ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Codeine Tabletten (codeine)
Hoest

na weken verkouden, keelpijn etc begon het hoesten. Hoestbuien van meer dan een half uur tot bijna stikken toe. Codeine werkt zeer snel om deze te onderdrukken echter ook veel last van de bijwerkingen

Kestine (ebastine)
Hooikoorts

Ik gebruik Kestine preventief. Dus als het hooikoortsseizoen is en het zit in de lucht dan slik ik 's ochtends voor het douchen een tablet en heb de hele dag geen last. Is het extreem droog en 'pluizig' in de lucht, dan slik ik er 2. Ik gebruik Kestine 2 jaar en nog nooit bijwerkingen gehad.

Lyrica (pregabaline)
Hernia

Bij mij is het een verhaal na een spondylodese (vast zetten van mijn L4 -L5). Ik had na de operatie erg veel na pijn, dus we hebben heel snel de lyrica verhoogt tot 2x 300 per dag en dit in combinatie met morfine. Ik werd er erg suf van en had last van een spraak gebrek. Ik had er dagelijks last van en durfde opeens geen auto te rijden tussen 11.00-14.00. Na twee jaar be[lees meer...]sloten om af te bouwen met de morfine omdat het me te veel werd. Het werd mij erg gevaarlijk, zelf ik heb dagen dat ik me de halve dag niet meer herinner, maar ik heb wel twee jonge kids. Dus naar de afkick clinic om van de morfine af te komen. Nu zit ik al een half jaar alleen op de lyrica en ik heb nog altijd last van de bijwerkingen (slaperigheid, vermoeidheid, psychische klachten, spraakproblemen, gewichtstoename) van de lyrica maar iets minder. Weet dat mijn lijf mega verslaafd is aan de lyrica. Als ik die niet op tijd inneem of gewoon ben vergeten ben dat krijg ik rusteloze benen en veel extra tintelingen en wordt ik agressief en achterdochtig en ga overmatig zweten. Als ik dan een lyrica pak dan is alles weg binnen een half uur.

Celebrex (celecoxib)
Artrose

Na 2 weken inname 100 mg bleek dit niet voldoende. Overgegaan naar 200 mg. Was dan wel beter, maar ondertussen ook veel warmer buiten dus ook beter voor de gewrichten. Na 5 kg te zijn bijgekomen onmiddellijk mee gestopt. Dit wil ik niet meer nemen, dan nog liever pijn dan al die extra kilo's vooral als je weet hoeveel energie ik erin heb gestoken om 20 kg af te vallen.

Prevalin neusspray (cromoglicinezuur)
Allergische reactie

Ik spuit prevalin 2 in 1 in me neus. Ik ga juist van niezen en krijg dan tranen.

Amlodipine (amlodipine)

Ben man 56 jaar, al vele jaren slik ik Amlodipine voor mijn hoge bloeddruk. Ben al 2 maal gedotterd en heb 1 sten. Nu zit ik in een flinke burn-out thuis. Depressief door.....? Ben eens gaan na kijken wat ik allemaal slikte voor mijn hart problemen, 7 verschillende medicijnen waarvan er 4 depressie kunnen veroorzaken. Gestopt met Amlodipine en na een week was het ne[lees meer...]t of iemand de grauwe sluier van me aftrok. Alles was weer helder en mooi. Weer energie en eetlust terug, bloeddruk is stabiel gebleven. Privé voedingscoache genomen en het gaat zo super dat ik alle medicijnen 1 voor 1 mee ga stoppen. Leef je eigen leven, niet dat van de farmacie

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)
Blaasontsteking

Na het innemen van de 1e kuur van 7 dgn kreeg ik last van mijn linkerbeen, vlgs de huisarts een spiertje gescheurd, kreeg erg veel pijn vanaf onderkant kuit tot de hak en een hele dikke enkel door vochtophoping, na eerste kuur weer na een week een blaasontsteking daarop een 2e kuur van 10 dagen gekregen. Ik ben op de 9e dag gestopt (in overleg met de apotheker) daar ik nu[lees meer...] dezelfde pijn en verdikking in m'n rechtbeen kreeg. Loop nu op krukken en heb hele dikke enkels en voeten, daarvoor plastabletten gekregen van de huisarts en eenmaal een sachet Monuril voor de blaasontsteking welke nu over is. Ga nu kijken wat de fysiotherapeut kan doen voor m'n achillespeesontsteking, loop inmiddels 7 weken met vreselijke pijn. Mag van de huisarts nooit meer deze antibiotica gebruiken. Heb 1 x keer eerder blaasontsteking gehad, ruim een half jaar geleden, nooit eerder van m'n leven een blaasontsteking gehad.

Methadon (methadon)
Chronisch pijnsyndroom

Ivm Chronische slijmbeurs ontsteking heb jaren oxycodon geslikt ongeveer 100 mg per dag. Ik was verslaafd, wilde afbouwen. Dit ging niet makkelijk ben 2 weken in een kliniek geweest voor verslaving, kreeg daar Methadon voor geschreven en nu bijna geen pijn meer.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!