ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Trazolan (trazodon)

Gekregen bij doorslaapproblemen. Gebruik dit middel al jaren, lage dosering van 1 x 's avonds. Nooit bijwerkingen gehad. Wel duizeligheid/draaiierig, maar aangezien ik dit neem als ik al in bed lig, heb ik daar geen last van. Prima medicijn. Beter dit dan slaapmiddelen te moeten nemen !

Escitalopram (escitalopram)

Opstart was de hel. Angsten, trillen, niet kunnen eten, misselijk, onrustig, dit medicijn heeft me behoorlijk ziek gemaakt in het begin. Ik voelde me slechter dan door depressie en het was behoorlijk doorbijten. Schijnt normaal te zijn. Pas na 6-tal weken enig effect. Blijvende bijwerkingen=minder eetlust, plezier van eten is wat weg. Sexueel minder gevoel. Slaap is [lees meer...]wel beter. Humeur stabiel, lach heel gemakkelijk. Angsten niet volledig weg. Ik schik dit middel wel na overleg met huisarts rustig af te bouwen.

Venlafaxine (venlafaxine)

Één keer ingenomen. Na 2 uur raar, duizelig gevoel. ‘s Nachts snelle hartslag ( en die heb ik al waarvoor ik Bisoprolol gebruik) dus dat was beangstigend. Arts bij de huisartsenpost dacht dat dosis te hoog was. Gaf advies ademhaling goed te regelen en eventueel nog Bisoprolol te gebruiken, Hielp wel iets. Huisarts had dit nog nooit meegemaakt, zo’n snelle reactie op dit mi[lees meer...]ddel. Wellicht serotine intolerantie? Ik mag het in ieder geval niet meer gebruiken. Krijg nu toch Oxazepam om incidenteel te gebruiken.
19-04-2018

Betamethason Crème/ Zalf/ Lotion (betamethasonvaleraat)
Eczeem

Ik gebruik dit product nu al jaren, en ik ben er nog steeds tevreden over. wat ik hier wel veel lees, is dat mensen het opsmeren, en als vervolg alle kleding vol zit met deze vette zalf. Smeer daarom snacht's de plekken in, en doe vervolgens een oud kleding stuk aan, zodat het daar in kan trekken, en niet in het dekbed of andere kleding. En als je het op je handen hebt, is[lees meer...] het verstandig om bij de apotheek, katoenen handschoentjes te bestellen. Je smeert je handen voor het slapen in, en doet de handschoentjes aan. Ochtends bij het wakker worden uitdoen en je handen voelen waarschijnlijk al een stuk minder ruw of pijnlijk aan! ideaal dus! Helaas is de verpakking niet alles.. Hij springt aan de achterkant open, waardoor de crème dus overal komt te zitten, en je het als vervolg ook niet goed weg kunt leggen, en er kan stof bij komen.

Avamys (fluticason)
Hooikoorts

Gebruik Avamys samen met 1 tablet Desloratadine 5 mg. Daarbij dagelijks een behandeling met het apparaatje Bionase (3 min). Nagenoeg geen last van hooikoorts.

Sotalol (sotalol)
Hartfalen

overgestapt door specialist naar Nebivolol.

Amlodipine (amlodipine)
Hartfalen

na onderzoek bleek mn pompfunctie nog 36% te zijn. Volgens de cardioloog niet heel ernstig. Wel nieuwe medicijnen gehad, waaronder dus Amlodipine en Nebivolol. Heb het idee dat ik nu wel meer hartritmestoornissen heb

Xtluis (dimeticon)
Hoofdluis

Ik zou dit product niet meer kopen en of aanraden. Als je dochter haar haar kwijt raakt aan een anti luizen product is het absoluut niet het einddoel. Verschrikkelijke bijwerking

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!