categorie

ADHD - psychostimulantia

ADHD behandeling

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: ADHD - psychostimulantia

02-08-2020 | Man | 45
ADD
Van dex nu 2 weken overgestapt op Elvanse . Week 1: - prikkelbaar. - hoofdpijn. - negatieve gedachten. - onrustig gevoel. - chaotischer dan met dex. Week 2: - Alle bovenstaande ebt langzaam weg, en er is rust. - Mijn partner zegt dat ik toegankelijker ben. - Verlaagd libido. Ik ga het 4 weken proberen, en zoals het er nu uitziet ga ik niet meer t[lees meer...]erug naar dexamfetamine.

01-08-2020 | Man | 24
ADHD
Ik ben begonnen met methylfenidaat van Mylan en werd daarvan echt een depressieve hersenloze zombie. Daarna overgestapt naar Amfexa en dat leek in het begin goed te gaan (2.5mg 2 maal daags en daarna 5mg 2 maal daags en toen 7,5mg 2 maal daags) Vanaf 7,5mg 2 maal daags begon de ellende: Nou de amfexa leek in het begin wel te werken. Maar ik denk dat dit placebo effe[lees meer...]ct was. Ik hoopte dat het zou werken. Maar ik ben er nu achter dat mijn paniek/angstaanvallen echt wel 3 tot 4 x per dag zijn. Toen ik naar 7,5 mg ging leek het wel alsof ik XTC op had. Constant met strakke ogen uit m’n gezicht kijken. Slaapproblemen (ik heb een week super slecht geslapen). Hartslag was torenhoog, hoofdpijn, misselijk, diaree, constant eng/angstig gevoel op de borst en in de maag. Opgezette en borrelende maag, niet uit m’n woorden komen (veel meer dan zonder medicijnen), heel erg prikkelbaar zijn. Oorsuizen en emotie disregulatie, versterkt gehoor en moeite met inademen en erg onrustig zijn. Concentratieboog is soms zelfs korter dan normaal. De hele dag enorm moe zijn, nog meer dan normaal. Zelfs nu dat ik al maanden slaap met een slaapbeugel en daardoor dus geen slaapapneu meer heb. Ik krijg rond 13:00 zo enorm veel slaap dat normaal functioneren niet echt meer gaat. 18:30 als de medicatie begint uit te werken voel ik me zo moe alsof ik al wil gaan slapen tot de volgende ochtend. Alleen dat is veelte vroeg waardoor ik mezelf forceer om wakker te blijven. Maar dan ben ik rond 21:00 over m’n slaap heen en dan slaap ik pas 05:00/06:00 in de nacht. Ik ben zelf teruggegaan naar 5mg en nu kan ik een stuk beter slapen. (Weer gemiddeld 6 uur). Maar alle andere klachten zijn er nog steeds. Ik dacht dat ik gewoon paniekklachten had en dat het daardoor kwam. Maar de amfexa zorgt er 100% voor dat ik 3/4 paniekaanvallen per dag heb van gemiddeld elk een uur. En zelfs na een nacht van 6/7 uur slapen voel ik me nog verrot. Ik merk ook dat ik weer meer depressief begin te worden. Puur door slaap te kort en constant vermoeid zijn en alle paniekaanvallen die enorm veel energie kosten. Ik hoop dat ik de oude dexamfetamine via de regenboog apptheek mag proberen zodat ik kan kijken of dit mij wel helpt. Want de amfexa doet meer kwaad dan goed voor mij..

31-07-2020 | Vrouw | 42
ADD
Ik ben vorige week dinsdag begonnen met 20 mg, dat was een hel, veel angst en paniek aanvallen en hartkloppingen, Afgelopen dinsdag opgehoogd naar 30 mg, angst en paniek aanvallen zijn weg, alleen als het medicijn gaat werken voel ik me alsof ik aan de drugs zit, ik voel het ook echt opkomen en dan lijkt het alsof ik compleet van de wereld ben, ik kan dan ook helemaal nik[lees meer...]s doen behalve me rustig houden, ik vraag me af hoelang het duurt voordat je lichaam eraan gewend is en dat ik de voordelen kan voelen, dus innerlijke rust, kalmte, minder prikkels voel ik nu wel, meer afgestompt. Wanneer voel ik het fijne effect zoals het bedoelt is? Dit is de eerste keer dat ik medicijnen neem voor mijn Add. Maar ik ervaar het als zeer heftig middel. Iedere dag denk ik is dit het wel waard, de bijwerkingen zijn erger dan de kwaal. Hopelijk is het van tijdelijke aard? Wie kan mij er mee over vertellen?

30-07-2020 | Man | 24
ADHD
Amfexa werkt snel in, en werkt binnen 3-4 uur weer uit. De bijwerkingen zijn geen probleem. Het middel doet precies waar ik het voor gebruik. Kanttekening is dat ik erg veel sport en meer dan gebruikelijk let op voedselinname.

30-07-2020 | Vrouw | 30

30-07-2020 | Vrouw | 30
ADHD
Sinds maart dit jaar gebruik ik Elvanse 30. Diagnose adhd. Eerder al methylfenidaat gebruikt maar te veel bijwerkingen en ik vergat het in te nemen. Elvanse is een wereld van verschil. Ik voel me rustiger, meer concentratie, meer overzicht en discipline. Begon met 30 en ook 50 geprobeerd, maar 30 is het fijnste. Helaas heb ik wel last van een aantal bijwerkingen. Ik tra[lees meer...]nspireer echt veel meer dan voorheen. Een rondje stofzuigen en het zweet loopt over m'n rug. Daarnaast heb ik af en toe last van m'n ogen, dat ik niet goed kan focussen op voorwerpen. Ook lijkt het of ik meer zwarte vliezeltjes zie dan voorheen. En als laatste een verminderd libido. Omdat de voordelen nu nog opwegen tegen de nadelen blijf ik het nog wel gebruiken.

28-07-2020 | Vrouw | 31
ADHD
Zit momenteel op dag 2 van Elvanse 30mg en heb best wat bijwerkingen maar merk ook zeker effectiviteit. Zo voel ik me minder gehaast / gestresst, kan beter iets 'in het moment' doen in plaats van me al druk te maken over 10 anderen dingen en heb meer geduld. Mijn hoofd is nog wel erg druk en ratelt gewoon door. Helaas ook best wat bijwerkingen: hoofdpijn, spierspanning in [lees meer...]kaken en kuiten, droge mond / dorst, aanwezige hartslag, iets waziger zicht, iets zweteriger en middag / einde middag ineens erg moe, gapen, staren. En vreselijke nachten maar ik heb sowieso insomnia en verlate slaapfase. Hopelijk zijn dit 'inwerk' bijwerkingen en gaan deze nog weg. Herkenbaar voor iemand? En kan iemand aangeven of dit nog beter wordt?

27-07-2020 | Man | 43
ADHD
Ik Gebruikte dexamfetamine 2,5 mg, magistraal bereid. ( 10-10-7,5-7,5mg) en had weer focus en rust. Concentratie veel beter en goeie energie balans over de dag. Mijn ‘ouwe ik’ kwam weer tevoorschijn en Ik zat weer super in mijn vel.

27-07-2020 | Man | 43
ADHD
Mijn ervaring met Amfexa (4 dosis per dag, 10-10-7,5-7,5 mg) (augustus 2019): Sinds april 2019, na mijn diagnose Adhd, gebruik ik dexamfetamine. Wat een verlichting was dat. Ik was weer in staat om lekker te werken, voelde me fit, had mijn overzicht terug, maar vooral ook weer een goede energie door de dag en ook ‘s avonds. Ik lag niet meer iedere avond op de bank te s[lees meer...]lapen,... gewoon niet meer...!! Voor de vakantie kreeg ik de mededeling over te moeten op Amfexa. Op zich geen prettig idee dat de zorgverzekeraar niet volledig vergoed, maar Amfexa betaalt de eigen bijdrage terug, dus dan vind ik het prima. Met nog wat voorraad dexa gewacht met de overstap tot na de vakantie. Gestart 6 of 7 aug., in mijn eerste werkweek na de vakantie. In eerste instantie heb ik het idee dat het weinig effect heeft. Ik heb het idee dat drukte op het werk mee speelt, ik voel me wat overspoeld en heb nog niet echt grip op mijn werk. Ook net vakantie gehad waarin minder ritme en regelmaat aanwezig was. Ik moet weer even inkomen... 14 augustus in gesprek met mijn behandelaar dit ook zo uitgesproken. Het zal wel even wennen zijn . Wel opvallend dat ik een paar slechte nachten heb gehad. Enfin we kijken hoe het loopt.... Volgende anderhalve week steeds meer last van futloos zijn. Idee dat zaken moeilijk binnenkomen. Niet overprikkeld, maar afgestompt qua gevoel. Gaandeweg voel ik me de hele dag vermoeid en kom moeilijk toe aan mijn werkzaamheden. Lichamelijk continu een slap gevoel, vaak trillende handen en de hele dag voel ik mijn hart kloppen. Niet zo als met Dexamfetamine in het begin, waarbij ik soms echt hartkloppingen had (en wat ook snel minder werd..), maar continu een licht gevoel in heel mijn lijf.... en een licht geklop in mijn hoofd/oren,...een soort van lichte hoofdpijn rond mijn ogen/voorhoofd. Me concentreren en werkzaamheden oppakken worden steeds moeilijker. Moet veel moeite doen om gesprekken te volgen en de informatie te verwerken. Concentreren op een taak kost me dubbel zoveel moeite als voorheen. Ik merk dat ik afdwaal tijdens gesprekken en verlies langzaam aan steeds nog meer overzicht. Als ik thuis kom ben ik uitgeput. Ik krijg vragen om me heen, men vindt dat ik er niet goed uit zie. Mijn ogen staan anders/zie er vermoeid uit. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik in ieder geval deze werkweek de medicatie wil uitzitten (tm 23 aug.), mogelijk dat het de bijwerkingen zijn en die geleidelijk minder worden. ...Vrijdag heb ik moeite met uit bed komen. (Donderdag eigenlijk ook al..) Onrustige nacht gehad, niet goed geslapen. Ik voel me leeg en wil het liefst blijven liggen. Eenmaal uit bed gaat het wel. Medicijnen ingenomen en na een uur begint het akelige gevoel weer op te spelen, ik voel me ellendig. Principieel ‘s middags nog een dosis gepakt, omdat ik het echt geprobeerd wil hebben... Eind van de dag balans opgemaakt... Het wordt alleen maar erger. Ik zou het futloos willen noemen, maar het is vervelender; ik voel me ronduit ellendig, zowel fysiek als mentaal en kan wel janken. Het is of ik compleet afgevlakt ben en alles aan me voorbij gaat. Continu een gevoel of ik niet helemaal aanwezig ben en ik heb nergens meer zin in...mijn energie is weg. En nu?... Ik heb nog voor een week mijn oude Dexa liggen, daar stap ik nu weer naar over. Kijken of ik daar wel weer het gewenste effect krijg. Voor woensdag een afspraak gemaakt met mijn behandelaar en dan verder kijken. Misschien dat het voor anderen wel werkt hoor, maar voor mij niet! ...Pffff...

26-07-2020 | Vrouw | 33
ADHD
Ik had dexamfetamine wat echt super werkte voor mij. Daarna net als velen noodgedwongen op Amfexa omdat dex niet meer te krijgen was. Dat werkte vreselijk. Nu Elvanse en begon met 30mg. Eerste 4dagen genoot ik overal van..daarna werking niet goed. Nu opgehoogd naar 50MG en heb continue angst in mijn lichaam steeds enorm warm en Gevoelens van paniek en dat ik wel de hele ti[lees meer...]jd kan huilen...ik heb deze dosering nu 2 weken. En ben in totaal 6weken bezig met dit medicijn? Herkend iemand dit en hoelang duurde het voordat eventuele bijwerkingen verdwenen?

Medikinet

24-07-2020 | Man | 40
ADD
Om beter met mijn ADD te leven is een periode gebruik van medikinet geprobeerd. Ik kon evengoed een suikerpil eten, er was geen effect en geen bijwerkingen op te merken. Rebound heb ik ook helemaal niet ervaren. Zelf merkte ik niets, vrienden en familie merkten niets en concentratie verbeterde ook niet. Uiteindelijk niet meer gebruikt omdat het gewoon niets doet bij mij.

24-07-2020 | Vrouw | 28
ADHD
Werkt goed voor mijn concentratie en mijn stemming. Ik word er vrolijk van. Bijwerkingen zijn er, maar de voordelen zijn vele malen groter. De verplichte overstap op Amfexa (binnenkort Tentin) was rampzalig, maar gelukkig heb ik nu weer een medische indicatie voor magistraal bereide dexamfetamine. Ik hoop dat Amfexa / Tentin aangepakt gaat worden en de andere varianten bes[lees meer...]chikbaar blijven. Ik spreek namens een grote patientengroep als ik zeg dat dure Amfexa / Tentin ziekmakende rommel is. Haal die isomalt uit je product Eurocept / Medice!

24-07-2020 | Vrouw | 28
ADHD
Na overstappen op Amfexa ben ik erg depressief en onzeker geworden. Ik dacht dat het kwam door stress (was toevallig in de laatste weken van mijn thesis) en gaf mezelf de schuld. Het heeft me driekwart jaar gekost om erachter te komen dat ik geen nieuwe burn-out had, maar dat het door de overstap op Amfexa kwam. Dit medicijn werkt totaal niet zoals de magistraal bereide de[lees meer...]xamfetamine, en ik had zeer veel bijwerkingen.

16-07-2020 | Man | 30
ADHD
De dexamfetamine van de magistrale bereider was ik zeer tevreden over. Vrolijker gevoel, concentratie, goede nachtrust. De amfexa lijdt tot hoofdpijn, slechte nachtrust, prikkelbaar.

16-07-2020 | Man | 30
ADHD
Kloppende stekende hoofdpijn na inname, stress, prikkelbaarheid

10-07-2020 | Vrouw | 37
methylfenidaat
Ik heb langere tijd methylfenidaat gebruikt ivm ADHD. Het middel was erg effectief, maar ik had er veel bijwerkingen van, waaronder kaakklemmen (vooral snachts), slapeloosheid, vermindere eetlust en angstgevoelens. Hoewel het middel goed werkte op mijn aandacht en concentratie, had ik er ook een gejaagd gevoel van en het idee dat ik niet goed de grenzen van mijn lichaam (q[lees meer...]ua vermoeidheid en rustbehoefte) kon voelen. Uiteindelijk heeft dit middel me meer uitgeput dan geholpen, mede doordat ik er slecht door at en sliep.

10-07-2020 | Vrouw | 43
ADHD
Via vrienden wel eens ritalin gebruikt. Jakkes, leuk om door te kunnen gaan op festivals maar voelde niet als iets wat ik nodig zou hebben als medicijn. Die agitatie, de gejaagdheid, de eerdere vraag van de huisarts of ik ADHD zou kunnen hebben had ik daardoor voor mezelf al negatief beantwoord.. Via omzwervingen, depressie/sociale angststoornissen, jaren later tóch voor [lees meer...]de zekerheid diagnostiek ADHD. Ik was 42 toen ik de diagnose kreeg. Poeh.... Vanwege depressie in het verleden was dex of lisdex eerste keus. Elvanse was net op de markt. In een aantal weken is de dosering opgebouwd naar 70 mg. Vanwege een verhoogde bloeddruk clonidine ernaast (wordt bij ADHD ook voorgeschreven vanwege het versuffende effect begreep ik). Bij start van 30mg merkte ik bijna niets, voelde echter wel verdriet en teleurstelling. Had te hoge verwachtingen en was ongeduldig. De ophoging naar 50mg deed wél wat. De eerste twee dagen leek het in te slaan als hele mellow XTC. Iedereen was lief, ik kon vol geluk naar de wereld om mij heen kijken. Uurtje later vervaagde die gevoelens wat en deed het vooral iets met de helderheid in mijn hoofd. Op mijn werk merkte ik de verbeterde aandacht, collega’s idem, minder snel afgeleid zijn. Bij de evaluatie durfde ik niet te hopen op de mogelijkheid tot nóg meer verbetering. De psychiater stelde echter voor om 70mg te proberen. Ach, als ik aan de periode daarna denk. De wereld ging voor me open. Was het met 50mg nog hard werken en last van vermoeidheid, met 70mg verdween stress als sneeuw voor de zon. Ik kan nu nl taken ‘parkeren’ zonder in paniek te raken dat ik het zal vergeten, zelfbeeld stijgt enorm want ik maak iets af, onthou waar ik mee bezig ben, durf nieuwe dingen te gaan leren omdat ik het vertrouwen heb dat mijn brein meewerkt. Na ongeveer 4 maanden met medicatie reed ik uit werk terug naar huis en besefte ineens dat ik ok ben. Ik ben goed in wat ik doe. Na jaren worstelen met stemmingswisselingen, uitputting en somberheid ben ik klaar met diagnostiek en behandeling. Elvanse is geen toverstokje, dat is medicatie nooit. Maar nondeju, mijn leven is er wel heel veel lichter van geworden (ben inmiddels ook gestopt met antidepressiva die ik ervoor slikte). Na nog een paar maanden verder en in een zeer stressvolle periode, vlak voor vakantie, vraag ik mij af of het gebruik van Elvanse bij hoge stress en vermoeidheid tot reboundeffecten leidt. Alsof de laatste loodjes voor vakantie tijdens werkingsduur Elvanse nauwelijks voelbaar zijn maar erna er driedubbel en dwars uitkomen. Herkenbaar voor iemand?

04-07-2020 | Vrouw | 31
ADHD
Op 31 jarige leeftijd diagnose adhd, wat een opluchting. Tijdje bezig geweest met afstellen, vervelende bijwerkingen maar zakte snel af! Slik nu 3x per dag elke 3,5 uur 20 mg, de 4e keer 10 en voor het slapen gaan 5. Hierdoor geen last van rebound. Ik heb enorm veel baat bij de medicijnen. Ik heb meer rust in mijn hoofd, minder snel geirriteerd, kan me makkelijker tot ding[lees meer...]en zetten, geen eetbuien meer, meer geduld! Ben blij dat ik hiermee gestart ben!

01-07-2020 | Vrouw | 26
ADHD
Beste lezer, Vorige week vrijdag is een vorm van ernstige ADHD vastgesteld. Ik slik sinds zondag 30 mg Elvanse. Zondagavond voelde ik me kalm en relaxt. De afgelopen dagen voel ik mij alleen niet zo fijn. Voel dat ik niet echt mezelf ben, minder energiek, nogal onrustig en niet meer echt vrolijk. Voel me vlak en alsof ik een beetje strak sta. Eind middag kak ik eigenlij[lees meer...]k ook al in, maar mijn ogen staan wel nog helder. Gister had ik ook last van hartkloppingen. Zijn dit bijwerkingen die alleen in het begin zijn? De bedoeling is dat ik het elke dag slik, maar weet niet of ik dit op deze manier wil aanhouden. Studeren gaat nu wel helemaal goed. Groet

26-06-2020 | Vrouw | 40
ADHD
Medicijn van de Magistrale Bereider, werkte prima. weinig bij werkingen.

26-06-2020 | Vrouw | 40
ADHD
Gedwongen overstap naar Amfexa, wat minder goed werkt en nog al een breed scala van bijwerkingen heeft. Al met al, ongelovelijk dat men je dwingt iets te nemen dat duurder is en minder goed werkt. Ga met mijn huisarts in conclaaf over de bijwerkingen, omdat dit een onthoudbare situatie wordt.

21-06-2020 | Vrouw | 50
ADD
Ik heb ADD met depressies. En een gastric bypass. Slik nu Elvanse tegen de stemmingen. Ook Wellbutrin ( bupropion). Dit werkt niet afdoende. Heb Mylan methylfenidaat geslikt maar werkte erg kort en had veel last van de ontwenningsverschijnselen. Hierdoor overgestapt naar Elvanse dat ook niet zo lang werkzaam is, waarschijnlijk door de gastric bypass, maar dit middel wer[lees meer...]kt fantastisch op mijn stemming, en dat deed Mylan niet. Voelde me na de werking ziek en moe. Door Elvanse kan ik nu waarschijnlijk gaan stopp ern met de Wellbutrin

18-06-2020 | Man | 18
Syndroom van Asperger
Dexamfetamine heeft mij fantastisch geholpen. Mijn leven was een puinhoop. Door Dex kon ik dingen helder zien en mijn doelen voor ogen houden. Het beste wat ooit op mijn pad is gekomen.

18-06-2020 | Man | 18
Syndroom van Asperger
Vroeger kreeg ik de oude Dexamfetamine. Dat was denk ik het meest behulpzame medicijn dat ik ooit het gekregen en het heeft geholpen met mijn leven weer op het goede pad te trekken. Ongeveer een half jaar na gebruik besloot ik verder te gaan zonder het medicijn. Helaas kwamen mijn oude klachten na een half jaar weer naar voren. Dus wilde ik weer beginnen met Dexamfetamine.[lees meer...] Toen kreeg ik dus Amfexa voorgeschreven en jezus wat een troep is dit zeg! De eerste week lijkt het wel te helpen. In de 2e week merkte ik al dat dit niet hetzelfde was als wat ik vroeger kreeg. Ik merkte dat, wanneer het uitgewerkt was ik mij extreem depressief voelde. Dit ging gepaard met brandend maagzuur en diarree. 2,5 week na dagelijks gebruik begon ik mij constant depressief te voelen. Deze klacht delen veel Amfexa gebruikers. Na 2 weken dezelfde klachten te hebben ervaren, besloot ik eens wat onderzoek te doen. Ik heb gekeken naar wat de verschillen tussen de oude en de nieuwe Dex zijn. Het is allemaal niet zo bijzonder op 1 ding na. Namelijk, Isomalt. Isomalt is een kunstmatige zoetstof. Kunstmatige zoetstoffen zijn meestal al niet goed voor je lichaam. En Isomalt is dus ook niet goed voor je. Het is zelfs heel slecht voor je wanneer je het dagelijks binnen krijgt. Het beschadigd namelijk je dopamine en serotonine systeem. En dit is nou juist de oorzaak van ADHD!!! En dit is denk ook gelijk de oorzaak van mijn depressieve gevoelens. Ik snap niet hoe dit ooit door de keuring is gekomen. De oude Dexamfetamine heeft mij zo fantastisch goed geholpen in het verleden, en dan krijg ik nu deze troep. En ik moet er nog voor betalen ook!! Word er dan geen gehoor gegeven aan mensen zoals ons? Amfexa verergerd alles alleen maar!

17-06-2020 | Vrouw | 22
ADHD
Ik ben er nu een paar jaar achter gekomen dat ik ADHD heb. Ik had een tijd dat ik mij erg depressief voelde en niet lekker in mijn vel zat. Ook op school kon ik mij vanaf jongs af aan nooit concentreren en zei ik altijd alles wat ik dacht. Ik had daar nooit problemen mee tot een bepaalde leeftijd toen het niet meer zo goed ging op school. Ik merkte dat ik erg chaotisch was[lees meer...] in mijn hoofd en werd daar ongelukkig van en kon het niet meer zelf. Toen ik wist wat het was voelde ik mij stukken beter. Ik kreeg hulp en ben begonnen met het slikken van Methylfenidaat. Het hielp mij erg goed als ik bijvoorbeeld moest leren maar merkte wel dat ik het niet altijd wou gebruiken. ik voelde mij soms zenuwslopend onrustig (trillende handen) Ik had er weinig eetlust door en werd er soms ook een beetje misselijk van. Ook merkte ik dat ik heel prikkelbaar was als het medicijn uitwerkt en krijg ik er soms hoofdpijn van. Ik gebruik het alleen als ik een dag aan school moet werken of moet leren. Ik gebruik het niet elke dag want soms heb ik geen zin in de bijwerkingen. Ik persoonlijk wil het niet elke dag gebruiken maar gebruik het alleen als ik geen orde weet te stellen in mijn hoofd en ik heel chaotisch ben en geen planning kan maken of moet leren.

15-06-2020 | Vrouw | 37
ADHD
Zoals vrijwel elke volwassene AD(H)D'er ben ook ik over moeten stappen van het merkloze dexamfetamine naar Amfexa. Mij was verteld dat dat niks uitmaakte omdat het feitelijk hetzelfde was, dus ik vond het prima. Maar de afgelopen weken werd ik echt helemaal knetter. Van manisch naar angstig naar agressief naar depressief naar ... pfft echt gruwelijk vermoeiend en mijn lijf[lees meer...] reageert er ook enorm heftig op. Maar ik had de link nog niet gelegd omdat, weet ik veel, er spelen ook wel wat dingen in mijn leven dus ik dacht dat zal het dan wel zijn of zoiets. TOT ik ervaringen las van anderen. Viel de hele handel ineens op z'n plek want dat was dus PRECIES hoe ik mij voelde. En dus ging ik terugrekenen en jawel het begon vanaf moment van overstappen. BE LA CHE LIJK beleid dit. Mensen die pilletjes slikken voor hun koppie slikken die niet voor niks. Echt misselijkmakend vind ik het hoe daarmee gerommeld wordt. Ook niet bepaald de meest geschikte club voor dat soort fratsen lijkt me. HEt wordt tijd dat er eens wat grote veranderingen komen in heel het ggz systeem. Op deze manier creëren ze juist psychische problemen. Man man man. Kan je net zo goed brand gaan lopen blussen met een vat kerosine.

15-06-2020 | Vrouw | 35
ADHD
Ik ben zeer gebaat bij dexamfetamine ik krijg meer rust door en voel mij beter

15-06-2020 | Vrouw | 35
ADHD
Ik ben zeer ontevreden over de amfexa. Ik ervaar onrust en dat is niet de bedoeling. Voel mij opgefokt en gestrest

11-06-2020 | Vrouw | 28
ADHD
Al enige tijd gebruik ik Elvanse 50mg, opzich werkt het prima. Het innemen van medicatie heeft zo zijn voor en nadelen. Zo vind ik het lastig dat ik mijzelf minder herken (adrem, energieke pieken). De eerste keer dat ik medicatie neem voor mijn adhd, echter wel alle varianten getest om te kijken welke het meest passend is. Goed, mijn vraag. Ik merk dat wanneer ik erg moe b[lees meer...]en en de medicijnen neem (welke toch een oppeppend effect hebben) ik hier nare bijwerkingen van krijg. Zo word ik achterdochtig, ben mij onwijs bewust van alles om mij heen (omgeving/mensen) en vandaag voor het eerst ook wazig zicht. Ik ben net verhuisd, nieuwe baan, nieuwe stad dus veel indrukken en erg vermoeid. Echter maak ik mij zorgen gezien die paranoïde momenten (twee keer deze week). Ik weet de situaties wel goed te relativeren, maar vaak achteraf. Ik vroeg mij af of andere mensen ook last hebben van dit soort bijwerkingen(achterdocht, hyper alert, wazig zicht) bij vermoeidheid en innemen van de medicatie?

03-06-2020 | Vrouw | 31
ADHD
Methylfenidaat en dexamphetamine als voorganger gehad. Van beide kreeg ik vreselijke pijn in mijn buik. Dexamphetamine moest ik 3x 8 stuks ook van innemen, misschien was het een hulpstof waar ik niet tegen kon. Nu al een poos op Amfexa en deze werken goed voor mij. Alsnog een snellere stoelgang maar niet storend. 3x 4 tabletten. Verder ben ik rustig, alert en heb ik meer e[lees meer...]nergie 👍

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5102)
Anticonceptie - overig (3739)
Cholesterol (2886)
Depressie - antidepressiva overig (2711)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2331)
Pijn - morfine-achtigen (2189)
ADHD - psychostimulantia (2058)
Pijn (1980)
Verslavingsziekten (1934)
Bloeddruk - betablokkers (1672)
Maagzuur - protonpompremmers (1559)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1513)
Anticonceptie - eenfase (1385)
Angststoornissen (1207)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1148)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1126)
Depressie - antidepressiva TCA (1039)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (955)