ervaringen per categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

23-02-2017

Stoppen met roken

ben man van nu 63 jaar. heb 50 jaar gerookt pakje shag per dag, ook ook in varkensstal gewerkt, stof en ammmoniak. heb 3 jaar geleden champix gebruikt en rook nu 3 jaar niet meer. geen probleem gehad. Inmiddels mijn vrouw ook zover gekregen, rookt nu ook al 1 jaar niet meer. Dus iedereen kan dat, als je zolang gerookt hebt en kunt stoppen, dan kan iedereen dat. Het is een [lees meer...]prachtig medicijn, wel kuur afmaken anders lukt het niet. succes allemaal. will en bep.
17-02-2017

Stoppen met roken

Ik heb 30 jaar flink gerookt. 30 a 40 sigaretten per dag waren geen uitzondering. In September 2016 ben ik naar de huisarts gegaan en heb een Champix kuur gekregen. Deze heb ik twee weken geslikt en sind 19 Oktober 2016 heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Vind het vies en smerig en inmiddels zonde van de moeite die ik erin gestoken heb. Ben ik gelukkiger, nee. Ik besef he[lees meer...]el goed dat ik een roker ben en altijd zal blijven. Alleen kan ik sinds 19 Oktober zeggen dat ik geen sigaret meer hoef te roken. Stop met roken. De waarheid is heel simpel. Als ik kan stoppen, kan iedereen stoppen met roken. Ik heb elk smoesje gebruikt. Maar smoesjes gelden niet meer. Iedereen kan stoppen. Punt uit.
17-02-2017

Stoppen met roken

Ik ben 4 juli 2015 gestopt en nu nog steeds na 19 maanden geen behoefte meer om te roken. De enige bijwerking waren de bizarre dromen. Hierdoor al na 3 weken gestopt met Champix. Verder kan ik het iedereen aanraden. Mijn huid zit 75% zonder rookrimpels, die zijn echt weg!! En dan € 250 per maand overhouden is ook een feestje.
13-02-2017

Aderverkalking

Blij dat ik het geslikt heb en een super fantastische coach gehad! De trek in een sigaret is er niet meer!!! de gewoonte misschien wel. Ik kan het iedereen aanraden. Enige bijwerking was levendig dromen en een beetje misselijk.
09-02-2017

Naltrexon (naltrexon)
Fibromyalgie

Sinds een aantal maanden gebruik ik LDN, langzaam opgebouwd met 0.25 mg per week, ik zit nu op 3mg en heb al veel resultaat (ik kan nog verder verhogen tot 4.5 mg dit is even zoeken naar een persoonlijke optimale dosering). Sinds bijna 20 jaar heb ik M.E. en sinds 10 jaar kwam daar de diagnose fybromyalgie bij, zoals de meeste heb ik een lange weg bewandeld langs regulier[lees meer...]e en alternatieve behandelaars. Eigenlijk is dit het eerste middel dat echt goede resultaten geeft, de chronische pijnklachten zijn verminderd, de nachten ga ik eindelijk weer steeds beter slapen, veel te hoge ontstekingswaarde zijn genormaliseerd. Al met al eindelijk verbeteringen, ik raad mensen met dezelfde ziektebeelden absoluut aan om LDN uit te proberen (bouw het wel heel langzaam op). Ik vind het erg jammer dat reumatologen zeggen, hier is niks aan te doen en alleen maar pijnstillers voorschrijven waar ik nog zieker van werd. In veel gevallen is er wel degelijk iets aan te doen, ik hoop dat dit middel voor jou ook werkt.
08-02-2017

Stoppen met roken

na verschillende pogingen die mislukte met hulp van de praktijkondersteuner van de huisarts champix gaan gebruiken en verbaasd over het positieve effect. binnen een week compleet gestopt met roken.
07-02-2017

Campral (acamprosaat)
Alcoholverslaving

Voorgeschreven als zuchtremmer voor alcoholverslaving. Had weinig effect, wel vervelende bijwerking in de zin dat ik veel last had van diarree, wat maar niet weg ging. Daarom na een paar maanden geswitcht naar Topiramaat.
07-02-2017

Refusal (disulfiram)
Alcoholverslaving

Werkt heel goed als stok achter de deur om niet te gaan drinken. Ben inmiddels meer dan 8 maanden nuchter. In het begin wel 2x een uitglijder gehad nadat ik (bewust) gestopt was met het nemen van Refusal. Toen ook ervaren wat voor effect het heeft als je gaat drinken als het spul nog in je bloed zit. Absoluut geen pretje. Heftige hartkloppingen, rode vlekken over je h[lees meer...]ele lichaam, je krijgt het heel warm en je hoofd gaat bonken. Daarna ijskoud en rillen. Zo 3 uur op bed gelegen voordat het wegtrok. Toen ik in de spiegel keek schrok ik me dood, zag er uit als een lijk. Dit was 3 dagen nadat ik gestopt was met Refusal en na het drinken van 2 glazen. Niet doen dus! Verder weinig bijwerkingen als ik er gewoon niet bij dronk. In het begin diarree maar ging weg na een tijdje. Ben er erg tevreden mee.
05-02-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik gebruik nu 4 weken Wellbutrin XR 150 mg en krijg alleen maar meer angsten in plaats van minder. Weet iemand hoelang het duurt voordat ik vooruitgang ga merken ???
03-02-2017

Stoppen met roken

Het heeft mij niet geholpen. Ben al 3 weken bezig, maar merk totaal geen verschil. Je de hele dag anders voelen. Tevens jeuk / uitslag. Medicijn tegen deze uitslag gehad. Dat werkt.
03-02-2017

ADD

Sinds een aantal jaar de diagnose ADD. Eerst begonnen met ritalin en coaching. Hierdoor beter in mijn vel gekomen. Meer rust. Wel last van de rebounds. Toen we een kinderwens hadden in overleg met psyg overgestapt naar wellbutrin. Wat een verschil. Niet meer hele dag in de weer met medicatie. Wel iets mindere werking als methylfenidaat, maar totaal geen rebound of andere b[lees meer...]ijwerkingen. Toen ik dacht zwanger te zijn kon ik gelijk stoppen. Omdat ik de laagste dosering heb. In zwangerschap beduidend minder klachten. Ik voelde me erg fijn. Zelfs na 42 weken zwangerschap. Na zwangerschap weer verder met wellbutrin. Afgelopen jaar wat anders gaan proberen. Om te kijken hoe de werking was. Eerst concerta. Nou binnen paar maanden mee gestopt was gejaagd, vet geïrriteerd en ook last van de rebound. En slapen. Daarna dexamfetamine. In begin erg fijne ervaring. Maar na een paar maanden vervelende bijwerkingen. Gejaagd, geïrriteerd, slecht slapen. En voelde precies wanneer het begon te werken. Sinds 3 weken weer Wellbutrin. En ik ben er nu wel achter dat dit het beste werkt voor mij. 1 x daags 1 tablet en niet de hele dag bezig met het innemen van de medicatie. En een beduidend betere nachtrust.
24-01-2017

Stoppen met roken

Na de eerste dagen merkte ik eigenlijk al direct dat het werkte. Ik had geen trek meer en had met mezelf afgesproken niets meer te roken zodra ik bij de zwaardere pillen kwam. Echter werd ik na elke pil erg misselijk. Alles wat ik 10 minuten na het slikken van de pil at kwam er uit. Na 20 minuten was ik niet meer misslijk maar voelde me de gehele dag niet lekker. (Br[lees meer...]ak). Geen nachtrust meer. Ik ben halverwege gekapt omdat ik er steeds zieker van werd. Maar ...... ik rook niet meer en dat was uiteindelijk ook de bedoeling 😄
24-01-2017

Stoppen met roken

Ik had nooit gedacht dat het zou werken.maar het is geweldig! Ik die geen zin heb in roken? Bizar..
20-01-2017

Stoppen met roken

Bijna 50 jaar gerookt. Was erg terughoudend voor het gebruik door de mogelijke bijwerkingen. Uiteindelijk gestart op 30 nov.2016 met het starterspakket. Bijzonder was het feit dat na 3 dagen ik 's nachts niet meer naar beneden hoefde om te roken. Kon me omdraaien en doorslapen. 7 December de laatste sigaret. Een week later helemaal gestopt met Champix en nog steeds geen [lees meer...]behoefte aan een sigaret. Bijwerking, alleen overmatige kriebelhoest, maar heb op dokters advies de dosering gehalveerd. Binnen 2 dagen geen bijwerkingen meer. Alleen de hond moet het ontgelden, als ik toch behoefte heb aan een sigaret, ja dat gebeurt soms, dan krijgt de hond een wandelbeurt.
20-01-2017

Stoppen met roken

Heeft mij van het roken afgeholpen. Nergens last van gehad en nog steeds geen behoefte om weer te moeten roken. Zeeeeeeer tevreden
19-01-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Na een maand 150mg geslikt te hebben, zonder effect, is de dosering verdubbeld. Idee daarachter was 'stel dat deze dosering wel zou helpen?'. Ik zit nu anderhalve week op deze nieuwe dosering. Volgens mijn psychiater heeft het nog een kleine week en dan zou ik echt effect moeten merken, als het wat gaat doen. De tablet is goed door te slikken. De apotheek heeft het medicij[lees meer...]n alleen niet altijd in voorraad. Ik had al last van bijwerkingen toen deze dosering begon, deze zijn ook allemaal gebleven: Hoofdpijn, misselijk, na bijv. een half broodje overvol gevoel hebben, eten amper wegkrijgen en het smaakt gewoon niet lekker meer. Ik ben sinds ik met dit medicijn begonnen ben 8 kg afgevallen. Wat best veel is want nu heb ik weer ondergewicht.. De allerergste bijwerking echter begon pas bij deze dosering. Slapeloosheid. Ik heb al medicatie voor het slapen, die werkte goed voor dit medicijn begon en bij 150 mg ook. Maar sinds de dag dat deze medicatie gestart is heb ik geen enkele nacht gehad langer dan 5.5 uur. Ik kom slecht in slaap, wordt vaak wakker en dan ook klaarwakker, en wordt ook weer vroeg wakker. Misschien is het allemaal de moeite waard als het bij iemand werkt. Maar ik vind het tot nu toe erg onprettig allemaal.
19-01-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Na twee andere soorten anti-depressiva, SSRI's, heb ik met mijn psychiater besloten nog een andere, van een ander soort, te proberen. Ik kreeg ze op een punt dat ik me erg slecht voelde. En de eerste dagen na het begin voelde ik me nog veel verschrikkelijker. Ook ontstond er soms best heftige, hoofdpijn. De hele dag door. Pijnstilling hielp goed, maar dat kan je niet non-s[lees meer...]top nemen. Ik ben nooit een groot eter geweest, en de depressie had me al van mijn hongergevoel/eetlust beroofd maar nadat ik starte met dit medicijn werd het echt niet veel prettiger. Al snel smaakte het voedsel niet meer, zelfs de dingen die ik normaal lekker vond. Ik voelde me enorm snel vol, na n halve boterham had ik het gevoel dat er niks meer bij kon. Ik kreeg het eten amper doorgeslikt, en voelde me enorm misselijk. Ik had een enorme weerzin tegen eten. Ik ben ook in een maand 5 kg afgevallen. Toch ben ik het blijven slikken, wat het had kunnen helpen. Na een maand begon het nog niet te werken, toen is de dosering verdubbeld. Wat tot nu toe ook nog geen effect heeft gehad.
16-01-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik heb een huwelijk achter de rug van ruim 32 jaar met een man die een narcistische persoonlijkheid heeft en ook nog eens een pathologische leugenaar is. Psychologische manipulatie was een hobby voor hem. Na 20 jaar lang "lief"en leed gedeeld te hebben en na 3 faillisementen en schulden door mismanagement van "manlief " die alles in eigen beheer had en aan grootheidswaa[lees meer...]nzin leed, eigen huis kwijt. toch een beetje depri geworden. Antidepri ingenomen. Matig resultaat. Mijn allerliefste hobby paardrijden (eigen paard) opgegeven door depressie. Werkte in de zorg. Nu afgekeurd door aanhoudende depressie en wekelijks migraineaanvallen. Nu na 32 jaar huwelijk door man in de steek gelaten. wilde geen depressieve vrouw hebben maar een jonger vrolijker ding. En dat terwijl hij degene was waar ik depressief door ben geworden. Ik heb inmiddels 6 soorten antidepressiva gebruikt en sta momenteel op Welbutrin XR , Fluoxetine 20mg. en Quetiapine 25mg. Een zegen is dat ik nu weer van mijn 2 lieve meisjes kan genieten. Ik ben een Christen en wij mogen geen zelfmoord plegen, maar ik dank God op mijn blote knieeen dat er antidepressiva bestaat. Dank zij deze middelen kan ik een goede, verantwoordelijke moeder zijn die weer kan houden van haar kinderen. Met blijdschap kan ik meedelen dat mijn migraine nu een heel stuk verminderd is.
13-01-2017

Chronische depressie

Begonnen met 150 mg per dag. Mensen om mij heen merkten binnen een week duidelijk verbetering. Meer ontspannen. En geen last van bijwerkingen. Na een maand of 2 nam de depressiviteit/spanning weer toe. Psychiater verdubbelde toen de dosis. Eerst leek dat positief uit te pakken. De spanning en depressiviteit namen af. Maar na enkele weken begonnen de bijwerkingen de overha[lees meer...]nd te krijgen: suizen in de oren, snel duizelig worden van naar een beeldscherm kijken, vermoeidheid (helemaal na enige inspanning), minder zin in seks, en toegenomen lusteloosheid.
10-01-2017

ADD

Stimulantia maken mij juist onrustig, dus nu gebruik ik wellbutrin. Eerste twee weken 150 mg, daarna twee weken 300 mg en nu al bijna twee weken 450 mg. Echter, ik merk er helemaal niks van. Alsof ik niks heb geslikt. Geen bijwerkingen en geen effect. Duurt het echt zo lang voordat het begint te werken? Ik hoor het graag.
06-01-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Door een ernstig trauma depressief geworden, gestart met welbutrin om de therapie aan te kunnen, trauma therapie. Dit ging goed en het was op die momenten ook fijn om het middel te slikken. Later wanneer het trauma verwerkt was en ik mijn normaal leven terug begon te krijgen ben ik er heel veel door afgevallen, daarna begonnen de bijwerkingen: droge mond, concentratieprobl[lees meer...]emen, roes in hoofd, gevoelig in emotie, heel veel energie, darmproblemen, verstopping, diarree, verminderd seksleven, slechte ogen, wazig zien, hoofdpijn, veel jeuk, galbulten, droge huid enz. Nu na vier jaar aan het afbouwen, sta nu op 150 mg. Het gaat wel al zijn er veel ontrekking verschijnselen. Nu twee maanden deze hoeveelheid blijven slikken om een nieuwe balans te krijgen en dan de grote stap naar niets meer, een eerdere poging tot stoppen was heel heftig en kon niet verder naar niets. Ben nu hoopvol maar denk wel dat het lastig word om naar niets te gaan, niet zozeer omdat de depressie zich terug laat zien maar om de ontrekkings verschijnselen. Ik ben er duidelijk verslaafd aan geraakt al zeggen artsen dat het niet kan. Bezin u voor je met dit middel langdurig start.
04-01-2017

Chronische depressie

Nu na bijna een jaar gebruik merk ik er nog steeds niet veel van. Daarom switch naar Citalopram. Kreeg het voorgeschreven voor mijn depressie en ter bevordering ADHD .
04-01-2017

Zyban (bupropion)
Stoppen met roken

Ik nam zyban a rato van een dosis per dag om na 14 dagen te verdubbelen. Onmiddellijk na de verdubbeling hevige jeuk in de vingers en handen. Ik ben ook gevoelig voor bepaalde penicilines. Door zyban terug te brengen naar een dosis per dag bleef de jeuk weg en door een langere aanloop -2 maanden- ben ik toch nog kunnen stoppen met roken. Naast zyban nam ik atorvastatine, e[lees meer...]mconcor, brilique en asaflow. Da dag dat ik echt besloot te stoppen (na 3 raadplegingen bij de tabakologe) startte ik met gehalveerde 16mg nicotinepleisters. Dit heb ik slechts een week gedaan want ik kon niet slapen. Na 5 dagen had ik al een dag waar ik pas 's avonds aan een sigaret dacht. Nooit gedacht dat het zou lukken, want eigenlijk rookte ik omwille van lichte dosissen weed (wiet) die ik toevoegde. Al bij al was de nicotine bijzaak. Nu 3 maanden gestopt Ik mis de marihuana soms wel, maar toch blij dat het voorbij is, na 30 jaar én 1000 keer nooit-langer-dan-3-dagen-gestopt. :-)
24-12-2016

Stoppen met roken

Sinds 40 dagen gestopt met roken door champix . En echt eerlijk ... dit had ik "nooit" gedacht. Ik stond op met een sigaret en twee pakjes later ging ik terug slapen. Was zelfs zeer argwanend .. een pil die MIJ een afkering ging laten krijgen van m'n favoriete sigaretten .. Toch begonnen en vanaf eerste week. ( waar je nog mag roken ) werden mijn twee pakjes nog 10 sigare[lees meer...]tten ! En paar dagen nadien gewoon gestopt .. soms komt de goesting nog wel eens maar na paar minuten is ze even snel weer weg ... ik heb me wel een E sig aangeschaft zonder nicotine weliswaar .. om de tussendoortjes die ik nu toch wel iets meer nuttig in de kiem te smoren.. en deze combinatie vind ik voor mezelf toch echt wel top... kortom voor mij is dit het meest effectieve middel om te stoppen en nam de paar kleine bijwerkingen er met plezier bij !
20-12-2016

Stoppen met roken

Ben nu 4 dagen gestopt en met de Champix gaat dit vind ik heel makkelijk, de gedachte is er wel, maar de behoefte is weg.. Sterker nog heb een bijna volledug vol pakje sigaretten nog liggen, maar ik hoef echt geen moeite te doen wat mij echt heel erg verbaasd.. Bizar aangezien ik echt een zware roker was, zeker 30 sigaretten per dag!
10-12-2016

Overspannen/burn-out

In eerste instantie paroxetine gebruikt; hielp niet echt en de kilo's vlogen eraan. Daarna Welbrutin gebruikt. Binnen de kortste keren 18 kg afgevallen. Mijn stemming werd beter, het onrustige gevoel verdween en bergen energie. Enkele bijwerkingen, zoals oorsuizen en onrustige slaap. Het oorsuizen merk je op een gegeven moment niet meer. Voor de onrustige slaap gebruik ik [lees meer...]af en toe temazepan. Ik.gebruik het medicijn nu jaren. Bouw het soms af , als mijn stemming (onrustig gevoel) bouw ik het weer langzaam op. Het op en afbouwen is in overleg gebeurd met de psychiater. Kan geen kwaad . Ik heb er veel baat bij. Dus tijden geen welbutrin, dan weer wel. Dat bevalt mij uitstekend.
10-12-2016

Naltrexon (naltrexon)
Alcoholverslaving

Ik slik dit medicijn nu ruim een jaar lang voor mijn verslaving. Heb sinds de 1e dag geen zucht meer gehad. Had wel het 1e half jaar professionele hulp erbij van Novadic Kentron. Ook geen bijwerkingen gehad. Ik raad het iedereen aan het te proberen.
30-11-2016

Stoppen met roken

Ik was een verstokte roker. Elk vrij moment moest ik eerst roken. Ik heb heel vaak geprobeerd om te stoppen, zonder en met (andere) hulpmiddelen, maar ik hield het nooit langer dan een week vol, omdat ik zo sjagrijnig en down werd, bijna depressief. Een week nadat ik was begonnen met de Champix startverpakking, kreeg ik een afkeer voor de sigaret. Het aantal rookmomenten w[lees meer...]erd toen al veel minder en zelfs de avonden (mijn favoriete rookmomenten) werden rookvrij, terwijl ik de sigaretten nog in huis had. Onvoorstelbaar voor mij, dat ik die nu zo gemakkelijk kon laten liggen. In de 2e week met deze tabletten, mijn laatste sigaret gerookt en nu zijn we bijna 1 maand verder. En ik vind het oprecht gemakkelijk om niet te roken. Ik moet daar wel bij vermelden, dat ik omgevingen en mensen die roken, nu (tijdelijk) vermijd om niet in de verleiding te komen. Vanaf week 2 wordt de dosering verhoogd van 1 naar 2 mg per dag. In week 3 heb ik dat weer gehalveerd. Ik had een lichte mate van misselijkheid, maar dat was nog wel te doen. Ik sliep echter niet meer. Ik neem nu nog 1 tablet na de lunch en het slapen gaat weer goed. En het gestopt blijven ook!
24-11-2016

Stoppen met roken

Prima ondersteuner. Heb wel de gedachte aan roken maar niet de behoefte om te roken. In het begin zelfs afkeer. De bijwerkingen zijn deze keer fors. Slecht slapen, lusteloosheid, vermoeidheid en neerslachtig. In overleg met de HA halve dosering
22-11-2016

ADD

Na jaren lang last te hebben gehad van een burn-out en depressieve klachten eindelijk de stap naar een psychiater genomen. Ik heb er erg veel baat bij. Al vind ik het slapen erg lastig. Ik slaap heel onrustig en oppervlakkig. Maar wel bakken energie. Dus af en toe behoorlijk moe ineens. Hopelijk kan ik ooit weer zonder

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3753)
Anticonceptie - overig (2909)
Cholesterol (2284)
Depressie - antidepressiva overig (2126)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1711)
Pijn - morfine-achtigen (1604)
Pijn (1537)
ADHD - psychostimulantia (1442)
Verslavingsziekten (1408)
Maagzuur - protonpompremmers (1305)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1233)
Bloeddruk - betablokkers (1137)
Anticonceptie - eenfase (1061)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (885)
Migraine (847)
Angststoornissen (817)
Depressie - antidepressiva TCA (806)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (787)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!