sertraline

Postnatale depressie (16 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

27-11-2021 | Vrouw | 48
sertraline (25mg)
Ik lees veel negatieve ervaringen over bijwerkingen. Ik was heel bang om met antidepressiva te starten vanwege eventuele bijwerkingen. Ik heb dit aangegeven bij therapeut en deze stelde voor om met Sertraline in druppelvorm te starten. Ik ben in twee weken tijd van 1 druppel naar 25 druppels (25mg) gegaan en het ging perfect. Heb 0 bijwerkingen gehad! Waarschijnlijk doorda[lees meer...]t ik heel langzaam heb opgebouwd. Of ik heb gewoon geluk. Ik slik het medicijn nu 3 maanden en had dit veel eerder moeten doen! Ik voel echt verschil. Minder piekeren en ook minder angstgevoelens. Dus mocht je Sertraline overwegen en ben je bang voor bijwerkingen, probeer de druppel viariant.

16-11-2021 | Vrouw | 60
sertraline (50mg)
na jarenlang van alles te hebben geprobeerd om mijn rust te hervinden na een zeer vervelend tijd, me overgegeven aan medicatie. en mijn hemel de bijwerkingen in het begin, vreselijk. Toch ben ik super blij dat ik heb doorgezet. eindelijk begin ik mezelf terug te herkennen. echter, na nu twee maanden gebruik ben ik op zoek naar enkele symptomen en kom ik aan bij bijwerkinge[lees meer...]n sertraline. het volgende merk ik; branderige neus, trekt in mijn hoofd. branderige mond en keel. Smorgens nog niet zo erg maar in de loop van de middag en avond erg vervelend. heb al drie keer een corona test gedaan maar dat was het niet, gelukkig. Ik wil niet terug naar vóór de medicatie maar deze bijwerking is erg vervelend. Dus terug naar de arts. Hopelijk kan ze iets anders voorschrijven.

07-11-2021 | Vrouw | 39
sertraline (20mg/ml)
Hersentumor. Psychische problemen gekregen burn-out .door de burn-out kon ik niet meer lopen. Ik viel flauw. Paniek en angst aanvallen ontwikkeld. Wat door epilepsie medicatie Briviact versterkt werd. Om tijdelijk de aanvallen te onderdrukken sertraline erbij van de psychiater. Nu zo snel mogelijk afbouw Briviact. Kan daarna met therapie langzaam de sertraline er af. Ser[lees meer...]traline werkt bij mij erg goed. Ik heb veel bijwerkingen op de meeste medicatie maar deze niet.

30-10-2021 | Vrouw | 65
sertraline (50mg)
Heb mijn menig op 3 -10 -2021 ook al gezet of er meer mensen waren die dat misschien herkende maar had toen 3 Sertraline per dag. Inmiddels verhoogd naar 4 per dag maar voel mij alleen maar slechter dan beter. Ook aangegeven aan de psychiater en huisarts en die zeggen dat het wel enkele weken duurd ook al gebruik ik dit medicijn al heel lang. Mijn gedachten zijn,waarom[lees meer...] prikken ze niet wat de Sertraline nog doet in mijn lichaam want op deze manier is dit niet vol te houden. Zijn er mensen die die herkennen en overgestapt zijn op een soortgelijke medicijn.

28-10-2021 | Vrouw | 21
sertraline (50mg)
Liep al 5 maanden bij de ggz, wat effect had. Merkte alleen aan mezelf dat ik dat kleine duwtje miste binnen mijn behandeling. Met de psychiater in gesprek hierover gegaan en gezien mijn casus niet gebruikelijk toch setraline gaan gebruiken. Dit was het juiste besluit geweest. Bijwerkingen geen/nauwelijks last van. Ook merkte ik dat mijn hormonen tijdens menstruatie een st[lees meer...]uk minder aanwezig zijn.

25-10-2021 | Vrouw | 48
sertraline (50mg)
Ik gebruik sertraline nu pas 12 dagen, maar wat een hel, ben er nog erger aan toe dan ik al was, psychiater zegt dat t moet verdwijnen binnen 2 weken maar dag 12 is nog altijd zoals de eerste dagen, ik heb gezegd dat ik het nog een week aan kijk en dan ga stoppen...mn angst/paniek was geen leven maar dit is ook niet vol te houden, bovendien ben ik diabeet en heb ik sinds g[lees meer...]ebruik van dit middel om de haverklap hypo's...psychiater zegt dat het middel geen invloed heeft op mn diabetes, echter de bijsluiter beweert anders...zijn er meer mensen die ervaring hebben met dit middel en diabetes type 2??

22-10-2021 | Man | 32
sertraline (50mg)
Sinds enkele dagen slik ik Sertraline, 8 uur na inname merkte ik al dat het kalmer en rustiger werd in mijn hoofd. Minder piekeren en meer mentaal ontspannen. Nog geen verlichting van depressieve symptomen echter zou dit pas na een aantal weken intreden. Slecht weinig bijwerkingen deze keer.. klamme handen, vermoeidheid en misselijkheid.. ook lastig om door te slapen.

14-10-2021 | Man | 40
sertraline (100mg)
Ik heb angsten ontwikkeld door ervaringen uit het verleden (uitzending Irak, Afghanistan) Ik kreeg sertraline via mijn HA. De 1ste weken een half tabletje van 50 mg. Mijn klachten namen toe ik werd radeloos. En belde in mijn huisarts op. Die gaf opdracht even doorzetten en nu verhogen naar 100mg 4 weken op 100mg gezeten mijn angsten namen nog meer toe, nachten wakker geleg[lees meer...]en en ik was van alles bang geworden van een sterke man in een extreem bange man veranderd. Ik Kon niks meer. Ik zat alleen nog maar op de bank spichtig om me heen te kijken. Weer contact arts. Weer verhogen naar 150mg dit was niet uit te houden dit was geen leven.. Kon niks meer had veel last van bijwerkingen maagklachten koudezweet, rillingen, zware angst etc. Ik dacht dit hou ik niet meer vol!!! Ik ben uit mezelf gaan afbouwen ik was radeloos! ik ben natuurlijke supplementen gaan nemen. Binnen enkele dagen na geheel gesopt te zijn met sertraline namen mijn angsten veel meer af en kon ik weer de straat op. Nu ik gestopt ben met sertraline kan ik weer beter functioneren. De juiste (histamine vrij) voeding en extra supplementen (magnesium, B complex, GABA, vitamine c hebben mij erg geholpen en slik ik nu nog steeds ik ben weer gaan sporten en kom weer op drukke plekken etc. Ook sociaal ben ik weer wat vrolijker en ik kan weer meer genieten van het leven en maak weer contact met mensen om mij heen..

12-10-2021 | Vrouw | 33
sertraline (200mg)
Postnatale depressie
Bij beide kids postnatale depressie gehad, 6 jaar gebruikt, gevarieerd in dosering van 50, 75, 100, 150 naar langdurig 200 mg. Meer dan 1 jaar bezig geweest met afbouwen, heel erg langzaam met 25mg per keer. Sinds 1,5 maand er vanaf:)

10-10-2021 | Vrouw | 52
sertraline (100mg)
Angst paniek, depressie, ptss. Pas bij de hoogste dosis van 2x100mg ging ik me beter voelen. Durf nu weer naar buiten en dingen te ondernemen. Rijd zelfs weer auto!

09-10-2021 | Man | 63
sertraline (50mg)
Mocht niet meer gebruiken wegens visus stoornis. Heb glaucoom. Was voor mij prima middel.

03-10-2021 | Vrouw | 65
sertraline (50mg)
Ik gebruik het al heel veel jaren en voelde me echt goed. Ik gebruik ook nog een paar andere soorten medicijnen maar volgens de psychiater kan het allemaal met elkaar. Maar het laatste jaar is het net of het helemaal niets meer doet al wordt er regelmatig bloed geprikt wat de waardes zijn. Toch ben ik weer veel paniekerig en heb mezelf emotioneel soms niet meer in de [lees meer...]hand en wordt daar erg wanhopig van. Ook al aangegeven aan de psychiater maar nog niets mee gedaan. Heb ook veel minder energie gekregen door alles en vraag mezelf af zijn er meer mensen die dit herkennen.

03-10-2021 | Vrouw | 28
sertraline (50mg)
Ik ben sinds twee dagen overgestapt van escitalopram naar sertraline. Over de effectiviteit van dit medicijn kan ik dus nog niks zeggen. Wel wil ik wat kwijt over de overstap. Ik ben gewisseld naar sertraline omdat na twee jaar escitalopram gebruikt te hebben, mijn klachten (angst, paniek en depressie) plots toenamen. Tijdens het afbouwen werd ik erg onrustig en voelde ik [lees meer...]me niet echt mezelf. Ik maakte me behoorlijk zorgen over de bijwerkingen van de sertraline. In het verleden heb ik heftige bijwerkingen gehad bij het starten van ssri’s. Ik vond het heel eng om het nieuwe medicijn in te nemen. Toch heb ik dit gedaan. En tot mijn grote verbazing heb ik nu na twee dagen nog helemaal geen bijwerkingen opgemerkt. Ik voel me alleen wat moe, maar dat kan ook een andere oorzaak hebben. Verder voel ik me veel rustiger dan tijdens de afbouw. Ik ben ervan overtuigd dat overstappen op andere medicijnen heel verschillend kan uitpakken. Het kan een hele moeilijke periode zijn. Misschien gebruik ik het medicijn nog niet lang genoeg om te zeggen dat een overstap ook heel erg mee kan vallen, maar zo ervaar ik het tot nu toe wel. Ik hoop dat mijn positieve ervaring misschien anderen kan helpen.

01-10-2021 | Vrouw | 24
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik kreeg een paar weken geleden Sertraline voorgeschreven omdat ik vrijwel niks meer kan door mijn complexe ptss. De sertraline is ter overbrugging van mijn behandeling. De eerste week 25mg geslikt en toen al veel bijwerkingen gehad. Tweede week 50mg geslikt en ineens viel ik terug in automutilatie en voor ik het wist stak ik een drukke weg over zonder te kijken. Ik deed d[lees meer...]us een suicide poging. Dit middel is voor mij veel te heftig. Ik ben dan ook in overleg per direct gaan afbouwen en krijg zsm een ander middel.

27-09-2021 | Vrouw | 21
sertraline (50mg)
Wat een geweldig medicijn. Het is natuurlijk voor iedereen weer helemaal anders, maar voor mij werkt sertraline erg goed. De eerste week wel last gehad van wat bijwerkingen, maar die zijn inmiddels al helemaal weg. Ik kan mijn leven weer oppakken en er is rust in mijn hoofd. Stabiliteit. Natuurlijk nog steeds mindere dagen, maar die kan ik vele malen beter rationaliseren. [lees meer...]

23-09-2021 | Vrouw | 34
sertraline (50mg)
Ik heb nu sinds 4 weken dit medicijn. Ik vind het vreselijk ben afwezig vergeet super veel heel moe en kan me tot bijna niks aanzetten. Wegens last van bijwerkingen is mij geadviseerd het in de avond in te nemen. Maar dan ben ik overdag hele dag moe en somber Ze zeggen dat je er doorheen moet maar ipv verbetering is het voor mij bijna niet te dragen en belemerd heel erg[lees meer...] in functioneren

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum