lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

07-12-2016

Abnormaal vaginaal bloedverlies

ik heb altijd een hele vervelende menstruatie gehad. Was ongesteld om de 3 weken en dan ook heftig. 3 maanden geleden met deze pil begonnen. In het begin even wennen die hormonen en ik voelde me ook niet altijd heerlijk, maar voordat ik met de pil begon was de stemming er erger aan toe! Na ongeveer een maandje voelde ik me top, ik ben nog maar amper ongesteld van deze p[lees meer...]il en voel me er prima bij.
24-11-2016

Menstruatiepijn

Ik ben rond mijn 16e begonnen met deze pil (ongeveer 7 jaar terug). Ik ben hiermee begonnen omdat ik zeer veel last had van de menstruatie en ik telkens als ik ongesteld werd, flink ziek werd. Sinds ik deze pil neem heb ik nog amper last van de menstruatie. Ik sla hem wel regelmatig over, en het valt me ook op dat ik amper last heb van doorbloedingen. Daarbij voel ik me[lees meer...] niet alleen niet meer ziek als ik ongesteld ben, maar is de menstruatie ook minder hevig. Zelf heb ik ook totaal geen last van bijwerkingen. Ja, ben een paar kilo aangekomen, maar ik was altijd al aan de dunne kant dus dat maakt niet zo veel uit. Daarbij kom je volgens mij van iedere pil aan.
22-11-2016

Stemmingswisselingen

Al vanaf de zomervakantie zeer veel last van stemmingen, zo twee weken voor dat ik ongesteld moest worden, huilbuien, niet lekker in me vel. Naar de arts gegaan die heeft bloed laten prikken, geen afwijkingen gevonden, je denkt dan het komt door vakantie, je lichaam komt in de rust. Maar de klachten bleven. Toch weer de arts gebeld twee dagen voor ik ongesteld moest worden[lees meer...], dus ik was totaal overstuur. De arts adviseerde me met de praktijkondersteuner de psych in gesprek te gaan, maar door vakantie duurde deze afspraak twee weken, mijn klachten waren weer over. Dus toch weer terug naar de arts, omdat het met mijn hormoonhuishouding te maken had. De arts adviseerde mij seroxat of de pil, anti depressieve zag ik niet zo zitten. Ik dacht de pil dan maar, ook nog makkelijk om mijn menstruatie uit te stellen. Ben gelijk begonnen met de pil op dinsdag ik moest vrijdag ongesteld worden. De 1e 4 dagen ging het ok, menstruatie bleef gelijk weg, dus ik dacht dat is al 1 winst deze maand. Daarna begonnen de vage klachten, slapeloosheid, hoofdpijn, misselijk, rugpijn. En ik kon de hele dag wel huilen, manlief kon ik helemaal niet in me buurt hebben. Toen werd ik wakker met zo vreselijk hoofdpijn en misselijk dat ik amper op me benen kon staan, en ik op deze site de ervaringen van andere las...weg die pil!!!!! Ben nu 4 dagen gestopt heb al 4 dagen bloedverlies, buikpijn en nog steeds misselijk.
12-11-2016

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na 25 jaar de pil te hebben geslikt waarvan 15 jaar deze pil nu acuut gestopt na het lezen van al deze verhalen!Jaar in jaar uit verschillende vage klachten gehad (oa depressie, haaruitval, abcessen), waar huisarts geen antwoord op heeft. Bloedonderzoek wijst elk jaar niets uit, terwijl ik doodmoe ben wat steeds erger wordt. Zit als een zoutzak op de bank wanneer ik niet h[lees meer...]oef te werken, totaal geen energie (apathisch, lusteloos). Libido na al die jaren -10, tel daarbij de stemmingswissellingen op en je huwelijk wordt erg gezellig.Heb veel hoop na al deze verhalen dat het beter gaat worden. Twijfel zelfs of ik daadwerkelijk een burnout heb gehad 2 jaar geleden of dat de vermoeidheid zijn tol heeft geëist! Nu 4 dagen gestopt en al 1 kilo kwijt. Huisarts geeft aan dat je na 3 tot 6 maanden verbetering moet kunnen verwachten,ben benieuwd! Heb geen kinderen of kinderwens, dus terug naar de condooms. Voor mij geen hormonen meer.
05-11-2016

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik vind het een drama-pil. 2 maanden geen pil geslikt toch weer besteld krijg ik deze droeftoeter pillen. In de afgelopen 14 weken 10 kilo afgevallen ... 4 dagen deze pil en er zit gewoonweg weer een kilo aan. Gisteren ging ik voor niks helemaal uit mijn dak tegen mijn man en waarom... Zou het onderwerp niet weten. Wat een rotzooi... Door mijn afslanken en vele sporten had[lees meer...] ik veel energy dat is nu al in deze paar dagen verrrr te zoeken. Nope ik kap ermee dan maar condoom en een knippie bij manlief in het nieuwe jaar.
01-11-2016

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb deze pil zo'n 7 jaar gebruikt. Ik heb altijd wel iets wat last gehad van stemmingswisselingen bij het gebruik van deze pil, maar het afgelopen jaar werd het steeds erger. Ik voelde mij erg somber en had nergens meer zin in. Ik voelde mij zo slecht dat ik abrupt besloten heb om te stoppen om te kijken wat het effect daarvan was. En wat ben ik blij dat ik gestopt ben.[lees meer...] Na 6 weken gestopt te zijn durf ik te zeggen dat ik mij echt een ander mens voel. Wat een verademing.
29-10-2016

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Voorheen gebruikte ik diane-35, en na mijn zwangerschap gestart met deze pil op advies van mijn huisarts. Ik voel me al ander half jaar ellendig, stemmingswisselingen, verdrietig, somber. Daarnaast is mijn menstruatie een complete ramp geworden van 7 dagen ellende en angst voor doorlekken door zoveel bloedverlies. Gedurende drie weken blijf ik ool af en toe bloedverlies h[lees meer...]ebben. In het voorjaar van dit jaar gingen de klachten van verdrietig en somber naar depressief en ik vraag me steeds vaker af wat ik op deze wereld doe. Nooit heb ik gedacht dat dit door een pil zou kunnen komen! Ik ben nu twee maanden gestopt met deze pil en ik voel me eindelijk ietsje beter! Nu ben ik alleen bang dat met een andere pil straks ook weer zoiets gaat gebeuren. Voor nu eerst rust in mijn hoofd later ga ik weer advies vragen.
25-10-2016

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Vanaf het eerste moment last van hoofdpijn, misselijkheid, zwaar gevoel, buikpijn. Na een paar dagen zware migraineaanval met hevige misselijkheid en overgeven. Deze pil heeft veel ernstigere bijwerkingen dan de oude microgynon. Ik stap over op een andere pil.
Pagina 1 van 7

Mirena (1937) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (398) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!