ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

12-05-2021 | Man | 50
temazepam
In tegenstelling tot een hoop andere, vind ik dit prima spul ! Ja je voelt je een beetje suf na afloop ,maar thats all ! Heb vanochtend zelfs 20 push-ups gedaan, zo uitgerust voelde ik mij. Je moet wel een beetje sterk zijn voor dit spul want het is een paardemiddel. Dit middel is niet geschikt voor mentaal en fysiek zwakke mensen. Maar ben je een sportman zoals[lees meer...] ik die een paar uur slaap tekort komt, neem het gerust en je slaapt als een roos.

07-05-2021 | Vrouw | 68
mirtazapine
Na maanden gesukkeld te hebben met Oxazepam en proberen te minderen van 10 - 7.5 - 5 - naar 2.5 mg. Met de laatste hoeveelheid lukte het me niet om ermee te slapen. Heel onrustige nachten met paniekaanvallen en slechts enkele uren slaap. Nu slaap ik prima met Mirtazapine sinds 2 maanden. Ook mediteer ik elke avond voor het slapengaan. Ook rond 22 uur neem ik een Valdisp[lees meer...]ert en houd me serieus aan slaap hygiëne.

03-05-2021 | Vrouw | 70
temazepam
Ik krijg een vreselijke aanslag, het jeukt. Roden plaque die jeukt, op mijn benen, maar ok op mijn hele lichaam. jamer ik slaap zo goed met 10 mg

Midazolam

03-05-2021 | Vrouw | 52
midazolam
Inslapen vrijwel meteen, maar sliep er maar 3u.op, op zo een hoge dosis! Gevaarlijke dosis vlgs apotheker. Daarbij werd ik erg vergeetachtig en angstig, gevoel achtervolgd werd. Had radiowekker gezet? Weet v.niets! Spullen vergeten waar neer te leggen..etc. Werkt te kort om te slapen. Pijn benen op elkaar bij wakker worden..bloedsomloop? Zware benen. Werkt te kort om een h[lees meer...]ele nacht door te slapen.

Dormeasan Vogel

30-04-2021 | Vrouw | 29
kruidenproduct met valeriaan
2 van deze tabletjes een half uur voor het slapen. En daarnaast drink ik nog een kopje kamille thee uur voordat ik slaap. Ik lig geen uren meer wakker. Slaap beter door. En kan vroeg in de ochtend ook nog een extra uurtje slaap pakken. zonder dit middel was ik om 5 uur klaar wakker. Ik ben er erg tevreden over. Had al voor dit veel.geprobeerd wat niet werk[lees meer...]te. Dit.is het het enigste wat bij mij werkt.

26-04-2021 | Vrouw | 35
quetiapine
Omdat ik vanwege PMDD soms last heb van slapeloosheid heb ik dit voorgeschreven gekregen. Dit schijnt niet verslavend te zijn, namelijk. Ik merk dat ik heel slecht reageer op dit medicijn. Ik word er heel erg duf van en daarnaast ook erg somber en nergens toe in staat. Dit effect houdt ongeveer 16 tot 18 uur aan, zelfs bij de laagste dosering mogelijk. Dit doet het hele[lees meer...] effect van een nacht goed doorslapen weer teniet. Daarnaast heb ik ook last van droge mond en droge ogen als ik dit medicijn heb gebruikt. Ik zou het dus zeker niet aanraden als je het voorgeschreven krijgt bij PMDD.

24-04-2021 | Vrouw | 57
quetiapine
Heb lange tijd slaapproblemen. Wel inslapen maar na uurtje wakker en niet meer in slaap komen. Allerlei medicijnen geprobeerd, met angst voor verslaving. Nu 10 dagen quetiapine 25 Mg geslikt. En heb 10 dagen goed geslapen. Wel ooit wakker maar na toiletbezoekje weer meteen in slaap. Wat een wondertablet. Geen bijwerkingen gehad. Ik ben er super blij mee. Heb nu een nacht[lees meer...] niet ingenomen en lig weer meteen wakker. Dus voor mij duidelijk een prima oplossing. Quetiapine 25 Mg is mijn wondermiddel.

Flurazepam

18-04-2021 | Man | 47
flurazepam
Ondertussen 20 jaar geleden. Naar aanleiding van een complete instorting en volledige slapeloosheid voor meerdere weken : flurzepam. Een zegen. 1 pil van 30 mg zorgt ervoor dat ik drie dagen goed slaap. Je hebt een rare nasmaak voor enkele dagen en versuft overdag. Niet lang genomen want volgens neuroloog te zwaar en eigenlijk ongeschikt als slaapmiddel. Nu zolpidem. Re[lees meer...]eds jaren. Werkt nog steeds perfect. Overdag : cymbalta 60 mg en indien nodig lorazepam tot 3 mg. 47 yo.

Lormetazepam

18-04-2021 | Vrouw | 36
lormetazepam
Gezien ik door zolpidem soms begon te slaapwandelen vroeg ik de arts naar een alternatief. Zo ben ik op Lormetazepam gekomen. Al van de eerste nacht echter moest ik zoveel zweten s nachts dat ik al midden in de nacht wakker werd van natte lakens en hoofdkussen. Echt heel vies. Ik ging dan op de andere droge helft van mijn bed liggen, tegen ik moest opstaan was dus het hele[lees meer...] bed nat, mijn haar ook en mijn huid voelde alsof ik te lang in bad had gezeten. Ik heb erna nog een paar dagen geprobeerd het te nemen in de hoop dat het zou weggaan, maar dat gebeurde niet. Ik ben ermee gestopt, zo smerig wakker worden en de lakens kletsnat, dat is geen optie. Maar volgens de bijsluiter is dat zelden, misschien ligt het dus enkel aan mij.

17-04-2021 | Vrouw | 29
zopiclon
Hoelang voor het slapen gaan neemt u m in? Gelijk er voor half uur of n uur?? Daar ben ik namelijk nog aan het zoeken zoald afgelopen nacht bijna niet geslapen... ik slik nu wel naproxen ivm gekneusde rug dus misschien werkt die daardoor niet hoor... Liefs jennifer

16-04-2021 | Vrouw | 50
zopiclon
ik slaap er heel goed op hoor

15-04-2021 | Vrouw | 58
quetiapine
Hoi, Ik kreeg deze medicatie vanwege slapeloosheid. Begon met 50mg seroquel dat was te zwaar dus overgestapt naar quetiapine 12.5 mg. 3 voor de nacht. Vreselijk! Ik ben in een nachtmerrie belandt. Mijn hersenen werken niet meer. Ik kan mijzelf niet meer aankleden. En bijna niet lopen. Nu staat er op het potje *stemmingen *??? Nou die heb ik nu wel ja. Ze zouden verb[lees meer...]oden moeten worden. Deze medicatie is absoluut niet voor angst/slaapstoornis. Altijd bezig geweest. Creatief en veel humor. Alles is weg. Ben al bijna twee jaar een zombie. Totaal geen energie meer. Ik kom niet eens normaal onder de douche. Mensen pas OP! Artsen schrijven liever geen pammetje voor dat is gevaarlijk nee dit is GEVAARLIJK!! Antipsychotica worden niet aanbevolen voor de behandeling van angststoornissen, vanwege de kans op ernstige bijwerkingen als extrapiramidale stoornissen en metabool syndroom. Voor de keuze van de juiste standaardbehandeling zie Angststoornissen. Soort hypo's. Duizelig, verhoogde bloeddruk, verward, flauwte, agressie, nachtmerries, hoofdpijn. Gefragmenteerd slapen, rusteloos, moe, darmklachten.

04-04-2021 | Vrouw | 31
quetiapine
Doordat ik door een angststoornis crash kan ik niet meer slapen. Quetiapine helpt goed om te slapen. Ik gebruik het alleen in tijden van crisis. Pas wel op met dit gebruik. Het dempt natuurlijk voorkomende stoffen in de hersenen vooral dopamine en serotonine, deze zijn verantwoordelijk voor je stemming. Ik ben mezelf kwijt geraakt hierdoor. Ik ben er licht depressief van g[lees meer...]eworden. Gebruik nu citalopram voor mijn angststoornis maar ook om de serotonine een boost te geven. Hoop snel mezelf weer terug te vinden. Mijn advies is gebruik het alleen als je echt niet anders kunt. Ik heb 1 maand 25 gebruikt en daarna 2 maanden 12,5. Nu ben ik er mee gestopt en het slapen gaat weer goed.

Risperdal

01-04-2021 | Vrouw | 51
risperidon
Kreeg dit middel voor slapeloosheid maar slaap nog steeds onvast en zit nu nog meer te piekeren over alles. Sinds ik te kampen kreeg met de menopauze ben ik erg gespannen, kan geen rust meer in mijn lijf krijgen waardoor het moeilijk lukt om te slapen. Lig vaak uren wakker en te draaien in mijn bed. Met luidruchtige buren word ik dan ook nog wakker waarna het slapen geheel[lees meer...] niet meer lukt. Mijn huisarts schrijft steeds van die hersenmanipulators voor maar ik wil enkel iets om te kunnen slapen want ik kan niet meer. Nooit lijk ik serieus genomen te worden, pas na thuiskomst en het lezen van de bijsluiter zie ik dat ik weer iets als een antipsychotica voorgeschreven kreeg. Van deze word ik dan wel niet suf en duf als een zombie overdag maar ben nu non stop aan het piekeren en zie nu wellicht echt dingen die niet zo zijn. Heb het idee dat mensen overdreven vriendelijk tegen me doen dat ze fake tegen me zijn. Als of ze denken dat ik ze niet niet allemaal op een rijtje heb maar erg hun best doen om dat niet te laten blijken... Voel me door iedereen in de maling genomen! Is dit een Psychose????? Dit heb ik normaal niet hoor, proberen slapen gaat nu nog slechter want moet steeds maar te diep door denken over alles en dan zie je steeds meer spoken ook.... iemand raad of dit idd in psychose leven is en ik beter kan stoppen? Nu dag 8 met deze pillen, de dosis verhogen omdat het schijnbaar moest helpen als slaapmiddel weet ik zo net nog niet want het hielp me tot nu niet daar mee.

Zolpidem

17-03-2021 | Vrouw | 50
zolpidem
Van deze pillen viel ik heerlijk in slaap en werd ik uitgerust wakker. Echter... tijdens mijn zogenaamde slaap deed ik vreemde dingen. Slaapwandelen, gevaarlijke capriolen zoals plat achterover vallen, uit het raam klimmen etc etc. Ik mis mijn slaap ontzettend en ben weer dood en doodmoe maar toch ga ik het nooit meer gebruiken.

04-03-2021 | Vrouw | 41
zopiclon
Heerlijk die roes. Heel gevaarlijk. Met 2 glazen wijn beland ik als een junk met 1 voet in de wc. Opgesloten in mijn douchecabine. Terwijl ik slechts de deur moet openen. Na inname, na 2 uur wakker met angsten. De grootste rommel die er is. Heel verslavend.

Alprazolam

21-02-2021 | Vrouw | 68
alprazolam
Zeer slecht bezig met alprazolam. inderdaad werkt zeer snel maar je hangt eraan voor altijd Dit geneest niet het werkt zoals drugs je begint met 0,25mg maar moet alsnel overgaan tot hogere dosissen. Waar het op neer komt !!!! Probeer nu maar om er af te geraken !!! Je wilt niet weten wat je te wachten staat. Je moet afbouwen anders kom je er nooit af. Je moet wel over een[lees meer...] serieuze portie wilskracht bezitten om het alleen te doen ofwel kan je je laten opnemen , maar 3 à 4 mg per dag ????? dat is er serieus over . Vraag dringend hulp !!!!!!

18-02-2021 | Vrouw | 50
quetiapine
Jaren slecht slapen, vaak wakker worden....allerhande middelen geprobeerd maar door verslavend effect weer gestopt. Allerhande oefeningen gedaan mbt slapen etc. Door jaren van slapeloosheid een burn out gekregen in combinatie met een gegeneraliseerde angststoornis met beheersbare waangedachten. gestart met citalopram en quitiapine 25 Mg. voor de nacht. Bij aanvang hef[lees meer...]tige lichamelijke reactie...angst....onrust. Na paar dagen is dit gevoel weg en slaap ik er rustig op in en slaap door. als ik wakker wordt kan ik gelijk weer inslapen. De onrust en angst en piekeren in de nacht waardoor ik gespannen in bed lag is weg. Het middel is niet verslavend. Ik ben er dus heel erg blij mee. Ik ben eindelijk bij aan het komen...

12-02-2021 | Man | 61
mirtazapine
Ik neem dagelijks 3 tabletten (mirzapine) van 45mg en na een half uur slaap ik in. Word 2 x per nacht wakker dus het medicijn werkt niet.

11-02-2021 | Man | 67
quetiapine
Wat een ongelooflijk gevaarlijk medicijn, Na inname wordt je wel slaperig maar na een week dosis verhoogt naar 50 mg. Volgende dag voelde mij niet goed, hoofd was totaal in de war, het beste was om zelfmoord te plegen zo kreeg ik de gedachte. Na contact opname met de psychiater moest ik gewoon doorgaan met inname, doodziek en vreselijk vermoeid heb ik het toch 1,5 jaar [lees meer...]ingenomen met als resultaat een vreselijke tinnitus, trillingen zij gebleven en vaak algeheel ziek gevoel. Afkicken van 50 miligram zou niet moeilijk moeten zijn. Ga het maar eens proberen dan piep je wel anders, vreselijk veel afkickverschijnselen, huil buien en slapeloosheid, de zenuwen gieren door je lijf je hartslag is totaal van streek en komt niet tot rust. Nooit meer van deze medicijnen en ik pleit ervoor om ze te verbieden. Ze duwen je naar de rand van de afgrond. Doe het niet en laat je niet overhalen door een psychiater. Pillen poesers dat zijn ze en het ergste is dat ze niet naar je luisteren. Nu een jaar na laatste inname nog steeds dezelfde verschijnselen als bij het gebruik. Volgens de artsen kan het een beschadiging zijn aan het centrale zenuwstelsel door gebruik van quetiapine en slaapmiddelen, wat een oplossing lijkt is eigenlijk een ramp, neem het aub nooit het heeft vreselijke gevolgen en je geneest er niet van.

05-02-2021 | Vrouw | 23
quetiapine
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven omdat ik Niet kon slapen door onrust. Ik lag veel te piekeren. Ik slik 1x 25 mg een uur voor het slapen gaan. Merk steeds minder van die slaperigheid en het duf worden. De eerste paar keren merkte ik het heftiger. Ondanks dat het niet eng is ofzo. Nu merk ik steeds minder van de bijwerkingen. Ik val er sneller mee in slaap. Ik heb nu s[lees meer...]inds een aantal weken een lichte vorm van tinnitus. Daardoor merkte ik dat ik weer angstig was vooral in de nachten en niet kon slapen. Nu slik ik 1x de 25mg weer en gaat het slapen weer goed. Nog steeds weinig last van bijwerkingen. Ik merk als ik in de nacht wakker wordt dat mijn lichaam gewoon niet in staat meer is om te vechten. Iets wat ik wel deed. Ik draai nu gewoon om en mijn lichaam laat me toe te rusten en weer in slaap te vallen. Dus dat is voor de nachten erg fijn. De dagen kom ik prima door. De tinnitus is bij mij goed te maskeren. Het geeft me nu meer rust nu ik dit slik voor de nachten. Ik snap wel dat je me waarschijnlijk niet wakker kan bellen snachts voor noodgevallen. Want je bent toch een beetje rozig en je reactie neemt wat af. Maar over het algemeen ben ik erg tevreden. Ik sta smorgens niet moe op maar ben redelijk uitgerust en kan dan ook wel gewoon autorijden. Ik wil binnenkort wel gaan kijken of ik naar 12.5 mg kan gaan en kan gaan afbouwen. Ik was eigenlijk voor corona altijd een goede slaper dus wil uiteindelijk het weer zelf doen. Maar dat gaat me wel lukken als de corona voorbij is en ik weer kan werken en weer mijn ding kan gaan doen. Voor nu prima en heb ik rust. Zou het middel wel aanraden.

Staurodorm

27-01-2021 | Vrouw | 56
flurazepam
ik nam sinds jaren 1/2 staurodorm en bij het wakker komen midden in de nacht nog 1/2... nu sinds maanden uit de handel en kreeg ik van de huisarts dormonoct voorgeschreven... wat mij niet liet slapen.... daarna doorverwezen naar een psychiater die mij op 1 trazodone en 1/2 zolpidem gezet heeft... na 9 dagen : duizelig, wazig, quasi NIET slapen, zweten, geen appetijt en moe[lees meer...]lijk kunnen eten... maar mijn vraag blijft : wanneer ga ik kunnen slapen... dat is alles wat ik nu wil... iemand enige ervaring?

Staurodorm

26-01-2021 | Vrouw | 56
flurazepam
Ik nam sinds jaren 1/2 Staurodorm bij het slapengaan... en meestal nam ik er midden in de nacht 1/2 bij. Van Staurodorm zelf heb ik nooit bijwerkingen gehad... maar is nu uit de handel waardoor ik Dormonoct voorgeschreven kreeg maar die hielp bij mij niet... uiteindelijk bij een neuroloog en psychiater terecht gekomen die mij beide op 1 Trazodone van 100 mg gezet hebben sa[lees meer...]men met 1/2 Zolpidem : ik neem die nu 8 dagen en slaap er quasi niet mee... ik heb alle neveneffecten : waarschijnlijk door de afbouw van de Staurodorm en Dormonoct en het opstarten van Trazodone en Zolpidem : zweten, niet slapen, duizelig en ijl in het hoofd, jeuk, tintelingen in de vingers, vermageren, geluiden veel sterker horen,...ik ben gelukkig thuis van het werk want zo kan ik onmogelijk werken, kan zelfs heel moeilijk koken en smaken doet het mij zeker niet... Wie heeft hier nog ervaringen mee... ik hoop dat ik weldra kan slapen en van die akelige bijwerkingen af ben

10-01-2021 | Vrouw | 60
zopiclon
Vanaf mijn 40e ernstige slapeloosheid door stressgevoeligheid en paniekaanvallen. Ik slik zoplicon nu 20 jaar. Elke avond 1 tabletje van 7,5 mg voor het slapen, en soms 1,5 tablet. Daar slaap ik heel goed op. Zou er graag mee stoppen maar tot op heden niet gelukt. Ik functioneer er goed op trouwens. Hoop er ooit vanaf te kunnen komen.

31-12-2020 | Vrouw | 30
mirtazapine
Ben begonnen met 7,5 mg, tegen slapeloosheid. Dit deed helaas niks. Toen opgehoogd naar 15 mg. Dit werkte binnen 2 nachten al. Heb in jaren niet zo goed geslapen. Maakte eindelijk weer nachten van 10-12 uur. Alleen het eten werd een probleem. Ik merkte niet wanneer ik vol zat en had constant een honger gevoel. Ik voelde alleen dat ik teveel gegeten had door enorme maagpi[lees meer...]jn. In een maand tijd zat er al 5 kilo aan. Dus helaas, weer aan het afbouwen.

30-12-2020 | Vrouw | 47
quetiapine
Middel is erg prettig in gebruik. Ik krijg het voor slapeloosheid en gebruikt nu 6,25 mg. Het duurt ruim 2 uur voordat het werkt maar kan dan paar uur prima slapen. Heel blij mee.

28-12-2020 | Man | 51
mirtazapine
9 jaar geleden gekregen toen ik op de PAAZ verbleef. Ik kon niet slapen en kreeg dit medicijn. 15 mg. Sliep als een roos en het medicijn heeft al die jaren goed voor mij gewerkt. Ben er wel 15 kilo door aangekomen. Dit komt deels ook dat na inname het hongergevoel heel sterk is. Geen verzadiging. Ik blijf door eten. Met huisarts overlegd dat ik wilde afbouwen. Ook omdat i[lees meer...]k zwaarder was geworden en doordat ik EMDR wilde gaan doen en dan is het wel handig dat je bij je gevoel kan. Voel mij door dit medicijn wel afgevlakt in mijn gevoel. Ik ben begonnen met afbouwen d.m.v. de Mirtazapine drank. Na wat moeilijk doen door de zorgverzekering ben ik begonnen en heb het kunnen afbouwen tot 7,5 mg. Het gekke is: ik sliep nog beter dan met 15 mg! Doordat de drank al een tijdje niet leverbaar is breek ik 1 tablet doormidden. Dat ging ook een tijdje goed maar de laatste weken slaap ik zeer slecht. Probeer soms weer met een hele tablet maar dat lukt ook niet meer. Denk dat ik maar verder ga met afbouwen. Heb wel Lorazepam en daar slaap ik heel goed op maar dat is zo verslavend. Ben wel weer ruim 10 kilo lichter gelukkig.

27-12-2020 | Man | 36

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

22-12-2020 | Vrouw | 68
promethazine
Voorgeschreven door psychiater , 2x s’avonds ingenomen ivm slapeloosheid, “vol “ hoofd. Averechtse werking , niet suffig , geen slaap, wel spiertrekkingen in armen en benen, ontzettend droge mond, ook daarna overdag. Dus mee gestopt.

09-12-2020 | Man | 37
mirtazapine
Ik val slecht in slaap i.v.m. piekeren. Ook 's nachts na bijv. toiletbezoek lastig weer in slaap kunnen komen. N.a.v. slaaponderzoek op advies van neuroloog begonnen met dagelijks gebruik Mirtazapine 7,5 mg. Werkt fantastisch. Met 7,5 mg echter erg suf. Daarom naar 3,75 mg gegaan. Nu zelfs om de dag. Werkt bij mij echt uitstekend tegen de slapeloosheid. Vervelende bijwerki[lees meer...]ng is gewichtstoename. Dit ondanks het feit dat ik niet meer ben gaan eten en dagelijks sport.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2557)
Depressie (2060)
Angst & paniekstoornis (1995)
Hoge bloeddruk (1438)
Blaasontsteking (1046)