Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Maak je keuze

27-07-2016

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Vanwege het steeds vergeten van de pil, ben ik in overleg met gynaecoloog overgestapt op Nuvaring. Binnen een week merkte ik grote verandering in mezelf. Ik zat net in een nieuwe relatie en was smoorverliefd. Maar dat verliefde gevoel werd sterk minder. Libido verdween als sneeuw voor de zon. Verder: dan weer heel vlak in gevoelens, dan weer snel geïrriteerd en emotioneel.[lees meer...] Angstig gevoel en onzeker over mezelf. Vanwege deze klachten ga ik nu de Evra-pleister proberen.
27-07-2016

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik slik deze pil al 15 jaar, vanaf mijn 14e. Vanaf die leeftijd kreeg ik ook pukkels overal, op de rug, borst, gezicht minder, nek, soms de billen. Ik wist nooit waar die pukkels door kwamen, acne!? Zonneallergie? Tot 3 weken geleden kwam ik erachter dat het door deze pil komt, ben nu 28, 3 weken gestopt en pukkelvrij, eerste dag weer de pil, en alles zat onder, ik ga met [lees meer...]deze pil stoppen, straks ben ik 35-40 en loop ik nog steeds met pukkels rond.

Tramal (tramadol)
Gewrichtspijn

Ik gebruik Tramal al jaren. Het probleem is dat veel mensen denken dat Tramal hetzelfde is als Tramadol. Terwijl dat niet zo is (dit zeg ik gezien mijn eigen ervaring met beide medicijnen). Tramadol is een stof die van Tramal gemaakt wordt. Met andere woorden, Tramal is de grondstof (de originele). Ik gebruikte Tramal. Na een tijdje kreeg ik van apotheek Tramadol. Tramal i[lees meer...]s niet nodig, want het is zelfde als Tramadol, zeiden ze. Toen ik Tramadol ging gebruiken, kreeg ik veel pijn en was niet effectief. Na een paar maanden heb ik met mijn nichtje contact opgenomen (zij studeert medicijnen). Toen kreeg ik te horen dat Tramal niet precies de zelfde effect heeft als Tramadol. Je krijgt vaak Tramadol, omdat Tramal niet door de verzekering vergoed wordt, (dus mocht je die bestellen, dan moet je zelf betalen) zei ze. Dus ik ging naar mijn huisarts en na een flinke discussie, eindelijk kreeg ik Tramal voorgeschreven (want ik ging bijna dood van de pijn). En mijn nichtje had dus gelijk. Toen ik naar Apotheek ging, kreeg ik te horen dat ik het zelf moest betalen, omdat Tramal de originele versie is. Dat vond ik geen enkel probleem. sinds ik Tramal gebruik kan ik weer een paar uurtjes zonder pijn slapen.

Celecoxib (celecoxib)
Syndroom van Tietze

Middel werkt helaas niet, heb al verschillende kuurtjes gehad. De pijn is er nog steeds en de ontstekingen ook! Gewichtstoename en erg duizelig!
26-07-2016

Isosorbidedinitraatvaselinecreme (isosorbidedinitraat / vaseline)
Rectale / anale fistel

eerste dag voelde het prettig aan, maar na drie keer aanbrengen begon de ellende. Ik kon niet slapen, kreeg steeds kloppend gevoel, hartkloppen, warm gevoel in mijn gezicht, mijn bloeddruk daalt, duizeligheid... pff werd angstig.. mijn chirurg verzekerde mij door te gaan, we zijn twee weken verder en nog steeds bijwerkingen. vandaag heftige hoofdpijn, ik overweeg de operat[lees meer...]ie te doen, want de klachten zijn angstjagend...

Omeprazol (omeprazol)
Nek- / rughernia

Voor een hernia Dicolofenac en later Tramadol voorgeschreven gekregen. Hierbij moesten deze maagbeschermers gebruikt worden. Geen maagklachten of bijwerkingen gehad. Helaas waren deze pijnstillers niet voldoende en heb ik andere medicatie voorgeschreven gekregen waar geen maagbeschermers bij gebruikt hoefden te worden.

Crestor (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

brandende ogen, zeer pijnlijke oogleden, vergeetachtigheid. Ookal veel problemen met atorvastatine.

Concerta (methylfenidaat)
ADHD

Ik ben overgestapt van ritalin naar concerta. Dit bevalt me veel beter. Bij ritalin had ik erg last van de "rebound". Ik werd er zelfs depressief van. Dat heb ik bij concerta niet. Concerta heeft ook als voordeel dat je het maar 1 keer per dag in hoeft te nemen en niet om de zoveel uur, zoals bij ritalin.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort