categorie

ADHD - psychostimulantia

ADHD behandeling

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: ADHD - psychostimulantia

24-07-2022 | Vrouw | 25
ADHD
Ik ben sinds 2017 2x gediagnosticeerd met adhd, omdat ik zelf tegen problemen aanliep in mijn dagelijkse functioneren. Op school kon ik nauwelijks docenten volgen en informatie opslaan. Ik maakte geen aantekeningen en als ik die maakte, was het enorm rommelig waar ik uiteindelijk niks mee deed. Over het algemeen was ik erg prikkelbaar en had nog moeite om emoties te regule[lees meer...]ren. Ik ging vaak in discussie waarbij ik snel vergat waar het überhaupt over ging en waarom ik zo kwaad werd. Begrijpen ging heel lastig, maar ook mezelf laten horen op een rustige manier. Ik ervaarde enorm emoties en gedachtes tegelijkertijd, waardoor ik aan het einde van de dag mezelf moest isoleren om tot rust te kunnen komen. Dat was natuurlijk tijdelijk want je hebt geen controle over hoe je brein werkt en moet telkens twee keer zoveel moeite doen dan andere mensen om ‘normaal’ te zijn. Ik heb 3 keer medicatie geprobeerd. Hielp niks. Ik heb milde voor van Tourette, deze verergerde best veel. Zelf ben ik best dun, heb een bmi van 16.5. Daarom slaat medicatie ook niet goed aan en ervaarde ik veel bijwerkingen. Ik heb het over dexamfetamine en methylfenidaat. Sinds 3,5 maanden gebruik ik Elvanse, die ik alleen op verzoek kreeg. Tot mijn verbazing werkt deze medicatie best goed. Mijn tics zijn heel weinig. Ik denk nu vlotter en begrijp sneller. Mijn hoofd is minder vol met onnodige gedachtes, die spelen nog af op de achtergrond, maar kan ze wel makkelijker negeren. Ik heb meer controle over mijzelf. Ook ben ik minder gevoelig geworden. Bij zelfde problemen reageer ik heel kalm en ik besef dat ik eerst probeer te begrijpen voordat ik reageer. Met school opdrachten gaat het ook veel beter. Al let ik nog steeds niet goed op, ik kan veel beter prioriteiten stellen en voordat ik telaat ben, mijn zaken voor elkaar brengen. Bijv. Aantekeningen van een ander vragen voordat ik starks in tijdsnood kom te zitten. Ik onthoud ook veel beter, dat is vooral fijn wanneer ik in gesprek ben met iemand. Ik voel me aanwezig en dat maakt me mentaal ook sterker. Negatieve kant is dat ik al dun was en nu 3 kilo ben afgevallen en niet voldoende slaap. Normaal kan ik 12 uur doorslapen, maar nu wordt ik na 6 à 7 uur wakker. Opzich geen probleem, maar met school of werk is dat minder fijn.

21-07-2022 | Vrouw | 25
ADHD
Begonnen met 1x een 20 mg capsule, vrijwel niks van vernomen. Dat een week volgehouden en toen op eigen initiatief maar 2 tegelijk genomen. Was toen redelijk tevreden met de werking, geen bijwerkingen alleen wel uitgewerkt rond 3 uur. Nu 40mg pillen gekregen en nog een 30 voor om 2 uur in de middag. Allen nu krijg ik hartkloppingen en word ik onrustig van deze dosering? Pa[lees meer...]ar dagen met de 40 begonnen maar toen maar de dag met 30 begonnen, en nog steeds last van deze bijwerkingen. Neem nu ook nog een 30 pil om 2 uur maar bijwerkingen worden nu erger in de avond en ik kan niet slapen, concentratie in de ochtend wel redelijk verbeterd maar in de avond nauwelijks verschil. Twijfel of ik even door moet zetten in de hoop dat de bijwerkingen verdwijnen. Ook beetje in de war dat ik nergens last van had bij 2x 20mg maar wel bij 1x 40? Iemand hier ook ervaring mee? En blijkbaar werkt de pil wel langer dan ik dacht, maar dan alleen het wakker blijven deel?

21-07-2022 | Vrouw | 18
ADD
Het wordt voorgeschreven voor school, gezien het wat moeizaam ging. ADD en depressie. Dosis verhoogt van 36mg naar 54mg. Ik weet niet of de bijwerkingen worden veroorzaakt door een te hoge dosis of door het gebrek aan slaap. Op het moment niet veel voordelen, behalve met overweldigende emoties. Het is makkelijker om mezelf aan het werk te zetten als ik bezig blijf. 10mg in[lees meer...] de avond om de bijwerkingen te verminderen bij het uitwerken. Hoe vroeger ik het neem hoe meer bijwerkingen ik voel bij het uitwerken. Mijn beleving kan minder accuraat zijn vanwege mijn depressie. Het is lastig om de bijwerkingen van de medicatie en de depressie te onderscheiden. Ik begon met Concerta toen ik net 17 was geworden.

15-07-2022 | Vrouw | 17
ADHD
Ik heb eerst bijna een jaar 36 mg genomen maar ik merkte dat ik er steeds minder van begon te merken en dat ik er juist onrustiger van werd, ik had ook wel last van duizeligheid, hartkloppingen en geen honger gevoel. Ik ben dus overgestapt naar 54 mg in de hoop dat het beter zou werken. ik voel me minder druk in me hoofd en het duizelig zijn werd minder. mijn geen honger [lees meer...]hebben werd wel erger. de hartkloppingen blijven ook wel maar hetgeen wat mij het meeste stoort is wanneer ik niets te doen heb en dus wil rusten op de bank lukt het niet. ik word erg onrustig dan en zelfs agressief omdat ik niets te doen heb maar wel te veel energie. ik vind het goed spul als ik naar school toe moet of moet werken maar verder niet.

11-07-2022 | Man | 8
ADHD
Begint pas te werken na 1,5 a 2u na inname (staat wel zo vermeld in de bijsluiter). Werkt zeker geen 14 uur, eerder 8 uur. 's Morgens voor inname precies een enorme rebound en 's avonds als het uitgewerkt is een kleine rebound. Redelijk duur om zo weinig effectief te zijn en zo kort te werken.

04-07-2022 | Vrouw | 28

03-07-2022 | Man | 34
ADHD
ADHD - Borderline - OCD - Angst Neem het regelmatig in. Bij onregelmatigheid zal de medicatie spiegel in de war raken waardoor het hele ritme uit balans zal raken. Structuur is aanbevolen.

30-06-2022 | Vrouw | 47
ADHD
Alle medicatie gehad. De methylfenidaat en de dexamfetamine vlakte mij zeer af. Tot op niveau van cognitie. Dat laatste was echt onacceptabel. Dus lange tijd geen medicatie geslikt. Nu dus de Elvanse 20 mg. Ik heb gemerkt als ik het op nuchtere maag inneem en later een kopje koffie neem dan schiet ik letterlijk in de speed-stand en hoef ik de hele dag niet te eten en te dr[lees meer...]inken en kan ik beter sporten. Ik dwing mijzelf echter wel om goed te eten. Dus wat er dan in gaat is vooral gezonde voeding. Wanneer ik het na een ontbijtje inneem scheelt dit heel veel. Geen speed stand en stuk minder gedempte eetlust en raak sneller buiten adem met cardio sporten. Verder heb ik wel last van hartkloppingen en lijkt het of mijn zicht blury is. Ook af en toe beetje duizelig. Mooie bijkomstigheid is wel dat mijn opvliegers overdag wegblijven! Geweldig! Daarnaast heb ik een erfelijke lage bloeddruk dus die is nu eigenlijk zoals die zou moeten. Wellicht ervaar daardoor ook minder last van vermoeidheid bij sporten. Enfin, wel bijwerkingen maar niet altikd ongewenst. Dit maakt dat ik het soms een tijd niet neem en dan weer een periode wel.

29-06-2022 | Man | 22
ADHD
Werkt slecht werd er letterlijk gek van.

28-06-2022 | Vrouw | 21
ADD
Na de hele route alle stimulansen te hebben geprobeerd met mislukking, dacht ik met Elvanse het eindstation te hebben bereikt. Niet gedacht dat dit zou betekenen dat dit inderdaad het einde van alle stimulansen zou zijn. Je bedoelt speed in plaats van Elvanse? Dat is het zeker. Nog steeds erge slechte eetlust. En als je slecht eet wordt ik eigenlijk licht psychotisch. Bij [lees meer...]het eten van iets hards, denk ik al gelijk dat m’n tanden zijn gebroken. Voornamelijk onnodig obsessief gedrag. Soms dan werkt het goed, maar vaker slecht dan wel, omdat ik me ook vaker slecht voel. Maakt me erg opgefokt, bijv. In het openbaar wil ik dat de mensen die voor mij lopen sneller lopen, klaar om ruzie met iemand te hebben. < wel subtiel maar erg geïrriteerd. En het is niet handig om zo lang afhankelijk te zijn van zulk spul. Ik merk dat ik niet zonder kan, zie het als een verslaafde bodybuilder zonder anabolen. Volledig vertrouwen in mijn eigen kunnen kwijt. En wanneer ik wil stoppen, ben ik dagen lang vreselijk moe en extreme eetlust. Zo moe dat ik 10 uur moet slapen met een middag dutje van 3 uur. Ik kap met de speed.

26-06-2022 | Man | 58
ADHD
Trillen spieren, kort lontje en drukker dan normaal. Aantal weken gebruikt maar ben nu gestopt. Maakt de kwaal alleen maar erger.⁰

26-06-2022 | Vrouw | 44
ADD
Mn hele leven worstelingen met overprikkeling, emotionele schommelingen, korte aandachtsboog, impulsiviteit, veel extremen en later angsten, depressies, overspannenheid, en extreme vermoeidheid. Na diagnose nog jaren kop in t zand. Uiteindelijk toch concerta geprobeerd, werkte voor mij niet. Na jaren een nieuwe poging, op mn 43e Dexa!!, eerst magistraal en nu Tentin. En he[lees meer...]t gaat een stuk beter, ik ben liever voor mezelf, krijg meer gedaan, minder moe, meer rust in mijn hoofd. Ik dacht ik til dit middel in elk geval nog over de menopauze en dan zie ik wel weer. Mijn angst is vooral om hartproblemen te krijgen. Ik weet niet of dat realistisch is.

20-06-2022 | Vrouw | 29
ADHD
Super tevreden over de medicatie. Slik het in combinatie met een anti depressiva en het versterkt elkaar in werking waardoor het goed werkt. Als bijwerking in het begin wat droge mond en minder eetlust. Dit meteen doorgepakt en gaan afvallen, nog een positieve bijkomstigheid voor mij.

20-06-2022 | Vrouw | 25
ADHD
Ik ben als kind al gediagnostiseerd met ADHD. Op de middelbare school ben ik begonnen met het slikken van Concerta 54. Dit heeft mij toen goed geholpen (om mijn examens te kunnen behalen), maar na 2,5 jaar was ik de somberheid, extreme hyperfocus en het niet kunnen eten zat. Ik ben toen gestopt en ben ook niet overgestapt naar een ander medicijn. 10 jaar later, na e[lees meer...]en hoop vallen en opstaan toch besloten om opnieuw, samen met een psychiater, te gaan kijken naar eventuele medicatie die beter bij mij zou passen. De eerste en de beste! De psychiater schreef mij Elvanse voor 20 mg om mee te proberen. De eerste 2-3 dagen voelde ik mij 'raar'. Als ik mij zo zou blijven voelen was ik direct weer gestopt, maar ik heb doorgezet. Na dag 4 voelde ik mij geweldig. Het medicijn voelde ik niet meer zo hard binnenkomen, geen opgejaagd gevoel meer, geen slapeloosheid en absoluut geen somberheid meer. Na 2 weken is mijn dossering verhoogd naar 30 mg. Het voelt als rust, eindelijk mijn werk af kunnen maken, minder error-momenten op een dag, minder boos/gefrustreerd, beter uit mijn woorden kunnen komen en vooral beter naar mijzelf kunnen luisteren. Ik voel mij herboren! ongelooflijk.. ik zou willen dat ik 10 jaar geleden dit middel al had ontdekt, wat had dat mij een hoop ellende bespaart. Mijn tip aan jou: Als je je de eerste dagen wat rot en raar voelt door het medicijn, probeer het nog even vol te houden.. wie weet heeft het bij jou ook 4 dagen nodig om het gewenste effect te mogen ervaren.

Ritalin

18-06-2022 | Vrouw | 18
ADD
Ik heb ADD en neem dagelijks 27mg methylfenidaat (langwerkende) maar wanneer het te laat op de dag is om deze in te nemen ga ik voor de kortwerkende (rilatine), ik denk dat het probleem deels ligt bij de dosis (20mg) maar in het algemeen voel ik me er bijna euforisch door op een dwingende (wat onaangename) manier omdat ik weet dat het onnatuurlijk is. Mijn stemming wordt e[lees meer...]rdoor versterkt, mond droog, ... Concentratievermogen wordt zeker en vast versterkt (voor schooldoeleinden) maar door die euforie ga ik school op dat moment niet echt prioriteren en hou ik me bezig met iets creatiefs. Het creëert een gevoel van urgentie en onrust, maar ik denk dat het een combinatie is van mijn gevoeligheid en een te grote dosis. Wees daar dus voorzichtig mee.

Ritalin

14-06-2022 | Man | 38
ADHD
Bij mij een hele slechte ervaring. Op het begin had ik een heel blij gevoel en kon hard werken. Maar na twee jaar gebruik ben was ik een totaal wrak geworden met veel kwalen. Bijwerkingen zijn zeer ernstig. Zoals verhoogde oogdruk en dode vingers met een soort reuma als gevolg en overal tintelingen. Daarnaast ongekende stemmingswisselingen, met zeer hoge pieken en zeer ang[lees meer...]stige dalen. Toen ik stopte, moest ik twee weken als een junk afkicken. Maar ben zo blij, alle bijwerkingen zijn weg, en ben liever wat vaker mezelf dan een zwakke robot.

13-06-2022 | Vrouw | 19
ADHD
Tentin werkt voor mij goed. Het werkt veel beter dan de Ritalin die ik hiervoor nam. Wel merk ik dat de slaapproblemen bij Tentin erger zijn dan bij Ritalin. Verminderde eetlust is hetzelfde. Andere bijwerkingen zoals spanning, angst, buiten adem zijn en hartkloppingen heb ik veel minder dan met Ritalin. Als je niet tevreden bent met Ritalin of ander methylfenydaat zou ik[lees meer...] tentin (of andere dexamfetamine) zeker aanraden.

Dexamfetamine

12-06-2022 | Vrouw | 47
ADD
Omdat Ritalin na jarenlang gebruik geen effect meer had uiteindelijk overgestapt naar Dexamfetamine. De eerste weken voelde ik me nog veel depressiever dan normaal, nu lijkt dit weer op het oude niveau. Het gebrek aan eetlust is niet leuk, ik kan niet meer genieten van lekker eten. Ben ook in korte tijd een paar kilo afgevallen maar dat vind ik niet erg want die waren er[lees meer...] aan gekomen door het gebruik van Nortryptiline (inmiddels gestopt). Wel ervaar ik veel onrust en voel ik me daarom minder mijzelf. Ik heb daarom ook de indruk dat dit meer een medicijn is voor ADHD ipv het gecombineerde type met ADD. Ik heb wel het idee dat het mijn executieve functies iets verbetert maar of het het waard is om te blijven gebruiken weet ik nog niet. Ga morgen mijn bloeddruk laten testen; als die nu opeens hoger is dan stop ik ermee.

Dexamfetamine

09-06-2022 | Vrouw | 25
ADD
Vrouw, 25 jaar en late diagnoze van ADD. Methylfenidaat geprobeerd maar dit maakte mij erg somber terwijl ik daar nooit last van had. Van dexamfetamine had ik gehoord en daarmee had ik geen last van stemmingsklachten en de bijwerkingen zijn voor mij minimaal bij het nemen van een lage dosering van twee maal een halve pil. Deze lage dosering zorgt niet voor de allerbeste co[lees meer...]ncentratie en focus maar verbeterd dit al aanzienlijk. Wanneer ik een dag niet neem dan ben ik niets waard en wil ik alleen maar slapen. Met medicatie kan ik me wat gehaast voelen en ik moet opletten dat ik genoeg eet en drink. Ik ga nu wel een traject starten om te kijken of langwerkende methylfenidaat misschien toch interessanter is voor mij. Maar ik ben niet ontevreden over Tentin, wat ik nu dus inneem.

Rilatine

07-06-2022 | Man | 21
Psychische klachten
Ik nam het voor mijn toen ongediagnostiseerde adhd, mij stiefbroer neemt het zelf ook al sinds hij jong was en ik nam het tijdens de examen ook vaak ik heb het vroeger voorgeschreven gekregen dus ik was het al gewoon en had zonder geen concentratie. De werking van deze pillen was heel goed ik kon me er beter van concentreren en ik werd moeilijker afgeleid, het voelde als e[lees meer...]en shortcut naar hyperfocus, ik hield me uren aan een stuk bezig met dezelfde taak. Goed advies is dat je het zeker niet mag mengen met koffie of andere caffeine houdende dranken, de combinatie leverde me lichte manie, hartkloppingen, intrussive thoughts, migraine en slaapproblemen op.

03-06-2022 | Man | 44
ADHD
Zelf heb ik ADHD en gebruik van medicatie zorgt voor mij dat ik focus weet te houden, zaken kan ik nu ook daadwerkelijk kan afmaken. Minder afleiding door randzaken en verzand raken in alle afleidingen wat weer tot een verloren dag leidt.

Strattera

03-06-2022 | Vrouw | 21
atomoxetine

03-06-2022 | Vrouw | 21

30-05-2022 | Vrouw | 17
ADHD
Ik ben nadat ik mijn diagnose adhd/ass kreeg begonnen met methylfenidaat. Eerst op de kortdurige variant daarna op langdurig 30/54 mg. Het duurde redelijk kort voordat ik verschil merkte maar elke keer voelde het alsof het nog niet genoeg was om goed te functioneren. In overleg met de arts besloten dat ik 54mg + 1/2 kortdurige van 10 mg mocht nemen. Dit ging opzich goe[lees meer...]d maar steeds bleef het gevoel van meer nodig hebben hangen. De bijwerkingen werden er ook met elke verhoging erger. Ik had last van hartlkloppingen, een rusteloos gevoel door verhoogde adrenalinelevels, dromerigheid en slapeloosheid (vooral op de dag). Het was niet dat het niets deed want mijn focus, emotieregulatie en energie gingen er wel op vooruit maar de bijwerkingen waren het niet waard. Ik ben overgestapt naar elvanse caps 30 mg lisdexamfetamine en dat werkt echt prima. Minder bijwerkingen en meer controle.

30-05-2022 | Vrouw | 17
ADHD
Ik neem deze medicatie nu al een paar maanden (6?) en het is zeer effectief. Het is voor mij niet geheel bijwerking-vrij maar de bijwerkingen zijn goed te doen, ik krijg voor het hogere adrenalinelevel een beta blocker genaamd propranolol. Door propranolol gaat ook mijn bloeddruk naar beneden. Ik merkte al vrij snel dat het effect had (na een weekje) want ik heb veel m[lees meer...]eer energie, ik ben een stuk stabieler als het gaat om emoties en ik kan een hoop verdragen als het gaat om prikkels (ik heb ook de diagnose ass). Ik merk nu dat het naar mate van tijd steeds effectiever werkt, ik merk dat ik elke paar weken mijn grens (als het gaat om prikkels) iets kan verleggen ivm de medicatie en therapie. Ik ben ooit begonnen op methylfenidaat en zat daar op 54/74 mg per dag en dat gaf me erge bijwerkingen, dit is echt vele malen beter voor me. Als het gaat om slapeloosheid is het gewoon zaak het zo vroeg mogelijk in te nemen en het te timen zodat de rebound niet zo erg is. Ik gebruik ook tentin erbij om zo nodig rebound te voorkomen of meer energie te hebben. Ik hoop dat mijn erg uitgebreide verhaal iemand kan helpen een beslissing te nemen!

22-05-2022 | Vrouw | 24
ADHD
Met tentin voel ik mij de iets betere versie van mijzelf. Gelukkig word ik geen robot zoals bij ritalin/methylfeniaat. Daarvan krijg ik veel meer hyperfocus en motivatie, dat is even prettig voor wanneer het echt nodig is, maar voor het dagelijks leven is het voor mij teveel. dan herken ik mijzelf niet meer, met tentin wel. Eigenlijk voel ik niks van de tentin, behalve wan[lees meer...]neer ik het niet slik. Dan gaat het opzich ook wel oké, maar met tentin ben ik net iets stabieler. De kers op de taart zal ik het maar noemen. Juist omdat het mij een steuntje in de rug geeft voel ik mij genoodzaakt om mijn ervaring hier te plaatsen, helaas nemen de slechte ervaringen de overhand terwijl het voor mij net dat laatste zetje in de goede richting geeft.

Amfexa

21-05-2022 | Man | 21
ADHD
Vertaling: Begon met de behandeling met dextroamphetaminesulfaat met een onbekend merk, vermoedelijk Teva, of een andere generiek, beginnend bij 5 mg, zeer weinig bijwerkingen en effectieve behandeling voor dosering. 10 mg leek weinig tot niet meer effectief bij het gebruik van het merk amfexa, veronderstelde dat dit te wijten was aan de titratiedosering en een teken om m[lees meer...]ijn dosis te verhogen. bij 15 mg, schijnbaar zeer effectief bij het verminderen van symptomen, met weinig bijwerkingen, geen klachten, opnieuw merk amfexa. 20 mg was de laatste verhoging van de titratie en zorgde voor briljante symptoomverlichting + beheersbare bijwerkingen met het merk amfexa. bij het opnieuw vullen van mijn recept van amfexa voor opnieuw 20 mg en het gebruik van deze nieuwe batch medicatie, ENORME bijwerkingen en geen symptoomvermindering. Bijwerkingen van onmiddellijke stemmingswisselingen en symptoomvermindering werden aangetoond binnen een of twee dagen na deze nieuwe batch medicatie. Mijn symptomen van deze batch zijn als volgt - depressie, angst, kaakklemmen, spierpijn , vermoeidheid, erg sterk slapeloosheid. Dit is nog nooit zo gebeurd onmiddellijk noch met een dergelijke bijwerking als bij deze partij medicatie, 2000106 van het merk amfexa. Ik kon de oorzaak van zo'n grote verandering in hoe ik me voel en hoe mijn aandoening is behandeld niet vinden, het kostte me 3 weken om te vinden wat er veranderd was, en na het zoeken naar amfexa heb ik vele anderen zien lijden aan bijwerkingen. (originele tekst: Began treatment using Dextroamphetamine sulphate with unknown brand, presumably Teva, or another generic, starting at 5mg, very few side effects and effective treatment for dosage. 10mg seemed little to no more effective using the amfexa brand, presumed this was due to the titration dosage and a sign to increase my dose. at 15mg, seemingly very effective at symptoms reduction, with few side effects, no complaints, again amfexa brand. 20mg was last increment of titration, and provided brilliant symptom releif + managable side effects with amfexa brand. upon refilling my prescription from amfexa for again 20mg, and using this new batch of medication, HUGE side effects and zero symptom reduction. Side effects of immediate shift of mood, and symptom reduction where shown within one or two days of this new batch of medication, my symptoms from this batch are as follows - Depression Anxiety Jaw clenching Muscle Pain Fatigue, very strong Insomnia This has never happened so immediately nor with such adverse reaction as with this batch of medication, 2000106 by amfexa brand. I couldnt find the cause of such a big change in how I feel and how my condition has been treated, it took me 3 weeks to find what changed, and after searching about amfexa I have seen many others suffering from side effects.)

Methylfenidaat

17-05-2022 | Man | 20
ADD
Nu na de eerste week 5 mg twee keer per dag, op advies naar 10mg twee keer per dag (beginnersdosis). Eerste week met twee keer 5mg ging top, maar nu sinds die 10mg echt extreme nervositeit en alles wat daarbij komt kijken. Verlegen, niet uit mijn woorden komen, zweten en trillen is hier allemaal onderdeel van. Bovendien heb ik het gevoel dat ik minder goed uit mijn woorden[lees meer...] kom. Zodra ik thuis kom en het is uitgewerkt een soort leeg verdrietig gevoel en soms hoofdpijn. Ook heb ik het gevoel dat ik tijdens de werking een soort letterlijke tunnel visie heb met mijn ogen, waarbij mijn perifere visie erg wordt verminderd. Ik wacht het nog even uit aangezien ik pas in mijn tweede week zit, binnenkort gesprek met arts hoe alles gaat...

16-05-2022 | Man | 65
Heel herkenbaar!

13-05-2022 | Vrouw | 23
ADD
Ik merk dat ik veel meer energie heb en mijn stemming een stuk beter is als ik het slik. Ook ben ik minder snel overprikkeld waardoor ik meer kan doen op een dag en is het wat rustiger in mijn hoofd. Ik ervaar gelukkig geen bijwerkingen en heb ook geen last van rebounds. Helaas doet het voor de bevordering van mijn concentratie en motivatie niet zoveel, ik heb wel iets mee[lees meer...]r concentratie maar niet zoveel als dat ik zou willen. Ik heb ook methylfenidaat geslikt en daarbij had ik een veel betere concentratie, maar ook veel meer bijwerkingen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5723)
Anticonceptie - overig (4213)
Cholesterol (3091)
Depressie - antidepressiva overig (2928)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2643)
Pijn - morfine-achtigen (2397)
ADHD - psychostimulantia (2354)
Verslavingsziekten (2150)
Pijn (2146)
Bloeddruk - betablokkers (1814)
Maagzuur - protonpompremmers (1679)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1617)
Anticonceptie - eenfase (1499)
Angststoornissen (1397)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1388)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1326)
Depressie - antidepressiva TCA (1158)
Antibiotica - urineweginfectie (1125)