ISO 27001

ervaringen per categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

14-02-2019

ADD

Gekregen vanwege ADD en burnout klachten. Helpt goed om minder negatief te zijn, waardoor er meer positiviteit in hoofd komt om met ADD om te gaan. Helpt niet om meer focus te hebben om ADD tegen te gaan.
13-02-2019

moeilijk om te stoppen heel moeilijk zelfs . suboxone is 100 x beter
13-02-2019

Suboxone (buprenorfine / naloxon)

heel goed voor het stoppen van heroine
08-02-2019

NiQuitin (nicotine)
Stoppen met roken

Vaker gestopt met roken en ook meerdere keren met en zonder pleisters. Langste was 9 maanden toen ik zwanger was, ben toen cold turkey gestopt omdat roken toen geen optie was. Eind 2018 waren mijn man en ik echt klaar met het roken, voor onze gezondheid en die van onze kleine. Beiden 3 januari gestart met de pleisters en tot op heden niet meer gerookt. De pleisters[lees meer...] werken goed, ja er zijn zeker nog moeilijke momenten maar er is makkelijker doorheen te komen. We zijn vastbesloten het deze keer vol te houden, we gebruiken nu nog de 21 mgr maar beginnen komende week met de 14 mgr. Ik merk dat de pleisters het beste werken en het beste blijven zitten op mijn bovenrug dus daar draag ik die ook continu.
06-02-2019

Stoppen met roken

Ik ben in 2010 al eens gestopt met champix, helaas in 2015 weer begonnen met roken..... Ik ben zwaar vermoeid, maar rook nu al bijna n maand niet meer. Ik ben van 2 x 1 pil per dag naar 2x n halve gegaan. Dat heeft geholpen met mn boosheid en korte lontje. Ik hou mezelf voor het is maar n paar weken, daarna wordt ik weer normaal. Net als de vorige keer
02-02-2019

Rookverslaving

Voor mij werkte dit perfect en zonder bijwerkingen. Op dit moment 9 dagen gestopt, na 25 jaar flink gerookt te hebben, en geen zin om die (nu al) schonere longen ooit nog op te geven. Mijn laatste serieuze stoppoging hiervoor is ongeveer 18 jaar gelden. Erg merkbaar was dat de 'nicotine kick' verdwijnt tijdens het roken als er Champix in je systeem zit. Je bent dus eig[lees meer...]enlijk alleen het ritueel aan het uitvoeren, maar zonder de beloning. Op die manier kick je eigenlijk al grotendeels af terwijl je doorrookt. (Daarom is het belangrijk dat je eigenlijk een uurtje wacht met het roken van je eerste sigaret op een dag tot dat de pil in je systeem is opgenomen). Ik ben gestopt op de een na laatste dag van de kuur van twee weken en dat ging behoorlijk makkelijk. Daarna moet je zelf nog afrekenen met de gewoonte verslaving(!) wat natuurlijk op zichzelf al een uitdaging is. Ik doe dat met een afgekloven balpen, glaasjes water, ik snoep ook veel en gebruik een hoop tandenstokers. Alle beetjes helpen en mijn gewicht ga ik me binnenkort wel weer zorgen over maken. Erg blij dan Champix me heeft kunnen helpen in die eerste fase om de nicotine verslaving te doorbreken.
02-02-2019

Stoppen met roken

Erg last van de bijverschijnselen, vooral maagpijn en misselijk. Begint meteen bij inname, overgeven. Maagbeschermers, maar niets helpt. 1 dag gestopt met de pillen, meteen nergens geen last meer van. Maar zonder de Champix red ik het nog niet, al merk ik op dit moment weinig, heb verschrikkelijk veel zin in om te roken, beheerst mijn hele dag en gedachten na 3 weken en d[lees meer...]at was niet zo toen ik stopte.
31-01-2019

Stoppen met roken

helpt heel snel om te stoppen met roken, geen behoefte meer.
30-01-2019

ADHD

Ik gebruik dit medicijn voor ADHD. Door mijn ADHD had ik ook last van een onstabiele stemming, kreeg niet gedaan wat ik gedaan wilde hebben en was altijd moe (veel nadenken). Eerder ritalin gebruikt; daardoor voelde ik me niet mijzelf en had ik veel bijwerkingen. Met Welbutrin dien je een spiegel op te bouwen. Het valt mij op dat er veel negatieve reacties staan, wellicht[lees meer...] zijn dit mensen die pas net begonnen zijn. Voor mij is het een heel fijn medicijn; ik voel me vrolijk, denk veel minder na, pak zaken sneller op en ben stabiel. Daarnaast voel ik me mezelf (ik kan lachen/huilen/genieten) en voel me dus niet suf en “ingedrukt” zoals bij ritalin. Ik raad het dan ook aan, even geduld hebben denk ik :)
27-01-2019

ADHD

Half november ben ik gestart met een opbouwtraject met bupropion: in twee maanden tijd heb ik opgebouwd van 5 naar 150 mg. In deze opbouwfase had de medicatie geen effect en had ik nauwelijks last van bijwerkingen. Sinds twee weken slik ik 's morgens 150 mg Wellbutrin XR en ik voel me met de dag beroerder. Ik ben emotioneel onstabiel, heb last van een versnelde hartslag (v[lees meer...]ooral 's morgens), trillende handen en ik heb de hele dag last van maag- en darmklachten. Mijn dochter (21 jaar) gebruikt Wellbutrin al twee jaar en volgens haar zullen de bijwerkingen na verloop van tijd verminderen en zelfs verdwijnen. Ik heb dus besloten te volharden en houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen!
24-01-2019

Stoppen met roken

Dit medicijn heeft mijn goed geholpen na 35 jaar roken.
23-01-2019

Bipolaire stoornis

Ik gebruikt deze medicatie voor bipolaire stoornis, depressie en ADHD in combinatie met sertraline. Ik gebruik het nu al een paar maanden en heb nog geen enkel verschil gemerkt. Ook heb ik geen bijwerkingen. Wel heeft het een paar keer voor een hypomanische episode gezorgd.
21-01-2019

Stoppen met roken

Werkt goed bij mij. Ik taal minder naar sigaret
19-01-2019

Stoppen met roken

Vanaf mijn 17e tot mijn 34e rookte ik 2 pakjes marlboro per dag. In 2014 ben ik met behulp van champix zonder enige moeite gestopt. Dit heeft 3 jaar geduurd. Begin 2017 ben ik weer begonnen met roken. Nu rook ik dus weer 2 pakjes per dag. Wat ik dus ga doen is weer aan de champix. Luister en geloof niet de negatieve verhalen over champix. Heeft wel zijn bijwerkingen maar d[lees meer...]ie zijn nog lang niet erg als kanker. Do it!
09-01-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Wellbutrin was het enige medicijn dat bij mij geweldig werkte! Ik voelde mij zo veel beter. Tot dat ik last kreeg van oorsuizen en daarna continu mijn hele gehoor helemaal weg viel. De wellbutrin maakte mij langzaam doof! Ik moest helaas gelijk stoppen. Echter zou ik het zo weer proberen, aangezien het echt geweldig hielp bij mijn depressie, ADD en Autisme.
08-01-2019

ADD

welbutrin wordt voorgescheven bij depressie en het helpt bij adhd/add. Qua depressie geen resultaat, voor adhd wel een beetje. Ik kon me iets beter focussen en was minder snel afgeleid. Wanneer ik een dag vergat in te nemen altijd hoofdpijn gedurende een aantal uren. Bij regelmatig gebruik ook soms hoofdpijn. Geestelijk was de sexlust aanwezig, maar kon er niet veel mee do[lees meer...]en omdat het erg veel moeite kostte om een erectie te krijgen. Nu 2 maanden gestopt met gebruik en erectie is weer beter.
05-01-2019

Stoppen met roken

Val alle slechte verhalen en ervaringen van anderen had ik geen last van. Ben fluitend gestopt met roken 😁
03-01-2019

Tabex (Cytisine)
Stoppen met roken

Tot nu toe maand later geen bijwerkingen en nog steeds gestopt met roken. Wat in het begin wel lastig is is dat je ze om de 2 uur moet nemen maximaal 6 per dag . Maar dat is natuurlijk maar een klein opoffering voor het niet roken.
02-01-2019

Campral (acamprosaat)
Alcoholverslaving

Sinds 2 maanden gebruik ik 3 x daags campral nu is het plots niet meer verkrijgbaar bij mij eigen apotheek weet iemand waar dit nog wel verkrijgbaar is ?
31-12-2018

Desmoxan (cytisine)
Stoppen met roken

na vele pogingen stoppen met roken (heb 30 jaar gerookt)met andere medicatie kreeg ik van een poolse collega Desmoxan. Wat een aanrader ! Geen bijwerkingen gehad, na 2 dagen dacht ik niet meer aan sigaretten. Ook geen behoefte en mensen konden naast mij staan roken; het deed me niets. In tegenstelling tot andere medicatie (Champix, Zyban die veel bijwerkingen hadden) heb i[lees meer...]k geen enkele bijwerking van Desmoxan gehad! Wb de kosten; het kost maar 17 euro... in Nederland betalen we 5 x zoveel. Mocht je eraan willen beginnen raad ik aan om met 2 capsules te starten. je mag 6 capsules per dag maar ik heb nooit de behoefte gehad om zoveel te gebruiken. Ik nam om 8 uur 2 capsules; om 18 uur 1 capsule. Ik ben blij dat ik zo heb kunnen stoppen; bedankt Polen !
30-12-2018

Nicotinell (nicotine)

Toen heb hierboven aangegeven dat ik een hulpmiddel om te stoppen met roken heb gebruikt maar dat heb ik gedaan omdat mijn post anders niet geaccepteerd wordt. Toen ik 14 jaar oud was ben ik begonnen met roken. Ik ben nu 66 jaar oud en rookte een pakje per dag. Sinds 10 november gestopt met roken zonder enige hulp. Gewoon na een sigaret na het avondeten gezegd "nu is he[lees meer...]t genoeg, ik stop". Sindsdien heb ik geen sigaret meer aangeraakt. En ik heb ook helemaal geen behoefte meer om te roken al rookt mijn vrouw nog wel. Ik had niet verwacht dat het zo gemakkelijk zou zijn om zonder enige hulp of hulpmiddelen te stoppen maar je moet het echt willen.... nee je moet het ECHT WILLEN. Nu ben ik bezig om mijn vrouw te overtuigen dat het mogelijk is om te stoppen.
30-12-2018

ADHD

ADHD & Asperger met Depressieve klachten. Dit middel werkt echt top! Minder druk en onrustig en een betere concentratie. Voor de depressie moet ik langer geduld hebben volgens mijn psychiater om verbetering te zien, maar heb in ieder geval geen last van bijwerkingen. Ook geen negatief invloed op het libido gelukkig.
28-12-2018

Syndroom van Asperger

Ik heb naast Asperger ook ADHD + PTSS en een depressie met angst/paniekstoornis erbij. Ik merk nog niet dat het medicijn iets voor mij doet, maar volgens de specialist heeft het wat weken tijd nodig voor dat het gaat werken. Daarnaast is het uiteraard persoonsgebonden soms hoe een middel gaat werken of niet. Wel heb ik nauwelijks last van bijwerkingen en het heeft ook gee[lees meer...]n negatief effect op mijn libido het sexuele functioneren.
22-12-2018

Autisme

hallo, ik heb autisme en waarschijnlijk ook add. ik ben met wellbutrin 150 mg begonnen 26 oktober 2018 elke morgen 1 tablet. ik begon al de eerste dag last van bijwerkingen te krijgen, voelde me vooral heel erg wazig, ook wel wat hyperactief alsof ik heel veel energie had, en dan weer wat moe, en soms wat angstig, maar na een paar dagen werkte het wel. ik heb het vo[lees meer...]ornamenlijk voor de drukte en chaos in mn hoofd, ik denk altijd te veel en dat is zo goed als weg nu. maar ik besloot om toch naar de 300 mg te gaan en daar begon ik mee op 17 november 2018. ook weer dezelfde bijwerkingen gehad maar deze werkt wel nog beter op mn klachten, ook slapen gaat veel beter als voor de medicatie want dat was ook echt vreselijk. maar ik heb nu wel sinds 23 novemer last van mn keel. ik heb 2 weken lang een brok in mn keel gehad alsof er wat in zat en keel schrapen. heb toen van de dokter codeine fosfaat gekregen en na een a twee dagen was de brok in de keel weg maar het schrapen niet, na enkele dagen maar gestopt met de codeine want het hielp toch niet. nu heb ik nog steeds last van mn keel schrapen en een hese stem, zit geen slijm bij en voel me ook vaak heel moe en snel buiten adem. zou het miss komen door de wellbutrin? ik moet 31 december naar de dokter maar wilde vragen of meer mensen dit hadden?
19-12-2018

18-12-2018

Tabex (Cytisine)
Stoppen met roken

Ik ben twee keer eerder gestopt met roken met behulp van Champix. Maar na de kuur van 12 weken werd het mij onwijs moeilijk om dit zo te behouden. Zelf heb ik in het verleden ook nooit goed gereageerd op antidepressiva en aangezien dat ook in Champix zit wilde ik een natuurlijke manier vinden. Een natuurlijk middel wat ongeveer hetzelfde zou werken als Champix, met name d[lees meer...]at de sigaretten niet meer lekker zouden smaken. Dat is dus Tabex. Dit is geen kuur, je kunt dit zo lang of zo kort mogelijk nemen zoals jij dat zelf wilt. In het begin neem je elke 2 uur een tablet. Na een tijdje bouw je dit af. Ik vind het erg fijn dat ik hier zelf de controle over heb. Nu bijna een maand later probeer ik niets te roken (en nee dat is nog steeds niet heel makkelijk) en sta ik nu op 6 dagen rookvrij.
17-12-2018

Lage rugpijn

Ik kreeg dit middel omdat ik strak stond van de pijn, spit/ischias van de pijnpoli arts. Legde goed uit 2x per dag 2,5 Mg. Maar ik kreeg het tabletje niet gehalveerd. Stukjes nemen werkt niet. Uiteindelijk een paar keer wel, uitstekend op geslapen en geen pijn gehad. De ergste pijn nu is voorbij, ik ga proberen zonder methadon. De aandoening die ik heb blijkt wel weg lang[lees meer...] te duren i.v.m. veel rugoperaties. Ik heb wel pijnpoli vandaag gebeld en zij gaan kijken of ik misschien wel tegen iets minder kan 2x2 Mg. Daar blijken ook tabletten van te zijn, merk weet ik niet. Misschien om te slapen? ‘S nachts het meeste pijn. Ga ik weer opnieuw beginnen kom ik erop terug.
17-12-2018

Methadon (methadon)

Tabletten van 5 Mg, niet te delen in exact 2 x 2,5 Mg Verpulveren. Geprobeert met mesje, schaar, pillenscheider, een puinhoop. Verder krijg ik dit bij decDiazepam en ‘smorgens weer innemen. Ik wil maar 1 ding slapen, niet hoeven na te denken. Volgens mij is het voor iemand als ik die overgevoelig is voor allerlei medicijnen veel te zwaar.
09-12-2018

Naltrexon (naltrexon)
Alcoholverslaving

Op advies van een verslavingsarts dit middel voorgeschreven gekregen. Na enkele dagen zeer ernstige vorm van radeloosheid die me bijna tot een zelfmoordpoging heeft gebracht.
07-12-2018

ADHD

Sinds mijn jeugd heb ik al last van adhd-klachten, die zich vooral uiten in ernstige mentale onrust en gemoedswisselingen. In het verleden zijn via de huisarts twee medicatietrajecten opgestart: een met methylfenidaat, en een met dexamfetamine. Beide trajecten zijn binnen twee weken afgebroken, omdat ik zelfs bij een zeer lage dosering extreem veel last kreeg van bijwerkin[lees meer...]gen. Omdat de eerdergenoemde adhd-klachten in de overgang verergerden, is recent een medicatietraject opgestart met bupropion, de werkzame stof in Wellbutrin. Om de kans op ernstige bijwerkingen te verminderen, is gekozen voor een opbouwtraject via de apotheek. Na overleg met apotheker hebben we ervoor gekozen de inname van bupropion in de eerste maand op te bouwen van 5 naar 100 mg en in de tweede maand van 100 naar 150 mg. Ik zit nu precies op de helft (75 mg). Ik kan in dit stadium nog weinig zeggen over de werkzaamheid van het medicijn, maar ik heb in ieder geval nauwelijks last van bijwerkingen. Dat maakt dat het eenvoudiger is het traject vol te houden. Ik ben erg benieuwd naar het vervolg van dit traject.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4508)
Anticonceptie - overig (3354)
Cholesterol (2645)
Depressie - antidepressiva overig (2436)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2069)
Pijn - morfine-achtigen (1993)
Pijn (1810)
Verslavingsziekten (1709)
ADHD - psychostimulantia (1684)
Bloeddruk - betablokkers (1528)
Maagzuur - protonpompremmers (1461)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1419)
Anticonceptie - eenfase (1247)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1028)
Angststoornissen (1017)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (975)
Depressie - antidepressiva TCA (938)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (888)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!