ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

12-06-2018

Artrose

Vooral veel pijn in voeten, met dit medicijn kan ik redelijk normaal functioneren. Ik wordt door de artrose maar een beetje beperkt in mijn dagelijkse activiteiten.
26-05-2018

Celecoxib (celecoxib)
Artrose

ik was begonnen met 1 capcule dat was niet genoeg toen 2 maal daags 1 capcules en toen begonnen de bij werkingen heel erg te worden.nooit wil ik dit middel weer.!!
23-05-2018

Chronisch pijnsyndroom

16-05-2018

Aleve (naproxen)
Hernia

Na stoppen medicatie na drie maanden nog steeds last van geluidpiepjes in beide oren. Continue 24 uur per dag. Vooral hinderlijk bij slapen gaan en als ik wakker wordt. Soms verschillende geluiden tegelijk links en rechts.Zie boven. Dit middel zou aleen bij een arts verkrijgbaar moeten zijn en niet in de vrije verkoop!! Vraag mij af na 3 maanden of deze ellende ooit nog[lees meer...] vermindert.
02-05-2018

Voltaren (diclofenac)
Spierpijn

Na het sporten 1 keer gebruiken op de kuiten en nagenoeg geen spierpijn
30-04-2018

Naproxen (naproxen)
Nek- / rughernia

Nekhernia.zenuwklem.zie mijn verhaal onder morfine.
30-04-2018

Artrose

heb een nieuwe heup en als je daar bovenop diarree hebt dat is onverantwoord en niet leefbaar

Fibromyalgie

Ik mag 2 pillen slikken per dag , maar neem er 1 . Alleen als het heel erg is neem ik 2 , maar heb er wel maagbeschermers bij. Als ik vergeet om `s morgens diclofenac te nemen , kan ik dat na een paar uur al merken . Ze zeggen dat het een slecht medicijn is , maar ik voel me er fantastisch bij en zou niet weten wat ik zonder moest. Het is kiezen tussen twee kwaden

Paracetamol (paracetamol)
Griep

Werkt hartstikke goed, nooit problemen of bijwerkingen gehad. Toedieningsvorm is een beetje onhandig en vooral erg smerig (doe het altijd in een beker en laat het dan in water oplossen). Gebruik het altijd voor hoofdpijn of griep. Daarentegen werkt Ibuprofen voor mij niet en geeft het geen verlichting van de klachten. Voor mij Paracetamol van de Kruidvat dus!

Hernia

ik ben er erg ontevreden mee.zou er mee willen stoppen maar de specialist zegd van nog even volhouden dan bekijken wij het vannieuw
23-04-2018

Paracetamol (paracetamol)
Lage rugpijn

Meestal nam ik paracetamol met ibuprofen maar hielp niet echt en moest er steeds meer van innemen daarna nog tramadol gekregen kreeg ik veel jeuk van
17-04-2018

Aspirine (acetylsalicylzuur)
Bipolaire stoornis

500mg is natuurlijk niet heel veel,maar ik ben eerst ingesteld op 1000mg Aspirine(via Apotheek huis-arts),en dit was wel wat veel,vandaar nu 500 mg,tot op de dag van vandaag.Ik haal het bij het Kruidvat,50 stuks van 500 mg,en dat gaat goed.
14-04-2018

Finimal (paracetamol / coffeine)
Arthritis

Deze bruistabletten zijn wel goed maar ik begrijp niet waarom ze zo smerig zoet zijn. Ik doe er al vers citroensap bij maar het blijft een smerig drankje. Waarom niet fris en wat zuurder...
13-04-2018

Glucosamine (glucosamine)
Artrose

Na drie dagen problematisch gebruik, los ik na overleg met mijn apotheker de tablet op in een half glas water. Dat duurt enkele uren. Sindsdien geen enkele bijwerking meer. Na vier weken gebruik, lijken de pijnklachten minder. Dat behoeft echter een langere beoordelingsperiode. Ten gevolge van fracturen en infecten is het kraakbeen in een van mijn enkels gereduceerd tot[lees meer...] nul.
08-04-2018

Novalgin (metamizol)
Lage rugpijn

05-04-2018

Celebrex (celecoxib)
Juveniele reumatoïde artritis

Slik Celebrex al jaren. Werkte goed ,maar lees nooit de bijsluiter. Problemen begonnen loopneus,oorsuizen,vergeet achtigheid. Nu is er wat met de longen aan de hand. Nooit geen problemen gehad van de longen. Gisteren met de Cardioloog er over gehad. Eerst iedere dag afgesproken gisteren 2 per week. Maar ik ga helemaal ermee stoppen.Dan maar meer pijn. Er was al een allerl[lees meer...]oog die tegen mij gezegd heeft je kan er beter mee stoppen. Maar niet gedaan. En nu zit ik denk met de gebakken peren. Terwijl ik nooit een allergie heb gehad. Mijn ervaring nu dat ik een medicijn heb gebruikt wat hielp. Maar waar je veel andere dingen bij krijgt. Hoop dat mijn longprobleem ook beter word, loop nu met zuurstof rond. Dus baal
28-03-2018

Reuma

Samen met een maagbeschermer is dit al jaren effectief. Eens per jaar 4 weken laten staan en an komen de eerste verschijnselen weer terug. Weer opnieuw zelde dosering en snel praktisch klachtenvrij.
28-03-2018

Antigrippine (paracetamol / coffeine / ascorbinezuur)
Griep

Na het innemen van de medicijnen voel je je al gauw een stuk beter. De griep hield bij mij lang aan maar ik kon het goed onderdrukken met deze medicijnen. Het is geen prettige smaak om door te slikken, maar wel echt een aanrader.
25-03-2018

Meloxicam (meloxicam)

Ik had vreselijke ontstekingspijnen in mijn bovenbenen. Dit lijkt een klein beetje op het gevoel van hevige griep, waarvan je lichaam pijn gaat doen. Ik kon daardoor niet meer lopen of fietsen. Toen ik Meloxicam voorgeschreven kreeg (2 x per dag) was ik wel even bang voor mijn maag. Maar als ik zorg dat ik eerst een vulling in mijn maag heb, is er niets aan de hand. De [lees meer...]pijn is niet helemaal weg, maar de ondraaglijkheid is zeker helemaal weg. Ik merk het ook als ik ze eens vergeet te slikken (omdat ik meerdere medicijnen heb, maar andere medicijnen moeten juist voor het eten geslikt worden). Dan komt die hevige pijn weer boven. Dan denk ik vaak eerst nog dat ik griep krijg of ga ik denken waarom ik die hevige pijn weer heb en dan is het: o ja, vergeten de meloxicam te slikken!
11-03-2018

Botbreuk

Zeer slechte ervaring. In combi met tramadol epilepsie insult gehad. Neem deze rotzooi nooit meer. Voor een andere zal werken maar voor mij nooit meer wat een troep. En daarbij funest voor je maag en lever . En ik weet het want ben zelf verpleegkundige. Raad mensen aan met hevige pijn vraag tramadol Veel beter. Niet alleen voor de pijn maar ook voor de organen. Gr
09-03-2018

Daro hoofdpijnpoeder (paracetamol / propyfenazon / coffeine)
Hoofdpijn

Daro hoofdpijn poeders helpt mij goed de hoofdpijn gaat weg.
05-03-2018

Jicht

Nadat ik bij jichtaanvallen dit medicijn en afwisselend Diclofenac gebruikte kreeg ik jaren geleden in eens een vurige ontsteking op mijn bovenbeen en vorig jaar kwam daar een plek op de elleboog bij. Deze rode jeukende plekken gaan dan later over in blaren en hebben grote litteken achtige plekken achter gelaten. Toen ik daar ca. 5 jaar geleden voor het eerst last van kree[lees meer...]g en in het ziekenhuis een allergische reactie van een medicijn werd vastgesteld, wilde ik dit maar niet geloven. Omdat mijn jichtaanval al snel door ontstekingen (enorme blaren) op mijn bovenbeen en elleboog werden opgevolgd met een paar dagen later ook nog een ontstoken oog. Maar nu weet ik het zeker! Ik had de hele week al Diclofenac geslikt tegen de jicht en omdat deze op waren had ik Etoricoxib genomen. Binnen het uur begonnen mijn littekenachtige plekken te jeuken en te gloeien! En ook mijn oog begon weer te ontsteken. Door dit middel is mijn lichaam blijvend verminkt met 2 verkleurde plekken op mijn bovenbeen en elleboog met een doorsnede van 4 cm. Dus pas op! Heb voor de rest nog nooit ergens een allergische reactie op gehad.
02-03-2018

Meloxicam (meloxicam)
Artrose

Heb meloxicam nu anderhalve week. Dit voor artrose in de nek gepaard gaande met zere schouders. Tevens voor behoorlijk pijnlijke onderrug. Weinig effect. slik 2 x daags meer mag ik niet... Nu weer 8 dagen erbij . Hopelijk op de langere termijn dat ik er baat bij krijg.
28-02-2018

Paracetamol/ Codeine (paracetamol / codeine)
Rugpijn

Sinds 4 maanden aan het rommelen met mijn pijnbestrijding. Vooraf gebruikte ik diclofenac in tablet vorm. Maagzweertjes per toeval ontdekt dus moest ik stoppen. Tramadol, Oxicodon en nu paracetamol met codeïne, ik ben van al die medicijnen vooral benauwd. Daar heb ik nooit eerder last van gehad. Erg vervelend om druk op je borst te ervaren en het gevoel hebben dat je niet [lees meer...]goed een volle long kunt ademen.
26-02-2018

Ibuprofen (ibuprofen)
Trekken van tand of kies

Na bijna een week brufen (en paracetamol) gebruikt te hebben ivm kiespijn en trekken kies, begon mijn hoofd heel zwaar te voelen, energieloos. Daarna begon het depressieve gevoel en de enotionele labiliteit. Direct gestopt met dit medicijn
25-02-2018

Arcoxia (etoricoxib)

22 februari zijn mijn keelamandelen verwijderd en van de kno arts kreeg ik arcoxia 90mg voorgeschreven. Met psychische klachten loop ik al jarenlang bij een ggz instelling de deur plat en ben net enkele maanden vrij van antidepressieva. Ik begrijp niet hoe ze mij dit vreselijke middel hebben kunnen voorschrijven zonder eerst door te vragen over mijn psychische gesteldheid[lees meer...]. Ik kreeg er angst gevoelens van en depressieve gedachten(die ik hiervoor allang kwijt was geraakt). Tegen de pijn hielp het ook nauwelijks. De 2de nacht na de operatie waren de pijn en depressieve gevoelens zo erg geworden dat ik er serieus over nadacht om een einde te maken aan mijn lijden.. Wel, zaterdagmiddag naar de huisartsenpost. Deze dachten dat ik er een infectie met pus overheen had gekregen in mijn keel. Op naar de spoedeisende hulp. Kno arts gezien en deze denkt dat het beslag is, de witte aanslag op mijn wonden. Door niet voldoende werkende pijnstilling kon ik haast niet meer slikken. Blijven drinken word er maar gezegd, zodoende tramdol pijnstillers gekregen. Deze werkte beter. Het is nu zondag 25 februari en ik heb voor het eerst sinds woensdag avond een mini hapje pap kunnen eten.
23-02-2018

Palexia (tapentadol)

Helse pijnen en na jaren onderzoeken in ziekenhuizen naar België gegaan en daar zag een neurochirurg op de foto mijn klacht. Bij pijnpoliklinieken geweest voor injecties en allerlei medicijnen gebruikt.toen naar een arts geweest die zegt tegenwoordig hoeft niet niemand meer pijn te lopen, een afspraak gemaakt voor weer een behandeling na mijn vakantie en ik vroeg of er mi[lees meer...]sschien een medicijn was zodat ik mijn vakantie pijnvrij door kon komen en hij schreef paleis voor halleluja eindelijk geen pijn meer tot 2 weken geleden na bijna 1 jaar en nu mag ik hem iets verhogen dus nu afwachten of het weer aanslaat.
21-02-2018

Menstruatiepijn

Ik nam altijd ibuprofen bij mijn buikpijn en dit hielp wel iets maar sinds ik diclofenac neem gaat pijn echt weg! Hele blij mee. Ik combineer 1 diclofenac met 1 paracetamol.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4265)
Anticonceptie - overig (3182)
Cholesterol (2529)
Depressie - antidepressiva overig (2318)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1935)
Pijn - morfine-achtigen (1882)
Pijn (1730)
ADHD - psychostimulantia (1610)
Verslavingsziekten (1607)
Bloeddruk - betablokkers (1472)
Maagzuur - protonpompremmers (1424)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1391)
Anticonceptie - eenfase (1186)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (981)
Angststoornissen (957)
Depressie - antidepressiva TCA (891)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (882)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (856)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!