Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Sensodyne Tandpasta

11-04-2021 | Vrouw | 52
mondverzorging
Tandverzorging
Wat fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ben een paar weken geleden overgestapt op Sensodyne op aanraden van mijn tandarts. In het begin leek het de hele dag alsof ik spinazie had gegeten: stroef gevoel in mijn mond. Dat werd steeds erger. Tot heel droge mond, dikke tintelende lippen en pijnlijke plekken in mijn mond en keel. Spoelen met corsodyl gaf iets verlich[lees meer...]ting. Nu weet ook ik zeker dat het van de tandpasta komt. Sensodyne ga ik niet meer gebruiken. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

Imigran

11-04-2021 | Vrouw | 69
sumatriptan (100mg)
Dit zijn voor mij de beste pillen die er voor mij zijn. Maar nu het ergste mijn zorg verzekeraar vergoed ze niet meer .Het Zilver Kruis ziekte kosten verzekering. Het is gewoon vreselijk dat ik nu andere medicatie moet dat is gewoon een ramp voor mij. Ik heb meestal 3 dagen achter elkaar aanvallen en het enige wat goed helpt is de imigran tabletten. Ik heb het zo erg dat i[lees meer...]k gewoon mijn hoofd tegen de muur sla om maar een andere pijn te voelen. Zijn er misschien meer mensen die hier tegen op lopen.

Trafloxal

11-04-2021 | Vrouw | 69
ofloxacine (3mg/g)
Bacteriële infectie
Was gestopt met de zalf ging prima pijn vrij . Bij de arts geweest 6 weken weer de nacht gebruiken . Na gebruik pijn weer terug . Moet ook nog jaar lang vaseline zalf gebruiken . Wat te doen ?

Antabus

11-04-2021 | Vrouw | 45
disulfiram (250mg)
Alcoholverslaving
Refusal ervaring Ik blijf me doodmoe voelen energie is helemaal weg Ken alleen nog maar slapen echt uren lang Ook vaak misselijk en hoofdpijn Voel me ook draaierig in mijn hoofd Soms net of ik dronken ben of high terwijl ik totaal nuchter ben.

Condyline

11-04-2021 | Vrouw | 21
podofyllotoxine (5mg/ml)
Wratten
Sterk spul, werkt enorm goed. Helaas werkte het iets te heftig bij mij en kwamen er wonden en bloedde het. Zo had ik dus ook standaard pijn bij het plassen, zitten en sporten de weken dat ik het smeerde. Condyline is erg effectief, maar pas wel op, want de huid kan er compleet stuk van gaan (vooral bij grotere wratjes).

Amfexa

ADD
De naamsverandering van Amfexa naar Tentin bevestigt alleen maar hoeveel er wel niet mis is met deze medicatie. De reputatie werd zo slecht dat ze de naam maar hebben veranderd. Het gaat nog steeds om exact hetzelfde middel met extreem veel bijwerkingen waarvan sommige vrij ernstig zijn zoals hartkloppingen en een erg onrustig gevoel. Dit in tegenstelling tot de oude 2,5mg[lees meer...] dexamfetamine waarbij er juist rust was in mijn hoofd. Ook was er totaal geen probleem met een verhoogde hartslag terwijl Amfexa juist voor een veel te hoge hartslag zorgt. Het is belachelijk dat alleen dit medicijn nog beschikbaar is en de oude dex niet meer verkocht mag worden. Het verschil is zo groot dat het lijkt alsof je te maken hebt met een heel andere medicatie terwijl Amfexa beweert dat het om exact dezelfde zou gaan. Ook is de spreiding van de pillen niet goed waardoor de ene pil sterker is dan de andere.

Tentin

ADD
De naamsverandering van Amfexa naar Tentin bevestigt alleen maar hoeveel er wel niet mis is met deze medicatie. De reputatie werd zo slecht dat ze de naam maar hebben veranderd. Het gaat nog steeds om exact hetzelfde middel met extreem veel bijwerkingen waarvan sommige vrij ernstig zijn zoals hartkloppingen en een erg onrustig gevoel. Dit in tegenstelling tot de oude 2,5mg[lees meer...] dexamfetamine waarbij er juist rust was in mijn hoofd. Ook was er totaal geen probleem met een verhoogde hartslag terwijl Tentin juist voor een veel te hoge hartslag zorgt. Het is belachelijk dat alleen dit medicijn nog beschikbaar is en de oude dex niet meer verkocht mag worden. Het verschil is zo groot dat het lijkt alsof je te maken hebt met een heel andere medicatie terwijl Tentin beweert dat het om exact dezelfde zou gaan.

Femoston continu

11-04-2021 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron continu (1/10)
Overgang
Ik ben super tevreden met femostan ik gebruikte eerst 1/5 mg werkte na 2 dagen al ,de mist in mijn hoofd trok op ik voelde mij steeds helderder in mijn hoofd. Na 5 dagen sliep ik weer normaal dat was super heerlijk. En na 1week geen één opvlieger meer wat een rust!!!!! Ze waren zo intens en zwaar met hartkloppingen zo 10 keer per dag vreselijk. Alleen bleef ik een o[lees meer...]nrustig gevoel houden heb ik gevraagd aan mijn huisarts of ik een stapje hoger kwa medicatie mocht uitproberen . en ja hoor na 3dagen weg! Wisselende stemmingen ,en depressieve gevoelens verdwenen ook. Ik ben super tevreden met femostan ik heb geen enkele bijwerkingen voel me goed en helder . Eet gezond en ben in gewicht ook niet aangekomen, ik ben weer een blij persoon!

Amfexa

ADD
Amfexa heeft extreem veel bijwerkingen waarvan sommige vrij ernstig zijn zoals hartkloppingen en een erg onrustig gevoel. Dit in tegenstelling tot de oude 2,5mg dexamfetamine waarbij er juist rust was in mijn hoofd. Ook was er totaal geen probleem met een verhoogde hartslag terwijl de amfexa juist voor een veel te hoge hartslag zorgt. Het is belachelijk dat alleen dit medi[lees meer...]cijn nog beschikbaar is en de oude dex niet meer verkocht mag worden. Het verschil is zo groot dat het lijkt alsof je te maken hebt met een heel andere medicatie terwijl amfexa beweert dat het om exact dezelfde zou gaan. Ook is het zo dat de spreiding van de pillen niet goed is waardoor de ene pil meer kan bevatten dan de andere wat zeer slecht is voor het behouden van een juiste spiegel.

Broxil

11-04-2021 | Man | 22
feneticilline (500mg)
Amandelontsteking
Acute - ernstige ontsteking van 1 amandel aan de linkerkant terwijl deze vroeger geknipt zijn. Heeft zich een flink abces gevormd wat voor een continue zwerende pijn zorgde. Ook erg veel pijn met slikken. Continue gebruik van ibuprofen en paracetamol onderdrukte de pijn op een gegeven moment niet meer waarna de dokter mij deze antibiotica voorschreef. Na de eerste dag dire[lees meer...]ct aanzienlijk minder pijn gehad waardoor ik de pijnstillers links kon laten liggen. Na de kuur was ik van mijn ontsteking af.

Sertraline

10-04-2021 | Man | 60
sertraline (100mg)
kon mijn werkzaamheden niet meer gestructureerd uit voeren. Op een moment helemaal niet meer . Partner negeren en erger. Groot zelf medelijden.

Sertraline

10-04-2021 | Vrouw | 41
sertraline (100mg)
Ik neem het nu 6 jaar. Van 50mg/dag en intussen al 200mg/dag. Vandaag gestart met afbouwen dus maar 150 ipv 200 mg. Ik heb er genoeg van en al zeker van de afvlakking van mijn emoties. Ik wil terug blijdschap voelen, verdriet voelen enz..

Nexium

10-04-2021 | Man | 55
esomeprazol (10mg)
Maagzuur
het werkt echt super, maar de bijwerkeningen zijn minder

Altriabak

10-04-2021 | Man | 21
ketotifen (0,25mg/ml)
Allergie
De huid rondom de ogeb is verbrand. Apotheek gaf aab dat dit vaker gebeurd. Daarbij ern vieze smaak in de mond. Snel weer over op livocab

Clopidogrel

10-04-2021 | Vrouw | 62
clopidogrel (75mg)
Beroerte
Kreeg van apotheek vorig jaar deze voorgeschreven Vreselijk bijna jaar niet kunnen lopen naar voetzorg geweest podotherapeut zei ik weet niet wat dit is had zooltjes aangemeten gekregen het werd steeds erger . Toen bedacht ik heb andere medicijn huisarts gebeld direct stoppen met clopidogrel Ontstoken bloedvaten komt zelden voor.... Ben gestopt en vorige medicijnen weer e[lees meer...]n het is over.

NiQuitin

10-04-2021 | Vrouw | 40
nicotine (21mg/24)
Stoppen met roken
Een heeft effectief middel . Ik ben een zware roker en met enigste doorzettingsvermogen en de pleisters is het een stuk makkelijker stoppen. Maar... De plakkers die leven nogal een eigen leven . Ze plakken meer op mijn kleren of in mijn haren dan dat ze effectief blijven zitten op mijn lichaam . Of ik nu arm , schouder , rug , nek , heupen probeer . De plakkers lopen ze[lees meer...]lf naar omhoog naar beneden en uiteindelijk plakken ze nergens. Ik vind dat een kostelijke grap als ik telkens een nieuwe plakker moet gebruiken na een uur of 4 . Vooral de plakkers van 14 Mg zijn vreselijk

T-Safe

10-04-2021 | Vrouw | 50
koperhoudend spiraal (380)
6 jaar de koperspiraal gehad. Kreeg begin december onbegrepen buikpijn die steeds heviger werd. Ik heb een paar maanden krom gelopen van de pijn en kon niet werken. Na 4 antibioticakuren (men dacht aan blaasontsteking) werd ik doorgestuurd naar een internist. Veel onderzoeken gehad en doorgestuurd naar gynaecoloog. Op eigen verzoek spiraal eruit laten halen. Op de echo [lees meer...]was te zien dat deze verkalkt was. Toen de gyn de spiraal eruit trok heb ik alles bij elkaar gevloekt. De pijn was niet te doen omdat de spiraal verkleefd zat in de baarmoederwand. Sindsdien zakt de pijn eindelijk af, heel langzaam maar zeker. Ik kan weer rechtop lopen. Ik ben iemand die altijd doorgaat ook als ik ziek ben maar deze pijn was onhoudbaar. Het is erg jammer dat ik hierover erg weinig op internet kan vinden. Misschien zijn er meer mensen met deze ervaring? Meestal geven spiraaltjes geen problemen maar het kan dus ook flink misgaan!

Moviprep

10-04-2021 | Vrouw | 50
macrogol/elektrolyten
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
2 dagen voor het onderzoek 2 tabletjes ingenomen om de darmwerking op gang te krijgen. Hier heb ik meer buikpijn van gekregen dan de Moviprep. De eerste halve liter Moviprep opdrinken viel wel mee maar daarna had ik er enige moeite mee. Het is een beetje gelachtig spul. Tot mn verbazing geen darmkrampen gehad. Het begon na 2 uur te werken. Volgende ochtend 2de liter ge[lees meer...]dronken. Al met al viel het me mee gezien alle verhalen die ik gehoord had. De coloscopie was op sommige momenten behoorlijk pijnlijk omdat men flink moest drukken op mn buik. Ik had een roesje maar was gewoon bij en heb meegekeken met het onderzoek. Arts en verpleegkundigen waren erg aardig bij de Bergmankliniek. Per persoon kunnen de bijwerkingen behoorlijk verschillen (bv. Bij een ontsteking ed) Maar het is echt te doen! Heb alleen nog wel napijn van het onderzoek.

Lixiana

10-04-2021 | Vrouw | 39
edoxaban (1)
Trombose
In december 2020 opgenomen geweest in het ziekenhuis, nadat ik stekende pijn had bij het ademen. Ik had nooit gedacht dat ik trombose en longembolie zou krijgen op 39 jarige leeftijd. Na onderzoeken zijn ze direct gestart met spuiten in de buik en antibiotica. Na 4 dagen ziekenhuis moeten verlaten. Ik heb dan lixiana moeten innemen, ik kreeg toen uitslag op heel mn lichaam[lees meer...] en werd opgezwollen, weken aan een stuk verschrikkelijke jeuk. Snacht niet kunnen slapen door angstaanvallen. Ik heb nog jonge kinderen en begon angstig te worden. Ik sliep niet omdat ik schrik had om niet meer wakker te worden. Ben in een enorm zwart gat beland. Nadat ik naar de dokter ging met de klachten van jeuk en allergie moest ik terug overstappen naar die spuiten, wanneer de allergie verdween moest ik terug lexiana innemen. Nu na 4 maanden neem ik ze nog. Alleen merk ik dat ik er duizelig van wordt. In juli moet ik terug voor 6 maandelijkse controle. Ik hoop dat ik er dan mee mag stoppen. Na trombose durf ik niet meer dromen, het heeft mijn leven enorm verandert. Dokters zijn ook niet duidelijk of je er iets aan overhoud of volledig geneest, dit maakt me nog onzekerder.

Comirnaty (Pfizer-BioNTech)

10-04-2021 | Vrouw | 54
COVID-19 mRNA Vaccin
Coronavirus
heb het pfizer vaccin gekregen heb na de beide inentingen alleen last gehad van een pijnlijke plek op de arm

Famotidine Tabletten

10-04-2021 | Vrouw | 65
famotidine (20mg)
Maagklachten
Ik heb al artrose maar na een aantal dagen famotidine heb ik zo veel pijn in mijn gewrichten dat het niet dragelijk is! Ik ben nu 4 dagen gestopt volgens de apotheek moet ik rekenen op 2 tot 4 weken voor dat het mijn lichaam uit is. De helse pijnen onderdruk ik met pijnstillers die gewoon niet helpen om de pijn weg te nemen. Ik heb in 65 jaar nog nooit zoveel pijn gehad[lees meer...].

Euthyrox

10-04-2021 | Man | 84
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Haaruitval is wel - bijna - weg na de gewenning.

Comirnaty (Pfizer-BioNTech)

10-04-2021 | Vrouw | 43
COVID-19 mRNA Vaccin
COVID-19
Na de tweede prik 1 dag echt me beroerd gevoeld daarna weer beter. Wel sinds de prik last van af en toe minder zicht en hoofdpijn maar of dit door de prik komt weet ik niet zeker, voor die tijd had ik geen last van klachten met mijn zicht.

Diclofenac

10-04-2021 | Vrouw | 28
diclofenac (50mg)
Blindedarmontsteking
In het ziekenhuis gaven ze me 3x per dag 50mg diclofenac na mijn operatie aan m'n gesprongen blindedarm. Ik wist niet welke pijn normaal was en niemand wees mij op de eventuele bijwerkingen. Ik heb dit medicijn dus 1 week lang geslikt. Ik kon door de spierverkrampingen niet meer ontspannen, ik werd psychisch helemaal gek, paniekaanvallen, moodswings, hele diepe down moment[lees meer...]en, ik wilde wel maar het lukte me niet meer gevoel. Ook m'n eetlust was weg, werd al misselijk als ik aan eten dacht. Later begon ook het oorsuizen als vuurwerk geknetter in m'n oren en de vastzittende boeren/maagpijn. Voor mij nooit meer diclofenac!