lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

25-11-2016

Maagbeschermer

Voor mij geen omeprazol meer vanwege vervelende bijwerkingen en het niet geheel oplossen van het maagzuurprobleem. Het gebruik van omeprazol is in vele gevallen slechts symptoombestrijding. Het bleek (na maagonderzoek) dat ik deze medicatie niet nodig had maar op een andere manier van mijn maagzuurklachten af kon komen. Ik had niet een teveel aan maagzuur maar eerder te we[lees meer...]inig.. Sinds enige weken neem ik 2x per dag een glas water gemengd met een eetlepel Appelciderazijn en gebruik een glas voor de lunch en een glas voor het avondeten. Tijdens het drinken gebruik ik een rietje omdat de appelciderazijn het gebit kan aantasten wegens de zuurgraad van het product. Ik voel me nu veel beter en ben verlost van hinderlijke maagklachten en onnodige kosten. Bovengenoemd product is te koop bij een Ecoplaza/natuurwinkel of een reformwinkel. Mogelijk ook bij de betere supermarkt. Let op: Bij eventueel gebruik uitsluitend een gefermenteerd product nemen en geen gewone tafelazijn! Ik heb hierin niet op eigen houtje gehandeld maar in overleg met de MDL arts en huisarts besproken.
25-11-2016

Maagklachten

perfect om maagzuur te remmen had daarnaast keelklachten, oedeem vorming, keelpijn en slecht slikken. bij toeval gehoord dat t weleens door omeprazol kon komen en idd gestopt en keelpijn verdween.
01-11-2016

Maagklachten

Verpakkingswijziging geneesmiddelen Actavis Overname door Aurobindo.. alleen de verpakking is veranderd niet het medicijn. Grrrrrr........ jaren lang heb ik het medicijn Omeprazol Actavis 20mg zonder problemen in kunnen nemen, nu over genomen is door Aurobindo heb ik een en al ellende.. ga je met je klachten naar de apotheek loop je met je kop tegen betonnen muur , nee[lees meer...]m je contact op met aurobindo loop je met je kop tegen betonnen muur .. onterecht moet ik nu naar maag, darm, leverarts, hoe ze hier in Nederland met medicijnen om gaan woord te voor woorden. je heb als gebruiker van medicijn geen poot om op te staan. Waar de apothekers en de fabrikanten goed in zijn zich zelf en andere bedonderen.. als er niks is veranderd aan medicijn, zou ik en zeker ook andere geen nare bijwerkingen hebben. degene die het medicijn slikt, heb de meeste ervaring.. waar niet naar geluisterd word etc...... ze stoppen het in de doofpot en klaar!!
30-10-2016

Maagklachten

Het wordt me steeds duidelijker dat Omeprazol niet zonder ook negatieve gevolgen is. Kreeg ik eerst dit jaar een longontsteking, heb ik tijdelijk Ranitidine gebruikt wat niet effectief genoeg is. Terug naar Omeprazol, wordt het hoesten erger en erger. Het gevoel alsof mijn longen haar elasticiteit verlies, met resultaat nare hoestbuien. Kreeg Activa, is sinds kort verander[lees meer...] in Auro. ( Heb Teva geweigerd vanwege mogelijke kankerverwekkende stoffen volg de E nummers). Het is een zoektocht om de juiste medicijnen te vinden.
18-09-2016

Maagzuur (brandend)

Na 8 jaar omeprazolgebruik nu sinds 5 maanden toenemende spier- bot - en zenuwpijnen. Ook misselijk, duizelig en koud. Huisarts, reumatoloog en neuroloog konden geen oorzaak vinden. Op advies reumatoloog omeprazol sinds 9-9 gestopt. Pijn verdwijnt langzamerhand; nog wel misselijk, hoofdpijn en koud. Hoop dat dat ook over gaat. De eerste paar jaar had ik baat bij dit medic[lees meer...]ijn nu werkt het m.i. averechts met alle ellende van dien.
26-08-2016

Omeprazol (omeprazol)

Na een internist te hebben geraadpleegd vanwege een slokdarmonsteking, het eerste jaar naar volle tevredenheid Omeprazol 20 gebruikt. Tweede jaar begonnen (naar later bleek) de bijwerkingen: zenuwpijnen in spieren/botten, wazig zien (2 nieuwe brillen!), geheugenverlies, apathie, vermoeidheid, huiduitslag, hallucinaties. Omeprazol remt de aanmaak van maagzuur, maar maagzuur[lees meer...] is ook nodig om voedsel te verteren en essentiële elementen te extraheren. Laten de boven genoemde klachten nu 1:1 overeenkomen met een gebrek aan vitamine B12. Ben gestopt met Omeprazol en B12 gaan slikken en binnen een week was ik (bijna) van alle klachten af. Ga nu dmv andere levensstijl (minder of geen alcohol, koffie, zwarte thee, chocolade, e.a.) proberen om een nieuwe slokdarmontsteking te voorkomen. Ook zithouding achter buro (kantoorwerk) kan veel schelen weet ik nu uit de praktijk.
26-07-2016

Nek- / rughernia

Voor een hernia Dicolofenac en later Tramadol voorgeschreven gekregen. Hierbij moesten deze maagbeschermers gebruikt worden. Geen maagklachten of bijwerkingen gehad. Helaas waren deze pijnstillers niet voldoende en heb ik andere medicatie voorgeschreven gekregen waar geen maagbeschermers bij gebruikt hoefden te worden.
11-06-2016

Maagzuur

Pagina 1 van 7

Mirena (1929) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (768) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (389) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (388) - Antibiotica - penicillines breedspectrum