categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

07-05-2022 | Vrouw | 69
Psychische klachten
Gebruik dit middel nu 2 weken. Eerst citalopram maar veel last onrustige benen. Dit middel zou deze bijwerking niet hebben. Tot nu toe vreselijk middel. Of misschien nog even volhouden. Graag ervaring over dit middel

06-05-2022 | Vrouw | 69
Psychische klachten
Omdat ik door citalopram onrustige benen kreeg, stelde psychiater bupropion voor. Gebruik nu na opboue 1 1/2 week bupropion verschrikkelijk!! Wat een nare bijwerkingen. Heeft iemand hier ervaring mee en moet ik even doorzetten

06-05-2022 | Vrouw | 69
Psychische klachten
Overgestapt van citalopram naar bupropion. Bupropion zou het enige antidepressiva zijn zonder de bijwerking onrustige benen. Nu denk ik dat ik dat liever heb dan de bijwerkingen van citalopram

05-05-2022 | Vrouw | 46
Stoppen met roken
Nu ruim een jaar geleden gestopt met behulp van Tabex. Mijn man ook. Tabex werkt gewoon heel goed, maar je moet wel echt willen stoppen en consequent slikken. Geen bijwerkingen muv heel levendig dromen (was eigenlijk wel leuk). Mijn man had daar weer geen last van. Ik raad het iedereen aan.

05-05-2022 | Vrouw | 35
Psychische klachten
Geruime tijd last van zeer nare gedachtes, angsten kwam er zelf niet meer uit. Naast de Bupropion ook psychologische ondersteuning gehad de eerste 3 maanden op 2 wekelijkse basis, nu nog eens in de 6 weken. Na een maand of 6 merkte ik dat mijn libido nihil was en dat ik steeds slechter in contact kwam met mijn emoties en het dus niet meer werkte voor mij. Inmiddels gestopt[lees meer...] met weinig ontrekkingsverschijnselen, en ben blij dat ik mij zonder de medicatie ook blij voel, sterker nog ik voel mij inmiddels beter zonder. Het heeft gedaan wat het moest doen :)

04-05-2022 | Vrouw | 62
Chronische depressie
20 jaar Venlafaxine gebruikt. In het begin een prima resultaat. Nu is dit middel voor mij niet meer helpend en ben ik op advies van mijn psychiater overgegaan op bupropion. Dit gebruik ik nu 3 weken en het is drama. Heel angstig, emotioneel maar het vervelendste is het inslapen. Als ik bijna in slaap ben krijg ik een paniekaanval. Ik bibber dan over mijn hele lijf, hierdoo[lees meer...]r kom ik behoorlijk wat slaaptekort. Serequel gebruikt maar dit heeft nauwelijks effect. Ik ben heel somber, zo somber als nu ben ik nog nooit geweest. Psychiater zegt dit nog 2 weken vol te houden voordat er resultaat kan optreden

01-05-2022 | Vrouw | 46
ADD
Ik kan voor het eerst in jaren gewoon helder denken. Wat een verschil. Ik ben een ander mens. Ik kreeg brain fog na het overlijden van mijn echtgenoot. Ik dacht lang dit is rouw of depressie. Maar ook al kon ik de draad weer opnemen en weer gelukkig zijn. Die brain fog bleef. Ik vond dat zo frustrerend. Maar dat was dus op 2 dagen opgelost. Wondermiddel.

19-04-2022 | Man | 50
Stoppen met roken
35 jaar gerookt en begon diverse lichamelijke klachten te vertonen. Reuma, longproblemen en verstopte ader lies. Alle artsen adviseerden stoppen met roken. Eerder diverse pogingen maar niks werkte. Via internet zyban tegen gekomen en veel gelezen. Naar de huisarts en praktijkondersteuner gesproken. Zyban besteld en volgens deze ondersteuner zou het 2 weken duren voordat ze[lees meer...] binnen waren en dus afspraak gemaakt over 2 weken. Medicijnen kwamen echter 2 dagen later met uitgebreid gebruiksaanwijzing. 6 dagen 1 pil ingenomen en dat ging goed. Rustig in mijn hoofd, koffie smaakte niet meer zo lekker en sigaretten waren net lucht. Na 6 dagen overgegaan op 2 tabletten. Dezelfde dag waren mijn sigaretten op en wilde ze ook niet meer kopen. Drie dagen daarna begonnen de bijwerkingen. Angststoornissen, depressief, geen zin meer in het leven, neerslachtig en meest vervelende slapeloosheid. Het leek wel of ik een propeller in mijn hoofd had. Gelijk gestopt met dit medicijn. Heb nu 8 dagen niet gerookt en ook geen zin. Hoop het vol te houden. Het werkt wel maar bijwerkingen zijn ondraaglijk.

Naltrexon

07-04-2022 | Man | 38
naltrexon
Alcoholverslaving
Ben nu vandaag net begonnen met dit medicijn. Kan dus de werking nog niet echt zeggen... wel dat ik door jaren gepest te zijn geweest (mede) verslaafd ben geraakt... en dan ook bijna aan alles wat los en vast zit. Roken, gokken, speed, coke en xtc en als laatste alcohol. Ben nu GELUKKIG van het gokken en de harddrugs af. Behalve dat alcohol ook gewoon een harddrugs is?! Du[lees meer...]s de tijd zal het leren. Had een goed stel hersens en vele kwaliteiten... allemaal verk...

NiQuitin

27-03-2022 | Vrouw | 21
nicotine
Stoppen met roken
Ik ben heel erg tevreden over de nicotine pleisters, hiervoor 3 stoppogingen gedaan en ik kon het gewoon niet hoe graag ik ook wilde. Ik had echt last van afkickverschijnselen, met de pleisters heb ik geen last van afkickverschijnselen. Het is nu de mentale verslaving, maar ik kan nu makkelijk nee zeggen als iemand mij een sigaret aanbied war voorheen gewoon echt niet lukt[lees meer...]e. Wel heb ik last sinds de pleisters van de meest rare dromen en jeukt hij de eerste 30 minuten na opplakken, maar die neem ik dan maar voor lief! Ik ben blij wat eindelijk is het me gelukt om te stoppen met roken!

26-03-2022 | Vrouw | 22
Psychische klachten
Ik slik nu zo’n 2,5 week welbrutin 150 mg. En ik merkte al gelijk dat dit helemaal niks voor mij was, ik sliep super slecht, ik was heel erg verdrietig om alles en ik had mega hartkloppingen tot de dag van vandaag. Ik heb altijd al angst en paniek en soms hartkloppingen gehad maar dit medicijn verergert het alleen maar en ben ik erg bang. Heb zelfs ziekenhuis gebeld omdat [lees meer...]ik dacht dat het niet goed ging. Ik moet nog 1,5 week slikken en daarna bespreken met de dokter hoe het heeft gewerkt, maar ik ga gelijk maandag bellen en zeggen dat ik meteen wil stoppen! Het is niet voor mij en merk dat ik alleen maar depressiever ervan wordt

17-03-2022 | Man | 38
Psychische klachten
Helpt bij mij bij de ADHD en voor mijn “korte lontje” en impulsiviteit. Heeft voor mij en voor onze relatie echt aan mee geholpen in positieve zin😉😕 Kan me beter concentreren en weet beter wat ik wil gaan zeggen omdat je er iets meer tijd voor krijgt in je hoofd.

08-03-2022 | Vrouw | 50
Drugsverslaving
Ik zat in een opname/programa van verslavingszorg met als doel opiaten vrij te leven en een woning te krijgen. Ik wilde graag van de methadon af en de arts stelde voor om deze overgang tussen dat en niets te overbruggen met suboxone. Ik kreeg een vrij lage dosering (2mg) en voelde mij goed. Een jaar verder besloot ik om ook met dit middel te stoppen maar was totaal niet v[lees meer...]oorbereid op de ontweningsverschijnselen . Hevige spierpijn en krampen van stroom in beenen en armen, slapeloosheid, misselijkheid, totaal niet in vergelijking met de afkick van methadon. Twee weken heb ik liggen kronkelen in bed en woonkamer Gelukkig onderging ik deze beproeving bij vrienden die op een eiland wonen, anders had ik het niet vol gehouden. Voor mij een keer en nooit meer.

04-03-2022 | Man | 36
bupropion
Ik hoop een goede ervaring met jullie te delen wat dit medicijn doet (voor ADHD en Depressie). Ten eerste snap ik niet dat er maar of 150MG of 300MG varianten zijn. Waarom is er geen 75MG? En stel je gebruikt dit middel 1 jaar lang dan moet je ineens stoppen, want er is geen lagere dosis, toch gek? Hoe zit het dan met verwachte ontwenningsverschijnselen? Maar goed, ik heb[lees meer...] na 3 weken moeten stoppen, want ik werd te angstig en te afgevlakt. Ik voelde totaal mezelf niet meer en het werd steeds erger. Ik heb het genomen voor mijn ADHD en depressieve klachten. Het medicijn maakt je veel minder snel in je handelen en associëren + creativiteit. Als je jouw collega’s hoort grappen maken en je wilt inspringen lukt het niet, je bent minder snel. Ik voelde alsof ik op slot zat. Ik vergat ook complete gesprekken, heel irritant als je moet werken en het wéér moet vragen. Ik was vaak niet bij met m’n hoofd. Soms tijdens het douchen wist ik niet meer of ik nu shampoo in m’n haar had gedaan of niet. In het begin enorm veel energie, het hele huis doen, alles oppakken etc. Dus enorme onrust, maar wel initiatieven starten. Ik sliep wel goed, maar wel met supplementen (5-htp, valeriaan, GABA) en soms Temazepam. Overdag soms Oxazepam bij de agitatie en de angst. Ik was soms heel geïrriteerd en sacherijnig. Ben ik dus niet van nature. Ik slikte overdag 2 maal 5-htp (50mg, in de ochtend en middag) om mijn stemming te verbeteren. Dat hielp wel. GABA helpt ook om rustig te worden in je hoofd. Ik heb ook dagen ik me super voelde! Alsof ik aan de XTC, mega blij en alsof je de dag aankan / niet hoeft te overleven, dat vond ik fijn maar ook iets te blij was het. Je zag het ook aan me. Dit medicijn heeft me wel in 3 weken 3 jaar ouder gemaakt. Het medicijn is is een soort amfetamine (zelfde als Ritalin en Dexamfetamine van gemaakt zijn). Je krijgt er een drugskop van. Ik heb ook een dag gehad van veel zelfmoordgedachten en een dag dat ik totaal niet meer snapte wie ik was, alles om me heen was kut en mijn leven was een puinhoop(dat dacht ik, maar dat is relatief en niet waar). Soms voelde ik me weer een dag helemaal super en dan nam ik medicatie en werd ik weer de depressieve kant op gegooid. Gek spul! Toch zette ik gewoon door, maar de angst en de vergeetachtigheid hebben ervoor gezorgd dat ik in de derde week ben gestopt met dit middel. Want dat is het echt niet waard en trok het niet meer. Zo kon ik echt niet functioneren. Als je dit middel neemt zou ik echt eerst gaan thuiswerken om te proberen hoe het valt. In het begin zijn teveel prikkels juist niet gewenst en wordt je geïrriteerd van alles. Mijn persoonlijkheid veranderde en ben liever gewoon mezelf die ADHD heeft en niks mis mee is. Als je ADHD hebt moet je goed onthouden dat je brein niet “ziek” is, maar gewoon anders werkt / anders gebouwd is dan “normale” mensen. Het wilt niet zeggen dat je dingen niet lukt of aankan. Ik neem nu 5-htp 50 mg nachts en 50 mg overdag. Ook vitaminepillen, magnesium en shakes. Veel sporten. Als de focus echt nodig is neem ik af en toe een kortwerkende medicatie zoals dexamfetamine. Dat is voor mij nog altijd beter dan fulltime aan de chemische troep. Als jullie nog vragen hebben, laat maar weten in een reactie. Groet, Dirk.

24-02-2022 | Vrouw | 18
Stoppen met roken
Ik slik het nu 3 dagen na 3 dagen gestopt met roken. Me sigaret smaakte toch niet meer nu volhouden!

13-02-2022 | Vrouw | 58
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ben 6 weken geleden overgestapt van fluoxetine naar Wellbutrin. Eerste 4 weken 150, nu bijna 2 weken 300. In het begin geen bijwerkingen gehad maar nu na bijna 6 weken is het vreselijk. Huilen, geïrriteerd, depressief, geen geluksgevoel. Dat laatste had ik bij de fluoxetine ook niet meer, maar ging toch allemaal beter dan nu. Ben wel wat actiever en wat rustiger in mijn[lees meer...] hoofd. Wie weet of de bijwerkingen nog weggaan en ik door moet zetten. Neem ze nu toch al een tijdje. Ben ten einde raad.

05-02-2022 | Man | 32
Stoppen met roken
Wat een rot spul joh. Vol goede moed begonnen met het slikken van deze troep om te stoppen met roken. Na 6 dagen 1 pil per dag te hebben geslikt overgegaan tot 2 per dag.. op maandag begonnen met 2, op woensdag begon ik kleine jeukende bultjes te krijgen op m'n rechter onderarm. Huisarts zei dat ik het even moest aankijken, als t donderdag ochtend erger zou zijn dan moest [lees meer...]ik stoppen. Donderdag een halve pil geslikt. We zijn nu dik anderhalve week verder en m'n hele lijf zit onder de rode extreem jeukende vlekken. Het lijkt verdacht veel op netelroos. Wat een gezeik joh. Tyfus spul. Ik slaap al dik een week niet meer en heb mij zelfs moeten ziek melden van werk.. ik raad sterk af dit spul te gebruiken! Doe t niet! Ik ben ondertussen zonder zyban gestopt met roken, cold turkey. Nu 7 dagen zonder sigaret!

05-02-2022 | Man | 53
Stoppen met roken
Afgelopen donderdag 3 febr. gestart met 1 tablet zyban in de ochtend dus nu drie dagen geleden. Ik merk nog niets maar wel dat ik voor mijn gevoel nu meer rook als voorheen. Ik hoop heel erg dat dit medicijn mijn ''wondermiddel'' is om te stoppen want ik wil het heel erg graag. Wat ik wel merk is dat ik het steeds meer vind stinken, maar de smaak is er wel nog en dus hel[lees meer...]aas dat ik merk dat ik nu na drie dagen meer rook. Iemand hier ook last van?

Nicotinell

23-01-2022 | Man | 50
nicotine
Stoppen met roken
Er zit Aspartaam in. Krijg ik altijd hoofdpijn van twee dagen lang.

Methadon

22-01-2022 | Man | 42
methadon
Drugsverslaving
Ik kan andere verslaafde aanraden om subexone te nemen en blijf van die rotzooi van ne methadon af,het helpt alleen maar dat je in dat milieu blijft rondlopen....

22-01-2022 | Man | 42
Drugsverslaving
Ik ben 20jaar verslaafde geweest aan Heroïne en toen 5jaar op methadon gestaan en op aanraden van de dokter zijn we overgestapt op bubrenorfine (subexone) en ik moet zeggen dat mijn leven er op is vooruitgegaan, veel gemakkelijker te nemen en geen bijwerkingen.... (RED mijn medicijn.nl: privé gegevens zijn verwijderd)

14-01-2022 | Vrouw | 50
Drugsverslaving
Ik heb jaren lang heroïne gebruikt en heb ook jaren lang, ik denk bijna 30 jaar methadone gebruikt. De laatste twee jaren gebruikte ik op de methadone niet meer bij omdat ik op een leeftijd was gekomen dat ik dacht hier Komaf kon maken. Toen ik op ongeveer 34 mg methadone zat werd er mij aan geraden om over te stappen naar suboxone omdat de afbouw hiervan gemakkelijker zou[lees meer...] zijn dan van de methadone. Ik moet zeggen het was de eerste dagen zwaar. Zowel lichamelijk als mentaal. Ik kreeg dagelijks wat bij tot uiteindelijk 28 mg. Daar ben ik geleidelijk op een viertal maanden afgebouwd tot 2 mg. En nu heb ik het zeer, zeer moeilijk. Ik ben zo moe heb pijn overal. Het is geen cold Turkey maar het zijn wel ontxennîverschijnselen. Ik ben echt benieuwd hoe het mij gaat gaan als ik uiteindelijk op 0 geraak , als het zover komt. Is er iemand die volledig van de suboxone is afgeraakt?

Champix

11-01-2022 | Vrouw | 47
varenicline
Stoppen met roken
Gestopt met roken op dezelfde dag dat ik startte met Champix. Na 1 week 0.5mg en 2 weken 1mg zat ik in een flinke depressie. Huilend de POH gebeld of ik ajb mag stoppen zonder afbouwen, daarna ging het snel beter. Maar na 6 maanden ben ik nog steeds prikkelbaar en is de hormoonbalans nog steeds verstoord.

11-01-2022 | Man | 32
bupropion
Dit medicijn heeft bij mij blijvende schade achtergelaten. Mannen wees voorzichtig! Al bij de lage dosering van 150mg kreeg ik last van hoge bloeddruk. Na verhoging naar 300mg kreeg ik pijnlijke nachtelijke erecties (priapisme), die hebben geleid tot littekenweefsel in de penis en als gevolg daarvan kromstand (ziekte van peyronie). Daarna meteen gestopt.

05-01-2022 | Vrouw | 58
Chronische depressie
Ik slik het nu 2weken maar heb zoveel meer angst en misselijk .en slaapproblemen . Maar die angst word ik gek van Oxazepam zonodig . Hoelang moet ik dit volhouden .?? Help !!!!

29-12-2021 | Vrouw | 45
ADHD
Ik heb eerst methylfenidaat gebruikt, dat werkte perfect voor een goede focus. Ik raakte echter zo gefocust dat ik snel (heel erg) geïrriteerd was wanneer iets niet lukte of wanneer iemand me stoorde. Of wanneer iemand anders chaotisch en afgeleid was. Kortom, ik werd er niet leuker op, verloor allerlei leuke eigenschappen van mezelf. Ook kreeg ik auditieve wanen, heel ver[lees meer...]velend en beangstigend. Ik stopte ermee en ben toen begonnen met Wellbutrin. Ik slik het inmiddels al zo’n 5 jaar. Wellbutrin haalt voor mij de scherpe kantjes van adhd af. Ik ben minder impulsief, iets meer gefocust en minder snel afgeleid. Ik kreeg met dit medicijn de kans te werken aan de kanten van adhd waar ik vanaf wilde zonder mijn leuke eigenschappen te verliezen. Enig minpuntje is dat ik minder goed tegen alcohol kan. Staat ook duidelijk in de bijsluiter (pas op met alcohol). Maar ik drink graag een glas wijn en door deze medicatie wordt het in elk geval geen fles, maar blijft het hooguit bij 2 of 3 glazen. Voor mij is dat prima, ik heb ook wel de ervaring dat ik na 1 glas de hele fles leegdrink en dat kan nu gewoon niet meer. Is alleen maar goed :-) Ik ben heel blij met dit medicijn.

21-12-2021 | Vrouw | 61
Stoppen met roken
Wil zo graag stoppen met roken, voor het eerst gelukt met Champix, door emoties in familiekring toch weer gaan roken. Nu is het niet meer verkrijgbaar.. Toen las ik het een en ander over Tabex op internet. Heb recent Tabex uit Tabex shop Duitsland ontvangen, blijkt een zwart doosje met (Bulgaars of Russische) letters Sopharma. Geen bijsluiter. Enigszins verbaasd dat het ni[lees meer...]et het blauwe doosje is zoals op de foto. Ik heb gelezen dat Eric via facebook (Tabex stoppen met roken) in Bulgarije woont en bij hem zou je de blauwe doosjes (de echte) kunnen bestellen. Wist ik toen nog niet. Hoe weet ik nu dat ik geen oplichtersrommel slik? Opdat je er misschien ziek van kan worden? Er wordt voor gewaarschuwd. Heeft iemand ook bij Tabex shop.com besteld? Ben nu op dag 3 met zwarte doosje en sigaretten smaken anders/vies.. heb er nog maar 4 op in de avond! (van 35 sig./dag) . Werkt volgens mij wel. (RED mijnmedicijn.nl: ter info volgens LAREB: Tabex is in Nederland een illegaal medicijn dat te koop is via het internet. Zonder begeleiding van een arts kan het gebruik van Tabex gevaarlijk zijn.)

Refusal

20-12-2021 | Man | 66
disulfiram
Alcoholverslaving
raak geen druppel meer aan bij gebruik

07-12-2021 | Man | 72
Stoppen met roken
Geweldig , was 50 jaar roker . pleisters, acunpuntuur, en laserpen geprobeerd .Met tabex nauwelijks ontwennings verschijnselen . ben ik nu 7 weken rookvrij en af en toe nog wel moeite hoor ,maar dan neem ik nog 1 of 2 tabletjes per dag. Ben er super blij mee !

03-12-2021 | Man | 55
bupropion
Ik ben dit middel gaan slikken tegen roken. Ik merkte echter dat mijn depressiviteit ook verdween!!! Ik heb vele vele medicijnen geslikt tegen depressie, en allemaal of geen effect of alleen kortstondig. Wel altijd de bijwerkingen... En dit middel Het werkt!!!! ik lach weer om internetfilmpjes, kook weer lekker en geniet van muziek. (en kan nog lang door gaan) En bi[lees meer...]jwerkingen? --> GEEN. Ik ben 55 jaar oud, mijn hele leven last gehad van zware depressies (dicht bij zelfmoord) en als ik daar nu aan terug denk is dat een vreemde herinnering. Sta 100% anders in het leven. Voor mij is dit een wondermiddel en gelukkig is het nu chronisch voor geschreven. Ik wil er echt , echt, echt niet van af. Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar ik heb ook autisme. Misschien de combinatie, maar zoals gezegd, ik ben geen arts. o, ja, en ik ben gestopt met roken.....

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5656)
Anticonceptie - overig (4158)
Cholesterol (3066)
Depressie - antidepressiva overig (2900)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2602)
Pijn - morfine-achtigen (2372)
ADHD - psychostimulantia (2325)
Pijn (2133)
Verslavingsziekten (2126)
Bloeddruk - betablokkers (1800)
Maagzuur - protonpompremmers (1673)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1604)
Anticonceptie - eenfase (1483)
Angststoornissen (1353)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1314)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1305)
Depressie - antidepressiva TCA (1138)
Antibiotica - urineweginfectie (1108)