This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Sertraline

Depressie - antidepressiva SSRI
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Sertraline
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (202 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (89 meningen)
  • Angststoornis (72 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

27-08-2015
Vrouw, 51 jaar

Sertraline (sertraline)

ik heb dit medicijn genomen 4 weken geleden daarvoor paroxetine maar nu heb ik zoveel bijwerkingen zeer onrustig en angstig
22-08-2015
Vrouw, 44 jaar

Psychische klachten

Ik ben drie jaar ziek en is begonnen met een operatie aan rechter schouder. In deze drie jaar is zoveel gebeurd, frozen sholder, drie operaties als gevolg. Moeder na kort ziekbed overleden en nog twee operaties aan mijn linker hand, deze zijn ook niet succesvol verlopen door extreem groei van littekenweefsel. Ik ben ook linkshandig. Begin 2015 een bloedvergiftiging door l[lees meer...]ekkage maag (8 dagen IC en drie weken opname ziekenhuis). Door deze gebeurtenissen heb ik geen rust meer, kan mijn werk als verzorgende niet meer uitvoeren, ik ben hiervoor afgekeurd en nu volgt ook nog waarschijnlijk dat ik helemaal niet meer kan werken voorlopig. Hierdoor psychische klachten. Door aanhoudende psychische klachten Sertraline 15 mg voorgeschreven door psychiater. Na 5 weken onverklaarbare klachten, erg nerveus, constant boos en scheldbuien in het verkeer en tegen mensen die er niets aan kunnen doen. Ik herken mezelf niet meer, durf bijna niet meer naar buiten, winkelcentrum het liefst zo vroeg mogelijk, geen drukte om mij heen, zelfs geen zin meer om te leven. Nu een week gestopt maar klachten nog altijd. Volgende week weer terug naar arts, spoedafspraak. Hopelijk verdwijnen klachten en is het inderdaad van de Sertraline. In het verleden andere anti-depressiva gehad daar geen bijwerkingen van gehad, maar die hadden niet het gewenste effect.
21-08-2015
Man, 53 jaar

Sertraline (sertraline)

Sinds 1,5 week gebruik ik Sertraline. de eerste week 50 mg en sinds twee dagen 100 mg. ik had de eerste dagen hoofdpijn. Daarna niet meer. Verder veel transpireren en slaap slecht terwijl ik mij erg moe voel. Stemming is nog niet beter. Maar er zou ook pas na een aantal weken verandering optreden. Tav seksualiteit ook de nodige veranderingen. Minder zin en klaarkomen lukt[lees meer...] niet. Wie weet of dit nog weer terug komt na een periode van gewenning?
12-08-2015
Vrouw, 21 jaar

Sertraline (sertraline)

Ik gebruik al sinds 2013 dit medicijn, en het werk goed. Ik heb bijna geen last van bijwerkingen, en het heeft ook geen effect gehad op mijn eetlust/ gewicht. Ik heb veel andere anti depresiva gehad, maar dat werkte niet goed, of de bijwerkingen waren ondragelijk. Ik ben zeer tevreden met dit medicijn.
09-08-2015
Vrouw, 54 jaar

Sertraline (sertraline)

huisarts had een verhoging van 25 mg naar 50 mg voorgeschreven ivm trillen en spierkrampen. werd met de week zieker, maar dacht dat de bijwerkingen waren.. na 6 weken en evenveel huisartsbezoeken een second opinion aangevraagd, nog nooit zo blij geweest. Zijn conclusie: je kunt er niet tegen, nu in 2 weken afbouwen en een lichte xanax om de ergste bijwerkingen te verlichte[lees meer...]n. yippie: niet meer trillen, geen kramp , niet meer misselijk (was al 12 kg afgevallen).. zelfs de piep in mn oren gaat weg, alleen nog een "zwaar" hoofd, maar dat komt ook vast wel goed.. voor mij NOOIT meer sertraline!
05-08-2015
Vrouw, 38 jaar

Obsessieve-compulsieve stoornis

Na mijn bevalling van mijn eerste kind snel weer aan de medicatie gegaan ivm obsessief compulsieve stoornis en depressie. Sertraline voorgeschreven gekregen door psychiater omdat ik graag nog een keer zwanger wilde worden, dat kan met sertraline, en omdat deze medicijnen milder zijn qua bijwerkingen dan paroxetine. Dat was meteen te merken. Het medicijn werkte al vrij sn[lees meer...]el en ik had nauwelijks bijwerkingen. Ik ben wel wat aangekomen, maar ik denk dat dat heel logisch is. Door alle stress en spanningen bleef ik altijd erg slank, en nu is het eigenlijk gewoon normaal. Dus anders als vroeger, maar veel liever iets zwaarder dan alle stress en paniek van voorheen. Mijn libido is wel sterk verminderd. Het is absoluut mogelijk om seks te hebben, maar het kost wat meer moeite. Ondanks de bijwerkingen ben ik ontzettend blij dat dit medicijn er is. Dankzij dit medicijn is het voor mij mogelijk om zonder pieken en dalen voor mijn gezin te zorgen, een stabiele relatie te hebben en te kunnen blijven werken. Het draagt zeker bij in mijn levensgeluk. Tuurlijk twijfel ik of ik niet moet stoppen, maar mijn ervaringen in het verleden met stoppen vertellen mij dat mijn leven mij dan zoveel moeite kost dat ik er niet meer van kan genieten. Ik ben heel dankbaar!
03-08-2015
Man, 49 jaar

Sertraline (sertraline)

Gebruik het nu 5 dagen, slaap niet meer, eet niet meer, voel echt klote.
28-07-2015
Vrouw, 54 jaar

Sertraline (sertraline)

sinds juli 2015 gebruik ik 50mg sertraline, nu dus in de 4e week.. nog steeds veel last van algehele onrust, huisarts wil ophogen naar 75, ik ben bang dat dan de bijwerkingen nog erger worden... (misselijk, brok in de keel, spierspanning, algeheel nerveus).. had gehoopt ook wat positiefs te kunnen melden, maar helaas: ik wacht nog en hoop dat dit medicijn ook voor mij gesc[lees meer...]hikt is. zijn er meer mensen met deze verschijnselen? en zo ja, zijn ze echt overgegaan?
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely