ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Aldara (imiquimod)
Actinische keratose

Ik weet nog niet wat het uiteindelijk resultaat is maar in overleg met de specialist ben ik gestopt. Wat kan men in een korte tijd ongelofelijk ziek worden en niet meer toonbaar zijn Omdat mijn lijf er zo heftig op reageerde meende de specialist dat ik direct moest stoppen.

Citalopram (citalopram)

Meerdere keren heb ik een bijdrage geschreven over mijn gebruik van citalopram. Ik gebruik het in druppelvorm van het merk Cipramil. Ik begon met tabletten, maar na 2 weken ging ik over op druppels. Omdat druppels 100% worden opgenomen door het lichaam, staat 1 druppel van 2 mg gelijk aan 2.5 mg in tabletvorm. Uiteindelijk heb ik over een periode van 4 maanden opgebouwd to[lees meer...]t 7.5 mg (3 druppels). Dat was halverwege augustus. Ik voelde me stukken beter en had weinig last meer van mijn "angst-voor-de-angst". Ik moet hierbij ook opmerken dat ik A(ccepteance) and C(ommitment) T(herapy) volg. Voor mij een geweldige combinatie. Mijn plan was (in overleg met huisarts en psycholoog) om een paar maanden de 3 druppels per dag in te nemen. Ik merkte echter dat ik vooral 's-ochtends (ik neem de druppels rond 6 uur als ik wakker word) moe was en dat ik last van de spieren in mijn bovenbenen had. Bij dat laatste het gevoel van "verzuurde spieren" na inspanning. In de loop van de dag ging dat gevoel over. Ik ben toen (weer in overleg met huisarts en psycholoog) gaan minderen. Eerst 3 weken, 1 dag 2 druppels, de volgende dag 1 druppel. Toen 3 weken 5 dagen 2 druppels en 2 dagen 3 druppels. Daaran 3 weken 6 dagen 2 druppels en 1 dag 3 druppels. Nu in week 28 sinds het begin zit ik op 2 druppels per dag en dat gaat goed. Ik maak weer wandelingen van een uur tot anderhalf uur. Fiets en kan als het moet achter de kleindochters aanhollen. Het plan is dit over de wintermaanden vol te houden en te kijken of er verder afgebouwd kan worden volgend jaar lente. Rond die tijd zijn de omstandigheden rond de ziekte van mijn dochter ook verbeterd. Het is natuurlijk aan een ieder om naar de eigen situatie te kijken, maar ik kwam erachter dat méér niet altijd beter hoeft te zijn, hoewel wij in onze maatschappij daar bijna altijd van uit gaan.

Instanyl (fentanyl intranasaal)

Ook ik heb exact dezelfde ervaringen. Ik gebruik al ruim een jaar instanyl neuspray. Er klopt werkelijk niks van de aantal doses die eruitkomen. Ik ben daarom begonnen met het verzamelen van de lege flesjes en schrijf daar de aantal doses op die eruit kwam. Elk flesje heeft een unieke nummer. Het verzoek aan mijn mede gebruikers die er ook klaar mee zijn om mij hun lege fl[lees meer...]esjes op te sturen met daarop de aantal doses die eruit gekomen zijn. Ik wil graag een zaak gaan beginnen tegen de leverancier maar alleen ben ik niet sterk genoeg helaas. Hopelijk kunnen we met zijn allen wel iets bereiken. Mochten er geïnteresseerden zijn neem dan aub contact met mij op. Groet, N.

Etumine (clotiapine)

ik ben er juist mee opgestart ik slaap veel vergeetachtig sloom ik denk niet teveel aan te raden aan anderen mensen ligt heel zwaar ik neem er halve van elke dag ik raad het niet aan of je moet er echt tegen kunnen ??

Mirena (levonorgestrel)
Menstruatiepijn

Erg tevreden over de mirena! De eerste weken/maanden last gehad van buikpijn, maar na een speciaal dieet van 8 weken nergens meer last van gehad. Het grootste voordeel is dat ik niet meer ongesteld wordt en geen last meer heb van die pijn.

Zolpidem (zolpidem)

het is verslavend. met de bijwerkening pieker ik ook in de nacht. met de tijd wen je er zo snel aan dat je het zomaar verhoogd. ik mocht 10 mg. soms nam 5 mg meer. en ik gebruik nog promatazine 25 mg.
18-10-2018

Paracetamol/ Codeine (paracetamol / codeine)
Griep

Paracetamol op dag 1, dag 5 en dag 6. Tussendoor paracetamol zonder coffeine, dit werkte significant pijn en koorts verlagend. Zowel op dag 5 als dag 6 ervaarde ik genoemde bijwerkingen. De 2 maal vermeed ik de coffeine al, maar glipte er toch 1 in, omdat er niet op de strip stond vermeld dat er coffeine bij zat. (Ik weet het dus ook niet 100% zeker! maar zo ervaardei k he[lees meer...]t en het zo wel de "missende tabletten met coffeine verklaren). Ca 30 minuten na inname paracetamol met coffeine, schoot mijn hartriteme omhoog en trad de koorts weer in. Op schaal van licht vervelend naar erg vervelend/niet. En qua pijn van geen naar niet kunnen ontspannen, spierpijn in de onderrug. Ik ervaarde tevens kramp in mijn linkerteen, en heb direct vitamientjes geslikt. Toch was mijn eet regime ondanks de griep redelijk gezond/normaal. Ik heb enkel in bed gelegen en ben momenteel zwaar teleurgested dat de griep die weg leek te ebben, nu tot 2x terugvloedt. C'est ca. Maar de bijwerkingen volgens de bijsluiter zouden moeten meevallen, zeker wanneer verwent koffie drinker (muv deze week). Ik vraag me af of de koortsverhogende effecten te maken kunnen hebben met de coffeine, want zo ervaarde ik het abosolutt. Of dit normaal is en of ik uit de buurt moet blijven van coffeine vanaf nu. Ohja, hoe kom je het afremmen, want het duurt tot tussen 4-6 uur voordat de golven van koorts wegzakken. Bedankt.
18-10-2018

Citalopram (citalopram)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik ben veteraan met ptss, hiervoor gebruik ik als hulpmiddel Citalopram 10 Mg. Geweldig middel om mijn stress level te reduceren waardoor mijn geest tot rust komt. Zal hierdoor dit middel zeker blijven gebruiken, ben weleens 3 maanden gestopt. Hierdoor ontstonden gelijk weer klachten. Bijwerkingen zal ik mee moeten leren leven, ik geef niet toe aan de vermoeidheid en p[lees meer...]robeer veel te bewegen, hierdoor voel ik me wel weer fysiek fitter. Echter wat ben ik soms toch moe ervan😬

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!