ISO 27001

ervaringen per categorie

ADHD - psychostimulantia

ADHD

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: ADHD - psychostimulantia

17-01-2019

ADHD

doordat deze capsule maar 8 uur werkt, kreeg ik de rebound als ik uit school kwam en daardoor mijn huiswerk niet (goed) maakte.
17-01-2019

ADHD

het was de bedoeling om me op school beter te kunnen concentreren, maar dat lukt niet. Ik ben er gewoon niet lekker van en druk blijf ik ook.
15-01-2019

ADD

Onze dochter heeft deze medicijnen 2 maanden gebruikt voor ADD. Achteraf hebben we geconstateerd dat het geholpen heeft in haar leerprestaties, maar thuis (als de medicijnen uitgewerkt waren) was ze niet te houden en een totaal ander kind. Door deze medicijnen is ze agressief geworden, angstaanvallen gehad, hele heftige nachtmerries gehad en kon zij moeilijk in slaap valle[lees meer...]n. De angst en wanhoop zag je in haar ogen. Heel erg heftig
14-01-2019

ADD

Werkt super goed! Zorgt ervoor dat ik alle prikkels beter kan onderscheiden en helpt met het prioriteiten stellen.
09-01-2019

ADHD

Algemene ervaring zoals bij iedereen met ADHD ik hoorde de symtomen van een vriend van mij en concludeerden dat ik deze ook had en ben hierdoor naar de huisarts gegaan en kreeg de constatering dat ik ADHD had en medikinet moest slikken.
30-12-2018

ADD

Het helpt erg goed met mijn ADD klachten. Ik kan meerdere activiteiten op een dag plannen, wordt niet elke dag meer brak wakker en heb het gevoel weer controle te hebben over mijn leven. In contrast met wat wel eens beweerd wordt, word je er geen zombie van en blijf je gewoon je zelf. Anderen zullen wel opmerken dat je minder rommel achterlaat en meer aandacht voor ze hebt[lees meer...] :-)
24-12-2018

Dexamfetamine (dexamfetamine)

vervanger voor bupropion plus methylfenidaat. Daarnaast gebruik ik fluvoxamine die door de psychiater met 1/3 verlaagd is van wege de kans op h. Circa 1 uur na inname overvallen door vermoeidheid. Depressie toegenomen. Volgens psychiater geeft dexamfetamine ook een grote kans op het serotoninesyndroom. Ik vraag mij af waarom dit middel zoveel beter wordt geacht dan mijn v[lees meer...]orige medicatie terwijl de klachten verergeren en ik er lethargisch en moe van word. Vandaag besloten met alle medicatie te stoppen want erger kan het niet worden.
23-12-2018

ADHD

Ik heb op volwassen leeftijd (37)de diagnose ADHD gecombineerde type ADD gekregen. Ontzettend last van een vol hoofd, deze draaide overuren dag in dag uit! Sochtends als ik op stond "begon de stem alweer te praten" daar werd ik doodmoe van al dat "denken". Ik werd boos op het "gekakel" in m'n hoofd en dacht echt vaak "HOU TOCH IN GODSNAAM EENS OP"! Ik heb ook last van o[lees meer...]vergevoeligheid licht, geluid en sliep heel slecht! (Nu in ieder geval al gemiddeld 2uur meer) en kan dus nu gemiddeld 6/7 uur slapen en voel me meer uitgerust. Ik had ook enorm last van perfectionisme en faalangst b.v. met een examen, kreeg ik complete blackouts en wist in 1x 0,0 meer, dit terwijl ik wel erg goed kan leren (bovengemiddeld IQ) en voelde mijzelf dan zo dom. Of b.v. in mijn huishouden bepaalde dingen op een bepaalde manier "MOEST" doen en vervolgens gebeurde het niet! Ook had ik het "alles of niks" gedrag b.v. altijd diegene die bij de borrel op de kop naar huis ging, geen rem! Het feestje is nooit afgelopen toch... Ik heb verschillende medicijnen sinds de diagnose gehad. Dit schijnt de standaard procedure te zijn. (Schandalig trouwens maar, dat is een andere discussie). Ik moet zeggen, ik gebruik deze medicijnen nu al ruim een jaar en ik kan echt met recht zeggen dat ik hier veel baat bij heb. De scherpe kantjes zijn dr af en eindelijk ben ik niet meer diegene die als laatste op de kop naar huis gaat!
22-12-2018

22-12-2018

ADD

Graag wil ik mijn ervaring delen in de hoop dat anderen daar baat bij hebben. Het gaat met name over de wisselende werking en dat op den duur de werking afneemt. Het medicijn slik ik officieel voor mijn add maar voor mij werkt het ook tegen somberheid. Naast de dex slik ik tevens venlafaxine 150mg tegen een depressie en angstklachten. De dex geeft daarin het laatste ma[lees meer...]ar cruciale zetje. Het geeft mij niet per definitie rust want als ik teveel op de hals neem en teveel bezig ben dan wordt ik erg zenuwachtig en onrustig. Doe ik het rustig aan dan komt de werking tot z'n recht. Je eigen lichaam maakt logischerwijs zelf dopamine/nor-adrealine aan in een bepaalde verhouding dat afhankelijk is van de situatie waar je in zit. En ja, dat is bij ieder mens weer een beetje anders.. Heel kort door de bocht, dex verhoogt deze stoffen (niet gelijkmatig). Wellicht hebben mensen er baat bij wanneer ik zeg dat gedrag een belangrijke rol speelt bij de werking van het medicijn. Jaren geleden werkte dit medicijn niet goed en nu wel. Ik vermoed dat het voornamelijk aan mijn gedrag ligt maar de invloed van de overige medicatie kan natuurlijk ook een rol spelen. Maar nu het addertje onder het gras waarvan ik vermoed dat heel veel mensen hier onbewust last van hebben. De werking neemt geleidelijk af... Ik kan hier alleen vanuit mijn eigen ervaring praten maar voor mij is dit een groot ding. Met het addertje onder het gras bedoel ik niet direct de werking die afneemt maar de reden ervan. Voor mij is het overduidelijk dat dex de kwaliteit van mijn slaap beinvloed. Niet meteen voelbaar en ook niet na twee weken. Langzaam sluipt dit er bij mij in en ik merk het alleen als de werking afneemt en de bijwerkingen toenemen. Bij een (of twee) nacht doorhalen en het drinken van een koffie geeft voor mij een soortgelijk effect dat ik ervaar na 2+maanden bij het slikken van de medicatie. Je bent wel iets meer wakker maar geforceerd. Wanneer mensen last krijgen van een verminderde werking, wat ik regelmatig lees, zou je erover na kunnen denken (en in doktersoverleg!!) om een paar dagen of langer te stoppen. Observeer wat je voelt die dagen. Voel je je uitgeblust en moe, dan zou dit een reden kunnen zijn. Als laatst wil ik zeggen dat een goede nachtrust ongelooflijk belangrijk is. Veel ziektes en kwalen worden al gelinkt bij langdurige slaaproblemen. Dit is het addertje onder het gras waar ik het over heb en wat ik ervaar bij mezelf wanneer de werking minder wordt. Op het moment van schrijven realiseer ik mij dat ik ook maar een kleine pauze in moet lassen. Bah geen zin in.
16-12-2018

ADHD

Werkt goed bij concentratie maar is het niet waard door de bijwerkingen. Veelste veel bijwerkingen waaronder hoofdpijn, buikpijn, stemmingswisselingen en verandering van smaak en geen eetlust. Je kan je er goed mee concentreren maar als het medicijn uitwerkt krijg je knallende hoofdpijn en kwam ik niet in slaap. Ook voelde ik mij zo een saai persoon die geen emoties kon ui[lees meer...]ten en had een verminderd libido maar tegelijkertijd van binnen een heel gejaagd gevoel alsof ik om elk klein dingetje een woedeaanval kon krijgen. Daarbij zoals ik al noemde veranderde sindsdien mijn smaak dus op een negatieve manier (ik lust geen chocolade meer en ook geen koekjes bijvoorbeeld. Ja wel goed voor de lijn maar niet de bedoeling baal er heel erg van. Ik kan zo erg van eten genieten en dat kan bij bepaald eten nu niet meer heel erg jammer.... Nu al een jaar gestopt en mijn smaak zal nooit meer de oude zijn vrees ik.... Las net bij andere recensies ook iets over smaak dus ben blijkbaar niet de enige. Nu overgestapt op andere medicatie (strattera) en die raad ik iedereen aan!!! Heb ook eerst ritalin geprobeerd maar daar was ik ook een zombie bij die niks meer at maar sinds ik strattera heb voel ik mij gewoon mezelf maar dan met de scherpe randjes eraf. Strattera is ook een ander soort medicijn (zit een andere stof in) dan ritalin, concerta etc dus werkt ook heel anders en heb daar geen bijwerkingen van!!
12-12-2018

ADHD

Ik gebruik voor mijn ADHD Concerta 36mg. Maar omdat deze niet lang genoeg werkt om een werkdag te overbruggen, neem ik hierbij Rilatine/Ritaline 10mg als de Concerta begint uit te werken. Voor mij is dit een goede aanvulling op de Concerta. Het helpt mij vooral bij het concentreren en om mijn werk af te krijgen.
12-12-2018

ADHD

Na sceptisch te zijn tegenover medicijnen en zeker na de ritalin ervaringen toch met de dokter in gesprek over mijn ADHD klachten. Hierbij is er gekeken welke mogelijkheden er waren maar wel expliciet aangegeven geen ritalin meer te willen. Toen kwam als optie voor medicijnen dexamfetamine en wat alternatieve mogelijkheden zoals mediteren etc. ook gevraagd naar de werki[lees meer...]ngen van CBD maar volgens de specialist te weinig concrete signalen dat het zou werken. Omdat ik dacht dat mediteren en dergelijke niets voor mij is, mede door mijn ADHD, gekozen voor dexamfetamine. Na een kort gezondheids onderzoek begonnen met het medicijn. Het eerste wat me opviel is dat er nauwlijks bijwerking waren. Vermindere eetlust is het enige wat optrad maar het was niet zo dat ik niks naar binnen kreeg wat bij Ritalin wel het geval was. na 2 weken aangekeken samen met de dokter wat het deed. ik was wel wat kg verloren maar dit had ik ook niet anders verwacht. Omdat ik ziek was een telefonische afspraak gemaakt 1 week later. Toen telefonisch aangegeven dat het super werkt maar ik toch dacht dat een hogere dosering beter is. nu zit ik momenteel op 5mg Conclusie: Zoals een andere hier terecht verteld heeft; het is niet dat je concentratie probleem weg is maar de energie die je erin steekt wordt beloond. Door de weinig bijwerkingen en het toenemen van de concentratie voel ik me meer gefocust.
10-12-2018

ADHD

Ik ben een meisje van 15 jaar 170 en ongeveer 55 kg, ik heb adhd en slik hier 3 keer per dag 15mg methilfenidaat voor, wat ik er van merk is dat ik nogsteeds er soms(met name als ik in een drukke omgeving ben en er is veel stress dat ik er misselijk van word, ook klijg ik altijd nog klamme koude handen en voeten, op het begin had ik heel erg veel last van een verminderde [lees meer...]eetenslust, ook wil ik dr nog wel eens wat licht van worden in het hoofd. Die bijwerkingen zijn vervelend maar het naar mijn mening helemaal waard, aangezien ik nu gwn veel makkelijker die ene toets ff kan doornemen voir ik ga eten en dat ik gwn heel snel de focus pak. Al met al ben ik minder maar effectiefer bezig met school en huiswerk ook word ik er lekker rustig van in mijn hoofd en zijn sommige momenten net ff iets minder stressvol voor me. Als je ADHD of ADD hebt dan raad ik dit medicijn zeker aan! Vergeet alleen nooit dat het zijn nodige schade bij sommigen wel kan aanrichten. En als het medicijn niet word voorgescheven voor je dan zal ik het als ik jou was niet slikken aangezien dat je geheugen kan aantasten en super ongezond is en ook nog es illigaal.
09-12-2018

ADHD

Vandaag begonnen met dexamfitamine, ontzettend huiverig omdat ik antimedicijn ben .Via ADHD centraal hele dag testen , moest de dag na de test al aan de medicijnen beginnen, lastig omdat ik wist dat ik twee uitjes had waarbij ik wist dat ik zou gaan drinken . Al mijn hele leven veel alcohol gedronken , altijd al onrust in mijn lijf en impulsief en heel druk in hoofd , spri[lees meer...]ng van de hak op de tak. Wil veel en maak dingen niet af . Dus ze maakte bij ADHD een uitzondering en kon later beginnen met medicatie . Vandaag dan begonnen met de medicatie , ik weet niet of ik al iets merk , mijn partner vind me al rustig . Ik ga het nu twee weken proberen en een dagboek bijhouden, dus ga geen alcohol hierbij drinken . Dat is het enige waar ik tegen aan zit , ik probeer te kijken wat het met mij gaat doen nu
07-12-2018

ADHD

Omdat ik al vanaf mijn jeugd last heb van adhd-klachten, is via de GGZ een medicatietraject opgestart met methylfenidaat. De bijwerkingen waren echter zo heftig dat dit traject na twee weken is stopgezet.
23-11-2018

ADHD

Mijn ervaring met dit medicijn zijn niet goed. Ik slikte 3 x per dag 7,5 mg. In het begin had ik vooral last van een verminderde eetlust, hoofdpijn en slapeloosheid. Ik viel de eerste twee weken 2 kilo af en in de weken erna ook nog eens 3 kilo. Ik ging steeds slechter slapen en op een gegeven moment merkte ik dat mijn haar dof werd en ging uitvallen. Ik ging steeds meer i[lees meer...]n mijn hoofd zitten en op een bepaald moment raakte ik er van overtuigd dat ik in de gaten werd gehouden door de AIVD, omdat ik staatsgeheimen had ontdekt. Ik wilde mij. Laptop en telefoon weggooien. Toen greep mijn partner in en ik ben abrupt met de medicatie gestopt. Hierop verdwenen de klachten gelukkig ook vrij snel. Achteraf kan ik er wel om lachen, maar op het moment zelf was ik erg bang. Voor mij wegen de voordelen absoluut niet op tegen de nadelen, maar uit contact met degene die mij dit middel heeft voorgeschreven, zijn de hevige bijwerkingen die ik kreeg op dit medicijn wel echt uitzonderlijk. Ik mag dit middel niet meer gebruiken en heb het niet meer aangedurfd een andere vorm van medicatie te gebruiken. Liever voor altijd chaotisch dan kaal en psychotisch
19-11-2018

ADD

Na een tijdje Concerta gebruikt te hebben waarbij ik enorm veel bijwerkingen heb ondervonden, ben ik overgestapt naar Dexamfetamine. Door de hoog ingestelde hoeveelheid van het vorige medicijn ben ik ook met Dexamfetamine hoog gestart, heb ik het afgebouwd maar kwam door gewenning en gebrek aan beweging ( na een ongeluk, revalidatie en flinke toename van lichaamsgewicht) ,[lees meer...] mijn lichaam in de war en wist ik niet meer wat ik er mee moest doen. Ik ging steeds meer nemen maar had niet meer het gewenste effect. Toen de zorgverzekering het ten slotte ook niet meer ging vergoeden ben ik op aanraden van de psychiater overgestapt naar Wellbutrin en heb er verder nooit meer iets bijgenomen.. Sinds die tijd heb ik meer rust ervaren, verdwenen de bijwerkingen en dat ervaar ik tot de dag van vandaag zo. Stabiliteit dus..
11-11-2018

ADHD

Ik heb uitstekende ervaringen met dit medicijn. Klein beetje last van eigenlijk maar twee bijwerkingen; strakke of gespannen kaakspieren, en zo nu en dan slapeloosheid. Meestal een nacht in de twee a drie weken.
31-10-2018

ADHD

van januari tot maart heb ik dex gebruikt. Hier ben ik mee gestopt omdat in deze periode ik heel erg prikkelbaar en agressief werd en mijn ADHD klachten alleen maar erger werden. Ik heb nog 2 keer mijn dosis verhoogd, maar dit werkte niet. Mijn concentratie was dan wel subliem, maar ik had ook het idee dat ik de wereld waarnam alsof ik in een donzen deken zat. Het leek[lees meer...] we alsof a mijn zintuigen minder actief waren. Hierdoor kreeg ik paniek aanvallen, omdat ik altijd het idee had achter de feiten aan te lopen. Mijn ouders hebben ook aangegeven dat ik niet meer mijzelf was. Maar ik moest en zou dit blijven gebruiken, mijn concentratie was immer uiterst goed du het zou toch wel goed werken. Tot ik op een dag ziek werd a.g.v. een ei-allergie, waardoor mijn medicatie niet binnen bleef. Ik merkte die dag dat ik weer mijzelf was en ondanks het ziek zijn mij prettiger voelde dan de drie maanden ervoor. Inmiddels heb ik meer inzicht in hoe ik mij in deze periode gedroeg en schaam mij hiervoor. Ik vindt het een wonder dat mijn vriend bij mij is gebleven tijdens deze periode.
24-10-2018

24-10-2018

16-10-2018

ADHD

Met lage dosis begonnen, enkele dagen goed gegaan. Plotseling werden alle gevoelens versterkt. Zeer heavy. Dan trg verdwenen dat gevoel. Lage dosis leek Geen meerwaarde te hebben. Na verhoging dosis leek het even beter te gaan. Voelde mij met momenten precies op speed. Focus focus maar was van korte duur. Daarna begon depresief gevoel terug te komen en alle bovenvermelde g[lees meer...]evoelens. Enige verschil was,dat ik met deze dosis mij zeer diep heb doen Laten gaan. En wil dit gevoel nooit meer mee maken.
16-10-2018

ADHD

ik heb adhd en gebruik dit middel nu al zo lang als ik weet. het helpt mij erg om mij te concentreren. iets matter. ik heb wel prikkels nodig om iets meer los te komen, dus ik heb hooguit bijwerkingen als ik alleen thuis ben en mn pillen heb ingenomen
06-10-2018

ADHD

Ik gebruikte altijd ritalin maar kreeg heel veel last van downheid en droge mond,sinds ik nu dexamfetamine gebruik vol ik me super goed en heb ik mijn ADHD agressiefe vorm super goed onder controle. Ben er zo blij mee.
04-10-2018

ADD

Eerst ging er een wereld voor me open. Werd er zeer actief van en was mij ineens van alles bewust. Helaas ook dingen uit het verleden en dat was schrikken. Dit medicijn doet geen wonderen, je verandert als mens. Mensen pas er mee op!
01-10-2018

ADD

Werkt goed voor concentratie op school, zorgt er wel voor dat ik vaak verdrietig ben en negatief zelfbeeld krijg.
30-09-2018

ADD

Ik slik nu een aantal maanden dexamfetamine voor mijn ADD. Van te voren, na ritalin geprobeerd te hebben, heel erg sceptisch. Van ritalin veel bijwerkingen, zombiegevoel en veel te snel uitgewerkt met een mega rebound. Toch dex geprobeerd en wat een wereld van verschil. Ik slik 3x 10 mg om de 4 uur en voel me er echt goed bij. Ik voel me echt 100% mezelf en wil niet meer a[lees meer...]nders. Geen bijwerkingen! Mijn bloeddruk en hartslag zijn volgens de psychiater zelfs iets verlaagd (en die waren al goed). Alleen de eerste week heb ik een lichte eetlustvermindering ervaren maar niet zo erg dat ik niet kon eten. Die bijwerking is overigens verdwenen na 1 a 2 weken gebruik. Alle voordelen op een rijtje: - Ik pieker minder/zit minder in mijn hoofd; Zorgt er o.a. voor dat ik mijzelf meer naar buiten kan richten, socialer ben, beter naar mensen luister en geïnteresseerder overkom. Het maakt mij meer hoe ik wil zijn en ik ben daar gelukkiger van geworden. - Minder snel afgeleid; Zorgt er voor dat mijn ogen niet alle kanten op schieten als ik met iemand praat. Ook dat ik op straat (of ergens anders) kan lopen zonder het gevoel te hebben dat ik continu word aangestaard door alle mensen (prikkels) om mij heen. En dat zorgt er op zijn beurt weer voor dat ik me zelfverzekerder voel en dus ook weer gelukkiger. Zonder dit medicijn kon ik uren proberen te focussen op een taak, met name iets proberen te lezen voor school of studeren/opdrachten maken, maar was ik om de minuut afgeleid en nam ik pauze. Of lukte het sowieso niet. Nu moet ik nog steeds mijn best doen om te focussen, maar lukt het wel als ik het probeer. Dit maakt mij het mogelijk om efficiënter met mijn studie bezig te zijn en boeken te kunnen lezen. Het gaat nog steeds niet vanzelf maar de moeite die ik doe om een taak uit te voeren wordt tenminste beloond. Het maakt mij een actiever mens en ik heb meer zin in dingen. Al met al een topmiddel en zeker het proberen waard!
27-09-2018

ADHD

Beste Concerta gebruikers. Ik heb 4 kinderen met ADHD waarvan me oudste 18 is en me jongste 5. De 2 oudste hebben allebei concerta gebruikt van 18mg tot 56mg. Pas op dat als je concerta gaat gebruiken je ook de echte concerta krijg en niet de replica! De echte heeft Jansen op het doosje staan en zijn lang, rond en hard niet te breken. De replica daarin tegen is soor[lees meer...]t ovaal en platter. Deze worden gegeven omdat ze kwa kosten goedkoper zijn de een heeft er baat bij de ander totaal niet! Ik ging naar de apotheek om nieuwe concerta te halen voor me dochters toen ik de replica kreeg. Volgens hun hetzelfde alleen anders van vorm. Me oudste dochter werd depri, last van alles bijwerkingen noem maar op. Eerste instantie dacht ik ze is aan het puberen dus komt wel goed. Tot ik er achter kwam dat de concerta niet DE concerta was. Ik naar de apotheek en me verhaal verteld. Die mvr gaf toe dat ze vaker klachten ervan hebben gehad maar dat ze ze gewoon moeten aanbieden ivm de kosten. Nou ik heb haar gezegd dat ik die nooit meer wil voor allebei niet. Ging gisteren voor me jongens concerta halen die hadden eerst medikanet nou pff heeft even geholpen maar me oudste zoontje reageer erg agressief erop dus ben overgestapt. Okeej ik die pillen halen gisteren wat denk je geven ze me weer die replica heb ze gelijk even duidelijk gemaakt dat ik niet meer wil. En ook zijn ze geen zombies maar ook gewoon nog leuk en ondeugd. Gr Chantal
27-09-2018

ADD

Na een lange periode van testen met verschillende medicatie (Methylfenidaad in verschillende dosissen en zowel langwerkende als kortwerkend) uiteindelijk ook dextro-amfetamine mogen testen. Veel over gelezen online en zeker bij add veel positieve verhalen over gevonden. Toch was het binnen een week vrij duidelijk dat dit het voor mij niet was. Veel bijwerkingen en de posi[lees meer...]tieve werking bleef veel meer op de achtergrond dan dat dat bij de Methylfenidaad het geval was. Snel weer terug naar de Methylfenidaad waar ik ook positief over was maar ook veel bijwerkingen bij had, mede daardoor ook mijn nieuwsgierigheid naar de Dex. Een paar weken later weer getest met de Dextro-amfetamine die ik toch nog had liggen. Nu een wereld van verschil met de eerste testweek! De bijwerkingen die in de eerste testweek erg op de voorgrond aanwezig waren (droge mond maar nog erger: enorme eetlust vermindering en moeite met in slaap komen) waren nu ineens veel verder weg! Ook had ik nu een veel positievere en duidelijkere werking van het medicijn zelf. Ik word er in mijn hoofd echt een stuk rustiger van. Voel me bijna een junk, zo fijn kan ik me er bij voelen. Nu gebruik ik overdag het liefste de Dextro-amfetamine en schakel ik over in de avond op de Methylfenidaad (kortwerkend) omdat deze bij mij na een uurtje al is uitgewerkt en ik er nog gewoon op kan slapen..... nooit tegelijkertijd maar altijd na elkaar om een zo goed mogelijke overlap of aansluiting te zoeken. Wel ervaar ik nog steeds verschil in werking tussen de twee medicijnen. Allebei hebben ze zo hun eigen voordelen... Mocht je vragen hebben, stel ze me gerust! Ik merk dat de meeste mensen de diagnose ADHD hebben waar ik me met mijn ADD nog wel eens ‘alleen’ in voel....

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4478)
Anticonceptie - overig (3334)
Cholesterol (2630)
Depressie - antidepressiva overig (2421)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2051)
Pijn - morfine-achtigen (1985)
Pijn (1803)
Verslavingsziekten (1696)
ADHD - psychostimulantia (1675)
Bloeddruk - betablokkers (1519)
Maagzuur - protonpompremmers (1459)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1415)
Anticonceptie - eenfase (1241)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1023)
Angststoornissen (1005)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (965)
Depressie - antidepressiva TCA (932)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (885)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!