Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

19-06-2019

Moviprep (macrogol/elektrolyten)

Voor een darmonderzoek nav bevolkingsonderzoek heb ik het middel moeten gebruiken. Bang gemaakt door alle verhalen zag ik er als een berg tegen op. Spul paar uur van te voren klaar gemaakt en in de koelkast gezet. Grote rietjes erbij zodat het direct achter in mijn mond kwam. Na de eerste 250 ml was ik aangenaam verrast. Het dronk makkelijk weg en ik proefde iets van de[lees meer...] orange smaak. Ook de andere 5 keer 250 ml kon ik erg makkelijk opdrinken die avond. En de volgende morgen om zes precies hetzelfde. Kortom ik heb nergens last van gehad en de werking was perfect. Ook het onderzoek (met roesje) is absoluut niet heel vervelend.
19-06-2019

Oxycodon (oxycodon)

Hallo lieve mensen, ik was precies een jaar geleden opgenomen in het ziekenhuis vanwege een zware astma aanval. Ik ben uiteindelijk op de IC terecht gekomen. Ze moesten een slagader infuus aanleggen om de bloeddruk constant op te kunnen meten. Helaas hadden ze mij zodanig vaak moeten prikken (voor het bloedgas) dat ze die slagader infuus nergens anders konden aanleggen [lees meer...]dan in mijn lies. Ze zijn toen begonnen t prikken in mijn rechter lies en terwijl ze aan het prikken waren voelde ik allemaal schokken in mijn Been. Na 8 keer geprikt te hebben zat hij er eindelijk in. Gelijk daarna werd mij verteld dat ze nog zoiets moesten aanleggen in mijn linker lies (dat zou zijn om de medicatie via dat infuus in te kunnen brengen) . Ik wist al niet wat mij allemaal overkwam en ik voelde mij al zodanig gemarteld door wat ze mij hadden aangedaan met die 8 prikken waarvan 7 x mis en steeds maar weer porren in mij. Ze hebben toen 3 x in mijn linker lies geprikt en weer voelde il die gekke schokken in mijn been. De 3e keer heb ik gegild en gezegt dat ze moesten kappen. Dat hebben ze toen ook gedaan en uiteindelijk hebben ze toch een infuus in mijn arm geprikt voor dat infuus. Ik gebruik nu precies een jaar later nog steeds deze medicatie voor zenuw pijn: Oxycodon 20 mg ochtend en 20 mg avond langwerkend Oxycodon 4 tot 6 maal daags 5 mg kortweekend Gabapentine 900mg ochtend 900 avond Amitrypteline 25 mg ochtend Ik gebruik nu zo een 8 maanden een tens apparaat en ik durf wel te zeggen dat de tens apparaat de scherpste pijn wegneemt. Ik heb een qutenza behandeling (chilipeper pleisters) gehad maar dat vind ik zo heftig dat ik die behandeling nooit meer wil. Ik krijg volgende week woensdag mijn 2e ketamine behandeling , deze behandeling is een hele heftige ervaring maar ik denk wel dat het iets doet. Ik denk dat de heftigste pijn wat langer weg blijft. Ik weet het gewoon nog niet zeker maar daarom ga ik de 2e behandeling proberen. Tot slot, Alle medicatie en pijn maakt je een heel ander mens, De medicatie diet zoveel met je gedachtes en denkwijze. Ik kan mijzelf soms niet meer herkennen. Ik ben vanaf het ziekenhuis tegelijk begonnen aan de zenuw pijn medicatie dus ik durf niet te zeggen wat welk medicatie precies doet met mij. Groetjes T.

Oxazepam (oxazepam)

Ik krijg dit bij oplopende Spanning & Angst, en het werkt om die gevoelens te minderen, het werkt snel in. ik krijg dit regelmatig voorgeschreven door de Huisartsenpost. wel jammer dat de meeste voorschrijvers zeer terug houdend zijn naar deze middelen.

Flunitrazepam (flunitrazepam)

Ik gebruik dit tegen spanning & Angst (Zonodig) en nu om weer slaapritme te krijgen. De eerste iname was perfect! ik sliep als een roosje en werd uitgerust wakker, wel kon ik mij niks meer herinneren van de vorige avond. na vaker gebruik neemt de werking af. Dit middel krijg ik nu van de Huisarts, en voorheen bij de Psychiatrie en tevens bij de Huisartsenpost. TIP:[lees meer...] vraag of de voorschrijvende arts er een B2 code op wil zetten (Letterlijk alleen B2 op het recept) dan krijg je het medicijn namelijk vergoed!

Canesten gyno (clotrimazol)
Vaginale schimmelinfectie

Ik had al drie dagen last van mijn schimmelinfectie en werd er gek van. Naar de apotheek geweest en daar de Canesten GYNO 3 Crème 20 mg meegekregen voor inwendig, maar ook uitwendig gebruik. Het verlichtte na inbreng gelijk al wat van de jeuk, maar na de drie keer dat ik het moest inbrengen is het pas echt gaan werken. Wel de laatste keer bij het inbrengen een ontzettend b[lees meer...]randerig gevoel gehad. Alsof het echt in brand stond, maar dit was na 10 min weer verdwenen en stond ook vermeld als één van de evt. bijwerkingen in de bijsluiter. Na 6 dagen nergens last meer van. TIP: blijf er niet te lang mee rondlopen. Wacht max. een week, maar ik raad je aan (als het erger wordt) gelijk wat te kopen. Dit spul is namelijk nog prima voor in het beginstadium. Ohja, en schaam je er absoluut niet voor. Het overkomt heel veel vrouwen. 't Is alleen wat ongemakkelijk natuurlijk ;) .

Forlax (macrogol)
Darmproblemen - verstopping

Omdat ik oxycodon moet gebruiken tegen mijn complex regionaal pijnsyndroom moet ik elke dag laxeren. Nu is het feit zo,dat ik absoluut niet tegen de werkzame stof macrogol kan. Sterker nog,ik mag het absoluut nooit meer gebruiken,omdat het mijn darm beschadigd heeft. Ik heb er zelfs prikkelbaar darmsyndroom aan overgehouden. Als ik macrogol gebruik,en het maakt niet ui[lees meer...]t van welke fabrikant dan ook,wordt ik doodziek,en sta helemaal in de brand. Ben zelfs daardoor diverse malen op de ehbo beland,en daar hebben ze vast gesteld middels diverse onderzoeken dat al mijn klachten door de macrogol kwam. Heb er zelfs 1x een warmbloedig door gehad. Nu overgestapt op magnesiumhydrooxide, en gaat het laxeren gelukkig zonder problemen.

Candesartan (candesartan)

Ik gebruik dit medicijn sinds een half jaar en had alleen en erg verhoogde hartslag bij inspanning . Nadat ik de 16 mg verdeeld had in 2X8 , 's morgens en 's avonds ging het stukken beter. Op een gegeven moment kreeg ik een ander merk medicijn i.p.v. TEVA kreeg ik MYLAN en binnen een paar dagen was ik een wrak dus laat u door uw apotheker niet zomaar een ander merk in de m[lees meer...]aag splitsen omdat ze het toevallig op dat moment niet in voorraad hebben

Semprex (acrivastine)
Hooikoorts

Indien nodig mag je 3 capsules per dag tegen hooikoorts. Over het algemeen heb ik aan 1 capsule voldoende. Zeer effectief dus.

Exemestaan (exemestaan)
Borstkanker

De eerste 2,5 jaar na de borstbesparende operatie en 35 bestalingen heb ik Tamoxifen geslikt. Hier heb ik bijzonder weinig last gehad van bijwerkingen, op wat opvliegers na, die ik voor de constatering van borstkanker ook al had. Na die 2,5 jaar moest ik overstappen naar een ander soort medicatie te weten Letrosol. Hierbij had ik na 5 weken zoveel bijwerkingen van dat ik[lees meer...] mezelf niet meer herkende, denk dan aan: neerslachting, depressieve gevoelens, hoofdpijn, misselijk, moe en na overleg met mijn oncoloog ben ik toen overgestapt naar Exemestaan. Dit slik ik nu 'n klein anderhalf jaar en hiervan zijn de bijwerkingen in het begin niet al te heftig, maar nu ervaar ik door mijn hele lichaam last van spieren en gewrichten en peesaanhechtingen. Erg pijnlijk. Dus ik vrees dat ik mijn oncoloog maar weer ga bellen. Ik voel en gedraag me nu dus ook als 'n 80 jarige dame en ik ben pas 57. Ik neem de trappen niet meer omdat ik zo veel last van mijn knie- en heup gewrichten heb. Ook s'nachts in bed zijn mijn benenspieren erg onrustig en ook mn ellebogen en pols gewrichten zijn pijnlijk. Ik kan geen pan meer optillen en de trap af lopen doe ik nu tree voor tree. Hopelijk is er nog een andere medicatie mogelijk voor het resterende jaar dat ik deze medicijnentype moet slikken.

Ferrofumaraat (ferrofumaraat)
IJzergebreksanemie

Wetenschappelijk is bewezen dat het innemen van minder ijzer net zo efficiënt werkt (zelfs beter doordat je lichaam geen stijging van stoffen aan hoeft te maken die ijzer opname voorkomen) en zo bijwerkingen vrijwel niet voorkomen. Ik ben van 2x200mg overgestapt naar 1x60 mg ( suspensie) en dit heeft mijn anemie ook verholpen. Heb geen bijwerkingen gehad. Google maar op "i[lees meer...]jzer supplement" bij anemie, minder is beter.

Wellbutrin XR (bupropion)

Het begin van dit medicijn was echt niet leuk! Ik ben de eerste maand zwaar suïcidaal geweest en nog depressiever. Ook was ik de eerste weken zo sloom dat ik amper van de bank af kon komen. Ik moet wel zeggen dat ik nu erg tevreden ben. Ik heb nu geen bijwerkingen meer en ik merk dat dit medicijn mijn stemming wel stabiliseert.

Amlodipine (amlodipine)

amlodipin besilaat sandoz mg met zanidep mg tegen bloeddruk ,dit neem ik in & pijnlijke spieren in benen en knieen, gezwollen enkels s'avonds, smorgens enkels terug normaal, ik leg ijsblok op de pijn , dit helpt iets of wat maar pijn komt terug, soms reparil gel ,met zanidep alleen had ik geen nevenwerkingen, wie kan me helpen deze nevenwerken te stoppen , dank en grts[lees meer...] Christina

Xtluis (dimeticon)
Hoofdluis

Wat een rotzooi, inmiddels 2 keer gebruikt volgens de aanwijzingen, maar nog steeds levende luizen, kost eren vermogen, maar werkt voor geen beter, had beter boter op mijn. Hoofd kunnen smeren...

Citalopram (citalopram)
Chronische depressie

Ik gebruik de medicatie sinds eind januari. Eerste weken erg vermoeid geweest en enorm last van slapeloosheid gehad. Eerste dagen ook erg onrustig geweest, veel hoofdpijn gehad en soort duizelingen waardoor auto rijden echt niet ging. Na een week waren deze verschijnselen over en had ik nergens geen last van. De eerste week ook ondanks de bijwerkingen nog goed doorgekomen.[lees meer...] Wel bleef de slapeloosheid wat aanhouden en sliep ik erg slecht (werd 3a4x per nacht wakker) en dit wel 1,5 maand lang. Ook heb ik de eerste week qua stemming een overdreven goede week gehad, daarna schommelde de stemming nog meer als voorheen. Na 8 seken leek het wat te stabiliseren tot ik weer enorm terug viel en suïcidale gedachten kreeg. Mijn gevoel zei dat het niet klopte en heb dit met de huisarts besproken, in overleg met haar ben Ik toen opgehoogd naar 30 mg. Nogsteeds zegt mijn gevoel dat het absoluut niet klopt, sinds 30 mg slaap ik beter maar de stemming is erg laag, stabiel, maar ik heb geen goede dagen meer. In gesprek met psychiater maar krijg geen duidelijkheid hier over... ik heb geen vertrouwen meer in dit middel en ben geneigd te gaan afbouwen.

Methotrexaat (methotrexaat)
Psoriasis

Ik neem sinds 5 weken voor psoriasis 1x 15mg per week, gedoseerd in 3x2 tabletjes (avond-ochtend-avond). Omdat het gedoseerd is in 3 ben ik niet misselijk, heb wel vaak een zware opgeblazen maag, alsof er een ballon inzit. Daardoor heb ik ook minder eetlust en ben ik vlugger verzadigd als ik eet, ben wel al een beetje gewicht verloren (3kg). Wat ik lastig vind is dat ik to[lees meer...]taal geen energie meer heb, exact 24u na inname van de eerste pilletjes en als ze dus ook allemaal binnen zijn, lig ik plat, heb dan 0,0% energie, het is kruipen dan, tot 48u na de eerste inname ben ik nog extreem futloos, het is pas die dag erna dat ik weer een beetje kan ondernemen met de nodige pauzes, want die energiedip blijft echt wel sluimeren. Ik vind die bijwerking de ergste, het is ook normaal, daar de MTX je imuunsysteem onderdrukt, maar het is niet fijn en het weegt soms op mijn gemoedstoestand. Na de tweede kuur merkte dat ik hoofdharen verloor, maar dat is helemaal weggegaan door de foliumzuur te verhogen (10mg ipv 5mg). Maar de effecten, wauw, het is ongelooflijk hoe goed het werkt!!! Ik wordt goed, vaak en van nabij opgevolgd, ook mijn bloed, alles is ok tot hiertoe. De dosis kan verminderd worden tot een onderhoudsdosis na een week of 8, wanneer het maximumeffect bereikt is. Ik hoop dan ook dat mijn energielevel wat verbeterd. Tot dan bijt ik nog even op de tanden.

Esomeprazol (esomeprazol)
Maagzuur (brandend)

Gauw last van maagzuur en plekjes op slokdarm Gebruik dit al bijna 20 jaar, eerst ivm medicijnen tegen rheuma( metotrexaat). Ook 4 jaar geleden nog lichte slokdarmbloeding gehad

Esomeprazol (esomeprazol)
Maagzuur (brandend)

Gauw last van maagzuur en plekjes op slokdarm Gebrui dit al bijna 20 jaar, eerstivm medicijnen tegen rheuma( metotrexaat). Ook 4 jaar geleden nog lichte slokdarmbloeding gehad

Benzoylperoxide Hydrogel (benzoylperoxide)
Acne/puistjes

Ik begon acne te krijgen in mijn laatste jaren van de pubertijd. Na ongeveer een maand heilig iedere avond het op te smeren begon ik resultaten te zien. Na ongeveer 3 maanden had ik een egale huid. Dit heb ik ongeveer een jaar/anderhalf jaar volgehouden en ben er toen mee gestopt (met het idee dat ik misschien intussen over de acne heen was gegroeid). Ik heb het product [lees meer...]toen ongeveer een half jaar niet gebruikt, maar helaas kwam de acne weer terug. Dus toen probeerde ik het weer, maar tevergeefs. Ik denk dat mijn huid inmiddels resistentie heeft opgebouwd voor de benzoylperoxide (als dat tenminste kan) want het werkt nu niet meer... :( MAAR het werkte de 1e keer zeer goed! Dus zeker een aanrader. Zorg er wel voor dat je goede moisturizer/dagcreme gebruikt, aangezien je er een droge huid van krijgt.

Kyleena (levonorgestrel)

Mijn Kyleena zit er bijna een jaar. Het plaatsen was een hel, ik heb dan wel 2 kinderen maar jeetje ik dacht dat ik door de grond ging. (Er voor een myrena gehad) Maar ik merk dat ik heel erg last van moodswings heb de week voor en de week van de ongesteldheid. Nou heb ik alwel sneller last van puistjes, dus nu word het wel versterkt. En ik krijg steeds meer last van migra[lees meer...]ine aanvallen. Eerst was het wel eens in de ongesteldheid week, daarna week van te voren al en inmiddels maakt het niet meer uit welke week het is. De ongesteldheid is er vaak iets, dat komt ook wel door omdat ik altijd extreem ongesteld ben zonder anticonceptie dat is ook 1 van de redenen dat ik hormoonsoiraal heb, daarnaast ik wil voor nu nog niet weer zwanger raken. Maar eigenlijk zou ik gewoon volledig van de hormonen af willen.

Clonidine (clonidine)

Ik heb clonidine voorgeschreven gekregen omdat ik steeds wakker word uit mijn droom. Het middel zou dromen onderdrukken. De dosis is zeer laag. zijn er nog mensen die voor deze reden het middel gebruiken? En wat zijn daarbij de ervaringen? Groet, Paul

Levetiracetam (levetiracetam)

Door een meningeoom Rechts , tegen het chiasma opticum en oogzenuw aan, epilepsie, d.w.z. aanvallen van geheugenverlies en verwardheid. Daarvoor bestraling, 30x, in het VUmc gehad. Voor het beginnen met de levetiracetam ook last van het gevoel van zachtjes trillen na het wakker worden, gebrom en getol in mijn hoofd, horen van vogelgekwetter. Af en toe een aanval van he[lees meer...]vige misselijkheid. De behandelend neuroloog (in opleiding) sprak af dat als de aanval niet binnen 5 minuten over was een neusspray met midazolam te gebruiken. 4 februari 2019 begonnen met 2x 250mg, dit in een paar weken tijd opgehoogd tot 2x 1500mg. Na het verhogen eerst een paar dagen verbetering en daarna toename van de klachten, de nare sensaties. Ook werd er clobazam voor het slapen voorgeschreven eerst 10mg, later 15mg. Elke dag na het wakker worden had ik 1 of 2x neusspray nodig om door te kunnen slapen. Vaak begon de ellende om 5 uur. Kort samen gevat gaat het om het rebound fenomeen, eerst beter en dan nog veel erger. De opleider van de neuroloog heeft de behandeling over genomen en afgesproken om de levetiracetam af te bouwen en onmiddellijk met de midazolam te stoppen (zeer verslavend), want al die vervelende sensaties was geen epilepsie, maar bijwerkingen van de levetiracetam. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op 2x 500mg levetiracetam en 10mg clobazam. Zodra ik onder de 2x 500mg kwam, waren er weer aanvallen van geheugenverlies. Nu heb ik als bijwerkingen alleen het gevoel van lichte elektrische schokjes, die binnen een minuut over zijn. Wat opvalt is dat als ik op mijn zij ga liggen er weer schokjes optreden en ook als ik mijn armen of benen beweeg, verleg. En dit gebeurt altijd bij het wakker worden. De epilepsie lijkt zo onder controle

Bumetanide (bumetanide)

Als bloeddruk verlager matig als plaspil zeer effectief maar heel veel last van bijwerkingen . Nu ruim 6 weken gebruikt maar de bijwerkingen worden eerder meer en erger dan minder. Ik ga dan ook vragen om een ander middel

Tostran (testosteron)

wat betreft voor de bevruchting van de man zo als ik de tostran hebt via zorgverzekeraar vgz had ik ook verwacht dat sildenafil mylan die ook door hun in tablet vorm vergoed wordt voor 20kg of 25mg of 50mg deze het liefst gehad had,maar via de arts niet voorgeschreven wordt.oja i p v tostran op mijn buik lichtjes insmeren smeer ik het lichtjes in over mijn penis en zaadbal[lees meer...]len en wou dat ik er meer van had van deze 60 gram pompje om wekelijk drie van deze tostran flink over mijn penis goed insmeren zo als drie weken geleden elke keer er mijn penis goed mee insmeerde en plots een keihardere penis had die in dikte was doe genomen en mij een geil sexueel gevoel gaf als man en dus de kans hebt dat ik hier door overbevrucht zal zijn ondanks vitaal prostaat en prostaat potentie bij de drogist in potjes van 60 tabletten en 30 tabletten te koop zijn het liefst tostrangel voor bevruchting toslos de koop zal zijn als de drogisterijen dit middel verkopen ga ik het hun deze week vragen en laat ik het middel zien dat de arts heeft voorgeschreven en zien wat dit middel per artikel kost.vind het niet erg om dit ook via de drogist de kunnen kop[en en er mijn penis flink mee insmeer en via mijn eikel van mijn penis het topje van de pomp er af halen en mijn voorhuid van de eikel er overheen schuift en met penis en al onderste boven doe zodat dit middel flink veel elke dag over mijn eikel stroomt en begint te prikkelen en hier door ok mijn penis in nog meer erectie komt te staan zo als de afgelopen weken die ver achter mij liggen en mij een goed en erotisch sexgevoel geeft ondanls dat ik en wederomgeboren evangelische christen bent ook sexueleegevoel en verlangens hebt in dit leven.welke mannen hebben dit nog meer in hun leven?

Pregabaline (pregabaline)
Artrose

Ik gebruik dit omdat ik een scheur en artrose in mijn onderste ruggewervel heb, een hernia in L4-L5 en een schwazinoom/neurinoom tussen L3-L4. Mijn vrouw gebruikte het omdat ze fibromialgie heeft. Aanvankelijk lijkt het niet zoveel kwaad te kunnen maar beiden hebben we weinig tot geen baat bij pregabaline. Beiden zijn we hardcore aan de lijn (minder dan 1000 kcal per dag[lees meer...]) en desalniettemin blijft/bleef de weegschaal gelijk staan. Nu mijn vrouw gestopt is met pregabaline vliegen de kilo's er bij haar af terwijl die bij mij blijven zitten en we hetzelfde eten. Ik houd veel vocht vast. Mijn vrouw is het inmiddels kwijt. Mijn vrouw heeft het middel (Pregabaline 75) ervaren als zeer verslavend. Bij het stoppen heeft ze heftige afkickverschijnselen ondervonden met koorts (warm-koud), nachtzweten en wanen. We wonen in het buitenland en hebben sterk het idee dat de specialist het heeft voorgeschreven als een soort klantenbinding. Elk consult moet hier apart moet worden betaald en is allesbehalve voordelig.