ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Hibitane (chloorhexidine)
Keelpijn

Vroeger kreeg ik van mijn tandarts de gouden tip de (oude) Hibitane te gebruiken. Het bleek een tovermiddel. Gladde, zachte zuigtabletten met een medicinale smaak. Ik had ze daarna altijd in huis en mee op vakantie. Toen ik op zeker moment nieuwe wilde kopen, bleek het concept vernieuwd en zat het in een oranje doosje. Verbijsterend slecht resultaat. Geen effect. Vieze sm[lees meer...]aak (nepsinaasappel). Akelige structuur (korrelig). Wat ik niet snap, is dat de fabrikant zo halsstarrig is. Ik heb ze destijds benaderd maar kreeg een standaard reactie dat innovatie altijd nodig is. Nu net (mei 2018) vond ik tot mijn grote vreugde nog een stukje strip met 4 pilletjes. Terwijl ik momenteel een erg hardnekkige keelpijn heb, ging het direct beter en kon ik slapen. Onbegrijpelijk dat er zoveel mensen negatief zijn en dat Hibitane persisteert in de verslechtering. Ze zullen nu wel over de kop zijn want de innovatieve variant in het oranje doosje werkt NIET. Zo jammer. Ik had echt veel baat bij de zachte ronde tabletten.

Morfine (morfine)
Chronisch pijnsyndroom

de pijn was hevig en na gewone medicijnen tegen pijn kreeg in morfine omdat de huisarts het niet meer wist. op morfine pleisters kan je niet functioneren. De pijn is minder maar je ligt de halve dag op de bank. Langer da 15 min fietsen kan niet, geen concentratie, geen energie voor wat dan ook.

Lyrica (pregabaline)
Chronisch pijnsyndroom

In combinatie met nortrilen wordt de pijn onderdrukt tot een niveau waardoor je normaal kan functioneren. Er zijn altijd pijnpieken (vooral aan het eind van de dag) maar als ik dan 3 slokkn wijn neem zijn die ook weer weg. Ik ben na 10 jaar van 450 mg p.dag naar 300 mg per dag en probeer nu weer iets af te bouwen. De 450 mg had meer bijwerkingen dan de 300 mg. De bijwerki[lees meer...]ngen in het begin zijn sterk maar nemen af naarmate de tijd verstrijkt. Het is voor mij het enige medicijn gebleken wat helpt tegen de constant aanwezige pijn in mijn oor.

Citalopram (citalopram)

Vandaag begonnen met citalopram 10 MG. 1 tabletje per dag. In 2015 paniekaanval gehad op school. Sindsdien ging ik me niet beter voelen maar werd alleen maar angstiger. Maanden bij de dokter gelopen omdat ik last had van druk op de borst en steeds diep moeten inademen. Natuurlijk dacht ik meteen dat het aan mijn hart lag. Hartfilmpje laten maken, niks aan de hand. Meerdere[lees meer...] artsen en fysiotherapeut bevestigde dat het echt hyperventilatie was maar wat was dat moeilijk te geloven. Zorgen maken zit bij mij sowieso in de aard van het beestje en dan bedoel ik voornamelijk over mijn eigen lichaam. Zuurstofgehalte gemeten en dat was altijd 99 of 100. Ben erg bang voor een enge ziekte te krijgen en de psycholoog wees het af op hypochondrie. Op advies van haar loop ik nu bij de fysio voor ontspanningsoefeningen en zit ik te wachten voor cognitieve gedragstherapie maar de wachtlijst loopt al van januari dit jaar. Vandaag had ik er genoeg van en plande een afspraak bij de huisarts. Hij schreef dit middel voor en moet over 4 weken terug. Ik hoop hier in contact te komen met mensen die mij meer gerust kunnen stellen en wat informatie kunnen geven over dit medicijn.

Metoprolol (metoprolol)
Hypertensie

In september 2009 schreef mijn toenmalige ex-huisarts Metoprolol voor wegens Hypertensie, en daarna is het in de vergetelheid geraakt. Er werd hier bovenop nog eens jarenlang 25 medicijnen voorgeschreven het kon niet op. Kwam ik de WAO terecht in 2003, had ernstige ME, CVS, Hartfalen, Diabetes onbehandeld, Hypertensie, Cholesterol, enz. In 2013 heb ik een secound opion aa[lees meer...]ngevraagd bij Best Docters in Madrid/New York, hieruit kwam als diagnose Steatosis Hepatitus non alcoholic. Niemand interesseerde zich daarvoor, ook niet mijn nieuwe huisarts? Uit eigen onderzoek heb ik mij laten verwijzen naar het UMC Maastricht MDL, hier bleek dat de lever zo groot was dat een radioloog hem niet meer kon traceren. In de MRI bleek al een haard van een levercirrose te bestaan. Niemand deed iets en er werd je het gevoel gegeven afvallen, terwijl het gewicht niet overmatig was als ik rondkijk. Ik ben toen een zelfstudie gestart, en kwam bij Metoprolol uit een een leverbeschadiging veroorzaakte. Dit heb ik met de chef de cliniq Internist besproken, en zij adviseerde gewoon doorgaan met Metoprolol wegens Hypertensie die zonder Metoprolol al goed onder controle was. En nu? Juist nu ben ik therapie-ontrouw, ja zo noemen ze dat. In ieder geval ben ik toch met die Metoprolol gestopt ik heb géén zin in een bewust veroorzaakte levertransplantatie. Kijk eigenlijk moet zoiets bespreekbaar zijn, of is de patiënt zijn eigen geneesheer?

Sertraline (sertraline)

Ik heb dit medicijn een tijd lang geslikt als tiener, vanwege depressie. Toen ben ik er een tijdje mee gestopt, maar al snel bleek dat ik niet zonder kon. Mijn depressiviteit kwam namelijk terug, en ik had vaak stemmingswisselingen. Nu slik ik het elke dag en nu heb ik geen stemmingswisselingen gedurende de dag meer. Nu schommelt mijn stemming eens in de zoveel weken, maa[lees meer...]r het 'extreme' is eraf. Ook ervaar ik gelukkig geen bijwerkingen van het medicijn. Al met al ben ik best wel tevreden.
18-05-2018

Salbutamol Inhalatie (salbutamol inhalatie)
Astma

Medicijn helpt meteen en ook goed. Alleen jammer van de bijwerkingen.

Simvastatine (simvastatine)

sinds enige tijd ervaar ik druk op de hartstreek en spanning op beide armen

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!