Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Venlafaxine (venlafaxine)

Zeer tevreden over dit product. Ben vorig jaar gestopt, maar depressieve klachten kwamen geleidelijk weer terug. Huisarts schreef opnieuw voor, dit voelde als een falen, mislukking. Maar... vanaf dat ik weer opnieuw ben begonnen voel ik me zo ontzettend veel beter! Nu berust ik in het feit dat ik dit middel blijkbaar nodig heb, prima dan. Af en toe schuif ik in overleg met[lees meer...] de arts wat met dosering. Zo is t leven prima vol te houden. Dank je wel venlafaxine!!!

Mebeverine (mebeverine)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik heb al jaren last van PDS, die het afgelopen jaar steeds erger is geworden. Na elke maaltijd moet ik met kramp gaan liggen. Sinds ik mebeverine gebruik, ben ik bijna helemaal van de pijnklachten af. Alleen als ik wat meer stress heb, bijvoorbeeld tijdens tentamens, speelt het lichtelijk op. Het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik niet meer bang ben om te eten. Ik wil e[lees meer...]chter wel nog toevoegen dat het effect per persoon verschilt, bij sommige mensen werkt het helaas niet of veel minder goed.

Levothyroxine tabletten (levothyroxine)
Trage schildklier

na jaren tobben (moeheid, burnout, gewrichtsklachten, totaal geen energie meer, psychische problemen, hoge bloeddruk, vergeetachtig etc.). Voor de zoveelste keer naar de huisarts gegaan om bloed te prikken. resultaat: THS 10,3, T4 12. De huisarts wilde geen medicijnen voorschrijven. heb erop aangedrongen en kreeg 25 Mcgr voor te langzame schildklier. Er is een nieuwe werel[lees meer...]d voor mij open gegaan. voelde mijn hart weer kloppen en kreeg energie. Ik was in shock door deze resultaten. heb hier jaren mee rondgelopen en ervoor zelfs in therapie gegaan, omdat de huisarts dacht dat dit psychisch was. heb er nu op aan gedrongen om doorverwezen te worden naar de endocrinoloog omdat dit jaren mijn leven heeft beheerst. wilde mij laten afkeuren, omdat ik mij de afgelopen 2 jaar 15 ouder voelde worden. kon de energie van anderen niet begrijpen: waarom had ik die energie niet. wilde soms dat ik een hartaanval zou krijgen en van alles af zou zijn. ik ben er nu zo vanaf dat dit medicijn mij een nieuw leven geeft en toekomst!!!

Euthyrox (levothyroxine)
Trage schildklier

Net overgestapt van Thyrax naar Euthyrox. Zeer geemotioneerd, niet rationeel kunnen denken, irrationele reacties, angst, stress, spanning in spieren, zeer vermoeid.

Champix (varenicline)
Stoppen met roken

ben man van nu 63 jaar. heb 50 jaar gerookt pakje shag per dag, ook ook in varkensstal gewerkt, stof en ammmoniak. heb 3 jaar geleden champix gebruikt en rook nu 3 jaar niet meer. geen probleem gehad. Inmiddels mijn vrouw ook zover gekregen, rookt nu ook al 1 jaar niet meer. Dus iedereen kan dat, als je zolang gerookt hebt en kunt stoppen, dan kan iedereen dat. Het is een [lees meer...]prachtig medicijn, wel kuur afmaken anders lukt het niet. succes allemaal. will en bep.

Nitrofurantoine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Ik voelde me vorig jaar Kerst doodziek, mijn hoofd werd vuurrood en de stuwingen volgden elkaar heel vlot op, daarna even geen gehoor meer en daarna enorme steek in de nek, dus heel eng. Vreselijk!!! Het gekke is, nu bijna drie maanden later ik de klachten nog ervaar, wel in lichtere mate, maar nog steeds is het doodeng, nu ga ik voor een MRA naar het ziekenhuis, om te kij[lees meer...]ken of het een aneurysma is.
22-02-2017

Sutent (sunitinib)
Nierkanker

In 2013 geopereerd aan nierkanker. Nier verwijderd alsmede tumortrombus en doorgroei in de grote ader. Verder werden tijdens operatie aangetaste lympfeklieren verwijderd. In voorjaar 2015 was duidelijk dat de tumoren op diverse plaatsen in mijn lichaam waren teruggekeerd. Voorgesteld werd behandeling met Sunitinib. Gestart in juli 2015. Na 3 sessies bleek dat ik onvoldoend[lees meer...]e reageerde op het middel. In samenspraak met arts overgegaan op een ander regime te weten 5 weken op en 1 week af (ipv 4-2). Dat hielp. Tumoren verkleinden aanmerkelijk. Bijwerkingen zeer dragelijk (diarree, dunne huid, kleurverlies haar, smaakverlies) en belangrijk geen concentratieproblemen, waardoor ik kon doorwerken en een redelijke conditie bezat. Na 18 maanden is het middel uitgewerkt. Jammer, maar helaas. Ben nu op een andere behandeling overgegaan. Nog geen scan gehad, dus......wordt vervolgd.
22-02-2017

Arcoxia (etoricoxib)
Artrose

De reden waarom ik Arcoxia gebruik, is dat er slijtage is in mijn beide handen en met name de duimen, m'n linker knie en mijn twee grote tenen.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!