ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

21-09-2017

Mirena (levonorgestrel)

Heb de mirena nu 3 maanden en ben zeer tevreden, bijna niet ongesteld, plaatsen is niet leuk en een keer migraine/hoofdpijn gehad, maar daarna heb je er veel plezier van.
18-09-2017

Mirena (levonorgestrel)

Spiraal plaatsen was pijnlijk. Na plaatsen direct een kramp gevoel (deze was te overzien). Eerste nacht heftige krampen die ieder uur erger werden. Sterkere pijnstilling voorgeschreven gekregen, deze werkte niet/nauwelijks. Nog een dag later zo een hevige krampen/pijn dat mijn lichaam hier heftig op reageerde (bleek achteraf de verkeerde ademhaling door de pijn geweest te[lees meer...] zijn) door heftig te tintelen en krampen in mijn armen en benen. Die dag nog een extra zware pijnstiller erbij gekregen. Drie pijnstillers kregen de pijn niet lang genoeg onder controle. Weer een dag later, het ziekenhuis moeten bellen, en is de spiraal er met direct uitgehaald. 1 minuut na verwijdering waren de heftige krampen direct verdwenen. Arts gaf aan dat dit een op de zoveel vrouwen kan voorkomen doordat de baarmoeder het spiraaltje niet accepteert en het als lichaamsvreemd blijft zien. Helaas.. voor mij geen mirena meer! Maar, ik hoor vele dames om mij heen die er erg over te spreken zijn.
08-09-2017

Mirena (levonorgestrel)

Sinds mijn 10e tot mijn 22e heb ik de anticonceptiepil geslikt (lang verhaal). Vanaf mijn 19e begon ik de pil steeds vaker te vergeten en toen ik rond mijn 21e een vaste vriend kreeg, werd dit toch wel een probleem. Daarom gekozen voor de Mirena. Wat een geweldig ding! Het is enorm persoonsafhankelijk hoe je er op reageert. Het zetten was even niet zo leuk, maar ik kan m[lees meer...]e ergere dingen voorstellen. 1 uur van te voren een naprox slikken heeft er bij mij voor gezorgd dat ik binnen 10 minuten weer helder op de benen stond. Die dag wel krampen gehad. Maar kom op: wat verwacht je.. er wordt even iets in je lichaam gepropt wat er van nature niet hoort, natuurlijk reageert je lijf daar op!! Een hele week geen last gehad. Toen tijdens een wandeling even een afgrijselijk kramp. Het leek echt even alsof mijn lijf het spiraaltje eruit probeerde te duwen. Dit duurde hooguit een paar minuutjes en toen was het over. Na een half jaar pas weer klachten gehad. Veel krampen en ik voelde de draadjes niet meer. Even een echoscopietje gemaakt maar alles was in orde. Vreemd genoeg daarna ook geen bijzondere klachten meer gehad. Ik heb hem 4 jaar gehad (volgende week gaat ie eruit). Reden voor het verwijderen is dat ik steeds na het sporten toch weer krampen kreeg en ik pijn begon te krijgen tijdens en na de seks en er daarom steeds minder zin in had. Of dit laatste aan de spiraal ligt, dat weten we nog niet dus ik wil dan ook benadrukken dat dit echt iets persoonlijks is. De kans dat dit bij anderen gebeurt, acht ik vrij klein. Ondanks dat ik af en toe krampen had (en daardoor niet meer hardloop), heb ik echt grote voordelen ondervonden aan het spiraaltje. Lees: ik ben ruim 3,5 niet meer ongesteld geweest en ik heb 4 jaar nergens aan hoeven denken. Ideaal!! Nogmaals: hoe het ding werkt verschilt enorm per persoon!! Probeer het eerst uit voordat je je laat leiden door alle horrorverhalen.
07-09-2017

Mirena (levonorgestrel)

25 jaar geleden een longembolie gehad als bijwerking van de Marvelon. Hierdoor is mijn leven toch wel wat veranderd. De Marvelon geslikt ivm zeer heftige menstruatie klachten. Omdat ik geen hormonen meer mocht slikken werd mij de Mirena voorgesteld om te plaatsen. Dit als anticonceptie en menstruatieklachten vermindering. Daarvoor deed het zijn werk prima. Echter ik kree[lees meer...]g te maken met de ene blaasontsteking na de andere. Ook de ene kuur na de andere. Er werd niets gevonden en kwam op een onderhoudsdosering antibiotica te staan. Door toeval bij de gynaecoloog terecht gekomen. Was zeer verbaasd na mijn voorgeschiedenis dat ik de Mirena had gekregen. Dus op zijn advies hem laten verwijderen. Bijkomstig voordeel daarvan was ook dat mijn blaasontsteking acuut over was. Het krijgen van een chronische blaasontsteking door de Mirena was toen niet bekend en was niet mogelijk. Ik was in ieder geval blij dat hij eruit was. Als anticonceptie bleef mij niets meer over dan het geknoei met condooms etc. Dus besloten om er voor te gaan om kinderen te krijgen en me later laten steriliseren.
04-09-2017

Mirena (levonorgestrel)

Na 5 jaar tevreden hebben rondgelopen met mijn mirena, moest hij in mei vervangen worden. Het vervangen deed echt ontzettend veel pijn. Krampen nog 2 a 3 dagen gehad. Na een maand of 2 kreeg ik last van somberheid en onverklaarbare migraines, erger dan ik normaal gesproken had. Kortgeleden hoorde ik dat de mirena tegenwoordig een nieuwe stof bevat die dit veroorzaakt. [lees meer...]Heb hem 31 augustus laten verwijderen, mijn hoofdpijnen en een gedeelte van de somberheid is verdwenen. Ga nooit meer een mirena nemen!
30-08-2017

Mirena (levonorgestrel)

Nadat een vriendin mij van dit product op de hoogte stelde, ben ik naar de huisarts gegaan en heb daar geen moment spijt van gehad. Totdat ik het Mirena spiraaltje ingebracht kreeg, slikte ik Marvelon. Dit deed ik niet alleen om niet zwanger te worden, maar mijn menstruatie was altijd heftig en er was geen pijl op te trekken. Om de 6 tot 12 weken. En als het dan losbarstt[lees meer...]e, barstte het ook echt los. Nadat ik het Mirena spiraaltje ben gaan gebruiken, ben ik volgens mij niet meer ongesteld geweest. Een feest dus, zeker wanneer je al 2 fantastische kinderen hebt. Ik kende geen enkele bijwerking en ook het inbrengen en verwijderen leverde geen enkel probleem op. Kortom, super blij. Wat ik me wel realiseer, is dat dit niet voor iedereen zal gelden. Niet elk lichaam is hetzelfde en reageert hetzelfde.
28-08-2017

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Inbrengen is handig op een vrije dag... Niet gelijk doorrijden naar het werk. Uurtje van tevoren paracetamol. Fijn bij vrouwelijke Ha. Bijwerkingen mogelijk die niet in de bijsluiter vermeld staan: langdurige menstruatie al een half jaar, opvliegers, zweten.
17-08-2017

Mirena (levonorgestrel)

Omdat ik steeds teveel ijzer verlies tijdens mijn menstruatie, heb ik eind mei 2017 een spiraaltje gekregen. Volgens de huisarts was het dé oplossing. Het zou de beste keus van mijn leven zijn. Na een aantal weken begon ik me steeds somberder te voelen. Ik dacht eerst dat het gewoon kwam, doordat ik veel aan mijn hoofd had, maar na een tijdje begon ik te vermoeden dat het [lees meer...]misschien wel door het spiraaltje zou kunnen komen. Ik besloot om het nog een tijdje aan te kijken. Misschien zou het vanzelf wel overgaan als ik vakantie zou hebben. Dit was helaas niet het geval. Ik kon nergens meer van genieten. Ik liep door het bos en wist dat ik het mooi vond, maar ik voelde het niet meer. Mijn ogen werden dof en ik voelde me regelmatig angstig. Uiteindelijk ben ik na dik 2 maanden naar de huisarts gegaan. Zij gaf aan dat ik het beter was als ik het nog even vol zou houden, want na 3 maanden zou mijn lichaam aan de hormonen gewend zijn. Ook omdat ik niet tegen ijzertabletten kan en een allergische reactie op het ijzerinfuus heb gehad. Er zou geen andere oplossing dat het spiraaltje zijn. Ik heb het geprobeerd vol te houden, ook al schreeuwde alles in mij dat ik hem er direct uit moest halen. Na anderhalf week hield ik het niet meer vol. Vorige week heb ik hem eruit laten halen en daar ben ik heel erg gelukkig mee. Mijn ogen zijn niet meer zo dof, ik kan weer genieten en ik voel me niet zo angstig meer. Het was lastig om deze keus te maken, omdat ik steeds te horen kreeg dat zoveel mensen zo blij zijn met een spiraaltje. Dat zal zeker zo zijn, mijn moeder heeft er ook veel baat bij gehad. En ik ging ook minder bloeden. Toch wil ik meegeven, luister goed naar je eigen lichaam! Ik ga nu op zoek naar een andere manier om te voorkomen dat mijn ijzer steeds daalt, hoe weet ik nog niet, maar een spiraaltje was voor mij niet dé oplossing.
Pagina 1 van 7

Mirena (1996) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (814) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (419) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (417) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!