Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Ergocoffeine Zetpillen

21-10-2021 | Vrouw | 72
ergotamine / coffeine (1/100mg)
Ik gebruik ze nog steeds in 2021. ze helpen mij goed.

Parnate

21-10-2021 | Man | 29
tranylcypromine (10mg)
Bipolaire stoornis
Een jaar Parnate (origineel product) gebruikt, ingevoerd uit Canada, en geen effect ondanks dosisverhogingen. Als er iemand interesse heeft om de resterende hoeveelheid over te kopen, laat zeker iets weten. Want de kostprijs van het originele product is aanzienlijk... (Red: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedi[lees meer...]cijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

Telmisartan

21-10-2021 | Man | 75
telmisartan (40mg)
ik gebruik dit medicijn ca. 20 jaar, eerst Micardis en later dan Telmisartan. fabrikant Teva. enige tijd geleden is er een hulpstof veranderd en sinds die tijd heb ik ernstige hoofdpijn die door niets wordt verdreven. nu heb ik fabrikant Sandoz en de hoofdpijn is minimaal. de hulpstoffen zijn geheel anders dan in Teva-fabrikaat. ik had hetzelfde met Gliclazide (diabetes[lees meer...] II) gekmakende hoofdpijn. ik reageer sterk op medicijnen. ook gebruik ik al bijna 40 jaar een beta-blokker atenolol/chloortalidon en al deze medicijnen bij elkaar maken mij ziek.

Benepali

21-10-2021 | Vrouw | 68
Etanercept (25mg)
Artritis
Ik gebruik de Kinder dosis en dat is met een injectie ,daar voel je echt niks van .2 keer per week 25 mg .Ik denk dat dat misschien makkelijker is als een pen. Succes!

Xarelto

21-10-2021 | Vrouw | 50
rivaroxaban (20mg)
Longembolie
Huisarts dacht dat ik overgangsklachten had en schreef me de anticonceptiepil voor. Binnen twee weken ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis met een forse ruiterembolie als gevolg een DVT been. Na 1 week ziekenhuis (IC en zaal) naar huis. In het ziekenhuis medicatie via prikken ontvangen. Daarna 2 weken Xarelto 2x daags 15 mg geslikt. Geen last van bijwerkingen. Nu[lees meer...] slik ik Xarelto 1x daags 20 mg en heb ik hinder van vervelende bijwerkingen. Met de internist overleg ik wat wijsheid is m.b.t. de dosering.

Ballerine

21-10-2021 | Vrouw | 28
koperhoudend spiraal (300)
Inmiddels heb ik de Ballerine spiraal nu 14 maanden. Ben inmiddels 28 jaar oud, nog geen kinderen gehad en dus viel ik 'perfect' in de doelgroep voor de Ballerine. In het kort: TOP! Plaatsing was bij mij zo gepiept. Van tevoren twee ibuprofen ingenomen op advies van de verloskundige (daar laten plaatsen, tip voor alle vrouwen). Plaatsing zelf was gevoelig, maar niet extree[lees meer...]m pijnlijk. De middag daarna nog buikkrampen gehad (niet heel fijn), maar de volgende dag was het over, evenals het bloeden. Menstruatie daarna regelmatig en niet veel heviger dan voorheen (misschien van 3 dagen bloedverlies naar 4 gegaan). Geen extra krampen, geen extra hevig bloedverlies en voor alsnog geen baby. Ontzettend positieve ervaring dus!

Ozempic

21-10-2021 | Vrouw | 53
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
Gebruik dit nu 4 maanden afvallen gaat goed 1 kg per week. Blijf vaak misselijk dag en nacht op verschillende tijden, om het weg te krijgen drink ik veel water, nuchtere suikerwaarden gaat langzaam omlaag, maar gemiddelde waardes van 3 maanden is goed, het beste geen koolhydraten eten of smoothies maken als je geen eetlust heb dan heb je toch calorieën binnen.

Amitriptyline

21-10-2021 | Vrouw | 71
amitriptyline (10mg)
Ik slaap er goed op,enkele keer beetje later in slaap,maar ik kan hier mee dealen !

Tentin

21-10-2021 | Vrouw | 38
dexamfetamine (5mg)
ADD
Ik slik sochtends om de dag te beginnen 5 mg en savonds ben ik klaarwakker en kan ik de slaap niet vatten

Moviprep

20-10-2021 | Vrouw | 51
macrogol/elektrolyten (1)
Darmproblemen - diarree
Vanmiddag begonnen met het drinken van de smerige moviprep. Kreeg het amper weg, zo vies, straalmisselijk. Nog geen uur erna barste de diarree los terwijl ik nog maar net op de helft was. Met veel moeite alle s weggeklokt. Daarna begonnen met water en thee drinken. Na uren kreeg ik pijnlijke buik, maag en darmen, boeren en enorme winden. Koude rillingen en misselijk. Morg[lees meer...]enochtend moet ik weer aan die zooi maar mijn ontlasting is zo goed als doorzichtig water. Toch zal ik proberen om nog wat ervan te drinken maar vrees dat ik weer enorm misselijk word en het niet binnen zal houden. In de middag heb ik het onderzoek maar heb nu al schrik er van, mijn anus brand als de hel. Maar ergste is nog die smeurie moviprep....

Olanzapine

20-10-2021 | Vrouw | 25
olanzapine (2,5mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik heb 6 maanden 2.5 mg olanzapine dagelijks geslikt met als doel het stabiliseren van mijn stemming en het verminderen van angst en onrust. In het begin leek het middel goed te helpen, ik sliep langer door en ik voelde mij wat rustiger. Maar na een tijd werd ik sochtends steeds wakker met een heel naar depressief gevoel. Ook merkte ik dat ik steeds minder plezier uit ding[lees meer...]en haalde en dat ik in plaats van pieken en dalen alleen nog maar dalen ervaarde. Ik raad dit middel dan ook niet aan om voor deze klachten te nemen, aangezien het maar deels helpt en er heftige bijwerkingen kunnen ontstaan.

Amiloride - Hydrochloorthiazide

20-10-2021 | Vrouw | 63
amiloride / hydrochloorthiazide (2,5/25mg)
Ben gestopt met dit medicijn

Omeprazol

20-10-2021 | Vrouw | 73
omeprazol (20mg)
Maagzuur (brandend)
Zelfs nadat ik een maand geen Esomeprazol meer slikte, had ik alle bijwerkingen, die ik beschreef nog. Weer een maand verder kon ik weer lezen, maar de spierkramp en maag- en buikpijn heb ik nog. Ook het gezwollen gevoel. Mijn kleren zitten strakker, terwijl ik gewicht verlies. Morgen begin ik aan Pantaprozol, omdat ik nog altijd last heb van brandend maagzuur.

T-Safe

20-10-2021 | Vrouw | 31
koperhoudend spiraal (380)
Sinds november de koperspiraal ik ben 30 en rookte destijds en slikte de pil, kans op trombose was toen dus groter. Zetten was pijnlijk maar is zo voorbij. Ik wilde iets zonder hormonen. Nu 1 jaar verder zijn de bijwerkingen te erg dat ik hem eruit wil; - meer dan 1wk ongesteld - 1 week voel ik me top - overige 3 weken veel PMS klachten, slecht humeur, depri, nrust,an[lees meer...]gst, veel acne. Ben mezelf niet meer. Ben gaan zoeken en ook koper spiraal kan klachten geven (kopervergiftiging). Ik heb maandag een afspraak met de huisarts. Ben gestopt met roken dus ik ga waarschijnlijk maar weer aan de pil.

Sumatriptan

20-10-2021 | Vrouw | 31
sumatriptan (100mg)
Clusterhoofdpijn
Ik heb eigenlijk pas sinds vorig jaar echt te maken gehad met 8 weken clusterhoofdpijn. Wist niet wat me overkwam. 2 ziekenhuis opnames omdat de aanvallen niet meer te stoppen waren. Kreeg de injecties in mn nek en dus Tegen het einde kreeg ik de sumatriptan injecties en de zuurstof, dit heeft voor mij een hoop verlicht. Je word wel even woozy maar dan voel je de pijn we[lees meer...]gtrekken mits je op tijd bent! Heb de spuiten nog liggen en ben elke dag bang dat ik ze weer nodig heb.

Kyleena

20-10-2021 | Vrouw | 22
levonorgestrel (19,5mg)
Sinds februari 2021 de kyleena spiraal laten zetten. Het zetten zelf was vreselijk pijnlijk; maar dat kwam ook omdat het mijn huisarts niet goed lukte en daarna alsnog naar het ziekenhuis moest om een echo te maken om te kijken of het goed zat. Dit bleek niet zo te zijn en moest ik wéér een afspraak bij het ziekenhuis maken om hem daar te laten zetten (+600 euro aan kosten[lees meer...] daardoor). Goed, eerste maanden zeer tevreden: ik werd niet ongesteld en ik had geen stemmingswisselingen (dit was de reden dat ik naar een spiraal was overgestapt). Sinds enkele maanden merk ik dat mijn borsten zeker een cup kleiner zijn geworden, waar ik wel van baal. Maar het allerergste is dat ik zoveel puistjes op mn kin heb gekregen... Ik kan smeren wat ik wil en ze blijven maar komen, terwijl ik van mezelf een super gave huid heb en dit altijd heb gehad. Ook merk ik dat ik weer heel snel kan huilen om de kleinste dingen. Al met al, de eerste maanden zeer tevreden maar ik heb nu besloten om hem eruit te halen en toch weer over te gaan op de pil.. Ik word gewoon zo onzeker van al die pukkels waarvan ik zeker weet dat ze door die spiraal komen.

Ozempic

19-10-2021 | Man | 60
semaglutide (50)
Diabetes type 2
Ik ben nu 6 weken bezig met dit middel. Zat wel niet in diabetes type 2. En viel totaal niet af van sporten en gezonde levensstijl. Eerst 4 weken 0,25 mg nu 0,50 mg 3 weken. Wel soms misselijk en geen zin in eten. Maar wel blijven drinken ondanks geen dorst. Nu 8 kg afgevallen. Suiker mooi tussen 5.5 en 6.3 Voor mij als zwaar hartpatiënt een uitkomst. Nog 20kg t[lees meer...]e gaan. Bloedwaarden zijn top en prima in orde nu. Wel nadeel zelf betalen. Maar voor bijna 100 euro heb ik het er voor over. Afval pillen kosten bijna net zoveel.

Elvanse

19-10-2021 | Man | 30
lisdexamfetamine (70)
ADHD
Ik heb mijn leven lang wel het idee gehad ADHD te hebben maar door een stabiele jeugd en omgeving heb ik gewoon goed gepresteerd, zij het met wat moeite en uitspattingen. Rond mij 30e toch maar eens laten testen omdat mijn carrière en stress er onder leed; bleek ik in de hoogste 1% te zitten op de testscores ('primair zeer ernstig'). 10x 5mg ritalin of 56mg concerta gaf [lees meer...]enerzijds te weinig effect op de concentratie en maakte me emotioneel afgevlakt, doch met een (onregelmatige) hartslag van +-100 en een te hoge bloeddruk. Bovendien bijna 5kg in een maand afgevallen (van 80 naar 75). Elvanse is VEEL beter op alle vlakken; je beïnvloed je humeur hoogstens positief, bijwerkingen zijn zodra je er aan gewend bent nauwelijks aanwezig en je kunt zelf nog kiezen of je druk/excentriek/hyper bent of je ergens op focust en prikkels wegfilterd!

Temesta

19-10-2021 | Vrouw | 75
lorazepam (0,50mg)
Gebruikte temesta ongeveer 3 weken. Maar na het lezen op internet over de verslaving van dit medicijn gestopt en even overgestapt op stilnoct om tenminste toch te kunnen slapen. Doch dit was volgens internet van de regen in de drup. Dus hier gisteren ook mee gestopt. Heb deze nacht geen oog dichtgedaan. En had gedurende deze dagen natuurlijk weer veel angsten met betrekkin[lees meer...]g tot een behandeling voor chronische bronchitis die plotseling is ontstaan. Hoop dat ik er toch nog op tijd bij was om niet teveel afkickingsverschijnselen te hebben. Voelde me de vorige dagen belabberd.

Bufoler

19-10-2021 | Vrouw | 61
formoterol/​budesonide (200/6ug/do)
Ademhalingsproblemen
Verzekering vergoedt geen Symbicort meer. Ik gebruik nu 10 dagen de Bufoler Easyhaler, maar ga ermee stoppen. Ik ga een klacht indienen bij mijn verzekering en ga Symbicort zelf betalen. Wat een verspilling van geld is dit.

Verapamil

18-10-2021 | Vrouw | 53
verapamil (240mg)
Clusterhoofdpijn
Ik gebruik het nu 2 jaar. Tijdens een heftige periode met 2 tot 4 aanvallen per dag neem ik 3xp.d 1 tablet van 240 mg. Ze onderdrukken de aanvallen met 50%. Als na 2 maanden aanval vrij ben ga ik 2xp.d een tablet van 240 mg. Dit werkt voor mij erg goed.

Lexapro

18-10-2021 | Vrouw | 21
escitalopram (20mg)
Ik heb dit nu 1 jaar geslikt. Langzaam opgebouwd met druppels tot de 20 mg. Dat hielp heel erg met de bijwerkingen. Maar na een tijdje had het alleen effect op mijn paniek en angststoornis en niet mijn depressie. 2 keer opgenomen omdat ik suïcidaal was. Vervolgens gesprek met arts en ik gaf aan dat het niet werkte met mijn stemming. Het viel hem ook op dat ik veel was aan[lees meer...]gekomen. 20 kilo in een jaar. Dat hielp ook niet mee met mijn zelfbeeld. Afgebouwd naar 10mg. Voelde mij wel iets beter, wel aanwezige angstklachten maar minder dan eerst. Stemming niet veel veranderd maar suïcidale gedachten wel op de achtergrond. Ging naar een andere locatie dus tot 10mg gestopt met afbouwen. Nu andere arts en net een gesprek gehad. Mag gaan beginnen met sertraline 50mg. Dus verder afbouwen en daarmee starten. Dat was de enige optie wat niet zo erg zou zorgen voor gewichtstoename. Twijfel toch erg of escitalopram op lagere dosis beter werkte dan maximale. Maar wil gewoon van die gewichtstoename af. Mijn vorige arts zei dat het daardoor komt. Als dit nieuwe medicatie niet werkt kap ik er helemaal mee en wil ik even zonder antidepressiva aankijken hoe het gaat.

Ciprofloxacine

18-10-2021 | Vrouw | 33
ciprofloxacine (500mg)
Nierbekkenontsteking
Gekregen vanwege een nierbekkenontsteking. Ik moet het bijna een maand slikken totdat ze mijn niersteen gaan vergruizen. Die niersteen is te groot om uit te plassen en blokkeert gedeeltelijk mijn urineweg. Omdat er een beetje urine achter de steen blijft zitten. Aangezien hier bacteriën in zitten moet ik dit blijven slikken totdat die vergruizing is uitgevoerd. Ik moet zeg[lees meer...]gen dat de pijn wel minder wordt naarmate de ontsteking afneemt. Dit was al na 2 dagen bij mij. Ik slik dit nu al een week of 2 en ik ben er heel misselijk van. Ook krijg ik er vreselijke hoofdpijn, duizeligheid, verwarring en slapeloosheid van. Verder heb ik er ook een vaginale schimmelinfectie door gekregen maar dit laatste is niet een vreemde bijwerking. Het dood ook alle goede bacteriën die in de vagina nodig zijn om de zuurgraad op peil te houden en deze schimmels weg te houden. Om de kans hierop te verminderen kan je het beste suikers vermijden las ik. Al moet ik zeggen dat ik het bij bijna elke antibiotica wel krijg. Sommigen van ons dames zijn daar nou eenmaal wat gevoeliger voor. Dit zal ook de reden zijn dat je er misselijk van wordt omdat het ook de bacteriën in de maag aanvalt. (Vandaar dat sommigen er ook diarree van krijgen.) In dit laatste geval, veel drinken uiteraard.

Zopiclon

18-10-2021 | Vrouw | 32
zopiclon (7,5mg)
Aardig geslapen met behulp van Zopiclon, maar ik werd er suf van en voelde me 's morgens nooit erg uitgerust. Nu gebruik ik Mirtazapine en dat helpt mij beter om goed te slapen. Ik word echt uitgerust wakker en was alleen in het begin een beetje suf overdag.