lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

25-04-2016

Wervelkanaalstenose

Naast lordose en scoliose en slijtage van tussenwervelschijven, waarvan ik sinds mijn 18e pijn heb, is er sinds enkele jaren ook pijn rechts onderin de rug bij gekomen, met uitstraling door de lies naar de knie; lies is pijnlijk, naar de knie toe een kriebelig gevoel, alsof er stroom door gaat, voornamelijk bij staan en lopen. Zitten en liggen: weinig problemen. MRI wijst [lees meer...]stenose uit, waardoor zenuw geïrriteerd is geraakt. Neurochirurg wil wel opereren, rugwervels vastzetten, maar deze zware operatie met lange revalidatie zie ik nog niet zo zitten. Bovendien is het niet zeker of ik daarna wel zonder pijn zal zijn. Ik heb in de afgelopen 2 jaar 4 x pijnbestrijding in de pijnpoli gehad, injecties rechtstreeks op de plaats waar de zenuw uit het wervelkanaal komt (L3 en L4), de eerste 2x hielp dat wel, de 2x erna niet meer. Verder heb ik nooit medicijnen geslikt tegen de pijn, ben in mijn jonge jaren wel diverse malen bestraald met UKG, wat een jaar of 2 wat minder klachten gaf. Ook fysiotherapie, manueel, 25 jaar lang zo'n 6 x per jaar, en een aantal jaren oefentherapie gehad om de rugspieren te versterken. Door de lordose en scoliose blijve sommige spieren toch pijnlijk, omdat ze nu eenmaal te kort zijn. Dus ik ga nu toch wel met medicijnen proberen de pijn te reduceren. Sinds enkele dagen slik ik 2x daags 75 mg lyrica plus 3x daags 1000 mg paracetamol. Ik ervaar een lichte pijnvermindering, maar ik moet dit nog testen door een lange wandeling te maken. Bijverschijnselen zijn: wat licht in het hoofd en wat minder concentratie. Pas na een week slikken zou ik moeten kunnen beoordelen wat het medicijn doet. Bij lichte vermindering van de zenuwpijn mag ik de dosis verdubbelen. Het is dus nog even afwachten.
21-04-2016

Lyrica (pregabaline)

Dit middel van de pijnspecialist in Almere gekregen voor zenuwpijn CPRS1 in mijn linkerbeen. Eerste week geleidelijk opgebouwd en moet zeggen dat dat een erg goede week was, geen pijn meer en weer energiek. Na een week op de volledige dosis 4x 75mg pd, hierna ging het bergafwaarts; woede uitbarstingen, alles en iedereen irriteerde mij, hartkloppingen, hoofdpijnen, depressi[lees meer...]eve gevoelens, abnormaal voelen, niet meer jezelf. Pluspunt, pijn is weg, alleen heb ik op het moment liever pijn dan dat ik mij zo vreselijk voel en mijn omgeving hier voor moet gelden. Eergisteren abrupt gestopt met het middel en moet zeggen dat dit het ergste is; zweten, koud-warm, rillingen, hoofdpijn, zwaar depressief... Ik ga nu de dokter bellen, hoewel ik positief over deze behandeling was, wil ik er nu per direct vanaf, dit is echt een belachelijk middel. Gif, hoewel het voor anderen anders kan zijn, ik heb het gevoel dat er dadelijk definitieve schade is toegebracht...
10-04-2016

Polyneuropathie

Prima medicijn qua effectiviteit, echter wel wat bijwerkingen welke langdurig redelijk sterk aanhielden, welke ivm langdurig gebruik minder gewenst. Echter pijnstillende werking prima.
09-04-2016

Polyneuropathie

Enkele jaren geleden werd er voor een medische reden een EMG genomen. Deze toonde o.a. een polyneuropathie graad 4 aan. De pijn en ook voosheid in voeten en benen waren al langer aan de gang maar omdat ik een chronische rugpijnpatiente ben en hiervoor een morfinepomp heb + andere pijnstillers en medicijnen + alle dagen minstens één spuit morfine of één caps Oxynorm, werd [lees meer...]niet aan polyneuropathie gedacht, tot op de dag van de EMG... De huisarts heeft onmiddellijk Lyrica voorgeschreven à rato van 600 mg per dag. De pijn in mijn voeten is voor +/- 50% verdwenen, de voosheid verergert en ik heb hoe langer hoe meer last van slapen... Ik spreek hier niet over de chronische lagerug pijnen e.a. Ben benieuwd hoe het de rest van mijn leven verder moet. Ik kan mij nog moeilijk alleen behelpen. Ik heb hulp van verpleging, poetsdienst, strijkdienst, en vooral mijn echtgenoot die mij dag en nacht helpt.
27-03-2016

Chronisch pijnsyndroom

ben in 1995 van de trap gevallen, heb 2 herniaoperaties gehad in 6mnd tijd. Om het kort te vertellen beide operaties mislukt, daarna nog rizblock behandelingen gehad, wordt je been bloed leeg gemaakt voor even, want ze hadden ook toen het vermoeden van posttraumatisch syndroom.. maar goed achteraf hielp er niets... voor de pijn kreeg ik eerst tramadol, maar goed na jaren g[lees meer...]ebruikt te hebben, hielp dat niet meer.. toen overgegaan op oxycodon & oxynorm... en daar heb ik sinds 2 maanden 6 x 75 per dag Lyrica bij, want ik werd gek van de zenuwpijn in mijn been en voor mij is het tot nu toe een wondermiddel heb er ontzettend veel baat bij.
27-03-2016

Polyneuropathie

Had eerst lichte brandende benen en armen. Dat werd steeds erger. Mijn kleding deed zeer, was net of ik schokjes stroom kreeg. Mijn huisarts die ik eerst had gooide het op spanning, had ook heel veel hartkloppingen met overslag, dus ik dacht het kan wel. maar geloofde het niet echt, ben toen teruggegaan naar de cardioloog en heb met een holterkastje gelopen en ja had over[lees meer...]slag en kreeg medicijnen. ben overgestapt naar een anderen huisarts en bleek dat ik neuropathie had, met deze medicijnen gaat het nu beter, maar het is niet over maar wel dragelijk. heb het ook in mijn handen, dat is wel erg lastig en zeer pijnlijk.
24-03-2016

Dikkedarmkanker

bestraling - chemo - operatie - stoma -herstelling ziekenhuis tienen goed verlopen - juiste informatie, alleen tijdens de nabehandeling (12 sessies gespreid over 6 maanden) hevige last gekregen van neuropatische zenuwpijn waar blijkbaar (lyrica) in mijn geval niet geholpen heeft, heb na een jaar nog steeds zeer veel last in handen en voeten van tintelingen en doof en bekl[lees meer...]emmend gevoel, blijkbaar geen specieke medicatie verkrijgbaar. Indien wel laat het mij aub weten, dank u.
24-03-2016

Chronisch pijnsyndroom

Ik gebruik het sinds okt 2015 voor zenuwpijn icm oxycodon. Ik slik 2xdaags 150 Mg en 3x daags 10mg oxycodon. Dit alles na 4 rugoperaties . Ik heb weinig last van bijwerkingen alleen ben ik in een korte tijd meer dan 15 kg aangekomen. Wat ik als enorm vervelend vind als vrouw van 45 jaar. De kilo's zijn er ook niet af te krijgen doordat ik minder tot zeer weinig kan be[lees meer...]wegen.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (711) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (371) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (281) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop