This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Sertraline

Depressie - antidepressiva SSRI
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Sertraline
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (197 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (83 meningen)
  • Angststoornis (68 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

19-05-2015
Vrouw, 22 jaar

Sertraline (sertraline)

Ik gebruik sertraline ondertussen al een aantal maand, en ben er superblij mee. In het verleden slechte ervaring gehad met medicijnen tegen angst/paniek/stress/drukke gedachten, omdat die medicatie mijn emoties geheel afvlakten - maar met sertraline is dat niet gebeurd. De angst en paniek slaan alleen gewoon niet meer toe, waardoor en het dagelijks leven me ineens een stuk[lees meer...] gemakkelijker afgaat en ik me veel energieker voel. Er's een last van mijn schouders gegleden! Eerder leek het wel alsof mijn gedachten constant als agressieve bijen om me heen zoemden, maar nu zijn mijn gedachten helderder dan ik ze ooit ervaren heb. Van de bijwerkingen heb ik niet veel last gehad. Soms heb ik last van trillerige of zweterige handen (gelukkig maar in lichte mate though). Maar er's één ding waar sertraline wel een behoorlijk effect op heeft, en da's je libido, dus ja, tenzij je aseksueel bent, is dat waarschijnlijk een bijwerking die je wel in account moet nemen.
19-05-2015
Vrouw, 25 jaar

Sertraline (sertraline)

Sinds mijn 23e heb ik regelmatig last van paniekaanvallen, waardoor ik de diagnose paniekstoornis heb gekregen. Ik kreeg na de eerst aanvallen hele zware medicatie, omdat ik simpelweg mezelf verloren had en in een diepe depressie zakte. Hieruit gekrabbeld te hebben, kreeg ik een half jaar later weer last van paniekmomenten en heb besloten om mijn sertraline weer in te neme[lees meer...]n. Eenmaal paar maanden verder heb ik weer afgebouwd en bijna een naar medicijnvrij geweest. Helaas sinds 2 maanden terug kreeg ik weer symptomen en het lukte mij zelf niet eruit te komen. Ik heb altijd veel gehad aan mijn medicijnen dus nu ben ik ze weer gaan gebruiken, gewoon een dosering van 50 mg is tot nu toe voor mij voldoende. De eerste 6 weken waren vreselijk, mn lichaam en gevoelens veranderde compleet. Ik twijfelse zelfs aan de werking vd medicatie. Ik sliep niet meer, liep elke seconden vd dag met piekergedachten in mijn hoofd, wilde alleen zijn, was extreem vermoeid maar slapen lukte niet door de gedachtens die mij wakker hielden, waarom moest dit mij nu weer overkomen? Ik ging er vanuit nooit meer beter te kunnen worden. Het was kortom een hel. Maar nu ben ik 8 weken verder. Ik voel me heerlijk! Ik kan weer realistisch nadenken, tuurlijk heb ik af en toe mijn momenten nog wel, maar deze lijken steeds minder te worden. Mijn gedachten zijn niet meer zo overheersend en ik kan nu gaan zoeken naar de wortel van mijn problemen. En ik ben op de goeie weg. Ik weet zeker dat ik zonder mijn medicijnen kan. Maar voorlopig blijf ik ze lekker elke avond innemen. Je neemt toch ook paracetamol voor hoofdpijn..In het begin schaamde ik mij er heel erg voor. Maar dit is niet langer meer van toepassing. Ja ik slik medicijnen en dan?? Mocht je nog in de opbouw zitten van sertraline, hou het vol! Het komt goed, mocht je vragen hebben erover. Reageer dan op mn verhaal. Ik heb sertraline al 2x eerder geslikt!! Sterkte!!
13-05-2015
Vrouw, 26 jaar

Borderline persoonlijkheidsstoornis

07-05-2015
Vrouw, 16 jaar

Autisme

Ik slik het medicijn nu enkele maanden. Ik ben al meerdere malen gestopt, maar na enkele dagen weer begonnen met opbouwen. Ik merk niet veel van het medicijn, mijn omgeving daarentegen wel. Daarom ben ik toch steeds weer begonnen. Ik zelf vind dat het medicijn niet veel doet, ik ben nog steeds angstig en onrustig. Het is wel iets minder geworden, maar niet zodanig dat ik h[lees meer...]et de moeite waard vindt.
05-05-2015
Vrouw, 62 jaar

Sertraline (sertraline)

Mijn ervaring met dit medicijn is, dat ik na ongeveer 6 weken me redelijk goed voelde, maar sinds 2 weken, lijkt het wel of ze uitgewerkt zijn. Ik gebruik dit medicijn sinds November 2014 tot heden Mei 2015. Is het mogelijk dat de Sertraline (50) niet meer werkt? Ik heb absoluut geen behoefte om de dosering te verhogen, ivm de seksualiteit, de vermoeidheid en het to[lees meer...]enemen van mijn gewicht. Ook verder zit ik niet lekker in mijn vel, tegen de avond, voel ik mij pas beter ( ook niet optimaal). Nee voor deze medicijnen waren er angsten, maar nu voel ik mij de hele dag niet echt lekker. Graag een reactie Met vriendelijke groeten Wil.
03-05-2015
Vrouw, 26 jaar

Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik heb hiervoor citalopram gehad, wat mij helemaal niet hielp. de angst/ dwang werd niet meer of minder. niet ná, maar tijdens het afbouwen ben ik met Sertraline begonnen en ik moet zeggen dat ik wel degelijk verschil merkte bij mezelf.
02-05-2015
Vrouw, 39 jaar

Sertraline (sertraline)

Zeer tevreden. Na 3 weken ging het echt werken en ik gebruikt het nu 2 jaar en had dit 10 jaar eerder moeten weten, wat een verschil!!!! Ik voel me goed en normaal. Blijf niet meer in dingen hangen en huil niet meer bij elk 8 uur journaal. Kort om het relativeert het leven naar normaal en realistisch. I'm Happy!
01-05-2015
Man, 26 jaar

Sertraline (sertraline)

Na meerdere 'slechte' ervaringen met andere ssri's uitgekomen en gebleven bij Setraline. Ik heb het gevoel met dit medicijn stabieler te zijn en gelukkig geen last van zware bijwerkingen. Wel merk ik een verhoogd hongergevoel waardoor er wat kilo's zijn bijgekomen. Al met al tevreden met de werking.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (329) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely