This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Omeprazol

Maagzuur - protonpompremmers
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Protonpompremmer omeprazol
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Maagzuur (brandend) (106 meningen)
  • Maagzuur (96 meningen)
  • Maagklachten (54 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

27-02-2015
Vrouw, 50 jaar

Hernia diafragmatica

Eerst 20 mg gebruikt, dat werkte redelijk tegen maagklachten, geen bijwerkingen. Na maagonderzoek bleek er sprake van een hernia diafragmata, en kreeg ik 40 mg. Eerst een paar weken heel moe gevoeld, en daarna heel veel vocht vastgehouden. Bovendien zeer vieze smaak in mond, niets smaakt meer hetzelfde. Gestopt vanwege bijwerkingen. 2 kilo afgevallen!Kreeg daarna Ranitidin[lees meer...]e, maar ook daarbij slechte smaak.
23-02-2015
Vrouw, 33 jaar

Maagzuur

Een half jaar geleden ben ik overgegaan op een dubbele dosis vanwege toenemende pijn op mijn borst door het maagzuur. Maar door deze medicijnen werd ik ernstig vermoeid waardoor ik mijn werk niet meer kon uitvoeren en soms zelfs de zorg voor de kinderen niet aan kon. In het ziekenhuis helemaal doorgelicht maar men heeft niks kunnen vinden. Volgens de artsen kon het niet d[lees meer...]oor het medicijn komen. Nu heb ik 2 weken geleden mijn dosis kunnen halveren en vanaf dat moment is mijn energie weer aan het terug komen!!! (pantoprazol en esomeprasol hadden bij mij ongeveer dezelfde vermoeidheidsklachten) Het is dat ik deze medicatie nodig heb om het zuur/ de pijn onder controle te houden, maar het liefste wil ik ze niet meer slikken!
09-02-2015
Man, 68 jaar

Maagzuur

Ik kreeg in eerste instantie omeprazol voorgeschreven door de huisarts. Ik kwam erachter dat het middel pantoprazol voor een habbekrats te koop was bij de Etos. Helaas sinds kort niet meer. Ik heb pantoprazol de laatste jaren dagelijks geslikt zonder problemen, simpelweg omdat het goedkoper was maar omeprazol werkte bij mij net zo goed.
06-02-2015
Vrouw, 49 jaar

Maagzuur

Dé oplossing na jaren Rennies te hebben geslikt voor mijn maagzuurprobleem. Ben blij dat ik van mijn maagzuur af ben op deze manier. Ik neem er pas 1 in, als ik last van oprispingen krijg en dan werkt zo'n capsule 2 a 3 dagen.
05-02-2015
Vrouw, 61 jaar

Maagklachten

Ontzettende kramp in de maag vooral bij warm eten, koffie, chocolade. Uitstraling in de borstkas waardoor het net leek of ik ook hartklachten had. Hiervoor bij de cardioloog geweest waar alle testen prima waren. Eerst 2 weken omeprazol gebruikt om te kijken of het wel werkte voor mijn klachten. Het was een verademing want met 1 omeprazol kon ik weer gewoon warm eten en[lees meer...] een kopje koffie drinken. Daarom nu omeprazol voor 2 maanden gekregen. Ik ben blij!! En heb tot nu toe geen bijwerkingen.
27-12-2014
Vrouw, 50 jaar

Maagzuur (brandend)

door onregelmatige diensten eet ik op verschillende momenten. Dit resulteerde in brandend maagzuur tijdens de nachtdiensten. Toen daarnaast er nog een ander geneesmiddel nodig was heb ik om een maagbeschermer gevraagd en gekregen. Voor deze kwaal werkt het perfect; wel heb ik last van een aantal bijwerkingen: een verschrikkelijke droge mond, wazig zien, slaperigheid.
19-12-2014
Man, 60 jaar

Maagzuur (brandend)

Middel werkt uitstekend. De doordrukstrips waren echter vreselijk. Lees ik hier ook van andere gebruikers. Daarom vraag ik tegenwoordig om een potje. Is van dezelfde leverancier Actavis. Scheelt een hoop ergernis EN maagzuur. Overigens vraag ik voor andere medicijnen ook altijd om potjes. Soms lukt het en soms niet. Omeprazol wordt gewoon zo geleverd en is geen extra w[lees meer...]erk voor de apotheker.
28-11-2014
Vrouw, 62 jaar

Hartfalen

In december 2008 met spoed opgenomen op de hartbewaking. Na behandeling mocht ik het ziekenhuis verlaten met een hele lijst medicatie tegen de hartklachten. Hier bij zat o.a. Esomprazol 40 mg. Als ik me goed herinner was het toen nog een ander merk/samenstelling. Het zat in ieder geval toen in een soort paar/groen boekje verpakt. Wel doordrukstrip. Er is veel verander in [lees meer...]die medicatie de afgelopen jaren maar de maagbeschermer is er altijd bij gebleven. Vanaf januari ben ik alle medicatie af gaan bouwen en dat is goed gelukt. Helaas die maagbeschermer kan ik niet missen. Ik krijg vreselijk maagzuur en moet dan spontaan overgeven. Was al zelfstandig op de 20 mg overgestapt maar helemaal zonder gaat gewoon niet. Ook veel last van darmklachten die ik toch ook vaak linkte aan die maagbeschermer. 2 weken geleden ben ik het allemaal eens goed uit gaan zoeken en ineens schoot mij te binnen dat ik voor mijn hartklachten ook regelmatig last van mijn maag had en dan Temoe Lawak ( geelwortel) tabletten nam. Deze zijn op dit moment niet verkrijgbaar en daarom ben ik over gestapt op cucuma arkocaps. 3 x daags bij de maaltijd. Mijn darmproblemen zijn over, mijn nachtelijke hartkloppingen zijn verdwenen, ga in de nacht niet meer 3 x maar hooguit 1 x naar het toilet om te plassen. Kortom, ik ben heel erg tevreden. Dit is een puur natuurlijk middel en het is voor mij een heerlijk gevoel dat ik niet meer afhankelijk ben van de Esomeprazol. Dit middel is echt niet zo onschuldig.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (598) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (314) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica