ISO 27001

ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Terbinafine tabletten 1 3
Ketoconazol (huid) 1 1
Spironolacton 1 5
Hydrocobamine 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

22-01-2018

Acne/puistjes

Ik heb sinds begin van de puberteit last gehad van acne, over het algemeen matige acne maar in periodes ook lichter of juist heftiger. Na mijn 19e verjaardag besloot ik na alles geprobeerd te hebben met Roaccutane te beginnen. Mijn huisarts stond hier gelukkig volledig achter. Begonnen met 10mg maar na 2 maanden overgestapt naar 20mg. Geduld is belangrijk!! Verwacht geen d[lees meer...]irect resultaat. Wat bijwerkingen betreft heb ik erg last gehad van eczeem op mijn handen en droge ogen. Na 6 maanden gebruiken kan ik eindelijk zeggen dat ik van mijn acne af ben. Af en toe nog wel een puistje, wat mee-eters maar het komt lang niet in de buurt bij wat het geweest is. Alle bijwerkingen is het meer dan waard geweest. Wel heb ik nu (ruim 4 maanden na beëindigen kuur) nog steeds veel last van droge handen en ogen, echter wordt dit wel steeds wat minder.
20-01-2018

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

De eerste maand werd mijn acne erger. Na een maand werd mijn huid stuken beter en was en zo goed als egaal. Ik moest dit medicijn 3 maanden slikken van mijn huisarts. Toen ik stopte met dit medicijn kwam mijn acne terug, maar was het niet zo erg meer als vroeger. Helaas is mijn acne op mijn rug en borst wel gebleven in dezelfde toestand als eerst...
20-01-2018

Acne/puistjes

Beste lezers, Sinds vorige week begonnen aan de medicijnen. Na vele artsbezoeken hebben ze mij dit middel voorgeschreven onder controle van een dermatoloog. Sinds een aantal dagen last van druk op mijn borst, hebben meerdere deze klachten? Ook last van jeuk rond en op mijn gezicht, ben erg secptisch nog dus ben benieuwd of dit gaat helpen’
17-01-2018

Acne/puistjes

Na verandering in mijn anticonceptie onwijze last van puistjes gekregen. Van alles geprobeerd en uiteindelijk roaccutane gekregen. Dit is echt het beste middel ooit geweest! Op het begin wordt het erger, maar na 2 maanden ging het langzaam weg. Ik slik het nu 3 maanden en heb al 2 weken lang geen enkel pukkeltje meer. Mijn hele huid is gaaf! Ja, je krijgt last van hele dro[lees meer...]ge lippen. Koop hiervoor Elizabeth Arden 8 hour lippenbalsem. Door dit topspul heb ik er nooit last van gehad. Ja, je krijgt een droge huid. Koop hiervoor de reiniger en de crème van de H lijn van La Roche Possay. Deze lijn is speciaal ontwikkeld voor de acnehuid die is uitgedroogd door medicatie. Je kan het kopen bij de apotheek en is niet duur. Ik heb soms een beetje last gehad van eczeem op mijn handen, maar ook dit was zeer beperkt. Dus mijn tip: heb je last van acne? Start alsjeblieft met roaccutane. Dankzij de hierboven genoemde producten ga je amper last krijgen van de bijwerkingen... Succes!
14-01-2018

Acne/puistjes

Ik gebruik het medicijn sinds een maand. Merk dat mijn huid wel kwetsbaarder is dan anders. De acne is in het begin verergerd maar we blijven hoop houden. Bijwerking vallen tot nu toe nog mee, wel last van droge lippen en handen. Altijd vaseline op zak dus.
12-01-2018

Ketoconazol (huid) (ketoconazol)
Acne/puistjes

Ik kreeg de crème voor geschreven voor een onzuivere huid op voorhoofd, slaap en wangen, wat met een gist? te maken had. Na 3x aanbrengen is de huid waar de crème was aangebracht volledig gezwollen met miljoenen vochtbultjes. Het jeukt en brand gigantisch. Alhoewel ik direct gestopt ben, en naar de huisarts ben gegaan blijft mijn gezicht zwellen. Voorschift van allergie ta[lees meer...]bletten hierdoor nu moeten verhogen. Echter nog geen resultaat. Tip: probeer altijd een klein stukje op de huid uit, ENKELE DAGEN !
11-01-2018

Acne/puistjes

Beste Mijn naam is D. en ik ben 18 jaar. Op mijn zevende werd bij mij de diagnose van ADHD gesteld. Sinds dan neem ik medicatie hiervoor. Eerst begon in met Silatine, maar daarna kwam daar Strattera bij. Een paar jaar geleden kreeg is erge acne, wat ik eerst linkte aan de puberteit. Wanneer ik met mijn strattera was de hoeveelheid acne fors gestegen en legde ik link [lees meer...]met de strattera. De acne ging maar niet weg dus begon ik rond de winter van 2017 een acnebehandeling onder dermatologisch toezicht. Ik nam de roaccutane in combinatie met mijn ADHD-medicatie, dat geen problemen zou mogen geven, maar dat deed het wel. De acne was fors verminderd. Daartegenover ervoer ik sinds de start van Roaccutane tal van bijwerkingen die boven kwamen drijven, die ik eerder nooit had vernoemd. Zelfmoordgedachten, black-outs, te hoge hartslag, verminderd geheugen/concentratie, pijn op borst en een zware constante vermoeidheid. Ik heb dit tot Juni 2017 genomen totdat de psychiater mij verzocht te stoppen met dit middel. Sinds de stop van dit de roaccutane ervaar ik nog steeds een zware vermoeidheid, komen zelfmoordgedachten snel bovendrijven , werkt mijn geheugen en concentratie niet hoe dat het voordien werkte en ben ik bovenal -overgevoelig geworden aan mijn ADHD medicatie. Deze factoren en lichamelijke verschijnselen maakten dat ik in oktober 2018 in een depressie belandde. Daardoor ben ik op verzoek van de psychiater gestopt met de ADHD-medicatie en gestart met Wellbutrin. (een antidepressiva die wordt voorgeschreven voor mensen met ADHD). Vandaag de dag (11/01/2018), zeven maanden na de combinatie van Roaccutane, Strattera en Rilatine, betaal ik nog steeds de peperdure prijs. Ik ben zeer vermoeid, heb een snelle hartslag, mijn geheugen en concentratie werken slecht, ervaar vaak black-outs en af en toe nog suïcidale gedachten. Weet jij hoelang ik hier nog mee ga rondlopen? Gaat dit voorbij? Ik zit met veel vragen waar ik niet direct een antwoord op kan vinden. Weet jij iets meer hierover of wil je hierover iets kwijt, laat dan zeker van je horen via mail of facebook of laat een reactie achter. Alvast bedankt Met vriendelijke groeten D.
10-01-2018

Acne/puistjes

Dit is een reactie op de ervaring van de mevrouw die in december haar verhaal plaatste. Mijn zoon van 17 jaar neemt deze pillen voor zijn ernstige acne in het gezicht. Hij neemt echter slechts 1 capsule van 20mg per dag, en het resultaat was na enkele dagen al spectaculair. Sterk verminderde acne in het gezicht, de huid zag er direct veel beter uit. Hij is nog bezig aan[lees meer...] zijn kuur voor 3 maanden, we hopen dat het resultaat blijvend is. Daarna terug naar dermatoloog en eventueel nogmaals 3 maanden innemen. Als bijwerking heeft hij alleen last van extreem droge lippen. Met Labello's redt hij het niet, maar een tubetje lippencreme van de apotheek doet wonderen bij regelmatig gebruik. Voorlopig dus zeer tevreden over het medicijn.
06-01-2018

Inderm (erytromycine cutaan)
Acne/puistjes

Gebruik nu sinds drie weken inderm, en merk wel verschil in mijn huid. mijn huid is rustiger geworden en minder rood. de ontstekingen zijn minder, maar de acne is nog niet helemaal weg. ik gebruik inderm in combinatie met benzoylperoxide 5%, heb ook het idee dat dit middel goed helpt. de producten drogen mijn huid wel uit, maar dit heb ik liever dan puisten. ik merk omdat [lees meer...]de lotion goed helpt, ik minder op mijn eten etc. let en hierdoor weer sneller acne krijg.
03-01-2018

Acne/puistjes

3 jaar geleden heb ik 9 maanden roaccutane ingenomen. Ik had veel last van harde zwarte steenpuistjes rond mijn hals en mondhoeken. Ook een brandwonde aan mijn wangen vanwege ipl laser (ontharing). Ik had tijdens het inname van roaccutane enorm last van droge lippen en droge huid aan mijn oogleden. Maar na 3-4 maanden gebruik waren al mijn lidtekens zo goed als weg. Maar t[lees meer...]och kreeg ik af en toe 1 puistje dat snel terug weg ging. Toch moest ik voor alle zekerheid 9 maanden lang roaccutane gebruiken. Ik heb geen enkele bijwerkingen gehad zoals duizeligheid ofzo. Maar nu 3 jaar later dus heb ik weer last van die zwarte harde puistjes rond mijn mond. Eczeem aan mijn lippen zijn nooit verdwenen na het gebruik van roaccutane. Van alle soorten zalfjes geprobeerd aan mijn lippen. Niks helpt! Ik moet elke nacht een dikke laag zalf smeren op mijn lippen zo niet sta ik volgende dag op met opengebarste lippen! Wat ik mij nu afvraag? Voor niks 9 maanden lang roaccutane gebruikt. Ik heb terug zwarte lidtekens en puistjes en ook nog lippen vol eczeem erbij gekregen..
31-12-2017

Acne/puistjes

Hallo, Ik heb een vraag: Ik heb de yasmin pil nu in huis en kan niet wachten om te gaan beginnen want ik wil hem nemen vanwege Acne. Maar het probleem is dat ik maar niet ongesteld wordt. Ik slik hem dus niet vanwege veilige seks of zwangerschap te voorkomen want ik ben pas 14. Mij gaat het dus puur om het verdwijnen van mijn Acne. Ik had dus hier de vraag bij als je gewo[lees meer...]on random voordat je ongesteld word de pil al kan slikken, dus niet op de eerste dag van je cycles. Want ik wil dus dolgraag beginnen alleen wordt ik maar niet ongesteld en ik wacht er nu al zeker een week op maar het gebeurt maar niet Alvast bedankt!

Differin (adapaleen)
Acne/puistjes

Ik had al jaren last van diepe, onderhuidse puisten op mijn kin/kaak. Benzoylperoxide hielp helemaal niet. Antibiotica hielp op korte termijn, maar het voorkwam de vorming van dit soort puisten niet. Sinds ik Differin gebruik, heb ik hier geen last meer van. Nu, na drie weken, is mijn huid al behoorlijk verbeterd, en het kan alleen nog maar beter worden.

Acne/puistjes

Gestopt met de pil 3 jaar geleden had last van veel bijwerkingen . Voelde mij zoveel beter maar kreeg opeens weer last van puistjes . Had ik ook last van in mijn puberteit. Veel middelen gebruikt door gestuurd door de huisarts naar de dermatoloog had daar het gevoel dat ik niet serieus werd genomen moest anti roos shampoo gebruiken en acne crème van Louis Widmer. Niks hi[lees meer...]elp .Uiteindelijk voor een andere dermatoloog gekozen en sinds een week aan de roaccutane 20 Mg . Eerste 3 dagen wat afwezig en emotioneel m’n huid is nog rustig vind het erg spannend .. ben benieuwd naar andere ervaringen

Acne/puistjes

Slik nu bijna een halfjaar deze pil en ben 18 jaar, rook veel en drink veel. Nooit last gehad maar een verlaagd libido, puistjes verdwenen wel maar zaten heftig op mijn rug en decollete. Ik merk nu een erg droge vagina. Slaap mega slecht en ben niet meer zo als ik was. Iemand een betere optie? Wil mijn Acne niet terug.
20-12-2017

Acne/puistjes

Na Dianne (9 jaar) ben ik op Yasmin overgestapt omdat ik teveel last had van de bijwerkingen van Dianne. Ik heb van te voren goed onderzocht welke pil het beste bij mij zou passen gelet op mijn klachten, zoals acne, haarverlies en menstruatiepijn. Ik kwam uit bij Yasmin. Ik ben in overleg met mijn huisarts met deze pil begonnen wetend dat deze pil gevaarlijke bijwerkingen [lees meer...]kan triggeren. Ik heb namelijk een auto-imuunziekte en ik moet dus erg voorzichtig zijn met medicijnen over het algemeen. Ik heb de Yasmin pil een maand gebruikt en het was een regelrechte nachtmerrie! Ik had last van haaruitval, gewichtstoename, exterme droge huid, vaginale droogheid, hartkloppingen, hevige menstruatie, onregelmatige bloeddruk en slaapproblemen. Ik had ook erg last van een geirriteeerde blaas, omdat ik veel te vaak moest plassen van deze pil. Ik moest dus hierdoor veel water drinken, want anders had ik blaasachtige symptomen. Na mijn eerste stopwerk, direct toen ik de pil weer innam, had ik last van benauwdheid en pijn op mijn borst die gebaard gingen met hoestbuien. Ik dacht dat ik verkouden was, maar voor de zekerheid nam ik de besluiter nog een keer door. En ja hoor... deze bijwerkingen staan keurig vermeldt onder het kopje longembolie. Ik schrok me dood en ik ben dan direct in overleg met de huisarts, gestopt. Van hem moest ik een tijdje helemaal geen pil meer innemen omdat mijn lichaam nu helemaal uitgeput zou zijn door deze pil. Ik gebruik nu condooms. Yasmin had ook voordelen, namelijk dat ik geen vocht vasthield en dat mijn acne wegbleef. Daarnaast was ik minder humeurig. Maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Gelukkig was ik er op tijd bij want anders had ik een longembolie. Wees dus gewaarschuwd.
18-12-2017

Acne/puistjes

Ik ben 2 maanden geleden begonnen aan Roaccutane Omdat ik de afgelopen 3 jaar opeens last kreeg van acne Ik ben 32 jaar dus zijn het geen jeugd puistjes meer Waarschijnlijk door het stoppen met de pil (hormonen) Ik heb jaren van alles geprobeerd niks heeft geholpen. Was alleen maar geld en tijd verspilling Dus ben ik doorverwezen naar dermatoloog Ik ben begonnen [lees meer...]met roaccutane 20 Mg In het begin werd alles zoveel keer erger , dat ik me afvroeg waarom ik hiermee begonnen was. Zo erg dat ik de straat niet op wou. Onderhuidse ontstekingen echte bulten kwamen Na een maand ongeveer werd dit langzaam minder. Drogen lippen heb ik niet heel erg last van Maar wel van vele andere dingen Ik voel me vaak somber en Down Heb pijn aan me lichaam gewrichten Ben sneller moe Heel erg last van duizeligheid en slechter zien Vergeetachtig Ik ben opeens alles kwijt wat normaal nooit zo is Na 2 maanden leek dit alles wat minder te worden. Ik ben nu een paar dagen geleden overgestapt naar 30 Mg En ik ben weer terug bij het begin met de bijwerkingen Ik heb nu het gevoel flauwtevallen en een druk op in me hoofd , Maar ik begin nu wel wat resultaat te zien dat alles een beetje wegtrekt. Geen grote bulten en ontstekingen meer Ik moet dit 4/6 maanden slikken met mijn gewicht 65 kilo en lengte 1.60 En ik kan niet wachten tot ik ervan af ben. Je moet echt sterk zijn om dit door te blijven slikken Vooral in het begin wanneer alles veel erger word . Maar alles moet eruit Positief proberen te blijven en weten waarvoor je al die bijwerkingen hebt. Wie mooi wilt zijn moet pijn leiden 😬 Succes iedereen
17-12-2017

Doxycycline (doxycyline)
Acne/puistjes

Sinds mijn 11e heb ik last van puisyjes, en nu 10 jaar verder vond ik het wel genoeg worden. Voorafgaand aan mijn kuur gebruikte ik al bijna 2 jaar benzoyl peroxide); helaas heel matig resultaat, en de door de huisarts voorgeschreven adapaleengel(1mg) icm erytromcine(10mg); dit veregerde mijn puistjes waardoor matige acne resulteerde in hevige acne, na 6 weken was dit dus [lees meer...]einde verhaal. Ook door de jaren heen verschillende lotions, reinigers, etc geprobeerd maar tevergeefs. Nu exact 1 week van de antibiotica kuur af en helaas komen de puistjes langzamerhand terug op mijn gezicht hals en rug.. gedurende de kuur was mijn huid stukke rustiger, maar na 2,5 maand ook niet geheel weg.
16-12-2017

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)
Acne/puistjes

Ik zie de inname van de Diane 35 pil als de FOUT van mijn leven, heb hier veel spijt van. Elk jaar ging mijn energie meer en meer achteruit, ik leerde minder goed, sportte minder en minder...voelde me minder goed...gevoelens werden afgevlakt....ik heb die ongeveer 12jaar genomen vanaf mijn 19e en op het laatste kon ik niet meer tot op het einde van de straat wandelen.Ik d[lees meer...]acht dat ik chronisch vermoeid was maar het kwam door de Diane 35 pil. Toen ik ermee stopte is mijn energie stillaan teruggekomen maar nu sukkel ik serieus met mijn darmen omdat ik die 12 jaar vertraagd heb.En ik heb maanden aan een stuk afkickverschijnselen gehad, hartkloppingen, ziek gevoel..... Het is echt chemische rommel, een mens is best puur natuur....ok het helpt tegen puistjes ...maar liever puistjes en gezond dan geen puistjes en ongezond....als ik kon terug gaan ik nam dit nooit meer in!!
15-12-2017

Acne/puistjes

Op mijn 29e kreeg ik ineens flinke acne op met name mijn kin. De acne bestond veelal uit grote onderhuidse ontstekingen die flink pijnlijk waren. Veel dure cosmetica en huisarts-middeltjes verder werd ik doorverwezen naar de dermatoloog. Deze schreef mij dit middel voor. Na mijzelf goed ingelezen te hebben, en flink van de berichten op internet geschrokken te zijn, ben ik [lees meer...]alsnog begonnen met het gebruik hiervan. Ik wilde immers graag van mijn acne af. De eerst 3 a 4 maanden waren geen pretje. De acne verergerde. Mijn huid werd erg gevoelig en zeer droog. Ik kreeg met name op mn armen en benen grote eczeem plekken. Ook had ik vaak last van uitgescheurde mondhoeken door erg droge lippen en af en toe een bloedneus door uitgedroogde slijmvliezen. Ik was het zó zat dat ik 4mnd lang bijna elke dag wilde stoppen met dit medicijn. MAAR...... ineens..... namen de bijwerkingen af en werd mijn huid elke dag eem stukje beter. Mijn huid begon weer te stralen en er kwamen geen nieuwe ontstekingen bij. Ik ben deze kerst 2 jaar verder. Mijn huid ziet er werkelijk waar prachtig uit. Wie had dat ooit gedacht. Al met al... het is echt een rot medicijn en je moet echt op je tanden bijten. Maar als je dat op kunt brengen en door kunt zetten dan is dat het wat mij betreft uiteindelijk dubbel en dwars waard! Mocht je nog vragen hebben.... dan hoor ik het graag! Groetjes!
13-12-2017

Acne/puistjes

Ik heb dit medicijn jaren geleden gebruikt. Het is een goed medicijn maar het vraagt offers. Gedurende de priode je deze medicijnen neemt ga je praktisch door een hell. Droge lippen,droge huid, verergering van acne zijn allemaal standaard. Het hangt af van persoon tot persoon. Als je dit medicijn neemt mag je ook niet in de zon komen en geen zonnenbank omdat de huid zo[lees meer...] gevoelig is. Ik heb dit 6 maanden genomen met succes ik ben 3 jaar lang verlost geweest van puistje hoe dan ook mooie verhalen duren niet lang ik ben nu 23 jaar en er zijn periodes dat ik regelmatig terug last heb van puistjes wel niet zo erg als het ooit was maar toch.... De stap zetten om terug dit medicijn te nemen valt me moeilijk...door deze medicijnen ben ik een jaar later in een depressie terecht gekomen. Ook hersenbloedingen kunnen voorkomen. Er bestaat echter nog een ander goed product dat ongeveer dezelfde werking heeft op 8 dagen tijd en helemaal niet schadelijk is en goed voor de huid. Ik raad u allen efachlar duo+ aan en het verhaal wordt nog beter je hebt dit in de gewone creme vorm maar ook in een getinte lichte of medium vorm wat het geschikt maakt voor man en vrouw elke kleur huid....de huid ziet er zachter uit en in tegenstelling tot normale make up werkt deze creme met een tint nog genezend.....binnen 24 uur is de roodheid aanzienlijk verminderd. Zeker een aanrader eerst dat proberen en dan na een paar maand kan je nog steeds roa overwegen. Veel succes!
12-12-2017

Acne/puistjes

Eindelijk na jaren struggles met mijn huid toch maar besloten een afspraak te maken bij de huisarts voor een verwijzing naar de dermatoloog. Na wat tegenslag (onduidelijkheid, vertraging in uitslagen etc) kon ik eindelijk beginnen en ben ik nu 2 maanden bezig. Ik merkte na een weekje eigenlijk al wat verbetering maar helaas ook wat bijwerkingen. Niet extreem of erg, hoogui[lees meer...]t vervelend. Mijn huid heeft er in jaren niet zo goed uitgezien als nu! Helaas wel littekens (heb een getinte huid, dus die blijf ik forever zien ben ik bang :( ) maar er komen nauwelijks nieuwe ontstekingen bij. Ik kan dit iedereen aanraden ondanks de bijwerkingen! Ik slik trouwens 30 mg per dag.
12-12-2017

Tretinoine Crème/Oplossing (tretinoine)
Acne/puistjes

Sinds ik gestopt ben met de combinatiepil heb ik behoorlijk last gekregen van talgbultjes in mijn gezicht en hals. Ik kreeg een heel reliëf op mijn voorhoofd en langs mijn ogen en wangen. Ook al weet ik dat heel veel erger kon dan wat ik had, vond ik het zelf heel erg omdat ik door de pil altijd een goede huid gehad had. Make up kon de roodheid wel weghalen, maar het relië[lees meer...]f was voor mijn gevoel erg zichtbaar. Ik was naar de huidtherpeut geweest en heb daar vanalles geprobeerd van behandelingen, peelings tot creme’s (benzyl peroxide, fruitzuur). Helaas hielp niets voor langer dan een par daagjes. Van de huisarts kreeg ik antibiotica voor op mn huid. Ook dit hielp niet. Ik was zelfs weer uit frustratie aan dezelfde pil begonnen, maar kreeg daar ineens enorme haaruitval van. 2 weken geleden dan toch maar weer naar de huisarts om te vragen voor mogelijk een andere soort pol. De huisarts stelde toen vitamine A zuur voor. Zelf had ik hier nog nooit van gehoord, maar vond het het proberen waard. Dit zou dan ook het laatste zijn wat ik nog kon proberen. Na mezelf geïnformeerd te hebben op internet werd ik wel een beetje bang van de horrorverhalen, aangezien ik 0,5 crème voorgeschreven had gekregen. Toch begonnen en inderdaad, het werd iets erger in het begin en mijn huid begon al snel te vervellen. Eigenlijk was ik best blij met dit resultaat, omdat het tenminste iets deed in vergelijking met alle andere dingen die ik eerder geprobeerd had. Nu, nog geen 2 weken later, merk ik al verschil!! De schilvers zijn er nog, maar zie je echt niet wanneer ik ‘s avonds en ‘s ochtends creme gebruik. Mijn talgbultjes zijn aanzienlijk af aan het nemen, eindelijk!! Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat over een aantal weken, wanneer ook de schilvers hopelijk weg zijn getrokken. Op het internet las ik trouwens ook vaak dat werd aangeraden met een lagere conenctratie te beginnen, maar ik denk juist dat dat maakt dat de resultaten langer op zich laten wachten. Ik ben juist heel blij een hogere concentratie te hebben, aangezien dit ervoor zorgt dat je sneller vervelt en dus eerder door dat proces heengaat. Wel moet er denk ik op het huidtype gelet worden. Een vriendin van me heeft dit product ook gebruikt en reageerde heel heftig, waardoor ze al snel moest stoppen helaas.
11-12-2017

Acne/puistjes

Ik ben nu sinds oktober bezig aan deze kuur. Elke dag neem ik 4 capsules van 20 mg in. De eerste twee weken kreeg ik een mega uitbraak, maar hiervoor was ik op voorbereid. Daarnaast heb ik mijn hele leven een extreem vettige huid gehad. Nu ik dit ging gebruiken, ging ik over naar de andere uiterste: mijn gezicht werd ontzettend droog en heb veel crèmes moeten proberen voor[lees meer...]aleer ik eentje gevonden had die enigszins werkte. Momenteel gebruik ik Vichy Nutrilogie 2. Daarnaast vreet ik momenteel labello sticks. Mijn lippen zijn extreem droog. Daarnaast heb ik ook ontzettend veel last van de pijn aan de gewrichten en spieren. Mijn knieën en rug zijn het ergst, en doen de hele dag door ontzettend veel pijn. Het lijkt alsof alles vastzit. Anderhalve maand verder en wederom heb ik een mega uitbraak. Ik merk nog steeds geen verschil, mijn huid is knalrood en doet (vooral na het douchen) ontzettend veel pijn. Daarbij komen is de binnenkant van mijn neus volledig aan het uitdrogen. Dit resulteert in dat mijn neus heel erg verstopt zit, en ik amper adem kan halen. Daarnaast ben ik na een maand van het gebruik van deze kuur ontzettend kortademig geworden. Ik heb telkens het gevoel dat ik niet voldoende adem krijg door mijn neus, en dus heel hard door mijn mond moet ademen. Dit gevoel beangstigt mij heel erg, en daarom ga ik nu ook contact opnemen met mijn dermatoloog. Ik ben dus tot nu toe niet echt tevreden over het resultaat en zelfs bang dat ik deze "rotzooi" (want uiteindelijk is dit medicijn niet echt helemaal top voor je lichaam) voor niks aan het slikken ben. Normaal zou je na 1 à 2 maanden verschil moeten zien, maar het lijkt bij mij alleen maar erger te worden. De kortademigheid vind ik nog wel het ergste, aangezien het me duizelig maakt en angstig dat er dadelijk ernstige dingen aan de hand zijn. Herkent iemand zich in deze klachten, en het feit dat na twee maanden de uitbraken alleen maar erger worden?
11-12-2017

Acne/puistjes

Ik gebruik dit middel nu 3 weken voor lichte tot matige acne waar ik al meer dan 7 jaar last van heb. Aangezien alle andere middeltjes niks hebben uitgemaakt uiteindelijk toch de stap gezet om naar de dermatoloog te gaan, had ik veel eerder moeten doen! Over het effect kan ik nog weinig zeggen behalve dat het wat verergert is, wat te verwachten was is de eerste weken. Mome[lees meer...]nteel droge lippen, rugpijn en soms een bloedneus maar dat is het voor mij allemaal waard :)
08-12-2017

Acne/puistjes

Ik ben eind juli begonnen aan de pillen. In het begin zei iedereen wat is er met je gezicht gebeurd omdat het meer werd. Naderhand ging het iets beter. Ik heb geen acne maar meer van die witte bultjes op mijn wangen, kin en op mijn voorhoofd maar dan opvallende witte bultjes. Het zijn meer onderhuidse bultjs afgelopen maand heeft de dermatoloog ook differin gel erbij gesch[lees meer...]reven. Maar het die bultjes blijven maar. Ook ben ik 1 keer naar de huidtherapie geweest daar ging ze hem eruit halen met een naald. Ik ben nu klaar met mijn 5e maand.
05-12-2017

Acne/puistjes

Ik had niet extreem veel acne, maar wel veel kleine puistjes en regelmatig onderhuidse ontstekingen die mij zodanig onzeker maakten, dat ik er echt wat aan wilde doen. Toen ben ik eerst gestart met doxycicline, wat de ontstekingen deed remmen, maar dit had helaas geen blijvend effect. Toen heb ik vitamine A in crème vorm voorgeschreven gekregen, maar dit deed naar mijn ide[lees meer...]e niks. Op eigen aandringen toen met roaccutane gestart. Voor mij persoonlijk heeft het middel mij ontzettend geholpen, vooral omdat ik weer zelfverzekerd ben. De bijwerkingen zijn niet fijn, maar voor mij wel de moeite waard. Lippenbalsem wordt je beste vriend. Als je acne je zodanig belemmerd in je geluk, zou ik dit middel zeker aanraden.
03-12-2017

Acne/puistjes

Droge lippen, droge neus, vermoeidheid, gewichtstoename
30-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Acne/puistjes

Ik ben begonnen met deze pil omdat ik veel last had van acne. De huisarts had mij deze voorgeschreven met de uitleg dat deze pil acne tegengaat. Later bleek het ook handig te zijn geweest toen ik een vriend kreeg. Helaas zag ik toen ik de bijsluiter las dat deze pil alleen de zwangerschap tegen ging. Nergens vond ik ook maar het woordje acne in positive en negatieve gevall[lees meer...]en. Ik kon mij vinden in een groot gedeelte van de bijwerkingen van de bijsluiter en van alle forums die ik ben afgegaan. De acne is ook niet echt vermindert. Dit maakt mij heel erg onzeker ik. Ik sta heel lang voor de spiegel om alles weg te werken met makeup waardoor ik nog onzekerder wordt. Ik maak ook ieder dag 2 keer mijn gezicht schoon met een reinigingsmelk. Ook ontsmet ik iedere dag mijn handen telefoon en computer. Hier kan de acne in ieder geval niet aan liggen. Ik wordt er hopeloos van. Ik wil graag overstappen naar een andere pil. Als mijn acne maar minder wordt. Dan heb ik veel meer zelfvertrouwen en vallen de andere bijwerkingen misschien ook minder zwaar. Tegen zwangerschap helpt deze pil wel prima maar dat is vanuit mij gezien ook het enige. Ik zou niemand deze pil niet aanraden. Ik denk dat het even zoeken is naar de goede pil. Het effect is voor iedereen anders. Voor mij is deze pil niet te doen.
26-11-2017

Acne/puistjes

Al 8 jaar gebruikte ik de Microgynon 30 pil en was altijd zeer tevreden alleen kreeg ik sinds een paar jaar terug ineens last van puistjes. De huisarts raadde mij de Yasmin pil aan. Ik ben zeer tevreden over het resultaat wat betreft mijn huid, na een week al verbetering!! Helaas vind ik de bijwerkingen te eng om de pil nog te slikken. Ik heb ineens zware vermoeide benen[lees meer...], net alsof mijn bloed niet goed doorstroomt!! Herkent iemand dit?? En gaat dit nog over? Ik gebruik de Yasmin pil slechts een week.
23-11-2017

Gladskin acne (Staphefekt)
Acne/puistjes

De acne gel is effectief tegen acne. Deze bevat een ingrediënt dat de slechte bacteriën tegen gaat maar de goede bacteriën laat leven. Veel acne-producten doden àlle bacteriën en zijn daarom, in mijn ervaring, vaak best heftig voor je huid omdat ze je huid uitdrogen. Gladskin is veel zachter voor je huid en kan je ook gebruiken als je een gevoelige of droge huid hebt. Het [lees meer...]nadeel is alleen wel dat als je acne niet door die bepaalde slechte bacterie wordt veroorzaakt waar Gladskin tegen werkt, de gel niet zal werken. Maar ik heb begrepen dat die kans maar klein is, vandaar dat ik het sowieso het proberen waard vond. De crème en face wash zijn milde en neutrale producten, deze zijn in principe niet actief tegen acne en heb je dus niet per se nodig, maar ze kunnen een fijne aanvulling zijn op de acne gel.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1794)
Depressie (1499)
Angst & paniekstoornis (1287)
Hoge bloeddruk (1017)
ADD (498)
Depressiviteit (471)
Astma (416)
Angststoornis (404)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!