This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Omeprazol

Maagzuur - protonpompremmers
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Protonpompremmer omeprazol
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Maagzuur (brandend) (108 meningen)
  • Maagzuur (98 meningen)
  • Maagklachten (55 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

17-04-2015
Man, 54 jaar

Maagzuur

heb jaaaaren lang maag zuur gehad , vooral als ik ging liggen p.s. drink nog maar 10% [alc] als voorheen grT
10-04-2015
Vrouw, 49 jaar

Omeprazol (omeprazol)

Had de helicobacter pylori in mijn lichaam zitten. Erg veel last van mijn maag gehad, de bacterie heeft veel kwaad aangericht. Om een lang verhaal kort te maken, ik ben levenslang getrouwd met omeprazol. Neem 's morgens voor het ontbijt een capsule en 's avonds voor het avondeten. Wanneer ik me ergens druk over maak blijft er maagzuur komen, als ik lekker relax ben dan[lees meer...] kan ik met enkel 'smorgens een capsule toe. Gebruik het inmiddels 9 jaar. Kortom, ik kan er niet zonder; ik weet eigenlijk niet beter. Wèl weet ik, dat wanneer ik 's morgens mijn capsule 'vergeet' ik meteen gestraft word. Lang leve de Omeprazol!
07-04-2015
Vrouw, 68 jaar

Maagzuur (brandend)

Ik neem dit al enkele jaren tegen Reflux het helpt mij goed.
01-04-2015
Vrouw, 64 jaar

Hoest

Heb reeds 3 jaar last van een chronische hoest/ geschraap van keel. Klachten kwamen niet vanuit keel maar meer naar onderen waar de irritatie zat. Mijn huisarts deed dit af met ' neurotische hoest'... Na 3 keer hem bezocht te hebben voor deze kwaal (ik wilde hem niet lastig vallen met mijn gehoest, maar werd er doodmoe van omdat ik het elke 10 seconden moest doen vanaf da[lees meer...]t ik opstond tot in de namiddag.) vroeg ik hem om mij door te verwijzen. Hij onderzocht mij nu uitgebreider en vond alleen een iets rode keel (van het constant hoesten natuurlijk) Mijn stem klonk inmiddels ook al schor, alsof ik de avond ervoor in een rokerig café had gestaan. Mensen om mij heen merkten het op en vonden het opvallend hoe vaak ik mijn keel schraapte. De huisarts schreef mij (na 3 jaar klachten!) nu eindelijk een middel voor: Omeprazol. Dit, omdat hij hoorde dat ik ook vaak maagzuur had voor het inslapen en dan rechtop moest zitten en Rennies moest innemen. Reeds na één dag merkte ik al verbetering!!! Nu na een week gebruik is mijn hoest en geschraap nagenoeg verdwenen! Ik ben dus zéér tevreden over dit middel maar vraag mij wel inmiddels steeds af of mij dit niet 3 jaar geleden had kunnen worden voorgeschreven. Nu heb ik 3 jaar lang gedacht dat ik een neurotische tic ontwikkeld had...
31-03-2015
Vrouw, 27 jaar

Endometriose

Geen klachten. Kleine capsule die goed in te nemen is. De 40mg vond ik erg groot en naar
26-03-2015
Vrouw, 41 jaar

Maagbeschermer

Ik kreeg deze medicijnen voorgeschreven na een gastric bypass operatie.
26-03-2015
Man, 70 jaar

Maagzuur (brandend)

Aanvankelijk had ik last van zowel een kleine maagzweer als ook van slijmvlieserosie aan de slokdarm bij de maagingang. Na aanvankelijk 20 mg d.d. te hebben gebruikt was na een jaar de maagzweer verdwenen. De slijmvlieserosie bestond nog wel. Daarna ben ik over gegaan naar 10 mg d.d. Vanaf het begin heeft de Omeprazol mij goed geholpen. Hoewel ik aanvankelijk wel last h[lees meer...]eb gehad van bijwerkingen, verdwenen die al redelijk snel. Daarna heb ik geen last meer gehad. Van mijn klachten heb ik ook geen last meer gehad, afgezien van de periodes dat ik geprobeerd heb te stoppen. toen kwamen mijn klachten snel terug. Later begreep ik dat dit mede veroorzaakt werd door het plotseling stoppen waardoor de reactie aanzienlijk was. Toen ik onlangs probeerde te stoppen door de dosering te verlagen, (Dit door ca. de helft van de inhoud uit de capsule te verwijderen) duurde het enige weken voor ik toch een reactie merkte nadat ik (matig) alcohol gebruikt had. Voor mij een reden om toch weer naar de gebruikelijke dosering terug te gaan, maar wel met de overweging met mijn huisarts te overleggen hoe ik alsnog kan stoppen. Overigens heb ik sinds enige tijd de gedachte dat ik een lichte vorm van borstvorming die zich bij mij heeft ontwikkeld, aan de Omeprazol moet wijten. Mijn gewicht is sinds ik met gebruik begonnen ben niet veranderd, ik sport veel en m.i. kan daar de oorzaak niet te vinden zijn. Bovendien wordt het als bijwerking van Omeprazol genoemd. Ook hierover zal ik dus met mijn huisarts in gesprek moeten. Maar als laatste, wat mijn ervaring betreft, is Omeprazol zeer effectief gebleken.
25-03-2015
Vrouw, 69 jaar

Maagbeschermer

Ik kreeg dit als maagbeschermer, omdat ik ook metoprolol moest slikken ivm migraine en hoge bloeddruk. Na alle verhalen over zalmvergiftiging, heb ik een gesprek gehad met de apotheker. Hij vroeg zich af waarom ik Omeprazol moest slikken, omdat ik geen maagproblemen heb. Adviseerde mij om er langzaam aan mee te stoppen. Heb ik gedaan, slik geen omeprazol en heb nergens las[lees meer...]t van. In het begin even wat zuurbranden, maar dat is nu ook over. Kennelijk 12 jaar lang voor niks geslikt.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (645) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely