Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Maak je keuze

Leponex (clozapine)
Schizofrenie

24-08-2016

Femoston continu (estradiol / dydrogesteron continu)
Overgang

Ik ben twee jaar geleden begonnen met femoston. Ik had last van opvliegers en sliep bijna niet meer. Met een gezin en alles eromheen was dit niet te doen. Allerlei andere middelen gebruikt welke je bij de etos/kruidvat kunt kopen maar niets hielp. Uiteindelijk naar huisarts gestapt en deze heeft dit voorgeschreven. In feite na een paar dagen de tabletten te hebben ingenom[lees meer...]en was ik klachtenvrij. Wel is het zo toen ik een periode even niet dit produkt gebruikte kwamen de opvliegers weer terug. Dus snel weer overgaan op dit produkt. En ja hoor klachten weer weg. Tja waarom zou je hier last van hebben als je met zo'n pilletje nergens last meer van hebt. Het heeft mij erg goed geholpen. (ik heb wel een traagwerkende schildklier en gebruik hier medicijnen voor. Deze moet je smorgens een half uur voor je ontbijt innemen) Daarom neem ik nu femoston eind van de na na het avond eten in en niet smorgens. Ik ben blij met dit middel.

Atorvastatine (atorvastatine)
Hoog cholesterol

Tientallen jaren gebruik van eerst Questron, daarna, toen de tatines op de markt kwamen, Zocor, daarna Simvastatine daarna en nog steeds Atorvastatine 20 mg Op advies huisarts zijn medicijnen veranderd, overigens niet op grond van klachten mijnerzijds. Gebruik van tatines etc. vanwege te hoog cholesterol en medische familie geschiedenis. Geen noemenswaardige klacht[lees meer...]en. goede bloeddruk en geen hartproblemen. Dank mijn huidige goede conditie waarschijnlijk ook aan het gebruik van tatines en de onderstaande medicijnen: Hydro-chloortiazide 12,5 mg en Losartan 25 mg

Diovan (valsartan)

Ik kreeg n.l. last van veel haarverlies en ernstige hoofdhuid psoriasis. Zwerende plekken op mijn hoofd en ik was al zover dat ik ging kijken naar pruiken, zoveel haar was ik kwijtgeraakt! Het duurde even voordat ik begreep dat dit door de Diovan kwam. De dermatoloog bevestigde dat het inderdaad hiervan kon komen. En dat het wel een half jaar kon duren als ik zou stoppen [lees meer...]met het medicijn, eer het weer beter zou gaan. Hij kreeg gelijk! Daarnaast kreeg ik last van onverklaarbare angsten en pijn bij het lopen. Wat een troep! En het hielp ook nog eens niks om te bloeddruk te verlagen. Nooit en te nimmer wil ik nog Diovan( valsartan) innemen.

Simvastatine (simvastatine)
Beenkrampen

Na 4 maanden van 40 mg naar 20 mg in verband met beenkrampen, zeer effectief, cholesterol meer dan de helft gezakt, wel veel kramp in de benen, meestal het linker been dat door een CVA eerder verlamd was, voornamelijk 's nachts in bed kramp, vaak drie keer in de nacht waardoor ik steeds wakker word, de vermindering van 40 mg naar 20 mg heeft daar geen verandering ingebra[lees meer...]cht.

Thyrax Duotab (levothyroxine)
Trage schildklier

nadat het in blisterverpakking werd geleverd wel iets bijwerkingen trillen , zweten , beetje hyper

Levothyroxine tabletten (levothyroxine)
Trage schildklier

Verplicht overgestapt nadat thyrax duotab dosering niet meer geproduceerd wordt, Thyrax beviel op zich goed, toen het in glazen potjes zat wel beter dan de blisterverpakking die er later kwam . Nu tijdelijk op Levothyroxine van teva, deze bevalt mij niet, ben schijnbaar gevoelig voor de vulstoffen van de tablet, allerlei bijwerkingen, was ook iets te hoog gedoseerd. Ga [lees meer...]nu Tirosint proberen, is vloeibaar in een capsule . lees er positieve reacties over ! schijnt wel sterker te werken dus begin met lagere dosering ..

Mirena (levonorgestrel)
Buikpijn

Omdat ik elke maand zo'n heftige menstruatie heb, met name hevige buikpijn, en dit steeds erger werd, heb ik na een gesprek met mijn huisarts besloten de mirena te laten plaatsen. Plaatsen lukte de huisarts niet, dus door naar gynaecoloog. Daar lukte het eerst ook niet, maar na oprekken baarmoederhals wel. 3 weken lang ontzettend buikpijn gehad, elke dag wel een paar uur, [lees meer...]soms urenlang. En een opgezette buik, zere borsten, hoofdpijn en lusteloos. Slecht/ licht slapen terwijl ik normaal heerlijk slaap. Na 2 weken een week lang bloedverlies en toen besloten om hem eruit te laten halen. Als ik hem neem om minder buikpijn te hebben en dit er allemaal voor terug krijg: laat maar!

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort