categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

27-07-2021 | Vrouw | 29
Psychische klachten
Gebruik ivm adhd en depressieve episodes. Bupropion sinds een aantal weken omdat ik van Dex vervelende fysieke bijwerkingen kreeg (ondanks dat het wel redelijk hielp bij mijn adhd). Begonnen met 150 en nu op 300. Ik merk enkel dat ik kalmer lijk, maar dit komt gewoon door de moeheid. Ik ben zo ontzettend moe, ik ben onrustig en angstig en ik heb mij lang niet zo somber, de[lees meer...]pressief en waardeloos gevoeld als nu. Morgen evaluatie met psych maar wat mij betreft weg met deze troep.

24-07-2021 | Man | 47
varenicline
Zijn er hier mensen die ook nog rookten tijdens tweede week starterspakket? Mijn vriend is vandaag zijn 8e dag bezig en heeft het toch wat moeilijk precies…

22-07-2021 | Vrouw | 69
Stoppen met roken
Van 60 sigaretten per dag naar 0! Na 50 jaar zwaar roken niet verwacht dat ik ooit kon stoppen, maar met champix is dit toch gelukt. Kuur gehad voor 3 maanden, maar laatste verpakking niet eens hoeven aanspreken. Ik ben er nu 4 maanden vanaf. Behalve idiote dromen geen bijwerkingen gehad

18-07-2021 | Man | 53
Stoppen met roken
Zalig. Anderhalve maand rookvrij. Ik ben begonnen met het starterspakket. Op de 14de dag ben ik gestopt met rokken. Ik rookte voordien 20 stuks pe dag. Na 3 dagen het medicijn te hebben ingenomen rookte ik nog 3 sigaretten per dag (na de maaltijd). Zalig gevoel. Sims heb ik nog zin, maar deze zin naar … verdwijnt snel. Ik moest het al veel vroeger gedaan hebben. Twee[lees meer...] bijwerkingen : Absurde dromen en wat slapere stoelgang. Aanrader! M.

16-07-2021 | Vrouw | 43
Psychische klachten
Ik heb vier jaar Wellbutrin 150 mg gebruikt. Tijdens de opbouw (enkele weken) last gehad van zweten, hoofdpijn en niet goed kunnen slapen. Omdat ik me goed voelde wilde ik afbouwen met Wellbutrin en stabiliseren op 70 mg. Hier sta ik nu twee weken op en ik ben alleen maar heel erg moe. De hele dag door. Vreselijk. Verder voel ik me niet anders dan anders. Het is natuur[lees meer...]lijk een soort van amfetamine, dus logisch dat ik nu moe ben, maar hoop wel dat dit weg trekt want dit is ook geen doen. Iemand ervaringen hiermee?

13-07-2021 | Man | 64
Stoppen met roken
Ik ben 64 en rookte sinds m’n 14e. In de tijd dat de schooljuf nog in de klas rookte… Ik denk over die gehele periode gemiddeld 25 sigaretten per dag. Volledig verslaafd. Acupunctuur, pleisters, geleidelijk minderen… niets hielp, ik kreeg het niet voor elkaar dat stoppen, terwijl ik ‘t zo graag wilde. Na een toevallige tip van een kennis begonnen met champix. Ben nu 4 weke[lees meer...]n op weg met de kuur en 2 weken gestopt. Nul, niets! Geweldig! De bijwerkingen neem ik graag op de koop toe. Inmiddels neem ik 1 tablet per dag ipv 2 tabletten. Gaat prima. Ben voor de veiligheid wel voorlopig gestopt met koffie en ik drink geen druppel alcohol (ook al voor deze kuur). Ik voel me nu al fitter en overweeg te starten met 2 x per week sportschool en een dagelijkse wandeling van 30 min. Dit gaat me nu lukken, blij dat ik deze stap heb genomen.

Nicotinell

08-07-2021 | Vrouw | 33
nicotine
Stoppen met roken
Mijn trek in een sigaret is fel verbeterd, alleen s'avonds heb ik het er nog moeilijk mee.

08-07-2021 | Vrouw | 45
Psychische klachten
Ik slikte het. Alles wat belangrijk was vergat ik. Impulsief totaal grenzeloos 3x naar het bos op 1 dag. Wilde plannen die ik aan 't uitvoeren was. Sprak vreemde mensen zomaar aan. Wat ik dacht zei ik gewoon. Tja lekker grenzeloos eerlijk. Maar ook agressief en opgefokt bij onrecht 100x meer dan ik normaal ben. Lees je eens in de symptomen bij speed gebruik en je herkend j[lees meer...]e er wel in........ Tenzij je geen adhd hebt. Je bent al fucking druk van jezelf. Wat geven ze speed tadaaaaa peetje xxxxl. Focus is met speed perfect..... Behalve wat je zou moeten doen. Ze. Gebruiken ook bv ritalin om beter te studeren tja met speed is zelfde de stof amfetamine is ten alle tijden slecht vd bloeddruk en hart en zeker je ongeremd heid als je die al hebt is 't gevaarlijk spul. Tuurlijk werk 't na weken pas goed...... Dan ben je verslaafd heet dat. Neem t dan maar eens niet. Kijken hoe je je voelt.... Op naar volgende dosis dat is bij verslaafden ook zo. Kaart je het aan ben je gek. Tja ik sliep 1.5 u p nacht. Super fit de dag door eten vergat ik en drinken. Meteen ogen open en gaan. Ja want ik ben vrolijk..... Mdenk je. Nee zodra de tablet erin zat tijdens 1 boterham de rest vd dag at ik niet meer. Resultaat een hond met spierpijn overbelaste haar ook dankzij dit middel want ja wandelen vind ze fijn tochmdoor de spoelende regen zonder jas door de modder gillende onder een brug vrolijk staan doen. Woont u hier jaaaa joh overal en nergens. De meest gekke praat kwam eruit. Dus nee heb dit middel denk 2nweken geslikt en kan je zeggen heerlijk als je aan de drugs wil ist goedkoper dan bij de dealer maar die aanverwant stof v amfetamine is pure amfetamine net of je bolletjes slikt vloeitjes met snuif speed erin toch...... En dat ze dat uitdelen tja waarom iets oplossen als je denkt dat dit de oplossing is....... Tot ze t afpakken Dexamfetamine dat mensen nog geloven dat de gevaarlijke risico's van speed 34 niet inzitten. Ik kan je zeggen heb 2 weken als een grenzeloze junk rondgelopen hoe je je voelt of denkt te voelen dat word versterkt. Risico op zelfdoding na dit. Middel. Is groot ontwenningsverschijnselen maken je enorm. Depressief en daarom denkt u dat u niet zonder het middel kunt. Slik je niks ist dag hulp. Had hiervoor methylfenidaat zelfde verhaal bloeddruk was 180/130tja u krijgt 't warm bloost, energie voor 100.ej praat meer dan normaal. En u beseft niet dat't van speed zelfde effect is. Ben ik gesprek gegaan met mijn zoons problemennvan agressie en besefte ik had een aandeel. Hierin. Ben nu aant ontwennen vd 2 weken en ben herboren pak het probleem aan en wil ik. Onder invloed zijn van drugs bel. Ik de dealer wel. Ik. Wil leven en niet denken dat de ggz je helpt. Ja verslaafd raken aan iets waar je nie vanaf kom

08-07-2021 | Vrouw | 31
Stoppen met roken
Ik gebruik de Champix nu 3 weken lang, de eerste 2 weken met de startverpakking gestart eerste week 0,5 mg en tweede week 1 mg. Merkte dat de eerste week nergens last van had betreft bijwerkingen. Het begon allemaal in de tweede week wanneer ik 2x 1mg per dag innam. Dromen werden heftiger, kreeg paniek aanvallen, tintelingen over m'n hele lichaam. Dit hield meestal maar he[lees meer...]el even aan en verdween weer. Zelf ben ik pas de tweede week helemaal gestopt met roken en zat zonder Champix (moest besteld worden) dit kan er natuurlijk ook mee te maken hebben gehad. I do'nt know. Ben nu drie weken gestopt en merk dat ik snel geïrriteerd raak. Sinds dat ik de champix weer neem geen paniek aanvallen meer wel nog rare dromen, voel me heel druk in m'n hoofd maar verder valt het mee.

02-07-2021 | Man | 46
ADHD
In burnout werd ADHD gediagnosticeerd. Ik slikte al paroxetine voor stemmingklachten. Bupropion gekregen v/h merk sandoz. Eerst 150 mg en na 3 weken 300mg. Het werkt voor mijn stemming en ADHD klachten. Eindelijk meer rust in mijn lichaam, beter slapen, meer gemotiveerd om dingen te doen, minder uitstelgedrag en minder opgeven bij moeilijkheden. Belangrijkste voor mij ein[lees meer...]delijk normaler cognitief functioneren. Ben erg tevreden. Nu paroxetine afbouwen wat een uitdaging op zichzelf is.

30-06-2021 | Vrouw | 25
Stoppen met roken
Dit middel voorgeschreven gekregen om te stoppen met roken. Na 1 week was ik al gestopt omdat ik kotsmisselijk werd na een sigaret. Na 2 weken onmiddellijk moeten stoppen van de huisarts. De champix werkte zodanig op mijn zenuwstelsel dat ik in een depressie aan het gaan was. Ik voelde de moed in mn schoenen zakken, huilde vaak voor niks en had in niks zin behalve in bed [lees meer...]blijven. De dokter was er op tijd bij. Helaas, want het middel werkte meer dan super

Zyban

28-06-2021 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Ik heb de zyban voorgeschreven omdat champix voor onbepaalde tijd niet beschikbaar is. Ik moet zeggen ja ik word er wat suf van maar overal vooral heel blij. Nu heb ik wat onderzoek gedaan en blijkt dat zyban op dopamine werkt in tegenstelling tot bijv prozac. Ik ben nog niet gestopt met roken maar de zin neemt wel al enorm af.

Antabus

25-06-2021 | Man | 58
disulfiram
Alcoholverslaving
Heb last van erectiestoornissen en verminderde sexuele lust

21-06-2021 | Man | 30
Stoppen met roken
Vaker gestopt met Champix en iedere keer in de tweede week. Ook weer vaker begonnen, want de verleiding met een drankje op een zomerse dag in het park werd groter, maar nu weer een poging. Je merkt in de tweede week dat de sigaret je misselijk maakt. De sigaret is dan geen beloning meer, want de stofjes in de Champix gaan op dezelfde receptoren zitten als nicotine. De nico[lees meer...]tine komt dan niet binnen en geeft geen belonend effect. In de tweede week een stop-dag en vervolgens gewoon geen sigaret meer aangeraakt. De zin naar een sigaret blijft wel, maar wordt makkelijker. De gekke dromen vind ik prachtig, maar de eerste pil in de ochtend (voornamelijk van de 1 mg) maakt mij misselijk. Innemen op een iets gevulde maag helpt ontzettend. Het spul werkt goed.

10-06-2021 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Eindelijk gestopt met champix, als ik dit had geweten dan had ik het jaren eerder gebruikt. Geweldig middel, was bang voor de bijwerkingen maar op ietwat levendige dromen er niks mee van doen gehad. Een anti roker zal ik nooit worden,maar dat ik gestopt ben mag gerust een wonder heten.

NiQuitin

09-06-2021 | Vrouw | 70
nicotine
Stoppen met roken
Ze plakken dus niet maar ik heb dat opgelost door er steeds een rolletje pleister bij te kopen. Drie (!) stroken pleister plak ik over de niquitin heen en dan blijft die wél zitten.

08-06-2021 | Vrouw | 21
bupropion
Het werkte niet echt. Ik heb het 7 maanden geslikt. Misschien iets minder vaag maar voor de rest heeft het niet gewerkt. Wel vond ik roken op een gegeven moment vies worden.

05-06-2021 | Vrouw | 63
Stoppen met roken
Geen moeite om met roken te stoppen. Geen behoefte aan vervanging. Ik ben nu 6 weken gestopt met roken en sinds een paar dagen overgegaan naar één keer per dag 1mgr. Slaappatroon is nog niet als vanouds, maar wel beter! Geen onrustige dromen meer. Voor mij is dit oké en goed vol te houden. Ben blij dat ik gestopt ben met roken. Als ik eerder op de hoogte was van dit mid[lees meer...]del en de effectiviteit, was ik graag eerder gestopt. In het verleden eerder gestopt met behulp van pleisters.

31-05-2021 | Vrouw | 47
ADHD
Gezien mijn combinatie van ADHD n terugkerende depressies maakte de basisarts bij de GGZ mij attent op een artikel over Wellbutrin. Ik heb jarenlang SSRI’s (depressies) en methylfenidaat (ADHD) geprobeerd met weinig succes en veel bijwerkingen. Wellbutrin is voor mij een passend middel. De eerste weken waren wel vreselijk, vooral veel migraine.

30-05-2021 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
Mijn partner heeft ook een beroerte gehad precies 17 dagen na gebruik van champix.

Methadon

29-05-2021 | Vrouw | 64
methadon
Drugsverslaving
De methadon vlakt heel je gevoel af. Ik bleef gewoon gebruiken.

Suboxone

29-05-2021 | Vrouw | 64
buprenorfine / naloxon
Drugsverslaving
Na jaren methadon en heroine gebruik ben ik de 17e begonnen met Suboxone. 3 pillen van 2mg onder de tong. Ik sta nu in no time op 1 pil. Wat heerlijk dat ik weer gewoon leef en voel. De laatste loodjes wegen het zwaarst. Morgen ga ik over naar een halve pil per dag. Nog even doorbijten en ik heb een drugs loos leven.

29-05-2021 | Vrouw | 69
bupropion
Ik gebruik al vanaf 2008 welbutrin en heb sindsdien erge haaruitval.ik had veel haren endie worden met de dag dunner

Desmoxan

28-05-2021 | Man | 52
cytisine
Stoppen met roken
na 34 jaar roken was ik er al een tijdje helemaal klaar mee maar stoppen lukt maar niet. Met Desmoxan ging het eigenlijk vrij makkelijk, ik merkte na de 2e pil al dat de behoefte om te roken verdween. op het moment dat je dan uit gewoonte wil gaan roken merk je dat je eigenlijk geen behoefte hebt aan nicotine. Natuurlijk zijn er een aantal moeilijke momenten, s'morgens n[lees meer...]a de 1e bak koffie als de eerste pil van die dag nog niet werkt of na het avondeten. Dan even wat anders gaan doen. De eerste dag heb ik nog 6 sigaretten gerookt, daarna nooit meer!!!!!!!!

23-05-2021 | Vrouw | 38
bupropion
Ik ben al een aantal jaren flink depressief. Nu vermoed mijn psychiater ook dat ik autisme heb (onderzoek volgt nog). Ik heb al best veel medicatie geprobeerd (En ook therapie gevolgd) en na een dna onderzoek is besloten dit middel te gaan proberen. Al die tijd dat ik het gebruik heb ik een versnelde hartslag. Ik voel mij met tijden echt opgejaagd wild. Maar daarnaast [lees meer...]verstoord het mijn menstruatiecyclus, dwars door de pil heen. Vanaf de week dat ik welbutrin ging gebruiken begonnen de heftige, tussentijdse bloedingen. Toch lees ik hier nergens dat er meerdere vrouwen zijn die hier last van hebben? Daarom ging ik er aan twijfelen of het echt wel aan de medicatie lag of dat het toeval is. Ik heb op de website van Lareb gekeken en daar waren eerder 2 meldingen binnengekomen met hetzelfde probleem. Qua effectiviteit merk ik ook niks, dus ik ga aankomende week in gesprek met mijn psychiater over "hoe nu verder?" Een beetje moedeloos maakt het mij wel. Na zoveel jaren depressief te zijn, begin ik echt de moed te verliezen dat het nog gaat goedkomen

Naltrexon

21-05-2021 | Vrouw | 64
naltrexon
Door de LDN heb ik veel minder last van aangezichtspijn agv MS. Omdat ik het zelf moet betalen, koop ik het bij een digitale apotheek. Ik betaal 30 euro per maand voor 1 pil per dag. Als ik ''s avonds een paar glazen wijn heb gedronken, word ik de volgende ochtend drijfnat wakker.

Tabex

15-05-2021 | Vrouw | 39
Cytisine
Rookverslaving
Geen idee wat het is om geen ruggegraat te hebben in dit geval. Dit is een psychisch probleem in dit geval. Ze blijft er ook gewoon bij roken. Dit neemt alleen maar af omdat ze weet dat dat moet. De smaak is smerig maar als er iemand een peuk opsteekt of ze ruikt het buiten op straat vind ze het lekker ruiken en wil er dan 1 opsteken of vragen of ze er aub 1 zou mogen he[lees meer...]bben(???)

07-05-2021 | Vrouw | 49
Deprisie slaap slecht

29-04-2021 | Man | 23
Stoppen met roken
Via POH een stoppen met roken gesprek aangevraagd en Champix voorgeschreven gekregen. Veel negatieve verhalen gehoord over dit middel en de bijwerkingen hiervan. De eerste twee weken van de kuur naast champix gerookt en stopdatum uitgekozen. De stopdatum niet kunnen halen omdat na een aantal dagen de sigarettenrook dermate misselijkmakend werd dat het makkelijk was om de s[lees meer...]tap tot het niet opsteken te zetten. De kuur van 15 weken afgemaakt en moet zeggen dat het makkelijker af is gegaan dan gedacht. Champix heeft mij goed geholpen door de eerste periode te komen van het stoppen met roken. Het is een hulpmiddel om de zin en het genot naar en van de sigaret te verminderen zodat je het ‘rookpatroon’ kunt verbreken. Al met al zeer tevreden met het resultaat!

25-04-2021 | Man | 44
bupropion
Ik ben 44 jaar en gebruik welbutrin zoals een net amfetamine waar ik vroeger verslaafd aan was na het stoppen er mee raakte ik depperesief dokter welbutrin voor geschreven voel der niks van nu plet ik ze zodat ik het op kan snuiven vervolgens doen mij restoren een vonk geven en word spontaan actief verhoogd hartslag en zo ik raad aan dit niet te doen maar voor mij werkt[lees meer...] het echt op weekend niet zn beetje ook ik neem 6 tabletten per dag ( overdosis) dokter vind dit niet fijn en weet dat ik een sterke jongen ben ik vind het een fantastisch middel !!! ////RED mijnmedicijn.nl: Wanneer u teveel van dit medicijn gebruikt, kan dat leiden tot ongewenste bijwerkingen. Gebruik dus nooit méér dan de voorgeschreven hoeveelheid. Vraag uw arts of apotheker om uitleg als u niet precies weet hoe u uw medicijnen moet gebruiken of wanneer u dat bent vergeten. Als u zich niet goed of depressief voelt, raad ik u aan om naar uw arts te gaan en om begeleiding te vragen. Iemand die goed naar u luistert en u begeleid bij de problemen die u heeft. Als uw arts dat zelf niet kan, laat u dan doorverwijzen naar iemand anders.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5462)
Anticonceptie - overig (3997)
Cholesterol (2995)
Depressie - antidepressiva overig (2829)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2502)
Pijn - morfine-achtigen (2300)
ADHD - psychostimulantia (2232)
Pijn (2080)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1624)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1286)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1243)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1031)