Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Rosuvastatine

20-05-2022 | Man | 48
rosuvastatine (5mg)
Diabetes type 1
Het is alweer een poosje terug dat ik ze probeerde, maar statines zouden verboden moeten worden. Serieus! Ook wat jaren hiervoor een ander type statine geprobeerd, maar ook daarbij veel klachten van algeheel ongerief. Ook gaan de klachten bij mij niet weg na verloop van tijd. De klachten zijn dusdanig intens dat ik mijn dagelijkse functioneren bijna niet meer kon doen..[lees meer...]., toegegeven..., ik ben niet de gezondste met een langdurende depressie, overgewicht en een WAO uitkering bijvoorbeeld, maar toch kan ik zeggen dat statines rotzooi zijn. Ik heb er werkelijk niets positiefs aan kunnen ontdekken...!

Venlafaxine

19-05-2022 | Man | 61
venlafaxine (75mg)
Ongeveer gedurende 4 maand genomen. Totaal geen effect voor wat het moet dienen. De bijwerkingen daarentegen zijn best wel hevig. Plots gestopt met deze medicatie. Een tiental dagen heftige ontwenningsverschijnselen gehad met een toppunt rondt de 4de en 5de dag na het stoppen. Mijn advies: begin nooit met dit vergif.

Kyleena

19-05-2022 | Vrouw | 32
levonorgestrel (19,5mg)
Oktober 2020 de spiraal laten zetten. Helaas een pijnlijke ervaring omdat een maand daarvoor een mirena spiraal verkeerd was gezet en mijn baarmoeder behoorlijk gevoelig was. Na 5 jaar mirena dus over gestapt naar kyleena. 5 jaar nergens last van gehad. Nu, mei 2022, nog steeds veel buikkramp. Pijn tijdens of na de seks. En haargroei op kin en bovenlip. Ik laat de spiraa[lees meer...]l volgende maand verwijderen en ga daarna goed nadenken over welke anticonceptie nou wel fijn is, want de pil; Nuva ring: spiraal, allemaal overwegend slechte ervaringen mee. Andere ook last van Overbeharing op het gezicht? Ik lees veel over acne en haaruitval juist

Ozempic

19-05-2022 | Vrouw | 45
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
Sinds 28-02-2022 gebruik ik dit middel. De eerste 4 weken 0.25 daarna 0.50 voor 4 weken en nu 2 keer de 1 mg gespoten. Mijn ervaringen zijn dat ik dit middel zeer intens vind. Ben inmiddels 13,5 kilo afgevallen maar het valt me zwaar het misselijk zijn het overgeven het moe zijn. Het is afzien maar ik houdt vol al kost het me soms echt moeite.

Diazepam

19-05-2022 | Man | 66
diazepam (5mg)
dat lichte in mijn hoofd ,heb ik ook ,vooral als ik met mijn ogen draai,ook wat licht misselijk maar dat kan ook komen doordat ik angstig en gespannen wakker wordt en ze direct 2 van 5 mg op de nuchtere maag neem.

Crestor

19-05-2022 | Vrouw | 57
rosuvastatine (5mg)
Hartinfarct
In het begin denk het gaat goed, het enige wat goed gaat is de verlaging van de ldl. Het begon met slaap handen dag en nacht, dat doortrok met pijn in de handen/polsen en steken en pijnscheuten, kreeg ook pijnlijke krampen in de handen en handen niet kunnen gebruiken gevoelloos gevoel, misselijk darm problemen maar ik voelde als ik dit blijf gebruiken overlijd ik. Vind he[lees meer...]t schandelijk dat er niet is gewerkt aan een alternatief.

Oxazepam

19-05-2022 | Vrouw | 21
oxazepam (10mg)
Onrust
Ik sta helemaal strak van de spanning daarom slik ik dit medicijn. Ik slik het pas 2 dagen 1x 1 pilletje op , maar moest dus na de 2e dag al braken. Ik werd misselijk wakker en voelde me erg zwak.

Sertraline

19-05-2022 | Man | 54
sertraline (50mg)
Dit is de 2de keer dat ik het gebruik na mijn CVA. De vorige keer ongeveer anderhalf jaar en heeft het me na een aantal weken geholpen om me beter te voelen. Daarom afgebouwd en gestopt in de hoop dat ik het ook zonder kon, maar na een aantal maanden weer meer depressieve gedachten en daarom in overleg 4 weken geleden weer begonnen. Nu veel spanning en lusteloosheid wat m[lees meer...]e erg bezig houdt. Momenteel soms ook zenuwachtig, wat ik niet goed kan plaatsen, waar dit vandaan komt. Vandaag weer overleg met huisarts, hoe nu verder. Is gevoelsmatig behoorlijk afzien en hoop snel op verbetering.

Relistor

18-05-2022 | Vrouw | 45
methylnaltrexonbromide (20mg/ml)
Darmproblemen - verstopping
Dit middel moet je injecteren, ff wennen om bij je zelf te doen. Het middel werkte wisselend bij mij, maar als het werkte was dit ook binnen een half uur. Bijna geen bijwerkingen zoals kramp. Ik mocht het een maand uit proberen, maar het middel is erg prijzig, dus weet niet of het voor langere tijd mocht. Ook was de kans op een darm perforatie van de dunne darm wat grot[lees meer...]er volgens mijn MDL arts.

Constella

18-05-2022 | Vrouw | 45
linaclotide (290)
Darmproblemen - verstopping
Door medicatie gebruik bij ernstige endometriose heb ik vreselijke obstipatie. Ik probeer al jaren elk middel uit. In principe was ik ook tevreden met Bisacodyl en af toe een Microlax klysma, maar dit werkt langzamer en geeft meer buikkrampen. Constella neem ik in tijdens de maaltijd, volgens de bijsluiter moet dit niet maar voor mij werkt het effectiever op deze manier. [lees meer...]Het werkt binnen 3 uur, en kan wel zeggen dat ik de rest van de avond op de wc spendeer. Maar liever dit dan de hele nacht buikkrampen en pas de volgende dag kunnen! Ik heb met Constella ook bijna geen buikkrampen. Ik ben heel blij, eindelijk niet meer die vreselijke pijn en een pijnlijke opgezette buik!

Ipraalox

18-05-2022 | Man | 61
pantoprazol (20mg)
Hernia
Gebruik al 25 jaren. Nooit bijwerkingen ervaren. 3 maanden geleden ervaren: 7 dagen achtereen vreselijke diaree aanvallen. Daarna alles over. En nu begint dat weer! Weet niet of dat door de pantoprazol komt. Maar slik geen andere medicatie en kan geen andere oorzaak bedenken. Herkennen anderen dit??

Neupro

18-05-2022 | Vrouw | 70
rotigotine (4mg/24)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na een zoektocht van heel veel jaren met veel verschillende medicijnen die uiteindelijk niet werkten schreef de neurooloog Neupro pleisters voor. Ik kan weer slapen en rustig ergens gaan zitten....naar een concert of schouwburg. Dit medicijn heeft mij verlost van een heleboel narigheid in mijn lichaam. Ik hoop dat dit nooit zal veranderen. Héél erg blij mee! Na e[lees meer...]en paar weken kreeg ik last van allergische reactie door de pleister. Dit aan de huisarts voorgelegd en ze schreef me Triamcinolonacetonide crème voor en mijn jeuk en rode pleistervlekken zijn verdwenen. Verder helemaal gelukkig met.

Levetiracetam

18-05-2022 | Man | 38
levetiracetam (500mg)
Epilepsie
Na 2 jaar levetiracetam gebruiken kan ik wel iets vertellen over mijn ervaring, en hoe het medicijn me geholpen heeft maar ook veranderd heeft. Ik slik 2 keer per dag 1,5 tablet (500mg). Hierdoor zijn mijn (zware) epileptische aanvallen volledig verdwenen. In deze 2 jaar heb ik nog wel meermaals een slaapverlamming gehad en een paar keer dat ik een epileptische aanval voel[lees meer...]de aankomen die vervolgens niet doorzette. Voorheen waren de aanvallen zeer ernstig bij mij en zorgden ervoor dat ik de rest van de dag niets meer waard was. Levensgevaarlijk ook. Op dit gebied ben ik dus heel blij met het medicijn en zweer ik erbij. Qua karakter ben ik echter behoorlijk veranderd en niet ten positieve. Misschien hangt het deels samen met de tijd waarin we leven (de pandemie), maar: het leven kan me sinds ik deze medicijnen slik niet meer boeien. Ik voel me vaak somber, heb in de afgelopen 2 jaar vaak aan de dood gedacht en gehoopt dan het snel klaar zou zijn (ik heb geen pogingen gedaan, maar ik zou dit wel suïcidale gedachten willen noemen, die ik voorheen nooit had!). Daarentegen ben ik minder boos of agressief, maar ben ik tegelijkertijd wel vijandiger geworden (jegens instanties). Ook heb ik een onverschillige, apathische houding ontwikkeld, terwijl ik juist altijd een betrokken burger was. Van dat laatste is nog maar nauwelijks iets over. Nogmaals, het kan ook te maken hebben met de tijd waarin we leven, maar aangezien ik geen party animal of avonturier ben (of iets in die trant) en het bruisende leven dat we voor de pandemie hadden totaal niet mis, trek ik voor mezelf de conclusie en schrijf ik mijn gedragsverandering toe aan de medicijnen die ik slik.

Propylthiouracil

18-05-2022 | Vrouw | 36
propylthiouracil (50mg)
Snel werkende schildklier
Ik ben best wel tevreden met die tabletten. Heeft mij goed geholpen. Ik heb tot nu toe geen nare ervaring mee gemaakt. Het lukt best aardig met mij. Drinkt af en toe ook nog wat kruiden thee.

Mirtazapine

18-05-2022 | Man | 59
mirtazapine (15mg)
Een erge depressie gehad niet kunnen slapen en aleen maar piekeren Bijna doorgedraaid Mirtazapine 15 mg werd er voorgeschreven kon daarna wel weer slapen en het piekeren werd een stuk minder. Ik heb het 2.5 jaar geslikt naar een half jaar was ik er pas aangewend maar had nog wel heel veel bewerkingen Ik heb 2.5 jaar als een soort zombie rond gelopen niets kwam meer [lees meer...]binnen en ik leefde, daar was ook alles mee gezegd Sinds 3 weken in 1 keer gestopt wel in overleg met de dokter Ging wel gepaard met ontwenings verschijnselen 5 dagen niet kunnen slapen en werd hyper actief volgehouden en nu kan ik weer een beetje normaal slapen en voel mij stukken beter ik beleef alles weer een beetje. Kort samengevat Mirtazapine heeft mijn wel geholpen maar had zeer veel last van bijwerkingen Antidepressiva dat is allemaal troep .en als het niet nodig is gebruik het niet !!! En probeer een alternatief middel

Mirena

18-05-2022 | Vrouw | 28
levonorgestrel (52mg)
Verschrikkelijk dit. Plaatsen geen enkel probleem, even 1 krampje en dat was het. Na 3 kinderen waren we klaar en het klonk zo makkelijk. 3 maanden na de bevalling door de huisarts geplaatst. Toen 1 dag geen last gehad en toen begon de ellende. Krampen, enorm. En hele lichte weeën. Na een paar dagen begon ik te bloeden, dat is nog niet verminderd en hij zit er nu al 8 weke[lees meer...]n in. Ik koop me arm aan maandverband. Verder twee keer seks gehad, enorme pijn. Duurde tot de dag erna. Ook totaal geen libido en geen zin meer in. Verschrikkelijk. En die hoofdpijn, heel subtiel maar wel continu aanwezig. Na het plaatsen ging ik meteen door naar het consultatiebureau voor een meten en wegen. Nu net de volgende meting gehad twee maanden later en m'n baby is maar 150 gram aangekomen. Dat komt dus door de terugloop in productie doordat ik menstrueer. Normaal heb je daar 1 week laat van en wordt het beter, maar blijkbaar kan een baby er slecht tegen als dat al twee maanden duurt. Heeft mr veel zorgen opgeleverd, en ik heb ook het idee dat alle zorgen en angsten een stuk erger zijn geworden door het spiraal. Goed, na twee weken op en af koorts en pijn mocht ik eindelijk terug naar de huisarts waar een baarmoederontsteking werd vastgesteld. Dus aan de antibiotica geweest. Voor de andere klachten zegt de huisarts dat ik moet afwachten totdat de menstruatie voorbij is om te kijken of dat verbetering geeft. Maar voor nu nog niet dus. Man man man wat een ellende. Nog een maand aankijken en dan gaat hij eruit, met de huisarts afgesproken. Verder trouwens veel krampen in m'n Lies, heb ik altijd tijdens mijn menstruatie maar nu dus al sinds de plaatsing.

Risperidon

18-05-2022 | Man | 30
risperidon (1mg)
Ik kreeg deze medicatie toegedient vanwege angsten in combinatie met vermoedelijke autisme ( word daar nog op getest) De medicatie deed echt helemaal niks voor mij. Klachten verergerded en ik was zo ontzettend gedemotiveerd in werkelijk alles. Ik blijf het raar vinden dat ik deze medicatie voorgeschreven kreeg. ben blij dat ik er vanaf ben

Venlafaxine

18-05-2022 | Man | 30
venlafaxine (150mg)
na jaren rondgelopen te hebben met een angststoornis wat ik zelf probeerde op te lossen met drank en drugs heb ik mijn wonderpil gevonden. Vorig jaar rond deze tijd liep ik een verslavingskliniek in en kwam ik achter de omvang van mijn angsten. Toen werd de reden van mijn gebruik echt duidelijk. En na een anti psychoticum (risperidon) wat totaal niet werkte overgestapt[lees meer...] naar venlaxafine. en ik ben er compleet van af. ik slaap goed. kan zaken overzien. en na een anti psychoticum heb ik ook mijn seksdrive weer terug. besef je dat als je de reviews van medicatie opzoekt je vooral de negatieve ervaringen leest. de meeste mensen die een goede ervaring hebben laten dat niet weten op een site als dit. Ik heb 0 last gehad van bijwerkingen. ook in het begin niet. en nog steeds niet. ik las veel over dat aurobindo een slechte kwaliteit zou hebben. Nou ik merk er echt helemaal niks van. Probeer het gewoon. misschien werkt het voor jou net zo goed. leven in angst hoeft echt niet.

Noscapect Roter

18-05-2022 | Man | 17
noscapine (15mg)
Hoest
Het smaakt vies en werkt helemaal niet. Het werkt eigenlijk averechts, mijn zoon begon na het gebruik veel meer hoesten. Zonde van het geld zo’n product! We gaan terug gewoon naar tijm siroop, salvia en tea tree oil.

Tramadol

17-05-2022 | Vrouw | 20
tramadol (150mg)
Fibromyalgie
Als 20 jarige (invalide) Hogeschool studente met fibromyalgie en na langdurig thuis te zitten is er uiteindelijk toch wat hoop. Ik ga maar 1-3 (geen volledige) dagen per week naar school, wat al enorm zwaar is. De huisarts had tramadol (tradonal) als oplossing gegeven. Wanneer ik nu langer dan 4u les heb, neem ik tramadol in. Weliswaar kan ik savonds alsnog niets doen,[lees meer...] maar nu geraak ik tenminste nog thuis. Ik neem het niet dagelijks, gemiddeld 1-2x per week, telkens 2 smelttabletten tegelijk (100mg) aangezien 50mg niet echt iets doet aan de pijn. Wanneer ik ze inneem kan ik eindelijk toch nog de dag iets of wat doorkomen. Het haalt zeker niet alle pijn weg, maar toch een goed deel waardoor het meer leefbaar wordt. Enige echte bijwerking waar ik nog last van heb is sufheid. Helaas ook niet heel handig tijdens lessen, maar alleszins veel beter dan helse pijn. ‘s Avonds lijk ik sneller in slaap te vallen, maar ik slaap anders (meer wakker worden snachts, minder diepe slaap). De eerste paar keren dat ik het innam last van misselijkheid maar dat ging dus snel over. Al bij al toch zeer tevreden van, helpt echt om toch nog de zwaardere dagen door te komen.

Stelara

17-05-2022 | Vrouw | 34
ustekinumab (90mg/ml)
Colitis ulcerosa
6 maanden gebruikt en niet normaal hoe snel de haaruitval kwam en bleef totdat ik ermee stopte. Helaas koest ik stoppen omdat het niet voldoende werkte. De onstekingswaarde in de feaces bleef rond de 300. Nu over op humira Verder helemaal geen bijwerkingen, alleen die haaruitval is echt serieus.

Sedistress

17-05-2022 | Vrouw | 38
passiebloem extract (200mg)
Stress
Ik neem dit om rust te vinden voor het slapen gaan, en indien nodig overdag. Met sedistress lig ik niet eerst uren te piekeren Ik ervaar geen bijwerkingen. Het maakt niet moe, maar legt de molen in mijn hoofd stil. In het verleden kreeg ik bij langdurig verstoorde nachtrust wel eens slaapmedicate, maar ik had er erg veel last van. Sedistress werkt voor mij veel beter o[lees meer...]mdat het puur op het piekeren en angsten, het mentale dus, inspeelt

Kyleena

17-05-2022 | Vrouw | 36
levonorgestrel (19,5mg)
Dag allemaal, vandaag heb ik met een beetje angst toch mijn spiraal laten plaatsen in het praktijk van mijn gynaecoloog. Ik heb 1 bevalling en 1 keizersnede gehad in het verlegen. Het plaatsen zelf was echter geen lachertje. Is door de litteken van mijn keizersnede zei mijn gyn. Eerst bet moeten van de baarmoeder, was zeer gevoelig. Ik begon al Ster'e buikpijn te krijgen ([lees meer...]reactie van mijn baarmoeder) daarna het steken van spiraal ervazrde ik als een scherpe pijn van drietal sec. Was snel gedaan maar de krampen verergerden wel. Dit zijn de samenstrekkingen van mijn baarmoeder en ik moet El zeggen dat dit 2 uur echt wel hevig was. Ik had voor het plaatsen 1g Dafalgan I genomen. Thuis aangekomen na een uur nog iets bij genomen omdat de pijn hevig was. Algemeen kan ik wel zeggen dat de plaatsing niet lang duurt maar volgende keer ga ik het toch onder narcose laten doen hoor.

Aclasta

17-05-2022 | Man | 67
zoledroninezuur (0,04mg/ml)
Osteoporose/botontkalking
NOOIT MEER WAT EEN VERGIF IST DAT . Mijn man heeft NAH , is sinds de baxter volledig van de kaart , kan niet meer stappen en heeft hoge koorts en is verward . Nooit laat ik mijn man dit nog zetten .