ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Roaccutane (isotretinoine)
Acne/puistjes

Ik heb sinds begin van de puberteit last gehad van acne, over het algemeen matige acne maar in periodes ook lichter of juist heftiger. Na mijn 19e verjaardag besloot ik na alles geprobeerd te hebben met Roaccutane te beginnen. Mijn huisarts stond hier gelukkig volledig achter. Begonnen met 10mg maar na 2 maanden overgestapt naar 20mg. Geduld is belangrijk!! Verwacht geen d[lees meer...]irect resultaat. Wat bijwerkingen betreft heb ik erg last gehad van eczeem op mijn handen en droge ogen. Na 6 maanden gebruiken kan ik eindelijk zeggen dat ik van mijn acne af ben. Af en toe nog wel een puistje, wat mee-eters maar het komt lang niet in de buurt bij wat het geweest is. Alle bijwerkingen is het meer dan waard geweest. Wel heb ik nu (ruim 4 maanden na beëindigen kuur) nog steeds veel last van droge handen en ogen, echter wordt dit wel steeds wat minder.

Mirtazapine (mirtazapine)

Graag wil ik anderen helpen met mijn ervaringen met mirtazapine. Ik had bijna een burnout en sliep zeer slecht tot bijna niet en raakte in een visueuze cirkel, want ik werd moeier en moeier en kon niet meer tegen de druk van de dag. Mijn huisarts adviseerde me Mirtazapine, 10 mg. Een bijwerking van dit antidepressivum zou zijn, dat je er goed van zou slapen. Dat klopte i[lees meer...]n mijn geval en heeft me erg geholpen. Maar............................................................. nadat ik na een jaar zeg maar hersteld was, kon ik er moeilijk van afkomen en ik was zeer, zeer moe overdag. Ik kon bijna niet meer rechtop blijven zitten en was lusteloos. Ook ging mijn geheugen achteruit. Heel voorzichtig ben ik minder gaan gebruiken door er per maand een kwart van het pilletje af te breken en ik voelde me na volledig afkicken weer heerlijk helder en alert. Wees je hiervan bewust. Kortom: Prima lapmiddel om kortstondig iets aan slaapprobleem te doen, maar de loomheid is op den duur ook erg naar en daarnaast kreeg ik zeer veel eetlust en bleef maar eten en dat is nu ook genormaliseerd. Ik hoop, dat deze info een hulp vormt bij de keuze, dit medicijn wel of niet te gebruiken.
22-01-2018

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)

Na een krab in mijn hand deze antibiotica voorgeschreven gekregen vanwege ontsteking. Werkte na een paar uur al en nauwelijks bijwerkingen (lichtelijk misselijk, afwezig). Ontsteking was na 3 dagen vrijwel weg. Tevreden over het gebruik.

Zyprexa (olanzapine)

Heb eigenlijk nog niet veel over dit middel te melden

Abilify (aripiprazol)

Zeer slecht medicijn, vooral voor mensen die verslaving gevoelig zijn, het kan je leven verwoesten zoals: onbeheersbaar drang naar sex,gokken,eten,gamen,roekeloosgedrag Zonder besef van gevolgen. Het is nu in Amerika groot ophef erover en FDA waarschuwt erover. Als iemand dit herkent en niet weet waarom hij of zij onbeheersbaar roekeloos gedrag heeft en Abilify slikt[lees meer...] raad ik aan STOP onmiddellijk met Abilify en hoop dat je op tijd bent.

Omeprazol (omeprazol)
Maagzuur (brandend)

bij vlagen last van brandend maagzuur. Omeprazol gebruik ik dan gedurende een week of zo en dat gaat het ook weer zonder.

Prozac (fluoxetine)
Depressief

Geen zin en energie meer in niks.

Finasteride Tabletten (finasteride)

Ik gebruik Finasteride nu ruim 1- 1/2 jaar. Ik ervaar zelf bijna geen bijwerkingen hoewel ik op dit moment wel iets in een bedrukte stemming zit zoals op de bijsluiter vermeld, maar dat komt ook door een stressvolle periode die ik pas heb gehad. Bijwerkingen waren volgens de bijsluiter meestal van voorbijgaande aard en dit denk ik ook.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!