ervaringen per categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

22-03-2017

Lage rugpijn

Door sport in de rug geschoten, door pijn niet kunnen slapen en verkeerd lopen, daardoor ook pijn in nek en heup. Door gebruik Naproxen is de pijn bijna direct verdwenen, waardoor ik weer slaap en ook weer een goede houding aanneem. Bijwerkingen: lichte maag- en klein beetje hoofdpijn. Maagpijn door maagzuurremmers verhelpen en paracetemol voor hoofdpijn.
19-03-2017

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Hernia

Rughernia..eerst 25ug..vlot daarna 50ug, nu 75ug in combinatie van Oxycodon 6x30 per dag en Pregabaline 2x150 per dag, plus Diclofenac en paracetamol.. Effectiviteit moeilijk in te schatten door gebruik van meerdere medicijnen.. Verrek nog steeds van de pijn,kan niet wachten op de operatie...
17-03-2017

Tramadol (tramadol)
Fibromyalgie

Werd voorgeschreven door specialist na de diagnose Fibromyalgie, voor erge pijnmomenten. De eerste inname braakte ik ervan en was ik duizelig. Maar dit verdween na de volgende innames. Ik neem max. 1 tablet per dag om gewenning te voorkomen. Het werkt ook 7-10u (afhankelijk van de inspanning erbij). De enige pijnstiller die de pijn minimaliseert bij een werkdag. Blij dat h[lees meer...]et bestaat.

Hernia

Vooral 's morgens veel last van onzeker gevoel en of ik een verkeerde bril op heb, veel onduidelijk zicht. Kan niet geconcentreerd lezen. En ontzettend moe.

Indometacine (indometacine)
Artrose

Gebruik indometacine al wel zeker 30jaar. Kan niet zonder. In het begin wel enig last van maagkrampen en ontlasting wisseling. Daarna niet meer. Eten of een glas melk is goed. Gebruik er 2 of 3 keer daags 2 capsules 25 gram per keer samen meer met 2 paracetamol bij mijn artrose (o.a. rug slijtage en ischias). Elke week een paar pauze dagen nemen door niet te slikken, and[lees meer...]ers werkt het niet meer genoeg. Denk daarbij ook om lever- en nierbeschadiging te voorkomen. Die dagen rustig jezelf houden. Alleen dan paracetamol. Gebruik ook wel eens af en toe 'tramadol' kan ook wel eens goed helpen. Vraag me af of de vrij te kopen' ibrufen' niet hetzelfde doet als' indometacine'. Zijn beide uit de hoek Nsaid.

Gewrichtspijn

Ik ben geopereerd aan mijn pols, een zeer pijnlijke operatie. Heb eerst de tramadol gekregen en toen dat niet voldoende werkte, overgeschakeld op de oxy. Dat voelt veel beter, maar de bijwerkingen zijn niet mis. Ik heb het nu een maand gebruikt, en ben uiteindelijk overgestapt op paracetamol omdat ik die wazigheid in mijn hoofd kwijt wilde. Dan maar pijn. Conclusie: [lees meer...]Prima middel, maar cold turkey stoppen is misschien toch niet zo heel verstandig.

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)

Tradonal (tramadol)

Chronisch pijnsyndroom

na jaren tramadol 150 mg 3x per dag gebruikt te hebben nu overgestapt op oxycodon 50 mg de pijn is weg, alleen dan overal jeuk in bed en ogen zijn zwaar en moe maar kan maar niet in slaap vallen. Gebruik oxycodon 50 mg langwerkend 12 uur 2x per dag en word gek van de bijwerkingen wie kan mij hierover vertellen wat te doen ? mvg
09-03-2017

Naproxen (naproxen)

Ik heb een ontstoken zenuw in de arm en vanaf het moment dat ik dit inneem voel ik verlichting. Paracetamol hielp helemaal niks. Ik heb geen bijwerkingen.
07-03-2017

Excedrin (acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne)

Op aanraden van de huisarts, overgestapt op dit middel om migraine-aanvallen sneller te onderdrukken. Wanneer de migraine opkomt, 2pilletjes samen met een beetje koffie... binnen het kwartier effect. Zalig!
06-03-2017

Diclofenac (diclofenac)

Het medicijn werkte redelijk in combi met 2 paracetemol per pil. Pijn niet totaal weg maar kon wel werken en naar school. Bijwerkingen werden minder tot niks na ong een week. Alleen nu ben ik aan het afbouwen en krijg ik klachten zoals hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid. Vreemd medicijn qua bijwerkingen maar werkt wel.
05-03-2017

Arcoxia (etoricoxib)

De ontsteking in mijn heup en schouderblad pakt dit medicijn wel aan maar ik kreeg als bijwerking een ontsteking in mijn mond. Dus moest ik wel stoppen. Na 3 dagen begon ik last te krijgen van mijn tandvlees onder mijn bovenprothese(aft?), dit werd alsmaar erger zodat ik na 7 dagen ben gestopt met Tauxib. Nog steeds is de ontstoken plaats in mijn mond niet weg. Duurt nu al[lees meer...] zo'n 5 dagen. Nu ik dit weet neem ik dit medicijn beter niet meer in...

Ascal (carbasalaatcalcium)
Hartinfarct

Het medicijn ascal 100 mg is volgens de cardioloog te vergelijken als een aspirine voor een kind. Bij te oude tabletten lossen die slecht op in een glas water.

Celecoxib (celecoxib)
Chronisch pijnsyndroom

De medicatie heb ik via de pijnpoli. Deze moet 2x daags de oxicodon vervangen. De werkende stof is minder dan bij oxicodon waardoor ik meer pijn ervaar.
04-03-2017

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)

Ik had geen enkele problemen met mijn hart maar door deze medicijn heb ik nu hart probleem. Hartritme probleem veroorzaakt. Na het googelen is gebleken in sommige landen is deze medicijn al verboden bijv. in Turkije mag deze medicijn niet worden verkocht / gebruikt. Ik raad zelf aan dit medicijn niet te gebruiken.

Aspirine (acetylsalicylzuur)
Hartinfarct

03-03-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Gewrichtsontsteking

Vanwege heftige artrose-klachten/ontsteking in knie bij R.A. een spuit in de knie gekregen en zaldiar en stootuur prednison, Het helpt niet goed, werkt maar kort en 2 t/dag is veel te weinig. Ik wordt er misselijk van en ik kan er niet van slapen, ook is het reactie vermogen wat vertraagd.Ik ga maar weer aan de diclofenac retard 75 mg, 2 x dd, deze helpen beter en langer[lees meer...] en ik kan er normaal bij slapen.
02-03-2017

Spierpijn

Ik heb Diclofenac nu voor de 2e keer voor mijn spierpijn dat vanuit de nek, richting mijn (voornamelijk alleen mijn rechtse) schouders. En die pijn loopt helemaal naar mijn volgende vingers; duim, wijsvinger én middelvinger. Bij beide keren ben ik na de 1e inname van 'n pil "diclofenac" direct gestopt en niet verder ingegaan. Mijn huisarts maakt hierover een verhaal als[lees meer...]of 't een spier-ontspanner is, terwijl je apotheek zegt dat 't 'n "onstekingsremmers" is/zijn!!! Ik heb bijna de hele nacht op de wc gezeten, vanwege buikpijn/pijn aan mijn darmen. Constant de druk heb om uberhaupt naar de wc te gaan!!! Bijwerkingen: Enorme spanningen op mijn darmen/buik. Zelfs tot diarree toe & pijn. Versufte gevoel in mijn hoofd (leek wel of ik aan de cocaïne zat!!! Wat degelijk niet is!!!)
01-03-2017

Diclofenac (diclofenac)

Te lang doorgelopen met een tennisarm. Hierdoor erge pijn, vooral 's nachts. Het medicijn werkt wel (wel maagbeschermmers gebruiken), pijn wordt minder/neemt af, maar last van vervelende bijwerkingen zoals duizeligheid, misselijk en slecht zicht (wazig), daarom gestopt met dit medicijn!

Tramadol (tramadol)
Rugklachten

Na een auto-ongeluk in 1997 slik vanwege veel pijn dagelijks 4 x 2 Tramadol capsules van 50 mg. Vanaf 1998 tot 2013 ben ik zo'n 12 keer aan mijn rug geopereerd. Diverse pijnbehandelingen daarna hebben qua pijn weinig verbetering gegeven, zodat ik ondanks de Tramadol 24 uur per dag behoorlijk veel pijn heb. Als het te heftig wordt, slik ik er nog Oxycodon bij de Tramadol w[lees meer...]at dan wel enigszins helpt. Maar je komt steeds weer terug bij de oude situatie. Ooit had ik Fentanyl pleisters maar de bijwerkingen waren erger dan de kwaal, zodat de arts daar destijds mee gestopt is. Nu is het steeds de dagen doorkomen, en dingen doen die ik nog kan, waar ik ondanks mijn zeer positieve instelling soms wel moeite mee heb. Tramadol kan voor anderen misschien een goed resultaat geven maar voor mij helaas niet. Omdat er geen ander adequaat medicijn is tob ik maar door. Aangezien er geen verbeteringen zijn qua pijn.

Hernia

Bijna twee jaar stevig aan de Oxycodon gezeten ivm hernia. Heerlijk! Maar na een paar maanden nam ik deze tabletten eigenlijk omdat het niet alleen de pijn wegnam, maar ook omdat het mij een prettig, vrolijk en euforisch gevoel gaf.. Mijn lichaam begon langzaam maar zeker verslaafd te raken aan de morfine. Een paar uur na inname begon ik alweer uit te kijken naar mijn volg[lees meer...]ende lading en raakte uiteindelijk ook lichtelijk in paniek als de laatste tabletten in zicht kwamen.. Na twee jaar werd het echt tijd om af te kicken. Ik dacht dat het wel zal lukken dus ben ik in één keer gestopt. Tabletten waren op, het weekend kwam eraan, appeltje eitje.. FOUT!! Na 1,5 dag trok ik het niet meer.. Trillen, zweten, overal tintelingen, onrustige benen, niet slapen etc, etc.. Zaterdagavond contact gezocht met de huisartsenpost, uitgelegd en ik kreeg gelukkig een paar Oxycodon tabletten van 5 Mg voor het weekend.. Na het weekend bij mijn huisarts geweest en hij zei dat dit geen slimme actie was. Samen een afbouwschema gemaakt van 3 stuks 5 Mg Oxycodon tabletten per dag en fentanyl pleisters van 12,5 Mg... Gelukkig zit ik nu op max 1 tablet van 5 Mg per dag en soms ook niet.. De fentanyl pleisters hebben uitstekend geholpen om mijn lichaam tot rust te brengen en de behoefte naar de Oxycodon te verminderen.. Mijn tip, lukt het zonder Oxycodon, doe het dan zonder, verslaafd of afhankelijk zijn aan de medicijnen is niet fijn..

Pijn (algemeen)

Ik slik sinds 25 januari elke morgen naproxen samen met morfine. Maar dat geeft bij mij nogal vervelende bijwerkingen zoals een zwak gevoel, duizelingen, misselijkheid. Vandaar dat ik er onmiddellijk mee bent gestopt.

Artrose

Werkt bij mij niet. Hadden voorheen een ander medicijn werkte prima. Alleen een allergische reactie.

Gewrichtsontsteking

Onbegrijpelijk dat de huisarts mij dit heeft voorgeschreven aangezien ik hartpatiënt ben. Na drie dagen inname kots en kotsmisselijk. Meteen gestopt.

Tantum (benzydamine)
Spierpijn

zo een vreselijke nekpijn gehad ik kon niets meer. echt misselijk van de pijn. medicijnen helpen wel, maar je wil gewoon wat meer comfort. de kou op kantoor doet pijn. heb de extra warme tantum genomen, even getest op n klein stukje en geen probleem dus toen op mn hele nek en schouders. heeeeeeeerlijik warm wat een genot. echt een uitvinding en geen dome vragen meer over[lees meer...] geur oid. heb wel n hoog truitje aan, want je huid kleurt een beetje maar dat is niet interessant, de pijn is weg en het is heerlijk warm. wel ff testen, het is namelijk wel warm. als je van hete sauna houdt, dan is dit je ding.

Hernia

Deze rommel heeft me volledig in z'n macht gehad, vind ik. In eerste instantie was het m'n "vriend" tegen de pijn, maar al heel snel begon ik meer en meer klachten te krijgen en de specialisten bleven maar verhogen tot 120 mg per dag! Ik heb toen besloten om af te kicken en daar ben ik super trots op want heb gewonnen van de farmaceutische bedrijven.. Ik kon alleen nog [lees meer...]maar lopen van dosis naar dosis. Nu ben ik een maand clean en ik ben van veel klachten al af!! Ik had botpijnen en spierkrampen en niemand vertelde mij dat het deze medicijnen wel eens kon zijn. Nee ze verhoogde de dosis en dachten zelfs aan ms... Pas aub op met lang te gebruiken want het neemt de macht over van je.... Als ik iemand kan helpen om m'n ervaring te delen dan doe ik dat graag. Vriendelijke groeten
25-02-2017

Hernia

Het help wel, nog wel vrij veel pijn.
23-02-2017

OxyContin (oxycodon)
Hersenkneuzing

Voorgeschreven na ernstig ongeluk met blijvende hersenschade tot gevolg. Ik ben tevreden over medicijn en kan niet zonder anders heb ik teveel pijn. Weet alleen de gevolgen op lange termijn niet.
22-02-2017

Artrose

De reden waarom ik Arcoxia gebruik, is dat er slijtage is in mijn beide handen en met name de duimen, m'n linker knie en mijn twee grote tenen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3789)
Anticonceptie - overig (2921)
Cholesterol (2293)
Depressie - antidepressiva overig (2137)
Epilepsie (1913)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1723)
Pijn - morfine-achtigen (1617)
Pijn (1551)
ADHD - psychostimulantia (1453)
Verslavingsziekten (1417)
Maagzuur - protonpompremmers (1314)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1261)
Bloeddruk - betablokkers (1142)
Anticonceptie - eenfase (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (887)
Migraine (851)
Angststoornissen (825)
Depressie - antidepressiva TCA (810)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (794)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!