ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Equasym (methylfenidaat)
Syndroom van Asperger

Werkt goed tegen overprikkeling bij asperger ASS

Actrapid (insuline humaan)
Diabetes type 2

Prettige ervaring met dit geneesmiddel.

Itraconazol (itraconazol)
Schimmelinfectie van de hand

Pulse behandeling van 1 week medicijn en dan 3 weken niets. Dat 3x. Even dacht ik er dat er verbetering optrad maar na een maand lijkt het zelfs snel erger geworden te zijn.

Cerazette (minipil) (desogestrel)
Overgang

Al bijna een maand aan het bloeden, na 4 maanden nergens last van gehad te hebben. Ik nam deze pil vanwege veelvuldige ongesteldheid en krampen. Maar continu bloeden is helemaal waardeloos! Ik ben vandaag gestopt! Voor mij geen oplossing bij overgangsklachten!

Eliquis (apixaban)
Longembolie

Gebruik Eliquis nu bijna 3 weken na dvt en longembolie. Vanaf t begin enorm moe en geen energie. Later ook rusteloze nachten. Gisteren totaal futloos op bank gehangen met raar gevoel in lijf. In de loop van de dag een soort tintelingen in mijn neus, alsof hij gaat bloeden of alsof je moet niesen. En een opkomende hoofdpijn. En af en toe een paar hele harde hartslagen. Avo[lees meer...]ndtablet niet ingenomen. Afgelopen nacht niet geslapen vanwege enorme hoofdpijn. Wil geen pijnstiller want ik wil voelen wanneer ik echt naar het ziekenhuis moet gaan. Wat een ellende. Straks huisarts maar weer bellen. Hoe kun je ooit weer functioneren met deze medicatie. Ik zit nu in ziektewet maar ik kan echt niet werken zo. Kreeg overigens na eerste trombosebeen in sept 2015 pradaxa voorgeschreven. Hier ging ik beter op. In het (zelfde) ziekenhuis deden ze voor mijn gevoel erg wazig over waarom ik nu geen pradaxa kreeg maar Eliquis. Gezien de mededelingen daar begrijp ik dat inmiddels.

Escitalopram (escitalopram)

na een jaar van gezondheidsproblemen heeft de huisarts mij verwezen naar de psychiater: zij constateerde: gegeneraliseerde angst. begonnen met opbouwen van escitolapram: 5, 10,15 en nu 20mg. Inmiddels ben ik er zeker van dat ik alleen goed reageer op het merk "sandoz", als ik een ander merk bij de apotheek krijg ( de verzekering bepaalt welke men mag verstrekken) voel ik [lees meer...]me echt niet optimaal. nu betaal ik het zelf, en ik ben weer mijn vrolijke ik !! In de eerste paar weken had ik last van wat duizeligheid, droge mond en spierspanning.

Budesonide Neusspray (budesonide)

Had ongeveer 1,5 jaar last van een dicht neusgat bij slapen op mijn zij (altijd afwisselend links of rechts). Ook als ik voorover hang merk ik dat mijn neus snel vol voelt. Conclusie huisarts was licht ontstoken slijmvlies, met dit middel zou ik het onder controle kunnen krijgen en uiteindelijk kunnen stoppen. Ik merkte inderdaad dat het na een aantal dagen hielp (was[lees meer...] moeilijk te zeggen, omdat ik er niet elke avond last van had). Maar na een lage periode (meerdere maanden) kan ik nu wel zeggen dat ik er eigenlijk geen last meer van heb. Ik blijf het nog even door gebruiken en hoop dan weer te kunnen stoppen. Ben overigens nergens allergisch voor naar mijn weten. De klachten die ik hier lees over gevoelens die door dit spul komen lijken mij echt heel sterk. Het is niet bewezen en staat ook niet in de bijsluiter. Ik heb in ieder geval nergens last van, laat je dus niet afschrikken door dat soort doemverhalen.

Doxycycline (doxycyline)
Folliculitis

Doxycycline ingenomen tegen folliculitis. Redelijk effect gehad, maar de folliculitis was nooit helemaal verdwenen. Geen last gehad van bijwerkingen.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!