ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

22-10-2017

Arcoxia (etoricoxib)
Reuma

21-10-2017

Diclofenac (diclofenac)

20-10-2017

Ziekte van Bechterew

Meloxicam gekregen voor mijn bekkenontsteking ( tgv. Bechterew). Werkt zeer effectief.. Na inname de volgende dag veel minder pijn. Indien ik het elke dag neem, geen of nauwelijks last. De bijwerkingen zijn wel hevig: misselijkheid, opgeblazen gevoel, oprispingen, stoelgangsproblemen, vermoeidheid en vooral oedemen thv voeten en enkels met tintelingen.
19-10-2017

Rugklachten

Ik kreeg zoveel last van bijwerkingen door het lange gebruik dat ik nooit geen ontstekingsremmer mag hebben. Niet geschikt voor langdurig gebruik naar mijn mening.
12-10-2017

Clusterhoofdpijn

Ibuprofen heeft bij mij de vreemde bijwerking dat ik onverschillig word, overmoedige beslissingen neem en roekeloos rijd. Heeft iemand ook de ervaring dat er mentale bijwerkingen zijn?
11-10-2017

Nurofen (ibuprofen)
Menstruatiepijn

Ik krijg eens in de zoveel tijd heel erg last van menstruatiekrampen, met 1 smelttablet Nurofen (200 mg) is alle pijn weg. Duurt ongeveer 20 minuten voordat het werkt en daarna heb je nergens last meer van voor de rest van de dag. Werkt voor mij perfect! Waar ik normaal niks zou kunnen doen door de pijn heb ik als ik Nurofen gepakt heb niet eens door dat ik ongesteld ben.[lees meer...] Verder heb ik ook geen last van bijwerkingen.
09-10-2017

Menstruatiepijn

Ik slik Naproxen 500 mg voor mijn ongesteldheidspijn, ik heb nergens meer last van nadat ik een pil heb genomen. Pas wel goed op dat je er niet te veel in een korte tijd slikt. Naar mijn ervaring ga je dan heel erg trillen.
08-10-2017

Gordelroos

Ging naar huisarts met gordelroos. Kreeg o.a. naproxen voorgeschreven. 2x per dag innemen. Na 6 weken gebruik van Naproxen kreeg ik ernstige jeukklachten op rug en benen en daarna veel uitslag op de rug en benen. Ik ben nou gestopt met inname en wacht op andere medicatie.
08-10-2017

Strepfen (flurbiprofen)
Keelpijn

Werkt veel beter dan strepsels. Verdoofd de keel(pijn). Bij een erg kapotte keel prikt het eerst wel een beetje in de keel, maar dat gaat snel genoeg over
06-10-2017

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)
Hartinfarct

Dit medicijn moet ik als antistollingsmedicijn blijven innemen na mijn hartinfarct in 2010. Het geeft bij mij geen enkele bijwerking.
04-10-2017

Artritis psoriatica

De tablet vorm mag wel iets kleiner
04-10-2017

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)
Boezemfibrilleren

Nadat door onderzoek was gebleken dat ik ernstig boezemfibrilleren heb, was het gebruik van acetylsalicylzuur niet voldoende om het ontstaan van stolsels te voorkomen en ben ik op advies van mijn cardioloog geswitcht naar Pradaxa.
02-10-2017

Artrose

Ik ben pas bezig, neem ook nog paracetamol in (max 8 van 500gr)
02-10-2017

Heupslijtage

Wel innemen met maagbescherming
17-09-2017

Diclofenac (diclofenac)
Lage rugpijn

niet werkzaam bij mijn klachten
15-09-2017

Strepfen (flurbiprofen)
Keelontsteking

werkt wel maar de bijwerkingen daarna zijn net zo erg als de kwaal: diarree en blaren in mond, eerste vervelend en tweede pijnlijk.
14-09-2017

Artrose

heb 1 tablet ingenomen, kreeg daarna maagpijn, duizeligheid, niet lekker voelen. 4 dagen geprobeerd, toen gestopt en overgegaan naar celecoxib 100mg, prima.
14-09-2017

Celecoxib (celecoxib)
Artrose

had verschrikkelijke pijn in mijn linkerbeen, kon amper lopen, en pijn in mijn rechterhand: artrose, als ik 2 pillen inneem is de pijn weg. Dit duurt plmin 10 dagen, is daarna in lichte mate terug. wacht tot het niet meer te doen is, neem dan weer 2 of meer tabletten.
04-09-2017

Rugklachten

Voorgeschreven gekregen om vast te stellen of mijn rugklachten reumatisch zijn. Het schijnt te werken bij sommige mensen, ik had echter direct zeer veel last van pijnlijke bijwerkingen. Na èèn tablet 4 uur later vreselijke buik- en darmpijn, hartkloppingen, brandend maagzuur. Direct mee gestopt. Dag later nog steeds vreselijk brandend maagzuur, paracetamol helpt niet tege[lees meer...]n de pijn.
31-08-2017

Cataflam (diclofenac)
Spanningshoofdpijn

Ik had last van spierspanningshoofdpijn, waarbij gewone pijnstilling niet hielp. De Cataflam hielp heel goed voor de hoofdpijn, maar ik kreeg pijnlijk last van mijn darmen, waarbij ik diarree had met een beetje bloed erin. Nu moest ik meteen stoppen van de huisarts met de Cataflam, en als mijn darmen morgen niet beter zijn, moet ik terug op consultatie...afwachten dus...
30-08-2017

Aleve feminax (naproxen)
Menstruatiepijn

Ik ben 20 jaar en gebruik dit medicijn bij iedere menstruatie. Dit zorgt ervoor dat de krampen buikpijn en rugpijn stoppen en vooral ( heel wenselijk ) het bloeden stopt. Ik raad dit zeker aan. Kan niet meer zonder
25-08-2017

Glucosamine (glucosamine)
Artrose

Mijn pijn ging over toen ik stopte na 6 jaar gebruik. Ik ben superblij dat ik ervan af ben. Ik heb meer energie, beweeg soepeler en kan weer hele afstanden lopen zonder pijn! Nooit meer glucosamine!
25-08-2017

Ibuprofen (ibuprofen)
Trekken van tand of kies

In het begin werkte ibuprofen 400 mg erg goed. Maar na een week werd de pijn erger (weet nog niet waarom). Je kan het dan in combinatie nemen met paracetamol, dat werkte uiteindelijk ook niet meer, dus het hangt echt af van hoeveel pijn je hebt. Neem het voor de zekerheid ook met eten, het beste is zuivel.
19-08-2017

Brexine (piroxicam)

ik nam Brexine 20 mg 2 x 1 per dag in, gedurende 8 dagen. Ik zat met zeer felle pijn al weken rond te lopen met ontsteking aan het kraakbeen wat men tussen onze ribben heeft zitten, ik was reeds naar 2 dokters gegaan die me wat voorschreven wat niet hielp, toen doorverwezen geweest naar een specialist voor de beenderen -pezen - spieren - die mij uiteindelijk Brexine voors[lees meer...]chreef. Twee jaren later viel ik van een reform ladder af, op 3 meter 40 zeer fel pijn in de onderrug, kon mijn veters of sokken niet zelf aan doen - voorover buigen ging niet meer toen dacht ik terug aan de Brexine. nam er 2 in per dag - gedurende 2 dagen en was genezen.
19-08-2017

Paracetamol/ Codeine (paracetamol / codeine)

Paracetamol gelijk welke ook met codeine hielp nix, zelfs niet na 10 tabletten per dag. Ik heb het al 42 jaar. Is vreselijk en erfelijk. Mijn mama had het ook zo nog erger, die lag 4 dagen op bed en gal over geven. Ik geef gelukkig niet over. Maar nu al wat jaren met sumatriptan en afwisselend met zolmitriptan is het leefbaar. Maar meestal 3 dagen de week en dan 3 tablette[lees meer...]n per dag dikwijls.
15-08-2017

Syndroom van Tietze

Wat een verschrikkelijk medicijn... Hielp wel tegen de pijn, werkt snel en lang maar de bijwerkingen zijn erger dan de kwaal! Maagbeschermer Pantoprazol erbij en de 'pret' was compleet. Met allebei moeten stoppen maar na 2 dagen nog veel last van obstipatie en maagklachten.
07-08-2017

Carbasalaatcalcium (carbasalaatcalcium)
Beroerte

07-08-2017

Nek- / rughernia

03-08-2017

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)
Artrose

Middel is wel effectief tegen de klachten, maar kreeg er hevige maagklachten van en daarna overgeven.... heb het maar zeer kort gebruikt vanwege genoemde klachten.
03-08-2017

Carbasalaatcalcium (carbasalaatcalcium)
Keelontsteking

Van de huisarts dit medicijn gekregen, omdat antibiotoca niet zou werken tegen deze keelontsteking, maar dit spul geeft minimale verlichting tegen de pijn. Iedere keer slikken is pijnlijk, zelfs water drinken voelt aan alsof je een hand vol grind probeert door te slikken, eten is dus ook amper te doen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4019)
Anticonceptie - overig (3039)
Cholesterol (2400)
Depressie - antidepressiva overig (2210)
Epilepsie (2002)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1822)
Pijn - morfine-achtigen (1747)
Pijn (1643)
ADHD - psychostimulantia (1538)
Verslavingsziekten (1499)
Bloeddruk - betablokkers (1409)
Maagzuur - protonpompremmers (1376)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1344)
Anticonceptie - eenfase (1117)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (931)
Angststoornissen (886)
Depressie - antidepressiva TCA (846)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (820)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (779)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!