Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Metoprolol

31-01-2023 | Vrouw | 53
metoprolol (50mg)
Ben sinds anderhalve week begonnen na jaren zware migraines bijna dagelijks.1 ste week duizelig moe en veel hoofdpijn ,nu sinds 4 dagen geen hoofdpijnen meer,ben wel misselijk heel de dag en nacht door,als dat nog zou kunnen overgaan krijg ik een heel ander leven.

Canesten gyno

30-01-2023 | Vrouw | 31
clotrimazol (35g)
Schimmelinfectie van de huid
Ik gebruik dit product nooit meer. Het begon met blaasjes bij mijn vagina. Deze waren zo pijnlijk dat ik het de hele dag voelde. De huid werd zeer droog, rood en pijnlijk. Ook in mijn liezen begonnen onderhuidse bulten te ontstaan. Lopen ging moeizaam en bukken was ook pijnlijk. Er kwamen steeds meer bultjes bij en na 4 dagen ben ik ermee gestopt. Ik heb de creme gebr[lees meer...]uikt maar voor mij dus nooit meer!

Metoprolol

30-01-2023 | Vrouw | 35
metoprolol (50mg)
Verlaagt goed de bloeddruk en de hartslag. Slik dit vanwege burn out. S nachts 50 mg meer dan overdag 25 mg . 50 mg overdag was teveel leek. Ik kon niets meer ( oververmoeid) maar kunnen ook hartklachten zijn. Hartslag is nu 80 overdag. Ik moet opeens hele tijd niezen. Heb constant koude handen. Grote tenen zijn 2 keer heel koud geworden en gevoelig. Hou vocht vast. Heb s[lees meer...]pierpijn in bovenrug. Bij opstaan in begin oppassen niet flauwvallen.

Elvanse

30-01-2023 | Vrouw | 25
lisdexamfetamine (20)
ADHD
Na methylfenidaat en normale dexamfetamine zei mijn psychiater dat dit misschien fijner voor mij zou zijn. Ik gebruik het alleen tijdens tentamen periodes omdat ik de bijwerkingen haat. Ritalin kickt te hard in voor mij en daar krijg ik ernstige hartkloppingen van en ik word er onrustig van als ik niet weet wat ik moet doen. Elvanse is wel een uitkomst, maar ik geef echt [lees meer...]de voorkeur aan mijn normale gemoedstoestand. Hoe rot het soms ook is om adhd te hebben. De bijwerkingen van alle soorten medicatie wegen zwaarder voor mij! Elvanse werkt naar mijn gevoel wat te lang door, ik moet erg denken aan wanneer ik het inneem, vroeg in de ochtend want anders slaap ik niet ‘s nachts. Ik merk wel de voordelen zoals rustiger in m’n hoofd zijn, maar zonder voel ik me toch het aller fijnst. Studie en huishouden gerelateerd is het niet handig om mijn medicijnen niet te nemen, maar de bijwerkingen zijn vervelender dan een on-opgeruimd huis of me lastig kunnen focussen.

Frisium

30-01-2023 | Vrouw | 68
clobazam (10mg)
Epilepsie
Ik slik al jaren frisium 10 in combinatie met 300 of 400 mg lamotrigine. Vanwege de vervelende bijwerkingen en inmiddels geen effect meer, ben ik aan het afbouwen met Frisium. Gevolg: slecht of soms helemaal niet slapen, vocht vasthouden, en oorsuizen. Ik deel de Frisium sinds 6 weken doormidden, maar de afkick effecten zijn nog niet verminderd. Heeft iemand ervaring [lees meer...]met het afbouwen van dit medicijn? Hoelang kan dit duren en is het zinvol om een kwart te nemen als overgang naar volledige afbouw?

Clonazepam

30-01-2023 | Man | 68
clonazepam (2mg)
Voor de mensen die Clonazepam rotzooi noemen: het is een medicijn! Ik krijg het voorgeschreven tegen een ernstige vorm van RLS en PLMD en vooral voor de laatste aandoening is het middel een zegen. DE bijwerkingen zijn heftig maar ik lig met 2 mg tenminste rustig in bed en kan er redelijk op slapen. Medicijnen zijn nooit een wondermiddel en hebben altij weinig tot veel bij[lees meer...]werkingen. Voor de mensen die beweren dat Rivotril goed werkt en Clonazepam rotzooi is: Rivotril bevat als werkzame stof clonazepam, is dus exact hetzelfde. Gebruik eens vaker google of het farmaceutisch kompas.

Levothyroxine tabletten

30-01-2023 | Vrouw | 44
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Hashimoto
Jaren heb ik enkel Levothyroxine gebruikt maar bleef enorm veel klachten houden. Iemand gaf me de tip om naast mijn huidige medicatie ook Cytomel te gaan gebruiken. Helaas was daarvoor een verwijzing nodig naar de endocrinoloog, de huisarts wil deze medicatie zelf niet voorschrijven. Te specialistisch. Ik ben gestart met een half tablet als aanvulling op mijn medicatie en [lees meer...]zit nu op 1,5 tablet Cytomel en 112 levothyroxine. Ik heb me sinds jaren niet zo geweldig gevoeld. Voor iedereen met Hashimoto adviseer ik een doorverwijzing naar de endocrinoloog om ook te kunnen starten met Cytomel. Je leven zal er totaal door veranderen. Geen "wattig" leven meer en meer kwaliteit van leven. Ik hoop dat ik hiermee mensen mee kan helpen want Cytomel heeft me mijn leven terug gegeven. Succes allemaal! Groetjes Vivian

Amitriptyline

30-01-2023 | Vrouw | 54
amitriptyline (10mg)
Pijn vervaagd. Maar oude ptss traumas komen in dromen terug naar boven. Blijf beel de dag met het vervelende gevoel hiervan zitten. Erg duizeligheid dat alleen laten haast niet verantwoord is en ik hiervoor hulpbehoevend word.

Lorazepam

30-01-2023 | Vrouw | 56
lorazepam (2,5mg)
Gebruikte eerst lorazepam van Apotex, werkte prima, had geen bijwerkingen. Nu van Aurobindo, heel veel bijwerkingen. Totaal geen baat bij. Ben wel klaar met lorazepam nu Apotex niet meer verkrijgbaar is en wil in overleg met huisarts afbouwen volgens afbouwschema van het Ashton Manual (geleidelijke omzetting naar diazepam in dezelfde dosis en dan met diazepam geleidelijk[lees meer...] afbouwen)

Kyleena

30-01-2023 | Vrouw | 26
levonorgestrel (19,5mg)
Allereerst was het plaatsen een HEL voor iemand die nog geen kinderen heeft. Een van de pijnlijkste dingen in mijn leven en ik ben echt niet kleinzerig. Daarna maanden lang bloeden en pijn en ze bleven maar zeggen dat dit erbij hoorde, prima, na een aantal weken verdween dit gelukkig maar wel allemaal gekke symptomen. Ik had ineens veel steken bij mijn eierstokken en vaak[lees meer...] onverklaarbare krampen in mijn onderrug en buik die uitstraalde naar mijn benen. De dokter zei dat dit niet door de spiraal kwam dus zo gingen jaren verder maar ik voelde gewoon dat het niet goed zat. Ook had ik ineens last van pijn bij het vrijen en verkrampte spieren in mijn vagina en ook nog eens last van een onaangename geur. Waarvan ze steeds zeiden dat het een infectie was maar behandelen hielp niet. Dokters bleven maar volhouden dat dit niks te maken had met de spiraal maar na 3,5 jaar was ik er klaar mee en heb ik dat ding eruit laten halen. Serieus wat een opluchting, een paar weken verder en al mijn klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen! Ik heb geen buikpijn en rugpijn meer, ik kan weer genieten van seks, geen vieze geur meer en ben weer helemaal de oude! Lieve dames, laat je niet gek maken door dokters en luister naar je gevoel, jij kent je lichaam het beste. Ook zou ik zeggen verdiep je eens in hoe het spiraaltje wordt geplaatst en hoe ze alleen al zonder verdoving je baarmoeder vastpakken met een soort niettang. Kan niet geloven dat er vandaag de dag nog geen vrouw vriendelijkere manier is voor deze procedure en dat vrouwen zo veel pijn moeten doorstaan als onderdeel van hun gezondheidszorg.

Amitriptyline

amitriptyline (25mg)
Ik had jaren lang last van migraine, en nachtmerries. Uiteindelijk was vastgesteld dat ik een angst stoornis had, en een depressie. In 2016 zijn ze pas erachter gekomen dag ik een microprolactinoom had en in 2022 bleek het toch een adenoom te zijn. Dit kan drukken op de oogzenuw en je blind maken en/of onvruchtbaar. Ik heb dit medicijn jaren lang geslikt in mijn puberteit [lees meer...]en ik ben er maar liefst 10 kilo door aangekomen, toen ik stopte met slikken viel ik 12 kilo af.

Cabergoline Tabletten

cabergoline (0,5mg)
Prolactinoom
Na jaren lang migraine gehad te hebben, en bestempeld te worden als depressief en een puber, bleek in 2016 uiteindelijk dat ik een prolactinoom heb. De migraine werd stukken minder door cabergoline, omdat de hypofyse microprolactinoom slonk. Maar ik had ontzettend veel bijwerkingen waaronder vooral gewichtstoename.

Topiramaat

29-01-2023 | Vrouw | 33
topiramaat (100mg)
Voorgeschreven gekregen ivm forse herbelevingen en hierdoor nacht angst, tot dusver is dit middel het enigste geweest wat iets onderdrukt. Wel langzaam opbouwen. Ik kan niet ontkennen dat ik zeker bijwerkingen heb, maar die neem ik voor lief.

Ethinylestradiol/Drospirenon

29-01-2023 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Sinds een jaar slik ik nu deze pil. Ik merk dat ik veel depressieve invloeden heb gekregen, mijn libido enorm is gezakt, ik erge stemmingswisselingen heb en misschien nog wel het ergste; dat ik heel veel ben aangekomen terwijl mijn sport en voedingspatroon niet is veranderd. Ik raad deze pil absoluut af! Echt troep!

Flagyl

29-01-2023 | Vrouw | 29
metronidazol (500mg)
Bacteriële infectie
Snel van mijn vaginale bacteriële infectie af.

Citalopram

29-01-2023 | Man | 54
citalopram (20mg)
Hallo even je verhaal gelezen. Mag ik vragen welke hulp of hulp instantie dat was,.hier blijkbaar niemand te vinden met enige inzicht van zaken. In ieder geval fijn het bij jou werken doet. Gebruik nu rhodiola rosea natuurlijk product. Net mee begonnen, wie weet gaat het werken. Tips zijn welkom mvg uit Limburg

Seroquel

29-01-2023 | Man | 38
quetiapine (300mg)
Schizofrenie
Ik heb schizofrenie en psychose maar seroquel xr is meer om te kunnen slapen. Ik ben evengoed gek en autistisch in mijn eigen goesting interesses. Ik leef in mijn eigen wereld omdat ik zo geprogrammeerd ben en kan mij niet aanpassen zoals anderen. Handicapt schizofrenie psychose. Vraag mij af of ik een hersenscan nodig hebt?

Venlafaxine

29-01-2023 | Man | 54
venlafaxine (37,5mg)
Hallo geweldig dit voor jou werken doet. Maar wel zeer herkenbaar je verhaal, daarom ben ik net begonnen met rhodiola rosea een natuurlijk product. Misschien een tip mag je ooit klaar zijn met deze medicijnen. Let wel op deze gaan niet samen met antidepressiva. Misschien ook een tip voor andere mensen die dit lezen. Maar goed het nu beter met je gaat hogelijk blijft het z[lees meer...]o.geef niet op ook al gaat het ook eens niet zo goed groetjes uit Limburg

Domperidon Tabletten

domperidon (10mg)
Misselijkheid
Door pds vaak misselijk of buiklast. Een klein halfuurtje na inname merk je een duidelijk verschil. Gemakkelijk in te nemen als instanttablet. Weinig bijwerkingen

Ballerine

29-01-2023 | Vrouw | 30
koperhoudend spiraal
Ik heb de Ballerine nu ruim 3 jaar en zeer tevreden. Niet zwanger geraakt, menstruatie is zoals het altijd was en verder geen bijwerkingen. Vond alleen het plaatsen erg pijnlijk en in het begin af en toe wat kramp gehad maar voor vijf jaar dit gemak is het het zeker waard.

Repatha

29-01-2023 | Man | 78
evolocumab (140mg/ml)
Hoog cholesterol
Ik weet niet of het van die spuit komt maar veel spierpijn en in onderrug veel pijn. Overweegt om tijdelijk te stoppen.

Xanax

29-01-2023 | Vrouw | 59
alprazolam (0,5mg)
Nervositeit
Ik heb ook xanax retard gebruikt, 0,50 mg. En dit 22 jaar. De dokter heeft mij doen opnemen in het ziekenhuis, waar ik drie weken verbleven heb om "af te kicken". Ze hebben mij doen afkicken met Tranxene, op 12 dagen tijd. Ik kan alleen maar zeggen, bouw af , maar met goede medicatie, en langer dan 12 dagen...Ik ben 10 maand verder, en ik kan u verzekeren, ik heb af gezie[lees meer...]n, en nog. Ze hebben gewoon op de "reboost knop" geduwd. Ik ben niet meer wie ik ben. Maar probeer er toch het beste van te maken. Ik voel mij niet goed, en draaierig. Last van mijn maag en nog zovele dingen. En eerlijk gezegd, ik neem Alprazolam 0,12mg om mijn dag door te komen. Want anders gaat het niet...Mijn dokter weet gewoon niet wat ze moet doen met mij. Maar ik zie nog serieus af. Ook al ben ik de ene kant blij dat ik er zo goed als vanaf geweest ben. En ik probeer dat nog. Maar helaas. Ik heb het nodig. Ook al is het niet veel. 1 goede raad, als je er vanaf wil, je goed laten begeleiden met af bouwen, en niet zomaar stoppen.

Escitalopram

29-01-2023 | Vrouw | 44
escitalopram (10mg)
Het werkt goed tegen depressieve gevoelens en mijn angsten. Maar nu na een half jaar gebruik overdag extreem moe. Steeds in slaap vallen overdag, bizarre dromen/nachtmerries die de hele dag in je hoofd blijven spoken. Moet me nu door de dag heen slepen. De bijwerkingen zijn erger dan de positieve werking. Echt jammer

Xanax

29-01-2023 | Man | 59