This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Tramadol

Pijn - morfine-achtigen
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Tramadol
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Pijn (algemeen) (77 meningen)
  • Hernia (63 meningen)
  • Zenuwpijn (58 meningen)
  • ...

Arthritis

20-04-2015
Vrouw, 42 jaar

Tramadol (tramadol)

Ik slik Tramadol sinds ik last kreeg van post traumatische dystrofie in mijn rechtervoet na een operatie aan mijn hiel. Het was voor mij de enige manier om de pijn onder controle te krijgen. Ik heb ook de 100 mg Tramadol gebruikt (retard). Momenteel slik ik sinds kort weer de 50 mg. Ik ben er een tijdje vanaf geweest (dit ging overigens zonder problemen; ik slikte meestal [lees meer...]alleen Tramadol voor de nacht, misschien scheelt dat?) maar slik het nu weer omdat de dystrofie weer opspeelt. Bovendien heb ik reuma (Bechterew / AP). Ik heb eigenlijk geen last van de bijwerkingen. Ik slaap heerlijk op de Tramadol en het zorgt ervoor dat mijn pijn beheersbaar is. Ik ben er super blij mee!
13-04-2015
Man, 53 jaar

Artrose

mijn ervaring met tramadol is goed, maar de verslavingskliniek heeft mij nu methadon 30 mg voorgeschreven. hoeveel tramadol moet ik slikken wat evenredig is aan 30 mg methadon?
11-04-2015
Vrouw, 40 jaar

Hernia

Ik kreeg deze pijnstiller voorgeschreven vanwege ernstige pijn in bil met uitstraling in linkerbeen tot aan mijn enkel.. ik werd er hartstikke ziek van.. boven wc pot gehangen, vreselijke hoofdpijn en mijn rug/bil pijn werd er niet echt minder van...hele dag niet kunnen eten en drinken, omdat ik dan gelijk misselijk werd :-( nu moet ik 1x per dag meloxicam met paracetamol [lees meer...]nemen en als dat niet voldoende werkt dan nog 4x per dag oxynorm maar durf eigenlijk niet zo goed.
11-04-2015
Man, 58 jaar

Aangezichtspijn

na ongeveer 4 maanden nam de effectiviteit langzaam af, hierdoor moest er gekeken worden naar een ander geneesmiddel, enkele bijwerkingen zo als verminderde eetlust, lusteloos, depressief, angstig.
10-04-2015
Man, 56 jaar

Polyneuropathie

jaren terug (in 1978) is er een onopgemerkte breuk in mijn nek ontstaan na ongeval (tevens hersenbeschadiging) en belandde ik in het UMCG , heb daar geruime tijd gelegen. Daarna vaak korte periode stijve nek die na jaren ineens niet meer over ging. Neuroloog/LP/EMG/EEG/SEPP/contrast cervicaalscan. Vernauwing in de subarachnoidale ruimte en stenose die meer en meer in kan[lees meer...]aalstenose overging (ruggenmerg onder druk doordat het mergkanaal zich vernauwt. Algemene pijn nam toe tramadol, later een SR vorm 400mg/d die in jaren de lever begon aan te tasten. Helaas was tramadol niet sterk genoeg en moest ik over op morfinederivaat, ben enige jaren geleden geholpen , 6 wervels zijn deels verwijderd (de doorn etc om meer ruimte te creeren) maar de langdurige verknelling heeft blijvende schade aan het ruggenmerg veroorzaakt, de lever had cirrose gekregen door de hoge dosis tramadol en para/cod. Met de hydromorfon is de pijn beter te harden en het is veel werkzamer dan tramadol in verhouding tot de bijwerking/schadelijjheid. Te lang omklooien met relatief te zwakke pijnstiller tramadol heeft me geen goed gedaan. Bij de hoge dosis tramadol van 400mg/d is autorijden een afrader en gebruik tramadol absoluut NIET met alcohol, ik heb vaak gehoord dat met dat doet om WEL voldoende pijndemping te verkrijgen maar daar ga je kapot aan.
09-04-2015
Man, 60 jaar

Lage rugpijn

Tijdens een rugoperatie is een zenuw ernstig beschadigd. Hierdoor erge zenuwpijn. Na diverse andere pijnstillers is tramadol retard voorgeschreven. Hierdoor wordt de pijn voldoende onderdrukt, maar ik heb vreselijk last van slapeloosheid. Op de momenten dat ik dan wel slaap, heb ik vreselijke nachtmerries.
08-04-2015
Vrouw, 49 jaar

Nekklachten

Erge nek en schouderklachten, slik nu ruim 2 jaar tramadol 400 mg per dag en ben 3 weken geleden begonnen met afbouwen naar 350 mg per dag. Ik voelde me helemaal niet lekker, duizelig, hoofdpijn, misselijk . Dit duurde 14 dagen, daarna ging het beter.... Ben vandaag bij dokter terug geweest om mijn ervaring met afbouwen te melden en huisarts wil nu proberen om deze week [lees meer...]af te bouwen naar 300 mg per dag. 2x 100 voor overdag en 2x 50 mg voor avond en nacht..... Hopelijk gaat dit goed en kan ik weer meer gaan afbouwen....arts zei dat het proces lang zou kunnen duren...over een maand moet ik weer op controle bij huisarts....
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (647) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely