categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

28-07-2021 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Zit nu op de 4e dag van mijn amandelontsteking en heb het idee dat de diclofenac niks voor me doet. Vanwege de pijn in mn keel gaat eten erg moeilijk en diclofenac valt zwaar op je maag waardoor je grote deel van de tijd misselijk bent. Ben er niet echt tevreden mee..

Strepfen

26-07-2021 | Vrouw | 23
flurbiprofen
Keelpijn
Werkte in het begin perfect , verzachte de keelpijn heel goed. Maar een poos erna mega erge maagpijn. Gewoon aanvallen.. rotzooi!!

25-07-2021 | Man | 57
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Enige medicijn dat helpt bij opkomende migraine. Is tijdelijk niet leverbaar. Ligt op dit moment bij CBG. Op zijn vroegst eind 2021 weer leverbaar

Glucosamine / Chondroitine

25-07-2021 | Vrouw | 36
glucosamine en chondroitine
Artrose
Ondanks dat ik nog maar 36 jaar ben,kampte ik al jaren met pijnlijke spieren en gewrichten. Er is uitiendelijk atrose gevonden in de rug en voeten,maar goed advies kreeg ik verder niet van de reumatoloog. De pijn/stijfheid in handen, bovenrug, nek, heupen werden daarna nog meer en ging ten koste van het sporten. Uiteindelijk ben ik met glucosamine chondroitine begonnen [lees meer...]en merkte ik vrij snel resultaat. Het merk van de Kruidvat en lucovitaal werken bij mij het beste. De Etos werkte veel slechter, maar dat zal vast met samenstelling te maken gehad hebben. Hoe dan ook, bijna geen klachten meer en ik kan weer lekker bewegen. Ik raad dit iedereen aan.

09-07-2021 | Vrouw | 47
Wervelkanaalstenose
Diclofenac is echt troep. Geeft bij enorm veel nensen maagklachten. Ik ben over het algemeen niet zo gevoelig voor bijwerkingen, maar bij Diclofenac dus wel !

Palexia

06-07-2021 | Vrouw | 52
tapentadol
Artrose
Ik had alles geprobeerd, zit met zware arthrose in rug op 4 niveaus zowel links als rechts, pijnkliniek gedaan met alle soorten infiltraties, niks hielp, alle mogelijke pijnstillers geslikt en geplakt niks verminderde de pijn, heb ook artrose in knie en m'n zenuwen zijn over gans lichaam beschadigd, dus alles doet pijn bij mij, toen stelde m'n rug specialist als laatste mi[lees meer...]ddel voor om palexia te proberen, ik ben gestart met de lichtste dossis 50mg retard en geleidelijk aan moeten verhogen ik zit nu na een 3tal jaren op de hoogste dosis die mag 2x 250mg per dag retard dus verlengde werking, het is geen wondermiddel ik ben niet pijnvrij maar het is wel het enige middel dat pijnverlichting geeft, er tussendoor als ik overdag erg pijn heb neem ik nog sporadis palexia 50mg of 75mg 1 a 2 per dag max, Ik neem m'n dossis en smorgens rond 7u à 8u en savonds rond 19u als ik savonds het later neem door omstandigheden vergeten om 19u dan wordt ik heel zenuwachtig het knaagt vanbinnen en ik kan dan met mezelf geen weg, das omdat m'n lichaam de medicatie zodanig gewoon is, heb is een paar dagen zonder Mirren doen dat ze niet in voorraad waren bij apotheek en dat was een hel echt afkickverschijnselen, lastig dat ik was, en de pijn weer erger, dus als u palexia neemt, neem het dan op regelmatige basis en stop er niet ineens mee, maar bouw af, ik neem het nog steeds zolang het m'n pijn verzacht, werkt het niks meer dan zal ik niet anders kunnen dan operaties ondergaan en dat geeft mij ook geen zekerheid om pijnvrij te zijn. Ze zeggen dat palexia een soort drugs is, wel mijn dokter zegt me als het mij helpt de pijn verdraagzaam te maken is het een pijnstiller dat mij helpt, hetgene ik dus wel ontdekt heb is da het toch verslavend is anders zou ik geen afkickverschijnselen krijgen bij het later innemen of vergeten, voel me dan echt slecht, heel nerveus en lastig en ik kan dat dan niet tegenhouden, neem ik dan m'n dossis dan kalmeer ik n'a een 40 tal minuten

Celecoxib

02-07-2021 | Vrouw | 61
celecoxib
Artrose van de wervelkolom

01-07-2021 | Vrouw | 67
Hoofdpijn
Precies zo Inname paracetamol verergert mijn klachten Gebruik bij migraine Apc is beste pijnstiller en heeft zelfs bloedverdunnend extraatje

28-06-2021 | Vrouw | 19
Peesontsteking been
Gekregen nadat ik tendinitis kreeg ter hoogte van de trochanter major. Geheel gestopt met belasten van deze spieren en een kuur gedaan van Apranax. Ik had gelukkig geen bijwerkingen of iets dergelijks, maar de kuur heeft me totaal niet geholpen. Nog steeds even veel pijn. Reflex spray hielp veel beter om de pijn te verlichten en is veel gezonder voor je lichaam.

Ascal

24-06-2021 | Man | 57
carbasalaatcalcium
Hartklachten
Mijn ervaring ik gebreuk een kwart om de dag en dat vol doet mij goed ik gebreuk ascal 38 bruis komt uit het ziekenhuis aphoteek

24-06-2021 | Vrouw | 23
Menstruatiepijn
Ik gebruik Aleve Feminax sinds een paar maanden, voorheen gebruikte ik ibuprofen. Het prijskaartje is fors hoger dan dat van ibuprofen, maar ik besloot om het toch te proberen. De werking (bij gebruik volgens de instructies, eerste dosis 2 tabletten, daarna 2 per 24 uur) is gelijk aan ibuprofen (400 mg, 3 keer per dag). MAAR, het werkt een aantal uur langer. Pijnstiller[lees meer...]s en andere medicijnen lijken bij mij korter te werken dan normaal, voor ibuprofen zo'n 5-6 uur. Hierdoor werd ik rond 5 uur 's ochtends wakker van de pijn omdat het uitgewerkt was. Op het moment dat je een nieuwe neemt duurt het zo'n 30-60 minuten voordat het werkt. Mijn menstruatiepijn is behoorlijk heftig, dus na een half uur wachten en draaien in bed om een comfortabele positie te vinden, was ik bijna in tranen van wanhoop. Soms kon ik dat laatste uurtje voor de wekker nog in slaap vallen, soms ook niet. Sinds ik Aleve gebruik is dit niet meer voorgekomen en dat is die paar extra euro waard voor mij. Ik kan weer fatsoenlijk slapen tijdens mijn menstruatie. Werkt het beter dan ibuprofen? Nee, hetzelfde (voor mij). Maar als je behoefte hebt aan een langer werkend middel is het fantastisch.

Ascal

23-06-2021 | Vrouw | 68
carbasalaatcalcium
Artrose
Jaren als Ascal geslikt voor preventie hartfalen familie, geen problemen, niet meer leverbaar ascal 80 gekregen na 2 maanden kom ik er achter dat ik alles ontstoken heb,m ,maag,slokdarm,keelpijn , schandalig dat dit eruit gehaald is ,nu dan maar geen preventie meer is meer waard dan beroerd zijn. Bekend met trage maag en ernstige darm klachten met stoma .

23-06-2021 | Vrouw | 69
Hoofdpijn
Super, super vervelend, irritant en frustrerend dat Sanalgin niet te verkrijgen is. Ik gebruik het al jaren en is het enige medicijn die mij helpt bij mijn dagelijkse hoofdpijn. Alles al geprobeerd sinds Maart vorig jaar en NIETS helpt. Hoe zit dat nu met Sanalgin??????? Moet het echt zo lang duren om goedkeuring te krijgen dat het weer verkocht mag worden? Met mij, z[lees meer...]ijn veel mensen de pineut, al 1 1/2 jaar lang!!! Echt heel frustrerend!!!!!

17-06-2021 | Man | 47
Hoofdpijn
Ik sluit mij aan bij de mening hieronder: Sanalgin werkt als beste tegen hoofdpijn/ migraine. Ik heb echt van alles geprobeerd, een alternatief heb ik nog niet gevonden. Ik doe het nu met Saridon maar die geeft veel meer maagklachten en depressiviteit. Niemand die weet waarom het gestopt is en of het terug komt? Ik heb er heel veel last van dat Sanalgin er niet meer [lees meer...]is.

14-06-2021 | Vrouw | 46
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Ook bij mij werkte Sanalgin als beste tegen hoofdpijn/ migraine. Ik vind het super vervelend dat het niet meer leverbaar is en kan ook nergens de reden hiervan vinden. Een goed alternatief heb ik nog niet gevonden, zelfs niet in Saridon.

Advil

11-06-2021 | Man | 43
ibuprofen
Hoofdpijn
Mij vrouw heeft ze ingenomen voor flinke hoofdpijn .. Ibuprofen heeft lever vergiftigd waarna acute leverfalen zijn vast gesteld... Nu week geleden levertransplantatie gehad .. Pas op met deze rotzooi..

04-06-2021 | Vrouw | 64
Hoofdpijn
apc is het enigste middel in de hand verkoop wat mij met stevige hoofdpijn helpt

Aleve intense

25-05-2021 | Man | 66
Pijn (algemeen)
IK heb goede ervaringen met Aleve 550 tegen meerdere pijn soorten en is mijn favoriete pijnstiller. Gebruik het ook bij spit.

Meloxicam

21-05-2021 | Vrouw | 35
meloxicam
Peesontsteking schouder

Meloxicam

20-05-2021 | Vrouw | 54
meloxicam
Reuma
Ik neem het product nu 2 maanden, pijnvrij zo goed als..maar help krijg pijn in leverstreek. Nochtans neem ik geen alcohol in, eet ik fruit en groenten..nee voor mij niet dit product; Heb vroeger nooit last gehad van lever.

12-05-2021 | Vrouw | 59
Hernia
Pijnstillend

Nabumeton

12-05-2021 | Vrouw | 53
nabumeton
Spierreuma
Ik gebruik het voor ontstekingsreuma / spierreuma. Was al een tijdje geleden dat ik het gebruikt had, nu een kuur van 15 dagen en ik merk opnieuw dat ik op mijn armen en benen onverklaarbare kleine blauwe plekken heb, net alsof die met een vinger te duwen werden veroorzaakt. Had ik vroeger ook maar toen dacht ik niet dat het aan de Gambaram / Nabumeton lag, nu valt het o[lees meer...]p omdat ik al een hele tijd geen blauwe plekken meer had. Verder geen bijwerkingen opgemerkt.

03-05-2021 | Vrouw | 62
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Ik gebruik het voor wat voor soort pijn dan ook. Werkt altijd. Ik gebruik niet meer dan 10 tabletten in een jaar . Zo spijtig dat het niet meer te krijgen is...Ik zou graag weten waarom niet.

02-05-2021 | Vrouw | 69
Rugklachten
Medicijn hielp niet beter of slechter tegen de pijn dan bvb ibuprofen. Echter vanaf dag 7 stond plotseling mijn mond vol bloedblaren. Deze werden snel groter. Wanneer een blaar opensprong zat mijn mond onder het bloed en meteen ontstond een nieuwe blaar naast de oude. Meteen naar het ziekenhuis. De dokters wisten het ook niet zeker. Het zou wel spontaan weggaan zeiden ze, [lees meer...]maar dat kon enkele weken duren. Ben dus gestopt met dit (gevaarlijke) medicijn. Dit nooit meer. Eten is momenteel zeer moeilijk.

30-04-2021 | Vrouw | 12
Menstruatiepijn
Op advies deze tabletten gekocht voor mijn dochter van bijna 13. Ongeveer anderhalf uur na inname van de tablet kwam ze huilend van de maagzuur naar beneden. Het was zo heftig en pijnlijk dat ze er van in paniek raakte. We wisten niet dat dit een bijwerking kon zijn omdat we geen bijsluiter hadden gelezen. We hebben haar gelijk melk en Rennies gegeven maar uiteindelijk ko[lees meer...]os haar maag een snellere en effectievere oplossing door te braken. Hierna ging het snel beter maar zij houdt het voortaan bij paracetamol.

30-04-2021 | Vrouw | 38
naproxen
Mij werd ivm een medisch onderzoek aangeraden om preventief Naproxen te slikken.: 2 x 275 mm. Ik heb dit geslikt en kreeg een paar uur later huiduitslag: jeukende bulten, met daar omheen rode huid. Na enkele uren verdween de uitslag weer. Nu, vier dagen later, heb ik nog steeds af en toe deze bulten, die dan ook weer wegtrekken. Ik vind het door deze bijwerking een onpr[lees meer...]ettig medicijn om te gebruiken en zal het zelf niet meer slikken.

26-04-2021 | Vrouw | 49
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Bij migraine-achtige hoofdpijn het enige middel dat helpt. Als alle andere middelen niet meer helpen. Ik mis het middel erg nu het al maanden niet meer verkrijgbaar is, heb geen idee of het nog op de markt komt. Tot nu toe heb ik geen goed alternatief kunnen vinden. Iemand anders wel???

Ibuprofen

24-04-2021 | Vrouw | 34
ibuprofen
Kiespijn
Hielp tegen kiespijn, echt super. Nam af, waarna ik naar 3 dagen stopte met ibuprofen. Daarna kwam de kiespijn toch weer terug 4 dagen later. Kies had vulling, die was lek (zenuwpijn), daarna is hy gerepareerd en nog steeds zenuwpijn, na 2 weken ineens echte kiespijn. Tandarts ziet niks, vulling zou goed zitten. Nu zit ik hier om 04.00 uur snachts dit verhaal te type[lees meer...]n. Zucht

10-04-2021 | Vrouw | 28
Blindedarmontsteking
In het ziekenhuis gaven ze me 3x per dag 50mg diclofenac na mijn operatie aan m'n gesprongen blindedarm. Ik wist niet welke pijn normaal was en niemand wees mij op de eventuele bijwerkingen. Ik heb dit medicijn dus 1 week lang geslikt. Ik kon door de spierverkrampingen niet meer ontspannen, ik werd psychisch helemaal gek, paniekaanvallen, moodswings, hele diepe down moment[lees meer...]en, ik wilde wel maar het lukte me niet meer gevoel. Ook m'n eetlust was weg, werd al misselijk als ik aan eten dacht. Later begon ook het oorsuizen als vuurwerk geknetter in m'n oren en de vastzittende boeren/maagpijn. Voor mij nooit meer diclofenac!

05-04-2021 | Vrouw | 24
Menstruatiepijn
Ik gebruik aleve feminax alleen wanneer ik zware buikpijn en/of lage rugpijn heb tijdens mijn ongesteldheid. Ik vind het onmogelijk om zonder dit medicijn te concentreren op werk wanneer ik erge last heb. Ik raad het daarom elke vrouw aan die erge last heeft van haar menstruatie, want dit red elke zoveel maanden mijn leven. Ik slik het maar 1x per menstruatie (elke dag sli[lees meer...]kken is niet nodig voor mij).

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5455)
Anticonceptie - overig (3989)
Cholesterol (2993)
Depressie - antidepressiva overig (2825)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2500)
Pijn - morfine-achtigen (2299)
ADHD - psychostimulantia (2230)
Pijn (2079)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1623)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1285)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1242)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1029)