Amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (25 meningen)
Tandvleesontsteking (22 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (15 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Ontsteking (mond) (4 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Nierbekkenontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (395 meningen)
Augmentin (46 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

29-04-2020

Kaakontsteking

Helpt effectief en goed, teruggrijpend op de oude anti biotica. Combinatie ammoxiciline en clavulaanzuur werkt effectief en zeer snel
28-04-2020

Kaakontsteking

Kaakontsteking na kaakoperatie
23-04-2020

Ademhalingsproblemen

Rode vlekken op bil en heup, Netelroosvormige jeukende uitslag on bilnaat, Spit in de rug 4 weken lang.
01-04-2020

Amoxicilline (amoxicilline)
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)

27-02-2020

Bijholteontsteking

Van de tandarts amoxicilline gekregen. Wilde dat eerst niet omdat ik er jaren gelden enorme diarree van kreeg. Nu met pro-biotica van orthica niks aan de hand! Geen 1x last van mn darmen gehad, dus echt een aanrader om met pro-biotica te gebruiken!
21-02-2020

Longontsteking

Ik was wat huiverig om te starten omdat mijn symptomen van longontsteking vrij atypische waren en ik antibiotica gewoon liever niet neem. De reviews op deze website beloofde ook weinig goeds. Nadat ik eerst leek op te knappen zonder medicatie, kreeg ik ineens een drukkend gevoel op mijn borst dat maar niet weg ging. Daarom ben ik toch aan de kuur begonnen. De eerste dagen [lees meer...]heb ik mij zieker gevoeld. En ging ik in eerste instantie meer hoesten. In combinatie met codeïne, tegen het hoesten, ging het daarna gelukkig geleidelijk beter. Ik heb tot nu toe geen serieuze bijwerkingen gehad. Ben wel meteen op dag 2 met een probiotica kuur begonnen (orthica, 30 dagen) om het herstel van mijn darmflora te bevorderen. Wellicht dat dit positief heeft gewerkt ten opzichte van de bijwerkingen.
14-02-2020

Luchtweginfectie

2e kuur Amoxicilline Teva gehad..wat een vreselijke bijwerkingen heb ik er van gehad...af en toe misselijk (beetje) at voor het innemen altijd iets. Heb nooit geweten wat erge gejaagdheid was nu wel!!! Doodeng. Tot hyperventileren aan toe, niet prettig. Hoop dat die nare bijwerkingen niet meer te lang duren, 2 dagen geleden laatste pil gehad..
27-01-2020

Bacteriële infectie

Exact zelfde hier...loop sindsdien 1 a 2x per week met rode dikke plekken of lip of tong, enkels benen billen et. Rond. Niets helpt denk dat dit echt oorzaak is.
16-01-2020

Middenoorontsteking

Naast dat het niet geholpen heeft, nadat de kuur (1 week) is afgelopen enorme uitslag ontstaan over mijn gehele lichaam. Dit jeukt ook erg.
05-01-2020

Amoxicilline (amoxicilline)

Door dit medicijn heb ik 3 dagen ernstige maagpijn gekregen. Apotheek gebeld en dit is geen reden om een ander merk te krijgen. Ohra vergoedt alleen dit merk. Nu gebruik ik merk sandoz geen maagklachten of wat. Maar ik heb de antibiotica zelf moeten betalen!! Waar ga dit in hemelsnaam heen. Shame on you OHRA
03-01-2020

Blaasontsteking

hallo allemaal heb nu amoxciciline met clavulaanzuur maar ook die heeft nare bijwerkingen heb hiervoor een andere antibiotica gehad dat heet amoxciciline maar dan zonder clavulaanzuur ook daar kreeg ik nare bijwerkingen van zoals een opgezwollen gezicht maar moest hem gebruiken voor een longontsteking
28-12-2019

Middenoorontsteking

Probeer vlak voor inname wat te eten, dit hielp bij mij tegen de extreme misselijkheid.
14-12-2019

Longontsteking

Eigenlijk al gelijk na start met de antibioticakuur (Amoxicilline Mylan 500 Mg, 3x pd 1 capsule) hevige diarree en buikkrampen. Ondanks hevige klachten werd mij geadviseerd om de kuur af te maken. Nu 1 week na afronding van de kuur nog steeds hevige diarree met buikkrampen en een pijnlijke branderige keel .
04-12-2019

Bacteriële infectie

Sinds 27/11 begon ik verkouden te worden, de dagen erna hevig hoesten en dat door vastzitten slijm welke erg moeilijk op te hoesten was. Ik gebruikte Fluimicil, broomhexine. en voor de nacht ook coedïne. Echter de avonden/nachten bleef ik maar door hoesten, en dat was erg vermoeiend, vooral die vastzittende slijm . Gisteren naar de dokter gegaan en op verzoek kreeg ik Amo[lees meer...]xilline 500mg voorgeschreven. Binnen enkele uren na de eerste inname voelde ik al verlichting, en de afgelopen nacht ben ik ook goed doorgekomen. Het is niet de eerste keer dat ik Amoxilline gebruik. Begin dit jaar was ik in Indonesië ook ziek, met de zelfde smymptonen die ik nu heb; dit alles werd naar mijn mening veroorzaakt door de airconditioning in het vliegtuig. Hier heb ik altijd last van. Ik kreeg toen ook een amoxilline kuur van 5 dagen, en na 1 dag merkte ik een goede vooruitgang, en de slijm hoest verdween. Ik was hier erg blij mee. Kortom....Amoxilline vind ik een probaat middel. Nog 3 weken en dan vlieg ik weer naar het verre oosten en ik hoop deze keer geen last te krijgen van de airconditioning in het vliegtuig, met als gevolg daarna weer dik slijm verkouden te worden. We wachten af. Volgens mijn huisarts is het niet zo erg om binnen 5 weken 2 kuren te krijgen.
29-10-2019

Voorhoofdsholteontsteking

Al 4 jaar lang heb ik chronische voorhoofdholte en bijholte ontsteking... Al voor de 3e of 4e keer amoxicilline kuurtje gekregen voor 10 dagen. Helaas heeft het al een paar keer niet geholpen en heb ik pijnstillers mee gekregen (arthrotec 50mg) ook dit wil niet werken dus moet ik nog extra 2 paracetamols 3 x per dag slikken. Helaas wil het allemaal niet werken en heb ik[lees meer...] enorm veel pijn van mijn voorhoofdholte en bijholte ontsteking.... Vor mij dus niet meer zo effectief.. 2 schoonmaak operaties achter de rug, te veel neussprays en zout spoelen. Ik zal de pijn maar helaas moeten accepteren na 4 jaar... En langer...
15-10-2019

Oorontsteking

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum