sertraline

Postnatale depressie (15 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

17-06-2021 | Vrouw | 35

31-05-2021 | Vrouw | 17
sertraline (125)
Eerst citalopram geprobeerd. Ik kreeg manische klachten en suïcidale gedachtes namen flink toe. in overleg met de psychiater overgestapt naar sentraline. nu op 125mg en voel me een ander persoon. Blijf hoop hebben op je medicijnen en bedenk dat mensen eerder een reactie achterlaten als ze een negatieve ervaring hebben ipv een positieve. dit geeft een vertekend beeld. Ieder[lees meer...]een is anders en reageert anders op de medicatie. laat je niet bang maken maar wees kritisch en maak eventuele bedenkingen bespreekbaar met je hulpverlener!

26-05-2021 | Vrouw | 23
sertraline (20mg/ml)
Ik kreeg dit voorgeschreven van mijn nieuwe huisarts nadat ik iets meer dan een half jaar gestopt was met sipralexa. Ik ben bijna 4 dagen aan een stuk wakker geweest, verschrikkelijkste week van mijn leven. Uiteindelijk schreef de dokter weer sipralexa voor. Na één tablet te nemen kon ik meteen weer slapen. Nooit meer sertraline.

27-04-2021 | Vrouw | 66
sertraline (50mg)
Na 20 jaar gebruik van Paroxetine 20 mg werkte deze al lang niet meer! Wat ik niet wist. Had al weer jaren meer klachten en begreep dit niet. Totdat de psycholoog mij vertelde dat Paroxetine maar 8-10 jaar werkt. Na overleg met een psychiater adviseerde de psycholoog over te stappen op Sertraline. 50 mg. Vervolgens opgehoogd naar 150 mg sinds september 2020. Heb niet het[lees meer...] gevoel dat het dat doet wat zou moeten. Kwam online de antidepressiva-test tegen van het st. jansdal ziekenhuis in Harderwijk. Via de huisarts deze aangevraagd en afgenomen. Wacht op uitslag hiervan.

26-04-2021 | Vrouw | 66
sertraline (50mg)
Sedert 2001 gebruik van Paroxetine 20 mg 1 dd 1. Dit na 2 zware depressies op 36 jarige en 48 jarige leeftijd. In de tussentijd ook chronische klachten. Na 20 jaar gebruik deed de Paroxetinel hele tijd niets meer maar niemand had gezegd dat het ook zo lang niet werkt. Ik hoorde Max. 8-10 jaar. In 2020 terug naar huisarts en psycholoog. I.o.m. Een psychiater heeft d[lees meer...]e psycholoog mij overlaten stappen op Sertraline 50 mg. In stappen opgebouwd naar 150 mg sinds september 2020. Nu, april 2021 kan ik niet zeggen dat het goed is. Het gaat op en af maar voel geen blijheid of levensvreugde. In de morgen voel ik me ook lichamelijk niet lekker en heb moeite de dag te beginnen. In de avond voel ik me beter. Na onderzoek op internet heb ik nu een antidepressiva- test gedaan die het ziekenhuis Sint Jansdal in Harderwijk aanbied. Dit na overleg en goedkeuring van psycholoog en huisarts. Mijn vraag is voornamelijk of de Sertraline goed werkt of niet. Ik ben benieuwd naar de uitslag.

10-04-2021 | Man | 60
sertraline (100mg)
kon mijn werkzaamheden niet meer gestructureerd uit voeren. Op een moment helemaal niet meer . Partner negeren en erger. Groot zelf medelijden.

10-04-2021 | Vrouw | 41
sertraline (100mg)
Ik neem het nu 6 jaar. Van 50mg/dag en intussen al 200mg/dag. Vandaag gestart met afbouwen dus maar 150 ipv 200 mg. Ik heb er genoeg van en al zeker van de afvlakking van mijn emoties. Ik wil terug blijdschap voelen, verdriet voelen enz..

31-03-2021 | Vrouw | 41
sertraline (50mg)
Al enige jaren het gevoel overdag vast te lopen. Dingen niet meer kunnen relativeren, veel piekeren, heel veel beren op de weg zien. Vorig jaar juni de diagnose ziekte van Graves gekregen (auto-imuumziekte m.b.t. de schildklier), oorzaak waarschijnlijk langdurige stress in het lichaam. Afgelopen december zo gigantisch vast gelopen in de dagelijkse dingen (overdag) dat he[lees meer...]t voor mijzelf en mijn gezin niet meer houdbaar was. Via de huisarts 50 mg. sertraline voorgeschreven gekregen. Het werkte bij mij direct. Het is net alsof dit medicijn net het extra stofje bevat wat ik zelf tekort kom om 'normaal' te kunnen functioneren. Wat een verademing!! Dit had ik jaren eerder moeten weten. Het had mijzelf, mijn gezin en op mijn werk een hoop leed bespaard.

19-03-2021 | Vrouw | 53
sertraline (100mg)
Heb er helemaal niets aan gehad. Heb het een jaar geslikt, waarvan een aantal maanden 200 mg. Deed ook niks. Nu bezig met afbouwen. Merk geen verbetering/verslechtering in m,n stemming. Wel heel dizzy, moe en last van zweetaanvallen en dan weer de koude rillingen.

18-03-2021 | Man | 40
sertraline (50mg)
Na een burnout, ben ik plotsdoof geworden langs één kant. Nu 2 jaar later is het gehoor voor 80% hersteld maar ik heb er een tinnitus aan over gehouden. Ik heb ook concentratieproblemen, en een afgenomen maar nog steeds aanwezige angststoornis. Al enkele keren geprobeerd te starten met antidepressiva maar ik hou de eerste weken nooit vol. Ik ben nu aan week 3 en besef da[lees meer...]t ik dit moet doorbijten als ik wil verbeteren. Ik hoop binnen enkele weken te kunnen posten dat ik er door ben.

15-03-2021 | Vrouw | 40

08-03-2021 | Vrouw | 35
sertraline (50mg)
Al sinds mijn jeugd heb ik last van angstklachten/overmatig piekeren. Meerdere keren hulp gezocht bij psychologen, zonder succes. Uiteindelijk naar de huisarts gestapt die mij sertraline voorschreef. De eerste weken wat bijwerkingen gehad; raar gevoel in mijn hoofd en duizelig. Na ongeveer 4 maanden begon ik verschil te merken, ik piekerde nog wel maar het nam me nie[lees meer...]t meer “over”. Ik gebruik dit middel nu bijna 2 jaar en ik ben zeer tevreden. Het piekeren is duidelijk afgenomen en ik heb nog zelden last van paniek/angstaanvallen.

26-02-2021 | Vrouw | 42
Chronische depressie
Goedemorgen Allemaal Ik ben met sertraline begonnen in december 2020.gelijk een dosering van 50mg omdat ik echt de weg kwijt ben,nu ben ik 4 maanden verder en ik merk allerlei bijwerkingen die mij in me dagelijkse beperken,namelijk vreselijke spier en gewrichtspijn pijn beide oren,na 4 maanden gebruik heb ik besloten met me huisarts om te afbouwen,afkickverschijnselen [lees meer...]zijn super zwaar en het is voor mij is lijden op dit moment,,ondanks langzaam afbouwen,ook ervaar ik deze spanningshoofdpijn en volgens apotheker hoort het bij afkicken van sertraline,,VOOR MIJ NOOIT MEER EEN AD.

23-02-2021 | Vrouw | 39
Overspannen/burn-out
Ik ben flink aangekomen, de reden is doordat mijn rem volledig weg was door deze medicatie. Alles ging ineens overmatig. Sporten lijnen maar ook eten. Ik ben nu bezig met afbouwen. Hopelijk krijg ik snel weer vat op mezelf

20-02-2021 | Man | 28
sertraline (200mg)
Ik lijd nu al 12 jaar aan een complexe psychiatrische stoornis. Na een aantal jaar opgenomen zijn geweest woon ik nu zelfstandig met begeleiding van Hvo Querido. Slik nu al ruim drie maanden 200 mg en zie nauwelijks effect. Hiervoor ook clomipramine, fluoxetine en paroxetine gebruikt. Verder slik ik nu olanzepine en lorazepam. Weet iemand hoe lang het nog duurt voordat[lees meer...] ik effect zie? De angst is soms echt ondraaglijk. Ik kom mijn dagen door met de pams maar die werken snel uit en ik merk dat ik steeds meer nodig heb. Ik merk dat ik enorm prikkelbaar ben de laatste tijd, kan dat komen door de sertraline? Ik heb het idee dat ssri's nauwelijks effect hebben op mijn angsten. Heeft iemand ervaring met tca's? Lees op het internet dat de bijwerkingen wel heftig kunnen zijn. En is er een verband tussen het in nemen van de sertraline op een lege maag. Ik merk dat de sertraline wel wat beter werkt als ik wat gegeten heb.

13-02-2021 | Vrouw | 42
sertraline (100mg)
Chronisch depressief icm add, ptss en asperger. Het is een zeer effectief middel, ik ben jaren geleden van Prozac overgegaan naar sertraline, sindsdien voel ik mij beter. Het heeft minder bijwerkingen, Welke in elk geval acceptabel zijn. Ik denk dat 300 milligram per dag wel een hoge dosering is, maar het werkt voldoende. Wel heel erg aangekomen maar dat kan ook liggen aan[lees meer...] mijn vele andere medicijnen. (Waaronder Depakine, quetiapine)

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum