Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Actiq (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Lage rugpijn

Enige wat helpt icm Tramadol

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Ik nam het maandag, het is donderdag en ik heb sinds maandag buikkrampen, ik kon vandaag amper uit bed komen omdat het teveel pijn doet als ik sta. Normaal gesproken kan ik wel wat hebben maar dit doet écht pijn.

Tradonal (tramadol)
Hernia

Heb al sinds 2015 pijn in de rug , lies , dij en onderrug . Ik word zo triest van pijn . Dat leven elke dag harder word . Ook om uit bed te geraken of normaal te leven gaat bijna niet meer . Heb dagen dat ik niet kan rijden of wandelen . Ik ben 38 jaar en had nooit gedacht , dat een mens met zo een pijn moet blijven lopen en leven in deze tijd 😢

Nitrofurantoine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

In 2016 ben ik naar de dokterspost geweest , vertelde de klachten , de stuwingen (net of iemand een riem om mijn hoofd deed en deze keihard aantrok) in mijn hoofd na 2 pillen, mijn gehoor viel dan ook weg, maar het was onzin wat ik vertelde en die bijwerking was niet bekend , dus de kuur even afmaken, dat heb ik natuurlijk niet gedaan, toen ben ik thuis gaan zoeken op alle[lees meer...]rlei sites , gelukkig kwam ik deze bijwerking tegen, het komt zelden voor. Tot op de dag van vandaag heb ik nog last van de stuwingen en de kramp in mijn nek, want daar begint het dan mee.

Citalopram (citalopram)

Ik heb jaren met van die vage angsten gelopen die maar niet weg wilde. Ik loop bij een goede psygoloog en we besloten toch maar eens een "proef" te doen met dit medicijn. De eerste 14 dagen had ik last van wat bijwerkingen. Op den duur was ik verrast door mezelf dat ik dingen weer durfde. Vooral mijn gevoel uitspreken ging een stuk makkelijker. Ik heb jaren mijn mond gehou[lees meer...]den tegen gefrustreerde werkgevers en diverse banen opgezegt uit woede. Nu is het soms even wennen als ik mijzelf uitspreek naar andere, maar het is zo fijn. Ook het eeuwig piekeren is haast voorbij. Relativeren gaat weer makkelijker. Mijn partner zei laatst.. Ik merk geen verschil hoor! Dus qua karakter ben ik niet veranderd. Intern is mijn hele gemoedstoestand veel rustiger. Ik ben begonnen met 20mg. Ik vindt het prima zo. Ik blijf er wel bij dat medicijnen niet altijd een oplossing zijn. Ook uit vorige / negatieve ervaringen met andere anti depressie middelen. Maar deze doet zijn werk!

Fucithalmic (fusidinezuur)
Oogontsteking

Ik moest dit gebruiken omdat ik van mijn zoontje een oogontsteking kreeg. Elke dag schoonmaken en druppelen. Het duurde even voordat het effect had maar het is uiteindelijk weggegaan. Nu weken later nog steeds last van droge ogen. Elke ochtend wakker met ogen die moeilijk open gaan. Geen ontsteking maar wel heel vervelend.

Mebendazol Tabletten (mebendazol)

Ik had vroeger (en soms nu nog) regelmatig last van aarsmaden. Bah, wat verschrikkelijk. Na 1 tablet verdwenen de aarsmaden.. alleszins, ik "voelde" ze toch niet meer kruipen de dag daarna. Ik vergat steeds een 2e tablet te nemen na 14 dagen, ze kwamen niet terug. Wanneer je aarsmaden hebt is het belangrijk véél aandacht te besteden aan hygiëne. De vrouwelijke wormpjes leg[lees meer...]gen 's nachts hun eitjes net buiten de aars (dus niet in de darm zelf). Wanneer je krabt krijg je de eitjes op je vingers. Wanneer je dan iets eet of op je nagels bijt besmet je jezelf weer. Mebendazol is zéér effectief mits je let op je hygiëne.

Motilium (domperidon)
Misselijkheid

Ik heb enorm veel last van misselijkheid. Heb een zwakke maag. Ik ben enorm snel misselijk maar niet gemakkelijk over. Als ik misselijk ben helpt het, maar het doet geen wonderen. Wél geeft het me een gerust gevoel dat ik motilium kan nemen, en dat mijn misselijkheid langzaam aan zal verdwijnen. Ik las hier enkele reacties dat motilium niet helpt bij braken.. Wanneer je bu[lees meer...]ikgriep hebt werkt dit natuurlijk niet, dan wilt je maag alle maaginhoud verwijderen aangezien er een virus in zit. Ik denk dat er geen medicijnen bestaan om overgeven/braken te stoppen. Wél om misselijkheid tegen te gaan, en hiervoor is motilium een doeltreffend medicijn.

Kyleena (levonorgestrel)

Hallo hoe bevalt de spiraal inmiddels?
22-01-2020

MS Contin (morfine retard)

Ik slik het al 15 jaar lang. Meerdere keren gestopt daar dit medicijn toch een morfine preparaat is. Tijdens pijnrevalidatie in Beatrixoord gehoopt wat te leren om er mee te stoppen. Echter was hun advies er mee door te gaan om een beter leven te hebben zonder pijn.

Hydroxyzine (hydroxyzine)

Mijn dokter schreef dit voor (in Frankrijk) als hulp om minder slaaptabletten (Zolpidem) te gebruiken en gewenning te voorkomen. En dat lukt wonderwel. Soms neem ik 2 weken geen Zolpidem. Maar ik reis veel en dan schakel ik weer over omdat ik meer alert zou zijn.
22-01-2020

Perindopril / Amlodipine (perindopril / amlodipine)
Hypertensie

Na het innemen van deze medicatie kon in binnen 2 dagen niet meer lopen van de pijn die in mijn ledematen en rug heel de dag raasde.
22-01-2020

Enalapril / Hydrochloorthiazide (enalapril / hydrochloorthiazide)
Hypertensie

Sinds ik deze medicatie gebruik kan ik geen normaal gesprek voeren zonder meerdere keren te hoesten, urineer ook vaak kleine beetjes tijdens zo een hoestbui waardoor ik niet graag naar buiten ga of op bezoek bij een ander, ondanks nieuwe bril en lenzen kan ik vaak mijn hobby niet meer uitoefenen omdat ik niet goed zie op 30 cm afstand, wat ik voor het gebruik wel kon.

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds ik een depressie heb gehad lukt het me niet meer om zelfstandig te slapen (dit komt niet door afhankelijkheid medicatie). Ik word dan na 2 a 3 uur wakker. Hartkloppingen, angstig, zweten, nervositeit, piekeren) Mirtazapine geeft me rust in mijn hoofd èn lichaam, want dat staat uiteraard met elkaar in verbinding. Ben 's nachts en overdag veel rustiger en heb veel mind[lees meer...]er negatieve gedachtes. Dit is een AD waar ik nooit nare bijwerkingen van heb ervaren, behalve een opgeblazen buik en winderigheid. Maar daar kan je pepermuntolie voor slikken (tempocol) Oh en in de eerste week was ik wel best lang duf 's ochtends maar dit werd steeds minder. Mirtazapine heeft m'n extreeme nervositeit met driekwart verminderd en slaap ik bijna nooit korter dan 6 uur! Regelmatig slaap ik dus 7 uur en soms 8. Het heeft me m'n sociale leven, werk en plezier teruggegeven, waardoor ik lekkerder in m'n vel zit en daardoor meer zelfvertrouwen voel.

Ballerine (koperhoudend spiraal)

Sinds 3 maanden de Ballerine spiraal na ong 14 jaar pil geslikt te hebben. Zetten dit even pijn, geen kinderen gehad, maar was zo voorbij. Eerste menstruatie was heftig, maar dit wordt steeds minder. Fijne anticonceptie zonder hormonen.

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)
Blaasontsteking

Geen aanrader!!!! Ik ben er ziek van geworden. Na 2 tabletten gestopt! Wat een troep!

Mercilon (ethinylestradiol/desogestrel)

Ik gebruik Mercilon inmiddels 18 jaar. De krampen/buikpijn die ik voorheen had (tot overgeven aan toe) zijn compleet verdwenen. De eerste dag soms wel een beetje krampen, maar die kan ik zelfs zonder paracetamol/ibuprofen goed aan. Omdat ik continu moe ben, ga ik binnenkort wel een tijdje stoppen met Mercilon. Ik wil weten of het door de Mercilon komt of niet.

Mirtazapine (mirtazapine)

Neem mirtazapine naast venlafaxine om te kunnen slapen. Helpt wel om beter door te slapen en ik ben er rustiger van maar nu na 2weken gebruik voel ik me zo somber. Het liefst wil ik hier terug mee stoppen, maar dan kan ik niet meer slapen.

Abasaglar (insuline glargine)
Diabetes type 2

Eerst de Lantus ingebruik ,toen wegens preferentie naar de goedkopere Abasaglar .. werking is minder effectief als bij de Lantus. Het spuiten gaat stroef ( ligt aan de pen ) en is pijnlijk. Bijkomend verschijnsel is, dat er zich luchtbelletjes verzamelen in de vloeistof.

Champix (varenicline)
Stoppen met roken

1e week 2x daags 0,5 deed niks voor mijn gevoel. Nu 2e week. 2x daags 1 mg. Ochtenden zover niet ziek, avond en wel. Vandaag 3e dag van 2xd 1 mg. Ma 2,5 gerookt en di 1,5. Zover nog niks. Per keer rook ik zover een halve sigaret. Dan genoeg. Dus 2e week werkt het wel. Vanavond proberen niet die halve te roken om te kijken of ik niet ziek wordt.

Rhinocort (budesonide)
Aangezichtspijn

Kieste in ooghoogte kan niet geopereerd worden gelukkig dat rhinicort64 helpt Komt het nu ook weer bij de apotheek

Androgel (testosteron)

Vorig jaar(2019)Naar mijn jaarlijks onderzoek in de Andros mannenkliniek in Arnhem geweest (oktober)weer geheel onderzocht en prostaat was goed,alleen aan de zware kant (afvallen)in gesprek met de uroloog de vooraf ingevulde vragenlijst doorgenomen plus de waardes van het bloedonderzoek daar ter plaatse gedaan waaruit bleek dat mijn testosteron waarde veel te laag was Andr[lees meer...]ogel voorgeschreven (had ik al eerder gehad dus ik wist van het gebruik af)en nu ik dit schrijf eind januari 2020 voel ik me zoveel beter heb weer zin in alles ben niet meer zwaarmoedig libido omhoog ben nu 70 jaar en als dit zo blijft ben ik dik tevreden heb ook helemaal geen bijwerkingen topspul die Androgel!!!!

Tramadol (tramadol)
Artrose

Het is begonnen toen ik ging paardrijden, ik ben toen na een wandeling van 3 uur(normaal 4 uur) door te hard te galopperen door mijn rug gezakt, ik kon niet gaan staan , niet gaan zitten, het deed verschrikkelijk pijn! Dus sanderdaags naar mijn dokter geweest en hetzelfde verteld ! Hij schreef me tramadol voor 6/1 per dag. Ik was op dat moment ook zeer depressief en kre[lees meer...]eg parocetine. Ook heb ik ADHD, maar met de rilatine ben ik wel gestopt! Ik ben opgenomen geweest in psychiaterie en daar kwam ook nog aan het licht dat ik een theatrale persoonlijkheidsstoornis heb, en zwak begaafd ben. Ik neem ook nog amisulpride,trazodone,diazepam,sedistress neem ik nu ook niet meer! Ondertussen onder de MRI geweest, en daar is op te zien dat ik een ingedeukte ruggewervel en artrose heb, maar die artrose zit er al veel langer zegt de dokter! En ondertussen al 13 kilo bijgekomen , wat ik natuurlijk heel erg vindt, ik ben dan ook ontslagen wegens medische redenen, dat wou ik zelf want ik had echt een zware job, toen ben ik echt rugpijn beginnen krijgen tijdens men job! Voel me steeds vermoeid en voor Nieks zin in hebben,dus ik slaap heel veel ! Wat natuurlijk ook niet plezant is voor men gezin.zo dat was mijn verhaal zowat, met vriendelijke groeten.

Paracetamol (paracetamol)
Liesbreuk

dat helpte mij dus niet voor mijn liesbreuk netje, waarvan de dokter het nu zij dat het zenuwpijn is, heb een pikuur gekregen in de zenuwen van de lies, maar dat deed nog meer pijn! nu neem ik die tramadol/paracetamol eg en dat blijkt voorlopig te werken, juist jammer dat ik er erg mottig van ben, maar pijn is zo goed of weg voorlopig