categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

24-03-2020

Paracetamol (paracetamol)

Door inname verminderen effecten van hoofdpijn (migraine) zodat ik kan slapen in een donkere kamer om zo door de aanval heen te komen. Hierdoor blijf ik nog steeds misselijk, braken en verlies een volledige dag. Bij sumatriptan moet ik even door de eerste 2u maar kan wel aan de slag en heb nog zeker 3/4 van de dag een behoorlijk normale dag.
12-03-2020

Ziekte van Bechterew

De ene maagzweer na de andere, iedere keer opnieuw en ze bleven het, ondanks mijn protest, keer op keer voorschrijven. Nu zijn mijn maagproblemen dus chronisch geworden, maar mijn heupen zijn nog even lustig ontstoken, alsook mijn onderrug. Ik moest eerst een hele tijd verschillende soorten ontstekingsremmers gebruiken voor ik in aanmerking zou komen voor de inspuitingen [lees meer...]met immuuntherapie.Het heeft niks uitgehaald, maar mijn maag is intussen wel naar de vaantjes. Mij krijgen ze zo gek niet meer.
09-03-2020

Chronisch pijnsyndroom

Als pijnbestrijding bij chronische pijn kreeg ik dit voorgeschreven. Na zo'n 80 dagen begon ik weer symptomen van ovulatie te vertonen. Omdat dat een jaar of 2 voor het laatst was wist ik direct dat het veroorzaakt werd door het medicijn. Direct gestopt. De chronische pijn werd niet verminderd door het medicijn dus was het makkelijk om te stoppen.
04-03-2020

Advil (ibuprofen)

Mijn hele leven heb ik zware migraine. Advil doet bij mij helemaal niets en ik erger mij heel erg aan de reclame. Maakt mij ontzettend kwaad. Niet echt bevorderlijk voor acceptatie van migraine, waar heel veel mensen totaal niets van weten en het onderschatten. "Wat nou migraine, neem een Advil". Migraine is een erge hersenaandoening en wordt zo niet serieus genomen. Als e[lees meer...]en Advil de oplossing is wat zeur je dan. Alleen voorgeschreven migraine medicijnen zoals Sumatriptan helpt mij en ook niet altijd waardoor ik een Naproxen erbij neem dat meestal wel helpt.
03-03-2020

Piroxicam (piroxicam)
Syndroom van Ehlers-Danlos

Ik gebruik het medicijn onder de merknaam Feldene van Pfizer, in de vorm van capsules. De capsules plakken soms een beetje bij het aanraken of kunnen vervormen door lichte vochtigheid op je handen. De capsules zijn verpakt in een veel te grote blisterverpakking waardoor veel plastic rechtstreekt de vuilnisbak in gaat. Hiervoor vind ik het product toch net een tikje m[lees meer...]inder gebruiksvriendelijk. Het medicijn vermindert mijn zwelling bij het overmatig uitstrekken van mijn gewrichten (subluxatie, gedeeltelijke ontwrichting). Pijn komt wel nog door, maar is minder en dragelijker. Ik gebruik het vaak samen met andere NSAID's en Paracetamol om pijn te verminderen in de spieren of zachte weefsels rond m'n gewrichten.
02-03-2020

Daro hoofdpijnpoeder (paracetamol / propyfenazon / coffeine)
Clusterhoofdpijn

Daro hoofdpijnpoeder hielp niet meer en ik moest er mee stoppen. Nu al 4 jaar Sumatriptan maar slik hier ook gem. 9 tablettwn p.m dus schiet ook niet echt op maar werkt wel. Ben wel bang om er aan verslaafd te raken en averechts gaat werken.
28-02-2020

Arthritis

Gebruik dit medicijn al ongeveer 1,5 jaar voor mijn rug, wissel af tussen 60mg en 90mg ivm de bijwerkingen. Het werkt prima, maar heb altijd last van een sterk stressgevoel wat soms zelfs angst oproept. Ook afwisselende periodes van maagklachten (heartburn, pijn, etc). Ik raad het medicijn dus af, voor mij is het helaas de enige NSAID die werkt.
26-02-2020

Ibuprofen (ibuprofen)
Pijn (algemeen)

Om diverse redenen al eens ibuprofen gebruikt (hoofdpijn, buikpijn/griepachtige verschijnselen, bij verstandkiezen, spit etc.). het is makkelijk in te nemen en de werking vind ik wisselend maar over het algemeen werkt het wel redelijk bij mij. Ik krijg er echter misselijkheidsklachten / buikpijn van (ook als ik er maagbeschermers bij neem) dus voor mij is het niet de[lees meer...] ideale pijnstiller. Ik neem bij simpele dingen liever gewone paracetamol en bij dingen waarbij ik iets zwaarders nodig heb dan krijg ik Naproxen en dat werkt bij mij weer heel fijn.
24-02-2020

Chronisch pijnsyndroom

Dit middel haalt de scherpste pijn weg zodat ik beter in mijn vel zit
24-02-2020

Artrose

Deze ontstekingsremmende pijnstiller helpt mij ongeveer 4 a 5 maanden redelijk pijnvrij te bewegen. Daarna weer een injectie van de orthopeed en dan gaat het weer een paar maanden prima op dit medicijn.
22-02-2020

Vimovo (naproxen/esomeprazol)
Fibromyalgie

Ik kan dankzij deze tabletten weer functioneren en zelfs deeltijd werken. Ben niet geheel pijnvrij maar na wat t was ben ik nu tevreden en op soms hoofdpijn na geen bijwerkingen
19-02-2020

Meloxicam (meloxicam)
Artrose

enkele jaren geleden kreeg ik Meloxicam 15 mg 1xper dag voorgeschreven door de Reumatholoog . Een fantastisch middel , mijn pijnen namen af! maar ik nam het zeer onregelmatig in! omdat ik medicijnen niet te veel wil innemen. Na enkele jaren van toenemende pijnen heb ik bij mijn huisarts weer gevraagd voor Meloxicam ,ik kreeg 20 stuks, dit omdat ik ze zonodig en niet con[lees meer...]tinu wil slikken. Nu heb ik een wortelkanaal behandeling in mijn voortand gekregen in november afgelopen jaar! niks als ontstekingen en antibiotica moeten slikken ,uiteindelijk mocht ik geen nieuwe kuur antibiotica anders werd ik imuun daarvoor begrijpelijk dus! Odat ik veel Nekklachten heb ben ik weer begonnen met de Meloxicam en wat blijkt! ook de pijn in mijn tand is weg! 3 maart gaat deze voortand er uit doordat hij door de ontsteking los is gaan zitten, Maar ik heb nu gelukkig geen pijn, stop ik een dag met de Meloxicam dan is de pijn in de tand niet te harden dus Meloxicam helpt mij bij de Artrose en nu ook even tegen deze ontstekingspijnen in mijn tand!
18-02-2020

Spidifen (ibuprofen)
Koorts

Enorm veel spierpijn van de koorts. Helpt goed om de pijn weg te nemen en de koorts te laten zakken.
17-02-2020

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)

17-02-2020

16-02-2020

Arcoxia (etoricoxib)
Artrose - gewrichtsaandoening

Gebruik sinds jaren regelmatig Arcoxia. Ook Diclofenac en Naproxen geprobeerd. Hier word ik erg misselijk van. Van Arcoxia niet, maar al geruime tijd merk ik dat ik er erg veel last krijg van wazig zien/troebel zicht. Oogdruppels helpen hier niet echt aan. Inmiddels Ibuprofen (geeft ook troebel zicht) en Arthrotec (erg misselijk en troebel zicht) geprobeerd. Voor de pijn t[lees meer...]och maar weer Arcoxia, omdat alleen 3-4x 1000 mg paracetamol onvoldoende helpt. Groot nadeel, ik durf nu geen auto te rijden ivm slecht zien.
14-02-2020

Reuma

11-02-2020

Sanalgin (paracetamol / propyfenazon / coffeine)
Lage rugpijn

Gebruikt: 45 jaar.
02-02-2020

Celebrex (celecoxib)

Meer pijnstilling nodig ivm ondraaglijke pijn, niet kunnen zitten, in 1 houding liggen. Ibuprofen 400mg 3x per dag hielp niet voldoende. Maar celebrex heeft voor mij teveel bijwerkingen op de maag. Maagpijn en misselijk na 1 dag gebruik al. 2e dag heftige maagpijn terwijl ik 40 mg Pantoprazol maagbeschermer erbij gebruik. 's nachts maagpijn en heftige diarree, daar zit ik[lees meer...] niet op te wachten met een zee pijnlijke anale fisuur. Gestopt met innemen. Terug op maximaal Paracetamol en ibuprofen, met maagbeschermer.
30-01-2020

Meloxicam (meloxicam)
Arthritis

30-01-2020

Jicht

10-15 jaar geleden voor het eerst een jicht aanval gehad en diclofenac voorgeschreven gekregen. Deze echter zonder maagbeschermers. Na een aantal maanden na inname van diclofenac voelde mijn lichaam als geëlektrificeerd, sindsdien bij bepaald voedsel, meerendeels granen en dus ook na het drinken van een iertje rode uitslag. Afgelopen jaren mbv natuurgeneeskunde mijn urin[lees meer...]ezuurspiegel verlaagd en vrijwel nooit meer jicht gehad. Wel is erdus iets permanent beschadigd( dunne darm/maag) waaroor ik uitslag krijg.
27-01-2020

Ascal (carbasalaatcalcium)
CVA (cerebrovasculair accident)

ik gebruik ascal samen met een maag beschermer veel pijn in de gewrichten ben nu de maag beschermers aan het afbouwen maar dat betekent ook dat ik ook moet stoppen met de ascal graag hoor ik hoe het nu met u gaat en hoe u zelf gemaakt uit Citroenen, Gemberwortel en Knoflook,200ml klaarmaakt ik zou dit graag willen proberen met vr gr tineke
24-01-2020

Naproxen (naproxen)
Kaakoperatie

Helpt iets in een tijdspanne van nog geen 2,5 uur. Een maximale dosis Paracetamol helpt beter.
23-01-2020

Ibuprofen (ibuprofen)
Hernia

22-01-2020

Liesbreuk

dat helpte mij dus niet voor mijn liesbreuk netje, waarvan de dokter het nu zij dat het zenuwpijn is, heb een pikuur gekregen in de zenuwen van de lies, maar dat deed nog meer pijn! nu neem ik die tramadol/paracetamol eg en dat blijkt voorlopig te werken, juist jammer dat ik er erg mottig van ben, maar pijn is zo goed of weg voorlopig
19-01-2020

Ziekte van Bechterew

Van paracetamol naar diclofenac naar alle nsaids. Deed amper tot niets tegen de pijn. Bij erge ontsteking in gewrichten de ergste kantjes eraf. Blij met cimzia!
10-01-2020

Palexia (tapentadol)
Fibromyalgie

09-01-2020

Nekklachten

Al 30 jaar nekklachten met zware hoofdpijnen, alles al geprobeerd maar niets hielp. Sinds 10 jaar gebruik ik dit medicijn wat als enige binnen 30 minuten echt de pijn weg neemt.
06-01-2020

Spierpijn

Ik kreeg dit middel ik kreeg nieuwe knie no maar na 8 maanden nog steeds pijn toen kreeg ik het 60 mg enloop nu met vreselijke pijn in nek en schouder uitstralende naar bovenarm aan de linkerkant.en hoge bloeddruk.
02-01-2020

Artrose

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4977)
Anticonceptie - overig (3666)
Cholesterol (2850)
Depressie - antidepressiva overig (2659)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2269)
Pijn - morfine-achtigen (2156)
ADHD - psychostimulantia (1999)
Pijn (1944)
Verslavingsziekten (1884)
Bloeddruk - betablokkers (1632)
Maagzuur - protonpompremmers (1535)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1488)
Anticonceptie - eenfase (1357)
Angststoornissen (1172)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1116)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1090)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (939)