Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (208 meningen)
Yasmin (185 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (51 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

20-11-2019

Menstruatiepijn

Eerst had ik een deze pil van Wecare daar kreeg ik langzamerhand ook meer last van volgensmij toen kreeg ik die van Focus en Laatste tijd last van paniekaanvallen angst gedachtes moeite met ademen zelfs in huis trillen en angstig voelen ik ben gestopt met deze pil en het is al heel erg verminderd zijn er mensen die hetzelfde hebben met deze pil?
16-11-2019

Acne/puistjes

Ik ben deze pil 4 maanden geleden begonnen met slikken om mijn hormonale acne te verhelpen. Ik ben nu 16 en wilde er graag vanaf. Aan het begin was ik erg misselijk en had ik last van opvliegers maar na een maand ging dit weg. Hierna merkte ik nauwelijks verschil in mijn huid en ik had ook geen last meer van bijwerkingen. De huisarts vertelde mij ook dat ik pas goed result[lees meer...]aat van mijn huid kon zien na 3 maanden. Vanaf maand 2 kwam ik 2 kilo’s aan en had ik elke dag last van een opgezwollen buik. Het begon in de ochtend en was het ergst in de avond. Vanaf toen ging het alleen maar slechter. Ik ben nu ondertussen 6 kilo aangekomen en heb de hele dag een opgezwollen buik. Ik pas de helft van mijn kleren niet meer en ik herken mezelf niet meer. Ik ben altijd heel dun en lang geweest en paste altijd een s in de winkel. Binnen een maand ben ik van een s naar een m gegaan en passen al mijn broeken mij niet meer door de opgezwollen buik. Het enige voordeel en de reden dat ik nog steeds aan deze pil zit is omdat mijn huid is opgeklaard en ik veel minder last van acne heb.
12-11-2019

Acne/puistjes

Ik ben op mijn op 16de begonnen aan deze pil (inmiddels ben ik 23). En ik kreeg op 17/18 de enorm last van allemaal bultjes (puistjes) op mijn voorhoofd en rug. In de zomer durfde ik niet eens hemdjes te dragen. En ben ik hier natuurlijk mee naar de dokter gegaan toen heb ik een crème gekregen, dat hielp wel even. Toen heb ik zware tabelletjes gekregen voor acne daar bleef[lees meer...] het een poos van weg. Maar kwam ook weer terug. Ik vergat vaak de pil dus ben overgestapt naar een hormoonstaafje. Toen had ik nergens geen last meer van in het begin. Ik heb het staafje 1,5 jaar gehad, ik was soms 4 weken ongesteld. Nou daar zit niemand op te wachten. Dus het staafje er uit en weer aan de pil. Maar nu heb weer last van puisten. Ik had vroeger nooit geen last van puistjes en nu? Dus ik weer naar de huisarts weer aan een zware kuur en ondertussen naar een huidspecialist, want ik kan niet van de puistjes afblijven waardoor ik littekens en pigmentvlekken kreeg. Ze adviseerde mij onmiddellijk te stoppen met deze zware kuur. En ze zei tegen mij; dat ik eens moest kijken naar de bijwerkingen van mij pil. En daar stond idd - acne en ook licht gele vlekken. Ik ben direct gestopt met de kuur. En ben nu 2 weken gestopt met de pil. En wil kijken hoe het dan gaat. Ik was benieuwd of iemand anders ook acne heeft gekregen door deze pil? Ik had er vroeger nooit geen last van en toen besefte ik mij, toen ik aan de pil begon dat ik er toen last van begon te krijgen. Ik heb hier heel erg mee gezeten namelijk. En gevraagd aan de dokter of het aan mijn pil kon liggen? Maar zijn reactie was nee.
05-11-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

Sinds september pil van het merk Actavis gekregen omdat het andere merk niet leverbaar was. Heb nu al 2 weken last van gigantische hoofdpijn, duizeligheid. Nooit last van doorbraakbloedingen gehad als ik de pil een keer door slikte. En dan niet gewoon een paar dagen, nee gewoon 2 weken lang tijdens mijn vakantie. Laatste keer heeft mijn menstruatie maar 1 dag geduurd. Onr[lees meer...]ustig gevoel in mijn lichaam, over emotioneel. Wordt er gek van. Ga straks gelijk contact opnemen met apotheek en vragen of het andere merk weer leverbaar is.
19-10-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Heb lang de pil niet gebruikt, maar ik heb regelmatig echt last van de eisprong, dus ik ben beginnen met deze pil. Vrij snel na het eerste gebruik kreeg ik al last van me borsten. Pijnlijk, gepannen, niet fijn. Kreeg ook ineens last van soort zweet aanvallen, constant trek hebben in eten, steeds meer aankomen, en ook nog dat ik hier en daar wat meer vergeetachtig ben? Rom[lees meer...]mel dus. Voel me algeheel niet meer de persoon die ik niet zijn, huil heel snel momenteel, dus na anderhalve maand deze pil gebruikt te hebben, ben ik eergisteren gestopt en ga ook niet meer aan de pil.. Het blijft rommel al die hormonen.
09-10-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben de pil 5 maanden geleden gaan slikken in begin had ik nergens last van, maar na een maand was ik al wat kilo’s bijgekomen en kreeg ik steeds meer hongergevoel. Na ongeveer 2 maanden heb ik een schimmelinfectie gekregen die is toen verholpen met antibiotica en 3 weken later had ik weer een schimmelinfectie en deze is toen met een pil die je in moet brengen verholpen,[lees meer...] heb nu weer een schimmelinfectie en stap nu van de pil af want het vermoeden van de dokter is ook dat het idd de pil is. Dus nu ga ik over op een spiraaltje.
05-10-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben nu al een tijdje bezig met deze pil. Soms ook tussen door gestopt om dat ik dacht dat het aan de pil lag dat ik zoveel lichamelijke klachten heb. Nu weer een week begonnen. En weer verschillende klachten.. enorm veel afscheiding (schimmelinfectie) hormonaal veel pukkels. Buikpijn hoofdpijn.. vind het echt een flut pil..
18-09-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Heb deze pil een maand geslikt en langer kon ik ook niet aan. Kreeg allerlei vage klachten (had de link nog niet gelegd) maar na een paar weken was het me wel duidelijk. Ik had nog nooit migraine gehad maar ik kreeg ineens 'aanvallen' toen ik deze pil slikte. Ik had last van hartkloppingen en voelde me gejaagd. Het allerergste vond ik de maagzuur die ik hierdoor kreeg; dez[lees meer...]e werd opbouwend erger tot ik aan het einde van de strip zelfs 's nachts wakker werd van het maagzuur. Dit soort klachten nog nooit gehad en nadat ik gestopt ben zijn ze ook na zo'n 2 weken weer verdwenen.
17-09-2019

16-09-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik gebruik dit middel nu 2 maanden. Tot nu toe geen bijwerkingen, op 1 na die niet in de bijsluiter staat en dat zijn puistjes. Zo erg dat het lijkt alsof ik acne heb in de pubertijd. Puistjes zijn ook alleen op mijn wangen/kaaklijn, ik lijk geen puistjes te krijgen op mijn voorhoofd. Voor de rest geen klachten/bijwerkingen
13-09-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik gebruik deze pil nu ongeveer 3 maanden. Ik had eerst de Zoely ( echt een aanrader) maar helaas uit de handel gehaald. De Apotheek schreef mij deze pil voor omdat deze het meest zou lijken op mijn oude pil(zoely) NIET WAAR !! de eerste weken gingen oké .. maar ik merkte wel dat mij menstruatie een stuk erger was geworden en het duurde ook langer ( 1,5) week voordat ik v[lees meer...]an heel mijn menstruatie af was (normaal stopte ik en na 3 dagen werd ik ongesteld en op die dezelfde dag begon ik weer met mijn pil. En na dag 4 was t over.. nu ben ik dus een behoorlijk stuk langer ongesteld. Nu sinds 1,5 maand voel ik mezelf vreselijk .. ik weer niet wat ik wil. Huilbuien.. kan soms heel de dag huilen en ik weet niet waarom.. op sommige dagen ben ik ook echt mega misselijk zo erg dat ik ervan moet overgeven.. ( nee nee ben niet zwanger echt niet :-) snacht niet kunnen slapen of in totale angst wakker worden.. ik kan op 1 dag van blij naar boos naar verdrietig gaan ... wat heel veel vrouwen al hier hebben vernoemd... je herkend jezelf gewoon niet! En daar is geen woord over gelogen. Elke vrouw huilt wel eens... maar als je in een bouwmarkt staat en het product is op wat je moet hebben en je staat bijna te huilen .. dan klopt er iets niet .. en al deze ellende is begonnen met DEZE PIL !
12-09-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Door het gebruik van de pil kreeg ik een soort gezwel in mijn lever. Ik moest onmiddellijk stoppen. Het heeft erna een half jaar geduurt voor mijn menstruatie weer regelmatig werd, terwijl die ervoor heel betrouwbaar was. Met mijn lever ben ik nu na 2,5 jaar nog steeds bezig.
07-08-2019

Endometriose

Op het vermoeden van Endometriose is deze pil (leverancier Wecare) voorgeschreven na 8 jaar geen gebruik van hormonale anticonceptie. Na 1 dag was ik al zo misselijk en duizelig dat ik ziek naar huis ben gegaan. Uiteindelijk bijna 1 week in bed gebleven voordat ik besloot dat het echt niet ok was. En in overleg met artsen (gyneacoloog, huisarts en neuroloog) overgestapt b[lees meer...]en naar microgynon 30 van Bayern. Deze heb ik in het verleden zonder bijwerkingen geslikt. Ik ben hier erg van geschrokken, inmiddels weet ik dat, ondanks dat de werkzame stoffen hetzelfde zijn, de apotheek een alternatief geeft wanneer niet expliciet microgynon 30 wordt voorgeschreven door de arts. Mijn eigen aptheek (deze pil via ziekenhuis apotheek verkregen) heeft mij verteld dat de pillen van Wecare inmiddels niet meer geleverd worden, ik heb waarschijnlijk restvoorraad gekregen. Weet niet waarom de pillen niet meer geleverd worden. Op deze wijze verlies je wel het vertrouwen. Als de intentie was om kosten besparend in te kopen is dat in mijn situatie al aardig mislukt. De overige kosten, die niet ten laste van mijn eigen risico komen zijn al veel hoger dan die 2 euro die met inkoop bespaard is.
29-07-2019

(..)
19-07-2019

Menstruatiepijn

Ik ben nu ongeveer al een aantal maanden op weg. Krijg er paniekaanvallen van, hyperventilatie, heel erge opvliegers, huiduitslag en hoge hartslag. Ik heb altijd een mooi gewicht gehad. En tot voor kort heel blij met mijn lichaam al is m'n buik na 2 kinderen natuurlijk wel wat meer geworden maar nu lijkt 't wel of ik een paar maanden zwanger ben. Eerst kon ik 't met kledin[lees meer...]g nog wel verbergen dat ik een klein buikje had over gehouden na mijn zwangerschap maar nu is mijn buik zo veel meer en ik ben nu 3,5 kilo aangekomen. Ik ga hem de vakantie nog slikken en dan stop ik en ik hoop dat mijn hoofdpijn weg blijft want daar is het dus ook beetje voor gegeven. Dus hoop dat ik straks kan dealen ermee. Ik gebruik hem niet voor anticonceptie. Maar wie weet of de kilo's er nog af kunnen gaan? Ik bedoel als ik dan zou stoppen krijg je dan je figuur weer terug? Hartelijke groet M.
18-07-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Kreeg deze pil voor heftige menstruatie,heb het twee weken gebruikt maar zo naar ervan. Last van gespannen gevoel in je lichaam,angst /paniek en zweetaanvallen. Heb huisarts gebeld en gezegd ik stop ermee ,dit is niet te doen dan maar erger menstrueren maar zo ga ik niet verder . Ben ook in de overgang dus werkt het ook anders ,maar voor mij deze pil niet meer wat een [lees meer...]troep.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum