lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

24-07-2016

Sertraline (sertraline)

Ik slik nu 12 dagen sertraline, in de ochtend, 50 mg. Voel me nog zo beroerd. Misselijk, eten smaakt niet, last van trillen in het lichaam, veel paniek. Gebruik al 3 weken slaapmiddel, Zopiclon 7.5 mg, waar ik angstig van wakker word. Moet 2 x half tabletje slikken, want tijdens de nacht word ik wakker. Afgelopen wo, do en vrij op aanraden van Psyg lorenzepam 1 mg erbij ge[lees meer...]slikt. Daar moest ik zaterdag mee stoppen, want dan had ik de piek gehad. Maar het is nog niet veel beter. Heb vandaag kwartje lorenzepam genomen. Met de slaapmedicatie ben ik gisteren gestopt. Kreeg het vreselijk koud, Wil niet afhankelijk worden van Lorenzepam, maar me zo voelen is ook zo naar Ik trek het bijna niet meer. Dit is al de 3e antidepressiva, die ik nu slik. De 1e 2 werd ik zo ziek van. Ben dus nu al een mnd beroerd. Weet het effe niet meer. Wie kan mij een positief antwoord geven? Heb ergens gelezen, dat zink erbij nemen wel kan helpen.
20-07-2016

Sertraline (sertraline)

Omdat ik het vermoeden heb dat veel mensen met wie het inmiddels goed gaat, dit forum minder snel bezoeken, wil ik graag mijn ervaringen delen. Ik slik nu zes maanden sertraline en in combinatie met enkele behandelingen cranio sacrale - en reflex inhibitie therapie, kan ik oprecht zeggen dat ik me een ander mens voel! Sinds mijn 17e heb ik veel last gehad van een gevoe[lees meer...]ligheid voor prikkels waardoor een ‘gewoon’ dagelijks leven gaande houden met huishouden, werk en sociale contacten me enorm uitputte. Daardoor was ik regelmatig angstig en neerslachtig. Ik heb nooit medicijnen willen slikken, maar zes maanden geleden heb ik toch de stap gezet, en ben ik begonnen met sertraline met een begindosis van 50 mg. De eerste paar dagen waren hels. Door de misselijkheid kon ik niets eten, ik kon niet slapen en was angstig op een manier waarvan ik niet wist dat het bestond. Ook had ik last van obsessieve compulsieve gedachten en zelfmoordgedachten, waar ik nooit eerder mee te maken heb gehad. Gelukkig kreeg ik vrij snel 10 mg oxazepam van de huisarts erbij om de bijwerkingen wat dragelijker te maken. Na 12 dagen waren de ergste bijwerkingen voorbij. En na vier weken begon ik te merken dat ik iets minder gespannen was. Ik voelde me echter – vooral in contact met andere mensen - nog niet zoals ik me wilde voelen en heb daarom in overleg met de huisarts de dosis na drie maanden verhoogd naar 75 mg. Later heb ik de dosis verhoogd naar 100 mg. Die laatste verhoging had geen effect op mijn stemming, maar maakte me slepend moe. Bij beide ophogingen kwamen de bijwerkingen van in het begin in lichte mate terug. Vooral de vreemde gedachten. Maar na een paar dagen verdween dat ook weer. Gelijktijdig met het starten van sertraline heb ik enkele behandelingen cranio sacrale en reflex inhibitie therapie gedaan. Dat heeft naar mijn idee (ook) voor een forse afname in mijn prikkelgevoeligheid gezorgd. Ik heb nu na zes maanden het gevoel dat ik steviger op de grond sta en als het ware meer verankerd ben in mezelf, waardoor ik niet meer zo eenvoudig wordt overspoeld door van alles en nog wat. Het is lastig te zeggen wat door de sertraline komt en wat de alternatieve behandelingen teweeg hebben gebracht. Waarschijnlijk is het een combinatie van beide. Ondertussen heb ik ontdekt dat 62,5 mg sertraline voor mij de perfecte dosering is. Bij 75 mg bleef ik erg moe en bij 62,5 mg niet. Dat lijkt een te verwaarlozen verschil, maar ik voel duidelijk het effect. Als ik spannende situaties moet aangaan, neem ik weleens een halve oxazepam van 5 mg erbij. Maar ik merk dat ik dat steeds minder doe. Al met al ben ik dus heel tevreden!
17-07-2016

Sertraline (sertraline)

Ik ben sinds een kleine maand deze medicatie aan het nemen. Heb al 7 jaar last van angst en paniekstoornissen die mijn jeugd toch wel verandert heeft, heb al verschillende medicatie gebruikt (zoals alprozolam,...), deze hielpen een korte tijd, maar dan was het effect terug voorbij. Ik heb nu sertraline voorgeschreven gekregen en heb toch vrij veel bijwerkingen gehad (moeit[lees meer...]e met slikken, geen eetlust), maar ik zit nog steeds met 1 (voor mij) groot probleem namelijk (erectieprobleem). Aangezien mijn jonge leeftijd kan het namelijk enkel maar door deze medicatie komen, ik vraag mij af of dit nog terug weg gaat of dat dit gaat blijven zolang ik de medicatie blijf nemen? Kan er mij iemand helpen? Alvast Bedankt..
12-07-2016

Sertraline (sertraline)

Van mijn 18e tot 20e sertraline 50 mg gebruikt. Geen bijwerkingen gehad en heeft goed gewerkt. In Januari heel voorzichtig afgebouwd. Toen ik er mee gestopt was, heb ik 2 weken last van buikpijn en diarree gehad. Afgelopen mei werd ik ineens ziek, leek in eerste instantie buikgriep. Na 2 weken bij de HA geweest, echo laten maken en bloed laten testen. Dit was allemaal goed[lees meer...]. Door aanhoudende klachten naar een internist doorverwezen. Inmiddels 10 kg lichter, lichamelijk erg zwak door weinige eten en drinken werd mij omeprazol voorgeschreven om een eventuele maagvlies ontsteking te verhelpen. Helaas werden de klachten alleen maar erger en werd er steeds meer uitgesloten. Ben opgenomen in het ziekenhuis en heb een gastroscopie gehad. Geen maagzweer oid. Volgens de artsen nog maar 1 mogelijkheid: dit is psychisch. Nu 1 week terug aan de sertraline (12.5 mg nog wel) en ik ben dood en dood ziek. Ik val alleen nog maar meer af en kan nog minder eten dan voorheen. Ook erg last van steken door mijn hele buik en kan ik niet naar het toilet. Erg vreemd aangezien ik de eerste keer bij sertraline geen bijwerkingen had.
06-07-2016

Sertraline (sertraline)

Viel ineens in een depressie, had dit helaas al een aantal keren daar voor ook gehad. Door medicatie voel ik me weer een heel stuk beter. Weet niet of het komt dat er een stofje ontbreekt of dat de oorzaak in de situatie zit. Ben reeds eerder gestopt met dit medicijn maar dan komen de klachten wel weer terug, vaak pas na een tot anderhalf jaar terug. Heb wel baat bij dit m[lees meer...]edicijn, weinig last van bijwerkingen behalve lichte beving in vingers en handen.
03-07-2016

Obsessieve-compulsieve stoornis

Hi allemaal, Ik heb vrijdagavond (1 juli) voor het eerst 25 mg Sertraline genomen.. Ik moet dit 5 dagen slikken en hierna (in overleg met de huisarts) ophogen naar 50 mg.. Ik heb het nu 3 avonden genomen, maar eigenlijk heb ik nog niet echt bijwerkingen gehad.. Behalve dat ik (nog) iets onrustiger ben en iets meer wazig voor mijn gevoel.. Maar ik was voordat ik dit ging[lees meer...] slikken ook al best vaak wazig, dus ik kan niet precies inschatten of dat nu erger is geworden.. Kan het zo zijn dat je na 3 dagen nog geen bijwerkingen heb gehad? Of moet ik mij nog voorbereiden op de harde klap? Bijv. bij het ophogen naar 50 mg.. Ik heb trouwens een Obsessieve Compulsieve Stoornis en ik maak mij zelf dus vaak angstig (lees: angst/paniek aanvallen) door heel erg mee te gaan in enge gedachtes die ik dan niet meer uit mijn hoofd kan zetten.. Heel frustrerend.. Dit is 4 maanden geleden uit het niets begonnen en sindsdien ga ik ook 1 keer in de week naar een psycholoog.. Slikt iemand om deze redenen ook Sertraline? En wat zijn jullie ervaringen met dit medicijn met betrekking tot de Obsessieve Compulsieve Stoornis? Sorry voor het lange verhaal! Ik hoop van jullie te horen. Groetjes!
26-06-2016

Sertraline (sertraline)

ik ben heel blij dat ik het neem. ik voel me veel beter in me vel sociaal met de mensen lukt het ook al beter. het helpt me meer met minder spanning te krijgen bij drukte en bus, trein,winkels met veel mensen, en piekeren. ik ben heel blij dat het piekeren meer voorbij gaat want ik moest over alles nadenken het was kei lastig maar ik ben heel tevreden dat sertraline helpt.
20-06-2016

Sertraline (sertraline)

Ik merk op zich wel dat mijn depressie minder is geworden, maar heb meer het gevoel alsof mijn gevoelens onderdrukt worden. Ook ben ik veel moe, maakt niet uit hoe lang of hoe kort ik slaap, altijd moe. Ik merk wel dat het positief werkt op mijn PDS (prikkelbare darm syndroom). Dit is niet de reden dat ik de sertraline ben gaan nemen, maar wel fijn dat het beide ziektebeel[lees meer...]den positief beïnvloed. Probeer nu te gaan afbouwen, omdat ik niet meer moe wil zijn.
Pagina 1 van 7

Mirena (1905) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (739) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (371) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (285) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (265) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort