ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

05-12-2018

Syndroom van Tietze

Al jaren geregeld kortstondig maar meestal langdurig pijn vanwege het syndroom van Tietze. Al veel geprobeerd qua paracetamol, brufen en diclofenac. Onlangs kennis gemaakt met Arcoxia. Wow ! Meteen na de eerste pil verdween de pijn. Ik slikte er ook een maagbeschermer bij. Geen bijwerkingen (hoewel misschien iets duizeligheid?). Durfde er eigenlijk niet meer mee te stoppen[lees meer...]. Ik ben nu bijna 30 dagen verder. Toch -vanwege de zwaarte van dit medicijn- ga ik in overleg met de huisarts-assistente nu weer even verder met paracetamol (3 a 4 x1000mg). Ben benieuwd.
03-12-2018

Etoricoxib (etoricoxib)
Artrose

Voorgeschreven gekregen van de orthopeed in afwachting van heupoperatie. Een maand gebruikt zonder problemen. Helpt erg goed tegen de pijn. Ik kon weer lopen! Een week later helemaal niet lekker, hartkloppingen, gevoel alsof ik een hartstilstand zou krijgen. Bloeddruk gemeten: 163/106; veel te hoog dus. Nu een week later, na stoppen, is de bloeddruk nog steeds niet gedaald[lees meer...]. Goede pijnstiller dus, maar de bijwerkingen zijn niet fijn.
03-12-2018

Artrose

Eén tablet na licht ontbijt. Vanaf 1200u op de autoweg met ACC. Na 30' steeds erger wordende slaperigheid. Na een uur ingeslapen (met 100kmIu wegens regen). Wakker geworden op een meter van de middenrail dank zij automatische elektronika auto (radar- plus remsysteem). Geen ongeval (oef, oef, oef). Nagelaten bijsluiter te lezen. Apoteker/arts hadden geen waarschuwing gege[lees meer...]ven. Bij ongeval drie schuldigen: ik, apoteker & arts.
30-11-2018

Artrose

Ik had enorme pijn, tot zelfs in de zenuwen... verschillende soorten pijnstilling geprobeerd wat niet hielp, of ik kreeg last van veel bijwerkingen. Uiteindelijk meloxicam geprobeerd wat enorm goed aansloeg. De pijn werd dragelijk en zeker voor 80% verminderd. Helaas kreeg ik weer last van bijwerkingen....me buik zwelde op, opgeblazen...kon niet meer plassen, hield veel vo[lees meer...]cht vast en verstopping in de darmen. Hierdoor kwamen er weer veel andere klachten bij waar eventueel ook weer pillen voor te krijgen was..... en dat zag ik niet zitten, een doos vol verschillende pillen. Ik besloot om te stoppen en de pijn terug te nemen. Inmiddels heb ik een natuurproduct gevonden wat bij mij enorm goed aanslaat! Al mijn ontstekingen zijn weg en heb geen oijn meer. Schijnbaar reageerd mijn lichaam niet goed op chemische medicijnen. Mvg M.
28-11-2018

Paracetamol (paracetamol)
Hoofdpijn

Ik word erg suf en duizelig van paracetamol. Vooral wanneer ik er twee gebruik, dat doe ik soms bij erge hoofdpijn. Als ik daarna even ga liggen lukt het haast niet om wakker te worden. Als ik op mijn werk ben voel ik me suf en duizelig en reageer ik slechter op mijn omgeving. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
27-11-2018

Veel pijn, weinig effekt
23-11-2018

Alvleesklierontsteking

Werd opgenomen met heftige pijnen, werd verdacht van een maagperforatie maar bleek de alvleesklier te zijn. Kreeg allerlei niet verslafende medicatie die de pijn niet verlaagde
20-11-2018

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)
Bloedstolsels

Ondanks slikken acetyl, toch bloedklontjes ontstaan in slagaders. Daarom overgezet naar Clopidogrel. Dat houdt bloedstolling tegen. Dit houdt ook (logisch) in, dat wonden lang bloeden en er interne bloedingen kunnen ontstaan. Bij mij is dat dan ook het geval. Ook heb ik onverklaarbare blauwe plekken (onderhuidse bloedingen).
19-11-2018

Celecoxib (celecoxib)

Liep sinds April 2017 met n frozen shoulder, had er toen geen medicijnen voor omdat ik bang was dat t TEveel zou verdoven dat ik er juist doorheen zou gaan. Celexocib haalt de kantjes ervanaf zodat t niet heel zeer doet, maar je t wel nog voelt. Ik moest mn bloeddruk in de gaten houden, maar totaal geen last van gehad.
12-11-2018

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)
Lage rugpijn

Ik gebruik Artrhotec 75 na een dubbele knie operatie kom 's'ochtends niet in de benen als ik het de avond ervoor niet ingenomen heb. Die mogelijkheid bied uw vragenlijst niet.
05-11-2018

Glucosamine (glucosamine)

Had en heb overal ernstig versmalde tussenwervelschijven ook de knie veel last eerste 3 maanden 3 x daags gebruiken als het dan niet zeer duidelijk merkbaar is dan werkt het niet. Indien het helpt dan proberen te minderen, ik nu 1x per dag en ik gebruik het nu ca 30 jaar mogelijk langer, voorgeschreven door een Belgische arts, in Nederland toen nog onbekend en kocht het[lees meer...] dus in België. Er zit wel erg veel verschil in de fabricaten heb ik ondervonden. Ik moest geopereerd worden en stond al op de wachtlijst, gelukkig niet gedaan. Merk Pharma Nord 1200 mg
04-11-2018

Peesontsteking schouder

Ik kreeg het voorgeschreven vanwege een ontsteking in mijn schouderpees,Links. de eerste dagen gebeurde niet veel maar wel een lichte buikloop. Gaandeweg werd de pijn in mijn schouder minder en kon ik zonder pijn slap[en. Echter in de laatste dag van gebruik kreeg ik eenmalig druk op mijn borst en hartstreek en links in mijn rug. De dagen erna werd dit aangevuld met la[lees meer...]st van mijn onderrug en nek krampen. De nek en rug zijn weer normaal en ook de druk om mijn hartstreek komt nog wel voorbij een maal daags maar steeds minder. Nu staat in de bijsluiter al het genoemde er wel op maar je schrikt toch als het gebeurd.
03-11-2018

Heupslijtage

Vanwege heupdysplasie ben ik 20 jaar geleden geopereerd. Men heeft een reconstructie gedaan aan beide heupen, met donor bot van mezelf, zodat ik nog een heel aantal jaren met mijn eigen heupen door het leven kon. Dit is gelukt. Na 18 jaar heb ik een kunstheup links. Mede door goed gezond en afwisselend bewegen en de ontstekingsremmer Meloxicam gaat het goed met me.

Heupslijtage

we waren op vakantie in Spanje en daar de pillen gekocht. Zonder recept . 40 tabletjes 1 euro 30. Weinig problemen. Pijnstilling was ook niet heel sterk, maar hielp wel.

Heupslijtage

Kreeg Arcoxia via de huisarts in afwachting van bezoek aan orthopeed. Kreeg na 1 dag al klachten ( slik normaal vrijwel nooit iets) Duizeligheid, hoofdpijn, misselijkheid, neerslachtigheid, wazigheid wat beeld betreft en waterige ogen, ineens veel te hoge bloeddruk. Ben zelf onmiddellijk gestopt met slikken. Pijn is niet fijn, maar deze bijwerkingen helemaal niet. M[lees meer...]aar het zal wel heel persoonlijk zijn, want ik lees op deze site ook heel positieve ervaringen van anderen. Maar dit verhaal steunt me wel in mijn door anderen als eigenwijs geziene mening dat je beter maar zo weinig mogelijk middelen moet slikken. Toch een beetje gif...

Spierpijn

Naproxen (naproxen)
Trekken van tand of kies

Na trekken van verstandskies zakjes Naproxenpoeder meegekregen van kaakchirurg. Na een uur na inname van 1 zakje begonnen de bijwerkingen: niet-bewegende objecten kwamen in beweging, boomtakken kwamen op me af, stoeptegels rezen op uit de straat, huizen bewogen etc. De pijn was ook weg, dat wel. Heel rare ‘trip’... Nooit meer gebruikt, paracetamol heeft geen bijwerkingen e[lees meer...]n helpt ook (genoeg).

Ibuprofen (ibuprofen)
Hoofdpijn

Omdat ik met lichte zeurhoofdpijn (wat ik zelden heb) nog zeker 10 uur moest werken, kreeg ik een Ibuprofentablet uit de EHBO-kist. Binnen een halfuur was de lichte hoofdpijn een migraine geworden, incl. steken, kleuren, overgevoeligheid voor licht enz. Nog nooit eerder gehad, en ook nog nooit eerder Ibuprofen gebruikt. Toen het was uitgewerkt, waren de symptomen ook weg. [lees meer...] Een paar jaar later heb ik het nog eens gebruikt, 1/2 tablet om te kijken of het echt daaraan lag (nog niet eerder gedurfd): idem resultaat.

Reuma

Meestal rond oktober krijg ik last van deze aandoening. Ik gebruik dan 3 dagen lang één zetpil diclofinac 100 mg per dag. Daarna is de pijn weg.

Glucadol (glucosamine)
Artrose

Ik ben bouwvakker sinds 1979 en raadt iedereen en zeker bouwvakkers en sporters om dagelijks uw glucosamine in te nemen. Vanaf mijn 40ste begonnen innemen op aanraden van een osteophaat buurman en met opmerkelijk resultaat. Ik leek wel kruipolie in te nemen. Veel vlotter bewegen n geen gekraak meer in de knieen. Ik doe veel rugwerk en draag zware lasten. Ook regelmatig lad[lees meer...]ders en trappen op en af. Klinkerwerken gedaan, zware betonnen borduren geplaatst. Momenteel al 15 jaar vloerder en ook dakwerken regelmatig. Na 1 jaar gestopt met innemen en weer mee begonnen omdat bewegen weer wat moeilijker werd. Nu neem ik het suplement dus al bijna 19 aar en zal dat blijven doen. Ik heb al vele mensen die pijn hadden in knieen daarmee geholpen en met succes.ook bv een wandelaar die bij ons werkte als metser kloeg over hetfiet dat hij niet meer kon volgen. Na inname van 1 maand zei hij zeer entiosast te zijn over het resultaat. Zijn colega wandelaars namen dat al jaren zei hij. Daarom wandelden zij zo vlot. Ik kan vele mensen laten getuigen over hun ervaringen als jullie willen .
18-10-2018

Paracetamol/ Codeine (paracetamol / codeine)
Griep

Paracetamol op dag 1, dag 5 en dag 6. Tussendoor paracetamol zonder coffeine, dit werkte significant pijn en koorts verlagend. Zowel op dag 5 als dag 6 ervaarde ik genoemde bijwerkingen. De 2 maal vermeed ik de coffeine al, maar glipte er toch 1 in, omdat er niet op de strip stond vermeld dat er coffeine bij zat. (Ik weet het dus ook niet 100% zeker! maar zo ervaardei k he[lees meer...]t en het zo wel de "missende tabletten met coffeine verklaren). Ca 30 minuten na inname paracetamol met coffeine, schoot mijn hartriteme omhoog en trad de koorts weer in. Op schaal van licht vervelend naar erg vervelend/niet. En qua pijn van geen naar niet kunnen ontspannen, spierpijn in de onderrug. Ik ervaarde tevens kramp in mijn linkerteen, en heb direct vitamientjes geslikt. Toch was mijn eet regime ondanks de griep redelijk gezond/normaal. Ik heb enkel in bed gelegen en ben momenteel zwaar teleurgested dat de griep die weg leek te ebben, nu tot 2x terugvloedt. C'est ca. Maar de bijwerkingen volgens de bijsluiter zouden moeten meevallen, zeker wanneer verwent koffie drinker (muv deze week). Ik vraag me af of de koortsverhogende effecten te maken kunnen hebben met de coffeine, want zo ervaarde ik het abosolutt. Of dit normaal is en of ik uit de buurt moet blijven van coffeine vanaf nu. Ohja, hoe kom je het afremmen, want het duurt tot tussen 4-6 uur voordat de golven van koorts wegzakken. Bedankt.
17-10-2018

Syndroom van Tietze

Helpt ook tegen de nare gevoel en pijn in knieen, ellebogen, polsen naast vermoed ik andere gewrichten, enkels voelen ook beter. Kootjes in handen nog niet naast heupen Door auto immuumziekte met reuma als combinatie erin voorgeschreven
11-10-2018

Etoricoxib (etoricoxib)
Reuma

Reumatische klachten ribbenkast door auto immuumziekte
09-10-2018

Indometacine (indometacine)
Aangezichtspijn

Na 25 jaar aangezichtspijn aanvallen te hebben die getriggerd worden door een tandvleesontsteking achter in mijn kaak, de stap naar de neuroloog gezet. Omdat het aanvallen zijn is het lastig te verhelpen, verder onderzoek was dus ook niet nodig. Wel Indometacine voorgeschreven gekregen, bij pijn 3 x 1 en bij heftige pijn 3 keer per dag 2 capsules. Gelukkig bleven de aanva[lees meer...]llen een poos weg maar nu dit weekend helaas weer aan de beurt. Zondag begonnen met indometacine en ik was na 1,5 uur behoorlijk misselijk. Dit duurde wel een paar uur voor het wegtrok. Pijn was minder scherp maar niet weg. Maandag aan het werk gegaan, misselijkheid was weg maar ik was me toch een partij wazig, niet te doen. Dus naar huis gegaan en na 4 uur weer ibuprofen genomen. Daar knapte ik wel van op, niet meer wazig maar aan het eind van de dag wel behoorlijke buikkrampen. Al met al kan ik nog niet zeggen dat ik er echt beter van word. Omdat ik de aanvallen niet echt aan voel komen ook lastig, het is beter met de medicijnen te beginnen als het nog niet zo erg is. Als de pijn al heftig is heb ik het idee dat het niet goed aanslaat. Dan volstaat een ibuprofen tot nu toe beter.
07-10-2018

Syndroom van Tietze

geen enkel effect met 60mg standaardrichtlijn en niet verhogen of alternatief bieden. Kraakbeen onder andere in ribben ontstoken, na weken met Diclofenac in combinatie met paracetamol en of diclofenac te nemen dit voorgeschreven gekregen, nul tot weinig effect op de pijnen in gewrichten, ribbenkast en rondom hart
07-10-2018

Juveniele reumatoïde artritis

Het verlicht wel de ontsteking en de bijbehorend pijn. Jammer van de bijwerkingen waardoor ik moest stoppen. Verhoging lever en nierfunctie waarden. Maagklachten
24-09-2018

Paracetamol (paracetamol)
Aambeien en vaatscheurtjes

Ik heb zelf heel erg hoofdpijn, maar nu ik 2 keer per dag deze paracetemollen inneem, heb ik het niet meer.
22-09-2018

Carbasalaatcalcium (carbasalaatcalcium)
TIA

kan ik niet hier mee ophouden .Ik heb zoveel bloedingen als ik mij stoot
09-09-2018

Pijn (algemeen)

Ik heb al eerder (probleemloos) diclofenac in deze dosering voorgeschreven gekregen en de kuur afgemaakt. Ditmaal ben ik na 5 tabletten gestopt, de combinatie met mijn ad (sertraline 10) viel niet goed. Ondanks de maagbeschermers die ik erbij had gehad. Zondagochtend overleg gehad met de hap en besloten om over te gaan op 4 maal daags 2 paracetamol (500). Los d[lees meer...]aarvan vind ik persoonlijk dat diclofenac weinig tot geen pijnstillende werking heeft.
09-09-2018

Ibuprofen (ibuprofen)
Artrose

Ernstige pijn aan de schouder. Paracetamol werkte niet. Overgegaan naar ibuprofen 3x daags 1 tablet. Dit werkte goed maar na 3 dagen ernstige maagklachten. Kon niet meer opstaan van de pijn. Onmiddelijk gestopt met innemen en na enkele dagen verdween de maagpijn. Bij bezoek aan de huisarts werd gemeld om ibuprofen nooit in te nemen zonder maagbeschermer. Weer wat geleerd.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4440)
Anticonceptie - overig (3298)
Cholesterol (2606)
Depressie - antidepressiva overig (2402)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2023)
Pijn - morfine-achtigen (1963)
Pijn (1786)
Verslavingsziekten (1680)
ADHD - psychostimulantia (1660)
Bloeddruk - betablokkers (1511)
Maagzuur - protonpompremmers (1455)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1412)
Anticonceptie - eenfase (1232)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1007)
Angststoornissen (996)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (948)
Depressie - antidepressiva TCA (923)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (880)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!