ISO 27001

ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Fucidin crème/ intertulle/ zalf 1 1
Terbinafine tabletten 1 3
Spironolacton 1 5
Hydrocobamine 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

18-11-2017

Acne/puistjes

Ik ben een man van 25 jaar en heb sinds mijn 15 last van acné (puisten en mee-eters). Vooral bovenkant van de rug, schouders en nek worden aangetast. In de puberteit begon in met roaccutane te nemen op aanraden van huisdokter. Dit hielp een beetje maar je kon onmogelijk in de zon komen. Had met factor 50 op vakantie een dag in de zon gelopen waarbij op einde van dag he[lees meer...]el men rug volstond met blaasjes. Dit zijn nu littekens. De behandeling is stopgezet en heb allerhande medicatie/middeltjes gebruikt om men huid terug glad te maken. Tevergeefs was er niets dat hielp. Mijn acne is in de zomermaanden miniem (gok door vitamine d en zonlicht), waardoor ik me veel buiten vertroef. Vanaf eind september begint terug het jaarlijks fenomeen dat al men acne zich terug laat zien. Op rug en schouders zijn het soms pijnlijke zodat een rugzak geen optie is. Wat me vooral stoort zijn degene in mijn nek/hals. Elke ochtend word ik wakker en ga ik meteen naar de spiegel voor te kijken of ik erge puisten heb. (De puisten verschijnen gewoon dagdagelijks zonder bepaalt ritme). Vaak is dit het geval, wat maakt dat ik nooit buiten ga zonder sjaal of trui met kap. Een hemdje gaat nooit in de winter, wat maakt dat ik nooit uitga in die periode omdat ik me zo hard schaam. Het bepaalt men hele leven, daarom ben ik met de kuur van isotretinoine begonnen. Sinds 3 weken ben ik begonnen met de kuur en is men acne veel erger geworden dan ervoor. Vooral schouders en rug zijn verergerd. Ik heb gelezen dat dit vaak gebeurt en effect pas na 2-3 maand is dus ik zet door. Bijwerkingen bij mij zijn dus verergering, droge huid die vaak schilfert, extreem droge lippen en ook gemoedswisselingen. Ik ben van nature geen kwade persoon maar sinds ik deze antibiotica neem gebeurt het vaak dat ik ergens op klop en kwaad word (wrs door frustratie). Ik zit ook soms met depressiemomenten en met zelfmoordneigingen. Ik heb een goede job, inkomen, onderdak etc. Althans het sociaal leven is gewoon weg. 1) Je gaat amper met vrienden weg door die stemmingswisselingen en je schaamt u enorm voor de 'verergdr' acne, waardoor je dus altijd binnen blijft of heel miniem en goed bedekt eventjes buiten gaat. 2) Het vinden van een vriendin / sekspartners is een hele opgave. Ik heb namelijk wel veel succes in de zomer wanneer ik meer zelfvertrouwen heb door de weinige puistjes. Heb de laatste 3 jaar enkel maar vriendin gehad van periode april tot september. Vanaf de puistjes zich terug laten zien, is men zelfbeeld laag en sluit ik me op. Zo blijft de relatie dus niet duren. Het is nooit aangenaam voor een partner om het bed te delen als uw rug en nek helemaal volstaan. Dat gaat dus constant om in je hoofd en je durft uw tshirt niet uitdoen. Kort gezegd, momenteel is het een heel harde periode met deze antibiotica. Er zijn momenten bij da ik het wil opgeven omdat men leven er zo hard onder lijdt. Bik het lezen van deze reacties en veel succesverhalen ga ik toch doorzetten en men vingers kruisen dat de pillen toch binnenkort gaan aanslagen. In hoop voor een normaal sociaal leven.
06-11-2017

Acne/puistjes

Gebruik het nu anderhalve maand. Mijn huid is erg schraal en droog. evenals mijn ogen. Ook merk ik wel dat ik emotioneel minder stabiel ben geworden na het gebruik van isotretinoine (30mg per dag). Ik heb vooral last van grote ontstekingen op mijn rug. in mijn gezicht was het niet echt zichtbaar. die is na anderhalve maand dan ook helemaal clean. Mijn rug heeft nog weinig [lees meer...]verandering laten zien... Ik had altijd al last van een rode huid. Vooral mijn gezicht. Dit is nu nog erger geworden. Gelukkig is het nu winter, maar ook als ik nu de zon ook maar 5 minuten trotseer ben ik zo rood als een tampon. Hoop dat ik er snel mee kan stoppen en weer onder de mensen kan komen. Begrijp me niet verkeerd, het doet zijn werk, maar het maakt je (vooral in het begin) niet echt een zekerder persoon.
06-11-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Acne/puistjes

Ik ben begin 2015 gestart met de Yasmin pil op mijn eigen verzoek. Ik slikte eerder microgynon 30. Mijn huid en haar werden daar echter heel vet van en ik had veel last van puistjes. De huisarts was eerst niet zo voor het gebruik van de Yasmin ivm het risico op trombose. Omdat ik echter niet tot de risicogroep behoorde (geen hart en vaat ziekten in de familie, niet roken/d[lees meer...]rinken, geen overgewicht en veel sporten) mocht ik het toch proberen. Het resultaat is zeer positief binnen enkele maanden was mijn gezicht zo goed als gaaf. Een enorme boost voor mijn zelfvertrouwen. Positieve bijkomstigheid is dat ik nu ook een veel minder heftige menstruatie heb met minder krampen en minder bloedverlies. Enige bijwerkingen die ik ondervind zijn soms lichte hoofdpijn (die ik ook al kreeg van de microgynon) en een wat verminderd libido. Al met al dus hier een hele positieve ervaring.
28-10-2017

Acne/puistjes

Ik zit zelf nu 6 maanden aan Roaccutane met een dosis van 40 milligram per dag, veel personen zeggen dat het een gevaarlijk middel is en een middel met veel bijwerkingen die het niet waard zijn. Mijn ervaring met Roaccutane was de eerste 2 maanden niet zo goed, toen werd de acne veel erger. Dat is normaal volgens vele dermatologen. Roaccutane hielp bij mij niet erg goed pa[lees meer...]s nadat ik Clindamycine EG 300mg die ik erbij moet nemen en een zalfje die cortisonen bevat, nu is me gezicht er opgeklaard door en ben er nu wel meer tevreden mee. nu nog enkel de rode huid, maar dat gaan weg met de tijd.
26-10-2017

Doxycycline (doxycyline)
Acne/puistjes

Had last van acne op mijn wangen en kreeg van de huisarts doxycycline disper tabletten voorgeschreven. Elke dag 1x innemen bij de maaltijd. Ik kreeg na 3 dagen last van verschrikkelijk irritante oorsuizen en ben er sinds gisteren mee gestopt omdat de oorsuizen ondraagbaar werden. Sindsdien ook slaapproblemen gehad door de oorsuizen. Over de effectiviteit kan ik niks zegge[lees meer...]n omdat ik het maar 8 dagen gebruikt heb, maar ik merkte wel dat de roodheid iets minder werd.
24-10-2017

Acne/puistjes

ik had 1 ontsteking op mijn wang, die niet overging bij de huisarts, ik moet naar de dermatoloog. geen fijn mens. die schreef gelijk dit medicijn voor. van dit medicijn werd het juist erger. mijn gezicht werd een wespennest. tot het punt dat de dermatoloog met een anti middel in de plekken pus moest gaan spuiten. met corticosteroiden. dat was pijnlijk. en heb er littekens [lees meer...]van overgehouden. ik zeg nee tegen dit middel. ga naar een acnekliniek of wat dan ook, maar voor mij persoonlijk werkte het niet. ik was toen 20, ben inmiddels 46. maar je ziet de littekentjes nog. ps. de dosering/hoeveelheid en lengte vd behandeling weet ik niet exact meer, te lang geleden, maar moest wat invullen!
19-10-2017

Acne/puistjes

Ik ben 16jaar en ik slik sinds begin februari deze capsules, ik moet nog een maand en dan ben ik klaar. Bij mij in het begin werd het steeds erger rond de maanden maart/ april, daarna begon het te minderen. Ik zelf heb nu geen acne/ puisten meer en ook weinig rode vlekken / littekens , wel van die hapjes jn je vangen maar die zijn amper zichtbaar. Ik vind het zeker de moei[lees meer...]te waard geweest om roaccutane te slikken doordat het zo erg was bij me dat het gewoon pijn deed en bloedde en echt grote ontstekingen waren, en ik nu helemaal niks meer heb! Wel heb ik zeker last gehad van bijwerkingen, niet alleen droge lippen en droge neus enz. Maar ook dingen zoals angst en hele erge emoties die ik voelde zoals heel verdrietig zijn en later beseffen dat het helemaal nergens voor nodig was, down voelde en snel heel blij heel boos of wat voor soort emotie voelde en dan gwn heel erg. Mensen om mee heen vinden ook dat ik heel anders reageer op dingen en anders doe, ik merk dat zelf niet. Ik ben wel blij als ik klaar ben met die kuur, dan kan ik alle verschillen merken die ik gevoeld heb deze 10 maanden lang. Het is vervelend al die bijwerkingen alleen moet je het er wel echt voor over hebben en doorzetten, wat ik dus wel gedaan heb en doe. Het verschilt natuurlijk ook per persoon wat er gebeurt maar ik vind het zeker de moeite waard.
15-10-2017

Acne/puistjes

Ik heb circa 8 maanden gebruik gemaakt van de medicijn roaccutane. Ik heb een enorme fout gemaakt door deze medicijn / drug te gebruiken. Binnen 3 maanden is mijn leven verwoest en kapot. Het medicijn beloofte meer goeds dan het kapot zou maken. Ik heb mij erg vergist in de bijwerkingen. Bijna alle bijwerkingen die stonden beschreven kwamen bij mij voor. Ongelofelijk wa[lees meer...]t zo een medicijn met een 25 jarige sterke en zeer vrolijke man kan doen. Het begon met fysieke bijwerkingen als; droge lippen, droge huid, droge ogen, slijm in de neus, spierpijn, minder goed horen etc. Alsof dat niet genoeg was begonnen de klachten als stemmingswisselingen, angst, paniekaanval, woede, beroerte, pyschische klachten tot aan depressie!! Door al deze bijwerkingen ben ik letterlijk depressief geraakt waardoor ik ontslag heb ingediend. Ik presteerde slecht, kon mij nergens om concentreren en al mijn collega's hadden snel door dat het mis was met me. Dit heeft zelfs relatie gekost en mijn sociale leven. Mijn tip is dan ook: probeer andere middelen te gebruiken voor je acne/littekens. Begin hier niet aan als je studeert, veel moet leren, veel werkdruk hebt en eerder een (lichte) depressie hebt gehad. Dit is een drug en geen medicijn naar mijn mening. Kijk er aub mee uit lieve mensen.. groetjes
09-10-2017

Acne/puistjes

Gekregen voor behandeling van de hardnekkige acne. Tegenwoordig als behandeling van Acne Rosacea. Zelf de juiste dosering gevonden om optimale evenwicht tussen bijwerkingen en effectiviteit te vinden. Met de juiste begeleiding van de specialist ook 2 keer zwanger geweest - zonder complicaties. Voor mij enige effectieve oplossing van mijn klachten, maar moet wel voorzichtig[lees meer...] mee omgegaan worden.
05-10-2017

Acne/puistjes

Hoi, ik gebruik dit medicijn nu ongeveer een half jaar. Het resultaat is verbluffend en het is jammer dat ik niet foto's kan toevoegen en al mijn bevindingen niet hier in kwijt kan. wel heb ik een niet google vindbare simpele site gemaakt waar ik met de billen bloot ga. Wekelijks voeg ik foto's toe van het resultaat en beschrijf ik uitgebreid wat ik merk en voel, je kan z[lees meer...]elfs op woorden zoeken voor bijwerkingen mocht je willen kijken: isotretinoine . webnode . nl haal even de spaties weg en je zit op mijn site. mocht je dan nog vragen hebben stuur gerust een mailtje of vul het vragen formulier in. Als je onder de acne zit en je weet van ellende niet meer wat te doen... Dit is je antwoord! beetje moeier droge huid, lippen en keel maar goed drinken en smeren en er is niks aan de hand. Top sporter? ok dan is het een ander verhaal....
28-09-2017

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)
Acne/puistjes

Vanaf mijn 14de jaar (inmiddels 41 jaar)slikte ik de diana35 dit vanwege mijn acne. Deze pil werkte super...de acne werd al na 3 maanden minder. Toen ik een jaar of 25 was kreeg ik longembolie, dit kwam door het gebruik van Diana 35. Dit heeft veel invloed op mijn leven gehad oa zoeken naar alternatief....gelukkig kwam toendertijd de Mirena spiraal op de markt. Verder heb [lees meer...]ik 3 weken in het xiekenhuis gelegen en heb 9 maanden bloedverdunners geslikt.
26-09-2017

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)
Acne/puistjes

Ik zit zo ongeveer sinds mijn 14e aan de pil, ben vaak geswitched van pil, maar blijf de Diane 35 het beste vinden. Ik heb de microgynon 30 gehad, de Yazmin, Lovette. En de pil zonder oestrogeen, die je elke dag moet slikken zonder stopweek. Niks werkt beter dan Diane 35 moet ik zeggen, ik heb hiervoor de microgynon 30 gehad en mijn acne werd alleen maar erger, ben gelijk [lees meer...]gestopt natuurlijk en ben weer over geswitched naar de oude vertrouwde Diane 35, en de acne verdween als sneeuw voor de zon. De reden dat ik gestopt was met Diane 35 eerder was omdat deze pil gevaarlijk zou wezen, dus ben ik geswitched naar andere, maar die voldeden mij allemaal niet goed. Met deze pil heb ik ook geen last meer van doorbraak bloedingen, wat ik met de andere pillen wel had. Ook is mijn gewicht gewoon stabiel gebleven, ik ben ietsje afgevallen zelfs, maar goed dat is voor iedereen verschillend.
22-09-2017

Acne/puistjes

vanaf mijn puber jaren heb ik altijd last gehad van puistjes, iedereen zei altijd wel tegen me dat het weg zou gaan naarmate ik ouder zou worden. Na me 25e verjaardag en na jaren van verschillende cremes,antibiotica etc geprobeerd.. waarbij niks hielp voor de laatste keer naar de dokter gegaan. ik kon dit niet meer volhouden en schaamde me dat ik op mijn leeftijd nog acne [lees meer...]kon hebben. dokter schreef mij deze antibiotica kuur voor en ik moest elke dag met 30 mg beginnen. dit heb ik uiteindelijk ook gedaan 6 maanden lang. 15 augustus was mijn laatste dag... en ik kan je vertellen mijn huid is nog nooit zo zacht en glad geweest... in afgelopen maand heb ik niet vaker dan 2 a 3 keer een puistje gehad. qua bijwerkingen had ik het echt meeste moeite met mijn droge lippen het enige wat werkte was witte potje van blistrex. maar alsnog werd ik wakker met een kapotte lip omdat ik ging gapen en vergeten was dat mijn lippen zo droog waren en het zag er soms gewoon niet smakelijk uit omdat je niet elke 10 min je lippen kan inssmeren. ik heb geen ernstige bijwerkingen gehad en elke maand werd mijn bloed getest alles was oke. ik zou dit product echt aanraden.. mijn leven is veranderd ik durf mensen weer in de ogen aan te kijken en heb zelf vertrouwen.
22-09-2017

Acne/puistjes

Na scheeruitslag kreeg ik van de derma Roaccutane voorgeschreven. Droge lippen, droge keel, droge huid waren de bijwerkingen waar nog mee te leven viel. Na 8 maanden echter kreeg ik een hersenberoerte op de hersen stam. Over de oorzaak waren ze niet zeker, maar het werd in de richting van de Roaccutane gezocht. Voor mij is het puur vergif.
21-09-2017

Acne/puistjes

Ik heb eigenlijk al vanaf groep 7 puistjes en dit altijd al geprobeerd te verbergen met smeersels en foundations. Het werd eigenlijk steeds erger. In de zomermaanden ging het altijd heel goed met mijn huid en het was ook echt in periodes. Tot mijn 20e altijd alle rotopmerkingen geprobeerd te negeren of er grapjes mee te maken. Op een duur was er een moment op vakantie dit [lees meer...]jaar waarbij een jongen letterlijk tegen me zei, je bent een mooie en lieve meid maar wat vreselijk die huid van je. Dat was voor mij echt de druppel. Ik had altijd foundation op naar het strand, zwembad, bij het sporten. Had in al die jarel al veel geprobeerd met andere kuren en crémes dat ik deze x gelijk aan de roaccutane kon beginnen. Ik ben begonnen met 30mg per dag en na 1 maand kon ik dit verhogen naar 40mg. Ik had eigelijk alleen last van een droge huid, vervelde bijna elke week, en mn lippen irriteerden ook heel erg. Daarnaast was het ook vervelend dat ik vanwege het medicijn echt een overgevoeligheid voor alcohol ontwikkelde. Ik was na 2 glazen wijn al helemaal van de kaart en kon niks binnenhouden.. ik lees ook veel anderen over spier en gewrichtspijn, hier had ik totaal geen last van. Sportte 3 á 4 x per week met looptraining en ging echt super. Nu ben ik klaar met mijn kuur en zijn alle puistjes weg. Ik heb nog wel wat littekens over maar deze neem ik voor lief. Ik raad het echt iedereen aan, je moet er wat voor over hebben maar als je het niet probeert blijf je met de ellende rondlopen. Het was wel een duur grapje, de hele kuur heeft me makkelijk 300/400€ gekost. Succes!
17-09-2017

Acne/puistjes

Nog geen week bezig met de kuur en bijna alle acne is verdwenen! Geen last van bijwerkingen dus ik ben super tevreden.
12-09-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Acne/puistjes

Ik gebruikte al vanaf mijn 17e de microgynon maar ik bleef maar puistjes houden zelfs tot mijn 26e toen ben ik even gestopt met de pil toen werden mijn puistjes wat minder maar die dikke onderhuidse puisten bleven. Dood ongelukkig werd ik ervan. Toen las ik positieve verhalen over de Yasmin. Toen ik naar de dokter stapte vertelde ze me wel over trombose maar ik wou het zo [lees meer...]graag proberen. Meteen na een maand waren al mijn puistjes weg! Gewoon weg! Hoe gelukkig kan je daar van worden! In het begin merkte ik wel wat haaruitval en gevoelige borsten maar nu merk ik daar helemaal niks meer van!
06-09-2017

Acne/puistjes

Heftige kuur, maar voor iedereen weer anders in persoonlijke ervaringen. Ook veelal overeenkomsten & zeker niet simpel. Mijn bijwerkingen: 1e periode 6 maanden . vermoeidheid, rugklachten, uitdroging, droge mond. 2e periode 7 maanden vermoeidheid, uitdroging, bloedneuzen, droge huid, droge mond. Iets heftiger. Als je eraan begint, geef niet op. Go 4 it! Denk aan het beh[lees meer...]alen van je eigen succes. Zeker met positief resultaat...
01-09-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)
Acne/puistjes

Hele fijne pil, ervaar niets anders ten opzichte van een pilvrij bestaan. Heerlijk!
31-08-2017

Differin (adapaleen)
Acne/puistjes

Ik sukkel reeds een jaar met acné, waardoor ik mij heel slecht voelde. Ik dacht dat de acné niet ernstig genoeg zou zijn om naar een dermatoloog te stappen. Heb dit uiteindelijk toch gedaan, omdat ik het niet langer volhield. Het bracht echt mijn humeur naar beneden. Ik kreeg de Differin crème voorgeschreven samen met antibiotica, maar voornamelijk van de crème merk ik dui[lees meer...]delijk het verschil. Na 2,5 weken volledig acne vrij!! Ik heb verder ook geen last van de bijwerkingen. Geen droge huid etc. Gebruik ook slechts een erwtje van grootte bij het aanbrengen. Heel veel spijt dat ik deze stap niet eerder zette, ik ben er heel tevreden van.
30-08-2017

Doxycycline (doxycyline)
Acne/puistjes

Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen nadat mijn acne in ernstigheid toenam. Het heeft zeker geholpen met het stoppen van de verergering en ik heb 2 maanden mogen genieten van een acne vrije huid. Helaas zijn de klachten nu weer terug, maar niet in verergerde mate. Tijdens het innemen wel matige klachten gehad, vooral op de eerste dag van inname werd ik plots erg[lees meer...] ziek. Misselijk, duizelig, ik durfde geen hapje aan te raken. Dat kwam met mijn persoonlijk leven slecht uit, bij een volgende kuur zou ik deze starten op een vrije/rustige dag. De verdere kuur liep voorspoedig met minimale spijsverteringsklachten die zich vooral uiten in een verminderde eetlust. Mijn huid was ook gevoeliger, ik werd gemakkelijk rood en kon bepaalde producten beter laten staan. Vooral serums met een hoge SPF leken een boosdoener te zijn, wat vervelend was met mijn lichte teint en verhoogde gevoeligheid voor de zon door deze kuur. Al met al, het heeft een stop gezet op het verergeren van mijn acne en tijdelijk een complete acne pauze ingelast, dat waren de bijwerkingen meer dan waard.
30-08-2017

Acne/puistjes

Ik slik nu ongeveer 3 maanden isotretinoïne. werkt op zich goed, puisten en rode vlekken trekken langzaam weg. maar wat is dit een naar spul. Ik heb enorm last van stemmingswisselingen moeheid etc. Hierdoor wordt zelfs mijn relatie op de proef gezet, ik baal hier uiteraard heel erg van. Ik heb het nagevraagd bij mijn dermatoloog en die zei: Vroeger dachten ze dat je stemm[lees meer...]ingswisselingen kon krijgen maar dit is een mythe. Ik ben het internet af gaan zoeken voor mensen die dit ook gebruikten en het komt wel vaker voor. Ik ga het toch nog doorzetten aangezien ik van mijn acné af wil. Gr B.
27-08-2017

Acne/puistjes

Ik gebruik dit nu 2.5 week. En ik zie al langzaam verschil. Wel nu 3 onderhuidse ontstekingen erbij gekregen, maar ik merk dat dit snel weer weg trekt. Tot nu toe zijn de bijwerkingen goed te doen. Schilfers hoofdhuid wat veel jeukt, velletjes naast mijn neus, velletjes op de kin, snel wondjes, droge lippen maar niet extreem. Maar ik denk dat ik na 2.5 week ook nog niet v[lees meer...]eel kan vertellen. Tot nu toe bevalt het mij goed!
26-08-2017

Acne/puistjes

ik ben het beginnen gebruiken want niets anders hielp. in het begin had ik schrik voor de bijwerkingen maar al bij al vielen ze goed mee. alleen vaak hoofdpijn en droge lippen en in het begin was mijn huid nog slechter dan ervoor maar daarna is het zo goed geworden.
22-08-2017

Acne/puistjes

Persoonlijk had ik niet echt acné. Ik had last van kleine onderhuidse bultjes waar ik vanaf wilde. Differin en antibiotica hielpen hier niet tegen dus kreeg ik isothetrine voorgeschreven. Ik was eerst heel bang voor de bijwerkingen, maar al met al viel het hartstikke mee. Ik ben nu een maand bezig en bijna mijn hele gezicht is weer egaal en schoon. Een geweldig middel dit.
22-08-2017

Acne/puistjes

Ik gebruik dit medicijn nu precies 3 maanden. De eerste maand was niet altijd makkelijk, omdat mijn huid ontzettend uitdroogde en de acne niet meteen minder werd (ook niet erger overigens! Maar het was door de droogheid absoluut niet meer te verbergen met makeup..), maar daarna kwam snel verbetering. 2 weken geleden had ik mijn laatste 'break-out' die echt al enorm in het [lees meer...]niet viel bij wat ik in het verleden had, en nu kan ik eindelijk echt zeggen dat ik acne vrij ben :) Ik kan het nog steeds bijna niet geloven, na 5 jaar (mijn acne begon toen ik 12 was). De bijwerkingen zijn niet de minste: Je droogt volledig uit, hevige spierpijn, rugpijn, snel blauwe plekken, wondjes, etc. Maar het is het mij zeker waard. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet een paar jaar geleden al naar de dokter ben gestapt.
18-08-2017

Acne/puistjes

Heb zelf sinds me 18e last van Acne. Gebruikte eerst altijd benzac maar dat hielp niet meer. Naar de huisarts gegaan en gelijk dit Isotretinoine voorgeschreven. Slik het nu al een week elke dag 2x 20mg en merk gelijk een verschil. Andere zie je zeggen dat dit een "helse" kuur is, kunnen gewoon zelf niet tegen de medicijn (zwakke immuunsysteem). Velen slikken het, hadden na[lees meer...]uwelijks bijwerkingen en een goed resultaat, maar laten helaas nooit hun mening achter. Het zijn vaak mensen die een slechte ervaring hadden een mening achterlaten, waardoor Isotretinoine in een kwaad dag licht wordt geplaatst . Bijwerkingen zoals depressiviteit komt nauwelijks voor wat je veel hier in de meningen leest, vooral niet bij mannen in ieder geval. Maar goed slik het nu al 8 dagen en zie direct resultaat. Er werd gezegd dat de acne nou verergeren wat ik dus niet heb gemerkt. Enige bijwerking die ik heb zijn droge lippen maar daar smeer ik gewoon een vette crème op en dan is het opgelost.
16-08-2017

Acne/puistjes

Nu in mijn derde maand 30 mg per dag. Enorme uitbraak gehad na 1 maand, durfde zowat de straat niet meer op. Mijn rug is in maand 2 al enorm verbeterd! Mijn gezicht begint nu op te knappen, ondanks de eczeem op armen en de enorm droge lippen (purol: smeren, smeren, smeren * helpt echt!), is mijn huid velen malen zachter aan het worden! Je moet er even doorheen, maar het is[lees meer...] het zeker waard! Nog een tip: Biodemal acne crème werkt ontzettend goed. En niet aanzitten/ aan krabben. I
16-08-2017

Acne/puistjes

Dit is echt een wondermiddel, al raad ik hem niet aan voor fanatieke sporters.
11-08-2017

Acne/puistjes

Ik heb 2 kuren gebruikt en beide keren heel tevreden. Tuurlijk zijn er bijwerkingen maar in mijn ogen goed te doen. De eerste kuur is 8 jaar geleden en na geboorte van 2 kindjes net n tweede kuur afgerond. Het resultaat is super , mocht het nodig zijn zonder twijfel doe ik het zo weer.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1766)
Depressie (1466)
Angst & paniekstoornis (1244)
Hoge bloeddruk (998)
ADD (494)
Depressiviteit (463)
Astma (403)
Angststoornis (396)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!