ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

03-04-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Gebruikte het tot augustus 2015. Ben er toen accuut en eigenlijk bij toeval mee gestopt. Ik had al jaren ernstige hoofdpijn en pijn in het gezicht. Op het laatst had ik nog maar een enkele dag in de maand dat ik me enigzins beter voelde. Uiteindelijk bij de neuroloog de diagnose aangezichtspijn gekregen. Nou wil het toeval dat ik in diezelfde periode eigenlijk weer een he[lees meer...]rhaling van de pil moest gaan halen, maar dat ik dat vergeten was. Met als gevolg dat ik het maar achterwege had gelaten en het maar eens een tijdje zonder ging proberen. Ik gebruikte hem alleen omdat onregelmatig was iedere maand. Het resultaat was verbazingwekkend. Ik ben voor 95% van mijn aangezichtspijn af dankzij het niet meer nemen van de pil. Een enkele keer heb ik nog een aanval, maar deze is dan maar van korte duur en bij tijdig ingrijpen met simpel paracetamol en rust op te lossen. Dus na jaren van ellende voor mij echt geen pil meer.
27-03-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben net begonnen met deze pil vanwege erge buikpijn tijdens de ongesteldheid. Sinds ik hem slik heb ik ernstige buikpijn, voel ik me erg slap en heb weinig tot geen eetlust.. Ik heb geen idee of de bijwerkingen al zo snel kunnen komen, ik heb geen idee waar het anders vandaan moet komen.
20-03-2017

Menstruatiepijn

Ik had altijd gigantisch veel last van mijn menstruatie. Ontzettende krampen, moeilijk slapen, futloos voelen; ik was totaal nutteloos. Daarnaast was ik zeer onregelmatig, maar meestal heel snel weer ongesteld. De eerste 2 weken van gebruik kreeg ik heel veel bijwerkingen en voelde ik me heel slecht. Ik heb eerder een depressie gehad en het voelde alsof ik daar weer ik b[lees meer...]elandde. Ik heb de weken uitgezeten, het werd minder en na ongeveer een maand voelde ik me weer normaal. Sindsdien heb ik nergens last van gehad, zijn mijn periodes regelmatig, kan ik ze plannen en bovenal kan ik weer een leven hebben tijdens mijn menstruatie en voel ik me niet zo slecht.
19-03-2017

Menstruatiepijn

Begonnen met de pil vanwege zeer erge menstruatieklachten (buikkrampen, hoofdpijn/migraine, futloos) en als bescherming tegen zwanger worden. Voor het eerst begonnen afgelopen woensdag en vanaf de aller eerste inname al last van misselijkheid, terwijl ik normaliter zelden misselijk ben. Naast de misselijkheid kreeg ik ook last van hoofdpijn. Gelijk contact opgenomen met de[lees meer...] huisarts en besloten de pil niet op de nuchtere maag in te nemen maar pas in de avond. Dit ook een tijdje volgehouden naar wederom weer hele dagen misselijk. Weer contact opgenomen met de huisarts en besloten te stoppen met deze pil en zsm een afspraak maken voor een ander middel. Geen goede ervaringen mee dus!
08-03-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ben dit gaan gebruiken i.v.m. heftige ongesteldheid en pms klachten. Heb al maanden vage klachten, misselijkheid, duizelig, lenzen die ik niet meer kan dragen en haar verlies. Mijn arts wist er niet waar mijn klachten vandaan kwamen, tot ik de bijsluiter op Internet gevonden had en het mee nam naar haar. Ben dan ook direct gestopt en krijg mijn oude pil weer. Die ik e[lees meer...]erder slikte en niet deze goedkopere variant.
07-03-2017

Overgang

Gedurende 20 jaar Femodeen gebruikt. Nooit klachten gehad. Naderhand de goedkopere versie ethinylestradiol/gestodeen 0,030/0,075 mg van merk Mylan of Sandoz gebruikt. Dit merk ook altijd zonder tussentijdse bloedingen kunnen gebruiken. Geen klachten, alleen tijdens stopweek wat meer hoofdpijn, ook met Femodeen. Sinds ongeveer 23 september 2016 met lichtere pil begonnen op [lees meer...]advies van gynaecoloog. Ethinylestradiol/levonorgestrel merk Mylan 0,02/0,10 mg. Werd na een paar weken ontzettend misselijk, kon geur van koffie nog niet verdragen. Ben toen, na een week ziek te zijn geweest, gestopt met deze pil en was na een dag al niet meer misselijk en kon na 2 dagen weer gaan werken. Ben toen definitief met hormonen gestopt en in 4 maanden tijd 7 kilo afgevallen.
05-03-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben ermee gestopt omdat ik ernstige stemmingswisselingen er op na hield, dat het mij enorm belemmerd in alles. Je kan je relatie ermee verkloten als je zoveel stemmingswisselingen en piekergedachtes hebt. Nu ik een weekje ben gestopt, begin ik mij al wel beter te voelen. Mijn relatie gaat beter dan een paar maanden geleden en nu hoop ik dat het alleen maar beter wordt.
23-02-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sorry maar wat is dit voor een rotzooi??! Krijg ineens een nieuw merk voorgeschoteld van de apotheek Eerst super misselijk Hoofdpijnen Huilbuien Depressief Boos Gespannen Hele erge nachtmerries En niet helder zien horen??? Ik weet dat iedere pil zijn bijwerkingen heeft, maar dit is niet te doen hoor. Ik vind het vergif.
Pagina 1 van 7

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (795) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (408) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (342) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!