categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

18-08-2019

Slijmbeursontsteking

Ontstekingsremmer werkt goed maar uitslag op huid is veel pijnlijk.
14-08-2019

Niersteen / -stenen

Als pijnstiller tegen de pijn van nierstenen twee maal een prik in mijn been gekregen. Deze werkt goed. Daarnaast zetpillen (100 mg). Dat was een drama.. De darmpijn was minstens zo erg als de pijn van de nierstenen. Ik hield niets meer binnen, spugen en ontlastingsincontinentie. Overgestapt op morfine.
11-08-2019

Indometacine (indometacine)
Reuma

Dot middel heeft bijna mijn leven gekost. Na de vijfde dag van inname (dagen hiervoor buikpijn misselijk en dunne ontlasting) kreeg ik een stapel effect waarbij ik zeer ernstige psychische bijwerkingen kreeg. Ik heb hierna 5 dagen in een soort “enge trip” psychose doorgemaakt. De bijwerkingen die ik had stonden allemaal beschreven onder zeer ernstige bijwerkingen. Je den[lees meer...]kt altijd dat overkomt mij niet, tot het je zelf gebeurd. Nooit meer dit middel.
07-08-2019

05-08-2019

Meloxicam (meloxicam)

Niet gebruiken. Het heeft geen enkel effect. Ofwel verkeerde medicatie
30-07-2019

Advil (ibuprofen)
Chronisch pijnsyndroom

ik nam voor vroeger alle pijnstillers die je zo kon kopen bij de apotheek zonder vooschrift dan heeft de van landegem sint-augustinus aangeraden voor trantex wat op dat moment ook echt werkte .maar mijn lichaam is er zo aan gewend "dat ik de plakkers nu plak om niet te moeten afkikken
29-07-2019

Tandvleesontsteking

Gebruikt voor een tandabces in mijn linkeronderkaak, 3 x per dag 600 mg. Ik eet altijd iets voor gebruik en dus nog nooit last van mijn maag gehad . Na 4 pillen begon de zwelling in mijn gezicht ook af te nemen omdat ibrufen ook een ontstekingsremmers is . Ik gebruik geen antibiotica De pijn ging een halfuur na inname ook helemaal weg . Dus voor mij is dit een wonder[lees meer...]middel . Al zou ik deze alleen innemen als het echt nodig is . Want de kans op hartritmestoornissen of maagaandoeningen is na het lezen van vele reviews groot met deze medicatie .
27-07-2019

Celebrex (celecoxib)
Gewrichtsontsteking

In januari 2018 kreeg ik plots last van pijn aan het linkse S. I. gewricht. Telkens als ik een tijdje had neergezeten, kreeg ik heel veel zeer in het gewricht, zo erg dat ik bijna niet meer kon stappen. Eerst een andere ontstekingsremmer genomen gedurende een maand en kine gevolgd. Hielp niets. Vervolgens naar fysische geneeskunde in het UZA. Daar ook kine gevolgd, maar de[lees meer...] pijn beter de niet. Ondertussen sleepte de pijn al 6 maanden aan. Alvorens de arts een spuit wou geven met cortisonen in het gewricht, wou hij nog eerst proberen met Celebrex. En wonder boven wonder was ik na 24 u al verlost van de pijn! Ik heb toen Celebrex gedurende 3 weken moeten nemen. Nadien was ik een half jaar pijnvrij. Tien de pijn daarna terugkwam opnieuw een kuur van 3 weken genomen en opnieuw de pijn volledig weg. Nu al mee dan 6 maanden volledig pijnvrij. Dus ik heb mijn ideaal medicijn gevonden!
25-07-2019

Rugklachten

Ik heb al eens eerder diclofenac gebruikt, toen was er niks aan de hand. Een aantal jaar later nu voor mijn rug. Een paar uur na inname schrik ik bezweet wakker kreeg geen adem en had over heel mijn lichaam bulten en enorme jeuk, mijn hart ging enorm tekeer en ineens heel langzaam tot hij een paar keer zelfs bijna stopte. Mijn vrouw die ik wakker had gemaakt heeft met spoe[lees meer...]d 112 gebeld want ik wilde drinken en zakte in elkaar. De ambulance was denk ik snel ter plaatse maar daar weet ik niet veel meer van omdat ik een hoop stukken kwijt ben ik heb verschillende spuiten gekregen en 2 dgn in het ziekenhuis gelegen. En mag geen nsaid meer gebruiken.
20-07-2019

Naproxen (naproxen)

Dit medicijn helpt bijna niet voor artrose. Bovendien nare bijwerkingen zoals droge mond, zere keel en geirriteerd mondslijmvlies. Darmklachten met plakkerige ontlasting en veel stinkende winden.
19-07-2019

Artrose - gewrichtsaandoening

Blijkbaar ben ik nu allergisch voor diclofenac.. Had het een lange tijd niet gebruikt.
18-07-2019

Pijn (algemeen)

Langdurig gebruik voor pijn in spieren, gewrichten en pezen. Geen last van bijwerkingen, ook niet in het begin van gebruiken. Werkt goed als pijnstilling, heel blij met het effect.
18-07-2019

Kaakontsteking

Na mijn wortelpuntbehandelind ibuprofen gekregen, heef effectief tegen de pijn, maar vanaf dag drie last van misselijkheid en draaierigheid. Ga nu maar kijken of paracetamol inmiddels afdoende is. Ik slik zelden pijnstillers en kan er wellicht wat minder goed tegen.
17-07-2019

Palexia (tapentadol)

Zenuwbeklemming in onderrug. Uitstraling naar been. Ischias hernia in het begin hiep het. Ik moest steeds meer gebruiken. Nu doe ik een pijnprogramma bij heliomare. Ik ben aan het afbouwen. Ik voel geen verschil tussen drie of 6 pillen. Ik wil er van af. Toen ik een roesje nodig had voor een darmonderzoek werkte het niet door de palexia. Alles gevoeld. Dood eng. Ik wil er[lees meer...] van af. Doe dat geleidelijk. Een per week er af.
12-07-2019

Artrose

Het helpt matig, de bijwerkingen zijn zodanig dat het ( voor mij) niet opweegt tegen de voordelen van het middel. Ongeveer 2 uur na inname word ik steeds en plotseling heel erg nerveus, misselijk duizelig en algeheel beroerd.
12-07-2019

Paracetamol (paracetamol)

Na het stoppen met de paracetamol merkte ik: Het deed niks voor de pijn Ik kreeg weer energie en was niet meer zo duf. Ineens was ik weer in het huishouden bezig en kon ik fietsen. Heb nog geen klachten gehad waarbij paracetamol wel helpt. Ik slik ze zonder codeïne
09-07-2019

Gekneusde ribben

05-07-2019

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)
Gewrichtsontsteking

In het begin prima, later weinig effect.
04-07-2019

Gewrichtspijn

1 tot 2 dagen gebruikt. Op vakantie veel bijwerkingen.

Artrose

Veel pijn in rug , redelijk veel artrose en hernia

Paracetamol (paracetamol)

Mogen leven

Naproxen (naproxen)

In het ziekenhuis kreeg ik in 2004 eerst diclofenac zetpillen tegen de pijn bij nierstenen. Dat stopte wel de pijn maar niet eventuele ontstekingen Daar voelde ik mij niet best mee . Na een fikse ontsteking in 2006 kreeg ik van de huisarts naproxen 500 en dat werkte uitstekend. en zelfs tegen de pijn. Sinds dien gebruik ik alleen naproxen 500 bij pijn door niersten[lees meer...]en. Een doosje met 30 tabletten per jaar gebruik ik. Jaarlijks heb ik een tot twee maal een niersteen aanval. Om de vier jaar een ziekenhuis opname van ongeveer 5 dagen. Daar kreeg ik morfine injecties en een infuus . In juli 2018 kreeg ik in het ziekenhuis morfine en een recept voor 9 tabletten oxicodon 10 mg mva voor thuis . Dat raad ik niemand aan. Eén pil slikken en vier dagen suf en niet kunnen poepen . (obsipatie) . Niet verder gegaan met oxicodon en weer terug naar naproxen 500
25-06-2019

Gewrichtsontsteking

Ontsteking in kniegewricht gehad met veel vocht er in. In tegenstelling tot anderen heb ik geen enkele bijwerkingen gehad. Of het moet zijn dat ik er wat duffer van werd, maar dat weet ik niet zeker. Geen maagklachten gehad en geen maagbeschermers er bij geslikt. Wel steeds wat er bij gegeten. Soms ook in combinatie met paracetamol 500 mg als de pijn erger werd.
24-06-2019

Palexia (tapentadol)
Rugpijn

Ik heb al vanaf mijn tienerjaren last van mijn rug. De tussenwervelschijven zijn versneld weggesleten en inmiddels is daar stenose bij gekomen. Ik heb 2 keer een ruggenprik gehad met morfine. De behandeling was verschrikkelijk en het effect hiervan was een paar dagen (!). Na een tijd Tramadol te hebben geslikt heb ik op advies van mijn pijnarts Palexia gekregen. Voor mij i[lees meer...]s het een wondermiddel. De scherpe randjes van de pijn zijn eraf.
23-06-2019

Artrose

Helpt wel voor de artrose maar heeft bijwerkingen die behoorlijk ernstig zijn bij mij. Veel last van droge mond met keelpijn en geirriteerd mondslijmvlies.
19-06-2019

Kaakontsteking

Vreselijke maagpijn en diaree gekregen door ibuprofen. Ik kreeg er echt een kwaal bij! Duizelig en heel moe en futloos. En griepachtige gevoelens.
14-06-2019

Arcoxia (etoricoxib)

Uitstraling in rechterbeen vanwege ontsteking in de onderliggende bilspier als gevolg van zittend beroep. Geen hernia vastgesteld op basis van enkele oefeningen bij huisarts. Naproxen 500 mg lost de pijn op maar mag niet samen met de etoricoxib. Heb nu enkele dagen deze pil ipv naproxen. Klachten zijn verergerd en kan zelfs niet meer lopen. Ochtendstijheid toegenomen. Betw[lees meer...]ijfel de werking en heb liever de Naproxen.
12-06-2019

Reuma

Gebruik Arcoxia al enkele jaren tegen reuma (Spondylarthropatie). Houdt de reuma enigszins stabiel dus doet zijn werk. Tot dusver de enige NSAID waar ik weinig maagklachten bij had, maar helaas ondanks de 40 mg Omeprazol maagklachten toch weer terug. Gaat nu i.c.m. Pantoprazol goed. Sinds kort ben ik er ook achter dat ik extreem droge ogen heb (met gevolg waziger zien) a[lees meer...]ls bij effect vd reuma. Misschien ook versterkt door de Arcoxia. Te verhelpen met oogdruppels.
09-06-2019

Slijmbeursontsteking

Het hielp tegen de ontsteking. Maar wat een maagpijn. Eerste nacht, dacht ik dat ik een hartaanval kreeg. Heftige steken. Ha gebeld volgende dag. Maagbeschermer gehad maar nog steeds steken. Na 6 dagen gebruik. Wakker van de maagsteken. Tintelende arm. Wat een vreselijk enge bijwerkingen. Ik stop ermee. Wou dat die laatste niet had ingenomen.
08-06-2019

Ibuprofen (ibuprofen)
Trekken van tand of kies

Wijsheidskiezen laten trekken, Ibuprofen 600mg 3x per dag voorgeschreven. Het hielp vrij goed tegen de pijn, maar na de derde dag erg veel last van bijwerkingen: koorts, hoofdpijn, stijve spieren in nek en rug, vermoeidheid, slechte nachtrust. Ik stop er gelijk mee.. dan liever kaakpijn any time of the day!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4745)
Anticonceptie - overig (3494)
Cholesterol (2744)
Depressie - antidepressiva overig (2550)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2078)
Pijn (1881)
Verslavingsziekten (1789)
ADHD - psychostimulantia (1769)
Bloeddruk - betablokkers (1571)
Maagzuur - protonpompremmers (1490)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1426)
Anticonceptie - eenfase (1300)
Angststoornissen (1098)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1053)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1045)
Depressie - antidepressiva TCA (978)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (912)