categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

17-06-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Het begin van dit medicijn was echt niet leuk! Ik ben de eerste maand zwaar suĆÆcidaal geweest en nog depressiever. Ook was ik de eerste weken zo sloom dat ik amper van de bank af kon komen. Ik moet wel zeggen dat ik nu erg tevreden ben. Ik heb nu geen bijwerkingen meer en ik merk dat dit medicijn mijn stemming wel stabiliseert.
13-06-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik had heelveel bijwerkingen, misselijk, slapeloos, trillen, zweten. Ik breek nu mijn 150 mg tablet doormidden, in overleg met de dokter. Gaat nu een stuk beter. Nog we wat kriebelig op de benen en last met in slaap komen. Maar de energie en het gevoel dat ik nu ga stoppen met roken zijn het meer dan waard.
09-06-2019

Champix (varenicline)

Nu bezig aan mijn vierde week. Zoals veel beweren,dat er geen behoefte meer is,sorry maar daar merk ik niets van. Bij momenten is de drang nr een sigaret heel hoog. Ook de depressieve gevoelens en agressie nemen vaker da bovenhand.ook mijn hobby's dat ik graag doe heb ik geen zin in. Sorry maar ik voelde me 4 weken terug gelukkiger. Wie kan me raad geven?
07-06-2019

ADHD

Ik ben 5 jaar geleden begonnen met wellbutrin ivm een flinke depressi en ADHD. uit eindelijk 450mg per dag De eerste paar weken waren vaag wazig en bizarre dromen en als ik wakker werd moeite droom en realiteit uit elkaar te halen. na een paar weken nergens last van en medicijn werkte prima! afgelopen 6 maanden afgebouwd naar 150mg per dag en dat ging makkelijk[lees meer...] geen bijzonderheden daar! en nu 5 weken geleden helemaal gestopt. week 1 geen bijzonderheden week 2 begon ik heftig te dromen maar verder geen bijzonder heden. week 3 bizarre dromen leek net als of ik verdwaalde in me slaap, moeite met realiteit en dromen uit elkaar, en het klinkt raar en lui maar moeite met wakker worden leek alsof ik van heeeeeeeeel erg ver weg moest komen , dit terwijl ik een echt ochtend mens ben! ik had een zeer korte spanningsboog en continu een dejavu gevoel en het gevoel dat ik een stap uit me lichaam kon doen ...ik weet het mega vaag ik heb mij een een week "ziek" moeten melden. ook was ik dood moe overdag week 4 weer begonnen met werken overdag gaat het redelijk ,spanningsboog en concentratie zijn slecht. dromen zijn vaag maar is al minder , overdag erg moe. En dan nu week 5 ik kan redelijk werken, slapen is nog met vlagen vaag heb bijv vanacht weer lopen slaapwandelen vogens mijn vriendin, overdag nog steeds dood moe. ik heb verder geen lichamelijk afkick verschijnselen evaren oid.
03-06-2019

NiQuitin (nicotine)
Stoppen met roken

Ik neem tabletjes en ook ik heb last van pijnen (vrij hevig) in m'n armen. Weet niet of het van de nicotine tabletjes komt en evenzo, ik bijt wel door. Momenteel dag 127 gestopt / bijna 5 maand.
29-05-2019

Stoppen met roken

Toen ik begon met champix, had ik nog twijfels of ik het echt wilde. Kon me nog moeilijk voorstellen dat ik echt zonder het sigaretje zou kunnen. Eenmaal begonnen met champix, kreeg ik steeds minder zin in een sigaret en ging stoppen zo makkelijk. Geen moment gehad dat ik echt twijfelde om nog een sigaretje op te steken. De bijwerkingen ervaarde ik enigzins ook als posi[lees meer...]tief. Ja, ik werd ook misselijk, maar daardoor werd ik bij het idee aan een sigaret, nog misselijker. Ik had dat dus ergens ook wel nodig. Ik sliep juist prima, droomde meer, maar leuke dromen. Terwijl ik dus juist een twijfelende stopper was, ben ik nu overtuigd nooit meer te roken. Die stress en planning van wanneer je weer kunt roken, die lucht. Ze zeggen het vaker, maar als je zelf rookt heb je echt niet door hoe je stinkt. Ik raad het iedereen aan!
27-05-2019

Stoppen met roken

Nu 38 en na 21 jaar roken (ongeveer 26 per dag) tijd om te stoppen. Had er zelf weinig hoop op dat het zou gaan lukken maar het begin is er. Ik gebruik Champix bijna twee weken en het verlangen naar een sigaret is al een stuk kleiner. Nog niet helemaal weg. Hopelijk lukt het binnen nu en nog een keer twee weken.
26-05-2019

Ademhalingsproblemen

Geopereerd van longkanker daarna behandeling met Champix gedurende ongeveer een maand geen drang naar roken meer en geen bij werkingen.een aanrader voor iedereen die wil stoppen met roken
24-05-2019

Methadon (methadon)
Drugsverslaving

Ik kreeg er naast veel graving en dan werdt het verhoogd. Een x afgebouwd kreeg geen steun van methadon post alleen als ik wou verhogen. Lange afkick veel bijwerkingen en was vlak. Toen ik eem paar x op 0 was heel heftige afkick. Je bent ook niet clean als je het gebruikt
24-05-2019

Suboxone (buprenorfine / naloxon)
Drugsverslaving

Ik was 25 jaar actief verslaafd aan opiaten . Nam zo'n 4/5 gram per dag heroine of zo 180 mg oxicodon naast verslaafd geen wil meer over verder te gaan. Kwam op detox en werd vast gesteld dat ik een overdosis had aan heroine. Heb in 3 weken met suboxone eerst opbouwen dan stabiliseren en dan afgebouwt. Verder van te voren door een arts voorgesteld. Het is een kortere afki[lees meer...]ck maar ook heel heftig. Ik heb 2mg per dag afgebouwd en wist dat ik alleen voor uit kon en kreeg begeleiding en gaf veel aan wat ik ervaarde. Ik vindt het super dat je na 25 jaar actief in maar 2 weken van het ergste af ben. Nu 8 maanden herstel. Ook met de emotionele en mentale aan de slag gegaan.
23-05-2019

Stoppen met roken

Ondertussen zit ik in de 4e week met het slikken van Champix, en ben ruim 2 weken gestopt met roken. Laat ik voor op stellen dat het inderdaad een goed medicijn is om te stoppen met roken. Het verminderd de drang wat het makkelijker maakt om te stoppen. Van te voren had ik veel opgezocht online en schrok van de bijwerkingen. Echter dacht ik, het zal wel mee vallen. Eenmaa[lees meer...]l begonnen bleek dat het helemaal niet mee viel. Naast de gebruikelijke stemmingswisselingen (die je ook zal hebben zonder de medicatie als je stopt met roken gok ik), heb ik ook heel veel last gehad van misselijkheid, overgeven (beide zowel 's ochtends als 's avonds na het innemen van de pil), moeilijke stoelgang, hoofdpijn, zweten, bovengemiddeld emotioneel, enorme honger en zelfs 2 dagen enorme paniekaanvallen gehad. Vooral bij die paniekaanvallen begon ik te twijfelen of dit nou echt is wat ik wil, maar toch door gezet en gelukkig was het van korte duur. Ik ben dus wel geschrokken van de bijwerkingen en zou het niet aanraden als je niet stevig in je schoenen staat en je omgeving geen rekening met je kan houden.
22-05-2019

Rookverslaving

Bij mij werkte het niet en erge bijwerkingen. Ik kon er oa niet meer door autorijden en was een enge ervaring. Nu in 2019 nieuwe poging met Tabex, dit werkt goed, was veel minder duur en geen bijwerkingen. Kijk goed wat voor jou werkt en geef niet op.
22-05-2019

Rookverslaving

Vanalles geprobeerd. Maar Tabex werkt echt. Nu op dag 6 en kan door de tabex telkens mn verstand gebruiken en dan neem ik geen sigaret. Sigaret smaakte erdoor ook niet meer lekker. Dit duurde wel echt een paar dagen en bij vriendin van me duurde dat wel 10 dagen, dus bij mij werkt het gelukkig snel :-). Ik heb geen bijwerkingen (Zyban was een hel, allerlei psychische bijwe[lees meer...]rkingen). Waarom is Tabex nog steeds niet beschikbaar voor iedereen? Hiermee kan iedereen stoppen. In Juni 2019 komt er een nieuw resultaat van een pharmaceutische studie, hoop dat NL dan voor onze gezondheid gaat kiezen. Verslaving is geen vrije keuze.. je hersenen houden je voor de gek, en je lijf heeft het stofje nodig.
07-05-2019

ADHD

Dit is het verhaal van mijn zoon die op 19 maart wellbutrin kreeg voorgeschreven van zijn psychiater voor zijn ADHD en angstoornissen. Hij begon met 150 mg en na 3 weken moest hij de dosering aanpassen tot 300 mg. Hij begon op maandag 8 april en klaagde dinsdags over een dood gevoel in zijn linkerarm wat erg langzaam wegtrok, hij zag het nog niet als een bijwerking na 1[lees meer...]x slikken, woensdags vertelde hij last van zijn linkerarm te hebben gehad hartkloppingen op verschillende plaatsen voelbaar en misselijkheid....nog dacht hij dat hij last had van griep. Hij bleef zich de hele dag niet lekker voelen en klaagde 's avonds nog steeds over dat hij zich niet lekker voelde...dat was de laatste keer dat ik hem sprak. Hij leed ook aan slapeloosheid, en donderdagsmorgens om 8 uur vertelde hij iemand online dat hij zou gaan slapen. Hij is opgestaan om naar de keuken te gaan en is tegen de grond geklapt...zijn lichtje was gelijk uit. , en we vonden hem 18 uur later naast zijn bed. Voor hij begon te slikken had hij alles over het medicijn uitgezocht en zijn psychiater gewaarschuwd, die probeert nu zijn straatje schoon te vegen en het omgekeerde te beweren. Autopsie heeft alleen een vergroot hart uitgewezen, kon niet ontkennen en ook niet bevestigen, maar de arts heeft wel meegegeven dat de hartconditie eerst getest had moeten worden voor het medicijn werd voorgeschreven. Er is een melding gedaan zodat de risico's worden vermeld op de bijsluiter. wij gaan verder en kijken of het vergrote hart een genetische afwijking is, wat niet waarschijnlijk is en wat er nog meer uit het onderzoek zal blijken. Wees in hemelsnaam voorzichtig met inname en zodra je iets merkt stop en waarschuw je arts....ik moet mijn kind missen, hij was pas 31 jaar!
05-05-2019

Suboxone (buprenorfine / naloxon)

Na jaren van gebruik van methadon de stap gezet om in een kliniek over te stappen naar suboxone. Ik kreeg te horen dat de dosis meth eerst naar 30 mg moest worden gebracht. Suboxone knalt letterlijk en figuurlijk alle meth uit je lichaam. Na 5 dagen goed meth ziek te zijn geweest kwam ik op een dosering van 24 mg suboxone. Het grote voordeel van dit middel is dat je helder[lees meer...] bent en dat je geen trek meer hebt. Kortom als je op dit middel wilt overschakelen zou ik het in een kliniek doen
05-05-2019

Refusal (disulfiram)
Alcoholverslaving

Ik ben net begonnen met dit medicijn omdat ik een extra steun kon gebruiken bij het stoppen met drinken. Ik drink helemaal niet dagelijks, maar als ik drink wel veel te veel en dat wou ik veranderen. Dit zou een mooie stok achter de deur kunnen zijn. Maar ik ben van te voren niet voldoende voorbereid op welke bijwerkingen dit echt ook wel kan geven. Misschien zal ook niet [lees meer...]iedereen hier last van hebben, maar het beperkt mij nu wel enorm in mijn dagelijks functioneren. In die mate dat ik eigenlijk vrijwel niks meer kan doen. Ik ben ontzettend duizelig, voel mij onbehagelijk, wazig, zie ook wazig alsof er een stroboscoop aan staat super irritant en heb behoorlijke koppijn. Dit zonder dat ik alcohol gedronken heb! Ik hoop dat dit de aankomende dagen nog weg gaat trekken maar anders ga ik hier zeker weer mee stoppen... Dit beperkt mij meer dan het drinken van alcohol, ik voel mij gewoon super onaangenaam onder invloed terwijl dat nou juist de bedoeling is om mij niet zo te voelen.

Tabex werkt ook goed. Eigenlijk geen bijwerkingen. Verkrijgbaar in Duitsland

Etalagebenen

Heb ik al eerder gedaan

Etalagebenen

anderhalf jaar geleden kreeg ik last van etalagebenen: de vaten dus. Naar de vaatchirurg en stoppen met roken en looptraining. Looptraining gedaan, fysieo en e-sigaretten gaan roken. Na een jaar geen resultaat mede door de e-sigaretten. Naar een ander ziekenhuis ivm failliet Sloervaart en nieuewe vaatarts en dito behandel plan. Weer 3 maanden looptraining en Champix en [lees meer...]een coach ven het Trimbos. Na een week Champix; de halve dosering daarmee gesto0pt; de bijwerkingen waren niet te harden: heel emotioneel, somber, geen tijdsbesef en een heel kort lontje. Gestopt met Champix, maar na 4 dagen toch weer een sigaret, Nu ben ik aan de Zyban dag 2; de bijwerkingen lijkne minder en ik rook net. Kijken hoe dit gaat,,,,Hebben jullie nog tips, want ik moet echt stoppen met roken....

Stoppen met roken

Na 42 jaar gerookt te hebben was het tijd voor een serieuze poging om te stoppen met roken. Via de HA begonnen met Champix op 9 april 2019 en op 28 april ben ik gestopt met champix vanwege 24/7 hoodfdpijn......maar ik rook nog steeds niet. Zonder de champix had ik het zelf niet gered, gewoon even een duwtje in de rug....voor de rest nergens geen last van gehad. Het i[lees meer...]s elke dag moeilijk en een strijd om niet te roken....maar dit keer heb ik de controle en niet het sigaretje.....zou het iedereen aanbevelen

Stoppen met roken

Al jaren een verstokte roker, na diverse pogingen nu proberen te stoppen met behulp van champix... Nadat ik 16 dagen geleden ben begonnen met het innemen van de tabletten, is vandaag dan de dag... Gisterenavond mijn (hopelijk voorgoed) laatste sigaret in genomen. Die trouwens nergens naar smaakte en waar ik al vanaf het begin van de behandeling al misselijk van werd. Op[lees meer...] dit moment heb ik zin in een sigaret, maar de gedachte er aan maakt mij misselijk. Makkelijker vol te houden dus...

Stoppen met roken

Ik ben vanaf 1 april rookvrijšŸ˜ƒ of te wel, vandaag een maand! Van de allereerste pil werd ik lichtelijk high, was best wel grappig. Toen ik door ging slikken naar de 1mg merkte ik dat ik soms niet meer uit mijn woorden kwam, maar ook dit vond ik niet erg. Verder heb ik geen last van bijwerkingen. Het lijkt wel alsof er een addertje onder het gras zit, zo gemakkelijk gaat[lees meer...] het mij af. Dat stemmetje die je wel eens kunt hebben van ik moet roken, die heb ik de hele maand nog niet gehad! Beter gezegd ik ben de hele sigaretten vergetenšŸ˜ als ik dit eerder had geweten, was ik allang gestopt met behulp van de champixšŸ˜ƒ
30-04-2019

Champix (varenicline)

champix heeft mij tot nu toe goed geholpen bij het stopen met roken . heb de champix gekregen via de huisarts ben bij een stop met roken conculent 1x geweest voor intake gesprek daar naar nooit wat van weer gehoord dus op eigen kracht maar veder ik hoop dat het goed blijft gaan nu ik de champix niet meer gebruik ,heb trouwens geen bijwerkingen gehad dus ik zou het ieder[lees meer...]een kunnen aanbevelen.
27-04-2019

Stoppen met roken

Tot 2 uur na inname misselijk en braakneigingen, Hartkloppingen, agressief. Agressie hoor ik ook erg vaak van andere gebruikers.
25-04-2019

Champix (varenicline)

Na een eindeloze aantal mislukte pogingen om te stoppen met roken is het in 2013, op voorschrift van de huisarts, gelukt te stoppen met roken. Allereerst bepaalde je een startdatum waarop je begon met het innemen van de tabletten. Dan koos je een datum (ongeveer 4 weken verder dan de startdatum van inname van de tabletten) waarop je de sigaretten niet meer wilde opsteken[lees meer...]. Je bleef gewoon tot aan die dag doorroken . Bij mij ben ik half augustus met de tabletinname begonnen en heb ik doorgerookt tot op de dag dat ik 60 jaar werd. Vanaf die dag heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Ik ehb na mijn verjaardag nog ongeveer 4 weken champix afgebouwd. Dit is nu 5,5 jaar verder en het enige waar ik nu spijt van heb is dat ik deze methode niet eerder heb gedaan.
25-04-2019

Stoppen met roken

een jaar geleden gestopt met roken dankzij tabex. trek in sigaret verminderd en de sigaret smaakt niet meer. Geen beijwerkingen, ik slik nu nog wek 1 tot 2 tabletten per dag
23-04-2019

Stoppen met roken

Goed. Geen bijwerkingen. Binnen 20 dagen gestopt met roken. Kuur niet eens afgemaakt. Ik da nr dat het me nooit zou lukken. Pleisters en kauwgom rook ik doorheen, champix ook en die bijwerkingen waren het ergste.. hier geen last van behalve wat meer emoties af en toe maar dat hoort bij het stoppen met roken. Ik ben maar 3 kg aangekomen dus qua vreetbuien valt het mee.
21-04-2019

Stoppen met roken

Na 29 jaar te roken(3 pakjes zware shag per week) heb ik de huisarts geraadpleegd wat te doen, die schreef mij Champix voor. De eerste week (0.5 mg) ging nog wel maar voelde direkt al dat ik last kreeg van benauwdheid en lichtelijk zere keel. 2de week beduidend minder zin in een sigaret en na week 4 blijven steken op dit niveau, na 3 trekjes uitdrukken, vaak geen zin om o[lees meer...]p te steken enz. Waar ik beduidend veel problemen mee heb is dat ik de zere keel heb en benauwdheid, maar daardoor ook veel hoest en continu een loopneus heb en nauwelijks mijn nachtrust krijg wat dus negatieve invloed heeft op mijn werkzaamheden als internationaal chauffeur. Dus de neiging om te stoppen met Champix is erg groot!
18-04-2019

Stoppen met roken

De eerste dag al geen trek meer aan een sigaret. Vijfde dag gestopt. Ik slik nu ruim vijf weken champix en ben nog steeds misselijk na een uur na inname. Na anderhalf uur is dat over maar blijft vervelend. Dokter adviseert een maagbeschermer en helpt wel iets. Voor de rest totaal geen trek om te roken. Wel af en toe een momentje dat ik iets mis maar is na een paar second[lees meer...]en over. Hoop echt dat het op de lange termijn ook lukt zonder medicatie
17-04-2019

Stoppen met roken

Medicatie heeft gewenste effect bereikt, met zeeeer ernstige klachten van de gewrichten (artrosepatient). Klachten zijn nu na het stoppen van Champix geleidelijk weggetrokken.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4662)
Anticonceptie - overig (3446)
Cholesterol (2719)
Depressie - antidepressiva overig (2514)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2151)
Pijn - morfine-achtigen (2055)
Pijn (1855)
Verslavingsziekten (1767)
ADHD - psychostimulantia (1726)
Bloeddruk - betablokkers (1558)
Maagzuur - protonpompremmers (1480)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1064)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1042)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1023)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (903)