ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

10-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Mijn 1e spiraal heb ik 3 maanden echt goede buikpijn van gehad en werd ik nog ongesteld. Ook had ik de dag van het zetten weeen. Mijn lichaam accepteerde het spiraaltje niet en wou deze eruit werken. Heftig wel! Dit is na 20u. gestopt. Vermoedelijk komt dit omdat mijn baarmoedermond aan de verkeerde kant lag en ze deze eerst een heel eind hebben moeten draaien en toen hebb[lees meer...]en geplaatst. Daarna 4,5 jaar geen maandelijkse periodes meer. Heerlijk en in alle eerlijkheid, het was het waard. Na 4,5 jaar begon heel onregelmatig mijn menstruatie terug te komen. 3 dagen, 2 maanden niet, 7 dagen, 1 maand niet, 2 dagen, 1 week niet. etc. Heel erg hinderlijk want er was geen touw aan vast te knopen. Ik ging ervan uit dat het spiraaltje was uitgewerkt. Naar de huisarts gegaan om het spiraaltje te vervangen, maar dit was best wel pijnlijk kan ik zeggen. Pijnlijker dan de 1e keer. De 1e keer kon ik prima werken diezelfde dag en dagen erna. Mijn spiraal zat verkleefd waardoor deze niet zo soepel eruit kwam. Waarschijnlijk kwamen daar de wat hevigere pijn en extreme nabloeding vandaan, waar ik de 1e keer geen last van had. Ik heb een poging tot werken gedaan, maar kon niet anders dan krom lopen. De nabloeding en krampen hebben dit keer 2 wkn aangehouden. 3 dagen in extreme mate. Nu heb ik dit spiraaltje 4maanden, maar ben nog nooit zo onregelmatig ongesteld geweest als nu. Mijn menstruatie blijft nog geen week uit of ik verlies weer iets. Het is niet veel, maar toch vervelend. Zojuist mijn huisarts gebeld en die gaat met de gynaecoloog overleggen wat te doen. Er is dit jaar ook PCOS bij mij vastgesteld, misschien heeft dit er iets mee te maken? Mijn 1e ervaring was heftig, maar totally worth it! Mijn 2e tot nu toe een beetje teleurstellend.
08-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Hallo, Geef ook graag even mijn mening over de Mirena-spiraal . Heb de spiraal nu sinds eind april , jaren de pil geslikt ( kon er niet tegen ivm de hormonen ) was echt een heks ! Sinds ik de spiraal heb ben ik om de week a 2 weken ongesteld , met super veel buikkrampen erbij. Door de gynaecoloog een echo laten maken, hij zei dat de spiraal goed zat . En dat ik nog[lees meer...] een paar maanden geduld moest hebben met de ongesteldheid . Ben dat ding nu zo zat , dat ik m er het liefst nu gelijk uit laat halen . Qua hormonen heb ik hier totaal geen last van gelukkig . Maar wel veel meer puistjes en bultjes op mijn gezicht . Voor mij als ik de spiraal heb laten verwijderen nooit meer een spiraal
07-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Mirena gebruikt als anticonceptie, maar toch zwanger geworden.
05-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Na de pil en implanon te hebben geprobeerd werd het Mirena spiraaltje aanbevolen. Ik heb hier een jaar mee gelopen. Ik kreeg last van psychische klachten en ben hiermee geholpen door een professional. Toch bleef een gejaagd en gestrest gevoel hangen. Ik kon niks hebben en voelde mij super snel aangevallen. Volgens de artsen kon het niet door de hormonen komen. Maar sinds i[lees meer...]k er vanaf ben heb ik geen klachten meer.
13-07-2018

Mirena (levonorgestrel)

Zes jaar lang drie dagen per week migraine gehad vanaf de eerste week dat ik 'm liet plaatsen. De migraine zou volgens diverse specialisten niet door de Mirena veroorzaakt worden. Nadat ik 'm heb laten verwijderen bleek het tegendeel. ZES JAAR VAN MIJN LEVEN NEGATIEF BEINVLOED DOOR DIE MIRENA
13-07-2018

Uitstellen van menstruatie

Twijfel je over een mirena spiraal? Ik vertel je graag hoe ik het ervaren heb. Het zetten vond ik niet prettig (logisch), maar nadat hij er eenmaal in zat voelde ik er niet veel meer van. De dag erna deed het wel pijn, een gevoel alsof hij niet goed zat. Eenmaal in het ziekenhuis bleek dat er niets aan de hand was en de pijn ging daarna ook gewoon weg. Ik had geen tussenti[lees meer...]jdse bloedingen meer dus het zetten en het geld was het me zeker waard. Een ding waar ik WEL héél veel last van kreeg: acne. Ik had altijd al wel wat pukkeltjes hier en daar, maar dat ging rond mijn 22e weg of werd veel minder. Na het zetten van de spiraal kwam het ernstig terug. Nu ben ik ongeveer 1 jaar verder en heb ik nog steeds ontzettend last. Om deze reden ga ik de spiraal verwijderen. Ik vind het dus erg zonde want het was een hoop geld. Maar de acne wordt er niet minder van en ik ga hem om die reden eruit halen. Ben je dus al gevoelig voor acne? Dan zou ik liever kiezen voor de koperspiraal want door de Mirena maak je meer talg aan en dat betekend: puistjes.
07-06-2018

Mirena (levonorgestrel)

Na jaren de prikpil te hebben gehad waar ik overigens enorm van ben aangekomen en amechtig van werd kon geen trappen meer lopen zonder hijgen, dus heeft nieuwe huisarts mirena voorgeschreven. Het inbrengen was verschrikkelijk ik ben nogal mager ik weet niet of het daarmee te maken heeft, maar ik had het gevoel dat ik mijn beide kinderen tegelijk opnieuw moest baren. Weeën [lees meer...]waren het. Zo erg dat ik drie dagen op bed moest liggen de eerste keer. De tweede keer was het 1 dag op bed liggen en nu is het een paar uurtjes. Het schijnt te wennen zelfs om de 5 jaar. Ik heb nu mijn laatste spiraal in hierna moet ik al door de overgang zijn geweest, waar ik overigens weinig van merk alleen wat meer transpiratie en af en toe duizeligheid. Ik kan Mirena aanbevelen ondanks de pijn bij het inbrengen. Daarna helemaal geen problemen meer en is het niet heerlijk als je al die jaren niet eens meer hoeft te menstrueren? Daar begon het allemaal mee ik menstrueerde 1 x in de 2 weken daarmee was ik 3 dagen zoet thuis op bed dus toen de prikpil en de rest heb ik al geschreven.
02-06-2018

Mirena (levonorgestrel)

ik heb nu de mirena een jaar en ben er ontzettend blij mee. was bang voor het zetten maar alleen op het moment zelf last van gehad. geen krampen et cetera gehad. na het plaatsen ben ik wel 3 maanden afnemend ongesteld geweest, ook zonder krampen gelukkig(die ik daarvoor wel ontzettend erg had tijdens de menstruatie). daarna een tijdje onregelmatig lichte menstruaties geha[lees meer...]d, en sinds een half jaar ofzo helemaal niet meer ongesteld; fantastisch. ook geen last van meer of minder puistjes, emoties of infecties.
Pagina 1 van 7

Mirena (2056) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (459) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (449) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!