lees de ervaringen

Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Protonpompremmer omeprazol
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Maagzuur (brandend) (113 meningen)
  • Maagzuur (102 meningen)
  • Maagklachten (61 meningen)
  • ...

In de maagwand zijn er pompjes aanwezig die zuur de maag in pompen om de zuurtegraad van de maag te handhaven. (Es)omeprazol remt

[lees meer...]

volgende > >>
Pagina 1 van 7

31-01-2016

Barrett's slokdarm

Nu na 5 jaar zelfs verbetering. Moet wel levenslang Omeprazol blijven slikken, maar tot nu toe geen bezwaar. Ook houd ik mijn vitamine B12 in de gaten en slik tabletten van Solgar. Zijn duur maar watergedragen en worden ook inderdaad opgenomen. Ook slik ik extra magnesiumtabletten. Omdat ik tabletten tegen hoge bloeddruk slik (chloortalidon), kan dit in combinatie met Omep[lees meer...]razol een tekort veroorzaken.
13-01-2016

Reflux

Dit medicijn hielp goed, maar er was interactie met grepid, voorgeschreven na een tia.
03-01-2016

Maagbeschermer

Veel pijnstillers veroorzaakten maagpijn, zodra ik een omeprazol neem is de pijn verdwenen, werkt ook bij brandendmaagzuur
26-12-2015

Maagzuur (brandend)

Bijwerkingen: trillerig, en de hele dag honger, moet eten anders gevoel van flauwvallen
09-12-2015

Maagzuur

Maandag ben ik begonnen met het slikken van de capsules. Ik had een zure smaak in mijn mond, elke dag moest ik wel kokhalzen en heel veel hoesten om het kokhalzen tegen te gaan. Een uur na inname van de capsule viel ik in slaap. Sinds maandag slaap ik al, en het is nu woensdagavond. Overdag kan ik mijn ogen ook niet open houden. Uiteraard kom ik uit bed om te ontbijten en [lees meer...]avondeten, maar vlak daarvoor moet ik alweer mijn nieuwe capsule innemen en beginnen de bijwerkingen weer van voor af aan. Gisteren heb ik er ook hoofdpijn bij gekregen. Ik ben 29 jaar en de laatste keer dat ik hoofdpijn had was in mijn kinderjaren. Het is dat ik nu vakantie heb, maar als ik maandag weer naar mijn werk moet dan kan ik het niet maken om in slaap te vallen. Ik heb geen griep dus het is alleen maar in slaap vallen. De doktersassistente zei aan de telefoon dat het een zeldzame bijwerking is, maar dat ik het nog maar even moet aankijken. Ik vind het maar vreemd dat ik inmiddels niet ben uitgerust van al dat slapen... Ik hoef in principe niet meer te kokhalzen, maar voel mijn maag wel continu borrelen..
28-11-2015

Middenrifsbreuk

Geweldige maagzuurremmer, kan ook echt niet meer zonder. Als ik 2 dagen niet inneem, zijn mijn klachten weer volledig terug en bij elke dag 1caps kan ik weer gewoon normaal mijn werk doen en functioneren. Zeer ernstige maagzuurklachten sinds 2 jaar en na een jaar dit medicijn gaan gebruiken, echt een oplossing.
24-11-2015

Maagklachten

17-11-2015

Maagzweer

Moest hier aan, omdat ik vermoedelijk een maagzweer heb. Kreeg er meer zuurbranden van dan ik al had en moest constant hikken. Erger was de vermoeidheid en de constante koppijn. Van 20 mg was ik helemaal stuk, van 40mg (de eerste dag moest ik een dubbele dosis) werd ik zo moe dat ik alleen nog maar op de bank kon liggen, en elke beweging kostte teveel moeite. Zelfs mijn ar[lees meer...]m opheffen was zwaar. Kreeg er heel donkere urine van, en moest ineens 2x zoveel drinken om nog hydrated te blijven. Als het effe kan nooit weer...
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (272) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.