categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

Celecoxib

12-01-2022 | Vrouw | 37
celecoxib
Lage rugpijn
Last van lage rugklachten en uitstraling naar me benen. Kreeg dit medicijn voorgeschreven door een orthomanuele arts. Pijn is wel weg na inname maar zat na een paar weken helemaal onder de uitslag en is nog steeds niet weg.

12-01-2022 | Vrouw | 40
Pijn (algemeen)
Heb dit medicijn verschillende keren gekregen, onder andere bij nierkolieken, kiespijn en hevige nekpijn + spanningshoofdpijn. Het is voor mij een godsgeschenk. Kan altijd wel janken van opluchting.

09-01-2022 | Man | 71
Gewrichtspijn
AL 10 JAAR PIJNKLINIEK. MEN VIND NIETS OP DE MRI

08-01-2022 | Man | 32
Keelontsteking
Nooit meer! Ontzettend maagpijn, ben er naar een dag mee gestopt.

Aleve feminax

06-01-2022 | Man | 34
Menstruatiepijn
Ik noem het een wondermiddel en kan er echt niet zonder. Ik heb altijd veel pijn wanneer ik ongesteld ben. kan dan niet meer nadenken en moet dan steeds heen en weer lopen. Sinds dat ik Aleve gebruik heb ik bijna geen pijn. Ik neem het in wanneer ik pijn voel aankomen...Het is wel zo. Als ik het een keer niet inneem ervaar ik het wel heftig . Ik heb geen bijwerkingen ma h[lees meer...]eb het voor over. Het beïnvloed zo mijn leven en dan ieder maand

03-01-2022 | Vrouw | 61
acetylsalicylzuur / paracetamol / coffeine
Ondanks de hoeveelheid paracetamol per dag, nagenoeg pijnvrij geweest.

01-01-2022 | Man | 30
tapentadol
Chronische zenuwpijn na hernia in de onderrug. Littekenweefsel rond de zenuw. Na tramadol, oxycdon, en vele andere medicatie deze jaren geleden voorgeschreven gekregen ( in de "test-fase") Na jaren van pijn spuiten pilletjes links en rechts eindelijk een pijn medicatie gekregen die hielp ! In het begin heb je de eerste 2 weken last van wat sufheid dit verdwijnt na 1 a[lees meer...] 2 weken ! De medicatie werkt ook op zijn best wanneer deze een week of 2 a 3 dagelijks genomen wordt ! na een 2 tot 3 weken verdwijnen alle bijwerkingen en is dit na tich verschillende zware opiaten de enigste wat langdurig helpt ! Het ophogen na een bepaalde tijd is na 5 jaar niet nodig geweest ! Over het algemeen ook zeer weinig tot geen bijwerkingen van gehad en zeer tevreden over !

Strepfen

21-12-2021 | Vrouw | 60
flurbiprofen
De keelpijn waarvoor ik deze Strepfen spray gebruikte verdween redelijk snel maar drect na gebruik kreeg ik een onrustige hartslag die eindigde op de eerste harthulp. Werkelijk een wonder dat dit middel (vrij) verkrijgbaar is, feitelijk zou het verboden moeten worden. Wat doet de RIVM hiermee?

Sanalgin

07-12-2021 | Vrouw | 64
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Hoofdpijn
Voor mij de enige pijnstiller die zeer goed werkt. Wijze van inname door tablet op te lossen in beker water, even roeren en opdrinken. Werkt bij mij na 15 minuten. Hoop dat het weer heel snel op de markt komt.

01-12-2021 | Vrouw | 34
Pijn (algemeen)
Ik kreeg de diclofenac aangezien ik erge pijn had. Helaas werkte de medicatie niet, maar aangezien ik dacht dat pijnstillers zo weinig effect hoorden te hebben bleef ik het toch nemen. Na een aantal maanden kreeg ik enorme buikpijn, bloed bij mijn ontlasting, diarree en koorts. Om deze rede ben ik gelijk overgestapt naar Zaldiar. Deze pijnstiller werkt gelukkig wel goed. B[lees meer...]innen drie dagen was mijn ontlasting weer goed. De buikpijn en koorts bleven, maar dit was mede doordat ik ook coeliakie heb, wat toen nog niet was gediagnosticeerd.

28-11-2021 | Man | 37
Chronisch pijnsyndroom
Nu 1 jaar CRPS rechtervoet na operatie hallux valgus, grote teen vastgezet met 1 pin en 6 schroeven, oxycodon geslikt 80mg per dag, toen moest ik overgaan naar buprenorfine pleisters 52,5mg dat een half jaar gehad, nu sinds 2 dagen palexia gekregen bij de pijnpoli ipv de buprenorfine pleisters, 2x daags 50mg , mijn lichaam is zeer van slag zeer onrustige benen, trillen, [lees meer...]hartkloppingen, en slapen is vreselijk door onrustig lichaam, heb ook slaapmiddel, zoplicon dus val na een uur gekukkig in slaap, wordt gek van mezelf, de huisartsenpost opgebeld of dit komt door de wisseling van medicatie, schijnbaar moet je lichaam eraan wennen, ik moest 20 mg oxazepam innemen en dan zal ik rustiger worden, helaas geen effect, morgen de huisarts bellen, als dit niet stopt doe ik mezelf nog wat aan, of ik plak de buprenorfine pleister er weer op. Vindt het vreselijk om zo te moeten leven, voorheen 3 jaar oxycodon geslikt vanwege lage chronische rugklachten, al die medicatie het is gewoon drugs. Wie heeft hetzelfde probleem met de palexia? En gaan die bijwerkingen nog weg

23-11-2021 | Man | 60
Hoofdpijn
enige pill die werkt tegen hoofdpijn/migraine. In nemen ogen dicht, halfuurtje liggen en daarna hoofdpijn verdwenen. Helaas heel moeilijk nog te verkrijgen van wegen een verhaal van 40 jaar geleden over de bloedverdunning. Verhaal is allang grotendeels tegengesproken en weerlegd maar helaas als zo vaak heeft het zijn effect al weer gehad. Mensen met migraine zijn de dupe [lees meer...]van deze indianenverhalen

23-11-2021 | Man | 68
Artrose
I.v.m. mij Poly Artrose al veel verschillende pijnstillers gehad van tramadol tot morfine pleisters maar niets van dat al was bevredigend. Nu sinds 1 jaar aan de Palexia 2 X daags 50mg , pijnvrij zal ik nooit meer worden maar voor mij is dit een prima oplossing, in combinatie met wat aanpassingen in de manier van bewegen, verdeling van energie en de Palexia kan ik meer [lees meer...]dan vanaf de eerste Artrose diagnose (15 jaar geleden)

Etoricoxib

11-11-2021 | Vrouw | 44
Fibromyalgie
Begonnen met 90 mg. Ik heb altijd pijnklachten en reumatische klachten gehad( die weer onderzocht gaan worden)en fibromyalgie. Ik vond het middel goed werken. Had last van bijwerken zoals steken hier en daar en waziger zien. Grote bijwerkingen bloeddruk werd nog hoger. Want ik heb al een hoge bloeddruk. Hier was ik van op de hoogte. Door ernstige bijwerking een maagonde[lees meer...]rzoek gehad vanwege zwarte ontlasting. Nu heb ik maagbeschermers erbij. Dosering werd verlaagd naar 30 mg. Na 1,5 week kreeg ik meer pijn en nu mag ik ook 60 slikken. Ik probeer het niet elke dag te slikken, maar lijkt wel net of ik trillerig wordt als ik het een dag niet slik en heb er de hele dag dan last van. Ik heb er wel baat bij. Bij opstaan, iets actiever en minder pijn. Ik kijk het nog even aan. Advies: vraag gelijk een maagbeschermer erbij. En neem niet meer mg in dan nodig. Je kan het beter opbouwen. Heb je al een hoge bloeddruk, vraag jezelf dan af of deze redelijk constant is voor gebruik. Of hou voordat je het gebruikt de bloeddruk eerst een paar weken bij. En vergelijk het daarna. Ik werd trouwens soms wel erg moe met de 90mg. Bij de 30 en 60 minder last hiervan.

Arcoxia

08-11-2021 | Vrouw | 74
Gewrichtsontsteking
Medicijn werkt totaal niet buj ontsteking klauwstand 3de teentje.

Ibuprofen

03-11-2021 | Vrouw | 22
ibuprofen
Trekken van tand of kies
Ik had nog de pil vorm van vorige keer maar die ging ik op en toen moest ik de bruis zakjes nemen. Niks aan de hand maar nu op de 3de dag bij innemen flinke buikpijn en last van de maag. Zeker op vroege ochtend is het niet fijn spul.

Meloxicam

31-10-2021 | Vrouw | 53
meloxicam
Ik heb mijn linker middenvoetsbeentje gebroken en meerdere breuken.. Ik gebruik dit medicijn vanaf dinsdag 26 oktober 2021 en ik ben nu 5 dagen verder en voel me er niet happy bij.

Meloxicam

29-10-2021 | Man | 38
meloxicam
Lage rugpijn
Ik ben zopas begonnen met het innemen van dit medicijn. 1x per dag 15mg. Blijkbaar is dit zeer effectief. 10 dagen innemen in combi met 30dagen vit b. O.v. onsteking in de lage rugzone.

26-10-2021 | Vrouw | 45
Hoofdpijn
Ik heb al van kind af aan migraine en niks helpt toen ik een keer apc als tip kreeg het verbaasde me echt een aanval normaal duurde dat dagen en kon niks verdragen geen licht geen geluid ik nam twee tabletten en binnen een half uur geen hoofdpijn meer ! Mega gelukkig was ik met deze uitvinding maar helaas apc is ineens nergens meer te halen! Heel vaag! Heel jammer !

Acetylsalicylzuur

26-10-2021 | Vrouw | 56
acetylsalicylzuur
Beroerte
Vergeleken met Ascal 38 (wordt niet meer gemaakt) werkt dit middel zo veel beter dat ik er last van heb. Zomaar bloedneuzen die ook niet zomaar stoppen en ook midden in de nacht, als je sliep en dus écht niet hebt zitten peuteren. Spectaculaire blauwe plekken, of ik een ongeluk heb gehad of mishandeld ben. Een massive maagzweer, dat hadden ze in geen jaren meer gezien. Ik [lees meer...]lijk veel zieker met al dat bloederige gedoe. Ik vind het niks. Van persantin krijg ik gigantische koppijn, daarvan heb ik er ooit eentje geslikt - dat nooit meer We moeten op zoek naar een ander middel. Zoveel bloed verliezen lijkt me ook niet goed

Etoricoxib

22-10-2021 | Vrouw | 53
etoricoxib
Pil rond 11 uur genomen. Einde dag begonnen de klachten en snachts zware hoofdpijn. In de ochtend lichte hoofdpijn maar nog wel tintelingen in gezicht, tong en hals. Op aanraden van apotheek direct gestopt. Als bijwerking erger wordt arts bezoeken.

15-10-2021 | Vrouw | 64
Gewrichtspijn

Ascal

15-10-2021 | Man | 72
carbasalaatcalcium
Bloedverdunnen
Neuspoliepen die zijn operatief verwijderd

Ascal

14-10-2021 | Man | 80
carbasalaatcalcium
Bloedverdunnen
Door lichte adervernauwingen is door de cardioloog Ascal 100 en cholesterol remmer voorgeschreven. Dit gebruik ik circa 25 jaar. Echter ben ik al jaren geleden overgestapt op ASS-Ratiopharm Protect 100 mg. Dit is te vergelijken met Ascal 100, maar ASS heeft een maagbeschermer als omhulsel. ASS 100 is onder anderen te verkrijgen in Duitsland en Oostenrijk. Daarbij kost he[lees meer...]t maar 1/3 van de prijs van Ascal. Het is ook mogelijk om het in Nederland te bestellen via internet bij een apotheek in Duitsland.

Antigrippine

12-10-2021 | Vrouw | 20
paracetamol / coffeine / ascorbinezuur
Griep
Het is wel duur, maar voor het geld zeker waard! Dag 2 van mijn griep op dit moment, en mijn keelpijn zwakte gelijk af samen met het slappeloosheidgevoel. Het is geen middel dat je laat genezen van je verkoudheid, maar je gaat je er een stuk beter door voelen waardoor je wel veel dingen kan ondernemen zoals ik nu met m'n studie verder kan gaan aan het werken van verslagen.[lees meer...] Ik raad het dan ook aan! Werkt beter dan gewone paracetemol vind ik

Aleve feminax

06-10-2021 | Vrouw | 50
Menstruatiepijn
Ik ben in het begin van de overgang en kreeg elke maand vreselijke pijn en vreselijke bloedingen waardoor ik niks meer af kon spreken en nergens meer heen durfde te gaan omdat ik bang was door te lekken... Dit middel heeft me gered,ik kan weer gewoon functioneren ,de eerste dag zodra ik krampen krijg neem ik er twee in en daarna een paar dagen om de acht of twaalf uur e[lees meer...]n helemaal geen pijn meer en de bloedingen zijn ook heel erg afgenomen...ik raad Dit iedereen aan...

Antigrippine

02-10-2021 | Man | 85
paracetamol / coffeine / ascorbinezuur
Gebruikte gemiddeld 8 paracetamol 500 per nacht . Steeds minder effect

Celecoxib

22-09-2021 | Vrouw | 30
celecoxib
Ziekte van Bechterew
Ben zeer tevreden, ik kan weer beetje leven, de pijn is niet 100% weg maar 80% na 3 jaar pijn is zeer prettig. Ben blij dat de reumatoloog dit heeft voorschreven, en tot heden geen bijwerkingen. (Niet laten checken op hypertensie of op niet/lever functie)

19-09-2021 | Vrouw | 59
Peesontsteking schouder
Gebruik deze tezamen met omeprazol en ben nu 5 dagen bezig. Ik ben zeer tevreden de verschrikkelijke pijn is weg en ik kan weer functioneren. Ben voorzichtig bezig met oefeningen en de dagelijkse huishoudelijke taken kan ik weer pijnloos doen.

12-09-2021 | Vrouw | 15
Nek- / rughernia
Acute nekhernia. Heel veel pijn in nek, schouder, schouderblad en veel uitstraling naar mijn linker arm, hand en borstspier. In combinatie met pregabaline te slikken. De pregabaline bouwt een spiegel op, maar als de pijn weer doordringt slik ik diclofenac. En binnen een uur zakt de pijn dan weer weg en kan ik weer ontspannen. Zit nu in week 5..pff..duurt lang. In het begi[lees meer...]n slikte ik 3x per dag diclo.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5568)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1120)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)