ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

19-04-2019

Stilnoct (zolpidem)

Regelmatig gebruikt. Ik viel er redelijk snel van in slaap, maar ging er ook van "spoken" en wist de volgende ochtend hier niets meer van. Mee gestopt. Dan maar iets later slapen.
11-04-2019

Zolpidem (zolpidem)

Moeilijk is in slaap vallen, met dit ben ik zeker en slaap ik gelukkig in en altijd goed wakkerkomen Pas op bij meerder op een avond
10-04-2019

Seroquel (quetiapine)

Na mijn bevalling van eerste kind had ik direct last van slapeloosheid (niet vanwege de baby). Eerder had ik hier nooit last van gehad. In die tijd werkte ik veel. In eerste instantie waren het periodes. Een jaar na de bevalling nam de slapeloosheid toe, mede door stress op mijn werk. Ik lag nachten wakker en viel dan pas rond 6:00 in slaap. Ik ben in behandeling gegaan bi[lees meer...]j een psychotherapeut en zij vermoedde een combinatie van (laat ontdekte) postnatale depressie in combinatie met een burn-out. Door de weinige nachtrust kwam ik in een vicieuze cirkel terecht en lukte het niet om zonder medicatie te herstellen. Ik heb eerst een tijdje anti-depressiva geslikt maar dat werkte onvoldoende tegen de slapeloosheid. Vervolgens kreeg ik Soroquel voorgeschreven (25mg). Dit werkte voor mij eigenlijk direct. Ik slik het een uur voor slapen gaan. De volgende ochtend word ik wel suf wakker en is mijn gezichtsvermogen iets minder. Het duurt lang voordat ik helemaal wakker ben en ook heb ik soms het gevoel dat mijn geheugen iets minder goed functioneert (ook gedurende de dag). Al met al heeft het mij wel geholpen om uit de vicieuze cirkel te komen. Na anderhalf jaar slik ik nu 12,5 mg. Hopelijk lukt het om in de toekomst verder af te bouwen. Zelf ben ik geen voorstander van medicijnen slikken maar soms beland je op een punt dat het echt niet anders kan. Op dat punt heeft dit medicijn mij geholpen.
04-04-2019

Quetiapine (quetiapine)

Een geweldig medicijn tegen mijn chronische slapeloosheid. 25 mg is veel te veel, dan loop ik er twee dagen als een zombie bij, maar wanneer ik een kwart neem, dus 6,25 mg, dan slaap ik heerlijk!
02-04-2019

Valium (diazepam)

Onder jeugd gaat het illegaal rond. Met geen idee van de verslavende werking. Vaak in combi met blowen en drank. Onze dochter een wrak na maanden steeds meer gebruik. Nu in behandeling, voor eeuwig een verslaafde nu.....
28-03-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Ik ben begonnen met het nemen van nortrilen om ‘s nachts dieper en beter te slapen. Daarnaast zou deze medicatie mijn chronische pijn door fybromialgie verminderen. Ik gebruik de medicatie nu bijna twee jaar en heb praktisch geen pijn meer. Echter moet ik wel zeggen dat dit niet alleen te danken is aan de medicatie, maar ook het trainen van de spieren. Het slapen gaat ook [lees meer...]een stuk beter, slaap beter door en word niet meer wakker van onrustigheden in de nacht. In het begin merkte ik dat ik ook echt een meer uitgeslapen gevoel had, tegenwoordig is dit minder. Dit kan echter komen doordat mijn lichaam gewend geraakt is aan de medicatie.
26-03-2019

Quetiapine (quetiapine)

Werkt prima bij mij, wel seroqeul eerst af gebouwd, nu zit ik op 25 microgram. Daar door minder slaperig en duf in de ochtend, voel me meer ‘mens’ zo! Alleen als ik heel druk ben geweest neem ik wel 1 tablet van 12,5 mg extra.
26-03-2019

Zopiclon (zopiclon)

Werkt als een tierelier. Val snel in slaap en slaap dan de hele nacht door. Neem dit middel af en toe in
24-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik sinds 2,5 maand Mirtazapine voor m'n slapeloosheid. Ik ben 5 jaar verslaafd geweest aan de benzo's en de Mirtazapine heeft de benzo's goed kunnen vervangen. Helpt me goed voor het slapen maar heb wel erg last van de bijwerking moeheid. Ik heb een stofwisseling van een slak, daardoor erg moe en kan erg slecht mijn bed uitkomen. Ben vaak prikkelbaar terwijl ik van[lees meer...] nature een vrolijk persoon ben. Ik ben 4 kg aangekomen door de Mirtazapine want door de moeheid ga je meer eten. Dus streng zijn voor jezelf, echt op je eten letten en sporten. Helaas kan ik niet sporten want ook al sport ik 's ochtends, dan slaap ik daar heel de nacht niet van want daar krijg ik juist teveel energie van. Ik blijf voorlopig Mirta slikken want liever dit dan niet slapen. Het liefste zou ik een ander middel nemen waarvan je niet zo overdreven moe wordt en niet aankomt maar dan kom je toch weer op de benzo's uit en voor mij dat nooit meer.
19-03-2019

Diazepam (diazepam)

Diazepam hielp een aantal weken, niet heel goed, ik werd in de nacht toch regelmatig wakker, en na een paar weken hielpen ze niet meer
19-03-2019

Temazepam (temazepam)

Veel pillen voorgeschreven gehad van mijn huisarts, maar deze hielpen even en dan na een aantal weken weer hetzelfde probleem, niet kunnen slapen. Dit probleem speelt al ruim 10 jaar. Nu al een jaar Temazepam 20mg, slaap er echt goed op, ook bij dagelijks gebruik. Voor mij de oplossing en eindelijk weer een nacht slapen! Het laatste jaar ook veel minder moe overdag. Geen[lees meer...] bijwerkingen waar ik tegenaan loop
12-03-2019

Remeron (mirtazepine)

Ik heb dit medicijn gekregen ivm slapeloosheid maar ik vind het rotspul. Kan niet begrijpen dat dit wordt voorgeschreven als anti-depressievemiddel want ik word er somber van. Dat je ervan gaat slapen klopt wel maar de volgende dag ben je so versuft dat je nauwelijks op een normale manier kan functioneren. Vergelijk het maar met een flinke kater maar zonder hoofdpijn (gelu[lees meer...]kkig). Ik zal het voortaan alleen nog gebruiken in noodgevallen en als ik de volgende dag geen belangrijke dingen moet doen, zoals naar werk gaan!
07-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Prima middel tegen slapeloosheid.
07-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Na 20 jaar ernstige slaapproblemen ben ik in 2015 in samenspraak met de huisarts begonnen met een lage dosering mirtazapine. Het werkte al vanaf de eerste dag. Ik slaap nu 6-8 uur per nacht, terwijl ik voorheen nauwelijks aan 4 uur per nacht kwam. De dosering is in al die tijd gelijk gebleven. Wel merkte ik in het eerste jaar dat ik dikker werd en ook last kreeg van vocht[lees meer...]ophopingen in mijn ledematen (enkels, voeten, handen). Door een aangepast dieet (met zeer weinig dierlijke producten) zijn de bijwerkingen minimaal. Maar dat dieet heb ik zelf moeten uitzoeken, vanuit de medische hoek kreeg ik daarover weinig tot gen feedback of tips.
04-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Helpt uitstekend tegen slapeloosheid. Geen ernstige bijwerkingen, alleen wat meer dromen.
20-02-2019

Temazepam (temazepam)

het gebruik van temazepam, deed helemaal niets. Ik heb het nog een keer geprobeerd, maar wederom geen resultaat.
20-02-2019

Lormetazepam (lormetazepam)

ik heb al ruim 2 maanden last van slapeloosheid, ben voorbij moe. Hiervoor temazepam gehad, hiep helemaal niet. Gisteren eindelijk de juiste medicatie Blijkt. Ben super blij, dat ik eindelijk na maanden de hele nacht heb geslapen.
19-02-2019

Flunitrazepam (flunitrazepam)

kan niet slapen vandaar voorschrift via bekende psychiater, huisarts wilde wel zelf anti psychotica voorschrijven voor slaap! maar geen middelen als dit

Dormicum (midazolam)

ik slaap er op, wordt , wel na elke droomcyclus gewoon wakker om te plassen, als ik de 30mg in 1 keer inneem slaap ik 4 - 5 uur. Als ik de tabletten apart in neem met interval van 3 uur, kan ik er 6-7 uur (onderbroken) slaap mee bereiken. bijwerking is de gehele morgen nog slaperig/moe. dit middel werkt goed genoeg. Lagere dosering wél geprobeerd, maar was niet effectie[lees meer...]f .

Chloorpromazine (chloorpromazine)

dit middel werkte prima tegen mijn slaapgebrek en erge nachtmerries, maar na meer dan 1 jaar gebruik begon ik slecht te lopen, ik heb zelf moeten ontdekken dat dit de bijwerking van dit middel is. Nu ik het geruime tijd niet meer gebruik en na 1 jaar fysiotherapie loop ik weer zonder hulpmiddel, nog steeds af en toe neuralgie..electrische pijn, noem ik dat..

Zolpidem (zolpidem)

Medcijn zorgt ervoor dat je inslaapt, maar het voelt als hamertje tik. In eenmaal slaap, maar 4 uur later okk weer datzelfde hamertje tik, in eenmaal wakker. Ook met hogere dosering hetzelfde effect. Voegt voor mij weinig toe aan doorslapen. Verder geen bijwerkingen als suffigheid etc, maar effectiviteit ook niet
07-02-2019

Quetiapine (quetiapine)

Geen bijwerkingen lage inname max 3x per week 25 mg wel op tijd innemen zodat je ZEKER 8 uur kunt slapen. Gebruik soms een lagere dosering door het doormidden snijden(knippen)van tablet werkt bij mij ook prima.( op advies van mijn psychiater) Neem het in wanneer ik last heb van slapeloosheid en depressieve klachten zorgt er bij mij voor dat ik uitgerust ben en daardo[lees meer...]or sterker om het leven aan te kunnen.
06-02-2019

Quetiapine (quetiapine)

Nu kan ik zo'n 7 uur van een gezonde slaap genieten. Zonder medicatie slaap ik slecht in en slaap ik aanzienlijk korter en onrustiger. Ik heb de medicatie nodig om overdag fit te zijn. Van bijwerkingen merk ik niets.
06-02-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik een kwart van een 15 Mg tablet (dus 3,75 Mg) voor het slapen gaan. Helpt goed. Ik ben heel gevoelig voor bijwerkingen en ben daarom begonnen met 1/8 tablet gedurende 1 week. Daarna dus 1/4 en dat is voldoende om mijn slaap dusdanig te verbeteren dat ik nu voldoende slaap krijg maar niet duf overdag. Dit was ik in het begin wel maar dat trok na enkele weken weg. [lees meer...]Ook geen rusteloze benen snachts meer, alleen de eerste paar weken.
05-02-2019

Seroquel (quetiapine)

Ik heb dit medicijn gekregen omdat ik door een depressie in 2015 niet meer kon slapen. Het werkt erg goed je valt als een blok in slaap maar nu na 3 jaar wegen de bijwerkingen zwaarder dan het effect en kom ik op een punt om te willen stoppen. Maar helaas gaat dat erg moeilijk met seroquel. De psychiater zegt dat het niet verslavend werkt maar erg makkelijk kom je er niet [lees meer...]vanaf want de ontwenningsverschijnselen zijn echt heftig. Ook vindt ik de gewichtstoename die je van dit medicijn krijgt verschrikkelijk, ik hou de hele dag een honger gevoel en als ik niet eet sta ik te trillen op mijn benen. S morgens wakker worden is drama en ik blijf nog lang moe. Ik ben nu aan het afbouwen en hoop over 2 maanden geen seroquel meer te gebruiken.
04-02-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik kom hier nog wel eens om te kijken hoe het andere mensen vergaat met het gebruik van Mirtazapine. Vooral omdat het mij zo vreemd, zeg maar gerust verkeerd gevallen is. Toen ik in 2013 een crisis leek te hebben wat door de huisarts als depressie werd aangemerkt kreeg ik Sertraline voorgeschreven wat mij in de eerste nacht na gebruik een onverklaarbare epileptische aanva[lees meer...]l leek te veroorzaken incl 112 assistentie. Ik was na 2 dagen van gebruik een fysiek en mentaal een wrak en moest direct stoppen met het gebruik ervan. Een gevolg van dit korte gebruik was evenwel een totaal niet meer kunnen slapen. Na twee weken 2 uur slaap per nacht kwam ik bij de crisis-ggz terecht die mij 15mg mirtazapine voorschreven voor slaap. Ik sliep / lag na de eerste pil 11 uur in een soort coma. Dit effect zwakte na een week af maar meer dan een koortsdromen tot het middaguur werd het slapen niet meer. Kort samengevat heb ik het 1,5 jaar (+1 jaar afbouw) gebruikt waarbij ik last kreeg van: desorientatie, paniekaanvallen, pleinvrees, overgevoeligheid voor licht, zenuwpijnen ledematen, 18 kilo gewichtsVERLIES (!), vertigo, suicidaal van het niet kunnen functioneren, kleine hallucinaties van een paar secondes, rusteloze benen, niet stil kunnen zitten want gevoel 20 espressos op te hebben, droge ogen (plakkende oogleden snachts) en mond. Toen ik zelf moest besluiten (want Psych gaf geen draad) om af te bouwen verdwenen de meeste klachten waaronder de pijn met name, in een paar maanden. Toen ik begin 2016 mijn laatste mini dosering nam, heeft het nu achteraf bezien nog een jaar geduurd om van deze symptomen af te komen. Ik loop nu bij een trauma therapeut om van de rest af te komen. Het verbaast mij best wel dat sommige mensen wel varen bij mirtazapine.
30-01-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Dit medicijn heb ik een keer gekregen omdat ik niet kon slapen. Dat heb ik geweten. Ik ben 3 weken duizelig geweest, depressief en angstig. De beste psychiaters en neurologen ter wereld weten niet precies wat deze middelen doen. Ze zijn levensgevaarlijk en kunnen dingen doen in je hersenen waar niemand iets vanaf weet. Ze worden domweg off-label voorgeschreven voor angste[lees meer...]n, slapeloosheid etc. en dat simpelweg vanwege de versuffende bijwerking. Ze zijn niet verslavend maar als je stopt kun je wel suïcidaal worden. Bovendien gedragen veel mensen die dit gif slikken zich als een zombie. Benzodiazepines kunnen dan wel verslavend zijn, maar de werking is tenminste bekend en ze zijn niet giftig. Ik neem nooit meer off-label anti-depressiva of anti-psychotica voor slaapstoornissen. Benzodiazepinen zijn naar mijn mening veel veiliger en werken beter (verschilt wel per variant).
30-01-2019

Zopiclon (zopiclon)

Gebruikt dit al jaren tot okt 2018 werkte prima, , sindsdien idee of ze ingrediënten veranderd hebben en sinds nov niet meer verkrijgbaar nu 2 andere merken, Mylan, zelfs met 3 slaap ik nog niet, gebruik al jaren 2 tab, nu 3 vraag me af wanneer pch weer terug komt, en waarom die niet leverbaar is
29-01-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Omdat ik een burn-out heb gehad, heeft de specialist na een tijd van slapeloosheid Mirtazapine voorgeschreven gekregen. De eerste maand had ik last van bijwerkingen, maar zoals mij verteld gingen deze weer over. Ik was wel een beetje afgevlakt qua emoties. Maar ik denk dat het er een beetje bijhoort. Ik was heel erg bang gemaakt door alle reacties op deze site. Maar het h[lees meer...]eeft me goed door een zware periode geholpen. Ik sliep veel beter in en doorslapen was ook geen probleem meer. Ik kreeg meer eetlust, wat voor vrouwen natuurlijk wel een dingetje is. maar ik ben gezond blijven eten en ben uiteindelijk maar 3 kilo aangekomen. Ik denk echter wel dat je goed moet nagaan of het écht heel belangrijk is dat je dit slikt of dat er ook andere opties zijn. Het is namelijk wel een zwaar medicijn en ik heb uiteindelijk heel veel maagklachten gekregen, waardoor ik geen gekke dingen meer kan eten. Echter ben ik wel gevoelig voor de bijwerkingen van medicijnen. Het stoppen heb ik door de maag klachten van de een op de andere dag gedaan. Zowel fysiek als mentaal was dat prima te doen.
28-01-2019

Melatonine (melatonine)

Ik heb al jaren slaapproblemen en gebruik nu 3 jaar melatonine. Het helpt mij heel erg en ik ben erg tevreden.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2082)
Depressie (1713)
Angst & paniekstoornis (1514)
Hoge bloeddruk (1187)
ADD (568)
Depressiviteit (526)
Angststoornis (476)
Astma (472)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!