ISO 27001

ervaringen per categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

18-10-2018

Nicotinell (nicotine)
Stoppen met roken

Fenominaal. Nu bijna 3 jaar geleden. Ik droom dat ik me te pletter rook en soms moet ik tijdens het wakker zijn expliciet even goed nadenken of ik nou nog steeds een roker ben. Is wat vervelend maar ach als ik in mn slaap de ene na de ander blijf opsteken vind ik het fantastisch. Zolang ik qua roken maar NOOIT MEER een asbak nodig zal hebben. Asbakken wil ik alleen nog geb[lees meer...]ruike bij het 3 d kaarten maken om die papiertjes van die dubbelzijdige plakkertjes in te doen zodat de tafel een beetje schoon blijft. Champix heeft NIKS gedaan. Maar die nicotine pleisters kan ik echt aanraden. Maar denk eraan het lukt sowieso alleen met de juiste mindset en een paar stevige kopige ballen die van geen ophouden weten. Maar talloze positive effecten na het stoppen dat elk jaar steeds meer worden maar zeker ook al op de korte termijn. En bij het halen van je doel krijg je een behoorlijke boost van zelfvertrouwen en succes ervaring wat hartstikke goed voor je is en vooral als je al heel erg onzeker ben en geen eigenwaarde hebt (dit heeft mij om die redenen ook heel goed gedaan). Het helpt misschien om tijdens bijv een stevige griep van 2 weken te beginnen als je toch al te beroerd bent om je bent uit te klauteren. Dan lig je 2 weken goed uit te zieken met elke dag zo'n pleister en zodra je beter bent heb je de allerergste periode al achter de rug
16-10-2018

Stoppen met roken

Dag 9 vandaag. 20 oktober is me stopdag maar denk dat ik voor die tijd al gestopt ben. Vanaf dag 6 rookte ik nog maar een half pakje per dag ipv anderhalf (30 sigaretten per dag) wist niet dat het zo makkelijk ging met champix. Bijna (nog) geen bijwerkingen gelukkig. 3 eerdere stoppogingen gedaan. Laatste was 9 maanden gestopt maar rookte wel electrisch 6 mg nicotine. Toc[lees meer...]h weer begonnen helaas. Nu dus zonder nicotine écht stoppen. Ga vanaf me 13 de stopdag elke dag 9.30 in een glazenpot doe als extra stimulans. Tot nu toe dus zeer tevreden!
11-10-2018

Stoppen met roken

Begonnen met Champix start ging perfect. Dosis verhoogd naar 2 x 1 mg toen begonnen de bijwerkingen. Na 1 week weer terug naar 2 x 0.5 mg... na 8 weken gestopt met Champix te veel bijverschijnselen. Echter sindsdien niet meer gerookt, het spul werkt goed maar wat een troep :-) (rookte 1 pakje, 20 sigaretten, per dag) Oja bijverschijnsel: kan nu ook niet meer tegen a[lees meer...]lcohol!!
09-10-2018

Champix (varenicline)

heb net de 2de pil van dag 7 op. en heb vandaag ook geen sigaret aangeraakt. toevallig was gisteren avond me sigaretten op dus heb geen nieuwe mee gehaald. want me stopdatum was zowiezo morgen. maar sinds vanmorgen rond een uurtje on 10 ben ik niet niet lekker gaan voelen net alsof de griep er aankomt maar niet wil door zetten. toen dacht ik om 12 uur ik ga even op bed[lees meer...] liggen. 2 uur later werdt ik wakker. en nog steeds het zelfde gevoel al vanmiddag. toch gewoon me middag eten op. en bij het avond eten me 2de pil. en nu weer op bed omdat het gevoel er van vanmorgen nog steeds is.
08-10-2018

Champix (varenicline)

Ben nu 5 weken verder rook niet meer geen zin in en in de gedachten dat mijn ouders en grootouders jong zijn overleden zei rookte namelijk ook[hartinfarcten]. Zelf ben ik nu 40 jaar en heb 25 jaar zware shag gerookt 4 pakjes in de week. Heb tegen mezelf gezegd als je 40 bent moet het mooi genoeg zijn geweest. Sta wel onder begeleiding van praktijk-ondersteuner.
02-10-2018

Chronische depressie

In 20 jaar heb ik diverse SSRI's en NSRI's geprobeerd, om redenen overgestapt naar Wellbutrin. De eerste weken erg veel bijwerkingen gehad, waaronder een surrealistisch gevoel, wantrouwen, erg slecht slapen, dromen en algehele misere. Na ca. 6 weken namen deze verschijnselen af (behalve het dromen) en werd ik energiek (daarvoor sliep ik veel). Mijn somberheid werd wat mind[lees meer...]er. Ik gebruik dit middel nu ca. 7 maanden, de energie is minder geworden en de somberheid is toegenomen. Ik overweeg over te stappen.
26-09-2018

Naltrexon (naltrexon)
Drugsverslaving

Op eigen verzoek van de huisarts voorgeschreven gekregen. Dit middel zou de effecten van opiaten onderdrukken... helaas is dit in mijn situatie niet het geval... na drie weken innemen zonder daarbij drugs (cocaïne) te gebruiken ( simpelweg omdat er geen geld voor was) de eerste keer gebruikt en totaal geen verschil te merken...
25-09-2018

Zyban (bupropion)
Stoppen met roken

25 Sigaretten per dag, 22 jaar lang, genoeg is genoeg zo zat ik vorige week bij de huisarts. Gemotiveerd om te stoppen maar ik wilde ook hulp. Kennissen zijn gestopt met behulp van Zyban, dus die wilde ik ook. Na een intake met de praktijkondersteuner het recept gekregen. Direct woensdag 19-7 begonnen met 150mg in de ochtend, en gisteren maandag op de 6e dag dosis ver[lees meer...]dubbeld, in de middag nogmaals 150mg. Echter, afgelopen zondag, dus op de 5e dag van het gebruik van Zyban heb ik niet meer gerookt! Het is heel bizar maar de 'trek' is weg en het paniekerige gevoel van IK MOET ROKEN of MIJN SIGARETTEN ZIJN BIJNA OP, dat heb ik niet meer. Het enige wat ik voel is een soort van blij gevoel, de hele dag, en helaas ook nacht. Want slapen doe ik heel erg slecht. Ook voel ik me opgejaagd, maar ik neem het voor lief, gaat vanzelf weer weg denk ik. Maar liever een paar weken slecht slapen dan een leven lang nog roken. Lijkt wel een reclame praatje maar voor mij is Zyban een wondermiddel, dit had ik nooit verwacht.
18-09-2018

Rookverslaving

Ben er nu 2 weken mee bezig en ik ervaar geen bijwerkingen! De sigaretten zijn echt vies geworden en neem ik nu niet meer. Ik snap niet waarom dit middel niet gewoon te verkrijgen is in Nederland! Het enige wat een beetje lastig is, is dat je totdat je sigaret echt vies wordt, je de pillen elke 2 uur moet innemen. Voor de rest kan ik dit iedereen aanbevelen.
17-09-2018

Stoppen met roken

Na het scheuren van mijn achillespees op advies orthopeed moeten stoppen met roken. Daarnaast werd ik s`nachts wakker om te hoesten, ik was een verstokte roker en had ook geen discipline om te stoppen. Champix gevraagd aan huisarts om te helpen met stoppen met roken, ik rookte ongeveer 35 sigaretten per dag. dit 30 jaar lang. Ik wist dat ik 13 weken niet zou kunnen [lees meer...]lopen en daarmee niet op locaties kwam waar het extra moeilijk zou zijn om niet te roken. Ik hoorde van de vele bijwerkingen van Champix, toch maar uitproberen. De eerste week misselijk geweest van de Champix, innemen tijdens eten hielp de misselijkheid te verminderen. Daarnaast tot het einde toe heel veel gedroomd erg levendig, Na 6 weken heb ik de dosis gehalveerd dit deed de heftige dromen verminderen. Verdere bijwerkingen waren vastere ontlasting en volgens anderen werd ik vrolijker, of dit door de champix of door de ontwennigsverschijnselen kwam weet ik niet. Na de eerste week door roken dien je een stopdatum te plannen in de 2e week, ik hoorde dat de zin in het roken afneemt, dit gebeurde bij mij niet. in de 2e week gestopt. De eerste paar weken is moeilijk daarna worden de momenten minder. na een aantal weken is de scherpte eraf al heb ik na het eten, bij wakker worden en op andre momenten veel zin in roken of dat denk ik is vooral het gemis. Ik heb een paar keer een sigaret geprobeerd maar je merkt direct dat je lichaam weer vraagt om de nicotine. dus beter van niet , en hoe ontzettend smerig een sigaret is. dit is een valkuil. Inmiddels gestopt met roken en champix, dit gaat goed. ik ben zo blij dat ik ervan af ben. hoewel het nog maar 2,5 maand is kan ik niet wachten tot dat ik een niet roker ben. Ik ben uitermate tevreden over Champix en zou het iedereen aanraden.
16-09-2018

Stoppen met roken

Ik sprak een collega die net begonnen wassen met de Champix kuur. Sen met een andere collega heb ik gezegd, weet kijken het aan bij jou. Lukt het je, dan gaan wij er ook voor. Zo gezegd zo gedaan! Mijn definitieve stop moment wassen op 5 mei, hoe toepasselijk BEVRIJDINGSDAG. Tot op heden geen sigaret meer aangeraakt, zonder probleem! Ik raad het een ieder aan!
13-09-2018

Antabus (disulfiram)
Alcoholverslaving

Ik was tot vorig jaar een jarenlang verslaafd-met onderbreking- aan jenever, met een eindpunt aan bijna 2flessen/dag! Dit als gevolg dat ik gedwongen werd opgenomen en verplicht door de Rechtbank, tot nader orde, inname Antabuse. Ik voel mij wel beter, maar kan niet zonder. Alcohol is een duivel en breng je niks anders dan ellende ( agressie, rijbewijs kwijtgespeeld - nu e[lees meer...]ven terug- ). Buiten die 2 bijwerkingen zien we wel en hopelijk blijft Antabuse bestaan, maar elke dag inname is véél! We zien wel in de toekomst!
10-09-2018

Stoppen met roken

Op 15 september 2018 zal het 10 jaar geleden zijn dat ik dankzij Champix gestopt ben met roken. Gestopt met roken op dag 10 na de eerste inname. In totaal 6 weken doorgenomen na rookstop. In 10 jaar nooit de neiging/zin gehad om opnieuw te beginnen met roken. Ondanks enkele (soms vervelende) bijwerkingen zoals misselijkheid en nare dromen, was ik zeer tevreden over dit pro[lees meer...]duct en zijn effectiviteit. Wel duur (mijn mutualiteit betaalde indertijd niet terug), maar net daardoor neem je de behandeling ernstig en weet je ook dat dit geld zeer snel terugverdiend zal zijn na rookstop.
08-09-2018

Stoppen met roken

Na ruim 20 jaar roken van uiteindelijk 30 sigaretten per dag nu eindelijk gestopt. Het was de eerste dagen best lastig maar toch ging het veel makkelijker dan ik had gedacht. Fysiek eigenlijk geen afkickverschijnselen. De gewoonte afleren het moeilijkste. Ben nu 3 weken gestopt en zeer tevreden over de champix. Ik droom veel meer dan normaal en gelukkig zelden enge dr[lees meer...]omen. Meestal bizarre dromen en dat is best vermakelijk. Verder last van winderigheid maar weet niet of dat door de champix komt. Depressieve gevoelens die anderen beschrijven ervaar ik gelukkig niet. Eerder een heel blij gevoel omdat ik 3 weken niet gerookt heb.
08-09-2018

Artrose

sinds juni neem ik zoals de dokter mij heeft aanbevolen . Minder roken 3 à 4 sigaretten per dag ( vroeger 15 of meer p/d ) dus veel beter . Nu sinds de hitte enorm veel klachten aan gewrichten . Is het door Champix of slechte doorbloeding , dit heb ik nooit gehad . Wie weet daar iets over ?
07-09-2018

Stoppen met roken

Wilde al zo lang stoppen met roken. (Rook al vanaf mijn 15 de ) 3 jaar geleden geprobeerd te stoppen met champix maar vanwege de bijwerkingen lees; kotsmisselijk gestopt. Hoorde via een collega dat ze gestopt was met Tabex en ben toen op zoek gegaan op het internet. Veel over gelezen en maar besteld. Ben nu 5 dagen rookvrij en gaat nog steeds goed! Geen bijwerkingen tot nu[lees meer...] toe.

Aangeboren hartafwijking

Ben rond gisteren begonnen met champix Mijn vraag is per wanneer verneem je effect dat het werkt? En hoelang hebben jullie champix gebruikt? Groeten van een moeder die heel graag van roken af wil komen.

Champix (varenicline)

18 april mijn laatste shaggie gerookt, dus we zijn nu bijna 5 maanden onderweg, gebruik ook geen champix meer. Nu, zonder champix, is iedere dag een gevecht. Ik ben super gespannen en gestrest, krijg uitslag in mn gezicht en steek het liefste een peukje op. Ik zou mij zonder roken beter moeten voelen, niet dus. Ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld. Vanochtend dus maar we[lees meer...]er een halve champix genomen. Proberen door te zetten, maar het is niet makkelijk.

Tabex (Cytisine)

stoppen met roken Na vele pogingingen zonder, en met hulpmiddelen (pleisters, kauwgom, Zyban, old turkey) te willen stoppen met roken is het mij nu...na 50 jaar roken gelukt! Tabex werkt erg goed, kan niet echt zeggen dat ik er bijwerkingen van heb.
05-09-2018

Astma

Nu na 8 jaar nog steeds rookvrij en het deert me ook niet als er mensen om me heen roken..

Champix (varenicline)

Ik neem Champix nu 14 dagen. Moet zeggen dat het medicijn uitstekend werkt om te stoppen met roken. Je hebt er gewoon geen zin meer in. Er zijn natuurlijk wel wat verleidingsmomenten maar die kom je redelijk goed bovenop. Verder heb ik wel enkele bijwerkingen. Ik ben vrij licht geraakt, heb nergens geen zin in, droom enorm veel en ben 's morgens wel misselijk na inname va[lees meer...]n het medicijn. Het is moeilijk om om te gaan met die futloosheid, je weet dat het door de pillen komt dus moet je je sterk houden. Ik doe toch wel veel dingen en ben wel constant bezig. Ik kan niet een hele dag niks doen.
01-09-2018

Suboxone (buprenorfine / naloxon)

Hallo,ik heb 1 jaar fentanyl gebruikt wat 100x potenter is dan heroïne! Nu heb ik suboxone gekregen na dat jaar fentanyl 2 tabs van 2mg/dag Nu zou ik moeten afbouwen met de suboxone,maar de dokter heeft dit nog nooit behandeld en ik moet afbouwen naar 1tab en 1 half,maar je kan ze niet halveren, je kan het wel maar dan heb je rotzooi. Ik sta nu op 1 tab/dag en ik word[lees meer...]t gek! Weet er iemand een "goede specialist"voor mij aub???

Chronische depressie

Na de diagnose parkinson in Radboud gesprekssessies over mijndepressie. Toen die niet genoeg hielpen werd een antidepressivum voorgeschreven dat Maagpijn veroorzaakte. Volgens de psychiater van dienst was wellbutrin300 d oplossing want het zou meehelen aAn de peoductie van dopamine in mijn hersenen. Ik ben braaf daarmee begonnen en kon nitet veel verschil merken,, maa[lees meer...]r had er verder ook geen last van leek wel een placebo. Begin 2018 begon ik steeds meer weerstand te voelen tegen het gebruik van het medicijn waarvan men niet eens weet ho het werkingsmechanisme is. In overleg met mijn huisarts de dosis verlaagd tot 150. Ik zat in een zware periode geestelijk gezien door slecht werkende antiparkinsonmedicijnen en dus vond de huisarts het beter de dosis weer te verhogen tot 300. Zonder enig effect. Nu ben ik er echt klaar mee en heb besloten te stoppen met wellbutrin 300. En eerst ter afbouw 150 twee weken te gebruiken. Daarna st ik ermee en zullen wel zien wat er gebeurt. Ik vermoed dat er geen verschil is te merken Ik meld nog hoe het verder met me gaat.
30-08-2018

Naltrexon (naltrexon)
Alcoholverslaving

Helaas heeft Naltrexon bij mij niet het gewenste effect; geen/verminderde zucht naar alcohol. Ook geen bijwerkingen, er gebeurde gewoon helemaal niets. Ik kreeg ook verschillende verhalen over de werking ervan: 1. Het zou een seintje geven aan je hersenen alsof je al 2 drankjes zou hebben gehad en dat hiermee de zucht naar alcohol zou afenemen. 2. Dat alcohol vies zou ga[lees meer...]an smaken en dat je er doorboor minder zin in zou hebben. Nou, van beide heb ik niets ervaren. Hiermee dus dan ook gestopt. Nu ben ik net begonnen met Antabus (bruistablet, 7 dgn per week 200 Mg, 1 keer per dag) (effect: lichamelijk zeer ziek worden als je ook maar een druppel alcohol binnen krijgt). Je laat het wel uit je hoofd om te drinken als je weet wat de gevolgen zijn.... Dit is voor mij nu echt een positieve stok achter de deur (en geeft veel rust in het koppie). Wel even goed opletten met uiteten gaan (zit ergens alcohol in “verstopt” en deodorant, parfum, etc. met alcohol erin). Ook alcohol in contact met de huid kan al problemen geven.
24-08-2018

Neem het een maand .lichte verbetering..ga nu over naar 300.hoop dat het beterd
22-08-2018

ADHD

Als volwassen man met ADHD/ADD begonnen met Wellbutrin nadat een paar maanden alleen Dexamfetamine mijn bloeddruk zeer verhoogde. Wellbutrin helpt je meer rust in je hoofd te krijgen en haalt het opgejaagde gevoel uit je lijf. De bijwerkingen gaan na een week of 6 weg dus in het begin is het even doorbijten. Bij mij is 150 Mg per dag te weinig en 300 Mg alle dagen teve[lees meer...]el. Ik laat dus om de 4 dagen 1x 150 Mg in de avond weg. Ik neem ze dus twee keer per dag omdat 300 Mg in een keer mij flinke hoofdpijn bezorgt. Voor het slapen gaan neem ik 10 Mg Dexamfetamine en ik slaap 6 uur aan een stuk.
21-08-2018

Methadon (methadon)

Was heroïne verslaafde. Verschrikkelijk veel bijwerkingen een absolute afradee over algemeen wordt het voorgeschreven aan heroïne verslaafden
21-08-2018

al 3 weken rookvrij had niet verwacht dat er iets bestond dat zo effectief was
20-08-2018

Stoppen met roken

Iedere nacht over vriend dromen die is overleden Hierdoor na 3 weken gestopt met champix en nooitmeer last gehad en lekker van roken af Ik raad het iedreen aan Heb 40 jaar gerookt half pakje pd
17-08-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ben 20 jaar en gebruik sinds 10 dagen wellbutrin. Hiervoor fluoxetine geslikt voor 3 jaar. Maar ik werd er zo moe van dat ik soms de hele middag sliep en dan ook de hele nacht (zo'n 16 uur per dag) en ik had seksuele stoornissen (nooit zin in seks). Nu ben ik 10 dagen bezig en ik kan bijna niet slapen, heel druk in mn hoofd. En heb enorm veel last van mijn maag. Elke ke[lees meer...]er het gevoel dat ik moet overgeven en last van diarree. (Eigenlijk pas sinds vandaag) aan mijn stemming merk ik nog niet zo veel, maar dat kan bijna niet in zo'n korte tijd. Moet ik hier mee doorgaan? Ff doorbijten?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4392)
Anticonceptie - overig (3262)
Cholesterol (2586)
Depressie - antidepressiva overig (2379)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2002)
Pijn - morfine-achtigen (1945)
Pijn (1766)
Verslavingsziekten (1661)
ADHD - psychostimulantia (1653)
Bloeddruk - betablokkers (1502)
Maagzuur - protonpompremmers (1444)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1406)
Anticonceptie - eenfase (1223)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (998)
Angststoornissen (990)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (933)
Depressie - antidepressiva TCA (919)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (874)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!