Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

29-09-2016

Letrozol (letrozol)
Borstkanker

In jan 2014 is bij borstkanker geconstateerd. Meteen de full hit gelukkig zonder uitzaaïngen. Wel 4 AC kuren, 12x Taxol en 17 x Herceptin. In jan 15 met Tamoxifen begonnen en had hier meteen erg last van. Mijn slecht zicht kwam door staar aan beide ogen; meteen moeten stoppen met Tamoxifen. Aan de Anastrozol, erg depressief en ongelukkig en enorme wegtrekkers dus na 4 maan[lees meer...]den aan de Letrozol. De gewrichtsklachten werden zo pijnlijk dat zelfs pijnstillers niet meer hielpen. Iom oncoloog nu 6 maanden zonder medicatie en dan kijken hoe ik me voel. Ze kunnen nooit vertellen of het middel werkt dat is echt afwachten maar ze zijn van mening hoe langer je medicatie slikt hoe groter de kans dat het langer wegblijft. Ik ga voor kwaliteit van leven, mijn partner lijdt er ook vreselijk omder. Dus nu ga ik na bijna 3 jaar mezelf hopelijk weer eens terugvinden. Over 6 mnd misschien het middel exemestaan proberen. Is een totaal andere samenstelling, misschien reageer ik hier beter op. Maar we gaan wel voor 6 maamden op en 6 maanden af. En zo ook de overtolloge kilo's kwijtraken.
29-09-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Na zeer regelmatig hoofdpijn te hebben aan de linkerkant boven mijn oog waarbij gewone pijnstillers en ibuprofen niet helpen ben ik naar dokter gegaan. Die omschreef het als migraine waarschijnlijk door mirena spiraal. Sumatriptan voorgeschreven en ik moet zeggen dat het wel helpt tegen de hoofdpijn maar dat de bijwerkingen niet prettig zijn. Soms heb ik aan 1 tablet genoe[lees meer...]g andere keer slik ik er 2 per dag. Ik gebruik het ongeveer 1x per maand (week voor menstruatie)

Concerta (methylfenidaat)
ADHD

Ik gebruik sinds anderhalve maand concerta waarvan de eerste maand 18mg (Mylan) maar die werkte na anderhalve week al niet echt optimaal. Al was mijn eerste week helemaal geweldig, want ik had me nog nooit zo prettig gevoeld(nooit eerder medicatie gekregen aangezien ik pas een paar maanden weet dat ik adhd heb) en ik dacht oh dus zo hoor ik mij te voelen en om te gaan met[lees meer...] heel veel prikkels van buitenaf die ik opeens beter kon plaatsen en verwerken. Nu zit ik op 27mg concerta en dat gebruik ik nu anderhalve wk. Helaas is na de uitwerking vd pil de terugval wel heftig in sommige situaties pff maar het helpt en ik ben ondanks nadat de pil is uitgewerkt mij meer bewust van mijn emoties en heb ik die sneller onder controle. Geen rare bijwerkingen oid en raar was ik toch al haha. Ik verlies mezelf gelukkig niet wat ik in eerder ervaringen van andere heb gelezen. Tja Adhd ja dat zal altijd blijven en gelukkig bestaan er pillen zoals concerta die mensen zoals ik/ons kunnen helpen. Oh ja...... ooit wel eens een normaal mens ontmoet?! Groetjes

Meloxicam (meloxicam)
Artrose - gewrichtsaandoening

Ben bekend met reumatische klachten en heb een ontsteking van het Sacrum/heiligbeen. Vanwege bewegingsonrust en pijn 's nachts dit medicijn gekregen van de reumatoloog. Voor het eerst sinds jaren een redelijk goede tot goede nachtrust. Vanwege de bijwerkingen overweeg ik toch weer te stoppen.

Psylliumvezels (psylliumzaad)
Darmproblemen - diarree

Ik gebruik psyllium vanwege darmproblemen, afwisselend diarree en moeilijke stoelgang in combinatie met aambeien. Ik gebruik het al jaren en ben heel tevreden. De stoelgang is regelmatiger en ik heb veel minder last van aambeien. Ook minder winderigheid en opgeblazengevoel (eerste dagen wel iets erger, maar trekt na een paar dagen weg). Je kunt het beste losse poeder in po[lees meer...]tten kopen, bv colon clean of die van het kruidvat en altijd naturel, dus zonder smaakstoffen, zoetstof, etc. anders kun je daar weer bijwerkingen van krijgen. De zakjes helpen trouwens niet of nauwelijks. Ik los de vezels 's ochtends op in een groot glas water met een scheutje vruchtensap (voor de smaak) en drink er nog een glas water achteraan. Je moet zeker anderhalve tot 2 liter water drinken om de ontlasting met de vezels zacht te maken. Om te wennen kun je het ook langzaam opbouwen en beginnen met een klein beetje. Beste is in combinatie met inuline zodat je goede bacterieën ook gevoed worden. Ik neem er op dit moment ook probiotica bij omdat ik ziek geweest ben.

Metoprolol (metoprolol)

Tegen hormonale migraine, metropolol genomen. Het leek de goede kant op te gaan met 25 mg vertraagde afgifte. Meest vervelende bijwerkingen voor mij waren, zeer gejaagd, en slapeloosheid. Ik combineerde het met nitrazpam 1x iedere derde nacht om te slapen. Na 6 weken dosis gehalveerd vanwege de gejaagheid en slapeloosheid. Toen werkte het totaal niet meer tegen migraine en[lees meer...] de bijwerkingen werden toch erger. . Helaas moest ik dus stoppen vanwege de bijwerkingen. Toch zou het mensen met ernstige migraine aanraden want 25 mg leek wel te helpen. NIet iedereen zal deze bijwerkingen hebben.

Parnate (tranylcypromine)
Chronische depressie

Gedurende 20 jaar chronische depressie/bipolaire stoornis verschillende antidepressiva en stemmingsregulerende medicijnen gebruikt. Mijn stemming werd wel beter, maar bleef suboptimaal. IK had last van extreme slaperigheid en voelde me vlak. in overleg met mijn psychiater op een bepaad helemaal gestopt. Voelde me een jaar goed, gevolgd door ernstige depressie met opna[lees meer...]me. Toen Parnate, na een paar weken effect. Slik het nu 5 jaar, wil er nooit meer af. Heb geen depressie meer gehad, voel me goed. Dieet is goed te doen, minder draconisch dan het lijkt. Alleen kaas is oppassen geblazen. Verder slaap ik lichter dan vroeger. Ik heb ook wel beter geleerd wat ik moet doen om te voorkomen dat ik in een neergaande spiraal kom.

Plaquenil (hydroxychloroquine)
Artrose

Heb tegenwoordig last van Hartkloppingen en Neurologische bijwerkingen angsten enz denk dat dit komt door langdurig gebruik van Plaquenil 200mg moet ik ze laten? Dr zegt je moet het zelf voelen of je ze nog nodig hebt??mag ik ze ineens stoppen? grtjs