lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

26-05-2016

Ziekte van Lyme

Al bijna 8 jaar heb ik last van chronische vermoeidheid door de ziekte van Lyme. Ook heb ik constant gewrichts-, zenuw- en spierpijn. Daarnaast is mijn concentratievermogen ronduit belabberd. Mijn prestatievermogen is nog maar 5% van voor deze toestand. Doordat ik pas na jaren de oorzaak wist van die vermoeidheid is bij mij de Lyme chronisch geworden. Meerde antibioticakur[lees meer...]en hebben geen positief effect genoteerd. Zelf denk ik doordat ik er jaren te laat bij was, dat het een onwaarschijnlijk verhaal gaat worden dat ik nog van de Lyme afkom. Hierom ben ik een tijdje terug op zoek gegaan naar supplementen en medicijnen voor symptoombestrijding. Na lang zoeken kwam ik bij tramadol. Hiervan durf ik bijna te zeggen dat het voor mij een lifesaver is! Ik werd steeds minder vrolijk van mijn vermoeidheid en pijn en kon ook steeds minder doen. Door tramadol kan ik weer dingen plannen en af en toe wat doen. Slechts 50mg maakt voor mij al een wereld van verschil. Effecten: geen pijn, voel me fysiek weer redelijk normaal. Bewegen is weer een plezier ipv me een opa van 93 te voelen. Ook doet het voor mn mentale gebeuren veel goeds. Behalve dat ik vrolijk word doordat ik geen fysieke pijn meer heb, word ik ook wakkerder van tramadol. Het heft mijn brainfog deels op en ik krijg weer zin in dingen! Super spul!
12-05-2016

Ziekte van Lyme

De gewone pijnstillers hielpen niet. De pijn is zo verschrikkelijk dat ik er gek van werd. Slapen werd onmogelijk, want vooral bij niet-bewegen is de pijn niet te verdragen. Doordat ik nu pas in de namiddag begin met Tramadol, deze pil na 4 uur herhaal en daarna nog eens om 00.00 u., kan ik redelijk slapen. Sufheid overdag vermijd ik door overdag geen pil te nemen. Ik heb [lees meer...]een vorm van Lyme die niet te genezen is, want ...te laat gediagnostiseerd. Ook heb ik hoge bloeddruk, slik bètablokkers. Dit gaat goed samen met Tramadol, mits je je aan de dosis houdt, 50mg per keer.
10-05-2016

Tramadol (tramadol)

Ik ben in 2007 begonnen met Tramadol vanwege chronische pijnen tgv degenererende tussenwervelschijven. En langzaamaan werd ik steeds afhankelijker van het medicijn om de pijn niet te hoeven voelen. Ondertussen zit ik op 500 tot 750 Mg per dag om normaal te kunnen blijven functioneren. Mijn leven draait nu voor een deel rond dit verslavende medicijn. Wanneer het onverhoopt [lees meer...]op is, dan krijg ik te maken met flinke ontwenningsverschijnselen, waardoor normaal functioneren niet meer mogelijk is. Als een "junkie" ervaar ik wat "craving" is. De hevige onrust die ermee gepaard gaat, is overweldigend. Om die reden heb ik besloten nu af te bouwen. Ondertussen heb ik met vallen en opstaan de inname van 15 stuks terug gebracht naar 5. Het is echter moeilijk om beneden de vijf te komen. Dan ervaar ik naast die afkickverschijnselen ook nog eens de onderliggende immer aflatende pijn. De Tramadol was als een dikke deken die de pijn afdekte, maar het is nooit weg geweest. Ik vind die laatste stap erg moeilijk en ben er zelfs met professionele hulp niet in geslaagd om die grens te doorbreken. Ik zou graag met iemand in contact komen die eenzelfde achtergrond en ervaring heeft waarmee ik kan praten over ervaringen en tips kan geven die de zogenaamde professionals je niet kunnen geven, gewoonweg omdat zij zelf die ervaring niet uit de eerste hand hebben.
09-05-2016

Pijn (algemeen)

Ik weet niet waarom deze arts deze midel aan me heb geven. Dus ik was bij me klachten me hart ik krijg deze middel zonder goed onderzoeken : Ik had donderdag 5mei 2016 veel borst pijn: kaak, nek, ik heb ook hartklachten ik heb ook hartaandoening, copd aandoening en epilepsie aandoening. Ik bel huisartspost, ik heb alles uitgelegd waar ik pijn heb. Hun heb gelijk ambulance[lees meer...] voor me gebeld. Ambulance kwam, bracht me naar havenziekenhuis maar ik kwam daar op afdeling cardiologie. Een arts komt bij me, hij zegt je heb een spier gescheurd op de borst. Ze maken longfotos met kleding aan, dat vond ik ook beetje vreemd. Ik heb 1000keer fotos van mijn long gemaakt maar nooit met kleding. hij zegt long bloed goed, je hart is goed. ik heb hartaandoening: ik gebruik medicijnen voor. Vond ik al beetje verdacht als je een hartaandoening hebt, hun zeg je hart is goed. Dat klopt niet en die arts heb geen ervaring met cardiologie, want hij werk niet in havenziekenhuis. En ook doet hij die werk niet in havenziekenhuis. is heel goed ziekenhuis, hij is een arts voor vaccins, geen cardioloog arts. Hij gaf me tramatol 50mg; dit mag nooit gebruikt bij epilepsie. Ik heb 2maanden geen epilepsie aanval, door deze middel heb ik weer aanval en ik kan niet plassen. Mijn bloeddruk is heel hoog 185/110, pols is 112 dit middel mag hij nooit aan me geven. Zelfs me apotheek zegt je mag nooit deze middel gebruik. Deze arts heb Grove fout gemaakt. daarom gaan veel doden valen door fouten door arts
07-05-2016

Chronisch pijnsyndroom

Kijk uit, ze zijn erg gevaarlijk..
06-05-2016

Artrose van de wervelkolom

in het begin helpt de tablet goed, maar hoe langer je ze gebruikt, hoe vaker je er weer een nodig hebt, ze werken korter.
25-04-2016

Artrose

Door ernstige pijn in nek en onderrugwervels kon ik nauwelijks meer sporten. Ook normaal rechtop lopen werd steeds lastiger. Werd eerst bestreden door diclofenac, maar daar werd ik (extreem) allergisch voor. Kreeg daarna tramadol door de huisarts voorgeschreven. Neem 1 capsule als ik ga fietsen, golfen, etc. Werkt helaas bij mij maar 2,5-3 uur waardoor ik bij een langere [lees meer...]activiteit halverwege een tweede neem. Neemt de pijn grotendeels weg, niet helemaal. Geen bijwerkingen ervaren, ook in het begin niet.
16-04-2016

Menstruatiepijn

Waarschijnlijk overgevoelig voor dit middel. Veel last van bijwerkingen. Heb lange tijd dit middel gebruikt (indien nodig 1-4 capsules per dag), voordat ik besefte dat het overgevoeligheid was en ik met dit middel moest stoppen en om een ander middel moest vragen. Overigens gebruikte ik tegen de misselijkheid al metoclopramide, maar alsnog was het onhoudbaar.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (719) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (284) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop