ISO 27001

ervaringen per categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

13-06-2018

ADD

Ja bij 150 mg merkte ik niks alleen de 1e 2 dagen voelde ik me geweldig. Na 3 weken verhoogd naar 300 mg. Nu inmiddels 3 weken 300 mg. Ups en downs door de dag heen ik hoor constant een soort suis. Soms heftige pijn op borst en regelmatig in de middag angst om dood te gaan heb al gedachten gehad dat ik kanker had en dat is dan behoorlijk heftig! Wat moet ik doen?
12-06-2018

Stoppen met roken

30 mei begonnen en sinds 9 juni echt gestopt. Het is net of je in het begin wilt uitproberen wat de werking is van het middel. Het gevecht tegen de champix o.i.d. Na de vijfde dag smaakten de sigaretten niet meer maar toch bleef ik het proberen. Na inname van de 1mg soms een lichte misselijkheid. Daarnaast in de avond vermoeid en meer slapen dan normaal. Al met al zeer tev[lees meer...]reden. Ik had nooit verwacht dat het zo makkelijk zou gaan!
08-06-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

Helpt echt heel goed bij mij! Meer motivatie en meer energie! In tegenstelling tot andere antidepressiva geen negatief effect op het libido. Sterker nog, mijn libido schiet door het plafond met Wellbutrin! De 300 mg dosis is voor mij niet te verdragen, omdat ik dan de hele dag (sorry voor het woord maar het is gewoon zo..) geil ben...! Rare bijwerking maar liever dat dan [lees meer...]geen libido!
07-06-2018

ADD

Sinds ruim een jaar gebruik ik methylfenidaad en ik moet zeggen dat t een stuk rustiger in Mn hoofd is. Nu sinds maandag wellbutrin 150mg vanwege langdurige depressie. Ik voel me zo vreemd met dit nieuwe medicijn, net of ik niet mezelf ben. Er komt niks uit Mn handen en het boeit me nu niet eens. Met methylfenidaat gebeurd dat ook wel eens dat ik niks doe maar irritee[lees meer...]r me dan aan mezelf. Ik ga morgen maar stoppen met wellbutrin ik vind het gewoon eng hoe ik me voel. Iemand hier met dezelfde ervaring toevallig?
07-06-2018

Bipolaire stoornis

de meeste medicijnen sloegen bij me niet aan. Wellbutrin slaat we aan.
05-06-2018

Champix (varenicline)

Hallo allemaal, Wat ik me heel erg af vraag is: Ik heb 12 weken aan de champix gezeten, ik slikte anderhalf per dag, moest stoppen van wegen luchtwegen infectie die niet meer weg gaat als je niet stopt met roken. De bijwerkingen waren wel te doen net zo als vele mensen wat misselijk en duizelig maar dat trok binnen half uur weer weg. Het stoppen met roken verliep voor[lees meer...] de rest ook best goed. Maar nu, ik ben gaan afbouwen van ander half per dag naar 2 keer een halve per dag en dat een week lang. Na een week ben ik over gegaan naar een halve per dag en dat ook een week geslikt en toen gestopt. Het viel me op in de eerste week van afbouwen dat ik 1 dag in eens heel broert werd. Van uit me nek stroomde er een warmte naar me hoofd, ik werd heel duizelig en kreeg een heel naar gevoel in me hoofd heel warm , ik beschrijf het als een adreline angst of je iets heel engs mee maakt het gevoel of je de wereld gaat verlaten. Maar oké na dat het weg getrokken was geen last meer van gehad. 2de week van afbouwen weer 1 keer het zelfde gehad weer het zelfde gevoel net of je de wereld gaat verlaten. Voor de rest er niet aan gedacht of het misschien een afkick gevoel is. De week van stoppen, ben op dinsdag 29 mei gestopt. en op woensdag ging het wel, op donderdag voelden ik me iets raarder in me lichaam en vrijdag ging het mis. Voel me de hele dag zwaar beroerd heb zware angstaanvallen heb echt het gevoel of dat ik helemaal gek word. Me hele lichaam staakt helemaal en op dat moment kan ik me zelf niet meer bij elkaar pakken en word echt heel naar en gek in me hoofd. Krijg hele zware tril aan vallen om dat me lichaam zich heel erg onprettig voelt. Word kort aamdemig en krijg hyperventilatie aanvallen. Ik ben in het weekend al bij de huisartsenpost geweest om dat ik het niet meer aan kon kreeg zelfs het gevoel dat ik niet meer wou leven. Maar dan staan ze voor een raadsel om dat ze geen verstand hebben van champix en niet weten of je daar zulke afkickverschijnselen van kan krijgen. Ocsesepam mee naar huis gehad. Wou ik niet slikken wou niet weer chemisch rommel in me lichaam. Maandag naar me eigen huis arts geweest, zij denkt dat ik wel degelijk afkickverschijnselen heb van de champix. Ik slik ook al 19 jaar een antidepressiva van wegen borderline. Heb dus dubbel antidepressiva gehad om dat champix ook een antidepressiva is. Dus nu in eens weer minder antidepressiva in me lichaam en de reseptetoren die niet meer gevult worden. Al met al ik ben zwaar aan het afkicken en de aanvallen zijn heel zwaar en heel heftig. Ik zit nu toch aan de ocsesepam om dat ik er zelf niet door heen kom. Wil eigenlijk gewoon weer roken om dat dan waarscheinlijk de klachten weg trekken. Maar ben al 3 maanden gestopt dus zou erg zonden zijn. Ik vraag me dus af of er meer mensen zijn die nare en heftige afkickverschijnselen hebben. Lees het alleen maar van mensen die tijdens het gebruik klachten hebben. Maar niet na het stoppen. Vriendelijke groet Cin.
04-06-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

Neem dit sinds 2 tal maand in combinatie met sipralexa 10 mg op vs omwille van depressieve gevoelens Ik heb het gevoel dat er eigenlijk geen echte beterschap te merken valt : blijf me vrij somber en vlak voelen. Daarentegen voel ik dat mijn alertheid en concentratievermogen vermindert. Vergeetachtig, wazig gevoel, niet zo goed in staat tot communiceren, tot gevoelens v[lees meer...]an frustatie en boosheid. Ga het volledig afbouwen!
03-06-2018

Stoppen met roken

Achteraf gezien na ruim 7 weken niet roken zijn alleen de eerste 3 dagen lastig de rommel zit in je lichaam en alles schreeuwt momenten om nicotine en de gewoonte. Niets te doen.. Lekker sigaretje. Wacht ik rook niet meer en gewoon met iets anders doorgaan. Of champix me geholpen heeft weet ik niet. Tis een mentaal spel. De rommel kan het niet inmiddels niet meer zijn dus[lees meer...] gewoon een mindfuck met gewoonte.. Van iedereen om me heen hoor ik gat gaat nog jaren duren voor dat over is.. oké dan is dat maar zo maar elke dag en maand dat ik niet rook ben ik blij want achteraf gezien is roken alleen maar stress en ellende. Voor ditems spel heb ik dan ook geen pillen nodig en ben dan sinds een paar dagen gestopt met gebruiken of het slim is merk ik over een paar dagen dan wel wanneer die rommel uit me lijf is.. motivatie is toch wel de kracht!
19-05-2018

12-05-2018

Methadon (methadon)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Sinds gebruik Methadon nergens last meer van!
10-05-2018

Stoppen met roken

het wekte wel maar de bijwerking zijn heel verveelt heb het gevoel dat ik flauw kan vallen en ben misselijk
05-05-2018

COPD

Wát een paardenmiddel! Werd er compleet gestoord van, en kreeg zelfs moord neigingen naar andere mensen toe. M'n eetlust nam af, terwijl ik al ernstig ondergewicht heb. Oké, de zin naar een sigaret nam wel iets af, en het smaakte ook niet echt lekker meer, maar zolang je er met je gevoel niet voor de volle 100% achter staat, neem het dan niet! Ik raad het dan ook nieman[lees meer...]d aan.
30-04-2018

Stoppen met roken

Eindelijk had ik het idee en gevoel "klaar te zijn" met roken. Ik had eerder niet echt pogingen gedaan om te stoppen. Met de reden ik er echt voor wilde gaan had ik in mijn beleving wel "iets" nodig dat me erbij zou gaan helpen. In samenspraak met de huisarts en een coach is het "iets" Champix geworden als hulpmiddel. Ook meer omdat ik in mijn vriendenkring alleen maar goe[lees meer...]de verhalen had ontvangen. Vanaf dag 1 dat ik ben gestopt met roken ben ik ervan overtuigd dat Champix dit voor een héél groot gedeelte voor zijn rekening heeft genomen echter hebben de (heftige) bijwerkingen van het medicijn ervoor gezorgd dat ik hierdoor eerst ben gaan halveren met de Champix (c.a. 1.5 week geleden) en afgelopen woensdag er in zijn geheel mee ben gestopt. Een boel bijwerkingen zijn verdwenen maar een aantal blijven jammer genoeg nog aanhouden: vergeetachtig, afgevlakt, libido zakt naar het nulpunt en op bepaalde tijden depressief. Ik hoop dat ook deze binnenkort zijn verdwenen waarbij in zijn totaliteit "het doel" is bereikt. De behoefte van roken lijkt "bijna" verdwenen waardoor ik mijn doelstelling heb aangevuld met "niet meer roken" maar ook "nooit meer Champix.
27-04-2018

Stoppen met roken

Verschrikkelijke pijn in mijn maag van gekregen. Lag kermend van de pijn op de badkamer tegels hopend op verlichting. Naderhand had ik liever de pijn van een bevalling weer gehad. Die was daadwerkelijk beter te behapstukken. Mijn man had ook gebruikt en was er wel tevreden over.
25-04-2018

20-04-2018

Drugsverslaving

Nadat ik gedrogeerd wakker werd bij een feestje stak er een naald in mijn schouder. Deze werd leeg gepompt en een dag later had ik zware afkick verschijnselen. Erna dierf ik maanden niet buiten komen met dit verhaal. Spijtig genoeg werd mij elke dag nieuw spul aangeboden bijna een 1,5j aan een stuk, daarna vertelde iemand van die zelfde hoop dat methadon gebruikt wordt voo[lees meer...]r de afkick. Mij eerst ziek gemaakt om me dan achteraf als 'vriend' te kunnen aanspreken. Wat bedoelen ze hier met een lange afkick van Methadon? Ik heb nog steeds het gevoel dat als je dit snel afbouwen wil, kan dit op een termijn van 2a3 weken tijd. Achteraf sterk blijven, je door de juiste mensen laten leiden en jezelf laten omringen door goede mensen
19-04-2018

Stoppen met roken

Je begint met een startpakket Champix en je krijgt van de apotheek tegelijkertijd een vervolg-recept voor de Champix als de pillen van het startpakket na 14 dagen op zijn. Waarom deze procedure gehanteerd wordt is een raadsel! Het probleem is dat er nergens in de bijsluiter van het startpakket vermeld wordt wat de gevolgen kunnen zijn als je besluit (om wat voor reden dan[lees meer...] ook) na het startpakket niet verder te gaan met Champix !!!!!! Ook wordt nergens vermeld dat je Champix langzaam moet afbouwen. Gevolg 14 dagen lang in een zware depressie, ik kende mezelf niet meer, had zelfmoordneigingen en weet nu ook wat er bedoeld wordt met een steen op je maag.
16-04-2018

Desmoxan (cytisine)
Stoppen met roken

Ik was voor jaren een ketting roker, alles geprobeerd, dit kreeg ik uit Polen van een vriend. Het is een geweldig middel, zonder moeite gestopt
10-04-2018

Stoppen met roken

Ik wou nu persé stoppen en hoorde van de goede resultaten. Ook van de niet geringe bijverschijnselen... “ dat kan ik wel hebben...” jaja... na het moeilijke begin durfde ik dagen geen auto te rijden, ik vertrouwde mezelf er niet mee. Wazig, draaierig in mijn hoofd... ik heb doorgezet en behalve de dromen, vermoeidheid en de prikkelige tong ging het goed. Na een week of [lees meer...] 8 merkte ik dat ik angstig werd over hoe het zonder Champix moest en zou gaan, ik durfde niet zonder en had her plan er nog 12 weken aan te plakken ..... Maar twee weken later sloeg dat finaal om “ “ IK” deed het en die pillen ach .... ze begonnen me tegen te staan en ik liet ze staan, aanvankelijk blij dat het klaar was .... twee weken later zat ik als een dood vogeltje op een terras ..... pfffff zoooooo moe!!!! Ik had het gevoel mezelf niet te zijn .... doodeng! Intussen is het lente en mooi weer en ik wil alleen maar in bed liggen in het donker.... zeer huilerig en beroerd, moe, nog steeds pijn in mijn benen en die rare tong... vandaag mezelf gedwongen naar buiten te gasn, ik viel zowat flauw vd zon op mijn gezicht. Afschuwelijk! Ik ga nooit meer roken, maar zal ook noooooit neer Champix gebruiken.
07-04-2018

COPD

Dag 4 Rook Vrij! Wie had dit ooit gedacht, haha, deze schoorsteen zelf zeker niet, na 50 jaar te hebben gerookt .Ooit een stop poging van 6 uur toen was het al weer klaar. Wist al van het bestaan van Champix af. Mijn zus en vriendin zijn met hulp van dit medicijn gestopt. In verleden had ook ik het gebruikt maar moest door te veel ernstige bijwerkingen afhaken. Jammer [lees meer...]want ik voelde het effect zeker wel. Nu door etalage benen wat ontstaat door roken , grom met schuldgevoel, keuze uit : door roken met alle gevolgen van dien of een nieuwe start maken. Gelukkig ben ik wat uit de rouw depressie gekropen na het overlijden van mijn dochter, 3 jaar geleden , zodat ik voor de nieuwe start kon kiezen. Uit ervaring weet ik dat ik heel heftig reageer op medicatie. Dus met tablet doorknippen tot een kwart etc langzaam opbouwen . Tot ik aan de 2 maal 1 mg begon ging het redelijk. Ach misselijk etc maar was te doen. 3 Dagen voor mijn stopdatum begonnen de dromen die bij mij niet weggingen als ik wakker werd. Daarbij werd ik lichamelijk en mentaal in stroomversnelling , heel erg ziek en in de war. Dus drastisch de Champix teruggebracht naar 2 maal een kwart geknipt van de 1 mg. Ik vond mezelf weer terug en ben gewoon op de afgesproken data gestopt. Moeilijker dan met volledige dosering Champix. Maar het is me gelukt. Trots als een oude aap sta ik verstelt van mezelf. Er waren best schreeuwmomenten maar die duren maar 3 minuten , als je dat weet is het makkelijker. Een beetje van Champix en deel van mezelf maakt dat ik gestopt ben met roken. Jippieeeee.

Nicorette (nicotine)
Stoppen met roken

Goed product, nu twee weken aan het gebruiken. Jammer dat het een felle muntsmaak heeft, na de koffie 's morgens smaakte een sigaret beter dan munt. Ik klaag er zeker niet over, hiermee afbouwen moet nog beginnen maar ik probeer liever honderd keer te stoppen dan te hopen dat ik ooit op een dag wakker word en nooit meer een sigaret opsteek. In elk geval een hoop minder sch[lees meer...]adelijk stoffen binnen.

ADD

In oktober begonnen met wellbutrin in combinatie met methylfenidaat, omdat ik een onrustig/opgefokt gevoel ervaarde door de methylfenidaat. 2,5 jaar hiervoor een depressie gehad en een angsstoornis, daarvoor ook anti depressiva geslikt, gaven dezelfde soort bijwerkingen. Alhoewel ik deze bijwerkingen als een stuk heftiger ervaar. Daarnaast heb ik soms nog wel eens een pani[lees meer...]ekaanval. In eerste instantie werkte het middel prima. Onrust was verdwenen, waardoor de methylfenidaat ook zijn werk deed. Na een tijdje (2/3 maanden) begonnen de bijwerkingen. Heel snel geïrriteerd, boos om de kleinste dingen, gehoorproblemen, hoofdpijn, toegenomen angst, achterdochtig over alles, concentratie problemen, verhoogde bloeddruk en hartslag en uiteindelijk het gevoel in een depressie te zijn beland (inclusief nare gedachten). Ik voelde me totaal niet meer mezelf. Het was alsof ik buiten mezelf stond (depersonalisatie). In overleg met de psychiater cold turkey gestopt. Hierdoor ervaar ik wat ontwenningsverschijnselen (met name extreme vermoeidheid en hoofdpijn), maar voelde me na 1 dag zonder wellbutrin al vele malen beter.

Ademhalingsproblemen

Vanaf mijn 13e gerookt! Dus tel uit mijn "winst"...52 jaar lang! Van alles geprobeerd zoals Allen Carr (dat hielp feilloos, maar na een jaar clean te zijn geweest, nam ik toch weer een peuk in een situatie en kocht de volgende dag weer sigaretten, Carr werkt goed MET motivatie, maar slechts de eerste keer, er zijn geen herkansingen, iig niet voor mij). Pleisters talloze ke[lees meer...]ren geprobeerd en telkens weer gesneuveld, wilskracht genoeg in huis hoor, maar tabak zit zo vol met allerlei stoffen die je extra verslaafd maken, dat het mij domweg niet lukte! Nu ben ik, omdat ik een puppy in huis heb genomen, geconfronteerd geworden met mijn ademhaling en uithoudingsvermogen, beiden bar slecht! Mijn puppy heeft energie voor 10! Verdient het ook om lekkere wandelingen te maken en regelmatig te spelen en dat breng ik in huidige staat niet op! Via een vriend gehoord van Champix. Hij is er dolblij mee, zijn vrouw stopte na een week, die draaide ervan door. En ik dus de stoute schoenen aangetrokken en een recept gevraagd, ik zie het als mijn enige en laatste kans om die zooi uit mijn leven te verbannen! Ik rookte best stevig en lag reutelend in bed snachts...uitermate niet fijn alles bij elkaar genomen en dus aan de Champix nu. Vandaag dag 10, ik heb nog wat halve peuken liggen, midden tussen de as en opgerookte stukjes en nog wat sigaartjes. Het effect van de pillen had ik bijna meteen! Mijn peukje smaakte minder. Nu ik dus op dag 10 zit smaken ze bijna helemaal niet meer, het moeilijkste moment van de dag is "de peuk na het eten". Maar wanneer ik iets opsteek en een trek neem, gooi ik het gelijk weer in de aspot...gadverdamme! En dat is dus waar ik op hoopte, een afkeer van tabak! Nou, ik ben goed op weg. Mijn stopdag gaat dag 14 worden, dan ben ik er klaar mee. De bijwerkingen neem ik "voor lief" en zijn best hevig, maar is voor een goed doel :) smerige smaak, hoofdpijn, slecht slapen en als ik wel slaap hele vreemde dromen (maar daar kan ik wel tegen), moeheid, lusteloosheid en gewichtstoename en misselijkheid in lichte vorm en een "kort lontje". Ook hoest ik me een slag in de rondte natuurlijk, die longhaartjes krijgen eindelijk een klein kansje om zich wat uit te rekken en dat kriebelt en er zit uiteraard genoeg troep in mijn longen dat eruit wil....het is niet anders. Ik accepteer dit. Het depressieve gevoel met de wens om er niet meer te zijn, want de bijwerkingen zijn niet voor de poes, doorzie ik als puur effect van de pillen en ik weet dus dat ze "onecht" zijn. Ik zal verder niemand aan of afraden om dit middel te gebruiken, dat moet een ieder zelf weten, elk lichaam reageert nu eenmaal anders en dus kun je niet generaliserende opmerkingen maken, zo zie ik het.

Stoppen met roken

Aantal jaren geleden Champix geprobeerd maar de nachtmerries waren ontzettend intens. Nu bijna twee weken niet meer gerookt en gelukkig geen nachtmerries. Wel misselijk na de eerste tablet, gevoel verdwijnt na circa 4 uur. Weinig energie. Maximaal 2 uur slaap per nacht en in die korte tijd steeds levendige dromen. Maar, het is het waard!!! 30 jaar gerookt en de behoe[lees meer...]fte is er bijna niet. Nog 1.5 week door gaan met Champix en dan stoppen.
28-03-2018

Lage rugpijn

Na vanalles geprobeerd te hebben ben ik op methadon terechtgekomen. Eerst 2x 10 mg per dag, nu 2x 20 mg per dag in combinatie met 2x 150 mg Pregabaline, nu is de pijn draaglijker geworden.
27-03-2018

Stoppen met roken

Champix is zeer doeltreffende medicijn om te stoppen met roken. Ik heb wel last van misselijkheid, ondanks inname met voedsel. Mijn stopdag was 15 dagen geleden.
20-03-2018

Stoppen met roken

Vanaf mijn 15e roker. De laatste jaren kon ik mezelf wel stevige roker noemen. Nooit een stoppogingen gedaan want niet gemotiveerd. Maar het werd nu tijd. Gestart met Champix en gebruik het nu iets meer dan een maand. Ik moet zeggen dat ik niet had verwacht dat het me tot nu toe zo weinig moeite kost niet te roken. Wel opbouwend last van bijwerkingen. Het begon met een dr[lees meer...]oge mond, daarna de rare (maar niet eng of zo) dromen en wat meer moe en de laatste week is daar het slechtere slapen bij gekomen. Dat laatste vind ik wel heel vervelend. Ik ga bijtijds naar bed, slaap dan een uur of 2, word wakker en ben ook echt klaarwakker. Tegen de ochtend val ik dan nog wel even in slaap.
18-03-2018

Stoppen met roken

32 jaar veel gerookt voor ik stopte shag 50 gram 1 pakje per dag door andere diagnose (blaask) dierect na operatie gestopt spiegel opgebouwd met 300 mg na ca 7 dagen gestopt Ik had NOOIT gedacht dat ik dit kon maar samen met de stoppen met roken app en nicotine pleisters (wel afgebouwd in 2 week) de welbutrin heb ik 300mg 5 weken daarna voor zekerheid 2 week 15[lees meer...]0mg maar helmaal GEEN bijwerkingen alleen beetje last van slikken BEN ERG TEVREDEN en nogmaals ik had NOOIT gedacht dat ik kon stoppen ik zit nu naast mensen in de rookruimte en heb er geen moeite mee aanrader en je moet toch zelf betalen dus als je kiest kies dan deze als ik de recensies zie van champix word ik niet vrolijk Sucses nu op 300 dagen niet meer gerookt
15-03-2018

Stoppen met roken

Al ettelijke pogingen gedaan om te stoppen met roken, met alle denkbare hulp en/of hulpmiddelen. Steeds weer mislukte het. Vorig jaar diagnose "beginnende COPD". Al enige jaren veel last van kriebelhoest (vooral in bed) en sinds enkele maanden luid zoemende/piepende ademhaling en veel hoesten. Hiermee was voor mij de maat vol. Ook al werkte mijn (rokende) omgeving ni[lees meer...]et echt mee, ik wist zékerder dan ooit, dat ik voor goed wilde stoppen. Met Champix heb ik het in het verleden vaker geprobeerd (niet begeleid door een deskundige) en ben afgehaakt vanwege de enorme nare misselijkheid. Nu heb ik begeleiding van een longverpleegkundige. Zij raadde me aan om GEMBER CAPSULES te gebruiken tegen de misselijkheid. DAT HELPT! Ik neem tegelijk met de Champix een gembercapsule. Ook 2x daags. De misselijkheid is nog af en toe vaag aanwezig, maar aanzienlijk minder dan eerst. Ik rook nu 3 weken niet meer. De trek in roken is bijna weg en steekt alleen soms nog de kop op op de specifieke rookmomenten. Andere onaangename bijverschijnselen, zoals lusteloosheid, depressiviteit, etc. lijken verleden tijd. Champix heeft me de hand gereikt naar herstel van een uiterst hardnekkige verslaving. Die hand houd ik stevig vast.
14-03-2018

Refusal (disulfiram)
Alcoholverslaving

Vorige week kreeg ik van de apotheek te horen dat Refusal niet meer wordt gemaakt. Nu ben ik al meer dan 500 dagen droog maar vond het toch prettig dat ik een stok achter de deur had. Zijn er meer mensen die dit nieuws hebben gehad en wat gebruiken die als alternatief. Mijn apotheker gaf als alternatief een medicijn waarvan er drie maal daags twee tabletten moet worden ge[lees meer...]nomen. dat vind ik wel erg veel dus ik ga het maar zonder proberen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4265)
Anticonceptie - overig (3182)
Cholesterol (2529)
Depressie - antidepressiva overig (2318)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1935)
Pijn - morfine-achtigen (1882)
Pijn (1730)
ADHD - psychostimulantia (1610)
Verslavingsziekten (1607)
Bloeddruk - betablokkers (1472)
Maagzuur - protonpompremmers (1424)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1391)
Anticonceptie - eenfase (1186)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (981)
Angststoornissen (957)
Depressie - antidepressiva TCA (891)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (882)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (856)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!