categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

19-06-2019

Kaakontsteking

Vreselijke maagpijn en diaree gekregen door ibuprofen. Ik kreeg er echt een kwaal bij! Duizelig en heel moe en futloos. En griepachtige gevoelens.
14-06-2019

Arcoxia (etoricoxib)

Uitstraling in rechterbeen vanwege ontsteking in de onderliggende bilspier als gevolg van zittend beroep. Geen hernia vastgesteld op basis van enkele oefeningen bij huisarts. Naproxen 500 mg lost de pijn op maar mag niet samen met de etoricoxib. Heb nu enkele dagen deze pil ipv naproxen. Klachten zijn verergerd en kan zelfs niet meer lopen. Ochtendstijheid toegenomen. Betw[lees meer...]ijfel de werking en heb liever de Naproxen.
12-06-2019

Arcoxia (etoricoxib)
Reuma

Gebruik Arcoxia al enkele jaren tegen reuma (Spondylarthropatie). Houdt de reuma enigszins stabiel dus doet zijn werk. Tot dusver de enige NSAID waar ik weinig maagklachten bij had, maar helaas ondanks de 40 mg Omeprazol maagklachten toch weer terug. Gaat nu i.c.m. Pantoprazol goed. Sinds kort ben ik er ook achter dat ik extreem droge ogen heb (met gevolg waziger zien) a[lees meer...]ls bij effect vd reuma. Misschien ook versterkt door de Arcoxia. Te verhelpen met oogdruppels.
09-06-2019

Slijmbeursontsteking

Het hielp tegen de ontsteking. Maar wat een maagpijn. Eerste nacht, dacht ik dat ik een hartaanval kreeg. Heftige steken. Ha gebeld volgende dag. Maagbeschermer gehad maar nog steeds steken. Na 6 dagen gebruik. Wakker van de maagsteken. Tintelende arm. Wat een vreselijk enge bijwerkingen. Ik stop ermee. Wou dat die laatste niet had ingenomen.
08-06-2019

Ibuprofen (ibuprofen)
Trekken van tand of kies

Wijsheidskiezen laten trekken, Ibuprofen 600mg 3x per dag voorgeschreven. Het hielp vrij goed tegen de pijn, maar na de derde dag erg veel last van bijwerkingen: koorts, hoofdpijn, stijve spieren in nek en rug, vermoeidheid, slechte nachtrust. Ik stop er gelijk mee.. dan liever kaakpijn any time of the day!
03-06-2019

Meloxicam (meloxicam)
Fibromyalgie

Ik gebruik nu 9/10 jaar de meloxicam 15mg samen met de tramadol 2x 100mg (ik zat op 300mg) en de amitriptyline 2x 25mg en ik slikte ook 160mg oxicontin, maar van deze ben ik afgekickt via een afkick kliniek. Ik heb in 2009 een heel ernstig ongeluk gehad. Ik deed aan zijspanracen en ben samen met mijn rijder met 170km per uur uit een bocht gevlogen, door een mankement a[lees meer...]an de motor. Ik had al zeker een jaar of 8 last van de fybro, vooral in de winter/ koude/ natte dagen maar nam daar geen medicijnen voor toen, ik kon alles goed balanceren. Maar na mijn ongeluk kon ik dat niet meer. Ik heb er heel veel pijn aan overgehouden. Ik had toen mijn linker arm gecompliceerd gebroken, waar ik aan geopereerd ben. Ook had ik 2 rugwervels gebroken, gelukkig gunstig waardoor een operatie niet nodig was. Ook had ik een geperforeerde long en ik had mijn rechter schouderblad verbrijzeld. Deze lag in 10 stukken. Helaas konden ze dit niet opereren, omdat ze door alle spierlagen heen moeten waardoor de kans groot was dat ik de functie van mijn arm zou verliezen. Ik heb de diagnose posttraumatische dystrofie in bij rug ter hoogte van mijn schouderblad. Sinds het ongeluk kan ik geen bh of strakke kleding hebben, omdat ik dan door de grond ga van de pijn. Vanaf dat moment ging het helemaal mis en ben ik opgenomen in het ziekenhuis met hartritme stoornis, puur van de pijn en de stress. Door de fybro moest ik altijd in beweging blijven, de spieren soepel houden, maar de trauma pijn gaf aan mijn lichaam aan dat ik meerdere keren per dag moest gaan liggen. Dat was het punt dat ik in de neerwaartse spiraal terecht kwam. Op de hart afdeling zag 1 verpleegster hoe slecht ik erbij liep (als een oma van 90) en zij heeft een afspraak gemaakt bij de reumatoloog. Zij heeft mij direct de medicijnen voor geschreven en hoewel ik nooit pijn vrij ben heb ik wel een klein beetje mijn leven terug en kan ik nu iets makkelijker balanceren, niet zoals voor het ongeluk, maar genoeg om weer dingen te kunnen doen en ondernemen. Ik deel mijn activiteiten in per dag en geef daar punten aan. Ik moet ervoor zorgen dat ik nooit boven een aantal punten uit kom of er te ver onder blijf. Bijv. Mijn lichaam kan elke dag 275 punten aan dan moet ik zorgen dat ik elke dag rond dat aantal uitkom. Deze punten telling en mijn medicatie werken opdit moment goed voor mij. Zelf heb ik nooit bijwerkingen gehad van de meloxicam, ik slik ook geen maag beschermers. Ik heb geen afkick verschijnselen van de meloxicam als ik per ongeluk een dosis mis. Ook word ik er niet slaperig of loom van. Voor mij was dit het middel wat mijn leven redde 9/10 jaar terug.
02-06-2019

Aleve (naproxen)

Helpt uitstekend bij migraine. Hierdoor hoef ik niet altijd naar mijn triptanen te grijpen. Wel af en toe erge maagpijn en opgeblazen gevoel daarna.
02-06-2019

Syndroom van Tietze

Naast celebrex en tramadol vul ik het aan met aspirine. Weinig bijwerkingen en redelijk resultaat.
24-05-2019

08-05-2019

Amandelontsteking

07-05-2019

Fibromyalgie

Ik neem bijna geen medicatie zodoende is als ik het echt nodig heb een asperine erg effectief

Spierpijn

Ibuprofen 800 MG Dit Gebruikte Ik Voor De Spierpijn Maar Dat Gaf Bij Mijn Het Tegenovergestelde Effect, Inplaats Dat De Spierpijn In Mijn Nek, Schouders, Bovenrug En De Onderrug Zou Gaan Verdwijnen, Nou Dat Gebeurde Dus Totaal Niet. De Bijwerkingen Bij Mij Waren Duizeligheid Hele kleine Epilepsie Aandoeningen Namelijk Toen Ik Vanuit Mijn Donkere Slaapkamer De Donkeregang[lees meer...] Via De Trap Naar Beneden Ging Lopen Om Een Glas Water Te Drinken In De Keuken En Vervolgens Het Licht In De Keuken Aan Deed Kreeg Ik Duizelingen ik Begon Te Draaien En Zag Allemaal Rare Vlekken Voor Mijn Ogen Etc. Hiervan Ben ik Zo Van Doen Geweest Dat Ik Toen Wel In 1 Keer Radicaal Alle Overige Tabletten Ridia Recta Door De WC En Toilet Spoelde In 1 Keer Weg Ermee. Dit Is Rotzooi Wat Het Deed Op Mijn Lichaam.

Hoofdpijn

Omdat Paracetamol Met 500 MG Niet Werkte Ben Ik Gaan Overstappen Naar En Op Een Andere Medicijn Namelijk Aspirine 500 MG, In De Hoop Dat Dit Zou Gaan Werken. Maar Nee Ook Dit Middel Werkte Niet Op Mijn Wat Het Zou Doen Wat Het Zou Gaan Doen Om Te Werken Volgens De Bijsluiter In De Verpakking.

Hoofdpijn

Het Tegenovergestelde Effect. Inplaats Van Dat De Hoofdpijn Zou Verdwijnen, Werd Het Juist Alleen Maar Erger, En De Hoofdpijn Ging Pas Echt Weg Toen Ik Stopte Met De Paracetamol. Daarnaast Kreeg Ik Tijdens Het Gebruik Van De Paracetamol Last Van De Bekkenbodemspier, Wat Ook Heel Hinderlijk En Vervelend Was, En Daarom Ben Ik Gaan Stoppen Met Het Gebruik Van Paracetamol.
27-04-2019

Paracetamol-Coffeine (paracetamol / coffeine)
Lage rugpijn

Lage rugpijn, pijn in beide benen, billen
26-04-2019

Nek- / rughernia

Indikaties: Nekhernia's, rugpijnen: HWK, BWK en LWK, schouder-armpijnen, hoofdpijnen, na autoongeluk. Zeer weinig genomen, Maar hielp wel direct zeer goed áls ik het nam. Dan oeens een allergische reactie: binnen Minuten na inname: quaddelvorming gezicht, rode vlekke, trillerig, snelle pols, had gelukkig epipen en noodgevalmedicamenten ( cortison en antihistaminicum) bij m[lees meer...]e, daardoor aanval snel gecupeerd. Sindsdien nooit Meer genomen.
26-04-2019

Novalgin (metamizol)

Zelden, bij diverse pijnklachten, als andere medicamenten niet goed werken, gebruik dan alleen heel weingi- wat absoluut nodig is, dan lichte buikpijn mogelijk, verder geen bijwerkingen/ klachten
19-04-2019

Gewrichtsontsteking

19-04-2019

Gewrichtsontsteking

Nadat rust en paracetamol niet hielpen, Naproxen voorgeschreven gekregen. Bij aanvang maagklachten, maar nadat Omeprazol hiervoor werd voorgeschreven verdwenen die klachten ook. Ivm hevige pijn die niet volledig door de Naproxen onder controle was, 4x daags 1000 mgr paracetamol ernaast moeten gaan nemen en nu gaat het zo goed dat ik de paracetamol al aan het afbouwen ben[lees meer...]. Met deze combinatie kon voorkomen worden dat er Tramadol voorschreven moest worden welke ik niet wilde ivm autorijden en werken.
17-04-2019

Palexia (tapentadol)
Hernia diafragmatica

Ik heb al jaren last van een hernia. Hier kreeg ik fentanyl en oxycodon. Maar echt helpen deed dit niet tegen de pijn. De neuroloog kwam toen met het voorstel om de fentanyl te schrappen en over te gaan op de Palexia. In samenwerking met de oxicodon was ik na een maand of 3 a 4 zo goed als pijnvrij. Ik ben dus erg te spreken over het middel
15-04-2019

Rugklachten

Pijn in mijn onder/middenrug. Na eerste tablet was zo blij pijn weg. Mij. Eetlust daarin tegen ook. Na 6 uur pijn in alle hevigheid terug. 2e tablet met wat yoghurt ingenomen. Na anderhalf uur was de pijn weg. Maar de bijwerkingen waren vreselijk. Misselijk. Boeren vol gevoel. Diarree en dan die buikkrampen. Heb de dokterspost gebeld ze zeiden stoppen en morgen overlegge[lees meer...]n met de huisarts. Mijn fysio kan mij pas over 4 dagen behandelen wat ik al vreselijk vind maar alles zit vol. Dus ik moet iets hebben om te overbruggen.
14-04-2019

Paracetamol-Coffeine (paracetamol / coffeine)
Ademhalingsproblemen

Hallo ik heb vorige week over een stalen leuning van een bakken pers gehangen op mijn borst ribben gehangen om een container die over een rand was geschoten terug te trekken wat veel pijn mij bezorgde ik smeer ook menthol op mijn ribben en ook in mijn neus en oren met een wattenstaafje voor de concentratie de dokter zij dat het niet gescheurd was de ribben misschien ko[lees meer...]mt het door de levertraan of omega visolie 3 vit D magnesium 400 en kauw tabletten morgen weer fietsend naar werksaam om te werken Gr bart
06-04-2019

Kiespijn

Nadat er nu 1 week geleden bij mij 2 kiezen zijn getrokken, en ik als pijnstiller paracetamol voorgeschreven had gekregen van de tandarts kwam ik er al snel achter dat die niet hielpen, en ben toen overgestapt op ibuprofen welke dus mij enorm helpen, ja op dit moment van schrijven gebruik ik ze nog steeds ondanks een negatief advies van mijn tandarts om deze niet te lang t[lees meer...]e gebruiken. Ikzelf heb ook nog diabetes en heb het met mijn behandelaar besproken, en die vond het geen enkel probleem om die te gebruiken, mits het niet te lang ging duren. Als ik deze 3 x daags 400 Mg gebruik slik ik er ook een maagbeschermer bij, om maagproblemen te voorkomen, die had ik destijds ook al voorgeschreven gekregen als je zgn NSAID gaat gebruiken. Daarnaast gebruik ik ook paracetamol naast 500 Mg. En 2 dagen geleden is er wederom 1 kies verwijdert dus zal nog wel even duren voordat dit ook weer genezen is Ja zonder die ibuprofen is het niet uit te houden, dus voor mij een dikke 10.
06-04-2019

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)

bloedvaten vernauwing
05-04-2019

Aangezichtspijn

28-03-2019

Paracetamol/ Codeine (paracetamol / codeine)
Griep

Na langdurig hoesten na griep is door dit middel de hoest verdwenen en kan ik weer goed doorslapen.
27-03-2019

Aleve select (naproxen)
Fibromyalgie

Toevallig erachter gekomen dat dit heel goed helpt tegen fibromyalgie. Ik ben er heel blij mee en werkt bij mij heel goed.
27-03-2019

Celecoxib (celecoxib)
Reuma

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4662)
Anticonceptie - overig (3446)
Cholesterol (2719)
Depressie - antidepressiva overig (2514)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2151)
Pijn - morfine-achtigen (2055)
Pijn (1855)
Verslavingsziekten (1767)
ADHD - psychostimulantia (1726)
Bloeddruk - betablokkers (1558)
Maagzuur - protonpompremmers (1480)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1064)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1042)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1023)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (903)