Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Maak je keuze

Lariam (mefloquine)
Malaria

Twee weken geleden ben ik in Gambia geweest, een gebied waar malaria voor komt. Omdat ik nogal last had van diaree bij gebruik van Malerone heb ik op advies van de huisarts Lariam geprobeerd. Netjes 3 weken voor mijn reis mee begonnen. De dag dat ik het pilletje in nam een beetje last van mijn darmen gehad maar dat viel eigenlijk wel mee. Maar na 4 weken begonnen bij mij d[lees meer...]e klachten pas, gelukkig was ik toen alweer terug uit Gambia. Ik heb erg last van drukkende hoofdpijn, licht in mijn hoofd, en het lijkt alsof alles als een waas voorbij gaat, vind het nu eng om in de auto te stappen omdat ik gewoon niet alert ben hierdoor. Ook ben ik erg moe, zelfs wanneer ik net wakker ben. Ik moet nog 2 pilletjes slikken maar denk dat ik deze over sla. Ben niet gestoken in Gambia doordat ik goed met deet heb gesmeerd en onder een klamboe heb geslapen.

Azitromycine (azitromycine)
Longontsteking

Tegen longontsteking, zware hoestbuien en pijn werd na 2 dagen al beduidend minder.

Topamax (topiramaat)
Spanningshoofdpijn

De bedoeling was om op te bouwen van 25mg naar 50 over een aantal weken. Ik ben gestopt nog voor ik aan de 50mg zat omwille van de bijwerkingen. Tintelingen in voeten en vingers. Vooral in de wagen is dat zeer irritant, daar ik voor mijn werk soms uren in de wagen zit. Verwarring. Voorbeeld: De vaatwas legen en alle borden op de plaats zetten van de airfryer en omgekeerd e[lees meer...]n pas beseffen als je een bord nodig hebt. Concentratieproblemen: Bij het verpakken van een pakketje schreef ik niet de naam van de klant op maar wat ik op dat moment zag en dat pas beseffen als je controleert. Vergeetachtig: Details van een opdracht die je 5 minuten geleden zijn uitgelegd vergeten en opnieuw moeten vragen. Afritten missen om weet ik veel welke reden. Afwezigheid: Mijn vriendin vertelde mij ook dat ik afwezig was en niet aandachtig luisterde naar wat ze te vertellen had. Om deze redenen ben ik dus meteen gestopt met Topamax.

Thyrax Duotab (levothyroxine)
Trage schildklier

nog steeds zwaar, vermoeid en hoge leverwaarden.

Amlodipine (amlodipine)

Hart en bloedvaten. Ik geloof niet dat dit medicijn het juiste is voor mij om te gebruiken te veel bijwerkingen en te langdurige bijwerkingen met steeds ergere bijwerkingen. Ik had eerst een ander medicijn die ik zeker al 5 jaar gebruikte. Echter dat medicijn gaf in combinatie met rugprik (hernia) pijnpoli een allergie-aanval is gebreken vandaar de overstap naar Amlodipin[lees meer...]e 10mg.

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

door hoge bloeddruk Tia gehad, krijg daarvoor 2 verschillende medicijnen, bloeddruk blijft nu goed en bijna nooit meer hoofdpijn.
03-05-2016

Champix (varenicline)
Stoppen met roken

Ik rookte al 40 jaar. Nu al 8 weken gestopt! Nooit mezelf als een niet-roker gezien. Ik ben nog elke dag verbaasd dat het me gelukt is.
03-05-2016

Foster (formoterol/beclometason)
Astma

Foster Nexthaler is effectiever dan de andere inhalers die ik heb gehad. De bijwerkingen zijn dusdanig erg, dat ik hem liever niet zou gebruiken. Ik gebruik nu 2x1 inhalatie per dag. Mag deze verhogen tot 4x2 per dag.

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop