ISO 27001

ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Terbinafine tabletten 1 3
Ketoconazol (huid) 1 1
Spironolacton 1 5
Hydrocobamine 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

20-04-2018

Acne/puistjes

Normaal gesproken schrijf ik geen reviews, maar zelf heb ik veel aan de reviews van andere gehad. Ik heb dit medicijn tegen acne gebruikt. ik had lange tijd af en toe last van een puistje. Op mijn 23ste liet ik mijn spiraal liet verwijderen en er opeens acne begon te ontstaan. In eerste instantie heb ik een half jaar lang geprobeerd dit met de dianapil weg te krijgen, maar[lees meer...] het werd alleen maar erger. Samen met mijn huisarts heb ik besloten aan de isotretinoine te gaan omdat ik in het verleden al eens antibiotica had geprobeerd zonder resultaat. Ik las op deze site dat iedereen ongeveer de eerste 1 a 2 maanden verergering kreeg. Helaas duurde het bij mij 5(!) maanden waarin mijn huid zo verschrikkelijk zeer deed en jeukte en op één groot maanlandschap leek. Mijn huisarts had niet eerder meegemaakt dat het zo lang duurde voordat de acne wegtrok. ook ik begon ondertussen de hoop te verliezen dat ik ooit nog zonder acne zou zijn. na een bezoek aan de dermatoloog kreeg ik ook treclinac voor ernaast en na vijf maanden wachten begon het langzaam weg te trekken. nu na 8 maanden ben ik helemaal acne vrij!! ik moet nog één maand slikken. de bijwerkingen zijn wel heftig. Ik heb last gehad van zeer droge lippen, droge ogen, een zeer dunne huid die bij ieder scherp randje opensprong (dit kan ook deels door de winter te maken hebben), nu in de zomer verbrand ik heel snel. Ik had ook last van zware gedachten in het begin, maar dit kan ook komen door de zeer grote hoeveelheid acne die alleen maar verergerde. Ik hoop dat het wegblijft en dat ik niet voor een tweede kuur hoef, omdat ik weer bang ben voor een gigantische acne uitbraak. ik wilde dit verhaal delen zodat ook mensen die een 'langere' acneuitbraak dan 1 a 2 maanden de hoop niet verliezen en door blijven slikken.

Erytromycine (erytromycine)
Acne/puistjes

Ik heb AB gekregen om mijn acne te behandelen. Van de vorige AB kuur kreeg ik erge last van mijn darmen (Weet even niet meer welke kuur ik toen had). De dokter heeft deze voorgeschreven voor 15 dagen om te kijken hoe het gaat. Ik ben dinsdag (17 april) begonnen met de kuur. (Het is nu de nacht van woensdag 18 april op donderdag 19 april) Toen heb ik alleen maar die van sav[lees meer...]onds ingenomen. En dag erna 2 zoals het moest. Sinds die tijd last van een opgeblazen ongemakkelijk gevoel in mijn maag/darmen. Ik heb dit wel vaker dus weet niet of het hierdoor komt. Maar vind het gek dat het nu constant is. Sinds een uur geleden heb ik een licht gevoel in mijn hoofd, nog steeds de maag/darmklachten, een slap gevoel, niet kunnen slapen en lichte hyperventilatie. Telkens als ik bijna in slaap val schrik ik wakker en ben echt enorm moe. Geen idee of ik nog door ga met dit medicijn. Ik wil graag na 14 jaar van mijn acne af maar om dit elke dag te hebben vind ik niks.

Acne/puistjes

Van de één op de andere dag had ik wat pukkeltjes bij mijn mondhoek (koortslipachtig, maar was het niet. Daarna schoof het probleem elders in mijn gezicht en voor ik het wist had ik het in mijn hele gezicht. Ik ben 45 jaar en nooit van mijn leven met puistjes of acne te maken gehad. Mijn gezicht was dan ook altijd gaaf en geen vlek niks. Maar sinds 4 maanden wil ik niet ee[lees meer...]ns meer in de spiegel kijken, want ik herken mezelf niet eens meer terug. Na 3 keer bezoek te hebben gebracht aan de huisarts, ben ik doorverwerzen naar de dermatoloog. Ook daar een kuur van 6 weken gekregen en ipv beter werd het slechter, mijn gezicht was een slagveld. 3 weken geleden heb ik Isotretinoine voorgeschreven van de specialist en heb ik sindsdien onderhuidse ontstekingen die zo pijn doen en zitten er 5 a 6 dagen. Als ik denk dat ik resultaat zie, word ik de volgende wakker met weer een onderhuidse puist en dan zakt wederom de moed in mijn schoenen, want wanneer moet het dan gaan werken? Zelf heb ik GEEN bijwerkingen die door de meeste genoemd worden en dan vraag ik me af of dit wel de juiste middel is voor mij. Nu moet ik volgende week terug naar de specialist, want dan heb ik een maand geslikt en ja wat is wijsheid, doorgaan of stoppen want ik zie geen verbetering!!! Want ja laten we eerlijk zijn, het is troep wat je lichaam naar binnen krijg en ik weeg maar 47 kg en vraag ik me af hoeveel ik kan verdragen. Voor degene bij wie het wel helpt, fijn voor jullie dat het werkt. Ik zal me zeker weer melden als het bij mij ook het geval is, want ik kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt (tenminste ik wel:-() Met vriendelijke groet, Gina

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Acne/puistjes

Na jaren de diane pil te hebben geslikt was ik het zat, ik hield veel vocht vast en me borsten waren enorm dus na grondig onderzoek op internet besloot ik voor de Yasmin te gaan. Ik heb hem 6 maanden geslikt, ik werd slanker en me borsten waren een cupmaat kleiner geworden maar mijn huid daarentegen werd alleen maar erger met acne. Het begon met allemaal kleine bultjes daa[lees meer...]rna kwamen steeds meer onderhuidse puisten tot dat ik helemaal onderzat. Na de bijsluiter eens goed te hebben bestudeerd zag ik dat 1 op de 100 vrouwen bijwerking van acne kon krijgen. ik ben accuut ermee gestopt en naar de diane weer teruggegaan helaas is het vocht en de borstmaat ook weer bijgekomen.
17-04-2018

Acne/puistjes

Begonnen met isotretinoine. ik zit op dit moment in week 4. De meest vervelende bijwerking vind ik de stemmingswisselingen. het is niet altijd hevig, maar soms wordt ik er helemaal gek van. Verder is labello je beste vriend. Het is wel een heftig middel. Maar ik hoop zo dat het werkt. Ik ben er iig positief over!
16-04-2018

Acne/puistjes

Na 10 jaar lang zo'n beetje alle zalfjes en een orale antibiotica kuur geprobeerd te hebben zonder ook maar enig effect, eind vorig jaar toch de stap genomen dit middel te slikken. Het duurde vrij lang voor ik echt effect begon te merken, maar na 4 maanden was ik binnen korte tijd helemaal acne-vrij! Ik had het mild op mijn gezicht, zat niet helemaal onder maar had regelma[lees meer...]tig grote onderhuidse ontstekingen. Daarnaast zaten mijn rug en borst helemaal onder de puistjes. Ik ben zeer tevreden over het resultaat en neem de bijwerkingen dan ook voor lief, al zijn deze af en toe wel vervelend. Ik ben snel moe, mijn spieren zijn stijf, neus en lippen zeer droog en soms krijg ik huiduitslag op mijn armen.
15-04-2018

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

Acne op mijn rug en voorhoofd is minder geworden maar na 3 weken gebruik van dit medicijn, kreeg ik overal huiduitslag en veel jeuk, daarnaast ook pijn aan mijn polsen. De bijwerkingen zijn dus niet zo prettig.
14-04-2018

Acne/puistjes

Hoi Ik ben nu 2 dagen bezig met het innemen van roaccutane 20mg oer dag. Nu is het zo dat ik best wel jeuk heb, maar ook een branderige gevoel heb bij het plasssn, mijn vagina die ook branderig aanvoelt. Is dit normaal??? Of moet ik de arts raadplegen? (Ik heb bij beoordeling wat moeten invullen, in verband met dat ik maar 2 dagen bezig ben) Alvast bedankt.
10-04-2018

Acne/puistjes

Vreselijke medicatie ! Ik heb achteraf zo enorm veel spijt gehad dat ik er ooit aan ben begonnen. Mijn acné is niet veel of groot, maar hardnekkig. Het gaat moeilijk weg, dus als laatst optie kreeg ik dit van de dermatoloog. Normaliter heb ik zelden last van bijwerkingen, maar dit is echt een paardenmiddel ! Ik ging overmatig transpireren, ik kreeg rare gedachtes, ik voel[lees meer...]de me onbekend in mijn eigen lichaam (depersonalisatie), ik had 10 dagenlang diarree, kreeg last van extreme droge ogen. En het erge is dat een aantal klachten zijn gebleven, na twee jaar nog steeds ! Dus ik ben na 10 dagen al gestopt. Want ik had niet willen weten wat er na maanden gebruik was gebeurd.. De medicatie is allang al uit mijn lichaam maar ik heb er helaas wel klachten aan overgehouden. Normaal gesproken heb ik nooit last van bijwerkingen, ik heb hele zware medicatie gebruikt, ook toen ik in het ziekenhuis lag. Maar dit is niet te vergelijken. Echt pure troep wat je in je lichaam stopt zelfs opiaten zijn hierbij vergeleken NIKS ! Dus mijn advies, zoek naar andere oplossingen. Meer natuurlijke oplossingen of iets bij de schoonheidsspecialiste, want dit medicijn heeft meer nadelen dan voordelen.
08-04-2018

Acne/puistjes

Alles acne is weg maar de bijwerkingen zijn echt erg. Achteraf zou ik het nooit gedaan hebben als ik wist wat voor bijwerkingen ik 7 maanden mee rond zou lopen. Maar het was het waard.
31-03-2018

Zineryt (erytromycine cutaan)
Acne/puistjes

Als ik eerder met Zineryt was begonnen had ik veel geld en littekens bespaard. Na een maand het gebruikt te hebben is de acne verdwennen en nooit meer terug gekomen. Een echte aanrader
28-03-2018

Differin (adapaleen)
Acne/puistjes

Ik gebruik dit product nu 1 week en het begon eerst heel erg te branden en mijn huid werd erg droog daarna begonnen de puistjes langzaam maar zeker te verwijden. Dit vond ik opmerkelijk aangezien de huisarts mij vertelde dat het pas na 4 weken effect zou hebben. Dus de mensen die na 1 week opgeven blijf nog even doorgaan en hopelijk gaat het branderige gevoel ook weg.
25-03-2018

Differin (adapaleen)
Acne/puistjes

Gebruiksvriendelijk, en ik zie wel degelijk verbetering. Wel heb ik al 2 weken kang voortdurend last van het vervellen van mijn huid en roodheid/droogte. Ik hoopndat dit nog weg gaat trekkken
24-03-2018

Acne/puistjes

Sinds een jaar kreeg ik opeens last van allerlei puistjes op mijn gezicht. Zalfjes van de huisarts werkte niet, dus werd ik doorgestuurd naar de dermatoloog. Toen ben ik begonnen met een antibioticakuur, maar na anderhalve maand zagen we geen tot weinig resultaat. Daarna overgestapt naar Roaccutane 20 mg per dag (ik weeg 61 kg en ben 174 cm). Ik was voorbereid op de bijwer[lees meer...]kingen, maar heb behalve wat droge handen en soms wat droge lippen helemaal nergens last van. Voor mijn handen heb ik zalf voorgeschreven gekregen en voor mijn lippen werkt blistex prima. Over het resultaat ben ik zeer tevreden, na anderhalve maand heb ik helemaal geen last meer van puistjes. Waarschijnlijk moet ik de Roaccutane 6 maanden slikken om te voorkomen dat de puistjes terugkomen. Ik zit nu op twee maanden en voor mij heeft het echt een fantastische uitkomst. De volgende maanden blijf ik 20 mg slikken, wat prettig is aangezien ik daarbij geen bijwerkingen heb. Op naar de laatste maanden!
16-03-2018

Acne/puistjes

Al vanaf jonge leeftijd had ik last van acné. Hiervoor heb ik tal van cremes (voorgeschreven door de huisarts) geprobeerd. Zonder het gewenste resultaat. Ook na meerdere antibiotica kuren bleef mijn acne terug komen. Ik heb aan mijn dermatoloog toen gevraagd of ik aan een roaccutane kuur mocht beginnen. Na bijna 8 maanden zit mijn kuur er nu op. Het resultaat is perfect: m[lees meer...]ijn acne is verdwenen. Dit ging echter niet helemaal zonder slag of stoot. Mijn lippen waren tijdens de kuur erg droog en scheurden vaak. Ook had ik last van uitgescheurde mondhoeken en obstipatie. Mijn gezicht zelf werd niet heel droog. Ik smeerde elke dag een hydraterende creme van ROC wat er denk ik voor zorgde dat mijn gezicht niet volledig uitdroogde. Ik vind roaccutane zeker een uitkomst voor mensen met serieuze acne. De bijwerkingen zijn met cremes en andere medicijnen goed de kop in te drukken.
13-03-2018

Acne/puistjes

Hallo mijn naam is Pim. Ik heb al eerder op deze site mijn verhaal gedaan over roaccutane. Ik heb mijn mening toen vooral gegeven op de hoeveelheid bijwerkingen en het toch niet verwachte verloop van het medicijn. Ik wist dat er een mogelijkheid was dat het de eerste weken erger kon worden, maar na 2 maanden zou er zeker al vooruitgang te zien moeten zijn, volgens de derm[lees meer...]atoloog. Ik heb ik ook netjes, ook al was dit erg moeilijk, op gewacht. Op het moment dat maand 2 voorbij was en ik nog steeds geen verbetering zag, maar het alleen maar zag verergeren, heb ik besloten toch weer terug te gaan naar de dermatoloog. Deze heeft mij ook verteld dat dit zéker niet het verachte patroon was. Hij heeft mij toen de optie gegeven om een kortdurende prednison kuur te geven(5 dagen) om de ontstekingen in het gezicht te doen slinken. In eerste instantie leek me prednison wel meteen een heel erg zwaar middel met veel vervelende bijwerkingen, maar dat was alleen het geval wanneer ik langdurig(minimaal 2 weken) prednison zou moeten gebruiken. Na 1 dag merkte ik al verschil...onstekingen werden minder, kwamen geen nieuwe ontstekingen bij en de pijn werd minder. Na 5 dagen was de kuur op en ben ik i.p.v. 30 mg roaccutane(eerste fase van mijn kuur) per dag, overgestapt naar 20 mg per dag. Ik merkte na 2-3 dagen dat er wéér nieuwe ontstekingen begonnen te vormen. Ik heb toen meteen de dermatoloog opgebeld om te laten weten dat het weer aan het verergeren was. Opnieuw heb ik een 5-daagse prednison kuur gekregen die, net zoals de vorige keer, super werkte...tijdens de 5 daagse kuur...Op het moment dat ik stopte merkte ik na 2 dagen dat er 13 ontstekingen bij waren gekregen (pusontwikkeling). Na weer een bezoek bij de dermatoloog is het besluit gevallen toch te stoppen met de roaccutane, of in ieder geval een break. Dit om alles te recetten en eventueel over 4-5 weken opnieuw te beginnen, met 10mg per dag. Wel heb ik een antibioticum meegekregen die werkt tegen de bacterie, clindamycine. Hopelijk werkt dit middel wel en worden de ontstekingen minder.
11-03-2018

Acne/puistjes

Ik ben net begonnen aan mijn 4e maand. (1e maand 20mg per dag, 2e maand 40 mg per dag, 3e en 4e maand 60 mg per dag) Ik had milde acne en heel veel talg productie. Ik moest elke dag mijn haar wassen, de druppels olie had ik vaak op mn voorhoofd zitten en vooral m'n wangen zaten onder de puisten. Ik heb eerdere voorgeschreven middeltjes geprobeerd tegen mijn acne, maar niks[lees meer...] werkte op lange termijn. Nu na 3 maand isotretinoïne, is m'n huid al bijna helemaal acne vrij! Ook hoef ik mijn haar nog maar 1-2 keer in de week te wassen. Dat is dus echt een fijne bijwerking. Verder heb ik ook erge droge lippen, maar het constant smeren van Blistex MedPlus doet wonderen. Af en toe krijg ik een soort van uitslag op m'n handen en enkels, maar dit gaat ook vaak snel weer weg door het goed in te blijven smeren. De enige bijwerkingen waar ik wel constant veel last van heb zijn: rugpijn, bloedneuzen (meerdere per dag), vermoeidheid en hoofdpijn. Toch is dit het allemaal waard als ik de resultaten tot nu toe zie, en dat zelfs op pas de helft van de kuur!
08-03-2018

Benzoylperoxide Hydrogel (benzoylperoxide)
Acne/puistjes

Werkt bij mij geweldig goed. Voor het slapengaan dun opbrengen. Wel een handdoek over kussen en deken doen, spul geeft nare bleekvlekken. 's Ochtends e goed afwassen.
08-03-2018

Acne/puistjes

Ik ben nu bijna 6 maanden bezig, De eerste 3 maanden waren echt verschrikkelijk. De Acne werd erger, ik kreeg over mn hele lichaam witte uitdroog plekken en had ongelooflijk veel last van mijn rug. Mijn neus was constant uitgedroogd waardoor ik regelmatig een bloedneus kreeg. Ook had ik de ene koortslip na de andere. En niet te vergeten, de chronische dorst.. Over het alg[lees meer...]emeen heb ik deze bijwerkingen nog steeds, maar mijn huid is glad! Ik ben zo gelukkig, ik heb al 11 jaar last van acne, en ik kon me mijn eigen gezicht en rug niet meer zonder inbeelden. Maar ik kom er nu dus de afgelopen 2 maanden achter hoe verdomd mooi mijn huid is. (Op helaas een paar littekens na natuurlijk maar die neem ik voor lief) ik hoef nog iets minder dan een maand en dan mag ik stoppen. Ondanks dat de bijwerkingen heftig (kunnen) zijn, zal ik het iedereen aanraden met acne die al alles hebben geprobeerd.
04-03-2018

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

Ik heb het ook gebruikt, en het heeft geen effect bij mij. Zeer ontevreden! Ik behandel mijn gezicht nu bij carpe clinic in Antwerpen, echt een aanrader!
26-02-2018

Acne/puistjes

isotretinoine . webnode . nl een niet via google vindbare site haal de spaties weg Ik maakte wekelijks foto van het proces en deelde wekelijks mijn ervaringen. Mocht je nog niet je vraag hebben gevonden stel hem dan via het formulier ik probeer hier altijd antwoord op te geven . eind conclusie dit medicijn is het echt waard als je last hebt van heftige acne en niet [lees meer...]meer weet wat je moet doen
26-02-2018

Acne/puistjes

Ik heb wekelijks foto's gemaakt en ervaring bijgehouden op een niet te vinden via google site : isotretinoine . webnode . nl Haal de spaties weg op de link hierboven en je komt op mijn website en je kan alles vinden en zelfs vragen stellen mocht je er op de site niet uitkomen Dit medicijn is het waard als je onder de acne zit en niet meer weet wat je moet doen
24-02-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Acne/puistjes

Ik ben op mijn 16e begonnen met deze pil. Ik slikte daarvoor de Diane pil voor mijn acne maar omdat deze uit de markt gehaald werd, moest ik naar een andere pil overstappen. Mijn huisarts vertelde mij dat de Yasmin pil ook tegen acne werkte dus ik ben naar deze overgestapt. Ik ben erg tevreden en ik heb jaren geen last gehad van acne of andere gekke bijwerkingen. Ik heb ti[lees meer...]jdens mijn menstruatie soms wat hevige buikkrampen en migraine (dit komt deels ook door stress en/of vermoeidheid bij mij) maar deze kan ik onderdrukken met medicijnen. Ongeveer een half jaar geleden ben ik even overgestapt naar Microgynon 20 omdat ik last had van erge vermoeidheid en ik dacht dat dit door de Yasmin pil kwam. Toen ik hiermee was begonnen kreeg ik na 3 maanden hele erge stemmingswisselingen, mijn acne was terug en ik voelde mij erg depressief. Ik had zo'n erge last hiervan dat ik terug ben gegaan naar de oude vertrouwde Yasmin pil, ik ben erg tevreden hiermee en ik kan deze pil zeker aanraden!
21-02-2018

Acne/puistjes

Helaas had ik na mijn pubertijd nog steeds veel last van acne over mijn gehele lijf. De ontstekingen waren meestal niet heel groot, maar het waren er wel heel veel. Mijn hele rug, borst, bovenarmen, gezicht en nek zaten helemaal onder de acne. Ik heb een paar weken gesmeerd met Differin en dat hielp wel, maar daar was gezien de grote oppervlakte geen beginnen aan en ik kon[lees meer...] zelf lastig mijn rug insmeren. Van de dermatoloog heb ik vervolgens isotretinoïne gekregen. Tijdens de eerste kuur ben ik begonnen met 40 Mg per dag . Dat is vervolgens opgehoogd naar 60 Mg. De bijwerkingen werden daardoor een stuk heftiger en ik ben toen weer teruggezet op 40 Mg en uiteindelijk zelfs op 20 Mg per dag. Het middel werkte vrijwel meteen en na een maand of drie was de acne helemaal weg. Ik heb toen nog ongeveer drie maanden doorgeslikt, om aan de juiste cumulatieve dosis te komen. Na een week niet te zijn gestopt, kwamen de eerste puistjes weer opzetten. Ik ben toen teruggegaan naar de dermatoloog en ik heb een tweede kuur gekregen van eerst 30 Mg en later 20 Mg per dag. Dat was geen volledige kuur zoals de eerste keer. Na een maand of zes moest ik verplicht stoppen met het middel, omdat mijn leverwaarden behoorlijk verhoogd waren. De dermatoloog zei ook dat ik waarschijnlijk wel genoeg had gehad voor een tweede kuur. Na een paar weken zonder isotretinoïne waren de leverwaarden gelukkig weer volledig normaal. Nu heb ik nog wel af en toe hier en daar een puistje, maar het is vele malen minder dan voordat ik dit middel gebruikt heb. Het resultaat is voor mij meer dan goed. Hoewel ik dus soms nog een puistje heb, blijft het daartoe beperkt en het is nu, meer dan een half jaar nadat ik gestopt ben, ook niet erger geworden. De bijwerkingen zijn verder wel behoorlijk vervelend. Mijn huid werd heel droog en schilferig, maar dat was op te lossen met vaseline-cetomacrogolcrème. Ook al mijn slijmvliezen werden ontzettend droog, waardoor ik ook zalf in mijn neus moest smeren, mijn lippen elk uur wel moest invetten en mijn ogen een aantal keer per dag moest druppelen. Ik had ook dorst als een paard. Daarnaast had ik zo ongeveer elke dag zonder aanleiding spierpijn in mijn liezen en ook mijn rug deed pijn. Met sporten moest ik rustig aan doen en ik heb het idee dat mijn conditie tijdelijk echt slechter was door het middel. Mijn huid en slijmvliezen zijn nu nog steeds wel droger dan eerst, maar het is een stuk minder erg dan toen ik het middel nog slikte. Gelukkig had ik, hoewel ik wel een angststoornis heb, geen psychiatrische bijwerkingen. De angstklachten werden niet erger na het starten en ze werden ook niet minder na het stoppen. Op mijn stemming heeft het middel ook geen (heel merkbare) invloed gehad. Al met al ben ik best tevreden. De bijwerkingen zijn behoorlijk vervelend, maar gelukkig zijn ze voor het grootste deel tijdelijk. Ik ben niet volledig acnevrij, maar vergeleken met eerst heb ik misschien wel 90%-95% minder ontstekingen. Als ik nu een puistje heb, is dat ook wonderbaarlijk snel, meestal binnen één of twee dagen weer volledig weg.
17-02-2018

Acne/puistjes

Ik ben begonnen met het gebruik van roaccutane op mijn 19de. Voor mijn gebruik van roaccutane heb ik af en toe wel eens last gehad van puistjes. Het ging dan meestal over 1-4 kleine puistjes in mijn gezicht en een aantal mee-eters op mijn rug. Ik wilde heel graag van deze puistjes af omdat ik deze redelijk genant vond. Op het moment dat de dermatoloog met een recept had vo[lees meer...]orgeschreven en ik ben begonnen met de roaccutane zijn in de eerste 2 weken de bijwerkingen beginnen te ontstaan die naarmate 4 weken alleen maar verergerde. In het begin leken de puistjes iets minder te worden en stond er daardoor ook met een positieve blik in. Maar opeens sloeg dit om en zijn er van geen puistje....meer dan 20 puistjes bij gekomen. Het vervelende is dat ze ook niet weg gaan. Ben nu iets meer dan 1.5 maand bezig en hoop wel dat het een klein beetje gaat slinken... Wel heb ik, wanneer er veel ontstekingen aanwezig zijn, gelezen dat ‘zithromax’ eventueel zou kunnen helpen.
17-02-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

10-02-2018

Acne/puistjes

Hallo, ik ben een vrouw van 22 jaar en gebruik nu al 4 maanden roaccutane. Ik slik 1 tablet van 20mg per dag en heb niet de indruk dat mijn acne verminderd, maar eerder erger wordt. Mijn huid is wel iets droger , maar puistjes blijven komen en heb ook allemaal rode vlekken in mijn gezicht... ook mijn lippen zijn droog, maar voor de rest heb ik gelukkig niks van bijwerkinge[lees meer...]n. Wanneer begint dit te werken ? En is het normaal dat mijn acne na 4 maanden nog altijd alleen erger wordt? Alvast bedankt !
07-02-2018

Acne/puistjes

Ik heb sinds mijn 14e last van acne. Maar elk jaar werd het steeds wat erger en erger (waarschijnlijk kwam dit doordat er ook littekens ontstonden in de loop van de jaren waardoor het leek dat het erger werd). Ik had af en toe diepe ontstekingen op mijn kaaklijn, wang en kin. Na vele zalfjes (waaronder benzoylperoxide) te hebben gebruikt, was ik er klaar mee. Door naar de [lees meer...]huisarts te zijn gestapt en mijn probleem omschreven, kon ik een recept krijgen voor dit medicijn (20MG per dag). Ik ben toen ook gelijk begonnen en sinds november 2017 ben ik eindelijk begonnen met dit medicijn. Ik keek er erg naar uit doordat ik vele positieve verhalen erover hoorde, maar ook wat nadelige bijwerkingen.. Ik gebruik dit Roaccutane nu 3 maanden. De eerste maand heb ik alleen erg droge lippen gekregen, maar dit was te verhelpen met Blistex (echt een aanrader!). Ook heb ik in deze maand (en tot nu toe) GEEN uitbarstig gekregen van puistjes, wat ik overigens wel had gelezen op het internet dat dit bij veel personen een bijwerking was. En ten slotte merkte ik trouwens nog geen resultaat. In de tweede maand werd mijn huid droog, niet heel erg maar ik merkte het wel. Door een goede crème te gebruiken was dit geen enkel probleem. Ook merkte ik dat mijn huid dus VEEL minder talg aanmaakte, waardoor ik niet meer zoals eerst met een hele vette huid, aan het eind van de dag, de douche instapte. Erg positief dus! In deze maand (de derde dus) merkte ik nog niet heel erg veel resultaat op mijn gezicht. Ik kreeg wel wat meer bijwerkingen: Ik kreeg vaak toen ik in mijn bed ging liggen, wat last van mij rug. Dit was gelukkig maar een aantal seconden (waarschijnlijk omdat je natuurlijk een andere positie aanneemt als je gaat slapen dan wanneer je rechtop staat. Ook kreeg ik een paar dagen erg veel last van droge handen waar al gauw een soort van eczeem te voorschijn kwam. Ook door hier een goede crème op te smeren, werd dit minder en na een aantal dagen was het weer verdwenen. Op dit moment is het eczeem weer iets terug. Ik heb er gelukkig geen last van doordat het geen pijn doet of wat dan ook, dus dat is erg positief! Ook kreeg ik erg droge ogen, maar dat is niet echt enorm hinderlijk. En gelukkig merkte ik in deze maand resultaat! Ja, eindelijk.. Je moet een beetje geduld hebben maar dan merk je dat het medicijn gaat werken, en dat is enorm fijn. Ik kreeg geen diepe ontstekingen meer en ik liep deze maand met een gezonde huid rond. Af en toe nog een klein puistje maar dat was het dan ook. Wel zie je nog de littekentjes, maar dit gaat na enige tijd ook verdwijnen, en vooral met de zomer in zicht zal dit ook minder opvallen! Dus conclusie: Ik heb zelf gelukkig (nog niet) hele erg bijwerkingen gehad (ook geen stemmingswisselingen trouwens), maar dit verschild denk ik ook per persoon. Ook dat ik al vanaf ongeveer 2 maanden wat resultaat zag, motiveerde mij heel erg! Ik kijk dus erg uit naar de toekomst. Groetjes!! :)
01-02-2018

Tretinoine Crème/Oplossing (tretinoine)
Acne/puistjes

Ik heb een vraag over de tretionine creme, weet niet als ik het goed spel, het heet ook wel vitamina A creme volgensmij. Ik gebruik het producht nu al 3 weken bijna 4. Af en toe heb ik wel nog een dikke vervelende puist maar Me huid is ontzettend verbeterd en veel egaler, alleen vervelt me huid nog wel en is me huid ook best wel rood wat ik nog al vervelend vind. Me huid i[lees meer...]s nu al ongeveer 2 weken rood. Mijn dokter heeft me de creme voor savonds voor geschreven en een antibiotica lotian voor smorgens om te reinigen. Dat prikt wel nog omdat er alcahol in zit. Ik zou graag willen weten als het normaal is dat me huid nu nog zo rood is en wanneer het zal weg trekken, en als ze huid er echt helemaal egaal van wordt. Alvast mega bedankt
29-01-2018

Acne/puistjes

Heftig maar heeft zekers geholpen. In het begin verergerden de wonden, maar na een maand of 4 knapte alles op! Het was een strijd maar nu na 2 jaar nog steeds alles rustig. Zag het eerst niet meer zitten maar blij dat ik doorgezet heb. Het is een supermiddel

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1857)
Depressie (1550)
Angst & paniekstoornis (1333)
Hoge bloeddruk (1061)
ADD (515)
Depressiviteit (491)
Astma (429)
Angststoornis (416)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!