lees de ervaringen

Epilepsie
Lyrica, pregabaline
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Zenuwpijn (155 meningen)
  • Hernia (29 meningen)
  • Pijn (algemeen) (29 meningen)
  • ...

24-03-2014
Vrouw (57)
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Veel innerlijke pijn. Via pijnkliniek dit middel voorgeschreven gekregen om te kijken of dit zou helpen. Niet dus. Begonnen met 2x daags 1 capsule. Dit 14 dagen gebruikt. Nog meer pijn. Gebeld en dosis werd verdubbeld. Vreselijke bijwerkingen en zo mogelijk nog meer pijn....!!! Na in paniek de huisarts te hebben gebeld en 3 dagen als een zombie door mn huis te hebben gewa[lees meer...]ggeld acuut gestopt. Vreselijk medicijn!! Moest verboden worden.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

14-03-2014
Man (74) - Diabetes type 2

01-02-2014
Vrouw (87) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Ik ben een vrouw van 26 en kreeg mijn eerste paniekaanval op mijn 16e , de arts schreef me toen meteen benzodiazepinen voor (bromazepam), akkoord, dit middel werkte bij inname na een tiental minuutjes bij zulke aanval ... Met de jaren begonnen de aanvallen steeds erger en meer te worden, alsook moet men bij benzo's op de duur zoveel gaan slikken dat ik quasi aan een volled[lees meer...]ige doos per dag kwam te zitten. Mijn huisarts besloot opeens hiermee af te bouwen , alles geraakte ik kwijt : mijn werk , mijn relatie , het hoederecht over mijn kind die in een pleeggezin geplaatst werd en het enige dat ik nog deed was neerzitten of liggen. buitengaan om naar de winkel te stappen was volledig uit den boze . Na een tijdje ben ik met wat pech de gevangenis in beland, dit om een zaak van jaren terug toen ik nog minderjarig was , helaas onschuldig , maar wel aanwezig en in paniek , dus een gevangenisstraf . Daar hebben ze dus ook een psychiater die me naar mijn problematiek vroeg, ik kreeg toen geen benzos meer voorgeschreven, enkel Lyrica waar ik nog nooit van gehoord had en nog een ander medicament, vreemd genoeg heb ik mij nog nooit in mijn leven terug zo " normaal " gevoeld na een vijftal dagen, ik had wel last van droge ogen, maar ik denk dat dit door de omstandigheden van de gevangenis was (kraantjeswater en slecht eten plus altijd binnen zitten, slechts 1 u buiten is het ook niet he :) ). Ik denk dat Lyrica binnen de wetenschap van paniekstoornissen beter onderzoek verdient en dat men dit product veel vaker moet voorschrijven ipv meteen te starten met verslavende middelen! Aanrader want je bent niet high, je bent gewoon jezelf, en al je capaciteiten komen weer naar boven, je kan weer gewoon jezelf zijn. Helaas is hiervoor blijkbaar een attest voor nodig mocht je dit laten voorschrijven door de arts . Mijn huisarts heeft het middel voorgeschreven, maar bij de apotheek vroeg men mij naar een speciaal document en weigerden ze mij lyrica mee te geven, iemand toevallig een idee waar ik zo een attestje kan verkrijgen? mijn arts weet het zelf niet en wou daarom starten met iets geheel anders dat heel wat lelijke bijwerkingen geeft ... Groeten , een tevreden iemand over Lyrica die reeds langer dan tien jaar met paniek, hyperventilatie leeft.

27-01-2014
Vrouw (54) - Ziekte van Be...
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Hieronder geschreven dat ik zou stoppen met de lyrica en 8 dagen geleden gedaan. een dag of 5 het gevoel of ik een flinke griep had, rillen, koud, warm, zweten, om het uur wakker, 's nachts schrikkerig. Voel me de laatste 2dagen een stuk beter. Wat me verder is opgevallen dat ik weer emoties heb, waarschijnlijk waren die al die jaren ook afgezwakt. Voor mijn geen lyrica me[lees meer...]er, ook laat ik me niet zomaar meer vanillestokje voorschrijven. Blij dat ik heb doorgezet.

19-01-2014
Vrouw (54) - Ziekte van Be...
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Gebruik het al een jaar of 6.De laatste paar jaar 75 mg voor het slapen gaan.Ben eraan begonnen vanwege reumatische aandoeningen.Heel veel bijwerkingen weet ik niet of het vd lyrica komt nl zweten,moe,suf.Kortom ik ga er mee stoppen ben al die troep spuugzat in mijn lichaam.Hoe ik het ga aanpakken ben ik nu aan het uitvogelen,maar dat lyrica niet zomaar je lichaam uit is g[lees meer...]eloof ik direct.Hoop dat het me lukt.

08-01-2014
Vrouw (57) - Acute inflamm...
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
I.k ben heel erg geschrokken mijn moeder die de medicijnen ook slikte heeft nu parkinson er zitten stoffen in die dat kunnen versnellen of veroorzaken verzin eer je begin.Mijn moeder is nu ernstig ziek van parkinson misschien had ze het toch gehad maar er zitten stoffen in die het verergeren.Het is ook toegegeven door de specialisten. Mijn moeder is nu 77

23-12-2013
Vrouw (49) - Zenuwpijn

Tevredenheid over:
Anderhalf jaar geleden op de fiets aangereden door een auto, veel pijn in schouder en arm, allerlei onderzoeken gehad, nu is de conclusie chronisch pijn syndroom, medicatie was Oxycodon en Oxynorm, nu probeer ik deze medicatie af te bouwen en ben ik dus met de Lyrica begonnen eerst 2 keer 75 mg. nu opgebouwd naar 2 x 150 mg, ik neem aan het einde van de middag 10 mg Oxyco[lees meer...]don en voor de nacht nog 10 mg Oxynorm. De pijn is nog wel aanwezig maar een stuk minder, ik kan nu 's avonds gewoon opblijven, i.p.v. om 20.00 uur naar bed te gaan Wel regelmatig vergeetachtig en concentratie problemen, als ik naar het beeldscherm kijk, wordt ik een beetje draaierig en ik ben erg trillerig, maar het is toch een hele verbetering.

16-12-2013
Vrouw (25)

Tevredenheid over:
Ik heb in mei 2012 een ongeval gehad waarbij ik mijn staartbotje op 2 plekken gebroken had. In eerste instantie leek alles goed, mooi gebroken enz. Na ziektewet en langzaam aan weer opbouwen met werken kwam de pijn weer terug. Onderzoeken volgden en de arts op de pijnpoli vertelde dat het geen mooie breuk was geweest en het staartbeen nu scheef aan elkaar gegroeid was. In[lees meer...] eerste instantie kreeg ik een injectie voor een zenuwblokkade wat mislukte, toen schreef hij lyrica voor. Een aantal maanden 2x daags 75 mg gebruikt ging heel goed. Weinig last van bijwerkingen op vermoeidheid na. Nu na 3 maanden gestopt te zijn kreeg ik toch weer klachten dus in overleg weer begonnen maar 1x daags 75 mg. De bijwerkingen nu zijn erger dan de eerste keer. Weer enorm vermoeid, duizelig, geïrriteerd en soms kan ik zonder enige aanleiding in tranen uitbarsten. Heeft iemand anders hier ook zulke ervaringen mee?

11-12-2013
Vrouw (34) - Aangezichtspijn

Tevredenheid over:
Gebruik nu iets langer dan 1 jr. de lyrica 2dd4tabl 75mg. Effectiviteit is minimaal, heb daarnaast voor me aangezichtspijn ook nog andere medicatie erbij. Bijwerkingen van de lyrica zijn behoorlijk, niet op namen kunnen komen, tijdens een zin dingen vergeten. Liep in het begin wankel, soms echt alsof ik dronken was en kon zelfs toen nauwelijks praten, dat ik weer bij me[lees meer...] ouders in moest gaan wonen, omdat ik niet eens de trap op kon komen. Wilde deze troep, zoals het ook genoemd wordt, stoppen maar als ik dat doe komt de pijn nog veel meer omhoog, dus het doet wel degelijk iets.

03-12-2013
Vrouw (41) - Zenuwpijn

Tevredenheid over:
Ik heb Lyrica gekregen tegen zenuwpijn in mijn hoofd, nu 2x daags 2x 75 mg. Het werkt goed, maar heb ook veel last van de bijwerkingen. Dat zijn bij mij vooral midden in een zin steeds mijn tekst kwijt zijn, me zweverig voelen, moeite met concentratie en ik slaap als een os (dat is wel een voordeel) Maar ik heb ook last van de aansturing van mijn spieren lijkt wel. Lopen [lees meer...]kost moeite, omdat ik daar heel erg bij na moet denken. Ik loop ook als een dronkenman. Deelnemen aan het verkeer, op lopen na, zal ik nu echt niet moeten doen. Ik had eerst 2 x daags 3x 75 mg, maar toen kon ik helemaal niet meer lopen. En die sterkte was ook niet echt nodig. Goed spul, maar wel veel last van bij werkingen.

29-11-2013
Vrouw (45)

Tevredenheid over:
Nadat de diagnose CRPS type 2 gesteld werd meteen begonnen met Lyrica etc, dit heeft de zenuwschade toch wel beperkt gehouden (volgens de specialisten). Wel veel bijwerkingen en gewichtsttoename

07-11-2013
Man (32) - Hypochondrie

Tevredenheid over:
Dag iedereen, Medicatie bevalt me best goed, ik slik 2 x 75 mg 's avonds. Ik word een 20 minuten daarna erg suf. Ik slaap als een os en heb ergere dromen dan normaal. De volgende dag heb ik een kater, terwijl ik geen druppel alcohol drink. De klachten zijn geminimaliseerd, eigenlijk verdwenen. Maar de bijwerkingen zijn lastig. Waar ik het meest last van heb: Sufheid, dr[lees meer...]onkenmansgang, Verminderde libido, wazig zien, en hoofdpijn. Maar waar ik het meest blij mee ben: Minder angst, minder dwang, en ook de gegeneraliseerde angst is te hanteren.

24-10-2013
Man (59) - Hernia

Tevredenheid over:
Mijn ex hernia (1995) zorgt vandaag de dag voor pijn in mijn onderrug en uitstraling naar mijn linker bovenbeen. Lyrica neemt de pijn grotendeels weg. Bijkomend is het feit dat ik mij prima voel en mijn sombere stemming is zo goed als weg. Ik gebruik al Mirtazapine (30 mg.) maar Lyrica (75 mg.) werkt zo veel beter als het gaat om stemmingswisselingen. Ook al heb ik een kor[lees meer...]te nacht en ben ik om 5 uur s 'morgens op, neem ik 4 x 75 mg. Lyrica, voel ik mij verder de hele dag prima en ben actief. Ik ga over het gebruik in overleg met mijn behandelaar.

24-10-2013
Vrouw (59)

Tevredenheid over:
ik heb c.r.p.s. (complex regionaal pijnsyndroom). Het medicijn helpt goed tegen de pijn, had 6x75 mg voorgeschreven gekregen, maar ik had daar heel veel bijwerkingen van.

21-10-2013
Man (66) - Lage rugpijn

Tevredenheid over:
Ik kreeg Lyrica nadat enkele andere middelen tegen acute hevige lage rugpijn met uitstraling niet werkte. Lyrica was in combinatie met morfinepleisters. Deze combinatie werkte prima. Wel in het begin wat bijwerking: wat wazig zien, wat concentratieprobleem, maar na twee weken ben ik weer gaan autorijden, ging weer prima. Binnenkort afbouwen van Lyrica, de pleisters zijn al[lees meer...] afgebouwd.

17-10-2013
Man (56)

Tevredenheid over:
Volgend jaar ben ik 40 jaar verslaafd aan Methadon. Methadon, de hel op aarde. De laatste 10 jaar gebruik ik geen enkele andere middelen meer. Twee maanden geleden kwam ik in aanraking met Lyrica. Ik nam 4 caps van 150 mg. De volgende morgen werd ik niet met ontwenningsverschijnselen wakker, zoals elke andere morgen. Ik ging een beetje experimenteren, en het bleek dat ik[lees meer...] met lyrica, aanzienlijk minder methadon nodig had. Ik ben er van overtuigd dat ik met lyrica af zou kunnen kicken van methadon. Het probleem is dat ik er ook van overtuigd ben dat de verslavingsarts die mijn methadon voorschrijft absoluut niet gecharmeerd zal zijn van een dergelijk experiment. De methadon verstrekking word gesubsidieerd. Lyrica is een best duur medicijn, en ondanks dat het geen morfine-achtige stof bevat ben ik er van overtuigd dat het me zal lukken om eindelijk van die verschrikkelijke verslaving af te komen. Ook het ritueel om elke dag 's morgens tussen 8 en 10 uur, onder toezicht een potje leeg te drinken, waarvan je geen dag kunt missen, want de ontwenningsverschijnselen zijn zo verschrikkelijk dat ze de meest afschuwelijke marteling die te bedenken is overtreft . Dus als er iemand is die een idee heeft hoe ik dit plan zou kunnen verwezelijken dan zou u me heel gelukkig maken.

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum