ISO 27001

ervaringen per categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

16-08-2017

Stoppen met roken

Hallo, Na jaren gerookt te hebben had ik er genoeg van, maar wat ik ook deed het lukte me niet alleen. Tot mijn man zei kom we stoppen samen. Wij samen naar de huisarts en kregen we champix, omdat mijn huid de pleisters afstoot. En ik kan zeggen we zijn er vanaf ;) En het genot van niet roken zal ik echt niet meer de verkeerde weg in slaan.
12-08-2017

Methadon (methadon)

Gebruik methadon voorgeschreven door een pijnspecialist in het VUMC, ter vervanging van morfine. Samen met lyrica en amitriptyline (ook door deze specialist voorgeschreven) was dit een zege. Ik had gelijk veel minder last van de neuropathie in de voeten en onderbeen (voelde constant aan alsof ik over een heet schelpenpad liep). Ben wel snel vermoeid en vergeetachtig. Maar[lees meer...] dat kan ook komen door de chemo's en een recente stamceltransplantatie. Chemo's: melfalan.cyclofosfamide. Maar de methadon en amitriptyline was echt een doorbraak en veel minder pijn...
08-08-2017

ADHD

Na lang gebruik van ritalin en concerta heb ik hiermee betere resultaten en ben ik wat rustiger geworden.
01-08-2017

Stoppen met roken

Wilde na 50 jaar gewoon stoppen met roken. Rookte op het laatst 3 á 4 pakjes zware Van Nelle per week. Met Champix gewoon gestopt, geen enkel probleem. Nu al weer 10 dagen zonder gebruik van Champix !! Nog steeds geen behoefte om te roken!!
01-08-2017

ADD

Depressie add. Strattera gebruikt klopte nog niet helemaal. Depressie bleef de overhand houden en passief gedrag was de norm. Al het andere (in referee afhd/add) al wel gebruikt/ geprobeerd. Nu na zoeken over de hele wereld... wellbutrin in combinatie met Strattera. Ja ja...wordt tegengesproken, maar in overleg en onderzoek van mijn apotheker en psychiater toch geprobeerd.[lees meer...] Strattera afgebouwd in 28dgn van 40 naar 20 mg en tegelijkertijd bupropion (jaja hier komt ie!!!) opgebouwd van 5 mg naar 75 mg, komende 28 dgn van 75 naar 150 mg. Dit kan via de regenboogapotheek. Dit laatste, met opbouwen, GROTE aanrader want ik heb 0 bijwerkingen en voel me per dag actiever en gezelliger. Mensen laat u niet zomaar wat toeroepen, bouw langzaam op!
30-07-2017

Suboxone (buprenorfine / naloxon)

Polyneuropathie

In verband met dunnevezel neuropathie gebruik ik tweemaal daags 20 mg Methadon. Alle andere pijnmedicatie, infusen en hulpmiddelen al geprobeerd, evenals alle soorten passende anti-depressiva, anti-epileptica en verschillende soorten opiaten. Methadon is mijn laatste redmiddel en het werkt redelijk goed. Ik heb nog dagelijks veel last van doorbraakpijn, maar zal hier, gezi[lees meer...]en de (ernst van de) aandoening mee moeten leren leven.

Stoppen met roken

Na 60 (!!!) jaar stevig roken, ruim 1 pakje van 25 per dag, en vele pogingen te stoppen, was daar Champix! Zonder enige moeite kon ik het laatste aangebroken pakje sigaretten laten liggen en na een paar maanden weggooien. Nu al ruim 6 jaar niet meer gerookt, longcapaciteit meer dan verdubbeld.
28-07-2017

Stoppen met roken

Na 1 week gebruik helaas moeten stoppen met Champix. Was zeker al minder aan het roken, stopdag al vastgelegd, zag het helemaal zitten. Maar door vreselijke tandpijn en zeer depressief (me niet normaal meer voelen) toch moeten stoppen. Waarschijnlijk heeft de combinatie met 2 anti-depressiva's die ik al jaren gebruik toch een zeer slechte invloed gehad. Terwijl gebruik [lees meer...]van Champix me niet ontraden is. (volgens hun computer)
24-07-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Gestart met 150 mg MGA. Dit had effect, maar onvoldoende. Na 3 weken hebben mijn psychiater en ik de dosering verhoogd naar 300 mg, 1 maal daags. Na de verhoging merkte ik een echte verbetering van mijn stemming. In mijn geval hebben we enige tijd later nog een ander antidepressivum (escitalopram) toegevoegd. De gedachte hierbij is dat deze middelen elkaar versterken. U[lees meer...]iteindelijk ben ik me door deze combinatie veel beter gaan voelen. Voor wat betreft de Wellbutrin: dit medicijn (wat een activerende werking heeft) heeft mij erg geholpen om weer op gang te komen. Op het dieptepunt van mijn depressie kwam ik tot niets meer. Door de Wellbutrin kreeg ik weer wat energie en kon ik langzaamaan weer dingen oppakken. Al met al vind ik Wellbutrin een erg prettig middel.
24-07-2017

22-07-2017

Chronisch pijnsyndroom

Na ruim 2 jaar Oxycodon hebben geslikt ben ik naar een detox kliniek gegaan daar kreeg ik Methadon 20 mg voorgeschreven. Het werkte goed, binnen 2 weken mocht ik weer naar huis maar helaas na ruim anderhalve maand kwam de pijn weer terug. Ik belde de verslaving arts en vertelde mijn verhaal. Hij zei: "ik zorg dat je weer naar de detox kliniek kan" en daar heb ik binnen and[lees meer...]erhalve week de methadon afgebouwd naar 0 en sta nu 17 dagen op nul, wat een hel is dit heb veel last van het afbouwen slaap slecht, spierpijnen, geïrriteerd diarree etc. Hebben jullie ook deze ervaringen en hoe lang gaat deze ellende nog duren. Heb nu wel slaapmedicatie Mirtazapine 7,5 mg maar dat is ook niet echt de oplossing.
17-07-2017

Stoppen met roken

Na 40 jaar een pakje per dag te hebben gerookt begonnen aan Champix...wil wel maar denk dat ik het niet kan om te stoppen met roken... Dag 1-2-3 nu gehad ; met 0,5 mg begonnen; beetje misselijk bij inname maar te doen - gewoon doorroken, smaakverlies totaal, maar rook nog gewoon door nu. Dag 4= morgen moet dan 2x 0,5 mg slikken...zie er tegen op.....twijfel aan werki[lees meer...]ng Champix.. wordt vervolgd....
15-07-2017

Methadon (methadon)

Jarenlang oxycodon gebruikt begon met 5 mg eindigde met 80mg, veel bijwerkingen. Was totaal mezelf niet meer, een soort zombie. Hele lichaam verkrampt, afschuwelijk. Pijn werd alleen maar erger ondanks hogere dosering. Pijn ging niet meer weg met oxycodon. Nu overgestapt op methadon 2x 5mg, de pijn is bijna weg. Werkt lang. Gebruik dit ook om af te kicken van de oxy. Hoo[lees meer...]p dat ik straks kan volstaan met 1x 5 p/d. Maar wellicht dat dit medicijn straks ook niet meer werkt..... Het blijft een drama dat je deze rommel moet slikken. Wou dat ik gewoon gezond was zonder pillen en pijn, maar dat is elke gebruiker met mij eens.
11-07-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

In het begin van het gebruik was ik erg positief, na een week of vijf/zes (voor ieder verschillend) kan je dit echter pas goed beoordelen. Ik was actiever en gedijde goed bij genoeg activiteiten, werk op mijn bord. Bij stilstand van handelen, kwam er toch wat onrust om de hoek. Ik moest wel iets te doen hebben. Na enige maanden van gebruik kreeg ik steeds meer last van bij[lees meer...]werkingen zoals een versnelde hartslag en transpireren, ik werd ook steeds ongemakkelijker in dagelijks sociaal contact. Ik zat op drie tabletten van 150 mg 1x daags s' ochtends ben dit nu aan het afbouwen met als doel er mee te stoppen. Niet zo zeer omdat ik "genezen" ben, maar omdat voor mij de nadelen nu de overhand lijken te krijgen tegenover de voordelen. Niet wenselijk lijkt mij.
08-07-2017

Ademhalingsproblemen

Na 43 jaar gerookt te hebben nu met champix na dag 11 5 dagen niet gerookt was bij de huisarts omdat ik maar bleef hoesten ben toen door gestuurd naar de longarts scan gehad daaruit bleek dat ik al twee zwarte vlekjes had op de top van mijn longen nu nog niks ernstigs maar als ik door zou blijven roken kan het wel een probleem worden na 5 dagen nu rookvrij hoesten minder[lees meer...] geen piep meer als ik lig dankzij champix zo blij
04-07-2017

Stoppen met roken

Moe en pijn in buik en maag
23-06-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Na 21 kg gewicht toename door olanzapine voor BPD nu 300 Mg Welbutrin XR. Geen bijwerkingen, GEEN zin meer in snoep en snacks. Daardoor mooi gewichtsverlies en toenemende verbetering van mijn zelfbeeld. Mijn stemming is sterk verbeterd, mijn frustratie drempel sterk verhoogd. Ik ben zeer tevreden over dit middel.
23-06-2017

Stoppen met roken

Ik kreeg er zelfmoord neigingen van , afschuwelijk.
22-06-2017

Methadon (methadon)

Na aantal jaren gebruik van morfines was deze minder werkzaam. Toen overgestapt op methadon. Voor de pijn werkte het goed. Maar het kost heel veel moeite om er mee te minderen of te stoppen. Nl. Maanden last van pijn, griep verschijnselen en afkickgevoel. Echt vreselijk. Dit ondanks voorzichtig afbouwen. Nu 5 mnd nadien kan dat vreselijke gevoel mij nog overvallen.
20-06-2017

Methadon (methadon)

zenuwpijn. L5 S1 tussenwervelschijf is weg en L4 L 5 is aan het weggaan. Dit middel werkt bij mij goed. Door overleg apotheker en pijnarts, in combinatie met oxycodon. De oxicodon is aan het afbouwen en de methadon iets omhoog aan het gaan.
19-06-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Voor mij een prima middel! Obstipatie, droge mond, lichte oorsuizingen, de eerste 3weken ook zwaar vermoeid maar dat ging over!
18-06-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Na 5 jaar OCD, heel veel problemen met emotieregulatie en een belabberde concentratie belande ik in een burn-out en een daarop volgende depressie. Al veel medicijnen geprobeerd (dexamphetamine, ritalin, oxazepam, vele antipsychotica en sint janskruid) maar niets sloeg uiteindelijk aan. Aan mijn concentratieproblemen kon ik niet werken, ik kon planningen maken tot ik een on[lees meer...]s woog maar de uitvoering lukte niet omdat ik mezelf niet mijn bed uit kreeg. Energie was ver te zoeken, therapeuten probeerden mijn leven te organiseren maar ik had er vooral geen zin in. Met dex en ritalin kreeg ik focus maar de neerslachtigheid werd niet opgelost, tevens had ik schommelingen en veel paniekaanvallen en kreeg uiteindelijk hallucinaties, wanen en depersonalisatie/derealisatie klachten. Wat is mijn leven anders geworden na Bupropion. Ik kan voor het eerst sinds 10 jaar zeggen dat ik een mentaal stabiel mens ben en het niet "beter" maar "heel goed" met me gaat. Ik ben niet anders geworden, niet minder creatief, niet minder spontaan, ik ben meer mezelf geworden. Ik kan dingen goed relativeren, beter rust pakken, mijn emoties nemen het niet meer van me over. Concentratie bleef echter lastig, dus ik slik er 54 mg Concerta bij en in de avond nog wat ritalin. Een flinke cocktail, maar ik ben ervan overtuigd dat ik me zonder niet had kunnen ontwikkelen en de rust had kunnen vinden waar ik zo lang naar zocht. Voordeel is ook: als ik een dag mijn Bupropion vergeet, merk ik dat niet. Ik begrijp de argwaan die mensen voor antidepressiva kunnen hebben, maar ik heb aan lijve ondervonden dat het soms de enige oplossing is die je leven kan redden. Ik ben ervan overtuigd dat zodra ik ga afbouwen, ik niet veel zal veranderen omdat ik zoveel geleerd heb.
12-06-2017

Naltrexon (naltrexon)
Allergie

Door hormoonzalfverslaving onder de huiduitslag, oedeem, haaruitval, gewichtsverlies, intense jeuk tot op het bot. Slapeloze nachten van de jeuk.
11-06-2017

Stoppen met roken

Ik rookte dik 20 jaar zo'n 25-30 sigaretten per dag. Dankzij Champix ben ik nu 11 dagen rookvrij! Het werkt geweldig en kan het iedereen aanraden. De bijwerkingen zijn te verwaarlozen... heel bijzonder dromen dus geen nare dromen maar juist geweldige dromen! Wat zweten tijdens slapen maar logisch, je kickt af. Kort lontje maar dat is ook afkicken. Verder heel vrolijk en ma[lees meer...]ar enkele momenten dat ik denk aan een sigaret, ik leg dan direct de focus op iets anders en de gedachte is met een paar minuten weg. Als het zo doorgaat zegt mijn bol; nooit meer die vieze sigaret, ik ben en was er enorm klaar mee! Cold Turkey was onmogelijk bij mij, ik hing dan in de gordijnen maar Champix is voor mij nu het ultieme wondermiddel! Op naar een leven rookvrij!
28-05-2017

Chronisch pijnsyndroom

Ivm Chronische slijmbeurs ontsteking heb jaren oxycodon geslikt ongeveer 100 mg per dag. Ik was verslaafd, wilde afbouwen. Dit ging niet makkelijk ben 2 weken in een kliniek geweest voor verslaving, kreeg daar Methadon voor geschreven en nu bijna geen pijn meer.
27-05-2017

Ademhalingsproblemen

Na 31+ jaar roken te horen krijgen na een griep met luchtweg infectie dat je longen zijn beschadigd.......oké...nu klaar. Via huisarts Champix gekregen. Werkt voor mij PERFECT! Paar dagen licht misselijk, regelmatig last van darmen. Op dag 9 gestopt en geen "trek in sigaret" gevoel hebben. Sta bij collega's die wel roken en het doet me niets. Helemaal blij....
16-05-2017

ADHD

Ik slik nu 2 en halve week wellbutrin. (Hiervoor slikte ik setraline). Ik had de eerste week alleen hoofdpijn. Dat was te onderdrukken met paracetamol. Maar de donderdag in de tweede week kreeg ik rond 3 uur last van druk op mijn oren achter in mijn hoofd en in mijn keel/borst. Drukte kon in niet verdragen en werd ook onhandiger in mijn bewegingen. Liep tegen dingen op. O[lees meer...]ok zie ik waziger. Maagpijn erbij Kortom ik voel me niet goed. Dit een paar dagen aan gekeken en toen toch maar huisarts gebeld. Die adviseerde mij dat ik meer nodig had. Dus heb een halve erbij gedaan. Sommige klachten zijn nu weg maar het raar voelen in mijn hoofd en druk op mijn oren blijven! Gaat dit weg of blijft dat? Want anders ga ik ermee stoppen. Kan iemand mij vertellen hoe je je voelt in de 4e en 5e week?
15-05-2017

Antabus (disulfiram)
Alcoholverslaving

antabus is zeer effectief, wel moet je gemotiveerd zijn en beseffen dat het zeer gevaarlijk is te drinken op antabus, omdat antabus zich in het lichaamsvet zet hangt de periode na stopzetten van gebruik antabus af van je lichaamsvet. Ik heb pers al meegemaakt na stopzetten van antabus en ik na enkele dagen een glas dronk, ik nog steeds de werking van antabus in me had. Di[lees meer...]t betekent korte adem, je hoofd wordt rood en je voelt je futloos. Het is echt een goed middel om je te helpen tijdens moeilijke momenten waar je drang naar alcohol hebt, het neemt de zin niet weg, maar je beseft dat drinken geen optie is.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3946)
Anticonceptie - overig (3002)
Cholesterol (2368)
Depressie - antidepressiva overig (2188)
Epilepsie (1982)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1799)
Pijn - morfine-achtigen (1707)
Pijn (1618)
ADHD - psychostimulantia (1514)
Verslavingsziekten (1467)
Maagzuur - protonpompremmers (1357)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1329)
Bloeddruk - betablokkers (1180)
Anticonceptie - eenfase (1101)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (913)
Migraine (872)
Angststoornissen (865)
Depressie - antidepressiva TCA (833)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (816)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!