This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Sertraline

Depressie - antidepressiva SSRI
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Sertraline
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (197 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (81 meningen)
  • Angststoornis (68 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

03-05-2015
Vrouw, 26 jaar

Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik heb hiervoor citalopram gehad, wat mij helemaal niet hielp. de angst/ dwang werd niet meer of minder. niet ná, maar tijdens het afbouwen ben ik met Sertraline begonnen en ik moet zeggen dat ik wel degelijk verschil merkte bij mezelf.
02-05-2015
Vrouw, 39 jaar

Sertraline (sertraline)

Zeer tevreden. Na 3 weken ging het echt werken en ik gebruikt het nu 2 jaar en had dit 10 jaar eerder moeten weten, wat een verschil!!!! Ik voel me goed en normaal. Blijf niet meer in dingen hangen en huil niet meer bij elk 8 uur journaal. Kort om het relativeert het leven naar normaal en realistisch. I'm Happy!
01-05-2015
Man, 26 jaar

Sertraline (sertraline)

Na meerdere 'slechte' ervaringen met andere ssri's uitgekomen en gebleven bij Setraline. Ik heb het gevoel met dit medicijn stabieler te zijn en gelukkig geen last van zware bijwerkingen. Wel merk ik een verhoogd hongergevoel waardoor er wat kilo's zijn bijgekomen. Al met al tevreden met de werking.
30-04-2015
Vrouw, 20 jaar

Posttraumatische stress-stoornis

18-04-2015
Vrouw, 22 jaar

Sertraline (sertraline)

Ik slik dit nu drie dagen en ben echt de hele dag misselijkheid. Ik neem het 's avonds voor het slapen in, en word dan een paar uurtjes later wakker omdat ik misselijk word. Ook heb ik de hele dag een droge mond, verminderde kracht in mijn armen en benen en ben ik heel erg duizelig. Ik hoop dat de bijwerkingen snel wegtrekken en dat het helpt tegen de depressieve klacht[lees meer...]en.
17-04-2015
Man, 65 jaar

Sertraline (sertraline)

Gebruik nu ongeveer 3 maand Sertraline 75 Mg. Na twee zeer heftige weken ging het langzaam beetje bij beetje beter. Moest in februari een ablatie (ingreep tegen hartritmestoornis ) ondergaan. Zag dat eerst helemaal niet zitten en heb dat in eerste instantie ook afgezegd. Maar later ging het beter en is het 25 februari met succes uitgevoerd. Volgende dag weer naar huis en [lees meer...]dacht nu gaat het weer goed. Helaas gaat het (een paar dagen uitgezonderd) niet zo goed. Weet niet of het door ingreep komt dat het nog niet zo goed gaat. Hoop dat iemand hierop reageert. Ga natuurlijk wel door maar duurt wel lang. Zit wel te wachten op betere tijden. Lees ook dat het wel half jaar kan duren. Graag reacties.
03-04-2015
Vrouw, 26 jaar

Sertraline (sertraline)

Sertraline gekregen na inzinking. Ging al met tegenzin aan de medicatie, maar ik wist dat het nodig was. Wat een ramp. Ik sliep niet. In een maand tijd heb ik met veel geluk opgeteld misschien 5 a 6 nachten geslapen. Omdat mijn lichaam misschien nog moest wennen kreeg ik nog themazepam erbij, maar daar heb ik minimaal 2 van nodig om in slaap te vallen. Uiteindelijk stond[lees meer...] ik van pure uitputting zo op instorten dat er toch besloten is mij aan de Fluoxitine te zetten (lang leve de prozac). Wat een wereld van verschil. Ik slaap weer. Maar niettemin dat Sertraline mij wakker hield, merkte ik tijdens het overschakelen van medicijnen wel wat het voor de depressie had gedaan. Het werkt wel. Alleen niet voor mij.
02-04-2015
Man, 40 jaar

Sertraline (sertraline)

Beste, Ik ben sinds 1 week gestart met Setraline. De eerste week 25mg en ik heb geen bijwerkingen gehad. Ik voelde mij bij momenten ook beter en soms overdreven optimistisch. Sinds gisteren heb ik de dosis verhoogd naar 50 mg en heb mij heel slecht gevoeld. Braakneigingen, benauwd, paniekaanval, heel moe, ... . Ik ben aan't overwegen om hiermee gewoon te stoppen en [lees meer...]alternatieve te gebruiken (bv Mindfulness, ...).
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (652) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (342) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (326) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely