ISO 27001

ziekte

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor migraine

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Enalapril 1 2
Amlodipine 1 4
Isosorbidedinitraatvaselinecreme 1 4
Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro 1 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: migraine

03-12-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

Ik heb te kampen met zware migraine aanvallen. Mét aura en braken. Mijn huisarts schreef rizatriptan voor en heb dat vandaag voor het eerst moeten innemen. Direct bij het verschijnen van de aura heb ik een smelttablet van 10mg ingenomen. Ben direct op bed (in een donkere kamer) gaan liggen. En plots schrok ik wakker! Ik ben heel even van de wereld geweest kort na inname. [lees meer...]Daarna ben ik rustig gaan slapen. Toen ik 2 uur later wakker werd was de aura weg en de hoofdpijn was pijnlijk maar niet ondraaglijk. Ik voelde me heel slap, zwaar en suf. Urenlang last gehad van koude rillingen. Had ook last van duizeligheid en misselijkheid. Maar heb niet overgegeven! Dat is een hele verbetering! Al met al heeft de rizatriptan ervoor gezorgd dat de aura veel sneller over ging, de hoofdpijn een stuk minder heftig was en ik niet heb hoeven braken. Maar de bijwerkingen zijn vrij ernstig. Ik ga hierover met mijn huisarts praten want ik durf het niet zomaar nog eens te nemen.
03-12-2018

Candesartan (candesartan)

Doordat ik dit middel dagelijks gebruik is de frequentie van de aanvallen sterk verminderd.Eerder had ik meer dan 15 dagen per maand hoofdpijn. Nu samen met de Cefaly (electrode) die ik 2x per week gebruik zijn de heftige aanvallen er niet meer.
28-11-2018

Maxalt (rizatriptan)

Na gewone pijnstillers blij met de komst van triptanen. Dat werkt toch veel beter dan een paracetamolletje (in zetpilvorm) die de pijn alleen maar een beetje minder scherp maakt. De migraine blijft gewoon aanhouden en kan wel tot 4 dagen duren. Hel! De triptanen zorgen iig voor het stoppen van de aanval, tenminste .... meestal. Soms niet en dan heb je pech. Dan is het maar[lees meer...] hopen dat je heel veel slaapt als je in een donkere kamer ligt omdat je licht, geur en geluid niet kan verdragen.
28-11-2018

Imigran (sumatriptan)

Heb sinds de start van mijn menstruatie last van (hormonale) migraine, dus 2 x per maand (menstruatie / eisprong). Totdat er triptanen op de markt kwamen altijd pijnstillers in de vorm van zetpillen gebruikt (oraal innemen van medicijnen was niet mogelijk door braken). In eerste instantie smelttabletten gebruikt, maar van de smaak werd in nog misselijker en het duurde best[lees meer...] wel even voordat de werking intrad. Toen Imigran injecties gaan gebruiken. Werkt snel en zonder vieze smaak. Omdat het zo snel werkt (15 minuten) wel meer heftige spierkrampen dan bij smelttabletten. Ook werkt het niet als je niet even een half uur gaat liggen. Zeer tevreden want migraine is echt hel!
23-11-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

Ik heb als eerste voor migraines rizatriptan voorgeschreven gekregen van de huisarts. Dit hielp in het begin redelijk, maar na een paar jaar werkte het niet echt meer. Ook had ik vaak last van bijwerkingen.
23-11-2018

Relpax (eletriptan)

Ik ben zeer tevreden met Relpax. Ik gebruikte eerder rizatriptan en heb ook eens sumatriptan gebruikt, maar die werken niet zo effectief voor mij (soms helemaal niet) als eletriptan - Relpax. Als ik het inneem kan het soms even duren, maar vrijwel altijd gaat de migraine helemaal weg. Soms wat bijwerkingen, maar dat is ook gewoon de werking van het medicijn, en die heb ik [lees meer...]veel liever dan een migraine aanval. Dit medicijn geeft mij weer het gevoel van controle meer terug .
28-10-2018

Metoprolol (metoprolol)

volgens de neuroloog heeft candesartan minder bijwerkingen en metoprolol heeft geen effect met 25 mg.
28-10-2018

Candesartan (candesartan)

en hoge bloeddruk. Ik gebruik dit medicijn pas vier dagen
25-10-2018

Almotriptan (almotriptan)

Helpt niet. Vermindert aanval niet.
25-10-2018

Topamax (topiramaat)

Zeer neerslachtig na een paar weken, gewichtstoename, concentratieproblemen. Hielp in aantal tegen migraine, aanvallen waren even erg tot erger.
20-10-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds een aantal jaar gebruiker van sumatriptan,werkt goed en vrij snel vaak binnen 30 min, zodra ik een tablet heb ingenomen word ik onwijs moe, voelt me lichaam/ledematen zwaar en heb ik het gevoel alsof ik helemaal van de wereld ben. Het praten gaat met moeite enenals bewegen. Alsof ik volop aan de drugs zit
10-10-2018

Propranolol (propranolol)

Sinds ik het neem is de migraine voor 90 % verminderd
04-10-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

Als kind heb ik af en toe last gehad van migraine. Ik kon alleen maar in bed liggen door ondraaglijke hoofdpijn icm misselijkheidheid. Na overgeven ging het vaak wat beter. Rond mijn pubertijd ben ik er overheen gegroeid en rond mijn 30ste kwam het helaas weer terug. Ook weer voorafgegaan door een aura, die ik herkende uit mijn kindertijd. Ongeveer 15 minuten voor een au[lees meer...]ra zie ik dubbel en heb ik moeite met focussen. Bij verschijnen van de aura neem ik een pil. Sinds 2018 krijg ik Aurobindo van mijn apotheek en daarvoor Maxalt. Ik heb het idee dat de Aurobindo bij mij effectiever is. Na de eerst nacht voel ik mij beter maar nog steeds hoofdpijn bij bijv. bukken of hoesten. Dat verdwijnt na een dag of 2. Geen idee wat de migraine bij mij triggert. Met dit medicijn kan ik nog aardig functioneren.
31-08-2018

Topiramaat (topiramaat)

Ik heb veel last van migraine. Daarom wordt geadviseerd om medicatie ter voorkoming van migraineaanvallen te gaan slikken. Ik al een aantal verschillende betablokkers, etc. uitgeprobeerd. De laatste keer dat ik bij de huisarts ben geweest, adviseerde hij Topiramaat Accord 25mg. Een medicijn, dat langzaam opgebouwd moest worden. 1e week 1x tablet per dag; 2e week 1x table[lees meer...]t in ochtend + 1x in avond; 3e week 1x tablet in ochtend + 2x in avond en dan vanaf week 4: 2x in ochtend + 2x in avond. Wow! Migraine heb ik inderdaad niet gehad, MAAR vanaf dag 1 heb ik dagelijks een fikse hoofdpijn gehad. Daarnaast bovenstaande bijwerkingen. Echt waar, nooit geweten dat je zo ziek kan zijn van bij-werkingen. Geef me dan maar, mijn eigen kwaal maar terug. Come on. Ik moet in mijn werk gewoon kunnen functioneren. Zou ik deze medicijnen blijven gebruiken, gaat dat niet meer lukken. Een simpele vraag kon ik niet meer beantwoorden. KIJK UIT MET DIT MEDICIJN. EN TREK BIJTIJDS AAN DE BEL, WACHT NIET TE LANG.
26-08-2018

Metoprolol (metoprolol)

ik kreeg deze medicijnen voorgeschreven ter behandeling van migraine aanvallen. De frequente bleef echter hetzelfde en na verloop van tijd kreeg ik steeds meer last van bijwerkingen. Mijn hartslag daalde geleidelijk aan, tot onder de 40 slagen per minuut. Ik voelde me erg vermoeid en sporten werd lastig door een verminderde conditie. In eerste instantie bleef het aantal mi[lees meer...]graine aanvallen hetzelfde, maar na verloop van tijd ging het van 2 keer per maand naar wekelijks. Ook kreeg ik last van slapeloosheid en een neerslachtig gevoel.
26-08-2018

Topiramaat (topiramaat)

Zeer effectieve behandeling bij migraine. Bijwerkingen traden vooral in de eerste weken op, tintelende handen, voeten, daarna zeer zelden. Na twee jaar gebruik in de laagste dosering nog steeds effectief en de bijwerkingen zijn zo goed als verdwenen. Van een wekelijkse aanval naar slechts enkele malen per jaar.
21-08-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

diarree dag nadien, soms hevigere hoofdpijn 2-3 uren na inname, 'raar' gevoel in het hoofd, moeilijker om te concentreren.
21-08-2018

Metoprolol (metoprolol)

Prima medicijn, had altijd met de warmte last van migraine, aan het begin van de hittegolf al heel frequent een aantal aanvallen gehad, door de huisarts dit middel voorgeschreven gekregen en tot nu toe nergens meer last van gehad. Wel wat bijwerkingen, maar liever dat dan migraine.
19-08-2018

Metoprolol (metoprolol)

In eerste instantie hielp het goed ter voorkoming van migraine-aanvallen. Na vele jaren gebruik bleek ik toch ernstige bijwerkingen te hebben. Laatste tijd daalde steeds de hartslag als ik rustig zat of lag dat ik buiten bewustzijn dreigde te raken. Na druk bewegen werd de hartslag weer normaal. Gebeurde steeds vaker en resulteerde in paniekaanval vanwege dreiging om buite[lees meer...]n bewustzijn te dragen. Abrupt gestopt met medicijnen. Mijn gewicht is aan het afnemen. Al 14 kg eraf, alleen door te stoppen met dit medicijnen. Ook ben ik van mijn chronische vermoeidheid af. Migraine heb ik wel maar probeer alle triggers te verkomen. Qau merk zijn er veel wisselingen geweest omdat de apotheek je elke keer weer wat anders mee geeft.
08-08-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

Ik gebruik al 3nkek3 jaren Maxalt smelttabletten ivm migraine. Bij het opkomen van de hoofdpijn neem ik meteen een tablet en meestal is d1 tablet voldoende om de aanval te stoppen. Onlangs heeft de huisarts mij gevraagd om vanwege de kosten over te stappen op het generieke Rizatriptan. Dit werkt ook prima alleen zijn de tabletten erg moeilijk uit de verpakking te krijge[lees meer...]n en smelt de tablet ook minder goed op de tong! Dit is echter geen reden om terug te gaan naar het duurdere Maxalt. Ik draag graag mijn steentje bij aan het beperken van de zorgkosten.
05-08-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Dit medicijn werkte eerst redelijk maar het werd steeds minder. Op het laatst in 1 op de 10 aanvallen nog werkzaam de overige aanvallen moest ik volledig doorheen. Ze duren 3 dagen bij mij. Dus toen overgestapt op rizatriptan edn dat werkt bij mij voortreffelijk.
05-08-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

Hiervoor gebruikte ik sumatriptan maar dat deed bij mij steeds minder vaak iets. Toen met rizatriptan gestart en dit werk bij mij tot nu toe altijd. Wel is het zo dat de migraine op de eerste dag vaak terug is voordat ik een volgende tablet mag nemen. Maximaal 2 per 24 uur. De tweede en derde dag gaat wel goed. Ik ben er heel blij mee want het maakt mijn leven een stuk aa[lees meer...]ngenamer. Ik heb zowel Maxalt als allerlei goedkope merken gebruikt, bij mij is er geen verschil. Wel moet ik smelttabletten hebben vanwege misselijkheid.
09-07-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik had nooit door dat ik migraine had! Wat ik als kind af aan al heb! Vorigjaar naar de huisarts gegaan om te laten testen waar mijn zware maar ook migraine achtige hoofdpijn weg kwam! Conclusie was dus migraine dus ik kreeg sumatriptan voorgeschreven! In was echt zo blij met de tabletjes die ik voorgeschreven had gekregen! Ik neem ze altijd in als ik de aanval op voel[lees meer...] komen! Soms ben ik te laat en dan werken ze niet meer zo snel! Maar zonder dit medicijn is mijn einde naarbij! Ik kan gelukkig weer goed functioneren en doen wat ik dees zonder als ik migraine krijg 3 dagen plat te liggen en niks te kunnen
08-07-2018

Indometacine (indometacine)

Kreeg zo'n 30 jaar geleden dit middel voorgeschreven bij hevige rugpijn. Had ook al sinds mijn jeugd last van hevige migraine waartegen niets hielp. Ontdekte bij toeval dat de indometacine tegen mijn migraine hielp! Helaas wilde mijn volgende huisarts het middel niet voorschrijven tegen migraine. Vond het rotzooi en was volgens hem geen anti migraine middel. Heb telkens he[lees meer...]mel en aarde moeten bewegen om aan een recept te komen. Soms zelfs illegaal via internet. En nog steeds! Heel jammer, want als ik geen indometacine heb verga ik van de pijn tijdens een migraine aanval. Ik voel me soms een junk met mijn gebedel en illegaal gedoe. Maar het is het enige wat helpt...!!!
24-06-2018

Topiramaat (topiramaat)

Ik heb in de overgang migraineklachten gekregen die steeds erger en frequenter zijn geworden. Zonder Topiramaat krijg ik zeker 1 aanval per week, als het tegenzit 2 die ik dan met triptanen bestrijdt. Met Topiramaat heb ik in normale omstandigheden helemaal geen migraine meer, in belastende omstandigheden zoals vakanties (vliegreizen) minder. Ik slaap veel beter, langer e[lees meer...]n dieper, en mijn migraine triggers krijgen bijna nooit voldoende kans. Ik heb veel meer energie en voel me daardoor jonger en fitter (ben 69). Bijwerkingen zijn vaak onaangename adem en dufheid in de ochtend die ik bestrijd door koffie en actief aan de slag te gaan. Ik kan soms wat te dwangmatig met iets bezig blijven wat ik zonder Topiramaat niet heb. Ook ben ik impulsiever en sneller boos. Daar moet ik mezelf op corrigeren. Ik heb 5 jaar geleden ook een jaar lang Topiramaat gebruikt en ben toen gestopt omdat ik de bijwerkingen te bezwaarlijk vond. Ben dit jaar toch weer opnieuw begonnen omdat ik iedere week 1-2 keer migraine ook geen feest vind en geen enkele aanpassing in life style dit kon verhelpen. Apart is dat ik 5 jaar geleden wel afviel en nu helemaal niet. Dat vind ik wel weer jammer....
21-06-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik neem 1 tablet sumatriptan als ik de migraineaanval voel opkomen. Tot nu toe 2x aan de hand gehad. Beide keren kreeg ik bijna meteen een zwaar/vermoeid gevoel in mijn armen en nek. Ik voel me er erg zweverig door. De tweede keer heb ik er ook van moeten overgeven. De migraine-pijn is wel vrij snel over.
04-06-2018

Depakine (valproinezuur)

Ik heb vanaf mijn kinderjaren al last van migraine gehad. Maar altijd goed kunnen behandelen met pijnstillers en maxalt. Tot 1,5 jaar geleden.... Elke dag Migraine! Ik kon niks meer... Alleen maar op de bank liggen en af en toe was er een dag zonder migraine. Omdat mijn medicijnaanvragen bij de huisarts tot het plafond reikten, stuurde zij me naar een neuroloog. Bleek dat [lees meer...]er ook chronische migraine bestaat... Daarvoor depakine gekregen en langzaam opgebouwd, en toen... Heerlijk Geen Pijn Meer!! Nu nog gemiddeld 1 aanval per week, maar dat vind ik te overzien. Ga nu proberen weer af te bouwen ivm kinderwens...
01-06-2018

Topiramaat (topiramaat)

Na vele jaren zoeken naar een medicijn wat zou helpen tegen tegen de steeds toenemende migraine aanvallen ben ik op aanraden van de neuroloog 1,5 jaar geleden begonnen met topiramaat. Het opbouwen ging gepaard met behoorlijk wat bijwerkingen. Misselijk, tindelende handen en voeten en het geheugen van een vergiet. Na 2 weken was dit verdwenen. Al is mijn eetlust nooit meer [lees meer...]helemaal hetzelfde geworden. Ik ben dan ook 15 kilo afgevallen (kon ik overigens prima hebben). Maar het belangrijkste: mijn migraine aanvallen zijn een enorm verminderd! Ik heb veel baat bij dit medicijn en zou willen dat ik er eerder mee was begonnen. Het opbouwen was heftig maar achteraf zeker waard geweest. Van 3 tot 4 aanvallen per week ben ik naar 1 of 2 aanvallen in de paar maanden gegaan. Helemaal verdwijnen zal niet gaan maar zo is het voor mij in combinatie met Sumatriptan prima te doen.
30-05-2018

Metoprolol (metoprolol)

Na jarenlange migraine aanvallen en verschillende triptanen te hebben geprobeerd, kreeg ik van mijn huisarts Metropolol voorgeschreven. Ik had circa 8 tot 10 aanvallen per maand. Ik heb de Metropolol ongeveer 6 weken gebruikt en heb 1 klein aanvalletje gehad die snel weer onder controle was, dus ik was echt heel erg tevreden over dit medicijn! Echter na de eerste week kree[lees meer...]g ik uitslag op verschillende plekken, ik dacht van de warmte aangezien we in een hittegolf zaten. Maar na een paar weken moest ik voor controle terug komen voor de Metropolol en vroeg mijn huisarts of de uitslag een bijwerking kon zijn. De uitslag was inmiddels verspreid van hoofd tot teen en jeukte gigantisch. Helaas bleek dit Psoriasis te zijn, een bijwerking van de Metropolol die zelden voorkomt. Helaas dus moeten stoppen en een sterke hormoonzalf gekregen wat snel werkte. Nu overgestapt naar een anti epileptica wat eenzelfde soort werking zou hebben op de migraine.
28-05-2018

Candesartan (candesartan)

Voor de komst van mijn kinderen gebruik gemaakt van een combinatie van topiramaat in combinatie met amitriptyline. Wegens de vervelende bijwerkingen na mijn zwangerschappen de profilaxe Depakine gestart. Omdat dit na verloop van tijd zijn gewenste effect verloor in overleg met de neuroloog gestart met Candesertan. De ernst en frequentie van de migraine aanvallen werden wel[lees meer...] minder maar ik kreeg er een chronische hoofdpijn voor terug wat het dagelijks functioneren nog meer belemmerd dan de frequente migraine aanvallen. Naast de hoofdpijn verder geen andere bijwerkingen gehad.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2003)
Depressie (1664)
Angst & paniekstoornis (1438)
Hoge bloeddruk (1133)
ADD (543)
Depressiviteit (517)
Astma (458)
Angststoornis (447)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!