Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Terbinafine tabletten 1 3
Ketoconazol (huid) 1 1
Spironolacton 1 5
Hydrocobamine 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

Erythrocine

18-03-2024 | Man | 19
erytromycine
Acne/puistjes

verminderde immuunafweer slapeloosheid vermoeidheid hoofdpijn geen honger

ik heb dus al n tijd last van onderhuidse ontstekingen die groter worden dan de groote van mijn oog ook erg dik en loopt vol erg vloeibaar pus. ik zit hierdoor aan de isotretionione met deze antibioticum erbij mijn dosering is vorige week verhoogd (verdubbeld zelfs) en ik merk dat mijn imuunsysteem flink omlaag gaat. ik ben ziek geworden ookal was ik in januari ook al siek[lees meer...], het is nu maart en ik starte de kuur in februari. ik merk dus dat ik erg weinig aan mijn slaap kom en dat ik ook minder conditie heb. ook heb ik pijn tijdens bewegen aan mijn gewrichten maar ik neem aan dat dat door de isotretionoinne komt. ik merk wel dat mijn huid beter word maar er ontstaan nogsteeds ontstekingen in mijn huid. alle acne van buiten af is weg maar onderhuids ontstaat er nog steeds en het gaat niet over. deze bulten kan ik ook niet uitknijpen. persoonlijk moet ik deze kuur 6 maanden volgen wat waarscheinlijk gevolgen zou hebben op mijn gezonheid heb ik het idee. ik zit hier nog maar ongeveer een maand aan maar aangezein ik nu dubbele dosis slik en de bijwerkingen heel goed merk ben ik er eigenlijk niet tevreden mee. maar ja kuur moet je afmaken….

05-03-2024 | Vrouw | 23
Acne/puistjes

vermoeidheid algemene zwakte dubbel zicht verminderd gezichtsvermogen hoofdpijn

hoi, ik heb dit al 3 keer gedaan. de eerste keer was denk ik 9 maanden, de 2de keer ongeveer 4 en nu ben ik er terug mee begonnen. ik heb een heel zware haat-liefde relatie met mijn huid en ik zou ook niet zeggen dat ik zware acne heb. ik heb snel onderhuidse ontstekingen en ik wil echt zonder makeup naar buiten kunnen. de periode dat ik de medicatie nam ging het allemaa[lees meer...]l kei geod en was mijn huid echt mooi maar wanneer ik stopte kwam het (in mindere mate) wel terug. het is nu de 3de keer en ik twijfel of ik mijn kuur ga afmaken, wetende wat het doet met mijn lichaam en de hoofdpijn/misselijkheid die erdoor ervaar. ik vind het moeilijk want enerzijds voel ik me zo zelfzeker door mijn huid maar anderzijds voel ik me wel lichamelijk niet zo goed.

02-03-2024 | Vrouw | 39

droge lippen

Ik heb dit middel ook gebruikt en heb (werd niet geadviseerd) toch af en toe mijn gezicht/ lichaam gescrubt en daarna goed ingesmeerd met litteken crrme van biodermal… Als ik mensen vertel dat ik onder zat en roacutane heb gebruikt geloven ze het haast niet omdat mijn huid er goed uitziet nu!

23-02-2024 | Man | 17
Acne/puistjes
ik ging op deze medicatie vanwege mijn doctor die mij deze medicatie aanrade. de eerste paar weken werd het steeds beter totdat ik langer bleef doorgaan. het werd maar erger en erger en uiteindelijk moest ik er mee stoppen van mijn doctor en een afspraak maken voor zwaardere medicatie

15-02-2024 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik heb deze kuur 3 maanden gebruikt vanwege acne. De acne verdween, maar een week na het stoppen met de antibiotica was het alweer terug. Helaas. Geen last gehad van bijwerkingen, wel probiotica ernaast geslikt.

15-02-2024 | Vrouw | 30

droge lippen

Ik gebruik dit medicijn nu 10 weken en het is alleen maar slechter geworden. Hopelijk komt dat door verandering anticonceptie en gaat t ooit beter worden...

26-01-2024 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik ben 4 maanden geleden begonnen met het slikken van roaccutane, 30 mg per dag. Dit medicijn heb ik eerder al gehad (paar jaar geleden), hier had ik vrijwel geen bijwerkingen buiten een beetje droge huid en droge lippen. Het is in de loop van de jaren langzaam weer teruggekomen en ben dus weer aan roaccutane begonnen op aanraden van mijn dermatoloog. Ik vond het nogmaals[lees meer...] het proberen waard. Nu ben ik dus alweer even bezig en moet zeggen dat mijn de ontstekingen in mijn huid al helemaal weg zijn, ik heb wel echt super veel littekens die ik voorheen nooit had? Dermatoloog zegt dat dit komt door de dunne huid en dat het nu beter zichtbaar is, zelf hoop ik dat dit wegtrekt gezien ik dit voorheen nooit heb gehad. Nu heb ik nog minimaal een half jaar te gaan dus hier ga ik het ook de tijd voor geven natuurlijk. Ik heb wel zodanig last van de bijwerkingen deze keer, dat dermatoloog mij aanraadde om nogmaals te bloedprikken en ik krijg deze uitslag maandag hiervan + een belafspraak. Mochten mijn waardes niet goed zijn, moet ik minderen of misschien wel stoppen. Ik heb last van droge huid, droge ogen, droge lippen, al 2 keer een oogontsteking gehad, ik heb nu een koortslip die ik voorheen nooit heb gehad, ik loop mank (dezelfde plek waar ik vorig jaar een peesontsteking heb gehad in mijn enkel/voet) het tast blijkbaar ook je pezen aan, hoofdpijn, super vermoeid, verminderd zicht, weinig zin in dingen, moeilijk mijn bed uitkomen en overal pijn in mijn lichaam. Ik ben zelf 23 en dit is natuurlijk niet normaal of gebruikelijk. Ik raad iedereen aan om echt goed te overwegen of het het waard is, en of je nog andere alternatieve probeert voordat je aan deze troep begint, en niet iedereen hoeft er zoveel last van te hebben natuurlijk, maar ik ben er nu wel achter dat het niet zomaar een medicijn is!

24-01-2024 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik slik nu bijna 9 maanden roaccutane. In het begin was ik vooral erg bang dat de acne zou verergeren maar dit is gelukkig niet gebeurd en de ernstige acne nam al snel af. Hier en daar af en toe nog een ontsteking maar deze zakken al veel sneller af dan voorheen. Ook de acne op mijn schouders en rug waren heel snel verdwenen. Nu heb ik rondom mijn menstruatie nog af en toe[lees meer...] een pukkeltje maar dit is echt te overzien. Wel heb ik nu het buiten ook kouder is last van een ontzettend droog gezicht, hier viel echt niet tegen aan te smeren. Ik stond meerdere keren per dag met mijn dagcreme paraat, maar sinds ik ook een andere gezichtsreiniger ben gaan gebruiken is dit ook al minder. Ik ben over een paar weken klaar met mijn behandeling en moet zeggen dat ik het wel een beetje beangstigend vind of het weer terug gaat komen maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen. Voor mij, na jaren te hebben zitten kl*ten met verschillende huidspecialisten, behandelingen en medicijnen is dit de beste uitkomst geweest.

09-01-2024 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Had last van erge acne waardoor ik het begon te slikken. Vanaf de eerste paar dagen al kreeg ik huid uitslag op mijn oogleden, nek en hoofdhuid. Het was heel droog en begon veel te vervellen. Hydrateren hielp niet, omdat het steeds erger werd. Uiteindelijk was is na een maand gestopt, maar de bijwerkingen worden steeds erger...

14-11-2023 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Sinds ik een jaar of 12-13 was had ik al last van acne. Vanaf toen talloze keren naar de huisarts geweest voor diverse lotions/crèmes, naar de schoonheidsspecialiste, en in 2012 al eens naar de dermatoloog geweest. Dit allen zonder resultaat. Niets leek te helpen, dus camoufleerde ik mijn acne met wat concealer. Toen ik wat ouder werd begon ik met het toepassen van een g[lees meer...]oede skincare. De acne bleef bestaan, waarop ik in 2021 naar een huidtherapeut geweest ben en dure producten had aangeschaft, maar dit ook zonder enkel resultaat. Hierdoor besloot ik de huisarts te vragen voor een verwijzing naar de dermatoloog. Eenmaal bij de dermatoloog bleek dat er eigenlijk maar 1 oplossing zou zijn voor mijn acne; starten met een behandeling met Roaccutane. Voor de afspraak had ik mij hier al over ingelezen en besloten dat ik hier wel aan zou willen beginnen. Van eind januari tot begin november heb ik 30mg per dag geslikt; en een korte periode 40mg (maar hier werd ik wat somber van, dus toch weer terug naar 30mg). Maandelijks bloedprikken, zwangerschapstesten, dit hoorde erbij. Ook mocht je geen alcohol drinken, maar dit vond ik zelf niet zo erg. Verder oppassen in de zon en goed insmeren. De grootste bijwerking was het hebben van droge/kapotte lippen. De eerste 2-3 maand werd de acne alleen maar erger, ik dacht waar ben ik aan begonnen. Mijn huid maakte mij zo onzeker, ik durfde soms haast de deur niet uit. In deze tijd droeg ik minerale make-up; dit sluit de huid niet af en camoufleerde de onrustige huid voor een deel. Naarmate de behandeling vorderde, zag ik steeds meer resultaat. Nu, 10 maand later, heb ik enkel nog rode vlekjes/littekentjes, die hopelijk nog meer gaan vervagen. Het was een heel proces, maar ik zou het zo over doen! Nu hopen dat het voor altijd weg zal blijven.

19-10-2023 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Ik heb de merkloze variant van de Diane pil ongeveer 12 jaar geslikt (vanaf mij 16e). Ik ben er toen mee begonnen omdat ik erge last kreeg van acné. Verder vond ik het een mooie oplossing, omdat het direct als anticonceptie werkt. De acné verdween als sneeuw voor de zon. Ik heb de pil dan ook jarenlang met plezier genomen. Toen de pil negatief in het nieuws kwam ging i[lees meer...]k me wat zorgen maken. Ik ben er toen niet direct mee gestopt. Met de jaren kreeg ik er wat vage klachten bij. Vaak pijnlijke borsten, neerslachtig gevoel en geen libido. De reden dat ik niet durfde te stoppen was omdat ik bang was dat de acné weer terug zou komen. Ik heb zo'n beetje alle horrorverhalen gelezen over het stoppen met de Diane pil. Nu ik zo'n 1,5 jaar geleden zelf gestopt ben wilde ik dit graag delen. Mijn ervaring met het stoppen is zowel positief als negatief. Ik ben ontzettend blij dat ik gestopt ben, maar helaas is de acné wel terug. Mijn libido is terug en ik voel me een stuk beter en meer mezelf. Na het stoppen merkte ik wel dat mijn haar wat dunner en sneller vet werd. Dit is na een paar maanden vanzelf gestopt. De acné kwam na een paar maanden weer terug. Dit is gelukkig goed onder controle te houden met peelings en opletten op suikerinname etc. Mijn menstruatie kwam direct de eerste maand weer opgang en is sindsdien regelmatig geweest. Ik mis af en toe mijn mooie huid wel, maar ik zou de Diane pil nooit meer willen nemen.

05-10-2023 | Vrouw | 34
Acne/puistjes
Ik ben heel blij om dit te lezen. Ik neem al mijn pil van mijn 17 tot mijn 33 jaar . Recent gestopt met het nemen van de Daphne pil omdat Ik overtuigd was dat dit niet gezond is maar ik voel me slecht in mijn vel . Ik ben 34 en heb opnieuw acne in het gezicht (vooral op mijn kin) en op mijn rug . Ik ben ook zwaarder dan voordien. Ik voel me heel slecht waardoor ik terug wi[lees meer...]l de pil gaan nemen …. :-(

03-10-2023 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik ben sinds juni gestart met de kuur op aanraden van een vriendinnetje die dit in het verleden heeft gedaan. Zij raadde mij aan om na de zomer te starten aangezien je huid gevoelig is voor UV straling. Echter wilde ik zo snel als mogelijk beginnen omdat ik af wilde zijn van de onzekerheid die ik had door mijn acne. De dermatoloog heeft mij verteld over de bijwerkingen, i[lees meer...]k was me ervan bewust dat mijn huid (over) gevoelig zou zijn voor UV straling. Ik smeerde iedere dag goed met een hoge SPF (50+). In de zomer heb ik topjes en t-shirts gedragen, want het was gewoon warm en eerlijk is eerlijk, de zon is niet altijd te vermijden. Dit zorgde ervoor dat ik last kreeg van een soort zonneallergie. Daarnaast heb ik pigmentatie op mijn scheenbenen, ik hoop dit nog weg trekt over enkele maanden. De dermatoloog schat de kans groot, maar of alles verdwijnt kunnen ze niet zeker zeggen. Risico van het vak denk ik maar... dan had in minder korte broeken aan moeten doen. Ik zou toch aanraden om na de zomer te starten, dan maak je het jezelf gemakkelijker. Ik heb vooral veel last van een droge huid, maar met goed smeren is het prima te doen. Dit moet alleen even in je routine komen. Hetzelfde geldt voor droge lippen: Vaseline is je beste vriend :). Verder heb ik af en toe een bloedneus en soms last van droge ogen, maar hier heeft de apotheek oogdruppels voor. 1 positieve bijwerking van de verminderde talgproductie: je hoeft je haar ook minder vaak te wassen want dit wordt dus veel minder snel vet :). Ik was voorbereid op een verergering van mijn acne in de eerste paar weken van de kuur, dit gebeurde ook, maar al snel zag ik verbetering. Na ongeveer de eerste maand zag ik al verschil. En nu nog steeds. Inmiddels ben ik vier maanden bezig en nog twee maanden te gaan. Ik zag heel erg op tegen het geen tot weinig drinken van alcohol, maar dit valt eigenlijk ook heel erg mee. Ik denk omdat je weet waar je het voor doet. Mocht je twijfelen zou ik je aanraden om een gesprek aan te vragen met een dermatoloog en hier al je vragen te stellen. Mocht je (zoals ik) al van alles hebben geprobeerd, maar helpt niks? In dat geval zou ik je aanraden om hulp te vragen. Ik ben in ieder geval super blij dat ik de stap voor mezelf heb gezet.

02-10-2023 | Man | 44
Acne/puistjes
Ik heb tweemaal een behandeling met Roaccutane ondergaan. Hoewel het mijn puistjes wel heeft laten verdwijnen, waren de bijwerkingen echt verschrikkelijk, vooral de zeer droge en gevoelige huid en de jeuk. Nadat ik met Roaccutane was gestopt, kwam de acne helaas weer terug. Later ben ik overgestapt op Minocycline, en dat heeft tot op heden geholpen.

Minocycline

02-10-2023 | Man | 44
minocycline
Acne/puistjes
Ik neem al vele jaren (20+) dit medicijn. Ik heb al andere behandelingen geprobeerd, zoals Doxycycline, Roacutane, Differin, verschillende externe zalven en lotions - werkelijk alles. Zelfs lichttherapie had geen effect. Alleen Minocycline lijkt te doen wat het moet doen. Hoewel het niet voor 100% werkt, biedt het wel ongeveer 80% verlichting in vergelijking met wanneer ik[lees meer...] het niet gebruik. Ik heb verschillende keren geprobeerd te stoppen, bijvoorbeeld door de dosis te halveren of door het om de andere dag in te nemen. Maar na ongeveer twee tot drie weken komen de puistjes hardnekkig terug. Wanneer ik weer terugga naar de startdosis van 100 mg, verdwijnen de puistjes weer volledig. Om dit permanent te kunnen blijven gebruiken, moet ik om de 90 dagen een nieuw recept aanvragen bij mijn huisarts.

Kyleena

25-09-2023 | Vrouw | 25
levonorgestrel
Acne/puistjes
Lieve allemaal, Vandaag heb ik de Kyleena laten zetten: mijn eerste spiraal (ik heb geen kinderen). Voor de behandeling Roaccutane moest ik aan de pil of de spiraal. Pil heb ik een aantal jaar geslikt maar was klaar met al die hormonen. Aan de spiraal dus. Na enorm veel horror verhalen gelezen te hebben (en filmpjes te hebben gezien waarin het spiraaltje worden geze[lees meer...]t: geen aanrader), stapte ik vol zenuwen mijn huisartsenpraktijk in. Ik had zoveel spanningen omdat ik dacht dat het de meest helse pijn van mijn leven zou worden. Maar gelukkig viel het me alles maar dan ook alles mee en dat is ook wel eens fijn om te lezen tussen alle wat minder fijne ervaringen. Mijn huisarts gaf ook aan dat ze hier heel veel ervaring mee heeft en dat bijna alle patiënten het enorm vonden meevallen. Van haar kreeg ik diclofenac voorgeschreven: Ik had de avond van tevoren 1 dyclofenac 50mg genomen, de ochtend zelf 1 dyclofenac en 2 paracetamol en een uur voor de afspraak opnieuw 1 dyclofenac en 2 paracetamol. Dit werkte voor mij heel goed! Daarnaast is de tip om te kuchen als het tangetje op de baarmoedermond wordt gezet. Tuurlijk is het zetten van de spiraal niet pijnloos, zelfs niet met pijnstilling, maar ik heb echt wel ergere pijnen meegemaakt. Van nature heb ik al hele pijnlijke ongesteldsheidskrampen (dus misschien ben ik wat gewend) en dit was eigenlijk vergelijkbaar maar dan op een hele aparte plek en meer in de vorm van een iets heftigere steek, die gelukkig veel minder lang duurt. Eerst meten ze je baarmoeder op, waar je de eerste steek zult voelen en wel even denkt oeh dit is wel een goede kramp! Maar dat gevoel gaat heel snel voorbij en het inbrengen van de spiraal zelf vond ik persoonlijk minder pijnlijk omdat het eigenlijk heel vergelijkbaar is en die steek nog sneller wegging bij mij. Probeer goed door je buik adem te halen, ga naar een huisarts die hier ervaring mee heeft en slik genoeg pijnstilling. Ik lig nu op de bank met hele milde ongesteldsheidskrampen, dus misschien heb ik geluk (het is natuurlijk persoonlijk) of misschien breekt de hel los de aankomende dagen maar dat zal ik dan laten weten. Het viel mij in ieder geval alles mee en het was mijn zenuwen dan ook echt niet waard!!

Differin

05-09-2023 | Vrouw | 28
adapaleen
Acne/puistjes
Vanaf mijn 17e heb ik last van acne, voornamelijk rond mijn kin en mond. 10 jaar lang heb ik van alles geprobeerd om hier van af te komen. Soms leek iets even te helpen maar een blijvend resultaat leek het nooit te hebben. Op een gegeven moment begon het ook echt invloed te hebben op mijn mentale gezondheid. Ik was inmiddels 27 en liep nog steeds rond met de acne. 1,5 jaa[lees meer...]r geleden toch maar weer de stap gewaagd om naar de huisarts te gaan die mij doorverwees naar de dermatoloog. Hier eerst begonnen met een antibiotica-kuur waar ik helaas veel bijwerkingen van ervaarde. Bij de kuur kreeg ik ook de adapeleen gel. Uiteindelijk begon ik na 6 weken echt resultaat te zien. Mijn acne is zo goed als verdwenen en ik smeer de gel nog dagelijks. Soms kijk ik fotos terug van mijn huid voor de gel en dan verbaas ik me echt enorm over het resultaat. Een paar maanden geleden was mijn tube leeg en binnen enkele dagen begonnen de onderhuidse bultjes en acne weer te verschijnen. Ik ben kortom echt enorm tevreden met de differing gel! Daarnaast heb ik eigenlijk een hele gevoelige huid maar mijn huid reageert totaal niet gevoelig op de gel. Ik gebruik dit trouwens in combinatie met de La Roche Posay Cicaplast B5 Baume, echt een aanrader om eventuele droogheid te voorkomen en je huid goed te voeden. Overdag draag ik altijd een spf omdat je huid wat gevoeliger wordt voor uv straling. Probeer het uit zou ik zeggen!

Saxenda

13-08-2023 | Vrouw | 46
liraglutide
Acne/puistjes
ik wil graag alles overnemen als u wilt neem contact met mij . //////////RED mijn medicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie [lees meer...]via een geregistreerde apotheek.) ////////////////

08-08-2023 | Vrouw | 14

07-08-2023 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Ik heb 2 keer de kuur geslikt, beiden 5 maanden lang en ik zat op 40 mg per dag (maximale voor mijn lichaamsgewicht). Na de eerste kuur kwam na 4 maanden de acne op mijn kaaklijn terug en ik wilde weer direct opnieuw beginnen. Dit deed ik dan ook na het een aantal weken aan te hebben gekeken. Niet veel later dus weer met de kuur gestart en weer 5 maanden erop zitten. Ook i[lees meer...]k had last van droge lippen en een droge huid, maar vooral de vermoeidheid werd op een gegeven moment heftig. Ik had nergens meer zin in. Al was het me dat wel waard, want bij beide kuren had ik na 3 weken al geen acne meer (maar bleef wel de kuur afmaken). Wel had ik nog acne littekens die ik na de kuren heb laten behandelen, maar overigens nog steeds niet helemaal verdwenen zijn. Het is nu 3 maanden sinds ik de laatste kuur heb volbracht en ik merk dat ik nu soms weer puisten heb en zelfs gistbultjes op mijn voorhoofd (dit heb ik nooit eerder gehad). Ik ben dus bang dat mijn acne WEER terugkomt. Ik had zo gehoopt dat een tweede kuur voldoende was. Ik wacht het nog even af...

Yasmin

17-07-2023 | Vrouw | 32
ethinylestradiol/drospirenon
Acne/puistjes
Veel diverse pillen geprobeerd en overal werd mijn huid slechter van. In de pubertijd deze pil al eens gehad en deze werkt nu als 30 + er weer net zo effectief voor m’n huid. Wel heb ik veel last van mijn migraine met deze pil, maar dat neem ik voorlopig voor lief.

Inderm

26-06-2023 | Vrouw | 20
erytromycine cutaan
Acne/puistjes
Mijn puisten zijn er alleen maar erger op geworden. Ik heb ondertussen veel verschillende medicatie voor cutaan gebruikt geprobeerd maar het helpt allemaal niet.

18-06-2023 | Man | 29
Acne/puistjes
Sinds mijn 16e last van heftige acne over mijn gehele lijf. Van de haarlijn tot nek, rug, armen, achterwerk, liezen, borst en zelfs op de voeten. Enorme pijn en ongemak ervaren voor vele jaren. Een huisarts die mijn klachten niet serieus nam en het nog "puberpuistjes" noemde (inmiddels 29 jaar, moet voorbij zijn lijkt mij). Na veel zeuren en klagen en keer op keer bij d[lees meer...]e huisarts eindelijk doorverwezen naar de dermatoloog. Inmiddels 7 maanden aan dit medicijn (3 capsules van 20mg per dag) en het resultaat valt mij erg tegen. Nog dagelijks loop ik rond met enorme ontstekingen en pijn en mijn dermatoloog blijft benoemen dat het heus beter wordt. Soms gaat het goed en verdwijnen plekken voor 3 dagen, hierna komen ze weer terug en vaak veel groter en pijnlijker dan voor ik dit medicijn ging gebruiken. Ik merk dat ik er moedeloos van word en het belemmerd mijn leven en gevoel van vrijheid. Er is bekend dat soms een 2e kuur nodig is, ik vrees dat dit bij mij het geval gaat zijn. Vele reacties hier zijn positief, met na 3 maanden al geweldig resultaat, dit vind ik jaloersmakend zoals je zult begrijpen. Helaas heeft het voor mij een andere uitwerking en het voelt alsof ik de enige ben. Daarom dat ik mijn verhaal hier wil delen, voor diegene bij wie het ook niet loopt zoals gehoopt en alleen maar positieve ervaringen leest. Ik blijf hoop houden en het medicijn maar gebruiken zolang dit nog verantwoord is (gelukkig vallen de bijwerkingen los van droge lippen bij mij enorm mee).

Benzoylperoxide Hydrogel

15-06-2023 | Vrouw | 41
benzoylperoxide
Acne/puistjes
Echt een waarschuwing! Pas alsjeblieft op met deze crème. Ik heb het maar op een paar puntjes gesmeerd en een paar dagen later begon mijn huid te jeuken op die plekjes, daarna volgde er allemaal blaasjes die zich uitbreiden over mijn hele gezicht! Mijn gezicht was vuurrood en helemaal opgezwollen met allemaal harde plekken, het leken wel brandwonden. Wat een pijn heeft het[lees meer...] gedaan! Er zijn veel van deze verhalen bekend, ik begrijp niet dat dit spul nog in de handel is! Echt gevaarlijk en zou het iedereen afraden om er aan te beginnen. Pak liever iets anders met minder risico’s want het was echt verschrikkelijk, dat gun je echt niemand!

Minocycline

12-06-2023 | Vrouw | 25
minocycline
Acne/puistjes
Al 1 week deze antibiotica aan het slikken. Na de 3e dag voelde ik mij heel vermoeid en word ik moeilijk op tijd wakker. Deze vermoeidheid is steeds meer aan het toenemen heb ik het gevoel. Verder heb ik last van hoofdpijn, wazig zien, duizeligheid en misselijkheid en minder eetlust. Wat ik het meest bijzonder vind, is dat ik pijnlijke tepels heb sinds de 2e dag van de inn[lees meer...]ame. (nooit eerder gehad door antibiotica). Wel zie ik dat mijn puistjes aan het verminder zijn! Dus dit is heel positief. Ik merk ook dat mijn huid heel gevoelig is voor de zon, maar ook onder de douche (voorheen douchte ik met warm water, nu met koud). Ook heb ik last van jeuk over mijn hele lichaam. Ik moet deze antibioticum 1 maand slikken, dit is pas week 1 en ik voel me echt te moe om normaal te kunnen functioneren. Ik heb al een minder goede immuunsysteem dus mijn lichaam is geen fan van antibiotica, gezien ik ook prikkelbare darm syndroom heb. Maar, laat je niet afschrikken van andermans ervaringen, antibiotica heeft een ander effect op iedereen. Owja, misschien ook handig voor de lezer: ik heb een droge huid, met hormonale acne op mijn gezicht, borsten, en ik heb ook abscess vorming in mijn liezen. Zover doet de antibiotica zijn werk wel! Maar de bijwerkingen zijn wel vervelend, vooral de extreme vermoeidheid die ik ervaar. Normaal kon ik zonder moeite om 4uur s’ochtends wakker worden voor school, sinds een paar dagen lukt dit mij niet meer en kom ik dagelijks te laat. Als iemand nog tips heeft voor mij hoor ik het graag ☺️

26-05-2023 | Vrouw | 32
Acne/puistjes
32 jaar lang last van acnee ... Zalfjes hier zalfjes daar! Gemoedeloos werd ik er van! Ik eisten van de huisarts dat hij me doorstuurde naar een dermataloog. Ik kreeg een verwijzing en wat zei de arts daar.: maar meisje dat ze jou niet eerder hebben ingestuurd is rondom schandalig! Huilend bij de dermataloog beloofde ze me te helpen kosten wat het kost. Ik kreeg d[lees meer...]eze kuur voorgeschreven. 3 x 10 mg per dag ( in totaal 30 mg) Nu zijn we 7 maanden later en me huid is acnee vrij ! Enkel nog veel littekens en roodheid . Volgens de arts moet dit nog hij trekken. Laten we hopen dat het niet terug komt maar als dat zo is... mocht ik vrijwel gelijk weer beginnen met een kuur . De arts zei : we laten je niet staan ! Wat ben ik dankbaar voor deze kuur ! Bijwerkingen waren droge lippen vermoeidheid en een gevoelige huid . Ik kan helaas geen foto's hier plaatsen maar is daar intresse voor kan je me benaderen

21-05-2023 | Vrouw | 30
Acne/puistjes
Ik heb de Diane 35 ongeveer 15 jaar geslikt met een tussenpozen i.v.m. tussentijds bloedverlies. Na vele onderzoeken is er onlangs uitgekomen dat ik PCOS heb. Nu zijn we zoekende in welke anticonceptie dan geen bloedverlies veroorzaakt. De acne is door het gebruik van de microgynon terug gekomen. Als het aan mij ligt ga ik weer terug naar de Diane. Alle anticonceptie heeft[lees meer...] als bijwerking bloedverlies.

26-04-2023 | Vrouw | 30
Acne/puistjes
Normaal zal ik niet snel een reactie plaatsen maar ikzelf heb deze reacties ook gelezen voordat ik begon aan roaccutane. Daarom wil ik met jullie ook graag mijn ervaring delen. Na enorm veel geprobeerd te hebben aan producten en de 30 aangetikt te hebben was ik radeloos wat ik nog kon doen mijn ecne weg te krijgen. Eenmaal naar de dermatoloog geweest begon ik weer te t[lees meer...]wijfelen omdat het zo'n zware medicijnen zijn. Begin september ben ik toch begonnen aan mijn roaccutane kuur. Hier heb ik lang over nagedacht omdat ik erg opzag tegen de bijwerkingen. In het begin werd mijn acne erger . Gelukkig vielen de bijwerkingen mee. Ik had last van droge lippen en vermoeidheid. De vermoeidheid weet ik niet of dit van de medicijnen afkomstig is. Mijn lippen was goed bij te houden met smeren. Ik ben begonnen met 40mg per dag. Na 2 maanden zag ik nog weinig verbetering en mocht ik mijn hoeveel mg ophogen naar 60mg per dag. Ook toen bleven mijn bijwerkingen goed te doen. Na 5 maanden was mijn acne nog steeds niet weg. Ik werd er onzeker van en begon te denken dat ik nooit af zou komen van mijn acne. Maar wachten en doorzetten wordt beloont. Nu na 8 maanden is mijn acne geheel verdwenen. Na 6 a 7 maanden werden mijn lippen wel steeds droger. Ik ben ontzettend blij dat ik hieraan begonnen ben. De kuur was het meer dan waard. Hopelijk komt mijn acne dan ook niet meer terug. Maar daar kan ik nu nog niets over zeggen. Hopelijk hebben jullie iets aan mijn ervaring en boeken jullie ook mooie resultaten wanneer jullie aan deze kuur beginnen.

25-04-2023 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik heb nooit hele ernstige acne gehad maar wel genoeg om er onzeker van te worden. Ik ging de deur niet uit zonder make-up. Zalfjes en antibiotica van de huisarts hielpen tijdelijk. Omdat het niet genoeg hielp ben ik bij de dermatoloog terecht gekomen. Ik heb in totaal 9 maanden roaccutane geslikt. 30mg per dag en de laatste 2 weken 20mg en 10mg 2x per week om het rust[lees meer...]ig af te bouwen. Ik kan jullie vertellen, ik ben nog nooit zo gelukkig en zelfverzekerd geweest. Ja ik had last van een droge huid, droge lippen (bleef maar smeren) en na maand 7 werd ik erg snauwerig en snel moe maar ohh wat is dit het waard geweest. Ik heb in de begin maanden een dagboek voor mijzelf bijgehouden. De eerste paar maanden zul je heftige ontstekingen krijgen en vellen die van je gezicht vallen maar wanneer je deze fase doorstaan hebt wordt je huidje mega glanzend en zacht. Inmiddels ben ik 4 weken gestopt en het wordt alleen maar beter. Ondanks de bijwerkingen en soms op je tenen lopen had ik deze keuze nogmaals gemaakt. De zelfverzekerdheid die je ervoor terug krijgt is ook heel veel waard.

14-04-2023 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
10 maanden geleden ben ik begonnen met 10 mg per dag, na enkele weken was er nog niet veel verbetering te zien maar het leek een beetje beter. Ongeveer na 1,5 maand kreeg ik ineens een opstoot en mijn acne verergerde immens veel. Toen ben ik antibiotica beginnen bijnemen en daardoor gingen de zwellingen al beter weg. Niet veel later ben ik begonnen met de 20 mg per dag. He[lees meer...]t leek goed te helpen en ik voelde me al comfortabeler in mijn huid. Nu ineens na 10 maanden heb ik terug een opstoot. Ikzelf maak me hier ook zorgen om. Zelf heb ik dus echt wel schrik maar iedereen zijn huid is anders. Wou ook gewoon even laten weten dat het niet altijd even vlot verloopt.