Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Nortrilen

28-07-2021 | Man | 52
nortriptyline (25mg)
Naar jaren aanmodderen met de artsen ben ik opgenomen, slik nu 200 mg nortrilen. Met alle bijwerkingen van dien die mijn angst weer aanjagen. Er wordt door de verpleging gesteld dat mijn hoge bloeddruk en hartritme in rust komt omdat ik mezelf druk maak. Maar als ik rustig ben en mijn bloeddruk en hartritme worden gemeten blijven deze hoog. Ook zweten, pijn in lede[lees meer...]maten, algehele malaise, droge mond, verstopping , etc. Ik wil dan ook minderen of zelfs stoppen met deze medicijnen, ik heb het idee dat ik slechter ben geworden dan voor mijn opname. Ik wordt er moedeloos van, heeft iemand deze ervaring ook, en is het opgelost door minderen of stoppen. En welke medicijnen wel goed helpen. Hoop op een oplossing.

Diclofenac

28-07-2021 | Vrouw | 21
diclofenac (50mg)
Amandelontsteking
Zit nu op de 4e dag van mijn amandelontsteking en heb het idee dat de diclofenac niks voor me doet. Vanwege de pijn in mn keel gaat eten erg moeilijk en diclofenac valt zwaar op je maag waardoor je grote deel van de tijd misselijk bent. Ben er niet echt tevreden mee..

Ozempic

28-07-2021 | Vrouw | 48
semaglutide (0.5)
Suikerziekte (type 2)
Met 0.25 weinig last ban bijwerkingen, diarree en 1 keer misselijk en moeten spugen. Na 4 weken over op 0.5 nu veel meer last van; vannacht daardoor ook erg slecht geslapen. Ik hoop toch dat dat weggaat.... Inmiddels ruim 3 kilo afgevallen maar dat is ook niet zo raar denk met die diarree.... Suiker nuchter na 3 weken flink gezakt van 12.3 naar 8.7

Paroxetine

28-07-2021 | Man | 51
paroxetine (20mg)
Om uit een depressie of verregaande angststoornis te komen heb je meer nodig dan alleen een pil maar het heeft een belangrijke ondersteunende werking. Ikzelf ben hoogsensitief in combinatie mat ADD wat voor een zeer hoge gevoeligheid zorgt en daardoor uiteindelijk overspannenheid /angst/ nerveusiteit / burn out / depressiviteit... Voor mij was nodig om eruit te komen th[lees meer...]erapie (cognitieve), mind fullness (erg belangrijke hulp geweest) en medicatie.(Anti depressiva) De eerste 6 weken kun je ondersteuning gebruiken in de vorm van (de laagste dosering) oxazepam en mind fullness. Hou er wel rekening mee dat je nooit meer van dit medicijn afkomt. Slik het nu 20 jaar en heb alle afbouw pogingen (ook wel een half jaar geheel zonder geweest) opgeven. Als ik nu zonder deze medicijnen zou zijn of op halve dosering dan ben ik extreem prikkelbaar en dat leid op mn werk tot conflicten. Piekeren komt terug en irritatie. De ejaculatie komt wel weer snel. Libido lijkt niet terug te komen. Ook niet na een half jaar. Begin dus alleen aan anti depressiva als er geen andere uitweg in de vorm van therapie met yoga / mind fullness enz. Te vinden is. Heb zelf vrijwel alle soorten anti depressiva geprobeerd om het libido / ejaculatie probleem wat hierdoor ontstaat te vermijden maar dit hebben ze allemaal. Paroxetine heeft voor mij verder de minste andere bijwerkingen. Los van de bijwerkingen (waarbij ik libido erg zwaar vind wegen / aantasting van mn mannelijkheid) is het middel een goede ondersteuning voor mensen die sensitief zijn en hierdoor depressie / angst / piekeren enz. Ontwikkelen.

Sertraline

28-07-2021 | Vrouw | 23
sertraline (50mg)
Voor het gebruik van sertraline heb ik een tijd Escitalopram gebruikt. Na een switch heeft sertraline heeft mij zeker 1,5 jaar geholpen om door mijn zware depressie heen te komen en om te gaan met sociale angsten. Het piekeren nam af, ik kon weer goed afgewogen keuzes maken en de aanhoudende somberheid was zo goed als weg. Wel kreeg ik last van hevig zweten, geen zin meer [lees meer...]in seks en gewichtstoename. Ik ben zeker 10 kg aangekomen als het niet meer is. Ik ben nu bezig met afbouwen om over een maand geen sertraline meer te gebruiken, maar ik ben heel blij met hoe dit medicijn me heeft geholpen.

Amoxicilline

28-07-2021 | Vrouw | 50
amoxicilline (500mg)
Bronchitis
Vanaf dag 1 heel veel last van diarree, buikkramp, misselijk, veranderende smaak en slapeloosheid. Na 3 dagen kreeg ik ook een droge mond, keelpijn en hierdoor hoesten en vervolgens pijn op de borst. Nog 1 dag te gaan en dan NOOIT meer.

Wellbutrin XR

27-07-2021 | Vrouw | 29
bupropion (150mg)
Psychische klachten
Gebruik ivm adhd en depressieve episodes. Bupropion sinds een aantal weken omdat ik van Dex vervelende fysieke bijwerkingen kreeg (ondanks dat het wel redelijk hielp bij mijn adhd). Begonnen met 150 en nu op 300. Ik merk enkel dat ik kalmer lijk, maar dit komt gewoon door de moeheid. Ik ben zo ontzettend moe, ik ben onrustig en angstig en ik heb mij lang niet zo somber, de[lees meer...]pressief en waardeloos gevoeld als nu. Morgen evaluatie met psych maar wat mij betreft weg met deze troep.

Oxycodon

27-07-2021 | Man | 59
oxycodon (30mg)
Pijn (algemeen)
Begonnen met 5 mg p/dag kortwerkend. Heel erg blij mee en gedurende 1jaar geen klachten. Daarna opgebouwd naar 2x 30Mg langwerkend en 6x 5 mg kortwerkend. De werkelijkheid is soms 120 - 150 mg per dag. Ik ben momenteel gewoon ziek en kan niets, grieperig, overmatig zweten, koorts, alles doet zeer. Ik wil minder gaan gebruiken maar de verslaving neemt alleen maar toe. Ver[lees meer...]schrikkelijke bijwerkingen, angst, verdriet, negatieve gedachten en veel over de dood

Levocetirizine

27-07-2021 | Vrouw | 52
levocetirizine (5mg)
Hooikoorts
Ik slik het als middel tegen hooikoorts. Al jaren. En als ik op vakantie ben in zuid Frankrijk. Daar krijg ik uitslag van de warmte of ik word geprikt door de mini miertjes. Enorm veel jeuk bultjes op m’n voeten en enkels. Levocetrizine maakt de jeuk draaglijk. Anders krab ik ieder bultje kapot!

Paroxetine

27-07-2021 | Vrouw | 56
paroxetine (20mg)
Van mijn 15 de tot 25 ste leeftijd was iedere dag een dag om te overleven. Huisarts heeft mij naar allerlei cursussen en praatgroepen, ademhalings oefeningen gestuurd en ook nog om de dag ijzer injecties, niks werkte, dan maar naar de psychiater. Hij schreef paroxetine 20 mg pd voor. Toen is de zon gaan schijnen en van de 1 op de andere dag geen angst of paniek aanvalle[lees meer...]n meer gehad. waarschijnlijk maak ik te weinig serotine aan .Ik had geen jeugd trauma's, Wel een leuk koppie, werk , lieve ouders en vanaf mijn 15 de verkering waar ik ook mee ben getrouwd. Toen mijn dochter met dezelfde angst klachten kwam viel het kwartje bij de huisarts. ADD dat is het, zei hij. Toen was ik inmiddels al 45 en ben er methylfenidaat bij gaan slikken, de juiste combi voor mij

Valtran retard

27-07-2021 | Man | 61
tilidinefosfaat / naloxonehydrochloride
Rugklachten
Valtran neemt de scherpe kantjes weg

Oxycodon

27-07-2021 | Vrouw | 49
oxycodon (10mg)
Botbreuk
Na onderuit gemaaid te zijn in het bos door een hond plat op de rug beland, had echter een waterbak mee in rugzak, die stond in de rug. Eerst leek alles nog heel, maar toch gezien door fysio en huisarts. Oxycodon gekregen omdat ik al tramadol gebruik. Na 5 dagen blijkt nu het ploppen toch een gebroken rib te zijn. Maakt voor behandeling niet uit maar het is bijzonder pijnl[lees meer...]ijk. Blij met de medicatie

Clopidogrel

27-07-2021 | Man | 73
clopidogrel (75mg)
Hartinfarct
Voorgeschreven ivm hartinfarct, en TIA

Clopidogrel

27-07-2021 | Man | 73
clopidogrel (75mg)
Hoegenaamd géén bijwerkingen, voorgeschreven ivm TIA en hartinfarct..

Doxycycline

27-07-2021 | Man | 69
doxycyline (100mg)
Bacteriële infectie
Er ontstond in enkele dagen een forse huidinfectie (15 x 30 cm) op de plek waar ik een week eerder een teek had verwijderd. Af en toe stekende pijn, jeuk, gloeiend warme rode huid, koortsig. Risico op ziekte van Lyme. Van de huisarts kreeg ik een 14-daagse kuur van 2 tabletten doxycycline 100mg per dag. Op dag 3 begon de pijn en de jeuk snel minder te worden; op dag 6 w[lees meer...]as de plek geheel verdwenen. Ik heb de kuur netjes afgemaakt t/m dag 14, zoals geadviseerd werd. Heb helemaal niets gemerkt van enige bijwerking uit de bijsluiter. Eten, drinken, slapen, alles normaal. Dit middel is voor mij dus zeer effectief gebleken.

Zolpidem

26-07-2021 | Vrouw | 39
zolpidem (10mg)
Moeheid
Kan gewoon dagen niet slapen daarom krijg ik ze. 10 mg per dag. Kan soms gespreken die dan niet erg fijn zn dan flinke discussies aan ga met partner kan t niet herinderen.Ook komt wel eens voor dan heb je ff voor spel en sex en de volgende dag kan me niks van herindere dacht die neem me in de maling . Heb wel minder remmingen. (RED mijnmedicijn.nl: Let op: deze menin[lees meer...]g is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd, verkorte tekst).

Depo-Provera '150' (prikpil)

26-07-2021 | Vrouw | 22
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Menstruatiepijn
Ik heb de prikpil op 28 juni laten zetten. 1 weekje terug begon ik krampen te krijgen, maar nog niet ongesteld en slik hiertegen naproxen. Weet iemand of deze krampen ooit weggaan?

Entocort

26-07-2021 | Vrouw | 59
budesonide (3mg)
Ziekte van Crohn
Het helpt deels in combi met andere med...Infliximab en pentasa . Godzijdank een nieuwe MDL arts zo vers van de uni die gaat kijken of ik er vanaf kan. Wat een troep !

Thyrax Duotab

26-07-2021 | Vrouw | 52
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Oude Thyrax was uitstekend. En goed ingesteld. Nu niet meer instelbaar, heel veel bijwerkingen. Ben er zoooo klaar mee. Oude Thyrax graag weer terug!!!!!!

Strepfen

26-07-2021 | Vrouw | 23
flurbiprofen (8,75mg)
Keelpijn
Werkte in het begin perfect , verzachte de keelpijn heel goed. Maar een poos erna mega erge maagpijn. Gewoon aanvallen.. rotzooi!!

Tentin

26-07-2021 | Vrouw | 24
dexamfetamine (5mg)
ADHD
Ook ik had eerst Dexamfetamine van de Magistrale Bereider / Oud Beijerland. Dat werkte erg fijn voor mij. Bij die had ik de eerste 3 weken sinds ik ermee was begonnen veel last van de rebounds, hoofdpijn en misselijk en alle geluiden en andere prikkels kwamen dan 3x zo hard binnen. Daarna nooit meer last gehad van noemenswaardige bijwerkingen. Het is momenteel 05:04 ‘s[lees meer...] nachts, of ja, ochtend dus. Ik heb liggen woelen en draaien en na minstens 5 keer opstaan en 3 slaap meditaties verder, wilde ik even m’n ei kwijt over de boosdoener van mijn slapeloze nacht. Ik heb overal spierpijn alsof ik gesport heb, ook zo’n lekkere bijwerking. Maar goed, van de één op de andere dag dachten we allemaal bij de apotheek ons gebruikelijke herhaalrecept te komen ophalen, maar kregen wij een ander medicijn voorgeschoteld, eerst Amfexa en nu Tentin. Er wordt hard geroepen en geschreven dat de ‘samenstelling’ van al deze medicijnen hetzelfde zou moeten zijn, dezelfde werkzame stof etc. etc. Maar zoals ik om me heen hoor en op deze website en forums lees, ervaren ik en duizenden anderen AD(H)D’ers wel degelijk verschil tussen de magistraal bereide pillen uit Oud-Beijerland en deze goedkope fabriekstroep. Zoals je kunt lezen heb ik heel wat bijwerkingen van Tentin. Ik was aan het max. aantal woorden, dus nog niet eens alles staat erbij. De eerste dosering van de dag lijkt altijd best prima te gaan. Tot het moment dat die begint uit te werken of ik mijn volgende dosering neem. Dan komen alle bijwerkingen aanwaaien. Het begint met mijn stemming die daalt, alsof een strak blauwe zomerlucht uit het niets volledig bedekt wordt met dikke grijze donderwolken. Ik voel dan ook plotselinge desinteresse naar alles om me heen, zelfs mijn favoriete dingen en bezigheden (vrienden, mensen, verhalen, de natuur, muziek). Ik probeer dan wel eens toch hardop mee te zingen met de liedjes die ik normaal gesproken uit volle borst meezing, maar dat voelt dan geforceerd en raar en als te veel moeite, dus daar stop ik dan weer mee. Zonder medicijnen zing ik de hele dag en ben ik niet stil te krijgen. Wanneer ik Tentin heb genomen dan kan niet meer enthousiast reageren als iemand me iets leuks verteld. Ik ben ook te veel gefocust op mezelf en de taken die ik op dat moment doe omdat ze nuttig zijn, dat ‘entertaintment’ niet altijd in mijn straatje past op zo’n moment. Daarna stapelen de bijwerkingen zich altijd op: geen eetlust, droge mond (dus eten is überhaupt niet lekker), hoge en ‘onvolledige’ ademhaling, koude handen en voeten, spierspanning, hartkloppingen en ontzettende rusteloosheid, angstig/nerveus gevoel, neerslachtigheid en nog meerdere dingen. Dan eindigt de dag vaak met een hongergevoel (want ondanks dat ik goed probeer te eten, krijg ik weinig weg), niet kunnen eten nadat de medicijnen zijn uitgewerkt omdat mijn mond droog en kapot is, een volledig leeggezogen en bekaf gevoel, soms oorpijn, hoofdpijn, gevoel dat ik moet overgeven. Plotseling een soort opvliegers van hitte en dan weer kou. ‘S nachts in bed niet kunnen slapen (ogen willen niet rustig dicht), mijn hoofd raast door, door de droge mond krijg ik een soort obsessieve drang om vaak te slikken, een knorrende maag, rusteloze armen en benen, soms nachtzweten, zachte ‘steken’ op m’n borst (bijna alsof m’n hart aan het bijkomen is van de aanslag). Het ‘positieve’ aan het medicijn is dan dat ik me beter kan focussen op administratief werk, ik ruim gerichter op, raak gewoon minder afgeleid. Soms heb ik dat nodig, maar door al deze bijwerkingen heb ik liever dat ik continu afgeleid raak, van hot naar her fladder en zingend, springend en lachend de afwas weer eens laat staan en deadlines mis. Kortom, wat een zooi. Ik wil er vanaf en de Magistrale Bereider terug. Of iemand ervaringen met een soortgelijk alternatief? Ik ben hier namelijk helemaal klaar mee, maar dat was wel duidelijk gok ik zo.

Levothyroxine tabletten

25-07-2021 | Vrouw | 82
levothyroxine (125ug)
Ziekte van Graves
Ik heb het overdag heel erg koud, draag twee vesten en dikke sokken. ‘S nachte hevig transpireren , drijfnat.

Sanalgin

25-07-2021 | Man | 57
paracetamol / propyfenazon / coffeine (250/250/46mg)
Enige medicijn dat helpt bij opkomende migraine. Is tijdelijk niet leverbaar. Ligt op dit moment bij CBG. Op zijn vroegst eind 2021 weer leverbaar

Seroquel

25-07-2021 | Vrouw | 39
quetiapine (25mg)
Beste allemaal, Even een positief geluid over dit medicijn. I.v.m. Overspannenheid kon ik niet of nauwelijks meer slapen. De dokter heeft mij seroquel 25 mg voorgeschreven en het werkt nog steeds erg goed. Behalve als ik heel veel spanning heb voor iets, dan slaap ik minder goed. Ik zie vooral negatieve dingen, dus ik wilde graag iets positiefs laten weten!