Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Nexium

24-06-2024 | Vrouw | 66
esomeprazol (20mg)
Barrett's slokdarm
In 2004 werd Barrett geconstateerd. Ik kreeg toen eerst 2x dgs 40 mgr Nexium. De (ernstige) klachten verdwenen vrij snel. Na twee jaar , op eigen verzoek, s morgens 20 mg , savonds 40 mgr. na 5 jaar geprobeerd naar 2x 20 mgr. dit ging goed. Toen kreeg ik opeens van de apotheek gedn nexium meer, maar omeprazol. Ik ben een jaar aan het zoeken geweest naar oorzaak dat ik dui[lees meer...]zelig werd, algehele malaise, dove handen bij het opstaan. En na een tijd weer meer last van maag/slokdarm. Bleek de oorzaak omeprazol! Terug naar Nexium. Nu wil de apotheek weer naar omeprazol, ben nu aan vechten voor nexium! Zowel arts als verzekering werken mee, maar apotheek blijft stug weigeren!

Esomeprazol

24-06-2024 | Man | 67
esomeprazol (40mg)
Middenrifsbreuk
Ik slik al meer dan 20 jaar maagbesche schermers nu voor het eerst van het met sun het zijn geen vaste tabletten maar capsules, en ze werken maar 8 uur schande dat deze goedkope troep ingekocht wordt. We lijken wel een 3 e wereldland

Bacicoline-B

23-06-2024 | Man | 24
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (10mg/5mg/10.000ie/g)
Oorontsteking

branden op de huid

Na verschilende reviews gelezen tehebben was ik toch wat nerveus om het tegebruiken. Maar top spul de onsteking snel over en verder niet echt veel raare bijwerkingen gehad.

Rybelsus

23-06-2024 | Vrouw | 56
semaglutide (3mg)
Diabetes type 2

maagzuur Misselijkheid gebrek aan eetlust

Mijn glucose waarden zijn in 1,5 week tijd flink omlaag gegaan. Wel een aantal Hypo's gehad de eerste paar dagen waardoor ik de 4 gliclazide tabletten (afgebouwd) heb moeten laten staan. Wel nog Metformine 2x per dag 1000mg. Echt fantastisch. Ik sta nu in de ochtend op met een waarde van rond de 5,7 i.p.v. 8, 9 of soms zelfs 11. Ook overdag gaat het nu goed.

Implanon (hormoonimplantaat)

23-06-2024 | Vrouw | 36
etonogestrel (68mg)

Bijwerkingen

somber voelen hoofdpijn pijnlijke borsten

In september 2023 de implanon laten plaatsen. In het begin ging het heel erg goed en had ik nergens last van. In januari begonnen de eerste klachten en die werden steeds erger. Omdat ik heb gelezen dat het na een tijdje beter kan gaan, heb ik het geprobeerd om vol te houden maar ik laat dat ding er asap uithalen. In de maand mei ben ik bijna de hele maand ongesteld geweest[lees meer...]. Ik heb enorm veel last van hoofdpijn, voel me somber en ik heb af en toe last van pijnlijke borsten. Het is zo jammer want ik was er echt heel erg blij mee maar dit heb ik er niet voor over. Dan maar weer terug aan de pil.

Lorazepam

23-06-2024 | Vrouw | 60
lorazepam (1mg)
Let wel op welk merk je hebt ,prolepha minste bijwerkingen. Ik neem het nu vier jaar elke ochtend bij het wakker worden een halfje van 1 MG .blijft het ook gewoon gebruiken waarom stoppen als het je probleem oplost. Ik functioneer top,sta veel op het podium alles rock zangeres dus ik kan het iedereen aanraden tegen angst en paniek. Goed spul! De

Saxenda

22-06-2024 | Vrouw | 43
liraglutide (3.0mg)

Bijwerkingen

galstenen onderrug pijn niersteen verstoorde leverwaarden

Saxenda onderschat de bijwerkingen niet. Mocht met de gele taxi na het ziekenhuis omdat dubbel lag van een galstenen aanval/ontsteking . Doodeng. De hele mikmak erbij en hele circus op de ehbo door een bijwerking van SAXENDA omdat het m'n gal overwerkt maakt. Dus als je het in feite niet meer nodig hebt vanwege een plateau . STOP gewoon. Als je niet verder afvalt is dat he[lees meer...]t antwoord van je lichaam en luister er aub naar.

Wellbutrin XR

22-06-2024 | Vrouw | 42
bupropion (150mg)
Chronische depressie

Bijwerkingen

paniekaanvallen acute hoofdpijn buikpijn geen honger

Opgestart omdat sipralexa alleen niet genoeg deed. Eerste dagen veel hoofdpijn en vooral ‘‘s nachts paniekaanvallen. Ook regelmatig wat buikpijn en wat minder eetlust (laatste vindt ik niet zo erg) ben er nu bijna 10 dagen mee bezig en vindt het goed meevallen qua bijwerkingen. Hopelijk gaat het ook iets doen aan de klachten van angst/depressie op de lange duur maar dat i[lees meer...]s nu nog afwachten.

Ozempic

22-06-2024 | Man | 60
semaglutide (1mg)
Afslanken - overgewicht
Ging 5 weken geleden naar de huisarts. BMI bijna 28 en last van hoge bloeddruk. Wilde Wegovy krijgen, de arts schreef semaglitude voor en groot was de verbazing dat ik een pen Ozempic kreeg. Omdat ik wist wat er bij mij mankeerde, teveel suiker, gaf ik geen zin om een jaar naar een gedragscursus te gaan. Dus kosten voor eigen rekening. Bijwerkingen heb ik niet ervaren, beh[lees meer...]alve dan dat ik enorme buikpijn krijg als ik teveel eet de uren ervoor. Ik ben begonnen met 0,25 elke week. De derde en vierde week 0,50 en nu zit ik op 0,75. Ik begon op 86,3 kilo op 12 mei en vanochtend, 22 juni, zat ik op 80,8. Niet alleen dankzij Ozempic, ik kon best nog wel chips en chocolade op, maar ik vind dat ik dat niet kan maken. Ja, lullig dat ik Ozempic krijg in plaats van Wegovy, scheelt wel veel in de beurs, dik 300 tegen dik 100 euro, maar enerzijds besloot de apotheek daartoe en anderzijds blijkt er momenteel geen schaarste te zijn, ik kreeg de pennen steeds een dag na bestelling. Nog een kilo of 2, dan zit mijn BMI onder de 25 en dan ga ik afbouwen. Vind het middel toch wel een beetje eng.

Macrogol en elektrolyten

22-06-2024 | Vrouw | 66
Macrogol-elektrolyten (13,7)

flauwvallen buikkrampen acute diarree

Binnen een uur bovenstaande reactie van mijn lichaam …. Een ontlading toen ik nog nét op wc haalde , ondergoed helaas , was n drama…wat erg dit!

Anastrozol

22-06-2024 | Vrouw | 57
anastrozol (1mg)
Borstkanker
Ik gebruik al een half jaar anastrozol Amarox. Behalve soms pijnlijke voeten bij het opstaan heb ik verder geen problemen. Ik kan nog twee keer per week sporten en 10.000 stappen per dag lopen. Misschien helpt dat ook om bijwerkingen te voorkomen.

Enbrel

21-06-2024 | Vrouw | 65
etanercept (50mg/ml)
Reumatoïde artritis

Bijwerkingen

hete voeten voelt alsof teen brandt

Ik gebruik deze noch niet zo lang. Wat ik wel voel is brandende teen en voeten heel vervelend. Doet echt zeer met lopen

Cyclokapron

21-06-2024 | Vrouw | 37
tranexaminezuur (500mg)
Menstruatiepijn
Wegens zeer zware menstruatie (met veel bloedverlies, grote stolsels en buikpijn) vorig jaar met dit middel gestart. Had ik dit maar eerder geweten! Ik neem meestal op de 2 heftigste dagen 2 x daags 2 stuks. Bijna geen bloedverlies meer en ook geen hevige buikpijn meer. Voel me zoveel fitter tijdens mijn menstruatie! Eindelijk geen bloedarmoede meer en als klap op de vu[lees meer...]urpijl ook geen bijwerkingen. Wondermiddel

Amlodipine

21-06-2024 | Vrouw | 62
amlodipine (5mg)

vermoeidheid hyperventilatie,

Van iemand die 5x in de week sport verandert in een wrak. Kan niks meer en durf al helemaal niet alleen het huis uit te gaan (hyperventilatie, paniekaanvallen, hartkloppingen). Allemaal dankzij deze rommel. Nu gestopt, gaat al iets beter.

Creon

21-06-2024 | Vrouw | 63
pancreatine (25000/40000/1600)

Bijwerkingen

buikkrampen opgeblazen buik Vol gevoel misselijk wakker worden

wie heeft zelf, of kent iemand met mijn pancreasaandoening? Zelf heb ik ooit 1 vrouw gevonden die het ook had, maar die had toch net weer andere klachten. Ik heb de aandoening vanaf 2016 en er is nooit een oorzaak gevonden. Dit is voor mij erg frustrerend en het zou me helpen om met mensen te praten die dit ook hebben. Het schijnt niet veel voor te komen .Ik ben 1.64 m, we[lees meer...]eg ongeveer 45 kg en aankomen lukt niet meer. De diëtiste zegt dat ik genoeg eet ten opzichte van wat ik verbrand. Ik voel me heel erg vermoeid en de bijwerkingen van de Creon beperken me enorm in mijn vrijheid. Wie herkent zich hierin?

Pregabaline

21-06-2024 | Vrouw | 64
pregabaline (150mg)

Bijwerkingen

gewichtstoename droge mond slechte slaap wazig zien

Ik kreeg pregabaline voor zenuwpijn door nekhernia. Opgebouwd tot 2x daags 150mg . Het hielp goed,nog wel een goede houding moeten zoeken voor te slapen. Maar ik was er blij mee,wel nodige bijverschijnselen. Maarja alles beter als die helse pijn. Maar ben nu aan het afbouwen krijg lichte uitstralingspijn Maar echt heb nachten dat ik niet 1 minuut slaap,en dan ook echt gee[lees meer...]n minuut. Misselijk van de slaap. Maar wil toch van dit medicijn afkomen. Nog even nu zit ik op 150mg s morgens en 75mg s avonds. Vorige week 2x geminderd ik raad je aan dat niet te doen,nu neem ik ruim de tijd. Totdat mijn lichaam zegt je hebt teveel in je lijf. Pffff tis een moeilijke tijd

Venlafaxine

21-06-2024 | Vrouw | 46
venlafaxine (75mg)
Overspannen/burn-out

zweten verminderd libido

Een aantal jaar geleden na een heftige burn-out met slaapproblemen en veel angst ben ik met dit medicijn begonnen. In het begin wel wat bijwerkingen, maar goed te doen. Ben tevreden want hiermee wel uit het dal kunnen klimmen en inmiddels alweer een aantal jaar weer hersteld van de burn out. Voor mij een erg fijne bijkomstigheid is dat ik nauwelijks meer last heb van migra[lees meer...]ine aanvallen sinds ik dit slik. Heb wel eens geprobeerd te stoppen dmv afbouw maar dat gaat lastig.

Pred Forte

21-06-2024 | Vrouw | 45
prednisolon (5mg/ml)
Oogontsteking

Bijwerkingen

gewichtstoename haaruitval acne op gezicht

Gebruik dit 6 jaar. In 6 jaar 30 kg aangekomen. Haaruitval. Acne. Oogontsteking is nog steeds niet weg. Dit middel mag je officieel maar 2 weken gebruiken. Smaak verandering. Dit middel is niet geschikt voor vrouwen.

Dymista

21-06-2024 | Vrouw | 23
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Allergie
Ik ben zo tervreden over dit medicijn. Ik ben het medicijn deze periode twee keer kwijt geraakt en ik meerk gelijk een enorme toename in mijn klachten van mn allergie. In de lente kan ik niet meer zonder.

Mometason neusspray

20-06-2024 | Vrouw | 33
mometason (50ug/do)
Voorhoofdsholteontsteking

angst

Sinds start gebruik toegenomen angstklachten. Week niet gebruikt, angst zakte langzaam. Deze week neusspray weer gebruikt, enorme en onverklaarbare angsten. Vanavond viel het kwartje: zou het van de neusspray kunnen komen... En ja hoor, ik lees vergelijkbare ervaringen. Stop er dus direct mee.

Fluvoxamine

20-06-2024 | Man | 32
fluvoxamine (100mg)
Obsessieve-compulsieve stoornis

Bijwerkingen

afwezigheid van erectie verminderd libido

Over het algemeen wel tevreden, maar wat betreft m'n libido is het beduidend minder. Alsof er gewoon geen libido meer is....iemand die dit herkent? Graag zou ik hierin verandering in willen brengen. Ik heb al erectiepillen, maar dat is ook niet alles,libido blijft het zelfde.....is er iemand die mij hiermee kan helpen/adviseren? Mijn dank is groot!

Mometason neusspray

20-06-2024 | Vrouw | 63
mometason (50ug/do)
Oorontsteking

neusbloedingen

Er zat een druk achter mijn oren die na een griep bleef zitten en af en toe ging het open en een paar uur later weer dicht met af en toe krakende geluiden Dit is een prima middel wat goed geholpen heeft,alleen schrik je je rot als je op je hoofdkussen bloed ziet zitten ter hoogte van je neus s morgens vroeg Daat mag wel meer wat duidelijkheid over zijn

Colofort

20-06-2024 | Vrouw | 39
macrogol/elektrolyten (13,7)
Obstipatie
Na de horrorverhalen hier te lezen, met een bang hartje geprobeerd. Ik heb geen enkele bijwerking. Ik neem het voor obstipatie door tijdelijk pijnstilling met codeïne. Ik heb PDS en geen galblaas meer dus ik was een beetje bang, maar ik heb geen buikpijn, geen krampen, geen extra windjes, niet misselijk én het werkt prima. Op de derde dag merkte ik met 1 zakje/da[lees meer...]g verschil en nu op dag 4 heb ik een gezonde, normale stoelgang. Denk eraan dat mensen vaak enkel feedback geven als iets tegenvalt, het hoeft echt niet voor iedereen zo te zijn.

Atorvastatine

20-06-2024 | Man | 39
atorvastatine (10mg)
Hoog cholesterol

vermoeidheid neerslachtig voelen spierpijn

Na het gebruik van Rosuvastatine en Simvastatine welke niet bevielen wegens bijwerkingen heeft de arts Atorvastatine voorgeschreven. Ator is de ergste van allemaal, ik heb me tijdens het gebruik zeer slecht gevoeld. Brandend spierpijn in kuiten en voeten alsof ik de hele dag erop heb gestaan, soms zo erg vermoeid dat ik niets meer kon, maar vooral neerslachtig voelen. Na [lees meer...]het staken ging het al gauw stukken beter.