lees de ervaringen

Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Lyrica, pregabaline
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Zenuwpijn (199 meningen)
  • Aangezichtspijn (27 meningen)
  • Angststoornis (15 meningen)
  • ...

volgende > >>
Pagina 1 van 7

09-02-2016

Chronisch pijnsyndroom

Door een ernstige dubbele torsi scolliose krijg ik steeds meer beklemmingen in de ruggengraat en ribbenkast. Hier door steeds meer pijn. We proberen nu met Lyrica de pijn wat beter te beheersen.
07-02-2016

Lyrica (pregabaline)

Vanaf april 2015 brandende pijn aan onderkant ribbenboog. Van borstbeen tot ruggengraat. Geen organische ziekten geconstateerd. Na verschillende morfine soorten nu op lyrica over. Erg veel bijwerkingen, erg lage bloedsuikerspiegel, dood gevoel in armen en benen, dronken gevoel en erg onrustig kan niet meer stil zitten of liggen. Weinig effect op pijngebied. Ga naar pijnpol[lees meer...]i, heb nu een Tenz maar helpt maar even. Ben radeloos aan het worden.
03-02-2016

Polyneuropathie

Ik had vreselijke dikke benen, gevoelloze voetzolen (op watten lopen), heel veel pijn, alsof benen in brand stonden, kon niets om benen verdragen (beddengoed, sokken e.d.). Toen naar vaatchirurg en die besloot 2 x daags 4 tabletten Lyrica voor te schrijven, en dat hielp geweldig! Benen werden minder pijnlijk, en niet meer dik, maar wel enorm last van bijwerkingen, eerst eu[lees meer...]forisch, een ''high'' gevoel, naarmate de weken vorderden, nam dat af en werd ik erg kortademig, bang, benauwd op de borst en dacht dat ik doodging door te weinig zuurstof, dat werden al snel hyperventilatie aanvallen, zo erg dat in 3 dagen alles is afgebouwd tot 0 tabletten, dat was zeer verstandig, want ik kon weer normaal denken en geen hyperventilatie meer gehad, benen nooit meer last van gehad; een pluspunt, maar vanwege bijwerking wil ik dit evt. in toekomst nooit meer en raad het mijn omgeving ten zeerste af!
23-01-2016

Hernia

Eerst via de huisarts oxycodon 2x 10 mg langlopend, 3x 50 mg diclofenac en 4x 500mg paracetamol gekregen wat in eerste instantie goed hielp. Na 1 dag kwam de zenuwpijn in mijn rechterarm weer zeer heftig door, waarna ik naar een neuroloog in het ziekenhuis ben doorverwezen. Daar 2 dagen opgenomen geweest en in die tijd is de pijnmedicatie afgestemd op mijn klachten. Ik kre[lees meer...]eg er ook Lyrica 2x 75 mg bij en de dosering oxycodon werd verhoogd naar 2x 30 mg. Hierdoor had ik geen pijnklachten meer, alleen het dode gevoel en de tintelingen in de hand / vingers bleef. Als bijwerkingen vooral slaperig, duizelig, last van de stoelgang en vergeetachtigheid. Ik heb die als vervelend, maar niet heel erg ervaren. Op dit moment (7 weken verder) afgebouwd van de diclofenac en oxycodon. Volgende week gaat de Lyrica er ook af en daarna de paracetamol. De bijwerkingen werden naarmate het middel langer geslikt werd steeds minder.
19-01-2016

Lyrica (pregabaline)

Ik heb nooit last gehad van bijwerkingen. In het begin was ik van mening dat het medicijn zijn werking deed. De zenuwpijn werd duidelijk minder. Maar of dat door het medicijn kwam weet ik niet. Ik werd namelijk op dezelfde dag als waar ik ben begonnen met het gebruik van Lyrica, ook behandeld in een pijnbestrijdingskliniek. Nu, na een paar maanden gebruik heb ik het idee, [lees meer...]dat zowel de pijnbestrijding als wel het medicijn niet (meer) werkt. Volgende week weer naar pijnbestrijding. Daar ga ik ook overleggen of ik met Lyrica verder moet gaan.
15-01-2016

Polyneuropathie

Mijn man kreeg last van black-outs die ong. 4 seconden duurde en dat min. 5 keer per 24 uur, tevens kreeg hij problemen met praten, slikken en ademen. Na 5 maanden(veel te lang gewacht) naar de dokter gegaan. Na 6 maanden lang allerlei specialisten zonder resultaat gehad te hebben is hij gestopt met Lyrica, na 5 weken zonder medicijn waren de black outs en andere bijwerki[lees meer...]ngen verdwenen, voor ons genoeg reden om te zeggen dat deze veroorzaakt werden door de Lyrica. In het begin al gevraagd of het de Lyrica kon zijn, op dat moment gebruikte hij dit medicijn ong. 4 maanden waarvan 1 maand 2 tabletten, omdat het medicijn steeds minder hielp uiteindelijk naar 4 tabletten gegaan, niet wetende dat dit medicijn alle ellende veroorzaakte. Bijwerkingen werden bij de 4 tabletten niet erger.
13-01-2016

Lyrica (pregabaline)

Ik heb Lyrica voorgeschreven gekregen vanwege een gegeneraliseerde angststoornis. Ik vind het een verschrikkelijk middel. Het lijkt wel alsof ik drugs op heb; ik voel me wazig in mijn hoofd, ik heb het constant warm en mijn coördinatie is ook heel slecht, ik loop gewoon te wankelen, daarnaast krijg ik er hartkloppingen van waar ik dan weer angstig van wordt. Ook heel erg [lees meer...]last van oorsuizen en vergeetachtigheid; ik kom niet meer op de simpelste woorden. Ik neem ze niet meer! Volgende week heb ik een afspraak met mijn psychiater en ga dan om iets anders vragen.
09-01-2016

Aangezichtspijn

Lyrica is voor mij onmisbaar. Tegretol, Keppra werd ik erg ziek van, zelfs leverfunctie achteruit. Ik gebruik al jaren Lyrica van Pfizer, nu Sandoz gekregen wat voor mij slechter werkt en erg duizelig.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (273) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.