ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

21-05-2018

Canesten gyno (clotrimazol)
Vaginale schimmelinfectie

Heb canesten en gyn crème gebruikt op aanraden van de apotheek. Normaal gebruik ik gyno dactarin. Na 1 applicatie op zaterdagavond heb ik gisterenavond een licht bloedverlies vastgesteld. Vervolgens applicatie 2 toegediend. Deze ochtend opnieuw zeer lichte bloedverlies vastgesteld. Kan dit een bijwerking zijn?

Zyprexa (olanzapine)

Na een week kreeg ik slikproblemen en kreeg ik een benauwd gevoel .Ben er mee gestopt en nu zijn de bijwerkingen verdwenen.

Oxycodon (oxycodon)

Dit medicijn heeft me altijd goed geholpen tegen de pijn maar ik wordt er zo geïrriteerd en lichtelijk agressief van dus wil dat altijd maar tijdelijk innemen

Buprenorfine (buprenorfine)

In eerste instantie toen het begon te werken had ik helemaal 0% pijn meer! (Begon na 50u te werken bij mij) maar de dosering was dachten we te hoog want werd er echt enorm verward en suf van. Toen beetje geëxperimenteerd met dosering e uiteindelijk weer naar de 10mg. Maar nu doen mijn benen weer zo extreem veel pijn. Het is niet normaal meer.

Herceptin (trastuzumab)
Borstkanker

1x 3 weken geen bijwerkingen sterkte onbekend vragen formulier is niet goed in te vullen

Xeloda (capecitabine)
Borstkanker

verschrikkelijk spul. veel bijwerkingen. 2x per dag pillen gedurende 14 dagen, dan 1 week vrij. ik heb liever infuus per 3 weken

Oxazepam (oxazepam)

Naast Paroxetine slik ik zonodig 10 mg oxazepam. Meestal beperk ik het tot 1x daags. Ik vind het effect gering. Word er niet heel relaxed van. Een vriendin van mij ervaarde dit ook zo. Zij is overgegaan op zonodig Loraxepam 1 mg en vindt dit veel effectiever. Wie herkent dit en wat is nou eigenlijk het verschil?

Paroxetine (paroxetine)

Ben 4 weken geleden begonnen met 10 mg. Zoals al verwacht, leken de angsten te verergeren. Na 2 weken opgehoogd naar 20 mg. Omdat ik al vaker in mijn leven last heb gehad van deze ellende en ook meerdere malen in therapie ben geweest hiervoor, weet ik wel dat ik er doorheen moet, dus niet vermijden. Echter, ik heb toch gekozen voor AD omdat ik een gezin heb met een dochter[lees meer...] van 10 en een zoontje van 1. Ik moet blijven functioneren en dat wil ik ook. Ook voor mijn man. Ik vind het zo lastig om te beoordelen of het spul werkt. Soms voel ik me wat beter maar de angst voor de angst is op de achtergrond bijna altijd aanwezig. En dat beinvloedt toch je plezier. Terwijl het vaak wel lukt om de dingen te doen, al geeft het angst en spanning. Over 2 weken terug huisarts. Ophogen wellicht naar 30 mg. Heb ik paar jaar geleden ook gehad. Toen ben ik er weer bovenop gekomen, zoals altijd. Maar of dat nou door de AD kwam blijf ik lastig vinden. Het is voor mij niet ineens een wereld van verschil zoals ik van sommigen lees. Ik heb daarnaast nog oxazepam, hier neem ik er dagelijks 1 van 10 mg van in. Mag er 3. Ook dat vind ik niet enorm veel verlichting geven. Een vriendin herkende dit en is overgestapt naar Lorazepam. Iemand hier ervaring mee? Ik ben niet verslavingsgevoelig gelukkig, weet dat ik hier weer goed vanaf kom. Destijds heb ik ook geen problemen gehad met afbouwen Paroxetine. Rustig aan en geen vervelende verschijnselen gehad gelukkig. Ik hoop dat ik met opbouw nog wat meer effect ga merken. En de rest moet ik zelf doen (angsten aangaan!) I.c.m. opfrissertje bij de psycholoog. Maar het blijft een heel vervelende stoornis. Zou willen dat ik het nooit meer kreeg.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!