categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

Palexia

19-11-2022 | Vrouw | 53
tapentadol
Geen effect bij stenose lumbaal .merk werkelijk niets

Paracetamol

14-11-2022 | Man | 70
paracetamol
Pijn (algemeen)
advies: slik maar paracetamol bij pijn. Vaak krijg je die in ziekenhuis al voor de operatie om een spiegel op te bouwen. werkt best goed. Alleen na korte tijd gebruiken krijg ik spontane bloed neus sowieso aan begin en einde van de dag en vaak ook tussen door. Gebruik daarom zo minimaal mogelijk

Etoricoxib

11-11-2022 | Vrouw | 58
Artrose
Het middel help maar iets. Er blijft veel pijn over in schouders, nek en knieën.

Glucosamine

02-11-2022 | Vrouw | 69
glucosamine
Spierpijn
Ontstoken pezen, klacht werd erger

Advil

01-11-2022 | Man | 50
ibuprofen
Hoofdpijn
bij de drinkbare poedervorm branderig gevoel op mijn tong.

Arcoxia

31-10-2022 | Vrouw | 55
Ziekte van Bechterew
Ik slik sinds 2015 Arcoxia 90 mg, 1 x pd vanwege de Ziekte van Bechtrew. Het helpt goed tegen de pijn en ontstekingen. Nu na 7 jaar is mijn nierfunctie binnen een half jaar ineens slechter geworden. Ik viel zonder reden 7 kilo af, geen eetlust, hoofdpijn en echt zo verschrikkelijk moe. Ik moest direct stoppen, nou dat heb ik geweten... een paar dgn verder en ik kan niet[lees meer...] meer op of om van de pijn.Ik krijg eind deze week een nieuw biologisch medicijn, dit kon niet eerder ivm bloedonderzoek voor het medicijn. Vanmorgen toch weer de arts gebeld en voor nu om de tijd te overbruggen toch weer Arcoxia gekregen maar nu 60 mg. Laat dus regelmatig je bloed onderzoeken, mijn arts doet dit gelukkig 2 x pj en houdt het heel goed in de gaten. Eind deze week weer stoppen en hopen dat het nieuwe medicijn snel aanslaat en dat mijn nieren weer bijtrekken.

29-10-2022 | Vrouw | 20
Menstruatiepijn
Ik gebruik de tabletten al 2-3 jaar, mijn menstruatiepijn is ondraaglijk. Zo erg dat ik in bed moet liggen en de pijn weg moet puffen omdat ik anders flauw val. Met moeite altijd een klein beetje eten erin gooien (omdat je anders last van de maag kan krijgen) en 2 aleve feminax. Vaak is dan binnen een uur de ergste pijn weg, het is wel eens voorgekomen dat zelfs na de 2 ta[lees meer...]bletten ik nog steeds dezelfde pijn had maar dat komt door mijn veel ste hoge aanmaak van prostaglandine. Vaak na 8 uur nog 1 tablet in combinatie met paracetamol (paracetamol versterkt de werking van andere medicatie) en dan kom ik de dag/nacht wel door!

Arcoxia

16-10-2022 | Man | 66
Ziekte van Bechterew
ZONDER ARCOXIA ZOU IK GEEN LEVEN HEBBEN GELUKKIG NIET TE VEEL BIJWERKINGEN BIJ MIJ

Indocid

10-10-2022 | Vrouw | 67
Hoofdpijn
Heb een soort clusterhoofdpijn/migraine, daar helpt dit middel fantastisch voor. Gebruik het alleen maar al is deze hoofdpijn voel opkomen, en als ik op tijd ben, is het na een uur compleet afgezakt.

05-10-2022 | Vrouw | 36
Peesontsteking been
Vanaf de 1e pil veel hoofdpijn, dit bleef aanhouden. Na 3e pil in de nacht hallucineren. De volgende ochtend pil 4 ingenomen, het voelde alsof ik ging zweven, handen begonnen te trillens,trager dan normaal. Gelijk gestopt met de medicatie. Na 4x de medicatie gebruikt te hebben, bleef de pijn. De pijn zit momenteel niet meer op 1 plek (lies), gehele bekken en onderrug doe[lees meer...]t pijn.

Celecoxib

03-10-2022 | Vrouw | 53
celecoxib
Ik gebruik dit medicijn wanneer ik wat sterkers nodig heb na een ongeval of operatie naast nog wat sterkers of gewoon paracetamol. Werkt naar behoren .

23-09-2022 | Vrouw | 53
Gewrichtspijn
Zeer effectief bij pijnbestrijding en algehele stijfheid van mijn gewrichten. Geen last meer van pijn of opstartstijfheid bij gebruik van Diclofenac maagsap resistenti tabletten. Werkt snel en langdurig effect. Geweldig gewoon voor mij.

17-09-2022 | Vrouw | 47
Pijn (algemeen)
Chronische flankpijn met uitstraling bil/been a.g.v. nieroperaties (open) kreeg ik Naproxen + maagbeschermer Omeprazol 20mg . Pijn zakte weg, maar 's nachts begon maagpijn, maagkrampen en misselijkheid. Niet te doen!! Na maar 1 pil ingenomen te hebben, meteen gestopt. Bijwerkingen wegen niet op tegen de pijn in mn zij. Munt thee en warme melk met nootmuskaat verzachte de[lees meer...] maagpijn gelukkig nog n beetje. Wat een troep die Naproxen.

17-09-2022 | Vrouw | 56
Gewrichtsontsteking
Ineens een ontstoken hand/knokkel. Geen beet oid. Na 24 uur toch maar overlegd met de dokter omdat de zwelling fors erger werd, en ik geen enkele oorzaak kon verzinnen (geen blessure, geen steek, geen wond, geen fijt). Na 36 uur Naproxen geslikt te hebben was het keerpunt nog niet bereikt. Zwelling en pijn bleven toenemen. De nacht daaropvolgend na 48 uur, was het keer[lees meer...]punt, begon de zwelling af te nemen. Die nacht voor t eerst Naproxen met paracetamol gecombineerd. Pijnstillend effect heb ik niets van gemerkt. Ik gebruikte een maagbeschermer, pantoprazol tabletten 20 mg

Sanalgin

17-09-2022 | Vrouw | 68
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Ik heb veel migraine gehad. Dit is en was het enige middel wat goed hielp, zonder bijwerkingen. Ik was na een dag en soms na een paar uur van mijn migraine af. Heel erg vervelend dat sanalgin niet meer te verkrijgen is.

Bedrocan

14-09-2022 | Man | 45
cannabis
Cannabis hielp altijd tegen klachten totdat de Staat thc verlaging en jacht op de goede thuistelers heeft gemaakt is er geen goede kwaliteit wiet in Nederland te verkrijgen voor patiënten en worden we opgelicht door ondermaatse cannabis van Staats bedrijf Bedrocan!!

Indometacine

13-09-2022 | Man | 52
indometacine
Ik kreeg enorme pijn aan de rechterkant van mijn gezicht rond mijn oog en kaaklijn (langs de nervus trigeminus). in het begin leek het zelfs alsof mijn hoofdhuid in de brand stond, en kreeg ik migraine achtige verschijnselen erbij zoals overgevoeligheid voor geluid. Na een periode van flinke pijn zwakte dit af, maar het bleef altijd zeurend aanwezig met af en toe flinke p[lees meer...]ijnscheuten op verschillende plekken, maar alleen rechts. Na 1,5 jaar onderzoek door uiteenlopende specialisten is de diagenose gesteld. Na inname van Indometacine verdween de pijn nagenoeg onmiddelijk. Het is nagenoeg het enige medicijn wat hier goed tegen helpt. Echter bij afbouw kom het meteen weer terug. Sterker nog... inspanning/stress, alcohol, caffeine en warm/kou verschil kunnen een trigger zijn om door de medicatie heen te breken. Dan moet ik de dosis tijdelijk verhogen. Ik gebruik tussen de 100 en 150mg per dag om het te onderdrukken. Een wondermiddel met helaas wel wat nare bijwerkingen. Vooral de kans op maagbloedingen op latere leeftijd baart me zorgen.

11-09-2022 | Man | 65

Ibuprofen

08-09-2022 | Vrouw | 29
ibuprofen
Menstruatiepijn
Ideaal voor hoofdpijn, niet voor menstruatiepijn van koperspiraal

08-09-2022 | Vrouw | 29
Menstruatiepijn
Ik heb een aantal maanden geleden een koper spiraal laten zetten. Super blij mee, maar 2 dagen per maand zag ik de blauwe vlekken voor mijn ogen en kon ik niet staan, zitten of lopen van de pijn. Zelfs thuis werken was niet mogelijk. Hele strips ibuprofen en paracetamol gingen er doorheen. Dit is nu voorbij en wat ben ik er gelukkig mee. Wel goed eten van tevoren en maag b[lees meer...]eschermer. Maar mijn menstruatie belemmert niet meer.

Etoricoxib

21-08-2022 | Vrouw | 48
Spierreuma

Ketoprofen

09-08-2022 | Man | 49
ketoprofen
Kiespijn
Man, 50 jaar destijds. Op vakantie in Italië, ik zag scheel van de kiespijn en een vriendelijke Italiaanse mevrouw gaf mij een stripje ketoprofen (25 mg tabletten). Werkte prima en ik heb meteen een voorraadje gekocht. 1 keer aan mijn zoon (16) gegeven tegen oorpijn vanwege oorontsteking, weer een zeer goede ervaring. Niet te krijgen in Nederland, wel in Duitsland tegen [lees meer...]een recept en in Italië haal je het zonder recept bij de apotheek.

Meloxicam

21-07-2022 | Vrouw | 76
meloxicam
Beklemde zenuw lage rug uitstraling bil been 5 weken krom naar voren moeten lopen ,niet slapen zo veel pijn 8 paracetemol ,mocht niets anders slechte Nier nu bij paracetemol 1x 7.5 meloxicam mobiel en pijn vrij

Palexia

16-07-2022 | Vrouw | 17

Indometacine

06-07-2022 | Man | 51
indometacine
Sinds 3 maanden heb ik ernstig last van Stabbing Headache (heftige steken van een seconde achter mijn linker oog). Soms meer dan honderd per dag. 4 weken geleden een nacht met Paroxysmale Hemicrania aanvallen gehad (totaal 14 aanvallen van 2-15 minuten achtereen). In eerste instantie Gabapentine (3 x 300 mg p/d) maar dat bleek niet afdoende. Sinds een week aan Indometasin[lees meer...]e (3 x 25 mg p/d) en dat werkt tot nu toe super. Moest wel een spiegel opbouwen. Na 3 dagen nagenoeg geen steken meer (heel in de verte soms iets voelbaar en hooguit 10 per dag). Geen last van bijwerkingen. Ik ga wel elke 6 weken afbouwen om te zien of het nog steeds nodig is/blijft. In dat geval zal ik ook maagbeschermers (moeten) gaan slikken.

Strepfen

26-06-2022 | Vrouw | 23
flurbiprofen
Keelpijn
Strepfen geprobeerd ipv Strepsils en het werkte wel tegen de keelpijn. Echter kreeg ik in de nacht erge maagpijn. Vanaf dat moment ook niet meer genomen, maar nu 2 dagen later nog steeds erg last van mijn maag en darmen. Om het halfuur een kramp/aanval. Gebruik dit nooit meer

Celebrex

18-06-2022 | Vrouw | 35
celecoxib
Peesontsteking schouder
Nooit deze innemen met anti depresiva. Heb het 6 dagen genomen en gestopt voelde me slechter met den dag. Hyperventilatie, spanning constant tss de borststreek, angst,huilen. Nu mijn 2 de dag zonder duurt een 3 tal dagen wanneer het uit je lichaam is. Voor de spanning en angst neem ik voor de moment kalmeermiddel.

Strepfen

15-06-2022 | Vrouw | 33
flurbiprofen
Keelpijn
Spray gebruikt tegen onverklaarbare keelpijn en luchtweg klachten. Verdovend effect is direct merkbaar. Ook in de mond. Smaak is niet onprettig maar wel aanwezig. Opgezette lymfeklier en dus ontsteking verdween, dit nadat antibiotica kuren geen effect hadden. Wel met regelmaat zure smaak in de mond, maar dit kan ook van de onsteking of doorbraak komen. Ben tevreden een mid[lees meer...]del te hebben gevonden die effect heeft. Wel prijzig middel maar duurzaam qua gebruik.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5817)
Anticonceptie - overig (4277)
Cholesterol (3119)
Depressie - antidepressiva overig (2950)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2697)
Pijn - morfine-achtigen (2425)
ADHD - psychostimulantia (2394)
Verslavingsziekten (2186)
Pijn (2169)
Bloeddruk - betablokkers (1830)
Maagzuur - protonpompremmers (1697)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1627)
Anticonceptie - eenfase (1510)
Angststoornissen (1439)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1434)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1348)
Depressie - antidepressiva TCA (1169)
Antibiotica - urineweginfectie (1149)