categorie

ADHD - psychostimulantia

ADHD behandeling

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: ADHD - psychostimulantia

23-07-2024 | Man | 35

energiek

Ik ben op mijn 35e getest op adhd na jaren antwoorden te zoeken op mijn klachten. Burnout, oververmoeidheid, slechte concentratie, slecht slapen, depressies en lusteloosheid. Dit kwam allemaal met vlagen maar eindelijk heb ik mij laten testen. Ik scoorde op alle vlakken heel hoog dus mocht gelijk een medicijn nemen. Mijn huisarts stelde concerta voor.. helaas was dit nerge[lees meer...]ns leverbaar. Hierom heb ik het voorstel gekregen Elvanse te gebruiken. Nu na een week is er werkelijk een wereld voor me open gegaan. Ik ben vrolijk, heb energie, zin om dingen te ondernemen, sociaal, focus, niet meer vermoeid en heb ook mn middagdutjes niet meer nodig. Enige is nog een beetje kijken welke tijd ik het in moet nemen gezien mijn onregelmatige baan als tourend muzikant. Op een normale dag neem ik het in om 9 uur in de ochtend. Met dagen waarop ik snachts ook moet werken neem ik het rond 12 uur in de middag in. Na ongeveer 1,5 uur merk je dat t werkt en word je wakker en actief! Zeker met een bakje koffie erbij begin je je dag erg goed. Dit medicijn is voor iedereen anders. Voor mij is het echt life changing en voel ik me weer de oude. Niet meer overprikkeld en lusteloos! Ik schrijf nooit reviews over medicijnen maar bij deze vond ik het echt waard! Succes!

23-07-2024 | Vrouw | 44
ADD

spierspanning kaak droge mond zenuwachtig

Sinds een half jaar eindelijk ontdekt wat er mijn hele leven scheelde en is er ADD geconstateerd. Voorheen dus geen medicatie gehad en begonnen met 20mg, maar daar merkte ik niks van, toen door naar 30mg en na 2 uur merk ik enige vorm van verbeterde concentratie maar die effect was na 4 uur wel weer weg. Zodoende nu twee maal per dag 30mg, zeker voor een dag op het werk er[lees meer...]g prettig want was altijd zo warrig als wat. Die droge mond is in de afgelopen maanden verminderd, maar nog wel aanwezig. Volgens de tandarts helpen Xylimelts tabletten maar ik vind ze vervelend. Eerste periode wel last van gespannen kaken wat je vooral in de namiddag pas merkte. Dat is met 4 maanden wel weggegaan. Merk wel dat er innerlijk wat meer onrust is ontstaan, dat is jammer want daar wilde ik ook vanaf. Het was in de eerste maanden minder, maar is nu toegenomen. En dat voelt weer tegenstrijdig met het feit dat het in je hoofd wel enigszins rustiger voelt. Vind het wel lastig om die tweede dosis niet te vergeten. Ben er ook nog niet over uit of dit nu de beste oplossing is maar ik kijk het nog even aan. Ook fijn dat er een vergoedingsregeling is anders ben je een vermogen kwijt.

Ritalin

18-07-2024 | Vrouw | 36

verwardheid migraine migraine misselijkheid

Ik gebruik het nu driekwart jaar en heb sindsdien last van migraine aanvallen 1-3 keer per maand. En ben verwarder dan ik ervoor was Depressieve klachten zijn ook toegenomen Al kan ik me soms wel beter focussen

18-07-2024 | Vrouw | 17
ADHD

geen honger droge mond moeilijk in slaap vallen hartklopping

16-07-2024 | Vrouw | 25
ADHD

nervositeit hartklopping angst misselijkheid geen honger

Mylan Methylfenidaat werkte voor mij niet. Het zorgde de eerste paar weken voor hevige misselijkheid. Deze werd na verloop van tijd iets beter maar verdween nooit volledig. De ergste bijwerking was voor mij de continue nervositeit en hartkloppingen. Ik dacht dat dit kwam door mijn dosis, dat ik minder moest nemen of dat ik de dosissen niet goed timede. Uiteindelijk bleek d[lees meer...]it simpelweg het effect dat dit medicijn op mij heeft. Toen mijn broer later ook met ADHD werd gediagnosticeerd en precies dezelfde ervaring had kwam ik tot de conclusie dat methylfenidaat niet bij me past. Hierdoor ben ik (na een aantal jaar niets te hebben gebruikt) overgestapt op Tentin Dexamfetamine. Het duurde even voordat ik opnieuw medicatie ben gaan proberen en achteraf gezien was ik graag eerder weer begonnen. Methylfenidaat wordt altijd als eerste aangeraden en geprobeerd maar weet dat je ook andere opties hebt! Dit was bij mij nooit duidelijk (genoeg) gemaakt.

16-07-2024 | Vrouw | 25

geen honger

Ik ben gediagnosticeerd met ADHD en ASS. Zonder Tentin Dexamfetamine zou ik mijn leven niet kunnen leven zoals ik dat nu doe. Het helpt mij met name met prikkelregulatie en het tot actie kunnen komen. Zonder medicatie kan ik zo een paar uur op de grond zitten en niets doen; niet uit luiheid of onwil (want wat zou ik toch graag dingen doen), maar omdat het me simpelweg niet[lees meer...] lukt om iets te gáán doen. Zonder medicatie zit ik vast in mijn eigen hoofd en zit mijn “emmer” bij het minste of geringste vol. Iets simpels als boodschappen doen op een zonnige dag kan al teveel zijn. Ook met medicatie lukt het me misschien niet om een hele dag achter een bureau te gaan zitten (ik vraag me af of we dat überhaupt moeten willen?) en ik zal uiteindelijk sneller “op” zijn dan iemand zonder mijn stoornissen, maar daar gaat het niet om. Dexamfetamine geeft me een kans om tot actie te komen, om iéts te doen, me competent te voelen en om mijn gedachtes te structureren, waardoor ik niet constant in gevecht met mezelf ben. Ik slaap beter (dieper) dan ik deed voordat met deze medicatie begon. Dit merk ik met name aan het feit dat ik veel minder dromen onthoud. Persoonlijk heb ik nooit inslaap problemen gehad maar ik weet dat sommigen dat wel ervaren. Na inname duurt het net iets minder dan een uur voordat het begint te werken. Na vier uur neem ik de volgende dosis en in zijn geheel werkt een dosis ongeveer vijf uur. Ik kan niet precies inschatten wanneer het medicijn precies is uitgewerkt want zelfs al gaat het innemen van de volgende dosis vrij nauw, ik heb het gevoel dat het een relatief gelijkmatigere uitwerking heeft; het stort je niet van het ene op het andere moment in een crash. Dit laatste had ik met Methylfenidaat veel sterker. Dit gebruikte ik in mijn tienerjaren, toen ik net was gediagnosticeerd met ADHD. Hier kreeg ik echter hartkloppingen en nervositeit van. Dit was een persoonlijke ervaring die maakte dat de voordelen niet zwaarder wogen dan de nadelen. Mijn broer, ook gediagnosticeerd met ADHD, had dezelfde ervaring en gaat ook veel beter op Tentin Dexamfetamine, dus het lijkt iets te zijn dat in de familie zit. Wel heb ik het gevoel dat ik na een paar weken dagelijks gebruik van Dexamfetamine baat heb bij een dag zonder, omdat ik na een tijdje continu gebruik wel wat angstig wordt. Ik vermoed dat dit komt omdat mijn lichaam niet volledig de kans krijgt alles af te breken voor de volgende dosis wordt genomen, waardoor het zich ietwat opstapelt. Na een enkele, medicatieloze dag verdwijnt deze nervositeit altijd volledig. Verder is het verminderde hongergevoel wel een belangrijk punt. Ik ben vrij veel afgevallen toen ik begon met het gebruik van Dexamfetamine, al is dit niet meer dan toen ik op mijn zestiende met Methylfenidaat begon. Het verschil ligt hem voor mij met name in het feit dat Methylfenidaat me misselijk maakte, waardoor ik geen zin had in eten, terwijl Tentin ervoor zorgt dat ik minder goed herken wanneer ik honger heb. Hierdoor sla ik veel sneller maaltijden over. Tegelijkertijd vermoed ik ook dat ik door de betere prikkelverwerking minder neiging heb om te gaan snacken. Dit was namelijk (onbewust) een van mijn voornaamste manieren om mijn prikkels te reguleren. Deze noodzaak is nu minder omdat de medicatie me daar al bij helpt. Al met al zou ik niet weten wat ik zou doen als ik deze medicatie zou moeten missen. Het is een kruk die ik in de jaren dat ik geen medicatie gebruikte niet had, met als gevolg dat ik steeds verder de negativiteit in zakte. Niet omdat ik faalde in de grote aspecten van het leven, maar omdat ik elke dag weer met mijn neus op de kleine bewijzen van mijn eigen incompetentie werd gedrukt. De nadruk ligt voor mij dan ook op de ondersteunde werking. Dexamfetamine “geneest” iemand niet, maar het zorgt ervoor dat er touwen zijn om in handen te kunnen nemen. En tegen de mensen die niet afhankelijk willen zijn van medicatie zeg ik graag dit: dat wilde ik ook nooit. Het voelde als valsspelen om mijn success afhankelijk te laten zijn van een middel, maar als het uitvoeren van “simpele taken” voor jou zoveel moeilijker is dan dat het is voor anderen, dan maakt het niet uit hoe “sterk” je bent. Uiteindelijk is het het belangrijkst dat iemand kan leven op een manier die hun gelukkig maakt. Dexamfetamine geeft me de kans om te doen wat ik wil doen en daar ben ik erg dankbaar voor. Als laatste een disclaimer: mijn ervaringen zijn geen feiten en ik ben geen expert. Ik vind het belangrijk dat iemand die dit leest weet dat wat ik heb beschreven mijn persoonlijke ervaring is. De connecties die ik leg hebben misschien weinig met de dexamfetamine medicatie te maken en ik heb niet de moeite genomen om al mijn punten wetenschappelijk te onderbouwen. Blijf kritisch, is mijn tip!

Ritalin

16-07-2024 | Vrouw | 35
ADHD
Mijn andere huisarts werd ik doorverwezen naar cgg. Daar werd borderline vastgesteld. Terwijl ik mij daar niet in herkende. Gesprekken met psychologen en psychiater ging niet goed. Omdat ik tegen hun in ging. Toen hebben ze mij geweigerd om te helpen. Ze zeiden ge hebt dag therapie nodig. Ik heb nu recent een nieuwe huisarts. Een schat van een dokter. Zij luistert echt naa[lees meer...]r u als mens. En door het gesprek heen. Zei ze is er ooit bij u adhd/autisme vastgesteld. Ik zei nee. Omwille van financiële problemen kan ik nu geen psychiater betalen. Huisarts zei ik ga u rilatine voorschrijven en in 2026 gaan we afspraak maken met psychiater om diagnose te laten vastleggen officieel. Sinds ik rilatine gebruik kan ik mij veel beter concentreren en ben veel rustiger. Omdat ik ook stemmingswisselingen heb. Krijg ik binnenkort langwerkende adhd medicijnen. En ga ik ook medicijnen krijgen voor stemmingswisselingen. Ieder persoon reageert anders op medicijnen. Voor de 1 kan het werken voor de andere niet. Maar je moet wel openstaan voor medicijnen te nemen en uw ziekte te aanvaarden.

15-07-2024 | Vrouw | 24
ADHD

negatieve gedachten gebrek aan eetlust vermoeidheid hoofdpijn

Vrouw hier, op mijn 24e gediagnosticeerd met ADHD. Zit al vanaf mijn 12e in de hulpverlening, gegeneraliseerde angststoornis, depressies, sociale angststoornis, PTSS, persoonlijkheidsstoornis cluster C. Een eerdere ADHD diagnose en medicatie had mij zoveel stress bespaard. Ben blij dat het er nu is. Ik heb al die jaren keihard gewerkt aan meer stabiliteit krijgen in mijn[lees meer...] stemming, wat snel alle kanten op vliegt. Concerta heeft mij hier enorm bij geholpen. Ik voel me niet een soort vlakke robot, maar gewoon een mens dat werkelijk ervaringen kan verwerken en niet uren blijft hangen in de hevigheid van een emotie. Ik ben veel minder snel overprikkeld (is dit hoe boodschappen doen is voor mensen zonder ADHD?! wat een eitje). Normaal raakte ik in paniek en ging ik huilen zeker 3x/week omdat ik het allemaal niet overzag en me extreem overprikkeld voelde. Dat is nu veel minder. Ik ben sociaal minder bang, kan mijn studiewerk veel beter bijhouden (nu 2 weken literatuur van de 12 gemist in plaats van 6/12) en haal dan ook betere cijfers. Nadelen zijn hoofdpijn bij rebound, stijve nek en verminderde eetlust. Dat laatste kun je goed opvangen door vóór je je medicijnen inneemt, je lunch en snacks alvast klaar te maken, zodat de drempel wat lager is. Soms kan ik gefixeerd raken op een negatieve gedachte(stroom), maar ik heb inmiddels wel tools om daar mee om te gaan. De laatste tijd ook wat somber, maar ik heb ook heel heftige familieomstandigheden, dus dat zal een combinatie zijn. In het begin was het wennen, maar nu kan ik mijn alledaagse leven echt een stuk beter aan. Ik wissel tussen 0/18/27/36 afhankelijk van wat de dag van me vraagt en dat gaat goed. Ohja, ik heb een hartprobleem en dat is gek genoeg verbeterd, omdat ik nu minder stress dankzij de concerta.

11-07-2024 | Man | 71

droge mond

Wat een verwarrende enquete

11-07-2024 | Man | 71

droge mond

Tot op heden de meest passende medicatie, na methylfenidaat (vreselijk) en dexamfetamine (redelijk). Het werkt verhelderend, je wordt (ik word) er scherper van (even wennen aan je controle op wat je zegt) en het lijkt 'gezonder' omdat je geen dex slikt maar je lichaam aanzet tot het aanmaken van dexamfetamine.

09-07-2024 | Vrouw | 46
ADD

maagpijn zich gedrogeerd voelen droge mond hartkloppingen ongerustheid slapeloosheid

Ik voel dezelfde bijwerkingen van relatine. Opgejaagd, gedrogeerd alsof ik coke heb gesnoven, droge mond, de maagpijn is het ergst. Ik tracht een maagbeschermer te nemen. Weet in feite niet met zekerheid of dat wel mag.

07-07-2024 | Vrouw | 40
ADD
Niet meer overprikkeld, geen last meer van licht of geluiden, daardoor een leuker mens, energieker, betere focus, aandacht voor mensen in gesprekken, gewoon kunnen luisteren zonder afgeleid te worden door dagdromen, niet meer prikkelbaar of elke avond moe, weer begonnen met sporten, kan hogere workload aan, maak me minder zorgen of druk om dingen, relaxter. Heb nog steeds[lees meer...] alle positieve creativiteit van ADD, enige wat ik heb is soms een droge mond.

01-07-2024 | Man | 14
ADHD

zelf verminking depressief handen trillen of trillen tijdens het rusten trillingen bij zwakke inspanning spanningshoofdpijn duizeligheid

Ik merkte hoe ouder ik werd hoe meer ik er last van krijg ik slaap al meer dan 5 Jaar heel moeilijk ik had gisteren eijgelijk een grote fout gemaakt om te proberen om een overdosis the kijgen om eigenlijk veelste veel in the nemen dan je eigenlijk er aan dood gaan ik raad het niet aan ik struggle met mijn leave en ik heb last van depressieve al de last 3 jaar al zou het n[lees meer...]iet recommend maar ja je moet zelf weten als je naar mijn wilt luisteren dan niet ik deel alleen mijn ervaring hiermee maar ja suit your self ik bedoel niemand luistert naar een 14 jarige meisjes (Red: mijnmedicijn heeft contact opgenomen en zal actief proberen te helpen, maar als je zelf een ondersteunende reactie kan achterlaten aan haar, dan is dat fantastisch. Wij kunnen wel veel zeggen, maar ondertussen werkt het toch beter om van iemand te horen die weet hoe het voelt en die een weg omhoog heeft gevonden.)

28-06-2024 | Vrouw | 46
dexamfetamine

hoge bloeddruk rusteloos gevoel migraine droge mond

Sinds 5 maanden gebruik ik tentin dexamfetamine 10mg. Ik heb veel last vsn de bijwerkingen en de het werkt steeds minder goed.

27-06-2024 | Vrouw | 36

verminderde eetlust droge mond

Ik slik het nu al jaren en ik ben erg positief. Het haalt alle drukte uit mijn hoofd, het geeft mijn lichaam meer energie en ik ben me zoveel beter focussen. Ook heb ik minder stemmingswisselingen. Ik zweer hierbij en dit medicijn maakt mij een veel leuker mens. Ik slikte het eerst van TEVA die bij mij op 1 staat, maar dit was helemaal niet meer leverbaar bij mij. Pharma [lees meer...]deed helemaal niets, het deed zelfs het tegenovergestelde (onrust, hoofdpijn, down gevoel). Hierna Mylan gekregen, waar ik het ook erg goed op doe. Ik ben erg tevreden.

20-06-2024 | Vrouw | 42

hartklopping droge mond

19-06-2024 | Vrouw | 52
ADHD
‘Al ‘ op mijn 52e gediagnosticeerd met type 3 van de adhd. Als je de lijst met problemen ziet door de jaren heen is het een soort van schande dat het niet eerder is gezien, maar de psychiater zegt dat dit komt doordat ik een vrouw ben met een aardig iq. Allemaal leuk en aardig maar ik had bijna alle symptomen/problemen wel. Buiten dit middel slik ik al 15 jaar citalopram t[lees meer...]egen mijn hypochondrie. Dit werkte redelijk goed (een 7). Na werkelijk de eerste tablet (verlengde afgifte laagste niveau van 18, ivm angst voor angst aanval) veranderde mijn leven. Geen depressie meer, geen onrust meer (werd gek van mijn gedachten) en geen hypochondrie meer (das mooi die kunnen we straks vast wegdoen). En NUL bijwerkingen. Ik heb zelfs een boek gelezen. Dat had ik na het vwo al niet meer gedaan. Alhoewel ik het toen ook deed met de samenvattingen geloof ik….. Waar is die man die dit middel heeft uitgevonden (vast dood), ik wil hem zoenen! Ik zweet trouwens wel wat meer, dus niet helemaal nul bijwerkingen

Strattera

13-06-2024 | Man | 10
atomoxetine
ADD
Mijn zoon van 10 gebruikt dit nu bijna 2 maanden, zeer tevreden over, hadden we veel eerder moeten doen. Eindelijk zien we hem weer opbloeien, gaat veel beter thuis en op school gaat het fantastisch. Helemaal geen bijwerkingen, hij slaapt heel goed, wordt op een normale tijd wakker, zijn eetlust is normaal, hij is niet extra moe, hij sport veel. Ontzettend blij mee! Hij er[lees meer...]vaart zelf veel meer rust in zijn hoofd, is stress bestendiger, kan zich beter concentreren, maakt taken af, kan beter functioneren!

04-06-2024 | Man | 53
ADHD

vermoeidheid druk voelen in hoofd hartklopping

Ik gebruik deze medicijnen nu een half jaar. Hiervoor had ik Tentin. In eerste instantie leek dit medicijn me meer rust te geven. Ik voelde me meer ontspannen. In de loop van de maanden ben ik steeds verder vermoeid geraakt zoveel dat het mij in mijn leven beperkt. Ik heb er nooit aan gedacht dat het van deze meds kan komen aangezien het een pepmiddel is. Nu heb ik vand[lees meer...]aag weer eens Tentin genomen. De vermoeidheid lijkt wel op slag verdwenen. Dat is wel bijzonder te noemen. Ik heb direct aan de huisarts een herhaling gevraagd voor Tentin.

04-06-2024 | Man | 36
ADHD

acne-achtige uitslag in één gebied droge mond zenuwachtig tics afwezig voelen

Ik had erg veel last van plaatselijke uitslag in de baardstreek(kaaklijn). De eerste dermatoloog zei dat het niet door de medicatie kon zijn. De tweede dermatoloog heeft goed geluisterd en las een artikel online over deze bijwerking. Ik ben nu overgestapt op methylfenidaat en merk dat het gelukkig zo goed als weg is.

01-06-2024 | Vrouw | 56
ADHD

gestrest depressief vermoeidheid zwaar hoofd

Ik ben 56 en heb m’n leven lang ADHD maar nu pas diagnose. Van methylfenidaat werd ik zo misselijk dat dat niet te doen was. Overgestapt naar Elvanse 40 mg. Hier merkte ik weinig van. Nu, sinds 5 dagen, naar 70 mg. Moe, zwaar hoofd, depressieverig. En concentratie is niet beter. Hoofd wel wat rustiger. Ik slik ook Venlafaxine, vraag me af of dat er iets mee te maken heeft[lees meer...]. Ook vraag ik me af hoe nu verder. Ander medicijn?

31-05-2024 | Vrouw | 31
ADHD

moeite met slapen neerslachtig voelen angst apathie droge mond verminderde eetlust

Pas sinds kort de diagnose ADHD waarbij ik het traject in ben gegaan om te kijken welke medicatie voor mij werkt. Bij concerta had ik ook al last van neerslachtigheid/depressieve klachten en spanning en om die reden overgestapt naar elvanse (ook omdat de positieve effecten nagenoeg uitbleven bij concerta). Eerst met de 30 mg begonnen waar ik in het begin weinig van merkte,[lees meer...] maar tegen de tijd dat ik ging ophogen naar 50 mg werkte de 30 mg eigenlijk heel goed. Veel meer focus en de drang om dingen ook meteen op te pakken. Helaas vind ik de 50 mg vreselijk, zodra ik het neem krijg ik last van vage hoofdpijn, droge mond, licht in m'n hoofd voelen, depressieve klachten, angst/gespannenheid waarbij het voelt alsof ik gevangen zit in m'n eigen lichaam en erg "leeg" ben en daarbij moeite met in slaap vallen. Verder heb ik juist het idee dat ik dingen veel sneller vergeet en ik kan me veel minder snel ertoe zetten om aan taken te beginnen. Ik ga dus vragen om weer terug te stappen naar 30 mg. Ik vraag me wel af of het normaal is dat je pas echt effect lijkt te merken na ong 3 a 4 weken? Dat zou in ieder geval verklaren waarom de 30 mg in het begin weinig leek te helpen en uiteindelijk wel.

25-05-2024 | Vrouw | 44
ADHD

depressief wazig in het hoofd emotioneel overal uitslag pijn op de borst hartritmestoornissen

Pas begonnen, gestart met Mylan was echt een blij ei, lang niet zo gelukkig gevoeld, meer voordelen als nadelen. omdat ik met 5 mg Mylan begon en het mocht ophogen met 10 wat veel beter was, kreeg ik Pharma HCI 1a 10 mg. bij eerste inname, direct emotioeel, niet lekker, raar voelen ,depresief, hartslag ging van heel hoog naar heel laag en weer terug, kwam niet vooruit zo[lees meer...] niet happy. Na 2e inname werd het erger en ben gestopt. Verschrikkelijk. Voor mij is tot nu toe Mylan de beste.

Modafinil

16-05-2024 | Vrouw | 34
modafinil
Narcolepsie

droge mond spierspanning kaak hoofdpijn

Ik ben anderhalf jaar geleden eindelijk gediagnosteerd met Narcolepsie. Ik had al jaren last van extreme vermoeidheid, zo erg dat ik in slaap viel tijdens het autorijden, op het werk, ... Ondertussen neem ik iets meer dan 1 jaar Provigil, 2x 200 mg per dag. In het begin werkte het heel goed en kwam ik er met 2x 100 mg per dag. De eerste week werd ik er zelfs "hyperacti[lees meer...]ef" van, en de eerste nachten kon ik zelfs niet slapen (was me nog nooit eerder overkomen! ik slaap net overmatig veel). Ik ben tijdens die periode zelfs terug beginnen sporten enzovoort, met de fiets naar het werk ... 17kg verloren (ik was niet extreem zwaar, maar ook zeker niet slank, wel sprake van overgewicht uiteraard.) Naargelang de tijd vorderde had ik meer nodig om wakker te kunnen blijven, en ondertussen lijkt het alsof er reeds gewenning ontstaan is. Ondertussen heb ik ook geen energie meer om 's avonds nog te sporten, ik ben dus ook al terug 7 kg bijgekomen. Ik lees hier wel dat er geen ander medicijn "effectiever" is, dus ik hoop dat er misschien iemand is met een soortgelijke ervaring die geholpen was met iets anders. ik moet volgende week sowieso terug naar de neuroloog, en hopelijk heeft zij een oplossing.

15-05-2024 | Vrouw | 58
MS (multiple sclerose)
Ik heb medikinet voorgeschreven vanwege mijn vermoedelijke adhd maar ik heb ontdekt dat het ook heel goed voor mijn ms is . De hersenmist is weg ik kan helder denken en mijn vermoeidheid is sterk verminderd. Ik kan veel meer aan .!

15-05-2024 | Vrouw | 40
ADD

ongerustheid hartkloppingen gewichtsverlies moeite met slapen

Allerlei add medicijnen gebruikt om te testen en dat op 40 jarige leeftijd:-) Je kan je zeker beter concentreren en hard werken, maar je gaat maar door. Je bent toch geen robot? Hartkloppingen en afvallen, dit houdt niemand lang vol is mijn mening. Al helemaal een kind niet! Ik zou mijn kinderen het niet geven. Ongezond! Ik slik nu LTO 3 en dit helpt super goed. T[lees meer...]e koop bij de kruidvat of soms bij de apotheek. Sterkte en succes ermee!

12-05-2024 | Vrouw | 45

constipatie moeite met slapen

Op mijn 40ste diagnose adhd gekregen. Ritalin en Elvanse gebruikt. Sinds een half jaar Tentin. Eerst 2 x 5 mg. Nu sinds twee maanden 4 x 5 mg. (Ik slik tegen hormoonschommelingen ook de combinatiepil door en aanvullend gebruik ik nog visolie, teunisbloemolie en magnesium). Voor het eerst sinds jaren, voel ik me stabiel en ben ik niet constant bezig om bang te zijn voor e[lees meer...]n het erna dealen met de gevolgen van: stemmingswisselingen, paniekaanvallen, impulsieve domme acties, onhandige opmerkingen, driftbuien binnen gezin etc, etc. Concentratie zou nog iets beter kunnen,maar effect en lichte bijwerkingen zijn nu prima in balans.

07-05-2024 | Vrouw | 37
ADHD

verhoogde hoeveelheid zweten spierpijn droge mond spierspanning kaak

Voordeel is 1x per dag nemen en geen rebound. Wel pittige werkingen, nu neem ik het niet elke dag. Nu neem ik 1 dag voor het nodig heb 30 mg en dan de dag erna 50. Dan heb ik minder last van de bijwerkingen maar wel Positief effect.

Medikinet

05-05-2024 | Vrouw | 43
ADHD
vraag mijn dochtetje 10 jaar krijgt moelijk pilletje weg. is nu een keer gelukt maar zag in reacties dat sommigen hem ook open maakte mag dit en kan dit

04-05-2024 | Man | 43

hartritmestoornissen

Hallo allemaal, ik was blij dat de vertrouwde dexamfetamine weer verstrekt werd via de magistrale bereider of wel dmb, tenminste dat dacht ik. Vroeger zo'n 9 jaar geleden kreeg ik dit middel voorgeschreven voor mijn add klachten en ja ik was positief verrast het was echt een verademing. Sinds 3,5 week heb ik het weer voorgeschreven gekregen van mijn huisarts en ben gaan[lees meer...] opbouwen eerst 3 x per dag 1 van 5 mg maar had totaal geen effect toen 3 x per dag 2 van 5 mg dit ging er wat smoorher in maar ervaar nog steeds niet het effect van vroeger oké ik ben 9 jaar ouder maar het verschil is gewoon te groot. Tevens heb ik heel veel last van bijwerkingen die ik vroeger nooit heb gehad ik noem ze even op: slapeloosheid zo erg dat je echt niet in kan slapen en doorslapen, hevige zeer snelle hartkloppingen, een hoge lichaamstempratuur, overmatig zweten nog natter dan een otter, krampen ter hoogte van mijn hart, drukkende hoofdpijn aan rechterzijde van voorhoofd, ongecontroleerde spier spanning in aangezicht linkerzijde, trillende handen en extreem koude voeten. Dit alles is het mij echt niet waard en ben dan ook abrupt gestopt oké ik weet dat dit niet goed/gezond is maar ja zo gaat het ook niet langer. Vroeger kreeg ik echt een drive om aan dingen te beginnen was opgewekt en actief, vandaag de dag is dat echt anders ik ben vlak, afgestompt en kom tot niets het is bijna de wereld op zijn kop. Ik heb werkelijk geen idee hoe dit alles komt maar ben er wel van overtuigd dat dit niet meer mijn middel is. Vroeger kwam het is een potje van de apotheek magistraal bereid en nu in een strip van het merk Fagon, vraag me niet hoe het kan dat het nu zo anders werkt maar ik ben bang dat er weer mee gerommeld is. Succes lieve adhd en add vrienden

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6407)
Anticonceptie - overig (4522)
Cholesterol (3319)
Depressie - antidepressiva overig (3146)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2889)
ADHD - psychostimulantia (2571)
Pijn - morfine-achtigen (2526)
Verslavingsziekten (2330)
Pijn (2272)
Bloeddruk - betablokkers (1940)
Maagzuur - protonpompremmers (1793)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1765)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1670)
Anticonceptie - eenfase (1613)
Angststoornissen (1584)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1459)
Antibiotica - urineweginfectie (1293)
Depressie - antidepressiva TCA (1264)