ISO 27001

ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Terbinafine tabletten 1 3
Ketoconazol (huid) 1 1
Spironolacton 1 5
Hydrocobamine 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

12-10-2018

Acid A Vit (tretinoine)

Top spul.
11-10-2018

Acne/puistjes

Ik ben begonnen met 20 mg. Hierdoor droogde mijn huid en lippen etc. helemaal uit. Wat resulteerde in krentenbaard, doordat mijn huid open sprong. Na 4 maanden heeft mijn dermatoloog het verminderd naar 10 mg. Nu geen terugkerende krentenbaard meer. Droge huid en droge lippen wel gebleven, maar in veel mindere mate. Mijn huid ziet er piekfijn uit, geen (onderhuidse)[lees meer...] acne meer te bekennen.
10-10-2018

Acne/puistjes

Vier jaar geleden ben ik op 19 jarige leeftijd voor het eerst gestart met Roaccutane vanwege mijn acne die maar niet minder werd. Na verschillende huidbehandelingen, antibioticakuren en crèmes was ik er klaar mee en was volgens mijn dermatoloog het enige wat we nog konden proberen Roaccutane. Na al de horrorverhalen die ik gehoord had over dit medicijn, was ik wel wat bang[lees meer...] maar besloot het toch te proberen. Ik heb dit toen in totaal 8 maanden geslikt en ik moet zeggen: wauw, wat een resultaat! De eerste weken werd mijn acne een stuk erger maar daarna werd het snel minder. Na 6 maanden was mijn huid volledig glad, zelfs op mijn rug en borst was geen puistje of mee-eter meer te bekennen. De bijwerkingen zijn mij alles meegevallen. Buiten de gewoonlijke jeuk, droge mond, neus en ogen en een schilferige huid, heb ik alleen wat last gehad van lichte gewrichtspijn in mijn polsen maar dit is nooit echt een probleem geweest voor mij. Je huid goed insmeren met vette crèmes verhelpt de meeste klachten. Daarnaast werd mijn haar niet snel meer vet, terwijl dit eerst wel het geval was. Ook een positieve bijwerking voor mij dus. Nadat ik gestopt ben met de eerste behandeling, is het een hele tijd goed gegaan. Ik denk dat ik in totaal 2,5 jaar geheel acne vrij ben geweest, maar daarna kwamen er weer wat lichte pukkeltjes en mee-eters en dit werden er steeds meer. Het is nooit meer zo erg geworden als voor de eerste behandeling, maar om te voorkomen dat dat wel zou gebeuren ben ik nu, 4 jaar later, 1 week begonnen aan mijn tweede Roaccutane kuur. Na een paar dagen had ik meteen al jeuk over mijn hele lichaam, prikkende ogen en een schilferige huid. Maar ach, ik heb het er voor over. Ik hoop dat deze blijvend effect heeft en ik voor altijd een mooie, gladde huid zal hebben.
02-10-2018

Acne/puistjes

Ik heb al een jaar lang last van extreem veel acne op mijn kin, kan vaak niet over straat met mijn gezicht. Alle antibioticakuren heb ik gekregen, werd er eigenlijk alleen maar erger van na de kuur. Toen een stootkuur prednison gehad, heeft ook niet geholpen. Nu als allerlaatste redmiddel roaccutane. Qua bijwerkingen heb ik eigenlijk alles wat er in de bijsluiter staat. Ma[lees meer...]ar het droogt de huid heel erg uit, waardoor ik bijna geen acne meer op mijn kin heb. Alleen het zorgt dat het ook op de rest van je lichaam uitdroogt, waardoor je echt veel ruwe plekken hebt en eczeem nu op mijn handen. Ik slik 30mg per dag.
01-10-2018

Fluticason neusspray (fluticason)
Acne/puistjes

Behoorlijk huiduitslag op borst en rug. Enorme hartkloppingen en moe / duf
21-09-2018

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)
Acne/puistjes

Ik ben sinds mijn 15e aan de anticonceptie. Eerst de prikpil (mee gestopt wegens non-stop ongesteld zijn gedurende 6 maanden), toen de yasmin (mee gestopt wegens doorbraakbloedingen), toen de stediril 30 (mee gestopt wegens doorbraakbloedingen), toen de Nuvaring (mee gestopt wegens hoge kosten), toen de merkloze microgynon 30 (mee gestopr wegens puistjes en doorbraakbloedi[lees meer...]ngen). En dan nu eindelijk aan de Microgynon 50. Het was in het begin even wennen en ik heb vooral extreem veel last van pijnlijke borsten gehad. Maar na ongeveer 3 maanden was mijn lichaam eraan gewend. Ik heb minder hoofdpijn, geen doorbraakbloedingen, mijn menstruatie is veel minder hevig en ook de klachten van de pijnlijke borsten zijn weg. Ik heb door deze pil veel minder last van puistjes en ik voel me er goed en lekker bij. Geen last van stemmingswisselingen of een lager libido. Voel me er uitstekend bij!
21-09-2018

Acne/puistjes

Ik merkte binnen een week al verschil. Er kwamen veel minder puistjes. Alleen hele kleintjes. 2 weken na de kuur kwam mijn acne erger terug. Ik ben daarom deze week begonnen met isotretinoïne
19-09-2018

Acne/puistjes

9 maanden lang onder streng toezicht van de dermatoloog gebruik gemaakt van Roaccutane 30mg per dag. Erg tevreden over de werkzaamheid ondanks de vervelende bijwerkingen gedurende de eerste 5 maanden.
15-09-2018

Acne/puistjes

Ik ben nu ongeveer 10 dagen bezig met Roaccutane. Ik deel mijn ervaring nu met jullie omdat ikzelf ook een soort overzicht per week zocht aangaande Roaccutane. Zelf heb ik al sinds mijn 14e last van mee-eeters, puistjes en ontstekingen, vooral op mijn rug en mijn borst. Inmiddels ben ik 23 en ben ik er na alle smeerseltjes wel klaar mee. Ik ben nu bezig met de kuur en z[lees meer...]it op 20mg. Ik heb totaal geen last van bijwerkingen, heb me zelfs de afgelopen 1,5 week vrolijker dan normaal gevoeld (waar ik altijd al een goed humeur heb). De huid op mijn gezicht is wat dunner geworden, wat je ook wel ziet aan de lichte schilvertjes op mijn huid. Daarnaast zijn mijn lippen ook wat schraal, maar nog niet zo erg dat er iets van vet op moet. Helaas ontwikkelen zich nog wel puistjes op zowel mijn borst, rug als gezicht. Over een paar weken heb ik mijn eerste controle bij de dermatoloog, en als je lichaam goed reageert op 20mg wordt je overgezet naar 30mg. Verwacht dus niet direct resultaat (dit had mijn dermatoloog ook al aangegeven, was desondanks wel prettig geweest).
10-09-2018

Acne/puistjes

Top middel !!! Ik loop al vanaf mijn 14de met acne rond, jaren lang bij de dokter geweest en nooit heeft iets geholpen ! Ik werd er zelf zwaar ongelukkig van.. tot dat ik van narigheid maar voor de zoveelste keer weer aanklopte bij de dermatoloog... ik gebruik deze gel nu een paar maanden en het is nog nooit zo goed gegaan met me huid !! Eindelijk geen ontstekingen meer![lees meer...]! Jammer genoeg nog wel littekens maar dat is stap 2.. ik ben erg blij met deze gel en hoop dat het veel mensen gelukkig kan maken.
07-09-2018

Acne/puistjes

Hallo, Ik heb dit nog nooit gedaan maar ik dacht , ik schrijf ook eens een "review" over isotretinoine. Ik ben een man va n 53 die geen ernstige acne heeft maar wel extreem hardnekkig. Ik heb in mijn acne leven al 3 keer eerder een dergelijke kuur gehad met geweldig resultaat. Niets van acne meer na elke kuur.... alleen... helaas steeds niet blijvend resultaat. Daaro[lees meer...]m nu weer en sinds 1 september jl. Het goede nieuws is , en voor mij bekend, is dat het nu erger wordt. Goed nieuws om dat dat betekent dat alle rotzooi, inclusief de slechte bacteriën gewoon uit je huid "gestoten" worden. Het werkt dus gewoon. En het is bekend dat het eerst erger kan worden dus dat neem ik op de koop toe. Ik weet ook zeker dat ik er nu helemaal van af ga komen. Daar kijk ik reikhalzend naar uit. Kan wat maanden kosten maar ik heb een vrij lage dosering, 30mg per dag, dus de bijwerkingen vallen erg mee. Droge lippen en droge huid, vooral in gezicht, maar daar heb ik wel wat voor. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik er nu weer vanaf kom en om te voorkomen dat het dan toch weer terug komt wil ik na de kuur door gaan met een nog lagere dosering , bijv 10mg.. Maar mijn overtuiging is isotretinoine tot op heden het veruit beste medicijn tegen acne met voor de een gelijk blijvend resultaat of anders in ieder geval langdurig resultaat. De horror scenarios over de bijwerkingen neem ik voor lief. Die zijn gewoon sterk afhankelijk per persoon maar óök van de dosering . Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang . Ik slik ze nu net een week..
04-09-2018

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

Ik geberuik het namelijk al 4,5 dagen en mijn acne is erger aan het worden! Blijkbaar lees ik dat veel mensen zeggen dat als je stopt dat het acne weer begint.Hier snap ik het punt niet warom slik ik medicatie in ik slik het in voor mijn acne te verminderen en niet dat als ik met de cure ga stopen dat ik mijn acne terug krijg! Pfff Ik hoop dat het bij mij niet zoo zal[lees meer...] zijn!
19-08-2018

Acne/puistjes

Op mijn 12e (ben nu 27) had ik zeer ernstige acne over mijn hele gezicht. Na het smeren van verschillende producten en het innemen van medicijnen die voor mij niet werkte, schreef de huisarts de roaccutane pil voor. Dit heb ik een half jaar tot jaar geslikt en mijn acne is toen drastisch verminderd. Zelf had ik amper last van de bijwerkingen. Na mijn puberteit is de ac[lees meer...]ne helemaal weg gegaan. Heel af en toe heb ik nu een klein puistje, maar Dat is echt te verwaarlozen. Mensen vertellen mij nu soms dat ik zo'n mooie huid heb en kunnen niet geloven dat ik zoveel last had van acne. Kortom zeer tevreden over de roaccutanepil.. nu 12 jaar verder en de acne is dus ook niet meer terug gekomen!
06-08-2018

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

Ik slik sinds 8 dagen minocycline. Ik heb het gevoel dat de ontstekingen wat erger worden en prikken/branden. Bepaalde plekken drogen uit maar sommige ook niet. Ook krijg ik soms wat nieuwe plekjes. Ik heb een inderm lotion voor de nieuwe plekjes. Mijn vraag aan jullie is: Na hoelang ervaarde jullie resultaat? En merkte jullie ook dat het de eerste week wat slechter w[lees meer...]erd/ nog niet veel deed? Probeer geduld te hebben maar vind het erg lastig.
27-07-2018

Acne/puistjes

Voordat ik startte met Isotretinoïne ben ik hier ervaringen gaan lezen en was ik toch best wel huiverig om te gaan beginnen. Toch heb ik het gedaan en ik ben heel blij met het resultaat tot nu toe! Ik slik sinds 4,5 maand 20mg per dag. De bijwerkingen die ik heb: natuurlijk de droge lippen (tip: Eucerin Aquaphor! top spul), droge/geïrriteerde ogen, droge neus, eczeem op mi[lees meer...]jn armen en een droge huid. En in het begin had ik jeuk op mijn hoofd en een paar keer een soort explosie van uitslag op mijn handen. Conclusie: alles droogt gewoon uit! Maar daar is tegen te smeren en ik vind het absoluut de moeite waard, het resultaat is mooi. Af en toe nog een enkel puistje, maar die is dan ook snel weer weg. Ik slik nog even door om te voorkomen dat het snel weer terugkomt. Een lage dosering heeft dus ook resultaat!
14-07-2018

Acne/puistjes

Ik heb acne sinds ik een jaar of 15 was. Eerst op m'n voorhoofd, maar dat verdween na het gebruik van Clearasil. Niet lang erna kreeg ik onderhuidse ontstekingen op m'n wangen/kaaklijn, over het algemeen had ik er 1 of 2 tegelijk en ik had geen last van littekens of rode vlekken oid, maar toch was het altijd zichtbaar. In 2017 (toen ik 25 was) veranderde dit: opeens kreeg [lees meer...]ik allemaal rode stipjes op m'n wangen, die niet leken te vervagen. Ik denk doordat ik naar het buitenland verhuisd was en daardoor minder zonlicht had (normaal gesproken was m'n huid weer mooi egaal na een zonnige zomer). Het werd steeds erger en na meerdere creme's en antibiotica kuren (waarna de acne altijd direct weer terug keerde als de antibiotica uberhaupt hielp) mocht ik eindelijk aan de ro-accutane. Ik heb er nu 3 maanden op zitten van 40mg per dag (ik weeg 64 kilo), en merk wel dat de onderhuidse ontstekingen al snel afnamen. Die eerste heftige opvlieging waar ik zo bang voor was is uitgebleven, m'n huid werd vooral droger en wat schilferiger rondom de ontstekingen. De rode vlekjes zitten er nog wel, maar ze lijken wat minder rood te worden. Ik begon net optimistisch te worden toen ik een paar dagen terug weer ongesteld werd (wat ik de afgelopen maanden ook gewoon steeds ben geweest) en ik opeens binnen een paar dagen weer drie onstekingen erbij had! Realiseerde me toen ook dat dit de eerste keer is in vele weken dat dit gebeurt, dus het moet wel iets doen. Ik heb nu nog 40mg voor de komende maand (4), en daarna 20mg per dag voor maand 5. Mocht het dan nog niet weg zijn, dan krijg ik waarschijnlijk nog 10mg per dag voor twee extra maanden.. Ik denk dat ik dat sowieso het liefst wil aangezien de meest recente onderzoeken aan lijken te tonen dat de kans op relapse vooral bepaald wordt door de duur van de kuur (in tegenstelling tot de cumulatieve dosis zoals eerder werd aangenomen). Voordeel van deze pil is dat m'n huid helemaal niet vet meer wordt: ik hoef het nog maar 1x per week te wassen en het glanst helemaal haha!
07-07-2018

Acne/puistjes

Al jaren heb ik een onrustige huid door acne maar ook door eczeem, lange tijd geprobeerd met producten of voorgeschreven medicatie zalven de eczeem te behandelen en/of de acne, echter als het ene beter werd, werd het andere slechter. Toch weer naar de huisarts gestapt en die schreef mij eerst 12/weken een antibiotica kuur voor, mijn acne en ontstekingen trokken geheel weg,[lees meer...] mijn huid werd steviger en minder pijnlijk. Na de antibiotica kuur overgestapt naar de diffirin gel om de huid rustig te houden. De puistjes blijven weg alleen ik houd last van wondjes, rode vlekjes. De gel doet zn werk wat betreft Acne maar mijn huid is nog niet geheel rustig, ik gebruik het nu vier weken, en het kan nog beter worden volgens de arts. Geduld is bij deze zalf echt van toepassing en vertrouwen dat door regelmatig smeren de acne rustiger wordt. Voor de wondjes gebruik ik nu de cicaplast baume b5 gel van La Roche Posay, dit werkt erg fijn en laat mijn huid sneller genezen. Puistjes komen hiervan niet terug.
07-07-2018

Acne/puistjes

Ik heb dit medicijn als laatste oplossing gekregen werkt dit niet dan houd het op. Ik heb hiervoor allemaal middeltjes gehad tretinoïne lotion wat niet vergoed werd dus €52 per maand kwijt dit werkte enigzins maar door de kosten niet te gebruiken. Heb ook differan gehad en nog meer middeltjes. Ik hoop dat dit middel werkt enigste nadeel heb vaak andere antibiotica nodig vo[lees meer...]or andere problemen ben benieuwd hoe dit dan moet.
04-07-2018

Acne/puistjes

Na een jaar aansukkelen met puistjes en bulten op mijn kin ben ik toch naar de huisarts gestapt. Dit ging eigenlijk tegen mijn gevoel in want ik dacht dat wat ik aan puistjes had niet ernstig genoeg zou zijn voor een bezoek aan de huisarts. Ik gebruik nu 4 weken differin en ben zo blij! Inderdaad heeft de eerste 2 weken veel schommelingen gehad van goed naar alleen maar me[lees meer...]er puistjes maar volhouden is echt 'the key'. Ook was mijn huid droog en schilferig maar ik gebruik daarvoor overdag een puistjes stick met teatree olie/ jojoba olie van het merk Chi. De acne wordt al veel en veel minder, eigenlijk heb ik nu alleen nog vlekjes/littekentjes maar echt geen pukkeltjes/bultjes. Mijn huid is glad en ik blijf lekker doorsmeren. Heel blij met dit spul!
04-07-2018

Acne/puistjes

Wanneer kan je deze medicatie het beste innemen ‘s morgens, ‘s middags of ‘s avonds?
03-07-2018

Acne/puistjes

In verband met ernstige acne voorgeschreven gekregen door de dermatoloog nadat ik al een half jaar minocycline slikte en verschillende smeersels had geprobeerd op aanraden van de huisarts. Bijwerkingen kwamen eigenlijk relatief snel, vooral een droge huid en extreem droge lippen (viel bijna niet tegenop te smeren). Wat later in de kuur last gehad van (lichte) hoofdpijn e[lees meer...]n vermoeidheid. Tijdens de kuur netjes onder controle van de dermatoloog dmv bezoekjes en bloedprikken. Resultaat is fantastisch. Nog wel wat puistjes gehad na gebruik maar bij lange na niet zoveel als voorheen, ook blijven ze veel korter zitten en worden ze niet zo groot. Mijn huid is glad, bijwerkingen verdwenen zo'n week na stoppen van de kuur. Ik heb absoluut geen spijt van het gebruik van deze medicijnen.
02-07-2018

Acne/puistjes

Super spul! Enkel last gehad van een droge huid en droge lippen, voor de rest geen bijwerkingen. Nu een half jaar verder ziet het er super uit en ben ik af van mijn vette huid.
28-06-2018

Acne/puistjes

Ik heb al heel lamg last van acne ben nu zelf 17 jaar. Ik heb al duac acne en benzoylperoxide geprobeerd maar dat heeft niet geholpen, alhoewel benzoylperoxide hielp wel maar de ouistjes kwamen meestal terug. Uiteindelijk heb ik 6 weken doxycycline genomen. Het werkte zo goed ik kreeg tijdens die 6 weken geen nieuwe puistjes. Maar 1 week nadat ik klaar was met die medicijn[lees meer...]en komen de puistjes gewoon weer terug. Dus mijnacne kwam gewoooon weer terug, wel jammer.
27-06-2018

Acne/puistjes

Beste mensen, Ik heb nu al ruim 8 jaar last van acne en het word met de dag erger. Ik ben 100 keer naar de huis arts en mijn dermatoloog geweest, zelfs al 3 keer geopereerd aan mijn ontstekingen, roaccutane moest ik slikken toen ik 14 was tot mijn 15e heb ik hier aan gezeten en is er een hoop veranderd. De bijwerkingen waren voor mij een hel. Het leek als of ik letterl[lees meer...]ijk in de hel leefde. Pijn dag in dag uit. Droge huid en zelfs depressie had een grote rol. Nu ben ik 20 en heb ik nog steeds erg last van mijn acne en ontstekingen. Ik heb ALLES geprobeerd. En ik ben hopeloos. Er blijven nieuwe ontstekingen vormen die lelijke littekens achter laten. Ik zit al he-le-maal onder de littekens en dit heeft natuurlijk geen goed effect op mijn zelf vertrouwen. Leven in een hoekje omdat je bang bent dat iemand het ziet of dat je rug weer in een keer open gaat en door je shirt bloed. Ik ben er zo klaar mee. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik dat uiteraard graag. Dank!!! N.
26-06-2018

Acne/puistjes

Ik gebruik nu meer dan twee weken de differin gel en mijn acne is eigenlijk nog nooit zo erg geweest als nu. Het kan vier weken duren voordat je resultaat ziet en het is normaal dat de acne de eerste weken verergert, maar dit is het bijna niet eens waard.... Hoop echt dat mijn acne binnenkort afneemt anders begin ik er nooit meer aan.
17-06-2018

Acne/puistjes

Nu een maand bezig met roaccutane. Het gaat mij heel goed af opzich. Vanaf dag 1 had ik jeuk over mijn hele lichaam, dit is sinds een paar dagen weg. Daarvoor in de plaats heb ik erge last gekregen van mijn stemming. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, maar als er iets vervelends gebeurd (ik had bijv. Gisteren autopech) dan reageer ik hier super heftig op. Kan[lees meer...] ik echt mee gaan zitten, terwijl ik normaal gesproken iemand ben die er niet zo moeilijk over doet. Verder heb ik in het dagelijks leven wanneer het zijn gangetje gaat geen last van negatieve gedachtes of iets. Dus alleen wanneer er echt iets gebeurd waardoor ik uit mijn doen ben raak ik nogal overstuur en gestresst. En reageer nogal overdreven.. zijn er mensen die zich hierin herkennen? gelukkig kan ik dit goed relativeren omdat ik weet dat het door de pillen komt. Verder vind ik het een top medicijn! Bij mij is mijn huid al stukken beter in een maand tijd! Ik gebruik blistex voor mijn lippen en smeer sochtends dagcreme van Diadermine op mijn gezicht.
14-06-2018

Acne/puistjes

Ik gebruik het iets langer dan een week. Ik krijg steeds meer last van puistjes. Ik krijg overal puistjes die ik eerder niet had en inderdaad droge lippen. Ik wil echt zo snel mogelijk af van de puistjes die ik eerst niet had. Heeft iemand misschien advies?
08-06-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Acne/puistjes

Gebruik deze pil nooit. 3 keer gebruik gemaakt van de yasmin en snap niet waarom ik telkens weer opnieuw begonnen ben. Ik werd zo gek van deze pil dat ik zo agressief werd en ik vaak in paniek raakte. Mijn borsten groeien gigantisch terwijl mijn gewicht afneemt. Erg gevoelige borsten. De ergste bijwerking vind ik de hoofdpijn die ik ervan krijg. Zo erg dat ik het liefst he[lees meer...]le dag met mijn ogen dicht geluidloos op bed lig. Vergeet niet de misselijkheid die ik erbij ernaar. Het enige wat ik kan zeggen is dat “de wereld” ziek is en dat het een schande is dat dit wordt voorgeschreven door artsen.
29-05-2018

Acne/puistjes

Ik heb een tijd roaccutane gebruikt voor mijn acne. Ik had al vanalles geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk heeft mijn huisarts mij een verwijsbrief gegeven naar de dematoloog. Hier werd roaccutane voorgeschreven. Ik ging op internet zoeken naar ervaringen met dit medicijn. Ik schrok hier heel erg van en wist dus niet of ik er wel aan zou willen beginnen. Uitein[lees meer...]delijk heb ik het toch gedaan, omdat mijn acne me erg onzeker maakte. Ik moest elke maand bloedprikken en voordat ik een nieuw doosje kreeg moest ik een zwangerschapstest doen. De eerste twee maanden werd mijn acne erger. Ook kreeg ik al vrij snel last van droge lippen. Na twee maanden merkte ik dat mijn huid langzaam beter werd. Helaas had ik wel erge last van droge, gescheurde lippen en af en toe had ik een bloedneus. Ik ben nu ongeveer een week gestopt met dit medicijn en ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn keuze. Mijn huid is nog nooit zo mooi geweest. Daarnaast merk ik ook dat mijn lippen langzaam weer minder droog aan t worden zijn. Ik wilde graag mijn ervaring delen, aangezien ik erg schrok van alle andere ervaringen toen ik begon met dit medicijn. Ik wil iedereen die overweegt te beginnen met dit medicijn dan ook meegeven dat in principe alleen de mensen die dit medicijn als iets negatiefs hebben ervaren hun ervaring op het internet delen. Dit is slechts een heel klein gedeelte van de mensen. Ook wil ik zeggen dat mijn zelfverzekerheid enorm is gestegen door mijn verbeterde huid en ik dit medicijn heel erg dankbaar ben en zeker aanbeveel aan andere met acne.
25-05-2018

Acne/puistjes

Ik had erg last van brandende, pijlijke en veel acne op mijn gezicht en rug. ik ben toen naar de huisarts gegaan en heb veel verschillende medicijnen en pillen en kuuren gehad en geprobeerd. Maar dat helaas zonder goed resutlaat. Toen is mij dit medicijn aangeraden door mijn huisarts, voordat ik dit medicijn mocht gaan gebruiken moest ik veel vragen beantwoorden en testjes[lees meer...] zoen (zwangerschap test en bloedprikken) om te kijken of mijn lichaam hier aan toe was, toen heb ik toestemming gekregen om dit medicijn te gaan gebruiken en ben ik snel gaan opbouwen naar 30 mg per dag (3 capsules met 10 mg verdeeld over de dag) maar daarbij werden de bijwerking mij te heftig en ben ik snel weer gaan afbouwen naar 20 mg per dag, ik ben 2 weken geleden gestopt met de medicijnen en het bevalt mij eerlijk gezegd best wel zwaar, ik merk nu ik gestopt ben ik "puistjes/bultjes"op mijn voorhoofd krijg, ik hoop trouwens dat dit weer snel zal verdwijnen maar over het algemeen is mijn huid na de medicijnen kuur enorm verbeterd en daar heb ik de "last van de bijwerkingen"en alles wat ik er voorover heb gehad is het zeker waard geweest. (maar ik zou dit als "laatste optie" doen aangezien dit een zwaar medicijn is)

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1963)
Depressie (1642)
Angst & paniekstoornis (1415)
Hoge bloeddruk (1122)
ADD (541)
Depressiviteit (509)
Astma (453)
Angststoornis (440)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!