omeprazol

Maagzuur (brandend) (143 meningen)
Maagzuur (117 meningen)
Maagklachten (75 meningen)
Middenrifsbreuk (37 meningen)
Maagbeschermer (24 meningen)
Reflux (22 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

06-06-2020 | Vrouw | 40
Maagzuur

31-05-2020 | Vrouw | 67
Maagklachten
De Antagel moet in de koelkast bewaard worden, maar als je het dan neemt is het heel koud en weer een aanslag op de maag. En als je erna drinkt krijg ik weer maagzuur. Er staat niets in de beschrijving hoe Lang je moet wachten met drinken na de inname! En zuur gevoel blijf ik houden. Is iemand hiermee bekend? Hoe werkt het met drinken tussendoor? Ook met snakken, of na[lees meer...] een poosje met je toetje... weer een uur wachten?

11-05-2020 | Man | 64
Middenrifsbreuk

20-04-2020 | Man | 63
Anemie door foliumzuurdeficiëntie
Help totaal niet. Zelfs normale paracetamol niet te verdragen. Voorheen de cimitedine werkte wel maar is nergens meer te leveren dankzij de medicijnen importeurs!

11-04-2020 | Vrouw | 56
Maagzuur (brandend)
voor het maagzuur hielp het geweldig, maar binnen een paar dagen krijg ik opgezwollen benen dus moeten stoppen

28-03-2020 | Man | 48
omeprazol (20mg)
ik heb veel klachten van reflux verkleurde brandende tong borstpijn rugpijn maag darmklachten draai duizeligheid hoofdpijn denk vaak word mijn gezondheid nog is een keer wat beter of niet of moet ik er aan dood gaan 24julie 2019 nog gastrocopie gehad maar zou het nou wel weer willen contoleren en liefst een devinnietiefe oplossing angst voor slokdarmkanker uiteindelijk o[lees meer...]f eerst barett slokdarm word er gewoon weg niet goed van ook slappe spieren denk dak er maar mee stopt en gewoon goede natuurlijk middelen probeert wie heeft er een oplossing voor mij?

08-03-2020 | Man | 51
Maagzuur
Ik heb bijna een jaar lang omeprazol gebruikt en kreeg er reumatische pijnen in gewrichten van en ik voelde me als een bejaarde oude man. Ik ben zelfs naar ziekenhuis doorverwezen voor reuma onderzoek. Geen reuma. Toen ging ik bijsluiters lezen van medicijnen die ik gebruik en zag bij omeprazol dat deze reden kon zijn voor pijn in gewrichten. In overleg met arts gestopt me[lees meer...]t Omeprazol voor 14 dagen, maar na 3 dagen was ik weer als herboren. M.a.w. Omeprazol was desastreus voor mij. Ik heb nu Esomeprazol en nergens last van.

28-02-2020 | Man | 60
omeprazol (20mg)
Heftige rugpijnen hiervoor krijg ik allerlei pijnstillers maar momenteel beperk ik mij tot de lichte versies vanwege de terminale ziekte van mijn echtgenote. Ik moet kunnen rijden met een voertuig, want het openbaar vervoer is een drama. Ik ben al meerdere keren aan de fentanyl geweest maar daar vind ik dat je daar niet mee mag rijden. Ik betrapte me op een wat slomere rea[lees meer...]ctie in het verkeer met de fiets.

23-02-2020 | Vrouw | 70
omeprazol (40mg)
Volgens mij is de hoest na een maand niets verminderd

21-02-2020 | Vrouw | 64
Maagzuur (brandend)
nav onderzoek advies van maag-darm-leverarts elke dag nodig voor altijd. Na jaren lichamelijke klachten kreeg ik van elke specialisten/ of alternatieve genezer te horen dat ik best eens last kon hebben vd gevolgen van langdurig gebruik van Omeprazol ( breekt andere funkties af waaronder bv af voeren vd afvalstoffen via de nieren en lever , waardoor verminderde enrgie en v[lees meer...]ermoeidheid en darmstoornissen en gewrichtsproblemen kan veroorzaken..... Wie kan mij zeggen dat dit ook echt zo is? want dan moeten we toch direkt ermee stoppen? Op deze manier werkt dit medicijn averechts immers? onze huisarts vermelde dat er nieuwe Omeprazol op de markt komt-reden?? zelf ben ik het al aan het afbouwen nav al die negatieve berichten

08-02-2020 | Man | 49
omeprazol (40mg)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
tegen maagzuur van bloedverdunner

04-02-2020 | Vrouw | 60
Maagzweer
Vorig gediagnosticeerd met burnout/stressklachten...aanvankelijk helemaal geen last van mijn maag, maar door een terugval in september door stress wel behoorlijk veel last gekregen van mijn maag..nu heb ik 6 jr geleden omeprazol 40 mg gehad, want tijdens een gastrocopie werden enkele zweertjes op mijn 12-vingerige darm ontdekt..kreeg wel obstipatie, dus mijn huisarts advis[lees meer...]eerde mij op de inname te staken...daarna ook niets van dat alles geslikt en super goed gegaan..totdat ik dus vorig jaar wel weer klachten kreeg door de stress dus...dacht het wel zou meevallen met mijn maag, ben pas in november naar de huisarts gegaan en kreeg 20mg omepr.mee voor 1 maand..maar begin januari kreeg ik weer last en slik nu weer voor 1 maandje 20 mg...voel nog geen verbetering..heb soms wel een prikkelhoest met uitstraling naar mijn schouderbladen...echt een naar gevoel...en af en toe heb ik ook moeite met slikken..

03-02-2020 | Vrouw | 60
omeprazol (20mg)
ik slik nu 5 maanden 20 mg op een dag in combinatie met omeprazol 40 mg maar na het slikken van deze combinatie heb ik juist erg veel last van de maag en overweeg te stoppen wie heeft daar ervaring mee en heeft er ook ondanks de omeprazol maagklachten van

29-12-2019 | Vrouw | 55
Maagbeschermer
Gebruikt tijdens slikken van ibuprofen om mijn maag te beschermen. Eerste weken geen klachten maar daarna Maagpijn. Rechtsonder ribben. Dat werd steeds erger. Ook zweetaanvallen. Onaangenaam gevoel. Na het stoppen verdwenen de klachten snel terwijl ik nog steeds de ibuprofen slikte.

26-12-2019 | Man | 64
omeprazol (10mg)
Reflux
Probleemloos lage doses

03-12-2019 | Man | 52
omeprazol (10mg)
Maagbeschermer
hiermee begonnen toen ik aanhoudende maagklachten had. het heeft zo'n tien jaar redelijk goed gewerkt, maar van de één op de andere dag werkte het niet meer, gek genoeg

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum