Verbeter uw gezondheid met mijnmedicijn!

Medicatieveiligheid door DNA-tests en ervaringen uit de praktijk.

Dna testen

meamedica|PRO

Medicijn beoordelingen

Bewijs uit de praktijk in de gezondheidszorg

mijnmedicijn.nl is een onafhankelijke website die patiënten en hun ervaringen met medicijnen het belang geeft dat zij verdienen. Recensies van patiënten over hun medische ervaringen vormen de basis van ons platform. De website is geoptimaliseerd voor patiënten en zorgt ervoor dat een patiënt snel en eenvoudig toegang heeft tot waardevolle gegevens uit de praktijk of contact kan opnemen met andere patiënten.

Laatste beoordelingen

Ozempic

26-07-2024 | Vrouw | 53
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2

diarree misselijkheid

Via een onderzoek van het AMC/VUMC hiermee begonnen. Eerste paar weken was het wennen: vaak wat misselijk en afwisselend diarree dan wel verstopping. Inmiddels 3 mnd verder zijn deze bijwerkingen behoorlijk verminderd en ben ik 11 kg lichter met en gezondere bmi van net onder de 25. HbA1C is gezakt van 64.9 mmol naar 46.8 mmol en cholesterol is gezakt van 5.3 naar 4.3 mmol[lees meer...]. Fijn is ook dat ik 7x per week Lantus spuiten heb kunnen inruilen voor 1x per week een prikje Ozempic. Ik ben zeer tevreden over de resultaten!

Indometacine

26-07-2024 | Vrouw | 37
indometacine (50mg)
Hoofdpijn
Enorme hoofdpijn en nekpijn al 20 jaar en ziek na 8 uur slaap indonetacine is het enige medicijn waardoor ik weer verder kan

Mometason neusspray

26-07-2024 | Man | 62
mometason (50ug/do)

hartritmestoornissen

Ik kreeg het middel vanwege geïrriteerd slijmvlies in de kno streek met slijm productie en verstoppingen. Ik ben geholpen aan boezemfibrilleren (2 * ablatie) en was daar redelijk vanaf. Na drie dagen gebruik voor het eerst sinds lange tijd last van fibrilleren en de dag erna weer. Na de laatste ablatie in 1 jaar tijd 1 keer een aanval gehad. Nu dus twee keer achter elkaar![lees meer...] Blij dat ik het relaas van iemand op deze site gelezen heb en heb besloten om te stoppen met het middel.

Paroxetine

25-07-2024 | Vrouw | 45
paroxetine (20mg)
Ik denk dat dit een placebo pil is is trouwens ook onderzocht en als placebo bestempeld. 4 en een halve maand gebruikt ik merkte geen enkele verschil. Waardeloos.

Furabid

25-07-2024 | Vrouw | 38
nitrofurantoine (100mg)
Urineweginfectie

vermoeidheid concentratieproblemen verminderde eetlust misselijkheid zware benen

Heel moe. ‘s middags slapen, niet kunnen concentreren (werken) misselijk na eten. Hele dag geen eetlust. Zware benen. Opgeblazen buik

Mirtazapine

25-07-2024 | Vrouw | 54
mirtazapine (3,75mg)

angst tintelingen over het hele lichaam hartkloppingen zelfmoordgedachten versuft hypertensie

Kon door burn-out niet meer dan 4 uur per nacht slapen. Kreeg dit van de huisarts om te slapen. Met 7,5 mg begonnen. Werd misselijk, kreeg spierpijn/gewrichtspijn, werd enorm duf, kreeg angstklachten en suïcidale gedachten en ging er niet beter van slapen. Na 4 weken teruggegaan naar 3,75 mg. Ging 1 week beter en toen kwamen de klachten weer terug. Nog 3 weken volgehoud[lees meer...]en m.b.v. Angstremmers maar het was niet te doen. De huisarts zei dat ik er gewoon mee kon stoppen en dat niemand die hij kende daar ooit problemen mee heeft gehad. Gestopt, ging 1 week goed, 5 weken heel slecht met alle ellende die ik ook bij het opbouwen had. Inmiddels zit ik in week 8 na stoppen en worden de ontwenningsverschijnselen minder. Heb al 18 dagen geen angstremmer meer op, al fluctueert de angst nog wel. Ook begin ik godzijdank weer een beetje beter te slapen. Mijn huisarts snapt er niks van maar een psychiater bij PsyQ zei dat alles mogelijk is met deze medicatie en dat het dus geen idioot verhaal is. Ook op diverse Engelse sites heb ik dit soort horrorverhalen gelezen. Heb in het verleden ook al eens grote problemen gehad met Paroxetine. Deze middelen helpen veel mensen maar voor mij is het middel erger dan de kwaal.

Claritromycine

25-07-2024 | Vrouw | 56
claritromycine (500mg)
Longontsteking

verlies van smaak misselijkheid

Een 7 daagse kuur gekregen ivm longontsteking. Bij het innemen erg misselijk/kokhalzen, dit verdween bij mij na een uurtje. Wel bittere smaak vooral na het hoesten. Geen zin in eten, eten smaakt niet. Maar ondanks deze bijwerkingen heeft de kuur wel mij goed geholpen, dus tevreden over dit medicijn.

Paroxetine

25-07-2024 | Vrouw | 23
paroxetine (40mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

lage weerstand tegen alcohol slaperigheid

ik slik paroxetine al sinds mijn 18e wegens ernstige klachten toentertijd. (depressie, PTSS, Angststoornis) Na een tijdje werd ik stabieler en dat is heel fijn. Echter wil ik nog even wachten met afbouwen want dat ik heb ik een keer geprobeerd (te snel) en dat ging niet goed. Mijn dosis is vrij hoog en ik ben op een hele jonge leeftijd gestart. Soms zit ik hiermee en [lees meer...]ben ik heel onzeker maar ik ben gewoon even anders daarin dan andere jongeren. Drugs doe ik niet maar ik drink wel regelmatig. Overmatig drankgebruik kan leiden tot verslaping en intoxicatie bij mij waardoor mijn hele lichaam 'out' gaat. Ik zit nu in een vieuze cirkel waarbij het mij niet lukt om te stoppen maar ik er wel heel erg mee bezig ben omdat ik het wel graag wil. Naast mijn bijwerking na het hevige alcohol gebruik heb ik alleen dat ik heel moeilijk wakker kan worden in de ochtend en ik heel snel slaperig wordt op werk en tijdens de colleges. dit is gelukkig niet super erg maar wakker blijven is soms heel moeilijk in de vroege ochtend en het duurt gewoon wat langer voordat ik helemaal wakker ben. Dit is enkel gevaarlijk tijdens het autorijden dus ik vermijd autorijden nadat ik net wakker ben.

Canesten gyno

25-07-2024 | Vrouw | 47
clotrimazol (500mg)
Vaginale schimmelinfectie

branderig gevoel rond buiten de vagina

Op vakantie in Spanje en jawel hoor enorme jeuk, branderig gevoel en afscheiding. Twee dagen aangekeken en alleen maar meer last. Daar een tablet canesten gyno gehaald. Gebruiksaanwijzing was in het Spaans. Dus gewoon ingebracht in de middag. Dat ging heel makkelijk. Pas later die avond deze reviews gelezen. Wat mij heel erg ongerust maakte. Die avond echt een branderig ge[lees meer...]voel, maar de jeuk werd wel minder. De volgende dag bijna, op wat afscheiding na, echt stukken beter. Ik ben heel tevreden. Schimmelinfectie is weg en mijn vakantie plezier terug. Ik raad het zeker aan. Niet blijven tobben!

Itraconazol

25-07-2024 | Man | 49
itraconazol (100mg)
Kalknagel(s)

droge huid rode vlekken op de huid

Hallo, Ik gebruik nu sinds ongeveer een maand Itraconazol, tegen schimmelnagels. Het belangrijkst, de schimmelnagels, lijken te gaan verdwijdnen, de nieuwe aangegroeide nagel sindsdien, lijkt gezond. Dus wat dat betreft, erg positief. Wel heb ik een paar licht irritante bijwerkingen, zo heb ik sinds vlak na het eerste gebruik een rode vlek op mijn linker bovenbeen, [lees meer...]welke af en toe ook jeukt. En daarnaast heb ik een soort uitdroging van de huid aan de binnenkant van beide handen en het breidt zich nu ook uit naar de bovenkant van mij hand en de armen. Het jeukt verder niet ofzo, maar het voelt en oogt niet echt fraai. Maar hopelijk zo snel mogelijk stoppen met die pillen, maar dan wel van die kalknagels af...

Oxycodon

24-07-2024 | Vrouw | 58
oxycodon (5mg)

depressief

Zo'n 7 weken geleden rugpijn gekregen met ernstige uitstraling naar beide benen. Toen de pijn eigenlijk niet houdbaar meer was naar de huisarts. Hier kreeg ik 2 x 5 mg langwerkende oxycodon en voor tussendoor eventueel nog 4 x 5 mg. kortwerkend. Naast het feit dat de pijn helemaal niet minder werd ten opzichte van paracetamol las ik na een dag of 6 een berichtje dat ox[lees meer...]ycodon beter niet met paroxetine gebruikt kan worden ivm ernstige bijwerkingen. En ik gebruik al jaren paroxetine. Hoewel het volgens de huisarts geen kwaad zou kunnen, omdat de dosis laag is, werd ik toch voorzichtiger en besloot het dan maar in afwachting van de neuroloog alleen met paracetamol te doen. Slechts 6 dagen gebruikt en een ware hel met stoppen. 2 dagen erge depri buien gehad met als in het begin. Dus als het enigszins niet hoeft voor mij geen oxycodon meer.

Sensodyne Tandpasta

24-07-2024 | Vrouw | 26
mondverzorging (1)
Tandverzorging

gezwollen tong aften in de mond blaren tandvleesproblemen gezwollen lippen

Mijn man en ik hebben allebei deze tandpasta gebruikt (variant ‘gevoeling en tandvlees’). Na twee á drie dagen kregen we beide last van de wangen, opgezwollen tong en aften/blaren in de mond. Ook deed het tandvlees zeer, terwijl ikzelf nooit gevoelig tandvlees heb/heb gehad. Nadat de tube op was en we overgingen op een ander merk, was het met één dag al een stuk minder. To[lees meer...]en pas legden we de link. Nooit meer gaan we dit merk gebruiken.

Mometason neusspray

24-07-2024 | Vrouw | 57
mometason (50ug/do)
Hooikoorts

gezichtszwelling kortademigheid hoofdpijn

Na een week begon ik jeuk in mijn gezicht te krijgen en pijn in mijn neus. De dag erna was ik heel erg opgezet en had het benauwd. Jammer dat er geen foto bijgevoegd kan worden.

Ozempic

24-07-2024 | Vrouw | 50
semaglutide (1mg)
Afslanken - overgewicht

darm/maag van streek

Beste, Ik neem Ozempic nu 1 jaar Sinds ik begonnen ben met 1mg heb ik soms last van boertjes laten met geur van rotte eieren. Blijkbaar ook zwavelgeur. 2 x moeten ervan overgeven. Ik vroeg mij af of dit van Ozempic komt of gewoon een bacteriële infectie. Zijn er nog mensen met dit soort klachten? Grt

Primolut N

24-07-2024 | Vrouw | 17
norethisteron (5mg)
Uitstellen van menstruatie

somber voelen

Deze pil heeft de huisarts mij aangeraden omdat ik mijn menstruatie wilde uitstellen ivm vakantie. Ik heb ervoor gekozen om een maand vantevoren mijn cyclus al op te schuiven, zodat ik op vakantie zelf niet aan de pil hoef te denken. Ik heb hem 14 dagen lang 2 keer per dag geslikt en 3 dagen na de laatste dag werd ik ongesteld. Dit was iets minder heftig dan normaal, maar [lees meer...]voor de rest niks bijzonders. Ik was vantevoren wat sceptisch door de bijwerkingen die mensen hebben ervaren. Ik heb zelf bijna nergens last van gehad, behalve dat ik me 1 dag mentaal niet geweldig voelde. Voor de rest ben ik zeer tevreden over dit medicijn en zou ik het in de toekomst zeker weer gebruiken!

Codeine Tabletten

24-07-2024 | Vrouw | 33
codeine (10mg)
Hoest

duizeligheid bij het opstaan duizeligheid versuft

Na 2 weken enorme hoest te hebben gehad en slapeloze nachten toch naar de HA gegaan. Bleek een hardnekkig virus te zijn, met wat lichte verhoging. Voor het slapen gaan 1 tablet van 10 mg genomen, slechts 1x wakker geworden in de nacht met een hoestaanval, na het nemen van een puffer na enkele minuten weer in slaap gevallen. In de ochtend bij het opstaan wel erg duizelig, m[lees meer...]aar dit trok binnen een uur ook weer weg. Ik had wel een wat gedempt gevoel, maar na de ochtend trok dit ook goed weg.

Escitalopram

24-07-2024 | Vrouw | 43
escitalopram (10mg)

branderig gevoel

Heeft iemand ook last van roodheid in vlagdn en bra derig alsof je bloed kookt Na 10 min trekt her weer weg Lijkt soorf aanval

Bricanyl

24-07-2024 | Vrouw | 54
terbutaline (0,25mg/do)
Benauwdheid

spierkrampen

Ik kreeg Bricanyl omdat ik wat astmatisch ben Met de vochtige lucht deze zomer ben ik behoorlijk benauwd en hoest veel Na 4 dagen (3 pufjes per dag) stond ik op met gruwelijke spierkramp in mijn nek Nu heb ik dat in het verleden ook wel es gehad maar dat was ander soort pijn en was peanuts vergeleken bij wat me nu overkwam Het werd me gewoon zwart voor de ogen Gel[lees meer...]ijk gestopt En de dag erna is de pijn gelukkig weer bijna weg! Wat een waardeloos geneesmiddel

Citalopram

24-07-2024 | Vrouw | 26
citalopram (10mg)

constipatie winderigheid diarree

Ik heb een vraagje, ik had de eerste week van slikken enorm last van diarree elke ochtend meerdere malen waterig. Na een week werd dit wat minder maar nog steeds is de ontlasting vaak veel en niet hard. Ook heb ik afwisselend weer heel erg last van opgeblazen gevoel borrelende darmen en winderigheid. Soort van obstipatie gevoel. Ik slik de medicatie nu 6 weken en alhoewel [lees meer...]het de angst klachten relatief onder controle houd. Vraag ik me toch af of er meerdere zijn met deze klachten en of ze ook minder worden, zo ja na hoelang? Ik vind de maag darm klachten nu vervelender worden en overweeg wat te doen

Kyleena

24-07-2024 | Vrouw | 28
levonorgestrel (19,5mg)

vaag lage bloeddruk angst duizeligheid

Ik heb ongeveer 2,5 jaar de Kyleena spiraal gehad. Daarvoor heb ik een Mirena gehad, maar kreeg daar heftige acne van. De samenstelling van de Kyleena is anders, minder hormonen, dus wilde die proberen. Het eerste jaar was perfect: geen klachten, geen menstruatie. Daarna ging het bergafwaarts. Het begon met de menstruatie die terugkwam, niet heel zwaar maar wel verv[lees meer...]elend aangezien ik dat eerder niet had. Ook kreeg ik vage klachten zoals duizeligheid en een angstig gevoel. Vele onderzoeken gehad zoals bloedonderzoek en een hartfilmpje maar daar kwam niets geks uit. Uiteindelijk bleek ik wel een lage bloeddruk te hebben die hand in hand ging met de mentale klachten (angst om flauw te vallen > maakte het erger > nog meer angst enz.). Na bijna 2,5 jaar besloten om de Kyleena te laten verwijderen. Dat is nu ongeveer 3 maanden geleden en ik voel me al een stuk beter; zowel mentaal als fysiek. Heb je vage klachten, bespreek dan met je huisarts of dit evt door anticonceptie kan komen. Ik ben nu overgestapt op de koperspiraal Flexi-T 300. Hopen dat het bevalt. :)

Escitalopram

24-07-2024 | Man | 38
escitalopram (10mg)

angst paniekerig duizeligheid kortademigheid verminderd libido handpalmen zweten meer

Als je de bijwerkingen leest, denk je daar begin je niet aan. Echter zonder escitaloprám heb ik deze symptomen, met escitaloprám worden deze symptomen fors versterkt in de eerste weken. Als ik deze periode overwonnen heb, zijn vrijwel alle klachten weg en denk ik hoe is het er ooit gekomen. Wel moet je de kuur voor een periode van ongeveer 6 maanden volhouden en dan afbou[lees meer...]wen. Zie het als antibiotica die kuur maak je ook af, terwijl de ontsteking allang weg is.

Olanzapine

24-07-2024 | Man | 22
olanzapine (2,5mg)

waanideeën

Door dit middel kreeg ik juist wanen. Allemaal weggegooid tijd...

Rybelsus

24-07-2024 | Vrouw | 56
semaglutide (7mg)
Diabetes type 2

braken misselijkheid lusteloos

Eerst begonnen met met Ozempic 0.25 na een maand de 0.5mg . Dit ging gepaard met af en toe misselijk maar verder geen overdreven bijwerkingen. Nadat deze niet meer leverbaar was overgestapt op de Rybelsus 7mg op advies van de apotheker. . Eerste week ging redelijk, maar na twee weken begon de misselijkheid toe te nemen en begon ik na iedere maaltijd te braken. Bloedsuiker[lees meer...]s waren uiteraard heel netjes en flink gedaald evenals mijn gewicht. Toch met diabetes verpleegkundige besloten te gaan starten met de Ozempic 1mg en kijken hie ik daar op gaat reageren en hopenlijk deze verschijnselen zullen gaan afnemen...maar voor nu voel ik mij moe lusteloos en zwak.....

Cilest

23-07-2024 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/norgestimaat (35ug/0,25mg)

negatieve gedachten zenuwachtig doodsangst irrationele angst beangstigende gedachten angst

Ik ben zaterdag met de pil begonnen (nu dinsdag) en ik heb zo enorm last van angstgevoelens en gedachtes. Ik ben altijd wel een angstig persoon geweest met angstgevoelens en gedachtes maar nu sinds zaterdag is het erger geworden. Alleen had er vrijdag en zaterdag ook al last van en heb zaterdag avond pas mijn eerste pil ingenomen. Maar bij andere pillen die ik hiervoor heb[lees meer...] gehad lees ik dat nergens als bijwerkingen dus ik weet nou niet of het aan mij ligt of die pil. Hopelijk herkent iemand zich hier in.