This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Omeprazol

Maagzuur - protonpompremmers
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Protonpompremmer omeprazol
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Maagzuur (brandend) (111 meningen)
  • Maagzuur (98 meningen)
  • Maagklachten (55 meningen)
  • ...

In de maagwand zijn er pompjes aanwezig die zuur de maag in pompen om de zuurtegraad van de maag te handhaven. (Es)omeprazol remt

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

30-06-2015
Man, 76 jaar

Maagzuur (brandend)

Omeprazol was voor mij één grote ramp. Na 4 weken mee gestopt en naar huisarts gegaan. Bijwerkingen: slapeloze nachten en als ik sliep: nachtmerries van het allerergste soort. Zweet op voorhoofd zittend op de rand van mijn bed met een portie buikpijn van jewelste. Daarna Ranitidine, ook al van die goedkope troep. Na paar jaar ervan ziek te zijn geweest in overleg met huisa[lees meer...]rts overgegaan naar esomeprazol 40mg hetgeen mijn lichamelijke toestand aanzienlijk verbeterde.
26-06-2015
Man, 69 jaar

Reflux

Niet werkende maagklep. Veel mensen schijnen dit (zonder het te weten) te hebben. Kan alleen door een gastroscopie gediagnosteerd worden. Specialist zei toen; voor de rest van je leven aan de (toen nog) LOSEC. Het gebruiksgemak is (fors) afgenomen door te moeten veranderen van busjes naar die irriterende doordrukverpakkingen.
11-06-2015
Vrouw, 41 jaar

Maagzuur (brandend)

Lang rondgelopen met brandend maagzuur. Allerlei vrije middeltjes gebruikt, maar niets hielp echt. Uiteindelijk naar de huisarts gegaan en hij heeft mij Omeprazol voorgeschreven. Op zich werkt het goed tegen het zuur. Maar ik kan iet stoppen met dit medicijn. Het is dus eigenlijk alleen maar een oplapmiddel en geen uiteindelijke oplossing. Waar nu het probleem vandaan komt[lees meer...] weet ik nog steeds niet.
26-05-2015
Vrouw, 50 jaar

Maagbeschermer

Geen
21-05-2015
Man, 65 jaar

Omeprazol (omeprazol)

's Morgens iets na 8 uur een tablet van 20 Mg ingenomen, na het zwemmen werd ik duizelig, later draaiduizelingen, gewoon erg! Ook diarree een puinzooi, meteen norit ingenomen om die gifbende te ontgiften, na zo'n 30 norit tabletten en zo'n twee uur daarna ging het beter. Pas tegen 1800 uur was het weg. Nooit meer deze puinzooi. Ik neem gewoon yoghurt, zit kalk in werkt te[lees meer...]n minste en zonder bijwerkingen.
17-05-2015
Man, 53 jaar

Maagzuur (brandend)

Werkt prima en snel alleen wat moeilijker in onregelmatige diensten, maar krijg last van droge mond 's nachts. nadat ik het weer gebruik.
15-05-2015
Vrouw, 72 jaar

Omeprazol (omeprazol)

Ik kreeg dit middel omdat ik abnormaal veel last van boeren heb. Het lijken wel luchtbellen die vanaf opstaan tot in bed zijn, opkomen. Ook zonder dat ik 's morgens al thee of water gedronken heb. Het is nu met Omeprazol iets minder, maar ik merk weinig van de effectiviteit. Ik moet dit middel eerst 14 dagen proberen. Helpt het niet dan nog 1 maand. We wachten af. Het [lees meer...]is wel duur trouwens, via de Huisartsenpost ruim € 32,00 voor 30 capsules.
04-05-2015
Man, 43 jaar

Maagontsteking

Hielp helemaal niet. Probleem uiteindelijk opgelost met sap van rauwe aardappel en zoethoutthee. Maar daar kan de farma-industrie niet aan verdienen, dus gaan ze je dat ook niet vertellen. Maagonsteking kwam trouwens door kwikvergiftiging, veroorzaakt door amalgaamvullingen. Aangezien dat laatste ook al als alternatieve onzin wordt beschouwd, duurde het dus jaren voor ik [lees meer...]daar achterkwam. Ben benieuwd of dit geplaatst wordt tussen alle hoera-verhalen hier...
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (663) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (334) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely