ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

31-10-2017

Paroxetine (paroxetine)

Werd er een beter mens van, maar de libido bijwerking was me het niet waard.. hij kwam niet eens meer omhoog... echt heel apart. toen gestopt.
27-10-2017

26-10-2017

Paroxetine (paroxetine)

Gekregen tegen angststoornis, steeds hogere doseringen als het niet bleek te helpen. na lange tijd erachter gekomen dat de paniekaanvallen zowel met hoge of lage dosering hetzelfde zijn. Meerdere malen geprobeerd ermee te stoppen, maar de hevige ontwenningverschijnselen gooiden steeds roet in het eten.
26-10-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ik ben aan het afbouwen sedert mei dit jaar omdat mijn nachtrust erg te leiden had van het restless leg syndroom en mijn gesnurk. Naar snurkpolie geweest. Boden mij lapmiddel aan. Weer medicijnen. Tegen de ziekte van Parkinson ditmaal. Niet genomen. Snurkbitje zou niet helpen. Nu ik flink op weg ben met afbouwen zijn de tremoren bijna weg en snurken wordt minder. Ik sli[lees meer...]kte pillen van 20 Mg. Elke week een stukje meer ervanaf geschraapt tot ik op de helft zat. Daarna suspensie Seroxat. Elke week een halve Mg minder. Nu zit ik op 4,5 Mg en ben sinds gisteren erg duizelig en misselijk. Ook diaree. Ben van plan 2 weken op deze hoeveelheid te blijven en de resterende 9 halve mg’en om de 2 weken te verlagen. Kijken of dat helpt
22-10-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ik heb sinds een aantal jaar door traumatische ervaringen last van paniek- en angststoornissen. Diverse behandelingen gehad bij psychologen, waaronder ook EMDR-therapie en cognitieve gedragstherapie ondanks alles, bleef ik erg last van houden van de paniekaanvallen en angsten, zo erg dat ik alleen maar nog naar mijn werk en naar de supermarkt durfde maar verder dan dat dur[lees meer...]fde ik niet. Mijn wereld werd ontzettend klein, durfde verder nergens meer naar toe. Met de dokter en psycholoog tot het besluit gekomen om toch te starten met anti-depressiva. Ondanks dat ik er heel erg op tegen was en het niet aan durfde, omdat je altijd van die ontzettend negatieve en enge verhalen hoort over het gebruik van anti-depressiva. Maar ik ben blij dat ik er aan ben begonnen. Eerst gestart met 10 mg, had wel last dat mijn angsten in het begin werden versterkt, had veel last van hoofdpijn, misselijkheid en opvliegers. Na 3 weken voelde ik me beter en in de 4e week voelde ik me zo vrolijk, voelde ik me rustiger en kon ik me zoveel beter concentreren. Maar qua angsten en paniekaanvallen werd het nog niet echt minder, maar dat had de dokter ook al wel verwacht. Daarna opgebouwd naar 15 mg, maar voelde niet echt verandering met 10 mg. Sinds afgelopen donderdag ben ik gestart met 20 mg, heb nu wel iets of last van bijwerkingen, maar die zijn eigenlijk wel te verwaarlozen. Wil aan iedereen meegeven die bang is om te starten met anti-depressiva en net als ik heel bang was om daar aan te beginnen, maar het echt nodig heeft: Wees niet bang! Je wordt heel goed begeleid door de dokter en psycholoog en je voelt je echt niet raar of dat je gevoelens ontzettend worden afgevlakt. Ik voel me zelfs veel vrolijker na al die jaren zonder medicijnen. Succes allemaal!
12-10-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ik gebruik dit middel tegen een angststoornis en heb tot 3 keer een poging gedaan om te stoppen, echter door de vele bijwerkingen en het terugkeren van mijn angststoornis ben ik steeds weer herstart. Ik slikte altijd 20 mg en heb het laatste jaar vanwege een lichte depressie 30 mg per dag geslikt, nu ben ik weer aan het afbouwen naar 20 mg. Dit gaat weer met de nodige bij[lees meer...]werkingen zoals tintelingen gepaard maar ik weet nu uit ervaring dat dit tijdelijk is (plm. 6 tot 12 weken). Ik blijf nu de rest van mijn leven op 20 mg, ik heb veel baat bij dit medicijn. Wel ben ik 10 kg zwaarder erdoor, maar liever dat dan de rest van mijn leven als een angstig vogeltje leven!
10-10-2017

Paroxetine (paroxetine)

Door kwijtraken van mijn werk en een al eerdere keer depressief geweest te zijn, kreeg ik tijdens mijn vakantie een hyperventilatieaanval. Ik zat op Rhodos en wilde eigenlijk direct naar huis. Dat kon natuurlijk niet en ben de rest van de vakantie op 3 valiums per dag doorgekomen. Toendertijd slikte ik, omdat ik al eerder 10 mg paroxetine per dag slikte en dag had afgebouw[lees meer...]d naar 2,5 mg per dag. Dus 2,5 mg paroxetine en dag is tijden goed gegaan. Het was een soort van ondersteunende dosis. Na het voorval tijdens de vakantie ging het niet goed met mij en ben met behulp van mijn psychiater weer gaan opbouwen tot 20 mg. Ik hield nog wat angst gevoelens en pijnpunten die mij toch ik de war brachten en kreeg nog lyrica voorgeschreven. Hiervan slik ik nog eens 225mg ‘s morgens en ‘s avonds en dat gaat samen redelijk goed. Ik hoop toch weer eens zover te komen om beide middelen weer af te bouwen. Ik ben ook 14 kg aangekomen en mijn libido is 0,0 niks. Maar het is kiezen of delen.
09-10-2017

Paroxetine (paroxetine)

Mijn eerste gebruik van paroxetine kenden geen problemen. Echter ik was cold turkey gestopt en na ongeveer 1 jaar ben ik het weer gaan gebruiken. daarna kreeg ik last van vlekken overal op mijn lichaam beginnend op de onderbenen en en onderarmen. Het smeren van diverse cortisonen zalfjes hielp niet en we hebben biopten laten nemen. Volgens Dermatoloog ging het om een pso[lees meer...]riasis soort. Ik ben toen overgestapt naar fluoxetine en voor mijn huid aandoening kreeg ik een prednison kuur... Dit hielp, sindsdien zijn de klachten niet terug gekomen. We weten dus niet of de huidaandoening ook echt door paroxetine werd veroorzaakt. Maar volgens Dermatoloog is het mogelijk dat lichaam na 1e gebruik en verkeerde afbouw anti-stoffen gaat aanmaken als reactie op nieuw gebruik.
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (425) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (354) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!