Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Sensodyne Tandpasta (mondverzorging)
Gevoelige tanden

Sinds ik ben overstapt van Elmex sensitive en Elmex sensitive professional naar Sensodyne REPAIR AND PROTECT gaat het met mijn gebit weer geweldig. Nergens meer last van.

Escitalopram (escitalopram)

Ik ben 15 maanden geleden begonnen met escitolapram 10 mg. Ik had een zware depressie, was angsten en had suicidale gedachten. Toen mijn partner mij ook nog dumpte raakte ik helemaal in een uitzichtloze waardoor ik een verhoging kreeg naar 15 en daarna vrij snel naar 20 mg. Het medicijn vanaf de 20mg dosering heel veel verbetering aangebracht in mijn mentale toestan[lees meer...]d. Angsten en depressie zijn verdwenen. Ik voel weer wat gelukkig zijn is, ik geniet, ik maak mij minder druk om dingen en ik kan weer werken en studeren. Kortom, mijn leven is een stuk beter! Echter ben ik nu wel 13 kilo aangekomen en daar ben ik heel verdrietig over. Ik vind dit zo verschrikkelijk dat ik nu overweeg om af te bouwen en het zonder medicatie wil gaan proberen. Zelf sport ik veel, eet veel groenten en fruit en drink bijna alleen maar water. Ik vermoed dat mijn stofwisseling vertraagd is door het medicijn maar hier heb ik binnenkort een gesprek over. Een andere bijwerking is dat het orgasme heel moeilijk bereikt wordt. Meestal lukt het niet, en als het eens lukt duurt het lang. Frustrerend. Ik ben nu zo'n 7 maanden stabiel en vrij gelukkig en ben benieuwd of ik ook zonder medicatie gelukkig kan zijn en blijven. Afgelopen jaar heb ik 3 dagen per week deeltijdtherapie gehad. Er is veel veranderd in mijn manier van denken en levenshouding. Ik sta anders in het leven, en dat komt niet alleen door het pilletje. Al met al raad ik dit medicijn zeker aan, vooral als je er niet zo erg over in zit dat je kan aankomen in gewicht.

Diazepam (diazepam)
Onrust

Ik gebruik nu zo'n 14 jaar Diazepam vanwege onrust, nervositeit. Aangezien ik er wel eens een keertje mee wilde stoppen ben ik sinds 3 weken begonnen met een halve, dus 5 mg. Nu, na 3 weken lijkt het alsof ik door modder loop en ben misselijk, krijg de trappers van de fiets niet eens meer rond. Ik weet niet zeker of het daardoor komt, maar ik denk dat ik te snel pro[lees meer...]beer af te bouwen. Eerst maar weer terug naar 10 denk ik.

Furabid (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Ik heb Furabid voorgeschreven gekregen nav een blaasontsteking (gebleken na test, had geen pijn. Voelde me gewoon heel ellendig). Ik heb alle berichten gelezen en was al bang voordat ik eraan begon. Nu vind ik inmiddels dat het allemaal wel meevalt. Je hebt natuurlijk ook al klachten door de ontsteking en ik heb het gevoel dat mijn lichaam door de medicijnen in strijd is m[lees meer...]et de ontsteking en dat ik me daardoor ook algeheel ellendig voel. Ik voelde me heel eerlijk gezegd voordat ik dit medicijn kreeg vele malen beroerder. Over twee dagen zit de kuur van 7 dagen erop en ik ben benieuwd hoe het dan gaat.

Allopurinol (allopurinol)
Jicht

4 x per jaar jichtaanvallen nu bij gebruik Allopurinol geen een meer

Paroxetine (paroxetine)
Overspannen/burn-out

Ik ben in augustus 2015 in gestort en geconstateerd dat ik een burnout had ik ben een maand later begonnen met het gebruik van paroxetine van het met Sandoz eerst 20 mg later opgeschaald naar 30 mg de eerste 6 weken zijn echt een hel paniekaanvallen rare gedachtes super down en depressief . Na ongeveer 3 maanden ben ik naar 30 mg gegaan het bleek dat ik net iets te laag z[lees meer...]at waardoor de medicatie niet goed bij mij werkte ik gebruik het nu iets langer als een jaar en zal over twee maanden weer gaan afbouwen het heeft mij enorm goed geholpen alles weer op te pakken wel een advies lees de bijsluiter niet als je begint.

Formoterol Inhalatiepoeder (formoterol)
COPD

Ik gebruikte Formoterol als verwijdend middel, 3 x per dag 1 capsule-poeder inhalatie. En soms óók wel een keertje extra en dàt hielp dan óók, maar misschien zat 't óók wel tussen de oren, want wat er in je hoofd gebeurd, speelt een enorm grote rol op je lichaam, tenslotte is je hoofd de 'computer' van je lichaam, die stuurt 't allemaal aan. Mijn Salbutamol 100- Redihaler [lees meer...]is dan óók mijn; 'vriendje' die ik de hele dag bij me draag. En lichamelijk doet ie niet veel, maar geestelijk wèl, placebo is een sterk iets, vergeet dat niet! (Ik geloof dat de allereerste inhalers voor astma H2o bevatte en niets meer). Het allerbelangrijkst bij COPD is; een juiste ademhaling en dat wil zeggen; inademen door de neus, uitademen door de mond en bij benauwdheid; uitademen met getuitte lippen, alsof je kaarsjes uitblaast op een taart. En onthoud: Uitademen is belangrijker dan inademen, want de CO2 moet eruit!

Seretide (salmeterol/ fluticason)
COPD

Ik ben man 49 jr. en heb de ergste vorm van COPD, met +- ¼ ltr. longinhoud. Dus mijn 'pufjes' werken niet ècht meer, althans niet voor het verwijdende effect, wèl om een luchtweg infectie tegen te gaan. Dáárom gebruik ik óók spiriva respimat-(een verstuiver). En óók zuurstof werkt bij mij niet, want de saturatie gaat er niet echt van omhoog, óók gebruik ik Salbutamol 100- [lees meer...]redihaler, die gaat vanzelf af zodra je er een beetje aan zuigt, omdat ik niet veel of hard kan inademen, (ik ben waarschijnlijk het èrgste geval met COPD, niet iets om trots op te zijn, maar wèl nuttig voor de wetenschap). Wat ik nog kwijt wil; soms krijg je v.d. dokter iets anders, máár dàt wil niet zeggen dat het óók een ander medicijn is, de dokter zal nóóit zomaar zonder overleg een ander medicijn geven, dàn heeft 't alléén een andere naam, maar de werkzame stof is 'tzelfde. Wat het belangrijkst is, is dat je altijd vragen blijft stellen...Let op: Een domme vraag bestaat niet, een dom antwoord wèl.