categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

21-10-2024 | Man | 70

Etoricoxib

15-10-2024 | Vrouw | 33
Gewrichtsontsteking

maagpijn moe

Gebruikt voor aanhoudende zwelling en bewegingsblokkade in de enkel. Lijkt na bijna 2 weken niet te helpen. Bijwerkingen vallen op zich mee maar wel heel erg moe en soms maagpijn

03-10-2024 | Vrouw | 75

versuft

IK merkte dat ik het consequent elke 4-5 uur moest slikken met 2 paracetamol . Toen ik dat deed werd de rugpijn , zenuwpijn draaglijk. Ben er wel suf en moe van en lijk grieperig, Last van mij alsof ze opgezet zijn en wat wazig zien, alsof mijn brief te zwak is geworden. Wat koortsig en oren die suizen en druk erop Ga nu na 6 dagen wat afbouwen door naar 6-7 uur tussen[lees meer...]door te gaan en in de nacht over te slaan.

27-09-2024 | Vrouw | 65
Artrose

darm/maag van streek wazig in het hoofd

Gebruik het in combinatie met paracetamol. Maar van het begin af aan naar gevoel in de buik darmen van streek, misselijk, vaag in het hoofd. Niet de indruk dat het zoveel doet.

25-09-2024 | Vrouw | 43
Kiespijn

gebrek aan energie vermoeidheid

Wegens al jaren, aanhoudende tandpijn en heuppijn ben ik op eigen initiatief begonnen met het uitnemen van een doos diclofenac die mijn zoon voorgeschreven kreeg voor een week. Ik nam dit gedurende 3weken elke avond voor het slapen gaan omwille van het moe zijn overdag hierdoor en ondervond na enkele weken eigenlijk totaal geen last meer. Ik nam geregeld paracetamol/ibup[lees meer...]rofen en da ht daarom dit eens doorlopend te proberen. De doos is nu al enkel weken op en tot nu toe gaat het goed. Indien dit terug zou komen ben ik van plan dit opnieuw te proberen bij aan houdende last. Elke medicatie heeft nadelen en daar ben ik mij bewust van maar op deze manier houdik de pijn onder controle en zijn mijn werkdagen aangenaam.

21-09-2024 | Vrouw | 52
Amandelontsteking
Ik heb een tijdje geleden een amandelontsteking gehad en alleen met antibiotica geneesde het niet en de zwelling bleef maar stijgen tot er een keel abces is ontstaan. Mijn dokter heeft Diclofenac 100mg voorgeschreven onmiddellijk voelde ik een verbetering en na 2 dagen was de zwelling drastisch verminderd. Er waren ook geen bijwerkingen.

21-09-2024 | Vrouw | 55
Artrose van de wervelkolom

slaperigheid hartkloppingen

Had ernstige pijn aan rug wegens artrose. Na 14 dagen pas effect gehad. Wegens extreme vermoeidheid neem ik ze ‘s avonds ipv ‘s morgens. Na een 3 tal weken toch in grote mate verbetering van de pijn. Uitstraling in been volledig weg. Neem ze nu al 2 maanden onafgebroken en moet nu terug starten met werken. Dus weet nog niet hoe het effect dan zal zijn. Maar voor mij nu een[lees meer...] grote verbetering.

09-09-2024 | Vrouw | 29
Menstruatiepijn
Normale pijnstillers, zoals paracetamols, slaan mij niet meer goed aan en met ibuprofen, wordt je bloed verdunt. Dit maakt het niet prettig met je menstruatie periode. Ik heb zere zware menstruatiepijn, pijn zo hevig dat ik niet meer kan lopen door de pijn en dus ook niet meer kan functioneren. Soms is het zo intense dat ik emotioneel moet huilen. Gelukkig heb ik dit maar [lees meer...]2 of 3 keer per jaar. Waarvan Naproxen een zeer aanbevolen pijnverlichter is. Deze werken al na 30 – 45 minuten, maar natuurlijk is elk lichaam anders.

07-09-2024 | Vrouw | 29

droge mond bittere smaak

25-08-2024 | Man | 59
naproxen
Voor slapen gaan 1x 500 mg TEVA msr Naproxen. (Daarnaast zo af en toe 2 paracetamols 500mg) Werkt bij mij enorm goed (zeker een flinke pijn verlichting) Nadeel is: Duurt bij mij lang voordat het werkt. Voordeel is: Ik heb er een hele dag voordeel van (tot in de avond van de volgende dag) Werkt bij beter dan paracetamol en voor mij zelfs beter dan tramadol[lees meer...]. Ik beleef geen bijwerkingen aan deze TEVA MSR Naproxen. Gebruik het vanaf 2019 vrijwel dagelijks. Tot nu toen geen bijwerkingen of andere problemen. Lang termijn schade kan nog niets over zeggen natuurlijk. Andere naproxen tabletten van andere merken eerder geprobeerd. Die gaven wel bijwerkingen. Succes Mvg

Vimovo

24-08-2024 | Vrouw | 51
naproxen/esomeprazol
Slijmbeursontsteking

darmobstructie slecht humeur vermoeidheid lucht in darmen

20-08-2024 | Man | 55
Artrose
Artrose gediagnosticeerd na röntgenfoto's in mijn voet en handen. De klachten waren zo erg dat ik bijna niet meer kon lopen. Etoricoxib 30mg is erg effectief voor mij, nagenoeg geen pijn meer.

Sanalgin

16-08-2024 | Man | 25
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Hoofdpijn
Waarom is Sanalgin niet meer verkrijgbaar? Het werkt veel beter en sneller dan andere pijnstillers. Ik mis het nog steeds. Wie weet de reden dat je het nergens kunt kopen?

04-08-2024 | Vrouw | 72
Artrose van de wervelkolom

verandering in smaak wazig zien veranderde stoelgang chronische vermoeidheid darm/maag van streek

Reeds enige maanden in gebruik om pijn te verzachten in de wervelkolom. Waarneming, bittere en veranderende smaak in de mond, maag/darmen van slag, diarree. Wazig zien, vermoeid. Brain fock. Jeuk. Erg transpireren. Inmiddels 3 dagen gestopt. Hielp wel bij pijnbestrijding maar bijwerkingen zijn te veel, te (ver)storend en het leefritme hierdoor onbehoorlijk aangetast. No[lees meer...] way! Celecoxib 200 mg van het merk AuroBindo, weg ermee.

26-07-2024 | Vrouw | 37
Hoofdpijn
Enorme hoofdpijn en nekpijn al 20 jaar en ziek na 8 uur slaap indonetacine is het enige medicijn waardoor ik weer verder kan

20-07-2024 | Vrouw | 61
Clusterhoofdpijn
hallo ik heb al 30 jaar chronische paroxsysmale hemicrania.. slik 3 x daags 3 indomethacine 25 mg.. als ik geen indomethacine slik heb ik bijna iedere maand heftige zenuwpijnen in hersenen als ik ze wel slik ben ik soms 2 jaar aanvalsvrij.. als de pijn doorbreekt heeft het geen zin om de indomethacine te verhogen..Soms heb ik dat een paar maanden zo'n clusterperiod[lees meer...]e... iemand ook deze ervaring? of heeft iemand andere tips of ervaring die helpt om deze pijn te verzachten? groetjes rikie

Strepfen

15-07-2024 | Man | 62
flurbiprofen
Keelpijn
Werkt goed, zelfs niet gehoest tijdens de nachtrust. Ook de keelpijn vermindert sterk. Voor mij gewoon geweldig, maar ik haal elk seizoen een nieuwe.

14-07-2024 | Vrouw | 53
Peesontsteking schouder

buikkrampen misselijkheid diarree

Diclofenac in zetpil vorm gaf zeer vervelende bijwerking van diarree en misselijkheid.

12-07-2024 | Man | 54
Oogontsteking

nierprobleem

jaar geleden naproxen gebruikt iov oogarts was niet goed getest, was op mn nieren gaan slaan, nu laten nierfilters eiwit door mag niet, door medicatie. slik nu pendopril hogebloeddrukmedicijn om eiwit weg te krijgen, iemand hier ervaring mee?

03-07-2024 | Man | 72
Hernia

darm/maag van streek levertoxiciteit buikpijn

Groot vergif jij Beschadlgt lever

Bedrocan

30-06-2024 | Man | 58
cannabis
Tinnitus
Bedrocan kan gewoon niet op tegen de huidige coffeeshop weed. Daarnaast maakt het bedrijf al tien jaar gebruik van dezelfde klonen. Ze promoten met dat ze destijds met een zaadje zijn begonnen. En daar nu nog van klonen. Degeneratie dus. Ik ben ermee gestopt

Paracetamol/ Codeine

15-06-2024 | Vrouw | 39
paracetamol / codeine
Sinusitis

maagpijn constipatie

Ik heb geen galblaas meer waardoor ik hevige kolieken kreeg in mijn galwegen/maag bij de eerste bruistablet. Mensen die dit ook ervaren (galblaas of niet) raad ik aan eerst iets te eten. Dit voorkomt de kolieken grotendeels.

06-06-2024 | Vrouw | 52
Fibromyalgie
Slik al jaren meloxicam ivm fybromialgie, omdat ik hoofdpijn kreeg van naproxen en buikpijn van dicloflanac en ibuprofen. Van meloxicam geen last van bijwerkingen en help super goed tegen de klachten. Ik slik 7,5 mg elke avond voor het slapen gaan, in combinatie met laagste dosering amitriptyline.

03-06-2024 | Vrouw | 31
Reumatoïde artritis

stemmingswisselingen hoofdpijn aften in de mond nachtmerries maagpijn

Na 4e pil plots stemmingswisselingen: neerslachtigheid die niet te verklaren is en nachtmerries. Schrikwekkend hoe dit plotsbkop op steekt. Overige bijwerkingen als hoofdpijn, blaasjes in mond zijn onprettig maar niet onoverkomelijk. Werkt goed tegen de pijn maar zou het in de toekomst niet meer nemen vanwege de erge stemmingswisselingen.

Etoricoxib

01-06-2024 | Vrouw | 63
Ziekte van Bechterew
Werkt super.Ik heb 1 maal twee maanden het niet mogen nemen ivm operatie.Ik stond stijf,verging van de pijn. Neem het al enkele jaren

30-05-2024 | Man | 55
Reumatoïde artritis
Syndroom van tietse : ben er gister gelijk mee begonnen , eerst 2x een half tabletje , vandaag een hele , moet nu opletten hoelang en hoe het werkt het is nog te kost om er iets van te zeggen , diclofinac hielp niet bij tietse , dus waarschijnlijk heb ik reuma , bloedonderzoek zal het uit moet wijzen.

24-05-2024 | Vrouw | 31
Clusterhoofdpijn

duizeligheid vermoeidheid buikklachten

Na 5 jaar lang dokteren vorig jaar eindelijk de diagnose Hemi crania continua gekregen. Gelijk gestart met Indometacine. Ik kan het haast niet geloven maar meteen van de heftige hoofpijn af, ontzettend fijn. Wat een opluchting. Helaas met de laagste dosering al veel bijwerkingen. Advies was opbouwen naar 200mg pd maar hierdoor kon ik niet meer functioneren. Uiteindelijk [lees meer...]zelf verlaagd naar 50mg. Nogsteeds bijwerkingen (na 2/3u heel duizelig en extreem vermoeid, lage bloeddruk gevoel) maar beter mee te leven en redelijk goed te doen met de pijn. (Ergste pijn is weg)

Daro hoofdpijnpoeder

25-04-2024 | Vrouw | 52
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Hoofdpijn
Voor mij werkt dit middel duidelijk het best van allemaal tegen hoofdpijn. Het is relatief duur, maar ik heb dat er zeker voor over. Ik gebruik het af en toe.. En heb dan aan één zakje voldoende. Het heeft meestal ook snel effect.

Aleve

20-04-2024 | Vrouw | 46
Lage rugpijn
Sinds gisteren last van Spit, ik heb in de nacht 1 pil van Aleve 275 gebruikt in combinatie met paracetamol en het voelt echt een heel stuk beter, alleen paracetamol in combinatie met ibuprofen had geen effect bij mij, alsof mijn hele rug vast bleef en niet kon bewegen. Nu is het niet geheel weg maar de zeurende pijn zeker en kan ook veel beter bewegen. Ik pak pas een volg[lees meer...]end tabletje als de pijn weer heviger wordt.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6478)
Anticonceptie - overig (4557)
Cholesterol (3337)
Depressie - antidepressiva overig (3165)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2911)
ADHD - psychostimulantia (2595)
Pijn - morfine-achtigen (2537)
Verslavingsziekten (2350)
Pijn (2287)
Bloeddruk - betablokkers (1954)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1816)
Maagzuur - protonpompremmers (1799)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1674)
Anticonceptie - eenfase (1629)
Angststoornissen (1598)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1473)
Antibiotica - urineweginfectie (1319)
Depressie - antidepressiva TCA (1275)