ISO 27001

ervaringen per categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

09-08-2018

Stoppen met roken

Ivm zwakke geestelijke gesteldheid heel langzaam opgebouwd, maar roken bleef heel lang lekker ook met 2 mg per dag. Rond 20 juni gestopt met roken. Paar dagen best lastig maar viel me heel erg mee. Na drie weken gestopt, mentale break down, weer begonnen met roken. Nu smaakte het niet meer lekker. Sindsdien, na drie dagen roken, weer gestopt. Ga nu van de pillen af. Heb n[lees meer...]u de hele tijd hoofdpijn en slaap slecht. Hopelijk krijg ik geen terugval en begin ik niet opnieuw met roken. 35 jaar gerookt
05-08-2018

Refusal (disulfiram)
Alcoholverslaving

Ik heb refusal gebruikt maar nu bestaat het niet mee is er ook iets anders in injectievorm ?
28-07-2018

Refusal (disulfiram)
Alcoholverslaving

Gebruikte het al 12 jaar,maar nu is Refusal niet meer te verkrijgen,heel jammer.Ik slikte een hele periode dagelijks dit medicijn,sinds 2 jaar 2 x week als onderhoudsdosis,veels te bang om te hervallen. Nu gebruik ik Antabus 250 mg 2 x week
27-07-2018

ADHD

Ik heb ADD en vroeg me vaak 's avonds af wat ik nu eigenlijk een hele dag had gedaan. Ik was altijd bezig maar niks raakte klaar. Ik begon aan zaken die ik dan vergat en dus niet afmaakte, liep continu mijn spullen te zoeken, kwam overal te laat, moest voor elk kleinste ding (wasmachine leegmaken, betalingen doen, naar de apotheek gaan enz.) een alarm zetten in mijn agenda[lees meer...] of ik vergat het. Ik begon met Wellbutrin 150, daarna 300, en mijn concentratie is volgens berekeningen van de psychiater met 40% verbeterd. Ik kan onthouden dat er was in de machine zit, ik kan onderbroken worden tijdens een taak en nadien nog weten waarmee ik bezig was, ik verlies veel minder mijn spullen, enkel te laat komen blijft maar minder lang dan vroeger. Ik geraak ook beter uit mijn woorden dan vroeger, ik ben in staat om in een conversatie onmiddellijk mijn mening te geven, iets waar ik vroeger soms twee dagen over moest nadenken. Ik blijf een beetje verstrooid, maar het is nu leefbaar. Ik heb weinig last van bijwerkingen. Af en toe heb ik tegen de avond hoofdpijn, of soms ben ik eens duizelig, maar dat gebeurt maar enkele keren per maand. Ik ben nog steeds vaak moe, net als vroeger, maar ik heb toch meer animo om aan dingen te beginnen. Ik sport meer, zie het allemaal wat beter zitten, ben actiever dan voordien.

Methadon (methadon)
Hoofdpijn

Beste voor de hevige hoofdpijn heb ik methadon gekregen. Echter moet mijn lichaam daar aan wennen? en hoeveel mg wordt geadviseerd? ik heb 20mg tabletten gekregen maar denk dat dit wat veel is om mee te beginnen? hoe lang moet mijn lichaam er aan wennen.

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik heb zelf last van ADD/ADHD-klachten welke me erg belemmerde in mijn dagelijks leven. Ook heb ik altijd al een wisselende stemming gehad. Toen ik vorig jaar (maart 2017) begon met methylfenidaat sloeg dit dan ook niet goed aan. Ik heb dit een halfjaar geprobeerd. Eerst van Sandoz, toen van het merk Mylan en daarna zelfs van de Regenboog Apotheek. Dit product moest puurde[lees meer...]r zijn, maar was vooral heel duur! Ik merkte bovendien na een halfjaar dit te gebruiken dat ik al een halfjaar bijna alleen maar wilde huilen en alles was teveel. Na contact met de psychiater is ter sprake gekomen dat ik waarschijnlijk depressiever geworden was van de methylfenidaat. Andere ADHD-medicatie zouden waarschijnlijk ditzelfde effect hebben. De arts heeft mij toen Wellbutrin XR voorgeschreven. De eerste week vond ik dit eerlijk gezegd verschrikkelijk . Ik had bij de eerste week 150mg en hiervan had ik hartkloppingen, was ik wat warrig, was ik misselijk en kon ik gewoon niet slapen zonder 1mg melatonine in te nemen. De arts had me gezegd dat deze bijwerkingen vaak een week of 1,5 duren en dat deze daarna weg zijn. Zelf heb ik er een week erg last van gehad en daarna was dit vanzelf weg. Na twee weken kon ik ook weer slapen zonder melatonine. Vervolgens voelde mijn stemming nog wel wat wisselend. Ik ben toen een dosering omhoog gegaan. 300 mg werkt voor mij prima! Ik ben eindelijk van mijn wisselende stemming af en ben de persoon die ik altijd ben wanneer ik een goede periode had. Deze goede periode blijft nu alleen. Ik ben overigens ook nog kort naar 450mg gegaan, maar hier werd ik onverschillig van en ik was heel snel geirriteerd. Ook ben ik 4kg afgevallen in twee weken waardoor ik uit kwam op een ondergewicht. Ik heb toen ook per direct weer een lichtere dosering gehad. Nu slik ik dus 2x 150mg per dag en dit gaat prima (er zijn ook tabletten van 300, maar ik reageer vrij snel op andere tabletten en gezien dit goed werkt, laat ik het bij 2x 150mg).

Stoppen met roken

Stoppen met roken. We moeten er allemaal aan beginnen. Via de huisarts champix. Na een kleine 2 weken ben je bijna zeker gestopt. Smaakt voor geen meter meer. Ik had wel last van misselijkheid na inname en ik merkte na een maand dat ik ook chagarijnig werd na inname. Ongeveer 2 uur na elk tablet. Ik ben er mee gestopt. Maar..... ook niet begonnen met roken. Kwestie van[lees meer...] volhouden maar dankzij champix het juiste stapje in de goede richting. Snap niet dat ik ooit gerookt heb. Ik ga tenslotte ook niet hardlopen in het donker op de snelweg. 😉
23-07-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

Depressie begonnen in 2013. Ik kreeg Sipralexa voorgeschreven. Dit hielp wel maar ik kreeg ernstige gewichtstoename. In oktober 2016 schreef mijn huisarts wellbrutin 150 mg voor maar na 1 week inname viel ik in zware depressie. Daarna verhoogt tot 300 mg. Ik ben 3 weken door de hel gegaan en verloor 6kg, zo ziek was ik. Daarna ging het langzaam beter maar kreeg vooral prob[lees meer...]lemen met het geheugen en taalverlies. Ik heb zelfs testen afgelegd bij een neurologe om na te gaan of ik geen vroegtijdige dementie had. Het voordeel van deze medicatie was dat ik terug energie kreeg en mijn depressie verdween. Maar dan kreeg ik in december 2017 een epileptische aanval (ik ben geen epileptisch patient). Ik diende onmiddellijk met Wellbrutin te stoppen, gelukkig heb ik hier geen last van ondervonden. Na een hele reeks scans, EEG en andere testen te hebben ondergaan werd de diagnose gesteld dat Wellbrutin de uitlokker is geweest van de aanval. Gelukkig heb ik nu geen anti depressiva meer nodig..
18-07-2018

Rookverslaving

Geweldig medicijn om te stoppen met roken! Ik ben inmiddels 2 jaar gestopt dankzij Champix. Zonder noemenswaardige bijwerkingen. Wat gekke dromen en een beetje hoofdpijn in het begin, maar niet meer dat vermoeide gevoel door altijd maar te moeten roken. En om misselijkheid te voorkomen, gewoon een hapje eten voordat je het medicijn inneemt. Champix gaf naast het niet m[lees meer...]eer willen roken ook de fijne bijwerking van een heel opgewekt gevoel :-). Ik vond altijd dat ik het op eigen kracht moest doen, alleen na de zoveelste poging (bijna 22 jaar gerookt), toch besloten Champix te gebruiken. En wat ben ik daar nog steeds blij mee! Ik heb wel gemerkt dat wanneer je stopt met slikken van de laatste pilletjes, je het in die eerste weken nog een beetje moeilijk kan krijgen. Bij mij kwam het denk ik ook, omdat ik mij echt lekker ging voelen van Champix. Dus dat was even doorzetten, maar dit gevoel is niet te vergelijken met stopen met roken zonder medicijn. Veel succes met stoppen!
08-07-2018

Campral (acamprosaat)
Alcoholverslaving

Als hulpmiddel aangeraden gekregen om met mijn alcoholverslaving af te rekenen. Ik heb het idee dat het bij mij wel werkt, maar niet in die mate dat ik het blijf slikken. Ik blijk - vreemd genoeg na jaren en jarenlang overmatig alcohol gebruik - niet zozeer verslaafd aan de alcohol opzich, maar meer aan het heffen van het glas. Wat bij mij formidabel werkt is inname van al[lees meer...]cohol-vrije drank, wijn. In hoeverre dat kwaad kan weet ik... wil ik binnenkort eens d.m.v. een (nieuw) bloedonderzoek naar lever- en nierwaarden laten testen.
03-07-2018

Stoppen met roken

Ik ben nu ruim 2 weken bezig en nu sinds 2 dagen gestopt. Wat ben ik blij dat ik gestopt ben. De paar dagen voor mijn stopdatum had ik al helemaal geen zin meer om te roken. Het smaakt echt zo vies met Champix. Ik was heel erg bang voor de bijwerkingen maar gelukkig vielen die wel mee. Beetje misselijk en dromen maar gelukkig waren die dromen alleen fijne dromen. Ik moet v[lees meer...]eel rijden voor mijn werk dus wat ik deed was eerst naar plaats van bestemming rijden en dan Champix innemen. Ik heb dus geen last gehad van bijwerkingen met autorijden. Ik zou dit middel iedereen aanraden om te stoppen mits je niet teveel last hebt van bijwerkingen. Ik heb zoveel pogingen gehad en ik geloof dat vanaf nu een niet roker ben en wil het nooit meer gaan doen! Ik ga ook door en maak de kuur af.
03-07-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik nam in het verleden ook Wellbutrin, maar door zwangerschapswens deze stop gezet, maar dit bleek geen goed idee te zijn. Er werd escitalopram 10mg opgestart maar hiervan kreeg ik extrasystolen waardoor ik deze na 14 dagen ben gestopt en de klachten verdwenen. Ik probeerde het terug zonder medicatie, maar dit lukte niet. Psychiater zei terug te starten met Wellbutrin maar[lees meer...] ik weigerde, omdat er terug zwangerschapswens is (na miskraam in maart), afspraak bij gynaecoloog en ze zei dat ik er heel gespannen en nerveus uitzag, ze zei om best terug te starten met Wellbutrin, deze neem ik nu sinds 25 maart, de eerste dagen waren niet al te best, heel negatieve gedachten, drang om me te snijden nam toe, maar al deze bijwerkingen zijn nu van de kaart en voel ik me prima en onrechtstreeks heeft dit ook een invloed op mijn slaap, het is lang geleden dat ik terug rust in mijn had. Gewoon zalig!
27-06-2018

Stoppen met roken

als ik juist pilletje genomen heb ben ik toch zeker 1 uurtje slecht.voel me dan echt niet goed niet uit te leggen.een raar gevoel op men borst en gevoel dat men hart omkeer.niet goed meer naar de wc kunnen.s'avond moeilijk in slaap geraken en veel dromen als of ik er altijd in zit.en nu neem ik ze een maand en heb ik ook wel pijn in men hoofd en pijn in men gewrichten en s[lees meer...]pieren.maar anders heeft het me gemakkelijk gemaakt om te stoppen met roken.na eerst week in name al geen sigaret meer aan geraakt.
25-06-2018

Fibromyalgie

Vanwege depressie voorgeschreven gekregen in combinatie met Trazodone. Omdat ik veel gewichtstoename had met Trazodone en Gabapentine, is mij Wellbutrin 300mg voorgeschreven zodat ik minder eetlust zou hebben. Ik woonde destijds in California en dit is door mijn psychiater in California opgestart. Ik ben in 2 jaar tijd meer dan 30 kilo aangekomen, bovenop het al teveel[lees meer...] aan gewicht door andere medicatie. Eenmaal in Nederland ben ik gestopt met het nemen van deze medicatie en al mijn bijwerkingen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Het allerergste vond ik nog wel dat ik niet meer een normaal gesprek kon voeren. Mijn spraak was dusdanig verslechterd, dat ik de woorden niet meer kon vinden om zinnen normaal op te bouwen.
24-06-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

Na jaren paraxotine geslikt te hebben, in overleg met de psychiater overgetapt op Welbuterin, ik vond enkele bijwerkingen, vooral gewichtstoename, nogal vervelend. Nog nooit ergens zoveel spijt van gehad. Heb het in totaal 5 weken geslikt, ben vanaf de eerste dag beroered geweest, zo beroerd dat ik pillen moest slikken tegen de misselijkheid, en heb mij nog nooit zo dep[lees meer...]ressief en nerveus gevoeld. Ben weer terug bij de paraxotine, dan maar een paar kilo's meer, maar dit wil ik nooit meer meemaken.
19-06-2018

ADD

Eerste paar weken last van bijwerkingen zoals hartkloppingen en slapeloosheid. Dit was na 3 a 4 weken uitgewerkt. (Dit is de periode dat nodig is om de medicatie in te laten werken) Artsen reageren soms raar dat GGZ mij wellbutrin xr heeft voor geschreven voor ADD maar het werkt wel. Ik wil wel op den duur naar een lagere dosis werken.
18-06-2018

Stoppen met roken

Medicatie hielp erg goed bij mijn ouders (allebei 30+ jaar gerookt) en toen wilde ik het ook uitproberen. Ben gestopt met roken inmiddels maar kreeg na de verhoging onwijze last van hallucinaties tijdens de nacht. Zeer ernstige beelden van dat mijn hart stil stond en dat ik dood ging. Ben naar de HA gegaan, zij vertelde dat slechts 2% van de gebruikers deze symptomen ervar[lees meer...]en en dat zij deze zelf ook heeft gehad. Ben toen gelijk gestopt op haar advies en sinds dien gaat het prima. Het heeft zijn werk gedaan maar de bijwerkingen waren erg eng.
18-06-2018

Stoppen met roken

Mijn tweede poging, ging allemaal prima hoor, maar ben zo stom geweest. Dus nog een keer. Ik lees over de bijwerkingen, tip, neem eerst een boterham en dergelijke met een paracetamol, en daarna de champix, scheelt een berg hoofdpijn. En nachtmerries ook btw, het is een antidepressiva, tip is ook om vooral voor het slapen lekker iets te gaan lezen of kijken wat je al bekend[lees meer...] is, niet teveel spanningen, je verwerkt in je dromen wat je die dag hebt meegemaakt, je hersenen rebooten zichzelf, dus zorg even dat het rebooten dus aangenaam is. Door juist iets te lezen wat fijn afloopt, en niet teveel spanningen oproept geef je die bovenkamer een fijn begin van de nacht. Succes allemaal. En ja, de volgende keer als ik weer eens een enorme knal krijg, ik ga wel wat anders doen, Kefir (...) maak ik smooty's mee, en ijsjes van, heel gezond voor je, heb je ook gelijk wat te doen, en mocht je tegen zo en "grr" momentje aanlopen, dan heb je iets om te drinken of te eten wat nog eens heel goed voor maag en darmen is, Kefir is pure antibiotica, zie je maag als je motor van jezelf, als je er suiker in smijt loopt die niet, goede prut is goed functioneren. Succes allemaal. :-)
13-06-2018

ADD

Ja bij 150 mg merkte ik niks alleen de 1e 2 dagen voelde ik me geweldig. Na 3 weken verhoogd naar 300 mg. Nu inmiddels 3 weken 300 mg. Ups en downs door de dag heen ik hoor constant een soort suis. Soms heftige pijn op borst en regelmatig in de middag angst om dood te gaan heb al gedachten gehad dat ik kanker had en dat is dan behoorlijk heftig! Wat moet ik doen?
12-06-2018

Stoppen met roken

30 mei begonnen en sinds 9 juni echt gestopt. Het is net of je in het begin wilt uitproberen wat de werking is van het middel. Het gevecht tegen de champix o.i.d. Na de vijfde dag smaakten de sigaretten niet meer maar toch bleef ik het proberen. Na inname van de 1mg soms een lichte misselijkheid. Daarnaast in de avond vermoeid en meer slapen dan normaal. Al met al zeer tev[lees meer...]reden. Ik had nooit verwacht dat het zo makkelijk zou gaan!
08-06-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

Helpt echt heel goed bij mij! Meer motivatie en meer energie! In tegenstelling tot andere antidepressiva geen negatief effect op het libido. Sterker nog, mijn libido schiet door het plafond met Wellbutrin! De 300 mg dosis is voor mij niet te verdragen, omdat ik dan de hele dag (sorry voor het woord maar het is gewoon zo..) geil ben...! Rare bijwerking maar liever dat dan [lees meer...]geen libido!
07-06-2018

ADD

Sinds ruim een jaar gebruik ik methylfenidaad en ik moet zeggen dat t een stuk rustiger in Mn hoofd is. Nu sinds maandag wellbutrin 150mg vanwege langdurige depressie. Ik voel me zo vreemd met dit nieuwe medicijn, net of ik niet mezelf ben. Er komt niks uit Mn handen en het boeit me nu niet eens. Met methylfenidaat gebeurd dat ook wel eens dat ik niks doe maar irritee[lees meer...]r me dan aan mezelf. Ik ga morgen maar stoppen met wellbutrin ik vind het gewoon eng hoe ik me voel. Iemand hier met dezelfde ervaring toevallig?
07-06-2018

Bipolaire stoornis

de meeste medicijnen sloegen bij me niet aan. Wellbutrin slaat we aan.
05-06-2018

Champix (varenicline)

Hallo allemaal, Wat ik me heel erg af vraag is: Ik heb 12 weken aan de champix gezeten, ik slikte anderhalf per dag, moest stoppen van wegen luchtwegen infectie die niet meer weg gaat als je niet stopt met roken. De bijwerkingen waren wel te doen net zo als vele mensen wat misselijk en duizelig maar dat trok binnen half uur weer weg. Het stoppen met roken verliep voor[lees meer...] de rest ook best goed. Maar nu, ik ben gaan afbouwen van ander half per dag naar 2 keer een halve per dag en dat een week lang. Na een week ben ik over gegaan naar een halve per dag en dat ook een week geslikt en toen gestopt. Het viel me op in de eerste week van afbouwen dat ik 1 dag in eens heel broert werd. Van uit me nek stroomde er een warmte naar me hoofd, ik werd heel duizelig en kreeg een heel naar gevoel in me hoofd heel warm , ik beschrijf het als een adreline angst of je iets heel engs mee maakt het gevoel of je de wereld gaat verlaten. Maar oké na dat het weg getrokken was geen last meer van gehad. 2de week van afbouwen weer 1 keer het zelfde gehad weer het zelfde gevoel net of je de wereld gaat verlaten. Voor de rest er niet aan gedacht of het misschien een afkick gevoel is. De week van stoppen, ben op dinsdag 29 mei gestopt. en op woensdag ging het wel, op donderdag voelden ik me iets raarder in me lichaam en vrijdag ging het mis. Voel me de hele dag zwaar beroerd heb zware angstaanvallen heb echt het gevoel of dat ik helemaal gek word. Me hele lichaam staakt helemaal en op dat moment kan ik me zelf niet meer bij elkaar pakken en word echt heel naar en gek in me hoofd. Krijg hele zware tril aan vallen om dat me lichaam zich heel erg onprettig voelt. Word kort aamdemig en krijg hyperventilatie aanvallen. Ik ben in het weekend al bij de huisartsenpost geweest om dat ik het niet meer aan kon kreeg zelfs het gevoel dat ik niet meer wou leven. Maar dan staan ze voor een raadsel om dat ze geen verstand hebben van champix en niet weten of je daar zulke afkickverschijnselen van kan krijgen. Ocsesepam mee naar huis gehad. Wou ik niet slikken wou niet weer chemisch rommel in me lichaam. Maandag naar me eigen huis arts geweest, zij denkt dat ik wel degelijk afkickverschijnselen heb van de champix. Ik slik ook al 19 jaar een antidepressiva van wegen borderline. Heb dus dubbel antidepressiva gehad om dat champix ook een antidepressiva is. Dus nu in eens weer minder antidepressiva in me lichaam en de reseptetoren die niet meer gevult worden. Al met al ik ben zwaar aan het afkicken en de aanvallen zijn heel zwaar en heel heftig. Ik zit nu toch aan de ocsesepam om dat ik er zelf niet door heen kom. Wil eigenlijk gewoon weer roken om dat dan waarscheinlijk de klachten weg trekken. Maar ben al 3 maanden gestopt dus zou erg zonden zijn. Ik vraag me dus af of er meer mensen zijn die nare en heftige afkickverschijnselen hebben. Lees het alleen maar van mensen die tijdens het gebruik klachten hebben. Maar niet na het stoppen. Vriendelijke groet Cin.
04-06-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

Neem dit sinds 2 tal maand in combinatie met sipralexa 10 mg op vs omwille van depressieve gevoelens Ik heb het gevoel dat er eigenlijk geen echte beterschap te merken valt : blijf me vrij somber en vlak voelen. Daarentegen voel ik dat mijn alertheid en concentratievermogen vermindert. Vergeetachtig, wazig gevoel, niet zo goed in staat tot communiceren, tot gevoelens v[lees meer...]an frustatie en boosheid. Ga het volledig afbouwen!
03-06-2018

Stoppen met roken

Achteraf gezien na ruim 7 weken niet roken zijn alleen de eerste 3 dagen lastig de rommel zit in je lichaam en alles schreeuwt momenten om nicotine en de gewoonte. Niets te doen.. Lekker sigaretje. Wacht ik rook niet meer en gewoon met iets anders doorgaan. Of champix me geholpen heeft weet ik niet. Tis een mentaal spel. De rommel kan het niet inmiddels niet meer zijn dus[lees meer...] gewoon een mindfuck met gewoonte.. Van iedereen om me heen hoor ik gat gaat nog jaren duren voor dat over is.. oké dan is dat maar zo maar elke dag en maand dat ik niet rook ben ik blij want achteraf gezien is roken alleen maar stress en ellende. Voor ditems spel heb ik dan ook geen pillen nodig en ben dan sinds een paar dagen gestopt met gebruiken of het slim is merk ik over een paar dagen dan wel wanneer die rommel uit me lijf is.. motivatie is toch wel de kracht!
19-05-2018

12-05-2018

Methadon (methadon)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Sinds gebruik Methadon nergens last meer van!
10-05-2018

Stoppen met roken

het wekte wel maar de bijwerking zijn heel verveelt heb het gevoel dat ik flauw kan vallen en ben misselijk
05-05-2018

COPD

Wát een paardenmiddel! Werd er compleet gestoord van, en kreeg zelfs moord neigingen naar andere mensen toe. M'n eetlust nam af, terwijl ik al ernstig ondergewicht heb. Oké, de zin naar een sigaret nam wel iets af, en het smaakte ook niet echt lekker meer, maar zolang je er met je gevoel niet voor de volle 100% achter staat, neem het dan niet! Ik raad het dan ook nieman[lees meer...]d aan.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4313)
Anticonceptie - overig (3213)
Cholesterol (2555)
Depressie - antidepressiva overig (2348)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1967)
Pijn - morfine-achtigen (1902)
Pijn (1747)
ADHD - psychostimulantia (1632)
Verslavingsziekten (1625)
Bloeddruk - betablokkers (1480)
Maagzuur - protonpompremmers (1433)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1396)
Anticonceptie - eenfase (1202)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (989)
Angststoornissen (969)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (915)
Depressie - antidepressiva TCA (902)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (863)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!