Lyrica

pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (25 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

22-02-2020

Polyneuropathie

11-02-2020

Lyrica (pregabaline)

Door gebruik trilplaat 8 jaar geleden een ondraaglijke pijn. Na een paar maanden kine, osteopathie, verschillende medicatie,... de juiste mix Lyrica 2x300mg met Tramadol 2x200mg. De pijn is nu vrij draaglijk.
09-02-2020

Lyrica (pregabaline)

Lyrica is geen antidepressiva maar een anti epileptica. Verdiep je eerst eens in de materie voordat je zomaar wat schrijft!
25-01-2020

Hernia

Niet geschikt voor mij. Ben klaarblijkelijk intolerant (contra indicatie), voor pregabaline (Lyrica).
20-12-2019

Lyrica (pregabaline)

Is een artroseaandoening in d e wervelkolom met acute ontstekingen en hevige pijnen . Infiltratie met depomedrol, pleisters van duregesic tot 50 helpen niet meer , ook oxycontin en oxynormm instant , allemaal opoiden , hebben maar een beperkte invloed. Nu pas begonnen met Lyrica, nu 2 x 150, nog geen resultaat voelbaar, au contraire. Ik zie nog een tijdje,,dan terug naar [lees meer...]pijnklinuek Pellenberg bij dr en assistenten .
14-11-2019

Polyneuropathie

na chemo ivm darmkanker last van tintelende handen en voeten. eerst oxicodon gebruikt (2 x 10 mg), werkte nauwelijks. Vervolgens lyrica gaan gebruiken en oxicodon afgebouwd naar 2 x 5mg. aanzienlijke minder last van tintelingen, met name in de handen aanzienlijk verbeterd, voeten ook minder maar nog wel aanwezig. nadeel is dat je er ietwat slomer/vergeetachtig van wordt, m[lees meer...]aar in zeer geringe mate, dit weegt niet op tegen de voordelen. helaas wel verslavend, je merkt snel als je vergeet in te nemen. maar heb niet de behoefte om telkens meer in te nemen. de keuze genomen om dit voorlopig zo te blijven gebruiken en zie over tijd wel of ik kan afbouwen. ben geen voorstander van medicijngebruik, maar beter betere kwaliteit van leven met dit medicijn(en). Gebruik nu ongeveer een jaar, zie over aantal maanden wel wat er gebeurt als ik de dosis probeer te verlagen.
12-11-2019

Lyrica (pregabaline)

Neuropathische pijnen in mijn verlamde rechterarm. verkeersongeluk in 1966. Zenuwbeschadiging vanuit de nekwervels Pijn neemt enorm toe. Bezoek pijnpoli .. Vanaf 2007 neem ik lyrica. Na wat experimenteren met de docering en overleg met de arts neem k nu 7 x 75 Mg . Voel me prima met soms nog wat pijn scheuten.
12-11-2019

Hoofdpijn

Na alle checks, tandarts, MRI, CT, KNO schreef de neuroloog dit middel voor tegen de hoofdpijn die m.n. na niezen optrad. Na een opbouw tot 2x 150 merkte ik totaal geen verschil en slikte ik er ook paracetamol bij. In het begin heeft het middel wel wat gewerkt maar daarna begon de ellende. Nu, in overleg met huisarts, aan het afbouwtraject bezig. Maar wat een ellende . [lees meer...]Lokale hoofdpijn nu erger en nu misschien naar Leiden voor een onderzoek. Nog tips voor dat afbouwen? Graag!
25-10-2019

Lyrica (pregabaline)

Let op!! Neem dit middel niet ivm zenuwpijn, want de bijwerkingen zijn enorm en het niet waard! Ik had al zeer snel bijwerkingen , binnen een week en ben gelukkig tijdig gestopt. Ik voelde zo naar en raar en was na lezen over dit middel enorm bang voor de afkickverschijnselen! Het leek eerst te helpen voor pijn, maar kwam er toch snel doorheen... nog hogere dosis wilde i[lees meer...]k zeker niet van dit gevaarlijk middel. Ik weet hoe zwaar afbouw van antidepressiva kan zijn.. lyrica( pregabaline) is ook een antidepressiva en dus na het stoppen of verlagen komt de echte moeilijke periode pas!! Voelt echt als afkicken... helemaal bij hoge dosering. Na een paar dagen al voelde ik me slechter en beroerder en totaal niet mezelf en heb daarom meteen om ander middel gevraagd . in overleg met arts naar morfine( oxycodon) gekregen. 5mg 1 in ochtenden 1 savonds. Dit middel klinkt zwaarder maar is het zeker niet! Werkt zuiver op de pijn en geeft rust.. oxycodon werkt prima voor de pijn en geen nare bijwerkingen. Blij dat ik van dit belachelijke medicijn af ben en gelukkig niet hoef mee te maken om af te kicken, wat bijna iedereen gaat ervaren na al een paar weken of een maand of langer gebruik. Het heet niet voor niets de hel van lyrica! Pas dus echt op met dit vreemde spul.
05-10-2019

Lyrica (pregabaline)

ben maar 3 uur pijn vrij na 6 uur zo duf geweest te zijn als konijn mET pijn. Drink sloten koffie om wakker te worden. en heb elke dag een halve dag pijn. want zolang werkt die lyrica niet.
17-09-2019

Hernia

Ik heb een hernia doet heel veel
30-08-2019

Lyrica (pregabaline)

ik slik nu Lyrica en 's avonds 1 Contramal meerdere weken kon ik niet slaap branderige tintelde benen + jeuk ik werd bijna gek en naar pijnarts een rug punctie volgde maar resultaat niks en dan de uitslag RLS " kunnen niks meer doen voor u ( leren mee leven ) dikwijls de slogan in vele klinieken ver stappen gedaan en de allures van een dropvoet + al waggelende stappen ( C[lees meer...]harly Chaplin ) sommigen denken die man is dronken maar een groot geluk met die medicatie kan ik toch goed slapen nu maar ja men is gedoemd te slikken tot men sterft .
24-08-2019

Psychose

Neem NOOIT Lyrica, het is een ramp om het af te bouwen, algemene malaise en psychose.
11-08-2019

Pijn (algemeen)

ik heb al weken branderige tintelende pijn in beide benen links ergst pijndokter deed al rug punctie maar nog niet oke en andere dokter solferd mij nu Lyrica op om die tintelingen te stoppen en angst beknotten ( heb ik niet ) hij sprak fameuze pijnstiller maar is geen pijn neen ellende die u belet goed te slapen .
19-07-2019

Lyrica (pregabaline)

ik heb fibromyalgie en kreeg dit medicijn samen met meloxicam . Met beiden ben ik gestopt. Maagpijn met stemverlies en opvliegers. Het gaat nu beter met mij. Bij veel pijn af en toe paracetamol.
04-07-2019

Lyrica (pregabaline)

Ik voel niet dat lyrica goed is voor mij. Moet het blijven nemen van dokter omdat het nodig is.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (533) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (493) - Antibiotica - penicillines breedspectrum