ISO 27001

ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Terbinafine tabletten 1 3
Ketoconazol (huid) 1 1
Spironolacton 1 5
Hydrocobamine 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

14-06-2018

Acne/puistjes

Ik gebruik het iets langer dan een week. Ik krijg steeds meer last van puistjes. Ik krijg overal puistjes die ik eerder niet had en inderdaad droge lippen. Ik wil echt zo snel mogelijk af van de puistjes die ik eerst niet had. Heeft iemand misschien advies?
08-06-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Acne/puistjes

Gebruik deze pil nooit. 3 keer gebruik gemaakt van de yasmin en snap niet waarom ik telkens weer opnieuw begonnen ben. Ik werd zo gek van deze pil dat ik zo agressief werd en ik vaak in paniek raakte. Mijn borsten groeien gigantisch terwijl mijn gewicht afneemt. Erg gevoelige borsten. De ergste bijwerking vind ik de hoofdpijn die ik ervan krijg. Zo erg dat ik het liefst he[lees meer...]le dag met mijn ogen dicht geluidloos op bed lig. Vergeet niet de misselijkheid die ik erbij ernaar. Het enige wat ik kan zeggen is dat “de wereld” ziek is en dat het een schande is dat dit wordt voorgeschreven door artsen.
29-05-2018

Acne/puistjes

Ik heb een tijd roaccutane gebruikt voor mijn acne. Ik had al vanalles geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk heeft mijn huisarts mij een verwijsbrief gegeven naar de dematoloog. Hier werd roaccutane voorgeschreven. Ik ging op internet zoeken naar ervaringen met dit medicijn. Ik schrok hier heel erg van en wist dus niet of ik er wel aan zou willen beginnen. Uitein[lees meer...]delijk heb ik het toch gedaan, omdat mijn acne me erg onzeker maakte. Ik moest elke maand bloedprikken en voordat ik een nieuw doosje kreeg moest ik een zwangerschapstest doen. De eerste twee maanden werd mijn acne erger. Ook kreeg ik al vrij snel last van droge lippen. Na twee maanden merkte ik dat mijn huid langzaam beter werd. Helaas had ik wel erge last van droge, gescheurde lippen en af en toe had ik een bloedneus. Ik ben nu ongeveer een week gestopt met dit medicijn en ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn keuze. Mijn huid is nog nooit zo mooi geweest. Daarnaast merk ik ook dat mijn lippen langzaam weer minder droog aan t worden zijn. Ik wilde graag mijn ervaring delen, aangezien ik erg schrok van alle andere ervaringen toen ik begon met dit medicijn. Ik wil iedereen die overweegt te beginnen met dit medicijn dan ook meegeven dat in principe alleen de mensen die dit medicijn als iets negatiefs hebben ervaren hun ervaring op het internet delen. Dit is slechts een heel klein gedeelte van de mensen. Ook wil ik zeggen dat mijn zelfverzekerheid enorm is gestegen door mijn verbeterde huid en ik dit medicijn heel erg dankbaar ben en zeker aanbeveel aan andere met acne.
25-05-2018

Acne/puistjes

Ik had erg last van brandende, pijlijke en veel acne op mijn gezicht en rug. ik ben toen naar de huisarts gegaan en heb veel verschillende medicijnen en pillen en kuuren gehad en geprobeerd. Maar dat helaas zonder goed resutlaat. Toen is mij dit medicijn aangeraden door mijn huisarts, voordat ik dit medicijn mocht gaan gebruiken moest ik veel vragen beantwoorden en testjes[lees meer...] zoen (zwangerschap test en bloedprikken) om te kijken of mijn lichaam hier aan toe was, toen heb ik toestemming gekregen om dit medicijn te gaan gebruiken en ben ik snel gaan opbouwen naar 30 mg per dag (3 capsules met 10 mg verdeeld over de dag) maar daarbij werden de bijwerking mij te heftig en ben ik snel weer gaan afbouwen naar 20 mg per dag, ik ben 2 weken geleden gestopt met de medicijnen en het bevalt mij eerlijk gezegd best wel zwaar, ik merk nu ik gestopt ben ik "puistjes/bultjes"op mijn voorhoofd krijg, ik hoop trouwens dat dit weer snel zal verdwijnen maar over het algemeen is mijn huid na de medicijnen kuur enorm verbeterd en daar heb ik de "last van de bijwerkingen"en alles wat ik er voorover heb gehad is het zeker waard geweest. (maar ik zou dit als "laatste optie" doen aangezien dit een zwaar medicijn is)
23-05-2018

Acne/puistjes

Vroeger had ik last van heftige acné op m’n rug en een beetje op m’n borst. Ook had ik altijd wel meerdere puistjes in m’n gezicht. Ik ben twee maanden geleden gestopt met een kuur van isotretinoine/roaccutane van 6 maanden. In totaal heb ik zo’n 8400mg tot me genomen (lichaamgsgewicht: 60kg). Ik varieerde maandelijks van 30mg tot 40mg per dag, ook heb ik een maand zelf[lees meer...]s 2 x 30mg gedaan, maar toen werden de bijwerkingen te heftig. Het is een zware kuur. De bijwerkingen zijn vervelend, maar te behandelen. Het ergst zijn de droge lippen (oplossing: Purol!). M’n handen werden erg droog, dat leidde tot lichte eczeem (oplossing: zalfje van huisarts). Verder veroorzaakten droge neusslijmvliezen bij mij vaak bloedneuzen. Ook vond in het lastig om (op 18jarige leeftijd) (bijna) niks te mogen drinken, maar je moet er iets voor over hebben. Daarnaast is het moeilijk (vooral in het begin) om iedere dag die pillen te slikken, ik ben het wel een paar keer vergeten. Uiteindelijk wordt het wel een gewoonte. Nu, 2 maanden verder, is de acné zo goed als weg. M’n gezicht is helemaal schoon en ik heb heel af en toe nog een plekje op m’n rug. Ik heb nu alleen nog littekens op m’n rug van de acné, maar dat heeft tijd en zalf nodig... Ik raad iedereen die last heeft van acné dit medicijn aan. Informeer je goed over alle mogelijke bijwerkingen.
23-05-2018

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

Resultaat al na 10 dagen. Ik heb erg getwijfeld omwille van de reacties hier maar ik had sneller moeten starten met de kuur. Ik heb namelijk geen last van bijwerkingen en ben dus zeer tevreden.
21-05-2018

Acne/puistjes

Paardenmiddel, maar resultaat mag er wezen. Ik heb wel één vraag: ik heb het idee dat, naarmate de kuur vordert, mijn poriën steeds grover worden en beter zichtbaar, iemand hier ervaring mee/herkent iemand dit? Zoja, is dit normaal? Ik dacht dat poriën juist minder grof zouden worden. Ik zit nu op 4 maanden (30 mg)
17-05-2018

Acne/puistjes

Vanaf de pubertijd altijd last gehad van acne. Zo veel zalfjes, goede reinigingsmiddelen, pilletjes antibioticums geprobeerd zonder enkele resultaat. Knettergek werd ik hier van. Na 17/18 jaar werd het erger dikke onderhuidse bulten maar ook rode puisten. Had hier veel last van deed zeer, zag er niet uit, met makeup zag het er ook niet uit. Na 3 jaar rond blijven sukkelen [lees meer...]in onzekerheid toch maar initatief genomen doordat ik van een collega hoorde dat roaccutane haar enorm geholpen had, dat wilde ik ook. Bewust van de bijwerkingen maar met de juiste verzorgingsproducten o.a. blistex voor de lippen en purol voor in mijn neus is dit tot nu toe de beste medicatie die ik geprobeerd heb van alle honderden dat ik al geprobeerd had. Men zegt ligt aan je voeding en roken en je moet meer water drinken je zit nog in je pubertijd <18 dat werd mij altijd verteld totdat de dermatoloog zei dat het puur hormonaal is. Ik ben inmiddels 21 en zij zei dat het wel tijd werd dat het zou verdwijnen in mijn gezicht. Ik kwam zelf met het voorstel om roaccutane te slikken en haar leek het ook een goed idee. Begonnen met 20mg (63 kilo en 1.72) 2e maand verhoogd naar 30mg merkte geen verschil met 20mg daarom zit ik nu op 40mg 2x 20mg per dag. Nu bijna 3 maanden verder en ben op een paar pukkels al zeer tevreden.
15-05-2018

Acne/puistjes

Gebruik tegen fijne onderhuidse puistjes/bultjes. Droogt huid wel uit maar ik zie al na 2 weken verbetering. Branderigheid is wel vervelend, hopelijk trekt het gauw weg.
12-05-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)
Acne/puistjes

Na enkele jaren microgynon gebruikt te hebben en de matige acne geprobeert te hebben accepteren, ben ik uiteindelijk helemaal gestopt met anticonceptie. Acne werd nog wat erger. Ook nog spiraal met en zonder hormonen geprobeerd. De acne bleef. Nu bijna 4 weken Zoely aan het gebruiken. Mijn huid word een stuk beter! Lang niet meer zo rustig geweest. Voor microgynon de Diane[lees meer...] 35 jaren gebruikt. Ik hoop dat Zoely uiteindelijk het zelfde effect bereikt; puistloos.
04-05-2018

Acne/puistjes

Vanaf mn tienerjaren heb ik wat last van acne, met name rond de menstruatie. Nadat ik over ging van de pil naar een spiraaltje, kreeg ik na vijf maanden ineens ernstige acne rond de kaaklijn en in de hals. Dit trok ook niet meer weg en bleef toenemen in ernst. De huisarts schreef een antibiotica voor op de huid voor. Dit gaf niet het gewenste resultaat. Daarna kreeg ik an[lees meer...]tibiotica in pilvorm. Ook dat hielp niet. Toen werd ik doorgestuurd naar de dermatoloog, waar ik isotretinoïne kreeg (30 mg). Dit was in december 2017. In januari 2018 werd dit opgehoogd naar 40 mg. De medicijnen hebben zeer goed hun werk gedaan. Eind februari was alles zo goed als weg. Ik heb nu vooral nog vlekjes overgehouden, die hopelijk nog wegtrekken. De bijwerkingen zijn mij erg meegevallen. Ik heb hele droge lippen dus gebruik veel labello. Verder heb ik wat bloedkorstjes in mn neus, sneller last van geïrriteerde ogen en wat uitslag/droge plekjes op mn armen. Dit is echter allemaal te overzien en ervaar ik niet als vervelend. Ik ben nu bijna twee maanden stabiel. De dermatoloog geeft aandat ik nog even door moet slikken, zodat de kans dat het terug komt wordt beperkt. Ik ben blij deze medicijnen te hebben gekregen!
30-04-2018

Acne/puistjes

Al vanaf mijn 15e last van acne (nu29) altijd in ernstige vorm, helaas nooit weg geweest. Daadwerkelijk alles geprobeerd maar niks hielp. Ik was er zo klaar nee dat ik gekozen heb voor roacuttane het laatste red middel. Ik geloofde niet dat dit bij mij zou werken net als alle andere middelen. Maar ik ben nu 4.5 maand bezig en ik heb huid zonder acne. Dit is echt bizar!!!! [lees meer...]Eindelijk. Wel erg droge lippen en neus en uitgescheurde mondhoeken. Nog 4 maanden en dan mag ik stoppen. Ben heel benieuwd hoe mijn huid zonder medicatie gaat.
28-04-2018

Acne/puistjes

De overtollig talk is weg, gezicht / neus is schoon en ziet er glad uit... maar de bijwerkingen zijn zeer schadelijk voor je huid. Ik zou 10 keer nadenken of je dit wel wilt. Ik heb er nu andere problemen voor terug gekregen... die ik hiervoor niet had
26-04-2018

Acne/puistjes

Hallo allemaal, Sinds half januari ben ik begonnen met de isotretinoine kuur. 3 capsules per dag. In totaal moet ik 6 maanden. De acne zit bij mij voornamelijk op mijn voorhoofd en een beetje op mijn rug. Nadat ik gestart ben de kuur heb ik eigenlijk nog geen resultaat gezien, alleen op mn rug is wel veel minder. In het gezicht blijven er maar pukkels terug komen. Ik[lees meer...] heb het idee dat het geen enkele nut heeft aangezien ik nou al bijna 4 maanden bezig ben. Van de bijwerkingen heb ik echt veel last: extreem droge huid/mondhoeken, traanogen, bloedneus, spierpijn en soms stemmingswisselingen. Als ik 1x aan mn huid zit dan wordt het meteen een korstje. Ook in de zon zitten is een no-go Zou het in de komende maanden ineens omslaan of heeft het op mij gewoon geen nut? Ik hoop dat er reacties komen met vergelijkbare ervaringen. Ik hoor graag van jullie!
20-04-2018

Acne/puistjes

Normaal gesproken schrijf ik geen reviews, maar zelf heb ik veel aan de reviews van andere gehad. Ik heb dit medicijn tegen acne gebruikt. ik had lange tijd af en toe last van een puistje. Op mijn 23ste liet ik mijn spiraal liet verwijderen en er opeens acne begon te ontstaan. In eerste instantie heb ik een half jaar lang geprobeerd dit met de dianapil weg te krijgen, maar[lees meer...] het werd alleen maar erger. Samen met mijn huisarts heb ik besloten aan de isotretinoine te gaan omdat ik in het verleden al eens antibiotica had geprobeerd zonder resultaat. Ik las op deze site dat iedereen ongeveer de eerste 1 a 2 maanden verergering kreeg. Helaas duurde het bij mij 5(!) maanden waarin mijn huid zo verschrikkelijk zeer deed en jeukte en op één groot maanlandschap leek. Mijn huisarts had niet eerder meegemaakt dat het zo lang duurde voordat de acne wegtrok. ook ik begon ondertussen de hoop te verliezen dat ik ooit nog zonder acne zou zijn. na een bezoek aan de dermatoloog kreeg ik ook treclinac voor ernaast en na vijf maanden wachten begon het langzaam weg te trekken. nu na 8 maanden ben ik helemaal acne vrij!! ik moet nog één maand slikken. de bijwerkingen zijn wel heftig. Ik heb last gehad van zeer droge lippen, droge ogen, een zeer dunne huid die bij ieder scherp randje opensprong (dit kan ook deels door de winter te maken hebben), nu in de zomer verbrand ik heel snel. Ik had ook last van zware gedachten in het begin, maar dit kan ook komen door de zeer grote hoeveelheid acne die alleen maar verergerde. Ik hoop dat het wegblijft en dat ik niet voor een tweede kuur hoef, omdat ik weer bang ben voor een gigantische acne uitbraak. ik wilde dit verhaal delen zodat ook mensen die een 'langere' acneuitbraak dan 1 a 2 maanden de hoop niet verliezen en door blijven slikken.

Erytromycine (erytromycine)
Acne/puistjes

Ik heb AB gekregen om mijn acne te behandelen. Van de vorige AB kuur kreeg ik erge last van mijn darmen (Weet even niet meer welke kuur ik toen had). De dokter heeft deze voorgeschreven voor 15 dagen om te kijken hoe het gaat. Ik ben dinsdag (17 april) begonnen met de kuur. (Het is nu de nacht van woensdag 18 april op donderdag 19 april) Toen heb ik alleen maar die van sav[lees meer...]onds ingenomen. En dag erna 2 zoals het moest. Sinds die tijd last van een opgeblazen ongemakkelijk gevoel in mijn maag/darmen. Ik heb dit wel vaker dus weet niet of het hierdoor komt. Maar vind het gek dat het nu constant is. Sinds een uur geleden heb ik een licht gevoel in mijn hoofd, nog steeds de maag/darmklachten, een slap gevoel, niet kunnen slapen en lichte hyperventilatie. Telkens als ik bijna in slaap val schrik ik wakker en ben echt enorm moe. Geen idee of ik nog door ga met dit medicijn. Ik wil graag na 14 jaar van mijn acne af maar om dit elke dag te hebben vind ik niks.

Acne/puistjes

Van de één op de andere dag had ik wat pukkeltjes bij mijn mondhoek (koortslipachtig, maar was het niet. Daarna schoof het probleem elders in mijn gezicht en voor ik het wist had ik het in mijn hele gezicht. Ik ben 45 jaar en nooit van mijn leven met puistjes of acne te maken gehad. Mijn gezicht was dan ook altijd gaaf en geen vlek niks. Maar sinds 4 maanden wil ik niet ee[lees meer...]ns meer in de spiegel kijken, want ik herken mezelf niet eens meer terug. Na 3 keer bezoek te hebben gebracht aan de huisarts, ben ik doorverwerzen naar de dermatoloog. Ook daar een kuur van 6 weken gekregen en ipv beter werd het slechter, mijn gezicht was een slagveld. 3 weken geleden heb ik Isotretinoine voorgeschreven van de specialist en heb ik sindsdien onderhuidse ontstekingen die zo pijn doen en zitten er 5 a 6 dagen. Als ik denk dat ik resultaat zie, word ik de volgende wakker met weer een onderhuidse puist en dan zakt wederom de moed in mijn schoenen, want wanneer moet het dan gaan werken? Zelf heb ik GEEN bijwerkingen die door de meeste genoemd worden en dan vraag ik me af of dit wel de juiste middel is voor mij. Nu moet ik volgende week terug naar de specialist, want dan heb ik een maand geslikt en ja wat is wijsheid, doorgaan of stoppen want ik zie geen verbetering!!! Want ja laten we eerlijk zijn, het is troep wat je lichaam naar binnen krijg en ik weeg maar 47 kg en vraag ik me af hoeveel ik kan verdragen. Voor degene bij wie het wel helpt, fijn voor jullie dat het werkt. Ik zal me zeker weer melden als het bij mij ook het geval is, want ik kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt (tenminste ik wel:-() Met vriendelijke groet, Gina

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Acne/puistjes

Na jaren de diane pil te hebben geslikt was ik het zat, ik hield veel vocht vast en me borsten waren enorm dus na grondig onderzoek op internet besloot ik voor de Yasmin te gaan. Ik heb hem 6 maanden geslikt, ik werd slanker en me borsten waren een cupmaat kleiner geworden maar mijn huid daarentegen werd alleen maar erger met acne. Het begon met allemaal kleine bultjes daa[lees meer...]rna kwamen steeds meer onderhuidse puisten tot dat ik helemaal onderzat. Na de bijsluiter eens goed te hebben bestudeerd zag ik dat 1 op de 100 vrouwen bijwerking van acne kon krijgen. ik ben accuut ermee gestopt en naar de diane weer teruggegaan helaas is het vocht en de borstmaat ook weer bijgekomen.
17-04-2018

Acne/puistjes

Begonnen met isotretinoine. ik zit op dit moment in week 4. De meest vervelende bijwerking vind ik de stemmingswisselingen. het is niet altijd hevig, maar soms wordt ik er helemaal gek van. Verder is labello je beste vriend. Het is wel een heftig middel. Maar ik hoop zo dat het werkt. Ik ben er iig positief over!
16-04-2018

Acne/puistjes

Na 10 jaar lang zo'n beetje alle zalfjes en een orale antibiotica kuur geprobeerd te hebben zonder ook maar enig effect, eind vorig jaar toch de stap genomen dit middel te slikken. Het duurde vrij lang voor ik echt effect begon te merken, maar na 4 maanden was ik binnen korte tijd helemaal acne-vrij! Ik had het mild op mijn gezicht, zat niet helemaal onder maar had regelma[lees meer...]tig grote onderhuidse ontstekingen. Daarnaast zaten mijn rug en borst helemaal onder de puistjes. Ik ben zeer tevreden over het resultaat en neem de bijwerkingen dan ook voor lief, al zijn deze af en toe wel vervelend. Ik ben snel moe, mijn spieren zijn stijf, neus en lippen zeer droog en soms krijg ik huiduitslag op mijn armen.
15-04-2018

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

Acne op mijn rug en voorhoofd is minder geworden maar na 3 weken gebruik van dit medicijn, kreeg ik overal huiduitslag en veel jeuk, daarnaast ook pijn aan mijn polsen. De bijwerkingen zijn dus niet zo prettig.
14-04-2018

Acne/puistjes

Hoi Ik ben nu 2 dagen bezig met het innemen van roaccutane 20mg oer dag. Nu is het zo dat ik best wel jeuk heb, maar ook een branderige gevoel heb bij het plasssn, mijn vagina die ook branderig aanvoelt. Is dit normaal??? Of moet ik de arts raadplegen? (Ik heb bij beoordeling wat moeten invullen, in verband met dat ik maar 2 dagen bezig ben) Alvast bedankt.
10-04-2018

Acne/puistjes

Vreselijke medicatie ! Ik heb achteraf zo enorm veel spijt gehad dat ik er ooit aan ben begonnen. Mijn acné is niet veel of groot, maar hardnekkig. Het gaat moeilijk weg, dus als laatst optie kreeg ik dit van de dermatoloog. Normaliter heb ik zelden last van bijwerkingen, maar dit is echt een paardenmiddel ! Ik ging overmatig transpireren, ik kreeg rare gedachtes, ik voel[lees meer...]de me onbekend in mijn eigen lichaam (depersonalisatie), ik had 10 dagenlang diarree, kreeg last van extreme droge ogen. En het erge is dat een aantal klachten zijn gebleven, na twee jaar nog steeds ! Dus ik ben na 10 dagen al gestopt. Want ik had niet willen weten wat er na maanden gebruik was gebeurd.. De medicatie is allang al uit mijn lichaam maar ik heb er helaas wel klachten aan overgehouden. Normaal gesproken heb ik nooit last van bijwerkingen, ik heb hele zware medicatie gebruikt, ook toen ik in het ziekenhuis lag. Maar dit is niet te vergelijken. Echt pure troep wat je in je lichaam stopt zelfs opiaten zijn hierbij vergeleken NIKS ! Dus mijn advies, zoek naar andere oplossingen. Meer natuurlijke oplossingen of iets bij de schoonheidsspecialiste, want dit medicijn heeft meer nadelen dan voordelen.
08-04-2018

Acne/puistjes

Alles acne is weg maar de bijwerkingen zijn echt erg. Achteraf zou ik het nooit gedaan hebben als ik wist wat voor bijwerkingen ik 7 maanden mee rond zou lopen. Maar het was het waard.
31-03-2018

Zineryt (erytromycine cutaan)
Acne/puistjes

Als ik eerder met Zineryt was begonnen had ik veel geld en littekens bespaard. Na een maand het gebruikt te hebben is de acne verdwennen en nooit meer terug gekomen. Een echte aanrader
28-03-2018

Acne/puistjes

Ik gebruik dit product nu 1 week en het begon eerst heel erg te branden en mijn huid werd erg droog daarna begonnen de puistjes langzaam maar zeker te verwijden. Dit vond ik opmerkelijk aangezien de huisarts mij vertelde dat het pas na 4 weken effect zou hebben. Dus de mensen die na 1 week opgeven blijf nog even doorgaan en hopelijk gaat het branderige gevoel ook weg.
25-03-2018

Acne/puistjes

Gebruiksvriendelijk, en ik zie wel degelijk verbetering. Wel heb ik al 2 weken kang voortdurend last van het vervellen van mijn huid en roodheid/droogte. Ik hoopndat dit nog weg gaat trekkken
24-03-2018

Acne/puistjes

Sinds een jaar kreeg ik opeens last van allerlei puistjes op mijn gezicht. Zalfjes van de huisarts werkte niet, dus werd ik doorgestuurd naar de dermatoloog. Toen ben ik begonnen met een antibioticakuur, maar na anderhalve maand zagen we geen tot weinig resultaat. Daarna overgestapt naar Roaccutane 20 mg per dag (ik weeg 61 kg en ben 174 cm). Ik was voorbereid op de bijwer[lees meer...]kingen, maar heb behalve wat droge handen en soms wat droge lippen helemaal nergens last van. Voor mijn handen heb ik zalf voorgeschreven gekregen en voor mijn lippen werkt blistex prima. Over het resultaat ben ik zeer tevreden, na anderhalve maand heb ik helemaal geen last meer van puistjes. Waarschijnlijk moet ik de Roaccutane 6 maanden slikken om te voorkomen dat de puistjes terugkomen. Ik zit nu op twee maanden en voor mij heeft het echt een fantastische uitkomst. De volgende maanden blijf ik 20 mg slikken, wat prettig is aangezien ik daarbij geen bijwerkingen heb. Op naar de laatste maanden!
16-03-2018

Acne/puistjes

Al vanaf jonge leeftijd had ik last van acné. Hiervoor heb ik tal van cremes (voorgeschreven door de huisarts) geprobeerd. Zonder het gewenste resultaat. Ook na meerdere antibiotica kuren bleef mijn acne terug komen. Ik heb aan mijn dermatoloog toen gevraagd of ik aan een roaccutane kuur mocht beginnen. Na bijna 8 maanden zit mijn kuur er nu op. Het resultaat is perfect: m[lees meer...]ijn acne is verdwenen. Dit ging echter niet helemaal zonder slag of stoot. Mijn lippen waren tijdens de kuur erg droog en scheurden vaak. Ook had ik last van uitgescheurde mondhoeken en obstipatie. Mijn gezicht zelf werd niet heel droog. Ik smeerde elke dag een hydraterende creme van ROC wat er denk ik voor zorgde dat mijn gezicht niet volledig uitdroogde. Ik vind roaccutane zeker een uitkomst voor mensen met serieuze acne. De bijwerkingen zijn met cremes en andere medicijnen goed de kop in te drukken.
13-03-2018

Acne/puistjes

Hallo mijn naam is Pim. Ik heb al eerder op deze site mijn verhaal gedaan over roaccutane. Ik heb mijn mening toen vooral gegeven op de hoeveelheid bijwerkingen en het toch niet verwachte verloop van het medicijn. Ik wist dat er een mogelijkheid was dat het de eerste weken erger kon worden, maar na 2 maanden zou er zeker al vooruitgang te zien moeten zijn, volgens de derm[lees meer...]atoloog. Ik heb ik ook netjes, ook al was dit erg moeilijk, op gewacht. Op het moment dat maand 2 voorbij was en ik nog steeds geen verbetering zag, maar het alleen maar zag verergeren, heb ik besloten toch weer terug te gaan naar de dermatoloog. Deze heeft mij ook verteld dat dit zéker niet het verachte patroon was. Hij heeft mij toen de optie gegeven om een kortdurende prednison kuur te geven(5 dagen) om de ontstekingen in het gezicht te doen slinken. In eerste instantie leek me prednison wel meteen een heel erg zwaar middel met veel vervelende bijwerkingen, maar dat was alleen het geval wanneer ik langdurig(minimaal 2 weken) prednison zou moeten gebruiken. Na 1 dag merkte ik al verschil...onstekingen werden minder, kwamen geen nieuwe ontstekingen bij en de pijn werd minder. Na 5 dagen was de kuur op en ben ik i.p.v. 30 mg roaccutane(eerste fase van mijn kuur) per dag, overgestapt naar 20 mg per dag. Ik merkte na 2-3 dagen dat er wéér nieuwe ontstekingen begonnen te vormen. Ik heb toen meteen de dermatoloog opgebeld om te laten weten dat het weer aan het verergeren was. Opnieuw heb ik een 5-daagse prednison kuur gekregen die, net zoals de vorige keer, super werkte...tijdens de 5 daagse kuur...Op het moment dat ik stopte merkte ik na 2 dagen dat er 13 ontstekingen bij waren gekregen (pusontwikkeling). Na weer een bezoek bij de dermatoloog is het besluit gevallen toch te stoppen met de roaccutane, of in ieder geval een break. Dit om alles te recetten en eventueel over 4-5 weken opnieuw te beginnen, met 10mg per dag. Wel heb ik een antibioticum meegekregen die werkt tegen de bacterie, clindamycine. Hopelijk werkt dit middel wel en worden de ontstekingen minder.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1886)
Depressie (1570)
Angst & paniekstoornis (1354)
Hoge bloeddruk (1077)
ADD (519)
Depressiviteit (494)
Astma (436)
Angststoornis (426)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!