Verbeter uw gezondheid met mijnmedicijn!

Medicatieveiligheid door DNA-tests en ervaringen uit de praktijk.

DNA testen

meamedica|PRO

Medicijn beoordelingen

Bewijs uit de praktijk in de gezondheidszorg

mijnmedicijn.nl is een onafhankelijke website die patiënten en hun ervaringen met medicijnen het belang geeft dat zij verdienen. Recensies van patiënten over hun medische ervaringen vormen de basis van ons platform. De website is geoptimaliseerd voor patiënten en zorgt ervoor dat een patiënt snel en eenvoudig toegang heeft tot waardevolle gegevens uit de praktijk of contact kan opnemen met andere patiënten.

Laatste beoordelingen

Fluvoxamine

21-10-2024 | Vrouw | 35
fluvoxamine (50mg)
COVID-19

gewichtstoename

Gestart met fluvoxamine naar aanleiding onderzoek van Carla Rus. Long COVID klachten zouden minder worden, dit is voor mij ook zo! Na een jaar gebruik kan ik zeggen dat ik er weer voor 80% ben, fijn om het leven weer te leven!

Beclometason / Formoterol

21-10-2024 | Vrouw | 65
beclometason / formoterol (100/6ug)
Hoest

acute hoofdpijn opvliegers nerveus gevoel heesheid hoesten met slijm lange tijd kortademigheid

ik gebruik al jaren Relvar 1 pufje per dag te inhaleren tegen mijn benauwdheid/astma na 3x corona en kinkhoest te hebben gehad was ik erg benauwd, ik moest veel hoesten tot braken toe. Na de 4 e antibiotica kuur heeft de ha mij doorgestuurd naar de longarts. Nu heb ik Beclometasondipropionaat van de apotheek meegekregen het is hetzelfde als Foster alleen krijg je die n[lees meer...]iet mee want de ziekenfonds wil eerst dat je de medicatie met de stofnaam gaat gebruiken :( Ik heb het advies gekregen om in de ochtend en avond 2 pufjes te inhaleren ik sta op mijn kop pfff ik heb opvliegers, ben erg onrustig, de benauwdheid/hoesten is nog steeds hetzelfde en ik heb vreselijke hoofdpijn ik wacht nog 1 weekje en anders ga ik terug naar de ha. Want voordat ik de longarts kan spreken duurt weer een hele tijd Wat een gedoe is het allemaal.

Mirena

21-10-2024 | Vrouw | 43
levonorgestrel (19,5mg)
Bloedarmoede

gevoelige borsten borst wordt groter doet pijn bij ovulatie hoofdpijn

Ivm bloedarmoede door menstruatie mirena geplaatst . 2 maanden weinig klachten. Nu hoopte ik dat de eisprong die bij mij altijd erg pijnlijk was ,weg zou gaan. De eerste 2 maanden wel maar voel het nu weer .niet zo pijnlijk als ervoor . Ik had al grote borsten, maar worden groter en erg pijnlijk rond de ovulatie .

Praluent

21-10-2024 | Vrouw | 57
alirocumab (150mg/ml)
Echt alle statines (oraal) gebruikt en had daarvan mega spierkrampen tot hevige aanvallen in beide benen met name in rust!!! Nu na de eerste spruit en tot op heden alleen zo nu en dan een dreiging van krampen. Mijn cholesterol is van 11.5 naar 2.8 gegaan in een half jaar tijd. Kreeg het van me internist daar ik ook belast ben met LP(a) en HP. Ik zeg doen.

Stelara

20-10-2024 | Vrouw | 23
ustekinumab (45ml)
Psoriasis

griepachtige symptomen

Afgelopen donderdag voor het eerst een injectie van stelera gezet. Nu afgelopen vrijdag meteen klachten gekregen van griep. Ik weet niet zo goed of ik aan de bel moet trekken?

Sertraline

20-10-2024 | Man | 50
sertraline (50mg)

verlies van libido

Ik slik ze inmiddels al jaren 100 mg per dag .ik ben chronisch depressief en ook met deze medicatie merk ik geen verlichting .mijn libido is 70 min celcius.en ik weet niet waarom ik ze nog slik.het doet helemaal niets tegen mijn angsten en depressie.waardeloos ik heb al zoveel geprobeerd. Ik wil ketamine. Ect of rTMS proberen ik ben zo erg dat ik euthanasie heb aangevraag[lees meer...]d dat lijkt me niet de oplossing voor mijn nabestaanden.

Tranxene

20-10-2024 | Man | 47
clorazepinezuur (50mg)
Onrust
Ik gebruik iedere dagen kleine hoeveelheden cocaïne, om te kunnen slapen neem ik in periodes van nervositeit en met gedacht sneller te slapen tranxene 50 Mg, als ik het neem wordt ik.steeds nerveuzer, ik neem er verdeeld over 6 uren soms 8 en voel niks, enkel meer nervositeit. Bijwerkingen heb ik er niet van, enkel wat sloom de dag erna, ik denk dat dit zeer gevaarlijk is [lees meer...]zonder er last van te hebben....

Rizatriptan

20-10-2024 | Vrouw | 50
rizatriptan (10mg)
Pijn verdwijnt na half uur en weinig bijwerkjngen. Kan doorgaan met werk en dagelijkse bezigheden

Berodual

20-10-2024 | Vrouw | 78
fenoterol/ ipratropium
Astma
Werkt bij mij geweldig. Geen bijwerkingen. Met Berodual leef ik een normaal actief leven. Zou niet zonder kunnen

Berodual

20-10-2024 | Vrouw | 78
fenoterol/ ipratropium
Astma
Werkt bij mij al jaren geweldig goed

Trazodon

20-10-2024 | Man | 24
trazodon (50mg)

wakker worden met hoofdpijn angst duizeligheid

Ik heb dit medicijn 3 keer gebruikt, waarbij een inname van 50mg. Ik gebruikte al 4-5 jaar temesta voor angstproblemen en laatste jaren vooral om te kunnen inslapen. Geprobeerd over te stappen naar trazodone maar al snel merk ik een zeer onrustig gevoel, inslapen gaat helemaal niet goed hiervan, ik krijg er een dwaas gevoel van en elke ochtend opgestaan met hevige hoof[lees meer...]dpijn. Het voelt voor mij niet juist aan, het maakt me moe op de verkeerde manier, vooral meer fysiek dan mentaal.

Perio-Aid Mondreiniging

19-10-2024 | Vrouw | 51
mondverzorging (1,2mg/ml)
Tandverzorging

gezwollen kaak opgezwollen klieren

Mijn vriend had de perio aid voorgeschreven gekregen. Ik dacht, ik zal ook eens spoelen. 3 dagen 2 gespoeld. Toen ik gister een pijnscheut in mijn kaak kreeg na het eten van een snoepje. Opeens was mijn klier bij mijn wang bij mijn oor erg verdikt. Ik dacht dat dit door het snoepje kwam, was een zuur snoepje, zo'n gekke bekkentrekker. Maar toen ik later wat ging eten, deed[lees meer...] het meer pijn en werd de zwelling erger. Nu vandaag wakker geworden met nog steeds verdikte klier en pijn na eten. De HAP gebeld maar moest paracetamol slikken. Ik dacht net ik zal eens de bijslijter vd perio aid eens lezen. En waarempel, het is een bijwerking die af en toe voor kan komen. Nou ik lees hier dat het bij veel mensen is. Ik ga het nooit meer gebruiken wat een ellende. Hopelijk trekt het snel weg. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor het weg trekt, echt waardeloos dit.

Estradiol Pleisters

19-10-2024 | Vrouw | 32
estradiol transdermaal (75ug/24)
Premature menopauze

gevoelige borsten

Door kanker helaas mijn baarmoeder en eierstokken verwijderd. Begonnen met Systen 75mg 24u en dat is een goede keuze geweest. Geen opvliegers meer en ook niet aangekomen in gewicht. De pleister plakt heel goed maar laat inderdaad nare plakranden achter en soms wat irritatie. Baby shampoo/olie werkt goed voor de lijmresten. Over het algemeen erg blij met de pleisters en voo[lees meer...]ral dankbaar dat het beschikbaar is met mijn vroege menopauze.

Mirena

19-10-2024 | Vrouw | 26
levonorgestrel (52mg)

acne op gezicht

Ik vergat nog wel eens de pil en iemand raadde mij de spiraal aan omdat dit zo makkelijk was, leek mij een goed idee. Plaatsen ging goed bij de gynaecoloog, na plaatsen nooit meer gebloed echter denk 2/3 weken na plaatsing begonnen de problemen met mijn huid ik kreeg veel puistjes overal in mijn gezicht terwijl ik vroeger in mijn jeugd nergens last van had en altijd een mo[lees meer...]oie huid heb gehad zonder plekjes. Ik heb het op advies huisarts 5 maanden volgehouden echter werd het alleen maar erger hierna laten verwijderen, inmiddels 4.5 maand verder en mijn huid is al wel beter echter blijft de huid op mijn kin nog wel onrustig met puistjes en plekjes. Wat een onding, nooit meer voor mij!!

Amoxicilline

19-10-2024 | Vrouw | 62
amoxicilline (500mg)
Blaasontsteking

darmkrampen

Verschrikkelijk kreeg zeer veel pijn in darm buik rugpijn Nooit zal ik dit medicijn weer innemen

Femoston continu

19-10-2024 | Vrouw | 63
estradiol / dydrogesteron continu (0,5/2,5mg)
Overgang

nachtelijke krampen krampen in voeten kuitspierkramp

Na jarenlang last van zeer zware kramp in benen. Kuit en scheenbeen, voeten en tenen ben ik op advies van de gynaecoloog ,na plotseling bloedverlies, Femoston low gaan gebruiken. Ik bemerkte dat mijn krampen minder erg werden. Ben nu helemaal gestopt met de Femoston en na ong. 3 weken kan ik zeggen dat die krampen een bijwerking waren. Had ik dat maar eerder geweten

Foster

19-10-2024 | Vrouw | 70
formoterol/beclometason (100/6ug)
Astma

vermoeidheid opgezwollen gezicht opvliegers hartkloppingen moeite met slapen griepachtige symptomen

Na provocatietest en röntgenfoto’s diagnose astma bronchiale. Voorheen heel incidenteel Ventolin discus gebruikt maar nu Foster Nexthaler 120/6 , 2x per dag. Na een week kreeg ik heftige klachten waaronder grieperig,hartkloppingen en opvliegers. Er was geen merkbare verbetering van mijn luchtwegklachten. Heb het middel 14 dagen gebruikt en toen gestopt. Momenteel , ee[lees meer...]n week na het stoppen, nog steeds opvliegers en vermoeidheid. Dit dus nooit meer, indien nodig maar weer Ventolin.

Zopiclon

19-10-2024 | Vrouw | 25
zopiclon (7,5mg)
Artrose
Ik heb reuma en daardoor ontzettend veel pijn waardoor ik niet kan slapen… Dus ik slik zopliclon 7,5 mg per dag van het merk teva die werkt echt topp! Nu heb ik het mer “hab” gekregen… Merken jullie verschill hiertussen??

Escitalopram

19-10-2024 | Vrouw | 51
escitalopram (10mg)

verhoogde hoeveelheid zweten trillingen angst spierspanning

Sinds augustus begonnen met 5mg escitalopram en opgebouwd naar 10mg. Ik heb dit 12 jaar geleden ook gebruikt voor ongeveer 7 jaar. Heb het toen heel geleidelijk afgebouwd omdat ik al heel lang geen klachten meer had. Dit ging goed. De laatste jaren veel gebeurd en recent het overlijden van mijn vader waardoor ik opnieuw spanning en angst ontwikkelde. Daarom toch weer ges[lees meer...]tart met de hoop dat het de randjes eraf zou halen. Ik weet dat het opstarten heel zwaar zou zijn en dat je daar doorheen moet. Voelde op een gegeven moment wel betere momenten maar niet voldoende. Heb afgelopen 3 dagen 15 mg genomen maar dit gaf zoveel klachten als trillen en onrust dat ik sinds vandaag weer terug ben naar 10 mg. Heb van de huisarts oxazepam erbij gekregen maar ik wil niet suf zijn. Paar keer een half tablet genomen, niet fijn. Vanmorgen stond ik op met een drive van ik wil mij weer mijzelf voelen, oke er is angst maar ik wil niet vermijden. Dus boodschappen gedaan. Dit kostte energie maar ging wel. Ik wil proberen tijdje op 10 mg te blijven maar liever naar 5 mg tzt. Sterkte allemaal want het is fucking moeilijk en zwaar om je zo te voelen. Besef hoe sterk je eigenlijk bent. Hou vol!

Citalopram

19-10-2024 | Vrouw | 38
citalopram (10mg)

angst hoofdpijn slapeloosheid

02:00 ik kan weer eens niet slapen! Ik sliep vandaag 15 dagen escitalopram, sinds 3 dagen last van hoofdpijn en paar uur later na het inslikken word ik erg onrustig, angstig en een drukkende hoofdpijn tussen mijn wenkbrauwen, ogen. Ik worstel al 10 jaar met paniek, ik kon ermee leven zegt maar, tussen de therapie door en veel meditatie ben ik al die jaren maar gaan do[lees meer...]or bijten. Het begin was niet makkelijk! Vaak ambulance gebeld, 112, huisarts, huisartspost , noem maar op! Mijn leven was een hel maar toch was ik bang om medicijn te sliken , ik heb erg hypochondrie , ik ga meteen vanuit het ergst! Tot dat ik zo dom ben geweest om tijdens een avondje drinken heb ik coke geprobeerd. De volgende dag was de ergste dag van mijn leven! Een paniekaanval die ik nog nooit zo heftig heb ervaren , ik kon niet na denken, ik werd bang van mijzelf , ik wou die paniek stoppen. Ik heb 112 gebeld en gevraagd om mij aub op te nemen voor dat ik mijzelf iets aan ging doen. Ik ben meegenomen, kreeg iets zwaars om te slapen en ik werd 17 uur later pas wakker. Toen ik heb gesprekken gehad met psychiaters en ze hebben mij kunnen om praten om toch escitalopram te nemen en hier ben ik dan Ik merkte na een paar dagen hemels, rustiger, gelukkiger , actiever , nu 15 dagen later merk ik lichter angstig enzo. Maar een ding weet ik het zeker! Ik stop nooit meer iets mijn neus of waar dan ook! Een keer en nooit meer! Ik hou hier de update.

Citalopram

citalopram (30mg)

snel zweten droge mond gewichtstoename

Ik gebruik 30mg Citalopram tegen depressie en daarnaar gegeneraliseerde angstklachten. De opbouw (eerste twee weken) is erg vervelend, met toename van klachten waarvoor je het middel neemt. Dit neemt na enkele weken af. Het middel begon bij mij na ongeveer 4 tot 6 weken te werken. Merkte dat ik minder piekerde en dat de depressie opklaarde. Bijwerking die ik ervaar zijn li[lees meer...]chte gewichtstoename, door toegenomen eetlust. Als ik het in de gaten houd en er op let valt het mee. Daarnaast sneller zweten. Ook sneller droge mond, vooral bij het wakker worden. Ik ben tevreden over dit geneesmiddel, het heeft mijn leven verbeterd. Ik heb het van zomer 2016 tot begin 2020 gebruikt, naar tevredenheid. Daarna Venlafaxine en Escitalopram gehad, met minder resultaat. (Moeten switchen omdat de corona lockdown zorgde voor een nieuwe depressieve episode). Nu sinds begin september 2024 weer terug gegaan naar Citalopram 30mg, 1x per dag in de ochtend.

Itraconazol

itraconazol (100mg)
Kalknagel(s)

depressie huidirritatie haaruitval

Ik heb Itraconazol als pulsekuur gebruikt tegen twee kalknagels aan de grote tenen. 3 pulse weken, waarbij per pulseweek 2x per dag 2 tabletten van 100mg werden ingenomen. Ik heb 2 pulsekuren volgehouden, maar kreeg hier forse depressieve klachten van. Zelfs met klinische opname tot gevolg. Ik wist niet zeker of het aan de Itraconazol lag, dus een tijdje gestopt, na een pa[lees meer...]ar maanden weer begonnen met de 3e pulseweek, maar al snel namen de depressieve klachten weer toe. 3e pulseweek dus niet afgemaakt. Dit ga ik doen met Terbinafine tabletten, hier eerder betere ervaringen mee. Itraconazol heeft de schimmel in de teen wel verminderd, dus het was voor mij wel effectief. Verdere bijwerkingen waren wat meer haaruitval en irritatie op de behaarde hoofdhuid. (herstelde weer na een tijdje). Mocht je gevoelig zijn voor stemmingsklachten of depressie, houd dit dan goed in de gaten met dit medicijn. Het middel was voor mij erger dan de kwaal.

Itraconazol

itraconazol (100mg)
Kalknagel(s)

depressie huidirritatie haaruitval

Ik heb Itraconazol als pulsekuur gebruikt tegen twee kalknagels aan de grote tenen. 3 pulse weken, waarbij 1 per pulse week 2x per dag 2 tabletten van 100mg werden ingenomen. Ik heb 2 pulsekuren volgehouden, maar kreeg hier forse depressieve klachten van. Zelfs met klinische opname tot gevolg. Ik wist niet zeker of het aan de Itraconazol lag, dus een tijdje gestopt, na een[lees meer...] paar maanden weer begonnen met de 3e pulseweek, maar al snel namen de depressieve klachten weer toe. 3e pulseweek dus niet afgemaakt. Dit ga ik doen met Terbinafine tabletten, hier eerder betere ervaringen mee. Itraconazol heeft de schimmel in de teen wel verminderd, dus het was voor mij wel effectief. Verdere bijwerkingen waren wat meer haaruitval en irritatie op de behaarde hoofdhuid. (herstelde weer na een tijdje). Mocht je gevoelig zijn voor stemmingsklachten of depressie, houd dit dan goed in de gaten met dit medicijn. Het middel is voor mij erger dan de kwaal.

Metoprolol

18-10-2024 | Man | 60
metoprolol (12,5mg)
Hoge bloeddruk

kortademigheid koude handen emotionele afvlakking verminderd libido

Eerste maanden erg koude handen (nooit last van gehad) Maar het grote voordeel vindt ik dat ik me altijd wat gejaagd heb gevoeld en sinds ik Metropolol gebruik ik hier nooit meer last van heb. Ik voel me echt veel rustiger dan vroeger. Helaas kan ik behalve duursport geen snelle spoten meer doen omdat ik heel snel buiten adem ben. Nb, mijn bloeddruk is niet significant ged[lees meer...]aald, en hier slik ik ook andere medicijnen voor zoals Amlopldine en HCT.-Losartan. Erecties zijn moeilijker maar dit kan ook leeftijd en de combinatie met de andere bloeddrukverlagers zijn.