ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

18-01-2018

Reductil (sibutramine)
Afslanken - overgewicht

Nog steeds te krijgen! Top spul, remt het hongergevoel enorm waardoor je niet meer de hele dag aan eten denkt.

Duloxetine (duloxetine)

gebruik al 3 weken en nog steeds last van slapeloosheid

Anatensol (flufenazine)
Afslanken - overgewicht

ik zou niemand Anatensol aanraden, je gaat eraan kapot. parkisonisme, spierstijfheid, linkerarm elleboog buigen was onmogelijk, star, verwarde spraak, leeg gevoel in het voorhoofd, minder spraakzaam, zombie-achtig

Metoprolol (metoprolol)

Slik nu ruim een jaar metoprolol tegen migraine. Had elke dag hoofdpijn en zo'n 3 keer in de week heftige migraine. Nu nauwelijks nog migraine, hoogstens 1 keer in de 2 a 3 maanden. Merk wel dat ik er wat duizelig door ben, trillende handen (vooral bij inspanning) en ik krijg het niet snel warm. Maar... de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Moet ze wel in de avond i[lees meer...]n nemen, in de ochtend zijn de bijwerkingen heftiger.

Roaccutane (isotretinoine)
Acne/puistjes

Na verandering in mijn anticonceptie onwijze last van puistjes gekregen. Van alles geprobeerd en uiteindelijk roaccutane gekregen. Dit is echt het beste middel ooit geweest! Op het begin wordt het erger, maar na 2 maanden ging het langzaam weg. Ik slik het nu 3 maanden en heb al 2 weken lang geen enkel pukkeltje meer. Mijn hele huid is gaaf! Ja, je krijgt last van hele dro[lees meer...]ge lippen. Koop hiervoor Elizabeth Arden 8 hour lippenbalsem. Door dit topspul heb ik er nooit last van gehad. Ja, je krijgt een droge huid. Koop hiervoor de reiniger en de crème van de H lijn van La Roche Possay. Deze lijn is speciaal ontwikkeld voor de acnehuid die is uitgedroogd door medicatie. Je kan het kopen bij de apotheek en is niet duur. Ik heb soms een beetje last gehad van eczeem op mijn handen, maar ook dit was zeer beperkt. Dus mijn tip: heb je last van acne? Start alsjeblieft met roaccutane. Dankzij de hierboven genoemde producten ga je amper last krijgen van de bijwerkingen... Succes!

Champix (varenicline)
Stoppen met roken

Bij een vriendin zag ik het succesvolle resultaat van Champix: ze rookt nu al 4 maanden niet. Vandaar dat ik ook naar de huisarts ben gegaan voor dit wondermiddel. En inderdaad, het is geweldig! Sinds 1 januari gestopt en sindsdien nauwelijks behoefte meer gehad. Wel snoep ik momenteel veel meer...dus dat is minder. Qua bijwerkingen valt me wel op dat ik heeeel veel slaap [lees meer...]en heeeel vroeg naar bed ga. (degenen die mij kennen, weten hoe vreemd dat is!) Maar ondanks dat ik zoveel slaap, word ik toch moe wakker. Ik weet dus niet of dat komt omdat ik vorige week heftige griep had en nu nog superverkouden ben of dat meer mensen dit herkennen? Ik had er nl. zo naar uitgekeken om na het stoppen met roken meer energie te voelen en lekker veel te gaan sporten... maar ik voel me nu zo slap als een oude krant en heb totaal geen fut om te gaan sporten. Ik vraag me dus af of anderen dit ook hebben of dat dit puur door mijn verkoudheid komt?

Koolteer crème/pasta/zalf (koolteer)
Psoriasis

Ik vond het heel vies. Het is zwarte dikke plakkende crème met een hele vieze geur. Je moet de crème op de vlekken smeren en er dan verband ofzo over doen want anders zien je dekens in je bed helemaal zwart of je kleding. Ik vind het heel irritant om elke keer weer verband erop te doen en dan weer af endan weer nieuw verband want de creme is echt zo vies dat je een nieu[lees meer...]we moet nemen. Bij mij hielp het niet omdat ik er ook vrij snel mee gestopt ben omwille van de geur en teveel verspilling aan verband of pleisters.

Avamys (fluticason)
Allergie

Ik gebruik het middel tegen huisstofmijtallergie. Ik had altijd veel hoofdpijn en bijna permanente verkoudheid (allergische reactie). Na het middel vrijwel geen last meer van beide.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!