ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

11-06-2019

Quetiapine (quetiapine)

Dit middel gekregen ivm slapeloosheid, dit is uiteindelijk overgegaan in depressie. Eerste twee nachten knock out. Derde nacht tussendoor wakker, angstig gevoel. Verder overdag suf en doodsgedachten met plannen wat ik daarvoor niet had! Meteen met dit middel gestopt en weer over op 0.5mg lorazepam.
11-06-2019

Lorazepam (lorazepam)

Ivm slapeloosheid en overprikkeling bij hsp en autisme dit medicijn. Elke avond 0.5mg. Ik slaap er heerlijk op, sochtends wel wat suf. Wat me wel zorgen baart is dat er gewenning kan optreden. En zomaar stoppen lukte niet, toen sliep ik zeer slecht.
28-05-2019

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Werkt voor geen meter word niet suf en slaap nog steeds niet plus paniekaanvallen
26-05-2019

Temazepam (temazepam)

Hey Ik zit hier met slaap probleme te lang ik drink vaak alcohol rook soms wat wiet dat brengt mij zelfs niet in slaap verslaafd aan alcohol of drugs ben ik niet nu neem ik elkedag 20 MG van die temazepan nu 3 dage ofso ik slaap maar te kort zou ik 40 Mg neme ik denk zelf niet dat het werkt Ik heb wel zware probleme bij mij werkte dat soort medicijne als lorazepam w[lees meer...]el beter Ik nam 2.5 mg van dat het werkt ook zyprexa olanzapine werkt ook maar Stress en bullshit komt bij mij er bij ik denk soms ik zit in een hele diepe put en ik kom er niet meer uit het wens je het beste hoop dat je hier iets aan hebt
22-05-2019

Cisordinol (zuclopentixol)

cisordinol helpt bij mij zeer goed tegen slapeloosheid door restverschijnsel psychose.
13-05-2019

Oxazepam (oxazepam)

13-05-2019

Zopiclon (zopiclon)

Ik vraag om hulp want denk dat Zoplicon erg slecht voor mij is. Ik gebruik het 3 a 4 keer daags 7,5mg. Ik heb last van tintelingen dikke tong, angst. Acute staar aan beiden ogen terwijl 44 ben. Ik denk dat ik hartproblemen heb maar kan dit het zijn? Tintelingen en vooral slapende armen en rechterbeen..Ook heb een miskraam gehad met 10 weken. Ben de wanhoop nabij..
07-05-2019

Escitalopram (escitalopram)

Gekregen via de huisarts omdat ik snachts erg lag te piekeren en daardoor nauwelijks sliep. ik sliep ongeveer 3-4uur per nacht, en als ik wakker werd piekerde ik of ik weer kon slapen of niet omdat ik de volgende dag gewoon moest werken. sinds 2 weken gebruik ik escitalopram 10 mg in de ochtend, had vooral de eerste 10 dagen enorm last van de bijwerkingen, de angst en on[lees meer...]rustigheid werden verergerd en ik heb ongeveer een week nauwelijks gegeten, ook heb ik veel last gehad van beven en trillen in mijn armen en benen, dit is nu nog wel aanwezig maar in vele mindere maten. Slapen gaat gelukkig iets beter, heb wel het gevoel dat alles me wat minder uitmaakt dan normaal, maar dit gevoel is wel fijn tot op heden. gebruik natuurlijk pas 2 weken en merk al wel verbetering, hopelijk is het optimale effect over een aantal weken aanwezig! voor de mensen die beginnen met escitalopram (lexapro) zet door! vooral de bijwerkingen in het begin zijn erg rot, maar ze verdwijnen.
02-05-2019

Seroquel (quetiapine)

Begonnen met Seroquel voor slapeloosheid door langdurig benzodiazepine gebruik. Slapen lukt gewoon niet, vooral inslapen groot probleem. Seroquel werkte vooral aan het begin heel goed alleen nu enkele maanden later begin ik echt nare bijwerkingen te krijgen. De volgende dag ben ik een leeghoofd, emotieloos, geen initiatief meer en gewoon een ongelukkig gevoel. Ik be[lees meer...]n totaal niet mezelf de dag na gebruik van Seroquel.
19-04-2019

Stilnoct (zolpidem)

Regelmatig gebruikt. Ik viel er redelijk snel van in slaap, maar ging er ook van "spoken" en wist de volgende ochtend hier niets meer van. Mee gestopt. Dan maar iets later slapen.
11-04-2019

Zolpidem (zolpidem)

Moeilijk is in slaap vallen, met dit ben ik zeker en slaap ik gelukkig in en altijd goed wakkerkomen Pas op bij meerder op een avond
10-04-2019

Seroquel (quetiapine)

Na mijn bevalling van eerste kind had ik direct last van slapeloosheid (niet vanwege de baby). Eerder had ik hier nooit last van gehad. In die tijd werkte ik veel. In eerste instantie waren het periodes. Een jaar na de bevalling nam de slapeloosheid toe, mede door stress op mijn werk. Ik lag nachten wakker en viel dan pas rond 6:00 in slaap. Ik ben in behandeling gegaan bi[lees meer...]j een psychotherapeut en zij vermoedde een combinatie van (laat ontdekte) postnatale depressie in combinatie met een burn-out. Door de weinige nachtrust kwam ik in een vicieuze cirkel terecht en lukte het niet om zonder medicatie te herstellen. Ik heb eerst een tijdje anti-depressiva geslikt maar dat werkte onvoldoende tegen de slapeloosheid. Vervolgens kreeg ik Soroquel voorgeschreven (25mg). Dit werkte voor mij eigenlijk direct. Ik slik het een uur voor slapen gaan. De volgende ochtend word ik wel suf wakker en is mijn gezichtsvermogen iets minder. Het duurt lang voordat ik helemaal wakker ben en ook heb ik soms het gevoel dat mijn geheugen iets minder goed functioneert (ook gedurende de dag). Al met al heeft het mij wel geholpen om uit de vicieuze cirkel te komen. Na anderhalf jaar slik ik nu 12,5 mg. Hopelijk lukt het om in de toekomst verder af te bouwen. Zelf ben ik geen voorstander van medicijnen slikken maar soms beland je op een punt dat het echt niet anders kan. Op dat punt heeft dit medicijn mij geholpen.
04-04-2019

Quetiapine (quetiapine)

Een geweldig medicijn tegen mijn chronische slapeloosheid. 25 mg is veel te veel, dan loop ik er twee dagen als een zombie bij, maar wanneer ik een kwart neem, dus 6,25 mg, dan slaap ik heerlijk!
02-04-2019

Valium (diazepam)

Onder jeugd gaat het illegaal rond. Met geen idee van de verslavende werking. Vaak in combi met blowen en drank. Onze dochter een wrak na maanden steeds meer gebruik. Nu in behandeling, voor eeuwig een verslaafde nu.....
28-03-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Ik ben begonnen met het nemen van nortrilen om ‘s nachts dieper en beter te slapen. Daarnaast zou deze medicatie mijn chronische pijn door fybromialgie verminderen. Ik gebruik de medicatie nu bijna twee jaar en heb praktisch geen pijn meer. Echter moet ik wel zeggen dat dit niet alleen te danken is aan de medicatie, maar ook het trainen van de spieren. Het slapen gaat ook [lees meer...]een stuk beter, slaap beter door en word niet meer wakker van onrustigheden in de nacht. In het begin merkte ik dat ik ook echt een meer uitgeslapen gevoel had, tegenwoordig is dit minder. Dit kan echter komen doordat mijn lichaam gewend geraakt is aan de medicatie.
26-03-2019

Quetiapine (quetiapine)

Werkt prima bij mij, wel seroqeul eerst af gebouwd, nu zit ik op 25 microgram. Daar door minder slaperig en duf in de ochtend, voel me meer ‘mens’ zo! Alleen als ik heel druk ben geweest neem ik wel 1 tablet van 12,5 mg extra.
26-03-2019

Zopiclon (zopiclon)

Werkt als een tierelier. Val snel in slaap en slaap dan de hele nacht door. Neem dit middel af en toe in
24-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik sinds 2,5 maand Mirtazapine voor m'n slapeloosheid. Ik ben 5 jaar verslaafd geweest aan de benzo's en de Mirtazapine heeft de benzo's goed kunnen vervangen. Helpt me goed voor het slapen maar heb wel erg last van de bijwerking moeheid. Ik heb een stofwisseling van een slak, daardoor erg moe en kan erg slecht mijn bed uitkomen. Ben vaak prikkelbaar terwijl ik van[lees meer...] nature een vrolijk persoon ben. Ik ben 4 kg aangekomen door de Mirtazapine want door de moeheid ga je meer eten. Dus streng zijn voor jezelf, echt op je eten letten en sporten. Helaas kan ik niet sporten want ook al sport ik 's ochtends, dan slaap ik daar heel de nacht niet van want daar krijg ik juist teveel energie van. Ik blijf voorlopig Mirta slikken want liever dit dan niet slapen. Het liefste zou ik een ander middel nemen waarvan je niet zo overdreven moe wordt en niet aankomt maar dan kom je toch weer op de benzo's uit en voor mij dat nooit meer.
19-03-2019

Diazepam (diazepam)

Diazepam hielp een aantal weken, niet heel goed, ik werd in de nacht toch regelmatig wakker, en na een paar weken hielpen ze niet meer
19-03-2019

Temazepam (temazepam)

Veel pillen voorgeschreven gehad van mijn huisarts, maar deze hielpen even en dan na een aantal weken weer hetzelfde probleem, niet kunnen slapen. Dit probleem speelt al ruim 10 jaar. Nu al een jaar Temazepam 20mg, slaap er echt goed op, ook bij dagelijks gebruik. Voor mij de oplossing en eindelijk weer een nacht slapen! Het laatste jaar ook veel minder moe overdag. Geen[lees meer...] bijwerkingen waar ik tegenaan loop
12-03-2019

Remeron (mirtazepine)

Ik heb dit medicijn gekregen ivm slapeloosheid maar ik vind het rotspul. Kan niet begrijpen dat dit wordt voorgeschreven als anti-depressievemiddel want ik word er somber van. Dat je ervan gaat slapen klopt wel maar de volgende dag ben je so versuft dat je nauwelijks op een normale manier kan functioneren. Vergelijk het maar met een flinke kater maar zonder hoofdpijn (gelu[lees meer...]kkig). Ik zal het voortaan alleen nog gebruiken in noodgevallen en als ik de volgende dag geen belangrijke dingen moet doen, zoals naar werk gaan!
07-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Prima middel tegen slapeloosheid.
07-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Na 20 jaar ernstige slaapproblemen ben ik in 2015 in samenspraak met de huisarts begonnen met een lage dosering mirtazapine. Het werkte al vanaf de eerste dag. Ik slaap nu 6-8 uur per nacht, terwijl ik voorheen nauwelijks aan 4 uur per nacht kwam. De dosering is in al die tijd gelijk gebleven. Wel merkte ik in het eerste jaar dat ik dikker werd en ook last kreeg van vocht[lees meer...]ophopingen in mijn ledematen (enkels, voeten, handen). Door een aangepast dieet (met zeer weinig dierlijke producten) zijn de bijwerkingen minimaal. Maar dat dieet heb ik zelf moeten uitzoeken, vanuit de medische hoek kreeg ik daarover weinig tot gen feedback of tips.
04-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Helpt uitstekend tegen slapeloosheid. Geen ernstige bijwerkingen, alleen wat meer dromen.
20-02-2019

Temazepam (temazepam)

het gebruik van temazepam, deed helemaal niets. Ik heb het nog een keer geprobeerd, maar wederom geen resultaat.
20-02-2019

Lormetazepam (lormetazepam)

ik heb al ruim 2 maanden last van slapeloosheid, ben voorbij moe. Hiervoor temazepam gehad, hiep helemaal niet. Gisteren eindelijk de juiste medicatie Blijkt. Ben super blij, dat ik eindelijk na maanden de hele nacht heb geslapen.
19-02-2019

Flunitrazepam (flunitrazepam)

kan niet slapen vandaar voorschrift via bekende psychiater, huisarts wilde wel zelf anti psychotica voorschrijven voor slaap! maar geen middelen als dit

Dormicum (midazolam)

ik slaap er op, wordt , wel na elke droomcyclus gewoon wakker om te plassen, als ik de 30mg in 1 keer inneem slaap ik 4 - 5 uur. Als ik de tabletten apart in neem met interval van 3 uur, kan ik er 6-7 uur (onderbroken) slaap mee bereiken. bijwerking is de gehele morgen nog slaperig/moe. dit middel werkt goed genoeg. Lagere dosering wél geprobeerd, maar was niet effectie[lees meer...]f .

Chloorpromazine (chloorpromazine)

dit middel werkte prima tegen mijn slaapgebrek en erge nachtmerries, maar na meer dan 1 jaar gebruik begon ik slecht te lopen, ik heb zelf moeten ontdekken dat dit de bijwerking van dit middel is. Nu ik het geruime tijd niet meer gebruik en na 1 jaar fysiotherapie loop ik weer zonder hulpmiddel, nog steeds af en toe neuralgie..electrische pijn, noem ik dat..

Zolpidem (zolpidem)

Medcijn zorgt ervoor dat je inslaapt, maar het voelt als hamertje tik. In eenmaal slaap, maar 4 uur later okk weer datzelfde hamertje tik, in eenmaal wakker. Ook met hogere dosering hetzelfde effect. Voegt voor mij weinig toe aan doorslapen. Verder geen bijwerkingen als suffigheid etc, maar effectiviteit ook niet

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2119)
Depressie (1741)
Angst & paniekstoornis (1563)
Hoge bloeddruk (1223)
Acne/puistjes (840)