Tramadol

tramadol

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (80 meningen)
Artrose (57 meningen)
Reuma (23 meningen)
Fibromyalgie (17 meningen)
Gewrichtspijn (14 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Aangezichtspijn (5 meningen)
Complicatie na operatie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

Tramadol

Arjen Walstra (26-04-2013)

10-11-2019

Tramadol (tramadol)

Nadat ik met mijn fiets op het fietspad viel over een andermans fiets. Heb ik een flinke klapper gemaakt. De dokter had me eerst naproxxen voorgeschreven. Die hielpen niet tegen pijn. Vooral nachts met omdraaien. Ervaar ik hevige pijn. Ik kreeg nu tramadol 100 mg. Het helpt niet tegen pijn. En kan er nachts niet van slapen. Maar ben overdag wel erg slaperig of suf.
09-11-2019

Tramadol (tramadol)

Ongeacht de pijn de men ervaart raad ik het gebruik zeer af. Ik heb een uitzichtloze aandoening, echther had ik liever gewild niet te hebben gestart aan Tramadol. Je komt er niet meer vanaf, met alle gevolgen van dien. Zeer verslavend, sinds start van gebruik medicijn kan ik zonder niet meer slapen. Geen gebruik zorgt voor overprikkeling van de zenuwen over gehele lichaam[lees meer...]. Tevens afgevallen, verminderde eetlust en vaak misselijk en maagklachten.
07-11-2019

Lage rugpijn

Door mijn rug gegaan. Bij werkingen, GEEN. Dus ik ben het met u eens. De horro verhalen komen niet van de tramadol
28-10-2019

Fibromyalgie

Tramadol bij fibromyalgie. Helpt goed tegen de pijn/stijfheid vooral tijdens de dagstart. Wel veel last van misselijkheid.
16-10-2019

Fibromyalgie

Door een schildklierziekte en Fibromyalgie last van chronische pijn door mijn hele lijf. Naast thyrax en amitriptyline (10 mg, tegen de zenuwpijnen en voor het slapen) gebruik ik op een hele slechte dag ook tramadol met paracetamol. Ik wil niet continu afhankelijk zijn van de tramadol maar op zo'n slechte dag trekt het mij er echt doorheen. De pijn is absoluut niet weg maa[lees meer...]r wel draagbaarder. Het blijft z'n werking tot nog toe nog prima behouden, ik denk dat ik het gemiddeld eens in de 3 weken gebruik.
07-10-2019

Chronisch pijnsyndroom

(.)
03-10-2019

Reuma

Al 10 jaren slik ik Tramadol retard. Als ik dit medicijn niet meer zou hebben, dan zou het leven voor mij geen zin meer hebben! Mijnman heeft MS, dochter hersentumor (stabiel nu), ik moet dus een fezin draaiend houden! Nee, geef mij maar Tramadol, dan zie je wel aan mijn gezicht dat ikondanks mijn beperking toch kan genieten van het leven. :)
28-09-2019

25-09-2019

Complicatie na operatie

Had 4 kilo vel verwijderd van mijn buik. Daarna altijd hevige pijn in mijn buik. Ik nam tramadol retard 100mg. Het ging goed en dat helpt mij veel om meer op mijn benen te staan, om te kuisen en koken en neem geen openbaar vervoer ik doe alles met mijn bennen ik zit pas op ee stoel pas in de avond Rond 20uur.die pijn is erger geworden ik neem nu 200mg heb elke avond st[lees meer...]ekende pijn, heeft iemand het zelfde wat ik mee maak. Alvast bedankt
15-09-2019

Tramadol (tramadol)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Slikte pramipexol. werkt bijna niet meer. Na ziekenhuis opname kreeg ik tramadol voor iets anders. leek of ik minder klachten had. Na 48 uur niet slapen een tablet genomen. Voel nu niets en Slaap als een roosje.
10-09-2019

Reuma

Overstappen van tramadol naar Fentanyl was makkelijk. Voor de 300mg tramadol ging ik over op 12ug pleisters 2x per 3 dagen eerst, dat bleek te weinig. Nadat ik was afgebouwd van de tramadol moest de juiste dosering gevonden worden wat fentanyl betreft en ik ben nu op een dosering van 37ug = 3 pleisters van 12.5 per 2 dagen en voel me daar eindelijk stabiel bij als het wat [lees meer...]beter gaat zorg ik dat ik de dosering van om de 2 naar om de 3 dagen opschroef... Als het dan nog langer goed gaat ga ik naar de 2 pleisters per 2 dagen... Maar als de pijn door het weer ofzo weer erger wordt schroef ik het weer op naar 3 pleisters per 3 dagen en als dat nog niet lekker gaat weer naar de 3 pleisters per 2 dagen. Op deze manier blijft de dosering van 3 pleisters optimaal werken, en treed er nooit echt gewenning op. Dus ik ben niet bang dat mijn dosering omhoog moet. En je kan altijd weleens een dag of 2 hebben dat het echt erg is met de pijn , maar als ik dan al aan het maximale zit zeg ik gewoon tegen mezelf dat dit de limiet is en zet ik door... Dan hoef je nooit bang te zijn dat je er echt aan verslaafd raakt. Ik lees veel verhalen van mensen die eerst 1 daarna 2 en 3 en noem maar op plots aan de 200 ug zitten en dat is erg hoog en gevaarlijk. Probeer niet te snel omhoog te gaan met de dosering, en als je pijn blijft houden naar de arts terug en bespreek met hem of haar hoe nu verder... Nooit zelf gaan aanrommelen, ik heb dit altijd met de arts besproken en die zei dat ik goed bezig was.
16-08-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Bij plotselinge erge darm krampen en pijn helpt tramadol je er door heen. Ik gebruik het dan meestal 1 dag ( 3x 50 mg) en dan is het ergste weer voorbij, voor dat een nieuwe aanval komt. Bij mij meestal 1x in de 2 weken dat ik de Tramadol echt nodig heb. Ben blij dat ik het altijd thuis heb liggen.
31-07-2019

Tramadol (tramadol)

Ik had pijn door overbelasting van mijn kaakspieren. Deze pijn werd door de maanden heen steeds erger, andere maatregelen zoals de fysio hielpen niet meer. Ook pijnstillers zoals ibuprofen icm paracetamol hielpen niet. Uiteindelijk heb ik aan de huisarts gevraagd om een zwaardere pijnstiller. Ik kreeg toen 2 keer daags tramadol voorgeschreven. Binnen 4 dagen was ik van de [lees meer...]pijn af. Sindsdien heb ik ook geen pijnstillers meer nodig gehad. Het was voor mij binnen korte tijd een zeer effectief middel. Mijn kaakspieren zijn ook weer volledig ontspannen. Ik heb tramadol na 1 dag alleen 's nachts geslikt, want ik werd er wel wat suf van, maar 's nachts sliep ik heerlijk relaxed. Ik vond de verpakking nogal lastig door te drukken.
31-07-2019

Slijmbeursontsteking

19-07-2019

Hernia

In verband met toenemende pijn van 1 capsule per 24h naar 4 a 5 capsules gedurende 12 weken. Tramadol verliest vrij snel zijn werking na een paar weken waardoor je meer nodig hebt voor hetzelfde effect. De eerste 2 weken merk je dat het lichaam tijd nodig heeft om eraan te wennen. Erg duf en afwezig. Dit is ‘s nachts best fijn maar overdag niet. Toch best veel nare bijwe[lees meer...]rkingen. Dunne of hele dikke ontlasting. Weinig eetlust. Zweten. Ontwenningsverschijnselen. Op zich zonder problemen gestopt. Wel 1 a 2 welen afgebouwd. Je merkt op een gegeven moment wel fat je er van afhankelijk wordt en dat je in de stress raakt als de medicatie bijna op is. Blij dat ik er vanaf ben, maar het heeft me wel door een moeilijke pijnlijke tijd heen geholpen.
15-07-2019

Tramadol (tramadol)

Door instabiliteit opgelopen tijdens zwangerschap (zat in een rolstoel), nog steeds veel pijn in onderrug, benen en op slot slaan van mijn benen. In combinatie met een trauma waarvoor therapie nodig was, werd de pijn heftiger met de tijd, dacht ik. In overleg met huisarts tramadol gekregen om de tijd te overbruggen met therapie. Het werkte niet echt, maar moest opbouwen n[lees meer...]aar 200 gr pd en toen dat ook niet werkte en ik buikpijn kreeg moest ik het alsnog een kans geven en kreeg zakjes voor de buikpijn. Bleef niet werken na 3 maanden, maar stoppen in 1 keer lukte inmiddels niet meer. Vreselijke ontwenning: zweten, griep gevoel, niezen, gapen, toegenomen angst en negatieve gevoelens. Nam na overleg met dokterspost weer in en kreeg de bijwerkingen en ontwenning door elkaar en hallucinaties erbovenop. De dokter gevraagd om hulp bij afbouwen. Dokter nr 7 inmiddels zegt: eigen schuld dikke bult, jij nam het toch in? Oh en je hebt vast jezelf wijs gemaakt dat je pijn hebt, want anders werkte het wel.. Dan maar zelf afbouwen: eerst geen pil en dan twee keer wel. Langzaam steeds minder. Dodelijke bijwerkingen en ontwenning: elke keer met trekkende kaken in de trein naar mijn werk, super vrolijk en de volgende dag super kortaf chagrijnig en veel extra pijn. Steeds een pil eraf en verder. Laatste huisarts zegt: wist je dat zo'n 30% van de mensen geen pijnstillende effect ervaart van tramadol? Bij jouw familie werkt het ook niet, dus kan wel eens genetisch zijn.. dank u dokter.. Ik ben eindelijk klaar vandaag! Nooit meer tramadol. Ben blij dat ik 7 kilo kwijt ben, als ik dan iets positiefs moet noemen, maar zo had het niet gehoeven.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum