ISO 27001

ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Fucidin crème/ intertulle/ zalf 1 1
Terbinafine tabletten 1 3
Spironolacton 1 5
Hydrocobamine 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

10-04-2017

Acne/puistjes

Ik ben een vrouw van 42 en heb al sinds mijn pubertijd last van acne. Alle wegen heb ik bewandeld en elk dieet geprobeerd maar wat eerst acne was werd steeds erger en elke dag zat wel ergens een mega ontsteking. Ook had ik een vreselijk vette huid en vet haar elke dag. Moedeloos was ik. Na jaren bij de Huidtherapeut te hebben gelopen heb ik een dermatoloog bezocht en ik kr[lees meer...]eeg direct het voorstel om dit medicijn te gaan gebruiken. Eindelijk durfde ik er eerlijk voor uit te komen dat dit echt vreselijk was voor me. M'n rug, borst, gezicht, billen. Overal ontstekingen welke ook nog eens heel pijnlijk waren. Maar nooit gedacht dat ik daar ook zulk vet haar van had. Mijn talgproductie was gewoon veel te veel. Ik gebruik nu 2 maanden de isotetrinoine 20mg per dag en voel me super! Hele droge lippen maar mijn huid wordt zacht en glad en geen ontstekingen meer. Gewoon een mooie gave huid en niet elke dag meer haar wassen. Dit heeft mijn leven zo ontzettend veranderd! Super tevreden tot nu toe. Ik moet nog zeker 4 maanden maar ben hoopvol en wilde dat ik er eerder aan begonnen was. Wat een ellende heb ik gehad en wat voel ik me nu goed! Alle horror verhalen had ik gelezen maar ik had geen keus meer en raad dit echt aan als je erge acne hebt.
07-04-2017

Acne/puistjes

Ik had vanaf begin puberteit hele kleine bultjes/puisjes, vooral op mijn voorhoofd. Na jaren van alles geprobeerd te hebben begon ik op mijn 22ste met het medicijn. Ik ben er super tevreden mee. Mijn huid is nog nooit zo gaaf geweest en de bijwerken vallen daarmee in het niets. (Je krijgt wel extreem droge lippen en een extreem droge huid.) Ik mag bijna stoppen met de kuur[lees meer...] na 4 maandjes al omdat het zo goed gaat. Laat je niet afschrikken door alle bijwerkingen die er beschreven worden. Je wordt goed in de gaten gehouden door een bloed en urine test elke 4 weken.
03-04-2017

Acne/puistjes

Ik ben begonnen met isotretinoïne eind december 2016 en wil graag mijn verhaal delen met jullie. ik ben 18 jaar en struggle met heftige acne voor een jaar nu. Ik heb nooit mooi huidje gehad vanaf 13 jaar last van puistjes hier en daar. Van alles geprobeerd van zalfjes tot antibiotica en noem maar op. Niks wat hoef effect had. Afgelopen jaar merkte ik dat mijn huid heel vee[lees meer...]l talg produceerde mijn makeup bleef niet langer op dan een uurtje en kon ik het met mijn vingers zo afvegen zo vettig was mijn gehele gezicht. Ik merkte dat mijn poriën groter werden stukken groter en kreeg veel kleine bultjes wat later tot heftige ontstekingen leiden acne! Dit heeft mijn leven drastisch veranderd mijn zelfvertrouwen was weg. Verstopte me voor iedereen die ik kende, durfde niemand aan te kijken. Tot punt dat ik mezelf dag in dag uit op mijn kamer opsloot. Nadat mijn huisarts mij had gezien, was ze verbaast hoe snel het zo erg is geworden en heeft me ook zonder twijfel doorverwezen naar een dermatoloog. Waar ik mocht beginnen aan isotretinoïne. Na alle horror verhalen die ik heb zitten lezen, had ik besloten dat ik er niet aan wilde beginnen ook in verband met zomer dus had ik alles stop gezet. Na mijn vakantie werd het nog erger en zag ik geen enkel andere optie dan isotretinoïne en hierbij wil ik mijn ervaring delen. Laat je niet afschrikken van wat je leest! Ieder persoon ervaart het anders. Ik ga nu maand 5 in! Ik begon op 20 mg en zit nu op 30, hoger mag ik niet in verband met mijn gewicht. In begin werd het wat erger, verder heb ik geen last meer van een vettige huid of haar!!! Pluspunt! Bijwerkingen heb ik niet tot nauwelijks, last van mijn lippen zijn wat droger geworden maar kan makkelijk zonder vaseline! Heb afgelopen maand wel last gehad van uitslag maar dat is verdwenen. Af en toe rugpijn maar niks ernstigs. Mijn gezicht ontsteking vrij! Geen enkele puistje te zien. Veel littekens aan over gehouden wel, maar dat zal ik na mijn kuur ook gaan behandelen. Isotretinoïne heeft mijn zelfvertrouwen teruggegeven en mijn leven veranderd! Ik heb geen enkel spijt dat ik hier aan ben begonnen, zou het zo weer doen! Ik loop weer rechtop met mijn hoofd omhoog. Ik raad dit iedereen aan met heftige acne en het mentaal ook negatieve effect heeft. ga ervoor, ervaar het zelf en laat je niet afschrikken door wat je leest. Depressiviteit heb ik trouwens ook helemaal geen last van gehad ben met de dag vrolijker zelfs! Wat ik persoonlijk niet had verwacht, omdat wanneer ik begon al last had van depressie. Aanrader dit!! Nu hopen dat het ook weg blijft.
23-03-2017

Acne/puistjes

Ik heb al vanaf mijn 11e al last van wat pukkeltjes. Ik heb geen last van acne! maar ik had een zeer vette huid en een aantal pukkeltjes. Ik had er altijd wel wat. Dat vond ik zeer vervelend en vooral de vette huid was echt iets waar ik graag van af wilde. Na heel veel medicatie geprobeerd te hebben zoals o.a. Benzoylperoxide gel, doxycycline, tot antibiotica zalfjes en no[lees meer...]em maar op had ik er nog steeds last van. ik heb letterlijk bijna alles geprobeerd en niks hielp! Toen hoorde ik over Roaccutane en wilde ik dat graag proberen! Mensen vonden me gek omdat ze niet veel pukkels zien. Ik was me van de bijwerkingen bewust maar ik vond het het waard om te proberen. Ik ben dan nu ook al 5 maanden bezig met mijn behandeling en ik vind het een super middel! De bijwerkingen vallen reuze mee, ik heb voornamelijk droge lippen en neus. Maar neusspray en Purol en dat soort lip smeersels kunnen dat makkelijk verhelpen! Ik ben ook wel iets vermoeider. Ik raad het iedereen aan die zich niet lekker voelt vanwege pukkeltjes en dergelijke om het iig een kans te geven! Bij mij is het het zeker waard! De verwachting is dat ik het 9 maanden ga gebruiken met een dosering van 30 mg per dag. Stel gerust je vraag als je die hebt !
17-03-2017

Acne/puistjes

Ik ben nog bezig met de behandeling maar wil graag mijn verhaal delen omdat voor ik begon met de tabletten "bang" werd van sommige recensies hierop. Maar toch omdat ik er totaal klaar mee was toch maar gewoon gedaan! Ik ben eerst zelf thuis begonnen met crèmes, Benzac en huismerk crème van kruidvat. Ongeveer een jaar lang dingen geprobeerd, maar dit had geen resultaat. T[lees meer...]oen heb ik besloten maar eens naar de dokter te gaan, eerst heb ik een andere pil gekregen (Yasmin), gaf ook geen resultaat. Weer een bezoekje bij de dokter en eindelijk kreeg ik antibiotica voorgeschreven (doxycycline), eerst 8 weken, en weer geen resultaat, dus weer een bezoekje aan de dokter gebracht (ja ik was er inmiddels goed klaar mee). Nu kreeg ik weer 6 weken doxycycline, maar weer geen enkel resultaat. Weer mocht ik terug naar de dokter en was ik eindelijk door gestuurd naar de dermatoloog, hier werd ik super geholpen en kreeg ik gelijk isotretrioine. Inmiddels ben ik 3 weken bezig, mij werd gezegd dat het de eerste weken erger zou kunnen worden, dit heb ik de eerste week dan ook zeker wel gemerkt. Dit is een onwijs baal moment maar je weet dat het beter word! Week 2 zag ik wel degelijk verschil en nu week 3 word het langzaam telkens minder! Maar ook ik heb helaas last van wat bijwerkingen: Week 1: rugpijn, droge lippen Week 2: droge ogen, droge lippen, spierpijn door kleinste belastingen Week 3: droog gezicht, voornamelijk rondom neus/ wangen, droge lippen, huiduitslag handen/ elleboog holtes Maar met deze bijwerkingen is het prima vol te houden! Je huid word immers weer mooi. Zorg wel alsjeblieft voor een goede dag (en nacht) crème en een pot vaseline voor je lippen! Ik maak elke week een foto van mijn gezicht om de verbeteringen voor mijzelf te zien! Mocht iemand hier veel belangstelling bij hebben zou ik dit evt kunnen opsturen. Ik ben blij met de tabletten en tevreden over het resultaat die er nu al is! Ik raad het dan ook zeker weten aan! (En de bijwerkingen zijn echt wel prima te doen hoor, geen zorgen! :)
15-03-2017

Doxycycline (doxycyline)
Acne/puistjes

dit heeft niks geholpen bij mij.
15-03-2017

Acne/puistjes

Ik heb In totaal 9 maanden ongeveer deze pillen geslikt, tijdens het gebruik vond ik de bijwerkingen zoals pijn in mijn rug en droge huid heel vervelend. Na 3 maanden ongeveer ging de rugpijn weg en werd mijn huid iets minder droog, ik heb alleen altijd last gehad van ongelofelijk droge lippen. Sinds ik met de kuur gestopt ben, nu ongeveer 3 maanden, ik heb 2 maanden geen [lees meer...]last gehad van puistjes. De afgelopen paar weken komen ze weer terug, in mindere maten moet ik zeggen maar alsnog zeer vervelend na bijna een jaar de pillen geslikt te hebben.
14-03-2017

Acne/puistjes

Ik ben begonnen aan Isotretinoïne, omdat ik de acné zat was. Het zat voornamelijk op mijn gezicht en borst, ook regelmatig in nek en rug. Verschillende middeltjes geprobeerd maar niets hielp. Ik ben begonnen met 20mg capsules en na een maand geslikt te hebben 10mg omhoog gegaan. Hierna ging het elke maand met 10mg omhoog tot ik op de 50mg per dag zat. Ik heb veel bijwerkin[lees meer...]gen gehad, vooral toen ik op de 40 en 50mg per dag zat, maar ik merkte zoveel verschil dat ik het ervoor over had. Ik heb totaal rond de 150mg per kilo gewicht geslikt. Ben nu sinds oktober gestopt en heb nog nauwelijks een pukkel gezien. Af en toe één klein bultje maar dat kan je geen acné noemen (even afkloppen gelijk). Ik ben heel erg blij dat ik de kuur gedaan heb en heb alles er voor over gehad. Ja, het was een half jaar afzien, maar het is het meer dan waard.
14-03-2017

Acne/puistjes

Ontzettend efficiënt medicijn, onderschat de bijwerkingen alleen niet. Mijn bijwerkingen: Ernstige rugpijn, hoofdpijn, droogheid lippen, droogheid huid, bloedneus, droge ogen, nekklachten, last van benen, erge vermoeidheid.
06-03-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Acne/puistjes

Ik gebruik sinds 2 dagen de pil omdat ik sinds 2 maanden last heb van steenpuisten. Dit heb ik in het verleden weleens gehad toen ik 16 was. Tot nu toe geen ernstige bijwerking, behalve in de ochtend beetje misselijk. Daarom neem ik de pil voor het slapen gaan. Heeft iemand enige ervaring met de pil en acné? Wanneer neemt acné af? Ik vind het vreselijk :(
05-03-2017

Differin (adapaleen)
Acne/puistjes

Na 5 jaar hevige tot matige acne ben ik door dit middel in 3 weken bijna helemaal acne vrij. Benzoylperoxide werkte ook, maar droogde mijn huid sterk uit en zorgde ervoor dat mijn huid ging schilferen. Antibiotica werkte ook niet heel goed. Differin heeft de eerste twee weken mijn acne licht verergerd, het brandde echter niet en droogde mijn huid ook niet sterk uit. vanaf [lees meer...]twee weken was het aantal nieuwe puistjes per dag sterk verminderd. Nu gebruik ik het 3 weken en mijn huid heeft er de afgelopen 5 jaar niet zo goed uitgezien.
01-03-2017

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)
Acne/puistjes

Jarenlang heb ik de Diane-35 geslikt. Ik heb weinig bijwerkingen gehad, behalve dat er een paar kilo's bij zijn gekomen. Hiernaast heb ik dit vooral voor mijn acne voorgeschreven gekregen toen ik 14 was ofzo. Nu 8 jaar later heb ik af en toe een terugval van acne en dit werkt niet meer met de Diane 35 voor mij. Ik heb een ontzettend droge huid gekregen, misschien omdat het[lees meer...] het aanpak van talg tegengaat, wat bij mij nu averechts werkt. Hiernaast kon ik eerst deze pil lang doorslikken, maar ben ik gevoelig hier voor geworden. Ik moet nu altijd een stopweek inlassen. Ook heb ik de laatste tijd bloedingen gehad tijdens het pilstrip gebruik. Na jarenlang heb ik toch besloten over te stappen op een andere pil, wegens gezondheidsredenen. Ik heb angst weer acne terug te krijgen, maar als ik niet de keuze maak om ooit de stoppen , stop ik nooit. Het is nooit het juiste moment. Ik vind het ook een eng idee om de Diane nog heel mijn leven te gebruiken, vooral omdat het algemeen bekend is dat deze eigenlijk erg slecht voor je is. Ik begin binnenkort met de Marvelon, hiernaast een antibiotica kuurtje voor de vervelende pukkels, dus ik hoop dat dit gaat werken!
22-02-2017

Acne/puistjes

Ik heb last van grote onderhuidse ontstekingen in mijn gezicht en acne. Veel zalfjes geprobeerd maar het hielp niet. Nadat ik de dermatoloog om raad had gevraagd, bood hij mij roaccutane aan. Binnen 1 à 2 weken waren mijn onderhuidse ontstekingen weg. Ook merk ik dat mijn huid gladder wordt en mijn littekens wegtrekken. Fantastisch paardenmiddel. Wees je ervan bewust dat z[lees meer...]o'n paardenmiddel ook bijwerkingen heeft. De bijwerkingen bij mij waren droge ogen, erg droge lippen, verminderderde weerstand, dunnere huid, af en toe een spontane bloedneus, korstjes in de neus, iets minder goed in het donker kunnen kijken en zonlicht kan zo nu en dan nogal fel zijn. Klinkt nogal heftig bij elkaar opgeteld, maar valt in werkelijkheid reuze mee. Als je erg last hebt van acne en kans hebt op littekenvorming dan is dit middel een aanrader. Als ik opnieuw voor de keuze had gestaan, had ik het zo weer geslikt.
15-02-2017

Fucidin crème/ intertulle/ zalf (fusidinezuur)
Acne/puistjes

fucidin lijkt mij niet goed te helpen, helemaal niet eigenlijk
13-02-2017

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

Ik heb het ruim een jaar lang gebruikt en telkens wanneer ik mijn kuur af heb komt het acne veel erger terug!! ( vooral op de kin ). Ik weet niet of dit bij iedereen het geval is maar denk niet dat het de bedoeling is om heel je leven lang aan een kuur te zitten. Ik vind het zeker geen aanrader anders zit je eraan vast dus ben ik maar begonnen met natuurlijke gezichtsbehan[lees meer...]delingen voor mijn acne, aanraader ook voor anderen...
08-02-2017

Acne/puistjes

Vanaf 2013 heb ik last van acne. alle medicijnen van de dokter geprobeerd maar niets hielp. Toen ik in 2014 hoorde van Roaccutane ben ik opnieuw naar de dokter gegaan en ben ik doorverwezen naar de dematoloog. Ik ben toen niet begonnen met de medicijnen omdat ik de bijwerkingen te heftig vond (recensies op internet gelezen). In 2016 nog steeds heftige acne en ondertussen o[lees meer...]ok behoorlijk wat littekens, ik voelde me zo onzeker daardoor en vond het zo erg! Toch opnieuw naar de dermatoloog geweest en begonnen aan Roaccutane. Eerste 2 maanden 20mg per dag (juni en juli 2016) en tot nu 40mg per dag. Ik moet de medicijnen slikken tot 29 maart 2017. Een behoorlijk tijd aan die medicijnen dus. Mijn bijwerkingen vallen heel erg mee! De bekende droge lippen / handen maar verder eigenlijk niets. Ook af en toe sombere dagen maar die kan ik wel relativeren; zonder die medicijnen heb je ook wel eens een off-day! Ik vind eerder dat er nog een mooi pluspunt aan zit; voor de medicijnen moest ik mijn haren elke dag wassen omdat het dan alweer vet was. Nu kan ik een week mijn haren niet wassen en dan is het nog niet vet. De eerste 2 maanden zag ik nog geen verschil maar daarna werd het steeds een beetje beter. Vanaf oktober heb ik al geen pukkel meer gehad. Ik heb me netjes gehouden aan geen alcohol drinken. Eigenlijk bevalt me dit prima. Ik zou deze medicijnen aan iedereen aanraden die ongelukkig is door de acne. Je kan het altijd proberen! Zijn jouw bijwerkingen erger, dan kan je net zo makkelijk weer stoppen. Ik ben in ieder geval sinds al die jaren weer acne vrij en heel gelukkig daardoor! Als ik wist dat de bijwerkingen zo minimaal zouden zijn dan was ik in 2014 al begonnen.
02-02-2017

Acne/puistjes

Hallo allemaal! Ik heb niet heel erg last van acne maar meer van paar kleine puistjes op de voorhoofd. Er is nooit een tijd geweest dat ik echt weken zonder puisten heb gezeten. Vandaar dat ik bij de dermatoloog (na het proberen van antibiotica en andere middeltjes) heb gevraagd om roaccutane. Iedereen verklaart mij voor gek omdat zij vinden dat ik bijna niks heb. Voor [lees meer...]de duidelijkheid ik heb dus absoluut geen acne, maar hier en daar wat puistjes. Mijn vraag is dus of ik roaccutane even lang moet slikken als de gemiddelde gebruiker die wel echt acne heeft? Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt.. ik heb om een lage dosis gevraagd 20mg. De dermatoloog vertelde mij dat ik dit ongeveer 4 maanden moet slikken. Kan iemand mij hier meer over vertellen want ik heb gelezen dat je een bepaald aantal mg in je lichaam moet krijgen. Maar hangt dat niet af van hoe ernstig je acne nou is. Ik hoop dat iemand mij hier meer informatie over kan geven. Alvast bedankt.
01-02-2017

Acne/puistjes

Ik heb sinds mijn 10e ontzettend veel last van puistjes gehad. Normaal gesproken trekt dit op een bepaalde tijd (na de puberteit) ook weer weg, helaas was dit bij mij niet het geval. Via de huisarts heb ik meerdere verschillende soorten zalfjes geprobeerd, die allemaal geen resultaat hadden. Hierna ben ik in Eindhoven naar een speciaal behandelcentrum voor acne gegaan, gen[lees meer...]aamd Vital. Dit was pure oplichterij, ontzettend veel geld kwijt geraakt aan behandelingen die 0,0 effect hadden. Uiteindelijk na wat zoekwerk op het internet uitgekomen bij roaccutane. Via de huisarts ben ik doorverwezen naar de dermatoloog die mij dit medicijn heeft voorgeschreven. Ik heb dit 6 maanden lang gebruikt. Gedurende deze 6 maanden heb ik erg veel last gehad van bijwerkingen, zoals: enorme spierpijn, bacteriële infectie op het gezicht en in het oor, sombere gedachten, etc. Voornamelijk de spierklachten waren hevig. Waar ik normaal een voetbalwedstrijd van 90 minuten met gemak uitspeel, kon ik nu na +/- 20 minuten al geen stap meer zetten. Het resultaat van het gebruik van dit medicijn was echter wonderbaarlijk mooi! Ik heb sindsdien nog maar sporadisch enkele puistjes (waar voorheen mijn hele gezicht vol zat). Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik ben gestopt met roaccutane en het resultaat is gelukkig hetzelfde gebleven. Ik zou dit zeker aanraden voor mensen die zich geen raad meer weten. Dit is een mooi laatste "redmiddel".
27-01-2017

Acne/puistjes

Sinds mijn puberteit had ik veel last van uitslag , vooral na het scheren. Na jaren van dermatoloog naar dermatoloog te gaan en alle zalfjes geprobeerd te hebben kreeg ik mino50 , dat hielp even maar erna kwam het ook weer terug . Toen kreeg ik Roaccutane 20mg. Dat hielp, lippen werden droog , kon niet meer tegen zonlicht enz. Uitslag was weg maar voelde me rot. Na ee[lees meer...]n kuur van 8 maanden, net gestopt met de Roaccutane kreeg ik een hersenberoerte op de hersenstam. Ze konden geen oorzaak vinden maar op al mijn ziekenhuis papieren staat wel dat ik aan de Roaccutane zat en dat daar de oorzaak zou kunnen liggen. Geen echte reden gevonden alleen veel van de stof die in de gewone vrouwen pil zit die ook in Roaccutane zit die beroertes kunnen veroorzaken, in 2013 was ik 33 jaar. Hoewel geen enkele arts zeker is ervan, ik weet alleszins dat mijn familie of kinderen er zeker vanaf moeten blijven!! Mijn uitslag was weg ja, maar 2 maanden ziekenhuis? dan liever wat scheeruitslag.
24-01-2017

Benzoylperoxide Hydrogel (benzoylperoxide)
Acne/puistjes

Ik gebruik nu sinds ongeveer 1 week de Galderma Benzacare 50mg/ml gel en mijn gezicht is helemaal puistloos. Ik heb vroeger nooit veel puistjes gehad, maar sinds 1 jaar heb ik steeds best wel veel. Ik kan niet echt zeggen dat ik een mega erg acne hoofd heb, maar wel gewoon altijd stuk over 20 puistjes waarvan 3 heel erg en de rest kleine bultjes. Ik heb bijna alles geprobe[lees meer...]erd qua huidverzorging van de duurste merken tot de goedkoopste en ik heb altijd deze zalf in huis gehad, maar altijd alleen plaatselijk op puistjes aangebracht. Tot 1 week geleden was ik desperate en heb ik het over mijn hele hoofd gesmeerd (Dit voelt heel trekkerig aan). Ik heb het 2 minuten laten intrekken en hier de Galderma Benzacare Anti-Roodheid creme overheen aangebracht. Dit doe ik nu sinds iets langer dan 1 week elke avond en ik ben gewoon helemaal puistjes vrij. Ik reinig mijn gezicht met de Anti redness van paulas choice en een standaard moisturizer van hun gebruik ik ook 's ochtends. Ik merk wel dat mijn huid erg trekkerig is in de ochtend en ik een rood waasje op mijn gezicht heb. Ik zou dus nog een iets hydraterendere creme moeten gebruiken om het allemaal in balans te brengen, maar dit bedek ik met makeup dus je ziet er niks meer van. Ik ben echt suuuuper blij dat ik dit eindelijk ben gaan gebruiken en raad het iedereen aan.
20-01-2017

Acne/puistjes

Nadat ik antibiotica heb genomen (wat trouwens goed werkte en amper bijwerkingen had) moest ik na 1 jaar kuur toch overstappen aan wat sterkers. Dus de huisarts heeft me naar de dermatoloog verwezen. De dermatoloog gaf me 30MG isotretinoine. Ik ben nu al rond de 3 maanden aan de medicijnen. Ik merk dat ik een hele droge huid, droge lippen en droge ogen heb waardoor ik [lees meer...]snel moe ben. En dat ik veel onderhuidse puisten krijg ook heel veel korsten. Wel merk ik dat ik amper mee-eters heb toch krijg ik die vervelende onderhuidse puistjes. Ik moet nog tot April en ik hoop dat ik dan een veel betere huid heb dan nu. Ik raad je dit medicijn niet aan! Ik zal als ik u was eerst zo nodig bij een schoonheidsspecialist gaan. Want deze medicijnen vind ik een hel.
19-01-2017

Acne/puistjes

Voorgeschreven voor ernstige acne. Na veel andere medicijnen geprobeerd te hebben was dit het laatste redmiddel. Na de tweede week begonnen mijn lippen droog te worden. Er kwamen scheurtjes en barstjes. Goed te verhelpen door Purol te smeren. Na drukke dagen hoofdpijn, oogontstekingen, en een ontzettend droge, schilferige huid. Ook dat laatste goed te verhelpen door het in[lees meer...] te smeren met een verzorgende creme voor de droge huid. Zeer tevreden over de werking, nu na 4 maanden heb ik enkel nog littekens in mijn gezicht. Al zeker 2 maanden geen nieuwe puistjes meer gehad!
18-01-2017

Acne/puistjes

Op mijn 12e kreeg ik last van puistjes. Na verscheidene middeltjes te hebben geprobeerd (waaronder benzoylperoxide), begon ik op mijn 14e aan de Diane-pil. Na ruim 10 jaar had ik daar genoeg van, en stopte ik abrupt. De eerste 2 maanden ging het goed, maar daarna kwam de acne heftiger dan ooit terug. Ik voelde me verschrikkelijk en durfde haast niemand meer aan te kijken. [lees meer...]De huisarts raadde mij een tretinoïnezalf aan, maar dat maakte het alleen maar erger. Na 2 maanden werd ik doorverwezen naar de dermatoloog die na 1 blik op m'n huid gelijk Roaccutane voorschreef. De eerste 2 maanden was m'n huid superdroog, maar toen dat opklaarde zag ik de structuur van m'n huid langzaam veranderen. Nauwere poriën en m'n huid voelt inmiddels zijdezacht aan. De resultaten zijn boven verwachting. Maar neem dit medicijn alleen als je je echt geen raad meer weet met je huid. Ik voel me de afgelopen maanden best depri (alsof een Dementor al het geluk uit me zuigt haha) en dat is echt een hele nare bijwerking. Mijn leven staat als het ware een beetje on hold. Verder heb ik erg veel last van droge lippen, maar de Classic Lipcare van Dr. Swaab werkt top (heb verder bijna alles geprobeerd). Maar afijn, heel tevreden over het resultaat so far. Nog 2,5 maand en dan is het voorbij, eindelijk!
13-01-2017

Acne/puistjes

Normaal ben ik niet van reviews schrijven, maar wil bij deze situatie ook graag mijn verhaal kwijt. Ik heb in het verleden wel eens hier en daar een puistje gehad, maar in de zomer kreeg ik opeens bulten en ontstekingen rond mijn mond, dit brandde en jeukte ook. Huisarts zei dat ik dermatitis periolaris had en ik begon aan de minocycline. Na geen verbetering kwam daar de g[lees meer...]el bij. Na 3/4maanden gebruik nog steeds geen verbetering en toen kon ik eindelijk naar de dermatoloog. Ik heb de anticonceptiepil en de kuur voorgeschreven gekregen. Voor de eerste keer in me leven kan ik niet wachten tot mijn menstruatie begint en ik dit nieuwe 'gevecht' kan aangaan tegen mijn acne. Omdat ik een halfjaar geen zonlicht op mijn gezicht heb gekregen ben ik zo bleek als maar kan zijn, waardoor je het naar mijn mening nog veel beter ziet. Afgelopen zomer ben ik ook afgestudeerd en zit ik dus in een sollicitatie periode.. deze periode onderga ik nu met enorme onzekerheid door mijn gezicht. Wat waardeer ik nu mijn huid die ik vóór de zomer had, en heb er alles voor over om deze terug te krijgen. Let the game begin
12-01-2017

Doxycycline (doxycyline)
Acne/puistjes

Al sinds mijn 12e last van (milde) acne, dit begon rond mijn 14e, 15e wat erger te worden. Vooral de zijkanten van mijn gezicht, kin en neus waren vaak het doelwit. Ondertussen al veel middeltjes geprobeerd, zalfjes, gezichtsreinigers, lotions en niks heeft uiteindelijk geholpen. Ben nu 17 en heb er nog steeds last van en vind het erg vervelend. Paar weken terug naar de hu[lees meer...]isarts gestapt en die heeft mij doxycycline accord tabletten voorgeschreven. Eerste dag 2x innemen en daarna de kuur afmaken met dagelijks 1 tablet. Na ongeveer 4 dagen zag ik dat mijn huid rustiger werd, de roodheid trok weg en de kleine puistjes verdwenen, nu een week later beginnen ook de plaatsen waar ik het meeste last van heb te verdwijnen, ben hier erg blij mee. Heb nog zo'n 5 weken te gaan. Bijwerkingen vallen bij mij reuze mee, soms darmkrampen en als ik in bed lig een beetje duizelig, maar dit maar heel af en toe.
12-01-2017

Acid A Vit (tretinoine)
Acne/puistjes

Als puber last gekregen van acne. Op mijn veertiende aan de Diane-35 gegaan die wonderen voor mijn huid deed. Vanwege zware hoofdpijnklachten op 26-jarige leeftijd mee gestopt, waarna mijn acne in volledig terug kwam. Lees: super veel white heads, kleine witte pukkeltjes en ontstekingen op m'n voorhoofd en wangen. Ondanks mijn pogingen om ervan af te komen (lichtere pil, k[lees meer...]operspiraal, huidtherapie) uiteindelijk de huisarts Acid A Vit voorgeschreven gekregen. Elke avond aanbrengen. De eerste weken gebeurde er voor mijn gevoel weinig, behalve een schilferige huid (rond de kin) en branderige wangen. Echter, in combinatie met een goede vette/hydraterende dagcreme, merkte ik dat het na een flink aantal weken stukken beter werd. Na 10 weken zijn mijn voorhoofd en wangen zo goed als glad. Af en toe een ontsteking maar ik ben zeer tevreden en opgelucht. Ik zou dit product zeker proberen, let wel: je moet geduld hebben en consequent smeren. De nadelen zijn wat mij betreft te verwaarlozen bij de voordelen die je ervan hebt. Ik zou graag een voor- en na foto delen, maar helaas biedt dit platform die mogelijkheid niet.
11-01-2017

Acne/puistjes

Ik ben vanaf mijn 12e al aan t tobben met medicijnen etc. Dit was het laatste redmiddel als het ware. en ben nu 21 ik wou dat ik dit jaren geleden al had geprobeerd ik zweer er voor!!
08-01-2017

Adartrel (ropinirol)

Het werkt heel goed
06-01-2017

Differin (adapaleen)
Acne/puistjes

Ik ben 13 jaar en in de herfstvakantie begonnen met dit product vanwege wat meer puistjes dan normaal. Na 1 week hele droge huid en meer puistjes. Nu werd mij verteld dat dit bijwerkingen waren die na enkele dagen weg zouden trekken. Na 8 weken gebruik een nog droge huid en veel ontstekingen en puisten in het gezicht. Ben hier heel ontevreden over. Had normaal altijd een v[lees meer...]rij vette huid en nu moet ik het insmeren met vaseline iedere avond omdat ik anders niet normaal mijn gezicht kan bewegen. Ook heb ik op mijn voorhoofd veel meer puisten en ontstekingen. Ben nu 1 keer naar de huidtherapheut geweest en sinds een paar dagen aan de pil. Ook gebruik ik nu een zelfgemaakte tonic met appel cider azijn en water en dat gebruik ik sinds 2 dagen voordat ik ga slapen. Dat lijkt al iets te helpen. Hopelijk trekt het met deze maatregelen wel weg maar die differin is echt een rotmiddel. Ben er in aanraking mee gekomen doordat we de dokter hadden gebeld. Wou aan de pil maar moest eerst dit proberen vanwege leeftijd maar wat een rotmiddel is dit zeg.
21-12-2016

Acne/puistjes

In de zomer ben ik begonnen met het slikken van isotretinoine Actavis 10 Mg 2x per dag. Ik was enkel tevreden met de resultaten. Mijn gezicht zag er weer mooi uit en ik kreeg veel complimenten. Alleen de acne op mijn rug en borst waren niet verdwenen en dat vond ik erg vervelend. De arts had toen besloten om mij niet nog eens een recept voor te schrijven. In november heb [lees meer...]ik tog weer isotretinoine voorgeschreven. Maar dit keer was het isotretinoine aurobindo. Ik weet voor zover niet wat het verschil is. Het heeft voor mijn gezicht wel mooie resultaten opgeleverd maar niet als bij de vorige kuur. Op mijn rug en borst is nog niks veranderd. Ik ben nu klaar met de eerste kuur van 20 Mg 1x per dag. 29 december heb ik weer een afspraak en hoop ik dat ik het weer mag herhalen. Ik heb daarnaast wel een aantal bijwerkingen gehad zoals hoofdpijn, droge lippen, droge huid, erge vermoeidheid, duizelig, en opgezette lymfeklieren. Ik ben wel blij met het middel het werkt effectief, nu maar hopen dat ik het mag herhalen en dat mijn acne op mijn borst en rug verdwijnen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1636)
Depressie (1349)
Angst & paniekstoornis (1128)
Hoge bloeddruk (919)
Zenuwpijn (458)
Depressiviteit (448)
Astma (382)
Angststoornis (359)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!