categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

15-10-2021 | Vrouw | 64
Gewrichtspijn

15-10-2021 | Man | 72
Bloedverdunnen
Neuspoliepen die zijn operatief verwijderd

14-10-2021 | Man | 80
Bloedverdunnen
Door lichte adervernauwingen is door de cardioloog Ascal 100 en cholesterol remmer voorgeschreven. Dit gebruik ik circa 25 jaar. Echter ben ik al jaren geleden overgestapt op ASS-Ratiopharm Protect 100 mg. Dit is te vergelijken met Ascal 100, maar ASS heeft een maagbeschermer als omhulsel. ASS 100 is onder anderen te verkrijgen in Duitsland en Oostenrijk. Daarbij kost he[lees meer...]t maar 1/3 van de prijs van Ascal. Het is ook mogelijk om het in Nederland te bestellen via internet bij een apotheek in Duitsland.

Antigrippine

12-10-2021 | Vrouw | 20
paracetamol / coffeine / ascorbinezuur
Griep
Het is wel duur, maar voor het geld zeker waard! Dag 2 van mijn griep op dit moment, en mijn keelpijn zwakte gelijk af samen met het slappeloosheidgevoel. Het is geen middel dat je laat genezen van je verkoudheid, maar je gaat je er een stuk beter door voelen waardoor je wel veel dingen kan ondernemen zoals ik nu met m'n studie verder kan gaan aan het werken van verslagen.[lees meer...] Ik raad het dan ook aan! Werkt beter dan gewone paracetemol vind ik

Aleve feminax

06-10-2021 | Vrouw | 50
Menstruatiepijn
Ik ben in het begin van de overgang en kreeg elke maand vreselijke pijn en vreselijke bloedingen waardoor ik niks meer af kon spreken en nergens meer heen durfde te gaan omdat ik bang was door te lekken... Dit middel heeft me gered,ik kan weer gewoon functioneren ,de eerste dag zodra ik krampen krijg neem ik er twee in en daarna een paar dagen om de acht of twaalf uur e[lees meer...]n helemaal geen pijn meer en de bloedingen zijn ook heel erg afgenomen...ik raad Dit iedereen aan...

Antigrippine

02-10-2021 | Man | 85
paracetamol / coffeine / ascorbinezuur
Gebruikte gemiddeld 8 paracetamol 500 per nacht . Steeds minder effect

Celecoxib

22-09-2021 | Vrouw | 30
celecoxib
Ziekte van Bechterew
Ben zeer tevreden, ik kan weer beetje leven, de pijn is niet 100% weg maar 80% na 3 jaar pijn is zeer prettig. Ben blij dat de reumatoloog dit heeft voorschreven, en tot heden geen bijwerkingen. (Niet laten checken op hypertensie of op niet/lever functie)

19-09-2021 | Vrouw | 59
Peesontsteking schouder
Gebruik deze tezamen met omeprazol en ben nu 5 dagen bezig. Ik ben zeer tevreden de verschrikkelijke pijn is weg en ik kan weer functioneren. Ben voorzichtig bezig met oefeningen en de dagelijkse huishoudelijke taken kan ik weer pijnloos doen.

12-09-2021 | Vrouw | 15
Nek- / rughernia
Acute nekhernia. Heel veel pijn in nek, schouder, schouderblad en veel uitstraling naar mijn linker arm, hand en borstspier. In combinatie met pregabaline te slikken. De pregabaline bouwt een spiegel op, maar als de pijn weer doordringt slik ik diclofenac. En binnen een uur zakt de pijn dan weer weg en kan ik weer ontspannen. Zit nu in week 5..pff..duurt lang. In het begi[lees meer...]n slikte ik 3x per dag diclo.

Ibuprofen

04-09-2021 | Vrouw | 27
ibuprofen
Keelontsteking
Ik kreeg een keel ontsteking met daarbij hordende, hoofdpijn en oorpijnen. Hoge koorts en amper te kunnen slikken. Eerste 2 dagen met 4 maal daags 2 paracetamol 500mg geprobeerd. Werkte bij mij niet, en kreeg me koorts niet mee onder controle. Toen kreeg ik ibrufen 600 mg bruis van de huisarts voorgeschreven met een maag beschermer. Half uurtje naar inname is de pijn[lees meer...] volledig weg voor een x aantal uur waardoor ik wel een paar uurtjes kan slapen en wat kan. Tot nu toe geen bijwerkingen van de ibrufen, ( dag 5)

Paracetamol/ Codeine

03-09-2021 | Vrouw | 25
paracetamol / codeine
Hoofdpijn
Na 2e corona vaccinatie ziek geweest en ontzettende hoofdpijn gehad. Met paracetamol codeine pijn verminderd. 2,5 dag gebruikt, daarna niet meer nodig gehad hiervoor

21-08-2021 | Vrouw | 55
Reumatoïde artritis

17-08-2021 | Vrouw | 44
Peesontsteking schouder
Twijfelde al om het in te nemen, gezien de hoge dosering en de vele bijwerkingen. Voor een korte duur kon de hoge dosering geen kwaad, aldus assistent h.a. Na 1,5 dag begonnen 's middags de bijwerkingen met darmklachten. 11u na inname volgde de rest van de bijwerkingen. Meer last van de bijwerkingen dan dat het spul werkt tegen de klacht. Advies HAP is stoppen en huisar[lees meer...]ts beĺln voor hoe nu verder.

Paracetamol

17-08-2021 | Vrouw | 65
paracetamol
Hoofdpijn
In de jaren '80 kreeg ik tijdens een vliegreis last van mijn verstandskies, bij terugkomst bleek mijn tandarts met vakantie te zijn. De plaatselijke apotheker adviseerde mij toen Sanalgin. En inderdaad het werkte uitstekend. Voor verkoudheden, hangerigheid door een beginnend "griepje", spierpijn of spit gebruik ik nog steeds paracetamol voor het slapen gaan. Pas in een[lees meer...] uiterst geval gebruik ik Sanalgin, zoals bij zware hoofdpijn o.a. veroorzaakt door stress of wanneer er sneeuw of onweer op komst is, afhankelijk van de ernst. Meestal heb ik aan een halve tablet genoeg en binnen 5 minuten is de pijn weg.

17-08-2021 | Vrouw | 65
Hoofdpijn
Belachelijk dat het CBG er zolang over moet doen om een geneesmiddel goed te keuren. Ben al maanden bezig om het te pakken te krijgen. Zijn er bij het CBG soms ambtenaren werkzaam? Sanalgin is een meer dan uitstekende pijnstiller die ik al sinds de jaren '80 gebruik. ½ tablet is doorgaans al ruim voldoende. Vernam zojuist van Remark Pharma dat een goed alternatief de Dar[lees meer...]o hoofdpijnpoeder is. Bevat nagenoeg dezelfde stoffen.

Acetylsalicylzuur

16-08-2021 | Man | 68
acetylsalicylzuur
Hartinfarct

11-08-2021 | Man | 76
Rugklachten
Door mijn allergische huidreacties op ibuprofen, diclofenac en die hele groep pijnstillers ben ik hierop aangewezen. Aspirine geeft teveel blauwe plekken en paracetamol werkt onvoldoende. Zou leuk zijn als de CBG ‘s opschoot met de beoordeling. Trouwens, waarom kan de dure versie (Saridon) wel in de schappen blijven?

APC Tabletten

10-08-2021 | Vrouw | 57
acetylsalicylzuur / paracetamol / coffeine
Hoofdpijn
Dit is bij mij het enige wat werkt.. ik heb zware medicijnen geslikt tegen migraaine, en ook om migraine te voorkomen. APC werkt echter het meest effectief.

08-08-2021 | Vrouw | 25
Fibromyalgie
Slik nu sinds 1,5 week 2 maal per dag 75MG diclofenac. Helaas doet het helemaal niks voor mij. Slik er ook minimaal 1000MG paracetamol bij, wat ook niet werkt.

Palexia

31-07-2021 | Man | 55
tapentadol
Gewrichtspijn
Goedendag, ik heb het 14 dagen geprobeerd als alternatief voor Tramadol en Fentanyl. Ik heb uitgebreide gewrichtsproblematiek door artrose en radiculopathie, stenose, hernia's, haakvorming aan gewrichten enzovoort.. Het zou sterker moeten zijn dan Tramadol , maar bij mij heeft het geen enkel effect gehad op pijnvermindering, ik lees ook wel veel positieve ervaringen, i[lees meer...]k denk dat het allemaal erg persoonlijk is. Een lagere dosering Tramadol op de nuchtere maag doet iets bij mij, halt iets weg van de pijn, maar onvoorspelbaar. Succes allemaal met de zoektocht

28-07-2021 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Zit nu op de 4e dag van mijn amandelontsteking en heb het idee dat de diclofenac niks voor me doet. Vanwege de pijn in mn keel gaat eten erg moeilijk en diclofenac valt zwaar op je maag waardoor je grote deel van de tijd misselijk bent. Ben er niet echt tevreden mee..

Strepfen

26-07-2021 | Vrouw | 23
flurbiprofen
Keelpijn
Werkte in het begin perfect , verzachte de keelpijn heel goed. Maar een poos erna mega erge maagpijn. Gewoon aanvallen.. rotzooi!!

25-07-2021 | Man | 57
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Enige medicijn dat helpt bij opkomende migraine. Is tijdelijk niet leverbaar. Ligt op dit moment bij CBG. Op zijn vroegst eind 2021 weer leverbaar

Glucosamine / Chondroitine

25-07-2021 | Vrouw | 36
glucosamine en chondroitine
Artrose
Ondanks dat ik nog maar 36 jaar ben,kampte ik al jaren met pijnlijke spieren en gewrichten. Er is uitiendelijk atrose gevonden in de rug en voeten,maar goed advies kreeg ik verder niet van de reumatoloog. De pijn/stijfheid in handen, bovenrug, nek, heupen werden daarna nog meer en ging ten koste van het sporten. Uiteindelijk ben ik met glucosamine chondroitine begonnen [lees meer...]en merkte ik vrij snel resultaat. Het merk van de Kruidvat en lucovitaal werken bij mij het beste. De Etos werkte veel slechter, maar dat zal vast met samenstelling te maken gehad hebben. Hoe dan ook, bijna geen klachten meer en ik kan weer lekker bewegen. Ik raad dit iedereen aan.

09-07-2021 | Vrouw | 47
Wervelkanaalstenose
Diclofenac is echt troep. Geeft bij enorm veel nensen maagklachten. Ik ben over het algemeen niet zo gevoelig voor bijwerkingen, maar bij Diclofenac dus wel !

Palexia

06-07-2021 | Vrouw | 52
tapentadol
Artrose
Ik had alles geprobeerd, zit met zware arthrose in rug op 4 niveaus zowel links als rechts, pijnkliniek gedaan met alle soorten infiltraties, niks hielp, alle mogelijke pijnstillers geslikt en geplakt niks verminderde de pijn, heb ook artrose in knie en m'n zenuwen zijn over gans lichaam beschadigd, dus alles doet pijn bij mij, toen stelde m'n rug specialist als laatste mi[lees meer...]ddel voor om palexia te proberen, ik ben gestart met de lichtste dossis 50mg retard en geleidelijk aan moeten verhogen ik zit nu na een 3tal jaren op de hoogste dosis die mag 2x 250mg per dag retard dus verlengde werking, het is geen wondermiddel ik ben niet pijnvrij maar het is wel het enige middel dat pijnverlichting geeft, er tussendoor als ik overdag erg pijn heb neem ik nog sporadis palexia 50mg of 75mg 1 a 2 per dag max, Ik neem m'n dossis en smorgens rond 7u à 8u en savonds rond 19u als ik savonds het later neem door omstandigheden vergeten om 19u dan wordt ik heel zenuwachtig het knaagt vanbinnen en ik kan dan met mezelf geen weg, das omdat m'n lichaam de medicatie zodanig gewoon is, heb is een paar dagen zonder Mirren doen dat ze niet in voorraad waren bij apotheek en dat was een hel echt afkickverschijnselen, lastig dat ik was, en de pijn weer erger, dus als u palexia neemt, neem het dan op regelmatige basis en stop er niet ineens mee, maar bouw af, ik neem het nog steeds zolang het m'n pijn verzacht, werkt het niks meer dan zal ik niet anders kunnen dan operaties ondergaan en dat geeft mij ook geen zekerheid om pijnvrij te zijn. Ze zeggen dat palexia een soort drugs is, wel mijn dokter zegt me als het mij helpt de pijn verdraagzaam te maken is het een pijnstiller dat mij helpt, hetgene ik dus wel ontdekt heb is da het toch verslavend is anders zou ik geen afkickverschijnselen krijgen bij het later innemen of vergeten, voel me dan echt slecht, heel nerveus en lastig en ik kan dat dan niet tegenhouden, neem ik dan m'n dossis dan kalmeer ik n'a een 40 tal minuten

Celecoxib

02-07-2021 | Vrouw | 61
celecoxib
Artrose van de wervelkolom

APC Tabletten

01-07-2021 | Vrouw | 67
acetylsalicylzuur / paracetamol / coffeine
Hoofdpijn
Precies zo Inname paracetamol verergert mijn klachten Gebruik bij migraine Apc is beste pijnstiller en heeft zelfs bloedverdunnend extraatje

28-06-2021 | Vrouw | 19
Peesontsteking been
Gekregen nadat ik tendinitis kreeg ter hoogte van de trochanter major. Geheel gestopt met belasten van deze spieren en een kuur gedaan van Apranax. Ik had gelukkig geen bijwerkingen of iets dergelijks, maar de kuur heeft me totaal niet geholpen. Nog steeds even veel pijn. Reflex spray hielp veel beter om de pijn te verlichten en is veel gezonder voor je lichaam.

24-06-2021 | Man | 57
Hartklachten
Mijn ervaring ik gebreuk een kwart om de dag en dat vol doet mij goed ik gebreuk ascal 38 bruis komt uit het ziekenhuis aphoteek

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5518)
Anticonceptie - overig (4039)
Cholesterol (3014)
Depressie - antidepressiva overig (2856)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2532)
Pijn - morfine-achtigen (2324)
ADHD - psychostimulantia (2258)
Pijn (2099)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1647)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1306)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1258)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1227)
Depressie - antidepressiva TCA (1107)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)