Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Venlafaxine (venlafaxine)

de venlafaxine werkte al erg snel op mijn depressie heb dit medicijn 2 jaar geslikt 1x daags 150 mg. Na een tijdje wou ik er mee stoppen.. dit was voor mij een hel!! Ben dood en dood ziek geweest de eerste maand ( als het niet langer was. Daarna een half jaar last gehad van onstabiele emoties.. blij, verdrietig, vrolijk, boos en heel veel huilen terwijl ik niet verdrietig [lees meer...]was. Dit vond ik echt vreselijk.. ook het afbouwen zelf van de medicatie was niet fijn, elk stapje naar beneden werd ik goed ziek .. heb ook paar maanden over gedaan om te stoppen. Als ik jou was en je begint aan deze medicatie en het valt goed, slik het dan voor de rest van je leven want er mee stoppen kan gewoon echt verschrikkelijk/een hel zijn.

Sertraline (sertraline)

Na een half jaar psychosociale hulp wel enige verbetering mbt angstklachten maar het bleef een grote rol spelen in mijn leven. Op advies van psycholoog en arts Sertraline gaan gebruiken. Ik vond dit doodeng want de bijwerkingen die genoemd werden waren behoorlijk pittig. Maar ik besefte mij ook dat ik dat extra steuntje in de rug wel kon gebruiken. Met buikpijn begonnen aa[lees meer...]n de eerste tablet, ik moet wel zeggen dat het pas echt begon te werken na 8-10 weken. Bijwerkingen in het begin waren sufheid, iets toename van angst en paniek. Waar ik heel bang voor was waren de heftige dromen, hier heb ik geen last van gehad, omdat de dokter adviseerde de tablet dan in de ochtend te nemen. De eerste weken zijn redelijk zwaar, omdat de symptomen iets kunnen verergeren, maar als je weet dat dit erbij hoort kan je dit ook weer opvangen. Ik gebruik dit middel nu 4 maanden en ik merk zeker verbetering. Toch moet je het grootste gedeelte zelf doen, dit middel is zeer geschikt als steuntje in de rug. Ik ging weer goed slapen en de scherpe randjes gingen er vanaf. Piekeren nam ook af. Ik begon mij steeds vaker goed te voelen. Eerst was dit maar een uurtje per dag, nu heb ik dit hele dagen achter elkaar. Soms nog een rotdag maar die is goed op te vangen. Heb vooral tijdens mijn menstruatie last van hartkloppingen, maar de arts gaf aan dat dit echt onschuldig is. Hartkloppingen is dus het enige irritante wat ik tot nu toe ervaar. Voor iemand met angst en paniek klachten is dat niet heel handig, maar ik heb het er zeker voor over. Voor iedereen die net als ik, bang is om medicatie te slikken; zet even door, het is 't meer dan waard als je angstklachten afnemen! Ik kan nu weer genieten van de kleine dingen, die ik voorheen helemaal niet meer zag omdat angst mij opslokte! Voorlopig blijf ik dit gebruiken icm psychosociale hulp. Ik boek geweldige vooruitgang en hoop in 2017 nog af te kunnen bouwen. In een periode dat ik dit zeer hard nodig had heeft dit me uit een dal getrokken.

Citalopram (citalopram)
Overspannen/burn-out

Ik ben nu sinds 1.5 week overgestapt van 30 mg naar 40 mg wegens overspannenheid. Maar het is echt heel zwaar. Alles lijk veel erger te worden. Paniekerig, opgejaagd, angstig en angst voor gedachten, rare gevoelens. Ik probeer te werken maar dat lukt niet of nauwelijks. Weet mij soms geen raad. Gebruik af en toe een halfje of kwartje oxazepam. Dat helpt redelijk. Ik vraag [lees meer...]mij af of t ooit nog goed gaat komen. Of ik ooit nog normaal kan functioneren. Kan moeilijk stil zitten voel een continue drang iets te 'moeten'. Iemand hier ervaring mee of ook soortgelijke ervaringen? Kan mij niet herinneren dat ik er zoveel last van heb gehad in t verleden.

Furosemide (furosemide)
Hartinfarct

Ik gebruik al jaren Furosemide en andere medicijnen, maar kreeg 2 jaar geleden last van hevige jeuk op hele lichaam, ben toen zelf veel medicijnen af gaan bouwen, omdat de oorzaak niet duidelijk was. Nu alleen nog Carvedilol en Lisinopril en Furosemide. Nu ben ik er eindelijk achter gekomen dat het door Furosemide komt, omdat het nu galbulten worden. Precies zoals het in d[lees meer...]e bijsluiter staat. Moet nu wel een ander middel zoeken, want ik kan niet zonder.

Amoxicilline (amoxicilline)
Kaakontsteking

Van de tandarts voorgeschreven gekregen vanwege kaakontsteking. Kies is ondertussen getrokken en weinig last; zit twee dagen na afbreken kuur echter nog steeds met ernstige darmklachten en kan niet werken. Wat een paardenmiddel! Never again voor mij.

Amoxicilline (amoxicilline)

Heb middel gedurende drie dagen gebruikt en gestopt vanwege ernstige maag/darmkrampen en algehele malaise. Slechts 3 pillen gebruikt ! Na 3 dagen gestopt te zijn desalniettemin ernstige jeuk en vlekken (galbulten?) over gehele lichaam. Mate van mijn klachten zijn zo ernstig dat wat mij betreft dit middel direct uit de handel zou moeten genomen.
22-03-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na ongeveer 7 jaar een heftige combinatiepil hebben gebruikt is dit echt een opluchting. De pil zorgde er voor dat ik om alles wel kon huilen, kon schreeuwen of compleet door het lint kon gaan. Oftewel, ik had mijn emoties niet onder controle. Daarbij vond ik het heel lastig dat ik er elke dag aan moest denken om hem te nemen en voelde ik me enorm opgeblazen. Ik heb mijn i[lees meer...]mplanon op 14 maart 2016 laten zetten. De eerst 4 maanden bijwerkingen gehad zoals haaruitval en wat kilo's aangekomen. Het haaruitval was zo erg dat ik regelmatig aan mijn vriend heb gevraagd of hij ook kale plekken zag op mijn hoofd.. Dit was gelukkig niet zo. Na die 4 maanden nergens meer last van. Nu wel elke maand á om de maand 1 dag ongesteld maar dat is zo weinig dat je aan een inlegkruisje genoeg hebt. Als dit zo positief blijft laat ik nog een 2e zetten over 2 jaar.
22-03-2017

Psorinovo / dimethylfumaraat (dimethylfumaraat)
Psoriasis

gebruik het nu een jaar of 2 heb hiervoor lichttherapie gehad wat in het begin goed hielp maar de tweede keer al veel minder. slik nu 5x 120mg en ben op een paar plekjes na helemaal schoon. bijwerkingen zijn wel wat jammer maar liever dat een paar keer in de week dat helemaal onder zitten. Bijwerkingen regelmatig opvliegers die wel een uur aan houden,gezicht rood en trek[lees meer...]t op het eind naar armen en benen. wat nog wel eens helpt als je het voelt aankomen om koud water op je achterhoofd te doen,werkt bij mij 8 op de 10 keer en stopt opvliegers voor de rest zijn je darmen wat van slag,soms moeilijk naar wc en paar dagen later 5x. ook nog wel eens last van opgeblazen gevoel. Dus over het algemeen goed te doen en het werkt super

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!