ISO 27001

ervaringen per categorie

ADHD - psychostimulantia

ADHD

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: ADHD - psychostimulantia

15-11-2017

Ritalin (methylfenidaat)

Goedendag. Ik ben zeer tevreden over het medicijn. Gebruik het voor mijn school om te concentreren en het helpt me ook enorm met mijn motivatie. Er is niks dat mij ooit beter heeft kunnen helpen op het gebied van school dan Ritalin. Ik ben dan ook zeer tevreden! Groetjes
12-11-2017

ADHD

Ik ben zo'n 11 jaar geleden begonnen met concerta nadat bleek dat Ritalin slikken 3 keer per dag niet lukte. Eigenlijk altijd tevreden geweest, hielp met concentreren en chaos in mn hoofd. De laatste tijd merkte ik echter vaak dat ik moeite had met slapen, en dat het gebrek aan eetlust vaak zo extreem was dat ik een hele dag niks at. Vooral hierdoor ben ik sinds kort (lees[lees meer...]: 3 dagen) overgestapt van 54mg naar 36mg (met toestemming van mijn arts). Vreemd genoeg merk ik wat hormonale schommelingen, buikpijn, jeugdpuistjes die ik jaren niet heb gehad. Ik wacht het even af voor de rest. (ADHD, Asperger)
06-11-2017

ADD

Ik ben begonnen met Concerta om de ADD-verschijnselen te verminderen. Dit middel werkte in het begin zeer effectief (1 x 18 MG), maar na een tijdje ervoer ik het effect minder. Toen ben ik overgestapt op 2 x 18 (1 x 's ochtends en 1 x 's middags). Hierbij merkte ik dat de angstklachten toenamen, maar ook na een paar keer weer minder werden. Echter gold dit ook voor de gewe[lees meer...]nste effecten. Om toch de positieve werking te kunnen ervaren ben ik 1 x 36 ('s ochtends) en 1 x 18 ('s middags) gaan gebruiken. Ik merk nu (na vijf dagen op deze dosis) dat ik de angstklachten helaas ook weer toenemen. Ik merk dat ik mij somberder voel dan normaal, en ik voel mij vooral sociaal onzekerder / stiller. Dit terwijl het daarvoor juist goed met me ging (op dat gebied). Ik ben bang om over te stappen op een lagere dosis omdat ik het juist ook wel een kans wil geven. Wat is jullie mening / ervaring hierin?
29-10-2017

Equasym (methylfenidaat)
Autisme

Door mijn autisme kreeg ik zoveel prikkels per dag binnen met name een werkdag dat ik na het werken nog te moe was om te eten. Wat dus resulteerde in werken, douchen, het avondeten skippen om direct als een blok in slaap te vallen. In mijn huis kreeg ik de huishoudelijke dingen niet op een rijtje. Het gevoel hebben nog zóveel te doen te hebben en aan het einde van de dag h[lees meer...]elemaal op zijn maar toch helemaal niks van mijn doelen behaald te hebben. Nu met de equasym medicatie is er ruimte en rust in mijn hoofd om dingen te plannen, uit te voeren en naast mijn werk nog een prive leven te kunnen hebben. Ik ben inmiddels 27 en ben begonnen met de medicatie toen ik 16 jaar was, omdat de MBO school zoveel prikkels met zich mee bracht dat het niet lukte. Nadat ik gestart ben met de medicatie heb ik in een verkorte tijd 3 diploma's behaald. Na 8 jaren van onafgebroken gebruik van equasym was het effect weg hierna nog een half jaar geprobeerd met een verhoging van 20 Mg maar dit resulteerde in een opgejaagd en angstig gevoel met een depressie als gevolg. Hierna ben ik een jaar helemaal gestopt met de medicatie. Na dat jaar ben ik weer begonnen met 30 Mg en het werkt weer even perfect als toen ik 16 was. Nu probeer ik zo nu en dan opde dagen dat ik geen veel prikkels te verwerken krijg geen medicatie te slikken om zo te voorkomen dat het na jaren geen effect meer heeft. Kortom voor mij een top medicijn !
28-10-2017

ADD

Sinds 2010 heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen na de diagnose ADD. Na eerst het opbouwschema gevolgd te hebben, van laag naar hoog tot de conclusie gekomen dat ik veel baat heb bij de 54mg Concerta. Resultaat: Minder chaotisch in mijn hoofd, weer kunnen focussen op studie/werk, beter plannen/organiseren enz.. persoonlijk heb ik geen last gehad van vervelende bijwer[lees meer...]kingen, maar dit verschilt natuurlijk per persoon. Voordeel is de vertraagde afgifte waardoor er niet de gehele dag om de paar uur Ritalin genomen hoeft te worden. Nadeel is echter de hoge kosten die zelf betaald moet worden bij de Apotheek, daar geen enkele zorgverzekering deze vergoed.

Modafinil (modafinil)

ADD

Ik gebruik nu 1,5 jaar het medicijn. Mijn redding in nood. Ik had veel last van onzekerheid doordat alles langs mij heen ging en Ik in mijn eigen wereld zat. Mijn werk en relatie gingen leiden onder mijn concentratie problemen. De eerste 2 weken tijdens het gebruik van het medicijn had je de standaard bijwerkingen zoals weinig eetlust, tikkende tong en wat hoofdpijn maar o[lees meer...]p en top geconcentreerd. Koffie drinken kon totaal niet. Ik steeg naar het plafond en begon te trillen. Tegenwoordig geen last meer van. Tot op heden super tevreden. Ik zou nooit meer willen stoppen. Zodra ik het medicijn 1 dag vergeet merk ik na een paar uur al dat ik niet geconcentreerd ben. Met koffie kan ik het redelijk opvangen maar zonder kan ik niet meer.
13-10-2017

ADHD

Ik slikte eerst 3x per dag ritalin 10mg per dosis. werkte niet meer naar behoren, voelde me niet meer fijn. Na overleg met de huisarts begonnen met Concerta 36mg. Deze dosis was echt te hoog. Ik had last van hartkloppingen voelde me niet prettig en kreeg zelfs hyperventilatie. Na overleg (ik wilde eigenlijk ermee stoppen) de 27mg concerta gekregen om te proberen. Ik ben [lees meer...]blij dat ik dit gedaan heb want sinds ik de concerta 27mg inneem voel ik me weer mens. Ik heb rust in mijn hoofd. ben niet meer zo prikkelbaar en ik voel me er echt goed bij. Super fijn. Ook geen last van rebounds eigenlijk.. Wel blijf ik onder controle om de zoveel tijd maar volgens mijn huisarts kan zo'n lage dosering in principe als je gezond ben geen kwaad. Ik ben er blij mee want ik heb eindelijk wat meer rust en weer zin om dingen te doen. Ook niet zo snel op mijn tenen getrapt. Voor diegene die ook hartkloppingen krijgen enz raad ik aan om dan een lagere dosis te proberen en wel de "echte" concerta te nemen.
12-10-2017

ADHD

Ik gebruik dit middel al sinds mijn 14de en ben van mijn 19de tot 21e tijdelijk gestopt, dit om te kijken hoe dat ging. Helaas was dit voor mij niet ideaal en daarom ben ik er weer mee begonnen. Ik heb eindelijk rust in mijn hoofd waar het eerst chaos was. Dagelijks slik ik 15mg, uitgezonderd de weekenden. Het lukt me weer om overzicht te creëren in mijn hoofd en mijn [lees meer...]omgeving, de studie gaat een stuk beter. Ik ben minder impulsief en stel de dingen een stuk minder uit, ook kan ik me beter concentreren. Soms heb ik echter wel last van "hyper concentratie" dan ben ik zo geconcentreerd dat alles wat in mijn omgeving gebeurd me volledig ontgaat. Vanwege de lange werkingsduur (10 uur), neem ik de medicijnen nooit na 1 uur 's middags in. Anders kan ik niet goed inslapen of helemaal niet slapen. Ik ben ontzettend tevreden over dit medicijn, het is een uitstekende vervanger voor ritalin. Ik slik het 3x daags met tussenpozen van 1,5 uur.
05-10-2017

Medikinet (methylfenidaat)
Chronische depressie

medikinet geeft mij weer het gevoel dat ik leef. ik weet, het is een vervalst gevoel, maar na 8 helse jaren en het gebruik van tientallen soorten antidepressiva slikken en zelfs ElectroConvulsieTherapie, diverse psychiatrische opnames, allemaal zonder veel succes en loodzwaar, is dit een verademing. Ik ben niet alleen veel minder moe, kan ook meer aan en ben zowaar soms go[lees meer...]egezind en energiek. Zelfs mijn Failed Back Surgery Syndrom (3 mislukte operaties en gebruik van opoiden) is iets draaglijker. Ik hoop wel dat Medikinet veilig is (ik gebruik het volgens doktersvoorschrift maar je weet nooit), al kan het me op dit moment eigenlijk effe geen fluit schelen.
30-09-2017

ADD

Ik slik ritalin zodat ik meer motivatie heb in belangrijke taken die ik moet uitvoeren in mijn leven. Denk aan: solliciteren, naar school gaan, huiswerk maken, schoonmaken enz. Deze taken gaan een stuk gemakkelijker met ritalin op. Helemaal met een scheut koffie erbij kan ik zo 3 uren ongestoord geconcentreerd bezig zijn. Ik kan dingen veel beter overzien, ik ben rustig[lees meer...]er in mn hoofd, minder snel afgeleid en kan ook beter met prikkels omgaan. Op het werk ben ik minder chaotisch en ben ik mij meer bewust van de tijd en van de druk om mij heen. Ik kan veel beter plannen omdat ik de (tijds)druk voel. Ook heb ik meer energie en heb ik gelijk het gevoel dat ik wakker ben en de dag tot een succes kan maken. Ik krijg gewoon zin om dingen te doen. Deze dingen kunnen van alles zijn maar omdat het medicijn je dopamine geeft, heb ik vaak ook zin om informatie op te zoeken. Zo kan ik na een dagje thuis ritalin slikken, mij bijna wel een wandelende wikipedia noemen. Ik kan beter leren, het leren gaat gestructureerder en heb meer motivatie om eraan te beginnen. En als laatste remt het mijn impulsiviteit op een positieve manier. Zo flap ik er minder onhandige uitspraken uit en koop ik veel minder. De impulsieve aankopen die ik nml doe, doe ik altijd zonder ritalin. Met ritalin ben ik dus kort gezegd veel verstandiger en voor mijn gevoel slimmer. Mensen die mij iets uitleggen of vragen worden sneller verwerkt dan wanneer ik geen ritalin slik. Op deze manier voel ik mij ook slimmer. De darkside van ritalin is dat ik helaas minder eetlust heb. Dit is wel erg afhankelijk van de situatie waarin ik mij bevind. Heb ik geen stress/druk en ben ik gezellig met famillie of vrienden bijv. dan merk ik soms niks van mijn mindere eetlust en eet ik zo onbewust een groot bord eten op met 10 mg ritalin. Ben ik in mijn eentje in een kamer van 12 vierkante meter, huisgenoten in t studenten huis die ook wel eens de keuken in komen en ik die mij ongemakkelijk voel bij de gedachte om ineens met 10mg op een gesprekje moet ondergaan met een huisgenoot, ja dan kan ik me soms door die gedachte heel ongemakkelijk voelen en ontwijk ik elk contact het liefste. Ik kan dan soms ook misselijk worden en zo 3 of 4 uren niks eten.... Oftewel ritalin vermindert je eetlust, maar je kunt er ook tegen vechten en jezelf afleiden in deze domme gedachte. Dit was mijn ervaring met ritalin! Naast de hartkloppingen, angst, haast en verminderde eetlust kan ik mij ook gewoon goed voelen en deze negatieve bijwerking los laten. Want bijwerkingen van medicijnen is meer een schrik van je lichaam waar je gewoon mee om moet leren gaan. Je moet soms niet teveel luisteren en denken aan de bijwerkingen van een medicijn. Soms moet je gewoon leven alsof je van niks weet. Lachen, huilen, luisteren naar je creatieve brein en weten dat een medicijn jou niet de overhand moet laten nemen. Jij bent meer dan een medicijn. Tis alleen de kwestie van leren omgaan met bijwerkingen/invloeden van een medicijn en er soms niet teveel aandacht aan schenken! Ntl wel altijd naar jezelf blijven luisteren haha. Voelt een dosis of medicijn echt niet goed, dan moet je brein ook kunnen zeggen stop er dan mee ipv door blijven vechten in de hoop dat je brein wint tegen een medicijn. Jezelf en je medicijn moeten gwn in balans zijn. T medicijn moet nooit de overhand krijgen dat het dusdanig teveel invloed op je heeft. Je brein is niet gek;). Een medicijn kan je alleen soms gek maken.
28-09-2017

ADHD

Na slechte ervaringen met Methylfenidaat over mogen stappen op Dexamfetamine. In eerste instantie 2x 5mg per dag voorgeschreven, de eerste dagen alsof je een nieuw persoon bent, scherpzinnig waar eerst een wolk in het hoofd zat. Helaas na een kleine week werd ik geleidelijk aan minder actief en steeds meer in mijzelf gekeerd en uiteindelijk zo erg dat afspraken afgezegd we[lees meer...]rden omdat het allemaal teveel werd. Ik heb zonder overleg een kleine week niets meer gebruikt waarna ik opnieuw startte met 2 x 2,5mg. Nu gaat het goed en in mijn nieuwe baan heb ik ineens een ongekende concentratievermogen. Bijzonder dat gewicht niet in relatie staat tot de dosering, ik weeg 108kg.
27-09-2017

ADD

Beste lezers, Ben een aantal maanden geleden begonnen met dexamfetamine wat in eerste instantie zeer goed werkte, met name de concentratie en de mist in mijn hoofd was weg. Onder invloed van deze medicatie ging het dagelijkse leven me veel beter af, ik kreeg dingen af en het was alsof ik dingen ineens wel begreep. Echter, de kleine dingen in het leven kon k niet meer[lees meer...] van genieten, en normaal ben ik echt een warm sociaal persoon, maar als ik dex op heb dan lijkt het alsof ik niet meer zo neig naar contact met mensen, ik wil dan liever alleen zijn, ik voel me ook anders dan normaal. Het is alsof ik mijn Intuïtie/gevoel/bindng met andere mensen niet meer werkt...ik kan het niet goed omschrijven maar ik isoleer me dan echt en word passief in sociale gelegenheden...dit is zo rot. Hebben jullie dit ook? Ik heb ook ritalin gebruikt, dat is zeker niks voor me, en ook welbutrin, maar ik werd er nog meer passief van en voelde me ook heel licht in mijn hoofd. alle hulp is welkom...ik ben ten einde raad
24-09-2017

Modafinil (modafinil)
Narcolepsie

bij aanvang positieve ervaring, het verdrong redelijk de slaapaanvallen .totdat mijn libido langzaam maar zeker wegviel , alsof er stukje tussenuit werden gelaten dat ging langzaam. ik dacht toen dat het aan narcolepsie lag. na 20 jaar is het effect nihil, vergeet ik het en keer dan kom ik er pas achter bij een volgende inname. dit effect is nauwelijks bespreekbaar [lees meer...]cq weinig kennis voorhanden.
14-09-2017

ADHD

Dit middel was geen succes. Zowel van Concerta als kortwerkend methylfenidaat krijg ik suïcidale gedachten, ik voelde me net een zombie, ik werd heel angstig en ik ergerde me aan alles. Het leek ook of ik er alleen maar drukker door werd in mijn hoofd. Ik heb het middel voorheen al een gebruikt, maar toen was het effect wel goed. Nu ben ik echter volwassen. Wellicht is de [lees meer...]werking daardoor anders.
14-09-2017

ADHD

Voorheen heb ik methylfenidaat gehad, zowel kortwerkend als Concerta. Van beide werd ik net een zombie en ik werd er heel angstig van. Tevens kreeg ik suïcidale gedachten. Wellbutrin was ook geen succes. Met dexamfetamine heb ik geen last van psychiatrische bijwerkingen. Dexamfetamine werkt ook nog eens heel goed voor mijn ADHD. Ik kan me uitstekend concentreren, ik heb zi[lees meer...]n om dingen te doen, ik stel dingen veel minder snel uit, ik ben minder impulsief met eten en met geld uitgeven en ik voel me een stuk rustiger in mijn hoofd en lijf. Helaas heb ik wel andere bijwerkingen: inslapen is/was een ramp, mijn spieren worden behoorlijk stijf, soms zo erg dat het een beetje pijn doet, in de winter heb ik meestal koude handen - gelukkig niet zo erg dat mijn handen verkleuren - en ik voel me een beetje opgejaagd als ik doses te snel na elkaar inneem (lees: binnen 4 uur na de vorige inname). Gelukkig slaap ik nu weer heerlijk, maar dat komt doordat ik sinds enige tijd voor het slapen mirtazapine neem tegen een angststoornis.

ADHD

Voor onze zoon werd eerst ritalin voorgeschreven maar dat is snel uitgewerkt en krijg je een rebound en dexamfetamine heeft minder bijwerkingen dan ritalin. omdat het een duurder medicijn is werd dat bijna niet voorgeschreven. maar naar goed inlezen hoe een medicatie voor ADHD werkt vond ik deze het beste. Alleen de retard vorm was voor mijn zoon niet genoeg 3 x per dag 2[lees meer...]0 mg. en dat is best veel. zijn eetlust werd er nog minder van, en de vergoeding stopte ook, vandaar zijn we ermee gestopt. Ik wilde 1 pil voor heel de dag.

Intuniv (guanfacine)
ADHD

Onze zoon 10 jaar gebruikte eerst dexamfetamine kort en langwerkend, helaas door alle kosten en het meerdere keren op een dag te geven wilde ik voor hem wat anders. Gelezen dat er per eind vorig jaar (2016) intuniv bestond. We begonnen in overleg met de specialist het langzaam het op te bouwen nu half jaar later op 4 mg. Het werd in de ochtend 07:00 ingenomen (zonder mel[lees meer...]k) dat beinvloed de werking! Soms was hij rond 17:00 uur zo moe dat hij in slaap viel. toch ben ik tot nu toe nog niet helemaal tevreden over de werking hij is nog onrustig en slaperig. (word wel minder) maar met alle bijwerkingen is bij hem het voordeel dat hij wel honger kreeg!! (ondergewicht door de dexamfetamine en hij was al een slechte eter). hier zijn we heel blij mee. voor hem een voordeel maar misschien voor andere die geen gewicht erbij willen niet.

ADD

Dexamfetamine 29 juni 2017. Ik ben nu 31 jaar en sinds dat ik me kan herinneren kamp ik met concentratieproblemen en uitstelgedrag. Sinds mijn 18e heb ik last van depressieve episodes waar ik al veel verschillende antidepressiva's tegen heb geslikt. Vorig jaar waren mijn depressie gevoelens wat afgenomen waarop mijn psychiater voorstelde een keer te experimenteren met medi[lees meer...]catie tegen de ADD die ik waarschijnlijk heb. Ik ben 1.60 en weeg 48 kilo dus startte met 5 Mg twee keer op een dag. Hier voelde ik niets van. Toen ik 7,5 Mg per keer probeerde voelde ik een licht verschil maar toen ik startte met 2 keer op een dag 10 Mg voelde ik bizar veel verschil op allerlei vlakken. Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uiteen te zetten. Als eerst is het gevoel super fysiek. Mijn hart begint sneller te kloppen en het lijkt alsof ik kan voelen dat mijn bloed sneller door mijn lichaam wordt gepompt. Er ontstaan een soort fijne (drugsachtige) tintelingen in mijn handpalmen en onder mijn voetzolen. Ik begin sneller te ademen en kan me met geen mogelijkheid ontspannen, maar eerlijk gezegd bevalt dat me wel omdat ik op deze manier niet kan vervallen in sloom zijn en uitstelgedrag. Mensen omschrijven mij vaak als extravert en enthousiast. Eigenlijk voel ik mij eerder introvert. Ik laad pas op als ik alleen ben en ik vind sociaal contact al snel vermoeiend. Op het moment dat de Dexamfetamine in slaat na ongeveer een uur na innemen, voel ik me meer die persoon hoe ik overkom op veel mensen. Ik heb meer plezier in sociaal contact. Voel me zelfverzekerder en energiek. Voel me sterk en alsof ik heel veel energie heb. Dit klinkt ideaal maar het is tegelijk ook best uitputtend. Door dat fysieke gedeelte waar mijn hart als een bezetene klopt, ik een droge mond heb, meer energie voel dan ik in werkelijkheid heb en mezelf daarom misschien uitput / over m'n eigenlijke grenzen heen ga. En omdat mijn gedachtes gaan als die bal in een flipperkast. Best intens. Maar als ik het vergelijk met de slome, nergens aan toe komende persoon die ik zonder vaak ben, is dit in ieder geval een stuk levendiger en ben ik achteraf trotser op mezelf en op wat ik gedaan heb. Dit kan zorgen voor een opwaartse spiraal als ik verder wel goed voor mijn lichaam zorg. Dus niet te weinig slaap door de Dex te laat te nemen. (Ik slaap überhaupt erg slecht als ik Dex op heb. Maar dat is nog erger als ik het na 16:00 neem). En wat ook nog het vermoeden waard is; normaal ben ik best een warm en fysieke partner. Zodra ik Dex op, heb heb ik vrijwel geen behoefte aan kroelen.
12-09-2017

12-09-2017

ADHD

Ernst en mate van reboundeffecten bij Methylfenidaat (Ritalin) maakte dat overgang naar Amfexa een verstandige keus leek. Medicijn werkt minder heftig in en uit. Rebound effecten zijn minder heftig en stemming blijft milder. Nu over op langwerkende dexamfetamine. Minder frequent medicatie inname en ook minder snel vergeten in te nemen waardoor minder kans op negatieve [lees meer...]bijwerkingen voortkomend uit het uitwerken van de medicatie. Meer evenwichtige verdeling over de dag en spiegel blijft meer op peil.
09-09-2017

ADD

Al aantal jaren slik ik dit medicijn (10mg). Op de middelbare school was dit voor mij een super medicijn (cijfers gingen van 3 naar 9) super geconcentreerd en ik kan me eindelijk helemaal afsluiten en had minder uitspattingen en voelde mindere persoonlijke aanvallen. Nadeel: ook mijn omgeving merkte dat ik helemaal in mijn eigen wereldje zat en had ik mindere emoties. Rond[lees meer...] de leeftijd 20/21 (nu) slechte ervaringen met het medicijn. Veel bijwerkingen zoals oog-migraine, enorme gewrichtspijn (terwijl ik zeer sportief ben), heel weinig slaap (soms angst voordat ik ga slapen), lusteloos en taken uitvoeren ZONDER medicijn lukken mij niet (voor mijn gevoel). Ook last van keel die dicht geknepen zit. Soms neem ik 2 a 3 medicijnen per dag en voel ik irritatie in mijn rug op een bepaalde plek. Vooral het laatste baart mij zorgen.. Het medicijn beviel me jaren goed, en nu nog steeds.. taken/tentamens leren gaat helemaal goed met hoge cijfers. Maar de bijwerkingen zijn nu zo enorm geworden dat ik er gewoon naar van wordt. Terwijl ik niet zonder het medicijn wil leven (misschien licht verslaafd?)
06-09-2017

Syndroom van Asperger

Ik gebruikte hiervoor 0,5 gram speed per dag gedurende 2 jaar zonder onderbrekingen. Hier heb ik nu geen trek meer in met deze medicijnen.
03-09-2017

ADHD

jaren ritaline gebruikt 12x 10mg, gedoseerd 3x40mg. ging op en neer, inwerking was 3 kwartier, uitwerking 2,5 uur. moeilijk om te plannen. met dex geen last van, werkt 10uur plusminus.
02-09-2017

ADD

Student 22j, Een klein jaar geleden de diagnose van ADD gekregen. Vroeger heel veel last voor het volgen van een planning of het opletten in de klas/college tot het verwerken van leerstof en het leggen van verbanden. Na de diagnose begon ik met concerta 18 mg wat een ongelooflijk effect achterliet. Mijn leerprestaties kende ongeziene hoogtes. Ik had enkel wat last va[lees meer...]n de klassieke bijwerkingen en rebounds.. Na enkele weken, na significant effect, viel het effect precies weg. Buiten een gevoel van gewenwording had het een heel negatieve invloed om mijn gemoedstoestand. Niets kon me nog interesseren en mentaal aan de grond. Deze negatieve gemoedstoestand verdwijnt wanneer ik er mee stop. herkenbaar voor iem? let me know
30-08-2017

25-08-2017

Medikinet (methylfenidaat)
ADD

ik heb deze medicatie nu al 10 jaar lang gebruikt op een dagelijkse basis. en heb hier een erg verdeelde mening over gekregen. de medicatie werkt erg goed, beter dan ritalin, concerta en equasim. vanaf het eerste gebruik was er geen eetlust. en bij het uitwerken raak je in een euforische staat, gevolgd door een zware down. deze medicatie werkt 8 uur lang door, onafhankeli[lees meer...]jk van mijn dosis. dit betekent dus ook 8 uur lang (en soms zelfs 10) compleet geen slaap. de eerste 3 jaren bleef het op deze bijwerkingen. echter zijn er na die 3 jaar langzaam steeds meer bijwerkingen naarboven komen kruipen, die mij ernstige zorgen baren. waaronder onregelmatig hartritme, wat ik ook voel, en vaak te snelle hartkloppingen (heb recent een hart en long onderzoek laten doen en ze zijn wel nog kerngezond) ook kan ik het plotseling heel heet krijgen, duizelig, gevolgd door een gevoel van extreme misselijkheid. wanneer ik soms focus op iets zie ik het eerder dubbel of wazig dan scherp. (dit is nieteens de helft van de waslijst) deze medicatie is superslecht voor je lichaam op lange termijn, het verandert ook je persoonlijkheid, bijna alsof je een masker op doet. medikinet is zeker aan te raden als je je wil concentreren zonder de bijwerkingen erg te voelen, maar NIET op regelmatig gebruik!! het is tevens erg moeilijk om ermee te stoppen, en erg duur.
22-08-2017

ADD

Eerste weken na gebruik alle bijwerkingen gehad. vooral slapeloosheid, hartkloppingen en duizeligheid. Daarna verdwijnenen deze en weken/maanden daarna lijkt wondermiddel. Wereld veranderd en je kunt taken afmaken en ziet ook niet alles meer als persoonlijke aanval. Daarna wordt (voelt) werking minder dramatisch en onderdeel van dagelijks leven.
18-08-2017

ADD

Na diagnose ADD begonnen met Ritalin. 's Ochtends hielp het redelijk om beter op gang te komen en ik leek me minder snel te ergeren aan mij concentratie problemen, hoewel mijn concentratie er niet veel beter van werd. Een 5/6 tal andere problemen die ADD met zich mee bracht pakte Ritalin niet aan. Daarentegen kreeg ik wel een hoge hartslag (120/130 met regelmaat in rust). [lees meer...]Fysiek een heel onrustig gevoel, spanning en stijve spieren. Mentaal hielp het misschien lichtelijk maar fysiek was het geen pretje. Op aanraden van huisarts en haar psycholoog overgegaan op Dexamfetamine

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4045)
Anticonceptie - overig (3061)
Cholesterol (2407)
Depressie - antidepressiva overig (2220)
Epilepsie (2018)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1830)
Pijn - morfine-achtigen (1759)
Pijn (1656)
ADHD - psychostimulantia (1546)
Verslavingsziekten (1508)
Bloeddruk - betablokkers (1415)
Maagzuur - protonpompremmers (1379)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1362)
Anticonceptie - eenfase (1130)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (934)
Angststoornissen (892)
Depressie - antidepressiva TCA (853)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (825)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (787)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!