ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

15-02-2019

Strepfen (flurbiprofen)
Keelpijn

Ongelooflijk dat dit vrij verkocht mag worden, maagpijn, diaree en vreselijke darmkrampen. Voor mij nooit meer !

Ibuprofen (ibuprofen)

Ziekte van Bechterew

Eerste keer na inname hartkloppingen. Even gestopt. Na een poosje weer begonnen, geen last meer en uitsluitend positieve ervaring. Nu na ca 3 jaar over naar MYX .. ben benieuwd hoe dat werkt.
31-01-2019

Carbasalaatcalcium (carbasalaatcalcium)

Beetje erg laat maar na twijfel toch maar even melden. Een paar jaar geleden kreeg ik vanuit het niets een zeer zware migraine aanval. Het was gewoon eng, normaal gesproken is het niet zo erg. Ik begon ook hevig te zweten, het stroomde bijna in stralen van me af. Ik heb de huisartsenpost gebeld en kon direct bij het ziekenhuis terecht. Ik kreeg zakjes calciumcarbasalaat. [lees meer...]De migraine was de volgende ochtend bijna weg maar toen raakten al mijn gewrichten rood en ontstoken. Ik kon niets meer buigen of strekken zonder pijn. Na ongeveer een week kon ik weer beter lopen. De ontstekingen gingen weg, alleen m'n knieën zijn nu, 3 jaar later nog steeds aan het kraken. Voorheen nog nooit van gewrichtsontstekingen last gehad. Op de verpakking stond ontstekingsremmer, is dat niet ironisch?
25-01-2019

Artrose - gewrichtsaandoening

Omdat ik als PDS en lactose intolerantie patiënt niet alle medicatie kan gebruiken was dit dus een proefperiode gebruikt. Ik kreeg door de Naproxen ernistige obstipatie. Zo erg dat ik periodes had waarin ik soms maar 2>3 ontlasting per week had. Ik ben op dus i.o. met de huisarts begonnen aan de tramadol en losse paracetamol. Echter sinds 1 Jan.2019 geldt voor paracemol ee[lees meer...]n eigen bijdrage van +/- €9.50 per maand. Dusdaarom gestart met de combinatie capsules tramadol / paracetamol.
21-01-2019

Artrose

Knie probleem moet geopereerd worden maar stel het zo lang mogelijk uit pas 54. Met 1 pil per dag red ik het zeker als ik weet wat ik moet doen. Veel lopen trap op en tegen jicht kwam ik later pad achter. Neem niet elke dag in.
15-01-2019

Chronisch pijnsyndroom

voor de pijn in me rug hielp de arcoixa en artrose
12-01-2019

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)
Gewrichtspijn

Helpt goed bij mij zeker in de wintervakantie t nat en vochtig is. Mijn gewrichten worden anders pijnlijk en ontstoken
11-01-2019

Celecoxib (celecoxib)

Al jaren (20j) last van onderrug, werd steeds stijver. vooral bewegen en bukken. Van alles geprobeerd: fysio, mensendieck, peuten, artsen, Physius, etc .... hielp allemaal niet (ook kwam niemand op het simpele idee om eens een behoorlijke scan te maken, wellicht vanwege kosten??). Ten einde raad: via via orthopeed (zelf betaald) bij St Maartenskliniek gekomen: BAM! MRI sc[lees meer...]an : direct zichtbaar: Bechterev ! - opluchting, maar ook shit!: ongeneeslijk: dus pillen slikken en bewegen ... zo gezegd zo gedaan: inmiddels 2,5 jaar verder: geleidelijk staken bijverschijnselen de kop op: brandende voetzolen ..... gretver de gretver, noch artsen noch apotheek waarschuwen hiervoor: relatie met Bechterev was niet evident ...moet je maar zelf uitvinden/ lezen.... tijdje gestopt met medicatie .... damage was already done. Toch aan de bel getrokken en weer verwezen naar neuroloog (CWZ): constateert "polyneuropathie ! Oei , kan ik niets mee, en kan ook niets aan gedaan worden: "vele kleinere zenuwen functioneren niet goed meer " ... leuk dan .... wat nu? geen idee. Stoppen met Celecoxib? Iets anders? krijg je daar weer allerhande bijverschijnselen van ..... wat is wijsheid? Weet u het?
11-01-2019

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)
Bloedverdunnen

Mijn moeder slikt het als bloedverdunner. Ze moet sinds twee jaar van de arts er maagtabletten bij slikken om bloeding te voorkomen. Hiervan wordt ze dement, 15kg afgevallen, vreselijk in elkaar gezakt. Dus uiteindelijk is de bloedverdunner nodig toe aan vernieuwing wanneer je er sowieso volgens de arts maagbloeding van krijgt en aan ernstige bijwerkingen van maagtabletten[lees meer...] vastzit.
10-01-2019

Chronisch pijnsyndroom

Dit is het enige middel dat ik nog kan gebruiken. Alle andere pijnstillers hebben voor mij te veel bijwerkingen.
10-01-2019

Spanningshoofdpijn

ik had het voor de hoofdpijn maar jaren geslikt en slechter van en zelfs uit val van arm en been gehad en een plek in mijn nek gekregen en een grote opertie moeten onder gaan nu ben ik voor me leven getekend vanwege mij handicap door die troep die ik geslikt heb
09-01-2019

Nek- / rughernia

Vijf jaar geleden heb ik een nekhernia gehad en ben daar aan geopereerd. Eind 2018 kreeg ik weer dezelfde stekende pijn in mijn rug, tussen/onder mijn schouderbladen met uitstraling naar mijn arm, welke een paar dagen na later ook uitvalverschijnselen vertoonde. ik kon niet slapen van de stekende pijn. Naproxen voorgeschreven gekregen en eerste nachten nog paracetamol ges[lees meer...]likt. Nu, 10-01-2019, kom ik de nacht door met alleen 2xdaags een tablet Naproxen. Voel nog wel dat het niet goed is, maar stekende pijn is weg. Kan pas begin maart bij neuroloog terecht en zal het tot die tijd hiermee moeten doen ben ik bang. Ik slik ook Tamsulosine en heb de indruk dat de werking hiervan verminderd is want ik moet er 's-nachts meer uit om te plassen en aandrang overdag is ook weer frequenter en hoger.
04-01-2019

Hoofdpijn

Ik lees dat mensen suf worden van paracetamol. Deze bijwerking wordt nergens beschreven en zal eerder te relateren zijn aan de kwaal waaraan men lijdt. Zelf ervaar ik geen enkele bijwerking en zie ik het suf worden als een misverstand.
29-12-2018

Voltaren (diclofenac)
Arthritis

helpt mij uitstekend maar mag helaas maar 3 weken. Wanneer je verder rmag. is niet vermeld.
27-12-2018

Nek- / rughernia

Nekhernia met uitstraling naar schouder en arm. Merkt aanvankelijk weinig effect van diclofenac in combinatie met 2paracetamol. Tramadol gekregen maar niet gebruikt ivm rijvaardigheid en mogelijke bijwerkingen. Na enkele weken is de pijn duidelijk minder bij gedoseerd bewegen en belasten. Ik merk duidelijk dat na ca 6 uur de pijn meer wordt. Na een uurtje na de pil neemt d[lees meer...]e pijn af. Bij overgeslagen dosis duurt het wel een paar uur voordat het middel weer aanslaat. Opvallend genoeg geen maagklachten (geen maagbeschermers gekregen). Ik neem wel altijd de dosis voor of na eten en drinken...
26-12-2018

Fibromyalgie

In het begin werkte dit middel prima, geen problemen, na een tijdje wende mijn lichaam er zeker aan, maar het deed niks meer, waardoor ik niet meer kon werken, ik ben hoofdkostwinnaar, dus moest iets anders zoeken.
21-12-2018

Bijholteontsteking

eerst van de zomer 1x een gewone ibruffen ingenomen 400 mg maar kreeg na 1 uur zwellingen van mijn ogen en lip. De huisarts heeft voor ontstekingen toen naproxen teva 250 mg voor geschreven. Gisterenochtend 1 ingenomen voor het eerst de pijn verdween maar na ruim 4 uur begonnen weer de bijwerkingen ook bij dit middel.Eerst een gevoelloze onderlip daarna werd die wat dik, t[lees meer...]oen begon het rood te worden en daarna werd het wat dik bij mijn bovenlip later begon het op mijn huid te branden bij mijn keel/strottenhoofd maar niet dik. Niks meer die dag ingenomen, Vandaag naar huisarts geweest en mag niet meer onstekkingsremmers waar de stof NSAID in zit. Het dikke en gevoelloze is wel verdwenen alleen nog wat licht in mijn hoofd en een branderig gevoel rond mijn strottenhoofd op de huid maar er is van buitenaf niets te zien. Nu een antibiotica gekregen en voor de pijn aan de paracetamol.

Maagklachten

Gebruik diclofenac al sind 4 dagen voor de maagpijn. 3 x per dag 25.mg Mijn God wat een vreselijk spul, heel erg misselijk vreselijke krampen rond de maag streek diarree duizelig hartkloppingen misselijk. Ik stop er per direct mee! Ik gebruik dit nooooooit meeerr!!!

Ziekte van Bechterew

sinds het gebruik van Sandoz kan ik minder lang werken, lopen en moet ik mijn klussen thuis eerder afbreken ivm het toeslaan van pijn en vermoeidheid en zijn de navolgende klachten te voor schijn gekomen: Nachtmerries, winderigheid, geen eetlust, slaperig, een opgeblazen gevoel maag.

Ziekte van Bechterew

Meloxicam PCH voorgeschreven gekregen van de huisarts nadat Viox uit de handel gehaald was (2006) en sinds dien weer redelijk kon lopen en mijn werk van 8 uur weer kon volhouden, en prive klusjes kon doen. Helaas heeft men dit middel vervangen door een goedkoper middel (2018) lees Sandoz of Aurobindo en sindsdien heb moeite om mijn werk 8 uur vol te maken, de afstand di[lees meer...]e ik nog kan lopen vermindert is en thuis hooguit nog 2 uur wat kan doen. want dan vermindert mijn humeur ook, want dan krijg je teveel pijn
12-12-2018

Artrose

in overleg met dokter overgestapt op andere medicatie
10-12-2018

Spierpijn

Had enorme last van spierpijn in mijn schouder, had zodoende al 30 uur niet meer geslapen. Ik nam de eerste pil in en binnen een halfuur was de pijn weg en lag ik te slapen. Echt een topmiddel.
05-12-2018

Syndroom van Tietze

Al jaren geregeld kortstondig maar meestal langdurig pijn vanwege het syndroom van Tietze. Al veel geprobeerd qua paracetamol, brufen en diclofenac. Onlangs kennis gemaakt met Arcoxia. Wow ! Meteen na de eerste pil verdween de pijn. Ik slikte er ook een maagbeschermer bij. Geen bijwerkingen (hoewel misschien iets duizeligheid?). Durfde er eigenlijk niet meer mee te stoppen[lees meer...]. Ik ben nu bijna 30 dagen verder. Toch -vanwege de zwaarte van dit medicijn- ga ik in overleg met de huisarts-assistente nu weer even verder met paracetamol (3 a 4 x1000mg). Ben benieuwd.
03-12-2018

Etoricoxib (etoricoxib)
Artrose

Voorgeschreven gekregen van de orthopeed in afwachting van heupoperatie. Een maand gebruikt zonder problemen. Helpt erg goed tegen de pijn. Ik kon weer lopen! Een week later helemaal niet lekker, hartkloppingen, gevoel alsof ik een hartstilstand zou krijgen. Bloeddruk gemeten: 163/106; veel te hoog dus. Nu een week later, na stoppen, is de bloeddruk nog steeds niet gedaald[lees meer...]. Goede pijnstiller dus, maar de bijwerkingen zijn niet fijn.
03-12-2018

Artrose

Eén tablet na licht ontbijt. Vanaf 1200u op de autoweg met ACC. Na 30' steeds erger wordende slaperigheid. Na een uur ingeslapen (met 100kmIu wegens regen). Wakker geworden op een meter van de middenrail dank zij automatische elektronika auto (radar- plus remsysteem). Geen ongeval (oef, oef, oef). Nagelaten bijsluiter te lezen. Apoteker/arts hadden geen waarschuwing gege[lees meer...]ven. Bij ongeval drie schuldigen: ik, apoteker & arts.
30-11-2018

Artrose

Ik had enorme pijn, tot zelfs in de zenuwen... verschillende soorten pijnstilling geprobeerd wat niet hielp, of ik kreeg last van veel bijwerkingen. Uiteindelijk meloxicam geprobeerd wat enorm goed aansloeg. De pijn werd dragelijk en zeker voor 80% verminderd. Helaas kreeg ik weer last van bijwerkingen....me buik zwelde op, opgeblazen...kon niet meer plassen, hield veel vo[lees meer...]cht vast en verstopping in de darmen. Hierdoor kwamen er weer veel andere klachten bij waar eventueel ook weer pillen voor te krijgen was..... en dat zag ik niet zitten, een doos vol verschillende pillen. Ik besloot om te stoppen en de pijn terug te nemen. Inmiddels heb ik een natuurproduct gevonden wat bij mij enorm goed aanslaat! Al mijn ontstekingen zijn weg en heb geen oijn meer. Schijnbaar reageerd mijn lichaam niet goed op chemische medicijnen. Mvg M.
28-11-2018

Hoofdpijn

Ik word erg suf en duizelig van paracetamol. Vooral wanneer ik er twee gebruik, dat doe ik soms bij erge hoofdpijn. Als ik daarna even ga liggen lukt het haast niet om wakker te worden. Als ik op mijn werk ben voel ik me suf en duizelig en reageer ik slechter op mijn omgeving. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
27-11-2018

Veel pijn, weinig effekt

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4508)
Anticonceptie - overig (3354)
Cholesterol (2645)
Depressie - antidepressiva overig (2436)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2069)
Pijn - morfine-achtigen (1993)
Pijn (1810)
Verslavingsziekten (1709)
ADHD - psychostimulantia (1684)
Bloeddruk - betablokkers (1528)
Maagzuur - protonpompremmers (1461)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1419)
Anticonceptie - eenfase (1247)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1028)
Angststoornissen (1017)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (975)
Depressie - antidepressiva TCA (938)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (888)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!