categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

03-06-2020

Palexia (tapentadol)

Ik ben benieuwd wie er nog meer bijwerkingen heeft die ik ervaar. Ik krijg slappe benen en armen die zwaar aanvoelen en aanvoelen alsof het de beginfase van slapende voeten. Eerst had ik dit toen ik 3x daags 150 mg innam. Toen.ik naar 3x 100 mg ging was dit weg maar nu is het gevoel er weer. Ik heb dit voor chronische zenuwpijn door FNSS , cervicale kanaalstenose en CRPS.[lees meer...] Pijn is nu niet onder controle. Moet het volgende week langzaam opbouwen met 1 tablet per week. 4 jaar lang fentanylpleisters gebruikt maar moest hiermee stoppen IvM niet meer werkzaam. Wie oh wie heeft ook deze symptomen van Palexia?
01-06-2020

Misselijk, heftige hartkloppingen
29-05-2020

Reuma

Ik heb de ziekte van Bechterew. Werkt voor mij goed, heb door het slikken van dit medicijn geen pijn meer. Na 7 nog geen last van bijwerkingen.

Ascal (carbasalaatcalcium)
Hartinfarct

2 keer gedotterd. Ik denk dat het ook helpt voor stadium corana .ik had koorts en hoofdpijn en erge hoest

Angina pectoris

Naproxen (naproxen)
Jicht

na 3 dgn pijn weg
16-05-2020

Arthritis

Erg goed medicijn, zonder bijwerkingen voor mij.
11-05-2020

Artrose

Ik heb fibromyalgie, al jaren gebruik ik arcoxia 90 Mg. Het werkt bij mij geweldig. Mijn huisarts is tegen dit medicijn maar ik wil er zeer beslist niet van af. Dus we hebben een heel groot probleem nu. Ik kan niet en wil niet zonder
06-05-2020

Nabumeton (nabumeton)
Artrose van de wervelkolom

Ik kreeg hierdoor ernstige maagpijn. Het verlichtte mijn pijn niet. Net of rug-en beenpijn niet genoeg was kreeg ook maagpijn erbij.
16-04-2020

Indometacine (indometacine)

In Spanje nog verkrijgbaar onder de naam Inacid 75mg retard
06-04-2020

Strepfen (flurbiprofen)
Keelpijn

Ik had al 3 dagen forse keelpijn en droge hoestklachten icm neusverkoudheid. Sinds gebruik van strepfen spray (tabletten werd ik misselijk van) had ik na > 24 uur al veel minder last en was ik na 3 dagen nagenoeg klachtenvrij. Bij het gebruik van de spray had ik totaal geen klachten.
05-04-2020

Diclofenac (diclofenac)
Peesontsteking schouder

Na tramadol,waar ik intens ziek van werd, Naproxen en Ibuprofen eindelijk iets dat werkte. Nu kan ik weer redelijk slapen zodat mijn lichaam kan werken aan het herstel. Beetje misselijk en nog lichte pijn maar dat is me liever dan niet kunnen slapen van de pijn.
05-04-2020

Hartinfarct

sinds deze medicijn gebruik geen vooruitgang bijna 3 jaar gebruikt 3 stens er in geplaatst en daarna nog eens 20-06-2019 bypass 4 waar van 2 zeer ernstig CAG & RCA prox HSS FFR dus mijn mening alleen blauwe plekken en veel spier pijn zuur branding ondanks maag beschermers Pantoprazol 2x per dag v Cardioloog ??
24-03-2020

Paracetamol (paracetamol)

Door inname verminderen effecten van hoofdpijn (migraine) zodat ik kan slapen in een donkere kamer om zo door de aanval heen te komen. Hierdoor blijf ik nog steeds misselijk, braken en verlies een volledige dag. Bij sumatriptan moet ik even door de eerste 2u maar kan wel aan de slag en heb nog zeker 3/4 van de dag een behoorlijk normale dag.
12-03-2020

Diclofenac (diclofenac)
Ziekte van Bechterew

De ene maagzweer na de andere, iedere keer opnieuw en ze bleven het, ondanks mijn protest, keer op keer voorschrijven. Nu zijn mijn maagproblemen dus chronisch geworden, maar mijn heupen zijn nog even lustig ontstoken, alsook mijn onderrug. Ik moest eerst een hele tijd verschillende soorten ontstekingsremmers gebruiken voor ik in aanmerking zou komen voor de inspuitingen [lees meer...]met immuuntherapie.Het heeft niks uitgehaald, maar mijn maag is intussen wel naar de vaantjes. Mij krijgen ze zo gek niet meer.
09-03-2020

Chronisch pijnsyndroom

Als pijnbestrijding bij chronische pijn kreeg ik dit voorgeschreven. Na zo'n 80 dagen begon ik weer symptomen van ovulatie te vertonen. Omdat dat een jaar of 2 voor het laatst was wist ik direct dat het veroorzaakt werd door het medicijn. Direct gestopt. De chronische pijn werd niet verminderd door het medicijn dus was het makkelijk om te stoppen.
04-03-2020

Advil (ibuprofen)

Mijn hele leven heb ik zware migraine. Advil doet bij mij helemaal niets en ik erger mij heel erg aan de reclame. Maakt mij ontzettend kwaad. Niet echt bevorderlijk voor acceptatie van migraine, waar heel veel mensen totaal niets van weten en het onderschatten. "Wat nou migraine, neem een Advil". Migraine is een erge hersenaandoening en wordt zo niet serieus genomen. Als e[lees meer...]en Advil de oplossing is wat zeur je dan. Alleen voorgeschreven migraine medicijnen zoals Sumatriptan helpt mij en ook niet altijd waardoor ik een Naproxen erbij neem dat meestal wel helpt.
03-03-2020

Piroxicam (piroxicam)
Syndroom van Ehlers-Danlos

Ik gebruik het medicijn onder de merknaam Feldene van Pfizer, in de vorm van capsules. De capsules plakken soms een beetje bij het aanraken of kunnen vervormen door lichte vochtigheid op je handen. De capsules zijn verpakt in een veel te grote blisterverpakking waardoor veel plastic rechtstreekt de vuilnisbak in gaat. Hiervoor vind ik het product toch net een tikje m[lees meer...]inder gebruiksvriendelijk. Het medicijn vermindert mijn zwelling bij het overmatig uitstrekken van mijn gewrichten (subluxatie, gedeeltelijke ontwrichting). Pijn komt wel nog door, maar is minder en dragelijker. Ik gebruik het vaak samen met andere NSAID's en Paracetamol om pijn te verminderen in de spieren of zachte weefsels rond m'n gewrichten.
02-03-2020

Daro hoofdpijnpoeder (paracetamol / propyfenazon / coffeine)
Clusterhoofdpijn

Daro hoofdpijnpoeder hielp niet meer en ik moest er mee stoppen. Nu al 4 jaar Sumatriptan maar slik hier ook gem. 9 tablettwn p.m dus schiet ook niet echt op maar werkt wel. Ben wel bang om er aan verslaafd te raken en averechts gaat werken.
28-02-2020

Etoricoxib (etoricoxib)
Arthritis

Gebruik dit medicijn al ongeveer 1,5 jaar voor mijn rug, wissel af tussen 60mg en 90mg ivm de bijwerkingen. Het werkt prima, maar heb altijd last van een sterk stressgevoel wat soms zelfs angst oproept. Ook afwisselende periodes van maagklachten (heartburn, pijn, etc). Ik raad het medicijn dus af, voor mij is het helaas de enige NSAID die werkt.
26-02-2020

Ibuprofen (ibuprofen)
Pijn (algemeen)

Om diverse redenen al eens ibuprofen gebruikt (hoofdpijn, buikpijn/griepachtige verschijnselen, bij verstandkiezen, spit etc.). het is makkelijk in te nemen en de werking vind ik wisselend maar over het algemeen werkt het wel redelijk bij mij. Ik krijg er echter misselijkheidsklachten / buikpijn van (ook als ik er maagbeschermers bij neem) dus voor mij is het niet de[lees meer...] ideale pijnstiller. Ik neem bij simpele dingen liever gewone paracetamol en bij dingen waarbij ik iets zwaarders nodig heb dan krijg ik Naproxen en dat werkt bij mij weer heel fijn.
24-02-2020

Chronisch pijnsyndroom

Dit middel haalt de scherpste pijn weg zodat ik beter in mijn vel zit
24-02-2020

Artrose

Deze ontstekingsremmende pijnstiller helpt mij ongeveer 4 a 5 maanden redelijk pijnvrij te bewegen. Daarna weer een injectie van de orthopeed en dan gaat het weer een paar maanden prima op dit medicijn.
22-02-2020

Vimovo (naproxen/esomeprazol)
Fibromyalgie

Ik kan dankzij deze tabletten weer functioneren en zelfs deeltijd werken. Ben niet geheel pijnvrij maar na wat t was ben ik nu tevreden en op soms hoofdpijn na geen bijwerkingen
19-02-2020

Meloxicam (meloxicam)
Artrose

enkele jaren geleden kreeg ik Meloxicam 15 mg 1xper dag voorgeschreven door de Reumatholoog . Een fantastisch middel , mijn pijnen namen af! maar ik nam het zeer onregelmatig in! omdat ik medicijnen niet te veel wil innemen. Na enkele jaren van toenemende pijnen heb ik bij mijn huisarts weer gevraagd voor Meloxicam ,ik kreeg 20 stuks, dit omdat ik ze zonodig en niet con[lees meer...]tinu wil slikken. Nu heb ik een wortelkanaal behandeling in mijn voortand gekregen in november afgelopen jaar! niks als ontstekingen en antibiotica moeten slikken ,uiteindelijk mocht ik geen nieuwe kuur antibiotica anders werd ik imuun daarvoor begrijpelijk dus! Odat ik veel Nekklachten heb ben ik weer begonnen met de Meloxicam en wat blijkt! ook de pijn in mijn tand is weg! 3 maart gaat deze voortand er uit doordat hij door de ontsteking los is gaan zitten, Maar ik heb nu gelukkig geen pijn, stop ik een dag met de Meloxicam dan is de pijn in de tand niet te harden dus Meloxicam helpt mij bij de Artrose en nu ook even tegen deze ontstekingspijnen in mijn tand!
18-02-2020

Spidifen (ibuprofen)
Koorts

Enorm veel spierpijn van de koorts. Helpt goed om de pijn weg te nemen en de koorts te laten zakken.
17-02-2020

17-02-2020

Paracetamol (paracetamol)

16-02-2020

Artrose - gewrichtsaandoening

Gebruik sinds jaren regelmatig Arcoxia. Ook Diclofenac en Naproxen geprobeerd. Hier word ik erg misselijk van. Van Arcoxia niet, maar al geruime tijd merk ik dat ik er erg veel last krijg van wazig zien/troebel zicht. Oogdruppels helpen hier niet echt aan. Inmiddels Ibuprofen (geeft ook troebel zicht) en Arthrotec (erg misselijk en troebel zicht) geprobeerd. Voor de pijn t[lees meer...]och maar weer Arcoxia, omdat alleen 3-4x 1000 mg paracetamol onvoldoende helpt. Groot nadeel, ik durf nu geen auto te rijden ivm slecht zien.
14-02-2020

Etoricoxib (etoricoxib)
Reuma

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5027)
Anticonceptie - overig (3699)
Cholesterol (2871)
Depressie - antidepressiva overig (2689)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2302)
Pijn - morfine-achtigen (2179)
ADHD - psychostimulantia (2029)
Pijn (1957)
Verslavingsziekten (1907)
Bloeddruk - betablokkers (1659)
Maagzuur - protonpompremmers (1547)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1501)
Anticonceptie - eenfase (1372)
Angststoornissen (1193)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1135)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1108)
Depressie - antidepressiva TCA (1034)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (948)