ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

25-04-2017

Diclofenac (diclofenac)
Jicht

Zodra ik een jichtaanval voel opkomen neem ik 2 tabletten diclofenac en na elke ca. 6 uur weer één. Dit helpt goed om de heftigste pijn te overbruggen en de klachten verdwijnen na ongeveer een dag weer. Ik slik daarnaast ook nog Allopurinol 300 Mg tabletten, hierover ben ik niet tevreden, ze lijken eerder jichtaanvallen uit te lokken. Mijn reumatoloog lijkt het ook niet me[lees meer...]er zo goed te weten. Soms heb ik de neiging om mijn voeten op de rails te leggen, zo zeer doet het dan. Maar dan helpen de diclo's net voldoende om weer even verder te kunnen. Het blijft al met al sukkelen met deze K-kwaal.
21-04-2017

Spierpijn

Ik had een aanrijding op fiets gehad met een pizzakoerier. Flinke smakker gemaakt en had erg pijn in bovenrug, maar vooral door spierverkramping tijdens ongeluk. 's avonds in een heet bad leek de pijn bijna weg, maar kwam uiteraard terug daarna. Volgende dag naar huisarts die bevestigde dat de pijn door spieren kwam. Omdat ik op vakantie zou gaan, adviseerde hij mij voldoe[lees meer...]nde pijnstillers mee te nemen. Ik had paracetamol gebruikt en hij dacht dat ik wel wat sterkers kon gebruiken (ik vroeg er niet zelf om) en adviseerde Naproxen. Ik vond het best. Kon het direct meenemen bij de in het gebouw aanwezige apotheek. Voorschrift: 3 per dag. Thuis om 9:30 uur direct 1e pil genomen. Om 13:30 2e pil. Omstreeks 15:00 uur kreeg ik wat maagkrampen, maar dat is bekend bij dit soort pijnstillers dus maakte me niet ongerust. Omstreeks 16:00 uur begon ik hees te worden maar dacht dat het kwam van de vele telefoongesprekken die ik thuis voor mijn werk aan het voeren was. Omstreeks 17:00 uur was mijn stem helemaal weg en kon alleen nog fluisteren. Ik begon een opgezwollen bovenlip te krijgen. Omstreeks 18:00 uur was hij al heel erg dik alsof ik een net bij de kaakchirurg vandaan kwam. Ik begon het benauwd te krijgen en gebruikte een inhalator (Bricanil) die ik soms gebruik voor benauwdheid door "normale" hooikoorts allergie (huisstofmijt, boom- en graspollen). Om 19:00 uur heeft mijn vrouw huisartspost gebeld omdat we het niet vertrouwden. Bij het horen van de verschijnselen werd er onmiddellijk een ambulance gestuurd! Het was een acute allergische reactie. Gevolg: direct aan infuus, adrenaline ingespoten, Tavegil en nog wat middelen, direct aan de monitor en naar ziekenhuis gebracht. Daar nog verder behandeld met medicijnen (o.a. prednison) en bewaakt. Bloed getest etc. Voor zekerheid nog nacht gebleven in ziekenhuis en volgende ochtend ontslagen.
20-04-2017

Gewrichtspijn

Na een verdraaiing van mijn knie, letsel aan mijn meniscus opgelopen. Heel veel pijn en instabiel. Tramadol deed weinig en maakte me fuzzy en misselijk. Nu heb ik diclofenac en dat werkt prima en ik kan nog functioneren.
20-04-2017

Paracetamol (paracetamol)
Pijn (algemeen)

Zeer goede pijn bestrijdingsmiddel waarvan nauwelijks bijwerking op te merken zijn. Geen last van oprispingen of sufheid of allergie.

Hernia

voor pijn helpt het goed, maar ga nu uitzoeken en overleggen of ik niet te veel bijwerkingen heb. op het moment depressief, veel huiduitslag, idee hebben dat je adem stokt, ben ook apneu patient.

Arcoxia (etoricoxib)
Artrose

Ruim 10 maanden arcoxia 90 mg. geslikt. Dit voor behandeling van schoudergewrichtsontsteking. Aanvankelijk nam de pijn af. Na gebruik van 6 maanden werkte het steeds minder en stelde ik vast dat ik vocht vasthield in mijn vingers, tenen en enkels vooral. Ik kwam 5 tot 6 kilo aan in 2 tot 3 weken. Tevens hevige pijn, kramp en stijve vingers. Ook veel maag en darmproblemen o[lees meer...]ndanks gebruik van maagbeschermers. Uiteindelijk gestopt met Arcoxia 90 mg en op advies van Reumatoloog overgestapt op prednison 10 mg per dag. Vingers, tenen en gewicht weer normaal. Nu prednison afbouwen naar 5 mg resp. 2,5 mg. Conclusie: Wees voorzichtig met langdurig gebruik van Arcoxia.

Nek- / rughernia

Ik gebruik het zo nodig voor een brandende zenuwpijn in mijn bil t.g.v. een rug hernia. Was na de ervaringen die ik op deze site las wat huiverig om in te nemen maar gelukkig zo goed als geen bijwerkingen gehad! Alleen wat sufheid de eerste dagen. Werkt ook goed tegen de pijn die ik af en toe heb dus ik ben tevreden.

Polyneuropathie

Morfine (morfine)
Botbreuk

Doordat ik mijn enkel had gebroken op twee plekken en ik de pijn niet meer kon houden, terwijl ik een hoge pijngrens heb, kreeg ik morfine. Mijn ervaring met morfine is goed. Ik kon niet slapen door de pijn eerst en toen heb ik morfine gekregen. Hierdoor kon ik eindelijk goed slapen en had ik ook op de dag geen pijn meer, waardoor je de dag makkelijker doorkomt. De eerste [lees meer...]twee dagen was ik iets misselijk, maar dat ging al snel weg. De stoelgang ging ook moeilijk op het begin, maar na twee weken kon ik het zelf weer zonder medicatie ervoor. Nu ben ik gestopt ermee en merk dat ik weer slechter slaap, maar heb geen pijn meer gelukkig! Ik gebruikte de kortwerkende van 5MG en later kwam daar de langwerkende van 5MG nog bij.
16-04-2017

Suffig maar niet extreem
15-04-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Gewrichtspijn

Tegen de pijn hielp het nauwelijks en ik had veel last van de bijwerkingen: droge mond, koude neus, duizelig, gevoel van dronkenschap.
15-04-2017

Palexia (tapentadol)
Gewrichtspijn

Na diverse behandelingen gericht op pijnbestrijding bevalt dit middel uitstekend. Als ik in periodes met minder pijn de dosis verlaag of tijdelijk stop, krijg ik zodra het middel is uitgewerkt last van zeer erge kriebelhoest. Eigenlijk dus geen bijwerking, maar een ontwenningsverschijnsel. De kriebelhoest is zelfs zo erg dat ik het middel maar weer in neem. Omdat deze "bij[lees meer...]werking" niet in de bijsluiter staat, gemeld aan de apotheek die het zou melden.
14-04-2017

Ascal (carbasalaatcalcium)
Boezemfibrilleren

Tradonal (tramadol)
Artrose

Ik heb reeds pijn van mijn 19de. Tradonal is mij voorgeschreven toen ik 40jr. was. In het begin heeft dat product goed geholpen, de bijwerkingen nam ik erbij omdat ik beter kon functioneren. Mijn bijwerkingen: Zweten, beven, wazig zicht, droge mond (wortelcariës), geheugenstoornis, duizeligheid, onlangs evenwichtsstoornissen (door Tradonal retard) en hartkloppingen. Door h[lees meer...]et regelmatig gebruik ervan ben ik er afhankelijk van geworden. Nu ben ik met alle moeite van de wereld de inname ervan aan het verminderen om er aldus volledig mee te kunnen stoppen. Een goede raad; begin er niet aan als u chronische pijnen heeft. Neem het product niet systematisch in en bouw de inname ervan onmiddellijk af als u het niet meer nodig heeft. Voor mij mag dit product van de markt worden verwijderd.

Rugklachten

Sedert 2008 zware rugpijn. Gebeurde tijdens mijn werk als aan huis verzorgende. Patiënt van 123 kg, uit bed, in douche, in rolstoel (was half verlamd). Reeds sinds 6 jaar ervoor veel last. 2 rug operaties : geen hulp. Andere behandelingen (infiltraties, denervaties, enz..) niet geholpen. Nu neem ik 4 x 2 Oxycontin /dag, en ook nog pleisters. Is heel veel weet ik ook, maa[lees meer...]r anders lig ik de godganse dag in bed of sofa. Rugspecialist zegt zelf dat er momenteel niets anders aan te doen is, dan pijnstillers te gebruiken. Ben in principe wel dik TEGEN, maar is beter dan te leven als een plant. Bijwerkingen: gewichtstoename, duizeligheid, sporadisch hoofdpijn

Celecoxib (celecoxib)
Spierpijn

Vanaf een paar uur nadat ik het medicijn heb geslikt ben ik daarna 24 uur aan het overgeven geraakt. 1 x per uur x 24 uur. Dit slik ik nooit weer.

Artrose

Ik heb naproxen Accord 500 mg gehad van de orthopeed voor de pijn in mijn knie, omdat ik een prothese krijg. Deze werkte goed, heb weinig klachten gehad in de tijd tot de operatie. Na de operatie moeten die afgebouwd worden op gevoel van pijn (wat ik dus nog steeds heb). In overleg met de huisarts is begonnen met Naproxen Accord 250 mg om het afbouwen te vergemakkelijke[lees meer...]n.

Artrose

Op advies van de huisarts overgestapt op deze om het afbouwen beter te laten verlopen, maar na starten al gelijk veel maagpijn en geregeld aan de diarree. Gisteren op advies van de apotheker 2 pillen vervangen door paracetamol smelt tabletten en dit zo nodig nog 1x herhaald. Kan niet zeggen dat dat helpt want heb nu meer pijn.

Hernia

Paracetamol werkte niet meer (10 maal 500mg) in afwachting onderzoek neuroloog, ziekenhuis. Zeer lange wachttijd voor onderzoek, na onderzoek (mri scan) pijnpoli, terug neuroloog etc. duurde 8 maanden, nog geen behandelplan. Ernstig verslaafd geraakt. Door psychiater specialist (NPI,amsterdam) afgeraden combinatie Oxycodon met Venlafaxine. Te laat: 6 dagen afkickkliniek. E[lees meer...]en voorbereide en uitzichtloos geplande zelfmoordpoging, politie, ambulance, crisisopname ggz. Zeer veel last van al behandelde ptss klachten (emdr). benauwdheid, hartklop, nachtmerries, zijn weer ernstig terug gekomen. Groot gevaar! Bijwerkingen: verstoppingen, depressie, verslavend, niet functioneren, veel spanningsproblemen, uitzichtloosheid, zelfmoordpoging, ken mezelf niet meer terug.

Pijn (algemeen)

was die dag geopereerd en had wat pijn, maar kan geen diclofinac of andere pijnstillers verdragen (een afwijking in mijn DNA gevoelig voor bepaalde medicatie dat een vergiftiging kan veroorzaken omdat mijn lichaam daar niet goed op reageert, was toen nog niet bekend). paracetamol hielp niet dus kreeg ik 1 pil voordat ik naar huis ging. Ik heb het geweten toen wij onderwe[lees meer...]g naar huis gingen en toen we thuis waren. Zo ontzettend beroerd en ziek geweest dat ik echt dacht dat mijn lichaam was vergiftigt (blijkt later ook te zijn, maar dat konden zij toen nog niet weten) en ook denkend dat mijn laatste uur had geslagen. Bijwerkingen: beroerd, misselijk, draaierig, hallucineren, beven over het lichaam, zweten, tegen flauwvallen aan,braken, denken en voelen dat je letterlijk vergiftigt bent. Durfde dus niets te zeggen bang om als aanstelster uit gemaakt te worden. Heeft een aantal dagen geduurd, maar voor mij NOOIT meer oxycodon

Arcoxia (etoricoxib)

Heb sinds 2 jaar erg last van pijn in de rug ter hoogte van de 5e wervel met uitstraling naar allebei mijn scheenbenen, ben er voor behandeld met een prik in het pijngebied met prednison, dit hielp maar zeer matig, ben toen zelf begonnen met Naproxen ( dit gebruikte ik al bij jicht aanvallen die ik ook zo nu en dan heb) dit hielp enigszins, het werd dragelijk, maar het bl[lees meer...]eef wel pijnlijk. Ben er mee gestopt omdat het steeds meer maagklachten gaf. Ben toen op advies van mijn huisarts arcoxia gaan gebruiken, dit helpt goed tegen de pijn, maar na een tijdje komt de pijn langzaam terug. Ongeveer 4 uur na inname wordt ik ontzettend moe en krijg ik weer pijn in rug en benen. Ook droge mond en brandend maagzuur (matig). Ben nog steeds op zoek naar een oplossing van het probleem.

Polyneuropathie

Last van zeer moeilijk genezende plekken op voet, diabetische neuropathie, zeer pijnlijk, na bezoek spoedeisende hulp werd oxycodon voorgeschreven. Na een week braaf slikken kwamen er tal van klachten bij, wazig denken, verstopping darmen, misselijk, geen eetlust, toename pijn enz. Door het gebruik van vele medicijnen, o.a. acenocoumerol kreeg ik een maagbloeding erbij, op[lees meer...]name ziekenhuis, de pijn was zo ondragelijk dat ik wilde sterven, 5 mensen met witte jassen om mijn ziekenhuisbed. Ik wilde van alle slangetjes worden losgekoppeld en geen medicijnen meer. Ik mocht thuis sterven. Mijn stiefzoon heeft alles voor me geregeld. Ziekenhuisbed in huis, natuurlijke pijnstillers, amitriptylinecreme 10 %, pea pure ( werkzame stof = palmitoylethanolamide , 100 % ). Verder cannabisolie van de transvaalapotheek uit Den Haag, genaamd bediol-olie. Deze bevat 2 % CBD en 1.3 % THC. Bloedverdunners, acenocoumerol is ontstaan uit het middel warferine, deze heeft practisch dezelfde chemische structuurformule als rattengif en geeft bij langdurige inname verhoogde kans op maag en darmbloedingen. Deze heb ik vervangen door wilgenbastcapsules (salicylzuur), pure chocolade, kiwi's, gedroogde vruchten. Deze werken alle bloedverdunnend en werken minder vertragend op mijn wondgenezing dan acenocoumerol. De amitriptylinecreme is verkrijgbaar bij de apotheek via doktersrecept. Bijna alle natuurlijke middelen worden niet vergoed door het ziekenfonds. Het kost wat maar ik leef nog en knap flink op na het stoppen met alle medicijnen. Zelfs mijn wond geneest wonderlijk goed tegen alle verwachting van medici in. Mijn pleegzoon doet aromatherapie en maakt zelf wondgenezende olie, iets met goudsbloemolie, castorolie, mirre, frankinsence, rozemarijn enz, geheime formule.

Oxycodon (oxycodon)

Buiten dit middel neem ik ook eventueel oramorph in, dit kan ik 6 x per dag doen. Ik heb een neurostimulator en buiten dat dus medicijnen. Ik neem op geleide van de pijn medicatie in, soms is dat 40 Mg oxycodon en 60 Mg oramorph per dag, soms is dit 20 Mg oxycodon en 20 Mg oramorph. Pijn is wisselend, dus m'n gebruik ook. Wil wel zeggen dat als de pijn te erg is dit ook n[lees meer...]iet helpt, plat liggen en niks doen is dan het beste medicijn. Darmwerking is nu wel verminderd, neem hier dagelijks zakjes movicolon voor in.

Rugpijn

Ik heb eind januari 2016 na een spoedopname met helse buikpijnen en helse rugpijn oxycodon voorgeschreven gekregen. Uiteraard was ik na opname nog volop in het ziekenhuis aanwezig voor onderzoeken wat de pijn veroorzaakte. Na reeks onderzoeken bleek mijn baarmoeder na 4 voldragen zwangerschappen het niet fijn te hebben, tenminste er werd gedacht dat dat de reden was. Later[lees meer...] kwamen we terug op mijn sterilisatie in Oktober van 2015, via een kijkoperatie. Mijn baarmoeder bleek geraakt te zijn en daardoor bleek ik zenuwbeschadigingen te hebben. Het heeft lang geduurd voordat er bekend werd dat mijn baarmoeder geraakt was tijdens de kijkoperatie, maar verklaarde wel waarom ik al sinds de kijkoperatie erge buikklachten had en deze ook van kwaad tot erger werden. Uiteindelijk moest in september 2016 mijn baarmoeder verwijderd worden, omdat de beschadigde zenuwen van mijn baarmoeder constant pijn door gaven, helse pijn. Ik ben door die pijn ook 3 maanden gewoon echt ziek geweest en op bed gelegen in de woonkamer, omdat ik niks meer kon door de vreselijke pijn. Ik slikte toen 75mg oxycodon per dag voor mijn operatie!!! Na mijn operatie kon ik na 3 weken afbouwen, maar mijn rugklachten die ik over heb gehouden na verkeerde houdingen aannemen toen ik zoveel pijn had in de buikstreek, slik ik nu 20 mg per dag. Het heeft met mijn buikklachten goed geholpen tegen de hevige pijn, maar door de 75mg was ik echt een zombie en icm ziek zijn is dat niet leuk maar goed, beter dan hele erge pijn hebben. Nu met de 20 mg per dag minder last van bijwerkingen. Enige bijwerkingen die ik blijf houden zijn jeuk en met name rug en gezicht (vaak bij mijn neus?), slaperig/dufjes, en helaas de allerbekendste obstipatie! Hoewel dat minder is met 20mg dan 75 mg. Hoop er wel binnenkort vanaf te zijn, want het is ondanks dat het bij mij goed werkt tegen de pijnklachten niet de oplossing en toch een heftig medicijn. Ik slik overigens 2x per dag 5 mg, dus in totaal 10mg per inname en dus 20mg per dag maximaal.

Artrose

Ik heb Fibromyalgie, artrose, en sindskort weet ik door al jaren klachten van onderrug en benen dat ik ook een hernia heb. Als ik de oxycodon niet slik en na een uur ibuprofen (dit heb ik in overleg met de huisarts ter versterking) kan ik niet functioneren door ernstige pijn in benen. Ik wou er vanaf dus heb het geprobeerd (ook onder begeleiding, nooit zelf doen) maar dit [lees meer...]ging niet werken. Ik slik 's morgens 2 van 10mg, 's middags 1 van 5mg (was ook 10mg) en om half elf 's avonds ook 1 van 10 mg, verder geen last hiervan. Bij de start van dit medicijn had ik veel last van afwezigheid, duizeligheid en soms misselijkheid. Na twee weken waren deze over. Nu heb ik vooral last met regelmaat van mijn ontlasting, maar heb daar wel een oplossing voor gevonden wat erg belangrijk is. Veel water drinken over de dag verdeeld.

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)

Dit middel kreeg ik voorgeschreven voor pijn in de linkerzijde van mijn rug. Mogelijk ontstaan door de 3 hernia operatie in het verleden. Het middel gaf geen enkele pijn vermindering, maar wel snel vervelende bijwerkingen. Na 1 week gestopt.

Paracetamol (paracetamol)
Nekklachten

gebruikt als pijnstiller bij nekklachten. effect minimaal.
11-04-2017

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)
Gewrichtspijn

helpt wel wat maar hoop dat er een beter medicijn is
11-04-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Lage rugpijn

na ongeveer een half uur voel je de pijn afnemen.

Morfine (morfine)
Artrose

Geen effect. Wel vervelende bijwerkingen zoals sufheid, vergeetachtigheid en slapeloosheid.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3826)
Anticonceptie - overig (2946)
Cholesterol (2320)
Depressie - antidepressiva overig (2158)
Epilepsie (1934)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1745)
Pijn - morfine-achtigen (1648)
Pijn (1570)
ADHD - psychostimulantia (1468)
Verslavingsziekten (1431)
Maagzuur - protonpompremmers (1326)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1290)
Bloeddruk - betablokkers (1157)
Anticonceptie - eenfase (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (891)
Migraine (853)
Angststoornissen (832)
Depressie - antidepressiva TCA (814)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (799)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!