categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

APC Tabletten

Nabumeton

12-05-2021 | Vrouw | 53
nabumeton
Spierreuma
Ik gebruik het voor ontstekingsreuma / spierreuma. Was al een tijdje geleden dat ik het gebruikt had, nu een kuur van 15 dagen en ik merk opnieuw dat ik op mijn armen en benen onverklaarbare kleine blauwe plekken heb, net alsof die met een vinger te duwen werden veroorzaakt. Had ik vroeger ook maar toen dacht ik niet dat het aan de Gambaram / Nabumeton lag, nu valt het o[lees meer...]p omdat ik al een hele tijd geen blauwe plekken meer had. Verder geen bijwerkingen opgemerkt.

03-05-2021 | Vrouw | 62
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Ik gebruik het voor wat voor soort pijn dan ook. Werkt altijd. Ik gebruik niet meer dan 10 tabletten in een jaar . Zo spijtig dat het niet meer te krijgen is...Ik zou graag weten waarom niet.

02-05-2021 | Vrouw | 69
Rugklachten
Medicijn hielp niet beter of slechter tegen de pijn dan bvb ibuprofen. Echter vanaf dag 7 stond plotseling mijn mond vol bloedblaren. Deze werden snel groter. Wanneer een blaar opensprong zat mijn mond onder het bloed en meteen ontstond een nieuwe blaar naast de oude. Meteen naar het ziekenhuis. De dokters wisten het ook niet zeker. Het zou wel spontaan weggaan zeiden ze, [lees meer...]maar dat kon enkele weken duren. Ben dus gestopt met dit (gevaarlijke) medicijn. Dit nooit meer. Eten is momenteel zeer moeilijk.

Aleve feminax

30-04-2021 | Vrouw | 12
Menstruatiepijn
Op advies deze tabletten gekocht voor mijn dochter van bijna 13. Ongeveer anderhalf uur na inname van de tablet kwam ze huilend van de maagzuur naar beneden. Het was zo heftig en pijnlijk dat ze er van in paniek raakte. We wisten niet dat dit een bijwerking kon zijn omdat we geen bijsluiter hadden gelezen. We hebben haar gelijk melk en Rennies gegeven maar uiteindelijk ko[lees meer...]os haar maag een snellere en effectievere oplossing door te braken. Hierna ging het snel beter maar zij houdt het voortaan bij paracetamol.

30-04-2021 | Vrouw | 38
naproxen
Mij werd ivm een medisch onderzoek aangeraden om preventief Naproxen te slikken.: 2 x 275 mm. Ik heb dit geslikt en kreeg een paar uur later huiduitslag: jeukende bulten, met daar omheen rode huid. Na enkele uren verdween de uitslag weer. Nu, vier dagen later, heb ik nog steeds af en toe deze bulten, die dan ook weer wegtrekken. Ik vind het door deze bijwerking een onpr[lees meer...]ettig medicijn om te gebruiken en zal het zelf niet meer slikken.

26-04-2021 | Vrouw | 49
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Bij migraine-achtige hoofdpijn het enige middel dat helpt. Als alle andere middelen niet meer helpen. Ik mis het middel erg nu het al maanden niet meer verkrijgbaar is, heb geen idee of het nog op de markt komt. Tot nu toe heb ik geen goed alternatief kunnen vinden. Iemand anders wel???

Ibuprofen

24-04-2021 | Vrouw | 34
ibuprofen
Kiespijn
Hielp tegen kiespijn, echt super. Nam af, waarna ik naar 3 dagen stopte met ibuprofen. Daarna kwam de kiespijn toch weer terug 4 dagen later. Kies had vulling, die was lek (zenuwpijn), daarna is hy gerepareerd en nog steeds zenuwpijn, na 2 weken ineens echte kiespijn. Tandarts ziet niks, vulling zou goed zitten. Nu zit ik hier om 04.00 uur snachts dit verhaal te type[lees meer...]n. Zucht

10-04-2021 | Vrouw | 28
Blindedarmontsteking
In het ziekenhuis gaven ze me 3x per dag 50mg diclofenac na mijn operatie aan m'n gesprongen blindedarm. Ik wist niet welke pijn normaal was en niemand wees mij op de eventuele bijwerkingen. Ik heb dit medicijn dus 1 week lang geslikt. Ik kon door de spierverkrampingen niet meer ontspannen, ik werd psychisch helemaal gek, paniekaanvallen, moodswings, hele diepe down moment[lees meer...]en, ik wilde wel maar het lukte me niet meer gevoel. Ook m'n eetlust was weg, werd al misselijk als ik aan eten dacht. Later begon ook het oorsuizen als vuurwerk geknetter in m'n oren en de vastzittende boeren/maagpijn. Voor mij nooit meer diclofenac!

Aleve feminax

05-04-2021 | Vrouw | 24
Menstruatiepijn
Ik gebruik aleve feminax alleen wanneer ik zware buikpijn en/of lage rugpijn heb tijdens mijn ongesteldheid. Ik vind het onmogelijk om zonder dit medicijn te concentreren op werk wanneer ik erge last heb. Ik raad het daarom elke vrouw aan die erge last heeft van haar menstruatie, want dit red elke zoveel maanden mijn leven. Ik slik het maar 1x per menstruatie (elke dag sli[lees meer...]kken is niet nodig voor mij).

03-04-2021 | Vrouw | 57
Pijn (algemeen)
Gekneusde ribben

Celecoxib

30-03-2021 | Man | 61
celecoxib
Artrose
Ik neem het in tegen de pijn door zware Artrose door heel het lichaam, maar met Celecoxib is de pijn nog erger. Ook in combinatie met 4 x 1g Paracetamol per dag. Geen pijnstilling.

Palexia

29-03-2021 | Vrouw | 60
tapentadol
Ik heb het niet lang voor mijn aanzichtpijn (drie punten). Van deze medicijn krijg ik een rare geur. Overal, de hele dag. Verschrikkelijk. Ik heb maar zo'n 9 stuks gebruikt, maar voor mij hoef het niet meer. Ik ben benieuwd wanneer die nare geur zal verdwijnen. Ik had eerder tramadol en die haalde beter de scherpe punten weg van mijn pijn. Palexia hielp me ook niet beter m[lees meer...]et mijn pijn.

28-03-2021 | Vrouw | 24
naproxen
5 maanden lang 2 x per dag, 2 x 250 mg naproxen geslikt. Deed wat het moest doen. Eindelijk geen koorts meer en buikpijnaanvallen waren minder pijnlijk. Af en toe last van hoofdpijn, maar niet storend. Wel in combinatie met omeprazol geslikt.

Celebrex

Ibuprofen

15-03-2021 | Vrouw | 53
ibuprofen
Gewrichtsontsteking
Ik moest 3x per dag 1 Ibuprofen 600 mg nemen voor een spierontsteking. Ik ben dinsdag de pillen beginnen te slikken maar na 3 dagen kreeg ik ontzettende maagklachten, een opgezette buik, misselijk... Ben onmiddellijk gestopt met deze pillen. Dan zoek ik wel naar een andere oplossing voor mijn schouderontsteking. Nooit meer!

Paracetamol/ Codeine

05-03-2021 | Vrouw | 74
paracetamol / codeine
Chronische depressie
Na 27 jaar onder chronische depressie gebukt te zijn gegaan heb ik eindelijk mijn leven terug. IK heb talloze andere medicijnen gebruikt maar niets daarvan heeft mij geholpen. Daarnaast had ik allerlei therapieën waaronder hypnotherapie en ging ik een tijdje naar een magnetiseur. Uit radeloosheid heb codeïne genomen van mijn man. Die gebruikte het voor kriebelhoest maar h[lees meer...]ij voelde zich er ook ontspannend bij.

Paracetamol/ Codeine

05-03-2021 | Vrouw | 74
paracetamol / codeine
Na 27 jaar aan het lijntje te zijn gehouden van wege mijn depressie heb ik mijn leven terug. Jammer van al die verloren jaren. Werkt binnen een half uurtje.

Arcoxia

03-03-2021 | Man | 40
etoricoxib
Ziekte van Bechterew
Ik loop al meer dan 10 jaar met onverklaarbare pijnklachten vooral in mijn nek en rug. Niemand kon me ooit helpen, zelfs fysiotherapeuten sloegen de handen in het haar van moedeloosheid. Nu heb ik EINDELIJK eind december 2020 de diagnose "ziekte van Bechterew" gekregen. Dat was een openbaring en ik kon het een naam geven. Ik wist eindelijk wat ik had. Ik kreeg van d[lees meer...]e reumatoloog het medicijn Arcoxia 90mg mee. Dit moest ik iedere dag 's avonds voor het slapen gaan innemen met water. Vanaf de eerste inname was ik de volgende ochtend al meteen pijnvrij. Ik vond het meteen een wondermiddel!!! Ook had ik de eerste week een enorm euforisch gevoel door deze medicatie! Ik kreeg meer energie en ik was volledig pijnvrij. Normale pijnstillers hielpen mij nooit. Er ging een wereld voor me open en ik kreeg ineens zin om veel dingen te gaan doen en ondernemen. Normaal had ik altijd pijn, 24 uur per dag en 7 dagen per week. Nu heb ik de Arcoxia precies 2 maanden geslikt en op dit moment zit ik thuis met zware hartritmestoornissen, afgelopen zondagavond opgehaald door de ambulance. Ik heb nooit eerder hartritmestoornissen gehad. Voor mij is het 100% duidelijk dat dit door de Arcoxia komt. In het ziekenhuis durven ze dat niet duidelijk te stellen. Maar ik heb deze problemen sinds het gebruik van Arcoxia. De bijwerkingen begonnen na ongeveer 6 weken met extreem droge en pijnlijke ogen. Veel rode bloedvaten in mijn ogen gesprongen. En het gevoel alsof er zand in zat. Ik dacht dat ik een oogziekte had. Maar toen las ik dat dit 1 van de bijwerkingen kon zijn van Arcoxia. Nu ik met Arcoxia ben gestopt zijn mijn ogen gelukkig weer normaal! Ook kreeg ik een vreemde bittere smaak in mijn mond waardoor bijvoorbeeld melk heel vies smaakte, waardoor ik eerst dacht dat de melk over de datum was. De melk was nog goed en toen dacht ik dat ik misschien corona had door het smaakverlies. Een coronatest bleek negatief. Toen begon ik te begrijpen dat het door Arcoxia kwam. Ook kreeg ik zware maagzuur aanvallen met daardoor pijn in mijn slokdarm en, met als kers op de taart, ernstige hartritmestoornissen. Ik ben net 40 jaar geworden en ik dacht echt niet dat ik bijwerkingen zou ervaren van dit medicijn. Ik praatte tegen iedereen vol lof over dit medicijn. Het gaf me mijn leven terug. Maar na een tijdje pakt het me mijn leven ook bijna helemaal af. Dus ik ben er nu helemaal mee gestopt! Waardoor helaas de pijn in mijn nek ook weer terug komt. Echter ben ik niet van plan om er voor altijd mee te stoppen. Ik kreeg 90 mg mee van de reumatoloog voor ongeveer 6-8 weken, langer mag het sowieso niet aaneengesloten gebruikt worden. Maar ik ben ervan overtuigd dat deze dosis voor mij veel te hoog was. Ik heb vorige week vrijdag een kwart van zo'n pil ingenomen en ik ben daardoor nog wel een aantal dagen pijnvrij geweest. Dus ik ben van plan om deze medicatie in een voor mij zo laag mogelijke dosis in te nemen en zo min mogelijk. Desnoods een aantal weken pijn lijden om daarna weer een pil in te nemen waardoor ik weer een tijdje pijnvrij kan zijn zodat ik ook de bijwerkingen tot het minimum beperk. Zo'n 20mg helpt mij al tegen de pijn. Maar ik wil wel eerst een tijdje van mijn hartritmestoornissen af zijn. Ook is mij nooit een maagbeschermer aangeraden en ik raad dan ook iedereen ten zeerste aan om altijd een maagbeschermer in te nemen omdat je maag beschadigd raakt door het gif wat in Arcoxia zit, met alle gevolgen van dien. Iedereen reageert er anders op. Arcoxia werkt geweldig tegen de pijn, maar het kan je bedlegerig maken als je het klakkeloos inneemt en niet oppast. Ontdek zelf welke dosis goed werkt bij jou en begin niet met de hoogste dosis. Als een hele lage dosis al werkt dan moet je het daar bij houden. Eventueel kun je het langzaam verhogen. Aan iedereen die aan mijn ervaringen zijn of haar voordeel mee kan doen: Succes!

02-03-2021 | Man | 75
Spierreuma
Kreeg last van spier in bovenarm na kleine ingreep pink. Beneden arm en hand 1 week in gips. Gevolg ervan of toeval ??? Werd van kwaad tot erger. Ging over van de ene spier(gewricht) naar de ander. Uiteindelijk kon ik bij opstaan bijna niets. Gedurende dag minder last. Alleen bij strekken spieren pijnlijk. In rust geen pijn. Duurde lang voordat diagnose PMR uitkwam. Ge[lees meer...]lukkig geen prednison. Medicijn Naproxen hielp prompt en helpt prima. Slik het een aantal weken inmiddels. Lichte beperking nog linkerschouder bij opstaan. Is snel weg. Op dringend advies slik ik tevens maagbeschermer. Zonder last te hebben ook alcohol gedronken. ( soms eigenlijk echt te veel)Toch voor de zekerheid geheel gestopt. Naproxen neem ik altijd na het eten. Nooit op lege maag. Onbekend hoe lang ik het moet innemen. In nauw contact met reumatoloog. Volgende week nieuwe bloedtesten. Mag zelf bepalen om over te gaan naar 1 tablet per dag. Voordeel van deze medicijn is dat je acuut er mee mag stoppen. Neem ook vitamines maar dat deed ik al te voren. Als je wat ouder bent is dat wenselijk althans naar mijn mening. Gelukkig geen enkel bijverschijnsel ervaren. Tot nu toe slik ik verder geen enkel ander medicijn. Ook nooit operaties gehad.

Paracetamol

28-02-2021 | Man | 69
paracetamol
Chronisch pijnsyndroom
bij een enkel gebruik gaat prima, gebruik ik iets langer dan ontstaan elke dag na opstaan bloedneus, heftig en best langdurig.

Indometacine

28-02-2021 | Vrouw | 56
indometacine
Clusterhoofdpijn
Van neuroloog schreef Indometacine voor om diagnose Paroxymale Hemicrania vast te kunnen stellen. En dat werkte echt top, het beest in mijn hoofd hield zich koest! Maar helaas kreeg ik na een jaar indometacine gebruik ernstige bloedarmoede waarna er tijdens een endoscopie een maagbloeding en meerdere maagzweren werden ontdekt. Moest direct stoppen met de indometaci[lees meer...]ne en zit nu op de Topiramaat en het beest is weer los helaas.....

Indometacine

19-02-2021 | Vrouw | 35
indometacine
Chronisch nek/hoofdpijn klachten. Beetje last van maag maar ik heb zoiezo al snel maagproblemen maar daar slik ik elke dag omeprazol 40mg voor.

17-02-2021 | Vrouw | 71
Hoofdpijn
Een heel goed medicijn. Bij zware hoofdpijn is dit het enige dat helpt en ook prettig in te nemen is. Sinds de Corona pandemie is het niet (meer) verkrijgbaar. Heel vervelend, ik weet ook niet of het nog gemaakt wordt/gaat worden. Hoop dat het weer op de markt komt. Voor mij is dat een uitkomst!!

11-02-2021 | Vrouw | 47

05-02-2021 | Man | 68
Angina pectoris

25-01-2021 | Man | 66
Aderverkalking
Voor mij ging 1 jaar alles perfect zonder problemen nu mijn Maagwant aan getast dunner werd gevoelig begon zuur omhoog te komen moest van cardioloog en internist 2 x per dag Pantoprazol in nemen het liep even na paar maanden nog erger helaas nu met corona virus vid -19 niet na Z.H geweest neemt geen risico . zware hartoperatie 4 omleiding 3 stens geplaatst nu [lees meer...]weer kransslagaders dicht slip zal ik zeker na corona virus na Z.H gaan , krijg ook moet ik spuiten tegen cholesterol te hoge bloeddruk

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5383)
Anticonceptie - overig (3944)
Cholesterol (2961)
Depressie - antidepressiva overig (2806)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2471)
Pijn - morfine-achtigen (2275)
ADHD - psychostimulantia (2191)
Pijn (2059)
Verslavingsziekten (2036)
Bloeddruk - betablokkers (1731)
Maagzuur - protonpompremmers (1609)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1555)
Anticonceptie - eenfase (1437)
Angststoornissen (1271)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1228)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1192)
Depressie - antidepressiva TCA (1079)
Antibiotica - urineweginfectie (1005)