Paroxetine

paroxetine

Postnatale depressie (8 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)

Paroxetin

Arjen Walstra (26-04-2013)

18-06-2019

11-06-2019

Depressief

Van mijn 15e tot mijn 22e dit medicijn gebruikt. Begonnen ivm angst- en depressieve klachten. Paar gesprekken met psycholoog gehad en dit middel toen van de huisarts gehad. Door dit medicijn had ik veel minder last van sociale angst en voelde ik me rustiger en sliep ik beter. Evengoed soms met periodes nog neerslachtig. Toen ik ging afbouwen merkte ik pas hoeveel het [lees meer...]middel eigenlijk deed. Angsten kwamen terug, depressief, slapeloosheid. Daarintegen merkte ik ook dat ik helemaal niet gevoelloos ben zoals ik dacht, maar juist hooggevoelig! Ik neem prikkels zeer intens waar nu maar ook in positieve zin. Ook blijkt dat paroxetine veel invloed had op mijn seksleven. Nu kan ik weer makkelijk en intens klaarkomen en daar ben ik heel blij mee. Ook dacht ik met de paroxetine altijd dat ik geen humor had, bleek echter door de afvlakking te komen want nu vind ik dingen wel weer grappig. Hierna allerlei medicijnen gebruikt in de hoop dat die minder bijwerkingen hadden. Weinig angsten meer, maar met periodes nog wel depressief, stemmingswisselingen en extreem gevoelig voor prikkels waardoor zonder medicijnen ook geen optie is. Lamotrigine lijkt nu goed te werken, ik zit nog in de opbouwfase. Daarnaast ook een halve lorazepam ivm slaapproblemen.
07-06-2019

Paroxetine (paroxetine)

Al jaren slaap ik slecht, heb onrust in mijn lijf en geest omdat ik moeilijk met problematiek om kan gaan. Nu met paroxetine slaap ik beter en ervaar ik amper nog gepieker en onrust. Ik gebruik nog wel magnesium olie voor het slapen gaan omdat ik rusteloze benen ervaar. Dat helpt goed. Ik zit nu op 40 mg maar ik denk dat dit te hoog is. Met 30mg voelde ik me beter dus ter[lees meer...]ug naar de huisarts maar weer.
05-06-2019

Paroxetine (paroxetine)

Super fijn, paniek en angststoornis zijn verdwenen
22-05-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ooit met Paroxetine gestart voor whiplash en BPPD in januari door een fout in hoeveelheden vloeibaar per ongeluk cold-turkey gestopt. Dat ging eerst goed en toen voelde ik me vreselijk. Nu sinds april weer op 10 mg. Maar mijn lijf verdraagt het helemaal niet. Ik kan al 4 weken niet uit mezelf in slaap komen. Krijg aldoor adrenalinestoten door heel mijn lijf. Daardoor blij[lees meer...]f ik rennen ook kan ik daardoor amper in bed blijven liggen. Het is echt heel vreselijk. Ik mis nu hulp. We zijn zelfs al bij de crisisdienst bekend, want 1 vd bijwerkingen, je krijgt hele nare gedachten. Om eindelijk tot rust te komen. Fabrikant is ICC maar die staat er niet tussen Ik weet niet hoe het verder moet. Ik zou willen dat die adrenaline stopte, zodat ik weer normaal kan slapen. Weet iemand raad? Kan toch niet mn leven lang slaappillen gebruiken? Want daar word ik ook weer niet lekker van. Nare gedachten etc. Het is heel erg wat er gebeurt, en ook hoe weinig er bekend is bij medische specialisten. Ik ben zelf inmiddels expert en hoop deze info verder naar buiten te brengen. Door middel van schrijven /artikelen een boek. Als iemand tips heeft hoe ik weer tot rust en slaap kan komen, hoe die Adrenaline eruit gaat, graag!!!
22-05-2019

Chronische depressie

19-05-2019

CVA (cerebrovasculair accident)

Afbouwen kan wel, maar je blijft toch je hele leven verslaafd aan deze pil. Een paar keer met de arts overlegd, maar ook na maanden heb je deze pil weer nodig.
15-05-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik slik paroxetine al sinds 1999 toen ik door diverse levenservaringen voor de 2e keer in een burn out terecht kwam. Kon niet meer eten en niet meer slapen kortom, kon niet meer functioneren. Eerst 2 weken xanax erbij en daarna alleen seroxat. Langzaam werd het beter , voor mij echter een wereld van verschil. Zo goed had ik me nog nooit gevoeld, minder angst minder onzeker[lees meer...]heid, piekeren en meer genieten. Ik heb toen al gezegd hier stop ik nooit meer mee. Ook ik heb uiteindelijk afgebouwd van 10mg naar 5 Mg en daar heb ik 18 jaar prima mee kunnen leven tot vorig jaar veel onrust die niet overging . Toen weer terug naar 10 Mg en nu gaat het weer prima en kan ik gewoon van mijn leven genieten. Daarom wil ik graag dit positieve verhaal eens achterlaten want ik heb gewoon een beter leven er mee. En ja ik ben ook uiteindelijk aangekomen maar dat kun je met sporten en voeding gerust er weer af krijgen. Ik snap dan ook niet waarom iedereen steeds weer probeert om er vanaf te komen. Als je een tekort hebt in je lichaam en je vult het aan en voelt je beter, waarom stop je er dan mee ?? Accepteer het gewoon en wees blij dat het middel bestaat wat voor bijwerkingen er ook zijn want als ik zou moeten kiezen tussen dikker zijn en me voelen zoals toen dan is voor mij de keuze gemaakt. Ik zou zeggen dus laat het stoppen los.
13-05-2019

Paroxetine (paroxetine)

Begonnen met paroxetine ivm depressie/nervositeit. Gestart met een halve tablet van 10 mg voor 1 week. Heel erg diarree gehad in de eerste dagen, vermoeidheid, hoofdpijn. Merkte na 1 week dat het wel zijn werk deed wat al erg snel is. Na die 7 dagen 1 hele tablet genomen van 20 mg. Enorm vermoeid!! Voelde mij de hele dag een beetje ziek, rijden ging slecht, wazig zien,[lees meer...] leek een beetje buiten mezelf te leven, en echt problemen met slapen terwijl ik afentoe mijn ogen overdag niet open kon houden. daar kwam nog boven op dat mijn libido totaal weg was. Een orgasme krijgen was niet meer mogelijk. Maar de depressieve klachten zijn wel weg. Nu weer terug op 10mg..vind de ernst van de bijwerkingen het niet waard. Overweeg om ermee te stoppen.
02-05-2019

Paroxetine (paroxetine)

Hoi ik heb ook nog 25 jaar lang paroxetine geslikt, paniekaanvallen , en depressief, Ik was er al die tijd heel blij mee, maar vlakt wel heel erg af, je staat naast jezelf!! Maar toch was il er blij mee. Sinds 3 maanden gestopt , wel heel langzaam maar ging erg goed, en nog. Bijverschijnselen zijn nu, erg afgevallen, slaapproblemen en kunnen huilen om niks! Dus dat is o[lees meer...]ok niet alles. Ik blijf toch doorzetten ,want inderdaad wat is dit een verslavend product. Maar ik blijf zeggen , al die tijd heb ik me toen goed gevoeld!!! Sterkte
26-04-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik gebruik al meer dan 25 jaar paroxetine omdat ik last heb van steeds terugkerende depressie, angsten en paniek. Ooit begonnen met 20 mg na lange tijd stabiel te zijn geweest afgebouwd naar 10 mg, en na de laatste hevige depressie alweer een aantal jaren op 30 mg. De klachten zijn niet verdwenen maar wel redelijk beheersbaar en leefbaar door gebruik van deze medicijnen. D[lees meer...]us niet zaligmakend maar wel een duw in de rug. Hoogstwaarschijnlijk kom ik nooit meer van deze medicatie af maar beter met medicijnen wel van het leven kunnen genieten dan zonder medicatie leven in een hel.
08-04-2019

05-04-2019

Depressief

Na jaren van somberheid, gesprekken met psychologen zonder resultaat, de huisarts gevraagd om medicijnen. Ik ben zeer tevreden met mijn dosis paroxetine. Eerst wel gewichtstoename gemerkt, maar dat is er nu weer af. Voorlopig heb ik geen behoefte om te stoppen met mijn medicijnen.
03-04-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine heeft me echt geholpen dankzij god ben ik er vanaf mijn angsten en ik wil ook zeggen mensen nooit stoppen met u medicijnen zonder dokter advies
02-04-2019

Overspannen/burn-out

Vijf jaar geleden een burn out gehad. Ging laatste jaren goed met me dus ging in afbouwen. Dat ging niet goed. In overleg met arts weer begonnen met 10 nu. Nu vijf weken maar voel me nog erg onzeker en onrustig. Hoop dat dit nog over gaat. Weet van de eerste keer dat het even duurt maar het is heel klote om je nu weer zo slecht te voelen.
01-04-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ben in oktober begonnen met 10 Mg. Inmiddels sinds 2 weken zit ik op 40 Mg. Nog steeds paniek aanvallen. Klopt t dat wanneer je verhoogd ook weer bijwerkingen krijgt en dat t pas weer na 4 weken gaat werken? Wie heeft t antwoord of dezelfde ervaring? Ik ben een beetje ten einde raadšŸ™

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum