Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Progynova

16-05-2022 | Vrouw | 51
estradiol oraal (1mg)
Overgang
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen door de huisarts nav overgangsklachten. Opvliegers, zweten, innerlijke onrust, hartkloppingen, opgefokt etc. Alles wat er beschreven wordt mbt overgang heb/had ik. Progynova werkt. Na 2 weken stuk minder opvliegers en voel me stukken rustiger. Het enige wat ik heb is jeuk. Jeuk in gezicht/hals/lichaam. Lijkt van binnenuit te kom[lees meer...]en, op huid zelf is niks te zien. Volgens huisarts komt dit voor bij 10% van de vrouwen. Heel erg vervelend en zeker met warm weer. Van zweten krijg ik nog meer jeuk. Iemand ervaring met deze klacht? groetjes

Femoston continu

16-05-2022 | Vrouw | 51
estradiol / dydrogesteron continu (0,5/2,5mg)
Overgang
Ik gebruik femoston 2 jaar i.v.m zware opvliegers. Ondertussen gestopt maar opvliegers kwamen heel snel terug. Ik voel me heel goed weer. Wel afentoe bloedingen. Ik weet dat ik femoston niet lang mag gebruiken maar ik weet niet hoe ik moet zonder.

Rosuvastatine

15-05-2022 | Man | 75
rosuvastatine (10mg)
Hoog cholesterol
Hallo, mijn man heeft ook diabetes en zijn nieren werken niet goed en zijn cholesterol is niet te hoog maar ze willen dat zo laag mogelijk hebben. Mijn man gebruikt dit medicijn eerst 5 mg. en dat ging goed, maar zijn chloresterol moest toch nog meer naar beneden en nu gebruikt hij 10 mg sind 4 maanden maar hij krijgt nu tintelende vingers. Wat nu te doen.

Imigran

15-05-2022 | Man | 50
sumatriptan (6mg)
Clusterhoofdpijn
Welk merk gebruiken jullie nu?Ik.SUN generiek wel kant en klare injecties. Ben benieuwd of andere leveranciers beter werken als GSK ETC. GRAAG EEN ADVIES

Sertraline

15-05-2022 | Vrouw | 29
sertraline (100mg)
Zit nu bijna 3 weken aan de sertraline (waarvan de eerste week op 50mg). Merk nog helemaal niets van effect. Wel voel ik me somberder dan ooit en heb ik een continu gespannen gevoel alsof ik zenuwachtig ben. Is dit normaal of past deze anti depressiva gewoon niet bij mij?

Mirena

15-05-2022 | Vrouw | 21
levonorgestrel (19,5mg)
Het plaatsen viel mij heel erg mee. Ademhalingsoefeningen doen tussendoor en dan is het zo voorbij. De eerste week ging het prima, had ik nergens last van. Toen begon ik met hevig bloeden en kreeg ik hele heftige pijn. Dit hield 2 tot 3 weken aan. Nu (2 maanden na plaatsing) voel ik me top en ben ik blij met mijn keuze. Je moet er dus even doorheen, maar nu is het heerlijk[lees meer...]!

Ozempic

14-05-2022 | Vrouw | 54
semaglutide (50)
Diabetes type 2
De eerste weken misselijk,overgeven en moe,wel 5 kilo er af en een paar cm omvang kwijt. De bijwerkingen blijven best lang vindt ik. Ik ben nu 7 weken bezig,maar nog steeds regelmatig misselijk en moe Maag geeft snel aan ik zit vol,ik at al niet veel,nu bijna niets. Lucht van eten maakt mij al kokhalzen,koffie is al helemaal een ramp,drink de hele dag water zelden iets[lees meer...] anders. Hoop wel dat bijwerkingen snel ophouden.

Paroxetine

14-05-2022 | Man | 26
paroxetine (20mg)
Hallo, ik gebruik het ookal 6 weken en heb het zelfde probleem waar ik ook ben snelle hartkloppingen ik had het gevraagd aan mijn behandelaar en toen zei die dat ik goed moet eten voordat je paroxetine inneemt je maag moet goed vol zijn als je dit 1 week lang doet dan zul je het verschil over een week merken dus goed eten en als je een dieet volgt gewoon een weekje stoppen[lees meer...] met je dieet en goed eten

Mirena

14-05-2022 | Vrouw | 26
levonorgestrel (19,5mg)
Dit spiraal heb ik nu bijna 3,5 jaar. Eerst was ik best tevreden, maar de bijwerkingen zijn met de tijd erger geworden. Vanaf het begin heb ik last gekregen van acne terwijl ik hier nooit zo veel last van gehad. Nu komt het vaak met vlagen en het is heel pijnlijk. Mijn huid zit nu ook vol hyperpigmentatie wat dan ook maanden lang blijft zitten. Daarnaast heb ik gemerkt dat[lees meer...] mijn haargroei donkerder en meer geworden is sinds ik de Mirena heb (ook in mijn gezicht). Daarnaast voel ik me dus al jaren niet zoals mezelf. Ik ben altijd moe en voel me erg onrustig en "meh" (gevoeliger voor stress, zenuwachtig, bijna nooit meer vrolijk, nergens echt zin in). Met de tijd heb ik steeds meer last gekregen van buikkrampen en heb ik een constante buikpijn. Mijn menstruatie was erg onregelmatig en sinds 7 maandend ook compleet verdwenen (vind ik niet perse fijn). Ook is mijn sex drive echt heel laag geworden en wanneer ik wel zin heb, dan raakt mijn lichaam vaak niet opgewonden en is het zo droog als de sahara. Daarnaast doet de seks ook best vaak pijn. Hiervoor had ik daar nooit last van en ik heb ook geen nieuwe partner. Werkt wel goed als anticonceptie, want je hebt toch geen zin meer of stopt halverwege omdat het pijn doet. De enige reden dat ik hem nog heb is omdat andere (niet) hormonale anticonceptie voor ons niet betrouwbaar genoeg is, anders had ik hem al lang laten verwijderen.

Dexamethason / Chlooramfenicol / Polymyxine B Oogdruppels

14-05-2022 | Vrouw | 69
dexamethason/chlooramfenicol/polymyxine B (0,5mg/2,5mg/10.000ie/ml)
Ineens ging mijn bloedsuiker hoger worden soms niet te meten melding hi mijn internist zei dat hij er nog nooit iets over gehoord had, dat dit niet door de druppels kan komen

Depakine

14-05-2022 | Man | 48
valproinezuur (500mg)
Epilepsie
Ik gebruik al 31 jaar depakine, ik krijg nog steeds aanvallen. Ze zijn ongeregeld. Ik heb er Keppra bij, 2 maal daags 2 stuks van 500 mg en Lamotrigine 3 stuks per dag van 100 mg. Sinds ze verhoogd zijn (van 200 naar 300 mg per dag) begin ik aan een scheel kijken te beginnen. Ik ben nu aan het wachten op de reactie van de neuroloog die dit voorschreef. Ik vraag het me af o[lees meer...]m gewoon langs de EHBO te gaan.....

Duspatal

14-05-2022 | Vrouw | 42
mebeverine (200mg)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
ik heb al heel men laven last van men darmen aleen wist ik niet wat ik had na een spesialist me zij ik pds had en ik mediseine voor moet nemen gaven ze mij duspatelin nu ja men pijn was minder in men darmen maar ik kreeg grote verstropingen ik kan weken niet naar de wc en dan inees moest alles er uit wat da weeer ni lukte nu ik neem bloedverdunners dus wouden z[lees meer...]e mij ook geen lavementen doen nu begin dees jaar ben ik terug naar darm spesialist gegaan en zij zij er een niew midel was die heb ik ingenomen en da was een wonder voor mij sinds eerst kon ik naar de wc gaan zonder pijn niet duspatalin want da dee ni veel buiten men pijn wat wegnemen van men onrustige darmen maar constella 290 mg da was men red middel

Constella

14-05-2022 | Vrouw | 42
linaclotide
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
zat steeds me opstropingen weken niet kunne gaan naar wc nu met dees produck is men stoelgang supper dun nog wel te dun ma beter dan steeds heel de dag opgeblazen en pijn gevoel ik neem de niet pijnlijke diaree er graag bij neem 1tje per dag elke dag tis wel duur ja ma het werkt wel kan weer naar de wc dus ben te vreden vroeger duspatalin altijd gebruikt ma di[lees meer...]e hielpen dus ni echt

Priadel

13-05-2022 | Vrouw | 52
lithium (400mg)
Ik ben ook aan het afbouwen. In totaal 13 kg aangekomen. Ik beweeg veel, zwem, wandel. Er gaat geen kg af Afgelopen jaar toch 6 kg eraf. En mijn schildklier geeft problemen. Daarom wil ik ook stoppen.

Tentin

13-05-2022 | Vrouw | 23
dexamfetamine (5mg)
ADD
Ik merk dat ik veel meer energie heb en mijn stemming een stuk beter is als ik het slik. Ook ben ik minder snel overprikkeld waardoor ik meer kan doen op een dag en is het wat rustiger in mijn hoofd. Ik ervaar gelukkig geen bijwerkingen en heb ook geen last van rebounds. Helaas doet het voor de bevordering van mijn concentratie en motivatie niet zoveel, ik heb wel iets mee[lees meer...]r concentratie maar niet zoveel als dat ik zou willen. Ik heb ook methylfenidaat geslikt en daarbij had ik een veel betere concentratie, maar ook veel meer bijwerkingen.

Entyvio

13-05-2022 | Vrouw | 30
vedolizumab
Colitis ulcerosa
Ik gebruik nu 2,5 jaar Entyvio tegen Colitis Ulcerosa. Geen enkel medicijn sloeg aan en zat in een flinke opvlamming. Dit medicijn heeft mij in volledige remissie gebracht al heel snel, en ben volledig klachtenvrij sindsdien. Wondermiddel voor mij! In het begin wat bijwerkingen maar eigenlijk nu amper tot geen meer. Ik krijg infuus 1 keer per 8 weken.

Tenofovirdisoproxil

13-05-2022 | Man | 75
tenofovirdisoproxil (245)
Ik gebruik nu een week 1 pil per dag om Hiv besmetting te voorkomen. Ik heb geen sex gehad tijdens die week. Ik ben bij vlagen erg vermoeid.,

Simvastatine

13-05-2022 | Vrouw | 71
simvastatine (20mg)
Hoog cholesterol
SInds ik dit middel slikken moet (cholestorolgehalte te hoog) heb ik last van slapeloosheid. Elke dag om half 5 wakker worden en niet meer kunnen inslapen is funest voor mij, nu na 8 maanden elke dag! Ik ben mantelzorger voor mijn man en dit kost me mijn nachtrust dus. Het staat in de bijsluiter dat slapeloosheid voor kan komen; ik val dus in de prijzen. Wél is mijn chol[lees meer...]estorolgehalte omlaag gebracht, maar tegen welke prijs?? Ik overweeg dan ook maar te stoppen en op een andere manier mijn cholestorol naar beneden te gaan krijgen (vis, minder chips etc.)

Xarelto

13-05-2022 | Vrouw | 66
rivaroxaban (20mg)
Atriumfibrilleren
Ik gebruik nu 6 maanden Xaralto. In het begin had ik geen last van bijwerkingen. Misschien wat meer problemen met poepen. Ik gebruik geen alcohol meer en drink ook geen alcoholvrije rode wijn (sulfiet) , door deze triggers kreeg ik boezemfribrilleren Vier maanden geen last. Wel extreme vermoeidheid, niet vooruit kunnen komen en een hoofd vol watten. Ben gevallen en hie[lees meer...]rdoor kwam mijn fiets op mijn borst , 2 maanden geleden en mijn borst is nog gekleurd en doet nog pijn. Volgens mijn tandarts is er geen medicijn om dit medicijn op te heffen. Bij een extreem ongeval, kun.je makkelijk doodbloeden. Verder na telefonisch contact van 5 minuten met de cardioloog. Niets meer gehoord. Ook geen controle afspraak. Ik stop met dit medicijn.

Rivotril

13-05-2022 | Vrouw | 48
clonazepam (2mg)
Na zware rugoperatie met blijvende zenuwschade moet ik Rivotril nemen. Nu na 9jr heeft het mij geen voldoening meer. Ik wil er gewoon mee stoppen en eens kijken hoe mijn lichaam zal reageren zonder Rivotril. Je kan dit toch geen eeuwigheid nemen want uw lichaam komt gewend aan de dosis. Ook neem ik morfine tegen de pijn en heb ik een neuro-stimulator zitten sedert vorige w[lees meer...]inter. Ik wil kunnen leven zonder al die medicijnen want het heeft een invloed op jezelf.

Kaliumlosartan

13-05-2022 | Vrouw | 71
losartan (50mg)
Makkelijk in te nemen pilletje, maar de arts/doktersassistente heeft mijn dosis verhoogt zonder mij op de hoogte te brengen vorig jaar.Deze dosis slik ik nu zo'n maand of 8 en vrees dat ik hierdoor last heb van slapeloosheid ; ben elke ochtend om 5 u. wakker en soms slaap ik geheel niet in! Heb mijn leven lang goed geslapen. In mijn geval extra irritant omdat ik mantel[lees meer...]zorger ben voor mijn man. Ga vragen om de dosis te verlagen nu.

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray

13-05-2022 | Man | 70
xylometazoline (0.1mg/ml)
Met en xylometazoline neusspray 0,1 mg/ml in een 2% zout oplossing kan ik een verstopte neus 's nachts verhelpen. Omdat xylometazoline op termijn minder effectief is en ook nog verslavend werkt heb ik met vele middelen geprobeerd om dit te voorkomen. Bij mij werkt een 4 % zout oplossing een beetje en xylometazoline neusspray 1 mg/ml, goed. Als alternatief voor de 1mg/ml[lees meer...] xylometazoline heb ik de concentratie met een factor 10 verlaagd naar 0,1 mg/ml. Verassenderwijs gaf deze zeer lage concentratie voor mij al voldoende verlichting. Om de oplossing te conserveren heb ik vervolgens zout toegevoegd. Een 2% zout oplossing is goed en een 4% zout oplossing is ook goed maar iets minder prettig. De oplossing begint te werken na 15-30 minuten. Na bijna nachtelijksgebruik gedurende 6 maanden is de 0,1 mg/ml xylometazoline in een 2% zoutoplossing nog steeds effectief. De sterk verdunde xylometazoline lijkt dus ook nog te werken met minder bijwerkingen. Uit een 10 ml flesje met 1 mg/ml xylometazoline haal ik 1 ml met een 1 ml spuitje. De 1 ml gaat in een 10 ml leeg oud spray flesje en vul ik aan met een zout oplossing (2,2 gram in 100 ml) tot 10 ml. Zo heb ik een 0,1 mg/ml xylometazoline in 2% zout oplossing. Het keukenzout dat ik gebruik is Jodium vrij omdat het Jodium zout wat irritaties geeft. Jodiumvrij zout is bij de supermarkt te verkrijgen.

Naproxen

12-05-2022 | Vrouw | 32
naproxen (220mg)
Menstruatiepijn
Geweldig! Altijd last gehad van menstruele migraine en enorm veel bloedverlies! Nu met naproxen vloei ik een stuk minder en veel minder last van hoofdpijnen en buikkrampen.

Xeplion

12-05-2022 | Man | 37
paliperidon (100mg/ml)
Schizoaffectieve stoornis
Ik voel er geen kloten van en neem een injectie 1 keer in de maand en boel me kip lekker. Ik slaap goed. Ik verdik bijna niet andere midicatie verzwaar je die niet en hep niks van bijwerkingen en is veel gemakkelijker ik moet Nie elke dag medicatie nemen 1 keer in de maand een spuit van 100 mg en ben er van af