amoxicilline

Blaasontsteking (34 meningen)
Tandvleesontsteking (32 meningen)
Kaakontsteking (31 meningen)
Oorontsteking (30 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (446 meningen)
Augmentin (51 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Amoclan (3 meningen)
Tazocin (3 meningen)

21-01-2023 | Man | 39
Tandvleesontsteking
Na een extractie van een van mijn kiezen, besloten om na 4 dagen van helse pijn te beginnen met dit medicijn. I.c.m. Ibuprofen en paracetamol was dit de beste keus! Na ongeveer 2 dagen was het kloppende gevoel weg en de stekende pijn idem dito. Na 1 week was alles weer de oude. Gelukkig. Ook geluk dat ik geen bijwerkingen had… Al met al zeer tevreden!

13-01-2023 | Vrouw | 32
amoxicilline (25mg/ml)
Bronchitis
Zeer erge huiduitslag blaasjes korstjes etc breidt zich uit Ben nu 2 weken geleden gestopt met de kuur nog steeds last , het is vreselijk!! Jeukt zo erg

28-12-2022 | Vrouw | 38
Oorontsteking
Mijn klachten begonnen eerst met hoesten en een loopneus. Na een paar dagen had ik een bovenste luchtweg infectie met een middenoorontsteking. Had een enorme druk op mijn oor met enorme oorsuizen en hoorde praktisch niets. Na 1 week kreeg ik eindelijk een kuur van 1 week van de huisarts. Deze heeft voor mijn gevoel de ontsteking van de holtes redelijk verminderd, maar de o[lees meer...]orontsteking totaal niet, waar het voor was bedoeld. Na 1,5 week heb ik nu last van een loopoor en mijn klieren bij de ontstoken oor zijn enorm oogezet. De doofheid met oorsuizen heb ik nog steeds 24/7! Door deze antibiotica krijg ik een zeeeeeer droge mond.

26-12-2022 | Man | 26
amoxicilline (1000mg)
Tandvleesontsteking
Arm begon pijn te doen(gevoelige huid) na dag 4, maar de ontsteking in mijn mond was wel weg.

23-12-2022 | Vrouw | 16
amoxicilline (100mg/ml)
Keelontsteking
Keelontsteking + oorontsteking Geen enkele bijwerking van gehad en na 3 dagen voelde ik niet meer dat ik ziek was geweest.

23-12-2022 | Vrouw | 68
Bijholteontsteking
Vanwege aanhoudende klachten dit voorgeschreven gekregen. Op dag 3 minder slijmvorming. Totaal geen last van bijwerkingen behalve iets dunnere ontlasting. Wel direct gestart met probiotica tabletten wat denk ik een goede keus is

12-12-2022 | Man | 57
amoxicilline (500)
Longontsteking
Na constatering longontsteking deze kuur gekregen Na 2e dag merk ik wel dat de koorts is afgenomen mede als mijn eetlust Verder goed aan diarree nu,vermoeid en hoofdpijn maar besluit deze kuur gewoon af te maken omdat ik echt van deze longontsteking af wil komen

09-12-2022 | Vrouw | 35
Longontsteking
Wat fijn dat dit middel bestaat, een longontsteking voelt echt niet fijn, heel dankbaar dat ik dit goed werkende antibioticum heb gekregen. Ik voelde me na de eerste dag van inname al wat minder koortsig en ziek, de ontstekingswaarden in het bloed waren al beduidend lager. En geen noemenswaardige bijwerkingen, zeker niet als je het afweegt tegen hoe een bacteriele longonts[lees meer...]teking naar kan aflopen zonder inname van antibiotica.

19-11-2022 | Man | 46
Wondroos
Deze antibiotica werkte een stuk beter dan flucloxacilline die standaard voor wondroos zou worden voorgeschreven. Nadat de wondroos na 6 dagen amper minder werd tijdens het gebruik van flucloxacilline is overgegaan op de amoxicilline met clavulaanzuur. Binnen enkele dagen gelijk verbetering en koortsvrij.

28-10-2022 | Vrouw | 25
Helicobacter pylori
Ik begon aan deze medicatie doordat ik besmet ben met helicobacter. Ik sliep er heel erg onrustig van. Hartkloppingen s’nachts en opeens kreeg ik stuiptrekkingen in mijn nek. Deze zijn alleen maar erger geworden. Ook denk ik niet dat de bacterie weg is omdat mijn buikklachten alleen maar erger zijn geworden.

23-10-2022 | Man | 43
Tandvleesontsteking
De tandarts had dit middel voor geschreven voor een abces, de eerste dag wat slappere stoelgang gehad. Dag twee geen last meer van. Vanaf dag twee merkte ik al een klein verschil op en kon ik om de drie uur pijnstilling nemen ipv om de twee uur. Gelukkig want kon al heel de week met moeite twee uur slapen door de pijn. Brufen 600 werkte maar twee uur en paracetamol met moe[lees meer...]ite een uur. Dag 3 kon ik al 4 tussen laten en minder brufen nemen. Super blij dat dit geneesmiddel zijn werk doet. Buiten de slappe stoelgang in het begin, klein beetje last van duizeligheid en vermoeidheid, maar dat komt volgens mij van de hele week maar 3 uur te slapen en de uitputting van de pijn. Super blij dat dit middel zo vlug werkt.

28-09-2022 | Vrouw | 67
Blaasontsteking
En longblaasjes ontsteking

25-09-2022 | Man | 72

22-09-2022 | Vrouw | 21
amoxicilline (1000mg)
Nadat penicilline tegen mijn ontsteking niet heeft gewerkt en ik er te ziek van werd voor een 20 dagen kuur, overgestapt naar amoxicilline. 3x per dag voor 10 dagen. Moest zeker wat bij gegeten worden, anders overgeven, nu gewoon misselijk. Geen voorstander maar een van de betere antibtioticums die ik gebruikt heb, hopelijk nu wel resultaat :).

06-09-2022 | Man | 33
Kaakontsteking
1 tablet ingenomen en snachts al wakker van de jeuk. Ik ga overstappen naar een ander middel. Ik heb wel het idee dat mijn tandpijn al een stuk minder is geworden. Dus vast effectief maar niet voor mij

14-08-2022 | Vrouw | 20
Keelontsteking
Had ontstoken amandelen. Algemene pijn in de keel en ver schikkelijken pijn bij het slikken. Maakte heel veel speeksel aan en had hoofdpijn. Ik werd eerste op ibuprofen gezet wat zeker hielp tegen de pijn maar niet tegen de ontsteking. Na bezoek aan huisarts kreeg ik een kuur augmentin. Na eerste dag slikken van augmentin (amoxicilline met clavulaanzuur) werd ik de volgen[lees meer...]de dag wakker zonder pijn, was de zwelling gezakt en kon ik weer heerlijk genieten van mijn vakantie. De pillen zijn groot maar kunnen makkelijk door midden worden gebroken om in twee keer stikken te nemen. Niet super fijn maar deed geen pijn ofzo. Als bijwerking had ik soms enige tijd na een slikken last van mijn arm of hand. Niet echt erg of heftig maar het viel wel op. Over het algemeen positieve ervaring mee gehad.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum