ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

21-10-2021 | Vrouw | 71
amitriptyline
Ik slaap er goed op,enkele keer beetje later in slaap,maar ik kan hier mee dealen !

18-10-2021 | Vrouw | 32
zopiclon
Aardig geslapen met behulp van Zopiclon, maar ik werd er suf van en voelde me 's morgens nooit erg uitgerust. Nu gebruik ik Mirtazapine en dat helpt mij beter om goed te slapen. Ik word echt uitgerust wakker en was alleen in het begin een beetje suf overdag.

18-10-2021 | Vrouw | 32
mirtazapine
Nog nooit zo goed geslapen. Geen last van bijwerkingen. Zeer tevreden.

Valdispert

17-10-2021 | Man | 45
valeriaan
Het-doet-helemaal-niets. Gewoon weer van 2 tot 6 wakker als normaal. dit was de extra sterk/nachtvariant. 6 dragrees doen ook niets. Gewoon moderne kwakzalverij.

14-10-2021 | Vrouw | 58
temazepam
Ook ik slik al jaren af en toe een Temazepam, 10 mg, soms een halfje. Sliep hier prima op. Maar sinds kort de volgende dag, jeuk, huiduitslag. Ik ga hier mee stoppen, heel erg vervelend

12-10-2021 | Vrouw | 38
mirtazapine
zware middel. bij 1 pil heb ik 3 dagen nodig om bij te komen zo vermoeid en slap ben ik. Na inname tablet binnen een uur heb ik slikproblemen, een verdovende keel, kan niet drinken of slikken. bij mij helpt het niet geen effect, is voorgeschreven voor slapeloosheid maar kan hierdoor niet inslapen, veel uren wachten voordat ik kan slapen. troep en veel bijwerkingen.

08-10-2021 | Vrouw | 23
mirtazapine
Ik slik nu sinds 2/3 weken mirtazapine en ik heb sinds 2 jaar niet zo goed geslapen en dit vind ik heel erg fijn. Ik leidde aan zeer ernstige slapeloosheid, waarbij ik werkelijks nauwelijks sliep. Echter merkte ik met de week dat mijn buik opzette en dat ik me dikker voelde. Ik krijg het idee dat ik erg veel vocht vasthoud. Ik sport 4 keer in de week en let erg op mijn voe[lees meer...]ding. Ik ben in 3 weken tijd 5 kilo aangekomen en mijn middelomtrek is veel dikker en zeer ernstig. Ik kan wel janken, omdat ik zo'n sportfanaat ben en ik me hier zo onzeker door voel en niks lijkt er tegen te helpen. Ik ga maandag naar de dokter en ik hoop dat ze mij een alternatief kunnen bieden.

27-09-2021 | Vrouw | 54
mirtazapine
Ik was zeer sceptisch, al mijn hele leven in- en doorslaaproblemen, van alles geprobeerd. Dus dit kon er ook nog wel bij. Kwart pil innemen direct voor het slapen gaan. Nu slaap ik als een roos. Binnen max een half uur vertrokken. In het begin wat brak wakker worden, maar was na een week over. Innemen, slapen, uitgerust en wákker wakker worden, het bestaat dus toch!

Melatonine

20-09-2021 | Man | 65
melatonine
Ik heb een teveel aan cortisol daarom gebruik ik melatonine om de cortisol te verlagen zodat ik beter kan slapen.

19-09-2021 | Vrouw | 64
flurazepam
Na jaren Staurodorm gebruikt te hebben zonder bijwerkingen wordt het uit de handel genomen,reeds meerdere andere pillen geprobeerd,maar deze geven vele bijwerkingen. Waarom hebben ze in Godsnaam een medecijn uit de handel gehaald waar de mensen echt beter van waren,zonder die vervelende bijwerkingen van de andere medicijnen.

Flurazepam

16-09-2021 | Man | 43
flurazepam
Doet niets lig er gewoon wakker van. Dit is waarschijnlijk de lichtste benzo die bestaat.

Nozinan

14-09-2021 | Vrouw | 48
levomepromazine

14-09-2021 | Vrouw | 53
amitriptyline
Sinds 6 maanden gebruik ik dit middel voor slapeloosheid. Voorheen ook spierpijn (grieperig gevoel) en buikpijn. Klachten zijn verdwenen. Af en toe neem ik nog wel eens een slaappil maar ik voel me een ander mens u ik ontspannen kan slapen. Tandklemmen tijdens slaap is ook stukken minder. Ik ga hier voorlopig mee door en hoop over een p jaar te kunnen afbouwen. Begin [lees meer...]fase wel droge mond en last van obstipatie gehad en beetje suf . Ook wel iets meer eetlust Als je net als ik niet kan slapen en jaren wakker ligt dan is dit echt een aanrader. Vriendin neemt het ook in lichtere vorm 10 mg en heeft daar ook enorm baadt mee.

12-09-2021 | Vrouw | 74
flurazepam
Ik leed aan tinnitus en werd daar depressief van ,ik heb aan de dokter gezegd dat hij mij iets moest geven want dat ik mezelf iets zou aandoen, ik kreeg eerst zolpidem voorgeschreven zonder resultaat en daarna kreeg ik staurodorm en na 1 pilletje werd ik de volgende morgen wakker zonder tinnitus,nu zou ik graag weten waar en hoe je in Duitsland staurodorm kan kopen en onde[lees meer...]r welke naam

02-09-2021 | Man | 39
amitriptyline
Na hoelang van het innemen zie dan verschil dat je kan slapen

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

31-08-2021 | Vrouw | 54
promethazine
Werkt totaal niet versuffend. Beweeglijke benen zorgde voor nog meer onrust

27-08-2021 | Vrouw | 23
Chronische insomnie.

25-08-2021 | Man | 34
zopiclon
Half tabletje werkt prima. Je wordt binnen een half uur tot een uur rustig en slaperig. Dit bevalt mij velen malen beter dan zolpidem.

Nitrazepam

21-08-2021 | Man | 61
nitrazepam
Slaap al 40 jaar zeer slecht. Soms 3 uur per nacht, soms 0 uur.

Zolpidem

16-08-2021 | Man | 45
zolpidem
Ik kreeg zolpidem voorgeschreven wegens slapeloosheid. Op zich sliep ik er wel goed op in, maar had overdag teveel last van dufheid en afwezig gevoel, mentaal ook instabiel. Werd niet echt uitgerust wakker. Overgestapt op zopiclon omdat ik daar in het verleden al goede ervaringen mee had. Dat werkt ook wat beter tegen angsten naar mijn idee. Zolpidem is meer puur een sla[lees meer...]apmiddel zonder anxiolytische werking. Voor sommige mensen werkt het misschien wel prima. Qua dosering zou het ook nog verschil kunnen maken of je veel bijwerkingen hebt. 10mg is de normale dosering, maar 5mg zou ook afdoende kunnen zijn.

16-08-2021 | Man | 45
zopiclon
Werkte voor mij prima in een stressvolle periode toen ik niet of nauwelijks meer sliep. Halve tablet was voor mij voldoende om prettig in slaap te vallen (dus 3,75 mg per avond). Het brengt zowel je lijf als je hoofd tot rust. Weinig bijwerkingen, alleen in het begin wat duf overdag. Maar alles is beter dan eindeloos veel nachten wakker liggen. Het helpt om weer even in [lees meer...]een ritme te komen en je kunt overdag het leven dan beter aan. Wegens kans op gewenning is het aan te raden om na 2 of 3 weken weer af te bouwen of om het alleen incidenteel te gebruiken indien nodig. Als zelfstandig slapen dan nog niet lukt, bijv door aanhoudende stress of depressie dan is het wellicht beter om over te stappen op Mirtazapine in lage dosering (7,5 mg). Dat heb ik ook gedaan na overleg met de huisarts. Ik slaap daar net zo goed op en geeft me overdag wat rust in mijn hoofd. Het geeft alleen wel wat meer bijwerkingen in het begin.

Lormetazepam

10-08-2021 | Vrouw | 57
lormetazepam
Ik gebruik het al 10 jaar lang. 0,5 mg per nacht en nooit meer dan dit. Ik slaap als een os, word fris wakker, geen enkele bijwerkingen. Top molecule.

08-08-2021 | Man | 41
flurazepam
Staurodorm is niet meer bedchikbaar in belgië daarom flurazepam 27.4mg bestellen via Nederland maastricht ziekenhuis. Kan je gaan ophalen met voorschrift van de huisdokter. Best eerst bestellen via mail, maar dagen later aanwezig daar. Flurazepam is actieve bestanddeel en is praktisch zelfde als staurodorm maar generische versie.

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

02-08-2021 | Man | 24
promethazine
Ergens midden 2018 kreeg ik last van acute slapeloosheid, wat te wijten was aan chronische stress. Deze periode was ontzettend moeilijk voor mij, en uiteindelijk bleek de beste aanpak voor dit aanhoudende probleem een slaapmiddel te nemen om het piekeren ietwat in te perken. Voor 2018 had ik nooit noemenswaardige problemen met inslapen. Hoogstens duurde het inslapen vr[lees meer...]oeger een half uurtje, maar gemiddeld genomen was ik al weg met vijftien minuten. Op 21-jarige leeftijd draaide dit volledig om, tot het punt waar ik nu nog steeds niet inslapen kan zonder mijn medicijnen. Deze drastische verandering snap ik tot op het heden nog niet helemaal, maar al snel kwam ik door middel van mijn psychiater in contact met Promethazine. Omdat ik al een lopend traject bij de GGZ had lopen ter behandeling van mijn depressieve stoornis ging dit proces vrij rap. Wat ik na zo'n 3 jaar gebruik weet van Promethazine is dat het oorspronkelijk is ontworpen om hooikoortsklachten terug te dringen, en dat slaperigheid een bijkomstig effect is waar mensen zoals ik baat bij hebben. Van hooikoorts heb ik geen last, maar bij inslapen helpt het wel. Een soort booster om mij naar de andere kant te brengen, if you will. Waar ik echter ook bemerk last van te hebben is een verminderde sociale vaardigheid. Ik ben veel teruggetrokkener wanneer ik dit medicijn inneem. Op nachten waar ik niet slaap merk ik dat alle remmen opeens weer wegvallen. Opeens weet ik wel weer wat het gepaste antwoord is op een vraag, en hoe ik wil reageren op bepaalde informatie. Alle sociale vaardigheden komen opeens weer terug, die met gebruik van het medicijn worden onderdrukt. Ook merk ik dat ik een stuk angstiger wordt in het contact met mensen; zoals de vrees dat ik iets verkeerd zal zeggen, ik zal stotteren of niet weet wat ik moet antwoorden. Wanneer ik niet slaap, en dus het medicijn geen versuffend effect heeft kunnen hebben, merk ik dat ik daar ook geen last van heb, zoals voorheen. All in all zou ik zeggen dat het middel goed te gebruiken is bij inslaapproblemen, maar mensen zoals ik zouden het niet al te lang moeten nemen. Momenteel is het 2021 en gebruik ik het nog steeds elke nacht.

Seroquel

25-07-2021 | Vrouw | 39
quetiapine
Beste allemaal, Even een positief geluid over dit medicijn. I.v.m. Overspannenheid kon ik niet of nauwelijks meer slapen. De dokter heeft mij seroquel 25 mg voorgeschreven en het werkt nog steeds erg goed. Behalve als ik heel veel spanning heb voor iets, dan slaap ik minder goed. Ik zie vooral negatieve dingen, dus ik wilde graag iets positiefs laten weten!

22-07-2021 | Man | 40
mirtazapine
Ik neem geen 15mg, maar de helft. Had een tijd last van slapeloosheid tijdens burnout en kreeg deze voorgeschreven. Heeft me goed geholpen, want alles begint bij goed (beter) slapen! Ook prettig dat je hier niet verslaafd aan raakt zoals bij temazepam etc. Gebruik het nu nog af en toe, als ik bijvoorbeeld tijdens een periode van veel stress slecht slaap.

09-07-2021 | Vrouw | 52
mirtazapine
Ik kreeg mirtazapine om beter te kunnen slapen en tegen dpressie / angstklachten. Kreeg 15 mg en moest een halve nemen voor het slapen. Ik neem maar een kwart en zelfs dat helpt bij mij super! Ik slaap veel beter en heb veel minder angstklachten en pieker veel minder. Ook ik ben wel al bijna 2 kleding maten aangekomen. Daar ben ik iets minder blij mee. Ga prob[lees meer...]eren door sporten het te verminderen. Want eten doe ik gewoon gezond en niet veel.

Dormonoct

09-07-2021 | Vrouw | 57
loprazolam
ik gebruik dormonoct sinds een tijdje : ik vind het geen zwaar slaapmiddel maar ik heb reeds 25 jaren last van slaapproblemen : ik had staurodorm maar dat is uit de markt waar ik heel goed mee was met 1/2 pilletje.... nu dormonoct gekregen sinds enkele maanden en ik neem 1/2 rond 9 uur en dan nog 1/2 om 1 uur 's nachts : het uur waar ik meestal wakker kom en de slaap niet [lees meer...]kan hervatten : ik voel er mij goed mee en verslaafd of niet : ik blijf ze nemen : beter chemisch slapen dan heel de nacht woelen en piekeren.

30-06-2021 | Man | 56
zopiclon
Ik heb deze medicijn sins kort,rede?slapeloze nachten.maar is mijn 3de dag en ik ben heel tevreden. Gekregen via de huisarts. Hoop zonder dit in te nemen te kunnen slapen op ten duur.

23-06-2021 | Vrouw | 22
temazepam
Slaap slecht door gebruik fluoxetine. Temazepam zorgt ervoor dat ik sneller in slaap val. Word nogsteeds wakker savonds maar minder vaak dan zonder.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2645)
Depressie (2127)
Angst & paniekstoornis (2097)
Hoge bloeddruk (1514)
Blaasontsteking (1095)