ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

19-01-2018

Menstruatiepijn

Na een operatie, waarbij een cyste en een eierstok zijn verwijderd, kreeg ik enorm veel buikpijn tijdens de menstruatie. Ook waren de bloedingen super heftig. Staan, zitten, liggen niets hielp de pijn was echt verschrikkelijk. Na overleg met de gynaecoloog kreeg ik Naproxen voorgeschreven. Ik merk dat de pijn een stuk minder is en ook de bloedingen zijn iets minder heftig.[lees meer...] Het is nog niet zo als voor de operatie maar het is nu dragelijk.
15-01-2018

Palexia (tapentadol)
Nekklachten

Geen nadelen noch voordelen.

Celebrex (celecoxib)
Artrose

Na 1 dag misselijk oprispingen. Algemeen gevoel van beroerd voelen. Koude handen . Steeds gapen. Op advies arts gestopt. Ik wil het niet meer

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)
Aangezichtspijn

Rugpijn

Ik kreeg al vrij snel buikpijn ondanks maagbeschermer, werd misselijk en diarree dus nee wel enige verlichting van de pijn maar dat woog niet op tegen de bijwerkingen
10-01-2018

Diclofenac/Misoprostol (diclofenac/misoprostol)
Gewrichtspijn

Vreselijk! ! Na inname van de eerste tablet al meteen na een half uur ontzettende maagkrampen. Het zweet brak me uit. Ik ben meteen gestopt weer.
09-01-2018

Paracetamol/ Codeine (paracetamol / codeine)
Chronisch pijnsyndroom

Aanvankelijk was ik erg tevreden met dit medicijn. Na verloop van tijd echter was de werking onvoldoende tot zelfs geen werking meer. In overleg met de huisarts ben ik opzoek gegaan naar een alternatief. Voorlopig heb ik dat gevonden in oxynorm 20 mg. Hoop alleen dat dit medicijn blijft helpen al vrees ik ervoor. Ik zit nu al op een hoge dosis en het geeft maar minimaal v[lees meer...]erlichting van de pijn.
07-01-2018

Glucosamine / Chondroitine (glucosamine en chondroitine)
Artrose

Ben destijds op advies van een buurvrouw begonnen met het innemen van genoemd supplement met MSM. Nadat de pot leeg was ben ik gestopt in en loop van een aantal weken weer veel meer pijn in mijn handen en knieen. Dus deze week weer begonnen en denk nu achteraf dat de klachten door het gebruik veel minder waren. Houd u op de hoogte.
05-01-2018

Wervelkanaalstenose

Kreeg dit voor ernstige pijn maar geen effect en na langdurig gebruik ernstige maagklachten door irritatie maagwand
03-01-2018

Gewrichtspijn

Mijn Si gewricht zat vast en was ontstoken geraakt hierdoor. Declifenac hielp totaal niet. Ben terug gevallen op aleve wat iets de aller scherpste randen eraf haalde maar niet genoeg
02-01-2018

Aleve (naproxen)
Artrose - gewrichtsaandoening

Helpt niks tegen mijn rugpijn
31-12-2017

Ibuprofen (ibuprofen)
Reuma

Na diverse medicijnen van de reumatoloog gehad te hebben (Sulfasalazine, maagbescherming en Prednisolon) heb ik op de eerste hulp gelegen door de bijwerkingen. Hierop heb ik besloten te stoppen met de medicijnen omdat ik het gevoel had, dat deze geen effect hadden. Zonder deze medicijnen gaat het net zo goed/slecht als met. Als ik een slechte dag/week heb en veel last v[lees meer...]an mijn gewrichten (met name knie en pols), dan neem ik voor het slapen gaan 400mg ibuprofen. Ik merk in de ochtend veel minder last te hebben van stijfheid dan als ik dit niet doe. Als ik in de loop van de dag merk dat ik moeite heb met lopen, of pijn heb als ik mensen een hand geef neem ik er nog één in. (Goede en vrije dagen neem ik niets in)
28-12-2017

Chefarine (acetylsalicylzuur / paracetamol)

Ik heb nooit Chevarine 4 gebruikt maar mijn moeder, die migraine had, gebruikte er altijd veel tubes van. Zij is gestorven aan een alvleesklierontsteking. Nu heb ik een vriendin die mij vertelde dat zij vroeger,toen zij puber was, heel veel en heel lang chevarine 4 slikte vanwege kiespijn en angst voor de tandarts. Op haar 40 ste kreeg zij alvleesklier kanker !! Is er m[lees meer...]ischien eenverband tussen heel veel chevarine en de alvleesklier?? En waarom is dit middel uit de handel?
24-12-2017

Aleve feminax (naproxen)
Menstruatiepijn

Ik heb sinds een halfjaar een koperspiraal en hierdoor zijn mijn menstruatie krampen erger geworden. De 1e 2 dagen heb ik veel kramp, rugpijn en buikpijn. Ik neem 2 tabletten en na een halfuur zijn alle klachten voor 90% verdwenen! Na 8 uur werken ze wel uit en dan neem ik er nog 1 of 2 en daarna verdwijnen de klachten weer! Ik heb het tegenwoordig altijd in mijn tas zitte[lees meer...]n. Het enige nadeel : Het is best prijzig, bijna 4 euro voor 12 tabletten! Alsof je ervoor kiest om ongesteld te zijn, afzetters! Maar goed het werkt en daar ben ik heel blij mee ! :D
23-12-2017

Indometacine (indometacine)
Gewrichtsontsteking

Goeie dag 1ding elke reamatoloog geeft aan 2x per dag ochtend en avond hoezo neemt u dat 3 x per dag dan in... en waarom vraagd u niet om verhoging of injecties... ik heb nu injecties vanwege de winter verder alleen capsules dus......
18-12-2017

Celebrex (celecoxib)
Arthritis

Mijn diagnose is ( was 15 jaar geleden) milde vorm van Reumatoïde artritis met ups & downs . In het begin Salazopyrine genomen voor een tijd en in de eerste fase Celebrex om de impact tijd van 3 maanden te overbruggen . Salazopyrine heeft bij de meesten zolang nodig om aan te slaan , ikzelf voelde resutaat na 1 maand. Na 1 jaar gebruik volledig gestopt met medicijnen ,[lees meer...] dat ging jaren goed zonder symptomen , dan even weer op Salazopyrine , inmiddels geen gebruik meer van dat laatste. Bij reuma opstoten ( die zijn er zo nu en dan , soms zelfs jaren vrij ) neem ik Celebrex , 1 tablet van 200mg geeft me bij opstoten 3 dagen symptoom-vrij . Kan ik best mee leven , een tijdje op Celebrex en dan weer zo vrij als een vogel voor X maanden . Thank you Celebrex
15-12-2017

Voltaren (diclofenac)
Gewrichtsontsteking

Diclofenac tabletten vallen slecht. Vandaar dat ik deze voltaren gel probeer. Echt fantastisch. Pijn trekt snel weg. Heb al geruime tijd een ontstoken schouder en niks hielp. Gebruik t nu paar dagen. Smeer paar keer per dag en masseer t in. Echt aan te raden!!
14-12-2017

Piroxicam (piroxicam)

Ik neem de medicatie voor ontsteking van de gewrichten in de bekken, heup, onderrug. Dit komt hoogstwaarschijnlijk door ontstekingsreuma maar de onderzoeken hieromtrent zijn nog niet afgerond. Ik mocht al wel starten met de medicatie op 21/11/2017. De eerte 2 weken was de pijn fel verbeterd. De laatste week is de pijn volledig terug en is de uitstraling naar mijn benen toe[lees meer...]genomen.
14-12-2017

Ibuprofen (ibuprofen)
Clusterhoofdpijn

Alrtijd maagbeschermers erbij! Ook als je nog geen maagpatient ben dan word je het wel van dit! Ik snap niet dat ze er niet bij in het doosje zitten. Ik heb een maagvliesonsteking gehad, of eigenlijk was mijn maagvlies opgelost omdat van gebruk van nsaid's je maagvlies oplost en zo je maagzuur gaat irriteren zo kun je ook een maagbloeding krijgen.
13-12-2017

Naproxen (naproxen)

Ik denk dat deze medicijn voor korte perioden 3-5 dagen goed maar voor lange perioden niet. Na 1 week kreeg ik erg hoofdpijn en hartkloppen, hogerbloeddruk. 3-4 dagen ging goed (ik gebruikte met maagbeschermer), daarna is hoofdpijn begonnen en hartkloppen, ik heb altijd lage-bloeddruk en ineens krijg ik de verhoging tot 160. Help tegen pijn maar bijwerkingen nog erger v[lees meer...]ind ik. Nu gestopt
13-12-2017

Arcoxia (etoricoxib)
Artrose

Hielp wel, maar onvoldoende. Mocht maar twee weken genomen worden, dan een pauze inlassen en daarna terug innemen. Bij de start moest ik 120 mg innemen. Toen kreeg ik bloedingen, die op mijn leeftijd niet normaal waren. Ben dan overgeschakeld naar 30 mg. Een ander vervelend probleem is dat je elk jaar een goedkeuring van de geneesheer-adviseur moet hebben.
12-12-2017

Pijn (algemeen)

Nadat een gewoon paracetamolletje niet werkte, heb ik twee avonden een tablet diclofenac geslikt. Ik viel vlot in slaap, maar na een half uurtje werd ik wakker met het gevoel alsof mijn lijf in brand stond! Ik heb over de badkamervloer liggen rollen om af te koelen!! Overgegeven, daarna een hele koude douche gepakt. Manlief had inmiddels mijn zware antihystamine tabletten [lees meer...]gegeven. Samen op de badrand, nog nat druipend van de koude douche gewacht of het af zwakte en gelukkig!! Achteraf was de eerste avond ook al een dergelijke, maar veel minder heftige reactie opgetreden. Maar ja, nieuw medicijn hè, even wennen, ff op de tanden bijten.... Voor mij NOOIT meer diclofenac!!
09-12-2017

Rugklachten

In 2008 motorongeval gehad, resultaat 6 gebroken wervels en tussenwervels beschadigd. Na een revalidatie van 6 maanden was de pijn er nog steeds en vooral heel heftig. Op aanraden van specialist begonnen met infiltraties die maar een paar weken hielpen. Daarna begonnen met Contramal 75 mg (Belgiê) hielp niets , dan maar overgestapt naar Diclofenac. Door de constante bu[lees meer...]ikpijn mocht ik deze niet meer innemen van de huisdokter. Ongeveer een 2 jaar kon ik met diclofenac de dag doorkomen zonder die hevige pijn maar deze was nooit weg. De neurochirurg heeft me dan tramadol voorgeschreven die in begin toch iets meer effect had, vooral 's nachts want ik sliep voorheen heel slecht. Het probleem was dat door gewenning steeds een hogere dossis nodig was. in het begin50 mg, daarna 75 mg na ongeveer en jaar en op het laatste 3 x 150 mg per dag met ook bijwerkingen tot gevolg. Het probleem met deze medicijnen is, dat het wel enigszins helpt tegen de pijn maar van de andere kant , is het behoorlijk slecht voor de organen en ik weet waar ik over spreek door de vele jaren inname. Ik ben gelukkig bij een therapeut terechtgekomen die me doorverwezen heeft naar een specialist die voorstander is van een neurostimulator. Ik raad mensen met onophoudelijke pijn een specialist te zoeken die hier ook voorstander van is. Het duurt wel lang voor ze die willen plaatsen (toch in België, echt een papiermolen van medische verslagen die je nodig hebt, zodat de overheid tussenkomt in de stimulator). Ik geniet nu terug van het leven zonder die hevige pijn en ga zelf terug medisch halftijds werken als bediende wat ook nog eens goed voor het sociaal contact. Sterkte aan iedereen die met pijn te maken heeft. mvg Bruno (Belgë)
02-12-2017

Nekklachten

Heb nekklachten versleten wervels met uitstralingen naar schouder en hoofd. Naar Reumatoloog geweest, MRI gehad. Conclusie wervels versleten en ontsteking. Advies was Cortisone injectie. Heb ik gehad, nu 10 maanden geleden. Uitstraling is weg nekklachten blijven (uiteraard bij versleten nekwervels) Nu Naproxen voorgeschreven gekregen in combinatie met Omeprazol. Deze gebr[lees meer...]uik ik alleen als ik echt veel last heb omdat ik in principe tegen medicijngebruik ben. 2 x tablet en ik kan weer een week vooruit. Ook bij sporten (fanatiek) is de pijn te dragen
27-11-2017

Arcoxia (etoricoxib)
Artrose

Vriendin zweert erbij. Dus zeer persoonlijk.
23-11-2017

Aambeien en vaatscheurtjes

21-11-2017

Jicht

Voorgeschreven door reumatoloog in combinatie met Colchicine 0,5 mg. Beide medicijnen 2 tabletten per dag. Na 5 dagen gebruik nog steeds last van zeer pijnlijke jichtaanvallen. Kan iemand mij vertellen wanneer deze medicijnen gaan werken of dient er eerst een spiegel te worden opgebouwd ??
21-11-2017

Paracetamol (paracetamol)

Er waren vooral 2 nadelen aan deze medicatie: 1. ze was te weinig effectief, en 2. bij misselijkheid en braken werd het ingenomen medicijn onbruikbaar en kon er ook niet opnieuw een dosis genomen worden wegens ongeweten opgenomen hoeveelheid.
19-11-2017

18-11-2017

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)

is er een alternatief? Ik gebruik het preventief, ik heb geen bloeding gehad, maar fam met hartfalen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4103)
Anticonceptie - overig (3094)
Cholesterol (2459)
Depressie - antidepressiva overig (2258)
Epilepsie (2056)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1859)
Pijn - morfine-achtigen (1801)
Pijn (1686)
ADHD - psychostimulantia (1567)
Verslavingsziekten (1537)
Bloeddruk - betablokkers (1436)
Maagzuur - protonpompremmers (1395)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1369)
Anticonceptie - eenfase (1151)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (951)
Angststoornissen (918)
Depressie - antidepressiva TCA (867)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (842)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (809)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!