ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Prednison tabletten (prednison)

onverdraaglijke pijn in het hoofd welke door het innemen van een hoge dosis (80mg) "als sneeuw voor de zon" verdween. Langzame afbouw (met behulp van Methotrexaat. Nu al sinds enige helaas een onderhoudsdosis nodig.
13-08-2018

Combodart (tamsulosine / dutasteride )
Prostaathyperplasie

Na een TURP in 2016 opnieuw een retentieblaas gehad in mei 2017. Daarna aan de Combodart; eerst dagelijks, nu om de dag een capsule. Voldoet voor mij. Uroloog en ik tevreden; na flowmetrie geen residu in blaas. Ben ook gestopt met alcoholgebruik(wel zo nu en dan een wijntje), maar niet dagelijks meer.

Levothyroxine tabletten (levothyroxine)
Schildklier verwijderd

Mijn schildklier is deels verwijderd ivm een kwaadaardige tumor. Sinds ik Levothyroxine slik heb ik véél meer energie, voel ik me goed en opgewekt, mijn stoelgang is beter. Ik voel me super! Mijn schildklierwaarden zijn mooi en stabiel en ik heb geen bijwerkingen.

Dulcolax (bisacodyl)
Darmproblemen - verstopping

Werkt binnen 6 uur. Je darmen hoor je werken en een kleine datmkramp geeft aan dat je naar het toilet moet. Daarna binnen 20 minuten ben je er vanaf. Doet wat het moet doen, zonder alle bijwerkingen.

Pravastatine (pravastatine)
Angina pectoris

Gigantische spierpijn in combinatie met Dilthiazem. Op eigen gelegenheid gestopt na diagnose Polymialgia Reumatica. De klachten werden vrij snel veel minder en ik had geen Polymialgia meer. Voelde mij altijd oke, maar toen een wrak.
12-08-2018

Midalgan (glycolsalicylaat / methylnicotinaat)
Spierpijn

Gebruikt op de onderug voor stijfheid/spierpijn. Werd niet echt heet maar kreeg ernstige rode huiduitslag van. Leek eerder op een allergische reactie dan iets anders. Mijn halve rug werd rood ook op plaatsen waar middel niet gesmeeed had. Had het wel na het douchen gebruikt wat wordt afgeraden maar ik ga dit product niet meer gebruiken.

Abstral (fentanyl)
Hernia

Pijnmedicatoe nodig voor chronische alvleesklierpijn, kapotte kraakbeen fase 3/4 en dubbele hernia onderrug!! *Ivm een Gastric Bypass (door de Gastric Bypass neemt je lichaam medicatie anders op als je het slinkt, vandaar de keuze pleisters en Abstral onder de tong wat in je bloedbaan komt bij je speekselklier)van Oxicodon naar Buprenorphine 10mg pleisters (toen met Lyric[lees meer...]a) afgebouwd met hulp van de pijnpoli. Toen bleek dat dit een te grote stap was en ik toch erg veel pijn had. Kreeg ik de Abstral smelttablet 300ug. Eerst 1x op de dag, maar snel bleek dat dit te weinig was. Nu zit ik op "zo nodig 4 op een dag". Het medicijn werkt bij mij erg kort. Soms maar 1 uur maar het werkt nooit langer dan 2 uur bij mij. Ps. Dit medicijn kan je mond uitdrogen en daardoor je tandglazuur aantasten!!

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik gebruik deze pil al 8 jaar en heb nog nooit last van bijwerkingen gehad. Werkt perfect.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!