Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb dit "medicijn" 6 maanden gebruikt (55 mg) en ben nu gelukkig zo sterk dat ik ermee gestopt ben sinds 3 dagen. In 5 weken afgebouwd van 30 mg naar 0. Het enigste positieve waar dit chemisch spul me mee heeft geholpen is dat het rustiger in mn hoofd werd. Daarnaast eigenlijk alleen maar negatieve bijwerkingen : slechter inslapen, toename gewicht met 8-9 kilo, verminde[lees meer...]rd libido en duizeligheid. Dus een medicijn zou ik het niet durven noemen. Door therapie en een goede homeopaath heb ik gelukkig wel de stappen vooruit kunnen zetten zodat ik kan stoppen met deze troep. Het is een heftig middel, dus bouw het langzaam af als je er mee stopt!

Lumigan (bimatoprost)

mijn oogdruk was opgelopen naar boven de 20 en op advies van oogarts werd oogdruppels Lumigan voorgeschreven, met de vermelding dat ik levenslang oogdruppels zou moeten gebruiken, maar de oogdruk werd steeds hoger en dat schommelde tussen de 20 en 30 en nu zins kort 3 weken op advies overgestapt op Ganfort druppels en na 3 dagen is de oogdruk gezakt naar 11 links en rec[lees meer...]hts 14. Zeer kontent

Cimetidine Tabletten (cimetidine)

Na gebruik s'morgens van de maagbeschermer neem ik na een paar uur de bloeddruk verlager. Meteen pijn in de maag. Na één uur de bloed verdunner en het zelfde weer. Pijn gaat pas weg na tramadol [ pijnbestrijder ] wat eigenlijk niet nodig moest zijn.

Pantoprazol (pantoprazol)

last van maagpijn door gebruik bloeddrukmiddel en bloedverdunner. Dit middel helpt in ieder geval niet erg.

Thiosix (tioguanine)
Colitis ulcerosa

ik had hiervoor aza en zware bijwerkingen ,hele heftige gewrichtspijnen ,koorts,rillingen,spierpijn,huiduitslag,kon bijna niet meer lopen.ik was ermee gestopt en alle problemen waren binnen 5 dagen weg.aza is zeer zwaar vergif voor mij

Lamictal (lamotrigine)
Epilepsie

Ongeveer jaar geleden kreeg ik mijn eerste epileptische aanval. Ik heb kleine aanvallen (spraakverlamming) en grote (tonisch-clonische). De grote ongeveer om de 1,5 maand en de kleine zo'n 4x per week. Recent kreeg ik de diagnose epilepsie en ben ik direct begonnen met Lamotrigine. Alleen bij de opstart had ik 2 dagen last van jeuk en 3 dagen vermoeidheid. Wanneer ik iets[lees meer...] te snel opbouw, raakt mijn traanbuis wat ontstoken. Dit trekt binnen een week weer weg. Ik ben tot nu toe niet aangekomen. In de afgelopen 6 weken heb ik 2 kleine, kortdurende aanvalletjes gehad. Ik ben erg blij dat ik zo snel mijn normale leven weer op kan pakken.

Perio-Aid Mondreiniging (mondverzorging)
Tandvleesontsteking

Op aanraden van de mondhygiëniste een papiertje met perio aid recept mondspoelwater en tandpasta gekregen. De volgende dag bij de Etos gekocht en ‘s avonds gebruikt. Volgende ochtend weer gebruikt. Mn smaak veranderde helemaal. Na 2 dagen droge mond en smaak was bijna weg. Kreeg ook een raar gevoel in mn mond en tong. Heb toen recensies over deze middelen opgezocht en kwam[lees meer...] toen hier terecht. Ga er nu gelijk mee stoppen voordat ook mijn tanden bruin/ zwart worden! Wil liever met natuurlijke middelen aan de slag gaan ipv deze chemische troep. Heb net Oxyfresh lemon mint mondwater en tandpasta gekocht. Schijnt ook heel goed te werken tegen ontstoken tandvlees en heeft 0 bijwerkingen en natuurlijke ingrediënten. En verder calcium-zink-magnesium tabletten en goed met ragertjes tussen mn tanden. Heb daar meer vertrouwen in!

Zolpidem (zolpidem)

Hallo, graag wil ik mijn eerlijk verhaal delen over Zolpidem. Ik zit al zo'n 7 jaar vast aan dit middel. Bij gecontroleerd gebruik (een halfje of een hele voor het slapen gaan) was nooit een probleem. Het heeft me ook steeds goed geholpen om te slapen, ook al gebruikte ik deze in het begin langer dan twee weken , zoals bij alle benzo's er gewenning ontstaat. Ik ben ook enk[lees meer...]ele keren opgenomen geweest in ziekenhuizen, waarbij de verpleging je medicatie uitdeelt en heb steeds genoeg gehad aan een halfje. Na mijn opnames toen ik weer thuis was, maar wegens nog steeds ziek zijn niet werken (verveling, je volledig nutteloos en waardeloos voelen,..) heb ik de fout gemaakt om dit spul ook nog eens overdag te nemen. Natuurlijk geraakt zo'n doosje van 30 tabletjes dan heel snel op en wegens schaamte niet op tijd nieuw voorschrift gehaald = verschrikkelijke ontwenningsvrrschijnselen die zelfs niet in de bijsluiter staan: extreme draaiduizeligheid waardoor ik niet meer op mn benen kon staan, en braken, braken, maar door verslaving aan dit spul heb je feitelijk geen eetlust meer dus ik braakte eerst gal tot ik bloed begon over te geven. Deze eerste "ervaring" eindigde op spoed, maar geen enkele dokter of verpleging zei me dat het door de zolpidem kwam. Ze zeiden "dit komt omdat je te weinig eet en een flauwte hebt gedaan". Dus deed ik mijn verslaving gewoon verder. Tot snel "ervaring nummer 2" volgde, weer ritje spoed met de ambulance. Daar hebben ze mij gelukkig wel verteld door wat het kwam en zelf kreeg ik het ook wel door...Ik ben ermee gestopt door stilletjesaan af te bouwen maar heb een volledige maand niet kunnen slapen. Ik was een wrak en ging weer terug aan de zolpidem want ik zou een moord plegen om terug te kunnen slapen...En dus weer het zolpidemverhaal ging verder. Ik ben hierna nog hondsziek geweest (zowel als ze weer op waren of als ik er teveel nam (werd na twee-drie uur wakker en dan nam ik nog eentje om terug in slaap te geraken, maar blijkbaar was dat een overdosering want ik werd weer hondsziek wakker geworden rond 9u en heb weer de hele dag in mijn hoofd op "de carousel" gezeten en mijn lijf uitgebraakt. Ik ben volledig op omdat ik de strijd met dit middel maar niet kan winnen. Mijn lijf kan niet meer ontspannen zonder dit middel en dus uiteraard niet slapen. Ik krijg hierdoor zelfs zelfmoordgedachten omdat ik denk dat ik hier nooit meer vanaf raak omdat ik le zonder niet kan ontspannen of slapen. Geen promethazine, trazadone, valeriaan, of andere al dan niet homeopathische middelen helpen niet. Sorry voor deze lange getuigenis, maar als ik al 1 persoon hiermee kan helpen is dit het waard geweest. Dus als je iemand bent die dit middel gecontroleerd kan gebruiken (en er geen gewoonte van maakt om steeds meer te gebruiken en zeker ook overdag en je kan houden aan 0,5 of 1 tabletje): ik adviseer het niet maar het helpt, zeker als je het occasioneel gebruikt. Maar aub: maak niet dezelfde fout als ik. En je denkt misschien "wat een dom wicht", maar voor je het zelf goed en wel beseft hang je eraan. Probeer liever toch een valeriaantje of passieflora, of je kan pilletjes laten bereiden waarin deze beiden inzitten, maar begin niet te snel met dit spul. Het kost me al mijn energie om telkens na 10 dagen (want zo ver zit ik momenteel: 3 pillen per dag) naar de huisarts te gaan, ik ben terug depressief, ik kan in feite van niets meer genieten, enkel als ik me te slapen leg met een zolpidem achter de kiezen. Dit is geen leven meer. Voor de duizendste keer ga ik nu een poging wagen om eerst en vooral daar overdag van af te blijven (de nachten blijven moeilijk maar het zou al geweldig zijn kon ik de dag zonder doorkomen, dan werkt mijn 1 tabletje 's nachts op zn minste terug) en daarna stilaan naar een halve en dan kijk ik hoe het slapen 's nachts lukt om helemaal naar 0 te gaan). Maar het is een ongelofelijke strijd dus aub bezint eer ge begint. Bedankt om dit lang berichtje te lezen en heel veel sterkte alvast voor al diegenen die door hetzelfde gaan xxx

Pyralvex (rheum/salicylzuur)
Aften

Weken achtereen gebruikt. Soms waren de aften even weg, maar na 2 dagen weer terug. Echt, voor mij, waardeloos spul. Bij de apotheek raden ze me Gengigel aan en voortaan poetsen met Zendium, vanwege de enzymen. Fantastisch.Ik ben er eindelijk van af.

Escitalopram (escitalopram)

Enkele dagen in gebruik 5mg maar weinig bijverschijnselen . moet eerst enkele weken inwerken nog, later meer

Clomipramine (clomipramine)

Net begonnen, na paroxetine en venlafaxine, ik hoop dat deze AD wel helpt

Benzoylperoxide Hydrogel (benzoylperoxide)
Acne/puistjes

Benzoperoxide Kan je huid voorgoed verminken als je er mee in de zon loopt zonder factor 50 erboven op te smeren! Ik wist enkel dat het kon je kledij en kussensloop bleken... jong en ik deed ook geen research over producten zoals ik nu doe ., Ik heb witte vlekken die nooit meer verdwijen . Heel ontsierend doet je ouder lijken lelijker ., opgelet dus altijd smeren in de z[lees meer...]on je bruint heus niet minder met hoge factor dat wordt enkel maar gedacht! 🙂

Trazodon (trazodon)

Kon nooit slapen door piekeren, slechte gedachten... hier werd ik moe van maar viel niet meteen in slaap trazodon gecombineerd met valium en 1 slok alcohol (niet gezond, weet ik) heeft me 8u in slaap gekregen! (..)

Dexmethylfenidaat (dexmethylfenidaat)
ADD

Ik ga nu ook deze medicijnen gebruiken, en ben erg benieuwd. Alleen Regenboog apotheek maakt deze medicatie zelf in Nederland. En wordt ook alleen vergoedt door DSW.

Dexamfetamine (dexamfetamine)
ADHD

Zo blij met deze medicatie.. rust. Blij, geen irritatie, geen eetbuien meer.. Ik voelde me normaal. Op het werk veel functioneler.. 100x tot 10 kunnen tellen.. Nu helaas gedwongen over op amfexa..

Amfexa (dexamfetamine)
ADHD

Mei dit jaar begonnen met dex.. wat was ik blij en dankbaar.. bijwerking alleen een droge mond.. verder niks. Sinds 10 weken verplicht over op amfexa.. wat een hel.. Het leven voelt zinloos.. heb geen energie en zin om iets te doen.. ben bozig en zo snel geïrriteerd.. mijn gedachten vliegen weer alle kanten op. Geen rust meer.. continu het gevoel dat er onheil aankom[lees meer...]t.. Recept gekregen van psychiater met medische indicatie maar de apotheek verstrekt het gewoon niet.. maandag weer terug, ik hoop dan de langwerkende dex te mogen proberen (elvanse) Het maakt me verdrietig en boos dat ik eerst me zo goed voelde!! En dat dat nu van me afgenomen is..

Paroxetine (paroxetine)

Ik lees altijd veel verhalen over nare bijwerkingen die dit medicijn geeft, hierdoor was ik van te voren ook erg bang om hiermee te beginnen. In de eerste week alleen last van geen eetlust, maar daarna helemaal nergens last van. Slik nu al een jaar 40 mg per dag en nog steeds geen bijwerkingen. Verder helpt het wel om me rustiger te voelen en mijn emoties zijn minder hefti[lees meer...]g. Het helpt voor mij niet echt tegen somber heid en ben nog steeds depressief, vandaar dat ik wel twijfel om misschien een ander medicijn te proberen.

Champix (varenicline)
Ademhalingsproblemen

Vanwege problemen met luchtwegen zoals benauwdheid en kortademigheid en regelmatig luchtwegen infectie heb ik toen besloten om te gaan stoppen met roken. Ik neem reeds 5 weken champix en ben al 3 weken gestopt met roken. Het gaat mij nu goed af, ik vind de reuk van sigaretten nu smerig en vies en als ik dat ruik wordt ik al misselijk van. De enigste probleem is dat ik al[lees meer...]leen in de ochtend misselijk ben na het innemen van de champix en in de avond heb ik daar geen last van. heeft waarschijnlijk met eten te maken, omdat ik s"morgens vroeg niet goed en voldoende kan eten voordat ik champix inneem ( wat je wel moet doen )

Isotretinoine Capsules (isotretinoine)
Acne/puistjes

Vanaf mijn 18e begon ik in een keer acne te krijgen. Naar de huisarts geweest, meerdere zalfjes, lotions gekregen daarbij ben ik ook nog bij meerdere huidtherapeuten geweest zoveel producten gekocht. Nou niks werkte, toen heeft de huisarts Doxy voorgeschreven voor 3 maanden, alles was toen weg, maar na het stoppen kwam alles weer terug, dus nog een kuur van 3 maanden en he[lees meer...]t zelfde riedeltje. Uitendelijk bij de dermatoloog geweest, die heeft me isotreteoine voorgeschreven. Ik slik sinds februari 20 mg per dag. Mijn huid is nu helemaal glad en ik moet nog ongeveer een maand door blijven slikken. Het is echt een heftig medicijn. Vermoeidheid, droge lippen, stemmingswisselingen. Mijn acne is nu wel weg maar ik vind de bijwerkingen echt verschrikkelijk. Ik hoop dat mijn acne niet terug komt na het stoppen van deze medicijn. Informeer jezelf goed over de bijwerkingen!

Dexamfetamine (dexamfetamine)
ADHD

Ik heb hier hele nare ervaringen mee. Overdag voelde ik me vaak ruim 2-3 uur opgejaagd alsof ik door een beer achterna gezeten werd. En 's nachts kon ik hooguit 2-5 uur slapen. Na een paar dagen was ik compleet uitgeput.

Monuril (fosfomycine)
Blaasontsteking

Super goed bevallen! Bij mijn laatste blaasontsteking kreeg ik een kuur Furabid en daar werd ik echt beroerd van. Was dus huiverig om weer antibiotica te nemen voor mijn blaasontsteking, maar na 2 weken aanmodderen met cranberrysap en brandnetelthee toch de huisarts gebeld aangezien ik ook koorts kreeg en mij ziek ging voelen ..Huisarts schreef Monuril 3000 voor. Zakje opl[lees meer...]ossen in water en voor het slapen gaan opdrinken. Ik was echt angstig voor bijwerkingen, maar ik heb echt nergens last van gehad! Volgende dag al wat verlichting en na 4 dagen was mijn fikse blaasontsteking helemaal weg. Ik had ook koorts en flink pijn dus zat echt tegen nierbekkenontsteking aan. Stuk beter dan Furabid dus!

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb de kyleena laten plaatsen in september 2018. De plaatsing deed zeer, maar de pijn was niet ondraagelijk. Vervolgens had ik nog zo'n 3-4 dagen echt stekende pijn veroorzaakt door de plaatsing. De maanden dat hierop volgden had ik continu bloedingen, meestal zelfs maanden aan een stuk. Na ongeveer een jaar gebruik had ik eindelijk mijn eerste echte bloedingvrije p[lees meer...]eriode van ongeveer 12 dagen. Nu gebruik ik het spiraaltje ondertussen al 1 jaar en 3 maanden en heb ik bloedingen elke 12-15 dagen en deze bloedingen duren gemiddeld 12 dagen. Ook heb ik al sinds het begin van mijn gebruik van dit spiraaltje last van regelmatige pijn in de onderbuik, pijnlijke borsten die overgevoelig zijn bij aanraking (zelfs een shirt aandoen zonder BH doet al pijn), redelijk presente acné die dubbel zo erg wordt tijdens de 12 dagen bloeding, hevige stemmingswisselingen die mentaal echt slopend zijn, soms worden deze zelfs gevold door depressieve periodes. Dit spiraaltje geeft mij zeer veel bijwerkingen en is de voordelen naar mijn mening echt niet waard.
06-12-2019

Macrogol en elektrolyten (Macrogol-elektrolyten)
Obstipatie

Smerig, mierzoet, vreselijk chemisch. Voornamelijk Sorbitol, maar dat wordt in de bijsluiter van de apotheek niet vermeld. Het wordt je door elke arts die morfine voorschrijft (en dat doen ze al heel snel tegenwoordig) door de strot geduwd en weigeren lukt bijna niet. Ook de apotheek reageert als een hert in de koplampen als je zegt dat je er niet om gevraagd hebt ("de ve[lees meer...]rzekering betaalt, hoor") en het ook niet wil hebben ("ja maar... obstipatie...."). Resultaat geeft het ook niet, een paar gewelde pruimen werkt beter. Snel overgestapt op psylliumvezels met inuline. De smaak daarvan is ook niet alles maar het is tenminste natuurlijker en het werkt veel beter op je stoelgang.

Avamys (fluticason)

Op aanraden van ha begonnen aan deze neusspray omdat ik voor de zoveelste keer weer verkouden was. 1x daags 2 pufjes in beide neusgaten. Na ongeveer anderhalf week kreeg ik last van hoofdpijn. Nu heb ik zelden hoofdpijn, en dit was ook een hele zware. Alsof iets heel zwaars op mijn hoofd drukte. Bukken was helemaal drama. Paracetamol hielp niets en na een aantal dage[lees meer...]n de ha gevraagd of ik met de neusspray mocht stoppen. Ik ben meteen gestopt en na 2a 3 dagen nam de hoofdpijn af. Ook voelde ik me met de dag helderder worden. Voor mij dit spul nooit weer. Mijn verkoudheid werd er ook niets niet beter van. Wel af en toe wat bloed in de zakdoekjes.