lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

26-08-2016

Omeprazol (omeprazol)

Na een internist te hebben geraadpleegd vanwege een slokdarmonsteking, het eerste jaar naar volle tevredenheid Omeprazol 20 gebruikt. Tweede jaar begonnen (naar later bleek) de bijwerkingen: zenuwpijnen in spieren/botten, wazig zien (2 nieuwe brillen!), geheugenverlies, apathie, vermoeidheid, huiduitslag, hallucinaties. Omeprazol remt de aanmaak van maagzuur, maar maagzuur[lees meer...] is ook nodig om voedsel te verteren en essentiële elementen te extraheren. Laten de boven genoemde klachten nu 1:1 overeenkomen met een gebrek aan vitamine B12. Ben gestopt met Omeprazol en B12 gaan slikken en binnen een week was ik (bijna) van alle klachten af. Ga nu dmv andere levensstijl (minder of geen alcohol, koffie, zwarte thee, chocolade, e.a.) proberen om een nieuwe slokdarmontsteking te voorkomen. Ook zithouding achter buro (kantoorwerk) kan veel schelen weet ik nu uit de praktijk.
26-07-2016

Nek- / rughernia

Voor een hernia Dicolofenac en later Tramadol voorgeschreven gekregen. Hierbij moesten deze maagbeschermers gebruikt worden. Geen maagklachten of bijwerkingen gehad. Helaas waren deze pijnstillers niet voldoende en heb ik andere medicatie voorgeschreven gekregen waar geen maagbeschermers bij gebruikt hoefden te worden.
11-06-2016

01-06-2016

Maagbeschermer

maagzuurremmers gekregen i.v.m. refluxklachten. Erg tevreden over het gebruik alhoewel je wel op je voeding moet letten. Te vette voeding is 1 capsule omeprazol niet altijd voldoende.
10-05-2016

Maagzweer

Ik slik mijn halve leven al maagzuurremmers, omdat ik door een verslaterde voedselvergiftiging een dertiental maag en slokdarmzweertjes heb opgelopen. Mijn voormalige huisarts dacht dit zelf op te kunnen lossen, maar uiteindelijk na anderhalf jaar een doorverwijzing naar een internist. Je bent jong en je huisarts heeft gelijk, dus slik je eerst bijna 2 jaar Zantax samen me[lees meer...]t Rennies. Na gezien te zijn door de internist andere medicijnen gekregen Losec en later omdat het goedkoper was Omeprazol. Mijn internist heeft mij weer terug verwezen na mijn huisarts en nu slik ik Omeprazal al ruim 25 jaar. Omeprazol 20 mg. Inderdaad wat bijwerkingen, maar dat voor lief genomen. Een aantal nachten rechtop zitten gecombineerd met Rennies en melk drinken is erger denk ik maar. Mijn grootse probleem, waarvan ik sterk het vermoeden heb dat het aan de Omeprazol ligt maar niet kan waarmaken, is dat ik een gigantische gewichtstoename heb sinds ik Omepral gebruik. Eerder woog ik 82 kg met een lengte van 1.86 m, lijkt mij dit keurig. Weeg ik nu 118 kg, ik sport ca. 3 a 4 keer 11,, 5 uur per week intensief en weet daarmee mijn gewicht op peil te houden, stop ik met sporten dan merk ik dat de kilo's eraan komen. Nu heb ik geprobeerd te stoppen met de Omeprazol, maar helaas moest ik dit bekopen met een hevige maagzuuraanval, waardoor ik een extra capsule inneem met gevolg meerdere bijwerkingen.
14-04-2016

Maagbeschermer

omeprazol is voor mij een goede maagbescherming geweest, zonder bijwerkingen. Ik kreeg laatst Pantoprazol. Ik kreeg maagpijn en huiduitslag.
30-03-2016

Maagzuur

Omeprazol bleek niet sterk genoeg om de beschadiging door reflux te genezen. Ook bij een hogere doses van 2 x 20 mg bleek niet voldoende, immers na endoscopisch onderzoek bleek dat circa 2 cm van het onderste deel van de slokdarm geen slokdarmslijmvlies aanwezig was , maar dat een deel was vervangen door maagslijmvlies. Daartussen zat een lacune dat de pijn veroorzaakte, m[lees meer...]et zowel het gebruik van zurige produkten als ook na een reflux.
26-03-2016

Maagzuur

Nadat ik vanaf 12 januari tot 11 maart deze medicijnen zonder problemen had geslikt, kreeg ik hartritmestoornissen, die snel in frequentie toenamen. Eerst zat er een halve week tussen, toen was het om de dag en al gauw was het iedere dag uren lang en ik kon het alleen met extra flecainide weer onder controle krijgen. Op internet gelezen, dat de opname van magnesium door d[lees meer...]it medicijn bemoeilijkt wordt en hartritmestoornissen kan veroorzaken. Ik ben meteen gestopt met het nemen van dit medicijn en heb ook magnesiumrijk voedsel gegeten zoals cacao, noten en abrikozen. De hartritmestoornissen zijn niet meer terug gekomen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1911) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (750) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (381) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (374) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (287) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (268) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort