ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
13-02-2019

Mirena (levonorgestrel)

Het plaatsen van de spiraal ging super! Slikte de dag van te voren, dag van plaatsing en dag erna pijnstillers, voorgeschreven door de huisarts. Plaatsing van de spiraal was heel even vervelend maar zeker geen helse pijn. Stond zo op en liep met gemak weer naar de auto toe. Dag na de plaatsing had ik wel behoorlijke buikkramp. Gelukkig bleef het daar bij. Spiraal zit e[lees meer...]r nu bijna een jaar in, ben nog wel ongesteld. Inmiddels vrij regelmatige cyclus. Dag van te voren wat ongesteldheids buikpijn, maar dan weet ik ook dat het er aan zit te komen. Verder ben ik in 7 maanden tijd 8 KG afgevallen. In het begin wel een beetje prettig, maar mag toch hopen dat het afvallen een keertje stopt.

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Plaatsing door gyno was zo gepiept, als een blij ei in de auto en aan het werk. Maar na 2 uur begon alle ellende, vreselijke bloedingen en krampen. Ben een enorme doorzetter dus tanden op elkaar. De bloedingen en krampen non stop duurden 1,5 jaar daarna rust. Daarvoor in de plaats kreeg ik grote puisten in gezicht, hals, schouders en rug, vermoeidheid, spierverzuring, gewr[lees meer...]ichtspijnen en zelfs astma. In het derde jaar daar bovenop uit het niets angstoornissen en paniekaanvallen terwijl ik een enorm nuchter persoon ben. Nu ik ook psychische klachten heb is de maat vol en moet ik accepteren dat mijn lichaam al die tijd vecht tegen dit lichaamsvreemde voorwerp. Een onderzoek van het MC Erasmusziekenhuis uit 2017 heeft uitgewezen dat deze spiraal niet plaatselijk hormonen afgeeft maar door het hele lichaam. Cortisolwaarden ( stresshormoon) en hartslag waren verhoogd bij mirenagebruikers. Mijn lichaam is uitgevochten dus eruit.

Mirena (levonorgestrel)

Het laten zetten deed geen pijn. Vanaf dag 1 licht bloedverlies. Eerste menstruatie veel heftiger en langer dan normaal. En dat hield 2 maanden aan. Maandverband was niet aan te slepen. Geweldig effectief tegen zwangerschap want zin in seks heb je dan niet. Door bloedverlies last van hoofdpijn en duizeligheid. Morgen een afspraak om dat ding te verwijderen. Lijkt me nie[lees meer...]t gezond zoveel en zolang bloeden. Normaal heb ik een minimale menstruatie en amper klachten. Ik baal ervan. Qua hormonen is het nameljjk super. Geen moodswings meer.

Mirena (levonorgestrel)

De mirena was het helaas niet voor mij. Bleef ongesteld en had veel buikpijn, voelde alsof mijn baarmoeder er constant geïrriteerd door was. Na een jaar laten verwijderen en de Kyleena laten zetten want een goede keuze was. Kleiner spiraaltje en minder hormonen. Ik nam hem alleen voor de zwangerschapspreventie, denk wel dat als je de mirena ook voor andere reden neem (huid[lees meer...], ongesteldheid problemen) dat het dan absoluut anders kan zijn. Succces x
01-02-2019

Menstruatiepijn

Inmiddels heb ik mijn derde spiraal. Het laten plaatsen is een hel, maar met een paar pijnstillers is het te doen. Ik heb al een aantal jaren onverklaarbare klachten in mijn onderrug, linkerheup, linkerbeen en knie en niet tr vergeten de depressieve gevoelens. Verwezen naar een orthopeed, scans gemaakt. Cyste gevonden in mijn heupbot en de diagnose piriformis syndroom. Ben[lees meer...] een aantal maanden bezig met fysiotherapie. Maar echt resultaat blijft uit. Ik ga deze spiraal laten verwijderen om te zien wat dit voor effect zal hebben op mijn pijnklachten. De spiraal heeft de eerste jaren het gewenste effect gehad: geen pijn en uitblijven menstruatie, maar de ernst van de bijwerkingen heeft mij doen besluiten dit ding er uit te laten halen. Mochten mijn bijwerkingen niet weggaan dan laat ik gewoon weer een nieuwe plaatsen.
31-01-2019

Mirena (levonorgestrel)

Heb de mirena genomen omdat ik slordig was met de pil. Ben er over het algemeen heel tevreden over en verlies nu na 2,5 maand af en toe nog wat bloedverlies als in een druppel per dag. Het zetten van de spiraal was pijnlijk, maar is zo gebeurd en daarna viel het reuze mee!
23-01-2019

Mirena (levonorgestrel)

In maart 2010 bevallen van ons enige kind. 7 maand turbelentie in zwangerschap. Ik had in week 12 zwangerschapsvergiftiging wat uitgelopen is in HELL, en bijna de hele zwangerschapsduur (7mnd) in het ziekenhuisbed doorgebracht. Na een vroeggeboorte is direct sterk afgeraden om überhaupt nog een keer zwanger te worden. Hierop direct op ingespeeld door mijn echtgenoot. Maar[lees meer...] ik wilde ook aan de anticonceptie, om alle kansen minimaal te houden. Echter ben ik een warhoofd met pilletjes slikken, waardoor de anticonceptiepil een no-go werd. In overleg (8weken na bevalling) werd de mirena voorgesteld, met nog een bijkomend voordeel: Geen menstruatie ... Vanwege dat ik geen borstvoeding kon geven vanwege mijn vergiftigde lichaam werd ik vrij snel weer ongesteld. Met de 2e menstruatie deze laten zetten. Dat ging heel soepel. Geen pijn of na problemen ondervonden. Daarna nog amper een menstruatie gehad, en na 6maanden werd ik helemaal niet meer ongesteld. 5 jaar later een nieuwe laten zetten, zonder moeite. En de oude verwijderen: HEEL soepel! Wegens de rede dat ik geen kinderen meer mag krijgen, problemen begin te krijgen met mijn baarmoeder, is er een operatie voorgesteld: Baarmoeder verwijdering . Deze is teruggezet na een Novasure (vanwege ernstige leegloop momenten van dat ik wel nog menstruatie had), als ik daarna nog last hou, kan de baarmoeder er altyd nog uit. In februari 2019 hoop ik, voorgoed, van de anticonceptie af te zijn! Ik vind de mirena super, je moet het alleen even de tijd geven, er is toch iets IN je geplaatst. Het mag geen pijn doen! Dan even naar je huisarts.
23-01-2019

Mirena (levonorgestrel)

Zoals elk meisje jong begonnen met de pil. Toen Ik een jaar of 18 was vergat ik de pil regelmatig. Als ik het de ochtend vergat was ik in de middag ongesteld en drie x in de maand ongesteld zijn is niet leuk. Dus gestopt met de pil en begonnen met de prikpil. Dat was DRAMA. De eerste dag deed ik niks anders dan huilen en daarna weer lachen. Gigantische stemmingwisselingen [lees meer...]kreeg ik ervan. Was niet te genieten. Naar ander half jaar geen anti conceptie gebruikte hebben merkte ik wat hormonen met je kan doen. Ik wou niet terug naar de pil. Aangezien ik een vermoed dat die hormonen ook veel invloed hadden op mij. Tegenwoordig met de spiraal een gevoel van meer stabieliteit. Helemaal geen klachten. Maar ik blijf me afvragen wat die hormonen voor werking op mij heeft....
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!