ISO 27001

Veelgestelde vragen over mijnmedicijn.nl

OVER mijnmedicijn.nl
  • Is mijnmedicijn.nl onafhankelijk? Wie zit er achter mijnmedicijn.nl?
    Mijnmedicijn.nl is een product van Insight Pharma Services BV. Insight Pharma Services is compleet onafhankelijk en dus niet gelieerd aan enige andere partij binnen de medische en farmaceutische wereld.

• Wat is IPS voor een bedrijf?
    Insight Pharma Services BV is in 2008 opgericht door een apotheker met als doel het ondersteunen van de patiënt in zijn medicijngebruik. Door de informatievoorziening rondom medicijnen vanuit de patiënt te benaderen komt er een nieuwe kijk op medicijnen. Wat er werkelijk tijdens het gebruik van een medicijn gebeurt wordt zo uitgangspunt en daarmee krijgt de patiënt een bepalende rol. Dit uitgangspunt is bij Insight PS basis voor alle activiteiten en dat verklaart waarom er binnen het bedrijf een nadruk ligt op medisch-farmaceutische kennis. Door deze manier van werken heeft er begin 2010 een investeringsronde plaatsgehad en kan Insight PS zijn ideeën verder vormgeven.

• Wat is het doel van mijnmedicijn.nl?
    Mijnmedicijn.nl heeft als doel de gebruiker te ondersteunen in de gebruiksfase van medicatie door op de website ervaringen te plaatsen. De gebruiker en zijn/haar ervaringen met medicijnen staan dus centraal.
    Iedere ervaring is hoe desbetreffende gebruiker het medicijn ervaart of interpreteert. Uiteraard kan de werking van een middel bij iedereen anders zijn want ervaringen zijn persoonlijk. Mijnmedicijn.nl adviseert daarom ook altijd om bij vragen over medicijnen en het eventueel starten en/ of wijzigen van medicatie uw behandelend arts/ apotheker te raadplegen.

• Ondermijnt deze website de positie van de arts of apotheker?
    Nee, absoluut niet. De keuze van een middel blijft altijd de taak van de arts. De patiënt mag daarentegen wel ondersteund worden in zijn informatiebehoefte waardoor er meer sprake kan zijn van overleg tussen arts en patiënt. Uit diverse onderzoeken blijkt ook dat wanneer de patiënt actief betrokken is bij zijn/haar behandeling (cq medicijnen) de therapietrouw aanzienlijk toeneemt.

• Hoe wordt de privacy gewaarborgd?
    Mijnmedicijn.nl vindt de privacy van haar bezoekers van haar website van essentieel belang voor haar activiteiten. De gegevens die iemand opgeeft bij het geven van een mening komen in een beschermde database te staan. De daaruit weergegeven informatie op de website geeft geen persoonlijke gegevens weer. Mijnmedicijn.nl houdt zich in alle gevallen aan de voorwaarden die de Wet bescherming persoonsgegevens stelt. Zie verdere informatie ook in de privacyverklaring op de website.

• Wat is jullie verdienmodel?
    Insight Pharma Services BV heeft de keuze gemaakt om de websites met geanonimiseerde medicijnervaringen voor patiënten gratis beschikbaar te maken. Inkomsten genereert Insight PS door de verkoop van op maat gemaakte plugins en widgets, waarin informatie van onze websites kan worden weergegeven op andere websites. Op deze manier kan een bedrijf de inhoud van zijn website verrijken en desgewenst een interactieve manier van omgaan met zijn klanten / patiënten inhoud weten te geven. Daarnaast zijn analyse-pakketten af te nemen bij Insight PS, waarmee een beter beeld van de effecten van medicijnen zijn te verkrijgen. Hiermee kan een bedrijf bijvoorbeeld de tevredenheid van hun patiënten met hun behandeling vergelijken met de algemene bevolking.

OVER HET DELEN VAN ERVARINGEN
  • Hoe garandeert mijnmedicijn.nl de echtheid van de meningen?
    Alle ingekomen meningen worden gescreend op verschillende facetten. Belangrijke onderdelen hiervan kunnen bijvoorbeeld zijn: het signaleren van meningen die van eenzelfde adres komen, taalgebruik en uitingen, maar ook het aantal meningen per medicijn per bezoeker wordt opgemerkt. De controles gebeuren onder verantwoordelijkheid van een apotheker om de kwaliteit van de website te waarborgen.

• Waarom vragen jullie een emailadres?/ Wat gebeurt er met mijn emailadres als ik dat achterlaat bij een mening?
    Wanneer wij een vraag hebben over een gedane melding of iemand willen attenderen op onze samenwerking met het Lareb in het kader van de bewaking van de algehele veiligheid van medicijnen, kunnen wij gebruik maken van het opgegeven emailadres.

• Kan ik anoniem een mening geven?
    Alle meningen worden anoniem op de site geplaatst. Uw opgegeven emailadres is enkel bekend bij mijnmedicijn.nl.

• Hoe lang duurt het voordat mijn gegeven mening op de site wordt geplaatst?
    Alle meningen worden gescreend en nagekeken onder verantwoording van een apotheker alvorens deze op de website worden vrijgegeven. Ons streven is om meningen binnen 48 uur op de site te hebben staan.

• Wat betekenen de sterren in de ervaringen?
    Bij de ervaringen zijn sterren te zien. Het idee hierbij is: hoe meer sterren, hoe beter. Ter verduidelijking worden de sterren ook groener naarmate het beter wordt beoordeeld.
    Bij de effectiviteit, het gebruiksgemak en de algehele tevredenheid betekent 1 ster dan: het medicijn is niet effectief, het is moeilijk in te nemen en de persoon is totaal niet tevreden. 5 sterren betekent hier heel effectief, makkelijk in te nemen en zeer tevreden.
    Bij de hoeveelheid en de ernst van de bijwerkingen betekent 1 ster: zeer veel bijwerkingen of zeer ernstige bijwerkingen. 5 sterren betekent dus dat er geen bijwerkingen optreden.

• Ik heb een mening gegeven maar deze wordt niet getoond. Hoe kan dat?
    Mijnmedicijn.nl behoudt zich het recht voor om zonder opgaaf van reden een mening niet te plaatsen of tekst te verwijderen. Denk hierbij aan meningen met nietszeggende reacties of grievende en beschuldigende teksten. Het kan ook zijn dat een mening nog niet is nagekeken, zie het antwoord op de vorige vraag.

OVER MIJN ACCOUNT

OVERIGE VRAGEN?
  • Mocht u nog overige vragen hebben dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!