Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

08-12-2016

Broxil (feneticilline)
Amandelontsteking

Ben nu 23 weken zwanger en heb amandelontsteking. Kreeg hiervoor Broxil 500mg. Middel werkt goed, na 2 dagen al grote verbetering. Middel moet ingenomen worden op een nuchtere maag. Dit geeft grote problemen. O.a. maagpijn, maagzuur, nare oprispingen en misselijkheid. Daarnaast ook last van algehele malaise die na inname verergert.
08-12-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

Depressie, angst & paniekstoornis en autisme. Ik heb dit medicijn eerder gebruikt toen ik 15 jaar was, het werkte toen ook al zeer effectief maar omdat de artsen mij nog erg jong vonden na een jaar toch weer mee gestopt. Achteraf gezien erg veel spijt van, 16 t/m 21 jaar depressief geweest, geen school geen werk ik kon niks, eigenlijk een belangrijke 5 jaar van mijn leve[lees meer...]n weggegooid. Nu sinds 2 maanden gebruik ik het weer opnieuw en ik voel me serieus een heel ander persoon! Ik zie alles ineens positief in, een gevoel wat ik eerst niet eens kende. De bijwerkingen zijn wel heel zwaar maar ik vind dat dat het waard is omdat de positieve effecten zo sterk zijn. Een ander bijkomend voordeel is dat ik van 76 kilo naar 61 kilo gegaan ben en daardoor voel ik me ook veel beter. Ik hoop dat ik met mijn ervaring andere mensen kan helpen en als iemand vragen heeft stel ze gerust!

Gum Mondreiniging (mondverzorging)
Trekken van tand of kies

Heel tevreden over GUM Paroex 0,12% chlorhexidine digluconate dat de tandarts heeft meegegeven na het trekken van een kies. Nu 5 dagen gebruikt, geen enkele bijwerking. Nog nooit zo'n frisse adem gehad! Ik overweeg het "gewone" mondwater te bestellen.

Venlafaxine (venlafaxine)
Chronische depressie

Al in januari 2015 begon ik met het slikken van Venlafaxine. In doses van 37,5 mg opgebouwd tot 150 mg per dag. Eigenlijk merkte ik nauwelijks vooruitgang. De eerste twee weken na een verhoging had ik behoorlijk last van bijwerkingen, daarna verdwenen deze weer. Een keer een dosis vergeten heeft wel nare effecten: (extreme) duizeligheid, hartkloppingen, diarree, angst. B[lees meer...]ij wisseling van psychiater begin 2016 vroeg deze zich af waarom ik al een jaar medicatie slikte waar ik weinig effect van bemerkte. We besloten af te gaan bouwen. Tot 75 mg ging dat wel goed, de stap naar 37,5 mg was te ver, de klachten verergerden. Dit kon ook komen door andere stress, maar de (ondertussen weer een nieuwe) psychiater wilde toch de medicatie weer omhoog. Nu opgebouwd tot 225 mg per dag en nu heb ik wel het idee dat het helpt. Minder somber, meer energie, meer motivatie om iets te gaan doen.

Amitriptyline (amitriptyline)
Gewrichtsontsteking

ik heb nog ervaring mee. Ik heb geen vraag, maar wil iets weten waar ik niet uitkom. Ik gebruik Amitriptyline maar mijn suikers gaan wel omhoog. Zou dat aan de medicijn liggen. Wie kan mij hier antwoord op geven?

Concerta (methylfenidaat)
ADHD

Hallo dit is een wereld medicatie, toen ik ben begonnen met concerta is mijn wereld compleet veranderd. De thuissituatie veranderde positief, op mijn werk ging het veel beter met name concentreren, ik had nogal eens ongelooflijk veel verzuim door mijn impulsieve gedrag wat resulteerde in ongelukken op de werkvloer. Alles werd voor mij ineens duidelijk. Ik hoop dat dit verh[lees meer...]aal je kan helpen.

Prograft (tacrolimus)
Orgaantransplantatie

Goed medicijn, slik het al vele jaren. 1998 1e harttransplantatie; 2014 2e harttransplantatie. totaal geen klachten.
07-12-2016

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Abnormaal vaginaal bloedverlies

ik heb altijd een hele vervelende menstruatie gehad. Was ongesteld om de 3 weken en dan ook heftig. 3 maanden geleden met deze pil begonnen. In het begin even wennen die hormonen en ik voelde me ook niet altijd heerlijk, maar voordat ik met de pil begon was de stemming er erger aan toe! Na ongeveer een maandje voelde ik me top, ik ben nog maar amper ongesteld van deze p[lees meer...]il en voel me er prima bij.