This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Tramadol

Pijn - morfine-achtigen
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Tramadol
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Pijn (algemeen) (77 meningen)
  • Hernia (66 meningen)
  • Zenuwpijn (59 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

25-07-2015
Vrouw, 51 jaar

Overactieve blaas

Gekregen voor vorm van blaaspijnsysndroom waarbij pijn en aandrang een grote rol speelde. Met dit middel is het dragelijk en brengt de aandrang terug. Ook heb ik door deze kwaal enorme onrustige benen waar dit middel ook voor helpt. Neem 1 tablet van 100mg zo laat mogelijk meestal rond 1700 uur waardoor het de hele avond werkt. Daarnaast slik ik bepaalde Aloe Vera capsule[lees meer...]s uit de US die mij enorm hebben geholpen mij blaas te herstellen.
17-07-2015
Vrouw, 58 jaar

Fibromyalgie

Dempt de pijn duidelijk. Niet geheel verdwenen maar acceptabel aanwezig. Bij heftige pijngebruik ik paracetamol 1000 mg. Ernaast
17-07-2015
Vrouw, 56 jaar

Tramadol (tramadol)

Ik gebruik al jaren 3 x dag tramadol 100 mgr. in combinatie met arthrotec (2 x dag) i.v.m. pijn als gevolg van een beklemde nekzenuw. Het is voor mij geen wondermiddel maar het helpt de scherpe kanten van de pijn te halen. Pijnvrij ben ik echter nooit. In het begin was ik er duizelig / dronken van. Dus gebruikte het toen alleen nachts. Opgebouwd tot 3 x dag. Nadelen > vri[lees meer...]jwel elke ochtend matige tot zware hoofdpijn, nare dromen en veel transpireren. Dit moet ik maar voor lief nemen omdat ik met zwaardere pijnstillers niet meer kan werken en/of autorijden. Soms stop ik een poosje (met afbouwen) want dan merk ik dat de tramadol nauwelijks nog werkt. Na een paar weken stoppen helpt het weer beter.
16-07-2015
Man, 30 jaar

Hernia

Ik heb paar weken tramadol gebruikt, na paar weken kale plekken op mijn paar en achterhoofd, en als je door gaat met innemen worden kale plekken groter en groter!
03-07-2015
Vrouw, 40 jaar

Hernia

in combinatie met andere pijnstillers hielp t goed.
12-06-2015
Man, 45 jaar

Artrose - gewrichtsaandoening

ik slik het samen met 4 x 1000 mg voor de pijn en dan ook nog moorfiene pleisters a 25 mg en nog pijn en dan als klap op de vuurpijl heb ik ook nog een direct tens die om het uur aan moet en dan nog niet pijn vrij
09-06-2015
Vrouw, 59 jaar

Hernia

Tramadol voorgeschreven gekregen door huisarts, na 2 weken gewenning ( erg misselijk en hoofdpijn) begon dit medicijn goed te werken. Pijn aanzienlijk minder ( gebruik dit nu een kleine 7 maanden) normaal 2x per dag 50 mg. maar soms ook 3x per dag 50mg. Wel last van kortademigheid ( heb ook astma) hoofdpijn komt en gaat en vaak een drukkend gevoel op de borst. \neem ik [lees meer...]minder in dan de dagelijkse hoeveelheid dan reageer ik direct met vervelende verschijnselen: HEEEEEL veel zweten en daarna koud, pijn in mijn hele hoofd en bijzonder duizelig tot bijna omvallen toe. Deze bijwerkingen vind ik erg vervelend en angstig. Is er iemand die ook zoveel moet zweten en duizelig wordt?
06-06-2015
Vrouw, 23 jaar

Ziekte van Lyme

Voorgeschreven gekregen i.v.m. zenuwpijn en constant belemmert te worden in de bezigheden zover die gaan. Dat gaf het gevoel dat ik 24/7 moest strijden om blij te zijn en mijn ding te doen en daar was ik enorm klaar mee. Om te proberen tramadol gekregen via medepatiente en dat werkt heel fijn en nagenoeg geen bijwerkingen. Sufheid heb ik ook geen last van, ook geen afkic[lees meer...]kverschijnselen bij vergeten dosis. Ik slik op een goede dag 50 mg retard, op een slechte neem ik er s'avonds nog een. Geen afhankelijkheid en geen gewenningsverschijnselen, breek ik door de tramadol heen is er wat loos. Dan is de boel of overbelast of ontstekingsreacties, daar zet ik dan APS therapie voor in en ik slik elke dag peapure wat ook een -niet schadelijke- ontstekingsremmer/pijnstiller is. Op deze manier kan ik op een stabiele dosis tramadol blijven, slik ik het niet ga ik gegarandeerd door 100 mg tramadol in een keer genomen heen. Mijn ervaring: zeer positief en weinig bijwerkingen, enkel merk ik soms mijn darmen op als ik langer als enkele dagen 100 mg slik, maar als ik terug ga naar 50 is dat zo opgelost.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (671) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (335) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely