lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

25-09-2016

Pijn (algemeen)

Na een fietsongeluk ben ik geopereerd aan mijn knie Kreeg tegen de pijn 3x daags tramadol en tevens ook 3x daags paracetamol die ik in huis had was paracetamol/tramadol De medicijnen die ik moest hebben werkte niet althans bij mij aangezien ik een aardig wat medicijn allergieën heb kan ik maar weinig innemen mag geen nsaid's daar vallen de meeste pijnstillers onder
17-09-2016

Rugpijn

Ik heb al bijna 2 jaar pijn tussen mijn schouderbladen en in mijn borstbeen. Oorzaak is nog steeds niet duidelijk. Ene arts zegt (chronisch) syndroom van Tietze en op de pijnpoli wist de arts na 5 min te vertellen dat het verklevingen waren (???) die ik na een longontsteking zou hebben opgelopen. Feit blijft dat ik zonder tramadol hevige pijn heb die mijn functioneren ern[lees meer...]stig belemmerd. Andere pijnstillers hadden geen/nauwelijks effect . Ik slik 3x daags 50 mg met zonodig 1 extra. Pijnvrij ben ik niet maar het haalt de scherpe kantjes eraf en voel dat de pijn langzaam 'wegebt', ben tevreden over het effect. Geen last (gehad) van bijwerkingen. Als ik een dosering vergeet merk ik dat snel doordat de pijn veel erger wordt. Het duurt dan ook even voor de tramadol zijn werk doet. Het beste is de 'spiegel' continu te houden. Ik wil en zou niet meer zonder kunnen. Merk overigens niets van afhankelijkheid. Zit al bijna 2 jaar op dezelfde dosering.
14-09-2016

Artrose

I.v.m. Stenose in de rug en artrose neem ik tramadol in combinatie met arcoxia. Laatste tijd steeds vaker na inname hevige pijn op de borst, duurt circa een half uur tot een uur.
05-09-2016

Rugklachten

Mijn ervaring met synthetische opiaten is dat huisartsen helemaal niet beseffen hoe zwaar het is om af te bouwen, en dat je, als je bij voorbeeld een (zware / verantwoordelijke) baan hebt, niet zomaar daar alle bijwerkingen bij kunt gebruiken. Zoals hevig trillen, beven, je heel onzeker gaan voelen enz. Kortom, ik heb mijn eigen methode van afbouwen moeten vinden en da[lees meer...]ar geloof ik nu heilig in. Ik ben op eigen kracht weer op 0 gebruik gekomen, bij dezelfde zware baan. Ik had dus GEEN pijnprobleem, maar misschien heb je er toch iets aan. Mijn methode was om er 1 a 2 JAAR over te doen ! Wordt vast niet serieus genomen door artsen, maar werkt WEL. Iedere 2 a 3 weken een miniscuul beetje minderen, dan past je lichaam zich aan. Ter vergelijk : iemand die 30 sigaretten gebruikt per dag gaat in een sigarettendoosje 29 sigaretten doen en neemt dat mee voor de hele dag. Merk je haast niet, alleen af en toe even de behoefte eraan 10 min. uitstellen. Niet heel erg moeilijk, en na 2 a 3 weken red je het makkelijk met 29 sig. Dan ga je er 28 meenemen,, weer 2 a 3weken tot dat probleemloos gaat, enz. Reken maar uit hoe lang het duurt eer je op 15 zit... maar de voldoening dat je het nu kunt helpt ook !!! Op deze manier geef je je lichaam de kans te herstellen en aan de nieuwe situatie te wennen. Overigens, het effect van Tramadol kun je zelf nog versterken door het met Paracetamol te combineren, goed tegen de pijn en weer wat minder Tramadol nodig. Ik breek mijn Tramadol altijd in stukjes, neem dan b.v. 1/4 Tramadol 100mg (goedkoper dan 1/2 van 50 mg.) , en meteen 1 a 2 Paracetamols erbij. Succes !!
04-09-2016

COPD

ik heb veel pijn in mijn borstkast dit belemmert mij bij het "gewone" ademhalen. als ik tramadol gebruik gaat het een stuk beter, pijn is er nog wel maar meer op de achtergrond.
28-08-2016

Rugklachten

vreselijk naar geworden ervan.flauwgevallen,spugen en niet in staat auto te rijden
07-08-2016

Tramadol (tramadol)

Dat je niet tegen een medicijn kunt wil niet zeggen dat het medicijn dan niet deugt, zoals ik steeds lees. Dat is het kind met het badwater weggooien. Ik heb een vriendin die doodziek wordt van Tramadol, terwijl het voor mij de beste pijnstiller is die ik ooit heb gehad. Ik gebruik het "indien nodig", d.w.z als ik last heb van mijn rughernia, maar vooral van de verklevinge[lees meer...]n die in mijn buik zijn ontstaan na drie buikoperaties. De snijdende pijn verdwijnt er volledig door. Leuke bijwerking is dat ik mij er vrolijker door voel, hoewel ik heel goed besef dat dit een gevaar voor verslaving met zich meebrengt. Daarom gebruik ik het verstandig, d.w.z. alleen "indien nodig" en met mate. En wie weet komt die vrolijkheid ook wel doordat ik van die verlammende pijn ben verlost... Geef mij dus maar Tramadol...
30-07-2016

Tramadol (tramadol)

Ik heb gekneusde ribben linksonder, veel pijn. In de middag een capsule genomen en werd daar onnatuurlijk vrolijk van. Er waren 1 a 2 capsules, 4x per dag voorgeschreven. Voor het slapen gaan heb ik 2 capsules genomen, werd al wat raar in mijn hoofd na verloop van tijd. Geslapen en met wakker worden werd ik zeer duizelig, misselijk, prikkende voeten en overdadig zweten. Ik[lees meer...] was echt bang dat ik flauw zou vallen en ben daar behoorlijk van geschrokken. Ik ben daarna doorgegaan met paracetamol en heb de pijn maar voor lief genomen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1920) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (758) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (386) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (377) - Anticonceptie - eenfase