ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

07-12-2019

Benzoylperoxide Hydrogel (benzoylperoxide)
Acne/puistjes

Benzoperoxide Kan je huid voorgoed verminken als je er mee in de zon loopt zonder factor 50 erboven op te smeren! Ik wist enkel dat het kon je kledij en kussensloop bleken... jong en ik deed ook geen research over producten zoals ik nu doe ., Ik heb witte vlekken die nooit meer verdwijen . Heel ontsierend doet je ouder lijken lelijker ., opgelet dus altijd smeren in de z[lees meer...]on je bruint heus niet minder met hoge factor dat wordt enkel maar gedacht! 🙂
06-12-2019

Acne/puistjes

Vanaf mijn 18e begon ik in een keer acne te krijgen. Naar de huisarts geweest, meerdere zalfjes, lotions gekregen daarbij ben ik ook nog bij meerdere huidtherapeuten geweest zoveel producten gekocht. Nou niks werkte, toen heeft de huisarts Doxy voorgeschreven voor 3 maanden, alles was toen weg, maar na het stoppen kwam alles weer terug, dus nog een kuur van 3 maanden en he[lees meer...]t zelfde riedeltje. Uitendelijk bij de dermatoloog geweest, die heeft me isotreteoine voorgeschreven. Ik slik sinds februari 20 mg per dag. Mijn huid is nu helemaal glad en ik moet nog ongeveer een maand door blijven slikken. Het is echt een heftig medicijn. Vermoeidheid, droge lippen, stemmingswisselingen. Mijn acne is nu wel weg maar ik vind de bijwerkingen echt verschrikkelijk. Ik hoop dat mijn acne niet terug komt na het stoppen van deze medicijn. Informeer jezelf goed over de bijwerkingen!
04-12-2019

Doxycycline (doxycyline)
Acne/puistjes

Ik heb al enkele keren Doxycycline geslikt omdat ik dermatitis perioralis heb. Mijn probleem is dat na de kuur van 6 weken komen de puistjes na een maand ongeveer terug. Kan ik Doxycycline langer dan 6 weken gebruiken? Iemand een ervaring?
25-11-2019

Acne/puistjes

Sinds 9 weken aan de isorretione begonnen met 20 mg toen 40 en sinds 4 weken zit ik op 60 mg. Me huid lijkt op moment wat rustiger te worden geen onderhuidse ontstekingen meer. Wel nog veel gesloten comodomen op de kin en die lijken wel niet weg te gaan. Hebben meer mensen hier last ?
23-11-2019

Acne/puistjes

Gebruik Isotretinoine voor acne (vooral) op kaaklijn en wangen. De werking is momenteel goed op mijn rug, alleen op mijn gezicht vind ik het nog tegenvallen (na 3 maanden). Van de arts moet ik gewoon doorgaan met 1dd 60mg. Hopelijk wordt het binnenkort beter..
22-11-2019

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)
Acne/puistjes

Deze pil heeft mijn leven gered!!! Sinds mijn 11e jad/heb ik zeer ernstige acne en was hierdoor vooral op mn 15e zeer depressief. Eindelijk mocht ik op mn 16e aan de diane pil. De acne ging weg en ik voelde me stukke beter! Maar goed ook want ik overwoog destijds serieus om een einde aan mijn leven te maken. Als ik de diane pil niet had gekregen had ik dat zeer waarschijn[lees meer...]lijk ook gedaan. Nu ben ik 44. Ik heb enkele keren geprobeerd te stoppen met de diane (lees: de goedkopere variant), maar de acne kwam in alle hevigheid terug. Een keer moest ik aan de Roacutane omdat de pil alleen het niet aankon. de andere keer heb ik eerst een lichtere pil geprobeerd, geen enkel succes dus in overleg met de huisarts weer terug naar de diane. Toch maar doorslikken dus, dan maar risico op een embolie. Beter dan zwaar depressief en al dood op je 16e!!! Mijn huisarts zegt trouwens: het Grootste risico op een embolie etc heb je als je zwanger bent, dus als ze de diane gaan verbieden, zou er eigenlijk ook niemand meer zwanger mogen worden 🙂 . Uiteraard wel goede voorlichting en alleen voorschrijven bij ernstige gevallen (psychisch en of lichamelijk).
20-11-2019

Acne/puistjes

droge lippen zijn verschrikkelijk voor de rest fantastisch product
16-11-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Acne/puistjes

Ik ben deze pil 4 maanden geleden begonnen met slikken om mijn hormonale acne te verhelpen. Ik ben nu 16 en wilde er graag vanaf. Aan het begin was ik erg misselijk en had ik last van opvliegers maar na een maand ging dit weg. Hierna merkte ik nauwelijks verschil in mijn huid en ik had ook geen last meer van bijwerkingen. De huisarts vertelde mij ook dat ik pas goed result[lees meer...]aat van mijn huid kon zien na 3 maanden. Vanaf maand 2 kwam ik 2 kilo’s aan en had ik elke dag last van een opgezwollen buik. Het begon in de ochtend en was het ergst in de avond. Vanaf toen ging het alleen maar slechter. Ik ben nu ondertussen 6 kilo aangekomen en heb de hele dag een opgezwollen buik. Ik pas de helft van mijn kleren niet meer en ik herken mezelf niet meer. Ik ben altijd heel dun en lang geweest en paste altijd een s in de winkel. Binnen een maand ben ik van een s naar een m gegaan en passen al mijn broeken mij niet meer door de opgezwollen buik. Het enige voordeel en de reden dat ik nog steeds aan deze pil zit is omdat mijn huid is opgeklaard en ik veel minder last van acne heb.
15-11-2019

Acne/puistjes

Op dit moment zo’n 3 maanden bezig met de kuur. Op advies arts begonnen met 30 mg per dag, na een maand was de 10 mg niet leverbaar dus noodgedwongen overgestapt naar de 40 mg per dag. Helaas nog weinig verbetering tov de acne, volgens de arts moet ik blijven volhouden en zal de kuur zeker zijn werk nog gaan doen. De bewerkingen vind ik behoorlijk hoog en ook zeer vervelen[lees meer...]d. Sommige dagen voel ik me extreem somber en vermoeid. Hier had ik hiervoor nooit last van.. Tegen de droge lippen is wel te smeren en ook voor de rest van de huid heb ik een crème gekregen via de arts. Ik hoop dat de kuur alsnog zijn werk gaat doen, want een tweede kuur zie ik niet zitten. Mocht ik hier acne vrij uitkomen is het me het wel allemaal waard geweest. Nog even afwachten dus ..
12-11-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Acne/puistjes

Ik ben op mijn op 16de begonnen aan deze pil (inmiddels ben ik 23). En ik kreeg op 17/18 de enorm last van allemaal bultjes (puistjes) op mijn voorhoofd en rug. In de zomer durfde ik niet eens hemdjes te dragen. En ben ik hier natuurlijk mee naar de dokter gegaan toen heb ik een crème gekregen, dat hielp wel even. Toen heb ik zware tabelletjes gekregen voor acne daar bleef[lees meer...] het een poos van weg. Maar kwam ook weer terug. Ik vergat vaak de pil dus ben overgestapt naar een hormoonstaafje. Toen had ik nergens geen last meer van in het begin. Ik heb het staafje 1,5 jaar gehad, ik was soms 4 weken ongesteld. Nou daar zit niemand op te wachten. Dus het staafje er uit en weer aan de pil. Maar nu heb weer last van puisten. Ik had vroeger nooit geen last van puistjes en nu? Dus ik weer naar de huisarts weer aan een zware kuur en ondertussen naar een huidspecialist, want ik kan niet van de puistjes afblijven waardoor ik littekens en pigmentvlekken kreeg. Ze adviseerde mij onmiddellijk te stoppen met deze zware kuur. En ze zei tegen mij; dat ik eens moest kijken naar de bijwerkingen van mij pil. En daar stond idd - acne en ook licht gele vlekken. Ik ben direct gestopt met de kuur. En ben nu 2 weken gestopt met de pil. En wil kijken hoe het dan gaat. Ik was benieuwd of iemand anders ook acne heeft gekregen door deze pil? Ik had er vroeger nooit geen last van en toen besefte ik mij, toen ik aan de pil begon dat ik er toen last van begon te krijgen. Ik heb hier heel erg mee gezeten namelijk. En gevraagd aan de dokter of het aan mijn pil kon liggen? Maar zijn reactie was nee.
12-11-2019

Erythrocine (erytromycine)
Acne/puistjes

Tijdens zwangerschap deze kuur voorgeschreven van een aantal weken. Met goed resultaat. Acne laaide nog meer op door zwangerschap. Huid werd na een week al rustiger. Geen bijwerkingen gehad. Eerste middel wat echt goed bij mij werkte voor de acne
10-11-2019

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Acne/puistjes

Sinds dat ik met de Yasmin pil begonnen ben zijn mijn pukkeltjes een heel stuk minder en heb ik geen last meer van vettige huid, Ik ben in 1 week 1.5 kilo afgevallen mijn pukkeltjes zijn heel wat minder en over het algemeen is het gewoon een hele fijne pil
09-11-2019

Duratears Z (paraffine/vaseline/wolvet)
Acne/puistjes

het is heeeeel belangrijk om dit NIET dik op te smeren. ik heb dit de 3e dag wat dikker opgesmeerd dan normaal & branden deed het! ik was al bang en aan het twijfelen om het eraf te wassen maar dat heb ik niet gedaan. mijn huid is nu nog droger dan normaal, ik heb uitslag gekregen & mijn huid schilvert. het prikt en trekt enorm. ik moet wel zeggen dat het wel werkt tegen p[lees meer...]uistjes. na 2 dagen werden ze al kleiner dus dat is top alleen jammer van de bijwerkingen.
09-11-2019

03-11-2019

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)
Acne/puistjes

Voordien gebruikte ik de prikpil. Weer overgeschakeld naar Nuvaring wegens acne en gewichttoename buik rego. Direct neerslachtig , hoofdpijn , lusteloos , stemmingswisselingen...tussen in verdrietig en boos, possitieve stemmingen waren er niet. Dus ik stop met Nuvaring en ga me gewoon laten steriliseren en dan bij de dermatoloog iets voor men huid.
01-11-2019

Acne/puistjes

Ik ben nu begonnen aan de 2de kuur. Ik heb 3 jaar geleden ook een kuurtje gehad van 30 mg per dag op een gewicht van 60 kilo. Bijwerkingen droge lippen. Droge branderige huid kleurt ook wat rood het gezicht. Eerste week flinke hoofdpijn gehad en vermoeidheid. Nu ik in week 3 zit wordt dat wat minder. Nu heb ik altijd wel wat droge hoofdhuid gehad en roos maar nu is het zo [lees meer...]extreem met deze kuur dat het lijkt alsof me hoofd in brand staat en de jeuk is verschrikkelijk. Ik heb nu een anti roos shampoo van Vicky gekocht en hopen dat het verlichting geeft. Puistjes trekken wel wat weg en is al bijna niet meer zichtbaar. Kuur slaat sneller aan dan de vorige kuur. Bij de eerste kuur was alles anderhalf jaar weg tot me huid weer erg vet werd en steeds meer puisten terug kwam. Ik hoop dat deze 2de kuur er voor zorgt dat het wel voorgoed weg is. Moet wel zeggen dat je de door de bijwerkingen heen moet bijten want dag branderige gevoel aan de huid en lippen kan je behoorlijk irritatie opleveren. Ik hoop dat ik dit volhou aangezien ik tot juni moet. Ik zal halverwege een update geven.
01-11-2019

31-10-2019

Acne/puistjes

Een van de beste keuzes ooit. Ingrijpende maar effectieve aanpak. Al maanden geen puistjes meer of last van onrustige of vettige huid!! Zeer aan te raden!! Bijwerkingen kunnen vervelend zijn, maar valt mee te leven en behandelen
30-10-2019

Differin (adapaleen)
Acne/puistjes

Ik kreeg differin gel voorgeschreven samen met inderm lotion. Ik gebruikte het op zowel mijn gezicht, hals en rug. Mijn huid werd hier al heel snel ontzettend geïrriteerd van. Zodra ik buiten in de zon was, verbrande mijn huid bijna direct en ontstonden er brandplekken en blaren. Ik merkte na een aantal weken wel dat mijn acne langzaam verbeterde, maar mijn huid zag er n[lees meer...]og slechter uit door alle droge en schrale plekken en deed veel pijn. Na een aantal maanden ben ik gestopt met de inderm en alleen verder gegaan met de differin. Mijn huid bleef slecht, gevoelig en erg pijnlijk. Zodra ik stopte, kwam mijn acne al snel weer in de hoeveelheid waar het mee begon. Uiteindelijk besloten beide te stoppen en over te gaan op een kuur Roaccuntane capsules van de dermatoloog. Hoewel de cremes voor mij onprettig waren, hielp het wel met mijn acne en geloof ik ook dat het de moeite waard is om te proberen, omdat ik genoeg mensen ken waarbij het wel prettig werkt,
30-10-2019

Acne/puistjes

Ik heb al jaren last van heftige acne op zowel mijn gezicht, hals en rug. Ik was al meerdere keren langs de huisarts en apotheek geweest en had onder andere al adapaleen gel, antibiotica en benzylperoxide gekregen. Alle cremes en medicatie werkten onvoldoende, of hadden te veel en onprettige bijwerkingen. Later eindelijk doorverwezen naar de dermatoloog, die mij de opti[lees meer...]e om roaccutaan te slikken aanbood. De eerste maanden heel veel last van vele onprettige bijwerkingen. Ook moest ik maandelijks bloed laten prikken en veel check-ups doen. Na zo'n 4 maanden zag ik eindelijk echt verschil en na 6 maanden was mijn kuur afgelopen. Nu, bijna een jaar na het stoppen van de medicatie. Is mijn acne weer deels terug gekomen. Nooit zo erg als het ooit was, maar zeker aanwezig. Nogmaals langs de dermatoloog gegaan, die mij weer aanbood de kuur opnieuw te doen, weer zo'n 6 maanden lang. Hoewel ik zeker enthousiast was over het resultaat van de medicatie, zal ik deze kuur zeker niet opnieuw starten. De bijwerkingen wegen simpelweg niet op tegen het dubbel starten van de medicatie. Mijn acne is zeker vermindert en op veel plekken helemaal verdwenen, veel beter dan dit zal het voor mij waarschijnlijk niet worden.
21-10-2019

Zoely (estradiol / nomegestrol)
Acne/puistjes

Jaren Zoely gebruikt en ben tevreden. Werkt goed tegen acne. Ik ervaar geen bijwerkingen. Ook geen stemmingswisselingen of vreetbuien. Eerder huismerken microgynon gebruikt en daar kreeg ik heftige bijwerkingen van.
19-10-2019

Acne/puistjes

Na allerlei middelen gebruikt te hebben als inderm, doxycycline, benzo, en heel veel pilletjes van de tuinen, heb ik uiteindelijk bij de huisarts om een doorverwijzing naar de dermatoloog gevraagd. Ik heb dit medicijn 10 maanden gebruikt. Eerste maand 20 mg om te wennen en hierna overgegaan op 30 mg. Ik ben 1.75 en weeg 68 kg. Aan het begin van de kuur een (niet al te erg[lees meer...]e) break-out ervaren. Hierna ging het steeds beter. Gebruikte wel nog foundation als ik de deur uitging, dit mocht wel van de dermatoloog maar er is sneller verbetering als je geen make-up draagt. Na een maand of 5 dan ook acne vrij, af en toe nog een klein puistje. Mee-eters op bv neus en kin zijn wel gebleven. Ik ben nu net gestopt, ik hoop dat de structuur van mijn huid nog wel wat veranderd, hij is nog wat een de droge kant en er zit veel roodheid in. De bijwerkingen heb ik als wisselend ervaren; de ene maand had ik er meer last van dan de andere maand. Droge lippen bleven altijd wel. Ook last gehad van gescheurde mondhoeken, snel wondjes/krasjes op je hele lijf, een wat somber gevoel, duizeligheid, drogere ogen, en een droge huid, zeer droge neus waardoor korstvorming. Probeer geen puistjes of mee-eters uit te knijpen als je dit medicijn gebruikt, want de hele huid daarom heen barstte bij mij open.Hierdoor regelmatig korstjes op mijn gezicht gehad. Al met al vond ik de bijwerkingen wel te doen. Ik had het meeste moeite met het aanpassen van mijn levensstijl en minder alcohol te drinken. Ik heb hier en daar wel een feestje gehad met wat (teveel) drank, en hierdoor stegen mijn leverwaarden. De dermatoloog verwacht dat dit weer normaliseert nu ik gestopt ben met de medicatie. Tijdens de kuur ben ik gestopt met de anticonceptiepil, dit bracht geen veranderingen op mijn huid. In de zomervakantie veel in de zon gelegen, goed smeren met factor 50 ging prima, niet verbrand. Ook nog een aantal keer onder de zonnebank gegaan; dit wordt afgeraden maar mijn huid verbrand niet snel en zo ook niet onder de zonnebank. Kwa gezichtsverzorging gebruikte ik de dag./nachtcreme van la poche ray. Zij hebben een speciale lijn voor de uitgedroogde huid door medicatie. De gezichtswash van dezelfde lijn beviel mij minder, mijn huid werd daar heel droog van. Om mijn lippen vettig te houden was purol mijn grootste vriend. Ik ben uiteindelijk blij dat ik deze kuur gedaan heb, mijn huid is super glad en heeft het resultaat wat ik wilde. Ik ben blij dat ik niet meer zelf opzoek hoef naar middeltjes om mijn huid onder controle te krijgen. Wanneer deze middeltjes bij jou ook niet werken, zal ik willen adviseren om ook roaccutane te overwegen. Als je bang bent voor de bijwerkingen kan je bv op een lage dosis worden ingesteld (de kuur duurt dan wel langer). Ik zelf had niet meer dan 30 mg per dag willen gebruiken, ik vond de bijwerkingen zo net hanteerbaar. Succes!
18-10-2019

Acne/puistjes

Ik ben sinds vandaag gestart met me 2de roa kuur. Ik heb deze eerder gehad toen ik 26 jaar was. Ik voelde me vreselijk met die puistjes steeds in me gezicht en opmaken was voor mij ook geen pretje want leek zelfs erger te worden er van. Ik wilde dus heel graag deze optie gebruiken. Me vorige kuur heb Ik 9 maanden geslikt en alles was verdwenen. Het bleef anderhalf jaar we[lees meer...]g en toen begon ik langzaam weer wat kleine puistjes te krijgen. Alleen dit keer kreeg ik het minder erg als in begin. Ik hoop dat deze 2de kuur er voor zorgt dat niet meer terug komt. De bijwerkingen zijn even doorbijten maar ik voelde me wel stuk zekerder toen alles was was er door. Dus ben benieuwd naar dit eindresultaat
15-10-2019

Orgametril (lynestrenol)
Acne/puistjes

Ik nam deze tabletten voor het uitstellen van mijn menstruatie i.v.m een vakantie. Ondanks dat ik deze innam precies volgens de instructies heeft het totaal geen effect gehad op het uitstellen van mijn menstruatie. Ik kreeg ook puistjes op mijn gezicht.
06-10-2019

Acne/puistjes

Na de hele cycles te hebben doorlopen gaf mijn dokter als laatste optie doxycycline. Dit middel heb ik 3 maanden gebruikt, mijn huid werd droog en mijn puistjes werden in eerste instantie minder. Richting het einde van de kuur kwamen de puistjes weer terug en toen ik gestopt was werd het zelfs erger dan normaal. Ik kwam terecht bij de dermatoloog en die schreef mij isotret[lees meer...]inoïne voor. Ik gebruik het middel nu 2,5 week 20 mg per dag. In eerste instantie werden mijn puistjes een stuk erger. Nu begint het langzaam te verminderen maar door de droge huid blijven de wondjes lang zitten voor deze wegtrekken(als iemand tips heeft over wat de wondjes sneller heelt hoor ik het graag!). Ik wist dat het langer zou duren voor het middel effect zou hebben en dat de kans groot was dat het in eerste instantie erger zou worden. Ik hoop dat het van nu af aan gaat verbeteren en dat het uiteindelijk weg zal gaan.
05-10-2019

25-09-2019

Doxycycline (doxycyline)
Acne/puistjes

Ik had al 4 jaar last van puisten op mijn kin. Vooral daar. Hele grote dikke het zat eruit alsof ik ergens allergisch voor was. Toen ik 18 was werd ik het echt zat. Na veel zalfjes, crèmes te hebben gebruikt. Niks hielp. Toen ben ik naar de dokter gegaan. Ik kreeg eerst antibiotica zalf. Dat hielp gelijk. Maar zodra ik stopte kwamen de puisten weer terug. Ik ben weer ter[lees meer...]ug gegaan naar de dokter en ik kreeg antibiotica kuur. Die hielpen super goed. Mijn kin werd rustig sinds jaren! Super blij mee. Alleen als de pillen op zijn of ik een paar dagen de pil niet neem de puisten komen gelijk terug. Nu gelukkig doorverwijzing dermatoloog. Maar de antibiotica hielp in ieder geval al goed
25-09-2019

Acne/puistjes

Nu 3 weken bezig, al enorm verschil. Puistjes, meeeters en poriën worden minder / kleiner. Slaap ook zeer goed door de pillen, veel vaster. Enkele bijwerking dat je zeer droge lippen krijgt. Heel tevreden. Van al die geruchten dat je stemmingswisselingen krijgt, merk ik echt niets. Was ik maar eerder begonnen!
21-09-2019

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)
Acne/puistjes

Ik had een koper spiraal genomen omdat ik anticonceptie zocht zonder hormonen vanwege mijn acne. Op mijn 21e heb ik daarom een spiraal laten plaatsen en dit is helemaal goed gegaan. Ik had een normale cyclus en geen pijnlijke of zware menstruaties. Tot ik 3,5 jaar later geconfronteerd werd met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik ben met spoed opgenomen in het zieken[lees meer...]huis en er zat niets anders op dan een kijkoperatie. Hierbij hebben ze één van de eileiders verwijderd. De ervaring was verschrikkelijk en de gevolgen zijn enorm... Achteraf zou ik NOOIT maar dan ook NOOIT meer een spiraal nemen. En mocht je er dan toch één willen neem dan een spiraal met hormonen zodat de kans op zwangerschap nog kleiner is. Desondanks zou ik de spiraal 100000 x afraden. Nu kom ik er pas achter hoe vaak het voorkomt dat vrouwen met een spiraal toch zwanger worden!
20-09-2019

Acne/puistjes

Na het hele acnebehandelcircuit te hebben doorlopen kwam ik eindelijk uit bij isotretinoïne, ook wel roaccutane genoemd. In het begin was ik enorm bang voor alle bijwerkingen. Mijn acne bestond dan niet uit extreme puisten of dat mijn gezicht helemaal onderzat, maar het was wel hardnekkig. Ik had vooral last van onderhuidse, pijnlijke ontstekingen. Dit zorgde voor een extr[lees meer...]eme daling in mijn zelfvertrouwen, waardoor ik dagen de deur niet uit durfde te gaan. Ik ben toen de eerste maand gestart met 20mg. Het ging heel erg goed. Ik had dan wel droge lippen en een beetje een droge huid, maar binnen 2 weken was mijn huid bijna acne vrij. Toen ik met mijn tweede maand startte werd de dosis verhoogd naar 30mg. Mijn acne kwam ineens weer terug en ik kon wel janken. Helaas moet je bij dit medicijn nu eenmaal volhardend zijn. Na de 2de maand begon mijn acne langzaam minder te worden en rond de 4,5 maand was mijn acne helemaal weg. Ik heb toen nog 1,5 maand de medicatie geslikt en ben toen gestopt. Ik heb de resterende 5 maanden op 30mg gezeten. Al met al kijk ik heel positief erop terug, want het heeft mij ECHT geholpen. Ik heb nergens meer een puistje. Toch zijn de bijwerkingen zeer vervelend. Om de 20 min vaseline smeren, een kapotte neus, droge huid, vermoeid, prikkelbaar en zeer somber. Uiteindelijk sla je je hier wel doorheen, maar makkelijk is het niet. Wel zijn de bijwerkingen voor iedereen anders. Verder nog wat tips: louis widmer creme zonder parfum - ik had nooit last van schilfers. Mijn huid bleef gehydrateerd en ik kon gewoon make up dragen. Verder zou ik vaseline aanraden de echte dan wel, geen labello. Mocht je beginnen met deze kuur of er aan begonnen zijn, succes! De aanhouder wint.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2224)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1679)
Hoge bloeddruk (1279)
Acne/puistjes (891)