ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

22-05-2017

Dovobet (betamethason / calcipotriol)
Psoriasis

Dovobet ruim 7 jaar gebruikt met wisselend resultaat. Altijd oppassen met vette vlekken en de roodheid ging nooit echt weg. Sinds een maand overgestapt op Sorion Creme. Resultaat is spectaculair!!! Alle plekken zo goed als verdwenen. Ik raad iedereen aan dit te proberen. Ik kan weer naar het strand en durf weer in een korte broek! En niet geheel onbelangrijk. Is gewoon [lees meer...]een natuurproduct en geen hormoonzalf. Echt zoooo blij!
22-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Toen ik begon met het slikken van deze pil viel het mee met de bijwerkingen. Na een maand begonnen de eerste klachten. Ik was elke ochtend misselijk en heel moe. Ik voelde me depressief en huilde om alles. Ik slik hem nu nog steeds en heb vaak hoofdpijn. Ook heb ik veel pijn bij de menstruatie terwijl dat niet zo hoort te zijn. Ook ben ik door deze pil bijna altijd 10 dage[lees meer...]n ongesteld. Voorheen was dat maar 6/7 dagen. Als laatste heb ik elke dag hele erge steken onder mijn borst. Het is soms zo hevig dat ik niks kan ademen en kan bewegen. Het is niet zeker dat dat door de pil komt. Ik raad het aan om niet aan deze pil te beginnen.

Desloratadine (desloratadine)
Allergie

Na dat ik de allegietablet s'morgens had genomen was de hele dag moe en heb de hele zondag geslapen. Ik probeerde even op te staan maar lag al snel weer op de bank. Zelfs s'nachts kon ik zo weer slapen had de volgende ochtend moeite met opstaan. Was nog steeds moe.

Rivotril (clonazepam)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik heb het middel voorgeschreven gekregen omdat ik tijdens een slaaponderzoek met CPAP dus geen apneu had, maar toch nog veel wriemelde met mijn voeten. Ik moet zeggen dat het mij vooral deugd doet minder spierspanning te voelen overdag, omdat ik mankte en enorme krampen heb normaal gezien als fibromyalgiepatient. Van die rusteloze benen verbetering merk ik niets ( ik[lees meer...] denk zelf dat het een beetje aan het verergeren is terug, meer mieren in mijn benen zowel s'avonds als s'ochtends). Wel ben ik uitermate tevreden over de spierspanning die minder is. Ik moet nu bespreken of ik de dosis moet opbouwen ivm RLS die erger aan het worden zijn. Ik wil het eigenlijk behouden omdat ik veel beter stap met minder spierspanning...

Klean-Prep (macrogol/elektrolyten)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Zag erg op tegen het innemen van de Klean-Prep. Diverse tips hier maakten het gelukkig minder erg dan verwacht. Ook ik zal ze nog eens opnoemen zodat het voor toekomstige gebruikers overzichtelijk is. Maak de Klean-Prep aan met water dat tegen het vriespunt aanzit maar toch goed vloeibaar is. Giet er een flinke scheut Ranja door ( geen rode ). Drink de Klean-Prep door[lees meer...] een groot rietje te gebruiken op. Zelf heb ik naast de ranja door de Klean-Prep ook een glas appelsap en/of een flesje water om de smaak weg te spoelen. Wat mij opviel was dat ik eigenlijk meer last had van de geur van de Klean-Prep dan van de smaak. Dit opgelost door mijn hand over het glas te leggen en het rietje tussen de vingers te nemen. Dit neemt de reuk weg. De 3 liter overdag gingen redelijk erdoor, maar het was de 06:00 lading die me toch wel wat moeite koste. Vooral het allerlaatste glas was een strijd. Maar het is gelukt en ik hoop van harte dat het ook bij de ene keer blijft.

Euthyrox (levothyroxine)
Trage schildklier

Ga NOOIT meer dit medicijn slikken. Herken alle verhalen. Ook ik heb alle bijwerkingen gehad. Depressief en erg vergeetachtig, vreselijk. Had ook een zeer kort lontje, dit komt omdat ik altijd moe was. Vreselijke dromen en achterdochtig, iedereen zei je bent veranderd. Het was een jaar lang overleven. Nu eindelijk weer een goed medicijn Levothyroxine en ook de Thyrax is we[lees meer...]er terug. Dus ik zeg: mensen stoppen met dit vergif!!!!

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb mijn mirena nu anderhalve maand en ben sindsdien 2,5 dag niet ongesteld geweest. De rest van de tijd wel. Soms met zeer hevige buikkrampen, de volgende dag is het minder tot geen pijn. Menstruatie varieert van matig tot extreem. Werkt wel top als anticonceptie want heb nu helemaal geen gemeenschap met mijn vriend door de menstruatie.

Quetiapine (quetiapine)
Bipolaire stoornis

Ik heb op 38 j ontdekt dat ik een bipolaire stoornis type 2 heb. Daarvoor heb ik 3,5 j sipralexa 20mg genomen. Daarbij heel veel manie en diepe depressie episoden. Vorig jaar in mei gestart met Lambipol opgebouwd tot 200mg. Helaas kom ik niet meer uit mijn depressieve episoden, waarbij ik 2u per nacht sliep. Nu heb ik sinds kort quetiapine het generisch product van seroque[lees meer...]l. Dit moet ik opbouwen tot 300mg. Heeft hier iemand ervaring mee? Ik voel van mezelf dat ik me nog meer kwijt geraak, want hoe hoger de dosis, hoe minder gevoel ik heb. Bijwerkingen: droge mond, lichte druk op het hoofd, zware ledematen, dubbele tong.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!