ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

13-04-2017

Paroxetine (paroxetine)

Nu redelijk tevreden met het effect van de paroxetine. Moeilijk in te schatten natuurlijk, sinds er zoveel factoren meespelen aan je gemoedstoestand. Van 10 in 4 maanden opgebouwd naar 40, volgens de huisarts de juiste dosis voor mijn klachten; zijnde paniekaanvallen, constante hartkloppingen/gestresst gevoel, angsten en depressieve gevoelens. Het gewenningsproces was vers[lees meer...]chrikkelijk. De paniekaanvallen namen toe en werd er heel onrustig, maar emotioneel vlak van. Droge mond, verkrampte kaken, maar ook vlakke gevoel verdwenen bij langduriger gebruik. Ik kreeg het gevoel van meer stabiliteit en meer ruimte voor mezelf. Mijn klachten zijn niet verdwenen maar ik heb het gevoel meer controle te hebben. Tips voor als je het gaat gebruiken: kijk goed of het je suf of juist wakkerder maakt en pas je inname moment hier op aan (ochtend/avond). Hogere dosis heeft op mij een heel ander effect gekregen, dus bespreek dit ook met je huisarts als je twijfelt. En, geef niet op in je gewenningsproces! Ik heb gedacht "dit kan niet goed zijn, dit maakt het alleen maar erger", en dat was ook even zo, maar ben nu heel, heel blij dat ik heb doorgezet.
10-04-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ik zou het iedereen afraden, probeer depressie op andere manieren te bestrijden. Ik vind het troep en maakt je afhankelijk en komt er bijna niet van af. woedeaanvallen gehad, versterkt door dit "medicijn". Slapeloosheid werd op termijn erger, waardoor slaapmedicatie noodzakelijk werd. Andere bijwerkingen: hoofdpijn, afvlakken van emoties, seksueel minder actief, slechte e[lees meer...]rectie, angst. Werkelijk onderliggende probleem werd niet aangepakt door paroxetine.
05-04-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ik slik een halve tablet omdat ik een hele niet kan verdragen. De eerste acht weken last slapeloosheid, daarna verder af en toe bij stoten van een knie of iets gauw blauw en onrustige benen. Maar geeft me wel net steuntje dat nodig heb om de dag door te komen. In grote ruimtes met vele mensen krijg ik paniek, gaan van te voren al over denken wat er allemaal kan gebeuren, [lees meer...]wat niet zo is. Het is goed als je met psycholoog praat, zodat je weet wat je wat doen ingeval van paniek. Ik heb ook een man die rustig is, waar de rust over je heen kan gaan. Het overal goed om altijd tegen jezelf te zeggen, het gaat goed, ga genieten.
25-03-2017

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Voorgeschreven door mijn huisarts voor depressie en angst. In het begin veel bijwerkingen: hartkloppingen, zweten, overmatig gapen, desorientatie en concentratie verlies. Gapen is nooit overgegaan. In het begin tevreden, alles leek te stabiliseren. Na 6 maanden moet ik dagelijks oxazepam bij slikken omdat depressie klachten toenemen, gedachten aan zelfmoord, angst en auto[lees meer...]mutilatie dagelijks de boventoon voeren. Ik hoop snel wat anders te kunnen nemen of wat bij te mogen slikken
21-03-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ik heb paroxetine in 2008 gebruikt tot 2012. Het heeft me enorm geholpen totdat ik in 2010 een grote fout ben begaan door de zelfverzekerdheid en grenzenloosheid van paroxetine. Ik heb toen nog 2 jaar lang geslikt en daarna op aanraden van collegas iom de huisarts gestopt. Volgens de huisarts mocht ik van 5mg gelijk stoppen. Maar dat is dus in werkelijkheid niet waar. Je h[lees meer...]oort 5 mg ook af te bouwen door middel van druppels die nu verkrijgbaar zijn dankzij veel klachten van mensen die heel veel moeite hebben gehad bij het afbouwen. Ik heb heel veel last gehad bij het afbouwen. Mijn rug deed pijn waar de centrale zenuwen lopen. Ik had last van diarree en overgeven hele dag. En hele dag huilen. Ik had parkinsonachtige verschijnselen in mijn benen en armen. Ik voelde opeens waar ik ook aan moest wennen. Ik werd angstig, een gevoel wat ik al lang niet meer kende. Ik had liefdesverdriet wat heel lang heeft geduurd, maar dit verdriet werd door het stoppen nog erger dan het is. Daarom heb ik achteraf spijt dat ik ben gestopt. Ik had een andere moment moeten kiezen om te stoppen. Ik raad mensen daarom aan om niet te stoppen wanneer je je leven nog niet op een rijtje heb gezet. Ik heb echt enorm geleden van het afkicken en weer terug te gaan naar de realiteit wat ik liever niet had willen zien. Die emoties hebben me enorm versleten. Ondertussen kreeg ik alleen maar andere medicatie van de psychiater. Tryptizol, Nortrilen, Venlavaxine, alles werd alleen maar erger. Uiteindelijk na 4 jaar rommelen met medicijnen heb ik besloten om helemaal te stoppen met antidepressiva. Ik ben niet gelukkig, maar dat is ook een gevoel. Ik moet wennen om weer met mijn gevoelens om te gaan. Want met die pillen had ik teveel lef waardoor ik andere fouten ging maken, waardoor ik uiteindelijk met nog meer problemen zat en dus dieper in een depressie. Je moet alleen goed weten wanneer je gaat stoppen en dat heel langzaam doen. Paroxetine heeft me in mijn moeilijke tijden erg geholpen, maar als ik terugkijk zou ik het echt niemand aanraden, want er vanaf komen is echt een hel. Mijn gezicht leek van mijn schedel af te glijden door verdriet. Ik heb mij nog nooit zo ellendig gevoeld als nadat ik ben gestopt met die pillen. Ik heb daarna ook nog een zelfmoordpoging gedaan door heel veel slaappillen te slikken, maar dat is ook niet gelukt. Ik zou dit medicijn echt niet aanraden. Als je zwaar depressief ben en je komt er niet uit met praten sporten vitaminen, probeer dan andere middelen. In Duitsland schrijven dokters st janskruid voor depressies. Ik heb dat ook geprobeerd maar niet lang genoeg om er effect van te zien. Ik zou niet met deze pillen beginnen. Het heeft ook nog invloed op je kind als je ooit kinderen wil krijgen. Na donkere tijden komen vast betere tijden. Heb geduld en ga niet gelijk pillen slikken als het leven even niet meevalt. Probeer je probleem op te lossen door te praten. Ik heb persoonlijk niets aan mijn problemen gedaan terwijl het heel makkelijk was, ik hoefde maar een aangifte te doen en alles zou ophouden. Ipv daarvan ben ik steeds naar ggz en huisarts gegaan en nu voel ik me alleen maar erger door die pillen. Ik lijk net een junk die net is afgekickt met wallen onder mijn ogen van 4 jaar lang huilen. Ik zie er gelijk wat ouder uit.
16-03-2017

Paroxetine (paroxetine)

Vreselijk middel, een drama om aan te beginnen en een nog groter drama om op een normale manier mee te stoppen. Ik zal het middel niemand aanraden.
09-03-2017

Paroxetine (paroxetine)

Kreeg na een maand zelfmoordneigingen, hier gelijk mee gestopt
05-03-2017

Paroxetine (paroxetine)

Na serieuze twijfels heb ik vanochtend toch maar het 2de pilletje genomen. Wat heb ik me gisteren na het 1ste pilletje miserabel gevoeld 😳. Kort na het innemen, voelde ik me mezelf niet meer, ik was er wel maar terwijl ook weer niet, gevoelloos, onrustig, opgejaagd met een paniekaanval tot gevolg (wat een hel) en heel veel dorst. De hele dag kon ik maar blijven doorgaan, [lees meer...]ik kon niet stil blijven zitten. Dit terwijl ik als alleenstaande mama met een kleintje van nog geen jaar normaal niet vooruit te krijgen ben. Toen het uiteindelijk tijd was om te slapen lukte me dit niet...hele reeksen van gedachten gingen door men hoofd...springend van het ene onbenullige naar het andere. Uiteindelijk maar een alprozolam genomen voor de rust in m'n hoofd terug te krijgen en zo wel in slaap kunnen geraken. Vanochtend dan een uur na het innemen van de paroxetine een alprozolam genomen om te bijwerkingen wat te onderdrukken. Alleen voel ik me buiten de constante honger en dorst net of ik leef heel de dag op speed, volgens een vriendin klink ik, praat ik en gedraag ik me ook zo...is dit wel normaal?
Pagina 1 van 7

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (795) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (408) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (342) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!