sertraline

Postnatale depressie (15 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

27-11-2020 | Vrouw | 39

16-11-2020 | Vrouw | 32
sertraline (50mg)
Al jaren onder behandeling voor mijn angst en depressie. Was altijd fel tegen anti-depressivamedicatie omdat ik dacht dat het mij een ander mens zou maken. Stocijns en ongevoelig voor emoties. Ik dacht dat ik alles weer op de regel had na een zware depressie 3 jaar geleden, maar kreeg de afgelopen maanden steeds meer paniek aanvallen had geen controle meer over mijn lichaa[lees meer...]m, waardoor ik weer in een neerwaartse spiraal kwam. Uiteindelijk begin oktober voor gekozen toch te beginnen. Aangezien ik nog een kinderwens heb is er gekozen voor dit medicijn ben gelijk begonnen met 50mg en het was een schot in de roos! Gelijk vanaf dag 1 al merkbaar verschil. Mijn knoop in de maag was weg en voelde de spanning uit mijn lichaam gaan. Wel voelde ik mij de eerste dagen high, maar dit heb ik niet als naar ervaren omdat ik me goed voelde. Heb 1,5 week last van bijwerkingen gehad: zweverig, droge mond, weinig eetlust, misselijk. Allemaal in een mate dat ik nog normaal kon functioneren. Maar ik wou dat ik hier eerder aan begonnen was. Het was alsof er een sluier voor mij weg viel, leek of ik helderder zag, had weer controle over mijn eigen lichaam terug, mijn negatieve gevoelens waren zo goed als weg en kon gewoon rationeel denken. De angst die ik had voor de medicatie is totaal weg. Ik voel gewoon alle emoties die er mogen en kunnen zijn. Alleen de emoties wat ik mij zelf aan praatte is er niet meer. Voel me super goed in mijn vel en geniet weer van het leven. Wat ik nog wil mee geven is: er zijn zoveel verschillende medicaties en dat dit bij mij werkt betekend niet dat het bij een ander net zo goed werkt. Probeer er samen met je arts achter te komen wat de juiste dosering is en welke type medicatie het beste is. Je kunt er echt een ander mens van worden! En ik hoop voor jullie dat het ook een schot in de roos is als je gaat beginnen net zo als bij mij.

13-11-2020 | Vrouw | 24
sertraline (50mg)
Gestart met 25 mg in zwangerschap vanwege angst en piekeren. Na 1,5 week opgehoogd naar 50 mg. Ruim 4 weken na ophoging resultaat. Bijwerkingen eerste weken: meer onrust, niet kunnen ontspannen, slecht slapen. Bijwerkingen gedeeltelijk opgevangen met lorazepam. Nu merkbaar meer rust in mijn hoofd, ontspannener lijf. Al met al nare eerste weken, maar nu opluchting dat resu[lees meer...]ltaat merkbaar is.

09-11-2020 | Vrouw | 36
sertraline (50)
Sertraline is een medicijn wat mij de eerste weken door een hel liet gaan met paniekaanvallen en rusteloosheid. Daarna werd het langzaam steeds beter, meer rust. Wel nog steeds last van kortademigheid vaak, wazig zien, moe en vaak duizelig. Toch is het medicijn wel de moeite waard...al zijn die bijwerkingen wel vervelend.

09-11-2020 | Man | 26
sertraline (175mg)
Na 3 maanden tevreden gebruik, (175mg/dag). Tegen angstklachten, sociale fobie, paniekaanvallen en OCS. Nu opeens met spierspasmen en hoge koorts wakker geworden. Na lang onderzoek op hoogverdenking serotoninesyndroom gekomen. Dit middel kan NIET worden genomen met ADHD-medicatie zoals Dexamfetamine. Echt heel vervelend! Cold turkey af moeten bouwen: > zeer agre[lees meer...]ssief, zeer prikkelbaar, angstig, en onrustig. Als het ware een ongeleid projectiel. Ik hoop snel dat de ontwenning af is gelopen. Mijn hemel het medicijn helpt wel maar om er vanaf te komen is een ware Hel. En ik ben geen aansteller...

05-11-2020 | Vrouw | 32
Overspannen/burn-out
Vanaf mei gestart met sertraline. Begonnen met 12,5 en opgebouwd in 3 weken naar 50 mg. Had toch het gevoel dat ik hier niet voldoende resultaat uithaalde PMS klachten bleven hetzelfde. In September gestart met opbouw t/m 100 mg. Veel bijwerkingen: geïrriteerd, vermoeid, hoofdpijn, enorme stemmingswisselingen. Dit was 4 weken en daarna begon ik me fitter te voelen zelf[lees meer...]s minder last van m'n PMS klachten! Psychiater had het er laatst over om over een half jaar af te bouwen. Ik schrok hier enorm van en wil eigenlijk nooit meer terug naar hoe ik me een jaar lang heb gevoeld!

04-11-2020 | Vrouw | 46
Overspannen/burn-out
Gebruik sertaline nu 4 weken, eerste week 0,25g weinig tot geen bijwerkingen. En voelde me ook direct een stuk beter en had energie. 2e week opgehoogd in overleg met de huisarts naar 0,50g. Nu zit ik in de 3e week en begin nu pas extreem bijwerkingen te vertonen. Ik neem het in de ochtend bij m’n ontbijt maar na innamen hartkloppingen en veel onrust. Dit zwakt weer af maar[lees meer...] blijf heel de dag bibbers en trillen . Tegen de middag plots extreem moe en krijg huil buien. Probeer dan te rusten maar krijg dan hyperventilatie. Is dit normaal en moet ik volhouden tot we zeker 4 weken verder zijn? Of terug afbouwen naar 0,25g? Neem terug alprazolam 0,25g in de ochtend en avond om de hyperventilatie en angstaanvallen terug op te vangen. Alles is begonnen met een zware burn-out en hyperventilatie aanvallen, daarna ligt in depressie geraakt door veel thuis te zijn en niet veel om handen te hebben. Was ook altijd zeer zelfstandig en ondernemend als transport manager maar op dit moment een onzekere vrouw die geen rust kan vinden. Wekelijks ook naar psycholoog en goede opvolging huisarts maar wilde hier toch m’n verhaal eens kwijt en alle advies is welkom, volhouden of afbouwen met de aangegeven bijwerkingen? Groetjes NH

03-11-2020 | Man | 57

02-11-2020 | Vrouw | 21
sertraline (50mg)
Aan het begin heel slecht geslapen. Later kilo s aangekomen door vreetbuien.

22-10-2020 | Man | 28
sertraline (100mg)
(..) (mijnmedicijn.nl: dit platform is alleen bedoeld voor het uitwisselen van ervaringen, vragen, advies van medicijnen . Niet voor de verkoop of ruil van medicijnen. U kunt contact met uw arts nemen.)

22-10-2020 | Vrouw | 64
sertraline (50mg)
Een periode ervoor nam iik Escitalopram 10mg . Nadat ik kloeg over ongevoeliheid op intiem contact werd mij Sertraline 50mg voorgeschreven . Klachten van die aard verdwenen . Wel sedert een jaar erge last van nachtzweten . Niet terug te brengen tot vrouwelijk hormonaal verschijnsel. Nu wordt gezocht wat dit klam nachtzweet kan veroorzaken . Ik neem nu ook Sifrol 0,18mg [lees meer...]voor Rusteloze Benensyndroom,sedert enkele dagen . Resultaat is dat ik erg moeilijk in slaap geraak en ook veel wakker kom en dan weer moeilijk de slaap kan hervatten . En het nachtzweten is hetzelde probleem gebleven ! Iemand ervaring met Sifrol ivm nachtzweten ?

22-10-2020 | Vrouw | 64

21-10-2020 | Vrouw | 25
sertraline (50mg)
Ik vraag me af of hier mensen zijn die gewichtstoename ervaren hebben tijdens het gebruik van dit medicijn? Ik kan er weinig over vinden online en wil er graag wat meer meningen over horen! Ben zelf overigens een jaar bezig met sertraline, van 25 > 50 > 100 naar 150mg en vanaf daar weer afbouwen. Zit nu weer op 50mg en slik het nu voor de laatste maand. Ben voornamelij[lees meer...]k benieuwd of mijn gewichtstoename oorzaak kan zijn van dit medicijn, aangezien er geen drastische veranderingen zijn aan mijn eetpatroon/ gewoontes.

10-10-2020 | Man | 25
Chronische depressie
Nooit beginnen aan deze rotzool, mijn leven is verpest door deze medicatie. Kreeg spontaan last van super erge oorsuizen die zelfs na het stoppen aanhouden. Deze medicatie heeft mij gehoorbeschadiging gegeven die ik voor de rest van leven.

09-10-2020 | Vrouw | 40
sertraline (50mg)
Jarenlang heb ik mezelf door het leven gesleept. Ik was aanwezig, maar eigenlijk was ik er niet. Veel onrust, angst en paniekaanvallen, ziekte angst, stress, ongewenste nare gedachtes en vooral uitgeput. Niet te verwarren met vermoeidheid of slaperigheid, maar echte uitputting van het hoogste niveau. Ik stond te tollen op mijn benen van de stress uitputting en onrust en he[lees meer...]b meerdere keren huilend bij de huisarts op het spreekuur gezeten, omdat het zo uitzichtloos voelde. Begin dit jaar sertraline gekregen, maar nu pas begonnen omdat ik heel bang was voor alle bijwerkingen. Nu 2 weken onderweg en de mist trekt op! De nare gedachten zijn er soms nog, maar gaan ook heel snel weer weg. De uitputting is aan het wegtrekken. Ik merkte na een week dat ik aan het lachen was en oprecht weer plezier voelde. Ik heb zin om dingen te ondernemen en wil erop uit. Ik voel een soort helderheid die ik lange tijd niet heb ervaren. En zo kan ik nog wel even doorgaan... En waren ook bijwerkingen, ik was misselijk en had last van mijn maag en een droge mond maar dat is alweer zo goed als weg. Wel heb ik de eerste paar dagen niet geweten wat ik met mezelf aan moest, zat midden in de nacht comedy's te kijken om de duistere gedachten die in het donker in bed boven dreven, uit te bannen. Dat was niet fijn en was dus duidelijk een beginverergering van de klachten. Maar! Ik ben nu zo ontzettend blij dat ik er aan ben begonnen, had ik het maar eerder gedaan. Dit alles is overigens wel icm therapie. Hoe blij ik er nu ook mee ben, het is geen pilletje voor instant geluk en het is erg belangrijk om daarnaast inzichten op te doen en aan jezelf te werken.

08-10-2020 | Man | 37
Overspannen/burn-out
3 jaar geleden burn out gekregen. eerste maanden elke dag 15 uur geslapen. was erg duizelig. had vaak spanningshoofdpijn. last van maagklachten. spierpijn. herstel ging erg langzaam. na 2 jaar opgebouwd tot 32 uur werken. smiddags nog steeds 2 uur rusten en na het eten niet veel energie nog steeds. slecht tegen prikkels kunnen. gespannen gevoel . rare stroomstootjes in mij[lees meer...]n hoofd.maagklachten etc. door de lichamelijk klachten erg angstig geworden. mijn herstel stagneerde steeds met ups and downs. steeds als ik een klein beetje over mijn grens ging had ik hier lang last van. ook als ik probeerde te sporten...voelde dit vooral daarna niet fijn. spanningshoofdpijn werd laatste maanden steeds erger . wanneer deze ondragelijk werd nam ik 5mg diazepam in. Dit was het enige wat een beetje hielp. altijd heel goed kunnen slapen. tot de laatste maand. 22 uur naar bed en rond 3 uur wakker. merkte dat ik steeds meer vermoeid werd en meer klachten kreeg. wilde niet aan de sertreline maar zag geen keuze. 1 week geleden begonnen met 50mg

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum