ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

26-03-2020

Acne/puistjes

Na al een paar jaar veel geprobeerd te hebben overgegaan op roaccutane. Na 6 maanden ben ik gestopt en heb nu nog heel af en toe een klein puistje. Heb eigen amper last van bijwerkingen gehad (op droge lippen na). Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Het grootste minpunt voor mij was het niet drinken van alcohol, maar dit zou me er niet van weerhouden om het nogmaals te doen
22-03-2020

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)
Acne/puistjes

Ik begon een week geleden met de yaz, ik kan zeggen dat mijn menstruaties veeel minder heftiger zijn maar wel langer duren ( vroeger 3 dagen nu 5-6) , ook mijn gezicht is al beetje beter geworden , de huid is niet meer zo vettig, de puistjes gaan beeetje weg maar nog niet helemaal. Wel enige minpunt tot nu toe , ik heb echt veel last van hoofdpijn, ( en beetje borstpijn al[lees meer...]s ik aanraak, maar niet zo storend)wat irritant is. Maar we zullen zien hoe het werkt, het is nog maar het begin. Ook nog over hoge libido, bij mij is het wat verhoogd, terwijl meisjes zeggen dat bij hun het juist vermindert is. Maar nogmaals, het is maar een weekje , zal binnen 2-3 weken nog iets zeggen.
13-03-2020

Acne/puistjes

Ik gebruik dit product nu voor 2 weken. Ik slik het in tablet vorm voor een bijholte ontsteking en voor mijn acne (ik heb acne vanaf mijn 8e en ik ben nu 18 jaar) Ik merk dat het rustiger is geworden. Ik heb nu meer plekjes in mijn gezicht dan puistjes. Het is minder rood, maar ik heb er wel bijwerkingen van gekregen. Ik heb nog steeds erg hoofdpijn en ik heb 2 dagen gehad[lees meer...] dat ik een vaginale bloeding had (ik zat 1,5 week terug in mijn menstruatie). Nu is het alleen nog de vraag als ik na deze 3,5 weken stop dat het terugkomt. Ik heb daar wel veel over gelezen dat het weer terugkomt. Ik was gister bij een schoonheidsspecialist en die omschreef het als een stootkuurtje.
06-03-2020

Acne/puistjes

Ik smeer dit elke avond op mijn puistjes, het droogt ze uit. Na 3 dagen zijn ze weg bij mij. 100mg/g droogt de huid heel erg uit, gebruik liever 50mg/g eigenlijk werken ze allebei even goed. Enige verschil is dat de 100mg/g de huid er uitdroogt.
05-03-2020

Isotretinoine Capsules (isotretinoine)
Acne/puistjes

Na jaren van alles geprobeerd te hebben moest dit het wonder middel zijn. Voor mij dus niet. Ik had heel erg hevige bijwerkingen. Heel mijn lijf zat onder de rode, droge en jeukende plekken. Ik had dagelijks bloedneuzen en was extreem somber. Na 3 maanden aan te hebben gerommeld begon mijn acne gelukkig wel minder te worden. Een week later moest ik op controle. Daar schrok[lees meer...] de arts van de staat van mijn huid en de bloedneuzen die maar bleven komen. Ik werd meteen terug gezet van 30mg naar 20mg. De bijwerkingen werden gelukkig iets minder maar de acne kwam ook weer helemaal terug. Ondertussen ben ik een half jaar dit middel aan het gebruiken. Ondertussen ben ik er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee. Mijn huid is sinds drie weken weer enorm slecht en de bijwerkingen zijn weer bijna net zo hevig als toen ik op 30mg zat. Ik hoor er veel goede verhalen over maar voor mij lijkt het helaas niets anders te doen als mijn huid nog slechter en droger te maken.
02-03-2020

Metronidazol crème / gel (metronidazol)
Acne/puistjes

Deze creme van de huisarts gekregen voor kleine puistjes op mijn voorhoofd en wangen. De puistjes worden minder rood en minder zichtbaar maar zijn helaas niet verdwenen. Nu over naar differin in combinatie met antibiotica doxycycline.
01-03-2020

Acne/puistjes

Ik heb dit product nu voor een maand gebrobeerd, en ik heb nog geen verandering gezien. Gelukkig waren er geen bijwerkingen.
22-02-2020

Acne/puistjes

Ik ben 19 jaar oud en in december begonnen aan mijn tweede kuur roaccutane omdat mijn acne weer terug kwam. Eerste maand was mijn acne weer een stuk erger. Mijn huid is momenteel erg egaal en rustig. Ik slik 40 mg per dag en heb nog steeds erg last van droge lippen en vooral droge ogen maar dat hoort er nou eenmaal bij. Wat ik zelf heel fijn vind werken voor mijn droge lip[lees meer...]pen zijn purol en elisabeth arden 8 hours cream. Voor mijn huid gebruik ik een creme van eucerin die speciaal bedoelt is voor tijdens roaccutane en ik gebruik sinds een jaar avocado olie wat ik zelf de beste uitvinding ooit vind! Avocado olie komt het dichts bij de natuurlijke huidolie en zorgt ervoor dat ik zelfs nu tijdens deze kuur nooit last heb van een droge huid.
13-02-2020

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Acne/puistjes

Ik zit nu bijna twee maanden aan de Yasmin pil. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik nu wel verschil zou kunnen merken maar heb het idee dat het ietsjes erger is geworden. Heb iets meer last van ontstoken poriën. Ik hoop echt dat het nog gaat veranderen richting de 3de maand want ben een beetje hopeloos. Zo hopeloos dat ik er klaar mee ben dat ik gewoon niet durf te gaan[lees meer...] werken en mijn leven draait om hoe mijn huid is..
11-02-2020

Acne/puistjes

Ik kreeg dit medicijn voor 2 maanden voorgeschreven in verband met hevige acne rondom mijn mond sinds een Mirena spiraal. Spiraal mede wegens de acne laten verwijderen, maar acne verdween niet. Ik heb 3 weken doxycycline geslikt en mijn huid in mijn gezicht werd inderdaad rustiger. Minder rood en voor mijn gevoel ook minder nieuwe puistjes. Helaas kreeg ik al heel gauw ont[lees meer...]zettende jeuk aan mijn huid! Het begon met één plekje in mijn hals, maar breidde zich al gauw uit naar mijn hele hals en ook mijn rug en borst. Er is ook een soort uitslag te zien in mijn hals, maar vooral de jeuk vond ik echt een reden om te stoppen met dit medicijn. Helaas helaas.
10-02-2020

Differin (adapaleen)
Acne/puistjes

Ik was door de reviews op deze site nogal huiverig om Differin te gaan gebruiken. Ik ben heel blij dat ik het toch heb gedaan! Wanneer je Differin op de juiste manier gebruikt hoef je geen last te hebben van nare bijwerkingen en werkt het heel goed. Mijn huid is erg gevoelig dus gebruik ik Differin om de dag voor het slapen gaan. Ik was en reinig mijn gezicht, breng dan mo[lees meer...]isturizer aan, laat deze minimaal 15 min intrekken en daarna pas doe ik een klein beetje Differin op mijn huid (ter grote van een erwt). Dus eerst een moisturizer om te hydrateren en dan pas de Differin. Dit zorgt er bij mij voor dat ik nauwelijks bijwerkingen heb (geen rode en droge huid). Op YouTube kun je meer mensen zien die het op deze manier gebruiken, mijn huid is echt veel rustiger nu! Er komen geen nieuwe puistjes bij of ze zijn haast niet te zien en binnen 1 dag verdwenen. Probeer het dus gewoon op deze manier uit i.p.v. het meteen op de huid te smeren, dan krijg je veel minder snel vervelende bijwerkingen - mijn huid is hoogstens een piep klein beetje droog maar gewoon op te lossen door te hydrateren met moisturizer. Ik gebruik Differin nu een maand en mijn huid is hartstikke vooruit gegaan en bijna helemaal glad. Ik gebruik de moisture surge 72h van Clinique (overdag en dus voor het aanbrengen van Differin). Op YouTube (how to apply differin) staan filmpjes die je kunnen helpen om het goed te gebruiken en de bijwerkingen te minimaliseren.
10-02-2020

Acne/puistjes

Na de verhalen hier gelezen te hebben was ik bang om te beginnen met minocycline. Ik ben blij dat ik er toch wel mee ben begonnen. De bijwerkingen vallen mij heel erg mee en mijn huid is er veel beter aan toe. Haast geen nieuwe ontstekingen en als die er al zijn zijn ze amper te zien en na een dag verdwenen. Ik heb een kuur van 9 weken. Na ongeveer twee weken was mijn huid[lees meer...] zo goed als helemaal glad. De bijwerkingen zijn te doen, op het begin wat duizelig en buikpijn na inname maar niets ernstigs. Ik zou iedereen aanraden om de stap te nemen en te proberen hoe het gaat. Mijn grootste angst was verergering van acne wat ik hier ook lees. Volgens mijn dermatoloog kan dat helemaal niet, ik heb hier dan ook geen last van gehad. Ik gebruik minocycline in combinatie met Differin gel. Deze gebruik ik om de dag en hydrateer mijn huid vóór het aanbrengen van Differin zodat je uitdroging en irritatie voorkomt.
07-02-2020

Acne/puistjes

Na een anabolen kuur 3 jaar geleden extreme last van acne gekregen, vooral op mijn rug, bovenarmen en gezicht. Werkelijk waar allerlei middelen en medicijnen gebruikt, zelfs mijn complete voeding omgegooid en wekelijks een zonnebank. Niets hiervan mocht baten. 4 maanden geleden uiteindelijk dit middel voorgeschreven gekregen. De eerste 2 maanden een dosis van 40mg geno[lees meer...]men, moet zeggen dat ik hier weinig van merkte en de acne alleen maar erger werd zelfs. Na het controlegesprek met de dermatoloog hebben we de dosis verhoogd naar 80mg. De bijwerkingen werden hierdoor een stuk erger maar de acne begon echt zichtbaar dagelijks te verminderen. Ik ga regelmatig naar feestjes en gebruik hierbij ook XTC en 3mmc, moet zeggen dat dit niet anders voelt met dit medicijn. Mijn acne is echt zo goed als verdwenen nu, alleen de littekens op mijn armen en borst zijn nog zichtbaar. Ik moet nog 2 maanden de kuur afmaken en ben benieuwd of de acne hierna ook daadwerkelijk weg blijft.
04-02-2020

Acne/puistjes

Ik start binnenkort met dit middel, alleen twijfel ik nog omwille van 1 iets. Ik lees dat Roaccutane je sexdrive kan aantasten. En die wil ik niet kwijt (om die reden - en continu bloedverlies - ook gestopt met Daphne - Diane35). Wie nam als vrouw dit middel en hadden jullie last van vaginale droogheid gedurende de kuur? Indien ja, was dit blijvend of heeft jullie sex[lees meer...]drive zich hersteld na stoppen kuur? Lisa
03-02-2020

Acne/puistjes

Tips/opmerkingen: - Gebruik O'Keeffe's lip repair & protect, VEEL beter dan Labello, La Roche-Posay Cicaplast en zelfs beter dan Vaseline! Je kunt het gewoon bij de Etos halen. - Gebruik La Roche-Posay Effeclar H 40ml, dit is een superfijn smeersel tegen droge gezichtshuid! Dit kun je gewoon bestellen. - Ikzelf fitness drie keer per week en train daarnaast voor een h[lees meer...]alve marathon, dit gaat prima samen met de roaccutane, geen extra spierpijn ofzoiets dergelijks! - Neem de pillen overdag in en niet vlak voor het slapengaan, je nachtrust wordt er minder van en als je wakker wordt voel je je niet fijn. De effecten lijken het hevigst de paar uren na inname van het middel en 's nachts kun je deze niet bestrijden! Veel water drinken is ook een aanrader. - Je huid kan niet tegen zonlicht tijdens de kuur, het is dus fijner om in september/oktober te beginnen! Dan hoef je minder rekening te houden met de zon/vakantie. De dermatoloog laat je meestal ook eerst een antibioticakuur doen, je mag vaak niet meteen beginnen! Hou ook hier rekening mee. - Ik heb ook al een keer XTC gebruikt tijdens de kuur. Mijn dermatoloog raadde het af omdat je 'niet weet wat er in een pil zit', maar er zijn geen negatieve werkingen tussen MDMA en Roaccutane bekend. Dus ik weet dat het een risico blijft, maar bij mij ging alles goed en mijn leverwaarden bleven ook goed. Ook drink ik af en toe 2-3 glazen alcohol, mijn dermatoloog zei dat dit ook niet erg was. Mijn verhaal: Ik ben nu drie maanden bezig met roaccutane, de eerste maand zat ik op 40mg maar ik heb de laatste twee maanden 50mg gebruikt (ik weeg 77 kilo). De eerste weken verbeterde mijn huid snel, maar dat stagneerde daarna weer. Pas na iets meer dan twee maanden begon ik geleidelijk, significant verschil te merken. Wees dus geduldig, het gaat niet heel snel. De eerste maand had ik alleen droge lippen, maar vanaf maand twee begon mijn huid ook in te drogen en kreeg ik wat eczeem op mijn handen/armen. Dit is echter makkelijk te bestrijden door de huid daar gewoon vet te houden en in te smeren. De bijwerkingen zijn voor mij eigenlijk verwaarloosbaar. Ik heb wel altijd lippenbalsem bij me, en smeer me na het (warm) douchen in met La Roche Posay creme op mijn gezicht en af en toe vet ik mijn armen in. De kuur valt me dus echt heel erg mee en mijn huid klaart al goed op. Ik zou zeker aanraden om met de kuur te beginnen, als je de bijwerkingen te heftig vindt kun je altijd nog besluiten te stoppen. Ik vind het feit dat ik 6-7 maanden niet kan drinken eigenlijk het lastigste als student.
25-01-2020

Isotretinoine Capsules (isotretinoine)
Acne/puistjes

Ik heb 7 maanden lang de pillen geslikt. Eerst 20 mg per dag uiteindelijk 40 mg per dag. Ik ben nu 1 maand gestopt en tot nu toe geen puistjes... ik duim dat het weg blijft. De bijwerkingen waren erg rot, maar als ik nu nooit meer acne krijg, ben ik een tevreden mens en waren het die paar maanden bijwerkingen waard.
23-01-2020

Acne/puistjes

Ik gebruik dit medicijn nu 3 maanden. De eerste maand ben ik begonnen met 20 mg en slik sinds 2 maanden 40mg. Ik had vooral veel last veel mee eters en meestal 1 a 2 enkele puisten op mijn hoofd. Al vanaf mijn 13e last van puistjes en heb zo ongeveer alles geprobeerd. Helaas zijn de puistjes nog niet over. Merk wel dat mijn huid erg droog is en heb al 2 maanden lang steeds[lees meer...] 1 onderhuidse ontsteking. Dit had ik voorheen nooit, in het begin is het trouwens ook wel iets erger geworde . Verder merk ik wel dat het medicijn een aanslag is op je lichaam. Voorheen barste ik van de energie en had nooit ergens last van maar merk nu dat ik meer vermoeid ben. Ook sporten gaat lastiger, hartslag zit veel hoger en het kost mijn lichaam gewoon meer moeite. Voor mijn droge huid gebruik ik de producten van La Roche Effectler H, werken erg goed. Voor de zeer droge plekken gebruik ik lanette crème. Ik had het wel onderschat, dacht dat doe ik wel even want ben jong en levendig maar valt me een beetje tegen. Hopelijk ga ik snel het effect te zien zodat ik iets meer gemotiveerd ben en de bijwerkingen meer voor lief ben. Hopelijk heb ik voor de zomer nog een mooie huid en dan vind ik dat het de bijwerkingen wel waard zijn geweest
21-01-2020

Acne/puistjes

Jaar of 4 geleden begonnen met roacutane om van de pukkels mijn gezicht, schouders en borst af te komen. Het werkte heel goed en mijn huid zag er naar een jaar (kuur 6 maanden ongeveer gehad) geweldig uit. Echter nu al sinds een half jaartje beginnen de pukkels weer terug te komen maar dan erger. Nu 4 jaar later zit ik weer helemaal onder. Al 2 X differin gel gekregen om t[lees meer...]e onderhouden maar niets lijkt te werken. Als ik langer zonder de pukkels had gezeten had ik dit product zeker aanbevolen. De bijwerkingen van het medicijn zijn onprettig (vooral die scheuren in je mondhoeken en lippen en brandende droge huid) maar draagbaar, als je echt graag van je puistje dat wilt meer dan waard. Helaas na 4 alles weer terug waardoor ik er niet nog een keer op zou vertrouwen.
16-01-2020

Acne/puistjes

Medicijn 2 weken genomen en toen kwamen de bijwerkingen van de overgevoeligheid voor dit medicijn. Zeker 1,5 week last gehad van de gewrichtspijn en het slijm ophoesten. Eerste 4 dagen bijna niet kunnen lopen en bewegen door de gewrichtspijn. Ook lang last gehad van de rode en jeukende uitslag.
15-01-2020

Acne/puistjes

Acne die maar bleef terugkomen, veel horrorverhalen gehoord wat eraan beginnen bemoeilijkte. Nu 3 maanden bezig. ontstekingen zijn weg, en op wat droge huid, lippen en hoofdhuid na nergens last van. Eet normaal, kan normaal sporten, slapen etc.
15-01-2020

Acne/puistjes

Dit werkt heel erg goed bij mij!! Ik had al van alles geprobeerd, van antibiotica, differin, inderm etc. Maar bij deze creme waren na 2 dagen alle kleine puistjes weg! Het helpt minder goed tegen de grote hormonale plekken, maar die gaan ook een stuk eerder weg merk ik. Dus overall heel erg blij mee en de bijwerkingen zijn goed te doen als je eerst lichte nachtcreme opsmee[lees meer...]rt.
13-01-2020

Acne/puistjes

Meerdere keren gekregen als ik weer eens een grote onderhuidse ontstekingen had, na een paar dagen innemen waren ze vaak weer verdwenen. Ik ga nu voor langere tijd slikken maar ik verwacht geen problemen. Recent ook een minocycline kuur gehad voor langere tijd maar daar kreeg ik juist wel bijwerkingen van en vergat ik vaak ook in te nemen (want 2x per dag i.p.v. 1x) dus nu[lees meer...] weer overgestapt op deze.
11-01-2020

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Acne/puistjes

5 dagen geleden ben ik bij de huisarts geweest omdat ik iets zocht tegen mijn acne. Vrij gemakkelijk kreeg ik deze pil voorgeschreven en ik heb me nog nooit zo slecht en onzeker gevoeld. Ik had vooral acne op mijn voorhoofd, maar nu zit ook mijn hele kin en kaken vol. Ik ga er vandaag mee stoppen, puur omdat ik er geen goed gevoel over heb en ik denk dat die puistjes van 5[lees meer...] dagen geleden zonder die pil inmiddels wel al weg waren geweest.
09-01-2020

Duac Acne gel (benzoylperoxide/ clindamycine)
Acne/puistjes

Na jaren last te hebben van acne en diverse crèmes van zowel de apotheek als de parfumerie geprobeerd te hebben is dit het eerste wat echt helpt. In het begin smeerde ik de crème alleen op puistjes, maar op deze manier werd de acne niet minder. Nu smeer ik de crème over mijn hele gezicht. Zodra de crème getrokken is smeer ik een dikke nachtcrème er overheen. Op deze m[lees meer...]anier werkt de crème voor mij perfect. Alle puistjes zijn verdwenen. Minpunt is dat je huid enorm uit droogt van de crème. Overdag een dikke crème erop smeren.
07-01-2020

Acne/puistjes

Ik heb al twee keer een kuur van een aantal maanden gedaan met een tussenpoze van ongeveer een jaar. Als dat nodig is om mijn onderhuidse ontstekingen tegen te gaan heb ik daar geen problemen mee.
06-01-2020

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Acne/puistjes

Vanaf mijn 18e de pil gaan slikken vanwege erge acne. Begonnen met de diane pil. Vanwege de slechte nieuwsberichten op mijn 21e overgestapt naar de Yasmin. Deze pil gekozen omdat ik bang was om de puistjes weer terug te krijgen. Mijn libido was meteen weg. Achteraf gezien door deze pil maar dacht er op dat moment niet aan. Zat ook vaker niet lekker in mn vel. Yasmin pil ge[lees meer...]woon door blijven slikken. 4 jaar geleden een schimmelinfectie gekregen. Naar de huisarts gegaan omdat het maar niet over ging wat ik ook probeerde (medicijnen, capsules, yoghurt). Uiteindelijk via deze website erachter gekomen dat dit een veel voorkomende bijwerking is van deze pil. Omdat ik las dat de bijwerkingen die je kan krijgen wanneer je stopt met deze pil ook erg waren (erge haaruitval, aankomen en puistjes terug krijgen) durfde ik de stap niet te nemen om te stoppen met deze pil. In de afgelopen maanden zoveel meer klachten gekregen. Zit totaal niet lekker in mn vel. Ben heel negatief, alles is teveel, wil constant huilen, nergens geen zin meer in hebben, zin in seks is weg, weet niet eens meer wat zin hebben betekent, krijg pijnlijke borsten en andere vage klachten. Goed gesprek met mijn vriend hierover gehad. Ben het helemaal beu en ga mezelf inlezen over de nuvaring. Hoor daar in mn omgeving veel goede dingen over. Heb deze pil nu bijna 7 jaar geslikt en ben blij dat ik nu de stap durf te zetten om ermee te stoppen. Vind het eng maar ben ook heel benieuwd hoe dit gaat bevallen!
04-01-2020

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Acne/puistjes

Ik begon deze pil te slikken voor mijn acne, nou dit was dus de slechtste keuze ooit geweest want mijn gezondheid is ernstig achteruit gegaan. Ik kreeg na verloop van tijd steeds ernstigere maagklachten, ik durfde uiteindelijk niet eens meer te eten omdat ik me zo slecht voelde. Er waren ook problemen met mijn lever zag de dokter in mijn bloed en daarbij was ik vaak moe en[lees meer...] mistig in mijn hoofd. Blijkt dat er ook iets is mis is met mijn lever, veroorzaakt door de pil, en nu moet ik verder onderzoek doen..
02-01-2020

Acne/puistjes

Ik was dit medicijn bijna niet gaan gebruiken door alle verhalen over bijwerkingen die op het internet staan. Ik heb tot mijn verbazing zo goed als geen bijwerkingen gehad, enkel pijnlijke borsten. Wel goed eten voor inname. Gebruik het nu 6 weken.. af en toe nog een klein puistje maar geen grote ontstekingen meer.
29-12-2019

Acne/puistjes

Dit gebruikt voordat ik aan roacuttane begon. Mijn dekbed bleekte volledig uit, veel last van jeuk, zat met schilfers op mn gezicht. Ontevreden over de zalf
29-12-2019

Acne/puistjes

Na 6 weken werden de flink ontstoken puistjes al minder pijnlijk. Na 8e week kreeg ik ernstig droge lippen. Jeuk aan gezicht, armen en rug. Hoofdpijn met momenten. Sinds ik vitamines D en B slik heb ik minder last van hoofdpijn.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2306)
Depressie (1882)
Angst & paniekstoornis (1754)
Hoge bloeddruk (1313)
Acne/puistjes (927)