lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

24-05-2016

Lyrica (pregabaline)

Samen met paracetamol - 3x daags 1000 mg - huisarts akkoord - eerste week 2x per dag 75 mg, had geen effect, dosis verdubbeld, met goedvinden huisarts, geen effect, dus na 3 weken gestopt. Bijwerkingen: voortdurend licht in het hoofd, verminderd evenwichtsgevoel, geen zin in sex, voor het opstaan 's morgens een loodzwaar gevoel in het lichaam. Het leek alsof de pijn erger [lees meer...]was dan voorheen. Medicatie is uitgeprobeerd wegens stenose rechts, in 2 lendenwervels, d.w.z. vernauwing in wervelkanaal waardoor zenuw bekneld zit en pijn veroorzaakt via de lies met tintelingen naar de knie. Pijnlijk gevoel rechtsonder in de rug bij staan en lopen. Zitten en liggen zijn geen probleem. Herhalingsrecept heb ik niet gebruikt. Ik ga nog terug naar huisarts voor andere pijnstilling.
20-05-2016

Lyrica (pregabaline)

Ben in 2004 twee maal geopereerd aan een hernia, de eerste keer door middel van micro tube en de tweede keer met de klassieke methode. Al na de eerste dag merkte ik dat de zenuwpijnen niet weg waren. Grote teleurstelling. Na twee jaar met vreselijke zenuwpijnen in rug billen en beide benen, en daardoor ook zwaar depressief geweest ..ben ik na vele onderzoeken en behandelin[lees meer...]gen terecht gekomen bij de pijnpoli. Ook daar hadden de spuiten geen effect. Diagnose, onherstelbaar beschadigde zenuwen. Gaan zoeken naar medicijnen waar ik het beste baat bij had. In het verleden al tramadol ingenomen, maar daar kon ik niet tegen. Ook morfine hielp maar even en ik moest steeds zwaardere dosis hebben. Daar ben ik toen mee gestopt. Bij de pijnpoli kreeg ik lyrica voorgeschreven, ik slik nu al zo'n 11 jaar 600 mg. Lyrica per dag. Heb wel bijwerkingen, maar ben zeker 80% van de pijn kwijt. Ik heb goede en slechte dagen, maar ik leef weer en blijf positief.
20-05-2016

Nek- / rughernia

Vierdubbele nekhernia met fusie c6-c7 en titanium disc c4-c5, nooit pijnvrij geweest, nu zware neuropathische pijn, procedure in gang gezet voor neurostimulator. c5-c6 niet meer te opereren, wegens hoog risico op zware complicaties; Middel werd voorgeschreven door neurochirurg 2 x 75mg per dag, pijnarts schrijft 2 x 300 mg per dag voor. ben tot 225mg geraakt, 3x 300mg ge [lees meer...]probeerd maar zeer vlug terug naar 225mg omdat het gewoon niet haalbaar is.Ben zelfstandig, heb een b&b en een makelaarskantoor, dus blijf doorwerken... Ben ook hartpatient... Nu ja onkruid vergaat niet ! Hoop dat procedure neurostimulator vlug verloopt zodat ik van die "crapuleuze" lyrica en andere neuroleptica af ben. Doorbijten is de boodschap !!!
18-05-2016

Fibromyalgie

Ik ben begonnen met een week 2x 25 mg in te nemen, daarna twee weken 2x 50 mg en nu zit ik op 75 mg. Ik vind dit werkelijk een wondermiddel. Al vanaf mijn 16e jaar loop ik met pijn klachten en ben nu vrijwel pijnvrij. Alleen als ik een drukke dag heb gehad of te lang met mijn stuiterballetje (scootmobiel) heb rondgereden komt de pijn weer bovendrijven. Tot nu toe gebruik i[lees meer...]k ook nog Fentanyl pleisters, maar daar wil ik half juni mee stoppen.
17-05-2016

Fibromyalgie

pijn is er iets minder door geworden, is draagzaam soms. wat ik erg jammer vind, is dat ik er zwaarder door geworden ben.
12-05-2016

Chronisch pijnsyndroom

Ik ben in juli 2009 geopereerd aan mijn linkerknie, dit is niet goed gegaan. Daarop ben ik januari 2010 wederom geopereerd en dit was enigszins wel goed gegaan. Op de dag dat ik mocht gaan revalideren, werd er een fikse hernia geconstateerd doordat ik ± 9 maanden op krukken heb gelopen. Ik werd naar voren geschoven en ben toen in mei geopereerd aan mijn rug, waar men een[lees meer...] deel wervel en tussenwervel verwijderd heeft. Ik ben toen daags daarna naar huis gestuurd, terwijl ik een 4-tal dagen zou moeten blijven in het ziekenhuis. Thuis aangekomen was het bed van de thuiszorg nog niet aanwezig en heb vanaf dag 1 véél te lang moeten zitten (3 uur in rolstoel en auto). Conclusie: ik heb een nabloeding gekregen en heb hierdoor zenuwbeschadiging opgelopen in mijn rug, met gevolg dat ik nu chronische pijnen heb en met 600 m/gr Lyrica p/dag mijn dag volmaak. doordat ik veel medicatie slik, namelijk: "Lyrica - Ropinirol - metformine - atorvastatine) heb ik er allerlei nevenwerkingen erbij gekregen. Mijn geheugen en tijdsspanne kloppen niet meer, haal gebeurtenissen en data + tijd door elkaar. Concentratie is weg en een fatsoenlijk gesprek voeren en dan ook onthouden is niet meer. 3 à 4 rustmomenten p/dag van 1 uur (liggen). Ook drukke massamenigten en verjaardagen met veel mensen is een crime, want daarna een slechte nacht. Doordat ik voorheen op de vrachtwagen zat en nu thuis, is er dus ook suiker en cholesterol erbij gekomen. Al bij al, heb ik baat bij Lyrica dat ik mijn dag kan doorkomen. Maar wel met veel bijverschijnselen en beperkingen.
08-05-2016

Polyneuropathie

Ik heb als diagnose dunne vezel neuropathie en poly neuropathie. Dit gaf erg veel verschillende klachten, maar de diverse soorten pijn waren het meest aanwezig. Ik gebruikte zelf via de huisarts tramadol en paracetamol. Met onvoldoende resultaat. Ik kwam bij de neuroloog en kreeg daar lyrica voorgeschreven. Eerst 2x daags 75mg, maar daar merkte ik niets van. Daarna dosis [lees meer...]verdubbeld, maar nog matig resultaat.
25-04-2016

Wervelkanaalstenose

Naast lordose en scoliose en slijtage van tussenwervelschijven, waarvan ik sinds mijn 18e pijn heb, is er sinds enkele jaren ook pijn rechts onderin de rug bij gekomen, met uitstraling door de lies naar de knie; lies is pijnlijk, naar de knie toe een kriebelig gevoel, alsof er stroom door gaat, voornamelijk bij staan en lopen. Zitten en liggen: weinig problemen. MRI wijst [lees meer...]stenose uit, waardoor zenuw geïrriteerd is geraakt. Neurochirurg wil wel opereren, rugwervels vastzetten, maar deze zware operatie met lange revalidatie zie ik nog niet zo zitten. Bovendien is het niet zeker of ik daarna wel zonder pijn zal zijn. Ik heb in de afgelopen 2 jaar 4 x pijnbestrijding in de pijnpoli gehad, injecties rechtstreeks op de plaats waar de zenuw uit het wervelkanaal komt (L3 en L4), de eerste 2x hielp dat wel, de 2x erna niet meer. Verder heb ik nooit medicijnen geslikt tegen de pijn, ben in mijn jonge jaren wel diverse malen bestraald met UKG, wat een jaar of 2 wat minder klachten gaf. Ook fysiotherapie, manueel, 25 jaar lang zo'n 6 x per jaar, en een aantal jaren oefentherapie gehad om de rugspieren te versterken. Door de lordose en scoliose blijve sommige spieren toch pijnlijk, omdat ze nu eenmaal te kort zijn. Dus ik ga nu toch wel met medicijnen proberen de pijn te reduceren. Sinds enkele dagen slik ik 2x daags 75 mg lyrica plus 3x daags 1000 mg paracetamol. Ik ervaar een lichte pijnvermindering, maar ik moet dit nog testen door een lange wandeling te maken. Bijverschijnselen zijn: wat licht in het hoofd en wat minder concentratie. Pas na een week slikken zou ik moeten kunnen beoordelen wat het medicijn doet. Bij lichte vermindering van de zenuwpijn mag ik de dosis verdubbelen. Het is dus nog even afwachten.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (719) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (284) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop