ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-04-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik las laatst online veel negatieve berichten over deze pil, maar zelf slik ik deze al 7 jaar met heel veel tevredenheid. Reden voor gebruik is natuurlijk zwangerschapspreventie, en dat doet hij heel goed. Heb daarnaast van mezelf een onregelmatige cyclus, maar met deze pil valt het heel gemakkelijk te reguleren. 3 weken niks, 1 week ongesteld. Vaak maar 4 of 5 dagen een l[lees meer...]ichte bloeding, wel natuurlijk hoofdpijn, buikpijn en pijn in m'n onderrug, maar veel minder dan zonder pilgebruik. De bijwerkingen die andere noemen (stemmingswisselingen, extreme moeheid, enz.) heb ik nooit gemerkt.
12-04-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na 10 jaar een spiraal gehad te hebben besloot ik om de pil te gaan gebruiken. Mede vanwege kinderwens op korte termijn. Ik pas één week bezig maar ik voelde me zo slecht de afgelopen week dat ik de link ging leggen met de pil waar ik net mee begonnen ben. Nu ik alle recensies lees ben ik blij dat ik nu de link al heb gelegd. Ik voelde me richting het depressieve afgelop[lees meer...]en dagen en dat baarde me natuurlijk zorgen want waag kwam het vandaan? Mijn vriend merkte het ook aan me en ik stop er per direct mee. Dan maar andere voorbehoedsmiddelen gebruiken. Als ik daardoor beter in mijn vel zit. Ben wel geschrokken van alle reacties die ik las, vroeger had ik de microgynon en daar nooit last van gehad.
05-04-2018

Menstruatiepijn

Na ongeveer een jaartje gestopt te zijn met deze pil, toch weer begonnen vanwege zeer ernstige menstruatiepijn en PMS. Na enkele dagen kreeg ik pijnlijke borsten, gelukkig verdwenen deze alweer snel. Daarna voelde ik me 2 weken prima, vervolgens kwam er een extreme vermoeidheid opzetten die niet meer is overgegaan. Continu doorbraakbloedingen/ongesteld met buikkrampen, hoo[lees meer...]fdpijn en 's ochtends moe wakker worden met hoofdpijn en een drukkend gevoel op maag/darmen. Ik ga snel de huisarts bellen op zoek naar een andere oplossing want zo moe en lusteloos wil ik mij niet meer voelen.
03-04-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Op mijn 17e begonnen met de pil en ik bleek erg gevoelig voor de hormonen. Elke pil leidde tot braken, totdat ik op deze pil van fabrikant Wecare ben overgestapt. Eerste pil waarvan ik niet hoefde te braken. Tot mijn 22e gebruikt en al die jaren last gehad van vage klachten als duizeligheid, misselijkheid en vermoeidheid. Uiteindelijk op mijn 22e besloten te stoppen al[lees meer...]s 'test'. Ik voelde me zonder pil meteen stukken beter, maar kreeg last van ernstige acné. Ondanks het feit dat deze pil niet werkzaam schijnt te zijn tegen acné, heb ik tijdens het gebruik nooit last gehad van acné en begon dit pas toen ik met de pil stopte. Ik neig er dus naar opnieuw te starten met deze pil, om te testen of de acné weer verdwijnt.
12-03-2018

Buikpijn

Ik ben rond mijn 14e begonnen met deze pil. Ik kon dagen plat liggen door mijn ongesteldheid en met deze pil is mijn ongesteldheid een stuk draaglijker geworden. Let wel dat deze pil redelijk sterk is en daarmee ook de bijwerkingen. Het eerste half jaar een lichte depressie gehad, maar deze is gelukkig daarna weer verdwenen. Blijvende bijwerkingen zijn pijnlijke borste[lees meer...]n, sneller hoofdpijn en een laag libido. Mijn huisarts raadt me aan deze pil te blijven gebruiken - ook gezien ik geen spiraaltje wil gebruiken en een pessarium een onding vind. Nu maar hopen dat de mannenpil snel op de markt komt, dan mag mijn vriend eraan geloven ;)
02-03-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb m'n dochter na start van pilgebruik in half jaar tijd zien veranderen van positief en vrolijk naar een neerslachtige en onzekere dame. Na ca. half jaar pil gebruik kwamen de problemen pas echt: veelvuldig en zeer plotseling wegraken (flauwvallen). Uitgebreid cardiologisch en neurologisch onderzoek bracht niets aan het licht. Situatie had veel impact op dagelijks l[lees meer...]even: niet meer autorijden o.a., angst en onzekerheid. Na aantal maanden zelf besloten te stoppen met pil gebruik en te ervaren wat het effect zou zijn. Sindsdien niet meer flauwgevallen en ook mentaal knapte ze weer snel op en zit ze weer veel beter in haar vel. Onze conclusie: deze pil is levensgevaarlijk en zou verboden moeten worden !
17-02-2018

Acne/puistjes

15-02-2018

Menstruatiepijn

Prima geneesmiddel. Ik ben deze pil gaan gebruiken omdat ik veel en hevig bloedde, en toen ik de pil gebruikte had ik na een paar maanden al daar geen last van. De enige bijwerking die ik had was dat tijdens de eerste strip ik bloedde tot na mijn eerste stopweek (28 dagen lang.) Verder alleen maar lof. Na het stoppen met de pil had ik direct weer een normale cyclus van 3[lees meer...]0 dagen. Met dit medicijn heb ik als anticonceptie geen ervaring! Helaas heb ik met het gebruik van deze pil moeten stoppen omdat er onderzoek loopt naar de invloed van ethynylestradiol op iets met reuma en er aanwijzingen voor zijn dat de pil een negatief effect heeft op artrose/reuma vergeleken met lichaamseigen oestradiol.
Pagina 1 van 7

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (444) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!