Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

15-03-2024 | Man | 38

bittere smaak rusteloos

Prima slaapmiddel. Gebruik dit af en toe wanneer het slapen niet gaat. De smaak van het medicijn is wel echt goor. Met een half pilletje slaap ik binnen het uur en maak dan een nacht van zo'n 7 uur.

13-03-2024 | Vrouw | 56

duizeligheid vergeetachtigheid Angst

Voor mij werkt de temazepam perfect en nu niet leverbaar en apotheker me aan de zolpidem gezet,en er zo naar van Raar gevoel in hoofd,duizelig, onwerkelijk gevoel overdag,niet kunnen concentreren,echt wat beangstigend in hoofd en net als ik brande van binnenuit en erg huilerig,

Melatonine

10-03-2024 | Vrouw | 50
melatonine
Ik gebruik 3 smelttabletjes onder mijn tong van ieder 0.1 mg. Dus 0.3 in totaal. 2 uur voor het slapen gaan. Binnen 5 minuten val ik heerlijk in slaap. Top. Geen bijwerkingen.

08-03-2024 | Vrouw | 30
mirtazapine
Door verslavingsverleden wil ik niet aan de reguliere slaapmedicatie. Kwartje mirtazapine geeft mij acht uur onafgebroken slaap. Absolute aanrader. De dag erna nog wel wat moe.

06-03-2024 | Man | 72
oxazepam
Slik het nu een paar maanden kon helemaal niet meer in slaap komen na een auto ongeluk slik nu 50mg en het werkt 6 uur ben er tevreden mee.

Valdispert

04-03-2024 | Vrouw | 59
valeriaan
Al vele jaren slaap ik slecht. Gemiddeld slaap ik een kleine 4 uur per nacht. Soms slaap ik helemaal niet. Na een aantal zeer slechte nachten ben ik Valdispert Nacht Sterk gaan proberen. 1 uur voordat ik naar bed ga neem ik 2 tabletten in. Ik doe dit nu sinds 4 maanden. Geheel tegen mijn verwachting in, helpt het mij heel goed. Na 1 uur voel Ik mijn ogen zwaar worden en[lees meer...] val ik in slaap. Daarna slaap ik 5 a 6 uur. Ik heb geen last van bijwerkingen. Ik ga weer graag naar bed, omdat ik weet dat ik niet meer wakker lig. Het is voor mij van grote waarde.

02-03-2024 | Vrouw | 52
temazepam
Ik heb dit middel 9 nachten gebruikt ivm zware slapeloosheid en nog ergere slapeloosheid door PMS tgv oestrogeendominantie na een dag intermittend vasten. Ik slikte avond en nacht 3 keer capsule om de slapeloosheid eronder te krijgen voor mijn menstruatie en 2 dagen erna. Elke 3 nachten slikte ik een nacht niks. Het werkte afdoende om de ergste slapeloosheid eronder te kri[lees meer...]jgen. Ik dacht dat ik zo kon stoppen, vanwege korte gebruiksduur, maar dit was niet zo. Na 1 nacht begonnen heftige onttrekkingsverschijnselen in de vorm van zweten, eerste nacht en op de derde nacht het hoogtepunt: hele nacht wakker. Daarna ging het snel beter. Bij langer gebruik dan twee weken in normale dosering en week of langer hoge dosering langzaam afbouwen is mijn advies.

01-03-2024 | Vrouw | 43

ataxie versuft hartklopping

Mijn vader is dese week overleden en kon niet slapen. De dokter schreef dit medicijn voor. 10 pf 20 mg....ja ik word rustig ja ik kan inslapen, om vervolgens elke 2 uur wakker te worden, vreemde dromen te hebben nog vermoeider zijn dan anders. Hartkloppingen suf en trillen.overdag. liguid caps. Als ik zo lees hier werkt dit dus averechts! Ga meteen stoppen

25-02-2024 | Man | 62
oxazepam
Mentale klachten, angst en spanning. Hierdoor slecht slapen. Werkt goed, kan na goede nachtrust de dag goed aan.

23-02-2024 | Vrouw | 34
oxazepam
Oxazepam werkt matig, als ik 30 mg neem dan slaap ik 4 uurtjes. Dus dan moet ik weer bijnemen, of het combineren met een ander slaapmiddel (zolpidem of zopiclon, doe dit niet zonder overleg met je huisarts!) en dan werkt het ietsje beter. Misschien is het gewenning… maar ik heb wel eens een hele strip in een dag opgemaakt en ik voelde er weinig van. Niet mijn favoriete mid[lees meer...]del om kalm te worden

Flurazepam

22-02-2024 | Vrouw | 62
flurazepam
Ik gebruik flurazepam 15 mg hooguit 3 keer in de week, vaker 2 of 1 keer in de week. Ik word er wel wat moe van, ook heb ik een wat vieze smaak in mijn mond maar het helpt bij mij als ik een hele drukke dag heb. Zonder flurazepam kan ik mijn slaap op mijn buik schrijven. Ik gebruik de andere dagen L tryptofaan met magnesium. Werkt prima maar maximaal 3 dagen, daarna is fl[lees meer...]urazepam even nodig als duwtje in de rug. Ik heb hiermee een combi gevonden die redelijk werkt. Ik vind het alleen bizar dat je dit middel niet zonder recept kan krijgen, wel flurazepam van 30 mg. Veel te zwaar en voor mjj onbegrijpelijk vawege de zwaardee dosage.

19-02-2024 | Vrouw | 31

geheugenverlies versuft

Na lang 3x 7.5mg Zoplicon gebruikt te hebben overgestapt op 20mg Zolpidem. Zeer tevreden over het effect, ondanks dat het een minder zwaar middel is werkt het voor mij beter dan Zoplicon. Ik slaap snel en zeker ook minimaal 6uur door. Helaas wel erg veel last van gaten in mijn geheugen sinds het gebruik ervan. En vreemde activiteiten in de nacht, zoals appels willen ko[lees meer...]ken etc.

16-02-2024 | Vrouw | 45

gestrest zweten depressie

Na een paar uur is het uitgewerkt en voel ik me onrustig. De nieuwe doorzichtige pillen geven mij nog meer stress en ook zweet aanvallen. Ik voel me hierdoor overdag opgejaagd, vreselijke pillen. De oude kleine pillen werkte beter en gaf overdag rust. Maar deze absoluut niet.

11-02-2024 | Man | 48
temazepam
Temazepam 10 mg recept gekregen tegen slapeloosheid. Had temazepam al eerder gehad tegen slpeloosheid. Dus dacht ok. Bij de apotheker pakte hij een grote standaard pot. En deed de hoeveelheid in een klein potje. Erop staat temazepam geprint erop centra farm. Maar zijn doorzichtige liquid caps. Werking bij mij is contra voor wat het bedoeld was. Tegen slapeloosheid.[lees meer...] Maar je kan beter zeggen voor slapeloosheid. Weliswaar ik wordt wel moe slaperig +-1 uur na inname En kan gaan inslapen., maar doorslapen niet. Krijg nare dromen, waar ik wakker van wordt. En dan is me hoofd ook te hyper wakker om nog Verder te slapen. Dus voor mij niet tegen slapeloosheid. Zeker geen doorslaper. Iemand anders hier met dezelfde klachten Van dit ptodukt en merk.

09-02-2024 | Man | 46
temazepam
Problemen met inslapen en doorslapen. Ook vaak nachtelijk worden door veel plassen, en hyperactiviteit Kreeg na wat moeite van de huisarts toch een middel. Na alternatieven te hebben geprobeerd. Zoals kammilehoning thee, Passieflora complex, valeriaan. E.d. en Me lorazepam prolepha 2,5 s,nachts te gebruiken. Het middel wat ik kreeg was temazepam, alleen geen tabl[lees meer...]etten. Gebruik was 1 per nacht en 1 nacht niet, Apotheker had alleen generieke liquid caps in een grote pot. Vroeg heeft u geen tabletten. Maar daar was heel moeilijk aan te komen Volgens de apotheker, alle slaap medicatie pil vorm stond in na bestelling Op het potje wat ik meekreeg stond het merk geprint centra farm bv. 1ex na 2 uur wat vermoeid/duf/slaperig. Dus dacht werkt wel. Maar na een paar uurtjes al weer wakker, ook weer hyperactiviteit. Dag niet gebruikt 2ex voelde ik het effect bijna meteen wat vermoeid/duf/slaperig Dus gaan slapen, en weer problemen met het doorslapen. Wel moe maar hyperactief. Dus bij mij werkt deze medicatie niet. Had in het verleden apotex tabletten die werkte wel. Maar dat is nu overgenomen door aurobindo en die werken niet. Geven bij mij alleen buikloop, maar voor de rest geen werking Op het brein. Wellicht zijn er andere die dit middel ook gebruiken, en dezelfde Klachten hebben of andere.

02-02-2024 | Vrouw | 63
zolpidem
Ik had altijd zopiclon en nam dan een halve,sliep ik 7 uurtjes op,niet meer leverbaar en kreeg ik zolpidem,met een hele slaap ik maar 4 uurtjes,wil de zopiclon terug!

01-02-2024 | Vrouw | 60
mirtazapine
Na 20 jaar eindelijk een middel waar ik heerlijk op inslaap. Niet uren nog wakker zijn. Word nog wel wakker ‘s nachts maar val weer in slaap daarna. Helaas wel kilo’s aangekomen, meer eetlust en name ook snoepen! Dat is jammer maar slapen is wel heel fijn nu :)

30-01-2024 | Vrouw | 37
zolpidem
Ik gebruik sinds een poosje zolpidem omdat er leveringsproblemen zijn met zopiclon. Wat een verschrikkelijk medicijn! Ik heb aan het begin van mijn slaap half wakkere nachtmerries, elke avond in tranen, dan slaap ik heel raar en ik word ook heel raar wakker. Smorgens ben ik duizelig, draaierig en een beetje 'dronken'. Heel vreemd, ik heb gelukkig een partner die alles in g[lees meer...]oede banen leidt savonds, anders werd het helemaal raar. Ik heb normaal zopiclon met 0 bijwerkingen en goede slaap, ik hoop dat dit snel weer leverbaar is.

29-01-2024 | Vrouw | 54
zopiclon
Zoplicon Sandoz is uit de handel gehaald! Het enige merk wat echt werkte. Nu zijn er allemaal nieuwe merken die totaal geen effect hebben! En wij mensen maar betalen! Schandalig ! Maanden wachten op een nieuwe merk van zoplicon Teva en weer geen effect! //// RED. MijnMedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, tekst die buiten de context valt, is verwijderd)./////

28-01-2024 | Vrouw | 57
zopiclon
Hier ook al steeds niet leverbaar lig al 10 dg wakker met afkick verschijnselen. Ook van een op andere dag. Ga door een hel op dit moment

27-01-2024 | Vrouw | 56
zopiclon
Ik gebruik sedert enkele jaren Zopiclon vanwege slapeloosheid door tinnitus. Heb vele andere benzo's geprobeerd maar op deze kan redelijk goed slapen, ben overdag niet suf waardoor ik nu volledig kan functioneren.

27-01-2024 | Vrouw | 38
mirtazapine
Ik gebruik sinds 10 dagen 7,5 mg mirtazapine. Voorgeschreven door mijn psychiater. Enige bijwerkingen die ik heb zijn abnormale dromen en toegenomen eetlust. Niet bepaald fijn met mijn overgewicht. Op advies moest ik beginnen met 7,5 mg aangezien ik erg gevoelig reageer op bijwerkingen. Over een week word het opgehoogd naar 15 mg . 7,5 mg is gewoon te weinig. [lees meer...] De startdosis is ook 15 mg. Dus dan zal het wel iets moeten gaan doen qua werking. Ik hoop dat het slapen over 3 weken beter gaat!

27-01-2024 | Vrouw | 38
mirtazapine
Ik heb enorm last van piekeren en de laatste jaar last van slapeloosheid. Ik had eerst Zoloft maar vanwege de heftige bijwerkingen en ik ook erg gevoelig ben voor bijwerkingen, hiermee gestopt. Met mijn psychiater contact gehad en hij heeft mij Mirtazapine 7,5 mg voorgeschreven omdat ik anders bij een te hoge dosering weer meer last van bijwerkingen kan krijgen. [lees meer...]Ik zit nu 10 dagen op de Mirtazapine. Echt enorm veel last van abnormale dromen en wat toegenomen eetlust. Niet zo fijn met mijn overgewicht. Ik zelf weet wel zeker dat 7,5 te weinig is om beter te slapen, omdat 15 mg officieel de start dosering is. Ik moet het nu nog een week in nemen en dan word het opgehoogd naar 15 mg. Ik ga ervanuit dat het dan wel helpt. Hopelijk zijn de abnormale dromen minder. Opzich niet een vervelende bijwerking, als het slapen maar goed gaat zal mij al enorm veel helpen.

24-01-2024 | Man | 40
zopiclon
Begin hier niet aan. Na een week ben je verslaafd. Ik heb dit middel 12 dagen gebruikt(10vhalve tabletjes) en daarna gestopt. De eerste paar dagen voel jij je heerlijk uitgerust maar na een dag of 5 krijg je smiddags al cravings en hartkloppingen, je lichaam schreeuwt om de tablet. Na het stoppen kreeg ik vreselijke angst, hartkloppingen en slaapverlamming bij inslapen. J[lees meer...]e gaat door een hel!

24-01-2024 | Vrouw | 63
mirtazapine
Eerste gebruik ging goed, tweede en opeenvolgende nachten erge nachtmerries.

24-01-2024 | Vrouw | 63
zolpidem
5 mg is niet veel, dus matig effect bij inslapen. Slaap wel beter door.

12-01-2024 | Vrouw | 67
zopiclon
Heeft iemand nog stripje over ? Ze zijn momenteel niet leverbaar bij de apotheek. anja ////// RED mijn medicijn.nl - Let op: : wij herinneren u eraan dat wij volgens onze richtlijnen het ruilen of kopen van medicijnen niet faciliteren. De wet verbiedt ons dit te doen. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedic[lees meer...]ijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) ///////

06-01-2024 | Man | 56
temazepam
Piep in me kop , wakker na twee en half uur omdat zopiclon niet meer leverbaar was en ook daar was de kwaliteit sterk naar beneden gegaan van wegen andere leverancier weer weet niet meer wat te doen nu 🤬 Werkt voor gene meter eerste nacht wakker na twee en half uur Geen idee hoe nu normaal te kunnen slapen nu

29-12-2023 | Vrouw | 30
oxazepam
Ik gebruik 25 mg per nacht maar het is veel erger geweest. Ik slik nu al bijna 2 jaar oxazepam. Ik weet niet of ik een probleem heb of dat ik door kan gaan met oxazepam gebruik. Mijn lichamelijke conditie en geheugen is achteruit gegaan.

15-12-2023 | Vrouw | 45
zopiclon
Ik heb veel slaapmedicatie geprobeerd maar niets hielp. Nu Zoplicon 7.5mg maar weer niet erop geslapen. Beetje suf en relax maar meer ook niet. Geen bittere smaak totaal geen bijwerkingen