ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (xylometazoline)
Verkoudheid

Vijf dagen geleden kreeg ik last van een flinke neusverkoudheid / ontsteking. Mijn neus bleef de eerste dagen verstopt zitten en lopen. Het lopen ging er na dag 3 af, maar de verstopping bleef. Vanalles geprobeerd: Stomen, neusdouche, neusspray met zout water. Eigenlijk hielp het allemaal niets tot deze spray met Xylometazoline. Mijn neus ging direct open, en bleef ook ope[lees meer...]n. Bij mij een zeer goede ervaring.

Amlodipine (amlodipine)

het helpt goed, maar geeft problemen met de erectie.

Aerinaze (desloratadine/pseudo-efredine)
Verkoudheid

Ik heb een verkoudheid met veel druk op de sinussen en een constante verstopte neus. Dit medicijn is mij voorgeschreven door een andere dokter dan mijn huisdokter (deze was immers op verlof). De eerste dag heb ik eigenlijk weinig gemerkt, mijn neus bleef echter wel redelijk goed open tijdens de nacht. Op de 2e dag is de enorme nervositeit en moeite met concentratie begonne[lees meer...]n. Ik moet dit medicijn in totaal 5 dagen nemen, maar ik denk dat ik liever een verstopte neus heb dan dit gevoel.

Enbrel (etanercept)
Reuma

Last van mijn ogen wordt nu met de dag meer.

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik gebruik nu langer dan een jaar Fluoxetine ivm depressie. Ik heb het afgelopen jaar 40mg (2 capsules) per dag gebruikt. Het heeft me door een zware tijd heen geholpen. Ik ben nu in de periode gekomen dat ik wil gaan afbouwen. Ben nu gehalveerd naar 20mg maar ik merk heel erg dat ik terug aan het vallen ben. Ik heb weer angsten, voel me waardeloos, ben snel van slag en be[lees meer...]n snel geirriteerd en boos. Kortom ik heb mijn emoties etc niet meer onder controle. Ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet.

Levothyroxine tabletten (levothyroxine)
Te weinig bijschildklierhormoon

Medicijn met veel bijwerkingen die invloed heeft op mijn dagelijks functioneren.Na 1/2 uur hoofdpijn, maagpijn, draaierigheid ... In combi met andere medicijnen ivm astma, hart en vaatproblemen is dit medicijn af te raden.

Paracetamol (paracetamol)
Pijn (algemeen)

Zeer goede pijn bestrijdingsmiddel waarvan nauwelijks bijwerking op te merken zijn. Geen last van oprispingen of sufheid of allergie.

Enalapril (enalapril(aat))

3 maanden dit medicijn gebruikt. In het begin alleen wat klachten van hoesten. Na verloop van tijd steeds meer klachten (kortademigheid, pijn in de benen, conditie-achteruitgang, maag- en darmklachten). Ik heb een hele goede conditie maar door dit middel kon ik niet meer wandelen en hardlopen zonder kortademig te worden. Ook kon ik conditioneel niet meer mee komen met mijn[lees meer...] medelopers. Na staken van dit middel gaat het weer goed. Ik gebruik nu Amlodipine. Bij dit middel heb ik deze klachten niet.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!