Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Thyrax Duotab (levothyroxine)
Snel werkende schildklier

Vooral geen bijwerkingen, en kleiner tabletten dan Euthyrox

Euthyrox (levothyroxine)
Snel werkende schildklier

Sinds ik verplicht moest overstappen van Thyrax na meer dan 20 jr gebruik is dit de hel! Zoveel last van bijwerkingen: moe, lusteloos, gewicht toename, lusteloos, haaruitval, slechte nagels, koud en gewrichtspijn en geen libido, veel vergeten en concentratieproblemen. Ik vind het onaanvaardbaar dat dit in een westers land mogelijk is. En wij als patienten maar de extra's m[lees meer...]oeten betalen.

Escitalopram (escitalopram)

Ik gebruik het nu 2 jaar. Ik kom niet aan, dat is positief, alleen zitten mijn oren helemaal dicht. Het voelt alsof er een deken over me ligt .. Nu moet ik ophogen, want de arts zegt dat ik te weinig binnen krijg en daarom sta ik stil , ik ga niet achteruit en niet vooruit ! Nu heb ik zelf zitten kijken op internet en zie veel positieve reactie's bij citalopram , de arts z[lees meer...]egt dat het bijna hetzelfde is maar de een heeft links draaiend molecul ofzo en de andere rechts draaiend daardoor minder bijwerkingen bij Citalopram, maar dan moet ik het samen gaan nemen en dan stoppen met Lexapro. Maar omdat ik ook angstig voor het angst pilletje ben weet ik even niet zo goed wat ik moet doen, iemand advies of ervaring ? Ik hoor het heel graag. Ik moet of ophogen met Lexapro en weet niet of m'n oren erger worden of een nieuw middel Citalopram .. ik wil zo graag voorruit. Mijn vriend woont 70 km verder en ben er nog nooit geweest .. Ik wil ook niet dat mijn relatie hierdoor kapot gaat.. Please, graag advies xx
05-12-2016

Janumet (sitagliptine / metformine)
Diabetes type 2

Gebruikte tot 2 weken geleden 3 x 500 mg Metformine en 3 x 80 mg gliclazide met onvoldoende resultaat. Gebruik sinds 2 weken 2 x daags Janumet 50/850, gecombineerd met 3 maal daags 80 mg gliclazide en het resultaat is spectaculair te noemen. Zat meestal gemiddeld op 11 en nu gemiddeld op 6. Moet nu zelfs oppassen voor een hyper. Nog even afwachten of het zo effectief b[lees meer...]lijft. Tot dusver geen merkbare bijwerkingen.
05-12-2016

Malarone (atovaquon / proguanil)
Malaria

Twee van de bijwerkingen genoemd in de bijsluiter: diarree en hoesten. De bijwerkingen gingen door bij laatste week slikken in Nederland en hielden op na stoppen van de kuur, dus had waarschijnlijk inderdaad met 't medicijn te maken.
04-12-2016

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Anderhalf jaar heb ik deze spiraal gehad. In principe niet veel bijwerkingen gehad. Wat erger ongesteld, meer bloedingen en steken maar dat was niet zo erg. Ik heb anderhalf jaar af en aan last van bacteriële vaginose gehad. Dit begon nadat het spiraaltje was gezet, na twee maanden een antibiotica kuur gekregen maar het kwam steeds terug. Uiteindelijk na diverse kuren en b[lees meer...]ezoeken aan zowel de huisarts als de gynaecoloog de spiraal eruit gehaald. Sindsdien geen last meer van de infecties. Wat dat betreft echt geen aanrader, want de symptomen van de vaginose zijn verschrikkelijk. Als je daar geen last van hebt dan is het een prima anticonceptiemiddel.

Thiosix (tioguanine)
Ziekte van Crohn

Voorheen azathioprine gebruikt, spiegel werd niet hoog genoeg en de bijwerkingen werden steeds erger. Overgestapt op thiosix en dat lijkt te werken vooralsnog. Wonderlijk ook geen bijwerkingen mogen ervaren hiermee, zelfs niet misselijk geweest.

Co-Trimoxazol (co-trimoxazol)

Gebruik dit medicijn tegen een infectie (Ziekte van Whipple). Zal dit medicijn minimaal 2 jaar moeten blijven innemen. Het medicijn is effectief tegen de infectie maar veroorzaakt wel een zeurende pijn (bij belasting) in gewrichten, spieren en pezen. Ik ben ook wat eerder moe.