Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Macrogol en elektrolyten

29-09-2020 | Man | 21
Macrogol-elektrolyten (13,7g)
Aambeien en vaatscheurtjes
Door de macrogol na 6 weken weer pijnvrij kunnen ontlasten! Het poeder smaakt niet heel lekker maar goed, het gaat ook im de werking en je neemt de poeder niet omdat het een lekkerheid is.

Ciprofloxacine

29-09-2020 | Vrouw | 55
ciprofloxacine (500mg)
Ben er zo doodmoe van en voel me grieperig.

28-09-2020 | Vrouw | 17

Methadon

28-09-2020 | Man | 60
methadon (180mg)
Ik ben altijd een zware gebruiker van heroïne geweest, maar dankzij de methadon ben ik er mee kunnen stoppen. De hoogste dosis dat ik gestaan Heb was 250 milligram per dag en dat heb ik nu afgebouwd.

Lyrica

28-09-2020 | Vrouw | 54
pregabaline (150mg)
Gebruik ik naast Mirtazapina, slechte combinatie!

Mirtazapine

28-09-2020 | Vrouw | 54
mirtazapine (15mg)
Mirtazapine heeft wel mijn zenuwpijn verlicht. Maar een half jaar verder is de werking verminderd en ben ik 17 (!!) kilo aangekomen, zonder dat ik veel meer ben gaan eten of minder ben gaan bewegen! Ik ben zó niet blij met dit middel en geen arts die van deze bijwerkingen iets weet...?!

Sotalol

28-09-2020 | Man | 80
sotalol (40mg)
boezemfinrileren

Dexamfetamine

28-09-2020 | Man | 25
dexamfetamine (5mg)
ADHD
Helpt mij erg goed met het onder controle houden van mijn impulsiviteit. Daarnaast kan ik me nu veel projecten maken / teksten schrijven. Voorheen was dit een enorme strijd. Nu gaat het veel soepeler. Jammer dat het niet veel doet aan drukte in je hoofd. Bij een hogere dosis word de drukte aanzienlijk erger.

Cerazette (minipil)

28-09-2020 | Vrouw | 46
desogestrel (0,075mg)
Longembolie
Eind april 2020 ernstige longembolie. Onmiddellijk moeten stoppen met pil. Vervolgens 2 keer zeer hevige menstruatie gehad. Heel veel bloedverlies, grote stolsels (ter grootte van een appel), en lang (11 dagen). Bloedarmoede tot gevolg. Gestart met cerazette. Vrij onmiddellijk na start sterke haaruitval en constante lichte bloeding. Nog 1 keer menstruatie gehad. Die heeft [lees meer...]3 weken geduurd. En nu constant dagelijks bloedverlies. Nu al 6 weken. In totaal dus na de start al meer dan 3 maanden dagelijks bloedverlies. Stoppen is echter geen oplossing. Door bloedverdunners is de menstruatie heel hevig. Het is dus kiezen tussen letterlijk leegbloeden of dagelijks een beetje bloeden. Een andere pil ( met oestrogenen) is omwille van longembolie niet mogelijk. Ik hoopte dat het bloedverlies tijdelijk was, maar 3 maanden is nu toch wel lang. Ik zou deze pil nooit nemen als ik een andere keus had. Als ik bloedverdunners levenslang moet nemen, is er nog maar 1 oplossing en dat is de baarmoeder verwijderen.

Bonasol

28-09-2020 | Man | 64
alendroninezuur (70mg)
Osteoporose/botontkalking
Bij mij werd door een landurig niet herkend schildklierprobleem botontkalking geconstaterd. Z curve -2,8 gemiddeld Heb nooit last gehad en nooit wat gebroken. Fiets en wandel elke dag en voel me altijd fit. Op aanraden arts ben ik begonnen met slikken van alendroninezuur 70 mg 1x p wk Ik ben begonnen met de tablet. Kreeg direct last van mijn maag. Net of ik in een achtb[lees meer...]aan zat en naar beneden zakte. Daarna begonnen met het flesje bonasol . Ging veel beter met de maag. Maar aan het einde van de derde week kreeg ik zware schouderblad pijn met uitstraling naar rechtterarm. Kon niet slapen, maar gelukkig na twee dagen hersteld. Maar direct daarna voelde mijn linkervoet gekneusd aan. Gewoon snachts in mijn slaap ontstaan. Heb ondanks dat voor de vierde keer het middel genomen. Kijk het nog 1x aan en anders stop ik. Slik nu ook vitamine d en calcium 500mg vitamini D gebruik ik 50 mmg Ik wil ook kijken of er natuurlijke middelen zijn die bijdragen aan botdichtheid Verder leef ik behoorlijk gezond en wandel nu elke dag minstens een uur.

Wellbutrin XR

28-09-2020 | Vrouw | 59
bupropion (150mg)
Depressief
Ik ben begonnen in mei met citalopram voor hele erge angst paniekaanvallen omdat mijn man ziek is geworden ongeneeslijk. Lorazepam om de ellende van bijwerkingen te onderdrukken. Nu erbij sinds 3 weken bupropion 150 voor de enorme somberheid die ik erbij kreeg. Heb nog veel last van een heel zenuwachtig gevoel met wat angst erbij. Somberheid wordt heel iets minder[lees meer...] maar ook veel huilbuien. Hoeveel weken duurt het totdat je baat hebt bij dit middel, want ik moet na het wakker worden nog steeds 1 lorazepan nemen en om 12.00 een halve. Na 19.00 in de avond uur ben ik altijd weer de oude nergens geen last van, vrolijk energiek, blij. Soms denk ik wel eens 'savonds is alle medicatie wat uitgewerkt en loop ik overdag met die rot klachten door de chemische werkingen van alles wat ik in neem, hoe kan het dan dat er 'savonds niks meer aan de hand is.

27-09-2020 | Vrouw | 43
Vleesboom
bleek beste grote vleesboom te hebben... met het implantaat zou ik aan tonen alles geprobeerd te hebben... ondertussen loop ik al weken met tampon omdat ik blijf vloeien dat na 1.5 maand ik twijfel om hem te verwijderen en toch maar met me 43 jaar baarmoeder te laten verwijderen

Orap

27-09-2020 | Vrouw | 39
pimozide (1mg)
Heb Ptss en asperger. Ptss complex trauma is beter behandelbaar met emdr. Het is een complete hel, maar het werkt. Rook en drink alleen in het weekeind. Blowtje was ik allang mee gestopt. Slik te weinig oxazepam ivm niet verslaving gevoelig. Zijn geen lekkere pillen indien je niet in je bed wil liggen. Omgeving prikkels komen niet lekker binnen.

Kyleena

27-09-2020 | Vrouw | 32
levonorgestrel (19,5mg)
In februari heb ik een Kylena spiraal laten plaatsen door mijn verloskundige. Na mijn twee zwangerschappen, was dit voor ons voorlopig de beste keuze voor anticonceptie. Ook mijn keuze in de hoop dat de menstruatie uiteindelijk uit zal blijven. Voor mijn zwangerschappen heb ik 10 jaar de anticonceptiepil geslikt. Daarna bijna 4 jaar, zonder anti conceptie vanwege kinde[lees meer...]rwens. Tussen 2 zwangerschappen door heb ik nog 1 jaartje een koperspiraal gehad, maar hierbij had ik 7 dagen een hevige menstruatie. Het plaatsen en de dagen erna heb ik geen klachten gehad, dus volledig pijnvrij. De eerste maanden verliepen mijn menstruaties normaal en voornamelijk geringe menstruatie. De laatste 3 tot 4 maanden kwamen de menstruatie om de 3 weken. Op dit moment heb ik sinds een week bruine afscheiding en het gevoel dat de menstruatie ieder moment kan beginnen, maar het zet niet door. Ook heb ik sinds 3 maanden stemmingswisselingen.

Omeprazol

omeprazol (20mg)
Maagzuur (brandend)
Ik gebruik dit medicijn al jaren en heb last gekregen van verstoppingen, ik moet stoppen want moest nu zakjes gebruiken om naar de toilet te kunnen gaan

Fluoxetine

27-09-2020 | Vrouw | 19
fluoxetine (20mg)
Heb dit medicijn ruim 2,5 jaar gebruikt. Ik heb hier zeker baat bij gehad. Mijn stemming was stabieler. Mijn dalen waren minder diep. In het begin moeite gehad met wakker worden, alsof ik vast zat in mijn slaap. Na enkele dagen was dit weer over. Nauwelijks bijwerkingen gehad.

27-09-2020 | Vrouw | 41
etonogestrel (68mg)
Echt geen aanrader! Mijne is zoek, hoop dat het staafje alsnog gevonden wordt doormiddel van de echo die ik over 2 weken krijg en dan opnieuw naar de dokter voor het verwijderen. Momenteel een flinke bloeduitstorting op mn arm en hechtingen

Valsartan

27-09-2020 | Man | 65
valsartan (160mg)
Slik alleen Valsartan 160 mg en Hydrochloortiazitide 12,5 mg

Alprazolam

27-09-2020 | Man | 62
alprazolam (0,25mg)
Werkt wel....geeft rustgevender gevoel maar o.25 is iets te zwak ...meer resultaat met 0.5mg

Diane-35

27-09-2020 | Vrouw | 20
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik neem nu al een jaar deze pil, 6kilo bijgekomen. Oke zeker niet helemaal de schuld van de pil dacht ik. Maar ik heb ook heel veel last van stress en dat is begonnen sinds ik de pil neem. Bloed laten testen, bleek dat men cortisol (stresshormoon) zeer hoog was, door de pil. Alle bijwerkingen en dus ook bijkomen heb ik daar aan te danken. Binnen 2 weken afspraak bij in het[lees meer...] ziekenhuis om een koperspiraal in te steken zonder enige hormonen. Heef nogal met mijn lichaam gespeeld. Metabolisme is ook vertraagd door de pil, waardoor ik zeer moeilijk afval.

Temesta

27-09-2020 | Vrouw | 54
lorazepam (1mg)
Hyperventilatie. Plots gekregen na borstkanker. Paniekaanvallen en angstaanvallen. Na het gebruik van Sipralexa en Temesta rustiger geworden. Maar nu in 2020 terug veel hyperventilatie en paniekaanvallen. Vader overleden ten gevolge van kanker en dementie. Corona tijden. Mijn echtgenoot zwaar gevallen onlangs, ziekenhuisbed moeten plaatsen. Temesta helpt mij hierdoor.

Alprazolam

alprazolam (0,25mg)
Ik raak snel in paniek als ik alleen ben. De angst om een hartaanval ed is er steeds bij mij. Ik krijg dan hartkloppingen, begin te zweten, hoge hartslag en bloeddruk.

Prolia

denosumab (60mg/ml)
Osteoporose/botontkalking
Ik heb er weinig last van. Wel spierpijn, maar ik weet niet of het van de halfjaarlijkse injecties komt. Ik heb wel een probleem met mijn gewicht en vraag me af of er nog mensen zijn die zoveel aangekomen zijn in de periode dat ze die injecties gekregen hebben?

Flucloxacilline

27-09-2020 | Man | 62
flucloxacilline (500mg)
Wondroos
Erg misselijk en weinig eetlust. Met veel water innemen scheelt soms. Ook rechtop blijven staan/zitten scheelde bij mij iets. Dus niet gelijk weer in bed gaan liggen, wel lastig als je beroerd bent. Weet niet of het aan de kuur ligt, maar ik voel me na 14 dagen einde kuur nog steeds niet de oude: licht misselijk, moe, slap gevoel, geen verhoging temperatuur overigens. W[lees meer...]ellicht komt dit door de impact van dit medicijn of de wondroos cq. de combinatie van beiden? Anders maar naar de huisarts.