Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

06-03-2024 | Vrouw | 42
Misselijkheid
Ik ben begonnen met Omeprazol 40 mg ivm misselijkheidsklachten. Zijn er meer mensen die ook ontzettende hoofdpijn ervaren?

19-02-2024 | Vrouw | 56
Maagbeschermer

pijn op de borst pijn in de onderbuik

Ik heb dezelfde ervaring: enorme droge tong en droge keel sinds gebruik gele/witte capsules. Ze helpen ook niet voldoende de blauw/ witte werken veel beter!!

09-02-2024 | Man | 66
omeprazol (20mg)
Maagzweer
het medicijn op zich is goed alleen vallen de pillen uiteen in het doosje en worden ze onbruikbaar .kan dus 30 procent van de pillen niet gebruiken

30-01-2024 | Man | 50
omeprazol (20mg)
Reflux
Deze medicatie van Focus ontvangen als vervanging van het merk Teva. Wat een ellende. Deze met deze medicatie ervaar ik veel meer klachten dan met de Teva capsules. Apotheek gevraagd om weer Teva te leveren.

08-01-2024 | Vrouw | 66
Reflux
Veel bijwerkingen, reflux niets beter weet mij momenteel geen raad meer

21-12-2023 | Vrouw | 62
Maagzuur
altijd blauw witte pilletjes gehad nu geel beige achtig nu weeig gevoel in maar net of er wat in keel zit droge tong weet niet of het daar van komt , maar sinds ik deze gebruik heb ik dat

18-12-2023 | Vrouw | 40
Maagzweer
Maagzweer gehad en maagirriterende medicatie. Ging altijd prima met de blauw witte, nu de geel/bruinige capsules, wat een ellende. Jezus wat een maagpijn heb ik weer sinds het ineens geel/bruinige capsules zijn, ik slik normaal al 40 mg en nu dus vanavond nog een extra capsule gaan innemen. Dat is voort 80 mg per dag. Ik had met die blauw witte geen bijwerkingen. Morgen[lees meer...] nog maar een x de huisarts bellen hierover.

25-11-2023 | Vrouw | 55
Maagzuur (brandend)
Enkele dagen last van maagzuur totdat het niet meer te harden was heel veel pijn in, en rondom de maagstreek. Kreeg omeprazol na 2 tot 4 dagen geen last meer, maar heb het een week moeten slikken. Geen bijwerkingen gehad. Ik noem het magisch. Nu jaren later weer maagzuur, krijg nu pantoprazol, heel veel last van stekende pijn in zijkant buik en rug, diarree, winderigheid [lees meer...]en veel jeuk etc. geven ze geen gehoor aan, nog even doorzetten en anders dosis verhogen.

22-11-2023 | Vrouw | 37
Maagklachten
Ik had altijd omeprazol aurobindo 40 kg. Blauw wit capsule die prima werkten. Nu de omeprazol Mylan meegekregen. Vanaf het begin meteen bijwerkingen moeite met eten en drinken. Pijn met slikken. Vele malen terug naar de huisarts en apotheek. Mijn eigen medicijn is niet leverbaar zeggen ze. Nu de 20 MG capsule meegekregen van aurobindo. Deze zijn geel. Hopelijk dat deze hu[lees meer...]n werking beter doen en e geen bijwerkingen zijn.

22-11-2023 | Man | 79
Maagzuur (brandend)
Maagklachten is familiekwaal, net als maagzweren. Na de 2de maagzweer geen extreme aanvallen meer ervaren, men schijnt er mee om te leren gaan, internets constateerde bij inwendig onderzoek tientallen littekens. Kan niet tegen rauwe groeten en ui, verteer geen noten en drink veel melk, zeker als we uit eten gaan. Voorschrift is 1 a 2 capsules per dag, meestal 1!

20-11-2023 | Vrouw | 48
Maagzweer
Zijn er nog mensen die per dag 2 capsules van 40mg nemen? Na een acute maagperforatie door maagzweer (2020) neem ik 1 capsule 's ochtends. Mijn huisarts zei dat ik bij last tijdelijk 2 capsules mag nemen....

20-11-2023 | Man | 51
Maagzuur
Mijn man slikt dit nu enkele jaren. Sinds de leverancier is veranderd, van de blauwe naar de gelige/bruine pillen, ineens bijwerkingen. Misselijk, maagzuur. Eigenlijk de klachten waarvoor hij deze medicijnen slikt komen nu juist terug. Met de blauwe pillen had hij nergens last van.

31-10-2023 | Vrouw | 60
Maagklachten
Ik gebruik het al lang had altijd de grote blauwe die super werkte. Nu opeens kleine gele. en veel bijwerkingen. Volgens apotheek zijn de andere niet meer verkrijgbaar

29-10-2023 | Vrouw | 62
Maagbeschermer
Ik gebruik het al jaren, (omeprazol 40mg) kreeg ze van cardioloog, nu echter in eens kreeg ik anderen, kleiner andere kleur, zou het zelfde zijn… nu buikpijn en hoofdpijn… Ik wil gewoon mijn eigen voorgeschreven medicijnen, weer terug, waarom wat anders, en wie bepaalt dat? Wat moet ik doen?

25-09-2023 | Man | 56
Maagzuur (brandend)
Altijd maagzuur, en echt heel erg brandend. Ik kreeg van water al maagzuur, en slikte wel 90 rennies in de week. Ik kwam er bij toeval achter toen ik aan m'n knie geopereerd werd en anti biotica kreeg, met daarbij een maagbeschermer, omeprazol. Na een dag was de maagzuur weg en nooit meer terug gekomen, en slik dit nu al een jaar of 20.

22-09-2023 | Vrouw | 43
Maagklachten
Heb al een aantal jaren maagzweren. En het wilde maar niet over gaan. Gebruikte per dag wel 3 strips rennie. Mijn huisarts vond dat niet normaal en goed. Dus heeft hij me omeprazol voorgeschreven. En sindsdien helpt het bij alles. Als ik het een dag vergeten ben merk ik het meteen. Meteen weer zuurbrander.