ISO 27001

ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Zinkzalf 1 2
Metoprolol 1 1
Pradaxa 1 3
Actrapid 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

17-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik heb dit voorgeschreven gekregen om beter te slapen en mij daardoor uiteindelijk beter te gaan voelen. Ik slaap nog steeds zeer onregelmatig en ontwaak vaak tijdens de nacht. Overdag ben ik hartstikke duf en kom ik over als een zombie. Heb moeite met concentratie en zit regelmatig te knikkebollen.
17-04-2017

Oxazepam (oxazepam)

Ik gebruik al jaren Oxazepam van Sandoz en Centrafarm, naar behoefte en zonder verslavend effect. Kreeg ineens Oxazepam van Accord, kleine tabletjes zonder gleuf dus niet gemakkelijk te breken. Ik merk helemaal niets van deze Oxazepam, doet zijn werk niet! Het lijkt wel een placebo.
16-04-2017

Tramadol (tramadol)

Suffig maar niet extreem
16-04-2017

Zopiclon (zopiclon)

Begonnen na een longontsteking met kwart tablet. Nu 4 jaar later gebruik ik 2 tabletten voor de nacht en helaas...ik slaap nauwelijks nog. Kan zelfs met 2 tabletten nachten achter elkaar klaarwakker zijn! Overdag slaap ik ook absoluut niet. Smaak is vreselijk bitter bij halve tabletten. Een snoepje meteen erna helpt wat. Verder erg droge mond maar dit is ook door andere m[lees meer...]edicatie....extra vaak naar tandarts is aan te raden!
11-04-2017

Staurodorm (flurazepam)

Mijn advies: begin er niet mee! Ik vind het vergif! Bij ontwenning héél veel bijwerkingen. Algemeen slecht gevoel, licht in hoofd, maagpijn, angst enz. Zelfs na inname dikwijls nog slecht slapen. Ben het aan't afbouwen. Voel me enorm slecht maar ik zet door!
05-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Begin december 2016 last gehad van spijsverteringsklachten, waarvan ik achteraf gezien te veel stress heb toegelaten door bezorgdheid omtrent klachten. Sliep voorheen altijd goed; Sinds december tot op heden nog maar 5 tot 6 uur per nacht met telkens wakker worden. Op aanraden van arts mirtizapine voor geschreven. Last gehad en nu nog beetje van hoofdpijn/druk op zijkant [lees meer...]achterhoofd, wazig zicht (niet scherp kunnen waarnemen), licht in het hoofd/duizelig . Er gewoon niet echt bij zijn en totaal in beslag genomen van klachten. Gewoon raar en ook wel eng ergens. Maar ja, nu de slaappillen want het is gevaarlijk om zo lang met klachten te lopen. Verbetert wel stilletjes aan wat. Ben nog maar vierde dag bezig en volgens doktersassistente kan dit er bij horen. Ga niet op straat s'ochtends omdat ik dan nog niet echt wakker ben door symptomen boven en heb ook geen werk momenteel. Ook wel beter zo, want je kunt niets zo. Slaap wel snel in, maar word toch nog redelijk vroeg wakker en heb wel eens het gevoel dat ik niet constant diep slaap. Na 10 dagen huisarts bellen hoe het bevalt. Hoop dat het nog beter word. Moet straks ook weer af gaan bouwen want een verslaving wil ik niet van slaappillen.
02-04-2017

Normison (temazepam)

Ik kreeg dit middel om slaapproblemen mee te bestrijden omdat ik nogal over bepaalde zaken in zat en hier door moeilijk in slaap kon komen. Toen kwam ik op het spreekuur van de huisarts en heb Normison voorgeschreven gekregen. Ik kreeg hier door lichte bijwerkingen zoals uitslag op de borst. Van die kleine rood roze pukkeltjes of uitslag. Dit heb ik nog nooit gehad maar wa[lees meer...]arschijnlijk ben ik hier gevoelig voor. Het middel was wel effectief. Na een kwartier had het middel al z'n werking. Mijn ervaringen zijn over het algemeen goed te noemen.
01-04-2017

Zopiclon (zopiclon)

Ik slik nu al zo'n 10 of 11 jaar lang Zoplicon, meestal een kwart of een derde tablet per nacht, omdat ik anders erg weinig slaap en overdag niet goed functioneer. Ik ervaar niet veel bijwerkingen, hooguit wat geheugenverlies, maar ik weet niet of dit een directe relatie met deze tabletten heeft. Dit medicijn zorgt er voor dat ik meestal redelijk tot goed slaap en daarna[lees meer...] overdag prima kan functioneren. Maar ik realiseer me goed dat ik de dosis niet moet verhogen.Ik probeer er van af te komen, maar dat lukt erg slecht. Zonder tablet blijf ik maar wakker en maak me steeds meer zorgen dat ik niet slaap. Het gevolg is dat ik na een uur wakker liggen toch maar weer een tabletje neem. Toch over algemeen best tevreden met dit medicijn.
31-03-2017

Nortrilen (nortriptyline)

Ik gebruik dit medicijn omdat ik 's nachts geen rust in mijn hoofd vond met slaapproblemen als gevolg. De 10mg leek de eerste dagen voldoende, later bleek de nachtelijke onrust toch te groot en ben ik 20mg gaan gebruiken. Resultaat heerlijk slapen en langzaam komt er weer rust in mijn lijf. Ik heb geen noemenswaardige bijwerkingen.
28-03-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Eerst Trazolan geslikt voor slapeloosheid van 1985. Daarna Remeron met als basis Mirtazapine. In 2014 overgegaan op zuigtabletten mirtazapine, omdat Remeron niet hielp bij de stress en slapeloosheid. In 2015 serieuze suïcidale bijwerkingen gekregen, hulp gekregen van GGnet... die bleven maar voorschrijven. Ik ben in juni 2016 gestopt met de antidepressiva na weer een pogin[lees meer...]g tot zelfdoding. Ik had toen ook al problemen met voeten en benen. Verleden week is polyneuropathie vastgesteld... Afgebouwd van 30 naar 15 mg tot op... ik ben mijn zelfdodingsneigingen kwijt, maar de resterende polyneuropathie raak ik nooit meer kwijt, is volgens neuroloog ook niet te verhelpen.. gelukkig heb ik powerstrips tegen de pijnen.
21-03-2017

Seroquel (quetiapine)

Seroquel heeft jaren goed geholpen om te kunnen slapen. Weet niet of er bijwerkingen zijn. Slikte eerst op PAAZ 50 mg om te kunnen slapen naast 'n snurker... Daarna thuis kreeg ik erge nachtmerries en slik nu al ruim 4 jaar 25 mgr voor het slapen gaan. Nu lijkt 't of 't spul niet meer werkt en slik nu ook Melatonine en slaap nu veel slechter door steeds druk op de anus d[lees meer...]oor 'n matje voor de endeldarmverzakking wat ooit werd geopereerd. Ben nu aan huis gebonden en kan nu niets meer ondernemen, omdat ik maar enkele uren kan slapen en uren daarna wakker blijf liggen... Wordt verwezen naar de pijnpoli. Hopelijk kunnen die me nog wel helpen. Anders hoef 't niet meer voor mij.
18-03-2017

Seroquel (quetiapine)

In het kort mijn advies: gebruik dit middel niet langdurig. Het maakt je lichaam kapot vind ik. Daar komt het op neer. Heb het vijf jaar gebruikt en al vanaf het begin had ik erge last van hartkloppingen en waarschijnlijk apneu. Overigens heb ik een geschiedenis met hartklachten (ritme stoornissen) en ik kreeg dit middel toch, ondanks dat in de bijsluiter staat dat het dan[lees meer...] afgeraden wordt. Goed: mijn verhaal. Ik kreeg de medicijnen na een mislukte relatie, om eventueel agressieve gevoelens te onderdrukken en om te stoppen met piekeren en beter te slapen. Daar hielp het zeer goed tegen: piekeren deed ik nog wel, maar mijn ex kon me gestolen worden. Prima toch. Ik was gewoon te moe om te piekeren en ondanks de sufheid in de ochtend en nadat ik mijn ochtend dosis genomen had ging het redelijk. Ik sliep goed, ben ook gestopt met drinken, ten eerste omdat ik niet dronken werd met seroquel en ten tweede omdat ik de roes eigenlijk niet meer nodig had. Seroquel was genoeg om te kunnen slapen. Lichte bijwerkingen waren in het begin duizeligheid, wazig zien, een beetje onvast lopen en neigen tot niets doen. Altijd dat lome gevoel in je maag, geen energie. Alleen zitten of liggen was fijn: actief zijn was vervelend. Inmiddels dus aan het afbouwen, omdat ik haast niets meer kan. En dat is letterlijk. Ik ben nu vijf jaar verder en ik kan niet meer lopen zonder rollator. Mijn evenwicht is weg, evenals de kracht in mijn benen. Ik ben zowat 25 kilo aangekomen en er blijft nog steeds gewicht bij komen: terwijl ik echt niet veel eet. Slikken gaat steeds moeilijker, 's nachts is mijn ademhaling zo slecht, dat het lijkt alsof er letterlijk een blokkade in mijn keel zit. Alsof je luchtpijp te nauw is. Je ademhaling wordt geleidelijk aan anders: om dat te voorkomen. Ook heb ik regelmatig een gespannen gevoel in het gebied rond mijn maag, trillen van de spieren aldaar en mijn buikspieren doen geregeld gewoon pijn. Sinds ik seroquel gebruik ben ik niet meer gewoon ontspannen geweest: er is altijd dat rusteloze gevoel, gepaard gaand met (hoe tegenstrijdig) apathie en lusteloosheid. Alsof je lichaam eigenlijk vecht tegen iets wat er niet in hoort. Verhoogde hartslag (120- 135) en het gevoel uitgeblust te raken daardoor. Ik ben het beu en ga er dus mee stoppen. In een maand tijd zou ik afgebouwd moeten zijn en ik bereid me al voor op alle indrukken en prikkels die ik dan waarschijnlijk weer wél zal ervaren. Maar eerlijk is eerlijk: alles beter dan dit. Kijk er mee uit. Slik het niet te lang als je klachten hebt, pik niets van de heren psychiaters. Het is jouw lichaam. Je geest kan dan misschien wel minder last hebben van weet ik het wat: je lichaam is net zo belangrijk. Kijk ook uit met de goedkopere versies, want die ikzelf bijvoorbeeld nu slik werkt maar de helft zo lang (retard 50MG) en is halverwege de dag al uitgewerkt. Met dank aan de ziekenfondsen met hun bezuinigingsdrang.
18-03-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Naast het gebruik van een ad tegen angsten/emoties/gevoeligheid dit middel geslikt om goed te kunnen slapen. Ik slikte 3,75 mg per nacht. Ik ben in een half jaar tijd 12 kilo aangekomen. Gek genoeg dacht ik al die tijd dat mijn eetbuien kwamen door mijn gebrek aan discipline. De laatste tijd merkte ik dat ik steeds minder sociaal werd. Ik ben nu vier dagen gestopt met mp e[lees meer...]n heb drie nachten zalig geslapen! Ook is er al 1,5 kg af. Ik hoop dat ik snel weer mezelf word. Ik ben toch blij dat ik dit middel een half jaar heb gebruikt want het heeft me door een moeilijke tijd geholpen.
16-03-2017

Paroxetine (paroxetine)

Vreselijk middel, een drama om aan te beginnen en een nog groter drama om op een normale manier mee te stoppen. Ik zal het middel niemand aanraden.
16-03-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik mirtazipine ter vervanging van de zgn. "pammetjes". Ik heb slaapproblemen. Mirtazipine helpt wel, maar ik ondervind nare bijwerkingen zoals: zware hoofdpijn, nare dromen en zweten.
11-03-2017

Seroquel (quetiapine)

Werkt na maanden van gebruik even goed als dag een. Na een uur slaap ineens in en binnen no-time val je als een baksteen in slaap. Zeer effectief, alleen heel veel koffie nodig om wakker te worden!
09-03-2017

Valeriaan (valeriaan)

ik kan al wat beter slapen, maar heb nog veel reden waarom ik dit verder wil nemen.
25-02-2017

Stilnoct (zolpidem)

Ik meld dit heel laat. Maar in 1996 nam ik dit medicament, toen als jonge gast woonde ik in een Tehuis. Toen ik dat middel nam zag ik dubbel en kreeg ik kriebels in mijn buik zoals je verliefd bent. Ik liep blijkbaar in de gangen rond en praatte toen heel raar, met dubbele tong. Enige nadeel is na het kriebelen in de buik is het voor mij een black out, dus in de gangen[lees meer...] wandelen heel de nacht bijna wakker zijn wist ik niets van, tot dan de begeleiders dit zeiden tegen me. Maar vond dit gevoel toen zo geweldig dat ik het bleef pakken, tot ik vele verhalen hoorden van mijn medebewoners ben ik dan maar gestopt. Want die black outs vond ik dan maar ook niets. Maar het eerste uur dubbel zien en verliefdheid gevoel vond ik zo machtig. Daarom bleef ik ze toen nemen. Ik was toen 21 jaar.
25-02-2017

Dormeasan Vogel (homeopathisch)

Ten gevolge van een burnout in october 2016 begonnen met zolpidem tgv volledige slapeloosheid. Hoewel initieel effectief kreeg ik na 2 maanden ernstige bijwerkingen, en begon de werkzaamheid hiervan erg te verminderen. Vanaf december 2016 proberen afbouwen, en vanaf 9 januari 2017 helemaal gestopt. Slapeloosheid opnieuw begonnen. Begonnen met inname Dormeasan Forte (300 m[lees meer...]g valeriaan). Product is erg succesvol maar de werking heeft zich bij mij langzaam opgebouwd over een 7 tal dagen. Erg efficient ! Dit is GEEN homeopatisch product maar bevat wel degelijk een hoge dosis valeriaan (fytotherapy). Gemerkt dat de inname van antibiotica de werkzaamheid van het product onmiddellijk stopt. Antibiotica gestopt, en binnen 48 uur product opnieuw effectief. Heb het gevoel dat het product ook algemeen positief op de gemoedstoestand werkt (bijna als een AD), en in vrij sterke mate. Heb ook ander product/merk uitgetest met valeriaan maar dit was niet effectief. Zeer tevreden.
19-02-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Heeft me geholpen om m'n slaapritme weer onder controle te krijgen. Werkte beter dan de pammetjes.
14-02-2017

Quetiapine (quetiapine)

Ik kon niet meer slapen met Oxazepam, Temazepam of Zopiclon, maar kreeg nu van de psychiater Quetiapine. Dit werkt zeer goed.
12-02-2017

Temazepam (temazepam)

ik nam ze een paar dagen in, maar werd steeds om t uur wakker, te draaien in bed, lag wel comfortabeler er door maar sliep niet sneller.
12-02-2017

Frisium (clobazam)

Ik kreeg dit middel voorgeschreven door mijn neuroloog omdat ik niet goed sliep 's nachts. Hij zei dat dit het best zou aansluiten bij mijn anti-epileptica. De eerste paar weken nam ik het vlak voor het slapen in en het maakte me inderdaad rustig. Helaas kon ik daardoor 's ochtends slecht uit bed komen en was ik chagrijnig. Het ergste was de warrigheid, ik kon me minder go[lees meer...]ed concentreren en ik onderpresteerde bij een aantal toetsen. Later hielp het ook minder dan in het begin.
11-02-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik Mirtazepine nu 5 jaar. Dat kwam ipv temazepam. In het begin sliep ik er heel goed op. Later redelijk goed. Maar sinds een paar maanden lig ik vaak hele nachten wakker en is het hard werken (letterlijk) om te kunnen slapen. Daarnaast zeker 10 kilo aangekomen. Volledig nieuwe garderobe moeten aanschaffen in 2 maten groter tot ondergoed aan toe. De Mirtazepine kwam[lees meer...] bovenop Fluvoxamine dat slapeloosheid veroorzaakt wat onhandig is, omdat ik aan uitputting agv een stressstoornis lijd. Slaap is juist dan grote noodzaak. Achteraf gezien had ik dat niet mogen krijgen. Stoppen is moeilijk vanwege heftige langdurige bijwerkingen. Een psychiater vinden die verstand heeft van stressstoornis lijkt wel onmogelijk, al heleboel geprobeerd. Ben weer erg uitgeput, functioneer nauwelijks meer.
07-02-2017

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Al sinds m'n 13e last van slapeloosheid. Promethazine voorgeschreven omdat ik vanwege mijn verslavingsgevoeligheid beter geen benzodiazepines kan gebruiken. Ik lig elke nacht tussen de 1 en 3 uur wakker. Het werkte in het begin wel een beetje, maar na een tijdje niet meer goed. Daarom vorige week gestopt, maar dat bleek moeilijker dan gedacht. Ik sliep nog slechter dan eer[lees meer...]st, lag de afgelopen week zelfs 5 uur wakker steeds. Niet gedacht dat ik zo'n 'ontwenningsverschijnselen' bij dit middel zou hebben.
03-02-2017

Melatonine (melatonine)

Hey de eerste 2 dagen was het een raar gevoel aan de rechterkant van mijn kaak, was verdooft na 5 minuten inname (zoals bij de tandarts) dit trok ook wel weg na 10 minuten. Nu na een week inname van 1 per dag wekt het mijn migraine op, heb de twee laatste nachten heftige migraine tot braken toe gehad. Ook mijn handen zijn opgezwollen, daar ik sluimerende reuma heb. Ik zou [lees meer...]het spijtig vinden dat dit alles daardoor komt, want ik was blij eindelijk te kunnen doorslapen tot s'ochtends. Nam het om 23u in en ging om 24u slapen en sliep door tot 8u.
26-01-2017

Lormetazepam (lormetazepam)

Heb eerst Lormetazepam van Apotex gehad en hier viel ik als een blok van in slaap. De dag erna flinke hoofdpijn, maar dat neem ik voor lief. Nu heb ik de Sandoz gekregen en deze heeft aanzienlijk minder bijwerkingen. Geen hoofdpijn of slaperigheid bij het wakker worden. Gewoon standaard zes uur slapen en wakker worden. Heerlijk!
17-01-2017

17-01-2017

Temazepam (temazepam)

Mijn ervaring is niet echt goed met dit middel. Ik moest mijn nacht bijhouden op papier. Hier dag 1 van inname: Nacht 1 16 januari : Het is inmiddels 00:39, me lichaam is nu nog onrustiger dan ooit. heb hem om 22:32 ingenomen en ben nu nog wakker, me ademhaling is zwaar, ik barst in tranen uit voor niets; 01:18 weer wakker; 02:23 weer wakker geworden; 04:27 weer wakker g[lees meer...]eworden, nog steeds onrustige ademhaling en zweten; 05:43 weer wakker...; 07:17 weer wakker, heel angstig, 08:32 weer wakker. 09:21 wakker.
14-01-2017

Dormeasan Vogel (homeopathisch)

Ik heb gisteren voor het eerst dit medicijn gebruikt en heb meteen een hele nacht doorgeslapen. Dit was al sinds enkele weken niet meer gelukt. Vandaag was ik echter wel heel slaperig en vermoeid, ik vermoed dat dit misschien een bijwerking is in de prille begin fase. Ik hoop echter snel terug zonder medicatie te kunnen slapen maar voorlopig dus wel tevreden. Net opnieuw[lees meer...] ingenomen, benieuwd naar resultaat.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1636)
Depressie (1349)
Angst & paniekstoornis (1128)
Hoge bloeddruk (919)
Zenuwpijn (458)
Depressiviteit (448)
Astma (382)
Angststoornis (359)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!