ISO 27001

ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Zinkzalf 1 2
Metoprolol 1 1
Pradaxa 1 3
Actrapid 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

19-04-2018

Trazolan (trazodon)

Gekregen bij doorslaapproblemen. Gebruik dit middel al jaren, lage dosering van 1 x 's avonds. Nooit bijwerkingen gehad. Wel duizeligheid/draaiierig, maar aangezien ik dit neem als ik al in bed lig, heb ik daar geen last van. Prima medicijn. Beter dit dan slaapmiddelen te moeten nemen !
08-04-2018

Temazepam (temazepam)

Het hielp in het begin heel goed maar zijn effectiviteit neemt helaas af.
05-04-2018

Temazepam (temazepam)

Met alle slaapmiddelen beperkte werking bijwerkingen zijn tot suïcide toe komt pas na 2 maanden gebruik, maar dat heb je ook als je nooit slaapt dus willens en wetens worden er medicatie gemaakt die ernstige bijwerkingen hebben, natuurlijk of alternatieve middelen werken ook niet n slaapsysteem wat lang niet werkt kun je niet zomaar herstellen.
04-04-2018

Quetiapine (quetiapine)

Na een aantal weken grote problemen te hebben gehad met slapen en ‘s nachts waanideeën te hebben gehad door een praktijkondersteuner 25 mg voorgeschreven gekregen. Heerlijk om weer te kunnen slapen! Na een tijd kreeg ik de waanideeën overdag en kreeg ik ook de XR 50 mg. voorgeschreven. Het heeft maanden geduurd voor ik van de bijwerkingen af was, maar het gebruik bevalt me[lees meer...] nog steeds prima. Na en tijdens sporten wel snel en veel spierpijn en over het algemeen minder spierkracht, maar dat neem ik voor lief. Ik ben een stuk rustiger, kan me overdag tijdens het werk beter concentreren en slaap prima. Fijn dat de scherpe kanten er af zijn.
31-03-2018

Melatonine (melatonine)

Ik was overdag duizelig, had hoofdpijn, trilde onophoudelijk, wat in de loop van de dag dan overging, vaak pas tegen de avond. Ik gebruik het nooit weer. Sliep goed in en kon ook goed doorslapen maar voor de rest waardeloos.
25-03-2018

Temazepam (temazepam)

De eerste paar keren gebruik sliep ik prima in. Wel wat vermoeid overdag, maar niet vervelend. Nu sinds twee dagen verschrikkelijk veel nachtmerries en veel wakker worden. Ik word er verschrikkelijk angstig en onrustig van.
15-03-2018

Quetiapine (quetiapine)

De pillen zijn erg klein en makkelijk in te slikken. Heb ze iets langer dan een maand geleden gekregen tegen slaapproblemen. Werd vaak al na een halfuurtje moe, en na een uur viel ik echt in slaap. Effectief, en ik heb ook geen last meer gehad van nachtmerries. Alleen vind ik het nog heel moeilijk om op te staan in de ochtend. Bijna elke dag te laat op school hierdoor. Wan[lees meer...]neer ik bijvoorbeeld om 11 uur in slaap val, lukt het me ook echt niet om voor 9 uur op te staan. Betekent dus dat als ik om 7 uur wil opstaan, ik al om 9 uur moet slapen, wat erg onhandig is aangezien ik 's avonds nog dingen moet afmaken. Ook heb ik sinds het gebruik van deze medicijnen veel meer een eetlust dan hiervoor. Ben binnen een maand bijna 3 kilo zwaarder geworden. Verder voel ik me de hele ochtend vaak nog erg suf, en voel ik me pas echt ''wakker'' in de middag. Toen ik dit bij de psychiater had vermeld, werd gezegd dat het bijwerkingen van de eerste paar weken zouden kunnen zijn, maar ik gebruik ze nu ruim een maand, en ik denk dat ik er toch mee wil stoppen.
13-03-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik slaap al jaren heel slecht en het leek mijn arts een goed idee om mijn pammen te vervangen door mirtazapine. 'Dat wordt tegenwoordig ingezet bij slapeloosheid, probeer het maar." Een half uur na inname ging ik me heel raar voelen, totaal onwerkelijk. Ik heb me naar bed gesleept en kon me de verdere nacht nauwelijks bewegen. Voelde me opgesloten in mijn lichaam. Als ik w[lees meer...]ilde draaien, ging dat nauwelijks. Wat een enorm beangstigende ervaring! Ik heb de dag erna ook op de bank gelegen, was totaal van de wereld op een onprettige manier. Pas na tweede dag landde ik langzaam. Weer terug bij temazepam en daarvan geen bijwerkingen.
12-03-2018

Cetirizine Tabletten (cetirizine)

Ik ben dit middel gaan gebruiken omdat het zou helpen als slaapmiddel. Ik zat veel achter de pc en sliep slecht. Sinds ik dit middel 2-3 keer per week ben gaan gebruiken, sliep ik perfect. Echter, nu ziet het leven er anders uit omdat mijn buis van Eustachius is aangedaan, gehoor achteruit, tinnitus etc.... gebruik dit middel niet als je een allergie hebt! Volgende week mo[lees meer...]et ik door CT-scan. Ondertussen 50% doof en zo meer.... Twee weken geleden begonnen en de klachten worden erger. KNO-arts zit er bovenop. Niet genoemd in bijsluiter, hoe bizar!!!!
12-03-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

ik ben bekend met insomnia.. nachten gewoon helemaal niet of nauwelijks slapen, ik kreeg mirtazapine voorgeschreven voor slapeloosheid. De eerste dag sliep ik er lekker op. Ik was binnen halfuur helemaal weg, 18uur aan één geslapen. ik ben zo'n 12 uur bedwelmd geweest. tot 19uur savonds was ik dus doodmoe, dar lijkt me niet be bedoeling???? Terwijl ik juist opzoek ben n[lees meer...]aar een benzo die mij zo'n 6 uur laar slapen zonder al te veel bijwerkingnen. Zodat ik na die 6 uurtjes weer heerlijk fit wanner wordt. Dit middel werkt bij mij te lang door. de middag nadat k het heb genomen voel ik mij nog steeds heel erg brak, niet goed instaat om aan te geven waar ik het beste thuis pas edit: ds volgnde keer wellicht een andere drug? of degene die her probreert wat meer steunen Ik hoop dat iemand me een tip kan geven over hoe ik het beste met mn energie om kan gaan. Alle tips zijn werlkom,echt! ik ben hier vanavond nog wel, spreek me gerust aan
06-03-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik heb al mijn hele leven moeite met inslapen. periodes met nachten van 2-3 uur waren echt geen uitzondering. Toen ik volwassen werd kreeg ik daarvoor zolpidem, dat ik periodiek gebruikte, wat goed ging. Toen werd ik vader én kreeg ik de kans om een fantastische job aan te nemen. Bij zorgden voor een onregelmatig leven , waardoor het slaapprobleem escaleerde. Een psychia[lees meer...]ter schreef mij 100-150 mg seroquel voor. Sindsdien is mijn leven helemaal veranderd. Ik combinatie met goede slaapgewoonten en een lekker glas 's avonds heb ik doorgaans geen grote problemen meer. Gaat het toch nog eens een tijdje fout, dan kan ik nog terugvallen op een benzo als aanvulling, maar dat is steeds zeldzamer. Ik moet goed op mijn gewicht letten, ik kom makkelijker bij dan voorheen en afvallen is ook wat lastiger. Daarnaast is mijn ochtendpols wat verhoogd, dat kan wel eens vervelend zijn, maar is onderzocht en niet problematisch. De bijwerkingen van mijn slapeloosheid waren vele en vele malen erger. Game changer voor mij.
01-03-2018

Zolpidem (zolpidem)

Ik heb Zolpidem zo'n anderhalve maand iedere avond gebruikt zonder tolerantie op te bouwen. Ongeveer een half uurtje na inname sliep ik rustig in. Ik werd altijd fris wakker, al merk je wel dat de kwaliteit van je slaap iets anders is. Je bent minder uitgerust. Ik ben van de één op de andere dag zonder problemen gestopt, dus geen last van ontwenning. Als het slapen echt ni[lees meer...]et lukt, neem ik er nog wel eens één, maar ik kan er ook prima vanaf blijven. Soms is de gedachte dat ze er zijn om in te nemen als het echt niet lukt genoeg om zelf in slaap te vallen.
01-03-2018

Quetiapine (quetiapine)

Net als veel anderen hier krijg ook ik Quetiapine voorgeschreven om te slapen. Met 2 tabletten van 25mg slaap ik 5 van de 7 nachten na een uurtje rustig in. Als het slapen in een stijgende lijn voort blijft zetten zoals de afgelopen weken hoop ik af te mogen bouwen. Er zijn hier wat reacties over off label gebruik of überhaupt het gebruik van antipsychotica in zijn algemee[lees meer...]nheid, maar het langere tijd niet kunnen slapen is ook funest voor je gezondheid. Iedereen hier zou graag zonder medicatie willen, maar soms heb je even geen keuze.
28-02-2018

Quetiapine (quetiapine)

Lees dat t voor psychoses is ofzo nou ik heb ze gekregen om te kunnen slapen en ze werken super. Je moet wel in bed gaan liggen als je ze hebt ingenomen en proberen te gaan slapen. Anders word je wel raar van de tabletten ja.. maar heb nergens last van als je gewoon gaat slapen. Sochtends alleen beetje duf maar dat is zo over.
24-02-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben er nu 2 weken bijna mee bezig en al 5 kilo aangekomen. Aangezien ik een maagverkleining heb ben ik hier niet blij mee maar ja als je verder alles al gehad hebt wat doe je dan??????
15-02-2018

Oxazepam (oxazepam)

Door huisarts voorgeschreven 2x10 mg ineens om beter te slapen. Werkt wel, maar soms al na enkele uren wakker. Overdag zeer neerslachtig gevoel, lijkt op een kater.
03-02-2018

Zopiclon (zopiclon)

Je slaapt er lekker op maar wat een troep. Overdag ben je een zombie. Kan amper op mijn benen blijven staan. Heel erg last van sufheid en duizelig...kan helemaal niets meer. Ben 44 maar voor mij zwaar bejaard
03-02-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Kreeg het middel na testen in slaapkliniek voor slapeloosheid. Hielp aanvankelijk vrij goed bij dosering van slechts 10 mg. Omstreeks 2 jaar later had ik dosering nodig van 20 mg, nog eens 3 jaar later verhoogd naar 40 mg. Na trombosebeen en dubbele longembolie ben ik vanaf 2017 het antistollingsmedicijn dabigatran (pradaxa) gaan gebruiken. Kreeg weer steeds meer slaappro[lees meer...]blemen, verhoogde dosering amitriptyline van 60 naar 80 mg, maar slaapproblemen namen niet af, maar verergerden met hogere dosering. Sliep uiteindelijk helemaal niet meer. Ben uiteindelijk verband gaan leggen met de bloedverdunner, stopte een week met deze medicatie en ging steeds beter slapen. Na nogmaals 2 dagen dabigatran, had ik weer een slapeloze nacht en was de conclusie dus dat de combinatie dabigatran en amitriptyline bij mij niet werkt. Ben in overleg met internist en apotheek overgegaan op apixaban met bloedverdunner.
30-01-2018

Zopiclon (zopiclon)

Fijn slaapmiddel, voor als je echt een goede nacht wilt maken, kalmeert, en maakt slaperig. Echter wel bij uitzondering gebruiken, verliest bij veelvuldig gebruik zijn kracht
29-01-2018

Zopiclon (zopiclon)

Het middel werkt echt prima om te slapen...om de dag 1 pil. 1 dag bijna niet slapen en met de pil 6 uurtjes. Maar ik ben zo duizelig als het maar kan en zie alles wazig. Omdat het middel goed werkt ga je als je de avond niet mag gebruiken toch de hele tijd denken zal ik er 1 pakken om toch te slapen. Maar kan mij gelukkig sterk houden. Maar ipv uitgerust te worde ben ik n[lees meer...]et een zombie ...Mijn lichaam doet het maar mijn hoofd zweeft
28-01-2018

Seroquel (quetiapine)

Eind 2014 kreeg ik Seroquel (Quetiapine) voorgeschreven door mijn psychiater. Hij schreef me Wellbutrin XR voor vanwege mijn ADD en mijn lusteloosheid. Omdat 1 van de bijwerkingen van Wellbutrin is dat je moeilijk kan slapen schreef hij voor dat mogelijke probleem dus ook meteen Seroquel voor. Hij legde uit dat ik het als off-label medicijn kreeg voorgeschreven omdat het [lees meer...]eigenlijk tegen psychoses is. Dat vond ik best wel heftig maar ik volgde zijn advies op en begon op dezelfde dag met zowel de Wellbutrin XR als de Seroquel, maar al lange tijd denk ik: 'had ik eerst maar even afgewacht hoe het zou gaan met het slapen.' Ik ben nu al heel lang totaal afhankelijk van de Seroquel, als ik het een keer te laat heb besteld bij de apotheek en ik een nacht zonder zit dan slaap ik gewoon niet, ik wordt wel heel moe en kan mijn ogen niet meer openhouden maar slapen lukt niet. Maar het ergste is nog wel het hongergevoel. Ik ben ook zo'n 25 kilo aangekomen. Het is wel eens voorgekomen dat ik naar bed ging zonder ook maar een beetje honger, ik mijn Seroquel (3 stuks inmiddels) innam en na een paar minuten begon de honger te komen. Het voelde als een snijdende honger, ik kon er niet van slapen. In het uur erna heb ik brood gegeten, een banaan, een kom brinta, nog meer brood, zelfs koekjes, you name it: wat ik ook at, de honger ging een minuut weg en kwam toen net zo hard weer terug. Op een gegeven moment dacht ik: mijn maag moet nu toch wel een keer volzitten? Dat zat ie waarschijnlijk ook wel, maar ik voelde nog steeds die vreselijke honger. Ik heb toen ook nog 2 hele grote bekers cup a soup gedronken: het voelde alsof je heel erg last heb van brandend maagzuur en dan een Rennie neemt, alsof je muts op je hoofd in brand staat en je met je hoofd in de sneeuw duikt. Eindelijk was het snijdende hongergevoel weg. Ik vroeg me af hoe vol mijn maag inmiddels wel niet zat. Want ik had vóór ik de tabletten had ingenomen nog helemaal geen honger. Maar ongeveer 20 minuten nadat de honger wegging kwam het langzaamaan weer terug, ik voelde het in een paar minuten weer opkomen tot het gevoel voordat ik zoveel ging eten. Ik wist niet meer wat ik moest. Lang verhaal kort: na nog meer eten bleef de honger eigenlijk weg, maar inmiddels was er zoveel tijd verstreken sinds ik de Seroquel had genomen dat ik niet meer in slaap kwam. Dus moest ik nóg meer slikken om te kunnen slapen. Nu is dit wel een extreem voorval maar dit is me echt wel een paar keer gebeurd. In 70% van de gevallen krijg ik wel honger wanneer ik de Seroquel inneem maar dan eet ik een boterham en misschien nog iets anders en dan is de honger over. Maar ook dat is natuurlijk heel vreemd. Achteraf had ik veel sneller aan de bel moeten trekken, maar ik was bang dat ik dan heel lang verschillende slaappillen moest proberen tot ik de goede had gevonden en dat terwijl ik helemaal geen slaappillen wil gebruiken. Wat ook optreedt is gewenning. Ik begon 3 jaar terug met 1 tablet van 25 mg en toen zakte ik gewoon helemaal in en kon de slaap niet meer tegenhouden. Inmiddels zit ik op 3 tabletten per nacht en ik wordt er nog steeds slaperig van, maar het is belangrijk dat als ik me slaperig begin te voelen dat ik ook meteen het licht uitdoe en mijn ogen dicht doe, want als ik dat niet doe en ik wacht te lang (een half uur) dan werken ze niet meer en kom ik niet meer in slaap. Dit soort taferelen zoals hierboven beschreven ben ik helemaal zat, ik lig liever af en toe een nacht wakker dan dat ik deze dingen moet blijven slikken om in slaap te vallen met als bonus de vreetkicks en de enorme gewichtstoename. Ik ben nu dus ook aan het afbouwen en het doel is om uiteindelijk helemaal te stoppen met dit medicijn.
26-01-2018

Melatonine (melatonine)

Kon niet meer slapen na stoppen met lorazepam,dus toen afgebouwd en tegelijktijd inname melatonine en dit werkt perfect! Nu alleen bij heftige dingen een oxazepam,maar gebruik inmiddels een halve melatonine dus 2 Mg en soms 5 mg
13-01-2018

Melatonine (melatonine)

Frequente periodes van niet kunnen inslapen. Zowel door externe als interne factoren. Vaak ook stressgevoelige slapeloosheid. Melatonine eerder gebruikt met succes. Ditmaal helaas wél inslapen maar niet meer doorslapen. Slechts enkele uren slapen, daarna zeer onrustige nachten met veel waakmomenten. Zal de dosis halveren om effect te kennen.
10-01-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Dit middels is in een dosis van 3,75 mg voorgeschreven, ter bevordering van de slaap. Ik gebruik hiernaast 50 mg Sertraline (AD). Ik slaap beter met dit middel erbij, maar merk wel dat 's ochtends minder goed wakker word en meestal gedurende de dag nog wat suf ben. Dat verschilt van dag tot dag en komt wellicht ook door de dosering; de tablet dient in vieren te worden gede[lees meer...]eld om tot 3,75 mg te komen, en dat werkt niet heel precies. Maar het kan ook zijn dat ik wat gevoeliger op de medicatie reageer. Ik ben duidelijk vlakker geworden in mijn stemming. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dit een positieve ontwikkeling vind. Trekgevoel is vreselijk, ben ook al een paar kilo aangekomen die er niet meer afgaan. Maar dat vind ik niet heel bezwaarlijk.
06-01-2018

Lorazepam (lorazepam)

Prima doorslaap. Overdag suffig en enigszins moe, dit is iéts te veel, maar dat neem ik op de koop toe, want slapen is erg belangrijk. Een 'down' gevoel i.c.m. omstandigheden is er en ongewenst. Wat meer dorst ook, geen hoofdpijn.
05-01-2018

Seroquel (quetiapine)

Een aantal maanden geleden ben ik wegens omstandigheden in een zware depressie gesukkeld waardoor ik naast heel donkere gedachten en angstgevoelens ook niet meer normaal kon slapen. Inslapen lukte meestal wel nog maar ik werd iedere nacht na een paar uur terug wakker en kon dan meestal niet meer in slaap raken waardoor ik doodmoe was tijdens de dag wat mijn depressie a[lees meer...]lleen nog maar erger maakte. Ik ben toen begonnen met het nemen van Seroxat voor de depressie en Trazolan om te kunnen slapen. Omdat de Trazolan niet genoeg werkte ben ik daarna op aangeven van een psychiater begonnen met het nemen van 25mg Seroquel voor het slapen gaan. Ik moet zeggen dat deze medicatie in mijn geval zeer goed werkt. Ik neem het zo'n anderhalf uur voor ik naar bed ga en het zorgt ervoor dat ik me rustig voel en moe word. Mijn slaap is aanzienlijk verbeterd; ik word nog wel eens wakker maar heb daarna geen moeite meer om terug in slaap te vallen. Ik slaap zonder probleem 8 tot 9 uur. Ik neem het middel niet elke nacht, alleen als ik het gevoel heb dat ik het nodig heb of als ik de volgende dag iets belangrijk moet doen waarvoor ik goed uitgerust wil zijn. Het is gelukkig niet zo dat ik op dagen dat ik het middel niet neem de hele nacht wakker lig. Ik kan dan wel slapen maar herval dan helaas in mijn slaapstoornis; wakker na een paar uur en meestal niet meer terug in slaap kunnen raken. Mijn bedoeling is om wanneer ik uit de depressie ben te stoppen met Seroquel en hopelijk terug normaal en natuurlijk te slapen. Ik ben wel wat verontrust over de vele negatieve dingen die ik lees over Seroquel, met name dat je er van bijkomt, dat je er diabetes van kan krijgen en dat het afgeraden wordt als slaapmiddel omdat er teveel risicovolle bijwerkingen zijn. Zelf ben ik er nog niet van bijgekomen, ik heb wel de gewoonte om mijn gewicht goed in de gaten te houden en ik let ook op wat ik eet. Moest ik merken dat ik er oncontroleerbaar van bijkwam zou ik een andere oplossing zoeken. Obees worden is voor mij niet aanvaardbaar en zou mij alleen nog maar depressiever maken denk ik.
20-12-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Toen ik met dit middel begon merkte ik meteen de eerste nacht al verbetering met slapen. Ik werd alleen de volgende ochtend heel erg moeizaam wakker en liep er de hele dag bij als een zombie. Dit werd wel minder, alleen het moeizaam wakker worden bleef aanhouden. Ook merkte ik vrij snel dat mijn honger gevoel ontzettend toenam. Ondanks dat ik hier geen gehoor aan probeerde[lees meer...] te geven ben ik toch aangekomen.
20-12-2017

Temazepam (temazepam)

Ik sliep van de één op andere dag slecht en vaak ook niet. Dit duurde twee weken, voelde me uitgeput. Naar de huisarts en temazapam gekregen. En die hielp mij meteen goed. Ik sliep toen in het begin binnen een twintig minuten in en werd op tijd wakker. Nergens last can. Naarmate de jaren verstreken werd ik wel na 3 a 4 uur wakker en kon niet doorslapen dus nam een extra pi[lees meer...]l en sliep dan door. Maar de laatste week heb ik een ander merk van temazapam gekregen en dat valt zwaarder en krijg ik wel last van sufheid, energieloos gevoel. Dus denk door het merk.
14-12-2017

Lorazepam (lorazepam)

Ik gebruik al jaren dit middel om te kunnen slapen. Werkt pas na enkele uren. Ben er intussen aan verslaafd. De 2,5 Mg tablet is momenteel niet verkrijgbaar en heb daarvoor in de plaats de 1mg gekregen, echter hierop reageert mijn lichaam met een zwaar gevoel in mijn achterhoofd en kom ik niet in slaap. Ik ben een beetje in paniek als ik te horen krijg dat de 2,5 Mg niet m[lees meer...]eer te leveren is. Ik zou niet weten hoe ik dan de komende nacht doorkom.
06-12-2017

Temazepam (temazepam)

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1854)
Depressie (1550)
Angst & paniekstoornis (1327)
Hoge bloeddruk (1058)
ADD (514)
Depressiviteit (491)
Astma (429)
Angststoornis (415)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!