ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

17-08-2017

Citalopram (citalopram)

Dit middel gebruikt bij angst en depressie. Eerste 2 weken waren even doorzetten en veel afleiding zoeken. Hier ook Oxazepam bij gebruikt. Na die 2 weken werkte het goed. Ik kon de dingen weer relativeren en was rustiger. Sinds begin dit jaar zwanger er daarom in maart mee gestopt. Kon er in 1 keer mee stoppen. Wel een paar dagen bijwerkingen gehad, duizeligheid en stemm[lees meer...]ingswisselingen. Maar dit was goed op te vangen. Geen klachten meer gehad sindsdien.
17-08-2017

Oxazepam (oxazepam)

Vorig jaar een heftige periode met angst en depressie doorgemaakt. Deze medicatie heeft mij geholpen de scherpe randjes eraf te halen. Na een half uur begon het te werken en het hielp mij om alles weer even te kunnen relativeren. Ik was erg bang voor de verslaving, maar heb het op aandringen van de huisarts en psycholoog, 2 maanden lang 4x dgs ingenomen en vervolgens in ee[lees meer...]n keer mee gestopt. Geen problemen mee gehad. Dit is nu een jaar geleden. De periode dat ik het dagelijks meerdere malen innam merkte ik wel duizeligheid en soms wat afwezig. Als ik dan ging zitten en het gevoel over me heen liet komen, ging het na een paar minuten beter.

Palladon (hydromorfon)
Nierkanker

Gebruikte eerst oxycodon (oxycontin en oxynorm) maar moest er zoveel van slikken met vooral sufheid als bijwerking. Ook vanwege dat ik nog maar 1 nier heb, is het omgezet naar Palladon-SR 8mg 3xdaags en zonodig aanvullend tot 6xdaags Palladon-IR 2.6mg hier geen bijwerkingen van.

Sutent (sunitinib)
Nierkanker

Ben stage 4 mChRCC patiënt. MTOR als affinitor werkte niet. In deze dosis is het standaard schema 4 weken op 2 weken af niet vol te houden. Zit nu op een schema 2 weken op 1 week af. Ben nu 8 maanden bezig en hoor over een week of dit nog werkt en belangrijker nog of de metastases nog in volume afnemen.

Amitriptyline (amitriptyline)

Door het slikken van deze tca heb ik voor het eerst in mijn leven mogen ervaren hoe het is om niet depressief te zijn. Als de bloedspiegel goed is en ik als versterking lithium erbij slik ben ik een stuk gelukkiger en voel me lichter. Helaas wisselt de bloedspiegel bij mij regelmatig en moet ik steeds een hogere dosis slikken. Slik nu 275 mg. Kan en mag er geen auto mee ri[lees meer...]jden en kan mijn oude beroep in de zorg niet meer uitoefenen door sederende werking. Mijn droge mond is zo erg dat ik altijd moet drinken als ik praat. Als ik de amitryptilline vergeet te slikken lig ik de h e l e nacht wakker. Zonder de amitryptilline slaap ik simpelweg niet.

Sumatriptan (sumatriptan)

Omdat ik een aantal jaren ontzettend last heb van migraine nu toch maar eens naar de huisarts gegaan. Die heeft mij dit voorgeschreven. Toen ik mijn migraine voelde opkomen gelijk een tablet ingenomen. Viel na een uur in slaap en werd na ongeveer anderhalf uur wakker. Daarna voelde ik mij erg warrig en had ik moeite om bijvoorbeeld zinnen af te maken. Gelukkig helpt het ze[lees meer...]er goed tegen de migraine en neem ik de bijwerkingen voor lief

Isotretinoine Capsules (isotretinoine)
Acne/puistjes

Nu in mijn derde maand 30 mg per dag. Enorme uitbraak gehad na 1 maand, durfde zowat de straat niet meer op. Mijn rug is in maand 2 al enorm verbeterd! Mijn gezicht begint nu op te knappen, ondanks de eczeem op armen en de enorm droge lippen (purol: smeren, smeren, smeren * helpt echt!), is mijn huid velen malen zachter aan het worden! Je moet er even doorheen, maar het is[lees meer...] het zeker waard! Nog een tip: Biodemal acne crème werkt ontzettend goed. En niet aanzitten/ aan krabben. I
16-08-2017

Formule W Wratten (salicylzuur)
Wratten

Had een, volgens mij, wratje op mijn onderrug en ik wilde daar vanaf. Dus dit middel gekocht en een paar keer op gebracht voor zover mogelijk. Ik moest het alleen doen dus kwam er vaak wat vloeistof op de verkeerde plek en alle vloeistof wat niet op de wrat komt dat brand als de tering. Ik dacht soms dat ik brandwonden zou krijgen, zo voelde het. Ik ben totaal niet kleinze[lees meer...]rig en heb een hoge pijngrens, maar ik kan heel goed begrijpen dat dit goedje een ervaring van echte pijn kan geven! Mij heeft het iig wel geholpen, wratje is weg! Maar iedereen moet voor zichzelf weten of ze het kopen, ik weet natuurlijk niet hoe iemand anders het voelt. Laat ik het zo zeggen, Formule W vond ik meer ''irritant'' dan het zetten van een tattoo hahaha.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!