This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information security management systems.

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Op mijnmedicijn.nl staat de patient centraal en kunt u de ervaringen van anderen lezen en de beoordelingen van medicijnen vergelijken.

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Maak je keuze

12-07-2014
Vrouw (43) - Migraine
Algehele tevredenheid: 4

Depakine (valproinezuur)

Al jaren ben ik een zware migraine patient . Varierend van 8 tot 12 aanvallen per maand . De meest mogelijke medicatie, voeding, alternatieve circuit, geprobeerd en wegen bewandeld. Sinds ruim 4 maanden begonnen met depakine . Begonnen met een dosering van 500 mg per dag , na 2 maanden werden de aanvallen lichter en waren ze goed te bestrijden in combi met naratriptan ( wa[lees meer...]t voorheen niet altijd het geval was ) maar nog steeds had ik behoorlijk veel aanvallen per maand, dus besloten om de dosering te verhogen naar 1000 mg pd. Ik kreeg enorm veel vreet buien, wat me heeel veel kilo's heeft opgeleverd en mijn haar is kroesig, krullend geworden en momenteel heb ik veel haaruitval. Het zijn niet de leukste bijwerkingen . Ondertussen al 5 weken aanvals vrij . Ik krijg weer een leven, wat een verademing . De bijwerkingen neem ik voor lief.
12-07-2014
Man (17) - Acne/puistjes
Algehele tevredenheid: 5

Isotretinoine Capsules (isotretinoine)

Ik heb van mijn 14 tot op heden veel last van acne gehad. Ik heb die jaren heen van alles geprobeerd om mijn acné tegen te gaan. Van producten van de supermarkt tot antibiotica. Het heeft allemaal niets of maar slechts tijdelijk geholpen. Ik heb onlangs dan dit medicijn voorgeschreven gekregen. Ik heb hiervan maar één bijwerking ondervonden en dat was dat ik na een week ge[lees meer...]bruiken zeer droge lippen had. Deze hou ik nu onder controle door regelmatig in te smeren met herstelende (zeer vette) balsem. Mijn acne heeft sinds het gebruik alleen maar afgenomen, niet (de eerste week(en)) toegenomen zoals ik bij velen lees. Ik gebruik het medicijn nu ondertussen al een dikke maand en zie nu al heel veel resultaat. Bijna alle puisten en onderhuidse ontstekingen waren verdwenen. Ik heb wel nog een paar kleine boebeltjes maar die zullen ook nog verdwijnen met de tijd.
10-07-2014
Man (65) - Artrose - gew...
Algehele tevredenheid: 4

Dicloabak (diclofenac)

Eigenlijk geen persoonlijke redenen om te switchen, maar dokter zegt kansen op hartaanval veel groter met/door diclofenac
Man (65) - Artrose
Algehele tevredenheid: 2

Brexine (piroxicam)

Het zou minder slecht zijn in de toekomst dan de diclofenac middelen, maar ook een veel minder effectief. Nu reumatische pijnen overal...Verkrijgbaar bij alle apothekers in België!
10-07-2014
Vrouw (20) - Schimmelinfec...
Algehele tevredenheid: 3

Itraconazol (itraconazol)

Ik heb een aantal dagen geleden een bezoek gebracht aan de huisarts omdat ik last had van vervelende/jeukende uitslag op mijn voeten, en ook beginnend op mijn handen. Zij heeft mij vervolgens het medicijn itraconazol voorgeschreven, want het bleek dat ik een schimmelinfectie had. Sinds ik het medicijn heb is de uitslag en jeuk op mijn handen/armen erger geworden. Ook de je[lees meer...]uk op mijn voeten heeft zijn periodes, dan jeukt het heel erg en dan heb ik er geen last van. Ik dit erover na te denken om morgen een tweede bezoek aan de huisarts te brengen. Ook heb ik last van enkele bijwerkingen, zoals vanmiddag werd ik opeens licht in mijn hoofd en ik heb vervelende krampen in mijn buik en dit slaat soms door naar mijn linkerborst, waar ik ook al een aantal vervelende steken heb gevoeld. Ik hoop dat het medicijn snel aanslaat. Ik wordt langzaam gestoord van de jeuk. Kan de schimmelinfectie een na reactie zijn van de twee hallux valgus operaties die ik afgelopen maanden ben ondergaan?
Vrouw (19) - Oorontsteking

Trafloxal (ofloxacine)

Ik kreeg dit medicijn vroeger altijd. Ik had het in 2012 weer gebruikt, omdat ik nu eenmaal ouder ben. Ik dacht dat het medicijn daardoor minder pijn zou doen. Maar het was als nog een hel. Ik heb 1 druppel gehad en ben er direct mee gestopt. Het deed zo zeer! Ik kreeg vanmiddag van de apotheek te horen, dat het medicijn niet eens mag voorgeschreven worden als je een gat i[lees meer...]n het trommelvlies hebt (heb bijna helemaal geen trommelvlies). Dus wil het ook nooit meer voorgeschreven hebben van de KNO-arts.
10-07-2014
Vrouw (30) - Anticonceptie...

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Heb Implanon ongeveer 2,5 jaar geleden laten zetten door de gynaecoloog, 3 maanden na de bevalling. Het aanbrengen ging vlot, een goeie blauwe plek maar dat is goed genezen. De eerste maand heb ik 1 maand lang bloedingen gehad en sindsdien zeer onregelmatige bloedingen. Dan weer lichte bloeding, dan weer zware bloedingen, maar soms 3 maanden aan een stuk zonder bloeding. H[lees meer...]eel onregelmatig dus en ik kan nooit voorspellen wanneer de volgende bloeding zal zijn en hoe lang het gaat duren. De Gynaecoloog zei dat dit normaal was toen ik op controle ging na 1 jaar. Ik word vooral gek van zware menstruatie periodes die plots opkomen en die langer dan 7 dagen duren. Bovendien, is mijn libido zo goed als nul tijdens de menstruatie vrije periode en heb last van droge vagina. Bij het herlezen van de bijsluiter begrijp ik nu ook waar die stemmingswisselingen of deprimerende gedachten vandaan komen. Eerst was ik tevreden omdat ik niet elke dag aan de pil moet denken en het wel degelijk werk als anti-conceptie. Maar nu krijgen de neveneffecten de bovenhand en ik ga het laten verwijderen tot mijn grote frustratie.
Man (21) - Angststoornis
Algehele tevredenheid: 3

Escitalopram (escitalopram)

zou iemand mij kunnen vertellen of dit normaal is : Ik had 8 weken 10 mg escitalopram geslikt .waarbij ik heel afentoe nog last had van onrust maar verder lekker rustig in het hoofd was en dagelijks weer van alles deed. nu ben ik opgehoogd naar 15 mg en zit nu op 3 weken maar heb het idee dat de angst terug is ik ben weer wat drukker in mijn hoofd. is dit normaal en gaat[lees meer...] dit vanzelf weer weg ? Ik hoor erg graag van jullie. oftewel is het normaal dat bij een verhoging van escitalopram de angsten eerst weer aanwezig kunnen zijn weer 3 weken ?
10-07-2014
Vrouw (53) - Angst & panie...
Algehele tevredenheid: 5

Sertraline (sertraline)

Ernstige angst-paniekstoornis. Volgens mij veroorzaakt door verwijdering eierstokken die in 1 keer de overgang veroorzaakte, hormonaal dus. Hoewel ik mijn hele leven al paniekerig ben geweest maar altijd controle had. Hormonen hebben mijn paniek extreem gemaakt, denk ik. Na een mislukte poging met antidepressiva (bijna psychose). Sertraline gaan gebruiken, heeeeeel [lees meer...]langzaam opgebouwd en na 6 maanden voel ik me weer goed. Gestart met 25 Mg. Per dag , na een week 50 Mg. En zo tot uiteindelijk 100 Mg. Per dag. Het is echt mijn redding geweest! Wil ooit afbouwen maar moet minstens anderhalf jaar gebruiken. De naarste bijwerking is een libido van nul komma nul. Het vergt dus wel wat van je relatie maar een psychische stoornis nog meer. Ik was ook bang om te gaan gebruiken maar heb totaal geen spijt. Geef niet op, succes!
10-07-2014
Vrouw (60) - Schimmelinfec...
Algehele tevredenheid: 1

Daktarin orale gel (miconazol)

Vreselijke buikkrampen, misselijkheid, diarree al 3 weken. ik wil dit nooit meer slikken, ik vind het troep.