ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

06-04-2018

Hernia

sindsdien ik die inneem heb ik het gevoel een voetbal in mijn buik te hebben. ze helpen voor geen meter. Ook slik ik een speierverslapper/een maag bescherming en een morfine tablet het laaste medicijn oxycodone 45 mig drie maal daags 1 tablet(werkt niet)lyrica 3 x dag 1 capsule(werkt niet)spierverslapper 2 x daags 1 tablet(werkt niet)morfine pleisters om de derde dag d[lees meer...]rie pleister aan 10 mg(werkt niet)heb een operatie gehad maar op de verkeerde plek geholpen daar waar ik geen pijn heb. Maar dat ik door die lyrica zoveel gewichts toenem heb kon ik mij niet voorstellen. Maar de huisarts zegd eerst de morfine afbouwen dan de lyrica ondertussen weeg ik bijna een ton
06-04-2018

Hernia

ik slik nu ruim een jaar de lyrica Ik heb drie maanden niet kunnen lopen ben reeds onder het mes gewesst maar niet p die plaats geholpen waar de pijn is.daarom vroeg ik om met deze medicatie te stoppen Nee eerst moest ik de morfine oxiecodon 50 mg moet ik innemen. Ik slik nu al ruim twee jaar oxicodon maar wil er dringend vanaf loop nu al ruim negen maanden met heel e[lees meer...]rg veel pijn rond. Die lyrica zouden moeten helpen maar dat is niet zo ik wordt er alleen maar dikker van van de 70 kg ben ik nu al ruim 105 kg. Daarom wil ik er dringen vanaf.kan mij iemand zeggen of die gewichts toename van dit soort midcatie is= alvast bedankti
28-02-2018

Lyrica (pregabaline)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)

CRPS hand-arm-schouder na polsoperatie begin november 2017. Veel pijn, zwelling hand, kiné onmogelijk. Dit medicijn maakt dat ik minder pijn heb en mijn hand en arm beetje bij beetje weer begin te gebruiken. Kiné kan ook terug, met succes, zwelling hand is zo goed als verdwenen.
10-02-2018

Lyrica (pregabaline)

Ik heb nu ongeveer een jaar last van de rechterkant van mijn nek wat uitstraalt naar mijn schouder rontgenfoto laten maken en hier kwam naar voren een versleten nek zoveel pijn ik kreeg 2x30 mg oxycodon langwerkend in de ochtend en in de avond 1, zoveel last overdag kreeg ik ook 6x 5 mg kortwerkend voor overdag (dit slik ik nog steeds) mri scan laten maken 3 zenuwen klem i[lees meer...]n mijn nek nu ook lyrica 2x 75 mg erbij gekregen werkt tot nu toe redelijk goed het is draagbaar geworden😃 geen last van bijwerkingen gelukkig (verder slik ik al jaren 20mg escitalopram en 300mg wellbutrin voor mijn depressie, 60 mg medikinet voor mijn adhd en af en toe voor het slapen 20mg temazepam) deze combinaties gaan heel goed samen en wordt het allemaal wat dragelijker)
08-02-2018

Polyneuropathie

Ik schrik me kapot vandaag. Ik slik al een tijd, in overleg met de huisarts, 3x 450 mg/dag lyrica icm 3 x 150 mg zaldiar per dag. Het recept was 3 x 300 lyrica en 4 x 100 zaldiar. Zaldiar = 75 ,% tramadol en 25 % paracetamol. Bijwerkingen zijn er volop, belangrijkste is vergeetachtigheid. Belde gisteren de huisartsassistente ineens dat lyrica maar 3 x 300 mag zijn, ik vraa[lees meer...]g hoe dat zit, krijg ik reactie van pijnarts (geweldige kerel!!!!) dat 600 mg lyrica per dag het max is. Teruggaan naar 900 gaf al direct merkbare verergering. Wat nu te doen? Wat kunnen de gevolgen zijn van die veel te lange blijkbaar veel te hoge dosering?
19-01-2018

28-12-2017

Chronisch pijnsyndroom

Ooit voorgeschreven gekregen door pijnpoli. Zeer slecht voorgelicht mbt bijwerkingen daar. Op de pijn deed het wel wat, maar onvoldoende uiteindelijk waardoor chronisch aan de opiaten nodig bleek.. Daar heb ik overigens veel minder last van. Omdat ik in die tijd tgv een operatie erg veel zenuwpijn kreeg heb ik lyrica 1,5 jaar nodig gehad maar zo snel het maar enigszins kon[lees meer...] die lyrica zo snel mogelijk afgebouwd. Ik vond het een hel dit middel. Kort na stoppen kreeg ik uit mijn omgeving al reacties van je bent weer helder, voor mijzelf zeg ik echt NOOIT meer. Enige positieve effect, ik sliep er goed op.
18-12-2017

Lyrica (pregabaline)

Vanwege een kapotte zenuw in mijn rug als gevolg van een hernia L5/S1 operatie heb ik zenuwpijn in mijn rechter voet. Steken en tintelingen mn in mijn grote teen. Lyrica (2x 75mg) werkt enigszins, de eerste week draaierig en suf. Ik wil niet verhogen aangezien ik eens restless leggs van een hogere dosering heb gekregen. Bij mij werkt Oxycodon 5mg (2x pd) ernaast uitstekend[lees meer...]. Wel lichte obstipatie af en toe. De Oxycodon dekt net dat deel dat de Lyrica niet dekt. Ik begreep dat de medicijnen elkaar versterken maar op deze manier heb je dus weinig van beide soorten medicijnen nodig en in mijn geval minder tot geen bijwerkingen.
Pagina 1 van 7

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (444) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!