ISO 27001

ervaringen per categorie

ADHD - psychostimulantia

ADHD

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: ADHD - psychostimulantia

19-04-2017

17-04-2017

Strattera (atomoxetine)
ADHD

Sinds een maand gebruik ik langdurende methylfenidaat (strattera) voor mijn Adhd. Sinds 5 jaar weet ik dat ik adhd heb. Eerst Ritalin gebruikt kort werkende dosis. Daar ook zo'n last van rebound gevoel. En nu lijkt wel weer of ik steeds een rebound gevoel krijg. Mijn hoofd word druk, ik word misselijk, angstig, hartkloppingen, vreselijk moe, draaierig, moet heel erg huilen[lees meer...].Heel mijn gevoel slaat op hol. Ik moet gewoon in bed gaan liggen en ergens waar geen geluiden zijn, wie heeft daar ook dezelfde klachten van?
12-04-2017

ADHD

Mijn dochter van 7 gebruikt dit medicijn en het helpt haar goed om haar hoofd beter te kunnen "ordenen" zoals ze zelf zegt.
12-04-2017

Modiodal (modafinil)
Narcolepsie

Viel af en toe zo maar in slaap, aan de huiskamertafel, tijdens werk aan pc, of tijdens tv kijken- op zich niet verontrustend. Partner vond wel dat ik er mee naar de huisarts moest i.v.m. werk - ik was op dat moment koerier. Ik zocht het eerst op: af en toe in slaap vallen en vond narcolepsie. Vervolgens keek ik onder Narcolepsie en vond Modiodal als medicijn. Ik met die w[lees meer...]etenschap naar de huisarts en die schreef mij dat voor - Vervolgens reed ik er mee b.v. naar Noord Denemarken en terug en alleen gestopt om te tanken.. Logische bijwerking was Slaapstoornis, Modafinil heeft als bijwerking Slaapaanval. Is er wezinlijk verschil tussen beide medicamenten en hoe rijm ik: middel tegen slaapaanvallen en de waaarschuwing voor slaapaanvallen??
10-04-2017

ADD

Na de eerste dag heb ik al gebeld met mijn psychiater om te stoppen, omdat ik de bijwerkingen zo vervelend vond. De bijwerkingen waren hoofdpijn, zwaar hoofd, pijn in spieren, duizeligheid, onrustig. Op zijn advies toch doorgezet, om te kijken of de bijwerkingen na verloop van tijd minder zouden worden. Dat was niet het geval en ik had ook niet het idee dat ik meer focus k[lees meer...]reeg door deze medicijnen en mij dus ging helpen. Na 5 vermoeiende dagen heb ik, na overleg met een neef die huisarts is en ook AD(H)D heeft, besloten te stoppen. Voor zover ik begrijp zou het middel namelijk vrij direct moeten werken. Ga nu kijken of de dosering niet te hoog was ingezet of dat ik beter een ander middel kan gebruiken. Ik ga in overleg met mijn arts denk ik eerst eens rustig proefdraaien met Ritalin, om de juiste dosering te vinden.
07-04-2017

ADD

Dag mensen, Ik ben (nu 45) sinds 5 jaar gediagnosticeerd met ADD. Allemaal leuk en aardig, medicatie, maar het is een verschrikkelijk verslavend goedje. Iedereen heeft het altijd over afhankelijkheid van benzodiazepinen, opiaten en andere medicijnen die verslavend zouden zijn, maar ritalin wordt nóóit genoemd. Gek eigenlijk want ik heb gemerkt dat ik er binnen de pe[lees meer...]riode van 5 jaar een enorme tolerantie voor op heb gebouwd. Slik nu minstens 300 mg per dag (waarvan deels recept / deels van anderen die het recept niet benutten). Ik kom er niet vanaf, krijg het niet afgebouwd en wanneer ik iets lager in dosering ga zitten krijg ik enorm veel last van ontwenningsverschijnselen. Bekendste hiervan zijn met name vermoeidheid en de "cravings". oftewel behoefte naar energie. Hiermee wil ik één ding suggereren: GEEF - DIT - MIDDEL - NIET - AAN - UW - KIND. Als volwassene kunt u zelf beslissen of de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen, maar een kind heeft vaak geen keuze. Geef het niet aan kinderen, want het zorgt alleen maar voor veel ellende. Bij opmerkingen hoor ik het graag, Groeten, C. de A.
06-04-2017

ADHD

Ik ben er een jaar geleden achter gekomen dat ik ADHD heb. Bij een specialist laten testen en heeft mij eerst Ritalin gegeven. Na een week gelijk mee gestopt aangezien ik een zombie werd en mensen aanstaarde alsof mijn ziel uit me getrokken was. De eerste keer dat ik het innam voelde het echt heerlijk alsof ik geluk inslikte. Maar na langdurig ingenomen te hebben was het n[lees meer...]iet prettig. Overgestapt op dexamfetamine, eerste keer dat ik het innam dacht ik dat er niks met me deed aangezien ritalin als een bom overgaat op aktie en met dexamfetamine geleidelijk toeneemt. Na een iets hogere dosering merkte ik toch onbewust dat ik veel meer focus had en dat ik zin had om te lezen en het voor mijn gevoel eindelijk kon zonder dat ik 1 bladzijde las en vervolgens 4 keer opnieuw heb gelezen en alsnog niet wist wat ik had gelezen. Moet zeggen dat het echt heerlijk spul is. Ik omschrijf het altijd als een stamboomeffect. Dat je alle takjes (wat dus gedachtes zijn) een sluiswerking heeft en alleen hoeft te denken als je er zelf daadwerkelijk aan wilt denken. Het jammere van dit al is dat ik het nooit fijn vind dat het toch chemisch spul is wat van nature niet in een lichaam hoort en heb mij daar altijd druk om gemaakt. Mijn bijwerkingen zijn het niet kunnen eten en echt extreem slecht kunnen slapen. Waardoor ik weer erg afval en weet dat mij lichaam zichzelf sloopt, omdat ik het zelf niet onder controle heb als ik medicatie slik. Daarom slik het alleen wanneer ik een test moet maken of wanneer ik zelf vind dat ik het nodig heb (niet vaak dus). Als ik dex slik dan kan ik echt genieten van alleen al simpel op een bank te zitten. Heb dan ook gelijk zin om dingen te doen wat ik leuk vind zoals piano spelen en natuurfotos maken. En dat doe ik dan echt met plezier en als ik geen medicatie op heb dan laat ik het voor 80 procent naast me liggen aangezien ik dan denk van, geen zin in of er komt toch niks leuks uit of dat ik gewoon geen geduld kan opbrengen. Voor jongeren die moeten leren zal ik het zeker aanraden om je toetsen te halen, alleen vind ik persoonlijk dat het niet alle zorgen weghaald voor lange termijn, aangezien het altijd terug komt wanneer je geen medicatie slikt en op ten duur ook terug komt en dan harder omdat je het contrast dan erg hebt van met medicatie naar niet en dat verschil ervaar ik als zeer onprettig. Ik probeer gewoon veel te sporten en muziek te maken en er mee proberen te leven. Heb daarbij ook een cognitieve gedragstherapie erbij gehad zodat ik met de dingen waarmee ik struggelde nog beter mee wist om te gaan en moet zeggen dat dat echt een aanrader is aangezien je veel beter inzicht krijgt in wat je voor je gevoel fout doet en wat je kan veranderen en accepteert dat je sommige dingen anders doet dan andere. Je praat ook met mensen die verstand en ervaring hebben met ADHD en ADD. En dat is zeer fijn om met iemand daarover te praten. Mijn persoonlijke conclusie: Neem het als jij vind dat je het nodig hebt en kijk of de voordelen hoger zijn dan de nadelen. Ik neem het alleen wanneer ik echt vind dat ik er voldoening aan heb.
04-04-2017

ADHD

Dexamfetamine is zeker wel het middel wat doet dat het moet doen, namelijk dat ik me kan concentreren op school, de taken doe die ik moet doen (ook in huis) en vanalles in die richting, heb heeel erg veel andere middelen geprobeerd (concerta, ritalin, methylfenidaat, strattera etc) en van al die medicijnen kan ik mij het beste concentreren, maar die bijwerkingen... dat is [lees meer...]een hele waslijst, zoals koude handen en voeten, enorm zweten, geen eetlust, enorm droge mond dus veel drinken, emoties zijn erg afgevlakt, word heel erg in mezelf gekeerd, ik slaap er vaak heel erg slecht door, hele erge hartkloppingen en als kers op de taart, als ik dex inneem ben ik erg depressief, en op n dag als ik t niet in neem ben ik altijd heel vrolijk en spontaan. Maarja wat voor andere opties heb ik nog? Geen, ik moet het slikken want anders haal ik mn examens niet. Maar ben dolgelukkig als ik die troep zometeen niet meer hoef te slikken
04-04-2017

ADHD

In het begin had ik heel veel last van bijwerkingen zoals nervositeit en vermoeid. Na 2 maanden gingen deze klachten weg. Inmiddels ben ik weer begonnen met sporten, maar ben nog niet op het niveau van 3 maanden geleden. Een klein beetje last van de rebound. Concentratie is veel beter geworden en ben ook rustigere geworden.
01-04-2017

ADD

de eerste paar maanden moeten zoeken met de psychiater naar een goede afstelling maar nu om de 3,5uur 15mg. Toen erg misselijk, hoofdpijn en een gejaagd gevoel. Toen ik de goede hoeveelheid/frequentie had nogsteeds geen eetlust. Ik eet voor het innemen anders moet ik overgeven. Zou nooit meet zonder willen, heeerlijk een wereld waarin ik me kan focussen en dingen af kan [lees meer...]krijgen.

Equasym (methylfenidaat)
Syndroom van Asperger

Werkt goed tegen overprikkeling bij asperger ASS

29-03-2017

ADD

de psychische bijwerkingen waren te erg, daarom van ritalin overgestapt naar medikinet
29-03-2017

ADD

deze Medikinet pillen werken zogezegd 8 uur. ik merk wel dat het laatste uurtje daarvan de werkzaamheid een stuk minder is. deze pillen zijn wel optimaal om gedurende een school/werkdag te kunnen concentreren en daarna geen invloed ervan te hebben. Wel uitkijken met autorijden als je de pillen al een tijdje niet genomen hebt ivm vakantie of zoiets!
19-03-2017

ADHD

Medicijn werd voorgeschreven voor adhd om concentratie te verbeteren. Het verbeterde de concentratie heel goed, maar de bijwerkingen waren zo heftig op de kleinste dosering dat mijn psychiater mij er gelijk van af gehaald heeft na 3 dagen. Ik kon niet normaal mijn dag door komen en ook amper in slaap komen 's avonds. De eerste dosering viel wel mee, maar daarna werd het h[lees meer...]eel heftig. Een paar weken later dexamfetamine gaan proberen en dat bevalt nu na een paar maanden nog steeds goed. Heeft soortgelijke bijwerkingen, maar in veel mindere mate.
19-03-2017

ADHD

Ik slik dex wanneer ik echt geconcentreerd aan dingen moet werken en moet het dan echt om de 2,5 uur weer slikken om op peil te houden. Als ik te laat de tweede dosis neem krijg ik de normale werking bovenop de uitwerkingsverschijnselen, als ik deze te vroeg neem word ik heel gespannen en hyper. Wanneer ik gestrest ben is dit niet zo'n heel fijn middel om te slikken aang[lees meer...]ezien het de stress aardig voedt. Ik word heel helder van dit middel en kan heel gericht taken uitvoeren en daarbij veel minder snel afgeleid worden door iets. Aan iets beginnen is ook makkelijker. Wel een valkuil dat ik op iets anders focus dan wat ik eigenlijk zou willen doen, maar mijn (studie)ontwijkend gedrag was reeds een probleem. Ik ben erg blij dat ik dit middel kan slikken wanneer ik het zelf nodig vind; een tijd buproprion geslikt, maar de langdurige bijwerkingen daarvan, of bijwerkingen van het missen van een dosering, waren een afknapper. Hiervoor ook heel kort methylfenidaat geslikt. Hier snel mee gestopt door ZEER heftige bijwerkingen op laagste dosering. Bij dit middel was het eigenlijk na een week al vrij relaxed. De nervositeit neem ik op het moment maar voor lief, het scheelt dat ik de keuze heb of ik daar op een gegeven dag zin in heb of niet. Ik klaag niet over het naar de wc moeten een half uur na innemen, alhoewel het wel een beetje irritant kan zijn als het gewoon echt even niet uitkomt (het MOET echt, vooral bij de eerste dosering). Voor het gebruik van dex een half jaar lang met verstopping gekampt. Vaak moeten wint het echt altijd van niet kunnen. Ik ben blij dat ik dit middel kan gebruiken, maar ik zou het absoluut niet elke dag de hele dag kunnen gebruiken. Disclaimer: ik ben gevoelig voor medicatie.
15-03-2017

ADHD

Tja, dan vul je ADHD in, omdat je niets anders kan kiezen. Maar mijn ervaring wil ik graag delen. Ik gebruik het nu pas kort, maar het is een verademing. Ik gebruik sinds 2015 Citalopram. Dit is een antidepressiva. Nadat ik op eigen verzoek van een jaar lang 30 Mg per dag, naar 40 ben gegaan, voelde ik ineens mijzelf weer. Zeker niet de 1e weken hoor. Dat was heftig. Maar [lees meer...]dat kan je bij "Citalopram" wel lezen. Maar alles bij elkaar zeer tevreden. Het is mijn redding. Ik kan weer werken! En naar buiten. Maar, methylfenidaat is nieuw. Ik was ineens zo druk in mijn hoofd. Eigenlijk heb ik dit altijd gehad, maar niet ZO aanwezig. Ik had nu ineens ongemerkt een deel van een heel suf liedje in mijn hoofd.. Dat je na een halve dag denkt, wat?! Die is normaal.. Dit in combinatie met slecht kunnen focussen en rustig op de bank willen zitten na een drukke dag, heeft mij doen besluiten Google op te gaan, en hierna mijn huisarts te overtuigen van het voordeel van methylfenidaat en de combinatie met Citalopram. En die is er! Ik slik het niet elke dag. Denk ook niet dat ik er "lekker" op kan werken. Maar als ik thuis kom en heb een veel te druk hoofd, is het super! Sandoz is wel mijn merk, de apotheek moest het bestellen, maar van 2 andere kreeg ik heel vreemde gedachten en liep ik soort van vast. Hoop dat je iets aan mijn ervaring hebt! Deze site, heeft mij voor een deel zeer goed geholpen.
07-03-2017

ADD

Na lang geen medicatie gebruikt te hebben voor mijn add om omstandigheden toch ermee begonnen. Vanalles geprobeerd en toen dex gekregen. In het begin weinig eetlust gehad en het is even goed zoeken naar de juiste hoeveel/inname, maar neem ze nou in om de 4 uur. Het brengt bij mij een rust met zich mee en een bepaalde controle over mijzelf. Heb altijd heel veel moeite geha[lees meer...]d om normaal met mijn geld om te gaan. En ben ook altijd gevoelig geweest van gokken en drugs! Sinds ik de juiste dosering heb gevonden gaat alles mij een stuk beter af. Zou goed dat de buitenwereld wel eens aan mij vraagt hoe ik zo verandert ben. Ik ben er van overtuigd dat dit door de dex komt, die brengt mij een bepaalde grip in het leven die ik nooit heb gehad. Het enigste nadeel is de rebound en soms slaap ik slecht (ben nog aan het uitvogelen tot hoe laat ik ze kan pakken). Voor de rest ben ik heel dankbaar voor dit medicijn!
06-03-2017

Modiodal (modafinil)

Mijn ervaring met Modiodal, is wisselend, de ene keer word ik er actief en helder van, een andere keer werkt het nauwelijks, als ik een eind moet autorijden dan gebruik ik het samen met 2 finimal's dan ben ik een uur lang behoorlijk helder, ik weet niet waar het eindigt, hoeveel kan je of kun je slikken en wat komt hierna als het niet meer optimaal werkt. Ik hoop dat er no[lees meer...]g iets is, anders zie ik het somber in, ik heb anders wel het gevoel dat het erger word.
06-03-2017

Ritalin (methylfenidaat)
Drugsverslaving

het help mij goed ik kon me eigen nooit concentreren, maar nu velen malen beter met medicatie ! Meer wennen, dan bijwerkingen. En me drugsverslaving is het door gekomen denk ik zelf was 16 jaar verslaafd, maar nu net 2 jaar helemaal clean !!!
04-03-2017

ADHD

Voor iedereen is het gebruik en de ervaringen van Concerta bij ADHD anders, niemand is namelijk hetzelfde. Ik startte in groep 8 met het medicijn, ik begon bij een redelijk lage dosering na vaststelling dat ik ADHD had, volgens mij 18mg. In de beginjaren had ik veel last van eetlustvermindering en het moeilijk in slaap kunnen komen. Dit is door het gebruik van Melatoni[lees meer...]ne enigszins onderdrukt, maar had nog niet het gewenste resultaat. Na een paar jaar afgestapt van Melatonine. Toen ik in de 3e zat, zat ik onderhand aan een redelijk hoge dosering van 54mg, een tablet van 36mg en een tablet van 18mg. Je merkt op een gegeven moment wel dat het medicijn echt werkt, en je leven ook veranderd, hoe gek het ook klinkt. Het was denk ik heel moeilijk geweest te staan waar ik nu sta zonder het gebruik van Concerta. Na een paar jaar ga je er mee leren leven, dan komt ook het moment dat je het zelf moet gaan betalen en je niet iedere dag meer zin hebt om de stilste van de klas te zijn. Ik ben het laatste jaar gaan afbouwen van 54mg naar 36mg. Deze slik ik nu niet meer omdat ik in de loop van de jaren zo veranderd ben, misschien mede door het medicijn, dat ik er mee heb leren leven en de ADHD onder controle heb. Al met al is het een fijn medicijn om te gebruiken. Het heeft bij mij ook het gewenste resultaat opgeleverd, des al niet te min kunnen de bijwerken soms erg vervelend zijn.
28-02-2017

ADD

Rond mijn 26 al niet helemaal lekker in mijn vel. Werk zat vaak tegen en was negatief. Inmiddels ben ik nu bezig met mijn 3de psycholoog, ik ging heen voor een depressie. Tijdens het onderzoek kwamen we er achter dan ik ADHD heb. Dit verklaard een hoop voor mij. In het begin niet gekozen voor medicatie, maar na verhalen en ervaringen van anderen toch gestart. Ik merk wel d[lees meer...]at het rustiger in mijn hoofd is en mijn lontje naar mensen is een stukje langer geworden. Merk wel dat wanneer ik in de auto zit me sneller irriteer aan andere gebruikers. Dus daarin is mijn lontje weer korter geworden. Ik sport zeer regelmatig en had altijd rond de 60 slagen per minuut dit is nu 80 en soms hoger. Daar baal ik wel een beetje van. Ik ben nu wel meer bewust van mijn emoties wanneer het (als in relatie voorbij) tegen zit kan ik wanneer ik alleen ben zomaar in tranen uitbarsten. Dit is wel echt nieuw voor me en vind dit een rare bijkomstigheid. Vroeger kon ik die emoties beter in bedwang houden. De focus in mijn hoofd is wel lekker en ook de rust. Of ik het in de toekomst blijf gebruiken, kan ik nog niet zeggen. Ik zal over een maand weer mijn ervaring delen.
26-02-2017

ADD

2x p d 56 mg: 1 capsule 20 mg en een 36mg. Geen sterke effectiviteit. Wel sterke rebound. Moodswing was voor mij erg heftig en moeilijk te handelen. Ik ben overgestapt naar medikinet.
26-02-2017

ADD

Top fijn en prettig. Ik gebruik dit middel voor Add/Adhd. Ik merk een betere stoelgang. Dat is een echte plus. Goede concentratie en helder. Negatief: kaakspanningen drogemond eetlust problemen en wat downgevoel. Dit is voor mij echter niet problematisch. Ik slik het dagelijks. Getracht niet in het weekeinde te nemen, maar dat zorgde voor een nare eerste dag medicatie. D[lees meer...]uizelig emoties wiebelig. Ik ben blij met het medicijn. Concerta was voor mij minder effectief en mijn emoties waren uit balans. Ik ben pas op 45 jaar gediagnosticeerd met Add en AdHd. Wist ik dit vroeger maar en had ik de medicatie toen maar...
22-02-2017

Autisme

het helpt mij mijn gedachten op orde te brengen oftewel er is geen chaos in mn hoofd en kan me makkelijker uiten naar anderen zonder een warrig verhaal te vertellen en achteraf nog niet hebben kunnen zeggen wat ik wou zeggen. Ook geeft het me de moed om contact te maken met onbekende mensen en dus makkelijker sociale contacten op te bouwen en onderhouden. Verder zorgt het [lees meer...]bij mij voor een veel beter en constant dag- en nachtritme.
16-02-2017

Ritalin (methylfenidaat)
ADD

Na de diagnose ADD van een jaar geleden begonnen met gebruik van Methylfenidaat. Begonnen met af en toe gebruiken om uit te proberen, toen het medicijn goed leek aan te slaan begonnen aan dagelijks gebruik. Sindsdien is het altijd een afweging geweest hoeveel ervan ik nou echt wilde gebruiken; de effecten waren uitermate positief - eindelijk de rust en concentratie om aan [lees meer...]dingen te beginnen die ik wilde of moest doen en ook af te maken, overzicht houden op alles en alerter (minder afwezig) - maar het voelde tegennatuurlijk om elke dag van die pillen te slikken. Ik gebruik sinds het begin dezelfde dosis (3xdaags 10 mg), en heb nog geen behoefte gehad om deze te verhogen. Bijwerkingen zijn bij mij verhoogde nervositeit, en soms iets te veel in een tunnelvisie zitten. Bij een lagere dosis heb ik dat niet , maar 5mg is te weinig en helaas zijn er geen pillen van 7.5 mg. Langwerkende worden niet vergoed door de verzekering, behalve de 'goedkope' versie van Concerta, maar deze deed bij mij meer kwaad dan goed helaas. Wel merk ik dat je bij langdurig gebruik enorm afhankelijk wordt van deze pillen. Als ik een dag zonder Ritalin gaat voel ik me enorm afwezig (nog erger dan voordat ik begon met ermee) en chaotisch. Wanneer ik wil stoppen met deze medicijnen gaat dat dus wat worden ben ik bang. Voorlopig blijf ik het in ieder geval gebruiken, omdat het over het algemeen heel goed werkt!
13-02-2017

ADHD

na 40 jaar vond ik het genoeg geweest, die herrie in mijn hoofd, al die tv's en radio's die fulltime aanstonden op allerlei zenders, hard en zacht. De vele verhalen die ronddwaalden en ik niet stop kon zetten, het impulsieve, het snauwerige, het boos zijn, geïrriteerd, maar niet weten waarom je de neiging hebt een willekeurige fietser op een willekeurig moment een knal voo[lees meer...]r zn kop te willen geven, hahahaa. vreselijk!!! na de diagnose ADHD viel mijn jeugd op zijn plek, je anders onbegrepen voelen, dom!! want wie gaat in een prachtige lijn paarden die in ene naar links moeten dan als enige naar rechts, ik natuurlijk, maar ik ben toch niet gek, ik weet toch verdorie wel wat links en rechts is..... tja nu weet ik dat ze ipv van te roepen: nu naar links!!! Mij ff 5 minuten van te voren moeten inlichten welke kant we op gaan want stantepee reageren is er in mijn brein niet bij, niks dom gewoon net wat langer de tijd nodig en dan strontintelligent uit de hoek komen is mijn motto tegenwoordig. maar ja toen nog niet, de jaarlijkse gesprekken op school ook altijd hetzelfde, het wordt niks met haar! elke vlieg ziet ze langskomen, de lolbroek vd klas, tja je staande houden is dan alleen mogelijk. Affijn ik aan de medicatie... wat een ellende... ik persoonlijk had alleen maar heel erge bijwerkingen, schijnbaar reageer ik op veel medicatie heftig, erg droge keel, drinken drinken, afvallen (das wel lekker hihi) uiteindelijk zo voorzichtig mogelijk na al een tijd met venlafaxine de dalen en de pieken heerlijk vlak te krijgen (dat is al een verademing) heeeel voorzichtig concerta opgebouwd. Wat een feest!!! dat een mens zich zo dus ook kan voelen, slapen 12 uur aan een stuk (hoezo van 40 jaar iets in te halen), vrolijk, maar 1 gedachte tegelijk ipv 36 door elkaar heen, weer energie voor 10, een leukere mama. Mijn gezin leed erg onder mijn niet te controleren stuiterbal humeur, de ene keer zei mam is goed hoor schat, om de volgende keer volkomen out of the blue van flippenstijn te gaan. Afschuwelijk. Fijner huwelijk door meer begrip, gelatener voel je je, in een woord mijn echte leven begon. En voor degene die denken ja maar het is toch rotzooi??? Ja en!!! het is mijn rotzooi waarmee ik nog 40 jaar, de andere helft van mijn leven, slaap, plezier heb, geniet, energie heb, mezelf eindelijk heb leren kennen als een harstikke leuk, nog steeds lekker impulsief ding, maar dan op de goede manier. Ipv midden op straat te denken: heee bloemen voor oma!!! en de rem in te trappen om vervolgens 6 andere fietsers achter mij in mijn nek te krijgen, denk ik nu heeee is wel leuk een bloemetje mee te nemen, ik zal zo even stoppen om te kijken of ik hier ergens kan draaien om bij dat winkeltje een bloemetje mee te nemen. Jij veranderd niet, je gedrag wel en op een heerlijke zalige fijne manier zoals jij wil... en de rest vd wereld met zijn gezeik van er komen er steeds meer bij van die! Ik denk dat we het in 2017 maar eens gaan omdraaien het wordt tijd! Wij ADHD'rs, ADD'rs, autisten zijn de normale norm geworden, want wij zijn lekker nu in de meerderheid, met onze eigen specifieke talenten waar wij in uitblinken, want wat is in godsnaam normaal het kind dat netjes meteen rechts gaat als je dat vraagt??? Is het niet langzamerhand zo dat wij eens gaan denken, jezus dat is toch niet normaal zeg....85% van de leerlingen heeft meer tijd nodig, meer uitleg, misschien baat bij een toets die maar steeds een vraag tegelijk geeft ipv een onoverzichtelijk pakket, heeft een koptelefoon nodig om meerdere geluiden even af te schermen, een kleinere toets waar hij/zij eens lekker wel een 7 voor haalt gewoon, omdat ze het kunnen maar wel op hun manier. Dat is gewoon, dus als leraren dat eens als maatstaf namen, hadden ze ook niet zoveel problemen in de klas, het zijn niet de leerlingen het is het systeem dat normaal les geeft, maar we hebben net geconstateerd dat 85% van ons al niet meer normaal is, dus draaien we het om. ADHD, ADD, autist: doe lekker normaal, want dat zijn wij. En al degene die zo goed meteen kunnen reageren, voor de tijd om is klaar zijn met een toets, niks meer aan uitleg nodig hebben, niet snel afgeleid zijn en met een klok erlangs een heel pakket afwerken maar nergens specifiek echt in uitblinken (want dat doen wij wel!!! Hahhaa). Die 10 personen per school! Jullie zijn niet normaal man. Ik zeg voor degene die zeggen, gadver, ik loop mezelf echt in de weg, join the concerta club, en voor vele anderen, strijdt voor je kind, partner voor de normaal norm. Dat is namelijk wat een ieder wil zijn, een gewoon normaal kind, en ja de een is dit en de ander is dat. maar dat is al sinds de oertijd. Groetjes, Sandra
09-02-2017

Amfexa (dexamfetamine)
ADD

Ik heb dit medicijn ongeveer 2 maanden gebruikt. Ik had veel last van bijwerkingen. Ik kon nachten niet slapen, puur omdat mijn lichaam nog heel onrustig was door dit medicijn. Ik had ook altijd iets in mijn oog dat bonkt, maar ik dacht dat het niets ernstigs was. Tot op een nacht lag ik gewoon in bed en zag ik witte flitsen opeens uit het niets en elke keer dat ik mijn o[lees meer...]gen sloot trilde ze als een gek. Ik ben toen gestopt met mijn medicatie en had het later pas tegen mijn specialist verteld: Ik moest acuut stoppen. Ook had ik heel af en toe last van hartkrampen en ook dat rondom aders in mijn lichaam bonkte. Nu ik ben gestopt met het middel heb ik deze klachten niet meer en kan ik lekker weer slapen (: Maar tegelijkertijd was dit middel wel effectief. Het hielp mij erg goed met concentratie. Ik maakte ook een perfecte start op school. Mijn emoties waren wel wat vlakker, maar niet zo vlak als ik bij methylfenidaat had. Daarbij was ik minder angstig en had meer motivatie. Door dit middel werd ik nog meer in mezelf en had ik meer overzicht. Dat vond ik erg fijn. Alleen als het medicijn was uitgewerkt kreeg ik een terugval en was dan snel prikkelbaar, maar ook dat vond ik niet heel erg. Ik kon me wel niet concentreren op wat mensen zeiden, maar als ik zelfstandig aan het werk moest gaan kon ik me perfect concentreren. Dus het leerwerk, huiswerk enzovoort ging uitstekend.
03-02-2017

Equasym (methylfenidaat)
Autisme

Mijn zoontje van bijna 9 gebruikte eerst enige tijd de 20 mg. Werkt super goed alleen was hij aan het einde van de dag altijd helemaal "op". Slapen als een os. Doordat hij teveel kreeg werd hij wat suffig en soms wat warrig. Voor het gebruik van dit middel methylfenidaat kort werkende tabletjes gehad. Veel onrust en veel depressieve gevoelens. Gelijk gestopt met de kort [lees meer...]werkende tabletten. Wel door lang werkende medicatie minder bijwerkingen gemerkt. Waarschijnlijk is de 10 mg voldoende voor onze zoon. Alsnog fijn dat we hem iets kunnen geven waardoor hij minder snel, hoog in zijn frustratie en emoties zit, hij krijgt hierdoor meer zelfvertrouwen en zit beter in zijn vel, gaat beter op school en sociaal is het een stuk relaxter.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3821)
Anticonceptie - overig (2941)
Cholesterol (2314)
Depressie - antidepressiva overig (2151)
Epilepsie (1933)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1743)
Pijn - morfine-achtigen (1647)
Pijn (1568)
ADHD - psychostimulantia (1468)
Verslavingsziekten (1429)
Maagzuur - protonpompremmers (1323)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1282)
Bloeddruk - betablokkers (1156)
Anticonceptie - eenfase (1074)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (891)
Migraine (851)
Angststoornissen (832)
Depressie - antidepressiva TCA (814)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (797)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!