ISO 27001

ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Terbinafine tabletten 1 3
Ketoconazol (huid) 1 1
Spironolacton 1 5
Hydrocobamine 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

09-12-2018

Acne/puistjes

eerste 2 maanden 20mg 1x per dag. dit zorgde al in gematigde vorm voor droge lippen. na 2 maanden overgestapt op 30mg (20+10mg) 1x per dag. Uitdrogende lippen werden nu zéér storend, alsook kreeg ik 5 a 6 keer per maand last van bloedneuzen, Maar de acne is véél verminderd. Bijna 90% weg. Nu is het december (behandeling bijna 6 maanden bezig, nog ongeveer 2 maanden te gaan[lees meer...]) en ik overweeg om de behandeling stop te zetten. extreem last van droge lippen, bijna ondragelijk zonder zalf. verder ook veel wondjes/zweertjes die erg jeuken rond de lippen. Conclusie? Deze pillen enkel gebruiken als allerlaatste middel. Weet dus heel goed waar je aan begint!
05-12-2018

Acne/puistjes

Ik heb dit middel ongeveer 7-9 maanden gebruikt en echt een van de beste keuzes ooit. Ik had al van kinds af aan puistjes maar het werd heel snel echt véel erger, tot ik er echt niet meer uitzag.. wilde niet eens meer het huis uit en makeup maakte het alleen maar erger. Roaccutane werd me toen voorgeschreven door de arts en nu een jaar later is m'n huid prachtig op enkele [lees meer...]littekentjes na. Na een maand zag ik al heel duidelijk verschil en na 7 maanden waren letterlijk alle pukkels weg. Het heeft wel vervelende bijwerkingen, zo was ik vermoeider en moest ik elke maand verplicht een zwangerschapstest doen omdat je echt niet zwanger mag worden met dit middel. Ook waren mijn lippen continu helemaal schraal en moest ik ze om het uur insmeren en dan zagen ze er nog niet uit. Daarnaast wordt alcohol ook afgeraden te gebruiken, je moet dus wel echt overwegen of je dit echt wilt aangaan. Voor mij was het echt een lifesaver en kan het je dus ook echt aanraden bij ernstige acne. Mijn precies dosering weet ik niet meer.
04-12-2018

Acne/puistjes

Heb het zes weken geslikt voor milde acne. Twee weken nadat ik gestopt was kwam het helaas allemaal terug. Ik ga nu weer een kuur van zes weken doen en als dat niet helpt twaalf weken.
03-12-2018

Acne/puistjes

Beste mensen, In kort: Sterk middel met veel bijwerkingen maar vooral heel effectief. Acne word in de eerste weken erger maar neemt daarna snel af en blijft bij meesten ook weg. Vanwege zware belasting van je lever moet je maandelijks langs om bloed te prikken. Achtergrond: Al sinds mijn pubertijd heb ik erge last van acne en onderhuidse ontstekingen op mijn rug. I[lees meer...]k dacht altijd dat mijn acne vanzelf weg zouden gaan, of door extra hygiënisch te zijn. Daarnaast heb ik veel , door huisartsen voorgeschreven, zalfjes gebruikt, maar deze hebben nooit echt goed geholpen. Op mijn 22/23e had ik nog steeds veel last van mijn acne. Ik ben weer naar de huisarts gegaan en die heeft mij uiteindelijk doorverwezen naar een dermatoloog. Het medicijn: Door de dermatoloog kreeg ik 20mg(later 30) tabletten voorgeschreven van isotretinoïne. Ik viel haast flauw van de waterval aan bijwerkingen die er verbonden aan zaten, dat was wel even slikken. Voor mijn kuur moest ik 9 maanden lang isotretinoïne slikken. Dat zou dus 9 maanden lang bijwerkingen betekenen. De belangrijkste bijwerkingen bij mij zijn : Droge lippen, dunne huid, huid verbrand sneller(zon), neerslachtigheid en moeheid. Daarnaast is het medicijn zwaar voor je lever, dat betekend enerzijds dat je geen alcohol kan drinken en anderzijds dat je iedere maand bloed moet laten prikken. Bloed prikken is nodig om te kijken of je lever waarden niet te hoog worden. Bij mij was dat het geval, ik moest van 30mg naar 20 naar 10. Hoewel ik nu 1/3 inneem van wat ik eerst nam zijn de gunstige effecten niet minder, de bijwerkingen wel. De bijwerkingen: LET OP: Je mag dit medicijn niet nemen als je zwanger bent of denkt zwanger te worden tijdens de kuur. -Droge lippen: Als je het medicijn gebruikt is er een grote kans dat je last krijgt van droge lippen. Om ervoor te zorgen dat ze niet telkens barsten smeer ik er wat vaseline op. -Dunne huid: Door het medicijn word bij veel mensen de huid dunner. Ik merk het vooral met sporten of werk, ik haal mijn handen/armen sneller open, zweet meer en de huid is wat gevoeliger. -Huid verbrand sneller: Vanwege de dunne huid verbrand je ook sneller. Ik verbrande vroeger nooit maar sinds het medicijn krijg ik snel last van de zon, smeren met factor 50 helpt. -Neerslachtigheid: Het medicijn kan een drukkende werking hebben op je gemoedstoestand. Toen ik 30 mg slikte merkte ik dat ik dat ik vaker emotioneel werd dan normaal. Nu neem ik 10mg en merk ik geen verschil met vroeger. Als je last hebt van depressieve gedachten dan is het belangrijk dat je dit bespreekt met je arts/dermatoloog. -Vermoeidheid: Ik weet niet of het een officiële bijwerking is maar sinds het gebruik van het medicijn heb ik minder 'fut' om dingen te doen en heb meer slaap nodig. Er zijn meer bijwerkingen van isotretinoïne, maar die zijn bij mij niet opgetreden. Het eind: Ik ben nu 8 maanden verder en het heeft voor mij echt een groot verschil gemaakt. Ik heb nu geen acne of ontstekingen meer. Littekenweefsel dat is ontstaan door de acne is helaas nog zichtbaar. Hoewel de bijwerkingen erg vervelend zijn ben ik over het algemeen erg tevreden over het medicijn.
01-12-2018

Acne/puistjes

Sinds mijn 16e last van acne gehad. Het begon heel rustig met hier en daar een klein puistje maar totaal niet met mijn puistjes bezig op dat moment. Na de middelbare school (zomer naar Universiteit) , werd het erger. Eerst smeerde ik een klein beetje make-up op de puistjes maar dit verergerde het zwaar. Daarna naar de schoonheidsspecialiste geweest waarbij je hele gezicht [lees meer...]uitgeknepen werd (vrij pijnlijk) en je er ook littekens aan kan overhouden. Ook weinig verbetering in mijn periode bij de schoonheidsspecialiste gezien. Tijdens deze periode gebruikte ik benzoylperoxide, alcohol (speciaal in een flesje tegen acne) en verschillende (antibacteriële) smeerseltjes waaronder ook een topic van antibiotica. Dit hielp allemaal weinig tot niets. Na 1.5 jaar dit allemaal geprobeerd te hebben aan de orale antibiotica gegaan + huidtherapeut(3 maanden, doxycycline). Na de 3 maanden was m'n acne flink rustig geworden maar was de acne gewoon nog aanwezig en na het stoppen was het gewoon weer zoals in het begin. Na afgelopen zomer weer een kuur geprobeerd van 3 maanden omdat het weer erger werd maar dit keer hielp het helemaal niks! Veel overleg met m'n vader gehad (huisarts) over roaccutane. Ik was helemaal klaar met m'n acne op mijn 20e levensjaar en dus wou me vader me wel doorverwijzen naar de dermatoloog. Zelf had ik veel twijfels over roaccutane ("breakout", stoornissen, haaruitval etc) . Mijn dermatoloog stelde me gerust dat we laag zouden beginnen in dosering en dat de "initial breakout" eigenlijk onzin is. Bij mij was er ook totaal geen sprake van een uitbraak! Ik denk dat mensen te snel resultaten willen zien en daarom denken dat het erger wordt maar het eigenlijk gewoon hetzelfde blijft. (Dit zie ik ook altijd in de YT filmpjes, wordt niet erger maar mensen vinden van wel). Wel is/was een groot nadeel dat er geen alcohol genuttigd mag worden tijdens de kuur, terwijl ik student bij een studentenvereniging ben. Vrij lastig dus. Daarnaast vertelde mijn dermatoloog dat resultaat pas na 2 maanden kwam dus ging ik er heel nuchter in met weinig verwachtingen. Nu (na 1 maand) is mijn gezicht verschrikkelijk opgeknapt!!! Ik heb nog 3/4 puisten en verder is echt alles weg. Dinsdag heb ik weer een afspraak en gaan we de dosis waarschijnlijk verhogen naar 30 of 40 mg. Met geluk hoef ik maar 4 maanden. Mijn bijwerkingen vallen verder heel erg mee. Hele droge lippen, klein beetje droge huid en volgens mij ook een beetje haaruitval. That's it en geen acne meer!!! Voor de mensen die twijfelen: maak een afspraak met je dermatoloog!! Deze kan je veel beter vertellen over roaccutane dan je huisarts. Succes en als er vragen zijn hoor ik het graag!
28-11-2018

Acne/puistjes

Beste mensen, ik ben vandaag begonnen met isotretinoine, in het begin de eerste 4 weken dus kunnen klachten erger worden , nu vraag ik me af dat echt zo is of bij iedere persoon is anders ? Alvast bedankt!
16-11-2018

Acne/puistjes

WAUW! Ik ben 25 jaar en kreeg acne vanaf mijn 17de. Ik had verschillende dingen waarvan slakkengel en teatrea maskers het beste werkten. Ik had het min of meer ook geaccepteerd dat acne bij mij hoorde. Zolang het niet verschrikkelijk was had ik mij er maar bij neergelegd. Maar uiteindelijk droogte mijn huid zo erg op, dat ik toch maar eens besloot om naar de huisarts te ga[lees meer...]an. Ik kreeg Doxyxyxline Aurobindo Disper 100mg voorgeschreven. Na twee weken zag ik DUIDELIJK ZICHTBAAR resultaat! Al mijn puistjes verdwenen. Ik heb nu alleen littekens die nog moeten genezen en kleine 'gaatjes' (door acne) die nu meer opvallen. Ik had dit echt nooit durven dromen. Ik slik het nog drie weken want ik had een 5 weken kuur gekregen. Daarna zal ik langs de huisarts gaan om het resultaat te bespreken. Ik deel mijn ervaring over producten nooit op het internet, maar ik ben zo verbaasd over hoe simpel en snel dit middel heeft gewerkt bij mij..! Misschien heeft iemand anders iets hieraan!! IK ZOU HET ZEKER PROBEREN!!!!! :P Ik ben dankbaar op mijn blote knieën.
12-11-2018

Acne/puistjes

Elke dag was ik onzeker over mijn huid, het deed vooral veel pijn en voelde mijn acne zitten. Ik ben voor de zoveeeeelste keer naar de huisarts/dermatoloog geweest. Ik kreeg medicijnen, ging met het gevoel erin van “dit zal wel weer troep zijn”. Toch heb ik het geprobeerd. En tot op de dag van vandaag geen spijt van mijn keuze, ja het zijn zware medicijnen. Ik kreeg e[lees meer...]r stemmingswisselingen van, maar je word zo goed begeleid tijdens de periode dat je de medicijnen gebruikt. Mijn huid is egaal & heb geen littekens overgehouden. Ik kon na jaren van knijpen pulleken aan mijn huid. Van mijn huid afblijven. Geen puistjes meer & een grote glimlach op mijn gezicht! Ik raad iedereen het medicijn aan wanneer je er voor in aanmerking komt. Ik heb een foto gemaakt voordat ik begon aan mijn medicijnen. Voor wanneer ik dacht “waarom doe ik dit” keek ik naar mijn foto en wist ik het weer. Ik heb nu ook en na foto en het is een wereld van verschil!
09-11-2018

Acne/puistjes

Ik heb wekelijks foto's gemaakt en ervaring bijgehouden op een niet te vinden via google website : isotretinoine. (..). Dit medicijn is het waard als je onder de acne zit en niet meer weet wat je moet doen.
08-11-2018

Acne/puistjes

Rond mijn 22ste kreeg ik erg last van acne in mijn gezicht. Tijdens mijn pubertijd had ik er niet bijzonder veel last van. Toen ik 25 was besloot ik dat het genoeg was, en ben ik via de dermatoloog naar dit medicijn gewezen. De eerste twee maanden (20 mg) werd de acne iets minder heftig, maar het bleef komen. Na 3-4 maanden heb ik om verhoging van de dosis gevraagd, ik kon[lees meer...] vanaf toen 30 mg slikken. Dit heb ik gevraagd omdat ik er nog steeds veel last van had. Toen werd het beter, ik kreeg nauwelijks nieuwe puistjes, alleen had ik nog roodheid en of littekens overgehouden aan de afgelopen jaren. Na 6-7 maanden ben ik van 30 mg naar 20 mg gegaan, het ging echt super. Ik schaamde mij niet meer voor mijn huid, het zag er weer normaal uit. Nu, 11 maanden na mijn start, bouw ik af met 10 mg. Mijn huid straalt weer. Hoewel de restjes nog licht te zien zijn, ben ik enorm blij, een beter resultaat had ik niet kunnen wensen. De bijwerkingen vielen mij erg mee. Natuurlijk had ik zeer droge lippen en droge ogen, dat is geen pretje. Maar dit is het voor mij zeker waard geweest. Ik heb spijt dat ik het niet eerder gedaan heb en dat ik te lang heb aangerommeld met cremes, kuren, zalfjes etc.
07-11-2018

Acne/puistjes

Ik ben nu twee maanden bezig met dit medicijn en mijn acne is alleen maar erger geworden ik ben zo hopeloos!!! Hebben jullie hier ervaring mee is dit normaal??
03-11-2018

Acid A Vit (tretinoine)
Acne/puistjes

Na het stoppen met de pil toen ik achter in de dertig was, kwam mijn acne in volle hevigheid terug. Ik gebruikte al een tijdje Clindamycine, maar dit hielp niet voldoende. De onderhuidse acne (cystes) bleven komen. Tretinoine zalf had ik al eerder gekregen van de huisarts, maar in het begin gebruikte ik deze verkeerd (lees: iedere avond een dikke laag erop smeren), waard[lees meer...]oor ik enorm last van mijn huid kreeg. Deze keer heb ik het rustiger aangepakt: ik gebruik de creme twee keer per week, heel dun (niet meer dan een erwtje voor mijn hele gezicht), en smeer er dan na een half uur een goede vochtinbrengende, neutrale nachtreme overheen. Ik gebruik hiervoor Effaclar H van La Roche Posay. Topspul! In de ochtend gebruik ik Cetaphil creme. Deze is iets vetter, maar trekt wel snel in, en zorgt dat de schilfers niet zichtbaar zijn. Je huid wordt wat droger van deze creme, maar het effect is prachtig. Ik kan het bijna niet geloven. Na een paar weken gebruik lijkt het wel of mijn talgklieren er voorgoed mee opgehouden zijn. Geen glimgezicht meer, en mijn make-up blijft de hele dag zitten zonder dat ik deze hoef bij te werken! En het belangrijkste: er is geen pukkeltje meer te zien op mijn gezicht. De huid van mijn gezicht lijkt ook een stuk strakker te zijn, en littekentjes zijn minder zichtbaar. Ik ben heel erg blij met dit effect, en kan deze creme iedereen aanraden. Het is echter wel belangrijk dat je de creme met mate, en op de voorgeschreven manier gebruikt, anders kan het averechts werken!
26-10-2018

Acne/puistjes

Nooit meer zal ik roccutane gebruiken, heb het 3 weken gebruik en 7 dagen in het ziekenhuis gelegen door een infectie wat is gekomen in de kapotte slijmvliezen in me mond.
23-10-2018

Acne/puistjes

Het is al even geleden dat ik dit middel slikte tegen acne. Veel geprobeerd van zalfjes van de huisarts, tot tabletten en anti-biotica. Ik moest regelmatig bloed laten prikken en kreeg erg droge lippen van dit middel die steeds stuk gingen. Echter, de werking van dit medicijn was goed. Eindelijk, na veel geprobeerd te hebben, verdween de acne en kreeg ik opmerking uit de o[lees meer...]mgeving dat het minder werd. Het is een middel waar je geduld en discipline voor nodig moet hebben, maar bij mij heeft het goed geholpen.
12-10-2018

Acid A Vit (tretinoine)

Top spul.
11-10-2018

Acne/puistjes

Ik ben begonnen met 20 mg. Hierdoor droogde mijn huid en lippen etc. helemaal uit. Wat resulteerde in krentenbaard, doordat mijn huid open sprong. Na 4 maanden heeft mijn dermatoloog het verminderd naar 10 mg. Nu geen terugkerende krentenbaard meer. Droge huid en droge lippen wel gebleven, maar in veel mindere mate. Mijn huid ziet er piekfijn uit, geen (onderhuidse)[lees meer...] acne meer te bekennen.
10-10-2018

Acne/puistjes

Vier jaar geleden ben ik op 19 jarige leeftijd voor het eerst gestart met Roaccutane vanwege mijn acne die maar niet minder werd. Na verschillende huidbehandelingen, antibioticakuren en crèmes was ik er klaar mee en was volgens mijn dermatoloog het enige wat we nog konden proberen Roaccutane. Na al de horrorverhalen die ik gehoord had over dit medicijn, was ik wel wat bang[lees meer...] maar besloot het toch te proberen. Ik heb dit toen in totaal 8 maanden geslikt en ik moet zeggen: wauw, wat een resultaat! De eerste weken werd mijn acne een stuk erger maar daarna werd het snel minder. Na 6 maanden was mijn huid volledig glad, zelfs op mijn rug en borst was geen puistje of mee-eter meer te bekennen. De bijwerkingen zijn mij alles meegevallen. Buiten de gewoonlijke jeuk, droge mond, neus en ogen en een schilferige huid, heb ik alleen wat last gehad van lichte gewrichtspijn in mijn polsen maar dit is nooit echt een probleem geweest voor mij. Je huid goed insmeren met vette crèmes verhelpt de meeste klachten. Daarnaast werd mijn haar niet snel meer vet, terwijl dit eerst wel het geval was. Ook een positieve bijwerking voor mij dus. Nadat ik gestopt ben met de eerste behandeling, is het een hele tijd goed gegaan. Ik denk dat ik in totaal 2,5 jaar geheel acne vrij ben geweest, maar daarna kwamen er weer wat lichte pukkeltjes en mee-eters en dit werden er steeds meer. Het is nooit meer zo erg geworden als voor de eerste behandeling, maar om te voorkomen dat dat wel zou gebeuren ben ik nu, 4 jaar later, 1 week begonnen aan mijn tweede Roaccutane kuur. Na een paar dagen had ik meteen al jeuk over mijn hele lichaam, prikkende ogen en een schilferige huid. Maar ach, ik heb het er voor over. Ik hoop dat deze blijvend effect heeft en ik voor altijd een mooie, gladde huid zal hebben.
02-10-2018

Acne/puistjes

Ik heb al een jaar lang last van extreem veel acne op mijn kin, kan vaak niet over straat met mijn gezicht. Alle antibioticakuren heb ik gekregen, werd er eigenlijk alleen maar erger van na de kuur. Toen een stootkuur prednison gehad, heeft ook niet geholpen. Nu als allerlaatste redmiddel roaccutane. Qua bijwerkingen heb ik eigenlijk alles wat er in de bijsluiter staat. Ma[lees meer...]ar het droogt de huid heel erg uit, waardoor ik bijna geen acne meer op mijn kin heb. Alleen het zorgt dat het ook op de rest van je lichaam uitdroogt, waardoor je echt veel ruwe plekken hebt en eczeem nu op mijn handen. Ik slik 30mg per dag.
01-10-2018

Fluticason neusspray (fluticason)
Acne/puistjes

Behoorlijk huiduitslag op borst en rug. Enorme hartkloppingen en moe / duf
21-09-2018

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)
Acne/puistjes

Ik ben sinds mijn 15e aan de anticonceptie. Eerst de prikpil (mee gestopt wegens non-stop ongesteld zijn gedurende 6 maanden), toen de yasmin (mee gestopt wegens doorbraakbloedingen), toen de stediril 30 (mee gestopt wegens doorbraakbloedingen), toen de Nuvaring (mee gestopt wegens hoge kosten), toen de merkloze microgynon 30 (mee gestopr wegens puistjes en doorbraakbloedi[lees meer...]ngen). En dan nu eindelijk aan de Microgynon 50. Het was in het begin even wennen en ik heb vooral extreem veel last van pijnlijke borsten gehad. Maar na ongeveer 3 maanden was mijn lichaam eraan gewend. Ik heb minder hoofdpijn, geen doorbraakbloedingen, mijn menstruatie is veel minder hevig en ook de klachten van de pijnlijke borsten zijn weg. Ik heb door deze pil veel minder last van puistjes en ik voel me er goed en lekker bij. Geen last van stemmingswisselingen of een lager libido. Voel me er uitstekend bij!
21-09-2018

Acne/puistjes

Ik merkte binnen een week al verschil. Er kwamen veel minder puistjes. Alleen hele kleintjes. 2 weken na de kuur kwam mijn acne erger terug. Ik ben daarom deze week begonnen met isotretinoïne
19-09-2018

Acne/puistjes

9 maanden lang onder streng toezicht van de dermatoloog gebruik gemaakt van Roaccutane 30mg per dag. Erg tevreden over de werkzaamheid ondanks de vervelende bijwerkingen gedurende de eerste 5 maanden.
15-09-2018

Acne/puistjes

Ik ben nu ongeveer 10 dagen bezig met Roaccutane. Ik deel mijn ervaring nu met jullie omdat ikzelf ook een soort overzicht per week zocht aangaande Roaccutane. Zelf heb ik al sinds mijn 14e last van mee-eeters, puistjes en ontstekingen, vooral op mijn rug en mijn borst. Inmiddels ben ik 23 en ben ik er na alle smeerseltjes wel klaar mee. Ik ben nu bezig met de kuur en z[lees meer...]it op 20mg. Ik heb totaal geen last van bijwerkingen, heb me zelfs de afgelopen 1,5 week vrolijker dan normaal gevoeld (waar ik altijd al een goed humeur heb). De huid op mijn gezicht is wat dunner geworden, wat je ook wel ziet aan de lichte schilvertjes op mijn huid. Daarnaast zijn mijn lippen ook wat schraal, maar nog niet zo erg dat er iets van vet op moet. Helaas ontwikkelen zich nog wel puistjes op zowel mijn borst, rug als gezicht. Over een paar weken heb ik mijn eerste controle bij de dermatoloog, en als je lichaam goed reageert op 20mg wordt je overgezet naar 30mg. Verwacht dus niet direct resultaat (dit had mijn dermatoloog ook al aangegeven, was desondanks wel prettig geweest).
10-09-2018

Differin (adapaleen)
Acne/puistjes

Top middel !!! Ik loop al vanaf mijn 14de met acne rond, jaren lang bij de dokter geweest en nooit heeft iets geholpen ! Ik werd er zelf zwaar ongelukkig van.. tot dat ik van narigheid maar voor de zoveelste keer weer aanklopte bij de dermatoloog... ik gebruik deze gel nu een paar maanden en het is nog nooit zo goed gegaan met me huid !! Eindelijk geen ontstekingen meer![lees meer...]! Jammer genoeg nog wel littekens maar dat is stap 2.. ik ben erg blij met deze gel en hoop dat het veel mensen gelukkig kan maken.
07-09-2018

Acne/puistjes

Hallo, Ik heb dit nog nooit gedaan maar ik dacht , ik schrijf ook eens een "review" over isotretinoine. Ik ben een man va n 53 die geen ernstige acne heeft maar wel extreem hardnekkig. Ik heb in mijn acne leven al 3 keer eerder een dergelijke kuur gehad met geweldig resultaat. Niets van acne meer na elke kuur.... alleen... helaas steeds niet blijvend resultaat. Daaro[lees meer...]m nu weer en sinds 1 september jl. Het goede nieuws is , en voor mij bekend, is dat het nu erger wordt. Goed nieuws om dat dat betekent dat alle rotzooi, inclusief de slechte bacteriën gewoon uit je huid "gestoten" worden. Het werkt dus gewoon. En het is bekend dat het eerst erger kan worden dus dat neem ik op de koop toe. Ik weet ook zeker dat ik er nu helemaal van af ga komen. Daar kijk ik reikhalzend naar uit. Kan wat maanden kosten maar ik heb een vrij lage dosering, 30mg per dag, dus de bijwerkingen vallen erg mee. Droge lippen en droge huid, vooral in gezicht, maar daar heb ik wel wat voor. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik er nu weer vanaf kom en om te voorkomen dat het dan toch weer terug komt wil ik na de kuur door gaan met een nog lagere dosering , bijv 10mg.. Maar mijn overtuiging is isotretinoine tot op heden het veruit beste medicijn tegen acne met voor de een gelijk blijvend resultaat of anders in ieder geval langdurig resultaat. De horror scenarios over de bijwerkingen neem ik voor lief. Die zijn gewoon sterk afhankelijk per persoon maar óök van de dosering . Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang . Ik slik ze nu net een week..
04-09-2018

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

Ik geberuik het namelijk al 4,5 dagen en mijn acne is erger aan het worden! Blijkbaar lees ik dat veel mensen zeggen dat als je stopt dat het acne weer begint.Hier snap ik het punt niet warom slik ik medicatie in ik slik het in voor mijn acne te verminderen en niet dat als ik met de cure ga stopen dat ik mijn acne terug krijg! Pfff Ik hoop dat het bij mij niet zoo zal[lees meer...] zijn!
19-08-2018

Acne/puistjes

Op mijn 12e (ben nu 27) had ik zeer ernstige acne over mijn hele gezicht. Na het smeren van verschillende producten en het innemen van medicijnen die voor mij niet werkte, schreef de huisarts de roaccutane pil voor. Dit heb ik een half jaar tot jaar geslikt en mijn acne is toen drastisch verminderd. Zelf had ik amper last van de bijwerkingen. Na mijn puberteit is de ac[lees meer...]ne helemaal weg gegaan. Heel af en toe heb ik nu een klein puistje, maar Dat is echt te verwaarlozen. Mensen vertellen mij nu soms dat ik zo'n mooie huid heb en kunnen niet geloven dat ik zoveel last had van acne. Kortom zeer tevreden over de roaccutanepil.. nu 12 jaar verder en de acne is dus ook niet meer terug gekomen!
06-08-2018

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

Ik slik sinds 8 dagen minocycline. Ik heb het gevoel dat de ontstekingen wat erger worden en prikken/branden. Bepaalde plekken drogen uit maar sommige ook niet. Ook krijg ik soms wat nieuwe plekjes. Ik heb een inderm lotion voor de nieuwe plekjes. Mijn vraag aan jullie is: Na hoelang ervaarde jullie resultaat? En merkte jullie ook dat het de eerste week wat slechter w[lees meer...]erd/ nog niet veel deed? Probeer geduld te hebben maar vind het erg lastig.
27-07-2018

Acne/puistjes

Voordat ik startte met Isotretinoïne ben ik hier ervaringen gaan lezen en was ik toch best wel huiverig om te gaan beginnen. Toch heb ik het gedaan en ik ben heel blij met het resultaat tot nu toe! Ik slik sinds 4,5 maand 20mg per dag. De bijwerkingen die ik heb: natuurlijk de droge lippen (tip: Eucerin Aquaphor! top spul), droge/geïrriteerde ogen, droge neus, eczeem op mi[lees meer...]jn armen en een droge huid. En in het begin had ik jeuk op mijn hoofd en een paar keer een soort explosie van uitslag op mijn handen. Conclusie: alles droogt gewoon uit! Maar daar is tegen te smeren en ik vind het absoluut de moeite waard, het resultaat is mooi. Af en toe nog een enkel puistje, maar die is dan ook snel weer weg. Ik slik nog even door om te voorkomen dat het snel weer terugkomt. Een lage dosering heeft dus ook resultaat!
14-07-2018

Acne/puistjes

Ik heb acne sinds ik een jaar of 15 was. Eerst op m'n voorhoofd, maar dat verdween na het gebruik van Clearasil. Niet lang erna kreeg ik onderhuidse ontstekingen op m'n wangen/kaaklijn, over het algemeen had ik er 1 of 2 tegelijk en ik had geen last van littekens of rode vlekken oid, maar toch was het altijd zichtbaar. In 2017 (toen ik 25 was) veranderde dit: opeens kreeg [lees meer...]ik allemaal rode stipjes op m'n wangen, die niet leken te vervagen. Ik denk doordat ik naar het buitenland verhuisd was en daardoor minder zonlicht had (normaal gesproken was m'n huid weer mooi egaal na een zonnige zomer). Het werd steeds erger en na meerdere creme's en antibiotica kuren (waarna de acne altijd direct weer terug keerde als de antibiotica uberhaupt hielp) mocht ik eindelijk aan de ro-accutane. Ik heb er nu 3 maanden op zitten van 40mg per dag (ik weeg 64 kilo), en merk wel dat de onderhuidse ontstekingen al snel afnamen. Die eerste heftige opvlieging waar ik zo bang voor was is uitgebleven, m'n huid werd vooral droger en wat schilferiger rondom de ontstekingen. De rode vlekjes zitten er nog wel, maar ze lijken wat minder rood te worden. Ik begon net optimistisch te worden toen ik een paar dagen terug weer ongesteld werd (wat ik de afgelopen maanden ook gewoon steeds ben geweest) en ik opeens binnen een paar dagen weer drie onstekingen erbij had! Realiseerde me toen ook dat dit de eerste keer is in vele weken dat dit gebeurt, dus het moet wel iets doen. Ik heb nu nog 40mg voor de komende maand (4), en daarna 20mg per dag voor maand 5. Mocht het dan nog niet weg zijn, dan krijg ik waarschijnlijk nog 10mg per dag voor twee extra maanden.. Ik denk dat ik dat sowieso het liefst wil aangezien de meest recente onderzoeken aan lijken te tonen dat de kans op relapse vooral bepaald wordt door de duur van de kuur (in tegenstelling tot de cumulatieve dosis zoals eerder werd aangenomen). Voordeel van deze pil is dat m'n huid helemaal niet vet meer wordt: ik hoef het nog maar 1x per week te wassen en het glanst helemaal haha!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2003)
Depressie (1664)
Angst & paniekstoornis (1438)
Hoge bloeddruk (1133)
ADD (543)
Depressiviteit (517)
Astma (458)
Angststoornis (447)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!