ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

03-06-2020

Quetiapine (quetiapine)

Ik kreeg deze voor de onrust/ slapeloosheid. Het helpt voor geen meter en de bijwerkingen zijn heel heftig. Ik ben nu gelukkig aan het afbouwen maar daar ook veel last van. Misselijk, diarree, hartkloppingen, niet kunnen slapen. Ik zou dit spul nooit maar dan ook nooit aanraden. Ik werd hier veel zieker en angstiger van dan ik al was.
03-06-2020

Zolpidem (zolpidem)

Ik had al bijna 2 weken geen oog dicht gedaan. Ook te maken met mijn paniekstoornis. Hier kreeg ik citalopram 20 mg voor. Maar dit hielp in iedergeval niet met slapen. Dus toen kreeg in Zolpidem voorgeschreven. Eerst 2 weken elke dag 1. Maar dit werd al na een paar dagen 0.5 tablet omdat ik heel erg duf werd overdag van de 10 mg. Maar met 5 mg ging het fantastisch. Na de 2[lees meer...] weken heb ik rustig afgebouwd. Eerst om de dag. Dan een keer in de drie dagen enz. Ik heb hier geen bijwerkingen om gekregen. Sindsdien slik ik het zodien nodig. En dat is gemiddeld een keer in de 2 weken.
31-05-2020

Dogmatil (sulpiride)

Neem dat voor te slapen.overdag enorme spierpijn.mijn gewrichten doen er pijn van
15-05-2020

Zolpidem (zolpidem)

Hielp ook niet tegen slapeloosheid. Doet bij mij helemaal niks. Dus ook geen bijwerkingen. Ook Seroquel laat mij niet slapen. Het lijkt wel of er niets anders dan pammen (Oxazepam etc.) bestaan waarmee ik nog enigszins wat uurtjes slaap.
08-05-2020

Quetiapine (quetiapine)

De reden van het gebruik is insomnia. Het gebruik om die reden is z.g. off-label voorschrijving door arts aangezien andere slaapmiddelen zoals oxazepam geheel niet meer werkten. Om niet aangewezen te zijn op het verhogen van de dosis 'pammetjes' kwam de arts met het voorstel een lage dosis quatiapine te gaan gebruiken. Al in de eerste week kon ik in plaats van 1 uur een uu[lees meer...]r of 3-4 slapen. Daar was ik al heel blij mee na maanden geheel niet of nauwelijks te hebben geslagen. Nu zo'n 5 maanden later slaap ik 7 a 8 uur goed. Ik slaap diep en heb ook weer dromen. Ik heb echt een normaal slaappatroon. Ik ben 's morgens redelijk goed uitgerust. Er is geen sprake van bijwerkingen, althans ik kan er tot nu toe niks van merken. Quatiapine is een antipsychotica en eigenlijk niet bedoeld voor de behandeling van insomnia. De grote voordelen zijn dat het in de lage dosis van 2 x 25 mg per dag - een uur voor het slapengaan - niet verslavend is, geen bijwerkingen lijkt te hebben en uitstekend effect sorteert. Een aanrader voor mensen met slaapproblemen die geen baat (meer) hebben bij 'pammetjes'.
08-05-2020

Lormetazepam (lormetazepam)

Ik gebruik het middel al vrij lang. In het begin werkte het wel aardig. Maar ik had steeds meer nodig om te kunnen slapen. Bij 2 mg werd ik standaard rond 3 uur wakker. Ik moest dan eerst mijn bed verschonen door ernstig nachtzweten, En begon dan snachts vanalles te eten. Maar daar kwam ik vaak sochtends pas achter. Ik was het vergeten. Nu bij 4 mg wat inmiddels al niet me[lees meer...]er genoeg is ga ik overstappen op een ander middel. Al zal dat wel een tijdje duren ivm zoeken naar een goede vervanger en het moeten afbouwen van de medicatie. Ik neem nu het tablet (4mg) om half elf in en begin ik met ‘Spoken’ vanalles eten (Brood, crackers, koekjes maar ook drinken van thee tot sterker (alcohol) dan rond 11/12 uur word ik ineens moe en lig ik in bed.( gebruik geluidsopnames om dit na te volgen omdat ik niet goed meer weet wat ik savonds en snachts heb gedaan. In het begin kon ik aardig doorslapen maar inmiddels word ik Midden in de nacht wakker en val pas in de ochtend in slaap. Ik wil niet nog meer gebruiken met al deze bijwerkingen. Het werkt kortdurend maar zeker niet aan te raden voor langer termijn. Ik voel me ontoerekeningsvatbaar na inname ga gekke dingen doen / eten terwijl ik dat niet wil. ( soort dronkenschap lijkt het op) En zit vaak heel de nacht op na 3 uur slaap. Geheugen is enorm verslechterd En concentratie vermogen is slecht kan bijna niet meer lezen. NachtZweten ook groot probleem Enorm verslavend. Steeds meer nodig en zonder niet kunnen slapen.
07-05-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Slaap goed,daarvoor geen angst nneemu overdag angstig
05-05-2020

Quetiapine (quetiapine)

Ik ben hiermee begonnen omdat ik drie weken achter elkaar niet sliep. Hierdoor last van angst en paniek en ben toen begonnen met 25 mg quetiapine (vooral omdat dit medicijn niet verslavend werkt). Eerst had ik erg last van bijwerkingen wanneer het medicijn uitwerkte (hartkloppingen, trillen, niet meer kunnen nadenken, paniek, angstig en verward als ik nachts wakker werd & [lees meer...]overprikkeld) waardoor ik niet zoveel kon ondernemen, maar deze zijn na 2/3 weken weg gegaan. Of dit nog een na-effect was van het weinig slapen voordat ik begon hiermee is natuurlijk ook een mogelijkheid! Na twee weken heb ik ook pas voor het eerst een hele nacht door geslapen. Ik slaap nu beter waarbij ik sommige nachten nog steeds niet goed slaap als ik veel aan mn hoofd heb, maar over het algemeen een stuk beter dan wanneer ik een keer een nachtje de quetiapine niet slik. Soms helaas wel een beetje duf nog 's ochtends van het medicijn en moeite met opstaan omdat het toch wel 12 uur werkt, maar over het algemeen erg tevreden!
04-05-2020

Quetiapine (quetiapine)

Neem 100 prothiaden 200 sulpride 150 mg quitapine 1 zolpidem ben de volgende dag suf loom lui

Seroquel (quetiapine)

Eerst zolpithem, sulpride 200 en seroquel 400.gestopt seroquel en gestart met 30mg remergon. Alles in de avond.voor slapen.volgende dag suf,hersenloos geen energie,maagklachten gaat dat over alles in 3 weken tijd

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik neem het nu 2 weken,met als inslaper zolpithem. Slaap.maar de volgende dag suf,geen energie

Lorazepam (lorazepam)

Ik slik dagelijks ongeveer 40 mg oxycodon per dag, savonds ongeveer 30 mg. Kan ik dan ook nog gewoon savonds 1 tablet van 1 mg van de lorazepam nemen? Mensen met ervaringen?
01-05-2020

23-04-2020

Oxazepam (oxazepam)

Ik gebruik weinig tot geen medicijnen maar door stress en slecht slapen een slaappil gehad. Deze had helaas totaal geen effect.
22-03-2020

Risperdal (risperidon)

Werkt helemaal niet. Ik slaap nogsteeds even slecht.
21-03-2020

Temazepam (temazepam)

Na 20 jaar af en aan antidepressiva ivm chronische depressiviteit en angststoornis en helaas al 20 jaar niet diep kunnen slapen en doorslapen. Namelijk 10x per nacht wakker. Elke ochtend wakker worden met griep gevoel en overdag weinig energie en irritatie ben ik sinds kort begonnen aan Temazepam. Wetende dat ik dit niet elke dag mag nemen. Ik neem 30 mg paar x per week[lees meer...]. Ik slaap wel 6 uur door, word vrolijker wakker. Geen last van sufheid overdag, juist meer zin om dingen te doen en kom happier en energieker de dag door. Ben heel blij dat mijn huisarts dit heeft gegeven. En weet zeker dat goede slaap echt een medicijn is.
15-03-2020

Temazepam (temazepam)

Het werkt goed als als ik 20 mg gebruik. Ik Lees hier veel klachten over weinig effect en nare bijwerkingen. Zelf geen last van gehad. Ik neem het 2x per week 20 mg en dat werkt prima. Ik denk door de snelle opbouw van tolerantie (dagelijks nemen bijvoorbeeld). Dat de beschreven klachten en het minieme effect plaatsvind. Zelf geen problemen gehad :)
12-03-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

THC vergroot de schadelijke bijwerkingen van Amitriptyline. Ben dus gestopt met dit medicijn en gebruik nu anderhalf uur voor het slapen gaan 3 druppels THC. Slaap als een roos, geen enkele bijwerking van THC.
06-03-2020

Lorazepam (lorazepam)

Ik heb dit middel al een aantal maanden gebruikt, zit nog steeds op dezelfde dosering maar het werkt niet meer in principe vanwege de gewenning/tolerantie. Ik zou hier niet meer aan beginnen het. Ontwenning is het laatste waar je doorheen wilt gaan. Kun je al niet slapen, krijg je het om te kunnen slapen en dan stop je, kun je helemaal niet meer slapen. Krijg nu ondertuss[lees meer...]en al quetiapine voor mijn slapeloosheid. Als ik zou moeten kiezen zou ik toch voor lorazepam gaan in verband met de sufheid, de volgende ochtend heb je er geen last meer van als je het middel optijd inneemt. Het werkt ook maar voor een uur of 5-7.
06-03-2020

Quetiapine (quetiapine)

Dit middel heb ik gekregen, omdat ik na het stoppen van het gebruik van opiaten (2 jaar lang gebruikt) niet meer kon slapen. Ik kreeg al lorazepam 1mg 1x per dag voor het slapengaan (al een paar maanden), had niet het idee meer dat het werkte in verband met gewenning. En nu kan ik al een week niet slapen vanwege de ontwenning van de opiaten. Mijn arts heeft quetiapine voor[lees meer...]geschreven na overleg met het psychiater. Nam 2 tabletten van 25mg in om 8 uur in de avond, na een uur werd ik erg slaperig en na anderhalf uur kon ik mijn ogen nauwelijks open houden. Grootste nadeel is dat ik dit de dag erna nog voelde, kon niet naar werk omdat ik als een zombie wakker werd in de ochtend, bewoog erg traag en was nog half aan het slapen. Alles ging langs me heen. Heb het idee dat 25mg genoeg had kunnen zijn, 50mg lijkt net iets te veel van het goede te zijn. Bovendien heb ik de hele dag al trek zou aan een stuk door kunnen eten.
28-02-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik heb dit medicijn gekregen voor zenuwpijn in linkerbeen. Bijkomend voordeel bleek al gauw dat ik er een stuk beter op slaap (misschien ook door de combinatie met pregabaline welke ik ook krijg voor de zenuwpijn). Ik slaap nu 8 van de 10 nachten goed tot zeer goed. Soms alleen moeite om in slaap te komen. 's nachts wakker liggen is er gelukkig ook niet meer bij. Belan[lees meer...]grijk is wel om te zorgen dat je geen stress hebt, daar helpt dit niet tegen. Kortom, dubbel voordeel voor mij met dit medicijn.
26-02-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik leidde aan heftige slapeloosheid. Ik sliep maximaal 3 uur per nacht en elke nacht leken de paniek aanvallen erger te worden. Reguliere slaapmiddelen werkten niet en de slaapkwaliteit van de slaapmiddelen was nihil. Een half tabletje voor het slapen gaan en jaren lange angst en paniek voor het slapen gaan houden me niet meer uit mijn slaap. Ik durf weer naar bed te gaan [lees meer...]en ben niet meer angstig. Voor mij een live saver!
26-02-2020

Zolpidem (zolpidem)

Als ik dit niet pak slaap ik soms 3 nachten achter elkaar niet...het is een echte life safer voor mij
23-02-2020

Oxazepam (oxazepam)

95 jaar. Mijn moeder woonde nog zelfstandig en kon goed voor zichzelf zorgen. Hart patient, evenwicht stoornis . Mijn moeder had veel moeite met slapen. Na een telefonootje schrijft de huisarts , die niet haar eigen arts is. Zonder bezoek aan de patient oxapam voor. Het gevolg is dat ze dezelfde nacht bij toilet bezoek is gevallen omdat haar benen helemaal slap war[lees meer...]en. Heup gescheurd en na 2 weken was ze overleden. Mensen die zo oud zijn mogen ze dat medicijn niet voorschrijven.
16-02-2020

Melatonine (melatonine)

Na 1x gebruik merkte ik gelijk de volgende dag dat ik snel geïrriteerd was en een kort lontje had. Dit heb ik met tussenpozen uitgeprobeerd. Ook vreselijke nachtmerries kreeg ik er van.
12-02-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

In aanvulling op mijn eerdere bericht heb ik het volgende nog toe te voegen. Vanaf 0300 tot 0615 vele ontwakingen als gevolg van nachtmerries. Voor namelijk middeleeuwse martel praktijken waarvan ik u de lugubere details bespaar. Maar het einde van de film Bravehart is er niks bij
11-02-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Daar ik niet door slaap voor een apneu test, die al meerdere keren is mislukt, heb ik deze klote zooi gekregen om door te slapen. Heb een pil om 1920 genomen . Na dat ik me gruwelijk klote voelde uit eindelijk na 2100 zittend op de bank in slaap gevallen. Dat is niks vreemds deed ik altijd al. Uiteindelijk tovh weer voor 0000 wakker, dat was ook al standaard, maar god zei [lees meer...]dank minder misselijk. Kortom klote zooi die absoluut niet helpt. Zelfs pijn bestrijden, die ik al vele jaren heb, doet het niet. MENSEN BEGIN NIET AAN DEZE KLOTE TROEP
04-02-2020

Zopiclon (zopiclon)

Ik gebruik het al jaren zonder problemen en slaap prima elke nacht. Ik ben er wel teveel aan gewend geraakt. Als ik het niet heb, slaap ik de hele nacht niet.
29-01-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik dit product sinds kort als alternatief voor Zyprexa. Mijn slaap is minder goed, maar misschien is het nog wat te vroeg om te oordelen.
27-01-2020

Zolpidem (zolpidem)

Na jaren aan de serequel vanwege ADD en slapeloosheid, zolpidem gekregen om de serequel af te bouwen, maar van de regen in de drup. De eerste week ging het prima, en inmiddels al 4 weken zonder serequel (25 mg, hele lage dosis ) maar de sufheid wordt nu ik dus 4 weken aan de zolpidem zit erger en erger. Daar waar ik eerst me leeg voelde , voel ik me nu gejaagd en onrus[lees meer...]tig en toch lusteloos. Ik slaap ook sinds een paar dagen onrustiger en alles in mij roept, stoppen. Dus morgen naar de huisarts en ik wil terug naar 1/4 serequel en weg met zolpidem, voor dat ik helemaal de weg kwijt ben. Ik heb er ook veel over gelezen en mensen gaan rare dingen doen , en lijden geheugenverlies. Dit is toch absurd !. Dat is gelijk aan een black out van alcohol dus. Ik ga aan de supplementen die slaap bevorderen , op natuurlijke basis en ga hardlopen en wandelen en nog beter op voeding letten. Ik wil mezelf terug vinden. Niet als een zombie door gaan. Dus ik raad het alleen aan als je het kort gebruikt, een week of twee tops, of af en toe een halve . Zorg dat je er niet verslaafd aan raakt. Dit is heftig spul .

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2341)
Depressie (1896)
Angst & paniekstoornis (1797)
Hoge bloeddruk (1337)
Acne/puistjes (947)