ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

NasuMel (enzymrijke honing)

altijd korstjes in mijn neus, als iemand mijn neus al aanraakte deed het al zeer. Diverse zalfjes en sprays van de huisarts gehad en niets hielp of verzachte voldoende. Nasumel zelf online gevonden en het blijkt de oplossing! Geen bijwerkingen. Het verzacht meteen al en de korsten worden zacht en soepel en verdwijnen snel. Makkelijk aan te brengen door met een wattenstaafj[lees meer...]e wat product te pakken (meteen hygienisch) en daarmee in je neus goed rond te smeren. Ik doe het voor het slapen gaan 1 keer. Kan het iedereen aanraden!

Foradil (formoterol)
Ademhalingsproblemen

capsules vind ik waardeloos, de spray was stukken beter. 20 jaar uit het ziekenhuis gebleven, nu er weer ingelegen. Wat was nu beter??? die dit geneesmiddel uit de markt hebben genomen, wens ik een flink longlijden toe, dan weten ze ook hoe het is geen lucht te krijgen.

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik slikte 1 capsule van 75 Mg en 1 van 37,5. Het wennen aan het middel is dramatisch, je bent doodziek en tot niets in staat. Het afbouwen is nog erger. Doordat het capsules zijn in maar een paar doseringen kan je niet geleidelijk afbouwen. Het enige wat je hieraan kan doen is de capsules open maken en de bolletjes die erin zitten tellen en afwegen. Dit is niet zonder risi[lees meer...]co's en wordt afgeraden door artsen. Het alternatief is je weken hondsberoerd voelen. Ook werd er door de apotheek elke keer van een andere fabrikant geleverd, dit kostte elke keer een paar dagen om te wennen met vervelende klachten. Alternatief was zelf betalen volgens de apotheek.

Sertraline (sertraline)

Overgestapt van effexor/ Venlafaxine naar dit middel ivm zwangerschapswens en tot de conclusie gekomen dat dit middel veel fijner is! Venlafaxine is een drama om af te bouwen en als je het een aantal uur later inneemt dan normaal heb je daar meteen last van. Bij sertraline is dit niet, je blijft stabieler en ik ervaar geen bijwerkingen meer.

Citalopram (citalopram)

Heb al veel verschillende antidepressiva gebruikt, maar ik ben overgevoelig dus ik trok de bijwerkingen niet. Citalopram verdraag ik dus wel, slik maar een halfje per dag. Angsten zijn veel minder. Tevreden dus
16-11-2017

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)

Na uitgebreide onderzoeken de diagnose Tolosa Hunt (soort pseudotumor in het hoofd) gekregen. Enige medicatie waarop ik reageerde was Prednison. Kuren beginnende bij 100mg, afbouwend na weken met 20 mg tot onderhoudsdosis van 20 mg. Deze dosis enkele jaren gebruikt. Daarna afbouwen tot 10mg en daarna bleek dat verder afbouwen niet mogelijk was. Via een Reumatoloog afbouwsc[lees meer...]hema gehad van ca. 8 maanden (om de zoveel dagen 1 dagje met 1 mg minder en daarna weer de gewone dosis, dit herhalend in steeds kortere periodes). Nu, 2 jaar na stoppen gebruik, nog steeds zeer veel last van spierzwakte, gewrichten, vermoeidheid en emotioneel instabiel. Prednison heeft mijn leven gered maar de tol is hoog. Voel mij 15 jaar ouder dan mijn kalenderleeftijd.

Mirena (levonorgestrel)

Ik was al een tijdje aan het twijfelen om een spiraaltje te laten zetten. Om mij heen hoorde ik veel positieve verhalen, maar op internet was dat zeker niet het geval. Ik heb het spiraaltje door een gynacoloog in het ziekenhuis laten zetten tijdens mijn menstruatie. Het zetten van het spiraaltje zelf was 2 keer een seconde of 10 pijnlijk. De dag zelf had ik erna last [lees meer...]van een wat zeurende buikpijn. De volgende dag was dit al veel minder. Dit is allebei prima te verhelpen met ibuprofen of paracetamol. 2 tot 3 weken erna nog licht bloedverlies (spotting). Nadat dit voorbij was nooit meer ongesteld geweest en/of buikkrampen gehad. Ideaal!

Omeprazol (omeprazol)
Middenrifsbreuk

Toen ik met het middel begon, nam ik de voorgeschreven 2x daags in. Ik kreeg vaak last van krampen, maar koppelde dat niet aan dit medicijn. Ik ben geen echte trouwe pillenslikker en omdat omeprazol geen genezing geeft, maar zorgt voor onderdrukking van maagzuur nam ik vaak de pil pas in als ik echt last had van dat zuur. Zelden had ik toen nog last van de krampen. Toen ik[lees meer...] onlangs met een herhaalrecept bij de apotheek kwam, wees hij mij er op dat ik te weinig innam om als chronisch te worden gezien en dan valt het buiten de vergoeding. Ik ging 1x daags slikken en kreeg weer last van krampen. Een kennis die ook dit middel gebruikt kreeg krampen in zijn hartstreek omdat hij magnesium tekort had. Omeprazol breekt namelijk magnesium af waardoor je krampen krijgt; dit middel lijkt dus onschuldiger dan het is als het dit effect op je hart (spier!) heeft.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!