ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

01-06-2018

Lyrica (pregabaline)

Kreeg dit middel van de pijnplolie arts ivm met versleten nek en lange wachttijd voor de drie prikken in mijn nek. Echter ik slik al jaren alprazolam 2 per dag tegen angst en fluvoxamine tegen depressie. Nu ik dit middel gebruik 2 maal daags 75 mg. Merk ik veranderingen in mijn gedrag..ik doe veel meer wel allemaal in een soort roes. Ben ook vrolijker en de lust naar alcoh[lees meer...]ol is totaal verdwenen, ook rook ik minder. Het is nog te kort om te zeggen jippie...de pijn in mijn schouder die uitstraalt naar mijn arm is ook dragelijker zelfs zonder paracetamol. Ben benieuwd hoe het gaat over een week misschien blijft dat gevoel van ik ben stoned dan ben ik er minder blij mee maar misschien gaat het ook weg en hou ik alleen het gevoel van happy. Beetje warrig geschreven maar dat is tevens een bijwerking .
19-05-2018

Chronisch pijnsyndroom

In combinatie met nortrilen wordt de pijn onderdrukt tot een niveau waardoor je normaal kan functioneren. Er zijn altijd pijnpieken (vooral aan het eind van de dag) maar als ik dan 3 slokkn wijn neem zijn die ook weer weg. Ik ben na 10 jaar van 450 mg p.dag naar 300 mg per dag en probeer nu weer iets af te bouwen. De 450 mg had meer bijwerkingen dan de 300 mg. De bijwerki[lees meer...]ngen in het begin zijn sterk maar nemen af naarmate de tijd verstrijkt. Het is voor mij het enige medicijn gebleken wat helpt tegen de constant aanwezige pijn in mijn oor.
28-04-2018

Lyrica (pregabaline)

Zonder deze en andere opiaten gerelateerde medicijnen, zou ik niet kunnen functioneren. Dus ik ben er heel blij mee. Het heeft lang geduurt voor ik de goede medicijnen kreeg. Dus na jaren veel pijn en gekluisterd aan mijn bed, maar nu ik de medicijnen gebruik die ik nu heb (best veel), kan ik weer wat mee doen. Ik ben dus heel blij dat ze er zijn. Pijn is erger dan al het [lees meer...]andere...
06-04-2018

Hernia

sindsdien ik die inneem heb ik het gevoel een voetbal in mijn buik te hebben. ze helpen voor geen meter. Ook slik ik een speierverslapper/een maag bescherming en een morfine tablet het laaste medicijn oxycodone 45 mig drie maal daags 1 tablet(werkt niet)lyrica 3 x dag 1 capsule(werkt niet)spierverslapper 2 x daags 1 tablet(werkt niet)morfine pleisters om de derde dag d[lees meer...]rie pleister aan 10 mg(werkt niet)heb een operatie gehad maar op de verkeerde plek geholpen daar waar ik geen pijn heb. Maar dat ik door die lyrica zoveel gewichts toenem heb kon ik mij niet voorstellen. Maar de huisarts zegd eerst de morfine afbouwen dan de lyrica ondertussen weeg ik bijna een ton
06-04-2018

Hernia

ik slik nu ruim een jaar de lyrica Ik heb drie maanden niet kunnen lopen ben reeds onder het mes gewesst maar niet p die plaats geholpen waar de pijn is.daarom vroeg ik om met deze medicatie te stoppen Nee eerst moest ik de morfine oxiecodon 50 mg moet ik innemen. Ik slik nu al ruim twee jaar oxicodon maar wil er dringend vanaf loop nu al ruim negen maanden met heel e[lees meer...]rg veel pijn rond. Die lyrica zouden moeten helpen maar dat is niet zo ik wordt er alleen maar dikker van van de 70 kg ben ik nu al ruim 105 kg. Daarom wil ik er dringen vanaf.kan mij iemand zeggen of die gewichts toename van dit soort midcatie is= alvast bedankti
28-02-2018

Lyrica (pregabaline)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)

CRPS hand-arm-schouder na polsoperatie begin november 2017. Veel pijn, zwelling hand, kiné onmogelijk. Dit medicijn maakt dat ik minder pijn heb en mijn hand en arm beetje bij beetje weer begin te gebruiken. Kiné kan ook terug, met succes, zwelling hand is zo goed als verdwenen.
10-02-2018

Lyrica (pregabaline)

Ik heb nu ongeveer een jaar last van de rechterkant van mijn nek wat uitstraalt naar mijn schouder rontgenfoto laten maken en hier kwam naar voren een versleten nek zoveel pijn ik kreeg 2x30 mg oxycodon langwerkend in de ochtend en in de avond 1, zoveel last overdag kreeg ik ook 6x 5 mg kortwerkend voor overdag (dit slik ik nog steeds) mri scan laten maken 3 zenuwen klem i[lees meer...]n mijn nek nu ook lyrica 2x 75 mg erbij gekregen werkt tot nu toe redelijk goed het is draagbaar geworden😃 geen last van bijwerkingen gelukkig (verder slik ik al jaren 20mg escitalopram en 300mg wellbutrin voor mijn depressie, 60 mg medikinet voor mijn adhd en af en toe voor het slapen 20mg temazepam) deze combinaties gaan heel goed samen en wordt het allemaal wat dragelijker)
08-02-2018

Polyneuropathie

Ik schrik me kapot vandaag. Ik slik al een tijd, in overleg met de huisarts, 3x 450 mg/dag lyrica icm 3 x 150 mg zaldiar per dag. Het recept was 3 x 300 lyrica en 4 x 100 zaldiar. Zaldiar = 75 ,% tramadol en 25 % paracetamol. Bijwerkingen zijn er volop, belangrijkste is vergeetachtigheid. Belde gisteren de huisartsassistente ineens dat lyrica maar 3 x 300 mag zijn, ik vraa[lees meer...]g hoe dat zit, krijg ik reactie van pijnarts (geweldige kerel!!!!) dat 600 mg lyrica per dag het max is. Teruggaan naar 900 gaf al direct merkbare verergering. Wat nu te doen? Wat kunnen de gevolgen zijn van die veel te lange blijkbaar veel te hoge dosering?
Pagina 1 van 7

Mirena (2050) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (450) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!