ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

21-11-2019

Diazepam (diazepam)

zelf heb ik na een ziekenhuis opname vanwege luchtwegproblemen diazepam gaan gebruiken op doktersadvies in een ziekenhuis Ik ben er zo langzamerhand verslaafd aan geraakt en dat op doktersadvies ha slechte zaak. En tijdens een alcoholontwennings periode in een kliniek heb ik het ook gekregen Ik sliep toen slecht en was altijd gespannen en in de stress. Graag wil ik va[lees meer...]n die zooi af want het begint voor mij verslavingstekenen te vertonen. Stop er altijd mee in overleg met een arts eigenlijk is het troep Ik gebruik diazepam nu 5 tot 6 jaar en ben doodongelukkig Het werkt door overdag en kijk niet meer helder uit mijn ogen en constant moe.
15-11-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Slapeloosheid. Alleen eerste paar keer hielp het enigzins. Niet zo goed als zopiclon igg. Helpt wel bij doorslapen. Vind het vooral best grappig hoeveel trek ik heb om alles te eten. Eerst nacht op mirta werd ik 4x wakker en ben ik broodjes gaan zitten smeren en eten om vv weer in slaap te vallen. Slaat echt nergens op :').
13-11-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik gebruik deze medicijnen voor slecht slapen. Voor de eerste keer een kwart tablet genomen hiervan werd ik zeer onrustig, volgens mij mogen deze tabletten niet worden gedeeld. Op bijsluiter staat ook in zijn geheel doorslikken
27-10-2019

Remeron (mirtazepine)

Ik had chronische problemen met doorslapen. Na jaren doormodderen had mijn huisarts een ingeving. Dit middel zou helpen bij het doorslapen. Na de eerste inname die wat bijwerkingen vertoonde - een soort dronken gevoel - sliep ik direct de hele nacht door. Dit is jaren zo gebleven ondanks dat velen mij vertelde dat dit niet zou kunnen. Het effect zou maar kortdurend zijn. N[lees meer...]adat ik over MOEST stappen naar een vervangend middel, zgn met dezelfde samenstelling was de werking direct verdwenen. Ben weer terug bij af en wederom chronische doorslaap problemen.
22-10-2019

20-10-2019

Zolpidem (zolpidem)

Door zolpidem is mijn huwelijk kapot. Werk zeer verslavend je vergeet alles en doet de gekste dingen en idd je wil er soms niet van slapen omdat je je beter voelt. Dit is eer een hartdrug. Ik was er zelf ook aan verslaaft geworden maar na ik drie straten verder in een gracht wakker werd ben ik er mee gestopt, en dat was maanden hel om er vanaf te geraken. Groetjes J.
18-10-2019

Zolpidem (zolpidem)

Ik neem bijna elke dag een halve zolpidem en werkt meestal, nu nam ik een hele en stond na min . weer in de woonkamer. is dat normaal?
16-10-2019

Trazolan (trazodon)

Mirtazapine gekregen voor slecht slapen ondanks de oxazepam. Kreeg ik hoofdpijn van dus moest in stoppen. Naarmate het meer uit mijn bloed ging werd ik somberder. Slaap weeer goed en droom fijn met trazodon
10-10-2019

Zopiclon (zopiclon)

Temazepam deed eigenlijk niks, nu een halve van deze zo nodig, maximaal 2 keer per week. Ik laad enorm op na een nacht zopiclon. Word nog steeds veel wakker maar val dan binnen 2 minuten weer heerlijk in slaap. Zo ontspannen, het piekeren verdwijnt. De volgende dag voel ik me niet duf maar echt opgeladen. De bittere smaak houdt wel tot in de middag de volgende dag aan.
26-09-2019

Trazolan (trazodon)

Voorgeschreven als ondersteuning tijdens het stopen met roken. Als lichte slaper vaak wakker en moeilijk terug inslapen. Gaf de eerste 2 dagen een licht euforisch en rustig gevoel toch om de slaap te vatten werkte het juist averechts. Lag nog langer wakker terwijl ik erg moe was. Tijdens de slaap 3 keer wakker met blaaspijn gevoel overvolle blaas. Na plassen bleef de pij[lees meer...]n waardoor de nachten wakker liggen langer werden. Ook erg geconstipeerd en nu breken bloedvaatjes ineens met neus snuiten. Ben de inname gestaakt na 6 dagen waardoor je ineens in een gat valt en nu erg depressief word. Heb doemgedachten en vind mezelf onwaardig om te leven. Laatste 5 dagen maar aan 2,5 slaap uurtjes per nacht gekomen. Nu hoofdpijn aan één stuk.
24-09-2019

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Middel van een psychiater voorgeschreven gekregen om te slapen. Veel spanning door benzo afbouw. Na inname voelde ik niets 2de nacht weer niets, helaas dis niet geslapen en een probleem erbij. Wel had ik spiertrekkingen waardoor ik zeker niet kon slapen, kriebel in keel en niezen. Hele volgende dag raar in mijn hoofd. Dus stop ik ermee en hoop dat de spierspanning en tr[lees meer...]ekkingen verdwijnen.
24-09-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Vorig jaar al een keer begonnen op aanraden van huisarts en psychiater(die ik maar 1 keer heb gezien, alleen voor deze medicatie). Paar keer occasional gebruikt en gelijk mee gestopt omdat de bijwerkingen zo heftig waren. Was volgende dag nog erg versufd. Door aanhoudend en erger wordend slecht tot niet slapen toch weer mee begonnen, en nu elke avond 3.5mg. Doe dit nu ee[lees meer...]n paar maanden en inderdaad iets minder suf de volgende dag maar toch niet altijd mezelf. Ben in 3 maanden tijd 6 kilo aangekomen en dacht eerst dat het kwam omdat ik meer was gaan eten. Maar dat is niet de oorzaak. Let goed op wat ik eet en eet minder dan voor medicatie maar kom toch nog steeds aan. Eet ‘s avonds na warm eten niets meer. Maar het maakt niets uit. Ik kom gestaag aan. Ook merk ik dat ik me wat vlakker voel en toch heb ik laatst een woede aanval gehad zoals ik al geen 20 jaar meer gehad heb. Ben wel een beetje radeloos, hier wil ik niet mee doorgaan. Maar ben ook bang om weer niet te kunnen slapen, en dat is ook reuze slecht voor mijn gezondheid. Verder heb ik fibromyalgie en ik vind dat dit ook is toegenomen. Waar ik voorheen ook nog wel eens betere periodes kende, heb ik er nu alle dagen behoorlijk last van. Denk dat 6 kilo aankomen daar ook niet aan meewerkt. Al met al erg vervelend zo. Eigenlijk wil ik er gewoon weer mee stoppen. Heb natuurlijk alles al geprobeerd de afgelopen jaren, begonnen met meditatie en reguliere huis tuin en keukenkruiden, toen orthomoleculaire therapie met melatonine, L-tryptofaanen 5HTP en Serozol. Helaas helpt dat mijnallemaal niet. Ik wil ook niet het pad inslaan van alle “pammen” en dergelijke. Bovendien helpt dat ook niet echt, naast dat het snel gewenning geeft, slaap ik er niet goed op. Ik hoor graag of er mensen zijn die zich hierin herkennen en of er iemand een fijnere oplossing heeft gevonden....?
06-09-2019

Seroquel (quetiapine)

Hallo, ik ben een vrouw van 71 en heb al 40 jaar een slaapprobleem t.g.v. een trauma. Nadat de slaaptabletten niet meer werkten, kreeg ik van de psychiater seroquel 25 mg. In het begin sliep ik heel goed en sliep ook door. Na verloop van tijd werkte het veel minder, viel wel in slaap maar halverwege de nacht toch weer uren wakker. Ik gebruik het nu 2 maanden heb last v[lees meer...]an hoofdpijn, zweten en ineens een extreme haaruitval, zodat ik mijn haar kort moest laten knippen. Ik ga het nu snel afbouwen en nooit meer gebruiken.
04-09-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik was begonnen met 25 mg quetiapine omdat ik zeer slecht sliep en daardoor helemaal gek werd. 25 mg werkt fantastisch. Een tijdje na inname ben ik knockout en slaap ik aan 1 stuk door tot laaaat. Ik ben wel overgestapt naar 12.5 mg omdat ik van 25 mg heel duf bleef heel de dag, en heel moe. Alsof ik heel de dag nooit echt wakker wordt en ik merkte ook dat ik s avonds inee[lees meer...]ns super veel eetlust kreeg. 12.5 werkt ook heel goed!
03-09-2019

Zolpidem (zolpidem)

Ik kon slecht inslapen en vervolgens snel en regelmatig weer wakker. Met zolpidem slaap je makkelijk in en slaap je door. LET OP! Dit is een slaap pil. M.a.w, ga slapen na het innemen van de pil.
31-08-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik heb dit middel 9 nachten gebruikt in een dosering van 12,5 MG tegen mijn slapeloosheid. Echter reageer ik heel heftig op dit medicijn en heb ik besloten vanwege de bijwerkingen te stoppen. Ik ben ontzettend moe en duf en dit trekt pas ‘s avonds weg. Iedere ochtend ben ik misselijk en heb ik amper eetlust. Ik ben in 1,5 week 3 KG afgevallen en de ergste bijwerking is gig[lees meer...]antische duizeligheid/zweverigheid waardoor ik amper de deur meer uit durf.
11-08-2019

Valdispert (valeriaan)

Werkt niet. Ik val er niet van in slaap. Dan maar overgestapt naar zolpidem. Met voorschrift van dokter.
09-08-2019

Nitrazepam (nitrazepam)

Werkt bij mij echt niet. Huisarts schreef dit voor nadat ik nog amper sliep. Ik merkte betreft het slapen echt geen enkel verschil. Wel werd ik hier tot 2x toe, licht van in me hoofd als of ik elk moment zou kunnen flauwvallen, en kreeg onwijze hoofdpijn. Dit begon beide keren, na zo'n 20 minuten na inname.
06-08-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Zoals vermeld in een eerdere anonieme bijdrage: "Ik kom hier nog wel eens om te kijken hoe het andere mensen vergaat met het gebruik van Mirtazapine. Vooral omdat het mij zo vreemd, zeg maar gerust verkeerd gevallen is. Toen ik in 2013 een crisis leek te hebben wat door de huisarts als depressie werd aangemerkt kreeg ik Sertraline voorgeschreven wat mij in de eerste nacht [lees meer...]na gebruik een onverklaarbare epileptische aanval leek te veroorzaken incl 112 assistentie. Ik was na 2 dagen van gebruik een fysiek en mentaal een wrak en moest direct stoppen met het gebruik ervan. Een gevolg van dit korte gebruik was evenwel een totaal niet meer kunnen slapen. Na twee weken 2 uur slaap per nacht kwam ik bij de crisis-ggz terecht die mij 15mg mirtazapine voorschreven voor slaap. Ik sliep / lag na de eerste pil 11 uur in een soort coma. Dit effect zwakte na een week af maar meer dan een koortsdromen tot het middaguur werd het slapen niet meer. Kort samengevat heb ik het 1,5 jaar (+1 jaar afbouw) gebruikt waarbij ik last kreeg van: desorientatie, paniekaanvallen, pleinvrees, overgevoeligheid voor licht, zenuwpijnen ledematen, 18 kilo gewichtsVERLIES (!), vertigo, suicidaal van het niet kunnen functioneren, kleine hallucinaties van een paar secondes, rusteloze benen, niet stil kunnen zitten want gevoel 20 espressos op te hebben, droge ogen (plakkende oogleden snachts) en mond. Toen ik zelf moest besluiten (want Psych gaf geen draad) om af te bouwen verdwenen de meeste klachten waaronder de pijn met name, in een paar maanden. Toen ik begin 2016 mijn laatste mini dosering nam, heeft het nu achteraf bezien nog een jaar geduurd om van deze symptomen af te komen. Ik loop nu bij een trauma therapeut om van de rest af te komen. Het verbaast mij best wel dat sommige mensen wel varen bij mirtazapine."
04-08-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik sinds 4 dagen 7,5 Mg mirtazapine van het merk Aurobindo. De tabletjes zijn 15 Mg en die breek ik door zodat ik de dosering langzaam opbouw. Omdat ik door heftige overgangsklachten mij erg gejaagd en zenuwachtig voel zit ik nachten op de bank. Omdat ik bijna niet meer slaap kreeg ik ernstige vermoeidheids klachten. Heb wel oxazepam om wat rustiger te worden maa[lees meer...]r daar heb ik er steeds meer van nodig. Daar raak je echt aan verslaafd en dat wil ik niet. Om te slapen gebruik ik af en toe zolpidemtartraat. Dit is een slaappil waar je ook verslaafd aan raakt. Daarom heb ik nu de mirtazapine via de huisarts gekregen. Ik voel mij zeker rustiger maar ik kan niet meer normaal functioneren. Om 20.00 uur neem ik het tabletje in en om 23.00 uur ga ik naar bed. Ik raak dan binnen 1 uur in diepe slaap en krijg dan rara dromen. De eerste dag dat ik ze gebruikte heb ik vanaf 23.00 uur tot de volgende dag 17.00 uur geslapen. Ik kon echt niet wakker worden. Het voelde of ik onder narcose was geweest en niet kon wakker worden. Ik zit nu voor de 4e dag op de bank te hangen. Ik ben heel licht in mijn hoofd en doodmoe. Ik heb nergens zin in en wil het liefst alleen maar slapen. Ik ga het toch proberen door te zetten. Het schijnt dat het ongeveer 2 weken kan duren voordat de bijwerkingen verminderen. Wie heeft er ervaring mee?
04-08-2019

Valeriaan (valeriaan)

Wanneer ik niet kan slapen gebruik ik Valeriaan en heb ik een goede nachtrust. Het lijkt wel alsof ik wat meer droom. Voor mij is Valeriaan een effectief middel om goed te slapen als ik wat meer stress heb.
30-07-2019

Trazolan (trazodon)

ik neem 1 trazolan samen met de loramezapan en slaag goed door meestal na 3 uurtje slaap word je weer wakker en neem van elks nog 1 ' slaap goed
30-07-2019

Lorazepam (lorazepam)

ik ben zeer tevreden met Loramezapan 2 mg elke avond 1 en 1 trazolan en ik slaap er nog steeds goed van. ongeveer 4 jaar in gebruik en werk nog steeds heel goed
29-07-2019

Lorazepam (lorazepam)

Ben oudere man met levenslange slaapproblemen. Lorazepam 1 mg doet amper iets, maar 1,25 mg werkt wel bij mij. Neem ong. 3x week 1,25 mg (halve 2,5 mg) Valt mij op dat ik na gebruik 's ochtends met (verergerde) oorsuizen wakker wordt. Ik heb sinds ong. 7 maanden oorsuizen, die ik gelukkig makkelijk kan negeren. Soms is het ook bijna weg, maar na gebruik van Lorazepam 1,25[lees meer...] mg is het er weer. Ik gebruik ook nog bloeddrukverlagende medicijnen.
21-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Door een burn-out moeilijk in slaap kunnen komen (angststoornis). Op aanraden van de huisarts 25 mg dagelijks een uur voor het slapen gaan innemen. Sindsdien slaap ik meestal veel beter en langer. Ik wilde na een jaar innemen zelfstandig abrupt stoppen maar kreeg toen weer slaap problemen (korte slaapjes, veel dromen). Ik ga binnenkort naar de huisarts voor een afbouw dose[lees meer...]ring.
15-07-2019

Dormonoct (loprazolam)

Neem dit al dertig jaar om in slaap te vallen en rustig te slapen -super product met Oor mij geen bijwerkingen -spijtig genoeg is het al een paar maanden niet meer Te verkrijgen
14-07-2019

Zopiclon (zopiclon)

Diverse medicaties geprobeerd. Alle medicaties hebben bijwerkingen. In het begin nam ik 1 hele elke avond . Ik heb de vreselijkste nachtmerries beleefd in drie dagen dat ik niet meer durfde te slapen.( Dat mijn brein zo iets afschuwelijks kan fabriceren als die nachtmerries, in mijn leven nog niet zoiets naars beleefd ) over gegaan op een halve per dag . Mijn geheugen w[lees meer...]erkte niet goed meer waardoor communiceren lastig ging omdat ik niet meer wist waar ik het over had tijdens het gesprek of niet meer wist wat ik daarvoor had gezegd. Even gestopt een paar dagen en dan weer wel genomen om het gewenning effect tegen te gaan. Dat werkt goed. Over gegaan op een kwart. Wel last van bittere smaak door het gebroken tablet . De smaak blijft soms even hangen in je mond. Naar verloop van tijd last van zwelling van de speekselklieren . Daarvoor bij de kno. Mijn vermoeden is door het indikken van het speeksel door Zoplicon de speekselklieren verstopt raken? Het is na echo en uitgebreid onderzoek onverklaard gebleven. Na inname Zoplicon heb ik de volgende dag last van gezwollen speekselklieren . Bij geen inname Zoplicon incidenteel een zwelling vd speekselklier ,maar dan nog opvolgend van de dag ervoor. Ik neem het nu zo nodig. Bij teveel spanning ik niet kan slapen. Soms is de spanning te hoog waardoor het slapen met Zoplicon niet lukt. Dan voelt dat heel naar de volgende dag. Wat mij opvalt is dat ik nadat ik Zoplicon heb ingenomen ( kwart) ik smiddags wat somber ben en verdrietig / emotioneel voel. Dat trekt in de loop van de dag voorbij . Meestal nog wel wat suf en onoplettend de dag na inname Zoplicon . Bij verlaagde dosis , geen nachtmerries meer.
11-07-2019

Stilnoct (zolpidem)

Ik neem Stilnoct nu al een aantal jaar maar alleen na een lange periode slecht slapen. Door een rugprobleem heb ik periodes waarin ik slecht slaap, 6 a 7 x wakker in een nacht. Daardoor krijg ik teveel last van vermoeidheidsklachten en neem ik 1x in de 2 a 3 maanden 1 tabletje in om even een nacht goed te kunnen slapen. Vaak helpt dit om het slaapritme weer op te pakken e[lees meer...]n door te kunnen slapen voor een x aantal tijd.
09-07-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik slikte 20 mg prozac maar dat heeft bij mij slapeloosheid als bijwerking. Seroquel werkte perfect als slaapmiddel maar aangezien de combinatie seroquel/fluoxetine een verlengde qt interval op kan leveren ( met name bij vrouwen) moest ik voor de zekerheid een hartfilmpje laten maken. Ik had dus inderdaad deze bijwerking en hierdoor moest ik acuut stoppen. Een verlengd qt[lees meer...] interval en hierdoor een plotselinge dood komt veel voor in de psychiatrie door een wisselwerking van medicatie. Je voelt er absoluut niets van als een verlengde qt interval hebt maar het is levensgevaarlijk. Dus vrouwen let hier echt op en slik deze combinatie niet zonder een hartfilmpje te laten maken.
20-06-2019

Quetiapine (quetiapine)

Begonnen op advies van psychiater als slaaptablet tijdens soort van burn out, ik viel wel in slaap maar elke nacht vanaf drie uur wakker en maar malen. 25 mg een uurtje voor het slapen en ik slaap weer door, nog steeds.. Ik wil niet meer anders, totaal geen bijwerkingen en heb smorgens nergens last van.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2214)
Depressie (1822)
Angst & paniekstoornis (1672)
Hoge bloeddruk (1274)
Acne/puistjes (886)