ISO 27001

ziekte

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor migraine

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Enalapril 1 2
Amlodipine 1 4
Isosorbidedinitraatvaselinecreme 1 4
Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro 1 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: migraine

16-02-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Als ik een aanval migraine voel aankomen neem ik een halve sumatriptan samen met een paracetamol. Een hele sumatriptan verdraag ik niet goed. Normaal gesproken is na een uur de pijn weg. Ik ga meestal even liggen met een nat koud washandje op mijn ogen na het innemen.kreeg een ander merk aurobindo , maar deze werken bij mij niet zo goed.
08-02-2018

Depakine (valproinezuur)

Sinds maart 2003 leed ik eerst aan ernstige epileptische aanvallen die veroorzaakt werden door een bijna fatale overdosis Distraneurine..Na 3 weken in een coma gelegen te hebben (+2 min zuurstofgebrek in de hersenrn)moest ik 2 jaar lang revalideren omdat ik praktisch geen controle meer had over mijn motoriek.Ook mijn kortgeheugen-termijn was flink aangetast maar door zorgv[lees meer...]uldige en uitputtende oefeningen werd mijn leven terug wat normaal.Enkel de migraine die ik over hield eraan was en is soms nog steeds zeer ernstig van aard.Vele specialisten hebben doorheen de jaren Depakine (Valproïnezuur)voorgedchreven en in t begin hielp dit wel goed.Maar ik denk dat als men dit middel jarenlang neemt,dat de werking vermindert doordat ons lichaam eenvoudigweg protesteert tegen chemicaliën.Na 6 jaren liefst 3 tot 4 pillen per dag in te nemen verdween de epileptie volledig doch het was in de 1e plaats nooit een aangeboren aandoening maar een zelfgecreeërde door drugmisbruik/verslaving.Ik heb nooit t gevoel gehad dat depakine goed helpt tegen migraine,want ik meen dat het tevens niet alleen zeer slecht is voor de lever,nieren en de hersenen zelf,maar ook de vervelende bijwerkingen zijn t niet waard om dit middel te gebruuken.Migraine is nog steeds een vraagteken bij specialisten omdat men de oorza(ken)ak niet voor 100%weet te vinden tot nu toe..er bestaat een waslijst van medicamenten hiertegen maar ze zijn allen slechrs preventief en experimenteel,dus migraine-patienten kunnen enkel hopen dat de medische wereld en pharmaceutica voldoende geld wil investeren om deze vaak onbegrepen en vaak zeer pijnlijke aandoening te kunnen genezen of in ieder geval leefbaarder te maken want niemand wens ik dit toe..tegenwoordig neem ik enkel nog af en toe een sumatriptan,maar ook dit helpt nauwelijks.
02-02-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

Wanneer ik een aanval op voel komen neem ik een tablet. Na een half uur neemt de pijn af en vermindert nog verder in het half uur daarna. Tot bijna 0. Mijn aanvallen zijn relatief mild maar wel erg genoeg om niets meer te kunnen. Door dit medicijn kunnenn mijn dagelijkse bezigheden doorgaan dus ik ben erg blij mee. Een kanttekening is wel dat je daardoor minder geneigd be[lees meer...]nt de oorzaken aan te pakken. Bij mij is dat meestal gebrek aan nachtrust of drukte in mijn hoofd. Maar ook daar werk ik aan en ik adviseer ieder die dit middel neemt dat ook te doen.
24-01-2018

Sandomigran (pizotifeen)

Na een jaren lange hel van leven met ernstige migraine en overgeven eindelijk mijn leven terug.. Migraine zit bij mij in de familie, van kinds af aan ben ik hier ook mee belast. Alle medicijnen over de jaren geprobeerd, verschillende neurologen bezocht. Niets hielp. Op een gegeven moment was ik er zo slecht aan toe dat ik ernstig ondergewicht had en een paar keer opgenome[lees meer...]n moest worden in het ziekenhuis. Er was letterlijk niets van mij over. "Toevallig" kreeg ik toen van iemand de tip om Sandomigran te proberen, zij had hele goede ervaringen met dit medicijn. Ik was absoluut sceptisch, al zo vaak van alles geprobeerd wat bij mij niet aansloeg. Na 3e keer in het ziekenhuis heb ik de neuroloog om dit medicijn gevraagd. Ze stonden niet te springen om dit voor te schrijven op e.o.a. manier. Toch doorgezet, godzijdank! Sindsdien heb ik geen aanvallen met overgeven meer, die ik op het laatst iedere week had. Mijn gewicht is weer op peil, ik heb weer energie en kan weer leven. Bijwerkingen in het begin even gehad, maar daar valt mee te leven. Ik ben van 3 pilletjes nu naar 2 per dag gegaan, merk er nu niets meer van. Ik zou zeggen; absoluut het proberen waard!
17-01-2018

Metoprolol (metoprolol)

Slik nu ruim een jaar metoprolol tegen migraine. Had elke dag hoofdpijn en zo'n 3 keer in de week heftige migraine. Nu nauwelijks nog migraine, hoogstens 1 keer in de 2 a 3 maanden. Merk wel dat ik er wat duizelig door ben, trillende handen (vooral bij inspanning) en ik krijg het niet snel warm. Maar... de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Moet ze wel in de avond i[lees meer...]n nemen, in de ochtend zijn de bijwerkingen heftiger.
07-01-2018

Atacand (candesartan)

Rond mijn 20e heb ik migraine gekregen. De frequentie werd steeds maar vaker en vaker. Werkelijk van alles geprobeerd. Frequentie aanval, zeker twee tot drie dagen per week. Sinds augustus 2017 gebruik ik atacand 8 mg. Ik heb nu nog maar één aanval per twee a drie weken. En de aanval duurt veel minder lang. Vaak maar één dag en dan ben ik er al weer vanaf. Voor de aanv[lees meer...]allen gebruik ik sumatriptan. Voor mij is het echt een enorme verbetering. Ik heb verder geen last van bijwerkingen, misschien in het begin lichtelijk duizelig.
03-01-2018

Maxalt (rizatriptan)

al heel lang migraine maxalt gebruikt hielp wel maar voor mij veel bijwerkingen
03-01-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

migraine aanvallen al vanaf mijn 18e ,met periodes Maxalt voorgeschreven gekregen maar hierbij toch wel wat bijwerkingen zoals slaperig,duizelig en moe. Nu rizatriptan smelttabletten geen enkele bijwerking en werk perfect
02-01-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Overgestapt van de pil naar Implanon omdat ik iedere maand in de stopweek migraine had. Daartussen in vaak hoofdpijn en duizeligheid. Nu 4 mnd al geen migraine en geen hoofdpijn gehad! Ben zo blij! Alleen de eerste week na het zetten ongesteld geweest en verder niet meer. Enige bijwerking is dat het rond het staafje jeukt en ik soms uitslag heb. Maar als dat het ergste is [lees meer...]...
28-12-2017

Topiramaat (topiramaat)

Na jaren tobben met migraine en zeer slechte ervaringen met Triptanen (geen pijnstilling, maar wel heel erg benauwd; hartkloppingen) adviseerde mijn neuroloog Topiramaat te proberen. Opgebouwd tot 2 x daags 50mg en op advies later weer afgebouwd naar 2 x daags 25mg (want: zo laag mogelijke dosering is toch het beste). Ik heb in één jaar tijd nog maar 3 migraine aanvalle[lees meer...]n gehad, die welgeteld 10 minuten duurden. Zonder de misselijkheid en de barstende koppijn. Ik weet dat het migraine was, omdat het bij mij altijd met aura-verschijnselen begint: niet meer kunnen scherp zien & lezen. Als ik dan rustig ga liggen, lijkt het net of de Topiramaat zijn werk gaat doen en eigenlijk is de aanval binnen no-time verdwenen. Ik neem voor de zekerheid wel één 400mg Ibuprofen in.. Maar dat mag niet in verhouding staan, weten de de migraine-lijders onder de lezers van dit bericht. De bijwerkingen waren in eerste instantie best heftig: tintelingen in vingers en tenen, maar na een paar weken waren die verdwenen. Ook viel ik wat kilootjes af, maar dat is ook gestabiliseerd, daarbij was ik ook aan het lijnen in die tijd. 1+1=2. Je lijf went aan het middel. Ik ben enthousiast!
28-12-2017

Chefarine (acetylsalicylzuur / paracetamol)

Ik heb nooit Chevarine 4 gebruikt maar mijn moeder, die migraine had, gebruikte er altijd veel tubes van. Zij is gestorven aan een alvleesklierontsteking. Nu heb ik een vriendin die mij vertelde dat zij vroeger,toen zij puber was, heel veel en heel lang chevarine 4 slikte vanwege kiespijn en angst voor de tandarts. Op haar 40 ste kreeg zij alvleesklier kanker !! Is er m[lees meer...]ischien eenverband tussen heel veel chevarine en de alvleesklier?? En waarom is dit middel uit de handel?
25-12-2017

Excedrin (acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne)

Dit medicijn doet bij mij helemaal niks tegen migraine, het duur gekochte doosje heeft dan ook echt 0% effect.
13-12-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

2 dagen zware migraine aanvallen gehad!!! Geen enkel resultaat met sumatriptan. Gebruikte hiervoor Maxalt zuigtabletten dat hielp wel, aanval werd afgezwakt of ging snel over. Heb jammer genoeg al vanaf mijn 14 de jaar last migraineaanvallen !
05-12-2017

Propranolol (propranolol)

Ik kreeg propanolol voorgeschreven vanwege het feit dat ik al vanaf mijn tienerjaren migraine had en ik het zat was dat niks hielp. Het middel werkte gelukkig vrij snel, dat wel. Echter na nog geen 3 weken kreeg ik het extreem benauwd, hartslag zakte tot 47 en moest er gelijk weer mee stoppen. Aan de ene kant jammer want het deed wel zijn werk, aan de andere kant... Ik[lees meer...] had deze keer bewust de bijsluiter niet gelezen, nu echter kan ik de klachten die ik erbij had wel verklaren... idiote dromen, constant koude handen en voeten, oververmoeid, en onder het lopen in één keer zo´n evenwichtsstoornissen dat ik geluk had dat er een muur naast me was omdat ik anders zó op de grond terecht gekomen was. Dus werkzaam, absoluut. Echter deze bijwerkingen, daar bedank ik voor.
04-12-2017

Propranolol (propranolol)

Door de neuroloog is vestibulaire migraine vast gesteld. Derhalve deze medicijnen. Ik plaats van beter werd ik alsmaar zieker. Hebben totaal niet beholpen om de duizelingen hoofdpijn en oorsuizen te verminderen. Vanwege hartoverslagen uiteindelijk gestopt.
01-12-2017
Vrouw

Propranolol (propranolol)

Ik gebruik propranolol nu pas een paar welen alleen mijn hoofdpijn gaat niet over, maar lijkt wel of het erger wordt, is dat normaal? Heeft er iemand tips Migraine
30-11-2017

29-11-2017

Candesartan (candesartan)

Jarenlang triptanen gebruikt. Heeft geleid tot medicijnafhankelijkheid en een ernstige intoxicatie. Was dichtbij een hart of herseninfarct. Sinds vorig jaar gebruik ik op voorschrift van de neuroloog 24mg (8 en 16 Mg tablet) candesartan cilexetil. Had ik dit middel maar jaren geleden gehad. Het remt de aanvallen sterk af. (Drie per week).
23-11-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Ik heb problemen met de verpakking. Ik krijg de tabletten bijna niet uit de verpakking. Iedere keer weer met een bonkend hoofd proberen om een tablet uit de strip te halen.
21-11-2017

Paracetamol (paracetamol)

Er waren vooral 2 nadelen aan deze medicatie: 1. ze was te weinig effectief, en 2. bij misselijkheid en braken werd het ingenomen medicijn onbruikbaar en kon er ook niet opnieuw een dosis genomen worden wegens ongeweten opgenomen hoeveelheid.
21-11-2017

Zolmitriptan (zolmitriptan)

In 9 van de 10 gevallen, krijg ik na ca. 1u verlichting/volledige pijnloosheid van deze hoeveelheid van het medicijn. Ik wijd dit voornamelijk aan het feit dat ik de medicatie niet altijd en niet veelvuldig neem om verslaving/gewenning tegen te gaan. In het ene geval dat de medicatie niet werkt, werkt een verdubbeling van de dosis meestal ook niet. Een nadeel is dat migrai[lees meer...]ne gepaard gaat met misselijkheid en soms braken. In geval van dit laatste is het niet duidelijk hoeveel van het ingenomen medicijn reeds opgenomen is. Een andere vorm, bv. zetpil, zou dit nadeel omzeilen.
17-11-2017

Maxalt (rizatriptan)

op tijd innemen zorgt ervoor dat je met medicatie kunt functioneren, echter 12 uur tussen inname tabl is te lang, kan 8-10 uur vooruit op 1 tabl
13-11-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Rizatriptan helpt goed tegen migraine. Na inname van een pil begint het middel na ongeveer 3 kwartier te werken. Ben wel doodmoe na inname van een pil maar ik kan tenminste slapen wat ik voorheen met een migraine aanval niet kon. Ik blijf dit middel dus zeker gebruiken.
06-11-2017

Imigran (sumatriptan)

Sinds ik dit middel mag innemen gaat mijn migraine echt weg. Het duurt bij mij meestal een klein uurtje voor het werk, maar daarna kan ik echt weer functioneren. In het begin voel ik me meestal sloom en wat vertraagd. Ik stap daarom dus ook niet meteen de auto in. Later is deze bijwerking weg en heb ik nergens last van!
03-11-2017

Topamax (topiramaat)

Ik ben sinds 7 maanden onder behandeling bij een neuroloog voor mijn migraine. Bij acute migraine aanvallen slik ik rizatriptan 10mg smelttablet wat prima werkt. Maar de omdat de aanvallen zo vaak terugkeren nu weer opnieuw op zoek naar een preventief medicijn. Sinds 4 maanden slik ik topiramaat (opgebouwd naar 75mg), de eerste maand tijdens het opbouwen (25mg) geen aanval[lees meer...]len gehad. De overige 3 maanden bijna iedere week een migraine aanval. Ik kan dus wel stellen dat dit medicijn voor mij niet werkt. Daarnaast ben ik veel gewicht verloren. 10kg. Van 58kg (wat al niet erg veel was) naar 48kg. Daarnaast merk ik dat ik af en toe veel moeite heb mij te concentreren op mijn werk. Als de migraine aanvallen er daadwerkelijk minder van werden, had ik het er misschien nog voor over gehad. Maar aangezien ik mezelf niet meer terug herken, heb ik in overleg met de neuroloog besloten dit medicijn af te bouwen. We gaan nu over op Candesartan, een bloeddrukverlagend middel wat redelijk nieuw is tegen migraine. Ik ben benieuwd..
30-10-2017

Propranolol (propranolol)

Hallo, Ik heb ongeveer elk middeltje onder de zon geprobeerd om van migraine af te geraken: de pil, de prikpil, propranolol, hormoonspiraal, en neem ondertussen ca. 1 jaar topiramaat (onder de naam Topamax). Propranolol werkte in het begin redelijk in die zin dat het aantal migraineaanvallen verminderde, maar op middellange termijn maakte het me sloom, lusteloos en ont[lees meer...]nam me elke energie. Ik heb jaren op automatische piloot geleefd, en de migraines waren nooit helemààl weg. Ik heb niks, maar dan ook NIKS met alternatieve geneeskunde. Toch ben ik sindsdien langs gegaan bij een huisarts/homeopaat, uit pure wanhoop. Hij was me aangeraden door meerdere mensen, en als niks anders helpt denk je op den duur "baat het niet, dan schaadt het niet" nietwaar. Mijn neuroloog had er echt niets mee, die dacht dat het waanzinnig tijdverlies was. Maar die homeopaat heeft me getest op voedingsovergevoeligheden - dus geen allergie of intolerantie, gewoon overgevoeligheid - en me een lijst gegeven met voedingsmiddelen die ik moet mijden. Sinds ik dat doe: quasi géén migraine meer! (sommige van mijn migraines zijn hormonaal, die krijg je natuurlijk niet weg met voeding aan te passen). En ja, sommige van die voedingsmiddelen had ik zelf al ondervonden als zijnde problematisch (tomaten, koffie, varkensvlees), maar andere had ik geen idéé van (citroen, soja, koemelk-eiwit...). Uiteraard was het even moeilijk om mijn voeding om te gooien en alternatieven te vinden, maar het was het waard: ik ben weer voltijds aan het werk en heb (bijna) geen last meer van migraine! Hij heeft me dus geen "rare" medicijnen voorgeschreven, enkel getest en een lijstje "te mijden" voedingsmiddelen meegegeven, en HET HELPT MIJ. Dus in dit éne geval ben ik voorstander :-) Ik neem momenteel wél ook nog altijd Topamax. Ik hoop voor alle migrainelijders dat jullie de migraineaanvallen onder controle krijgen! En ik wou mijn ervaring delen voor het geval dit iemand kan helpen... Veel succes!
30-10-2017

Topiramaat (topiramaat)

Hallo iedereen! Ik heb ongeveer elk middeltje onder de zon geprobeerd om van migraine af te geraken (pil, prikpil, betablokkers, hormoonspiraal...), en neem ondertussen ca. 1 jaar 2x 50 mg Topiramaat (onder de naam Topamax). Bijwerkingen: In het begin enkele bijwerkingen zoals tintelende vingers en tenen (bij start aan 2x 25mg en bij de verhoging naar 2x 50mg), maar intus[lees meer...]sen zijn die helemaal weg. Wat nerveuzer/angstiger dan voorheen maar niet in die mate dat het mijn dagelijks functioneren hindert. Bij mij geen gewichtsverlies zoals sommige mensen rapporteren (jammer genoeg :-p ). Resultaat: Aantal migraines is afgenomen, maar daarna weer omhoog gegaan (gelukkig niet tot startniveau); intensiteit is iets afgenomen maar niet spectaculair... Maar! Intussen ben ik ook langs gegaan bij een huisarts/homeopaat (waar mijn neuroloog echt niets mee had, dacht dat het waanzinnig tijdverlies was). Die heeft me getest op voedingsovergevoeligheden - dus geen allergie of intolerantie, gewoon overgevoeligheid - en me een lijst gegeven met voedingsmiddelen die ik moet mijden. Sinds ik dat doe: quasi géén migraine meer! (sommige van mijn migraines zijn hormonaal, die krijg je natuurlijk niet weg met voeding aan te passen). En ja, sommige van die voedingsmiddelen had ik zelf al ondervonden als zijnde problematisch (tomaten, koffie, varkensvlees), maar andere had ik geen idéé van (citroen, soja, koemelk-eiwit...). Uiteraard was het even moeilijk om mijn voeding om te gooien en alternatieven te vinden, maar het was het waard: ik ben weer voltijds aan het werk en heb (bijna) geen last meer van migraine! Ik wil toch even meegeven dat ik doorgaans écht niets heb met alternatieve geneeskunde, en dat ik dat bezoek aan die homeopaat voornamelijk om die reden lang heb uitgesteld (hij was me nochtans door verschillende mensen aangeraden). Maar hij heeft me geen rare medicijnen voorgeschreven, enkel getest en een lijstje "te mijden" voedingsmiddelen meegegeven, en het helpt mij. Dus in dit éne geval ben ik voorstander :-). Ik hoop voor alle andere migrainelijders out there dat jullie migraineaanvallen wegblijven, uiteraard! Maar moesten ze niet onder controle te krijgen zijn, kan dit jullie misschien ook helpen, dus ik wou mijn ervaring zeker delen. Merk wel: ik neem ook nog altijd topiramaat. Veel sterkte en succes met het onder controle krijgen/houden van je migraine!

Imigran (sumatriptan)

Beroerd na de injectie, pijnlijke injectie en geen effect op de migraine of overgeven.

Naramig (naratriptan)

Sinds ik Naramig voorgeschreven heb gekregen, na jaren modderen en vreselijke migraineaanvallen van 3 dagen, kan ik met 1 of 2x per dag een Naramig, de dag weer door, werken etc. Meestal probeer ik samen met de inname van de Naramig een uurtje te gaan liggen, maar kan dit niet dan werkt het ook. Zodra ik het voel opkomen neem ik er gelijk 1.

Topiramaat (topiramaat)

Slikte geen medicijnen. Bij het opbouwen van de Topiramaat ging het al mis. Zat op m'n werk als een zombie voor mijn beeldscherm en wist letterlijk niet meer wat ik aan het doen was. Ben toen ziek naar huis gestuurd! De (vermeende) migraine aanvallen bleven onveranderd. Nu, ruim 2 maanden na het stoppen, nog steeds veel last van Raynaud (dode witte vingers). Ook bij kamert[lees meer...]emperatuur!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1810)
Depressie (1511)
Angst & paniekstoornis (1303)
Hoge bloeddruk (1024)
ADD (501)
Depressiviteit (474)
Astma (416)
Angststoornis (407)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!