ISO 27001

ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Zinkzalf 1 2
Metoprolol 1 1
Pradaxa 1 3
Actrapid 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

15-02-2018

Oxazepam (oxazepam)

Door huisarts voorgeschreven 2x10 mg ineens om beter te slapen. Werkt wel, maar soms al na enkele uren wakker. Overdag zeer neerslachtig gevoel, lijkt op een kater.
03-02-2018

Zopiclon (zopiclon)

Je slaapt er lekker op maar wat een troep. Overdag ben je een zombie. Kan amper op mijn benen blijven staan. Heel erg last van sufheid en duizelig...kan helemaal niets meer. Ben 44 maar voor mij zwaar bejaard
03-02-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Kreeg het middel na testen in slaapkliniek voor slapeloosheid. Hielp aanvankelijk vrij goed bij dosering van slechts 10 mg. Omstreeks 2 jaar later had ik dosering nodig van 20 mg, nog eens 3 jaar later verhoogd naar 40 mg. Na trombosebeen en dubbele longembolie ben ik vanaf 2017 het antistollingsmedicijn dabigatran (pradaxa) gaan gebruiken. Kreeg weer steeds meer slaappro[lees meer...]blemen, verhoogde dosering amitriptyline van 60 naar 80 mg, maar slaapproblemen namen niet af, maar verergerden met hogere dosering. Sliep uiteindelijk helemaal niet meer. Ben uiteindelijk verband gaan leggen met de bloedverdunner, stopte een week met deze medicatie en ging steeds beter slapen. Na nogmaals 2 dagen dabigatran, had ik weer een slapeloze nacht en was de conclusie dus dat de combinatie dabigatran en amitriptyline bij mij niet werkt. Ben in overleg met internist en apotheek overgegaan op apixaban met bloedverdunner.
30-01-2018

Zopiclon (zopiclon)

Fijn slaapmiddel, voor als je echt een goede nacht wilt maken, kalmeert, en maakt slaperig. Echter wel bij uitzondering gebruiken, verliest bij veelvuldig gebruik zijn kracht
29-01-2018

Zopiclon (zopiclon)

Het middel werkt echt prima om te slapen...om de dag 1 pil. 1 dag bijna niet slapen en met de pil 6 uurtjes. Maar ik ben zo duizelig als het maar kan en zie alles wazig. Omdat het middel goed werkt ga je als je de avond niet mag gebruiken toch de hele tijd denken zal ik er 1 pakken om toch te slapen. Maar kan mij gelukkig sterk houden. Maar ipv uitgerust te worde ben ik n[lees meer...]et een zombie ...Mijn lichaam doet het maar mijn hoofd zweeft
28-01-2018

Seroquel (quetiapine)

Eind 2014 kreeg ik Seroquel (Quetiapine) voorgeschreven door mijn psychiater. Hij schreef me Wellbutrin XR voor vanwege mijn ADD en mijn lusteloosheid. Omdat 1 van de bijwerkingen van Wellbutrin is dat je moeilijk kan slapen schreef hij voor dat mogelijke probleem dus ook meteen Seroquel voor. Hij legde uit dat ik het als off-label medicijn kreeg voorgeschreven omdat het [lees meer...]eigenlijk tegen psychoses is. Dat vond ik best wel heftig maar ik volgde zijn advies op en begon op dezelfde dag met zowel de Wellbutrin XR als de Seroquel, maar al lange tijd denk ik: 'had ik eerst maar even afgewacht hoe het zou gaan met het slapen.' Ik ben nu al heel lang totaal afhankelijk van de Seroquel, als ik het een keer te laat heb besteld bij de apotheek en ik een nacht zonder zit dan slaap ik gewoon niet, ik wordt wel heel moe en kan mijn ogen niet meer openhouden maar slapen lukt niet. Maar het ergste is nog wel het hongergevoel. Ik ben ook zo'n 25 kilo aangekomen. Het is wel eens voorgekomen dat ik naar bed ging zonder ook maar een beetje honger, ik mijn Seroquel (3 stuks inmiddels) innam en na een paar minuten begon de honger te komen. Het voelde als een snijdende honger, ik kon er niet van slapen. In het uur erna heb ik brood gegeten, een banaan, een kom brinta, nog meer brood, zelfs koekjes, you name it: wat ik ook at, de honger ging een minuut weg en kwam toen net zo hard weer terug. Op een gegeven moment dacht ik: mijn maag moet nu toch wel een keer volzitten? Dat zat ie waarschijnlijk ook wel, maar ik voelde nog steeds die vreselijke honger. Ik heb toen ook nog 2 hele grote bekers cup a soup gedronken: het voelde alsof je heel erg last heb van brandend maagzuur en dan een Rennie neemt, alsof je muts op je hoofd in brand staat en je met je hoofd in de sneeuw duikt. Eindelijk was het snijdende hongergevoel weg. Ik vroeg me af hoe vol mijn maag inmiddels wel niet zat. Want ik had vóór ik de tabletten had ingenomen nog helemaal geen honger. Maar ongeveer 20 minuten nadat de honger wegging kwam het langzaamaan weer terug, ik voelde het in een paar minuten weer opkomen tot het gevoel voordat ik zoveel ging eten. Ik wist niet meer wat ik moest. Lang verhaal kort: na nog meer eten bleef de honger eigenlijk weg, maar inmiddels was er zoveel tijd verstreken sinds ik de Seroquel had genomen dat ik niet meer in slaap kwam. Dus moest ik nóg meer slikken om te kunnen slapen. Nu is dit wel een extreem voorval maar dit is me echt wel een paar keer gebeurd. In 70% van de gevallen krijg ik wel honger wanneer ik de Seroquel inneem maar dan eet ik een boterham en misschien nog iets anders en dan is de honger over. Maar ook dat is natuurlijk heel vreemd. Achteraf had ik veel sneller aan de bel moeten trekken, maar ik was bang dat ik dan heel lang verschillende slaappillen moest proberen tot ik de goede had gevonden en dat terwijl ik helemaal geen slaappillen wil gebruiken. Wat ook optreedt is gewenning. Ik begon 3 jaar terug met 1 tablet van 25 mg en toen zakte ik gewoon helemaal in en kon de slaap niet meer tegenhouden. Inmiddels zit ik op 3 tabletten per nacht en ik wordt er nog steeds slaperig van, maar het is belangrijk dat als ik me slaperig begin te voelen dat ik ook meteen het licht uitdoe en mijn ogen dicht doe, want als ik dat niet doe en ik wacht te lang (een half uur) dan werken ze niet meer en kom ik niet meer in slaap. Dit soort taferelen zoals hierboven beschreven ben ik helemaal zat, ik lig liever af en toe een nacht wakker dan dat ik deze dingen moet blijven slikken om in slaap te vallen met als bonus de vreetkicks en de enorme gewichtstoename. Ik ben nu dus ook aan het afbouwen en het doel is om uiteindelijk helemaal te stoppen met dit medicijn.
26-01-2018

Melatonine (melatonine)

Kon niet meer slapen na stoppen met lorazepam,dus toen afgebouwd en tegelijktijd inname melatonine en dit werkt perfect! Nu alleen bij heftige dingen een oxazepam,maar gebruik inmiddels een halve melatonine dus 2 Mg en soms 5 mg
13-01-2018

Melatonine (melatonine)

Frequente periodes van niet kunnen inslapen. Zowel door externe als interne factoren. Vaak ook stressgevoelige slapeloosheid. Melatonine eerder gebruikt met succes. Ditmaal helaas wél inslapen maar niet meer doorslapen. Slechts enkele uren slapen, daarna zeer onrustige nachten met veel waakmomenten. Zal de dosis halveren om effect te kennen.
10-01-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Dit middels is in een dosis van 3,75 mg voorgeschreven, ter bevordering van de slaap. Ik gebruik hiernaast 50 mg Sertraline (AD). Ik slaap beter met dit middel erbij, maar merk wel dat 's ochtends minder goed wakker word en meestal gedurende de dag nog wat suf ben. Dat verschilt van dag tot dag en komt wellicht ook door de dosering; de tablet dient in vieren te worden gede[lees meer...]eld om tot 3,75 mg te komen, en dat werkt niet heel precies. Maar het kan ook zijn dat ik wat gevoeliger op de medicatie reageer. Ik ben duidelijk vlakker geworden in mijn stemming. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dit een positieve ontwikkeling vind. Trekgevoel is vreselijk, ben ook al een paar kilo aangekomen die er niet meer afgaan. Maar dat vind ik niet heel bezwaarlijk.
06-01-2018

Lorazepam (lorazepam)

Prima doorslaap. Overdag suffig en enigszins moe, dit is iéts te veel, maar dat neem ik op de koop toe, want slapen is erg belangrijk. Een 'down' gevoel i.c.m. omstandigheden is er en ongewenst. Wat meer dorst ook, geen hoofdpijn.
05-01-2018

Seroquel (quetiapine)

Een aantal maanden geleden ben ik wegens omstandigheden in een zware depressie gesukkeld waardoor ik naast heel donkere gedachten en angstgevoelens ook niet meer normaal kon slapen. Inslapen lukte meestal wel nog maar ik werd iedere nacht na een paar uur terug wakker en kon dan meestal niet meer in slaap raken waardoor ik doodmoe was tijdens de dag wat mijn depressie a[lees meer...]lleen nog maar erger maakte. Ik ben toen begonnen met het nemen van Seroxat voor de depressie en Trazolan om te kunnen slapen. Omdat de Trazolan niet genoeg werkte ben ik daarna op aangeven van een psychiater begonnen met het nemen van 25mg Seroquel voor het slapen gaan. Ik moet zeggen dat deze medicatie in mijn geval zeer goed werkt. Ik neem het zo'n anderhalf uur voor ik naar bed ga en het zorgt ervoor dat ik me rustig voel en moe word. Mijn slaap is aanzienlijk verbeterd; ik word nog wel eens wakker maar heb daarna geen moeite meer om terug in slaap te vallen. Ik slaap zonder probleem 8 tot 9 uur. Ik neem het middel niet elke nacht, alleen als ik het gevoel heb dat ik het nodig heb of als ik de volgende dag iets belangrijk moet doen waarvoor ik goed uitgerust wil zijn. Het is gelukkig niet zo dat ik op dagen dat ik het middel niet neem de hele nacht wakker lig. Ik kan dan wel slapen maar herval dan helaas in mijn slaapstoornis; wakker na een paar uur en meestal niet meer terug in slaap kunnen raken. Mijn bedoeling is om wanneer ik uit de depressie ben te stoppen met Seroquel en hopelijk terug normaal en natuurlijk te slapen. Ik ben wel wat verontrust over de vele negatieve dingen die ik lees over Seroquel, met name dat je er van bijkomt, dat je er diabetes van kan krijgen en dat het afgeraden wordt als slaapmiddel omdat er teveel risicovolle bijwerkingen zijn. Zelf ben ik er nog niet van bijgekomen, ik heb wel de gewoonte om mijn gewicht goed in de gaten te houden en ik let ook op wat ik eet. Moest ik merken dat ik er oncontroleerbaar van bijkwam zou ik een andere oplossing zoeken. Obees worden is voor mij niet aanvaardbaar en zou mij alleen nog maar depressiever maken denk ik.
20-12-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Toen ik met dit middel begon merkte ik meteen de eerste nacht al verbetering met slapen. Ik werd alleen de volgende ochtend heel erg moeizaam wakker en liep er de hele dag bij als een zombie. Dit werd wel minder, alleen het moeizaam wakker worden bleef aanhouden. Ook merkte ik vrij snel dat mijn honger gevoel ontzettend toenam. Ondanks dat ik hier geen gehoor aan probeerde[lees meer...] te geven ben ik toch aangekomen.
20-12-2017

Temazepam (temazepam)

Ik sliep van de één op andere dag slecht en vaak ook niet. Dit duurde twee weken, voelde me uitgeput. Naar de huisarts en temazapam gekregen. En die hielp mij meteen goed. Ik sliep toen in het begin binnen een twintig minuten in en werd op tijd wakker. Nergens last can. Naarmate de jaren verstreken werd ik wel na 3 a 4 uur wakker en kon niet doorslapen dus nam een extra pi[lees meer...]l en sliep dan door. Maar de laatste week heb ik een ander merk van temazapam gekregen en dat valt zwaarder en krijg ik wel last van sufheid, energieloos gevoel. Dus denk door het merk.
14-12-2017

Lorazepam (lorazepam)

Ik gebruik al jaren dit middel om te kunnen slapen. Werkt pas na enkele uren. Ben er intussen aan verslaafd. De 2,5 Mg tablet is momenteel niet verkrijgbaar en heb daarvoor in de plaats de 1mg gekregen, echter hierop reageert mijn lichaam met een zwaar gevoel in mijn achterhoofd en kom ik niet in slaap. Ik ben een beetje in paniek als ik te horen krijg dat de 2,5 Mg niet m[lees meer...]eer te leveren is. Ik zou niet weten hoe ik dan de komende nacht doorkom.
06-12-2017

04-12-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Door chronische pijnen in de rug en buik kon ik niet meer slapen . Heb zelf om dit middel gevraagd . Slaap daardoor veel beter en de buikpijn die gevolg was van inname pijnstillers voor de vreselijke rugpijn is verdwenen . Ook de rugpijn is verbetert . Helaas , wat ik echt heel erg vind is de ongelooflijke honger die ik door dit middel heb en daardoor ook veel meer ben beg[lees meer...]innen eten met gewichtstoename tot gevolg . Daar wordt ik echt niet vrolijk van . Het ene probleem wordt vervangen door een ander . Zou het liefste stoppen met dit middel . Maar als ik dan denk aan die vreselijke pijnen en daardoor niet kunnen slapen ? Straks wordt ik nog depressief van de gewichtstoename ,terwijl ik helemaal geen depressie heb . Ik zit echt in een hevige tweestrijd . Honger afzien is ook een mogelijkheid . Ik kom ermaar niet uit .
28-11-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Middel gekregen vanwege Slapeloosheid. Na inname eerste keer gisteravond van 7,5 mg lag ik binnen 2 uur in coma na ruim 3 weken nauwelijks slapen en nachten doorhalen. Ik heb 9 uur onafgebroken geslapen, een soort wonder voor mij haha. Ik reageer altijd sterk op bijwerkingen én werking daarom kreeg ik een zo laag mogelijke dosering. Bij wakker worden moest ik erg nodig pla[lees meer...]ssen. Dat was een hele onderneming voor de wc op dezelfde vloer. Twee meuren geraakt, een deurpost en tenen gestoten aan de drempels. Dit door de enorme duizeligheid en het erg zien van sterretjes. Ik vond dit erg beangstigend want ik woon alleen. Ik heb wel superdiep geslapen en supertof gedroomd. Heel visueel over aliens en ruimteschepen. Dat terwijl ik normaal altijd wel last heb van nachtmerries. Dat was fantastisch, ik heb nu 3 uur na wakker worden het idee alsof ik een heel tof avontuur heb meegemaakt. Maat dit lijkt me niet echt normaal. Ik voel me nu nog heel erg moe. Ik kan gelukkig nu wel typen en rechtop zitten in mijn stoel. De sterretjes voor mijn ogen zijn ook weg. Lopen ga ik nog even niet doen vanwege dan plotseling snel opkomende duizeligheid en weer sterretjes. Mijn hart raast wel nog steeds, dit baart me wel zorgen. Mijn arts heeft gezegd dit nog even aan te zien vandaag en dat ik over n paar uur moet bellen als mijn hartslag dan nog niet is gezakt. Ben benieuwd. Aangezien ik geen medicatie expert ben weet ik natuurlijk niet of dit allemaal door de Mirtazapine komt. Ik weet wel dat ik soortgelijke bijwerkingen had bij Quetiapine (ook voor hetzelfde slapeloosheidsprobleem) waardoor ik daarmee moest stoppen vanwege veiligheid. Dus ik sliep als een roos maar ik voel me nu zo ongelofelijk moe en energieloos dat ik hoop niet te moeten opteren voor een 2e keer inname van dit medicijn.
21-11-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik nu een half jaar Mirtazapine omdat ik erg leed aan slapeloosheid. Uiteindelijk kreeg ik een burn-out met paniekaanvallen en totaal geen energie meer. Door gebruik van dit middel kan ik eindelijk weer slapen en voel mezelf weer langzaam mens worden. In de eerste week viel het erg zwaar doordat ik suïcidale gevoelens kreeg en levendige dromen maar gelukkig was di[lees meer...]t snel voorbij. Overdag ben ik uitgeruster.
19-11-2017

Zolpidem (zolpidem)

hoj, ik ben al jaren { 40 } 'n zeer slechte slaper tot nul uur per nacht! veel periodes met temazepam, bromazepam, enz icm alcohol. Sinds 2 jaar gebruik ik zolpidem, van n half tot nu anderhalf 10 mg, slaap r wel goed of zeg maar in coma. Het is voor de zeer slechte slaper wel n hulp middel, maar ben voorzichtig, zeer verslavend!

Lorazepam (lorazepam)

Duf en niet in staat te functioneren. Constant dronken en niet stabiel op mijn benen. Slik normaal ook diazepam 5 mg maar vandaag na de eerste gift van 09.00 uur geen diazepam meer durven nemen. Wacht nu op telefoontje hulpverlener voor hulp.

Temazepam (temazepam)

werd er suf van, ook volgende dag, maar sliep nog steeds niet.

Zopiclon (zopiclon)

Na jarenlang nauwelijks geslapen te hebben, slaap ik al 2 jaar heerlijk met zopiclon. Als ik zorg dat ik minimaal 7 uur slaap heb, heb ik geen bijwerkingen. Na 2 jaar ook nog geen dosisverhoging nodig gehad. Het duurt alleen iets langer eer het werkt, maar als je dat weet is dat ook geen probleem neem je hem iets vroeger. Een enkele x als ik erg onrustig ben neem ik overd[lees meer...]ag een halve, ik val dan niet in slaap maar wordt wel rustig. Heb door de jaren heen van alles geprobeerd, zopiclon is voor mij een grote uitkomst.
13-11-2017

Zopiclon (zopiclon)

Ik gebruik af en toe een kwart pilletje per keer. Ik doe met 30 tabletten ruim drie jaar, dat is dik over de max gebruiksdatum, maar de werking blijft hetzelfde. Toen ik nog werkte nam ik alleen als ik het gevoel had dat ik niet goed zou slapen en het nog geen 22:00 uur was, omdat ik om zes uur weer op moest. Thans maakt het niet zoveel, uit omdat ik met pensioen ben en du[lees meer...]s kan uitslapen zolang ik wil.
05-11-2017

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Promethazine gebruik ik zo nodig om te kunnen slapen. Want als ik niet goed slaap dan krijg ik een manie en schiet door een psychose in! ik ben hierover tevreden en het is niet verslavend.
07-10-2017

Diazepam (diazepam)

Zeer veel klachten bij afbouw/ stoppen!! Ben blij dat het gelukt is ervanaf te komen
03-10-2017

Diazepam (diazepam)

Kreeg het ooit ivm ernstige spanningen en slapeloosheid, slik het inmiddels (50 mg in 1x 10 en 2x 20mg) zolang (30 jaar) dat stoppen niet meer te doen is (ben 2x langere tijd abstinent geweest was een hel). Ik heb voor mezelf besloten het gewoon te blijven nemen, heb er uiteindelijk weinig hinder van en helpt nog altijd tegen de slapeloosheid..... Maar denk er goed over na[lees meer...] voor je eraan begint zeker wanneer het voor langere tijd word voor geschreven, stoppen word steeds moeilijker en na jaren is het niet meer te doen.
19-09-2017

Melatonine (melatonine)

Wegens jarenlange slapeloosheid melatonine geprobeerd, hielp eerst helemaal niet. Na enige tijd begon ik stukken beter te slapen en voelde me een ander mens. Wat knapte ik op! Na een paar weken gebruikt te hebben leek ik last te hebben van een oude kwaal: prikkelbare darm syndroom. Dit knapte echter totaal niet op en werd steeds erger. Darmen helemaal van slag en de pijn i[lees meer...]n de maag steeds erger. Ook had ik een nerveus gevoel in mijn maag, een soort knoop in de maag. Toen toch maar eens gekeken of er mogelijke bijwerkingen kleven aan melatonine.....de klachten komen zeer zelden voor, maar ik had er veel! ook de kramp die ik 's nachts ineens vaak in mijn benen had blijkt er vandaag te kunnen komen. Het middel is helaas niet zo onschuldig als altijd wordt gezegd. Nu iets anders zoeken voor de slaap... p.s de werking van melatonine wordt negatief beinvloed door alcohol. Werkt dan zo goed als niet.
15-09-2017

Flurazepam (flurazepam)

Na de plotselinge dood van mijn partner in 2000 het middel gaan gebruiken. En dat ook via herhaalrecepten blijven doen tot na ±14 jaar mijn huisarts wakker werd. Had te maken met rijbewijs verlenging. In overleg overgestapt.
15-09-2017

04-09-2017

Temazepam (temazepam)

Ik kan alleen met zwaar slaapmiddel inslapen, bijwerkingen ernstig: wazig, depressief, suïcide, concentratieproblemen, erg droge mond, geeft gaatjes tandhalzen, droge huid, eczeem, instabiele beweging, snel vallen, gif opslag organen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1810)
Depressie (1511)
Angst & paniekstoornis (1303)
Hoge bloeddruk (1024)
ADD (501)
Depressiviteit (474)
Astma (416)
Angststoornis (407)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!