ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Fucidin crème/ intertulle/ zalf 1 1
Terbinafine tabletten 1 3
Spironolacton 1 5
Hydrocobamine 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

22-02-2017

Acne/puistjes

Ik heb last van grote onderhuidse ontstekingen in mijn gezicht en acne. Veel zalfjes geprobeerd maar het hielp niet. Nadat ik de dermatoloog om raad had gevraagd, bood hij mij roaccutane aan. Binnen 1 à 2 weken waren mijn onderhuidse ontstekingen weg. Ook merk ik dat mijn huid gladder wordt en mijn littekens wegtrekken. Fantastisch paardenmiddel. Wees je ervan bewust dat z[lees meer...]o'n paardenmiddel ook bijwerkingen heeft. De bijwerkingen bij mij waren droge ogen, erg droge lippen, verminderderde weerstand, dunnere huid, af en toe een spontane bloedneus, korstjes in de neus, iets minder goed in het donker kunnen kijken en zonlicht kan zo nu en dan nogal fel zijn. Klinkt nogal heftig bij elkaar opgeteld, maar valt in werkelijkheid reuze mee. Als je erg last hebt van acne en kans hebt op littekenvorming dan is dit middel een aanrader. Als ik opnieuw voor de keuze had gestaan, had ik het zo weer geslikt.
15-02-2017

Fucidin crème/ intertulle/ zalf (fusidinezuur)
Acne/puistjes

fucidin lijkt mij niet goed te helpen, helemaal niet eigenlijk
13-02-2017

Minocycline (minocycline)
Acne/puistjes

Ik heb het ruim een jaar lang gebruikt en telkens wanneer ik mijn kuur af heb komt het acne veel erger terug!! ( vooral op de kin ). Ik weet niet of dit bij iedereen het geval is maar denk niet dat het de bedoeling is om heel je leven lang aan een kuur te zitten. Ik vind het zeker geen aanrader anders zit je eraan vast dus ben ik maar begonnen met natuurlijke gezichtsbehan[lees meer...]delingen voor mijn acne, aanraader ook voor anderen...
08-02-2017

Acne/puistjes

Vanaf 2013 heb ik last van acne. alle medicijnen van de dokter geprobeerd maar niets hielp. Toen ik in 2014 hoorde van Roaccutane ben ik opnieuw naar de dokter gegaan en ben ik doorverwezen naar de dematoloog. Ik ben toen niet begonnen met de medicijnen omdat ik de bijwerkingen te heftig vond (recensies op internet gelezen). In 2016 nog steeds heftige acne en ondertussen o[lees meer...]ok behoorlijk wat littekens, ik voelde me zo onzeker daardoor en vond het zo erg! Toch opnieuw naar de dermatoloog geweest en begonnen aan Roaccutane. Eerste 2 maanden 20mg per dag (juni en juli 2016) en tot nu 40mg per dag. Ik moet de medicijnen slikken tot 29 maart 2017. Een behoorlijk tijd aan die medicijnen dus. Mijn bijwerkingen vallen heel erg mee! De bekende droge lippen / handen maar verder eigenlijk niets. Ook af en toe sombere dagen maar die kan ik wel relativeren; zonder die medicijnen heb je ook wel eens een off-day! Ik vind eerder dat er nog een mooi pluspunt aan zit; voor de medicijnen moest ik mijn haren elke dag wassen omdat het dan alweer vet was. Nu kan ik een week mijn haren niet wassen en dan is het nog niet vet. De eerste 2 maanden zag ik nog geen verschil maar daarna werd het steeds een beetje beter. Vanaf oktober heb ik al geen pukkel meer gehad. Ik heb me netjes gehouden aan geen alcohol drinken. Eigenlijk bevalt me dit prima. Ik zou deze medicijnen aan iedereen aanraden die ongelukkig is door de acne. Je kan het altijd proberen! Zijn jouw bijwerkingen erger, dan kan je net zo makkelijk weer stoppen. Ik ben in ieder geval sinds al die jaren weer acne vrij en heel gelukkig daardoor! Als ik wist dat de bijwerkingen zo minimaal zouden zijn dan was ik in 2014 al begonnen.
02-02-2017

Acne/puistjes

Hallo allemaal! Ik heb niet heel erg last van acne maar meer van paar kleine puistjes op de voorhoofd. Er is nooit een tijd geweest dat ik echt weken zonder puisten heb gezeten. Vandaar dat ik bij de dermatoloog (na het proberen van antibiotica en andere middeltjes) heb gevraagd om roaccutane. Iedereen verklaart mij voor gek omdat zij vinden dat ik bijna niks heb. Voor [lees meer...]de duidelijkheid ik heb dus absoluut geen acne, maar hier en daar wat puistjes. Mijn vraag is dus of ik roaccutane even lang moet slikken als de gemiddelde gebruiker die wel echt acne heeft? Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt.. ik heb om een lage dosis gevraagd 20mg. De dermatoloog vertelde mij dat ik dit ongeveer 4 maanden moet slikken. Kan iemand mij hier meer over vertellen want ik heb gelezen dat je een bepaald aantal mg in je lichaam moet krijgen. Maar hangt dat niet af van hoe ernstig je acne nou is. Ik hoop dat iemand mij hier meer informatie over kan geven. Alvast bedankt.
01-02-2017

Acne/puistjes

Ik heb sinds mijn 10e ontzettend veel last van puistjes gehad. Normaal gesproken trekt dit op een bepaalde tijd (na de puberteit) ook weer weg, helaas was dit bij mij niet het geval. Via de huisarts heb ik meerdere verschillende soorten zalfjes geprobeerd, die allemaal geen resultaat hadden. Hierna ben ik in Eindhoven naar een speciaal behandelcentrum voor acne gegaan, gen[lees meer...]aamd Vital. Dit was pure oplichterij, ontzettend veel geld kwijt geraakt aan behandelingen die 0,0 effect hadden. Uiteindelijk na wat zoekwerk op het internet uitgekomen bij roaccutane. Via de huisarts ben ik doorverwezen naar de dermatoloog die mij dit medicijn heeft voorgeschreven. Ik heb dit 6 maanden lang gebruikt. Gedurende deze 6 maanden heb ik erg veel last gehad van bijwerkingen, zoals: enorme spierpijn, bacteriële infectie op het gezicht en in het oor, sombere gedachten, etc. Voornamelijk de spierklachten waren hevig. Waar ik normaal een voetbalwedstrijd van 90 minuten met gemak uitspeel, kon ik nu na +/- 20 minuten al geen stap meer zetten. Het resultaat van het gebruik van dit medicijn was echter wonderbaarlijk mooi! Ik heb sindsdien nog maar sporadisch enkele puistjes (waar voorheen mijn hele gezicht vol zat). Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik ben gestopt met roaccutane en het resultaat is gelukkig hetzelfde gebleven. Ik zou dit zeker aanraden voor mensen die zich geen raad meer weten. Dit is een mooi laatste "redmiddel".
27-01-2017

Acne/puistjes

Sinds mijn puberteit had ik veel last van uitslag , vooral na het scheren. Na jaren van dermatoloog naar dermatoloog te gaan en alle zalfjes geprobeerd te hebben kreeg ik mino50 , dat hielp even maar erna kwam het ook weer terug . Toen kreeg ik Roaccutane 20mg. Dat hielp, lippen werden droog , kon niet meer tegen zonlicht enz. Uitslag was weg maar voelde me rot. Na ee[lees meer...]n kuur van 8 maanden, net gestopt met de Roaccutane kreeg ik een hersenberoerte op de hersenstam. Ze konden geen oorzaak vinden maar op al mijn ziekenhuis papieren staat wel dat ik aan de Roaccutane zat en dat daar de oorzaak zou kunnen liggen. Geen echte reden gevonden alleen veel van de stof die in de gewone vrouwen pil zit die ook in Roaccutane zit die beroertes kunnen veroorzaken, in 2013 was ik 33 jaar. Hoewel geen enkele arts zeker is ervan, ik weet alleszins dat mijn familie of kinderen er zeker vanaf moeten blijven!! Mijn uitslag was weg ja, maar 2 maanden ziekenhuis? dan liever wat scheeruitslag.
24-01-2017

Acne/puistjes

Ik gebruik nu sinds ongeveer 1 week de Galderma Benzacare 50mg/ml gel en mijn gezicht is helemaal puistloos. Ik heb vroeger nooit veel puistjes gehad, maar sinds 1 jaar heb ik steeds best wel veel. Ik kan niet echt zeggen dat ik een mega erg acne hoofd heb, maar wel gewoon altijd stuk over 20 puistjes waarvan 3 heel erg en de rest kleine bultjes. Ik heb bijna alles geprobe[lees meer...]erd qua huidverzorging van de duurste merken tot de goedkoopste en ik heb altijd deze zalf in huis gehad, maar altijd alleen plaatselijk op puistjes aangebracht. Tot 1 week geleden was ik desperate en heb ik het over mijn hele hoofd gesmeerd (Dit voelt heel trekkerig aan). Ik heb het 2 minuten laten intrekken en hier de Galderma Benzacare Anti-Roodheid creme overheen aangebracht. Dit doe ik nu sinds iets langer dan 1 week elke avond en ik ben gewoon helemaal puistjes vrij. Ik reinig mijn gezicht met de Anti redness van paulas choice en een standaard moisturizer van hun gebruik ik ook 's ochtends. Ik merk wel dat mijn huid erg trekkerig is in de ochtend en ik een rood waasje op mijn gezicht heb. Ik zou dus nog een iets hydraterendere creme moeten gebruiken om het allemaal in balans te brengen, maar dit bedek ik met makeup dus je ziet er niks meer van. Ik ben echt suuuuper blij dat ik dit eindelijk ben gaan gebruiken en raad het iedereen aan.
20-01-2017

Acne/puistjes

Nadat ik antibiotica heb genomen (wat trouwens goed werkte en amper bijwerkingen had) moest ik na 1 jaar kuur toch overstappen aan wat sterkers. Dus de huisarts heeft me naar de dermatoloog verwezen. De dermatoloog gaf me 30MG isotretinoine. Ik ben nu al rond de 3 maanden aan de medicijnen. Ik merk dat ik een hele droge huid, droge lippen en droge ogen heb waardoor ik [lees meer...]snel moe ben. En dat ik veel onderhuidse puisten krijg ook heel veel korsten. Wel merk ik dat ik amper mee-eters heb toch krijg ik die vervelende onderhuidse puistjes. Ik moet nog tot April en ik hoop dat ik dan een veel betere huid heb dan nu. Ik raad je dit medicijn niet aan! Ik zal als ik u was eerst zo nodig bij een schoonheidsspecialist gaan. Want deze medicijnen vind ik een hel.
19-01-2017

Acne/puistjes

Voorgeschreven voor ernstige acne. Na veel andere medicijnen geprobeerd te hebben was dit het laatste redmiddel. Na de tweede week begonnen mijn lippen droog te worden. Er kwamen scheurtjes en barstjes. Goed te verhelpen door Purol te smeren. Na drukke dagen hoofdpijn, oogontstekingen, en een ontzettend droge, schilferige huid. Ook dat laatste goed te verhelpen door het in[lees meer...] te smeren met een verzorgende creme voor de droge huid. Zeer tevreden over de werking, nu na 4 maanden heb ik enkel nog littekens in mijn gezicht. Al zeker 2 maanden geen nieuwe puistjes meer gehad!
18-01-2017

Acne/puistjes

Op mijn 12e kreeg ik last van puistjes. Na verscheidene middeltjes te hebben geprobeerd (waaronder benzoylperoxide), begon ik op mijn 14e aan de Diane-pil. Na ruim 10 jaar had ik daar genoeg van, en stopte ik abrupt. De eerste 2 maanden ging het goed, maar daarna kwam de acne heftiger dan ooit terug. Ik voelde me verschrikkelijk en durfde haast niemand meer aan te kijken. [lees meer...]De huisarts raadde mij een tretinoïnezalf aan, maar dat maakte het alleen maar erger. Na 2 maanden werd ik doorverwezen naar de dermatoloog die na 1 blik op m'n huid gelijk Roaccutane voorschreef. De eerste 2 maanden was m'n huid superdroog, maar toen dat opklaarde zag ik de structuur van m'n huid langzaam veranderen. Nauwere poriën en m'n huid voelt inmiddels zijdezacht aan. De resultaten zijn boven verwachting. Maar neem dit medicijn alleen als je je echt geen raad meer weet met je huid. Ik voel me de afgelopen maanden best depri (alsof een Dementor al het geluk uit me zuigt haha) en dat is echt een hele nare bijwerking. Mijn leven staat als het ware een beetje on hold. Verder heb ik erg veel last van droge lippen, maar de Classic Lipcare van Dr. Swaab werkt top (heb verder bijna alles geprobeerd). Maar afijn, heel tevreden over het resultaat so far. Nog 2,5 maand en dan is het voorbij, eindelijk!
13-01-2017

Acne/puistjes

Normaal ben ik niet van reviews schrijven, maar wil bij deze situatie ook graag mijn verhaal kwijt. Ik heb in het verleden wel eens hier en daar een puistje gehad, maar in de zomer kreeg ik opeens bulten en ontstekingen rond mijn mond, dit brandde en jeukte ook. Huisarts zei dat ik dermatitis periolaris had en ik begon aan de minocycline. Na geen verbetering kwam daar de g[lees meer...]el bij. Na 3/4maanden gebruik nog steeds geen verbetering en toen kon ik eindelijk naar de dermatoloog. Ik heb de anticonceptiepil en de kuur voorgeschreven gekregen. Voor de eerste keer in me leven kan ik niet wachten tot mijn menstruatie begint en ik dit nieuwe 'gevecht' kan aangaan tegen mijn acne. Omdat ik een halfjaar geen zonlicht op mijn gezicht heb gekregen ben ik zo bleek als maar kan zijn, waardoor je het naar mijn mening nog veel beter ziet. Afgelopen zomer ben ik ook afgestudeerd en zit ik dus in een sollicitatie periode.. deze periode onderga ik nu met enorme onzekerheid door mijn gezicht. Wat waardeer ik nu mijn huid die ik vóór de zomer had, en heb er alles voor over om deze terug te krijgen. Let the game begin
12-01-2017

Doxycycline (doxycyline)
Acne/puistjes

Al sinds mijn 12e last van (milde) acne, dit begon rond mijn 14e, 15e wat erger te worden. Vooral de zijkanten van mijn gezicht, kin en neus waren vaak het doelwit. Ondertussen al veel middeltjes geprobeerd, zalfjes, gezichtsreinigers, lotions en niks heeft uiteindelijk geholpen. Ben nu 17 en heb er nog steeds last van en vind het erg vervelend. Paar weken terug naar de hu[lees meer...]isarts gestapt en die heeft mij doxycycline accord tabletten voorgeschreven. Eerste dag 2x innemen en daarna de kuur afmaken met dagelijks 1 tablet. Na ongeveer 4 dagen zag ik dat mijn huid rustiger werd, de roodheid trok weg en de kleine puistjes verdwenen, nu een week later beginnen ook de plaatsen waar ik het meeste last van heb te verdwijnen, ben hier erg blij mee. Heb nog zo'n 5 weken te gaan. Bijwerkingen vallen bij mij reuze mee, soms darmkrampen en als ik in bed lig een beetje duizelig, maar dit maar heel af en toe.
12-01-2017

Acid A Vit (tretinoine)
Acne/puistjes

Als puber last gekregen van acne. Op mijn veertiende aan de Diane-35 gegaan die wonderen voor mijn huid deed. Vanwege zware hoofdpijnklachten op 26-jarige leeftijd mee gestopt, waarna mijn acne in volledig terug kwam. Lees: super veel white heads, kleine witte pukkeltjes en ontstekingen op m'n voorhoofd en wangen. Ondanks mijn pogingen om ervan af te komen (lichtere pil, k[lees meer...]operspiraal, huidtherapie) uiteindelijk de huisarts Acid A Vit voorgeschreven gekregen. Elke avond aanbrengen. De eerste weken gebeurde er voor mijn gevoel weinig, behalve een schilferige huid (rond de kin) en branderige wangen. Echter, in combinatie met een goede vette/hydraterende dagcreme, merkte ik dat het na een flink aantal weken stukken beter werd. Na 10 weken zijn mijn voorhoofd en wangen zo goed als glad. Af en toe een ontsteking maar ik ben zeer tevreden en opgelucht. Ik zou dit product zeker proberen, let wel: je moet geduld hebben en consequent smeren. De nadelen zijn wat mij betreft te verwaarlozen bij de voordelen die je ervan hebt. Ik zou graag een voor- en na foto delen, maar helaas biedt dit platform die mogelijkheid niet.
11-01-2017

Acne/puistjes

Ik ben vanaf mijn 12e al aan t tobben met medicijnen etc. Dit was het laatste redmiddel als het ware. en ben nu 21 ik wou dat ik dit jaren geleden al had geprobeerd ik zweer er voor!!
08-01-2017

Adartrel (ropinirol)

Het werkt heel goed
06-01-2017

Differin (adapaleen)
Acne/puistjes

Ik ben 13 jaar en in de herfstvakantie begonnen met dit product vanwege wat meer puistjes dan normaal. Na 1 week hele droge huid en meer puistjes. Nu werd mij verteld dat dit bijwerkingen waren die na enkele dagen weg zouden trekken. Na 8 weken gebruik een nog droge huid en veel ontstekingen en puisten in het gezicht. Ben hier heel ontevreden over. Had normaal altijd een v[lees meer...]rij vette huid en nu moet ik het insmeren met vaseline iedere avond omdat ik anders niet normaal mijn gezicht kan bewegen. Ook heb ik op mijn voorhoofd veel meer puisten en ontstekingen. Ben nu 1 keer naar de huidtherapheut geweest en sinds een paar dagen aan de pil. Ook gebruik ik nu een zelfgemaakte tonic met appel cider azijn en water en dat gebruik ik sinds 2 dagen voordat ik ga slapen. Dat lijkt al iets te helpen. Hopelijk trekt het met deze maatregelen wel weg maar die differin is echt een rotmiddel. Ben er in aanraking mee gekomen doordat we de dokter hadden gebeld. Wou aan de pil maar moest eerst dit proberen vanwege leeftijd maar wat een rotmiddel is dit zeg.
21-12-2016

Acne/puistjes

In de zomer ben ik begonnen met het slikken van isotretinoine Actavis 10 Mg 2x per dag. Ik was enkel tevreden met de resultaten. Mijn gezicht zag er weer mooi uit en ik kreeg veel complimenten. Alleen de acne op mijn rug en borst waren niet verdwenen en dat vond ik erg vervelend. De arts had toen besloten om mij niet nog eens een recept voor te schrijven. In november heb [lees meer...]ik tog weer isotretinoine voorgeschreven. Maar dit keer was het isotretinoine aurobindo. Ik weet voor zover niet wat het verschil is. Het heeft voor mijn gezicht wel mooie resultaten opgeleverd maar niet als bij de vorige kuur. Op mijn rug en borst is nog niks veranderd. Ik ben nu klaar met de eerste kuur van 20 Mg 1x per dag. 29 december heb ik weer een afspraak en hoop ik dat ik het weer mag herhalen. Ik heb daarnaast wel een aantal bijwerkingen gehad zoals hoofdpijn, droge lippen, droge huid, erge vermoeidheid, duizelig, en opgezette lymfeklieren. Ik ben wel blij met het middel het werkt effectief, nu maar hopen dat ik het mag herhalen en dat mijn acne op mijn borst en rug verdwijnen.
12-12-2016

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)
Acne/puistjes

Ik slik zelf de Diane pil al 6 jaar en ben pas 18 jaar oud. Ben ondertussen 1x gewisseld naar een andere pil, omdat k veel last had de laatste tijd van hoofdpijn, rare pijn in de aders enzovoort. Na 2/3 maanden was mijn acne weer helemaal terug en had ik last van veel doorbraakbloedingen (slikte normaal de Diane bijna 1 jaar door voordat ik weer een stopweek nam). Dus toch[lees meer...] maar teruggegaan na de Diane. De Diane pil heeft een paar vervelende bijwerkingen zoals hoofdpijn, slechte zin, ik zelf heb af en toe last van een rare pijn en druk in mijn aders. Je merkt ook dat je aders wat meer opgezwollen zijn. Maar voor de rest ben ik tevreden met de pil. Mijn acne is helemaal weg en kan deze pil lang doorslikken zonder er iets van te merken.
30-11-2016

Acne/puistjes

Mijn bijwerkingen: Uitdroging en schifering van de huid. Toenemen van hoeveelheid/grootte bultjes. Het lijkt er op dat de bultjes eerder 'rijpen', maar de roodheid lijkt meer en lijkt zelfs langer te duren dan zonder medicijn.
12-11-2016

Differin (adapaleen)
Acne/puistjes

haai, ik ben 17 jaar en heb het product gekregen voor mijn acne. In het begin voelde ik niks geen branderig gevoel ik kon gewoon nog make up zetten en al mijn producten. Na een tijdje begon de differin heel erg te branden kon geen make up niks meer op me gezicht zetten alleen vaseline. Ik smeer het elke avond zoals het hoort maar het brand, ik krijg er een droge huid van [lees meer...]wanneer ik heb gedoucht. Voor mijn doen heeft de gel helemaal geen effect, puistjes blijven komen en gaan niet weg. Ik gebruik het product nu al iets langer dan een maand en het heeft helemaal niet geholpen.
11-11-2016

Acne/puistjes

ik had sinds een jaar ineens last van puistjes en heel vette huis op mijn voorhoofd, zijkant van mijn hoofd, mijn neus en in mijn hals. Het was geen ernstige acne maar ik werd er wel super onzeker door en had het gevoel dat iedereen er heel erg naar staarde. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en kreeg ik eerst Benzoylperoxide gel samen met Antibiotica die op de huid worde[lees meer...]n toegepast. Dit werkte voor mij helaas heel slecht. Het enige wat het deed was mijn huid super erg uitdrogen en dat was het. Dus ik ben terug gegaan naar de huisarts en kreeg het volgende middeltje voor geschreven: doxycycline. Dit is antibiotica. dit was een paar weken voordat ik op vakantie naar spanje zou gaan en ik moest het middel 4 maanden slikken. Ik mocht met dit middel niet in de zon maar heb dat toch wel gedaan. Ik merkte van de antibiotica nauwelijks bijwerkingen, ik had geen droge huid en ik smeerde me gewoon goed in op vakantie dus ben niet verbrand. Mijn huid was helemaal mooi geworden en ik was blij maar vroeg me ook af of het niet gewoon door de zon en zee kwam. En inderdaad een paar weken na thuis komst keerde het weer terug. Ik weer naar de huisarts en die stuurde me door naar een dermatoloog. Ik kreeg daar vrij snel en makkelijk roaccutane voorgeschreven. Ik had nog niks op internet opgezocht over het middel maar een vriendin van mij heeft het geslikt voor haar zware acne en bij haar heeft het geholpen als een wonder middel en ze heeft nooit last gehad van bijwerkingen naast de gewoonlijke droge lippen. ik slik roaccutane nu 1,5 maanden (20 mg per dag, 2 x10) en het werkt echt super goed, na 2 weken was al mijn acne weg. Ik besloot net om even op internet wat ervaringen op te zoeken en zag alle heftige verhalen met bijwerkingen. Ik bedacht ook even mijn ervaring op te schrijven want naast mijn droge lippen, een paar eczeem plekjes op mijn huid (ik heb altijd al een beetje last gehad van eczeem) en een beetje vermoeidheid heb ik nergens last van. Als je er echt last van hebt en je hebt alles al geprobeerd dan zou ik het er gewoon op wagen! En als het je niet bevalt of je merkt dat de bijwerkingen te heftig zijn voor je dan stop je er gewoon mee. Het medicijn heeft voor mij heel erg geholpen en ik raad het zeker aan.
10-11-2016

Acne/puistjes

Ik heb al vanaf mijn 8e erg last van een onzuivere huid (zeker geen acne maar wel altijd een erg vette huid en nog geen dag zonder een pukkel) en van veel mee-eters rond mijn T-zone. 3 jaar geleden ben ik begonnen met dit medicijn. In het eerste jaar zat ik sowieso al niet lekker in mijn vel en dit medicijn heeft dat veel erger gemaakt. Ik had in het verleden nogal wat pro[lees meer...]blemen en bij het beginnen van de kuur kwamen deze langzaam terug. Overigens denk ik dat dit ook wel kwam omdat ik erg in mijn puberteit zat. Bijwerkingen die veel genoemd worden: droge huid en lippen kloppen inderdaad, het enige postieve is dat ik mijn haar niet meer hoefde te wassen. Na de eerste kuur was mijn huid beter en had ik geen last meer van echte ontstekingen, alleen af en toe een puistje. Toch het jaar daarna in de herfst weer begonnen omdat het niet zo was als verwacht. Na de tweede kuur was het echt een stuk beter tot ik 6/7 maanden geleden ineens een enorm slechte huid kreeg. Het kwam ongeveer een keer per anderhalve maand en m'n hele gezicht zat onder, dan was het weer even weg en dan weer helemaal opnieuw. Ik dacht dat ik ergens allergisch voor was tot ik me bedacht dat dit waarschijnlijk door mijn onderdrukte menstruatie kwam (ik heb namelijk een spiraaltje). Nu ben ik weer 11 dagen begonnen en het gaat hartstikke goed, de bijwerkingen van depressie komen denk ik alleen als je al een beetje in de put zit. Ik raad het zeker aan alleen koop een goede creme want dat is zeker nodig!

Acne/puistjes

Sinds mijn 14e last van acne. Sindsdien van alles geprobeerd, van benzolperoxide, inderm, andere antibiotica, Azelaïnezuur, gladskin, anna's clear, vitamine a voor op de huid, maskers en doxycycline etc etc..(en ik ben er vast nog een heel aantal vergeten) Bij 2 verschillende huisartsen de bovenstaande medicatie al dan niet voorgeschreven gekregen. Inmiddels sinds 1 jaar b[lees meer...]ij mijn 2e dermatoloog terechtgekomen en sinds afgelopen mei aan de roaccutane. Ik moet zeggen dat doxycycline goed hielp echter keerde de acne/rosacea altijd weer terug. Nu sinds een tijdje voor het eerst sinds 24 jaar klachtenvrij!! ik zit nu op een dosering van om de dag 10 mg roaccutane. De reden waarom ik dit schrijf is dat ik mij door de ervaringen op internet, en dan met name de negatieve ervaringen nooit aan de roaccutane ben begonnen. Ik heb niet tot nauwelijks bijwerkingen gehad, afgezien van een paar droge lippen in het begin en een iets drogere huid. Ik sport veel en zwaar (boksen) ik drink gewoon mijn pilsje in het weekend. Het is met afstand het allerbeste medicijn wat ik in de 24 jaar heb voorgeschreven gekregen. Dus voor iedereen laat je niet teveel afschrikken door allerlei negatieve ervaringen op internet.

Acne/puistjes

Geen resultaat na 8/9 maanden gebruik, alleen maar last van de bijwerkingen dus gestopt met dit middel en overgestapt op Spironolacton. Bijwerkingen: - Droge en bloedende lippen, de hele dag moeten smeren met speciale middelen - Zeer droge huid - Hele dunne huid, dus pukkels verdwijnen heel langzaam en littekens al helemaal niet - - Doordat me huid zo dun was kreeg ik[lees meer...] ook heel erge uitslag na het scheren - Droge ogen - Heel veel rugpijn in het begin, later ging dit gelukkig over - Moe, depressief, neerslachtig - Hele slechte huid door gekregen, veel slechter dan toen ik met het middel begon - Ik heb er Keratosis Pilaris aan overgehouden( veel rode bultjes op bovenarmen), fijn! Na inmiddels maanden gestopt te zijn met dit middel heb ik nog steeds een droge huid en lippen aan dit medicijn overgehouden.

Spironolacton (spironolacton)
Acne/puistjes

Dit is een GEWELDIG wondermedicijn voor mij, daarom wil ik graag mijn ervaring met jullie delen. Vanaf jongs af aan kamp ik al met acne, veel lichaamsbeharing en onregelmatige ongesteldheid. Ik zit al vanaf mijn 12e aan de pil maar die hielp helaas niet tegen de pukkeltjes, gelukkig wel tegen de onregelmatige ongesteldheid. Ik heb in het verleden van alles geprobeerd om[lees meer...] van mijn acne(vooral bij mijn kin/kaaklijn) af te komen maar zonder resultaat. Denk aan: allerlei soorten zalfjes en cremés, speciale lotions van de huisarts, verschillende antibioticakuren en als laatste redmiddel "Roaccutane". Ik begon enthousiast aan deze kuur, want mijn dermatoloog garandeerde me dat ik hierdoor een babyzacht en gaaf gezicht zou krijgen. Na 9 maanden ben ik gestopt, vanwege het waardeloze effect en de zware bijwerkingen. De acné was alleen maar erger geworden, zelfs op plekken waar ik normaal nooit puisten had, het was verschrikkelijk. Mijn huid was zo dun geworden door dit medicijn dat het eeuwig duurde voordat een puist weg ging, en de rode plekken die achterbleven verdwenen helemaal niet. Eerlijk gezegd werd ik echt depressief en neerslachtig van dit middel, ook omdat ik er niet uit zag. Ik kwam huilend bij mijn dermatoloog aan en besloot in overleg met haar te stoppen met de Roaccutane. Dit medicijn werkte gewoon niet voor mij. Gelukkig vertelde zij me ook dat er nog 1 medicijn was waar ik wel eens heel veel baat bij zou kunnen hebben, namelijk: Spironolacton. Ik ben weer vol goede moed begonnen en vanaf die dag heb ik geen puist meer gekregen. Het is ongelofelijk, echt een wonderpil voor mij. Ik heb trouwens nog wel eens een pukkel gekregen, maar dat was alleen wanneer ik mijn medicijn vergeten in te nemen was. De volgende dag zit er dan altijd gelijk een puist, die ook de volgende dag weer weg is als ik mijn medicijn weer heb genomen. Ik slik nu 10 maanden lang 100 mg per dag, ik heb al eerder naar 50 mg proberen te zakken maar ik kreeg weer wat mee-eters en kleine pukkeltjes dus ik ben weer 100 mg gaan slikken. Op dit moment ben ik weer aan het proberen om 50 mg per dag te slikken. Me huid reageert er nu al een stuk beter op! Dat ik net begon met slikken kreeg ik zere borsten en ze zijn wat gegroeid, ook is mijn lichaamshaar wat verminderd. Dat zijn positieve bijwerkingen dus! Soms wat duizelig bij het opstaan, maar na 2 weken was dit ook weg. Ik plas misschien iets meer dan ik normaal deed. Verder geen bijwerkingen. Je dermatooloog zal dit niet zomaar voorschrijven tegen acné, maar voor diegene die echt alles geprobeerd hebben is dit misschien wel een wondermiddel. Dit medicijn is alleen voor vrouwen en dan vooral vrouwen die dus teveel mannelijke hormonen aanmaken zoals ik.
04-11-2016

Acne/puistjes

Ik heb nu net mijn 4e kuur afgerond. Ik begon 4 jaar geleden met een kuur van 6 maanden met een dosis van 20mg per dag. Na de kuur had ik een egale en mooie huid maar na 4 maanden kwam de acné terug. De dermatologe schreef me een nieuwe kuur voor voor 2 maanden met een dosis van 60mg per dag. Na deze helse kuur was ik voor 8-9 maanden af van mijn acné. Na de daaropvolgende[lees meer...] zomer merkte ik dat de acné stilaan terugkwam en ik ben daardoor terug op afspraak geweest. Ze stelde me voor weer een kuur te nemen, maar dan wel een korte (2 maand) met een lagere dosis (20mg). Dit jaar (na de zomer) merkte ik hetzelfde probleem en kreeg ik een kuur van 1 maand met een dosis van 20mg. Ik merk dat mijn huid er jaar op jaar op voorruit gaat. Volharding bij deze kuur is cruciaal, het is het zeker waard maar je moet er wat voor over hebben. Bijwerkingen zijn bij mij droge huid, droge/kapotte lippen, vermoeidheid, negatieve gedachtegang ('depressie'), tranende ogen. Ik ben nu een aantal dagen klaar met mijn laatste kuur en ik merk geen ontstekingen op en mijn huid begint te helen. Succes aan iedereen die aan de kuur begint!
31-10-2016

Acne/puistjes

Ik ben een meisje van 20 jaar, ik loop al sinds mijn 11e à 12e met acne. Al zo vaak naar de huisarts gegaan en al bijna het hele assortiment gebruikt van pilletjes tot crème. Soms lijken dingen in het begin te helpen en daarna niet meer. Tot nu toe nog niks gevonden en ook geen zin om een fortuin uit te geven aan dermatologen /huidspecialisten etc.. Sinds kort gebruik ik d[lees meer...]it, ik smeer het 2x per dag 's ochtends en 's avonds. In gevallen dat ik wat meer acne heb, gebruik ik het ook nog een keer tussendoor. Het is wel belangrijk om dit in combinatie te gebruiken met andere middeltjes, omdat dit ontzettend uitdroogd. Smeer het ook alleen op de plekken waar acne zit anders zit je gezicht zo onder de schilfers. Het beste is om dit aan te brengen met wattenstaafjes om bacterien vanaf je handen te voorkomen. Ik gebruik een facewash van dokter van der hoog 2x per dag ('s ochtends en 's avonds) voor het aanbrengen van deze creme (dat voorkomt ook schilfers en je huid wordt hierdoor lekker zacht/soepel en egaal). Als je evt. makeup wilt dragen, adviseer ik eerst om de facewash te gebruiken daarna de creme en daarna een olie om schilfering te voorkomen. Nou ik het toch over dr van der hoog facewash heb, is het ook aan te raden om de scrub 2x per week te gebruiken. Daarentegen is foundation type ook erg belangrijk, ik gebruik miss sporty so clear anti spot (antibacterieel) foundation en heb hiervan ook nog een cover stick. Dit droogt heel snel, net zoals de benzogel. Heel gunstig zo heb je ook nog een minder glimhoofd. Door deze middelen is het aanzienlijk minder geworden. Het kost bij elkaar ongv 30 euro. De moeite waard en het heeft mij echt geholpen! Let op, breng hier wel een routine in, want ik merk zelf als ik het een paar dagen niet goed bijhoud ik wel weer wat meer pukkeltjes krijg! Heb dit trouwens ook geadviseerd aan een vriendin en zij is hier zo blij mee net als ik. Hopelijk kan ik jullie helpen met mijn ervaring.
27-10-2016

23-10-2016

Acne/puistjes

Hallo allemaal, Ik wil graag mijn ervaring delen over dit medicijn, in de hoop mensen te laten zien dat dit geen wonder middel of makkelijke oplossing. Althans niet voor iedereen. Ik had sinds mijn 11e last van acne en rond mijn menstruatie grote onderhuidse ontstekingen, erg pijnlijk. Ik heb lotions, smeersels en antibiotica gekregen van de huisarts, het werkte wel ma[lees meer...]ar altijd maar voor even. Daarna heb ik de Diane35 twee jaar geslikt, dit hielp erg goed. Na de ophef over dit anticonceptie middel in combinatie met roken ben ik er mee gestopt. In korte tijd waren mijn poriën weer vergroot, en de meeeters en pukkels weer terug. Na zelf nog een fortuin aan producten tegen acne te hebben uit gegeven was ik het zat. Ik ben doorgestuurd naar de dermatoloog, ook die zag roaccutane als laatste hulpmiddel. Ik heb heb met haar de lijst bijwerkingen doorgenomen. Ze stelde me gerust en ik besloot te starten met de kuur van 9 maanden. Ik had last van een droge huid en droge lippen, dit is de meest voorkomende bijwerking en goed te verhelpen met producten van Roche, die hebben hier een speciale lijn voor. Na het verhogen van de dosis zat het me toch allemaal niet lekker, ik begon mij depri te voelen en besloot te stoppen met de kuur na een week buikgriep, toe heb ik de medicijnen toch al niet meer binnen kunnen houden. Ik voelde me weer fit en heb voor de rest tijdens de kuur niet echt veel bijwerkingen gehad, de ellende begon pas een maand na de stop. ik merkte dat ik overal haren van me zelf tegen kwam, op mijn werkplek, in bed, op mijn kleren echt overal. Het waren allemaal haren in de telogenefase, deze haren groeien normaal uit tot een lange stevige haar. Ze vielen dus veel te vroeg uit, daarna ook mijn lange haren echt met plukken te gelijk ik pakte ze zo uit mijn hoofd. Echt een nachtmerrie na twee maanden keek je zo op mijn hoofdhuid. Ik heb nu minoxildil lotion dit heeft de haaruitval gestopt gelukkig maar het duurt nog minimaal 2 jaar voordat ik überhaupt een korte volle bob kan laten knippen. Ik hoop dat mijn ervaring er voor zorgt dat mensen die dit medicijn willen gaan gebruiken zich goed inlezen en er overna denken voordat ze er mee beginnen. Ik vind ook dat de dermatoloog er te makkelijk over prate misschien omdat ze me niet bang wilde maken maar als ik had geweten dat er een kans was op zo'n erge haar uitval was ik er nooit mee begonnen!! Ik had de pukkels eerder voor lief kunnen nemen dan het feit dat ik nu elke dag met een pruik rond loop. Hoop dat jullie iets aan mijn ervaring hebben, En succes met jullie strijd tegen acne!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1606)
Depressie (1305)
Angst & paniekstoornis (1095)
Hoge bloeddruk (893)
Depressiviteit (445)
Zenuwpijn (444)
Astma (369)
Angststoornis (352)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!