ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Zinkzalf 1 2
Metoprolol 1 1
Pradaxa 1 3
Actrapid 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

19-02-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Heeft me geholpen om m'n slaapritme weer onder controle te krijgen. Werkte beter dan de pammetjes.
14-02-2017

Quetiapine (quetiapine)

Ik kon niet meer slapen met Oxazepam, Temazepam of Zopiclon, maar kreeg nu van de psychiater Quetiapine. Dit werkt zeer goed.
12-02-2017

Temazepam (temazepam)

ik nam ze een paar dagen in, maar werd steeds om t uur wakker, te draaien in bed, lag wel comfortabeler er door maar sliep niet sneller.
12-02-2017

Frisium (clobazam)

Ik kreeg dit middel voorgeschreven door mijn neuroloog omdat ik niet goed sliep 's nachts. Hij zei dat dit het best zou aansluiten bij mijn anti-epileptica. De eerste paar weken nam ik het vlak voor het slapen in en het maakte me inderdaad rustig. Helaas kon ik daardoor 's ochtends slecht uit bed komen en was ik chagrijnig. Het ergste was de warrigheid, ik kon me minder go[lees meer...]ed concentreren en ik onderpresteerde bij een aantal toetsen. Later hielp het ook minder dan in het begin.
11-02-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik Mirtazepine nu 5 jaar. Dat kwam ipv temazepam. In het begin sliep ik er heel goed op. Later redelijk goed. Maar sinds een paar maanden lig ik vaak hele nachten wakker en is het hard werken (letterlijk) om te kunnen slapen. Daarnaast zeker 10 kilo aangekomen. Volledig nieuwe garderobe moeten aanschaffen in 2 maten groter tot ondergoed aan toe. De Mirtazepine kwam[lees meer...] bovenop Fluvoxamine dat slapeloosheid veroorzaakt wat onhandig is, omdat ik aan uitputting agv een stressstoornis lijd. Slaap is juist dan grote noodzaak. Achteraf gezien had ik dat niet mogen krijgen. Stoppen is moeilijk vanwege heftige langdurige bijwerkingen. Een psychiater vinden die verstand heeft van stressstoornis lijkt wel onmogelijk, al heleboel geprobeerd. Ben weer erg uitgeput, functioneer nauwelijks meer.
07-02-2017

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Al sinds m'n 13e last van slapeloosheid. Promethazine voorgeschreven omdat ik vanwege mijn verslavingsgevoeligheid beter geen benzodiazepines kan gebruiken. Ik lig elke nacht tussen de 1 en 3 uur wakker. Het werkte in het begin wel een beetje, maar na een tijdje niet meer goed. Daarom vorige week gestopt, maar dat bleek moeilijker dan gedacht. Ik sliep nog slechter dan eer[lees meer...]st, lag de afgelopen week zelfs 5 uur wakker steeds. Niet gedacht dat ik zo'n 'ontwenningsverschijnselen' bij dit middel zou hebben.
03-02-2017

Melatonine (melatonine)

Hey de eerste 2 dagen was het een raar gevoel aan de rechterkant van mijn kaak, was verdooft na 5 minuten inname (zoals bij de tandarts) dit trok ook wel weg na 10 minuten. Nu na een week inname van 1 per dag wekt het mijn migraine op, heb de twee laatste nachten heftige migraine tot braken toe gehad. Ook mijn handen zijn opgezwollen, daar ik sluimerende reuma heb. Ik zou [lees meer...]het spijtig vinden dat dit alles daardoor komt, want ik was blij eindelijk te kunnen doorslapen tot s'ochtends. Nam het om 23u in en ging om 24u slapen en sliep door tot 8u.
26-01-2017

Lormetazepam (lormetazepam)

Heb eerst Lormetazepam van Apotex gehad en hier viel ik als een blok van in slaap. De dag erna flinke hoofdpijn, maar dat neem ik voor lief. Nu heb ik de Sandoz gekregen en deze heeft aanzienlijk minder bijwerkingen. Geen hoofdpijn of slaperigheid bij het wakker worden. Gewoon standaard zes uur slapen en wakker worden. Heerlijk!
17-01-2017

17-01-2017

Temazepam (temazepam)

Mijn ervaring is niet echt goed met dit middel. Ik moest mijn nacht bijhouden op papier. Hier dag 1 van inname: Nacht 1 16 januari : Het is inmiddels 00:39, me lichaam is nu nog onrustiger dan ooit. heb hem om 22:32 ingenomen en ben nu nog wakker, me ademhaling is zwaar, ik barst in tranen uit voor niets; 01:18 weer wakker; 02:23 weer wakker geworden; 04:27 weer wakker g[lees meer...]eworden, nog steeds onrustige ademhaling en zweten; 05:43 weer wakker...; 07:17 weer wakker, heel angstig, 08:32 weer wakker. 09:21 wakker.
14-01-2017

Dormeasan Vogel (homeopathisch)

Ik heb gisteren voor het eerst dit medicijn gebruikt en heb meteen een hele nacht doorgeslapen. Dit was al sinds enkele weken niet meer gelukt. Vandaag was ik echter wel heel slaperig en vermoeid, ik vermoed dat dit misschien een bijwerking is in de prille begin fase. Ik hoop echter snel terug zonder medicatie te kunnen slapen maar voorlopig dus wel tevreden. Net opnieuw[lees meer...] ingenomen, benieuwd naar resultaat.
11-01-2017

Temazepam (temazepam)

Ik lijd aan slapeloosheid, maar reageer nogal heftig op medicatie, dus gebruik ik dit het liefst zo weinig mogelijk. Echter dit middel werkt erg goed bij mij omdat ik deze zeer onregelmatig (1x per week gemiddeld) gebruik. Ik heb echter wel 20mg nodig voor het gewenste effect van 'kunnen doorslapen'. Ik gebruik overigens liever Temazepam in tabletvorm omdat ik vegetariër b[lees meer...]en (de capsules zijn van gelatine) maar deze zijn al lange tijd niet verkrijgbaar bij de apotheek. Hopelijk komen ze vroeg of laat toch weer binnen. Verder vind ik de tragere werking van de tabletjes ook prettiger. Een capsule overvalt mij wat meer. Maar goed, dat is natuurlijk mijn individuele ervaring :-)
05-01-2017

Lormetazepam (lormetazepam)

voor een slaapmiddel werkt dit, maar maximum voor 2 uur bij mij.
03-01-2017

Melatonine (melatonine)

Begonnen vanwege moeilijk in slaap komen. Soms vraag ik me af of het voor mij effectief is, omdat ik op sommige dagen weinig verschil merk, met of zonder inname.
31-12-2016

Lorazepam (lorazepam)

Na mijn laatste epilepsie-aanval is mijn anti-epileptica met een zeer hoge dosis omhoog gegaan, maar dit heeft jammer genoeg ook invloed gehad op mijn slaappatroon. Ik slaap met een stilnoct (zolpidem) nog maar 3-4 uurtjes als ik geluk heb... op andere dagen werken ze totaal niet en lig ik de hele nacht wakker, wat dan weer uitlokkingsfactor van epilepsie kan zijn (overve[lees meer...]rmoeidheid)... temesta/lorazepam helpt me daar beter bij, maar er moet nog een betere oplossing zijn voor mijn probleem... Mvg, Reginald

Trazolan (trazodon)

is een doorslaper, neem tegelijk lormetazepam in...val vlug in slaap en kan nu toch +- 9u doorslapen, toen ik begon met de medicatie sliep ik +-3u/nacht !!!

Lormetazepam (lormetazepam)

Lormetazepam werkt goed bij mij (in combinatie met Trazodone)

Oxazepam (oxazepam)

Ik gebruik t al jaren om te slapen. Ik mag 2 x per week van mijzelf Oxazepam nemen om een nacht goed te slapen. Ik vind t top spul. Het maakt mij heel relaxed waardoor ik goed doorslaap. Mijn lichaam ontspant en mijn hoofd komt tot rust. Super

Seroquel (quetiapine)

Ik kreeg mijn Seroquel al vrij snel voorgeschreven toen ik in de geestelijke gezondheidszorg terecht kwam. Het zou me helpen om in slaap te komen en het zou me op het moment van een crisis ook rust geven. Ik werd hier in het begin erg suf en rustig van. Wat dat betreft was de effectiviteit van 25mg precies wat het beloofde. Al snel Had ik meer nodig en is het in 2 jaar[lees meer...] tijd verhoogd naar 5x per dag 25 mg. Op zich nog niet zo heel hoog maar gezien mijn andere medicatie was het erg veel. Ik ben zelf weer gaan afbouwen naar 1x per dag. Ik kreeg er namelijk vreselijke nachtmerries van, hele doorleefde dromen. Iets wat ook wel als bijwerking bekend stond. Daarom voor het slapen gaan de seroquel afgeschaft. Mijn dromen werden aanzienlijk minder maar mijn slapeloosheid kwam terug. Inmiddels heb ik daar nu andere medicatie voor. Seroquel slik ik nu alleen nog in de ochtend. Dat gaat prima, al zou ik denk ik ook wel zonder kunnen. Het is een vaste ritueel geworden en is verder nooit bekeken meer door een arts. Ik neem ze in uit gewoonte. Toch gezien de nachtmerries was ik erg ontevreden, het verstoorde ook mijn geestelijke gesteldheid overdag.
23-12-2016

Dormicum (midazolam)

Ik heb een combinatie s'avonds van 300mg seroquel, 15mg dormicum, 2mg lormetazepam en 2 mg Flunitrazepam pas vanaf de Flunitrazepam erbij is gekomen slaap ik elke nacht toch wel een paar uurtjes daarvoor eens in de 4 a 5 dagen dus ben echt zeer tevreden. Ik heb een waslijst aan medicijnen geprobeerd in het verleden maar werkte allemaal niet.
23-12-2016

Flunitrazepam (flunitrazepam)

Ik ben 10 jaar opzoek geweest naar een medicijn waar ik door kan slapen. Lang niets kunnen vinden wat werkte toendertijd ketamine, ghb, heroine en alcohol gebruikt. Toen begonnen met Flunitrazepam en heb heerlijk geslapen en werd zonder kater wakker. Ik slik nu inmiddels 3 jaar dit medicijn en omdat ik soms extra pak en soms tekort kom dus noodgedwongen even moet afbouwen [lees meer...]blijft het doeltreffend werken. Nu ga ik deze afbouwen en een half jaar zonder slaapmedicatie zodat ze een onderzoek kunnen verrichten naar de oorzaak van mijn al levens lange slaap probleem. Zie er tegen op maar dit is de laatste kans om de oorzaak te vinden.
22-12-2016

Temazepam (temazepam)

Last van slapeloosheid ten gevolge van een zware burn-out. Was heel de dag angstig en opgejaagd en kon dan savonds niet slapen, hoogstens een uurtje lichte slaap. Dit breekt je echt op (de dag erna ben je nog beroerder) dus terwijl ik bezig was met cognitieve therapie en acupunctuur heb ik deze tabletten gebruikt om op energie te komen. Het is een soort nep-slaap die niet [lees meer...]zo fijn voelt als echte slaap. Daarnaast is het erg verslavend. Ik was na 2 weken "verslaafd" in totaal heb ik ze 5 maanden gebruikt. Inclusief afbouwen de laatste 2,5 maand. Dit was goed te doen, vooral in de zomerperiode. Geen horrorverhaal gelukkig. Ik pak er nu af en toe eentje als ik alleen thuis slaap (vind ik moeilijk).
06-12-2016

Temazepam (temazepam)

Ik kreeg temazepam vanwege slapeloosheid. Het werkte zeer goed, 30 tot 45 minuten na inname sliep ik. Ik had eerst weinig energie overdag omdat ik weinig sliep, maar ondanks dat ik wel goed ging slapen door de temazepam, kreeg ik niet meer energie. Toch was het wel lekker om niet de hele nacht wakker liggend in bed door te brengen.
06-12-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik had eerst temazepam tegen mijn slapeloosheid maar omdat dat alleen voor korte termijn is heeft de psychiater mij seroquel voorgeschreven. Dat is een antipsychotica maar slaperigheid hoort bij de bijwerkingen en hij had er goede ervaringen mee. Ik begon met 25mg maar dit werkte té goed, ik werd amper wakker. Na een halve week ben ik halve tabletten gaan slikken (goed te [lees meer...]halveren met een pillensnijder) en dit gaat goed. Wel merk ik dat ik erg duf ben over dag en, ondanks dat ik wel weer slaap, nog steeds weinig energie heb.
02-12-2016

Trazodon (trazodon)

Ik heb +/- de eerste 7 dagen als ik wakker werd wat duizelingen en het niet-wakker-gevoel gehad. Nadien geen bijwerkingen meer gehad. Neem ook Lormetazepam zonder problemen. Mij heeft de verpleging gezegd dat het een doorslaper is, ik lees hierboven dat het een antidepressivum zou zijn ????
27-11-2016

27-11-2016

Flurazepam (flurazepam)

jarenlang slechts geslapen, van alles geprobeerd, ik heb het laatste jaar aleen gedaan met de combinatie promethazine en rivotril en dan alleen in het weekend, omdat ik er hoofdpijn van kreeg en suf en chagerijnig, maar wel acht uur. door de weeks dan maar gewoon de 5 uurtjes slaap. Omdat we al veel geprobeerd hebben en ik overdag een beroep heb waar ik veel bij na moet d[lees meer...]enken en me absoluut niet kan permitteren om fouten te maken, hebben we , in overleg met de arts, besloten om door de weeks op minder slaap te functioneren en in het weekend de Flurazepam. Dit weekend voor het eerst en inderdaad het effect is bij iedereen verschillend, maar bij mij helemaal geweldig, ik heb gewoon acht uur kunnnen slapen, voelde me totaal niet suf of hoofdpijn, had juist energie en voelde me opgewekt. ik kan me heel goed voorstellen dat dit verslavend werkt!!
22-11-2016

Melatonine (melatonine)

Sinds kind af aan heb ik al problemen met een vast slaappatroon. Doordat mijn ouders mij dachten te plezieren (wat ze toen ook deden) met een TV op mijn slaapkamer, bleef ik als kind / puber nachtenlang voor de tv en computer zitten (ik ben nu 24). Hierdoor heb ik een onregelmatig slaappatroon opgebouwd met standaard maximaal 5.5 uur slaap. De laatste jaren merkte ik dat [lees meer...]ik enorm moe was overdag en kon ik eigenlijk niet zonder een tussendoor slaapje (of 5 koppen koffie), waardoor ik 's avonds weer moeilijk in slaap kwam.. Tot vorige maand had ik het een soort van opgegeven om een normaal slaap/dagritme te hebben, tot het me zo frustreerde dat ik huilend in bed zat en dacht, ik ga morgen meteen melatonine pillen halen en zorgen dat ik voor 11 uur slaap. Zo gezegt zo gedaan, ik heb de pillen sleepzz 3 mg gehaald. en een halfuur na inname was ik eindelijk voor 1 uur 's nachts echt moe, sinds dat moment haal ik nachten perfect door sta ik 's morgens super fit op en ben ik overdag niet meer moe (dit duurde btw wel een week). ik gebruik de melatonine pil nu 4x pw, maar wil afbouwen tot ik het gevoel heb dat het me zonder lukt.. omdat ik me al snel frustreer als ik niet in slaap kom, waardoor het nog lastiger wordt. Al om al, ik hoop dat dit medicijn andere mensen ook gaat helpen om mensen hun dag/nacht patroon te herstellen, ik ben er enorm blij mee.
19-11-2016

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Kreeg voor mijn slapeloosheid 25 mg. voor het slapengaan. Daar was ik zeer tevreden over. Kreeg in dezelfde tijd droge mond en kon dit destijds niet terugvinden in de bijsluiter. Ben naar de h.a. gegaan en kwam erachter dat ik diabetes 2 had, dus dat mijn droge mond daaraan te wijten was. Na dieet en gebruik van metformine werd het echter niet minder, alleen maar steeds er[lees meer...]ger zodat ik hele rare bewegingen met mijn mond ging maken om maar wat vocht te genereren. Dat lukte helemaal niet en mensen vroegen maar steeds aan mij wat ik had. Heel gênant. Ben zelfs naar de internist gestuurd verdacht van het Syndroom van Shögren. Na allerlei bloedtests bleek dit niet aan de hand te zijn en ik moest er maar mee zien te leven. Toen ik voor controle bij de diabetesverpleegkundige kwam wilde zij met mij nog eens alle bijwerkingen van al mijn medicijnen doornemen. Daaruit bleek die droge mond dus wel een bijwerking te zijn. Dus nu slaap ik weer slecht maar heb tenminste een normale vochtige mond
17-11-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Begonnen met mirtazapine wegens slecht slapen en veel dromen waardoor je weer wakker schrok. De eerste inname werkte binnen een half uur, en er echt 10 uur op geslapen. De weken erna merkte ik steeds minder ervan. Ik viel niet meteen in slaap. Wel ontspannen en na inname toch echt meteen naar bed voor de werking te laten doen wat die moet doen, anders ging ik erover heen [lees meer...]als ik bv nog een half uur tv ging kijken.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1606)
Depressie (1305)
Angst & paniekstoornis (1095)
Hoge bloeddruk (893)
Depressiviteit (445)
Zenuwpijn (444)
Astma (369)
Angststoornis (352)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!