This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Omeprazol

Maagzuur - protonpompremmers
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Protonpompremmer omeprazol
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Maagzuur (brandend) (107 meningen)
  • Maagzuur (97 meningen)
  • Maagklachten (55 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

26-03-2015
Vrouw, 41 jaar

Maagbeschermer

Ik kreeg deze medicijnen voorgeschreven na een gastric bypass operatie.
26-03-2015
Man, 70 jaar

Maagzuur (brandend)

Aanvankelijk had ik last van zowel een kleine maagzweer als ook van slijmvlieserosie aan de slokdarm bij de maagingang. Na aanvankelijk 20 mg d.d. te hebben gebruikt was na een jaar de maagzweer verdwenen. De slijmvlieserosie bestond nog wel. Daarna ben ik over gegaan naar 10 mg d.d. Vanaf het begin heeft de Omeprazol mij goed geholpen. Hoewel ik aanvankelijk wel last h[lees meer...]eb gehad van bijwerkingen, verdwenen die al redelijk snel. Daarna heb ik geen last meer gehad. Van mijn klachten heb ik ook geen last meer gehad, afgezien van de periodes dat ik geprobeerd heb te stoppen. toen kwamen mijn klachten snel terug. Later begreep ik dat dit mede veroorzaakt werd door het plotseling stoppen waardoor de reactie aanzienlijk was. Toen ik onlangs probeerde te stoppen door de dosering te verlagen, (Dit door ca. de helft van de inhoud uit de capsule te verwijderen) duurde het enige weken voor ik toch een reactie merkte nadat ik (matig) alcohol gebruikt had. Voor mij een reden om toch weer naar de gebruikelijke dosering terug te gaan, maar wel met de overweging met mijn huisarts te overleggen hoe ik alsnog kan stoppen. Overigens heb ik sinds enige tijd de gedachte dat ik een lichte vorm van borstvorming die zich bij mij heeft ontwikkeld, aan de Omeprazol moet wijten. Mijn gewicht is sinds ik met gebruik begonnen ben niet veranderd, ik sport veel en m.i. kan daar de oorzaak niet te vinden zijn. Bovendien wordt het als bijwerking van Omeprazol genoemd. Ook hierover zal ik dus met mijn huisarts in gesprek moeten. Maar als laatste, wat mijn ervaring betreft, is Omeprazol zeer effectief gebleken.
25-03-2015
Vrouw, 69 jaar

Maagbeschermer

Ik kreeg dit als maagbeschermer, omdat ik ook metoprolol moest slikken ivm migraine en hoge bloeddruk. Na alle verhalen over zalmvergiftiging, heb ik een gesprek gehad met de apotheker. Hij vroeg zich af waarom ik Omeprazol moest slikken, omdat ik geen maagproblemen heb. Adviseerde mij om er langzaam aan mee te stoppen. Heb ik gedaan, slik geen omeprazol en heb nergens las[lees meer...]t van. In het begin even wat zuurbranden, maar dat is nu ook over. Kennelijk 12 jaar lang voor niks geslikt.
21-03-2015
Man, 65 jaar

Maagzuur

losec gehad, werkte goed, maar wordt niet vergoed. daarna omeprazol, die werkt ook goed. krijg het vergoed, omdat ik het medicijn voor een chronisch maagzuur gebruik.
17-03-2015
Vrouw, 47 jaar

Reflux

Ik word behandeld voor B12 tekort, waarvoor ik injecties krijg. Omeprazol gaat niet met samen met een B12 tekort. De klachten oa zenuwpijn, geheugenproblemen, hoofdpijn ed zijn weer terug gekomen met behandeling van Omeprazol. Voor mij geen Omeprazol, liever last van reflux dan van zenuwpijnen etc.
10-03-2015
Vrouw, 56 jaar

Maagklachten

door sterke pijnstilling maagklachten gekregen, verholpen met omeprazol.
10-03-2015
Vrouw, 67 jaar

Reflux

In eerste instantie gekregen voor reflux en daarna ook voor bescherming van de maagwand tegen andere medicatie, heel veel last van opgeblazen darmen en verlammend gevoel in mijn spieren. vermoeidheid en wazig zien. Voor alle afzonderlijke klachten werd steeds een oorzaak gevonden en daardoor slik ik ook veel medicatie. Ben in de afgelopen jaren steeds zieker geworden en [lees meer...]getipt door een vriendin die dezelfde klachten had als ik. Ben de bijsluiter na al die jaren weer eens gaan lezen en vraag me nu af of dit middel niet erger is als de kwaal. Voel me sinds kort eigenlijk heel onzeker over dit medicijn.
03-03-2015
Man, 55 jaar

Omeprazol (omeprazol)

heb 7 maanden Omeprazol geslikt, werd steeds zieker, hielp wel tegen zuurreflux, bijwerkingen waren enorm. Zoals diarree, moe, slecht slapen, jeuk, wazig zien, moeite met ademhalen, opgeblazen buik. Volgens Specialist had ik na een onderzoek een scheurtje in mijn middenrif, en moest me hele leven Omeprazol blijven slikken. Maar omdat ik me steeds moeier ging voelen, ben ik[lees meer...] gaan zoeken op internet en ik blijk te weinig maagzuur aan te maken waardoor mijn middenrif open bleef staan. Ik slik nu een voedingssupplement Betaine met pepsine, vlak voor het eten in nemen 1x per dag, drink geen koffie meer. Ik kan nu zeggen dat ik na 2 weken weer de oude was en nu nog ben. Dus voor mij nooit geen maagzuurremmers meer, het voedsel word niet goed verteerd en je komt op lang termijn voedingsstoffen tekort en ga je steeds rotter voelen. Ik heb dus een compleet foute diagnose gehad of de Artsen willen dit niet zien, ik ben toch niet de enigste.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (631) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (333) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (317) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica