lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

21-07-2016

Lyrica (pregabaline)

Na amitriptyline en prozac over gegaan op Lyrica. Geen moment spijt gehad. Pijnklachten (door MS) bijna verdwenen en zo ook de bijwerkingen die amitriptyline wel heeft. Soms wat last van een droge mond, maar verder dus bijwerking en pijn vrij!
10-07-2016

Wervelkanaalstenose

Dit middel moest helpen tegen zenuwpijn. Vanuit rechteronderrug - door beknelde zenuw t.g.v. stenose - pijn die uitstraalt door de lies met prikkelingen in de knie. Lopen en staan zijn het ergste, zitten en liggen gaan wel. Helaas werkt dit middel niet bij mij. Het geeft alleen maar bijverschijnselen, zoals duizeligheid, concentratieverlies en verminderde zin in vrijen. Ik[lees meer...] kreeg zelfs de indruk dat de pijn iets erger werd.
08-07-2016

Wervelkanaalstenose

01-07-2016

Lyrica (pregabaline)

ik heb zenuwpijn in en rond geamputeerde borsten,helpt voor een goede nachtrust, maar niet voldoende tegen de zenuwpijn
29-06-2016

Pijn (algemeen)

Ik kreeg vreselijke pijn in mijn bovenbeen; ik kon alles doen en de pijn was ook niet op te wekken, om te kijken waar het vandaan kwam. Ik kon lopen, fietsen, alles. wanneer de pijnaanval kwam was deze het beste te hanteren als ik ging fietsen, of squads doen. gelukkig kreeg ik lyrica, eerst 2x daags 75 mg, maar daar redde ik het niet mee, dus overgegaan op 3x 75 mg. na 2 [lees meer...]weken teruggebracht naar 2x 75 mg, en nu probeer ik voor het eerst 1x 75 mg. ik weet dat mijn been nog iets mankeert, want het is nog steeds : doof"en voelt aan alsof het slaapt. toch kan ik er alles mee. huisarts en fysio hebben geen idee....
27-06-2016

Lyrica (pregabaline)

na verschillende heupoperaties last van beenzenuw. Pijn trok door het gehele been - regelmatig bindweefselontstekingen. Lyrica 75 mg i.c.m. morfine retard 10 mg helpt afdoende tegen de pijn. grote problemen met pregabaline ( werkzame stof van andere merken) deze worden als vervanger van Lyrica gegeven, maar het helpt niet. In de bijsluiters staat ook geen zenuwpijnen verm[lees meer...]eld. toch moest de apotheek mij dit middel geven vanuit VGZ vergoedingen. Pas met bewezen geen effecten mag weer de originele lyrica gegeven worden.!
17-06-2016

Lyrica (pregabaline)

Jaren terug aan een hernia geopereerd door middel van Microtube. Dat was erg goed gegaan en ik had geen last van pijn in de rug en de pijn in het been die door de uitstraling kwam was weg. 2 jaar later word ik zwanger en kreeg weer last van mijn rug, met uitstraling naar het linkerbeen (2010). In 2011 werd mijn dochter geboren, maar de pijn bleef. In 2014 naar het ziekenhu[lees meer...]is geweest, warmte behandeling en een apparaat gehad. Mocht niet baten. Toen maar naar een ander ziekenhuis. En een cortisone spuit gehad. Dat hielp voor mijn rug, maar niet voor het been. In totaal (met voor de hernia operatie) 7 jaar rondgelopen met pijn in het been. De huisarts schreef mij Lyrica voor. Ooit had ik van een ander merk pregabaline voor de pijn gehad. dat hielp niet. Ik verloor mijn eetlust, omdat all het eten naar papier, karton, pulp of papiermaché smaakte. Ik dronk alleen water om vol te blijven. dus ik was een beetje huiverig. Gisteren de medicatie genomen. en 2 uur naderhand was ik in slaap gevallen. Ik heb 2.5 uur geslapen. Normaal ben ik een lichte slaper en hoor van alles, maar nu niets. Mijn konijn heeft de dolle 5 min gehad en is 2 keer op haar hok gesprongen. Niets heb ik gehoord. Daarna een half uur wakker geweest en naar bed gegaan, daar ben ik tot half 8 gaan slapen (ik lag half 11 in mijn bed). Ik liep toen ook moeilijk en mijn dochter zei, go mam je loopt net alsof je dronken ben en mijn reactie was ook niet snel. En dat van een capsule. Gebeld met de huisarts, moest stoppen. Die stomme apotheek had het gewoon meegegeven en mijn man vroeg er naar, omdat ik al een keer problemen had met Pregabaline en nu weer. Ik mag dadelijk weer mijn portemonnaie trekken en 30 euro aan eigen risico betalen voor een tablet waar ik niets aan heb.
27-05-2016

Pagina 1 van 7

Mirena (1904) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (738) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (378) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (370) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (285) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (264) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort