ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Innplanon laten plaatsen omdat ik van de pil hoofdpijn kreeg. In de eerste instantie leek het ideaal. Alleen kwam ik heel veel kg aan binnen eenpaar maanden. Volgens de huisarts klopt het dat je aankomst maar dat zoveel niet kon. De implanon was snel gezet en ik had er niet echt veel last er van. Maar toen begon het met de ene bloeding na de andere vaak 6 weken aan een[lees meer...] stuk door 1 of 2 weken niets en dan begon het weer opnieuw. Eerst denk je je lichaam moet er aan wennen. Omdat ik er tegen op zag om het te laten verwijderen heb ik hem ruim 2 jaar gehad. Er uithalen was zo gepiept klein litteken in mijn boven arm wat af en toe jeukt. Ik raad hem iedereen echt af! Want een kennis liet hem zetten ondanks mijn negatieve ervaring en ook zij kreeg soort gelijke klachten!

Broxil (feneticilline)
Keelontsteking

Ik slik nu sinds 3 dagen Broxil vanwege een fikse keelonsteking. Ik merkte na 2 capsules al dat de klieren in mijn hals waren geslonken. Na elke capsule is er weer wat meer vooruitgang. Na de voorgaande verhalen van anderen over maagproblemen, neem ik elke ochtend een maagbeschermer en heb geen enkele keer last van mijn maag gehad. Capsules zijn wat groot, maar redelijk gl[lees meer...]ad en spoelen daarom wel redelijk weg.

Nebivolol (nebivolol)
Hypertensie

Draaierigheid en misselijkheid, blijkbaar te hoge bloeddruk volgens mijn huisarts. Huisarts heeft dit medicijn voorgeschreven, te beginnen met 1 halve tablet 's morgens. +/- 6.30 uur inname = 11.00 uur "klop van den hamer", vermoeidheid tot wanneer ik ga slapen. Op 4 weken tijd 4.5 kg bij gekomen, wat volgens de huisarts niet kan. Bloedonderzoek laten uitvoeren, hieruit b[lees meer...]lijkt dat ik zo gezond als een visje ben, dus waarom nog verder deze medicatie nemen? Kon hij géén antwoord op geven. Niet echt content noch van de medicatie noch van mijn huisarts
22-06-2017

Zoely (estradiol / nomegestrol)
Endometriose

Omdat er bij mij endometriose werd geconstateerd moest ik verplicht terug aan de pil. Waar ik helemaal niet op zat te wachten op mijn 38e. Weer chemische rotzooi, weer bijwerkingen, dikker worden. De gyn kwam toen met een vrij nieuwe natuurlijke pil die misschien iets voor me kon zijn: Zoely. Een pil met alleen lichaamseigen hormonen En idd; hij valt niet tegen! Ik voel m[lees meer...]e geestelijk fantastisch (heerlijk stabiel en bijna sereen) en dat weegt op tegen de kleine ongemakken die de pil met zich meebrengt. Ben 2 kilo zwaarder dan 2 maanden geleden en heb wat lichte spotting bij het doorslikken. Maar dat is op te lossen door een paar keer per jaar een onttrekkingsbloeding te laten komen. En die kilo's raak ik vast ook weer kwijt als ik mijn best doe :-) ALS je dan aan de pil moet dan kan ik de Zoely zeker aanraden.

Itraconazol (itraconazol)
Gistinfectie van de huid

Hallo allemaal. Ik ben een meisje van (net) 18 jaar. Heb vandaag de kuur afgerond en geen last gehad van bijwerkingen. Wel de laatste 2 dagen een beetje buikpijn maar misschien doordat ik ook de anticonceptiepil erbij slik. Resultaat nog even afwachten. (Pityriasis versicolor)

Metronidazol (metronidazol)
Bacteriële vaginose

Lieve iedereen, anderhalve week geleden was ik per ongeluk met mijn tampon in slaapgevallen, waardoor ik bacteriële vaginose had opgelopen. Mijn symptomen kwamen direct overeen met die van internet . Ik had eerst Multi gyn actueel gehaald bij de drogist. Dit zorgde ervoor dat de jeuk wegging, maar niet de geur en afscheiding helaas. Toch maar naar de huisarts gegaan. Die g[lees meer...]af mij Metronidazol. Ik was erg bang voor de bijwerkingen, omdat er veel negatieve ervaringen op internet stonden . Maar verrassend genoeg geen enkele bijwerking . Heel chill. Gewoon goed en veel eten van te voren, dat helpt heel erg. Maar het medicijn werkte heel goed. Na 1 dag was de geur verdwenen en de afscheiding werd in de loop van de dagen veel minder. Fijn om weer zonder nare geur te kunnen rondlopen, door zo'n simpele oplossing. Niet zelf aankloten met vaginale douches of cremepjes. De huisarts heeft er meer verstand van. Dus ga er heen. Je hoeft je nergens voor te schamen. Maar kortom: makkelijk om in te nemen en heel effectief. Blij met het resultaat en 0 bijwerkingen

Zyprexa (olanzapine)
Psychose

Hoi, Heb dit middel jarenlang geslikt. Heeft de eerste jaren goed gewerkt maar hoe zwaarder mijn depressies hoe minder het resultaat. Toen de oorzaken van mijn depressies waren opgelost heb ik nog lang doorgeslikt maar ik bleef psychotisch. Pas toen ik volledig had afgebouwd(in stappen van maanden van 7.5, 5.0 en uiteindelijk 2.5) verdween mijn psychotische gedrag volledi[lees meer...]g! Ik vermoed dat het ook tegengesteld kan werken omdat de werking herstel ook kan belemmeren. Het vertroebelt helder denken en daarmee dus ook verwerking. Van mijn behandelend psychiater mocht ik pas stoppen nadat ik eerst langdurig in therapie zou gaan bij haar verpleegkundigen maar dit bleek gewoon de vertering vanuit de medische wereld te zijn en uiteraard het broodnodige brood op de plank voor haar verpleegkundigen. Ik heb enorm veel ere-openers gehad sindsdien!!

Parnate (tranylcypromine)
Obsessieve-compulsieve stoornis

Tot 3x keer toe ondanks dat ik me strikt aan 't dieet hield een hypertensiecrisis moeten doorstaan (in combinatie met het heel zwaar voelen onder de tranylcypromine) waarvan 2x thuis en 1 keer in 't ziekenhuis waarin ik preventief werd opgenomen. Eén tablet gaat probleemloos, maar de 3 pogingen om 2 tabletten tegelijk te slikken gingen alle 3 mis. Meteen die bloeddruk fors[lees meer...] omhoog (tot aan de 200/125...) en heel zwaar gevoel zodra er 45 min. verstreken zijn na inname. Ik reageer helaas veel te sterk en heel vervelend op 2 tabletten, laat staan 2x daags 2 of zelfs 3 tabletten. Ik zou het nooit redden en 't ziekenhuis raadde het me dan ook meteen af gezien de risico's. Ik had wat de psyche betreft geen voordelen, ook geen echte nadelen (niet meer angst of depressieve gevoelens), op een toegenomen vermoeidheid na. Bij 2 tabletten tegelijk dacht ik eerder (ondanks dat ik rustig en niet panikerend van aard ben) dat ik doodging als ik me niet muisstil zou houden. Vreselijk en dat 3x ook nog. Het ziekenhuis heeft me op droge aardappels, naturel broccoli, worteltjes en goed bruine kip gezet en dat elke dag weer, dus het ligt niet aan 't dieet en ik heb ook geen andere medicijnen die ik gebruik. Maar toch ging 't meteen weer mis. Helaas reageer ik op geen enkele SSRI, niet op Anafranil en niet op Parnate, alleen maar zware bijwerkingen. Ik blijf onbehandeld met 24 uur per dag zware OCD rondlopen helaas. Wonder boven wonder maar licht depressief (heel sterke vrouw die alles volhoudt). Ik had goede hoop, maar 't middel is niet voor me weggelegd. Verdere bijwerkingen: heel erg zwaar vallen, vooral boven mijn borsten, op de borst, op mijn schouders, rondom mijn nek en keel, de bovenrug. Tintelende armen en handen. Later stijve nek (leek op spierpijn), afgeknepen stem, zwaar op de borst (maag of hart voelen), tragere hartslag tot na crisis, dan juist hogere hartslag. Constant dreigen flauw te vallen bij 2 van de 3 crises, licht tot half doof worden en bruisen in de oren. Uitgeput erbij zitten.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!