levothyroxine

Trage schildklier (538 meningen)
Ziekte van Hashimoto (61 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)
Schildklier verwijderd (26 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

24-09-2020 | Vrouw | 50
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Begonnen met euthyrox, overstapt op thyrax ivm gezwollen ogen. Ontzettend last van hartkloppingen, duizelig, moe. Weer terug naar euthyrox en hopen dat de oogklachten los staan van de medicatie.

24-08-2020 | Vrouw | 60
levothyroxine (12,5ug)
Ziekte van Hashimoto
Bij thyrax gebruik veel hartkloppingen

22-08-2020 | Vrouw | 75
Ziekte van Hashimoto
Sinds een nieuwe producent Van thyrax Mijn klachten zijn veel erger geworden

30-07-2020 | Vrouw | 51
levothyroxine (150ug)
Niet in te stellen, hyperklachten, duizelig,spierpijn,hoofdpijn,vermoeidheid, maag/darmklachten,koud/warm,gewrichtspijn,humeurig,gewichtstoename etc etc

18-07-2020 | Vrouw | 43
levothyroxine (200ug)
Schildklier verwijderd
Ivm schildklierkanker werd Thyrax Duotab voorgeschreven. Op gewrichtsklachten na beviel dat redelijk goed. Tot het moment dat de fabrikant besloot over te gaan van potjes op doordrukstrips. De tabletten leken veel sterker te werken dan voorheen, mijn bloedspiegel raakte verstoord en het duurde lang voordat ik weer goed ingesteld was. In 2015 ging de fabriek verhuizen maa[lees meer...]r er bleek geen voorraad te zijn aangelegd. De Thyrax raakte op, en ik moest verplicht overstappen op een ander middel. (Euthyrox)

14-07-2020 | Vrouw | 63
levothyroxine (92,5)

07-05-2020 | Vrouw | 51
levothyroxine (175ug)
Trage schildklier
Oude Thyrax vond ik niet zo prettig, de nieuwe valt beter. Geen diaree en pds meer

26-02-2020 | Vrouw | 55
Ziekte van Hashimoto
Heb 3 jaar Thyrax gebruikt maar voelde me er niet goed bij, bleef vermoeid met spierklachten en had ook jeuk, wss van de blauwe kleurstof. Het lukte niet om de juiste dosering te vinden met de minste klachten en ik heb van alles geprobeerd, ook nog in combinatie met cytomel. Daarna ben ik overgestapt op Euthyrox. Was in het begin ook echt heel erg vervelend. Ik heb heel e[lees meer...]rg gehyperd en ben uiteindelijk uitgekomen op 81 mcg Euthyrox. Thyrax werkt dus minder sterk dan Euthyrox. Euthyrox was voor mij echt prima en ben heel lang stabiel geweest tot onlangs dus. Euthyrox is inmiddels qua vulstoffen gewijzigd en daar heb ik helaas last van. Weer hyperen.

11-02-2020 | Vrouw | 52
levothyroxine (200ug)
Schildklier verwijderd
Ruim 10 jaar geleden is mijn schildklier verwijderd En na maanden van instellen op 200 mg van thyrax, Kon ik weer aardig leven! Gewoon 40 uur per week werken en de rest van de tijd lekker klussen op ons landje en spelen met onze paarden TOTDAT Aspen een paar jaar geleden de door druk strip bedacht had en jeetje wat een ellende heeft me dat gegeven onder tussen ben i[lees meer...]k me baan kwijt geraakt ( omdat ik uit me vel sprong tegen klanten of de baas) Emotionele buien en ben ik aan me hart geopereerd dankzij de doordrukstrip. Over gestapt naar Eltroxin maar de laatste tijd kan ik nauwelijks me ogen open houden en als ik mag slapen slaap ik slecht. Me baan heb ik gelukkig weer terug maar ik ben te moe om te genieten van onze paarden!

13-01-2020 | Vrouw | 63

Hypothyreoïdie

16-04-2019 | Vrouw | 37
levothyroxine (100ug)
Ziekte van Hashimoto
Geen verbetering van klachten, merk geen verschil.

14-02-2019 | Vrouw | 64
levothyroxine (100ug)
Te weinig bijschildklierhormoon
Sinds de thyrax uit Aspen komt kom ik niet goed ingesteld elke 6weken bloedprikken en controle internist nooit eerder gehad al ruim 35jaar schildklierpatient dit alles zeer vervelend en niet fijn en wat dit allemaal kost!!!!!

30-12-2018 | Vrouw | 49
levothyroxine (125ug)
Snel werkende schildklier
Ik heb thyrax al vanaf de behandeling met radioactief jodium. Ik ben altijd prima ingesteld met thyrax. 2 jaar geleden toen thyrax niet meer leverbaar was, kreeg ik Levothyroxide (vervanger ) Ik werd daar doodziek van! Bleek allergisch te zijn. Wat ik wel erg vind is dat het medicijn niet meer vergoed wordt. Ik zoek mensen met de zelfde ervaring als ik. Ik hoop dat we [lees meer...]het gewoon weer vergoed krijgen met terug werkende kracht ( alle kosten tot nu terug geboekt ).

10-12-2018 | Vrouw | 68
levothyroxine (0,150mg)
Trage schildklier
In 2007 een acute virale schildklierontsteking waarna niet werkende schildklier. Start Thyrax Duotab, kwam weer op normale gewicht tot het niet meer verkrijgbaar was. Wat een drama, 3 keer veranderd van product en niets hielp. Algehele malaise, spierpijn, gewrichtspijn, in 9 maanden kwam ik 12 kg aan. Totdat het weer verkrijgbaar was, alleen maar ziek geweest. Gesta[lees meer...]rt en na 3 weken voelde ik mij weer stukken beter...nu ook weer op gewicht. Ondanks af en toe onregelmatige hartslag, geen ander middel meer. Ik hoop dat er nooit meer zo'n situatie zal ontstaan, wat een ellende.

04-12-2018 | Vrouw | 59
Trage schildklier
Ik heb jarenlang Thyrax gebruikt met wisselende resultaten. Van te hoge dosering naar te lage en weer terug.... kortom een heel gedoe om eenbeetje goed ingesteld te raken. Toen de Thyrax enige tijd niet meer te krijgen was ben ik na veel gespeur op het internet overgestapt op Tirosint. Dit zijn zachte parelcapsules zonder enige andere toevoeging. Het heeft eventjes wat tij[lees meer...]d gekost om wederom goed ingesteld te raken maar ik ben zeer tevreden over Tirosint en zou het iedereen aanraden! Klein nadeel... het wordt niet geheel vergoed door de verzekeraars maar ik betaal graag die 2 tientjes per kwartaal om me goed te voelen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum