Ervaringen met Tramadol

tramadol

alcoholintolerantie

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

13-03-2024 | Man | 42
Lage rugpijn

alcoholintolerantie

De pijn is echt minder maar het geeft een gevoel in mijn hoofd als of je druks op hebt vaag gevoel knarsetanden Verder nergens last van

26-12-2023 | Vrouw | 52
Gewrichtspijn
Ik heb pijn aan mijn gewrichten zoals mijn benen mijn rug

13-12-2023 | Vrouw | 80
tramadol (50mg/ml)
Enkele bijwerkingen bij begin van het gebruik, misselijk, overgeven, transpireren. Bij constant gebruik gaan de bijwerkingen wel over. Ik gebruik ze al jaren voor zenuwpijn na ongeluk.

11-12-2023 | Man | 25
Gewrichtspijn
Pijn aan gewrichten ivm medicatie van colitis ulcerosa. Pijn wordt bestreden met tramadol. Geeft een zeer ontspannen gevoel na inname, suf zou je het ook kunnen noemen. Verder geen last van bijwerkingen, neem het ook alleen voor het slapen gaan zodat ik een goede nachtrust heb. Overdag goed uit te houden zonder, geen afkickverschijnselen bij kort gebruik. Eenmalig langduri[lees meer...]g gebruikt (> 1.5 week) daarna een tweetal dagen last van zweten en een soort van grieperig gevoel, niet meer dan dat. Ook geen gevoel gehad dat ik verslaafd was of meer wilde. Verantwoord met het middel omgaan en in nauw contact met je arts blijven is het beste advies wat ik kan meegeven.

30-11-2023 | Vrouw | 40
Rugpijn
Ik heb onderzoek laten doen en orale medicatie neemt moon lichaam nog moeilijk op. Daarom om de 6 weken om een linosol infuus in opname. Nu heb ik al alle medicatie die op de markt is gehad. 6 jaar geleden binnen geweest voor korte afkick manier (morfinepleisters, Valium,....). Heb ook neurostimulator. Om me recht te kunnen houden en de dagen te overleven kreeg ik maandenl[lees meer...]ang 2 inspuitingen namelijk ochtend tradonal en avond Diclofenac. Maar omdat we op reis vertrokken en ook mijn achterwerk was kapot geprikt. Lees: overal verhardingen dat ze de vloeistof niet meer erin kregen. Stelde de arts contramal druppels voor. Nu in het verleden ook Tramadol instant en Tramadol retard moeten nemen. Maar wegens hevige bijwerkingen moeten stoppen. Contramal is hetzelfde maar als je wat levenskwaliteit nog wil zou je alles doen. Enige optie is nog pijn pomp en volgens specialist zal dit aangezien ik nog maar 40 ben de dosis verhogen en is geen voorstander. Ok dus enkel want ik ken de nevenwerkingen als het verbijten van de niet meer haalbaar is de contramal druppels en iedere keer is het zelfde resultaat zoals nu. Niet kunnen slapen ondanks slaapmedicatie, opgefokt gevoel, jeuk, duizeligheid noem maar op. Maar artsen weten niet meer wat te geven of is weer overschakelen volgens huisarts dan naar morfine klevers. Daar had ik de tijd minder bijwerkingen van maar hel om ervan af te komen. Radeloos pfff

02-11-2023 | Man | 62
Artrose van de wervelkolom
ik gebruik tramadol meer dan een jaar [verslaafd] ik kan niet zonder om te gaan slapen.duurt lang voor die gaat werken zeker 2 uur .ik merk dat 50mg een snoepje word maar ik ga niet hoger ,doe ik wel soms als ik het niet meer hou ,maar dan werk deze sneller. voel me dan goed een beetje peace man gevoel . erg genoeg maar wat moet ik anders mijn rug is toto 3 keer aan geo[lees meer...]pereerd nu vast gezet en nu begint mijn heup alleen door het zware werk van vroeger .

26-10-2023 | Vrouw | 21
tramadol (75mg)
Ik ben sinds kort naar het ziekenhuis geweest voor pijnen in de pols, ze hebben ontdekt dat ik carpal tunnel syndroom heb(zenuwen in de pols). Het enigste dat helpt is Skudexa(dit is een pil met 75mg tramadol) maar ik heb hier enorm veel bijwerkingen van, zoals u ziet bij "welke bijwerkingen". Hebben nog mensen dit probleem?

12-10-2023 | Man | 59
Gewrichtspijn
De capsule werkt bij mij na zo'n 2 uur pas. Maar het verlicht de pijn (rug,nek spieren) heel goed. Ik voelde me er tevens fijn door, doordat mijn lijf ook rustiger en ontspannen werd. Werkt bij mij goed! Ik denk dat je je aan het medicijn 'over moet geven' en er niet tegen moet gaan vechten uit angst ofzo.

08-09-2023 | Man | 65
Pijn (algemeen)
Versleten rug daardoor veel pijn, Tramadol werkt bij mij goed en geen bijwerkingen.

18-08-2023 | Man | 83
Artrose
Bij polyartrose helpt het tegen pijn. Doch de pijn kan latent op matig tot zeer matig aanwezig blijven. de neuroloog had een NSAID voorgeschreven maar als hartpatiënt mocht ik geen enkele NSAID gebruiken. Later bevestigde de neuroloog dit gegeven en schreef Tramadol voor. Er zijn artsen die Tramadol niet willen voorschrijven, zo ook mijn nieuwe huisarts en schreef ipv daar[lees meer...]van een combinatie medicijn voor van Tramadol plus Paracetamol, Zaldiar van beide iets minder dan de gebruikelijk hoeveelheid in mg. Bij polyartrose en heftige pijn, werkt Zaldiar in't geheel niet. Mag een huisarts de voorgeschreven 100 mg Tramadol wijzigen in Zaldiar?

15-08-2023 | Vrouw | 49
tramadol (50mg)
Gebruik het nu 15 jaar . Voor gebruik kon ik niets meer van de pijn . En dit middel haalt de scherpe kantjes er van af en geeft ook een beetje energie bij mij dan ! En dat is fijn want van lijn wordt ik moe en depressief . Dit middel heeft ook licht anti depressieve werking . (Je mag er ook geen grapefruit of bv Sint Jans kruit bij nemen!!!!! Weten veel mensen niet . Dan [lees meer...]krijg je nare bijwerkingen serotonine syndroom ) maar bent erg blij er mee iig. Soms heb ik ook ontstekingen van pezen of bursa dan krijg ik er ontsteking remmer bij . En paracetamol gebruik ik er ook bij 1000 of 2000 mg

30-07-2023 | Vrouw | 71
Borstkanker
Na de operatie 15 bestralingen gehad,heel erg verbrand, toen kwam de lymfeoedeem, dat is zo pijnlijk, er werd toen tramadol voorgeschreven, wel,nu probeer ik het met 8 paracetamol per dag.Pijn blijft,maar mijn gevoelens zijn beter

22-07-2023 | Vrouw | 50
Pijn (algemeen)
1 pil ingenomen en pijn werd niet minder. Maar alleen maar geslapen en dmsuf. Dit is geen pijnstiller maar een slaapmiddel. Zéér slechte ervaring en nooit weer

04-07-2023 | Vrouw | 60
tramadol (50mg)
Inmiddels ben ik wel van de tramadol af, omdat de huisarts amitriptiline (inmiddels 40 mg) voorschreef. Ik denk nu inderdaad dat een anti-deppresiva of anti-epileptiemiddel beter werkt bij specifiek zenuwpijn. Dus misschien bij jou ook, wanneer de pijn door zenuwbeknelling komt. Door verkleefd fasciaweefsel heb ik ischias.

28-06-2023 | Vrouw | 38
tramadol (300mg)
Menstruatiepijn
Gebruik dit omdat ik zonder flauwval van de pijn. Eerst lichtere opties als paracetamol en Naproxen gebruikt. Hielp niet tegen de pijn. Van de Tramadol heb ik geen last. Gebruik er 1a2 per cyclus. Kan hierdoor tenminste mijn bed uit. Werken is nog altijd geen optie, maar ik hoef niet meer bang te zijn dat ik wegval van de pijn.

12-06-2023 | Vrouw | 25
Chronisch pijnsyndroom
Raakte er helaas extreem depressief van. Kon niet meet eten. Was drsma