lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

16-04-2016

Mirena (levonorgestrel)

Hallo, Ik had gehoord van de mirena dus had ik deze laten plaatsen. Het plaatsen is gebeurd onder narcose dus daar heb ik gelukkig geen last van gehad. Ik was super tevreden van de spiraal, ik had mijn maandstonden niet meer, mijn vochtophoudend probleem was ook volledig over. Maar na een aantal weken kreeg ik enorm veel last van puisten op mijn gezicht, nek en borstkas. I[lees meer...]k had dan gebeld naar mijn gyneacologe om te vragen hoe het kwam en dan zei ze dat het normaal was dat het na een aantal weken wel vanzelf weg zou gaan. Ik heb dan maar gedaan wat mijn gyneacologe zei. Maar maanden gingen voorbij en niets veranderde. Dus had ik besloten het spiraal eruit te laten halen. En nu na 7 maanden heb ik nog soms last van puisten. Heeft iemand hier ook last van gehad? Ik vind het zo spijtig dat ik het eruit moest laten halen, want ik ben iemand die sportief is en mijn lichaam was toen echt in orde. Maar nu dat ik de pil neem, heb ik terug last van vochtophouding. Ik weet dus niet goed wat doen.. Hopelijk kom ik eruit 🤔🙏🏼
13-04-2016

Mirena (levonorgestrel)

1 x per 5 jaar bij de huisarts of specialist laten inbrengen en dan 5 jaar geen omkijken naar. Bij mij is de gunstige bijwerking dat ik bijna geen bloedingen meer heb, erg prettig.
12-04-2016

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb gister de mirena spiraal laten zetten... tijdens het plaatsen heb ik gehuild en gesmeekt of ze wilde stoppen... het heeft bij mij ongeveer een half uurtje geduurd, omdat ik 3x zo een heftige pijn kreeg dat ik even moest bij komen... heb de hele dokterspraktijk bij elkaar geschreeuwd hahaha. Te hoge bloeddruk en ook bijna flauwgevallen als ik nu nog terug denk aan de[lees meer...] pijn moet ik weer overgeven... het schijnt overigens dat als je kinderen hebt gekregen je niet zo'n pijn ervaart... eerste dag de halve dag geslapen beetje zeurende buikpijn en minimaal bloedverlies bij toilet bezoeken... vandaag (dag2 ) nergens meer last van geen bloed, geen pijn, alleen nog een beetje moe.
01-04-2016

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb juist eigenlijk precies het tegenovergestelde van de reactie hieronder. Het zetten had ik enorm overschat. Ik heb in totaal 1 keer een steek gevoeld, maar dit was vergelijkbaar met 1 korte ongesteldheidskramp. Ik heb misschien maximaal 5 minuten op de tafel gelegen. Verder heb ik nergens last van gehad. Ik ben zelfs niet flauwgevallen. En dat terwijl ik nog nooit[lees meer...] kinderen heb gehad! Echter 2 dagen later begon het.. Ik had opeens super erge buikkrampen. Dit heeft een week iedere dag zo aangehouden. Ik nam dan vaak een Naproxen 500 tegen de pijn, dan was het binnen 1 uur weg. Ik heb het een paar keer zonder pijnstilling gedaan en dan hielden de krampen wel 3 uur aan en voelde ik meer pijn dan ik normaalgesproken voel wanneer ik ongesteld ben. De twee weken die daarop volgden, had ik nergens last van. Echter sinds ongeveer 3 weken geleden, merkte ik dat de buikkrampen weer regelmatig terugkwamen. Dit was niet dagelijks, maar toch wel 2 a 3 keer per week. Afgelopen dinsdagavond was de pijn ZO erg dat ik letterlijk over de vloer kroop van de pijn. Ik had wel eens recensies gelezen over vrouwen die dit iedere menstruatie hebben. Ik kon me er geen voorstelling van maken tot afgelopen dinsdag. Woensdag ben ik teruggegaan naar de dokter. Zij vond mijn klachten niet helemaal normaal en daarom moest ik vanochtend een echo laten maken in het ziekenhuis. De spiraal zat gewoon goed. De kans dat het lichaam de spiraal er na 6 weken uit probeert te werken is minimaal. De eerste 3 maanden moet je lichaam wennen aan de spiraal. Dus mocht ik nou na 3 maanden nog last hebben, moet ik zelf beslissen of ik hiermee door wil gaan. Ik hoop dat de pijn minder wordt. Het is prima werkbaar, maar heb weinig zin om iedere keer dusdanig zware pijnstilling te nemen (naproxen 500) aangezien gewone paracetemols hier niet tegen werken. Sinds dinsdagavond heb ik gelukkig geen krampen meer gehad. Als het mogelijk is, schrijf ik een update over enkele maanden. Mijn tip voor nu is: weet waar je aan begint. En probeer het niet in een drukke periode te doen. Ik had het deze periode mega druk met school. Als ik dit had geweten, had ik hem in de zomervakantie laten zetten.
31-03-2016

Mirena (levonorgestrel)

Voornamelijk het inbrengen doet super veel zeer. Ik heb 2x een spiraaltje laten zetten. Ik viel bijna flauw van de pijn. Je hebt er daarna nog ongeveer 3 a 4 dagen last van, maar dat is gewoon lichte buikpijn. Daarna heb ik er geen last meer van en word ik niet meer ongesteld. Zelf ben ik vrij chaotisch dus was dit voor mij een fijne oplossing. Onderschat de pijn niet bij [lees meer...]het zetten, maar daarna heb je er wel 5 jaar plezier van.
17-03-2016

Mirena (levonorgestrel)

Hallo allemaal, Een poos geleden wilde ik graag overstappen van de pil naar een ander anticonceptiemiddel. Ik heb o.a. de dokter gebeld voor advies, maar ik heb ook deze site gelezen. Dat was de aller slechtste keuze die ik heb kunnen maken. Waarom? Omdat er grotendeels alleen maar slechte verhalen op staan, en logisch ook! Waarom ga je zoeken op een medicijnen site als j[lees meer...]e (bijna) nergens last van hebt? Dit is de reden dat ik een half jaar na het plaatsen van de Mirena toch terug kom om een eerlijke recensie te schrijven. Oké, oké, bij mij is het ook niet vlekkeloos verlopen, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden. Na veel te hebben geïnformeerd, heb ik gekozen voor het hormoonspiraaltje, de Mirena. Voornamelijk omdat de dokter op mijn hart drukte dat de Mirena geen invloed heeft op je vruchtbaarheid na het verwijderen. Dit kan echter wel optreden bij (langdurig) gebruik van de pil en het staafje. Verder werd mij ook de mogelijkheid voor mijn neus gehouden om te beginnen aan de nuvaring, zelf plaatsen en zelf verwijderen na 3 weken is wel nodig. Kijk, daar gaat het bij mij al mis, ik wil juist van de pil af, omdat ik er veel mee bezig moet zijn om het niet te vergeten dus de nuvaring is voor mij ook geen optie. Na deze keuze heb ik via de dokter bij de apotheker een spiraaltje laten bestellen en deze opgehaald. Let op dames, neem alsjeblieft een tas(je) mee want het is een best grote doos die je mee krijgt, die nog boven het plastic tasje van de apotheker uit stak met de blokletters er op: MIRENA. Ach ja, ik heb een hele lieve vriend dus mij maakt het niet meer uit wat anderen denken :). Via de dokter heb ik een heleboel vragen gesteld over de voorbereiding voor het plaatsen, want dit blijkt een pijnlijk klusje voor iemand van 20 met een 'lekker strakke baarmoedermond', en ja zo zei de doktersassistente het echt. 2 aspirientjes en een klein kussentje voor onder de billen, dat moest voldoende zijn. O ja, een uitstrijkje moeten ze ook maken. In het geval van een SOA zou ik namelijk het spiraaltje niet kunnen laten plaatsen wegens infecties. Ik had voor dat uitstrijkje nog nóóit iemand zo met daglicht tussen mijn benen laten kijken dus prettig was het niet echt. Gelukkig had ik een hele geduldige dokter die snapte dat het eng was en ze heeft alles rustig uitgelegd en zachtjes daar beneden laten voelen wat ik ongeveer zou voelen. Dat viel me erg mee zeg! Ik zou er bijna niet tegen op zien om het spiraaltje te laten plaatsen maar... Een week voor de afgesproken datum kreeg ik een telefoontje dat ik niet door dezelfde dokter zou worden geholpen, maar deze dokter was net afgestudeerd en heeft alleen het spiraaltje geplaatst bij vrouwen die al een kind hebben gehad. Dus de vraag of ik er bezwaar tegen zou hebben. Met een brok in mijn keel en op een heel laag stemmetje zei ik dat het mij niets uitmaakte. Achteraf zo verschrikkelijk stom van me! Maar ja, ik had vrij gevraagd en alles was in de puntjes geregeld dus ik kon moeilijk nee zeggen. De dokter was erg onhandig en onbegripvol. Alleen al bij het plaatsen van de eendenbek deed het al enorm pijn, en ze kon mijn baarmoedermond niet vinden, waardoor ze met behoorlijk veel kracht heen en weer ging wiebelen. Zeker niet fijn, maar hier begint het pas. Ik kon niet goed zien wat er gebeurde en de dokter zei ook niets, en ineens klemt ze mijn baarmoedermond vast met een tang... Ik begon direct te huilen en ik zei dat ze moest stoppen, maar ze ging door met het inmeten, waardoor ik nog harder begon te huilen! Toen zei ze dat het beter was in 1 keer door te gaan, maar dat ze dat nu maar niet doet en dat ik beter bij een andere dokter terecht kan. Nou fijn dan, enorme pijn en geen spiraaltje. Dus die dag ben ik maar lekker met een kruikje mijn bed ingestapt. Die dag erna heb ik weer gebeld om een nieuwe afspraak te maken en of ik nóg beter voorbereid kon zijn dan dat ik nu was. Deze assistente heeft mij een speciale pil voorgeschreven, waardoor mijn baarmoedermond meer zou gaan openstaan en ik mocht fors meer pijnstillers nemen; 2 keer ibuprofen 400 mg i.c.m. 4 keer paracetamol 500 mg en die avond ervoor die speciale pil en het kussen kon ik beter achterwege laten. Ik schrok een beetje van de hoeveelheid maar het zou aanzienlijk helpen. Deze dokter was erg begripvol en legde ieder stapje uit, het klemmen van de tang deed veel minder pijn! Maar dat ik nog niet alles, want het 'uitklappen' in de baarmoeder van het spiraaltje wordt op internet omschreven als 'hells'. Het was wel even een tik maar het deed veel, en veel minder pijn dan wat ik had gedacht. Toen ik opstond had ik nergens last van en ik heb geen traantje gelaten. Wegens de kans op flauwvallen is het zeer raadzaam om iemand mee te nemen. Dus mijn moeder wachtte in de wachtkamer. Ik kwam lachend binnen en ik snapte er helemaal niets van dat het gewoon was gelukt. Waarom vorige keer niet? Waarom toen zo verschrikkelijk veel pijn en nu bijna niets? Ik weet het antwoord nog steeds niet. 1 ding weet ik wel, ik ben super blij met het plaatsen van de Mirena. Na het plaatsen heb ik kort last gehad van mijn rug (van het aanspannen) en ik denk 3 keer een spot bloeding gehad i.c.m. menstruatie pijn en wat chagrijnigheid en/of hoofdpijn. Let op: Dit verhaal is een persoonlijke ervaring, laat dit je niet ontmoedigen en laat dit ook niet de reden zijn waardoor je het wel doet! Ik heb op internet veel opgezocht over het plaatsen van de Mirena, maar probeer te filteren op objectiviteit! Ik hoop dat jullie veel aan mijn recensie hebben en laat gerust een reactie achter :).
14-03-2016

Mirena (levonorgestrel)

Zeer tevreden over de mirena spiraal! In oktober 2010 de eerste spiraal laten plaatsen, in oktober 2015 is de eerste vervangen voor een nieuwe. Het plaatsen & vervangen is écht geen pretje, laat je niks wijsmaken!!, maar met één à anderhalve dag is de pijn weer acceptabel (leefbaar) en heb je 5 jaar plezier van een zeer effectief anticonceptiemiddel, en ik heb daarbij het [lees meer...]geluk dat mijn menstruatie volledig weg blijft. Ik raad deze vorm van anticonceptie écht aan, aan mensen die geen zwangerschap (meer) wensen en/of dames die in de overgang zijn.
13-03-2016

Mirena (levonorgestrel)

Na de geboorte van ons tweede kind had ik bij elke menstruatie 4 dagen migraine. Met mirena was ik nog nauwelijks ongesteld, en kreeg ik vrijwel nooit meer migraine. Ook fijn dat het een super veilig voorbehoedsmiddel is. Veiliger dan de pil. Ik had ook geen last meer van stemmingswisselingen. Na 4 a 4,5 jaar kreeg ik weer meer last van stemmingswisselingen doordat het hor[lees meer...]moon dan afneemt, en dan nam ik weer een nieuwe. Op advies van mijn gynaecoloog in Duitsland heb ik de laatste laten zitten, omdat hij ook zonder hormoon veilig genoeg is boven de 50.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (711) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (371) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (281) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop