categorie

ADHD - psychostimulantia

ADHD behandeling

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: ADHD - psychostimulantia

14-09-2019

ADD

Gebruik half jaar medicatie voor ADD sinds 3 mnd over van dexam naar amfexa. Op werk minder geconcentreerd meer chaotisch en meer slordigheidsfouten als met dexam. Veel meer. Was met dexam eigenlijk over. ‘s Avonds enorm moe maar kom niet in slaap zelfs niet met Pammetjes. Zit snachts soms uren beneden nachten achter elkaar. Slik 2x 5mg p.d. om 8 uur en 13 uur. Daarna [lees meer...]maar niet meer ivm slaap maar dat helpt dus niet.
14-09-2019

ADHD

Middel werkt niet, chaos weer terug, kan niks meer en ben emotioneel een wrak. Ik wil de 2,5 mg terug! Van de magistrale bereider
13-09-2019

ADD

Sinds 1 jaar maak ik gebruik van dexamfetamine (Pharmaline 2,5mg) Na 5 maanden uitproberen ben ik uitgekomen op een dosering per dag van 2 x 7,5mg en 1 x 5mg. Ik neem 's morgens altijd 2 x 2,5mg extra mee. Dan kan ik die gebruiken bij extra drukke situaties (denk aan een receptie of een intensieve vergadering) Vanaf september verplicht over moeten stappen van op Amfexa [lees meer...]5mg. Veel lastiger om te doseren, omdat ik doseer in stappen per 2,5mg. Bij Amfexa deel je het tablet in 4 stukjes (en wat kruimels) en moet je de ongebruikte restjes maar zien te bewaren. Na eerste 3 dagen mix van 1x Amfexa+1Pharmaline overgegaan op alleen Amfexa. Na enige dagen viel het me op dat ik er minimale effectiviteit van ondervond. Wel kreeg ik telkens hoofdpijn en was in mijn werkzaamheden chaotisch. Ondanks dat 's avonds weer erg moe was kon ik slecht slapen. Voelde me ook neerslachtig en moedeloos worden. Ook had ik telkens pijnscheuten aan de wortels van kiezen met een vulling. Het vermoeden is dat een en ander aan de wisseling van medicatie lag. Daarom 1 dag geen medicatie genomen en terug gegaan op de Pharmaline. Na 2 dagen betere nachtrust, geen hoofdpijn en geen kiespijn meer. Ook het gevoel zoals je je weer wat beter en opgewekter voelt na een paar dagen griep. Wel telkens een droge mond, waar ik bij de start van medicatie ook last van had. Om een en ander uit te sluiten zou ik nogmaals een keer op Amfexa moeten overstappen, maar nu even niet.

Fijne rustig werkende Dexamfetamine 2,5mg van de Ceban

ADD

Na diagnose ADD eerst Ritalin gehad, had een vreselijke uitwerking, helemaal van de kaart ervan. Overgestapt op 2,5 mg Dexamfetamine van Ceban. Dit werkte prima, ik kon me weer concentreren en dat vreselijke gejaagde gevoel was uit mijn lijf verdwenen. In augustus viel er een brief van de apotheek door de bus dat de overheid heeft bepaald dat de dex van de zelfbereidende a[lees meer...]pothekers niet gecontroleerd worden en zogenaamd niet veilig zijn en dat er daarom overgestapt moet worden naar Amfexa, dat werd ook maar meteen in het systeem aangepast voor mij. Nou had ik bij de eerste keer dat ik dex kreeg al weinig goeds gelezen over Amfexa dus ik schrok hier nogal van. Omdat ik nogal heftig kan reageren op medicijnen had ik geen zin om iets nieuws te proberen, de 2,5mg dex die ik nu had was immers prima. Toch weer eens informatie en meningen opgezocht over Amfexa en het blijkt inderdaad dat Amfexa nog steeds eerste klas troep is. Op elke website hierover lees je hetzelfde, geen werking, mensen worden ziek, hoofdpijn, depressie, noem maar op. Ik wilde hier niet eens aan beginnen dus contact gezocht met de apotheek, uiteindelijk heeft de directrice contact opgenomen met het KNMP. Omdat ik 1 tot max 3 tabletjes van 2,5mg slik (5mg in één keer verdraag ik niet) mag ik de dex 2,5mg van Pharmaline blijven gebruiken. Deze blijft in ieder geval tot eind dit jaar produceren. Voorlopig dus een fijne oplossing alhoewel ik de dex van Ceban wat fijner vind als Pharmaline. Maar het blijft een ronduit smerig zaakje rondom Amfexa, de overheid verbied zelfbereidende dex omdat deze niet veilig zou kunnen zijn maar duwt de meest afschuwelijke troep de markt in waar ontzettend veel mensen niks aan hebben. Volgens mij zit er een totaal andere insteek achter. Ik ben van mening dat mensen heel goed zelf weten welk medicijn voor hun het prettigst is en dat je ook alle recht moet hebben wat je zelf tot je neemt. Dat de overheid hiermee mensen dwingt om vergif in te nemen is zeer kwalijk. Apothekers, doktoren, psychologen, psychiaters zouden naar aanleiding van alle klachten dit medicijn niet meer voor moeten schrijven en de overheid zou moeten ingrijpen om deze mislukte dexamfetamine van Amfexa uit de markt te halen. Het gaat hier om het welzijn van mensen, mensen die willen werken en niet thuis willen zitten. Mensen die zich goed voelden bij een prima medicijn en nu kapot gemaakt worden... Onbegrijpelijk!

08-09-2019

ADD

Ik gebruik nu sinds een jaar dexamfetamine na al eerder Concerta en later in combinatie met Ritalin heb gebruikt. Ook nog een periode Medikinet gebruikt. Deze middelen waren geen uitkomst voor mij. Ik kreeg erge last van stemmingswisselingen en rebound. Als laatste startte ik met Dexamfetamine, wat de eerste weken een uitkomst leek te zijn. Mijn concentratie was stukken[lees meer...] toegenomen en kon mij ook op mijn werk beter focussen. Op sociaal vlak was ik ook erg veranderd en kon mij veel meer openstellen wat weer gunstig is. Ook mijn extreme vermoeidheid was helemaal verdwenen waardoor ik op gegeven moment te veel hooi op mijn vork ben gaan nemen. Toen kwam deze vermoeidheid na een halfjaar gebruiken van dexamfetamine weer terug. Mijn concentratie problemen namen steeds meer toe en voelde mij niet meer mijzelf. Mijn persoonlijkheid veranderde van erg bedachtzaam en liever luisteren naar een ander naar erg hyperactief en impulsief waardoor ik door steeds iedereen in de reden viel. De laatste bijwerking en welke het meeste impact op mijn dagelijks functioneren heeft is de verminderde eetlust. Ik heb nergens meer trek in en ben hierdoor al 15 kg afgevallen. Eigenlijk achteraf gezien heeft deze behandeling met dexamfetamine mij niks positiefs gebracht als wat ik hoopte. Momenteel ben aan het afbouwen met de medicatie bij een andere praktijk en ben ik benieuwd wat het me gaat brengen.
07-09-2019

ADD

Ondanks de bijwerkingen werkte Dexamphetamine prima voor mijn concentratievermogen. Ik kon me eindelijk gericht bezig houden met taken en alles was overzichtelijker in mijn ervaring. Het gaat hier trouwens om Dexamphetamine 2,5 mg, die nu dus niet meer vergoed worden of ‘mogen’.
07-09-2019

ADD

Wat een rotzooi. Ik ervaar zeer veel last van bijwerkingen, en het gewenste effect is minimaal. Voorheen gebruikte ik Dexamphetamine van (volgens mij) de magistrale bereiding. Hier had ik ook last van wat bijwerkingen, maar dat stelde niets voor vergeleken met de ellende die Amfexa heeft veroorzaakt. Klachten: - minimaal effect op concentratievermogen - Hoofdpijn [lees meer...]- buikpijn/ wee gevoel in maag - hoofd gloeit - zeer droge mond - wazig zien - plotselinge depressieve gevoelens - moeheid Bovenstaande klachten zijn begonnen vanaf het moment dat ik aan Amfexa begon. Deze klachten nemen af, of verdwijnen volledig wanneer de Amfexa is uitgewerkt. Ze komen weer terug op het moment dat ik een nieuwe dosis heb ingenomen. Het innemen van de Amfexa met voedsel zoals wordt aangeraden in de bijsluiter lijkt geen verschil te maken voor mij. Ik slik deze medicatie al een maand zonder enige verbetering te ervaren wat betreft de bijwerkingen, en het gewenste resultaat is nog altijd ver te zoeken. Wanneer er wordt beweerd dat Amfexa hetzelfde is als de Dex die je voorheen nam, dan Ben ik geneigd dit wel aan te nemen, ik ben zelf tenslotte geen arts. Maar als het bestanddeel in de pil hetzelfde is, en de hulpstoffen/vulmiddelen dit niet zijn, dan is het dus ANDERS. Als het zo is dat mijn lichaam niet goed reageert op de vulmiddelen, dan verklaart dit wellicht een groot deel van mijn klachten, maar geldt dit dan ook voor de plotselinge psychische klachten? En hoe zit het dan met het feit dat die ‘zelfde’ dexamphetamine (waarop mijn brein het voorheen goed deed) nu een te verwaarlozen effect blijkt te geven..? Geen arts, maar ook geen proefkonijn. Oh, en waarom is de bijsluiter van Amfexa volledig gericht op kinderen?? Vaag. Dit middel verpest voor mij een hele hoop.
06-09-2019

ADD

(!) Dit bericht voor iedereen die Amfexa gebruikt en dit misschien niet weet dat u Amfexa geheel gratis kan krijgen. Ik zie velen op deze site klagen over het feit hoe duur het medicijn is geworden. De overheid heeft vastgesteld dat iedereen maximaal 250 euro per jaar aan eigen bijdrage moet betalen. Dit geld ook voor Amfexa. Na deze 250 euro hoeft u niets meer bij de beta[lees meer...]len en krijgt u amfexa geheel vergoed. Wat velen niet weten is dat de fabrikant van Amfexa een terugbetalingsregeling heeft voor de eigen bijdrage. U krijgt over een heel jaar bijna de volledige 250 euro teruggestort van de fabrikant (!) U kunt dit regelen door u arts het formulier op de volgende website te laten invullen. U kunt ook informatie hierover bij u apotheek opvragen. U kunt meer lezen op internet.

ADHD

Eerst dexamfetamine gehad. Werkte perfect. Mijn leven was weer rustig, overzichtelijk.. Een stuk lichter! Amfexa helpt enkel in inmpulsbeheersing, maar ook niet veel. Verder alleen nare effecten. Geen voordelen.

ADHD

4 maanden Dexamfetamine gebruikt. Tabletten van 2,5 mg Pharmaline van de GMP bereidingsapotheek. Rustig opgebouwd onder begeleiding van Adhd Centraal. Zeer positieve begeleiding gehad daar! Concentratie verbeterde en meer rust in mijn hoofd. Libido werd vergroot zelfs. Ook geen focus meer op afvallen, zocht minder prikkels in eten. Eerlust nam af. Wel een aantal weken en[lees meer...]orme slaapproblemen gehad. Maar buiten dat een vrij positieve start! Begonnen met 3 x per dag 2 pillen van 2,5 mg. Uiteindelijk geëindigd met 3-3-3-2-1 omdat na 3 uur de werking minder werd. Nu ik terug kijk op afgelopen 4 maanden, ben ik enorm angstig geworden voor grote groepen mensen, festivals en uiteindelijk om naar het werk te gaan. Ging steeds meer hyperventileren, spanning voelde ik nog steeds in spieren (ondanks regelmatig sporten en yoga) haar viel enorm uit en uiteindelijk met verlammingsverschijnselen in het ziekenhuis terecht gekomen van rechterarm en zicht. Werk momenteel helemaal niet meer. Binnen 2 dagen van arts af moeten bouwen. Deze gaf aan dat dexamfetamine angsten kan triggeren. Voorheen nog nooit last van gehad. Enorm geschrokken! Nu een week gestopt en voel me stukke beter. Zweet ook minder, minder hartkloppingen ook. Hopelijk zak een andere medicatie mij beter helpen, iemand ook een zelfde soort ervaring en tips? Rytalin ook ooit geprobeert, maar dat vond ik helemaal niks. Want mag van arts nooit geen uppers meer nemen.

Methylfenidaat (methylfenidaat)
Moeheid

Ik gebruik Ritalin omdat ik hypersomnolentie heb( overmatig slaperig) tenminste ben ik daar een aantal jaar geleden op getest. Door deze afwijking kreeg ik Ritalin voor overdag en in de nacht Zopiclon! Ja klinkt raar maar als je deze afwijking hebt is je slaap kwaliteit heel slecht, kom niet in rem dus daardoor altijd moe, nooit uitgerust en vreselijk dromen, Zopiclon nee[lees meer...]mt dat weg maar word je overdag weer slaperig en dat neemt de slaap weg! Kortom een cirkel wat ook nog s migraine uitlokt. Heb nu seroquel een paar keer gebruikt om te slapen omdat van Zopiclon je herinneringen weg vagen. Heb dit nu paar keer gebruikt maar slaap nu helemaal niet meer ti's net of ik zwaar stoned ben ogen branden zijn zwaar en droge mond maar slapen helaas dus voel me nog slechter! Kortom vraag me af of deze wel samen kunnen? Gr linda

ADD

Omgezet naar Amfexa. Labiel, emotioneel en depressief. Hiervoor had ik dat nooit. Onbegrijpelijk.

ADD

Mensen! GOED NIEUWS! Ik kan het wel van de daken schreeuwen! LISDEXAMFETAMINE KOMT OP DE NEDERLANDSE MARKT EIND SEPTEMBER 2019!! Ik had ook steeds last van die bijwerkingen die iedereen hier beschrijft sinds het overstappen naar dat andere merk. Al jaren hoop en roep ik dat Nederland Vyvance (in Amerika is dat Lisdexmfetamine) moet gaan introduceren. Je neemt dan 1 pi[lees meer...]l in en je bent klaar. Amfexa kunnen we dus nu vaarwel zeggen! Laat het even goed tot je doordringen. LISDEXAMFETAMINE is overigens precies hetzelfde als Dex, alleen wordt het door je lever omgezet in werkzame Dex. Daardoor heeft het een langere werkingstijd. Maar nog belangrijker! Het is een andere fabrikant, andere manier van hoe Dex in je lichaam wordt opgenomen. Wees niet bang, ik ken dit middel. Heb het wel eens geprobeerd. Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat dit middel dus veel minder bijwerkingen gaat geven op de stemming en veel meer ‘smooth’ aanvoelt. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

ADHD

Onze zoon gebruikt nog steeds Dexamfetamine 2.5 mg. tablet. Wij moeten deze zelf betalen kosten 77.10 per maand. Amfexa komt op 120.00 per maand, kosten 1.00 per tablet. Nu snap ik waarom de zorgkosten zo hoog zijn. Wij stappen niet over omdat hij is begonnen met Medikanet op zijn 7e, had een averechtse uitwerking. Dat willen we nooit meer meemaken. Heb vandaag ook een m[lees meer...]ail naar de rijksoverheid gestuurd, lijkt me verstandig dat iedereen dat doet. Die zijn hier verantwoordelijk voor.

ADHD

Ik neem sinds 2 jaar naar volle tevredenheid 3 maal daags 12,5 mg Dexamfetamine bereid door een apotheek. Sinds deze maand krijg ik ipv 5 x 2,5mg tabletten Amfexa 2 x 5mg en 1 x 2,5mg (nog steeds dezelfde). Het lijkt of de amfexa anders werkt en iets meer bijwerkingen heeft dan de eerdere medicatie. Ik hoop dat deze situatie snel wordt terug gedraaid. Ook qua kosten is dit[lees meer...] een serieuze ramp. Stoere praat van ministers ten spijt is er hier geen oog voor de patiënten.
02-09-2019

Acne/puistjes

Voorheen slikte is magistraal gemaakte dexamfetamine 2.5 mg. Dit omdat ik per inname 12.5 mg moet slikken. Sinds deze maand ben ik verplicht om over te stappen naar amfexa, omdat dexamfetamine 2.5 mg niet meer uitgegeven mag worden van de inspectie. Volgens de apotheker heeft amfexa dezelfde werking en zou er dus niets moeten veranderen. Amfexa doet wat het moet doen, het[lees meer...] haalt de scherpe randjes van mijn ADHD weg waardoor ik beter functioneer. Echter ervaar ik met amfexa meer bijwerkingen en is de werking weldegelijk anders. Als de amfexa 's avonds uitwerkt krijg ik hoofdpijn. Vaak is deze zo hevig dat ik moeite heb om licht en geluid te verdragen. Ik val moeilijker in slaap, ik heb gelukkig nog geen slapeloze nachten meegemaakt. Tijdens de werking van amfexa trillen mijn handen. Soms trillen deze zo hevig dat ik moeite heb om netjes te schrijven of mors ik het drinken uit mijn glas nog net voordat ik een slok heb kunnen nemen. Mijn eetlust is verdwenen, ik heb nergens trek in en ervaar geen gevoel van honger. Hierdoor moet ik mijzelf dwingen om iets te eten waardoor ik soms misselijk word. Als ik eet, moet het voedsel vochtig zijn omdat mijn mond erg droog is. Ik heb bijna geen speeksel meer in mijn mond waardoor ik iets simpels als brood niet kan doorslikken zonder een slok water. Ik heb zodra de amfexa in begint te werken last van hartkloppingen. Soms zijn deze zo hevig dat ik rond 130 slagen per minuut zit. Ik heb constant het gevoel dat ik bezig moet zijn. Niets doen is geen optie meer. Met de magistraal gemaakte dexamfetamine ervaarde ik een aantal van de bovenstaande bijwerkingen ook, echter waren deze in mindere mate aanwezig en ondervond ik daar minder last van. Omdat de amfexa word geleverd in een drukstrip, moet ik werken met een pillen doosje. Dit vind ik zelf niet prettig. Het splitten van deze tabletten is overigens erg gebruiksvriendelijk door de speciale vorm.
31-08-2019

ADHD

Anderhalf jaar geleden begonnen met het gebruik van dexamfetamine sulfaat 2.5 naar aanleiding diagnose ADHD. Na lange tijd zoeken naar de juiste dosering klaarde mijn leven op een hoop vlakken op. M'n relatie werd beter, kwam minder te laat op werk en maakte eindelijk mn promotie vanwege het feit dat ik veel gestructureeder was in alles wat ik deed. Tot vorige maand. Va[lees meer...]nuit het niets kreeg ik te horen dat mijn medicatie niet meer beschikbaar was, waarschijnlijk door pattent of iets dergelijks. Dit resulteerde is het verplicht overstappen op Amfexa. Opzich beter, minder tabletten, geen potjes maar strips. Maar prima, eerste dagen gingen goed. Innerlijke rust en gewoon relaxed, terwijl ik normaal onrustig ben. Ik gaf mijn partner aan om mij te monitoren. vanaf de 2e week ging het mis. Kennelijk te relaxed, resulteerde in het niet opmerken van details, laat komen op werk en daar fouten maken, meer onenigheid met mensen, waaronder mijn partner en minder productief. 3e week ging het mis. Was volledig grip op tijd kwijt, werd depressief. Na de zoveelste aanvaring met iemand, mezelf met baby en al buitengesloten te hebben etc, melde ik huilden thuis dat dit niet zo verder kon. Huisarts wil me er direct vanaf halen. Misschien wel overgevoeligheid voor de stof. Het zal voor iedereen anders uitpakken, maar ik wil wel mensen waarschuwen die van zichzelf weten dat ze onstabiel kunnen zijn: Pas op jezelf, vertel anderen over je switch. Zelf ging ik langzaam de vernieling in na 3 weken.
30-08-2019

ADHD

Na mijn vorige reactie hieronder en het lezen van andere ervaringen, kon ik alleen maar denken 'dat kan toch niet tussen onze oren zitten?' Daarom gisteravond met leesbril op de bijsluiters gaan uitspitten. En laat ik nou iets gevonden hebben Of dit het probleem ook werkelijk is, weet ik niet, maar ik ben benieuwd naar jullie reacties. Er zitten nl inderdaad andere hulp[lees meer...]stoffen in Amfexa. Een daarvan is een polyool (Isomalt) en die zit niet in de oude dex. En laten polyolen nou niet goed voor je zijn als je Prikkelbaar Darm Syndroom (PDS) hebt, wat ik dus officieel heb. Met deze bevinding ben ik zojuist bij mijn apotheek geweest. Ze namen mij heel serieus en hebben zelfs een studie bekeken naar de werking van polyolen bij PDS. Helaas is er geen eenduidige studie, dus geen officiele steun voor dit idee. Maar mocht je dit herkennen (ook als je niet de officiele diagnose PDS hebt, maar je hebt wel veel/snel last van je darmen), laat dit dan vooral weten. Mogelijk is dit vulmiddel de boosdoener.
28-08-2019

ADHD

Na tevreden gebruik van dexamfetamine bereid door apotheek NL (zogeheten magistrale bereiding) in tabletten van 2,5 mg per stuk, moest ik onlangs over oo Amfexa van 5 mg per stuk. Zelfde middel, dus geen probleem. En oh ja, het is duurder maar daarvoor even teruggaveformulier invullen en opsturen naar een soort tusseninstantie. Nou niet alleen deze werkwijze is vaag. Na ee[lees meer...]n dikke week Amfexa is het met mij persoonlijk niet veel beter gesteld. Het wordt met de dag ook vager in mijn hoofd, heb rare hoofdpijnen, kan me nauwelijks concentreren, soms complete chaos in mijn hoofd. Werkingsduur lijkt korter en ook de werking zelf lijkt ongelijkmatig (ervaar enorme pieken in de bijwerkingen). Dit had ik met de oude Dexamfetamine niet. Na contact met apotheek mag ik nu 1 amfexa en 1 oude dex innemen, zodat de Amfexa niet gebroken hoeft te worden. Vandaag vokr het eerst geprobeerd, maar helaas. Dit was de slechtste dag tot nu toe. Ik heb gelukkig nog kleine voorraad oude dexamfetamine en ga daar de komende dagen weer op terug. Als de bijwerkingen verdwijnen weet ik genoeg. Waardeloos dat dit zo over de rug van mensen moet. Een duurder medicijn dat niet eens (goed) werkt en ons alleen maar ziek maakt. Lang leve Big Pharma...
27-08-2019

ADHD

De dexamfetamine van de Magistrale bereiding heeft me heel erg geholpen. Helaas nu verplicht over op Amfexa. Drama.... hoop dat de dex snel weer gemaakt en verkocht mag gaan worden.
27-08-2019

ADD

Van Dexamphetamine overgegaan op Amfexa vanwege de hele registratie kwestie. Ik heb niet het idee dat dit middel mij iets te bieden heeft behalve dan de vervelende bijwerkingen. Deze bijwerkingen ervaarde ik ook (in iets mildere mate) bij de Dex, maar daar kreeg ik dan wel een betere concentratie voor terug..
26-08-2019

ADHD

Wat een troep. Werkt voor geen platte meter en alleen maar nare bijwerkingen. Heb nog meer focus zonder deze zooi. Ook heb ik last van mentale klachten, erg onrustig, geen of te veel emoties en word er depri van. En ja nog dik voor betalen ook! Geef ons wat anders.
22-08-2019

ADHD

Dit gebruikte ik voordat ik moest overstappen van minister omdat Amfexa hem zo de angst had aangejaagd met als die Dexamfetamine-fabriekjes/apotheekjes. (En wij van Amfexa doen het wel even beter... Uh..en duurder ja dat wel). Ja, én Amfexa werkt dus helemaal niet goed :-( Wil de Magistrale Bereiding terug!
22-08-2019

ADHD

Moest van Minister over naar dit merkartikel medicijn. De apotheken mogen geen Dexamfetamine meer zelf bereiden. Dat heeft Amfexa mooi voor elkaar. Onrust zaaien over de apotheken en dan zelf een aan alle kanten kloppend medicijn. Nou ja, kloppend op papier dan. De gebruikers klagen in grote getale over bijwerkingen die men bij de magistrale bereidingen niet hadden... E[lees meer...]r is duidelijk iets niet in orde met dit medicijn en dan heb ik het niet alleen over de sneaky handelswijze van Amfexa. Gelukkig komt er naar verluidt per september een andere speler op de Dexamfetamine markt die hopelijk wél een goed product levert. Ik ga morgen mn arts en apotheek bellen want na een week me steeds zieker voelen worden ben ik het zat. Amfexa is troep!
21-08-2019

ADHD

Hartkloppingen, hoofdpijn een veel drogere mond dan eerst en bovenal een minimaal effect. Ook ik ben slachtoffer van dit veel te dure vergif geworden. Veel mensen weten overigens niet dat deze pillen NIET gebroken mogen worden voor dosisverdeling. Namelijk enkel om slikken makkelijker te maken. Daardoor slik ik nu een combi van 5mg AMFEXA en 2,5mg Dexamfetamine van DM[lees meer...]B Oud-Beijerland (topspul). Altijd tevreden gebruiker van enkel DMB 2,5mg dexamfetamine... Op dit moment mijn best aan het doen om weer terug te raken op volledig mijn oude medicatie.
20-08-2019

ADHD

Tabletje heeft een klavertje vier vorm waardoor je het tabletje makkelijk in gewenste sterkte kan breken. Ik ben begonnen met een kwart (1,25 mg) per dosis, met het idee op te hogen als dat nodig is. Merk het effect binnen een half uur. Lichamelijk en geestelijk voel ik me heel erg rustig en overprikkeling is niet aanwezig. Het effect lijkt sterker te zijn als generieke [lees meer...]middelen. Ik val namelijk bijna in slaap, een beetje stoned gevoel. Weet ook dat dit té slome gevoel altijd binnen een paar dagen gebruik weer weg ebt waardoor er een goede balans is van rust en mijn eigen energieke enthousiasme en creativiteit. Totaal geen lichamelijke klachten. Eetlust is aanwezig, rust in mijn lijf. Ben heel tevreden! Het heeft hetzelfde effect als generieke dexamfetamine, alleen lijkt het wel wat sterker.
20-08-2019

Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)

Verplicht moeten overstappen van magistraal naar Amfexa. Enkel de hulpstoffen zouden anders moeten zijn. Echter heb ik van Amfexa meer nodig en bijwerkingen die ik op de magistrale bereiding niet had. Je word van het kastje naar de muur gestuurd. De huisarts verschuild zich achter de apotheek, de apotheek achter de nieuwe wet. Ik WIL dexa terug! Binnenkort bij n[lees meer...]ieuw recept maar kijken of ik het zelf kan betalen via magistrale bereide. Echter werkt de huisarts daar nu niet voor mee. Wellicht de psychiater in september erl
19-08-2019

Concerta (methylfenidaat)
ADHD

had elke dag hoofd pijn met dit pilletje , en moest er nog grof voor bij betalen ook . ben gestopt. Geen hoofdpijn meer

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4777)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2762)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2085)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1575)
Maagzuur - protonpompremmers (1494)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1311)
Angststoornissen (1111)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1055)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)