categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

Indometacine

19-02-2021 | Vrouw | 35
indometacine
Chronisch nek/hoofdpijn klachten. Beetje last van maag maar ik heb zoiezo al snel maagproblemen maar daar slik ik elke dag omeprazol 40mg voor.

Sanalgin

17-02-2021 | Vrouw | 71
Hoofdpijn
Een heel goed medicijn. Bij zware hoofdpijn is dit het enige dat helpt en ook prettig in te nemen is. Sinds de Corona pandemie is het niet (meer) verkrijgbaar. Heel vervelend, ik weet ook niet of het nog gemaakt wordt/gaat worden. Hoop dat het weer op de markt komt. Voor mij is dat een uitkomst!!

11-02-2021 | Vrouw | 47

05-02-2021 | Man | 68
Angina pectoris

25-01-2021 | Man | 66
Aderverkalking
Voor mij ging 1 jaar alles perfect zonder problemen nu mijn Maagwant aan getast dunner werd gevoelig begon zuur omhoog te komen moest van cardioloog en internist 2 x per dag Pantoprazol in nemen het liep even na paar maanden nog erger helaas nu met corona virus vid -19 niet na Z.H geweest neemt geen risico . zware hartoperatie 4 omleiding 3 stens geplaatst nu [lees meer...]weer kransslagaders dicht slip zal ik zeker na corona virus na Z.H gaan , krijg ook moet ik spuiten tegen cholesterol te hoge bloeddruk

Afebryl

24-01-2021 | Vrouw | 71
acetylsalicylzuur/paracetamol
Hoofdpijn
Heeft nauwelijks effect gehad. Vandaar naar de huisarts/neuroloog ben gegaan.

Aleve feminax

15-01-2021 | Vrouw | 32
Menstruatiepijn
Een wonder middel! Normaal kan ik de eerste 2 dagen niet werken vanwege heftige menstruatie klachten. Ik gebruik dit medicijn al meer dan 5 jaar en het heeft ervoor gezorgd dat ik weer ‘gewoon’ mee kan draaien in de maatschappij op dagen van mijn menstruatie. Ik beveel het iedere vrouw aan die met hevige klachten rondloopt. Het werkt als een tierelier!

Sanalgin

05-01-2021 | Vrouw | 62
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Ik gebruik het bij migraine en andere ernstige hoofdpijnen. Gelukkig is dat niet zo vaak, maar het is meer dan vervelend dat het niet meer leverbaar is. Weet iemand of het nog weer komt?

01-01-2021 | Man | 50
Hartinfarct
ik wil ooglid correctie doen , en de dokter zei dat ik met de medicijnen van bloed verdunning een week moet stoppen , Kan dit zonder grote risico\'s? met vriendelijke groet

01-01-2021 | Vrouw | 44
Complicatie na operatie
Gebruikt na een knieoperatie. Gedoe om het in water te moeten oplossen. En ik werd er misselijk van.

01-01-2021 | Vrouw | 44
Complicatie na operatie
Pijnbestrijding na operatie knie. Ik heb het idee dat de pijnstilling maar een uur of 6-8 werkt. Ook al gebruik ik een hogere dosering. De paracetamol gebruik ik 4 keer per dag. Maar in de middag neemt de pijn toe ondanks opnieuw innemen paracetamol. Ik heb het idee dat ik meer baat zou hebben bij diclofenac (ervaring uit verleden). Dit ga ik binnenkort maar eens uitprober[lees meer...]en.

31-12-2020 | Man | 25
Gewrichtsontsteking
Diclofenac werkte eerst prima. Maar naarmate ik het middel langer gebruikte kwamen de ontstekingspijntjes langzaam terug. Dit was na 2-3 jaar gebruik van het middel. Nu gebruik in meloxicam. Werkt prima!

Meloxicam

31-12-2020 | Man | 25
meloxicam
Gewrichtsontsteking
Meloxicam werkt voor mij heel goed. Ik slik 2 x per dag 7,5 mg. Sochtends eentje en voor het slapen eentje. Zo goed als geen last van bij werkingen. Soms last van tintelingen in mijn vingers bij het wakker worden.

30-12-2020 | Man | 66
naproxen
Ik gebruik het tegen slijnbeursontsteking en ischjas maar kan niet merken dat het beter word ,en wel vervelende bijwerking

30-12-2020 | Vrouw | 53
naproxen
Drie weken combi Naproxen (2x daags 500 mg) en paracetamol (3x daags 1000 mg) geslikt als pijnstiller en ontstekingsremmer met maagbeschermer na zware knieoperatie. Weet niet in hoeverre dat door deze "elkaar versterkende" combi-medicatie kwam maar ik heb nauwelijks pijn gehad en ontsteking bleek goed beheersbaar. Ook helemaal geen bijwerkingen tijdens gebruik en veel en [lees meer...]lang kunnen slapen. In 1 dag met de Naproxen gestopt en twee dagen later in 1 dag met de paracetamol. Daarna wat last van hitte met name op ligplekken in de nacht. En soms wat oncontroleerbare trillingen in mijn onderbeen. Hier vond ik zonet op internet nergens informatie over, dus misschien heeft het niet met de medicatie te maken? Wil mijn ervaring toch graag even delen. Fysio gaf aan dat dit ontwenningsverschijnselen, kan enkele weken duren. Ik zit nu pas op 1 week, dus kan ik nog niet beoordelen. Maar hoe dan ook: ik heb het er graag voor over gehad!

Aleve

30-12-2020 | Man | 32
Rugklachten
Aleve 2 dagen savonds ingenomen tegen rugpijn in de vroege ochtend waar ik wakker van werd. De rugpijn is heel iets minder maar ik slaap veel onrustiger - nachtelijk wakker worden, zweten, rare dromen. Nu weer gestopt.

Arcoxia

28-12-2020 | Vrouw | 69
Artrose
Artrose in mijn voet en voor iemand die een paar uur per dag gaat wandelen en al mijn boodschappen tevoet doet een probleem als je pijn hebt, sinds vorige week van de voet orthepedist arcoxia 30mg voorgeschreven gekregen en ik ben heel tevreden s'morgens 1 pilletje en de ganse dag zo goed als pijnvrij en geen bijwerkingen. Hopelijk blijft het zo want normaal ben ik heel [lees meer...]gevoelig aan medicijnen! Ik hoop dat mijn huisdokter het ook wil voorschrijven, dat is nog af te wachten! Eerst gebruikte ik ibuprofen!

Arcoxia

10-12-2020 | Vrouw | 39
Ziekte van Bechterew
Het is mijn eerste medicatie voor de ziekte van Bechterew. Het helpt enorm tegen de constante hoofdpijn, pijnlijke heupen/ SI gewricht. Schouders en nek. Ik heb het gevoel dat ik mijn leven weer een beetje terug heb gekregen.

Bedrocan

08-12-2020 | Man | 57
cannabis
Al zeer lange tijd heb ik doorslaap problemen. Ik ga slapen rond 2200 en wordt wakker om 0030 vervolgens vat ik nog wat slaap tussen 0400 en 0500. Kortom geen goede en zeker geen voldoende slaap. Door huisarts eerst door verwezen naar slaap therapeut maar zonder succes. Vervolgens naar een commerciële slaapkliniek. Verkeerde diagnose. Zou apneu in erge mate hebben. Echter [lees meer...]CPAP hielp totaal niet. Enkele slaap medicaties gehad. Deze hielpen nauwelijks tot niet. Maar gaven wel vervelende bijwerkingen. Vanuit ziekenhuis amytriptelien gehad. Een anti depressieva met bijwerking slapen. ik sliep er niet van en kon bijna alle andere bijwerkingen aanvinken. Zelf nog triptofaan icm zink van de drogist geprobeerd. Nauwelijks effect maar ook geen bijwerkingen. Vervolgens CBD olie geprobeerd. Na enkele nachten was de matige werking naar nul gezakt. Na wat gegoogeld te hebben met het idee van THC naar de huisarts. Hij was het er mee eens en schreef het voor. Met ongeveer 0,12ml slaap ik al enige tijd van 2200 tot richting de 0430 aan een stuk door. Wat een genot dat je niet een groot deel van de nacht wakker bent.

29-11-2020 | Vrouw | 17
Gekneusde ribben
n.a.v corona 3 zwaar gekneusde ribben. Geen enkele pijnstiller hielp. Nu al 6 dagen Naproxen. Gister werd ik enorm duizelig. Niet meer normaal kunnen lopen. Pijn in de maag en vandaag kwam daar ook nog wazig zien en misselijkheid bij. Ik vind het qua pijnverlichting echt super. Maar de bijwerkingen werken echt tegen. Ook gelijk mee gestopt. Klachten nemen niet af en de pi[lees meer...]jn wordt nu dus weer erger. Morgen de huisarts bellen want ik geef het een beetje op...

26-11-2020 | Vrouw | 19
Kaakoperatie
Na het verwijderen van mijn verstandskiezen bij de kaakchirurg had ik in eerste instantie ibuprofen in combinatie met paracetamol gekregen. Dit werkte niet pijnstillend genoeg, dus kreeg ik Naproxen met maagbeschermers. Het middel werkt uitstekend tegen pijn, maar de heftige maagklachten die ik erbij kreeg ondanks de maagbeschermers zijn geen pretje. Ook kreeg ik last van [lees meer...]mijn slokdarm etc. waarbij het lijkt alsof je het aan je hart hebt. Ook heb ik last gekregen van slapeloosheid. Ik slaap al dagen zeer slecht..

Daro hoofdpijnpoeder

25-11-2020 | Vrouw | 53
Hoofdpijn
Ik gebruik met enige regelmaat daro hoofdpijnpoeder en normaal probleemloos en goedwerkende. Echter, deze keer begon 10 min mijn lippen, gezicht en keel sterk op te zwellen. Ik kreeg een sterk allergische reactie. Ik heb in de uur hiervoor geen andere eten of drinken ingenomen, dus alleen dero hoofdpijnpoeder opgelost in water. Ik kon moeilijk meer ademen en slikken gin[lees meer...]g niet meer. Inname van histine tegen allergische reactie hielp gelukkig. Zou ik een verontreinigde exemplaar hebben gehad? Ik heb namelijk vrijwel nooit allergische reacties op voedsel, drank of medicijnen. Best enge ervaring....

23-11-2020 | Vrouw | 51
Peesontsteking schouder
De pijn in mijn schouder verdween na 2 dagen naproxen maar ook na 2 dagen kreeg ik maagklachten en gigantische hoofdpijn. Ook heel veel last gehad van oorsuizen en een druk op mijn hoofd. Na 3 dagen gestopt met naproxen, maar de maagklachten en hoofdpijn hebben nog zeker 4 dagen geduurd. Wat een rotzooi

22-11-2020 | Vrouw | 55
Complicatie na operatie
Als ontstekingsremmer na een operatie voorgeschreven gekregen. Wát een troep, met maagbeschermers toch weer het ziekenhuis in. Zéér veel bloed verloren. Daardoor bij spoedeisende hulp in het ziekenhuis terecht gekomen! Rotzooi dus!!!

22-11-2020 | Vrouw | 62
Ziekte van Bechterew

Strepfen

20-11-2020 | Vrouw | 22
flurbiprofen
Keelpijn

18-11-2020 | Vrouw | 55
Kiespijn
Haalt alle kiespijn weg, dat is heerlijk, maar hou rekening met buikkrampen en vol onprettig gevoel later op de dag. Dit gevoel houdt lang aan. Bij mij tot de volgende ochtend. Ontlasting gaat ook moeilijker.

Aleve feminax

16-11-2020 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn
Niet elke menstruatie is even heftig voor mij, ze vallen soms enorm mee. Nog altijd geen idee waaraan dit nu precies ligt. Soms kunnen ze ineens heel heftig zijn, de krampen. Het ergste is wanneer de pijn doorschiet naar de rug en bovenbenen. Dit kan ineens zomaar zo zijn, ook later, op de 3e of zelfs 4e dag. Wanneer ik aan het werk ben is Aleve dan echt mijn redder. Z[lees meer...]onder Aleve kan ik gewoon niet lopen zonder dat de krampen mijn dagelijks leven verstoren en ik gewoon in bed moet liggen tot het over is. Ibuprofen doet dan toch niet genoeg. Ligt eraan hoe hevig het door is geschoten maar meestal doet één tablet na 15min al wonderen. Heb ook geen last van bijwerkingen, waar ik er normaal altijd gevoelig voor ben. Ik ben ook zo'n miep die geen hele pillen door kan slikken, dus ik breek ze altijd in hele kleine stukjes. De smaak is pittig, maar dit is dan ook niet de manier waarop het bedoelt is in te nemen. Zolang ik het tablet neem met wat te eten, ook al is het maar een cracker of iets, heb ik na korte tijd nergens meer last van en kan ik gewoon lopen/rennen/springen/fietsen en weer doorgaan. ;) Zeer aan te raden!

Celecoxib

11-11-2020 | Vrouw | 63

Etoricoxib

08-11-2020 | Man | 59
Artrose
Dit medicijn neem ik met mate tegen aanhoudende oijn in de schouders. Ik ervaar geen bijwerkingen en alleen langdurige pijnstilling. Neem er meestal één maagbeschermend middel bij in. Gebruik er ongeveer 40 per jaar.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5315)
Anticonceptie - overig (3874)
Cholesterol (2936)
Depressie - antidepressiva overig (2784)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2430)
Pijn - morfine-achtigen (2247)
ADHD - psychostimulantia (2147)
Pijn (2034)
Verslavingsziekten (2003)
Bloeddruk - betablokkers (1717)
Maagzuur - protonpompremmers (1590)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1543)
Anticonceptie - eenfase (1418)
Angststoornissen (1256)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1195)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1177)
Depressie - antidepressiva TCA (1066)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (984)