Ervaringen met Lyrica

pregabaline

Aangezichtspijn (32 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (190 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

16-11-2023 | Man | 50
pregabaline (150mg)
Lage rugpijn met uitstraling in rechter of linkerbeen

01-11-2023 | Vrouw | 49
pregabaline (75mg)
De verwardheid en 'er niet bij zijn' heeft ertoe geleid dat ik bijna onder een auto ben gelopen. Dit was niet het eerste incident in die zin. Ik ben er dan mee gestopt. Ik dacht ook in de menopauze te zijn geraakt omdat mijn maandstonden wegbleven, ik tientallen opvliegers per dag had en ik mijn haar erg begon te verliezen, minder per cm. Ik nam het tegen sociale angsten [lees meer...]maar ik werd angstig in situaties waar ik nooit eerder last van had gehad. Na het stoppen van de Lyrica is alles terug normaal geworden, behalve dan dat na 5 maanden mijn haar nog steeds niet terug groeit. Wat niet helpt om onder de mensen te komen.

29-10-2023 | Vrouw | 53
pregabaline (300mg)
Ik heb in de brijder, verslavingskliniek nota bene in 2 weken 200 mg tramadol afgebouwd en daarna in rwee weken 300 mg pregabaline. Wat een ellende. Ben zo ziek geweest. Wist niet waar il het zoeken moest. De arts van brijder zei niet bekend te zijn met dit middel en zou onderzoek doen. Ze zei er zijn alleen capsules van 25 mg of hoger. Heb stappen van 26 mg oer keer g[lees meer...]emaakt. Toen ik twee dagen op nul stond ging ik naar huis. Toen begon de ellende weer. Ik zakte in depressie, had geen energie en had 2 keuzes. Of weer aan de drank of einde maken. Heb zelf onderzoek gedaan. En ik schrok enorm. Het is erger dan afkicken van de heroïne. Er bleek ook vloeibaar pregabaline te zijn. Inmiddels weer terug op een dosering van 75 mg per dag heb ik er bijna een jaar over gedaan om 35 mg af te bouwen. Dat gaat goed. Per 0,10 ml ging ik naar beneden. Deed pas volgende stap als ik stabiel was en mijn lijf er aan gewend. Wat een troep is dat. Soms ben ik bang dat ik het levenslang moet slikken om niet down te worden Nadat ik bij bv apotheek mijn verhaal hiet over had gedaan waren ze geschokt dat ik zo veel in zo kort had afgebouwd. Dit had heel verkeerd kunnen aflopen. War een ellende dit spul.

28-10-2023 | Vrouw | 55
pregabaline (75mg)
5 rugoperaties en mijn benen blijven stuwen, niet stil houden , snachts echt wakker liggen van rusteloze benen

24-09-2023 | Vrouw | 73
pregabaline (25mg)
Heel veel pijn in de rug met uitstraling naar het been Nu ben ik 3 dagen begonnen met lyrica 25 mg Opbouwend eerste 3 dagen 1 s’avonds Dan 2 per dag enz…….

23-08-2023 | Vrouw | 53
pregabaline (75mg)
Ik gebruik het nu 4 maanden. De eerste week iets moeiig en licht in het hoofd gehad maar niet erg. Het helpt supergoed, het werkt en heb totaal geen bij werkingen. Niet alles hier lezen en denken dat je er altijd bijwerkingen van krijgt. Ik ben blij dat ik na 18 jaar medicijnen heb tegen nachtelijke zenuwpijn in mijn bil. Sliep al 18 jaar slecht.

22-08-2023 | Vrouw | 68
pregabaline (75mg)
Ik weet niet of ik er nog mee wil doorgaan . De pijnen blijven . Ik moet nu nog Vimovo bij nemen 500mg naproxen 2xper dag . Daarvoor moet ik weer omeprazole bij nemen om mijn maag te beschermen. Ik neem nog andere medicijnen voor astma , latex allergie, hartritmestoornissen, heb fibromyalgie en spasmofilie, heb regelmatig ontsteking op mijn voorhoofdsinussen( dit is he[lees meer...]ls ) . Ik weet echt niet meer wat werkt en wat niet . Ik zou alles in de vuilbak willen gooien

18-08-2023 | Vrouw | 39
pregabaline (300mg)
Ik heb fibromyalgie en fns. En dit al van kinds af aan. Ik heb ook 4 tia's (kleine) gehad met uitval van linkerkant. Ze legde dit eerder op de fns (functionele neurologische stoornissen en bij mij uit zich dit in epileptische aanvallen en bewegingsstoornissen) Ik heb ook altijd inslaap problemen, met dit medicijn slaap ik juist heel erg goed. Het helpt tegen de dagelij[lees meer...]kse pijn, al moet ik er nog paracetamol en diazepam bij in innemen als het te erg is. Het helpt niet tegen de fns uiteraard. Hier moet ik zelf tegen vechten, voor mij persoonlijk gaat dat best goed. Maar dit medicijn helpt me rustiger te blijven denk ik. Ik ben kalmer en kan meer verdragen.

03-08-2023 | Man | 63
pregabaline (150mg)
Ik gebruik het wegens chronische (zenuw)pijn in de (onder)benen.

24-07-2023 | Vrouw | 64
pregabaline (75mg)
Zelf uittesten welke hoeveelheid het effectiefste is bij jou.

18-06-2023 | Vrouw | 28
pregabaline (75mg)
Gisteren voor het eerst Lyrica75mg genomen owv nek en schouderklachten die al jaren aanhouden. Ik doe het NOOIT meer. Ik ben heel de dag van de wereld geweest, voelde net of ik er niet bij was, heeeel vreemd! Ik ben dus vandaag gestopt, ik durf niet meer. Volgende week moet ik naar een specialist , daar zal ik dit allemaal eens aanhalen en kijken naar oplossingen. Ik ben z[lees meer...]elf verpleegkundige op spoed, dus weet waarvoor Lyrica dient. Het geeft rust in de zenuwbanen maar bij mij misschien iets te veel.. ;)

11-06-2023 | Vrouw | 70
Gordelroos
Gordelroos uitslag bijna weg daarna begon de pijn. Vooral met opstaan uit bed hevige pijn moet dan proberen direct te staan en lopen! Dan zakt de ergste pijn weer weg. Lyrica en morfine daarbij nog 4x per dag 2-paracetamol helpen enigszins maar niet volledig! Kan alleen op rug liggen met slapen daarna eruit komen is verschrikkelijk! Ben ook erg slaperig overdag!

04-06-2023 | Man | 57
pregabaline (150mg)
Over het algemeen tevreden als je op tijd inneemt 3 dagen in de week om 4u30 devrest tilussen 7 en 9 ,de tweede om 15uur ,, bij ergenste pin 2 lyricas en 2 tramadol retard 200mg om de pijn onder controle te houden .erge pijn 3 maal in een maand . Anders is de lyrica goed .

12-05-2023 | Vrouw | 54
pregabaline (75)
Binnen 1 week 2x daags 1 tablet van 75 gram al effectief. Geen pijn meer.

08-05-2023 | Vrouw | 38
pregabaline (75mg)
sinds 3 mei 2 keer daags 75mg lyrica i.v.m. nervus pudendus neuralgie (schaamzenuw). ik heb 26 april een zenuwblokkade gehad waarvan de klachten sterk waren toegenomen dit is helaas normaal na een blokkade maar is tijdelijk en kan 2-3 weken duren. Om de pijn te overlappen Lyrica voorgeschreven gekregen en de pijn was binnen 2 dagen zeker met 70% verminderd dus kan weer fun[lees meer...]ctioneren. nu hopen dat de blokkade aanslaat.

23-04-2023 | Vrouw | 40
pregabaline (150mg)
Vraagje Hoe lang duurt het voordat deze pil gaat werken. In de bijsluiter staat wel na een aantal weken kan je het pas echt zeggen.. Maar ik wil weten als ik de pil om 8.00 in neem wanneer gaat die dan werken? Gelijk? Na 1 uur? Ik kan het nergens vinden is er iemand die het weet? Bedankt