This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

25-02-2015
Vrouw, 48 jaar

Mirena (levonorgestrel)

na jaren lang pil gebruik wat voor mij Russisch roulette was en vervolgens de prikpil overgegaan naar de Mirena. Geweldig! Nooit meer ongesteld! Het plaatsen is een regelrechte ramp maar als je dan bedenkt oke dat is een dag en dan kan ik er weer vijf jaar tegenaan. Het plaatsen is bij mij heel pijnlijk, dan lig ik echt een dag op bed. Ondertussen 15 jaar de Mirena en door[lees meer...]dat ik de hem niet meer nodig ben voor anticonceptie mag hij gewoon blijven zitten en heb ik dus geen onverwacht bloedverlies. Bij mij is de overgang al in volle gang. Voor mij een super uitvinding.
23-02-2015
Vrouw, 35 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb in 2013 een mirena laten zetten omdat het me erg handig leek en fijn om geen menstruatie meer te hebben. Het plaatsen was pijnloos, ik bloed helemaal niet meer en hoef niet aan anticonceptie te denken. Helaas heb ik sinds het plaatsen wel acne gekregen op mijn rug; eerst een beetje, afgelopen jaar heel heftig. Daarvoor slik ik nu een (zware) roaccutanekuur. Het is [lees meer...]heel waarschijnlijk dat het door de spiraal komt, dus ik heb besloten om hem te laten verwijderen. Dus hij kan erg praktisch zijn zolang je geen bijwerkingen krijgt. Jammer genoeg gaat dat voor mij niet op.
19-02-2015
Vrouw, 33 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Ik wilde zekerheid en niet elke dag een pil slikken daarvoor. En wat ik ook prettig vind is dat het relatief weinig hormonen afgeeft. Dus een spiraaltje. Pijnlijk bij het inzetten, en 6 weken ongesteld geweest, eigenlijk de eerste drie maanden ongesteld. En nu praktisch niet meer! Hoera! Vroeger behoorlijk ongesteld, moest elk uur naar de w.c en nu zou ik het afkunnen met [lees meer...]1 maandverbandje per dag! (maar dat is is niet zo fris, dus dat doe ik niet.) Maar wat een verschil. Veel minder en korter ongesteld. Wel nog de voortekenen; puistjes, rugpijn, snel geprikkeld.
19-02-2015
Vrouw, 23 jaar

Mirena (levonorgestrel)

In oktober 2013 is bij mij een mirena spiraal geplaatst nadat ik 10 jaar de pil heb geslikt. Het zetten was even vervelend maar viel mij ontzettend mee, ondanks dat ik nog geen kinderen heb gebaard. In het begin (eerste 3-4 maanden) veel last van stemmingswisselingen, emotioneel en niet lekker in mijn vel. Volgens de huisarts zou dit na een half jaar over zijn. Vanaf juni [lees meer...]2014 enorme acne op mijn rug. Vervelend, maar niets ernstigs. Tot ik op 11 juli flauw viel en last kreeg van hartkloppingen, zweetaanvallen en benauwd gevoel. Ik vond het doodeng, maar dacht dat het Door de warmte kwam. Veel water gedronken en uiteindelijk ging het prima. Helaas bleef het hier niet bij. In een periode van 4 maanden 9 'aanvallen' gehad. Door de huisarts werd ik doorgestuurd naar de cardioloog. Na uitvoerig onderzoek bleek mijn hart gezond te zijn. Toen ik aan de cardioloog vroeg of het eventueel Door de spiraal kon komen, stelde hij dat dit zeker mogelijk was. De symptomen komen overeen met ernstige overgangsklachten, oftewel een verstoorde hormoonspiegel. Dit verbaasde mij, omdat de huisarts mij verzekerd had dat dit absoluut niet mogelijk was I.v.m. De lage concentratie hormoon die zich in de mirena bevind. Toch heb ik ervoor gekozen om de spiraal te laten verwijderen. Dit was ook niet pijnlijk. Helaas de dagen erna waren een regelrechte hel. Mijn lijf moest weer alles op een rijtje krijgen. Er volgden 5 dagen van koorts, hartkloppingen, zweetaanvallen, benauwdheid en extreme dorst. Tevens totaal geen eetlust. Na die 5 dagen merkte ik dat mijn lijf zich herstelde. Ik werd weer vrolijker, had veel meer energie, geen stemmingswisselingen meer en de acne op mijn rug nam zienderogen af. Nooit van mijn leven zal ik ooit nog een spiraal laten plaatsen! Nu compleet vrij van anticonceptiemiddelen.
18-02-2015
Vrouw, 20 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Ik zat ongeveer 5 jaar aan de pil voordat ik 1,5 jaar geleden mijn Mirena liet zetten. Het laten zetten van de Mirena deed bij mij ontzettend veel pijn. Mijn moeder, die buiten op mij stond te wachten, durfde mij bijna niet te vertellen hoe lijkbleek ik naar buiten kwam omdat ze bang was dat ik dan zeker zou flauwvallen. Gelukkig is dit niet gebeurt, ik heb twee dagen met[lees meer...] intense buikpijn in bed gelegen. Ik ben altijd hevig ongesteld geweest, maar dit gevoel was voor mij nu nog 10x zo intens. Na die tweedagen was de buikpijn verdwenen. Ik voelde me goed. Wel voelde mijn vriend tijdens het vrijen af en toe een prikje (dit kan komen door te kort afgeknipte draadjes). Maar dit ging na een tijdje ook weg. Ik vond toen de Mirena echt het fijnste anticonceptiemiddel wat er maar was. Maar ongeveer 9 maanden nadat ik mijn spiraal had laten zetten kreeg ik vaker last van schimmelinfecties, tot wel 3x toe in 4 maanden. Nu, 4 maanden later, ben ik al 6 weken wisselend ongesteld. De ene dag wel en de andere niet. Het lijkt wel alsof mijn lichaam mij duidelijk wilt maken dat dit spiraaltje niet thuis hoort in mijn baarmoeder. Ook de dokter die eerst beweerde dat het niet door het spiraaltje kwam adviseert mij het spiraaltje te laten verwijderen. Ik wilde eerst voor een implanon gaan, maar na heel wat negatieve recensies ga ik toch terug naar mijn oude vertrouwde pil.
18-02-2015
Vrouw, 21 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Helaas heb ik veel minder goede ervaring met deze spiraal dan wat ik op dit forum lees. Het plaatsen van de spiraal deed bij mij onwijs pijn, omdat (zoals ik de gynaecoloog hoorde zeggen) mijn baarmoeder iets verschoven moest worden om er goed bij te kunnen. Nou, ik ging zowat hyperventileren van de krampachtige pijn. Gelukkig ongeveer nog een uur last gehad van hevige kra[lees meer...]mp, maar daarna was het nog maar lichte kramp. Toch ben ik bang dat ik bij die paar procent hoor die na het plaatsen van dit spiraal onregelmatig vaak bloed verliest. Het is echt vreselijk frustrerend en hoewel mijn humeur wel verbeterd is, ben ik bang dat ik 'm na 3 maanden toch ga laten verwijderen..
11-02-2015
Vrouw, 41 jaar

Bacteriële vaginose

In juni 2012 heb ik de mirena laten plaatsen, vroeger kon ik heel af en toe eens last hebben van vaginale schimmelinfectie maar sinds ik de mirena heb laten plaatsen heb ik enorm veel last van schimmelinfecties. Het laatste jaar houdt het zelfs niet op! Maar mijn huisarts en gynaecoloog blijven erbij dat het niet aan de mirena kan liggen. Nu al een 2de keer een kuur met [lees meer...]gynoflor achter de rug. Hopelijk ben ik er dan vanaf, maar ik heb mijn twijfels. Zouden die schimmelinfecties toch aan het spiraaltje kunnen liggen? Ik denk er sterk over om het er dan toch laten uit te halen.
05-02-2015
Vrouw, 24 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Zetten deed even pijn, maar was goed te doen. Eerste paar dagen lichte krampen en spotting daarna nergens meer last van.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (590) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (330) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (313) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica