This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

16-04-2015
Vrouw, 28 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Ik ben gisteren naar de gynaecoloog geweest voor het spiraaltje en het plaatsen heeft niet echt zo'n pijn gedaan, het was wat ongemakkelijk, zoals een uitstrijkje , al duurde het wel wat langer, zo'n 5 min. ik ben wel 5 maanden geleden bevallen dus ze zeggen dat het minder pijnlijk is als je al een kindje hebt. Daarna af en toe een kramp maar nu niet echt pijnlijk, ook t[lees meer...]ijdens mijn regels dus was niet abnormaal, gisterenavond kreeg ik wel buikpijn maar gewoon een pijnstiller genomen en deze nacht was de pijn al over. Hopelijk krijg ik geen te erge bijwerking, want wat ik hier allemaal lees, ik krijg er schrik van, maar als ik de mogelijke bijwerkingen van mijn vorige pil nalees dan zijn dat er nog meer en zo veel last had ik daar nu ook niet van en nu is de hoeveelheid hormonen toch wel veel minder dus...
04-04-2015
Vrouw, 42 jaar

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik ben zeer tevreden, kits ik hem om de 3 jaar vervang ipv 5 jaar. Na ongv. 3 jaar is vermoedelijk het hormoon volledig afgesleten en keert mijn menustruatie terug en de daarbij hormoonschommelingen, boze buien en migraine tijdens de menustruatie. Om de 3 jaar werkt hij heel goed tegen PMS klachten dus! Aanrader of anders een lichte 2e generatie il dooslikken dat werkt oo[lees meer...]k mar is weer iets sterker dus ook weer iets meer libidoverlagend.
03-04-2015
Vrouw, 45 jaar

Mirena (levonorgestrel)

In onze huisartsenpraktijk was ik de 1e die een mirenaspiraal kreeg. Dit was 19 jaar terug. Sindsdien elke 4,5 jaar een nieuwe laten plaatsen. Plaatsing geen enkel probleem, goed ontspannen helpt! De 1e 3 spiralen hebben perfect gewerkt, geen bijwerkingen, nauwelijks ongesteld. Helaas is dat nu anders. De 4e is 3 jaar terug geplaatst en daarna werd ik licht ongesteld en da[lees meer...]t duurt nog steeds voort. Inmiddels die spiraal zelf (per ongeluk) verwijderd waarna het bloeden direct stopte. Na het plaatsen van de 5e spiraal november 2014 tot op vandaag ongesteld. Het blijkt nu dat vrouwen die langdurig deze spiraal hebben hier last van krijgen. Deze bijwerking komt nu pas naar voren. De fabrikant zegt dat het opgelost is als je 6 weken oestrogeen slikt, heb ik gedaan maar niets geholpen. De testfase van de farmaceuten heeft dit niet aan het licht gebracht omdat deze testfase niet lang genoeg geweest is. Ik haal hem er dan ook uit en zal naar alternatieven moeten zoeken. Jammer, het beviel me goed.
30-03-2015
Vrouw, 44 jaar

Mirena (levonorgestrel)

plaatsen was goed te doen, ongeveer 10 weken bloedingen gehad. Daarna twee x regelmatig menstruatie gehad en daarna nog 1 x twee weken gevloeid. Wel onregelmatig dus maar nu niks meer. Geen last van depressie of hoofdpijn en ook geen pijn bij het vrijen. Als het nu na zes maanden zo blijft ben ik heel tevreden.
30-03-2015
Vrouw, 27 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Het leek me een goed idee om mijn ervaringen met Mirena te delen, aangezien mensen voornamelijk hun mening delen over iets waar ze niet tevreden over zijn. Dit geeft niet altijd een eerlijk beeld natuurlijk. Mijn Mirena is net verwijderd, maar heb er 5 jaar lang heel veel baat bij gehad. Ja, het zetten is vervelend. Dat doet pijn. Maar had aan het einde van de dag nergens [lees meer...]last meer van. Heb in het eerste half jaar af en toe last gehad van bruine afscheiding, maar ben daarna 4,5 niet ongesteld geweest (heeeeerlijk). Mijn vriend had tijdens seks af en toe last van de draadjes, maar de gynaecoloog heeft ze wat korter geknipt. Hierna nergens last van gehad. Ik heb geen last van hormonen en stemmingswisselingen gehad, door de lage dosering. Het verwijderen was erg eenvoudig, en gelukkig een stuk minder pijnlijk. Het bevalt me dusdanig goed dat ik binnenkort een nieuwe laat zetten :).
27-03-2015
Vrouw, 35 jaar

Mirena (levonorgestrel)

ik heb deze week de mirena spiraal (na veel wikken en wegen) na 15 maanden weer laten verwijderen omdat ik al sinds het plaatsen enorme last heb van haaruitval (is 3 maanden wat minder geweest) en een enorm opgejaagd en opgefokt gevoel had (wat steeds erger werd). De eerste weken na plaatsing veel last gehad van spotting en onregelmatig bloedverlies, maar dat ging vanzelf[lees meer...] over. Het zweet brak me regelmatig bij matige inspanning uit en ik was niet mezelf meer. Omdat je nooit zeker weet of het aan de spiraal ligt en zeker niet als het zo'n lichte spiraal is, heb ik lang getwijfeld (ook voor de kosten). Maar ik ben zooo blij! De ochtend na het verwijderen voelde ik me weer mezelf! Het opgejaagde gevoel is weg en ik ben weer een aardiger mens!
20-03-2015
Vrouw, 43 jaar

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik had heftig bloedverlies er werd een myoom ondekt, maar ruim ervoor had ik ook abnormaal bloedverlies. de huisarts verwees me door naar een specialist, vorig jaar december werd de myoom verwijderd en de mirena gezet tijdens de operatie. ik heb lang gevloeid, ruim 3 weken, met oud en nieuw was ik weer ongesteld, heftige buikpijn, precies 4 weken later weer en daarna 3 wek[lees meer...]en later weer en nu weer 10 dagen te vroeg. met heftige buikpijn, pijn in de onderrug al dagen van te voren. ook ben ik al maanden vreselijk moe en leg om 9 uur op bed. Ik wil eigenlijk weer terug naar de specialist en vragen of dit goed is. ik ben 43 jaar en door medicijnen mag ik geen hormonen slikken, dus dit was een optie voor mij. ik ben al 2x oma en wil absoluut geen kind meer.
16-03-2015
Vrouw, 19 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Het zetten was echt een ramp. Ik hoorde wisselende verhalen van het zetten, dus ging enigszins wel voorbereid naar de dokter. Maar dit....ik viel bijna flauw. Ik ben wel wat pijn gewend en ben niet snel kleinzerig...maar dit was erg heftig. Het is wel binnen een minuut gepiept, maar daarna goed duizelig geweest. Verder geen bijwerkingen, en wordt amper tot niet meer ongest[lees meer...]eld. Ideaal! Beter dan elke dag weer die pil slikken. Dit is toch een goede oplossing voor 5 jaar.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (643) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely