ISO 27001

ervaringen per categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

23-06-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Na 21 kg gewicht toename door olanzapine voor BPD nu 300 Mg Welbutrin XR. Geen bijwerkingen, GEEN zin meer in snoep en snacks. Daardoor mooi gewichtsverlies en toenemende verbetering van mijn zelfbeeld. Mijn stemming is sterk verbeterd, mijn frustratie drempel sterk verhoogd. Ik ben zeer tevreden over dit middel.
22-06-2017

Methadon (methadon)

Na aantal jaren gebruik van morfines was deze minder werkzaam. Toen overgestapt op methadon. Voor de pijn werkte het goed. Maar het kost heel veel moeite om er mee te minderen of te stoppen. Nl. Maanden last van pijn, griep verschijnselen en afkickgevoel. Echt vreselijk. Dit ondanks voorzichtig afbouwen. Nu 5 mnd nadien kan dat vreselijke gevoel mij nog overvallen.
20-06-2017

Methadon (methadon)

zenuwpijn. L5 S1 tussenwervelschijf is weg en L4 L 5 is aan het weggaan. Dit middel werkt bij mij goed. Door overleg apotheker en pijnarts, in combinatie met oxycodon. De oxicodon is aan het afbouwen en de methadon iets omhoog aan het gaan.
19-06-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Voor mij een prima middel! Obstipatie, droge mond, lichte oorsuizingen, de eerste 3weken ook zwaar vermoeid maar dat ging over!
18-06-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Na 5 jaar OCD, heel veel problemen met emotieregulatie en een belabberde concentratie belande ik in een burn-out en een daarop volgende depressie. Al veel medicijnen geprobeerd (dexamphetamine, ritalin, oxazepam, vele antipsychotica en sint janskruid) maar niets sloeg uiteindelijk aan. Aan mijn concentratieproblemen kon ik niet werken, ik kon planningen maken tot ik een on[lees meer...]s woog maar de uitvoering lukte niet omdat ik mezelf niet mijn bed uit kreeg. Energie was ver te zoeken, therapeuten probeerden mijn leven te organiseren maar ik had er vooral geen zin in. Met dex en ritalin kreeg ik focus maar de neerslachtigheid werd niet opgelost, tevens had ik schommelingen en veel paniekaanvallen en kreeg uiteindelijk hallucinaties, wanen en depersonalisatie/derealisatie klachten. Wat is mijn leven anders geworden na Bupropion. Ik kan voor het eerst sinds 10 jaar zeggen dat ik een mentaal stabiel mens ben en het niet "beter" maar "heel goed" met me gaat. Ik ben niet anders geworden, niet minder creatief, niet minder spontaan, ik ben meer mezelf geworden. Ik kan dingen goed relativeren, beter rust pakken, mijn emoties nemen het niet meer van me over. Concentratie bleef echter lastig, dus ik slik er 54 mg Concerta bij en in de avond nog wat ritalin. Een flinke cocktail, maar ik ben ervan overtuigd dat ik me zonder niet had kunnen ontwikkelen en de rust had kunnen vinden waar ik zo lang naar zocht. Voordeel is ook: als ik een dag mijn Bupropion vergeet, merk ik dat niet. Ik begrijp de argwaan die mensen voor antidepressiva kunnen hebben, maar ik heb aan lijve ondervonden dat het soms de enige oplossing is die je leven kan redden. Ik ben ervan overtuigd dat zodra ik ga afbouwen, ik niet veel zal veranderen omdat ik zoveel geleerd heb.
12-06-2017

Naltrexon (naltrexon)
Allergie

Door hormoonzalfverslaving onder de huiduitslag, oedeem, haaruitval, gewichtsverlies, intense jeuk tot op het bot. Slapeloze nachten van de jeuk.
11-06-2017

Stoppen met roken

Ik rookte dik 20 jaar zo'n 25-30 sigaretten per dag. Dankzij Champix ben ik nu 11 dagen rookvrij! Het werkt geweldig en kan het iedereen aanraden. De bijwerkingen zijn te verwaarlozen... heel bijzonder dromen dus geen nare dromen maar juist geweldige dromen! Wat zweten tijdens slapen maar logisch, je kickt af. Kort lontje maar dat is ook afkicken. Verder heel vrolijk en ma[lees meer...]ar enkele momenten dat ik denk aan een sigaret, ik leg dan direct de focus op iets anders en de gedachte is met een paar minuten weg. Als het zo doorgaat zegt mijn bol; nooit meer die vieze sigaret, ik ben en was er enorm klaar mee! Cold Turkey was onmogelijk bij mij, ik hing dan in de gordijnen maar Champix is voor mij nu het ultieme wondermiddel! Op naar een leven rookvrij!
28-05-2017

Chronisch pijnsyndroom

Ivm Chronische slijmbeurs ontsteking heb jaren oxycodon geslikt ongeveer 100 mg per dag. Ik was verslaafd, wilde afbouwen. Dit ging niet makkelijk ben 2 weken in een kliniek geweest voor verslaving, kreeg daar Methadon voor geschreven en nu bijna geen pijn meer.
27-05-2017

Ademhalingsproblemen

Na 31+ jaar roken te horen krijgen na een griep met luchtweg infectie dat je longen zijn beschadigd.......oké...nu klaar. Via huisarts Champix gekregen. Werkt voor mij PERFECT! Paar dagen licht misselijk, regelmatig last van darmen. Op dag 9 gestopt en geen "trek in sigaret" gevoel hebben. Sta bij collega's die wel roken en het doet me niets. Helemaal blij....
16-05-2017

ADHD

Ik slik nu 2 en halve week wellbutrin. (Hiervoor slikte ik setraline). Ik had de eerste week alleen hoofdpijn. Dat was te onderdrukken met paracetamol. Maar de donderdag in de tweede week kreeg ik rond 3 uur last van druk op mijn oren achter in mijn hoofd en in mijn keel/borst. Drukte kon in niet verdragen en werd ook onhandiger in mijn bewegingen. Liep tegen dingen op. O[lees meer...]ok zie ik waziger. Maagpijn erbij Kortom ik voel me niet goed. Dit een paar dagen aan gekeken en toen toch maar huisarts gebeld. Die adviseerde mij dat ik meer nodig had. Dus heb een halve erbij gedaan. Sommige klachten zijn nu weg maar het raar voelen in mijn hoofd en druk op mijn oren blijven! Gaat dit weg of blijft dat? Want anders ga ik ermee stoppen. Kan iemand mij vertellen hoe je je voelt in de 4e en 5e week?
15-05-2017

Antabus (disulfiram)
Alcoholverslaving

antabus is zeer effectief, wel moet je gemotiveerd zijn en beseffen dat het zeer gevaarlijk is te drinken op antabus, omdat antabus zich in het lichaamsvet zet hangt de periode na stopzetten van gebruik antabus af van je lichaamsvet. Ik heb pers al meegemaakt na stopzetten van antabus en ik na enkele dagen een glas dronk, ik nog steeds de werking van antabus in me had. Di[lees meer...]t betekent korte adem, je hoofd wordt rood en je voelt je futloos. Het is echt een goed middel om je te helpen tijdens moeilijke momenten waar je drang naar alcohol hebt, het neemt de zin niet weg, maar je beseft dat drinken geen optie is.
15-05-2017

Polyneuropathie

Gebruik het te kort voor gedegen oordeel. Goede bijdrage in pijnbestrijding. Bijwerkingen: slechte concentratie, duizeligheid, gezichtsvermogen en vergeetachtigheid.
12-05-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

2 jaar geleden heb ik voor 6 maanden dit medicijn gebruikt met het gewenste effect. Nu sinds kort weer gestart. Reden is; geen energy, moeilijk enthousiast te worden. Interressen vervagen. Moeilijk te stimuleren tot alle daagse dingen. Pessimistische gedachtengangen. Overmatig lopen piekeren. Emotionele uitspattingen. Neerslagtigheid. Niet uit bed te branden. Voor mi[lees meer...]j werkt het omdat; ik word er iets onverschilliger van, waardoor ik zaken om mij heen sneller van mij af kan zetten. Door interresses weer belangrijk te gaan vinden, voel ik me energieker en is het makkelijker om in algemene zaken door te pakken wat uiteindelijk weer voldoening voor me creert. Nacht rust die ik pak, voelt als efficiente nachtrust. Waardoor ik met energy en zin heb om dingen te gaan ondernemen. Al met al geniet ik meer van het leven, alle ellende in de wereld blijft aanwezig, maar ik kan het van me afzetten. Jammer dat dit niet voor iedereen zo werkt, maar ik heb hoop voor vele.
05-05-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Tijdens een intensieve behandeling in een AMC heb ik eerst verschillende medicatie gekregen met veel bijwerkingen waar ik niet blij mee was. Na overleg met psychiater overgestapt op Wellbutrin 150 na een paar weken was het effect nog niet goed en verhoogt naar 300. Nu na 2 jaar gaat het goed ben veel rustiger in mijn hoofd en heb bijna geen nijgingen meer om gekke dinge[lees meer...]n te doen, neem aan dat een ieder begrijpt wat ik daarmee bedoel. Ik ben dus tevreden met dit middel en zal het nog lang moeten gebruiken volgens de psychiater.
27-04-2017

Nicotinell (nicotine)
Stoppen met roken

Ben begonnen met de nicotine pleisters van nicotinell, gemaakt door firma Novartis. Was begonnen met 7 Mg pleister, deze was echter te weinig ivm ontwenningsverschijnselen, vandaar ze het verhoogd hebben naar 14 Mg pleister. Deze doet het echter zeer goed en ben er zeer tevreden mee, heb niet meer doen roken, heb er zelfs geen zin in. Deze gebruik ik in combinatie met ni[lees meer...]cotinell zuigtabletten ook van Novartis fabrikant van 2 Mg 3 x daags. Doe het hier zeer goed op, wil ook totaal helemaal niet meer gaan roken, omdat ik mij hier zeer goed bij voel.
27-04-2017

Stoppen met roken

Werkt perfect. Rookte 27 jaar en de laatste jaren daarvan wel 50 zware sjekkies per dag. Op dag 11 van de kuur helemaal gestopt. Eigenlijk al vanaf dag 2 rookte ik nog maar 10 sigaretjes per dag omdat ik het kon. Champix past echt je hersenen aan, ze denken gewoon nicotine binnen te krijgen en functioneren prima. Helemaal niet het verwarde van Cold Turkey stoppen... Bijwer[lees meer...]kingen vallen wel mee en zijn gewoon de lichamelijke afkickverschijnselen die je doormaakt als je stopt: Rare dromen, heel moe en veel spierpijn. Daar valt prima mee te leven !
26-04-2017

Stoppen met roken

Prima medicijn, op dag 8 gestopt met roken ik had er totaal geen behoefte meer aan. Dit komt door de opbouw van het medicijn waardoor je sigaret vies smaakt gedurende het gebruik van champix. Mijn stemming is wat opgewekter dus positief. Enige negatieve bijwerking is dat ik moe/uitgeput raak door dit middel maar dat neem ik op de koop toe :). (15 jaar stevige roker gewee[lees meer...]st)
23-04-2017

Stoppen met roken

Het roken wordt inderdaad vies, maar dat geldt vrijwel voor alles wat ik eet of drink. In de eerste anderhalve week was mijn eetlust vrijwel weg. Ondanks dat ik er geen plezier aan heb, rook ik af en toe nog. Dit is vooral de psychische verslaving. Die moet je wat anders benaderen. Het medicijn heeft wel invloed op mijn stemming. Ik ben wat opgewekter dan anders.
21-04-2017

16-04-2017

Peesontsteking schouder

Ik heb sinds enige maanden een verdikking in mijn linker bovenarm, aan de onderkant, die eerst rood/blauw/paars werd (de verkleuring is nu nagenoeg weggetrokken), met een felle stekende pijn naar mijn linkerschouder toe. Door het gebruik van methadon 14 tabletten, van 20 mg, inname 's ochtends om 8.00 uur 7 en om 18.00 7. Methadon helpt heel goed tegen de pijn en werkt lan[lees meer...]g door..
15-04-2017

Stoppen met roken

Zit nu op dag 9 van champix, roken doe ik gewoon al smaakt het vies. Alleen te veel misselijk, heel slecht slapen en af en toe huilbuien. Rook ook iets minder, maar als dit allemaal doorgaat ga ik stoppen denk ik. Trek het niet echt. Als ik een tabletje moet slikken word ik al nerveus. Hele dag beetje somber. En vooral nachtmerries.
14-04-2017

Stoppen met roken

De eerste periode rook je nog. In die periode kreeg ik als bijwerking vieze smaak in de mond en werd ik misselijk. 's Nachts heerlijke dromen de eerste 8 weken, later werd dit minder.
10-04-2017

Stoppen met roken

Dit is de tweede keer dat ik Champix gebruik, 5 jaar geleden ook al genomen. Na een dik jaar toch terug hervat met roken door samenkomst van omstandigheden, superdom. Heel veel spijt van gehad. Nu opnieuw mijn kuur hervat, na een week en half gestopt met roken en deze keer ga ik blijven volhouden. Het medicijn zelf zou je met vergif kunnen vergelijken, maar dat zijn sigare[lees meer...]tten nu éénmaal ook :). De eerste keer waren mijn bijwerkingen niet zo erg. Nu, de tweede keer loop ik erbij als een zombie. Continue misselijk, braken, oververmoeidheid heel de dag door en éénmaal in bed kan ik niet in slaap vallen. Maar het is het waard. Ik zou het iedereen zo aanraden.
09-04-2017

Stoppen met roken

Nu 2,5 jaar rookvrij via champix .. zonder dit middel was ik nooit gestopt, heerlijk om geen verslaving meer te hebben! Mensen zet door, de gedachten aan sigaretten gaan over, ook als je stopt met champix.
07-04-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik slikte al 22 jaar Venlafaxine , 150 mg, ik heb er altijd goed op gereageerd tot nu.. Nu had ik de indruk dat Venlafaxine me niet meer ondersteunde. Heb de Venlafaxine afgebouwd op advies huisarts en psychiater en slik nu sinds 5dgn de Wellbutrin 150 mg. Ik voel me verschrikkelijk!! Kort beschreven- Erg duizelig, onrustig, snel geprikkeld en beperkt met alles. Ik h[lees meer...]eb nooit geweten dat je zo ziek kan worden van een medicijn. Klink dit iemand bekend in de oren?
07-04-2017

ADHD

Na veel medicatie geprobeerd te hebben tegen de symptomen van adhd scoorde dit medicijn goed. tegelijkertijd gebruik ik paroxetine 20mg /10mg tegen angstaanvallen.
05-04-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik kreeg dit nadat ik het hele protocol al doorlopen had. Drie middelen met geen, of een verkeerde uitwerking. Mijn psychiater schreef mij toen welbutrin voor. Ik heb zitten wachten tot ik de horlepiep ging dansen. Gebeurde niet, uiteraard. In mijn gesprek daar over met de psychiater kwam naar voren dat ik inmiddels wel een stuk actiever was. Daar had ik zelf helemaal nie[lees meer...]t op gelet. Dit middel gaf mij een extra zetje in energie/vitaliteit. Het maakte opstaan en aan de gang gaan makkelijker en gaf het duwtje dat het een stuk makkelijker maakte om vervolgens volle kracht in therapie te gaan. Ik gebruik het nog steeds en voel voorlopig ook niet de drang om er mee te stoppen.
31-03-2017

Stoppen met roken

Op 8 maart gestopt.....nu dag 25. Af en toe wel de gedachte maar verdwijnt snel weer. In het begin wel vervelende bijwerking.....dizzy in mijn hoofd maar weegt niet op tegen de bijwerkingen van het roken zelf. Slik over de gehele dag 3 x 0.5 mg ipv de voorgeschreven 2 x 1mg. Zo houd ik de bijwerkingen zeer minimaal en zit ik gewoon onder de voorgeschreven dosis waarmee ik [lees meer...]bij het afbouwen weer profijt heb.
27-03-2017

Naltrexon (naltrexon)
Alcoholverslaving

hallo. ik wil naltrexonhydrochloride 50 pch gaan gebruiken, om van mijn alcoholverslaving af te komen. ik de bijsluiter, lees ik best wel wat bijwerkingen. sommige daarvan heb ik nu ook al een beetje, dus ik wil niet, dat die hierdoor versterkt worden. met als gevolg, dat je door t nemen van t ene middel, ook meer van een ander moet gaan gebruiken. mijn doel is, om beter m[lees meer...]et alcohol om te kunnen gaan. bv door de weeks niet of met mate. en bv in t weekend zo af en toe een borrel oid. ik lees hier, wel wat goede ervaringen, en een paar bijwerkingen. heeft iemand er ervaring mee? en zo ja, deel dat graag hier? vooral de bijwerkingen ben ik benieuwd naar
24-03-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Na 3 jaar al veel verschillende pillen combinaties gehad, Ik heb hoop dat de pillen die ik nu inneem me zullen helpen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3886)
Anticonceptie - overig (2973)
Cholesterol (2340)
Depressie - antidepressiva overig (2171)
Epilepsie (1963)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1770)
Pijn - morfine-achtigen (1677)
Pijn (1594)
ADHD - psychostimulantia (1497)
Verslavingsziekten (1448)
Maagzuur - protonpompremmers (1339)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1316)
Bloeddruk - betablokkers (1172)
Anticonceptie - eenfase (1089)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (901)
Migraine (860)
Angststoornissen (844)
Depressie - antidepressiva TCA (822)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (807)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!