This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

17-04-2015
Vrouw, 69 jaar

Lyrica (pregabaline)

Van de Lyrica werd ik een zombie. Ziek, zwak en misselijk, 20 kilo afgevallen in een paar maanden. Ook hielp het niet genoeg tegen de pijn. Ik viel om, duizelig en zwaaien. Durfde geen auto te rijden. Slapeloze nachten van de pijn. Niet kunnen functioneren overdag. Totaal geen eetlust, wat ik at kwam er meteen weer uit. Werd steeds magerder en zwakker.
14-04-2015
Man, 49 jaar

Lyrica (pregabaline)

Hi Folks, Ik ben 49 jaar oud en loop al 31 jr met rugklachten rond. Ik heb van A t/m Z alle specialisten doorlopen tot 3x toe. Ik ben met paracetamol begonnen en met Oxicontin gestopt 120mg p.dag. Toen moest ik per direct in het ZKH worden opgenomen. Met veel pijn en moeite ben ik van de oxicontin (paardemiddel) afgekomen. Dit was ook geen oplossing. Nu weer met Tramado[lees meer...]l (300mg.pd.) en lyrica (300mg.p.d.) Mijn buik is aan het groeien alsof ik in verwachting ben. Dus nu ook hiermee stoppen want ik wil niet met een bierbuik rondlopen. Ik ben aan het einde van mijn Latijn en weet het echt niet meer. Hopelijk zijn hier specialisten op dit forum die mij kunnen helpen. Loop maar eens de hele dag met pijn (brandende pijn) in de rug. Ik wordt er helemaal knetter van. Niet om uit te houden. Het is heel moeilijk om erover te praten met iemand die niet weet wat pijn is.
12-04-2015
Man, 62 jaar

Aangezichtspijn

Na jarenlang gebruik van Lyrica is mij door de neuroloog een steeds hogere dosis voorgeschreven. 4x 's ochtends en 4x 's avonds. Een veel te hoge dosering! Met alle bijwerkingen vandien. Lusteloosheid, concentratieproblemen, vermoeidheid etc. Het effect werd steeds minder en afbouw was geen optie daar de pijn steeds feller terugkwam. Ik heb de knoop doorgehakt en heb mij o[lees meer...]p 1 mei 2014 laten opereren in het Elisabethziekenhuis in Tilburg door Dr Beute. De pijn is geheel verdwenen en na een afbouwperiode van de medicatie van 2 weken, was ik ook van de Lyrica verlost. Deze stap had ik eigenlijk al jaren geleden moeten zetten. Lyrica heeft een enorme invloed op je dagelijks functioneren. Het werkt niet verslavend, maar is steeds minder effectief. Aangezichtspijn?.......niet mee blijven aanmodderen maar zoek een specialist op voor een second opinion.
11-04-2015
Man, 58 jaar

Aangezichtspijn

gebruik 2x daags 2 Lyrica 150 mg al ruim 1 jaar, de effectiviteit begint nu ziender ogen af te nemen, de bijwerkingen zijn dikke benen, vocht vasthouden, slecht slapen, vermoeid, loop met gedachten rond om me zelf te verminken.
10-04-2015
Man, 32 jaar

05-04-2015
Vrouw, 47 jaar

Aangezichtspijn

Ik gebruik dit medicijn nu bijna 2 jaar en moet alsmaar hoger gaan met de dosis om het gewenste resultaat te bereiken. Dit is de laatste maanden snel gegaan. Ik heb dan ook meer stress gehad. Toch is dit een prima pijnstiller voor zenuwpijn. Maar er terug van af geraken is een andere zaak. Van zodra ik de dosis verminder komt mijn pijn onmiddellijk en nog medogenlozer teru[lees meer...]g. Dit middel remt ook mijn angsten en terughoudendheid. Ik krijg dus problemen met depressiviteit en futloosheid. De beste manier om af te kicken is in een psychiatrische afdeleing in een ziekenheid. Doch hier zit een addertje onder het gras dat de meeste hospitalisatieverzekeringen dit niet vergoeden. Het hangt af van welke ziekte of opnamenoodzakelijkheid de behandelende arts opgeeft. Afkicken valt onder medicijnenmisbruik en dat valt dan weer onder destructief handelen en dan weer onder zelfmoordneigingen en dus wordt dit een hopeloze zaak voor een terugbetaling te krijgen. Maar desalnietemin het medicijn op zich is zeer werkzaam. Ik heb wel een aantal erntige bijwerkingen die niet weg gaan en dat is het uitblijven van mijn maandstonden en het scheuren en breken van mijn nagels.
02-04-2015
Man, 53 jaar

Lyrica (pregabaline)

Ik heb al ruim 12 rugpijn, echter de laatste 2 jaar door omstandigheden heftiger geworden, maar ook de zenuwpijn in onderbenen. Tot voor kort had ik aan 60 mg morfinesulfaat per dag genoeg om het dragelijk te houden. Sinds eind maart is de zenuwpijn in alle heftigheid toegenomen waardoor ik lyrica er bij gekregen heb...2x daags 75 mg. Helaas is het nog niet genoeg....alle[lees meer...]en de scherpe kantjes zijn eraf....van morgen ...Goede Vrijdag begin ik met 's morgens 150 mg en 's avonds 75 mg. De bijwerkingen van morfine waren dat je zo stoned was als een konijn, de 1e 10 dagen, en dan was je er aan gewend. Ik vind de bijwerkingen van Lyrica erger....behalve dat je er ook stoned van wordt, ben ik er ook duizelig en misselijk van.....Ach....het zal wel wennen zijn, en ook weer over gaan. Het belangrijkste is dat ik straks weer hoop ik niet de hele dag aan pijn wordt herinnerd....
26-03-2015
Vrouw, 75 jaar

Polyneuropathie

Lyrica is mij acht jaar geleden voorgeschreven door de neuroloog in verband met hevige zenuwpijn in de voeten en onderbenen .Een andere arts raadde mij aan om dit medicijn te gaan afbouwen, omdat hij van mening is dat het weinig effect heeft op de neuropathie. Ik gebruik nu een opiaat als pijnstiller.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (643) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely