ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Op 8/5/18 heb ik een implanon laten inbrengen. Nadat het spiraal twee keer bij mij is mislukt( verschoven). Eerste maand na het inbrengen van het implanon had ik geen menstruatie. In juni begon ik elke veel bloedverlies te krijgen. Ik dacht het zou ophouden maar het hield niet op. Elke dag was in ongesteld. Toen de gyneacoloog gebeld en die gaf aan dat het normaal is. En [lees meer...]dat als het niet over is in 5 maanden dat ik terug moet komen. Dus vandaag ga ik het verwijderen. Want 6 maanden ongesteld is wel heel erg

Sucralfaat (sucralfaat)
Reflux

Al een week last van enorme maagpijn. Ik kreeg al omeprazol en antagel, maar deze werkten niet en ik slikte ook nog 6 paracetamol tegen de pijn, wat ook niet hielp. Uiteindelijk met de klachten op de huisartsenpost gekomen en die dacht aan wondjes in de maag en daar sucralfaat voor gekregen. Een half uur na inname voelde ik meteen verlichting en na twee dagen (wel i.c.m. d[lees meer...]e andere medicatie) is de pijn zo goed als verdwenen en kan ik eindelijk weer eten.
15-11-2018

Ventolin Inhalatie (salbutamol inhalatie)
Bronchitis

Zoontje werd onhandelbaar. Ging plots moeilijk slapen, en werd midden in de nacht wakker , in paniek, heel erg boos, praatte niet echt duidelijk.. hij was duidelijk in de war en angstig. Dit heeft in totaal 2u geduurd. Ben daarna onmiddelijk gestopt met ventolin geven en hij sliep weer als vanouds ! Nooit meer!

Cabergoline Tabletten (cabergoline)
Hypofysetumor

Waar zal ik beginnen; zelf heb ik ptss chronisch, micro adenoom en fibromyalgie. Bij de ontdekking in het lokale ziekenhuis, werd mij in eerste instantie Parlodel voorgeschreven door de Endocrinoloog. Ik was niet vooruit te branden, kramp, zure benen, kortom de eeuwige griep. Ik vertrouwde het niet; dus second opinion naar een academisch ziekenhuis. Daar kreeg ik Caberg[lees meer...]oline vanwege een kinderwens. Het maakte mij onrustig, angstig, boos, geen eetlust, mijn ptss ging ook weer opspelen,het leek alsof er een alarm met lichten afging in je hoofd zonder geluid en die bleef maar gaan, gezichtsvermogen werd doffer, zware zware PMS met een cyclus van 21 dagen, dat betekent bijna 1 week vrolijk en dan begint de opbouw weer. Ik trok het niet meer want ik verzorg ook een kind. Ik ben 1 jaar gestopt van alles geprobeerd kijken naar de mogelijkheden voor een operatie(niet mogelijk), het ging ongeveer half jaar goed, daarna kwam die donkere wolk weer. Ik moest er aan toegeven want het ging steeds slechter. Ik heb mijn voeding aangepast, 6x op een dag eten, slik supplementen, vitamine D, gebruik cannabisolie en suiker vermijden. Het functioneren begint eindelijk op gang te komen. Het kan beter, maar voor nu ben ik zo blij.

Citalopram (citalopram)

Na een heftige periode kreeg ik een burn-out. Na een aantal maanden zakte ik weg in een depressie ondanks dat ik therapie had. Ik dacht dat ik er zelf wel uit kon komen zonder medicatie. Ik durfde en wilde niet aan de medicijnen vanwege eerdere ervaring met AD jaren geleden. Uiteindelijk was ik het vechten moe en kwam geen stap verder. Raakte zelfs dieper in een “zwart[lees meer...] gat”. Toch maar aan de AD. De eerste 3 maanden heb ik 15 Mg escitalopram geslikt maar deze hadden weinig effect en de dosis verhogen mocht niet. Ik was ontzettend teleurgesteld. Toen ben ik overgestapt naar 20 mg Citalopram en na 3 weken opgebouwd naar 40 mg. Ben nu 8 weken verder en zo blij dat ik toch de keuze heb gemaakt om AD te nemen. Ik heb weer zin in het leven en zie weer een toekomst waaraan ik kan werken. De bijwerkingen vielen achteraf mee, ik ervaarde ze als vervelend maar niet heel heftig. Ik was onrustig en had een opgejaagd gevoel. Kreeg hiervoor oxazepam en ben deze nu aan het afbouwen. Bij de opstart zag ik ook wazig en had last van obstipatie. Ik hoop dat mijn verhaal iemand kan helpen die het ook moeilijk vindt om de keus te maken om met AD te starten.

Quetiapine (quetiapine)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Dit medicijn gekregen omdat ik moeite had werkelijkheid van waan te onderscheiden. Dit werkte niet, maar door maar 50mg te gebruiken sliep ik wel heel goed. Ik kan me weinig herinneren van het opbouwen van de medicatie maar het afbouwen is me makkelijk vergaan. Ik sliep met medicatie half uur na inname wat me heel goed geholpen heeft in moeilijke stressvolle tijden (therap[lees meer...]ie). Afbouwen heb ik geleidelijk gedaan. Slapen lukte eerder absoluut slecht zonder medicatie maar na 2 weken was dit redelijk gestabiliseerd. Andere afbouw bijwerkingen waren dat ik enorme jeuk kreeg en wat emotioneel labiel werd. Maar nu na 6 weken nergens meer last van.

Tramadol (tramadol)
Chronisch pijnsyndroom

Ik heb interstitiele cystitis oftewel blaaspijnsyndroom, een chronische ziekte die veel pijn veroorzaakt. Eerder dit jaar heb ik tramadol voorgeschreven maar bij mij doet het niks. Pijn wordt geen greintje minder. Ook heb ik 0 bijwerkingen. Dat is wel fijn natuurlijk maar ik heb liever een middel dat (bij mij) werkt.

Verapamil (verapamil)
Hartkloppingen

In 2010 heb ik een nieuwe aorto(kunststof)klep gekregen. Na ernstige kortademigheid begin oktober 2018 naar de hart-ehbo van het St. Franciscus te Schiedam gegaan aangezien ik daar onder behandeling ben. Na een nachtje ter observatie en alle testen gedaan, bleek dat ik een soort ADHD-cellen in mijn hart heb die nagenoeg niet rusten. Onregelmatig ritme van 38 naar 108 in r[lees meer...]ust. Op 7 oktober '18 voor de eerste keer Verapamil (120mg) 1x daags voorgeschreven gekregen. Eerste drie dagen was het hart rustig daarna werden de hartkloppingen als ook de kortademigheid steeds erger. Ook kreeg ik gerichtspijnen vanaf mijn schouders tot mijn enkels als bijwerkingen erbij. Op 6 november '18 huisarts en cardioloog gebeld. De een verwees me naar de ander en andersom. Op 7 november'18terug gebeld door de poli van de cardiologie met het verhaal dat ik de Verapamil door moest stikken aangezien ik op 19 november'18 toch een holter (24-uurs meting) kreeg. De klachten werden steeds erger. Daarnaast werd ik ook nog eens psychisch erg instabiel. Op 12 november'18 ben ik gestopt met dit medicijn en ben naar mijn huisarts gegaan aangezien ik bijna niet meer normaal kon wandelen vanwege de kortademigheid en duizeligheid. De huisarts heeft de dienstdoende cardioloog gebeld in Schiedam en die gaf aan te stoppen en de holter af te wachten. ERGO: Verapamil werkt bij mij alleen maar versterkend (meer onregelmatigheid in hart, kortademiger, gewrichtspijnen, psychisch instabiel) Op dit moment is die rommel nog steeds niet uit mijn lichaam.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!