ervaringen per categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

24-01-2017

Syndroom van Ehlers-Danlos

Ik gebruik tramadol al enkele jaren tegen chronische pijn t.g.v Ehlers danlossyndroom (aangeboren bindweefsel afwijking). Ben tevreden over dit middel, het haalt de scherpe kanten van de pijn af waardoor ik goed mn dag door kom.
23-01-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Polyneuropathie

23-01-2017

Morfine (morfine)
Polyneuropathie

Na verschillende operaties voor discus hernia, lumbaal, blijvende zenuwpijn met uitstraling naar de beide benen. 4 jaar neuromodulatie gehad, maar wegens infectie hebben ze het toestel moeten wegnemen en werd er beslist om opiaten op te starten (Durogesic 50 µg en 5x 10mg msdirect per dag)
19-01-2017

Paracetamol (paracetamol)
Artrose

goed hulpmiddel
17-01-2017

Chronisch pijnsyndroom

Nu blijkt door het slikken van de Arcoxia dat ik maag, slokdarm en twaalfvingerige darm ontsteking heb. Moest onmiddellijk stoppen met Arcoxia. Moet nu alleen Omaprezol 2x daags slikken, maar daar gaat mijn pijn in gewrichten niet van weg. Wil wel iedereen waarschuwen om voorzichtig te zijn met arcoxia.
17-01-2017

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Fibromyalgie

Gekregen tegen de pijn van mijn fybromialgie samen met kini. Het helpt alle 2. Ik had genoeg met max. 2 over de dag. 1 s'morgens en 1 s'avonds.Om de nacht goed door te komen. Nadeel: ik kon niet in slaap vallen. Na een jaar daar mee gesukkelt te hebben met de nacht, heeft de specialist mij redomex voorgeschreven. Dit is een antidepresiva, maar voor ons werkt het als spierv[lees meer...]erslappend waardoor je in slaap valt en door slaapt. Dat was het. De dagen zonder pijn en fijne nachten. Tot een paar maanden nadien. Ondertussen moest ik 3 tramadol p/d nemen. Ik klaagde al maanden van hoofdpijn. 5 van de 7 dagen. Niks hielp. Totdat ik las dat dat een grote bijwerking was van redomex. Samen met de huisarts op zoek naar een vervangend middel en gevonden. Nortrillen. Alle bijwerkingen zijn weg. Ik slaap wel, maar minder goed. Nu nog de juiste dosis vinden en ik kan er weer een tijdje tegen.
16-01-2017

Diclofenac/Misoprostol (diclofenac/misoprostol)
Artrose

Hele goede ervaring, binnen enkele dagen al resultaat. Zwaar artrose in beide enkels (weinig tot geen aanwezigheid van kraakbeen). Het lopen op orthopedische schoenen maakt het dragelijk, maar drukt ook vaak op punten waar t ontstoken is. Wat een kerstgeschenk waren deze pillen, enkele weken gewoon kunnen slapen en er op kunnen staan zonder kruk bij t opstaan (ben pas 53)![lees meer...] Na het stoppen binnen 2 dagen weer aan t strompelen... naast tintelelingen in mijn handen die mij wakker houden, is de pijn zo heftig terug dat ik overweeg weer in te nemen (nam 150 gr per dag en de laatste week om de dag 75 / 150). Het merk is van actavis (heb ook uit de USA gebruikt en die hielpen niet). Ik wens iedereen de ervaring toe om even je niet "op en versleten te voelen".
16-01-2017

Ibuprofen (ibuprofen)
Lage rugpijn

Ik heb enkele keren per jaar last van lage rugpijn; heftige pijn door een foutieve beweging. Rust helpt wekenlang niet, oefeningen helpen niet. Alleen ibuprofen werkt direct. Na 1 dag zijn de klachten minder en binnen 3 of 4 dagen geheel verdwenen. Ik neem de pillen wel altijd in met wat eten, zodat mijn maag niet te veel belast wordt.
15-01-2017

Tramadol (tramadol)

Werd voorgeschreven voor radiculair zenuwlijden. Neemt gedeeltelijk pijn weg, maar niet voldoende om me comfortabel te voelen.
15-01-2017

Oxycodon (oxycodon)
Osteoporose/botontkalking

Heb sinds 8 jaar osteoporose wat langzaam erger wordt, na eerst van alles geprobeerd te hebben paracetamol met codeine, naproxen, ibuprofen de hele rataplan van geneesmiddelen, die zg goed werken tegen deze pijnen. Ondertussen ben ik al 8 cm ingezakt. Om een lang verhaal kort te maken: de eerste keer dat ik oxycodon kreeg voorgeschreven zal ik niet gauw vergeten. Ik ben [lees meer...]begonnen met 3 maal per dag 10mg retard wat al een feest was, in de loop der jaren was de pijn niet te onderdrukken met deze 10mg 3 maal daags! Toen kreeg ik 20 mg 3 maal daags wat lange tijd goed ging, maar in verloop van tijd drong de pijn hier ook doorheen en nu mag ik 2 maal daags 30 mg met aanvulling indien nodig met 10mg of 20mg. Ik wil zolang mogelijk zelfstandig blijven en geen apparatuur gebruiken wat met tot nu toe lukt! Bijwerkingen zijn iets minder : ben wat suffer en de ontlasting moet geholpen met zakjes laxa! Al met al ben heel tevreden over Aurobindo en kan het absoluut niet missen
14-01-2017

Ibuprofen (ibuprofen)

Heb een aandoening aan de voeten, waardoor ik door een lange periode recht staan of wandelen pijn ontwikkel. Ik ben met deze aandoening geboren en gaat dan ook niet weg.
14-01-2017

Tantum (benzydamine)
Spierpijn

s'morgens aangebracht na een paar uur gaan sporten en toen ging het branden als een gek, heel de bovenkant van mijn armen vuurrood en vreselijke pijn
13-01-2017

Palexia (tapentadol)
Chronisch pijnsyndroom

Na Spondylodese operaties altijd pijn gehouden incl. uitstralingspijn :( Na 20 jaar pijn eindelijk een middel wat wat doet. Ik ben zeker niet pijnvrij maar dit middel haalt wel de scherpe kanten eraf en dat is al heel wat. Helaas zal ik hier zeer waarschijnlijk mee moeten stoppen omdat mijn dosering niet geheel vergoed wordt en mijn eigen kosten voor dit medicijn € 1.650[lees meer...],00 per jaar zijn. Ipv de 200 zou ik ook 4 x 50 mg kunnen nemen ware het niet dat ik de pillen wel lastig te slikken vind en er regelmatig een blijft hangen in mijn keel waarvan de kans dat het gebeurd bij 40 x 50 natuurlijk veel groter is en het is echt geen pretje als dat gebeurd. Daarnaast krijg ik dan ook 4 x de hulpstoffen ook binnen en ook dat vind ik niet fijn.
13-01-2017

Naproxen (naproxen)
Menstruatiepijn

Altijd al een hevige menstruatie gehad, zit in de familie. Mijn moeder is toen ze 13 jaar was met de pil begonnen. Zelf heb ik het ook geprobeerd, maar het lukt me niet om pillen door te slikken. Ik ben als ik ongesteld ben toch wel 4/5 dagen echt ziek. Ik kan in die dagen niks doen. Redelijk recent begonnen met naproxen in zetpilvorm. Redelijk wat moeite gehad om het te k[lees meer...]rijgen, huisarts zei dat ik me niet zo aan moest stellen en gewoon die pil door moest slikken, maar het lukte niet. Toen toch maar de zetpillen gekregen. Ik menstrueer minder heftig en heb geen pijn, alleen in de rug. Ik kan eindelijk weer naar school als ik ongesteld ben, aangezien het wel minimaal 8 uren werkt. Alleen na het inbrengen vanbinnen een branderig gevoel waar het in is gebracht, al duurt dat niet langer dan een half uur en is veel minder erg dan de buikpijn en gevoelloze benen die ik normaal had.
10-01-2017

Aleve feminax (naproxen)
Menstruatiepijn

ik gebruik aleve feminax al denk ik 2 jaar en de laatste paar keer merk ik dat het veel minder goed begint te werken. omdat ik ook altijd veel last heb van misselijkheid (dit komt niet door de tabletten) is normaal functioneren veel moeilijker geworden, en lig ik dus echt ziek in bed met mijn menstruatie. ik zou graag een ander medicijn willen proberen.

Naproxen (naproxen)
Amandelontsteking

Keelamandelen operatief verwijderd op volwassen leeftijd, naproxen valt zwaar op de maag, omdat ik nu 4 dagen vrijwel niks heb gegeten. Vooral lusteloosheid en hoofdpijn.

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Botbreuk

Ik ben gevallen met een veldrijwedstrijd waarbij ik mijn linker sleutelbeen brak (voor de tweede keer) en een hersenschudding opliep. Zelf weet ik weinig van het ongeval door de klap op mijn hoofd. Toen ik bij was met de ambu opgehaald en fentanyl via een infuus gekregen. Ik voelde helemaal geen pijn meer, gek gevoel! Later wel 3 maal moeten braken of de fentanyl of de her[lees meer...]senschudding nou de oorzaak was weet ik niet. Verder geen last gehad van bijwerkingen.

Morzet (nicomorfine)
MS (multiple sclerose)

Goed medicijn, bij niet te lang gebruiken.
05-01-2017

Paracetamol (paracetamol)
Hoofdpijn

Het is een erg handige pijnstiller voor niet al te erge dingen. Anders kan je beter Ibuprofen gebruiken denk ik...
04-01-2017

Ontsteking (mond)

Heb een wortelkanaal behandeling gehad, zit in de tussen fase, vulling moet nog worden vervangen. Er vormt zich een lichte ontsteking onder mn kies met een kloppende pijn, ook eten met de kies is pijnlijk. Heb voor ontsteking en pijn remmer arcoxia gekregen, ibuprofen werkte 10 x zo goed tegen de pijn. Ik voel me alleen lichtelijk duizelligheid en begin een beetje last te [lees meer...]hebben van hoofdpijn. Ik stap voor de laatste paar dagen van af morgen weer terug op fluide 400mg ibuprofen, die neem ik om de +-4/5 uur en dat houd de pijn tenminste weg.
03-01-2017

Slijmbeursontsteking

Sinasprilletje? Doet bij mij niks...
31-12-2016

Strepfen (flurbiprofen)
Keelpijn

31-12-2016

MS (multiple sclerose)

Mijn ervaringen zijn goed.
30-12-2016

Panadol Plus (paracetamol / coffeine)
Wervelkanaalstenose

30-12-2016

Meloxicam (meloxicam)
Wervelkanaalstenose

ik neem meloxicam voor uitstralingspijn in bil door kanaalstenose, werkt effectief
28-12-2016

Morfine (morfine)

Zie vorig
28-12-2016

OxyContin (oxycodon)

Verslaafd door het leven gaan, is al even erg als chronische pijn. In het begin was ik een "believer" na Allen in de media. Het grootste probleem was een sterke lichamelijke verslaving, en de angst daarvoor. Bijkomend probleem was dat been enkele arts in de omtrek het wou voorschrijven, dus elke 14 dagen naar de specialist en de zenuwen dat ik niet aan mijn voorschrift [lees meer...]zou geraken. Uiteindelijk heb ik mij laten opnemen even in psychiatrisch ziekenhuis. Eigenlijk viel het afbouwen nog mee, alhoewel ik het nog altijd moeilijk heb dat de artsen daar, na ellenlang aandringen, na het bekijken van MRI en EMG, ik opeens met ontslag mocht, zonder boe of ba. Ik neem nu andere medicijnen, minder sterk, minder effectief, maar de angst on zonder pillen the vallen, dat nooit meer
24-12-2016

Oxycodon (oxycodon)
Lage rugpijn

bij een ruggenprik ging het mis en werd er een zenuw geraakt, nu ben ik ruim een jaar verder en maak steeds kleine vooruitgang. Ik kan moeilijk lopen en kan niet meer fietsen en tillen. De oxi help redelijk bij de pijn, maar heeft toch een grote invloed op mijn leven. Ik was altijd een vrolijk en levenslustig persoon, maar nu moeilijk te motiveren en liever alleen omdat ik[lees meer...] me toch moeilijk kan concentreren op wat er gebeurd of wat mensen zeggen.
19-12-2016

Diclofenac (diclofenac)

Diclofenac ooit eerder gebruikt tegen hoofd- en/of menstruatiepijn met goed resultaat. Voor zenuwpijn lijkt het minder geschikt (bij mij)
18-12-2016

OxyNorm (oxycodon)
Hernia

Al vele jaren heb ik veel last van mijn (versleten) rug. Een paar keer per jaar uit zich dat in een periode van ernstige rugklachten met vooral s'nachts veelal slecht slapen, draaien en wakker liggen. Paracetamol en Artrotec bracht hierbij op den duur ook geen verlichting meer. Bij de laatste Hernia "aanval" schreef mijn specialist Oxynorm voor die in het begin ook [lees meer...]niet alle (zenuw) pijn wegnam, maar wel verlichting gaf en een beter slaappatroon. Na een periode van weken rust en oefeningen is de pijn ook zonder Oxynorm weer acceptabel en is de hernia weer "in slaaptoestand" gebracht. Op dit moment gebruik ik nog EEN Oxynorm net voordat ik ga slapen, en dat werkt bijna positief verslavend. De laatste tien jaar heb ik nooit meer zo goed geslapen als nu.Geen gedraai meer door rugpijn gedurende de gehele nacht! Om niet aan deze "gewoonte" te verslaven, ga ik deze vorm van gebruik overleggen met mijn orthopeed en in overleg een oplossing te zoeken naar een andere vorm van pijnbestrijding, indien dat nodig mocht zijn. Bijwerkingen: Licht duizelig, verstopping loert en is een dieet met veel vezelen raadzaam!!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3726)
Anticonceptie - overig (2888)
Cholesterol (2263)
Depressie - antidepressiva overig (2109)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1700)
Pijn - morfine-achtigen (1594)
Pijn (1518)
ADHD - psychostimulantia (1437)
Verslavingsziekten (1395)
Maagzuur - protonpompremmers (1295)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1202)
Bloeddruk - betablokkers (1124)
Anticonceptie - eenfase (1051)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (876)
Migraine (846)
Angststoornissen (806)
Depressie - antidepressiva TCA (799)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (780)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!