Ervaringen met Ethinylestradiol / Levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

chronische vermoeidheid depressief gewichtstoename borst doet pijn

Microgynon '30' (228 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (81 meningen)
Marvelon (52 meningen)

11-03-2024 | Vrouw | 25

borst doet pijn gewichtstoename

Ik heb na een abortus deze pil gekregen. Slik hem nu een paar maand. Eerder gebruikte ik jaren de prikpil (10 jaar). Ik merkte dat mijn borsten groter worden door deze pil en af en toe ook pijn in mijn linkerborst. Pms klachten heb ik minder door deze pil, had daar extreem last van. Depressie, angst etc. Dat is nu minder. Wel ben ik een hoop aangekomen door deze pil. Hopel[lees meer...]ijk trekt dat nog bij. En misschien stap ik weer over op de prikpil.

04-03-2024 | Vrouw | 33

depressief chronische vermoeidheid

Extreme vermoeidheid/uitputting, depressieve klachten. Na 2 mnd gebruik gestopt en klachten verdwenen na 3 weken

05-02-2024 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Wil toch mijn ervaring delen om aan te geven dat het ook wel goed kan gaan met de pil. Ik zit sinds mijn 16e aan de pil als anticonceptie. Daarvoor had ik elke pms-week ontzettend last van depressieve klachten en andere stemmingsklachten, door de pil is dat compleet weggegaan. Ik voel me over het algemeen emotioneel stabieler. Ook heb ik het altijd al erg vervelend gevonde[lees meer...]n om elke maand te menstrueren, nu slik ik de pil om de maand door waardoor ik maar zo'n 6 keer per jaar ongesteld ben. Wat een verlichting! Ik heb nu controle over mijn cyclus ipv mijn cyclus controle over mij. Als je vergeetachtig bent zoals ik: leg de pilstrip op je telefoon als je gaat slapen, dan pak je hem gelijk in de ochtend zodra je je wekker probeert uit te doen. De enige bijwerking waar ik (merkbaar) last van heb is een zwakke maag, katers zijn niet zo goed te verduren sindsdien, maar kan ook komen doordat ik ouder ben geworden. Ook ergens weer een voordeel, want ik drink daardoor minder op een avond. Ik weet dat ik in de minderheid ben, de pil moet echt bij je passen, maar ik ben erg tevreden!

14-01-2024 | Vrouw | 36

08-12-2023 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Ik ben op mijn 14de op advies van de huisarts gestart met deze anticonceptie pil om te helpen met de hevige pijn die ik ervaar als ik ongesteld ben. Er is bij mij een vermoeden van endometriose. Een tijd lang heeft deze pil zeker geholpen met de pijn, alleen langzamerhand nam de werking waarvoor ik de pil slik af. Toen ik net de pil slikte hoefde ik soms niet eens meer par[lees meer...]acetamol te slikken voor de pijn,. Maar de pijn kwam terug. Ik moest weer aan de paracetamol en uiteindelijk weer ibuprofen. Nu bij de gynaecoloog geweest en ik stap over op Zoely. Ben benieuwd.

11-11-2023 | Vrouw | 32
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ik moet deze pil door slikken vanwege zware menstruatie’s en anders heb ik binnen een half jaar zware bloedarmoede. De voordelen van deze pil is dat ik geen menstruatie meer heb, een betere huid en geen last van schommelingen in mijn emotie’s. Ze zijn goed onder controle te houden (ik slik ze al 13 maanden door zonder pauze) De Nadelen is erg vaak hoofdpijn en droge [lees meer...]ogen,En wat gewichtstoename. Ik heb 1x in het half jaar een aura in mijn oog die maximaal 30min duurt (zonder hoofdpijn) maar doordat ik pas ben gaan kijken in de bijsluiter zou ik deze combi pil niet mogen hebben, aura’s zijn dan ook toegenomen. Hopelijk word de hoofdpijn minder na het stoppen.

08-11-2023 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Ik had tweepersoonlijkheid na het gebruiken van de pił vanwege de stemmingswisselingen. Ik raad niet aan, niet geschikt voor elke lichaam.

18-10-2023 | Vrouw | 31
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
3 dagen nadat ik ben begonnen met deze pil verschenen de onderhuidse ontstekingen al. Gigantische rode, pijnlijke bulten verspreid over mijn gezicht. Mijn hele huid ligt zo erg overhoop dat ik dit niet nog even aan ga kijken. Ik ben dan ook na 2 weken al gestopt met deze pil. Dosering is Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0,02/0,10 van het merk ‘Focus’.

07-10-2023 | Vrouw | 17
Onregelmatige menstruatiecyclus
Hi, ik ben 17 jaar en in juni 2023 gestart met de pil levonorgestrel/ethinylestradiol. Een paar dagen later was ik elke dag erg moe en had ik last van hoofdpijn. Dacht dat dat bij het 'wenproces' hoorde. In juli gingen we op vakantie. Op de derde dag was ik behoorlijk ziek. Eerst dacht ik door voedselvergiftiging, maar die het lezen van jullie reacties twijfel ik daaraan. [lees meer...]Eenmaal thuis kreeg ik vage klachten zoals een dichtgeknepen keel gevoel, gevoel van strakke kaken, extreem moe, veel heftiger menstruatie en veel pijnlijker, druk op de borst. Vaak bij de huisarts geweest, bloedgeprikt. Alle waardes zijn goed. Heb ook geen ziekte van Pfeiffer. Hierdoor ben ik nu al twee weken niet op school geweest. Op 27 augustus ging mijn stopweek in en op 4 oktober ben ik, op advies van mijn moeder, gestopt met deze pil. Heb dit ook doorgeven aan de huisarts. Het is nog iets te vroeg om te zeggen dat al mijn klachten weg zijn. Ik voel me in ieder geval niet zo heel erg extreem moe meer. Ik hoop maandag ook weer naar school te kunnen. Ik heb nu last van angstgedachten om iets te eten. Het gaat op zich wel, maar kost ontzettend veel moeite. Hopelijk ben ik daar ook binnenkort van af. Al met al is deze pil complete TROEP!! Het heeft mijn leven echt wel op de kop gezet. Ik had gevraagd om de originele microgynon 30, maar kreeg dus deze rommel. Voor mij een les om de volgende keer goed op te letten, dat ik bij de apotheek krijg waar ik om heb gevraagd en niet één of ander goedkope rommel.

27-09-2023 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Zeker een prettige pil, maar kreeg het gevoel dat ik er neerslachtig van werd. Wel is het super betrouwbaar en heb je ook geen stress als je een keertje te laat bent met de pil nemen enz. Ik ben overgestapt naar de Minera spiraal, die (spoilers ;) ) ook niet werkte vanwege de pijn (niet het hormoon). Nu ga ik de minipil gebruiken, minder hormonen dan de combinatie[lees meer...]pil, maar niet iets in mijn baarmoeder waar ik pijn van kan ervaren.

16-09-2023 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ik slik nu ruim 7 maanden deze pil , ik moet zeggen dat ik al veel anticonceptie heb geprobeerd. Pil , prikpil , implanon en ik reageer overal hetzelfde op. Somber, paniekaanvallen, enorme downs , pijn in borsten. Ik raad dit echt niet aan en stop er helemaal mee. Anticonceptie is verschrikkelijk..

01-09-2023 | Vrouw | 17
Uitstellen van menstruatie
Heb deze pil een maandje genomen, omdat ik niet tijdens mijn zonvakantie ongesteld wilde worden. Helemaal in orde, niet ongesteld geworden. In de stopweek wel weer en nu gestopt. Had af en toe pijnlijke borsten, maar verder geen gewichtstoename. Viel er juist van af! Na stoppen (nu dus) wel wat last van haaruitval, kan ook liggen aan dat het lente is, maar houd hier rekeni[lees meer...]ng mee. Over het algemeen positieve ervaring voor een maandje!

19-08-2023 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Vuile smerige pil. NOOIT meer! Kreeg er slapeloosheid van en mijn maandstonden die 4 maanden uitleven. Na die 4 maand overgeschakeld naar andere pil en was nog geen halve strip ver of daar waren mijn maandstonden terug maar met veel pijn het leken wel persweeën zat bijna op spoed. Slapeloosheid ook verdwenen na stoppen met desolina. Lijkt wel vergif ipv een pil

18-08-2023 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Nooit meer, 6 weken deze pil geslikt, 6 weken lang depressief geweest en 6 weken lang ongesteld geweest. Het hielp wel tegen menstruatiepijn, maar liever 3 dagen doodziek dan elke dag ongesteld.

13-08-2023 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Ik slik de pil al sinds 2013 vanwege heftige menstruatiepijn, en sinds begin 2023 stopte ik met de pil en merkte dat ik me veel beter voelde. Ik had meer energie, mijn libido ging omhoog en viel spontaan 5 kilo af! Ohja, en géén menstruatiepijn mee!! Hierom heb ik gekozen voor een koperspiraal zodat ik geen hormonen binnenkreeg. Nu zit ik tijdelijk aan de pil om mijn on[lees meer...]gesteldheid uit te stellen voor vakantie en ben me zó bewust van alle bijwerkingen.. Ik kreeg de eerstvolgende dagen buikpijn en was erg bloated, ik kreeg vreselijke hoofdpijn en voelde me misselijk. Daarnaast kreeg ik meer honger en ben in 3 weken tijd 3 kilo aangekomen. Ook was ik heel erg snel geïrriteerd.. Ik lees me nu ook heel erg in over de bijwerkingen van de pil en alles waar ik vroeger in mijn tienerjaren last van had, valt als een puzzelstukje bij elkaar. Ik had altijd moeite met afvallen, had altijd vitamine B12 en foliumzuur tekort. Nadat ik stopte met de pil had ik geen van deze klachten meer. Ik heb deze pil nu weer 3 weken geslikt en stop er gelijk weer mee…dan maar ongesteld op vakantie want ik voel me er zo beroerd door!!

24-07-2023 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Ik ben met deze pil begonnen op mijn 20ste als anticonceptie. Na ongeveer een week kreeg ik veel last van mijn borsten, ze voelden gezwollen en pijnlijk aan. Aanraken deed veel pijn, maar ook veel last als ik mijn arm ophief of diep inademde. Daarnaast kreeg ik ook steeds vaker last van hoofdpijn toen ik deze pil nam. Zelf voel ik me ook veel beter in mijn vel zonder extra[lees meer...] hormonen. Ik moest vaker wenen toen ik aan deze pil zat en voelde me over het algemeen vrij somber. Ook mijn libido was lager tijdens gebruik van de pil. Na 2 maanden ben ik naar de gynaecoloog gegaan, heb toen een aantal maanden een andere pil geprobeerd, die al iets beter was, maar uiteindelijk toch overgestapt naar een koperspiraaltje, waar ik tevreden van ben.