ISO 27001

ervaringen per categorie

ADHD - psychostimulantia

ADHD

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: ADHD - psychostimulantia

11-11-2018

ADHD

Ik heb uitstekende ervaringen met dit medicijn. Klein beetje last van eigenlijk maar twee bijwerkingen; strakke of gespannen kaakspieren, en zo nu en dan slapeloosheid. Meestal een nacht in de twee a drie weken.
31-10-2018

ADHD

van januari tot maart heb ik dex gebruikt. Hier ben ik mee gestopt omdat in deze periode ik heel erg prikkelbaar en agressief werd en mijn ADHD klachten alleen maar erger werden. Ik heb nog 2 keer mijn dosis verhoogd, maar dit werkte niet. Mijn concentratie was dan wel subliem, maar ik had ook het idee dat ik de wereld waarnam alsof ik in een donzen deken zat. Het leek[lees meer...] we alsof a mijn zintuigen minder actief waren. Hierdoor kreeg ik paniek aanvallen, omdat ik altijd het idee had achter de feiten aan te lopen. Mijn ouders hebben ook aangegeven dat ik niet meer mijzelf was. Maar ik moest en zou dit blijven gebruiken, mijn concentratie was immer uiterst goed du het zou toch wel goed werken. Tot ik op een dag ziek werd a.g.v. een ei-allergie, waardoor mijn medicatie niet binnen bleef. Ik merkte die dag dat ik weer mijzelf was en ondanks het ziek zijn mij prettiger voelde dan de drie maanden ervoor. Inmiddels heb ik meer inzicht in hoe ik mij in deze periode gedroeg en schaam mij hiervoor. Ik vindt het een wonder dat mijn vriend bij mij is gebleven tijdens deze periode.
24-10-2018

24-10-2018

16-10-2018

ADHD

Met lage dosis begonnen, enkele dagen goed gegaan. Plotseling werden alle gevoelens versterkt. Zeer heavy. Dan trg verdwenen dat gevoel. Lage dosis leek Geen meerwaarde te hebben. Na verhoging dosis leek het even beter te gaan. Voelde mij met momenten precies op speed. Focus focus maar was van korte duur. Daarna begon depresief gevoel terug te komen en alle bovenvermelde g[lees meer...]evoelens. Enige verschil was,dat ik met deze dosis mij zeer diep heb doen Laten gaan. En wil dit gevoel nooit meer mee maken.
16-10-2018

Ritalin (methylfenidaat)
ADHD

ik heb adhd en gebruik dit middel nu al zo lang als ik weet. het helpt mij erg om mij te concentreren. iets matter. ik heb wel prikkels nodig om iets meer los te komen, dus ik heb hooguit bijwerkingen als ik alleen thuis ben en mn pillen heb ingenomen
06-10-2018

ADHD

Ik gebruikte altijd ritalin maar kreeg heel veel last van downheid en droge mond,sinds ik nu dexamfetamine gebruik vol ik me super goed en heb ik mijn ADHD agressiefe vorm super goed onder controle. Ben er zo blij mee.
04-10-2018

ADD

Eerst ging er een wereld voor me open. Werd er zeer actief van en was mij ineens van alles bewust. Helaas ook dingen uit het verleden en dat was schrikken. Dit medicijn doet geen wonderen, je verandert als mens. Mensen pas er mee op!
01-10-2018

ADD

Werkt goed voor concentratie op school, zorgt er wel voor dat ik vaak verdrietig ben en negatief zelfbeeld krijg.
30-09-2018

ADD

Ik slik nu een aantal maanden dexamfetamine voor mijn ADD. Van te voren, na ritalin geprobeerd te hebben, heel erg sceptisch. Van ritalin veel bijwerkingen, zombiegevoel en veel te snel uitgewerkt met een mega rebound. Toch dex geprobeerd en wat een wereld van verschil. Ik slik 3x 10 mg om de 4 uur en voel me er echt goed bij. Ik voel me echt 100% mezelf en wil niet meer a[lees meer...]nders. Geen bijwerkingen! Mijn bloeddruk en hartslag zijn volgens de psychiater zelfs iets verlaagd (en die waren al goed). Alleen de eerste week heb ik een lichte eetlustvermindering ervaren maar niet zo erg dat ik niet kon eten. Die bijwerking is overigens verdwenen na 1 a 2 weken gebruik. Alle voordelen op een rijtje: - Ik pieker minder/zit minder in mijn hoofd; Zorgt er o.a. voor dat ik mijzelf meer naar buiten kan richten, socialer ben, beter naar mensen luister en geïnteresseerder overkom. Het maakt mij meer hoe ik wil zijn en ik ben daar gelukkiger van geworden. - Minder snel afgeleid; Zorgt er voor dat mijn ogen niet alle kanten op schieten als ik met iemand praat. Ook dat ik op straat (of ergens anders) kan lopen zonder het gevoel te hebben dat ik continu word aangestaard door alle mensen (prikkels) om mij heen. En dat zorgt er op zijn beurt weer voor dat ik me zelfverzekerder voel en dus ook weer gelukkiger. Zonder dit medicijn kon ik uren proberen te focussen op een taak, met name iets proberen te lezen voor school of studeren/opdrachten maken, maar was ik om de minuut afgeleid en nam ik pauze. Of lukte het sowieso niet. Nu moet ik nog steeds mijn best doen om te focussen, maar lukt het wel als ik het probeer. Dit maakt mij het mogelijk om efficiënter met mijn studie bezig te zijn en boeken te kunnen lezen. Het gaat nog steeds niet vanzelf maar de moeite die ik doe om een taak uit te voeren wordt tenminste beloond. Het maakt mij een actiever mens en ik heb meer zin in dingen. Al met al een topmiddel en zeker het proberen waard!

ADHD

Beste Concerta gebruikers. Ik heb 4 kinderen met ADHD waarvan me oudste 18 is en me jongste 5. De 2 oudste hebben allebei concerta gebruikt van 18mg tot 56mg. Pas op dat als je concerta gaat gebruiken je ook de echte concerta krijg en niet de replica! De echte heeft Jansen op het doosje staan en zijn lang, rond en hard niet te breken. De replica daarin tegen is soor[lees meer...]t ovaal en platter. Deze worden gegeven omdat ze kwa kosten goedkoper zijn de een heeft er baat bij de ander totaal niet! Ik ging naar de apotheek om nieuwe concerta te halen voor me dochters toen ik de replica kreeg. Volgens hun hetzelfde alleen anders van vorm. Me oudste dochter werd depri, last van alles bijwerkingen noem maar op. Eerste instantie dacht ik ze is aan het puberen dus komt wel goed. Tot ik er achter kwam dat de concerta niet DE concerta was. Ik naar de apotheek en me verhaal verteld. Die mvr gaf toe dat ze vaker klachten ervan hebben gehad maar dat ze ze gewoon moeten aanbieden ivm de kosten. Nou ik heb haar gezegd dat ik die nooit meer wil voor allebei niet. Ging gisteren voor me jongens concerta halen die hadden eerst medikanet nou pff heeft even geholpen maar me oudste zoontje reageer erg agressief erop dus ben overgestapt. Okeej ik die pillen halen gisteren wat denk je geven ze me weer die replica heb ze gelijk even duidelijk gemaakt dat ik niet meer wil. En ook zijn ze geen zombies maar ook gewoon nog leuk en ondeugd. Gr Chantal

ADD

Na een lange periode van testen met verschillende medicatie (Methylfenidaad in verschillende dosissen en zowel langwerkende als kortwerkend) uiteindelijk ook dextro-amfetamine mogen testen. Veel over gelezen online en zeker bij add veel positieve verhalen over gevonden. Toch was het binnen een week vrij duidelijk dat dit het voor mij niet was. Veel bijwerkingen en de posi[lees meer...]tieve werking bleef veel meer op de achtergrond dan dat dat bij de Methylfenidaad het geval was. Snel weer terug naar de Methylfenidaad waar ik ook positief over was maar ook veel bijwerkingen bij had, mede daardoor ook mijn nieuwsgierigheid naar de Dex. Een paar weken later weer getest met de Dextro-amfetamine die ik toch nog had liggen. Nu een wereld van verschil met de eerste testweek! De bijwerkingen die in de eerste testweek erg op de voorgrond aanwezig waren (droge mond maar nog erger: enorme eetlust vermindering en moeite met in slaap komen) waren nu ineens veel verder weg! Ook had ik nu een veel positievere en duidelijkere werking van het medicijn zelf. Ik word er in mijn hoofd echt een stuk rustiger van. Voel me bijna een junk, zo fijn kan ik me er bij voelen. Nu gebruik ik overdag het liefste de Dextro-amfetamine en schakel ik over in de avond op de Methylfenidaad (kortwerkend) omdat deze bij mij na een uurtje al is uitgewerkt en ik er nog gewoon op kan slapen..... nooit tegelijkertijd maar altijd na elkaar om een zo goed mogelijke overlap of aansluiting te zoeken. Wel ervaar ik nog steeds verschil in werking tussen de twee medicijnen. Allebei hebben ze zo hun eigen voordelen... Mocht je vragen hebben, stel ze me gerust! Ik merk dat de meeste mensen de diagnose ADHD hebben waar ik me met mijn ADD nog wel eens ‘alleen’ in voel....

18-09-2018

ADHD

Sinds 4 dagen slik ik dex. Sochtends 3 x 2,5mg en smiddags 2x 2,5mg. Ik eet amper, slaap amper ben al 4 dagen misselijk en heb afgelopen 2 dagen steeds ijskoude handen en een beetje een neurotisch gevoel. Mijn zweet ruikt anders dan normaal en mijn spieren zijn allemaal onwijs stijf! Einde van de dag zit ik er nu dus ook best wel doorheen terwijl ik dex voorgeschreven[lees meer...] heb gekregen omdat ik in de knoop zit met mijn geachtens en het lastig vind om uit het cirkeltje te komen. Ik wil weer opnieuw gelukkig zijn en meer rust in mijn hoofd. De ggz medewerker schreef het naar mijn idee snel voor maar ik wil graag kijken of het werkt. Hij denkt dat ik meer rust in mijn hoofd kan vinden en daardoor ook gelukkiger wordt. Toch lees ik veel bijwerkingen zoals afgevlakte gevoelens en suïcidale gedachten zelfs, juist dit wil ik echt niet wil krijgen want dan ben ik bang om in een depressie te komen?! Tot nu toe heb ik nog niks positiefs aan dex ervaren en merk ik (behalve de bijwerkingen) niks. Ik vind het eerlijk gezegd heel spannend en wil ook niet alleen gelukkig zijn door pilletjes. Ik heb wel besloten nog even aan te houden (minstens 2 weken dan heb ik weer een afspraak bij ggz) Ik vind het trouwens wel gek dat diegene die het voor schreef eigenlijk niks heeft gezegd over de bijwerkingen (hij deed meer alsof die amper voorkomen) en ook dat hij me zei dat ze voor het slapen gaan innemen misschien hielp om rustiger te slapen en minder te dromen terwijl ik nu als ik de laatste voor 16:00 slik zelfs al niet kan slapen!! Ik sta er nog open in en ben erg benieuwd, maar tot nu toe niet veel positiefs, spannend!
17-09-2018

ADHD

Geen goede ervaring met dit medicijn. Alleen maar bijwerkingen als slapeloosheid, geen eetlust, hevige stemmingswisselingen en een heel laag libido zodra de medicijnen geslikt waren. Voelde mij ook niet mezelf, eerder een soort zombie. Kon mij wel goed concentreren op huiswerk maar was dan zo in mijn eigen wereld dat ik vergat te eten en drinken. Ik raad dit medicijn ook d[lees meer...]aarom niet aan.
17-09-2018

ADHD

Ik gebruik nu 3 maanden strattera en het heeft mijn leven heel positief veranderd!! Ik heb ook andere ADHD medicatie als ritalin en concerta geprobeerd maar die werkten niet voor mij, veelste veel bijwerkingen en voelde mij net een zombie.. Toen las ik over strattera en mocht van mijn psychiater deze medicatie gaan proberen. Ik heb het rustig opgebouwd en had, naast dat ik[lees meer...] soms iets emotioneler dan normaal was, geen last van bijwerkingen. Na 4 weken kreeg ik al het gewenste effect. Mijn emoties werden voor het eerst in mijn leven aardig stabiel, kon opeens een stuk beter functioneren, voelde mij rustig in mijn hoofd maar ook stilzitten gaat stukken beter. Ik kan sindsdien bijvoorbeeld rustig een film afkijken, en beslissingen sneller maken; bijvoorbeeld een menukaart lezen in een restaurant doe ik nu 5 / 10 min over ipv 20! Mijn omgeving zegt mij ook positief veranderd te vinden en mijn positieve karaktereigenschappen meer naar voren komen. Ik had nooit verwacht dat dit medicijn mijn leven zou veranderen op zo een goede manier. Ik voel mij in tegenstelling tot andere ADHD medicijnen nogsteeds mezelf alleen dan een betere versie van mij. Ondanks dat het enige nadeel is dat het voor mij wel €100 per maand is, vind ik het zeker waard, en raad ik dit medicijn iedereen aan! Veel beter dan die andere medicijnen.
06-09-2018

ADHD

Mijn zoon van nu 10 kreeg deze ellende voorgeschreven. En hij heeft alleen maar geklaagd over buikpijn, misselijk, hoofdpijn. En dat werdt al erger zo erg dat hij getest werd op de ziekte van Crohn. En sinds gister achtergekomen dat het door de Concerta komt! Want hij heeft het 6 weken niet geslikt met de vakantie en hij slikt t nu weer sinds maandag en ja hoor wede[lees meer...]rom zijn de klachten in alle hevigheid terug. Ik stop ook met die troep te geven hoj zit op een speciale basisschool en ze nemen hem maar zoals hij is
29-08-2018

ADHD

Met zelfdiagnose naar psychiater (geen psychotherapeut) gestapt: klachten depressie adhd. Zij heeft eigenlijk zonder veel vragen onmiddelijk Spiralexa + Medikinet voorgeschreven. Heb Spiralexa nog niet geprobeerd. De Medikinet wel. Je voelt echt je bloeddruk stijgen en je spieren verstijven. Geeft meer het gevoel van strak staan, dan van gefocusd.
23-08-2018

ADHD

Ik ben deze medicatie gaan gebruiken nadat er adhd is vastgesteld. Met dank aan het medicijn kan ik mij weer focussen en hoef ik veel minder moeite te doen om continue te compenseren voor mijn beperkingen. Gevolg is dat mijn chronische vermoeidheidsklachten verdwenen zijn. Ik ben nog steeds beweeglijk, maar beduidend minder dan voorheen, ik ben minder impulsief, voel mij m[lees meer...]eer ontspannen, minder gejaagd en emoties komen minder heftig binnen. Ik voel mij emotioneel veel stabieler en bovenal gelukkiger. Het medicijn heeft echt mijn leven veranderd en ik wilde dat ik het eerder was gaan gebruiken. Mijn leven was dan waarschijnlijk een stuk makkelijker geweest. Nadeel blijft voor mij op tijd innemen en meer moeite met inslapen. Naast medicatie heb ik veel baat bij mindfulness en gebruik ik veel technieken vanuit de cognitieve gedragstherapie om mijn dagelijkse leven te structuren en overzicht te houden. De adhd heeft nog steeds invloed op mijn leven, maar veel beperkter dan voorheen.
22-08-2018

Medikinet (methylfenidaat)

Genomen om mij beter te concentreren, ik loop al jarenlang een neuroloog, ook een tremor aan mijn nek. Letterlijk alles geprobeerd, tegen migraine, psycholoog, .... Toch nog eens een vorm van rilatine geprobeerd, ervoor had ik dit echter maar een paar dagen genomen, omdat ik hierdoor echt vele angstiger wordt als ervoor. Nog steeds wel heel veel last van direct o[lees meer...]verstrest, mijn angst is geen paniek, maar alles verkrampt en zeer moe en leeg in mijn hoofd. Ik voel wel dat de concentratie zeer sterk gestegen is, vooral de individuele concentratie, luisteren naar iemand anders is ook wel gestegen, maar het lijkt soms of ik nog even verkrampt ben als vroeger om te reageren. Misschien komt dit ook door de werking op de noradrenaline en moet mijn lichaam nog de balans vinden. Ik heb ook heel erg hard moeten huilen de eerste dagen van gebruik, maar meer zelf getriggerd, omdat ik voelde dat ik het nodig had. Geen depressieve klacht ofzo Over de paar weken over het algemeen wel tevreden, en we zullen zien wat de toekomst geeft. Ik hoop dat ik met behulp van dit en de toegenomen concentratie, meer zaken op orde krijg en zo mijn chaos in mijn hoofd, en gespannenheid onder controle ga krijgen. Dit kan enkel de toekomst uitwijzen.
22-08-2018

Strattera (atomoxetine)

Heb altijd last gehad van vergetenheid,disorganisatie,rommelig bestaan. Uiteindelijk naar psychiater gestapt en blijk adhd te hebben. Strattera helpt inderdaad om minder tijd te verspelen met dingen die ik contsant kwijt raak te zoeken en mindert bij mij het gevoel van gejaagdheid en onmachtigheid. Maar ik denk dat ik van medicijn af wil.Wat niet zo eenvoudig is want mn [lees meer...]psychiater wil me aan de medicijnen houden en stelde nu ritalin voor wat in italie waar ik woon onder de drugswet valt en uit eigen zak betaald moet worden ongeveer 120 € x mnd. Bovendien ben ik 54jr en werkeloos sinds 1 jr en zoek ook geen baan meer en krijg geen uitkering.Dus volgens mij was goede psychotherapie beter geweest . Voel me echt als een proefkonijn.
21-08-2018

ADD

Ik gebruik nu ruim 10 jaar methylfenidaat, sinds een jaar of 3 merk ik dat ik veel instabieler ben geworden, kortom oude gewoontes steken de kop op. Ik heb om onder andere deze redenen ook een hogere dosering gekregen 5x 25mg per dag, ( en nee ik weeg geen 125kg , integendeel , ik weeg 65kg bij een lengte van 1.82m) dat is dus het volgende punt waar ik tegenaan loop, ik b[lees meer...]en vrij lang en door de verminderde eetlust ( al moet ik zeggen dat ik nog best goed eet omdat ik eet voor ik mijn medicatie inneem) en ritalin verhoogd de stofwisseling ook aardig en ik eigenlijk ook graag af en toe sport ik gewoon afval. Met als gevolg dat ik tegenwoordig maar extra nutridrinks erbij neem. Moet niet gekker worden. Ook heb ik last van het fenomeen van renauld, bloed trekt weg uit mijn vingers en/ of tenen , vermoeidheid, depressieve momenten ( gelukkig heb ik mezelf vrij veel geleerd en kan ik er redelijk mee om gaan) , angst etc. Ik ben redelijk klaar met dit onbehagelijke gevoel en heb binnenkort of een gesprek met de psychiater ( mijn huisarts regelt normaal gesproken alles omtrent mijn medicatie) of bij de specialist in het radbout ziekenhuis. Na van alles geprobeerd te hebben ( concerta, dexamfetamine en andere zooi) vind ik het wel prettig om serieus genomen te worden wat betreft mijn klachten. Misschien klinkt het heel onlogisch als ik zeg dat ik eigenlijk heel erg tegen het medicijn ben , maar het wel slik. Inderdaad omdat ik nog geen ander alternatief heb gevonden. Sinds mijn zwangerschap 7 jaar geleden ben ik iets anders naar ritalin gaan kijken. Ik heb het om de volgende redenen niet gebruikt; vroeg geboorte, hersenafwijkingen, lichamelijke afwijkingen, en de dood tot gevolg. Zou het kindje wel " gezond " op de wereld komen dan moet het 2 weken in het ziekenhuis blijven om af te kicken. Dit in combi dat het onder de opiumwetgeving valt dus eigenlijk gewoon een drugs is, vraag ik me werkelijk oprecht af wat ik voor bende naar binnen werk, al ruim 10 jaar en wat de langetermijneffecten zijn. Ik bedoel het is best heftig spul. En daarnaast ben ik moeder van een prachtige zoon en hoop toch wel dat ik hem op mag zien groeien. ( ritalin kan ook de dood tot gevolg hebben) En ik vind ook dat medici er vrij laks mee om gaan, voor als het gaat om de controles, en bijwerkingen. Mijn ervaring is dat er erg gemakkelijk mee om word gegaan. Misschien klinkt het allemaal erg dramatisch maar ik denk dat de ernst van de bijwerkingen van dit medicijn nog steeds enorm worden onderschat . Wel wil ik zeggen dat ik er zeker ook ooit veel baat bij heb gehad, vooral de eerste jaren. Na dit hele betoog ben ik eigenlijk erg benieuwd of er mensen zijn die dezelfde mening hierover hebben of ook merken dat na lange tijd ritalin/ methylfenidaat te gebruiken er toch wat veranderd ..... Ik ben erg benieuwd.
18-08-2018

Rilatine (methylfenidaat)
ADD

Rilatine deed gewoon niéts bij mij. Geen nevenwerkingen, geen verhoogde concentratie, geen helderder hoofd, geen beter geheugen, niets.
18-08-2018

ADD

Ik neem Strattera nog maar zes dagen, maar door mijn hooggevoeligheid voor medicijnen hoef ik geen drie maanden te wachten om effect te hebben. Vanaf dag 3 was ik helderder, meer gefocust en voelde ik mij ook happier hoewel ik geen depressie of zo heb. Het tobben is ook minder en ik ben pro-actiever. Naar werkprestaties is dit zeer significant: ik krijg dubbel zoveel afgew[lees meer...]erkt in een zelfde tijdspanne als er voor. Het is voor mij dus een immens verschil in mijn functioneren op zo'n korte tijd. Ik ben dan ook zeer benieuwd of dit blijft. Indien wel, dan heb ik éindelijk, éindelijk de juiste neurochemische ondersteuning gevonden! Helaas is de prijs voor mij onbetaalbaar om dit te blijven innemen. Een terugbetaling is volgens mij echt nodig voor de mensen die met rilatine of andere terug betaalde medicijnen niet geholpen zijn.
13-08-2018

Narcolepsie

Eigenlijk lijd ik al mijn hele leven aan overdreven slaperigheid overdag, met onbedwingbare “ dutmomentjes”. Maar pas op mijn 32e, toen ik voor de zoveelste keer met veel moeite met de wagen thuis was geraakt, me laten testen en narcolepsie vastgesteld. Ik gebruik nu sinds enkele maanden rilatine. Aanvankelijk laaiend enthousiast over de waarneembare verbetering, maar erva[lees meer...]ar toch ook wel wat ongewenste bijwerkingen: hoofdpijn, gejaagdheid (en bijhorend slecht humeur, kort lontje), misselijkheid en duizeligheid. Ik sta er niet om te springen dit geneesmiddel op lange termijn te gebruiken, en tracht me te verdiepen in mogelijke andere oplossingen (vnl voeding, slaapritme, ...?). Mochten jullie ervaringen hierover wensen te delen, graag!
05-08-2018

ADHD

Ik neem sinds het 5de leerjaar al strattera (ik was toen 10 of 11 ofz) dus dat is al zo een 8 jaar denk ik. In het begin had ik wel last van een mindere eetlust, ik ben hiervoor terug naar de kinderpsychiater geweest en zij raadde mij aan om voorlopig het aantal mg te minderen en later weer op te bouwen. Sindsdien heb ik daar nooit meer last van. Ik heb wel regelmatig last[lees meer...] van een droge mond, maar dat stoort mij niet zo. Ik ben vooral zeer blij met de voordelen die de medicatie brengt. Voor mij is strattera een echte aanrader! Ik heb veel meer rust in mijn hoofd en kan langer geconcentreerd zijn. Ik ben ook minder verstrooid en kan nu ook eens stil zitten. Mijn ouders hebben in de tijd voor strattera gekozen omdat ik een hele slechte slaper ben. Door de Strattera kan in doorslapen door dat het 24 uur lang werkt. De enige kritiek die ik heb is de prijs namelijk €121 en een paar cent. (in België) Ik neem nu strattera 80 mg. Toen in 40 mg nam was dat nog een stuk goedkoper. Ik hoop dat het ooit word terug betaald.
04-08-2018

Hypersomnia

Voor mijn idiopatische hypersomnie slik ik al lange tijd Dexamfetamine. ik heb erg veel medicatie geprobeerd waarvan ik eigenlijk geen werking en alleen bijwerkingen merkte, vermoeidheid bleef altijd zeer aanwezig, liep nogsteeds altijd op mijn tandvlees. Dexamfetamine zorgt er voor mij echt voor dat ik even mijn moeheid vergeet en dingen kan ondernemen. erg effectief, maa[lees meer...]r de keerzijde is dat de rebound erg heftig is, net zoals de bijwerkingen.
03-08-2018

ADD

Veel (vooral verschillende merken en werkingsduur en) methylfenidaat getest. Daaruit bleek dat het zeker een positief effect had maar ook dat de bijwerkingen best wel aanwezig waren. Na verschillende sterktes en merken langwerkende methyl geprobeert te hebben, ook de kortwerkende variant kunnen testen en deze bleek goed aan te slaan bij mij. Uit nieuwsgierigheid ook de dex[lees meer...]troamfetamine mogen testen. Dat bleek in eerste instantie geen succes. Het effect was niet sterk aanwezig en de bijwerkingen toch wel duidelijk merkbaar. Ik had vooral 'last' van de verminderde eetlust en dat zat me meer in de weg dan de positieve effecten.... Nu een maand later nog eens de dex getest en nu lijkt het overdag wel een wondermiddel! Ik heb bijna geen last meer van de negatieve bijwerkingen en kom met 2of 3keer op een dag innemen bijna een hele dag door wat met de methylfenidaat alleen lukt met zo'n 8 inname momenten(!) dus zeker positief! 😊 Waar ik vooral bijzonder blij mee ben is dat ik me bewust duidelijker een stuk rustiger voel dan zonder de medicatie. Ik voel me daardoor zeer op mijn gemak en dat bevalt me wel... Ik sla soms ook gewoon een paar dagen over om niet afhankelijk te zijn of worden van medicatie maar ben er stiekem toch wel heel erg blij mee dat de mogelijkheid er wel is... Vragen worden altijd beantwoord dus stel ze gerust! Ik help je graag! 😊
02-08-2018

Intuniv (guanfacine)
ADHD

Helpt de symptomen van ADHD te verlichten of te verminderen maar mijn zoon kreeg er spijtig genoeg depressieve gevoelens en somberheid gedachten in zijn hoofd erbij. Tót wenens toe wist hij niet wát hij allemaal van gedachten in zijn hoofd kreeg sedert de opstart van de medicatie. Hij wou dit niet meer en daarom zijn we voor zijn gedachten/gevoelens terug gestopt.
29-07-2018

Ritalin (methylfenidaat)
ADD

Beste lezer, ik gebruik al een paar jaar Ritalin. In het begin leek het een wondermiddel. Betere concentratie, mist trok op en een heldere koude beek stroomde door mijn hoofd. Ook betere stemming. In de loop der jaren lijken er meer negatieve bijwerkingen te zijn bij gebruik van Ritalin. Spontane geilheid, lichte misselijkheid en nervositeit. En een soort onnatuurlijk voel[lees meer...]end enthousiasme. En dat is erg jammer. En teleurstellend. Mijn smaak lijkt ook veranderd te zijn. Lust veel minder koffie dan voorheen. Mijn ogen zijn ook wat afgenomen, maar kan ook ouderdom zijn. Ik vind dat gevoelens wel echt moeten zijn, ook minder leuke, wat niet door Ritalin ondergesneeeuwd mag worden. Anders tast dit de creativiteit aan. Na innemen krijg ik wel wat energie, kjan echter zijn dat Ritalin op langere termijn mijn karakter matter heeft maakt. Verder vraag ik me af of Ritalin wel gezonde bestandsdelen voor mijn lichaam bevat. Want als het schadelijk is voor mijn lichaam is het mij niet waard. Heeft iemand ook dergelijke ervaringen ? Misschien is koffie met cafieëne beter recept dan Ritalin of ander medicijn op termijn.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4420)
Anticonceptie - overig (3285)
Cholesterol (2593)
Depressie - antidepressiva overig (2395)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2013)
Pijn - morfine-achtigen (1959)
Pijn (1777)
Verslavingsziekten (1673)
ADHD - psychostimulantia (1657)
Bloeddruk - betablokkers (1509)
Maagzuur - protonpompremmers (1453)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1410)
Anticonceptie - eenfase (1229)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1005)
Angststoornissen (991)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (942)
Depressie - antidepressiva TCA (921)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (878)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!