categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

23-03-2020

Stoppen met roken

Na 47 jaar gerookt te hebben met tabex redelijk makkelijk er van af gekomen.
21-03-2020

Stoppen met roken

De eerst twee weken van gebruik extreme vermoeidheid en hoofdpijn en duizeligheid. Op dag 14 gestopt met roken. Toen werden de bijwerkingen ook minder. Nu twee weken gestopt met roken, maar het blijft erg moeilijk. Maar zonder Champix zou het nog veel moeilijker zijn. Ik rookte een pakje per dag.
19-03-2020

Champix (varenicline)

In eerste instantie dacht ik dat de pillen niet werkte, bleef gewoon trek houden. Na 10 dagen ineens geen trek meer en sindsdien ( vandaag 3 weken ) gestopt. Ook begon ik daarna de pillen vergeten in te nemen, dus die laat ik ook maar links liggen. Nog steeds geen behoefte, dus goed geslaagd!
13-03-2020

NiQuitin (nicotine)

Uitslag op mijn huis en blijven niet plakken moet er bij de huisarts een doorzichtige pleister bijvragen voor er overheen te plakken ben zeerk te vreden met de pleister alleen de dromen zelfs zo er g dat mijn vriend er op reageert
12-03-2020

Methadon (methadon)
Hernia

09-03-2020

Stoppen met roken

Ik was eerst vrij sceptisch over dit medicijn. Maar wat ben ik blij dat ik het heb gedaan! Na 10 jaar flink gerookt te hebben en al meerdere malen het geprobeerd cold turkey te doen, lukte het nooit. Nu wilde ik er toch echt wel heel graag van af en met behulp van Champix is het me gelukt. In het begin dacht ik dat het niet werkte bij mij, maar na een dag of 5/6 begon het [lees meer...]roken me toch echt vies te smaken. Na 8 dagen gestopt met roken. En nog steeds gestopt! De eerste paar dagen was ik wat somber en licht gevoelig en kon ik snel boos worden, maar dat was maar van korte duur en niet heel erg hinderlijk. Het is het zeker waard om het te proberen, want een rookvrij leven voelt zoveel beter!
06-03-2020

Champix (varenicline)

Intussen ben ik 3 weken volledig gestopt met roken en neem ik 5 weken champix. Vanaf het begin dat ik champix nam merkte ik meteen dat het mij een ongelukkig gevoel gaf en tot op vandaag is dit nog steeds het geval. Momenteel sta ik heel onzeker in het leven terwijl ik dit voorheen nooit had. Ik voel mij nog niet sterk genoeg om volledig te stoppen met champix daarom heb[lees meer...] ik beslist om de dosering te halveren in de hoop dat de bijwerkingen minder effect hebben. Ondanks alle bijwerkingen vind ik het een heel effectief medicijn en is de zin in een sigaret minder dan ooit.

Stoppen met roken

Werkt perfect! Na 27 jaar gestopt met roken! Geen bijwerkingen zoals bij champix!

Stoppen met roken

Mijn eerste poging om te stoppen met roken met Tabex lukte heel goed. 1 tabletje per 2 uur (max. 9 p/d), dan stoppen, daarna een aantal dagen afbouwen (na telkens een paar dagen een uurtje langer tussen de tabletjes). Zonder verdere trek in nicotine gestopt op dag 11. Alleen door veel stress in de familiale sfeer en na snelle gewichtstoename (>12 kilo in 8 weken) de stommi[lees meer...]teit begaan om weer te gaan roken en meer dan vóór de stoppoging. Nu met poging nummer 2 duurde het wat meer dagen (15) om van de sigaretten af te blijven, en de dromen zijn wat heftiger (vreemder en sommige blijven in licht gewijzigde versie terugkomen), maar ik ben vastberaden om nooit meer te roken. Dan maar die kilo's erbij en f*** diegenen die mij telkens zoveel stress bezorgen! Ik kies dit keer voor 300% voor MIJZELF!

Naltrexon (naltrexon)

Ik gebruik de LDN na bij een orthomoleculair arts te zijn geweest ben begonnen met 1 druppel per dag en dat iedere week verhoogt met 1 druppel tot 6 druppels daarna over gegaan op 1 capsule 125 Mg voor 1 maand daarna overgegaan op 3 Mg . Ik gebruik de 3 Mg nu twee weken maar merk dat ik veel meer onrust in mijn lijf heb gekregen. Contact gehad met de arts en moet het nog 1[lees meer...] tot 2 weken. Ophouden om te kijken of het stabiliseert zoniet dan weer contact opnemen want dan moet ik waarschijnlijk weer terug naar 125 Mg. Het bleek dat mijn hormoon huishouding helemaal van slag is en dat ik daardoor veel last heb van angst en paniekstoornissen . Ik ben begonnen met magnesium te slikken waardoor er al wat onrust uit mijn lijf ging . Daarna na een week of twee gestart met de LDN druppels. Ik zou graag willen weten of er nog meer mensen zijn die het gebruiken voor angst en paniek stoornissen.

Nicorette (nicotine)
Stoppen met roken

5 maanden gelden gestopt met roken. Ik rookte 30 sigaretten per dag al 40 jaar lang. Met behulp van medicijnen via de huisarts en een hoop wilskracht, in een keer gestopt. Als ondersteuning gebruik ik daar nicorette zuigtabletten bij. In het begin nam ik er 3 per dag, nu inmiddels 6. Mijn conclusie ik ben nu verslaaft aan de tabletten. Het helpt echt om te stoppen met ro[lees meer...]ken, maar heeft zeker nadelen
02-03-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Week 3 van deze opbouw hel. Had gehoopt na 2 weken effect te hebben. 1e dag na slikken een hele heftige buikgriep gekregen. Dacht dat dit een virus was maar bleek een reactie te zijn op t medicijn. Heel veel moeten overgeven en diarree. Mijn maag was ontzettend gevoelig voor dit medicijn. Nu 3 weken verder nog steeds erg down, last van mijn maag en darmen, elke dag misseli[lees meer...]jk, gevoeliger voor overgeven, hoofdpijn en een droge mond. Ik ga t nog 1 week aanhouden en als t dan niet begint te werken stop ik ermee. Wie weet gaat t nog helpen. Hoop dat deze verschrikkelijke zieke maand niet voor niets is geweest.
01-03-2020

Stoppen met roken

25 januari begonnen met 0,5mg, 2 februari 2x daags 1 mg en meteen diezelfde dag als stopdag aangehouden. Eerste week merkte ik vrij weinig, tot dag 4 toen merkte ik dat ik zonder dat ik het door had minder rookte. Week 2 dus gestopt met roken na 20 jaar zware shag gerookt te hebben en dan 20 tot 30 shaggies per dag. Vanaf mijn stopdag niet meer gerookt en gaat me heel m[lees meer...]akkelijk af, geen probleem als mensen om me heen wel roken ofzo. Qua bijwerkingen had ik van te voren gelezen dat die vaak ernstig kunnen zijn. Maar bij mij valt het reuze mee! De eerste week ietwat onrustiger geslapen maar dat was alles tot nu toe. Ik zou iedereen die wil stoppen met roken, dit middel aanraden
01-03-2020

29-02-2020

Stoppen met roken

Geen bijwerkingen gehad. Na 6 dagen gestopt met roken. Na 5 weken gestopt met pillen slikken. En nog steeds gestopt.
27-02-2020

Werkt voor mij perfect!
26-02-2020

Stoppen met roken

Bijwerkingen zijn killing. Hoofdpijn, stemmingswisselingen, boosheid, onverschillig, moe, misselijk, spierpijn, geen eetlust. Het enige voordeel is dat roken vanaf 't begin al vies smaakt, en de hunkering nu echt weg is.
26-02-2020

Desmoxan (cytisine)
Stoppen met roken

Afbouwschema (van 6 naar 1 per dag) waar je een aantal weken mee bezig bent. Sigaretten smaken op een gegeven moment niet meer en nicotine heeft geen effect meer.
23-02-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Voor mij was dit een wondermiddel. Depressie is geheel verdwenen en niet weer teruggekomen na zo'n 2 maanden gebruik. In het begin wel wat last gehad van bijwerkingen (prikkels kwamen overdreven hard binnen) maar dat verdween wel binnen twee weken. Ik gebruik dit in combinatie met een halve pil mirtazepine 15mg voor de nacht omdat ik anders niet goed slapen kon. Werkt prim[lees meer...]a. Slaap altijd goed! Gebruikt het nu zo n 2 jaar.
22-02-2020

Champix (varenicline)

op 30 Januari 2020 begonnen met Champix en op 9 Februari geheel gestopt met roken. In de ochtend misselijk na inname maar dat kan ook komen doordat ik slecht ontbijt. Beter is om in te nemen na een goed ontbijt. Ik slaap echter heel slecht. na 4 uur slaap wordt ik wakker en duurt het heel lang voor ik weer in slaap val . Zeer vermoeiend wanneer de wekker elke ochtnd om 6.3[lees meer...]0 gaat. Over het algemeen wel heel blij met champix. Zonder lukt het niet. ik ga nu 22 2 2020 halveren. Misschien slaapt het beter.
17-02-2020

Rookverslaving

Tweemaal een 14-daagse kuur gevolgd. Ruim tien jaar geleden. Prima resultaat. Behoefte aan alcohol tegelijk mee verdwenen, een meevallertje (wat wellicht komt doordat Het middel centraal werkt op het genotscentrum in de hersenen).
16-02-2020

Rookverslaving

ik slik nu al bijna 3 weken champix maar ik merk er niks van , niet roken hou ik el vol maar heb het gevoel dat de pillen te zwak zijn
13-02-2020

Stoppen met roken

Ik slik de champix nu 5 weken ben pas 9 dagen geleden gestopt met roken en het bevalt me erg goed, het nadeel vind ik wel dat ik snel opgefokt ben elke dag misselijk, maar ik blijf ze gewoon slikken! Ben blij dat ik van het roken af ben, voorheen rookte ik 30 sigaretten perdag dus trots! En depressief worden we allemaal als we gestopt zijn!! Dus keep your head up en zet [lees meer...]hem op!!
11-02-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Vecht tegen depressie ruim 10 jaar. Leefde geïsoleerd, meed zelfs contact met mijn kinderen e ouders. Geen energie. 9 Maanden geleden Wellbutrin! Dat veranderde mijn leven ingrijpend. Van de ene dag op de andere. Zonder bijwerkingen! Mijn levenslust, mijn eigen ik is terug! Ik onderneem opnieuw dingen. Ik zoek contact met anderen. Mijn deur staat open ipv op slot! Vreemd[lees meer...] gevoel dat mijn geluk in dat tabletje zit. Maar ik ben absoluut voorstander van Wellbutrin!
09-02-2020

ADD

Ik kreeg Bupropion voorgeschreven door de psychiater omdat ik ADHD heb en niet tegen Ritalin kan. De eerste 3 weken zijn echt een hel. Ik had enorm last van een hoge schelle piep in m'n oor, die de eerste paar dagen heel hard was waardoor ik niet kon slapen, maar na een week zakte het zo goed als volledig weg, af en toe hoor ik het nog een beetje maar het is zeker te doe[lees meer...]n. Ik was die weken (mede door de piep in m'n oor) erg angstig en zag de toekomst er somber uit. Ik had ook erg spijt dat ik met deze medicijnen begonnen was en was zelfs kwaad op mijn psychiater. MAAR! Na de eerste 2-3 weken zakten de bijwerkingen en begon ik toch wel profijt te voelen van de medicijnen. Ik ben minder angstig, ik ben rustiger in m'n hoofd, minder impulsief. De piep in m'n oor is voor 95% weg. Het is er nog maar in zo kleine mate dat ik het de meerderheid van de tijd niet hoor. Soms is het wat harder dan anders maar dat is ook snel weer over als je je focust op iets anders. Ik hoop natuurlijk dat de piep volledig zal weggaan, maar dat weet ik dus nog niet.
06-02-2020

Stoppen met roken

Na 30 jaar roken eindelijk gestopt met behulp van Tabex. Zag er wel tegen op -- in begin moet je om de twee uur een pil innemen. was bang om het te vergeten. Ben het ook dus regelmatig vergeten. Na 5 dagen onregelmatig een pil genomen te hebben was de drang om te roken eigenlijk geheel verdwenen. Ben na 5 dagen ook gestopt met slikken van Tabex. Totaal geen moeite, ge[lees meer...]en bijwerkingen (alleen wel gewichtstoename). Tot nu toe 6 maanden zonder problemen gestopt. Voor mij een wondermiddel .....
02-02-2020

Rookverslaving

Na bijna 15 jaar te hebben gerookt, vond ik het echt tijd om te stoppen. Ik was al gestopt tijdens de zwangerschappen maar daarna toch weer gaan roken. 2 jaar geleden laatste stoppoging gedaan, maar het lukte niet, vooral de psychologische verslaving is bij mij groot. Bij de huisarts gevraagd om hulp. Ik kreeg Champix voorgeschreven. De eerste dagen erg last van bijwerkin[lees meer...]gen, misselijk en moe en echt een ander mens, tegen depressie aan. Maar bij dag 8 gestopt met roken! En toen dacht ik, volhouden! Ik nam de pillen in na ontbijt en na avond eten en het werkte! Nu 3 maanden verder en ben aan het afbouwen, ik voel me geweldig! Ik sport weer, ruik alles goed, alles smaakt en ben geen kilo aangekomen! Echt top. Ik kan het iedereen aanraden, zet door, je kan het!
29-01-2020

Stoppen met roken

Ik ben nu 11 weken gestopt met roken mbv Champix. Supertevreden over deze pillen! Wel een tip, ik slik 2 halve pillen ipv een hele, dit voelde te heftig. Tweede tip; neem m niet vlak voor het naar bed gaan, dit kan heftige dromen veroorzaken. Ik neem de 2e pil halverwege de dag. Het haalt echt de scherpe kanten van de afkickverschijnselen af.
29-01-2020

ADD

Ik slik sinds 6 weken 150mg bupropion van het merk Sandoz. Ik gebruik dit voor mijn ADD klachten. Altijd onrust in mn hoofd, vergeetachtig, te laat komen, niet kunnen concentreren en veel dagdromen. Ook veel moeite me tot iets te zetten en weinig energie. Door alle klachten ben ik erg onzeker geworden. Na dexamfetamine en methylfenidaat te hebben geprobeerd ben ik bij dit [lees meer...]medicijn terechtgekomen. Van de andere medicijnen kreeg ik nare bijwerkingen en voelde ik me mezelf niet meer. Maar over dit medicijn ben ik erg tevreden! In het begin wat bijwerkingen zoals hartkloppingen, maagzuur en vermoeidheid. Dit is na 3/4 weken overgegaan. Het is niet dat alle klachten ineens verdwijnen maar ik merk toch een duidelijk verschil. Meer energie, minder chaotisch, minder stress, iets betere concentratie en prikkels kan ik veel beter verdragen. Normaal was ik na een uurtje op een drukke locatie soms al uitgeput van alle prikkels en moest ik mezelf afzonderen om weer "op te laden". Nu heb ik daar geen last meer van. Heel erg blij met dit medicijn. Misschien ooit ophogen naar 300mg. :)
27-01-2020

ADHD

Ik heb ADHD en ASS. November begonnen met 150 mg. De eerste 2 weken waren een hel. Maar goed. Het was voor een 'goed doel' dacht ik. Maar na 4 weken nog zo depressief en angstig als wat! Ik ben een totaal anders persoon geworden!! Durf de deur niet meer uit en heb een sociale angststoornis ontwikkeld door deze rotzooi. 31 dec. De dosis verhoogd. want volgens de psych ha[lees meer...]d ik nog niet alles uit de wellbutrin gehaald. Het is alleen maar erger geworden en zit nu midden in een depressie. Allemaal door deze rotzooi! Heb je ADHD en autisme? Gebruik deze zooi dus niet! Ik ben nu aan net afbouwen en voel me iets beter. Wellbutrin heeft mij kapot gemaakt

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4977)
Anticonceptie - overig (3662)
Cholesterol (2850)
Depressie - antidepressiva overig (2659)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2268)
Pijn - morfine-achtigen (2154)
ADHD - psychostimulantia (1995)
Pijn (1944)
Verslavingsziekten (1883)
Bloeddruk - betablokkers (1632)
Maagzuur - protonpompremmers (1534)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1486)
Anticonceptie - eenfase (1356)
Angststoornissen (1172)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1116)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1089)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (939)