lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

19-03-2017

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb 2 weken terug een spiraaltje laten plaatsen. De plaatsing zelf voelde alsof iemand je hard kneep, deed een minuutje pijn maar dat was het dan ook. De week na de plaatsing had ik last van bloedverlies en buikpijn, maar niet zozeer dat het me echt belemmerde in het dagelijks leven. Nu heb ik sinds 3 dagen heel hevige krampen, geen buikkrampen zoals bij een menstruatie[lees meer...], maar een pijn die ik nog nooit eerder heb gevoeld, "baarmoederpijn". Echt verschrikkelijk. Gisteren lag ik 6 uur lang te huilen in bed, ik kan niet meer uit de voeten zo. Ik heb met mijn gynaecoloog gebeld, mijn lichaam wilt het spiraaltje misschien uitdrijven waardoor het niet meer op zijn plek zit en het daarom ook zo pijn doet. Mijn zus had er na de buikpijn de eerste dagen na de plaatsing geen last meer van. Denk er dus aan dat je lichaam het spiraaltje niet altijd zomaar accepteert en dat je er serieus last van kan hebben!
18-03-2017

Mirena (levonorgestrel)

Ook ik ben zeer tevreden. Was pil moe na 26 jaar. Hou zeker de dag van inzetten vrij, heb hoge pijngrens en kreeg van tevoren 500 mg naproxen dus had niet verwacht dat ik wat zou voelen, nou dat deed flink zeer, net een wee alleen dan van buiten naar binnen, kon nog rustig blijven liggen maar ben toch flauw gevallen op weg naar de assistente. Een hele week buikpijn gehad w[lees meer...]aarbij ik niet kon bukken, langzaam zakt dit weg en na een zeer lichte ongesteldheid ben ik zeer tevreden. Voel me veel beter met minder hormonen, heb ook veel meer zin, heb spijt van dat ik niet eerder een spiraal heb genomen.
13-03-2017

Mirena (levonorgestrel)

Mensen laat je niet gek maken door alle verhalen iedereen reageert anders. Na jaren microgynon gebruik kreeg ik veel last van bijwerkingen o.a het verdwijnen van mijn libido, en ik ben pas 27 jaar. Op advies vd huisarts de mirena laten plaatsen. Het was best pijnlijk, heb nog geen kinderen. De huisarts had assistentie nodig om mij vast te houden, omdat het zoveel pijn deed[lees meer...]. Dezelfde dag had ik het gevoel alsof ik weëen had, al weet ik dus niet eens hoe dat moet voelen. Ik heb over de vloer gerold vd pijn thuis maar dit hield ongeveer 4/5 uur aan. Al met al is het het echt waard geweest. Nog maar 2 x licht bloedverlies gehad in 5 maanden tijd. In het begin veel hartkloppingen en een soort lichte paniekaanvallen. Laat je niet gek maken hierdoor bij mij is dit helemaal verdwenen, je hormonen hebben tijd nodig om hun balans terug te vinden! Ik ben er nu hartstikke blij mee en ben zelfs iets afgevallen wat ik niet erg vind en voel me veel meer met energie en... mijn libido is terug gekomen na ong 3 maanden :)
06-03-2017

Mirena (levonorgestrel)

5jr de anticonceptiepil geslikt. Na enige jaren traden er maandelijks candida (vaginale schimmelinfecties) bij mij op. Daarom 2.5jr geleden over gegaan op de Mirena spiraal. Beviel me in het begin prima, na 10 maanden buikpijn en via doorverwijzing van huisarts naar gynacoloog cyste ontdekt op mijn eierstok van 7cm. Dit tot 3x toe. Mogelijk veroorzaakt door de Mirena van[lees meer...]wege hormoon schommeling. Verder geen klachten ervaren. In het begin 2 maanden lang gevloeid, dat was wel even frustrerend. Daarna nog maar 2x een doorbraakbloeding in 2.5jr gehad. Geen menstruatie meer verder. Geen gewichtstoename. Vanwege de buikpijnklachten heb ik besloten de Mirena deze week te laten verwijderen en over te gaan op andere anticonceptie. Zit zelf aan de cerazette (minipil) te denken. Een anticonceptiemiddel zonder oestrogeen. Oestrogeen kan namelijk zorgen voor glucoseophoping in het slijmvlies en daardoor schimmelvorming. Echter ook onzeker over de schommeling van hormonen bij de cerazette die weer voor cystes kunnen vormen. Tijd voor een goed gesprek met de huisarts. Ben radeloos op het moment....
06-03-2017

Mirena (levonorgestrel)

Mijn klachten: migraine, buikpijnen, gespannen borsten, huidpigment storing, pab IV, Restless legs, gewrichtsontstekingen. Nadat ik in nu bijna 15 jaar drie mirena's heb, vraag ik mij af of dat al deze verschijnselen door het gebruik van de mirena komen. Ik heb vorig jaar voor het eerst de bijsluiter gelezen...
03-03-2017

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik heb een beetje met tegenzin voor de spiraal gekozen. Van de pil en andere hormonen ga ik onwijs spugen. Nu bijna jaar geen anticonceptie middel gehad te hebben en elke maand zo erg leeg te lopen dat ik niet eens de deur uit kan 2 dagen en moe en duizelig ben van het vele verlies hiervoor gekozen. En ook omdat ik al een jaar in het ziekenhuis loop voor extreme moeheid [lees meer...]en ze willen kijken of het hiermee beter word. Het inbrengen deed echt zeer bij mij, 3 gemene naalden die in me staken leken het wel. Daarna een halve bevalling gehad, pufte me gek en kon niet meer rechtop lopen van de weeën. Ik heb echt vette pech dat ik er zo heftig op reageer. Het is nu 2 weken geleden en na 5 dagen werden de krampen minder. Tot nu toe kleine bloedingen met wat krampen erbij. Elke dag word ik wakker met veel rugpijn en ik ben ook behoorlijk negatief geworden en heb een kort lontje. Ik heb er nog geen positieve dingen uit kunnen halen maar ik geef het de tijd tot 3 maanden, daarna moet ik me top voelen volgens de gynaecoloog. Afwachten dus maar... ben wel blij dat er ook vrouwen zijn met positieve verhalen want ik vroeg me al of waarom deze dingen bestaan ;)
01-03-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Nadat ik dit spiraaltje op aanraden van de gynaecoloog heb gekregen ben ik mij alleen slechter gaan voelen. Vanaf plaatsing constant bloeden en compleet doorgedraaid. Zit momenteel aan de rustgevende middelen via de huisarts, die dit nog nooit in deze mate heeft meegemaakt. Ik kan alleen nog maar huilen en zie niks meer zitten. Zit nu als een gedrogeerde zombie thuis, want[lees meer...] werken is niet eens mogelijk. Wat een rotzooi! Dit ding gaat er zo snel mogelijk uit!!
01-03-2017

Mirena (levonorgestrel)

Dat de ervaringen met de Mirena enorm uiteenlopen wist ik al, ik twijfelde al jaren over het wel of niet zetten, toch leek het me prettig om niet meer ongesteld te zijn. De eerste keer bij de huisarts laten zetten maar dat lukte niet (ze kreeg mijn baarmoeder niet geopend) dus door naar het ziekenhuis, daar lukte het plaatsen ook niet (te pijnlijk) dus de volgende stap was[lees meer...] met verdoving, maar ook dat lukte helaas niet dus uiteindelijk met een roesje laten zetten, niets gemerkt van het plaatsen, ideaal! Helaas kwamen al snel de bijwerkingen, veel pijn in mijn buik en rug, een opgezette buik en acne. Ook werd ik na een dag of drie ongesteld en ben dit gebleven tot nu (6 weken verder). Ik ben inmiddels 2.5 kg aangekomen en heb regelmatig last van acne. Ook heb ik een hele vervelende pijn in mijn rechterheup, lijkt een uitstraling vanuit mijn rug. Ook merk ik dat ik de laatste tijd onrustig ben, schrikkerig en angstiger (niet fijn als je al een verleden hebt met angsten). Al met al ben ik klaar met de Mirena, ik laat hem er eind van deze week uithalen. Ik vind de bijwerkingen niet opwegen tegen het comfort wat ik misschien over enkele maanden zal ervaren (niet meer ongesteld zijn?). Geen hormonen meer voor mij. Maar ik hoor ook hele positieve ervaringen dus het is echt heel persoonlijk met dit anticonceptiemiddel.
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!