ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

16-04-2018

Sertraline (sertraline)

Ik slik sinds 23 februari (vandaag is het 16 april) dit middel voor mijn sociale angststoornis. De eerste drie dagen ben ik begonnen met 25mg en daarna ben ik overgegaan op 50mg dit deed echter helemaal niet behalve mij vermoeid maken. Toen op 3 april begonnen met 100mg slikken wat me erg angstig maakte maar verder niets deed, en nu sinds 14 april 150mg. Nog geen positieve[lees meer...] effecten gehad jammer genoeg, ik had veel goede dingen gehoord maar bij mij doet het niets. Ik zit nu nog maar 2 dagen op 150mg dus ik hoop dat dat iets zal doen.
14-04-2018

Posttraumatische stress-stoornis

Werkte steeds heel kort
13-04-2018

Chronische depressie

Sertraline is bij voorgeschreven voor een terugkerende depressie die nogal heftig was. In combinatie met het bezoek aan een Psygoloog heeft het mij wel geholpen. Nu al vier jaar in deze combinatie gaat het goed met mij. Ik ben blij met sertraline
10-04-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik slik nu pas 2 maanden sertraline in verband met mijn borderline persoonlijkheidsstoornis en de daarbij komende klachten zoals depressie, angst en stemmingswisselingen. Ik ben begonnen met 25mg per dag en slik nu sinds 3 weken 50mg per dag. Ik heb echter niet het idee dat ik er veel van merk. Wel heb ik het idee dat mijn positieve emoties worden versterkt, maar als ik me[lees meer...] eenmaal rot voel, voel ik me nog even slecht als voorheen. Ook ervaar ik mijn woede-uitbarstingen en paniekaanvallen meer als een psychose, ik vraag me derhalve af of ik niet beter antipsychotica voorgeschreven dien te krijgen.
08-04-2018

Sertraline (sertraline)

Ik heb een depressieve stemmingsstoornis en daarvoor Sertraline voorgeschreven gekregen. Het werkte alleen niet bij mijn depressie. Mijn depressies bleven even erg. Naast een depressie heb ik ook PTSS, en toen ik Sertraline wilde afbouwen kwam mijn PTSS weer erg naar voren. Hup, toen maar weer naar de 100 mg en mijn PTSS is weer gematigd. Het helpt alleen bij mijn ptss en [lees meer...]niet bij mijn depressie
07-04-2018

Postnatale depressie

Na allerhande natuurlijke alternatieven en therapie geprobeerd te hebben door mijn arts overtuigd om met Sertraline te starten omdat ik niet zelf uit mijn postnatale depressie geraakte na meer dan 3 maanden. Heel wat vooroordelen over antidepressiva en schrik voor de bijwerkingen ervan maar toch gestart omdat ik simpelweg geen andere oplossing meer zag. 1 week 25mg genomen[lees meer...] en daarna dosis verhoogd naar 50mg zoals afgestemd met mijn arts. 5 dagen afgezien. Heel diep gezeten, ik voelde me slechter dan voor de medicijnen. Na die 5 dagen is de hemel beetje bij beetje opgeklaard. Ik had vooral last van erge slaapproblemen en die werden altijd maar beter waardoor mijn algemene gemoedstoestand ook steeds beter werd. 2 weken na de mijn eerste gebruik voelde ik me al een ander mens en ik ben beetje bij beetje uit mijn dal geklauterd. Ik heb het medicijn uiteindelijk 1j en 3 maanden genomen. De eerste maanden gecombineerd met therapie want dat geeft nog altijd de beste resultaten. Na een jaar gebruik mocht ik afbouwen en dit heb ik op 3 maanden succesvol kunnen doen (geen problemen ervaren). Los van de eerste 5 dagen heb ik zo goed als geen bijwerkingen gehad. Ik ben er wel veel door vermagerd (6-7kg onder mijn normaal gewicht) en had last van een laag libido maar meer niet. Het was een grote stap voor mij om een antidepressivum te gebruiken maar het heeft me enorm geholpen. Er wordt heel veel slechts over geschreven en soms terecht want het wordt vaak te snel voorgeschreven. Echter deze medicijnen bestaan voor een reden en in bepaalde gevallen helpen ze enorm en kunnen ze een uitweg zijn. Voor mij was dit sowieso het geval. Ik was voor ik startte heel erg op zoek naar positieve ervaringen, ik hoop dat de mijne er eentje kan zijn voor mensen die op een bepaald moment diep zitten en schrik hebben om de stap te zetten.
07-04-2018

Chronische depressie

De afgelopen vier jaar had ik last van een steeds terugkomende milde depressie. Ondanks behandeling bij een goede psycholoog bleef de depressie terugkeren. In het vierde jaar besloot ik dat het anders moest en ben ik in overleg met psycholoog en huisarts Sertraline gaan gebruiken. Opbouwen Ik gebruik sertraline in druppelvorm, zodat ik precies kan doseren. Tijdens he[lees meer...]t opbouwen was ik soms misselijk, versterkte mijn angst soms en had ik minder eetlust. Werking Het medicijn begon na 4/5 weken echt te werken. Ik zit nu in mijn 6e week en ik voel me misschien wel beter dan ik me ooit heb gevoelt. Wat ik nu leer over omgaan met gevoelens en situaties kan ik veel beter toepassen. Ik ben positiever en niet meer somber.
30-03-2018

N.v.t.
Pagina 1 van 7

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (443) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!