categorie

ADHD - psychostimulantia

ADHD behandeling

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: ADHD - psychostimulantia

02-08-2021 | Vrouw | 40
ADD
Overstap naar Teva. Ondanks dat dit hetzelfde zou moeten werken als de methylfenidaat rt van Sandoz is dit voor mij absoluut niet het geval. Depressieve gevoelens en agressie. Iets wat eerder, met en zonder medicijnen, nooit was.

01-08-2021 | Man | 13
ADD
Geen enkel effect. Niet positief, maar ook niet negatief

26-07-2021 | Vrouw | 24
ADHD
Ook ik had eerst Dexamfetamine van de Magistrale Bereider / Oud Beijerland. Dat werkte erg fijn voor mij. Bij die had ik de eerste 3 weken sinds ik ermee was begonnen veel last van de rebounds, hoofdpijn en misselijk en alle geluiden en andere prikkels kwamen dan 3x zo hard binnen. Daarna nooit meer last gehad van noemenswaardige bijwerkingen. Het is momenteel 05:04 ‘s[lees meer...] nachts, of ja, ochtend dus. Ik heb liggen woelen en draaien en na minstens 5 keer opstaan en 3 slaap meditaties verder, wilde ik even m’n ei kwijt over de boosdoener van mijn slapeloze nacht. Ik heb overal spierpijn alsof ik gesport heb, ook zo’n lekkere bijwerking. Maar goed, van de één op de andere dag dachten we allemaal bij de apotheek ons gebruikelijke herhaalrecept te komen ophalen, maar kregen wij een ander medicijn voorgeschoteld, eerst Amfexa en nu Tentin. Er wordt hard geroepen en geschreven dat de ‘samenstelling’ van al deze medicijnen hetzelfde zou moeten zijn, dezelfde werkzame stof etc. etc. Maar zoals ik om me heen hoor en op deze website en forums lees, ervaren ik en duizenden anderen AD(H)D’ers wel degelijk verschil tussen de magistraal bereide pillen uit Oud-Beijerland en deze goedkope fabriekstroep. Zoals je kunt lezen heb ik heel wat bijwerkingen van Tentin. Ik was aan het max. aantal woorden, dus nog niet eens alles staat erbij. De eerste dosering van de dag lijkt altijd best prima te gaan. Tot het moment dat die begint uit te werken of ik mijn volgende dosering neem. Dan komen alle bijwerkingen aanwaaien. Het begint met mijn stemming die daalt, alsof een strak blauwe zomerlucht uit het niets volledig bedekt wordt met dikke grijze donderwolken. Ik voel dan ook plotselinge desinteresse naar alles om me heen, zelfs mijn favoriete dingen en bezigheden (vrienden, mensen, verhalen, de natuur, muziek). Ik probeer dan wel eens toch hardop mee te zingen met de liedjes die ik normaal gesproken uit volle borst meezing, maar dat voelt dan geforceerd en raar en als te veel moeite, dus daar stop ik dan weer mee. Zonder medicijnen zing ik de hele dag en ben ik niet stil te krijgen. Wanneer ik Tentin heb genomen dan kan niet meer enthousiast reageren als iemand me iets leuks verteld. Ik ben ook te veel gefocust op mezelf en de taken die ik op dat moment doe omdat ze nuttig zijn, dat ‘entertaintment’ niet altijd in mijn straatje past op zo’n moment. Daarna stapelen de bijwerkingen zich altijd op: geen eetlust, droge mond (dus eten is überhaupt niet lekker), hoge en ‘onvolledige’ ademhaling, koude handen en voeten, spierspanning, hartkloppingen en ontzettende rusteloosheid, angstig/nerveus gevoel, neerslachtigheid en nog meerdere dingen. Dan eindigt de dag vaak met een hongergevoel (want ondanks dat ik goed probeer te eten, krijg ik weinig weg), niet kunnen eten nadat de medicijnen zijn uitgewerkt omdat mijn mond droog en kapot is, een volledig leeggezogen en bekaf gevoel, soms oorpijn, hoofdpijn, gevoel dat ik moet overgeven. Plotseling een soort opvliegers van hitte en dan weer kou. ‘S nachts in bed niet kunnen slapen (ogen willen niet rustig dicht), mijn hoofd raast door, door de droge mond krijg ik een soort obsessieve drang om vaak te slikken, een knorrende maag, rusteloze armen en benen, soms nachtzweten, zachte ‘steken’ op m’n borst (bijna alsof m’n hart aan het bijkomen is van de aanslag). Het ‘positieve’ aan het medicijn is dan dat ik me beter kan focussen op administratief werk, ik ruim gerichter op, raak gewoon minder afgeleid. Soms heb ik dat nodig, maar door al deze bijwerkingen heb ik liever dat ik continu afgeleid raak, van hot naar her fladder en zingend, springend en lachend de afwas weer eens laat staan en deadlines mis. Kortom, wat een zooi. Ik wil er vanaf en de Magistrale Bereider terug. Of iemand ervaringen met een soortgelijk alternatief? Ik ben hier namelijk helemaal klaar mee, maar dat was wel duidelijk gok ik zo.

19-07-2021 | Man | 51
ADD
Dexamfetamine wekte perfect, werd helder in mijn hoofd en kon me goed concentreren.

19-07-2021 | Man | 51
ADD
Had eerst Dexamfetamine en die werkte perfect nu Tentin en is echt totaal een andere uitwerking, voel me klote na een tijdje en niet helder maar numb en verloren.

18-07-2021 | Vrouw | 53
ADHD
Met dexamfetamine was ik zeer tevreden. Sinds het gedoe met amfex en tentin meer hoofdpijn na eerst een periode migraine te hebben gehad. Nu is het onmogelijk met tentin om op vrije dagen het gebruik te stoppen of te minderen zonder dat ik in slaap val overdag en er niets meer uit mijn handen komt. In tegenstelling tot dexamfetamine kan ik nu de hoeveelheid ook niet bepale[lees meer...]n (d.w.z. kan afstemmen op de dagtaken) zonder negatieve effecten (slaperigheid). Dus erg gefrustreerd dat ik niet de eerdere dexamfetamine terug kan krijgen. Er zal in tentin vast dexamfetamine zitten maar er zit tenminste een andere stof meer of minder in waardoor ik nu wel bijwerkingen heb ondanks het feit dat mijn (huis-)arts zegt dat het hetzelfde is, ik weet zeker dat het niet hetzelfde is.

15-07-2021 | Vrouw | 24
ADD
Met mijn 24 jaar enkele weken geleden eindelijk de diagnose ADD gekregen. Na jaren van strubbelingen met depressies (ik gebruikte al een SSRI's), kwam ik mbv een pscyholoog en later een psychiater tot de ontdekking dat de depressie een symptoom was van ADD. Ik ben een erg introvert persoon die graag alleen is. Sinds mijn puberteit ben ik eigenlijk altijd enorm vermoeid. Ei[lees meer...]ndeloos bloed geprikt, en ook onderzoeken in slaapcentra gehad hier voor. Sociaal contact koste mij altijd enorm veel energie en ik nam standaard een periode te veel hooi op mijn vork, raakte overwhelmed en oververmoeid, en moest dan alles weer laten vallen. Met uitval op werk aan toe. En dat op repeat. Gestart met methylfenidaat 10mg opbouwen tot 4x daags, eigenlijk alleen omdat je verzekeringstechnisch eerst methylfenidaat geprobeerd moet hebben voor je dexamfetamine vergoed krijgt. Dit is absoluut niet mijn medicijn. De bijwerkingen slopen er in, en na anderhalve week realiseerde ik mij dat ik eigenlijk geen enkele positieve ervaring meer had. Behalve dan dat het me wat meer energie gaf en ik 's middags niet meer bijna dagelijks even hoefde te slapen (lees: ontprikkelen). De eerste dagen, vanwege het stimulerend effect, veel energie tot het euforische aan toe. Omdat ik dat nooit had, plande ik mijn dagen te vol en schatte ik mijzelf veel te hoog in. Al na een paar dagen bijwerkingen als hoofdpijn, trillerig zijn en het vervelendste waren de depressieve en sombere gevoelens die ik kreeg. Ik vond m'n leven uitzichtloos en er leek een soort mist over mijn stemming te hangen. Tevens na een aantal uur als de tablet was uitgewerkt viel ik zowat ter plekke in slaap van vermoeidheid. Ik zag geen effect als het ging om aandacht en concentratie. Enige positieve was dat ik sliep als een blok. Nu over op dexamfetamine, en ondanks dat dit ook even wennen is heb ik hier naast slecht slapen geen enkele bijwerking van ervaren!

Concerta

13-07-2021 | Vrouw | 28
ADHD
Uitgebreide prsoonlijke review voor de liefhebbers Vorig jaar ben ik gediagnoseerd met ADD en autisme en stond erg sceptisch tegenover medicatie. Na een lange tijd wikken en wegen wilde ik het toch proberen uit wanhoop, het ging echt niet meer. Mijn huis was onleefbaar, vervreemde steeds meer van de mensen om me heen en kon niet meer vechten tegen de chaos in mijn hoof[lees meer...]d. Concerta heeft mijn leven zo erg veranderd en ben erg dankbaar dat ik de mogelijkheid heb om dit middel te nemen. In het begin was het lastig om de juiste dosering te vinden en de bijwerkingen waren ook best heftig (tics, "strak staan", apatisch, irritatie, opgefokt, rebound, druk op borst, keelpijn, koud/warm) maar die verdwenen nadat ik uit kwam op 36mg en gewend raakte aan het middel. Voor de dagen dat ik wat meer wil doen neem ik soms 1 of 2 keer ritalin erbij. Sociale interacties ga ik dan liever uit de weg aangezien mijn brein dan ontzettend gestuctureerd en linear werkt maar het is fijn om bijvoorbeeld op te ruimen of te leren. Met de normale dosering ben ik nog steeds mezelf, alleen wat minder "intens. Mijn creativiteit lijdt er absoluut niet onder, meer het tegenovergestelde zelfs! Ook ben ik nog steeds een chaotisch persoon met sterkte emoties maar de scherpe randjes zijn er van af waardoor ik beter kan relativeren en minder uitbarstingen heb. Het is dan ook een naar besef dat ik zolang heb rondgelopen met het idee dat ik dom, onkundig en niets waard ben. De medicatie helpt me om meer uit mezelf te halen zonder dat het "nep" aanvoelt. Ik raad dan ook aan om het op zijn minst een maandje uitteproberen nadat de juiste dosering is gevonden. Het is geen wondermiddel dat alle problemen oplost maar met inzet en motivatie kunner er stapjes gezet worden die eerst onmogelijk leken. Ook waardeer ik nu mijn hoofd zonder medicatie meer. In de avond komt de "normale ik" net zo hard terug en dat is helemaal prima. De heftige emoties hebben ook wel iets moois zolang ze tijdelijk zijn en minder kans krijgen om op te sstapele. In het begin sloeg ik vaker een dagje over zodat ik me nog "mezelf" zou voelen maar zie nu in dat dat niet nodig is. Natuurlijk is er een verschil tussen medicatie of niet maar het neemt niet af van het hele ik concept. Opsomming -de bijwerkingen werden binnen een maand een stuk minder - het is nu makkelijker om uit bed te komen -denken word doen -minder impulsief gedrag (en daardoor minder conflicten met anderen) -rationeel denkvermogen is er sterk op vooruit gegaan -kan beter met stressvolle situaties omgaan -betere concentratie waardoor ik meer van mijn hobbies kan genieten en taken op een "logische" manier kan aanpakken -onderdrukking van hongergevoel (dit werd iets minder na een tijdje maar langzaam afvallen gaat nu van zelf) -kan mijn kwaliteiten nu beter benutten omdat er minder chaos is (en dus meer zelfvertrouwen) - voel me een betere versie van mezelf - ook op de dagen dat ik geen medicatie inneem kan ik de geleerde vaardigheden beter toepassen -minder behoefte aan zelf beschadiging en het leven te beëindigen - minder last van mijn spinnenfobie (weet niet waarom?) Medicatie zal niet voor iedereen de oplossing zijn maar wens iedereen de verbeteringen toe die ik heb mogen ervaren. Een pilletje nemen en afwachten tot er op magische wijze iets gebeurd gaat niet werken, het is echt een wisselwerking. De bijwerkingen kunnen heftig zijn maar ze kunnen ook afnemen /verdwijnen en ik raad aan om zo open mogelijk te zijn naar de dokter of psychiater. Ik heb nu alle vrijheid om zelf te bepalen hoeveel ik neem en wanneer, whatever works the best for me. Ik wil iedereen succes wensen met de zoektocht naar de juiste hulpmiddelen en HOU VOL. Je bent het waard om hulp aan te nemen en de kans te krijgen op een draagbaar leven.

11-07-2021 | Vrouw | 39
ADHD
Gigantische rebound, onwijs moe en erg prikkelbaar

08-07-2021 | Man | 42
ADD
Ik werd van Tentin erg depressief wat ik niet bij De Magistrale Bereider had. Veel zaken intresseerde mij niet meer zelfs hobbies die ik heb.

04-07-2021 | Vrouw | 37
ADHD
Vreselijk, bij andere fabrikanten prima en optimaal resultaat, bij Teva vreselijke bijwerking en eigenlijk geen werking voor wat het moet doen

Amfexa

04-07-2021 | Man | 32
ADHD
Mijn ervaringen met dexamfetamine zijn de eerste 2,5 maand positief geweest, ik gebruikte toen merkloze tabletten van de huisarts. Deze 5mg tabletten gaven mij rust in mijn hoofd en lijf, ik had wel last van wat mildere bijwerkingen zoals zweethanden en slaperigheid. Toen ik moest omschakelen naar Amfexa is de ellende begonnen: Ik kreeg steken in mijn hart en werd schichti[lees meer...]g, daarnaast kreeg ik steeds vaker last van paniekaanvallen. een paar weker later heb ik een acute suïcidale episode gekregen en ben toen vanuit crisisoverleg met psychiater en psycholoog gelijk gestopt met het medicijn.

Strattera

04-07-2021 | Man | 32
atomoxetine
ADHD
Na meerdere medicijnen te hebben gekregen voor mijn ADHD krijg ik nu anderhalf jaar atomoxetine 80mg voorgeschreven. De eerste 3-4 weken waren niet bijzonder fijn, vaak misselijk na het innemen, enorme zweet aanvallen, pijn bij het plassen en ejaculatie en orgasme lopen niet meer synchroon. In de weken daarna verdwenen de bijwerkingen en merkte ik voor het eerst dat het r[lees meer...]ustig begon te worden in mijn hoofd, ik kon mezelf opeens focussen bij een film en het lukte mij voor het eerst sinds ik me kan herinneren om weer een boek uit te lezen. nu anderhalf jaar later ben ik erg blij dat ik deze medicatie krijg voorgeschreven. Mijn studie (HBO) gaat zoals het hoort te gaan en kan daarnaast als docent voor de klas staan zonder het overzicht kwijt te raken. Ik kan gesprekken voeren en heb ondertussen stapels boeken kunnen lezen. Ik ervaar rust en ga niet meer dagelijks door een rollercoaster van emoties heen. Dit betekent niet dat mijn gevoel is afgevlakt, het springt gewoon niet meer van de twee uitersten op en neer. Voor de mensen die graag een drankje drinken wil ik wel de waarschuwing geven dat de effectiviteit van het medicijn en je katers er niet beter op worden. Dit is voor mij de reden geweest om niet meer te drinken (voorheen minder dan 1 keer per week). De enige bijwerking die is gebleven is dat ik tijdens de seks zaadlozing en orgasme niet meer gelijk lopen, maar dit neem ik voor lief gezien de positieve effecten die ik voor de rest ervaar.

04-07-2021 | Vrouw | 43
ADD
Ik gebruik dit sinds een jaar, wisselende dosering tot maximaal 3/4 keer per dag. Eerst sloeg ik nog wel een paar dagen over maar dat werkt niet positief. Ik begin meestal rond 11.30 met de eerste dosering, eerder lijk ik het niet nodig te hebben. Ik ben over het geheel Genomen stabieler, heb minder last van schommelingen in mijn gemoedstoestand, lijk ook een leuker pers[lees meer...]oon. Ook heb ik meer energie en overzicht. De werking is vrij kort en er ontstaat gewenning. Een tijdje last gehad van hartkloppingen maar dat is de laatste tijd weer minimaal. In de avonden ben ik erg moe en de ochtenden ook. Ik weet niet of dat een bijwerking is of gewoon bij mij hoort. In het begin wel last gehad van nerveuze en opgejaagde gevoelens maar omdat ik het nu dagelijks gebruik heb ik daar geen last meer van. Ik twijfel wel Over de lange termijn effecten, ik wil geen problemen later. Het liefste wil ik natuurlijk helemaal geen medicatie maar het is nu gewoon veel zonniger om me heen. De optimale dosering vinden heeft een tijdje geduurd. Ik gebruik een lage dosering 10 mg omeprazol erbij omdat ik er soms maagzuur/ buikpijn ervan krijg.

Modafinil

01-07-2021 | Man | 33
modafinil
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
2x per week gebruik ik 200mg Modafinil in de ochtend, ongeveer 45-60 minuten voor het ontbijt. Het helpt mij heel goed om mijn vermoeidheid te doorbreken die ik vanwege slaapapneu heb. Daarnaast krijg ik er (extra) energie van zodat ik mijn dagelijkse bezigheden niet hoef te staken. Ik drink voldoende water door de dag heen om te voorkomen dat ik een droge mond en hoofd[lees meer...]pijn krijg.

29-06-2021 | Man | 39
ADHD
Onrust en verdwenen motivatie. Volledige focus op het eigen persoon in plaats van mijn omgeving. Het is een middel dat zeer veel bijwerkingen geeft tijdens gebruik maar ook wanneer het niet wordt gebruikt. Lusteloosheid en gevoelloosheid zijn de meest aanwezige bijwerkingen gevolgd door hoofdpijn tijdens en enige uren na gebruik. Het enige wat positief is: meer onts[lees meer...]pannen gevoel als het middel volledig is uitgewerkt. Ik snap werkelijk niet waarom dit middel wordt voorgeschreven. De pillen zijn volledig hetzelfde als Amfexa en alleen de naam op het doosje is aangepast.

26-06-2021 | Man | 29
ADD
Dexamfetamine generiek werkte voor mij vele malen beter dan Tentin. Had een goede concentratie, stabiele stemming, was gemotiveerd en had eindelijk het idee weer grip op het leven te hebben. Nu met Tentin is dat allemaal weg.

26-06-2021 | Man | 29
ADD
Altijd generieke Dexamfetamine gebruikt. Sinds een maand Tentin 5 mg. Alsof ik in een depressie ben beland, als het nou zo was dat ik me er enorm goed door kon concentreren had ik het voor lief genomen. Maar zelfs dat doet het niet. Binnenkort met de psychiater overleggen of ik Elvanse (langwerkend Dexamfetamine) kan krijgen.

26-06-2021 | Man | 48
dexamfetamine
Ik rgebruikte dit Tijdens heavy deprie dagen, hielp erg goed het had een heavy invloedop mn stemming, wel erg last van mn kaken, also ik een speed junky was, en ook mn bloeddruk ging ernstig omhoog, dat ik problemen kreeg van hoge bloeddruk problemen, had wel een perfecte invloed op mn stemming en sociale handelen praten verliep prima, als ook gevat zijn, bij de hand!

Elvanse

25-06-2021 | Vrouw | 30
lisdexamfetamine
ADHD
Het werkt maar die jeuk als het uitgewerkt is… speldenprikjes, zo voelt het. Ik neem nu antihistamine en dat werkt maar gaat die jeuk nog over?! Iemand die die herkent?

25-06-2021 | Vrouw | 51
ADHD
Nu verplicht over op TEVA omdat dit nu het goedkoopste wordt ingekocht op advies zorgverzekeraar en regering het middel werkt niet en heeft erg veel nare bijwerkingen

25-06-2021 | Vrouw | 51
ADHD
van Sandoz 36 mg naar TEVA 36 mg wat een verschrikkelijke verandering Wat een heftige bijwerkingen de hele dag in een nare afwezige mist , waar je je juist helder en opgeruimd zou moeten voelen. Je emoties zijn onberekenbaar van je ineens verdrietig en depressief voelen , tot soms zelfs agressief . Blij en vrolijk zijn komt niet voor Je hoofd en handen werken ni[lees meer...]et samen , tel daar de mist en sombere gevoelens bij op en je hebt er dus helemaal niks aan het maakt je juist onzeker het verdwijnt ook niet na een aantal weken gebruik Zelf mij 20 jarige zoon wil dit medicijn niet meer innemen zo onstabiel voelt hij zich ervan Inmiddels ken ik mezelf niet meer en alles waar je het voor gebruikt valt weg

22-06-2021 | Vrouw | 18

22-06-2021 | Man | 16

20-06-2021 | Vrouw | 21
ADD
Eerste 2 dagen dat ik dit gebruikte werkte het redelijk leek het, naast dat ik veel bijwerkingen had. 3e dag was ik erg prikkelbaar en mijn concentratie vreselijk. 4e dag kwamen mijn trauma's omhoog, waarna ik belandde in een psychose. Waarschijnlijk heb ik nog andere psychische stoornissen die (nog) niet vastgesteld zijn waardoor ik er extra slecht op reageer. Maar ik heb[lees meer...] in mijn leven een hoop medicijnen geprobeerd, en ik heb nog nooit zó slecht op een medicijn gereageerd. Ik ben nu volledig terug bij af door 4 dagen dit medicijn te gebruiken. Conclusie: Wees erg voorzichtig met dit medicijn! En als je psychose gevoelig bent/denkt te zijn neem dit zeker NIET. Het is levensgevaarlijk!

17-06-2021 | Vrouw | 25
ADD
Wat een enorme troep, gevaarlijk spul. Dit medicijn heeft mijn leven totaal op zijn kop gezet . (RED. Mijnmedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

Elvanse

lisdexamfetamine
ADHD
Omdat de Dexamfetamine van DMB eruit zijn en ik over moest op Tentin en dat niet werkt ging ik Elvanse uitproberen, maar de normale dosering doet mij niks, ik slik nu 100mg (heavy dosering) en dat geeft een lichte werking. Terwijl een normale dosis minmaal 30mg tot max 70mg

16-06-2021 | Man | 50
ADHD
Na veel verschillende medicijnen voor ADHD gebruikt te hebben ben ik uitgekomen op de voor mij minst erge van het arsenaal. Tentin gaf bij mij ook veel bijwerkingen en het werkte heel kort (altijd nog beter dan andere medicatie), maar wonder boven wonder nu niet meer. Wat is er gebeurt? In verband met andere klachten ben ik GABA gaan gebruiken. Of dat werkt voor de and[lees meer...]ere klachten is nog maar de vraag, maar na enkele dagen merkte ik dat de dex plotseling langer werkte en ik geen bijwerkingen meer had. Omdat ik hiervoor wel veel bijwerkingen had, slikte ik een lage dosis. Nu kon de dosis verhoogt worden tot een goed werkend niveau. Ik ben na een aantal dagen gestopt met GABA om te zien wat er gebeurt. Meteen werkte de dex minder goed. GABA langzaam weer opgebouwd om te zien wat de minimale dosering is voor het effect en de dex werkt weer prima. Ik ben gaan onderzoeken hoe dit te verklaren is. Het zou kunnen zijn door het gegeven dat een hoge aanwezigheid van glutaminezuur dexamfetamine afbreekt. Er is reden om aan te nemen dat mensen met een wat laag GABA niveau een wat hoger niveau glutamaat hebben, wat weer voortkomt uit glutaminezuur. Er is ook een aanwijzing dat ADHD’ers een lager GABA niveau hebben. N=1 dus het is niet te zeggen of dit bij anderen ook werkt. Maar als dexamfetamine bij jou kort werkt, of veel bijwerkingen heeft, dan zou je het kunnen proberen. GABA is vrij verkrijgbaar. Overleg natuurlijk eerst met je arts. Maar het effect nam af toen ik enorm verkouden werd. Ik ben gaan zoeken naar een relatie tussen dex en verkoudheid en de middelen die ik daartegen nam, zoals Otrivin en hoestdrank. Ik kon niks vinden dat in mijn situatie van toepassing was. Na veel zoeken, kwam ik uit op dezelfde regel uit de ‘samenvatting van de productkenmerken’ als waar ik de relatie met glutaminezuur vandaan had. Namelijk: vruchtensap. In de consumentenbijsluiter staat hier niks over beschreven en ook apotheek.nl vermeld er niks over, maar vruchtensap zorgt ervoor dat dexamfetamine minder goed wordt opgenomen (geabsorbeerd). Ik drink nooit vruchtensap, maar tijdens de verkoudheid heb ik mij gelaafd aan sinaasappelsap en sinaasappels. Citaat uit productkenmerken: “Middelen die bloedspiegels van amfetamines verlagen: Gastro-intestinale aanzurende middelen (guanethidine, reserpine, glutaminezuur HCl, ascorbinezuur, vruchtensappen enz.) verlagen de absorptie van amfetamines.“ In het algemeen geldt de vuistregel dat tussen de inname van medicijnen en het nuttigen van vruchtensap een uur of 4 moet zitten. Maar aangezien ik de dex iedere 4 uur inneem schiet dat niet op. Ook vitamine C kan een nadelige invloed hebben. Doe er je voordeel mee. Bronnen: Samenvatting van productkenmerken + bijsluiter: https://www.geneesmiddeleninformatiebank.nl/nl/rvg124800 ADHD en GABA: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3970207/ Vruchtensap en medicijnen (algemeen): http://ui-online.nl/ufc/file2/sls_sites/editor/b07a6eb1b4837eef68adfb6ffa8ebb74/pu/Grapefruit_sap__en_sinaasappel_sap__en_kans_op_verminderde_werking_medicijn.pdf

ADHD
Dexamfetamine van DMB werkte erg goed! Helaas is deze uit de markt gehaald.

ADHD
Ik ben sinds kort van de Dexamfetamine van de Magistrale Berijder over gegaan op Tentin en ik merk een zeer groot verschil aangezien Tentin bij mij geen effect heeft behalve bijwerkingen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5462)
Anticonceptie - overig (3997)
Cholesterol (2995)
Depressie - antidepressiva overig (2829)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2502)
Pijn - morfine-achtigen (2300)
ADHD - psychostimulantia (2232)
Pijn (2080)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1624)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1286)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1243)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1031)