ISO 27001

Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

23-07-2018

Xarelto (rivaroxaban)
Longembolie

Werd wakker met pijn in de kuit, na 1 week naar de dokter, die een d,dimeer test liet doen, om te kijken of ik trombose had, werd gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo van mijn kuit aders, maar ze konden niks vinden. Na 2 weken kreeg ik last met wandelen van mijn luchtwegen, ademde erg zwaar alsof ik hard had gelopen. Dus weer naar het ziekenhuis, na een ct[lees meer...] scan bleek ik een dubbele long embolie te hebben. Dus ik werd opgenomen, onderweg naar mijn kamer ging het niet goed met mij en raakte weg en kwam weer bij, en 5 minuten later lag ik op de intensive care, daar kreeg ik te horen dat mijn rechter long het niet meer deed en mijn linker long nog 30%, ik kreeg trombolise toegedient , een soort accuzuur in je aders, das er op of er onder, werd mij verteld. 5 minuten later was ik dood, de hele zooi schoot los en het hart had te weinig zuurstof, na reanimatie was ik er weer, toen had ik het pas echt benauwd, longen waren hellemaal kapot op dat moment. Na 3 dagen intensive care terug naar normale kamer, en kreeg ik spuitjes en xarelto pillen. Eerst 3 tot 4 weken 2x 15 mg, daarna 1x 20 mg. Heb de eerste 10 dagen veel bloed opgehoest, maar dat was van de longembolie, nu zit ik bijn 1.5 jaar aan de xarelto en bevalt prima, heb wel lichte bloeding gehad uit neus ,tong, en anus, was wel allemaal direkt in de zomer. Na onderzoek is gebleken dat ik faktor v leiden heb. Na mijn halfjaar controle ben ik er 100 % van genezen zonder schade, volgens de long arts komt dit omdat ik mijn hele leven sport. Vond het een hele nare ervaring en heb de eerste maand nachtmerries gehad. Maar ja we leven nog ! Ik sport weer en doe alles, en hoop dat ik het niet meer hoef mee te maken.

Olanzapine (olanzapine)
Psychische klachten

Enkele jaren 5mg geslikt. Op het moment zelf bracht het de klachten omlaag. Echter veel bijwerkingen, fors gewichtstoename. Afbouwen kan niet zomaar en het juiste moment gezocht. Hierbij op aanraden van een alternatieve zorgverlener, aminozuren (tryptofaan en phenylalanine) bijgeslikt in combinatie met magnesium en zink en vitamine b6. Dit ondersteunde het stoppen erg goed[lees meer...] en maakte het makkelijker. Afbouwen was niet makkelijk en moest er echt even doorheen, gelukkig in een periode dat ik langdurig niet aan het werk was. Dat maakte het makkelijker. Inmiddels meer vertrouwen in homeopatische geneesmiddelen (voorgeschreven door een goede homeopaat), die zonder bijwerkingen zijn.

Flucloxacilline (flucloxacilline)
Wondroos

Preventief begonnen met het slikken van Flucloxacilline. Ik voelde een wondroos in mijn rechteronderbeen opzetten. Onderbeen werd warm en in voelde een algehele malaise opkomen. Meteen gestart met de kuur. Na drie dagen was het effect van de Flucloxacilline al merkbaar. Zwelling nam af. Na vijf dagen (20 capsules) kreeg ik enorme huiduitslag op schouders, rug en armen. Jeu[lees meer...]k is niet te harden. Koude douches helpen voor even. Straks maar weer langs de huisarts.

Januvia (sitagliptine)
Diabetes type 2

mijn bloedsuiker was hoog 19, mede door een infectie en ik kreeg van de huisarts deze medicijnen voorgeschreven. wat voelde ik mij ziek en na een paar dagen ben ik gestopt en gebruik nu metformine 2x500 (wat ik al deed) met gliclazide geven ook bijwerkingen maar daar kan ik redelijk mee leven en let op wat ik eet en nu zijn mijn glucosewaardes prima. controleer iedere dag [lees meer...]en een paar uur na het ontbijt is mijn glucose soms onder de 4. Ik herinner mij de uitzendinvan Zembla over dit middel en gezocht op dr. Google en de bijwerkingen zijn erger dan de kwaal

Oxycodon (oxycodon)
Peesontsteking schouder

Quapijnstiller is die goed. Maar de bijwerkingen zijn echt niet leuk. Neem liever de tramadol

Amoxicilline (amoxicilline)

Wat een verschrikkelijk middel. Voor mijn ontsteking heeft het vrij snel geholpen maar ik had liever daarmee gelopen dan met deze bijwerkingen. Ik heb hevige buikkrampen, rugpijn (vooral in de onderrug), diarree, keelpijn, hoofdpijn en hartkloppingen gehad. Nu, twee dagen na het slikken van de laatste pillen, verschijnen er rooie jeukende bulten op mijn lichaam. Ik heb me [lees meer...]nog nooit zo beroerd gevoeld als de afgelopen dagen en ben binnen een paar dagen dan ook bijna 5 kilo afgevallen. Ook heb de huisarts gecontacteerd maar hij vond het niet verstandig om te stoppen met de kuur. Voor mij nooit meer, dit wens ik m'n ergste vijand nog niet toe.

Verapamil (verapamil)
Clusterhoofdpijn

Typische verhaal; huisarts dan specialist. Vast gestelde dat het CH was. Begon met medicijnen 1 dan 2 tabletten. Ik had 3 moeten nemen. Ben niet verder dan 2 Ik was een zombie geworden. Nauwelijks kon praten of bewegen. Gelukkig tegen die tijd ging de cluster voorbij. Dat was twee jaar geleden. Ik krijg regelmatig clusters met een week of zo pijn vrij. Ik neem niets meer.[lees meer...] Steun krijg je niet alleen het zelfde. Je bent te oud. Ik heb ook last van zware tinnitus. Niets aan te doen Twee manden geleden had een stroke. Twee dagen ziekenhuis. Je bent gewoon afgeschreven. Ik heb zelfmoord probeert duidelijk niet gelukt. Mijn vrouw heeft de meeste last.

Carbamazepine (carbamazepine)
Aangezichtspijn

Voor mijn aangezichtspijn ben ik eerst begonnen met 2x 100mg per dag. Dit had weinig effect. Door de huisarts is mijn dosis toem veranderd naar 2x 200mg per dag, hier had ik wel baad bij maar had alleen last van mijn hoofd bij veel inspanning. Echter had ik wel een vervelende bijwerking: namelijk, mijn nek werd dik en mijn buik ook een beetje. Na overleg met de neuroloog t[lees meer...]och noog de 800mg per dag gegaan. Dit haalt wel de pijn aardig weg, maar weet niet wat voor effect dit heeft op de bijwerkingen.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!