categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

22-10-2020 | Vrouw | 44
Stoppen met roken
Ik slik het nu 5 weken en ben 2 tweede week gestopt met roken. Het werkt voor mij wel, geen behoefte aan sigaret (rookte een pakje per dag) Bijwerkingen : nihil

21-10-2020 | Man | 20
bupropion
Begin juni begonnen met dit medicijn. Ik heb ADHD en zit ruim 1,5 jaar in een depressie. Hiervoor al meerdere depressies gehad, nooit medicatie gehad tegen depressies. Ik slikte al een aantal jaar dexamfetamine voor mijn ADHD en was daar tevreden over, totdat het opeens helemaal geen effect meer had. In overleg met psychiater (en psycholoog) besloten om bupropion te prober[lees meer...]en, in de hoop dat het zowel voor mijn ADHD-klachten en depressiviteitsklachten zou helpen. Ik wilde nooit antidepressiva omdat ik bang was voor de bijwerkingen en bang was dat ik een soort zombie zou worden, maar omdat het ook voor mijn ADHD zou kunnen helpen, wilde ik het toch een kans geven. Ik vond het een grote stap en was bang dat ik in het begin depressiever/suïcidaal zou worden, maar het viel gelukkig allemaal mee: Ik had alleen twee weken last van sterke misselijkheid en vervelende hoofdpijn, maar dat vond ik prima aangezien het veel erger zou kunnen zijn. Dosis uiteindelijk verhoogd naar 300mg en gewacht "tot ik wat zou voelen". Ik merkte er niks van nadat de bijwerkingen waren weggetrokken, maar ik aangezien ik er geen last meer van had, bleef ik doorgaan met slikken. Op een gegeven moment was ik sociaal erg actief, had ik overal energie voor en vond ik sociale dingen en feestjes weer leuk. Ik had het zelf niet helemaal door, maar opeens had ik door dat het weer was zoals vroeger, toen ik nog niet depressief was. Ik wilde elke dag dingen doen en gezelligheid om me heen. Mensen begonnen het ook aan mij te merken, terwijl ze niet wisten dat ik medicatie gebruikte. Ik kreeg heel veel opmerkingen in de zin van: "Ik zie dat het beter met je gaat", "Ik merk dat je weer je oude zelf bent", "Ik zie dat je weer van dingen kan genieten". Dit was erg bemoedigend en bevestigde alleen maar wat ik zelf al een beetje dacht. Voor mijn ADHD merk ik er helaas niks van. Gebruik nu ritalin wanneer ik moet studeren. Vind dat maar troep met vervelende bijwerkingen, maar het is niet anders. Inmiddels heb ik helemaal geen bijwerkingen van de bupropion en heb ik niet door dat ik iets gebruik. Het werkt echt goed en ik ben emotioneel veel stabieler en heb veel meer energie. Ik blijf dit voorlopig nog slikken, ben echt heel blij dat ik dit geprobeerd heb.

Refusal

16-10-2020 | Vrouw | 35
disulfiram
Alcoholverslaving
Beste allemaal, Na het lezen van meerdere reacties voel ik de behoefte om te laten weten dat ik het niet meer alleen hoef te doen. Van jaren lang alcohol te misbruiken, baan kwijt, dak en thuisloos te zijn geweest heb ik mijn antwoord gevonden bij de AA en NA. Het 'leren' leven zonder middelen vond ik erg moeilijk. Maar ondertussen (35 jaar), eigen huisje, lieve vrie[lees meer...]nden van de AA en NA om me heen, is het gelukt om erachter te komen waarom ik op jonge (13) leeftijd al ben gaan drinken en hoe ik een veel toffer leven kan hebben zonder middelen! Voor vragen of informatie: (..) . (mijn medicijn.nl : geen privé gegevens worden doorgegeven. )

12-10-2020 | Man | 47
bupropion
Zie Efexor (Venlafaxine). Geen of nauwelijks betering op depressie, wel aangeraden voor eventueel mensen die proberen te stoppen met roken, dure medicatie.

09-10-2020 | Vrouw | 29
Stoppen met roken
In het begin ging het super, ben op dag 10 gestopt. Vanaf dat de dosis omhoog ging is het mis gegaan. Ik gebruikt dit nooit meer!

08-10-2020 | Man | 38
Stoppen met roken
10 jaar geleden ook gebruikt, toen succesvol gestopt, na 4 jaar weer zo nu en dan gaan roken, nu enkel in weekend bij een drankje, maar juist dit patroon krijg ik niet doorbroken, kan 6 dagen niets roken en dan ineens een pakje. Vandaar met Champix gestart onder begeleiding van Stopcoach. Waar ik hoopvol het effect van 10 jaar geleden wilde, had toen nergens last van, gin[lees meer...]g het nu anders. dag 1 prima, beetje moe maar ok. vanaf dag 2 nachtmerries, hoofdpijn, misselijk, afwezig en niet in staat normaal te functioneren. dag 3, idem, echter schrikkerig en nog engere dromen. Dit hield tot dag 5 aan, ben uiteindelijk pas op dag 8 met 1mg begonnen en dit overtrof alles. weer terug naar 0,5 en voel me nu elke dag verdrietig, gestresst en slaap bijna niet. Daarnaast schrikkerig... Normaal voor nauwelijks iets bang, ben fysiek sterk en sport veel maar is nog maar de helft van over voor mijn gevoel. Sta op het punt te stoppen met de pillen, dan maar op een andere manier het patroon doorbreken. Denk er goed over na, het kan echt helpen, mijn partner is al 7 jaar gestopt dmv Champix, maar luister ook naar je lichaam en met name je geest.

06-10-2020 | Vrouw | 34
ADD
als add persoon met verslavingsachtergrond heeft men dit mij voorgeschreven. Ik ben er nog niet lang met gestart maar ervaar enorme irritatie, emotioneel en heftig dromen. ik heb lang niet geweten wat er aan de hand was met me, het inzicht dat dit het kan zijn verheldert zoveel. Ik was vaak afgesloten, overprikkeld, angstig, depressief. een wonderpil bestaat helaas niet d[lees meer...]enk ik. Ik heb goede en slechte dagen. De buikpijn en misselijkheid die ik ervaar bij de start van het innemen zijn irritant. ik hoop dat het mij binnenkort de boost zal geven die men beweert te hebben. Als persoon met verslavingsvatbaarheid kijkt men steeds naar aangepaste medicatie. Zo zullen ze mij binnenkort laten starten met Strattera voor de add. Ik ben benieuwd. Het put me wel enorm uit, de diagnoses die men hiervoor stelden gingen van bipolair tot paranoïde psychose. Ik voel me deels gestigmatiseerd hierdoor. Kent iemand dat gevoel? ik beschik nochtans over een mooi bachelor diploma , maar werken lukt zeer moeizaam. Ik kan bepaalde zaken helemaal niet, waar anderen geen enkele hinder ondervinden. Anderzijds neem ik alles op van emoties, gevoelens, stress van anderen. Tijd om het roer om te draaien en mijn eigen persoon en denken af te bakenen en grenzen te leren stellen. Het is dus niet enkel het pilletje dat het hem doet. Ik ben in begeleiding bij gtb, psychiater, psycholoog, huisarts en ken een opnamegeschiedenis. Aan iedereen die het psychisch moeilijk heeft wens ik veel sterkte; Het is belangrijk te praten , al is het met tele-onthaal. praten lucht op groeten

02-10-2020 | Man | 21
ADHD
Ik slik dit medicijn voor mijn ADHD in combi met hevige stemmingswisselingen. Dit medicijn heeft mij veel voordelen geboden, vooral in het reguleren van mijn eigen emoties. Voorheen gingen mijn gedachtes zo snel dat ik mijn emoties niet onder controle kon krijgen, wat weer leidde tot hevige pieken en dalen. Mijn hoofd is door de pillen veel overzichtelijker geworden, al[lees meer...] blijf ik chaotisch, ongeconcentreerd en druk. Dit medicijn werkt dus vooral voor je emotionele pieken en dalen. Het vlakt mijn emoties wel af en dat vind ik af en toe heel vervelend. De bijwerkingen kan ik mee leven, alleen zijn die nerveuze emoties in mijn buik lastig.

Nicorette

02-10-2020 | Man | 52
nicotine
Ademhalingsproblemen
Rook al 36 jaar, laatste jaren 50 sigaretten per dag. ben begonnen met Nicorette pleisters, na het kleven van de eerste sticker bewust niet gerookt, na enkele uren ook geen behoefte meer, na 3 dagen gestopt met stickers nu 30 dagen niet meer gerookt.

Methadon

28-09-2020 | Man | 60
methadon
Ik ben altijd een zware gebruiker van heroïne geweest, maar dankzij de methadon ben ik er mee kunnen stoppen. De hoogste dosis dat ik gestaan Heb was 250 milligram per dag en dat heb ik nu afgebouwd.

28-09-2020 | Vrouw | 59
Depressief
Ik ben begonnen in mei met citalopram voor hele erge angst paniekaanvallen omdat mijn man ziek is geworden ongeneeslijk. Lorazepam om de ellende van bijwerkingen te onderdrukken. Nu erbij sinds 3 weken bupropion 150 voor de enorme somberheid die ik erbij kreeg. Heb nog veel last van een heel zenuwachtig gevoel met wat angst erbij. Somberheid wordt heel iets minder[lees meer...] maar ook veel huilbuien. Hoeveel weken duurt het totdat je baat hebt bij dit middel, want ik moet na het wakker worden nog steeds 1 lorazepan nemen en om 12.00 een halve. Na 19.00 in de avond uur ben ik altijd weer de oude nergens geen last van, vrolijk energiek, blij. Soms denk ik wel eens 'savonds is alle medicatie wat uitgewerkt en loop ik overdag met die rot klachten door de chemische werkingen van alles wat ik in neem, hoe kan het dan dat er 'savonds niks meer aan de hand is.

Methadon

24-09-2020 | Man | 54
methadon
Gewrichtsontsteking
Even over de lyme. Ga naar een orthomeculair arts in Amsterdam-West is een heel goede. Ik heb ontstekingsreuma slik ook Methadon tegen de pijn, maar sinds ik bij die orthomoleculair arts loop is de pijn veel minder en heb ik de methadon weer af kunnen bouwen van 70mg tot 35mg per dag. Succes sllemaal! 😃 Jeroen

22-09-2020 | Man | 25
ADD
Kort samengevat: - kan een goede optie zijn als je last hebt van AD(H)D & depressie. - als je bij ritalin de 'acute concentratie-boost' niet fijn vind dan zou ik hier naar kijken. - 150 mg en 300 mg kan een enorm verschil zijn ivm bijwerkingen. - de ergste bijwerkingen (naar mijn ervaring) waren darmproblemen. - de milde bijwerkingen zijn droge mond, hoofdpijn, trille[lees meer...]nde handen. - niet combineren met alcohol of wiet: of pas in ieder geval écht op. - kan invloed hebben op je menstruatiecyclus, als je testosteron neemt, dan zou ik dat ook in de gaten houden. Ik gebruik Wellbutrin nu al ongeveer een jaar en ben recent in dosis verhoogd. Van de 150 mg had ik niet echt last van bijwerkingen, maar het werkte voor mijn gevoel ook minimaal. Naast ADD heb ik namelijk ook depressieve klachten, en ondanks dat het me wat vlakker maakte, merkte ik weinig verschil als het aankwam op beter kunnen concentreren. Van 300 mg kreeg ik echter wél last van bijwerkingen. Vooral aan mijn darmen. De eerste twee weken waren echt afschuwelijk voor mij en om het netjes te houden zeg ik het maar zo: het ging van verstopping tot het tegenovergestelde. En omdat je dan ook fysiek heel zwak bent, weegt dat zwaar als je depressieve of zelfs suïcidale klachten hebt. Daarnaast heb ik een slechte ervaring gehad toen ik het combineerde met alcohol. Ik kreeg daar een paniekaanval van en heb daarna een week nog last gehad van trillende handen. Na ongeveer 3 weken is het wel verbeterd. Wat daarbij hielp is dat ik het s'avonds nam ipv s'ochtends. Let daar vooral op, want dat kan verschil maken in je ervaring. Ik merk dat mijn depressie in ieder geval vervlakt is, wat fijn is voor mij. Voor de ADD vind ik het moeilijk te zeggen, ook omdat ik pas een aantal maanden weet dat ik het heb, maar ik merk dat ik net wat meer overzicht voel. De afwas doen of mijn bed verschonen lukt nu beter, en ik slaap ook wat beter? Ik zou dit medicijn aanraden als je last hebt van depressieve klachten naast je AD(H)D. Zeker als je bij ritalin teveel last hebt van een soort 'opvliegers' of bij antidepressiva last hebt van het acute vlakke gevoel. Ik voel dat die dingen wat meer verspreid zijn over de dag. Wel belangrijk voor trans-mannen: het heeft werking op progesteron, wat een vrouwelijk hormoon is. Nu gaat die officieel tegen oestrogeen in, maar het heeft wel met je menstruatiecyclus te maken. Het kan zijn dat ondanks dat je door testosteron niet meer ongesteld word, dat het hierdoor terugkomt. Dit weet ik niet zeker echter, maar ik heb zeker 2 jaar geen last van bloedingen gehad, en sinds ik dit slik, wél. Let erop in ieder geval, want het kan behoorlijk dysforisch zijn. Succes :))

Nicotinell

22-09-2020 | Man | 44
nicotine
Stoppen met roken
Vandaag begonnen met nicotine pleisters, 14mg / 24uur. Ik rookte ongeveer 10 zware shagies per dag Het is pas de eerste dag maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen echte zin heb gehad in een sigaret. in het verleden vaker gestopt zonder hulpmiddelen maar toen echt last gehad van ontwenningsverschijnselen en na een halve dag enorm zin in een sigaret. Wat ik wel [lees meer...]weet is dat als je wilt stoppen je het echt moet willen en eens goed de voordelen (die zijn er niet, punt) en de nadelen (zat te bedenken) eens voor jezelf op een rijtje moet zetten. Hulpmidellen kunnen heel goed helpen, maar het grootste gedeelte van je veslaving zit naar mijn mening "tussen je oren". Kan ik denk ik wel zeggen als alcohol, wiet, en takaksverslaafde. (Ik ben inmiddels een jaar alcohol en wiet vrij, en vond het nu tijd om met mijn laatste verslaving af te rekenen!) Zet door, zoek hulp, je kan het / doe het!!

22-09-2020 | Vrouw | 29
varenicline
Champix heeft mij enorm geholpen bij het stoppen met roken. Ik rookte zo gemiddeld 8-12 sigaretten per dag en genoot ook letterlijk van iedere sigaret. Ik vind roken lekker. Maar er waren meer redenen om te stoppen met roken. Champix heb ik gekregen van een verslavingsarts in een verslavingskliniek. Ik slikte 2 keer 1 mg per dag. In de ochtend en in de avond. Op dag 7[lees meer...] ben ik gestopt. Na een paar dagen werd ik na iedere inname wel enorm misselijk en kreeg ik het gevoel dat ik moest braken. Ik ben toen dagelijks zelf de pillen gaan halveren en nam dan de andere helft een half uur later in. Op die manier ging het prima, en werd ik niet misselijk meer! Ik heb Champix 2 maanden gebruikt en pas in de laatste 3 weken kreeg ik last van rare dromen. Maar echt raar. Achteraf wel grappig om op terug te kijken als ik er nu aan denk kan ik er best mee lachen. Vandaag 77 dagen gestopt met roken en nog steeds geen zin om te roken en enorm blij met de keuze om te stoppen, bij ons zit COPD in de familie en ik heb een kinderwens :-). Voor degene die nog twijfelen of ze willen stoppen; Twijfel niet langer, en stop met behulp van Champix.

15-09-2020 | Man | 33
bupropion
Gebruik nu 4 weken dit medicijn en heb er na de inwerkperiode prima baat bij. Neem dit niet in combinatie met alcohol en neem zeker de eerste weken rust. Probeer het, het kan je zeker helpen een stap te maken.

11-09-2020 | Vrouw | 50
Chronische depressie
Na ca. 25 jaar allerlei antidepressiva geslikt te hebben, heb ik bij Wellbutrin het meest baat. Het opbouwen ervan was een hele zware periode met wantrouwen, wat hallucineren en totale onrust. Ook tinnitus werd erger. Dit duurde ca. 2 a 3 weken, daarna werden de bijwerkingen minder en ging ik mij aanzienlijk beter voelen, dus ik ben blij dat ik door heb gezet. Van Wellbu[lees meer...]trin ben ik energieker. Ik overweeg af te bouwen naar 150 mg vanwege de tinnitus, maar als het écht niet anders kan neem ook genoegen met een leven lang 300mg .

Tabex

08-09-2020 | Vrouw | 50
Cytisine
Stoppen met roken
Ik rook al meer dan 35 jaar. Ik ben nu 10 dagen geleden begonnen met tabex. Rookten voor ik met de tabex begon 20 sigaretten per dag, nu is dat de ene dag nog maar een sigaret, maar een volgende dag heb ik het er weer moeilijker mee en rook ik er s,morgens weer twee. De rest van de dag weer geen tot s avonds dan weer twee. Zijn er meer mensen die dit ook hebben? En mag je [lees meer...]met de tabletten ook wat langer door gaan. Ik wil zo graag van het roken afkomen,maar die moeilijke momenten dat is tog wat.

05-09-2020 | Vrouw | 24
Rookverslaving
10 jaar lang gerookt en besloten toch weer eens proberen te stoppen. Helaas veel last van bijwerkingen. In de eerste week een peuk gerookt, vlak voordat ik m'n pilletje nam. Vervolgens bijna flauwgevallen. Volgens de huisarts was het een nicotineoverdosis. Door de angst van herhaling ging ik wel minder roken. Nogsteeds wel last gehad van duizeligheid, misselijkheid, [lees meer...]vermoeidheid en opstopping. Wilde graag stoppen met de pilletjes, maar probeer toch vol te houden. Ook veel rare dromen gehad, maar die waren meer grappig dan vervelend. Na 12 dagen gestopt en merk wel dat ik ook geen behoefte heb aan een sigaret. Vind het nog moeilijk om te beslissen of het het waard is of niet. Hoop iedergeval dat ik het volhoud.

04-09-2020 | Vrouw | 63
varenicline
Ik ben champix gaan gebruiken omdat gewoon stoppen mij niet lukte. Na 10 dagen rookte ik al minder en halve sigaretten het smaakte niet meer. 12e dag geen sigaretten meer gekocht en het ging goed, geen behoefte. Ik had vooral in het begin last van mijn maag en misselijk. Ik heb iberogast erbij gaan gebruiken en dat hielp echt !!! Veel dromen , maar gelukkig geen akeli[lees meer...]ge. Voor nu geen behoefte meer , maar hopen dat ik het vol kan houden , toch 40 jaar gerookt :(

28-08-2020 | Vrouw | 40
ADHD
Beste allemaal. Zou graag willen weten hoe jullie ervaringen zijn met de bijwerkingen in eerste 4 weken. Ik leef op dit moment echt in een hel, de dag doorkomen is een lijdensweg voor mij. Heb zoveel paniek en onrust dat ik niet normaal kan functioneren en daardoor oxazepam moet gebruiken. Gisteren het ziekenhuis gebeld en die vertelde mij door te zetten aangezien d[lees meer...]e bijwerkingen in het begin juist heftiger zijn. Voor mijn gevoel gaat dit niet over. Is er iemand die dit ook heeft gehad en er daadwerkelijk na een paar weken vanaf was?

28-08-2020 | Vrouw | 35
ADD
Hallo, ik slik wellbutrin omdat ik add heb en depressieve klachten. Ik ben er niet tevreden over, ik heb vaak hoofdpijn en oorsuizen. Ook ben ik vaak chagerijnig, kribbig en reageer ik buitensporig boos. Heel vervelend. Maar het ergste vind ik nog dat ik wel 3x per maand ongesteld ben! En dan niet zo'n klein beetje ook! Het is te vroeg voor de overgang en na wat googlen la[lees meer...]s ik dat dit ook een van de bijwerkingen kan zijn. Ik zit niet te wachten op een medicijn die m'n hele hormoonhuishouding door de war gooit!

26-08-2020 | Vrouw | 29
bupropion
Ik ben 5 weken geleden gestart met bupropion 150 mg. Hiervoor al citalopram, escitalopram en sertraline geprobeerd in hele hoge en lage doseringen maar dat mocht helaas niet baten. De eerste 2 weken was ik vooral draaierig, snel boos en heftige huilbuien. Week erna ging beter qua bijwerkingen maar depressie, angst en dwangklachten bleven. Dus verhoogd naar 300 mg. Ik gebr[lees meer...]uik nu een week deze dosering maar heb helaas ontzettend veel bijwerkingen. Ik dacht eerst een buikgriep maar komt toch van bupropion. Ik hoop dat het snel beter gaat en dat ik dan ook minder psychische klachten ervaar.

25-08-2020 | Man | 54
Rookverslaving
Ik ben 54 jaar, rook al sinds 14-jarige leeftijd. Ik rookte ongeveer drie pakjes zware shag per week. Meerdere keren afgelopen jaren geprobeerd te stoppen maar ik werd er ontzettend slecht gehumeurd van dus hield het nooit lang vol. Ik had Champix jaren eerder willen hebben vind ik nu, dit had mij eerder gegeven kunnen worden toen ik mij destijds bij huisarts meldde om te[lees meer...] willen stoppen met roken. De eerste twee weken rookte ik door, zoals aanbevolen, en gebruikte dagelijks de pillen. Ik merkte eigenlijk niks, ik vond de shaggies nog steeds gewoon smaken misschien een heel klein beetje minder. Ik stopte vijf weken geleden met roken en was/ben eigenlijk zo verbaasd want het kost geen moeite om niet te roken. Het vreemdste vind ik dat zelfs als iemand naast mij rookt ik geen behoefte voel om er zelf een te nemen. Geheel geen bijwerkingen nog steeds. Ik heb dus hele goede hoop dat deze poging wel gaat slagen. Voor alle zekerheid wil ik nog wel een poosje doorgaan met de pillen. Oh ja, mijn omgeving zegt wel (ik merk dat zelf ook) dat ik wat drukker ben met praten en in het begin vooral was ik opvallend goed gehumeurd. Dik tevreden dus. Ik heb geen neusdruppels meer nodig 's nachts en gebruik ook zakdoek overdag bijna niet meer. Kortom; Ik merk al duidelijk verbetering.

25-08-2020 | Man | 33
bupropion
Van escitalopram werd ik loom en traag. De psychiater heeft toen bupropion 150mg geadviseerd. Het begin was qua bijwerkingen best pittig. Zo ging ik 's nachts naar het toilet en was mijn complete zicht van m'n rechter oog verdwenen. Door de relatiebreuk, de nieuwe werkelijkheid en co ouderschap met dochterlief een heftige periode gehad. Werk werd mijn vlucht met een zwa[lees meer...]re burn out als gevolg. Ten tijde van de slapeloze nachten had ik flashbacks over mijn toch wel pittige jeugd. Ben ik nu gek? Is dat echt gebeurd? EMDR heeft me heel erg geholpen. Na het bezoek van 5,5 week in een burn out kliniek snapte ik helemaal niks meer van mezelf. Een depressie tot gevolg. Het dieptepunt voor mij was dat ik m'n dochter liever kwijt dan rijk was. Gelukkig slechts een gedachte maar hee? De liefde voor haar is mijn drijfveer. Nadat ik m'n koppigheid opzij had gezet ben ik overstag gegaan met medicatie. De bupropion geeft me een betere kijk op de wereld en bovenal is er meer stabiliteit. Ups en downs zijn niet meer dat dagelijks. Icm adhd is mijn overzicht terug. Slapen lukt nog altijd slecht maar quitiapine accord biedt verlichting.

24-08-2020 | Vrouw | 38
bupropion
Ik ben nu al bijna 3 jaar bezig met medicatie. Ben begonnen met oxazepam maar die mag niet zo lang. Toen kreeg ik Mirtazapine, wat een ellende! Kwam zo binnen een half jaar, 20 kilo aan! 20 kilo! Echt niet normaal! Wat voelde ik me slecht. Alsof je iemand op de rug had en de hele dag mee moest dragen. Toen kreeg ik Wellbutrin. Eerst nare bijwerkingen, onrust, meer kwaad en[lees meer...] agressie en slecht slapen. Maar na een tijdje ga je je steeds beter voelen maar helaas die onrust nog. Die gaat niet weg bij mij, is wel minder dan in de eerste weken toen ik begon met Wellbutrin. Maar toch voel ik me wat beter. Duurt wel lang, bij mij duurde het bijna een jaar dat ik me wat beter ging voelen. In dat jaar ben ik weer begonnen met sporten en ben weer 20 kilo afgevallen! Heb een staande bokszak gekocht en boven gezet en nu élke keer als ik agressie voel dan ren ik naar boven en trap en sla die bokszak keihard! Door de Wellbutrin heb je wel minder eetlust dus je moet wel oppassen dat je uiteindelijk niet te mager bént. Dus goed bij blijven eten en gezond. En nog 1 ding, ga nooit op eigen houtje stoppen met de Wellbutrin! Die fout heb ik wel gemaakt, omdat ik dacht dat ik dat wel kon. Niet dus, heb een kleine terugval gehad! Nu na aantal weken gaat het weer een beetje beter omdat ik meteen weer ben begonnen met Wellbutrin 150mg. En voor het slapen gaan tijdelijk 5mg Oxazepam.Dus niet zomaar stoppen! Succes.

24-08-2020 | Vrouw | 47
bupropion
Kreeg het 7 jaar geleden voorgeschreven tegen adhd-klachten, maar na ophogen tot 450 mg per dag ontwaakte ik als bonus uit een jarenlange depressie. Omdat ik ook een paar keer een zware depressie heb gehad voelde de lichte variant als normaal. Gelukkig kwam ik er door Wellbutrin achter dat je zo niet hoeft te leven! In de zomer verlaag ik de dosis naar 150 mg en bouw die i[lees meer...]n het najaar weer op naar 450 om me te wapenen tegen winterdepressie. Helaas op de hoogste dosis wel laat van haaruitval. Ik dacht dat het tegen adhd bij mij niet veel deed, maar afgelopen zomer ben ik er een paar maanden helemaal mee gestopt en mijn adhd ging door het dak. Sinds een week weer begonnen en voel me meteen rustiger. Ik denk dat ik gewoon voor de rest van mijn leven dit medicijn blijf slikken. Oh ja nog ter vergelijking: in het verleden heb ik seroxat geslikt, wat heel goed hielp tegen de depressie maar kwam erg aan en libido was laag. Enkele jaren later weer een depressie maar toen deed seroxat ineens niets meer voor me. In dat jaar paroxetine geprobeerd (hielp niet) en mirtazapine (hele dag huilen en suïcidale gedachtes). Daarna een tijdje niets, tot 7 jaar geleden wellbutrin.

23-08-2020 | Vrouw | 53
varenicline
37 jaar gerookt 2a 3 pakjes shag per week. Champix gebruikt en ophoging van venlafaxine.

19-08-2020 | Vrouw | 33
bupropion
Ik gebruik nu ongeveer 9 maanden Wellbutrin voor depressie, omdat ik op duloxetine (Cymbalta) niet goed reageerde, ik werd hier suf/slaperig en emotioneel afgevlakt van. De Wellbutrin deed meteen veel goeds voor mijn stemming na opbouw van 150 mg, meer energie en motivatie, stopte met dagen in bed liggen en ben werktaken weer beginnen oppakken. Het was alsof ik direct weer[lees meer...] meer mezelf was (dit terwijl het vaak pas na enkele weken schijnt te werken). Wel flinke bijwerkingen in het begin, met name slapeloosheid en een ruis in de oren. De eerste dagen ook wat kaakspanning en het voelde een beetje alsof ik aan de amfetamine zat, wat gejaagdheid dus en soms geprikkeldheid of juist een mild euforisch gevoel, maar dit trok snel bij. Over het algemeen levendigere dromen. Na enkele maanden ben ik overgegaan op 300 mg. Die overgang verliep soepeler qua bijwerkingen dan de overgang van niets naar 150 mg. Het typische is dat de bijwerkingen díe ik kreeg wel net anders van aard waren zoals tijdelijke toename in migraine-aanvallen, een bittere smaak in de mond (deze bijwerking is zeer opvallend, nu nog steeds regelmatig aanwezig en is volgens de psychiater zeldzaam), en stemmingswisselingen. Die laatste zijn erger wanneer ik combineer met methylfenidaat die ik op werkdagen neem voor vermoedelijke ADD, dus of die aan de Wellbutrin toe te schrijven zijn is de vraag. Ik ben overall erg tevreden over de Wellbutrin. Ik merk wel dat ik over de tijd wat tolerantie heb opgebouwd tegen het antidepressieve effect. Ik pieker weer meer en heb af en toe nog angstige/sombere dagen of weken. Echter, zeker niet zoals het hiervoor was. Voor mij was dit medicijn een oplossing! Prettig om te weten, ook voor de toekomst. Ik loop wel ook bij een psycholoog, ik denk dat dat minstens zo belangrijk blijft.

Antabus

16-08-2020 | Man | 45
disulfiram
Alcoholverslaving
voel mij zeer vermoeid slaap ganse dagen en geen energie. verder doet het zijn werk want ik drink niet

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5191)
Anticonceptie - overig (3791)
Cholesterol (2906)
Depressie - antidepressiva overig (2738)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2373)
Pijn - morfine-achtigen (2216)
ADHD - psychostimulantia (2088)
Pijn (1999)
Verslavingsziekten (1964)
Bloeddruk - betablokkers (1694)
Maagzuur - protonpompremmers (1571)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1528)
Anticonceptie - eenfase (1397)
Angststoornissen (1228)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1171)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1141)
Depressie - antidepressiva TCA (1046)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (968)