Ervaringen met Amoxicilline

amoxicilline

jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch allergische reactie Misselijkheid rillingen buikpijn zweten vermoeidheid verlies van eetlust misselijkheid buikkrampen

Longontsteking (61 meningen)
Keelontsteking (50 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

16-03-2024 | Vrouw | 51
amoxicilline (750mg)
Nierbekkenontsteking

zweten vermoeidheid buikpijn verlies van eetlust misselijkheid hoofdpijn

Heb dit middel gekregen vanwege een nierbekkenontsteking met een urosepsis, nadat ik eerst 5 dagen in het ziekenhuis heb gelegen. Ondanks de kweken, werkte het middel niet goed genoeg, en kwam infectie terug. Veel bijwerkingen, maar de hevige pijn in m’n darmen vind ik het ergste, het zijn geen krampen, maar pijn, wat doorstraalde naar rug en liezen. Verder geen eetlust,[lees meer...] misselijk en veel hoofdpijn. Niet mijn middel

12-03-2024 | Vrouw | 49
amoxicilline (1000mg)

rillingen Misselijkheid

Tijdens gebruik geen last gehad. Tot ik 1,5/2 weken erna plots niet goed werd... Heel mijn lijf voelde misselijk, gevoel alsof ik zweefde en niet goed n mijn lijf zat, koude rillingen maar geen koorts en knalrood hoofd, hartkloppingen. Toch even bij spoedarts geweest, bloeddruk en hartfilmpje goed. Volgens de spoed een griepje op komst waarschijnlijk ...zelf voor de maag e[lees meer...]n misselijkheid maar panteprazol gaan nemen, leek na paar dagen te werken. Tot ik nu weer 1,5 week later met hetzelfde zit, weer hondsberoerd, misselijk en kan niks eten of drinken, geen trek en weer die koude rillingen en rode vlekken. Herkent iemand dit na gebruik van een kuur amoxilline??

02-03-2024 | Vrouw | 32

diarree buikkrampen droge mond

Werkt goed tegen longontsteking, ontstekingswaarden binnen 5 dagen gedaald van 106 naar 25. Laatste dagen kuur last van diarree en buikkrampen ondanks gebruik van probiotica. Eerste dagen vrijwel geen last gehad van bijwerkingen.

25-02-2024 | Vrouw | 65
amoxicilline (1mg)

allergische reactie jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch

3 dagen na de ( 7 dagen amoxicilline kuur) voorgeschreven door implantoloog kreeg ik enorme allergische aanval van rode jeukende galbulten over het hele lichaam. Heel heel erg. Zelfs met antihistaminetabletten duurde het 6 dagen voordat huid weer rustig werd.

17-02-2024 | Vrouw | 35
amoxicilline (500mg)
Trekken van tand of kies
Ik bleek een ontsteking in mijn verstandkies te hebben. Voordat ze kunnen trekken eerst aan de Amoxicilline. Jullie bijwerkingen gelezen en gelijk paniek ervan. Toch maar aan begonnen en eigenlijk geen enkele bijwerkingen gehad. Al met al paniek voor niks! Heb de hele kuur afgemaakt, ontsteking lijkt zo goed als weg.

10-01-2024 | Vrouw | 67
Longontsteking
Na Covid-19 kreeg ik een longontsteking. In eerste instantie kreeg doxicilline voorgeschreven. Dit deed niet wat ik nodig had. Hierna amoxicilline gekregen, dit werkte na 3 dagen. Op een beetje diarree na, geen bijwerkingen gehad.

07-12-2023 | Vrouw | 39
Infectie (wond)
Deze antibiotica al een paar x voor geschreven gekregen en het helpt echt. Ik krijg het altijd voor een nierbekkenontsteking binnen 12 uur voel je verlichting. Echter ben ik er altijd ziek van. Hoofdpijn, Moe, pijn in maag en darmen, duizelig, het gevoel hebben dat je elk moment kan weg zakken. Ook vandaag kreeg ik hem weer, dit x voor een honden beet, ja ook tetanus gekre[lees meer...]gen. Na de 1e pil en 20 min later kreeg ik weer dezelfde klachten. Dus vraag toch altijd naar een andere antibiotica als het kan. Dit x dacht ik ach laten wij maar weer eens proberen het zal allemaal wel mee vallen. Nou niet dus. Ik bel morgen weer naar huisarts voor een andere antibiotica.

19-10-2023 | Vrouw | 57
amoxicilline (100mg/ml)
Kaakontsteking
Al jaren ben ik allergisch voor deze antibiotica maar bij een ontsteking in m’n kies toch maar weer geprobeerd.. dit was de verkeerde beslissing

21-09-2023 | Man | 52
Tandvleesontsteking
Alle ingewanden opgezet , pijnlijk, hoofdpijn, alle ledematen pijnlijk... gewoon echt troep, gebruik dit middel alsjeblieft absoluut NIET...er zijn alternatieven...wees dus gewaarschuwd...!! Complete ramp medicatie, zeer slechte ervaring

15-09-2023 | Man | 22
amoxicilline (750mg)
Longontsteking
Gister bij de spoedpost geweest en blijkt een longontsteking te zijn dus een kuur meegekregen 750mg , dus ook om 23:00 de tablett genomen zoals de arts mij dat zij , vannacht om half 4 wakker geworden met enorme buik klachten misselijk braken en dat de helenacht door .. kan zo de kuur niet afmaken houd totaal niks binnen alles wat er in gaat gaat er meteen ook weer uit �[lees meer...]

12-09-2023 | Man | 77
amoxicilline (100mg/ml)
Keelontsteking
na 3 weken zwaar hoesten, lichamelijk onderzoek van dokter en gebruik van codeine uiteindelijk een 5-daagse antibiotica kuur, maar helaas nog steeds zit de hoest vast en voel ik me onprettig

11-09-2023 | Vrouw | 28
Infectie (wond)
Gebruik het voor voorkomen van infectie in de neus (neusoperatie gehad) en tepelpiercings ontsteking. Ik lees veel ervaring met darmproblemen/dunne ontlasting. Er word dan ook streng geadviseerd om eerst iets te eten, dit te laten zakken, en dan pas het middel in te nemen! Wel vervelend als je er 3 op een dag moet en je bent niet zon eter. Ik merk hoofdpijn en dunner[lees meer...]e donkere ontlasting. Ik slik het nu 2 dagen, slapeloosheid komt bij mij ook voor. Voor de rest goed makkelijk in te nemen, het is een mooi glad tablet maar wel groot, je kan hem altijd nog makkelijk door 2en breken en zo innemen! Een pro tip! Slik sochtends en eventueel savonds 1 omeprazol van 20 mg. Erbij. Dit kan ernstige maag en darmklachten voorkomen!

15-08-2023 | Man | 38
Longontsteking
Ik heb een 5 daagse kuur Amoxicilline gehad vanwege een longontsteking. Tijdens de kuur weinig last gehad van bijwerken, daags na beëindigen kuur kwam eerst wat misselijkheid maar een paar dagen later begon de ellende pas echt, verschrikkelijke buikpijn die uren kan duren in maag/darmstelsel na het eten/drinken van bepaalde voeding en drinken. Ben pas 5 dagen na beëindigen[lees meer...] kuur aan de probiotica begonnen, als ik beter had geweten was ik eerder gestart. Vraag me wel af hoelang dit nog gaat duren, die buikpijn met diarree vergallen je dag behoorlijk.

14-08-2023 | Vrouw | 65
Longontsteking
Helpt voor heel veel ongemakken . Heel benauwd, zweten, trillen, heb contact gehad met huisartsen post

13-08-2023 | Vrouw | 42
Keelontsteking

05-08-2023 | Vrouw | 60
Oorontsteking
Een 7 dgs kuur amoxycilinne voor oorontsteking, echter na 1 capsule werd ik ene paar uur later erg. Duizelig en mijn maag deed moeilijk voor eten. Met huisarts overlegd en gestopt met de kuur graag hoor ik wie ook voornamelijk ook duizelig was gelijk al in het begin. Dag later maag overstuur moeilijk eten en heel veel lucht