ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Roaccutane (isotretinoine)
Acne/puistjes

Bijwerkingen: bloedende lippen, erg droge huid, rugklachten

Foster (formoterol/beclometason)
Astma

Ik had als kind jarenlang astma, maar na mijn 20e was het volledig onder controle en kon ik zelfs -op een enkele keer Ventolin na- stoppen met medicijngebruik. Helaas gooide een stevige luchtweginfectie vorig jaar roet in het eten en verergerde plotseling de astma. Gebruik van een combinatie van salmeterol en fluticason zorgde niet voor vermindering van de klachten. Na[lees meer...] een bezoek aan de longarts kreeg ik Foster voorgeschreven en dit leverde na ongeveer anderhalve maand een duidelijk verbetering op. Nog weer enkele maanden later waren de klachten vrijwel volledig onder controle en longfunctieonderzoek wees uit dit zich een spectaculaire verbetering had voorgedaan. Dit medicijn heeft bijwerkingen, maar deze kunnen door verstandig gebruik binnen de perken gehouden worden. Heesheid en af en toe het gevoel dat 'er iets in je keel zit' blijven wel aanwezig, maar door de inhalaties vòòr het eten in te nemen worden deze klachten minder. Een ander punt is het gevoel van onrust en de hogere hartslag: ik zorg ervoor dat ik de inhalaties niet te dicht op het slapengaan inneem, zodat ik normaal in slaap kan komen. Overige bijwerkingen, zoals door andere beoordelaars op deze site vermeld, heb ik niet kunnen opmerken. Wellicht komt dit door de lagere dosering die ik gebruik (1 a 2 keer per dag 1 dosis).

Brilique (ticagrelor)
Hartinfarct

Gebruik na het plaatsen van stents. Effectief kan ik nog niet aangeven.
25-06-2017

Amlodipine (amlodipine)

Enorme spierpijn, spierkrampen, vermoeidheid en gewrichtspijnen. Wist niet dat het hierdoor kwam: gebruikte oxycodon tegen de pijnen, zo erg! Lage kwaliteit van leven zo, kan zo niet werken. Nu het 5e middel maar proberen: Lisinopril. Ik word hier zo moedeloos van.
25-06-2017

Lyrica (pregabaline)
Wervelkanaalstenose

Op 1 juni 2017 werden 4 wervels vastgezet en 3 tussenwervels verwijderd. Voor de ingreep had ik geen pijn. Sinds de ingreep had ik veel pijn aan beide handen. Hypergevoelige vingers. Gedurende 4 dagen kreeg ik verschillende pijnstillers maar die hielpen niet. Op de 5 de dag werd gestart met 1x75mg Lyrica. Bij ontslag had ik nog veel pijn aan de beide handen en werd 1x7[lees meer...]5mg AM en 1x150mg 's avonds voorgeschreven. Gevolgen: na 3 weken heb ik beduidend minder pijn maar ik ben nog niet pijnvrij. Als ik tijdens de dag met de nek "foute" bewegingen maak heb ik meer pijn. Een tweede ingreep (wegnemen van enkele lamina in de nek) dringt zich blijkbaar op want het centrale zenuwkanaal wordt ter hoogte van C3 tot C5 ernstig geprikkeld. Lyrica zorgt er voor dat ik bijna normaal kan functioneren. Ik moet nog steeds zeer rustig blijven, draag nog steeds heel veel de nekkraag. Ik durf tussen 08H00 en 15H00 niet met de fiets of auto rijden. Ik ben dan veel te slaperig. Op 29 juni wordt een nieuwe NMR gemaakt. Op basis van dit nieuw beeldmateriaal zal men bepalen of een tweede ingreep nodig is. Ondertussen neem ik de voorgeschreven dosis verder ongeacht de bijwerkingen. Ik slaap zeeeeeeer goed, maar dat is natuurlijk te wijten aan de dosis van 175mg voor het slapengaan. Samengevat: in afwachting van een tweede ingreep werkt dit medicijn denk ik goed. Ik heb nog niet durven afbouwen om te zien of ik weer meer pijn krijg aan handen of armen. Ik ben benieuwd welke informatie de nieuwe NMR zal opleveren.
24-06-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Acne/puistjes

Na mijn bevalling overgestapt naar deze anticonceptiepil ivm acne klachten. Geleidelijk aan kreeg ik last van diverse klachten; ik had zware, vermoeide en pijnlijke benen, wist soms niet hoe ik zitten of liggen moest. Ik kreeg met regelmaat last van zeer pijnlijke steken bij het hart waardoor de pijn soms zo hevig was dat ik er naar van werd en weg viel. Ik heb zelf een ha[lees meer...]rtafwijking en daarom maakt deze klacht die een aantal keer per week de kop opsteekt mij bang. De pijn is zo hevig dat het moeilijk is om door te ademen en op zo'n moment brak het zweet mij uit, na een paar minuten ebt het langzaam weer weg en val ik uiteindelijk in slaap. Voordat ik met deze pil begon had ik vrijwel nooit last van hoofdpijn. Maar eenmaal begonnen met de pil namen de hoofdpijnen steeds frequenter toe. Ook nam mijn gewicht toe. Ik raakte vaker in een dip, ik wilde zoveel op een dag maar er kwam niets uit mijn handen. Na een tijdje bleef dit gevoel iedere dag aanwezig. Ik ben enorm moe, gaap veel en kan niet tot laat opblijven. Omdat ik zelf het idee heb dat al deze klachten door deze pil veroorzaakt worden, ben ik sinds vandaag gestopt met het gebruik van deze pil. Ik hoop dat de klachten snel zullen afnemen en ik meer energie krijg om zoveel mogelijk uit mijn dag te kunnen halen met mijn kinderen.

Dymista (azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat)
Allergie

Zeer gevaarlijk medicijn in mijn geval. Duizelig en zeer slaperig.

Spiriva (tiotropium)
Ademhalingsproblemen

Ben bekend met hartritmestoornissen. Dit genomen voor vernauwde luchtwegen. Dit zou volgens de specialist niet op het hart werken! Ik kreeg wel een hoge onregelmatige hartslag en hoge bloeddruk. En moest veel braken. Er is zelfs een ambulance geweest en ik moest per direct stoppen.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!