ISO 27001

ziekte

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor migraine

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Enalapril 1 2
Amlodipine 1 4
Isosorbidedinitraatvaselinecreme 1 4
Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro 1 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: migraine

04-06-2018

Depakine (valproinezuur)

Ik heb vanaf mijn kinderjaren al last van migraine gehad. Maar altijd goed kunnen behandelen met pijnstillers en maxalt. Tot 1,5 jaar geleden.... Elke dag Migraine! Ik kon niks meer... Alleen maar op de bank liggen en af en toe was er een dag zonder migraine. Omdat mijn medicijnaanvragen bij de huisarts tot het plafond reikten, stuurde zij me naar een neuroloog. Bleek dat [lees meer...]er ook chronische migraine bestaat... Daarvoor depakine gekregen en langzaam opgebouwd, en toen... Heerlijk Geen Pijn Meer!! Nu nog gemiddeld 1 aanval per week, maar dat vind ik te overzien. Ga nu proberen weer af te bouwen ivm kinderwens...
01-06-2018

Topiramaat (topiramaat)

Na vele jaren zoeken naar een medicijn wat zou helpen tegen tegen de steeds toenemende migraine aanvallen ben ik op aanraden van de neuroloog 1,5 jaar geleden begonnen met topiramaat. Het opbouwen ging gepaard met behoorlijk wat bijwerkingen. Misselijk, tindelende handen en voeten en het geheugen van een vergiet. Na 2 weken was dit verdwenen. Al is mijn eetlust nooit meer [lees meer...]helemaal hetzelfde geworden. Ik ben dan ook 15 kilo afgevallen (kon ik overigens prima hebben). Maar het belangrijkste: mijn migraine aanvallen zijn een enorm verminderd! Ik heb veel baat bij dit medicijn en zou willen dat ik er eerder mee was begonnen. Het opbouwen was heftig maar achteraf zeker waard geweest. Van 3 tot 4 aanvallen per week ben ik naar 1 of 2 aanvallen in de paar maanden gegaan. Helemaal verdwijnen zal niet gaan maar zo is het voor mij in combinatie met Sumatriptan prima te doen.
30-05-2018

Metoprolol (metoprolol)

Na jarenlange migraine aanvallen en verschillende triptanen te hebben geprobeerd, kreeg ik van mijn huisarts Metropolol voorgeschreven. Ik had circa 8 tot 10 aanvallen per maand. Ik heb de Metropolol ongeveer 6 weken gebruikt en heb 1 klein aanvalletje gehad die snel weer onder controle was, dus ik was echt heel erg tevreden over dit medicijn! Echter na de eerste week kree[lees meer...]g ik uitslag op verschillende plekken, ik dacht van de warmte aangezien we in een hittegolf zaten. Maar na een paar weken moest ik voor controle terug komen voor de Metropolol en vroeg mijn huisarts of de uitslag een bijwerking kon zijn. De uitslag was inmiddels verspreid van hoofd tot teen en jeukte gigantisch. Helaas bleek dit Psoriasis te zijn, een bijwerking van de Metropolol die zelden voorkomt. Helaas dus moeten stoppen en een sterke hormoonzalf gekregen wat snel werkte. Nu overgestapt naar een anti epileptica wat eenzelfde soort werking zou hebben op de migraine.
28-05-2018

Candesartan (candesartan)

Voor de komst van mijn kinderen gebruik gemaakt van een combinatie van topiramaat in combinatie met amitriptyline. Wegens de vervelende bijwerkingen na mijn zwangerschappen de profilaxe Depakine gestart. Omdat dit na verloop van tijd zijn gewenste effect verloor in overleg met de neuroloog gestart met Candesertan. De ernst en frequentie van de migraine aanvallen werden wel[lees meer...] minder maar ik kreeg er een chronische hoofdpijn voor terug wat het dagelijks functioneren nog meer belemmerd dan de frequente migraine aanvallen. Naast de hoofdpijn verder geen andere bijwerkingen gehad.
17-05-2018

Depakine (valproinezuur)

Ik werd gemiddeld 3x per week rond een uur of 4 's nachts wakker en voelde ik een migraineaanval opkomen. Dit begon met tintelingen in de armen en benen en moeite met spreken. Later kwam telkens een heftige migraineaanval opzetten. Na eerst medicatie te slikken die helpt tijdens te aanval ben ik overgestapt op preventie-medicatie nadat ik op gesprek kwam bij de neuroloog. [lees meer...]Die schreef mij deze medicatie voor. Eerst kreeg ik 300 mg voorgeschreven maar mijn aanvallen kwamen hier nog doorheen. Sinds ik de 450 mg slik ben ik al bijna anderhalf jaar migrainevrij!
04-05-2018

Candesartan / Hydrochloorthiazide (candesartan / hydrochloorthiazide)

Na allerhande andere middelen gebruikt te hebben ter vermindering /voorkoming van migraine (naast Sumatriptan tijdens migraine) heb ik via de neuroloog dit middel gekregen. In tegenstelling tot alle eerdere middelen totaal geen last van bijwerkingen. Ik heb absoluut veel minder last van aanvallen en zijn de aanvallen ook veel minder erg (goed te onderdrukken met Sumatripta[lees meer...]n). Ik gebruik , na diverse doseringen gebruikt te hebben, 12mg per dag. Op advies van de neuroloog neem ik het voor het slapen in (om bijwerkingen te voorkomen).
29-04-2018

Metoprolol (metoprolol)

Ik slik metoprolol nu al bijna twee jaar om mijn ernstige migraineaanvallen te voorkomen. Hiervoor vind ik het middel erg geschikt, hoewel ik wel aardig wat last heb van de bijwerkingen. Ik heb het tegenwoordig altijd koud en ik heb moeite om mij hiervoor te kleden. Zelf de dikste winterjas is niet dik genoeg. Verder ben ik gediagnosticeerd met het fenomeen van Raynaud. Ve[lees meer...]rder ben ik vaak moe en heb hierdoor mijn sociale en mijn werkleven hierop moeten aanpassen.
24-04-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

2 x geprobeerd, 2 x dezelfde bijwerkingen van duizeligheid, misselijkheid en vernauwd bewustzijn en heel erg slaperig. Het hielp wel tegen de hoofdpijn maar heb nog meer last van de bijwerkingen dan van de hoofdpijn.
21-04-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

Ik liep al ruim 2 jaar rond met om de 3 weken (ongeveer) 2 dagen knallende hoofdpijn. Mijn vrouw zei vaak, ga eens naar de huisarts, wat ik ook beloofde te doen, maar ja, dan is het na 2 dagen over, en ga je dus niet. Toch maar eens gedaan, en mijn huisarts vermoedde dat ik een lichte vorm van migrane had. Ik had daar nooit aan gedacht omdat ik geen lichtflitsen heb of ove[lees meer...]rgevoeligheid voor licht. Wel vaak last van mijn maag erbij en hoofdpijn op een plek. (rechterslaap). Ik zelf dacht aan een bijwerking van de tramadol die ik al 10 jaar slik voor ernstige rugpijn. Maar toch rizatriptan meegekregen, om eens te proberen. Vanochtend voelde ik het al weer aankomen. Eerst maar eens paracetamol gepreobeerd, wat heel af en toe wel eens wat verlichting geeft, maar nu niet. Ik durfde eigenlijk de rizatriptan niet in te nemen, want de bijsluiter gaf nogal wat bijwerkingen aan. Toch op aandringen van mijn vrouw gedaan. (Jakkes wat smaken die pillen ranzig zeg). Na een half uur, hoofpijn begon rap minder te worden, en binnen 45 minuten hoofdpijn vrij. Wat een heerlijkheid zeg. De enige bijwerking die ik kreeg was eigenlijk pas 2 uur later. Toen begon ik wat licht in mijn hoofd te voelen, en een uurtje later sloeg de vermoeidheid toe, maar dat was eigenlijk na een uurtje over. Kortom, wel wat bijwerkingen maar die wegen niet op tegen de hoofpijn die ik binnen no-time kwijt was. Ik begin haast te verlangen naar weer een aanval, om te kunnen beoordelen of het een volgende keer weer zo goed werkt.
20-04-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

werkt goed voor migraine aanvallen; Maxalt als A-merk is uitstekend! Generieke merken zoals teva® etc. smelten minder snel en werken langzamer wat voor mij negatief is daar mijn aanvallen regelmatig gepaard gaan met braakneigingen. Hierdoor heb ik vaak 2 soms zelfs 3 tabletten nodig van de generieke variant waar ik aan 1 maxalt® smelttablet voldoende heb daar deze bijzond[lees meer...]er snel smelt en effectief is.
15-04-2018

Zolmitriptan (zolmitriptan)

Al jaren hevige migraine. Al eerder medicijnen geprobeert zoals sumatriptan en maxalt, maar daar kreeg ik erg hartkloppingen van. Bij dit medicijn ook iets. De eerste keer hielp het erg goed bij een migraine aanval. De 2e keer hielp het niets. Daarna, tijdens diezelfde aanval, een morfinetablet genomen (Oxynorm) maar ook deze hielp niks. Na nog eens 2 paracetamols en een[lees meer...] nurofen + zetpil tegen de misselijkheid, viel ik in slaap en werd ik met iets minder hoofdpijn wakker die weer dragelijk was. De ene keer helpt helpt het dus wel, de andere keer niet.
15-04-2018

OxyNorm (oxycodon)

Ik heb migraine en daartussen zitten zeer heftige aanvallen. Tijdens zo'n aanval slik ik een tablet Oxynorm. Ik kan er lekker op slapen, maar de hevige pijn blijft.
08-04-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Aangegeven gebruik is een gemiddelde, inname tijdens een aanval.
31-03-2018

Almogran (almotriptan)

Al jaren migraine. Schrijf het kort maar wel gemeend. Neem dagelijks hoge dosis vitamine b, hoge dosis magnesium. Als dan toch migraine doorbreekt, almogran. Door vit b en magn is aanval al 10 keer minder erg dan ervoor. Had al veel geprobeerd en dafalgan geslikt, maar dit helpt nu goed.
29-03-2018

Maxalt (rizatriptan)

Ik ben zeer tevreden over Maxalt. In 95 % van de migraineaanvallen is het binnen een uur weg. Een enkele keer moet ik na een paar uur er nog een nemen. De tablet is binnen twee tellen ook echt gesmolten, wel zo fijn als je misselijk bent. Een nadeel is dat je er heel suf van wordt, maar dat vind ik bij een aanval niet storend. Ik ga naar bed en sta de meeste keren zonder h[lees meer...]oofdpijn op. Het is vrijwel niet mogelijk om na inname nog goed te functioneren, werken is dan geen optie. Dus mocht iemand een medicijn weten die ook snel werkt zonder de verlammende bijwerking, dan houd ik mij aanbevolen. Alle preventieve migrainemedicijnen zijn voor mij geen optie gebleken. Helaas wil mijn apotheker de Maxalt niet meer leveren sinds dit jaar. Als ik specifiek Maxalt wil hebben, dan moet ik het zelf betalen.
20-03-2018

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

ik ben toen ik 14 was begonnen met de evra pleister. erg positief over! ik ben begonnen omdat het ook zou helpen tegen migraine-aanvallen. het helpt inderdaad erg goed. verder geen duidelijke bijwerken gehad. nadeel vind ik wel dat ik erg geirriteerde huid heb op de plek waar de pleister zit. ik wissel elke week van bovenarm, echter gaat het hier niet volledig door weg. ik[lees meer...] ben wel erg tevreden verder.
15-03-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

Heb altijd rizatriptan gehad en werkt bijna altijd. Pijn komt op, pil innemen en na drie kwartier is de pijn weg. Heel soms, bij een zware aanval, duurt het een paar uur of is een tweede nodig. Bijwerkingen heb ik nauwelijks, de vermoeidheid kan ook komen door de eerdere aanval.
15-03-2018

Candesartan (candesartan)

Migraine en oogmigraine klachten chronisch, met dit middel begonnen en begint redelijk zijn werking te doen tegen de chronische migraine en oogmigraine. In het begin iets duizelig en misselijk maar dat is ook een klacht bij de migraines.
12-03-2018

Candesartan (candesartan)

Na een korte tijd alvast met dit middel begonnen door neuroloog voorgeschreven vanwege, na jaren weggeweest te zijn geweest, hoofdpijnen en migraine en occulaire migraine. Voor een deel van de klachten werkt het middel inmiddels tot op zekere hoogte voor mij, omdat ik een langzaam groeiende tumor in mijn hoofd heb die voor klachten zorgt en mijn dagelijks functioneren bepe[lees meer...]rkt nu in even meer contact met neuroloog over dit middel en door iets van afname van hoofdpijnklachten hoop ik meer zicht te krijgen op de klachten die specifiek alleen van de tumor afkomstig zijn en dat men deze snel gaat bestralen om te verwijderen.
27-02-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

Mijn migraine duurt meestal een dag of 4, hierbij ebt de ernstige hoofdpijn wel na een paar uur weg maar blijf ik er dagen last van houden. Direct bij het voelen opkomen van de aanval, een smelttablet genomen en mijn rust gepakt. De aanval lijkt voor mijn gevoel hierdoor een graadje minder ernstig te zijn, heb zelfs geen braakneigingen gehad....:) Ook de dagen hierna zijn [lees meer...]minder heftig. Hopelijk blijft dit in de toekomst een bruikbaar hulpmiddel.
16-02-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Als ik een aanval migraine voel aankomen neem ik een halve sumatriptan samen met een paracetamol. Een hele sumatriptan verdraag ik niet goed. Normaal gesproken is na een uur de pijn weg. Ik ga meestal even liggen met een nat koud washandje op mijn ogen na het innemen.kreeg een ander merk aurobindo , maar deze werken bij mij niet zo goed.
08-02-2018

Depakine (valproinezuur)

Sinds maart 2003 leed ik eerst aan ernstige epileptische aanvallen die veroorzaakt werden door een bijna fatale overdosis Distraneurine..Na 3 weken in een coma gelegen te hebben (+2 min zuurstofgebrek in de hersenrn)moest ik 2 jaar lang revalideren omdat ik praktisch geen controle meer had over mijn motoriek.Ook mijn kortgeheugen-termijn was flink aangetast maar door zorgv[lees meer...]uldige en uitputtende oefeningen werd mijn leven terug wat normaal.Enkel de migraine die ik over hield eraan was en is soms nog steeds zeer ernstig van aard.Vele specialisten hebben doorheen de jaren Depakine (Valproïnezuur)voorgedchreven en in t begin hielp dit wel goed.Maar ik denk dat als men dit middel jarenlang neemt,dat de werking vermindert doordat ons lichaam eenvoudigweg protesteert tegen chemicaliën.Na 6 jaren liefst 3 tot 4 pillen per dag in te nemen verdween de epileptie volledig doch het was in de 1e plaats nooit een aangeboren aandoening maar een zelfgecreeërde door drugmisbruik/verslaving.Ik heb nooit t gevoel gehad dat depakine goed helpt tegen migraine,want ik meen dat het tevens niet alleen zeer slecht is voor de lever,nieren en de hersenen zelf,maar ook de vervelende bijwerkingen zijn t niet waard om dit middel te gebruuken.Migraine is nog steeds een vraagteken bij specialisten omdat men de oorza(ken)ak niet voor 100%weet te vinden tot nu toe..er bestaat een waslijst van medicamenten hiertegen maar ze zijn allen slechrs preventief en experimenteel,dus migraine-patienten kunnen enkel hopen dat de medische wereld en pharmaceutica voldoende geld wil investeren om deze vaak onbegrepen en vaak zeer pijnlijke aandoening te kunnen genezen of in ieder geval leefbaarder te maken want niemand wens ik dit toe..tegenwoordig neem ik enkel nog af en toe een sumatriptan,maar ook dit helpt nauwelijks.
02-02-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

Wanneer ik een aanval op voel komen neem ik een tablet. Na een half uur neemt de pijn af en vermindert nog verder in het half uur daarna. Tot bijna 0. Mijn aanvallen zijn relatief mild maar wel erg genoeg om niets meer te kunnen. Door dit medicijn kunnenn mijn dagelijkse bezigheden doorgaan dus ik ben erg blij mee. Een kanttekening is wel dat je daardoor minder geneigd be[lees meer...]nt de oorzaken aan te pakken. Bij mij is dat meestal gebrek aan nachtrust of drukte in mijn hoofd. Maar ook daar werk ik aan en ik adviseer ieder die dit middel neemt dat ook te doen.
24-01-2018

Sandomigran (pizotifeen)

Na een jaren lange hel van leven met ernstige migraine en overgeven eindelijk mijn leven terug.. Migraine zit bij mij in de familie, van kinds af aan ben ik hier ook mee belast. Alle medicijnen over de jaren geprobeerd, verschillende neurologen bezocht. Niets hielp. Op een gegeven moment was ik er zo slecht aan toe dat ik ernstig ondergewicht had en een paar keer opgenome[lees meer...]n moest worden in het ziekenhuis. Er was letterlijk niets van mij over. "Toevallig" kreeg ik toen van iemand de tip om Sandomigran te proberen, zij had hele goede ervaringen met dit medicijn. Ik was absoluut sceptisch, al zo vaak van alles geprobeerd wat bij mij niet aansloeg. Na 3e keer in het ziekenhuis heb ik de neuroloog om dit medicijn gevraagd. Ze stonden niet te springen om dit voor te schrijven op e.o.a. manier. Toch doorgezet, godzijdank! Sindsdien heb ik geen aanvallen met overgeven meer, die ik op het laatst iedere week had. Mijn gewicht is weer op peil, ik heb weer energie en kan weer leven. Bijwerkingen in het begin even gehad, maar daar valt mee te leven. Ik ben van 3 pilletjes nu naar 2 per dag gegaan, merk er nu niets meer van. Ik zou zeggen; absoluut het proberen waard!
17-01-2018

Metoprolol (metoprolol)

Slik nu ruim een jaar metoprolol tegen migraine. Had elke dag hoofdpijn en zo'n 3 keer in de week heftige migraine. Nu nauwelijks nog migraine, hoogstens 1 keer in de 2 a 3 maanden. Merk wel dat ik er wat duizelig door ben, trillende handen (vooral bij inspanning) en ik krijg het niet snel warm. Maar... de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Moet ze wel in de avond i[lees meer...]n nemen, in de ochtend zijn de bijwerkingen heftiger.
07-01-2018

Atacand (candesartan)

Rond mijn 20e heb ik migraine gekregen. De frequentie werd steeds maar vaker en vaker. Werkelijk van alles geprobeerd. Frequentie aanval, zeker twee tot drie dagen per week. Sinds augustus 2017 gebruik ik atacand 8 mg. Ik heb nu nog maar één aanval per twee a drie weken. En de aanval duurt veel minder lang. Vaak maar één dag en dan ben ik er al weer vanaf. Voor de aanv[lees meer...]allen gebruik ik sumatriptan. Voor mij is het echt een enorme verbetering. Ik heb verder geen last van bijwerkingen, misschien in het begin lichtelijk duizelig.
03-01-2018

Maxalt (rizatriptan)

al heel lang migraine maxalt gebruikt hielp wel maar voor mij veel bijwerkingen
03-01-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

migraine aanvallen al vanaf mijn 18e ,met periodes Maxalt voorgeschreven gekregen maar hierbij toch wel wat bijwerkingen zoals slaperig,duizelig en moe. Nu rizatriptan smelttabletten geen enkele bijwerking en werk perfect
02-01-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Overgestapt van de pil naar Implanon omdat ik iedere maand in de stopweek migraine had. Daartussen in vaak hoofdpijn en duizeligheid. Nu 4 mnd al geen migraine en geen hoofdpijn gehad! Ben zo blij! Alleen de eerste week na het zetten ongesteld geweest en verder niet meer. Enige bijwerking is dat het rond het staafje jeukt en ik soms uitslag heb. Maar als dat het ergste is [lees meer...]...
28-12-2017

Topiramaat (topiramaat)

Na jaren tobben met migraine en zeer slechte ervaringen met Triptanen (geen pijnstilling, maar wel heel erg benauwd; hartkloppingen) adviseerde mijn neuroloog Topiramaat te proberen. Opgebouwd tot 2 x daags 50mg en op advies later weer afgebouwd naar 2 x daags 25mg (want: zo laag mogelijke dosering is toch het beste). Ik heb in één jaar tijd nog maar 3 migraine aanvalle[lees meer...]n gehad, die welgeteld 10 minuten duurden. Zonder de misselijkheid en de barstende koppijn. Ik weet dat het migraine was, omdat het bij mij altijd met aura-verschijnselen begint: niet meer kunnen scherp zien & lezen. Als ik dan rustig ga liggen, lijkt het net of de Topiramaat zijn werk gaat doen en eigenlijk is de aanval binnen no-time verdwenen. Ik neem voor de zekerheid wel één 400mg Ibuprofen in.. Maar dat mag niet in verhouding staan, weten de de migraine-lijders onder de lezers van dit bericht. De bijwerkingen waren in eerste instantie best heftig: tintelingen in vingers en tenen, maar na een paar weken waren die verdwenen. Ook viel ik wat kilootjes af, maar dat is ook gestabiliseerd, daarbij was ik ook aan het lijnen in die tijd. 1+1=2. Je lijf went aan het middel. Ik ben enthousiast!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1887)
Depressie (1571)
Angst & paniekstoornis (1357)
Hoge bloeddruk (1081)
ADD (524)
Depressiviteit (495)
Astma (437)
Angststoornis (426)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!