ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

19-08-2017

Brexine (piroxicam)

ik nam Brexine 20 mg 2 x 1 per dag in, gedurende 8 dagen. Ik zat met zeer felle pijn al weken rond te lopen met ontsteking aan het kraakbeen wat men tussen onze ribben heeft zitten, ik was reeds naar 2 dokters gegaan die me wat voorschreven wat niet hielp, toen doorverwezen geweest naar een specialist voor de beenderen -pezen - spieren - die mij uiteindelijk Brexine voors[lees meer...]chreef. Twee jaren later viel ik van een reform ladder af, op 3 meter 40 zeer fel pijn in de onderrug, kon mijn veters of sokken niet zelf aan doen - voorover buigen ging niet meer toen dacht ik terug aan de Brexine. nam er 2 in per dag - gedurende 2 dagen en was genezen.
19-08-2017

Paracetamol/ Codeine (paracetamol / codeine)

Paracetamol gelijk welke ook met codeine hielp nix, zelfs niet na 10 tabletten per dag. Ik heb het al 42 jaar. Is vreselijk en erfelijk. Mijn mama had het ook zo nog erger, die lag 4 dagen op bed en gal over geven. Ik geef gelukkig niet over. Maar nu al wat jaren met sumatriptan en afwisselend met zolmitriptan is het leefbaar. Maar meestal 3 dagen de week en dan 3 tablette[lees meer...]n per dag dikwijls.
15-08-2017

Syndroom van Tietze

Wat een verschrikkelijk medicijn... Hielp wel tegen de pijn, werkt snel en lang maar de bijwerkingen zijn erger dan de kwaal! Maagbeschermer Pantoprazol erbij en de 'pret' was compleet. Met allebei moeten stoppen maar na 2 dagen nog veel last van obstipatie en maagklachten.
07-08-2017

Carbasalaatcalcium (carbasalaatcalcium)
Beroerte

07-08-2017

Nek- / rughernia

03-08-2017

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)
Artrose

Middel is wel effectief tegen de klachten, maar kreeg er hevige maagklachten van en daarna overgeven.... heb het maar zeer kort gebruikt vanwege genoemde klachten.
03-08-2017

Carbasalaatcalcium (carbasalaatcalcium)
Keelontsteking

Van de huisarts dit medicijn gekregen, omdat antibiotoca niet zou werken tegen deze keelontsteking, maar dit spul geeft minimale verlichting tegen de pijn. Iedere keer slikken is pijnlijk, zelfs water drinken voelt aan alsof je een hand vol grind probeert door te slikken, eten is dus ook amper te doen.
30-07-2017

Ziekte van Bechterew

Ik ben momenteel 18 jaar en sinds mijn 16de/17de werd vastgesteld dat ik de ziekte van Bechterew had omdat ik een blijvende ontsteking had aan mijn bekken (SI-gewricht). Ik was eerst begonnen met Diclofenac en dit remde de ontsteking, ik voelde niks. Ik kon nog zonder pijn (intensief) voetballen, zaalvoetballen, etc.. Na 9 maanden Diclofenac te gebruiken kreeg ik maagklach[lees meer...]ten en hierdoor moest ik over gaan naar Celebrex. Celebrex helpt de ontsteking minimaal, dagelijkse activiteiten gaan nog dus ik lig niet in mijn bed van de pijn ofzo. Maar ik ben een heel actief persoon en voetballen gaat in dit geval niet, alleen rustig lopen gaat alhoewel de pijn de laatste tijden erger wordt. Bij sommige bewegingen kan ik gewoon neervallen door de plotselinge, hevige pijn en bijvoorbeeld als ik zwem heb ik bij sommige bewegingen heel veel pijn in mijn bekken. Ik moet dringend een oplossing zoeken hiervoor, maar ik heb al heel wat gelezen over andere medicaties etc.. Hopelijk ben ik binnenkort af van mijn klachten door een of ander 'wondermiddel' :-)(net zoals Diclofenac op het begin)
27-07-2017

Endometriose

Circa 1 uur na inname pijn in gehele bovenlichaam. Wist niet wat me overkwam. Medicijn op aanraden van specialist ook direct gestopt.
24-07-2017

Paracetamol (paracetamol)
Arthritis

23-07-2017

Liesbreuk

Veel pijn na liesbreukoperatie naproxen teva 500 mg voorgeschreven gekregen, 2 x 500 mg per dag. Eerste 2 weken ging goed wel licht hoofdpijn en pijn in nek. Daarna dosis verlengd met nog eens 4 weken. Zat een paar dagen tussen en na starten 3de week ging het helemaal mis, zwellingen gezicht en hals beide kanten alsmede armen aanvalsgewijs. Zwelling mondslijmvlies erge har[lees meer...]tkloppingen overal pijnscheuten hoofdpijn, raar gevoel maag en borst en diarree. Nu 4 weken na stoppen nog immer bijwerkingen....had ik het maar nooit gebreukt.
22-07-2017

Gewrichtsontsteking

Ontsteking tussenruggewervel. Eerste 3 weken ging het de goede kant op. Daarna ging het echter alleen maar bergafwaarts. Nu kan ik vele malen minder lopen dan daarvoor en ben ik helaas voor verplaatsing op sommige momenten aangewezen op een rolstoel.
20-07-2017

Artrose - gewrichtsaandoening

14-07-2017

Glucosamine / Chondroitine (glucosamine en chondroitine)
Gewrichtspijn

Heb al veel jaren last van knieën maar laatste jaar was het fel verergerd. Telkens daags na het sporten een hele dag pijnlijke knieën. (gevolg van 30 jaar squash, skien ?) Een MRI-scan van de LI-knie toonde kraakbeenschade 4 tot 5, twee gescheurde menisci, beschadigd knieschijfkraakbeen, botoedeem, enkele geoden en een paar cystes. Onder het motto 'baadt het niet, dan [lees meer...]schaadt het niet' bij Kruidvat goedkope Glucosamine/Chondroitine/MSM gekocht. Al na enkele weken was het verschil enorm. Niks last meer daags na het sporten, of tijdens het skien. En als 'bijwerking' is ook het vervelende kraken van mijn kaakgewricht verdwenen. Placebo-effect? Dacht het niet, daarvoor is het effect echt wel té groot.
10-07-2017

Jicht

Ineens jicht! Ontzettend pijnlijk en kon binnen een paar uur niet meer staan. Zit in gewrichtjes van middenvoet. Met redelijke spoed naar gezondheidscentrum. Kreeg naproxen met maagbeschermer omeprazol. Direct ingenomen. Werkte uitstekend tegen de pijn en zwelling! Volgende dag misselijk en maagpijn, heel beroerd van. 's avonds niet meer ingenomen. Volgende ochtend dia[lees meer...]rree 😕. Dag daarna weinig tot geen beweging in de darmen: ernstig geobstipeerd. Overleg gehad met de huisarts: er schijnt geen alternatief te zijn, behalve prednison waar je ook maag- en darmklachten van kunt krijgen 😢. Wist ineens ook weer waarom ik nooit ontstekingsremmers uit de groep Nsaid's slik. Heel lang geleden gekregen vanwege mijn fibromyalgie, zelfde bijwerkingen. Mijn vraag aan dit forum : herkent iemand dit? Zo ja, heb je tips of adviezen voor mij? Weet iemand een alternatief? Ik wil echt nooit meer een ontstekingsremmer uit die groep! Alvast bedankt!
10-07-2017

Ketoprofen (ketoprofen)
Reuma

als ik ketoprofene slik, krijg ik meer pijn. zodra ik de bi-profinid gebruik (is een andere pil waar ook ketoprofen in zit), krijg ik geen pijn en helpt het goed. dus zodra je constateert dat je pijn blijft houden als je ketoprofen gebruikt, stop ermee en gebruik iets anders voor 2 dagen en misschien kom je ook ineens tot de ontdekking dat het gewoon kwam door de ketoprofe[lees meer...]n.
07-07-2017

Brexine (piroxicam)
Gewrichtsontsteking

na enkeloperatie blijkbaar ook geschonden kraakbeen waardoor knie zeer pijnlijk was. 10 dagen brexine voorgeschreven waardoor ik normaal stapte en knie terug in 'normale' stap positie kwam
07-07-2017

Sanalgin (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

Hoofd pijn verdwijn .
06-07-2017

Arcoxia (etoricoxib)
Artrose

Heb al jaren nieuwe knie nodig, maar was nog te jong. Als overbrugging voor operatie (stond op wachtlijst) arcoxia voorgeschreven gekregen en het middel is fantastisch!! Pijnbeleving gaat jaren terug en die wachtlijst moet het nu al paar jaar zonder mij doen! Slik het wanneer ik het nodig heb of als ik weet dat ik veel ga lopen. Bij warm weer opgezette voeten, verder geen [lees meer...]bijwerkingen.
05-07-2017

Meloxicam (meloxicam)
Gewrichtsontsteking

Sinds enkele maanden zeurende pijn in mijn rechterbil, die steeds erger wordt als ik een tijdje zit. Huisarts heeft Meloxicam voorgeschreven, heb maar een halve tablet genomen, fantastisch hoe goed dit product helpt, binnen het uur voelde ik zo goed als geen pijn meer. Maar 's nachts :-( ik heb geen oog dicht gedaan door de hevige jeuk. Ik dacht dat het toeval was, dus nam[lees meer...] ik 2 dagen later terug een halve tablet, en weer heb ik helemaal niet kunnen slapen door de jeuk. Het is dus een zeer goed middel om de pijn te stillen, maar zeer spijtig als je makkelijk last hebt van bijwerkingen. Ik moet helaas stoppen met Meloxicam, enkel en alleen door de jeuk...die (op een andere manier) nog minder te verdragen is dan de pijn.
02-07-2017

Arcoxia (etoricoxib)

Ik heb een herniaoperatie gehad en nu zit er op die plek littekenweefsel dat op de zenuw drukt, dat zit helemaal rondom de zenuw en daar is verder niets aan te doen. Via de pijnpolikliniek heb ik van de anesthesist dit middel voorgeschreven gekregen. Al na een dag merkte ik een groot verschil, ik kan weer voorzichtig dingen doen zonder steeds weer pijn te hebben. Dit is vo[lees meer...]or mij echt een verademing, ik kan nu echt aan mijn herstel gaan werken. Arcoxia lijkt op Celebrex en dat is zo ongeveer het enige dat effectief werkt bij (chroninsche) zenuwpijnen. Hier heb ik ook helemaal geen bijwerkingen van zoals ik wel had van de Tramadol, Oxycodon en Fentanyl. Er is weer een wereld voor me open gegaan.
02-07-2017

Paracetamol (paracetamol)

Deze pijnstillers waren voor mij niet afdoende helaas. Nsaid's verdraag ik niet, dus toen stapte ik over op oxycodon.
01-07-2017

Diclofenac (diclofenac)
Nekklachten

01-07-2017

Nekklachten

Ik krijg nu van de apotheek het medicijn met de naam ibuprofen aurobindo. dit zijn naar mijn mening pillen die veel te groot zijn. Doordat ze zo groot zijn zijn ze ook moeilijk te slikken. hiervoor had ik poeders die in een glas water oploste, dat was veel vriendelijker.
27-06-2017

Amandelontsteking

Kreeg eerst naproxen voorgeschreven wegens een keelamandelonsteking. Binnen 1 dag waren mijn vingers opgezwollen en kreeg uitslag op mijn handen. Moest er toen direct mee stoppen, want ik kreeg er dus een allergische reactie van. Het verminderde de pijn wel enorm. Heb nu een kuur gekregen voor de onsteking.
27-06-2017

Novalgin (metamizol)
Chronisch pijnsyndroom

Ik neem dit nu bijna een maand voor chronische pijn vanwege rugproblemen. 3x daags 1gr(dus2 x 500mg) en dit in combinatie met Transtec pleister. Werkt in het begin van de dag wel redelijk goed maar voor de felle doorkomende pijn in de avond helpt het wel niet zo goed! Hiervoor nam ik Oxynorm instant en dit hielp wel beter maar werd je dan weer klein beetje suf van.
23-06-2017

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)
Angina pectoris

Zeer ernstig voorwand ten gevolge van ernstige medische fouten in het Amphia Ziekenhuis te Breda. Gehele voorwand afgestorven, septum vrijwel stilgestaan, aneurysma, afsluitingen achterzijde grotendeels met stents verholpen, waarvan 1 inoperabel. Ik werd op 26-01-2004 na een hartstilstand en een reanimatie door 3 huisartsen overgebracht naar het Amphia Ziekenhuis en dez[lees meer...]elfde avond naar huis gezonden met 30 tabl. Isordil en de mededeling dat ik geen hartproblemen. Pas in 2008 via het tuchtcollege kwam naar voren dat ik maar 63% inspanning op de fiets kon leveren. Tijdens de 2e opname op 10-02-2004 bleek dat het 1ste ecg fout was, 40 sec. daarna werd een nieuw ecg gemaakt welke ook fout was, desondanks werd er niet medisch ingegrepen, dat geschiedde pas bijna 26 uur later. Ik gebruik een heel scala aan medicatie. Het vervelende is dat de apotheek voortdurend wisselt van fabrikant. Iedere fabrikant gebruikt weer andere toegevoegde stoffen, waardoor er problemen ontstaan. De apotheker wijst met de beschuldigde vinger naar de zorgverzekeraar. Ik word hier hoorndol van.
18-06-2017

Diclofenac (diclofenac)
Hernia

Nu sinds 1.5 maand hernia in mijn rug + sinds 4 maanden rug artrose door radioloog geconstateerd. Had v.d. huisarts eerst 2 * daags 2*10 mg retard morfine voorgeschreven gekregen, en gebruikte daarnaast 3000 mg paracetamol. Maar door mijn apneu mocht ik geen morfine hebben. Toen Naltrexon, hielp niet echt goed voor de pijn 2*250 mg, ben ik zelf gaan ophogen tot 3*250, wer[lees meer...]d ik weer benauwd van astma. Toen heb ik via de huisarts Diclofenac 50mg 3*dd 50 mg gekregen, hielp eerste weken goed i.c.m. 3000 mg paracetamol. Hielp daarna ook minder tegen de pijn. Toen zelf Diclofenac opgehoogd naar 4*50 mg Diclofenac i.c.m. 3000 mg paracetamol. Hierdoor sliep ik i.p.v. de 5 uurtjes nu wel 10 uur. Maar na de doktersassistente gesproken te hebben bleek 4*50 mg op 1 dag veel te hoog te zijn. Nu 4*400 mg Ibuprofen en 3000 mg paracetamol en ben ik weer terug bij af en ben ik weer om 05.00 uur wakker van de pijn. soms kan ik dan met 1000 mg paracetamol doorslapen, maar zoals nu ook vaak niet. Branderige pijn in rug. Pijn in linkerbil, achter uitstralend naar linkerbeen en voet. Pijn in rechterbeen, doof gevoel in rechtervoet. Neiging tot omvallen. In de ochtend heel veel last van ochtendstijfheid, na innemen van een maagzuurremmer en een half uur daarna een NSAID, ben ik na 2 a 3 uur pas weer het mannetje, tot 4 a 5 uur verder dan heb ik weer heel veel pijn. Omdat ik niet verzekerd ben voor fysiotherapie. Ben pas 50. Heb ik revalidatiearts aangevraagd hier in het plaatselijke ziekenhuis. Maar daar kan ik pas over 1 maand terecht. Rode infra rood lamp geeft een lekker gevoel, maar helpt ook maar een halfuurtje. Ze zeggen dat ze een hernia niet zo snel meer opereren en dat je gedoseerd moet blijven bewegen wat ik ook doe, soms weer teveel en dan wordt ik door mijn lichaam teruggefloten. Pas als na 3 maanden de pijn van de hernia niet minder wordt dan overweegt men pas een operatie. Doorzetten en afzien dus. Van de Naproxen, Morfine retard 10mg, Diclofenac en Ibuprofen vond ik in volgorde: Diclofenac 50 m nog het beste werken en daarna de Morfine retard 10 mg 2*dd 1.
16-06-2017

Gewrichtsontsteking

Ik had veel pijn in mijn knie,met een pil tachtig procent weg met de pijn heb weken lang met pijn gelopen wat een fantastische middel .
13-06-2017

Finimal (paracetamol / coffeine)
Gewrichtspijn

heb vaak pijn aan mijn knie, dit middel werkt het beste. dat scheelt heel wat bij andere goedkopere middelen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3951)
Anticonceptie - overig (3007)
Cholesterol (2371)
Depressie - antidepressiva overig (2189)
Epilepsie (1982)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1802)
Pijn - morfine-achtigen (1708)
Pijn (1620)
ADHD - psychostimulantia (1517)
Verslavingsziekten (1470)
Maagzuur - protonpompremmers (1358)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1331)
Bloeddruk - betablokkers (1182)
Anticonceptie - eenfase (1102)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (915)
Migraine (873)
Angststoornissen (867)
Depressie - antidepressiva TCA (834)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (816)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!