Paroxetine

paroxetine

Postnatale depressie (8 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)

Paroxetin

Arjen Walstra (26-04-2013)

14-08-2019

Paroxetine (paroxetine)

Voor gebruik niet meer kunnen functioneren. Warmtehuishouding lichaam is om zeep. Droge mond, overdreven gapen, Zeer moe erg veel slapen, Zeer vlak zijn seksueel niks meer willen en kunnen. Tijdens de eerste weken zeer veel last van bijna alle beschreven bijwerkingen. Tot aan erger worden van de depressie aan toe. Nu al een jaar of 2 stabiel met 20 mg. Wel zeer vlak q[lees meer...]ua emotie . Probeer nu af te dalen tot 10mg Kan alleen met vloeibare vorm, omdat je dit kan doseren Dit werkt helaas niet echt goed. Er moeten meerdere soorten volumes komen van dit medicijn , vooral voor de afbouw.
27-07-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine helpt vrij vlot (binnen enkele weken) maar stoppen is vrijwel onmogelijk. De bijsluiter is een grote leugen
18-07-2019

Chronische depressie

Hele dag piekeren en somber
09-07-2019

Paroxetine (paroxetine)

de uitzichtloze somberheid was weg, dat absoluut. maar ik was beslist niet meer mezelf. ik ging me onverantwoord en risicovol gedragen. ik zag eenvoudig het gevaar niet of bagatelliseerde de consequenties van mijn ondoordachte keuzes. dat ik bovendien enorm dik werd, interesseerde me geen biet. het gekke was dat ik zelf niet door had hoe ik veranderde. pas toen ik stopte[lees meer...] met innemen, besefte ik wat er was gebeurd en hoe groot de puinhoop was die daardoor was ontstaan. Xeroxat heeft me door een moeilijke periode gesleept, maar de prijs was hoog en niet alleen ik, maar vooral ook mijn kinderen hebben die moeten betalen. dat vind ik heel erg. het is inmiddels twintig jaar geleden. waarschijnlijk zou er nu meer controle en begeleiding zijn, vooral omdat er jonge kinderen bij betrokken waren. toch zou ik willen waarschuwen voor paroxetine, zoals het spulletje nu heet. het doet rare dingen met je hoofd.
08-07-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

2 weken 10mg geslikt geen enkele bijwerkingen. Na 4 dagen verhoogd kreeg ik een soort allergische reactie maar dit was het niet zeggen dokters. Opvlammingen vanaf mijn borst tot mijn gezicht waarbij mijn keel dik werd. Mijn hart ongelofelijk snel ging en waardoor hier de ambulance met spoed moest komen. GEEN allergische reactie maar een bijwerkingen DENKEN ze. Niemand kan [lees meer...]een verklaring geven maar wel dat het met de paroxetine te maken heeft. Doodziek in bed gelegen 2 weken lang met allerlei extra medicijnen zoals prednison. Nog vele spoed bezoeken gehad. Nu gestopt sinds 4 dagen en last van ontwenningsverschijnselen. Verschrikkelijk hoe dit middel ineens kan omslaan. Voor mij nooit meer.
08-07-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik wil graag mijn ervaringen delen omdat deze niet oké waren en mensen hiervoor kan waarschuwen wat er kan gebeuren als je dit medicijn neemt. Ik heb op advies van de huisarts 2 weken 10mg geslikt. Dit ging goed zonder enige bijwerking. Hoogstens wat vermoeid. Ook mijn psychische problemen waren zo goed als verholpen. Hierna 4 dagen verhoogd naar 20mg. Dit ging helemaal m[lees meer...]is na 4 dagen. Ineens kreeg ik een soort allergische reactie. Althans het gevoel ervan mijn hart ging zo ontzettend snel en mijn keel ging dichter en dichter zitten en ik kreeg continu een soort opvlamming. Zelfs met de ambulance opgehaald. Hier werd gezegd dat het geen allergische reactie is maar waarschijnlijk een bijwerking van de paroxtine. Daarna moest ik doorgaan met de 20mg zo bleven er spoed bezoeken komen en ging het alleen maar achteruit. Prednison moetten nemen en uiteindelijk na 6 dagen was het toch verstandiger om naar 10 te gaan. Toen werd het minder maar alles was nog steeds hevig aanwezig. 1 week 10mg geslikt en op advies gestopt met de paroxtine. Nu heb ik nog hevige ontwennings verschijnselen zoals duizelig misselijk afwezig totaal geen eetlust hevige hoofdpijn. In totaal dus 2 weken al in bed gelegen. Niks anders ging. Voor mij dus nooit meer een medicijn zoals dit. Dokters zijn er nog steeds niet uit wat het geweest kan zijn. De ene zegt dat een bijwerking te hevig is en dat het een allergische reactie moet zijn. Er is gewoon te weinig bekend over dit middel. Dus bij deze dit kan er gebeuren.
02-07-2019

Chronische depressie

Pil van het merk Teva valt erg makkelijk uit elkaar en is daardoor niet fijn in gebruik. Ondanks dat en de bijwerkingen toch heel erg positief, toen ik eenmaal de juiste dosering had voelde ik me voor het eerst in mijn leven alsof het licht ging schijnen (en ik daarvoor altijd in het donker had geleefd). Onlangs 1 dag vergeten in te nemen en daardoor ernstige ontwenningsve[lees meer...]rschijnselen gekregen. Dat was uiteraard helemaal niet fijn.
27-06-2019

Paroxetine (paroxetine)

Wees ervan bewust dat deze medicatie automatisch een zogenaamde 'contra-indicatie' (stempel zal ik het niet noemen) oplevert in je medisch dossier bij apotheken en huisartsen. Bij Paroxetine is dit 'depressie'. Zolang dat ook echt de reden is dat je het slikt is dat natuurlijk geen probleem. Let er ook op dat die contra indicatie zelfs jarenlang nadat je het medicijn hebt [lees meer...]gebruikt nog in je dossier kan staan. Andere zorgverleners die dit zien benaderen je met een zekere vooringenomenheid ook als je een keer lichamelijk wat mankeert in plaats van geestelijk, zo is mijn ervaring. Je emotie wordt door dit medicijn afgevlakt. Als je het slikt voor een angstklacht bedenk dan goed of er geen andere opties zijn is mijn advies. Voor het overige is mijn ervaring dat het medicijn een dermate verslavende werking heeft dat tijdens het afbouwen je een zekere mate van intelligentie nodig hebt.
21-06-2019

dat vind ik dus ook! slik dit middel ook al 25 jaar naar tevredenheid
18-06-2019

11-06-2019

Depressief

Van mijn 15e tot mijn 22e dit medicijn gebruikt. Begonnen ivm angst- en depressieve klachten. Paar gesprekken met psycholoog gehad en dit middel toen van de huisarts gehad. Door dit medicijn had ik veel minder last van sociale angst en voelde ik me rustiger en sliep ik beter. Evengoed soms met periodes nog neerslachtig. Toen ik ging afbouwen merkte ik pas hoeveel het [lees meer...]middel eigenlijk deed. Angsten kwamen terug, depressief, slapeloosheid. Daarintegen merkte ik ook dat ik helemaal niet gevoelloos ben zoals ik dacht, maar juist hooggevoelig! Ik neem prikkels zeer intens waar nu maar ook in positieve zin. Ook blijkt dat paroxetine veel invloed had op mijn seksleven. Nu kan ik weer makkelijk en intens klaarkomen en daar ben ik heel blij mee. Ook dacht ik met de paroxetine altijd dat ik geen humor had, bleek echter door de afvlakking te komen want nu vind ik dingen wel weer grappig. Hierna allerlei medicijnen gebruikt in de hoop dat die minder bijwerkingen hadden. Weinig angsten meer, maar met periodes nog wel depressief, stemmingswisselingen en extreem gevoelig voor prikkels waardoor zonder medicijnen ook geen optie is. Lamotrigine lijkt nu goed te werken, ik zit nog in de opbouwfase. Daarnaast ook een halve lorazepam ivm slaapproblemen.
07-06-2019

Paroxetine (paroxetine)

Al jaren slaap ik slecht, heb onrust in mijn lijf en geest omdat ik moeilijk met problematiek om kan gaan. Nu met paroxetine slaap ik beter en ervaar ik amper nog gepieker en onrust. Ik gebruik nog wel magnesium olie voor het slapen gaan omdat ik rusteloze benen ervaar. Dat helpt goed. Ik zit nu op 40 mg maar ik denk dat dit te hoog is. Met 30mg voelde ik me beter dus ter[lees meer...]ug naar de huisarts maar weer.
05-06-2019

Paroxetine (paroxetine)

Super fijn, paniek en angststoornis zijn verdwenen
22-05-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ooit met Paroxetine gestart voor whiplash en BPPD in januari door een fout in hoeveelheden vloeibaar per ongeluk cold-turkey gestopt. Dat ging eerst goed en toen voelde ik me vreselijk. Nu sinds april weer op 10 mg. Maar mijn lijf verdraagt het helemaal niet. Ik kan al 4 weken niet uit mezelf in slaap komen. Krijg aldoor adrenalinestoten door heel mijn lijf. Daardoor blij[lees meer...]f ik rennen ook kan ik daardoor amper in bed blijven liggen. Het is echt heel vreselijk. Ik mis nu hulp. We zijn zelfs al bij de crisisdienst bekend, want 1 vd bijwerkingen, je krijgt hele nare gedachten. Om eindelijk tot rust te komen. Fabrikant is ICC maar die staat er niet tussen Ik weet niet hoe het verder moet. Ik zou willen dat die adrenaline stopte, zodat ik weer normaal kan slapen. Weet iemand raad? Kan toch niet mn leven lang slaappillen gebruiken? Want daar word ik ook weer niet lekker van. Nare gedachten etc. Het is heel erg wat er gebeurt, en ook hoe weinig er bekend is bij medische specialisten. Ik ben zelf inmiddels expert en hoop deze info verder naar buiten te brengen. Door middel van schrijven /artikelen een boek. Als iemand tips heeft hoe ik weer tot rust en slaap kan komen, hoe die Adrenaline eruit gaat, graag!!!
22-05-2019

19-05-2019

CVA (cerebrovasculair accident)

Afbouwen kan wel, maar je blijft toch je hele leven verslaafd aan deze pil. Een paar keer met de arts overlegd, maar ook na maanden heb je deze pil weer nodig.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum