ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

26-02-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik leidde aan heftige slapeloosheid. Ik sliep maximaal 3 uur per nacht en elke nacht leken de paniek aanvallen erger te worden. Reguliere slaapmiddelen werkten niet en de slaapkwaliteit van de slaapmiddelen was nihil. Een half tabletje voor het slapen gaan en jaren lange angst en paniek voor het slapen gaan houden me niet meer uit mijn slaap. Ik durf weer naar bed te gaan [lees meer...]en ben niet meer angstig. Voor mij een live saver!
26-02-2020

Zolpidem (zolpidem)

Als ik dit niet pak slaap ik soms 3 nachten achter elkaar niet...het is een echte life safer voor mij
23-02-2020

Oxazepam (oxazepam)

95 jaar. Mijn moeder woonde nog zelfstandig en kon goed voor zichzelf zorgen. Hart patient, evenwicht stoornis . Mijn moeder had veel moeite met slapen. Na een telefonootje schrijft de huisarts , die niet haar eigen arts is. Zonder bezoek aan de patient oxapam voor. Het gevolg is dat ze dezelfde nacht bij toilet bezoek is gevallen omdat haar benen helemaal slap war[lees meer...]en. Heup gescheurd en na 2 weken was ze overleden. Mensen die zo oud zijn mogen ze dat medicijn niet voorschrijven.
16-02-2020

Melatonine (melatonine)

Na 1x gebruik merkte ik gelijk de volgende dag dat ik snel geïrriteerd was en een kort lontje had. Dit heb ik met tussenpozen uitgeprobeerd. Ook vreselijke nachtmerries kreeg ik er van.
12-02-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

In aanvulling op mijn eerdere bericht heb ik het volgende nog toe te voegen. Vanaf 0300 tot 0615 vele ontwakingen als gevolg van nachtmerries. Voor namelijk middeleeuwse martel praktijken waarvan ik u de lugubere details bespaar. Maar het einde van de film Bravehart is er niks bij
11-02-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Daar ik niet door slaap voor een apneu test, die al meerdere keren is mislukt, heb ik deze klote zooi gekregen om door te slapen. Heb een pil om 1920 genomen . Na dat ik me gruwelijk klote voelde uit eindelijk na 2100 zittend op de bank in slaap gevallen. Dat is niks vreemds deed ik altijd al. Uiteindelijk tovh weer voor 0000 wakker, dat was ook al standaard, maar god zei [lees meer...]dank minder misselijk. Kortom klote zooi die absoluut niet helpt. Zelfs pijn bestrijden, die ik al vele jaren heb, doet het niet. MENSEN BEGIN NIET AAN DEZE KLOTE TROEP
04-02-2020

Zopiclon (zopiclon)

Ik gebruik het al jaren zonder problemen en slaap prima elke nacht. Ik ben er wel teveel aan gewend geraakt. Als ik het niet heb, slaap ik de hele nacht niet.
29-01-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik dit product sinds kort als alternatief voor Zyprexa. Mijn slaap is minder goed, maar misschien is het nog wat te vroeg om te oordelen.
27-01-2020

Zolpidem (zolpidem)

Na jaren aan de serequel vanwege ADD en slapeloosheid, zolpidem gekregen om de serequel af te bouwen, maar van de regen in de drup. De eerste week ging het prima, en inmiddels al 4 weken zonder serequel (25 mg, hele lage dosis ) maar de sufheid wordt nu ik dus 4 weken aan de zolpidem zit erger en erger. Daar waar ik eerst me leeg voelde , voel ik me nu gejaagd en onrus[lees meer...]tig en toch lusteloos. Ik slaap ook sinds een paar dagen onrustiger en alles in mij roept, stoppen. Dus morgen naar de huisarts en ik wil terug naar 1/4 serequel en weg met zolpidem, voor dat ik helemaal de weg kwijt ben. Ik heb er ook veel over gelezen en mensen gaan rare dingen doen , en lijden geheugenverlies. Dit is toch absurd !. Dat is gelijk aan een black out van alcohol dus. Ik ga aan de supplementen die slaap bevorderen , op natuurlijke basis en ga hardlopen en wandelen en nog beter op voeding letten. Ik wil mezelf terug vinden. Niet als een zombie door gaan. Dus ik raad het alleen aan als je het kort gebruikt, een week of twee tops, of af en toe een halve . Zorg dat je er niet verslaafd aan raakt. Dit is heftig spul .
22-01-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds ik een depressie heb gehad lukt het me niet meer om zelfstandig te slapen (dit komt niet door afhankelijkheid medicatie). Ik word dan na 2 a 3 uur wakker. Hartkloppingen, angstig, zweten, nervositeit, piekeren) Mirtazapine geeft me rust in mijn hoofd èn lichaam, want dat staat uiteraard met elkaar in verbinding. Ben 's nachts en overdag veel rustiger en heb veel mind[lees meer...]er negatieve gedachtes. Dit is een AD waar ik nooit nare bijwerkingen van heb ervaren, behalve een opgeblazen buik en winderigheid. Maar daar kan je pepermuntolie voor slikken (tempocol) Oh en in de eerste week was ik wel best lang duf 's ochtends maar dit werd steeds minder. Mirtazapine heeft m'n extreeme nervositeit met driekwart verminderd en slaap ik bijna nooit korter dan 6 uur! Regelmatig slaap ik dus 7 uur en soms 8. Het heeft me m'n sociale leven, werk en plezier teruggegeven, waardoor ik lekkerder in m'n vel zit en daardoor meer zelfvertrouwen voel.
22-01-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Neem mirtazapine naast venlafaxine om te kunnen slapen. Helpt wel om beter door te slapen en ik ben er rustiger van maar nu na 2weken gebruik voel ik me zo somber. Het liefst wil ik hier terug mee stoppen, maar dan kan ik niet meer slapen.
15-01-2020

Quetiapine (quetiapine)

Voorgeschreven door de psychiater omdat ik veel pieker in bed en moeite heb met slapen. Dit middel helpt goed voor het inslapen. Begonnen met 25mg, na een paar weken opgehoogd naar 50mg. Slaap hier fijn op en heb geen last van bijwerkingen de dag erna. In het begin alleen een beetje suffig 's ochtends. Als ik soms erg onrustig word overdag neem ik 25mg extra in. Werkt fij[lees meer...]n voor mij. Juiste dosering is wel belangrijk; bij een te hoge dosering word je extra suf de dag erna.
15-01-2020

Melatonine (melatonine)

Al vanaf kinds af aan heb ik problemen gehad met in slaap komen. Wanneer ik om 10 uur naar bed ging, werd het vaak pas 1 uur voordat ik in slaap kwam. Ik weet niet hoe dit komt. Zover ik weet was ik niet gestrest en heb ik geen grote zorgen gehad. Ik ben simpelweg een geboren avond mens en wordt pas laat moe. Ik was 16 of 17 toen ik melatonine kreeg voorgeschreven[lees meer...]. Het spul werkte fantastisch en mijn slaapproblemen waren eindelijk over. Ook was het een stuk fijner en consequenter dan temazepam en de andere rotzooi die de huisarts kan voorschrijven bij slaapproblemen. Al gauw nam ik elke dag melatonine en in de loop der jaren merkte ik dat ik een hogere dosis nodig had om het gewenste effect te krijgen. Inmiddels ben ik 26 jaar en slik ik nu 10 mg per dag. Nu merk ik de nadelen van Melatonine. Ik kan niet meer slapen zonder. Soms zijn er momenten dat ik bijv. onverwachts ergens anders slaapt of dat het op is en ik zonder moet doen. Ik durf er dan geld op in te leggen dat ik de hele nacht wakker blijf liggen. Een ander groot nadeel is het suf zijn. Meeste dagen gaat het goed en merk ik de volgende dag niks, maar om de zoveel dagen heb ik zo’n suf gevoel in mijn hoofd dat ik het idee hebt dat ik onder water ben. Soms kan ik het verklaren, als ik bijvoorbeeld meer genomen hebt omdat ik alsnog niet kon slapen, maar soms ook bij de gebruikelijke innamen. Melatonie kan zeker een uitkomst zijn, maar wees er niet net als ik roekeloos mee. Want het is niet zonder risico’s.
04-01-2020

Quetiapine (quetiapine)

Slapen zul je, maar dit spul legt je zo stil dat je de volgende dag, hoe hard je ook probeert, niet in je normale doen komt en productief kunt zijn. Hels is het, al meerdere malen over de rooie gegaan van ergernis zo remmend is de werking.
22-12-2019

Trazolan (trazodon)

ik wil iedereen hier waarschuwen bij het stoppen van dit medicijn.Ik had het 4 jaar geslikt met maximale dosering van 400 mg. Het hielp niet meer tegen de slapeloosheid...ik ben toen zelf,heel stom,te snel met dit middel gestopt.Meerdere keren opgenomen geweest vanwege heftige buikpijn met obstipatie,niemand wist de reden...Toen ik ook nog ernstige psychische klachten kree[lees meer...]g,zoals hele dagen somber en huilen met onrust ,viel bij mij het kwartje!Met apotheker afbouwschema opgezet en na 2 dgn weer opnieuw starten van 150 mg ,om daarna weer rustig af te bouwen,verdwenen mijn buikklachten en de huilbuien als sneeuw voor de zon.Kijk dus uit !!! het is echt levensgevaarlijk en buitengewoon angstig als je hiermee snel stopt na hoge dosering en aantal jaren slikken.
17-12-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Na drie jaar lang ernstige slapeloosheid te hebben gehad raden mijn huisarts antidepressiva aan. Had ik dit maar eerder geweten. Ik het het gevoel mijn leven weer terug te hebben. Merk wel verschil tussen de merken, nu Sandoz en daar neem ik een half 7,5mg van voor het slapen gaan. Als ik het vergeet merk ik het meteen en kom niet in slaap. Voor dit medicijn alles geprobee[lees meer...]rd benzo's, zollidem, slaap cursus en mindfulness. Was echt ten einde raad en dit heeft weer hoop gegeven.
16-12-2019

Zolpidem (zolpidem)

Hallo Ik ben 40 jaar en heb door stressgerelateerde zaken een tijd niet goed kunnen inslapen.. nu met Zolpidem wel goed maar wil overschakelen op een natuurlijk middel. Wie kan er mij tips geven om toch beter en snel in te slapen?
08-12-2019

Zolpidem (zolpidem)

Hallo, graag wil ik mijn eerlijk verhaal delen over Zolpidem. Ik zit al zo'n 7 jaar vast aan dit middel. Bij gecontroleerd gebruik (een halfje of een hele voor het slapen gaan) was nooit een probleem. Het heeft me ook steeds goed geholpen om te slapen, ook al gebruikte ik deze in het begin langer dan twee weken , zoals bij alle benzo's er gewenning ontstaat. Ik ben ook enk[lees meer...]ele keren opgenomen geweest in ziekenhuizen, waarbij de verpleging je medicatie uitdeelt en heb steeds genoeg gehad aan een halfje. Na mijn opnames toen ik weer thuis was, maar wegens nog steeds ziek zijn niet werken (verveling, je volledig nutteloos en waardeloos voelen,..) heb ik de fout gemaakt om dit spul ook nog eens overdag te nemen. Natuurlijk geraakt zo'n doosje van 30 tabletjes dan heel snel op en wegens schaamte niet op tijd nieuw voorschrift gehaald = verschrikkelijke ontwenningsvrrschijnselen die zelfs niet in de bijsluiter staan: extreme draaiduizeligheid waardoor ik niet meer op mn benen kon staan, en braken, braken, maar door verslaving aan dit spul heb je feitelijk geen eetlust meer dus ik braakte eerst gal tot ik bloed begon over te geven. Deze eerste "ervaring" eindigde op spoed, maar geen enkele dokter of verpleging zei me dat het door de zolpidem kwam. Ze zeiden "dit komt omdat je te weinig eet en een flauwte hebt gedaan". Dus deed ik mijn verslaving gewoon verder. Tot snel "ervaring nummer 2" volgde, weer ritje spoed met de ambulance. Daar hebben ze mij gelukkig wel verteld door wat het kwam en zelf kreeg ik het ook wel door...Ik ben ermee gestopt door stilletjesaan af te bouwen maar heb een volledige maand niet kunnen slapen. Ik was een wrak en ging weer terug aan de zolpidem want ik zou een moord plegen om terug te kunnen slapen...En dus weer het zolpidemverhaal ging verder. Ik ben hierna nog hondsziek geweest (zowel als ze weer op waren of als ik er teveel nam (werd na twee-drie uur wakker en dan nam ik nog eentje om terug in slaap te geraken, maar blijkbaar was dat een overdosering want ik werd weer hondsziek wakker geworden rond 9u en heb weer de hele dag in mijn hoofd op "de carousel" gezeten en mijn lijf uitgebraakt. Ik ben volledig op omdat ik de strijd met dit middel maar niet kan winnen. Mijn lijf kan niet meer ontspannen zonder dit middel en dus uiteraard niet slapen. Ik krijg hierdoor zelfs zelfmoordgedachten omdat ik denk dat ik hier nooit meer vanaf raak omdat ik le zonder niet kan ontspannen of slapen. Geen promethazine, trazadone, valeriaan, of andere al dan niet homeopathische middelen helpen niet. Sorry voor deze lange getuigenis, maar als ik al 1 persoon hiermee kan helpen is dit het waard geweest. Dus als je iemand bent die dit middel gecontroleerd kan gebruiken (en er geen gewoonte van maakt om steeds meer te gebruiken en zeker ook overdag en je kan houden aan 0,5 of 1 tabletje): ik adviseer het niet maar het helpt, zeker als je het occasioneel gebruikt. Maar aub: maak niet dezelfde fout als ik. En je denkt misschien "wat een dom wicht", maar voor je het zelf goed en wel beseft hang je eraan. Probeer liever toch een valeriaantje of passieflora, of je kan pilletjes laten bereiden waarin deze beiden inzitten, maar begin niet te snel met dit spul. Het kost me al mijn energie om telkens na 10 dagen (want zo ver zit ik momenteel: 3 pillen per dag) naar de huisarts te gaan, ik ben terug depressief, ik kan in feite van niets meer genieten, enkel als ik me te slapen leg met een zolpidem achter de kiezen. Dit is geen leven meer. Voor de duizendste keer ga ik nu een poging wagen om eerst en vooral daar overdag van af te blijven (de nachten blijven moeilijk maar het zou al geweldig zijn kon ik de dag zonder doorkomen, dan werkt mijn 1 tabletje 's nachts op zn minste terug) en daarna stilaan naar een halve en dan kijk ik hoe het slapen 's nachts lukt om helemaal naar 0 te gaan). Maar het is een ongelofelijke strijd dus aub bezint eer ge begint. Bedankt om dit lang berichtje te lezen en heel veel sterkte alvast voor al diegenen die door hetzelfde gaan xxx
04-12-2019

Lormetazepam (lormetazepam)

Hoop dat ik geen 4 5 .8...8...uur lig te wachten. In de donker, in het niets ...tot (als) ik slaap , want dan kan ik enkel piekeren . Maar ik blijf piekeren en analyseren over van alles en nog wat terwijl ik ergens wel al geloof dat mijn angtsten ongegrond zijn. krop ik dat gevoel echter opkomk helemaal gek ! En mijn vriend kan ni altijd na mij luistere he midden in de nac[lees meer...]ht heeft ook een job en is moe. hoop dat deze pil werkt . (Mijnmedicijn.nl: tekst verkort tot ervaring)
29-11-2019

Melatonine (melatonine)

Sinds begin 2018 gebruik ik Melatonine 2mg en wel van het merk Lucovitaal. Ik neem meestal een halve tablet (even met een aardappelmesje door midden) en bij mij helpt het om in slaap te vallen en de nacht door te komen. Ik slik dit liever dan die Temazepam capsules van 10mg. Je valt hiermee wel snel inslaap, maar daarnaast ben je weer erg vroeg wakker. En op den duur we[lees meer...]rken die Temazepammetjes ook korter, en kom je niet aan de 8 uur slaap toe. Wat ik wel van Melatonine vind is dat wanneer het druk in je hoofd is, dat ze dan niet optimaal werken om in slaap te vallen. Spreekwoordelijk gzegd: Het zit dan tussen je oren .... zo van........ ik hoop dat ik in slaap kan vallen. Ik gebruik ze nu bijna 2 jaar. Volgens mijn huisarts maak ik te weinig melatonine aan, en zijn deze melatonine tabletjes een hulp en steuntje om in slaap te vallen. Eerlijk gezegd werken ze niet altijd, maar ik ben er content mee. Alles beter dan chemische slaapmiddelen. NB: Bij mij werken alleen de 2mg tabletjes van Lucovitaal. Andere merken die werken niet bij mij. En als ik bijv een tabletje van 5mg neem werkt die ook niet. Dus alleen 2mg van Lucovitaal en wel en halve tablet
21-11-2019

Diazepam (diazepam)

zelf heb ik na een ziekenhuis opname vanwege luchtwegproblemen diazepam gaan gebruiken op doktersadvies in een ziekenhuis Ik ben er zo langzamerhand verslaafd aan geraakt en dat op doktersadvies ha slechte zaak. En tijdens een alcoholontwennings periode in een kliniek heb ik het ook gekregen Ik sliep toen slecht en was altijd gespannen en in de stress. Graag wil ik va[lees meer...]n die zooi af want het begint voor mij verslavingstekenen te vertonen. Stop er altijd mee in overleg met een arts eigenlijk is het troep Ik gebruik diazepam nu 5 tot 6 jaar en ben doodongelukkig Het werkt door overdag en kijk niet meer helder uit mijn ogen en constant moe.
15-11-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Slapeloosheid. Alleen eerste paar keer hielp het enigzins. Niet zo goed als zopiclon igg. Helpt wel bij doorslapen. Vind het vooral best grappig hoeveel trek ik heb om alles te eten. Eerst nacht op mirta werd ik 4x wakker en ben ik broodjes gaan zitten smeren en eten om vv weer in slaap te vallen. Slaat echt nergens op :').
13-11-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik gebruik deze medicijnen voor slecht slapen. Voor de eerste keer een kwart tablet genomen hiervan werd ik zeer onrustig, volgens mij mogen deze tabletten niet worden gedeeld. Op bijsluiter staat ook in zijn geheel doorslikken
27-10-2019

Remeron (mirtazepine)

Ik had chronische problemen met doorslapen. Na jaren doormodderen had mijn huisarts een ingeving. Dit middel zou helpen bij het doorslapen. Na de eerste inname die wat bijwerkingen vertoonde - een soort dronken gevoel - sliep ik direct de hele nacht door. Dit is jaren zo gebleven ondanks dat velen mij vertelde dat dit niet zou kunnen. Het effect zou maar kortdurend zijn. N[lees meer...]adat ik over MOEST stappen naar een vervangend middel, zgn met dezelfde samenstelling was de werking direct verdwenen. Ben weer terug bij af en wederom chronische doorslaap problemen.
22-10-2019

20-10-2019

Zolpidem (zolpidem)

Door zolpidem is mijn huwelijk kapot. Werk zeer verslavend je vergeet alles en doet de gekste dingen en idd je wil er soms niet van slapen omdat je je beter voelt. Dit is eer een hartdrug. Ik was er zelf ook aan verslaaft geworden maar na ik drie straten verder in een gracht wakker werd ben ik er mee gestopt, en dat was maanden hel om er vanaf te geraken. Groetjes J.
18-10-2019

Zolpidem (zolpidem)

Ik neem bijna elke dag een halve zolpidem en werkt meestal, nu nam ik een hele en stond na min . weer in de woonkamer. is dat normaal?
16-10-2019

Trazolan (trazodon)

Mirtazapine gekregen voor slecht slapen ondanks de oxazepam. Kreeg ik hoofdpijn van dus moest in stoppen. Naarmate het meer uit mijn bloed ging werd ik somberder. Slaap weeer goed en droom fijn met trazodon
10-10-2019

Zopiclon (zopiclon)

Temazepam deed eigenlijk niks, nu een halve van deze zo nodig, maximaal 2 keer per week. Ik laad enorm op na een nacht zopiclon. Word nog steeds veel wakker maar val dan binnen 2 minuten weer heerlijk in slaap. Zo ontspannen, het piekeren verdwijnt. De volgende dag voel ik me niet duf maar echt opgeladen. De bittere smaak houdt wel tot in de middag de volgende dag aan.
26-09-2019

Trazolan (trazodon)

Voorgeschreven als ondersteuning tijdens het stopen met roken. Als lichte slaper vaak wakker en moeilijk terug inslapen. Gaf de eerste 2 dagen een licht euforisch en rustig gevoel toch om de slaap te vatten werkte het juist averechts. Lag nog langer wakker terwijl ik erg moe was. Tijdens de slaap 3 keer wakker met blaaspijn gevoel overvolle blaas. Na plassen bleef de pij[lees meer...]n waardoor de nachten wakker liggen langer werden. Ook erg geconstipeerd en nu breken bloedvaatjes ineens met neus snuiten. Ben de inname gestaakt na 6 dagen waardoor je ineens in een gat valt en nu erg depressief word. Heb doemgedachten en vind mezelf onwaardig om te leven. Laatste 5 dagen maar aan 2,5 slaap uurtjes per nacht gekomen. Nu hoofdpijn aan één stuk.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2290)
Depressie (1876)
Angst & paniekstoornis (1740)
Hoge bloeddruk (1306)
Acne/puistjes (920)