lees de ervaringen

Pijn - morfine-achtigen
Tramadol
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Pijn (algemeen) (74 meningen)
  • Hernia (59 meningen)
  • Rugklachten (46 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 2

13-04-2014
Vrouw (57) - Lage rugpijn

Tevredenheid over:
Ondanks de hoge dosering merk ik bijna niets wat betreft het verminderen van de pijn.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

13-04-2014
Vrouw (31) - Migraine

Tevredenheid over:
Ik heb eenmalig tramadol gebruikt en dat doe ik nooit meer. Werd plots wakker met hele erg duizelingen en hartkloppingen. Ik had de neiging om weg te vallen en had het gevoel als ik weg zou vallen dat ik nooit meer wakker zou worden. Was zo beangstigend, dacht letterlijk dat ik dood zou gaan. Mijn vriend heeft me naar de huisartsenpost gebracht en de dokter schrok ook dat[lees meer...] mijn hartslag zo snel onregelmatig was dat ik een anti-adrenaline middel kreeg voor geschreven om het te stoppen. Gelukkig hielp dat na een uur. Was een van mijn beangstigende momenten in mijn leven, nooit meer die rotzooi!

03-04-2014
Man (46) - Hernia
Algehele tevredenheid: 3

08-03-2014
Vrouw (38)
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Na verschillende medicatie te hebben gebruikt, wat overig niet hielp, kreeg ik tramadol, een soort morfine pil. Ik had er hoge verwachtingen van en hoopte eindelijk een nacht pijnloos te kunnen slapen. Maar niks is minder waar ik lig weer klaarwakker vol met pijn in bed. Het helpt niks, van de bijwerkingen is ook geen spoortje van te vinden.

27-02-2014
Vrouw (34) - Zenuwpijn

Tevredenheid over:
Kreeg tramadol ivm zenuwpijn (hernia) in mijn been. Het hielp voor geen meter. Merkte geen verschil. Had erg last van oprispingen/brandend maagzuur. Met name in de nacht. Ook een naar gevoel dat je de hele tijd moest slikken, alsof je een te groot stuk eten doorgeslikt hebt dat blijft hangen in je slokdarm. Dat gevoel en dan de hele tijd. Erg vervelend. Verder geen bijwerk[lees meer...]ingen, maar niet het gewenste resultaat voor mij.

15-02-2014
Man (42) - Hernia

Tevredenheid over:
Gevaarlijk spul u behoort tot a:categorie ik ben moe b:ik voel mij niet lekker c:ik voel mij goed en energieker Deze punten worden niet besproken met u voor de operatie gaat u verhogen u bent moe maar in beweging energieker Dat merkt u niet op u komt uit een zware operatie. Gevaar is dat u uzelf makkelijk overbelast. Gevolg weer hernia operatie. Weer revalidaties pijnpoli[lees meer...]es etc onder de Tramadol het lichaam word verslaafd U moet u medicijnen nemen ivm chronische pijn.De dosis word verhoogd u word lichtjes stoned. Alle artsen die ik ben tegengekomen hoor je niet over tramadol. Uw omgeving denkt dit is een gewoon pijnstillertje . U bent vrolijk maar traag dit merkt uzelf niet. Dan word het lichaam ziek braken, op en down gedurende dag. kunt niet goed nadenken U kan niet slapen met meerdere dosissen gevolg slaappillen. U moet deze pillen nemen op bloedspiegel dat zegt de ha.U raakt nog verslaafder , U heeft dat niet meer door. U raakt steeds verder. Samen met de pijnpoli nog lyrica erbij u gaat het helemaal kwijt raken. Ook deze dosis word verhoogd u voelt zich thans lekkerder.U gaat naar de klote maar heeft dat zelf niet meer door .U denkt in uw hoofd kan ik naar de bakker lopen? Er gaat geen lichtje bij u branden.U heeft geprobeerd te stoppen maar stoppen met tramadol geeft meer pijn ivm zenuwpijn is dat niet te doen. U zit weer aan de tramadol. Totdat u erg snel moe bent niet meer kunt lachen spuugen ect.WAT IK Wil ZEGGEN. Tramadol helpt in het begin maar zal later meer pijnproduceren, Dat wanneer u overstapt vanuit tramadol andere middelen vaak te weinig werken vanwege de pijnproductie van tramadol. Tramadol samen met lyrica afbouwen en laat als laatste lyrica vervallen Ik ben 8 jr kwijt incl operaties, revalidaties, pijnpolies. Gevolg minder pijn een lichaam van een 140 jarige, chemische stemmingswisseling ik nog naar detox om te kijken of dat mij kan helpen ps weggelopen in 2010 voor een pijnpomp en afgewezen voor neurostimulator Ben te lang doorgelopen met tramadol.Het is en blijft Morfine en dus harddrugs.Wat zeg ik tegen de pijnpoli a:er is geen antwoord in medicatie b:u houd geen rekenschap met de patient deze kan maar 1 demensionaal denken ,Patient denkt dat wel.Ze zien jouw liever naar de godverdomme gaan dan te inversteren in een neurostimulator. Of het feit dat de patiënt word geacht te weten welke operatietechnieken bij hernia het beste resultaat geven.Ik vind het erg dat in 2014 nog steeds op de Klassieke manier word geopereerd.Geen geld dan microhernia operatie.beter hogere kans op recidief dan veelllidtekenweefsel en dat maakt het lichaam aan bij behoorlijk aantal mensen.Ik vind nog steeds mensen op internet met dat probleem en dan blijft u ook aan de tramadol of andere middelen die u kapot maken. VOOR DE NIEUWE GENERATIE HEEFT CAMBRIDGE EEN NIEUWMEDICIJN TEGEN CHRONISCHE PIJN HET KOMT BINNEN 10 JR OP DE MARKT ZONDER BIJWERKINGEN. SUCCES

03-02-2014
Man (29) - Zenuwpijn

Tevredenheid over:
Nog een drugs die levensgevaarlijk is. Neem het nog niet zolang, maar heb een paar dagen zonder gezeten en WAUW. AFKICKEN. Ik heb vroeger softdrugs gerookt, nu niet meer, maar heb nooit een afkick gehad. Dat was in België dan illegaal. Maar de huisarts en de neurochirurg schrijven medicatie voor die 1000 keer erger zijn en dat legaal. Ik moet het normaal 4 keer innemen, [lees meer...]maar neem het om de 3 dagen 1tje of een halfje samen in combinatie met codeïne. Ik hoop dat die zenuwpijn overgaat en dan kan ik afbouwen met codeine. Die zijn gemakkelijk om af te bouwen omdat ze groot zijn. Ik zou zeggen: pijn is erg, maar verslaving is nog veel erger. Die dokters hebben dan jaren moeten studeren om dat niet te begrijpen. Morgen nog een naar mijn dealer gaan in het ziekenhuis euh sorry dokter????

30-01-2014
Man (42) - Zenuwpijn

Tevredenheid over:
Diverse pijnpolies afgelopen ivm chronische pijn. ben gestopt, 1 dag gaat het redelijk andere dag zwaar moe, het is zwaar drugs. Men doet alsof er niet voldoende medicijninformatie is, maar dit middel maakt je stuk. het is sneaky spul, eerst geeft het energie, dan werkt het tegen je. je raakt in een tunnel, jouw werkelijkheid is niet de werkelijkheid. je raakt aan de grond[lees meer...], je krijgt zelfmoordgedachtes, omdat je weet dat je langzaam naar de klote raakt door dit 'medicijn'.

29-01-2014
Man (38) - Drugsverslaving

Tevredenheid over:
Tramadol is een erg verslavend medicijn, ik raad u aan om dit medicijn niet langer dan 1 week te gebruiken anders is het heel moeilijk om van af te komen zoals ik. 10 jaar geleden ben ik begonnen met Tramadol na een auto ongeluk, ik kreeg het van de huisarts op recept. In het begin slikte ik 4x 50mg capsules, het was erg lekker, ik liep op wolken maar na een tijd (vrij sn[lees meer...]el) kreeg ik het gevoel van eerste keer gebruiken niet meer en dus ging ik de portie verhogen naar 6x 50mg na een tijd was dit ook weinig en ging verhogen naar 8x 50mg , dat is dus 2 keer de voorgeschreven portie van de huisarts, de huisarts merkte dat ik verslaafd was en vond dat we het moesten afbouwen. Tijdens het afbouwen kreeg ik zo'n klote gevoel dat ik begon te onderzoeken op internet hoe ik verder aan dit medicijn kon komen want de arts schreef het niet meer voor, en vrij snel vond ik op internet dat ik Tramadol kon bestellen, en zodoende zit ik nu na ongeveer 10 jaar op 28 x 50 mg Tramadol per dag, dat is 1400 mg Tramadol per dag maar laatste twee twee jaar hou ik het op 28 omdat ik weet dat als ik de portie nog wat verhoog ik de lul kan zijn. Al slik ik 1 capsule van 50mg minder en ik voel het. Ik haal het poeder wel uit de capsule want 28 (soort plastic) capsules in je maag wil je niet. Ik heb veel bijwerkingen zoals niet in één keer door kunnen slapen, weinig sex lust, arm bewegingen in m'n slaap, verstopping, hoge bloeddruk al weet ik niet of dit door Tramadol komt, smorgens droge mond, heel snel moe als ik me inspan maar het gekke is dat ik niet snel moe wordt als ik moet sporten, ik word alleen snel moe als ik b.v vaak moet knielen en opstaan met waarmee ik bezig ben, dan wordt het beetje zwart onder mijn ogen en krijg ik honger. Over 2 weken wordt ik opgenomen voor clinisch detox in Jelinek ( voor de tweede keer) en hoop echt dat ik af kom van Tramadol. Wat ik met dit verhaal wil vertellen is dat als de arts Tramadol toeschrijft dat je dit niet langer dan 1 week moet gebruiken want elke dag na die week dat je dit middel wel gebruikt ben je op weg om verslaafd te worden. Maar ik heb de hoop dat ik er van af kom bij Jelinek en nooit meer in aanraking komt.

23-01-2014
Man (60) - Anafylactisch...

Tevredenheid over:
Ik heb ivm chronische polyneuropathie/MS/ Lupus/Sarcoidose in het ziekenhuis tweemaal een IM injectie gekregen. De eerste keer was ik bijna een uur in anyfylactische shock en ondanks waarschuwing, de tweede keer meer dan 5 uur! Als ik zie dat dit middel in Nederland vrij te koop is in drogisterijen/ketens, heb ik toch ernstige bedenkingen en kippevel! Was toen 49 jaar.

19-01-2014
Vrouw (44) - Hernia
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
Na mijn dubbele hernia operatie.. rugklachten gehouden. Daarvoor Tramadol/Zaldiar gekregen. Ik gebruik het alleen 's nachts 3 tabletten, of 4 naarmate de pijn. Heel soms overdag ook. Word in april geopereerd weer aan me rug en wil dan gaan afbouwen. Maar voor mijn pijn is het een goede pijnstiller. Eerste maanden heel erg misselijk.. maar dat beter dan de pijn. Nu soms n[lees meer...]og misselijk als ik meer inneem dan die 3 snachts.

16-01-2014
Man (67) - Hernia
Algehele tevredenheid: 5

Tevredenheid over:
Gebruik Tramadol i.v.m. Hernia. Eerst 3x daags Diclofenac 50mg wat niet hielp tegen de uitstralende pijn in been, toen overgegaan op 2 à 3 x daags morfine 10mg welke mij veel bijwerkingen gaven en toen overgegaan op 2x daags Tramadol 50mg wat voor mij een uitstekend resultaat gaf en geen bijwerkingen. Na 2 maanden geminderd naar 1x daags en binnenkort naar indien nodig. Vo[lees meer...]or mij is dit een ideale pijnstiller.

15-01-2014
Vrouw (43) - Reuma

Tevredenheid over:
Hallo Allemaal Kan iemand mij helpen?of raad geven Door verschillende soorten reuma en een versleten rug en nek daardoor heb ik 24 uur per etmaal hele erge pijn kan niets veel meer. Ik heb veel soorten pijnstille[lees meer...]rs gebruikt van paracetanol tot tramadol 400mg. had geen enkel effect Begin maart krijg ik van de pijnspecialist een discusdenervatie on mijn nek kan de ondraagelijk pijn in borst rug soms ook nek en schouders veroorzaken en misschien later nog zo een behandeling voor mijn rug.

13-01-2014
Man (49)

Tevredenheid over:
Heel gevaarlijk ! verschrikkelijk verslavend ! 10 jaar geleden werd een tricheminus vastgesteld (aangezichtspijn). enigste middel dat wat hielp was tramadol. Eén van de bijwerkingen is bij mij dat ik me veel beter voel, krijg weer energie, veel actiever, enz. Resultaat na 10 jaar : zit aan 20x 50 mg per dag en heb ondertussen alle andere bijwerkingen er ook bijgekregen[lees meer...] : prostaat problemen, vergeetachtig (serieus), kan me met moeite nog bewegen, alle spieren zitten vast, depressief als ikn ze niet neem , enz... Reeds verschillende artsen geraadpleegt, doch tot zover nog niemand gevonden die me er vanaf kan helpen. Als het niet echt nodig is : blijf er af. Als het wel nodig is, besef dat je er enorm aan verslaafd gaat worden als je hogere dossisen gaat gebruiken.

03-01-2014
Man (29) - Hernia
Algehele tevredenheid: 4

02-01-2014
Vrouw (54) - Lage rugpijn
Algehele tevredenheid: 5

Tevredenheid over:
al jaren last van rugpijn uitstralend naar de benen en overal stram en stijf. ik neem de tramadol niet elke dag omdat ik niet zo een pillenslikker ben alhoewel er dagen zijn dat de pijn zo hevig is dat ik er toch overdag 2 neem en voor het slapen ook nog 1! Ben er zeer tevreden over heb ook geen bijverschijnselen, mn zoon weet wel wanneer ik er eentje genomen heb, hij zegt[lees meer...] dan heb je je pretpil weer op> Maar zelf ervaar ik dat niet zo, ben al blij dat de pijn minder is!

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (347) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum