Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Mirena

21-09-2021 | Vrouw | 24
levonorgestrel (52mg)
Ik was na een half jaar zwanger ondanks de mirena er in zat.

Monuril

21-09-2021 | Vrouw | 38
fosfomycine (3g)
Urineweginfectie
Ik hen alergie voor veel medicatie. En dit helpt snel en goed

Keppra

21-09-2021 | Vrouw | 72
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
Keppra is effectief maar de bijwerkingen zijn heel vervelend

Ballerine

21-09-2021 | Vrouw | 26
koperhoudend spiraal (330)
Op dit moment heb ik de ballerine 1 jaar. Vanaf het moment van plaatsen heb ik drie maanden veel bloedverlies gehad en erge krampen. Hierna was mijn menstruatie weer bijna zoals voorheen, ietsje meer en ietsje langer bloedverlies. Echter heb ik sinds het moment van plaatsen last van hoofdpijn, dit lijkt per maand te verergeren. Ik ben bekend met migraine en hier had ik ee[lees meer...]ns in de twee maanden wel eens 1,5 dag last van, echter is dit een ander soort hoofdpijn. Op dit moment heb ik maandelijks 3 weken achtereen hoofdpijn. Dit zou niet bij de bijwerkingen van de ballerine passen, echter kan ik het alleen hier aan relateren. Ik ben erg benieuwd of meer mensen deze klacht herkennen.

Ledertrexate

20-09-2021 | Man | 53
methotrexaat (2,5mg)
Artritis psoriatica
Aanvankelijk nam ik ledertrexate 1 x per week (drie tabletten) maar wegens onvoldoende effect werd dosis verhoogd naar tweemaal per week (1 x drie tabletten en 1 x 2 tabletten). Ook met deze verhoogde dosis was effect niet bevredigen: regelmatig lange perioden nood aan meloxicam. Maar het meest vervelend was het gevoel van misselijkheid. Na verloop van tijd werd ik uren/da[lees meer...]gen op voorhand al onpasselijk.

Otezla

20-09-2021 | Man | 53
apremilast (30mg)
Artritis psoriatica
Na jarenlang ledertrexate gebruikt te hebben met eerder beperkt resultaat en regelmatig nieuwe ontstoken gewrichten, overgeschakeld op Otezla. Sindsdien vrijwel volledig klachtenvrij en geen nieuwe ontstoken gewrichten bijgekomen. Voor mij is het wel essentieel om de intervallen van 12 uur goed te respecteren. Indien ik dit niet doe, verhoogt gevoeligheid gewrichten he[lees meer...]el snel.

Melatonine

20-09-2021 | Man | 65
melatonine (3mg)
Ik heb een teveel aan cortisol daarom gebruik ik melatonine om de cortisol te verlagen zodat ik beter kan slapen.

Nuvaring

20-09-2021 | Vrouw | 30
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Nachtelijke zweet en misselijkheid aanvallen, zwetend wakker schrikken snachts, gevoel van flauwte vaak, misselijkheid, hoofdpijn

Saridon

20-09-2021 | Vrouw | 62
paracetamol / propyfenazon / coffeine (150/250/50mg)
Hoofdpijn
Ik gebruik Saridon al heel wat jaren, voornamelijk tegen hoofdpijnklachten. Goede pijnstiller, geeft mij geen bijwerkingen. Een goede, goedkope vervanger is Paradon van de Etos, het Kruidvat heeft ook een goedkope variant, weet ik zo gauw de naam niet meer van. Maar helaas, de Paradon is al een tijdje niet meer te verkrijgen. En nu de Saridon ook niet meer... Echt nerg[lees meer...]ens meer te vinden. Zelfs de apotheek had het niet binnen gekregen. Waar ligt dat toch aan?

Formule W Wratten

20-09-2021 | Vrouw | 36
salicylzuur (167/167mg/g)
Wratten
Wrattenpen gebruikt zoals op de bijsluiter beschreven. Zo'n 3 dagen lang 1 à 2 maal per dag een druppel op de wrat gedaan. De wrat is uiteindelijk verdwenen, maar op die plek is een grote ontsteking en een diepe wond ontstaan. Inmiddels 8 weken verder en de wond is nog steeds niet genezen.

Amitriptyline

20-09-2021 | Man | 59
amitriptyline (10mg)
Gebruik amiitryptiline sinds januari 2021. Depressie is alleen maar erger geworden. Huisarts vertelt dat het tijd nodig heeft, maar alnger dan een half jaar vind ik waanzin.

Aubagio

20-09-2021 | Vrouw | 44
teriflunomide (14mg)
MS (multiple sclerose)
Ik gebruik nu 8 maanden Aubagio 14 mg. Tot nu toe valt het mee qua bijwerkingen. Het is wel zo dat ik nu elke dag heel makkelijk ontlasting heb. Gelukkig geen diarree. Verder heb ik last gekregen van haarvlies. Mijn haar is nu een stuk dunner. Wel heb ik het idee dat dat nu minder wordt. Soms een doof gevoel in de vingers. Ik vind het moeilijk om nu al de effectiviteit go[lees meer...]ed te beoordelen.

Condyline

19-09-2021 | Vrouw | 28
podofyllotoxine (5mg/ml)
Wratten
Het begon met dat ik dacht scheerbultjes te hebben, tot ik zo ver was, waren de wratten rond mijn schaamlippen tot aan de anus. Van de huisarts condyline voorgeschreven gekregen. Ik was sceptisch door verschillende reacties hier maar ik moet zeggen dat ik vanaf ongeveer week 2 verschil begon te merken. In totaal ben ik 5 weken bezig geweest en zijn nu de wratten weg. I[lees meer...]k heb geen verschrikkelijke pijn gehad maar meer soort van jeuk en een rode huid.

Citalopram

19-09-2021 | Vrouw | 34
citalopram (20mg)
Ik had een sociale angststoornis. Ik was altijd ongemakkelijk en zenuwachtig in sociale situaties. Vaak en veel zonder reden blozen en continue negatieve gedachtes. Gestart met 10mg omdat ik bijna niet meer kon. Meteen voelde ik me opgeklaard. En uiteindelijk met 20mg ben ik helemaal klachtenvrij! Ik had in de eerste week hele lichte bijwerkingen. Maar niet noemen[lees meer...]swaardig Ik durf weer mezelf te zijn en dat is goed genoeg. Ik zou iedereen aanraden die twijfelt om het te proberen. Het heeft de kwaliteit van leven ontzettend verbeterd!

Levofloxacine

19-09-2021 | Man | 74
levofloxacine (500mg)
Bijbalontsteking
Vervelend medicijn i.v.m. bijwerkingen.

Avamys

19-09-2021 | Vrouw | 64
fluticason (27,5ug/do)
Allergie
Mijn ervaring met avamys is dat ik er niet meer dan 1xdgs1 moet gebruiken en anders heel veel bijwerkingen heb en de slijm die ik vanuit m'n neus in m'n keel krijg hiermee niet verholpen is en hoop dat m'n oog weer goed komt.

Metoprolol

19-09-2021 | Vrouw | 61
metoprolol (25mg)
Aneurysma
Heb deze gekregen om mn hartslag wat te verminderen.Heb nu heel lage bloeddruk, en wordt soms emotioneel

Naproxen

19-09-2021 | Vrouw | 59
naproxen (500mg)
Peesontsteking schouder
Gebruik deze tezamen met omeprazol en ben nu 5 dagen bezig. Ik ben zeer tevreden de verschrikkelijke pijn is weg en ik kan weer functioneren. Ben voorzichtig bezig met oefeningen en de dagelijkse huishoudelijke taken kan ik weer pijnloos doen.

Omeprazol

OxyContin

19-09-2021 | Vrouw | 47
oxycodon (5mg)
Botbreuk
Ivm val heb ik stuitje gebroken wat zeer pijnlijk is. Volgens apotheek zou ik geen pijn meer moeten hebben bij gebruik van Oxycodon retard 5mg. Helaas doet het maar zeer weinig of eigenlijk niets. Tramadol doet bij mij ook helemaal niets.

Orgametril

19-09-2021 | Vrouw | 48
lynestrenol (5mg)
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels slik ik nog steeds elke dag Orgametril. Elke dag een half tabletje. Inmiddels ben ik bij de gynaecoloog geweest. Alles zag er normaal en gezond uit volgens de gynaecoloog. Mijn verhaal gedaan over 2 maanden niet meer vloeien ineens (ik was altijd regelmatig ongesteld) na mijn 1e vaccinatie en na mijn 2e vaccinatie extreem en lang vloeien. Na ruim een maand kre[lees meer...]eg ik Orgametril en sloeg gelijk aan . Gynaecoloog herkende dit niet en geloofde niet in de uitwerking van de vaccinatie op mijn menstruatie. Omdat het zo lang duurde. Ik ga nu naar mijn huisarts en wil geen verder onderzoek. Ik ben nog niet 'gewoon' ongesteld geworden na mijn vaccinatie . Ik wil eerst kijken wat mijn lichaam nu gaat doen na een paar maanden Orgametril slikken en na de vaccinatie. Ik heb inmiddels meerdere vrouwen gesproken die hetzelfde hadden en ineens hevig gingen vloeien (na 10 dagen laatste vaccinatie)

Bufoler

19-09-2021 | Vrouw | 55
formoterol/​budesonide (400/12ug/do)
Astma
Via de zorgverzekeraar nu verplicht het duurdere Bufoler Easyhaler moeten gebruiken. Voorheen al 20 jaar Symbicort zonder problemen. Na 1 mnd gebruik van Bufoler loop ik de hele dag te hoesten, veel slijmvorming, hoofdpijn, hartkloppingen en ipv 2x moet ik het nu 3+ gebruiken en lig ik in bed gewoon nog te piepen. Bufoler werkt heel slecht. Ik ga via de huisarts kijken om [lees meer...]weer terug te kunnen naar Symbicort. Dit is geen doen !

Staurodorm

19-09-2021 | Vrouw | 64
flurazepam (15mg)
Na jaren Staurodorm gebruikt te hebben zonder bijwerkingen wordt het uit de handel genomen,reeds meerdere andere pillen geprobeerd,maar deze geven vele bijwerkingen. Waarom hebben ze in Godsnaam een medecijn uit de handel gehaald waar de mensen echt beter van waren,zonder die vervelende bijwerkingen van de andere medicijnen.

Gyno-Daktarin

19-09-2021 | Vrouw | 26
miconazol (1200mg)
Vaginale schimmelinfectie
Wat een hell! Gisteravond vroeg naar bed omdat ik de jeuk en pijn niet meer kon verdragen. Snel die capsule erin en slapen dacht ik. Nou, ik kon wel janken! De jeuk werd erger em erger. Geen oog dicht gedaan vannacht. Toen ik vanmorgen opstond liep er allemaal viezigheid uit. Beetje schoonmaken onder de douche, maar die jeuk.... afzien