ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Wellbutrin XR (bupropion)
ADHD

In 2015/2016 heb ik een burnout gehad, ook heb ik adhd en gebruikte 20 jaar ritaline/methyfenidaat. 2x 30mg. De eerste paar weken begonnen met 150 mg, ik ondervond erg veel en intense bijwerkingen duf en alles kwam zeg maar in slowmotion binnen en megalijpe dromen maar dan ook superrealistische dromen dat ik soms als ik wakker werd moeite had om droom en realiteit te sche[lees meer...]iden. Dat dromen was eigenlijk best grappig onzettend leuke dromen zaten daar tussen! Deze bijwerkingen duurden ongeveer 1.5 week. Anyway uiteindelijk is mijn dosis 2 x verhoogd met 150 mg en daar zit in nog steeds op.(450 mg). Ik neem ze gek genoeg voor het slapen want als ik ze in de ochtend neem heb ik 's avonds in bed giga onrustige benen, zo erg dat ik daar dan een half ritalinnetje voor moet nemen en dan slaap ik weer prima. mijn ritaline gebruik ik nog soms bij lange autoritten of als ik bergen moet verzetten in huis of administratie ga doen. Al met al ben ik erg tevreden met deze medicatie. Functioneer weer helemaal goed en zit lekker in me vel. Ik heb een verantwoordelijke baan en dat gaat me ook weer prima af. Ik hoop dat iemand wat aan deze info heeft.

Metoprolol (metoprolol)
Aangeboren hartafwijking

Heb dit medicijn 2 jaar gebruikt met als gevolg zware netelroos. Ik had 30 jaar netelroos en ben daarvan afgekomen toen ik mijn vullingen uit de kiezen had vervangen door witte vullingen. In 2009 begonnen met metapolol toen kwam ik zelf in het Radboudziekenhuis terecht, ze wilde mij hele dure spuiten geven tegen de zwellingen. Totdat ik het in verband bracht met de hartta[lees meer...]bletten. Ik ben toen gelijk gestopt en de netelroos was over.

Venlafaxine (venlafaxine)
Chronische depressie

>25 jaar Lithium gebruikt, afgebouwd maar depressie kwam terug. Overgegaan naar Escitalopram. Na 2 crisissituaties overgestapt naar Venlafaxine. Heb nog wel last van enige terugval.
16-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Wat een verschrikking! Ik gebruik deze pil nu ongeveer 1,5 jaar en sindsdien ben ik ongelukkig, afgevlakt en chagrijnig. Daarvoor heb ik enige jaren geen pil geslikt en heb qua schommelingen in gevoelens nauwelijks iets gemerkt. Voor, tijdens en na de menstruatie in deze periode ging alles prima. Sinds ik deze pil slik ben ik eigelijk de hele dag hartstikke chagrijnig, [lees meer...]vermoeid en depri. Ik kwam er pas achter toen ik afgelopen donderdag wakker werd met angstaanvallen, hyperventilatie, paniekaanvallen, huilbuien en algehele afvlakking. Wat bleek, ik ben vier dagen voor mij stopweek gestopt met de pil en het leek wel of ik een piek aan PMS had. Ik denk dat het gebruik van deze troep mijn hormoonhuishouding zodanig in de war heeft gemaakt, dat dit uiteindelijk het resultaat is. In de afgelopen maanden heb ik eerder last gehad van angstige en paniekerige gevoelens voor mijn menstruatie. Voor diegene die aan de pil willen, bespreek het goed met je arts welke pil je gaat gebruiken. En gezien niet alleen mij, maar ook vele andere negatieve reacties over deze pil, raad ik het iedereen af!

Finasteride Tabletten (finasteride)
Vergrote prostaat

Plasproblemen 's nachts. 3x à 4x per nacht moest ik naar het toilet. Na enkele weken merkbaar resultaat. Nadien nog maar 1x per nacht. Bijverschijnsel na enkele jaren is een toename van hoofdhaar en afname van borst- en rughaar. Geen nadelige bijverschijnselen dus.
16-10-2017

Perindopril / Indapamide (perindopril / indapamide)

Ik kreeg er hevige jeuk, zeer snelle hartslag, kriebelhoest en prop in de keel van. Gestopt.

Metoprolol (metoprolol)
Hartritmestoornissen

Gestopt.

Exelon (rivastigmine)
Dementie

Mijn vrouw gebruikt Exelon bij Bensons Syndroom telefonisch voorgeschreven door de neuroloog. Daarna is de dosis met behulp van een begeleidende specialist verhoogd. Ik weet niet of het effect heeft. De bijwerking is diarree die met dr Vogels tormentavena effectief bestreden is. Naast Exelon is het veel bewegen, wandelingen van 4 km per dag en vis eten.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!