Omeprazol

omeprazol

Maagzuur (brandend) (142 meningen)
Maagzuur (116 meningen)
Maagklachten (74 meningen)
Middenrifsbreuk (36 meningen)
Maagbeschermer (24 meningen)
Reflux (22 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

28-03-2020

Omeprazol (omeprazol)

ik heb veel klachten van reflux verkleurde brandende tong borstpijn rugpijn maag darmklachten draai duizeligheid hoofdpijn denk vaak word mijn gezondheid nog is een keer wat beter of niet of moet ik er aan dood gaan 24julie 2019 nog gastrocopie gehad maar zou het nou wel weer willen contoleren en liefst een devinnietiefe oplossing angst voor slokdarmkanker uiteindelijk o[lees meer...]f eerst barett slokdarm word er gewoon weg niet goed van ook slappe spieren denk dak er maar mee stopt en gewoon goede natuurlijk middelen probeert wie heeft er een oplossing voor mij?
08-03-2020

Maagzuur

Ik heb bijna een jaar lang omeprazol gebruikt en kreeg er reumatische pijnen in gewrichten van en ik voelde me als een bejaarde oude man. Ik ben zelfs naar ziekenhuis doorverwezen voor reuma onderzoek. Geen reuma. Toen ging ik bijsluiters lezen van medicijnen die ik gebruik en zag bij omeprazol dat deze reden kon zijn voor pijn in gewrichten. In overleg met arts gestopt me[lees meer...]t Omeprazol voor 14 dagen, maar na 3 dagen was ik weer als herboren. M.a.w. Omeprazol was desastreus voor mij. Ik heb nu Esomeprazol en nergens last van.
28-02-2020

Omeprazol (omeprazol)

Heftige rugpijnen hiervoor krijg ik allerlei pijnstillers maar momenteel beperk ik mij tot de lichte versies vanwege de terminale ziekte van mijn echtgenote. Ik moet kunnen rijden met een voertuig, want het openbaar vervoer is een drama. Ik ben al meerdere keren aan de fentanyl geweest maar daar vind ik dat je daar niet mee mag rijden. Ik betrapte me op een wat slomere rea[lees meer...]ctie in het verkeer met de fiets.
23-02-2020

Omeprazol (omeprazol)

Volgens mij is de hoest na een maand niets verminderd
21-02-2020

Maagzuur (brandend)

nav onderzoek advies van maag-darm-leverarts elke dag nodig voor altijd. Na jaren lichamelijke klachten kreeg ik van elke specialisten/ of alternatieve genezer te horen dat ik best eens last kon hebben vd gevolgen van langdurig gebruik van Omeprazol ( breekt andere funkties af waaronder bv af voeren vd afvalstoffen via de nieren en lever , waardoor verminderde enrgie en v[lees meer...]ermoeidheid en darmstoornissen en gewrichtsproblemen kan veroorzaken..... Wie kan mij zeggen dat dit ook echt zo is? want dan moeten we toch direkt ermee stoppen? Op deze manier werkt dit medicijn averechts immers? onze huisarts vermelde dat er nieuwe Omeprazol op de markt komt-reden?? zelf ben ik het al aan het afbouwen nav al die negatieve berichten
08-02-2020

Omeprazol (omeprazol)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn

tegen maagzuur van bloedverdunner
04-02-2020

Maagzweer

Vorig gediagnosticeerd met burnout/stressklachten...aanvankelijk helemaal geen last van mijn maag, maar door een terugval in september door stress wel behoorlijk veel last gekregen van mijn maag..nu heb ik 6 jr geleden omeprazol 40 mg gehad, want tijdens een gastrocopie werden enkele zweertjes op mijn 12-vingerige darm ontdekt..kreeg wel obstipatie, dus mijn huisarts advis[lees meer...]eerde mij op de inname te staken...daarna ook niets van dat alles geslikt en super goed gegaan..totdat ik dus vorig jaar wel weer klachten kreeg door de stress dus...dacht het wel zou meevallen met mijn maag, ben pas in november naar de huisarts gegaan en kreeg 20mg omepr.mee voor 1 maand..maar begin januari kreeg ik weer last en slik nu weer voor 1 maandje 20 mg...voel nog geen verbetering..heb soms wel een prikkelhoest met uitstraling naar mijn schouderbladen...echt een naar gevoel...en af en toe heb ik ook moeite met slikken..
03-02-2020

Omeprazol (omeprazol)

ik slik nu 5 maanden 20 mg op een dag in combinatie met omeprazol 40 mg maar na het slikken van deze combinatie heb ik juist erg veel last van de maag en overweeg te stoppen wie heeft daar ervaring mee en heeft er ook ondanks de omeprazol maagklachten van
29-12-2019

Maagbeschermer

Gebruikt tijdens slikken van ibuprofen om mijn maag te beschermen. Eerste weken geen klachten maar daarna Maagpijn. Rechtsonder ribben. Dat werd steeds erger. Ook zweetaanvallen. Onaangenaam gevoel. Na het stoppen verdwenen de klachten snel terwijl ik nog steeds de ibuprofen slikte.
26-12-2019

Probleemloos lage doses
03-12-2019

Maagbeschermer

hiermee begonnen toen ik aanhoudende maagklachten had. het heeft zo'n tien jaar redelijk goed gewerkt, maar van de één op de andere dag werkte het niet meer, gek genoeg
07-11-2019

Maagklachten

Ik heb een middenrifbreukje en gebruik al jaren Omeprazol 20mg. Ik moet dit gemiddeld 1 tot 2 keer per dag doen maar heb het afgebouwd naar af en toe als ik mijn maag voel opspelen. De ene keer helpt het de andere keer niet. Omdat ik nu al enkele weken hevige buikkrampen heb, adviseerde mijn huisarts mij om de maag even heel goed te beschermen en drie dagen achter elkaar 2[lees meer...]x2 tabletten per dag te nemen. De eerste avond twee tabletten genomen, 's ochtends weer twee en in de loop van de dag liep ik de slalommen alsof ik onder invloed van drugs of alcohol was. Ik kon me amper aan het winkelwagentje vasthouden en een aardige dame hielp mij de boodschappen in de auto te zetten. Ik durfde niet meer naar buiten. Ik hoorde van een buurvrouw dat zij zo duizelig werd van Omeprazol, dus ik heb vandaag niets ingenomen en de duizeligheid is behoorlijk verminderd.
22-10-2019

Maagzuur (brandend)

Ik heb ruim twee jaar omeprazol gebruikt tegen brandend maagzuur en zuur oprispingen, werkt perfect. Eerste jaar 1x dag 20mg, daarna 1x 20mg om de dag. Maar door veel bijwerkingen ben ik een maand geleden mee gestopt. En ja hoor, weer na elke maaltijd die vervelende brandende maagzuur terug. Ik probeer nu van alles en nog wat, behalve medicijnen. Maar jammer genoeg n[lees meer...]og geen resultaat.... Wel en gelukkig maar geen bijwerkingen meer.
21-10-2019

Reflux

Het was combinatie van reflux en een middenrifbreuk. Ik heb minimaal 10 jaar al deze medicatie geslikt, begon met 40mg, toen dit niet hielp onderzoek laten doen en naar 80mg gegaan. Uit onderzoek kwam een klein middenrifbreuk. Zo verstreken de jaren en bleef ik ondanks de medicatie nog bijna dagelijks last te hebben van zuurbranden, tot zwaar kreunend en jammerend van de p[lees meer...]ijn toe... en ik kan een hoop hebben. Toen is de dosis verhoogd, eerst icm ranitadine, hielp niet voldoende (gelukkig, bleek een medicatie te zijn die verkeerde stoffen had en nu uit de markt is gehaald) en toen 120mg omeprazol. Werkte nog steeds niet... dus ik ben onderzoeken afgegaan in ziekenhuizen en hier uit kwam voort dat mijn maagklep niet sloot waardoor er veel te veel zuur naar boven kwam. Ik heb toen uiteindelijk de optie gekregen geopereerd te worden aan zowel de middenrifbreuk als een anti-reflux operatie. Een operatie die niet zo heel vaak word uitgevoerd. Pittig herstel, maar geslaagd, tot zover. Er komt niks meer in de slokdarm, ben nu na 9 maanden bijna van de omeprazol af, slik nog 20mg en voel dat ik nog wel veel zuur heb, maar het komt niet meer naar boven... overgeven gaat trouwens ook niet meer helaas. Maar vooralsnog zou ik deze operatie aanraden als je dezelfde gradatie van klachten hebt als ik had, want dat is echt geen leven!
09-10-2019

Reflux

Is een operatie een optie? Ervaringen hiermee?
11-09-2019

Maagbeschermer

ik kreeg maag - darmproblemen. werd duizelig, nare dromen, slecht slapen. na verhoging dosis werd het nog erger. Nu gestopt en het wordt beter

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum