ISO 27001

Pagina 1 van 7

04-08-2018

31-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Fijn om niet ongewenst zwanger te raken, maar vervelend van de lange menstruaties.
23-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben nu iets meer dan een maand aan de pil en ik ben al vijf kilo aangekomen. Ik denk dat ik vocht vasthoud want mijn voeten, enkels en borsten zijn dikker geworden. Mijn borsten doen erg veel pijn. Ik hoop dat mijn klachten nog zullen wegtrekken; ik heb gelezen dat de bijwerkingen in de eerste drie maanden het ergste zijn.
12-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Op advies van specialist kreeg ik Levonorgestrel/ethinylestradiol. Er was geen merk bij genoemd. In de apotheek kreeg ik Sandoz. Vanaf dag 1 heel veel bijwerkingen: missselijk, overgeven, buikkrampen, duizelig, zweet aanvallen, wakker worden van de misselijkheid en pijn. zweet aanvallen. Omdat ik er zo ziek van werd, terug naar de huisarts gegaan, die behandelin[lees meer...]g van specialist over nam. Ze zeid dat ik het wel moest blijven gebruiken en nog een tablet proberen. Helaas wordt het alleen maar erger. Zelf vermoed ik nu dat het komt door de hulpstoffen die in het medicijn zitten. Ik heb gevraagd of ik wat anders kon krijgen. Dat kon niet omdat dit het medicijn is wat wordt geleverd, omdat het het goedkoopste is. Nu is goedkoop in mijn geval duurkoop. En ik moest het nog zelf betalen ook. Dus wat is nu dat het goedkoop is, de verzekering betaald het niet eens. Je bent ook verplicht om meteen een heel doosje van 3-strips af te nemen. Terwijl bij andere medicijnen je vaak ook gewoon de eerste keer 1 strip of enkele stuks kan krijgen. Medicatie verspilling als dus blijkt dat het niet geschikt voor je is.
11-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Hoi ik ben 17 jaar en slik de pil nu 3 maanden, ik heb bijna geen last van bijwerkingen, alleen af en toe wat hoofdpijn of last van mijn onder rug. Ben best tevreden want ik gebruik het voor anti conseptie en menstruatie pijn. 👍🏼
10-07-2018

Lage rugpijn

Wel 70% minder rugpijn de 1e keer bij eisprong en menstruatie. Maar n bezig met 2e menstruatie en alles wat slecht kan gaat slecht.... zie symptomen
03-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Alleen in het begin had ik last van bijwerkingen (hele erge misselijkheid en hoofdpijn). Ik slik het nu een tijdje en heb nergens last van. Geen gewichtstoename, geen sombere gevoelens, geen hoofdpijn etc. Na de stopweek ben ik wel ongeveer 2 dagen misselijk, maar verder nergens last van.
03-07-2018

Buikpijn

Ik zit nu vijf maanden aan deze pil. Begon aanvankelijk omdat ik heel veel last had van mijn ongesteldheid (hevige buikkrampen) en sinds april ook voor veilige seks. Sinds ik aan de pil zit ben ik niet meer zo zwaar ongesteld. Ik heb nog wel eens kramp in mijn stopweek maar het is lang niet zo erg als voordat ik aan de pil begon. Ook bloed in minder. Ik heb niet zo'n last [lees meer...]van hele vervelende bijwerkingen. Ik merk wel dat sinds ik aan de pil zit emotioneler ben, ik moet ineens veel sneller huilen van zielige filmpjes of bepaalde gebeurtenissen. Ik heb ook wel eens dat ik ineens 'zin' heb om te huilen terwijl er niets aan de hand is. Het is zeker niet zo dat ik neerslachtig of verdrietig ben geworden maar het zijn gewoon soms die rare buien. Ik probeerde pas geleden ook door te slikken, maar halverwege de tweede strip kreeg ik een doorbraakbloeding. Toen heb ik de strip afgemaakt en daarna een stopweek ingelast, waardoor ik dus zo'n 3 weken heb gebloed.. Ik denk wel dat het per persoon verschilt hoe je lichaam op de hormonen in de pil reageren; ik heb vriendinnen die aan dezelfde pil zitten en geen last hebben van doorbraakbloedingen en rustig een paar strips achter elkaar kunnen slikken.
Pagina 1 van 7

Mirena (2056) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (459) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (449) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!