ziekte

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor migraine

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: migraine

17-02-2020

Candesartan (candesartan)

Al jarenlang migraine en van alles aan medicatie gebruikt. Helaas had ik zeker 5 x per maand steeds 72 uur migraine. Uiteindelijk bij de neuroloog Candesartan voorgeschreven gekregen. 4 mg per dag en ik geloof het zelf nauwelijks maar vanaf november 2019 al 3 mnd geen migraine meer gehad. Tot nu toe kan ik vooruit met deze lage dosering en zelfs de neuroloog vindt het wo[lees meer...]nderlijk.....
15-02-2020

Ergocoffeine Zetpillen (ergotamine / coffeine)

09-02-2020

Propranolol (propranolol)

Ernstige haaruitval eerste paar maanden daarna minder erg. Erg opgeblazen gevoel ook 3 kilo in gewicht toegenomen. Eerste 4 maanden geen migraine, maar daarna kwam het terug. Niet in de mate dat ik het had, maar toch heel vervelend.
30-01-2020

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Heb migraine met heel veel uitval. Begint bij gezichtsveld, gevoel in handen en voeten. Daarna in mond, neus, lippen, tong. Soms valt spraak ook uit. Als dat allemaal weg is getrokken komt de ondragelijke hoofdpijn met overgeven. Als ik direct bij de eerste uitvalverschijnselen een zaldiar bruis neem en dan rustig op bed ga liggen, val ik meestal in slaap voor 2-3 uur. [lees meer...]Als ik dan wakker wordt alles weg. Ik heb dit per toeval een jaar of 8 geleden ontdekt. De 35 jaar ervoor heeft geen enkel ander medicijn geholpen.
29-01-2020

Imigran (sumatriptan)

Ik heb veel last van migraine, bijna iedere dag. Dus gebruik ik dagelijks spuiten, makkelijk in mijn buik zetten, anders heb je geen leven meer. Helaas is dit het enige medicijn dat voor mij werkt, ik moet ook vaker meerderen keren spuiten . Ik heb dit vanaf mijn 19 de en mijn moeder heeft er ook veel last van . Ik heb geen bijwerkingen
06-01-2020

Rizatriptan (rizatriptan)

Een keer in de zoveel tijd migraine met aura, tijdelijke verlamming van gezicht maar zonder misselijk te zijn of braken. Voelde het opkomen dus voor de eerste keer rizatriptan ingenomen en gaan slapen. Werd na een uur doodziek wakker, verschrikkelijke hoofdpijn/migraine erger dan normaal trok door naar mijn nek en schouders was bijna niet uit te houden, misselijk, brak[lees meer...]en, slap gevoel, moe, flauwvallen, droge mond, ontzettend veel dorst en vieze smaak. Kon niet fatsoenlijk praten en bewegen. Viel telkens weg en werd 1 seconde later weer wakker door de hoofdpijn en het braken. Nu inmiddels na 7 uur afzien voel ik me iets beter. Voor mij nooit meer ! Dit was nog erger dan een migraine aanval.
06-01-2020

Propranolol (propranolol)

Als 20er had ik elke 2 weken 2 a 3 dagen hevige migraine. Met P verminderde met de tijd naar 1x per maand. Ik stond regelmatig slapend op mijn bed te gillen. Had elke dag stevig buikkrampen. Mijn conditie was helemaal weg en opbouwen lukte niet. 500 meter lopen en ik was bek af en voelde het bloed kloppen in m’n benen alsof ik een marathon had gelopen. Heb het 7 a 9 jaar[lees meer...] ingenomen en heeft ervoor gezorgd dat ik weinig heb kunnen doen als 20er, ik had de energie er niet voor. Voelde mij een omaatje. Na het stoppen ivm gewenste zwangerschap in een emotionele rollercoaster gekomen. Had binnen 4 weken afgebouwd op advies huisarts. Jaren later ben ik er achter gekomen dat het ook gevoelens afvlakt dus dat verklaart de rollercoaster. Kan mij niet herinneren of deze werking toen al bekent was (2003). Ik heb nog altijd last hiervan, ook na jaren hulp gehad te hebben. Zijn er meer mensen die lang zo’n hoge dosis hebben genomen en na het stoppen hiermee kampen? Zijn er onderzoeken gedaan naar de effecten hiervan?
17-12-2019

Imigran (sumatriptan)

werkt goed maar helaas niet altijd
04-12-2019

Candesartan (candesartan)

14 dagen gebruikt, waarvan 13 dagen zeer heftige migraine, na elke inname weer nieuwe aanval, ontzettend misselijk, afgemat gevoel
28-11-2019

Metoprolol (metoprolol)

Al jaren af en toe last van migraine inclusief aura maar op een gegeven moment 1 keer per week en later zelfs om de twee dagen last van migraines en hierdoor begonnen met metoprolol. Meteen zeer effectief en nu nog maar heel af en toe een aanval of zeer lichte verschijnselen van migraine. Eerste week van het gebruik van metoprolol last gehad van mijn darmen met lichte di[lees meer...]arree maar bij langer gebruik geen last meer van bijwerkingen. Echter bij heel snel opstaan wel duizelig maar dit kan goed voorkomen worden door rustig op te staan. Al met al ben ik zeer tevreden over dit medicijn.
28-11-2019

Zomig (zolmitriptan)

De verpakking van de smelttabletten us niet te openen. Zeker niet tijdens een aanval. Hoe vreselijk is dat als je zoveel pijn hebt, nauwelijks iets ziet, met een Mes aan de gang moet. Zou best anders en zeker met minder materiaal kunnen.
26-11-2019

Novalgin (metamizol)

Bij voortekenen van migraine neem ik Novalgin druppels. Werken snel. Twee per dag, soms 2 dagen. Dan heb ik nog wel lichte hoofdpijn maar ben niet uitgeschakeld en hoef geen 2 dagen naar bed. De echte migraine-aanval zet met Novalgin niet door. Ik kreeg het ook in Oostenrijk. Mijn huisarts schrijft nu een recept uit en ik haal het net over de grens in Duitsland.
22-11-2019

Selokeen (metoprolol)

13-11-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Tabletten lastig om te slikken vanwege de misselijkheid, injecties vond ik vervelend om mijzelf toe te dienen, zetpillen werken niet.
13-11-2019

Candesartan (candesartan)

Na jarenlang 4 x per maand migraine te hebben gehad kreeg ik na een scheurtje in de halsader (Carotis dissectie) met vervelende bijwerkingen waarna ik de diagnose clusterhoofdpijn kreeg met de mededeling dat ik er maar mee moest leven. Uiteindelijk Candesartan Aurobindo 16 mg toegediend gekregen na een combinatie van andere medicijnen. Gebruik het nu 3 jaar en in deze 3 j[lees meer...]aar nog maar 2 keer migraine gehad en nagenoeg geen hoofdpijn. Wat een lifechanger na 38 jaar migraine en hoofdpijn! Andere merken hebben of minder effect of bij bijv. Teva vervelende bijwerkingen (jeuk, huidrollen, tot bloedens toe)
07-11-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik raad de implanon zeker aan! Niet ongesteld en ik viel zelfs af door de implanon. Sinds kort mijn tweede die erin zit. Het enige nadeel is het eruit laten halen, dat is wel pijnlijk.
03-11-2019

Frovatriptan (frovatriptan)

Sinds ik een mirena spiraal heb ik meer bijwerkingen van de frovatriptan. De eerste 4 uur heb ik ineens hele zware hartkloppingen, dit had ik voor de mirena nooit. Ook ben ik met mirena meer wazig en een soort dronken als ik frovatriptan gebruik.
02-11-2019

Relpax (eletriptan)

Vanaf mijn 11e heb ik al migraine. Destijds veel baat bij Dolviran, maar dat werd van de markt gehaald. Voeding aanpassen helpt, sommige voedingsmiddelen initieren bij mij een aanval (rode wijn, zoetigheid, chocola). Inmiddels gebruik ik al jaren Relpax nadat Maxalt niet meer hielp. Ik neem het meestal in combinatie met ibuprofen omdat de laatste jaren mijn migraine vaak[lees meer...] ontstaat in combinatie met nekpijn. Het werkt bijna altijd binnen een uur. Grote nadeel is de overweldigende moeheid die daarna optreedt. Ik kan letterlijk niet meer op mijn benen staan soms. Ook grote dorst en een erg droge mond zijn gevolgen bij mij. Regelmaat, gezonde voeding (ik eet ketogeen), voldoende rust en daarnaast ook bewegen zijn voor mij belangrijke zaken om migraine te voorkomen.
28-10-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Al sinds mijn jeugd last van extreme hoofdpijn met misselijkheid, hierdoor gedurende de hele dag uit de running. Sinds vorig jaar steeds erger, ook door stress en vermoeiheid van het werk. Dit medicijn heeft voor mij wonderen verricht. Vandaag ook weer, ik word doodziek wakker, ik neem een pil en na een uur ben ik er weer. De bijwerkingen (extreme sufheid en spiersla[lees meer...]pheid) neem ik voor lief.
25-10-2019

Paroxetine (paroxetine)

Slik het al jaren tegen de migraine, daarvoor had dagelijks migraine aanvallen. Nu hooguit drie keer per jaar
25-10-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Migraineaanvallen paar keer per week, bij het wakker worden. Halve tablet van 25 mg TEVA werkt dan meestal binnen een uur en is redelijk effectief: kan daarna de gewone dingen van de dag doen gelukkig. Andere medicijnen van Aurobindo en Sandoz werken niet en lijden tot verergering van de aanval hoewel de werkzame stof hetzelfde zou zijn. Ga niet zonder pillen de deur uit.[lees meer...]
21-10-2019

Depakine (valproinezuur)

Ik slik Depakine Chrono 3x500 Mg als profylaxe voor migraine. Ik heb alles geprobeerd en dit is het enige middel dat helpt. Helaas wordt het effect na verloop van tijd minder. Een medicijnpauze inlassen helpt. Haaruitval is tijdelijk. Gewichtstoename helaas niet. Maar ik heb het er graag voor over. Alles beter dan migraine.
20-10-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Al een tijdje had ik de injectiepen liggen, maar nam toch altijd maar een Zolmitriptan of Oxynorm (morfine achtige tablet) deze kwamen er alleen na 1 x overgeven altijd weer uit. Zetpillen 1000 mg paracetamol hielpen ook nauwelijks. Tijdens weer een extreme migraine aanval en mijn laatste triptaan die ik overgegeven had, zette ik toch de injectie in volledige paniek door [lees meer...]de enorme pijn en bewegingsdrang. De hoofdpijn was zeker niet over en ik begon meer over te geven en werd kortademig (maar dit kende ik al van o.a. Maxalt) maar de scherpe randjes waren er vanaf. Ga ze morgen direct weer bestellen.
14-10-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik had al 30 je gemiddeld 4 x per week migraine aanvallen Nu in combinatie met candesartan 16mg is dit terug gebracht naar 1,5 x per 2 weken. Dit alles op aangeven van de neuroloog Ik ben er heel erg mee geholpen
14-10-2019

Excedrin (acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne)

Ik heb bijna wekelijks last van migraine aanvallen en dankzij Excedrin kan ik blijven werken. Als ik een aanval voel opkomen neem ik er 2 in en binnen het half uur is de migraine weg. Ik heb wel ondervonden dat ik achteraf steeds hevige buikkrampen krijg in mijn darmen. Volgens de apothekeres zou dit komen omdat het medicijn veel cafeine bevat. Omdat bij mij dit medicijn h[lees meer...]et beste helpt blijf ik het toch gebruiken ondanks de hevige krampen.
06-10-2019

Depakine (valproinezuur)

wegens te veel bijwerkingen moeten stoppen
06-10-2019

Topamax (topiramaat)

sedert 1 jaar migraine en aangezichtspijn, bij inname van topamax leekt de eerste maand beterschap, na paar maanden geen effect, enorm misselijk en opbouwen lukt vanwege de bijwerkingen
04-10-2019

Cafergot (ergotamine / coffeine)

Alles geprobeerd, maar dan ook echt alles. Altijd hoop gehad dat iets werkte en werd dan weer teleurgesteld. Neem de zetpillen nu al ruim 30 jaar, met tussenpozen omdat ik dan van de arts zonodig weer iets moest proberen. Mijn dank gaat altijd nog uit naar dokter die er achter kwam dat ik een hormoon migraine had en geen spanningshoofdpijn had. Moest wel wenen hoe en wanne[lees meer...]er je het moet nemen voor het beste resultaat. Neem in de je jaren juist minder dan meer zoals men zegt. Ben dankbaar dat dit er is anders had ik er allang niet meer kunnen leven met deze handicap

Depakine (valproinezuur)

Ik ben altijd al hoofdpijnpatient geweest en sinds 10 jaar ben ik chronisch migrainepatient met spanningshoofdpijn. Ik heb verschillende medicijnen geprobeerd (maxalt, topiramaat, candesartan etc), maar ze hielpen niet. Nu heb ik al enige jaren depakine. Aanvankelijk leek het goed te helpen, maar gaandeweg kreeg ik weer steeds meer aanvallen. Ik slikte op een gegeven mome[lees meer...]nt 1400 mg per dag. Op aanraden van mijn neuroloog heb ik dit terug gebracht naar 1000 mg per dag. Helaas namen de aanvallen alleen nog maar toe. Mijn neuroloog raadt me nu propanolol, een betablokker, aan, maar ik zie erg op tegen de af- en opbouw periode. Dus heb ik besloten om weer naar 1250 mg depakine per dag te gaan en af te wachten wat dat doet.

Rizatriptan (rizatriptan)

Vanaf m’n 9e al hoofdpijnpatient met braken. Door gebruik van de anticonceptiepil migraine gekregen, overgestapt op Mirena spiraal, nog maar enkele keren per jaar migraine aanvallen met auraverschijnselen. Maar wel altijd volledig uitgeschakeld, braken, donkere kamer en geen geluid. Via huisarts Imigran zetpillen gehad, werkten matig. Ik had altijd 2 zetpillen nodig en ve[lees meer...]el slaap. Daarna sumatriptan, veel last van bijwerkingen (beklemming op borst, enorme vermoeidheid). Overgegaan op Imigran neusspray, had ook hier een dubbele dosis nodig en zelfde bijwerkingen als de zetpillen (erg vlak en vermoeid). Onlangs Rizatriptan gekregen en voor het eerst in 25 jaar binnen 1u na inname hoofdpijn vrij. Ik kan functioneren in mijn gezin, op mijn werk (lerares). Geen bijwerkingen en altijd bij me in mijn telefoonhoesje. Moeilijker te openen, de verpakking, maar ik zorg dat een klein stukje al een lipje vormt dat ik met de aura’s hem toch openkrijg (heb dan beperkt zicht). Na enkele uren ga ik over op paracetamol om de dag erna ook goed te voelen! Aanvallen van 1x per 2/3mnd zijn nu wel wekelijks geworden. Maar dat moet ik even goed in kaart brengen voor ik na de ha ga. Gisteren wel rizatriptan ingenomen bij zware hoofdpijn bij het opstaan en ‘s avonds een migraine aanval. Dit schijnt verband te hebben met elkaar.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2284)
Depressie (1868)
Angst & paniekstoornis (1732)
Hoge bloeddruk (1305)
Acne/puistjes (919)