lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

22-02-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ik had ernstige angst en paniekaanvallen. Bijvoorbeeld; met autorijden in de file staan. in de stad langs hoge gebouwen lopen. waar veel mensen aanwezig zijn. alleen zijn. als er iets plotseling op je af komt. voor de dood. Ik gebruik het medicijn (Paroxetine 20 mg.) nu vanaf het jaar 2000. Al mijn angst en paniekaanvallen zijn totaal verdwenen, ik gebruik 1 tablet per dag[lees meer...], terwijl het maximale gebruik 3 tabletten per dag is. Ik ben 1 maal gestopt met het medicijn voor de duur van 7 maanden, na die 7 maanden kwamen de aanvallen weer terug. toen heb ik samen met de huisarts besloten om niet meer te stoppen, ik neem tot heden nog steeds 1 tablet per dag. Ik voel mij perfect, ik kan alles weer doen, ik rij auto, motor, heb nergens geen last meer van. P/s; tot slot, als je het medicijn voor de eerste keer gebruikt worden de angstgevoelens erger, na 4 tot 6 weken voel je pas de werking ervan, in die weken kreeg ik zelfmoordneigingen en ik moest er zonder begeleiding doorheen zien te komen, achteraf gezien vond ik dat een hele kwalijke zaak. Goede raad: gebruik je het voor de eerste keer, vraag begeleiding. Mensen die hetzelfde probleem hebben, wens ik veel sterkte en genezing toe en het belangrijkste: god bless!
19-02-2017

Paroxetine (paroxetine)

ik slik het nu bijna 8 weken, en dacht dat ik me wel beter voelde, maar na 3 dagen, een terugslag. Word wakker en meteen tegen alles opzien, last van mijn maag. Toch zegt de huisarts, doorgaan. Moet ik de dosis verhogen naar 30 mg. ik ben ten einde raad. Wie heeft er ook ervaringen, dat het een hele tijd duurt, voor dat het werkt? En is het normaal dat je een terugslag kri[lees meer...]jgt?
10-02-2017

Paroxetine (paroxetine)

Omdat ik van kind af aan al deal met depressies mocht ik op mijn 18e beginnen aan Paroxetine. Niet geheel zonder risico's. Inmiddels ben ik cold turkey gestopt met dit medicijn. Ik slikte 20 mg op een dag en na meerdere afkickpogingen omdat de bijwerkingen mij bijna heftiger werden dan zonder medicijnen. Zoals tijdelijke onvruchtbaarheid (meerdere malen niet ongesteld gewe[lees meer...]est) dat hoort niet als je 19,20 jaar oud bent. De medicijnen sloegen na 4 weken aan. Na 4 weken vreselijk ziek te zijn geweest. Ik voelde mij voor het eerst in mijn leven goed, gelukkig en in staat om dingen te ondernemen. Dit werd op een gegeven moment zo heftig dat ik een totaal ander persoon was. Waar ik normaal hooguit 1 x in de week iets kon ondernemen , deed ik meerdere afspraken op een dag plannen. Moe? Dat werd ik allang niet meer. Ik ging door en door tot dat het mij teveel werd en de klachten kwamen van de medicijnen. Mijn depressie leek weer door mijn paroxetine heen te komen. Ik besloot om te stoppen, afbouwen was het plan. Dit mislukte 2 x omdat de afkickverschijnselen verschrikkelijk waren. Ik ben cold turkey gestopt en ben meerdere malen flauw gevallen. Maar ik ben maar al te blij dat ik van deze rot medicijnen af ben! Ik heb inmiddels leren leven met het feit dat ik waarschijnlijk nooit echt gelukkig ga zijn. Nu 2 maanden van de medicijnen af. Heb ik nog steeds afkickverschijnselen waaronder enorme paniekaanvallen. De belemmert mijn dagelijkse leven nu. Ga naar je arts/psycholoog/psychiater als je wilt afkicken en doe het niet zelf!! En denk ajb 10 x na om met deze medicijnen te starten.
31-01-2017

Paroxetine (paroxetine)

Stopte in maart met medicatie, zonder af te bouwen. In mei kreeg ik last van slapeloosheid en lichte pijn in de onderbuik. In juni verergerde de buikpijn en werd ik steeds misselijk. In de maand erna werden de buikpijn en misselijkheid enorm hevig. Ik kon absoluut niet meer functioneren. Daarna weer paroxetine genomen, na ruim 1,5 week verdwenen de klachten.
22-01-2017

Depressief

Ondanks dat ik 40 milligram per dag krijg, merk ik er niets meer van. Nu blijkt dat er in mijn bloed ook praktisch geen paradoxine meer te vinden is, ben ik gestopt. (Niet zomaar). Ook in mijn stopperiode merk ik niet dat ik minder gebruik. Misschien voor anderen die het lang gebruiken een reden om je bloedspiegel te laten controleren.
12-01-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ik gebruik het nu 6 dagen, de bijwerkingen in de eerste week vallen me zwaar. ik voel me nog dieper in het zwarte gat gevallen. Maar ik houd Vol, omdat ik weet dat het min 2 weken duurt voordat het gaat werken.
04-01-2017

Paroxetine (paroxetine)

Na langdurig gebruik van parox.(>10jr,50!mgr).op advies van jonge psychiater, overgestapt naar Wellbutrin 300 mgr,via afbouw/opbouwschema. Binnen 6wkn!was ik een totaal ander mens. Mijn stemming verbeterde 100%. Opeens was er weer energie en plezier in het leven. Éen nadeel van Wellbutrin: ik werd zéér gevoelig voor "emotionele beelden of ervaringen", bv diepgeroerd raken [lees meer...]door een mooie stem en anderzijds zéér kwaad worden om een futiliteit, zelfs als het niet mijzelf aan ging. Derhalve begonnen met toevoegen van paroxetine ter "demping". Het wérkt! Maar alle bijwerkingen van vroeger weer terug! Ik bouw nu af, weg ermee. Ik zoek een beter alternatief!!
02-01-2017

Paroxetine (paroxetine)

Allereerst leek het goed te werken maar sinds jaren komen er gewoon depressies doorheen en vraag ik me af of dit juist door langdurig gebruik komt. Heb verschillende pogingen gedaan om te stoppen maar na weken 'clean' te zijn werden de depressies heftiger als ooit tevoren. Nu is de vrolijke meid die ik ooit was ver te zoeken....
Pagina 1 van 7

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!