ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Dexamfetamine (dexamfetamine)
ADHD

Vandaag begonnen met dexamfitamine, ontzettend huiverig omdat ik antimedicijn ben .Via ADHD centraal hele dag testen , moest de dag na de test al aan de medicijnen beginnen, lastig omdat ik wist dat ik twee uitjes had waarbij ik wist dat ik zou gaan drinken . Al mijn hele leven veel alcohol gedronken , altijd al onrust in mijn lijf en impulsief en heel druk in hoofd , spri[lees meer...]ng van de hak op de tak. Wil veel en maak dingen niet af . Dus ze maakte bij ADHD een uitzondering en kon later beginnen met medicatie . Vandaag dan begonnen met de medicatie , ik weet niet of ik al iets merk , mijn partner vind me al rustig . Ik ga het nu twee weken proberen en een dagboek bijhouden, dus ga geen alcohol hierbij drinken . Dat is het enige waar ik tegen aan zit , ik probeer te kijken wat het met mij gaat doen nu

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)
Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik was altijd enorm onregelmatig ongesteld en had veel moeite de pil regelmatig in te nemen. In eerste instantie spiraaltje geprobeerd, maar daar had ik enorm last van. Toen in overleg met de huisarts gekozen voor de implanon. De eerste keer erin zetten ging prima, ik ben nu aan mijn vierde. Het wisselen van de implanon geeft afhankelijk van de vaardigheden van de per[lees meer...]soon die het doet wel of geen problemen. Als hij prikt, dan weet ik dat hij te ondiep is ingebracht, als hij helemaal niet voelbaar is, dan zit hij te diep, en dan wordt het eruit halen een hele toer. Dan kun je erop wachten dat een onaangename ervaring is. Ik heb nu eigenlijk geen menstruatie, en dat vind ik heerlijk! Zo tegen het begin van het derde jaar komen er wat doorbraak-bloedingen, maar niets om over naar huis te schrijven. Op basis van mijn ervaringen zou ik het iedereen aanbevelen.

Terbinafine tabletten (terbinafine)
Kalknagel(s)

Ik ben heel erg tevreden met dit medicijn. Bij mij zijn de kalknagels volledig verdwenen en een jaar later zijn ze ook nog steeds niet terug gekomen. Na een maand zag ik al veel verschil. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen, behalve de gekke ijzerachtige en mindere smaak in mijn mond de eerste twee weken. Aangezien het bij mij zo goed heeft uitgepakt en ik nau[lees meer...]welijks bijwerkingen had, ben ik zeer tevreden over dit medicijn. Al die negatieve verhalen over dit medicijn hoeven dus helemaal niet altijd waar te zijn.

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb 5 jaar de pil geslikt. Het fijne vond ik dat ik zelf kon bepalen wanneer ik ongesteld werd. Bijvoorbeeld met vakanties en zwemmen. In die 5 jaar ben ik 2x de pil vergeten te slikken, maar gelukkig was dit uiteindelijk geen ramp en is er niks gebeurd. Let wel goed op in welke week je je pil vergeten bent en neem anders direct contact op met je huisarts! Toch merkte i[lees meer...]k dat ik flink in gewicht was aangekomen, meer pieken en dalen had in mijn stemming en flinke eetbuien had. Natuurlijk zijn dit soort dingen altijd een combinatie van factoren, maar ook door andere meiden in mijn omgeving die een spiraaltje hadden werd ik nieuwsgierig om over te stappen. Dat heb ik gedaan en ik heb vooral minder pieken en dalen in mijn stemmingen. Ik vond de pil ook prima, maar je moet er gewoon vaak aan denken. En daarbij krijg je meer hormonen in je lichaam. Al met al gaat het er mij vooral om dat ik beschermd ben tegen zwangerschap, de andere dingen zoals minder hormonen zijn mooi meegenomen!

Kyleena (levonorgestrel)

Ik gebruik de Kyleena spiraal nu ruim een jaar. Het zetten hiervan was pijnlijk, maar dat was een heel kort moment dus voor mij zeker de komende 5 jaar waard. De rest van de dag wat kramp gehad, alsof ik erg ongesteld was. De kramp kwam in de weken er na nog weleens terug, daarna geen last meer van gehad. Ik heb nu iedere maand gedurende 3 dagen wat bloedverlies, maar stel[lees meer...]t eigenlijk niet zoveel voor. Ik merk dat ik minder stemmingswisselingen en eetbuien heb nu ik een spiraaltje heb ipv de pil. Mijn vriend voelde het spiraaltje of draadje in het begin wel zitten bij mij. Daar moesten we beiden aan wennen. Maar over het algemeen een positieve ervaring met het spiraaltje.

Furabid (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Ik ben een fit en vitaal persoon, had alleen wat last met plassen. ik heb 's ochtends en 's avonds Furabid genomen. 's Nachts heel onrustig geslapen. 's Ochtends voelde ik me heel beroerd. Kon bijna niet op mijn been staan. Ik had koorts, hoofdpijn, spierpijn, hartkloppingen, was moe, misselijk, kortademig, kon mijn ogen niet openhouden, niet eten. Huisarts is bij me gewee[lees meer...]st. Deze gaf aan dat ik toch door moest gaan met antibiotica. Dat heb ik gedaan. De derde dag was ik nog geen verbetering. ik was in die 2 dagen 2,5 kilo afgevallen. Er kwam een andere huisarts. Deze gaf aan dat ik beter kon stoppen en de kuur niet af te maken. De dag daarna (vierde dag) voelde ik me gelukkig langzaam weer beter. Voor mij nooit meer deze antibiotica, de bijwerkingen zijn 100x erger dan de kwaal.
09-12-2018

Sinemet (levodopa / carbidopa)
Ziekte van Parkinson

na DBS operatie ios gebruik afgenomen naar 250mg p/d was meer dan 2000mg pd

Oxycodon (oxycodon)
Hernia

Als ik van te voren had geweten wat oxicodon met mij deed was ik er nooit aan begonnen ik leef al tien jaar met pijn heb al twee operaties aan mijn nek gehad en van de laatste operatie ben ik nu nog t herstellen ik wil de oxicodon afbouwen en voor spuiten gaan bij de pijnpoli uk ben 37 jaar alleenstaande moeder en de jongste is twee en heb t elke dag super zwaar zit dus [lees meer...]nu elke dag op 120 mg oxicodon per dag en diazepam om de nachten door te komen

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!