categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

22-11-2022 | Man | 72
Stoppen met roken
Ik rook al bijna 58 jaar Het effect van geen trek meer in een sigaret is een fabeltje ( ben nu al 40 tabletten verder en nog steeds trek in een sigaret ) En ja motivatie Dan hoef je ook geen medicijnen te gaan slikken toch Of pleisters hiervoor te gebruiken Denk dus dat ik de kuur afmaakt en ga zien of de trek in een sigaret ook daadwerkelijk verdwijnt Zo niet dan denk [lees meer...]ik dat ik dan zonder hulp van wat maar dan ook uiteindelijk ga stoppen En heb ik voor mijzelf bewezen dat de reclames hierover allemaal nep zijn En het uiteindelijk allemaal om geld gaat wat ermee verdient word

21-11-2022 | Vrouw | 20
ADD
Met 150mg begonnen. Heb ADD en last van depressieve klachten. De 150mg merkte ik weinig van. Opgehoogd naar 300mg. Merkte wat verschil in stemming. Maar lang niet wat ik wou voelen. Concentratie is al minimaal en werd alleen maar minder. Uiteindelijk gestopt om te gaan kijken naar een alternatief.

21-11-2022 | Vrouw | 60
Psychische klachten
Ik nam al een klein jaar Efexor. Maar omdat ik vermoed dat ik ook een aandachtstoornis heb, schakelde ik over op Wellbutrin. De afbouw van Efexor is achter de rug, sinds enkele dagen gebruik ik alleen nog Wellbutrin. Ik heb heel veel bijwerkingen en ik voel me er ronduit slecht bij. Ik hoop dat dit overgaat. Zoniet vraag ik aan de arts om Wellbutrin terug af te bouwen en o[lees meer...]pnieuw Efexor te slikken.

16-11-2022 | Man | 37
ADHD
Ik heb van een Physiather dit voorgeschreven gekregen . Slik vanaf dinsdag wellbrutin Xr. Eerste avond ging goed geen problemen. Alleen vandaag vanochtend ingenomen en hele erge hoofdpijn en braken . alleen was het wel rustig in mijn hoofd dat is wel een pluspunt.

Methadon

13-11-2022 | Man | 70
methadon
Vanaf mijn 45e jaar last van RLS. In de loop van de jaren is het fors toegenomen. Hele regiment aan medicijn zijn de revue gepasseerd. Ik sliep zeer slecht, vele malen uren wakker. Rond lopen etc. Overdag heel erg moe. Uiteindelijk op advies van de neuroloog met methadon gestart, inmiddels nu enkele maanden. Resultaat, fantastisch. Ik slaap weer, goed uitgerust. Nu de v[lees meer...]rees, dat ik om welke reden dan ook, dat ik moet stoppen met dit medicijn.

13-11-2022 | Vrouw | 32
Cytisine
Dit is de 2de keer dat ik Tabex gebruik. Bij de eerste poging met tabex werkte dit erg goed merk nu na de 2de keer stoppen dat het moeilijker is. Meer moeilijke momenten zoals in de ochtend bij de koffie en na het eten. Al met al nog steeds gestopt dag zeven vandaag heb meer energie

10-11-2022 | Vrouw | 28
ADHD
Deze medicatie 3,5 week geslikt voor ADHD. Eerste weken waren een hel, vooral toen de medicatie nog uitwerkte rond 17u: chaos, overprikkeld, boos, geïrriteerd, slapeloosheid, zweten, hoge hartslag, duizelig. Na 2 weken begon ik depressieve klachten te krijgen. Veel emoties waren afgevlakt waarbij ik geen blijheid meer kon voelen. Somberheid nam toe met irreëel angstigheid[lees meer...] en paniek. Zat hele dag als een zombie voor me uit te staren, door moe en sufheid nergens energie voor. Huishouden kon me verrekken. Kon moeilijk tot geen contact maken met de mensen om me heen. Maar hee, had wel rust in mijn hoofd!🤣 Officieel moet deze medicatie 6 tot 8 weken inwerken, maar dat was het me niet waard omdat het vanaf dag 1 alleenmaar bergafwaarts ging wat betreft bijwerkingen.

04-11-2022 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Zweten en gewoon door roken. Doe champix maar terug.

01-11-2022 | Vrouw | 64
Stoppen met roken
Ben met kuur Tabex gestart . Op de 5e dag moet je gestopt zijn, maar ik rookte nog enkele sigaretten. In je hoofd voelt wel stuk rustiger; geen rook-dwang. Gedurende de inname-dagen vanaf start al geen fijn gevoel van welbevinden. Depressieve gevoelens, moeheid, nergens zin in. Op de 7e dag totaal geen behoefte aan sigaret. Heb soort verdoving in hersenen, maar ben tot [lees meer...]niets in staat. Ik ga de pillen afbouwen; kuur is 25 dagen.

31-10-2022 | Man | 44
Drugsverslaving
Na 3 jaar zware verslaving aan Oxycodon (80/120mg per dag) nam ik destijds de beslissing om me te laten opnemen in een psychiatrische inrichting met verslavingszorg. Doodsbenauwd was ik, omdat ik niet wist wat mij te wachten stond. Achteraf gezien viel het allemaal heel erg mee, begonnen met Suboxone 2×1mg per dag. (smelten onder de tong) Derde dag werd dat 2×0,5mg [lees meer...]per dag. Dag 7 werd dat 1×0,5mg per dag. Maar toen begon de helse rug en voetpijn weer. (chronische rugpijn en een verbrijzelde voet/hiel na een auto ongeluk en ben ondertussen arbeidsongeschikt en invalide erdoor verklaard) Om de pijn toch enigszins te verlagen werd voor mij fentanyl pleisters opgestart. (50 mcg/h) 50microgram per uur De pleisters hebben een werking van 3 dagen, dus maandag geplakt donderdag nieuwe pleister plakken. Na twee maanden psychiatrische inrichting ben ik ontslagen uit de inrichting met een verslaving minder, maar wel met een andere medicijn. Nou wil ik Fentanyl geen verslaving noemen, maar waarschijnlijk is het toch ook wel weer een verslaving. Ik moet wel erbij zeggen dat het toch veel milder is dan Oxycodon. De eerste paar dagen een beetje duizeligheid ervaren maar meer ook niet. Ik ben geen roker, dus ik weet niet hoe een roker op de bijwerkingen reageert. Suboxone heeft mij echt gered van Oxycodon, dus als u echt niet kunt stoppen met Oxycodon is Suboxone een echte aanrader. Het liefst onder begeleiding, zeker als u niet van pillen kunt afblijven zoals ik dat destijds ook niet kon. Heel veel sterkte aan iedereen.

26-10-2022 | Man | 36
Stoppen met roken
Ben 36 jaar en heb vanalles geprobeerd, van pleisters tot e-sigaret. En als laatste champix. En ik ben tot de conclusie gekomen dat ik liever 10 jaar korter leef, maar gelukkig dan de rest van mn leven miserabel en depressief. Ik blijf roken tot ik erbij neerval. Boeit me niet meer! Ik bel altijd opgewekt en gelukkig geweest en ik laat me niet manipuleren door die stelletj[lees meer...]e anti rokers die ons het leven zuur maken.

25-10-2022 | Vrouw | 24
bupropion
Ik had eerst concertageprobeerd voor mijn ADHD klachten, maar na een aantal weken gebruik merkte ik weinig effectiviteit en had ik wel last van blijvende vervelende bijwerkingen. Toen heeft mijn huisarts bupropion voorgeschreven, ook omdat een van de concerta bijwerkingen een verergering van mijn depressieve klachten was. Natuurlijk had ik gegoogled naar dit medicijn aange[lees meer...]zien ik er nog nooit van gehoord had. Ik was best bang om te beginnen na het lezen van de hoeveelheid heftige bijwerkingen mensen in de eerste weken hadden. Gelukkig heb ik nu na 5 weken gebruik eigenlijk nog steeds zeer weinig en milde bijwerkingen gehad. Eigenlijk alleen de eerste twee weken wat constipatie en lichte slapeloosheid. Ook had ik wat sneller last van tremors als ik niet op tijd genoeg gegeten had. Maar al die bijwerkingen gingen ook weer voorbij en waren niet extreem vervelend. Ik merk qua effectiviteit een lichte verbetering in mijn gemoedstoestand, wat mij ook helpt bij motivatieproblemen door ADHD. Ik ga wel nog vragen of ik een hogere dosis kan proberen, misschien dat het dan effectiever is. Maar ik ben blij dat ik het geprobeerd heb ondanks de negatieve ervaringen van anderen met dit medicijn.

24-10-2022 | Man | 26
ADHD
Dit medicijn heeft oprecht mijn leven veranderd in positieve zin. Na enkele maanden gebruik van het medicijn is langzamerhand mijn perspectief over mijn leven sterk verbeterd. Ik heb meer levenslust en voel me gemotiveerder. Het leven voelt veel minder zwaar en ik ben nu actief bezig om er het beste van te maken. De eerste weken sliep ik iets slechter dan normaal, ma[lees meer...]ar niet ernstig. Deze bijwerking was na ongeveer een maand wel weg.

Methadon

23-10-2022 | Vrouw | 66
methadon
Gebruik dit middel via de pijnpoli. Had een spit/ischias aanval en kreeg 5 mg Methadon voorgeschreven. Ik werd de volgende dag wel wakker, maar na het ontbijt weer slapen. Huisartsenpost erbij geweest en ik mocht ermee stoppen, wel vragen of er lichtere waren. Die waren er, worden bereid in een zelfbereidingsapotheek, 2 mg. Toch was dat niet voldoende tegen de spit/ischia[lees meer...]saanvallen dus langzaam maar zeker is het nu 4 pillen van 2 mg voor de nacht en zijn met het uit bed komen de spit/ischias aanvallen verdwenen….tenzij ik 1 nacht mijn pillen vergeet. Dan is het weer vol prijs.

19-10-2022 | Vrouw | 59
Psychische klachten
Na jaren fluoxetine begin van dit jaar overgestapt op Wellbutrin omdat ik dacht dat fluoxetine niet meer zo goed hielp. De eerste weken gingen redelijk (wel juist meer honger ipv minder) maar toen begon de ellende. Ik huilde de hele dag door, voelde me zo slecht! Spoeddienst op een gegeven moment gebeld en die adviseerden verhoging van 150 naar 300. Helaas werd het alleen [lees meer...]nog erger. Ik heb het 3 maanden uitgehouden en toen in overleg met huisarts weer begonnen met fluoxetine. Gelukkig werd alles gauw weer normaal! Wellbutrin is dus duidelijk niet mijn ding!

14-10-2022 | Vrouw | 20
bupropion
300mg Bupropion dagelijks, nu 14 weken voor depressie. Mijn arts is er zeer van overtuigd dat ik ADD heb. Dit gaan ze echter niet onderzoeken, omdat ze er zo zeker van zijn. Ik slaap, sinds ik dit medicijn gebruik maar een paar uur per nacht. Vreselijk. Geen slaap medicatie helpt er bij. Ik kom moeilijk in slaap en ik word wakker en kan niet meer doorslapen. Ik heb l[lees meer...]ast van angst en nerveusheid, bupropion heeft dit niet minder gemaakt. Misschien nog wel erger dan eerst. Helaas wilt mijn arts mij geen andere medicijnen geven en ik ben op zoek naar een andere arts.

05-10-2022 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Na overstap van 1 naar 2 tabletten begon de ellende. Paniekaanvallen waar geen einde aan kwam en dreigde in psychose te raken. Moest accuut stoppen en nog dagen niet mezelf geweest. Wat een gif! Volgens stop coach moest ik de horror verhalen online niet geloven.

02-10-2022 | Vrouw | 69
Stoppen met roken
Moeilijk te omschrijvingen.In elkaar gezakt opstraat Politie.dwangbuis.Isoleercel.#dagen opgesloten. Dacht dat mijn leven voorbij was. Begin er niet aan . tik het maar in.zyban oorlog vietnam. had ik dat maar gelezen. Ik PROBEER nu een rechtzaak tegen?????

02-10-2022 | Vrouw | 60
Stoppen met roken
Ik begon in augustus en het stoppen met roken ging makkelijk.Maar toen ik stopte met de champix werd ik erg depressief, slik al15 jaar antidepressiva Citalopram 40 mg.Nu ben ik al 2,5 jaar onder behandeling van psycholoog en psychiater.Al vele antidepressivas gehad. Nu zelfs aan de lithium en nog ben ik niet beter.😢😢Ik word er moedeloos van en ben boos dat niets helpt en[lees meer...] allemaal door champix!!!

25-09-2022 | Man | 60
Stoppen met roken
Eerste week 1 pil,dat ging goed,de 7e dag 2 pillen,dat was niet te doen,sliep niet meer,was een zombie,terug gegaan naar 1 pil en nu,na 47 jaar zwaar gerookt te hebben al week niet gerookt,ook geen behoefte meer aan.

24-09-2022 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Ik ben zonder enige problemen gestopt door het gebruik van Tabex. En dat zonder erg gemotiveerd te zijn. Op een paar moeilijke dagen na, vergat ik haast dat ik ooit gerookt heb. Ik raad het iedereen dan ook aan. Wel de vertaling van de bijsluiter downloaden en je daaraan houden. Sinds kort is er een goedgekeurd medicijn in Nederland dat dezelfde werking als Tabex heeft. [lees meer...]Maar goed, ipv farmaceuten spekken kun je net zo goed online Tabex bestellen.

19-09-2022 | Man | 52
Drugsverslaving
Tijdens afbouw methadon wat te zwaar was ondanks dat ik doorzette, kreeg ik suboxone. Nu ,9 jaren later is al mijn levenslust weg . Geprobeerd te stoppen. Maar helaas niet gelukt. Maar omdat ik na het verlies van mijn baan, mijn (zeer goede) relatie met mijn ex vrouw achteraf gezien allemaal de schuld is van de bijwerkingen van deze troep. Ga ik het nogmaals proberen. Als[lees meer...] het NIET lukt, dan spring ik uit dit leven.

12-09-2022 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Het is een kuur van 6-8 weken. Met een hoge dagelijkse startdosering en een inname-schema (voor afbouw). De 4e of 5e dag smaakte mijn tabak nergens meer naar (en geen effect van nicotine meer). Waardoor het makkelijker was om het roken te laten, maar ook minder snel in verleiding kwam om "op zwak momentje" terug te vallen. Mijn eetlust werd ook niet versterkt, waardoor ik[lees meer...] ook niet ben aangekomen. Zeer tevreden over Tabex! Jammer dat hier in Nederland een duurder middel (Champix) de voorkeur heeft en m.i. daardoor in Nederland Tabex niet "legaal", dus niet vergoed wordt. (In meeste Europese landen is Tabex wel legaal, dus voldoet het aan de veiligheidseisen. NB: Ik gebruikte gelijktijdig ook Quetiapine (50mg), Clonazepan(0,5) en Clomipramine (50mg) per dag en heb geen wissel-of bijwerkingen

NiQuitin

04-09-2022 | Man | 67
Stoppen met roken
Verschrikkelijke brandplekken van de pleisters

Nicotinell

28-08-2022 | Vrouw | 37
Stoppen met roken
Erg tevreden, geen behoefte aan een sigaret.

28-08-2022 | Vrouw | 35
Stoppen met roken
Prima middel maar niet voor mij. Gestopt met champix na 9 weken omdat de bijwerkingen steeds gekker werden. Die zelfde week alweer hunkeren naar sigaretten.

Antabus

27-08-2022 | Man | 25
disulfiram
Alcoholverslaving
Ik slik 2 keer per week 800 mg Antabus. Ik kan er helaas doorheen drinken. Hele li chaam is op dit moment rood van de Anta. Ik dacht dat dit mijn redding was.. helaas niet. Alcoholist voor het leven?... en dat op 25 jaar...

27-08-2022 | Man | 58

26-08-2022 | Vrouw | 45
ADHD
Hallo allemaal, Recent heb ik in een achterbaan gezeten naar een zoektocht naar voor mij, een goed medicijn voor ADHD. (ook burnout met daarbij de nodige therapieën) Ik heb alle medicatie geprobeerd en omdat ik graag mijn ervaringen wil delen, ga ik deze hier opschrijven. Ik weet namelijk wat dit met je doet als je niet de juiste medicatie krijgt of niet aanslaat, dit w[lees meer...]il ik diegene die net begint echt behoeden. Ik ben begonnen met Ritalin, dexavitamin, atomoxetine, Bupropiom, Lexapro. Ik ben door een behoorlijke molen gegaan met heel veel downs, juist door steeds de verhogingen en daarmee de schommelende effecten. Ik ben met dit middel begonnen met de 150 mg. Bijwerkingen : slaapproblemen, erg droge mond, veel zweten voor namelijk overdag op hoofd en in nek. (zweette zeer weinig maar sinds deze medicatie alleen maar) lusteloos en heel erg moe, totaal geen energie. Ik werd op een gegeven moment weer erg druk en onrustig, met overleg met Psychiater verhoogt naar 130 mg. Moet zeggen dat dit het beste (tot nu ) medicatie is die bij mij past. Nog een detail, ik rookte en kan er nu makkelijk van af blijven, ben ook al jaren gestopt maar dat was voorheen toen ik deze nog niet slikte ook al ;-) Deze blijf ik maar gebruiken, aangezien ik alle medicatie al gehad heb. Gebruik deze by the way in combinatie met Lexpro (vanaf 2010 dus nu al 12 jaar) Voor toen der tijd depressie maar afbouwen is erg moeilijk!! Deze ervaring zet ik bij de Lexapro

NiQuitin

22-08-2022 | Vrouw | 31
Stoppen met roken
Bij de 21 mcg veel last van buikpijn en pijn in de maag. Overgestapt naar 14 mcg. Nog steeds hetzelfde verhaal. Het mar even voor lief nemen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5817)
Anticonceptie - overig (4277)
Cholesterol (3119)
Depressie - antidepressiva overig (2950)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2697)
Pijn - morfine-achtigen (2425)
ADHD - psychostimulantia (2394)
Verslavingsziekten (2186)
Pijn (2169)
Bloeddruk - betablokkers (1830)
Maagzuur - protonpompremmers (1697)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1627)
Anticonceptie - eenfase (1510)
Angststoornissen (1439)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1434)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1348)
Depressie - antidepressiva TCA (1169)
Antibiotica - urineweginfectie (1149)