Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Cortiment

13-05-2021 | Vrouw | 19
budesonide (9mg)
Colitis ulcerosa
In een opvlamming ben ik met cortiment begonnen. Na 4 dagen al wel wat resultaten maar wel veel last van bijwerkingen. Vermoeidheid, haaruitval, huidreacties, moodswings, kort lontje, hoofdpijn, misselijk, weinig eetlust.. het is niet een heel fijn medicijn maar het werkt goed en gelukkig hoeft het vaak niet heeel lang :)

Terbinafine tabletten

13-05-2021 | Vrouw | 46
terbinafine (250mg)
Kalknagel(s)
Aan mijn charcot voet waarvoor ik zware orthopedische schoenen draag die heel strak moeten zitten, heb ik 2 giga kalknagels op de grote tenen, dagelijks veel pijn ervan. Verder had ik een kleinere teen die een zwarte nagel kreeg, Kuur 5 weken vol moeten houden want telkens ook al meldde ik vanaf begin af aan al de heftige bijwerkingen, zelfs ook na melden van klinisch psy[lees meer...]chologe moest ik toch nog doorgaan, want het zou het enige zijn wat er is. Bijwerkingen waren extreem heftig niet normaal. Tijdens de kuur bleven mijn teen nagels gewoon in de schoenen helse pijnen geven en kreeg ik in de nacht last van hete naalden die als het ware in mijn teennagels werden gestoken, elke dag heftig hoofdpijnen, drama. Voor grote tenen heeft het volgens mij totaal geen effect gehad, ik heb wel gezien dat de kleinere zwart nagel weg is gegaan.

Tolterodine

13-05-2021 | Man | 69
tolterodine (2mg)
Urineverlies
Frequente sterke andrang op te plassen met licht urine verlies

Midalgan

13-05-2021 | Vrouw | 29
glycolsalicylaat / methylnicotinaat
Rugklachten
Een aantal keer heb ik dit product naar tevredenheid gebruikt. Gisteren had ik last van mijn rug en smeerde ik mijn hele onderrug in. 1 minuut later kreeg ik steken in mijn buik. Ik dacht eerst dat het nooit door de midalgan kon komen, maar wilde het toch even Googlen. Nog voor ik op 'zoeken' drukte waren de buikpijn en naar gevoel zo hevig dat ik uit bed sprong en voor de[lees meer...] zekerheid snel de midalgan afspoelde. Hierna stopte het nare gevoel en de steken snel. Ik gebruikte de midalgan na het douchen en denk dat ik voor mijn doen te veel had gebruikt... Dit was een nare ervaring!

Canesten gyno

13-05-2021 | Vrouw | 48
clotrimazol (10mg/g)
Buikpijn
Ik kampte ong 4 maanden met onderbuik pijn. Na een week ging dat van zelf weer over maar kreeg het na een week aanhouden de en deze keer duurde het ong twee weken. Intussen had ik ook last van me maag en algeheel buikpijn en onderbuik pijn kreeg extra erbij. Aantal keren bij mij ha geweest en er is een test gedaan voor blaasontsteking en dat was negatief. Verder niets mee[lees meer...] gedaan. Al met al zijn we 4 maanden verder de pijn heeft zich in verschillende vormen voorgezet. Begon met knedende, dan branderige en zurige krampachtige of heftige weeën achting. Sinds een week kreeg ik last van mijn g-spot onwijs brandend pijn. Verder geen jeuk of slijm. Kreeg van ha deze zalf en ben gisteren begonnen. Als bijwerking heb ik veel last van extra branderige pijn na het aanbrengen. Vandaag bij tweede x gebruik voelt minder pijnlijk. Denk wel dat het helpt.

Cipramil

12-05-2021 | Vrouw | 44
citalopram (40mg/ml)
Het middel werkt voor mij erg goed ondanks de minpunten. Opbouwen en afbouwen gaat moeizaam. 2 jaar gedaan over afbouwen en uiteindelijk 6 maanden gestopt. Daarna doorbraak angst, stemmingswisselingen gedurende de dag. Was geen aanleiding voor. Duidelijk een signaal van serotonine tekort. Opgebouwd naar 8 a 10mg. Ik heb er vrede mee. Ik ben stabiel, voel emoties maar binne[lees meer...]n een bandbreedte. Ik heb geen enorme pieken en dalen meer. Nadeel: gewichtstoename en libidoverlies. Hoe lager de doses hoe minder dat een rol speelt. Tip: luister naar je lichaam qua op/afbouwen.

Stelara

12-05-2021 | Man | 39
ustekinumab (90mg/ml)
Artritis psoriatica
Dit middel was voor mij de oplossing voor jarenlange problemen. Pijn in gewrichten, vermoeidheid, slechte huid. Heel wat medicatie gebruikt. Psorinovo werkte lang goed maar dat hield op. Na de startdosis was ik al heel snel fit, de oplaad dosis hielp ook. Maar 45mg was te kort en na wat puzzelen kwamen we op 90mg uit. Na 10 weken stort ik in. Gaat mijn energie weg, en [lees meer...]krijg ik overal pijn. Na mijn shot leef ik elke keer weer op. Ik wil nooit meer anders en hoop dat het blijft werken en geen bijwerkingen geeft voor de lange termijn.

Novothyral

12-05-2021 | Vrouw | 63
levothyroxine / liothyronine (100)
Trage schildklier
Ik kan u verzekeren dat wanneer je zonder Novothyral of Euthyral komt te staan gedurende een week of twee je wereld helemaal veranderd, terug naar af! Waarom blijven de grenzen gesloten voor dit medicijn? Aub, als Coronavaccins er voor iedereen moeten zijn laat dit medicijn er zijn voor wie het nodig heeft! Na jaren gebruik en na zonder herken ik mezelf niet meer! Ik wil[lees meer...] leven, me goed voelen in mijn vel en mijn hoofd!

Prozac

12-05-2021 | Vrouw | 19
fluoxetine (40mg)
Psychische klachten
Sinds januari dit jaar gebruik ik fluoxetine voor mijn boulimia, dwang en negatieve gedachtes en gevoelens. In het begin vond ik het weinig effect hebben en is de dosis na 1,5 maand van 20 naar 40 mg verhoogd. Een maand later begon ik echt het effect ervan te merken. Ik ben veel gelukkiger en heb weer zin in de dagen en het leven. De combinatie met alcohol is niet echt een[lees meer...] succes, je hebt namelijk niet door wanneer je teveel hebt en beter kan stoppen. Het kickt in één keer in en de hele avond is een zwart gat. Als student is dat wel een nadeel, maar ik zou er op dit moment niet mee willen stoppen, want voel me eindelijk weer goed!

Escitalopram

12-05-2021 | Vrouw | 31
escitalopram (10mg)
Hyperventilatie
Jaren lang last van lichamelijke klachten zoals druk op borst, licht in het hoofd. Voor mijn gevoel niks psychische. Toch maar verschillende soorten therapie geprobeerd. Niks hielp. Tot dat ik dit medicijn probeerde! Na een week of 8 begon ik echt verschil te merken. Nu ben ik 80 procent klachtenvrij. Ik slik nu 4 maanden.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

12-05-2021 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
ik ben begonnen met de pil omdat mijn eigen menstruaties heftig waren, ik bloedde veel en wilde dit verminderen. met de dokter heb ik samen besloten dat ik aan de pil zou gaan. In het begin had ik nergens last van. Na een aantal maanden merkte ik dat ik veel meer eetlust kreeg en ik was ook een aantal kilo's aangekomen. Ook merkte ik dat ik me niet goed voelde, ik had nerg[lees meer...]ens zin in en voelde me heel somber. dit heeft nog een lange tijd aangehouden en aan het einde van 2019 heb ik besloten om te stoppen met de pil. Er is geconstateerd bij mij (door een psycholoog) dat ik een depressie heb. De oorzaak is zeker niet alleen de pil, maar het heeft wel een rol gespeeld.

Depo-Provera '150' (prikpil)

12-05-2021 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
ik heb de prikpil ongeveer 4 keer gehad, na de eerste keer merkte ik al dat mijn menstruatie langer werd. Hoopvol ben ik doorgegaan met de prikpil, ik had namelijk gelezen dat het enige tijd kon duren voordat je verschil zou merken. Na de tweede prik ben ik 6 maanden lang ongesteld geweest, ik heb dit aangegeven bij de dokter en ik kreeg pillen om het te stoppen. Met nog m[lees meer...]aar een klein beetje hoop heb ik de 4e prik laten zetten, ik had voor mezelf besloten dat ik zou stoppen als het die keer niet zou werken. En dat is ook gebeurd, op dit moment ben ik alweer 2 maanden ongesteld en heb ik met de dokter besloten dat ik ga stoppen. Naast het lange menstrueren heb ik ook last van continu een opgezette buik, dit heeft mij mede doen beslissen om met de prikpil te stoppen.

Lyrica

12-05-2021 | Vrouw | 37
pregabaline (75mg)
Veel medicatie geprobeerd en vrijwel niets hielp. Sinds het gebruik van Lyrica met seroxat, voel ik mij weer normaal. Angsten miniem en stemming veel beter.

Staurodorm

12-05-2021 | Vrouw | 63
flurazepam (30mg)
Epilepsie
Jaren staurodorm.perfect medicatie.nu een hel zonder.wie kan mij ergens een adres geven waar ze het nog hebben?

Temazepam

12-05-2021 | Man | 50
temazepam (20mg)
In tegenstelling tot een hoop andere, vind ik dit prima spul ! Ja je voelt je een beetje suf na afloop ,maar thats all ! Heb vanochtend zelfs 20 push-ups gedaan, zo uitgerust voelde ik mij. Je moet wel een beetje sterk zijn voor dit spul want het is een paardemiddel. Dit middel is niet geschikt voor mentaal en fysiek zwakke mensen. Maar ben je een sportman zoals[lees meer...] ik die een paar uur slaap tekort komt, neem het gerust en je slaapt als een roos.

Metronidazol

12-05-2021 | Vrouw | 42
metronidazol (500mg)
Tandvleesontsteking
paradontitis. ontstekingen in de mond zijn minder geworden; alleen lippen vd mond droog

Perindopril

12-05-2021 | Man | 63
perindopril (8mg)
Had eerst Crestor en nergens last van. In 2015 kreeg ik last van erge roodheid in mijn gezicht en allerlei onderzoeken. Couperose etc. Laten laseren maar niets hielp. Totdat ik dacht wat is er toen veranderd. De medicijnen dankzij de zuinigheid van mijn verzekering (..) moest ik naar goedkoper alternatief nl die van Glenmark. Die heb ik nu paar keer overgeslagen en gelijk [lees meer...]minder rood. Hoop dat ik het heb gevonden dus met dezelfde werkzame stof maar de rest is bagger.

Levofloxacine

12-05-2021 | Man | 75
levofloxacine (500mg)
Prostaatontsteking
Dit middel is zeer effectief, geeft snel opluchting bij plasproblemen met koorts. Geen bijwerkingen zoals maag/darmklachten o.i.d. Na enkele dagen wel hardlijvigheid zodat een laxeermiddel onvermijdelijk wordt. Het geneesmiddel werkt fantastisch goed.

APC Tabletten

12-05-2021 | Vrouw | 59
acetylsalicylzuur / paracetamol / coffeine (500/50/100mg)
Hernia
Pijnstillend

Nabumeton

12-05-2021 | Vrouw | 53
nabumeton (500mg)
Spierreuma
Ik gebruik het voor ontstekingsreuma / spierreuma. Was al een tijdje geleden dat ik het gebruikt had, nu een kuur van 15 dagen en ik merk opnieuw dat ik op mijn armen en benen onverklaarbare kleine blauwe plekken heb, net alsof die met een vinger te duwen werden veroorzaakt. Had ik vroeger ook maar toen dacht ik niet dat het aan de Gambaram / Nabumeton lag, nu valt het o[lees meer...]p omdat ik al een hele tijd geen blauwe plekken meer had. Verder geen bijwerkingen opgemerkt.

Kyleena

11-05-2021 | Vrouw | 25
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb de Kyleena genomen na de pil en nuvaring te hebben gehad, ik wilde namelijk graag af van de vele hormonen omdat ik mij daardoor afgevlakt ging voelen. Hoewel ik hem vandaag heb laten plaatsen, wil ik in ieder geval zeggen dat het plaatsen goed te doen was. Het waren een paar scherpe ongesteldheidssteken en het was vervelend, maar ik vond het zeker niet ondraaglijk z[lees meer...]oals ik in sommige reacties lees. Kortom, laat je hier niet door afschrikken! Online worden relatief vaker slechte ervaringen gedeeld dan goede. Aldus, aanrader, zeker door de weinige hormonen!

Chlooramfenicol Oogdruppels/Oogzalf

11-05-2021 | Vrouw | 52
chlooramfenicol (10mg/g)
Orgaantransplantatie
Nieuw hoornvlies, recept ingeleverd bij apotheek AMC - > chlooramfenicol Teva geen probleem, prima gebruik geen last. Lokale apotheek had alleen andere chlooramfenicol URSAPHARM. Gevolg mega pijnlijk oog, veel filamentjes, meteen door spoedpoli, nieuw recept ingeleverd bij apotheek AMC - > chlooramfenicol Tevs, geen last. Later met recept naar lokale apotheek weer URSAPH[lees meer...]ARM en na paar dagen mega pijnlijk oog, steken, filamentjes en bak ellende. Doorgestuurd naar spoedpoli nu trafloxal, Teva was niet meer op voorraad Apotheek amc Ik ben dus allergisch voor conserveermiddelen URSAPHARM. Wolvet en chlooramfenicol zit ook in Teva.

Femoston

11-05-2021 | Vrouw | 34
estradiol / dydrogesteron (1mg/10)
Premature menopauze
Ik ben bijna 35 en na 30ste last van overgang en na 2 jaar van bloed onderzoeken in 2 ZH, interne en extrerne echo's is er POI/POF vastgesteld. Ging periode van acceptatie en verwerking in en wilde geen pillen en dat zeker 2 jaar na diagnose volgehouden, Nu toch 8 feb begonnen met Femeston 1/10, voorgeschreven door gyn. Nu dacht dat ik me beterder voelde maar vind ik last[lees meer...] heb van bijwerkingen: (Vagina schimmel in begin,)hoofdpijn,misselijk,vreselijk intens moe waardoor ik leven zwaar vind. Gevoel van zwakte en vermoeidheid. Lees er weinig over, meer mensen met die ervaring?

Dogmatil

11-05-2021 | Vrouw | 48
sulpiride (400mg)
Ziekte van Menière
Ik nam eerst, en dit al vele vele jaren (meer dan 10), 200mg sulpiride + 6 x 16mg betahistine (op aanraden van de NKO arts). Dit is nu 400mg sulpiride en geen betahistine meer (plotse bijwerkingen/diarree). Het kon niet anders. Er moets iets worden ingenomen tegen de duizelingen. Eigenlijk bevalt me dit stukken beter. De draaiduizelingen zijn véél beter onder controle en i[lees meer...]k heb geen "wazig" hoofd meer bij het snel draaien van het hoofd, wat vaak toch nog voorkwam.