ISO 27001

ziekte

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor migraine

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Enalapril 1 2
Amlodipine 1 4
Isosorbidedinitraatvaselinecreme 1 4
Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro 1 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: migraine

09-09-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds een paar jaar migraine van alles geprobeerd wel/geen/andere pil, bloeddruk verlagers, niets hielp. Ik heb minimaal twee keer per maand drie dagen migraine. Het was meer maar met Candesartan Cilextil is dat gelukkig al minder. Als ik het aanvoel komen of een aura heb neem ik Sumatriptan met koffie, en dan ik het met een half uur weg. Kan ik werken (heb een klas vol ki[lees meer...]nderen) dus best wel intens. Zo tegen drieen voel ik het er weer door komen, neem ik er weer een en die werkt dan ongeveer tot het slapen gaan. Volgende dag zelfde en de derde dag vaak alleen 's ochtends. Het werkt niet als ik bij de migraine ook misselijk ben of als ik te lang wacht met innemen! Ben er heel blij mee, kan er gewoon mee functioneren.
30-08-2017

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Met een 'gewone' pil heb ik veel te veel hormoon schommelingen waardoor ik maandelijks aura migraine aanvallen had en hierdoor steeds 2 dagen op bed lag. Sinds Cerazette heb ik haast geen migraine meer, een enkele keer per jaar. Zo ver ik kan achterhalen heb ik geen bijwerkingen. Ik voel me goed, heb voldoende libido en geen stemmingswisselingen of depressies.
19-08-2017

Paracetamol/ Codeine (paracetamol / codeine)

Paracetamol gelijk welke ook met codeine hielp nix, zelfs niet na 10 tabletten per dag. Ik heb het al 42 jaar. Is vreselijk en erfelijk. Mijn mama had het ook zo nog erger, die lag 4 dagen op bed en gal over geven. Ik geef gelukkig niet over. Maar nu al wat jaren met sumatriptan en afwisselend met zolmitriptan is het leefbaar. Maar meestal 3 dagen de week en dan 3 tablette[lees meer...]n per dag dikwijls.
19-08-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Het helpt zeer goed. Als je het neemt bij het opkomen van de crisis. Wacht niet tot de hel losbarst. Komt op, een nemen en best gaan liggen of 3 u bed in dan slaap je en is het meestal over. De smelttabbletten zolmitriptan helpen ook uitstekend, minder last van draaien of misselijk.
16-08-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Omdat ik een aantal jaren ontzettend last heb van migraine nu toch maar eens naar de huisarts gegaan. Die heeft mij dit voorgeschreven. Toen ik mijn migraine voelde opkomen gelijk een tablet ingenomen. Viel na een uur in slaap en werd na ongeveer anderhalf uur wakker. Daarna voelde ik mij erg warrig en had ik moeite om bijvoorbeeld zinnen af te maken. Gelukkig helpt het ze[lees meer...]er goed tegen de migraine en neem ik de bijwerkingen voor lief
09-08-2017

Topamax (topiramaat)

hallo ik ben monica. Ik ga al een hele tijd naar een neuroloog voor mijn hoofd, omdat ik zeer veel last hebt van migraine. Zeer veel medicijnen gebruikt, maar hielp niet echt. Het verzachte wel, maar het ging niet sinds dat topamax niet gaat het beter. Ik moet het wel opbouwen, maar ik ben er wel serieus ziek van. Sinds ik dat neem, heb ik me niet meer goed gevoeld in mijn[lees meer...] vel. Een ding heb ik wel, mijn hoofdpijn is er wel mee beter. Als ik serieuze pijn hebt, moet ik er nog iets bij nemen en ben ik goed 2&3 en dan moet ik weer iets bij nemen, dat was niet bij die andere medicijnen. In november moet ik weer op controle bij de neurologe voor mijn hoofdpijn en intussen werk ook halftime omdat niet verlopig niet gaat om voltime te werken, want 's namiddags kan ik me niet meer concentreren. Zijn er mensen die weten hoe ik van die misselijkheid kan afkomen, want het is leuk om alle dagen zo misselijk te zijn, want de neuroloog heeft ook al aangesproken voor me volledig thuis te zetten invalideteit, maar dat wil ik niet ben nog te jong daar voor. wie kan me er helpen? danku.
31-07-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik kreeg 15x 50mg van een (voor mij) onbekend merk mee ivm regelmatige migraine. Dag één rust genomen en een pil ingenomen na opkomst migraine. Gevolg: Kort onwel en na acht uur na innamen in elkaar gezakt vanwege een veelste lage bloeddruk. Ik had drie lagen kleren aan, terwijl anderen in bikini bakten, was in een totaal andere wereld! Ik heb er 14 over, maar wil ze niet [lees meer...]meer gebruiken! Jammer!
28-07-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Nam vroeger Maxalt en sinds wat jaren Rizatriptan. Gedurende enkele jaren had ik regelmatig migraineaanvallen, de laatste paar jaar had ik ze nauwelijks en sinds wat maanden krijg ik bijna wekelijks en soms 2 x per week migraine, waarbij andere pijnstillers zoals Neurofen en paracetamol niet helpen. Als ik ze op voel komen, neem ik meteen Rizatriptan in en binnen een paar[lees meer...] uurtjes heb ik geen last meer van pijn en de extreme misselijkheid. Ik voel me nog steeds een beetje onwel, blijf een beetje wazig zien etc., maar kan verder bijna normaal functioneren, wat zonder de medicatie niet zo zou zijn. Als het nodig is, neem ik het middeltje soms 2 dagen achter elkaar, maar vaak is 1 tablet voldoende en ik heb de indruk dat het de duur van de migraineaanval verkort. Enige nadeel... vind de smaak van het tablet heel vies en slik het dus met een slokje water snel door.
18-07-2017

Propranolol (propranolol)

Graag wil ik aangeven dat ondanks de bijsluiter aangeeft dat het effect op de darm klein is dit voor sommige (mij) niet het geval is. De bijwerkingen op de darm starten langzaam, maar worden gestaag ernstig tot zeer ernstig. Gelukkig vond ik een oud medisch artikel welk aangeeft dat bètablokkers ernstige diarree kunnen veroorzaken waarbij de oorzaak van het gebruik van het[lees meer...] medicijn pas onderkent wordt als men al diverse onderzoeken heeft gehad. Voor mij was de start met P. voor hoofdpijn en migraine klachten waarvan ik ondervonden heb dat het gunstig (geen wondermiddel) voor de hoofdpijn is. Ik was gestart met 50 mg maar heb halverwege gekozen voor 25 mg waarbij zelfs deze dosis voldoende was om mijn bloeddruk naar een 120/80 te helpen en is mijn ervaring dat koude handen en duizeligheid niet of niet ernstig in mijn geval aanwezig zijn, maar de heftige diarree die zelfs kwam nadat ik eerst in de morgen een redelijke ontlasting had en enkele uren (na inname) een spuit-diarree veroorzaakte. Ik kan u vertellen dat niets van dieeten hielp en uiteindelijk al snel bleek dat de propranolol de oorzaak was, ik ben nu 3 dagen zonder.. ineens gestopt geen bijwerking (maar heb geen hartproblemen) en nu vandaag heb ik voor het eerst weer een stevige zelfs iets te stevige ontlasting waaruit duidelijk blijkt dat de veroorzaker nu weg is. Voor hoofdpijn en bloeddruk is dit een geweldig middel, maar veroorzaakte bij mij ook maagpijn naast de buik/darm pijn en zelfs met maar 25mg was dit heftig. ik hoop dat iemand die dit ook zo voelt en niet snapt wat nu de oorzaak is hiermee geholpen is.
13-07-2017

Imigran (sumatriptan)

dit medicijn hielp mij heel erg goed. Binnen 30 minuten was de migraine aanval weg. Ik nam het in als ik het aanvoelde komen. Ging dan 30 minuten rustig zitten of even op bed liggen. (mits ik niet aan het werk was) Daarna kon ik gewoon alles weer doen. Voor de start van imigran had ik 3 tot 5 aanvallen per week, aanvallen waren moeilijk te doorbreken, kwam in een visuele[lees meer...] cirkel. Met de start van imigran ging ik terug naar 1 a 2 aanvallen per maand. Totaal geen bijwerkingen. Alleen als ik de goedkopere varianten kreeg van de apotheek. Dan kreeg ik hartkloppingen en pijn op de borst. Met medische noodzaak kreeg ik de imigran f tab 50 mg weer. Helaas werkte het middel de laatste 2 jaar steeds minder, waarop in juni besloten is een ander middel in te gaan nemen.
13-07-2017

Maxalt (rizatriptan)

Sinds 2005 migraine, 3 tot 5 aanvallen per week met aura. Waarbij 1 a 2 keer per jaar een hele heftige aanval met uitvalsverschijnselen. Op advies van de neuroloog in 2005 gestart met imigran f tab 50 mg. Direct innemen bij op voelen komen migraine aanval. Dit werkte erg goed, binnen de kortste tijd had ik nog maar 1 a 2 migraine aanvallen per maand. Na de zwangerschap van[lees meer...] ons dochtertje migraine vrij, helaas weer terug gekomen tijdens de zwangerschap van ons zoontje. Sindsdien vaker aanvallen en imigran werkt steeds minder goed. 18 juni 2017 migraine aanval met een hele heftige aura. ( met ambulance naar ziekenhuis omdat ze dachten dat ik een cva had, daar 1 dag opgenomen op de brain care unit) In overleg met huisarts en neuroloog gestart met proponalol om aanvallen tegen te gaan en maxalt smelttablet voor het geval er toch een aanval komt. Proponalol 80mg is acuut gestopt omdat ik daar hartritmestoornissen van kreeg, waarbij de hartslag gevaarlijk laag daalde en ik me er niet prettig bij voelde. Veel pijn op de borst en benauwd gevoel. De maxalt, geeft tot nu weinig effect tijdens de migraine aanvallen. Wel wordt ik er erg moe van, wat duizelig en krijg ik een beklemmend/ drukkend gevoel op de borst. Ik ga ervan transpireren en mijn kaken gaan pijn doen.
07-07-2017

Sanalgin (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

Hoofd pijn verdwijn .

Maxalt (rizatriptan)

In eerste instantie werkte Maxalt goed, maar na verloop van tijd deed het niets meer. Wel de bijwerkingen maar niet minder pijn.

Zolmitriptan (zolmitriptan)

Ondanks de behoorlijk heftige bijwerkingen is dit voor mij het medicijn bij migraine. De hoofdpijn verdwijnt vrij snel, daarna voel ik me lichamelijk wel belabberd, maar alles beter dan die vreselijke migraine pijn.

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds mijn tienerjaren een paar keer per jaar een migraine aanval waarbij ik 2 dagen uitgeschakeld was. Dit werd de laatste jaren echter veel meer en het lukte mij ook niet meer om met eerst paracetamol en daarna ibuprofen/naproxen de aanvallen redelijk behapbaar te houden. Aangezien de aanvallen in 2016 ongeveer om de 3 weken (soms 2, soms 4 weken, maar gemiddeld om de 3[lees meer...] weken) waren toch maar eens naar de huisarts gegaan en deze heeft mij sumatriptan voorgeschreven. Voor mij is het echt een wondermiddel en heb er spijt van dat ik nooit eerder naar de huisarts ben gegaan. Ik voel de migraine vaak als ik opsta, neem een tablet van 50 mg en ga weer liggen. Wordt dan binnen half uur na inname zwaar/duf en voel soms een beetje hartkloppingen en val dan in een diepe slaap. Als ik na een paar uur wakker wordt is de migraine verdwenen en voel me alleen nog een beetje duffig/soms wat dronken wat na één of twee uurtjes ook weer verdwenen is. Kortom nu ben ik er met een uur of 4 à 5 volledig van mijn migraine en bijwerkingen af i.p.v. eerder bijna 2 hele dagen uitgeschakeld zijn met migraine. Heel soms komt de migraine op een later moment weer terug en neem ik nog een tablet en gaat die dan wel volledig weg, maar ik probeer het gebruik wel tot het minimale te beperken.
03-07-2017

Duphaston (dydrogesteron)

Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen vanwege mijn hormonale migraine. Door de hormoonschommeling te verminderen met dit medicijn heb ik bijna geen migraine meer tijdens mijn menstruatie
25-06-2017

Imigran (sumatriptan)

13-06-2017

Valproinezuur / Natriumvalproaat (valproinezuur)

Super goed. Bijna geen aanvallen meer. En als er een is is hij goed te bestrijden met imigran. Super!
12-06-2017

Sandomigran (pizotifeen)

Eerst moest ik in een aanval bij de huisarts komen, hij schreef Sandomigran voor! De eerste 6 weken hielp het me nauwelijks, maar daarna kon ik meer ondernemen en sliep ik beter. Weinig aanvallen 's nachts, overdag alleen als het onweert. ben zeer tevreden!
23-05-2017

Ascal (carbasalaatcalcium)

ik gebruik dit al vanaf mijn 15 e voor migraine aanvallen 1200 mg , en mijn dochter is nu 11 jaar en krijgt deze ook als ze migraine heeft maar dan 1 x 300 gram , en helpt meestal super goed
09-05-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Bijwerkingen: duf, tintelingen, drukkend gevoel op borst, slaperig.
09-05-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb sinds het gebruik ervan niet of nauwelijks nog migraine aanvallen gehad. Wel wat lichte vermoeidheid en soms wat duizeligheid, maar niet extreem. Ik heb er veel baat bij.
08-05-2017

Excedrin (acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne)

Dit middel is echter zeer effectief voor migraine en hoofdpijn in het algemeen doch maagklachten zijn niet te vermijden bij vele medicatie's en dus kreeg ik van de arts een maagbeschermer die lijkt op de oude Maalox, zijnde RIOPAN. Doosje is snel leeg en blijft nefast voor de nieren. Ik had de impressie dat het middel Excedryn eerder zo gemaakt is dat men er een echte comm[lees meer...]erce mee begon door het niet lang werken ervan en steeds meer en meer nodig te hebben. Stopte ik echter een dag dan had ik zonder twijfel plotse migraine. Tot ik dan eens doorbeet en een week van het middel afstapte. Ik kreeg plots ook terug wat energie want dat doet het medicijn ook nog eens, het geeft een algemene boost en als je moe was ben je plots klaarwakker, actief, goed enzovoorts. Ik vertrouwde het even niet meer en ook begon ik teveel eiwitten te plassen. Kortom ik nam hier te veel van en stapte er dan ook even vanaf, bovendien is het nog niet eens terugbetaald door de mutualiteit en best kostelijk voor maar drie strips. Nu neem ik dus Feldene dat niet alleen voor mijn migraine voorgeschreven werd maar eigenlijk voor 2 klachten: felle pijn bij de maandstonden en migraine. Ik ben toch eerder van plan terug over te schakelen naar excedryn voor de migraine, want zo efficiënt werkt de feldene nu niet voor mijn hoofdpijn spijtig genoeg, wel voor de maandstondenpijn erg doeltreffend! Ik heb toch ook lichte bijwerkingen van de Feldene (lyotabs , smelttablet ) maar ik ervaar een lichte bijwerking zelfs als extreem storend, dus word ik er nog eens geagiteerd van ook. Naast huiduitslag heb ik het gevoel wat ' stupide' te zijn en remt het alles in de cognitieve wat af. Eveneens begon mijn hart wat over te slaan, maar reeds hartpatiënt zijnde vind ik het nu enkele uren later te fel beangstigend, tevens krijg ik gemakkelijk kramp in vingers en armen wat mij nog banger maakt iets voor te hebben of zo. Ik neem nog heel erg veel medicatie in combo dus ik zou het niet zo'n goed idee vinden om feldene te gebruiken bij migraine dat ik dagelijks voor heb, het is evenzeer een duur product maar gelukkig is dan 2 wel het maximum dat men toelaat doch ik neem het dus allebei in ( niet tegelijk ) slechts en alleen als ik mijn maandstonden krijg ( die overigens altijd zodanig pijnlijk zijn dat ik hoofd-en buikpijn heb incluis rug dat ik de gehele dag niets kan doen dus is feldene op die momenten toch een goede of anders verwoord betere optie ). Had feldene niet de bijwerking het hoofd wat door elkaar te halen en een soort van druk uit te oefenen op hart dan zou ik het liever nemen dan excedryn, maar daar is het niet efficiënt genoeg voor en eveneens de bijwerkingen zijn een te grote last voor mij. Ik zie nu zelfs mijn woorden nauwelijks :D
08-05-2017

Piroxicam (piroxicam)

Ik neem dit medicijn nu nog zeer recent, maar heb toch reeds een definitieve beslissing genomen om ook mijn oude medicatie te gebruiken, maar niet tegelijkertijd. Hoofdzakelijk zou het bij mij de helse pijnen van buikpijn in het bijzonder gepaard met hoofdpijn van de maandstonden moeten helpen, dus ga ik het ook alleen bij mijn maandstonden gebruiken ipv als definitieve ve[lees meer...]rvanger voor excedryn (dat vrij verkrijgbaar is tegen migraine en hoofdpijnen). Ik heb sterk de indruk dat dit medicijn wel eens gevaarlijk kan zijn als men reeds veel moet slikken tegen andere klachten en ziekten, Zo krijg ik onder andere nog Emconcor, Bromazepam, Atrovent, Apocard, en de zware pijnstillers die voor mijn rug (6 hernia's ) voorgeschreven zijn die al bij de verdovende middelen horen zoals Valtran. Ik nam dan ook nog Valtran en Bromazepam en Emconcor in een paar uurtjes voor ik de Feldene innam, maar dit is blijkbaar een gevaarlijke combinatie aangezien de apotheek mij er quasi van verzekerde dat ik nihil last zou hebben hiermee. Ik voel mij eigenlijk gewoon niet veilig en heb een beklemmend en zelfs beangstigend gevoel. Ik lijk een heel troebel zicht te hebben en blokkeer of haper in mijn handelen. Vind ik toch allemaal maar eng en vreemd, eveneens lijkt dit medicijn niet met een gecontroleerde afgifte te zijn omdat ik de ene moment niets aan bijwerking ondervind naast wat huidtoestanden en de andere moment zodanig angstig word van hoe ik mij voel. Het feit ik soms dan ook bijna niets zie en een verhoogde alertheid krijg of opflakkering doet mij geen deugd. Ik weet niet hoe daarmee om te gaan en vind het een gevaarlijk medicament. Ik neem het alleen nog bij mijn maandstonden vanaf nu dus is het maar een weekje doorbijten na mijn arts verwittigd te hebben, tevens toch wat te bevragen aangaande de klachten of ' bijwerkingen ' en stap ik na die ene week per maand gewoon telkens terug over naar mijn oude medicijn Excedryn dat jammer genoeg wel zeer doeltreffend is voor hoofdpijn en migraine, niet voor maandstonden en slechts beperkte duur werkt. Tevens ook een kostelijke grap is voor een doos van drie blisters ! Als ik uitreken wat ik slik van Excedryn dan komt de Feldene goedkoper uit zelfs, dus best jammer dat je je er zo raar van kan voelen !!!!
07-05-2017

Exforge (amlodipine / valsartan)

Hielp goed tegen hoge bloeddruk en ook tegen mijn migraine, die ik al vanaf mijn 15de jaar had.
07-05-2017

Amlodipine (amlodipine)

Ik heb vanaf mijn 15de jaar last van migraine. Vanalles geprobeerd. Nadat ik voor hoge bloeddruk medicijnen slikte verminderde de aanvallen wel van hevigheid en kon ik ze met sumatriptan redelijk handelen. Sinds ik van een cardioloog exforge, dat o.a. Uit amlodipine bestaat had ik geen migraine meer. Omdat mijn bloeddruk erg laag werd ben ik gestopt met exforge. Na vijf we[lees meer...]ken kwam de migraine weer terug. Toen ben ik met exforge gestart en sindsdien geen migraine meer. Geen bijwerkingen.
06-05-2017

Topiramaat (topiramaat)

Ik heb jarenlang Depakine geslikt voor mijn migraine, maar omdat ik een evenwichtsstoornis heb met aanvallen van draaiduizeligheid dacht de neuroloog dat het misschien beter zou zijn om op topiramaat over te stappen. Dit was dus geen goed idee. In eerste instantie moest ik de topiramaat opbouwen en de depakine afbouwen, niks aan de hand. Maar daarna toen ik volledig op de [lees meer...]topiramaat zat ging het fout. Ik heb de hele maand april/mei migraine gehad. Daarbij elke dag diarree, misselijk, algemeen gevoel van ziek zijn. Ik ben zelf 4 mei gestopt, omdat ik niet meer tegen de migraine kon en heb de neuroloog gebeld,die is helaas op vakantie en word maandag teruggebeld. Ik wil graag weer mijn oude medicijnen terug waar ik zeer goed op reageerde. Maar dit vergif wil ik niet meer in mijn lichaam...heb nu nog steeds de bijwerkingen en hoop dat deze snel weggaan.
26-04-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Mijn maandelijkse migraine duurt ca. 2 dagen/avonden. Rizatriptan (voorheen Maxalt) helpt goed en ik word hoofdpijnvrij wakker. Het vernauwt de bloedvaten wat bij mij juist nodig is in die dagen. Mijn bijwerkingen: licht in het hoofd, duizeligheid, nare smaak in mond. Het duurt best lang voordat het aanslaat, zeker een uur. Smelttabletten zijn smerig, bosbessensmaakje maak[lees meer...]t het alleen maar erger. Maar het helpt goed.
21-04-2017

Zolmitriptan (zolmitriptan)

Als ik hoofdpijn voel opkomen neem ik 2 excedrines. Vaak gaat het daarmee weg. Als het niet overgaat neem ik 1 zolmitriptan en dan is het bijna altijd na een uurtje weg (even in het donker en stilte gaan liggen erbij). Moet wel zeggen dat ik dagelijks hoofdpijn heb die overslaat in migraine als ik niets neem. Zolmitriptan is mijn enigste uitweg dan nog om terug degelijk te[lees meer...] functioneren.
06-04-2017

Sanalgin (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

Al jaren heb ik last van hormonale migraine. Zodra ik merk dat de hoofdpijn toeneemt slik ik 2 tabletten Sanalgin. De aanval neemt af binnen een half uur. Wel word ik er vaak wat misselijk van en krijg een ander reukgevoel in mijn neus (lijk wat meer te ruiken). Na ongeveer 6 uren bij het plassen ruikt mn plas naar Sanalgin. Al met al wat nadelen maar dat neem ik op de koo[lees meer...]p toe, omdat het de migraineaanval draagbaar maakt.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1714)
Depressie (1432)
Angst & paniekstoornis (1198)
Hoge bloeddruk (970)
ADD (486)
Depressiviteit (458)
Astma (398)
Angststoornis (385)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!