lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

01-12-2016

Lyrica (pregabaline)

Kreeg Pregabaline voorgeschreven i.v.m. slaapstoornissen, meer specifiek bewegingsonrust tijdens slaap. Volgens partner slaap ik wat rustiger, minder beweeglijk. Krijg echter last van verstopping (slechte stoelgang). Klachten verminderden sterk toen ik stopte met medicijn.
19-11-2016

Lyrica (pregabaline)

De zenuwpijn situeerde zich in mijn rechter bil en was ernstig. De eerste dag van de inname was ik bijna lyrisch over het resultaat: de pijn was nagenoeg verdwenen. De tweede dag was de pijn volop terug.
27-10-2016

Lyrica (pregabaline)

Ik heb zenuwpijnen, waar meestal plaatselijk, zoals rug, vagina, benen... Ook fybromyalgie, cvx, gewrichtspijnen enz. Of je nu wel of niet het pilletje neemt, verandert niets :-(
14-10-2016

Hereditaire motorische en sensorische neuropathie

Vernauwing spinaal kanaal l3 l4 l5. Veel pijn in voet en beide benen. Operatie artrodese op l4 en l5 drie jaar terug. Na veel pijnstillers tramadol, dafalgan, codeine waarvan steeds suf nu lyrica begonnen 25 Mg eerst 5 dagen 1 avonds dan 1 's morgens en 's avonds 5dagen en nu 's morgens , 's middags , en 's avonds een, af en toe nog een paracetamol. Pijn goed onder control[lees meer...]e. Maar voos gevoel en tintelingen nog aanwezig. Emg gedaan en de zenuwen zijn gehavend, maar operatie toch nog uitstellen zegt de specialist. Eindelijk wat minder pijn en mijn sociaal leven weer opgenomen.
14-10-2016

Lyrica (pregabaline)

In 1993 een bromfiets ongeluk gehad. Helaas linkarm verlamd. 5 zenuwen gescheurd waarbij ik ook snel werd geopereerd. Na jaren ondersteuning van mijn arm, werd de pijn erger. Naar huisarts gegaan die mij in 2012 naar pijn poli stuurde. Na verschillende middelen uitgeprobeerd te hebben zijn we bij Lyrica 75mg tabletten uitgekomen. Nog steeds pijn klachten maar ietsjes mind[lees meer...]er. Verhoogd na een tijdje naar 150MG per dag. Maar na jaren gebruikt te hebben dacht ik dat Lyrica bij mij niet goed werkte en wilde ermee stoppen. Samen met neuroloog besloten om met lyrica te stoppen. Na 2 weken begon verschrikkelijke pijnen weer. Ik was bloedchagrijnig en kon niet slapen. Mijn werk ging achteruit en maakte mij druk hoe nu verder mijn leven in te delen. Ik moest afleiding hebben om niet aan pijn te denken. Ik wist echt geen raad meer en dacht: ik neem toch weer Lyrica. Ik slaap nu weer goed (gelukkig) en pijnen zijnstukken minder. Nu 150MG s'ochtends en 1 voor slapen/nacht te gaan met een oxycodon 50mg en paracetamol met codeinetablet erbij. Nu nog wel pijn maar is wel (gelukkig)mee te te leven. We gaan nog verder uit dokteren. Volgende week Cannabisolie proberen om pijn te onderdrukken. Mijn pijnarts zei dat dit bestond en kon uitproberen. Ik probeer alles om van de pijn af te komen eind November Qutenza pleisters proberen in ziekenhuis. Sterkte bij de mensen die de pijnen nog hebben. Ik weet hoe verschrikkelijk pijn kan zijn, maar blijf doorzoeken.
20-09-2016

Rugklachten

In maart 2015 van de neurochirurg 2 x 75 mg Lyrica per dag voorgeschreven gekregen ivm een dubbele hernia in de rug die niet operabel is. Had puur rugpijn en geen uitval benen etc. Moest het sowieso 3 maanden gebruiken, omdat het blijkbaar even nodig heeft om te werken. Ik merkte eigenlijk geen verschil na een aantal maanden en besloot om het af te gaan bouwen (in overleg[lees meer...]). Al snel werd ik doodziek, zo misselijk dat ik niet meer kon functioneren. Daar mijn zus ging trouwen en ik getuige was, toch weer besloten om tijdelijk op te bouwen, omdat ik dit niet kon gebruiken op zo'n belangrijke dag. Al met al is er 9 maanden overheen gegaan, voordat ik weer besloot te stoppen met het medicijn. Ik wist wat me te wachten stond, dus ik was enorm angstig. De dosis die ik innam was niet heel hoog, maar heeft mijn lichaam totaal op de kop gezet. Ik heb een afbouwschema van mijn apotheek gekregen en via die manier zou ik slechts 10 mg per week afbouwen (bijv elke dag innemen, behalve zaterdag, en dan iedere week een dag minder) zodat het langzaam zou gaan en weinig bijwerkingen zou krijgen. Nou, dat werkte dus voor geen meter! Misselijk, beroerd, me totaal afgezonderd voor alles en iedereen. Weken niet gefunctioneerd. De dagen dat ik dus geen lyrica innam waren verschrikkelijk. Tussendoor bleek ik onverwachts zwanger te zijn, midden in mijn afbouwschema. Lyrica mag absoluut niet tijdens de zwangerschap ingenomen worden en uiteindelijk is deze zwangerschap ook geëindigd in een miskraam, wat waarschijnlijk met de lyrica te maken heeft. Uiteindelijk naar de apotheek heengestapt en geëist dat ik mocht afbouwen met stappen van 25 mg per week (deze variant is alleen beschikbaar voor mensen met ernstige nierproblemen, ik heb maar 1 nier en dat was eerst niet belangrijk genoeg, veel stennis om geschopt). Met 25 mg per week afbouwen ging het redelijk, maar nu ik er 6 weken helemaal vanaf ben komt pas de echte klap. Ik ben extreem depressief en heb angst/paniekaanvallen. Blijkbaar wordt lyrica ook voorgeschreven aan mensen die kampen met angst en dit heeft bij mij blijkbaar iets gecreëerd wat er eerder niet was. Lyrica wordt gebruikt om mensen te helpen met afkicken van bijv. methadon, heroine etc. Dit middel zou verboden moet worden, want mijn leven ligt momenteel echt in duigen, door een verschrikkelijk rotpilletje! Ik adviseer iedereen om NIET te beginnen met dit vergif.
10-09-2016

Hernia

Ben zeer te vreden over dit medicijn als het gaat over de pijnbestrijding. maar de bijwerkingen die het medicijn veroorzaakt is soms moeilijk te accepteren.
07-09-2016

Hereditaire motorische en sensorische neuropathie

Pagina 1 van 7

Mirena (1929) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (768) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (389) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (388) - Antibiotica - penicillines breedspectrum