ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

23-04-2018

Paracetamol (paracetamol)
Lage rugpijn

Meestal nam ik paracetamol met ibuprofen maar hielp niet echt en moest er steeds meer van innemen daarna nog tramadol gekregen kreeg ik veel jeuk van
17-04-2018

Aspirine (acetylsalicylzuur)
Bipolaire stoornis

500mg is natuurlijk niet heel veel,maar ik ben eerst ingesteld op 1000mg Aspirine(via Apotheek huis-arts),en dit was wel wat veel,vandaar nu 500 mg,tot op de dag van vandaag.Ik haal het bij het Kruidvat,50 stuks van 500 mg,en dat gaat goed.
14-04-2018

Finimal (paracetamol / coffeine)
Arthritis

Deze bruistabletten zijn wel goed maar ik begrijp niet waarom ze zo smerig zoet zijn. Ik doe er al vers citroensap bij maar het blijft een smerig drankje. Waarom niet fris en wat zuurder...
13-04-2018

Glucosamine (glucosamine)
Artrose

Na drie dagen problematisch gebruik, los ik na overleg met mijn apotheker de tablet op in een half glas water. Dat duurt enkele uren. Sindsdien geen enkele bijwerking meer. Na vier weken gebruik, lijken de pijnklachten minder. Dat behoeft echter een langere beoordelingsperiode. Ten gevolge van fracturen en infecten is het kraakbeen in een van mijn enkels gereduceerd tot[lees meer...] nul.
08-04-2018

Novalgin (metamizol)

05-04-2018

Celebrex (celecoxib)
Juveniele reumatoïde artritis

Slik Celebrex al jaren. Werkte goed ,maar lees nooit de bijsluiter. Problemen begonnen loopneus,oorsuizen,vergeet achtigheid. Nu is er wat met de longen aan de hand. Nooit geen problemen gehad van de longen. Gisteren met de Cardioloog er over gehad. Eerst iedere dag afgesproken gisteren 2 per week. Maar ik ga helemaal ermee stoppen.Dan maar meer pijn. Er was al een allerl[lees meer...]oog die tegen mij gezegd heeft je kan er beter mee stoppen. Maar niet gedaan. En nu zit ik denk met de gebakken peren. Terwijl ik nooit een allergie heb gehad. Mijn ervaring nu dat ik een medicijn heb gebruikt wat hielp. Maar waar je veel andere dingen bij krijgt. Hoop dat mijn longprobleem ook beter word, loop nu met zuurstof rond. Dus baal
28-03-2018

Reuma

Samen met een maagbeschermer is dit al jaren effectief. Eens per jaar 4 weken laten staan en an komen de eerste verschijnselen weer terug. Weer opnieuw zelde dosering en snel praktisch klachtenvrij.
28-03-2018

Antigrippine (paracetamol / coffeine / ascorbinezuur)
Griep

Na het innemen van de medicijnen voel je je al gauw een stuk beter. De griep hield bij mij lang aan maar ik kon het goed onderdrukken met deze medicijnen. Het is geen prettige smaak om door te slikken, maar wel echt een aanrader.
25-03-2018

Meloxicam (meloxicam)

Ik had vreselijke ontstekingspijnen in mijn bovenbenen. Dit lijkt een klein beetje op het gevoel van hevige griep, waarvan je lichaam pijn gaat doen. Ik kon daardoor niet meer lopen of fietsen. Toen ik Meloxicam voorgeschreven kreeg (2 x per dag) was ik wel even bang voor mijn maag. Maar als ik zorg dat ik eerst een vulling in mijn maag heb, is er niets aan de hand. De [lees meer...]pijn is niet helemaal weg, maar de ondraaglijkheid is zeker helemaal weg. Ik merk het ook als ik ze eens vergeet te slikken (omdat ik meerdere medicijnen heb, maar andere medicijnen moeten juist voor het eten geslikt worden). Dan komt die hevige pijn weer boven. Dan denk ik vaak eerst nog dat ik griep krijg of ga ik denken waarom ik die hevige pijn weer heb en dan is het: o ja, vergeten de meloxicam te slikken!
11-03-2018

Botbreuk

Zeer slechte ervaring. In combi met tramadol epilepsie insult gehad. Neem deze rotzooi nooit meer. Voor een andere zal werken maar voor mij nooit meer wat een troep. En daarbij funest voor je maag en lever . En ik weet het want ben zelf verpleegkundige. Raad mensen aan met hevige pijn vraag tramadol Veel beter. Niet alleen voor de pijn maar ook voor de organen. Gr
09-03-2018

Daro hoofdpijnpoeder (paracetamol / propyfenazon / coffeine)
Hoofdpijn

Daro hoofdpijn poeders helpt mij goed de hoofdpijn gaat weg.
05-03-2018

Arcoxia (etoricoxib)
Jicht

Nadat ik bij jichtaanvallen dit medicijn en afwisselend Diclofenac gebruikte kreeg ik jaren geleden in eens een vurige ontsteking op mijn bovenbeen en vorig jaar kwam daar een plek op de elleboog bij. Deze rode jeukende plekken gaan dan later over in blaren en hebben grote litteken achtige plekken achter gelaten. Toen ik daar ca. 5 jaar geleden voor het eerst last van kree[lees meer...]g en in het ziekenhuis een allergische reactie van een medicijn werd vastgesteld, wilde ik dit maar niet geloven. Omdat mijn jichtaanval al snel door ontstekingen (enorme blaren) op mijn bovenbeen en elleboog werden opgevolgd met een paar dagen later ook nog een ontstoken oog. Maar nu weet ik het zeker! Ik had de hele week al Diclofenac geslikt tegen de jicht en omdat deze op waren had ik Etoricoxib genomen. Binnen het uur begonnen mijn littekenachtige plekken te jeuken en te gloeien! En ook mijn oog begon weer te ontsteken. Door dit middel is mijn lichaam blijvend verminkt met 2 verkleurde plekken op mijn bovenbeen en elleboog met een doorsnede van 4 cm. Dus pas op! Heb voor de rest nog nooit ergens een allergische reactie op gehad.
02-03-2018

Artrose

Heb meloxicam nu anderhalve week. Dit voor artrose in de nek gepaard gaande met zere schouders. Tevens voor behoorlijk pijnlijke onderrug. Weinig effect. slik 2 x daags meer mag ik niet... Nu weer 8 dagen erbij . Hopelijk op de langere termijn dat ik er baat bij krijg.
28-02-2018

Paracetamol/ Codeine (paracetamol / codeine)
Rugpijn

Sinds 4 maanden aan het rommelen met mijn pijnbestrijding. Vooraf gebruikte ik diclofenac in tablet vorm. Maagzweertjes per toeval ontdekt dus moest ik stoppen. Tramadol, Oxicodon en nu paracetamol met codeïne, ik ben van al die medicijnen vooral benauwd. Daar heb ik nooit eerder last van gehad. Erg vervelend om druk op je borst te ervaren en het gevoel hebben dat je niet [lees meer...]goed een volle long kunt ademen.
26-02-2018

Ibuprofen (ibuprofen)
Trekken van tand of kies

Na bijna een week brufen (en paracetamol) gebruikt te hebben ivm kiespijn en trekken kies, begon mijn hoofd heel zwaar te voelen, energieloos. Daarna begon het depressieve gevoel en de enotionele labiliteit. Direct gestopt met dit medicijn
25-02-2018

Arcoxia (etoricoxib)

22 februari zijn mijn keelamandelen verwijderd en van de kno arts kreeg ik arcoxia 90mg voorgeschreven. Met psychische klachten loop ik al jarenlang bij een ggz instelling de deur plat en ben net enkele maanden vrij van antidepressieva. Ik begrijp niet hoe ze mij dit vreselijke middel hebben kunnen voorschrijven zonder eerst door te vragen over mijn psychische gesteldheid[lees meer...]. Ik kreeg er angst gevoelens van en depressieve gedachten(die ik hiervoor allang kwijt was geraakt). Tegen de pijn hielp het ook nauwelijks. De 2de nacht na de operatie waren de pijn en depressieve gevoelens zo erg geworden dat ik er serieus over nadacht om een einde te maken aan mijn lijden.. Wel, zaterdagmiddag naar de huisartsenpost. Deze dachten dat ik er een infectie met pus overheen had gekregen in mijn keel. Op naar de spoedeisende hulp. Kno arts gezien en deze denkt dat het beslag is, de witte aanslag op mijn wonden. Door niet voldoende werkende pijnstilling kon ik haast niet meer slikken. Blijven drinken word er maar gezegd, zodoende tramdol pijnstillers gekregen. Deze werkte beter. Het is nu zondag 25 februari en ik heb voor het eerst sinds woensdag avond een mini hapje pap kunnen eten.
23-02-2018

Palexia (tapentadol)

Helse pijnen en na jaren onderzoeken in ziekenhuizen naar België gegaan en daar zag een neurochirurg op de foto mijn klacht. Bij pijnpoliklinieken geweest voor injecties en allerlei medicijnen gebruikt.toen naar een arts geweest die zegt tegenwoordig hoeft niet niemand meer pijn te lopen, een afspraak gemaakt voor weer een behandeling na mijn vakantie en ik vroeg of er mi[lees meer...]sschien een medicijn was zodat ik mijn vakantie pijnvrij door kon komen en hij schreef paleis voor halleluja eindelijk geen pijn meer tot 2 weken geleden na bijna 1 jaar en nu mag ik hem iets verhogen dus nu afwachten of het weer aanslaat.
21-02-2018

Menstruatiepijn

Ik nam altijd ibuprofen bij mijn buikpijn en dit hielp wel iets maar sinds ik diclofenac neem gaat pijn echt weg! Hele blij mee. Ik combineer 1 diclofenac met 1 paracetamol.
18-02-2018

Rugpijn

Diclofenac voorgeschreven door specialist ivm dubbele breuk in de rugwervels (L1/S1). Diclofenac op zichzelf was totaal zinloos. Uiteindelijk uitgekomen bij een combinatie van tramadol (4x 50 mg), diclofenac (4x 50mg) en paracetemol (8x 500mg). Diclofenac en paracetemol werken hierbij als “booster” voor de Tramadol. Deze combinatie werkt vrij goed, maar is wel zwaar qua[lees meer...] hoeveelheid en belasting voor het lichaam. Deze combinatie maakt “normaal” leven (met lichte beperkingen gerelateerd aan de breuk) wel mogelijk. Uiteraard ook maagbeschermers nodig, en soms temazepam erbij voor de nacht. Conclusie: Diclofenac werkt niet als een zelfstandige pijnstiller, maar werkt wel effectief als een booster voor Tramadol
16-02-2018

Hernia

burnout gevolgd door een nekhernia. eerste 9 maanden beperkt tot 4000 - 5000mg paracetamol icm ibuprofen. sloeg allemaal beperkt aan, met af en toe tranen in mijn ogen van de pijn bij het wakker worden. Eerste dag diclofenac voel ik mij weer zo gelukkig als een kind in de snoepwinkel, de pijn is momenteel niet meer aanwezig en ik heb het idee dat ik na het slikken van een [lees meer...]pil weer tijdelijk mijn leven terug heb. Krijg er wel diarree van, maar ik zit met een grote glimlach vanwege het gebrek aan pijn op het toilet.
14-02-2018

Gewrichtspijn

ik heb deze tabletten jarenlang zonder maagbeschermers geslikt! Huisarts schreef deze niet voor. Bijwerkingen waren heftig. Ik ben bang geworden toen de pijn op mijn borst en tussen mijn schouderbladen zo heftig werd dat ik stil moest gaan staan op de pijn te laten afnemen.
08-02-2018

Naproxen (naproxen)
Menstruatiepijn

Paracetamol ibuprofen, niets hielp. Maar deze rakkers zijn zeer effectief. Nooit meer last op de beruchte dag 2 van mijn menstruatie.
07-02-2018

Naproxen (naproxen)
Buikpijn

07-02-2018

Finimal (paracetamol / coffeine)
Griep

ik krijg er na een paar dagen iets meer kast van hartkloppingen. maar daar had ik zowiezo toch al last van
06-02-2018

Aleve select (naproxen)

voorheen gebruikte ik 2x per dag flixotide (longbeschermer) en 2 keer per dag atrovent. Omdat ik van de flixotide een schorre stem kreeg en een hele heftige astma episode had schreef mijn longarts mij alvesco voor. even een klein uitstapje: in het verleden heb ik trombose gehad (longen, benen, arm) en ik krijg hier aceoumarol (bloedverdunner) voor waardoor ik dagelijks net[lees meer...]jes op mijn inr tussen 2,0 en 3,0 hebt. ik ben uiteindelijk begonnen met alvesco en het werkte fantastisch voor de astma. Echter kreeg ik binnen 2 dagen extreme pijnen in de onder benen/voeten en in mijn vingertoppen. ook merkte ik dat ik meer slijmaanmaak kreeg dan anders. ik besloot na 3 dagen mijn inr te meten en die zat op 7,6! heel erg dun dus/gevaarlijk. Ik heb alles geprobeerd. dosis verlagen/ meer bewegen/ steunkousen. niks hielp. ik ben gestopt met alvesco en als sneeuw voor de zon verdwenen de pijnen. Ik ben na een tijd weer opnieuw begonnen met alvesco want wilde het zeker weten. en had weer exact dezelfde klachten. bij staken medicijn waren de klachten weer verdwenen. ik heb 4 episodes dit middel gebruikt en tussentijds gestopt en de klachten zijn stabiel en herhalen zich steeds en zijn weg bij stoppen met het middel. ik ben zelf in de gelegenheid mijn bloed te meten omdat ik ooit trombose heb gehad en hier een mooi apparaatje voor heb thuis. ik schrik ervan wat dit medicijn met je bloed doet en met name hoeveel mensen niet in staat zijn hun eigen bloedwaarden te meten en dus met een onverklaarbare pijn zitten. mensen let dus aub op want je bloed word extreem vloeibaar van dit middel met als resultaat veel pijn en verhoogde kans op bloedingen (zoals mijn arts mij vertelde welke ook erg schrok van de bijwerkingen). zeer extreme pijnen in de benen en vingers. pas op voor mensen die bloedverdunners innemen! het maakte mijn inr van 2,2 naar inr 7,6 in 2 dagen!
05-02-2018

Strepfen (flurbiprofen)
Keelpijn

Ik had Strepfen keelspray gekocht ivm keelpijn. Ik sprayde het in mijn keel, en haalde daarna mijn neus op, waardoor de spray ook in mijn neus kwam, vrij snel daarna stonden de blaren in mijn neus en had ik een bloedneus. Ik loop nu bijna een week met korstjes in mijn neus en het brand nog steeds. Ik snap niet dat dit "geneesmiddel", zomaar bij de drogist te koop is. Toen[lees meer...] ik de bijsluiter las, schrok ik behoorlijk van de bijwerkingen
04-02-2018

Novalgin (metamizol)
Lage rugpijn

Voorgeschreven door een Oostenrijkse huisarts als pijnbestrijding na een val op de rug/rechterzijde omdat Paracetamol niet sterk genoeg is. Werkt na inname reeds na ca. 30 minuten.
04-02-2018

Gewrichtsontsteking

Ik had al lange tijd last van gewrichtspijnen in beide bovenarmen en veel huis tuin en keukenmiddelen gebruikt om de pijn te proberen verzachten, toen ik het wel welletjes vond heb ik mij tot een Reumatoloog aangewend, deze specialist dacht aan weke delen Reuma, gelukkig bleek dit het niet te zijn na onderzoek met foto’s en bloedcontrole. Uit mijn bloed was niets op te mak[lees meer...]en en bleek kerngezond te zijn, maar toch bleef ik die pijnen houden. Uiteindelijk omdat ik fysiek zwaar werk hebt was er toch wel iets te zijn bij de peesaanhechtingen en kalkvorming wat ontstaat bij zwaar tillen enz. De één heeft hier nu eenmaal eerder last van en de ander helemaal niet werd me vertelt. Dus kreeg ik om te proberen 15mg Meloxicam van Sandox voorgeschreven, mijn pijnen verdwenen na een paar dagen als sneeuw voor de zon. Ik had zo’n last van mijn bovenarm gewrichten dat op mijn zij slapen een ramp was en ik kan nu dus ook weer heerlijk slapen. Mijn specialist (Reumatoloog) vond het maar wat fijn en enigzins verbaasd was ze ook dat ik er zo’n baat bij had, want niet bij iedereen schijnt dit even effectief te werken. Ik ben hierbij gedwongen dit middel voor lange tijd te blijven slikken en zal ook gaan proberen om dit af te bouwen indien ik geen last meer van deze pijnen heb en daarbij, liever zonder dan met medicijnen door het leven, maar kan het niet anders, dan moet ik dit voor lange tijd blijven slikken en misshien kom ik er wel niet meer van af, maar pijnen zijn ook niet fijn, dus ben ik blij dat het er is. Ik hoop hiermee ook veel mensen met mijn verhaal te kunnen helpen. Top middel, heb je maagklachten, dan wordt dit middel wel aabevolen in combinatie met maagbeschermers, tot nu toe zelf geen problemen met mijn maag en slik het al ruim een maand.
31-01-2018

Voltaren (diclofenac)
Hoofdpijn

Opgestaan met erge hoofdpijn. Voltarenpilletje genomen. Zeer pijnlijke hoofdhuid en overgeven. Daarna hartstilstand. Cardioloog: nooit meer medicijnen uit de NSAID-groep innemen. Dat zijn er veel en vrij verkrijgbaar bij de landelijke keten-drogisterijen.
30-01-2018

Sanalgin (paracetamol / propyfenazon / coffeine)
Hoofdpijn

Fijne pijnstiller, een tablet voor als niets meer helpt. (Ook ibuprofen niet) Werkt vlot en krachtig, geen bijwerkingen. Alleen is de tablet wat poederig wat maakt dat ie snel smelt in je mond.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4208)
Anticonceptie - overig (3154)
Cholesterol (2508)
Depressie - antidepressiva overig (2301)
Epilepsie (2093)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1912)
Pijn - morfine-achtigen (1854)
Pijn (1718)
ADHD - psychostimulantia (1596)
Verslavingsziekten (1592)
Bloeddruk - betablokkers (1463)
Maagzuur - protonpompremmers (1417)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1387)
Anticonceptie - eenfase (1173)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (974)
Angststoornissen (945)
Depressie - antidepressiva TCA (885)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (858)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (854)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!