ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
18-10-2018

Sertraline (sertraline)

En depressie. 3 halve tabletten zware paniekaanval durfde niet verder. Lag dat moment op de paaz was geen indicatie meer voor wilde me onslaan maar was gaan hospitaliseren dus moesten me langzaam met uurtjes per dag thuis gaan laten wennen. Continu angstig. En ook afwezig liep gewoon de straat over terwijl er verkeer aankwam. En had het niet echt door
17-10-2018

Sertraline (sertraline)

Heb dit medicijn op aanraden van de psych gekregen moest worden opgebouwd van 50 naar minimaal 100 anders zou het nooit werken was dr conclusie? Dat heb ik geweten. Echter de bijwerkingen waren voornamelijk zware vermoeidheid, heb toen besloten om te gaan stoppen werd aangeraden om terug af te bouwen naar 50 in 1 week enz, hier had ik geen zin in omdat ik er graag van[lees meer...]af wilde komen ben toen praktisch cold turkey gestopt met dank aan de lyrica hier sta ik nog steeds achter mn psych niet, (..).
09-10-2018

Sertraline (sertraline)

Beste wat me is overkomen!!! In begin ging t even goed fout, (klachten werden heel hevig tot psychotische aan toe) opname gehad ..ingesteld op 50 mg ,begon met 25... Maar nu zou nooit meer zonder willen!!!!mag ook niet maar ben gewoon mijzelf weer super medicijn!!!
24-09-2018

Sertraline (sertraline)

Begonnen met 50 Mg drie weken. Daarna bij psychiater geweest en op zijn advies verhoogd naar 100mg. Verhoging geeft veel bijwerkingen weer. Is dat normaal? Hebben jullie dat ook? Vooral lusteloos/moe en spanning . Dokter geeft aan dat het ervij hoort/ bijwerkingen. We wachten af
11-09-2018

Sertraline (sertraline)

Ik voelde wat stress de afgelopen maanden maar trok aan de bel bij mijn eigen huisarts om weer fijn aan de sertraline te gaan voordat het uit de hand liep natuurlijk. Ik was nogal bekend met sertraline dus ik dacht het kan geen kwaad! Want sertraline beviel mij goed had eerst sertraline Sandos en had weinig last van bijwerkingen maar was een hele lange tijd gestopt! I[lees meer...]k kreeg van mijn eigen huisarts Sertraline Aurobindo 50mg mee 1x perdag 1 tablet. 1ste en 2e dag voelde ik nog beetje prima en toen kreeg ik wel last van allerlei bijwerkingen waar ik nog meer bang over was en alles in mijn hoofd haalde want ik dacht dat ik dood ging en een hartaanval zou krijgen en noem maar op zelfs oxazepam werkte niet echt bij mij... ik heb bijna elke dag de huisartsenpost gebeld omdat ik zo in paniek was en soort van in de war! Bloedtesten gedaan alles was in orde! 31 augustus adviseerde de huisarts van de huisartsen post in de nacht om een halve tablet (wat overigens mijn huisarts ook adviseerde toen ik weer ging beginnen) en nam het in een halve tablet sertraline, dus naar 25mg gegaan maar jaren terug toen ik voor het eerst begon aan de sertraline zei de apotheker dat er niet voor niks 1 tablet innemen staat en dat een halve niet mocht (had het toen wel gedaan) omdat mijn huisarts dat zei maar blijkt dat ik nu naar de apotheek heb geluisterd en ik keek naar de reseptedoosje 1 tablet en nam 6 dagen lang een hele tablet in dus toen drama, drama en nog een drama. Het werd iets minder met 25mg. Slapen gaat iets beter soms door slapen en een paar dagen s’nachts wakker worden en weer slapen hopelijk went mijn lichaam snel en kan ik mijzelf weer voelen in plaats van de medicijnen. Ik kreeg ook Alprazolam 0.5 voorgeschreven sinds 4 september en toen ging het iets beter! Ochtend; sertraline 25mg Alprazolam een half tablet Middag; Alprazolam een half tablet En voor het slapen gaan hele Alprazolam 0.5 en oxazepam 10mg En sinds gister voor mijn maagklachten pantoprazol 1 perdag innemen een uur voor een maaltijd. Ik sis ook beetje als ik praat en kaken op elkaar (niet zo stevig als eerst) en een gespannen tong ook gehad (valt ook nu wel mee, maar het zit er nog) het praten vind ik ook vervelend en vaak speeksel slikken. Hoe kom ik daar vanaf? Slik sertraline vanaf 25 augustus tot de dag van vandaag! Ik wil mezelf weer terug 😔 Ik voel dat de medicijnen mij besturen ipv mezelf! Iemand ervaring of die mij kan helpen om rustig te blijven Met vriendelijke groet Sandra
11-09-2018

Sertraline (sertraline)

Ik heb zolang ik me kan herinneren weinig zelfvertrouwen. Daarnaast zijn depressies en angststoornissen alom in mijn familie. Eerder intrinsiek dan extrensiek. Ik ben in het verleden gebaat geweest bij therapie maar helaas volstond dit niet. Ik ben toen opgestart met Paroxetine en help, wat voor beest is dat. De bijwerkingen waren, tijdens de week dat ik het nam want de re[lees meer...]st lag al snel in de vuilbak... Gigantisch. Ik had ieder moment het gevoel dat ik zou flauw vallen, een lage bloeddruk, mijn libido was volledig gekelderd en had pijnlijke vaginale droogte. Enkele jaren later (heden) begonnen mijn symptomen te verergeren. Ik zat regelmatig met de gedachte om er een eind aan te maken. Ik werd bang van mezelf. Momenteel zit ik een dikke week aan de Sertraline (in combo met therapie) en wauw... Het helpt nu al. De bijwerkingen zijn te verteren en nemen iedere dag af. Ik heb geen last meer van de zwaarmoedige gedachten en leef vrijer. Ik kan makkelijker afstand nemen. Top medicijn!!!
03-09-2018

Sertraline (sertraline)

1,5 jaar geleden op advies van de huisarts moeten starten met antidepressiva. Het was voor mij best lastig om te beginnen omdat ik er geen voorstander van was, uiteindelijk toch gestart omdat het echt nodig was. Het opstarten vond ik erg lastig. Kort lontje werd erger, depressie nam toe. Na een aantal weken begon het goed aan te slaan en was ik er erg blij mee. De negatie[lees meer...]ve gedachtes en gevoelens verweten en als bijkomstig voordeel sliep ik eindelijk weer stukken beter. Helaas bleef er een aantal bijwerkingen. Enorme zweetaanvallen, gewichtstoename van 12kg. Nu 7 weken geleden vond ik dat het zo goed ging dat ik wel kon afbouwen. Het voelde niet meer goed om met medicatie te moeten leven en de bijwerkingen was ik wel een beetje zat. In overleg met de huisarts mogen halveren naar 50mg. Dit met een tussenstap van 75mg 1 week en daarna 50mg. Advies was om eventjes op 50mg te blijven zitten maar omdat het afbouwen zo goed ging verder afgebouwd tot stop. Nu 3 dagen geen medicatie meer. Hoe ging dan het afbouwen, de 1ste dagen nam kort lontje weer enorm toe, was weer negatief maar dit trok al snel weg. Na een week waren de afbouwverschijnselen al helemaal over. Toen ik ging verlagen van 50 naar 25mg vond ik best pittig. Ik kreeg mijn emoties weer terug en alles kwam dubbel zo hard binnen. Met medicatie was ik toch enorm afgevlakt en merkte dat met minder medicatie de mist in mijn hoofd begon op te trekken. Nu geniet ik nog meer van iets kleins, kan weer lachen en huilen om iets stoms. Erg blij dat ik ben gaan afbouwen en nu volledig gestopt ben. Hopen dat ik dit weet vol te houden. Nu mijn vraag iemand ervaring met gewicht verliezen na stoppen medicatie? Aangezien de medicatie voor gewichtstoename heeft gezorgd!!
29-08-2018

Obsessieve-compulsieve stoornis

Effectief, maar gewichtstoename. In overleg met specialist af gaan bouwen, tot 0. Drie maanden zonder medicijnen, zware terugval gehad waardoor ik direct weer aan de medicijnen moest. Toen gekozen voor escitalopram
Pagina 1 van 7

Mirena (2079) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (470) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (454) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (368) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!