Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Advil

11-06-2021 | Man | 43
ibuprofen (400mg)
Hoofdpijn
Mij vrouw heeft ze ingenomen voor flinke hoofdpijn .. Ibuprofen heeft lever vergiftigd waarna acute leverfalen zijn vast gesteld... Nu week geleden levertransplantatie gehad .. Pas op met deze rotzooi..

Sensodyne Tandpasta

11-06-2021 | Vrouw | 48
mondverzorging (000)
Ik had de Sensodyne whitening gekocht en al bij het eerste contact in mijn mond aan de binnenkant van mijn onderlip werd het rood en pijnlijk. In de avond nog een keer gebruikt en het begon meteen te bloeden. Ik heb geen allergie en geen gevoelige tanden. Ik vind het ongelooflijk dat dit Produkties verkrijgbaar is. Overigens wel goede ervaring met andere Sensodyne.

Flagyl

10-06-2021 | Vrouw | 29
metronidazol (500mg)
Bacteriële vaginose
4x 500 mg in 1 x innemen. 2 u na inname metaal smaak in mond. Dit duurt ongeveer 2 dagen. Verder de gehele avond wat misselijk maar niet heel erg. Medicijn is zeer effectief. Klachten zijn direct weg.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

10-06-2021 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Heb altijd Mylan gehad, perfect was die. Ineens geeft de apotheek mij de pil van het merk Focus. Heb dit 1 week gebruikt en super slechte ervaring: hoofdpijn, misselijk. De pil is viezer bij het doorslikken. Daarnaast heel prikkelbaar en neerslachtig. Depressieve gevoelens terwijl ik normaal zeer positief en vrolijk ben. Op gebied van libido is gelukkig niets veranderd.

Sofradex oor

10-06-2021 | Vrouw | 67
framycetine, gramidicine en dexamethason (8)
Oorontsteking
2 artsen die verschillend denken over dit medicijn. Maar je altijd blijven gebruiken de ander ,nee daar had je allang mee moeten stoppen. Resultaat ik loop al maanden met oorpijn dof gevoel in beide oren .2 weken geleden zo erg dat ik heel misselijk werdt duizeligheid hopelijk naar ziekenhuis in deventer(was daar een paar dagen op vakantie.)twee jaar geleden TIA gehad dus [lees meer...]bang.nee het is een ontsteking op de gehoorzenuw.gelukkig enerzijds maar voel mij niet serieus genomen door arts.nu gehooronderzoek dan hopelijk gauw naar kno arts.(over 6 weken kan ik pas terecht)

Champix

10-06-2021 | Vrouw | 33
varenicline (1mg)
Stoppen met roken
Eindelijk gestopt met champix, als ik dit had geweten dan had ik het jaren eerder gebruikt. Geweldig middel, was bang voor de bijwerkingen maar op ietwat levendige dromen er niks mee van doen gehad. Een anti roker zal ik nooit worden,maar dat ik gestopt ben mag gerust een wonder heten.

Valaciclovir

10-06-2021 | Vrouw | 32
valaciclovir (500mg)
Sinds november 2020 1x per dag 500 mg. Paar keer geprobeerd te stoppen maar helaas binnen 3 dagen weer een uitbraak. Vind het zo jammer dat het steeds terug komt. Ik probeer ook op bepaalde voeding te letten maar het lijkt wel of het eruit wilt springen.

Kenacort-A

10-06-2021 | Man | 25
triamcinolonacetonide (40mg/ml)
Hooikoorts
Sinds een aantal jaar gebruik ik 1x per jaar een injectie op advies van mijn huisarts. Na alle beschikbare pillen, oogdruppels en neussprays te hebben geprobeerd is mijn injectie het enige wat nog helpt. En hoe, want ik heb na 1 injectie de hele zomer geen last meer van mijn hooikoorts klachten. Hoe fijn is het om de hele zomer op het terras te kunnen en te kunnen zwemmen [lees meer...]als je altijd gewend was om zoveel mogelijk binnen te blijven.

Mirena

10-06-2021 | Vrouw | 33
levonorgestrel (52mg)
Mirena genomen als anticonceptie omdat het het meest zekere (na onthouding hee) is. Ik was erg tevreden en liet het regelmatig controleren. Ik heb ook geïrriteerde darmen die soms voor buikspasmen zorgen, niets te maken met de Mirena, die heb ik al heel lang. Maar... tijdens mijn tweede Mirena, ergens net na de eerste jaarlijkse Mirena-controle (waar bleek dat het nog goed[lees meer...] vast zat) moet ik de Mirena kwijt geraakt zijn tijdens dergelijke spasmen. Enfin dat is de enige hypothese gezien in in juni tijdens de gyneacologische controle de mededeling kreeg dat ik zwanger was. 5 maanden (nee had niets gemerkt: ik was goed beschermd zie je). De Mirena werd nooit teruggevonden, vandaar de spasmenhypothese. Dus hm ja ik zou zeggen als je af en toe buikspasmen hebt toch maar iets anders nemen.

Sensodyne Tandpasta

10-06-2021 | Vrouw | 68
mondverzorging (2)
Tandverzorging
De tandarts schreef een recept uit voor sensodine. Had ik nu maar nooit met deze tandpasta gepoetst. Dit product moet onmiddellijk uit de handel worden genomen.

Gyno-Daktarin

09-06-2021 | Vrouw | 34
miconazol (1200mg)
Vaginale schimmelinfectie
Deze capsule voorgeschreven gekregen vanwege een vaginale schimmelinfectie. Ik ben 5 weken zwanger en dit zou een veilig middel zijn om te gebruiken. Het is nu 1.20 s nachts en ik zit in bad met lauw water te bidden dat deze jeuk/dit branderige gevoel weer weggaat... wat een verschrikkelijk spul is dit zeg. Ik ben alle vrouwen die hun ervaring hebben gedeeld hier zeer dank[lees meer...]baar want hierdoor wist ik dat het niet uitzonderlijk/gevaarlijk is wat ik voel. Voor de dame die opmerkt dat ze alle reacties behoorlijk overtrokken vond: wat fijn dat je er geen last van hebt gehad. Anderen ervaren het toch echt anders.

Seretide

09-06-2021 | Vrouw | 61
salmeterol/ fluticason (50/250ug/do)
COPD
In februari kreeg ik opeens te horen van mijn apotheek dat de zorgverzekeraar niet meer Seretide zou vergoeden. Ik schrok me toen al kapot, want vanaf mijn jeugd heb ik al astma, vaak astmatische bronchitis en een bijna levenslange geschiedenis met zeer veel klachten, exacerbaties, langdurige bronchitis aanvallen, heftige allergieën enz. Eindelijk nadat ik Seretide kreeg,[lees meer...] knapte ik langzaam maar zeker op en bleven de astmatische bronchitis aanvallen tot hooguit 2-3 x per jaar beperkt, de laatste jaren zelfs maar tot 1, hooguit 2 keer per jaar en dan redelijk goed te behandelen, was er niet meer wekenlang doodziek van. Ik kon weer functioneren, 's nachts niet meer benauwd, kortom, ik was er heel erg blij en tevreden over.

Salmeterol/Fluticason

09-06-2021 | Vrouw | 61
salmeterol/fluticason (50/250ug/do)
COPD
In februari kreeg ik, zonder vooraf waarschuwingen, geen Seretide meer vergoed van de zorgverzekeraar volgens de apotheek, en ze gaven mij de inhalator van Neutec mee met Salmeterol?Fluticason 50250. Omdat verzekerd was dat hier exact hetzelfde in zou zitten als bij Seretide, zelfs de hulpstoffen waren hetzelfde, zou het niets uitmaken verzekerden ze bij de apotheek. [lees meer...] Helaas moest ik direct bij de eerste inhalatie al concluderen, dat deze inhalator niet goed werkte, je voelt dat gewoon na jarenlange ervaring met inhalators. Vanaf de eerste dag voelde het al niet lekker aan, na een aantal dagen had ik extra medicatie van Atrovent nodig. Inmiddels twee maanden verder, ben ik naar de apotheek gegaan met ernstige klachten over dit medicijn. Inmiddels heb ik het veel benauwder dan ik de afgelopen 10 jaar ben geweest, beginnende slijmvorming, veel nachtelijke hoestbuien, kortademig en ik kan zelfs geen twee trappen meer lopen, wandelen lukt steeds moeizamer, en ik begon inmiddels van de stress te hyperventileren van deze medicatie. Bij de apotheek wisten ze een tijdelijke oplossing voor mij, maar ik heb echt absoluut Seretide nodig, waar ik al jarenlang nagenoeg klachtenvrij mee was. Het is onvoorstelbaar dat zorgverzekeraars zo patiënten in de ellende storten, alleen omdat een ander middel voordeliger is? Dit gaat zo nog meer geld kosten, plus dat veel mensen zich zullen gaan ziek melden, want dit is niet vol te houden.

Quetiapine

09-06-2021 | Man | 30
quetiapine (25mg)
Onrust
Ha mede lotgenoten, Mijn ervaring met dit medicijn is heel positief, ik slik citalopram tegen een neerslachtig gevoel. Aangezien de Temazepam verslavend zijn gaf de huisarts mij dit. Ik gebruik Quetiapine in een zeer lage dosering momenteel 6,25 MG dit werkt perfect voor mij. De huisarts geeft ook aan dat ik niet te snel moet willen stoppen. Je kunt beter een langere[lees meer...] tijden goed slapen en beter in je vel zitten dan als een jojo proberen van je medicijn af te komen. Voor mensen die het willen gebruiken of vragen hebben. Feel free. Ben niet bang om het te proberen. Ik droom er werkelijk waar fantastisch door en dat is mij echt mega veel waard. Ps. Ik snurk er nu wel door^^

Moviprep

09-06-2021 | Man | 18
macrogol/elektrolyten (2)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
2 dagen vantevoren 2 tabletjes bisacodyl ingenomen, zoals voorgeschreven. Volgende ochtend wakker geworden met buikkrampen, gepaard met buikpijn. Halfuurtje later een aantal keer naar de wc gegaan door diarree. 1 dag voor het onderzoek 1 liter moviprep gedronken met aardbei siroop. Moviprep(citroensmaak) is een troebelachtig laxeermiddel. Eerst geprobeerd met een rietje, m[lees meer...]aar dit ging veel te langzaam. Ik raad echt aan om geen rietje te gebruiken, want dit gaat langzamer en je laat veel boertjes. Maar wel even kijken wat je zelf het beste vind. Door de boertjes werd ik misselijker. De smaak is citroenwater gemixt met zout en suiker. Rare combinatie maar smaakte wel zo. Voor mij was het enigzins lastig om in te nemen door de troebelheid en smaak. De aardbei siroop heeft enigzins geholpen maar de smaak van de moviprep was overheersend. Volgende ochtend nog een liter moviprep gedronken. Ik had geen honger, maar ik denk dat dit te maken heeft met de moviprep. Jullie kunnen dit!

Kyleena

09-06-2021 | Vrouw | 22
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb gedurende 5 jaar de pil genomen, en ben toen overgestapt op de kyleena spiraal. Het plaatsen was wel vrij pijnlijk en ik had gedurende 7 dagen nog (licht) bloedverlies daarna. Ondertussen heb ik de spiraal al 6 maanden. Ik heb wel enorm veel last gekregen van haaruitval en acne op mijn schouders/rug. Maar geen bloedverlies, moet nergens meer aan denken, je voelt het[lees meer...] niet zitten, geen moodswings, niet verdikt, ... Af en toe nog wel eens een pijnlijke menstruatiekramp maar echt vééél minder dan vroeger. Dus ondanks enkele vervelende bijwerkingen ben ik er wel erg tevreden over! Hopelijk zal het haarverlies en de acne afnemen na verloop van tijd.

Venlafaxine

09-06-2021 | Vrouw | 36
venlafaxine (150mg)
Een aantal jaar geleden ook een angststoornis meegemaakt en toen Cytalopram voorgeschreven gekregen. Hier heb ik nooit positief effect van ondervonden. Uiteindelijk afgebouwd en er zo bovenop gekomen. Een tijdje terug weer na omstandigheden in een vergelijkbare situatie terecht gekomen en een ander middel (Venlafaxine) voorgeschreven gekregen. Dit middel lijkt beter bij [lees meer...]me te passen. Ik schijn een hoog metabolisme te hebben, dus 2x opgehoogd, nu op 150 mg. Mijn tip: Laat je écht niet gek maken door de negatieve ervaringen. De meeste mensen die een positieve ervaring hebben, nemen niet de moeite om dit hier te plaatsen. Ik heb dus wél een positieve ervaring. Maar het opbouwen was pittig. De angstklachten verergerden, dus het was moeilijk om vertrouwen te krijgen in het medicijn. Doorzetten is nodig om na een aantal weken effect te ervaren. Bij mij schijnt de zon weer en ik leef niet meer in angst. De medicijnen hebben daar aan bij gedragen, maar ook zeker cognitieve gedragstherapie en veel in de buitenlucht zijn. De enige bijwerking waar ik nu nog last van heb is zweten.

Entyvio

09-06-2021 | Man | 44
vedolizumab
Ziekte van Crohn
Alle medicatie en infusen geprobeerd. Dit middel werkt voor mijn darmen het beste, alleen ervaar ik veel bijwerkingen.

NiQuitin

09-06-2021 | Vrouw | 70
nicotine (14mg/24)
Stoppen met roken
Ze plakken dus niet maar ik heb dat opgelost door er steeds een rolletje pleister bij te kopen. Drie (!) stroken pleister plak ik over de niquitin heen en dan blijft die wél zitten.

Tranxene

09-06-2021 | Man | 65
clorazepinezuur (10mg)
Ook een effectief medicijn tegen angst en paniek. Werkte sneller in maar kortere werking dan Lorazepam is mijn mening.

Lorazepam

09-06-2021 | Man | 65
lorazepam (2,5mg)
Door het gebruik van Lorazepam is mijn leven leefbaar. Heb periodes gehad dat ik niet gebruikte maar dan was de angst zo aanwezig dat het niet leuk meer was. Vele behandelingen ten spijt, ik ben er blij mee overigens mijn huisarts niet maar blijft het voorschrijven.

COVID-19 Vaccine Moderna

08-06-2021 | Vrouw | 42
COVID-19 mRNA Vaccin
Coronavirus
Vaccinatie is netjes gezet (niet verkeerd geprikt: geen blauwe plek). Meteen al veel pijn in de arm. Ik voelde de vaccinatie als een pijnlijk goedje in mijn arm meteen nadat het gezet was. Eerste paar uur nadat het gezet was wat lichthoofdig/ draaierig, maar niet noodzakelijk hier hulp voor te zoeken vond ik. Ca 6 ur later begonnen de symptomen van opgezette klieren in kaa[lees meer...]k en hals, oorpijn, hoofdpijn, misselijkheid en koorts. Toen heb ik pas online de mogelijke symptomen van specifiek moderna opgezocht. Mijn symptomen lijken in lijn te zijn met de bekende Moderna bijwerkingen. Pfizer heeft minder bijwerkingen. Ik had gehoopt Pfizer te krijgen en vooral nu ik zoveel bijwerkingen van moderna heb, vind ik dat natuurlijk nog meer jammer dat ik niet het geluk had om Pfizer te krijgen. Meestal heb ik geen of weinig bijwerkingen van een vaccinatie (veel reisvaccinaties gehad), dus ik had niet verwacht dat ik er zoveel last van zou hebben.

Topiramaat

08-06-2021 | Man | 34
topiramaat (25mg)
IK HEB HEEL VEEL AAN TOPIRAMAAT GEHAD IK BEGON MET 25MG EN EINDIGDE MET 75MG PER DAG.IK GING GEDURENDE 3WEKEN ELKE WEEK MET 25MG OMHOOG. IK HAD LAST VAN PTSS EN HEFTIGE NACHTMERRIES. EN SLIK DE MEDICIJN NU GEMIDELD 11MAANDEN TEGEN DE HEFTIGE NACHTMERRIES EN BEN VANDAAG 08-06-2021 BEGONNEN MET AFBOUWEN. WEER MET 25MG PER WEEK ER AF. SINDS IK MIJN THERAPIE GOED HEB A[lees meer...]FGEROND (EMDR) SLAAP IK EINDELIJK WEER GOED WANT HAD DE AFGELOPEN 10 -11 MAANDEN ENORME SLAAP PROBLEMEN EN OMDAT DE NACHT MERRIES MET MIJN PTSS TE MAKEN HEEFT EN IK DAAR NU GEEN LAST MEER VAN HEB IS DE VERWACHTING OOK DAT DE NACHTMERRIES OOK TERUG KOMEN EN IS DE TIJD AANGEBROKEN VOLGENS MIJN BEHANDELAAR OM AF TE BOUWEN MET TOPIRAMAAT IK HOOP DAT IK NET ZOALS DE OPBOUW GEEN BIJWERKINGEN ZAL KRIJGEN. MET VRIENDELIJKE GROET, RON

Wellbutrin XR

08-06-2021 | Vrouw | 21
bupropion (300mg)
Het werkte niet echt. Ik heb het 7 maanden geslikt. Misschien iets minder vaag maar voor de rest heeft het niet gewerkt. Wel vond ik roken op een gegeven moment vies worden.