categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

19-07-2024 | Vrouw | 58
Stoppen met roken

slijm ophoesten verminderde eetlust misselijkheid

Ik wilde al een hele poos stoppen met roken, maar tig keren niet gelukt. Ik rook al vanaf mijn 13de, Nu via de huisarts deze medicatie gekregen en dag begonnen met de tabletten om de 2 uur.. na de 3de tablet begon ik al steeds meer misselijk te worden en smaakte de sigaret heel anders. Nog rook ik wel maar sigaretten met smaakje en probeer zoveel mogelijk niet over de lo[lees meer...]ngen te roken. Het is idd dat je steeds meer denkt waarom steek ik er nog 1 op, het smaakt anders en veel slijm ophoesten misselijk erbij minder eetlust. Sowieso begin ik ook met sporten want wil niet aankomen en moet al 13 kg af . Ben heel benieuwd of dit me gaat lukken hoop het zekers

09-07-2024 | Vrouw | 46
ADD
Wellbutrin is een licht anti depressivum met bijwerkingen die zouden goed zijn voor iemand met ADD. Inderdaad. Het heel lichte anti depressivum voel ik. Voor de rest geen bijwerkingen. Maar ik weet nu ook niet met zekerheid of er een verschil is tussen het wel of niet nemen van de medicatie. Op vlak van concentratie. Ik denk het misschien eerder wel. Maar geef me een pl[lees meer...]acebo en misschien is er geen verschil. Moeilijk om zeggen in alle eerlijkheid.

08-07-2024 | Man | 41

ongerustheid depressief

Product heb ik naar volle tevredenheid gebruikt. In 2017 gestopt met Champix. Maar na 4 jaar (in 2021) helaas toch weer begonnen met roken. Nu in 2024 heb ik het medicijn aangevraagd bij de huisarts zonder een stoppen met roken programma. Ik moest hierdoor 240,- euro zelf betalen. Ik kreeg het uit Polen afkomstige Desmoxan. Dit kun je ook zelf bestellen voor 35,- eur[lees meer...]o inclusief verzendkosten vanuit Polen. Spul werkte top. Het is in het begin even schakelen en een goede planning bij houden, maar om de 2 uur een tabletje valt reuze mee. Stop dag op dag 4 en dat was prima. Zo rond dag 15 ontstond een beetje een depressief gevoel en vooral een gejaagd gevoel en dat bleef de gehele kuur wel aanwezig. Ik kon het echter goed hebben. De echte test kwam voor mij na de laatste dag. Ik geloof dat 26 of dag 28. De eerste week ging het nog wel goed, maar die week erop kwam de echte trek in een sigaret terug. Dat bleef toch zeker wel 2 weken aan houden. Uiteindelijk toch een sigaret gerookt en daar meteen spijt van. Dus vanaf dat moment tanden bijten en doorgaan met stoppen. Nu ruim een maand verder en het gaat best prima. Het stoppen moet een bewuste keuze zijn en je moet er 100% achter staan. Als dat zo is, dan komt het wel goed. Champix en Decigatan (of Desmoxan) zijn niet te vergelijken. Champix was veel heftiger en viel veel zwaarder. Daardoor waren de naweeen van het stoppen met roken en de drang om te roken na mijn stop poging wel veel minder, maar de bijwerkingen van Desmoxan zijn dan ook vele malen minder en lichter.

06-07-2024 | Vrouw | 28
Stoppen met roken

slaap minder goed wazig in het hoofd trillingen zweten hartkloppingen

Ik ben nu 2 weken gestopt met roken en neem het medicijn al 3 weken. De eerste week was met een dosis van 1 tablet en sliep de eerste nachten slecht, en aan het einde van de week beter. Dan werd de dosis verhoogd naar 2 tabletten en dan werd de slapeloosheid erger. Maar ik ben gestopt met roken op de 7de dag, en het was zo ontzettend makkelijk dat ik het niet kon geloven[lees meer...]. Ik nam de slapenloosheid er echt maar bij want stoppen met roken was belangrijker. Door de medicatie barste ik van energie en werd ik ook gewoon nooit moe. Nu ben ik al wat meer gewend aan de medicatie, kan ik als iéts beter slapen. Ik blijf volhouden. Zelfs op een festival met alcohol niet eens de zin gehad om te roken, dit middel is echt geweldig! De bijwerkingen neem ik er maar bij, roken is slechter.

02-07-2024 | Vrouw | 51

overgewicht

Heb sinds kind al met gevoel voor niets echt niets interesseerde mij , was ook ongemakkelijk in een grote groep leeftijdsgenoten, ik kon wel mezelf zijn ,meestal toch, bij oudere mensen (40-80jaar). Maar het grootste deel besteede ik binnen in mijn eigenwereldje,maar ik ben niet verlegen ofzo, ik weet niet wat te doen of direct reageren bij leeftijdsgenoten. Nu ben ik 51ja[lees meer...]ar jaar en ben sinds mijn 19de al verslaafd aan speed, (amfetamine) elke dag 1 bommetje, als ik wakker word. Als ik dat niet doe voel ik me terug niks, blijf binnen sleep mezelf als zombie naar ijskast en terug zetel in. Mijn brein functioneert niet meer. Zwarte gedachten (2×zelfmoord gepleegd) 1x na te veel tramadol vloeibare, in te nemen voor de ongelooflijke pijn in mijn rug en benen, kleine hartstop gehad, was na 8 uur al thuis en na 2 minuten heel helder, ik kon de gehele situatie klaar uitleggen in de ambulance. Ook heb ik van mijn 18de tem mijn 33 jaar, boulimia gehad. Maar ik viel niet genoeg af om me goed te voelen in mijn vel. Dus op mijn 19de 1ste × speed gesnoven (ongeveer 10 jaar tot mijn sinuses zo verstopt zaten ook van de verslaving aan neusdruppels) van die neusdruppelverslaving ben ik tijdens mijn zwangerschap 30 jaar, heel veel last van gehad. Maar ik ben op de dag dat ik zwanger was instant gestopt met speed en verslaving benzo's (alles heb ik genomen om nog normaal te functioneren tot rholypnol 2 tot 5 stuks ineens toe) maar dat waren de meest fantastische tijden uit mijn leven. (…) Maar met mijn verslavingen en benzo's liefst lexotan in de week, dirigeerde mijn lichaam compleet met drugs, en niemand die het echt opmerkte behalve mede verslaafden die het wisten.. dus leefde ik nog steeds helemaal alleen op de wereld (had 30jarige relatie met de papa van mijn zoon). Hij was de ultieme partie/werknemer van heel de wereld voor mij. We vertrouwde mekaar blindelings en gingen door het vuur voor mekaar, ook als we apart uitgingen. Dus ik had alles gehaald en zelf veranderd van grijze stille, dikke muis tot Slanke, bangelijke aantrekkelijke dame die iedereen graag had... Dan op mijn 30ste zwanger (was gepland, maar in werkelijkheid nog veel te vroeg om heel je leven om te gooien, ) 9 maanden zwanger is een hoogtepunt in mijn leven, kreeg mooier voller haar, straalde , en was nog nooit zo gelukkig met mijn buikje. Na 9 maanden, 3 maanden totale postnatale depressie, ik besefte niet dat het mijn kind was , ik heb nog lang gevoeld dat mijn zoon in mijn buik zat. Dus was het meestal de papa die hem verzorgde en speelde, bij mij was hij 3 maanden een hysterische huilbaby, ik deed mijn best, had niets tekort maar was alleen maar een beetje beter als hij sliep of tot papa thuiskwam. Na 3 maanden gingen we op hotelvakantie, 5 * alles erop en eraan. En daar op 1 blik werd ik verliefd op mijn baby, tranen met tuiten gehuild en vanaf dan zoveel en zo leuk mogelijk met hem bezig geweest, nu is hij 20 jaar. (…) (..) op mijn 43ste (…) mijn rugpijn was niet meer te houden... voor de 1ste keer naar rugspecialist en die besliste meteen dat ik dringend moest geopereerd worden, mijn 2 discussing in mijn wervelkolom waren compleet weg, door de stress en te weinig vochtopname. Dronk in de week een beetje, geen tijd of vergeten door de speed en in de weekends dronk ik amper 1 water of 3 Tequila (hoofd,1 been en andere been) was ik instand geclimatiseerd aan de omgeving en begon ik meteen met dansen. Dus 1 maand later 43 jaar lag ik onder het mes , 4 bouten, 2 nieuwe kussens tussen mijn wervels en een titanium plaatje. Zeer zware operatie voor mijn afgetakelde lichaam, 8 maanden plat gelegen + 1 jaar revalidatie... maar de pijn kwam terug.. weer 2 discussen verdwenen, terug operatie, 8 maanden bed , 1, 5 jaar revalidatie. Ook psychische problemen met het feit dat mijn toekomst voorbij was. Bij de laatste operatie is er nog een fout gemaakt, mijn zenuwen van voet tot knie zijn gevoelloos, zenuw gekneld of doorgesneden?? Nu na 9 jaar sukkelen met alles ( levenslang mindervalide en elke dag pijn.) Na 2de operatie 3 maanden in een afkick centrum geweest maar dat was totaal niets voor mij, ik wist alles maar al te goed en besefte 100% hoe verkeerd ik had geleefd in leef. Dus na 3 × herval in centrum, de deur gewezen en dat heeft gemaakt in mijn hoofd, een belofte : Dat ik nooit nog 1 dag zonder speed ging leven. De belofte houd steeds stand en zie geen verandering van mijn verslaving af te komen omdat ten eerste = beste afleider voor de pijn van elke dag en 2 ik heb geen doel meer voor de toekomst uitgestippeld, dat als ik stop gewoon terug bij af ben, niet te leven, te moe om te veranderen enzo.. Na 7 jaar ,2jaar geleden ben ik hulp gaan zoeken, ik heb de week later een begeleider die ik om de 2 weken zie en me helpt met hobby's, afliedingen enzo.. te zoeken met mij, .. door hem ben ik nu vrijwilligerswerk aan het doen 3 uur per week,( is genoeg ) als praten met mensen met problemen verder te helpen in het leven en niet op te geven, en dat helpt mij ook dat ik niet alleen ben en vooral mezelf niet binnenhoud. En elke week een psychologe die me stap voor stap laat inzien hoe ik mijn zelfstandige zelfvertrouwen... kan aanpakken, makkelijk gezegd maar moeilijk gedaan... nu 2 jaar later gaat het de ene dag goed de andere dag minder, maar heb wel terug mijn vechtlust om te overleven... beetje bij beetje kom ik er wel Maar nu over Wellbutrin, mijn ervaring ermee is dat ik na een week kompleet gestopt ben met roken, zonder enige moeite of problemen. Niet niets om van 2 pakjes sigaretten soms 3 uit verveling! Ik raad het iedereen aan. ////Mijn medicijn.nl: Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd, de tekst is zoveel mogelijk teruggebracht naar de beleving met gezondheid/medicijn )./////

29-06-2024 | Vrouw | 47
Fibromyalgie

nervositeit overal spierpijn moeite met slapen droge mond

Ik wilde dit medicijn graag uitproberen omdat ik erg lijd onder mijn fibromyalgie. Ik kan niet werken en niet veel doen. Ik heb ook ADHD en Autisme. Ik kreeg het medicijn best snel van de huisarts want die was er ook benieuwd naar. Ik koos voor de vloeibare variant omdat het makkelijker doseren is in kleine hoeveelheden. Ik ben snel gevoelig met medicatie dus ik wilde ee[lees meer...]n heel lage dosis eerst proberen. Ik heb het 5 keer geprobeerd in een maand ( zo lang is the vloeibare variant houdbaar!), zelfs in nog lagere dosis dan 0.1 mg maar de bijwerkingen zijn heel heftig helaas voor mij. een keer heb ik het een week gebruikt maar ik moest stoppen omdat ik het echt niet meer uithield van de pijn. Mijn spieren brandden, ik was extreem nerveus ( wat de pijn erger maakt) en mijn hyper focus ginghelemaal door het lint. Ik denk dat het ook op de dopamine werking effect heeft, en daar heb ik vanwege mijn ADHD al moeite mee. Ik heb het gevoel dat mijn ADHD klachten er veel erger van werden. Ik voelde me ook wazig en kon niet goed nadenken. Het is extreem ontregelend voor mij. Heel erg jammer, het had mooi geweest kunnen zijn. Ook vergoed de verzekering het niet en het kostte nogal veel.

24-06-2024 | Man | 40
bupropion
De bijwerkingen trekken ook weer weg. Ik had vooral last van onrust de eerste weken. Maar het trekt weg, even geduld. Je krijgt er meer energie en een betere stemming voor terug. Ik gebruik het ook in combinatie met escitalopram 10 mg / dag. Het versterkt elkaar en gaat de bijwerkingen van de ssri tegen!.

22-06-2024 | Vrouw | 42
Chronische depressie

paniekaanvallen acute hoofdpijn buikpijn geen honger

Opgestart omdat sipralexa alleen niet genoeg deed. Eerste dagen veel hoofdpijn en vooral ‘‘s nachts paniekaanvallen. Ook regelmatig wat buikpijn en wat minder eetlust (laatste vindt ik niet zo erg) ben er nu bijna 10 dagen mee bezig en vindt het goed meevallen qua bijwerkingen. Hopelijk gaat het ook iets doen aan de klachten van angst/depressie op de lange duur maar dat i[lees meer...]s nu nog afwachten.

19-06-2024 | Man | 48

depressief

Ben al anderhalf jaar gestopt. met zyban begon met 1 pil per dag was na drie dagen al gestopt met roken,na de eerste week zyban moest ik twee pillen per dag slikken.dat had voor mij een niet zo leuke uitwerking voor mij rare gedachtes en voelde mij er niet fijn bij,dus ben verder gegaan met 1 pil per dag en dat heb ik 3 maanden gedaan. En toen langzaam afbouwen . En rook n[lees meer...]u nog steeds niet. Heb nu na een jaar en 7 maanden wel weer behoefte om te roken maar ik doe het niet.

18-06-2024 | Man | 55

moeite met slapen

In de tijd dat je desmoxan gebruikt is het een appel en eitje om niet te roken. nu 3 dagen zonder desmoxan einde kuur is het weer een hel veel ontzettend veel last van ontwenning verschijnselen net of je weer voor het eerst stopt. mijn conclusie werkt desmoxan jazeker zolang je het gebruikt ,daarna zal het toch weer veel van je wilskracht vragen.

17-06-2024 | Vrouw | 48
Stoppen met roken

moeilijk in slaap vallen verminderde eetlust vermoeidheid meer dromen

Ik rook 32 jaar gemiddeld 16 sigaretten per dag. Als ik mijn ogen nog niet open heb denk ik al aan een sigaret en rook de eerste dan ook direct als ik me bed uit stapte. Heb 3 eerdere pogingen gedaan met pleisters. Allemaal mislukt. De hunkering is voor mij een ware strijd die ik na een paar dagen altijd weer verlies. Nu via de dokter deze pillen gekregen. Ik had wat moei[lees meer...]te met alle verhalen en durfde in eerste instantie deze pillen niet te nemen maar wilde echt stoppen met roken dus toch gedaan. Ik merkte direct op dag 1 al dat de sigaret anders ging smaken. Hij was niet meer lekker. Daarnaast deed het me ook niks meer. Normaal voel ik me lekker en geborgen bij het roken van een sigaret. Dat was ook weg en omdat ik wilde stoppen zag ik het nut er niet van in om nog door te roken tot dag 5. Ben op dag 3 van de pillen gestopt met roken. Met deze pillen ben ik helemaal niet meer bezig met roken. Ik heb wel een aantal keer per dag een gedachte die op komt, maar ook snel weer weg is. Een echte hunkering met nare gevoelens en strijd heb ik tot op heden nog niet gehad. Ook s'morgens niet wanneer de behoefte bij mij altijd het grootst was. Ik heb de volgende bijwerkingen: - iets meer speeksel - vermoeid overdag - kom moeilijker in slaap s' avonds maar als ik slaap slaap ik wel goed - licht dromen - minder trek in eten Verder merk ik op dat ik minder nerveus ben en me in een soort "het doet me niets meer" staat verkeer waardoor ik me dus minder druk maak hierover. Ik ben tot nu toe erg blij met dit medicijn en voel nu echt dat het me deze ronde zeker gaat lukken om nooit meer te roken.

17-06-2024 | Man | 44

misselijkheid

Het is best een heftig medicijn als en ik denk dat het niet voor iedereen is. Als je de bijsluiter leest dan snap je ook wel wat ik bedoel. De bijwerkingen zijn enorm. Natuurlijk scheelt het per persoon maar het is niet niks. Kijk iedereen stopt op zijn eigen manier maar ik weet niet of dit algemeen goed medicijn is om te stoppen

12-06-2024 | Vrouw | 58

ernstige constipatie duizeligheid misselijkheid

Ik slik ze nu bijna 3 weken en heb geen behoefte meer aan een sigaret. Ik was echt een verslaafde roker,met 20 begonnen en ben nu op 58 jarige leeftijd gestopt,en rookte er 20 per dag. Begonnen met 1 tablet en nu 2 tabletten,de bijwerkingen zijn niet echt fijn (hele dag misselijk en duizelig..ook zit ik erg verstopt) maar ik stop er niet mee want het werkt echt goed...

29-05-2024 | Vrouw | 24
ADHD
Wegens ADHD en depressie deze medicatie voorgeschreven gekregen door een psychiater na al enkele vormen van ssri’s te nemen. Ik neem nu dit tezamen met rilatin en equasym op een dag en voel maar weinig verschil van het stukje levenslust dat het me zogezegd zou moeten brengen. De rilatin en equasym nam ik al langer maar sinds ik de wellbutrin neem voel ik me meer afgevlakt[lees meer...]. Vandaar ook beslist om de dosis omhoog te halen nu naar 300mg, kijken hoe dat gaat! Hopelijk geen bijwerkingen zoals toen ik het begon te nemen!

24-05-2024 | Man | 57
Chronische depressie
Ik gebruik Bupropion nu zo'n week of 6 tegen chronische depressie. Mijn stemming is nog niet verbeterd, maar ik merk dat ik veel minder slaap nodig heb. Ik word zelfs uitgerust wakker, terwijl ik mijn hele leven met moeite het bed uitkwam. Meer energie dus en dat is me ook al heel wat waard. De enige bijwerking is een wat drogere mond.

24-05-2024 | Vrouw | 57
Alcoholverslaving
Ik heb het tijdelijk gebruikt, via de huisarts gekregen en een coach, maar niemand weet precies hoe het werkt. De een zegt een uur voor dat je gaat drinken innemen, de andere zegt 's ochtend. De ander zegt elke dag. Als je tijdens de lunch af en toe drinkt dan een halfje nemen en 'd avonds de andere helft. Ik drink niet elke dag maar wel 5 dagen en heb dan geen rem. Ik be[lees meer...]n een gewoonte drinker In mijn omgeving drinkt iedereen een berg. Maar ik wil stoppen. Heb het medicijn in huis maar weet niet wanneer ik het nu in moet nemen.

17-05-2024 | Man | 47
Psychische klachten

angst slapeloosheid misselijkheid

Om de seksuele dysfunctie en vreetbuien bij Escitalopram 10mg tegen te gaan als co-medicatie Bupropion 150mg gebruikt. Het was een intense lijdensweg met zweet warm/koud, misselijk hoofdpijn, duizeligheid, depressieve gevoelens en vooral extreme angst. Nachtrusten waren beperkt. Na 2,5 week stop moeten zetten omdat (ik gebruik de woorden van een vriend) het leven uit je [lees meer...]ogen verdwenen was. Geen idee of ik dit nog langer door had moeten zetten. Ik zie die vraag hier meermaals voorbij komen. Overigens wel effectief voor het verminderen van seksuele bijwerkingen SSRI en daarnaast had ik ook erg weinig trek in eten. Maar het totaal plaatje liegt er niet om.

14-05-2024 | Man | 31

vermoeidheid duizeligheid

1e week 1 tablet geslikt en door blijven roken. 2e week met 2 tabletten begonnen en direct gestopt met roken. Trek naar een sigaret is weg, ben er zeer tevreden over. Heb alleen kleine bijwerkingen zoals vermoeidheid en duizeligheid, dat neem ik voorlief.

11-05-2024 | Man | 32

Nicorette

08-05-2024 | Vrouw | 60
nicotine
Stoppen met roken
Hier ook, verslaafd aan nicorette spray….al drie jaar. Kom 4 dagen toe met 1 verstuiver, dat is gekkenwerk en veel te duur. Ben vandaag begonnen met 1 pufje per keer in plaats van 2. Het zal mij benieuwen….. En niemand heeft daar schijnbaar van gehoord: verslaafd aan nicorette spray. Heel bizar.

02-05-2024 | Vrouw | 54
Stoppen met roken
Na 41 jaar roken rook ik niet meer. Heb de kuur geheel afgemaakt en 2x een zwak moment gehad. Maar proefde niks dus het nicotine beest werd niet wakker. Nu ben ik 26 dagen rook vrij maar slaap ik onrustig en ben erg gejaagd. Maar het zit tussen je oren en jij moet het doen en dit pilletje helpt je op weg.

Tabex

21-04-2024 | Vrouw | 51
Cytisine
Stoppen met roken
Na 3 dagen viel het uit, geen cigaret meer, top!!! Nu 10 weken verder, precies terug zin.... maar doe het niet, is te wijten aan gewoontes, gezelligheid en situaties, ik hou vol ...

15-04-2024 | Vrouw | 55

slapeloosheid

Ik slik wellbutrion nu een maand en al die tijd heb ik niet veel bijwerkingen gevoeld. Ik heb al langer last van slaapproblemen alleen afgelopen week (dus na een maand gebruik) kreeg ik ineens heel erg veel last van slaap problemen. Eigenlijk lukt slapen zonder slaappil bijna niet meer. Dit vind ik een groot nadeel van dit middel wat mij wel heeft geholpen met mijn depress[lees meer...]ie, die is over. Maar nu dit weer. Wat is erger; depressie of veel te korte nachten? Ik ben naar mijn behandelaar geweest en hij schrijft een alternatief van wellbutrin voor (bupropion). Hopelijk slaap ik straks weer eens normaal. Herkent iemand dit?

09-04-2024 | Vrouw | 69
Alcoholverslaving
heb naltrexon gebruikt, maar dat was bij mij niet effectief Gebruik nu een half jaar antabus 200 mg per dag, drink geen druppel meer

03-04-2024 | Man | 30

oorsuizen

Hallo ik ben sinds 1 week van 150 mg naar 300mg gegaan Ben energieker .. empathischer .. ik vind mezelf terug Nu heb ik wel oorsuizen maar ook een oorprop. Ik weet dus nog niet van wat het precies komt. Wat doet wellbutrin met je testosteron? Ik hoorde verhogen? Ik voel me hier goed mee en geraak geminste terug uit mijn bed en aan het werk. Ik neem dit samen met deanxit.[lees meer...] Ik wacht nog even af

02-04-2024 | Vrouw | 45
naltrexon
In de tv uitzending Bad Skin Clinics van 1/4 op TLC wordt een dame behandeld met LDN (Low Doses Naltrexon) die een ernstige huidafwijking heeft. Ze is al overal geweest en is ten einde raad omdat het een erg pijnlijke aandoening is die haar erg beperkt. Na enkele maanden is haar aandoening rustig en kan ze weer verder met haar leven. Hoe mooi is dit? Ik gebruik zelf LD[lees meer...]N vanwege diverse auto immuun ziekten (heb hier ook een review over achtergelaten ) en wil graag dat LDN wat meer bekend wordt omdat het heel breed kan worden ingezet, zoals nu weer blijkt. In Nederland wordt het nu heel langzaam iets bekender, maar de meeste reguliere artsen die niet verder kijken dan hun neus lang is kennen de lage dosering van Naltrexon helaas nog niet… Hoop dat hier snel verandering in komt!

Suboxone

01-04-2024 | Vrouw | 37
buprenorfine / naloxon

congestief hartfalen

NEEM DEZE LEGALE DRUGS NOOIT!!!! Na 3 jaar 90mg oxycodon gebruikt te hebben was ik het zat en ben ik in de detox overgestapt op suboxone 14mg per dag. Als ik wist wat dit middel met mij zou doen was ik er nooit aan begonnen! Ik heb het uiteindelijk 5 jaar gebruikt en mijn leven is een hel geworden door deze troep. Ik had geen gevoel meer, en leefde als een zombie… ik weeg[lees meer...] normaalgesproken 60-70 kilo, en door deze troep ging ik vocht vasthouden, en woog op een gegeven moment 119!!! Ik kwam nooit meer buiten omdat ik me schaamde en heb uiteindelijk oktober 2022 een klein hartinfarct gehad op mijn 35ste. Maar deze waarschuwing was niet eens genoeg ik besefte het amper. 3 maanden geleden dacht ik: als ik nu niet stop, stop ik nooit meer, en dat word m’n dood. Ik begon met afbouwen maar dat vond ik te lang duren dus ik ben bijna 4 weken geleden cold turkey gestopt. Ik wist dat ik ziek zou worden, maar ZO ziek had ik niet gedacht. Ik loop nog steeds met tranende ogen, loopneus, niezen, buikpijn, diarree, kotsmisselijk, hartkloppingen, zweten, rillingen, psychische klachten. En in het begin had ik vreselijk last van spierspasmes en stuiptrekkingen. Maar ik heb geen moment gedacht aan opgeven. Ik was en ben er zo klaar mee! Het positieve is dat ik weer kan genieten van bijv muziek en ik heb weer gevoel. De eerste week kwam alles wat ik door de suboxone niet verwerkt had eruit. Alleen maar gehuild. Maar dat geeft niet want ik kan nu ook weer echt lachen ipv een masker op te zetten en te doen alsof. Ik ben al 10 kilo kwijt, ik zie vooral dat het vocht wat ik vasthield aan het weg gaan is. Dus ondanks dat ik me nog beroerd voel heb ik geen spijt. Ik wil mijn leven terug, en met dit ‘medicijn’ leef je niet, je ademt alleen nog…

Refusal

01-04-2024 | Vrouw | 54
disulfiram
Alcoholverslaving
De bijwerkingen zijn te doen maar het neemt de zucht niet weg. Het neemt bij mij eerder toe. Het is mij aanbevolen om het onder toezicht in te nemen. Echter kan ik na 24 uur weer drinken zonder heftige klachten. Ik krijg blosjes op mijn wangen maar verder niet. Voor veel mensen is het ideaal. En dat gun ik die mensen van harte. Ik zit te denken aan een zuchtremmer. Ik wil[lees meer...] mezelf niet beter voor laten doen maar drink alleen op de vrijdag en zaterdagavond. Het is wel abnormaal veel. Ik kan het zelf innemen zonder toezicht maar ben te laks om dar te doen. Nogmaals voor de mensen waarbij het helpt en ze zijn er blij mee: petje af. Daarnaast wens ik iedereen op dit forum het allerbeste. Het feit dat je er iets op zet, ongeacht wat, blijkt dat je je best doet om ermee te stoppen. De meeste alcoholisten vragen geen hulp en blijven ontkennen met alle gevolgen van dien. Succes en sterkte allemaal xxx.

Methadon

29-03-2024 | Man | 60
methadon

constipatie

Ik heb artrose diep in de onderrug. Fentanyl van de huisarts deed niks 600mg pleister om de 2 dagen. Naar de pijnpolie advies: Methadon. Ik heb dit 2,5 jaar geweigerd omdat ik een ex heroine gebruiker ben. 30 jaar clean en daarna verslavingsgeneeskunde gestudeerd. Neem Methadon enkel als je zoals ik een levenslange onomkeerbare aandoening hebt. Het afkicken van Methadon is[lees meer...] een pure hel erger dan afkicken van Heroine. Verder is het een fijn middel dat de pijn 90% onderdrukt, althans bij mij. Sterkte lieve mensen. Peter.

Methadon

26-03-2024 | Man | 53
methadon

verslavend

Zal een heel lang verhaal zo kort mogelijk houden. Ik ben 53 jaar (man) en ben al vele jaren afhankelijk van medicatie(pijnbestrijding) vanwege mijn rug,,meerdere keren geopereerd en vervolgens een neurostimulator ingebouwd gekregen. Tijdens het plaatsen van de neurostimulator zat ik nog zwaar aan de oxycodon dat kon geen kwaad vertelde de desbetreffende arts mij terwijl[lees meer...] ze in België jou niet eens opereren als je aan de opiaten zit omdat dan de neurostimulator geen effect heeft. Bijna 6 jaar heb ik hem al dus voor nop in mijn lijf zitten,, Ben vervolgens gaan afkicken van de oxycodon wat erg zwaar en moeilijk is geweest ik zat over de 200mg per destijds,,daarvoor in de plaats kreeg ik morfine wat ook alweer snel uitliep op resistentie nadat ik ook daar al vrij snel op 200mg per dag kwam te staan,,daarbij kreeg ik zonder problemen fentanyl bij nou ik kan jullie vertellen dat helpt verschrikkelijk goed MAAR pas op dat spul grijpt je bij de keel en voordat je het weet zit je aan een dodelijke dosis per dag zo snel raakt je ook daarvoor resistent,,ik moest van mijn huisarts per direct stoppen wilde ik mijn leven op kort termijn niet in gevaar brengen en ook dat is mij gelukt om de verslaving van de morfine en de fentanyl te overwinnen wat net als bij de oxycodon de hel op aarde is geweest om daarvan te komen,,ik heb hiervoor methadon voorgeschreven gekregen en dat werkt heel goed om dan daarvan te komen,,maar nu, volgens mijn arts moet ik ruim de tijd nemen om ook hiervan af te kicken waar ik nu dus ook mee bezig ben maar ik kan ook hierbij zeggen dat het een ware hel is om hier vanaf te komen,,ik zit nu nog maar op 2x 5mg maar je kunt je niet voorstellen hoe moeilijk het is om dit op 0 te krijgen, ik verga van de pijn omdat mijn brein schreeuwt om methadon en voel me vreselijk slecht,,moet erdoorheen om er vanaf te komen maar ik wil mensen waarschuwen om indien niet noodzakelijk om aan deze medicijnen te beginnen, ze worden veel te makkelijk voorgeschreven en trekken je uiteindelijk rechtstreeks de afgrond in om er vanaf te komen. Ik hoop over een paar maanden clean te zijn en ga deze troep nooit meer opnieuw gebruiken ik heb er nu al een jaar last van van dat afkicken en het is zonder hulp vrijwel niet te doen tenzij je net als ik mentaal HEEL sterk in je schoenen staat. Wees gewaarschuwd voordat je hieraan begint ook al geeft het in het begin voldoening dat gaat een keer over wanneer je te hoog in je dosering komt te zitten en dan begint een hele lange en zware periode om er vanaf te komen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6407)
Anticonceptie - overig (4522)
Cholesterol (3319)
Depressie - antidepressiva overig (3146)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2889)
ADHD - psychostimulantia (2571)
Pijn - morfine-achtigen (2526)
Verslavingsziekten (2330)
Pijn (2272)
Bloeddruk - betablokkers (1940)
Maagzuur - protonpompremmers (1793)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1765)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1670)
Anticonceptie - eenfase (1613)
Angststoornissen (1584)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1459)
Antibiotica - urineweginfectie (1293)
Depressie - antidepressiva TCA (1264)