ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

23-06-2017

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)
Angina pectoris

Zeer ernstig voorwand ten gevolge van ernstige medische fouten in het Amphia Ziekenhuis te Breda. Gehele voorwand afgestorven, septum vrijwel stilgestaan, aneurysma, afsluitingen achterzijde grotendeels met stents verholpen, waarvan 1 inoperabel. Ik werd op 26-01-2004 na een hartstilstand en een reanimatie door 3 huisartsen overgebracht naar het Amphia Ziekenhuis en dez[lees meer...]elfde avond naar huis gezonden met 30 tabl. Isordil en de mededeling dat ik geen hartproblemen. Pas in 2008 via het tuchtcollege kwam naar voren dat ik maar 63% inspanning op de fiets kon leveren. Tijdens de 2e opname op 10-02-2004 bleek dat het 1ste ecg fout was, 40 sec. daarna werd een nieuw ecg gemaakt welke ook fout was, desondanks werd er niet medisch ingegrepen, dat geschiedde pas bijna 26 uur later. Ik gebruik een heel scala aan medicatie. Het vervelende is dat de apotheek voortdurend wisselt van fabrikant. Iedere fabrikant gebruikt weer andere toegevoegde stoffen, waardoor er problemen ontstaan. De apotheker wijst met de beschuldigde vinger naar de zorgverzekeraar. Ik word hier hoorndol van.
22-06-2017

Tramadol (tramadol)

Opeens werd ik wakker met stijve nek. Week aangezien tot de pijn alsmaar heviger werd en pijnstillers niet werkte. Nu hevige pijn in schouder wat uitstraalt naar arm elleboog en pols.
21-06-2017

OxyContin (oxycodon)
Polyneuropathie

21-06-2017

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Polyneuropathie

Heb 30 jaar polyneuropathie, heel veel geprobeerd, momenteel voor de huidpijn 600mg lyrica en de fentanyl voor de andere vorm van neuropathie. Momenteel gebruik ik sinds enkele maanden wietolie: cbd 2 kleine lepeltjes per dag; thc (2 op 1) 4 druppeltjes per dag. Dacht dat het zou helpen, maar ga het afbouwen omdat ik denk omdat het niet echt helpt.
20-06-2017

Tantum (benzydamine)
Spierpijn

Vanwege spierpijn aan de zijkant van de kuit met uitstraling naar de tenen had ik al drie nachten amper geslapen. Hierop tantum warmte gehaald en ' avonds voor het slapen gebruikt volgens de gebruiksaanwijzing. In eerste instantie leek het niets te doen. Dus toch maar pijnstillers ingenomen. Vervolgens werd het heet, heter, heetst! Dus wakker en een oplossing gaan z[lees meer...]oeken. Wat in de bijsluiter wordt geadviseerd hielp niet. Het werd dusdanig heet dat ik werkelijk bang werd voor brandwonden. Inmiddels zijn we bijna 24 uur berder. Het been en de hand waarmee gesmeerd is zijn nog inwendig heet en het is gevoelig voor aanraking. De tube is vanochtend al weggegooid. Zonde van het geld, maar nooit meer deze hel.
18-06-2017

Hernia

Nu sinds 1.5 maand hernia in mijn rug + sinds 4 maanden rug artrose door radioloog geconstateerd. Had v.d. huisarts eerst 2 * daags 2*10 mg retard morfine voorgeschreven gekregen, en gebruikte daarnaast 3000 mg paracetamol. Maar door mijn apneu mocht ik geen morfine hebben. Toen Naltrexon, hielp niet echt goed voor de pijn 2*250 mg, ben ik zelf gaan ophogen tot 3*250, wer[lees meer...]d ik weer benauwd van astma. Toen heb ik via de huisarts Diclofenac 50mg 3*dd 50 mg gekregen, hielp eerste weken goed i.c.m. 3000 mg paracetamol. Hielp daarna ook minder tegen de pijn. Toen zelf Diclofenac opgehoogd naar 4*50 mg Diclofenac i.c.m. 3000 mg paracetamol. Hierdoor sliep ik i.p.v. de 5 uurtjes nu wel 10 uur. Maar na de doktersassistente gesproken te hebben bleek 4*50 mg op 1 dag veel te hoog te zijn. Nu 4*400 mg Ibuprofen en 3000 mg paracetamol en ben ik weer terug bij af en ben ik weer om 05.00 uur wakker van de pijn. soms kan ik dan met 1000 mg paracetamol doorslapen, maar zoals nu ook vaak niet. Branderige pijn in rug. Pijn in linkerbil, achter uitstralend naar linkerbeen en voet. Pijn in rechterbeen, doof gevoel in rechtervoet. Neiging tot omvallen. In de ochtend heel veel last van ochtendstijfheid, na innemen van een maagzuurremmer en een half uur daarna een NSAID, ben ik na 2 a 3 uur pas weer het mannetje, tot 4 a 5 uur verder dan heb ik weer heel veel pijn. Omdat ik niet verzekerd ben voor fysiotherapie. Ben pas 50. Heb ik revalidatiearts aangevraagd hier in het plaatselijke ziekenhuis. Maar daar kan ik pas over 1 maand terecht. Rode infra rood lamp geeft een lekker gevoel, maar helpt ook maar een halfuurtje. Ze zeggen dat ze een hernia niet zo snel meer opereren en dat je gedoseerd moet blijven bewegen wat ik ook doe, soms weer teveel en dan wordt ik door mijn lichaam teruggefloten. Pas als na 3 maanden de pijn van de hernia niet minder wordt dan overweegt men pas een operatie. Doorzetten en afzien dus. Van de Naproxen, Morfine retard 10mg, Diclofenac en Ibuprofen vond ik in volgorde: Diclofenac 50 m nog het beste werken en daarna de Morfine retard 10 mg 2*dd 1.
16-06-2017

Ibuprofen (ibuprofen)
Gewrichtsontsteking

Ik had veel pijn in mijn knie,met een pil tachtig procent weg met de pijn heb weken lang met pijn gelopen wat een fantastische middel .
15-06-2017

Tantum (benzydamine)
Spierpijn

Zeer effectief en traagwerkend middel tegen spierverrekking. Na een training een bovenbeenspier overbelast. Masseren en hete douche hielpen niet. Voorzichtig tantum aangebracht, alleen smeren op de pijnlijke plek. Erna handen goed wassen. Het middel ging na 1 uur heftig branden en heeft de hele nacht doorgebrand. In de ochtend was alle pijn weg en het euvel verholpen (na e[lees meer...]en training een week eerder 3 dagen niet kunnen lopen). In de nacht nog wel een natte washand op anderen lichaamsdelen gelegd. Onbedoeld was het middel "verplaatst" naar intiemere delen. Zeer dun aanbrengen op zachtere huid als armen en rug en pas na 1 uur beoordelen of het voldoende effect heeft.
15-06-2017

BuTrans (buprenorfine)
Pijn (algemeen)

Ik kreeg deze van de pijnpoli. Ik heb een hekel aan pleisters, geef mij maar een pil. Ik ga graag naar sauna en strand en dat kan niet met dit spul, en je krijgt zichtbaar sporen op je huid van het gebruik. Ook jeuk en irritatie van de huid plus het feit dat ze nogal groot zijn, dus grote plekken achterlaten. Geen optie voor mij dus. Daarnaast vrijwel direct problemen met[lees meer...] slapen, naar dromen en niet meer inslapen.
14-06-2017

Oxycodon (oxycodon)

vooral 's nachts gebruikt om goed door te slapen en geen last van pijn
14-06-2017

Longkanker

13-06-2017

Finimal (paracetamol / coffeine)
Gewrichtspijn

heb vaak pijn aan mijn knie, dit middel werkt het beste. dat scheelt heel wat bij andere goedkopere middelen.
09-06-2017

Neurofibromatose

Tramadol deed me enorm vermageren (5kg op 2 maanden).
08-06-2017

Arcoxia (etoricoxib)
Ptyalisme

In mijn gezicht zit een eivormige bal net onder de huid bij mijn kaaklijn aan de linkerzijde onder mijn mondhoek. Ik heb er geen last van, maar het is een vervelend gezicht. Als ik er in knijp doet het wel pijn, ik het soms het gevoel dat hij groter en dan weer wat kleiner wordt. Ben bij de huisarts geweest en die denkt dat het een ontstoken speekselklier is, hiervoor heb[lees meer...] ik ARCOXIA 60mg kuur van 10 dagen voor gehad. Maar na de kuur van 10 dagen niet echt effect gehad, ik ga dus terug naar mijn huisarts. Druk op de borst 2 a 3 uur na inname het wordt minder na mate de dag vorderde, verder geen last van bijwerkingen.
07-06-2017

Jicht

Ik heb al van mijn veertigste last van jicht en nierstenen. Jicht begon in mijn grote teen in de loop der jaren last van enkel, knie, schouder, elleboog, heup en vingers. Als ik echt teveel pijn had ging er een zetpil in die hielp 24 uur. De laatste paar maanden geen last gehad, maar ik merk het altijd als het weer gaat veranderen (depressie). Nu ook met de storm van nu. [lees meer...]Middelvinger was 2 keer zo dik (gaat nu wel weer). Last van bulten (jichtknobels) op vingers en ellebogen. Veel pillen geslikt maar daar werd ik niet goed van. Zetpil helpt gelijk na 25 minuten wordt het al minder. Wel je stoelgang goed in de gaten houden.
05-06-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Gewrichtspijn

Ik neem in de middag 2 zakjes en voel binnen half uur mijn erge gewrichtspijn minder worden. Ik word wel suf en misselijk (de laatste soms). Eerste weken high gevoel ervan dat is nu niet meer. Autorijden gaat echt niet als ik de medicijnen heb genomen. Dat doe ik ook niet. In de ochtend neem ik diclofenac. Soms voor het slapen nog eens. Afhankelijk van hoe laat de zaldiar [lees meer...]genomen. Ik kan wel slechter slapen met deze medicijnen. Je wordt suf, maar ik blijf in die roes, ik val niet echt in slaap.

Naproxen (naproxen)
Rugklachten

Nek- / rughernia

Een pil gepakt ivm klachten in nek. (11 jaar geleden tussenwervel vervangen). 's Nachts raakte mijn maag volledig overhoop. Misselijk, opgeblazen gevoel, en maagzuur oprispingen. Dit gebruik ik absoluut niet meer.

Artrose

Omdat ik er preventief tabletten tegen maagzuur bij moest nemen ben ik geswitched. Ik moet n.l. de maagtabletten (omeprazol) zelf betalen. Daarom heeft de huisarts artrotec voorgeschreven.
01-06-2017

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)
Artrose

Arthrorec is diclofenac met een beschermlaagje tegen maagbezwaren, zodat je er geen aparte maagtabletten (omeprazol) bij hoeft te kopen. Een paar jaar geleden gebruikte ik het af en toe maar nu elke dag één. Dit vanwege een wervelbreuk die ik opliep na een val en de artrose die verergerd is. Ik probeer niet meer te nemen omdat het medicijn wel bijwerkingen zou hebben. Het [lees meer...]helpt mij goed de dag door.
31-05-2017

Tramadol (tramadol)

Ik heb jaren lang pijn in mijn stuit. Sinds 2014 ben ik tramadol gaan gebruiken, het werkt goed tegen de pijn. Maar ik krijg een brandende gevoel in mijn ogen, dokter is van mening dat het niet door tramadol komt. Hij heeft me naar de oogarts verwezen. Ik ben benieuwd of oogklachten bij de bijwerking hoort.
30-05-2017

Fibromyalgie

Ik heb 2 soorten gebruikt, lang- en kortdurende. De langdurende 2x pd 20mg en daarnaast de kortdurende (indien nodig) 5mg. Werkte prima.
30-05-2017

Fibromyalgie

Werkte heel goed. Helaas bleek later na onderzoek dat mijn nierfunctie slechter werd. Ik moest direct stoppen.
29-05-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Hoofdpijn

Dit middel is me voorgeschreven voor hoofdpijn, omdat Saridon niet voldoende meer werkte. Werkt prima tegen hoofdpijn en ook goed bij rugpijn. Inmiddels gebruik ik het ook bij niet lekker voelen door astma. Het verkwikt, ontspant, geeft lucht en doorgaans kan ik er goed mee slapen. Het is misschien oneigenlijk gebruik, maar ik ben er blij mee. Ik zal het nog eens overlegge[lees meer...]n met de longarts.
29-05-2017

Celebrex (celecoxib)
Artrose

Na 2 weken inname 100 mg bleek dit niet voldoende. Overgegaan naar 200 mg. Was dan wel beter, maar ondertussen ook veel warmer buiten dus ook beter voor de gewrichten. Na 5 kg te zijn bijgekomen onmiddellijk mee gestopt. Dit wil ik niet meer nemen, dan nog liever pijn dan al die extra kilo's vooral als je weet hoeveel energie ik erin heb gestoken om 20 kg af te vallen.
24-05-2017

Tramadol (tramadol)

Ik heb al 9 jaar zenuwpijn in me linkerhand. Nu dit maar eens proberen, heb het al ooit eerder gehad.
24-05-2017

Oramorph (morfine)
Ademhalingsproblemen

Ik ben man, 50 jaar en heb COPD gold 4, (emfyseem), en zit dus in het eindstadium, terminale fase. Ik heb een longinhoud van 13% dus ben heel erg benauwd, xtra zuurstof heb ik wel, maar werkt niet ècht bij emfyseem, nèt als veel 'pufjes'. De Oramorph drank werkt wel redelijk wanneer ik het méér benauwd heb dan normaal en werkt ook wel verzachtend wanneer ik weer 'ns wat v[lees meer...]erkrampte schouder/nekspieren heb door het krampachtig ademen, vooral met vochtig weer, de Morfinedrank zorgt ervoor dat mijn spieren - ook de ademhalingsspieren - wat rustiger worden. Ik vind het een fijn middel en alle fabeltjes erover; dat je verslaafd kunt raken of dat je er suf van word, ach..dàt zijn fabeltjes. Ik neem meestal 's avonds 2ml/4mg voor het slapen, maar kan het ook overdag nemen als ik dus extra benauwd ben, maar dan neem ik meestal maar 1ml/2mg, want tevéél kan ook averechts werken op de ademhaling en word je juist benauwd.
23-05-2017

Botbreuk

Een jaar geleden had ik een ernstig ongeval een verbrijzelde enkel (links) en rechts een enkel die op drie plaatsen gebroken is. Voor mij persoonlijk is dit de beste medicatie! Als ik lichte huishoudelijke taken wil doen, wat nog steeds moeilijk is, dan helpt deze medicatie me om 's avonds nog eten te kunnen maken. Natuurlijk is rust ook belangrijk, maar ik denk als de med[lees meer...]icatie niet helpt, dat je beter iets lichter neemt. Ik ken mensen die een bulging hebben en daarvoor morfine pleisters nemen, dat is toch te gek voor woorden? Ik ben verpleegkundige en ik vind dat je best de lichtste medicatie probeert en als dat niet helpt, pas overstappen naar iets zwaarders. Iemand die door zijn rug gaat, dat is spier gerelateerde pijn. En dan neem je beter een spieronstspanner 's avonds en overdag zaldiar of contramal. Rusten is in dezé situatie nog de beste oplossing. Het is omdat je je lichaam overbelast hebt. Ontstekingen op je spieren is iets heel anders dan breuken. Bij een hernia zou je dit wel kunnen gebruiken, omdat dit je zenuw blokkeert. Het is in feite als patiënt belangrijk dat je de pijn zelf kan herkennen. En dan is het soms een zoektocht naar medicatie die je kan helpen, maar tis niet omdat je de verkeerde medicatie nam voor je diagnose, dat die medicatie plots slecht is. Wees blij dat het niet helpt. Blijkbaar is je probleem dan minder erg of je dacht. Ik hoop hiermee wat duidelijkheid rondom deze medicatie te brengen. Groetjes en veel beterschap!
23-05-2017

Ascal (carbasalaatcalcium)

ik gebruik dit al vanaf mijn 15 e voor migraine aanvallen 1200 mg , en mijn dochter is nu 11 jaar en krijgt deze ook als ze migraine heeft maar dan 1 x 300 gram , en helpt meestal super goed
22-05-2017

Meloxicam (meloxicam)
Artrose - gewrichtsaandoening

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3886)
Anticonceptie - overig (2970)
Cholesterol (2339)
Depressie - antidepressiva overig (2170)
Epilepsie (1962)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1769)
Pijn - morfine-achtigen (1677)
Pijn (1594)
ADHD - psychostimulantia (1497)
Verslavingsziekten (1447)
Maagzuur - protonpompremmers (1339)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1316)
Bloeddruk - betablokkers (1172)
Anticonceptie - eenfase (1088)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (900)
Migraine (859)
Angststoornissen (844)
Depressie - antidepressiva TCA (822)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (807)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!