Veelgestelde vragen

Over mijnmedicijn.nl

• Is mijnmedicijn.nl onafhankelijk? Wie zit er achter mijnmedicijn.nl?

mijnmedicijn.nl is een product van Insight Pharma Services BV. Insight Pharma Services is compleet onafhankelijk en dus niet gelieerd aan enige andere partij binnen de medische en farmaceutische wereld.

• Wat is Insight Pharma Services voor een bedrijf?

Insight Pharma Services is in 2008 opgericht door een apotheker met als doel het ondersteunen van de patiënt in zijn medicijngebruik.
    Door de informatievoorziening rondom medicijnen vanuit de patiënt te benaderen komt er een nieuwe kijk op medicijnen. Wat er werkelijk tijdens het gebruik van een medicijn gebeurt wordt zo uitgangspunt en daarmee krijgt de patiënt een bepalende rol.
    Dit uitgangspunt is bij Insight Pharma Services basis voor alle activiteiten en dat verklaart waarom er binnen het bedrijf een nadruk ligt op medisch-farmaceutische kennis.
    Door deze manier van werken heeft er begin 2010 een investeringsronde plaatsgehad en kan Insight Pharma Services zijn ideeën verder vormgeven.

• Wat is het doel van mijnmedicijn.nl?

mijnmedicijn.nl heeft als doel de gebruiker te ondersteunen in de gebruiksfase van medicatie door op de website ervaringen te plaatsen. De gebruiker en zijn/haar ervaringen met medicijnen staan dus centraal.
    Iedere ervaring is hoe desbetreffende gebruiker het medicijn ervaart of interpreteert. Uiteraard kan de werking van een middel bij iedereen anders zijn want ervaringen zijn persoonlijk. mijnmedicijn.nl adviseert daarom ook altijd om bij vragen over medicijnen en het eventueel starten en/ of wijzigen van medicatie uw behandelend arts/ apotheker te raadplegen.

• Ondermijnt deze website de positie van de arts of apotheker?

Nee, absoluut niet. De keuze van een middel blijft altijd de taak van de arts.
    De patiënt mag daarentegen wel ondersteund worden in zijn informatiebehoefte waardoor er meer sprake kan zijn van overleg tussen arts en patiënt.
    Uit diverse onderzoeken blijkt ook dat wanneer de patiënt actief betrokken is bij zijn/haar behandeling (cq medicijnen) de therapietrouw aanzienlijk toeneemt.

• Hoe wordt de privacy gewaarborgd?

mijnmedicijn.nl vindt de privacy van haar bezoekers van haar website van essentieel belang voor haar activiteiten.
    De gegevens die iemand opgeeft bij het geven van een mening komen in een beschermde database te staan. De daaruit weergegeven informatie op de website geeft geen persoonlijke gegevens weer.
    mijnmedicijn.nl houdt zich in alle gevallen aan de voorwaarden die de Wet bescherming persoonsgegevens stelt. Zie verdere informatie ook in de privacyverklaring op de website.

• Wat is jullie verdienmodel?

Insight Pharma Services BV heeft de keuze gemaakt om de websites met geanonimiseerde medicijnervaringen voor patiënten gratis beschikbaar te maken.
    Inkomsten genereert Insight Pharma Services door de verkoop van op maat gemaakte plugins en widgets, waarin informatie van onze websites kan worden weergegeven op andere websites. Op deze manier kan een bedrijf de inhoud van zijn website verrijken en desgewenst een interactieve manier van omgaan met zijn klanten / patiënten inhoud weten te geven.
    Daarnaast zijn analyse-pakketten af te nemen bij Insight Pharma Services, waarmee een beter beeld van de effecten van medicijnen zijn te verkrijgen. Hiermee kan een bedrijf bijvoorbeeld de tevredenheid van hun patiënten met hun behandeling vergelijken met de algemene bevolking.

Over DNA test bestelling

• Welke betaalwijzen zijn beschikbaar?

U kunt een van de vijf beschikbare betaalwijzen kiezen:
    - iDEAL
    - Bancontact
    - PayPal
    - VVV Cadeaukaart
    - Overschrijving
    - Creditcard
    - Betaling in termijnen (afhankelijk van het totaalbedrag van de bestelling)

• Hoe werkt de betaling in termijnen?

- U moet de eerste termijn betalen om de bestelling af te ronden - de eerste betaling is ook nodig om de volgende automatische incasso's in te stellen;
    - Uw testkit wordt direct verstuurd nadat de eerste termijn is betaald. Dit geldt alleen bij nieuwe orders waarvoor een swab moet worden verstuurd. Bij uitbreidingen van al gedane bepalingen is verzending van een nieuwe swab niet meer noodzakelijk;
    - Uw swab wordt naar het laboratorium gestuurd nadat de tweede termijn met succes is betaald. Eerdere verzending naar het laboratorium is mogelijk wanneer mijnmedicijn daartoe besluit;
    - De rapporten zullen beschikbaar zijn als de bestelling volledig betaald is. Eerdere beschikbaarheid van de rapportage is mogelijk wanneer mijnmedicijn daartoe besluit.

• Hoe snel krijg ik mijn DNA testkit?

Na ontvangst van uw bestelling gaan we aan de slag met uw testkit. Als u de test besteld in een werkdag voor 15.00 uur, verzenden we uw testkit dezelfde dag nog.
    Een bestelling die na 15.00 uur bij ons binnenkort, zal de volgende werkdag verzonden worden.
    Uw testkit wordt per post verzonden en past in uw brievenbus.
    De afbeelding hiernaast laat zien wat u ontvangt.

• Hoe neem ik zelf DNA af voor mijn DNA test?

Het is erg simpel: onze test-kit bevat een speciaal wattenstaafje waarmee je gemakkelijk speeksel kan verzamelen door het langs de binnenkant van je wang te bewegen. Het wattenstaafje stuur je in de retour-envelop aan ons terug en wij zorgen dat het lab er mee aan de slag gaat.

• Hoe krijg ik mijn uitslag van de DNA test?

Wij sturen je een email zodra de gegevens van het lab bij ons binnen zijn.
    Binnen jouw account zijn alle geteste data overzichtelijk weergegeven.
    We geven duidelijk aan wat de uitslag betekent en welke impact dat voor jou kan hebben.

• Hoe lang duurt het?

We streven ernaar de resultaten van het lab met 3-4 weken aan je te kunnen aanbieden.
    Als het zover is ontvang je van ons een email. Je resultaten staan dan overzichtelijk weergegeven in jouw account.
    Door de covid-pandemie kan het voorkomen dat het laboratorium tijdelijk druk is en dit iets vertraging oplevert.

Over het delen van ervaringen

Over mijn account

Overige vragen?

• Mocht u nog overige vragen hebben dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.