ISO 27001

ervaringen per categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

09-12-2018

Alcoholverslaving

Op advies van een verslavingsarts dit middel voorgeschreven gekregen. Na enkele dagen zeer ernstige vorm van radeloosheid die me bijna tot een zelfmoordpoging heeft gebracht.
07-12-2018

ADHD

Sinds mijn jeugd heb ik al last van adhd-klachten, die zich vooral uiten in ernstige mentale onrust en gemoedswisselingen. In het verleden zijn via de huisarts twee medicatietrajecten opgestart: een met methylfenidaat, en een met dexamfetamine. Beide trajecten zijn binnen twee weken afgebroken, omdat ik zelfs bij een zeer lage dosering extreem veel last kreeg van bijwerkin[lees meer...]gen. Omdat de eerdergenoemde adhd-klachten in de overgang verergerden, is recent een medicatietraject opgestart met bupropion, de werkzame stof in Wellbutrin. Om de kans op ernstige bijwerkingen te verminderen, is gekozen voor een opbouwtraject via de apotheek. Na overleg met apotheker hebben we ervoor gekozen de inname van bupropion in de eerste maand op te bouwen van 5 naar 100 mg en in de tweede maand van 100 naar 150 mg. Ik zit nu precies op de helft (75 mg). Ik kan in dit stadium nog weinig zeggen over de werkzaamheid van het medicijn, maar ik heb in ieder geval nauwelijks last van bijwerkingen. Dat maakt dat het eenvoudiger is het traject vol te houden. Ik ben erg benieuwd naar het vervolg van dit traject.
02-12-2018

Stoppen met roken

Zeer goed na 40 roken paar keer geprobeerd gelukkig CZ toen gratis Ik ben gelukkig mens geen bij werking
26-11-2018

Zyban (bupropion)

Ik kreeg last van mijn vaten in mijn benen en koude voeten (zgn. etalageziekte). Huisarts bezoek met ontstoken dikke teen. Enfin na dit proces adviseerde huisarts: doe jezelf een groot plezier en stop met roken. Hierover nagedacht en plan opgemaakt om met roken te stoppen. Binnen een half jaar 3x gestopt en opnieuw 3x weer begonnen met roken. Dit dilemma aan mijn huisarts [lees meer...]voorgelegd en onderling overeen gekomen om zijban te slikken. En nu ben ik 2,5 maand rookvrij, heb geen rookbehoefte en voel me goed gezond. T.a.v. de etalageziekte : ik beweeg dagelijks en bouw een betere conditie op. Is echter nog niet wat het zijn moet.
19-11-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

op advies van de psychiater gestart met Welbutrin na het afbouwen van de Paroxetine. Binnen 3 dagen werd ik zo vreselijk agressief, echt ik was in staat om er eentje voor zijn bek te slaan. Het komt als een impuls op en is niet controleren. Van ellende ben ik een paar dagen de deur niet uit geweest. 2 Dagen na het stoppen met dit middel was de agressie weer weg. Het is d[lees meer...]us niet mijn medicijn.
19-11-2018

ADD

ADD & paniekaanvallen.. Na de diagnose ADD / Paniek en angststoornissen , heb ik het medicijn Concerta voorgeschreven gekregen. Hierbij ondervond ik flink wat bijwerkingen zoals slapeloosheid, enorm gewichtsverlies, vele prikkels die versterkt werden en problemen aan huid en gebit. Ik ben toen overgestapt naar DEXAMFATAMINE en heb dit lang gebruik naar tevredenheid, ech[lees meer...]ter toen mijn gewicht toenam , betaling door de zorgverzekering was vereist ben ik als alternatief Welbutrin gaan nemen. Het medicijn is geen oppeppende of verdovende drug zoals die andere wel waren, geeft geen bijwerkingen in emoties, lichamelijke klachten en slapen gaat juist makkelijker. Wel heb ik mijn patroon van eten aangepast en ben regelmatig erbij gaan sporten.. tot nu toe een goede combinatie voor mij.
18-11-2018

Gewoon geweldig
18-11-2018

Antabus (disulfiram)
Alcoholverslaving

Ik heb bijna 1,5 jaar Refusal geslikt, totdat Refusal niet meer verkrijgbaar was. Daarna overgestapt naar Antanus. Dit heb ik echter maar 5 maanden geslikt, toen gestopt omdat ik dacht dat ik sterk genoeg zou zijn om het zonder de Antabus te kunnen. Na 2 weken gestopt te zijn, nam ik een klein slokje wijn (8,5%) en mijn hart sloeg bijna op hol! Ik schrok mij dood! Ik h[lees meer...]eb toen meteen de wijn weggegooid. Na 4 weken dacht ik dat de antabus wel uit mijn lichaam zou zijn, dus weer geprobeerd een slokje te nemen; hart sloeg weer op hol. Ook weer de wijn direct weggegooid. Sindsdien geen druppel meer aangeraakt. Sterker nog, durf de alcohol niet meer aan te raken. Het schijnt dat Antabus zich in de vetcellen ophoopt, en aangezien ik best een forse vrouw ben, duurt het veel langer voordat de Antabus uit het lichaam is tav een mens met een normaal BMI. Dus pas op als je weer wil gaan drinken na het stoppen met Antabus; voor mensen met een hoog BMI!! Doe het nu (na dat laatste slokje) 4 maanden op eigen kracht! Ik hou mijzelf voor dat de Antabus in mijn DNA zit en er nooit meer uit wil gaan. Bijzondere gedachte (vindt de verslavingszorg ook), maar het werkt wel! Geen alcohol meer voor mij, althans, elke dag laat ik het eerste glas staan :)
13-11-2018

ADHD

de normale adhd medicatie geeft mij teveel bijwerkingen. nu ben ik dit aan het proberen. mogelijk moet het nog verhoogd worden naar 300 mg per dag. het fijne van deze medicatie is dat het over de hele dag een kleine afgifte geeft. bij de andere medicatie moest ik het 3 maal daags innemen wat ik nog wel een vergat.
10-11-2018

Alcoholverslaving

Ik gebruik dit middel nu langer dan 2 jaar, na afgekickt te zijn van een ernstige alcohol verslaving. Onder begeleiding van een verslavingsarts heb ik naltrexon gekregen. Het effect was bijzonder effectief, ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds abstinent. Geen druppel gedronken, het is een fijne steun tegen alcoholverslaving. Echter geen wondermiddel, je moet zelf k[lees meer...]eer op keer beslissen geen alcohol te drinken. Momenten van alcoholzucht blijven. Bijwerkingen zijn: koud, rillingen, angst, libido is ernstig verstoord (bijna geen behoefte aan seks), diaree, opvallend was dat ik extreem nerveus/zenuwachtig was geworden, heel vervelend. Echter belangrijkste is dat ik alcohol vrij leven heb en weer kwaliteit van leven! Geloof me! Ik kan Naltrexon van PCH iedereen aanraden die kampt met een alcohol afhankelijkheid.
09-11-2018

Autisme

eerste week van inname lastig in mijn hoofd, duizeligheid, hoofdpijn Mijn neuroloog had me verteld dat dit een stimulerend middel is, het maakt veel eenvoudiger: vb koken; vroeger kon ik geen eten op tafel zetten dat ofwel koud was of aangebrand, nu ging dit zonder probleem. De eerste paar jaar overheesten de voordelen tegenovefr nadelen, maar nu, na een 4tal jaar lijkt [lees meer...]dit eerder omgekeerd. Ik voel me neerslachtig, hartkloppingen, vlug zweten, beetje paranoïa zelfs. Ik ging naar een stomatoloog voor mijn bruxisme (klemmen) dat een enorme spierspanning teweeg brengt. Die schreef me valium voor van 5mg; maar ik voel totaal geen effect, zelfs nog meer slaapproblemen wat ik heel vreemd vind, ook moet ik van een andere neuroloog Trazodone bijnemen, ik vrees dat een beetje teveel van het goede is. ik heb dus voor mezelf besloten om de wellbutrin af te bouwen, op eigen initiatief... En op mij was de bijwerking van het vermageren niet van toepassing; integendeel, ik kwam op die periode 10 kg bij.
09-11-2018

Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)

Na jaren last gehad te hebben van plotse vermoeidheid in het midden van de dag heb ik eindelijk een oplossing gevonden met dit medicijn op aanraden van een vriend die ook dezelfde vermoeidheid symptomen had. Het pilletje werkte vanaf de 2 dag inname al (zo snel) voor mij leek het alsof ik wakker werd na jaren in een soort vermoeide zombie toestand geleefd heb (weinig lu[lees meer...]st in dingen te doen omdat ik altijd moe was, dat was opgelost na 2-3 dagen wellbutrin 150mg)
07-11-2018

Stoppen met roken

Ik ben hiermee gestopt zonder moeite. Het werkt beetje als champix maar met minder bijwerkingen.De bijwerkingen kunnen natuurlijk ook ontwenningsverschijnselen zijn. Ik raad dit middel echt aan als je verder geen medische problemen hebt.
29-10-2018

Stoppen met roken

Ik wilde al een tijdje stoppen met roken maar had daar echt een stok achter de deur voor nodig. Daarom heeft mijn man voor ons Tabex uit Bulgarije besteld. De eerste paar dagen slik je 6 tabletjes per dag en zo bouw je dat af. Ze zeggen dat als je de pilletjes slikt je na een paar dagen misselijk wordt als je gaat roken. Dat gebeurde bij mij dus niet, ik rookte gewoon zoal[lees meer...]s ik voorheen ook rookte. Gelijk de eerste dag van het gebruik werd ik rond een uur of 2 helemaal raar in mijn hoofd, heb vreselijke nachtmerries gehad, veel zweten ook 's nachts en kon heel moeilijk in slaap komen. Ik ben na 3 dagen gestopt, heb mijn pakje sigaretten leeg gerookt en woensdag 31 oktober ben ik 3 weken gestopt. Maar niet door de Tabex maar door mijn eigen wilskracht! ik zou het niemand aanraden..
28-10-2018

Stoppen met roken

Heel blij geweest met champix, in de 2de week al gestopt met roken. Rookte al vanaf Mn 13de , ben nu 27 en altijd erg veel gerookt, meerdere stop pogingen gedaan maar is nooit echt gelukt. Nu morgen al 6 weken gestopt zonder moeite maar ben wel heel snel geminderd met de inname van de tabletten. Voel me erg somber, depressief en niet mezelf. Ben na 4 weken terug gegaan naa[lees meer...]r 1 tablet en doe nu sinds anderhalve Week een halve tablet per dag, maar ik ben me er niet beter door gaan voelen. Hoe ik me voel heeft teveel effect op mijn privé leven en werk dus ga vanaf morgen geen tablet meer innemen en hopen dat ik me dan beter ga voelen. Ik raad het niet aan bij mensen die gevoelig zijn voor depressie zoals ik bv. De huisarts weet mijn achtergrond en heeft dit toch voorgeschreven, ondanks geschiedenis, was wanhopig omdat ik erg graag wou stoppen en dat is gelukt maar het heeft teveel bijwerkingen voor mij.
26-10-2018

Chronische depressie

Op aanwijzing van de psychiater ben ik wellbutrin (3 x 150 mg per dag) gaan gebruiken naast paroxetine (20 mg per dag) en mirtazapine (7,5 mg per dag)--beiden op voorschrift van de huisarts. Plat gezegd werkt wellbutrin in mijn geval voor geen meter. De bedoeling was dat ik er meer energie door zou krijgen, maar dat beoogde effect heb ik tot heden niet ervaren. Daarom heb [lees meer...]ik in overleg met mijn huisarts besloten om af te bouwen, ook al omdat het geen goedkoop medicijn is.
25-10-2018

Rookverslaving

Na jaren van strijd om te stoppen met roken, en evenveel frustraties om de mislukkingen, ben ik op aanraden met Tabex gestart. Eigenlijk had ik de hoop opgegeven en riep dat ik zou stoppen met stoppen. Nu na 1 maand Tabex gebruik kan ik zeggen nooit meer een sigaret te zullen aanraken. Het middel maakt dat je net op het cruciale moment 'nee' kan zeggen en je verstand kan[lees meer...] laten spreken. Dat inmiddels ene pilletje per dag blijf ik nemen totdat ik het spontaan ga vergeten. Ook de prijs is heel wat gunstiger dan bijv. Champix. Jammer dat het in Nederland nog niet gelegaliseerd is....
25-10-2018

Antabus (disulfiram)
Alcoholverslaving

antabus gewoon het enigste wat helpt als je niet wilt drinken zijn er mensen die niet willen drinken maar geen antabus willen dan zijn ze bang om niet te kunnen drinken
24-10-2018

Allergie

Ik rookte 30 jaar zware vannelle en ben compleet gestopt binnen tweeweken. Eerste week 0.5 en tweede week 1 mg.de eerste week was echt een makkie, ik had echt geen zin meer om te roken, en stak ik er 1 op, smaakte het niet, en stond ik echt mezelf af te vragen waarom ik m aan had getoken. De tweede week had ik wat meer moeite want ondanks de verhoging van de dosis ging ik [lees meer...]toch aan het medicijn wennen. Maar al met al ging het me makkelijk af, maar de strijd die je moet voeren komt daarna pas. Je realiseert je niet hoeveel momenten je hebt dat je geest om een sigaret vraagt ! We weten allemaal de ‘nahet eten’ en ‘als de telefoon gaat’ sigaret, en zo hebben we er nog wel 20 denken we, maar ik heb gemerkt dat er ongemerkt wel 1000 van die momenten zijn, zelfs een jaar later nog ! En dat zijn de echte valkuilen...champix heeft mij laten stoppen met roken, maar verslaafd blijf je je hele leven. Ik ben nu 3,5 jaar gestopt, maar rook soms op een verjaardag nog wel eens een sigaret als alle rokers in de tuin staan met een biertje 😉 ik weet dat ik nooit meer uit verslaving zal gaan roken, want we weten allemaal dat het gezonder is, maar mijn grootste geluk is dat ik die rot verslaving kwijt ben ! Je weet wel, s avonds om half 12 de snelweg op moeten omdat je t ondanks de hele avond kruim roken tòch niet haalt, en s ochtends ècht een sigaret moet....ik beveel champix uit de grond van mn hart aan, maar je strijd is hiermee niet alleen gestreden !!! Succes allemaal.
24-10-2018

NiQuitin (nicotine)
Stoppen met roken

Dit product werkt heel goed voor mij. Ik gebruik het wel veel langer dan men voorschrijft. Omdat ik een zware roker was heb ik 80 dagen de 21mg patch gebruikt. Daarna overgeschakeld op de 14 mg wat best gedurende enkele dagen lastig was. Ik ga deze ook 80 dagen dragen om dan over te schakelen op de 7 mg. Over de pleister plak ik een eurofix hechtpleister zodat niks loskom[lees meer...]t. Ik schrijf er ook telkens het aantal dagen op dat ik gestopt ben. Vandaag = dag 113 :). De zin in roken is minimaal maar toch heb ik gemiddeld éénmaal per week het nog eens moeilijk maar dat gaat rap over. Uit een vorige ervaring weet ik dat het 8 maanden duurt vooraleer je kan zeggen dat je van het roken af bent. Ik ben toen 8 jaar gestopt, ook met behulp van pleisters, maar door een stom moment (dat één sigaretje) was mijn acht jaar stoppen omzeep. Eigenlijk moet je altijd op je hoede blijven, zeker in lastige momenten. Dit product is zeker het proberen waard. De voorgeschreven termijn is veel te kort, zeker voor zware rokers.
18-10-2018

Nicotinell (nicotine)
Stoppen met roken

Fenominaal. Nu bijna 3 jaar geleden. Ik droom dat ik me te pletter rook en soms moet ik tijdens het wakker zijn expliciet even goed nadenken of ik nou nog steeds een roker ben. Is wat vervelend maar ach als ik in mn slaap de ene na de ander blijf opsteken vind ik het fantastisch. Zolang ik qua roken maar NOOIT MEER een asbak nodig zal hebben. Asbakken wil ik alleen nog geb[lees meer...]ruike bij het 3 d kaarten maken om die papiertjes van die dubbelzijdige plakkertjes in te doen zodat de tafel een beetje schoon blijft. Champix heeft NIKS gedaan. Maar die nicotine pleisters kan ik echt aanraden. Maar denk eraan het lukt sowieso alleen met de juiste mindset en een paar stevige kopige ballen die van geen ophouden weten. Maar talloze positive effecten na het stoppen dat elk jaar steeds meer worden maar zeker ook al op de korte termijn. En bij het halen van je doel krijg je een behoorlijke boost van zelfvertrouwen en succes ervaring wat hartstikke goed voor je is en vooral als je al heel erg onzeker ben en geen eigenwaarde hebt (dit heeft mij om die redenen ook heel goed gedaan). Het helpt misschien om tijdens bijv een stevige griep van 2 weken te beginnen als je toch al te beroerd bent om je bent uit te klauteren. Dan lig je 2 weken goed uit te zieken met elke dag zo'n pleister en zodra je beter bent heb je de allerergste periode al achter de rug
16-10-2018

Stoppen met roken

Dag 9 vandaag. 20 oktober is me stopdag maar denk dat ik voor die tijd al gestopt ben. Vanaf dag 6 rookte ik nog maar een half pakje per dag ipv anderhalf (30 sigaretten per dag) wist niet dat het zo makkelijk ging met champix. Bijna (nog) geen bijwerkingen gelukkig. 3 eerdere stoppogingen gedaan. Laatste was 9 maanden gestopt maar rookte wel electrisch 6 mg nicotine. Toc[lees meer...]h weer begonnen helaas. Nu dus zonder nicotine écht stoppen. Ga vanaf me 13 de stopdag elke dag 9.30 in een glazenpot doe als extra stimulans. Tot nu toe dus zeer tevreden!
11-10-2018

Stoppen met roken

Begonnen met Champix start ging perfect. Dosis verhoogd naar 2 x 1 mg toen begonnen de bijwerkingen. Na 1 week weer terug naar 2 x 0.5 mg... na 8 weken gestopt met Champix te veel bijverschijnselen. Echter sindsdien niet meer gerookt, het spul werkt goed maar wat een troep :-) (rookte 1 pakje, 20 sigaretten, per dag) Oja bijverschijnsel: kan nu ook niet meer tegen a[lees meer...]lcohol!!
09-10-2018

Champix (varenicline)

heb net de 2de pil van dag 7 op. en heb vandaag ook geen sigaret aangeraakt. toevallig was gisteren avond me sigaretten op dus heb geen nieuwe mee gehaald. want me stopdatum was zowiezo morgen. maar sinds vanmorgen rond een uurtje on 10 ben ik niet niet lekker gaan voelen net alsof de griep er aankomt maar niet wil door zetten. toen dacht ik om 12 uur ik ga even op bed[lees meer...] liggen. 2 uur later werdt ik wakker. en nog steeds het zelfde gevoel al vanmiddag. toch gewoon me middag eten op. en bij het avond eten me 2de pil. en nu weer op bed omdat het gevoel er van vanmorgen nog steeds is.
08-10-2018

Champix (varenicline)

Ben nu 5 weken verder rook niet meer geen zin in en in de gedachten dat mijn ouders en grootouders jong zijn overleden zei rookte namelijk ook[hartinfarcten]. Zelf ben ik nu 40 jaar en heb 25 jaar zware shag gerookt 4 pakjes in de week. Heb tegen mezelf gezegd als je 40 bent moet het mooi genoeg zijn geweest. Sta wel onder begeleiding van praktijk-ondersteuner.
02-10-2018

Chronische depressie

In 20 jaar heb ik diverse SSRI's en NSRI's geprobeerd, om redenen overgestapt naar Wellbutrin. De eerste weken erg veel bijwerkingen gehad, waaronder een surrealistisch gevoel, wantrouwen, erg slecht slapen, dromen en algehele misere. Na ca. 6 weken namen deze verschijnselen af (behalve het dromen) en werd ik energiek (daarvoor sliep ik veel). Mijn somberheid werd wat mind[lees meer...]er. Ik gebruik dit middel nu ca. 7 maanden, de energie is minder geworden en de somberheid is toegenomen. Ik overweeg over te stappen.
26-09-2018

Drugsverslaving

Op eigen verzoek van de huisarts voorgeschreven gekregen. Dit middel zou de effecten van opiaten onderdrukken... helaas is dit in mijn situatie niet het geval... na drie weken innemen zonder daarbij drugs (cocaïne) te gebruiken ( simpelweg omdat er geen geld voor was) de eerste keer gebruikt en totaal geen verschil te merken...
25-09-2018

Zyban (bupropion)
Stoppen met roken

25 Sigaretten per dag, 22 jaar lang, genoeg is genoeg zo zat ik vorige week bij de huisarts. Gemotiveerd om te stoppen maar ik wilde ook hulp. Kennissen zijn gestopt met behulp van Zyban, dus die wilde ik ook. Na een intake met de praktijkondersteuner het recept gekregen. Direct woensdag 19-7 begonnen met 150mg in de ochtend, en gisteren maandag op de 6e dag dosis ver[lees meer...]dubbeld, in de middag nogmaals 150mg. Echter, afgelopen zondag, dus op de 5e dag van het gebruik van Zyban heb ik niet meer gerookt! Het is heel bizar maar de 'trek' is weg en het paniekerige gevoel van IK MOET ROKEN of MIJN SIGARETTEN ZIJN BIJNA OP, dat heb ik niet meer. Het enige wat ik voel is een soort van blij gevoel, de hele dag, en helaas ook nacht. Want slapen doe ik heel erg slecht. Ook voel ik me opgejaagd, maar ik neem het voor lief, gaat vanzelf weer weg denk ik. Maar liever een paar weken slecht slapen dan een leven lang nog roken. Lijkt wel een reclame praatje maar voor mij is Zyban een wondermiddel, dit had ik nooit verwacht.
18-09-2018

Rookverslaving

Ben er nu 2 weken mee bezig en ik ervaar geen bijwerkingen! De sigaretten zijn echt vies geworden en neem ik nu niet meer. Ik snap niet waarom dit middel niet gewoon te verkrijgen is in Nederland! Het enige wat een beetje lastig is, is dat je totdat je sigaret echt vies wordt, je de pillen elke 2 uur moet innemen. Voor de rest kan ik dit iedereen aanbevelen.
17-09-2018

Stoppen met roken

Na het scheuren van mijn achillespees op advies orthopeed moeten stoppen met roken. Daarnaast werd ik s`nachts wakker om te hoesten, ik was een verstokte roker en had ook geen discipline om te stoppen. Champix gevraagd aan huisarts om te helpen met stoppen met roken, ik rookte ongeveer 35 sigaretten per dag. dit 30 jaar lang. Ik wist dat ik 13 weken niet zou kunnen [lees meer...]lopen en daarmee niet op locaties kwam waar het extra moeilijk zou zijn om niet te roken. Ik hoorde van de vele bijwerkingen van Champix, toch maar uitproberen. De eerste week misselijk geweest van de Champix, innemen tijdens eten hielp de misselijkheid te verminderen. Daarnaast tot het einde toe heel veel gedroomd erg levendig, Na 6 weken heb ik de dosis gehalveerd dit deed de heftige dromen verminderen. Verdere bijwerkingen waren vastere ontlasting en volgens anderen werd ik vrolijker, of dit door de champix of door de ontwennigsverschijnselen kwam weet ik niet. Na de eerste week door roken dien je een stopdatum te plannen in de 2e week, ik hoorde dat de zin in het roken afneemt, dit gebeurde bij mij niet. in de 2e week gestopt. De eerste paar weken is moeilijk daarna worden de momenten minder. na een aantal weken is de scherpte eraf al heb ik na het eten, bij wakker worden en op andre momenten veel zin in roken of dat denk ik is vooral het gemis. Ik heb een paar keer een sigaret geprobeerd maar je merkt direct dat je lichaam weer vraagt om de nicotine. dus beter van niet , en hoe ontzettend smerig een sigaret is. dit is een valkuil. Inmiddels gestopt met roken en champix, dit gaat goed. ik ben zo blij dat ik ervan af ben. hoewel het nog maar 2,5 maand is kan ik niet wachten tot dat ik een niet roker ben. Ik ben uitermate tevreden over Champix en zou het iedereen aanraden.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4440)
Anticonceptie - overig (3298)
Cholesterol (2606)
Depressie - antidepressiva overig (2402)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2023)
Pijn - morfine-achtigen (1963)
Pijn (1786)
Verslavingsziekten (1680)
ADHD - psychostimulantia (1660)
Bloeddruk - betablokkers (1511)
Maagzuur - protonpompremmers (1455)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1412)
Anticonceptie - eenfase (1232)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1007)
Angststoornissen (996)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (948)
Depressie - antidepressiva TCA (923)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (880)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!