ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

16-02-2019

Tramadol (tramadol)
Lage rugpijn

Ik schrik gewoon van sommige bijwerkingen van mensen. Ik heb helemaal geen bijwerkingen. Hetgeen wat ik hier lees met suïcidale neigingen koopgedrag en nog meer van die rare dingen.....ben bang dat dat niet door de tabletten komt maar in eigen hoofd zit. Misschien beter om langs een andere dokter te gaan. Degene die dit soort dingen erop zet maakt een ander doodsbang...[lees meer...]..en dat is toch echt niet nodig!!!! Ik gebruik tramadol voor mijn rug, in het begin heel effectief maar na jaren gebruik is de werking écht aan het verminderen helaas. Ik heb ook geen bijwerkingen gehad.
16-02-2019

Efexor (venlafaxine)

Zonder Efexor dooft het licht langzaam uit bij mij, verdwijnt elke zin in het leven. Tekort aan serotonine zit in de familie bij ons. Ik heb aanvaard dat het voor mij hetzelfde is als een bril opzetten, of medicatie tegen hoge bloeddruk nemen. Mijn huisarts heeft me duidelijk gemaakt dat er ergere dingen zijn om genetisch mee te krijgen, zoals een kankergen bijvoorbeeld[lees meer...]. Sindsdien probeer ik niet meer om af te bouwen, voorheen had ik toch het gevoel dat ik dat af en toe moest proberen. Venlafaxine werkt om de een of andere reden niet zo goed, ik heb Efexor nodig.

Terbinafine tabletten (terbinafine)
Kalknagel(s)

Ik heb van alles geprobeerd tegen kalknagels maar niets hielp. De huisarts schreef terbinafine voor 1x per dag 1 tablet. Na 1 maand zag ik dat de schimmel uit de nagel groeide. Geen bijwerkingen.

Xarelto (rivaroxaban)
Bloedverdunnen

Ik was het helemaal zat dat ik steeds moest laten prikken. Ze kregen het niet goed onder controle.

Strepfen (flurbiprofen)
Keelpijn

Ongelooflijk dat dit vrij verkocht mag worden, maagpijn, diaree en vreselijke darmkrampen. Voor mij nooit meer !

Prevalin neusspray (cromoglicinezuur)
Allergische reactie

Ik ben (o.a.) allergisch voor stuifmeel van de hazelaar en van de berk, met als gevolg dat ik van eind december tot begin mei loop te snotteren, soms zo erg dat ik er niet van kan slapen omdat ik stik in mijn eigen snot of me ziek moest melden omdat ik me een vaatdoekje voel, uitgeput van het niezen, en de snot uit mijn neus stroomt. Daarnaast flink jeukende ogen en inspan[lees meer...]ningsastma. Na jarenlang allerlei pillen te hebben geprobeerd met wisselend succes (en met wisselende bijwerkingen zoals slaperigheid, hartkloppingen, vreetbuien etc) ontdekte ik Prevalin Direct Plus. Het spul asfalteert je neusgaten, wat niet bepaald een fijn gevoel is, maar het werkt bij mij als een zonnestraaltje. Helemaal snotterloos zal ik wel niet meer worden, maar dit goedje maakt het voorjaar een stuk minder uitzichtloos voor mij.
15-02-2019

Janumet (sitagliptine / metformine)

werkt prima voor deabetici 2

Methotrexaat (methotrexaat)
Reuma

Ik kreeg 15 mg Ledertrexate (2 x 7,5 mg) per week voorgeschreven door de reumatologe. Na elke inname was ik een dag of twee wat misselijk (vervelend, maar doenbaar), na een week of vier voelden mijn gewrichten (vooral reuma aan polsen) wat minder pijnlijk en gezwollen aan. Na een maand medicatie bleken mijn ontstekingswaarden gedaald - goed nieuws dus - maar bleken al mij[lees meer...]n leverwaarden (SGOT, SGGT, alkalische fosfatase, gamma GT) zeer ernstig verstoord. Gamma GT bijvoorbeeld stond op 582 (terwijl die onder de 33 moet staan). Ik moest onmiddellijk met deze medicatie stoppen. Zelfs na het stoppen bleven mijn leverwaarden nog een maand verslechteren, alvorens dan plots te verbeteren. Ze blijven evenwel nog te slecht om meteen met een ander geneesmiddel tegen reuma te starten.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!