ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Amlodipine (amlodipine)

Ik ben pas begonnen met deze medicatie

Mirena (levonorgestrel)

Heb de mirena nu 3 maanden en ben zeer tevreden, bijna niet ongesteld, plaatsen is niet leuk en een keer migraine/hoofdpijn gehad, maar daarna heb je er veel plezier van.

Colecalciferol (colecalciferol)
Vitamine D-tekort

Medicijn gestart na medical review door apotheker. Geadviseerd om dit middel te gebruiken, omdat het dan goedkoper is voor mijn moeder. Ze hoeft dan de vitamine d niet meer bij de drogist aan te schaffen. Na 1 week alleen maar ellende met hartkloppingen, veel plassen en pijnlijke spieren en gewrichten. Vanwege 10 x per nacht er uit om te plassen en geen nachtrust is ze erg[lees meer...] vermoeid geraakt. Apotheker gebeld; herkennen de klachten niet. Mijn moeder is gestopt met de medicatie en alle klachten zijn nu na 14 dagen verdwenen.

Isotretinoine Capsules (isotretinoine)
Acne/puistjes

Ik heb eigenlijk al vanaf groep 7 puistjes en dit altijd al geprobeerd te verbergen met smeersels en foundations. Het werd eigenlijk steeds erger. In de zomermaanden ging het altijd heel goed met mijn huid en het was ook echt in periodes. Tot mijn 20e altijd alle rotopmerkingen geprobeerd te negeren of er grapjes mee te maken. Op een duur was er een moment op vakantie dit [lees meer...]jaar waarbij een jongen letterlijk tegen me zei, je bent een mooie en lieve meid maar wat vreselijk die huid van je. Dat was voor mij echt de druppel. Ik had altijd foundation op naar het strand, zwembad, bij het sporten. Had in al die jarel al veel geprobeerd met andere kuren en crémes dat ik deze x gelijk aan de roaccutane kon beginnen. Ik ben begonnen met 30mg per dag en na 1 maand kon ik dit verhogen naar 40mg. Ik had eigelijk alleen last van een droge huid, vervelde bijna elke week, en mn lippen irriteerden ook heel erg. Daarnaast was het ook vervelend dat ik vanwege het medicijn echt een overgevoeligheid voor alcohol ontwikkelde. Ik was na 2 glazen wijn al helemaal van de kaart en kon niks binnenhouden.. ik lees ook veel anderen over spier en gewrichtspijn, hier had ik totaal geen last van. Sportte 3 á 4 x per week met looptraining en ging echt super. Nu ben ik klaar met mijn kuur en zijn alle puistjes weg. Ik heb nog wel wat littekens over maar deze neem ik voor lief. Ik raad het echt iedereen aan, je moet er wat voor over hebben maar als je het niet probeert blijf je met de ellende rondlopen. Het was wel een duur grapje, de hele kuur heeft me makkelijk 300/400€ gekost. Succes!

Aripiprazol (aripiprazol)

Ik slik het nog maar een maand maar word vooral gek van mijn mond (raar praten en af en toe scheve mond), voelt gewoon eng en is vandaag wel heel erg bezig. Ook de onrust is vervelend, omdat ik ook heel moe ben. De dwanggedachten worden alleen maar erger op het moment. Nu weet ik dat ik vanaf morgen hiermee mag stoppen gelukkig. Maar ben bang dat ik in 1x moet stoppen. H[lees meer...]ebben jullie daar ervaring mee? Ik slik het natuurlijk nog maar kort en lage dosering maar ben toch bang voor de afkickverschijnselen. Zijn die er ook bij afbouwen en bij gelijk stoppen? Alvast bedankt voor jullie ervaringen en tips

Femara (letrozol)
Borstkanker

Last van lichte bijwerkingen, vooral de eerste 2 maanden meer spier- en gewrichtspijn. Kan er nu prima mee leven, specialist wilde dat ik ermee stopte wegens te hoge cholesterolwaarde (minimaal) maar er is niet bewezen dat dit van de Femara kwam. Liever iets te hoge cholesterolwaarde dan terugkeer van borstkanker. Moet wel per se via de specialist besteld worden, anders k[lees meer...]rijg je problemen met de zorgverzekering en moet je de goedkopere versie nemen, welke meer kans op bijwerkingen geeft.
21-09-2017

Rennie Duo (alginezuur / calciumcarbonaat / magnesiumcarbonaat)
Maagzuur

Als dagelijks gebruiker van Pantomed vergeet ik 's morgens mijn pilletje al eens en gegarandeerd dat ik na enige tijd last krijg van brandend maagzuur. Dit kon ik met gewone Rennies meestal onderdrukken, maar in de ergste gevallen gebruikte ik Gaviscon (uit de fles). De combinatie van de twee in een pilletje is ideaal voor mij en werkt uitstekend. Het smaakt nog beetje vie[lees meer...]s, maar 't is niet zo erg als Gaviscon drinken of Gaviscon tabletten en je went er snel aan. Bovendien kan ik het overal meenemen in tegenstelling tot zo'n fles. Het werkt snel en degelijk bij mij en ik heb nog geen bijwerkingen ervaren.

Amlodipine (amlodipine)

Wat een middel.... Ben zojuist bij de huisarts vandaag komen omdat ik het eindelijk beu was. Ernstig vochtoedeem van voet tot knie. De nagels in mij grote tenen waren door de huid gedrukt door de zwelling (open wonden). Erectie problemen, moe, idiote spierpijn die er niet hoort te zijn. Arts heeft mij nu onmiddelijk van Amlodipine (10mg) afgehaald en heeft bloedtesten kali[lees meer...]um/natrium ed. voorgeschreven om te zien hoe agressief hij het oedeem kan behandelen. Oh ja twee maanden geleden ook nog wondroos in de oedemen gehad. Wat een ongeloofelijk triest middel. We zien wel verder na de bloedtesten hoe de arts wenst verder te behandelen. Maar vaatverwijderaars NOOIT meer.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!