ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Venlafaxine (venlafaxine)

Na een dag kap ik er mee. Wat een afschuwelijk ervaring!! Na één inname, heb ik niet geslapen, niet gegeten, rillingen, oorsuizen, angstaanvallen kwamen nog veel erger en de hele nacht door, nog steeds psychotisch.

Stelara (ustekinumab)
Artritis psoriatica

na 40 jaar Psoriasis en A.P. ; eindelijk kunnen starten met Stelara. Mega tevreden ; voor 99 % clean. Enkel de vrijwel constante hoofdpijn + vermoeidheid baren me zorgen. Heeft iemand met dit product dezelfde ervaringen aub ? Alvast bedankt.

Psylliumvezels (psylliumzaad)

het reguleert de werking van mijn darmen optimaal, geen enkele bijwerking oid.

Venlafaxine (venlafaxine)
Overspannen/burn-out

Als kind was ik al vaak depressief, dat werd toen nooit opgemerkt. Dat ik hooggevoelig was voor alles wat gebeurde en wat anderen voelden kwam in 2004 pas aan het licht. Wat was mijn leven moeilijk en pijnlijk en beladen met zware migraine. In 2004 was ik dan ook helemaal murw en opgebrand. Na enige andere soorten antidepressiva geprobeerd te hebben via de huisarts, we[lees meer...]rd uiteindelijk door een psychiater Venlafaxine voorgeschreven en de zin in het leven kwam terug. Voor hooggevoelige mensen is dit middel zo perfect, als de juiste dosering is gevonden. Sindsdien minder angstig voor alles wat met leven te maken heeft. Sterker in het leven staan. Uiteindelijk heb ik de dosering geminderd van 150 naar 75 mg. 1x p.dag. Heb nog getracht helemaal naar 0 te gaan, maar ik merkte dat ik dan terug viel in levensmoe zijn. Dus ben ik op deze, volgens de huisarts, kleine dosis gebleven, maar voor mij maakt dit het verschil tussen er willen zijn en er niet meer willen zijn. De psychiater heeft destijds erbij bepaald dat ik er nooit mee moest stoppen. Ik ben hem nu nog dankbaar voor zijn interventie en het juiste medicijn.

Tramadol (tramadol)
Aangezichtspijn

Ooit eens begonnen met Tramadol voor aangezichtspijn. Product werkte goed tegen de pijn, maar heeft een gevaarlijk nevenverschijnsel: je voelt je heel goed (rush). Nu 10 jaar verder, neem nog steeds Tramadol, maar nu in extreme hoeveelheden. Reeds hier en daar hulp gezocht, doch dit blijkt nog niet zo simpel te zijn. Ik ben nu begonnen met zelf af te bouwen, maar dit is [lees meer...]een hel. En het zal nog een aantal maanden duren vrees ik. Als het niet nodig is, begin er nooit aan, of let er heel goed mee op, levensgevaarlijk spul.

Isotretinoine Capsules (isotretinoine)
Acne/puistjes

Sinds de begin van mijn pubertijd heb ik altijd last gehad van puistjes (niet extreem erg, maar altijd aanwezig op rug, borst, haargrens en vooral gezicht) en op mijn 25e was ik er klaar mee. Een vriendin van me had een acute, zeer ernstige acné uitbraak en op aanraden van haar dokter was ze met deze kuur begonnen van 20mg per dag. Nog voor het half jaar om was, was ze er [lees meer...]helemaal van af. Ik heb er nu 5 maanden opzitten. Eerste twee maanden 20 mg, toen 40 en sinds de 4e maand 60 mg (ik weeg 61 kg en ben 1.77m). De bijwerkingen zijn vreselijk. Ik voel me een totaal ander persoon: Snel neerslachtig, moe en chagrijnig (het doet denken aan bloedarmoede, iets wat ook een bijwerking kan zijn). Ook heb ik last gehad van spierpijn en zijn mijn slijmvliezen, ogen en lippen altijd gortdroog. Mijn rug en borst lijken nu puistjesvrij, maar de verbetering in mijn gezicht is minimaal. Ik baal echt ontzettend dat het mij relatief gezien zo ontzettend langzaam lijkt te gaan. Is hier iemand met dezelfde ervaringen?

Naproxen (naproxen)
Jicht

Voorgeschreven door reumatoloog in combinatie met Colchicine 0,5 mg. Beide medicijnen 2 tabletten per dag. Na 5 dagen gebruik nog steeds last van zeer pijnlijke jichtaanvallen. Kan iemand mij vertellen wanneer deze medicijnen gaan werken of dient er eerst een spiegel te worden opgebouwd ??

Paracetamol (paracetamol)

Er waren vooral 2 nadelen aan deze medicatie: 1. ze was te weinig effectief, en 2. bij misselijkheid en braken werd het ingenomen medicijn onbruikbaar en kon er ook niet opnieuw een dosis genomen worden wegens ongeweten opgenomen hoeveelheid.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!