ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

10-08-2018

Ontsteking in de borst

Omdat de dokter bij de HAP dacht dat ik borstontsteking had (wat achteraf niet zo was, ik had wat rode plekken en een beetje pijn.) kreeg ik amoxicilline. Ik moest het drie keer per dag innemen en mijn dokter van 2,5 week mocht om de zes uur bij mij drinken...dat kan natuurlijk niet. Dit laatste hebben we niet gedaan, omdat op de bijsluiter en andere betrouwbare sites staa[lees meer...]t dat het samen kan gaan met borstvoeding. Omdat ik verhoging had, was ik naar de hap gegaan, maar voor ik dit innam was mijn verhoging weg. Toch, wist ik veel, ging ik dit medicijn slikken en kreeg ik allerlei bijwerkingen: vaginale schimmelinfectie, huiduitslag, hoofdpijn, ademhalingsproblemen, droge mond, spruw, moeheid, jeuk in tepels, diaree, opgezwollen nekklieren. Dit zijn allemaal allergische reacties. Ook mijn dochter voelde zich niet lekker: darmkrampen, niet meer lachen, veel slapen, veel willen drinken en bij papa en mama zijn...echt heel erg sneu. Dit vind/vond ik nog het ergste. Wij zijn opnieuw naar de hap gegaan en ik heb gevraagd of ik mocht stoppen en dat mocht. Nu zijn we drie dagen verder, de bijwerkingen nemen af, maar bij ons beiden is het nog niet uit ons bloed.
02-08-2018

Bijholteontsteking

01-08-2018

Keelontsteking

Na een aantal dagen gebruik van de amoxicilline kreeg ik last van mijn darmen. Dit was voor mij niets nieuws, aangezien dit een vaak voorkomend gevolg is van antibiotica gebruik. Aan het eind van de kuur begon echter de ellende. Ik zat volledig onder de rode bulten die ontzettend jeukten en brandden. Deze rode bulten maakten in de loop van de tijd plaats voor rode vlekken,[lees meer...] waardoor ik volledig rood was. Daarbij was ook mijn gezicht opgezwollen. Mijn lichaam voelde kokend heet aan. Door de huisarts werd desolatadine voorgeschreven, 1 pil per dag. De reactie op de antibiotica werd echter zo heftig dat de huisartsenpost besloten heeft deze anti allergiepillen te verdubbelen. Na drie dagen zit ik nog steeds onder de jeukende en brandende rode vlekken. Ik hoop dat dit snel over gaat. Voor mij dit medicijn nooit meer!!
22-07-2018

Amoxicilline (amoxicilline)

Wat een verschrikkelijk middel. Voor mijn ontsteking heeft het vrij snel geholpen maar ik had liever daarmee gelopen dan met deze bijwerkingen. Ik heb hevige buikkrampen, rugpijn (vooral in de onderrug), diarree, keelpijn, hoofdpijn en hartkloppingen gehad. Nu, twee dagen na het slikken van de laatste pillen, verschijnen er rooie jeukende bulten op mijn lichaam. Ik heb me [lees meer...]nog nooit zo beroerd gevoeld als de afgelopen dagen en ben binnen een paar dagen dan ook bijna 5 kilo afgevallen. Ook heb de huisarts gecontacteerd maar hij vond het niet verstandig om te stoppen met de kuur. Voor mij nooit meer, dit wens ik m'n ergste vijand nog niet toe.
17-06-2018

Amoxicilline (amoxicilline)

Ik had een niet aan te wijzen vreselijke kiespijn in zowel de onder- als bovenkaak . Tandarts kon niets vinden op foto's. Al na twee dagen verdween de kiespijn na gebruik van amoxicilline. Tot op heden geen last meer gehad. Bijwerking: diaree Maar ik denk zelf ook een zeer prettige bijwerking: Ik had al jaren last van een middelmatige acne. Nu al twee maanden ve[lees meer...]rdwenen...….
09-04-2018

Voorhoofdsholteontsteking

Ik had een voorhoofdholteontsteking..na 7 dagen 3 keer per dag de capsules genomen te hebben was die na 4 dagen terug ..2 dagen later weer een kuur na 3 dagen weer weg nu de oplosbare variant..nog 1 dag..dus afwachten dan heb ik 2 keer een kuurcvan 7 dagen 3 maal daags gehad 500 mg ammoxilline ..
05-04-2018

Blaasontsteking

Matig resultaat wat betreft de blaasontsteking. Wel verbetering te zien in urinekweek volgens de huisarts. Bijwerking verlies van Kalium. Moet regelmatig Kalium Phosphoricum innemen. Ook weer niet teveel i.v.m. gevaar van te hoog kalium. Kaliumverlies ( heeft men geen verklaring voor). In het ergstegeval bij een laag kalium van 2.3 tot 2.7 moet ik opgenomen worden en [lees meer...]krijg Kalium via infuus toegediend. Dan ben ik doodmoe en helemaal versuft een dag of drie. Mijn geheugen krijgt daardoor een hele tik. Symptomen: zwelling van buik, handen en gezicht. Voel me dan duizelig en ziek. Doodeng.
21-03-2018

Tandvleesontsteking

Ik gebruik dit medicijn voor een wortelpuntontstekking. Na 2 dagen ontzettende jeuk over het hele lichaam, nadat dit begon volgde in enkele uren over mijn hele lichaam jeukende bulten die begonnen te branden. Van de huisarts pillen tegen deze allergische reactie gekregen die helaas hier tegen niet werken. Voor mij nooit geen amoxeline meer!!
Pagina 1 van 7

Mirena (2056) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (459) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (449) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!