ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

24-05-2017

Tramadol (tramadol)

Ik heb al 9 jaar zenuwpijn in me linkerhand. Nu dit maar eens proberen, heb het al ooit eerder gehad.
23-05-2017

Botbreuk

Een jaar geleden had ik een ernstig ongeval een verbrijzelde enkel (links) en rechts een enkel die op drie plaatsen gebroken is. Voor mij persoonlijk is dit de beste medicatie! Als ik lichte huishoudelijke taken wil doen, wat nog steeds moeilijk is, dan helpt deze medicatie me om 's avonds nog eten te kunnen maken. Natuurlijk is rust ook belangrijk, maar ik denk als de med[lees meer...]icatie niet helpt, dat je beter iets lichter neemt. Ik ken mensen die een bulging hebben en daarvoor morfine pleisters nemen, dat is toch te gek voor woorden? Ik ben verpleegkundige en ik vind dat je best de lichtste medicatie probeert en als dat niet helpt, pas overstappen naar iets zwaarders. Iemand die door zijn rug gaat, dat is spier gerelateerde pijn. En dan neem je beter een spieronstspanner 's avonds en overdag zaldiar of contramal. Rusten is in dezé situatie nog de beste oplossing. Het is omdat je je lichaam overbelast hebt. Ontstekingen op je spieren is iets heel anders dan breuken. Bij een hernia zou je dit wel kunnen gebruiken, omdat dit je zenuw blokkeert. Het is in feite als patiënt belangrijk dat je de pijn zelf kan herkennen. En dan is het soms een zoektocht naar medicatie die je kan helpen, maar tis niet omdat je de verkeerde medicatie nam voor je diagnose, dat die medicatie plots slecht is. Wees blij dat het niet helpt. Blijkbaar is je probleem dan minder erg of je dacht. Ik hoop hiermee wat duidelijkheid rondom deze medicatie te brengen. Groetjes en veel beterschap!
21-05-2017

Rugklachten

Ik kreeg Tramadol na een heftige spitaanval waarbij de pijn dwars door andere medicatie heen kwam. Ik voelde me met Tramadol zwaar gedrogeerd. Ik voelde me opgejaagd, duizelig en vervreemd van mezelf. De pijn was inderdaad weg, maar na slechts één capsule, duurde het tot de volgende dag(!!) voordat ik me psychisch weer normaal voelde. Heel vreemd en onprettig, net alsof ik[lees meer...] niet helemaal mezelf was. Nooit meer dus voor mij, dan nog liever pijn!!
15-05-2017

Tramadol (tramadol)

de middel is erger da de kwaal als ik er mee wil stoppen dan krijg ik vaak te horen ga maar naar je psychiater terwijl ik geen een heb! Bijwerkingen: verstoorde persoonlijkheid, vaak de weg kwijt, slapeloosheid 3 a 4 nachten wakker angst en paniek, koud zweet en vaak de gedachte een voltooid leven met geen toekomst perspectief.
09-05-2017

Bronchitis

Gekregen na diagnose bronchitis. Nu voor menstruatie pijn ingenomen ivm hevige krampen. Klein tabletje dus makkelijk door te slikken. Ik word er echter erg duizelig door, maar pijnvrij! Dat is het belangrijkste.
29-04-2017

Rugklachten

Vreemd genoeg had ik de vermelde bijwerkingen in de eerste 3 maanden van inname niet of nauwelijks. Maaglast, misselijkheid, constipatie, weinig eetlust. Daarna doken deze bijwerkingen, veroorzaakt door een slechte of trage maag-en darmtransit, op en werden echt vervelend en hinderlijk. Vermits een maagonderzoek niets abnormaal uitwees, hebben de artsen hebben hier niet[lees meer...] direct een verklaring voor.
27-04-2017

Pijn (algemeen)

Moest het innemen voor een kleine ingreep. Had letterlijk alles behalve epilepsie, geen burgada syndroom en galbulten. Ik kreeg niks binnen 1 slok water alles kwam eruit. Was mezelf niet meer. Had een grauwe huids kleur en lippen blauw. Geen kracht in benen armen, benauwd, trillen (klappertanden), lage bloeddruk, hoge hartslag, zweten, droge mond, uitdrooging verschijnsel[lees meer...]en, duizelig, misselijk, moeite met ademhalen, angstig. Het was een grote hel. Voorlopig wil ik geen medicijn meer zien.
20-04-2017

Gewrichtspijn

Na een verdraaiing van mijn knie, letsel aan mijn meniscus opgelopen. Heel veel pijn en instabiel. Tramadol deed weinig en maakte me fuzzy en misselijk. Nu heb ik diclofenac en dat werkt prima en ik kan nog functioneren.
Pagina 1 van 7

Mirena (1972) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (802) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (414) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (408) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (344) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!