ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

16-07-2017

Sertraline (sertraline)

Alleen maar bijwerkingen. Hoofdpijn, diarree, niet kunnen slapen, misselijk, duizelig, dubbelzien, niet kunnen concentreren, koorts Ondanks weken lang opbouwen. Blijf ik last hebben van al deze bijwerkingen. Helpt niet om stemming te verbeteren of om angst en onrust te verminderen. Na een paar weken reeds lastig om te stoppen want dan nemen de klachten en bijwerking direc[lees meer...]t ook weer toe. Absoluut geen aanrader vind ik, verslavend en dus eenmaal beginnen is blijven slikken.
10-07-2017

Chronische depressie

Ben ooit met behulp van huisarts gestopt maar dat ging niet goed en gebruik het nog steeds. Wil er eigenlijk vanaf maar durf niet.
10-07-2017

Sertraline (sertraline)

Dit medicijn heeft mijn leven veranderd. Ik kon functioneren zonder, maar met veel problemen. Vaak vage gevoelens van moedeloosheid, angst, 'het leven niet aankunnen'. Ik was alleenstaande moeder, uitkering, klein en slecht behuisd. Setraline heeft mij geholpen om het leven aan te kunnen. Zonder die vage gevoelens van moedeloosheid en angst ben ik in staat om voor mijn le[lees meer...]ven te vechten en heb ik nu het leven dat ik zelf kon bouwen en tevreden mee ben.
09-07-2017

Posttraumatische stress-stoornis

Hi, ik ben 23 en heb last van erge ptss en een gegeneraliseerde angststoornis. 4 maanden geleden begonnen met sertraline 25mg na 2 maanden een bloedtest gedaan, nauwelijks tot niet te trasseren in me bloed.. opgehoogd naar 50mg en paar weken erna weer bloedtest gedaan.. resultaten waren nog steeds te laag. Je moet zeker boven de 50 uitkomen qua spiegel en ik zit op 8. nu b[lees meer...]en ik naar de 100 gegaan. Heb veel last van bijwerken. Droge mond, slapeloosheid, zweten, hoofdpijn, duizelig, geen energie, dromen, erg moe. Heeft iemand tips? Of ook zoiets meegemaakt? Alle reacties zijn welkom.
01-07-2017

Sertraline (sertraline)

Ik gebruik nu sinds 2 dagen 25 mg Sertraline. Nou voel ik me heel erg opgejaagd en heel angstig. Alles is me teveel. Is dit normaal?
20-06-2017

Dwangstoornis

Valt tegen qua werkzaamheid. De bijwerkingen zijn in het dagelijks functioneren niet merkbaar. Op hoge dosering (200 mg) had ik wel meer last van pieptoon in de oren voor het slapen gaan en de eerste 3 maanden had ik behoorlijk last van rusteloze benen en enkels. Tegen de dwanggedachten (intrusive gedachten) doet het bij mij niet zo veel (nog steeds veel last van), in teg[lees meer...]enstelling tot de voorgaande 2 ssri's (die helaas op na een paar jaar waren gestopt met werken). Mijn huisarts stelt zich erg afwachtend op, maar inmiddels gebruik ik het 6 maanden en vind ik het wel tijd voor iets anders.
13-06-2017

Chronische depressie

Op school en thuis had ik al veel geleerd over psychische problemen, maar van een dysthyme stoornis had ik nog niet gehoord. Totdat ik onderzoek liet doen om te achterhalen waar ik nou steeds last van heb, en wat ik kan uitsluiten. De zoektocht naar passende medicatie leek me vreselijk, en ik was eigenlijk al blij dat ik bij de derde SSRI het gevoel had dat ik er baat bij [lees meer...]had zonder teveel bijwerkingen te ervaren. Ik heb een keer geprobeerd af te bouwen, maar toen het slecht ging op mn werk was ik genoodzaakt terug te gaan naar de volledige dosis. De volgende poging waag ik pas als ik meer zekerheid heb in mijn werksituatie.
08-06-2017

Sertraline (sertraline)

Ik ben in 2015 begonnen met Sertraline wegens Depressie en een hevige angst- & paniekstoornis. Aan het begin waren de bijwerkingen wat irritant, zo had ik kramp in mijn buik en was ik wat misselijk, hoofdpijn e.d.. Dit trok al snel weer weg, na 2-4 weken was er niks meer van te merken! Het medicijn begon enorm te helpen vanaf 1-2 maanden na de eerste pil genomen te hebben.[lees meer...] Ik kon aan het begin niet het huis uit (ik viel letterlijk flauw van de paniekaanvallen als ik richting het eind van de straat kwam), en na 1-2 maanden lukte het me al om de stad even in te gaan en dergelijke! Ik ben nu bijna 2 jaar verder en ik kan makkelijk een trein/tram/auto instappen en kan de stad uit en dergelijke. Natuurlijk zorgt het er niet magisch voor dat je de volgende dag op eens alles kan, en duurt het wel even, maar zonder dit medicijn weet ik niet of ik er nu nog zou zijn. Nu ben ik gelukkig en kan ik steeds meer, ik zou het zeer zeker aanraden!! Enig minpuntje: ik heb soms nog wel dat het een beetje zwaar op de maag valt, dus hier slik ik Omeprazol voor. Werkt perfect!
Pagina 1 van 7

Mirena (1981) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (411) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (348) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!