Tramadol

tramadol

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (80 meningen)
Artrose (57 meningen)
Reuma (21 meningen)
Fibromyalgie (15 meningen)
Gewrichtspijn (14 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (9 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Aangezichtspijn (5 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Complicatie na operatie (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

Tramadol

Arjen Walstra (26-04-2013)

16-08-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Bij plotselinge erge darm krampen en pijn helpt tramadol je er door heen. Ik gebruik het dan meestal 1 dag ( 3x 50 mg) en dan is het ergste weer voorbij, voor dat een nieuwe aanval komt. Bij mij meestal 1x in de 2 weken dat ik de Tramadol echt nodig heb. Ben blij dat ik het altijd thuis heb liggen.
31-07-2019

Tramadol (tramadol)

Ik had pijn door overbelasting van mijn kaakspieren. Deze pijn werd door de maanden heen steeds erger, andere maatregelen zoals de fysio hielpen niet meer. Ook pijnstillers zoals ibuprofen icm paracetamol hielpen niet. Uiteindelijk heb ik aan de huisarts gevraagd om een zwaardere pijnstiller. Ik kreeg toen 2 keer daags tramadol voorgeschreven. Binnen 4 dagen was ik van de [lees meer...]pijn af. Sindsdien heb ik ook geen pijnstillers meer nodig gehad. Het was voor mij binnen korte tijd een zeer effectief middel. Mijn kaakspieren zijn ook weer volledig ontspannen. Ik heb tramadol na 1 dag alleen 's nachts geslikt, want ik werd er wel wat suf van, maar 's nachts sliep ik heerlijk relaxed. Ik vond de verpakking nogal lastig door te drukken.
31-07-2019

Slijmbeursontsteking

19-07-2019

Hernia

In verband met toenemende pijn van 1 capsule per 24h naar 4 a 5 capsules gedurende 12 weken. Tramadol verliest vrij snel zijn werking na een paar weken waardoor je meer nodig hebt voor hetzelfde effect. De eerste 2 weken merk je dat het lichaam tijd nodig heeft om eraan te wennen. Erg duf en afwezig. Dit is ‘s nachts best fijn maar overdag niet. Toch best veel nare bijwe[lees meer...]rkingen. Dunne of hele dikke ontlasting. Weinig eetlust. Zweten. Ontwenningsverschijnselen. Op zich zonder problemen gestopt. Wel 1 a 2 welen afgebouwd. Je merkt op een gegeven moment wel fat je er van afhankelijk wordt en dat je in de stress raakt als de medicatie bijna op is. Blij dat ik er vanaf ben, maar het heeft me wel door een moeilijke pijnlijke tijd heen geholpen.
15-07-2019

Tramadol (tramadol)

Door instabiliteit opgelopen tijdens zwangerschap (zat in een rolstoel), nog steeds veel pijn in onderrug, benen en op slot slaan van mijn benen. In combinatie met een trauma waarvoor therapie nodig was, werd de pijn heftiger met de tijd, dacht ik. In overleg met huisarts tramadol gekregen om de tijd te overbruggen met therapie. Het werkte niet echt, maar moest opbouwen n[lees meer...]aar 200 gr pd en toen dat ook niet werkte en ik buikpijn kreeg moest ik het alsnog een kans geven en kreeg zakjes voor de buikpijn. Bleef niet werken na 3 maanden, maar stoppen in 1 keer lukte inmiddels niet meer. Vreselijke ontwenning: zweten, griep gevoel, niezen, gapen, toegenomen angst en negatieve gevoelens. Nam na overleg met dokterspost weer in en kreeg de bijwerkingen en ontwenning door elkaar en hallucinaties erbovenop. De dokter gevraagd om hulp bij afbouwen. Dokter nr 7 inmiddels zegt: eigen schuld dikke bult, jij nam het toch in? Oh en je hebt vast jezelf wijs gemaakt dat je pijn hebt, want anders werkte het wel.. Dan maar zelf afbouwen: eerst geen pil en dan twee keer wel. Langzaam steeds minder. Dodelijke bijwerkingen en ontwenning: elke keer met trekkende kaken in de trein naar mijn werk, super vrolijk en de volgende dag super kortaf chagrijnig en veel extra pijn. Steeds een pil eraf en verder. Laatste huisarts zegt: wist je dat zo'n 30% van de mensen geen pijnstillende effect ervaart van tramadol? Bij jouw familie werkt het ook niet, dus kan wel eens genetisch zijn.. dank u dokter.. Ik ben eindelijk klaar vandaag! Nooit meer tramadol. Ben blij dat ik 7 kilo kwijt ben, als ik dan iets positiefs moet noemen, maar zo had het niet gehoeven.
07-07-2019

Nekklachten

Het is in mijn nek geschoten, paracetamol helpt niet dus tramadol. Echter zijn de bijwerkingen heftig en het resultaat matig.
24-06-2019

Rugpijn

23-06-2019

Tramadol (tramadol)

Overgestapt van Oxicodon naar tramadol. Alles iets minder. Maar ook verslavend en vraag naar meer.
27-05-2019

27-05-2019

Chronisch pijnsyndroom

Ik heb me urenlang suf gegoogled maar ik kan het antwoord op mijn vraag nergens vinden. Mijn vraag is: wat merk je in je beleving voor verschil tussen tramadol 50mg (gewone) en tramadol retard 200mg? Ik weet dat retard vertraagde afgifte is, maar geeft 200mg retard over de gehele dag gezien dan hetzelfde effect als 4x (één om de zes uren) 50mg gewone, of een sterker effect[lees meer...]: ervaar je continu die 200mg zegmaar?
17-05-2019

Tramadol (tramadol)

Medicatie werkt prima en zorgt er voor dat ik goed kan functioneren. Helaas alleen last van Obstipatie en misselijkheid. Hier gebruik ik Psylliumvezels en Domperidon voor. Dit bij elkaar werkt prima.
17-05-2019

Artrose - gewrichtsaandoening

ben er pas mee begonnen i.v.m operatie voor gewrichtsdistractie.heb wel last van bijwerkingen zoals bloedneus hoofdpijn slapen
14-05-2019

Pijn (algemeen)

daar ik een aardige hoeveel heid inneem 3x50mg is het na jaren helaas bij mij niet meer werkzaam duurt zeker een paar uur voor ik iets voeld dat de pijn lichter wordt ik heb een zeer grote wond aan mijn rechterkant van mijn voet die niet meer te genezen valt ik heb ook tromboze aanleg (erg) vandaar mijn doorbloeding erg lang aam is (vaatje kleppen gaan zeer langzaam werken[lees meer...])een kous jaren aangehad hielp ook niks.dokters staan voor een raadsel niemand kan mij nu genezen
05-05-2019

Tramadol (tramadol)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

27-04-2019

Wervelkanaalstenose

In combinatie met Paracetamol voldoende verlichting om dag en nacht door te kunnen komen.
25-04-2019

Tramadol (tramadol)

werkzaamheid zeer groot in aanvang gebruik dat verdwijnt na bepaalde tijd, camoufleert andere klachten, artrose, slaapproblemen, liesbreuken, algemene ouderdomsverschijnselen, andere mogelijke ziektes

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum