ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Naproxen (naproxen)
Aangezichtspijn

ik heb voorhoofdholte ontsteking het hielp goed tegen de pijn alleen ik kreeg een grote pijnlijke blaar naast me mond en de volgnde dag voel de ik savond s een pijnlijke bal onder me kin onder me huid schrok er van ik ben gelijk gestopt wat een tiefeus zooi is dit zeg snap niet dat ze dit aan mensen geven maandag bel ik me huis arts ga ik ff uit me dak .

Pyralvex (rheum/salicylzuur)
Ontsteking (mond)

Werkte meteen al na de eerste dag. Nu inmiddels aan het eind van de tweede dag en heb het gevoel dat de ontsteking al bijna weg is. Ik had een ontsteking in het tandvlees, direct naast een kies.

Levocetirizine (levocetirizine)
Allergie

Gestoken door een bij. Meteen 2 pilletjes genomen. Nog 8 km. gefietst en toen begonnen mijn lippen te tintelen. Thuis gekomen werden mijn lippen dik, mijn huid rood en mijn hele lijf kriebelde. Het medicijn had dus helemaal niet gewerkt. Het gevolg was een anafylactische shock met alle gevolgen van dien. Dit is absoluut geen geschikt medicijn ingeval van bijensteken! Bov[lees meer...]endien is de gebruiksvriendelijkheid abominabel ............ Na een een paar weken ging de strip al stuk. Ik moet het medicijn altijd bij me hebben. Toen ik met heel veel pijn in mijn gezicht (wenkbrauw) twee pilletjes moest pakken vielen er pilletjes op de grond. Je krijgt ze er niet uitgekrabd, of ze vallen op grond. Verder vind ik de verpakking niet erg duurzaam. Veel te veel verpakking voor erg kleine pilletjes. Ik heb nu weer gewoon Tavegyl bij me..............

Metoprolol (metoprolol)

Ik gebruik dit nu al een hele tijd als middel tegen hoge bloeddruk en de gevolgen van een stevige burnout. In het begin weinig last van de bijwerkingen maar de laatste tijd is de er sprake van overdreven vermoeidheid dan wel matige conditie. Het is echter de vraag of dit komt door medicijn of door de burnout. De bloeddruk is terug naar 131/86 met een slag van 67

Dulcolax (bisacodyl)
Obstipatie

Ik gebruik Dulcolax enkel als het écht niet anders kan. Door gebruik van morfine heb ik heel veel last van obstipatie. Ik probeer al het laxerend eten en poedertjes maar niks helpt. Ik heb met mezelf het ultimatum gesteld dat als ik 10 dagen niet naar het toilet heb kunnen gaan ik een dulcolax neem. Waarom zo lang vraag je je dan af? Omdat dit medicijn echt geen pretje is.[lees meer...]... elke keer als ik het neem heb ik extreme buikkrampen, word ik helemaal koud en bezweet, misselijk en ik ben al 2 x erdoor flauwgevallen op het toilet. Een hele vervelende ervaring!!!! Maar het helpt... alles gaat eruit. Dat is ook de enige reden waarom ik dit medicijn gebruik. Ik vind dat bij elke drogist en website een melding moet staan op het doosje met deze bijwerkingen zodat je er op voorbereid bent.

Acemap (penfluridol)
Psychische klachten

ik hoor stemmen en dat doe ik nog steeds ook ben ik 30 kilo aangekomen en krijg ik stijve spieren ook raak je der beetje depressief van wisselvallig
19-07-2018

Anafranil (clomipramine)
Chronische depressie

Ik ben op advies van de psycholoog na 10 jaar gebruik van Fluoxetine overgestapt op Anafranil. Ik heb het ongeveer een jaar gebruikt en ben toen weer terug overgestapt naar Fluoxetine. Ik was minder depressief maar ik voelde mij niet 'gewoon mezelf', wat ik wel had met de fluoxetine. Ook hielp het niet echt tegen mijn eetstoornissen. In overleg met de huisarts hebben w[lees meer...]e eerst de dosis verhoogd maar dat had niet gewenste effect dus toen weer terug naar de Fluoxetine en dat slik ik nu alweer meer dan 10 jaar en voel me (meestal) prima.
19-07-2018

Fluoxetine (fluoxetine)
Chronische depressie

Ik slik nu al meer dan 20 jaar Fluoxetine en heb er heel veel baat bij. Ik worstelde al sinds mijn 14e met een chronische depressie en boulimia en anorexia. Diverse psychotherapie gedaan, ook alternatieve therapien. Uiteindelijk van de huisarts Prozac voorgeschreven gekregen. Dat heeft mijn leven enorm veranderd. ik had weer zin in de dag en ik hoorde weer vogels fluiten[lees meer...] en zag weer de kleine dingen in de natuur en om me heen. Na een jaar of 10 gebruik liep mijn relatie stuk en kreeg in een terugval (depessie, mezelf pijn doen). In therapie gegaan en psycholoog vermoedde bijwerking van zelfmoord-gevaar. Overgestapt op anafranil. Dat ging redelijk maar ik voelde me niet mezelf zoals ik voor de terugval was en had ook weer veel meer last van mijn eetstoornis. Na een jaar weer terug naar Prozac. Officieel moet je het een opbouwen en het ander afbouwen maar daar werd ik zo ziek van dat ik na eerste afbouw gewoon geswitched ben. Ik ben geen arts en raadt niemand aan om dit zomaar te doen, maar bij mij ging het dat goed. Sindsdien slik ik al weer meer dan 10 jaar Fluoxetine en als het aan mij ligt ga ik er ook nooit meer mee stoppen. Mensen met een ernstige / chronische depressie die geen medicatie nemen snap ik niet. Voor alle niet-psychische klachten vind iedereen het normaal dat je medicatie of medische hulpmiddelen gebruikt. Als therapie niet helpt en je komt er niet vanzelf uit, stop met koppig zijn en als je het advies krijgt van de arts, gebruik medicatie. Het leven kan namelijk echt leuk zijn en het is zone als je dat mis loopt.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!