ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

12-02-2018

Overspannen/burn-out

Ben begonnen met 50mg en al snel naar 200mg per dag gegaan. Ik heb adhd en ben 3 jaar geleden in een flinke burn out geraakt. Meer een volledig lichamelijke uitputting dan depressies. Ik kreeg daarna veel last van angsten. Sinds het gebruik van sertraline ben ik daar helemaal vanaf. Ik vindt het een goed middel wat dat betreft. Enige bijwerking die ik heb is een verminderd[lees meer...] libibo (maar niet nul). En soms wat duizelig maar dit heeft te maken dat ik weleens een dag het vergeet te nemen met dank aan mijn adhd. Dit weekend ben ik het twee dagen het vergeten en ik ben giga duizelig en voel stroomschokjes in mijn hersenen. Ik had al begrepen van mijn behandelaar dat als je wilt stoppen je dit heel geleidelijk moet doen. Dit is dan ook waar ze voor waarschuwen. Ik stop voorlopig niet want voel mij er erg goed bij. Alleen nu niet meer vergeten in te nemen 's ochtends.
27-01-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ongeveer twee jaar en half geleden gestart met Escitalopram, was niet de juiste medicatie (problemen bleven aanwezig, ook angstaanvallen en enorm moe). Ongeveer 1,5 jaar geleden gestart met Sertraline (eerst 50, dan 100), het voelde alsof ik na een jarenlange slaap weer wakker werd. Sociale angst is voorbij, ben energieker, zelfzekerder,... Wel heel heftige dromen en b[lees meer...]en ook wat afgevlakt. Diagnose borderline gekregen en paniekaanvallen komen nog regelmatig voor, enkele dagen geleden verhoogd (van 100 naar 150mg) en voel me enorm slecht. Misselijk (brok in de keel), hoofdpijn, weinig eetlust, duizelig, trillen, koortsachtig, droge mond, benauwd gevoel,... Ook heb ik ademhalingsmoeilijkheden, is dit normaal?
26-01-2018

Chronische depressie

Opgebouwd van 25 mg naar 50 mg en nu 100 mg. 100 mg werkt en ik heb daardoor nu geen negatieve gedachten meer in de ochtend na het opstaan. De enige bijwerking die ik heb is een drogemond.
19-01-2018

Sertraline (sertraline)

Het medicijn sloeg bij mij na ongeveer 6 weken aan. Het voelde net alsof de zon weer tussen de wolken door kwam. Ik vond het vrij lang duren voor het aansloeg. Na een week kreeg ik ontzettend last van maagzuur tot overgeven toe, hierna ben ik een maagbeachermer er bij gaan gebruiken en nu heb ik er bijna nooit meer last van. Het is een klein pilletje wat ik zelf erg fijn v[lees meer...]ind. De stap ertoe is groot maar ik ben blij datg ik de stap gezet heb.
06-01-2018

Chronische depressie

dit medicijn heeft me vooral rust.het helpt ook tegen dwangedachten.is ook angstremmend.
30-12-2017

Sertraline (sertraline)

Na veel negatieve verhalen gelezen te hebben was ik best bang om hieraan te starten. Maargoed toch gedaan en ben er nu super blij mee. Kan weer genieten van het leven en leuke dingen doen. Vermindert bij mij het piekeren en daardoor angst en spanning en verbeterd mijn stemming. Begin was heel zwaar, ik ben gestart met 50mg maar ik wil je adviseren om met 25mg te starten. D[lees meer...]e bijwerkingen waren de eerste 4 waren zwaar, heb veel steun gezocht bij familie en vrienden en dat heeft me veel geholpen. Na 4 dagen bouwden de bijwerkingen rustig af en na ongeveer 10 dagen waren ze over. Na 2 weken merkte ik al dat de stemming beter werd en het piekeren werd duidelijk minder. Zet door, zoek steun en dan komt het helemaal goed!!
22-12-2017

Sertraline (sertraline)

Ben 22 jaar geleden na een trauma begonnen met sertraline. Ik heb het middel tot juni 2017 geslikt in wisselende doseringen van 25 mg tot 110 mg. Vaak geprobeerd te stoppen maar de paniek en angst kwam snel weer terug. In juni 2017 wilde ik echt definitief stoppen en heb ik de sertraline in 1 maand afgebouwd. Ik ben de maanden juli,aug en september zonder sertraline gewee[lees meer...]st. In september begon ik me al weer minder goed te voelen, ik was gespannen, snel geïrriteerd en sliep heel slecht. In overleg met de huisarts weer begonnen met sertraline. Dat was de eerste weken een hel, heb me echt in geen 22 jaar zo rot gevoeld. Ik dacht dat ik helemaal onderuit ging. Na 4 weken ging het beter en nu na 8 weken voel ik me weer super en heb ik op geen enkele manier meer last van angst of paniek. Ik blijf het nu de rest van mijn leven gewoon gebruiken.
21-12-2017

Postnatale depressie

Tijdens mijn zwangerschap voelde ik me al depressief en angstig, maar dat vertelde ik aan niemand. Na de bevalling kon ik me nog een paar dagen goed houden, en toen ging het mis. Vreselijke angsten en nare gedachtes. Ik kreeg sertraline, en tijdens de opstartfase ook lorazepam. Dankzij de medicijnen knapte ik heel snel op. Nu nog afbouwen, maar dat ga ik binnenkort probere[lees meer...]n. Ik had grote weerzin tegen antidepressiva en weigerde de pillen eerst, maar voor mij en mijn kersverse gezin bleek het een grote zegen te zijn! Soms heb je gewoon hulp nodig. Ik heb het geluk gehad dat ik goed op het medicijn reageer en geen last van bijwerkingen heb.
Pagina 1 van 7

Mirena (2034) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (832) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (439) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (437) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (360) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!