categorie

ADHD - psychostimulantia

ADHD behandeling

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: ADHD - psychostimulantia

17-03-2024 | Man | 60

hoofdpijn

Man, 60 jaar. Blijvende gevolgen van zware burnout. Hierdoor erg prikkelgevoelig geworden en een verminderd vermogen tot prikkelverwerking gekregen. Mijn leven was hierdoor erg zwaar geworden en ik leefde - vooral in de eerste jaren na mijn burnout - veel in afzondering, omdat ik o.a. geluid slecht kon verdragen. Methylfenidaat heeft de kwaliteit van mijn leven signific[lees meer...]ant verbeterd. Het ondersteunt mijn hersenfuncties in brede zin, waardoor ik op nagenoeg alle terreinen weer redelijk kan deelnemen aan het sociale leven. De dagelijkse dosering die ik inneem varieert van nul tot het equivalent van zo'n 30mg op een dag; in het laatste geval betekent dat 2x18mg langwerkend + 1x10mg kortwerkend. Maar net hoe ik verwacht dat mijn dag er qua prikkelintensiteit uit komt te zien. Ik probeer hierop te anticiperen. Als ik mezelf overbelast qua prikkels, sleept methylfenidaat me er op dat moment meestal wel doorheen, maar moet ik het de volgende dag (en veelal meerdere dagen erna) bezuren. Als ik over mijn belastbaarheidsgrenzen gegaan ben, lijkt een nieuwe inname van methylfenidaat eerder contraproductief voor mij te werken, dan positief. Mijn lichaam en geest moeten dan gewoon de tijd krijgen om te herstellen en als ik dit respecteer, blijkt enige dagen erna de inname van methylfenidaat me weer zodanig te ondersteunen dat ik weer beter aan het sociale leven kan deelnemen. Voor mijn kwaliteit van leven is methylfenidaat een zegen gebleken, mits ik de inname ervan mindful afstem op de signalen waarmee mijn lichaam me duidelijk wil maken hoe de vlag erbij hangt.

17-03-2024 | Man | 27
ADHD

somber voelen lusteloos vaak moeten plassen verminderde cognitieve vaardigheden prikkelbaar diarree

Een paar weken geleden ben ik gediagnostiseerd met ADHD. Daarnaast ben ik als kind gediagnostiseerd met Asperger (Ik heb het geluk dat beide aandoeningen elkaar balanceren) Ik heb mijn huisarts gevraagd of ik DEX amfetamine zou kunnen proberen aangezien ik vaak moeite heb met het houden van overzicht en last heb van rusteloosheid en overprikkeling. Mijn huisarts zei dat he[lees meer...]t protocol is om eerst met methylfenidaat te beginnen. Ik had hier al sterke twijfels over aangezien bijna elke ADHD'er die ik er naar heb gevraagd slechte ervaringen had met methylfenidaat. De eerste twee dagen was ik wel iets rustiger, want de rusteloosheid werd vervangen door lusteloosheid. Vanaf de derde dag werd de rusteloosheid juist erger. Concentratie werd juist slechter in plaats van beter. Door mijn ADHD heb ik vaak moeite om dingen stap voor stap te doen, bijvoorbeeld als ik mijn huis schoonmaak. Dit werd door methylfenidaat versterkt in plaats van dat het hielp. Zolang als het middel werkte voelde het of ik een kater had in combinatie met een lichte griep. Ik had gehoopt dat ik door methylfenidaat beter opdrachten zou kunnen maken voor mijn studie. Het werkte alleen maar averechts. Ik kon niets onthouden van wat ik las en mijn motivatie was volledig weg. Ik probeer al een tijdje te stoppen met roken, methylfenidaat zorgde er echter voor dat ik twee keer zoveel rookte als normaal Nadat het middel volledig was uitgewerkt voelde ik mij juist weer erg goed, het is een fijn gevoel om weer nuchter te zijn. Na vier dagen ben ik met dit middel gestopt. Ik heb de bijsluiter erbij gepakt en in de eerste alinea staat al dat dit middel niet bedoelt is voor volwassenen.

17-03-2024 | Man | 48
ADHD
Hallo allemaal, Benieuwd wie zich kan herkennen in mijn verhaal. Een verhaal over de overlap tussen PTSS, hoogbegaafdheid en ADHD en hoe Concerta daar wel/ niet een rol in speelt. Ik ben een man van 48. Maatschappelijk geslaagd, goede baan, hypotheek, getrouwd, kinderen, etc. Als het gaat om mijn mentale gezondheid ben ik heel m'n leven al aan het tobben. In de afge[lees meer...]lopen jaren een hele collectie 'diagnoses' verzameld. Eerst een gegeneraliseerde angststoornis. Daar kreeg ik Venlaflaxine voor die ik nu sinds 24 jaar slik. Daarna borderline persoonlijkheidsstoornis en na een periode van verslaving kwam ook complexe PTSS daarbij. Een jaar geleden ben ik voor de zoveelste keer weer gestart met therapie. Voor het eerst in al die tijd heb ik het idee dat ik dichter bij de kern van mijn problematiek ben gekomen. Wat er nu een beetje uit lijkt te rollen is: complexe PTSS (trauma), mogelijk hoogbegaafd en mogelijk ADHD. Omdat heel veel symptomen van deze 3 diagnoses elkaar overlappen is het lastig om te achterhalen waar, wat nu precies vandaan komt. Na een jaar lang schema-therapie en ook EMDR sessies mocht ik van mijn psychiater ook gaan 'experimenteren' met ADHD medicatie. Ik ben nu een week of 8 aan het 'experimenteren'met Concerta, kijken naar de juiste dosering. Ik zit nu op de 90mg. Ik verwachtte eigenlijk dat de Concerta zou 'in-kicken', net zoals je dat bijvoorbeeld bij alcohol of drugs kunt ervaren. Ik dacht dat op die manier de werkzaamheid heel erg voelbaar zou zijn. Dat is bij mij niet het geval. Ik heb ook helemaal geen bijwerkingen. Ik vindt het erg lastig om te bepalen of Concerta wat voor me doet en wat ik aan de schema-therapie en EMDR sessie heb gehad. En als Concerta ook een rol speelt, welke bijdrage levert het dan aan de positieve veranderingen? Mijn vraag is of mensen het volgende herkennen en dit toeschrijven aan het gebruik van Concerta: Positieve ontwikkelingen: - minder gejaagd, - veel productiever (ik doe aanzienlijk meer op een dag). - zie veel minder op tegen 'dingen doen'/ 'dingen ondernemen', - kan een CD luisteren zonder om de 10 seconden naar het volgende nummer te zippen. - kan bijvoorbeeld de vaat op het aanrecht laten staan en eerst even gaan zitten om koffie te drinken i.p.v. de 'dwang' dat eerst alles aan kant moet zijn, - mijn algehele draagkracht lijkt toegenomen, - ik voel me niet meer zo uitgeput maar 'gezond' vermoeid, - geen onvliegendheid/ kort lontje meer, - kan langere tijd aan een taak werken, - ben meer present in het hier en nu (in plaats van in mijn hoofd bij toen en straks). - ik voel me niet 'opgefokt, of opgepept' maar 'energieker'. * Herkennen jullie dit? * Voelen jullie wél dat het medicijn 'werkt?' * Dat je bijvoorbeeld kunt aangeven: nu voel ik het werken of nu voel ik dat het uitgewerkt raakt? Ik ben benieuwd naar jullie reacties, Goede groet, Stefan

Tentin

09-03-2024 | Vrouw | 48
ADHD

nervositeit angst stijve spieren nerveuze tics

Met dexamfetamine van Tentin heb ik continu het gevoel dat ik strak sta. Ik voel me nerveus, heb meer last van angst en kom ook op anderen opgejaagd over. Hier krijg ik dan weer sociale angst van. Ik zit de ganse dag aan mezelf te plukken. Mijn motorische onrust is erger door geworden. In de winter heb ik last van vingers en tenen die wit uitslaan (Raynaud). Ook heb ik las[lees meer...]t van stijve spieren. Lichamelijk onderzoek hiernaar leverde niks op. Toevallig ontstonden deze klachten pas nadat ik Tentin ging slikken. Tegelijk helpt het om in de ochtend enigszins op gang te komen. Zonder voel ik me echt een zombie. Dat schijnt dan een ontwenningsverschijnsel te zijn. Alleen daarom neem ik het tot nu toe nog in. Ik vind het rotspul.

08-03-2024 | Man | 13

gewichtsverlies

Door het steeds wisselen van merken van de medicatie heeft mijn zoon een ernstig ondergewicht gekregen en moet hij met spoed naar de kinderarts. Ik weet niet hoe en waar we duidelijk kunnen maken dat het juist zo belangrijk is dat je niet te veel met de adhd medicatie moet switchen tussen merken.

01-03-2024 | Man | 34
ADHD
Hallo, ben man 34 jaar - ADHD -Pdd-nos -terugkerende depressies Weet niet of het aan mij ligt, maar merk eigenlijk niks van het middel. Overgestapt van kortwerkende- methylfenidaat (4 maal 2 tab Daags) naar dit middel omdat vorig middel niet meer afdoende werkte. Helaas denk ik immuun geworden te zijn na jaren lange trouwe dienst... Heb bijna alles al gehad van[lees meer...] het medicamenten uitgeprobeerd tegen mijn ADHD!!! uit eigen ervaring blijkt Cannabis ook een goed middel tegen mijn 3 Psychische kwalen heb hier eigenlijk nog het meest aan puur natuur. /////RED. Mijnmedicijn.nl : verkorte tekst naar de medische ervaring zelf////

Tentin

28-02-2024 | Vrouw | 17

droge mond

28-02-2024 | Vrouw | 17
ADD

droge mond hartkloppingen verminderde eetlust moeite met slapen

04-02-2024 | Vrouw | 22
ADHD
Na 8 jaar incidenteel ritalin gebruiken, ben ik zo'n 2 jaar geleden aan de dagelijkse lisdexamfetamine begonnen. Dit omdat ik op mezelf ging wonen en elke dag mijn verantwoordelijkheden wilde kunnen aanpakken. Ik wilde ook minder bijwerkingen en dat is gelukt! Ik voel me geen zombie meer en tril veel minder. De vervelendste (verminderde eetlust) blijft wel, al in mindere m[lees meer...]ate. Verder merk ik als creatief persoon wel dat mijn 'mind's eye', verbeelding, bijna afwezig is op de dagen dat ik het slik. Daar baal ik van en is een specifieke overweging voor mensen die dit medicijn willen slikken. Verder is mijn tip, als veteraan-gebruiker: neem een zo laag mogelijke dosis en zorg ervoor dat je mega goed let op je voeding en je slaap. Als je dit wel doet heb je zo min mogelijk bijwerkingen + prima effect, als je niet zo op je gezondheid let bij een lage dosis heb je bijna geen effect (in mijn ervaring). Mijn psychiater heeft ook kortwerkende dexamfetamine voorgeschreven, dat kan ik erbij gebruiken op een dag dat ik even wat meer nodig heb voor korte tijd. Ook een aanrader als je slim om wil gaan met je dosis. Het is moeilijk om goed op je voeding te letten als je toch geen eetlust hebt, maarja, deze afweging is het voor mij absoluut waard. Lisdexamfetamine heeft het mogelijk gemaakt om mijn droomcarriere achterna te gaan en mijn persoonlijke leven op orde te houden. Groot fan!

02-02-2024 | Man | 23
ADHD
Ik merk dat het de eerste 3/4 uur goed zijn werk doet. Daarna merk ik duidelijk dat het effect afzwakt en ik steeds minder kan hebben. Ik wordt geïrriteerd, snel boos, kan me niet concentreren en snel overprikkeld. Het zou 13 uur moeten werken maar zo lang merk ik het effect echt niet.

Amfexa

31-01-2024 | Vrouw | 40

31-01-2024 | Vrouw | 40
ADHD
Ik heb alle adhd medicatie geprobeerd. Magistraal bereiding van dexamfetamine werkte het best maar was snel uitgewerkt en ik vergat het steeds. Elvanse sprak mij aan omdat je het maar 1 x hoeft in te nemen. Ik begin met 20 mg (ik weeg 55 kg) dat zorgde al voor minder prikkels zoals geluiden die minder hard binnenkomen. Concentratie bleef uit toen 30 en 40 mg geprobeerd. V[lees meer...]oor mij werkt 30 het beste omdat ik dan geen bijwerkingen ervaar. Alleen wanneer het uitwerkt vermoeidheidsklachten. Ik neem het iedere ochtend rond 6/7 uur . Eind van de middag is het nagenoeg uitgewerkt. Met een hogere dosering blijf ik langer wakker daarom terug naar 30 mg. Al met al tevreden

Equasym

31-01-2024 | Man | 39
ADHD
In vergelijking met Concerta werkt het net iets minder goed en het lijkt erop dat het een iets kortere werkingsduur heeft maar al bij al met de prijs inbegrepen ben ik toch wel zeer tevreden.

28-01-2024 | Vrouw | 49
Vol hoofd, focus, prikkelverwerking

26-01-2024 | Vrouw | 34
ADHD
Gebruik dit medicijn nu enkele maanden. Ben zeer bekend met de adhd medicatie in zo ongeveer alle soorten en maten. Dexamfetamine vind ik zeer fijn alleen werkt zo snel uit. Daarom over naar Elvanse. Ik merk dat het de eerste 3/4 uur goed zijn werk doet. Daarna merk ik duidelijk dat het effect afzwakt en ik steeds minder kan hebben. Ik wordt geïrriteerd, snel boos, kan me [lees meer...]niet concentreren en snel overprikkeld. Het zou 13 uur moeten werken maar zo lang merk ik het effect echt niet. Alhoewel lichamelijk merk je het nog wel.. tot aan bedtijd nog last van hartkloppingen, gejaagdheid, kaakklemmen en erge spierpijn. Ik voel me veel meer mezelf zonder de medicatie maar zonder is er zoveel chaos in mn hoofd.

23-01-2024 | Vrouw | 29
ADD
Toen ik op mijn 27ste een nieuwe studie binnen de anesthesie begon, lukte het mij niet meer te functioneren zonder adhd medicatie. Mijn klachten werden dusdanig erg dat ik ‘vastliep’ wanneer ik afgeleid raakte of overprikkeld was. Hierdoor bevroor ik tijdens mijn handelen. Hierna onder behandeling van de psychiater gestart met ritalin. Hier ervaarde ik sterke bijwerkingen [lees meer...]van bij lage dosering zoals een gejaagd gevoel en zweten. Hierna overgestapt op dexamfetamine. De dosering van 2 maal per dag 10mg dexamfetamine bleek effectief te zijn voor mijn ADD klachten alleen ik vergat de medicatie vaak in te nemen. Vandaar ben ik overgestapt op lisdexamfetamine 30 mg Ivm de gebruiksvriendelijkheid van 1x per dag 1 capsule. Dit leek onvoldoende effect waardoor de ADD klachten alleen maar versterkte. De dosering is verhoogd naar 40 mg. Ook deze dosering lijkt voor mijn ADD klachten niet voldoende maar de bijwerkingen ervaar ik wel. Hierdoor wil ik niet hoger in dosering. Naar waarschijnlijkheid zal ik terug gaan naar de dexamfetamine.

17-01-2024 | Vrouw | 32
ADD
Dag, Sinds November gestart met eerste de kortewerkende varianten (3x10) maar dit gaf teveel rebound effect (huilen en emotineel na uitwerking). Dus overgestapt naar 36 mg 1x. Dit gaf al veel meer rust maar de effectiviteit achteruit en slaperig in de middag. Dus nu sinds kort overgestapt naar 54 mg 1x. Ervaar meer rust, fijn dat ik het maar 1x p.d. moet innemen en niet[lees meer...] meer dat heen en weer van 3x per dag innemen. Dus ik ben benieuwd of de effectiviteit hoog blijft na een aantal maanden op deze dosis.

12-01-2024 | Man | 58
ADHD
Als kind adhd maar in m’n volwassen leven weinig last van, los van wat onrust en teveel inzet. Na bekomen niet aangeboren hersenletsel (NAH) was de impact op de prefontale cortex groot met terugkeer van add achtige klachten. Na jaren werd de overprikkeling steeds groter en uiteindelijk via HSK en GGZ doorverwezen naar PsyQ. Die zijn inmiddels gestart met psychotherapie [lees meer...]en Lisdexamfetamine. De eerste weken is de overprikkeling significant gedaald met een algemeen positief effect op het wel bevinden.

Strattera

12-01-2024 | Vrouw | 16
atomoxetine
ADHD
Onze dochter (16) is nu bijna 2 jaar bezig om het juiste medicijn te vinden voor haar ADHD. Gestart met methylfenidaat, werkte voor haar niet, wij merkten wel dat ze iets rustiger was. Daarna dexamfetamine zelfde resultaat, overgegaan op lisdexamfetamine, zelfde resultaat. Telkens met de opbouw was ze er niet lekker aan de eerste 2 weken maar dit was gelukkig van voorbijga[lees meer...]ande aard. Tot slot konden we nog 1 medicijn proberen en dat was atomoxetine. Rustig opgebouwd en vanaf de tweede verhoogde dosering gaf ze aan dat ze rustiger werd. We zitten nu sinds 2 mnd op 80 mg maar ze heeft wel veel last van bijwerkingen. Af en toe slap voelen, duizelig maar vooral nu met die 80 mg hoge hartslag (gem. boven de 100). Toch wil ze deze hoeveelheid blijven slikken ondanks de bijwerkingen, want ze wil slagen voor haar examen! Afgelopen proefwerkweek geen enkele onv. met hetzelfde leerpatroon als anders dus volledig te danken aan de medicatie. Ze zijn nu aan het kijken of ze toch terug moet naar 60 mg vanwege de hoge hartslag. Geef niet op en kijk vooral waar jij je prettig bij voelt!!

28-12-2023 | Man | 20
ADD
Ik begon dit medicijn te slikken omdat er sprake was van een redelijk zware depressie waarvan gedacht wordt dat mijn ADD hieraan ten gronde lag. Voor mij werkt het geweldig, ik voel me aanzienlijk veel beter omdat ik heel veel minder pieker, ik heb een veel betere focus en heb meer rust in mijn hoofd over het algemeen. Ik heb bovendien bijna geen bijwerkingen behalve een b[lees meer...]eetje hoofdpijn af en toe. veel mensen ervaren verlies van eetlust met dit medicijn maar ik heb door dit medicijn eigenlijk mijn eetlust juist weer terug gekregen omdat ik nooit honger had omdat ik altijd gestresst was. Ik vond het zelf heel spannend om medicijnen te gaan slikken maar het is heel goed uitgepakt. Tegen de mensen die het ook spannend vinden om medicijnen te gaan slikken wil ik dan ook zeggen: het is niet zo dat je alle bijwerkingen die genoemd worden ook krijgt, de meeste mensen hebben er maar een paar lichte en sommige mensen helemaal geen. Overleg goed met je psychiater en probeer het gewoon in een periode waarin je verder niets moet. Het kan wat aanpassen van leefstijl nodig hebben omdat ik nu bijvoorbeeld minder prikkels nodig heb, maar het heeft me heel veel gebracht dit te gaan slikken.

28-12-2023 | Man | 30
ADHD
Ik heb 80MG gekregen maar ik merk dat ik alleen in het begin wat voel, maar ik merk nog niet heel veel bij zulke doseringen. Ik heb denk ik wel 120MG nodig, en hopelijk kan een arts hierover mee denken want ik heb wel het idee. Dat het bij 120MG pas zijn werking gaat doen. Ja anders haal ik Coke, en dat is echt niet meer de bedoeling. Dat was eerst me zelf medicatie. Nu ge[lees meer...]ef ik toch Elvanse de kans, en merk dat het wat pas doet bij 120MG en heeft iemand daar al is eerder ervaring mee ? Soms slik ik wel is het dubbele namelijk 160MG en dan pas voel ik dat ik me wat lekkerder in me vel ga voelen en dat ik zin heb om actie te willen ondernemen ipv rond te tollen in me hoofd en een beetje rondjes lopen in me huis. Nu kan ik met 160MG me wel aardig focussen en bij de les blijven. Maar dat 80MG de maximum dosering is? Vind het vrij onlogisch klinken, of ben ik de ADHDer zoals me arts al beschreef. De 1% variant die het heel ernstig heeft ? Bedoel ik heb dankzij me ADHD ook veel moeten nalaten in het leven, zwaar verslaafd geweest en ben nog altijd god dankbaar dat ik een dak boven me hoofd heb en deze medicatie. Alleen ben ik nou zo ernstig dat ik zulke doseringen nodig heb ? Of lijkt het anders echt geen effect op me te hebben bij 80MG ?

25-12-2023 | Vrouw | 26
ADHD
Pas sinds een maand gediagnosticeerd met ADHD. De Concerta 54mg is het eerste medicijn die me eindelijk liet in zien hoe mensen zonder ADHD functioneren. Voelt zo intens oneerlijk dat dát altijd van me werd verwacht en ik dat nooit heb kunnen waarmaken. Was ik maar eerder getest geweest.

Strattera

23-12-2023 | Man | 54
atomoxetine
ADHD
Ivm ADHD en angst/paniekstoornis eerst begonnen met methylfenidaat, daarna dexamfetamine, daarna Ritalin en nu sinds een maand Atomoxetine. Doet meer aan de angst maar bijwerkingen zijn heftig. Vreselijke last van obstipatie, buikpijn, rugpijn, pijn bij plassen, niet goed kunnen uitplassen en pijn bij klaarkomen. Ik eet pruimen, kiwi’s, havermout en gebruik een laxeermidde[lees meer...]l maar stoelgang is vreselijk.

Medikinet

18-12-2023 | Vrouw | 16
ADD
Tot 5 havo mijn examenjaar heb ik altijd moeite gehad met het halen van voldoendes, had het idee dat mijn hoofd anders was dan die van andere klasgenoten die dan een 8 haalden en ik een onvoldoende. In de laatste toetsweek moest ik zo hard mijn best doen dat ik van vroeg tot laat dagenlang leerde. Dit jaar ben ik onderzoek gaan doen en er kwam add uit, we hadden gelijk bes[lees meer...]loten om voor medicatie te gaan. Ik begon toen het schooljaar weer startte na de zomervakantie, waarin ik de eerste 2 weken last had van bijwerkingen die ongeveer na maand over waren en het resultaat was duidelijk zichtbaar na mijn eerste toetsweek waarin ik gelijk allemaal zevens en achten had gehaald. Daarna overgestapt op een langer werkend medicijn, wat voor mij geen toegevoegde waarde had en de bijwerkingen alleen maar erger maakten. Nu sinds 3 weken geleden ongeveer teruggegaan op medikinet, weer alle bijwerkingen helaas opnieuw. Waar ik het meeste van last heb en blijf hebben is het misselijk zijn, als ik misselijk word dan neem ik iets kleins te eten en daarna gaat het weer, maar na het eten van iets groters of het avondeten wordt ik heel misselijk. Het misselijk worden van eten zorgt dat ik niet alle vrijheid meer heb die ik eerst wel had. De spijt is dus heel groot van het overstappen van de langere versie. Ik ben nu opzoek naar een oplossing Blij met de resultaten maar niet met de bijwerkingen

Ritalin

06-12-2023 | Vrouw | 40

28-11-2023 | Vrouw | 35
ADHD
Pas onlangs - op 35 jarige leeftijd - een diagnose gekregen. Het is heel druk in mijn hoofd, ik ben heel kritisch op mezelf, perfectionistisch en pas tevreden als ik productief ben. Het is heel moeilijk om me te ontspannen, omdat rusten als tijdverspilling aanvoelt. Elvanse voorgeschreven gekregen, omdat rilatine te veel op het gemoed zou werken. Begonnen met 20mg, een wee[lees meer...]k later naar 40mg en zit nu al enkele weken op 60mg. Vorige week 2 dagen 30mg geslikt, omdat ik me behoorlijk emotioneel begon te voelen. Ook heb ik artrose in beide knieën die aanzienlijk erger werd (bijna niet te houden zelfs), gelijklopend met de verhoging Elvanse. Zag nu in de reviews dat nog mensen er last van hebben. Anders had ik het zelf niet gelinkt. Ik voel ook alsof ik niet kan stoppen. Ik zet me gemakkelijker aan dingen, maar ga voorbij mijn grenzen. Mijn focus leek ook beter bij 30mg.

24-11-2023 | Vrouw | 19
ADHD
Ik slik nu 1,5 jaar methylfenidaat. Eerst begon ik met 10 mg, maar daar voelde ik niet zoveel van. Nu zit ik op 3x 15 mg per dag en ik heb wel de focus en energie om dingen te gaan doen en vol te houden. Helaas heb ik veel last van bijwerkingen en ben ik in overweging om te stoppen.

20-11-2023 | Vrouw | 50
ADHD
Ik ben sinds een maand nu bezig met dit medicijn. Ik ben nog zoekende naar dosering, gebruik nu 4x 10 mg ,moest verhogen naar 15 mg per inname merk dat ik daar heel onrustig van wordt en ook wazig ga zien,ga toch weer naar 10 mg,misschien ben ik ook wel te snel verhoogd. Mn hoofd geeft mij echt rust nu ,ik merk wel dat mijn hyperactiviteit niet is afgenomen.gesprekke[lees meer...]n makkelijker te voeren,meer focus Van Rebound totaal geen last maar om 2130 ben ik echt wel heel erg moe en kan de hele nacht zalig slapen wel 0600 wakker en lekker weer aan. Ik heb er echt baadt bij ,blij mee

Medikinet

18-11-2023 | Man | 39
Syndroom van Asperger
Met de juiste dosering is dit middel mijn redding geweest en kan niet meer zonder! - Als ik niets neem slaap ik heel de dag en ben ik in alles enorm chaotisch. - Met een te hoge dosering: zie bovenstaande bijwerkingen ^^^ + Met de juiste dosering kan ik mij als vakman, op een rustige, doordachte wijze met volle aandacht met mijn werk bezig houden en krijg ik dag[lees meer...]elijks mijn taken overzichtelijk afgewerkt. + Ik ben gemotiveerd om met goesting aan mijn dag te beginnen en voel een soort “drive” / duwtje in de rug die me motiveert om alles wat ik dagelijks moet en wil doen, ook daadwerkelijk te doen. Ik kan me hyperfocussen op taken die dat vragen (ben een geboren vakman en perfectionist maar na een zware en lange burn-out lukt het mij niet meer om mij “in the zone” te stellen en mis ik die hyperfocus van vroeger. —> Medikinet brengt dat 100% terug!! Wel een opmerking: Bij een té hoge dosering is het effect tegenovergesteld! Dan geraak ik zodanig diep in die hyperfocus-status dat ik in een soort “waas” blijf en véél te veel tijd spendeer aan een bepaalde handeling, taak of lezen van bv een artikel, dat ik niet meer uit die “zone” geraak. Zelfs bij het beseffen wat er gaande is, lukt het bij overdosering niet om je daaruit te halen en dat is iets waar ik wel voor wil waarschuwen. Kort gezegd: als je bv je dosering plots verdubbeld kan het zijn dat je de komende 2uur naar de muur aan het staren bent terwijl je gedachten helemaal in overdrive gaan en je aan alles en niets aan het denken bent.

14-11-2023 | Man | 46
ADD
Ik ben begonnen met 3x 10 mg van Mylan, daarna i.o. naar 3 x 20 mg. bij Mylan nauwlijks bijwerkingen en een goede focus en hoofd terug. bij het 2e recept teva gekregen, bijwerkingen hoge vermoeidheid, geen focus / wazig.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6312)
Anticonceptie - overig (4470)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3104)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2530)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2299)
Pijn (2252)
Bloeddruk - betablokkers (1915)
Maagzuur - protonpompremmers (1778)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1702)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1662)
Anticonceptie - eenfase (1587)
Angststoornissen (1569)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1444)
Antibiotica - urineweginfectie (1266)
Depressie - antidepressiva TCA (1227)