ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

20-10-2017

Tandvleesontsteking

Vanwege aanhoudende tandvleesontsteking - veroorzaakt door een bacterie - door de tandarts een week amoxilline (500 mg, 3 x per dag) plus metronidazol (250 mg, 3 x per dag) voorgeschreven. Ik zag op tegen de bijwerkingen, maar heb alleen wat last van lichte hoofdpijn en een droge mond. Heb gewoon kunnen werken en sporten, maar laat de alcohol wel staan. Op aanraden van de [lees meer...]tandarts neem ik iedere dag probiotica erbij (yakult). Ik zit nu op dag 5 en verwacht de kuur zonder problemen te kunnen afmaken.
25-08-2017

Luchtweginfectie

Medicijn gewoon afgemaakt. Ik had alleen hoofdpijn en was benauwd, maar dacht dat dat bij de infectie paste. 2 dagen nadat ik gestopt was kreeg ik netelroos en galbulten. Benauwdheid en hoofdpijn hielden aan. Als tegenmiddel kreeg ik desloratadine en Ventolin. Deze helpen goed, maar nu 7 dagen na gebruik heb ik nog steeds last van af en toe opzettende galbulten en benauwdh[lees meer...]eid. Ik bemerk als het tabletje is uitgewerkt dat ik weer hevig benauwd wordt en ik weer meer jeuk krijg. Wat als de tabletjes op zijn? Maandag zal ik het weten!
07-08-2017

Longontsteking

Het medicijn gekregen nadat ik koorts had en een longontsteking kreeg. Meteen gestart met de medicatie en nadat ik enkele uren later pijn tussen de vingers kreeg naar bed gegaan omdat ik me niet lekker voelde. Bij wakker worden bleek ik op de hand tussen de vingers ernstig grote vochtblaren te hebben. Ben daarom meteen naar de huisarts gegaan die me andere medicijnen voors[lees meer...]chreef.
14-07-2017

Tandvleesontsteking

Sinds dag 1 heel erge hoofdpijn.
12-07-2017

Amandelontsteking

Ik gebruik dit medicijn nu een dag en ik merk nu al wel verbetering. Het slikken is nog wel gevoelig maar lang niet zoveel pijn als vorige dagen. Het medicijn is makkelijk te nemen. Ik heb wat buikkrampjes gehad, maar deze stelde niet zoveel voor. Tot nu toe ben ik gewoon tevreden!
09-07-2017

Tandvleesontsteking

Dit middel voorgeschreven gekregen vanwege chronische tandvleesontsteking. De eerste 2 dagen last van enigszins jeukende huid, daarna niet meer. Ook last van verstopping; een laxeertablet helpt. De ontsteking was na 3 dagen al zo goed als weg en na een week helemaal. Hopen dat dit zo blijft. Het middel heeft mij tot dusver wel geholpen en is in mijn geval niet erger dan [lees meer...]de kwaal. In het begin jeukende huid (geen uitslag), na 2 dagen geen last meer van. Tevens verstopping; een laxeertablet helpt hierbij.
27-05-2017

Amoxicilline (amoxicilline)

Ik kreeg een ernstige ontsteking aan mijn grote teen die na 2 weken niet herstelde. De huisarts schreef mij deze voor om te voorkomen dat de ontsteking in het bot terecht kwam. De een na laatste dag kreeg ik uitslag, dikke rode plekken over mijn hele lichaam. Einde van de dag kreeg ik een hele droge keel en daarna keelpijn. werd ernstig vermoeid en duizelig. Ik had dit me[lees meer...]dicijn nooit mogen hebben i.v.m. ernstig darmontsteking cultus ulcerosa.
13-05-2017

Ademhalingsproblemen

Bijwerking: moeheid
Pagina 1 van 7

Mirena (2005) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (817) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (420) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (420) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!