ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)
Blaasontsteking

Ik heb mij niks aangetrokken van alle horror verhalen die ik hier gelezen heb en ben er blanco ingestapt met dit antibioticum , Na 2 dagen gebruiken trad er al een verbetering op , Uiteraard kuur afgemaakt . Geen bijwerkingen . prima medicijn!

Atrovent (ipratropium)
Bronchitis

3 dagen antibiotica, 7 dagen Atrovent om bronchitis op te lossen. Ik werd er telkens misselijk van en keek er zwaar tegenop om het te gebruiken.

Broxil (feneticilline)
Keelontsteking

Bij een zware keelontsteking met risico op abces dit voorgeschreven gekregen. Het duurde bijna vijf dagen voor het ging werken, en toen ging het opeens heel snel en was de ontsteking binnen een dag op het niveau waar ik na dagenlang verhongeren eindelijk weer eten door mijn keel kreeg. Zelf heb ik eigenlijk geen erge bijwerkingen ervaren, terwijl dit mijn 2e antibiotic[lees meer...]a kuur in 25 jaar is. Ik merkte alleen dat mijn adem nogal onprettig werd en ik een vieze smaak in mijn mond had. De 250mg pilletjes zijn redelijk weg te krijgen, zelfs met een opgezwollen keel.

Temazepam (temazepam)
Fibromyalgie

Ik heb 5 jaar geleden diagnose ME/CVS , fibromyalgie gekregen. Ik slaap slecht in en wordt vele malen wakker wat geen fijn effect heeft op het dagelijkse leven met werk en kinderen. Omdat het eigenlijk niet te doen was naar de huisarts gegaan die mij 20mg heeft voor geschreven. Ik neem ze niet dagelijks, maar als ik ze neem geeft het wel het gewenste effect!

Haldol (haloperidol)

Nou mijn vriendin zie helemaal weg van deze wereld nu door die troep. voorheen was super helder, wist alles van vroeger (Mijnmedicijn.nl : tekst verkorte - alleen persoonlijke ervaring....)

Plegridy (peginterferon bèta-1a)
MS (multiple sclerose)

Na 7 jaar Copaxone te hebben gebruikt ben ik overgestapt naar Plegridy. In het begin van het gebruik voelde ik achteruitgang. Volgens de artsen en MS-verpleegkundige moest ik geduld hebben en het zeker een jaar proberen. Op dit moment gebruik ik het 11 maanden maar in die 11 maanden ben ik behoorlijk achteruit gegaan. Mijn linkerbeen begon altijd al iets te slepen, werd [lees meer...]zwak, na zware inspanning of na zo'n 1,5 km wandelen. Dit werd in de loop van het jaar steeds slechter. Inmiddels sleep ik elke dag met mijn been. Ook zonder zware inspanning maar gewoon al 's ochtends direct bij het opstaan. Ik overweeg om te stoppen want ik ga steeds verder achteruit...

Zolpidem (zolpidem)
Fibromyalgie

Ik heb fibromyalgie en daarbij ook ADHD en bij beide aandoeningen heb je vaak slaapproblematiek. Bij het ene van de pijn en bij het andere van de overprikkeling in je hoofd. Dus diverse middelen gehad. Vanaf mijn 11e al de eerste "pammetjes" voorgeschreven gekregen. Hierdoor ben ik er aan verslaafd geraakt en de werking wordt ook steeds minder. Dus als je het bij wijze van[lees meer...] 3 maanden gebruikt dan zal je een aanzienlijk verschil voelen tussen de eerste keer van gebruik en de 3e maand (om maar een voorbeeld te noemen). Daarnaast is het erg verslavend omdat het gewoon een goed gevoel geeft. Je voelt je vredig en kalm. Ik heb ook van mijn psychiater gehoord dat dit middel ook wordt gebruikt soms bij euthanasie om iemand te kalmeren en in een roes te krijgen en daarna de "dodelijke/fatale" injectie toegediend krijgt. Dus het is een sterk middel en ook verslavend maar je wordt er snel resistent voor.

Isotretinoine Capsules (isotretinoine)
Acne/puistjes

Helaas had ik na mijn pubertijd nog steeds veel last van acne over mijn gehele lijf. De ontstekingen waren meestal niet heel groot, maar het waren er wel heel veel. Mijn hele rug, borst, bovenarmen, gezicht en nek zaten helemaal onder de acne. Ik heb een paar weken gesmeerd met Differin en dat hielp wel, maar daar was gezien de grote oppervlakte geen beginnen aan en ik kon[lees meer...] zelf lastig mijn rug insmeren. Van de dermatoloog heb ik vervolgens isotretinoïne gekregen. Tijdens de eerste kuur ben ik begonnen met 40 Mg per dag . Dat is vervolgens opgehoogd naar 60 Mg. De bijwerkingen werden daardoor een stuk heftiger en ik ben toen weer teruggezet op 40 Mg en uiteindelijk zelfs op 20 Mg per dag. Het middel werkte vrijwel meteen en na een maand of drie was de acne helemaal weg. Ik heb toen nog ongeveer drie maanden doorgeslikt, om aan de juiste cumulatieve dosis te komen. Na een week niet te zijn gestopt, kwamen de eerste puistjes weer opzetten. Ik ben toen teruggegaan naar de dermatoloog en ik heb een tweede kuur gekregen van eerst 30 Mg en later 20 Mg per dag. Dat was geen volledige kuur zoals de eerste keer. Na een maand of zes moest ik verplicht stoppen met het middel, omdat mijn leverwaarden behoorlijk verhoogd waren. De dermatoloog zei ook dat ik waarschijnlijk wel genoeg had gehad voor een tweede kuur. Na een paar weken zonder isotretinoïne waren de leverwaarden gelukkig weer volledig normaal. Nu heb ik nog wel af en toe hier en daar een puistje, maar het is vele malen minder dan voordat ik dit middel gebruikt heb. Het resultaat is voor mij meer dan goed. Hoewel ik dus soms nog een puistje heb, blijft het daartoe beperkt en het is nu, meer dan een half jaar nadat ik gestopt ben, ook niet erger geworden. De bijwerkingen zijn verder wel behoorlijk vervelend. Mijn huid werd heel droog en schilferig, maar dat was op te lossen met vaseline-cetomacrogolcrème. Ook al mijn slijmvliezen werden ontzettend droog, waardoor ik ook zalf in mijn neus moest smeren, mijn lippen elk uur wel moest invetten en mijn ogen een aantal keer per dag moest druppelen. Ik had ook dorst als een paard. Daarnaast had ik zo ongeveer elke dag zonder aanleiding spierpijn in mijn liezen en ook mijn rug deed pijn. Met sporten moest ik rustig aan doen en ik heb het idee dat mijn conditie tijdelijk echt slechter was door het middel. Mijn huid en slijmvliezen zijn nu nog steeds wel droger dan eerst, maar het is een stuk minder erg dan toen ik het middel nog slikte. Gelukkig had ik, hoewel ik wel een angststoornis heb, geen psychiatrische bijwerkingen. De angstklachten werden niet erger na het starten en ze werden ook niet minder na het stoppen. Op mijn stemming heeft het middel ook geen (heel merkbare) invloed gehad. Al met al ben ik best tevreden. De bijwerkingen zijn behoorlijk vervelend, maar gelukkig zijn ze voor het grootste deel tijdelijk. Ik ben niet volledig acnevrij, maar vergeleken met eerst heb ik misschien wel 90%-95% minder ontstekingen. Als ik nu een puistje heb, is dat ook wonderbaarlijk snel, meestal binnen één of twee dagen weer volledig weg.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!