ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Parnate (tranylcypromine)
Chronische depressie

Na veel medicatie, opnamen en 2 electro shock therapieën van 24 shocks viel ik toch telkens terug in een zware depressie. De opname daarna werd besloten een aanvraag in te dienen voor Parnate. Dit geneesmiddel is niet meer leverbaar in Nederland en moest geïmporteerd worden uit Engeland. Ook is er een ondertekende bewust zijnde verklaring nodig van de psychiater. Inmiddels[lees meer...] wordt dit medicijn ook in Nederland geproduceerd onder de naam Tracydal. Toch is er verschil van werking vind ik. Er wordt gezegd dat het middel hetzelfde is maar heb van een niet meer in dienst zijnde psychiater gehoord dat er toch een klein verschil in mag zitten. Nu dit medicijn in Nederland gemaakt wordt wordt de Parnate niet meer vergoed.

Oxazepam (oxazepam)

Gekregen tegen paniekaanvallen... alles werd alleen maar erger.. ruim 4 weken dood en doodziek op de bank gelegen... kon niet meer lopen, staan, had geen coördinatie meer, en was de hele dag duizelig.... toen ik de dosis van 10mg wilde halveren naar 5 Mg... Werd de ellende alleen maar groter.. heftige spierspasmes volgde en stopten niet meer.... hierdoor 4 dagen in het Z’h[lees meer...]uis gelegen.... puur vergif voor mij :-(

Levocetirizine (levocetirizine)
Allergische reactie

gebruik dit enkel in geval van ernstige aanval van allergie omdat ik er anders te moe van ben. Wel heel effectief. loopneus, tranende ogen, niezen enz.verdwijnen al snel.
25-04-2018

CaD (calciumcarbonaat / colecalciferol)
Osteoporose/botontkalking

Ik vind dit echt heel vies. Er zit ook nog eens zoetstof in, wat ik al helemaal niet begrijp in een medicijn. Ik wil dit niet meer, maar de zorgverzekeraar vergoedt alleen deze en niet een ander middel in tabletvorm wat per 3 maanden nog geen 4 euro duurder is. Beetje triest. Of het effectief is, daar wil de huisarts niet naar kijken. Ze zegt: als het helpt is het mooi en[lees meer...] als het niet helpt dan gewoon mee doorgaan!!! Geen idee hoe het met de botdichtheid is gesteld dus.

Temesta (lorazepam)

Heb bij langdurige spanningen echte angsstoornissen. Heb afschuw voor het nemen van pillen in het algemeen, en neem maar temesta als het echt niet meer kan, dus vrij onregelmatig, in delen van 0,5 mg enkele per week. Is zaligmakend voor mij.

Travatan (travoprost)

In verband met verhoogde opdruk is door de oogarts Travatan voorgeschreven. Na ruim 1 maand last gekregen van een loopneus. Het water (geen snot) liep er ongecontroleerd met druppels tegelijk uit. Dit was ook aan het begin van de griepgolf. Van de huisarts een spat hiertegen gekregen. Circa 4 maanden gebruikt maar het ging maar niet over. In verband met steeds meer oo[lees meer...]gproblemen contact opgenomen met oogarts. Advies om direct te stoppen en consult binnen enkele dagen. Na slechts één dag stoppen met Travatan hield de loopneus op. Direct ook gestopt met de neusspray van de huisarts. Geen loopneus meer gehad. Van oogarts inmiddels andere druppels gekregen. Benieuwd hoe dit gaat . Over loopneus stond niets in de bijsluiters.
24-04-2018

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik heb een hele nare ervaring met het koperen spiraal die ik wil delen, het plaatsen ging allemaal prima, alleen voelde ik me drie weken na plaatsing anders. Ik kreeg last van angst en paniekaanvallen en voelde me heel machteloos in drukke ruimtes. Ook voelde ik me langzamer depressief voelen. Ik ben gaan googlen want het zat me niet lekker, ik las in het Engels (copper ui[lees meer...]d depression) duizenden verhalen dat ondanks de artsen zeggen dat het koper geen effect heeft op het lichaam dat dit wel degelijk zo is. Ik heb vervolgens een haar mineralen analyse laten doen want dit is niet aan te tonen in een normaal bloedonderzoek. Wat bleek? Mijn kopergehalte was 5x zo hoog als mijn normale waarde. Ik wil vrouwen waarschuwen luister naar je lichaam, en geloof niet alles wat de artsen zeggen. Het spiraal is nu twee weken eruit en ik voel me langzaam aan steeds beter. Het is dus degelijk mogelijk om een kopervergiftiging op te lopen maar dit hangt ook af hoe de rest van de waardes zitten (bv bij een te kort aan b12, is de kans groter) dus nogmaals ondanks dat er geen hormonen in zitten heeft koper zeker effect op je lichaam en dan met name op je geestelijke gezondheid. Wie geestelijke en fysieke klachten (angstig,deprimerend of zelfs gewrichtsklachten) ondervind raad ik aan deze blog te lezen van een vrouw met koper vergiftiging door het koperen spiraal https://copperiud.weebly.com Lees vooral ook de reacties eronder waarin veel vrouwen zich in het verhaal herkennen.

Nitrofurantoine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Ik heb blaasontsteking(urineweginfectie) en de huisarts heeft dit voorgeschreven. Ingenomen met yoghurt zoals er staat. Gelijk pijn bij lever en aalvleesklier. Normaal heb ik daar nooit pijn, dit was de eerste keer. Ik kon niet slapen tot 4 uur snachts. Uiteindelijk ben ik maar opgestaan en keek ik in de spiegel van de badkamer. Ik heb mijzelf nog nooit zo wit gezien. Mijn[lees meer...] gezicht was spierwit. Dit is de eerste keer dat mijn lichaam bijwerkingen toont bij een medicijn. Heb na het kijken in de spiegel alles uitgebraakt. Nu een ander medicijn gekregen van de huisarts.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!