ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
06-12-2018

Sertraline (sertraline)

Alhoewel Sertraline mij toch wel heeft geholpen om mijn pieken van onrust en neerslachtigheid af te vlakken. Had ik hier misschien vroeger mee moeten stoppen. Ik ben nooit zo toegenomen in gewicht dan tijdens te behandeling. hierdoor heb ik striemen (huid littekens) ontwikkeld ter hoogte van mijn bibs. Als muzikant had ik geen verbinding meer met mijn instrument en was[lees meer...] onmogelijk om de muziek nog aan te voelen. Sociale interacties konden mij niet meer boeien. Een hele goede grap leek voor mij zeer stom. Ik voelde er niks meer bij. In het uitgaansleven had ik amper nog verbinding met mensen en kon ik niet meer het andere geslacht aantrekken. Het libido zakte maar bij toch seksuele contacten kon ik na een veel langere opwarming toch een erectie krijgen die harder was dan zonder medicatie. Die deed echter meestal veel pijn. De ejaculatie werd door de medicatie uitgesteld waardoor ik met veel moeite nog kon klaarkomen.
30-11-2018

Chronische depressie

21-11-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Lijdt helaas aan de beroepsziekte PTSS en na flink wat sessies bij een psycholoog kwamen we op een dood spoor. Zij adviseerde om ssri's te gaan gebruiken om mij van de volgende klachten af te helpen: Slapeloosheid, nachtzweten, herbelevingen, angsten, schrikkerig, emotioneel, kort voor de kar en sporadisch een gevoel van...ik neem afscheid. Huisarts heeft het voorgeschreve[lees meer...]n en ik merkte letterlijk na twee weken verbetering. Slapen gaat iets beter maar is nog niet overtuigend. Ik voel me wel een stuk rustiger want het gejaagde in mijn lichaam is weg. Nu is het tijd om door te stappen naar 100mg. Niet van Sansoz maar van Aurobindo. Niet gevraagd om een ander merk, maar kennelijk vind de apotheek dit prima. We wachten af.. Oja, voor de mannen!! libido is minder dan 0
13-11-2018

Sertraline (sertraline)

Ik ben na jaren kwakkelen en laatste jaar structureel oxazepamgebruik na aandringen overstag gegaan. En het heeft mij gered! Ik zit al op een minimale inname van oxazepam en afbouwen gaat redelijk makkelijk. Ik voel me wel wat moe en veel gapen maar verder voel ik me sinds jaren weer een beetje mezelf! Ik ben heel blij met dit medicijn en alle horrorscenario’s die ik in mi[lees meer...]jn hoofd had zijn niet uitgekomen.
11-11-2018

Overspannen/burn-out

In mijn 2e burn-out kwam ik in een depressie. Gestart met sertraline 50mg per dag. Voelt geweldig. Stimulans positieve gevoelens. Ik ben vergeetachtiger maar dit is te wijten aan de 2e burn-out. Ik heb gewichtstoename van 20%. Geprobeerd te stoppen. Dat was verschrikkelijk. Libido is 0.
25-10-2018

Sertraline (sertraline)

Na een half jaar met oplopende klachten die uit een burn out kwamen, als redmiddel aan de Sertraline. Ik voelde weerstand en angst om te starten want ik ben niet een pillenslikster maar zat er zo door heen en al maanden thuis .in de maanden er voor alles geprobeerd om de rust in mijzelf te vinden, want ik voelde mij 24 uur per dag opgejaagd en angstig. De natuurgeneeskun[lees meer...]dige, cranio sacraal, yoga, b12 en neurologisch onderzoek zelfs een innerlijke reis vanuit de Brandon Bay s methode. De eerste dagen 2 na het slikken voelde ik mij zo beroerd dat ik geen derde durfde te nemen .alsof er iemand af en toe uit het niets met een slagboor in mijn hoofd zat. De huisarts adviseerde een week op 25 mg.en daarna baar 50 mg.Daarna ging het goed en ik werd rustiger en de depressie verdween. Angst en paniek komen af en toe in vlagen. Maar niet extreem en het is te handelen.ga nu ook weer van alles doen en boodschappen bij meerdere winkels is geen probleem. Ik slik nu 100 mg.en denk langzaam aan afbouwen. Ben weer 100 procent aan het werk. Wel na het werk dood moe. Bijwerkingen nu: 2 kilo aangekomen, soms Duizelig, vaak toiletgang diarree. Gas vorming , soms mist in mij hoofd. wat ik ook merk dat ik nu minder geremd ben om dingen te zeggen .soms denk ik wel van huh, komt dat uit mijn mond. Goede vriendin kon dit bevestigen. Heeft iemand hier ervaring mee?
22-10-2018

Sertraline (sertraline)

Na jaren Effexor te hebben genomen en te denken dat het het beter ging (nieuwe job, nieuw diploma, algemeen goed gevoel) dacht ik dat het tijd was om af te bouwen met AD en het zonder te proberen. Ik stond op 175mg Effexor (Venlafaxine). De huisarts was akkoord en stelde met mij een afbouwschema op. Ik deed het heel langzaam aan om van 175 naar 0 te gaan, deed er bijna 5 m[lees meer...]aanden over. Afbouw was geen lachtertje, wordt wel eens vergeleken met afkicken van drugs. Wel, ik heb nooit aan de drugs gezeten maar het was zwaar. Misselijkheid, moodswings, huilbuien nu en dan.... Begin juli was ik uiteindelijk Effexor-vrij. Aanvankelijk leek ik er echt vanaf. Ik dacht zonder te kunnen! Tot ik in augustus plots extreem vermoeid raakte. Je moet nu wel weten dat ik in april geopereerd werd, mijn volledige schildklier werd verwijderd omwille van een nodulair struma. Ik weet de vermoeidheid aan het niet op peil staan van het schildklier-vervangend hormoon L-Thyroxine. Alle tests wezen echter uit dat dit perfect onder controle was. De vermoeidheid bleef aan, ik kwam uiteindelijk bij een hematoloog terecht, ik had ook een tekort aan witte bloedcellen. Verschillende bloedtests brachten niks aan het licht. De hematoloog merkte wel op dat het wel eens zou kunnen na zeker meer dan 10 jaar aan de Effexor te zijn geweest, dat mijn lichaam daar op ingesteld was en dat de vermoeidheid wel eens een nasleep kon zijn van het stopzetten ervan. Ik voelde me steeds weer sneller geaggiteerd raken, concentratiestoornissen krijgen, wat me voorheen boeide, boeide me steeds minder... Kortom in september voelde ik me weer wegzakken in depressieve gedachten en gevoelens. Omdat het afbouwen van Effexor me zoveel moeite had gekost had ik ergens gezworen nooit nog van dat soort 'gif' in te nemen. Vorige week crashte ik, ik voelde dat het niet langer ging. Veranderingen op het werk, situaties waar ik maar moeilijk me omkom deden me terug aankloppen bij de huisarts. Ik smeekte bijna om me terug iets te geven maar dit maal geen Effexor. Er werd Serlain (Sertraline) opgestart, 50 mg om te beginnen. De eerste nacht al voelde ik me heel misselijk en ziek, zo erg zelfs dat ik eerst dacht een buikgriep te hebben. Drie dagen later begon ik last te hebben van van hevige bewegingsonrust, ik kon niet stilzitten, stilliggen. Ik vond geen rust: letterlijk niet; noch in mijn hoofd, noch in mijn lichaam. Er werd me Alprzolam voorgeschreven om me tot rust te brengen, deze is mijn redding geweest. Er werd me immers gezegd de Serlain door te zetten, de bijwerkingen zouden verdwijnen. Inmiddels zijn we weer enkele dagen verder. De maalast is afgenomen maar nog steeds eet ik niet zoals voorheen. Ik neem dagelijks nog een Alpprazolam (een halfje of een gans) als ik voel dat het niet meer gaat. Het gaat beter, maar in zeer kleine stapjes. Ik weet inmiddels ook dat ik waarschijnlijk de rest van mijn leven AD zal moeten nemen. Mijn huisarts vergelijkt het met diabetes-patiënten: zij functioneren niet zonder insuline. Ik niet zonder AD. En dat is geen schande, alleen jammer dat er zo'n taboe over hangt. De dosis zou eventueel kunnen verhoogd worden maar ik ben zo bang om opnieuw de hevige bijwerkingen te hebben dat ik hoop dat 50 mg voldoende is.
22-10-2018

Sertraline (sertraline)

net 2 weken efexor 75mg gebruik de bijwerkingen waren te erg niet kunnen slapen geen eetlust misselijk hele dag door en vooral angsten en paniekaanvallen werden veel erger dan voordien , nu heb ik 100mg serlain gekregen , maar ben wat bang zijn die bijwerkingen even erg als met efexor of toch minder alvast bedankt
Pagina 1 van 7

Mirena (2089) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (839) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (477) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (458) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (370) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!