ISO 27001

ervaringen per categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

23-04-2017

Stoppen met roken

Het roken wordt inderdaad vies, maar dat geldt vrijwel voor alles wat ik eet of drink. In de eerste anderhalve week was mijn eetlust vrijwel weg. Ondanks dat ik er geen plezier aan heb, rook ik af en toe nog. Dit is vooral de psychische verslaving. Die moet je wat anders benaderen. Het medicijn heeft wel invloed op mijn stemming. Ik ben wat opgewekter dan anders.
21-04-2017

16-04-2017

Methadon (methadon)
Peesontsteking schouder

Ik heb sinds enige maanden een verdikking in mijn linker bovenarm, aan de onderkant, die eerst rood/blauw/paars werd (de verkleuring is nu nagenoeg weggetrokken), met een felle stekende pijn naar mijn linkerschouder toe. Door het gebruik van methadon 14 tabletten, van 20 mg, inname 's ochtends om 8.00 uur 7 en om 18.00 7. Methadon helpt heel goed tegen de pijn en werkt lan[lees meer...]g door..
15-04-2017

Stoppen met roken

Zit nu op dag 9 van champix, roken doe ik gewoon al smaakt het vies. Alleen te veel misselijk, heel slecht slapen en af en toe huilbuien. Rook ook iets minder, maar als dit allemaal doorgaat ga ik stoppen denk ik. Trek het niet echt. Als ik een tabletje moet slikken word ik al nerveus. Hele dag beetje somber. En vooral nachtmerries.
14-04-2017

Stoppen met roken

De eerste periode rook je nog. In die periode kreeg ik als bijwerking vieze smaak in de mond en werd ik misselijk. 's Nachts heerlijke dromen de eerste 8 weken, later werd dit minder.
10-04-2017

Stoppen met roken

Dit is de tweede keer dat ik Champix gebruik, 5 jaar geleden ook al genomen. Na een dik jaar toch terug hervat met roken door samenkomst van omstandigheden, superdom. Heel veel spijt van gehad. Nu opnieuw mijn kuur hervat, na een week en half gestopt met roken en deze keer ga ik blijven volhouden. Het medicijn zelf zou je met vergif kunnen vergelijken, maar dat zijn sigare[lees meer...]tten nu éénmaal ook :). De eerste keer waren mijn bijwerkingen niet zo erg. Nu, de tweede keer loop ik erbij als een zombie. Continue misselijk, braken, oververmoeidheid heel de dag door en éénmaal in bed kan ik niet in slaap vallen. Maar het is het waard. Ik zou het iedereen zo aanraden.
09-04-2017

Stoppen met roken

Nu 2,5 jaar rookvrij via champix .. zonder dit middel was ik nooit gestopt, heerlijk om geen verslaving meer te hebben! Mensen zet door, de gedachten aan sigaretten gaan over, ook als je stopt met champix.
07-04-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik slikte al 22 jaar Venlafaxine , 150 mg, ik heb er altijd goed op gereageerd tot nu.. Nu had ik de indruk dat Venlafaxine me niet meer ondersteunde. Heb de Venlafaxine afgebouwd op advies huisarts en psychiater en slik nu sinds 5dgn de Wellbutrin 150 mg. Ik voel me verschrikkelijk!! Kort beschreven- Erg duizelig, onrustig, snel geprikkeld en beperkt met alles. Ik h[lees meer...]eb nooit geweten dat je zo ziek kan worden van een medicijn. Klink dit iemand bekend in de oren?
07-04-2017

ADHD

Na veel medicatie geprobeerd te hebben tegen de symptomen van adhd scoorde dit medicijn goed. tegelijkertijd gebruik ik paroxetine 20mg /10mg tegen angstaanvallen.
05-04-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik kreeg dit nadat ik het hele protocol al doorlopen had. Drie middelen met geen, of een verkeerde uitwerking. Mijn psychiater schreef mij toen welbutrin voor. Ik heb zitten wachten tot ik de horlepiep ging dansen. Gebeurde niet, uiteraard. In mijn gesprek daar over met de psychiater kwam naar voren dat ik inmiddels wel een stuk actiever was. Daar had ik zelf helemaal nie[lees meer...]t op gelet. Dit middel gaf mij een extra zetje in energie/vitaliteit. Het maakte opstaan en aan de gang gaan makkelijker en gaf het duwtje dat het een stuk makkelijker maakte om vervolgens volle kracht in therapie te gaan. Ik gebruik het nog steeds en voel voorlopig ook niet de drang om er mee te stoppen.
31-03-2017

Stoppen met roken

Op 8 maart gestopt.....nu dag 25. Af en toe wel de gedachte maar verdwijnt snel weer. In het begin wel vervelende bijwerking.....dizzy in mijn hoofd maar weegt niet op tegen de bijwerkingen van het roken zelf. Slik over de gehele dag 3 x 0.5 mg ipv de voorgeschreven 2 x 1mg. Zo houd ik de bijwerkingen zeer minimaal en zit ik gewoon onder de voorgeschreven dosis waarmee ik [lees meer...]bij het afbouwen weer profijt heb.
27-03-2017

Alcoholverslaving

hallo. ik wil naltrexonhydrochloride 50 pch gaan gebruiken, om van mijn alcoholverslaving af te komen. ik de bijsluiter, lees ik best wel wat bijwerkingen. sommige daarvan heb ik nu ook al een beetje, dus ik wil niet, dat die hierdoor versterkt worden. met als gevolg, dat je door t nemen van t ene middel, ook meer van een ander moet gaan gebruiken. mijn doel is, om beter m[lees meer...]et alcohol om te kunnen gaan. bv door de weeks niet of met mate. en bv in t weekend zo af en toe een borrel oid. ik lees hier, wel wat goede ervaringen, en een paar bijwerkingen. heeft iemand er ervaring mee? en zo ja, deel dat graag hier? vooral de bijwerkingen ben ik benieuwd naar
24-03-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Na 3 jaar al veel verschillende pillen combinaties gehad, Ik heb hoop dat de pillen die ik nu inneem me zullen helpen.
24-03-2017

Stoppen met roken

Maar aan roken denk ik niet! Door de vele bijwerkingen i.o.m. de arts en apotheker om mijn dosis te halveren naar een half milligram.
22-03-2017

Stoppen met roken

Ik heb sinds ik het neem veel last van puistjes. M'n hele gezicht zit onder. Nogal vervelend maar het is het waard!! Dadelijk heb ik weer een egale en bovendien frisse, rookvrije huid!!!
19-03-2017

Stoppen met roken

Ik begrijp mensen niet die klagen over de bijwerkingen, ik denk dat de bijwerkingen van roken op de duur veel erger zijn. Kon uit mezelf echt niet stoppen met roken, nadat ik champix ben gaan gebruiken na acht dagen al gestopt. Voel me echt herboren, ben veel actiever, mijn smaak komt weer terug. Ik zou het iedereen aanraden en neem die paar bijwerkingen maar voor lief. De[lees meer...] bijwerkingen van roken zijn op den duur vele malen erger.
13-03-2017

Stoppen met roken

Sinds ik Champix gebruikte, was het roken niet lekker meer. In de 2e week ook daadwerkelijk gestopt. Ik heb na het stoppen met roken in een zwakke bui toch een sigaret aangestoken, maar na 2 trekjes weggegooid omdat het zo smerig was. Werkt super! Ik heb geen last van dromen of neerslachtigheid gehad. wel bleef gedurende het gebruik mijn menstruatie uit. Na stoppen geen b[lees meer...]ehoefte meer aan een sigaret gehad.

Overactieve blaas

Even kort: nadat ik 2 * geopereerd ben aan mijn blaas wegens een infectie in de blaas heeft mijn vrouw LDN gevonden via internet. Waarom: om rust te krijgen die nodig is om nachts te kunnen slapen, voorbeeld voor het medicijn moest ik 10 tot 15 keer uit bed om te plassen, na gebruik van de medicijn hoef ik maar 1 of 2 nachts plassen. Door dit medicijn heb ik de rust die no[lees meer...]dig is om mijn blaas te herstellen of dat helemaal lukt weet ik niet, maar ik ben zeker blij dat mijn vrouw dit medicijn heeft gevonden, dank jullie wel.

Stoppen met roken

Na ruim 20 jaar af en aan roken en stoppen, naar de huisarts gegaan omdat het niet lukte te stoppen. Had een zetje nodig in de vorm van praktijkondersteunende en Champix. Slik het van meet af aan volgens halve dosering omdat ik me snel duizelig voelde en wat misselijk. Tweemaal daags 0,5 ging goed en nu sinds een week 1 keer 0,5 na de lunch. Ben erg blij want zie resultaat[lees meer...] in huid, haar en conditie. Niet aangekomen omdat ik geen drang voelde te snoepen of alcohol te drinken. Bijwerkingen zijn te doen en slaap uitstekend. Bij aanvang wat levendige dromen. Nog een paar weken verder afbouwen en dan ook geen champix meer. Voel me bevrijd en wil nooit meer roken. Ben begonnen met stoppen juist op een stressvol moment.

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik heb dit middel gekregen als vervanging voor Venlafaxine. Afkicken van de Venlafaxine is een hel. Nu het steeds meer uit mijn systeem is merk ik andere bijwerkingen die ik relateer aan de Welbutrin. Ik voel me enorm onrustig en opgejaagd. Ik heb een zeer kort lontje en ik voel me vaker angstig. Binnenkort de balans opmaken met de psychiater maar voor nu ben ik verre [lees meer...]van tevreden.
09-03-2017

Stoppen met roken

heel angstig voor zo'n beetje alles, dingen zien die andere niet zien. woede uitbarstingen die nergens op slaan. veel last van mijn maag, kortom buikklachten en ik werd gek in mijn kop. daarnaast een niet te lessen dorst en overgeven.
04-03-2017

Chronische depressie

Ik slik nu een jaar Welbutrin en ben er zeer tevreden over. Ik ben in Okt'16 van 150 mg naar 300 mg gegaan. Daarvan heb ik niet echt iets gemerkt in mijn stemming. Ik ben alleen wel vaker misselijk ervan en elke avond brandend maagzuur. Ik ga nu weer terug naar 150 mg. De dokter zei dat er maar drie dagen bijwerkingen zullen zijn, maar ze zei niet wat voor bijwerkingen. Er[lees meer...] zijn alleen tabletten van 150 mg, dus afbouwen is er niet bij. Ik ben benieuwd.
26-02-2017

Nicotinell (nicotine)
Stoppen met roken

Gaat naar mijn mening gemakkelijk met je gewoontes afleren en afleiding zoeken.
23-02-2017

Stoppen met roken

ben man van nu 63 jaar. heb 50 jaar gerookt pakje shag per dag, ook ook in varkensstal gewerkt, stof en ammmoniak. heb 3 jaar geleden champix gebruikt en rook nu 3 jaar niet meer. geen probleem gehad. Inmiddels mijn vrouw ook zover gekregen, rookt nu ook al 1 jaar niet meer. Dus iedereen kan dat, als je zolang gerookt hebt en kunt stoppen, dan kan iedereen dat. Het is een [lees meer...]prachtig medicijn, wel kuur afmaken anders lukt het niet. succes allemaal. will en bep.
17-02-2017

Stoppen met roken

Ik heb 30 jaar flink gerookt. 30 a 40 sigaretten per dag waren geen uitzondering. In September 2016 ben ik naar de huisarts gegaan en heb een Champix kuur gekregen. Deze heb ik twee weken geslikt en sind 19 Oktober 2016 heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Vind het vies en smerig en inmiddels zonde van de moeite die ik erin gestoken heb. Ben ik gelukkiger, nee. Ik besef he[lees meer...]el goed dat ik een roker ben en altijd zal blijven. Alleen kan ik sinds 19 Oktober zeggen dat ik geen sigaret meer hoef te roken. Stop met roken. De waarheid is heel simpel. Als ik kan stoppen, kan iedereen stoppen met roken. Ik heb elk smoesje gebruikt. Maar smoesjes gelden niet meer. Iedereen kan stoppen. Punt uit.
17-02-2017

Stoppen met roken

Ik ben 4 juli 2015 gestopt en nu nog steeds na 19 maanden geen behoefte meer om te roken. De enige bijwerking waren de bizarre dromen. Hierdoor al na 3 weken gestopt met Champix. Verder kan ik het iedereen aanraden. Mijn huid zit 75% zonder rookrimpels, die zijn echt weg!! En dan € 250 per maand overhouden is ook een feestje.
13-02-2017

Aderverkalking

Blij dat ik het geslikt heb en een super fantastische coach gehad! De trek in een sigaret is er niet meer!!! de gewoonte misschien wel. Ik kan het iedereen aanraden. Enige bijwerking was levendig dromen en een beetje misselijk.
09-02-2017

Fibromyalgie

Sinds een aantal maanden gebruik ik LDN, langzaam opgebouwd met 0.25 mg per week, ik zit nu op 3mg en heb al veel resultaat (ik kan nog verder verhogen tot 4.5 mg dit is even zoeken naar een persoonlijke optimale dosering). Sinds bijna 20 jaar heb ik M.E. en sinds 10 jaar kwam daar de diagnose fybromyalgie bij, zoals de meeste heb ik een lange weg bewandeld langs regulier[lees meer...]e en alternatieve behandelaars. Eigenlijk is dit het eerste middel dat echt goede resultaten geeft, de chronische pijnklachten zijn verminderd, de nachten ga ik eindelijk weer steeds beter slapen, veel te hoge ontstekingswaarde zijn genormaliseerd. Al met al eindelijk verbeteringen, ik raad mensen met dezelfde ziektebeelden absoluut aan om LDN uit te proberen (bouw het wel heel langzaam op). Ik vind het erg jammer dat reumatologen zeggen, hier is niks aan te doen en alleen maar pijnstillers voorschrijven waar ik nog zieker van werd. In veel gevallen is er wel degelijk iets aan te doen, ik hoop dat dit middel voor jou ook werkt.
08-02-2017

Stoppen met roken

na verschillende pogingen die mislukte met hulp van de praktijkondersteuner van de huisarts champix gaan gebruiken en verbaasd over het positieve effect. binnen een week compleet gestopt met roken.
07-02-2017

Campral (acamprosaat)
Alcoholverslaving

Voorgeschreven als zuchtremmer voor alcoholverslaving. Had weinig effect, wel vervelende bijwerking in de zin dat ik veel last had van diarree, wat maar niet weg ging. Daarom na een paar maanden geswitcht naar Topiramaat.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3825)
Anticonceptie - overig (2946)
Cholesterol (2319)
Depressie - antidepressiva overig (2155)
Epilepsie (1934)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1745)
Pijn - morfine-achtigen (1648)
Pijn (1569)
ADHD - psychostimulantia (1468)
Verslavingsziekten (1431)
Maagzuur - protonpompremmers (1326)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1289)
Bloeddruk - betablokkers (1157)
Anticonceptie - eenfase (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (891)
Migraine (852)
Angststoornissen (832)
Depressie - antidepressiva TCA (814)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (799)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!