ervaringen per categorie

ADHD - psychostimulantia

ADHD

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: ADHD - psychostimulantia

19-03-2017

ADHD

Medicijn werd voorgeschreven voor adhd om concentratie te verbeteren. Het verbeterde de concentratie heel goed, maar de bijwerkingen waren zo heftig op de kleinste dosering dat mijn psychiater mij er gelijk van af gehaald heeft na 3 dagen. Ik kon niet normaal mijn dag door komen en ook amper in slaap komen 's avonds. De eerste dosering viel wel mee, maar daarna werd het h[lees meer...]eel heftig. Een paar weken later dexamfetamine gaan proberen en dat bevalt nu na een paar maanden nog steeds goed. Heeft soortgelijke bijwerkingen, maar in veel mindere mate.
19-03-2017

ADHD

Ik slik dex wanneer ik echt geconcentreerd aan dingen moet werken en moet het dan echt om de 2,5 uur weer slikken om op peil te houden. Als ik te laat de tweede dosis neem krijg ik de normale werking bovenop de uitwerkingsverschijnselen, als ik deze te vroeg neem word ik heel gespannen en hyper. Wanneer ik gestrest ben is dit niet zo'n heel fijn middel om te slikken aang[lees meer...]ezien het de stress aardig voedt. Ik word heel helder van dit middel en kan heel gericht taken uitvoeren en daarbij veel minder snel afgeleid worden door iets. Aan iets beginnen is ook makkelijker. Wel een valkuil dat ik op iets anders focus dan wat ik eigenlijk zou willen doen, maar mijn (studie)ontwijkend gedrag was reeds een probleem. Ik ben erg blij dat ik dit middel kan slikken wanneer ik het zelf nodig vind; een tijd buproprion geslikt, maar de langdurige bijwerkingen daarvan, of bijwerkingen van het missen van een dosering, waren een afknapper. Hiervoor ook heel kort methylfenidaat geslikt. Hier snel mee gestopt door ZEER heftige bijwerkingen op laagste dosering. Bij dit middel was het eigenlijk na een week al vrij relaxed. De nervositeit neem ik op het moment maar voor lief, het scheelt dat ik de keuze heb of ik daar op een gegeven dag zin in heb of niet. Ik klaag niet over het naar de wc moeten een half uur na innemen, alhoewel het wel een beetje irritant kan zijn als het gewoon echt even niet uitkomt (het MOET echt, vooral bij de eerste dosering). Voor het gebruik van dex een half jaar lang met verstopping gekampt. Vaak moeten wint het echt altijd van niet kunnen. Ik ben blij dat ik dit middel kan gebruiken, maar ik zou het absoluut niet elke dag de hele dag kunnen gebruiken. Disclaimer: ik ben gevoelig voor medicatie.
15-03-2017

ADHD

Tja, dan vul je ADHD in, omdat je niets anders kan kiezen. Maar mijn ervaring wil ik graag delen. Ik gebruik het nu pas kort, maar het is een verademing. Ik gebruik sinds 2015 Citalopram. Dit is een antidepressiva. Nadat ik op eigen verzoek van een jaar lang 30 Mg per dag, naar 40 ben gegaan, voelde ik ineens mijzelf weer. Zeker niet de 1e weken hoor. Dat was heftig. Maar [lees meer...]dat kan je bij "Citalopram" wel lezen. Maar alles bij elkaar zeer tevreden. Het is mijn redding. Ik kan weer werken! En naar buiten. Maar, methylfenidaat is nieuw. Ik was ineens zo druk in mijn hoofd. Eigenlijk heb ik dit altijd gehad, maar niet ZO aanwezig. Ik had nu ineens ongemerkt een deel van een heel suf liedje in mijn hoofd.. Dat je na een halve dag denkt, wat?! Die is normaal.. Dit in combinatie met slecht kunnen focussen en rustig op de bank willen zitten na een drukke dag, heeft mij doen besluiten Google op te gaan, en hierna mijn huisarts te overtuigen van het voordeel van methylfenidaat en de combinatie met Citalopram. En die is er! Ik slik het niet elke dag. Denk ook niet dat ik er "lekker" op kan werken. Maar als ik thuis kom en heb een veel te druk hoofd, is het super! Sandoz is wel mijn merk, de apotheek moest het bestellen, maar van 2 andere kreeg ik heel vreemde gedachten en liep ik soort van vast. Hoop dat je iets aan mijn ervaring hebt! Deze site, heeft mij voor een deel zeer goed geholpen.
07-03-2017

ADD

Na lang geen medicatie gebruikt te hebben voor mijn add om omstandigheden toch ermee begonnen. Vanalles geprobeerd en toen dex gekregen. In het begin weinig eetlust gehad en het is even goed zoeken naar de juiste hoeveel/inname, maar neem ze nou in om de 4 uur. Het brengt bij mij een rust met zich mee en een bepaalde controle over mijzelf. Heb altijd heel veel moeite geha[lees meer...]d om normaal met mijn geld om te gaan. En ben ook altijd gevoelig geweest van gokken en drugs! Sinds ik de juiste dosering heb gevonden gaat alles mij een stuk beter af. Zou goed dat de buitenwereld wel eens aan mij vraagt hoe ik zo verandert ben. Ik ben er van overtuigd dat dit door de dex komt, die brengt mij een bepaalde grip in het leven die ik nooit heb gehad. Het enigste nadeel is de rebound en soms slaap ik slecht (ben nog aan het uitvogelen tot hoe laat ik ze kan pakken). Voor de rest ben ik heel dankbaar voor dit medicijn!
06-03-2017

Modiodal (modafinil)

Mijn ervaring met Modiodal, is wisselend, de ene keer word ik er actief en helder van, een andere keer werkt het nauwelijks, als ik een eind moet autorijden dan gebruik ik het samen met 2 finimal's dan ben ik een uur lang behoorlijk helder, ik weet niet waar het eindigt, hoeveel kan je of kun je slikken en wat komt hierna als het niet meer optimaal werkt. Ik hoop dat er no[lees meer...]g iets is, anders zie ik het somber in, ik heb anders wel het gevoel dat het erger word.
06-03-2017

Drugsverslaving

het help mij goed ik kon me eigen nooit concentreren, maar nu velen malen beter met medicatie ! Meer wennen, dan bijwerkingen. En me drugsverslaving is het door gekomen denk ik zelf was 16 jaar verslaafd, maar nu net 2 jaar helemaal clean !!!
04-03-2017

ADHD

Voor iedereen is het gebruik en de ervaringen van Concerta bij ADHD anders, niemand is namelijk hetzelfde. Ik startte in groep 8 met het medicijn, ik begon bij een redelijk lage dosering na vaststelling dat ik ADHD had, volgens mij 18mg. In de beginjaren had ik veel last van eetlustvermindering en het moeilijk in slaap kunnen komen. Dit is door het gebruik van Melatoni[lees meer...]ne enigszins onderdrukt, maar had nog niet het gewenste resultaat. Na een paar jaar afgestapt van Melatonine. Toen ik in de 3e zat, zat ik onderhand aan een redelijk hoge dosering van 54mg, een tablet van 36mg en een tablet van 18mg. Je merkt op een gegeven moment wel dat het medicijn echt werkt, en je leven ook veranderd, hoe gek het ook klinkt. Het was denk ik heel moeilijk geweest te staan waar ik nu sta zonder het gebruik van Concerta. Na een paar jaar ga je er mee leren leven, dan komt ook het moment dat je het zelf moet gaan betalen en je niet iedere dag meer zin hebt om de stilste van de klas te zijn. Ik ben het laatste jaar gaan afbouwen van 54mg naar 36mg. Deze slik ik nu niet meer omdat ik in de loop van de jaren zo veranderd ben, misschien mede door het medicijn, dat ik er mee heb leren leven en de ADHD onder controle heb. Al met al is het een fijn medicijn om te gebruiken. Het heeft bij mij ook het gewenste resultaat opgeleverd, des al niet te min kunnen de bijwerken soms erg vervelend zijn.
28-02-2017

ADD

Rond mijn 26 al niet helemaal lekker in mijn vel. Werk zat vaak tegen en was negatief. Inmiddels ben ik nu bezig met mijn 3de psycholoog, ik ging heen voor een depressie. Tijdens het onderzoek kwamen we er achter dan ik ADHD heb. Dit verklaard een hoop voor mij. In het begin niet gekozen voor medicatie, maar na verhalen en ervaringen van anderen toch gestart. Ik merk wel d[lees meer...]at het rustiger in mijn hoofd is en mijn lontje naar mensen is een stukje langer geworden. Merk wel dat wanneer ik in de auto zit me sneller irriteer aan andere gebruikers. Dus daarin is mijn lontje weer korter geworden. Ik sport zeer regelmatig en had altijd rond de 60 slagen per minuut dit is nu 80 en soms hoger. Daar baal ik wel een beetje van. Ik ben nu wel meer bewust van mijn emoties wanneer het (als in relatie voorbij) tegen zit kan ik wanneer ik alleen ben zomaar in tranen uitbarsten. Dit is wel echt nieuw voor me en vind dit een rare bijkomstigheid. Vroeger kon ik die emoties beter in bedwang houden. De focus in mijn hoofd is wel lekker en ook de rust. Of ik het in de toekomst blijf gebruiken, kan ik nog niet zeggen. Ik zal over een maand weer mijn ervaring delen.
26-02-2017

ADD

2x p d 56 mg: 1 capsule 20 mg en een 36mg. Geen sterke effectiviteit. Wel sterke rebound. Moodswing was voor mij erg heftig en moeilijk te handelen. Ik ben overgestapt naar medikinet.
26-02-2017

Medikinet (methylfenidaat)
ADD

Top fijn en prettig. Ik gebruik dit middel voor Add/Adhd. Ik merk een betere stoelgang. Dat is een echte plus. Goede concentratie en helder. Negatief: kaakspanningen drogemond eetlust problemen en wat downgevoel. Dit is voor mij echter niet problematisch. Ik slik het dagelijks. Getracht niet in het weekeinde te nemen, maar dat zorgde voor een nare eerste dag medicatie. D[lees meer...]uizelig emoties wiebelig. Ik ben blij met het medicijn. Concerta was voor mij minder effectief en mijn emoties waren uit balans. Ik ben pas op 45 jaar gediagnosticeerd met Add en AdHd. Wist ik dit vroeger maar en had ik de medicatie toen maar...
22-02-2017

Autisme

het helpt mij mijn gedachten op orde te brengen oftewel er is geen chaos in mn hoofd en kan me makkelijker uiten naar anderen zonder een warrig verhaal te vertellen en achteraf nog niet hebben kunnen zeggen wat ik wou zeggen. Ook geeft het me de moed om contact te maken met onbekende mensen en dus makkelijker sociale contacten op te bouwen en onderhouden. Verder zorgt het [lees meer...]bij mij voor een veel beter en constant dag- en nachtritme.
16-02-2017

ADD

Na de diagnose ADD van een jaar geleden begonnen met gebruik van Methylfenidaat. Begonnen met af en toe gebruiken om uit te proberen, toen het medicijn goed leek aan te slaan begonnen aan dagelijks gebruik. Sindsdien is het altijd een afweging geweest hoeveel ervan ik nou echt wilde gebruiken; de effecten waren uitermate positief - eindelijk de rust en concentratie om aan [lees meer...]dingen te beginnen die ik wilde of moest doen en ook af te maken, overzicht houden op alles en alerter (minder afwezig) - maar het voelde tegennatuurlijk om elke dag van die pillen te slikken. Ik gebruik sinds het begin dezelfde dosis (3xdaags 10 mg), en heb nog geen behoefte gehad om deze te verhogen. Bijwerkingen zijn bij mij verhoogde nervositeit, en soms iets te veel in een tunnelvisie zitten. Bij een lagere dosis heb ik dat niet , maar 5mg is te weinig en helaas zijn er geen pillen van 7.5 mg. Langwerkende worden niet vergoed door de verzekering, behalve de 'goedkope' versie van Concerta, maar deze deed bij mij meer kwaad dan goed helaas. Wel merk ik dat je bij langdurig gebruik enorm afhankelijk wordt van deze pillen. Als ik een dag zonder Ritalin gaat voel ik me enorm afwezig (nog erger dan voordat ik begon met ermee) en chaotisch. Wanneer ik wil stoppen met deze medicijnen gaat dat dus wat worden ben ik bang. Voorlopig blijf ik het in ieder geval gebruiken, omdat het over het algemeen heel goed werkt!
13-02-2017

ADHD

na 40 jaar vond ik het genoeg geweest, die herrie in mijn hoofd, al die tv's en radio's die fulltime aanstonden op allerlei zenders, hard en zacht. De vele verhalen die ronddwaalden en ik niet stop kon zetten, het impulsieve, het snauwerige, het boos zijn, geïrriteerd, maar niet weten waarom je de neiging hebt een willekeurige fietser op een willekeurig moment een knal voo[lees meer...]r zn kop te willen geven, hahahaa. vreselijk!!! na de diagnose ADHD viel mijn jeugd op zijn plek, je anders onbegrepen voelen, dom!! want wie gaat in een prachtige lijn paarden die in ene naar links moeten dan als enige naar rechts, ik natuurlijk, maar ik ben toch niet gek, ik weet toch verdorie wel wat links en rechts is..... tja nu weet ik dat ze ipv van te roepen: nu naar links!!! Mij ff 5 minuten van te voren moeten inlichten welke kant we op gaan want stantepee reageren is er in mijn brein niet bij, niks dom gewoon net wat langer de tijd nodig en dan strontintelligent uit de hoek komen is mijn motto tegenwoordig. maar ja toen nog niet, de jaarlijkse gesprekken op school ook altijd hetzelfde, het wordt niks met haar! elke vlieg ziet ze langskomen, de lolbroek vd klas, tja je staande houden is dan alleen mogelijk. Affijn ik aan de medicatie... wat een ellende... ik persoonlijk had alleen maar heel erge bijwerkingen, schijnbaar reageer ik op veel medicatie heftig, erg droge keel, drinken drinken, afvallen (das wel lekker hihi) uiteindelijk zo voorzichtig mogelijk na al een tijd met venlafaxine de dalen en de pieken heerlijk vlak te krijgen (dat is al een verademing) heeeel voorzichtig concerta opgebouwd. Wat een feest!!! dat een mens zich zo dus ook kan voelen, slapen 12 uur aan een stuk (hoezo van 40 jaar iets in te halen), vrolijk, maar 1 gedachte tegelijk ipv 36 door elkaar heen, weer energie voor 10, een leukere mama. Mijn gezin leed erg onder mijn niet te controleren stuiterbal humeur, de ene keer zei mam is goed hoor schat, om de volgende keer volkomen out of the blue van flippenstijn te gaan. Afschuwelijk. Fijner huwelijk door meer begrip, gelatener voel je je, in een woord mijn echte leven begon. En voor degene die denken ja maar het is toch rotzooi??? Ja en!!! het is mijn rotzooi waarmee ik nog 40 jaar, de andere helft van mijn leven, slaap, plezier heb, geniet, energie heb, mezelf eindelijk heb leren kennen als een harstikke leuk, nog steeds lekker impulsief ding, maar dan op de goede manier. Ipv midden op straat te denken: heee bloemen voor oma!!! en de rem in te trappen om vervolgens 6 andere fietsers achter mij in mijn nek te krijgen, denk ik nu heeee is wel leuk een bloemetje mee te nemen, ik zal zo even stoppen om te kijken of ik hier ergens kan draaien om bij dat winkeltje een bloemetje mee te nemen. Jij veranderd niet, je gedrag wel en op een heerlijke zalige fijne manier zoals jij wil... en de rest vd wereld met zijn gezeik van er komen er steeds meer bij van die! Ik denk dat we het in 2017 maar eens gaan omdraaien het wordt tijd! Wij ADHD'rs, ADD'rs, autisten zijn de normale norm geworden, want wij zijn lekker nu in de meerderheid, met onze eigen specifieke talenten waar wij in uitblinken, want wat is in godsnaam normaal het kind dat netjes meteen rechts gaat als je dat vraagt??? Is het niet langzamerhand zo dat wij eens gaan denken, jezus dat is toch niet normaal zeg....85% van de leerlingen heeft meer tijd nodig, meer uitleg, misschien baat bij een toets die maar steeds een vraag tegelijk geeft ipv een onoverzichtelijk pakket, heeft een koptelefoon nodig om meerdere geluiden even af te schermen, een kleinere toets waar hij/zij eens lekker wel een 7 voor haalt gewoon, omdat ze het kunnen maar wel op hun manier. Dat is gewoon, dus als leraren dat eens als maatstaf namen, hadden ze ook niet zoveel problemen in de klas, het zijn niet de leerlingen het is het systeem dat normaal les geeft, maar we hebben net geconstateerd dat 85% van ons al niet meer normaal is, dus draaien we het om. ADHD, ADD, autist: doe lekker normaal, want dat zijn wij. En al degene die zo goed meteen kunnen reageren, voor de tijd om is klaar zijn met een toets, niks meer aan uitleg nodig hebben, niet snel afgeleid zijn en met een klok erlangs een heel pakket afwerken maar nergens specifiek echt in uitblinken (want dat doen wij wel!!! Hahhaa). Die 10 personen per school! Jullie zijn niet normaal man. Ik zeg voor degene die zeggen, gadver, ik loop mezelf echt in de weg, join the concerta club, en voor vele anderen, strijdt voor je kind, partner voor de normaal norm. Dat is namelijk wat een ieder wil zijn, een gewoon normaal kind, en ja de een is dit en de ander is dat. maar dat is al sinds de oertijd. Groetjes, Sandra
09-02-2017

Amfexa (dexamfetamine)
ADD

Ik heb dit medicijn ongeveer 2 maanden gebruikt. Ik had veel last van bijwerkingen. Ik kon nachten niet slapen, puur omdat mijn lichaam nog heel onrustig was door dit medicijn. Ik had ook altijd iets in mijn oog dat bonkt, maar ik dacht dat het niets ernstigs was. Tot op een nacht lag ik gewoon in bed en zag ik witte flitsen opeens uit het niets en elke keer dat ik mijn o[lees meer...]gen sloot trilde ze als een gek. Ik ben toen gestopt met mijn medicatie en had het later pas tegen mijn specialist verteld: Ik moest acuut stoppen. Ook had ik heel af en toe last van hartkrampen en ook dat rondom aders in mijn lichaam bonkte. Nu ik ben gestopt met het middel heb ik deze klachten niet meer en kan ik lekker weer slapen (: Maar tegelijkertijd was dit middel wel effectief. Het hielp mij erg goed met concentratie. Ik maakte ook een perfecte start op school. Mijn emoties waren wel wat vlakker, maar niet zo vlak als ik bij methylfenidaat had. Daarbij was ik minder angstig en had meer motivatie. Door dit middel werd ik nog meer in mezelf en had ik meer overzicht. Dat vond ik erg fijn. Alleen als het medicijn was uitgewerkt kreeg ik een terugval en was dan snel prikkelbaar, maar ook dat vond ik niet heel erg. Ik kon me wel niet concentreren op wat mensen zeiden, maar als ik zelfstandig aan het werk moest gaan kon ik me perfect concentreren. Dus het leerwerk, huiswerk enzovoort ging uitstekend.
03-02-2017

Equasym (methylfenidaat)
Autisme

Mijn zoontje van bijna 9 gebruikte eerst enige tijd de 20 mg. Werkt super goed alleen was hij aan het einde van de dag altijd helemaal "op". Slapen als een os. Doordat hij teveel kreeg werd hij wat suffig en soms wat warrig. Voor het gebruik van dit middel methylfenidaat kort werkende tabletjes gehad. Veel onrust en veel depressieve gevoelens. Gelijk gestopt met de kort [lees meer...]werkende tabletten. Wel door lang werkende medicatie minder bijwerkingen gemerkt. Waarschijnlijk is de 10 mg voldoende voor onze zoon. Alsnog fijn dat we hem iets kunnen geven waardoor hij minder snel, hoog in zijn frustratie en emoties zit, hij krijgt hierdoor meer zelfvertrouwen en zit beter in zijn vel, gaat beter op school en sociaal is het een stuk relaxter.
28-01-2017

ADHD

Ik slik sinds mijn 9e medicijnen voor ADHD, begonnen met 5 mg per dag en zit ondertussen op 45 mg (1 keer 18 en 1 keer 27) per dag. Werkt goed en ik kan me beter concentreren op school. Ook ben ik er minder onhandig door geworden. Ik laat minder vaak dingen vallen en val zelf ook minder vaak. Toppie op het inslapen na dan. Begin en einddatum wist ik niet dus maar wat ingev[lees meer...]uld dat volgens mij wel in de buurt ligt.
23-01-2017

ADHD

Na burn out (28 jr, V) thuis komen te zitten na JAREN gerend te hebben. Begonnen met schematherapie en daar stil moeten staan bij mijn verleden (en wat ik nog mee draag maar geen controle over heb zoals bijv. verslavingen en psychische problematiek in de familie). Hier ook stil moeten staan bij ik als persoon. Na verloop kwam er uit dat ik ADHD combi heb (ADD/ADHD). Dit ma[lees meer...]akt voor mij zoveel duidelijk... echter is mijn brein echt even op geraakt.. het functioneert niet altijd zoals ik zou willen en dat maakte mij nog onzekerder (vermoeidheid, geen concentratie, lusteloos, nog gevoeliger voor dwangmatig gedrag, grote emotieschommelingen). Mijn hoofdbehandelaar weet dat ik liever geen medicatie slik, maar heeft mij overtuigd om het te (tijdelijk) te proberen om mijn brein te herstellen en het resultaat ook goed is om mij uit een bepaald patroon te trekken. Ik slaap chronisch slecht, daar kreeg ik een lage dosis lexapro voor. Slapen beter, dromen blijven altijd intens. Na 2wk gestart met toevoegen van Methylfenidaat.. Het advies was om 3x per dag 15mg te slikken. Ik merk dat zodra ik het inneem ik meer focus heb, taken beter kan afronden. Echter... (als sporter en met prestatiedrang) frustrerend dat ik last heb van een verhoogde hartslag en momenten super warm. Daarnaast ben ik in 2 weken bijna 3kg verloren, eetlust snel kwijt of momenten heel erg trek maar zodra ik ga eten of eten zie ik behoorlijk misselijk wordt. Over 2 weken weer een afspraak bij mijn hoofdbehandelaar...

ADD

ik gebruik het medicijn voor mij add, het help mij goed en heb geen bijwerkingen. vroeger toen ik klein was had ik ritalin, maar was achteraf toen niet nodig en zijn gestopt, maar gebruik sinds 2010 Methylfenidaad en dat bevalt goed. kan mij beter concenteren

ADD

verhoogde concentratie, minder afgeleid. niet meer zo opvliegerig, levend lustiger, aardiger, niet meer zo snel uitgeput. Weer interesse in mensen, vrienden maken, liefde. Als ik 's morgens tablet neem, kan ik weer 3 uur slapen. Minder somber, vrolijker.

ADD

Op vlak van concentratie heeft het me echt geholpen om door mijn studies te geraken. Wanneer ik aan mijn bureau zit en het niet heb ingenomen, kan je zeggen dat ik de focus van een vis heb. Het is belangrijk op te bouwen, en nog beter om sowieso met halfjes te werken i.p.v. volledige tabletten. Aangezien je zo beter opbouwt en kan afbouwen, en de effectieve werktijd kan bi[lees meer...]j iedereen anders liggen. In het begin moest ik ze elke dag nemen op school, maar nu kies ik er zelf voor wanneer ik ze neem en dat is enkel in de examens aangezien de bijwerkingen me te zwaar vallen. Tijdens de blok zit ik toch thuis, en moet ik voor niemand een glimlach forceren, enkel studeren! Een aanrader voor ADD'ers, maar enkel wanneer het echt nodig is best. Ik vind dat er na een periode toch wel enig gewenningseffect komt.
16-01-2017

ADHD

Ik begon met een hele lage dosering, die voor mij niet werkte. Ik moest gaan opbouwen per week met telkens 5 mg meer. Uiteindelijk had ik een goede dosering, maar aangezien ritalin maar voor 3-4 uur werkt, moest ik telkens opnieuw een pilletje nemen. Ik ben nogal vergeetachtig waardoor ik dit heel vaak vergat. Ik vond dit vervelend en heb dus gevraagd of er een optie was [lees meer...]om medicatie te gaan gebruiken met een langere werking. Ik vond het daarbij geen fijne pilletjes om in te nemen, ik kan namelijk geen paracetamol doorslikken en qua vorm leken deze pilletjes erg op paracetamol. Ik ben dus geswitcht naar een ander medicijn.
16-01-2017

Medikinet (methylfenidaat)
ADHD

Ik gebruik nu ongeveer 2 jaar dit medicijn. Ik vind het een heel fijn product en heb een veel betere concentratie erdoor. Het enige wat een beetje moeilijk is, is de verminderde eetlust; ik kan niks eten maar heb wel een hongergevoel, ik krijg gewoon niks door mn keel. Verder is het qua gebruiksgemak erg fijn, het zijn kleine capsules die makkelijk doorslikken. Verder heel[lees meer...] tevreden over deze medicatie.
12-01-2017

ADHD

Hallo, Wondermiddel. De hele antidepresiva lijst afgewerkt, niets hielp, veel, heel veel bijwerkingen, nu Concerta. Het brengt Rust. Formidadel middel. Je kan het beter wel als niet proberen. De eigen bijdrage, in tegenstelling tot Ritalin, moet n ieder voor zichzelf bepalen, mij is het meer dan waard. 's Morgens 1 tablet, en er ging voor mij een nieuwe wereld open.
10-01-2017

ADHD

Ik ben meerdere keren ingesteld op Ritalin en dexamfetamine. op beide reageerde ik eigenlijk alleen op de bijwerkingen. Het gevoel niet in mijn eigen lijf te zijn, maar boven mijn hoofd te hangen. Tandenknarsen, verkrampte maag, ogen niet kunnen focussen. Na een gesprek met een speedgebruiker heb ik besloten te stoppen. Alles dat ik als bijwerking noem, noemde hij als wer[lees meer...]king van speed.
07-01-2017

ADHD

Methylfenidaat 36mg van Sandoz werkt maar 5 uur??!!
07-01-2017

ADHD

Werkt goed, gebruiksvriendelijk en niet om de zoveel uur nieuwe medicatie moeten nemen.
05-01-2017

ADHD

ik zelf geen bijwerkingen en ben zeer blij dat ik het nu gebruik. Het gaat nu beter met mij en de omgang met anderen.
29-12-2016

Equasym (methylfenidaat)
ADHD

ik ben enorm blij met de werking van equasym. Ik ben helemaal geen voorstander van medicatie. Deze heeft invloed op wie je werkelijk bent. Maar: 1) Equasym geeft mij structuur 2) het laat mijn hersenen optimaal gebruiken ondanks mijn concentratiestoornissen. 3) Daarbij is het ook makkelijker om linken tussen verschillende onderwerpen te leggen. Mijn hoofd zat vaak v[lees meer...]ast als ik wou gaan beredeneren, linken leggen,... en equasym deblokkeert deze blokkeringen. 4) Last but definitely not least: geen enkele bijwerkingen!
28-12-2016

ADD

Na mijn Add onderzoek ben ik qua medicatie begonnen met Ritalin, dit beviel me echter al snel niet goed en ben toen overgestapt op dexamfetamine. Dit werkte wel en ik ervaarde een werkelijk 'zen' gevoel in mijn hoofd. Rustig en geconcentreerd.
28-12-2016

ADD

Ik heb al mijn hele leven last van motivatie problemen, moeite met starten waardoor ik nooit iets op tijd af kreeg. Hierbij helpt Dex goed. Zodra het begint te werken sta ik op mijn voeten en ga ik aan de slag. Ik raak enorm gefocust, al moet ik wel bewust blijven waarop ik die focus richt. Huishoudelijke klusjes gaan haast vanzelf, maar als ik even vergeet wat mijn doel i[lees meer...]s kan ik in de details blijven hangen en dat kan vervelend zijn. Aan de andere kant, mijn oven heeft er nog nooit zo sprankelend uitgezien!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3789)
Anticonceptie - overig (2921)
Cholesterol (2293)
Depressie - antidepressiva overig (2137)
Epilepsie (1913)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1723)
Pijn - morfine-achtigen (1617)
Pijn (1551)
ADHD - psychostimulantia (1453)
Verslavingsziekten (1417)
Maagzuur - protonpompremmers (1314)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1261)
Bloeddruk - betablokkers (1142)
Anticonceptie - eenfase (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (887)
Migraine (851)
Angststoornissen (825)
Depressie - antidepressiva TCA (810)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (794)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!