ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Nicotinell (nicotine)
Stoppen met roken

Fenominaal. Nu bijna 3 jaar geleden. Ik droom dat ik me te pletter rook en soms moet ik tijdens het wakker zijn expliciet even goed nadenken of ik nou nog steeds een roker ben. Is wat vervelend maar ach als ik in mn slaap de ene na de ander blijf opsteken vind ik het fantastisch. Zolang ik qua roken maar NOOIT MEER een asbak nodig zal hebben. Asbakken wil ik alleen nog geb[lees meer...]ruike bij het 3 d kaarten maken om die papiertjes van die dubbelzijdige plakkertjes in te doen zodat de tafel een beetje schoon blijft. Champix heeft NIKS gedaan. Maar die nicotine pleisters kan ik echt aanraden. Maar denk eraan het lukt sowieso alleen met de juiste mindset en een paar stevige kopige ballen die van geen ophouden weten. Maar talloze positive effecten na het stoppen dat elk jaar steeds meer worden maar zeker ook al op de korte termijn. En bij het halen van je doel krijg je een behoorlijke boost van zelfvertrouwen en succes ervaring wat hartstikke goed voor je is en vooral als je al heel erg onzeker ben en geen eigenwaarde hebt (dit heeft mij om die redenen ook heel goed gedaan). Het helpt misschien om tijdens bijv een stevige griep van 2 weken te beginnen als je toch al te beroerd bent om je bent uit te klauteren. Dan lig je 2 weken goed uit te zieken met elke dag zo'n pleister en zodra je beter bent heb je de allerergste periode al achter de rug

Seroxat (paroxetine)
Depressief

Geen fijne tabletten zeker niet met een psychiater die dit middel samen met tranxene en temazepam stopt en je cold turkey laat afkicken. Achteraf ook niet zo'n geslaagde actie om mij dit voor te schrijven VOOR mijn 18de. Had van mn 9de al suicide gevoelens en dit middel heb ik laatst gehoord versterkt dat alleen maar

Risperdal (risperidon)
Gedragsstoornis

Niet veel effect. Maar wel de negatieve . Zyprexa was extreem dus kozen ze voor hun broertje. Maar toch wel wat lichte drang naar eten dus geen effect behalve bijkomen dus deze moest verdwijnen. Daarvoor in de plaat escitalopram waar ik veel meer aan heb

Zyprexa (olanzapine)
Gedragsstoornis

Obesitas was al en ook familiair. Maar van +/- 90 kg naar ruim over de 100kg dat is letterlijk aankomen van de lucht
18-10-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Abnormaal vaginaal bloedverlies

Horror menstruaties met fors bloed (met stolsels zo groot als +/- een tennisbal) en buik pijnen zo hevig dat ik wel kon flauw vallenvan de pijn. Implanon was in mijn arm gezet maar duurt 6 maandaen voor deze het werk doet vandaar deze tijdelijke hulp

Sertraline (sertraline)

En depressie. 3 halve tabletten zware paniekaanval durfde niet verder. Lag dat moment op de paaz was geen indicatie meer voor wilde me onslaan maar was gaan hospitaliseren dus moesten me langzaam met uurtjes per dag thuis gaan laten wennen. Continu angstig. En ook afwezig liep gewoon de straat over terwijl er verkeer aankwam. En had het niet echt door

Omeprazol (omeprazol)
Reflux

Maagklep sluit niet. Veel last van zuurbranden. Waar je echt heel ziek van kunt zijn. Ze helpen goed.soms vergeet ik ze maar dan zal ik het ook letterlijk beZUREn ook. Soms (met kruidig eten) maar soms ook zo toch nog wat maag problemen maar grotendeels doen ze uitstekend werk. Ondanks dat het wel een chronisch probleem blijft.

Escitalopram (escitalopram)

Ik gebruik deze voor depressie met de bijwerking dat ze meteen voor angst en paniekklachten werken ooit kreeg ik om die reden de sertraline (zoloft) (wat helemaal verkeerd afgelopen is). maar toen was nog niet bekend dat ik een IQ van 71 had en bleek dat de benadering jegens mij niet correct was wat uiteindelijk voor meer angst en kapot vertrouwen in de artsen to gevolg ha[lees meer...]d. Een psychiater in een gespecialiceerde behandelsetting heeft er 1.5 jaar over hedaan het vertrouwen terug te winnen. En heeft met hele kleine stapjes opgebouwd zodat ik de minste bijwerking had en het meeste voordeel. Ik wist niet wat ik aan moest met me goed voelen. Ik was zo gewend aan huilen dood willen anstig zijn en in een zwarte tunnel te leven. En ik was zo bang om eraan te beginnen en binnen een paar dagen voelde ik me zoveel beter en kon ik mezelf voor mijn kop slaan dat ik het niet eerder gedaan heb. Ik kon zelfs niet meer bij mijn angstgevoelens komen waar ik vervolgens bang van werd want geen angstgevoelens meer hebben was nieuw en akelig. Helaas heb ik soms toch nog paniek aanvallen. Maar de anderhalf jaar voordat ik met de escitalopram startte is weg en hopelijk tot nooit meer ziens. Bash dat was de meest donkere periode in mijn leven. Ik heb een aantal fikse onweers buien gehad in mijn leven maar dat was echt de aller zwaarste periode ooit. Hopelijk word dat record in mijn verdere leven nooit verbroken

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!