ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

18-10-2018

Paracetamol/ Codeine (paracetamol / codeine)
Griep

Paracetamol op dag 1, dag 5 en dag 6. Tussendoor paracetamol zonder coffeine, dit werkte significant pijn en koorts verlagend. Zowel op dag 5 als dag 6 ervaarde ik genoemde bijwerkingen. De 2 maal vermeed ik de coffeine al, maar glipte er toch 1 in, omdat er niet op de strip stond vermeld dat er coffeine bij zat. (Ik weet het dus ook niet 100% zeker! maar zo ervaardei k he[lees meer...]t en het zo wel de "missende tabletten met coffeine verklaren). Ca 30 minuten na inname paracetamol met coffeine, schoot mijn hartriteme omhoog en trad de koorts weer in. Op schaal van licht vervelend naar erg vervelend/niet. En qua pijn van geen naar niet kunnen ontspannen, spierpijn in de onderrug. Ik ervaarde tevens kramp in mijn linkerteen, en heb direct vitamientjes geslikt. Toch was mijn eet regime ondanks de griep redelijk gezond/normaal. Ik heb enkel in bed gelegen en ben momenteel zwaar teleurgested dat de griep die weg leek te ebben, nu tot 2x terugvloedt. C'est ca. Maar de bijwerkingen volgens de bijsluiter zouden moeten meevallen, zeker wanneer verwent koffie drinker (muv deze week). Ik vraag me af of de koortsverhogende effecten te maken kunnen hebben met de coffeine, want zo ervaarde ik het abosolutt. Of dit normaal is en of ik uit de buurt moet blijven van coffeine vanaf nu. Ohja, hoe kom je het afremmen, want het duurt tot tussen 4-6 uur voordat de golven van koorts wegzakken. Bedankt.
17-10-2018

Syndroom van Tietze

Helpt ook tegen de nare gevoel en pijn in knieen, ellebogen, polsen naast vermoed ik andere gewrichten, enkels voelen ook beter. Kootjes in handen nog niet naast heupen Door auto immuumziekte met reuma als combinatie erin voorgeschreven
11-10-2018

Etoricoxib (etoricoxib)
Reuma

Reumatische klachten ribbenkast door auto immuumziekte
09-10-2018

Indometacine (indometacine)
Aangezichtspijn

Na 25 jaar aangezichtspijn aanvallen te hebben die getriggerd worden door een tandvleesontsteking achter in mijn kaak, de stap naar de neuroloog gezet. Omdat het aanvallen zijn is het lastig te verhelpen, verder onderzoek was dus ook niet nodig. Wel Indometacine voorgeschreven gekregen, bij pijn 3 x 1 en bij heftige pijn 3 keer per dag 2 capsules. Gelukkig bleven de aanva[lees meer...]llen een poos weg maar nu dit weekend helaas weer aan de beurt. Zondag begonnen met indometacine en ik was na 1,5 uur behoorlijk misselijk. Dit duurde wel een paar uur voor het wegtrok. Pijn was minder scherp maar niet weg. Maandag aan het werk gegaan, misselijkheid was weg maar ik was me toch een partij wazig, niet te doen. Dus naar huis gegaan en na 4 uur weer ibuprofen genomen. Daar knapte ik wel van op, niet meer wazig maar aan het eind van de dag wel behoorlijke buikkrampen. Al met al kan ik nog niet zeggen dat ik er echt beter van word. Omdat ik de aanvallen niet echt aan voel komen ook lastig, het is beter met de medicijnen te beginnen als het nog niet zo erg is. Als de pijn al heftig is heb ik het idee dat het niet goed aanslaat. Dan volstaat een ibuprofen tot nu toe beter.
07-10-2018

Syndroom van Tietze

geen enkel effect met 60mg standaardrichtlijn en niet verhogen of alternatief bieden. Kraakbeen onder andere in ribben ontstoken, na weken met Diclofenac in combinatie met paracetamol en of diclofenac te nemen dit voorgeschreven gekregen, nul tot weinig effect op de pijnen in gewrichten, ribbenkast en rondom hart
07-10-2018

Juveniele reumatoïde artritis

Het verlicht wel de ontsteking en de bijbehorend pijn. Jammer van de bijwerkingen waardoor ik moest stoppen. Verhoging lever en nierfunctie waarden. Maagklachten
24-09-2018

Paracetamol (paracetamol)
Aambeien en vaatscheurtjes

Ik heb zelf heel erg hoofdpijn, maar nu ik 2 keer per dag deze paracetemollen inneem, heb ik het niet meer.
22-09-2018

Carbasalaatcalcium (carbasalaatcalcium)
TIA

kan ik niet hier mee ophouden .Ik heb zoveel bloedingen als ik mij stoot

Diclofenac (diclofenac)
Pijn (algemeen)

Ik heb al eerder (probleemloos) diclofenac in deze dosering voorgeschreven gekregen en de kuur afgemaakt. Ditmaal ben ik na 5 tabletten gestopt, de combinatie met mijn ad (sertraline 10) viel niet goed. Ondanks de maagbeschermers die ik erbij had gehad. Zondagochtend overleg gehad met de hap en besloten om over te gaan op 4 maal daags 2 paracetamol (500). Los d[lees meer...]aarvan vind ik persoonlijk dat diclofenac weinig tot geen pijnstillende werking heeft.

Artrose

Ernstige pijn aan de schouder. Paracetamol werkte niet. Overgegaan naar ibuprofen 3x daags 1 tablet. Dit werkte goed maar na 3 dagen ernstige maagklachten. Kon niet meer opstaan van de pijn. Onmiddelijk gestopt met innemen en na enkele dagen verdween de maagpijn. Bij bezoek aan de huisarts werd gemeld om ibuprofen nooit in te nemen zonder maagbeschermer. Weer wat geleerd.

Naproxen (naproxen)

Zenuw beknelt in mijn rug >> Rugpijn links onder en in onderbeen links van scheenbeen. De Naproxen deed vrijwel niks. Andere pijnen waarvoor ik dit niet slik zijn wel minder geworden. Noem het een positieve bijwerking. Effect = 0, merk te geen verschil met wel of niet innemen Bijwerkingen = 0

Ibuprofen (ibuprofen)

Zenuw beknelt in mijn rug >> Rugpijn links onder en in onderbeen links van scheenbeen. De Ibuptrofen doet vrijwel niks. Andere pijnen waarvoor ik dit niet slik zijn wel minder geworden. Er zit zg een sinasappelsmaak aan maar is niet 'lekker', er zit een scherpe nasmaak aan die in mijn keel brandt. 3x per dag Tramadol, 3x per dag Ibuprofen met paracetamol , voor het[lees meer...] slapen Oxazepam met paracetamol. Effect = 0, merk geen verschil met wel of niet innemen Bijwerkingen van deze dagelijkse cocktail = beetje wiebelig en wazig soms, en minder eetlust
08-09-2018

Meloxicam (meloxicam)
Fibromyalgie

Ik heb van de Reumatoloog Meloxicam 15 mg gekregen ivm weke delen reuma en het helpt enorm goed tegen de pijn ik neem 1 keer per dag een tablet,Ik gebruik geen maagbeschermers want ik zorg dat ik eerst iets eet zodat er wat vulling in mijn maag zit en dat helpt bij mij,verder gelukkig geen last van bijwerkingen , nog niet althans.
07-09-2018

Indometacine (indometacine)
Clusterhoofdpijn

Ik loop heel lang met zere hoofdpijn. Zoals genoemd van migraine-oogmigrain clusterhoofdpijn . Maar met indometacine is de enige medicijn voor mij die heefd gewerkt.
27-08-2018

Voltaren (diclofenac)
Fibromyalgie

Valtran heeft een hele tijd geholpen, tot mijn lichaam er aan gewoon was geworden. Is ook niet goed voor de maag als je een chronisch maaglijder bent zoals ik.
20-08-2018

Meloxicam (meloxicam)
Artrose - gewrichtsaandoening

Na plaatsing knieprothese veel pijn en zwelling. Meloxicam door orthopeed voorgeschreven. Werking pijnstilling uitstekend. Medicatie 7.5mg alleen gebruikt als de pijn en stijfheid ondragelijk werden. Maar.....sinds enige tijd, andere problemen zoals: gezwollen pijnlijke tong, lichte keelpijn, droge mond, slikproblemen, smaakverlies, oorsuizingen, misselijkheid en algehele[lees meer...] malaise. Huisarts kan geen diagnose stellen, bloedbeeld lab.geen afwijkingen. Vermoed dat ik intussen een allergische reactie heb opgebouwd t.a.v. dit medicijn en wil er -na overleg met huisarts- mee stoppen. Helaas! De pijnstilling was uitstekend en snel!
19-08-2018

Artrose

Sinds begin dit jaar ook artrosepatient (nek) en versleten tussenwervelschijven (nek). Eerst geprobeerd met paracetamol maar vanwege onvoldoende werking overgezet op Naproxen. Pijnstilling is prima.Na vier weken afnemende (ontsteking)klachten. In combinatie met maagbeschermer vrijwel geen bijwerkingen. Ben er zeer tevreden over!
17-08-2018

Chronisch pijnsyndroom

Onmiddellijk moeten stoppen met Arcoxia. Alles wat in de maag uitkomt was ontstoken.
16-08-2018

Celebrex (celecoxib)
Jicht

Na mijn eerste jicht aanval in 2011, kreeg ik het medicijn celebrex. Helaas bleven de jichtaanvallen terugkomen. Hielp maar matig, jicht aanvallen kwamen regelmatig terug.
14-08-2018

Celebrex (celecoxib)
Gewrichtsontsteking

10-08-2018

Celecoxib (celecoxib)
Gewrichtspijn

Heb ziekte van Crohn. Daardoor veel gewrichtspijn. Dit medicijn is het minst schadelijk voor je darmen. Met deze medicatie kan ik weer nirmaal functioneren en werken. Zonder niet ivm ernstige gewrichtspijnen Heb geen last van bijwerkingen.
07-08-2018

Ibuprofen (ibuprofen)
Trekken van tand of kies

Het Ibuprofen granulaat hielp ontzettend tegen de pijn na het trekken van mijn verstandskies. De enige nadelen zijn de smaak die redelijk vies is en de onduidelijkheid die ik ervoer over het toebereiden (bijv. is er nergens een hoeveelheid water aangegeven om het granulaat in op te lossen, je moet maar wat proberen). Al in al aan te bevelen.
02-08-2018

Rugklachten

Omdat ik maar één nier heb én ziekte van Crohn mag ik eigenlijk geen inuprofen (met maagbeschermer) nemen. Vandaar dat ik na verergering rugklachten (scoliose) Celecoxib 100mg kreeg voorgeschreven. Nadat ik de bijwerkingen had gelezen nooit genomen, wel af en toe ibuprofen. Waardoor ik weer meer kon bewegen. Na plotselinge verergering gebeld met neurochirurg die me aanraad[lees meer...]de ipv ibuprofen, Celecoxib 100 mg te proberen. Hoefde ook geen maagbeschermer bij. Had ik maar beter naar mijn eigen lichaam geluisterd, ik had al wat weerzin nav al die genoemde bijwerkingen, dan had ik misschien wel erge pijn gehad, maar beter te verdragen dan hoe ik me nu voel: hondsberoerd!
02-08-2018

Celecoxib (celecoxib)
Rugklachten

Heb scoliose, kreeg plotselinge verergering van rugklachten. Heb dit ooit voorgeschreven gekregen omdat bij erge pijn dit beter zou zijn ivm maag- darmklachten dan ibuprofen. Heb één capsule genomen, één uur later begonnen de bijwerkingen. Zo erg dat ik spoedpost heb gebeld. Nu, na vijf uur nog steeds hondsberoerd. Liever pijn dan wat ik nu voel. Nooit meer nemen!!!
29-07-2018

Aangezichtspijn

blaren in mijn mond - verschrikkelijk spul - ik ga zij weggooien.
27-07-2018

Brexine (piroxicam)

heb artrose aan o.a. de voeten op de wreef, wat zeer pijnlijk kan zijn bij een extra onsteking(regelmatig, door druk ...) hiervoor van de orthopedisch specialist en de reumatoloog specialist dit voorgeschreven gekregen, om de pijn in toom te kunnen houden. Het product werkt dus tegen de pijn en tegen de ontstekingen. Nu neem ik het 1 tab , 3 keer per week op aanwijzing va[lees meer...]n de reumatoloog. Doet wat het moet doen.
22-07-2018

Naproxen (naproxen)

Enorme zenuwpijn...gegild van de pijn, kon niet staan zitten lopen..pff de hel werkelijk... naproxen en paracetamol 4 x 250 mg per dag , geen maagbeschermer erbij gehad...( mijn vriendin gehaald bij apotheek aangezien de arts niet aan huis komt...(zit net buiten de km grens!!)Grrr.....in duitsland komen ze je thuis echt wel een spierontspanner inspuiten!!...ooit een nekz[lees meer...]enuw klem gehad) maar helaas wonen we in nederland...dus zelf maar uitzoeken wie jou kan helpen..als je op je knieen bent gezakt vd pijn... Op dag 4 gestopt met de medicamenten....en gelukkig weer alleen kunnen op staan en voor zichtig lopen( zonder de buurvrouw haar hulp) wat een opluchting zeg!! nu dag 6 nog onderrug pijn bijwerkingen medicijn...maagpijn sinds 3 dagen... ik zal nog tijd pijn houden in de onderrug...niet gek na 2 dagen enorme kramp, omdat er een zenuw klem zat.....tja ...dat blijf je wel voelen dan.... en moet weer!! terug naar de arts als de maagpijn niet verdwijnt... nou ik knap vast op , maar wens ieder die nu enorme pijn heeft ...sterkte...het gaat hopelijk voorbij...rot medicijnen.....klote systeem hier ...
21-07-2018

Voltaren (diclofenac)
Pijn (algemeen)

Voltaren emugel werkt voor geen meter Ze zeggen dat de pijn minder moet worden maar Dat word het niet het word alleen maar erger
20-07-2018

Aangezichtspijn

ik heb voorhoofdholte ontsteking het hielp goed tegen de pijn alleen ik kreeg een grote pijnlijke blaar naast me mond en de volgnde dag voel de ik savond s een pijnlijke bal onder me kin onder me huid schrok er van ik ben gelijk gestopt wat een tiefeus zooi is dit zeg snap niet dat ze dit aan mensen geven maandag bel ik me huis arts ga ik ff uit me dak .
16-07-2018

Palexia (tapentadol)

2 x geopereerd aan een Spodylodese. Daarnaast heb in kanaalstenose. Continue pijn aan mijn rug en benen. In het begin van PALEXIA leek het even te helpen, dit veranderde in slapeloosheid en pijn of ik geen pijnstillers slikken. Erg jammer.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4392)
Anticonceptie - overig (3262)
Cholesterol (2586)
Depressie - antidepressiva overig (2379)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2002)
Pijn - morfine-achtigen (1945)
Pijn (1766)
Verslavingsziekten (1661)
ADHD - psychostimulantia (1653)
Bloeddruk - betablokkers (1502)
Maagzuur - protonpompremmers (1444)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1406)
Anticonceptie - eenfase (1223)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (998)
Angststoornissen (990)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (933)
Depressie - antidepressiva TCA (919)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (874)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!