This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

23-04-2015
Vrouw, 30 jaar

Premenstrueel syndroom (PMS)

Vanwege heftige reacties op bijna iedere vorm van anticonceptie (pil, nuvaring ect.) heb ik 3 jaar geleden het Mirena spiraal laten zetten. De plaatsing heb ik door een gynaecologe laten doen en deze heeft mij erg op mijn gemak gesteld. De plaatsing leek pijnloos totdat het spiraal daadwerkelijk werd gezet, even 2 sec een zeer pijnlijke steek in mijn baarmoeder (nog nooit [lees meer...]zoiets naars gevoeld!) Maar daarna was de pijn direct weg. Na 5 min kwam er wel extreme aandrang om te ontlasten (poepen) en dit gebeurde ook tot 3 keer binnen binnen een half uur na het plaatsen. De 2 dagen erna heb ik last gehad van extreme krampen en een beetje spotting, maar na die 2 dagen had ik geen klachten meer, alleen af en toe nog wat lichte krampen. Het voelde een beetje alsof mijn lichaam het spiraal eruit wilde werken. Menstruatie bleef uit en na 3 jaar nog steeds! Fijne bijkomstigheid. Wel heb ik daarentegen erge last van afscheiding (moet echt iedere dag een inlegkruisje gebruiken) en ik heb meerdere malen een menstruatietest moeten doen om te checken of ik niet zwanger was. Want heb soms erg vage klachten als een opgezette buik en zeer pijnlijke borsten en tepels. Maar mijn hormoonschommelingen zijn wel helemaal weg en ik heb geen last meer van boze of negatieve buien. Ook heb ik een grote pigmentvlek op mijn voorhoofd gekregen, uiteraard door te veel zon, maar ik ben er van overtuigd dat het spiraaltje het heeft versterkt. Want daarvoor was ik er niet gevoelig voor. Kortom, ik ben wel tevreden met het spiraal, omdat ik zo graag van mijn hormoonschommelingen af wilde, maar ik heb er wel veel vage klachten bij gekregen. Naar mijn mening zijn er geen perfecte anticonceptie middelen.
21-04-2015
Vrouw, 54 jaar

Uitstellen van menstruatie

Ik heb mijn 2e Mirena nu 2 jaar, dus in totaal 7 jaar. Ben erg tevreden. Zo eens per half jaar een dag bloedverlies (niet noemenswaardig eigenlijk) en soms een paar dagen (eens per 1,5 jaar of zo) Heerlijk geen menstuatie meer.
19-04-2015
Vrouw, 32 jaar

Abnormaal vaginaal bloedverlies

16-04-2015
Vrouw, 28 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Ik ben gisteren naar de gynaecoloog geweest voor het spiraaltje en het plaatsen heeft niet echt zo'n pijn gedaan, het was wat ongemakkelijk, zoals een uitstrijkje , al duurde het wel wat langer, zo'n 5 min. ik ben wel 5 maanden geleden bevallen dus ze zeggen dat het minder pijnlijk is als je al een kindje hebt. Daarna af en toe een kramp maar nu niet echt pijnlijk, ook t[lees meer...]ijdens mijn regels dus was niet abnormaal, gisterenavond kreeg ik wel buikpijn maar gewoon een pijnstiller genomen en deze nacht was de pijn al over. Hopelijk krijg ik geen te erge bijwerking, want wat ik hier allemaal lees, ik krijg er schrik van, maar als ik de mogelijke bijwerkingen van mijn vorige pil nalees dan zijn dat er nog meer en zo veel last had ik daar nu ook niet van en nu is de hoeveelheid hormonen toch wel veel minder dus...
04-04-2015
Vrouw, 42 jaar

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik ben zeer tevreden, kits ik hem om de 3 jaar vervang ipv 5 jaar. Na ongv. 3 jaar is vermoedelijk het hormoon volledig afgesleten en keert mijn menustruatie terug en de daarbij hormoonschommelingen, boze buien en migraine tijdens de menustruatie. Om de 3 jaar werkt hij heel goed tegen PMS klachten dus! Aanrader of anders een lichte 2e generatie il dooslikken dat werkt oo[lees meer...]k mar is weer iets sterker dus ook weer iets meer libidoverlagend.
03-04-2015
Vrouw, 45 jaar

Mirena (levonorgestrel)

In onze huisartsenpraktijk was ik de 1e die een mirenaspiraal kreeg. Dit was 19 jaar terug. Sindsdien elke 4,5 jaar een nieuwe laten plaatsen. Plaatsing geen enkel probleem, goed ontspannen helpt! De 1e 3 spiralen hebben perfect gewerkt, geen bijwerkingen, nauwelijks ongesteld. Helaas is dat nu anders. De 4e is 3 jaar terug geplaatst en daarna werd ik licht ongesteld en da[lees meer...]t duurt nog steeds voort. Inmiddels die spiraal zelf (per ongeluk) verwijderd waarna het bloeden direct stopte. Na het plaatsen van de 5e spiraal november 2014 tot op vandaag ongesteld. Het blijkt nu dat vrouwen die langdurig deze spiraal hebben hier last van krijgen. Deze bijwerking komt nu pas naar voren. De fabrikant zegt dat het opgelost is als je 6 weken oestrogeen slikt, heb ik gedaan maar niets geholpen. De testfase van de farmaceuten heeft dit niet aan het licht gebracht omdat deze testfase niet lang genoeg geweest is. Ik haal hem er dan ook uit en zal naar alternatieven moeten zoeken. Jammer, het beviel me goed.
30-03-2015
Vrouw, 44 jaar

Mirena (levonorgestrel)

plaatsen was goed te doen, ongeveer 10 weken bloedingen gehad. Daarna twee x regelmatig menstruatie gehad en daarna nog 1 x twee weken gevloeid. Wel onregelmatig dus maar nu niks meer. Geen last van depressie of hoofdpijn en ook geen pijn bij het vrijen. Als het nu na zes maanden zo blijft ben ik heel tevreden.
30-03-2015
Vrouw, 27 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Het leek me een goed idee om mijn ervaringen met Mirena te delen, aangezien mensen voornamelijk hun mening delen over iets waar ze niet tevreden over zijn. Dit geeft niet altijd een eerlijk beeld natuurlijk. Mijn Mirena is net verwijderd, maar heb er 5 jaar lang heel veel baat bij gehad. Ja, het zetten is vervelend. Dat doet pijn. Maar had aan het einde van de dag nergens [lees meer...]last meer van. Heb in het eerste half jaar af en toe last gehad van bruine afscheiding, maar ben daarna 4,5 niet ongesteld geweest (heeeeerlijk). Mijn vriend had tijdens seks af en toe last van de draadjes, maar de gynaecoloog heeft ze wat korter geknipt. Hierna nergens last van gehad. Ik heb geen last van hormonen en stemmingswisselingen gehad, door de lage dosering. Het verwijderen was erg eenvoudig, en gelukkig een stuk minder pijnlijk. Het bevalt me dusdanig goed dat ik binnenkort een nieuwe laat zetten :).
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (647) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely