ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

08-08-2018

Paroxetine (paroxetine)

ik ben al bijne 2 jaar depressief gebruik daar voor o.a 10 miligram paroxetine eerst 20 maar ik ben aan het af bouwen want ik heb het gevoel dat het niets helpt ik ben somber en kan niet genieten ook ben ik zeer afgevlakt en daar wordt ik echt verdrietig van zijn er meer mensen die deze klachten herkennen.
08-08-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik ben een vrouw van 21 jaar en ben ongeveer 3 weken geleden paroxetine beginnen innemen door mijn angststoornis. Op het internet lees je vaak nogal horrorverhalen over dit medicijn dus ik was zeer bang voor de bijwerkingen, maar dat viel verbazingwekkend mee. In de eerste week had ik erg last van knarstanden, slaperigheid (nam zeker elke dag een dutje) en duizeligheid. De[lees meer...]ze duizeligheid soms zo erg dat ik m’n bed niet uitkon! Daarnaast had ik erg last van slapeloosheid. Ondanks ik zo moe was werd ik elke nacht meerdere keren wakker en kon het wel uren duren voor ik terug in slaap viel. Normaal slaap ik goed door dus dit was vreemd voor mij. Vandaag, ong drie weken na ik het medicijn voor het eerst innam, heb ik voor de eerste keer kunnen doorslapen. Dit was dus wel de ergste bijwerking voor mij, maar als ik alle andere verhalen lees valt dit dus echt welgoed mee :) . Daarnaast had ik de eerste 2 weken last van verhoogde angst. Ik kon het huis haast niet uit omdat ik zoveel angst had! Maar nu in de derde week is dat voorbij. Een paar dagen geleden ben ik van 10mg naar 20mg overgestapt en ik voel nu al het verschil. Ik merk nu dat ik minder angst heb van dingen waar ik vroeger enorm over zat te piekeren en enorme angst van had. Ik raad dit medicijn echt aan voor mensen die niet meer weten wat te doen. Neem je leven terug. :)
05-08-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ben wel zeker 30 kilo aan gekomen sinds ik dit medicijn gebruikt, maar ik kan op moment niet zonder. hellaas want wil graag mijn kilo's weer kwijt.
29-07-2018

Chronische depressie

Hoi allemaal Ben deze week begonnen met Duloxetine Heb veel bijwerkingen helaas. Nu weet ik wel uit ervaring dat dat de eerste tijd zo is, maar voel me echt belabberd en gestressed. Misselijk, totaal geen eetlust meer ( daarvoor ook al moeilijk eten maar nu nog erger) Slapen is een ramp, had al Lorazepam voor het slapen. Maar nu overdag nodig om een beetje rustig te [lees meer...]blijven. Vraag me af of het een het ander niet versterkt ? Heeft hier iemand ervaring mee ? Lees vrij weinig hier over slechte eetlust, zijn er meer mensen die deze bijwerking hebben ? Zou graag antwoorden willen krijgen op deze vragen. Ik weet dat het inwerken een hel is, maar ook dat het weer beter zal gaan Wens iedereen heel veel sucses en sterkte met het herstel.
19-07-2018

Paroxetine (paroxetine)

Van 2004 tot 2018 heb ik paroxetine geslikt. Na mijn heftige burnout had ik een angst- en paniek stoornis opgebouwd. Aanvankelijk heb ik de dosering opgebouwd tot 40 mg per dag. Ik had weinig bijverschijnselen. Wel werd ik 10kg zwaarder en het duurde bij het vrijen langer voordat ik klaar kwam. Dat vond ik wel leuk. Na een paar jaar heb ik in 2 stappen afgebouwd tot 20 mg [lees meer...]per dag. Hierbij had ik weinig bijwerkingen. Oude klachten kwamen tijdelijk wat meer naar voren. In 2015 had ik een zeldzame bijwerking die bij mannen kan voorkomen: Gynaecomastie (1 borstklier werd groter). Die is operatief verwijdert. (zie: https://www.ge-bu.nl/artikel/ssris-en-gynaecomastie). Dat was natuurlijk nogal ongewenst. In 2015 ben ik naar 10 mg per dag afgebouwd. Ook daarbij ondervond ik weinig bijverschijnselen. In 2016 wilde ik helemaal stoppen, maar dat beviel niet. Oude klachten van angst en paniek waren weer wat terug. Ik was waarschijnlijk te snel gestopt (van 10mg direkt naar 5mg per dag en na een paar weken naar 0). In 2017 ben ik begonnen met heel geleidelijk aan afbouwen. Steeds heb ik, met een aantal weken tussentijd, de dosis gehalveerd. De pilletjes sneed ik met een mesje in steeds kleiner stukjes). Toen die stukjes echt heel klein werden ben ik die om de andere dag gaan innemen. En toen met 2 dagen er tussen. Veel last van bijwerkingen had ik niet tijdens dat afbouwen. Nu slik ik sinds een half jaar niets meer. Ik ben weer 10kg lichter geworden in dat halve jaar en klaarkomen gaat weer vlot (ook wel weer prettig want op mijn leeftijd (58) kwam van uitstel soms afstel..). Kortom: er zijn bijwerkingen tijdens het gebruik. Die gaan weer weg wanneer er niets meer wordt ingenomen. Ik heb er veel baat bij gehad. Misschien dat ik het weer ga gebruiken wanneer ik mij in de toekomst slechter ga voelen. Maar... het zijn geen snoepjes.
15-07-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik durfde het medicijn eigenlijk niet te gaan gebruiken door de horrorverhalen op internet en omdat ik nogal anti-medicijnen ben. Naar aanleiding van advies van de huisarts heb ik besloten het toch te gaan doen. De eerste weken ben ik extreem moe geweest en voelde ik me niet veel beter. Maar na 4 weken begon ik echt minder paniekerig te worden en een stuk rustiger in mijn [lees meer...]hoofd. Ik ben er erg blij mee. Ik heb voor mezelf maximaal 1 jaar gezegd en ga dan in hele kleine stapjes afbouwen(of eerder natuurlijk!!). Als je echt in de knoop zit en angstig bent en het even niet aankan zou ik het zeker aanraden. Laat je niet gek maken door extreme recensies. En nog een advies, zorg dat je voldoende beweegt als je niet lekker in je vel zit. Ik weet dat het moeilijk is om die stap te zetten maar het helpt mij echt. Sterkte!!
11-07-2018

Paroxetine (paroxetine)

Middel heeft goed geholpen. Maar de bijwerkingen werden steeds dominanter. Ik raad het middel wel af, omdat het heel moeilijk is om ermee te stoppen. Ik ben nu 3 1/2 maanden bezig met een afbouwtraject. De afbouwverschijnselen zijn heel erg. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld in mijn leven.
04-06-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik ben een dag of 6 geleden opgehoogd van 20 naar 30 mg. Ik voel me nu al 2 dagen erg down terwijl ik dat daarvoor niet echt had. Ook daardoor weer zeer slecht geslapen vannacht. Droge mond speelt ook weer op. Wat die stemming betreft: is dit herkenbaar voor iemand? Ik maak me er zorgen om en het voelt gewoon rot.
Pagina 1 van 7

Mirena (2056) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (459) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (449) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!