ervaringen per categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

Arcoxia (etoricoxib)
Artrose

De reden waarom ik Arcoxia gebruik, is dat er slijtage is in mijn beide handen en met name de duimen, m'n linker knie en mijn twee grote tenen.

Chronisch pijnsyndroom

Eind 2014 een ernstige maag en darmbloeding gehad, ze hebben mij voor de dood weggehaald.

Tramadol (tramadol)

Tevreden alleen last van verstoppingen. De pijn is niet altijd even goed weg met deze pijnstiller, maar het is de enige pijnstiller waar ik geen zombie van wordt. Je kunt met de dosering 'spelen' door er minder van te nemen wanneer dat kan ivm de pijn.

Polyneuropathie

Lyrica 300mg per dag werkte slechts matig bij zenuwpijnen. Vooral de brandende sensaties was ik kotsbeu. Nu neem ik sinds kort tramadol retard erbij 2 x 100mg. Dit versterkt de werking van Lyrica. Eindelijk verlichting. Mijn vraag: kan ik de retard pil delen? Er zit een gleufje in en ik wil naar twee maal 150 Mg per dag. Iemand suggesties?

Urineweginfectie

Na prostaat verwijdering ivm prostaat kanker kreeg ik een urineweg infectie, de specialist schreef diclofenac voor, gebruiken naar behoefte heb 2 keer per dag genomen was nat twee dagen pin vrij heb het restant bewaard nu na 3 maanden weer veel pijn gehad heb de zelfde pillen gebruikt ook weer 2 per dag en het gaat inmiddels weer een stuk beter.

Voltaren (diclofenac)
Artrose - gewrichtsaandoening

Na alle alternatieve middelen te hebben geprobeerd, waaronder enkele peperdure, nog eens teruggekomen bij Voltaren. Met een minimale dosis een super resultaat tot nu toe. Zwelling van gewrichten is weg, pijn nihil. Ik beweeg soepeler en zekerder en voel me fitter. Het sporten is weer een puur plezier, zonder dat ik daarna een dag (of twee) loop te strompelen. Yess!!
20-02-2017

Arcoxia (etoricoxib)
Gewrichtsontsteking

Veel van gehoopt maar niets opgeleverd. Klachten werden later vanzelf minder. Gebruikt vanwege, achteraf tijdelijke, gewrichtsontstekingen bij Artritis-Psoriatica.
19-02-2017

Artrose

beste laxeermiddel. Diarree, diarree en nog eens diarree.
19-02-2017

Aleve (naproxen)

ik neem nu soms 1x per dag Aleve 220Mg, en heb er geen bijwerkingen van! middel werkt goed, (verschilt van persoon tot persoon hé). Ik neem Aleve in elk geval mee op reis!
18-02-2017

Aneurysma

Thans sedert een week aan het afkicken, dit medicijn is zeer verslavend en onderdrukt onbewust andere pijn. De operatie was goed verlopen, maar buikpijn bleef. Daarom dit medicijn door blijven slikken met als advies zolang ik pijn had kon ik deze gebruiken. Nu volgt een scan.
16-02-2017

Hernia

Ik heb 2x een hernia gehad. De 1e keer heb ik 2 maanden Oxycodon gebruikt tegen de pijn en ben daar toen zelf heel makkelijk mee gestopt. Na de 2e hernia is er een zenuw blijvend beschadigd en ben ik het middel blijven slikken. Ik neem nu 's avonds 1 pil, soms 1 1/2 pil en heel soms 2 pillen. Het ontspant me en dat is heel fijn. Maar een extra pil doet meer dan ontspannen,[lees meer...] die geeft een kleine roes en dat is best oppassen geblazen. Het is dus wel een gevaarlijk middel, ik kan me heel goed voorstellen dat je er helemaal verslaafd aan raakt. Mijn bijwerkingen: Ik heb meer jeuk, vooral 's avonds in bed moet ik soms veel krabben. Daarnaast heb ik soms verhoogde spierspanning en ik kan daardoor bijv. moeilijk een hele film lang stilzitten in de bioscoop.
16-02-2017

Carbasalaatcalcium (carbasalaatcalcium)
Hartinfarct

12-02-2017

Reuma

Ik ben niet tevreden en ga er ook mee stoppen. Ik wil nog wel een beetje gelukkig door het leven gaan. Mijn bijwerkingen: diarree, hoofdpijn en slecht zien.
12-02-2017

Celebrex (celecoxib)
Prostaatkanker

09-02-2017

Fibromyalgie

Ik heb jarenlang naproxen voorgeschreven gekregen voor chronische pijnklachten (fibromyalgie), het hielp maar matig en ik werd er uiteindelijk steeds zieker van. Gebruik nu LDN, met nauwelijks bijwerkingen, dit helpt veel beter.

Spierpijn

Ik gebruik het I.p.v. diclofenac wegens maagproblemen en spierpijn in knie en heup als gevolg van en ter bestrijding van pijn door hielspoor.

Paracetamol (paracetamol)
Syndroom van Tietze

Meloxicam (meloxicam)
Syndroom van Tietze

gaan proberen nadat de inname van paracetamol te hoog werd
07-02-2017

OxyContin (oxycodon)
Lage rugpijn

Hallo. Ik heb sinds een zwaar auto ongeluk op mn 18 de jaar (ik ben nu 32 jaar) acute lage rugpijn. Ik slik oxycodon 10 mg 2 maal daags.
06-02-2017

Jicht

Jicht heeft te maken met een hoog urinezuur gehalte in het bloed. De urinezuur cristallen slaan neer in over het algemeen koudste gedeelte van je lichaamsbotjes. Niet iedereen krijgt last van jicht bij een te hoog urinezuur gehalte. Als je nieren de urinezuur onvoldoende afbreken krijg je dus te hoog urinezuur gehalte. Diclofenac is een NSAIDs en is beter om niet te gebrui[lees meer...]ken bij minder goed werkende nieren. In plaats van diclofenac is het beter om dan paracetamol te gebruiken. Verdraag allopurinol goed en ben blij dat ik hier op over gegaan ben!
05-02-2017

Peesontsteking schouder

Na barbotage schouder veel pijn, dus naast nsaid ook oxycodon omdat tramadol niet genoeg werkt. Pijnstilling behoorlijk goed maar zeer frequent braken waardoor het onhoudbaar wordt om dit te blijven gebruiken. Daarna fentanyl pleisters gekregen om wat minder misselijk te zijn. Fabrikant Lannacher.
02-02-2017

Aspegic (acetylsalicylzuur)
Koorts

02-02-2017

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)

vaak gebruik bij een kater, helpt altijd goed, al is het soms moeilijk weg te krijgen.
01-02-2017

Reuma

Ondanks maagbeschermend na paar dagen kotsmisselijk.
01-02-2017

Dikkedarmkanker

Slik sinds 25 januari oxicodon in verband met leverpijnen die ik had vanwege verdere leveruitzaaiingen en het helpt mij uitstekend. Alleen koorts en zweetaanvallen als bijwerking. Nu minder gebruik 2 maal daags in plaats van 4 maal daags.

Gekneusde ribben

Heb mijn ribben gekneusd. Dit middel hielp mij van de ergste pijn af. Super.

Rugklachten

Tramadol (tramadol)

in 2003 kreeg ik te horen dat ik fibromyalgie/cvs had. Toen had ik al een lage rug operatie gehad, die volgens de pijnkliniek (waar ze de fibromyalgie hebben vastgesteld) mislukt was. Ik werd een maand opgenomen in het ziekenhuis om van alles te proberen (geldklopperij noemde ik het). Ik heb er niks van opgestoken, ik heb er enkel een heel goede vriendschap aan over gehou[lees meer...]den (wat zeer belangrijk is!). Nadien moest ik alle 6 maanden op controle komen. Dit betekende alle 6 maanden een andere assistent, want de professor kreeg je niet te zien, en steeds nieuwe medicatie. Na zo een jaar of 3/4 alles moeten hebben te moeten ondergaan zijn ze uiteindelijk uitgekomen bij tramium. Toen is het beter beginnen gaan. Enkel door de aandoening slaap ik veel gedurende de dag waardoor een normaal leven bijna niet meer mogelijk is. Wat ik niet wist, is dat je niet auto mag rijden wanneer je Tramium neemt (toch in België). Maw ik moet eigenlijk mijn auto aan de kant laten. Maar hoe geraak ik dan bij de fysiotherapeut elke week. Na 8/9 jaar Tramium te nemen, heb ik weinig of geen last meer van de bijwerkingen, dus ik rijd wel met de wagen. Nu de neurochirug was kwaad dat ik Tramium nam en eiste dat ik daar mee zou stoppn. Nu dat gaat zo maar niet, want eigenlijk ben ik een junkie. De bijwerkingen van Tramium is zoals een gedrogeerde. Ik had al eens willen stoppen, en dat was onmogelijk. Ik kon met mezelf gene weg, ik wist niet waar kruipen van de nevenwerkingen. Door de Lyrica, ben ik er bijna vanaf, nog 100mg te gaan! Blijkbaar heft Lyrica de nevenwerkingen van de Tramium op. Ik ben me er wel degelijk van bewust dat ik het ene ongezonde medicijn aan het vervangen ben door een ander ongezond medicijn. Maar zonder kan ik toch niet. En met Lyrica, waar volgens mij meer bijwerkingen zijn, mag je wel met de auto rijden dus....
29-01-2017

Breakyl (fentanyl)
Chronisch pijnsyndroom

24-01-2017

Syndroom van Ehlers-Danlos

Ik gebruik tramadol al enkele jaren tegen chronische pijn t.g.v Ehlers danlossyndroom (aangeboren bindweefsel afwijking). Ben tevreden over dit middel, het haalt de scherpe kanten van de pijn af waardoor ik goed mn dag door kom.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3753)
Anticonceptie - overig (2909)
Cholesterol (2284)
Depressie - antidepressiva overig (2126)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1711)
Pijn - morfine-achtigen (1604)
Pijn (1537)
ADHD - psychostimulantia (1442)
Verslavingsziekten (1408)
Maagzuur - protonpompremmers (1305)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1233)
Bloeddruk - betablokkers (1137)
Anticonceptie - eenfase (1061)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (885)
Migraine (847)
Angststoornissen (817)
Depressie - antidepressiva TCA (806)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (787)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!