ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
07-12-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Doordat de vorige pil niet meer voorhanden was kreeg ik deze pil. Nu naar maanden deze pil geslikt te hebben moet ik toch mijn conclusie kwijt. Neem een andere pil. Veel kilo’s bijgekomen met hetzelfde eetpatroon als van te voren. Stemmingswisselingen zijn dagelijks erger aan het worden. Te veel hormonen in deze pil. Ik ben zelfs midden in de maand gestopt omdat ik er geno[lees meer...]eg van had en het gaat me nu stukken beter. Denk goed na voordat je aan deze variant van pil begint
23-11-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Wát een troep! Ik zit nu meer dan een jaar in therapie voor een angst- en paniekstoornis na een trauma, maar ik had het idee dat ik allang over dat trauma heen was. In die tijd ook van pil geswitched. Ik de afgelopen jaren ontzettend angstig geweest. Heftige paniek- en angstaanvallen. Durfde niet meer op drukke plekken te komen, alles was me te veel en durfde niet goed om [lees meer...]mij heen te kijen. Ontzettend down, depressief en in mijzelf gekeerd. Ik had geen humor weer en was ontzettend vlak in mijn emoties. Terwijl ik van mijzelf een heel vrolijk, nuchter mens ben die lekker sarcastisch kan zijn. Ik was mezelf helemaal kwijt. Prikkels kon ik niet handelen en daarnaast ook veel lichamelijke klachten zoals duizelig, mega licht in mn hoofd, gevoel dat ik flauwviel en vaak kortademig. Ik dacht echt dat ik gek werd en dat dit nooit meer goed zou komen. Nu ben ik 1,5 week uit nood geswichted van pil omdat mijne niet meer leverbaar was. En wat denk je? Ik voel me duizend keer beter! Kwam het dus allemaal door die klote pil. Mijn psycholoog had me al meerdere malen voorgesteld om anti depressiva te gaan slikken tegen de angst, maar ik had al niet het idee dat dat de oplossing was. Bleek de pil de oorzaak te zijn. Wat een troep is dit.
08-11-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Hoi iedereen, ik schrijf normaal nooit zoiets maar ik wil mensen waarschuwen voor de conceptiepil van het merk AUROBINDO, jaren lang heb ik de anticonceptiepil van het merk mylan gebruikt en nooit problemen gehad, nu moest ik vanwege leveringsproblemen overstappen naar het merk aurobindo. Er zitten zogenaamd precies dezelfde stoffen in maar ik kreeg enorm bijwerkingen, bui[lees meer...]kpijn/hoofdpijn/neerslachtig ik kon niet slapen en als allerergste ik kreeg grote rode jeukende bulten zo groot als 2 euro munten over mijn lichaam. Als je mylan met aurobindo vergelijkt staat bij aurobindo in de bijsluiter dat het netelroos/galbulten kan veroorzaken terwijl dit bij mylan nergens bij de bijwerkingen staat. Ik naar de apotheek en huisarts gebeld en ben gister gestopt met deze pil. Je raad het: alle bijwerrking zijn weg/ voor 80 procent weg. Nu maar over op de prikpil. Helaas maar deze pil werkt dus echt niet. Wat een ellende. Ik ben 19 jaar en slikte de pil voor mijn hevige menstruatie, implanon kost honderden euro’s en spiraaltje wil ik niet. Hopen dat de prikpil mij wel helpt. Volg je onderbuikgevoel dames als deze nieuwe pil niet fijn voelt!
02-11-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds twee/drie weken voel ik mij erg moe, zou ik de hele dag kunnen slapen. Ook voel ik mij lusteloos, duizelig, stemmingswisselingen, soms hoofdpijn. Overigens ben ik twee maanden geleden bevallen en dacht ik dat het daardoor kwam. Maar de eerste weken had ik nergens last van. En toen bedacht ik mij dat ik drie weken geleden ben begonnen met deze pil en is het toen eigen[lees meer...]lijk begonnen. Dit is een andere pil dan ik eerst had een deze werd mij voorgeschreven door de apotheker. Na mij eerste bevalling was ik ook weer begonnen met de pil (had ik nog mijn oude pil) en had ik nergens last van. Maandag moest ik eigenlijk weer beginnne aan een nieuwe strip maar ik ga deze niet slikken en kijken of het aan de pil ligt.
01-11-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Totaal geen bijwerkingen, en een van de goedkoopste pillen. Ik ben 21 jaar. Zorgen maken over slechte reviews was totaal onnodig! Eerste maand wel 2 weken lang bloedingen gehad, en na de stop week is dat helemaal over gegaan :)
24-10-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Overgezet naar deze pil omdat huidige pil niet meer voorradig was. Ervaring was exact hetzelfde als met vorige pil. Geen bijwerkingen, ongesteldheid prima timing elke keer. Geen hoofdpijn/buikpijn/angst. Prima pil.
24-10-2018

Uitstellen van menstruatie

Na al deze schrikbarende berichten gelezen te hebben wil ik ook graag mijn eigen ervaring delen met deze pil. In 2016 kreeg ik deze pil voorgeschreven van de huisarts, vooral om mijn menstruatie zelf te kunnen 'regelen' en voor mijn acne te verminderen. En sindsdien nog aan deze pil. Enkel heb ik wat meer last van hoofdpijn dan voorheen, maar mijn menstruatie periode kom i[lees meer...]k veel makkelijker door. Minder pijn en minder bloedverlies. Mijn acne is ook verminderd, niet geheel weg maar wel stukken minder geworden. Verder geen last gehad van aankomen, vochtvast houden, duizeligheid etc.
18-10-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Horror menstruaties met fors bloed (met stolsels zo groot als +/- een tennisbal) en buik pijnen zo hevig dat ik wel kon flauw vallenvan de pijn. Implanon was in mijn arm gezet maar duurt 6 maandaen voor deze het werk doet vandaar deze tijdelijke hulp
Pagina 1 van 7

Mirena (2089) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (839) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (477) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (458) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (370) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!