Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Maak je keuze

Furabid (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Ik raad dit echt niemand aan.. ik moest hem 10 dagen nemen.. ik begon 2 dagen geleden, ik werd alleen maar zieker ervan. had hoofdpijn, misselijkheid, moest braken en hele erge buikpijn.. ik lag hier 2 dagen ik kon niks meer.. Uiteindelijk heb ik een andere kuur gelukkig.. nu maar hopen dat die wel helpt!

Tramadol (tramadol)
Ziekte van Lyme

Al bijna 8 jaar heb ik last van chronische vermoeidheid door de ziekte van Lyme. Ook heb ik constant gewrichts-, zenuw- en spierpijn. Daarnaast is mijn concentratievermogen ronduit belabberd. Mijn prestatievermogen is nog maar 5% van voor deze toestand. Doordat ik pas na jaren de oorzaak wist van die vermoeidheid is bij mij de Lyme chronisch geworden. Meerde antibioticakur[lees meer...]en hebben geen positief effect genoteerd. Zelf denk ik doordat ik er jaren te laat bij was, dat het een onwaarschijnlijk verhaal gaat worden dat ik nog van de Lyme afkom. Hierom ben ik een tijdje terug op zoek gegaan naar supplementen en medicijnen voor symptoombestrijding. Na lang zoeken kwam ik bij tramadol. Hiervan durf ik bijna te zeggen dat het voor mij een lifesaver is! Ik werd steeds minder vrolijk van mijn vermoeidheid en pijn en kon ook steeds minder doen. Door tramadol kan ik weer dingen plannen en af en toe wat doen. Slechts 50mg maakt voor mij al een wereld van verschil. Effecten: geen pijn, voel me fysiek weer redelijk normaal. Bewegen is weer een plezier ipv me een opa van 93 te voelen. Ook doet het voor mn mentale gebeuren veel goeds. Behalve dat ik vrolijk word doordat ik geen fysieke pijn meer heb, word ik ook wakkerder van tramadol. Het heft mijn brainfog deels op en ik krijg weer zin in dingen! Super spul!

Pradaxa (dabigatran etexilaat)
Atriumfibrilleren

Al 3 keer in het ziekenhuis opgenomen geweest met vermeende hartaanval. Laatste keer werd boezemfibrilleren vastgesteld. Door cardioloog Pradaxa 110mg 4xdaags voorgeschreven. Nadat ik vertelde dat ik nierfunctiestoornis heb, moest ik er max 2 per dag nemen. Zelf heb ik dit gehalveerd naar 1 pd. Binnen niet al te lange tijd kreeg ik de volgende verschijnselen: Algehele ver[lees meer...]moeidheid, lusteloos, geen energie, druk in het hoofd, niet meer kunnen concentreren, harde buik, winden die vreselijk stinken, wondjes die maar niet genezen willen, bloeddruk omhoog, maagpijn, spieren doen vreselijk veel pijn, hersteld ook niet na lange rustperiodes. Vandaag besloten te stoppen want zo leven is een hel. Ik functioneer niet meer, alles is te veel, heb nergens zin in, en de dingen die ik moet doen zijn een onmogelijke opgaaf voor me. Ik ga op zoek naar een homeopathisch middel. Als ik wat gevonden heb zal ik het hier melden. Heeft iemand van de lezers hier al ervaring mee?

Avamys (fluticason)
Hooikoorts

Ik gebruik deze neusspray nu al enkele jaren en ben er tevreden over. Heb eerder de pillen en andere neusspray gehad, maar die hielpen maar beperkt. Ben tevreden over dit middel en gebruik het elke dag 1x het hele jaar door, omdat ik ook last heb van huisstofmijt allergie in mindere mate. De bijwerkingen vallen mee. Heb af en toe wel last van korstjes en opgedroogd sno[lees meer...]t in de neus, maar verder eigenlijk niks.

Tamsulosine capsules (tamsulozine)
Anurie / oligurie

plasprobleem wordt zeer snel verbeterd. De bijwerkingen zijn zeer vervelend: zwakheid, spierslapte, duizeligheid, vermoeidheid en lusteloosheid.

Desloratadine (desloratadine)
Hooikoorts

Ik ben allergisch voor graspollen en had als gevolg hiervan met name last van pijnlijke voorhoofd- en kaakholtes. Dit is met neusspoelingen 2 x per dag (en in mindere mate met neusspray) sterk verbeterd, maar de laatste weken hoest ik veel en ben kortademig. Ik heb hiervoor Desloratadine Glenmark voorgeschreven gekregen. Ik was er bij de apotheek voor gewaarschuwd dat dit [lees meer...]vermoeidheid kan veroorzaken. Op de bijsluiter staat dat dit medicijn niet slaperig maakt, maar dat het wel bij 1 op de 10 mensen tot vermoeidheid leidt (wat is het verschil?!?). Na het medicijn 1 x 's avonds in te hebben genomen, de andere ochtend compleet gevloerd, suf en ik had moeite om me te concentreren. Daarnaast kreeg ik ook weer knallende hoofdpijn, maar ik was in de veronderstelling dat dit het gevolg was van de vermoeidheid. Tot ik op de bijsluiter keek... en las dat ook dit bij 1 op de 10 mensen voor komt. Het hoesten is inderdaad minder geworden, maar in dit geval is het middel erger dan de kwaal. Ik heb elders gelezen dat veel mensen het slikken van dit medicijn als problematisch ervaren vanwege de grootte. Ik kan zelf goed medicijnen slikken en heb hier geen last van, maar de medicijnen zijn inderdaad relatief groot. Ik vond ook dat mijn urine na het innemen van dit medicijn een wat vreemde geur had (?!?). Voor mij is de eindconclusie dat ik terug ga naar Reactine, wat zonder recept verkrijgbaar is. Ik gaf er de voorkeur aan om medicijnen te krijgen via de huisarts, omdat ik dacht dat dit meer verantwoord was. Maar van Reactine word je dan misschien slaperig, maar het geeft (bij mij) geen andere bijwerkingen, het helpt prima en met een half tabletje heb je meteen stukken minder last van slaperigheid.

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Hoi allen, Ik ben een vrouw van 23 jaar oud. Op 3 mei 2016 heb ik Yasmin (er staat Rosal op het doosje, maar beide pillen hebben dezelfde werkzame stoffen) voorgeschreven gekregen, nadat er bij mij PCOS is vastgesteld. PCOS is een hormonale aandoening waarbij ongesteldheid minder vaak optreedt of geheel uitblijft en waarbij acné kan voorkomen. Mij werd geadviseerd om de an[lees meer...]ticonceptiepil te gaan slikken om de ongesteldheid weer op te wekken. In verband met puistjes heb ik gevraagd om een pil die iets voor mijn huid zou kunnen betekenen, waarna de specialist Yasmin voorstelde. Sinds ruim een week (na ongeveer 15 dagen de pil te hebben geslikt) voel ik me erg gestrest en gespannen. Ik zit absoluut niet lekker in mijn vel. Ik denk erg negatief, pieker veel en twijfel aan alles. In eerste instantie dacht ik dat het aan mezelf (altijd al perfectionistisch en een piekeraar) en vervolgens aan werkstress lag, maar na een paar dagen begon ik te vermoeden dat het aan de anticonceptiepil ligt. Ik heb me namelijk nog nooit zo gevoeld zoals ik me nu voel en schrik hier erg van. Ik ben 20 mei 2016 per direct gestopt met het slikken van Rosal/Yasmin. Ik ga na afloop van mijn stopweek weer terug naar ethinylestradiol/levonorgestrel, een anticonceptiepil die ik vroeger heb gebruikt en waarbij ik geen klachten ervoer. Ik hoop heel erg dat ik mezelf weer zal terugvinden. Ik vroeg me af hoe het nu gaat met de vrouwen die dezelfde ervaringen als ik hebben gehad met Yasmin/Rosal. Voor wie zich ook somber heeft gevoeld, hoe gaat het nu met jullie? Hoe lang heeft het geduurd voordat jullie je weer vrolijk voelden? En wat heeft jullie daarbij geholpen? Ik hoor het heel graag! Bij voorbaat hartelijk dank! Groetjes!

Onglyza (saxagliptine)
Diabetes type 2

Gestart met metformine. Dit doet te weinig dus ander middel erbij (gliclazide en anderen). Enorme bijwerkingen ervaren van deze middelen dus nu Onglyza gekregen. Geen bijwerkingen maar mijn suiker is nog net zo hoog als toen ik begon, kortom het werkt niet.

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop