This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Sertraline

Depressie - antidepressiva SSRI
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Sertraline
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (192 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (77 meningen)
  • Angststoornis (67 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

22-02-2015
Vrouw, 58 jaar

Overspannen/burn-out

Sinds 8 maanden in een burn-out zonder medicijnen. Nu toch sinds 9 jan aan de sertraline 50 mg. In het begin veel bijwerkingen, heel gespannen, nerveus, nachtmerries, diarree. Met oxazepam erbij is het te doen op dit moment. Ik slik nu bijna 9 weken. Ik heb nog steeds last (wisselend) van erge spanningen en slecht slapen, steeds met paniek wakker worden. Moet ik nu vrage[lees meer...]n om de dosis op te hogen of nog even afwachten. Ik hoef pas over 3 weken terug naar huisarts. Heel graag reacties.
19-02-2015
Vrouw, 33 jaar

Chronische depressie

Sertraline. Na de efexor, efexor/welbutrin en parnate kwamen we (psychiater en ik) uit bij Sertraline. Ik was wat medicatiewisselingen moe, maar stond wel open voor iets nieuws. Ik ben chronisch depressief, met af en toe een dubbele depressie en gebruik nu 6,5 jaar medicatie hiervoor. Ik moest voor de sertraline om alles huilen en werd ook snel somberder in de periode dat [lees meer...]ik geen medicatie mocht gebruiken. Ik ben begonnen met 50 mg en al snel werd ik wat stabieler. Niet meer om alles huilen. Helaas bleef het daarbij.Wel opgehoogd naar 100mg . Voor mij werkte de sertraline goed tegen de somberte, als het voelt alsof je door de stroop beweegt, maar helaas niet tegen de andere "onderdelen". Alsof het niet het hele spectrum aanpakte. Mijn psychiater kon dit goed verklaren: het pakt alleen de serotonine aan en niet de noradrenaline, waarvan we nu dus weten dat dat ook niet helemaal goed zit. Ik bleef dus last houden van angst en schaamtegevoelens, paniekaanvalletjes en kon echt niet mijn bed uit komen. Alsof er geen communicatie is tussen mijn hersenen en mijn lijf. Verder werd mijn libido nul. Dus kwamen we al snel tot de conclusie dat dit hem niet gaat worden voor mij. Het middel is wel makkelijk te gebruiken en ik vond de bijwerkingen ook reuze meevallen, behalve mijn verdwenen libido heb ik denk ik alleen behoorlijke hoofdpijn gehad. Ik sliep goed, wel werden de dromen levendiger, maar niet persé nachtmerries.
19-02-2015
Vrouw, 27 jaar

Sertraline (sertraline)

liever niet, wou dat ik ervan af kon komen
15-02-2015
Man, 65 jaar

Sertraline (sertraline)

Ik ben die man van 65jaar die belooft heeft na poos sertraline gebruikt te hebben nog wat te vertellen hoe het mij vergaat. Ik heb een verschrikkelijke tijd gehad. Uiteindelijk terecht gekomen bij GG net bij crisis afdeling. Ik was echt wanhopig. Goed gesprek gehad dat er eigenlijk niets kan gebeuren. Sertraline terug gebracht van 100mg naar 75mg. op advies van psychiater.[lees meer...] Heb er ook nog een mirtazapine 15mg. bij gekregen. Het is nu 15 febr. en voel me nu goed en merk dat medicijnen goed beginnen te werken. Het is de moeite waard om hoe ziek je ook bent door te zetten. Er zullen vast nog wel weer mindere momenten langs komen maar zie daar niet meer tegenop. Heb ook geleerd die momenten te leren aanvaarden. Over je heen laten komen. Hoop met mijn verhaaltje wat positiefs over te brengen.
15-02-2015
Vrouw, 58 jaar

Sertraline (sertraline)

Decennia lang te gespannen en door de dag stemmingsschommelingen. Van alles voorgeschreven gekregen. Start van de dag depressief, klaart rond 10 uur op. Sinds paar jaar Sertraline, eerst 50 en nu 25 mg. Het doet wat het moet doen: ochtend-depressies minder en wat minder gespannen. Eerste weken waren moeilijk, met name door de enorme slaperigheid. Na het ontbijt wilde ik a[lees meer...]lleen op de bank liggen, zo zwaar, moe, duf. Een kennis begon toevallig in dezelfde tijd en had ook erg last van deze bijwerking. Doorgezet, ben nu wel tevreden. Beetje lastig blijven de drogere slijmvliezen (o.a. mond, vagina).
03-02-2015
Vrouw, 41 jaar

Sertraline (sertraline)

Depressie en dwanggedachten, Ben begonnen met een kwart tablet, na een week een halve, slik uhm nog niet zo lang zit nog niet aan de 50mg per tablet, maar ik moet zeggen dat de tablet al z'n werk doet. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over en zonder erge bijwerkingen. En de sombere gedachten zijn al heel wat minder, voor mij een prima medicijn.
31-01-2015
Vrouw, 41 jaar

Sertraline (sertraline)

Slik het nu een week, een kwart per dag merk al iets effect, mag het langzaam gaan opbouwen maar heb er alle vertrouwen in, tot straks 50 mg Volgens mij een goed medicijn tegen depressie.
30-01-2015
Man, 64 jaar

Sertraline (sertraline)

Nam al gedurende vele jaren jaren alprazolam(xanax) 0,5 mg, nu gedurende 2a 3maanden sertraline 50 mg één tablet per dag 's morgens, om zo xanax af te bouwen en te stoppen en daarna ook de sertraline.. Dagelijks dromen, dromen en nog eens dromen..héél emotioneel geladen de eerste maand..neem nog altijd xanax maar iets minder.. erger mij aan alles en nog wat.. zelf geduren[lees meer...]de 10 dagen zonvakantie.. het zit in mijn hoofd van de sertraline af te bouwen en te stoppen...ik heb er geen goed gevoel bij.. Wie kan mij helpen??? Ik krijg allesinds niet de verwachte hulp van mijn uitgebluste dokters.. Alles is begonnen met bevende handen als ik onder mensen moest komen..ook heb ik een minderwaardigheidsgevoel overmij..mijn twee kleinkinderen zijn mijn grootste bron van gelukzaligheid ...
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (592) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (331) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (314) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica