Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Otezla (apremilast)
Artritis psoriatica

Ik gebruikte 3x daags 2 Dimethylfumaraat tabletten van 120mg.en was na jaren weer schoon. Nu ,op verzoek van de dermatoloog,gebruik ik 2 x daags otezla 30 Mg tabletten en zie de donkere plekken weer terug komen. Last van: Neus verkouden,zwarte ontlasting ,weinig tot geen effect.

Metoprolol (metoprolol)

ik had veel te kampen met hevige migraine aanvallen - waar ik echt ziek van was - de dokter schreef me dit voor om dit tegen te gaan - ik voel me er goed mee - heb zeer weinig aanvallen nog. als ik al eens een pil vergeet te nemen 's morgens, ik tegen de avond druk in mijn hoofd voel -

Losec (omeprazol)
Maagzuur (brandend)

Sinds 1996 gebruik Losec 40. Deze altijd in doordrukstrips, zodat de werking maximaal is. Sinds 2 maanden werden de doordrukstrips vervangen door een potje met 30 stuks. De eerste week werkten ze optimaal, de werking werd naarmate de maand vorderde steeds slechter. Eind van de maand was het zo ernstig dat ik naar de huisarts moest met ernstige benauwdheid en pijn op de bor[lees meer...]st. Ik had nog Losec 20 in doordrukstrips en ben deze gaan gebruiken en voelde me weer steeds beter. De benauwdheid was weg. Volgens de apotheek kan het niet. Maar logisch nadenken is het normaal. Er komt elke dag lucht in het potje, zodat de werking afneemt.

Simvastatine (simvastatine)
Hoog cholesterol

Voorgeschreven wegens torenhoog cholesterol (8.0); één keer ingenomen voor het slapen gaan. Volgende dag loop ochtend al gemerkt dat ik er "niet bij" was; na de middag werd ik een wrak: overal spierpijn, hoge koorts, hoofdpijn, misselijkheid, spierslapte. De dagtemperatuur van 34 graden hielp natuurlijk ook niet echt. Direct gestopt met innemen; ga vandaag dokter bellen vo[lees meer...]or alternatief, want dit gaat niet.

Simvastatine (simvastatine)
Cholesterol

Totaal geen bijwerkingen ook nooit gehad.

Mirena (levonorgestrel)

Na het zetten van het spiraal alleen maar klachten gehad. Extreem veel vloeien (bloedarmoede gekregen hierdoor). Libido werd heel erg minder. Ik werd depressief. Huisarts nam dit niet serieus, spiraal moest blijven zitten. Met als gevolg: het spiraal is er na 7 maanden spontaan uitgevallen. De bloedstolsels hebben het naar buiten gedrukt. Had mijzelf enorm verheu[lees meer...]gd op het spiraal, omdat het 5 jaar kan blijven zitten. Maar uiteindelijk zaten er voor mij alleen maar nadelen en gevolgen aan.

Citalopram (citalopram)
Paniekaanvallen

De eerste twee weken van dit medicijn slikken zijn niet leuk. Zoals al in de bijsluiter staat werden mijn angst en paniekgevoelens eerst erger. Daarnaast had ik last van een droge mond, moeheid, somberheid, overmatig zweten. In deze twee weken vroeg ik mij meerdere malen af waarom ik dit ooit ben gaan slikken. Maar na deze twee weken... wow! Ik voel mij zoveel beter... rus[lees meer...]tiger, ik durf dingen weer (zoals een treinreis maken, de supermarkt in, naar buiten, afspreken met vrienden buiten), die ik hiervoor niet meer deed vanwege de paniekaanvallen en de angst voor een paniekaanval. Ik ben begonnen de eerste twee weken met 1 tablet van 10mg en daarna 1 tablet van 20mg. Sinds die 20mg voel ik mij echt bijna weer de oude. Van te voren was ik heel bang voor de bijwerkingen en hoewel het er best veel en best heftig waren... is het nu allemaal waard gebleken. Ik ben zoveel rustiger..

Metformine (metformine)
Diabetes type 2

Ik ben half juni 2016 begonnen met 1x daags 1 tablet Metformine 500mg omdat mijn bloedsuikerspiegel 7.2 was. Na 1 maand bloedprikken voor suikerspiegel, deze was gezakt naar 6.6. Huisarts schreef in het vervolg 2x daags 500mg Metformine voor. Toen kreeg ik buikpijn in het begin mild maar na een week heftig. Weer naar de huisarts geweest vanwege de bijwerking. Zijn antwoord[lees meer...] was daar moet u maar aan wennen!. Na aandringen van mijn kant, had mij inmiddels ziek op mijn werk gemeld, 5 dagen compleet stoppen en daarna weer 1 tablet van 500mg per dag. Na 2 dagen kwam de buikpijn weer in hevige mate terug. Ga een andere huisarts nemen ik vertrouw hem niet.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort