ISO 27001

ervaringen per categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

20-10-2017

ADD

Gebruikte Wellbutrin XR voor ADD en depressieve klachten. Het medicijn werkt naar behoeven, voel me beter in mijn vel maar na enkele maanden begon mijn haar uit te vallen. In eerste instantie niet de link gelegd tot ik realiseerde dat ik 3 jaar geleden ook last had van kale plekken in het haar, en ik toen ook Wellbutrin gebruikte. Na wat onderzoek op internet blijk ik al[lees meer...]les behalve alleen hierin te zijn. Het rare is dat het niet op de bijsluiter staat als bijwerking. Ik wil nu per direct er mee stoppen. Ja het zorgt dat ik beter in mn vel zit maar plukken haar die uitvallen verpesten dat weer flink.
19-10-2017

Stoppen met roken

Proberen. Ik voel het verschil afname van trek. Dat neemt niet weg dat de zin in de 'gewoonte ' afgenomen is. Het helpt om je te beheersen. Ik ben benieuwd hoe het zal voelen op langere termijn. Wil nl zsm stoppen met champix ivm nachtmerries en slapeloosheid (altijd al problematisch). Succes gewenst voor wie straks gaat starten: roken werkt onsuccesvol voor een lang en [lees meer...]gelukkig leven. Ik hoop deze verslaving te overwinnen!
18-10-2017

Zyban (bupropion)
Stoppen met roken

Ik kreeg de Zyban voorgeschreven via mijn huisarts. Afgelopen maandag (18-10-17) begonnen met 150 mg. De volgende dag de volgende ingenomen en merkte meteen een soort van alertheid. Mensen om mij heen vonden mij lacherig en vroegen; gaat het wel goed met je? Ja hoor was mijn antwoord. 's Middags met mijn rijinstructeur over gehad dat ik begonnen was met het slikken van Zyb[lees meer...]an en gevraagd; is het wel verstandig om te rijden, aangezien er wel een gele sticker op de verpakking zit? Mijn rijinstructeur zei: Wij kijken even hoe het gaat, mocht het niet gaan stop je meteen. In principe ging het goed, maar ik voelde mij er toch niet lekker bij. Ik ben naar huis gebracht en had na de tijd ook nergens meer zin aan. Snel maar iets besteld en na het avondeten werd ik zo moe, dat ik echt dacht ik wil slapen om 18:00 uur. Ik keek in de spiegel en het eerste wat mij opviel waren mijn rode ogen. Ik dacht bij mijzelf, nu ga ik eventjes voor een uurtje in bed liggen en dan sta ik uitgerust weer op. NOT! Ik heb dwars door de wekker heen geslapen (overkomt mij nooit) en werd niet eerder wakker dan 21:30 uur. Ik werd ook nog eens gedesoriënteerd wakker en zag beelden voor mij (hallucinaties) die je niemand toe wenst, daarnaast werd ik héél emotioneel en had moeite om uit bed te komen. Ik zakte haast in elkaar en voelde mijn hele lichaam tintelen, was duizelig en had enorme hoofdpijn. Vanmorgen nadat ik bijna twaalf uren in mijn bed had gelegen, stond ik op als een zombie en normaal gesproken heb ik dat alleen als ik de griep heb. Ik heb vandaag mijn huisarts direct gebeld en aangegeven dat ik er mee STOP! Wat een rotzooi en dan zoveel bijwerkingen in twee dagen. Vandaag had ik nog een paar kleine naweeën en die heb ik verholpen door veel water te drinken, bewegen en vooral veel fruit te eten.
16-10-2017

ADHD

In 2015/2016 heb ik een burnout gehad, ook heb ik adhd en gebruikte 20 jaar ritaline/methyfenidaat. 2x 30mg. De eerste paar weken begonnen met 150 mg, ik ondervond erg veel en intense bijwerkingen duf en alles kwam zeg maar in slowmotion binnen en megalijpe dromen maar dan ook superrealistische dromen dat ik soms als ik wakker werd moeite had om droom en realiteit te sche[lees meer...]iden. Dat dromen was eigenlijk best grappig onzettend leuke dromen zaten daar tussen! Deze bijwerkingen duurden ongeveer 1.5 week. Anyway uiteindelijk is mijn dosis 2 x verhoogd met 150 mg en daar zit in nog steeds op.(450 mg). Ik neem ze gek genoeg voor het slapen want als ik ze in de ochtend neem heb ik 's avonds in bed giga onrustige benen, zo erg dat ik daar dan een half ritalinnetje voor moet nemen en dan slaap ik weer prima. mijn ritaline gebruik ik nog soms bij lange autoritten of als ik bergen moet verzetten in huis of administratie ga doen. Al met al ben ik erg tevreden met deze medicatie. Functioneer weer helemaal goed en zit lekker in me vel. Ik heb een verantwoordelijke baan en dat gaat me ook weer prima af. Ik hoop dat iemand wat aan deze info heeft.
14-10-2017

Chronische depressie

Hier mee begonnen nadat mijn lexapro niet meer werkte. De eerste week verliep geweldig, veel energie en ik voelde me prima. Dit zwakte echter af na een week, na een tijdje werden de depressie en de suïcidale gedachtes erger en erger waardoor ik er mee gestopt ben.
13-10-2017

Methadon (methadon)
Drugsverslaving

Nooit te lang gebruiken stoppen word steeds moeilijker en vergeet ze nooit want je word behoorlijk ziek als je het niet bij de hand hebt dan kun je ze niet zo even gaan halen dan ben je te ziek op jezelf te vervoeren! Ik heb erg last van verstopping en krampen in mn darm maag! Krimpen van kringspier bij stoelgang slechter wazig zien! Pijnlijke vermoeide spieren verzuring?
12-10-2017

Overspannen/burn-out

Ik stapte over van sipralexa naar wellbutrin, omdat ik van sipralexa eetbuien en altijd maar een hongergevoel had. Men zei mij dat wellbutrin veel minder bijwerkingen had. Er werd opgebouwd tot 300 mg en heel eventjes naar 450 mg. Toen ik doorkreeg dat mijn prikkelbaarheid ongekend extreem werd, hebben we weer afgebouwd naar 300 mg. Maar mijn geheugenproblemen bleven. Dit [lees meer...]was vrij ernstig: op mijn werk kon ik steeds moeilijker kleine zaken onthouden, maar de omgeving dekte dit toe met dat het te maken had met ouder worden (nu 44 jaar). Ik ben nu in april 2017 gestopt en mijn kort én lang termijn geheugen zijn sinds september onverwacht terug beter aan het worden: oef! Erger nog is dat tijdens de afbouw ik zelfmoord wou plegen: op donderdag verminderde ik en op zondag wou ik mij van kant maken. De dag daarna keek ik letterlijk terug naar hoe ik zondag dacht en kon ik mij niet meer inbeelden waarom er toen zo'n druk stond om dood te willen zijn. Zéér beangstigend vond ik dit, want het liet me niet los: ik wou dood en maakte alles in gereedheid. Tot tweemaal toe heb ik dit scenario meegemaakt. Gelukkig viel mijn frank nadien dat het met de afbouw te maken had. Dan ben ik beginnen afbouwen met 25 mg ipv 150 mg of 75 mg ... ik verwittigde mijn achterban en er werd dubbel gewaakt over het opkomen van zelfdodingsverlangens én acties als we de wellbutrin verlaagde. Het staat dan wel in de bijsluiter: 'opgelet voor suïcidale verlangens' maar op dat moment heb je daar niets aan! Je wil dood en dàt heeft je in de ban. Het is iets chemisch en niét iets van jezelf terwijl je wél denkt dat jij het bent die dood wilt. Je moet het verschil maar weten als patiënt !!
10-10-2017

Stoppen met roken

Na 25 jaar gerookt te hebben, ruim 30 sigaretten per dag nu 6 weken gestopt. Geen behoefte meer aan roken, vind het wel nog steeds lekker ruiken. De maagkrampen waren echt heftig in het begin maar nu geen last meer van. Na 4 weken gestopt te zijn neem ik dagelijks nog maar 1 tablet ivm best wel heftige dromen. Ik heb overwogen helemaal te stoppen met de tabletten, heb er[lees meer...] echt een wekkertje voor staan anders vergeet ik het gewoon, maar mn huisarts drukte me zo op het hart het toch minstens 3 maanden in te nemen om een terugval te voorkomen. Ik sta volledig achter het gestopt zijn met roken en slik momenteel dus nog dagelijks 1 mg. Je moet er wel volledig achterstaan, mijn nichtje is nl na 3 weken stoppen met champix weer begonnen met roken...
09-10-2017

Stoppen met roken

Maagpijn, misselijkheid, rare dromen, wakker worden 's nachts, vieze smaak in mond, iets sneller geïrriteerd. Deze bijwerkingen waren er in de 1e week. Ik ben gestopt op dag 10 van de kuur. Nu 5 dagen niet gerookt en elke dag wordt makkelijker. De eerste 2 dagen wel nog erg last van "brandende" longen. Door de medicijnen blijf ik echter wel rustig in mijn hoofd. Af en toe [lees meer...]schiet het nog door m'n hoofd, maar de gedachte om te roken is dan ook eigenlijk meteen weer weg. Momenteel wel erg last van mijn maag, daar heb ik medicijnen voor gekregen. Verder zijn de overige bijwerkingen na een week zo goed als verdwenen.
03-10-2017

Stoppen met roken

ik was er helemaal blij mee, ben nu al bijna 2 jaar gestopt met roken. Ik voelde mij er ook heel erg goed bij, na 3 maanden gestopt. Ik voelde me gelijk weer rot, angstig huilen. Ik wilde ze weer hebben, maar zijn dan te duur, maar zou ze graag weer gekregen hebben, het werkte goed.
28-09-2017

Stoppen met roken

Helaas geen optie voor mij, toenemende depressiviteit en zelfmoordgedachten deden mij stoppen met Champix. Helaas.
28-09-2017

Stoppen met roken

Na week wil je niet meer roken, zo'n smerige ijzersmaak. Werkt super goed tegen de ontwenningsverschijnselen, zonder die, is het makkelijker de gewoonte los te laten. Kreeg wel last vd bizarste dromen en had continu24/7 overdreven zin in seks. Praktijkondersteuner dit uitgezocht en ja deze bijwerking kwam enkele x voor. Nou ik rook nu 4 mnden niet meer en buiten contin[lees meer...]u verkouden en loopneus geen klachten
25-09-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ben een pathologisch gokker. Wellbutrin heeft helaas mijn verslaving niet kunnen genezen. Ik merk wel veranderingen in mijn gokgedrag. Vroeger was gokken mijn eerste behoefte en ik was 24 uur per dag met gokken bezig. Nu geniet ik ook voor andere leuke dingen en ik heb veel minder trek om te gaan gokken. Conclusie: door veel gokken word jij depressief en hoe depressi[lees meer...]ever je wordt en hoe meer ga jij gokken. Dus antidepressiva zoals wellbutrin helpt om de verslaving te onderdrukken maar geneest hm helaas niet.
22-09-2017

Stoppen met roken

Hallo, Ik wil jullie laten weten, dat na vele dingen geprobeerd te hebben ik eindelijk gestopt ben met roken door champix ik ben nu bijna 5 maanden gestopt, me leven is veranderd. Mensen die willen stoppen met roken kunnen na de huisarts, maar denk goed na als je stopt, moet je er wel 1000% achter staan, anders heeft het geen kans van slagen. Ik ben begonnen met d[lees meer...]e intensie ik wil stoppen, na een week stoppen begon het verhaal het gewenning dat moest ik kwijt, en dat was ook het enige verhaal de gewenning zodra je die kwijt bent wordt het een stuk makkelijker. Op wat keelpijn na en slapeloosheid want ik kwam maar moeilijk in slaap, kan ik zeggen een perfecte medicijn om te stoppen met roken.
20-09-2017

Naltrexon (naltrexon)
Alcoholverslaving

Pas 3 dagen mee bezig, heb nog steeds zin in alcohol, hopelijk gaat dat over. Vorige maand Campral geprobeerd, dat ging 3 weken goed en daarna was de drang weer erg sterk. Ik heb het juiste nog niet gevonden vrees ik.
15-09-2017

Stoppen met roken

Na precies 1 week van het gebruik van champix gestopt met roken. De eerst week was ik best misselijk maar het was te overzien. Na de laatste verhoging van de dosis ( van 1 naar 2 mg per dag ) werden de bijwerkingen heftiger. overgeven, slecht zicht, duizeligheid, slecht slapen ( meerdere keren per nacht wakker). Net de huisarts er over gebeld en nu de dosis weer terug van [lees meer...]2 mg naar 1 mg per dag. Bijwerkingen zijn dus bij mij erg heftig, maar ben al wel een week gestopt met roken.
14-09-2017

Stoppen met roken

Ben 29 juni volgens voorschrift begonnen, 1 juli definitief gestopt, tot laatste sigaret bleef het me smaken! Na enkele weken, in overleg met HA, naar 2 x 0,5 mg per dag, nu aan het afbouwen, soms hunkering, maar is duidelijk de gewoonte van 45 jaar zo een 25 sigaretten per dag, dus het is wennen om een ex- roker te zijn! Op wat misselijk zijn in ochtend na inname (eerst i[lees meer...]ets eten, dat helpt) en in het begin heftige dromen, was na twee weken voorbij, geen bijwerkingen! Dus ben nu een tevreden ex-roker!
09-09-2017

Stoppen met roken

Na 10 dagen gebruik van Champix gestopt met roken. Onvoorstelbaar hoe makkelijk. Op eigen kracht al twee keer eerder gestopt met roken, maar wat een hel was dat zeg. Kostte bijna mijn huwelijk! Nu met Champix geen drang naar nicotine. Wel naar de gewoonte, dit moet slijten. In de eerste week last van doorslaapproblemen gehad. Nu nog veel dromen, ze zijn altijd erotisch[lees meer...]! Bijzonder spul dat Champix zeg.
08-09-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

begin vorig jaar uitslag, adhd subtype add via ggz. Mede door depressie en kenmerken van adhd zonder hyperactiviteit, had daar alleen last van als ik een verhaal vertelde vd hak op de tak en te snel praten vaak daarnaast overdreven blij. Vaak wist mijn omgeving niet waar over ik het had. vergeleek mezelf vaak met mijn broer hij heeft adhd ( niet 24/7 hyper), maar erg moeil[lees meer...]ijk in omgang al vanaf onze kindertijd. Mijn zus was en is een uitblinker ze is dan ook een advocaat :-) super trotse zusje ben ik. Mijn klachten waren altijd laat zijn, hele dag slapen, vaak huilen, rommelig, zomaar leuk een dansje doen, geen animo, geen structuur voor mijn kind, geen dagelijkse klusjes, uitstellen, vergeetachtigheid, niet in staat zijn om rustig een boek te lezen, onmogelijk met mij een gesprek aan te gaan droom gewoon weg dan moest bijv lachen totaal niet geluisterd naar diegene, tv en mobiel tegelijk in gebruik, eenmaal achter de pc kan ik niet uit mezelf ermee stoppen, als een kip zonder kop rondlopen, vaak afzeggen, geen zin om sociaal te zijn, stemmingswisselingen, geen geduld met kind, kort lontje, dubbele afspraken maken of verkeerd genoteerd vaak niet verschijnen op een belangrijke afspraak, ook vriendinnen negeren ook vaak afzeggen, vaak ruzie, koppig, slechte relaties ook in de liefde, veel risico's nemen, geld verbrassen, zit nog steeds tot aan mijn oren in de schulden, maar eind 2018 word de schuldsaneringtraject gestart. Helaas heb ik tot op heden geen rijbewijs. afgelopen weken zie ik mijn toekomst wel positief in ben nog steeds onzeker, maar ik wil zo graag mijn salon openen en zet alles op alles om dat te verwezenlijken. Dit medicijn is geen wondermiddel, maar helpt mij om helder na te denken ook 2 keer nadenken voordat ik iets doe of zeg. ik laat mensen uitpraten, daarnaast discussieer rustig over een onderwerp of mijn gevoelens ben niet meer zo explosief en constant geirriteerd. ik slaap niet meer de hele dag en speel vaak met mijn kind en doen vele leuke uitstapjes samen bijv uit eten en een pretpark bezoeken gewoon iets simpels als naar de kinderboerderij of speeltuin gaan. geinteresseerd in haar schoolprestaties en met andere moeders afspreken zodat de kleine ook bij anderen kan spelen en vice versa. veel plannen en maandelijks een budget maken alleen kopen wat wij echt nodig hebben. ik word vaak blij wakker en we ontbijten weekend samen en neem elke ochtend trouw mijn 3 tabletjes in. in de ochtend heb ik op schooldagen soms wel een opstart probleempje maar probeer elke ochtend kleine klaar te maken voor school. Ik heb natuurlijk ook slechte dagen dat ik totaal niet toekom aan mijn to do lijstje of niet douche of te laat kom om mijn kindje op te halen maar heb Godzijdank een geweldige moeder die mij steunt en helpt. ik heb een lange weg te gaan maar als ik zo mijn best blijft doen en aanwezig bent voor mijn kind komt het zeker goed.
07-09-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Net 4 dagen begonnen aan dit medicijn nadat ik ongeveer een jaar lang citalopram 10mg heb geslikt voor depressieve klachten. Zit in mijn familie. Ik reageerde goed op citalopram maar vanwege bijwerkingen zoals lusteloosheid en een libido beneden het nulpunt heb ik de stap genomen om over te stappen en te kijken of Wellbutrin/bupropion iets voor me doet. Ik ben afgebou[lees meer...]wd van 10mg citalopram naar 5mg een week lang en afgelopen maandag overgestapt. Ik voelde het direct de eerste dag al: zweverig, hoofdpijn en wat maag/darm klachten. Op dit moment heb ik veel hoofdpijn, slaap ik minder goed in/door en ben ik dus vermoeid, last van diarree en ben ik soms geprikkeld/emotioneel. Omdat ik weet waar het door komt kan ik het goed relativeren maar vervelend is het wel. Ik moet na 2 weken terugkoppelen met mijn huisarts om te zien hoe het gaat. Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die de switch hebben gemaakt van citalopram naar wellbutrin voor depressieve klachten? Ik ben namelijk benieuwd of de switch van de serotonine-heropname naar dopamine/noradrenaline effect heeft op mijn piekeren/somberheid op de wat langere termijn. Ik heb de hoop dat het meevalt gezien ik ook niet veel nodig had van de citalopram en Wellbutrin (hoewel minimaal) wel iéts doet met serotonine. Iemand ervaring?
05-09-2017

Psychische klachten

In mei 2017 begonnen met Wellbutrin. Eerste 3 weken veel bijwerkingen. Erg angstig, onrustig en paniekerig. Kwam m'n dagen bijna niet door. Hierna is dit afgenomen. Verdere bijwerkingen die bleven zijn piep in oor, hogere hartslag en onrust. Na 6 weken verhoogd, en 6 weken na verhoging pas positief effect. Voel me een stuk beter, heb geen diepe dalen meer en kom m'n dagen [lees meer...]een stuk beter door. Angst en chaos in m'n hoofd zijn afgenomen. Voelde me in het begin flink hopeloos maar ben nu blij dat ik door heb gezet met het doorgaan met medicatie. Pas na 12 weken effect maar voel me nu dus een stuk beter dan voorheen. Fijne tijdelijke ondersteuning zodat ik ruimte in m'n hoofd heb voor therapie.
29-08-2017

Stoppen met roken

Ik rookte als sinds 2010 minstens 20 sigarettten per dag. Wou altijd stoppen, cold turkey stoppen lukte een paar dagen, en daarna kreeg ik vervelende bijverschijnselen, humeurig, griepverschijnselen. Ik had al het een en ander gehoord en gelezen over champix, de knoop doorgehakt en naar de dokter geweest. Resultaat? Zie hier : na 1 week de kuur opbouwen met 2 x 0,5 mg. S[lees meer...]maakte mijn laatste sigaret op dag 11 zeer vies. Weggegegooid, en sindsdien nog steeds rookvrij. halleluja!! En het gaat zeer goed, zeer lichte bijverschijnselen, mooie dromen, je smaak is terug, huis rookvrij, en financieel en vooral voor je gezondheid goed. Inmiddels zit ik al in mijn derde week, geen behoefte aan roken en lekker in je vel zitten. Champrix is een aanrader!!!
29-08-2017

Stoppen met roken

Ik gebruik het sinds afgelopen vrijdag en ik merk geen misselijkheid of iets maar ik voel me heel erg down en soms depressief daarnaast droom ik veel en slaap ik slecht. Elke dag voel ik weer de bijwerkingen meer te voelen. Ik merk wel dat ik steeds minder trek heb in een sigaret. Dus wel effectief. Ik wil zo graag stoppen dat ik de bijwerkingen wel accepteer als ik maar s[lees meer...]top. Ik ga vrijdag ook stoppen met roken, dus ben benieuwd.
28-08-2017

28-08-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

In combinatie met sipralexa 20 Mg amper bijwerkingen. Niet lang genoeg ingenomen om de effectiviteit te bepalen.
26-08-2017

Stoppen met roken

Ik rook al 15 jaar, heb van alles geprobeerd en ben nu champix tegen gekomen. De eerste 3 dagen rookte ik nog, maar nu op dag 6 gooi ik de sigaret al weg na 2 hijsjes. Ik rookte een pakje per 3 dagen, maar vond het moeilijk om mijn gewoonte te doorbreken. Soms nog wel last om een sigaret aan te steken na het avondeten.. over 2 dagen ga ik naar 2mg per dag. Heb weinig tot g[lees meer...]een bijwerkingen. Na het verhogen van de dosering een beetje licht in mijn hoofd geweest maar thats it. Kan het nog steeds niet geloven dat ik echt ga stoppen met roken en dit dankzij champix!
25-08-2017

Chronische depressie

Eerste 3 weken van inname geen effect en symptomen werden versterkt. Naderhand namen deze af. Medicatie zorgt niet voor afvlakking van gevoelens. Momenteel aan het afbouwen onder begeleiding van huisarts. Enkel bijwerking van spanning rond de mond.
24-08-2017

Stoppen met roken

Ik slik nu ongeveer 3 weken champix en het is effectief. De eerste week last gehad van misselijkheid na in de innames, maar dit trok wel weg na een half uur ongeveer. Neem het niet in op een lege maag, want daar krijg je enorme maagkrampen van. Naast het gebruik heb ik wel last gekregen van obstipatie, maar dit kunnen ook ontwenningsverschijnselen zijn net zoals verminder[lees meer...]de stemming. Ik raad het zeker aan.
22-08-2017

NiQuitin (nicotine)
Stoppen met roken

Ik heb al eens eerder deze pleister gebruikt om te stoppen, toen was ik eigenlijk met gemak 1,5 jaar gestopt! Helaas door een mindere gebeurtenis in mijn leven weer begonnen maar nu pakken we de draad weer op. Alleen was ik even vergeten hoe erg die dromen worden wanneer je aan de pleisters begint. Normaal droom je iets en dan snel weer vergeten maar nu de hele nacht door [lees meer...]dromen. En de raarste dromen. Verder geen bijwerkingen.
21-08-2017

ADD

Reden voor gebruik: Focus/vergeetachtigheid-problemen verminderen, wat meer plezier beleven, minder emotioneel vlak zijn, dag/nacht ritme normaal maken. En ook om de depressieve klachten te verminderen (als gevolg van jaren niks kunnen). Middel is voorgeschreven door Psychiater, deze was zeer te spreken over dit middel, aangezien het minder erg aanjaagt dan Ritalin. Dit[lees meer...] is wel belangrijk, want ik heb overgewicht en een vervette lever. Belangrijk: Dit middel is een stimulant, dus zorg voor een goede timing qua inname, anders kan het je behoorlijk tegenwerken!!! 1e week : Eerste 3 dagen slikte ik de tablet (150mg) rond 10:30/11:00, gevolg was dat ik rond 03:00 niet in slaap kon vallen, want super energiek, conclusie, eerder in nemen. Vervolgens tot aan nu, neem ik de tablet rond 8:30 in, dit gaat prima zo, ik kan dus enigszins op tijd naar bed en dan snel inslapen ( alsnog 03:00/05:00 ). Eerste week merkte ik enkele lichte bijwerkingen, zoals niet in slaap kunnen vallen nadat ik wakker werd, dit kon al na 3 uur slaap zijn..., opvliegers en soms spontane jeuk. Maar ik voelde me meer energiek en aanwezig, kortom het had dus voor mij al effect, ook redelijk veel kunnen doen in deze week. 2e Week: Het in slaap vallen gaat goed, echter het weer in slaap vallen nadat ik de tablet heb ingenomen was erg lastig, ik begon wel last te krijgen van wazig zien aan één oog, dit kwam en ging ook zo weer weg. Ik merkte wel dat ik meer positief reageerde op prikkels van mijn omgeving, emotioneel meer stabiel, meer rust en niet meer de gedachten die als een stuiterbal met Mach 2 door je kop heen schieten, kortom positief. 3e Week: Ik was dus door mijn eerste voorraad van 15 stuks heen, dus herhaalrecept ingeleverd, nu had ik één pot van 30 stuks, de eerste 4 dagen leek het net alsof ik geen tabletten slikte, ik begon mij nu opeens slecht te voelen, moe en nog eens moe, kort lontje, veel slapen, en kon eigenlijk helemaal niks verdragen, dit is dan tot nu toe dan ook mijn slechtste week geweest. 4e Week: Ik voelde me zeer stabiel, vol met energie, ik beleef emoties ook zoals ik dat vroeger op een normale gezonde manier kon beleven, dus de emotionele vlakte is verdwenen. Lekker rustig qua gedachten, meer overzicht qua uitvoeren van taken. Enig nadeel voor mij persoonlijk is dat ik mij dus nu veel meer kan focussen op dingen, waardoor als het ware al het andere waar ik op dat moment niet mee bezig ben ook compleet als het ware niet bestaat, kortom hyperfocus-achtige verschijnselen, ook op momenten waarop ik niet eens echt zeer gefocust ben, en ik vergeet vaker de tijd. Ook raak ik nog sneller overprikkeld, maar dit is dan ook pas de 4e week, na een week of 6 moet duidelijk zijn of het wat doet voor mij, tot nu toe ben ik dan ook positief! 5e Week: Enige bijwerkingen zijn soms erg snel zweten (op voorhoofd alleen), soms wazig zien aan een oog, maar de rust en het overzicht zijn zeer goed te noemen, emoties ervaar ik nog veel meer, maar de bijkomende nadelen zoals het snel overprikkeld raken en het hyperfocussen zijn "erger" geworden. ---- Op dit moment zit ik dus in de 6e week, ik heb nu 39 maal 1 tablet geslikt, en het lijkt erop dat Wellbutrin XR voor mij goed werkt, en hopelijk blijft dit ook zo. Enige mogelijk bijwerking die ik nu voor het eerst ervaar, is dat mijn ontlasting erg zacht is, ik heb verschillende malen diarree gehad, terwijl het niet echt te verklaren is waarom, want wat ik eet is niet anders dan normaal, maar we zullen het zien. TLDR: Werkt voor mij zeer goed tot nu toe.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4019)
Anticonceptie - overig (3039)
Cholesterol (2400)
Depressie - antidepressiva overig (2210)
Epilepsie (2002)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1822)
Pijn - morfine-achtigen (1747)
Pijn (1643)
ADHD - psychostimulantia (1538)
Verslavingsziekten (1499)
Bloeddruk - betablokkers (1409)
Maagzuur - protonpompremmers (1376)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1344)
Anticonceptie - eenfase (1117)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (931)
Angststoornissen (886)
Depressie - antidepressiva TCA (846)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (820)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (779)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!