lees de ervaringen

31-01-2017

Rugklachten

31-01-2017

Tramadol (tramadol)

in 2003 kreeg ik te horen dat ik fibromyalgie/cvs had. Toen had ik al een lage rug operatie gehad, die volgens de pijnkliniek (waar ze de fibromyalgie hebben vastgesteld) mislukt was. Ik werd een maand opgenomen in het ziekenhuis om van alles te proberen (geldklopperij noemde ik het). Ik heb er niks van opgestoken, ik heb er enkel een heel goede vriendschap aan over gehou[lees meer...]den (wat zeer belangrijk is!). Nadien moest ik alle 6 maanden op controle komen. Dit betekende alle 6 maanden een andere assistent, want de professor kreeg je niet te zien, en steeds nieuwe medicatie. Na zo een jaar of 3/4 alles moeten hebben te moeten ondergaan zijn ze uiteindelijk uitgekomen bij tramium. Toen is het beter beginnen gaan. Enkel door de aandoening slaap ik veel gedurende de dag waardoor een normaal leven bijna niet meer mogelijk is. Wat ik niet wist, is dat je niet auto mag rijden wanneer je Tramium neemt (toch in België). Maw ik moet eigenlijk mijn auto aan de kant laten. Maar hoe geraak ik dan bij de fysiotherapeut elke week. Na 8/9 jaar Tramium te nemen, heb ik weinig of geen last meer van de bijwerkingen, dus ik rijd wel met de wagen. Nu de neurochirug was kwaad dat ik Tramium nam en eiste dat ik daar mee zou stoppn. Nu dat gaat zo maar niet, want eigenlijk ben ik een junkie. De bijwerkingen van Tramium is zoals een gedrogeerde. Ik had al eens willen stoppen, en dat was onmogelijk. Ik kon met mezelf gene weg, ik wist niet waar kruipen van de nevenwerkingen. Door de Lyrica, ben ik er bijna vanaf, nog 100mg te gaan! Blijkbaar heft Lyrica de nevenwerkingen van de Tramium op. Ik ben me er wel degelijk van bewust dat ik het ene ongezonde medicijn aan het vervangen ben door een ander ongezond medicijn. Maar zonder kan ik toch niet. En met Lyrica, waar volgens mij meer bijwerkingen zijn, mag je wel met de auto rijden dus....
24-01-2017

Syndroom van Ehlers-Danlos

Ik gebruik tramadol al enkele jaren tegen chronische pijn t.g.v Ehlers danlossyndroom (aangeboren bindweefsel afwijking). Ben tevreden over dit middel, het haalt de scherpe kanten van de pijn af waardoor ik goed mn dag door kom.
15-01-2017

Tramadol (tramadol)

Werd voorgeschreven voor radiculair zenuwlijden. Neemt gedeeltelijk pijn weg, maar niet voldoende om me comfortabel te voelen.
31-12-2016

MS (multiple sclerose)

Mijn ervaringen zijn goed.
16-12-2016

Tramadol (tramadol)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik heb benen en voeten die alleen maar met 30 graden warmte pijnloos zijn. Het voel aan of ik in het ijs sta. Heb ook reuma maar daar spuit ik voor. Sinds ik Trammadol gebruik s'morgens om 12 twee en s'avond twee. Worden mijn benen warm. Alleen ik las hier iets over niet meer willen eten, dat heb ik ook. Als ik eten ruik word ik misselijk, maar ik denk dat het door mijn r[lees meer...]euma spuiten komt. Mijn benen gaan ook alle kanten uit als ik geen Trammadol gebruik. Ik gebruikt Metrotrexaat en tot kort Enbrel.
01-12-2016

27-11-2016

Spierreuma

Vanwege reuma eerst de 500 voorgeschreven gekregen nadat dit niet meer aansloeg de 1000. Pijn is direct weg helpt bij mij helaas maar 3/4 uur en mag maar 1 keer per 24 uur nieuwe pakken. Geen enkele last van bijwerkingen. Ook al werkt deze minder gebruik dit liever dan de echte morfine want dan hang ik heel de dag boven de wc.
Pagina 1 van 7

Mirena (1944) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (394) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (337) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!