ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

25-05-2020

Acne/puistjes

Ik ben begonnen met deze pil ivm (milde) acne. De eerste 2 maanden merkte ik niet echt verschil, na 3 maanden begon ik wel verschil te zien en na 4 maanden was mijn huid zuiverder dan het ooit is geweest. Ik had verder geen last van bijwerkingen o.i.d, dus opzich een prima pil voor mij. Toch heb ik besloten om te stoppen met deze pil, omdat ik onrustig en angstig werd van [lees meer...]het idee dat deze pil een hoger risico op trombose geeft. Ik heb dat zelf gelukkig niet meegemaakt, maar het zat toch de hele tijd in mijn achterhoofd. Inmiddels ben ik 1 maand gestopt, de eerste week nadat ik was gestopt had ik veel hoofdpijn en heb ik een paar keer last gehad van hartkloppingen. M’n huid doet het redelijk goed, af en toe krijg ik een wat puistjes maar het is niet te vergelijken met hoe mijn huid was voor ik begon met de pil. Kortom, deze pil heeft wel veel goeds gedaan voor mijn huid, maar ik zou aanraden om opzoek te gaan naar een andere manier dan deze pil om van je acne af te komen.
15-05-2020

Mirena (levonorgestrel)
Acne/puistjes

Ik heb na de mycronon 30 waar ik steeds meer doorheen ging bloeden besloten de mirena te nemen . Ik kreeg al vrij snel puisten op mijn rug Kin en hals die bleven komen ook bloedde ik 3 van de 4 weken . Dat bloeden werd na 4 maanden 1 op de 3 weken. Ik ben in 6 maanden bijna 20 kg afgevallen doordat mijn eetlust totaal weg was . Ik had overigens wel gewoon zin in sex wat e[lees meer...]rg lastig gaat als je blijft bloeden. Na een half jaar had ik ondergewicht en heb hem eruit laten halen. Heb na 2 weken weer helemaal mijn eetlust terug en pukkels worden minder.
12-05-2020

Acne/puistjes

In het begin van de pil had ik dus erg last van de bijwerkingen, maar ik ben toch doorgaan zetten omdat het natuurlijk wel even duurt voordat de stoffen in het bloed te gaan. Dat heeft natuurlijk allemaal zijn tijd nodig en dat heb ik het ook gegeven, wat de 2 a 3 weken Heb ik echter geen last van de bijwerkingen. Ik krijg alleen een beetje last van hoofdpijn toch misschie[lees meer...]n een lichte migraine af en toe, maar het valt echt mee elke keer een maand verder als ik hem slik. Dit is nu mijn derde maand en ik moet zeggen dat ik er heel erg positief over ben, Want elke maand verminderd steeds meer de puisten, de onderhuidse ontstekingen die ik hiervoor had. Ik had standaard was van 3 tot 6 puisten in mijn gezicht, onderhuidsepuisten. Die lang bleven zitten en veel pijn deden. Dat voor vier jaar lang, nu heb ik enkele puistjes tot geen, die klein zijn. In de eerste maand was het gewoon precies zoals het was voorheen, in de tweede maand merkte ik dat ik niet meer de zware onderhuidse ontstekingen had dus puisten. In de derde maand, begon ik echt het verschil te merken. Ik ben er zwaar tevreden over, het wordt met een maand minder en minder. Ook de bijwerkingen zijn weg. Over drie maanden flinke pil een half jaar en dan zou ik een nieuwe review schrijven. Ik ben nog nooit zo zeker in mijn leven geweest als op dit moment met de puistjes. Ik raad het zeker aan!
11-05-2020

Acne/puistjes

na 6 maanden heb ik eergisteren mijn laatste isotretioine pillen genomen. Ik vond het dubbel en dwars waard maar dat betekend niet dat ik deze kuur makkelijk vond. De eerste paar weken zat ik op 30 mg. Ik vond de bijwerkingen heel erg meevallen, had alleen last van wat droge lippen (uitgescheurde mondhoeken). Toen ik na 1 maand ging bloedprikken en de bloedwaardes waren go[lees meer...]ed, werd mijn dosis opgehoogd naar 60 mg. De wissel van 30 mg naar 60 mg merkte je enorm. Mijn mentale gezondheid ging vreselijk achteruit, ik werd snel boos om dingen, ik was echt vermoeider als voor de roa en kreeg ook last van stemmingswisselingen met langere periodes van somberheid. Ook mijn huid werd droger, vooral mijn handen waren zo droog dat er niet tegen in te smeren viel. Na een maandje of 4 werd mijn huid glad, met wat enkele puistjes na. Ik heb echter wel littekentjes overgehouden (rode vlekjes) Ik hoop dat deze wegtrekken want nu lijkt het wel alsof ik nog ''puistjes'' heb zeg maar. Eigenlijk had ik nog 1 doosje van 600 mg. Echter heb ik er voor gekozen om de kuur op dat ene doosje na te beëindigen. Ik heb in totaal een cumulatieve dosis van tussen de 140 mg behaald. Met dat ene doosje erbij zat ik aan de 150 mg dat is dus het maximale. Ik ben er mee gestopt omdat ik in mijn slaap een soort van schaafwonden kreeg. In principe heb ik de minimale dosis dus wel behaald. al met al, ik raad het iedereen zeker aan. Wel moet je rekening houden met eventuele bijwerkingen die heftig kunnen zijn.
04-05-2020

Acne/puistjes

Al een aantal jaar loop ik met acne, van alles geprobeerd tot er nog maar 1 optie was: dit middel. Bang voor de bijwerkingen en de verhalen heb ik het dus jaren uitgesteld. Toch gekozen en wat ben ik er blij mee! Al na 3 dagen merkte ik effect. Geen echte ontstekingen meer, alleen toen ik ongesteld moest worden wat onderhuids. Nu 1,5 maand aan de pillen en mijn acne is nu [lees meer...]al bijna weg! Hier en daar af en toe een puistje maar als je vergelijkt hoe het hiervoor was, was het minimaal 10 puistjes op 1 dag. Hopelijk blijft het zo!
01-05-2020

Acne/puistjes

Ik heb al ruim 10 jaar acne, het is zo'n 3 jaar weggeweest door de Diane anticonceptie pil maar die wordt niet meer uitgegeven. Ik gebruik Isotretinoine van het merk Aurobindo nu ruim 2 maanden en ik ben over het algemeen heel tevreden over de werking! Ik neem de ernstige bijwerking van de droge en jeukende huid dan maar voor lief. Het is wel een heftig medicijn heb ik gem[lees meer...]erkt. Ik moet niet voor niets elke maand een zwangerschapstest doen van de huisarts (je mag absoluut niet zwanger raken) en elke maand bloed laten prikken om te controleren of mijn nieren het wel aankunnen. Mijn enige angst is dat de acne terugkomt zodra ik stop met dit medicijn en zo ja, wanneer ik weer begin met dit medicijn ik dan weer de ernstige bijwerkingen krijg.
27-04-2020

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)
Acne/puistjes

Nooit bijwerkingen gehad. Hooguit een licht verlaagd libido. Voor mijn acne werkte het perfect.

Acne/puistjes

Na het nieuws van de Diane geswitcht naar Yasmin op mijn 18e. Had altijd acne en deze zou ook helpen. Het werkte niet net zo goed, maar was zeker tevreden. vaak maximaal 4-5 puistjes op mijn huid. Qua acne dus heel tevreden. Eerste half jaar heb ik wel hoofdpijn gehad, maar de huisarts gaf aan dat dit wel weg zou gaan. Dat klopte inderdaad. Helaas kwam de hoofdpijn een hal[lees meer...]f jaar geleden terug. Het was zo erg dat ik niet meer normaal kon functioneren dus ben ik gestopt. Ook kreeg ik 2 jaar geleden angstaanvallen. De psychologe gaf aan dat het niet door de pil kwam, maar er is ook nooit een andere oorzaak gevonden. Voor mijn gevoel kwamen ze uit het niks. Na het stoppen voelde ik me langzaam beter. Ook mijn libido was veel hoger. Ik moet zeggen dat ik me ook niet heel lekker voel met andere pillen, maar toch had ik van de Diane nooit last. Helaas is ook mijn acne in alle hevigheid terug. Als de antibioticakuur niet aanslaat dan eventueel toch terug aan de Diane..

Acne/puistjes

Hoi! Voor ik begon met dit middel hebben al deze verhalen mij ontzettend geholpen. Daarom deel ik nu graag mijn ervaring. Na het stoppen met de Yasmin pil vanwege bijwerkingen kreeg ik opeens last van acne. Ik heb mijn hele puberteit last van puistjes gehad maar dit op mijn wangen was nieuw en werd steeds erger. In de zomer van 2019 was ik al een halfjaar bij een huidth[lees meer...]erapeut geweest maar dit was erg duur en hielp maar een beetje. Daarom ging de knop om, na de vakantie zou ik alles doen om aan de roaccutane te komen. Hier moest ik wel echt voor mezelf hard maken. Dit is een zwaar middel dat je echt niet zomaar krijgt. (Plus de wachtrij bij de dermatoloog is vaak minstens 6 weken). Maar goed ik begon en schrok natuurlijk wel van de medische molen van zwangerschapstesten, bloedtesten etc etc. Maar ik was heel erg gemotiveerd want ik wist waarvoor ik het deed Nou over het proces: het werd heel erg in het begin. Alles onderhuids kwam naar buiten en ik schrok, maar dankzij al deze meningen wist ik ook dat dit soms gebeurde dus was het gewoon volhouden. Ik begon met 30mg en de eerste drie maanden heb ik eigenlijk alleen last gehad van een droge huid een beetje spierpijn en dus die enorme uitbraak Daarna werd het rustiger en de dermatoloog verhoogde mijn dosis omdat het niet snel genoeg ging naar 40mg per dag. Hierna ging het hard. Helaas ook met de bijwerkingen. Ik kreeg last van het sombere gevoel wat ik ook had op het einde van de anticonceptiepil, mijn libido ging erg naar beneden en met m'n relatie ging het minder. Dankzij al deze posts wist ik dat dit ook voorbij zal gaan. Toch ben ik naar twee maanden op eigen aandringen terug naar een lagere dosis gegaan. Hierna ging het ook een stuk beter met me. Ondertussen zit ik in de laatste week van 8 maanden roaccutane. Mijn huid is prachtig en ben er ontzettend blij mee. Je wordt er mee doodgegooid maar het is een paardenmiddel: zwaar maar het werkt. Enkele tips: oogdruppels voor droge ogen, pillen met eten innemen tegen evt misselijkheid, gehwohl klovenzalf als je lippen/neus inscheurt (geloof me), proberen te blijven sporten ook al ben je moe (voor mentale gezondheid), goed aanvoelen wanneer je rust nodig hebt, niet te veel drinken (heb er een keer hartkloppingen van gehad na sterke drank: hou het echt bij bier en wijn en niet te veel) Ik hoop dat dit mensen helpt! Kijk op Instagram na de voor en na foto's als je het zwaar hebt! Heel veel succes!
18-04-2020

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Acne/puistjes

Ik ging zo’n twee jaar geleden naar de huisarts ivm hele pijnlijke onderhuidse puisten en ‘normale’ puistjes. In eerste instantie kreeg ik een smeerseltje en een andere pil dan deze, geen van beide werkte voor mij. Na een tijd had ik er genoeg van, ik ging naar een andere huisarts. Nieuw soort spul voor op m’n huid, antibioticakuur, en deze pil. Ik gebruik hem nu ongeveer [lees meer...]een jaar. Ik heb vrijwel nooit meer onderhuidse puistjes, ik kan me er 1 herinneren en die was heel klein en binnen drie dagen weg. Ik krijg hele kleine puistjes af en toe, maar een perfecte huid had ik niet verwacht. Het is een enorme verbetering en ik ben er heel blij mee. Ik gebruik al ruim een half jaar alleen nog maar de pil als medicijn en het gaat dus nog steeds goed met mijn huid. Ik wil het ook even over bijwerkingen hebben want ik zag enorm veel negatieve ervaringen hier. Heel vervelend voor al die meiden natuurlijk, maar ik heb een heel ander verhaal. Ik ben zonder problemen aan deze pil gegaan, belangrijk is om net na je ongesteldheid te beginnen, dan hoeft niet je hele cyclus omgegooid. De enige bijwerking die ik heb ervaren is 2kg aankomen, maar die is over mijn hele lichaam verdeeld dus ik zie het totaal niet. Ik slik de pil telkens door tot ik een doorbloeding krijg (of ik hem een dag vergeet) dan heb ik een stopweek en begin ik opnieuw. Ik krijg meestal een doorbloeding tegen het einde van de derde strip, dus +/- 9 weken slikken. Alle klachten die anderen noemen: paniek, stress, ernstige acne, erg aankomen, heb ik dus allemaal geen last van. Verder wilde ik nog even zeggen dat als je een pil wil uitproberen het belangrijk is om die drie maanden te slikken, dan pas heeft je lichaam de kans om een balans te bereiken en weet je hoe je lichaam zich zal gedragen als je verdergaat met de pil slikken. Al die verhalen van ‘ik zit er een paar weken aan en ik voel me verschrikkelijk’ moet je je dus niet door laten afschrikken, want in die paar weken weet je nog niks. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft!
10-04-2020

Tretinoïne + Hydrochinon (tretinoïne / hydrochinon)
Acne/puistjes

Ik heb dit gelezen en heb juist het zelfde onderhuidse bobbeltjes van talg heb ook al van alles geprobeerd en ben ten einde raad ik raak er maar niet vanaf ik gebruik nu toch al zeker 3 weken een zalf met tretinoine en Ik vind dat het zelfs verergerd voor de moment kweet niet meer moet ik er met door gaan of stoppen ik zou graag een antwoord krijgen dankjewel
09-04-2020

Acne/puistjes

Dus nu is het dag 25 ( 1ste placebo pil) en heb ineens kei veel puisten. Ik heb wel geen last van bijwerkingen en ook geen buikpijn, wat goed is. Bloedverlies is er nog niet , maar denk dat dat na een paar dagen wel komt. Ik heb wat pijn aan mijn longen/ of hart , maar kan dat door de pil zijn? Denk van niet.
06-04-2020

Acne/puistjes

Ik had vanaf dat ik 12 jaar was al last van acne en een vette huid. Toen ik 16 jaar werd, was mijn acne zo erg, dat mijn gezicht ontzettend veel pijn deed en mijn make up van mijn gezicht afsmolt. na alles geprobeerd te hebben van crèmes tot antibiotica, werd ik door verwezen naar de dermatoloog die met dit medicijn gaf. De eerste weken werd het heel erg. Mijn huid was nie[lees meer...]t normaal vet en puistjes werden groter en pijnlijker. Na ongeveer 2 maanden begon ik verschil te zien. Ik ben nu bijna 10 maanden met de kuur bezig. Moet nog ongeveer 2 maanden. (Ik heb i.v.m. mijn gewicht maar 20mg.) Mijn huid is droog, maar dit vind ik juist wel fijn. Mijn make up blijft tenminste de hele dag mooi zitten. Mijn haar wordt ook helemaal niet meer vet. Ik was het nu maar 1 keer per week! Ik ben lichtelijk ongerust over het blijvende resultaat. als ik reviews van anderen zie, valt me op dat acne en een vette huid in veel gevallen weer terug komt :( Ik hoop dat mijn huid gewoon blijft hoe het nu is.
06-04-2020

Acne/puistjes

Ik ben op mijn 18e overgestapt van de Diane35 naar de Yasmin pil. Ik gebruikte de Diane-pil tegen puistjes en ik wilde een vervangende pil, aagezien Diane zoveel ernstige bijwerkingen bleek te hebben. De vervanging heb ik gevonden in de Yasmin pil. Inmiddels gebruik ik de Yasmin pil al 9 jaar. Het bevalt me heel goed. Ik heb een gave huid, vrijwel geen last van overige bij[lees meer...]werkingen (alhoewel ik haast niet meer weet hoe ik ben zonder pil, qua stemming o.i.d.). Ik heb nu besloten om te gaan stoppen met de pil i.v.m. een kinderwens in de toekomst en ik wil ervaren hoe ik ben zonder pil. Ik ben erg benieuwd hoe dit ontpillen gaat verlopen. Ik lees veel slechte verhalen (denk aan haaruitval, ernstige acné ongeacht leeftijd, gewicht aankomen, vettig haar, borsten worden veel kleiner, etc.) Maar al met al heeft de Yasmin pil afgelopen jaren voor mij veel goeds gedaan.
04-04-2020

Kyleena (levonorgestrel)
Acne/puistjes

Na 8 jaar aan de pil te hebben gezeten wilde ik iets anders met minder hormonen. Ik besloot de kyleena te nemen omdat deze minder hormonen had dan de myreena en een kleinere maat had. Het inzetten was niet prettig maar geen horror. Ik heb soms wat krampen maar ook geen horror. Wat mij een reden geeft om het weer te verwijderen is omdat ik last heb van acne. Geen heftige a[lees meer...]cne baard maar wel constant last van puistjes. Ze komen en gaan. Ik ben 25 en wil geen huid van een 15 jarige. Misschien heeft het te maken met het stoppen van de pil, misschien heeft het te maken met de spiraal, ik weet het niet maar ik ga 'm toch laten verwijderen zodat ik het kan uitsluiten. Ik draag de kyleena nu 12maanden.
04-04-2020

Acne/puistjes

Ik ben aan een kuur van 7 maanden begonnen. Ik zit nu ik de laatste maand en ben zeer te vreden want ik had ongekende ontstekingen waar niet mee te leven viel en ik had van alles geprobeerd maar dit was uiteindelijk dé oplossing. De bijwerkingen zijn vervelend maar wel te doen, voor mij alles beter dan die vreselijke pijn in me gezicht. Ik ben wel blij als ik zo klaar ben [lees meer...]en dat ik een mooie huid zal hebben.
30-03-2020

Acne/puistjes

Roaccutane was voor mij het middel dat eindelijk hielp. Ik gebruikte al parfumvrije producten en ik droeg alleen katoenen kleding. Ook heb ik allerlei middelen gebruikt, maar alleen roaccutane heeft mij geholpen. De bijwerken waren heftig, maar voor mij te doen omdat ik altijd al een droge huis had en gewend was aan vette creme smeren. Dit werd in combinatie met mijn g[lees meer...]raspollenallergie wel heel heftig. Als mensen een goede creme willen hebben raad ik absoluut cetaphil aan, deze creme is niet heel duur en ontzettend fijn in gebruik. Ook heeft de lippenbalsem 'rescue me' van de Hema mij goed geholpen, vaseline was voor mij echt geen optie.
26-03-2020

Acne/puistjes

Na al een paar jaar veel geprobeerd te hebben overgegaan op roaccutane. Na 6 maanden ben ik gestopt en heb nu nog heel af en toe een klein puistje. Heb eigen amper last van bijwerkingen gehad (op droge lippen na). Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Het grootste minpunt voor mij was het niet drinken van alcohol, maar dit zou me er niet van weerhouden om het nogmaals te doen
22-03-2020

Acne/puistjes

Ik begon een week geleden met de yaz, ik kan zeggen dat mijn menstruaties veeel minder heftiger zijn maar wel langer duren ( vroeger 3 dagen nu 5-6) , ook mijn gezicht is al beetje beter geworden , de huid is niet meer zo vettig, de puistjes gaan beeetje weg maar nog niet helemaal. Wel enige minpunt tot nu toe , ik heb echt veel last van hoofdpijn, ( en beetje borstpijn al[lees meer...]s ik aanraak, maar niet zo storend)wat irritant is. Maar we zullen zien hoe het werkt, het is nog maar het begin. Ook nog over hoge libido, bij mij is het wat verhoogd, terwijl meisjes zeggen dat bij hun het juist vermindert is. Maar nogmaals, het is maar een weekje , zal binnen 2-3 weken nog iets zeggen.
13-03-2020

Doxycycline (doxycyline)
Acne/puistjes

Ik gebruik dit product nu voor 2 weken. Ik slik het in tablet vorm voor een bijholte ontsteking en voor mijn acne (ik heb acne vanaf mijn 8e en ik ben nu 18 jaar) Ik merk dat het rustiger is geworden. Ik heb nu meer plekjes in mijn gezicht dan puistjes. Het is minder rood, maar ik heb er wel bijwerkingen van gekregen. Ik heb nog steeds erg hoofdpijn en ik heb 2 dagen gehad[lees meer...] dat ik een vaginale bloeding had (ik zat 1,5 week terug in mijn menstruatie). Nu is het alleen nog de vraag als ik na deze 3,5 weken stop dat het terugkomt. Ik heb daar wel veel over gelezen dat het weer terugkomt. Ik was gister bij een schoonheidsspecialist en die omschreef het als een stootkuurtje.
06-03-2020

Benzoylperoxide Hydrogel (benzoylperoxide)
Acne/puistjes

Ik smeer dit elke avond op mijn puistjes, het droogt ze uit. Na 3 dagen zijn ze weg bij mij. 100mg/g droogt de huid heel erg uit, gebruik liever 50mg/g eigenlijk werken ze allebei even goed. Enige verschil is dat de 100mg/g de huid er uitdroogt.
05-03-2020

Acne/puistjes

Na jaren van alles geprobeerd te hebben moest dit het wonder middel zijn. Voor mij dus niet. Ik had heel erg hevige bijwerkingen. Heel mijn lijf zat onder de rode, droge en jeukende plekken. Ik had dagelijks bloedneuzen en was extreem somber. Na 3 maanden aan te hebben gerommeld begon mijn acne gelukkig wel minder te worden. Een week later moest ik op controle. Daar schrok[lees meer...] de arts van de staat van mijn huid en de bloedneuzen die maar bleven komen. Ik werd meteen terug gezet van 30mg naar 20mg. De bijwerkingen werden gelukkig iets minder maar de acne kwam ook weer helemaal terug. Ondertussen ben ik een half jaar dit middel aan het gebruiken. Ondertussen ben ik er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee. Mijn huid is sinds drie weken weer enorm slecht en de bijwerkingen zijn weer bijna net zo hevig als toen ik op 30mg zat. Ik hoor er veel goede verhalen over maar voor mij lijkt het helaas niets anders te doen als mijn huid nog slechter en droger te maken.
02-03-2020

Metronidazol crème / gel (metronidazol)
Acne/puistjes

Deze creme van de huisarts gekregen voor kleine puistjes op mijn voorhoofd en wangen. De puistjes worden minder rood en minder zichtbaar maar zijn helaas niet verdwenen. Nu over naar differin in combinatie met antibiotica doxycycline.
01-03-2020

Benzoylperoxide Hydrogel (benzoylperoxide)
Acne/puistjes

Ik heb dit product nu voor een maand gebrobeerd, en ik heb nog geen verandering gezien. Gelukkig waren er geen bijwerkingen.
22-02-2020

Acne/puistjes

Ik ben 19 jaar oud en in december begonnen aan mijn tweede kuur roaccutane omdat mijn acne weer terug kwam. Eerste maand was mijn acne weer een stuk erger. Mijn huid is momenteel erg egaal en rustig. Ik slik 40 mg per dag en heb nog steeds erg last van droge lippen en vooral droge ogen maar dat hoort er nou eenmaal bij. Wat ik zelf heel fijn vind werken voor mijn droge lip[lees meer...]pen zijn purol en elisabeth arden 8 hours cream. Voor mijn huid gebruik ik een creme van eucerin die speciaal bedoelt is voor tijdens roaccutane en ik gebruik sinds een jaar avocado olie wat ik zelf de beste uitvinding ooit vind! Avocado olie komt het dichts bij de natuurlijke huidolie en zorgt ervoor dat ik zelfs nu tijdens deze kuur nooit last heb van een droge huid.
13-02-2020

Acne/puistjes

Ik zit nu bijna twee maanden aan de Yasmin pil. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik nu wel verschil zou kunnen merken maar heb het idee dat het ietsjes erger is geworden. Heb iets meer last van ontstoken poriën. Ik hoop echt dat het nog gaat veranderen richting de 3de maand want ben een beetje hopeloos. Zo hopeloos dat ik er klaar mee ben dat ik gewoon niet durf te gaan[lees meer...] werken en mijn leven draait om hoe mijn huid is..
11-02-2020

Doxycycline (doxycyline)
Acne/puistjes

Ik kreeg dit medicijn voor 2 maanden voorgeschreven in verband met hevige acne rondom mijn mond sinds een Mirena spiraal. Spiraal mede wegens de acne laten verwijderen, maar acne verdween niet. Ik heb 3 weken doxycycline geslikt en mijn huid in mijn gezicht werd inderdaad rustiger. Minder rood en voor mijn gevoel ook minder nieuwe puistjes. Helaas kreeg ik al heel gauw ont[lees meer...]zettende jeuk aan mijn huid! Het begon met één plekje in mijn hals, maar breidde zich al gauw uit naar mijn hele hals en ook mijn rug en borst. Er is ook een soort uitslag te zien in mijn hals, maar vooral de jeuk vond ik echt een reden om te stoppen met dit medicijn. Helaas helaas.
10-02-2020

Differin (adapaleen)
Acne/puistjes

Ik was door de reviews op deze site nogal huiverig om Differin te gaan gebruiken. Ik ben heel blij dat ik het toch heb gedaan! Wanneer je Differin op de juiste manier gebruikt hoef je geen last te hebben van nare bijwerkingen en werkt het heel goed. Mijn huid is erg gevoelig dus gebruik ik Differin om de dag voor het slapen gaan. Ik was en reinig mijn gezicht, breng dan mo[lees meer...]isturizer aan, laat deze minimaal 15 min intrekken en daarna pas doe ik een klein beetje Differin op mijn huid (ter grote van een erwt). Dus eerst een moisturizer om te hydrateren en dan pas de Differin. Dit zorgt er bij mij voor dat ik nauwelijks bijwerkingen heb (geen rode en droge huid). Op YouTube kun je meer mensen zien die het op deze manier gebruiken, mijn huid is echt veel rustiger nu! Er komen geen nieuwe puistjes bij of ze zijn haast niet te zien en binnen 1 dag verdwenen. Probeer het dus gewoon op deze manier uit i.p.v. het meteen op de huid te smeren, dan krijg je veel minder snel vervelende bijwerkingen - mijn huid is hoogstens een piep klein beetje droog maar gewoon op te lossen door te hydrateren met moisturizer. Ik gebruik Differin nu een maand en mijn huid is hartstikke vooruit gegaan en bijna helemaal glad. Ik gebruik de moisture surge 72h van Clinique (overdag en dus voor het aanbrengen van Differin). Op YouTube (how to apply differin) staan filmpjes die je kunnen helpen om het goed te gebruiken en de bijwerkingen te minimaliseren.
10-02-2020

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

Na de verhalen hier gelezen te hebben was ik bang om te beginnen met minocycline. Ik ben blij dat ik er toch wel mee ben begonnen. De bijwerkingen vallen mij heel erg mee en mijn huid is er veel beter aan toe. Haast geen nieuwe ontstekingen en als die er al zijn zijn ze amper te zien en na een dag verdwenen. Ik heb een kuur van 9 weken. Na ongeveer twee weken was mijn huid[lees meer...] zo goed als helemaal glad. De bijwerkingen zijn te doen, op het begin wat duizelig en buikpijn na inname maar niets ernstigs. Ik zou iedereen aanraden om de stap te nemen en te proberen hoe het gaat. Mijn grootste angst was verergering van acne wat ik hier ook lees. Volgens mijn dermatoloog kan dat helemaal niet, ik heb hier dan ook geen last van gehad. Ik gebruik minocycline in combinatie met Differin gel. Deze gebruik ik om de dag en hydrateer mijn huid vóór het aanbrengen van Differin zodat je uitdroging en irritatie voorkomt.
07-02-2020

Acne/puistjes

Na een anabolen kuur 3 jaar geleden extreme last van acne gekregen, vooral op mijn rug, bovenarmen en gezicht. Werkelijk waar allerlei middelen en medicijnen gebruikt, zelfs mijn complete voeding omgegooid en wekelijks een zonnebank. Niets hiervan mocht baten. 4 maanden geleden uiteindelijk dit middel voorgeschreven gekregen. De eerste 2 maanden een dosis van 40mg geno[lees meer...]men, moet zeggen dat ik hier weinig van merkte en de acne alleen maar erger werd zelfs. Na het controlegesprek met de dermatoloog hebben we de dosis verhoogd naar 80mg. De bijwerkingen werden hierdoor een stuk erger maar de acne begon echt zichtbaar dagelijks te verminderen. Ik ga regelmatig naar feestjes en gebruik hierbij ook XTC en 3mmc, moet zeggen dat dit niet anders voelt met dit medicijn. Mijn acne is echt zo goed als verdwenen nu, alleen de littekens op mijn armen en borst zijn nog zichtbaar. Ik moet nog 2 maanden de kuur afmaken en ben benieuwd of de acne hierna ook daadwerkelijk weg blijft.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2339)
Depressie (1896)
Angst & paniekstoornis (1796)
Hoge bloeddruk (1336)
Acne/puistjes (945)