ISO 27001

ziekte

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor migraine

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Enalapril 1 2
Amlodipine 1 4
Isosorbidedinitraatvaselinecreme 1 4
Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro 1 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: migraine

23-11-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Ik heb problemen met de verpakking. Ik krijg de tabletten bijna niet uit de verpakking. Iedere keer weer met een bonkend hoofd proberen om een tablet uit de strip te halen.
21-11-2017

Paracetamol (paracetamol)

Er waren vooral 2 nadelen aan deze medicatie: 1. ze was te weinig effectief, en 2. bij misselijkheid en braken werd het ingenomen medicijn onbruikbaar en kon er ook niet opnieuw een dosis genomen worden wegens ongeweten opgenomen hoeveelheid.
21-11-2017

Zolmitriptan (zolmitriptan)

In 9 van de 10 gevallen, krijg ik na ca. 1u verlichting/volledige pijnloosheid van deze hoeveelheid van het medicijn. Ik wijd dit voornamelijk aan het feit dat ik de medicatie niet altijd en niet veelvuldig neem om verslaving/gewenning tegen te gaan. In het ene geval dat de medicatie niet werkt, werkt een verdubbeling van de dosis meestal ook niet. Een nadeel is dat migrai[lees meer...]ne gepaard gaat met misselijkheid en soms braken. In geval van dit laatste is het niet duidelijk hoeveel van het ingenomen medicijn reeds opgenomen is. Een andere vorm, bv. zetpil, zou dit nadeel omzeilen.
17-11-2017

Maxalt (rizatriptan)

op tijd innemen zorgt ervoor dat je met medicatie kunt functioneren, echter 12 uur tussen inname tabl is te lang, kan 8-10 uur vooruit op 1 tabl
13-11-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Rizatriptan helpt goed tegen migraine. Na inname van een pil begint het middel na ongeveer 3 kwartier te werken. Ben wel doodmoe na inname van een pil maar ik kan tenminste slapen wat ik voorheen met een migraine aanval niet kon. Ik blijf dit middel dus zeker gebruiken.
06-11-2017

Imigran (sumatriptan)

Sinds ik dit middel mag innemen gaat mijn migraine echt weg. Het duurt bij mij meestal een klein uurtje voor het werk, maar daarna kan ik echt weer functioneren. In het begin voel ik me meestal sloom en wat vertraagd. Ik stap daarom dus ook niet meteen de auto in. Later is deze bijwerking weg en heb ik nergens last van!
03-11-2017

Topamax (topiramaat)

Ik ben sinds 7 maanden onder behandeling bij een neuroloog voor mijn migraine. Bij acute migraine aanvallen slik ik rizatriptan 10mg smelttablet wat prima werkt. Maar de omdat de aanvallen zo vaak terugkeren nu weer opnieuw op zoek naar een preventief medicijn. Sinds 4 maanden slik ik topiramaat (opgebouwd naar 75mg), de eerste maand tijdens het opbouwen (25mg) geen aanval[lees meer...]len gehad. De overige 3 maanden bijna iedere week een migraine aanval. Ik kan dus wel stellen dat dit medicijn voor mij niet werkt. Daarnaast ben ik veel gewicht verloren. 10kg. Van 58kg (wat al niet erg veel was) naar 48kg. Daarnaast merk ik dat ik af en toe veel moeite heb mij te concentreren op mijn werk. Als de migraine aanvallen er daadwerkelijk minder van werden, had ik het er misschien nog voor over gehad. Maar aangezien ik mezelf niet meer terug herken, heb ik in overleg met de neuroloog besloten dit medicijn af te bouwen. We gaan nu over op Candesartan, een bloeddrukverlagend middel wat redelijk nieuw is tegen migraine. Ik ben benieuwd..
30-10-2017

Propranolol (propranolol)

Hallo, Ik heb ongeveer elk middeltje onder de zon geprobeerd om van migraine af te geraken: de pil, de prikpil, propranolol, hormoonspiraal, en neem ondertussen ca. 1 jaar topiramaat (onder de naam Topamax). Propranolol werkte in het begin redelijk in die zin dat het aantal migraineaanvallen verminderde, maar op middellange termijn maakte het me sloom, lusteloos en ont[lees meer...]nam me elke energie. Ik heb jaren op automatische piloot geleefd, en de migraines waren nooit helemààl weg. Ik heb niks, maar dan ook NIKS met alternatieve geneeskunde. Toch ben ik sindsdien langs gegaan bij een huisarts/homeopaat, uit pure wanhoop. Hij was me aangeraden door meerdere mensen, en als niks anders helpt denk je op den duur "baat het niet, dan schaadt het niet" nietwaar. Mijn neuroloog had er echt niets mee, die dacht dat het waanzinnig tijdverlies was. Maar die homeopaat heeft me getest op voedingsovergevoeligheden - dus geen allergie of intolerantie, gewoon overgevoeligheid - en me een lijst gegeven met voedingsmiddelen die ik moet mijden. Sinds ik dat doe: quasi géén migraine meer! (sommige van mijn migraines zijn hormonaal, die krijg je natuurlijk niet weg met voeding aan te passen). En ja, sommige van die voedingsmiddelen had ik zelf al ondervonden als zijnde problematisch (tomaten, koffie, varkensvlees), maar andere had ik geen idéé van (citroen, soja, koemelk-eiwit...). Uiteraard was het even moeilijk om mijn voeding om te gooien en alternatieven te vinden, maar het was het waard: ik ben weer voltijds aan het werk en heb (bijna) geen last meer van migraine! Hij heeft me dus geen "rare" medicijnen voorgeschreven, enkel getest en een lijstje "te mijden" voedingsmiddelen meegegeven, en HET HELPT MIJ. Dus in dit éne geval ben ik voorstander :-) Ik neem momenteel wél ook nog altijd Topamax. Ik hoop voor alle migrainelijders dat jullie de migraineaanvallen onder controle krijgen! En ik wou mijn ervaring delen voor het geval dit iemand kan helpen... Veel succes!
30-10-2017

Topiramaat (topiramaat)

Hallo iedereen! Ik heb ongeveer elk middeltje onder de zon geprobeerd om van migraine af te geraken (pil, prikpil, betablokkers, hormoonspiraal...), en neem ondertussen ca. 1 jaar 2x 50 mg Topiramaat (onder de naam Topamax). Bijwerkingen: In het begin enkele bijwerkingen zoals tintelende vingers en tenen (bij start aan 2x 25mg en bij de verhoging naar 2x 50mg), maar intus[lees meer...]sen zijn die helemaal weg. Wat nerveuzer/angstiger dan voorheen maar niet in die mate dat het mijn dagelijks functioneren hindert. Bij mij geen gewichtsverlies zoals sommige mensen rapporteren (jammer genoeg :-p ). Resultaat: Aantal migraines is afgenomen, maar daarna weer omhoog gegaan (gelukkig niet tot startniveau); intensiteit is iets afgenomen maar niet spectaculair... Maar! Intussen ben ik ook langs gegaan bij een huisarts/homeopaat (waar mijn neuroloog echt niets mee had, dacht dat het waanzinnig tijdverlies was). Die heeft me getest op voedingsovergevoeligheden - dus geen allergie of intolerantie, gewoon overgevoeligheid - en me een lijst gegeven met voedingsmiddelen die ik moet mijden. Sinds ik dat doe: quasi géén migraine meer! (sommige van mijn migraines zijn hormonaal, die krijg je natuurlijk niet weg met voeding aan te passen). En ja, sommige van die voedingsmiddelen had ik zelf al ondervonden als zijnde problematisch (tomaten, koffie, varkensvlees), maar andere had ik geen idéé van (citroen, soja, koemelk-eiwit...). Uiteraard was het even moeilijk om mijn voeding om te gooien en alternatieven te vinden, maar het was het waard: ik ben weer voltijds aan het werk en heb (bijna) geen last meer van migraine! Ik wil toch even meegeven dat ik doorgaans écht niets heb met alternatieve geneeskunde, en dat ik dat bezoek aan die homeopaat voornamelijk om die reden lang heb uitgesteld (hij was me nochtans door verschillende mensen aangeraden). Maar hij heeft me geen rare medicijnen voorgeschreven, enkel getest en een lijstje "te mijden" voedingsmiddelen meegegeven, en het helpt mij. Dus in dit éne geval ben ik voorstander :-). Ik hoop voor alle andere migrainelijders out there dat jullie migraineaanvallen wegblijven, uiteraard! Maar moesten ze niet onder controle te krijgen zijn, kan dit jullie misschien ook helpen, dus ik wou mijn ervaring zeker delen. Merk wel: ik neem ook nog altijd topiramaat. Veel sterkte en succes met het onder controle krijgen/houden van je migraine!

Imigran (sumatriptan)

Beroerd na de injectie, pijnlijke injectie en geen effect op de migraine of overgeven.

Naramig (naratriptan)

Sinds ik Naramig voorgeschreven heb gekregen, na jaren modderen en vreselijke migraineaanvallen van 3 dagen, kan ik met 1 of 2x per dag een Naramig, de dag weer door, werken etc. Meestal probeer ik samen met de inname van de Naramig een uurtje te gaan liggen, maar kan dit niet dan werkt het ook. Zodra ik het voel opkomen neem ik er gelijk 1.

Topiramaat (topiramaat)

Slikte geen medicijnen. Bij het opbouwen van de Topiramaat ging het al mis. Zat op m'n werk als een zombie voor mijn beeldscherm en wist letterlijk niet meer wat ik aan het doen was. Ben toen ziek naar huis gestuurd! De (vermeende) migraine aanvallen bleven onveranderd. Nu, ruim 2 maanden na het stoppen, nog steeds veel last van Raynaud (dode witte vingers). Ook bij kamert[lees meer...]emperatuur!
24-10-2017

Naproxen (naproxen)

Het hielp gewoon niet
24-10-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Smaak idd vies, komt volgens mij van de aspartaam, wat ook troep is. Maar de eerste keren hielp het goed na ongeveer twee uur, dan langzaamaan weer top. Maar beter halve dan hele dag. Maar laatste twee keer deed het helemaal niets!
03-10-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Mijn dochter 17 jaar kreeg 3x per jaar een migraine aanval en acuut dus deze pillen lagen klaar. Vanavond was het zover, huilend van de pijn na tabletje en je zag gewoon de aanval omdraaien naar hoofdpijn en na half uur kreeg ze raar gevoel, warm en raar en iets duizelig en lacherig. En na klein tukje is de aanval weg! Ze lijkt wel wat stoned en lacherig, maar het helpt zo[lees meer...] goed. Normaal 2 dagen compleet uit de running, nu 2 uur later is ze weer een blije euhhh wel erg blije dochter. Dankbaar voor de ontwikkelaar van dit middel.
01-10-2017

21-09-2017

Migrafin (acetylsalicylzuur / metoclopramide)

de medicijnen helpen al binnen een kwartiertje, daarna heb je de hele dag geen last meer van migraine!
09-09-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds een paar jaar migraine van alles geprobeerd wel/geen/andere pil, bloeddruk verlagers, niets hielp. Ik heb minimaal twee keer per maand drie dagen migraine. Het was meer maar met Candesartan Cilextil is dat gelukkig al minder. Als ik het aanvoel komen of een aura heb neem ik Sumatriptan met koffie, en dan ik het met een half uur weg. Kan ik werken (heb een klas vol ki[lees meer...]nderen) dus best wel intens. Zo tegen drieen voel ik het er weer door komen, neem ik er weer een en die werkt dan ongeveer tot het slapen gaan. Volgende dag zelfde en de derde dag vaak alleen 's ochtends. Het werkt niet als ik bij de migraine ook misselijk ben of als ik te lang wacht met innemen! Ben er heel blij mee, kan er gewoon mee functioneren.
30-08-2017

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Met een 'gewone' pil heb ik veel te veel hormoon schommelingen waardoor ik maandelijks aura migraine aanvallen had en hierdoor steeds 2 dagen op bed lag. Sinds Cerazette heb ik haast geen migraine meer, een enkele keer per jaar. Zo ver ik kan achterhalen heb ik geen bijwerkingen. Ik voel me goed, heb voldoende libido en geen stemmingswisselingen of depressies.
19-08-2017

Paracetamol/ Codeine (paracetamol / codeine)

Paracetamol gelijk welke ook met codeine hielp nix, zelfs niet na 10 tabletten per dag. Ik heb het al 42 jaar. Is vreselijk en erfelijk. Mijn mama had het ook zo nog erger, die lag 4 dagen op bed en gal over geven. Ik geef gelukkig niet over. Maar nu al wat jaren met sumatriptan en afwisselend met zolmitriptan is het leefbaar. Maar meestal 3 dagen de week en dan 3 tablette[lees meer...]n per dag dikwijls.
19-08-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Het helpt zeer goed. Als je het neemt bij het opkomen van de crisis. Wacht niet tot de hel losbarst. Komt op, een nemen en best gaan liggen of 3 u bed in dan slaap je en is het meestal over. De smelttabbletten zolmitriptan helpen ook uitstekend, minder last van draaien of misselijk.
16-08-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Omdat ik een aantal jaren ontzettend last heb van migraine nu toch maar eens naar de huisarts gegaan. Die heeft mij dit voorgeschreven. Toen ik mijn migraine voelde opkomen gelijk een tablet ingenomen. Viel na een uur in slaap en werd na ongeveer anderhalf uur wakker. Daarna voelde ik mij erg warrig en had ik moeite om bijvoorbeeld zinnen af te maken. Gelukkig helpt het ze[lees meer...]er goed tegen de migraine en neem ik de bijwerkingen voor lief
09-08-2017

Topamax (topiramaat)

hallo ik ben monica. Ik ga al een hele tijd naar een neuroloog voor mijn hoofd, omdat ik zeer veel last hebt van migraine. Zeer veel medicijnen gebruikt, maar hielp niet echt. Het verzachte wel, maar het ging niet sinds dat topamax niet gaat het beter. Ik moet het wel opbouwen, maar ik ben er wel serieus ziek van. Sinds ik dat neem, heb ik me niet meer goed gevoeld in mijn[lees meer...] vel. Een ding heb ik wel, mijn hoofdpijn is er wel mee beter. Als ik serieuze pijn hebt, moet ik er nog iets bij nemen en ben ik goed 2&3 en dan moet ik weer iets bij nemen, dat was niet bij die andere medicijnen. In november moet ik weer op controle bij de neurologe voor mijn hoofdpijn en intussen werk ook halftime omdat niet verlopig niet gaat om voltime te werken, want 's namiddags kan ik me niet meer concentreren. Zijn er mensen die weten hoe ik van die misselijkheid kan afkomen, want het is leuk om alle dagen zo misselijk te zijn, want de neuroloog heeft ook al aangesproken voor me volledig thuis te zetten invalideteit, maar dat wil ik niet ben nog te jong daar voor. wie kan me er helpen? danku.
31-07-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik kreeg 15x 50mg van een (voor mij) onbekend merk mee ivm regelmatige migraine. Dag één rust genomen en een pil ingenomen na opkomst migraine. Gevolg: Kort onwel en na acht uur na innamen in elkaar gezakt vanwege een veelste lage bloeddruk. Ik had drie lagen kleren aan, terwijl anderen in bikini bakten, was in een totaal andere wereld! Ik heb er 14 over, maar wil ze niet [lees meer...]meer gebruiken! Jammer!
28-07-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Nam vroeger Maxalt en sinds wat jaren Rizatriptan. Gedurende enkele jaren had ik regelmatig migraineaanvallen, de laatste paar jaar had ik ze nauwelijks en sinds wat maanden krijg ik bijna wekelijks en soms 2 x per week migraine, waarbij andere pijnstillers zoals Neurofen en paracetamol niet helpen. Als ik ze op voel komen, neem ik meteen Rizatriptan in en binnen een paar[lees meer...] uurtjes heb ik geen last meer van pijn en de extreme misselijkheid. Ik voel me nog steeds een beetje onwel, blijf een beetje wazig zien etc., maar kan verder bijna normaal functioneren, wat zonder de medicatie niet zo zou zijn. Als het nodig is, neem ik het middeltje soms 2 dagen achter elkaar, maar vaak is 1 tablet voldoende en ik heb de indruk dat het de duur van de migraineaanval verkort. Enige nadeel... vind de smaak van het tablet heel vies en slik het dus met een slokje water snel door.
18-07-2017

Propranolol (propranolol)

Graag wil ik aangeven dat ondanks de bijsluiter aangeeft dat het effect op de darm klein is dit voor sommige (mij) niet het geval is. De bijwerkingen op de darm starten langzaam, maar worden gestaag ernstig tot zeer ernstig. Gelukkig vond ik een oud medisch artikel welk aangeeft dat bètablokkers ernstige diarree kunnen veroorzaken waarbij de oorzaak van het gebruik van het[lees meer...] medicijn pas onderkent wordt als men al diverse onderzoeken heeft gehad. Voor mij was de start met P. voor hoofdpijn en migraine klachten waarvan ik ondervonden heb dat het gunstig (geen wondermiddel) voor de hoofdpijn is. Ik was gestart met 50 mg maar heb halverwege gekozen voor 25 mg waarbij zelfs deze dosis voldoende was om mijn bloeddruk naar een 120/80 te helpen en is mijn ervaring dat koude handen en duizeligheid niet of niet ernstig in mijn geval aanwezig zijn, maar de heftige diarree die zelfs kwam nadat ik eerst in de morgen een redelijke ontlasting had en enkele uren (na inname) een spuit-diarree veroorzaakte. Ik kan u vertellen dat niets van dieeten hielp en uiteindelijk al snel bleek dat de propranolol de oorzaak was, ik ben nu 3 dagen zonder.. ineens gestopt geen bijwerking (maar heb geen hartproblemen) en nu vandaag heb ik voor het eerst weer een stevige zelfs iets te stevige ontlasting waaruit duidelijk blijkt dat de veroorzaker nu weg is. Voor hoofdpijn en bloeddruk is dit een geweldig middel, maar veroorzaakte bij mij ook maagpijn naast de buik/darm pijn en zelfs met maar 25mg was dit heftig. ik hoop dat iemand die dit ook zo voelt en niet snapt wat nu de oorzaak is hiermee geholpen is.
13-07-2017

Imigran (sumatriptan)

dit medicijn hielp mij heel erg goed. Binnen 30 minuten was de migraine aanval weg. Ik nam het in als ik het aanvoelde komen. Ging dan 30 minuten rustig zitten of even op bed liggen. (mits ik niet aan het werk was) Daarna kon ik gewoon alles weer doen. Voor de start van imigran had ik 3 tot 5 aanvallen per week, aanvallen waren moeilijk te doorbreken, kwam in een visuele[lees meer...] cirkel. Met de start van imigran ging ik terug naar 1 a 2 aanvallen per maand. Totaal geen bijwerkingen. Alleen als ik de goedkopere varianten kreeg van de apotheek. Dan kreeg ik hartkloppingen en pijn op de borst. Met medische noodzaak kreeg ik de imigran f tab 50 mg weer. Helaas werkte het middel de laatste 2 jaar steeds minder, waarop in juni besloten is een ander middel in te gaan nemen.
13-07-2017

Maxalt (rizatriptan)

Sinds 2005 migraine, 3 tot 5 aanvallen per week met aura. Waarbij 1 a 2 keer per jaar een hele heftige aanval met uitvalsverschijnselen. Op advies van de neuroloog in 2005 gestart met imigran f tab 50 mg. Direct innemen bij op voelen komen migraine aanval. Dit werkte erg goed, binnen de kortste tijd had ik nog maar 1 a 2 migraine aanvallen per maand. Na de zwangerschap van[lees meer...] ons dochtertje migraine vrij, helaas weer terug gekomen tijdens de zwangerschap van ons zoontje. Sindsdien vaker aanvallen en imigran werkt steeds minder goed. 18 juni 2017 migraine aanval met een hele heftige aura. ( met ambulance naar ziekenhuis omdat ze dachten dat ik een cva had, daar 1 dag opgenomen op de brain care unit) In overleg met huisarts en neuroloog gestart met proponalol om aanvallen tegen te gaan en maxalt smelttablet voor het geval er toch een aanval komt. Proponalol 80mg is acuut gestopt omdat ik daar hartritmestoornissen van kreeg, waarbij de hartslag gevaarlijk laag daalde en ik me er niet prettig bij voelde. Veel pijn op de borst en benauwd gevoel. De maxalt, geeft tot nu weinig effect tijdens de migraine aanvallen. Wel wordt ik er erg moe van, wat duizelig en krijg ik een beklemmend/ drukkend gevoel op de borst. Ik ga ervan transpireren en mijn kaken gaan pijn doen.
07-07-2017

Sanalgin (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

Hoofd pijn verdwijn .
04-07-2017

Maxalt (rizatriptan)

In eerste instantie werkte Maxalt goed, maar na verloop van tijd deed het niets meer. Wel de bijwerkingen maar niet minder pijn.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1767)
Depressie (1469)
Angst & paniekstoornis (1249)
Hoge bloeddruk (999)
ADD (494)
Depressiviteit (463)
Astma (404)
Angststoornis (396)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!