ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Methotrexaat (methotrexaat)

Erg moe dag na injectie, moet heel veel en vaak plassen, icm neotigason tabletten zijn vingerafdrukken grotendeels verdwenen, na verlaging van 15mg naar 10mg kwamen deze weer terug, maar ook het ziektebeeld, dus weer naar 15mg nu

Salazopyrine (sulfasalazine)
Reuma

Na diverse andete medicatie salasopyrine voorgeschreven gekregen. Erg veel last van de bijwerkingen, her zijn redelijk grote tabletten dus moeite me t slikken en ze kwamen er vaak weer uit door de misselijkheid. Hielpen niet goed .

Humira (adalimumab)
Reuma

Sinds 30 jaar RA, bij opsommingen heftige ontstekingen waardoor ik echt niets meer kon, zat in een rolstoel met heel veel pijn. Het duurde even voordat het aansloeg maar het helpt perfect. Ik kan weer redelijk lopen, heb pijn waar mee te leven valt en nauwelijks last van bijwerkingen. het injecteren is heel makkelijk, na 1 lesje van de reumaverpleegkundige doe ik het gewoo[lees meer...]n zelf. Je moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen om ervoor in aanmerking te komen, zo moeten er minimaal 3 andere medicatie geprobeerd zijn die niet meer helpen. Gebruik het in combinatie met MTX , prednison en plaquenil maar ben er heel blij mee.

Levocetirizine (levocetirizine)
Huisstofallergie

ik was lange tijd zeer lusteloos, vermoeid en neerslachtig, en dacht dat het aan mijn intolerantie aan sulfieten lag; toen ik in de apotheek en passant vroeg om een middel dat minder slaperig maakt, raadde men mij Allerga Tab aan; na enkele dagen verdwenen al mijn klachten één voor één; zonder overdrijven: ik voel me 10 jaar jonger (weer sporten, positief zelfbeeld, rugpij[lees meer...]n lijkt ook te verdwijnen), wel wat hyper (veel babbelen enz.), maar over de gehele lijn veel positiever ingesteld; ik voel me gelukkiger dan ooit, en had nooit gedacht dat dit middel zoveel slechts kon veroorzaken

Ritalin (methylfenidaat)
ADHD

Ik gebruik voor mijn ADHD Concerta 36mg. Maar omdat deze niet lang genoeg werkt om een werkdag te overbruggen, neem ik hierbij Rilatine/Ritaline 10mg als de Concerta begint uit te werken. Voor mij is dit een goede aanvulling op de Concerta. Het helpt mij vooral bij het concentreren en om mijn werk af te krijgen.

Escitalopram (escitalopram)

Ik heb in het verleden regelmatig last gehad van depressies. Toen het me allemaal te veel werd ben ik begonnen met Escitalopram 10mg. In het begin had ik last van misselijkheid en maagpijn. Maar na een kleine maand begon ik me beter te voelen en had ik geen last meer van bijwerkingen. Na een 3-tal maanden had ik terug veel last van depressieve klachten. Na overleg met mijn[lees meer...] huisarts en psychiater, is de Escitalopram verhoogt naar 20mg. Ik heb nu het gevoel dat mijn leven in de grote lijnen stabiel is.

Dexamfetamine (dexamfetamine)
ADHD

Na sceptisch te zijn tegenover medicijnen en zeker na de ritalin ervaringen toch met de dokter in gesprek over mijn ADHD klachten. Hierbij is er gekeken welke mogelijkheden er waren maar wel expliciet aangegeven geen ritalin meer te willen. Toen kwam als optie voor medicijnen dexamfetamine en wat alternatieve mogelijkheden zoals mediteren etc. ook gevraagd naar de werki[lees meer...]ngen van CBD maar volgens de specialist te weinig concrete signalen dat het zou werken. Omdat ik dacht dat mediteren en dergelijke niets voor mij is, mede door mijn ADHD, gekozen voor dexamfetamine. Na een kort gezondheids onderzoek begonnen met het medicijn. Het eerste wat me opviel is dat er nauwlijks bijwerking waren. Vermindere eetlust is het enige wat optrad maar het was niet zo dat ik niks naar binnen kreeg wat bij Ritalin wel het geval was. na 2 weken aangekeken samen met de dokter wat het deed. ik was wel wat kg verloren maar dit had ik ook niet anders verwacht. Omdat ik ziek was een telefonische afspraak gemaakt 1 week later. Toen telefonisch aangegeven dat het super werkt maar ik toch dacht dat een hogere dosering beter is. nu zit ik momenteel op 5mg Conclusie: Zoals een andere hier terecht verteld heeft; het is niet dat je concentratie probleem weg is maar de energie die je erin steekt wordt beloond. Door de weinig bijwerkingen en het toenemen van de concentratie voel ik me meer gefocust.

Imigran (sumatriptan)

Ik heb deze immigrant jaren lang gebruikt, met veel succes, ik had er veel baad bij, mijn migraine pijn was soms graad negen en dan zou ik wel van balkon willen springen, zo zere kop en pijn achter de ogen had ik, maar de imigrain deed wonderen, tot JL 4 Dec 2017 toen ik opgenomen werd met een hart infarct, ik bleek na catheteresatie al jaren lang geleden een "STILLE" ( St[lees meer...]il infarct) gehad te hebben die de gehele rechterkransslagader had afgesloten. De Cardioloog heeft mijn imigran in beslag genomen omdat die zeer gevaarlijk zijn voor hart patiënten, echter ik wist niet dat ik jaren geleden een stille heb gehad. Ik heb toen 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en tegen de cardioloog gezegd dat ik zonder migraine pillen niet naar huis wilt, die heeft overleg gehad met een neuroloog en die heeft Tramadol voor geschreven, echter heb ik dat nog steeds niet gebruikt want ik hoor er horror verhalen over, maar gelukkig zijn mijn meeste aanvallen die ik krijg het laatste jaar beneden graad 9 en met 4 paracetamol op de dag lukt het wel ook medicinale wiet olie werkt ook goed als ik last heb.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!