categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

21-11-2019

Voltaren (diclofenac)

Je kunt veel beter gel voor soepele spieren gebruiken van het huismerk. Maar 6 euro per tube en 5 %. ubrofen dus effectiever en minder nodig. Als ze ergens veel reclame voor maken is het meestal niks zei mijn opa al.
21-11-2019

Brufen (ibuprofen)
Artrose

Ik ben een jaar geleden begonnen met het innemen van iboprofen i.v.m. beginnende artrose in mijn knie. De orthopedisch chirurg raadde 2x 400 per dag aan. Helaas heb ik nu een enorme kale plek op mijn kruin. Voor mij geen ibuprofen meer! Ik heb hrt middel langere tijd dagelijks geslikt (2x 400 mg)
19-11-2019

Strepfen (flurbiprofen)

ik kocht strepfen zuigtabletten met citroen en honingsmaak. aanvankelijk leek het de keelpijn of keelonsteking te verzachten, maar dat was maar even. plotseling hevige en toenemende maagkrampen en hevige diarree. Dit middel is gevaarlijk en zou gezien de ervaringen die anderen er ook mee hebben gewoon helemaal verboden moeten zijn!
14-11-2019

Menstruatiepijn

altijd al zware buikkrampen gehad . na mijn tweede bevalling zijn de krampen en extreme bloedverlies verergert, zodanig dat ik amper tot niet kon werken. van de huisarts naproxen 250 mg voorgeschreven gekregen. krampen zijn vermindert en bloedverlies ook iets verminderd. ik kan eindelijk weer de eerste twee dagen functioneren.
12-11-2019

Palexia (tapentadol)
Chronisch pijnsyndroom

Na 1 week 2x 50 mg meteen naar 100 mg werd na 1 maand afgepakt vanwege slaap abneu wat nu !?
04-11-2019

Indometacine (indometacine)

elke dag 3 x 25mg om de kalium in het lichaam beter te laten opnemen. Bij mij is Bartter syndrome aangetroffen. Lichaam neemt dat geen/weinig kalium op. Via indometacine kan het lichaam laten denken dat het wel meer kalium nodig heeft. Indien lichaam te weinig kalium binnen krijgt kan dit hart ritme stoornis veroorzaken bijwerking slaperig was alleen in de eerste 2 wek[lees meer...]en.
02-11-2019

Nekklachten

Ibuprofen 200 mg en 600 mg enkele dagen geslikt voor een verkrampte nekspier, omdat paracetamol niet meer hielp. Ibuprofen werkte goed tegen de pijn, maar wat kreeg ik enkele dagen nadat ik al gestopt was last van mijn maag ! Voor mij nooit weer.
27-10-2019

Lage rugpijn

Ik heb al een tijd lage rugklachten. En gebruik daarom dyclofynac 50 mg als de pijn.te erg wordt. Het gekke is,dat het de ene keer heel.goed werkt eb de andere keer juist weer niet. Dit kan per dag verschillen. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
21-10-2019

Indometacine (indometacine)

gebruik verapamil deze houden aanvallen voor grootste gedeelte tegen gebruik ik bij een aanval van clusterhoofdpijn
17-10-2019

Reuma

15-10-2019

Tandvleesontsteking

Voorgeschreven gekregen via de tandarts, terwijl het eigenlijk vrij verkrijgbaar is via de drogist. Om de 6 uur 2 tabletjes van 12,5mg. Deze pijnstillers zouden ongeveer de 6 uur werkzaam moeten zijn, helaas ook deze pilletjes zijn bij mij binnen 3 uur weer uitgewerkt en werken niet naar behoren.
12-10-2019

Pijn (algemeen)

Omdat paracetamol niet werkt en iboprofen niet gewenst effect heeft, deze voorgeschreven gekregen, en mag bij pijn 2x per dag eentje hebben. Momenteel gebruik ik het doordat ik lelijk hoofdletsel met daardoor continu hoofdpijn heb opgelopen, blij dat ik nog wat op voorraad had. Laatste keer kreeg ik wat extra voorgeschreven op verzoek, zodat ik altijd wat in huis heb, moch[lees meer...]t ik het nodig hebben.
11-10-2019

Aleve feminax (naproxen)
Menstruatiepijn

Heb zeer hevige menstruatiekrampen. Dit is het enige middel dat mij verlichting biedt. Zeer tevreden!
29-09-2019

Naproxen (naproxen)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)

Heb Naproxen 500 mg van de huisarts gekregen. Een half uur na de inname van kop tot teen vreselijke jeuk, en over het hele lichaam vuur rood. Misselijk, duizelig en amper kunnen praten, moest mij echt erop concentreren om niet in slaap te vallen. . Huisarts gebeld, meteen kwam de ambulance. Zuurstof, Adrelanide toe gediend. Was een hele heftige ervaring. Door ademnood beg[lees meer...]on ik ook nog te hyperventileren. Ook ik heb eerder 2 Naproxen geslikt, pas na de 3. tablet kreeg ik deze reactie.
25-09-2019

Jicht

Gebruik ik alleen als pijn niet meer te verdragen is
20-09-2019

Strepfen (flurbiprofen)
Keelontsteking

Ik had een beginnende keelontsteking en waar ik normaliter strepsils gebruik kreeg ik nu de tip om strepfen te proberen. Voor mij een ideaal middel, in bovenstaande reviews met betrekking tot bijwerkingen herken ik me niet. Het deed wat het moet doen, de keelpijn was een stuk minder en m'n stem kwam langzaamaan terug! :-) Nu gebruik ik ivm andere medicatie (morfine/oxycodo[lees meer...]ne/methadon) wel maagbeschermers, wellicht dat ik daarom geen bijwerkingen ervaar.
14-09-2019

Ibuprofen (ibuprofen)

Veel last van bijwerkingen (opgeblazen buik, rommelende darmen, misselijk, zeer moe: gapen) en daarom na 2 dagen gestopt.
06-09-2019

Hernia

vanaf het gebruik van dit medicijn last van enorme haaruitval
02-09-2019

Arcoxia (etoricoxib)

Ik kreeg al met een paar dagen heftige maagpijn en overgeven. Hoge bloeddruk. Ik kan alleen maar waarschuwen, nooit aan beginnen. Ik ben het gaan gebruiken op aanraden van de pijnpolie,
01-09-2019

Heupslijtage

De eerste weken was ik erg blij met het middel omdat de pijn sterk af genomen was. Daarna druk op de borst waardoor de arts aan mijn hart dacht. Na onderzoek in het ziekenhuis bleek ik niets aan mijn hart te hebben maar de klachten door mijn slokdarm te komen. De maagbeschermers op advies verhoogd. Dit hielp niet. Ik kreeg er een ontzettende kriebelhoest bij. Het middel[lees meer...] is in mijn geval erger dan de kwaal. Ik ben gestopt met het gebruik van Naproxen
31-08-2019

Diclofenac (diclofenac)

Door mijn rug gegaan. Ik kon niets meer alleen plat liggen. Begonnen met diclofinac en de dag erna was de pijn aanzienlijk minder en kon ik al wat meer. Alleen erg moe.
29-08-2019

Piroxicam (piroxicam)
Artrose

Pijn in de knie ten gevolge van verkalking van het kraakbeen en de daaruit volgende irritatie en ontsteking. regelmatig zwelling van de knie. In combinatie met maagbeschermer toch een effectieve werking. Ik neem dit niet constant maar enkel bij opkomende pijn.
25-08-2019

Naproxen (naproxen)

Heb deze medicatie voor geschreven gekregen voor ontstekingen in mijn knie , en het ging 2 dagen goed geen last en toen kreeg ik heftige maagklachten. Vervolgens niet fit voelde me gewoon niet goed nu een dag gestopt en nog steeds maagpijn , sorry maar ik vind het rotzooi en ga dit nooit meer nemen.
18-08-2019

Slijmbeursontsteking

Ontstekingsremmer werkt goed maar uitslag op huid is veel pijnlijk.
14-08-2019

Niersteen / -stenen

Als pijnstiller tegen de pijn van nierstenen twee maal een prik in mijn been gekregen. Deze werkt goed. Daarnaast zetpillen (100 mg). Dat was een drama.. De darmpijn was minstens zo erg als de pijn van de nierstenen. Ik hield niets meer binnen, spugen en ontlastingsincontinentie. Overgestapt op morfine.
11-08-2019

Reuma

Dot middel heeft bijna mijn leven gekost. Na de vijfde dag van inname (dagen hiervoor buikpijn misselijk en dunne ontlasting) kreeg ik een stapel effect waarbij ik zeer ernstige psychische bijwerkingen kreeg. Ik heb hierna 5 dagen in een soort “enge trip” psychose doorgemaakt. De bijwerkingen die ik had stonden allemaal beschreven onder zeer ernstige bijwerkingen. Je den[lees meer...]kt altijd dat overkomt mij niet, tot het je zelf gebeurd. Nooit meer dit middel.
07-08-2019

05-08-2019

Meloxicam (meloxicam)

Niet gebruiken. Het heeft geen enkel effect. Ofwel verkeerde medicatie
30-07-2019

Advil (ibuprofen)
Chronisch pijnsyndroom

ik nam voor vroeger alle pijnstillers die je zo kon kopen bij de apotheek zonder vooschrift dan heeft de van landegem sint-augustinus aangeraden voor trantex wat op dat moment ook echt werkte .maar mijn lichaam is er zo aan gewend "dat ik de plakkers nu plak om niet te moeten afkikken
29-07-2019

Tandvleesontsteking

Gebruikt voor een tandabces in mijn linkeronderkaak, 3 x per dag 600 mg. Ik eet altijd iets voor gebruik en dus nog nooit last van mijn maag gehad . Na 4 pillen begon de zwelling in mijn gezicht ook af te nemen omdat ibrufen ook een ontstekingsremmers is . Ik gebruik geen antibiotica De pijn ging een halfuur na inname ook helemaal weg . Dus voor mij is dit een wonder[lees meer...]middel . Al zou ik deze alleen innemen als het echt nodig is . Want de kans op hartritmestoornissen of maagaandoeningen is na het lezen van vele reviews groot met deze medicatie .

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4843)
Anticonceptie - overig (3544)
Cholesterol (2791)
Depressie - antidepressiva overig (2592)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2213)
Pijn - morfine-achtigen (2115)
Pijn (1902)
ADHD - psychostimulantia (1878)
Verslavingsziekten (1825)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1441)
Anticonceptie - eenfase (1325)
Angststoornissen (1132)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)