categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

17-02-2020

Rookverslaving

Tweemaal een 14-daagse kuur gevolgd. Ruim tien jaar geleden. Prima resultaat. Behoefte aan alcohol tegelijk mee verdwenen, een meevallertje (wat wellicht komt doordat Het middel centraal werkt op het genotscentrum in de hersenen).
16-02-2020

Rookverslaving

ik slik nu al bijna 3 weken champix maar ik merk er niks van , niet roken hou ik el vol maar heb het gevoel dat de pillen te zwak zijn
13-02-2020

Stoppen met roken

Ik slik de champix nu 5 weken ben pas 9 dagen geleden gestopt met roken en het bevalt me erg goed, het nadeel vind ik wel dat ik snel opgefokt ben elke dag misselijk, maar ik blijf ze gewoon slikken! Ben blij dat ik van het roken af ben, voorheen rookte ik 30 sigaretten perdag dus trots! En depressief worden we allemaal als we gestopt zijn!! Dus keep your head up en zet [lees meer...]hem op!!
11-02-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Vecht tegen depressie ruim 10 jaar. Leefde geïsoleerd, meed zelfs contact met mijn kinderen e ouders. Geen energie. 9 Maanden geleden Wellbutrin! Dat veranderde mijn leven ingrijpend. Van de ene dag op de andere. Zonder bijwerkingen! Mijn levenslust, mijn eigen ik is terug! Ik onderneem opnieuw dingen. Ik zoek contact met anderen. Mijn deur staat open ipv op slot! Vreemd[lees meer...] gevoel dat mijn geluk in dat tabletje zit. Maar ik ben absoluut voorstander van Wellbutrin!
09-02-2020

ADD

Ik kreeg Bupropion voorgeschreven door de psychiater omdat ik ADHD heb en niet tegen Ritalin kan. De eerste 3 weken zijn echt een hel. Ik had enorm last van een hoge schelle piep in m'n oor, die de eerste paar dagen heel hard was waardoor ik niet kon slapen, maar na een week zakte het zo goed als volledig weg, af en toe hoor ik het nog een beetje maar het is zeker te doe[lees meer...]n. Ik was die weken (mede door de piep in m'n oor) erg angstig en zag de toekomst er somber uit. Ik had ook erg spijt dat ik met deze medicijnen begonnen was en was zelfs kwaad op mijn psychiater. MAAR! Na de eerste 2-3 weken zakten de bijwerkingen en begon ik toch wel profijt te voelen van de medicijnen. Ik ben minder angstig, ik ben rustiger in m'n hoofd, minder impulsief. De piep in m'n oor is voor 95% weg. Het is er nog maar in zo kleine mate dat ik het de meerderheid van de tijd niet hoor. Soms is het wat harder dan anders maar dat is ook snel weer over als je je focust op iets anders. Ik hoop natuurlijk dat de piep volledig zal weggaan, maar dat weet ik dus nog niet.
06-02-2020

Stoppen met roken

Na 30 jaar roken eindelijk gestopt met behulp van Tabex. Zag er wel tegen op -- in begin moet je om de twee uur een pil innemen. was bang om het te vergeten. Ben het ook dus regelmatig vergeten. Na 5 dagen onregelmatig een pil genomen te hebben was de drang om te roken eigenlijk geheel verdwenen. Ben na 5 dagen ook gestopt met slikken van Tabex. Totaal geen moeite, ge[lees meer...]en bijwerkingen (alleen wel gewichtstoename). Tot nu toe 6 maanden zonder problemen gestopt. Voor mij een wondermiddel .....
02-02-2020

Rookverslaving

Na bijna 15 jaar te hebben gerookt, vond ik het echt tijd om te stoppen. Ik was al gestopt tijdens de zwangerschappen maar daarna toch weer gaan roken. 2 jaar geleden laatste stoppoging gedaan, maar het lukte niet, vooral de psychologische verslaving is bij mij groot. Bij de huisarts gevraagd om hulp. Ik kreeg Champix voorgeschreven. De eerste dagen erg last van bijwerkin[lees meer...]gen, misselijk en moe en echt een ander mens, tegen depressie aan. Maar bij dag 8 gestopt met roken! En toen dacht ik, volhouden! Ik nam de pillen in na ontbijt en na avond eten en het werkte! Nu 3 maanden verder en ben aan het afbouwen, ik voel me geweldig! Ik sport weer, ruik alles goed, alles smaakt en ben geen kilo aangekomen! Echt top. Ik kan het iedereen aanraden, zet door, je kan het!
29-01-2020

Stoppen met roken

Ik ben nu 11 weken gestopt met roken mbv Champix. Supertevreden over deze pillen! Wel een tip, ik slik 2 halve pillen ipv een hele, dit voelde te heftig. Tweede tip; neem m niet vlak voor het naar bed gaan, dit kan heftige dromen veroorzaken. Ik neem de 2e pil halverwege de dag. Het haalt echt de scherpe kanten van de afkickverschijnselen af.
29-01-2020

ADD

Ik slik sinds 6 weken 150mg bupropion van het merk Sandoz. Ik gebruik dit voor mijn ADD klachten. Altijd onrust in mn hoofd, vergeetachtig, te laat komen, niet kunnen concentreren en veel dagdromen. Ook veel moeite me tot iets te zetten en weinig energie. Door alle klachten ben ik erg onzeker geworden. Na dexamfetamine en methylfenidaat te hebben geprobeerd ben ik bij dit [lees meer...]medicijn terechtgekomen. Van de andere medicijnen kreeg ik nare bijwerkingen en voelde ik me mezelf niet meer. Maar over dit medicijn ben ik erg tevreden! In het begin wat bijwerkingen zoals hartkloppingen, maagzuur en vermoeidheid. Dit is na 3/4 weken overgegaan. Het is niet dat alle klachten ineens verdwijnen maar ik merk toch een duidelijk verschil. Meer energie, minder chaotisch, minder stress, iets betere concentratie en prikkels kan ik veel beter verdragen. Normaal was ik na een uurtje op een drukke locatie soms al uitgeput van alle prikkels en moest ik mezelf afzonderen om weer "op te laden". Nu heb ik daar geen last meer van. Heel erg blij met dit medicijn. Misschien ooit ophogen naar 300mg. :)

ADHD

Ik heb ADHD en ASS. November begonnen met 150 mg. De eerste 2 weken waren een hel. Maar goed. Het was voor een 'goed doel' dacht ik. Maar na 4 weken nog zo depressief en angstig als wat! Ik ben een totaal anders persoon geworden!! Durf de deur niet meer uit en heb een sociale angststoornis ontwikkeld door deze rotzooi. 31 dec. De dosis verhoogd. want volgens de psych ha[lees meer...]d ik nog niet alles uit de wellbutrin gehaald. Het is alleen maar erger geworden en zit nu midden in een depressie. Allemaal door deze rotzooi! Heb je ADHD en autisme? Gebruik deze zooi dus niet! Ik ben nu aan net afbouwen en voel me iets beter. Wellbutrin heeft mij kapot gemaakt

Stoppen met roken

In vorige stoppogingen episodes van paniek en hyperventilatie ervaren. Champix ook welleens geprobeerd in het verleden, maar dat hielp niet persé. Tabex, ik weet niet of het helpt of dat het een placebo effect is, maar in elk geval blijf ik vrij rustig en ervaar ik geen hoge mate van stress. Dit vind ik zeer verwonderlijk, om die reden zou ik het in elk geval aanraden. I[lees meer...]k ben zelf cold-turkey gestopt in combo met Tabex, dus ik heb niet doorgerookt met Tabex.

Campral (acamprosaat)

Vanaf dag 1 totaal niks meer gedronken. Ben trots op mezelf. Succes allemaal
26-01-2020

Stoppen met roken

Zeer effectief. Ben de eerste weken als op een roze wolk doorgekomen. Positief, blij dat ik niet meer hoefde te roken. Geen enkel Afkickverschijnsel. Nu na 4 weken champix en 3 weken gestopt als een blad aan de boom omgeslagen. Zeer depressief Op het gevaarlijke Aan toe. Ga er direct mee stoppen!
26-01-2020

ADHD

Dit medicijn was het eerste medicijn dat ik begon te gebruiken omdat me verteld werd van makkelijke manier van gebruik je hoefde het maar een keer per dag te gebruiken, en dat de bijwerkingen minder waren. Na het gebruik voelde ik voor het eerst wat het is om me normaal te kunnen foucusen, werd verdrietig van alles wat in me leven verkeerd was gaan lopen puur omdat ik geen[lees meer...] behandeling voor ADHD had aangenomen. Alleen het medicijn begon in de loop van tijd minder goed te werken geen idee waarom, verder kreeg ik er ook veel haaruitval door wat verschilt per persoon heb ik gehoord.
24-01-2020

Champix (varenicline)

(Sorry hoor, maar Angst klopt niet. Er staat niets echt passends tussen. Dus dacht Angst. Ja angst voor de dood :-P dus beter zo gezond mogelijk leven). Ik slik Champix nu 18 dagen en ben 3 dagen volledig nicotine vrij. Ik ben namelijk mega verslaafd aan Nicotine kauwgom door eerdere stoppogingen. Het gaat me heel makkelijk af. Weinig last en geen zin / trek in nicoti[lees meer...]ne. Voor mij werkt het erg goed. Nu volhouden! Keihard sporten helpt trouwens heel goed tegen de bijwerkingen (misselijkheid, hoofdpijn). Dromen gaat gewoon door. Ik heb van de week met het songfestival meegedaan en in een film gespeeld. Succes!!
22-01-2020

Stoppen met roken

1e week 2x daags 0,5 deed niks voor mijn gevoel. Nu 2e week. 2x daags 1 mg. Ochtenden zover niet ziek, avond en wel. Vandaag 3e dag van 2xd 1 mg. Ma 2,5 gerookt en di 1,5. Zover nog niks. Per keer rook ik zover een halve sigaret. Dan genoeg. Dus 2e week werkt het wel. Vanavond proberen niet die halve te roken om te kijken of ik niet ziek wordt.
15-01-2020

Stoppen met roken

Het is nu voor de derde keer dat ik ben begonnen met Champix. De vorige keren ben ik ermee gestopt vanwege de ernstige misselijkheid en buikpijn.Ook vanwege de heftige dromen. Na een week gebruik heb ik geen trek meer in een sigaret. Ik probeer nu toch door te zetten om de eerste weken door te komen. Ik doe dit in combinatie met een stoppen-met-rokenprogramma
13-01-2020

Campral (acamprosaat)
Alcoholverslaving

Niet DRY january maar Dry december 2019 en gestart met Campral s morgens 2 tablettten en s avonds 1 tablet, de middag sla ik meestal over, omdat ik ze s morgens pas tegen de middag in neem, ik heb er veel baat bij en geen zucht meer en ook geen probleem ermee, het bevalt me uitstekend, ,want ik dronk stevig iedere dag minimaal 4 glazen wijn en begon me steeds meer zorgen [lees meer...]te maken over de vele bijwerkingen van mijn geheugen en geirriteerdheid, ik ben begonnen met Nalmefeen van Selincro om de zin in wijn-bier, te verminderen en toen ik volledig gestopt was ben ik over gestapt naar Campral , een groot nadeel is dat ik regelmatig last van hevige jeuk en roodheid heb en met name alleen op de armen en dat begint s avonds en houdt lang aan, hierdoor neem ik antihistamine 180 mg. dat helpt goed. en een ander nadeel is veel meer zin in te eten en snoepen, maar de smaakpapillen zijn veel groter geworden en meer trek dus...
10-01-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Overal uitslag ik bleek allergisch te zijn voor deze medicatie
08-01-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Heb dit medicijn 4 maanden in totaal geslikt, omdat mijn depressie het lastig voor me maakt om me te motiveren voor de dag, meer energie, etc. Eerst begonnen met 150mg per dagen na 2 maanden verhoogt naar 300mg. Ik kon het medicijn op de lage dosis prima verdragen. De enige bijwerking die ik in het begin opmerkte was een verminderd honger gevoel, maar dit ging na een week [lees meer...]of 2 over. Helaas heb ik niet veel baat gehad bij dit medicijn. Na twee maanden de dosis verhoogd naar 300 mg om te kijken of dat een verschil zou maken, maar ik begon na een paar weken last te krijgen van een snelle hartslag en een continu nerveus gevoel. Het gevoel is vergelijkbaar alsof ik teveel koffie op had. Uiteindelijk na 4 maanden besloten om dit medicijn maar te staken, omdat ik het nut er niet van inzag om iets te blijven slikken omdat het effect niet is waar ik naar op zoek ben. Ik wil in de toekomst een medicijn proberen wat mijn stemming te verbeteren.
06-01-2020

Rookverslaving

Ik ben ook sceptisch begonnen met Tabex omdat mijn moeder hiermee zonder enige moeite was gestopt. Eerlijk gezegd geloofde ik niet echt in de werking omdat het met behulp van Champix ook niet lukte om te stoppen met roken. Natuurlijk wilde ik diep van binnen wel stoppen met roken maar toch geloofde ik bij elke poging om te stoppen niet dat het deze keer wel zou gaan lukken[lees meer...]. Tegen mijn eigen verwachtingen in is het deze keer wel gelukt en heb ik het als makkelijk ervaren. Het wordt makkelijk om een sigaret over te slaan op momenten dat je er eigenlijk eentje zou opsteken. Na een halve minuut ben je vergeten dat je zin had in een sigaret. Het volgende moment dat je eraan denkt kun je hem weer makkelijk overslaan, enz. Voor je het weet ben je 8 uur verder en is het zonde om er nog eentje op te steken.. Voilá.. Dag 2 is al zoveel makkelijker en na ongeveer 4 dagen dacht ik er al bijna niet meer aan. Inmiddels ben ik 4 maanden gestopt en heb ik nog steeds geen last.
29-12-2019

ADHD

Ik gebruik dit medicijn voor chronische depressie en adhd klachten. Ik slik 450mg per dag. Ik gebruik het samen met andere medicatie hiervoor zoals Escitalopram, Methylphenidaat. In het begin merkte ik niet veel omdat de startdoseting 150mg was. Nadat ik meer ging gebruiken was het alsof mijn hoofd helderder was en ik veel meer kleuren zag die ik eerder ooit zo opmerkte[lees meer...]. Voor mij werkt een combinatie het best omdat ik meestal veel meer nodig heb dan een ander.
24-12-2019

Psychische klachten

Ik vond het er gewoon tijd voor worden na 30 jaar een pakje zware shag per dag a 10 euro. In de eerst instantie geloofde ik hier niet in maar na 9 dagen pilletjes slikken was het gebeurt ik rookte niet meer. Over 3 maanden rook ik al 6 jaar niet meer door mij zijn ook mijn vrienden op de zelfde manier gestopt ook met succes. Dus mijn advies gewoon doen.
22-12-2019

Chronische depressie

Binnen 3 dagen was ik in staat om van een flat af te springen. Onmiddellijk gestopt dus. Voor mij levensgevaarlijk..
21-12-2019

Champix (varenicline)

Wij zijn augustus 2011 gestopt met roken, en dat is nog steeds zo. Ben van mening dat het medicijn goed heeft gewerkt. Geen bij verschijnselen. Maar uit eindelijk moet je wel zelf doen, het is een hulp middel.
19-12-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Mijn verhaal ...............? Na jaren goed en gelukkig leven......! Plotseling gaat niets meer.........! Helaas...................! Totaal geen energie meer.......! Dromen -zweten- slecht gevoel. Na te 8u00 samen met bloeddrukremmers ingenomen te hebben 3 tot 4 uur van de wereld weg! Slapen dan slapen.............zelfs 3 uur Iets meer energie vanaf 19 uur !
17-12-2019

Stoppen met roken

Ik ben in de brugklas begonnen met roken en rookte een pakje per dag. 30 jaar verder gebruik ik nu sinds zes weken Champix. Inmiddels ben ik vijf weken gestopt. Zonder Champix zijn de ontwenningsverschijnselen voor mij een hel. Met Champix heb ik eigenlijk zo goed als nergens last van en gaat het stoppen mij goed af. Ik heb af en toe wel trek in een sigaret maar ik kan mak[lees meer...]kelijk nee zeggen en hoef in ieder geval niet te roken voor het effect ervan (die rol heeft Champix overgenomen). Kwa bijwerkingen merk ik vooral dat ik levendige dromen heb, hetgeen soms best prettig is.
06-12-2019

Ademhalingsproblemen

Vanwege problemen met luchtwegen zoals benauwdheid en kortademigheid en regelmatig luchtwegen infectie heb ik toen besloten om te gaan stoppen met roken. Ik neem reeds 5 weken champix en ben al 3 weken gestopt met roken. Het gaat mij nu goed af, ik vind de reuk van sigaretten nu smerig en vies en als ik dat ruik wordt ik al misselijk van. De enigste probleem is dat ik al[lees meer...]leen in de ochtend misselijk ben na het innemen van de champix en in de avond heb ik daar geen last van. heeft waarschijnlijk met eten te maken, omdat ik s"morgens vroeg niet goed en voldoende kan eten voordat ik champix inneem ( wat je wel moet doen )
04-12-2019

Antabus (disulfiram)
Alcoholverslaving

na zware periode in leven serieus beginnen te drinken (lees: faillissement van eigen zaak, kanker, echtscheiding, financiële problemen en ten slotte bijna het recht verloren om eigen kind te mogen zien) tot ik op 1 avondje stappen serieus verschoot van mijn consummatie, achteraf de rekening gemaakt en kwam ik uit op 2.5 flessen martini en 5 karmeliet bieren. Toen ging er [lees meer...]bij mij een belletje rinkelen en ben ik zelf naar dokter gestapt om dit op te lossen. Antabuse en begeleiding met psycholoog was hier het gevolg van. Nu een half jaar later geen alcohol meer en band met kind serieus verbeterd. De nadelen die ik tot op de dag van vandaag nog altijd ondervind zijn erectiestoornissen en sommige dagen dat mijn maag en darmen niet functioneren zoals zou moeten (zuur, diarree en constant gerommel van darmen) hiervoor krijg je dan ook weer pillen die helpen. Dus korte samenvatting: als het koppeke niet wil meewerken, begin dan zeker niet te drinken. De greep naar de fles is gemakkelijk, ze achteraf laten staan is een heel stuk moeilijker en is een dagdagelijks werkpunt. Ik durf zeggen dat ik me tot op de dag van vandaag nog altijd niet durf testen om te drinken, de kans op herval is veel te groot en het niet waard als je weet hoeveel moeite het heeft gekost om hier te staan.
03-12-2019

Rookverslaving

Nu 5 weken champix , volledig gestopt met roken en zelf geen trek meer !! Helpt echt goed , ook heb ik enkel als bijwerking de misselijkheid na het innemen ( gaat wel terug over na een uurtje ) De andere bijwerkingen zijn voor mij zeker niet van toepassing , integendeel ik slaap stukken beter 😂 Het is echt een aanrader (voor mensen met relatief sterke maag 😉)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4942)
Anticonceptie - overig (3630)
Cholesterol (2832)
Depressie - antidepressiva overig (2646)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2250)
Pijn - morfine-achtigen (2139)
ADHD - psychostimulantia (1959)
Pijn (1929)
Verslavingsziekten (1862)
Bloeddruk - betablokkers (1624)
Maagzuur - protonpompremmers (1526)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1473)
Anticonceptie - eenfase (1348)
Angststoornissen (1158)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1103)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1083)
Depressie - antidepressiva TCA (1021)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (934)