ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

17-06-2019

Benzoylperoxide Hydrogel (benzoylperoxide)
Acne/puistjes

Ik begon acne te krijgen in mijn laatste jaren van de pubertijd. Na ongeveer een maand heilig iedere avond het op te smeren begon ik resultaten te zien. Na ongeveer 3 maanden had ik een egale huid. Dit heb ik ongeveer een jaar/anderhalf jaar volgehouden en ben er toen mee gestopt (met het idee dat ik misschien intussen over de acne heen was gegroeid). Ik heb het product [lees meer...]toen ongeveer een half jaar niet gebruikt, maar helaas kwam de acne weer terug. Dus toen probeerde ik het weer, maar tevergeefs. Ik denk dat mijn huid inmiddels resistentie heeft opgebouwd voor de benzoylperoxide (als dat tenminste kan) want het werkt nu niet meer... :( MAAR het werkte de 1e keer zeer goed! Dus zeker een aanrader. Zorg er wel voor dat je goede moisturizer/dagcreme gebruikt, aangezien je er een droge huid van krijgt.
14-06-2019

Acne/puistjes

Al vanaf mijn 10e had ik last van acne. Deze is van mijn 13e tot mijn 19e goed te behandelen geweest met de Diane35 pil. Maar nadat ik op 19 jarige leeftijd overgestapt ben op een koper spiraal kwam de acne langzaam weer in alle hevigheid terug. Ik heb daar toen Benzoylperoxide voor gekregen en dit hielp minimaal. Het had voor mij niet het gewenste effect. Ik heb het toe[lees meer...]n jaren zo gelaten en de acne voor lief genomen. Ik wist wel dat er Roaccutane bestond maar durfde dit middel niet te gaan gebruiken vanwege mijn toekomstige kinderwens. Ik was bang dat het middel daar toch invloed op zou kunnen hebben. Tijdens mijn 3 zwangerschappen werd de acne minder. Het ging zelfs bijna helemaal weg dus ik kreeg elke keer de hoop dat het na de zwangerschap ook weg zou blijven. Helaas.... een half jaar na de bevalling kwam het elke keer weer gewoon terug. Op mijn 32ste was ik het helemaal zat en ben ik weer terug gegaan naar de huisarts. Een antibioticakuur (doxycycline) van 6 weken was het laatste wat hij me nog wilde laten proberen voordat ik doorverwezen zou worden naar de dermatoloog. Ook tijdens de behandeling met Doxycycline bleef ik acne houden. In maart van dit jaar ben ik naar de dermatoloog gegaan. Mijn dermatoloog schreef me in de eerste maand 1x 20mg Isotretinoïne capsules per dag voor. Ik heb in de eerste maand weinig last van de bijwerkingen ervaren. Enkel wat droge lippen. Ik merkte na 2 weken dat mijn huid beter begon te worden. Ik heb ook geen uitbraak van acne gehad waar ik wel over lees bij sommige anderen. In april werd de dosis opgehoogd naar 40mg per dag en toen werden de bijwerkingen echt binnen een week veel heftiger. Het begon met eczeem op mijn handen. De huid op mijn handen en armen werd extreem droog en ook mijn mondhoeken gingen kapot. Ik heb verschillende producten van de lijn van La Roche Posay gebruikt en dit verzachtte de eczeem en kapotte mondhoeken wel. Na 2 weken (eind april) was de eczeem op mijn handen gelukkig helemaal weg. Een andere erg vervelende bijwerking was spierpijn/gewrichtspijn in mijn onderrug en heupen. Ik voelde me hoog bejaard want telkens als ik op moest staan van stoel of bank kreeg ik met moeite mijn rug recht. Het deed veel pijn. Het beperkte me zo in mijn dagelijks leven. Mijn dermatoloog had deze klacht eigenlijk nooit terug gehoord van haar patiënten maar gaf me de optie om terug te gaan naar 20 mg per dag. Ik had de hoop dat mijn lichaam even moest wennen aan de verhoogde dosis. Misschien ging de pijn na verloop van tijd wel weg, net zoals de eczeem op mijn handen. Dus ik besloot gewoon door te gaan met 40mg per dag. Mijn huid zag er immers goed uit. De pijn in mijn onderrug en heupen werd niet minder. Het had zo'n negatieve invloed op mijn stemming en de kwaliteit van mijn leven dat ik na 2 maanden op 40mg gezeten te hebben terug gegaan ben naar 20mg. Dat is een heel goed besluit geweest voor mij. Binnen een paar dagen was de pijn in mijn rug en heupen nagenoeg weg. Mijn levensvreugde is weer terug. Ook de kapotte mondhoeken en droge lippen zijn veel minder geworden. Mijn huid ziet er nog steeds goed uit en ik krijg veel complimenten. Het gevolg van het halveren van de dosis van 40 naar 20mg is wel dat ik langer bezig ben met de kuur. Mijn dermatoloog hanteert een hoeveelheid van 140mg Isotretinoïne per kilogram gewicht. Maar met deze bijwerkingen houd ik dat wel vol. Ik wens iedereen veel succes met deze behandeling.

Doxycycline (doxycyline)
Acne/puistjes

Sinds ik dit medicijn gebruik ben ik erg moe en krijg ik steeds meer rugpijn en gewrichtsklachten. Ik ben nu 2 weken bezig. De acne is wel voor 30 % minder. Morgen toch maar de arts bellen evt de bijwerkingen.

Acne/puistjes

Ik heb dit medicijn ongeveer 1,5 jaar gebruikt tegen acne. In het begin was het zeer effectief, later (na een jaar ongeveer) kreeg ik het idee dat ik er resistent voor werd. Na nog een half jaar doorsmeren ben ik geswitched naar isotretinoïne.

Acne/puistjes

Sinds februari (nu dus 4 maandan) slik ik Isotretinoïne. Ik slik dit voor de acne op mijn rug, borst en gezicht. In de eerste maand leek het minder te worden, maar nu na 4 maanden ben ik weer terug bij af. De acne op mijn rug wordt alsmaar pijnlijker en roder en op mijn borst blijft het hetzelfde. Het enige wat weg is zijn de enkele puistjes in mijn gezicht. Ik heb wel erg[lees meer...] veel littekens in mijn gezicht van de puistjes die er gezeten hebben. Heeft iemand tips hoe ik hier vanaf kan komen? Ondertussen al 3 keer naar de dermatoloog geweest en die vindt dat het goed gaat. Aanstaande maandag heb ik weer een afspraak en dan ga ik om een hogere dosis vragen. Verder heb ik amper last van bijwerkingen, alleen hele uitgedroogde lippen en inscheurde mondhoekjes. In de zon kan ik gewoon zitten zonder in te smeren. Ik drink af en toe alcohol (mijn dermatoloog heeft gezegd dat af en toe een glaasje prima kan). Ik hoop dat ik een hogere dosis mag gaan slikken en dat er dan wel verbetering optreed.
11-06-2019

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

Had last van acne uitslag op mijn rug. Hiervoor kreeg ik dus dit medicijn en had beter niets gekregen... Bijwerkingen die ik heb gehad: duizeligheid, misselijkheid, ontstoken slijmvliezen, gezwollen keel, trillen. Ik heb mij nog nooit zo ellendig en ziek gevoeld!
11-06-2019

Acne/puistjes

Beste mensen, ik ben Gioya Smeets en kom uit Sittard. Ik ben opzoek naar een acné model met 5 witte pustels en 3 mee-eters. Het examen is op 20 juni om 15:15. Wie mee wil en goed wordt gekeurd krijgt een vergoeding. Heb je interesse ?
09-06-2019

Acne/puistjes

Ik heb last van onderhuidse acne, niks werkte. Ik ben naar meerdere dermatologen geweest, die de boel alleen maar erger hebben gemaakt. Deze zalf zorgde ervoor dat m'n extreme acne om mn voorhoofd compleet is verdwenen. De huid kan ietwat droog aanvoelen erna, maar als ik last heb van een opkomende ontsteking. Smeer ik dit er op en is het soms na een halve dag al vele male[lees meer...]n minder
08-06-2019

Acne/puistjes

Ik heb het 3,5 week geprobeerd maar helaas geen resultaat. De eerste twee dagen leek het even te werken maar mijn acne werd hierna alleen maar erger. N.a.v ervaringen die ik hier had gelezen hield ik er rekening mee dat het tijdelijk erger kon worden. Maar 3,5 week noem ik niet meer tijdelijk dus ben ik er mee gestopt.
26-05-2019

Acne/puistjes

Positief verhaal over roaccutane. Ik heb veel negatieve verhalen gelezen over roaccutane en de bijwerkingen ervan. Deze verhalen waren voor mijn reden om enigszins terughoudend om naar de dermatoloog te gaan. Misschien nemen mensen met positieve ervaringen minder snel de moeite om hun ervaring te delen. Nu ik het zelf een positieve ervaring heb gehad, wil ik deze dele[lees meer...]n. Ik ben 25 jaar (bijna 26) en had al sinds de puberteit last van acne. Niet hele erge acne, m’n hele gezicht zat niet onder maar wel heb ik altijd last gehad van puistjes. Ik ben begonnen met de dianepil om daarvan af te komen en die pil werkte zo goed. Jarenlang heb ik die pil geslikt totdat ik daar nare bijwerkingen van kreeg. Ik had last van ontzettende vochtvasthoudende benen. Drie keer heb ik geprobeerd te stoppen met de dianepil en over te stappen op een ander, bijvoorbeeld de yasmin. Geen een anticonceptiepil werkte zo goed bij mij als de dianepil. Omdat ik in de perioden dat ik gestopt was met de dianepil ondertussen alle medicijnen via de huisarts weleens geprobeerd had, bleef enkel nog de roaccutane over. Ik twijfelde heel lang of ik daarmee moest beginnen. Met de kennis van nu, had ik gewild dat ik er eerder mee begonnen was en veel eerder was gestopt met de dianepil. Mijn benen houden geen vocht meer vast en ik heb geen last meer van migraine. In november 2018 ben ik begonnen met de roaccutane. Ik begon met 20 mg en na 1 maand ben ik overgestapt naar 39 mg per dag. Nu een half jaar later ben ik acne vrij. Vrijwel direct na het starten met de kuur heb ik nauwelijks tot geen puistje meer gekregen. De bijwerkingen zijn mij zo ontzettend meegevallen. De eerste maand had ik last van kokhalsneigingen nadat ik de roaccutanepil had ingenomen, maar het bleef daar altijd bij. Ik heb nooit echt moeten overgeven. Na de eerste maand was dit weggetrokken. De resterende vijf maanden heb ik nauwelijks ergens last van gehad. Soms droge handen/polsen. Uiteraard word je huid dunner dus kan je sneller blauwe plekken krijgen. Mijn gezicht heeft nooit geschilferd. Die heb ik altijd gereinigd met effaclar h reinigingscreme en effaclar h creme van La Roche Posay om die gehydrateerd te houden. Ik kon gewoon mijn makeup dragen zonder dat je iets van een droge huid zag. De twee dingen waar ik last van had de resterende vijf maanden waren droge lippen en (droge?) ogen. Ik heb altijd mijn lippen moeten insmeren want ik had altijd last van droge lippen/schilfertjes. Ik smeerde het in met Eucerin aquaphor. Daarnaast konden mijn ogen mijn lenzen niet verdragen. Gedurende dag kwam er altijd een vlekje op mijn lens die ik er wel weer kon afpoetsen, maar er kwam dan altijd weer een nieuw random vlekje voor terug. Ik heb dus de rest van de kuur mijn bril op gehad. Vanavond heb ik mijn laatste pil genomen. Ik ben erg enthousiast over de goede werking ervan en de voor mij niet noemenswaardige bijwerkingen. Ook werd er iedere maand bloedgeprikt en kwam ik iedere maand terug voor controle. De dermatoloog houdt het dus goed in de gaten. Mocht in de toekomst een tweede kuur nodig zijn, zal ik zonder aarzelen daarmee beginnen!
21-05-2019

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)
Acne/puistjes

Ik gebruik deze pil al zeker 22 jaar en nu willen ze dat ik stop ivm meer kans op trombose maar ik ben bang dat als ik stop nog meer migraine kryg omdat ik in deze 22 jaar al geprobeerd heb met een andere pil en medicatie puur mannelyke hormonen dus ik zal een gesprek aan moeten gasn wat het beste is graag iemand tips wat ik het beste kan doen dankje
20-05-2019

Acne/puistjes

Hallo allemaal. Ik heb in 2012 Roaccutane geslikt voor een aantal maanden. Het medicijn heeft voor mij goed gewerkt want ben volledig van mn acne Af. Helaas werd er een jaar later ziekte van crohn bij mij geconstateerd. Een tijdje geleden sprak ik iemand uit mn omgeving over dat hij ook in het verleden Roaccutane slikte en ook een jaar later ziekte van crohn kreeg. In mij[lees meer...]n geval had ik het op erfelijkheid gegooid ivm dat mn oma ook ziekte van crohn heeft. Maar toen ben ik eens op internet gaan lezen over de combinatie van Roaccutane en Crohn. Ik ben er achter gekomen dat er meerdere personen zijn die dit is overkomen. Ik wil niet zeggen dat ik het 100% zeker weet maar er word wel over gesproken op internet. Het gaat mij erom dat ik nooit goed ben in gelicht met de kans om Crohn of Collitius als ‘bijwerking’ te kunnen krijgen. Als ik dit van te voren had geweten (helemaal omdat het bij mij in de familie zit) was ik minder snel aan de Roaccutane begonnen. Ik ben nu 23 jaar en het had dus ook misschien op latere leeftijd kunnen komen. In de Nederlandse bijsluiter wordt dit helaas niet verteld maar in de Amerikaanse wel. In Amerika lopen er al heel veel rechtszaken tegen de fabrikant van dit medicijn en worden de rechtszaken gewonnen er zijn al miljoenen uitbetaald aan gedupeerde. Het gaat mij niet om een rechtszaak maar ik had graag beter geïnformeerd willen worden en vind dat dit medicijn niet zo makkelijk moet worden voorgeschreven en zeker naar medische achtergrond of erfelijke aandoeningen gevraagd moet worden. Ik hoop dat jullie iets aan mijn verhaal hebben.
15-05-2019

Acne/puistjes

Na verschillende crèmes en antibiotica te hebben gebruikt was Roaccutane de laatste mogelijkheid om van mijn acne af te komen. Mijn gezicht was een ramp en kon op zich wel als 'grindpad' omschreven worden. Ik was vooraf nogal angstig over de bijwerkingen. En ook vooral angstig bij het idee dat als je zwanger zou worden dat de vrucht of foetus dan misvormd zou raken, dat vo[lees meer...]nd ik nogal wat. Dat geeft wel aan wat voor rommel je binnenkrijgt. De dermatoloog bij SKB Winterswijk heeft mij overtuigd van de positieve kenmerken van Roaccutane. De begeleiding is namelijk ook erg goed. Elke maand moet je bloedprikken en controleren ze of je bloedwaarden goed zijn en uiteraard of je niet zwanger bent. Om de twee maanden ben ik op controle geweest. Nu, vandaag, na 7 maanden de Roaccutane kuur had te hebben, heb ik eindelijk het verlossende woord gekregen dat ik ermee mag stoppen. De littekens in mijn gezicht zijn nog lang niet weg, maar het resultaat mag er zeker zijn. Sowieso de afgelopen 4 - 8 weken heb ik geen nieuwe ontstekingen meer gehad. Ik vond het dan ook best wel een dingetje om ermee te stoppen. Ik hoop zo dat het niet meer terugkomt! Voor de zekerheid heb ik een recept voor een antibioticumcreme meegekregen, dan moet ik dat op nieuwe pukkels doen. Ben benieuwd of het wegblijft. Conclusie: voor mij heeft deze kuur uitstekend gewerkt. Ik zal dit dan ook zeker aan iedereen aanbevelen.
14-05-2019

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

In het begin van het gebruik van het medicijn is de acne toegenomen. Ik merkte op dit moment dat mijn lichaam van binnenuit alle afvalstoffen naar buiten werkte. Later werd mijn huid rustiger en verdween de acne.
11-05-2019

Benzoylperoxide Hydrogel (benzoylperoxide)
Acne/puistjes

Na veel slechte ervaringen te hebben gelezen op internet het toch maar geprobeerd. Ik had niet last van extreme acne, maar had heel veel kleine puistjes op mijn voorhoofd. In het begin kreeg ik heel veel schilfers maar na 6 weken volhouden werd dit vanzelf minder. Na een paar weken waren vrijwel alle puistjes op mijn voorhoofd verdwenen. Gebruik het nu een jaar en sindsdi[lees meer...]en geen last meer gehad van puistjes (af en toe nog een puistje hier en daar, maar verdwijnt zo weer). Ik gebruik het elke avond met af en toe een dag of twee pauze. 's ochtends gebruik ik altijd crème zodat ik geen last krijg van droge huid.
11-05-2019

Benzac W (benzoylperoxide)
Acne/puistjes

Ik heb dit artikel een tijdje gebruikt en het werkte perfect. Ik heb het vannacht iets te gulzig opgesmeerd en nu is mijn hele gezicht rood en het brandt heel erg
07-05-2019

Cyproteron/ethinylestradiol (cyproteron / ethinylestradiol)
Acne/puistjes

Deze pil is geweldig goed in wat hij moet doen. Werken tegen erge acné. Het heeft ervoor gezorgd dat ik 10 jaar lang onbezorgd mijn leven heb kunnen leiden en me zeker heb kunnen voelen over mijn uiterlijk. Gewoon doordat het de zichtbare acné heeft onderdrukt. Ik ben hem gaan slikken toen ik 18 was, maar heel eerlijk. Ik had hem al tijdens mijn puberteit moeten gaan slikk[lees meer...]en. Toen acné op de middelbare school echt een probleem voor me was. Het zorgde ervoor dat ik mezelf tijdens puberleeftijd totaal niet op waarde schatte, gedroeg en deed voorkomen. Deze pil heeft dat in positieve zin verandert. Toen hij slecht in het nieuws kwam, ben ik op eigen idee abrupt gestopt (na 5 jaar slikken). Toen kwam de acné in zijn volledige hoedanigheid en heftigheid weer terug. Omdat me dat weer zwaar viel, ben toen weer gestart. Niet wetende dat het starten van deze pil juist in de eerste maanden risico op trombose verhoogt. Ik had deze beslissing namelijk genomen buiten de dokter om. Wat deze pil daarnaast alleen ook doet: - het vermorzelt je volledige libido, dus vergeet dat gewoon maar - gedurende de maand slikken lijkt het stollen van bloed bij een wondje te veranderen. Er zit 1 week slikken tussen (2e week) dat dit tijdelijk verandert, bloed lijkt langer te blijven vloeien en wondjes krijgen gebeurt sneller. - zware hoofdpijn op de eerste dag van de menstruatie (1 paracetamol en het was verholpen). - haalt alle buikpijnen, rugpijnen weg (prima). Ik ben nu sinds jan 2019 over op microgynon over. Hier heb ik ook een review over geschreven. Ik ben niet enthousiast over deze nieuwe pil die voor mij de Diane 35 moet vervangen.
07-05-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)
Acne/puistjes

Ik gebruikte bijna 10 jaar de Diane 35 pil, vanwege hartnekkige acne. Alleen vanwege het verhoogde risico heeft mijn dokter gevraagd of ik wilde overwegen over te gaan op een andere pil. Ik was al eens gestopt met de Diane 35 en alle acné kwam terug. Dat heb ik ook dit keer gezegd, als ik zou overstappen op microgynon 30. Maar ik moest het niet zo negatief inzien was het[lees meer...] advies. Maar ik wist dondersgoed al wat er zou gebeuren. Het resultaat na 4 maanden. Acné over mijn gehele romp, armen en nek. Minder op mijn gezicht (gelukkig). Maar wel de helft van mijn haar kwijt en enorm vet haar. 's-Ochtends haar gewassen, in de loop van de middag wordt het alweer vet en enorme klitten. De volgende ochtend kan ik het weer gaan wassen. En dat voelt heel raar, gedurende de dag dat je haar is gewassen, het nog een keer te willen/moeten doen. Dit is een waardeloze pil.
02-05-2019

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)
Acne/puistjes

Neem geen risico. Ik ben erg ziek geworden van deze pil en heb chronische klachten eraan over gehouden. Het had wel effect op mijn acne probleem. Ik was helaas niet tijdig mee gestopt. Ondanks vele bezoeken aan de huisarts, is de link nooit gelegd met deze pil. De klachten ontstonden 6 mnd na gebruik geleidelijk aan. Toen ik stopte verbeterde mijn klachten van depressie,[lees meer...] maar ik ben nooit meer de oude geworden. Ik heb chronische darmproblemen, vermoeidheidsklachten en neurologische klachten eraan overgehouden, terwijl ik voor het gebruiken van de pil een gezond mens was. Ik heb tot de dag van vandaag erg veel spijt van het gebruik van diana pil en ik snap niet waarom er hier in NL nog geen verbod komt op deze pil.
01-05-2019

Vidisic PVP Ophtiole (polyvidon)
Acne/puistjes

Mijn vraag? Bestaat er een mogelijkheid huiduitslag te krijgen rondom de neus, door 1x daags gebruik vidisic 50 ml.? Mijn ervaringen, nu reeds 2 jaar huiduitslag diverse dure crèmes zonder merkbaar resultaat op verbetering hierin!

Inderm (erytromycine cutaan)
Acne/puistjes

Op mijn 24e ineens ontzettend last van acne, nog nooit gehad. Ik zat helemaal onder, het was niet normaal. Ik heb er een jaar mee rondgelopen, wachten tot het weg ging en alle huis tuin en keukenmiddelen geprobeerd. Toen naar de huisarts gegaan en dit gekregen. Kon m'n ogen niet geloven. Binnen een week of 2 had ik nagenoeg geen acne meer! Ben er ontzettend blij mee.

Acne/puistjes

In 2016 voor de periode van 6 maanden een kuur roaccutane ondergaan. Aanvankelijk werd de huid onrustiger, maar na de eerste maanden zag ik steeds meer vooruitgang. Mijn huid zag er daarna stralend uit op een manier die ik nooit heb gezien. De bijwerkingen waren echter groot. Ik ben een lenzendrager en kon zeker 4 maanden mijn lenzen niet in. Nog steeds, 3 jaar later onde[lees meer...]rvind ik hiervan de problemen. Ik heb speciale lenzen moeten aanschaffen. Daarnaast is de acne opnieuw in alle hevigheid teruggekomen. Een nieuwe kuur roaccutane wordt mij geadviseerd, maar ben erg terughoudend!
29-04-2019

Acne/puistjes

Toen ik 18 was en echt alles had geprobeerd van mijn ernstige acne af te komen, begon ik op aanraden van de dermatoloog met roaccutane. Ik mocht absoluut niet zwanger worden, iedere maand bloedprikken en handtekening zetten dat ik wist waarvoor ik koos. Ik was wanhopig want ik slikte de ene kuur antibiotica na de andere en niets hielp. Dus ik tekende voor de roaccutane en [lees meer...]zag na een maand al verschil. Echter, tijdens het slikken van roaccutane kreeg ik ernstige zonneallergie, kreeg suicidale gedachten, erge eczeem, bloedneuzen, darmproblemen, viel heel veel af, mijn haar viel uit, schimmelinfecties etc. Vooral de somberheid en depressie zijn me lang bijgebleven en waren een verschrikking. Ik zou iedereen, werkelijk iedereen willen adviseren om eens naar je voedingspatroon te laten kijken. Want ook na 9 maanden roaccutane kwam de acne even heftig terug, maar het duurde zo lang voor ik mij weer normaal voelde. Het bleek op pas een aantal kuren en veel behandelingen verder, dat ik niet tegen koemelk kan. Hoe simpel kan het zijn. Ik gebruik geen melkproducten meer en moet oppassen met tarwe. Nu, 10 jaar later kijk ik iedere dag met dankbaarheid in de spiegel, blij met mijzelf, op de littekens na heb ik een gave huid gekregen. Mijn haar is nooit meer geworden zoals het was helaas.
29-04-2019

Acne/puistjes

Mijn hele leven heb ik een mooie, gave huid gehad met zo nu en dan een enkel puistje. Nu ben ik sinds kort vijftig en krijg ik rosacea en acne cadeau. Bij de specialist een zalfje en via de dokter antibiotica gekregen, maar na het gebruik van beide medicaties kwam de acne terug. Hierna naar een dermatoloog gegaan die het cosmetische aspect ook meeneemt in het advies. Via d[lees meer...]eze kliniek krijg ik isotretinoine voorgeschreven. Mijn huid ziet na een maand al veel beter uit en zelfs de roodheid verdwijnt, maar heb wel bijwerkingen.... Vanaf het innemen van de medicatie (30mg) krijg ik droge lippen en een droge/schilferige huid dat met labello en een hydraterende crème goed te behandelen is. Na een maand krijg ik ontzettende pijn in mn nek en spierpijn in mn been, ook voel ik wat meer vermoeid heid. Ik hoop dat de pijn in mn spieren en gewrichten verminderen of weg gaan. Het belemmert mn functioneren op dit moment.
22-04-2019

Acne/puistjes

Na bijna 40 jaar huidproblemen en het gebruik van allerlei alternatieven toch aan de roaccutane. Na 2 weken goede verbetering, helaas nog wel wat ontstekingen maar die trekken sneller weg dan ik gewend ben. Ik heb wel wat bijwerkingen zoals droge ogen, vooral droge scheenbenen, bij sporten spier-en gewrichtspijn, sneller vermoeid en ik slaap minder goed. Ik lees dit nerge[lees meer...]ns terug dus mocht iemand hier ook ervaring mee hebben graag een reactie. Doch de bijwerkingen wegen niet op tov het resultaat tot nu toe. Heb goede hoop! Ondanks alle negatieve reacties (dit zijn mensen die het gevolg van acne niet kennen de schaamte en de pijn) heb ik spijt niet eerder met roaccutane te zijn gestart.
11-04-2019

Ik gebruik hem nu 3 weken ik zie geen verschil
10-04-2019

Acne/puistjes

Wauw! Dit is echt een wonderzalf. Ik had plotseling in mijn twintiger jaren 3 jaar last gekregen van acne. Voornamelijk op mijn wangen en kin. Het werd van kwaad tot erger totdat ik hulp zocht en via de huisarts naar een dermatoloog ging. Sinds ik deze gel 1 x savonds opbreng heb ik werkelijk zelden last meer van acne. Ik ben nu al ruim 2 maanden acnevrij en na van alles g[lees meer...]eprobeerd te hebben is dit eindelijk mijn oplossing. Ik denk dat deze gel ook voor vele anderen zeer geschikt kan zijn. De enige bijwerking wat ik had was dat ik na een paar dagen last had van een droge schilverige huid op bepaalde gebieden rondom mijn kin. Smeer daarom je huid dan ook smorgens goed in met een vochtinbrengende hydraterende creme. Ook ben ik overgestapt op een betere schoonmaak- verzorgings gezichtsroutine dmv La roche Posay. Je kunt je via je apotheek laten informeren wat past bij jouw huid. Het is goed betaalbaar en je hebt niet veel nodig. De kunst is om het gewoon basic te houden. Heb je last van rode vlekjes/ rest acne littekens waar je vanaf wilt? Bezoek dan via je dermatoloog een huid zorg kliniek. Zij bieden diversen behandelingen aan waarmee heel veel te verhelpen is. Denk aan peelings/ microdermabrasie of laser. Ik hoop dat ik iemand met mijn verhaal kan helpen. Ik begrijp heel goed wat je doormaakt maar er is dus echt een oplossing! ♡
08-04-2019

Acne/puistjes

ik gebruik de gel nu drie weken. ik had last van een onzuivere huid vooral op mijn wangen, langs mijn kaaklijn en mijn kin. mijn huisarts heeft mij dit product aangeschreven. ik smeer de gel om de dag op mijn huid (grote van een erwtje smeer ik op) de huisarts heeft mij verteld dat ik pas na 6 weken resultaat zal zien en op langer termijn echt maximaal resultaat, maar ik g[lees meer...]ebruik het nu drie weken en ik moet zeggen dat de acne op mijn wangen wel sterk is verminderd wel heb ik hier en daar nog een puistje maar voor de rest zie ik wel resultaat. op mijn kin heb ik nog wel acne maar dat zal op den duur ook wel verminderen hoop ik. er zitten wel bijwerkingen aan, namelijk een droge huid. ik breng de gel aan voor het slapen gaan en als ik wakker word merk ik dat mijn huid onder de schilfertjes zit, maar dit komt natuurlijk omdat de gel vernieuwing van de huid forceert, dus het bovenste laagje huid word uitgedroogd.
06-04-2019

Benzac W (benzoylperoxide)
Acne/puistjes

Eerste keer gebruik was het gewoon normaal, maar bij de 2de keer werd me hele hoofd rood en ging het jeuken en branden. De hele dag door heb ik pijn en last van gehad.
04-04-2019

Acne/puistjes

Vanaf de pubertijd (14 jaar) heb ik last gehad van puistjes/ oneffenheden op mijn borst, rug en gezicht. Destijds is mij rond mijn 16e de Diane pil voorgeschreven, wat de klachten iets verlichtte. Toen op mijn 18e deze pil uit de handel werd gehaald, kwamen de puistjes weer heel erg terug. Daarnaast had ik last van een vette huid en was mijn haar ook na een halve dag erg v[lees meer...]et en oogde onverzorgd. Hierom heb ik vanaf mijn 18e verschillende behandelingen geprobeerd, waaronder cremepjes van de apotheek en peelings bij de schoonheidsspecialiste. Allemaal helaas zonder langdurig effect; de puistjes werden soms alleen maar erger of kwamen na een aantal dagen weer net zo hard terug. Uiteindelijk was ik er écht klaar mee en heb ik besloten naar de dermatoloog gegaan, en zij heeft mij roaccutane (isotretinoïne) voorgeschreven. In het begin van de kuur werd mijn huid droger en ging vooral mijn gezicht schilveren. Ook scheurde al snel de zijkanten van mijn mond in. Beide bijwerkingen werden later veel minder. Echter heb ik wel de gehele kuur aan mijn rechtermondhoek een klein scheurtje gehad, wat ik heb behandeld met Cicaplast Levres van La Roche-Posay (must have bij deze medicijnen, want je lippen worden droog). Zoals de dermatoloog al had aangegeven zou het eerst erger worden, waarna de verbetering zou optreden. Na een maand of drie was mijn huid op zijn dieptepunt, met diepe, pijnlijke ontstekingen op mijn rug. Hierna is het enkel beter geworden. Aangezien de bijwerkingen mij heel erg meevielen heb ik gevraagd of ik in dosis omhoog kon, aangezien je een grotere kans hebt dat het (langer) wegblijft wanneer je tijdens de kuur een hogere dosis per dag binnenkrijgt. Mijn bloedwaarden waren verder ook prima, dus dit vond mijn dermatoloog (gelukkig) geen enkel probleem. Hierbij moet ik wel zeggen dat mijn acné vóór de kuur in het medische veld waarschijnlijk niet als 'zeer ernstig' zou worden aangemerkt, waar het vrij 'oppervlakkige' puistjes waren. Voor mij persoonlijk was dat natuurlijk een ander verhaal ;). Het grootste deel van mijn kuur heb ik op 40 mg/pd gezeten. Ook was mijn kuur wat langer dan normaal, wederom omdat ik hierom had gevraagd. Vanuit mijn eigen ervaring kan ik dit medicijn aan iedereen aanraden. Mijn huid is nu eindelijk normaal, na zoveel jaren aankloten met cremepjes die niet hielpen, hoge t-shirts en de daaruit voortvloeiende teleurstellingen over je huid. Fijne bijkomstigheid is ook dat mijn haar niet meer na een halve dag vet is en ik prima het huis uit kan als ik 's ochtends niet onder de douche heb gestaan. In lijn daarmee is ook mijn huid niet langer vettig. Dit was mijn ervaring met dit medicijn, veel succes met jou weg naar een gavere huid!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2119)
Depressie (1741)
Angst & paniekstoornis (1563)
Hoge bloeddruk (1223)
Acne/puistjes (840)