categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

21-09-2020 | Vrouw | 32
Menstruatiepijn
Heb altijd erge krampen die drie dagen duren. Neem 2 aleves feminax per 8 uur .Het middel werkt snel binnen 15 minuten voel ik de pijn zakken en na 25 minuten helemaal verdwenen.dan na 7 8 uur neem ik weer 2 . Ben blij met dit medicijn.

20-09-2020 | Man | 42
Lage rugpijn
Met zeer heftige rugklachten slik ik zo'n 8 weken voor pijnverlichting, het werkt na 1 uur, en blijft ongeveer 6 uur werken. Geen enkele bijwerking gelukkig. Erg tevreden over.

19-09-2020 | Vrouw | 48
Fibromyalgie
Vanwege fibromyalgie hevige pijnaanvallen. Vrnl. in nek, aangezicht, schouders en hoofd. Naproxen 500mg Gaf me veel nare bijwerkingen en hielp echt niet afdoende. Maagzuurremmer verdubbeld. De tweede dag nog veel darm en buikklachten. Heb 1 tablet genomen en neem dit nooit meer.

16-09-2020 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Ik gebruik al ruim 3 jaar aleve feminax. Beginnende menstruatiepijn neem ik er altijd twee in en ergste pijn is weg! Afgelopen week al 2 dagen pijn in me buik. Verder niet echt naar bijsluiter gekeken..! Sochtends 2 tabletten om 7 uur, 10 uur en weer om 14 uur. Normaal doe ik dit nooit want werken ze gewoon. !! Omdat de pijn niet wegging ben ik dus meer gaan slikken. En[lees meer...] wat voelde ik me beroert! Ondertussen al 2 dagen misselijk en pijn in me buik. Ipv max 2 en na 8 uur weer 1tje heb ik er 6 ingenomen..Heel dom van mezelf natuurlijk, voortaan eerst de bijsluiter maar eens lezen! Voorlopig leg ik de komende maanden alive aan de kant. Gebruik ik wel paracetamol.

11-09-2020 | Vrouw | 56
Hernia
Morfine afgebouwd en toen Naproxen gebruikt. Beviel prima. De pijn was te doen. Maagbeschermer erbij gebruikt. Ga nu naar 250 mg tabletten om af te bouwen.

Indometacine

03-09-2020 | Man | 70
indometacine
Artrose
reuma. gebruik dit medicijn 40 jaar maar helaas niet meer te krijgen . nu uit buitenland maar dit medicijn is volgens mijn apotheker niet meer te krijgen. maar ook geen vervanger voor in de plaats . gaat om indocid retard 75mg dit medicijn kon ik alle jaren goed mee functioneren voor werk

01-09-2020 | Man | 74
Arthritis
Na knieprothesen aan beide knieën bleef een stevige restpijn, erger dan voor de operatie. En warme knieën (ontsteking) Na een jaar paracetamol over gegaan op diclofenac. Hielp naar tevredenheid, maar na een half jaar rode warme huiduitslag. Nader onderzoek vermoedt ontstekingen (arthritis) in de knieschijven en maken een nieuwe operatie nodig voor knieschijfprotheses.

30-08-2020 | Vrouw | 45
Chronisch pijnsyndroom
Diclofenac (zetpil) is goed voor ontstekingspijn en menstruatiepijn. ik moest er meteen van poepen en poepte het medicijn meteen weer eruit. Waar het WEL goed voor werkt is voor zware menstruatiepijnen bij mij dan en dan ga na het het inbrengen (anus) een uurtje liggen.

Celecoxib

29-08-2020 | Man | 82
celecoxib
1 week na pinkoperatie (dupuytren), was de de wond nog niet goed genezen en pijnlijk

29-08-2020 | Vrouw | 62
Rugpijn
Ik heb implantaten in mijn rug waar ik veel pijn aan heb. Kan moeilijk lopen. Door deze medicatie in te nemen wordt de pijn aanzienlijk minder. En slaap nu ook goed.

26-08-2020 | Man | 54
Gewrichtspijn
Heb het eerder gebruikt tegen jicht en ondervond hevige maagklachten ondanks maagbeschermer. De laatste keer dat ik het gebruikte tegen gewrichtspijn kreeg ik vreselijk last van mijn maag ( net of mijn maag werd opgepompt) daarbij kreeg ik hartkloppingen en het gevoel of er 100 kg op mijn borst lag en een paniekaanval. Ik moet die rotzooi nooit meer! Merk teva stond er nie[lees meer...]t bij

24-08-2020 | Vrouw | 24
Menstruatiepijn
Ik heb twee keer (met 2 jaar ertussen ongeveer) een enkel tabletje aleve feminax uitgeprobeerd tegen mijn normaliter al fikse menstruatiepijn, maar het mocht niet baten. De eerste keer (12-13 jaar oud) dacht ik nog niet zozeer dat het aan het pilletje lag dat ik zo doodziek werd dat ik weggedragen moest worden door een docent en verder moest overgeven en niks meer kon van [lees meer...]pijn, maar na de tweede keer wist ik dat dat niet mijn normale menstruatie klachten waren. De tweede keer (15-16 jaar) dat ik Aleve uitprobeerde, bleef ik om de 10 sec kort m'n bewustzijn te verliezen, moest ik weer weggedragen worden, heb ik weer overgegeven en trok het bloed uit m'n ledematen waardoor m'n vingers en tenen blauw kleurde. En dan heb ik het nog niet over de menstruatie krampen die alleen maar erger leken te zijn. Voor mij geen Aleve of andere producten met naproxen meer, want die hel wil ik niet nogmaals meemaken. Ik ga er vanuit dat het voor veel mensen wel een oplossing kan zijn, maar pas altijd op met wat je inneemt; niet elk medicijn werkt even goed voor elk individu.

Arcoxia

23-08-2020 | Vrouw | 47
etoricoxib

18-08-2020 | Vrouw | 20

14-08-2020 | Vrouw | 63
Lage rugpijn
Bij regelmatig gebruik last van duizeligheid

Nabumeton

13-08-2020 | Vrouw | 18
nabumeton
Syndroom van Ehlers-Danlos
Ik heb type 3 Ehlers-Danlos, of hEDS. DIt medicijn werkt voor mij niet adequaat om de zwelling door overexertie tegen te gaan. Het middel is 'te licht'. Het werkt wel, maar niet genoeg om mij terug iewat functioneel te krijgen.

04-08-2020 | Man | 61
Artrose - gewrichtsaandoening
Ben recent gestart met Naproxen. Kreeg vrijwel direct weer last van steeds terugkerende plotselinge Koude rillingen. Had enkele jaren terug ook toen ik agv de helicobacter piroli een Pantapac kuur voorgeschreven kreeg.

30-07-2020 | Vrouw | 20
Menstruatiepijn
Ik gebruik Aleve Fenimax al 2 jaar en echt, ik kan niet meer zonder! Zodra ik merk dat de pijn zwaarder is en ik er echt hinder van ondervind dan neem ik 2 aleve feminax. Ze werken bij mij binnen 20 minuten al, en de pijn gaat eigenlijk altijd weg. Na 8 uur merk ik dat ze uitgewerkt zijn, dan komt de pijn er weer door heen. Dan pak ik 1 tablet en ben er zo weer van af! Be[lees meer...]n er echt super blij mee dat dit medicijn bestaat. Ik heb zelf geen last van bijwerkingen. Echt ontzettend tevreden! Dikke aanrader!

Celebrex

25-07-2020 | Vrouw | 55
celecoxib
Artrose
Ik heb artrose in mijn staartbeentje, door gebruik van 2x daags celebrex heb ik geen last meer. Na 2 jaar gestopt en ging prima zonder. Nu na 5 jaar is het weer terug. Krijg nu voor 2 weken 1x daags celebrex, werkt ook zeer goed tegen ischias waar ik inmiddels ook al een half jaar last van heb. Dus sla 2 vliegen in 1 klap. Nu even afwachten of de pijn weer terug komt na 2[lees meer...] weken...

Ibuprofen

23-07-2020 | Vrouw | 26
ibuprofen
Amandelontsteking
Verschillende keren geprobeerd, bij keelontsteking, na amandelen verwijderen (volwassen) en bij oorontsteking. In alle gevallen voorgeschreven door arts en in alle gevallen werd de pijn veel erger. Omdat ik in eerste instantie dacht dat de pijn nog erger zou zijn als ik stopte, heb ik de therapie afgemaakt waarna de pijn verdween als de pillen op waren. Uiteindelijk bij oo[lees meer...]rontsteking maakte ik de connectie omdat ik vergat een dosis te nemen en ineens de pijn minder werd en zelfs verdween op het tijdstip dat het medicijn uitgewerkt zou moten zijn.

23-07-2020 | Vrouw | 31
Menstruatiepijn
Gekregen tegen pijn van plaatsen koperspiraal. Hielp niet tegen de pijn maar werd er wel zwaar depressief van. Na 8 uur klaarde mijn uitkijk op het leven binnen een halfuurtje weer op. Denk dat het toen was uitgewerkt.

Ibuprofen

21-07-2020 | Vrouw | 25
ibuprofen
Trekken van tand of kies
Na het verwijderen van mijn kiezen ibu bruiszakjes 600mg meegekregen als pijnstiller. Omdat de pijn minder meteen afnam bleef ik het slikken, dat had ik beter niet kunnen doen. Ik had vanaf dag 2 enorme maagklachten, ontzettende misselijkheid en geen eetlust. Zelfs na het stoppen van inname heeft het nog dagen geduurd voordat dat over was. Voor mij echt nooit meer!! Ik hou[lees meer...]d het wel bij paracetamol

17-07-2020 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Ik gebruik er twee stuks bij beginnende menstruatiepijn. De ervaring leerde dat het soms heel snel kan oplopen tot aan flauwvallen toe. Dit middel werkt snel en neemt de ergste klachten weg, ben er heel tevreden over! Wel blijft het opletten om deze medicijnen niet op een geheel lege maag te nemen omdat dit nogal schadelijk kan zijn.

Glucadol

15-07-2020 | Man | 46
glucosamine
Artrose van de wervelkolom
Had voor inname slaapproblemen tgv rugpijn. Na 4 weken effect waardoor minder rugpijn naar de morgen toe.

09-07-2020 | Vrouw | 45
Syndroom van Tietze
Helpt bij mij niet de pijn blijft

Sanalgin

08-07-2020 | Vrouw | 71
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Het enige wat echt en snel helpt is Sanalgin. Paracetamol alleen geeft weinig verlichting. Heel vervelend, dat het nu al maanden niet leverbaar is.

08-07-2020 | Vrouw | 68
Slijmbeursontsteking
Ondanks maag bescherming, misselijk, hoofdpijn . Gestopt, na 5 dagen, ondertussen werd middel erger dan de kwaal. Zie het uit te zingen met Paracetamol

Paracetamol

03-07-2020 | Man | 71
paracetamol
Blaasontsteking
De schrik slaat me om het hart als ik de bijwerkingen van anibiotica lees op deze site. Ik neem om 15:00 uur een zetpil van 1000mg in en om 21:00 uur nog een. Daar kom ik de nacht mee door zonder koorts zonder pijn en aandrang. Enige nadeel is dat ik enorm ga zweten gedurende de nacht. De volgende dag blijft de koorts en constante aandrang weg maar de pijn bij plassen komt[lees meer...] weer terug. Toch merk ik verbetering voel me een stuk beter en heb er vertrouwen in dat de ontsteking snel zal verdwijnen! Bij antibiotica was het ook maar de vraag of en hoe lang het zou werken!

01-07-2020 | Man | 64
Artrose
Ik heb last van koude rillingen en lees nu pas dat dit een,zelfs, ernstige, bijwerking kan zijn van naproxen,zijn er andere gebruikers die dit ook ervaren,

Vimovo

30-06-2020 | Vrouw | 65
naproxen/esomeprazol
Hernia

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5160)
Anticonceptie - overig (3768)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2730)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2356)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2071)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1953)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1565)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1392)
Angststoornissen (1215)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1160)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1137)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)