paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

08-08-2022 | Vrouw | 48
paroxetine (10mg)
Jaren lang gebruikt icm depakine. 2 stoppogingen gedaan. Zeeer zwaar. Niet gelukt. Ondertussen veen aangekomen. In 2021 gestart met afbouwen met taperingstrips. In totaal 6 maanden gedaan over 10 mg. Ook zeer zwaar. Extreme klachten. Maar beter dan in 1 keer van 10 mg naar 5 mg. Zeer goed begeleid door psychiater. Slik nu een homeopathisch middel en dat werkt zeer goed. Be[lees meer...]n super blij er eindelijk vanaf te zijn. En veel afgevallen weer 👍🏻

05-08-2022 | Vrouw | 62
paroxetine (30mg)
20 jaar geleden begonnen met seroxat na depressie en angsten..met behulp van psychiater door gekomen . 1x geswitched naar Paroxetine aurobinde later Paroxetine HSD ging prima. Wordt momenteel niet geleverd weer seroxat gekregen . Slik nu 2 weken en heb zelfde bijwerkingen als 20 jaar geleden? Wel in mindere mate maar keiharde nek spieren..gespannen angstig...spannend..sl[lees meer...]aat dit aan?

05-08-2022 | Vrouw | 62
paroxetine (20mg)
Mijn vertrouwde merk paroxetine HCT wordt momenteel niet geleverd. Krijg nu seroxat van de apotheek. Blijkbaar 20 jaar geleden mee begonnen..het zou niet uit moeten maken zegt men maar wat een reactie. Keiharde nek spieren. Veel onrust wat angstig. Raarvtoch moet er van de huisarts even doorheen jaja gemakkelijk gezegd . Voelde me hiervoor goed en herken nu begin kl[lees meer...]achten van destijds . Vertrouwde merk komt voorlopig niet. Iemand ervaring? Tips? Groet Irene

26-07-2022 | Vrouw | 57
paroxetine (10mg)
Je geraakt er helaas niet meer vana af en geen enkele psychiater..wil je echt helpen...ik wil afbouwen van 10mg naar niets dus in geleidelijke stappen...vb 8mg preparatie dagelijks..psychiaters stellen dat zelfs niet voor...waarom niet eigenlijk ? Ze houden ons aan het lijntje of stellen zoals hierboven al vermeld alternatief eens 10mg en dan eens 5 mg te nemen als je dit[lees meer...] medicijn al jaren meer dan 30 jaar neemt...ik voel me slecht met alternatief van 10mg en dan volgende dag 5 mg..zie boven bijwerkingen die ik heb

12-07-2022 | Vrouw | 25
paroxetine (20mg)
Het middel werkt, zolang je het inneemt. Je krijgt er meer energie van, wat een negatief effect heeft op slapen. Mijn ervaring was dat je tijdelijk op een pauzeknop duwt en zodra je stopt, alle emoties die je niet ‘gevoeld hebt’, in 1 klap terugkrijgt en het rationele verwerkingsproces van tijdens de behandeling opnieuw krijgt op emotioneel vlak. Het schakelde mijn emoti[lees meer...]es uit en verloor het contact met mijn gevoel als mijn omgeving. Je vlakt af. De pieken verdwijnen volledig en de dalen nemen wat af. zou het niemand aanraden.

22-06-2022 | Vrouw | 48
paroxetine (20mg)
Van happy pil naar hell pil. Ik heb het medicijn 2,5 jaar genomen en ben gestart ivm depressie en angst. Na 2 weken begon ik al positieve werking te voelen: eindelijk rust in mijn lijf. Wel ben ik 2 dagen goed ziek geweest van de bijwerkingen, daarna ging het vlot beter. Alles ging beter met deze happy pil, geen irraties meer, kon zelfs mijn werk beter aan dan ooit. Maar.[lees meer...].. ik kwam steeds meer aan. In 2,5 jaar 15 kilo, ik ben nog nooit zo zwaar geweest. Omdat ik me goed voelde, ben ik gaan afbouwen (geleidelijk met 1mg per week) . Dat kon met de suspensie van Seroxat. Maar wat een heftige bijwerkingen! En het werd nog erger naar mate de dosis kleiner werd. Ik wist dat afbouwen een uitdaging is, daarmee houd ik me geestelijk op de been. Maar ik kon echt niks meer hebben zo boos en zulke nare gedachten. Ik ben er nu 4 weken vanaf maar normaal is het nogsteeds niet. Bij vlagen (die ik aan voel komen) verander ik in een totaal onredelijk persoon, ben boos, apathisch en huil. Partoxine heeft me geholpen, maar om er vanaf te komen moet je door een hel. En dat... wordt er niet bijverteld.

20-06-2022 | Man | 62
paroxetine (10mg)
Paroxetine gekregen van psychiater wegens gegeneraliseerde angststoornis, werkte redelijk goed met 10 mg maar wegens de vervelende bijwerking werd mij aangeraden om over te stappen naar Brintellix 5mg

03-06-2022 | Man | 58
paroxetine (10mg)
Had in vroege adolescentie last van depressie en obsessieve dwanggedachten. Paroxetine i.c.m. therapie heeft dit goeddeels verholpen. Nu na 24 jaar gebruik van 15mg per dag getracht te stoppen met paroxetine. Afbouwprogramma met vloeibare paroxetine. Iedere 2 weken 1 ml minderen dat overeenkomt met een halve milligram paroxetine. Tot aan ongeveer 5 milligram ging het go[lees meer...]ed. Daarna bij verdere mindering steeds meer klachten, depressieve gevoelens en dwanggedachten. Nu in samenspraak met huisarts besloten toch te blijven gebruiken. Start met 10 mg per dag. Ondanks andere verhalen kan ik zeggen dat paroxetine bij mij zeer goed werkt en mijn leven de moeite waard maakt. Zonder blijkt dus geen optie.

01-06-2022 | Vrouw | 61
paroxetine (20mg)
Ik gebruik 1x per dag 20 mg Paroxcetine. De bijwerkingen die ik ervan heb zijn: Zwaarder geworden, en ik transpireer heel erg.

25-05-2022 | Man | 41
Chronische depressie
Mijn ervaring met dit middel is erg positief. Ik ben nu bijna vier maanden onderweg, en sinds een maand voel ik langzaam verbetering. Levenslust, positiviteit, goed slapen, veeeeel minder piekeren. In het begin een aantal flinke bijwerkingen, volhouden is het devies. Bij sommige mensen duurt het gewoon lang, terwijl je gewoon snel resultaat wil. Maar wow, wat een verbeter[lees meer...]ing. Ik ben geworden wie ik al was, maar dan zonder negatieve gedachten en somberheid. Ik had het veel en veel eerder moeten doen, maar was angstig door alle spookverhalen. Voor mij is het echt zo fijn!

14-05-2022 | Man | 26
paroxetine (20mg)
Hallo, ik gebruik het ookal 6 weken en heb het zelfde probleem waar ik ook ben snelle hartkloppingen ik had het gevraagd aan mijn behandelaar en toen zei die dat ik goed moet eten voordat je paroxetine inneemt je maag moet goed vol zijn als je dit 1 week lang doet dan zul je het verschil over een week merken dus goed eten en als je een dieet volgt gewoon een weekje stoppen[lees meer...] met je dieet en goed eten

11-05-2022 | Vrouw | 46
paroxetine (20mg)
Ik weet niet of ik nu bij Ferry en Carla uitkom? Maar ik wilde even tegen Carla zeggen, dat ik alprazolam al 22 jaar gebruik en ben niet verslaafd.. ik ben er een poosje af geweest, maar de angst en onrust kwam terug. ik gebruik 1 x 0,25mg 's ochtends en vh slapen gaan 2 tabl. Verder heb ik ook 22 jaar Paroxetine gebruikt, maar wilde andere meds uit proberen.. nu na 2 ja[lees meer...]ar wil ik toch terug naar de paroxetine, want het is alleen maar ellende. Morgen kan ik ze weer ophalen en ben erg benieuwd of t weer aanslaat. Succes allebei en de rest die dit leest!

10-05-2022 | Man | 26
paroxetine (20mg)
Ik gebruik paroxetine al 6 weken geen ernstige bijwerkingen heeft mij goed geholpen heb geen angst en paniek meer maar ik heb last van snelle hartkloppingen het maakt niet uit waar ik ben en ik wil weten of dit wel overgaat of moet ik me arts raadplegen om te overstappen naar een andere medicijn om geen hartkloppingen te krijgen

10-05-2022 | Vrouw | 68
paroxetine (20mg)
Het helpt heel goed binnen een paar dagen. Inslapen blijft moeilijk,slik het al enkele jaren met tussenpozen afbouwen. Bij werkingen niet heel hinderlijk

26-04-2022 | Vrouw | 29
paroxetine (20mg)
Een tijd heb ik getwijfeld om dit te plaatsen, maar toen ik begon met paroxetine heb ik deze website zó vaak bezocht, dat het iemand vast kan helpen. Ik gebruik nu een jaar paroxetine. 4 jaar terug ben ik uitgevallen met een burn out. Hoewel ik goede en fijne therapie had, ben ik er nooit helemaal bovenop gekomen. Ik hield een hoofd vol watten, was onrustig, heel angsti[lees meer...]g. Dat voelde toen ‘normaal’, ik dacht dat het wel zou over gaan. Toen ik weer volledig aan het werk was (met klachten, maar ik had goede manieren om hiermee om te gaan) heb ik Covid gekregen. En deze keer kwam ik er niet bovenop. Lang verhaal kort: ik kwam in een neerwaartse spiraal naar het zwartste gat van mijn leven. De angst was ongekend, ik kon steeds minder, ook fysiek. Ik ben 10 kilo afgevallen en op mijn slechtst lag ik alleen nog maar als kasplantje in bed. Contrast met hoe ik eerst was, een sportieve enthousiaste meid. Toen ik het echt niet meer zag zitten en gedachtes kreeg om eruit te stappen heb ik de huisarts gebeld, mijn psychotherapeut en de psychiater. Zij hebben met mij samen ervoor gekozen om paroxetine op te starten, want wat bleek? Mijn moeder en wijlen grootmoeder gebruikten dit middel ook al jaren. Ik geloof niet in genetische overerving van een ‘stofje’ wat je zogenaamd niet goed aanmaakt. Ik ben academisch, medisch! geschoold, heb zowel de opleiding tot tandarts afgerond als een deel van de opleiding geneeskunde. Mijn overtuiging was dat de klachten kwamen vanuit een onverwerkt trauma. Think again! Heus wist ik wel dat ik mijn trauma’s allang achter mij had gelaten. Maar in gesprek met het eerdergenoemd behandelteam en ook bij navraag aan verschillende andere (bevriende) artsen, internisten, psychologen en psychiaters blijkt dat dit wel een ding is. Nee, ik mis niet structureel een stofje. Maar stress, ziekte of andere belasting kan wel het evenwicht in de serotonine-melatonine-dopamine huishouding verstoren. Dat is dus ook bij mij gebeurd. Mijn verloop? Ik ben 3 maanden bij mijn ouders gaan wonen en heb in goed contact met de arts en therapeut de juiste dosering aangevoeld. Geen protocol, maar goed zelf voelen wat werkt en wat niet. Voor mij was dat 40mg. Toen dat eenmaal goed werkte ging mijn leven van 2D naar 3D. Ik ben erg gevoelig, en heb de eerste maand-anderhalve maand heel nare bijwerkingen gehad, maar ik was dan ook heel erg verzwakt. Daar moest ik doorheen en dat lukte met goede support en oxazepam. Mijn behandelteam zei dat ze nog nooit zo’n omslag hadden gezien binnen 3 maanden. Daarna kon ik met alles wat ik heb geleerd uit de therapie heel goed uit de voeten, hoefde ik niet alles meer met zoveel energie uit m’n tenen te halen. Inmiddels werk ik weer, sport ik weer, lach ik weer, menstrueer ik normaal en is dit allemaal achter me. Nu, na een jaar, ga ik weer met behulp van hetzelfde behandelteam rustig afbouwen. Ik merk dat ik de laatste weken onverschilliger word en het gevoel krijg dat deze dosering teveel ‘aan me trekt.’ Voorlopig is dat naar 30mg, en ik voel vanzelf wel aan wat de volgende stap wordt. Wat jouw klacht ook is: luister naar je gevoel en paroxetine kan je echt goed helpen. Mij heeft het letterlijk gered. De wetenschap en protocollen zijn fijn en handig, maar niet alles. Je bent een individu en voor ieder is iets anders helpend. Mijn blik op de wereld is echt veranderd. Ik hoop dat deze review, hoe lang die ook is, een handvat kan zijn voor iemand. Je bent niet alleen en het is echt oké om je (tijdelijk of voor eeuwig) te laten ondersteunen door medicatie. Namasté

17-04-2022 | Vrouw | 35

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum