lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-01-2017

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb een gekantelde baarmoeder dus het plaatsen was wat pijnlijk ondanks gebruik van dicloflinac. Al vrij snel bleef mijn menstruatie uit! Nergens last van gehad héérlijk! Dit jaar moet ik hem weer vervangen en daar zie ik wel een beetje tegenop, maar ik heb er zoveel profijt van dat het me dat allemaal waard is!
22-01-2017

Mirena (levonorgestrel)

Heb een mirena spiraal laten steken, Nu hevige pijn in mijn buik en rechterbeen. Ik kan het niet meer aan, moest ik dit geweten hebben, ik was er nooit aan begonnen! Morgen zal ik bellen om het te laten verwijderen. Nooit wil ik nog zo'n ding!
22-01-2017

Mirena (levonorgestrel)

Na de geboorte van onze 2e zoon in 2014 een mirena spiraaltje laten plaatsen. Het plaatsen viel me alles mee. Na het plaatsen wat krampen in de buik en licht bloedverlies maar de dag erna was dat alweer voorbij. Uit gebruiksaanwijzing bleek dat je wat bloedverlies kon hebben. In de begin periode had ik dat ook. Maar naarmate ik het spiraaltje langer had, kreeg ik toch elke[lees meer...] keer een menstruatie. En in het begin waren dat hevige menstruaties. Balen, want ik dacht geen pil meer slikken en van de menstruaties af. Ja niet dus ik val precies bij de zoveel % die nog wel ongesteld wordt. De ene keer is het bijna niks en niet te vergelijken met een menstruatie en de andere keer is het een normale menstruatie. Ook een nadeel is dat ik ook niet altijd merk wanneer het is. Soms heb ik krampen in mijn buik en dan denk ik ja daar hebben we het weer en dan niks en andere keer nergens last van en dan komt het juist. Mocht dit spiraaltje er met de tijd uit gaan dan weet ik niet of ik er weer voor zou kiezen. Dit spiraaltje is door de huisarts geplaatst en heb vorig jaar nog inwendig onderzoek gehad omdat de draadjes niet voelbaar meer waren en we dachten dat misschien raak was. Maar inwendig onderzoek wees uit dat hij juist perfect op zijn plaats zat en er niks kon gebeuren. Alles was dus in orde.
15-01-2017

Mirena (levonorgestrel)

De Mirena laten plaatsen 6 maanden na de geboorte van ons tweede kind. Plaatsen was erg pijnlijk, maar dat bleek te komen doordat m'n baarmoeder scheef ligt. Na controle echo in het ziekenhuis kreeg ik gelukkig te horen dat de mirena toch goed zat. Een jaar lang spotten gehad. Elke dag een druppel bloed. Daarna bleef m'n menstruatie helemaal uit. Erg fijn! 2,5 jaar na het [lees meer...]plaatsen begon ik weer ongesteld te worden. Aan het uitwerken? Ik ben eerder al eens zwanger geraakt met een koperspiraal die ik toen 3 jaar had. Omdat ik het niet vertrouw heb ik de mirena er vorige week uit laten halen. Niks gevoeld!! En 1 dag lichte bloeding gehad. Hopelijk binnenkort de derde op komst!
05-01-2017

Mirena (levonorgestrel)

Kende alle horrorverhalen, maar heb er geen aandacht aan geschonken. Dit is mijn derde Mirena. Voor het krijgen van mijn dochter omdat ik toen nog niet zwanger wilde worden en wel eens de pil vergat. Na mijn zwangerschap zsm een nieuwe laten plaatsen. Dit maal door de gyneacoloog. Het is waar wat ze zeggen dat het na een zwangerschap geen of minder pijn doet. Na de eerste[lees meer...] ben ik echt wel een dag of 3 van slag geweest, maar bij de tweede...appeltje eitje. Vorig jaar nr 3 laten plaatsen, Wederom appeltje eitje. Alleen het nakijken van mijn eierstokken met die fijne inwendige echo deed ernstig veel pijn. Was arts in opleiding en heb hem weggestuurd. Laat maar, maar de gyneacoloog was zo klaar. Mijn ervaring met de Mirena is zeer positief. Ja je vlakt wat af en ja de eerste twee maanden kunnen vervelend zijn. Ik heb na twee maanden nog 2 maanden de pil erbij geslikt om bloeding te laten stoppen of te reguleren. Nu geen bloedingen meer en bijna geen pms maandelijks. Zou niet anders willen. Vergeet de horror verhalen en ga er gewoon voor. Het is het absoluut waard.
03-01-2017

Mirena (levonorgestrel)

Allemaal negatieve verhalen over de Mirena die je online tegenkomt en daardoor ook genoeg vrouwen die het niet aandurven! Vergeet niet dat slechte recensies veeeel vaker gedeeld worden dan goede recensies. Ik heb 7 jaar met super veel plezier de Mirena spiraal gehad! De eerste ruim 4 jaar en de tweede bijna 3 jaar. Het plaatsen doe je inderdaad niet voor je lol, maar pi[lees meer...]jn vind ik zelf ook overdreven. Ik was 21 toen ik de spiraal voor het eerst liet plaatsen en heb nog geen kinderen op de wereld gezet. De eendenbek is iets waar ik zelf geen last van heb, dus dat is misschien al een pluspuntje. Vervolgens vroeg de gynaecoloog mij om te kuchen/hoesten en op dat moment werd de spiraal geplaatst. Oké, eerlijk is eerlijk prettig is het niet, maar het is een hele korte aanwezig pijn die met seconden ook weer weggetrokken is. De dagen na het plaatsen had ik een beetje weeïge buikpijn/kramp maar ook niet heel erg en minimaal bloedverlies. Ik heb na het plaatsen in ruim 7 jaar tijd misschien 4 menstruaties gehad wat je meer als spotting kan zien dan echt een volledige menstruatie. Na ruim 4 jaar heb ik de spiraal laten verwisselen omdat ik toch al in het ziekenhuis moest zijn voor een onderzoek en ook voor het verwijderen van de spiraal geldt: "Het is niet prettig, maar ook niet pijnlijk." Zoals ik al zei, ben ik misschien wel een ideale kandidaat voor deze spiraal omdat ik er alle voordelen van heb gekend en zo goed als geen nadelen. Ik merkte dat ik gevoeliger werd voor wat mee-eters/puistjes in mn cyclus periode maar dat was wel gekoppeld aan voedsel (chocolade en in mijn geval appels). Nu na 7 jaar ben ik spiraalloos omdat ik ga proberen zwanger te worden. Na alle horrorverhalen online, was ik bang en gewapend voor meerdere weken bloedverlies en stolsels die ik zou gaan verliezen. Niets is minder waar, wederom weer een geluksvogel misschien, maar ik heb 1,5 week MAX wat last gehad van heeel licht (oud)bloedverlies. Dit was geen eens tamponwaardig en heb ik alleen de eerste dag wat last gehad van lichte buikkramp. Oké ik moet nog maar zien of ik ongesteld ga worden want het is pas 3 weken geleden dat mijn spiraal is verwijderd, maar vooralsnog voel ik me goed en heb ik helemaal nergens last van. Ik ben één van de grote voorstanders van de Mirena spiraal! Pijn is overdreven en ik heb er gewoon helemaal geen last van gehad. Ik ben zo goed als nooit meer ongesteld geworden (JEEJ!) en kan het iedereen aanraden! Niks geen verlaagde libido, maar dat is misschien iets wat je zelf wat extra moet op (laten) wekken ;-)
03-01-2017

Mirena (levonorgestrel)

Altijd de pil geslikt, maar toch zwanger geraakt. Na de bevalling hevige buikpijn en bloedverlies, stolsels en enregelmatige menstruatie en gekozen voor de Mirena. Het klonk geweldig, lichte pijn met het plaatsen en 5 jaar veilig en geen pilletje te vergeten. Maar dat bleek het niet. Het zetten was ondragelijk ( zelfs na een bevalling), 6 weken gevloeid en hevige buikk[lees meer...]rampen. Hier bleef het niet bij. Seks was niet meer mogelijk door pijn, ik heb steeds vaker hoofdpijn, stemmingswisselingen, somber, weinig energie, gewicht is flink toegenomen, en steeds vaker flinke darmklachten waaronder aanhoudende diarree en wee-achtige krampen door aanhoudende ontstekingen. Ook is de eisprong sinds de mirena erg pijnlijk. Ik heb nu anderhalf jaar de Mirena en ben van plan om hem binnenkort weer te verwijderen, bij de pil amper klachten gehad en nu ondraaglijke pijn en veel klachten. Voor mij nooit geen Mirena weer!
23-12-2016

Endometriose

ivm hevige pijn tijdens de menstruatie door endometriose in overleg met de gynaecoloog gekozen voor het plaatsen van een Mirena spiraal. De plaatsing zelf viel heel erg mee (wel wat pijnstilling van te voren genomen) en de eerste paar dagen geen klachten gehad. Maar daarna begon de ellende. Heel erg veel pijn gehad die ik matig onder controle kreeg met pijnstilling. Gyna[lees meer...]ecoloog gebeld, switch van pijnstilling en gevraagd af te wachten (lichaam moet wennen, bij jou duurt het langer) Continu bloedverlies en gigantisch pijnlijke borsten, daarbij kon ik ook al vrij snel merken dat mijn stemming aan het afvlakken was. Afgelopen weekend ineens hevige pijn in de linker onderbuik die eigenlijk niet reageerde op pijnstilling. Hele rare stolsels ook ineens. Opnieuw contact met de gyn en afspraak gekregen. Spiraal zat nog wel oké, maar was toch wel verschoven t.a.v eerst. Gevraagd om hem a.u.b er uit te halen omdat het voor mij gewoon niet te doen was. Ik verkies echt een aantal dagen pijn per maand boven deze ellende. Ik ben zo blij dat hij er uit is.
Pagina 1 van 7

Mirena (1939) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (399) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!