ISO 27001

ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Zinkzalf 1 2
Metoprolol 1 1
Pradaxa 1 3
Actrapid 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

09-12-2018

Zolpidem (zolpidem)

Na een gesprek met gynaecoloog, zei hij dat het beter was om een lichte inslaper te gebruiken dan trazodone 100 mg ivm zwangerschap. Ik starte met 5 mg, maar had geen effect. Volgende dag nam ik 10 mg, maar mijn slaap is daarmee nog niet optimaal. Ik sliep direct in en sliep ongeveer 4u aan een stuk, wat een hele prestatie is voor me. Na die 4u sliep ik niet meer, was[lees meer...] er nog niet volledig bewust bij. Bij het opstaan voelde ik me heel erg onrustig en de onrust is gedurende hele dag aanwezig. Dus conclusie: stoppen met die zolpidem. :( Terug naar af met die slaap.
06-12-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik kreeg dit middel voorschreven omdat ik door het gebruik van dexamphetamine slecht kon slapen. Dit middel geeft geen verslaving ideaal bij een ADHD Nu gebruik ik het trouw een half uurt voor het slapen de minimale dosering van 25 mg en dat al zeker 3 jr. Nog steeds ervaar ik er een rare ervaring mee. Ik begin na 25 min. Ontzettend moe te worden.krijg rusteloze benen[lees meer...] en als ik niet snel ga liggen val ik in slaap daar waar ik zit of mee bezig ben. Ben geregeld wakker geworden op de verkeerde plek of met een bijna brand ervaring. Stipt 6 uur later wordt ik wakker. Nu merk ik de laatste tijd dat de vermoeidheid lang blijft hangen. Lijk niet wakker te zijn. Heb ook weleens storingen. Zo noem ik het die duren nog geen 10 sec. Maar dan krijg ik een flits in mijn hoofd en ben even weg. Net stroom die door je lichaam gaat. Ik begin echt te twijfelen aan de goedheid van dit middel. Hij doet idd wat hij moet doen en dat is mijn constante gedachtes (die niet stil lijken te zijn) ff stilleggen zodat ik kan slapen. Ik noem het slapen op commando.
21-11-2018

Temazepam (temazepam)

Goed inslaap medicijn. Ik gebruik dit incidenteel in stressvolle periodes. Ik slaap dan bijvoorbeeld 2-3 nachten niet of nauwelijks en de 4e nacht neem ik dan 20mg temazepam en slaap door de vermoeidheid icm dit medicijn als een roosje. Ipv dat het allemaal erger wordt en het niet slapen een obsessie wordt. De huisarts is akkoord met dit gebruik. Doe ongeveer 5-6 maand[lees meer...]en met 1 pakje van 30 capsules. Doe dit al een aantal jaar op deze manier.
16-11-2018

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam voorgeschreven vanwege ernstige slaapproblemen. Helaas doet dit middel mij niet veel tot niks mbt slapen. Begin pas enige werking te merken als ik 4 tot 5 tabletten neem, maar dat vind ik nogal zot om elke keer 50 mg te nemen. Weet niet of dat wel goed voor je is, naast dat ik dan de volgende dag echt helemaal niks waard ben.
16-11-2018

Zopiclon (zopiclon)

Ik have eerst oxazepam, maar dat hielp niet. Ik ben net veranderd van huisarts en de huidige schreef mij twee weken geleden vanwege extreme slapeloosheid zoplicon voor. Ik heb last van stress en paniekaanvallen overdag, door een vervelende gebeurtenis onlangs. Daarom neem ik ook overdag af en toe een half tabletje om rustiger te worden. Dat helpt dan wel, al word ik er d[lees meer...]an ook een beetje vaag en wolkerig in mijn hoofd van. Bij de slapeloosheid neem ik een hele en slaap ik zonder moeite binnen een uur, mits ik voordat ik ga slapen geen series meer kijk of te lang met mijn telefoon bezig ben. Ik neem zopiclon het liefst niet elke dag, max 3x per week nu maar merk dat daar nu al een extra tabletje bij insluipt af en toe. Vandaag wilde ik hem niet nemen, maar heb inmiddels twee uur wakker gelegen en het is nu 02:30. Ik twijfelde om hem toch te nemen maar ik moet er morgen vroeg uit en ik ben bang dat ik dan niet of te slaperig wakker word. Het is (voor mij)een fantastisch middel om te kunnen slapen, maar dan wel als je genoeg uren kunt slapen. En als je niet te verslavingsgevoelig bent. Wel merk ik nu al dat het effect wat afneemt, al na twee weken. Daarom probeer ik hem nu steeds minder te nemen, wil naar max 2 keer per week, hopelijk lukt dat en helpt dat.
15-11-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Drank gekregen en s'avond voor het slapen gaan genomen, werd in het begin na een half uur moe en slaperig, dit na geleidelijk af en laatste week geen uitwerking meer. Dus ben ik gaan afbouwen en voel dat het slapen toch onrustiger aan het worden is, had een lage dosering dacht dat geen effect zou hebben als ik ging afbouwen, maar dat voelt toch anders nu, heeft iemand erva[lees meer...]ring met dezelfde klachten ? weer slechter slapen en lichte neerslachtigheid, geen zin. Wel al 2 kilo afgevallen en ontlasting is ook beter geworden.
13-11-2018

Quetiapine (quetiapine)

Ik heb dit middel van een Psychiater gekregen toen ik een maand opgenomen was met zeer zware burnout. Ik kon totaal niet meer slapen en was erg gespannen angstig, wat elkaar versterkte als in een visieuze cirkel. Ik kreeg gelijk 100 mg en was daar zeer stoned en relaxed van en kon er langzaam aan weer beetje bij beetje meer van slapen. Daarbij kreeg ik Sertraline 100 mg. B[lees meer...]eiden slik ik nu nog steeds en zonder klachten of bijwerkingen. Maar...sinds twee jaar heb ik ze gehalveerd dus nu nog 500 miligram van beiden. De ene slik ik in de ochtend de Seroquel in de avond. Een uurtje voor het slapen gaan maakt het zeer slaperig. Doorslapen doe ik nooit maar lig ook niet meer lang wakker, een uitzondering daargelaten. Seroquel kan soms ook flink duizeligheid geven dus let op voor vallen e.d. In het begin kun je er aardig stoned en dronken van worden (moeite met praten enzo) maar bij mij zijn de bijwerkingen na een week of 8 zo goed als verdwenen. Nog steeds, na al die jaren zeer tevreden. Met de Sertraline zou ik graag stoppen maar dat is nog niet gelukt. Hoe het afwennen van Seroquel zal zijn ... geen idee, dat probeer ik nog niet. Naar een halve tablet is prima gelukt, misschien binnenkort naar een kwart :-)
11-11-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik heb in 2004 een zeer ernstige ongeval gehad met de vrachtwagen tijdens revalidatie na een aantal maanden kreeg ik een post tramatisch stres storing om daarvan niet te veel aan dat ongeval terug te denken, heb ik dit medicijn voor geschreven gekregen. Ik kreeg eerst 25 ml nu zit ik al 10 jaar op 50 mgram en ik slaap als een roos..Ik heb geen bijwerkingen zover ik weet.[lees meer...] Volgens de psychiater is de medicijn in deze hoeveelheid niet verslavend, daar ben ik het niet mee eens, als ik het vergeet dan wordt ik vanzelf wakker..Ik heb al 12 jaar geen contact meer met deze arts.. Ik slik het nog steeds en slaap hierdoor wel goed.ik neem dit medicijn nu al 14 jaar..Ik neem wel eens 25 mgram ik merk geen verschil ik kan op terug gaan naar 25 gram. MIsschien moet ik gaan nabouwen..
04-11-2018

Melatonine (melatonine)

Als de slapeloosheid je overvalt en je echt even een nacht moet doorslapen dan is de Melatonine Thee een uitkomst. Een half uur voor slapen gaan opdrinken. Niet meer van elk geluid wakker. In combinatie met kneedbare oordopjes gaf dit mij al 2 goede nachten.
31-10-2018

Zolpidem (zolpidem)

na inname val ik binnen 15 minuten in slaap. Als je niet gaat slapen ga je wel dingen doen die je je later niet kunt herinneren. Mijn partner geeft aan dat ik er wartaal van uitsla. Het is een heel vreemd medicijn, maar je gaat er wel van slapen.
29-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Dit middel gebruikt in combinatie met Paroxetine. Kon niet slapen door de Paroxetine met 45 mg ten tijde van een depressie. Nadat ik mij beter voelde kreeg ik tabletten van 15 MG, deze brak ik in 4 stukken om ongeveer 4 MG per stukje te hebben, hier viel ik heel snel van in slaap en sliep goed door. Het enige nadeel is dat ik me de dagen erna nog suf voelde. Ongelooflijk k[lees meer...]rachtig middel wat niet zorgt voor gewenning, is mijn ervaring.
26-10-2018

Zopiclon (zopiclon)

Ik gebruik Zopiclon alleen als ik écht een paar dagen niet of nauwelijks heb geslapen. Dan probeer ik toch eerst zonder tabletje te slapen, maar als ik voel dat dat écht niet lukt, neem ik een half tabletje, maar niet later dan 1 uur 's nachts. Ik wéét dan dat ik binnen een kwartier slaap en dat geeft al een "gerust" gevoel. Geen bijwerkingen.... misschien juist omdát ik m[lees meer...]aar een half tabletje in neem.
24-10-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik gebruik dit middel nu 3 weken i.v.m. overspannenheid, tegen slapeloosheid en onrust. Ik voel minder druk op de borst en spanning in mijn lijf, hiervoor had ik steeds een opgejaagd gevoel. Ik slaap er ca. 8 uur op door, dat is erg fijn. Slaap voelt iets onnatuurlijker maar beter dan vanaf 4 uur 's ochtends wakker liggen.
23-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik kamp al jaren met ernstige slaapklachten en daardoor vele keren in een dip geraakt (lees: geen depressie maar oververmoeid geraakt). Heb meerdere medicijnen gehad en ook oxazepam e.d. Nu sinds begin 2018 gebruik ik dit medicijn en kan inmiddels spreken over een succes. Hiermee kan ik mijn slaapklachten absoluut reduceren en als het periodes goed gaat bouw ik de Mirtazi[lees meer...]pine weer af en sla ik wel eens een tijdje over. Als ik het incidenteel gebruik heb ik iets meer last van de bijwerkingen (duf en moe) dan wanneer ik het structureel (7,5mg) neem voor het slapen gaan. Voor mij heeft dit absoluut geholpen na jarenlange struggle met oxazepam, alcohol voor het slapengaan etc. De gevolgen daarvan zijn vele malen erger dan de bijwerkingen van dit medicijn, dus voor mij weegt dit absoluut.
16-10-2018

Alprazolam (alprazolam)

Na een stressvolle periode met weinig slaap terug een nachtje doorgeslapen.
09-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Sliep al een paar maanden heel slecht, vaak hele nachten wakker door gepieker. Na een paar keer een benzodiazepine (die helaas na 4 uur weer uitgewerkt waren) kwam de huisarts met de suggestie van 7.5 mg mirtazapine. Ik heb de eerste nacht en de nachten erna echt als een blok geslapen. Werd er alleen wel suf van overdag dus na een paar werken weer afgebouwd (de ene nach[lees meer...]t wel, de andere niet). Slapen gaat nu weer iets beter omdat het piekeren minder is geworden.
08-10-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik kreeg dit om te slapen. een kwartier na inname had ik een zodanig ernstige suikerval dat ik niet anders kon dan gaan eten. Heel, heel af en toe kon ik dat gevoel negeren en viel ik met grote honger in slaap en ging ik alsnog de frigo leeg eten, maar dan al slaapwandelend. Ik was op die 2 weken ook 6kg bijgekomen. Ik was er bovendien zo weg van de wereld van dat ik in be[lees meer...]d plaste en kwijlde ik mijn hele kussen nat. Ik heb het twee weken genomen en ben dan in overleg met mijn psychiater gegaan om iets anders te nemen. Ze begreep me gelukkig wel en begrijpt me nog steeds wanneer ik zeg "nooit meer!"
05-10-2018

Nitrazepam (nitrazepam)

Met deze voorgeschreven tabletten na zopiclon eerst gebruikt te hebben merk ik dat ik wel beter wakker word zonder suf te zijn ondanks dat ik er ongever 6-8 uur van slaapmet zopiclon blijf je toch in de ochtend wel een beetje suf
25-09-2018

Diazepam (diazepam)

Hi iedereen, ik had echt super last van slapeloze nachten en merkte dat het mij steeds verder tegen ging zitten. Vandaar dat ik uiteindelijk besloot om online te gaan zoeken. Ik had geen zin om langs de dokter te gaan en in een heel traject te gaan om van alles uit te zoeken. Vandaar na een beetje speuren op internet. Daar een beetje zitten speuren en hebben ze veel aa[lees meer...]nbod. Uiteindelijk voor de Diazepam 10mg gekozen. Merkte gelijk al dat het slapen een stuk beter ging. Wel word ik af en toe een beetje suf wakker, maar dit gaat vanzelf weg. Merk wel echt dat het zin heeft.
24-09-2018

Temazepam (temazepam)

Ik had 's nachts veel problemen met slapen en niks werkte. Heb melatonine geprobeerd en andere slaapmiddelen, maar hoorde een vriend over dit middel. Toch besloten om het maar te bestellen op proef, omdat mijn dagelijkse leven er echt op achteruit ging. En ben echt blij dat ik heb besteld, want eindelijk slaap ik weer goed en gelukkig ook niet echt last van bijwerkingen.
16-09-2018

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Voor het slapen gaan rond 23.30 uur had ik 1x 25 mg ingenomen. Helaas had ik totaal geen baat bij. Rond 3.30 uur was ik zo moe maar ik kon nog steeds niet slapen had ik nog 1x 25 mg ingenomen. Daarna viel ik na 1/2 uur in slaap. Rond 9.00 werd ik wakker. Bijwerking: de resteren vd dag ben je moe.
12-09-2018

Temesta (lorazepam)

Ik ben nu clean .al 5maand .hoe lang duurt het dat het volledig uit systeem verdwijnt.ik nam er het laatste jaar 5voor slapen gaan
29-08-2018

Trazodon (trazodon)

meer dan 1 jaar slapeloosheid, maximum 3 uur per nacht slaap of totaal niks al verschillende soorten slaapmiddelen geprobeerd, niets werkt Mijn lichaam is doodmoe maar mijn geest wil niet rusten, zwaar piekeren, niet te stoppen.... Zelf inname verschillende slaappillen tegelijk werkt niet, ik ben de wanhoop nabij....

Oxazepam (oxazepam)

Sommige leveranciers leveren zonder breukstreep. Das lastig als je eens een halve extra wilt nemen. Blijkt invloed op je REM slaap te hebben waardoor je niet echt uitrust. Fijn voor korte termijn hulp. Maar niet voor langere termijn.....bleek...

Quetiapine (quetiapine)

Jarenlange steeds slechtere slaap. Soms maar 2 uur per nacht. Door rusteloosheid in burn-out helemaal kon ik uiteindelijk helemaal niet meer slapen. Wist niet dat oxazepam daar uiteindelijk juist slechte invloed op had. Nu quetiapine 25 Mg gekregen en afbouwen oxazepam. Na aanvankelijk twee drukke nachten met veel dromen bij de start met quetiapine nu eindelijk heerlijk sl[lees meer...]apen. Wat een verademing!! Waarom wisten we dit niet eerder. Geen dufheid en kater nadien. Duurt ruim uur voordat het werkt. Maar heerlijke rust in mijn lijf en hoofd. Ik voel me na een paar nachten slaap eindelijk weer mensch...

Zolpidem (zolpidem)

Ik heb helaas een haat/liefde verhouding met dit medicijn. Ik heb veel slaapmedicatie geprobeerd en helaas is zoldipidem het enige dat goed werkt. Echter, de bijwerkingen zijn verschrikkelijk! Ik herinner me niets meer, ga midden in de nacht mijn bed uit, val daarbij vaak en weet vervolgens in de ochtend niet waar de schaafwonden vandaan komen. Ik ben er nu zo klaar mee da[lees meer...]t ik ermee gestopt ben. . Ik sms snachts mensen de raarste dingen, laatst ben ik zelfs de auto in gestapt onder invloed van deze dingen. Godzijdank snachts en is er niets gebeurd, maar ik kon me zelf niet eens herinneren dat ik auto gereden had, mijn vriend vertelde het me. (Daar was ik heen gereden).Levensgevaarlijk medicijn voor mij dus. Stel je rijd iemand aan, of laat je gas aan (ben ook wel eens snachts gaan koken onder invloed van deze pillen). Ik zou ze iedereen afraden, vooral omdat je gewoon geen idee hebt wat je gaat doen als je ineens snachts wakker wordt

Oxazepam (oxazepam)

Dit medicijn werkt verslavend daarom ben ik ermee gestopt. Het werkte ook niet meer tegen mij slapeloosheid.

Quetiapine (quetiapine)

Na vele jaren erg slecht slapen heb ik eindelijk een medicijn gekregen dat werkt. Ik slaap redelijk makkelijk in nu en wordt nog wel wakker in de nacht maar slaap dan ook weer in. Ik ben er erg blij mee, mijn kwaliteit van leven is zoveel beter. Ik heb weer energie om dingen te ondernemen en ben niet meer de hele dag doodmoe.

Stilnoct (zolpidem)

Slapeloze nachten... huisarts geeft me stilnoct. Begonnen met halfje van 10mg. Na eerste nacht wist ik ni hoe ik in bed was geraakt. Blijkbaar gedragen. Snel ging het naar 10mg. Ik droomde niet meer. Echt een zwart gat. Na een tijdje wilde ik stoppen maar kreeg de eerste 2-3 nachten zware nachtmerries. Dus nam ik het terug in. Na een tijdje bleek ik overdag geheugen v[lees meer...]erlies op te merken. Wat niet kon voor mijn werk. Toen ben ik overgestapt naar lexotan. Geheugen was geen probleem meer. Laatst ging ik naar andere dokter die mij vertelde dat dit ook verslavend werkt. Nu ben ik met Trazolan begonnen... afwachten nu...
05-08-2018

Temazepam (temazepam)

Helpt met inslapen, maar kwaliteit slaap zelf verbetert niet.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2003)
Depressie (1664)
Angst & paniekstoornis (1438)
Hoge bloeddruk (1133)
ADD (543)
Depressiviteit (517)
Astma (458)
Angststoornis (447)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!