lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

24-05-2016

Mirena (levonorgestrel)

Na de geboorte van mijn dochter, op advies van de huisarts, een mirena spiraaltje genomen. Qua bescherming was het dik in orde, qua bijwerkingen niet: opgeblazen gevoel, stemmingwisselingen, veel acne. Mijn partner ondervond ook een paar keer hinder van het spiraaltje. Uiteindelijk besloten om mezelf wat rust te geven en werd het weer verwijderd. Pijnloos!
23-05-2016

Mirena (levonorgestrel)

Van de pil had ik behoorlijke bijwerkingen, met name depressieve gevoelens. In 2008 plaatste ik voor het eerst een mirena, het plaatsen was er pijnlijk maar na een paar uur trok de pijn weg. Deze heeft uiteindelijk bijna 7 jaar z'n taak gedaan, zolang ik niet ongesteld werd was hij veilig volgens mijn huisarts. Nu heb ik een tweede, plaatsen pijnlijker dan de eerste keer. [lees meer...]Toch laten doen omdat ik de mirena ideaal vind: geen bijwerkingen, nooit ongesteld, af en toe wel een dag het gevoel van ongesteld zijn.
20-05-2016

Mirena (levonorgestrel)

Ik ben een paar maanden geleden begonnen met de Mirena wegens een bijna ondragelijke menstruatie. Ook wilde ik van de pil af. Spiraaltje onder narcose laten plaatsen, dit was echt super gegaan, had nergens last van. Toen de narcose (30 minuutjes) uitgewerkt was, begonnen lichte menstruatiekrampen op te komen. Deze hebben een paar dagen aangehouden en zijn toen even verdwen[lees meer...]en. Een maand later kwamen deze echter terug, met drievoudige kracht. De buikkrampen voelen gewoon hetzelfde als mijn menstruatie voorheen, alleen heb ik nooit meer bloedverlies ervaren sinds de plaatsing van een spiraal. Ik vind het heel vreemd dat deze buikkrampen na een paar weken terugkomen en aan blijven houden. Erg belemmerend zijn ze niet; ik kan nog normale dingen doen, maar hoge intensiteit zit er niet meer in. Sporten wordt me te pijnlijk. Tijdens seksuele handelingen naast de buikkrampen nergens last van. Vriendlief voelt hem niet. Over het algemeen tevreden. Alleen de regelmatige krampen zijn een minpunt.
19-05-2016

Buikpijn

Sinds november 2015 een spiraal. Na eerder een spiraal te hebben gehad en deze ook weer te hebben laten verwijderen door ernstige buikpijnen, dacht ik dat mijn buikprobleem door de spiraal was gekomen. Dit is niet het geval geweest. Bij de overgang naar de pil werd ik veel humeuriger, om over de maandelijkse periode nog maar niet te spreken. Verschrikkelijk veel buikpijn e[lees meer...]n kon haast niet meer lopen van de pijn in mijn heupen. Door de spiraal zijn deze problemen als sneeuw voor de zon weer verdwenen. Ik ben een tevreden gebruikster!
15-05-2016

13-05-2016

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb vorig jaar voor de 2e keer een Mirena spiraaltje laten inbrengen door de huisarts omdat de 1e er sinds 2009 in zat. Bij de eerste keer waarschuwde hij me voor de pijn en raadde me aan pijnstilling van tevoren te nemen. Bij inbrenging heel kort een ferme steek en daarna een dagje af en toe duizelig maar verder geen problemen mee gehad. Bijkomend voordeel was/is dat [lees meer...]ik niet meer ongesteld werd. Alleen bij extreme spanning/stress wat lichte spotting. Vorig jaar dus de 2e laten inbrengen, mét pijnstilling van tevoren, die gaf de eerste dagen wat krampgevoel, maar daarna niet meer. Ben er enorm blij mee!
03-05-2016

Mirena (levonorgestrel)

Na 10 jaar van de pil af te zijn (mijn ex was gesteriliseerd dus toen hoefde ik goddank niet aan de hormonen) wilde ik toch iets van anticonceptie weer proberen. Volgens de huisarts was de spiraal een prima keuze, omdat er veel minder hormonen in zitten dan in de pil en het wordt rechtstreeks aan de baarmoeder afgeleverd. Ook zou het niet het type hormoon zijn dat voor mij[lees meer...] destijds heel veel emotionele klachten opleverde. Als bonus zou ik veel minder bloeden tijdens de menstruatie en ook minder buikpijn hebben. Hoewel ik al jaren een erg stabiele en prima vol te houden menstruatie had, klonk dit toch wel ideaal! Ik heb verder geen enkele waarschuwing gekregen of informatie over minder voordelige bijwerkingen! Het plaatsen was extreem pijnlijk, bijna flauwgevallen. Het voelde als een soort middeleeuwse foltering om zo’n enorme nijptang om je baarmoeder te hebben. Daarna nog flink duizelig de hele dag en buikkrampen. Nu, 3 weken na plaatsing, ben ik er absoluut niet blij mee. Ik bloed constant, elke dag, meer dan ‘’spotting’’, moet echt medium tampons en maandverband gebruiken. Elke dag hele heftige buikkrampen en een zwaar drukkend gevoel in mijn linkerflank (cysten??). Ik leef op maximale doses naproxen en ibuprofen, maar dan nog zit ik de hele ochtend dubbelgeklapt (het is het ergst ’s nachts en ’s ochtends). Daarnaast heel vies stinkende bruine afscheiding. Mijn seksleven komt het dus ook absoluut niet ten goede. Voel me daarnaast zwak, dik en opgeblazen, terwijl ik hiervoor heel fit, sterk en energiek was. Ik heb mijn hobby en bijbaan als aerobics instructrice moeten laten vallen, omdat ik nauwelijks kan bewegen door dat pijnlijke, volle gevoel steeds. Ik vraag me af hoe veel langer ik dit moet tolereren? Ik heb absoluut geen zin om dit 3-6 maanden of zelfs langer uit te zitten! Ik was ook zo iemand die vluchtig keek naar de fora en dacht "dit zijn vast zeldzame uitzonderingen, bij mij zal het vast goed gaan". Nu pas doe ik gedegen onderzoek en zie ik talloze verhalen van vrouwen met de meest nare bijwerkingen. Het is niet eens een fatsoenlijke oplossing voor mensen als ik die niet tegen hormonen van de pil kunnen. Door het synthetische progesteron houdt je lichaam zelf op met het aanmaken van progesteron en daardoor gaat het juist meer oestrogeen maken. Dat verklaart waarom zoveel mensen uiteindelijk een huilerige, humeurige, opgezwollen en vermoeide zooi worden met de mirena. Als laatste wil ik nog meegeven dat ik heb gehoord, via een kennis die bevriend is met een verpleegster, dat huisartsen flink cashen door het zetten van de mirena spiraal. Het is de grootste uitbetaling van verzekeringsmaatschappijen voor hen. Daardoor vallen dingen wel op hun plaats voor mij. Dat is dus de reden dat ze dat ding zo snel aansmeren zonder ook maar informatie te geven over de bijwerkingen! Als je dit leest en je twijfelt nog of je het wil doen, doe het niet! Verwijdering is nog duurder dan het ding al kostte en je bent daarna nog tijdenlang naar de klote door de hormonendisbalans.
16-04-2016

Mirena (levonorgestrel)

Hallo, Ik had gehoord van de mirena dus had ik deze laten plaatsen. Het plaatsen is gebeurd onder narcose dus daar heb ik gelukkig geen last van gehad. Ik was super tevreden van de spiraal, ik had mijn maandstonden niet meer, mijn vochtophoudend probleem was ook volledig over. Maar na een aantal weken kreeg ik enorm veel last van puisten op mijn gezicht, nek en borstkas. I[lees meer...]k had dan gebeld naar mijn gyneacologe om te vragen hoe het kwam en dan zei ze dat het normaal was dat het na een aantal weken wel vanzelf weg zou gaan. Ik heb dan maar gedaan wat mijn gyneacologe zei. Maar maanden gingen voorbij en niets veranderde. Dus had ik besloten het spiraal eruit te laten halen. En nu na 7 maanden heb ik nog soms last van puisten. Heeft iemand hier ook last van gehad? Ik vind het zo spijtig dat ik het eruit moest laten halen, want ik ben iemand die sportief is en mijn lichaam was toen echt in orde. Maar nu dat ik de pil neem, heb ik terug last van vochtophouding. Ik weet dus niet goed wat doen.. Hopelijk kom ik eruit 🤔🙏🏼
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (719) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (327) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (284) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop