categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

12-05-2022 | Vrouw | 32
Menstruatiepijn
Geweldig! Altijd last gehad van menstruele migraine en enorm veel bloedverlies! Nu met naproxen vloei ik een stuk minder en veel minder last van hoofdpijnen en buikkrampen.

09-05-2022 | Vrouw | 53
tapentadol
Kreeg 13 jaar oyxnorm van de ene na de ander dag die rotte pijnstiller gekeken 2maal 100mg return plus 50mg maal drie per dag er bij hevige lever buikpijn zwaar depressief vieze smaak en geur hoofdpijn pijn in de hart streek plus sterk verhoogde bloeddruk zelfmoord gedachte hevig dubbel zien droge mond overgeven met niezen te samen geen eetlust niet uit bed meer willen met[lees meer...] ander woorden zeer ongelukkige de dokter die dit geef voorgeschreven geef het voor eigengemak dat gedaan hopelijk bevallen geen doden zodat ze dan angst mag hebben hartritme stoornissen heb tweemaal openhart operatie gehad . uiteraard gevaarlijk middel voor mensen met hartfalen

07-05-2022 | Vrouw | 64
Artrose

Butazolidin

25-04-2022 | Man | 59
fenylbutazon
Gewrichtsontsteking
Nooit gebruiken heeft mijn nieren gesloopt

Celebrex

24-04-2022 | Vrouw | 69
Gewrichtsontsteking
Veel pijn binnenkant knieën, ellebogen, schouders.

Etoricoxib

12-04-2022 | Vrouw | 53
Reumatoïde artritis
Maand bezig via de reumatoloog tegen RA. Ontsteking lijkt nu iets minder te worden, dikke tenen lijken minder dik en minder pijnlijk. Wel gore smaak in de mond, ook na snel doorslikken.

09-04-2022 | Man | 52
Rugklachten
Ik had een week geleden s nachts zo n pijn in.mijn onderrug gekregen. Dat was zo erg dat mijn hele onderlijf in brand leek te staan. Ik nam 50 mg diclofenac natrium. Dat had ik nog in huis. Dat werkte goed maar het nadeel van de natrium variant is dat het vrij lang duurt voordat het middel werkt. Zeker een uur. Maar het voordeel is dat het middel wel langdurig werkt. Ze[lees meer...]ker 6 uur. Echter had ik helaas maar weinig diclofenac natrium van 50 mg meer dus heb ik zonder recept diclofenac kalium 12,5 mg gekocht bij de drogist. Een hogere dosering mag bij de drogist niet worden verkocht. Dat kan alleen bij de apotheek. Dan krijg je 25 mg zonder recept..maar voor 50mg moet je altijd een doktersrecept hebben. Maar goed, ik ben eigenwijs en haalde gewoon een doosje van 20 pillen 12,5 gram bij de drogist en neem er 4 tegelijk in waardoor ik ook aan de dosis van 50 mg kom. Maar de kalium variant werkt sneller maar is ook wat sneller uitgewekt. Toch hielp het me goed door de dag heen. De klachten zijn inmiddels verdwenen. Wel nam ik omazeprol in als maagbeschermer. Dat leek me wel verstandig. Diclofenac moet je niet zomaar met andere pijn medicatie gebruiken en zeker niet in combi met andere NSIAD medicatie....en ook niet voor langdurige periode. Ook mag je nooit meer dan 150 mg diclofenac per dag. Het nadeel van kalium diclofenac is dat het sneller uitgewerkt is en je sneller aan een nieuwe dosis toe bent. Daarom is het jammer dat de natrium variant niet vrij verkrijgbaar is. In andere landen is diclofenac natrium 50 mg gewoon vrij te koop. Echter moet je als gebruiker wel verstandig met het middel omgaan.

31-03-2022 | Man | 73
Gewrichtspijn
gebruik dit nooit want medicijn is veel erger dan de kwaal. vreselijke maagproblemen bijna naar ziekenhuis

22-03-2022 | Man | 50
Hoofdpijn
Hallo, Weet iemand hier waarom Sanalgin uit de handel is, had het CBG gemaild maar hun antwoord is, Het CBG heeft momenteel geen informatie dat Sanalgin niet in de handel is. Vraag me eigen dan wel af waarom het helaas niet meer te verkrijgen is.

17-02-2022 | Vrouw | 29
Spierpijn
Naproxen gekregen voor mijn nekpijn die niet meer met paracetamol te onderdrukken was. Netjes na de maaltijd ingenomen om zo de kans op bijwerkingen te verminderen. Op dag 1 ging het nog goed ondanks dat ik geen pijn vermindering merkte. Op dag 2 stond ik op met onwijze krampen in me maag die na 24 uur niks meer te hebben ingenomen nog aan blijven houden. De maagpijn i[lees meer...]s nog erger dan de pijn waarvoor ik deze troep heb gekregen. Voor mij zeker geen tweede keer!!

Celecoxib

08-02-2022 | Man | 48
celecoxib
3x1000 mg paracetamol 2x celecoxib 100mg 3x tramadol 100 mg dit maakt de pijnen draaglijker. fybromyalgie. gewrichtsklachten, pijn handen. linker heup. linkerschouder (aanhechting bicepspees) geopereerd slapleasie, nog flinke restpijn. rechterschouder tussen kop kom na labrumrepair rechts en inkorten banden pezen spieren (restpijn) jaar gerevalideerd. l.bicepsp[lees meer...]ees blijft n ding. (zijn we mee bezig)

Sarixell

31-01-2022 | Man | 55
ibuprofen
Hoofdpijn
Gebruik bij hooft pijn uit de nek wat een ellende dat ze een goed werkend product uit de handel halen

26-01-2022 | Vrouw | 62
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Heb jaren sanalgin gebruikt voor mijn hoofdpijn was het enigste wat me echt hielp . Nu iedere dag hoofdpijn .mag van mij zo snel mogelijk terug komen

Celecoxib

12-01-2022 | Vrouw | 37
Lage rugpijn
Last van lage rugklachten en uitstraling naar me benen. Kreeg dit medicijn voorgeschreven door een orthomanuele arts. Pijn is wel weg na inname maar zat na een paar weken helemaal onder de uitslag en is nog steeds niet weg.

12-01-2022 | Vrouw | 40
Pijn (algemeen)
Heb dit medicijn verschillende keren gekregen, onder andere bij nierkolieken, kiespijn en hevige nekpijn + spanningshoofdpijn. Het is voor mij een godsgeschenk. Kan altijd wel janken van opluchting.

09-01-2022 | Man | 71
Gewrichtspijn
AL 10 JAAR PIJNKLINIEK. MEN VIND NIETS OP DE MRI

08-01-2022 | Man | 32
Keelontsteking
Nooit meer! Ontzettend maagpijn, ben er naar een dag mee gestopt.

Aleve feminax

06-01-2022 | Man | 34
Menstruatiepijn
Ik noem het een wondermiddel en kan er echt niet zonder. Ik heb altijd veel pijn wanneer ik ongesteld ben. kan dan niet meer nadenken en moet dan steeds heen en weer lopen. Sinds dat ik Aleve gebruik heb ik bijna geen pijn. Ik neem het in wanneer ik pijn voel aankomen...Het is wel zo. Als ik het een keer niet inneem ervaar ik het wel heftig . Ik heb geen bijwerkingen ma h[lees meer...]eb het voor over. Het beïnvloed zo mijn leven en dan ieder maand

APC Tabletten

03-01-2022 | Vrouw | 61
acetylsalicylzuur / paracetamol / coffeine
Ondanks de hoeveelheid paracetamol per dag, nagenoeg pijnvrij geweest.

01-01-2022 | Man | 30
tapentadol
Chronische zenuwpijn na hernia in de onderrug. Littekenweefsel rond de zenuw. Na tramadol, oxycdon, en vele andere medicatie deze jaren geleden voorgeschreven gekregen ( in de "test-fase") Na jaren van pijn spuiten pilletjes links en rechts eindelijk een pijn medicatie gekregen die hielp ! In het begin heb je de eerste 2 weken last van wat sufheid dit verdwijnt na 1 a[lees meer...] 2 weken ! De medicatie werkt ook op zijn best wanneer deze een week of 2 a 3 dagelijks genomen wordt ! na een 2 tot 3 weken verdwijnen alle bijwerkingen en is dit na tich verschillende zware opiaten de enigste wat langdurig helpt ! Het ophogen na een bepaalde tijd is na 5 jaar niet nodig geweest ! Over het algemeen ook zeer weinig tot geen bijwerkingen van gehad en zeer tevreden over !

Strepfen

21-12-2021 | Vrouw | 60
flurbiprofen
De keelpijn waarvoor ik deze Strepfen spray gebruikte verdween redelijk snel maar drect na gebruik kreeg ik een onrustige hartslag die eindigde op de eerste harthulp. Werkelijk een wonder dat dit middel (vrij) verkrijgbaar is, feitelijk zou het verboden moeten worden. Wat doet de RIVM hiermee?

07-12-2021 | Vrouw | 64
Hoofdpijn
Voor mij de enige pijnstiller die zeer goed werkt. Wijze van inname door tablet op te lossen in beker water, even roeren en opdrinken. Werkt bij mij na 15 minuten. Hoop dat het weer heel snel op de markt komt.

01-12-2021 | Vrouw | 34
Pijn (algemeen)
Ik kreeg de diclofenac aangezien ik erge pijn had. Helaas werkte de medicatie niet, maar aangezien ik dacht dat pijnstillers zo weinig effect hoorden te hebben bleef ik het toch nemen. Na een aantal maanden kreeg ik enorme buikpijn, bloed bij mijn ontlasting, diarree en koorts. Om deze rede ben ik gelijk overgestapt naar Zaldiar. Deze pijnstiller werkt gelukkig wel goed. B[lees meer...]innen drie dagen was mijn ontlasting weer goed. De buikpijn en koorts bleven, maar dit was mede doordat ik ook coeliakie heb, wat toen nog niet was gediagnosticeerd.

28-11-2021 | Man | 37
Chronisch pijnsyndroom
Nu 1 jaar CRPS rechtervoet na operatie hallux valgus, grote teen vastgezet met 1 pin en 6 schroeven, oxycodon geslikt 80mg per dag, toen moest ik overgaan naar buprenorfine pleisters 52,5mg dat een half jaar gehad, nu sinds 2 dagen palexia gekregen bij de pijnpoli ipv de buprenorfine pleisters, 2x daags 50mg , mijn lichaam is zeer van slag zeer onrustige benen, trillen, [lees meer...]hartkloppingen, en slapen is vreselijk door onrustig lichaam, heb ook slaapmiddel, zoplicon dus val na een uur gekukkig in slaap, wordt gek van mezelf, de huisartsenpost opgebeld of dit komt door de wisseling van medicatie, schijnbaar moet je lichaam eraan wennen, ik moest 20 mg oxazepam innemen en dan zal ik rustiger worden, helaas geen effect, morgen de huisarts bellen, als dit niet stopt doe ik mezelf nog wat aan, of ik plak de buprenorfine pleister er weer op. Vindt het vreselijk om zo te moeten leven, voorheen 3 jaar oxycodon geslikt vanwege lage chronische rugklachten, al die medicatie het is gewoon drugs. Wie heeft hetzelfde probleem met de palexia? En gaan die bijwerkingen nog weg

APC Tabletten

23-11-2021 | Man | 60
acetylsalicylzuur / paracetamol / coffeine
Hoofdpijn
enige pill die werkt tegen hoofdpijn/migraine. In nemen ogen dicht, halfuurtje liggen en daarna hoofdpijn verdwenen. Helaas heel moeilijk nog te verkrijgen van wegen een verhaal van 40 jaar geleden over de bloedverdunning. Verhaal is allang grotendeels tegengesproken en weerlegd maar helaas als zo vaak heeft het zijn effect al weer gehad. Mensen met migraine zijn de dupe [lees meer...]van deze indianenverhalen

23-11-2021 | Man | 68
Artrose
I.v.m. mij Poly Artrose al veel verschillende pijnstillers gehad van tramadol tot morfine pleisters maar niets van dat al was bevredigend. Nu sinds 1 jaar aan de Palexia 2 X daags 50mg , pijnvrij zal ik nooit meer worden maar voor mij is dit een prima oplossing, in combinatie met wat aanpassingen in de manier van bewegen, verdeling van energie en de Palexia kan ik meer [lees meer...]dan vanaf de eerste Artrose diagnose (15 jaar geleden)

Etoricoxib

11-11-2021 | Vrouw | 44
Fibromyalgie
Begonnen met 90 mg. Ik heb altijd pijnklachten en reumatische klachten gehad( die weer onderzocht gaan worden)en fibromyalgie. Ik vond het middel goed werken. Had last van bijwerken zoals steken hier en daar en waziger zien. Grote bijwerkingen bloeddruk werd nog hoger. Want ik heb al een hoge bloeddruk. Hier was ik van op de hoogte. Door ernstige bijwerking een maagonde[lees meer...]rzoek gehad vanwege zwarte ontlasting. Nu heb ik maagbeschermers erbij. Dosering werd verlaagd naar 30 mg. Na 1,5 week kreeg ik meer pijn en nu mag ik ook 60 slikken. Ik probeer het niet elke dag te slikken, maar lijkt wel net of ik trillerig wordt als ik het een dag niet slik en heb er de hele dag dan last van. Ik heb er wel baat bij. Bij opstaan, iets actiever en minder pijn. Ik kijk het nog even aan. Advies: vraag gelijk een maagbeschermer erbij. En neem niet meer mg in dan nodig. Je kan het beter opbouwen. Heb je al een hoge bloeddruk, vraag jezelf dan af of deze redelijk constant is voor gebruik. Of hou voordat je het gebruikt de bloeddruk eerst een paar weken bij. En vergelijk het daarna. Ik werd trouwens soms wel erg moe met de 90mg. Bij de 30 en 60 minder last hiervan.

Arcoxia

08-11-2021 | Vrouw | 74
Gewrichtsontsteking
Medicijn werkt totaal niet buj ontsteking klauwstand 3de teentje.

Ibuprofen

03-11-2021 | Vrouw | 22
ibuprofen
Trekken van tand of kies
Ik had nog de pil vorm van vorige keer maar die ging ik op en toen moest ik de bruis zakjes nemen. Niks aan de hand maar nu op de 3de dag bij innemen flinke buikpijn en last van de maag. Zeker op vroege ochtend is het niet fijn spul.

Meloxicam

31-10-2021 | Vrouw | 53
meloxicam
Ik heb mijn linker middenvoetsbeentje gebroken en meerdere breuken.. Ik gebruik dit medicijn vanaf dinsdag 26 oktober 2021 en ik ben nu 5 dagen verder en voel me er niet happy bij.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5656)
Anticonceptie - overig (4158)
Cholesterol (3066)
Depressie - antidepressiva overig (2900)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2602)
Pijn - morfine-achtigen (2372)
ADHD - psychostimulantia (2325)
Pijn (2133)
Verslavingsziekten (2126)
Bloeddruk - betablokkers (1800)
Maagzuur - protonpompremmers (1673)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1604)
Anticonceptie - eenfase (1483)
Angststoornissen (1353)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1314)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1305)
Depressie - antidepressiva TCA (1138)
Antibiotica - urineweginfectie (1108)