ISO 27001

ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Zinkzalf 1 2
Metoprolol 1 1
Pradaxa 1 3
Actrapid 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

19-09-2017

Melatonine (melatonine)

Wegens jarenlange slapeloosheid melatonine geprobeerd, hielp eerst helemaal niet. Na enige tijd begon ik stukken beter te slapen en voelde me een ander mens. Wat knapte ik op! Na een paar weken gebruikt te hebben leek ik last te hebben van een oude kwaal: prikkelbare darm syndroom. Dit knapte echter totaal niet op en werd steeds erger. Darmen helemaal van slag en de pijn i[lees meer...]n de maag steeds erger. Ook had ik een nerveus gevoel in mijn maag, een soort knoop in de maag. Toen toch maar eens gekeken of er mogelijke bijwerkingen kleven aan melatonine.....de klachten komen zeer zelden voor, maar ik had er veel! ook de kramp die ik 's nachts ineens vaak in mijn benen had blijkt er vandaag te kunnen komen. Het middel is helaas niet zo onschuldig als altijd wordt gezegd. Nu iets anders zoeken voor de slaap... p.s de werking van melatonine wordt negatief beinvloed door alcohol. Werkt dan zo goed als niet.
15-09-2017

Flurazepam (flurazepam)

Na de plotselinge dood van mijn partner in 2000 het middel gaan gebruiken. En dat ook via herhaalrecepten blijven doen tot na ±14 jaar mijn huisarts wakker werd. Had te maken met rijbewijs verlenging. In overleg overgestapt.
15-09-2017

04-09-2017

Temazepam (temazepam)

Ik kan alleen met zwaar slaapmiddel inslapen, bijwerkingen ernstig: wazig, depressief, suïcide, concentratieproblemen, erg droge mond, geeft gaatjes tandhalzen, droge huid, eczeem, instabiele beweging, snel vallen, gif opslag organen.
03-09-2017

Trazolan (trazodon)

Gebruikt om te kunnen slapen bij zware stress. Aangeraden door psychiater, hielp helemaal niet, gaf vooral enorme bijwerkingen. Leest eerst goed de bijwerkingen voor je eraan begint, zowel bij het starten als het stoppen, ik wens dit niemand toe. Dit middel wordt teveel voorgeschreven door onwetende psychiaters die zeggen dat het niet verslavend is, maar dit is het wel, wa[lees meer...]nt je lichaam heeft er afkickverschijnselen van als je stopt. Ik heb het gelukkig maar een paar weken genomen. Ik nam 150 Mg, heb dan 5 nachten 125 mg genomen, 2 nachten 100 en zit nu aan 75. De stap van 150 naar 125 was het zwaarste voor mij. Ik ga blij zijn als ik van die rommel afben.
30-08-2017

Zopiclon (zopiclon)

Zoals met alle middelen: gebruik ze niet als je verslavingsgevoelig bent. wat ze ook zeggen, als je een slechte slaper bent is het natuurlijk verleidelijk pillen steeds vaker te nemen. Zelf ben ik begonnen ze op reis te nemen: nachtvluchten of bij grote tijdsverschillen/jetlag. Maar steeds vaker nam ik er ook een als ik een belangrijke dag heb de volgende dag, ik echt goe[lees meer...]d wil slapen. En geef je eenmaal aan toe, dan heb je heel veel belangrijke dagen ;-). Waar ik in '96 begon met 10 per half jaar, gebruik ik er nu 10 per maand. Ook te maken met de overgang, die slapeloosheid versterkt. Maar sinds 2 jaar met de huisarts afgesproken dat niet meer mag worden en nu houd ik me daar ook aan. Een halve pil doet me amper (meer) iets maar op een hele slaap ik nog altijd 6 uur als een blok en dat is toch heerlijk. Jammer dat er zo weinig goed onderzoek is, of op lange termijn kwaad kan.
29-08-2017

Melatonine (melatonine)

Ik had Sleepz melatonine, helpt erg goed om in te slapen, ben er erg blij mee.
23-08-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Met het effect van de Mirtazapine was ik eerst erg blij. Ik sliep erg vast, zelfs als ik soms wakker werd voor naar de wc te gaan, kon ik makkelijk weer in slaap komen. Zelfs slaap/sliep ik zo diep, zelfs door mijn wekker heen. Waardoor ik na enkele weken verward raakte, als ik wakker werd of word, vaak nog het idee dat ik droom. Ook laatste weken overdag erg versuft, zelf[lees meer...]s soms zo erg, dat het lijkt dat ik niet in werkelijkheid bevind, soort van slaapdronken de gehele dag. Nu de laatste dagen heb ik zulke levendige dromen, dat ik voor het gevoel soms half slaap en half wakker ben. Nu had ik laatste paar dagen, dat ik de droom of werkelijkheid extreem erg door elkaar haalde. Dit werkt erg verwarrend. Zelfs soms zo heftig, dat ik zo twijfel of het gedroomd is of echt zo was. Want soms als ik wakker ben voor eventjes, kan ik namelijk zo weer in diepe slaap vallen, dat ik zelf niet meer echt bewust van ben, wanneer ik s' nachts eventjes wakker wordt. Ik slik ook geen gehele tablet, ook halveer ik het niet maar neem een kwart ervan. Omdat ze anders te heftig zijn in de bijwerkingen: slaapdronken en verlies van werkelijkheid. Herkent iemand zich hierin?
21-08-2017

Zolpidem (zolpidem)

Zolpidem heb ik ruim 10 jaar geslikt. In het begin nam ik het een paar keer per week, later elke nacht een derde, en nog wat later ben ik onder druk van mijn werk elke nacht een hele tablet gaan gebruiken. Ik had veel extreem vroege diensten en de stress daarvoor was genoeg om hoe dan ook steeds zolpidem te nemen, zelfs als ik het wellicht niet nodig had. Ik heb aardig wat[lees meer...] rare dingen gedaan onder invloed van zolpidem. Onlangs heb ik een paar niet bedoelde overdosissen genomen in combinatie met alcohol, en de laatste was zo extreem (8 tabletten, ik kon niet meer op mijn scooter rijden en kwam als een zombie aan op mijn werk..ik kon alleen maar brabbelen) dat ik acuut besloten heb ermee te stoppen. Heb afgebouwd, gecombineerd met een ander middel, en ben nu twee dagen helemaal van de zolpidem af. Het is dus nog heel erg afwachten of ik dit volhoud. Mijn motivatie is echter sterk. Ik wil hiermee alleen zeggen dat de kans op misbruik bij zolpidem aanwezig is. Mij gaf het altijd een sterke "high", zeker icm alcohol, en vanwege het effect op je geheugen en gedrag (Ik kreeg vaak een zekere schijt aan dingen waardoor ik ook makkelijk meerdere pillen ging nemen) is het wellicht een wat risicovol middel. Als je echter gewoon 1 pil neemt en meteen gaat slapen acht ik de kans op rare dingen niet groot. Je moet er alleen niet wakker mee blijven want dan kan het fout gaan.
07-08-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Eerste 2 dagen ging het goed, heb goed geslapen. Daarna werd ik steeds suffer en was moe. Ging zelfs in de middag naar bed. Heb de halve tablet die ik moest nemen nog een keer gehalveerd (kwart tabletje dus). Dit gaf geen verbetering. Nog geprobeerd om het om de dag te gebruiken, maar uiteindelijk gestopt. Ik was helemaal versuft, wist nergens meer van en zat zelfs in de s[lees meer...]toel te slapen.
06-08-2017

Melatonine (melatonine)

Enkele weken 3 mg gebruikt en ik kreeg allemaal vage klachten, welke ik eerst niet kon plaatsen waar het vandaan kwam, totdat duidelijk werd dat dit door de melatonine veroorzaakt werd. Ik kreeg last van duizeligheid door de dag heen, het idee dat ik daarbij zou flauw vallen. Ik was overdag ook niet vooruit te branden, was neerslachtiger zelfs somber en had last van angst[lees meer...]aanvallen. Ik sliep perfect in en de eerste anderhalve week dat ik melatonine slikte had ik geen bijwerkingen, des te langer ik het gebruikte des te meer kreeg ik last van de bijwerkingen en begon ik s nachts ook ineens wakker te worden. Ik heb gelezen dat als je gevoelig bent voor cafeïne, je dit ook kan zijn voor melatonine, omdat hetzelfde enzym betrokken is bij de afbraak van de stoffen in je lichaam. Ik ben zelf heel gevoelig voor cafeïne en drink ook al een tijd geen koffie meer. Ik denk ook dat de 3 Mg teveel voor mij is geweest en er misschien continu een te hoog melatonine gehalte in mijn lichaam is geweest. Ik ben sinds gister gestopt met het slikken van melatonine en voel me vandaag al een stuk beter dan de voorgaande dagen. Ik denk dat ik met een paar dagen weer helemaal mezelf ben.

Zopiclon (zopiclon)

Doordat ik aripiprazol slik voor psychoses heb ik slapeloze nachten. Toen kreeg ik zopiclon voorgeschreven en ben ik die gaan slikken 7,5 mg. Door de zopiclon ben ik 0,5 á 1 kilo per dag afgevallen. Eerst had ik overgewicht 79 kilo, daarna toen ik met de zopiclon moest stoppen woog ik 59 kilo, zo snel in zo'n korte tijd (21 dagen). Ik leefde toen heel gezond. De arts had g[lees meer...]een verklaring. Sinds ik die medicijnen niet meer slik, heb ik weer een goed gewicht opgebouwd.

Lorazepam (lorazepam)

Fijn inslapertje
26-07-2017

Zolpidem (zolpidem)

Wakker geworden 3 uur na inname van medicijn, volledig in paniek en uit bed gegaan, vervolgens op de bank in de kamer gaan liggen. Kwam er na een tijd achter, waarover het ging: Het betrof een "uit te voeren taak", alles was duidelijk in beeld. Alles was "duidelijk waarneembaar". Doodeng.
19-07-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Het had steeds minder effect
19-07-2017

Quetiapine (quetiapine)

In combinatie met 10 Mg diazepam zijn er nu nachten waarin ik kan slapen!!
14-07-2017

Melatonine (melatonine)

Ik heb al 25 jaar ernstige problemen gehad met inslapen 's avonds. Gelukkig is in het voorjaar in het slaapcentrum in Ede ontdekt dat mijn melatonine-aanmaak niet goed verloopt. Het verlaat slaapfase syndroom (SDPS) wordt dit genoemd. Door de neuroloog werd aangeraden melatonine te gaan slikken, te beginnen bij 1 mg en opbouwen naar 5 mg (indien nodig). Ik zit nu al een pa[lees meer...]ar weken op 3 mg en ik moet zeggen; ik voel mij helemaal niet goed. Ik slaap wel extreem snel in, maar ben de volgende dag moe, lusteloos, misselijk en slap. Daarnaast heb ik af en toe last van een soort "wegtrekkers". Ik kan opeens duizelig worden, tintelingen in mijn vingers krijgen en druk op de borst ervaren. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Ik vermoed dat mijn dosering voor mijn gestel te hoog is en ben nu ook weer een beetje aan het afbouwen. Hebben mogelijk meer mensen deze ervaring gehad?
13-07-2017

Quetiapine (quetiapine)

Stop ermee. ... Nooit meer. Ben op 3 maanden 14 kg bijgekomen en s nachts wakker worden en ontzettend veel behoefte aan suiker. Nooit een suiker freak geweest, nu extreem.
13-07-2017

Dormeasan Vogel (homeopathisch)

Sinds ik mij kan heugen problemen met slapen, met dit pilletje val ik in een diepere slaap, bij de 'extra sterke' word ik wakker met een 'houten kop', dat is minder prettig. Maar de gewone helpen om uitgeruster wakker te worden, aangezien ik zonder heel oppervlakkig slaap, en doodmoe wakker wordt. Dit helpt mij niet zozeer bij het inslapen, maar wel bij doorslapen in[lees meer...] een gezondere diepe slaap.
08-07-2017

Dormicum (midazolam)

Ik mag dit middel 1 x per week om even op te laden.
07-07-2017

Zopiclon (zopiclon)

Ik heb een hele tijd zopiclon gebruikt voor chronische slapeloosheid door een verlaat slaapfase syndroon. Het werkte in het begin best goed, maar de slaapproblemen waren chronisch en ik mocht het niet dagelijks innemen vanwege afhankelijkheid en tolerantie. Op een gegeven moment merkte ik dat ik het eerder begon te nemen dan nodig en dat mijn geheugen steeds meer achteruit[lees meer...]gang. Ben overgestapt naar een lage dosering quetiapine, dat werkt voor mij beter.
07-07-2017

Seroquel (quetiapine)

Sinds mijn 17e heb ik steeds meer last van slaapproblemen, vooral moeite met inslapen. Ik blijk aan verlaat slaapfase syndroom te lijden icm ADHD. quetiapine werkt voor mij doordat het de continue gedachtstroom in m'n hoofd vermindert waardoor ik makkelijker inslaap. Heb ook een tijd zopiclon gebruikt maar daar ging m'n geheugen sterk van achteruit en het werkte verslaven[lees meer...]d. Voor mij werkt dit beter dan benzodiazepines.
05-07-2017

Zopiclon (zopiclon)

Mijn ervaringen met 2 Zopiclon zijn heel anders. Achteraf en gewoon toevallig heb ik een kennis die ook Zopiclon nam en ook de dosis ongeveer dezelfde tijd verhoogd 'kreeg'en die had dezelfde ervaringen als ik: de volgende dag beroerd en enorme maag- darmproblemen en hoofdpijn. Dit was voor mij dan ook een enorme stijging: ik gebruik elke avond maar 1/4 van een tablet, in[lees meer...] combi met een antihistamine. Het was om een tijdelijke crisis het hoofd te bieden, die verhoging van de Zopiclon, maar het gaf alleen maar meer ellende. Toen ik stopte met die 2 en geleidelijk weer terugging in dosering, hielden de maag darmklachten etc. op.
30-06-2017

Gabapentine (gabapentine)

Ik kreeg Gabapentine om te slapen, hiervoor hielp het goed. Alleen de bijwerkingen maakte dat ik met dit middel gestopt ben. Bijwerkingen: haaruitval, brandende hoofdhuid, brandende tong, brandende voetzolen en gescheurde nagels
23-05-2017

Temazepam (temazepam)

Ik ben zeer tevreden over Temazepam, na wilde feesten van langer dan 2 dagen kan ik soms de slaap niet vatten. Echter met Temazepam val ik in slaap als een roosje. Ook in combinatie met GHB, lachgas, MDMA, speed, XTC en alcohol werkt het echt perfect. Aanrader voor een ieder die niet in slaap kan komen na lange zware feestjes.
21-05-2017

Levomepromazine (levomepromazine)

20-05-2017

Heeft iemand ervaring met 2 tegelijk innemen
16-05-2017

Lormetazepam (lormetazepam)

Dit medicijn voorgeschreven gekregen door de neuroloog, ivm slecht slapen, het was zeer effectief en ik merkte dat mijn hoofdpijn die ik dagelijks heb minder werd. Dus kreeg ik een hogere dosis, in het begin milde bijwerkingen, hoe langer ik het gebruik hoe meer mijn geheugen slecht word, het begon met een blackout elke avond. De volgende dag ben ik een uur kwijt voor het[lees meer...] slapen gaan. nu 10 jaar verder geheugenproblemen, alles vergeten (35jaar). Het middel ontspant lekker, je wordt rustig, slaapt goed. maar je hebt er steeds meer van nodig en je bouwt een flinke tolorantie op.
05-05-2017

Temazepam (temazepam)

Door de misselijkheid na inname en hoofdpijn, waarna ik moest overgeven, daar ik addisson patiënt ben en afhankelijk van hydrocortison, heb ik solo cortef bij moeten spuiten om te voorkomen in het ziekenhuis te belanden. Heb dit aangegeven bij apotheek welke mij een ander merk (Sandoz) heeft beloofd. Onze waarnemend huisarts was niet genegen om een nieuw recept uit te schr[lees meer...]ijven. Dus wachten tot onze huisarts terug is.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1714)
Depressie (1432)
Angst & paniekstoornis (1198)
Hoge bloeddruk (970)
ADD (486)
Depressiviteit (458)
Astma (398)
Angststoornis (385)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!