categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

Ketoprofen

09-08-2022 | Man | 49
ketoprofen
Kiespijn
Man, 50 jaar destijds. Op vakantie in Italië, ik zag scheel van de kiespijn en een vriendelijke Italiaanse mevrouw gaf mij een stripje ketoprofen (25 mg tabletten). Werkte prima en ik heb meteen een voorraadje gekocht. 1 keer aan mijn zoon (16) gegeven tegen oorpijn vanwege oorontsteking, weer een zeer goede ervaring. Niet te krijgen in Nederland, wel in Duitsland tegen [lees meer...]een recept en in Italië haal je het zonder recept bij de apotheek.

Meloxicam

21-07-2022 | Vrouw | 76
meloxicam
Beklemde zenuw lage rug uitstraling bil been 5 weken krom naar voren moeten lopen ,niet slapen zo veel pijn 8 paracetemol ,mocht niets anders slechte Nier nu bij paracetemol 1x 7.5 meloxicam mobiel en pijn vrij

18-07-2022 | Man | 64
Heb 3 wervels gebroken gehad nu metalen penen in de rug

Aleve feminax

16-07-2022 | Vrouw | 17
Menstruatiepijn

Indometacine

06-07-2022 | Man | 51
indometacine
Sinds 3 maanden heb ik ernstig last van Stabbing Headache (heftige steken van een seconde achter mijn linker oog). Soms meer dan honderd per dag. 4 weken geleden een nacht met Paroxysmale Hemicrania aanvallen gehad (totaal 14 aanvallen van 2-15 minuten achtereen). In eerste instantie Gabapentine (3 x 300 mg p/d) maar dat bleek niet afdoende. Sinds een week aan Indometasin[lees meer...]e (3 x 25 mg p/d) en dat werkt tot nu toe super. Moest wel een spiegel opbouwen. Na 3 dagen nagenoeg geen steken meer (heel in de verte soms iets voelbaar en hooguit 10 per dag). Geen last van bijwerkingen. Ik ga wel elke 6 weken afbouwen om te zien of het nog steeds nodig is/blijft. In dat geval zal ik ook maagbeschermers (moeten) gaan slikken.

Strepfen

26-06-2022 | Vrouw | 23
flurbiprofen
Keelpijn
Strepfen geprobeerd ipv Strepsils en het werkte wel tegen de keelpijn. Echter kreeg ik in de nacht erge maagpijn. Vanaf dat moment ook niet meer genomen, maar nu 2 dagen later nog steeds erg last van mijn maag en darmen. Om het halfuur een kramp/aanval. Gebruik dit nooit meer

Celebrex

18-06-2022 | Vrouw | 35
Peesontsteking schouder
Nooit deze innemen met anti depresiva. Heb het 6 dagen genomen en gestopt voelde me slechter met den dag. Hyperventilatie, spanning constant tss de borststreek, angst,huilen. Nu mijn 2 de dag zonder duurt een 3 tal dagen wanneer het uit je lichaam is. Voor de spanning en angst neem ik voor de moment kalmeermiddel.

Strepfen

15-06-2022 | Vrouw | 33
flurbiprofen
Keelpijn
Spray gebruikt tegen onverklaarbare keelpijn en luchtweg klachten. Verdovend effect is direct merkbaar. Ook in de mond. Smaak is niet onprettig maar wel aanwezig. Opgezette lymfeklier en dus ontsteking verdween, dit nadat antibiotica kuren geen effect hadden. Wel met regelmaat zure smaak in de mond, maar dit kan ook van de onsteking of doorbraak komen. Ben tevreden een mid[lees meer...]del te hebben gevonden die effect heeft. Wel prijzig middel maar duurzaam qua gebruik.

12-06-2022 | Vrouw | 41
tapentadol
Ik loop al 2 jaar met pijn in mijn onderbeen en voet. Diagnose tot nu toe. Ontvindbare hernia en een klapvoet. Meerdere pijnstillers gebruikt maar palexia werkt erg goed. Ik gebruik het in combinatie met amitriptiline 10 mg.

Arcoxia

06-06-2022 | Man | 70
etoricoxib
Wervelkanaalstenose
Totaal geen verbetering, zelfs na 5 weken gebruik, in tegendeel de pijn is nog verergert en ik kan bijna niet meer stappen zonder voorovergebogen te lopen.m

Aleve

22-05-2022 | Man | 49
Lage rugpijn
Wat zal ik zeggen, ik ben van kinds af aan gewend geraakt aan sterke pijnstillers en ontstekingsremmers. De ibuprofen 900 en 1800mg zijn al lang helaas niet meer verkrijgbaar. (>30 jaar geleden) Naast dat ze je maag mollen voel je echt geen enkele pijn meer. En 4x ibu 400 is een stuk minder geconcentreerd dan 1x1600 ineens. Naproxen 500mg kreeg ik telkens van m'n tanda[lees meer...]rtsen, dus die was ik ook al gewend. Aleve is vlg mij nog wat geconcentreerder en heeft exact zelfde bijwerkingen. Voor mij zijn dat zuuroprispingen, buikkramp en opgeblazen gevoel. Maar die ben ik ook al gewend van m'n chronische pds. Het is zaak dat je je lijf goed kent/aanvoelt. Als je daar geen kennis/ervaring mee hebt dan is voorzichtigheid wel wijs. Het is niet een pijnstiller die je zomaar lichtelijk kunt gebruiken zoals een paracetamol. Maar dat geldt voor heel het leven; niet klakkeloos vertrouwen op wat je voorgeschoteld wordt. Daarentegen helpt de Aleve550mg voor mij wel stukken beter dan de paracetamol500mg.

Acetylsalicylzuur

22-05-2022 | Man | 58
acetylsalicylzuur
Boezemfibrilleren
deze mediijn mocht ik niet mee gebruiken van de cardioloog

21-05-2022 | Vrouw | 42
Niersteen / -stenen
Kreeg diclofenac voor pijnbestrijding van niersteen, heeft totaal niet geholpen.

20-05-2022 | Vrouw | 33
Syndroom van Tietze
Voorgeschreven voor Tietze (reuma borstbeen) en langdurige luchtwegklachten. Werkt goed tegen ontstekingen en pijn, naar mijn ervaring beter dan ibuprofen. Wel erg moe/duf na inname en bij uitwerking van medicatie last van hartkloppingen. Evenwicht licht verstoort en duizeligheid. Tip, eerst eten of maagbescherming innemen. Anders kunnen er maagklachten ontstaan.

12-05-2022 | Vrouw | 32
Menstruatiepijn
Geweldig! Altijd last gehad van menstruele migraine en enorm veel bloedverlies! Nu met naproxen vloei ik een stuk minder en veel minder last van hoofdpijnen en buikkrampen.

09-05-2022 | Vrouw | 53
tapentadol
Kreeg 13 jaar oyxnorm van de ene na de ander dag die rotte pijnstiller gekeken 2maal 100mg return plus 50mg maal drie per dag er bij hevige lever buikpijn zwaar depressief vieze smaak en geur hoofdpijn pijn in de hart streek plus sterk verhoogde bloeddruk zelfmoord gedachte hevig dubbel zien droge mond overgeven met niezen te samen geen eetlust niet uit bed meer willen met[lees meer...] ander woorden zeer ongelukkige de dokter die dit geef voorgeschreven geef het voor eigengemak dat gedaan hopelijk bevallen geen doden zodat ze dan angst mag hebben hartritme stoornissen heb tweemaal openhart operatie gehad . uiteraard gevaarlijk middel voor mensen met hartfalen

07-05-2022 | Vrouw | 64
Artrose

Butazolidin

25-04-2022 | Man | 59
fenylbutazon
Gewrichtsontsteking
Nooit gebruiken heeft mijn nieren gesloopt

Celebrex

24-04-2022 | Vrouw | 69
Gewrichtsontsteking
Veel pijn binnenkant knieën, ellebogen, schouders.

Etoricoxib

12-04-2022 | Vrouw | 53
etoricoxib
Reumatoïde artritis
Maand bezig via de reumatoloog tegen RA. Ontsteking lijkt nu iets minder te worden, dikke tenen lijken minder dik en minder pijnlijk. Wel gore smaak in de mond, ook na snel doorslikken.

09-04-2022 | Man | 52
Rugklachten
Ik had een week geleden s nachts zo n pijn in.mijn onderrug gekregen. Dat was zo erg dat mijn hele onderlijf in brand leek te staan. Ik nam 50 mg diclofenac natrium. Dat had ik nog in huis. Dat werkte goed maar het nadeel van de natrium variant is dat het vrij lang duurt voordat het middel werkt. Zeker een uur. Maar het voordeel is dat het middel wel langdurig werkt. Ze[lees meer...]ker 6 uur. Echter had ik helaas maar weinig diclofenac natrium van 50 mg meer dus heb ik zonder recept diclofenac kalium 12,5 mg gekocht bij de drogist. Een hogere dosering mag bij de drogist niet worden verkocht. Dat kan alleen bij de apotheek. Dan krijg je 25 mg zonder recept..maar voor 50mg moet je altijd een doktersrecept hebben. Maar goed, ik ben eigenwijs en haalde gewoon een doosje van 20 pillen 12,5 gram bij de drogist en neem er 4 tegelijk in waardoor ik ook aan de dosis van 50 mg kom. Maar de kalium variant werkt sneller maar is ook wat sneller uitgewekt. Toch hielp het me goed door de dag heen. De klachten zijn inmiddels verdwenen. Wel nam ik omazeprol in als maagbeschermer. Dat leek me wel verstandig. Diclofenac moet je niet zomaar met andere pijn medicatie gebruiken en zeker niet in combi met andere NSIAD medicatie....en ook niet voor langdurige periode. Ook mag je nooit meer dan 150 mg diclofenac per dag. Het nadeel van kalium diclofenac is dat het sneller uitgewerkt is en je sneller aan een nieuwe dosis toe bent. Daarom is het jammer dat de natrium variant niet vrij verkrijgbaar is. In andere landen is diclofenac natrium 50 mg gewoon vrij te koop. Echter moet je als gebruiker wel verstandig met het middel omgaan.

31-03-2022 | Man | 73
Gewrichtspijn
gebruik dit nooit want medicijn is veel erger dan de kwaal. vreselijke maagproblemen bijna naar ziekenhuis

Sanalgin

22-03-2022 | Man | 50
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Hoofdpijn
Hallo, Weet iemand hier waarom Sanalgin uit de handel is, had het CBG gemaild maar hun antwoord is, Het CBG heeft momenteel geen informatie dat Sanalgin niet in de handel is. Vraag me eigen dan wel af waarom het helaas niet meer te verkrijgen is.

17-02-2022 | Vrouw | 29
Spierpijn
Naproxen gekregen voor mijn nekpijn die niet meer met paracetamol te onderdrukken was. Netjes na de maaltijd ingenomen om zo de kans op bijwerkingen te verminderen. Op dag 1 ging het nog goed ondanks dat ik geen pijn vermindering merkte. Op dag 2 stond ik op met onwijze krampen in me maag die na 24 uur niks meer te hebben ingenomen nog aan blijven houden. De maagpijn i[lees meer...]s nog erger dan de pijn waarvoor ik deze troep heb gekregen. Voor mij zeker geen tweede keer!!

Celecoxib

08-02-2022 | Man | 48
celecoxib
3x1000 mg paracetamol 2x celecoxib 100mg 3x tramadol 100 mg dit maakt de pijnen draaglijker. fybromyalgie. gewrichtsklachten, pijn handen. linker heup. linkerschouder (aanhechting bicepspees) geopereerd slapleasie, nog flinke restpijn. rechterschouder tussen kop kom na labrumrepair rechts en inkorten banden pezen spieren (restpijn) jaar gerevalideerd. l.bicepsp[lees meer...]ees blijft n ding. (zijn we mee bezig)

Sarixell

31-01-2022 | Man | 55
ibuprofen
Hoofdpijn
Gebruik bij hooft pijn uit de nek wat een ellende dat ze een goed werkend product uit de handel halen

Sanalgin

26-01-2022 | Vrouw | 62
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Heb jaren sanalgin gebruikt voor mijn hoofdpijn was het enigste wat me echt hielp . Nu iedere dag hoofdpijn .mag van mij zo snel mogelijk terug komen

Celecoxib

12-01-2022 | Vrouw | 37
Lage rugpijn
Last van lage rugklachten en uitstraling naar me benen. Kreeg dit medicijn voorgeschreven door een orthomanuele arts. Pijn is wel weg na inname maar zat na een paar weken helemaal onder de uitslag en is nog steeds niet weg.

12-01-2022 | Vrouw | 40
Pijn (algemeen)
Heb dit medicijn verschillende keren gekregen, onder andere bij nierkolieken, kiespijn en hevige nekpijn + spanningshoofdpijn. Het is voor mij een godsgeschenk. Kan altijd wel janken van opluchting.

09-01-2022 | Man | 71
AL 10 JAAR PIJNKLINIEK. MEN VIND NIETS OP DE MRI

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5733)
Anticonceptie - overig (4215)
Cholesterol (3092)
Depressie - antidepressiva overig (2929)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2648)
Pijn - morfine-achtigen (2399)
ADHD - psychostimulantia (2356)
Verslavingsziekten (2156)
Pijn (2147)
Bloeddruk - betablokkers (1814)
Maagzuur - protonpompremmers (1680)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1617)
Anticonceptie - eenfase (1501)
Angststoornissen (1399)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1394)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1330)
Depressie - antidepressiva TCA (1158)
Antibiotica - urineweginfectie (1126)