ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

21-01-2020

Acne/puistjes

Jaar of 4 geleden begonnen met roacutane om van de pukkels mijn gezicht, schouders en borst af te komen. Het werkte heel goed en mijn huid zag er naar een jaar (kuur 6 maanden ongeveer gehad) geweldig uit. Echter nu al sinds een half jaartje beginnen de pukkels weer terug te komen maar dan erger. Nu 4 jaar later zit ik weer helemaal onder. Al 2 X differin gel gekregen om t[lees meer...]e onderhouden maar niets lijkt te werken. Als ik langer zonder de pukkels had gezeten had ik dit product zeker aanbevolen. De bijwerkingen van het medicijn zijn onprettig (vooral die scheuren in je mondhoeken en lippen en brandende droge huid) maar draagbaar, als je echt graag van je puistje dat wilt meer dan waard. Helaas na 4 alles weer terug waardoor ik er niet nog een keer op zou vertrouwen.
16-01-2020

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

Medicijn 2 weken genomen en toen kwamen de bijwerkingen van de overgevoeligheid voor dit medicijn. Zeker 1,5 week last gehad van de gewrichtspijn en het slijm ophoesten. Eerste 4 dagen bijna niet kunnen lopen en bewegen door de gewrichtspijn. Ook lang last gehad van de rode en jeukende uitslag.
15-01-2020

Acne/puistjes

Acne die maar bleef terugkomen, veel horrorverhalen gehoord wat eraan beginnen bemoeilijkte. Nu 3 maanden bezig. ontstekingen zijn weg, en op wat droge huid, lippen en hoofdhuid na nergens last van. Eet normaal, kan normaal sporten, slapen etc.
15-01-2020

Acne/puistjes

Dit werkt heel erg goed bij mij!! Ik had al van alles geprobeerd, van antibiotica, differin, inderm etc. Maar bij deze creme waren na 2 dagen alle kleine puistjes weg! Het helpt minder goed tegen de grote hormonale plekken, maar die gaan ook een stuk eerder weg merk ik. Dus overall heel erg blij mee en de bijwerkingen zijn goed te doen als je eerst lichte nachtcreme opsmee[lees meer...]rt.
13-01-2020

Acne/puistjes

Meerdere keren gekregen als ik weer eens een grote onderhuidse ontstekingen had, na een paar dagen innemen waren ze vaak weer verdwenen. Ik ga nu voor langere tijd slikken maar ik verwacht geen problemen. Recent ook een minocycline kuur gehad voor langere tijd maar daar kreeg ik juist wel bijwerkingen van en vergat ik vaak ook in te nemen (want 2x per dag i.p.v. 1x) dus nu[lees meer...] weer overgestapt op deze.
11-01-2020

Acne/puistjes

5 dagen geleden ben ik bij de huisarts geweest omdat ik iets zocht tegen mijn acne. Vrij gemakkelijk kreeg ik deze pil voorgeschreven en ik heb me nog nooit zo slecht en onzeker gevoeld. Ik had vooral acne op mijn voorhoofd, maar nu zit ook mijn hele kin en kaken vol. Ik ga er vandaag mee stoppen, puur omdat ik er geen goed gevoel over heb en ik denk dat die puistjes van 5[lees meer...] dagen geleden zonder die pil inmiddels wel al weg waren geweest.
09-01-2020

Duac Acne gel (benzoylperoxide/ clindamycine)
Acne/puistjes

Na jaren last te hebben van acne en diverse crèmes van zowel de apotheek als de parfumerie geprobeerd te hebben is dit het eerste wat echt helpt. In het begin smeerde ik de crème alleen op puistjes, maar op deze manier werd de acne niet minder. Nu smeer ik de crème over mijn hele gezicht. Zodra de crème getrokken is smeer ik een dikke nachtcrème er overheen. Op deze m[lees meer...]anier werkt de crème voor mij perfect. Alle puistjes zijn verdwenen. Minpunt is dat je huid enorm uit droogt van de crème. Overdag een dikke crème erop smeren.
07-01-2020

Acne/puistjes

Ik heb al twee keer een kuur van een aantal maanden gedaan met een tussenpoze van ongeveer een jaar. Als dat nodig is om mijn onderhuidse ontstekingen tegen te gaan heb ik daar geen problemen mee.
06-01-2020

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Acne/puistjes

Vanaf mijn 18e de pil gaan slikken vanwege erge acne. Begonnen met de diane pil. Vanwege de slechte nieuwsberichten op mijn 21e overgestapt naar de Yasmin. Deze pil gekozen omdat ik bang was om de puistjes weer terug te krijgen. Mijn libido was meteen weg. Achteraf gezien door deze pil maar dacht er op dat moment niet aan. Zat ook vaker niet lekker in mn vel. Yasmin pil ge[lees meer...]woon door blijven slikken. 4 jaar geleden een schimmelinfectie gekregen. Naar de huisarts gegaan omdat het maar niet over ging wat ik ook probeerde (medicijnen, capsules, yoghurt). Uiteindelijk via deze website erachter gekomen dat dit een veel voorkomende bijwerking is van deze pil. Omdat ik las dat de bijwerkingen die je kan krijgen wanneer je stopt met deze pil ook erg waren (erge haaruitval, aankomen en puistjes terug krijgen) durfde ik de stap niet te nemen om te stoppen met deze pil. In de afgelopen maanden zoveel meer klachten gekregen. Zit totaal niet lekker in mn vel. Ben heel negatief, alles is teveel, wil constant huilen, nergens geen zin meer in hebben, zin in seks is weg, weet niet eens meer wat zin hebben betekent, krijg pijnlijke borsten en andere vage klachten. Goed gesprek met mijn vriend hierover gehad. Ben het helemaal beu en ga mezelf inlezen over de nuvaring. Hoor daar in mn omgeving veel goede dingen over. Heb deze pil nu bijna 7 jaar geslikt en ben blij dat ik nu de stap durf te zetten om ermee te stoppen. Vind het eng maar ben ook heel benieuwd hoe dit gaat bevallen!
04-01-2020

Acne/puistjes

Ik begon deze pil te slikken voor mijn acne, nou dit was dus de slechtste keuze ooit geweest want mijn gezondheid is ernstig achteruit gegaan. Ik kreeg na verloop van tijd steeds ernstigere maagklachten, ik durfde uiteindelijk niet eens meer te eten omdat ik me zo slecht voelde. Er waren ook problemen met mijn lever zag de dokter in mijn bloed en daarbij was ik vaak moe en[lees meer...] mistig in mijn hoofd. Blijkt dat er ook iets is mis is met mijn lever, veroorzaakt door de pil, en nu moet ik verder onderzoek doen..
02-01-2020

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

Ik was dit medicijn bijna niet gaan gebruiken door alle verhalen over bijwerkingen die op het internet staan. Ik heb tot mijn verbazing zo goed als geen bijwerkingen gehad, enkel pijnlijke borsten. Wel goed eten voor inname. Gebruik het nu 6 weken.. af en toe nog een klein puistje maar geen grote ontstekingen meer.
29-12-2019

Acne/puistjes

Dit gebruikt voordat ik aan roacuttane begon. Mijn dekbed bleekte volledig uit, veel last van jeuk, zat met schilfers op mn gezicht. Ontevreden over de zalf
29-12-2019

Acne/puistjes

Na 6 weken werden de flink ontstoken puistjes al minder pijnlijk. Na 8e week kreeg ik ernstig droge lippen. Jeuk aan gezicht, armen en rug. Hoofdpijn met momenten. Sinds ik vitamines D en B slik heb ik minder last van hoofdpijn.
27-12-2019

Acne/puistjes

Na mijn zwangerschap kreeg ik hele erge hormonale acne. Ik heb gewacht totdat de hormonen vanzelf uit mijn lichaam gingen maar helaas de acne bleef. Schoonheidsspecialiste geweest, dokter geweest en uiteindelijk bij de dermatoloog gekomen. Hij keek me aan en zei direct ik ga je een roaccutane kuur geven. Ook ik werdt bang van alle bijwerkingen die genoemd werden vooral[lees meer...] op de forums. Maar ik ben erg blij dat ik hiermee ben begonnen. Na 3maanden kan ik al zeggen dat het 80% verbeterd is. Op naar de laatste maanden. De bijwerkingen vallen reuze mee. Goed smeren, elke dag je lippen insmeren en savonds je gezicht goed vet houden. Nog een voordeel ik heb geen vet haar meer :). Mijn neusslijmvliezen zijn heel droog de korstjes zitten in mijn neus maar ook hier heb ik een goede creme voor gekregen van de dermatoloog. Voor elke bijwerking is een goede creme te smeren. Hou je niet tegen door de genoemde bijwerkingen op forums, ik heb soms ook last van mijn spieren, maar van ontstekingen en altijd maar aangekeken worden is zeker niet leuk. Het resultaat is het zeker waard!!
17-12-2019

Differin (adapaleen)

11-12-2019

Acne/puistjes

Ik gebruik deze kuur nu al Maand maar ik krijg nu nog meer acne over mijn hele gezicht ik snap nieks van heeft iemand hier ervaring mee
11-12-2019

10-12-2019

Acne/puistjes

Acne verdween als sneeuw van de zon maar was na de kuur binnen 2 weken volledig terug.
10-12-2019

Acne/puistjes

De bijwerkingen zijn echt vrij pittig maar het werkt extreem goed. Had echt zeer ernstige acne en na 4 maanden ben ik helemaal schoon. La Roche Possay Effaclar H lijn red mijn leven met de creme en gezichtsreiniger. Verder door de pijn heen bijten, op tijd naar bed en genieten van een mooie huid :)
07-12-2019

Acne/puistjes

Benzoperoxide Kan je huid voorgoed verminken als je er mee in de zon loopt zonder factor 50 erboven op te smeren! Ik wist enkel dat het kon je kledij en kussensloop bleken... jong en ik deed ook geen research over producten zoals ik nu doe ., Ik heb witte vlekken die nooit meer verdwijen . Heel ontsierend doet je ouder lijken lelijker ., opgelet dus altijd smeren in de z[lees meer...]on je bruint heus niet minder met hoge factor dat wordt enkel maar gedacht! 🙂
06-12-2019

Acne/puistjes

Vanaf mijn 18e begon ik in een keer acne te krijgen. Naar de huisarts geweest, meerdere zalfjes, lotions gekregen daarbij ben ik ook nog bij meerdere huidtherapeuten geweest zoveel producten gekocht. Nou niks werkte, toen heeft de huisarts Doxy voorgeschreven voor 3 maanden, alles was toen weg, maar na het stoppen kwam alles weer terug, dus nog een kuur van 3 maanden en he[lees meer...]t zelfde riedeltje. Uitendelijk bij de dermatoloog geweest, die heeft me isotreteoine voorgeschreven. Ik slik sinds februari 20 mg per dag. Mijn huid is nu helemaal glad en ik moet nog ongeveer een maand door blijven slikken. Het is echt een heftig medicijn. Vermoeidheid, droge lippen, stemmingswisselingen. Mijn acne is nu wel weg maar ik vind de bijwerkingen echt verschrikkelijk. Ik hoop dat mijn acne niet terug komt na het stoppen van deze medicijn. Informeer jezelf goed over de bijwerkingen!
04-12-2019

Acne/puistjes

Ik heb al enkele keren Doxycycline geslikt omdat ik dermatitis perioralis heb. Mijn probleem is dat na de kuur van 6 weken komen de puistjes na een maand ongeveer terug. Kan ik Doxycycline langer dan 6 weken gebruiken? Iemand een ervaring?
25-11-2019

Acne/puistjes

Sinds 9 weken aan de isorretione begonnen met 20 mg toen 40 en sinds 4 weken zit ik op 60 mg. Me huid lijkt op moment wat rustiger te worden geen onderhuidse ontstekingen meer. Wel nog veel gesloten comodomen op de kin en die lijken wel niet weg te gaan. Hebben meer mensen hier last ?
23-11-2019

Acne/puistjes

Gebruik Isotretinoine voor acne (vooral) op kaaklijn en wangen. De werking is momenteel goed op mijn rug, alleen op mijn gezicht vind ik het nog tegenvallen (na 3 maanden). Van de arts moet ik gewoon doorgaan met 1dd 60mg. Hopelijk wordt het binnenkort beter..
22-11-2019

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)
Acne/puistjes

Deze pil heeft mijn leven gered!!! Sinds mijn 11e jad/heb ik zeer ernstige acne en was hierdoor vooral op mn 15e zeer depressief. Eindelijk mocht ik op mn 16e aan de diane pil. De acne ging weg en ik voelde me stukke beter! Maar goed ook want ik overwoog destijds serieus om een einde aan mijn leven te maken. Als ik de diane pil niet had gekregen had ik dat zeer waarschijn[lees meer...]lijk ook gedaan. Nu ben ik 44. Ik heb enkele keren geprobeerd te stoppen met de diane (lees: de goedkopere variant), maar de acne kwam in alle hevigheid terug. Een keer moest ik aan de Roacutane omdat de pil alleen het niet aankon. de andere keer heb ik eerst een lichtere pil geprobeerd, geen enkel succes dus in overleg met de huisarts weer terug naar de diane. Toch maar doorslikken dus, dan maar risico op een embolie. Beter dan zwaar depressief en al dood op je 16e!!! Mijn huisarts zegt trouwens: het Grootste risico op een embolie etc heb je als je zwanger bent, dus als ze de diane gaan verbieden, zou er eigenlijk ook niemand meer zwanger mogen worden 🙂 . Uiteraard wel goede voorlichting en alleen voorschrijven bij ernstige gevallen (psychisch en of lichamelijk).
20-11-2019

Acne/puistjes

droge lippen zijn verschrikkelijk voor de rest fantastisch product
16-11-2019

Acne/puistjes

Ik ben deze pil 4 maanden geleden begonnen met slikken om mijn hormonale acne te verhelpen. Ik ben nu 16 en wilde er graag vanaf. Aan het begin was ik erg misselijk en had ik last van opvliegers maar na een maand ging dit weg. Hierna merkte ik nauwelijks verschil in mijn huid en ik had ook geen last meer van bijwerkingen. De huisarts vertelde mij ook dat ik pas goed result[lees meer...]aat van mijn huid kon zien na 3 maanden. Vanaf maand 2 kwam ik 2 kilo’s aan en had ik elke dag last van een opgezwollen buik. Het begon in de ochtend en was het ergst in de avond. Vanaf toen ging het alleen maar slechter. Ik ben nu ondertussen 6 kilo aangekomen en heb de hele dag een opgezwollen buik. Ik pas de helft van mijn kleren niet meer en ik herken mezelf niet meer. Ik ben altijd heel dun en lang geweest en paste altijd een s in de winkel. Binnen een maand ben ik van een s naar een m gegaan en passen al mijn broeken mij niet meer door de opgezwollen buik. Het enige voordeel en de reden dat ik nog steeds aan deze pil zit is omdat mijn huid is opgeklaard en ik veel minder last van acne heb.
15-11-2019

Acne/puistjes

Op dit moment zo’n 3 maanden bezig met de kuur. Op advies arts begonnen met 30 mg per dag, na een maand was de 10 mg niet leverbaar dus noodgedwongen overgestapt naar de 40 mg per dag. Helaas nog weinig verbetering tov de acne, volgens de arts moet ik blijven volhouden en zal de kuur zeker zijn werk nog gaan doen. De bewerkingen vind ik behoorlijk hoog en ook zeer vervelen[lees meer...]d. Sommige dagen voel ik me extreem somber en vermoeid. Hier had ik hiervoor nooit last van.. Tegen de droge lippen is wel te smeren en ook voor de rest van de huid heb ik een crème gekregen via de arts. Ik hoop dat de kuur alsnog zijn werk gaat doen, want een tweede kuur zie ik niet zitten. Mocht ik hier acne vrij uitkomen is het me het wel allemaal waard geweest. Nog even afwachten dus ..
12-11-2019

Acne/puistjes

Ik ben op mijn op 16de begonnen aan deze pil (inmiddels ben ik 23). En ik kreeg op 17/18 de enorm last van allemaal bultjes (puistjes) op mijn voorhoofd en rug. In de zomer durfde ik niet eens hemdjes te dragen. En ben ik hier natuurlijk mee naar de dokter gegaan toen heb ik een crème gekregen, dat hielp wel even. Toen heb ik zware tabelletjes gekregen voor acne daar bleef[lees meer...] het een poos van weg. Maar kwam ook weer terug. Ik vergat vaak de pil dus ben overgestapt naar een hormoonstaafje. Toen had ik nergens geen last meer van in het begin. Ik heb het staafje 1,5 jaar gehad, ik was soms 4 weken ongesteld. Nou daar zit niemand op te wachten. Dus het staafje er uit en weer aan de pil. Maar nu heb weer last van puisten. Ik had vroeger nooit geen last van puistjes en nu? Dus ik weer naar de huisarts weer aan een zware kuur en ondertussen naar een huidspecialist, want ik kan niet van de puistjes afblijven waardoor ik littekens en pigmentvlekken kreeg. Ze adviseerde mij onmiddellijk te stoppen met deze zware kuur. En ze zei tegen mij; dat ik eens moest kijken naar de bijwerkingen van mij pil. En daar stond idd - acne en ook licht gele vlekken. Ik ben direct gestopt met de kuur. En ben nu 2 weken gestopt met de pil. En wil kijken hoe het dan gaat. Ik was benieuwd of iemand anders ook acne heeft gekregen door deze pil? Ik had er vroeger nooit geen last van en toen besefte ik mij, toen ik aan de pil begon dat ik er toen last van begon te krijgen. Ik heb hier heel erg mee gezeten namelijk. En gevraagd aan de dokter of het aan mijn pil kon liggen? Maar zijn reactie was nee.
12-11-2019

Erythrocine (erytromycine)
Acne/puistjes

Tijdens zwangerschap deze kuur voorgeschreven van een aantal weken. Met goed resultaat. Acne laaide nog meer op door zwangerschap. Huid werd na een week al rustiger. Geen bijwerkingen gehad. Eerste middel wat echt goed bij mij werkte voor de acne

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2260)
Depressie (1859)
Angst & paniekstoornis (1710)
Hoge bloeddruk (1293)
Acne/puistjes (910)