lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

20-09-2016

Rugklachten

In maart 2015 van de neurochirurg 2 x 75 mg Lyrica per dag voorgeschreven gekregen ivm een dubbele hernia in de rug die niet operabel is. Had puur rugpijn en geen uitval benen etc. Moest het sowieso 3 maanden gebruiken, omdat het blijkbaar even nodig heeft om te werken. Ik merkte eigenlijk geen verschil na een aantal maanden en besloot om het af te gaan bouwen (in overleg[lees meer...]). Al snel werd ik doodziek, zo misselijk dat ik niet meer kon functioneren. Daar mijn zus ging trouwen en ik getuige was, toch weer besloten om tijdelijk op te bouwen, omdat ik dit niet kon gebruiken op zo'n belangrijke dag. Al met al is er 9 maanden overheen gegaan, voordat ik weer besloot te stoppen met het medicijn. Ik wist wat me te wachten stond, dus ik was enorm angstig. De dosis die ik innam was niet heel hoog, maar heeft mijn lichaam totaal op de kop gezet. Ik heb een afbouwschema van mijn apotheek gekregen en via die manier zou ik slechts 10 mg per week afbouwen (bijv elke dag innemen, behalve zaterdag, en dan iedere week een dag minder) zodat het langzaam zou gaan en weinig bijwerkingen zou krijgen. Nou, dat werkte dus voor geen meter! Misselijk, beroerd, me totaal afgezonderd voor alles en iedereen. Weken niet gefunctioneerd. De dagen dat ik dus geen lyrica innam waren verschrikkelijk. Tussendoor bleek ik onverwachts zwanger te zijn, midden in mijn afbouwschema. Lyrica mag absoluut niet tijdens de zwangerschap ingenomen worden en uiteindelijk is deze zwangerschap ook geëindigd in een miskraam, wat waarschijnlijk met de lyrica te maken heeft. Uiteindelijk naar de apotheek heengestapt en geëist dat ik mocht afbouwen met stappen van 25 mg per week (deze variant is alleen beschikbaar voor mensen met ernstige nierproblemen, ik heb maar 1 nier en dat was eerst niet belangrijk genoeg, veel stennis om geschopt). Met 25 mg per week afbouwen ging het redelijk, maar nu ik er 6 weken helemaal vanaf ben komt pas de echte klap. Ik ben extreem depressief en heb angst/paniekaanvallen. Blijkbaar wordt lyrica ook voorgeschreven aan mensen die kampen met angst en dit heeft bij mij blijkbaar iets gecreëerd wat er eerder niet was. Lyrica wordt gebruikt om mensen te helpen met afkicken van bijv. methadon, heroine etc. Dit middel zou verboden moet worden, want mijn leven ligt momenteel echt in duigen, door een verschrikkelijk rotpilletje! Ik adviseer iedereen om NIET te beginnen met dit vergif.
10-09-2016

Hernia

Ben zeer te vreden over dit medicijn als het gaat over de pijnbestrijding. maar de bijwerkingen die het medicijn veroorzaakt is soms moeilijk te accepteren.
07-09-2016

Hereditaire motorische en sensorische neuropathie

02-09-2016

Onrustige benen

Door onrustigheid in mijn hoofd wao door vluchtige stoffen van alles geprobeerd nu met lyrica begonnen nog niet lang bezig met het medicijn maar ik heb rustige benen nu als ik in bed ligt
28-08-2016

Gordelroos

Deze medicatie heeft mij jarengeleden ook goed gedaan en ik verwacht dat het nu ook een heilzame werking zal hebben maar het kost tijd .
19-08-2016

19-08-2016

07-08-2016

Hereditaire motorische en sensorische neuropathie

Pagina 1 van 7

Mirena (1920) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (758) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (386) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (377) - Anticonceptie - eenfase