ziekte

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor migraine

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: migraine

23-08-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Migraineaanval met tussen perioden van 1 tot 2 maanden, gedurende 2 tot 3 dagen. Sumatriptan 100 Mg 3xdaags helpt maar heb dan last bij het drinken van warme dranken, aanraking met lauw water, geven gevoel van verbranden. Heb ook de ziekte van tietze , deze wordt aangewakkerd bij inname medicatie. Reden onbekend
12-08-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

In 1997 heb ik een lichte tia gehad en daarna werd de migraine erger. Daarvoor had ik het als ik ongesteld moest worden en als ik in zwembaden had gezwommen,door de chloor waarschijlijk. Sinds 2002 slik ik sumatriptan van 50mg. Ik ga niet de deur uit zonder me pilletjes mee tenemen, ik ga ervoor terug, al ben ik een uur van huis of even na de supermarkt, ik moet ze bij me[lees meer...] hebben, ik raak nog net niet in paniek zeg maar. Wel moet ik om de 3mnd bloeddruk meten,voor te hoge of lage bloeddruk(weet niet welke) . Een jaar geleden moest ik stoppen met de sumatriptan omdat me bloeddruk,euh denk te hoog was.ik kreeg daar pillen voor,die ik na een week gestopt ben,elke dag migraine en het knalkende koppijn en geen licht en kotsen,dikke vochthanden van de bloeddruk pillen,na week nam ik me migrainepil weer en die andere niet meer,dus geen vochthanden meer en niet meer kotsen,koppijn,het licht. Als ik achter me oog harde steken krijg of ik ga lijkwit worden enraar uit me ogen ga kijken,dan neem ik me pilletje,en dat rare kijken(aura)komt wel,dat duurt 20/30min,maar daar blijft het bij,geen barstende koppijn,geen probleem met licht,geen gekots,soms blijft het wazige gevoel in me hoofd nog uurtje,maar daarna heb ik nergens geen last van. Al gebruik ik ze zolang,het werkt bij mij nog steeds als het allereerste pilletje,en ik laat me pilletje me niet weer afnemen,iedereen die me kent,kent mijn kleine doosje met me naam erop en 6pilletjes erin en ze weten allemaal,dat ik ervoor terugga as ik ze niet bij me heb. De migraine komt bij stress en als ik ongestekd moet worden en op het momet dat ik me ontspannen voel na stressmoment of as ik rust heb.
06-08-2019

Candesartan (candesartan)

Ik gebruik maar 4mg per dag, maar ik ben na 10 jaar van mijn chronische hoofdpijn af. Ook heb ik nu nog maar 1x per maand een migraine aanval i.p.v. 3 á 4 x per maand. Dit medicijn is voor mij echt een verademing!
20-07-2019

Depakine (valproinezuur)

Depakine is tot op heden het enige middel dat mij enigszins helpt. De migraine is niet weg maar ik heb minder aanvallen, ze duren korter en zijn minder pijnlijk. Steeds na een paar maanden daalt het effect. Het helpt dan om even 2 of 3 maanden te stoppen en dan opnieuw op te bouwen. Nu gestopt omdat ik Aimovig probeer. Helaas tot op heden zonder resultaat.
11-07-2019

Saridon (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

Ik gebruik Saridan onder de naam "Plivadon" (1 tablet = 210mg paracetamol, 250 mg propifenazon, 10mg codein hemihidraat, 25mg kofein) tegen mijn migraine. Aan de hand van het stonede gevoel slik ik eigenlijk zelden een hele tablet omdat ik merk hoe sterk de werking is. Ik voel mij dan niet in staat om auto te rijden, zo stoned, maar migraine an sich zou ik ook niet auto r[lees meer...]ijden. Als de migraine opkomt neem ik een half tablet en dit werkt al aardig. Als het na twee uur niet genoeg is neem ik nog een half. Ik heb nog nooit meer dan 1 tablet hoeven slikken om de migraine te drukken. Ik heb mijzelf vervloekt de keren dat ik migraine kreeg en geen tabletten bij had, er is namelijk geen pijnstiller die voor mij werkt als plivadon. Een halve tablet werkt beter dan 6 paracetamol of een ander soortgelijke pijnstiller.

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik slikte Amitriptyline al tegen zenuwpijn ivm een nekhernia daarom de dosis verhoogd naar 25 mg om te kijken of het preventief tegen mijn migraine zou helpen maar helaas.

Candesartan (candesartan)

Ik ben begonnen met 8 mg en na een week opgebouwd naar 16 mg. Al snel nauwelijks meer migraine gehad (1 x in 24 dagen ... eerst 1 à 2 x per week) maar al snel jeukende uitslag (galbulten/netelroos). Ik had in eerste instantie niet meteen door dat het aan de Candersatan lag. Antihistamine geslikt maar na het stoppen daarvan kwam de jeuk binnen 2 dagen terug. Gestopt met Can[lees meer...]dersatan en na 2 weken jeukvrij. Toen geprovoceerd, dus weer gestart met 8 mg maar diezelfde dag nog weer vreselijke jeuk... Ik kan er helaas dus niet tegen. Maar tegen migraine hielp het prima!
08-07-2019

Metoprolol (metoprolol)

Vanaf mijn pubertijd heb ik last van migraine, inclusief aura etc. Frequentie ongeveer 1 maal per 2-3 week. In 2004 nam dit sterk toe tot meerdere aanvallen per week. Daarop is door de huisarts Metoprolol voorgeschreven, dosering 100mg. Vrijwel direct nam het aantal aanvallen af tot de afgelopen jaren 2 tot 3 maal per jaar. Ik ben er erg tevreden mee. Helaas is m[lees meer...]ijn hartslag agv sport en deze medicijnen gezakt tot ca 30 slagen per minuut. Wanneer dit niet gebeurt zou zijn zou ik doorgegaan zijn met het gebruik van Metoprolol omdat ik erg tevreden ben met het resultaat. Op advies van cardioloog samen met de huisarts gezocht naar een alternatief. Deze week ben ik begonnen met afbouwen van Metoprolol en gestart met Candesartan.
29-06-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb al sinds mijn 4j ernstige migraine weinig helpt wanneer ik een erge aanval heb. Dit helpt wel al probeer ik het toch zo lang mogelijk uit te stellen om dit pilletje te nemen. De smaak is ook echt verschrikkelijk! Verder zijn er echt wel wat bijwerkingen mogelijk dus liever niet...
19-06-2019

Candesartan (candesartan)

Mijn dochter van 13 is door dit medicijn op advies van neuroloog (Roermond) van wekelijks een migraineaanval (dus ook veel verzuim van school) naar max 1 keer per mnd gegaan. Wat een verbetering! Fantastisch. De dosering is nu verhoogd naar 2 tabletjes per dag in de hoop dat de frequentie van de aanvallen nog meer zal afnemen. Ze heeft geen bijwerkingen, alleen de eerste [lees meer...]dagen wat duizelig en lichte hoofdpijn.
13-06-2019

Metoprolol (metoprolol)

Vorig jaar Metoprolol voorgeschreven vanwege wekelijkse migraineaanvallen. De eerste weken waren een ramp. Ik kon niet opstaan of moest mij ergens aan vasthouden omdat het zo duizelde. Ook merkte ik verzuring tijdens inspanning, maar heb toch doorgezet. In het laatste jaar slechts een aantal keer een migraineaanval gehad dus snel onder controle was met een neusspra[lees meer...]y. Wel veel last van normale hoofdpijn gehad, maar of dit van het medicijn kwam weet ik niet aangezien ik al een tijdje chronisch hoofdpijn heb. Ben nu aan het afbouwen van 100mg naar 50mg en dan naar 25mg om vervolgens helemaal te stoppen. Het grote nadeel van dit medicijn vind ik de eerste bijwerking maar daar moet je echt even doorheen bijten. Daarnaast ben ik 8kg aangekomen, zonder dat mijn voeding of trainen is aangepast. Daar baal ik enorm van, ben erg benieuwd hoe dat zometeen gaat als ik gestopt ben.
12-06-2019

Topiramaat (topiramaat)

Ondertussen zijn we weer een paar maanden en bezoekjes aan de neuroloog verder,.. Het gaat uitstekend met me,. kan me niet meer voorstellen dag in dag uit met die druk te moeten leven,.. Ik heb heel af en toe nog eens een aanval,. Maar ben er dankzij de nieuwe medicatie helemaal van af!!! De enige bijwerking is een lage bloeddruk maar dan neem ik voor lief! 👌🏻😊
05-06-2019

Imigran (sumatriptan)

Hartinfarct van imigran: Al jaren had ik migraine, van een jaar of 23 af, het is erfelijk, mijn moeder en oma hadden het ook. Na 24 jaren geëxperimenteerd met allerlei voedsel achterwege laten, en een hoofdpijn dagboek bij gehouden te hebben, ben ik in 2006 naar de huisarts gegaan, en die concludeerde ook met zekerheid migraine, dus kreeg ik imigran 100mg voorgeschreven[lees meer...]. Ik knipte de imigran tablet vaak in 2 stukken omdat soms ook een halve tablet net voldoende was. Het was een ware verbetering deze imigran, de pijn werd goed bestreden en ik kon dan eindelijk slapen, wel merkte ik als ik normaal piano speelde ik 5 fouten in een muziek stuk maakte, maar met imigran ingenomen waren de fouten ongeveer 40 maal erger! Jaren lang deze imigran gebruikt, de frequentie van de migraine werd in de loop der jaren heftiger en was helaas genoodzaakt om meer imigran in te nemen. Dit tot 4 December 2017 toen ik 10 dagen op IC cardiologie heb gelegen, ik had een hartinfarct gehad, en eerste wat de cardioloog afpakte was de imigran, want die veroorzaakte waarschijnlijk deze hartinfarcten omdat imigran de bloedvaten vernauwen, en inderdaad, als je wereldwijd in het engels gaat zoeken, kom je inderdaad waarschuwingen tegen van hartinfarcten veroorzaakt door imigran. Afgelopen hart- controle in mei 2019 heb ik dit nog eens gevraagd aan de cardioloog en die bevestigde dat het heel goed mogelijk was dat de hart infarct veroorzaakt is door de imigran. Na ontslag kreeg ik geen imigran meer mee maar Tramadol, nu daar hoor ik zulke horror stories over dat ik verder ben gegaan met onderzoek naar alternatief en ik kwam bij CBD+ 5% uit en dat neem ik preventief iedere dag 2 x 5 druppels om 10:00 en om 16:00 uur en mijn migraine aanvallen zijn met 75% gereduceerd zo ook de ernst van de aanvallen die zijn met 80% gereduceerd, soms neem ik er wat Paracetamol 1000mg bij in en dat werkt super goed voor mij! Ik was op dit CBD+ idee gekomen om dat ik half jaren ’80 ook al eens een migraine aanval had van graad 8 en ik van de buurjongen een joint kreeg, tot mijn verbazing, na een paar trekjes was binnen 10minuten de migraine als sneeuw voor de zon verdwenen!
02-06-2019

Aleve (naproxen)

Helpt uitstekend bij migraine. Hierdoor hoef ik niet altijd naar mijn triptanen te grijpen. Wel af en toe erge maagpijn en opgeblazen gevoel daarna.
27-05-2019

Migrafin (acetylsalicylzuur / metoclopramide)

het helpt door in slaap te vallen...
25-05-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik kreeg dit omdat ik veel piekerde en dan niet in slaap kon komen. Ik gebruik een hele lage dosering, 7,5 mg. Daar slaap ik goed op, heb rust in mijn hoofd en heb nauwelijks last van bijwerkingen, alleen wat gewichtstoename. Hogere dosering gaf vervelende bijwerkingen. Ik heb vanaf de puberteit altijd migraine gehad. Vaak 2x per maand icm cyclus. De laatste jaren werd dit[lees meer...] wel 6x per maand. Gebruikte veel imigran en later fromirex. Prettige bijkomstigheid van mirtazapine is dat ik nu geen migraine meer heb. Dit gebeurde langzaamaan gedurende een maand of 6. Toen viel me op dat ik steeds minder hoofdpijn had. Heb nu rond de menstruatie wel wat hoofdpijn maar zet niet door naar migraine. Heb al 6 maanden geen triptanen meer nodig!!!
15-05-2019

Paracetamol (paracetamol)

14-05-2019

Propranolol (propranolol)

13-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik loop al meer dan een jaar met erge migraine aanvallen en gewone hoofdpijn wat bijna dagelijks is migraine aanval +- 1x per week , heb hiernaast fibromyalgie waarvoor ik 2x daags tramadol en 4x zaldiar gebruik. Metoprolol gehad voor migraine als onderhoud en daarnaast nog medicatie om migraine aanval te verhelpen op dat moment. Vorige week bij huisarts geweest zijn voor[lees meer...]stel was stoppen met tramadol en hiervoor in de plaats amitriptyline gezien je van tramadol ook hoofdpijn kunt krijgen en amitriptyline ook goed werkt bij fibromyalgie. Zoals gezegd geprobeerd en sinds ik geen tramadol meer gebruik en de amitriptyline hiervoor in de plaats gebruik ben ik van mijn hoofdpijn en migraine af! heerlijk eindelijk eens geen hoofdpijn te hebben.
09-05-2019

Candesartan (candesartan)

Ivm (chronische) migraine ben ik candesartan gaan slikken. Het werkt regelijk goed zeker in samenwerking met de microgynon 50 anticonseptie die ik slik. Hierdoor ben ik van 5-12x per maand een migraine aanval naar maximaal 3x per maand een migraine aanval gegaan.
09-05-2019

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik heb last van doorbraakbloedingen en migraine. Microgynon 50 zorgt er voor dat ik geen doorbraakbloedingen heb en dat ik ook een stuk minder last heb van migraine. Migraine aanvallen voor microgynon 50 was 5-12x per maand. Sinds ik begonnen ben met slikken van microgynon 50 is dit drastisch verlaagd. Tot maximaal 3x per maand. Wat een enorm verschil is! Ik was gewaarschu[lees meer...]wd door de huisarts op mogelijke bijwerkingen en dat deze na ongeveer 3 maanden weg moesten zijn. Ik had enorm last van stemmingswisselingen en vermoeidheid maar dit is na 6 weken gelukkig weggegaan. Het waren 6 pittige weken, ook voor mijn omgeving maar wat ik er voor terug krijg is enorm veel!
02-05-2019

Frovatriptan (frovatriptan)

Gedurende een aantal jaren geslikt voor migraine. Lange tijd wel baat bij gehad. Echter, uiteindelijk moest ik het zoveel slikken per maand, dat ik als bijwerking weer forse hoofdpijnen kreeg, met als ultieme bijwerking oogmigraine en een week hoofdpijn. Toen overgestapt naar metoprolol, dat vooralsnog voor hoofdpijn beter werkt, maar weer andere bijwerkingen kent (duizeli[lees meer...]g, moe, koud)
02-05-2019

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb al jaren last van migraine. Hiervoor vanalles geprobeert en uiteindelijk hielpen triptanen goed. Maar op een gegeven moment verviel ik van hoofdpijn in hoofdpijn als bijwerking en slikte ik wel meer dan 10 triptanen per maand. Overgestapt op metaprolol. Sindsdien geen hoofdpijn gehad meer! Wel voel ik 2x per maand nog ‘iets op de achtergrond’ , maar is geen pijn te [lees meer...]noemen. Voelde me in de eerste dagen erg duizelig en wazig, ook lezen lastig. Naarmate ik het langer gebruik lijken bijwerkingen wat te verdwijnen. Koude handen en soms duizeligheid blijft. Ik slik savonds omdat ik sochtends te veel bijwerkingen voel na 2 uur na inname. Ik ben toevallig deze week een dag vergeten. En had de dag erna direct wel weer de bijwerkingen zoals boven genoemd. Consistent slikken is dus van belang.
23-04-2019

Propranolol (propranolol)

Ik ben sinds 20 jaar migraine patiënt. Aanvallen tot 4 x per maand . Sinds ik Propranolol neem is mijn migraine drastisch verminderd . Neem deze medicatie ondertussen 6 maanden en heb nog maar 2 keer terug een aanval van migraine gehad . Voor mij een wondermiddel !
22-04-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik neem een pil bij het opkomen van de aura's. Dan weet ik dat het een heftige aanval zal zijn. Na de inname verdwijnen de aura's en hoofdpijn heel snel. Alleen na een kwartier tot 20 minuten valt een steen op mijn maag. Ik word heel misselijk en draaiierig, ik ben zelfs al eens flauwgevallen. Dan mag ik een dikke 2 uur met een emmer in mijn bed kruipen. Heel effectief maa[lees meer...]r de bijwerkingen zijn echt niet normaal
19-04-2019

Almogran (almotriptan)

Gebruik deze ook al 8 jaren. Bij mij is het vooral een hormonaal probleem waardoor ik maandelijks migraine aanvallen krijgt, almotriptan helpt meestal wel en na 8 jaar nog steeds even goed.!
15-04-2019

Candesartan (candesartan)

Werkt super, ipv 4x migraine per week, nu nog maar max 1 of 2x per maand. Meestal heeft dat dan ook een oorzaak.
02-04-2019

Cerazette (minipil) (desogestrel)

na heel wat jaren van alles uit proberen .van spiraal tot implanon tot allerlei pillen .ben ik nu sinds een week begonnen met deze pil tot nu toe so far so good .geen migraine tot nu .ik had die paar per week .mijn gevoel begint weer normaal teworden .ik hoop dat het zo blijft 😁
25-03-2019

Sandomigran (pizotifeen)

Vanaf dat ik sandomigran gebruikte ging het eerst langzaam vooruit daarna steeds beter en ik had weer een leven. Nu krijg ik van de apotheker te horen dat sandomigran uit de handel is. Dat is toch niet te geloven. Dit zou het besluit van het kabinet zijn. M B
14-03-2019

Depakine (valproinezuur)

ik had 1 tot 3 aanvallen migraine per week. Van huisarts propranolol (80 mg per dag) voorgeschreven gekregen, maar dat werkte niet. Neuroloog schreef ook depakine voor: de combi propranolol en depakine werkt voor mij heel goed. Weinig bijwerkingen en geen(!) migraine aanvallen meer gehad. Zodra ik afbouw of stop, komt de migraine weer terug.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2170)
Depressie (1783)
Angst & paniekstoornis (1620)
Hoge bloeddruk (1245)
Acne/puistjes (854)