levothyroxine

Trage schildklier (546 meningen)
Ziekte van Hashimoto (62 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

11-01-2022 | Vrouw | 67
Trage schildklier
Denk er ook over om er mee te stoppen. Ben nu onder behandeling van een Ayurvedische arts om mijn immuunsysteem weer normaal te laten werken. Ben heel benieuwd naar ervaring van mensen die inderdaad gestopt zijn

21-12-2021 | Vrouw | 66
levothyroxine (0,100mg)

26-10-2021 | Vrouw | 73
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Hashimoto
Ik heb Thyrax al 25 jaar .Sinds een paar jaar veel.klachten Vooral de laatste 2 jaar. Ik voel me erg opgeblazen Slaap heel slecht Hooud veel vocht vast. Heb Hart Ritme stoornis .Ik heb wel veel.stress want mijn man dementerend en woont nog thuis Ik moet iedere dag in elk hoekje en gaatje kijken Want hij bewaard alles .Mijn schildklier waarden waren ook weer slecht daarom[lees meer...] moet ik nu geen 100mg maar 112en een half slikken.Maar de 12 en een half zijn weer de blauwe En daar heb ik een tijd geleden bijwerking van gehad En nu schrijft de dokter weer dezelfde voor

05-10-2021 | Vrouw | 50
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
Zijn er ook mensen op dit forum die gewoon met alle medicatie zijn gestopt. Als ik voor mezelf spreek had ik voor het bekend werd dat de schildklier niet meer werkte Helemaal geen klachten. Denk erover om helemaal te stoppen wat niet verstandig is volgens de arts.

09-09-2021 | Vrouw | 39
levothyroxine (125ug)
De data van wanneer tot wanneer heb ik niet! Maar ik moest er mee stoppen omdat het niet meer leverbaar was,! Terwijl ik het er wel goed op deed!

26-07-2021 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Oude Thyrax was uitstekend. En goed ingesteld. Nu niet meer instelbaar, heel veel bijwerkingen. Ben er zoooo klaar mee. Oude Thyrax graag weer terug!!!!!!

14-07-2021 | Vrouw | 55
levothyroxine (200ug)
Schildklier verwijderd
Dit medicijn is een lijdensweg om snel ingesteld te krijgen. De producenten zouden eens heel goed hun vele gebruikers moeten monitoren. Mensen doen er 1-2 jaar over om ingesteld te raken als ze geen schildklier meer hebben. Endocrinologen doen hun uiterste best om patiënten te begeleiden met de instelling van dit medicijn. Er kan een wereld verbeterd worden met dit medicij[lees meer...]n.

03-06-2021 | Vrouw | 31
levothyroxine (0,1mg/ml)
Schildklier verwijderd
Ik heb enorme last van mijn benen door thyrax en heftige vermoeidheid daarbij ben ik neerslachtig. Ik ben wel goed ingesteld verder en ik slik de 100 mg. De verpakking is ook echt onduidelijk! Het had beter geweest als er net als bij de pil dagen bij stonden en een kartonnen verpakking om medicatie eruit te halen ipv alminium.

27-05-2021 | Vrouw | 47
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
100 mg per dag Al 3 kilo kwijt Voel mij heel fit en awake Last van kortademigheid Brok in de keel

17-05-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Wat ik heel jammer vind op deze site, is dat bij de beoordeling van Thyrax duotab geen onderscheid gemaakt is (kan worden) tussen de verschillende doseringen die alle drie een andere kleur hebben. De blauwe tabletjes van 0,025 mg bevatten de synthetische kleurstof E132 (indigokarmijn of indigotine) die een allergische reactie kan geven, van huiduitslag tot ademhalingsprob[lees meer...]lemen, hoge en lage bloeddruk e.d. Sinds ik van de witte pilletjes (0,1 mg) naar een lagere dosering moest (om de dag 3-3,5 pilletjes) heb ik veel meer klachten, vooral duizeligheid en zo licht in het hoofd dat het m’n dagelijks leven erg beïnvloedt. Ik vermoed dat het door de kleurstof komt. Mensen die de witte pilletjes slikken hebben daar vanzelfsprekend geen last van. Met de roze pilletjes (0,150 mg) heb ik geen ervaring, maar ook de kleurstof daarin geeft mogelijk problemen?

16-03-2021 | Vrouw | 33
levothyroxine (0,1mg/ml)
Trage schildklier
Werkt geweldig! Ik slik dit medicijn nu zo een 2 jaar en ik voel me er een stuk beter door. Ook heb ik hier geen enkele bijwerking van gehad.

18-02-2021 | Vrouw | 30
Trage schildklier
Hyperklachten, maar tegelijkertijd ook moe. Verder ook buikkrampen en kon mezelf niet goed aanvoelen als ik in een ander lichaam bewoonde. Kon niet sporten

24-09-2020 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Begonnen met euthyrox, overstapt op thyrax ivm gezwollen ogen. Ontzettend last van hartkloppingen, duizelig, moe. Weer terug naar euthyrox en hopen dat de oogklachten los staan van de medicatie.

24-08-2020 | Vrouw | 60
levothyroxine (12,5ug)
Ziekte van Hashimoto
Bij thyrax gebruik veel hartkloppingen

22-08-2020 | Vrouw | 75
Ziekte van Hashimoto
Sinds een nieuwe producent Van thyrax Mijn klachten zijn veel erger geworden

30-07-2020 | Vrouw | 51
levothyroxine (150ug)
Niet in te stellen, hyperklachten, duizelig,spierpijn,hoofdpijn,vermoeidheid, maag/darmklachten,koud/warm,gewrichtspijn,humeurig,gewichtstoename etc etc

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum