This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

12-05-2015
Vrouw, 46 jaar

Aangezichtspijn

Heb sinds 11 maart lyrica, moest 27 maart stoppen, eerst met een en een week later met de laatste twee tabletten, dus april. En nu komt het, ben goed ziek ervan, misselijk, pijn aan de ogen, oren, geluid niet kunnen verdragen, bang, hoofpijn, niet slapen kunnen, moe, uitgeput, hart gaat van slag, meer pijn in het gezicht gekregen en kaak en tanden, geen licht kunnen ver[lees meer...]dragen meer buiten, ogen doen pijn, koude ringen, moeite met lopen, net of je evenwicht verliest. En nu komt het: de huisarts zegt dat het niet ken dat ik nu nog afkickverschijnselen heb. Ze zegt dat ik een angststoornis heb ontwikkeld, dus naar een psycholoog heengestuurd, omdat ik opeens ook bang ben geworden om naar buiten te gaan door dat medicijn. Nu loop ik naar ziekenhuis voor mijn hart foto gemaakt, een kasje meegekregen om 24uur om te houden, nou zo pijn in mijn gezicht dat ze mijn norti
11-05-2015
Vrouw, 46 jaar

Aangezichtspijn

Lyrica is aan mij voorgeschreven ivm aangezichtspijn. De werkzaamheid is matig. Als ik het combineer met Tramadol wel beter. Echter heel veel bijwerkingen. Ik zwel op als een ballon. Kom er erg van aan. Heb last van hartkloppingen , trillende handen, praten met dubbele tong, moeite met woordvinding e.d. Wil eigenlijk stoppen, maar heb geen alternatieve medicatie en mijn ne[lees meer...]uroloog is maar matig ingevoerd in deze materie. Dus ook geen goede gesprekspartner in deze. Lastige situatie.
10-05-2015
Vrouw, 39 jaar

Lyrica (pregabaline)

Lyrica is een medicijn wat onder meer gebruikt wordt bij epilepsie, angstaanvallen en zenuwpijnen. Door een vernauwing in mijn wervelkanaal bij mijn nekwervels kreeg ik veel last van zenuwpijn in mijn armen. Van de huisarts heb ik toen 2x 75mg Lyrica gekregen in combinatie met 3x 50mg diclofenac. In het begin werd ik wat duf van, maar het deed zijn werk. Na een week was ik[lees meer...] er aan gewend en niet meer duf. Als ik toen had geweten wat ik nu weet was ik er nooit aan begonnen. Als je in de bijsluiter leest, zie je wel wat bijwerkingen, maar er wordt heel weinig gemeld over de ontwenningsverschijnselen. Het enige wat er wordt vermeld is dat je in overleg met de huisarts moet afbouwen en dat je wat slapeloosheid kan ervaren. Na mijn operatie aan mijn nek had ik bedacht dat ik wel kon stoppen met de Lyrica. Aangezien ik een lage dosis had en mij was verteld dat 75 mg de laagste dosis was ben ik dus gaan minderen met 75mg en een paar dagen later met nog eens 75mg. Niet doen!!! Ik reageerde hier zeer heftig op; niet meer slapen, heel veel pijn in mijn armen, misselijk, geen controle meer over mijn spieren, emotioneel. Gauw weer gestart met de Lyrica en na een dag of 3 voelde ik me weer goed en sliep ik weer. Na wat zoekwerk op het internet bleek in op de Nederlandse websites niet veel bekend te zijn over al deze bijwerkingen. Een aantal Amerikaanse websites en forum hadden veel meer informatie beschikbaar en daar ben ik wel erg van geschrokken. Een van de onderwerpen was "de hel die Lyrica heet". Op deze websites staan ook afbouwschema's die het wat draaglijker maken, daarnaast was er ook een website: "Hoog sensititief en Lyrica". Ik ben dus hoog sensitief en een neurologisch medicijn schijnt dan toch weer heel anders te werken. Ik ben er achter gekomen (dat staat trouwens ook op de bijsluiter) dat er ook een dosis van 50 en 25 mg bestaat. Ik heb de apotheek gebeld en zij hadden de dosis 25mg beschikbaar. Dat zou in mijn geval een afbouw betekenen van 25 mg per week. Op de Amerikaanse websites geven ze aan dat je met niet meer dan 10 tot 15% per week moet afbouwen, dat ga je nog niet niet redden met 25mg per week, dan zit je op een gegeven hoger dan dit percentage. Een afspraak gemaakt bij de huisarts die nam het allemaal niet zo serieus en zei dat mijn klachten niet konden liggen aan de afbouw Lyrica. Daar had hij nog nooit van gehoord. Hij vond het allemaal maar onzin en bleef volhouden dat 25mg Lyrica niet bestond, want het stond niet in de computer. Na veel praatwerk en het laten zien van de bijsluiter kreeg ik het dan toch voor elkaar om een recept voor 6 weken te krijgen voor de 25mg variant zodat ik in zes weken kon afbouwen. De eerste weken gingen redelijk, 4 slechte dagen en 3 redelijke goede dagen. De klachten waren slapeloosheid, paniekaanvallen, ongecontroleerde trillingen, gebrek aan eetlust, rusteloosheid, spastische bewegingen, transpireren, koude rillingen, gewichtsverlies, stemmingsveranderingen, emotioneel (veel huilen), misselijkheid, algehele slapheid, verhoogde prikkels (geluid, licht), problemen met nadenken, pijn in borst, verandering in leverwaarde. De laatste drie weken waren hel, maar ik heb volgehouden. Ik heb vier weken lang niemand om me heen kunnen hebben behalve mijn vriend, alles was te veel. Er zat geen goede dag meer bij en na de laatste dag afbouw van 25mg naar 0 heb ik me nog weken heel rot gevoeld. Ik ben nu bijna 5 weken zonder Lyrica en mijn lichaam is nog bezig om te herstellen van alle lichamelijke en geestelijke klachten. Het kost enorm veel energie. Al met al heb ik dit medicijn maar 3 maanden gebruikt (inclusief afbouwperiode), maar als ik dit had geweten was ik er nooit aan begonnen. Ik heb nog helemaal geen tijd gehad om me te richten op mijn revalidatie na de nekoperatie. Let goed op voordat je hier aan begint, ik heb in mijn directe omgeving nog twee andere verhalen gehoord van dit medicijn en zij hadden er ook zoveel last van. Bedenk goed of je hiermee om kan gaan, want tijdens de afbouw ben je gewoon een junk die moet afkicken en in een hele slechte trip zit. Is het dat waard. Huisartsen weten niet of doen alsof ze niet weten wat dit medicijn met je kan doen, dus daar hoef je (in mijn ervaring) dan ook geen hulp en begrip van te verwachten. Je voelt je in zo'n periode heel alleen en het brengt ontzettend veel stress met zich mee en dat heeft weer gevolgen voor andere processen in je lichaam. Een gewaarschuwd mens telt voor twee! Mocht je hier ook ervaringen mee hebben dan hoor ik het graag, een beetje erkenning zou fijn zijn en zo kunnen er meer mensen gewaarschuwd worden en overvalt het je niet zoals het mij heeft overvallen.
08-05-2015
Vrouw, 60 jaar

Lyrica (pregabaline)

Het medicijn neemt slechts de hoogste piek van de pijn weg, de ergste pijn blijft. Voor neuropatische klachten zijn tot nu toe geen goede pijnbestrijders. Daarom ben je aangewezen op anti epileptica die op de hersenen werken. Ik heb gelezen dat dit medicijn (Lyrica)op de lange duur zelfs zenuwbeschadiging kan veroorzaken terwijl dit middel n.b. specifiek ontwikkeld is o[lees meer...]m de gevolgen van zenuwbeschadiging te verminderen.
06-05-2015
Vrouw, 45 jaar

Aangezichtspijn

Kreeg lyrica naast mijn topamax die ik heb voor de migraine voor de zenuwpijnen in hoofd en aangezicht, eerste week ernstige evenwichtsstoornissen en draaiduizeligheid, daarna ook tussendoor erg dronken gevoel, werd zieker en zieker, alle medicijnen gestopt, bleek ernstige verstoring van het zenuwstelsel te hebben door de lyrica, medicijnvergiftiging, 2 weken ernstige ondr[lees meer...]agelijke zenuwpijn aanvallen in hoofd en gezicht gehad door het stoppen met de medicatie, de evenwichtsstoornissen nemen nu eindelijk pas af en de pijn is er nog hoewel minder ernstige aanvallen ernaast. geen lyrica meer, wat een troep, nu op zoek naar wat anders wat de pijn kan verlichten, maar eerst helemaal schoon worden zodat mijn centrale zenuwstelsel hopelijk weer kan herstellen.
30-04-2015
Vrouw, 51 jaar

Beroerte

Gebruik eigenlijk al jaren lyrica 75 mg. Ben er een tijd mee gestopt, omdat ik steeds meer nodig had en steeds over mijn grens van kunnen ging. Echt een inzinking gehad. Nu toch maar weer aan de lyrica, omdat ik vreselijke pijn in mn linkerkant van mijn lichaam heb. zenuwpijn. 24 uur en het houd nooit op. Het begin van lyrica is ff moeilijk, beetje dronken, geen concentra[lees meer...]tie, warrig in het hoofd, van de hak op de tak, maar gelijk minder pijn en meer energie, want dat heb ik totaal niet meer na mijn cva 2 x, 2 hersenoperaties, hersenvliesontsteking en vaatspasme. Moet wel mn gewicht in de gaten houden...aankomen, en mijn grenzen bewaken. Maar tot nu toe is lyrica het beste tegen de pijn. Kan straks nog ophogen, maar probeer zo lang mogelijk op 75 mg. gr.babs
30-04-2015
Man, 65 jaar

Lage rugpijn

geweldig spul en als ik ongeveer 675 mg per dag neem, ben ik bijna pijnvrij. Alleen de bijwerking is net of je een beetje aangeschoten bent.
29-04-2015
Vrouw, 51 jaar

Pijn (algemeen)

na 10 dagen gebruik van lyrica opgenomen in het ziekenhuis, waar ik nu nog steeds lig. zeer ernstige bijwerkingen, slikproblemen dus kon niet eten, praten gaat ook heel slecht nu nog steeds. ik snap niet hoe een arts dit soort medicijnen voor kan schrijven met zulke bijwerkingen. mijn advies gebruik ze nooit.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (330) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely