This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

01-07-2015
Vrouw, 26 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Ik ben nu 26 jaar en op mijn 24e kreeg ik een vaste relatie. Onder andere door mijn ADD vergat ik telkens de pil te slikken... Niet erg handig...dus besloten over te gaan op een spiraal. Mijn HA vertelde mij over de mirena spiraal. Deze heb ik laten zetten. Het leek me ideaal! Nooit meer nadenken over de pilinname en geen stress over eventuele zwangerschap. Ik heb bijna ee[lees meer...]n jaar lang de mirena spiraal gebruikt. Het zetten deed erg veel pijn. Maar dat was maar zo. Inderdaad meteen geen maandelijkse bloedingen meer, geen menstruatie klachten die ik eerder wel had. Het viel me al snel op dat ik meer trek kreeg in zoetigheid en kwam in een korte tijd veel in gewicht aan. Een paar weken na het zetten merkte ik dat ik neerslachtiger werd. Ik had dit op dat moment nog niet aan de mirena gekoppeld. In deze periode was ik erg druk met stage en studie. Ik weet het hier aan. Naarmate de maanden verstreken begon ik echt depressieve klachten te vertonen. Ik zal niet snel het woord depressief in de mond nemen, ik ben van mijzelf een erg opgewekt en positief persoon, maar op sommige momenten zag ik echt door de bomen het bos niet meer. Ik heb al een motivatie en concentratie issue ivm mijn ADD, maar dit werd wel heel ernstig! Er waren momenten dat ik alleen maar huilde en niet mijn bed uit wilde komen. Ik dacht er serieus soms over na dat het hele leven geen zin meer had en ik ging alleen de deur nog uit als het echt moest. Mensen om mij heen herkende mij niet meer en ik mijzelf niet meer. Sociaal contact had ik bijna niet meer en leefde in mijn eigen grijze wereld. Na avonden gegoogeld te hebben, kwam ik op Amerikaanse sites terecht met zelfde verhalen van vrouwen met een mirena spiraal en depressieve klachten. Er begon een belletje te rinkelen. Ik belde de HA, op afspraak gekomen en na 5 minuten stond ik weer buiten met de boodschap dat het totale onzin was dat mijn klachten door de spiraal zouden komen. Ik had wel een doorverwijzing naar de hulpverlening. Na ongeveer een half jaar aangekloot te hebben met hulpverlening en mijzelf was ik er klaar mee. Ik had een afspraak gemaakt om dat rot ding te laten verwijderen. Ik heb een tijd lang geen enkele anticonceptie tot mij genomen. Ik merkte al na een paar weken dat ik beter in mijn vel begon te zitten en herkende mijzelf weer. Zelfs nóg meer als toen ik de pil gebruikte. Deze gebruikte ik al vanaf mijn 16e. Mijn libido was enorm, mijn gewicht nam af, ik voelde me meer "in mijn lichaam" en had minder last van stemmingswisselingen. Na een paar maanden besloot ik weer over te gaan op de pil. Veel klachten kwamen, weliswaar in mindere mate dan met de mirena, terug . Ik had nu ervaren hoe het is om zonder " toegevoegde hormonen" te leven en besefte mij hoeveel dit eigenlijk met je kan doen, zowel op lichamelijk als op geestelijk gebied. Op dit moment heb ik een koper spiraaltje en dit bevalt heel goed! Een paar mensen om mij heen hebben dezelfde ervaring met de mirena en ook hen HA zegt dat dit niet hierdoor kan komen. Na verwijdering van het spiraaltje waren de klachten bij hen ook afgenomen. Laat je dus niks wijsmaken en luister naar je eigen lichaam! Overigens, ik ken ook mensen die wél tevreden zijn met de mirena, iedereen is natuurlijk anders... Maar nogmaals: luister gewoon goed naar je eigen lichaam! :)
25-06-2015
Vrouw, 20 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb 1,5 jaar geleden de Mirena laten plaatsen. Dit was niet pijnloos maar ik vond het erg meevallen, het voelde als een vrij hevige menstruatiekramp. Ik ben er tot nu toe erg positief over, ik hoef nergens meer aan te denken en ik word vrijwel niet meer ongesteld. Daarnaast voel ik me veel beter, ik verdraag hormonen niet zo goed en met de pil had ik regelmatig periodes[lees meer...] dat ik me erg neerslachtig voelde. Het enige minpuntje is dat mijn acne weer een beetje terug is gekomen (ik ging van de Diane pil naar de Mirena) maar daar gebruik ik nu benzoylperoxide voor. Alle voordelen wegen voor mij veel zwaarder dan dit ene nadeel. Ik zou de Mirena aan iedereen aanbevelen!
20-06-2015
Vrouw, 44 jaar

IJzergebreksanemie

Op 4-6-2015 een Mirena-spiraaltje geplaatst om menstruatie in te perken. Had door menstruatie zwaar ijzertekort en een bloedtransfusie volgde. Slik na TIA bloedverdunners. Sinds 18-6-2015 zware bloedingen. Bloed loopt gewoon weg. Elke 5 minuten nieuw maandverband. Op 20-6-2015 ziekenhuis gebeld waar ik meteen terecht kon. Gynaecoloog maakte echo en zag alleen maar bloed en[lees meer...] stolsels in de baarmoeder. Mirena eruit gehaald. Hb-waarde gezakt. Ik reageerde volgens haar heel heftig. Misschien door bloedverdunners? Nu pillen om bloedingen te stoppen. Als die niet helpen, word ik deze week opgenomen.
18-06-2015
Vrouw, 24 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb de mirena nu 1 jaar geleden laten plaatsen na 2de bevalling . Plaatsen was even pijnlijk maar heel snel over viel echt mee. alleen ik wordt wel om de 7 weken ongesteld regelmatig maar inplaats van 4 weken is dat na 7 weken gegaan. Heb ook nauwelijks buikpijn als ik ongesteld wordt en het is weining bloed. duurt ongeveer 3 dagen wat voorheen zonder spiraal echt 5 [lees meer...]dagen duurde. Ik heb ben er niks van aangekomen ben juist slanker nu omdat voorheen ik van de pil meer vocht vast hield.met.de.pil woog ik 60 en nu met spiraal 54 kilo zonder dat me eetpatroon verandert is.. Alleen er is een nadeel mijn libido is inzettend laag ik heb weining zin in sex. Terwijl zoder mirena ik dat wel vaker had.. Verder heb ik totaal geen bijwerking er van..
17-06-2015
Vrouw, 50 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Ik kreeg de Mirena 15 jaar geleden van de gynaecoloog i.v.m. hevige migraine-aanvallen in de stopweek van de pil. Geen ongesteldheid meer (enkele keer een paar druppels) en een minimaal aantal migraine-aanvallen. Na 5 jaar nemen de migraine-aanvallen toe en wordt hij vervangen. Vervangen is erg pijnlijk, maar ach voor eens in de 5 jaar is dat prima te doen. Morgen mijn laa[lees meer...]tste keer vervangen na 55 mag je hem niet meer ivm overgang. Ben zeer tevreden over de Mirena en zou hem zeker aanraden
16-06-2015
Vrouw, 48 jaar

Mirena (levonorgestrel)

opmeten en inbrengen erg pijnlijk alsof je een wee heb. 2e x dat ik m liet plaatsen even erg veel bloedverlies gehad. verder tevreden
05-06-2015
Man, 24 jaar

Acne/puistjes

Sinds 11 september 2014 zat de Mirena erin. Ik heb vier maanden lang gespot (kleine beetjes bloed elke dag). In die vier maanden merkte ik nog geen bijwerkingen. Sinds ik stopte met bloeden, begonnen de bijwerkingen te komen. - hele onzuivere huid (acne, vooral onderhuidse bulten, grotere poriën) Mijn huid is van mezelf droog tot normaal, nooit jeugdpuistjes gehad, so[lees meer...]ms maandelijks tijdens de menstruatie twee op mijn kin. Nu zat mijn hele voorhoofd onder, en mijn wangen/jukbeenderen onder mijn ogen ongeveer. Dit was voor mij reden om uit te zoeken waar de acne vandaan kwam, dermatologen, gynaecologen bezocht. Tijdelijk aan de pil geweest, tegelijk met de mirena, hielp een klein beetje, maar ik werd er gruwelijk depressief van. Sinds kort laten verwijderen. Mijn huid ziet er al stukken beter uit, maar heeft nog even tijd nodig om helemaal glad te worden. Ik merk dat ik een stuk beter in mijn vel zit, en steviger in mijn schoenen sta. Met de pil was ik echt ernstig depressief, met de Mirena blijkbaar ook een beetje. Ik voel me lekker met niks, en ik ga wanneer ik het tijd vind overstappen op een koperen spiraal. Voordelen voor mij waren: - na vier maanden nooit meer bloeden - verhoogd libido, en veilig seks kunnen hebben - ik ben geen kilo aangekomen, wel heb ik het gevoel dat ik minder makkelijk af kon vallen. nadelen voor mij waren: - onzuivere huid (wat ik heel erg vind) - depressieve klachten na vier maanden begonnen ook - minder makkelijk afvallen
05-06-2015
Vrouw, 38 jaar

Mirena (levonorgestrel)

Ik ben ongeveer in November gestart met de Mirena spiraal het leek mij de ideale uitkomst. Nooit meer ongesteld en zeker geen kids meer.. Het plaatsen was echter al een ramp.. Het deed zoveel pijn dat ik bijna van m'n graatje afging bij de huisarts.. Uiteindelijk zei de huisarts 'je ziet er goed uit hoor, als je denkt dat je kunt rijden, mag je gaan hoor', M.a.w. beter dat[lees meer...] je nu gaat.. Thuis huilend strompelend naar de bank gekomen en daar eerst 2 uur bij moeten komen... Nu zoveel maanden later elke maand zoveel pijn zodra ik ongesteld zou moeten worden.. Het lijken wel weeen! Ik kan ze alleen weghalen door de gaan puffen, neus in mond uit.. En pijnstilling slikken, ik kan gewoon niet normaal functioneren en de pijn is te sterk om te kunnen blijven staan bijvoorbeeld of een normaal gesprek afmaken.. Nu denk je misschien 'hallo, doe dan wat?' Maar dat heb ik ook gedaan ik heb een inwendige echo laten maken in het ziekenhuis.. Maar alles zag er goed uit? En daarbij hadden ze nog nooooiiittt van mijn klachten gehoord (toch raar).. Hij gaat eruit, ben er helemaal klaar mee. Ben jaloers op vrouwen bij wie het wel super gaat.. Mijn lichaam iig niet :-(
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (663) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (334) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely