Amoxicilline

Blaasontsteking (27 meningen)
Kaakontsteking (23 meningen)
Tandvleesontsteking (22 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (16 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Bijholteontsteking (11 meningen)
Middenoorontsteking (8 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Ontsteking (mond) (4 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Nierbekkenontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Luchtweginfectie (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (386 meningen)
Augmentin (43 meningen)

15-10-2019

Oorontsteking

01-10-2019

Longontsteking

In mijn vakantie naar plaatselijke huisarts geweest , die constagneerde een longontsteking , ik kreeg amoxciline voor geschreven, drie maal daags 500 mg gedurende een week. Kuur afgemaakt, weinig last. Een dag later vreselijke jeuk en huiduitslag. Weer een dag later veel pijn in schouder, nu een week na de kuur vreselijke spierpijn, gewrichtspijn en jichtaanval, het wordt[lees meer...] alleen maar erger. Gisteren bij de huisarts geweest. Die vertelde mij dat het duidelijk een allergische reactie op de amoxciline is. Ik ga morgen weer naar de huisarts. Nooit meer die troep!!!!
22-09-2019

Longontsteking

Na 2 weken griep volgde er december 2019 een verkoudheid waarbij ik me nog zieker voelde, veel plassen 's nachts, hoesten etc. Bij luisteren longen bij de griep eerst nog geen onsteking, maar 2 weken later wel een lichte longontsteking links onder. Amoxicilline 500 Mg 2 keer per dag, 5 dagen. De tweede dag al beter gevoel. Mocht trouwens naar buiten en was niet benauwd. D[lees meer...]e laatste dag was koorts weg. Geen bijwerkingen. Totaal,inclusief die griep,heeft het wel 3 maanden voordat alle ziekteverschijnselen weg waren.
20-09-2019

Bronchitis

Ik heb als 3 dag gebruiken en voel me veel beter. Ik ben heel tevreden met Amoxicilline capsules van Mylan 500mg.
24-08-2019

Ademhalingsproblemen

7 daagse kuur gehad van 3x 500 mg per dag ivm bronchites. Tijdens gebruik zeer duizelig geweest en ernstige ontstekingen van tandvlees zodat ik geen vast voedsel kon eten .Drie dagen na beëindiging van de kuur ernstige huiduitslag over hele lichaam. Door de jeuk niet mogelijk om te slapen. Huid voelt hard en pijnlijk aan en geeft koortsachtige verschijnselen. Zou het genee[lees meer...]smiddel niet weer nemen....Liever zoeken naar een homeopatische oplossing zonder bijwerkingen.
23-08-2019

Amoxicilline (amoxicilline)

Voorbereiding drie implantaten bij tandarts ter voorkoming ontstekingen.
19-08-2019

Keelontsteking

Hevige keelontsteking met beginnend abces op de amandel. Hevig opgezette klier in nek. Na 1 dag al bijna geen keelpijn meer en de ontsteking werd snel zichtbaar en voelbaar minder. Erg blij met de werking. Wel dagelijks aan de paracetamol door hevige hoofdpijn gedurende de week van de kuur. Ook wat duf, dunne ontlasting en opgezette buik. Maar dat valt mee. De hoofdpijn [lees meer...]was bijna ondraaglijk soms.
17-08-2019

Kiespijn

Amoxicilline als antibioticum gekregen tegen ontstoken wortelpunt. Ibuprofen en Nurofen gebruikt in combinatie met paracetamol als pijnstillers. Werkt perfect! Klachten verdwijnen redelijk snel en de bijwerkingen vallen mee. Diarree is vervelend, maar er kan rekening mee gehouden worden.
14-08-2019

Tandvleesontsteking

Heb 2 dagen vreselijke pijn gehad aan kaak/tandvlees, trok naar mijn oor een bovenkaak. Gelijk de tweede dag na de start van het gebruik verlost van de pijn/ verdikking van het tandvlees na een paar uur opengebroken kwam vies spul eruit, eruit gespuugd dit een paar keer. Gaat gelukkig goed heb gelukkig géén last van bijwerkingen.
07-08-2019

Tekenbeet

Preventief op Tekenbeet. Ik heb ze preventief gebruikt als reactie op een teken beet. ik had geen acute klachten Ik ben zeer gevoelig voor antibiotica t.a.v. bijwerking op mijn conditie. Mijn conditie is zeer zwak tijdens de kuur, verschillende types antibiotica in verschillende kuren geeft dit (ook met Clavulaanzuur etc)
30-06-2019

Middenoorontsteking

Ik heb een gehoorgangonsgeking een middenoorontsteking en een geperforeerde trommelvlies. Helse pijn kan ik je vertellen! Het zou na 2 a 3 dagen beter moet zijn na dat de trommelvlies “gesprongen” is zo kon de ontsteking eruit. Nou niet dus! Dag 2 eindelijk medicatie gekregen. Na 2 dagen flinke koorts en troep wat uit men oor kwam, voelde me goed beroerd met het ene momen[lees meer...]t ging het goed en binnen een paar minuten kon het weer omslaan. Nu 3 dagen de medicatie en kan je vertellen dat ik me even beroerd voel ondanks dat de huisarts zij binnen 48 zou je je beter moeten voelen. Pluspunt; ontsteking is echt stukke minder! Echter nog heel veel wondvocht en jeuk in mijn oor. Minpunt; voel me nog altijd even beroerd
29-06-2019

Tandvleesontsteking

Heb dit medicijn al vaker voorgeschreven gekregen voor verschillende ontstekingen. Ik heb er weinig last van. Een beetje last van mijn darmen, wat dunne ontlasting. Verder niks. Medicijn vind ik effectief. Meestal neemt de ontsteking de derde dag al af.
23-05-2019

Tandvleesontsteking

Pericoronitis: infectie rond verstandskiezen met pijn. Na trekken eerste verstandskies 1 week amoxicilline geslikt, geen infectie gekregen en heeft dus goed gewerkt. 2 weken later 3 dagen een soort gelijk antibiotica in griekenland geslikt, vervolgens tweede verstandskies getrokken en 5 dagen amoxicilline geslikt tot dat ik de 5e dag vol zat met huiduitslag en enorme jeu[lees meer...]k, een soort rode bultjes/schijven op mijn lichaam. Ellebogen, knieën, hoofdhuid, benen en buik zaten eronder. Contact gehad met de dokter en moet gelijk stoppen. Nu afwachten wanneer het over is en hopelijk de infectie in mijn mond niet terug komt.
20-05-2019

Infectie (mond)

Preventief gekregen Voor een wortelkanaal behandeling. In eerste instantie geen last van bijwerkingen. Maar na de 6 de dag kreeg ik wat huiduitslag en jeuk op mijn rug. Ik ben naar de huisarts gegaan en deze schreef een crème voor tegen de jeuk en een antihistaminica. De volgende dag nam de huiduitslag enorm toe en begon mijn hoofd te zwellen. Ook kreeg ik zwelling rond[lees meer...] mijn ogen en mond. Ik werd kortademig en mijn zoon heeft op vrijdag avond de HAP gebeld. Er is een huisarts langsgekomen, deze heeft besloten mij op te laten nemen in het EMC. Ik kon op dat moment nog amper zelf lopen , had 39 graden koorts en had over mijn hele lichaam rode uitslag en enorm veel jeuk! Mijn ademhaling was zwaar en moeizaam en mijn bloeddruk schommelde. Uit bloedonderzoek bleek dat mijn nierfunctie verstoord is. Momenteel lig ik nog in het ziekenhuis, maar ik verwacht dat ik morgen naar huis mag. Men gaat nog proberen om de nierfunctie te herstellen. Kordaad optreden van dienstdoende huisarts en het EMC!
02-05-2019

Ontsteking (mond)

Ik geloof dat het helpt voor een nare ontsteking in de mond die met veel zwelling gepaard gaat. De scherpte is van de hevige pijn, de zwelling verdwijnt niet. Ik heb nu hoofdpijn, een soort vol gevoel in mijn hoofd en aan de achterkant van mijn hoofd en lichte misselijkheid. Al die zwellingen geven me wat zorgen.
01-04-2019

Bijholteontsteking

Deze kuur gekregen voor buikholte ontsteking. Veel pijn gehad dus was blij met deze kuur. Na 2 dagen begon het te werken. Helaas wel bijwerkingen voor terug gekregen, misselijk, heftige hoofdpijn, zweten en soms duizelig. Nog steeds niet in staat om te gaan werken. Had ik wel gehoopt met deze medicijnen. Ontsteking is wel weg. Conclusie, met of zonder medicijnen, allebei i[lees meer...]s t eigenlijk niets.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum