ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

05-02-2018

Depressief

Was zeer tevreden met toen nog Seroxat, was vrij vlug weer de oude ik... Afbouwen heb ik meerdere malen geprobeert maar bleef telkens op 5mg vastzitten en helaas weer terug bij af naar 30mg !! Nu slik ik al weer enkele jaren 20mg Paroxitine. Van meet af aan ben ik hier niet tevreden over. Seroxat was voor mijn gevoel veel beter. Hoorde van mijn huisarts ( ben nu weer t[lees meer...]eruggevallen in een hevige depr.) dat ik 20mg Paroxitine niet hoef te verhogen, want uit studie bleek dat verhogen helemaal geen zin heeft....
01-02-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik slik al 4 jaar 20 mg paroxetine p.d. sinds een jaar na het overlijden van mijn zoon. Ik ben 78, hij was 48 . Emtionele problemen speelden een rol, ik zag mijn kleinkinderen niet, erg veel verdriet dus. Ik raakte in een depressie en sliep slecht of niet. Veel nare dromen. Ik had het 10 jaar ervoor ook een flinke periode gebruikt ivm pensionering. Ik vind het een prima w[lees meer...]erkend middel, na een aantal maanden zat ik niet meer op de bodem van een put. Ik was wel snel moe in mijn hoofd, zoals ik het altijd noemde. Ik ben wel doorgegaan met wat ik deed, thuis, in de tuin, ook met winig zin, ook naar mijn ouderengymgroep . Ik sprak er ook over, ik had behoefte aan aandacht en vooral begrip omdat ik anti depr slikte. Ik kreeg gelukkig aandacht. Ik was thuis stiller en erg in mezelf. Dat vond ik niet erg, mijn man begreep het en boven aan de rand van de put waren familie en vriendinnen. Schrijven is voor mij een balangrijk middel gebleken. Dat werkte heel prettig, gewoon in een schrift hoe ik me voelde, wat ik deed, ging doen. Ik ben van mening dat je veel moet wandelen, frisse lucht is belangrijk en onder de mensen komen, praten en vooral iets doen. Afleiding verminder het piekeren en het lost niets op. Sterkte.
22-01-2018

Paroxetine (paroxetine)

Doordat ik lijd aan narcolepsie heb ik vaak last van slaapverlamming met hypnagoge hallucinaties. Tijdens z'on hallucinatie vreselijke demonen en vreselijk grote spinnen me aan terwijl ik me niet kon bewegen. Sinds ik paroxetine slik heb ik de verlamming en de hallucinaties nog wel, maar zijn veel minder eng geworden. Daarnaast raakte ik een stuk ongevoeliger voor kritiek[lees meer...] en verminderde mijn verlatingsangst. Ik werd wat ongevoeliger en durfde weer de straat op en winkels in. Kreeg daardoor weer meer zin in het leven. De eerste 2 weken waren verschrikkelijk, en voordat ik echt verbetering voelde duurde wel 3 maanden. Dus wel even doorzetten. Ik werd rustiger en gelukkiger en ging beter eten, zelfs snoepen. Achteraf had ik hier wel gewaarschuwd voor willen worden, want de gewichtstoename is niet echt nodig. Ik doe nu veel dingen die ik voorheen niet durfde. Door de narcolepsie kan ik niet stoppen, en zou dit ook niet willen. Ik raad het iedereen aan, maar let wel op je eten en hou er rekening mee dat je de 1e 2 weken goed ziek kan zijn, en heb geduld. Want het duurde wel even tot het echt goed hielp.
16-01-2018

Paroxetine (paroxetine)

Al acht jaar lang last van paniekaanvallen en inmiddels kwam ik praktisch de deur niet meer uit en liep ik huilend door het huis. Zo kon het echt niet langer, het hele gezin leed eronder. Dus de stap naar therapie gezet in combinatie met medicatie. Inmiddels slik ik dit medicijn nu bijna twee maanden en merk ik echt dat ik veel minder angst ervaar. Ik ga weer alleen boodsc[lees meer...]happen doen en kan weer naar buiten zonder angst.
02-01-2018

Paroxetine (paroxetine)

Na acht jaar in toenemende mate last van angst en paniekaanvallen. Zodanig dat ik steeds meer situaties ging vermijden. Naast de behandeling bij een therapeut ook met paroxetine gestart.
01-01-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ondanks de bijwerkingen, na een week al verbetering. Na een week of 3 zeer effectief. Dit is de 2e keer in mijn leven dat ik het gebruik. Eerste keer kon ik vrij gemakkelijk stoppen. Tussen eerste en tweede keer gebruik zit 2 jaar. Na 2 jaar toch weer depressieve en angstgevoelens ondanks therapie. Ben blij dat dit medicijn bestaat.
28-12-2017

Paroxetine (paroxetine)

Na heel veel overweging de laagste dosering van 10mg gaan gebruiken. Ik was bang om in een waas terecht te komen en dat ik mezelf niet zou zijn. Ik ben voor niets bang geweest, het is na 2 weken effectief en durf weer veel en maakt me minder angstig en gewoon wat beter in staat me minder druk te maken zonder dat het effect is dat niets me kan schelen (waar ik bang voor was[lees meer...]). Ik kan veel beter rationeel nadenken. Samen met een aantal keer coaching van plan om binnen een jaar af te bouwen
17-12-2017

Paroxetine (paroxetine)

Durf weer alleen te zijn Weer auto te rijden Geen paniek aanvallen meer alleen in een zeer stress volle situatie kan het gebeuren Zeer prettig in gebruik
Pagina 1 van 7

Mirena (2034) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (832) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (439) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (437) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (360) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!