Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Op mijnmedicijn.nl staat de patient centraal en kunt u de ervaringen van anderen lezen en de beoordelingen van medicijnen vergelijken.

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Maak je keuze

Vrouw (49) - ADHD

Methylfenidaat (methylfenidaat)

Tevredenheid over:
na de diagnose ADHD besloten medicatie te proberen. Het effect was meteen enorm. Rustiger in mijn hoofd. Niet meer de behoefte overal mee bezig te zijn. Gesprekken die mij niet aangaan gingen nu langs mij heen. Heel fijn maar...........de bijwerkingen hebben mij op advies van de specialist doen stoppen. Zeer misselijk en niet kunnen eten. in 2 weken 4 kilo afgevallen en m[lees meer...]oeten overgeven. Echt niet fijn. Daarnaast erge hoofdpijn maar dat kan natuurlijk ook door het weinige eten gekomen zijn. De 1e dag na het stoppen begon ik mij alweer beter te voelen. Helaas moet iknu weer terug naar mijn drukke hoofd. Deze week gaan we kijken naar andere oplossingen maar Methylfenidaat kan echt niet voor mij.
Vrouw (24) - Hypertensie
Algehele tevredenheid: 2

Irbesartan (irbesartan)

Tevredenheid over:
Irbesartan doet wat hij moet doen bij mij; mijn bloeddruk verlagen. Daarnaast veel last van bijwerkingen zoals; lusteloosheid, weinig spierkracht en mijn spieren verzuren snel, mijn handen en voeten 'slapen' vaak, 's nachts is dit vele malen erger dan overdag, ik zie soms niet scherp en mijn rechter oor suist. Maar toch doet hij wat hij moet doen, mijn bloeddruk is van 190[lees meer...]/135 naar 125/85 gegaan.
Vrouw (49) - Blaasontsteking

Furabid (nitrofurantoine)

Tevredenheid over:
Zondagochtend de eerste Furabid ingenomen! Twee uur later al de eerste verschijnselen. Koorts, rillen over heel mijn lichaam, zweten, enorme hoofdpijn, spierpijn in heel mijn lijf, geen eetlust en vandaag had ik enorme zwarte ontlasting. Heb mijn huisarts gebeld en krijg nu een andere kuur. Ongelofelijk dat je zo ziek kunt worden van een medicijn waarvan je denkt dat het j[lees meer...]e beter maakt!!! Voor mij nooit geen Furabid meer.
Vrouw (23) - Acne/puistjes

Eryacne (erytromycine cutaan)

Tevredenheid over:
Gebruik het sinds 18 april en vandaag is het 22 april, je ziet het verschil. Ik kan iedereen aanmoedigen wie last heeft van acne, ik ben erg tevreden!
Vrouw (48) - Kaakontsteking

Clindamycine (clindamycine)

Tevredenheid over:
Om ook een keer een positief geluid te laten horen: ik had alleen een beetje een vieze smaak in mijn mond tijdens het gebruik van de clindamycine, maar vergeleken bij de pijn van het abces in mijn kaak was dit natuurlijk helemaal niet erg! Verder helemaal geen bijwerkingen!!
Vrouw (43) - Aangezichtspijn

Amitriptyline (amitriptyline)

Tevredenheid over:
Super dat dit medicijn werkt bij aangezichtspijn. Hierdoor kan ik weer normaal functioneren
Man (54) - Diabetes type 2

Cymbalta (duloxetine)

Tevredenheid over:
Cymbalta is eigenlijk een anti-depressiva dat ook kan gebruikt worden voor neuropathie-patiënten. Het moet de neuropathische pijn in de voeten verminderen, omdat het inwerkt op het zenuwstelsel. Om het met een boutade te beschrijven zou je kunnen zeggen dat "Je wel neuropathische pijnen ondervindt, maar dat het je geen moer meer kan schelen". Toch bleven de pijnen voortdu[lees meer...]ren en bovendien werd ik elke dag misselijk en draaide van de ene hoek van de kamer naar de andere.
Man (54) - Diabetes type 2
Algehele tevredenheid: 2

Gabapentine (gabapentine)

Tevredenheid over:
Vanwege de pijnlijke polyneuropathie in beide voeten heeft het endocrinologisch/diabetologisch team van artsen mij Gabapentine voorgeschreven. De dosis is van 3x100mg opgedreven naar 3x400mg. Nog steeds heb ik pijnlijke voeten en bovendien stekende hoofdpijn. De neuropathische pijnen doorsta ik al bijna 15 jaar en dat is 24u op 24u. Dit product helpt maar weinig en geeft[lees meer...] me een ziek gevoel. Snel over naar iets anders... lyrica misschien ?
Man (33) - Depressie
Algehele tevredenheid: 3

Clomipramine (clomipramine)

Tevredenheid over:
hoi allemaal, heb psychisch geholpen, maar heb zeer veel last van transpireren verder is het wel goed middel. groeten Jan
21-04-2014
Vrouw (58) - Angst & panie...

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Tevredenheid over:
Jaren geleden(na een traumatisch huwelijk/scheiding met veel geweld) ben ik in therapie geweest voor paniekstoornissen en hyperventilatie. Ook heb ik ademhalingstherapie gevolgd via de stichting tegen hyperventilatie. Met kalmerende middelen en cognitieve therapie is het een paar jaar redelijk gegaan. Mijn leefgebied was erg klein, ik werkte bijna om de hoek van mijn huis,[lees meer...] dus dat kon ik blijven doen, maar naar een winkelcentrum durfde ik bijv. niet. Toen niet veel later mijn moeder overleed, viel ik weer helemaal terug en durfde niet verder naar buiten dan dat ik mijn voordeur kon zien. Weer in therapie. Nu werd mij fluvoxamine aangeraden. Na de inwerkperiode (met wel wat vervelende bijverschijnselen) ben ik langzaam weer opgekrabbeld en kan ik -bijna- alles weer. Jarenlang heb ik 75 mg geslikt, maar sinds kort heb ik het opgebouwd naar 150 omdat er weer allerlei heftige dingen op mijn pad kwamen en ik merkte dat 75 niet genoeg was. Ik pas trouwens al die jaren regelmatig de hoeveelheid aan. Ik voel zelf wanneer het teveel of te weinig is. Bij te weinig word ik weer wat angstig en voel de hyperventilatie op de loer liggen, bij teveel wordt ik "watterig" in mijn hoofd. Al met al ben ik heel blij met dit medicijn, want anders was ik waarschijnlijk nooit meer de deur uitgekomen! Ik ben dus al ruim 20 jaar een tevreden gebruiker.