ziekte

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor migraine

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: migraine

11-04-2021 | Vrouw | 69
sumatriptan
Dit zijn voor mij de beste pillen die er voor mij zijn. Maar nu het ergste mijn zorg verzekeraar vergoed ze niet meer .Het Zilver Kruis ziekte kosten verzekering. Het is gewoon vreselijk dat ik nu andere medicatie moet dat is gewoon een ramp voor mij. Ik heb meestal 3 dagen achter elkaar aanvallen en het enige wat goed helpt is de imigran tabletten. Ik heb het zo erg dat i[lees meer...]k gewoon mijn hoofd tegen de muur sla om maar een andere pijn te voelen. Zijn er misschien meer mensen die hier tegen op lopen.

Rizatriptan

01-04-2021 | Man | 44
rizatriptan
Ik vond Maxalt ook heel prettig eigenlijk. Alleen het doosje al gaf me een goed gevoel.šŸ˜€ Raar gevoel in mijn keel, maar helpt prima.!! Maar als ik hem te lang achter elkaar gebruik helpt het misschien om de keer.

25-03-2021 | Man | 55
sumatriptan
Dit medicijn krijg ik per 6 aangeleverd. De ene keer doe ik er langer mee dan de andere keer. Maar is zeer effectief. Na inname op bed liggen is het beste. Behalve duf gevoel geen bijwerkingen. Werkt bij mij super.

Zolmitriptan

09-03-2021 | Vrouw | 38
zolmitriptan
Sinds tienerjaren al migraine. Verschillende triptanen gebruikt waarna ik bij de zolmitriptanen ben uitgekomen. Er zijn twee versies: de smelttabletten en de gewone tabletten. Ik merk hier wel een groot verschil tussen. De smelttabletten werken onvoldoende en halen wel 80% van de pijn weg maar het restje wat er nog zit is niet prettig. Ook ervaar ik een wolkerig gevoel e[lees meer...]n ben ik er niet volledig bij. De gewone tabletten werken voor mij wel 100%. De pijn is volledig weg. De ene keer trekt de 'mist' dan ook volledig weg uit mijn hoofd en is er gewoon niks meer. Terwijl de andere keer de mist een klein beetje blijft hangen. Helaas wegens alle regeltjes komt het wel eens voor dat de apotheek dus weer de smelttabletten meegeeft en ik hemel en aarde moet bewegen om toch weer de normale tabletten te krijgen. Ik voel me soms een junk omdat ik echt boos wordt omdat ik de verkeerde krijg en discussies moet voeren om maar de juiste pillen te krijgen. Dit moet echt anders .

Excedrin

07-03-2021 | Man | 27
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Excedrin werk goed tegen migraine al moet je wel optijd zijn net innemen meteen wanneer je merkt dat je een aanval krijgt hoppa 2 innemen en binnen half uur is t weg ik krijg er wel na uitwerking diaree van en maagkrampen !

05-03-2021 | Vrouw | 21
sumatriptan
Ik heb dus sins enige tijd last van migraine en dit is het eerste was de dokter me had voorgeschreven heb de medicatie gebruikt en voelende me echt niet goed ik had er een ingenomen voor dat ik ging werken ik moet maar 2 uurtjes werken en heb het 2 uur van te voegen voor werk ingenomen ik voelde me he duizelig de hooft pijn werd erger misselijk allen deed pijn als of ik va[lees meer...]n 100 trappen was afgevallen toen dacht ik naar werken misschien help het als ik er nog een in neem dat was 5 uurtjes naar dat ik de eerste had ingenomen maar het helpt niet Ik weet niet of er nog meer mensen zijn met Silke klachten of het bij andere mensen misschien wel werkt maar bij mijn niet

01-03-2021 | Man | 51
sumatriptan
Hallo. Vraagje over Sumatriptan. (Imigran) Gebruik tegen Migraine. Ik neem dit al jaren en werkt goed tegen n aanval van migraine. Alleen is er iets wat mij opvalt. Telkens als ik (100.mg) pil neem , dan moet ik na n uur stevig plassen. Daarna moet ik elke 10 min plassen en dit houd zeker 2 uur aan. Wat mij opvalt is dat ik dit nergens terug zie in de bijsluiters van d[lees meer...]iverse sites op internet. Ik zie ook geen mensen schrijven dat ze na gebruik moeten plassen. Dus is toch opmerkelijk !! graag een reactie aub. mvg, Alex.

Propranolol

19-02-2021 | Vrouw | 62
propranolol
Een paar jaar geslikt in het begin hielp het wel , maar naar een tijdje had ik het gewoon weer iedere maand wel in mindere mate. Ik ben het nu aan het afbouwen. Wat een drama. Ben twee weken bezig. eerste week om de dag 1 nu om de twee dagen 1. Voel mij heel onrustig en opgejaagd. Heeft iemand hier ook ervaring mee. Ga het nooit meer slikken.

09-02-2021 | Vrouw | 60
sumatriptan
Ik kreeg altijd sumatriptan injecties. Deze werkten perfect. Een paar weken geleden zei mijn apotheek plotseling dat ik ze niet meer vergoed kreeg. Ik kreeg daarvoor in de plaats imigran injectie. De eerste pen deed het niet. Sta je daar met een ontploft hoofd, werkt hij niet. Grrrrrrr. Gelukkig kreeg ik van de apotheek sumatriptan injecties mee en werd er een nieuwe pen b[lees meer...]esteld. Waarom krijg ik de sumatriptan niet meer vergoed???????? Die imigran is onhandig. Zeker met een hoofd wat bijna ontploft.

28-01-2021 | Vrouw | 53

Frovatriptan

28-01-2021 | Vrouw | 53
frovatriptan
cyclus gerelateerd migraine duur van 6-8 dagen per maand

20-01-2021 | Vrouw | 60
sumatriptan
Nam jaren geleden ook erg veel Sumatriptan ( 5 tabs per week) en heb een neuroloog geraadpleegd. Die adviseerde me voor zeker 6 weken te stoppen met inname om zo na te gaan in welke frequentie de migraine bleef aanhouden. Dit heb ik in de zomervakantie gedaan en na enkele weken met 2-3 dagen een migraine aanval, werd het na die tijd 1 aanval per week. Nu toch al weer la[lees meer...]nge tijd aan de Sumatriptan, (na diverse behandeltrajecten , osteopaat, kaakfysio, Atlastherapie , maar ook ander matras en aangepast hoofdkussen, laptopstandaard enz.) in dezelfde hoeveelheid ,dus overweeg een andere vorm van medicatie, bijv. Candesartan. Het profylactische aspect daarvan staat me tegen.....

30-12-2020 | Vrouw | 55
metoprolol
Deze medicijn heeft mijn huisarts voorgeschreven om mijn migraine aanvallen voor te komen. Ik gebruik altijd Mylan en dat goed. Maar nu heb ik Sandoz gekregen en heb nu dagen verschrikkelijk veel hoofdpijn. Maar apotheek beweert dat Mylan niet leverbaar is. Ik vraag me af wat is het verschil van samenstelling van die twee soorten Metoprolol?

Relpax

30-12-2020 | Man | 57
eletriptan
reeds meer dan 20 jaar last van hoofdpijn en migraine. Eerst paracetamol, Ibu, aspirine, later Maxalt en sinds een paar jaren Relpax. het beste geneesmiddel dat de problemen voelbaar aanpakt. Heel tevreden tot mijn apotheek actief het middel verving met een generieke versie. Deze versie had niet hetzelfde effect, moest meer pillen slikken om hetzelfde effect te krijgen. Ze[lees meer...]lf na medische noodzaak, geen verandering bij de apotheek, dus maar zelf betalen. Het verschil voor de zorgverzekeraar tussen het generiek en het merk geneesmiddel is een paar euro cents...maar toch vinden deze instellingen dat ze betere diagnose kunnen stellen dan de artsen? Vraag me meer af hoe artsen en apothekers nog instaan voor medicijn bewaking en het juiste middel te kiezen voor je aandoening?

19-12-2020 | Vrouw | 19
sumatriptan
Ik gebruik dit product alleen als het echt niet anders kan, dit vanwege de bijwerkingen en in welke mate deze optreden. Al met al is het een effectief middel, maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Net alsof je aan de harddrugs zit en stikt.

Zolmitriptan

17-12-2020 | Vrouw | 23
zolmitriptan
Ik heb al 7 jaar migraine en ben sinds 3 jaar in behandeling bij een neuroloog hiervoor. Enkele triptanen geprobeerd en Zolmitriptan als beste bevonden. Dit neem ik bij de start van een aanval samen met een ontstekingsremmer. Bij een zware aanval en moeten gaan werken neem ik imitrex (spuitje)

Depakine

13-12-2020 | Man | 23
valproinezuur
Ik kreeg dit medicijn als kind voorgeschreven tegen migraine. Uiteindelijk ben ik dit tot nu, mijn 23 jaar blijven verder nemen zonder opvolging. Eigenlijk heeft dit product mij nooit geholpen, maar door mijn triggers te ontdekken heb ik nog zeer weinig migraine. Ik vond dat het tijd werd om dit medicijn te gaan afbouwen en ben van 500 mg naar 250 naar 150 naar 0 gegaan. N[lees meer...]a elke stap had ik een 3-tal dagen enorme hoofdpijn en draaierigheid, wat afkickverschijnselen. Over het algemeen ben ik hier toch vrij gemakkelijk vanaf geraakt, met medeweten van de huisarts ook. Maar het product heeft mij dus nooit geholpen. Sinds ik gestopt ben ook nog geen migraine gekregen.

Cafergot

09-12-2020 | Vrouw | 39
ergotamine / coffeine
Ik was op zoek naar alternatieve geneesmiddelen/ therapie voor migraine en kwam dit middel tegen cafergot. Nu wil ik geen pillen meer erbij slikken wat een ellende, maar wat ik heb gelezen is dat New Zeeland deze medicatie per 1 mei 2020 verboden heeft. Vanwege alle bijwerkingen. Toch wel iets om over na te denken voordat je dit in je mond stopt en in je lichaam.

Frovatriptan

07-12-2020 | Vrouw | 34
frovatriptan
Ik heb dit voorgeschreven gekregen o.dat ik gedurende de menstruatie periode verschrikkelijke migraine aanvallen had die 3 dagen duurde. Met deze tabletten gestart 2 dagen voor deze dag en het werkte echt geweldig. Geen hoofdpijn gehad deze dagen! Helaas wel de 2de dag na het stoppen met innemen wakker geworden met stevige hoofdpijn maar deze reageerde wel op pijnstillers[lees meer...] terwijl mijn migraine dat normaal niet doet. Ik heb het nog niet heel lang maar ben erg tevreden. Ik kan nu die dagen gewoon functioneren in plaats van 3 dagen in bed door te brengen met de gordijnen potdicht.

30-11-2020 | Man | 39
candesartan
Jaren lang heb ik migraine gehad in het najaar, wat niet te verklaren was. Dit jaar werd het ineens wekelijks, soms meerdere dagen achtereen. Sinds augustus gebruik ik het middel, werkt prima. Heb sindsdien 2 kleine aanvallen gehad, hiervoor heb ik zo nodig Sumatriptan. Ik ben zeer tevreden, dan maar iets eerder moe 's avonds.

Atacand

24-11-2020 | Vrouw | 51
candesartan
Na jarenlang propanolol gebruikt te hebben ben ik door flinke toename van de frequentie van de aanvallen toch overgestapt op Candesartan als preventief middel. Bij 12 mg per dag heb ik een goed evenwicht gevonden en heb ik nu de frequentie teruggebracht na eens per paar maanden. Bijwerkingen dacht ik niet te hebben, maar toen bleek dat het irritante hoesten en kuchen daa[lees meer...]rna terug te leiden was. Lastig in Coronatijd ... Ook heb ik sinds stoppen met proponalol een trilling in mijn lijf, handen. Het feit dat ik mijn hartstreek voel alsof er een soort druk op ligt herken ik ook uit andere ervaringsverhalen. De bijwerkingen zijn niet beperkend maar het goed om te weten dat het van het medicijn afkomstig is.

Imitrex

22-11-2020 | Vrouw | 42
sumatriptan
Erg veel last gehad van zware migraine waardoor ik ongeveer 1,5 tot 2 weken per maand volledig uitgeschakeld was. Verschrikkelijke pijn en misselijk, overgeven, vlekken zien. Enige dat uiteindelijk daadwerkelijk werkte was simutriptan, afhankelijk van de ernst van de klacht 1 tot 3 x 100mg per dag. Ik zag dat 100mg er niet tussen stond maar deze moeten dus toch echt besta[lees meer...]an want ik heb ze hier liggen. Zodra ik migraine voel opkomen slik ik 1 tablet en het helpt al binnen 20 minuten. Een godszegen.. de migraine houdt meestal een dag of 3 a 4 aan maar aangezien ik 3x per dag mag slikken hou ik het netjes onder de duim. De bijwerkingen zijn wel heftig, met name het 1e uurtje. Ik voel me dan behoorlijk stoned en m'n ledematen voelen slap en raar. Trillende handen en behoorlijk vertraagd reactievermogen. Zodra het werkt blijf ik sowieso nog een uurtje rustig liggen voor de zekerheid. Ik neem niet deel aan het verkeer, hooguit lopend en dan nog kleine afstanden. Vervelend, die bijwerkingen maar, geen migraine en daar heb ik alles voor over. Intussen heb ik eea aangepast qua levensstijl, ik mijd stress, eet veel groeten en rauwkost, geen dierlijke vetten meer en zorg dat ik regelmaat heb. Dit doe ik nu intussen al weer meer dan een jaar en ik heb sinds ik hiermee begon, wonderlijk genoeg GEEN migraine meer gehad. Met andere woorden...het is 't proberen waard, heb me sowieso sinds tijden niet zo fit, gezond en allert gevoelt sinds m'n aangepast voedingspatroon.

05-11-2020 | Man | 38
candesartan
Jarenlang heb ik rondgelopen met verschrikkelijke hoofdpijnaanvallen. Vrijwel elke dag werd in de loop van de dag de hoofdpijn zo erg was dat het leek of mijn ogen uit mijn hoofd gedrukt werden. Doordat het tegen de avond vaak echt doorzette, werd dit op het werk in ieder geval niet echt opgemerkt. Later werd dit een algehele hoofdpijn die altijd opkwam tijdens het werk[lees meer...], wat ik redelijk verborgen kon houden, maar zijn hoogtepunt bereikte toen ik thuiskwam, minimaal 3x in de week heel heftig, dan lag ik op de knieƫn in bed te huilen van de pijn, de andere dagen had ik genoeg hoofdpijn om te zorgen dat ik niets meer gedaan kreeg. In het weekend ging het vaak iets beter, maar op de maandag was het meteen weer de heftigste dag van de week. De aanvallen kostten me ook enorm veel energie. Ik ging vaak direct na het werk door naar bed, had vrijwel geen normaal leven meer en mijn kinderen wisten op een gegeven moment niet anders dan dat pappa op bed lag in het donker. Ook voor mijn vrouw was dit geen leven. Dit was enorm frustrerend en bij de huisarts kwam ik helaas lange tijd niet verder, tot ik eindelijk na jaren ellende en doorzettingsvermogen van mijn vrouw, door een vervangende huisarts wƩl naar de hoofdpijnpoli werd doorverwezen, ook al gaf ze de kanttekening dat ze er geen migraine in zag maar iets anders. Op de poli kon men middels een gesprek over mijn klachten heel snel concluderen dat ik een klassiek migrainegeval was en mocht ik Candesartan proberen. Dit werkt heel erg goed in mijn geval en de aanvallen beperken zich nu tot 1x per maand en dan in een mildere vorm, meestal later op de avond. Hiervoor heb ik Rizatriptan gekregen die ik op de tong moet laten smelten. Als ik deze inneem slaap ik in no-time als een roos en ben ik de volgende dag in orde. Ik heb al eens een keer mijn medicatie vergeten 's ochtends, ik had dezelfde dag ook een migraine-aanval. Het kan toeval zijn, maar ik denk het niet. Bijwerkingen: Ik merk wel dat ik nu lange tijd 's avonds erg vroeg moe ben en ik vaak al tussen 8 en 9 al naar bed ga en binnen no-time in slaap val als ik ga liggen, ik sta op rond 06:10 overigens. Ik vermoed dat dit een bijwerking is van de Candesartan. Ik ga proberen in stapjes van 4mg langzaam af te bouwen om te zien of een lagere dosering bij mij nog effectief is en of dat de bijwerkingen onderdrukt. Ik vind het namelijk wel jammer dat ik elke dag als ik uit mijn werk kom, ga eten en korte tijd erna alweer op bed lig, vrijwel gelijktijdig met de kinderen. Ik hoop nog een goede middenweg te vinden hierin.

30-10-2020 | Vrouw | 45
candesartan
Ik kreeg het tegen migraine, maar ik vind het middel erger dan de kwaal

Arthrotec

28-10-2020 | Vrouw | 42
diclofenac / misoprostol
Ik gebruik dit medicijn bij ernstige hoofdpijn en blaadpijnen omdat er een maagbeschermer inzit heb ik minder maagklachten, wel heb ik van dit medicijn last van menstruatie krampen en bloedverlies.

27-10-2020 | Vrouw | 32
metoprolol
Ik gebruikte sandoz en werd plots overgezet op mylan. Ik had continue het idee dat mijn migraine verergerde. Nu lees ik ook meerdere recensies dat mylan niet helpt bij migraine. Ik ga dus ook weer terug naar sandoz in de hoop dat mijn aanvallen verminderen.

07-10-2020 | Vrouw | 55
metoprolol
Sinds ongeveer anderhalf jaar gebruikte ik metoprolol van het merk Sandoz. Dit naar tevredenheid, mijn migraineaanvallen waren sterk verminderd. 3,5 week geleden kreeg ik ineens een ander merk mee bij de apotheek, Mylan. Sindsdien heb ik dagelijks 3 migraineaanvallen en dat elke dag met als gevolg dat ik niet meer normaal kan functioneren en altijd moe ben.

06-10-2020 | Vrouw | 33
metoprolol
Na een aantal heftige migraine aanvallen, waarvan 2x in het ziekenhuis beland te zijn en de hoeveelheid aanvallen, ben ik op advies van de huisarts gestart met metoprolol. Sinds het gebruik van de medicatie zijn de aanvallen afgenomen.

29-09-2020 | Vrouw | 49
candesartan
Gebruik dit medicijn nu 2 maanden en heb sinds ik gestart ben geen migraine meer gehad. Ik had wekelijks last van migraine. Hiervoor alle mogelijke medicijnen geprobeerd. Niets hielp. Ben ondanks de vermoeidheid ontzettend blij. Echte aanrader!

20-09-2020 | Vrouw | 20
metoprolol
Ik had jarenlang erg last van ernstige migraine wat mijn dagelijks leven erg beĆÆnvloedde. De neuroloog schreef eerst topiramaat en propranolol voor voor een profylaxe werking, helaas zonder resultaat. Ik gebruik nu metoprolol en ik heb nog maar zelden migraine! Het was wel even wennen in het begin: ik was de eerste 2 weken erg misselijk en had regelmatig last van diarree. [lees meer...]Ook ben ik snel heel duizelig als ik 'te snel' opsta. De misselijkheid en diarree zijn verdwenen na 2 weken, de duizeligheid na opstaan en kortademigheid zijn helaas gebleven. Maar alles beter dan 3 keer per week migraine! Ik ben erg tevreden over dit medicijn, maar je moet wel echt even wennen de eerste 2 weken. Helaas blijven de klachten als duizeligheid bij opstaan en kortademigheid bij inspanning zolang je het middel neemt, maar je leert er snel mee omgaan.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2531)
Depressie (2034)
Angst & paniekstoornis (1983)
Hoge bloeddruk (1423)
Acne/puistjes (1034)