ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Tavanic (levofloxacine)
Bijbalontsteking

Bijbal- en blaasproblemen al 3 maanden, dag 1 heel erg pijn gehad niet meteen naar arts geweest, daarna toch nog langs geweest, want pijn verdween niet en lichaam kon bacterie niet aanvechten, dagen waren zeer ongemakkelijk. Toch nog naar arts geweest en na 5 dagen helft van de kuur dus, veel zweet bij bijbal, veel urine verlies en 90% verdwenen na 10 capsules toch herhaa[lees meer...]lrecept gehad om bijgebleven bacterie te doden en sindskort kan ik weer mijn boxers aan ipv strak ondergoed, fietsen, op de boot gaan etc...was zeer tegen dit middel, omdat ik hier veel negatief gelezen heb, maar kan nu gelukkig verder met mijn leven.. merk wel vaker spontane erectie in de ochtend te hebben ... desondanks vermoeid gevoel eerste 3 uren bij het innemen, dit bleek verder geen probleem.

Tramadol (tramadol)

Ik heb al 9 jaar zenuwpijn in me linkerhand. Nu dit maar eens proberen, heb het al ooit eerder gehad.

Imatinib (imatinib)

Heb een G.I.S.T. tumor met metastase in de lever. Gebruik imatinib sinds november 2016. De tumor is enorm geslonken en de lever is nu schoon. Kwaliteit van leven is redelijk okay. Bijwerkingen van imatinib zijn fors maar wel te doen: vol gevoel direct na inname, spierkrampen, dunnere kwetsbare huid, maag darm klachten. Spannend of het middel blijft werken, dus wel elke tw[lees meer...]ee maanden een zenuwachtig moment na de CT-scan.

Trimethoprim (trimethoprim)
Urineweginfectie

Dit medicijn gebruikte ik voor onderhoud. Mijn arts heeft mij nu gevraagd te stoppen om te zien of dit medicijn nog relevant is.

Nitrofurantoine (nitrofurantoine)
Urineweginfectie

Ik heb een dwarslaesie en catheteriseer mezelf enige malen per dag. Nu voor het eerst in vijf jaar was het weer raak. Na een vakantie heb ik waarschijnlijk een virus opgelopen met als gevolg een urineweginfectie. De huisarts schreef dit medicijn voor. De werking was goed, na de derde dag was mijn urine weer helder en de pijn in mijn blaas verdwenen.

Oramorph (morfine)
Ademhalingsproblemen

Ik ben man, 50 jaar en heb COPD gold 4, (emfyseem), en zit dus in het eindstadium, terminale fase. Ik heb een longinhoud van 13% dus ben heel erg benauwd, xtra zuurstof heb ik wel, maar werkt niet ècht bij emfyseem, nèt als veel 'pufjes'. De Oramorph drank werkt wel redelijk wanneer ik het méér benauwd heb dan normaal en werkt ook wel verzachtend wanneer ik weer 'ns wat v[lees meer...]erkrampte schouder/nekspieren heb door het krampachtig ademen, vooral met vochtig weer, de Morfinedrank zorgt ervoor dat mijn spieren - ook de ademhalingsspieren - wat rustiger worden. Ik vind het een fijn middel en alle fabeltjes erover; dat je verslaafd kunt raken of dat je er suf van word, ach..dàt zijn fabeltjes. Ik neem meestal 's avonds 2ml/4mg voor het slapen, maar kan het ook overdag nemen als ik dus extra benauwd ben, maar dan neem ik meestal maar 1ml/2mg, want tevéél kan ook averechts werken op de ademhaling en word je juist benauwd.

Citalopram (citalopram)

Na 24 jaar seroxat te hebben gebruikt, ben ik te snel gaan afbouwen. Nu gebruik ik 10 mg seroxat en 10 mg citalopram. Heeft iemand ervaring met een combinatie van deze middelen? Volgens de huisarts is het mogelijk om dit te gebruiken. Wou eerst helemaal van de seroxat af, maar dat is toch wel erg moeilijk. De citalopram werkt wel erg goed. Ik ben er nog niet. Misschien dat[lees meer...] de citalopram nog iets verhoogd moet worden. Eerst deze twee weken doorkomen, zit nu op anderhalve week.
23-05-2017

Methylfenidaat (methylfenidaat)
ADHD

Ik gebruik Methylfenidaat nu bijna een week. De eerste twee dagen nam ik 5 mg per keer (halve tabletjes), maar ik voelde helemaal geen verschil. Ook geen duidelijke bijwerkingen. Daarna overgegaan op 10 mg per keer. Ik kan me nu wel beter focussen, maar niet op een fijne manier. Ik heb opeens chronisch hoofdpijn en voel me nog meer gespannen dan anders. Nu heb ik ook de di[lees meer...]agnose Gegeneraliseerde angststoornis gekregen, dus dat dit medicijn me nog meer gespannen maakt is echt volkomen kut. Voordat ik begon met Methylfenidaat kon ik me met enige moeite nog wel redelijk overgeven tijdens de Yoga-ontspanning. Nu is dat volkomen onmogelijk geworden. Ik heb tijdens de vorige ontspanning (max. 5-10 minuten) ongeveer 6 verschillende dingen bedacht die ik wilde opzoeken op internet. Niet echt ideaal.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!