ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Cetirizine Tabletten (cetirizine)
Hooikoorts

Het helpt prima, maar ik werd er flink slaperig van. Dat schijnt weg te gaan, volgens de gebruiksaanwijzing, maar na 2 weken merk ik het nog wel. Even doorzetten?

Sotalol (sotalol)
Boezemfibrilleren

voorgeschreven ter behandeling van boezemfibrilleren. Sindsdien geen last meer. Ook geen bijwerkingen.

Avamys (fluticason)
Ademhalingsproblemen

Tevens heb ik een neusdruppel voor geschreven gekregen welke ik uit zou testen. Deze werkt op zich prima, echter de verstuiver die Avamys gebruikt kan ik niet als prettig ervaren. Deze is moeilijk te doseren je voelt nagenoeg niet dat er wat uitkomt, je verstuift dan wellicht een extra dosis, ik zou met een verstuiver c.a. 6 weken moeten kunnen doen. Na c.a. 3 weken k[lees meer...]wam er dus niets meer uit. En heb ik de plastic verstuiver gesloopt om te kijken of er nog wat inzat, en ja dus, het kwam er alleen heel moeilijk weer uit. laatste restanten komen er zeer moeilijk uit. Dit geheel maakt het middel natuurlijk onnodig duur, 14.00 euro? Per 3 weken.

Seroquel (quetiapine)

Het werkt wel om je hoofd rustig te houden en niet te blijven piekeren. Bijwerkingen: droge mond, suf wakker worden, maagpijn.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb niet echt getwijfeld om de implanon te laten zetten want ik zit in een lange vaste relatie en was de pil grondig beu.. Maar ik was er toch wel wat bang voor, bij sommige mensen zijn de bijwerkingen niet min. Ik heb het nu van november 2016, en ik moet zeggen dat ik er toch tevreden van ben! In de eerste maand moest mijn lichaam wel aanpassen en ben ik redelijk[lees meer...] ziek geweest. Sinds toen heb ik nog 1 keer mijn maandstonden gehad en daarna niets meer, mijn haar valt wel meer uit (gelukkig kan ik er wel een paar missen) en ik heb soms last van mijn hormonen en word ik sneller emotioneel. Maar ik ben dus best tevreden en zou het zeker aanraden!

Temazepam (temazepam)

Angst nachtmerrie en niet durven te gaan slapen.

Meloxicam (meloxicam)
Rugklachten

zeer goede pijnstiller, zonder deze medicatie ben ik belemmerd in mijn dagelijkse werkzaamheden. Geen bijwerkingen volgens mij, zelfs geen hoofdpijn meer door deze medicatie.

Mirtazapine (mirtazapine)

Eerst Trazolan geslikt voor slapeloosheid van 1985. Daarna Remeron met als basis Mirtazapine. In 2014 overgegaan op zuigtabletten mirtazapine, omdat Remeron niet hielp bij de stress en slapeloosheid. In 2015 serieuze suïcidale bijwerkingen gekregen, hulp gekregen van GGnet... die bleven maar voorschrijven. Ik ben in juni 2016 gestopt met de antidepressiva na weer een pogin[lees meer...]g tot zelfdoding. Ik had toen ook al problemen met voeten en benen. Verleden week is polyneuropathie vastgesteld... Afgebouwd van 30 naar 15 mg tot op... ik ben mijn zelfdodingsneigingen kwijt, maar de resterende polyneuropathie raak ik nooit meer kwijt, is volgens neuroloog ook niet te verhelpen.. gelukkig heb ik powerstrips tegen de pijnen.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!