Verbeter uw gezondheid met mijnmedicijn!
Medicatieveiligheid door DNA-tests en ervaringen uit de praktijk.
Bewijs uit de praktijk in de gezondheidszorg
mijnmedicijn.nl is een onafhankelijke website die patiënten en hun ervaringen met medicijnen het belang geeft dat zij verdienen. Recensies van patiënten over hun medische ervaringen vormen de basis van ons platform. De website is geoptimaliseerd voor patiënten en zorgt ervoor dat een patiënt snel en eenvoudig toegang heeft tot waardevolle gegevens uit de praktijk of contact kan opnemen met andere patiënten.
Laatste beoordelingen
Ik ben met Mysimba 3 weken geleden begonnen, deze medicijn heeft mijn geheugen en redeneringen vermogen zo beïnvloed dat ik gehele gespreken en afspraken niet kan terug halen en mijn capaciteit om logisch te redeneren.
Dit geef mijn een zeer onzeker gevoel en ben op aanrader van de arts onmiddellijk mee gestopt.
Verschrikkelijke medicijn!
Ik sllikte de pantoprazol slechts enkele weken voor een brandend gevoel in de maag (geen oprispingen). Ik kreeg last van veel klachten tussen navel en kruin. Een onwel gevoel, pijn op de borst, drukkend gevoel in de keel (alsof iemand hem dichtknijpt) en drukkend gevoel op de oren. Verder echt neerslachtig en gevoel van angst (om dood te gaan zelfs). Ik had het eerst niet [lees meer...]in de gaten, maar ineens bedacht ik me dat het van de pantoprazol kon zijn. Na het stoppen, begon ik met de dag op te knappen en na 3 dagen nagenoeg klachtenvrij. Een wereld van verschil. Ik zal het nooit meer slikken.
Na jaar intensief gebruik, nog geen resultaat
Dit middel voorgeschreven vanwege pijn bij het vrijen. Huisarts weet van mijn verleden met borstkanker maar zegt dat het geen kwaad kan. Heb hier toch geen goed gevoel bij. Ook merk ik verandering in hoe ik me voel, erg somber en chagrijnig.
Denk dat het me dit niet waard is. En vooral de angst voor terugkerende hormoongevoelige borstkanker.
Smaak en geur verlies verliep in 3 maanden ,slik 2 x75 mgr ivm CYP2C19 verminderde functie
Ik ervaarde tijdens gebruik geen angst meer. Maar toen ik het al twee jaar nam merkte ik dat ik sterkere angst had dan dat ik had. Ook bij het afbouwen. Ben blij dat ik het niet meer heb. Maar verder had ik geen bijwerkingen. Heeft in het begin van klachten zeker geholpen.
Sinds gebruikt van Aimovig zijn mijn aanvallen gereduceerd van 16 à 18 aanvallen per maand naar 1 à 2 aanvallen per maand.
Het heeft mijn leven veranderd. Ik wist niet dat je wakker kon worden met 'zin om op te staan'.
Ik wist ook niet dat ik eigenlijk continu stress ervoer. Ik dacht dat dat gevoel normaal was. De momenten dat ik eigenlijk (bijna) in paniekmodus zat, daarvan dacht ik oorspronkelijk dat het stress was. Nu zie ik in dat ik constant in overlevingsstand stond.
Er zijn wel een pa[lees meer...]ar dingen om rekening mee te houden; het duurde ongeveer zes weken voordat het positieve effect begon. Voor die tijd verergerde mijn klachten. Ik was hier ook voor gewaarschuwd. Het is een goed idee om mensen in je omgeving te vragen even extra op je te letten.
Daarnaast werd mijn spiegel te hoog na ongeveer anderhalf jaar gebruik. Ik slikte toen 300 mg per dag. Dat resulteerde in een aanval van geheugenverlies van een aantal uur. Ik wist bijvoorbeeld ineens de spelregels niet meer van een spelletje dat ik al jarenlang speel en dat ook helemaal niet ingewikkeld is. De aanval begon met golven van vervreemding en het gevoel dat ik flauw ging vallen. Dit werd erger als ik mijn brein de ruimte gaf om vrij na te denken en minder als ik opstond en bewoog of andere dingen deed om mijn brein bezig te houden, bijvoorbeeld alle voorwerpen in de kamer benoemen. Volgens mij was het een reactie op een periode veel te hard werken. Normaal kreeg ik daar stress van. Nu niet meer. Mijn lichaam zelf zei daarom: 'ok, als jij niet stopt, dan hou ik er gewoon mee op'. Verder merkte ik dat ik al tijden telkens meer moeite had met bedenken waar ik was en wie er naast me lag als ik wakker werd. (Dat was toen al 11 jaar dezelfde persoon en 8 jaar in hetzelfde huis.) Dat duurde maar een aantal seconden, maar die zijn dan lang. Ook herinneringen kon ik moeilijker oproepen. Dat ik niet eerder aan de bel heb getrokken bij de mildere verschijnselen, heeft te maken met het feit dat ik zo blij was dat ik helemaal geen stress meer ervoer. Dat was heerlijk en had ik nog nooit gehad, dus dat wilde ik ook even niet meer. De verschijnselen nam ik daarom op de koop toe. Maar een klein beetje stress af en toe is natuurlijk juist goed. Het waarschuwt je dat je teveel hooi op je vork neemt, waardoor je zelf op de rem kunt trappen.
Na overleg met de psychiater is mijn dosis gehalveerd. Nu voel ik af en toe weer stress als ik het bijvoorbeeld te druk heb en dat is prima. Ook het geheugenverlies 's morgens en m.b.t. herinneringen is weer verdwenen.
Een ander positief effect is dat de ongezonde zucht naar dingen om innerlijke onrust te temperen, zoals drinken, roken, etc., getemperd wordt, maar er wel ruimte komt voor geconcentreerd met dingen bezig zijn, wat een wereld van verschil heeft gemaakt in het oppakken en afronden van taken en creatieve processen tot volle wasdom laten komen.
Ik gebruik het medicijn nu zo'n 6 jaar i.c.m. dexamfetamine en heb een mengvorm van ad(h)d. Ik wil nooit meer anders.
Vreselijke bijwerkingen van amlodipine
Mijn huid staat in brand en steekt verschrikkelijk
Ben getopt na afbouwen
Ben benieuwd of er mensen zijn die dit ook ervaren.
Sinds langere tijd hrstoornissen en wat hogere bloeddruk. Hiervoor enalapril en bloedverdunners. Na wat plotseling opgekomen klachten, bloed geprikt en filmpje gemaakt. Enzymen iets hogere waarde, conclusie iets schade als gevolg van…? advies om metoprolol 25 mg te gebruiken.
Nu goede maand verder, voel me ‘s morgens prima, totdat ik de metoprolol inneem. Gerommel bor[lees meer...]st en rug, houd ongeveer een uurtje of 4 aan, daarna weer wat rustiger.
Ik gebruik het nu bijna 5 weken de eerste 3 weken waren een hel nu begin ik langzaam op te knappen en na bij 5 weken kreeg ik opeens weer paniekaanval uit niets is dit een normaal iets heb iemand daar ook last van gehad .
Na gebruik ciprofloxacine van merk Aurobindo, zeer pijnlijke spanning in spieren rechter bovenbeen en bovendien na val op de knie nu ook zeer pijnlijke contractuur ofwel dwangstand van het rechterbeen waardoor ik invalide ben omdat het been niet meer kan strekken. Voorheen kreeg ik ciprofloxacine van het merk Teva (zeer goed, maar uit de handel gehaald in Nederland) en daa[lees meer...]rna Sandoz, minder goed maar geen problemen. Ik kreeg dit medicijn ivm met blaas en lage rugpijn... Iedere drie maanden een kuur van twee weken. Wees gewaarschuwd voor het goedkope merk Aurobindo...
Ik heb 5 dagen cholocomb gebruikt, de capsules zijn erg groot dus innemen met yogurt of vla anders krijg ik ze niet weg. De bijwerking beginnen na 2 dagen ik ben na 5 dagen gebruik gestopt. Oorsuizen in welke vorm dan ook is echt geen doen. Ik wil geen medicatie meer die dat soort bijwerkingen geeft. Ik heb een Lp a waarde van 198 daarom moet het LDL verlaagd worden naar 1[lees meer...].8, er is geen medicatie voor Lp a dat is in ontwikkeling dus afwachten maar.
Voorgeschreven gekregen na apexresectie (wortelpuntverwijdering) door kaakchirurg. Veel negatieve verhalen gelezen, maar positieve ervaring. Het middel prikkelt flink tijdens inname: niet langer dan 15 seconden spoelen en GOED uitspugen.
Gebit voelt schoon aan, achtergebleven wondresten uit wond en achter hechtingen komen hiermee los. Fles is te groot voor steeds 15ml s[lees meer...]poelen, 10 dagen is voldoende. Ik herken de tongtinteling en tijdelijke smaakverandering, maar niet storend.
Middel werkt super snel en binnen 2 uur al vermindering van klachten. Kuur duurde 5 dagen, had veel last van bijwerkingen helaas. Met name de enorme vermoeidheid viel erg tegen. Een volgende keer gebruik ik liever een ander middel.
Gestart op 50.mg,na 6 weken verhoogd naar 100mg.
In het begin wat bijwerkingen maar niet ernstig. Hier moet je even doorheen.
Nu bijna 3 maanden verder en erg blij dat ik er mee gestart ben. Heb meer rust en al dingen gedaan die ik door de angst voor angst niet meer deed.
Dit medicijn gebruikt om gestarte borstvoeding na 3,5 te remmen ivm medische redenen.
4 keer een halve tablet in moeten nemen. Op dag 1 in de middag begon de stuwing, deze was toen nog wel te doen. Dag 2 en 3 waren echt hels. Enorme stuwing, stekende pijn. Met paracetamol en ibuprofen kreeg ik alleen het scherpe randje eraf. Kolven wordt afgeraden maar toch af en toe hee[lees meer...]l kort gedaan in overleg met lactatiekundige. Op dag 2 werd de productie al minder maar stuwing alleen maar erger.
Huisarts heeft naproxen voorgeschreven, dit hielp iets beter dan ibuprofen. Ook gestart met salie tinctuur als ondersteuning om productie te stoppen. Dag 4 al minder stuwing, wel flink pijnlijk en beurs nog. Op dag 5 lijkt het einde in zicht. Soms nog stekende pijn maar met paracetamol en naproxen goed te doen. Ik verwacht de komende dagen nog meer beterschap.
Bijwerkingen van het medicijn zelf heb ik weinig gehad maar de gevolgen van het innemen (stuwing) zijn wel echt heftig.
1 avond (dag 3) last gehad van duizeligheid/wazig voelen. Dit heeft ook wel te maken met slaap tekort door baby. Verder geen klachten.
Wat ik vooral wil zeggen, je leest horrorverhalen over ; ik krijg het niet binnen, smaakt hels enzovoort. Eerlijk ik vind er absoluut niets aan, zou het kunnen drinken als drankje.
Het toiletgedeelte is wel hevig! Heb de sinaasvariant
Familiare cholesteromi.
Veel te hoog LP-a
Naast repatha spuiten 1x per 2 weken gebruik ik ook nog dagelijks ezetimibe.
Nog steeds de waardes te hoog en dus Nilembo erbij.
Heb ook helaas long covid en 2 ,5 jaar dagelijks ernstige hoofdpijn gehad ,daar was ik gelukkig weer van verlost.
Tot ik met Nilembo begon..
Ook enorme pijn in mijn schouder.
Volgens inter[lees meer...]nist kon het niet aan deze medicatie liggen.
Advies was 3 weken stoppen en dan bekijken of het verminderde of weg ging. Dat was i.d.d. het geval.
Schouderpijn helemaal weg, hoofdpijn 80%.
Na 3 weken weer gestart en jahoor binnen een week weer dagelijks hoofdpijn.
Ik heb Ozempic een half jaar gebruikt voor gewichtsverlies en ik en ben 15 kg afgevallen.
Als maximale dosis heb ik altijd 0,50mg injecties aangehouden. Daardoor had ik nooit klachten.
Wel wat harde ontlasting soms, maar geen verdere klachten. Het remt de eetlust.
Verder helemaal tevreden!
Ruim voor vertrek 3 dagen achtereenvolgend mogen “testen” in Nederland. Toen nergens last van. Eenmaal in Zanzibar de eerste 3 dagen ook geen klachten, maar daarna begon de ellende. Meermaals getwijfeld om te stoppen, maar steeds toch doorgezet omdat het net na het regenseizoen was. Hoofdpijn, slecht slapen, veel wakker worden, licht slapen, levendige dromen. Daar bleef he[lees meer...]t helaas niet bij. Ik kreeg buikklachten: forse reflux, buikpijn, maagpijn, maagzuur, heel misselijk. Dit was de gehele dag door, en wisselende van ernst. Na 3 dagen opzoek gegaan naar een apotheek voor omeprazol. Tevens zelf Zofran voor de misselijkheid bij en een spiegel paracetamol. Ik nam het in de avond in bij het diner, ook bij het ontbijt met zuivel geprobeerd maar geen verschil. Op dag 11 het gevoel dat ik een maagzweer had opgelopen, gezien ik drie dagen later naar huis ging toch gestopt. Beschermd met lange kleding, muskietennet en DEET. Wat een ellendig spul, en daar betaal je dan handen vol geld aan. Mijn partner had overigens nergens last van.
Jos ja dat kan weet je hoe?
Teva Magnesiumhydroxide jaren lang gebruikt. Opeens was er een tekort te aan hulpstoffen .
Nieuwe voorraad inmiddels binnen en ze hebben de hulpstoffen inderdaad veranderd.
Magnesiumoxide wordt er nu gebruikt ipv Magnesiumhydroxide.
De oxide kan milde verstopping verlichten terwijl de
Magnesiumhydroxide sterker werkt als maagzuurremmer en vooral als osmotisch[lees meer...] laxeermiddel.
Wat een teleurstelling zeg!
Vijf wervels vastgezet. Zware operatie en het hielp mij erg om door te slapen
Volg ons op...