ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

15-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Een paar jaar geleden (5 jaar) had ik dezelfde pil, maar dan 30. Nu slik ik de 20. Maar goed, vijf jaar geleden zat ik totaal niet goed in m’n vel. Voornamelijk m’n enthousiasme kwijt en continue moe. Huisarts kon niks vinden, dus besloot m’n moeder dat ik tijdelijk moest stoppen. De bijwerkingen waren al snel verdwenen. Uiteindelijk wilde ik toch gewoon graag weer de [lees meer...]pil. De dokter schreef me de 20 voor. Nu ook alweer een jaar of twee gok ik. Maar ik ben mezelf niet. Geen fut in leuke activiteiten, moe (slaap 10 - 12 uur per nacht), geen zin in seks en vaak stemmingswisselingen. Vandaag (15/11/2017) besluit ik te gaan stoppen, in de hoop dat ik snel weer mezelf ben.
12-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na het lezen van vele recensies van deze pil kreeg ik het idee dat ik veel van mijn klachten met het gebruik van deze pil te maken hebben. Moe, afgevlakte emoties, gewichtstoename en geen zin in sex. Ik slikte deze de laatste paar jaar van het merk Mylan en ben sinds 2 weken overgestapt op het merk Sandoz (ik kan helaas nog geen verschil merken). Volgens de Apotheek zit[lees meer...]ten er in ieder merk andere hulpstoffen waar de bijwerkingen vandaan kunnen komen. Ik ben zeer benieuwd van welk merk jullie bijwerkingen zijn!!
26-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds de inname op dag 2 een hoop vervelende klachten. Misselijk, hoofdpijn, zware benen en een zeurende pijn in benen, verminderde conditie, opgejaagd gevoel. Vroeger jarenlang microgynon gebruikt en daarvan nooit bijwerkingen gehad. Dit is echt bende.....
23-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Zeer tevreden na 6 maanden slikken. Geen bijwerkingen gemerkt, tot mijn opluchting. Ik raad deze pil aan!
16-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Wat een verschrikking! Ik gebruik deze pil nu ongeveer 1,5 jaar en sindsdien ben ik ongelukkig, afgevlakt en chagrijnig. Daarvoor heb ik enige jaren geen pil geslikt en heb qua schommelingen in gevoelens nauwelijks iets gemerkt. Voor, tijdens en na de menstruatie in deze periode ging alles prima. Sinds ik deze pil slik ben ik eigelijk de hele dag hartstikke chagrijnig, [lees meer...]vermoeid en depri. Ik kwam er pas achter toen ik afgelopen donderdag wakker werd met angstaanvallen, hyperventilatie, paniekaanvallen, huilbuien en algehele afvlakking. Wat bleek, ik ben vier dagen voor mij stopweek gestopt met de pil en het leek wel of ik een piek aan PMS had. Ik denk dat het gebruik van deze troep mijn hormoonhuishouding zodanig in de war heeft gemaakt, dat dit uiteindelijk het resultaat is. In de afgelopen maanden heb ik eerder last gehad van angstige en paniekerige gevoelens voor mijn menstruatie. Voor diegene die aan de pil willen, bespreek het goed met je arts welke pil je gaat gebruiken. En gezien niet alleen mij, maar ook vele andere negatieve reacties over deze pil, raad ik het iedereen af!
15-10-2017

Overgang

Ik slik deze pil op advies van gynaecoloog ivm mijn overgangsklachten. Ik ben 200% tevreden. De kwaliteit van mijn leven is heel erg verbeterd. Ik ben van een heleboel klachten af waarvan ik niet wist dat die ook met de overgang hebben te maken. Ik ben uitermate tevreden. Van de volgende klachten heb ik geen last meer: opvliegers (en dus slapeloosheid), gewrichtspijn, ge[lees meer...]ïrriteerde achillespezen (erg pijnlijk), ongewild urineverlies, droge vagina, verlaagd libido, stemmingswisselingen en migraine. Ik ben zelfs af van een pijnlijke heup na bekkeninstabiliteit 13 jaar geleden. Kortom: ik ben er erg gelukkig mee!! Ik was bang voor alle klachten zoals ik hier geregeld tegen kom. In het verleden is dat ook de reden geweest dat ik ooit met de pil ben gestopt.
04-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Rot medicatie! Enige reden dat ik hem slik en blijf slikken is als anticonceptie. Echter vermindert dit sterk mijn levenskwaliteit en geeft mij geen moedergevoelens. Vlakt mijn gevoelens af en maakt me depressief. Huisarts wil geen koperen spiraal inbrengen.
15-09-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb deze pil ongeveer 19 jaar ingenomen en raad hem af. Ik heb nooit in de gaten gehad dat de klachten die ik had, te wijten waren aan de anticonceptiepil. Hoofdpijn/migraine, depressiviteit (down gevoel), pijnlijke/opgezwollen borsten, hyperventilatie, duizelingen, stemmingswisselingen, gewichtstoename, opgeblazen gevoel, paniek aanvallen en moe. Sinds ik gestopt ben m[lees meer...]et deze anticonceptie ben ik een ander mens. Heb geen ene klacht meer... Natuurlijk is ieder mens anders en reageert ieder lichaam anders op een anticonceptie. Maar ik wil als tip geven als je één van de bijwerkingen zoals ik aangaf ondervind, gelijk stoppen en iets anders nemen.
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (424) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (353) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!