ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

11-08-2018

Sertraline (sertraline)

Ik gebruik sertraline ivm depressieve klachten/angst t.g.v. Combinatie van postnatale klachten, overspannen, erfelijke component (angst/depressie), karakter (hoge eisen) en slaapgebrek. Gestart met 3x pw runningtherapy, is zeer effectief maar werkte voor mijn alleen op korte termijn. Steeds weer terugval. dus gestart met sertraline. Na 2 mnd merkte ik verschil: meer stabil[lees meer...]iteit in emoties, minder somber, zelfbeeld werd beter, minder irreele angsten. Al snel daarna werd ik weer vlak en moe (geestelijk en soms ook lichamelijk), weinig levenslust of plezier, niet kunnen genieten van dingen die wel het genieten waard zijn. En dat terwijl ik echt in een ideale huisje boompje beestje situatie verkeer. Ook nog steeds geheugenproblemen, cognitief wat traagheid. Dufheid lijkt iets minder nu ik het s avonds slik ipv s ochtends. De somberheid en stressgevoeligheid zijn wel volledig weg. Emoties (positief en negatief) voel ik minimaal. Ik vind die vlakheid en dufheid helemaal niks, zo kan ik niet toewerken naar wie ik was. Ik voel me afgestompt. Volgende week start ik met psychotherapie.
11-08-2018

Sertraline (sertraline)

4 weken geleden begonnen met sertraline. Sinds die tijd alleen maar misselijk en geen eetlust meer. In totaal al 5.5 kilo afgevallen. Voel me suf en slaap erg slecht. Gisteren contact opgenomen met de huisarts en deze adviseerde om te stoppen. De bijwerkingen duren te lang. Volgende week een afspraak om te kijken voor een ander medicijn, maar zie hier als een berg tegenop.[lees meer...] Bij mij werkt het helaas niet. In het verleden paroxetine gebruikt, hier na 1.5 jaar mee gestopt omdat ik er erg moe van was overdag en niet mijn bed uit kon komen. Ervaarde dit als erg vervelend, vooral ivm een zwaar beroep.
10-08-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Toen de huisarts ina overleg met de psycholoog voorstelde om een antidepressivum te gaan slikken om me te helpen wat meer rust en vertrouwen te krijgen schrok ik een beetje. Ik heb het wel gedaan, omdat ze allebei zeiden dat ik het nodig had en dat het me echt kon gaan helpen. Ik vond het wel heel spannend om mijn eerste tablet te slikken. Ik was bang voor wat er zou gebe[lees meer...]uren. Zou ik veranderen? Wat zouden de bijwerkingen zijn? Ik ben blijk dat het mij ia voorgeschreven! Ik voel me rustiger, heb veel meer vetrouwen, ben minder prikkelbaar, heb niet zo snel angst en ben minder onzeker.
06-08-2018

Sertraline (sertraline)

9-2017 begonnen met 50mg Sertraline. Ik neem het nu bijna een jaar. Hiervoor Jaren Seroxat genomen, niet aan 1 stuk door maar telkens een jaar en dan weer een half jaar stoppen en dan weer terug,enz Even kort waarom: Ik voelde mij erg goed met Seroxat, angsten waren onder controle, geen humeurschommelingen maar wel aangekomen in gewicht en 0 libido. Elke 2 maand ofzo kw[lees meer...]am er maar weer een kilootje bij en het was er niet af te krijgen zonder heel veel moeite. Uiteindelijk opgeteld na al die jaren was ik 10 kilo dikker. Toen ik dus weer eens stopte met Seroxat 2-2017 (na een jaar gebruik) voelde ik me eigenlijk supergoed in het begin. Ik had veel meer energie, libido terug, minder honger, humeur was goed, belangrijkste was natuurlijk dat mijn sociale angsten onder controle waren. Tot na ongeveer 5 maanden.. weet nog altijd niet goed wat er toen gebeurde. Ik had ineens een breekpunt toen ik naar een feestje ging van vrienden. Het waren eigenlijk allemaal mensen die socially awkward waren dus ik zou me goed hebben moeten voelen daartussen, maar dat deed ik niet en daar werd ik heel down van. Daarna werd het alleen maar slechter met me. Ik had nergens geen zin meer in, lag in de zetel, zelfs dingen die ik normaal leuk vond boeide me niet meer. Huilbuien kreeg ik zomaar ineens voor geen reden. Tot op het punt dat ik zelfs begon te denken aan dat ik het niet erg zou vinden om dood te gaan. Ik had me nog noooit zo gevoeld! Dit voelde echt als een depressie en dat was nooit de reden waarvoor ik medicatie slikte. Maar ik besefte wel dat er iets aan de hand was en dat ik terug moest beginnen met medicatie. Ik wilde geen Seroxat meer want ik was in de periode dat ik stopte 8 kg kwijt en wilde die niet meer aankomen. Toen heb ik dus Sertraline voorgeschreven gekregen en na 2 weken voelde ik me weer goed, ik kon niet geloven dat ik me 2 weken daarvoor zo slecht voelde dat ik dood wou! In mijn 2 e week vertrok ik juist met mijn partner op een (avontuurlijke) reis en dat was fantastisch. Die reis stond al maanden vast en ik keek daar enorm naar uit maar toen ik me zo down voelde kon me dat ook niet meer boeien, ik wilde niet meer gaan, ik wilde gewoon niet meer leven. Sertraline heeft echt mijn leven gered! En ook niet belangrijk ik heb geen enkele bijwerkingen! Wel de gebruikelijke opstartdingetjes zoals misselijk,zweten, geen honger, maar dat is na een weekje alweer voorbij. Ik was zo bang om weer dik te worden maar neem het nu bijna een jaar en niks erbij. Sociale angsten zijn wel meer aanwezig dan Seroxat. Maar dat neem ik er graag bij zonder alle andere bijwerkingen!
05-08-2018

Chronische depressie

30-07-2018

Sertraline (sertraline)

Na allerlei klachten door mijn angst/paniekstoornis ben ik gestart met Sertraline. Heel langzaam opgebouwd, omdat ik vrij veel bijwerkingen ervaar bij inname medicijnen. Het viel niet mee de eerste weken, wat was ik soms ellendig, ik dacht dat het nooit echt zou helpen. De ergste klachten waren wel afgevlakt maar ik was zo wazig en onwerkelijk in mijn hoofd. Dit was hoort [lees meer...]waarschijnlijk ook bij de angststoornis maar kan verergeren door de medicijnen. De bijwerkingen werden na 8 weken steeds minder en na 3 maanden kon ik zeggen dat de medicijnen echt gaan helpen. Ik durfde weer overal naar toe, had geen paniekaanvallen meer en was ook meer opgewekt. Daarom kan dit medicijn je echt helpen om van de angst af te komen zeker ook in combinatie met therapie wat ik er ook bij doe, dit is echt nodig. 100% klachten vrij zul je misschien nooit worden, maar dat is bij geen mens. Dus zet door met de inname van dit medicijn, het kan lang duren, maar het helpt echt! Ik heb ook veel de ervaringen van anderen gelezen en dat gaf me ook weer een stimulans om door te gaan!
19-07-2018

Chronische depressie

Veel minder bijwerking dan ik had van de fluoxetine.
12-07-2018

Sertraline (sertraline)

Hallo allemaal, ik ben nog maar net begonnne met de medicijnen maar wil wel even wat achterlaten! Ik gebruikte al 4 jaar lexapro en het nadeel daar van was dichte oren en ik bleef stil staan, ik gebruikte 15 Mg. Dus de beslissing genomen om over te stappen! Wat me zo bang maakte.. en ik ging natuurlijk hier kijken naar ervaringen! Wat me nog banger maakte! Angstig voor een[lees meer...] angst pilletje, eigenlijk wil je zo graag hulp en dat het weggaat maar door die hel wil niemand. Ik kreeg advies van de dokter om gelijk met 50 Mg te beginnen en las hier van begin met 25 Mg bouw het langzaam op! Nou dat heb ik gedaan, ik neem ze altijd voor het slapen gaan. Ik nam ze en ik flipte de pan uit ik voelde hem letterlijk branden in me buik! En werd zo angstig van ik kan nog altijd me vinger in me keel steken en uitspugen of van zit het al in me bloed!! Naja allemaa dingen wat je gek maakt! Ik werd wakker en er was niks aam de hand ik voelde geen verschil! Waarschijnlijk omdat mijn lichaam er aan gewend is dus ik maakte me zorgen om niks maar toch dat stemmetje van ja dit is dag 1, dus dag 2 ingenomen en flipte een beetje en werd wakker weer geen verschil! Eigenlijk ben ik dus de bijwerkingen zelf aan het opwekken en verzinnen. Maar stiekem voel ik me al aardig goed en normaal! Ik heb wel soms lichte paniek wat ik zelf oproep omdat ik ben begonnen in me vakantie dus hen alle tijd om te denken en te piekeren. Maar de paniek is niet zoals altijd normaal slaat hij door en denk ik echt help! Nu voel ik meer van oh jee en voel me zenuwachtig alsof je in de achtbaan zit en vlinders en dan neemt t weer af! Ik kan nog niet zeggen van wauw het werkt want ben sinds afgelopen dinsdag begonnen! Maar wil wel zeggen begin ermee elk lichaam reageert anders en stel het niet uit! Ik ben vaker veranderd van medicijnen en ik heb er eigenlijk nooit last van alleen last van me gedachtes van wat als .. ik zat ook met deze pillen zolang te rekken! Omdat je al die ervaringen leest wat je bang maakt! En de goede verhalen geven je wel kracht! Met afbouwen heb ik ook stap voor stap gedaan van 15mg naar 10 Mg en toen 10 dagen daarop en toen naar 5 Mg en toen 10 dagen daarop en toen Bannink setraline 25mg. Sommige mensen laten een reactie achter die nog nooit een pik hebben genomen en ik weet van vroeger dan krijg je pure hel en word het 100 x erger, maar als je al slikt dan is je lichaam en geest eraan gewend het moet alleen aanslaan en ben benieuwd waneer het bij mij is :)) normaal duurt het 10 dagen ongeveer dus afwachten nu .. en mensen laat je niet gek maken
Pagina 1 van 7

Mirena (2056) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (459) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (449) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!