ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
14-11-2018

Maagklachten

Last van veel maagzuur, eerst kuur gehad met omeprazol. Daarna dagelijks gebruikt. Klachten zijn niet weer gekomen. Bij scherp eten 1 extra genomen. wel elke 2 a 3 jaar een maag onderzoek en of darm onderzoek.
27-10-2018

Maagzuur (brandend)

door een reflux last van zuurbranden. Dit verminderde direct door de medicatie, maar zodra de capsule in mijn maag uiteen viel werd ik ontzettend misselijk en moest vaak overgeven.
21-10-2018

Maagzuur (brandend)

Door jarenlang gebruik van Omeprazol heb ik een te kort aan vitamines gekregen, waaronder B12. Allerlei vage klachten zoals schimmelinfecties, gist-infectie op de huid, haaruitval, vreselijke vermoeidheid en algehele verminderde weerstand. Dit komt doordat Omeprazol ervoor zorgt dat je vitamine-en mineralenhuishouding verstoord raakt. Ik kan helaas niet zonder, Hoop dat er[lees meer...] snel een goed alternatief komt. Alles al geprobeerd aan alternatieven...
18-10-2018

Reflux

Maagklep sluit niet. Veel last van zuurbranden. Waar je echt heel ziek van kunt zijn. Ze helpen goed.soms vergeet ik ze maar dan zal ik het ook letterlijk beZUREn ook. Soms (met kruidig eten) maar soms ook zo toch nog wat maag problemen maar grotendeels doen ze uitstekend werk. Ondanks dat het wel een chronisch probleem blijft.
15-10-2018

Hartinfarct

Ter voorkoming van maagproblemen. NA gebruik geen last mere gehad
07-10-2018

Maagzuur

Na slechte ervaring met omecat hielp dit middel me binnen enkele dagen van mijn klachten af
12-09-2018

Maagbeschermer

Veel pech gehad na constatering middenrifbreuk, na een lange tijd medicatie te hebben geprobeerd, uiteindelijk een kijkoperatie gehad, soort manchet gemaakt, maar liet na 3 mnd weer los, weer vast gezet, bleek te strak te zitten, weer los gemaakt, waarna ik altijd wat last van maagzuur bleef houden, dus Omeprazol blijven slikken. Na 10 jaar liet het weer los en ben ik weer[lees meer...] geopereerd, was erg lastig, door littekenweefsel etc, de arts even getwijfeld wel of niet door te gaan, maar uiteindelijk toch gelukt. Het blijft een zwakke plek en heb ondertussen ook een vertraagde maagontlediging, dit kan een oorzaak zijn dat er een zenuw zijn geraakt tijdens 1 van de operaties of zenuwen beschadigd door mijn diabetes vertelde de MDL arts, ook weinig aan te doen,behalve de Esomeprazol en heb nu Ranitidine voorgeschreven gekregen om uit te proberen voor de nacht. Ik eet kleine beetjes, want zit snel vol, het eten zakt minder snel dan zou moeten, dus ik vind eten vaak niet het leukste wat er is, maar niet eten is geen optie ivm mijn diabetes en ben insuline afhankelijk.
11-09-2018

Maagklachten

Ik gebruikte omecat om maagklachten en benauwd gevoel. Nadat ik bij herhaal recept deze niet kreeg een alternatief gekregen omdat zorgverzekeraar deze meer vergoed, Omeprazol Auro 20mg gekregen. Deze werkt averechts, de klachten werden alleen maar erger. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik gebruik in elk geval Omeprazol Auro niet meer.
Pagina 1 van 7

Mirena (2085) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (838) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (475) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (457) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (369) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!