ISO 27001

ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Terbinafine tabletten 1 3
Ketoconazol (huid) 1 1
Spironolacton 1 5
Hydrocobamine 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

06-08-2018

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

Ik slik sinds 8 dagen minocycline. Ik heb het gevoel dat de ontstekingen wat erger worden en prikken/branden. Bepaalde plekken drogen uit maar sommige ook niet. Ook krijg ik soms wat nieuwe plekjes. Ik heb een inderm lotion voor de nieuwe plekjes. Mijn vraag aan jullie is: Na hoelang ervaarde jullie resultaat? En merkte jullie ook dat het de eerste week wat slechter w[lees meer...]erd/ nog niet veel deed? Probeer geduld te hebben maar vind het erg lastig.
27-07-2018

Acne/puistjes

Voordat ik startte met Isotretinoïne ben ik hier ervaringen gaan lezen en was ik toch best wel huiverig om te gaan beginnen. Toch heb ik het gedaan en ik ben heel blij met het resultaat tot nu toe! Ik slik sinds 4,5 maand 20mg per dag. De bijwerkingen die ik heb: natuurlijk de droge lippen (tip: Eucerin Aquaphor! top spul), droge/geïrriteerde ogen, droge neus, eczeem op mi[lees meer...]jn armen en een droge huid. En in het begin had ik jeuk op mijn hoofd en een paar keer een soort explosie van uitslag op mijn handen. Conclusie: alles droogt gewoon uit! Maar daar is tegen te smeren en ik vind het absoluut de moeite waard, het resultaat is mooi. Af en toe nog een enkel puistje, maar die is dan ook snel weer weg. Ik slik nog even door om te voorkomen dat het snel weer terugkomt. Een lage dosering heeft dus ook resultaat!
14-07-2018

Acne/puistjes

Ik heb acne sinds ik een jaar of 15 was. Eerst op m'n voorhoofd, maar dat verdween na het gebruik van Clearasil. Niet lang erna kreeg ik onderhuidse ontstekingen op m'n wangen/kaaklijn, over het algemeen had ik er 1 of 2 tegelijk en ik had geen last van littekens of rode vlekken oid, maar toch was het altijd zichtbaar. In 2017 (toen ik 25 was) veranderde dit: opeens kreeg [lees meer...]ik allemaal rode stipjes op m'n wangen, die niet leken te vervagen. Ik denk doordat ik naar het buitenland verhuisd was en daardoor minder zonlicht had (normaal gesproken was m'n huid weer mooi egaal na een zonnige zomer). Het werd steeds erger en na meerdere creme's en antibiotica kuren (waarna de acne altijd direct weer terug keerde als de antibiotica uberhaupt hielp) mocht ik eindelijk aan de ro-accutane. Ik heb er nu 3 maanden op zitten van 40mg per dag (ik weeg 64 kilo), en merk wel dat de onderhuidse ontstekingen al snel afnamen. Die eerste heftige opvlieging waar ik zo bang voor was is uitgebleven, m'n huid werd vooral droger en wat schilferiger rondom de ontstekingen. De rode vlekjes zitten er nog wel, maar ze lijken wat minder rood te worden. Ik begon net optimistisch te worden toen ik een paar dagen terug weer ongesteld werd (wat ik de afgelopen maanden ook gewoon steeds ben geweest) en ik opeens binnen een paar dagen weer drie onstekingen erbij had! Realiseerde me toen ook dat dit de eerste keer is in vele weken dat dit gebeurt, dus het moet wel iets doen. Ik heb nu nog 40mg voor de komende maand (4), en daarna 20mg per dag voor maand 5. Mocht het dan nog niet weg zijn, dan krijg ik waarschijnlijk nog 10mg per dag voor twee extra maanden.. Ik denk dat ik dat sowieso het liefst wil aangezien de meest recente onderzoeken aan lijken te tonen dat de kans op relapse vooral bepaald wordt door de duur van de kuur (in tegenstelling tot de cumulatieve dosis zoals eerder werd aangenomen). Voordeel van deze pil is dat m'n huid helemaal niet vet meer wordt: ik hoef het nog maar 1x per week te wassen en het glanst helemaal haha!
07-07-2018

Acne/puistjes

Al jaren heb ik een onrustige huid door acne maar ook door eczeem, lange tijd geprobeerd met producten of voorgeschreven medicatie zalven de eczeem te behandelen en/of de acne, echter als het ene beter werd, werd het andere slechter. Toch weer naar de huisarts gestapt en die schreef mij eerst 12/weken een antibiotica kuur voor, mijn acne en ontstekingen trokken geheel weg,[lees meer...] mijn huid werd steviger en minder pijnlijk. Na de antibiotica kuur overgestapt naar de diffirin gel om de huid rustig te houden. De puistjes blijven weg alleen ik houd last van wondjes, rode vlekjes. De gel doet zn werk wat betreft Acne maar mijn huid is nog niet geheel rustig, ik gebruik het nu vier weken, en het kan nog beter worden volgens de arts. Geduld is bij deze zalf echt van toepassing en vertrouwen dat door regelmatig smeren de acne rustiger wordt. Voor de wondjes gebruik ik nu de cicaplast baume b5 gel van La Roche Posay, dit werkt erg fijn en laat mijn huid sneller genezen. Puistjes komen hiervan niet terug.
07-07-2018

Acne/puistjes

Ik heb dit medicijn als laatste oplossing gekregen werkt dit niet dan houd het op. Ik heb hiervoor allemaal middeltjes gehad tretinoïne lotion wat niet vergoed werd dus €52 per maand kwijt dit werkte enigzins maar door de kosten niet te gebruiken. Heb ook differan gehad en nog meer middeltjes. Ik hoop dat dit middel werkt enigste nadeel heb vaak andere antibiotica nodig vo[lees meer...]or andere problemen ben benieuwd hoe dit dan moet.
04-07-2018

Acne/puistjes

Na een jaar aansukkelen met puistjes en bulten op mijn kin ben ik toch naar de huisarts gestapt. Dit ging eigenlijk tegen mijn gevoel in want ik dacht dat wat ik aan puistjes had niet ernstig genoeg zou zijn voor een bezoek aan de huisarts. Ik gebruik nu 4 weken differin en ben zo blij! Inderdaad heeft de eerste 2 weken veel schommelingen gehad van goed naar alleen maar me[lees meer...]er puistjes maar volhouden is echt 'the key'. Ook was mijn huid droog en schilferig maar ik gebruik daarvoor overdag een puistjes stick met teatree olie/ jojoba olie van het merk Chi. De acne wordt al veel en veel minder, eigenlijk heb ik nu alleen nog vlekjes/littekentjes maar echt geen pukkeltjes/bultjes. Mijn huid is glad en ik blijf lekker doorsmeren. Heel blij met dit spul!
04-07-2018

Acne/puistjes

Wanneer kan je deze medicatie het beste innemen ‘s morgens, ‘s middags of ‘s avonds?
03-07-2018

Acne/puistjes

In verband met ernstige acne voorgeschreven gekregen door de dermatoloog nadat ik al een half jaar minocycline slikte en verschillende smeersels had geprobeerd op aanraden van de huisarts. Bijwerkingen kwamen eigenlijk relatief snel, vooral een droge huid en extreem droge lippen (viel bijna niet tegenop te smeren). Wat later in de kuur last gehad van (lichte) hoofdpijn e[lees meer...]n vermoeidheid. Tijdens de kuur netjes onder controle van de dermatoloog dmv bezoekjes en bloedprikken. Resultaat is fantastisch. Nog wel wat puistjes gehad na gebruik maar bij lange na niet zoveel als voorheen, ook blijven ze veel korter zitten en worden ze niet zo groot. Mijn huid is glad, bijwerkingen verdwenen zo'n week na stoppen van de kuur. Ik heb absoluut geen spijt van het gebruik van deze medicijnen.
02-07-2018

Acne/puistjes

Super spul! Enkel last gehad van een droge huid en droge lippen, voor de rest geen bijwerkingen. Nu een half jaar verder ziet het er super uit en ben ik af van mijn vette huid.
28-06-2018

Acne/puistjes

Ik heb al heel lamg last van acne ben nu zelf 17 jaar. Ik heb al duac acne en benzoylperoxide geprobeerd maar dat heeft niet geholpen, alhoewel benzoylperoxide hielp wel maar de ouistjes kwamen meestal terug. Uiteindelijk heb ik 6 weken doxycycline genomen. Het werkte zo goed ik kreeg tijdens die 6 weken geen nieuwe puistjes. Maar 1 week nadat ik klaar was met die medicijn[lees meer...]en komen de puistjes gewoon weer terug. Dus mijnacne kwam gewoooon weer terug, wel jammer.
27-06-2018

Acne/puistjes

Beste mensen, Ik heb nu al ruim 8 jaar last van acne en het word met de dag erger. Ik ben 100 keer naar de huis arts en mijn dermatoloog geweest, zelfs al 3 keer geopereerd aan mijn ontstekingen, roaccutane moest ik slikken toen ik 14 was tot mijn 15e heb ik hier aan gezeten en is er een hoop veranderd. De bijwerkingen waren voor mij een hel. Het leek als of ik letterl[lees meer...]ijk in de hel leefde. Pijn dag in dag uit. Droge huid en zelfs depressie had een grote rol. Nu ben ik 20 en heb ik nog steeds erg last van mijn acne en ontstekingen. Ik heb ALLES geprobeerd. En ik ben hopeloos. Er blijven nieuwe ontstekingen vormen die lelijke littekens achter laten. Ik zit al he-le-maal onder de littekens en dit heeft natuurlijk geen goed effect op mijn zelf vertrouwen. Leven in een hoekje omdat je bang bent dat iemand het ziet of dat je rug weer in een keer open gaat en door je shirt bloed. Ik ben er zo klaar mee. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik dat uiteraard graag. Dank!!! N.
26-06-2018

Acne/puistjes

Ik gebruik nu meer dan twee weken de differin gel en mijn acne is eigenlijk nog nooit zo erg geweest als nu. Het kan vier weken duren voordat je resultaat ziet en het is normaal dat de acne de eerste weken verergert, maar dit is het bijna niet eens waard.... Hoop echt dat mijn acne binnenkort afneemt anders begin ik er nooit meer aan.
17-06-2018

Acne/puistjes

Nu een maand bezig met roaccutane. Het gaat mij heel goed af opzich. Vanaf dag 1 had ik jeuk over mijn hele lichaam, dit is sinds een paar dagen weg. Daarvoor in de plaats heb ik erge last gekregen van mijn stemming. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, maar als er iets vervelends gebeurd (ik had bijv. Gisteren autopech) dan reageer ik hier super heftig op. Kan[lees meer...] ik echt mee gaan zitten, terwijl ik normaal gesproken iemand ben die er niet zo moeilijk over doet. Verder heb ik in het dagelijks leven wanneer het zijn gangetje gaat geen last van negatieve gedachtes of iets. Dus alleen wanneer er echt iets gebeurd waardoor ik uit mijn doen ben raak ik nogal overstuur en gestresst. En reageer nogal overdreven.. zijn er mensen die zich hierin herkennen? gelukkig kan ik dit goed relativeren omdat ik weet dat het door de pillen komt. Verder vind ik het een top medicijn! Bij mij is mijn huid al stukken beter in een maand tijd! Ik gebruik blistex voor mijn lippen en smeer sochtends dagcreme van Diadermine op mijn gezicht.
14-06-2018

Acne/puistjes

Ik gebruik het iets langer dan een week. Ik krijg steeds meer last van puistjes. Ik krijg overal puistjes die ik eerder niet had en inderdaad droge lippen. Ik wil echt zo snel mogelijk af van de puistjes die ik eerst niet had. Heeft iemand misschien advies?
08-06-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Acne/puistjes

Gebruik deze pil nooit. 3 keer gebruik gemaakt van de yasmin en snap niet waarom ik telkens weer opnieuw begonnen ben. Ik werd zo gek van deze pil dat ik zo agressief werd en ik vaak in paniek raakte. Mijn borsten groeien gigantisch terwijl mijn gewicht afneemt. Erg gevoelige borsten. De ergste bijwerking vind ik de hoofdpijn die ik ervan krijg. Zo erg dat ik het liefst he[lees meer...]le dag met mijn ogen dicht geluidloos op bed lig. Vergeet niet de misselijkheid die ik erbij ernaar. Het enige wat ik kan zeggen is dat “de wereld” ziek is en dat het een schande is dat dit wordt voorgeschreven door artsen.
29-05-2018

Acne/puistjes

Ik heb een tijd roaccutane gebruikt voor mijn acne. Ik had al vanalles geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk heeft mijn huisarts mij een verwijsbrief gegeven naar de dematoloog. Hier werd roaccutane voorgeschreven. Ik ging op internet zoeken naar ervaringen met dit medicijn. Ik schrok hier heel erg van en wist dus niet of ik er wel aan zou willen beginnen. Uitein[lees meer...]delijk heb ik het toch gedaan, omdat mijn acne me erg onzeker maakte. Ik moest elke maand bloedprikken en voordat ik een nieuw doosje kreeg moest ik een zwangerschapstest doen. De eerste twee maanden werd mijn acne erger. Ook kreeg ik al vrij snel last van droge lippen. Na twee maanden merkte ik dat mijn huid langzaam beter werd. Helaas had ik wel erge last van droge, gescheurde lippen en af en toe had ik een bloedneus. Ik ben nu ongeveer een week gestopt met dit medicijn en ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn keuze. Mijn huid is nog nooit zo mooi geweest. Daarnaast merk ik ook dat mijn lippen langzaam weer minder droog aan t worden zijn. Ik wilde graag mijn ervaring delen, aangezien ik erg schrok van alle andere ervaringen toen ik begon met dit medicijn. Ik wil iedereen die overweegt te beginnen met dit medicijn dan ook meegeven dat in principe alleen de mensen die dit medicijn als iets negatiefs hebben ervaren hun ervaring op het internet delen. Dit is slechts een heel klein gedeelte van de mensen. Ook wil ik zeggen dat mijn zelfverzekerheid enorm is gestegen door mijn verbeterde huid en ik dit medicijn heel erg dankbaar ben en zeker aanbeveel aan andere met acne.
25-05-2018

Acne/puistjes

Ik had erg last van brandende, pijlijke en veel acne op mijn gezicht en rug. ik ben toen naar de huisarts gegaan en heb veel verschillende medicijnen en pillen en kuuren gehad en geprobeerd. Maar dat helaas zonder goed resutlaat. Toen is mij dit medicijn aangeraden door mijn huisarts, voordat ik dit medicijn mocht gaan gebruiken moest ik veel vragen beantwoorden en testjes[lees meer...] zoen (zwangerschap test en bloedprikken) om te kijken of mijn lichaam hier aan toe was, toen heb ik toestemming gekregen om dit medicijn te gaan gebruiken en ben ik snel gaan opbouwen naar 30 mg per dag (3 capsules met 10 mg verdeeld over de dag) maar daarbij werden de bijwerking mij te heftig en ben ik snel weer gaan afbouwen naar 20 mg per dag, ik ben 2 weken geleden gestopt met de medicijnen en het bevalt mij eerlijk gezegd best wel zwaar, ik merk nu ik gestopt ben ik "puistjes/bultjes"op mijn voorhoofd krijg, ik hoop trouwens dat dit weer snel zal verdwijnen maar over het algemeen is mijn huid na de medicijnen kuur enorm verbeterd en daar heb ik de "last van de bijwerkingen"en alles wat ik er voorover heb gehad is het zeker waard geweest. (maar ik zou dit als "laatste optie" doen aangezien dit een zwaar medicijn is)
23-05-2018

Acne/puistjes

Vroeger had ik last van heftige acné op m’n rug en een beetje op m’n borst. Ook had ik altijd wel meerdere puistjes in m’n gezicht. Ik ben twee maanden geleden gestopt met een kuur van isotretinoine/roaccutane van 6 maanden. In totaal heb ik zo’n 8400mg tot me genomen (lichaamgsgewicht: 60kg). Ik varieerde maandelijks van 30mg tot 40mg per dag, ook heb ik een maand zelf[lees meer...]s 2 x 30mg gedaan, maar toen werden de bijwerkingen te heftig. Het is een zware kuur. De bijwerkingen zijn vervelend, maar te behandelen. Het ergst zijn de droge lippen (oplossing: Purol!). M’n handen werden erg droog, dat leidde tot lichte eczeem (oplossing: zalfje van huisarts). Verder veroorzaakten droge neusslijmvliezen bij mij vaak bloedneuzen. Ook vond in het lastig om (op 18jarige leeftijd) (bijna) niks te mogen drinken, maar je moet er iets voor over hebben. Daarnaast is het moeilijk (vooral in het begin) om iedere dag die pillen te slikken, ik ben het wel een paar keer vergeten. Uiteindelijk wordt het wel een gewoonte. Nu, 2 maanden verder, is de acné zo goed als weg. M’n gezicht is helemaal schoon en ik heb heel af en toe nog een plekje op m’n rug. Ik heb nu alleen nog littekens op m’n rug van de acné, maar dat heeft tijd en zalf nodig... Ik raad iedereen die last heeft van acné dit medicijn aan. Informeer je goed over alle mogelijke bijwerkingen.
23-05-2018

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

Resultaat al na 10 dagen. Ik heb erg getwijfeld omwille van de reacties hier maar ik had sneller moeten starten met de kuur. Ik heb namelijk geen last van bijwerkingen en ben dus zeer tevreden.
21-05-2018

Acne/puistjes

Paardenmiddel, maar resultaat mag er wezen. Ik heb wel één vraag: ik heb het idee dat, naarmate de kuur vordert, mijn poriën steeds grover worden en beter zichtbaar, iemand hier ervaring mee/herkent iemand dit? Zoja, is dit normaal? Ik dacht dat poriën juist minder grof zouden worden. Ik zit nu op 4 maanden (30 mg)
17-05-2018

Acne/puistjes

Vanaf de pubertijd altijd last gehad van acne. Zo veel zalfjes, goede reinigingsmiddelen, pilletjes antibioticums geprobeerd zonder enkele resultaat. Knettergek werd ik hier van. Na 17/18 jaar werd het erger dikke onderhuidse bulten maar ook rode puisten. Had hier veel last van deed zeer, zag er niet uit, met makeup zag het er ook niet uit. Na 3 jaar rond blijven sukkelen [lees meer...]in onzekerheid toch maar initatief genomen doordat ik van een collega hoorde dat roaccutane haar enorm geholpen had, dat wilde ik ook. Bewust van de bijwerkingen maar met de juiste verzorgingsproducten o.a. blistex voor de lippen en purol voor in mijn neus is dit tot nu toe de beste medicatie die ik geprobeerd heb van alle honderden dat ik al geprobeerd had. Men zegt ligt aan je voeding en roken en je moet meer water drinken je zit nog in je pubertijd <18 dat werd mij altijd verteld totdat de dermatoloog zei dat het puur hormonaal is. Ik ben inmiddels 21 en zij zei dat het wel tijd werd dat het zou verdwijnen in mijn gezicht. Ik kwam zelf met het voorstel om roaccutane te slikken en haar leek het ook een goed idee. Begonnen met 20mg (63 kilo en 1.72) 2e maand verhoogd naar 30mg merkte geen verschil met 20mg daarom zit ik nu op 40mg 2x 20mg per dag. Nu bijna 3 maanden verder en ben op een paar pukkels al zeer tevreden.
15-05-2018

Acne/puistjes

Gebruik tegen fijne onderhuidse puistjes/bultjes. Droogt huid wel uit maar ik zie al na 2 weken verbetering. Branderigheid is wel vervelend, hopelijk trekt het gauw weg.
12-05-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)
Acne/puistjes

Na enkele jaren microgynon gebruikt te hebben en de matige acne geprobeert te hebben accepteren, ben ik uiteindelijk helemaal gestopt met anticonceptie. Acne werd nog wat erger. Ook nog spiraal met en zonder hormonen geprobeerd. De acne bleef. Nu bijna 4 weken Zoely aan het gebruiken. Mijn huid word een stuk beter! Lang niet meer zo rustig geweest. Voor microgynon de Diane[lees meer...] 35 jaren gebruikt. Ik hoop dat Zoely uiteindelijk het zelfde effect bereikt; puistloos.
04-05-2018

Acne/puistjes

Vanaf mn tienerjaren heb ik wat last van acne, met name rond de menstruatie. Nadat ik over ging van de pil naar een spiraaltje, kreeg ik na vijf maanden ineens ernstige acne rond de kaaklijn en in de hals. Dit trok ook niet meer weg en bleef toenemen in ernst. De huisarts schreef een antibiotica voor op de huid voor. Dit gaf niet het gewenste resultaat. Daarna kreeg ik an[lees meer...]tibiotica in pilvorm. Ook dat hielp niet. Toen werd ik doorgestuurd naar de dermatoloog, waar ik isotretinoïne kreeg (30 mg). Dit was in december 2017. In januari 2018 werd dit opgehoogd naar 40 mg. De medicijnen hebben zeer goed hun werk gedaan. Eind februari was alles zo goed als weg. Ik heb nu vooral nog vlekjes overgehouden, die hopelijk nog wegtrekken. De bijwerkingen zijn mij erg meegevallen. Ik heb hele droge lippen dus gebruik veel labello. Verder heb ik wat bloedkorstjes in mn neus, sneller last van geïrriteerde ogen en wat uitslag/droge plekjes op mn armen. Dit is echter allemaal te overzien en ervaar ik niet als vervelend. Ik ben nu bijna twee maanden stabiel. De dermatoloog geeft aandat ik nog even door moet slikken, zodat de kans dat het terug komt wordt beperkt. Ik ben blij deze medicijnen te hebben gekregen!
30-04-2018

Acne/puistjes

Al vanaf mijn 15e last van acne (nu29) altijd in ernstige vorm, helaas nooit weg geweest. Daadwerkelijk alles geprobeerd maar niks hielp. Ik was er zo klaar nee dat ik gekozen heb voor roacuttane het laatste red middel. Ik geloofde niet dat dit bij mij zou werken net als alle andere middelen. Maar ik ben nu 4.5 maand bezig en ik heb huid zonder acne. Dit is echt bizar!!!! [lees meer...]Eindelijk. Wel erg droge lippen en neus en uitgescheurde mondhoeken. Nog 4 maanden en dan mag ik stoppen. Ben heel benieuwd hoe mijn huid zonder medicatie gaat.
28-04-2018

Acne/puistjes

De overtollig talk is weg, gezicht / neus is schoon en ziet er glad uit... maar de bijwerkingen zijn zeer schadelijk voor je huid. Ik zou 10 keer nadenken of je dit wel wilt. Ik heb er nu andere problemen voor terug gekregen... die ik hiervoor niet had
26-04-2018

Acne/puistjes

Hallo allemaal, Sinds half januari ben ik begonnen met de isotretinoine kuur. 3 capsules per dag. In totaal moet ik 6 maanden. De acne zit bij mij voornamelijk op mijn voorhoofd en een beetje op mijn rug. Nadat ik gestart ben de kuur heb ik eigenlijk nog geen resultaat gezien, alleen op mn rug is wel veel minder. In het gezicht blijven er maar pukkels terug komen. Ik[lees meer...] heb het idee dat het geen enkele nut heeft aangezien ik nou al bijna 4 maanden bezig ben. Van de bijwerkingen heb ik echt veel last: extreem droge huid/mondhoeken, traanogen, bloedneus, spierpijn en soms stemmingswisselingen. Als ik 1x aan mn huid zit dan wordt het meteen een korstje. Ook in de zon zitten is een no-go Zou het in de komende maanden ineens omslaan of heeft het op mij gewoon geen nut? Ik hoop dat er reacties komen met vergelijkbare ervaringen. Ik hoor graag van jullie!
20-04-2018

Acne/puistjes

Normaal gesproken schrijf ik geen reviews, maar zelf heb ik veel aan de reviews van andere gehad. Ik heb dit medicijn tegen acne gebruikt. ik had lange tijd af en toe last van een puistje. Op mijn 23ste liet ik mijn spiraal liet verwijderen en er opeens acne begon te ontstaan. In eerste instantie heb ik een half jaar lang geprobeerd dit met de dianapil weg te krijgen, maar[lees meer...] het werd alleen maar erger. Samen met mijn huisarts heb ik besloten aan de isotretinoine te gaan omdat ik in het verleden al eens antibiotica had geprobeerd zonder resultaat. Ik las op deze site dat iedereen ongeveer de eerste 1 a 2 maanden verergering kreeg. Helaas duurde het bij mij 5(!) maanden waarin mijn huid zo verschrikkelijk zeer deed en jeukte en op één groot maanlandschap leek. Mijn huisarts had niet eerder meegemaakt dat het zo lang duurde voordat de acne wegtrok. ook ik begon ondertussen de hoop te verliezen dat ik ooit nog zonder acne zou zijn. na een bezoek aan de dermatoloog kreeg ik ook treclinac voor ernaast en na vijf maanden wachten begon het langzaam weg te trekken. nu na 8 maanden ben ik helemaal acne vrij!! ik moet nog één maand slikken. de bijwerkingen zijn wel heftig. Ik heb last gehad van zeer droge lippen, droge ogen, een zeer dunne huid die bij ieder scherp randje opensprong (dit kan ook deels door de winter te maken hebben), nu in de zomer verbrand ik heel snel. Ik had ook last van zware gedachten in het begin, maar dit kan ook komen door de zeer grote hoeveelheid acne die alleen maar verergerde. Ik hoop dat het wegblijft en dat ik niet voor een tweede kuur hoef, omdat ik weer bang ben voor een gigantische acne uitbraak. ik wilde dit verhaal delen zodat ook mensen die een 'langere' acneuitbraak dan 1 a 2 maanden de hoop niet verliezen en door blijven slikken.
18-04-2018

Erytromycine (erytromycine)
Acne/puistjes

Ik heb AB gekregen om mijn acne te behandelen. Van de vorige AB kuur kreeg ik erge last van mijn darmen (Weet even niet meer welke kuur ik toen had). De dokter heeft deze voorgeschreven voor 15 dagen om te kijken hoe het gaat. Ik ben dinsdag (17 april) begonnen met de kuur. (Het is nu de nacht van woensdag 18 april op donderdag 19 april) Toen heb ik alleen maar die van sav[lees meer...]onds ingenomen. En dag erna 2 zoals het moest. Sinds die tijd last van een opgeblazen ongemakkelijk gevoel in mijn maag/darmen. Ik heb dit wel vaker dus weet niet of het hierdoor komt. Maar vind het gek dat het nu constant is. Sinds een uur geleden heb ik een licht gevoel in mijn hoofd, nog steeds de maag/darmklachten, een slap gevoel, niet kunnen slapen en lichte hyperventilatie. Telkens als ik bijna in slaap val schrik ik wakker en ben echt enorm moe. Geen idee of ik nog door ga met dit medicijn. Ik wil graag na 14 jaar van mijn acne af maar om dit elke dag te hebben vind ik niks.
18-04-2018

Acne/puistjes

Van de één op de andere dag had ik wat pukkeltjes bij mijn mondhoek (koortslipachtig, maar was het niet. Daarna schoof het probleem elders in mijn gezicht en voor ik het wist had ik het in mijn hele gezicht. Ik ben 45 jaar en nooit van mijn leven met puistjes of acne te maken gehad. Mijn gezicht was dan ook altijd gaaf en geen vlek niks. Maar sinds 4 maanden wil ik niet ee[lees meer...]ns meer in de spiegel kijken, want ik herken mezelf niet eens meer terug. Na 3 keer bezoek te hebben gebracht aan de huisarts, ben ik doorverwerzen naar de dermatoloog. Ook daar een kuur van 6 weken gekregen en ipv beter werd het slechter, mijn gezicht was een slagveld. 3 weken geleden heb ik Isotretinoine voorgeschreven van de specialist en heb ik sindsdien onderhuidse ontstekingen die zo pijn doen en zitten er 5 a 6 dagen. Als ik denk dat ik resultaat zie, word ik de volgende wakker met weer een onderhuidse puist en dan zakt wederom de moed in mijn schoenen, want wanneer moet het dan gaan werken? Zelf heb ik GEEN bijwerkingen die door de meeste genoemd worden en dan vraag ik me af of dit wel de juiste middel is voor mij. Nu moet ik volgende week terug naar de specialist, want dan heb ik een maand geslikt en ja wat is wijsheid, doorgaan of stoppen want ik zie geen verbetering!!! Want ja laten we eerlijk zijn, het is troep wat je lichaam naar binnen krijg en ik weeg maar 47 kg en vraag ik me af hoeveel ik kan verdragen. Voor degene bij wie het wel helpt, fijn voor jullie dat het werkt. Ik zal me zeker weer melden als het bij mij ook het geval is, want ik kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt (tenminste ik wel:-() Met vriendelijke groet, Gina

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1917)
Depressie (1600)
Angst & paniekstoornis (1376)
Hoge bloeddruk (1093)
ADD (530)
Depressiviteit (499)
Astma (443)
Angststoornis (428)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!