ziekte

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor migraine

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Lisinopril 1 4
Enalapril 1 2
Isosorbidedinitraatvaselinecreme 1 4
Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro 1 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: migraine

13-01-2017

Cafergot (ergotamine / coffeine)

Was niet goed voor mij, natuurlijk ging de migraine weg, maar de bijwerkingen (hartkloppingen, zo hard dat ik s'nachts niet meer kon slapen en misselijkheid) waren te sterk en ik werd er bang voor.
13-01-2017

Naramig (naratriptan)

Tot ik heb voorgeschreven kreed had ik vreselijke migraine, kreeg cafargot met verschrikkelijk veel bijwerkingen. Ik gebruikte tot aan de menopause voor en na de menstruatie maar ook tijdens de eiersprong. Nu zijn de migraines wat minder en gebruik ik naramig (nu naratriptan) ongeveer 4 x per maand. Vroeger wel 6 tot 8 keer.
10-01-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Gebruik dit medicijn nu ong. 2 jaar, kan eigenlijk niet meer zonder. zodra ik migraine voel opkomen dan 1 pilletje liefst even 1 uurtje slapen en weg is het. maar helaas dat je je daarna zo suf voelt als bijwerking. durf dan ook bijna niet auto te rijden. afgelopen dagen een 4 dagen aanvallen gekregen zo niet blij mee, haat mijn hoofdpijn/migraine. Ik kamp hier al mee sind[lees meer...]s mijn 11e jaar hormonaal geef ik hier maar de schuld van maar ook stress en spanningen. Al heb ik ook een behoorlijk auto ongeluk gehad en veel last in mijn onderrug. Bij een chiropractor in het verleden gelopen ivm vele hoofdpijnen en nu bij een osteopaat.
09-01-2017

Candesartan (candesartan)

Na jaren Triptanen te hebben gebruikt heb ik zelf besloten, ook met het oog op hoog risico van patiënten met migraine met aura op hersen-/hartinfarct, over te stappen op profylactische medicatie. Ik heb 2/3 aanvallen per maand. Ik sport vrij veel en was in de veronderstelling dat Candesartan beter bij dit profiel zou passen, dan bijv. Propranolol omdat Candesartan geen bèt[lees meer...]ablokker is (zie wetenschappelijke studie waarbij Candesartan met Propranolol wordt vergeleken (Stovner et al. 2014)). Helaas moet ik vanwege de bijwerkingen (misselijk, moe, duizelig) stoppen met Candesartan na een maand (in overleg met apotheker en neuroloog). Sporten lukt ook niet meer echt. Na stukje te hebben hard gelopen/gezwommen te hebben ben ik echt buiten adem. Heel erg vervelend. Ik ben bang dat dit met bètablokkers niet anders zal zijn... Het is echt een afweging die mensen met migraine moeten maken, wel hoofdpijn en niets meer kunnen doen, minder hoofdpijn, maar wel last van bijwerkingen, etc... Hetzelfde geldt voor de Triptanen. Fromirex werkte bij mij redelijk goed, maar op een gegeven moment niet meer. Overgestapt op Relpax (eletriptan) maar deze medicatie werkte helemaal niet. Vervolgens toch weer Fromirex geprobeerd en deze werkte toch wel weer. Echter vanwege de schadelijkheid van migraine met aura (zie wetenschappelijke artikelen, even googlen) toch voor preventieve medicatie gekozen. Na een maand Candesartan (8 mg) gebruik 2x aanvallen met aura, waarvan de eerste aanval verder niet heeft doorgezet, de tweede helaas wel. Echter door alle misselijkheid kon ik hierbij niet ook nog een triptaan innemen... Daarnaast een raar soort hoofdpijn in de eerst week van gebruik, aan de rechterzijde. Twee dagen beroerd van geweest. Daarnaast extreem misselijk en bij te weinig eten aantal keer bijna flauwgevallen. Voortdurend 'hongergevoel' welke niet overgaat bij eten. En duizelig bij opstaan. Mijn bloeddruk is al niet heel hoog en deze medicatie verlaagt het nog meer. Waarschijnlijk stap ik over op Propranolol... Ik gebruik nu nog even de halve dosering van Candesartan (4 mg) omdat ik wacht op een gesprek met mijn neuroloog. Zelfs met de halve dosering ben ik nog misselijk/extreem duizelig. Graag hoor ik je ervaring met profylactische medicatie, mocht je een goed advies voor me hebben dan verneem ik dit zeer graag!!
03-01-2017

Relpax (eletriptan)

bijwerkingen circa half uur na inname, ik kan het het best omschrijven alsof het naar je hoofd stijgt, gevoel na het eten van een ijsje achter elkaar, kortom geen prettig gevoel, maar is van korte duur en vergelijkbaar met andere triptanen zoals Fromirex en weegt zeker op tegen de nadelen van migraine. Door de vernauwing van je aderen krijg ik ook last van een extreem gevo[lees meer...]elige huid (prikkend/tintelend gevoel) bijv. tijdens wassen van mijn handen of douchen. Helaas werkte deze medicatie niet bij mij. De migraine aanval werd niet gereduceerd qua dagen en ernst migraine. Hiervoor gebruikte ik Fromirex (2,5 mg) een aantal jaar, maar op een gegeven moment werkte de medicatie niet meer. Ik heb dit medicijn na de Eletriptan (Relpax) weer opnieuw geprobeerd omdat ik heb gelezen dat je resistent kunt worden nadat je een triptaan een tijdje hebt gebruikt. Na dus even gestopt te zijn met Fromirex lijkt het nu wel weer (enigszins) te werken, dwz aanvallen minder heftig en soms de volgende dag (na aura) over. Normaliter duurt de aanval zeker 3 dagen. Ik ben nu overgestapt op profylactische medicatie. Helaas moet ik vanwege de bijwerkingen (misselijk, moe, duizelig) stoppen met Candesartan na een maand (zie mijn review van dit medicijn). Waarschijnlijk stap ik over op Propranolol... Graag hoor ik je ervaring met profylactische medicatie, mocht je een goed advies voor me hebben dan verneem ik dit graag.
03-01-2017

Candesartan (candesartan)

Ik slik nu een maand Candesartan ter voorkoming van migraine (circa 2-3 aanvallen per maand). Dagelijks zeer veel last van duizeligheid, misselijkheid, moeheid en onrustig gevoel. Erg vervelend als je je de gehele dag beroerd voelt. Ook last van 'hongerklop', na eten ging dit echter niet weg. Daarnaast continu erg misselijk en duizelig (dit werd erger als ik te weinig had [lees meer...]gegeten). Mijn bloeddruk is al redelijk laag, deze medicatie verlaagt het nog meer zodat je ook sneller duizelig kunt worden (bij opstaan bijv.). Na overleg met apotheek vandaag, welke aangaf dat bijwerkingen na 2-4 weken minder moeten worden, ga ik morgen in overleg met neuroloog over op andere medicatie (wrs Propranolol). Hopelijk heb ik wat minder last van bijwerkingen van deze medicatie. Wat betreft de aanvallen; tot nu toe twee aanvallen. Bij de eerste kwam er na de aura geen hoofdpijn, dit kan effect van medicatie zijn. Tweede aanval helaas gewoon migraine. Ik hoor graag van mensen die de overstap hebben gemaakt naar Propranolol of een andere positievere ervaring hebben met een profylactica.
01-12-2016

Maxalt (rizatriptan)

Ik ben erg tevreden over Maxalt. Ik neem al jaren bij opkomende hoofdpijn een Maxalt in combinatie met Naproxen 500mg (op voorschrijven van neuroloog!). Na een uur hooguit anderhalf uur is de migraine verdwenen. Ik heb korte tijd de volgende bijwerkingen; slaperigheid, duizeligheid en vermoeidheid. Dit verdwijnt na korte tijd. Ik heb een keer meegemaakt dat ik om wille va[lees meer...]n de ziektekostenverzekeraar een goedkoper middel kreeg. Het beviel mij in het geheel niet, de migraine verdween niet. Ik heb hierop de apotheek gezegd dat ik de Maxalt wens die ik altijd gebruikte. Dit betaal ik dan zelf, omdat het niet vergoed wordt door de ziektekostenverzekeraar. Het is erg duur (18 tabletten voor € 114,00) maar liever dat dan migraine. Ik ben voornemens mijn neuroloog te bellen. Deze kan het dan opnieuw medisch voorschrijven, waarop het middel wel door de verzekeraar vergoed wordt. Dit heeft de neuroloog in het verleden ook al eens gedaan.
24-11-2016

Maxalt (rizatriptan)

Ik heb vanaf mijn veertiende migraine aanvallen, en heb de meeste triptanen geprobeerd. Maxalt werkt met een enkele uitzondering altijd. Bijwerkingen die prima te handelen zijn voor mij zijn dit extreme slaperigheid, moeite met slikken en veel moeten plassen. Vervelendste bijwerking vind ik het klemmen van mijn kaken, en de pijn die daar op volgt een dag later. Deze pijn g[lees meer...]aat soms zelfs weer in een migraine aanval over. Tijdens zwangerschap (tot 20ste week en met goedkeuring van neuroloog geslikt), omdat aanvallen frequenter werden en heviger en niets anders hielp. Baby lijkt prima in orde.
21-11-2016

Indometacine (indometacine)

Ik heb al 40 jaar migraine en de laatste jaren is daar ook spierspanningshoofdpijn bijgekomen. Ik heb alle soorten profylaxe geprobeerd en alle weer gestopt vanwege de vele bijwerkingen. Gelukkig heb ik de imigran injecties die goed helpen. 4 jaar geleden moest ik afkicken van alle medicijnen omdat ik te veel triptanen gebruikte. Omdat ik vaak wakker word met hoofdpijn kre[lees meer...]eg ik de tip om 's avonds voor het slapen gaan indomethacine in te nemen. En inderdaad: het helpt. Maar nu mag ik van mijn huisarts dit niet dagelijks gaan gebruiken, want daar is het niet voor zegt hij. Overigens werkt het bij mij niet als pijnstilling als ik al hoofdpijn heb.
18-11-2016

Atacand (candesartan)

Ik heb ongeveer 18 jaar migraine. Het werd steeds erger. 2 keer per maand 3 dagen per keer (6 dagen per maand dus) migraine. Ik werd er gek van. Ik kon niet meer functioneren. Mijn dochter van vier vroeg een keer aan een vriendinnetje of haar moeder ook zo vaak hoofdpijn had en op bed lag. Mijn hart brak. Van de laatst bezochte neuroloog (Jeroen Boschziekenhuis, aanrader!)[lees meer...] kreeg ik preventief candesartan cilexetil. Ik heb nog 1 aanval gehad die ik heb weten de onderdrukken met zolmittriptan. Sinds 11 oktober 2016 dus migraine vrij. Weet niet of het zo blijft maar voor nu ben ik dol gelukkig. Ik heb m'n leven terug! Niet meer bang zijn dat er elk moment weer een aanval kan komen en je niet weet hoe je thuis moet komen. Ik kan en durf weer leuke dingen te gaan doen. Ik werd op een gegeven moment echt bang voor de volgende aanval. Zolmittriptan, sumatriptan, maxalt, niets hielp meer bij een aanval. Dan gaat de kwaliteit van leven hard achteruit. Voor nu ben ik erg gelukkig!
16-11-2016

Imigran (sumatriptan)

Sinds ik 6 was heb ik alle medicatie voorbij zien komen en allen met vervelende bijwerkingen. Op een gegeven moment heb ik imigran injecties voorgeschreven gekregen van de neuroloog in Nijmegen en deze werken wel. Na het zetten van de injectie voel ik dat de aanval zwaarder wordt en daarna neemt het weg. Mijn hele lichaam tintelt. Mijn hele leven heb ik 3 tot 4x per week a[lees meer...]anvallen gehad waardoor het mijn hele leven in puin heeft gegooid. Eindelijk iets van een verlossing: Ik heb van de neuroloog een Cefaly neurostimulator voorgeschreven gekregen (wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar) en kost zo'n 300 euro. Dat ding ziet eruit als een kroontje. Je moet een sticker met 2 metalen punten op je hoofd plakken en daarop moet je het kroontje plaatsen. Het doel hiervan is om je pijncentrum te trainen. Die kroon geeft hele lichte schokjes door de oogzenuw naar de pijncentrum. Je moet wel consequent zijn in de behandeling. Je moet namelijk 1x per dag op dezelfde tijdstip de behandeling van 20 minuten uitvoeren om effect te willen hebben. De neurostimulator mag je gratis 2 maanden (zonder te betalen) proberen en mocht je er niet tevreden over bent, stuur je dat ding gewoon terug. Daarnaast heb ik gelet op wat ik eet en wat mij heel veel geholpen heeft is om te letten op E nummers. Er bestaat een app die je kunt downloaden (e-nummer app) en daarin staan de effecten van zo'n e-nummer omschreven en daar schrok ik behoorlijk van. De combinatie van die twee heeft mijn aanval frequentie afgenomen van 4 aanvallen per week naar 2 lichte aanvallen per maand. Volgens de neuroloog is het mogelijk dat ik een medicijn afhankelijke migraine had ontwikkeld in combinatie met de omgevingsfactoren en hetgeen dat ik consumeer. Ik hoop dat iemand anders hier ook wat aan heeft, want ik weet als geen ander hoe rot het is.
13-11-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Ben nog steeds zoekende wat nu werkelijk de oorzaak is. Kan stress, voedsel zoals chinees zit smaakversterker in maar ook sterke kruiden, zout, maar ook airco in een kantoor of auto is voor mij funest.
09-11-2016

Naramig (naratriptan)

al sinds mij 30ste migraine aanvallen, 10 jaar opgelost met gewone pijnstillers maar moest altijd overgevend naar bed. Toen ik op mijn 40ste ander werk had kon ik me niet veroorloven om in de proefperiode ziek te zijn. Het ging redelijk goed. Ervaren bijwerkingen zijn prikkelingen in slokdarm, misselijk, maagbranden, moe, slaap, slecht zien, volgende dag: somber en duf[lees meer...] in hoofd, kan me dan niet goed focussen en obstipatie. Het is alsof er ook een verdovend middel in zit. De hoofdpijn is weg, maar ik kan door alle klachten nog steeds niet werken, kantoorwerk. Buiten wandelen lukt wel. Voel ondanks dat de hoofdpijn weg/ minder is toch beroerd.
06-11-2016

Advil (ibuprofen)

Wondermiddel. Heb al jaren migraine, paracetamol en gewone ibuprofen helpen niet. Kreeg van de huisarts immigran, maar dat is duur en heeft veel bijwerkingen. Toen dit maar eens genomen en het werkt altijd. Ik heb eindelijk weer een leven. Ik raad dit 100% aan in een soortgelijke situatie, alleen niet als je maag- of darmklachten hebt.
01-11-2016

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Nu bijna een jaar mijn implanon en geheel van mijn maandelijkse migraine af, gelukkig ook van mijn ongesteldheid! Een echte verademing na 10 jaar creperen! Helaas wel last van wat bijwerkingen; libido is weg, last van matig haaruitval (gewoon een wat vollere borstel, geen hele plukken haar) wat meer en vaker pukkeltjes op mijn gezicht, en angstgevoelens. Ik raad hem vr[lees meer...]ouwen aan die last hebben van de hormoonschommelingen en menstruatie gerelateerde migraine!
25-10-2016

Maxalt (rizatriptan)

Altijd tevreden geweest over Maxalt. Opeens kreeg ik de merkloze varianten voorgeschreven. Hier moest ik ineens altijd twee tabletten van innemen, en dan was het soms nog niet over. Maxalt neem ik in als ik hoofdpijn voel opkomenen. Liefst ga ik dan minimaal een uur liggen. Daarna voel ik mij echt stukken beter. Wat echt heel fijn is in een gezin met jonge kinderen. 1 tabl[lees meer...]et is vrijwel altijd afdoende. Maxalt is een topper voor migraine klachten.
13-10-2016

Topamax (topiramaat)

Blij met de topamax, weinig aanvallen meer. Enigste bijwerking heel veel gewichtsverlies. Zijn er meer mensen die sinds de start van topamax elke dag diarree hebben....
06-10-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Bij de start van mijn migraine aanval ingenomen, na ongeveer 2-3 uur geen last meer van iets. Goede werking, onaangename bijwerkingen.
03-10-2016

Metoprolol (metoprolol)

Gebruik dit tegen mijn migraine en ben er heel tevreden over. Ik heb weinig bijwerkingen. Het heeft bij mij echt geholpen. Ik slik het 1 maal daags. Ben er erg blij mee.
29-09-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Na zeer regelmatig hoofdpijn te hebben aan de linkerkant boven mijn oog waarbij gewone pijnstillers en ibuprofen niet helpen ben ik naar dokter gegaan. Die omschreef het als migraine waarschijnlijk door mirena spiraal. Sumatriptan voorgeschreven en ik moet zeggen dat het wel helpt tegen de hoofdpijn maar dat de bijwerkingen niet prettig zijn. Soms heb ik aan 1 tablet genoe[lees meer...]g andere keer slik ik er 2 per dag. Ik gebruik het ongeveer 1x per maand (week voor menstruatie)
28-09-2016

Metoprolol (metoprolol)

Tegen hormonale migraine, metropolol genomen. Het leek de goede kant op te gaan met 25 mg vertraagde afgifte. Meest vervelende bijwerkingen voor mij waren, zeer gejaagd, en slapeloosheid. Ik combineerde het met nitrazpam 1x iedere derde nacht om te slapen. Na 6 weken dosis gehalveerd vanwege de gejaagheid en slapeloosheid. Toen werkte het totaal niet meer tegen migraine en[lees meer...] de bijwerkingen werden toch erger. . Helaas moest ik dus stoppen vanwege de bijwerkingen. Toch zou het mensen met ernstige migraine aanraden want 25 mg leek wel te helpen. NIet iedereen zal deze bijwerkingen hebben.
25-09-2016

Naproxen (naproxen)

Ik heb dit jaren genomen voor rugpijn, fibromyalgie en migraine maar sinds 2 jaar krijg ik er pijnlijk gezwollen voeten en benen van wat enkele dagen blijft duren.
25-09-2016

Zolmitriptan (zolmitriptan)

Ik heb migraine sinds mijn tienerjaren, een hele tijd was die hormonaal, op de eerst dag van een nieuwe strook anticonceptiepillen, toen kreeg ik Aacifemine voor de pilvrije week en waren de migraine's opgelost. Nu komen die waarschijnlijk door de stressvolle thuissituatie waar ik probeer uit te geraken, nu zijn die wekelijks à tweewekelijks. Ik krijg die telkens 's nach[lees meer...]ts, kom erdoor wakker dus ligt de Zolmitriptan op mijn nachtkastje want ik verdraag geen licht noch geluid en geraak niet uit mijn bed. Meestal is 1 tablet voldoende, soms heb ik er 2 nodig. Tot nu had ik de Teva maar momenteel is die niet verkrijgbaar en kreeg ik de EG. De smaak van die laatste is echt heel sterk, mintachtig, waarschijnlijk om de misselijkheid tegen te gaan maar ik heb er wel moeite mee. Gelukkig val ik snel week in slaap en meestal is de migraine een à anderhalf uur later over. De verpakking is ook een ramp, een heel gevecht om aan je pilletje te geraken, zeker als je geen licht verdraagt. Niet echt handig bij een migraine, dat mogen ze wel eens herzien. De bijwerkingen zijn ook niet echt aangenaam maar die neem ik erbij zolang die helpen tegen de migraine, sowieso is een migrainedag bij mij een verloren dag. Keelpijn die tot in de oren trekt, een gezwollen hals, verstopte oren, moe, suf en slap voor de rest van de dag en huidpijn, net of ik over mijn hele lichaam blauw zit. Wanneer ik er twee moet nemen heb ik ook meer last van spier- en gewrichtspijn maar ik heb ook fibromyalgie, misschien maakt dat me er ook gevoeliger voor. Maar al bij al ben ik wel blij dat dit bestaat want migrainepijn is echt zo verschrikkelijk, de wereld mag vergaan op zo'n moment, ik zou nog niet uit mijn bed geraken.
08-09-2016

Relpax (eletriptan)

Relpax is mijn wondermiddel. Zonder Relpax kan ik niet functioneren. Ik heb zeker 1 a 2 keer in de week migraine en soms vaker. Zonder Relpax lig ik dagen kotsend op bed en kan ik helemaal niks meer. Van de Relpax krijg ik veel bijwerkingen, en na gebruik voel ik me niet lekker. Maar het zorgt er wel voor dat ik kan blijven functioneren en werken.
31-08-2016

Fromirex (frovatriptan)

Ik heb hele goede ervaringen met Fromirex. Wanneer ik een aanval voel opkomen gebruik ik één pil van 2,5 mg. Na anderhalf/twee uur is het helemaal verdwenen. Wanneer ik menstrueer heb ik extra veel last van migraine. Ik mag van mijn neuroloog dan één dag voordat mijn menstruatie begint, beginnen met een pilletje. Dit mag ik dan twee tot drie dagen achter elkaar innemen,[lees meer...] zodat ik een soort 'spiegel' opbouw. Dit werkt super voor mij.
26-08-2016

Metoprolol (metoprolol)

ik had veel te kampen met hevige migraine aanvallen - waar ik echt ziek van was - de dokter schreef me dit voor om dit tegen te gaan - ik voel me er goed mee - heb zeer weinig aanvallen nog. als ik al eens een pil vergeet te nemen 's morgens, ik tegen de avond druk in mijn hoofd voel -
20-08-2016

Naramig (naratriptan)

Werkt zeer efficient als je het op tijd neemt bij de aller eerste tekenen van de migraine aanval. Indien je het 5 minuten later neemt heeft het veel minder effect. Je kan blijven functioneren indien je echt op tijd neemt. De volgende dag geen migraine vervolg meer.
19-08-2016

Rizatriptan (rizatriptan)

Omdat Dicloflenac niet voldoende helpt, Rizatriptan voorgeschreven gekregen. Het middel zou binnen een half uur moeten werken, maar werkt bij mij pas na anderhalf tot 2 uur (en ondertussen ga ja kapot van de hoofdpijn/braken/kortademigheid en oplopende hartkloppingen). Als het middel na die 2 uur plots werkt, lijkt alles over. ik ervaar een 'high' gevoel en kan weer rustig[lees meer...] aan functioneren/slapen.
16-08-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Auto rijden gaat prima, echter als ik piano speel, maak ik normaal in een muziekstuk 4 fouten, als ik imigran heb ingenomen, kan ik beter de eerst komende 20 uur geen piano spelen, want dan maak ik wel 27 fouten in een muziekstuk. Bij mij werkt het ook goed als ik een 50mG tablet in twee delen knipt van ieder 25mG. Wel onder voorwaarden dat bij de eerste kleine verschijnse[lees meer...]len al direct die 25mG inneemt. De werking is ongeacht de hoeveelheid die ik inneem per tablet een 20 uur. De werking begint bij mij al jaren na name pas een 1,5 tot 2 uur. Opkomende migraine, begint bij mij altijd in de de nek, een beetje snerpende nek spierpijn, ik heb dan nog geen migraine, maar is de voorbode, als ik dan 25mg inneem dan is dat vaak voldoende om de aanval af te slaan, mits ik die dag dan wel rustig aan doet, dus ook geen sport of zware inspanningen doen.
09-08-2016

Zolmitriptan (zolmitriptan)

Heb al sinds 1985 migraine tijdens en rond mijn menstruatie een aantal dagen achter elkaar, in de jaren 90 kreeg ik diverse medicijnen, ercycof, migril, niets hielp. Na een verhuizing kreeg ik van een andere huisarts Zomig voorgeschreven. Alsof de hemel openging voor me. Wat een verademing, eindelijk kunnen functioneren. Ook voor de werkgever! Ik zat kotsend op mijn werk, [lees meer...]omdat Migraine tot op heden niet serieus genomen word. Inmiddels is Zomig vervangen door Zolmitriptan, ik heb het idee dat het iets minder snel werkt maar het werkt! Nu neem ik het in als ik het voel aankomen en ga ik even liggen of doe het rustig aan. Toch werkt het ook niet altijd, als de aanval iets te ver is doorgezet, ben ik de sjaak en lig ik plat. Al met al kan ik niet meer zonder Zolmitriptan, een verademing!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1579)
Depressie (1284)
Angst & paniekstoornis (1083)
Hoge bloeddruk (872)
Zenuwpijn (435)
Trage schildklier (434)
Astma (367)
Angststoornis (336)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!