categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

23-01-2020

Hernia

22-01-2020

Paracetamol (paracetamol)
Liesbreuk

dat helpte mij dus niet voor mijn liesbreuk netje, waarvan de dokter het nu zij dat het zenuwpijn is, heb een pikuur gekregen in de zenuwen van de lies, maar dat deed nog meer pijn! nu neem ik die tramadol/paracetamol eg en dat blijkt voorlopig te werken, juist jammer dat ik er erg mottig van ben, maar pijn is zo goed of weg voorlopig
19-01-2020

Etoricoxib (etoricoxib)
Ziekte van Bechterew

Van paracetamol naar diclofenac naar alle nsaids. Deed amper tot niets tegen de pijn. Bij erge ontsteking in gewrichten de ergste kantjes eraf. Blij met cimzia!
10-01-2020

09-01-2020

Nekklachten

Al 30 jaar nekklachten met zware hoofdpijnen, alles al geprobeerd maar niets hielp. Sinds 10 jaar gebruik ik dit medicijn wat als enige binnen 30 minuten echt de pijn weg neemt.
06-01-2020

Etoricoxib (etoricoxib)
Spierpijn

Ik kreeg dit middel ik kreeg nieuwe knie no maar na 8 maanden nog steeds pijn toen kreeg ik het 60 mg enloop nu met vreselijke pijn in nek en schouder uitstralende naar bovenarm aan de linkerkant.en hoge bloeddruk.
02-01-2020

30-12-2019

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)

Op dit medicijn reageerde ik goed, maar moest door een stolling in een van de aderen in mijn been overschakelen op Grepid, omdat ik al een hartinfarct met by-passes had gehad en men bang is voor een hersen-infarct, daar dit in de familie voor komt.
29-12-2019

Strepfen (flurbiprofen)
Keelpijn

28-12-2019

Celecoxib (celecoxib)

Doet niks
21-12-2019

Antigrippine (paracetamol / coffeine / ascorbinezuur)
Griep

Ik had opeens net voor het weekend griep met hoesten, koorts, hoofdpijn en koude rillingen. Vrijdag na het werken begonnen met paracetamol en iboprufen. Ondanks de combinatie van Paracetamol en Iboprufen voelde ik me beroerd, kon niet slapen en kon ook niet uit bed om te eten vanwege misselijkheid. Volgende dag mijn vrouw gevraagd om antigrippine te kopen, aangezien ik in [lees meer...]het verre verleden dit wel eens had gebruikt met positieve resultaten. Na het innemen van antigrippine voelde ik het beroerde gevoel wegzakken, kon weer eten en uit bed komen. Het is prijzig, maar bij mij werkt het supergoed. Vooral als je ondanks je griep iets wilt ondernemen.
17-12-2019

Rugpijn

2 fixaties van S1, L5, L4, door sheuermansyndroom en zware artrose in rug en bijna alle gewrichten door aan 15 jaar te gaan werken, textielarbeider, altijd 2 jobs gedaan en intensief aan krachtsport gedaan, invalide sedert mijn 37, dorsale facetgewrichten continu in blokkade door versleten facetgewrichten, wacht op een nieuw soort implantaat die blokkades voorkomt zonder t[lees meer...]e fixeren, gevallen van 6 meter en heup kapot, arbeidsongeval, titanium eruit gehaald en daardoor vasculaire necrose in heupkop, wachten op collapse alvorens ik kunstheup krijg door mijn jonge leeftijd en fixatie onderrug, chronische ontsteking knieën genaamd 'jumper kneus'. Van 3 patches Fentanyl (echt vergif, 3 jaar in depressie gezeten erdoor) over gegaan naar tramium>tramadol>paladone>2 dagen niets na afgebouwd en dan palexia opgestart, samen met mijn dagelijkse dosis diazepam om de zenuw/spierpijnen tussen schouders te verminderen door de blokkades vd facetgewrichten dorsaal, denervatie ieder 5 maand (verbranden zenuwen in dorsale ruggenwervels met hoge frequentie golven of stralen) samen met cortisone shots en ieder maand intraveneuze ketaminebehandeling in pijnkliniek ben ik toch stuk beter, bijna nooit meer neerslachtig door de opiaten, geen bijwerkingen, bij erge dagen neem ik 200mg s'avonds en werkt top, kon met fentanyl niet meer op autosnelweg rijden daar ik volledig wegdraaide met mijn ogen die de snelle beelden niet aankon (levensgevaarlijk) dus ja ik ben er tevreden over en heb soms terug aangename uren per dag mede door niet meer te moeten werken en me kan liggen ontspannen plat op bed als ik blokkade heb en de juiste oefeningen meekrijg van een topkinesist die mij al jaren behandeld sedert mijn val. Zo kort samengevat nu, palexia heeft echt voor een meerwaarde gezorgd in mijn pijnlijk leven, grijs Greg
04-12-2019

Gebruik het nu 1,5 jaar en voel me super Geen bijwerkingen en geen pijn
03-12-2019

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)

03-12-2019

Celecoxib (celecoxib)
Arthritis

Ik zal dit middel echt niemand aanraden. Gebruik dit middel nu ruim drie maanden, maar helaas nahet stoppen morfine en prednison ontstond er een enorme explosie van huiduitslag over heel mijn lichaam. Niet nemen!
27-11-2019

Meloxicam (meloxicam)
Jicht

Zo nodig medicatie. Werkt na 3 uur
26-11-2019

Novalgin (metamizol)

Bij voortekenen van migraine neem ik Novalgin druppels. Werken snel. Twee per dag, soms 2 dagen. Dan heb ik nog wel lichte hoofdpijn maar ben niet uitgeschakeld en hoef geen 2 dagen naar bed. De echte migraine-aanval zet met Novalgin niet door. Ik kreeg het ook in Oostenrijk. Mijn huisarts schrijft nu een recept uit en ik haal het net over de grens in Duitsland.
21-11-2019

Voltaren (diclofenac)

Je kunt veel beter gel voor soepele spieren gebruiken van het huismerk. Maar 6 euro per tube en 5 %. ubrofen dus effectiever en minder nodig. Als ze ergens veel reclame voor maken is het meestal niks zei mijn opa al.
21-11-2019

Brufen (ibuprofen)
Artrose

Ik ben een jaar geleden begonnen met het innemen van iboprofen i.v.m. beginnende artrose in mijn knie. De orthopedisch chirurg raadde 2x 400 per dag aan. Helaas heb ik nu een enorme kale plek op mijn kruin. Voor mij geen ibuprofen meer! Ik heb hrt middel langere tijd dagelijks geslikt (2x 400 mg)
19-11-2019

Strepfen (flurbiprofen)

ik kocht strepfen zuigtabletten met citroen en honingsmaak. aanvankelijk leek het de keelpijn of keelonsteking te verzachten, maar dat was maar even. plotseling hevige en toenemende maagkrampen en hevige diarree. Dit middel is gevaarlijk en zou gezien de ervaringen die anderen er ook mee hebben gewoon helemaal verboden moeten zijn!
14-11-2019

Naproxen (naproxen)
Menstruatiepijn

altijd al zware buikkrampen gehad . na mijn tweede bevalling zijn de krampen en extreme bloedverlies verergert, zodanig dat ik amper tot niet kon werken. van de huisarts naproxen 250 mg voorgeschreven gekregen. krampen zijn vermindert en bloedverlies ook iets verminderd. ik kan eindelijk weer de eerste twee dagen functioneren.
12-11-2019

Chronisch pijnsyndroom

Na 1 week 2x 50 mg meteen naar 100 mg werd na 1 maand afgepakt vanwege slaap abneu wat nu !?
04-11-2019

Indometacine (indometacine)

elke dag 3 x 25mg om de kalium in het lichaam beter te laten opnemen. Bij mij is Bartter syndrome aangetroffen. Lichaam neemt dat geen/weinig kalium op. Via indometacine kan het lichaam laten denken dat het wel meer kalium nodig heeft. Indien lichaam te weinig kalium binnen krijgt kan dit hart ritme stoornis veroorzaken bijwerking slaperig was alleen in de eerste 2 wek[lees meer...]en.
02-11-2019

Nekklachten

Ibuprofen 200 mg en 600 mg enkele dagen geslikt voor een verkrampte nekspier, omdat paracetamol niet meer hielp. Ibuprofen werkte goed tegen de pijn, maar wat kreeg ik enkele dagen nadat ik al gestopt was last van mijn maag ! Voor mij nooit weer.
27-10-2019

Lage rugpijn

Ik heb al een tijd lage rugklachten. En gebruik daarom dyclofynac 50 mg als de pijn.te erg wordt. Het gekke is,dat het de ene keer heel.goed werkt eb de andere keer juist weer niet. Dit kan per dag verschillen. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
21-10-2019

Indometacine (indometacine)

gebruik verapamil deze houden aanvallen voor grootste gedeelte tegen gebruik ik bij een aanval van clusterhoofdpijn
17-10-2019

Reuma

15-10-2019

Tandvleesontsteking

Voorgeschreven gekregen via de tandarts, terwijl het eigenlijk vrij verkrijgbaar is via de drogist. Om de 6 uur 2 tabletjes van 12,5mg. Deze pijnstillers zouden ongeveer de 6 uur werkzaam moeten zijn, helaas ook deze pilletjes zijn bij mij binnen 3 uur weer uitgewerkt en werken niet naar behoren.
12-10-2019

Naproxen (naproxen)
Pijn (algemeen)

Omdat paracetamol niet werkt en iboprofen niet gewenst effect heeft, deze voorgeschreven gekregen, en mag bij pijn 2x per dag eentje hebben. Momenteel gebruik ik het doordat ik lelijk hoofdletsel met daardoor continu hoofdpijn heb opgelopen, blij dat ik nog wat op voorraad had. Laatste keer kreeg ik wat extra voorgeschreven op verzoek, zodat ik altijd wat in huis heb, moch[lees meer...]t ik het nodig hebben.
11-10-2019

Aleve feminax (naproxen)
Menstruatiepijn

Heb zeer hevige menstruatiekrampen. Dit is het enige middel dat mij verlichting biedt. Zeer tevreden!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4918)
Anticonceptie - overig (3600)
Cholesterol (2822)
Depressie - antidepressiva overig (2623)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2243)
Pijn - morfine-achtigen (2130)
ADHD - psychostimulantia (1938)
Pijn (1920)
Verslavingsziekten (1847)
Bloeddruk - betablokkers (1611)
Maagzuur - protonpompremmers (1522)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1462)
Anticonceptie - eenfase (1338)
Angststoornissen (1148)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1095)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1075)
Depressie - antidepressiva TCA (1014)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (929)