ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

22-01-2019

NasuMel (enzymrijke honing)

Prima middels tegen neusproblemen o.a. korstjes. Het werkt goed d.w.z. bij mij helpt het. Het aanbrengen is ondoordacht en slecht. Met je vingers of een wattenstaafje, ouderwets. Neem een voorbeeld aan Nisita, gewoon een langer tuitje op de tube, een kind kan het bedenken.
22-01-2019

Paroxetine (paroxetine)
Postnatale depressie

Heb dit middel lang geleden gebruikt na een postnatale depressie,waarna er een relatie breuk volgde. Was voor mijn gevoel alles kwijt( huis,vrienden,baan,vrijheid,relatie...)Zat met een kind waar ik niks mee had,en was verder alles kwijt. Lang verhaal kort; ik werd suicidaal. Op een brug gestaan,en in polsen gesneden. Crisisdienst van (toen RPC) (..) gehad. Paroxetine gekr[lees meer...]egen. Hielp wel. Maar wil adviseren niet zomaar stoppen! Heb dat wel gedaan,en mijn auto Total loss gereden ( per ongeluk) wat je denkt is niet hoe je lichaam reageert . Die samenwerking klopt niet meer.Dus voorzichtig daarmee.

Alprazolam (alprazolam)
Paniekaanvallen

Tijdens mijn derde jaar studente aan de universiteit, kreeg ik voor het eerst wat ik later zou leren kennen als een paniekaanval. Vandaag, na een resem specialisten, psychologe, psychiaters, kwakzalvers, te hebben bezocht, en al even veel verschillende manieren uitgeprobeerd om van deze "vloek"af te geraken; in eerste instantie en met veel goede moed en vol van hoop zon[lees meer...]der medicatie. In mijn geval is het me niet gelukt om er op deze (te verkiezen, uiteraard) manier vanaf te geraken. Na een lange medicatiezoektocht die mij uiteindelijk bij alprazolam (Xanax) bracht, eindigde mijn 4 jaar durende helse zoeken naar het geheime wapen tegen deze vreselijke, allesomvattende, levensbepalende stoornis.

Tracydal (tranylcypromine)
Chronische depressie

Ik heb m'n hele leven last gehad van depressies. Op mijn 12e is mijn vader door een hartaanval overleden. Als enig kind voelde ik me erg verantwoordelijk voor mijn moeder, die een slechte jeugd heeft gehad. Parentificatie. Heb geen afscheid kunnen nemen van mijn vader toen hij overleden was. Mijn moeder vond dat beter. Dit heeft de verwerking voor mij heel moeilijk gema[lees meer...]akt. Na het overlijden van mijn vader miste ik autoriteit, waardoor ik m'n hele leven problemen heb gehad met autoriteit. Leidinggevenden etc. Ook in mijn relaties ging dat door. Door mijn angst te verliezen claimde ik vaak. Of ik koos voor getrouwde oudere mannen, omdat dat veilig was. Geen binding. In mijn huidige relatie die ik al bij 30 jaar heb, ben ik ook bang om voor mijzelf te kiezen. Op het moment gaat het goed met me en kan gelukkig weer genieten. In mijn relatie ben ik verandert, maar het kost me nog steeds moeite voor mezelf te kiezen.

CellCept (mycofenolaatmofetil)
Vasculitis

Ik ben in oktober 2017 begonnen met dit medicijn en dit sloeg goed aan. Echter in september 2018 besloot de arts de dosis te verlagen waardoor ik een opvlamming van mijn ziekte kreeg. Hierna is de dosis tot de maximale dosis verhoogd met prednison echter reageerde mijn lichaam niet meer op de medicatie. De enige bijwerkingen welke ik had van de cellcept was het moeil[lees meer...]ijk in slaap kunnen komen.

Endoxan (cyclofosfamide)
Vasculitis

Ik slik dit middel nu bijna een maand samen met 60 mg prednison voor vasculitis en SlE. Dit middel gekregen omdat mijn lichaam niet meer reageerde op cellcept. De onstekingen lijken nu af te nemen en het middel lijkt daardoor zijn werk te doen. Helaas wel heel vaak misselijk met overgeven. Ik ben ook in de laatste twee weken nu mijn haar kwijt geraakt. Dit ging geleide[lees meer...]lijk tot ineens grote kale plekken. Tevens ben ik vermoeider maar dit kan te maken hebben met het ziek zijn en het herstellen daarvan. De bijwerkingen wegen niet op tegen de ziekte dus ik neem ze voor lief.

Dormicum (midazolam)

Heyy .. ik ben ruim 1,5 jaar geleden aan de dormicum gezet( begonnen op 7,5 mg) omdat ik niet in slaap val en als ik slaap gek word van herbelevingen . Ik ben in november 2017 met 7,5 mg begonnen ( naast 45 mg mirtazapine, 75mg clomipramide,50 mg quetiapine en 25 mg quetiapine xr ) dosis door ggz binnen 3 weken naar 30 mg dormicum verhoogd (+ de rest ) .. deed de raarste[lees meer...] dingen na inname ( eten bestellen , buiten lopen , trap op en af , whatsappen maar de volgende dag verbaasd naar de app kijken WAT ik gestuurd had wist de volgende dag nergens meer vanaf !! Was smorgens net zo moe als de avond ervoor , sliep niet echt ( werd als ware uitgezet , net als narcose ) en precies 7 uur na inname ogen meteen open direct alert ,overdag geprikkeld .. in juni 2018 er zelf achtergekomen dat er totaal geen toezicht was op gebruik door mij ( behandeling ggz in jan 2018 overgezet naar huisarts die heeft medicatie op rol gezet en kreeg ze thuis ) dus slikte ze al 7 mnden in de 30 mg dosis ipv de voorgeschreven 2 weken max .. was letterlijk n zombie en door zelfbesef aan de bel getrokken .. afbouwen n ramp !!! Om de 3 weken n 3,75 mg eraf en om de 3 weken dus afkickverschijnselen lijkende op n afkickende heroinejunk .. was n hel .. trillen shaken ziek elke keer weer .. net voor de kerst afgelopen jaar was ik klaar met afbouwen ( de rest van de dosissen medicatie is hetzelfde gebleven )!! Eindelijk ... ! De eerste dagen na volledig afbouwen geweldig geslapen .. nu alweer 3 weken een ramp ! Alles van voorheen is weer terug , de herbelevingen sommige nachten 10x zo insentief als voorheen ! Dus weer ten einde raad !!! Maar Dormicum ???? NOOIT MEER VOOR MIJ !!!

Arcoxia (etoricoxib)
Artrose

Knie probleem moet geopereerd worden maar stel het zo lang mogelijk uit pas 54. Met 1 pil per dag red ik het zeker als ik weet wat ik moet doen. Veel lopen trap op en tegen jicht kwam ik later pad achter. Neem niet elke dag in.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!