lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

29-04-2016

Sertraline (sertraline)

Slik nu Sertraline 50pch om mijn angsten en nachtmerries te onderdrukken. De werking is goed, helaas zou ik van die bijwerkingen af willen. Met name meer seksueel actief willen zijn en minder vermoeidheid zou ook welkom zijn. Dan is het gevalletje 'auto rijden' er nog... zodra ik een beetje moe begin te worden, ga ik zweven over de weg en is mijn reactievermogen dusdanig l[lees meer...]aag dat het eigenlijk onverantwoordelijk is om nog te rijden dan, maar soms moet je wel. Volgens mijn echtgenoot is een goede stoelgang erg belangrijk, wel... dat is ook minder geworden. Hou daarnaast meer vocht vast, ben dus dikker geworden, maar op zich is dat niet zo erg... was meestal wat aan de dunnere kant. Maar als er iemand een minder onvriendelijk medicijn weet... hoor ik dat graag.
26-04-2016

Sertraline (sertraline)

Na een half jaar Sertaline gebruikt te hebben, heeft het antidepressivum weinig tot geen resultaat geboekt. In combinatie met ADD waar ik dus ritalin voor heb gebruikt, werd ik dagelijks suf, en lusteloos. Wat mij dagelijkse functionering heeft belemmerd. Het gebruik van Sertaline werd door mijn psychiater voorgeschreven, als doeleinde om mijn stemming te stabiliseren. Doo[lees meer...]rdat ik posttraumatische stress stoornis en borderline heb, is het moeilijk om vasteberaden keuzes te maken. Door sertaline werd ik geremd in mijn impulsiviteit, en daarnaast werd ik meer bewust van mijn omgeving. De eerste weken met het gebruiken van sertaline had ik last van veel bijwerkingen zoals, continue suf, maagklachten, droge mond, gewichstverlies (in 3 maanden tijd, was ik maar liefst 14 kilo afgevallen, wat eigelijk wel goed uitkwam), geen honger, geen zin in seks en moeilijk opgewonden te raken. Na een half jaar sertaline te hebben gebruikt, had ik elke dag last van sufheid, en lusteloosheid, wat niet goed gepaard ging met mijn dagelijkse activiteiten. Daarnaast werd mijn stemming alles behalve beter, tot op heden heb ik nog last van somberheid, paar keer per week zonder sertaline. Maar met sertaline wordt de somberheid met factor 3 vergroot.
17-04-2016

Sertraline (sertraline)

Gebruik dit medicijn als angstremmer en ter behandeling van obsessieve compulsieve dwang.
09-04-2016

Sertraline (sertraline)

Ik heb last van depressie en angststoornis en paniek aanvallen gehad en door Sertraline zijn mijn problemen in deze drie gebieden aanzienlijk verminderd. God zij dank dat zulke medicijnen bestaan en door het ziekenfonds vergoed worden.
04-04-2016

Dysthymie

Ik ben flink geschrokken van de bijwerkingen. Eén avond was ik mijn 'ik-gevoel' kwijt en kon alleen maar huilen. De bijwerkingen waren veel erger dan mijn klachten. M.n. de depressieve en angstgevoelens. Maar na drie weken waren de slaapproblemen over en kon ik eindelijk lekker inslapen en had zeer goede nachten. Dat had ik al zeker 7 jaar niet meer meegemaakt. Ik heb weke[lees meer...]lijks opgebouwd met een halve milliliter en na vijf weken begon ik het idee te krijgen dat het medicijn ook qua stemming in mijn voordeel ging werken. Dat is nu net een weekje. Ik voel me sterker, vrolijker en liefdevoller. Nu realiseer ik me hoe ik de afgelopen járen heb geworsteld. Alles uit de kast heb gehaald om overeind te blijven. Nu kan ik op adem komen. Dat is wel heel fijn.
30-03-2016

Sertraline (sertraline)

Na herval in mijn eetstoornis zakte ik in een zware depressie met als gevolg ook veel angsten en mijn dwang die weer kwam opsteken. Na veel aandringen van mijn HA (door slechte ervaring in het verleden met een ander middel) toch gestart met dit medicijn. De eerste dagen waren moeilijk, geen eetlust, zeer ernstige hoofdpijn en amper reactievermogen in het verkeer met een kl[lees meer...]ein ongelukje als gevolg, de auto enkele dagen laten staan en na een weekje geen bijwerkingen meer. Behalve minder eetlust dan, maar dit kan ook nog de depressie zijn natuurlijk. Nu neem ik dit een 7tal weken en ik voel me echt al beter, zonder afgevlakt te worden in gevoel. Ik huil niet meer constant en ben veel minder angstig. Ik ben blij dat ik dit middel een kans gegeven heb.
27-03-2016

Sertraline (sertraline)

Van de sertraline werd ik een lege huls. Was mijn gevoel kwijt, wist niet meer of ik iets wel of niet leuk vond, wat ik wel of niet wilde. Werd daardoor ook heel onverschillig over alles. Raakte soms compleet in de war hierdoor omdat ik niet meer wist wat ik met mezelf en de situatie aan moest.
18-03-2016

Sertraline (sertraline)

Heb hem een jaar gebruikt tot hij nauwelijks meer werkte, verder prima.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (714) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (371) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (282) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop