categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

14-01-2022 | Vrouw | 50
Drugsverslaving
Ik heb jaren lang heroïne gebruikt en heb ook jaren lang, ik denk bijna 30 jaar methadone gebruikt. De laatste twee jaren gebruikte ik op de methadone niet meer bij omdat ik op een leeftijd was gekomen dat ik dacht hier Komaf kon maken. Toen ik op ongeveer 34 mg methadone zat werd er mij aan geraden om over te stappen naar suboxone omdat de afbouw hiervan gemakkelijker zou[lees meer...] zijn dan van de methadone. Ik moet zeggen het was de eerste dagen zwaar. Zowel lichamelijk als mentaal. Ik kreeg dagelijks wat bij tot uiteindelijk 28 mg. Daar ben ik geleidelijk op een viertal maanden afgebouwd tot 2 mg. En nu heb ik het zeer, zeer moeilijk. Ik ben zo moe heb pijn overal. Het is geen cold Turkey maar het zijn wel ontxennîverschijnselen. Ik ben echt benieuwd hoe het mij gaat gaan als ik uiteindelijk op 0 geraak , als het zover komt. Is er iemand die volledig van de suboxone is afgeraakt?

11-01-2022 | Vrouw | 47
Stoppen met roken
Gestopt met roken op dezelfde dag dat ik startte met Champix. Na 1 week 0.5mg en 2 weken 1mg zat ik in een flinke depressie. Huilend de POH gebeld of ik ajb mag stoppen zonder afbouwen, daarna ging het snel beter. Maar na 6 maanden ben ik nog steeds prikkelbaar en is de hormoonbalans nog steeds verstoord.

11-01-2022 | Man | 32
bupropion
Dit medicijn heeft bij mij blijvende schade achtergelaten. Mannen wees voorzichtig! Al bij de lage dosering van 150mg kreeg ik last van hoge bloeddruk. Na verhoging naar 300mg kreeg ik pijnlijke nachtelijke erecties (priapisme), die hebben geleid tot littekenweefsel in de penis en als gevolg daarvan kromstand (ziekte van peyronie). Daarna meteen gestopt.

05-01-2022 | Vrouw | 58
Chronische depressie
Ik slik het nu 2weken maar heb zoveel meer angst en misselijk .en slaapproblemen . Maar die angst word ik gek van Oxazepam zonodig . Hoelang moet ik dit volhouden .?? Help !!!!

29-12-2021 | Vrouw | 45
ADHD
Ik heb eerst methylfenidaat gebruikt, dat werkte perfect voor een goede focus. Ik raakte echter zo gefocust dat ik snel (heel erg) geïrriteerd was wanneer iets niet lukte of wanneer iemand me stoorde. Of wanneer iemand anders chaotisch en afgeleid was. Kortom, ik werd er niet leuker op, verloor allerlei leuke eigenschappen van mezelf. Ook kreeg ik auditieve wanen, heel ver[lees meer...]velend en beangstigend. Ik stopte ermee en ben toen begonnen met Wellbutrin. Ik slik het inmiddels al zo’n 5 jaar. Wellbutrin haalt voor mij de scherpe kantjes van adhd af. Ik ben minder impulsief, iets meer gefocust en minder snel afgeleid. Ik kreeg met dit medicijn de kans te werken aan de kanten van adhd waar ik vanaf wilde zonder mijn leuke eigenschappen te verliezen. Enig minpuntje is dat ik minder goed tegen alcohol kan. Staat ook duidelijk in de bijsluiter (pas op met alcohol). Maar ik drink graag een glas wijn en door deze medicatie wordt het in elk geval geen fles, maar blijft het hooguit bij 2 of 3 glazen. Voor mij is dat prima, ik heb ook wel de ervaring dat ik na 1 glas de hele fles leegdrink en dat kan nu gewoon niet meer. Is alleen maar goed :-) Ik ben heel blij met dit medicijn.

21-12-2021 | Vrouw | 61
Stoppen met roken
Wil zo graag stoppen met roken, voor het eerst gelukt met Champix, door emoties in familiekring toch weer gaan roken. Nu is het niet meer verkrijgbaar.. Toen las ik het een en ander over Tabex op internet. Heb recent Tabex uit Tabex shop Duitsland ontvangen, blijkt een zwart doosje met (Bulgaars of Russische) letters Sopharma. Geen bijsluiter. Enigszins verbaasd dat het ni[lees meer...]et het blauwe doosje is zoals op de foto. Ik heb gelezen dat Eric via facebook (Tabex stoppen met roken) in Bulgarije woont en bij hem zou je de blauwe doosjes (de echte) kunnen bestellen. Wist ik toen nog niet. Hoe weet ik nu dat ik geen oplichtersrommel slik? Opdat je er misschien ziek van kan worden? Er wordt voor gewaarschuwd. Heeft iemand ook bij Tabex shop.com besteld? Ben nu op dag 3 met zwarte doosje en sigaretten smaken anders/vies.. heb er nog maar 4 op in de avond! (van 35 sig./dag) . Werkt volgens mij wel. (RED mijnmedicijn.nl: ter info volgens LAREB: Tabex is in Nederland een illegaal medicijn dat te koop is via het internet. Zonder begeleiding van een arts kan het gebruik van Tabex gevaarlijk zijn.)

Refusal

20-12-2021 | Man | 66
disulfiram
Alcoholverslaving
raak geen druppel meer aan bij gebruik

07-12-2021 | Man | 72
Stoppen met roken
Geweldig , was 50 jaar roker . pleisters, acunpuntuur, en laserpen geprobeerd .Met tabex nauwelijks ontwennings verschijnselen . ben ik nu 7 weken rookvrij en af en toe nog wel moeite hoor ,maar dan neem ik nog 1 of 2 tabletjes per dag. Ben er super blij mee !

03-12-2021 | Man | 55
bupropion
Ik ben dit middel gaan slikken tegen roken. Ik merkte echter dat mijn depressiviteit ook verdween!!! Ik heb vele vele medicijnen geslikt tegen depressie, en allemaal of geen effect of alleen kortstondig. Wel altijd de bijwerkingen... En dit middel Het werkt!!!! ik lach weer om internetfilmpjes, kook weer lekker en geniet van muziek. (en kan nog lang door gaan) En bi[lees meer...]jwerkingen? --> GEEN. Ik ben 55 jaar oud, mijn hele leven last gehad van zware depressies (dicht bij zelfmoord) en als ik daar nu aan terug denk is dat een vreemde herinnering. Sta 100% anders in het leven. Voor mij is dit een wondermiddel en gelukkig is het nu chronisch voor geschreven. Ik wil er echt , echt, echt niet van af. Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar ik heb ook autisme. Misschien de combinatie, maar zoals gezegd, ik ben geen arts. o, ja, en ik ben gestopt met roken.....

30-11-2021 | Vrouw | 54
Stoppen met roken
Accuunctuur, alan carr, therapiesessie, zyban twee keer, cold turkey, nicotine kauwgum. Niks werkte. Tabex gekocht omdat de Champix waarmee ik wilde stoppen via de huisarts niet leverbaar was en ik oerse wilde stoppen. Fantastisch. Vanaf dag 5 gestopt en geen sigaret meer aangeraakr, het doet me niks. De sigaretten die ik nog rookte na start van de tabletjes smaakten pre[lees meer...]cies als altijd, niet anders zials bij Zybzn. Maar ik hoefde ze gewoon niet meer. Wel veel aan gedacht nog maar gewoon niet meer belangrijk. Ik geb geen enkele bijwerking ondervonden 👍

27-11-2021 | Vrouw | 40
Cytisine
Na verschillende pogingen met champix, pleisters, laserbehandeling … is Tabex de enige doeltreffende manier zonder bijwerkingen om te stoppen met roken! Dit na 20jaar! Enige bijwerking is dat ik de eerste 7 dagen wat slecht gezind was maar voor de rest na 3 dagen gestopt! Geen enkele zin om een sigaret te proeven! Je denkt wel aan het roken maar vanaf het moment je aan de [lees meer...]smaak denkt dan wil je lichaam geen sigaretje meer :) ik begrijp niet dat men deze ongelofelijke tabletjes niet in België en alle landen ter beschikking stelt ! De regering zal hier wel voor iets tss zitten! Want dit noem ik echt een wondermiddel!! En dit voor 20 euro hè ! Ik wou dat ik het aan alle rokers cadeau kon geven 😊

24-11-2021 | Vrouw | 57
Chronische depressie
Na 4 weken gebruik ben ik moeten stoppen vanwege vreselijke hoofdpijn en druk op m’n hoofd. Ik was totaal mijzelf niet. Vergat nog meer dingen en was er soms gewoon niet bij! Toch weer Overgegaan op Venlafaxine. Ik zit nu op 37.50 ( om de dag) en wil langzaam helemaal gaan afbouwen. Na 10 jaar gebruik van AD wil ik er nu helemaal vanaf.

19-11-2021 | Vrouw | 35
Stoppen met roken
Al vrij snel leeg ik last van spasmen maar dacht dat dit door mijn spierziekte kwam. Na 2 weken verschrikkelijk veel pijn trok mijn linker been krom door de verhoogde spierspanning . Later gekeken en spasmen en verhoogde spierspanning waren bij werkingen. Helaas 6 jaar later nog steeds last van en een been dat ik niet meer kan bewegen. Voor mij nooit meer Champix

Methadon

19-11-2021 | Man | 51
methadon
Chronisch pijnsyndroom

NiQuitin

18-11-2021 | Man | 41
nicotine
Stoppen met roken
Hoewel ik het niet verwacht had werkt dit wel heel goed. Ik ben eerder ook gestopt, maar met Champix. Ik dacht dat Niquitin niet zou kunnen tippen aan Champix, maar ben er zeer tevreden. Pleister doet wat hij moet doen, nicotineverslaving is weg. Ik denk nog wel aan sigaretten na het eten bijvoorbeeld maar kan makkelijk NEE zeggen.

15-11-2021 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Ik ben met Zyban begonnen om te stoppen met roken. Ik slik het nu een week en mijn zin in roken word inderdaad minder. Helaas ervaar ik wel veel bijwerkingen. Ik voel mij niet mezelf. ik ben nerveus, suf, ik ben niet vooruit te branden, voel me depri, last van mijn darmen, ik zie wazig (vooral van dichtbij), ik voel me zeer ongemakkelijk als ik met mensen praat. Ik wil h[lees meer...]eel graag stoppen met roken, maar deze bijwerkingen ga ik niet volhouden. Ik werk op een kinderdagverblijf en ik wil daar scherp zijn. Dus ik stop met Zyban en ik ga wachten tot Champix weer leverbaar is. Gelukkig werkt Zyban wel voor heel veel andere mensen. Ik heb altijd snel last van bijwerkingen helaaaaas...

11-11-2021 | Man | 50
Stoppen met roken
Eerst 6 dagen 1 tablet van 150mg, daarna 2 tabletten per dag. Vanaf woensdag in de 2e week per direct gestopt met roken en daarna geen sigaret meer aangeraakt en ook geen behoefte meer

07-11-2021 | Man | 32

04-11-2021 | Man | 44

02-11-2021 | Man | 39
bupropion
ik werd depressief, heb soms last en korte tijd maar deze keer was juli nu en voelde dit erger was. stap na dokter en die zei wellbutrine en begin test 150mg en dan naar 300. maar ik neem al op 8j nu valium, halve van 10mg per dag. met valium krijg ik betere focus en controle over men gedachte, ja zware adhd. ik begin en met de 300 ineens de zelfde dag maar later komt op i[lees meer...]k zeer opgefokt en hyper ben. dokter zegt doorbijten. verdere week, ik sta in winkel en ineens die drukte kon ik ni aan en paniek aanval,angstaanval tot hyperventilere en kreeg geen adem meer. mense kome vrage ga het maar ik freakte en niks controle hebbe. ik bel dokter die zei ja kan de eerste weken ewa last hebt. maar verder gaan en altij die aanvalle uit het niks krijgen en mijn depri werd nog erger. ik kwam niet meer buite,sloot mij op en wilde echt alleen zijn. ja dokter bezoek en die zag het goed. ik brak bij aanval zen stoel af, maar zijn advies blijve inneme. plots in mijn buro stoel kreeg ik hoofdpijn maar raar pijn en druk ik ineen zakte van pijn, plots bloedneus dus ik sta recht maar kan evenwicht niet houde en val altij naar rechts, ik wandel en ge denkt, die gast is goed dronken. kan niet meer recht lope,thuis overal met rechts tege lopen. dan kwamen de black outs, ik moest oma weg doen maar ze was al terug en ik wist niks, lag bij kine en ineens zegt die gedaan, ik had geen besef van tijd meer, ik kon achter na voor leze en zelfs type, echt rare boel. dokter had al gezegt stop met valium dus gedaan ma toch kwam die dinge allema op. bleef tot 5u snachts op omdat ik niet veilig voelde en constant gevoel ik bedreigt werd, kwam bij dokter en dan merkte die een agressie aanval op. ik ben simpel en gewoon, heb vroeg altij wel kracht gehad, nu in dip niks meer en slap. bij een aggressie aanval kan 3man mij niet tege houden zo extreem en dan rare ik kan niet controlere. ik voelde me dus gevaar voor over straat te gaan enzo en sloot nog harder op. maar alles viel tege ineens, mijn fb gehackt en vals geraporteerd dus alle wegen voor connectie met vrienden enzo weg. ik voelde me meer en meer weg valle liep zelfs met mes in zak rond en in auto ijzere staaf. ik beslis zelf stoppen met die wellbutrine, nu 5dage verder alles aant verdwijne en rust. pak men valium zoals er voor en terug overalles controle en heb die angste nimeer en die hele boel. ik ben 39j maar laatste maanden mee gemaakt heb pff nee ze. mijn droom kok worde, ik kook al jare super goed en vele verschiete wat ik kan en doe. besloot opleiding te doen en dan na die opleiding moeste we stages doen,bedankt wellbutrine u heeft men droom kapot gemaakt. mijn toestand liet vdab, rva en ziekekas niet toe om in keuken stage te doen. het product heeft me echt in de put gestoken en diep, nu rustig terug alles opbouwe in men hoofd. maar men dokter weet nog niet ik gestopt ben dat hou ik bij visite als em da dooske met pille in zen kont geduwd krijgt. men dokter kent goed mijn medishe achter grond,altij medicijn zeldzame werking heeft, ja ik heb het dan ook. ik heb verleden veel mee gemaakt en help andere altij uit de put dus nu doe ik bij me zelf. MVG

02-11-2021 | Vrouw | 61
Stoppen met roken
rookte 1 pakje van 50 gram zware shag per dag. is meer dan 60 sigaretten zware shag. Ben er al na 7 dagen afgekomen. Het vergt wel ook eigen inzet.

30-10-2021 | Vrouw | 57
Chronische depressie
Ik ben van Venlafaxine overgestapt naar Wellbutrin. Ik gebruik het nu bijna 2 weken en vindt het toch wel een heftig medicijn. Heb veel hoofdpijn duizeligheid en erg vergeetachtig. Ik kan soms niet op de woorden komen en draai ze om in een zin. Moet ik doorzetten?

Nicorette

29-10-2021 | Vrouw | 49
nicotine
Stoppen met roken
Nicorette menthol mintspray werkt wel goed, maar ik gebruik het ook veel te veel en dat is echt een dure ongezonde hobby. Ook heb ik het idee dat m'n hart nuet zo vrolijk wordt van al die nicotine. Daarom ben ik nu op zoek naar een goede mondspray om van de nicotine af te komen.. en zo blijf je bezig Maar ik rook niet meer! Nicotinekauwgom was de pest voor m'n tandvlee[lees meer...]s, dat was geen succes.

27-10-2021 | Vrouw | 43
Stoppen met roken
Helaas nu niet leverbaar, dus gebruik ik nu Zyban.

27-10-2021 | Vrouw | 43
Stoppen met roken
Na 3,5 week 1x dagelijks 150 mg Zyban, kreeg ik heel vervelende jeuk. Overigens zonder enige moeite gestopt met roken en nog steeds. Het doet wel zijn werk! Toevallig was ik, toen de jeuk begon, op vakantie in het buitenland. Eerst dacht ik als mogelijke oorzaak aan bedwantsen, daarna aan de zon of de wasmiddel van de handdoeken. Daarna dacht ik aan mogelijke bijwerkingen[lees meer...] van Zyban. Een hooikoorts-tablet liet de jeuk verdwijnen (die heb ik altijd mee op vakantie, gaat allergische reactie tegen van welke oorzaak dan ook, ook een aanrader overigens bij wespensteken en irritante muggenbulten) en na een uur is de jeuk weg. 1 hooikoortstablet werkt opvallend genoeg precies twee dagen en dan begint de jeuk weer en dan neem ik weer een hooikoortstablet. Ik denk dat ik nog 1 week op deze manier doorga en dan stop ik met beide, allergie bouwt zich toch op. Zonder hooikoorstablet is de jeuk -veroorzaakt door zeer waarschijnlijk Zyban- niet vol te houden. Nu ik eraan denk heb ook last van pijn op de borst, het is het borstbeen of misschien de slokdarm/maag. Maar daar heb ik vaker last van door stress en te veel achter de computer werken. Ook had ik al jaren in periodes, elke ochtend jeukende handpalmen en dit verschijnsel is momenteel ook erger en is een voorbode van de jeuk, met name jeuk aan de hoofdhuid, oren, nek, schouders en onderrug, niet op mijn benen of armen. Misschien verergert Zyban de zwakke punten in de zenuwen. Het is kiezen tussen 2 kwaden, maar dan heeft Zyban met hooikoortstabletten toch (een aantal weken, niet de hele kuur) de voorkeur. Voordat ik met Zyban begon heb ik er goed over nagedacht over de mogelijke bijwerkingen en heb nooit last gehad van depressies. Als ik dat wel had gehad was ik er niet aan begonnen. Ik raad eerst Champix aan (is nu niet verkrijgbaar en werkt -ik spreek uit ervaring- net zo goed) en daarna Zyban (mits geen psychische problemen in het verleden) boven stoppen zonder medicijnen.

27-10-2021 | Man | 59
buprenorfine / naloxon
Na heel veel jaren zware pijnstillers te hebben gebruikt, die op den duur géén effect meer hadden aan de methadon gegaan, laatst 40mg Ook dat werkte niet mee. Afbouwen was een hel. Toen over op Beprenorfine/Naloxon en afgebouwd naar 2mg. Nu ik verder wil afbouwen met behulp van verslavingsarts is de hel begonnen. Zieker dan ziek, onrust, piekeren, algeheel slecht gevoel. [lees meer...]Nog een lange zware weg te gaan met deze rommel. Begin er nooit aan !

24-10-2021 | Man | 27
Stoppen met roken
Mee begonnen, 2 weken gebruikt en moest stoppen omdat ik een zelfmoord poging had gedaan. Deze bijwerking komt zelden voor maar helaas wel bij mij. Zelf nooit last gehad van suïcidale gedachtens maar echt akelig. Heel ziek er van geworden en paar keer flauw gevallen. Het werkt goed maar de bijwerkingen zijn te erg

29-09-2021 | Vrouw | 66
Stoppen met roken
ik wil stoppen met roken omdat het een verslaving is ben dinsdag begonnen met zyban ik moet zeggen je merkt het meteen had geen neiging meer voor een sigaret te nemen maar tegen de avond als het medicijn begint uit te werken dan ben ik wel op zoek naar een sigaret vandaag maar 4 sigaretten gerookt vanaf maandag begin ik met 2x1 tablet zyban ik hoop dat ik dan helemaal er [lees meer...]vanaf blijf en anderen mensen geen last meer van rook hebben hoeveel mensen hebben zuurstof en wil al dat leed besparen ik merk wel dat ik niet moe ben dat geeft wel een fijn gevoel verder heb ik geen bijwerkingen of komt dat nog die bijwerkingen

Methadon

25-09-2021 | Man | 55
methadon
Ik ben jaren aan de Tramadol blijven plakken dat groeide uit tot een verslaving. (6 maal caps 50 mg pr dag) Ik ben in behandeling bij een verslavingskliniek. De arts heeft mij Methadon gegeven ipv Tramadol. Ik moet zeggen dat het goed voelt en gaat. Ik voel me er goed bij. Het is de bedoeling dat ik ga afbouwen met de Methadon ik de goede hoop dat het moet lukken.

25-09-2021 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Venfalaxine is boosdoener een hel om te stoppen.alleen gelukt met taperingsstrips van apotheek regenboog.succes door ervaringen venfalaxine angst voor welburitonna drie dagen ga ik stoppen.voel me afgeremd in positieve gedachten.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5568)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1120)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)