This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Maak je keuze

Vrouw, 79 jaar

Sulfasalazine (sulfasalazine)
Spierreuma

Ik werd ziek en had elke dag verhoging en meer pijn. Heb spierreuma.
Vrouw, 57 jaar

Seroxat (paroxetine)

Ik heb nu voor de derde keer een depressie. De laatste was 10 jaar geleden. Slik seroxat. Zat als onderhoudsdosering op 10 mg. Is door huisarts/psycholoog opgehoogd naar 20 mg. Wel weer alle bijwerkingen gehad. Maar dat wist ik. Na 6 weken geprobeerd op te hogen naar 30 mg. Dit is niet gelukt. Ik werd er zo ziek van. Extreme bijwerkingen. Toen geprobeerd met vloeibare sero[lees meer...]xat op te hogen, slechts 1 mg. Werd hier net zo ziek van als het ophogen van 20 naar 30mg. Ik reageer blijkbaar extreem. Nu maar kijken of ik het ga redden met mijn 20 mg. Had al best wat goede dagen gehad.
Man, 61 jaar

Simvastatine (simvastatine)
Hoog cholesterol

Krijg 2x per jaar een ander merk medicijnen, gebruik naast statines ook medicatie voor hartritmestoornis, Tambocor en Atenolol. De al reeds lang aanwezige mogelijke bijwerkingen van deze medicatie intensiveren en steeds meer beperking te tonen en mijn seksuele prestaties zijn ook afgenomen tot bijna nihil. En dat wil ik nu wel eens weer anders zien, want dit [lees meer...]is natuurlijk niet bevordelijk voor je relatie. Ben haast wanhopig op zoek naar oorzaken, bijwerkingen en mogelijke gevolgen van het samen gebruiken van deze medicatie.
Man, 61 jaar

Diclofenac (diclofenac)

Af en toe vaak na dat ik iets zwaars heb getild heb ik grote last van mijn rug. Kan ik alleen krom lopen of moeilijk zitten. Opstaan gaat dan ook moeilijk. Als ik er niets tegen doe hou ik weken last van mijn rug, echter met drie/vier dagen pilletjes slikken van het merk Diclofenac ben ik er van af. Gek genoeg doet dit medicijn bij mijn vrouw wanneer ze last van der rug[lees meer...] heeft helemaal niets. En dat het slecht voor je maag is merk ik niets van.
Man, 75 jaar

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Lage rugpijn

ik heb 2 hernia's en 2x stenose gehad help wel ben begonnen met 12 ug maar nu zit ik op 25ug helpt nu 1 a 2 dagen moet dus hoger gaan wil het nog helpen
Vrouw, 66 jaar

Citalopram (citalopram)

Veel angst vanaf de kindertijd door allerlei oorzaken, misschien aangeboren, genetisch bepaald, of gevoed door traumatische gebeurtenissen. Jongste in een groot gezin en gevoelig voor alle prikkels van de omgeving die onrust veroorzaakten. Tijdens mijn werkzame leven hield ik me op de been en door stressvolle momenten met kalmeringstabletten, waaraan ik verslaafd raak[lees meer...]te, net als aan de alcohol om enigszins ontspanning te voelen. Daarna heb ik intensieve therapie gevolgd en ben bij de AA gegaan om van de alcohol af te komen. Tot er weer iets heel ingrijpends in mijn familie gebeurde, waardoor ik het gevoel had, ik moet aan een structurele vorm van medicijnen. Een psychiater heeft me toen begeleid met het opbouwen van de dagelijkse dosis citalopram in te gaan nemen. Eerst via druppels, cipramil, elke dag een druppel meer, waarbij ik aan het einde paniek en huilbuien had, maar toch doorgezet, en toen overgestapt op tabletten van 20 mg. Dat ging ineens goed. Ik voelde me veel prettiger en stabieler dan ik me kon herinneren dat ik ooit was geweest. Ik slik het nu vijf jaar, en drink er ook wel een glaasje wijn bij. Maar nooit excessief zoals het vroeger wel kon voorkomen. Toch denk ik er weleens over om te stoppen met de medicijnen, omdat mijn sexuele leven zo goed als niet meer bestaat. Maar als ik weer terugdenk aan die ellende en chaotische toestanden voordat ik met citalopram begon, voel ik me nu veel gelukkiger en blijer met alles om heen dan ooit tevoren. Dus voorlopig laat ik het maar zo. Veel succes voor diegene die het nog moeilijk heeft met het zoeken naar de juiste medicijn, of wel of niet doe. Ieder mens en lichaam is anders, dus voel vooral zelf en neem je eigen ervaringen serieus!
Vrouw, 27 jaar

Fluanxol (flupentixol)
Stress

Na 8 jaar ongelofelijk ziek te zijn, bijna niets kunnen eten buiten wat brood en aardappelen. Angstaanvallen en wat meer, heb ik van de dokter een combinatie van fluanxol met nortrilen gekregen. En wat een verschil! Na 1 dag voelde ik me al stukken beter, ik had eindelijk ook weer echte eetlust. 5kg aangekomen wat eigenlijk best wel nodig was! en buiten het lichtjes vermoe[lees meer...]id zo'n 3 uur na inname heb ik geen bijwerkingen. ik kan eindelijk weer normaal functioneren. Fluanxol heeft mijn leven gered.
Vrouw, 24 jaar

Paroxetine (paroxetine)

Pas na start met dit medicijn begon de psychotherapie die ik al 1jr. kreeg eindelijk aan te slaan. Vanwege mijn jonge leeftijd, 16jr., was er een jaar gewacht met het starten van het medicijn. Er us gestart ivm depressie, paniekstoornis met agorafobie. Met als voornaamste doel de depressie. Ik voelde me suf, soms draaierig, vaak een droge mond. Het vlakt ook echt flink [lees meer...]af, alles komt veel minder binnen - ook de mooie en leuke dingen die je langzaam weer gaat zien als het beter gaat.. Het ergste was dat ik kilo's aankwam, inmiddels ben ik de 25kg weer kwijt nadat ik gestopt ben. Het lukte pas om af te vallen toen ik volledig gestopt was, heel bizar hoe gemakkelijk dit toen ineens ging. Dat na jaren proberen!!

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely