ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Champix (varenicline)
Stoppen met roken

Ik slik sinds drie week Champix en heb nu al zonder enige moeite 10 dagen niet meer gerookt. Ik rookte al meer dan 30 jaar en op het eind zo'n twee pakjes zware shag in de week. De eerste twee dagen na mijn stopdatum toch wel wat moeite gehad maar daarna ging het prima. Alleen na een week al drie kilo gegroeid, misschien ook wel door het snoepen van laurier drop waardoor j[lees meer...]e natuurlijk vocht vasthoud. Hier dan ook maar mee gestopt. Nu lees je vooral veel reakties over het starten met Champix maar heel weinig over het beeindigen van de kuur. Hoe voel je je dan en heb je nog bijwerkingen of verschijnselen? Tot nu toe kan ik het iedereen aanraden. Je moet er natuurlijk wel 100% achter staan.

Lyrica (pregabaline)

ik voel me niet echt goed ermee. De bijwerkingen zijn veel: duizeligheid, moeilijke stoelgang, verstrooid, niet uit woorden komen, droge mond, soms moeilijk iets precies te doen met handen. Maar ik hoop dat het klopt dat na 3 a 4 weken de bijwerkingen verminderen en zou ook mijn pijn moeten minderen, dus hoop ik dat het werkt.

Zolpidem (zolpidem)

hoj, ik ben al jaren { 40 } 'n zeer slechte slaper tot nul uur per nacht! veel periodes met temazepam, bromazepam, enz icm alcohol. Sinds 2 jaar gebruik ik zolpidem, van n half tot nu anderhalf 10 mg, slaap r wel goed of zeg maar in coma. Het is voor de zeer slechte slaper wel n hulp middel, maar ben voorzichtig, zeer verslavend!

Valaciclovir (valaciclovir)

Ik had een herpes hepatitis opgelopen vanwege immuunonderdrukkende medicijnen die ik slikte voor mijn crohn. Om terugkeer van het virus in mijn lever te voorkomen, slik ik nu alweer bijna 2 jaar Valaciclovir. Ik heb nooit last gehad van bijwerkingen. Wel vind ik de pillen wat groot en had ik in het begin wat moeite met innemen. Ik ben op zoek naar mensen die dit middel al [lees meer...]echt langdurig slikken. Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb angst dat het virus ooit resistent wordt tegen het middel.

Gabapentine (gabapentine)
Fibromyalgie

De eerste dag leek ik wel dronken, dat werd al snel minder. Enkel de eerste 3 weken heb ik vanwege fixatie desperatie heel erg last gehad van dubbelzien. Verder viel het wel mee en verdwenen ze snel.

Citalopram (citalopram)

Ik begin ging wel goed maar na 3 jaar ging erg slecht ik kon niet er over heen depressie ging niet meer over toen ben over stap

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik had erg last depressie. Ik wou zelf wat aan doen. Maar deze medicijnen werd voor aan twee kan door de adhd. Ik hardrijders in hoofd daar werd ook onrustig. Maar door die ben stuk rustig.

Alprazolam (alprazolam)

Ik heb best wel goed ervaring er mee. Ik heb mijn door de moeilijke tijd heen holpen . Ik werd daar rustig en kon weer aan zelf werk

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!