categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

Nicotinell

12-10-2024 | Man | 39
nicotine

ontstoken tong eczeem

Het gebruik van de Nicotinell zuigtabletten was helaas allesbehalve een succes. Ik had weliswaar minder behoefte aan vapen, maar kreeg er zweren vol pus van aan beide kanten van mijn tong. Het was pijnlijk, verontrustend en smerig. Ik durfde me niet meer te vertonen in het openbaar, proefde de zweren (te goor voor woorden), en voelde me diep ellendig. Twee huisartsen stond[lees meer...] voor een raadsel en hebben me doorgestuurd naar de kaakchirurg. Er werden bizarre ziektes vermoed als syfilis en HPV, maar ik testte negatief. Uiteindelijk is het uit zichzelf geheeld. Dat duurde ongeveer een week. Ik zou de zuigtabletten absoluut nooit meer gebruiken en heb alles wat ik nog in huis had liggen weggemikt. Ik heb nu ook last van eczeem, maar geen flauw idee of het in verband staat met de zuigtabletten.

08-10-2024 | Vrouw | 31
ADD

oorsuizen

Werkt hardstikke goed. Ik voel me minder overspoeld en meer gefocust. Het heeft geen invloed op mijn slaap, gewicht of dergelijke. Enige nadeel is de tinnitus (piep in mijn oor). Ik zou het zeker aanbevelen als je niet tegen de andere ADHD medicatie kunt.

08-10-2024 | Vrouw | 65
bupropion

jeuk aan arm of been jeuk na het baden Jeuk over het hele lichaam jeuk in en rond de ogen

In verband met angsten en herstellende van depressie door PTSS en ADHD door de huisarts doorgestuurd naar psychiater. Deze schreef Wellbutrin voor ivm depressie. De eerste 11 dagen geen klachten gehad. Daarna ineens na het douchen op verschillende plekken vreselijke jeuk alsof er duizenden naalden in je huid prikken. Een hypoallergene bodylotion helpt wel een beetje maa[lees meer...]r het is niet weg. Het zit vaak op dezelfde plekken maar ook steeds op andere plekken. En ondertussen vind ik het middel erger dan de "kwaal". Ik voelde me lichamelijk en dus psychisch beter voordat ik aan Wellbutrin begon. Dus na overleg met de huisarts ben ik er nu mee gestopt.

02-10-2024 | Man | 42
Stoppen met roken
Super medicijn om te stoppen met roken. Meen et!

01-10-2024 | Vrouw | 53
Ademhalingsproblemen
Ik slik nu 3 dagen desmoxan , ik heb last van brandend gevoel in de maag en verder rook ik er nog gewoon op los , vandaag bijna een heel pakje op normaal rook ik de helft ongeveer 10. Mentaal stond ik helemaal ingesteld om te stoppen maar ik merk heel weinig van die tabletten.

Nicorette

23-09-2024 | Vrouw | 46
nicotine
Stoppen met roken
Ik gebruik de spray nu een hslf jaar, En rook niet meer ik heb de drang ook niet Maar ben nu verslaafd aan de spray Ik was hier al bang voor. En het is belachelijk duur Glze willen iedereen van het roken af hebben Maak de hulpmiddelen dan goedkoper. Ik denk dat er vele toch gaan kiezen voor het roken de spray is onbetaalbaar ik moet er 2a3 per week

19-09-2024 | Vrouw | 37

nervositeit acute hoofdpijn

2 vreselijke depressies doorgemaakt toen ik begin 20 was. Na jaren allerlei soorten antidepressiva te proberen, op deze uitgekomen. Na 6 maanden gebruik voelde ik me eindelijk weer mezelf. Ik was overigens ook gestopt met roken zonder moeite. Ik nam na enkele maanden 300mg/daags. Toen ik op een ochtend besefte dat ik mijn dosis van gisteren nog niet had ingenomen, kwam i[lees meer...]k op 't idiote idee om een dubbele in te nemen (600mg). Na een uur kreeg ik een heftige epilepsieaanval. Nadien heb ik t jaren niet moeten gebruiken tot 2022. Deze keer gestart met 150mg, en na een maand naar 300mg. Ik werd vreselijk kwaad op man en dochter voor t minste, weinig frustratietolerantie, dus afgebouwd naar 150mg. Na enkele maanden voelde ik me weer uit de depressie stappen en kon ik moeiteloos stoppen. Voor mij hét redmiddel tijdens depressieve episodes in grauwe winters.

19-09-2024 | Vrouw | 58

levendige dromen

Ik heb hetzelfde, heb het idee dat ik er totaal geen baat bij heb. Het werkt gewoon niet voor mij. Ik blijf juist levendige dromen houden en slaap slecht. en blijf angstig. Heel naar, ik ga nu afbouwen.

14-09-2024 | Vrouw | 47
bupropion

hoofdpijn misselijkheid duizeligheid depersonalisatie levendige dromen

Ik slik dit medicijn een week. De eerste dagen totaal nergens last van, ik had zo veel energie,ik dacht waauw het helpt maar, sinds vandaag ben ik dood ziek geworden. Gaat dit nog over? Zijn er mensen die dit middel ook gebruiken voor angst?

09-09-2024 | Vrouw | 41
ADHD

overgewicht slapeloosheid

Na een paar weken kreeg ik meer overzicht in de chaos in mn hoofd. Nu een jaar later merk ik er niets meer van. Ik ben in 1 jaar tijd meer dan 20 kg aangekomen. Daarom ga ik ermee stoppen. Het is te weinig effectief voor wat t met mn lichaam doet. Van maat 38/40 naar 44/46. Dat is echt heel vervelend. Zeker omdat in de bijsluiter staat dat je er niet van aankomt. Psychiate[lees meer...]r zei me van wel. Nu dus afbouwen. Voel me grieperig en ontzettend moe.

31-08-2024 | Man | 76

chronische vermoeidheid

Ik wil welbutrin gaan gebruiken, hen ernstige rusteloze benen en armen en ben depressief. Zal dit helpen, wie weet raad?

30-08-2024 | Vrouw | 29
bupropion
Dit medicijn heeft alles verbeterd! Ik raad het iedereen aan die last heeft van depressies .. heb van alles geprobeerd citralopram.. maar daar kwam ik teveel van aan. En merkte toch dat het medicijn niet goed aansloeg. Nu wellbutrin! 300 mg gestart en voel me weer mijzelf gestopt met roken appeltje eitje.. iedereen die extreeme depressies heeft .. neem dit medicijn het[lees meer...] brengt zoveel rust in je leven .. echt een aanrader maar wel advies. Je moet self wel willen als je self niet wilt veranderen dan werkt geen 1 medicijn voor je.. dus sta er helemaal voor open en dan zal je echt merken wat het met je doet.. het medicijn zorgt voor balans en rust. Aanrader!!! Start wel eerst met een laag dosis misschien werkt dat al.. ik ben gestart met een verhooging 300 mg.

30-08-2024 | Vrouw | 54
Stoppen met roken

wazig zien slapeloosheid droge mond

De eerste 6 dagen begonnen met 1x per dag om 7 uur. Vanaf de 7e dag 2x per dag. Eentje om 7 uur en eentje om 15 uur. Vanaf het begin had ik direct een droge mond. Slapeloosheid kwam vrij snel daarna en ook het wazige zien. Maar... vanaf de 8e dag gestopt met roken en er inmiddels ruim een week vanaf. Het gaat me vrij makkelijk af en ik ben daardoor erg tevreden. Hierdoor n[lees meer...]eem ik de bijwerkingen dan maar op de koop toe.

Methadon

25-08-2024 | Man | 70
methadon

droge mond ontwenningsverschijnselen vermoeidheid moeite met aan-/uitkleden

Gebruik metadon voor neuropatie in voeten en enkels ze hadden meer moeten waarschuwen bij Gebruik gemo nu zit je er mee pff

22-08-2024 | Vrouw | 42
Stoppen met roken

slapeloosheid wazig in het hoofd tintelingen of prikken van de arm tintelingen in het gezicht duizeligheid bittere smaak

Sinds 24 juli begonnen met het slikken van zyban. Eerst 1 tablet per dag. De sigaretten begonnen al vies te smaken. Last van slechter slapen. Op dag 7 begonnen met 2 tabletten. Dit 3 dagen volgehouden. Maar voelde me helemaal niet lekker. Tintelingen door heel mijn gezicht, ook in de mond, duizelig, oorsuizen, zweten, misselijk, obstipatie, vieze smaak in de mond en vanaf [lees meer...]de 2de tablet helemaal niet meer kunnen slapen. Overgegaan weer naar 1 tablet. Het slapen ging weer steeds beter en gaat nu weer helemaal goed. Obstipatie met 1 tablet heb ik niet wel met 2. Tintelingen en wazig voelen in mijn hoofd blijf ik houden. Daarom afgesproken om over te gaan op 1 tablet om de dag. Want ik ben vanaf dag 7 in 1 keer gestopt met roken. Geen behoefte eraan en als mensen naast me roken ook geen trek in een sigaret. Ik ben een paar kilo verloren sinds ik zyban slik. Door zyban geen ontwennings verschijnselen.

21-08-2024 | Vrouw | 30
Stoppen met roken
Gebruik het nu 6 weken, durfde er bijna niet aan te beginnen door alle ervaringen hier, maar ik heb nergens last van gehad. Begonnen met 1 tablet kon vanaf de eerste dag gewoon autorijden, en slapen. Na een week begonnen met 2 tabletten ook hier geen last gehad van bijwerkingen. ik had wel echt minder behoefte aan een sigaret, alleen helemaal stoppen is mij na 6 weken nog [lees meer...]niet gelukt ben wel van 32 sigaretten per dag naar 5-8 sigaretten per dag gegaan. Het is wel dus wel belangrijk dat je echt stopt in de 2e week want de zyban lijkt na 6 weken minder te werken dan de eerste 3 weken.

16-08-2024 | Vrouw | 40
Colitis ulcerosa
Ik gebruik de low dose natrexone 3 mg nu vier jaar ivm autoimuunziekte, hormonale disbalans en overige problematiek die daaruit voortkomen. De opbouw van het middel was pittig. Dit omdat het lijf zich elke keer aan een nieuwe dosis moet aanpassen. Paniek werd versterkt, zweten, hartkloppingen, slecht slapen en heftige dromen. Nadat ik er het supliment GABA bij ben gaan geb[lees meer...]ruiken ging de opbouw een stuk makkelijker. Ben gestart met elke dag een slok van 0.25 op 1.5 mg ben ik een maand blijven staan en heb het daarna opgebouwd naar 3mg. Het kan in het begin de klachten wat versterken en heb nog eenmaal een heftige opvlamming van mijn colitus gehad en daarna niet meer. De medicatie lijkt eerste alle klachten uit je lijf te moeten werken. Het opbouwen was niet makkelijk maar nu ben ik klachtenvrij en heb mijn leven weer terug.

14-08-2024 | Vrouw | 31
bupropion

hoofdpijn ongerustheid moeite met concentreren

Van mijn 15e tot mijn 28e hebben depressies en andere mentale problemen mijn leven beheerst. Ik heb een hoop geprobeerd; therapieën, opnames, verschillende antidepressiva en andere psychofarmaca. Hoewel er op andere vlakken wel wat verbetering was door die therapieën, bleef die depressie onverminderd aanwezig. Hierdoor kon ik niet de vruchten plukken van alles wat ik had g[lees meer...]eleerd en bleef het leven gewoon één grote lijdensweg. Ik was aan het eind van mijn Latijn en ook GGZ instellingen konden me niks meer bieden. Onder het mom van 'alles geprobeerd willen hebben', heb ik bij een psychiater aangeklopt die nog wel het een en ander aan medicatie met me wilde proberen. Bij het eerste wat ze voorschreef, was het raak; de bupropion. Ik durf echt met zekerheid te zeggen dat dit middel mijn leven heeft gered. Vanaf de tweede week dat ik dit gebruik, voelde alles minder zwaar en donker, alsof de wolken voor de zon verdwenen. Ik kon weer lachen, genieten en voor het eerst sinds jaren voelde ik weer dat ik leefde. Wat een opluchting, dat dat nog kon. Na een aantal weken zwakte dat effect iets af, waarna ik ben gestart met de dosis van 300mg/ dag. Nu, drie jaar later gebruik ik dit nog. Het eerste "wauw"-effect is het niet meer, maar mijn slechte dagen nu zijn beter dan mijn goede dagen in mijn depressie. Ik ervaar wel wat bijwerkingen; ik heb sneller last van duizeligheid en hoofdpijn en ben vaker onrustig (met name in mijn hoofd), waardoor ik het soms moeilijk vind om me te concentreren. Toch zou dat voor mij niet snel een reden zijn om de bupropion weer af te bouwen, want ik heb liever deze bijwerkingen, dan dat ik weer in die diepe put van die depressie zak..

31-07-2024 | Man | 35

emotionele afvlakking

Ik ben eind mei gestart met de Wellbutrin XL 150 mg, omdat eerdere SSRI's bij mij niet het gewenste effect hadden op angst- en depressieklachten. Ik heb geen afname van angst- en depressieklachten ervaren. Ook niet meer energie of andere positieve effecten. Na 4 á 5 weken bleef het effect uit en dat was een enorme teleurstelling. In het begin had ik zweetaanvallen die late[lees meer...]r verdwenen. Helaas ervaarde ik andere bijwerkingen zoals extreme obstipatie, buikpijnaanvallen, hartkloppingen in de nacht, een wazig gevoel in mijn hoofd en ernstige inslaapproblemen. Vaak kon ik s nachts niet slapen. Daarnaast had ik ook geen interesse in mensen om mij heen. Emoties werden vlak. Inmiddels ben ik met dit middel gestopt. Een groot deel van de bijwerkingen uitgezonderd de obstipatie zijn inmiddels verdwenen. Het in één keer stoppen met dit middel verliep probleemloos.

29-07-2024 | Vrouw | 44
Stoppen met roken

zweten kortademigheid verandering van het hartritme

Ik neem zyban sinds 20 juli eerst 1 per dag en dan 7 de dag 2 ik blijf kortademigheid hebben en trek in sigaretten zijn niet afgenomen. Ik stop ermee en zal met nicotine pleisters en zuigtabletten verder doen

19-07-2024 | Vrouw | 58
Stoppen met roken

slijm ophoesten verminderde eetlust misselijkheid

Ik wilde al een hele poos stoppen met roken, maar tig keren niet gelukt. Ik rook al vanaf mijn 13de, Nu via de huisarts deze medicatie gekregen en dag begonnen met de tabletten om de 2 uur.. na de 3de tablet begon ik al steeds meer misselijk te worden en smaakte de sigaret heel anders. Nog rook ik wel maar sigaretten met smaakje en probeer zoveel mogelijk niet over de lo[lees meer...]ngen te roken. Het is idd dat je steeds meer denkt waarom steek ik er nog 1 op, het smaakt anders en veel slijm ophoesten misselijk erbij minder eetlust. Sowieso begin ik ook met sporten want wil niet aankomen en moet al 13 kg af . Ben heel benieuwd of dit me gaat lukken hoop het zekers

09-07-2024 | Vrouw | 46
ADD
Wellbutrin is een licht anti depressivum met bijwerkingen die zouden goed zijn voor iemand met ADD. Inderdaad. Het heel lichte anti depressivum voel ik. Voor de rest geen bijwerkingen. Maar ik weet nu ook niet met zekerheid of er een verschil is tussen het wel of niet nemen van de medicatie. Op vlak van concentratie. Ik denk het misschien eerder wel. Maar geef me een pl[lees meer...]acebo en misschien is er geen verschil. Moeilijk om zeggen in alle eerlijkheid.

08-07-2024 | Man | 41

ongerustheid depressief

Product heb ik naar volle tevredenheid gebruikt. In 2017 gestopt met Champix. Maar na 4 jaar (in 2021) helaas toch weer begonnen met roken. Nu in 2024 heb ik het medicijn aangevraagd bij de huisarts zonder een stoppen met roken programma. Ik moest hierdoor 240,- euro zelf betalen. Ik kreeg het uit Polen afkomstige Desmoxan. Dit kun je ook zelf bestellen voor 35,- eur[lees meer...]o inclusief verzendkosten vanuit Polen. Spul werkte top. Het is in het begin even schakelen en een goede planning bij houden, maar om de 2 uur een tabletje valt reuze mee. Stop dag op dag 4 en dat was prima. Zo rond dag 15 ontstond een beetje een depressief gevoel en vooral een gejaagd gevoel en dat bleef de gehele kuur wel aanwezig. Ik kon het echter goed hebben. De echte test kwam voor mij na de laatste dag. Ik geloof dat 26 of dag 28. De eerste week ging het nog wel goed, maar die week erop kwam de echte trek in een sigaret terug. Dat bleef toch zeker wel 2 weken aan houden. Uiteindelijk toch een sigaret gerookt en daar meteen spijt van. Dus vanaf dat moment tanden bijten en doorgaan met stoppen. Nu ruim een maand verder en het gaat best prima. Het stoppen moet een bewuste keuze zijn en je moet er 100% achter staan. Als dat zo is, dan komt het wel goed. Champix en Decigatan (of Desmoxan) zijn niet te vergelijken. Champix was veel heftiger en viel veel zwaarder. Daardoor waren de naweeen van het stoppen met roken en de drang om te roken na mijn stop poging wel veel minder, maar de bijwerkingen van Desmoxan zijn dan ook vele malen minder en lichter.

06-07-2024 | Vrouw | 28
Stoppen met roken

slaap minder goed wazig in het hoofd trillingen zweten hartkloppingen

Ik ben nu 2 weken gestopt met roken en neem het medicijn al 3 weken. De eerste week was met een dosis van 1 tablet en sliep de eerste nachten slecht, en aan het einde van de week beter. Dan werd de dosis verhoogd naar 2 tabletten en dan werd de slapeloosheid erger. Maar ik ben gestopt met roken op de 7de dag, en het was zo ontzettend makkelijk dat ik het niet kon geloven[lees meer...]. Ik nam de slapenloosheid er echt maar bij want stoppen met roken was belangrijker. Door de medicatie barste ik van energie en werd ik ook gewoon nooit moe. Nu ben ik al wat meer gewend aan de medicatie, kan ik als iéts beter slapen. Ik blijf volhouden. Zelfs op een festival met alcohol niet eens de zin gehad om te roken, dit middel is echt geweldig! De bijwerkingen neem ik er maar bij, roken is slechter.

02-07-2024 | Vrouw | 51
Chronische depressie

overgewicht

Heb sinds kind al met gevoel voor niets echt niets interesseerde mij , was ook ongemakkelijk in een grote groep leeftijdsgenoten, ik kon wel mezelf zijn ,meestal toch, bij oudere mensen (40-80jaar). Maar het grootste deel besteede ik binnen in mijn eigenwereldje,maar ik ben niet verlegen ofzo, ik weet niet wat te doen of direct reageren bij leeftijdsgenoten. Nu ben ik 51ja[lees meer...]ar jaar en ben sinds mijn 19de al verslaafd aan speed, (amfetamine) elke dag 1 bommetje, als ik wakker word. Als ik dat niet doe voel ik me terug niks, blijf binnen sleep mezelf als zombie naar ijskast en terug zetel in. Mijn brein functioneert niet meer. Zwarte gedachten (2×zelfmoord gepleegd) 1x na te veel tramadol vloeibare, in te nemen voor de ongelooflijke pijn in mijn rug en benen, kleine hartstop gehad, was na 8 uur al thuis en na 2 minuten heel helder, ik kon de gehele situatie klaar uitleggen in de ambulance. Ook heb ik van mijn 18de tem mijn 33 jaar, boulimia gehad. Maar ik viel niet genoeg af om me goed te voelen in mijn vel. Dus op mijn 19de 1ste × speed gesnoven (ongeveer 10 jaar tot mijn sinuses zo verstopt zaten ook van de verslaving aan neusdruppels) van die neusdruppelverslaving ben ik tijdens mijn zwangerschap 30 jaar, heel veel last van gehad. Maar ik ben op de dag dat ik zwanger was instant gestopt met speed en verslaving benzo's (alles heb ik genomen om nog normaal te functioneren tot rholypnol 2 tot 5 stuks ineens toe) maar dat waren de meest fantastische tijden uit mijn leven. (…) Maar met mijn verslavingen en benzo's liefst lexotan in de week, dirigeerde mijn lichaam compleet met drugs, en niemand die het echt opmerkte behalve mede verslaafden die het wisten.. dus leefde ik nog steeds helemaal alleen op de wereld (had 30jarige relatie met de papa van mijn zoon). Hij was de ultieme partie/werknemer van heel de wereld voor mij. We vertrouwde mekaar blindelings en gingen door het vuur voor mekaar, ook als we apart uitgingen. Dus ik had alles gehaald en zelf veranderd van grijze stille, dikke muis tot Slanke, bangelijke aantrekkelijke dame die iedereen graag had... Dan op mijn 30ste zwanger (was gepland, maar in werkelijkheid nog veel te vroeg om heel je leven om te gooien, ) 9 maanden zwanger is een hoogtepunt in mijn leven, kreeg mooier voller haar, straalde , en was nog nooit zo gelukkig met mijn buikje. Na 9 maanden, 3 maanden totale postnatale depressie, ik besefte niet dat het mijn kind was , ik heb nog lang gevoeld dat mijn zoon in mijn buik zat. Dus was het meestal de papa die hem verzorgde en speelde, bij mij was hij 3 maanden een hysterische huilbaby, ik deed mijn best, had niets tekort maar was alleen maar een beetje beter als hij sliep of tot papa thuiskwam. Na 3 maanden gingen we op hotelvakantie, 5 * alles erop en eraan. En daar op 1 blik werd ik verliefd op mijn baby, tranen met tuiten gehuild en vanaf dan zoveel en zo leuk mogelijk met hem bezig geweest, nu is hij 20 jaar. (…) (..) op mijn 43ste (…) mijn rugpijn was niet meer te houden... voor de 1ste keer naar rugspecialist en die besliste meteen dat ik dringend moest geopereerd worden, mijn 2 discussing in mijn wervelkolom waren compleet weg, door de stress en te weinig vochtopname. Dronk in de week een beetje, geen tijd of vergeten door de speed en in de weekends dronk ik amper 1 water of 3 Tequila (hoofd,1 been en andere been) was ik instand geclimatiseerd aan de omgeving en begon ik meteen met dansen. Dus 1 maand later 43 jaar lag ik onder het mes , 4 bouten, 2 nieuwe kussens tussen mijn wervels en een titanium plaatje. Zeer zware operatie voor mijn afgetakelde lichaam, 8 maanden plat gelegen + 1 jaar revalidatie... maar de pijn kwam terug.. weer 2 discussen verdwenen, terug operatie, 8 maanden bed , 1, 5 jaar revalidatie. Ook psychische problemen met het feit dat mijn toekomst voorbij was. Bij de laatste operatie is er nog een fout gemaakt, mijn zenuwen van voet tot knie zijn gevoelloos, zenuw gekneld of doorgesneden?? Nu na 9 jaar sukkelen met alles ( levenslang mindervalide en elke dag pijn.) Na 2de operatie 3 maanden in een afkick centrum geweest maar dat was totaal niets voor mij, ik wist alles maar al te goed en besefte 100% hoe verkeerd ik had geleefd in leef. Dus na 3 × herval in centrum, de deur gewezen en dat heeft gemaakt in mijn hoofd, een belofte : Dat ik nooit nog 1 dag zonder speed ging leven. De belofte houd steeds stand en zie geen verandering van mijn verslaving af te komen omdat ten eerste = beste afleider voor de pijn van elke dag en 2 ik heb geen doel meer voor de toekomst uitgestippeld, dat als ik stop gewoon terug bij af ben, niet te leven, te moe om te veranderen enzo.. Na 7 jaar ,2jaar geleden ben ik hulp gaan zoeken, ik heb de week later een begeleider die ik om de 2 weken zie en me helpt met hobby's, afliedingen enzo.. te zoeken met mij, .. door hem ben ik nu vrijwilligerswerk aan het doen 3 uur per week,( is genoeg ) als praten met mensen met problemen verder te helpen in het leven en niet op te geven, en dat helpt mij ook dat ik niet alleen ben en vooral mezelf niet binnenhoud. En elke week een psychologe die me stap voor stap laat inzien hoe ik mijn zelfstandige zelfvertrouwen... kan aanpakken, makkelijk gezegd maar moeilijk gedaan... nu 2 jaar later gaat het de ene dag goed de andere dag minder, maar heb wel terug mijn vechtlust om te overleven... beetje bij beetje kom ik er wel Maar nu over Wellbutrin, mijn ervaring ermee is dat ik na een week kompleet gestopt ben met roken, zonder enige moeite of problemen. Niet niets om van 2 pakjes sigaretten soms 3 uit verveling! Ik raad het iedereen aan. ////Mijn medicijn.nl: Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd, de tekst is zoveel mogelijk teruggebracht naar de beleving met gezondheid/medicijn )./////

29-06-2024 | Vrouw | 47
Fibromyalgie

nervositeit overal spierpijn moeite met slapen droge mond

Ik wilde dit medicijn graag uitproberen omdat ik erg lijd onder mijn fibromyalgie. Ik kan niet werken en niet veel doen. Ik heb ook ADHD en Autisme. Ik kreeg het medicijn best snel van de huisarts want die was er ook benieuwd naar. Ik koos voor de vloeibare variant omdat het makkelijker doseren is in kleine hoeveelheden. Ik ben snel gevoelig met medicatie dus ik wilde ee[lees meer...]n heel lage dosis eerst proberen. Ik heb het 5 keer geprobeerd in een maand ( zo lang is the vloeibare variant houdbaar!), zelfs in nog lagere dosis dan 0.1 mg maar de bijwerkingen zijn heel heftig helaas voor mij. een keer heb ik het een week gebruikt maar ik moest stoppen omdat ik het echt niet meer uithield van de pijn. Mijn spieren brandden, ik was extreem nerveus ( wat de pijn erger maakt) en mijn hyper focus ginghelemaal door het lint. Ik denk dat het ook op de dopamine werking effect heeft, en daar heb ik vanwege mijn ADHD al moeite mee. Ik heb het gevoel dat mijn ADHD klachten er veel erger van werden. Ik voelde me ook wazig en kon niet goed nadenken. Het is extreem ontregelend voor mij. Heel erg jammer, het had mooi geweest kunnen zijn. Ook vergoed de verzekering het niet en het kostte nogal veel.

24-06-2024 | Man | 40
bupropion
De bijwerkingen trekken ook weer weg. Ik had vooral last van onrust de eerste weken. Maar het trekt weg, even geduld. Je krijgt er meer energie en een betere stemming voor terug. Ik gebruik het ook in combinatie met escitalopram 10 mg / dag. Het versterkt elkaar en gaat de bijwerkingen van de ssri tegen!.

22-06-2024 | Vrouw | 42
Chronische depressie

paniekaanvallen acute hoofdpijn buikpijn geen honger

Opgestart omdat sipralexa alleen niet genoeg deed. Eerste dagen veel hoofdpijn en vooral ‘‘s nachts paniekaanvallen. Ook regelmatig wat buikpijn en wat minder eetlust (laatste vindt ik niet zo erg) ben er nu bijna 10 dagen mee bezig en vindt het goed meevallen qua bijwerkingen. Hopelijk gaat het ook iets doen aan de klachten van angst/depressie op de lange duur maar dat i[lees meer...]s nu nog afwachten.

19-06-2024 | Man | 48

depressief

Ben al anderhalf jaar gestopt. met zyban begon met 1 pil per dag was na drie dagen al gestopt met roken,na de eerste week zyban moest ik twee pillen per dag slikken.dat had voor mij een niet zo leuke uitwerking voor mij rare gedachtes en voelde mij er niet fijn bij,dus ben verder gegaan met 1 pil per dag en dat heb ik 3 maanden gedaan. En toen langzaam afbouwen . En rook n[lees meer...]u nog steeds niet. Heb nu na een jaar en 7 maanden wel weer behoefte om te roken maar ik doe het niet.

18-06-2024 | Man | 55

moeite met slapen

In de tijd dat je desmoxan gebruikt is het een appel en eitje om niet te roken. nu 3 dagen zonder desmoxan einde kuur is het weer een hel veel ontzettend veel last van ontwenning verschijnselen net of je weer voor het eerst stopt. mijn conclusie werkt desmoxan jazeker zolang je het gebruikt ,daarna zal het toch weer veel van je wilskracht vragen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6478)
Anticonceptie - overig (4557)
Cholesterol (3339)
Depressie - antidepressiva overig (3165)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2912)
ADHD - psychostimulantia (2595)
Pijn - morfine-achtigen (2538)
Verslavingsziekten (2350)
Pijn (2287)
Bloeddruk - betablokkers (1954)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1817)
Maagzuur - protonpompremmers (1799)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1675)
Anticonceptie - eenfase (1629)
Angststoornissen (1598)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1473)
Antibiotica - urineweginfectie (1319)
Depressie - antidepressiva TCA (1275)