lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

11-06-2016

01-06-2016

Maagbeschermer

maagzuurremmers gekregen i.v.m. refluxklachten. Erg tevreden over het gebruik alhoewel je wel op je voeding moet letten. Te vette voeding is 1 capsule omeprazol niet altijd voldoende.
10-05-2016

Maagzweer

Ik slik mijn halve leven al maagzuurremmers, omdat ik door een verslaterde voedselvergiftiging een dertiental maag en slokdarmzweertjes heb opgelopen. Mijn voormalige huisarts dacht dit zelf op te kunnen lossen, maar uiteindelijk na anderhalf jaar een doorverwijzing naar een internist. Je bent jong en je huisarts heeft gelijk, dus slik je eerst bijna 2 jaar Zantax samen me[lees meer...]t Rennies. Na gezien te zijn door de internist andere medicijnen gekregen Losec en later omdat het goedkoper was Omeprazol. Mijn internist heeft mij weer terug verwezen na mijn huisarts en nu slik ik Omeprazal al ruim 25 jaar. Omeprazol 20 mg. Inderdaad wat bijwerkingen, maar dat voor lief genomen. Een aantal nachten rechtop zitten gecombineerd met Rennies en melk drinken is erger denk ik maar. Mijn grootse probleem, waarvan ik sterk het vermoeden heb dat het aan de Omeprazol ligt maar niet kan waarmaken, is dat ik een gigantische gewichtstoename heb sinds ik Omepral gebruik. Eerder woog ik 82 kg met een lengte van 1.86 m, lijkt mij dit keurig. Weeg ik nu 118 kg, ik sport ca. 3 a 4 keer 11,, 5 uur per week intensief en weet daarmee mijn gewicht op peil te houden, stop ik met sporten dan merk ik dat de kilo's eraan komen. Nu heb ik geprobeerd te stoppen met de Omeprazol, maar helaas moest ik dit bekopen met een hevige maagzuuraanval, waardoor ik een extra capsule inneem met gevolg meerdere bijwerkingen.
14-04-2016

Maagbeschermer

omeprazol is voor mij een goede maagbescherming geweest, zonder bijwerkingen. Ik kreeg laatst Pantoprazol. Ik kreeg maagpijn en huiduitslag.
30-03-2016

Maagzuur

Omeprazol bleek niet sterk genoeg om de beschadiging door reflux te genezen. Ook bij een hogere doses van 2 x 20 mg bleek niet voldoende, immers na endoscopisch onderzoek bleek dat circa 2 cm van het onderste deel van de slokdarm geen slokdarmslijmvlies aanwezig was , maar dat een deel was vervangen door maagslijmvlies. Daartussen zat een lacune dat de pijn veroorzaakte, m[lees meer...]et zowel het gebruik van zurige produkten als ook na een reflux.
26-03-2016

Maagzuur

Nadat ik vanaf 12 januari tot 11 maart deze medicijnen zonder problemen had geslikt, kreeg ik hartritmestoornissen, die snel in frequentie toenamen. Eerst zat er een halve week tussen, toen was het om de dag en al gauw was het iedere dag uren lang en ik kon het alleen met extra flecainide weer onder controle krijgen. Op internet gelezen, dat de opname van magnesium door d[lees meer...]it medicijn bemoeilijkt wordt en hartritmestoornissen kan veroorzaken. Ik ben meteen gestopt met het nemen van dit medicijn en heb ook magnesiumrijk voedsel gegeten zoals cacao, noten en abrikozen. De hartritmestoornissen zijn niet meer terug gekomen.
26-03-2016

Middenrifsbreuk

Vanwege een gaatje in mijn middenrif is Omeprazol voorgeschreven. Ik slik al 8 jaar actavis. Het werkt perfect. Sinds een paar maanden heb ik vanwege de ziektekosten verzekeraar een ander merk voorgeschreven gekregen Omecat, ik word hier alleen maar misselijk van, opgeblazen gevoel, duizeligheid, erg moe. Kortom waardeloos! Ik probeer nu voor elkaar te krijgen dat ik weer [lees meer...]terug kan naar Actavis.
24-03-2016

Middenrifsbreuk

Na een aantal operaties heb ik een forse scheur in mijn middenrif en van nature al flinke maagzuuraanmaak, kreeg ik last van mijn stembanden door het maagzuur. Ook borrelde het op allerlei momenten mijn mond in. Toch maar tijd voor een onderzoek en daarna de medicijnen. Ik heb na de bemerkte bijwerkingen "geshopt" en andere medicijnen uitgeprobeerd. Ze hadden dan wel min[lees meer...]der bijwerkingen maar waren ook minder effectief. Door de bijwerking overweeg ik nu een operatie om de werking van de klep weer goed te krijgen. U snapt dat ik dat niet echt fijn vind. Minder of geen bijwerking zou maken dat ik dit medicijn de rest van mn leven zou slikken.
Pagina 1 van 7

Mirena (1902) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (727) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (375) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (364) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (329) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (284) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort