ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

13-04-2018

Paroxetine (paroxetine)

Aanvankelijk geleidelijke gewichtstoename, later ging dat veel sneller Gewichtstoename leidde tot fysieke problemen
30-03-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik heb Paroxetine vanaf 2008 gebruikt na een ernstige depressie. Het heeft mij toen enorm geholpen. Ik ben er na 3 dagen al van opgeknapt. Hoe gek het ook klinkt na 3 dagen had het al een positieve effect op mij. Ik was namelijk zwaar depressief en heb een jaar gehuild. Door huilbuien kon ik niet meer normaal functioneren. Dankzij paroxetine kon ik weer opstaan uit bed en [lees meer...]werken. Ik vond het een hele leuke tijd met paroxetine. Maar 1 ding viel me op. Ik maakte me echt nergens meer zorgen over en lachte om alles wat ik hoorde of zag. Hier klopte iets niet van. Daarom ben ik naar de psychiater geweest die mij dit heeft voorgeschreven. Ik heb verteld dat ik er te blij van word wat soms niet klopt. Na een keer aangeven heeft hij niks voorgesteld. Na de tweede keer dat ik bij de psychiater ben geweest, na 4 jaar adviseerde hij mij om over te stappen op venlafaxine. Ik heb dit middel geprobeerd maar werd er erg ziek van. Teveel bijwerkingen. Spierverslapping, nog meer piekeren enz. Daarom ben ik op advies weer overgegaan op Nortrilen, en daarna op Tryptizol, zonder af te wachten dat het aan slaat ben ik steeds op advies geswitcht van medicijnen waardoor ik helemaal geestelijk en lichamelijk in de war was geraakt. Ik was oververmoeid (deed ondertussen helemaal niks om het echte probleem op te lossen). Ik zocht steeds hulp bij medicijnen. Uiteindelijk heb ik per ongeluk een verkeerde pil gekregen van de psychiater die mij een psychose heeft bezorgd. Daarna heb ik enorm veel slaappillen geslikt om zo een einde aan mijn leven te maken want ik kon zo niet meer leven. Ik was mezelf zat en mijn omgeving ook. Ik heb besloten om geen pillen meer te slikken. Ik ben nu een jaar clean. Het valt niet mee. Ik voel me echt heel erg depri nog. Het is meer overleven dan leven. Ik probeer dmv vitamines zoals omega, magnesium, kurkuma, ginseng, een beetje mijn serotonin gehalte te verbeteren zodat ik me toch iets beter kan voelen. Hopelijk komt er een dag wanneer dat ik weer kan leven. Paroxetine was echt een redmiddel tijdens een zware depressie maar het stoppen ervan is echt veel te zwaar en nergens werd mij hulp gegeven. Nergens ben ik geholpen aan de gevolgen van stoppen met deze pillen. Er is echt een serieuze begeleiding nodig bij het stoppen. Daarnaast zijn pillen wel makkelijk om in te nemen maar als je er mee wilt stoppen is het verstandig om een vloeibare versie er van te kopen om zo af te bouwen want dit is nodig om afkickverschijnselen min mogelijk te houden. Ik raad iedereen aan om eerst het probleem aan te pakken als dat mogelijk is en niet steeds hulp zoeken bij pillen. Pillen lossen het probleem niet om. Je zorgt ervoor dat je het probleem minder ervaart maar het probleem is er nog. Zodra je stopt met het inname zullen die problemen 10 keer hard terugkomen. Daarom is het beter om te stoppen met pillen en goed te eten en te sporten om zo je leven op orde te stellen.
24-03-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Naast borderline ook agorafobie gediagnostiseerd. Slikte eerder ook Olanzapine; ben ik vorig jaar mee gestopt. Daarna in stappen van 1ml(2mg) per maand of langer van 15ml naar 8ml gegaan. Wegens een hoop sociale onrust(renovatieproject) half jaar gestopt met afbouwen. Nu weer 2 stapjes gemaakt naar 6ml. Heb voor het eerst het gevoel dat het zwaarder ging. Vooral stap naar [lees meer...]6ml was iets te groot. Begin na 3 weken weer iets rustiger geworden maar doe geen stap terug. Ga over een tijdje weer verder met stapjes van 0.5ml in 2 maanden; misschien langer. Ik adviseer iedereen die dit middel al lang slikt alle tijd te nemen voor afbouw. Slik al 20 jaar maar was tot een paar jaar geleden nog steeds vaak depressief. Toen de oorzaken van mijn depressies verdwenen waren knapte ik op. Mijn inzien dus niet van de medicatie. Ben al 3 jaar niet meer depressief en hoop dat ik er helemaal van af kom.
22-03-2018

Paniekaanvallen

Na lang binnenzitten na operatie veel angsten om buiten te komen. Op weg naar psychose. Heeft me op de ergste moment er zeker door geholpen. Alleen vond ik de bijwerkingen die optraden wanneer ik wou stoppen of afbouwen zeer beangstigend. Heeft toch tweejaar geduurd voor ik er volledig mee kon stoppen.
14-03-2018

Paroxetine (paroxetine)

Geen diepe dalen meer. Je wordt wel wat vlak wat emoties betreft.
24-02-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik heb veel meegemaakt in mijn leven, maar ik dacht dat ik alles wel aankon. Tot ik op 44-jarige leeftijd angstgevoelens kreeg en het idee had dat ik de controle over mezelf begon te verliezen. De huisarts schreef me seroxat (nu paroxetine) voor, 20 mg. Na 2 weken werden de angstgevoelens ineens veel erger, maar na een paar dagen voelde ik me een stuk beter en weer gel[lees meer...]ukkiger zoals voorheen. Daarnaast trek ik me minder aan van de kritiek van anderen en voel me bevrijder. Ik kreeg meer zelfvertrouwen en heb zaken aangepakt - met succes- wat ik voordien niet gedurfd zou hebben. Daardoor heb ik mij beter kunnen ontwikkelen en sta nu positief midden in het leven. Ik blijf daarom paroxetine gebruiken en ga de gok niet aan om hiermee te stoppen. De een heeft een tabletje voor suikerziekte; een ander voor hoge bloeddruk. Dus als dit tabletje mijn serotonine in evenwicht brengt en daardoor mijn leven, dan heb ik hier geen probleem mee.
19-02-2018

Paroxetine (paroxetine)

Het zal voor veel mensen prima werken, echter voor mij was het een horror medicijn. De bijwerking bezorgde mij ernstige bijwerkingen, die zeer angstig waren.
18-02-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik kreeg dit spul voorgeschreven van de huisarts vanwege een paniekstoornis en een postnataledepressie. Een paar uur na de eerste tablet begon ik me al raar te voelen. Op een gegeven moment kon ik alleen nog maar op de bank liggen. Mijn benen werden zo zwaar dat ik niet meer kon lopen. Ook was ik niet echt aanwezig. Als iemand wat vroeg kon ik bijna niet meer reageren. De[lees meer...] dag erna viel ik flauw en kreeg ik hele hele erge paniekaanvallen. Daarbij werd mijn lichaam steeds heel erg warm en kreeg overal rare pijnlijke steken. En toen begon de misselijkheid en het kokhalzen. Aan het einde van de avond kon ik niet meer praten. Je kreeg geen contact meer met me. Toen ben ik gelijk gestopt met dit medicijn. En zelfs van 2 dagen slikken had ik al afkick verschijnselen zoals trillen en zweten etc. Dit spul komt hier nooit meer in huis.
Pagina 1 van 7

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (443) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!