Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

21-10-2019

Depakine (valproinezuur)

Ik slik Depakine Chrono 3x500 Mg als profylaxe voor migraine. Ik heb alles geprobeerd en dit is het enige middel dat helpt. Helaas wordt het effect na verloop van tijd minder. Een medicijnpauze inlassen helpt. Haaruitval is tijdelijk. Gewichtstoename helaas niet. Maar ik heb het er graag voor over. Alles beter dan migraine.

Perindopril (perindopril)

kreeg deze in combinatie met chloorthyazide en nifidepine tegen hoge bloeddruk, na twee dagen flauwgevallen.Vanuit het niets opeens flauwgevallen,heel eng, bloeddruk gemeten en die was 112 bovendruk, was eerst rond de 145. Was weekend en dacht slik nog door tot maandag, dan naar de huisarts maar na een dag weer flauwgevallen, wederom die 112 bovendruk.Direct daarna met per[lees meer...]indopril gestopt. Trouwens ook geen vervanging voor genomen ondanks dat huisarts graag een derde medicatietablet er bij zag omdat dat normaal de gang van zaken was. Wel uiteindelijk de chloorthyazide ingeruild voor chloortalidon vanwege slechte uitkomsten onderzoek thyazide.(verhoogde kans op huidkanker )Chloortalidon zelfde eigenschappen, maar verlaagd de bloeddruk beter, snap niet dat het niet direct wordt voorgeschreven aangezien dit zelfs al uitgezocht en bekend was.Bij mij nu bovendruk van 134 en onderdruk rond de 80...en geen bijwerkingen, blij mee.

Budesonide Neusspray (budesonide)
Sinusitis

Door werk in Amerika, in het zuiden dus zeer warm in de zomer, in en uit een huis met airco gewerkt dus warm, koud, warm, koud enz. Hierdoor sinisitus opgelopen. Hier 3 jaar mee rondgelopen. Terug in Nederland Budisonide spray van Sandoz door de dokter voorgeschreven gekregen met de opmerking eerst dit te proberen voor er geopereerd werd. En ook dat het de sinisitus niet g[lees meer...]eheel zou genezen. Na gebruik was de sinisitus enorm verlicht tot bijna genezen. Hoewel bij verkoudheid nog steeds last. Uiteindelijk toch geopereerd. Helaas terug gekomen na tijd verlichting. Nu weer aan de Budesonide maar mu van Apotex voor verlichting. Lijkt minder goed te werken.

Triumeq (dolutegravir/abacavir/lamivudine)
Zwangerschap

Er werd in 2015 hiv vastgesteld kreeg ik gelijk medicijnen om mijn ongeboren kindje te beschermen. Die werd ook gezond geboren. Ik kreeg gelijk daarna Triumeq,maar nu na 4jaren heb ik ernstige klachten die wel overeenkomen met wat ik hier leest.extreem moeheid.veel jeuk.huiduitgroei op verschillende plekken van mijn lichaam.duizeligheid soms overgeven en slaapstoornis el[lees meer...]ke dag 4u klaarwakker het enige wat perfect is,is doorslikken kan zelfs zonder water.Verder zou ik dit nooit aanraden.....Ik heb van de week nog afspraak moet vervangen worden anders red ik het gewoon niet....dramatische spul!

Zolpidem (zolpidem)

Door zolpidem is mijn huwelijk kapot. Werk zeer verslavend je vergeet alles en doet de gekste dingen en idd je wil er soms niet van slapen omdat je je beter voelt. Dit is eer een hartdrug. Ik was er zelf ook aan verslaaft geworden maar na ik drie straten verder in een gracht wakker werd ben ik er mee gestopt, en dat was maanden hel om er vanaf te geraken. Groetjes J.

Sumatriptan (sumatriptan)

Al een tijdje had ik de injectiepen liggen, maar nam toch altijd maar een Zolmitriptan of Oxynorm (morfine achtige tablet) deze kwamen er alleen na 1 x overgeven altijd weer uit. Zetpillen 1000 mg paracetamol hielpen ook nauwelijks. Tijdens weer een extreme migraine aanval en mijn laatste triptaan die ik overgegeven had, zette ik toch de injectie in volledige paniek door [lees meer...]de enorme pijn en bewegingsdrang. De hoofdpijn was zeker niet over en ik begon meer over te geven en werd kortademig (maar dit kende ik al van o.a. Maxalt) maar de scherpe randjes waren er vanaf. Ga ze morgen direct weer bestellen.

Glivec (imatinib)
Gastro-intestinale stromale tumor (GIST)

gebruik vanaf 2002 dit medicijn, helpt prima maar nog steeds veel last van bijwerkingen.soms wel wisslend, hangt ook van het weer af. beweeg veel en doe ook mijn eigen huishouden, wat de ene keer heel goed gaat andere keer sneller vermoeid.
20-10-2019

Femoston (estradiol / dydrogesteron)

Ben nu bijna 2 maanden bezig met femoston 1/10. Ik had meer dan 25 opvliegers op een dag, s nachts kleddernat, slecht slapen , dat is geen leven. Samen met mijn huisdokter, ik had alles uitgezocht voor mezelf op internet, tot deze tabletten gekomen. Ik heb t gewoon weer normaal fris, raad echt elke vrouw met deze klachten deze medicijnen aan. Enige nadeel is dat ik weer m[lees meer...]enstrueer, dat was nu een jaar geleden. Maar daar weten wij vrouwen mee om te gaan toch? Liever dat dan die verschrikkelijke opvliegers, tis naar nat vies ongenakkelijk en doodvermoeiend. Echt, doe niet langer moeilijk. Als ik na langere tijd echt negatieve ervaringen nog ondervind, laat ik het hier weten.

EllaOne (ulipristalacetaat)
Zwangerschap

Stekende buikpijn al half jaar en gaat niet weg dokters weten niet wat het is

Repatha (evolocumab)

Na het plaatsen van een nieuwe hartklep (aangeboren) wilde mijn cardioloog mijn erfelijke cholesterol verder aanpakken, ik neem al 40 jaar pillen daarvoor, lipitor 40mg, daarmee kon ik leven, doordat de slechte cholesterol nog hoog stond en ik weigerde om lipitor 80mg te nemen, werd besloten, om te proberen met repatha, nu 6 inspuitingen verder, heb ik enorm veel last van[lees meer...] bijwerkingen, vooral spierpijnen tintelende handen krampen in benen, de cardioloog verzekerde mij dat er geen bijwerkingen waren???? nu weet ik dat dit voor mij persoonlijk niet klopt. moet nu deze week op controle en ik ga hem zeggen dat ik met repatha stop; en weer overschakel op lipitor en ezetrol. want bij mijn hartonderzoek, had ik absoluut geen toe geslipte hoofdaders, en ben er 67jaar!

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Gebruik sinds aantal jaren Crestor 20 mg. Na eerste inname kreeg ik na een aantal dagen al een vreemd gevoel in mijn voeten. Nu 5 jaar later ontzettende pijn in mijn voeten en een soort dood gevoel, slaapvoeten oid, is moeilijk te omschrijven. Vandaag dit forum bezocht en een aantal reacties gezien met soortgelijke klachten. Ik ga nu per direct stoppen met dit medicijn [lees meer...]om te kijken of de klachten op den duur gaan verdwijnen. Misschien zijn er mensen die deze klachten precies zo ervaren of ervaren hebben. Overigens is mijn cholesterolgehalte wel een stuk verminderd maar ik heb liever een hoog cholesterolgehalte dan altijd pijn in de voeten. Alle reacties zijn welkom.

Elvanse (lisdexamfetamine)
ADHD

Heb 6 jaar dexamfetamine gebruikt. 3 x per dag 4 stuks van 2,5 mg. Werkte als een wonder bijna geen bijwerkingen uiterste concentratie topmiddel. Mijn doxhter gebruikte dit ook voor school prestaties waren goed. Toen kwam het droevige nieuws dat we over moesten stappen op amfexa. 4-5 weken gebruikt om te kijken hoe het effect was. 3 x per dag 2 tabletten. Er gebeurde bij m[lees meer...]ij en me dochter letterlijk niks.. net op je niks innam. Concentratie totaal verloren veel fouten op me werk, kan geen seconde stilzitten. Heel onrustig en vreetbuien. Het gaat bergafwaarts bij me dochter op school. Echt een drama. Enigste wat ik voelde was hartkloppingen. Nu sinds 4 dagen begonnen met 1 x per dag elvanse 50 mg( staat gelijk aan 14,6 mg dexamfetamine) Tot nu toe zeeeer tevreden zelfde gevoel als met de oude dexamfetamine. Enigste nadeel is dat ik na de middag moe begin te worden en het uit begint te werken.. ik pak eerst 1 week 50 erna probeer ik 2 x 50 ik hou jullie op de hoogte. Kosten zijn belachelijk 100 euro voor een potje van 30 stuks kan gedeclareerd worden maar zit wel een verhaal bij

Ozempic (semaglutide)
Afslanken - overgewicht

Hallo ik gebruik ozempic naast metformine tegen suikerziekte ik heb in 2016 cisordinol depot gekregen tegen psychosen ik had 300 mg per maand ik kwam aan in gewicht ik woog in 2017 128 kg suiker was 21.5 was daardoor impotend cholestrol was 12 mg in april 2019 overgestapt op 4x2 mg pillen cisordinol ik kan nu geen vet verdragen word dan misselijk ik weeg nu 106 kg en vo[lees meer...]el me weer goed.

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Voor iedereen die (net als ik) alle negatieve ervaringen heeft gelezen over het plaatsen: ik heb hem een week geleden laten zetten en nauwelijks pijn gehad. De eendenbek was vervelend, maar het plaatsen heb ik niet eens meer gevoeld! Het kan dus ook zeker anders. Ook na de plaatsing geen pijn gehad, misschien iets of wat lichte kramp, maar echt geen pijn te noemen bij mij![lees meer...] En ik heb toch een vrij lage pijngrens....

Roaccutane (isotretinoine)
Acne/puistjes

Na allerlei middelen gebruikt te hebben als inderm, doxycycline, benzo, en heel veel pilletjes van de tuinen, heb ik uiteindelijk bij de huisarts om een doorverwijzing naar de dermatoloog gevraagd. Ik heb dit medicijn 10 maanden gebruikt. Eerste maand 20 mg om te wennen en hierna overgegaan op 30 mg. Ik ben 1.75 en weeg 68 kg. Aan het begin van de kuur een (niet al te erg[lees meer...]e) break-out ervaren. Hierna ging het steeds beter. Gebruikte wel nog foundation als ik de deur uitging, dit mocht wel van de dermatoloog maar er is sneller verbetering als je geen make-up draagt. Na een maand of 5 dan ook acne vrij, af en toe nog een klein puistje. Mee-eters op bv neus en kin zijn wel gebleven. Ik ben nu net gestopt, ik hoop dat de structuur van mijn huid nog wel wat veranderd, hij is nog wat een de droge kant en er zit veel roodheid in. De bijwerkingen heb ik als wisselend ervaren; de ene maand had ik er meer last van dan de andere maand. Droge lippen bleven altijd wel. Ook last gehad van gescheurde mondhoeken, snel wondjes/krasjes op je hele lijf, een wat somber gevoel, duizeligheid, drogere ogen, en een droge huid, zeer droge neus waardoor korstvorming. Probeer geen puistjes of mee-eters uit te knijpen als je dit medicijn gebruikt, want de hele huid daarom heen barstte bij mij open.Hierdoor regelmatig korstjes op mijn gezicht gehad. Al met al vond ik de bijwerkingen wel te doen. Ik had het meeste moeite met het aanpassen van mijn levensstijl en minder alcohol te drinken. Ik heb hier en daar wel een feestje gehad met wat (teveel) drank, en hierdoor stegen mijn leverwaarden. De dermatoloog verwacht dat dit weer normaliseert nu ik gestopt ben met de medicatie. Tijdens de kuur ben ik gestopt met de anticonceptiepil, dit bracht geen veranderingen op mijn huid. In de zomervakantie veel in de zon gelegen, goed smeren met factor 50 ging prima, niet verbrand. Ook nog een aantal keer onder de zonnebank gegaan; dit wordt afgeraden maar mijn huid verbrand niet snel en zo ook niet onder de zonnebank. Kwa gezichtsverzorging gebruikte ik de dag./nachtcreme van la poche ray. Zij hebben een speciale lijn voor de uitgedroogde huid door medicatie. De gezichtswash van dezelfde lijn beviel mij minder, mijn huid werd daar heel droog van. Om mijn lippen vettig te houden was purol mijn grootste vriend. Ik ben uiteindelijk blij dat ik deze kuur gedaan heb, mijn huid is super glad en heeft het resultaat wat ik wilde. Ik ben blij dat ik niet meer zelf opzoek hoef naar middeltjes om mijn huid onder controle te krijgen. Wanneer deze middeltjes bij jou ook niet werken, zal ik willen adviseren om ook roaccutane te overwegen. Als je bang bent voor de bijwerkingen kan je bv op een lage dosis worden ingesteld (de kuur duurt dan wel langer). Ik zelf had niet meer dan 30 mg per dag willen gebruiken, ik vond de bijwerkingen zo net hanteerbaar. Succes!

Bisoprolol (bisoprolol)
Hartritmestoornissen

Van metropolol 50mg naar 2,5 mg bisoprolol. Volgens cardioloog werkt dit medicijn meer op het hart en minder op de rest van het systeem (lichaam). Na een paar dagen kreeg ik last van kortademigheid en pijn midden op de borst welke naar beide zijden van mijn lichaam uitstraalt. Ik ben hier nu heel onzeker van geworden. Met mijn hart is niets mis zoals de laatste har[lees meer...]techo heeft uitgewezen. Ik overweeg nu te stoppen met de bisoprolol en ga dat overleggen met mijn huisarts.

Duloxetine (duloxetine)
Fibromyalgie

Ik slik nu 2 mnd duloxetine 60mg en ik voel mezelf een heel ander mens ,ik heb 15 jaar amitriptyline 75mg geslikt ,maar dat werkte niet meer kreeg hoge bloeddruk en was heel wat kilo's aan gekomen ook kreeg ik paniekaanvallen,dus is besloten om te stoppen met amitriptyline en over te gaan op de duloxetine,het was echt niet leuk het afbouwen maar ik ben er nu van af en he[lees meer...]lemaal op de duloxetine en wat ben ik blij,ik kan weer genieten de pijn is een stuk dragelijker ,bloeddruk en cholesterol naar beneden en al weer 10 kilo afgevallen,geen paniek aanvallen meer gehad .Alleen krijg ik nu vreselijke jeuk over heel mijn lichaam en wat is dat vervelend ik denk dat het van de duloxetine is,zijn er meer mensen die hier last van hebben en zo ja wat hebben jullie hier aan gedaan?Ik hoop niet dat het nog erger word ,wil niet stoppen !!!
19-10-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Heb lang de pil niet gebruikt, maar ik heb regelmatig echt last van de eisprong, dus ik ben beginnen met deze pil. Vrij snel na het eerste gebruik kreeg ik al last van me borsten. Pijnlijk, gepannen, niet fijn. Kreeg ook ineens last van soort zweet aanvallen, constant trek hebben in eten, steeds meer aankomen, en ook nog dat ik hier en daar wat meer vergeetachtig ben? Rom[lees meer...]mel dus. Voel me algeheel niet meer de persoon die ik niet zijn, huil heel snel momenteel, dus na anderhalve maand deze pil gebruikt te hebben, ben ik eergisteren gestopt en ga ook niet meer aan de pil.. Het blijft rommel al die hormonen.

Noscapect Roter (noscapine)
Hoest

Na ongeveer 1.5 uur na inname van 2 tabletjes kreeg ik vreselijke maagpijn. Kriebelhoest werd helaas niet minder. Ik neem deze tabletten absoluut niet meer. Eerder gebruikte ik altijd Daro capsules. Die hielpen geweldig goed. Helaas zijn deze niet meer te verkrijgen.

Dexamfetamine (dexamfetamine)
ADHD

Concentratie is vele malen beter en kan hierdoor mijn gedachten er beter bij houden en beter nadenken. Zonder ben ik erg veel negatief aan het nadenken en blijf er dan in hangen

Emesafene (meclozine/pyridoxine)
Zwangerschap

Ik was zwanger van een tweeling en al vanaf week 6 misselijk. Bij week 8 was ik mijzelf aan het opeten omdat ik helemaal niks kon binnen houden, nog geen water of cracker. Gestart met 3x dgs dit als zetpil waarbij ik merkte wanneer de pil uitwerkt en ik misselijk werd met overgeven. Drie dagen langs 3 stuks gebruikt en toen afgebouwd naar 2, een in de nacht als ik wakker [lees meer...]werd en een voor het avondeten (extra geur en dus extra misselijk). Met die twee was het te doen. Nu probeer ik over te gaan op 1 stuks. Ik ben wel moe, maar dit heeft ook te maken met de ziekenhuis opname en het punt waar ik vandaan kwam. Energie neemt wel toe naarmate ik afbouw met het medicijn.

Jakavi (ruxolitinib)

Na een zoektocht in medicijnland aangekomen bij JAKAVI, voor mij is dit een wondermiddel voel me goed , bloedwaarden stabiel kortom een voortreffelijk medicijn.

Amlodipine (amlodipine)

Gebruik amlpdipine nu 5 maanden en heb sinds jaren geen migraine meer, terwijl ik dit soms wel elke 2 tot 3 weken had. Wel wat zere benen en in de zomer vocht in enkels maar dat stoort mij tot op heden niet.
18-10-2019

Tavanic (levofloxacine)
Sinusitis

In de ochtend 1ste tablet ingenomen en gedurende de dag ineens enorme pijn aan mijn heup, benen... alle spieren doen enorme zeer! Ook mijn zich werd af en toe wat wazig. Ik stop hier onmiddellijk mee!