lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

17-01-2017

Sertraline (sertraline)

4 jaar geleden met antidepressiva. Na een hele tijd psychotherapie gevolgd te hebben, gaf de psychologe aan dat het zonder antidepressiva toch niet zou lukken. Heb dan een afspraak gemaakt bij een psychiater, omdat ik niet wilde dat een "gewone" huisarts (die er volgens mij onvoldoende over weet) dit zomaar zou voorschrijven. Ik neem dit medicijn omdat ik mij anders ang[lees meer...]stig en somber voel. Die angst gaat heel ver: hartkloppingen, beven, slecht slapen, gespannen waardoor ik dan weer spierpijn krijg etc... Ook mijn humeur is heel anders als ik de medicatie niet neem. Volgens de psychologe heb ik een angststoornis en heb ik het moeilijk met controleverlies en heb ik schrik van het onbekende. Ik ben begonnen met 50 mg, de eerste nacht was een hel! Ik kon mijn benen niet stil houden, die bewogen uit zichzelf, ik voelde me draaierig, lag te klappertanden, zweette ontzettend hard en heb de psychiater de ochtend nadien gebeld om te zeggen dat ik dit echt niet wilde. Zijn advies: doorbijten! het feit dat je die bijwerkingen zo heftig hebt, betekent ook dat de medicatie aanslaat. Zo gezegd, zo gedaan. En ik ben blij dat ik heb volgehouden! Ik ben gewoon een ander mens en kan weer genieten. Mijn emoties zijn trouwens ook niet afgezwakt, ik ben nog even emotioneel, maar ik val niet meer zo diep als enkele jaren geleden. In die 4 jaar heb ik ook geprobeerd om af te bouwen naar 25mg, maar dat is geen goed idee. Ik voel me dan weer net zoals ik me voelde voor het nemen van de medicatie en daar heb ik echt geen zin meer in. Anderzijds ben ik ook eens gestegen naar 100mg (toen ik me door die 25mg zo beroerd voelde), maar ik merk dat het met 50mg ook prima gaat. Heb totaal geen bijwerkingen meer... Het enige waar ik schrik van heb, is om zwanger te worden... Enerzijds wil ik dit zonder sertraline doen, maar ik weet dat dat mentaal niet lukt... Zijn er misschien vrouwen die hiermee ervaring hebben?
15-01-2017

Sertraline (sertraline)

Mijn destructieve / nare gedachtes die niet bij mij horen worden veel erger de eerste dagen na gebruik! Moet ik met dit middel stoppen? Ook de angst is erger.
15-01-2017

Sertraline (sertraline)

Ik gebruik het medicijn al 13 jaar, tussentijds enkele keren afgebouwd en gestopt, maar ik functioneer niet zonder deze medicijnen. Te veel sociale angst. Daarvoor helpt het medicijn enorm goed, een wereld van verschil met en zonder deze medicijnen. Ik heb nooit last gehad van bijwerkingen. Ik kan alleen iets minder makkelijk huilen, maar dat komt misschien doordat ik de [lees meer...]puberteit nu wel voorbij ben. Lachen kan ik nog steeds even hard. De Sertraline van Sandoz, Mylan en Pfizer zijn perfect! Enkel Ranbaxy doet helemaal niets, mijn huisarts heeft ervoor gezorgd dat ik dat merk niet meer krijg. Ja, ik slik de medicijnen al erg lang, maar na diverse slechte ervaringen met stoppen blijf ik het toch maar gebruiken.
08-01-2017

Sertraline (sertraline)

Niet zeker welke bijwerkingen, misschien gewichtstoename, 12-15 kg zwaarder aangekomen zonder drastische veranderingen eet/leefpatroon, kan ook ouderdom zijn.
08-01-2017

Sociale fobie

Ik ben zeer tevreden over het resultaat, dat ik heb behaald met het gebruik van sertraline. Ik ben begonnen met 50 mg, maar na een aantal weken heb ik na advies van de psychiater medicatie verdubbeld. Ik merk dat ik veel minder pieker en weer kan genieten van bepaalde dingen waar ik eerst vervelende gedachten bij zou hebben. Ik durf meer sociale handelingen aan te gaan en[lees meer...] ik denk veel minder aan wat andere van me vinden. Buiten de medicatie ben ik ook nog in behandeling bij een psycholoog en dit samen zorgt ervoor dat ik me lang niet zo ontspannen heb gevoeld.
09-12-2016

Obsessieve-compulsieve stoornis

Hoi, 3,5 jaar geleden begonnen tegen dwangstoornis. Begonnen met 50mg maar de dwang was zo heftig dat ik uiteindelijk heb opgebouwd naar 200mg. Ik heb ook ADHD en daarvoor 8 maanden ritalin gebruikt en bij mij werden de dwanggedachtes realiteit, ik ben daar door ook een paar maanden opgenomen geweest. Nu even over de sertraline, de 200 Mg heeft mij de 1e 2 jaar ze[lees meer...]ker geholpen tegen de dwang. Ik heb geleerd wat dwang is en hoe ik er mee om kan gaan. Het medicijn heeft me dwang gedachten weggehaald maar ook mijn sexuele gevoelens enorm gedempt. Dat wil zeggen dat ik geen zin in heb om een relatie aan te gaan of te daten, dat vond ik ervoor juist heel leuk. Ook merk ik het in mijn creativiteit, om muziek te maken. Ik verlang daar weer enorm naar om creativiteit te gebruiken. Als laatste punt heb ik dat mijn emoties er niet uitkomen, door therapieën en door gesprekken heb ik geleerd te voelen wat ik voel en als daar oud verdriet komt dan bij het gevoel te blijven en te huilen, ik wil gewoon huilen als ik wil huilen, nu komen de tranen wel op maar het word enorm gedempt door mijn hoofd, dus uiteindelijk blijft het vast in mijn hoofd zitten. Vandaag ben ik bij me huisarts geweest en ik ga afbouwen de 1e maand van 200 Mg naar 150 Mg en dan kijken we verder, ik heb er heel veel zin in want ik verlang weer om me vrij te voelen in me hoofd, wel vind ik het ook spannend met de bijwerkingen en klachten. Gr
02-12-2016

Sertraline (sertraline)

Ik heb een vraag: ik slik het medicijn nu 7 weken waarvan de eerste 3/4 weken 50 Mg en de weken erna 75 mg. Toen ik begon met slikken ging het de eerste drie weken goed, toen ging het weer slechter en daarom hebben we de dosering ook opgehoogd. Omdat het dan ineens weer slechter gaat (depressief, angst, onrust en paniek blijft gelukkig wel wat minder) ga je zoeken naar het[lees meer...] waarom. Wat ik merkte en nu weer moet worden is dat ik elke keer een week voordat ik ongesteld moet worden het weer slechter gaat. Alleen lijkt het me raar om het dan elke keer op te hogen. Hebben meer mensen hier last van? Slikken mensen hier ook anticonceptie bij? Ik niet namelijk.. Maar misschien kan iemand me advies geven want ik wil me niet meer zo voelen..
26-11-2016

Onrust

Gestart met 12,5 , toen naar 25mg en nu op 37,5 Mg en ik merk heel veel verschil. Met opbouwen wel duizelig en moe geweest, toen ipv in de ochtend savonds ingenomen en begonnen met een lagere dosering. Dat ging veel beter. Geen onrust meer, slaap beter, minder stress, minder piekeren, kortom heel tevreden.
Pagina 1 van 7

Mirena (1936) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (397) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!