amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (27 meningen)
Tandvleesontsteking (24 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (15 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Infectie (wond) (7 meningen)
Ontsteking (mond) (5 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (411 meningen)
Augmentin (47 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

20-01-2021 | Vrouw | 26
amoxicilline (500mg)
Trekken van tand of kies
Dit medicijn gekregen nadat mijn verstandskies verwijderd werd. Kuur ging helemaal goed tot dat ik klaar was met mijn kuur. 1 dag na stoppen kreeg ik overal uitslag, dit werd steeds erger. Jeuk, overal vlekken en bulten. Daarnaast kreeg ik er maagpijn bij. Als het goed is moet dit dan na 1 week over zijn. ( ik hoop ook dat dit gebeurd!) voor mij in ieder geval nooit meer d[lees meer...]it medicijn!

14-01-2021 | Vrouw | 31
Kaakontsteking
Ik kreeg een kuur voor 7 dagen in combinatie met naproxen. Na de 5e dag merkte ik dat de ontsteking een beetje bij beetje afnam. Ik kreeg keelpijn in combinatie met aften. Hele mond, keel en tong welteverstaan. Ik kan sindsdien mijn mond amper open doen, niet praten, eten of drinken. Daarnaast hele erge buikkrampen gehad. Ik probeer sindsdien dagelijks toch met moeite prob[lees meer...]iotica en wat drinken binnen te krijgen. Ik vraag me af of dit een allergische reactie is of eerder dat mijn weerstand naar de klote is!

08-12-2020 | Man | 25
amoxicilline (1000mg)
Amandelontsteking
Ik heb deze pil 1x ingenomen, 2 uur later stond mijn keel zo dik dat ik bijna aan het stikken was na 4 weken dood ziek te zijn door een keelontsteking is mijn probleem nog steeds ni opgelost ik ben onmiddellijk moeten stoppen Is puur vergif heeft mij bijna mijn leven gekost, nooit meer ik hoop dat niemand dit hoeft mee te maken!

27-11-2020 | Vrouw | 50
Ontsteking (mond)
Na maanden kiespijn deze ab kuur gekregen maar het is een hel, Ik voel me totaal niet meer mezelf heb tril aanvallen hyperventilatie oorsuizingen ben niet aanspreekbaar en dan nog de hevige diarree en misselijkheid en de kiespijn erbij. Niet te doen. Ik hoop dat ik het volhoud nog drie dagen.

14-11-2020 | Vrouw | 45
amoxicilline (500mg)
Im gebruik dit voor een bacterie in mijn maag. Sinds ik dit gebruik heb ik hele vuze smaak on mijn mond Van alles geprobeerd om er vanaf te komen tandenpoeten kindertandpasta met mi t smaak. Water drinken sapjes frisdrank thee koffie. Het helpt allemaal niet'nu heb ik ook het idee dat im uit me mond stinkt

29-10-2020 | Vrouw | 33
Tandvleesontsteking
Heb dit medicijn gebruikt vanwege een tandabces. De bijwerkingen waren bij mij erg heftig. Droge huid en mond, brandplekken, tandverkleuring, had de hele tijd het gevoel alsof ik over mijn hele lichaam verbrand was, schimmelinfectie (had ik maar probiotica genomen). Een afschuwelijk medicijn.

21-10-2020 | Vrouw | 42
amoxicilline (50mg/ml)
kaak ontsteking ,nu sinds de tweede dag gebruik ik amoxiciline maar merk weinig. sterker nog het lijkt erger te worden de zwelling. inname makkelijk oplos tabletten. smaakloos. we wachten af.

15-10-2020 | Vrouw | 73
Infectie (wond)
In Frankrijk een wond aan het been opgelopen, een week mee rondgelopen, toen daar naar de dokter. Tetanusprik, ontsmettende spray, en amoxicillinekuur. dit antibioticum heeft niets uitgehaald tegen ontsteking. Daarna in Nederland terug eerst naar dokter, die na twee dagen weer de wond wilde zien en daarna constateerde dat ze er niets aan ging doen. Dat was dus 3 weken lat[lees meer...]er. Toen de zondag aansluitend naar de dokterspost en daar op aanraden van een bevriende zorgverleenster om fusudinezuurcrême gevraagd en gekregen. Dat 10 dagen gebruikt, hetgeen resulteerde in een steeds kleiner wordende wond, de crême zorgde voor pus extractie. Maar de wond bleef zweren. 4e doktersbezoek: een kweek werd genomen. resultaat : chryseobacterium species. Ik moest meteen stoppen met het 3e antibioticum dat me was voorgeschreven: flucloxacidine en overgaan op ciprofloxacine. Dat ook niet hielp. Nu staat er een afspraak met een vaatchirurg op stapel, maar vanwege de opleving van het Coronavirus gaat dat niet van een leien dakje.

07-10-2020 | Man | 48
amoxicilline (25mg/ml)
Tandverzorging
Wanneer je dit gebruikt gaat ook je darmflora eraan . veel huid irritatie . probiotica helpt goed voordat ik een pil nam flesje yakult. of andere pro biotica..het gaat dan een stuk beter moet wel zeggen dat amoxycilline echt tommel is maar t werkt wel

15-09-2020 | Vrouw | 20
Ontsteking in de borst

01-09-2020 | Vrouw | 30
Keelontsteking

16-08-2020 | Vrouw | 27
Tandvleesontsteking
Door een infectie rondom verstandskies aan de antibiotica gegaan, nu dag 2 is de pijn al weg en ziet het er een stuk rustiger uit. (Nog) geen bijwerkingen ervaren

27-07-2020 | Vrouw | 42
Kaakontsteking
Na heftige ontstekingspijnen uiteindelijk een ab kuur gekregen. Deze ging na ongeveer 3 a 4 dagen werken. De klachten werden een stuk minder en waren uit te houden. Geen enkele bijwerking gehad.

19-07-2020 | Vrouw | 62
amoxicilline (250mg)
Nierbekkenontsteking
Ivm een nieuwe huisarts heb ik andere medicatie gekregen die goed werkt en minder bijwerkingen heeft bij mij. Dat is de reden voor deze switch

20-06-2020 | Vrouw | 17
Blaasontsteking
Al langer dan een maand last van blaasontsteking. Eerst een kuur Nitrofurantoine gekregen. Dit bleek niet effectief. Hierna een 5 daagse kuur Amoxicilline. Kuur niet afgemaakt. Klachten gingen niet weg en kreeg daarnaast veel last van bijwerkingen. Veel last van mijn darmen en dus ook diarree. Ook nog eens een opgezwollen keel en was kotsmisselijk. Voor mij was dit dus gee[lees meer...]n goede kuur en zal het niet nog eens gebruiken.

29-04-2020 | Vrouw | 45
amoxicilline (100mg/ml)
Kaakontsteking
Helpt effectief en goed, teruggrijpend op de oude anti biotica. Combinatie ammoxiciline en clavulaanzuur werkt effectief en zeer snel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (556) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (512) - Antibiotica - penicillines breedspectrum