categorie

ADHD - psychostimulantia

ADHD behandeling

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: ADHD - psychostimulantia

26-11-2022 | Vrouw | 30
ADD
Zijn hier meer mensen die zich door dit medicijn neerslachtig en niet meer blij voelen? Ik vraag mezelf momenteel af of het hierdoor komt.

24-11-2022 | Man | 53
ADD
Overgestapt omdat het vorige merk niet meer leverbaar was. Nu 3 weken in gebruik maar ik ga het terugbrengen.

23-11-2022 | Man | 34
ADD
Sinds een maand de diagnose ADD gekregen door drukte in mijn hoofd, overprikkeld zijn in drukke omgevingen, moeilijk te concentreren en impulsiviteit. Nu 2 weken begonnen met 3 maal daags 1 tablet 10 mg van het merk Escupac,dit werkte goed wel met enige bijwerkingen. Hartkloppingen en soms een onrustig gevoel. Daartegenover stond meer concentratie, gemotiveerder en goed [lees meer...]in slaap komen! Mits het geslikt wordt op de juiste tijden. Echter na de 1e week was me medicatie op bij de apotheek en kreeg ik Sandoz als merk voorgeschreven. Via dit portaal e.a gelezen en ik was niet blij met de wisseling van medicatie. Sandoz veroorzaakt Stemmingswisselingen en er komt niks uit me handen op vrije dagen. Even aankijken zij me behandelend arts!

23-11-2022 | Vrouw | 56
ADD
Ik ontdekte dat ik AD(H)D heb omdat ik stopte met roken. Nicotine heeft de symptomen bijna 40 jaar gedempt en toen is stopte met roken werden ze heel heftig. Na een zoektocht van maanden bleek het dus ADD te zijn en kreeg ik methylfenidaat retard 36 mg. Het helpt me om weer structuur en rust te krijgen na enige tijd ging ook het slapen weer beter maar vanaf dag 1 vererger[lees meer...]de mijn hunkering naar nicotine terwijl ik op dat moment al 5 maanden gestopt was met roken. Het werd onhoudbaar. Het is een fysieke ernstige hunkering, te vergelijken met de hunkering die ik had toen ik 3 dagen gestopt was met roken. Niemand kon me advies geven. Het is nu een keuze tussen wel medicatie en getreiterd worden door die mega hunkering die niet meer stopt of geen medicatie en veel minder effectief kunnen werken en leven. Deze bijwerkingen zijn bij niemand bekend, vaak ook niet bij huisarts en al helemaal niet bij coaches voor stoppen met roken. Maar wel bewezen in een officieel onderzoek, notabene in NL gedaan. Het is zeldzaam, maar het komt dus voor.

22-11-2022 | Man | 52
ADHD
Absoluut Geen bijwerkingen ! Helpt mij Enorm, niet druk te zijn, te kunnen concentreren, aandacht bij de zaken te houden. (prikkels welke voor afleiding zorgen gewoon te handelen)

21-11-2022 | Man | 37
ADHD
Adhd combi add maarrrr inname is gewoon ruk, anfexa of tentin werkt gewoon beter intense rust en flow 4x10mg is gewoon onhandig en creëert rimmel, 1 pakje per week ☹️

18-11-2022 | Man | 54
ADD
het heeft lang geduurd voordat ik door kreeg wat de bijwerking is. ik neem mezelf kwalijk dat ik negatief en geirriteerd wordt door overprikkeling bij gebruik van de dex/tentin en schrijf een positief effect (bij inname) toe aan het medicijn. kortom ik voel me in praktische zin capabeler om mijn leven te lijden maar met een steeds slechter zelfbeeld (kan bij mij zelfde[lees meer...]structief gedrag uitlokken) en steeds labieler ook.

17-11-2022 | Vrouw | 47
ADHD
Al zo'n 10 jaar slik ik concerta. Werkt bij mij Super. Had m'n Adhd en heel het gebeuren daarnaast best wel op orde! Totdat ik van de apotheek maar weer eens een ander merk moest proberen.. ik had aangegeven dat dat bij mij niet werkt Omdat ik dat al eerder heb gehad Maar er werd weer niet geluisterd En ik kreeg een ander merk Nou dat heb ik geweten en weet ik[lees meer...] nu nog. # M'n Korte lontje was er ook weer ..snauwen en grauwen. En dat terwijl ik zo bekomen was van de concera. Geloof me ik was van een enorm kreng terug naar een hele Lieverd waar weer mee te leven viel! # M'n Onrust ook weer terug bij af Ik had een soort van een snelweg in m'n hoofd. M'n lichaam sliep maar m'n hoofd niet.. Door te weinig slaap heb ik nu koortslip wondjes op m'n kin..,en door m'n onrust krab ik die zo ongeveer 4x per dag open. Met gevolg dat ik nu een soort de wadden eilanden op m'n kin heb. Na veel janken en bellen met de verzekering de huisarts de apotheek , Heb ik nu m'n Concerta terug. Maar als je denkt dat ik daarmee direct weer helemaal oke klachten vrij ben? Nou dacht het maar niet Hele nachten ben ik nog steeds wakker, Alles maalt door m'n hoofd, Ben nog steeds zo onrustig als in weet niet wat. En heb nog steeds de Eilanden op m'n kin. Maar dat ik al zo ong nu 4 weken heel slecht slaap dat nekt me enorm. Echt alles doet me pijn heel m'n lichaam en ik word langzaam gek. Ik weet niet meer wat ik moet doen... Ben helemaal uit m'n ritme. M'n Concerta waardoor ik een heel ander mens ben geworden Het werkt nog steeds niet? Weet iemand hoelang het nodig heeft dat de inwerking weer optimaal is? En als laatste het zou niet moeten mogen: dat de apotheek je gewoon een ander merk goedkoper,medicijnen mag geven , Alles draait om geld!! En ondanks dat je aangeeft dat je daar niet tegen kunt , En ondanks dat de huisarts bij mij. Recept voor de concerta altijd medische noodzaak erbij zet De Apotheek gewoon jou een ander merk geeft. Daardoor ben ik nu al zo een 4 weken zo van slag, En voel ik mij zwaar Klote ,, Vreselijk moe En radeloos. Het liefst wil ik een Winterslaap......

15-11-2022 | Vrouw | 28
ADHD
Drie jaar lang dit medicijn gebruikt. In het begin last van geen eetlust. Dit trok na een half jaar weg. Helaas na 2,5 jaar last van angsten, diepe dalen en een onrustig gevoel. Ben weer terug naar de arts gegaan en ze gaan kijken of ze wat anders voor mij hebben omdat ik wel heel erg blij ben met dat het mijn concentratie verbeterd en dat ik daardoor goed kan studeren. He[lees meer...]laas worden de angstgevoelens zo heftig dat het mijn dagelijks leven belemmerd.

10-11-2022 | Man | 45
ADHD
De elvanse 40 merkte ik weinig vooruitgang daarna de 50 geprobeerd dat was na 3 dagen stoppen ermee ook op advies van psycholoog en dokter hoge hartslag bloeddruk te hoog en zweven de heledag en licht in me hoofd over een week weer een afspraak proberen andere medicatie

Medikinet

09-11-2022 | Vrouw | 10
ADHD
Met 5 mg gestart voor dochter van 10 Moeite met executieve functies, startgedrag, bemoeien, afgeleid op school Karakter is niet veranderd, iets liever voor broer overdag

Dexamfetamine

06-11-2022 | Vrouw | 35
ADHD
Ik heb de diagnose gecomb. type gekregen in juli 2022. Nu ben ik ca. 3,5 maand verder en ik ben sinds een maand op de lage dosering beland die voor mij super goed werkt. Ik ben heel blij met dit medicijn. Hierdoor heb ik een overzichtelijk leven waarbij ik goed in mijn vel zit en zelf kan bepalen hoe mijn leven gaat. Op alle vlakken is mijn leven nu weer leefbaar geworden.[lees meer...] Ik zie het echt als een toevoeging, waar ik niet meer zonder kan!

Intuniv

03-11-2022 | Vrouw | 9
guanfacine
ADHD
Mijn dochtertje is nu 9 jaar,heeft 2 maanden intinuv geslikt. Eerst was het een hele hoge bloeddruk. Toen kwam t slaap probleem.bij 1 mg was het er ook al wel.maar bij 2 mg was ze hele nachten wakker. Ze heeft ook tics,waar ze meer in beleeft hangen,en ze begon moeilijker te praten.en haar gezicht ging beetje hangen. Maar ze was wel meer geconcentreerd op school. Sch[lees meer...]reef netter. Uiteindelijk zelf afgebouwd,van een kinderpsygiater werd ik niet wijzer!!!!!! Ze heeft risperdon ,antomoxentine,alvance, . dipiperon tot heden.

Equasym

31-10-2022 | Man | 35

30-10-2022 | Man | 56
ADHD
Nooit meer dit middel, de bijwerkingen waren dusdanig dat ik zelfs suicidale klachten kreeg. Tevens heb ik ooit een hersenbloeding gehad en diir de torenhoge bloeddruk was er een groot risico op een nieuwe bloeding. Snap niet dat dit zomaar bij volwassenen wordt voorgeschreven. Het wordt alleen off-label voorgescheschreven. Op het moment dat ik stopte met dit middel voelde[lees meer...] ik me met de dag opknappen en verdwenen de bijwerkingen als sneeuw voor de zon. Dat maar wat drukker in mijn hoofd. Voor mij nooit meer dit middel.

29-10-2022 | Vrouw | 39

28-10-2022 | Vrouw | 30
ADHD
Na verschillende soorten medicatie uitgeprobeerd te hebben, uiteindelijk bij elvanse gekomen. Ik neem in de ochtend gelijk bij het wakker worden 60mg en dan nog 1x in de middag 10mg dexamfetamine Dit bevalt erg goed. Gehele dag een fijne focus, minder in mijzelf gekeerd en ik kan fatsoenlijk werk verzetten. Einde van de dag wel een inkakmoment maar niet zo heftig dat ik [lees meer...]niks meer kan doen. Dat had ik bij methylfenidaat wel heel erg, daar kreeg ik een heel maar down gevoel ook bij. Dat heb ik nu allemaal niet.

27-10-2022 | Vrouw | 54
ADHD
Helaas over gegaan op methyl van Teva omdat Sandoz het niet meer maakt. Teva werkt heel kort en zeker niet optimaal. Ook meer hoofspijn en hartkloppingen.

27-10-2022 | Vrouw | 37
ADD
Klachten (zal er vast een paar vergeten): Geen concentratie, altijd moe, extreem laag zelfbeeld, chaotisch, vergeetachtig, snel agressief (niet fysiek), snel van relaxt naar zwaar geïrriteerd, altijd te laat, nooit structuur hebben in werk, altijd zoeken naar bevestiging maar vervolgens nogsteeds niet geloven dat iemand het meent, taken uitstellen, graag alleen zijn, altij[lees meer...]d besluiteloos zijn. In 2020 ben ik 6 weken na mijn bevalling in een pittige depressie met opname terechtgekomen. Ik herstelde door Sertraline snel en wilde door de vervelende bijwerkingen graag stoppen. Dit bleek achteraf te vroeg te zijn en kwam in een heftige terugval terecht waarbij ik met Amitriptyline ben begonnen. Deze gebruik ik nu sinds oktober 2021 75mg. Dit gaat goed met weinig storende bijwerkingen. Vlak voor mijn terugval werd ADD geconstateerd en viel alles op zijn plek. Omdat het mentaal super goed ging (ik was vergeten hoe het was om angst te hebben dus ik vond het daarom logisch dat ik geen terugval kon krijgen gezien de hormonen ook stabiel waren) en ik daar geen medicatie voor wilde heb ik er niet veel aandacht aan besteed. Na de terugval herstelde ik weer snel door de Amitriptyline maar ik bleef hangen in “het laatste beetje”. Uiteindelijk besloten te scheiden en ik krabbelde binnen een week weer helemaal op. De ADD klachten zijn helaas veel meer naar de voorgrond gekomen en ben mij er toen wel in gaan verdiepen. Ik was een traject gestart met Concerta, eerst 16, toen 36 en daarna 56mg. Mijn algehele stemming werd wel iets beter en minder prikkelbaar en meer geduld. Maar de concentratie was nog steeds ruk en veroorzaakte veel problemen. Nu een traject met Tentin waarbij ik begon met 3 weken 2x per dag 5mg, daarna 3 weken ochtend 10 en middag 5mg en sinds vandaag ochtend 15 en middag 5mg. Sinds een week of 2 is mijn algehele stemming nog beter dan met Concerta en ervaar nu ook meer energie te hebben dus het doet wel iets. Maar wederom weer een concentratie van niks. Nog steeds warrig, vergeetachtig, chaotisch, stotteren etc. Tot voor ik met mijn ADD traject startte reageer ik altijd enorm gevoelig op medicijnen. Werkt snel en krachtig en niet verslavend gevoelig (na 3,5 maand altijd 1 tablet lorazepam gebruikt te hebben zonder problemen gestopt in 2 dagen waarbij een half tabletje nog altijd goed effect gaf). Ik vind het een moeilijke zoektocht… en begin te geloven dat de ADD klachten toch blijvend zullen zijn.

25-10-2022 | Man | 38
ADHD
Op mijn 38ste de diagnose ADHD gekregen en omdat ik soms zo opgefokt ben direct medicatie gevraagd. Eerst methylfenidaat geprobeerd, hierin vrij snel opgebouwd (3 maal daags 10, dit drie dagen, 3 maal daags 15, dit drie dagen en 3 maal daags 20, hierna dagelijks). Zal hierover een andere review schrijven. Dexamfetamine van Tentin gekregen, eerst 3 dagen een halve table[lees meer...]t en daarna een hele. Dit dan driemaal daags. De eerste dosering deed naar mijn idee niks dus daarna direct over gegaan op een hele, 5mg. Ik werd eerst kalm, ontspannen en helder maar had weinig zin om dinge te doen, een groot verschil met de methyl. Dat maakte mij erg actief, soms hyper en minder om mijn omgeving denkend. In de eerste week dex voelde ik mij vlak, emotieloos, chagrijnig en niet een fijn persoon. Ik ben van nature iemand die veel ziet en opmerkt, hierdoor snel afgeleid en snel geïrriteerd. Dit maakte de dex erger terwijl er wel kalmte in mijn hoofd was. Ook sliep ik vanaf dag 1 met dex minder, tenzij het weekend was, maar hier hielp alcohol wel een handje. Geen grote aantallen alcohol, dit werkt niet fijn met dex. Opvallend was ook dat ik last van mijn keel kreeg, veel slijm wat maar niet weg wilde. Dit ging elke nacht zeer doen maar was dan in de ochtend weer weg en kwam dan naarmate de dag verstreek weer terug en ging weer pijn doen. Uiteindelijk is dit wel gestopt maar voel ik vaak alsnog slijm. Ik ga ook veel zweten van dex, en heb het vaak erg warm. In het begin ging ik wel eens temperaturen en had dan 37,6 graden. Omdat ik dacht dat het niet werkte na 2 weken de dex verhoogd naar 1.5 tablet (7.5 per keer, 3 maal). Ik voelde de medicatie, niet perse prettig en merkte een verhoogde mate van apathie, geen zin om dingen te doen, erg slecht slapen, weinig eetlust (had ik ervoor ook al, met methyl). Ik werd een soort robot of zoals mensen het hier noemen, een zombie. Heel naar. Geen gevoel, geen zin, niet vooruit te branden, emotioneel om dingen, naar dus. Hiermee gestopt en weer naar 5 mg per dag gegaan. Het robot gevoel nam niet af, dus ik dacht misschien weer omhoog, maar dan meer. Dat ik een fast metabolizer ben weet ik inmiddels door de methyl. Toen ben ik gaan zoeken op internet, meer reviews lezen etc. Goede dingen gelezen over de Magistrale bereider maar dat dit dus niet meer kan. Toen kwam ik ergens tegen dat ik misschien wel te veel nam en dat het voor iedereen dus anders is. Bij de een werkt 5 mg, soms 2 maal daags en bij de ander 10mg en weer 4 maal daags. Deze medicatie is zo persoonlijk, niet iedere adhd'er is zoals Jochem Meijer. Dit dacht ik ook altijd, ik kon dus geen adhd hebben want ik lijk totaal niet op zo'n druktemaker. Zo is het ook met de medicatie. Ik slik nu 3/4 van een 5 mg tablet, dit is dus 3.75 mg. Driemaal daags. Ik merkte de eerste keer direct verschil. Ik voelde me fijner, aardiger, liever voor mijn gezin, kreeg weer enthousiasme, wilde weer dingen doen zoals connectie zoeken met mijn omgeving en ik kan weer lezen. Het slapen gaat nog steeds niet super, ik slaap licht, droom veel en raar, ook veel zweten en verminderde eetlust. Een tip voor de eetlust: maak dingen die je lekker vindt, eet de hele dag door kleine dingetjes (fruit, een ei, een mueslireep, een handje noten) en probeer de medicatie in te nemen met eten. Ook drink ik weinig koffie, neem geen suiker of andere snel werkende koolhydraten. Ik heb nog altijd een droge mond, vooral bij veel praten, dit neem ik op de koop toe, dit zorgt ervoor dat ik wat meer water drink. Al met al ben ik tevreden maar erg nieuwsgierig naar de magistrale variant.

14-10-2022 | Man | 35
ADHD
Meerdere medicijnen geprobeerd sinds mijn diagnose vorige jaar. Van concerta kreeg ik enorme focus, maar anti sociaal en last van andere bijwerkingen. Overgestapt op elvanse ruim een maand geleden. Het was en is nog steeds zoeken naar de juiste dosering. Ik begon met 60mg maar dat was te veel. Daarna 30mg in de ochtend en dat werkte beter. Het werkt wel snel uit, na z[lees meer...]o'n 6-7 uur na inname sochtends. Ik neem nu 2 doseringen per dag, een sochtends en een vroeg in de middag. Dit werkt goed ik heb focus over de hele werkdag. Savonds als het uitwerkt wel een dip. Bijwerkingen, zeker in vergelijking met concerta, zijn zeer mild: af en toe koude handen en voeten. Daarnaast had ik spanning op borst en savonds in kaken, maar dat kwam vooral door de combinatie van dex en caffeine. Ik neem nu l-theanine in de ochtend en beperk het tot Max. 1 koffie per dag (wel lastig als koffieverslaafde) en sindsdien geen last meer van.

13-10-2022 | Man | 12
ADHD
Naarmate hij ouder wordt en de groei mee speelt merk je dat het sneller ‘uitgewerkt’ is.

09-10-2022 | Man | 34
ADD
Ik merk dat de medicatie opname effectiever is tijdens een nuchtere maag. Na dat ik op sportschool zat en ook voedingscoach had merkte ik dat de medicatie veel beter tot zijn recht functioneerde i.v.m. plannen van je inname voedsel En de hoeveelheid. Bij pitzza patat sperib of andere junk foods. Lijkt het als of opname Concerta hinderd. Ook merkte ik bij vasten of 18u[lees meer...]ur vasten en binnen 6uur twee maaltijden binnen mag hebben. Dat Concerta daar goed bij werkt. Overigens is het leren kennen van je lichaam belangerijk Je zult informatieve informatie moeten opzoeken wat eten precies is. Bv toen ik te veel afviel werkt het om sneller aan te komen in de middag of savonds iets zoetig in te nemen. Zo dat je insuline omhoog gaat en je lichaam een een opslag modes activeert. Dat helpt heel goed om wat aan te komen. Mocht je juist veel aan zijn gekomen dan Helpt het om Juist bewerkt voedsel te meiden om je insuline laag te houden. Waardoor je je lichaam niet in een opslag modus komt.

05-10-2022 | Vrouw | 21
ADD
Heb geen bijwerkingen met deze medicatie, in tegenstelling tot methylfenidaat. Na hoofdpijn, hartkloppingen en depressiviteit hierop overgestapt en merk zoveel verschil. Ik merk wel dat ik gauw een hogere dosis nodig heb om me beter te kunnen concentreren.

Equasym

28-09-2022 | Man | 8
ADHD
Zoontje van 8 met ADHD. Erg veel last van een heel vol hoofd en fysieke onrust., waardoor het met name op school niet goed lukte. Werd veel gecorrigeerd overal, op school, sport etc. Er overkwam hem heel veel, wat leidde tot een gevoel van “ik doe altijd alles verkeerd”, ik ben dom, negatief zelfbeeld, etc. Gestarte met Equasym: Bij 1 x 10 mg: geen merkbaar versch[lees meer...]il Bij 1 x 20mg: hij voelde dat hij rustiger werd in z’n hoofd. Leerkracht zag kleine vooruitgang in concentratie. Wij zagen geen merkbaar verschil, maar gelukkig ook geen bijwerkingen. Nog onvoldoende resultaat, dus optie: aanvullen met guancine of uitproberen wat ophoging naar 30 zou doen. Gekozen voor het laatste. Resultaat: top!!! Als dit zo blijft, teken ik ervoor. Kwam bv heel enthousiast en trots uit school dat het vandaag HEEEEL goed ging. Meester beaamde dit. Zit in 1 x gewoon rustig te knutselen of te kleuren. Gaf aan dat hij dat altijd al wel leuk vond, maar deed dat eigenlijk zelden. Was altijd zo prikkelzoekend en druk dat dat niet lukte. Niet afgevlakt. Nog steeds echt mijn kind zoals ie is❤️, maar hij komt nu zoveel beter uit de verf. Ik hoop nu vooral dat dit zo blijft en deze medicatie dit effect blijft hebben zolang hij dat nodig heeft!! De pillen uit de verpakking krijgen zou wat gemakkelijk mogen gaan, maar bij bovenstaand effect, neem ik dat heel graag voor lief.

Dexamfetamine

28-09-2022 | Vrouw | 29
ADHD
Ik kreeg last van hartkrampen (niet te verwarren met hartkloppingen). Dit komt normaliter volgens mijn arts niet vaak voor. Het stopte echter wel direct na het stoppen met de medicatie. Naast hartkrampen had ik ook last van een droge mond, spierspanning en tandenknarsen. Echter zou ik dat voor lief nemen als ik geen last had van hartkrampen. Het medicijn werkte namelijk [lees meer...]wel heel goed: ik was rustiger in mijn hoofd, kon impulsen (kopen/eten/praten) beter controleren en hield aan het einde dag veel meer energie over omdat (zintuiglijke) prikkels minder hard binnen kwamen. Maar de hartkrampen en ook me vervreemd voelen van mezelf hebben ervoor gezocht dat ik toch gestopt bent. Ik was ook heel gevoelig voor ontwenning hoewel dit meestal niet zo is bij dit medicijn. Hiermee bedoel ik dat toen ik stopte ik gigantische stemmingswisselingen en depressieve gevoelens kreeg.

20-09-2022 | Man | 17
ADD
werkt heel goed voor concentratie en rust in je hoofd maar je krijgt er wel echt bijwerkingen van; angst, hartkloppingen, niet kunnen slapen, verminderde eetlust en misselijkheid

20-09-2022 | Vrouw | 32

19-09-2022 | Vrouw | 51
ADD
Zowel mijn zoon als ik hebben ADD en gebruiken Tentin. Onze hoeveelheden en bijwerkingen verschillen. Positief voor beiden: verhoogd de focus, alertheid en minder last van woordvindingsproblematiek. Helpt ook wat tegen overdaad aan prikkels. Voor mij helpt dexamfetamine ook bij mijn astma. Nadelen: mijn zoon wordt er somberig van en eet echt het absoluut minimale. Dus [lees meer...]die krijgt een groot ontbijt en heeft een 2e avondmaaltijd want bij de eerste heeft hij nog weinig trek. We hebben allebei veel last van een droge mond, weinig eetlust, en de reboundeffecten zijn afschuwelijk. We nemen er magnesium bij om de stemming een beetje te balanceren, maar dat doet niet voldoende. Dit was met de magistraal bereide dex van onze apotheek helemaal niet het geval. Ook werkt de Tentin na 2 uur al niet meer bij ons. Ik overweeg over te stappen naar Elvanse 70. Dat ging qua eetlust beter. Ik vind het wel naar dat ik dan minder kan doseren, soms is het fijn om wat minder te kunnen nemen als je bijv alleen 's morgens echt moet focussen. De langwerkende dex van de Regenboog apotheek deed helaas niets bij mij.

14-09-2022 | Man | 54
ADHD
Ik weet sinds een paar maanden dat ik al mijn hele leven ADHD heb. Na een tijd tussen psychologen heen en weer geslingerd te zijn omdat ik depressief was. Bleek de laatste psycholoog (hij zei ik denk dat jij ADHD hebt en geen depressie) het bij het rechte eind te hebben. Dus mezelf laten testen bij ADHD centraal en daar bleek ik 9 van de 9 herkenningspunten van ADHD af te [lees meer...]vinken. Toen ben ik met een recept methylfenidaat naar huis gestuurd wat ik eerst maar eens moest proberen maar al snel bleek dat dit niet het juiste medicijn voor mij was omdat ik me daar best gejaagd door voelde. Dus werd me lisdexamfetamine 50 mg voorgeschreven wat me al veel beter paste, ik functioneerde ineens veel beter en voelde me een al stuk gelukkiger en na een paar aanpassingen zit ik uiteindelijk op 70 mg , dat past me nog net een stukje beter. Alles gaat me wat makkelijker af en de "depressie" is omgezet in geluk. Ik ben super blij met dit resultaat.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5817)
Anticonceptie - overig (4277)
Cholesterol (3119)
Depressie - antidepressiva overig (2950)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2697)
Pijn - morfine-achtigen (2425)
ADHD - psychostimulantia (2394)
Verslavingsziekten (2186)
Pijn (2169)
Bloeddruk - betablokkers (1830)
Maagzuur - protonpompremmers (1697)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1627)
Anticonceptie - eenfase (1510)
Angststoornissen (1439)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1434)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1348)
Depressie - antidepressiva TCA (1169)
Antibiotica - urineweginfectie (1149)