ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

07-06-2018

Mirena (levonorgestrel)

Na jaren de prikpil te hebben gehad waar ik overigens enorm van ben aangekomen en amechtig van werd kon geen trappen meer lopen zonder hijgen, dus heeft nieuwe huisarts mirena voorgeschreven. Het inbrengen was verschrikkelijk ik ben nogal mager ik weet niet of het daarmee te maken heeft, maar ik had het gevoel dat ik mijn beide kinderen tegelijk opnieuw moest baren. Weeën [lees meer...]waren het. Zo erg dat ik drie dagen op bed moest liggen de eerste keer. De tweede keer was het 1 dag op bed liggen en nu is het een paar uurtjes. Het schijnt te wennen zelfs om de 5 jaar. Ik heb nu mijn laatste spiraal in hierna moet ik al door de overgang zijn geweest, waar ik overigens weinig van merk alleen wat meer transpiratie en af en toe duizeligheid. Ik kan Mirena aanbevelen ondanks de pijn bij het inbrengen. Daarna helemaal geen problemen meer en is het niet heerlijk als je al die jaren niet eens meer hoeft te menstrueren? Daar begon het allemaal mee ik menstrueerde 1 x in de 2 weken daarmee was ik 3 dagen zoet thuis op bed dus toen de prikpil en de rest heb ik al geschreven.
02-06-2018

Mirena (levonorgestrel)

ik heb nu de mirena een jaar en ben er ontzettend blij mee. was bang voor het zetten maar alleen op het moment zelf last van gehad. geen krampen et cetera gehad. na het plaatsen ben ik wel 3 maanden afnemend ongesteld geweest, ook zonder krampen gelukkig(die ik daarvoor wel ontzettend erg had tijdens de menstruatie). daarna een tijdje onregelmatig lichte menstruaties geha[lees meer...]d, en sinds een half jaar ofzo helemaal niet meer ongesteld; fantastisch. ook geen last van meer of minder puistjes, emoties of infecties.
29-05-2018

Mirena (levonorgestrel)

Vanaf de dag dat ik de Mirena heb laten zetten voelde het al niet goed aan. Het werd steeds erger en erger. Ik ben zo opgefokt en reageer overal agressief op dat ik geen familie en vrienden meer heb overgehouden. Ik heb me nooit zo depri en eenzaam gevoeld. Ik zie het nut van het leven niet meer. Heb mijn partner zoveel aangedaan. Ik haat hem redeloos terwijl hij de lief[lees meer...]ste man is die ik me ooit kan bedenken. Het liefst wil ik scheiden maar ergens weet ik dat het door de hormonen komt. Om het kort te houden: Blijf aub van die troep af.. Mirena heeft mijn leven verpest en over 4 dagen mag hij er eindelijk uit. Ik heb de huisarts ruim 1 jaar gesmeekt om dat ding te verwijderen, maar zij beweren dat het door stress of iets anders komt, het kan absoluut niet aan de Mirena liggen. Ik weet inmiddels wel beter. Mijn intuïtie zegt dat dat ding UIT mijn lichaam moet en dit gaat eindelijk gebeuren. Het kan toch niet dat zo veel mensen dezelfde klachten hebben???
19-05-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik was 21 jaar toen ik deze heb laten zetten Ik heb nog nooit zo afgezien bij een gynaecoloog tot ik deze heb laten plaatsen. De eerste dag na het plaatsen had ik een enorme pijn in mijn onderbuik deze is blijven duren tot 2 maand erna Ik had ook bijna elke dag een lichte bloeding Na de 2 maanden die onverdraaglijk zijn voorbij gegaan kreeg ik ook last van infecties [lees meer...] Ben meerdere malen naar de dokter geweest en ik kreeg gewoon continu het zelfde middel voorgeschreven Ik werd er ook heel emotioneel door soms begon ik gewoon te huilen en ik wist niet waarom andere keren was ik dan opgejaagd Ik werd heel down door het spiraal En ik ben 8 kilo bijgekomen !! 😢 Na 10 maanden heb ik het spiraal er laten uithalen 3 maand later .. Ik voel me beter in mijn vel, ik ben minder emotioneel, geen infecties meer gehad en ik ben terug 6 kilo kwijt Ik blijf wel bij nora 30 minder problemen en veel beter
12-05-2018

Mirena (levonorgestrel)

5 jaar de mirena gehad, zetten was erg pijnlijk (ben nog jong en geen kind gehad). Verwijderen voelde ik niks van. Ik had de laatste jaren erg veel onderbuikpijn waar ik regelmatig veel last van had. Ook veel last van ruikende en vieze afscheiding, paar keer voor naar de huisarts geweest. Dat kon nooit van de mirena komen zei hij, het hoorde bij mijn lichaam. Nu is hij er [lees meer...]3 maanden uit en heb geen buikpijn meer gehad. Ook de afscheiding is verdwenen en er komen geen nare luchtjes meer van beneden. Het voelde als een verademing toen hij er uit ging. Voor mij nooit nooit meer.
08-05-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Het plaatsen was de meest verschrikkelijke en pijnlijke gebeurtenis uit mijn leven en als ik dat had geweten had ik het niet gedaan. Ik ben flauw gevallen en heb overgegeven. Ik heb twee weken lang met weeen in bed liggen rollen, gepobeerd een houding te vinden die verlichting kon brengen, helaas wist ik niet meer waar ik het zoeken moest. Tot twee keer aan toe bij de dokt[lees meer...]erspost geweest de eerste nachten om te kijken of mijn baar moeder die geperforeerd was. Door het stoppen met de pil heb ik de helft van mijn haren verloren. Gelukkig weer aangegroeid. Verder: fantastisch, nooit meer ongesteld, geen moodswings, geen gewichtstoename, juist afgevallen. Meer emoties.
29-04-2018

Mirena (levonorgestrel)

Na mijn eerste kind heb ik een paar jaar een Mirena gehad. Niks aan de hand. Gewoon elke maand keurig ongesteld en bleef ongesteld worden. Maar na m’n tweede kind was het ellende! 4 maanden lang geknoei als ik ongesteld was. Van gewoon 4 à 5 dagen naar 9 à 10 dagen op en af. Dan weer 2 dagen wel, een halve dag niet, anderhalve dag wel, enz. Werd er gek van. Vervolgens drie[lees meer...] maanden ‘netjes’ ongesteld en daarna weer twee maanden achter elkaar een week te vroeg. Dit alles was ergens te overzien ten opzichte van de puisten. Ik heb in m’n jeugd nooit puistjes gehad, had altijd een perzikhuidje. Maar dit... m’n hele kaaklijn zat onder. Steeds 3 à 4 heftige onderhuidse ontstekingen die er héél lang over deden weg te trekken. Bultjes bleven lang en werden uiteindelijk littekens die langzaam wegtrokken. Paar dagen geleden maar laten vervangen voor een koperspiraal. Op hoop van zegen dat ik van de pukkels af kom. Volgens de dermatoloog kon dit inderdaad verband houden. Geen anticonceptie met hormonen meer voor mij!
20-04-2018

Mirena (levonorgestrel)

Nooit meer voor mij! Na 10 jaar was ik de pil zat, last van stemmingswisselingen. 2 jaar hormoon vrij geweest en voelde me heerlijk. Toch maar besloten om de mirena spiraal te nemen. Inmiddels heb ik hem nu 3 weken, en volgende moet ik voor controle en dan laat ik hem er per direct uithalen. - Plaatsen was niet prettig maar voor een goed doel - na 48 uur kreeg ik me[lees meer...]ga pijnscheuten (leek op heftige weeen) kon niet zitten of liggen alleen maar huilen en lopen - na paar dagen bruine afscheiding (vervelend maar niet erg) - na paar dagen weer onzettend veel buikpijn en vooral savonds (tot huilen toe) en nog steeds - stemming: down, energieloos en sip - libido is volledig naar 0 gegaan, terwijl het altijd zeer hoog was! Voor mij nooit hormonen en wordt wel vrolijk met het idee als hij eruit is!
Pagina 1 van 7

Mirena (2050) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (450) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!