This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

21-05-2015
Vrouw, 19 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Mirena in december laten plaatsen, dit is allemaal goed gegaan. Ik heb me echter sinds het moment dat hij erin zat mij misselijk gevoeld, ik dacht misschien hoort het erbij de eerste weken. Maar dit ging niet over, ben 3 maanden lang echt kotsmisselijk geweest, kon niet meer normaal functioneren. Ik voelde me ook erg moe, en begon geel te zien. Bloedprikken, leverwaardes n[lees meer...]iet goed. Ze zeggen syndroom van Gilbert, maar ik had de klachten sinds de mirena. Dus heb gelijk dat ding eruit laten halen, en voelde me gelijk niet meer misselijk!! Ogen en huid zijn nu ook een stuk minder geel, wat een rotding was dit voor mij. Hoor verder wel veel positieve verhalen, denk dat ik gewoon dikke pech heb gehad.
20-05-2015
Vrouw, 44 jaar

Menstruatiepijn

Nadat ik 1 week in de maand elke keer zo hevig menstrueerde, en veel last van stolsels had en daar bloedarmoede van kreeg, heeft de Gynacoloog in overleg met mij besloten om een mirena spiraaltje in te brengen. Het inbrengen was wel even gevoelig, maar ach dat was voor een goed doel!? Althans dat dacht ik toen, nu inmiddels een aantal maanden later is er nog geen dag gewee[lees meer...]st dat ik NIET ongesteld ben geweest! Ik baal er enorm van! Tijdens de controlle bij de Gynacoloog vertelde hij me dat het even zijn tijd nodig had. Nu inmiddels is er nog steeds niks veranderd, ja oke de hele hevige menstruatie's heb ik niet meer, maar dit vind ik ook niks! Ik ga over 6 weken op vakantie, en weet echt niet wat te doen nu?
12-05-2015
Vrouw, 21 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Eerste twee dagen na plaatsing wat lichte buikpijn gehad en de eerste drie weken heel licht bloedverlies/spotting. Nu helemaal nergens meer last van!
11-05-2015
Vrouw, 24 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Heb in 2010 een Mirena spiraal laten plaatsen bij de huisarts. Pijn bij plaatsen was redelijk heftig, maar niet ondragelijk. Na plaatsen vreselijk veel last gehad van bloedingen en stekende pijn. Volgens m'n huisarts hoorde dit erbij. Na een week ervoor gekozen om het spiraal te laten verwijderen. Tijdens het verwijderen kwam een groot stuk granuloom (ontstekingsweefsel) m[lees meer...]ee. Dit resulteerde in een ziekenhuis opname van een week. Mijn rechtereierstok is door het gebruik van de Mirena en de ontsteking afgestorven. Ik raad iedereen dit af!
10-05-2015
Vrouw, 19 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Ik ben al meer dan 3 maanden ongesteld en het wordt maar niet minder. Echt zo vervelend.
06-05-2015
Vrouw, 29 jaar

Plaatsen spiraal

Het plaatsen deed ongelooflijk veel pijn! Daarna nog maanden last gehad van constant bloedverlies en pijn in m'n onderrug en onderbuik. Na iets van een half jaar is het continu bloeden gestopt, maar nog wel last van maandelijkse bloedingen. Ik heb nog steeds regelmatig last van krampen. Ook heb ik sinds het spiraaltje last van hormonale buien. regelmatig loop ik te janken [lees meer...]en voel ik me slecht. M'n omgeving is dit ook niet onopgemerkt gebleven. Het werken kost me meer energie omdat ik regelmatig last heb van vage klachten als onderrug en onderbuikpijn. vaak heb ik na wat steken ook last van vloed. Mijn huid is onzuiver geworden en ik heb ook last van haaruitval en dun, droog haar sinds het spiraaltje. Ik heb het idee dat ik gebombardeerd wordt met shots van hormonen en dat mijn lichaam hier in opstand tegen komt.
28-04-2015
Vrouw, 40 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Ik ben zwanger geworden met Mirena. Doordat de menstruatie sws uitblijft had ik pas erg laat door dat ik zwanger was.
23-04-2015
Vrouw, 30 jaar

Premenstrueel syndroom (PMS)

Vanwege heftige reacties op bijna iedere vorm van anticonceptie (pil, nuvaring ect.) heb ik 3 jaar geleden het Mirena spiraal laten zetten. De plaatsing heb ik door een gynaecologe laten doen en deze heeft mij erg op mijn gemak gesteld. De plaatsing leek pijnloos totdat het spiraal daadwerkelijk werd gezet, even 2 sec een zeer pijnlijke steek in mijn baarmoeder (nog nooit [lees meer...]zoiets naars gevoeld!) Maar daarna was de pijn direct weg. Na 5 min kwam er wel extreme aandrang om te ontlasten (poepen) en dit gebeurde ook tot 3 keer binnen binnen een half uur na het plaatsen. De 2 dagen erna heb ik last gehad van extreme krampen en een beetje spotting, maar na die 2 dagen had ik geen klachten meer, alleen af en toe nog wat lichte krampen. Het voelde een beetje alsof mijn lichaam het spiraal eruit wilde werken. Menstruatie bleef uit en na 3 jaar nog steeds! Fijne bijkomstigheid. Wel heb ik daarentegen erge last van afscheiding (moet echt iedere dag een inlegkruisje gebruiken) en ik heb meerdere malen een menstruatietest moeten doen om te checken of ik niet zwanger was. Want heb soms erg vage klachten als een opgezette buik en zeer pijnlijke borsten en tepels. Maar mijn hormoonschommelingen zijn wel helemaal weg en ik heb geen last meer van boze of negatieve buien. Ook heb ik een grote pigmentvlek op mijn voorhoofd gekregen, uiteraard door te veel zon, maar ik ben er van overtuigd dat het spiraaltje het heeft versterkt. Want daarvoor was ik er niet gevoelig voor. Kortom, ik ben wel tevreden met het spiraal, omdat ik zo graag van mijn hormoonschommelingen af wilde, maar ik heb er wel veel vage klachten bij gekregen. Naar mijn mening zijn er geen perfecte anticonceptie middelen.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (330) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely