lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

17-03-2017

Fibromyalgie

Werd voorgeschreven door specialist na de diagnose Fibromyalgie, voor erge pijnmomenten. De eerste inname braakte ik ervan en was ik duizelig. Maar dit verdween na de volgende innames. Ik neem max. 1 tablet per dag om gewenning te voorkomen. Het werkt ook 7-10u (afhankelijk van de inspanning erbij). De enige pijnstiller die de pijn minimaliseert bij een werkdag. Blij dat h[lees meer...]et bestaat.
28-02-2017

Rugklachten

Na een auto-ongeluk in 1997 slik vanwege veel pijn dagelijks 4 x 2 Tramadol capsules van 50 mg. Vanaf 1998 tot 2013 ben ik zo'n 12 keer aan mijn rug geopereerd. Diverse pijnbehandelingen daarna hebben qua pijn weinig verbetering gegeven, zodat ik ondanks de Tramadol 24 uur per dag behoorlijk veel pijn heb. Als het te heftig wordt, slik ik er nog Oxycodon bij de Tramadol w[lees meer...]at dan wel enigszins helpt. Maar je komt steeds weer terug bij de oude situatie. Ooit had ik Fentanyl pleisters maar de bijwerkingen waren erger dan de kwaal, zodat de arts daar destijds mee gestopt is. Nu is het steeds de dagen doorkomen, en dingen doen die ik nog kan, waar ik ondanks mijn zeer positieve instelling soms wel moeite mee heb. Tramadol kan voor anderen misschien een goed resultaat geven maar voor mij helaas niet. Omdat er geen ander adequaat medicijn is tob ik maar door. Aangezien er geen verbeteringen zijn qua pijn.
22-02-2017

Tramadol (tramadol)

Tevreden alleen last van verstoppingen. De pijn is niet altijd even goed weg met deze pijnstiller, maar het is de enige pijnstiller waar ik geen zombie van wordt. Je kunt met de dosering 'spelen' door er minder van te nemen wanneer dat kan ivm de pijn.
21-02-2017

Polyneuropathie

Lyrica 300mg per dag werkte slechts matig bij zenuwpijnen. Vooral de brandende sensaties was ik kotsbeu. Nu neem ik sinds kort tramadol retard erbij 2 x 100mg. Dit versterkt de werking van Lyrica. Eindelijk verlichting. Mijn vraag: kan ik de retard pil delen? Er zit een gleufje in en ik wil naar twee maal 150 Mg per dag. Iemand suggesties?
31-01-2017

Rugklachten

31-01-2017

Tramadol (tramadol)

in 2003 kreeg ik te horen dat ik fibromyalgie/cvs had. Toen had ik al een lage rug operatie gehad, die volgens de pijnkliniek (waar ze de fibromyalgie hebben vastgesteld) mislukt was. Ik werd een maand opgenomen in het ziekenhuis om van alles te proberen (geldklopperij noemde ik het). Ik heb er niks van opgestoken, ik heb er enkel een heel goede vriendschap aan over gehou[lees meer...]den (wat zeer belangrijk is!). Nadien moest ik alle 6 maanden op controle komen. Dit betekende alle 6 maanden een andere assistent, want de professor kreeg je niet te zien, en steeds nieuwe medicatie. Na zo een jaar of 3/4 alles moeten hebben te moeten ondergaan zijn ze uiteindelijk uitgekomen bij tramium. Toen is het beter beginnen gaan. Enkel door de aandoening slaap ik veel gedurende de dag waardoor een normaal leven bijna niet meer mogelijk is. Wat ik niet wist, is dat je niet auto mag rijden wanneer je Tramium neemt (toch in België). Maw ik moet eigenlijk mijn auto aan de kant laten. Maar hoe geraak ik dan bij de fysiotherapeut elke week. Na 8/9 jaar Tramium te nemen, heb ik weinig of geen last meer van de bijwerkingen, dus ik rijd wel met de wagen. Nu de neurochirug was kwaad dat ik Tramium nam en eiste dat ik daar mee zou stoppn. Nu dat gaat zo maar niet, want eigenlijk ben ik een junkie. De bijwerkingen van Tramium is zoals een gedrogeerde. Ik had al eens willen stoppen, en dat was onmogelijk. Ik kon met mezelf gene weg, ik wist niet waar kruipen van de nevenwerkingen. Door de Lyrica, ben ik er bijna vanaf, nog 100mg te gaan! Blijkbaar heft Lyrica de nevenwerkingen van de Tramium op. Ik ben me er wel degelijk van bewust dat ik het ene ongezonde medicijn aan het vervangen ben door een ander ongezond medicijn. Maar zonder kan ik toch niet. En met Lyrica, waar volgens mij meer bijwerkingen zijn, mag je wel met de auto rijden dus....
24-01-2017

Syndroom van Ehlers-Danlos

Ik gebruik tramadol al enkele jaren tegen chronische pijn t.g.v Ehlers danlossyndroom (aangeboren bindweefsel afwijking). Ben tevreden over dit middel, het haalt de scherpe kanten van de pijn af waardoor ik goed mn dag door kom.
15-01-2017

Tramadol (tramadol)

Werd voorgeschreven voor radiculair zenuwlijden. Neemt gedeeltelijk pijn weg, maar niet voldoende om me comfortabel te voelen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!