This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

27-03-2015
Vrouw, 35 jaar

Mirena (levonorgestrel)

ik heb deze week de mirena spiraal (na veel wikken en wegen) na 15 maanden weer laten verwijderen omdat ik al sinds het plaatsen enorme last heb van haaruitval (is 3 maanden wat minder geweest) en een enorm opgejaagd en opgefokt gevoel had (wat steeds erger werd). De eerste weken na plaatsing veel last gehad van spotting en onregelmatig bloedverlies, maar dat ging vanzelf[lees meer...] over. Het zweet brak me regelmatig bij matige inspanning uit en ik was niet mezelf meer. Omdat je nooit zeker weet of het aan de spiraal ligt en zeker niet als het zo'n lichte spiraal is, heb ik lang getwijfeld (ook voor de kosten). Maar ik ben zooo blij! De ochtend na het verwijderen voelde ik me weer mezelf! Het opgejaagde gevoel is weg en ik ben weer een aardiger mens!
20-03-2015
Vrouw, 43 jaar

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik had heftig bloedverlies er werd een myoom ondekt, maar ruim ervoor had ik ook abnormaal bloedverlies. de huisarts verwees me door naar een specialist, vorig jaar december werd de myoom verwijderd en de mirena gezet tijdens de operatie. ik heb lang gevloeid, ruim 3 weken, met oud en nieuw was ik weer ongesteld, heftige buikpijn, precies 4 weken later weer en daarna 3 wek[lees meer...]en later weer en nu weer 10 dagen te vroeg. met heftige buikpijn, pijn in de onderrug al dagen van te voren. ook ben ik al maanden vreselijk moe en leg om 9 uur op bed. Ik wil eigenlijk weer terug naar de specialist en vragen of dit goed is. ik ben 43 jaar en door medicijnen mag ik geen hormonen slikken, dus dit was een optie voor mij. ik ben al 2x oma en wil absoluut geen kind meer.
16-03-2015
Vrouw, 19 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Het zetten was echt een ramp. Ik hoorde wisselende verhalen van het zetten, dus ging enigszins wel voorbereid naar de dokter. Maar dit....ik viel bijna flauw. Ik ben wel wat pijn gewend en ben niet snel kleinzerig...maar dit was erg heftig. Het is wel binnen een minuut gepiept, maar daarna goed duizelig geweest. Verder geen bijwerkingen, en wordt amper tot niet meer ongest[lees meer...]eld. Ideaal! Beter dan elke dag weer die pil slikken. Dit is toch een goede oplossing voor 5 jaar.
10-03-2015
Vrouw, 40 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Hevige pijn bij het inbrengen - KO gegaan en op spoed beland. Daarna 3 weken lang hevige bloedingen. Sindsdien (de afgelopen 3 jaar) een week lang ongesteld en telkens om de 4 à 6 weken. Voorafgaand aan de menstruatie telkens hevige hoofdpijn, buikpijn en helse rugpijn. Duizeligheid en bijna letterlijk dronken zijn. Misselijkheid en braakneigingen. Flauwtes hebben en b[lees meer...]ijna flauwvallen. Stemmingswisselingen en felle vermoeidheid. Als het enige voordeel van de spiraal is dat er niet dagelijks anticonceptie moet worden ingenomen, dan hoeft het niet meer. Het onding gaat er uit.
10-03-2015
Vrouw, 27 jaar

Mirena (levonorgestrel)

3maanden na mijn eerste bevalling heb ik de spiraal gekregen dit ivm zwangerschap door de pil heen. Het inbrengen ging niet algeheel pijnloos heb er wel wat last van gehad. eerste jaar ongeregeld ongesteld en daarna niet meer nu bijna 4 jaar verder steeds meer last van bijwerkingen veel hoofdpijn (extreme/ migraine achtige) en vaak last van buikpijn aardig wat aangekomen. [lees meer...]Volgend jaar moet de spiraal eruit en ik twijfel of ik wel een nieuwe zou willen laten inbrengen aangezien ik vaak hoofdpijn en krampachtige buikpijn heb. zijn er meer mensen met dit soort klachten?
07-03-2015
Vrouw, 22 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Gisteren de spiraal laten zetten. Was nogal bang door alle spookverhalen die ik had gelezen en gehoord. Gelukkig viel het laten zetten reuze mee. Je hebt even wat krampen, maar dat had ik als ik ongesteld was ook. voor mij nu al veel verbetering. Ik had constante bloedingen door mijn pil heen en daar heel veel last van. Nu na het zetten minder last en meteen niet meer onge[lees meer...]steld. Hoop dat dit zo blijft, zal over een paar maanden nog een keer mijn ervaring delen.
06-03-2015
Vrouw, 25 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Vijf jaar geleden heb ik het Mriena spiraaltje laten zetten. Het zetten was pijnlijk maar ik was al veel krampen gewend ivm zware menstruaties. Een paar maanden na het plaatsen kreeg ik last van steeds terugkerende schimmelinfecties/candida. Hiervoor ging ik naar de huisarts en later ook naar de gyneacoloog. Ik heb een tijd zelfs elke week medicijnen geslikt om de schimmel[lees meer...]infecties te voorkomen maar ze bleven terugkomen. Daarnaast had ik veel last van mijn huid, was ik ineens heel koudbloedig (terwijl ik echt warmbloedig was) en kreeg ik rare allergieen. Ik heb ooit aan de gyneacoloog gevraagd of het aan m'n spiraaltje kon liggen dat ik constant candida had. Zij zei dat dit niet kon. Echter toen ik m'n spriaaltje, op eigen initiatief wilde verwijderen, kwam ik bij een andere gyneacoloog (m'n draadjes waren niet meer zichtbaar, daardoor kon het niet bij de huisarts), deze gyneacoloog vertelde mij dat mijn redenatie niet heel gek was. Dat het best kon zijn dat ik al deze klachten van het spiraaltje kreeg. Sinds het verwijderen van het spiraaltje heb ik geen last meer van schimmelinfecties, voel ik me energieker en heb ik minder last van m'n huid. Ik heb er nu spijt van dat ik het spiraaltje niet veel eerder heb verwijderd! Tuurlijk vond ik het een super handige vorm van anticonceptie. Je hoeft nergens aan te denken en in de eerste jaren had ik helemaal geen menstruaties meer. Als je geen last hebt van enige bijwerkingen zou ik het zeker aanbevelen. Maar luister alsjeblieft goed naar je lichaam en je gevoel. Dat had ik ook veel eerder moeten doen. Omdat de huisarts en gyneacoloog zeiden dat het zeer onwaarschijnlijk was dat mijn klachten door het spiraaltje zouden komen, heb ik niet doorgepakt en niet genoeg mijn eigen gevoel gevolgd. Doe dit alsjeblieft dus wel! Ik heb nu zelf gemerkt dat je dus best heel veel bijwerkingen kunt hebben van het spiraaltje!!! Achteraf ben ik dus heel ontevreden en zou ik het spiraaltje nooit weer nemen. Maar als je geen klachten krijgt zoals ik zou ik het wel aanbevelen.
06-03-2015
Vrouw, 23 jaar

Menstruatiepijn

Eind december is bij de gynaecoloog het spiraaltje geplaatst. Het plaatsen deed ontzettend veel pijn. Ik kan prima tegen pijn, maar dit viel toch erg tegen. Toch duurde het plaatsen niet lang. De dag van het plaatsen erg last gehad van menstruatieachtige pijn en de week daarna ook nog een zeurende pijn in de onderbuik. Toen het spiraaltje drie weken geplaatst was bloedde i[lees meer...]k nog steeds. Ik kwam erg veel aan en ook de buikpijn ging niet weg. Pas na ongeveer zes weken trok dit allemaal weg. Na drie weken was ik ongeveer vier kilo aangekomen, maar drie kilo is er alweer af. Ik ben sindsdien niet meer ongesteld geworden en ook de buikpijn is verdwenen. Heel af en toe last van een pukkeltje maar dat mag geen naam hebben. Ik merk niet veel van de bijverschijnselen. Tijdens de nacontrole bleek dat het spiraaltje nog goed op zijn plek zat. Als ik de komende vijf jaar niet of nauwelijks ongesteld wordt dan heeft de mirena voor mij mijn verwachtingen zeker overtroffen! In het begin had ik hem er het liefst meteen weer uit, maar nu wil ik niet meer zonder!
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (633) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (333) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (318) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica