ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

24-07-2017

Mirena (levonorgestrel)

Plaatsen spiraaltje: neutraal: voor je lol doe je het niet, maar het hoeft ook niet elk jaar....(geplaatst febuari 2015, dus nu 2,5 jaar). Heb wel paracetamol en ibuprofen op eigen initiatief geslikt voor de plaatsing. De eerste 14 maanden heb ik bijna dagelijks last van bloedverlies (spotting) gehad. Verder geen buikklachten. Omdat het alternatief (heftige en langduri[lees meer...]ge menstruatie bij verkorterende cyclus (10-23) en fikse buikpijn) heel vervelend en beperkend was, i.o.m. huisarts het spiraaltje toch laten zitten. Na 14 maanden ging de knop om en ben ik volledig klachtenvrij. Gedurende het tweede jaar nog enkele keren ongesteld geworden (wel lang qua duur: 6-7 dagen, maar zeer beperkt bloedverlies). Daarna nauwelijks nog bloedverlies gehad. Ik ben er niet zeker van of de overgang in dit beloop een rol speelt (heb geen reguliere overgangsklachten), maar op dit moment ben ik héél tevreden over de situatie. Ik ervaar in het geheel geen klachten van mijn cyclus of van het spiraaltje.
23-07-2017

Mirena (levonorgestrel)

3 maanden na plaatsing Mirena kreeg ik Hartkloppingen, hart ritme stoornis, duizeligheid, ademproblemen, hyperventilatie, kon niet goed eten werd nog meer duizelig daarvan, pijn in heup bij lopen en staan, witte vlekken op huid gaan ook niet meer weg, ontzettend moe. Ook buikkrampen die wel in de bijsluiter staat. Na 3 jaar heb ik mirena verwijderd door negatieve bijwerkin[lees meer...]gen. Klachten heb ik nog steeds maar heb bij normale emoties en blijheid nu last van brandende borstkas, want pijnlijk en onprettig is, is angstaanjagend. Vaak naar huisartsenpost gegaan vanwege hart die niet stopt met overslaan en hard slaan, met ambulance afgevoerd. heb naast hartproblemen ook Tiezte syndroom gekregen. Merk dat artsen niks van bijwerkingen mirena weten of willen weten. Heb spijt dat ik mirena heb genomen, waarschijnlijk beschadigt voor het leven. Ook jammer dat ik niet meer online naar ervaringen mirena heb gekeken, zie veel negativiteit. Huisarts gaf mij geen bedenktijd en praatte alleen positief over mirena.
19-07-2017

Mirena (levonorgestrel)

Helaas ondanks mirena een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Eileider met een spoedoperatie verwijderd. Blijf allertijden alert op zwangerschapssymptomen.
18-07-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Na sterilisatie een nog onregelmatige cyclus. Praktisch om de week ongesteld, soms weinig maar vaak veel met stolsels. I.o met huisarts besloten om de mirena te plaatsen. Ik heb ergeen baat van gehad. Stemmingswisselingen, moeizame menstruatie, krampen, maagklachten, bultjes in gezicht die pijnlijk zijn en geen puist is. Na 2 jaar besloten het eruit te laten halen. Ik voe[lees meer...]l me nu al beter dan met spiraal!!
12-07-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Het zetten viel reuze mee, prettig is anders je voelt het wel. Ik heb hem laten zetten ivm zware menstruatieklachten. De eerste 14 dagen heb ik echt veel last gehad, continu pijn in mijn onderbuik...heb eigenlijk niet veel gedaan deze 2 weken. Ook 14 dagen bloedverlies gehad, hierna was de buikpijn weg evenals het bloedverlies. Nu nog afwachten hoe het verder gaat.....[lees meer...]heb er vertrouwen in.
24-06-2017

Mirena (levonorgestrel)

Ik ben 20 jaar. Geen kinderen. Bij mij is het ingezet in het ziekenhuis. De vrouw was erg aardig. Het inbrengen deed voor mij veel pijn, ik moest van de gynaecologe hoesten tijdens het inbrengen. Tijdens het hoesten was de pijn wel minder. Gelukkig duurde het niet lang. Het duurde ongeveer 2 x 30 seconden. Dus het viel achteraf wel mee. Alleen ja tijdens het inbrengen[lees meer...] moest ik even doorbijten. Daarna had ik last van krampen, maar dat viel ook wel mee. Het is nu een dag later en ik heb weinig bloedverlies. Maar dat komt ook wel door mijn menstruatie. Alleen ik mag van de gynaecologe nog 6 weken niet zonder condoom gemeenschap hebben. Omdat ze er zeker van wil zijn dat het spiraaltje op zijn plek blijft zitten. Dus moet ik over 6 weken terug komen voor controle. Heeft nog iemand dit gehoord? Of ben ik de enige die nog 6 weken moet wachten?
23-06-2017

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb een mirena laten zetten bij de Huisarts. Ik heb altijd enorm vertrouwen in hem gehad. Ik heb bij het plaatsen 600 mg ibu ingenomen en ben daarna naar de HA gegaan. Daar heeft de HA hem in een paar minuten geplaatst. Deed enorme pijn en gelijk ook enorme buikpijn. Vooral het aanhaken van de baarmoedermond, het opmeten en plaatsen. Als de mirena goed zit en z'n werk [lees meer...]doet is het heel erg fijn! Bij mij was het achteraf dus niet zo. Ik heb daarna 1,5 dag enorme last gehad van weeën en steken boven in de buik. Dat ging weg en er bleven gekke steken over ergens onderin m'n buik. Ik kon niet zonder pijnstillers en omdat ik het niet vertrouwde uiteindelijk de HA gebeld. Hij heeft mij toen verwezen om een echo te gaan maken. Dag daarna echo gemaakt, op m'n buik en inwendig een echo gemaakt maar zij zag hem helemaal niet zitten. Door gegaan naar mijn eigen arts en die zag geen draadjes meer zitten. Gelijk een röntgen foto gemaakt in het ziekenhuis. Daar zijn ze er achter gekomen dat hij in mijn buikholte zat. En dus mijn baarmoeder geperforeerd heeft, daardoor dus de gekke steken etc want de baarmoeder is toch een grote spier. Dus veel pijn gehad. Dag erna naar gynaecoloog gegaan en zij heeft verteld dat het inderdaad geperforeerd is. Nu heb ik over 3 weken een operatie. Het spiraaltje moet er uit maar heeft niet veel haast omdat het in m'n buikholte zit en niet half nog in de baarmoeder zit. Nu dus herstellen van de wond in m'n baarmoeder en over 3 weken een kijk operatie. Btw als het spiraaltje op een gekke plek zit wordt er een snee in m'n buik gemaakt. Dit alles onder narcose en een dagopname. Al met al voor mij geen spiraaltje meer. Als je de buikpijn niet vertrouwd gelijk de dokter bellen, je lichaam zegt meer dan je denkt. De pijn is te doen bij het plaatsen, ik hield in gedachte dat ik er 5 jaar plezier van zou hebben (niet dus), maar de kans 1 op de 10.000 is best klein dat iemand hetzelfde als ik meemaakt. Succes met de beslissing!
22-06-2017

Mirena (levonorgestrel)

2 weken terug mirena laten zetten, ik ben 21 jaar, Nog geen kinderen. Ik werd bang van alle negatieve reacties op internet. Mijn ervaring is daarentegen positief tot nu toe. Inzetten is wat vervelend (geen pijnstilling vooraf ingenomen), 2 x een heftige pijnprikkel, verder is t zo gepiept (max 5 minuten). Arts gaf aan dat ik een kleine baarmoeder had waardoor ik nog een ti[lees meer...]jd last zou kunnen hebben van krampen. Tot op heden nergens last van, alleen de avond zelf een wat zeurend gevoel in onderbuik. Laat je dus niet gek maken door alle negatieve reacties!
Pagina 1 van 7

Mirena (1984) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (412) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (349) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!