categorie

Verslavingsziekten

Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Verslavingsziekten

19-11-2019

Stoppen met roken

Ik gebruik champix nu 11 dagen. Na dag 1 ben ik gestopt met roken. Champix helpt zeker om te stoppen maar je moet het echt willen. Champix is een hulpmiddel met best wel veel bijwerkingen en vooral voor mensen met depressieve achtergrond is het wel oppassen. Ik ervaar sinds het opvoeren van de dosis wel dat ik heel erg somber ben. Ik ben terug naar een lagere dosis van 2x [lees meer...]1 mg naar 1 mg. Hopelijk wordt de stemming wat beter..
19-11-2019

Stoppen met roken

Ik gebruik Champix nu een week of 7 en ik vind het een wondermiddel. Niet alleen omdat ik geen problemen om niet meer te roken maar op de e.o.a. manier doet het ook iets tegen mijn lichte vorm van ADHD. Het is allemaal veel rustiger in mijn hoofd. Maar ik ben superblij dat ik nu al 7 weken niet meer rook. ( na 50 jaar roken ) Had voor de Champix al van alles geprobeerd [lees meer...]maar dit werkt top! En ja, er is 1 bijwerking die ik als lastig ervaar... bijna elke nacht word ik om 03.00 uur wakker. En dan niet een klein beetje wakker.....nee klaarwakker. Terwijl ik de volgende dag er geen last van heb. Zodra ik gestopt ben met de Champix zal ik weer terug gaan naar de huisarts. Ik wil wel heel graag iets wat het zelfde effect voor mij heeft op mijn geestelijke welzijn als wat Champix met mij doet....niet meer die prikkels enz.
12-11-2019

Nicotinell (nicotine)
Stoppen met roken

Via de huisarts ondersteuning gekregen bij het stoppen met roken. Begonnen met stap 1, 21mg per 24uur. Werkt zeer goed, na 2 dagen al geen enkele behoefte aan een sigaret. Netjes 4 weken volgehouden. In de 3e week begon ik erg nerveus te worden, stress achtige verschijnselen, slapen snachts ging wel uitstekend alleen iedere nacht last van dromen. De dromen houden op zod[lees meer...]ra de pleister er snachts niet op zit. Inmiddels bezig met de 3e week van stap 2, 14mg per 24uur. Werkt ook zeer goed. De dromen en nervositeit zijn nog wel aanwezig maar in veel mindere mate dan bij het gebruik van stap 1. In de 2e week kreeg ik last van een hoge speeksel productie, tevens een ontstoken tong. Mee naar de huisarts geweest en deze gaf (na onderzoek) aan geen andere verklaring te hebben dan het gebruik van de pleisters. Op verzoek van de huisarts ga ik door met het gebruik van de pleisters, ondanks een ontstoken tong en veel speeksel, ik kijk het nog even aan. De pleisters werken trouwens niet bepaald libido verhogend.... De werking is fantastisch maar ik kijk uit naar het moment dat ik er helemaal vanaf ben.
07-11-2019

Stoppen met roken

Ik zag destijds er aan tegen het gebruiken van dit medicijn vanwege eventuele bijwerkingen. Ik moet zeggen, dat is me echt enorm meegevallen. Had er eigenlijk geen enkele! En nu na zoveel pogingen door de champix wel al 3+ jaren gestopt met roken! Dit wel in combinatie met consulten wijkverpleegkundige (verplicht) maar dat was omdat het nou eenmaal moest. Het was de Cha[lees meer...]mpix die het hem deed. 100%

Stoppen met roken

Zou het bijna wonderpillen noemen. Heel makkelijk in gebruik en zeer effectief. Natuurlijk moet je wel echt willen stoppen met roken maar het werk echt. Wel jammer van de bijwerkingen maar dat is wel uit te houden, het is maar voor even en dan ben je klaar met roken!

Rookverslaving

na 40 jaar te hebben gerookt. op het laatst 40 sigaretten per dag ben ik onder begeleiding van de huisarts gestopt door het gebruik van champix de eerste week mocht ik nog 20 sigaretten per dag daarna niets meer . champix onderdrukt het verlangen naar nicotine. het moeilijkste was de gewoonte. door het gebruik van Champix ben ik nu 4 jaar rookvrij

Chronische depressie

Begonnen met de reguliere medicijnen tegen depressie maar man, wat werd ik daar lamlendig van. Heel moe, sexuele problemen en dik worden. Ben zelf op zoek gegaan naar een beter alternatief en kwam uit op Wellbutrin. Alles werkt weer naar behoren ;-) en word er niet dik van. Heb wel wat last van slapeloosheid maar of dat aan de Wellbutrin te wijten is, is de vraag. Wellbutr[lees meer...]in heeft mijn levenskwaliteit zó verhoogd! Het wordt alleen steeds moeilijker verkrijgbaar. Waarom is mij een raadsel. Hoop dat de leverancier dit snel heeft opgelost.

Stoppen met roken

Rookte ca. half pakje per dag, geen enorme drang om te stoppen gevoelsmatig maar wel rationeel gezien. Alle negatieve effecten spookten wel altijd door mijn hoofd, dus voornamelijk rationele beslissing geweest. Begonnen met champix en op dag 4 ongeveer begon het vies te smaken de sigaret, op dag 6 gewoon gestopt omdat het totaal niet meer smaakte (gelukkig!). Nu 1 week er[lees meer...]op zitten bijna, de drang is ook amper aanwezig, tankstations, supermarkten blijven je opvallen natuurlijk maar de drang is bijna verdwenen dankzij die champix lijkt het.
04-11-2019

Ademhalingsproblemen

Na 60 jaar gerookt te hebben wou ik er vanaf. Met champix begonnen en langzaam opgevoerd. Na 5 weken nog heel erg misselijk, de hele dag, ook met overgeven. Toen ben ik ermee gestopt en op eigen kracht verder gegaan en rook nu al 3, 5 mnd niet meer maar het is zwaar.
02-11-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ben nu twee en halve maand aan dit medicijn, maar met alle bijwerkingen ben ik nog steeds depressief en paniekerig vooral als ik er wakker van word. Maar misschien is 150 mg te weinig,.Ga naar de huisarts om te bespreken hoe verder. Voor de een werkt het wel en voor de ander niet. Maar niet te vlug ermee stoppen het moet lang inwerken. Dus geef de moed niet te snel op.
01-11-2019

Champix (varenicline)

Topproduct. Verlaagd het verlangen naar een sigaret en maakt ze zelfs minder lekker. Wat ik van mensen hoorde over de bijwerkingen vind ik een beetje een scheef beeld. Deze bijwerkingen komen namelijk niet van de Champix, maar puur omdat je lichaam Nicotine te kort heeft en aan het afkicken is.
30-10-2019

Tabex (Cytisine)

Tabex is super. Na 30 jaar roken en vele pogingen, ben ik zonder enige moeite gestopt met roken. Na 9 tot 10 dagen Tabex pillen slikken, vond ik roken heel smerig en ben ik gestopt. Na het stoppen geen drang of verslaving meer naar sigaretten. Wel de gewoonte even afwimpelen om op bepaalde momenten en gebeurtenissen te roken. Geen moeite om die gewoonte af te wimpelen en n[lees meer...]u na 3 weken vrijwel genezen van die smerige sigaretten. Geen bijwerkingen. Behalve toen ik bijna ging stoppen, leek ik wat licht depressief. Kan ook komen doordat ik stopte of de sigaretten zo smerig vond. Maar na 3 tot 5 dagen geen lichte depressie meer. Heb het aanbevolen aan mijn zoon en vriendin. Ook zij zijn inmiddels gestopt. Dus mijn aanbeveling luidt om Tabex te gaan slikken want dan stop je zonder enige moeite.
29-10-2019

Chronische depressie

Ik ben van 150 mg over gegaan op 300 mg omdat de 150 mg niet meer leverbaar is .
26-10-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ga dit middel gebruiken naast 5mg Escitalopr. Ben hartpatiënt (5x gedotterd en 2x een lichte hartinfarct) en gebruik hiervoor ook dagelijks de nodige medicijnen. Is er iemand die ook hartmedicatie inneemt, die ook dit middel dagelijks inneemt, en wat is jou ervaring hiermee? Op de bijsluiter lees ik veel toch wel negatieve dingen als je ook suikerpatient (ben ik ook) [lees meer...]bent en als je bijv. metoprolol gebruikt.
24-10-2019

Stoppen met roken

Na twee dagen Champix smaakten sigaretten eigenlijk al niet meer, ik kreeg niet meer het fijne voldane gevoel wat ik anders wel had. Heel bizar, bijna 40 jaar gerookt en nog nooit met tegenzin gerookt. Dat was nu ineens anders. Half opgerookte sigaretten en een vieze smaak. Ik had bedacht op dag 14 te stoppen, maar dat werd dag 11. Het is nu pas mijn tweede niet roken we[lees meer...]ek, maar het gaat me heel gemakkelijk af! Ik ben er zo blij mee en zo trots op mezelf! Op naar een gezond en rookvrij leven!
23-10-2019

Hoest

Na ruim 50 jaar 2 pakjes per dag en diverse stoppogingen toch met frisse moed begonnen met Champix en begeleiding van longconsulente. Na 7 dagen gestopt omdat ik geen trek meer had en sindsdien (3 maanden verder) niet meer gerookt. Soms nog wel zin, maar niet echt trek in een sigaret. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven! Verwarde dromen wel erg vervelend, na 10 u[lees meer...]ur in bed nog steeds moe.
17-10-2019

Campral (acamprosaat)
Alcoholverslaving

Gebruik het nu sinds 3 weken. Alleen is het volgens de apotheek niet meer leverbaar. Hoe lossen mede gebruikers van dit medicijn dat op?
16-10-2019

Stoppen met roken

Nu, 4weken champix gebruikt en 2weken niet gerookt. Vanaf het begin klachten als: slecht slapen en dromen, misselijk en darmklachten. Nu, hele dagen misselijk, darmklachten en heel erg bang dat er iets ernstig met mijn darmen aan de hand is. Dit is niet fijn.
15-10-2019

Antabus (disulfiram)
Alcoholverslaving

Erectie problemen,zijn er meer mannen hier met met met dit probleem,,of zit dat tussen mijn oren omdat ik er over gelezen en gehoord heb?
15-10-2019

Methadon (methadon)

hoelang houden de ontwenningsverschijnselen van Methadon aan? ik heb jarenlang 60 Mg (30CC vloeibaar) gevruikt,maar daar ik geen crimineel verleden heb,niet meer gevruikte en niet geestelijk ziek was,en werkte,kreeg ik 10 jaar geleden mijn methadon van de huisarts(60 Mg).nu ben ik naar 20 Mg afgebouwd in 2 Maanden,maar sta nu al 3 weken op 20 Mg maar blijf maar rot slapen[lees meer...],zweten,gewoon beroerd voelen.je zou toch zeggen dat je je op een gegeven moment beter voelt. ik neem 1x per dag 1 tablet van 20 Mg in.wat is de beste manier om dit af te bouwen? alvast bedankt Cor.
09-10-2019

Stoppen met roken

20 jaar gerookt (klein pakje daags) Nu bijna 3 weken dat ik Champix gebruik, waarvan 1.5 week rookvrij. Mijn persoonlijk ervaring: positief: neemt de drang om te roken enorm af met alle fijne gevolgen van dien (reuk en smaak komen terug, fitter gevoel, je dierbaren die trots zijn, je ruikt zelf aangenamer voor anderen, niet meer afhankelijk van die idiote sigaret (lich[lees meer...]amelijk en geestelijk), terug ontbijten (wat ik vroeger niet deed) doordat inname tablet op een vollere maag de misselijkheid reduceert. negatief: slapen wordt lastiger (veel dromen, veel wakker worden, waardoor bij het opstaan je een "moe"gevoel ervaart. Misselijkheid vooral vroeg in de morgen , een half uur na inname tablet. Af en toe wat hartsteken (niet dagelijks en van korte duur). Volgens mijn omgeving even rustig, maar bij vlagen een iet wat agressiever gedrag (sneller de neiging om uit te vliegen).
04-10-2019

Rookverslaving

Heb 55jr gerookt ,laatste 30 jr 25 chagjes ( zware ) per dag Ben nu al 7 maanden gestopt met behulp van tabex, ben super tevreden.
04-10-2019

02-10-2019

Postnatale depressie

In een hele zware postpartum depressie geraakt vrijwel direct na de bevalling. Meerdere medicijnen geprobeerd, Citalopram en Notrilen. Wat een ellende was dat.... alleen de bijwerkingen, maar het effect bleef uit. Toen kwam ik uit bij Wellbutrin XR. Na twee weken merkte ik al verschil en na vier weken voelde ik me nagenoeg de oude! Nooit verwacht dat een medicijn zo'n groo[lees meer...]t effect zou kunnen hebben. Wel vervelende bijwerkingen de eerste twee weken, oorsuizen en slapeloosheid. Geen gewichtstoename of verlies bij dit medicijn in mijn geval. Maar als je ze ' s morgens neemt, dan heb je minder last van de slapeloosheid. En na twee weken had ik er helemaal geen last meer van. Voor mij was het een geweldige uitkomst, dit medicijn. Momenteel aan het afbouwen, ik zit in de laatste week. Van de halvering heb ik niks gemerkt. Straks dus stoppen, ben benieuwd hoe het gaat!
29-09-2019

Stoppen met roken

Nu 2 weken helemaal gestopt met roken. Heeft mij heel erg goed geholpen. Na twee dagen rookte ik al de helft minder dan normaal. De vijfde dag beetje stekend gevoel bij mijn hartstreek. Heb besloten om niet te verhogen naar 1 mg en niet door te roken. Op de 6e dag gestopt met roken dus en nog wel 2x per dag een halve ingenomen. Op dag 8 helemaal gestopt met die pillen. I[lees meer...]k wilde kijken of ik het zonder kon en dat lukt helemaal goed, want ik merk geen verschil. Wel moet ik melden, dat ik er 100 procent achter het stoppen met roken sta. Ik was er al klaar mee. Hoesten de hele dag . En dit is nu allemaal over en weg. Ik voel met geweldig en heb meer energie. Ik ga echt ook nooit meer beginnen. Na 30 jaar is het voor mij genoeg. Wel wil ik nog even zeggen, dat dit middel bij iedereen anders werkt. Mijn man moest het helaas stoppen i.v.m ernstige bijwerkingen. Maar doet het op eigen kracht verder. Succes allemaal.
27-09-2019

Naltrexon (naltrexon)
MS (multiple sclerose)

Sinds twee jaar gebruik ik LDN (laaggedoseerde Naltrexon) voor mijn MS. Sindsdien staan mijn rolstoel en kruk werkloos op zolder. Ik heb veel meer energie en veel minder last van mijn klachten. Ik zit nu op 3 mg per dag. Het is wel een lange weg geweest om de juiste dosering te vinden. Ik heb het zeer langzaam opgebouwd (0,25 mg per week omhoog) en ben erachter gekomen [lees meer...]dat voor mij alleen de vloeibare variant werkt. Ook neem ik het liever in de ochtend dan in de avond ivm slaapproblemen. Aangezien het off-label is, moet je het zelf betalen (zo'n 50 euro per maand) maar dat is het mij zeker waard!!
26-09-2019

ADHD

Ik ben heel tevreden. Ik ben er positief door veranderd.mijn seksleven is er door verbeterd .Ik ben duidelijker voor mezelf en anderen.
21-09-2019

NiQuitin (nicotine)
Stoppen met roken

Ze hadden een effect op mijn erectie, die bleef geheel uit. Weer begonnen met roken en recent weer geprobeerd te stoppen met niquitin pillen, het resultaat, weer geen erectie.
17-09-2019

NiQuitin (nicotine)
Stoppen met roken

Na 19 jaar roken gestopt met deze pleister. In mei 2019 begonnen, een maand stap 2 gebruikt (rookte 10-15 sigaretten per dag) en nog steeds rookvrij. Na een maand met pleisters vergat ik ze af en toe op te plakken. Ik heb ook het boek van Alan Carr gelezen. Pleister bleven bij mij redelijk goed zitten, ik heb ik zelfs mee gesport en gezweet.
05-09-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Een 4 tal jaar geleden is door neurologisch onderzoek vastgesteld geweest dat mijn hypofyse het soms moeilijk heeft met de stofwisseling te regelen. Met name de stofjes die ervoor zorgen dat ik mij lekker in mijn vel voel. Toen heb ik een hele tijd welbutrin in combinatie met escitalopram (sipralexa) geslikt omdat ik ook erge tekenen van manische depressie begon te verto[lees meer...]nen. Na een tijdje kreeg ik de indruk dat de medicatie mij in mn denken afvlakte en ik zo belangrijke dingen heb laten voorbij gaan. Na 2 jaar deze combinatie te slikken ben ik langzaam aan beginnen afbouwen tot ik, tot een goede maand terug zonder kon. Ik ben meer of een jaar medicatie vrij geweest. Een half jaar geleden begon ik paniekaanvallen, hyperventilatie en stress te krijgen zonder enige aanleiding. Toen ben ik op aanraden van de neuroloog opnieuw gestart met welbutrin te nemen. Ik slik het nu terug ongeveer een maand en voel me terug prima. Dit medicament wordt wel onder antidepressiva geplaatst maar het doet meer dan enkel dat.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4843)
Anticonceptie - overig (3544)
Cholesterol (2791)
Depressie - antidepressiva overig (2592)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2213)
Pijn - morfine-achtigen (2115)
Pijn (1902)
ADHD - psychostimulantia (1878)
Verslavingsziekten (1825)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1441)
Anticonceptie - eenfase (1325)
Angststoornissen (1132)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)