ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

10-08-2018

Gewrichtspijn

Heb ziekte van Crohn. Daardoor veel gewrichtspijn. Dit medicijn is het minst schadelijk voor je darmen. Met deze medicatie kan ik weer nirmaal functioneren en werken. Zonder niet ivm ernstige gewrichtspijnen Heb geen last van bijwerkingen.
07-08-2018

Ibuprofen (ibuprofen)
Trekken van tand of kies

Het Ibuprofen granulaat hielp ontzettend tegen de pijn na het trekken van mijn verstandskies. De enige nadelen zijn de smaak die redelijk vies is en de onduidelijkheid die ik ervoer over het toebereiden (bijv. is er nergens een hoeveelheid water aangegeven om het granulaat in op te lossen, je moet maar wat proberen). Al in al aan te bevelen.
02-08-2018

Ibuprofen (ibuprofen)
Rugklachten

Omdat ik maar één nier heb én ziekte van Crohn mag ik eigenlijk geen inuprofen (met maagbeschermer) nemen. Vandaar dat ik na verergering rugklachten (scoliose) Celecoxib 100mg kreeg voorgeschreven. Nadat ik de bijwerkingen had gelezen nooit genomen, wel af en toe ibuprofen. Waardoor ik weer meer kon bewegen. Na plotselinge verergering gebeld met neurochirurg die me aanraad[lees meer...]de ipv ibuprofen, Celecoxib 100 mg te proberen. Hoefde ook geen maagbeschermer bij. Had ik maar beter naar mijn eigen lichaam geluisterd, ik had al wat weerzin nav al die genoemde bijwerkingen, dan had ik misschien wel erge pijn gehad, maar beter te verdragen dan hoe ik me nu voel: hondsberoerd!
02-08-2018

Rugklachten

Heb scoliose, kreeg plotselinge verergering van rugklachten. Heb dit ooit voorgeschreven gekregen omdat bij erge pijn dit beter zou zijn ivm maag- darmklachten dan ibuprofen. Heb één capsule genomen, één uur later begonnen de bijwerkingen. Zo erg dat ik spoedpost heb gebeld. Nu, na vijf uur nog steeds hondsberoerd. Liever pijn dan wat ik nu voel. Nooit meer nemen!!!
29-07-2018

Aangezichtspijn

blaren in mijn mond - verschrikkelijk spul - ik ga zij weggooien.
27-07-2018

Brexine (piroxicam)

heb artrose aan o.a. de voeten op de wreef, wat zeer pijnlijk kan zijn bij een extra onsteking(regelmatig, door druk ...) hiervoor van de orthopedisch specialist en de reumatoloog specialist dit voorgeschreven gekregen, om de pijn in toom te kunnen houden. Het product werkt dus tegen de pijn en tegen de ontstekingen. Nu neem ik het 1 tab , 3 keer per week op aanwijzing va[lees meer...]n de reumatoloog. Doet wat het moet doen.
22-07-2018

Naproxen (naproxen)

Enorme zenuwpijn...gegild van de pijn, kon niet staan zitten lopen..pff de hel werkelijk... naproxen en paracetamol 4 x 250 mg per dag , geen maagbeschermer erbij gehad...( mijn vriendin gehaald bij apotheek aangezien de arts niet aan huis komt...(zit net buiten de km grens!!)Grrr.....in duitsland komen ze je thuis echt wel een spierontspanner inspuiten!!...ooit een nekz[lees meer...]enuw klem gehad) maar helaas wonen we in nederland...dus zelf maar uitzoeken wie jou kan helpen..als je op je knieen bent gezakt vd pijn... Op dag 4 gestopt met de medicamenten....en gelukkig weer alleen kunnen op staan en voor zichtig lopen( zonder de buurvrouw haar hulp) wat een opluchting zeg!! nu dag 6 nog onderrug pijn bijwerkingen medicijn...maagpijn sinds 3 dagen... ik zal nog tijd pijn houden in de onderrug...niet gek na 2 dagen enorme kramp, omdat er een zenuw klem zat.....tja ...dat blijf je wel voelen dan.... en moet weer!! terug naar de arts als de maagpijn niet verdwijnt... nou ik knap vast op , maar wens ieder die nu enorme pijn heeft ...sterkte...het gaat hopelijk voorbij...rot medicijnen.....klote systeem hier ...
21-07-2018

Voltaren (diclofenac)

Voltaren emugel werkt voor geen meter Ze zeggen dat de pijn minder moet worden maar Dat word het niet het word alleen maar erger
20-07-2018

Aangezichtspijn

ik heb voorhoofdholte ontsteking het hielp goed tegen de pijn alleen ik kreeg een grote pijnlijke blaar naast me mond en de volgnde dag voel de ik savond s een pijnlijke bal onder me kin onder me huid schrok er van ik ben gelijk gestopt wat een tiefeus zooi is dit zeg snap niet dat ze dit aan mensen geven maandag bel ik me huis arts ga ik ff uit me dak .
16-07-2018

Palexia (tapentadol)

2 x geopereerd aan een Spodylodese. Daarnaast heb in kanaalstenose. Continue pijn aan mijn rug en benen. In het begin van PALEXIA leek het even te helpen, dit veranderde in slapeloosheid en pijn of ik geen pijnstillers slikken. Erg jammer.
13-07-2018

Slijmbeursontsteking

Diclofenac gebruikte ik zowel tegen artrose als slijmbeurs ontstekingen. Tegen de pijn van een slijmbeursontsteking hielp dit middel amper.
09-07-2018

Jicht

Ik gebruik al vele jaren Diclofenac vanwege nierstenen en jicht. De laatste jaren ervaar ik steeds pijn in mijn mond. Mijn tong zwelt op en er ontstaan wondjes in keel en op de tong. Ik vind dit bijzonder want ik slik dit middel al ruim 20 jaar! Gezwollen tong, wondjes in mond en keelpijn. Houdt anderhalve week aan na het slikken van 1 of 2 pillen van 25 mg
08-07-2018

Indometacine (indometacine)

Kreeg zo'n 30 jaar geleden dit middel voorgeschreven bij hevige rugpijn. Had ook al sinds mijn jeugd last van hevige migraine waartegen niets hielp. Ontdekte bij toeval dat de indometacine tegen mijn migraine hielp! Helaas wilde mijn volgende huisarts het middel niet voorschrijven tegen migraine. Vond het rotzooi en was volgens hem geen anti migraine middel. Heb telkens he[lees meer...]mel en aarde moeten bewegen om aan een recept te komen. Soms zelfs illegaal via internet. En nog steeds! Heel jammer, want als ik geen indometacine heb verga ik van de pijn tijdens een migraine aanval. Ik voel me soms een junk met mijn gebedel en illegaal gedoe. Maar het is het enige wat helpt...!!!
05-07-2018

Naproxen (naproxen)

Driemaal ingenomen, waarvan 2x in combinatie met pantoprazol (maagbeschermer) alle keren tijdens de maaltijd. Na de derde inname trad misselijkheid, geen eetlust, slap, duizeligheid en slaperigheid op. Ben toen gelijk gestopt en voelde mij na 4-5 uur weer opknappen. Pijn viel reuze mee en heb liever een beetje pijn dan mij zo beroerd voelen van de medicatie.
27-06-2018

25-06-2018

Meloxicam (meloxicam)
Peesontsteking schouder

Gekregen i.v.m pijn na operatie aan de schouder een z.g.n neerplastiek.de dag na de operatie de eerste ingenomen toen kreeg ik al lichte maagpijn.maar ik gebruik omdat ik maagdarm patiënt ben altijd al 2 X 40 mg panthoprazol per dag.en sucralfaat suspensie drie maal daags zo nodig.ik dacht dat ik niets kon krijgen van deze medicatie als ik maagbeschermers gebruikte.maar da[lees meer...]t kan dus blijkbaar wel.de twee dag werd na inname een paar uur later een ware hel.ik had s'avonds zoveel pijn dat ik niet slapen kon ervan .de hele nacht liep ik door het huis met hevige maagpijn en misselijkheid.nou ik weet na al die jaren wat maagpijn is maar dit heb ik nooit eerder gehad.ik kon om 7.00 uur niet meer en heb de huisartsen post gebeld.na een belachelijk antwoord dat ik maar de eigen huisarts moest bellen om 8 uur dat maar gedaan .en kon gelijk komen.wat nou blijkt is dat hij zei dat deze medicatie niet gegeven mocht worden met mijn maagproblemen en dat mijn maagslijmvlies wel een tik gehad zou hebben door het gebruik van de medicijnen.gelijk gestopt ermee.bij aanhoudende klachten terug naar de huisarts deze week.de pijn is minder nu maar ben nog steeds misselijk en heb een rot gevoel in de maag.ik ga dit melden bij de apotheek en de kliniek en dit nooit meer gebruiken
23-06-2018

Carbasalaatcalcium (carbasalaatcalcium)
Aneurysma

dit medicijn moest ik in combinatie gebruiken met Esomeprazol. Voor esomeprazol wordt door het Nederlands huisartsengenootschap gewaarschuwd, niet te lang door te gaan met deze maagzuurrremmer. Om van deze medicijnen af te komen ben ik overgestapt op Clopidogrel.
12-06-2018

Arcoxia (etoricoxib)
Artrose

Vooral veel pijn in voeten, met dit medicijn kan ik redelijk normaal functioneren. Ik wordt door de artrose maar een beetje beperkt in mijn dagelijkse activiteiten.
26-05-2018

Artrose

ik was begonnen met 1 capcule dat was niet genoeg toen 2 maal daags 1 capcules en toen begonnen de bij werkingen heel erg te worden.nooit wil ik dit middel weer.!!
23-05-2018

Chronisch pijnsyndroom

16-05-2018

Aleve (naproxen)
Hernia

Na stoppen medicatie na drie maanden nog steeds last van geluidpiepjes in beide oren. Continue 24 uur per dag. Vooral hinderlijk bij slapen gaan en als ik wakker wordt. Soms verschillende geluiden tegelijk links en rechts.Zie boven. Dit middel zou aleen bij een arts verkrijgbaar moeten zijn en niet in de vrije verkoop!! Vraag mij af na 3 maanden of deze ellende ooit nog[lees meer...] vermindert.
02-05-2018

Voltaren (diclofenac)
Spierpijn

Na het sporten 1 keer gebruiken op de kuiten en nagenoeg geen spierpijn
30-04-2018

Nek- / rughernia

Nekhernia.zenuwklem.zie mijn verhaal onder morfine.
30-04-2018

Artrose

heb een nieuwe heup en als je daar bovenop diarree hebt dat is onverantwoord en niet leefbaar

Fibromyalgie

Ik mag 2 pillen slikken per dag , maar neem er 1 . Alleen als het heel erg is neem ik 2 , maar heb er wel maagbeschermers bij. Als ik vergeet om `s morgens diclofenac te nemen , kan ik dat na een paar uur al merken . Ze zeggen dat het een slecht medicijn is , maar ik voel me er fantastisch bij en zou niet weten wat ik zonder moest. Het is kiezen tussen twee kwaden

Paracetamol (paracetamol)
Griep

Werkt hartstikke goed, nooit problemen of bijwerkingen gehad. Toedieningsvorm is een beetje onhandig en vooral erg smerig (doe het altijd in een beker en laat het dan in water oplossen). Gebruik het altijd voor hoofdpijn of griep. Daarentegen werkt Ibuprofen voor mij niet en geeft het geen verlichting van de klachten. Voor mij Paracetamol van de Kruidvat dus!

Hernia

ik ben er erg ontevreden mee.zou er mee willen stoppen maar de specialist zegd van nog even volhouden dan bekijken wij het vannieuw
23-04-2018

Paracetamol (paracetamol)
Lage rugpijn

Meestal nam ik paracetamol met ibuprofen maar hielp niet echt en moest er steeds meer van innemen daarna nog tramadol gekregen kreeg ik veel jeuk van

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4313)
Anticonceptie - overig (3213)
Cholesterol (2555)
Depressie - antidepressiva overig (2348)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1967)
Pijn - morfine-achtigen (1902)
Pijn (1747)
ADHD - psychostimulantia (1632)
Verslavingsziekten (1625)
Bloeddruk - betablokkers (1480)
Maagzuur - protonpompremmers (1433)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1396)
Anticonceptie - eenfase (1202)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (989)
Angststoornissen (969)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (915)
Depressie - antidepressiva TCA (902)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (863)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!