categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

17-10-2019

Reuma

15-10-2019

Tandvleesontsteking

Voorgeschreven gekregen via de tandarts, terwijl het eigenlijk vrij verkrijgbaar is via de drogist. Om de 6 uur 2 tabletjes van 12,5mg. Deze pijnstillers zouden ongeveer de 6 uur werkzaam moeten zijn, helaas ook deze pilletjes zijn bij mij binnen 3 uur weer uitgewerkt en werken niet naar behoren.
12-10-2019

Pijn (algemeen)

Omdat paracetamol niet werkt en iboprofen niet gewenst effect heeft, deze voorgeschreven gekregen, en mag bij pijn 2x per dag eentje hebben. Momenteel gebruik ik het doordat ik lelijk hoofdletsel met daardoor continu hoofdpijn heb opgelopen, blij dat ik nog wat op voorraad had. Laatste keer kreeg ik wat extra voorgeschreven op verzoek, zodat ik altijd wat in huis heb, moch[lees meer...]t ik het nodig hebben.
11-10-2019

Aleve feminax (naproxen)
Menstruatiepijn

Heb zeer hevige menstruatiekrampen. Dit is het enige middel dat mij verlichting biedt. Zeer tevreden!
29-09-2019

Naproxen (naproxen)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)

Heb Naproxen 500 mg van de huisarts gekregen. Een half uur na de inname van kop tot teen vreselijke jeuk, en over het hele lichaam vuur rood. Misselijk, duizelig en amper kunnen praten, moest mij echt erop concentreren om niet in slaap te vallen. . Huisarts gebeld, meteen kwam de ambulance. Zuurstof, Adrelanide toe gediend. Was een hele heftige ervaring. Door ademnood beg[lees meer...]on ik ook nog te hyperventileren. Ook ik heb eerder 2 Naproxen geslikt, pas na de 3. tablet kreeg ik deze reactie.
25-09-2019

Jicht

Gebruik ik alleen als pijn niet meer te verdragen is
20-09-2019

Strepfen (flurbiprofen)
Keelontsteking

Ik had een beginnende keelontsteking en waar ik normaliter strepsils gebruik kreeg ik nu de tip om strepfen te proberen. Voor mij een ideaal middel, in bovenstaande reviews met betrekking tot bijwerkingen herken ik me niet. Het deed wat het moet doen, de keelpijn was een stuk minder en m'n stem kwam langzaamaan terug! :-) Nu gebruik ik ivm andere medicatie (morfine/oxycodo[lees meer...]ne/methadon) wel maagbeschermers, wellicht dat ik daarom geen bijwerkingen ervaar.
14-09-2019

Ibuprofen (ibuprofen)

Veel last van bijwerkingen (opgeblazen buik, rommelende darmen, misselijk, zeer moe: gapen) en daarom na 2 dagen gestopt.
06-09-2019

Indometacine (indometacine)
Hernia

vanaf het gebruik van dit medicijn last van enorme haaruitval
02-09-2019

Arcoxia (etoricoxib)

Ik kreeg al met een paar dagen heftige maagpijn en overgeven. Hoge bloeddruk. Ik kan alleen maar waarschuwen, nooit aan beginnen. Ik ben het gaan gebruiken op aanraden van de pijnpolie,
01-09-2019

Heupslijtage

De eerste weken was ik erg blij met het middel omdat de pijn sterk af genomen was. Daarna druk op de borst waardoor de arts aan mijn hart dacht. Na onderzoek in het ziekenhuis bleek ik niets aan mijn hart te hebben maar de klachten door mijn slokdarm te komen. De maagbeschermers op advies verhoogd. Dit hielp niet. Ik kreeg er een ontzettende kriebelhoest bij. Het middel[lees meer...] is in mijn geval erger dan de kwaal. Ik ben gestopt met het gebruik van Naproxen
31-08-2019

Diclofenac (diclofenac)

Door mijn rug gegaan. Ik kon niets meer alleen plat liggen. Begonnen met diclofinac en de dag erna was de pijn aanzienlijk minder en kon ik al wat meer. Alleen erg moe.
29-08-2019

Piroxicam (piroxicam)
Artrose

Pijn in de knie ten gevolge van verkalking van het kraakbeen en de daaruit volgende irritatie en ontsteking. regelmatig zwelling van de knie. In combinatie met maagbeschermer toch een effectieve werking. Ik neem dit niet constant maar enkel bij opkomende pijn.
25-08-2019

Naproxen (naproxen)

Heb deze medicatie voor geschreven gekregen voor ontstekingen in mijn knie , en het ging 2 dagen goed geen last en toen kreeg ik heftige maagklachten. Vervolgens niet fit voelde me gewoon niet goed nu een dag gestopt en nog steeds maagpijn , sorry maar ik vind het rotzooi en ga dit nooit meer nemen.
18-08-2019

Slijmbeursontsteking

Ontstekingsremmer werkt goed maar uitslag op huid is veel pijnlijk.
14-08-2019

Niersteen / -stenen

Als pijnstiller tegen de pijn van nierstenen twee maal een prik in mijn been gekregen. Deze werkt goed. Daarnaast zetpillen (100 mg). Dat was een drama.. De darmpijn was minstens zo erg als de pijn van de nierstenen. Ik hield niets meer binnen, spugen en ontlastingsincontinentie. Overgestapt op morfine.
11-08-2019

Indometacine (indometacine)
Reuma

Dot middel heeft bijna mijn leven gekost. Na de vijfde dag van inname (dagen hiervoor buikpijn misselijk en dunne ontlasting) kreeg ik een stapel effect waarbij ik zeer ernstige psychische bijwerkingen kreeg. Ik heb hierna 5 dagen in een soort “enge trip” psychose doorgemaakt. De bijwerkingen die ik had stonden allemaal beschreven onder zeer ernstige bijwerkingen. Je den[lees meer...]kt altijd dat overkomt mij niet, tot het je zelf gebeurd. Nooit meer dit middel.
07-08-2019

05-08-2019

Meloxicam (meloxicam)

Niet gebruiken. Het heeft geen enkel effect. Ofwel verkeerde medicatie
30-07-2019

Advil (ibuprofen)
Chronisch pijnsyndroom

ik nam voor vroeger alle pijnstillers die je zo kon kopen bij de apotheek zonder vooschrift dan heeft de van landegem sint-augustinus aangeraden voor trantex wat op dat moment ook echt werkte .maar mijn lichaam is er zo aan gewend "dat ik de plakkers nu plak om niet te moeten afkikken
29-07-2019

Tandvleesontsteking

Gebruikt voor een tandabces in mijn linkeronderkaak, 3 x per dag 600 mg. Ik eet altijd iets voor gebruik en dus nog nooit last van mijn maag gehad . Na 4 pillen begon de zwelling in mijn gezicht ook af te nemen omdat ibrufen ook een ontstekingsremmers is . Ik gebruik geen antibiotica De pijn ging een halfuur na inname ook helemaal weg . Dus voor mij is dit een wonder[lees meer...]middel . Al zou ik deze alleen innemen als het echt nodig is . Want de kans op hartritmestoornissen of maagaandoeningen is na het lezen van vele reviews groot met deze medicatie .
27-07-2019

Celebrex (celecoxib)
Gewrichtsontsteking

In januari 2018 kreeg ik plots last van pijn aan het linkse S. I. gewricht. Telkens als ik een tijdje had neergezeten, kreeg ik heel veel zeer in het gewricht, zo erg dat ik bijna niet meer kon stappen. Eerst een andere ontstekingsremmer genomen gedurende een maand en kine gevolgd. Hielp niets. Vervolgens naar fysische geneeskunde in het UZA. Daar ook kine gevolgd, maar de[lees meer...] pijn beter de niet. Ondertussen sleepte de pijn al 6 maanden aan. Alvorens de arts een spuit wou geven met cortisonen in het gewricht, wou hij nog eerst proberen met Celebrex. En wonder boven wonder was ik na 24 u al verlost van de pijn! Ik heb toen Celebrex gedurende 3 weken moeten nemen. Nadien was ik een half jaar pijnvrij. Tien de pijn daarna terugkwam opnieuw een kuur van 3 weken genomen en opnieuw de pijn volledig weg. Nu al mee dan 6 maanden volledig pijnvrij. Dus ik heb mijn ideaal medicijn gevonden!
25-07-2019

Rugklachten

Ik heb al eens eerder diclofenac gebruikt, toen was er niks aan de hand. Een aantal jaar later nu voor mijn rug. Een paar uur na inname schrik ik bezweet wakker kreeg geen adem en had over heel mijn lichaam bulten en enorme jeuk, mijn hart ging enorm tekeer en ineens heel langzaam tot hij een paar keer zelfs bijna stopte. Mijn vrouw die ik wakker had gemaakt heeft met spoe[lees meer...]d 112 gebeld want ik wilde drinken en zakte in elkaar. De ambulance was denk ik snel ter plaatse maar daar weet ik niet veel meer van omdat ik een hoop stukken kwijt ben ik heb verschillende spuiten gekregen en 2 dgn in het ziekenhuis gelegen. En mag geen nsaid meer gebruiken.
20-07-2019

Naproxen (naproxen)

Dit medicijn helpt bijna niet voor artrose. Bovendien nare bijwerkingen zoals droge mond, zere keel en geirriteerd mondslijmvlies. Darmklachten met plakkerige ontlasting en veel stinkende winden.
19-07-2019

Artrose - gewrichtsaandoening

Blijkbaar ben ik nu allergisch voor diclofenac.. Had het een lange tijd niet gebruikt.
18-07-2019

Pijn (algemeen)

Langdurig gebruik voor pijn in spieren, gewrichten en pezen. Geen last van bijwerkingen, ook niet in het begin van gebruiken. Werkt goed als pijnstilling, heel blij met het effect.
18-07-2019

Kaakontsteking

Na mijn wortelpuntbehandelind ibuprofen gekregen, heef effectief tegen de pijn, maar vanaf dag drie last van misselijkheid en draaierigheid. Ga nu maar kijken of paracetamol inmiddels afdoende is. Ik slik zelden pijnstillers en kan er wellicht wat minder goed tegen.
17-07-2019

Palexia (tapentadol)

Zenuwbeklemming in onderrug. Uitstraling naar been. Ischias hernia in het begin hiep het. Ik moest steeds meer gebruiken. Nu doe ik een pijnprogramma bij heliomare. Ik ben aan het afbouwen. Ik voel geen verschil tussen drie of 6 pillen. Ik wil er van af. Toen ik een roesje nodig had voor een darmonderzoek werkte het niet door de palexia. Alles gevoeld. Dood eng. Ik wil er[lees meer...] van af. Doe dat geleidelijk. Een per week er af.
12-07-2019

Artrose

Het helpt matig, de bijwerkingen zijn zodanig dat het ( voor mij) niet opweegt tegen de voordelen van het middel. Ongeveer 2 uur na inname word ik steeds en plotseling heel erg nerveus, misselijk duizelig en algeheel beroerd.
12-07-2019

Paracetamol (paracetamol)

Na het stoppen met de paracetamol merkte ik: Het deed niks voor de pijn Ik kreeg weer energie en was niet meer zo duf. Ineens was ik weer in het huishouden bezig en kon ik fietsen. Heb nog geen klachten gehad waarbij paracetamol wel helpt. Ik slik ze zonder codeïne

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4803)
Anticonceptie - overig (3522)
Cholesterol (2775)
Depressie - antidepressiva overig (2576)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2193)
Pijn - morfine-achtigen (2106)
Pijn (1895)
ADHD - psychostimulantia (1829)
Verslavingsziekten (1809)
Bloeddruk - betablokkers (1582)
Maagzuur - protonpompremmers (1498)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1435)
Anticonceptie - eenfase (1316)
Angststoornissen (1122)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1060)
Depressie - antidepressiva TCA (990)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (920)