ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

20-06-2017

Dwangstoornis

Valt tegen qua werkzaamheid. De bijwerkingen zijn in het dagelijks functioneren niet merkbaar. Op hoge dosering (200 mg) had ik wel meer last van pieptoon in de oren voor het slapen gaan en de eerste 3 maanden had ik behoorlijk last van rusteloze benen en enkels. Tegen de dwanggedachten (intrusive gedachten) doet het bij mij niet zo veel (nog steeds veel last van), in teg[lees meer...]enstelling tot de voorgaande 2 ssri's (die helaas op na een paar jaar waren gestopt met werken). Mijn huisarts stelt zich erg afwachtend op, maar inmiddels gebruik ik het 6 maanden en vind ik het wel tijd voor iets anders.
13-06-2017

Chronische depressie

Op school en thuis had ik al veel geleerd over psychische problemen, maar van een dysthyme stoornis had ik nog niet gehoord. Totdat ik onderzoek liet doen om te achterhalen waar ik nou steeds last van heb, en wat ik kan uitsluiten. De zoektocht naar passende medicatie leek me vreselijk, en ik was eigenlijk al blij dat ik bij de derde SSRI het gevoel had dat ik er baat bij [lees meer...]had zonder teveel bijwerkingen te ervaren. Ik heb een keer geprobeerd af te bouwen, maar toen het slecht ging op mn werk was ik genoodzaakt terug te gaan naar de volledige dosis. De volgende poging waag ik pas als ik meer zekerheid heb in mijn werksituatie.
08-06-2017

Sertraline (sertraline)

Ik ben in 2015 begonnen met Sertraline wegens Depressie en een hevige angst- & paniekstoornis. Aan het begin waren de bijwerkingen wat irritant, zo had ik kramp in mijn buik en was ik wat misselijk, hoofdpijn e.d.. Dit trok al snel weer weg, na 2-4 weken was er niks meer van te merken! Het medicijn begon enorm te helpen vanaf 1-2 maanden na de eerste pil genomen te hebben.[lees meer...] Ik kon aan het begin niet het huis uit (ik viel letterlijk flauw van de paniekaanvallen als ik richting het eind van de straat kwam), en na 1-2 maanden lukte het me al om de stad even in te gaan en dergelijke! Ik ben nu bijna 2 jaar verder en ik kan makkelijk een trein/tram/auto instappen en kan de stad uit en dergelijke. Natuurlijk zorgt het er niet magisch voor dat je de volgende dag op eens alles kan, en duurt het wel even, maar zonder dit medicijn weet ik niet of ik er nu nog zou zijn. Nu ben ik gelukkig en kan ik steeds meer, ik zou het zeer zeker aanraden!! Enig minpuntje: ik heb soms nog wel dat het een beetje zwaar op de maag valt, dus hier slik ik Omeprazol voor. Werkt perfect!
01-06-2017

Sertraline (sertraline)

Ik gebruik dit medicijn pas 2 en halve maand, ik ben hier aan begonnen omdat ik erg veel last ondervond van heftige emoties. Wat voor de meeste een vervelende bijwerking is, is iets wat ik nodig had. Hiernaast ook last van depressie, ik heb geen erge slechte buien meer gehad sinds ik dit gebruik. Sinds ik dit medicijn slik voel ik me eindelijk weer een 'normaal' mens [lees meer...] Qua emoties, ben is het zeker iets afgevlakt, al moet ik zeggen dat ik nog steeds ontzettend enthousiast en vrolijk kan zijn, maar het is zeker wel minder. De negatieve emoties zijn er ook nog steeds maar minder heftig waardoor ik niet helemaal in de emotie 'verdwijn'. Ik ben in plaats van aangekomen juist 2/3 kilo afgevallen sinds ik dit gebruik maar dit komt denk ik doordat ik me beter voel en minder eet uit verdriet/stress eet.
25-05-2017

Sertraline (sertraline)

Sinds september gebruik ik sertraline voor angst klachten. Als kind had ik ook al angstklachten dit mede door genen en "verkeerde"opvoeding. Ik ben ook gediagnosticeerd op ADHD dus behoorlijk sensitief. Lang verhaal kort, had een rustige portiek totdat er junks en een schizofreen die ook verslaafd is in de portiek kwamen wonen. Weg met de rust. Dit werd mij allemaal te[lees meer...] veel en zo kreeg ik angstaanvallen en hyperventilatie. Ik ben er vanaf kleins af aan al bekend mee dus wist wat het was en hoe ik er mee om moest gaan alleen lukte het me niet meer uit mezelf. Ik had medicijnen nodig. Aan het begin 3 x per dag oxazepam nodig gehad, dit is gebruikelijk hoorde ik. Had het erg moeilijk, ik vond het lastig dat ik een pil nodig had om me "normaal/ beter" te voelen. Mij daarbij neergelegd en dat ging in principe prima. Ben er niet verslaafd aan geraakt. Ik zat in het begin op 25, week later 50 en nog later 75. Uiteindelijk weer terug gegaan naar 50 omdat de psychiater dacht dat ik door de dosering bijwerkingen kreeg. Hartkloppingen gejaagd gevoel, maar dit kon natuurlijk ook komen omdat het nog steeds niet helemaal goed zat natuurlijk. Nu zijn we 8 maanden verder maar ben nog steeds niet angstvrij. Psychiater zegt toch maar weer 75 proberen en andere mensen zeiden dit ook al. Nog steeds niet gedaan. Ik heb af en toe nog steeds angstaanvallen, vandaag ook weer dus 0,5 miligram oxazepam genomen en dan gaat het wel weer. Ik voel me dan op zo'n moment heel leeg en ik kan het niet anders noemen dan dat ik in een zwart gat val. Heb het gevoel dat ik moet huilen en het donkere gevoel wat ik even heb is zowat ondraaglijk. Ik ben bang dat ik er ooit in blijf hangen. Als dat zo is komt het niet goed. Herkennen meer mensen dit gevoel of hebben meer mensen dit?
17-05-2017

Sertraline (sertraline)

Sinds enige tijd slik ik Sertraline. In het begin wel wat last van bijwerkingen (duizelig, misselijk, transpireren) gehad, dus doorzetten was gewenst. En dat is het meer dan waard! De bijwerkingen zijn na enige tijd geheel verdwenen. Nu kan ik weer optimaal genieten van het leven met alle emoties die bij het leven horen, zonder weer in dat diepe zwarte dal terug te vallen.[lees meer...]
16-05-2017

Sertraline (sertraline)

Na een vakantie ben ik ingestort, angstaanvallen, hyperventilatie, wist me met mezelf geen raad meer. Na een bezoek aan de huisarts ben ik overgestapt van Paroxetine (20 jaar genomen) naar Sertraline (50 mg). De eerste week ging redelijk goed, in combinatie met Alprazolam om de ergste paniek en angstaanvallen op te vangen. Na een week kon ik terug aan het werk, op het gema[lees meer...]kje weliswaar. Na bijna 4 weken zit ik opnieuw thuis. Ik ben doodop, de minste inspanning is er te veel aan. Ik ben misselijk, kokhalzen, geen eetlust, geen energie, overal spierpijn. Waar ik natuurlijk opnieuw door ga piekeren. Iedereen heeft zijn diagnose voor me klaar, behalve de huisarts....Moet ik weer overschakelen naar andere medicijnen, moet ik doorzetten, ik weet het gewoon niet meer....?
05-05-2017

Sociale fobie

Dit middel helpt zeer goed tegen sociale fobie en obsessieve stoornissen zoals doemdenken. Voor depressie en neerslachtigheid zijn er betere dingen denk ik, maar Sertraline helpt er ook wel tegen. Zoals alle medicatie is het aangeraden dit lang te gebruiken, zeker niet zoals ik. Ik heb spijt dat ik dit 17 jaar heb geslikt terwijl ik nu al 5 maand zonder zit en me beter en [lees meer...]fitter voel dan ooit. Alle kilo's die erbij kwamen door dat spul gaan er allemaal af. Ik ben me meer bewust van dingen, meer in het moment zelf. Het enige waarmee je moet terug mee leven als je pilloos wordt, is dat alles terug dubbel en dik binnenkomt qua gevoel. Wat je niet hebt met Sertraline, je blijft neutraal. Je kan niet extreem happy zijn en ook niet extreem verdrietig. Dus als je dit weer voor de eerste keer meemaakt voelt dit zeker raar aan. De eerste maand na het stoppen ga je even weer die nare gevoelens voelen van neerslachtigheid en onzekerheid, maar dat ebt weer weg eens je de dingen doet en blijft doen die je graag doet. Sertraline was een hulpmiddel maar neemt nooit een oorzaak weg. De oorzaak moet je zelf aanpakken!
Pagina 1 van 7

Mirena (1977) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (805) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (414) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (409) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!