ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

12-09-2018

Maagbeschermer

Veel pech gehad na constatering middenrifbreuk, na een lange tijd medicatie te hebben geprobeerd, uiteindelijk een kijkoperatie gehad, soort manchet gemaakt, maar liet na 3 mnd weer los, weer vast gezet, bleek te strak te zitten, weer los gemaakt, waarna ik altijd wat last van maagzuur bleef houden, dus Omeprazol blijven slikken. Na 10 jaar liet het weer los en ben ik weer[lees meer...] geopereerd, was erg lastig, door littekenweefsel etc, de arts even getwijfeld wel of niet door te gaan, maar uiteindelijk toch gelukt. Het blijft een zwakke plek en heb ondertussen ook een vertraagde maagontlediging, dit kan een oorzaak zijn dat er een zenuw zijn geraakt tijdens 1 van de operaties of zenuwen beschadigd door mijn diabetes vertelde de MDL arts, ook weinig aan te doen,behalve de Esomeprazol en heb nu Ranitidine voorgeschreven gekregen om uit te proberen voor de nacht. Ik eet kleine beetjes, want zit snel vol, het eten zakt minder snel dan zou moeten, dus ik vind eten vaak niet het leukste wat er is, maar niet eten is geen optie ivm mijn diabetes en ben insuline afhankelijk.
11-09-2018

Maagklachten

Ik gebruikte omecat om maagklachten en benauwd gevoel. Nadat ik bij herhaal recept deze niet kreeg een alternatief gekregen omdat zorgverzekeraar deze meer vergoed, Omeprazol Auro 20mg gekregen. Deze werkt averechts, de klachten werden alleen maar erger. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik gebruik in elk geval Omeprazol Auro niet meer.
30-08-2018

Maagzuur (brandend)

Al 15 jaar slik ik wegens dagelijkse maagzuurklachten en zelfs daarbij komende ongemerkte tandglazuur beschadigingen en caries omeprazol In de bijsluiter staat vermeld dat na langdurig gebruik (meer dan een paar maanden/jaar) tekorten kunnen ontstaan, met name Magnesium. Helaas geldt dat ook voor Vitamine B12 en D3. Je kunt extra slikken, maar helaas verstoort Omeprazol n[lees meer...]et als Esomeprazol ook de verwerking van die stoffen in je darmen, waardoor opname in je bloed nog wel lijkt te lukken, maar op de plekken waar ze nodig zijn (Magnesium bv overal, B12 in spieren en weefsels) komen ze moeilijk aan omdat ze minder in bruikbare vorm omgezet kunnen worden. En ik me maar afvragen waarom ik de laatste jaren zulke enorme krampaanvallen krijg...Waarvoor ik weer chronisch Diazepam moet slikken :) . Voor chronische (!) zuurbranden een oplossing met haken en ogen dus.
16-07-2018

Maagontsteking

03-07-2018

Reflux

's Middags 1 capsule geslikt, 's nachts ontzettend misselijk, diarree, transpiratie gutste van mijn lichaam af afgewisseld met het erg koud hebben. Dit heeft de hele nacht geduurd met t.a.v. het braken tussenpozen van ongeveer 10 minuten. Ook al was mijn maag leeg, ik bleef braken.
20-06-2018

Pancreatitis

Ik gebruik het sinds een whipple operatie. Heb geen bijerkingen. Als ik het een dag vergeet wel gelijk klachten.
15-06-2018

Maagbeschermer

07-05-2018

Misselijkheid

Omeprazol leek aanvankelijk te werken maar het effect was na een paar dagen verdwenen. Gestopt een tweetal weken ivm een ontlastingsonderzoek. Daarna weer gestart i.c.m. metoclopramide. Weer hetzelfde: werkt een paar dagen maar daarna stopt het effect.
Pagina 1 van 7

Mirena (2071) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (464) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (452) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (367) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!