categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

22-08-2019

Ademhalingsproblemen

Mijn eerste besluit om te stoppen met roken sinds 30 jaar. Heb nu, na twee weken, spijt van Champix, o.a. vanwege de bijwerkingen. In principe is het een anti depressivum. Champix vermindert bij mij wel de trek. Rook nu ongeveer de helft. Maar helpen bij stoppen doet het niet. Als je later de Champix afbouwt krijg je dezelfde ontwenningsverschijnselen als bij het zonder[lees meer...] hulpmiddelen stoppen met roken. Mijn beste "hulpmiddel" is het (herhaald) lezen van het boek: "DE OPLUCHTING, in één dag van het roken af" door Jan Geurtz. ISBN 978 90 2632736 0 Een daarvan zelfgemaakte samenvatting hangt op mijn koelkastdeur. Dezelfde methode werkt ook bij alcoholverslaving. Lees dan het betzelfde boek maar vervang telkenmale nicotine voor alcohol. Henk
20-08-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

De eerste 2 weken voelde ik mij vrij goed met deze medicatie. Ik voelde mij niet afgevlakt, ik trok mij de dingen minder aan. Na 4 weken begonnen de bijwerkingen te escaleren: nachtmerries, angstaanvallen, hyperventileren,... ik werd ook terug veel neerslachtiger.
20-08-2019

Stoppen met roken

Heb zelf wat ADHD gedrag en gevoel dat gebruik daar ook positief effect op heeft. Is aanzienlijk rustiger in mijn hoofd. Ben erg blij. Rook niet meer. Af en toe wat onrustig en voel neiging naar sigaret. Moet dan tijd even laten werken en verdwijnt dan.
18-08-2019

12-08-2019

Stoppen met roken

Werkt goed gebruik 2 weken. Maar onwijs misselijk wel 22uur per dag. En echt heeeel erg. Hoofdpijn. Traag, erg moe kan de hele dag slapen. Geen energie. Kan amper spelen met de kinderen. Ben teruggetrokken. Slechte concentratie en sloom. Werk 100% en onregelmatig maar dat is ook alles. Droge mond.
10-08-2019

Chronische depressie

Ik ben sinds 9 dagen overgestapt van citalopram naar wellbutrin 150mg. Ik voel me vreselijk. Zo angstig, angst voor alles, druk in mijn hoofd,woede en irritatie. Ik weet niet of ik dit ga volhouden. Lijkt wel of ik doordraai.
04-08-2019

Stoppen met roken

Binnen no-time last van stemmingswisselingen, toen gestopt met Champix, maar helaas werkt het effect nog even door waardoor ik nu 2 maanden na het stoppen zwaar depressief ben en suïcidaal .
02-08-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

2 jaar geleden begonnen met paroxetine (seroxat) 20 Mg, wilde ik vanaf omdat het te weinig effect had. Inmiddels op 5 Mg paroxetine. Nu op aanraden van psychiater voor somberheid/ stemmingswisselingen en Add dit middel gekregen.. Paar maanden geleden begonnen. Eerste weken merkte ik positief verschil. Ik voelde me energieker, overzicht hebben en kan me beter focussen. Laa[lees meer...]tste tijd wat minder. Ik vraag me af of het komt omdat ik af en toe een wijntje wil drinken. De combinatie met alcohol valt bij mij heel slecht. Dus dan heb ik op advies 3 dagen het medicijn niet genomen, maar misschien heeft dit een negatief effect. Heeft iemand hier ervaring mee?
02-08-2019

Naltrexon (naltrexon)
Alcoholverslaving

Absolute aanrader! Ik heb zelf een AUD, alcohol use disorder. Op het moment dat ik wat drink heb ik geen rem meer en wil ik steeds meer + bekende drugs erbij wanneer ik me aangeschoten begin te voelen. Nu ben ik eerder 5 jaar abstinent geweest na een rockbottom maar deze nam in kracht af en alcohol kwam weer mijn leven in geslopen doordat ik op bijna alle vlakken in mij[lees meer...]n leven succesvol was. Maarja de alcohol en drugs hebben hier hun stempel wel weer opgezet en uiteindelijk mij en mijn leven weer goed verkloot. Na weer eens een binge ben ik nogmaals naltrexone op gaan zoeken en dan wel via de C 3 Foundation (super initiatief). En volgens deze benadering gelijkt gestart met direct gewenste resultaat! Geen ongecontroleerd drinken meer wanneer ik een uur van te voren een pilletje in nam. De verslaafde in mij wist me natuurlijk om de tuin te leiden en weer eens te drinken zonder dat ik het in had genomen. Hierdoor neem ik nu elke dag 50mg en heb eig al helemaal geen behoefte meer aan alcohol, neem hoogstens 1 drankje, totaal geen behoefte meer aan. Als ik het wel zou drinken weet ik dat de dopamine geblokkeerd word en het circus niet meer los gaat in mijn hersenen. Dus geen gekkigheid en controle verlies meer, geen drugs erbij, eindelijk voor goed afgelopen! Ik blijf nog 2,5 maand dagelijks slikken en daarna bouw ik af. Dan heb ik genoeg ervaring met onder controle drinken waardoor mijn hersenen weer nieuwe banen gaan gebruiken. Ik ben zelf weer de baas, niet de verslaafde. Kan het iedereen aanraden die vergelijkbare aandoening heeft. Bijwerkingen wat minder behoefte aan seks maar werkt allemaal nog top :)
28-07-2019

Tabex (Cytisine)
Stoppen met roken

In september 2018 mee begonnen en nog steeds rookvrij. Voor weinig geld ( kost je een pakje sigaretten) aangeschaft op het internet en zo blij dat ik dat gedaan heb. Had zelfs nog pillen over die ik aan mijn broer heb gegeven en die is nu ook al 3 maanden gestopt! Succes ! Ik hoop echt dat deze pillen ooit in Nederland verkocht gaan worden
27-07-2019

Antabus (disulfiram)
Alcoholverslaving

Oppassen geblazen wanneer u vapt sommige vape vloeistoffen bevatten alcohol zodat u alcohol dampt met alle gevolgen van dien.
22-07-2019

22-07-2019

Champix (varenicline)

Zou dit helpen om benzogebruik te kunnen stoppen? Tamara
21-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Voor mijn depressie en angstklachten kreeg ik in eerste instantie Cymbalta en Sulpiride voorgeschreven door mijn psychiater. Dit werkte zeer goed maar ik kwam toch zeker 15 a 20 kilo aan. Ik vond dit zo erg dat ik na negen maanden in 1 keer gestopt ben met deze medicatie. Na drie maanden kreeg ik opnieuw depressieve gevoelens en van mijn psychiater kreeg ik toch het dring[lees meer...]ende advies opnieuw te starten met antidepressiva. Doordat ik echt geen Cymbalta meer wilde slikken vanwege de kilo's gaf hij me een andere optie namelijk Wellbutrin XR. Hier zou ik echt niet van kunnen aankomen. Ik had een lastige opstartperiode van 14 dagen met slapeloze nachten, misselijkheid onrust, toegenomen angstgevoelens en huiduitslag. Vooral de huiduitslag baarde mijn psychiater zorgen omdat hoewel zeldzaam, dit kon duiden op een allergische reactie. Ik ben een week gestopt en toen de huiduitslag totaal verdwenen was toch weer opnieuw begonnen Dit wel op eigen initiatief (mijn psychiater raadde het mij af) omdat ik het gevoel had dat dit medicijn voor mij de enige optie was. Ik kreeg opnieuw huiduitslag maar deze verdween gelukkig na de derde dag en is ook weggebleven. De overige bijwerkingen verdwenen overigens ook na de opstartfase. Ik ben dus heel erg blij dat ik heb doorgezet. Ik gebruik dit medicijn nu bijna een jaar en samen met de twee wekelijkse gesprekken die mijn psychiater en ik hebben kan ik niet anders toegeven dan dat het mijn leven echt heeft veranderd. Ik heb geen depressieve gevoelens meer, ben bijna weer op mijn oude gewicht en heb ontzettend veel energie! Ik zou willen dat ik dit medicijn 10 jaar eerder had ontdekt. Wat overigens ook een groot voordeel is van dit medicijn is dat je gevoelens er niet van afvlakken en dat het geen invloed heeft op je libido.
17-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Slik Wellbutrin voor depressie/ ADD. Mijn gepieker en nare gedachtes worden heel goed weggefiltert en ik heb nauwelijks bijwerkingen ervan. Geen libidoproblemen of verhoogde agressie of afvlakking die ik van andere medicijnen wel kreeg. Het werkt dus vrij goed!
16-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Na 5 dagen gestopt vanwege de vele bijwerkingen uit rubriek 4 , levendige nachtmerries oorsuizen misselijk enz. Voor mij geen pretje icm Quetapine 50mg xr. Kreeg zware nachtmerries mensen in mijn slaapkamer en wakker erbij en dat uren lang was voor mij en Psychiator voldoende te stoppen met dit medicijn. Je leest goede en slechte ervaringen en het is bij ieder mens versc[lees meer...]hillend wat het met men doet en hoeveel en welke bijwerkingen je krijgt dus wel leuk alle reviews over personen hoe ze het hebben ervaren maar je zal het moeten uitproberen of het echt iets is. Voor mij een no go ........Succes !
16-07-2019

ADD

Ik gebruik dit medicijn (150mg) nu ruim 3 maanden (icm 7,5 Mg Escitalopram) en ben tot dusver erg tevreden! Gekregen wegens burn-out door mijn ADD en angststoornis. Ik had ontzettend last van mentale overprikkeling, waardoor ik veel niet meer kon. Denk hierbij aan het volgen van gesprekken, de stad in, drukke plekken bezoeken, boodschappen, werken achter pc en (denk)w[lees meer...]erk. Sinds ik dit medicijn gebruik, gaat het al zóveel beter en is de cognitieve overprikkeling al veel minder. Het is nog steeds niet helemaal weg, dus misschien overweeg ik tijdelijk naar 300 Mg te gaan. Daarnaast merk ik dat ik voor het eerst in mijn leven veel beter structuur kan aanbrengen, dingen beter kan ordenen, gedachtenprocessen beter worden geleid, ik veel meer rust in hoofd/lichaam ervaar, maar tegelijkertijd ook weer meer energie heb. Maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat ik herstellende ben Vd burn Out. Enige nadeel: ik droom veel en levendig. Voornamelijk in de ochtend. Wss omdat mijn brein dan langzaam wakker wordt en begint te werken? Ik wilde dit melden, omdat ik mij een ongeluk heb gelezen en misschien iemand hier mee help! :-)
15-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Dit product gebruik ik nu ik denk bijna een jaar. Het heeft mijn stemming wel verbeterd, je wordt er rustig van, remt af. Maar ik heb ook het gevoel dat de tijd dan ineens heel langzaam gaat, vooral in de weekenden, weet niet zo goed hoe dat komt. Net of je niet meer vooruit kunt komen. Wel ben ik flink afgevallen, dat mocht ook wel wat. Maar vind het nu wel erg hard ga[lees meer...]an en ik eet normaal. Ik ben 1.90 woog 95 kg, nu 83 kg. Ben wel anders gaan eten, maar komt vooral door de Wellbutrin. Verder weet ik niet zo goed wat ik van dit product moet zeggen, vind het erg lastig te zeggen of dit aan mij ligt of aan het product. Wel ben ik bezorgd dat ik hierdoor zoveel afval en wil de arts vragen of ik mag minderen/afbouwen of ander product.
14-07-2019

Champix (varenicline)

Ik heb 35 jaar 4 pakjes zware shag gerookt,begin januari begonnen met champix,na 3 weken totaal geen zin meer in een sigaret,nu al bijna 6 maanden rookvrij.Ik heb wel last van slecht slapen gehad,en erg veel misselijk,maar dit weegt niet op tegen de voordelen.Gewoon volhouden,dan lukt het wel.
14-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ben Wellbutrin gaan slikken ivm wederom toenemende angsten en depressiviteit. Het gekke is dat dit steeds begin zomermaanden komt opzetten. Angst om naar buiten te gaan, mensen tegen te komen en angst voor het nieuwe. Ik heb gekozen voor Wellbutrin ivm de minst mogelijke bijwerkingen zeker wat betreft mijn libido. Je mannelijkheid wordt dan toch aangetast. Bij het een[lees meer...] haal je wat weg en bij het ander komt er wat bij en blijf je depressief. Ik twijfel momenteel of ik door ga met Wellbutrin. Ben niet vooruit te krijgen, angsten worden eerder meer dan minder. Slik het nu vier weken.
13-07-2019

Refusal (disulfiram)
Alcoholverslaving

Gebruik deze medicijnen nu een week . De eerste drie dagen wist ik niet wat mij overkwam had zeer veel bijwerkingen heb 4 nachten achterelkaar niet kunnen slapen ben. Ben nu aan het bijkomen het lijkt nu beter te gaan
22-06-2019

Champix (varenicline)

ik kreeg krampen/steken bij het hart na 2 weken van het innemen van champix. Dit bleef de gehele dag aanwezig . het wisselde wel af van sterkte maar het bleef de gehele dag aanwezig. ik besloot na 5 dagen last te hebben van deze krampen te stoppen met champix en de klachten verdwenen langzaam en na 3 dagen was ik van de krampen af. Ik ben 5 dagen niet gestopt met de champi[lees meer...]x omdat ik er niet bij stil stond dat deze klachten van de champix konden komen.
17-06-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Het begin van dit medicijn was echt niet leuk! Ik ben de eerste maand zwaar suïcidaal geweest en nog depressiever. Ook was ik de eerste weken zo sloom dat ik amper van de bank af kon komen. Ik moet wel zeggen dat ik nu erg tevreden ben. Ik heb nu geen bijwerkingen meer en ik merk dat dit medicijn mijn stemming wel stabiliseert.
13-06-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik had heelveel bijwerkingen, misselijk, slapeloos, trillen, zweten. Ik breek nu mijn 150 mg tablet doormidden, in overleg met de dokter. Gaat nu een stuk beter. Nog we wat kriebelig op de benen en last met in slaap komen. Maar de energie en het gevoel dat ik nu ga stoppen met roken zijn het meer dan waard.
09-06-2019

Champix (varenicline)

Nu bezig aan mijn vierde week. Zoals veel beweren,dat er geen behoefte meer is,sorry maar daar merk ik niets van. Bij momenten is de drang nr een sigaret heel hoog. Ook de depressieve gevoelens en agressie nemen vaker da bovenhand.ook mijn hobby's dat ik graag doe heb ik geen zin in. Sorry maar ik voelde me 4 weken terug gelukkiger. Wie kan me raad geven?
07-06-2019

ADHD

Ik ben 5 jaar geleden begonnen met wellbutrin ivm een flinke depressi en ADHD. uit eindelijk 450mg per dag De eerste paar weken waren vaag wazig en bizarre dromen en als ik wakker werd moeite droom en realiteit uit elkaar te halen. na een paar weken nergens last van en medicijn werkte prima! afgelopen 6 maanden afgebouwd naar 150mg per dag en dat ging makkelijk[lees meer...] geen bijzonderheden daar! en nu 5 weken geleden helemaal gestopt. week 1 geen bijzonderheden week 2 begon ik heftig te dromen maar verder geen bijzonder heden. week 3 bizarre dromen leek net als of ik verdwaalde in me slaap, moeite met realiteit en dromen uit elkaar, en het klinkt raar en lui maar moeite met wakker worden leek alsof ik van heeeeeeeeel erg ver weg moest komen , dit terwijl ik een echt ochtend mens ben! ik had een zeer korte spanningsboog en continu een dejavu gevoel en het gevoel dat ik een stap uit me lichaam kon doen ...ik weet het mega vaag ik heb mij een een week "ziek" moeten melden. ook was ik dood moe overdag week 4 weer begonnen met werken overdag gaat het redelijk ,spanningsboog en concentratie zijn slecht. dromen zijn vaag maar is al minder , overdag erg moe. En dan nu week 5 ik kan redelijk werken, slapen is nog met vlagen vaag heb bijv vanacht weer lopen slaapwandelen vogens mijn vriendin, overdag nog steeds dood moe. ik heb verder geen lichamelijk afkick verschijnselen evaren oid.
03-06-2019

NiQuitin (nicotine)
Stoppen met roken

Ik neem tabletjes en ook ik heb last van pijnen (vrij hevig) in m'n armen. Weet niet of het van de nicotine tabletjes komt en evenzo, ik bijt wel door. Momenteel dag 127 gestopt / bijna 5 maand.
29-05-2019

Stoppen met roken

Toen ik begon met champix, had ik nog twijfels of ik het echt wilde. Kon me nog moeilijk voorstellen dat ik echt zonder het sigaretje zou kunnen. Eenmaal begonnen met champix, kreeg ik steeds minder zin in een sigaret en ging stoppen zo makkelijk. Geen moment gehad dat ik echt twijfelde om nog een sigaretje op te steken. De bijwerkingen ervaarde ik enigzins ook als posi[lees meer...]tief. Ja, ik werd ook misselijk, maar daardoor werd ik bij het idee aan een sigaret, nog misselijker. Ik had dat dus ergens ook wel nodig. Ik sliep juist prima, droomde meer, maar leuke dromen. Terwijl ik dus juist een twijfelende stopper was, ben ik nu overtuigd nooit meer te roken. Die stress en planning van wanneer je weer kunt roken, die lucht. Ze zeggen het vaker, maar als je zelf rookt heb je echt niet door hoe je stinkt. Ik raad het iedereen aan!
27-05-2019

Stoppen met roken

Nu 38 en na 21 jaar roken (ongeveer 26 per dag) tijd om te stoppen. Had er zelf weinig hoop op dat het zou gaan lukken maar het begin is er. Ik gebruik Champix bijna twee weken en het verlangen naar een sigaret is al een stuk kleiner. Nog niet helemaal weg. Hopelijk lukt het binnen nu en nog een keer twee weken.
26-05-2019

Ademhalingsproblemen

Geopereerd van longkanker daarna behandeling met Champix gedurende ongeveer een maand geen drang naar roken meer en geen bij werkingen.een aanrader voor iedereen die wil stoppen met roken

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4745)
Anticonceptie - overig (3494)
Cholesterol (2744)
Depressie - antidepressiva overig (2550)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2078)
Pijn (1881)
Verslavingsziekten (1789)
ADHD - psychostimulantia (1769)
Bloeddruk - betablokkers (1571)
Maagzuur - protonpompremmers (1490)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1426)
Anticonceptie - eenfase (1300)
Angststoornissen (1098)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1053)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1045)
Depressie - antidepressiva TCA (978)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (912)