ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

11-08-2019

Valdispert (valeriaan)

Werkt niet. Ik val er niet van in slaap. Dan maar overgestapt naar zolpidem. Met voorschrift van dokter.
09-08-2019

Nitrazepam (nitrazepam)

Werkt bij mij echt niet. Huisarts schreef dit voor nadat ik nog amper sliep. Ik merkte betreft het slapen echt geen enkel verschil. Wel werd ik hier tot 2x toe, licht van in me hoofd als of ik elk moment zou kunnen flauwvallen, en kreeg onwijze hoofdpijn. Dit begon beide keren, na zo'n 20 minuten na inname.
06-08-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Zoals vermeld in een eerdere anonieme bijdrage: "Ik kom hier nog wel eens om te kijken hoe het andere mensen vergaat met het gebruik van Mirtazapine. Vooral omdat het mij zo vreemd, zeg maar gerust verkeerd gevallen is. Toen ik in 2013 een crisis leek te hebben wat door de huisarts als depressie werd aangemerkt kreeg ik Sertraline voorgeschreven wat mij in de eerste nacht [lees meer...]na gebruik een onverklaarbare epileptische aanval leek te veroorzaken incl 112 assistentie. Ik was na 2 dagen van gebruik een fysiek en mentaal een wrak en moest direct stoppen met het gebruik ervan. Een gevolg van dit korte gebruik was evenwel een totaal niet meer kunnen slapen. Na twee weken 2 uur slaap per nacht kwam ik bij de crisis-ggz terecht die mij 15mg mirtazapine voorschreven voor slaap. Ik sliep / lag na de eerste pil 11 uur in een soort coma. Dit effect zwakte na een week af maar meer dan een koortsdromen tot het middaguur werd het slapen niet meer. Kort samengevat heb ik het 1,5 jaar (+1 jaar afbouw) gebruikt waarbij ik last kreeg van: desorientatie, paniekaanvallen, pleinvrees, overgevoeligheid voor licht, zenuwpijnen ledematen, 18 kilo gewichtsVERLIES (!), vertigo, suicidaal van het niet kunnen functioneren, kleine hallucinaties van een paar secondes, rusteloze benen, niet stil kunnen zitten want gevoel 20 espressos op te hebben, droge ogen (plakkende oogleden snachts) en mond. Toen ik zelf moest besluiten (want Psych gaf geen draad) om af te bouwen verdwenen de meeste klachten waaronder de pijn met name, in een paar maanden. Toen ik begin 2016 mijn laatste mini dosering nam, heeft het nu achteraf bezien nog een jaar geduurd om van deze symptomen af te komen. Ik loop nu bij een trauma therapeut om van de rest af te komen. Het verbaast mij best wel dat sommige mensen wel varen bij mirtazapine."
04-08-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik sinds 4 dagen 7,5 Mg mirtazapine van het merk Aurobindo. De tabletjes zijn 15 Mg en die breek ik door zodat ik de dosering langzaam opbouw. Omdat ik door heftige overgangsklachten mij erg gejaagd en zenuwachtig voel zit ik nachten op de bank. Omdat ik bijna niet meer slaap kreeg ik ernstige vermoeidheids klachten. Heb wel oxazepam om wat rustiger te worden maa[lees meer...]r daar heb ik er steeds meer van nodig. Daar raak je echt aan verslaafd en dat wil ik niet. Om te slapen gebruik ik af en toe zolpidemtartraat. Dit is een slaappil waar je ook verslaafd aan raakt. Daarom heb ik nu de mirtazapine via de huisarts gekregen. Ik voel mij zeker rustiger maar ik kan niet meer normaal functioneren. Om 20.00 uur neem ik het tabletje in en om 23.00 uur ga ik naar bed. Ik raak dan binnen 1 uur in diepe slaap en krijg dan rara dromen. De eerste dag dat ik ze gebruikte heb ik vanaf 23.00 uur tot de volgende dag 17.00 uur geslapen. Ik kon echt niet wakker worden. Het voelde of ik onder narcose was geweest en niet kon wakker worden. Ik zit nu voor de 4e dag op de bank te hangen. Ik ben heel licht in mijn hoofd en doodmoe. Ik heb nergens zin in en wil het liefst alleen maar slapen. Ik ga het toch proberen door te zetten. Het schijnt dat het ongeveer 2 weken kan duren voordat de bijwerkingen verminderen. Wie heeft er ervaring mee?
04-08-2019

Valeriaan (valeriaan)

Wanneer ik niet kan slapen gebruik ik Valeriaan en heb ik een goede nachtrust. Het lijkt wel alsof ik wat meer droom. Voor mij is Valeriaan een effectief middel om goed te slapen als ik wat meer stress heb.
30-07-2019

Trazolan (trazodon)

ik neem 1 trazolan samen met de loramezapan en slaag goed door meestal na 3 uurtje slaap word je weer wakker en neem van elks nog 1 ' slaap goed
30-07-2019

Lorazepam (lorazepam)

ik ben zeer tevreden met Loramezapan 2 mg elke avond 1 en 1 trazolan en ik slaap er nog steeds goed van. ongeveer 4 jaar in gebruik en werk nog steeds heel goed
29-07-2019

Lorazepam (lorazepam)

Ben oudere man met levenslange slaapproblemen. Lorazepam 1 mg doet amper iets, maar 1,25 mg werkt wel bij mij. Neem ong. 3x week 1,25 mg (halve 2,5 mg) Valt mij op dat ik na gebruik 's ochtends met (verergerde) oorsuizen wakker wordt. Ik heb sinds ong. 7 maanden oorsuizen, die ik gelukkig makkelijk kan negeren. Soms is het ook bijna weg, maar na gebruik van Lorazepam 1,25[lees meer...] mg is het er weer. Ik gebruik ook nog bloeddrukverlagende medicijnen.
21-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Door een burn-out moeilijk in slaap kunnen komen (angststoornis). Op aanraden van de huisarts 25 mg dagelijks een uur voor het slapen gaan innemen. Sindsdien slaap ik meestal veel beter en langer. Ik wilde na een jaar innemen zelfstandig abrupt stoppen maar kreeg toen weer slaap problemen (korte slaapjes, veel dromen). Ik ga binnenkort naar de huisarts voor een afbouw dose[lees meer...]ring.
15-07-2019

Dormonoct (loprazolam)

Neem dit al dertig jaar om in slaap te vallen en rustig te slapen -super product met Oor mij geen bijwerkingen -spijtig genoeg is het al een paar maanden niet meer Te verkrijgen
14-07-2019

Zopiclon (zopiclon)

Diverse medicaties geprobeerd. Alle medicaties hebben bijwerkingen. In het begin nam ik 1 hele elke avond . Ik heb de vreselijkste nachtmerries beleefd in drie dagen dat ik niet meer durfde te slapen.( Dat mijn brein zo iets afschuwelijks kan fabriceren als die nachtmerries, in mijn leven nog niet zoiets naars beleefd ) over gegaan op een halve per dag . Mijn geheugen w[lees meer...]erkte niet goed meer waardoor communiceren lastig ging omdat ik niet meer wist waar ik het over had tijdens het gesprek of niet meer wist wat ik daarvoor had gezegd. Even gestopt een paar dagen en dan weer wel genomen om het gewenning effect tegen te gaan. Dat werkt goed. Over gegaan op een kwart. Wel last van bittere smaak door het gebroken tablet . De smaak blijft soms even hangen in je mond. Naar verloop van tijd last van zwelling van de speekselklieren . Daarvoor bij de kno. Mijn vermoeden is door het indikken van het speeksel door Zoplicon de speekselklieren verstopt raken? Het is na echo en uitgebreid onderzoek onverklaard gebleven. Na inname Zoplicon heb ik de volgende dag last van gezwollen speekselklieren . Bij geen inname Zoplicon incidenteel een zwelling vd speekselklier ,maar dan nog opvolgend van de dag ervoor. Ik neem het nu zo nodig. Bij teveel spanning ik niet kan slapen. Soms is de spanning te hoog waardoor het slapen met Zoplicon niet lukt. Dan voelt dat heel naar de volgende dag. Wat mij opvalt is dat ik nadat ik Zoplicon heb ingenomen ( kwart) ik smiddags wat somber ben en verdrietig / emotioneel voel. Dat trekt in de loop van de dag voorbij . Meestal nog wel wat suf en onoplettend de dag na inname Zoplicon . Bij verlaagde dosis , geen nachtmerries meer.
11-07-2019

Stilnoct (zolpidem)

Ik neem Stilnoct nu al een aantal jaar maar alleen na een lange periode slecht slapen. Door een rugprobleem heb ik periodes waarin ik slecht slaap, 6 a 7 x wakker in een nacht. Daardoor krijg ik teveel last van vermoeidheidsklachten en neem ik 1x in de 2 a 3 maanden 1 tabletje in om even een nacht goed te kunnen slapen. Vaak helpt dit om het slaapritme weer op te pakken e[lees meer...]n door te kunnen slapen voor een x aantal tijd.
09-07-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik slikte 20 mg prozac maar dat heeft bij mij slapeloosheid als bijwerking. Seroquel werkte perfect als slaapmiddel maar aangezien de combinatie seroquel/fluoxetine een verlengde qt interval op kan leveren ( met name bij vrouwen) moest ik voor de zekerheid een hartfilmpje laten maken. Ik had dus inderdaad deze bijwerking en hierdoor moest ik acuut stoppen. Een verlengd qt[lees meer...] interval en hierdoor een plotselinge dood komt veel voor in de psychiatrie door een wisselwerking van medicatie. Je voelt er absoluut niets van als een verlengde qt interval hebt maar het is levensgevaarlijk. Dus vrouwen let hier echt op en slik deze combinatie niet zonder een hartfilmpje te laten maken.
20-06-2019

Quetiapine (quetiapine)

Begonnen op advies van psychiater als slaaptablet tijdens soort van burn out, ik viel wel in slaap maar elke nacht vanaf drie uur wakker en maar malen. 25 mg een uurtje voor het slapen en ik slaap weer door, nog steeds.. Ik wil niet meer anders, totaal geen bijwerkingen en heb smorgens nergens last van.
11-06-2019

Quetiapine (quetiapine)

Dit middel gekregen ivm slapeloosheid, dit is uiteindelijk overgegaan in depressie. Eerste twee nachten knock out. Derde nacht tussendoor wakker, angstig gevoel. Verder overdag suf en doodsgedachten met plannen wat ik daarvoor niet had! Meteen met dit middel gestopt en weer over op 0.5mg lorazepam.
11-06-2019

Lorazepam (lorazepam)

Ivm slapeloosheid en overprikkeling bij hsp en autisme dit medicijn. Elke avond 0.5mg. Ik slaap er heerlijk op, sochtends wel wat suf. Wat me wel zorgen baart is dat er gewenning kan optreden. En zomaar stoppen lukte niet, toen sliep ik zeer slecht.
28-05-2019

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Werkt voor geen meter word niet suf en slaap nog steeds niet plus paniekaanvallen
26-05-2019

Temazepam (temazepam)

Hey Ik zit hier met slaap probleme te lang ik drink vaak alcohol rook soms wat wiet dat brengt mij zelfs niet in slaap verslaafd aan alcohol of drugs ben ik niet nu neem ik elkedag 20 MG van die temazepan nu 3 dage ofso ik slaap maar te kort zou ik 40 Mg neme ik denk zelf niet dat het werkt Ik heb wel zware probleme bij mij werkte dat soort medicijne als lorazepam w[lees meer...]el beter Ik nam 2.5 mg van dat het werkt ook zyprexa olanzapine werkt ook maar Stress en bullshit komt bij mij er bij ik denk soms ik zit in een hele diepe put en ik kom er niet meer uit het wens je het beste hoop dat je hier iets aan hebt
22-05-2019

Cisordinol (zuclopentixol)

cisordinol helpt bij mij zeer goed tegen slapeloosheid door restverschijnsel psychose.
13-05-2019

Oxazepam (oxazepam)

13-05-2019

Zopiclon (zopiclon)

Ik vraag om hulp want denk dat Zoplicon erg slecht voor mij is. Ik gebruik het 3 a 4 keer daags 7,5mg. Ik heb last van tintelingen dikke tong, angst. Acute staar aan beiden ogen terwijl 44 ben. Ik denk dat ik hartproblemen heb maar kan dit het zijn? Tintelingen en vooral slapende armen en rechterbeen..Ook heb een miskraam gehad met 10 weken. Ben de wanhoop nabij..
07-05-2019

Escitalopram (escitalopram)

Gekregen via de huisarts omdat ik snachts erg lag te piekeren en daardoor nauwelijks sliep. ik sliep ongeveer 3-4uur per nacht, en als ik wakker werd piekerde ik of ik weer kon slapen of niet omdat ik de volgende dag gewoon moest werken. sinds 2 weken gebruik ik escitalopram 10 mg in de ochtend, had vooral de eerste 10 dagen enorm last van de bijwerkingen, de angst en on[lees meer...]rustigheid werden verergerd en ik heb ongeveer een week nauwelijks gegeten, ook heb ik veel last gehad van beven en trillen in mijn armen en benen, dit is nu nog wel aanwezig maar in vele mindere maten. Slapen gaat gelukkig iets beter, heb wel het gevoel dat alles me wat minder uitmaakt dan normaal, maar dit gevoel is wel fijn tot op heden. gebruik natuurlijk pas 2 weken en merk al wel verbetering, hopelijk is het optimale effect over een aantal weken aanwezig! voor de mensen die beginnen met escitalopram (lexapro) zet door! vooral de bijwerkingen in het begin zijn erg rot, maar ze verdwijnen.
02-05-2019

Seroquel (quetiapine)

Begonnen met Seroquel voor slapeloosheid door langdurig benzodiazepine gebruik. Slapen lukt gewoon niet, vooral inslapen groot probleem. Seroquel werkte vooral aan het begin heel goed alleen nu enkele maanden later begin ik echt nare bijwerkingen te krijgen. De volgende dag ben ik een leeghoofd, emotieloos, geen initiatief meer en gewoon een ongelukkig gevoel. Ik be[lees meer...]n totaal niet mezelf de dag na gebruik van Seroquel.
19-04-2019

Stilnoct (zolpidem)

Regelmatig gebruikt. Ik viel er redelijk snel van in slaap, maar ging er ook van "spoken" en wist de volgende ochtend hier niets meer van. Mee gestopt. Dan maar iets later slapen.
11-04-2019

Zolpidem (zolpidem)

Moeilijk is in slaap vallen, met dit ben ik zeker en slaap ik gelukkig in en altijd goed wakkerkomen Pas op bij meerder op een avond
10-04-2019

Seroquel (quetiapine)

Na mijn bevalling van eerste kind had ik direct last van slapeloosheid (niet vanwege de baby). Eerder had ik hier nooit last van gehad. In die tijd werkte ik veel. In eerste instantie waren het periodes. Een jaar na de bevalling nam de slapeloosheid toe, mede door stress op mijn werk. Ik lag nachten wakker en viel dan pas rond 6:00 in slaap. Ik ben in behandeling gegaan bi[lees meer...]j een psychotherapeut en zij vermoedde een combinatie van (laat ontdekte) postnatale depressie in combinatie met een burn-out. Door de weinige nachtrust kwam ik in een vicieuze cirkel terecht en lukte het niet om zonder medicatie te herstellen. Ik heb eerst een tijdje anti-depressiva geslikt maar dat werkte onvoldoende tegen de slapeloosheid. Vervolgens kreeg ik Soroquel voorgeschreven (25mg). Dit werkte voor mij eigenlijk direct. Ik slik het een uur voor slapen gaan. De volgende ochtend word ik wel suf wakker en is mijn gezichtsvermogen iets minder. Het duurt lang voordat ik helemaal wakker ben en ook heb ik soms het gevoel dat mijn geheugen iets minder goed functioneert (ook gedurende de dag). Al met al heeft het mij wel geholpen om uit de vicieuze cirkel te komen. Na anderhalf jaar slik ik nu 12,5 mg. Hopelijk lukt het om in de toekomst verder af te bouwen. Zelf ben ik geen voorstander van medicijnen slikken maar soms beland je op een punt dat het echt niet anders kan. Op dat punt heeft dit medicijn mij geholpen.
04-04-2019

Quetiapine (quetiapine)

Een geweldig medicijn tegen mijn chronische slapeloosheid. 25 mg is veel te veel, dan loop ik er twee dagen als een zombie bij, maar wanneer ik een kwart neem, dus 6,25 mg, dan slaap ik heerlijk!
02-04-2019

Valium (diazepam)

Onder jeugd gaat het illegaal rond. Met geen idee van de verslavende werking. Vaak in combi met blowen en drank. Onze dochter een wrak na maanden steeds meer gebruik. Nu in behandeling, voor eeuwig een verslaafde nu.....
28-03-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Ik ben begonnen met het nemen van nortrilen om ‘s nachts dieper en beter te slapen. Daarnaast zou deze medicatie mijn chronische pijn door fybromialgie verminderen. Ik gebruik de medicatie nu bijna twee jaar en heb praktisch geen pijn meer. Echter moet ik wel zeggen dat dit niet alleen te danken is aan de medicatie, maar ook het trainen van de spieren. Het slapen gaat ook [lees meer...]een stuk beter, slaap beter door en word niet meer wakker van onrustigheden in de nacht. In het begin merkte ik dat ik ook echt een meer uitgeslapen gevoel had, tegenwoordig is dit minder. Dit kan echter komen doordat mijn lichaam gewend geraakt is aan de medicatie.
26-03-2019

Quetiapine (quetiapine)

Werkt prima bij mij, wel seroqeul eerst af gebouwd, nu zit ik op 25 microgram. Daar door minder slaperig en duf in de ochtend, voel me meer ‘mens’ zo! Alleen als ik heel druk ben geweest neem ik wel 1 tablet van 12,5 mg extra.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2170)
Depressie (1783)
Angst & paniekstoornis (1620)
Hoge bloeddruk (1245)
Acne/puistjes (854)