lees de ervaringen

17-02-2017

Overgang

14-02-2017

Premenstrueel syndroom (PMS)

Altijd deze pil geslikt sinds deze mij was voorgeschreven. Eerst had ik een hogere dosis waarbij ik vrij intrusieve bijwerkingen kreeg. Na het overstappen naar een lichtere dosis zijn deze vrijwel verdwenen. Ik slik deze pil non-stop zonder stopweek (op advies van mijn huisarts).
12-02-2017

11-02-2017

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik slik deze pil nu een maand en ben zeeeeer tevreden. Normaal ben ik minstens 1 week huilerig en down zonder pil. Met deze pil nergens last van. Ik slik hem door vanwege afschuwelijke menstruatiekrampen. Heerlijk om niet ongesteld te worden en me vrolijker te voelen. Ik ben wel een weekje licht misselijk geweest in de ochtend toen ik startte. En iets meer eetlust. Maar aa[lees meer...]ngezien ik dun ben geeft dat niet.
07-02-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Op mijn achttiende toch maar aan de pil gegaan, om zwangerschap te voorkomen en om mijn vrij heftige ongesteldheid te kunnen regelen. De hel begon echter twee weken na het innemen van de eerste pil. Ik was echt mezelf niet meer: ik was op mijn tenen getrapt, niemand kon iets goed doen, ik had overal pijn, moest constant huilen - Ik wist echt af en toe niet wat ik met mezel[lees meer...]f aan moest. Na jaren kreeg ik ook weer migraine aanvallen. Ik kon ook spontaan heel bang worden dat het ineens heel donker zou worden, dat niemand me meer wilde zien of dat ik zou vergeten om mijn schoenen te poetsen, totaal onnozel. Na een halfjaar was ik doodongelukkig en was ik er helemaal klaar mee, toen ben ik overgestapt op de prikpil. Sindsdien nergens meer last van, voel me tien keer beter.
07-12-2016

Abnormaal vaginaal bloedverlies

ik heb altijd een hele vervelende menstruatie gehad. Was ongesteld om de 3 weken en dan ook heftig. 3 maanden geleden met deze pil begonnen. In het begin even wennen die hormonen en ik voelde me ook niet altijd heerlijk, maar voordat ik met de pil begon was de stemming er erger aan toe! Na ongeveer een maandje voelde ik me top, ik ben nog maar amper ongesteld van deze p[lees meer...]il en voel me er prima bij.
24-11-2016

Menstruatiepijn

Ik ben rond mijn 16e begonnen met deze pil (ongeveer 7 jaar terug). Ik ben hiermee begonnen omdat ik zeer veel last had van de menstruatie en ik telkens als ik ongesteld werd, flink ziek werd. Sinds ik deze pil neem heb ik nog amper last van de menstruatie. Ik sla hem wel regelmatig over, en het valt me ook op dat ik amper last heb van doorbloedingen. Daarbij voel ik me[lees meer...] niet alleen niet meer ziek als ik ongesteld ben, maar is de menstruatie ook minder hevig. Zelf heb ik ook totaal geen last van bijwerkingen. Ja, ben een paar kilo aangekomen, maar ik was altijd al aan de dunne kant dus dat maakt niet zo veel uit. Daarbij kom je volgens mij van iedere pil aan.
22-11-2016

Stemmingswisselingen

Al vanaf de zomervakantie zeer veel last van stemmingen, zo twee weken voor dat ik ongesteld moest worden, huilbuien, niet lekker in me vel. Naar de arts gegaan die heeft bloed laten prikken, geen afwijkingen gevonden, je denkt dan het komt door vakantie, je lichaam komt in de rust. Maar de klachten bleven. Toch weer de arts gebeld twee dagen voor ik ongesteld moest worden[lees meer...], dus ik was totaal overstuur. De arts adviseerde me met de praktijkondersteuner de psych in gesprek te gaan, maar door vakantie duurde deze afspraak twee weken, mijn klachten waren weer over. Dus toch weer terug naar de arts, omdat het met mijn hormoonhuishouding te maken had. De arts adviseerde mij seroxat of de pil, anti depressieve zag ik niet zo zitten. Ik dacht de pil dan maar, ook nog makkelijk om mijn menstruatie uit te stellen. Ben gelijk begonnen met de pil op dinsdag ik moest vrijdag ongesteld worden. De 1e 4 dagen ging het ok, menstruatie bleef gelijk weg, dus ik dacht dat is al 1 winst deze maand. Daarna begonnen de vage klachten, slapeloosheid, hoofdpijn, misselijk, rugpijn. En ik kon de hele dag wel huilen, manlief kon ik helemaal niet in me buurt hebben. Toen werd ik wakker met zo vreselijk hoofdpijn en misselijk dat ik amper op me benen kon staan, en ik op deze site de ervaringen van andere las...weg die pil!!!!! Ben nu 4 dagen gestopt heb al 4 dagen bloedverlies, buikpijn en nog steeds misselijk.
Pagina 1 van 7

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!