categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

19-04-2019

Paracetamol (paracetamol)
Gewrichtsontsteking

19-04-2019

Gewrichtsontsteking

Nadat rust en paracetamol niet hielpen, Naproxen voorgeschreven gekregen. Bij aanvang maagklachten, maar nadat Omeprazol hiervoor werd voorgeschreven verdwenen die klachten ook. Ivm hevige pijn die niet volledig door de Naproxen onder controle was, 4x daags 1000 mgr paracetamol ernaast moeten gaan nemen en nu gaat het zo goed dat ik de paracetamol al aan het afbouwen ben[lees meer...]. Met deze combinatie kon voorkomen worden dat er Tramadol voorschreven moest worden welke ik niet wilde ivm autorijden en werken.
17-04-2019

Palexia (tapentadol)
Hernia diafragmatica

Ik heb al jaren last van een hernia. Hier kreeg ik fentanyl en oxycodon. Maar echt helpen deed dit niet tegen de pijn. De neuroloog kwam toen met het voorstel om de fentanyl te schrappen en over te gaan op de Palexia. In samenwerking met de oxicodon was ik na een maand of 3 a 4 zo goed als pijnvrij. Ik ben dus erg te spreken over het middel
15-04-2019

Rugklachten

Pijn in mijn onder/middenrug. Na eerste tablet was zo blij pijn weg. Mij. Eetlust daarin tegen ook. Na 6 uur pijn in alle hevigheid terug. 2e tablet met wat yoghurt ingenomen. Na anderhalf uur was de pijn weg. Maar de bijwerkingen waren vreselijk. Misselijk. Boeren vol gevoel. Diarree en dan die buikkrampen. Heb de dokterspost gebeld ze zeiden stoppen en morgen overlegge[lees meer...]n met de huisarts. Mijn fysio kan mij pas over 4 dagen behandelen wat ik al vreselijk vind maar alles zit vol. Dus ik moet iets hebben om te overbruggen.
14-04-2019

Paracetamol-Coffeine (paracetamol / coffeine)
Ademhalingsproblemen

Hallo ik heb vorige week over een stalen leuning van een bakken pers gehangen op mijn borst ribben gehangen om een container die over een rand was geschoten terug te trekken wat veel pijn mij bezorgde ik smeer ook menthol op mijn ribben en ook in mijn neus en oren met een wattenstaafje voor de concentratie de dokter zij dat het niet gescheurd was de ribben misschien ko[lees meer...]mt het door de levertraan of omega visolie 3 vit D magnesium 400 en kauw tabletten morgen weer fietsend naar werksaam om te werken Gr bart
06-04-2019

Kiespijn

Nadat er nu 1 week geleden bij mij 2 kiezen zijn getrokken, en ik als pijnstiller paracetamol voorgeschreven had gekregen van de tandarts kwam ik er al snel achter dat die niet hielpen, en ben toen overgestapt op ibuprofen welke dus mij enorm helpen, ja op dit moment van schrijven gebruik ik ze nog steeds ondanks een negatief advies van mijn tandarts om deze niet te lang t[lees meer...]e gebruiken. Ikzelf heb ook nog diabetes en heb het met mijn behandelaar besproken, en die vond het geen enkel probleem om die te gebruiken, mits het niet te lang ging duren. Als ik deze 3 x daags 400 Mg gebruik slik ik er ook een maagbeschermer bij, om maagproblemen te voorkomen, die had ik destijds ook al voorgeschreven gekregen als je zgn NSAID gaat gebruiken. Daarnaast gebruik ik ook paracetamol naast 500 Mg. En 2 dagen geleden is er wederom 1 kies verwijdert dus zal nog wel even duren voordat dit ook weer genezen is Ja zonder die ibuprofen is het niet uit te houden, dus voor mij een dikke 10.
06-04-2019

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)

bloedvaten vernauwing
05-04-2019

Aangezichtspijn

28-03-2019

Paracetamol/ Codeine (paracetamol / codeine)
Griep

Na langdurig hoesten na griep is door dit middel de hoest verdwenen en kan ik weer goed doorslapen.

Aleve select (naproxen)
Fibromyalgie

Toevallig erachter gekomen dat dit heel goed helpt tegen fibromyalgie. Ik ben er heel blij mee en werkt bij mij heel goed.

Celecoxib (celecoxib)
Reuma

Peesontsteking schouder

Ik ben erg geschrokken van de hartkloppingen die ik van Diclofenac kreeg. Dit was de eerste keer dat ik deze medicatie gebruikte. De hartkloppingen begonnen 2 uur na inname van de tweede dosering. Vanuit rustpositie schoot de hartslag van 65 naar 160 zonder aanleiding en zakte weer na enkele minuten. Dit ritueel bleef zich om de 10 minuten herhalen, waarna we per direct na[lees meer...]ar de huisarts zijn gegaan. Een heftige reactie op Diclofenac werdt vermoed.
26-03-2019

Antigrippine (paracetamol / coffeine / ascorbinezuur)
Verkoudheid

Ingenomen tijdens erge verkoudheid en ziektegevoel. Had de volgende dag een belangrijk tentamen, dus ben erg blij dat ik mij door dit middel beter voel en nog heb kunnen leren!
20-03-2019

Palexia (tapentadol)
Chronisch pijnsyndroom

Ben begonnen half dec met inemen 2x 50 in de ochtend en 3x in de middag, ik dacht dat het iets hielp maar achter af gezien niet, overlegt 2 weken geleden om op te hogen naar 2x 5 tabletten per dag, maar dat was veel te veel , autorijden is veel te gevaarlijk en met lopen zag je geen diepte meer en kon continu gaan slapen zonder dat het maar iets hielp en die misselijk heid[lees meer...] bah.. Ben er nu weer aan het afbouwen naar 2x 3 per dag om uiteindelijk het medicijn niet meer te gaan gebruiken
17-03-2019

Celebrex (celecoxib)

Na pols operatie erorme pijn. Dikke arm gips werd te krap maar na losse gips pijn niet minder. Bijna 15 uur extreme pijn. Hierdoor moest ontsteking afnemen soor morfine werd wel minder. 2x per dag innemen pil thuis.2 weken na operatie nog bijna hele dag slapen. Nu was operatie groot maar nog niet deur uitgeweest. Eten wil niet en vaak misselijk. Besloten om te stoppen. Zwe[lees meer...]lling isxweg bijwerkingen helpen niet herstel te bevorderen. Weet niet hoe ver je bent en je gaat aan je zelf twijfelen.
14-03-2019

Keelpijn

nvt
14-03-2019

Gordelroos

Elke 12 uur mag ik 1 tablet. Helaas is de werkingsduur 7 tot 12 uur. Het komt voor dat het uitgewerkt is voordat ik een nieuwe mag nemen. Ik mag het aanvullen met paracetamol en daar neem ik dan ook de maximale hoeveelheid van. Door de combinatie onderdrukt het de pijn tot een acceptabel level.
13-03-2019

Lage rugpijn

Al jarenlang gebruik ik zo nu en dan Ibuprofen 400 mg normale tabletten (max. 3 per 24 uur) voor lage rugpijn en was altijd tevreden, het werkte goed en geen bijwerkingen. Totdat ik een ander soort probeerde omdat het mij wel fijn leek om gladde (omhulde) tabletten van de kruidvat (fabrikant Apotex) te proberen die makkelijker weg te slikken zijn, maar kreeg hiervan zeer w[lees meer...]azig zicht en werd er erg slaperig van (o.a. autorijden zou hiermee gevaarlijk zijn) en zijn voor mij niet voor herhaling vatbaar.
12-03-2019

Amandelontsteking

11-03-2019

Glucosamine (glucosamine)
Artrose

Na dik 2 maanden gebruik werd het niet beter maar in die 2 maanden juist erger, de pijn, de stijfheid. Gestopt en na een paar dagen was de pijn weer weg.
25-02-2019

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)

Onsteking in de knie, waarschijnlijk door slijtage met als gevolg veel pijnklachten. Lopen werd bijna niet te doen en inde nacht wakker liggen van de pijn. Medicatie eerst ingenomen volgens bijsluiter. Een half uur tot een uur na het innemen kreeg ik last van mijn maag. Opgeblazen gevoel en flink beroer. Ben hiermee aan het experimenteren geweest met voor, tijdens en na [lees meer...]het eten medicijnen innemen en opgelet wat ik ging eten en drinken. Dit heeft niet tot het verminderen van deze klachten gezorgd. Daarnaast veel last gehad van darmklachten. Veel lucht, wat op sommige momenten niet zo handig is, zeg maar. Heb de bijwerkingen voor lief genomen, omdat deze medicatie tijdelijk is. Voor de pijn veroorzaakt door ontsteking werkte het goed.
25-02-2019

Rugklachten

Dyclofenac tegen extreme lage rugpijn helpt niets. Ook niet met paracetamol.
23-02-2019

Hernia

De behandelingen voor mijn hernia (12 x) waren gestopt. Echter ik had nog pijn, zei het wel een stuk minder. Maar zenuwpijn is heel vervelend, erg vermoeiend ook vooral op het werk. Toen pas kreeg ik Diclofenac van de HA voorgeschreven. (De fysio therapeut heeft dit middel nooit genoemd ?) Ik was / ben er erg blij mee, omdat het werkt ! Ibuprofen bijvoorbeeld heeft mij noo[lees meer...]it geholpen met mijn zenuwpijn.
20-02-2019

Carbasalaatcalcium (carbasalaatcalcium)

de laatste tijd krijg ik steeds meer last van koude handen die afwisselend wit en blauw worden vooral de wijsvinger en de nagels van diverse vingers, ondanks dat ik bij een buiten temp van 10 graden handschoenen draag. Ook krijg ik de laatste maanden last van koude voeten en een koude rug en dar bij een kamer temperatuur van van 20,5 a 21 graden en bij het typen op de comp[lees meer...]uter ook in huis koude handen.
20-02-2019

Arcoxia (etoricoxib)
Ziekte van Bechterew

18-02-2019

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)
Angina pectoris

16-02-2019

Acne/puistjes

4 weken 3x daags 50 mg geslikt voor een ontsteking in mijn schouder/arm. Het deed niets. Toen ik stopte kreeg ik na 4 dagen pas bijwerkingen in de vorm van een onrustige gezichtshuid met acne/pukkels
15-02-2019

Strepfen (flurbiprofen)
Keelpijn

Ongelooflijk dat dit vrij verkocht mag worden, maagpijn, diaree en vreselijke darmkrampen. Voor mij nooit meer !
01-02-2019

Paracetamol (paracetamol)

01-02-2019

Ibuprofen (ibuprofen)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4585)
Anticonceptie - overig (3404)
Cholesterol (2673)
Depressie - antidepressiva overig (2478)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2118)
Pijn - morfine-achtigen (2022)
Pijn (1837)
Verslavingsziekten (1741)
ADHD - psychostimulantia (1704)
Bloeddruk - betablokkers (1540)
Maagzuur - protonpompremmers (1469)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1422)
Anticonceptie - eenfase (1260)
Angststoornissen (1043)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1036)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1000)
Depressie - antidepressiva TCA (951)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (895)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!