This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Sertraline

Depressie - antidepressiva SSRI
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Sertraline
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (200 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (88 meningen)
  • Angststoornis (72 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

03-08-2015
Man, 49 jaar

Sertraline (sertraline)

Gebruik het nu 5 dagen, slaap niet meer, eet niet meer, voel echt klote.
28-07-2015
Vrouw, 54 jaar

Sertraline (sertraline)

sinds juli 2015 gebruik ik 50mg sertraline, nu dus in de 4e week.. nog steeds veel last van algehele onrust, huisarts wil ophogen naar 75, ik ben bang dat dan de bijwerkingen nog erger worden... (misselijk, brok in de keel, spierspanning, algeheel nerveus).. had gehoopt ook wat positiefs te kunnen melden, maar helaas: ik wacht nog en hoop dat dit medicijn ook voor mij gesc[lees meer...]hikt is. zijn er meer mensen met deze verschijnselen? en zo ja, zijn ze echt overgegaan?
21-07-2015
Vrouw, 43 jaar

Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik slik dit medicijn al 6 jaar tegen dwangmatig denken. In april 2015 ben ik begonnen met afbouwen van 150 mg naar 100 en en mei 2015 zat ik op 50 mg omdat ik het idee had dat ik het niet meer nodig had en zonder zou kunnen. Na 6 weken ging het helemaal mis. Gelijk weer naar de 100 mg gegaan en na een week naar de 150 mg gegaan. Dit op advies van arts. Nu dus sinds 25 [lees meer...]juni weer op 150 mg maar het gaat nog steeds niet goed. Ik zie het echt niet meer zitten. Ik hoop dat het medicijn mij weer gaat helpen. Heeft iemand ervaring met het opbouwen voor de tweede keer? Ik weet namelijk niet meer hoe lang het de vorige keer duurde voordat het ging werken. Graag info?
13-07-2015
Vrouw, 39 jaar

Postnatale depressie

Deze keer op tijd naar huisarts want ik kende de symptomen van mijn vorige postnatale depressie, bij ons 2e kind. De eerste weken zijn altijd even opstartweken, maar al gauw merkte ik dat ik minder liep te vitten en de drukte in mijn leven (gezin, huishouden, werk, vrije tijd) wat meer aan kon. Toen paar maanden na geboorte 3e kind de bouw van huis in beeld . Door de stres[lees meer...]sfactor van bouw en a.s. verhuizing heb ik bewust gekozen om te blijven slikken. Pas sinds paar weken was ik af gaan bouwen. En wilde nu helemaal stoppen. Mijn huisarts vroeg ten tijde van voorschrijven of ik bereid was om borstvoeding te stoppen. Dit was niet het geval aangezien ik op internet al had gevonden dat sertraline gecombineerd mag worden met borstvoeding geven. Hij zou het uitzoeken en de volgende dag kreeg ik dit inderdaad voorgeschreven. Heb nog een jaar na dato borstvoeding gegeven.
13-07-2015
Vrouw, 54 jaar

Sertraline (sertraline)

4 jaar geleden gestart met gebruik sertraline, altijd een halfje per dag en een halve oxa, tot dit in mei van dit jaar niet meer werkte. huisarts adviseerde toch 1 hele te gaan slikken: eerst geprobeerd 2x een halve, wat was ik beroerd vd bijwerkingen, dan maar driekwart, daarna weer 2x een halfje, nu sinds 3 dagen naar een hele in 1x, 's avonds voor ik ga slapen. Ben al m[lees meer...]et al nu al 6 weken bezig om op 1 te komen en heb nog steeds veel last vd bijwerkingen, ook nog oxa nodig om de dag door te komen. Merk verder nog niet veel verbetering en blijf maar twijfelen of ik wel door moet zetten, nu besloten nog 2 weken door te gaan, in de hoop op betere tijden. Iemand nog een goed advies?
07-07-2015
Vrouw, 29 jaar

Sertraline (sertraline)

Duurde zeker half jaar voordat negatieve emoties veranderden. Zodoende kon ik aan mijn angststoornis werken.
28-06-2015
Vrouw, 51 jaar

Sertraline (sertraline)

Ik neem nu 4 dagen een halve tablet 50 mg in en ik merk nu al verschil. Ik slaap als een roos, het piekeren is gestopt, mijn hoofd is rustig (alle gedachten stromingen zijn gestopt). Alleen zijn - met weemoedige herinneringen - leidt niet meer tot angst of een onbestendig gevoel. Herinneringen brachten me van stuk. In 5 jaar tijd 3 geliefden naar het kerkhof gebracht. Mijn[lees meer...] zus (52 jaar), mijn jeugdvriendin (46 jaar) en mijn moeder (88). Heb moeite met het verzorgen van mijn vader, heb het gevoel er alleen voor te staan.
21-06-2015
Vrouw, 36 jaar

Sertraline (sertraline)

Gebruik nu ruim 4 maanden Sertraline. De eerste week heb ik me erg vreemd gevoeld, alles ging aan me voorbij. Echter, mijn angstklachten, nervositeit en somberheid werden in de eerste week al een stuk minder. Ook heb ik geen last van misselijkheid gehad of slapeloosheid, nare dromen. Wel heb ik tot op heden wat last van oorsuizingen, maar dit is zeker niet continu en ik er[lees meer...]vaar het ook niet als erg storend. Ben een paar kilo afgevallen, maar dit is niet vanzelf gebeurd. Heb wel het gevoel dat Sertraline bijgedragen heeft aan mijn doorzettingsvermogen. Verder ben ik ontzettend blij met dit medicijn. Ik heb het gevoel weer grip op mijn leven te hebben, ik voel me goed en heb weer energie. Ik heb weinig tot geen last meer gehad van piekergedachten en wanneer ze wel opkwamen heb ik ze vrij gemakkelijk kunnen relativeren. Behalve dat ik Sertraline gebruik, word ik begeleid door een psycholoog en doe ik iedere dag aan mindfulness.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (672) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (353) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (336) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely