lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-07-2016

Hernia

Gebruikte dit medicijn voor hevige rugpijn en uitstraling naar been ivm hernia. Voor mij hielp het niet echt veel. Het verhoogd de pijngrens iets, waardoor ik redelijk kon functioneren. Ik slikte 3x daags 100 mg gedurende een maand of 4. Na operatie afgebouwd gelukkig.
05-07-2016

Fibromyalgie

zelf in een boek over fibromyalgie gelezen dat het hielp tegen de pijn,dus aan mijn toenmalige huisarts gevraagd en gekregen, eerst 25mg 2maal daags en sindsdien gebruikt,de dosis is verhoogd toen ik ook hernia/stenose problemen kreeg, die nu redelijk weg zijn. daarna de dosis weer iets minder,maar meer dan in het begin. Als ik mij goed voel gebruik ik soms maar 100mg pe[lees meer...]r dag Maar soms ook doe ik er paracetamol bij(,maar niet meer dan 4 per dag) Mijn bijwerkingen: minder depressief gevoel(positieve bijwerking), ontlasting steviger(in mijn geval,;positieve bijwerking), soms wat duf/waziger?
29-06-2016

Gewrichtspijn

Voor pijnbestrijding i.v.m. komende knieoperatie
26-06-2016

Gewrichtspijn

Het werkt absoluut heel goed tegen mijn pijn. Je moet ze alleen nooit vergeten om in te nemen, Ik ben begonnen met het wennen aan de Tramadol om het in de 1e instantie alleen s'nachts 50 mg in te nemen...toen ik eenmaal gewend was ook overdag.
22-06-2016

Buikpijn

Tegen buikpijn gebruik ik tramadol. Heb geen enkele bijwerking. Werkt bij hetzelfde als 1 ibuprofen, maar dan gratis en op recept vd darm arts.
10-06-2016

Hernia

Na 4 maanden een zware rughernia te hebben, kreeg ik Tramadol voorgeschreven gekregen in combinatie met paracetamol. Het haalt de scherpe kantjes van de pijn af. Maar je voelt je zo sloom als een hond. Twee maanden later heb ik een hernia operatie gehad. Na een week mocht ik stoppen met de Tramamdol en de rest. Dat heb ik dus ook gedaan zoals de dokter, specialist, fysioth[lees meer...]erapeut en huisarts voorschreef. Dat moet je dus NOOIT doen. Stelletje prutsers om me dat te adviseren. Depressiviteit, huilbuien, Outer-body ervaring, ik had ze allemaal tegelijk. Drie dagen van de hel. Rustig afbouwen is mijn aanraden. Wat een troep is het toch!
28-05-2016

Chronisch pijnsyndroom

Hallo, ik heb in 2011 een auto ongeluk gehad, whiplash+ zware hersenschudding en zo is het feestje begonnen. Heb een lang revalidatie traject achter de rug, en functioneer nu normaal/goed sinds 2 jaar. Al die tijd heeft tramadol goed zijn werk gedaan tegen de pijn, samen met de fysio etc behandelingen wat ik nog steeds krijg. Mijn huisarts zei destijds tegen mij, dat i[lees meer...]k goed functioneer met de tramadol en dat ik dit moet blijven slikken misschien wel mijn hele leven op dat moment dacht ik ja hij heeft gelijk. Dus dacht dat ik mijn wondermiddel had gevonden om normaal te kunnen functioneren. Ben al een lange tijd 1,5 jaar bezig met minderen en afbouwen dit is voor een deel gelukt maar door de ontwenningsverschijnselen val ik steeds weer in mijn oude ritme en accepteer ik de verslaving en ga ik weer door met slikken. Ik ben op vakantie echt wakker geschud dat ik verslaafd ben. Net voor mijn vakantie was ik goed bezig met minderen met de tramadol, en voor het eerst dacht ik ja het gaat mij lukken. Dus neem ik geen extra voorraad mee op vakantie.... Nou dat was dus niet slim, vanaf dag 1 had ik behoefte om dubbele dosis in te nemen door de pijn maar ook de drukte van de vakantie was teveel gevraagd en tja als ik een tramadol in nam kreeg ik weer energie om door te gaan. Dus ben ik op dag 5 opzoek gegaan naar een arts in het buitenland want had nog genoeg voor 2 dagen. DIe arts die ging als een gek tekeer tegen mij, en of ik wel goed snik was om dit te slikken hoe jong ik ben, en hoe verslavend dit is, en dat ik naar de pijnpoli moest gaan voor alternatieve middelen. Opdat moment was het enige wat ik dacht weetje lul maar gewoon door schrijf die medicijnen nou maar voor, en ik heb al genoeg andere medicatie geslikt het helpt niet wat weet jij er nou van. Met pijn en moeite heb ik 30 stuks voorgeschreven gekregen. Nou dan moet je dat nog ophalen bij de apotheek... De apotheker verhoorde mij ( zo voelde dat iig op dat moment) en voor wat ik dit gebruik en waarom, dat het een milde vorm was van drugs. Het wordt daar echt als een sterke opiaat gezien en zit achter slot en grendel. Ik werd knetter gek van ze. Uiteindelijk wel mijn medicijnen gekregen. HOe boos ik ook was op de arts en apotheker het had mij wel echt aan het denken gezet later. Dus kwam ik terug naar NL, en ben naar de huisarts geweest voor een verwijzing naar de pijnpoli. Hij gaf eerst aan dat zij mij daar niet zouden kunnen helpen en mijn huisarts wel. Alsnog eiste ik een verwijzing. Nou afspraak bij de anesthesist opeen kwam hij met een voorstel dat mijn pijn kan minderen met een zenuwblokkade bij beide schouders. Nou dat is gedaan en heeft ook effect gehad ben nu een jaar verder. Wat een teleurstelling hier heb ik dus 4 jaar op moeten wachten, en mijn huisarts vond het al die tijd niet nodig om naar de pijnpoli te gaan, ik ben 2 dagen mn bed niet uitgeweest door emotie en teleurstelling. Misschien had ik al die troep niet in hoeven nemen. Vanaf dat moment ben ik strenger geweest met mijn gebruik. Met succes maat steeds weer een terugval. Bij de pijnpoli hulp gevraagd met stoppen, die gast vergeleek het met roken haha kan je nagaan. IK kan niet normaal zelfs niet functioneren zonder hij zegt dat het net als roken is. uiteindelijk ben ik opzoek gegaan naar verslavingklinieken voor medicijnen. En gevonden ook, zij gaven ook aan dat er weinig mensen hulp vragen die verslaafd zijn aan pijnstillers hoe hoog of laag de dosering ook is. Ik ben gestart met detoxen zit op dag 5, en ja het is niet leuk ontwenning verschijnselen en de pijn maar ben over een paar dagen niet meer verslaafd. TIP: hoe erg je ook je huisarts of behandelaar vertrouwd zoek altijd verder hoe moeilijk het ook is. En ik voelde mij gelijk gehoord door de medewerkers van het verslavingkliniek. Het gevoel wat ik niet heb kunnen krijgen van de anesthesist of van mijn huisarts hoe behulpzaam ze ook probeerden te zijn.
26-05-2016

Ziekte van Lyme

Al bijna 8 jaar heb ik last van chronische vermoeidheid door de ziekte van Lyme. Ook heb ik constant gewrichts-, zenuw- en spierpijn. Daarnaast is mijn concentratievermogen ronduit belabberd. Mijn prestatievermogen is nog maar 5% van voor deze toestand. Doordat ik pas na jaren de oorzaak wist van die vermoeidheid is bij mij de Lyme chronisch geworden. Meerde antibioticakur[lees meer...]en hebben geen positief effect genoteerd. Zelf denk ik doordat ik er jaren te laat bij was, dat het een onwaarschijnlijk verhaal gaat worden dat ik nog van de Lyme afkom. Hierom ben ik een tijdje terug op zoek gegaan naar supplementen en medicijnen voor symptoombestrijding. Na lang zoeken kwam ik bij tramadol. Hiervan durf ik bijna te zeggen dat het voor mij een lifesaver is! Ik werd steeds minder vrolijk van mijn vermoeidheid en pijn en kon ook steeds minder doen. Door tramadol kan ik weer dingen plannen en af en toe wat doen. Slechts 50mg maakt voor mij al een wereld van verschil. Effecten: geen pijn, voel me fysiek weer redelijk normaal. Bewegen is weer een plezier ipv me een opa van 93 te voelen. Ook doet het voor mn mentale gebeuren veel goeds. Behalve dat ik vrolijk word doordat ik geen fysieke pijn meer heb, word ik ook wakkerder van tramadol. Het heft mijn brainfog deels op en ik krijg weer zin in dingen! Super spul!
Pagina 1 van 7

Mirena (1905) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (741) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (371) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (285) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (265) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort