ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-05-2017

Mirena (levonorgestrel)

zeer negatief, het zetten deed onwijs veel pijn ondanks ik een klein roesje kreeg. Continu bloedverlies met enkele dagen hele dag door steken. De menstruaties zijn niet uit te houden van de pijn, ik kan niks meer doen de gehele dag en heb de hele tijd een onprettig en gekmakend gevoel.
21-05-2017

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb mijn mirena nu anderhalve maand en ben sindsdien 2,5 dag niet ongesteld geweest. De rest van de tijd wel. Soms met zeer hevige buikkrampen, de volgende dag is het minder tot geen pijn. Menstruatie varieert van matig tot extreem. Werkt wel top als anticonceptie want heb nu helemaal geen gemeenschap met mijn vriend door de menstruatie.
08-05-2017

Zwangerschap

Na jaren een koperen spiraaltje gebruikt te hebben, ben ik naar Mirena overgestapt. Vanaf het begin al geweldig in gebruik en voelde me prima. Ben nu 54 en heb het spiraaltje nog steeds erin zitten. Dit is mijn 4e Mirena. |Mijn huisarts zegt dat je daarmee je overgangsverschijnselen minder lastig ervaart en ik geloof dat het zo is, want ik heb ze niet. :-) maar volgens de [lees meer...]bloeduitslagen ben ik wel in overgang. Het plaatsen door mijn eigen huisarts was een eitje, maar door de gynaecoloog was het een hel. Het ligt dus ook aan de dokter die het plaatst.
07-05-2017

Mirena (levonorgestrel)

Ben een vrouw van 21 jaar zonder kinderen en ik heb nu ruim 1,5 de mirena, na 4 jaar de pil te hebben geslikt. De plaatsing viel me mee, was pijnlijk maar zo voorbij. Daarna zo'n 3 weken spotting en kramp gehad, wat daarna verdween. Vervolgens maandelijks heel licht ongesteld, en na 9 maanden werd dat nog minder. Helaas heb ik last van behoorlijk wat bijwerkingen. Mijn [lees meer...]libido is enorm gezakt, ik ben prikkelbaar en heb enorme stemmingswisselingen, tot suïcidale gedachtes aan toe, en dit had ik hiervoor nooit. Toch vind ik het een fijne manier van anticonceptie, als de bijwerkingen niet zo naar waren geweest had ik hem zeker nog even gehouden.
05-05-2017

Mirena (levonorgestrel)

Wegens doorbraakbloedingen werd mij geadviseerd de mirena te laten plaatsen. Vanwege angst voor het plaatsen heb ik dit heel lang uitgesteld. Afgelopen week toch de moed bij elkaar geraapt en een mirena laten zetten. Door alle horror verhalen van vrienden en kennissen was ik behoorlijk nerveus. Bij deze wil ik alle horror verhalen even de wereld uit helpen. Ik heb de miren[lees meer...]a bij een gynaecoloog laten zetten, die voor en achteraf een inwendige echo maakte. De man was zeer aardig en vertelde alles wat hij aan het doen was. Het opmeten van de baarmoeder en het plaatsen zelf gaf een vervelende kramp maar dat was het dan ook. Diezelfde dag heb ik m'n rust genomen en had ik nog krampen wat vergelijkbaar was met heftige menstruatie krampen. De dag na plaatsing stond ik gewoon weer in de sportschool. Over de effectiviteit kan ik nog weinig zeggen maar ik wilde wel even delen dat het plaatsen geen hel hoeft te zijn! P.s. ik heb geen kinderen.
03-05-2017

Endometriose

Toen er op een van mijn eierstokken een aantal cystes werden gezien, werd er vermoed dat dit zou komen door endometriose. Om zo min mogelijk tot niet meer ongesteld te kunnen worden, raadde de gynaecoloog de mirenaspiraal aan. Van te voren heb ik paracetamol ingenomen en tabletjes gekregen die ik vaginaal in moest brengen om de baarmoedermond te verzachten. Ondanks deze mi[lees meer...]ddelen deed het plaatsen vreselijke pijn. De rest van de dag heb ik enorme buikkrampen gehad, net alsof mijn baarmoeder hem er weer uit wilde persen. Na deze dag ging het goed, tot 2 weken na plaatsing. Dezelfde pijn was nog erger teruggekomen. Dit kwam en ging de 2 weken die daarop volgde. Uiteindelijk was het ondraaglijk, waarna ik op de dokterspost ben beland. Daar werd gezegd dat alles goed zat, dus ik vertrouwde het. In deze 2 weken werd ik ongesteld, dit heeft 3 maanden geduurd. De 3 maanden daarna heb ik elke dag last gehad van druppelsgewijs bloedverlies en ben ik nog 2 keer heftig ongesteld geweest. Na 6 maanden moest ik terug naar de gynaecoloog voor controle. Wonderbaarlijk genoeg waren mijn cystes allemaal verdwenen en wordt er vermoed dat ze toch niet waren veroorzaakt door endometriose. Maar helaas, mijn spiraal bleek niet goed meer te zitten! Hij was naar onder gezakt en lag nu tegen mijn baarmoedermond aan. Het kon weinig kwaad, want hij was er nog niet uit, maar ze adviseerde me wel om een nieuwe te laten plaatsen. Na enige twijfeling heb ik dit toch maar gedaan. Dit was 3 weken geleden. Het plaatsen werd gelijk gedaan nadat de ander eruit was gehaald. Het deed wederom heel erg veel pijn. Die dag heb ik alleen wat krampjes gehad, maar verder heb ik niks meer gevoeld. Tot nu toe heb ik ook helemaal geen bloedverlies gehad, niet eens een druppel! Helaas had ik gister (3 weken na plaatsing) weer enorme kramp. Ik vertrouw het toch niet helemaal omdat het de eerste keer ook niet goed is gegaan. Daarom toch maar weer een afspraak maken bij de gynaecoloog om te controleren of hij nog goed zit. Mijn lichaam moest blijkbaar heel erg wennen aan de spiraal, maar verder ben ik er wel tevreden over. Bij de pil kreeg ik bijwerkingen zoals angstige en depressieve gevoelens. Hier heb ik nooit meer last van gehad!
28-04-2017

Abnormaal vaginaal bloedverlies

De mirena is na 5 maanden al weer verwijdert bij mij, verschrikkelijk ding waar ik per dag meer last van kreeg. Bijwerkingen: buikpijn, veel bloed, laag libido en rugpijn.
19-04-2017

Mirena (levonorgestrel)

8 maanden geleden mijn spiraaltje laten plaatsen, dit na 10 jaar de pil te hebben gehad. De pil werkte voor mij niet meer goed. Slikte 2 strips en en dan een stopweek, op een gegeven moment werd ik gewoon ongesteld tijdens de inname van de 1e strip. En vaak veel krampen en migraine tijdens ongesteldheid. Daarom gekozen voor de Mirenaspiraal. Plaatsen was geen pleziertje,[lees meer...] maar wel te doen. Scheelt veel als je pijnstillers vooraf inneemt. Vooral het vastgrijpen van de baarmoeder om te meten deed bij mij veel pijn. Dit was gelukkig maar een paar seconden. Na het zetten was ik wel een beetje flauw, heb 10 minuten moeten zitten. Na een uur begonnen de hevige krampen, volgens sommige te vergelijken met weeën. Dit heeft bij mij 2 uur geduurd, daarna was deze pijn weg. 3 maanden lang dagelijks bloedverlies gehad, van zeer licht, tot normale bloedingen. Zeer vervelend maar ik dacht ik blijf volhouden, sowieso 6 maanden. Na die 3 maanden nog 2 bloedingen gehad van 6 dagen, niet regelmatige cyclus. In februari mijn laatste ongesteldheid gehad, niet echt zo te noemen, maar te zwaar voor een inlegkruisje. Bijwerkingen: Tijdens het gebruik van de pil had ik last van migraine, deze is echter wel verminderd. En mijn hormonale acne is ook verbeterd. Mijn huid heeft er de afgelopen 10 jaar nog nooit zo goed uit gezien. Qua emoties ben ik minder vlak, ben vrolijker, maar kan ook gemakkelijk huilen om een zielige film/ docu. Libido is toegenomen, deze was er namelijk haast niet tijdens het gebruik van de pil. Over het algemeen genomen ben ik zeer tevreden, ondanks de eerste 3 maanden. Maar als de werking hoe die nu is zo blijft voor de komende 5 jaar, kan ik het alleen maar aanraden. Het scheelt dat er niet meer dagelijks aan gedacht noet worden om de pil in te nemen. En al helemaal fijn dat ik niet meer ongesteld word.
Pagina 1 van 7

Mirena (1972) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (802) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (414) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (408) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (344) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!