This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Tramadol

Pijn - morfine-achtigen
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Tramadol
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Pijn (algemeen) (77 meningen)
  • Hernia (65 meningen)
  • Zenuwpijn (58 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

03-07-2015
Vrouw, 40 jaar

Hernia

in combinatie met andere pijnstillers hielp t goed.
12-06-2015
Man, 45 jaar

Artrose - gewrichtsaandoening

ik slik het samen met 4 x 1000 mg voor de pijn en dan ook nog moorfiene pleisters a 25 mg en nog pijn en dan als klap op de vuurpijl heb ik ook nog een direct tens die om het uur aan moet en dan nog niet pijn vrij
09-06-2015
Vrouw, 59 jaar

Hernia

Tramadol voorgeschreven gekregen door huisarts, na 2 weken gewenning ( erg misselijk en hoofdpijn) begon dit medicijn goed te werken. Pijn aanzienlijk minder ( gebruik dit nu een kleine 7 maanden) normaal 2x per dag 50 mg. maar soms ook 3x per dag 50mg. Wel last van kortademigheid ( heb ook astma) hoofdpijn komt en gaat en vaak een drukkend gevoel op de borst. \neem ik [lees meer...]minder in dan de dagelijkse hoeveelheid dan reageer ik direct met vervelende verschijnselen: HEEEEEL veel zweten en daarna koud, pijn in mijn hele hoofd en bijzonder duizelig tot bijna omvallen toe. Deze bijwerkingen vind ik erg vervelend en angstig. Is er iemand die ook zoveel moet zweten en duizelig wordt?
06-06-2015
Vrouw, 23 jaar

Ziekte van Lyme

Voorgeschreven gekregen i.v.m. zenuwpijn en constant belemmert te worden in de bezigheden zover die gaan. Dat gaf het gevoel dat ik 24/7 moest strijden om blij te zijn en mijn ding te doen en daar was ik enorm klaar mee. Om te proberen tramadol gekregen via medepatiente en dat werkt heel fijn en nagenoeg geen bijwerkingen. Sufheid heb ik ook geen last van, ook geen afkic[lees meer...]kverschijnselen bij vergeten dosis. Ik slik op een goede dag 50 mg retard, op een slechte neem ik er s'avonds nog een. Geen afhankelijkheid en geen gewenningsverschijnselen, breek ik door de tramadol heen is er wat loos. Dan is de boel of overbelast of ontstekingsreacties, daar zet ik dan APS therapie voor in en ik slik elke dag peapure wat ook een -niet schadelijke- ontstekingsremmer/pijnstiller is. Op deze manier kan ik op een stabiele dosis tramadol blijven, slik ik het niet ga ik gegarandeerd door 100 mg tramadol in een keer genomen heen. Mijn ervaring: zeer positief en weinig bijwerkingen, enkel merk ik soms mijn darmen op als ik langer als enkele dagen 100 mg slik, maar als ik terug ga naar 50 is dat zo opgelost.
16-05-2015
Vrouw, 20 jaar

Fibromyalgie

15-05-2015
Vrouw, 26 jaar

Gewrichtsontsteking

heel fijn medicijn word der een beetje suffig van maar verder eindelijk zonder pijn
03-05-2015
Man, 63 jaar

Clusterhoofdpijn

vanaf 1985 periodes met clusters gehad, alles geprobeerd injecties, pillen, zuurstof, niets hielp. ten einde raad, acupuntuurbehandeling ondergaan. pijn weg en jaren aanvalsvrij. wonderman, helaas overleden, daarna 2 naaldkunstenaars bezocht, maar totaal geen effect. bij volgende periode via huisarts tramadol voorgeschreven, duurde 1.5 dag voor het goed ging werken i.v.m. [lees meer...]bloedspiegelopbouw, maar het werkt goed. alleen zo duf als een konijn. de aanvallen gaan gewoon door, je voelt het stormen in je hoofd, maar ik ervaar geen pijn meer. de laatste keer na tip van kennis toch weer naar een prikker, na een keer pijn weg. Conclusie, eerste keus acupunctuur bij een goede vakman, is soms even zoeken, zit veel triefus tussen, maar vooraf vragen of ze ervaring met clusterpatienten hebben brengt wel duidelijkheid. 2de keus tramadol werkt bij mij erg goed, maar stopt de aanvallen niet, alleen de pijn. ivm werk en autorijden soms bezwaarlijk. ik hoop dat medelijders hier iets aan hebben. sterkte
27-04-2015
Vrouw, 51 jaar

Aangezichtspijn

kan ik hier ook een vraag stellen over tramadol
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (664) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (335) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely