ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

29-06-2017

Tecfidera (dimethyl fumarate)
MS (multiple sclerose)

Ik ben ms patiënte, neem tecfidera bijna 2 jaar. Tegen de fluching neem ik cardioaspirine 100mg maagsapresistente tabletten van Bayer erbij wat zeer goed helpt. Ik neem mijn pillen in het midden van mijn maaltijd, omdat ik merkte dat dit beter werkt tegen fluching. [lees meer...] Tip: geen warme dranken nuttigen na inname pillen, dit werkt fluching in de hand. Witte bloedcellen staan zeer laag momenteel. Ben juist getest op JCV virus heb ook geen verhoogd risico voor PML is een zeldzame, ernstige infectie van de hersenen. Gelukkig testte ik negatief, deze test zal nu jaarlijks herhaald worden. Om me op te volgen. Wel blijft 2 maandelijks controle van bloed aangewezen omdat de witte bloedcellen te laag staan.
29-06-2017

Gliclazide (gliclazide)
Diabetes type 2

Nadat ik 10 maanden geleden een hartinfarct heb gehad is mijn suikerniveau opgelopen tot diabetes type2. Klink misschien gek maar voor mijn infarct heb ik vanwege een langzaam werkende schildklier jaarlijks bloed geprikt en deze ook op cholesterol en suiker laten checken ( zo'n 15 jaar bij elkaar). Dit was altijd aan de hoge kant maar nog altijd onder de "limiet". In de[lees meer...] week na mijn infarct was mijn suiker niveau 5,6 en ik ben begonnen met een bezoekserie aan de huisarts assistente. Gestart met Metformine 1 tablet 500mg. Na elk bezoek is dit verhoogd omdat ook mijn suikerniveau steeg ( tot nu ca 11.8 ). Slik nu ruim twee maanden 2000mg metformine en 2x daags 30mg Gliclazide. Ga dus een bezoek brengen aan de internist. Vervelendste bijwerking is mijn gewichtstoename. 10 maanden geleden woog ik 94 ( en dat woog ik al dertig jaar) nu 104,4. Mijn dieet is goed, dus de vraag is waar de plotselinge suikerstijging vandaan komt ( misschien wel van de 12 tabletten die ik nog slik na mijn infarct).
28-06-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Abnormaal vaginaal bloedverlies

Op mijn 14e begonnen met deze pil omdat ik heel veel bloed verloor en onregelmatig ongesteld was. Nu 21 jaar. Na deze pil kwamen de bijwerkingen langzaam, en wist ik niet dat het door het gebruik van de pil kon komen. Heb enorm libido verlies, ben 10+ kilo aangekomen en heb vaak depressieve gedachten. Zit er zeker aan te denken om over te stappen op de mirena.

Amitriptyline (amitriptyline)

Goede ervaring met medicatie. Ik neem het nu 2 weken en bijna geen bijwerkingen! Ik had heel veel schrik voor het medicijn, maar nu ontzettend blij dat ik de stap heb gezet. Ik slaap beter en elke avond heb ik nu heerlijke dromen, geen nachtmerries bij mij. De chronische pijn langs gans mijn rechterkant (zenuwpijn/fibromyalgie) begint te verminderen en heb hoop voor de toe[lees meer...]komst.

Alprazolam (alprazolam)
Stress

binnen twee dagen commentaar over weinig mimiek, traag denken, niets begrijpen. Na 5 dagen last van struikelen, slappe spierspanning. Het deed overdag niets voor de stress. Ik viel er 's avonds wel makkelijk mee in slaap maar na 4 uur alweer wakker. Ik heb een burnout en dat merkte bijna niemand. Zodra ik met dit medicijn begon, zag iedereen "iets" aan me. Ben per dir[lees meer...]ect gestopt.

Paroxetine (paroxetine)

Voelde me met Paroxetine echt n robot, totaal iemand anders, was iedere dag chemisch blij, heel overdreven. Nu met Lexapro voel ik me stukken beter, ben gewoon mezelf!

Lexapro (escitalopram)

Meerdere depressie s doorgemaakt, veel bijwerkingen , was mezelf niet. Daarom ook na iedere periode afgebouwd ( tegen advies arts in ) wat erg moeilijk was. Nu met Lexapro voel ik me zo goed dat ik besloten heb om dit medicijn te blijven slikken. Voel me goed, met de normale schommelingen, voel me geen robot meer!

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Ik had het medicijn moeten halen omdat ik heel stom zonder condoom gevreeën heb. 3 uur na het vrijen in genomen, ik werd er op het eerste moment niet echt misselijk van tot de volgende dag. Ik kon mijn bed niet meer uit komen en ik had het gevoel dat ik moest overgeven en dat heel de dag door ook erge last van buikpijn. Rond de avond werd ik ineens heel emotioneel, ik gin[lees meer...]g ineens huilen en over allemaal dingen denken wat als enzovoort. Zag in de bijsluiter dat het maar 2 dagen zou duren, maar het is al dag 5 voor mij en ik heb nu ook nog steeds last van bloedverlies, het is niet normale menstruatie bloed het is een beetje bruin en vies en het komt in kleine beetjes.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!