paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

31-07-2021 | Vrouw | 30
paroxetine (10mg)
Mijn bijwerkingen klinken ernstig en was extreem bang om het te nemen. Ik was vooral bang dat de paniek nog heftiger werd. 1e dag heb ik niet geslapen. Heel vreemd, daarna beter en na 1,5 week wist ik niet wat er gebeurde, ik werd helemaal rustig wakker, was mij bewust van het feit dat ik sinds tijden weer een hele nacht had geslapen en voelde mij heel erg rustig en pret[lees meer...]tig. Mijn leven is sindsdien weer fantastisch en heb het ongeveer 10 maanden gebruikt. Ik zelf had aan 10 mg genoeg, daarna wel heeel erg langzaam afbouwen. Ik maakte de tablet in overleg met arts steeds bij beetje kleiner. Doe dit stap gewijs en langzaam dan heb je bijna geen bijwerkingen. Ben nu 2 jaar vrij van medicatie en het gaat heel goed. Heb even geleefd en ervaren hoe het is om zonder paniek aanvallen te leven. Sindsdien gaat het goed. Onder de angsthazen zou ik zeggen zet hem op en begin lekker langzaam met 10 mg. Opbouwen kan altijd en geef het de tijd.

28-07-2021 | Man | 51
paroxetine (20mg)
Om uit een depressie of verregaande angststoornis te komen heb je meer nodig dan alleen een pil maar het heeft een belangrijke ondersteunende werking. Ikzelf ben hoogsensitief in combinatie mat ADD wat voor een zeer hoge gevoeligheid zorgt en daardoor uiteindelijk overspannenheid /angst/ nerveusiteit / burn out / depressiviteit... Voor mij was nodig om eruit te komen th[lees meer...]erapie (cognitieve), mind fullness (erg belangrijke hulp geweest) en medicatie.(Anti depressiva) De eerste 6 weken kun je ondersteuning gebruiken in de vorm van (de laagste dosering) oxazepam en mind fullness. Hou er wel rekening mee dat je nooit meer van dit medicijn afkomt. Slik het nu 20 jaar en heb alle afbouw pogingen (ook wel een half jaar geheel zonder geweest) opgeven. Als ik nu zonder deze medicijnen zou zijn of op halve dosering dan ben ik extreem prikkelbaar en dat leid op mn werk tot conflicten. Piekeren komt terug en irritatie. De ejaculatie komt wel weer snel. Libido lijkt niet terug te komen. Ook niet na een half jaar. Begin dus alleen aan anti depressiva als er geen andere uitweg in de vorm van therapie met yoga / mind fullness enz. Te vinden is. Heb zelf vrijwel alle soorten anti depressiva geprobeerd om het libido / ejaculatie probleem wat hierdoor ontstaat te vermijden maar dit hebben ze allemaal. Paroxetine heeft voor mij verder de minste andere bijwerkingen. Los van de bijwerkingen (waarbij ik libido erg zwaar vind wegen / aantasting van mn mannelijkheid) is het middel een goede ondersteuning voor mensen die sensitief zijn en hierdoor depressie / angst / piekeren enz. Ontwikkelen.

27-07-2021 | Vrouw | 56
paroxetine (20mg)
Van mijn 15 de tot 25 ste leeftijd was iedere dag een dag om te overleven. Huisarts heeft mij naar allerlei cursussen en praatgroepen, ademhalings oefeningen gestuurd en ook nog om de dag ijzer injecties, niks werkte, dan maar naar de psychiater. Hij schreef paroxetine 20 mg pd voor. Toen is de zon gaan schijnen en van de 1 op de andere dag geen angst of paniek aanvalle[lees meer...]n meer gehad. waarschijnlijk maak ik te weinig serotine aan .Ik had geen jeugd trauma's, Wel een leuk koppie, werk , lieve ouders en vanaf mijn 15 de verkering waar ik ook mee ben getrouwd. Toen mijn dochter met dezelfde angst klachten kwam viel het kwartje bij de huisarts. ADD dat is het, zei hij. Toen was ik inmiddels al 45 en ben er methylfenidaat bij gaan slikken, de juiste combi voor mij

07-07-2021 | Vrouw | 35
paroxetine (20mg)
Paroxetine Gebruik ik nu 16 dagen helaas heefd hij mij niet veel geholpen ,Ben overgestapt van Lexapro 15 mg ,Weet iemand wanneer hij zijn werking doet?Gebruik 20 mg elke ochtend rond 10 uur ik heb angstoornis en depressie ,Graag ervaringen

07-07-2021 | Vrouw | 71
paroxetine (10mg)
Hoe lang duurt het voor de beginbijwerkingen wegblijven

02-07-2021 | Man | 46
paroxetine (20mg)
Zeer effectief middel voor angst en depressie en zeer moeilijk om van af te komen. In het verleden proberen af te bouwen. Ik was toen zeer geagiteerd. Nu opnieuw afbouwen met suspensie 1mg per week.

25-06-2021 | Vrouw | 1
Overspannen/burn-out
Vanwege een zware burn out met dit medicijn begonnen.. ik had met name last van angst- en paniekanvallen.. de opbouw was niet gemakkelijk, maar dit medicijn heeft er wel voor gezorgd dat ik weer dingen buiten de deur durfde te ondernemen.. ondertussen noem ik het mijn ‘beste vriend’.. zonder deze medicatie had ik nog niet zo ver gekomen... wees niet bang voor de bijwerking[lees meer...]en, hoe vervelend ook, het wordt echt minder :)

24-06-2021 | Vrouw | 41
paroxetine (30mg)
Ik had enorm last van nachtelijke hoestbuien waarbij ik het gevoel had dat ik soms stikte. Last van oorsuizen / oorklikken, droge mond, onrustig gevoel en voelde mij erg vlak. Ik ben voor het hoesten / oorklikken naar de huisarts, psychiater en kno-arts geweest. Allemaal zeiden ze dat het hoesten niet door de paroxetine kon komen. Na bijna een jaar slapeloze nachten werd i[lees meer...]k gek dat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd door de experts en ben ik binnen 3 dagen gestopt met paroxetine (30 mg). Dit was niet prettig. Was 3 weken erg misselijk, had 1,5 week nachtmerries die zo echt leken. Maar binnen 48 uur dat ik gestopt was, leek het wel of mijn tong gehalveerd was, mijn gebit kon ik weer voelen en na 2/3 weken was het oorklikken en die vervelende hoest weg. Ik kon eindelijk slapen, wat ik zo hard nodig had. Ik ben 3/4 maanden na het stoppen van paroxetine overgestapt naar Citalopram 20 mg en dat werkt voor mij veel beter. Ik voelde mij opeens zo rustig in mijn hoofd en verder geen gekke bijwerkingen.

16-06-2021 | Vrouw | 76

03-06-2021 | Vrouw | 51
paroxetine (20mg)
ik heb de paroxitine zo n 25 jaar geleden voor geschreven gekregen voor een lichte depressie die ik had.dit medicijn heb mij heel goed geholpen.nadat ik door de jaren heen heel veel nieuwe ellende heb mee gemaakt met mijn toenmalige ex hij was een narcist en had een persoonlijkheidsstooris.waardoor hij mij en mijn dochter had gegijzeld.ik heb daar door een posttraumatisch[lees meer...]estressstoornis gekregen waardoor de paroxitine niet meer goed zijn werk deed.ik ben 4 weken geleden opgestart met mirtazapine maar wil mijn oude medicijnen weer terug,ik voel me dood ziekj met de nieuwe medicijnen door de vele bijwerkingen.

23-05-2021 | Vrouw | 38
paroxetine (30mg)
Ik heb in 2006 paraxotine voorgeschreven gekregen. De eerste jaren hielp deze medicatie goed. Helaas in die 13 jaren enorm veel kilo's aangekomen. De laatste jaren ging het steeds slechter, met halverwege 2019 een enorm dieptepunt. Van daaruit weer terechtgekomen bij een psychiater en toen begon het afbouwen van paroxetine: een hel!! Toen ik eenmaal was afgekickt van [lees meer...]paraxotine begon het zoeken naar het juiste medicijn. Ik heb al best veel medicatie uitgeprobeerd in de tussentijd. Zoveel, dat ik niet meer weet welke allegaal. Maar ik reageerde absurd heftig op bijwerkingen. Daarna een dna onderzoek gehad en na de uitslag begonnen met welbutrin. Na een aantal weken op 300 mg te zitten voel ik nog steeds geen verbetering. Maar die verstoorde menstruatiecylcus maakt mij bloedonzeker en ik vraag mij af of die opzwepende hormonen wel goed zijn voor mijn depressie. Kortom: tijd om in gesprek te gaan met mijn psychiater

15-05-2021 | Man | 67
paroxetine (20mg)
Ben de paroxetine zelf af gaan bouwen van 20 naar 10 mg. Gelijk van 20 naar 10 gaat niet. te veel bijwerkingen Heb met een vijltje om de paar weken wat meer er af gehaald .pil weegt 26 gr en heb er 2gr per 2wk afgehaald zit nu op 10 mg geen afkik verschijnselen.

08-05-2021 | Man | 45
paroxetine (20mg)
Heeft me geholpen slik het nu al 18 jaar . Maar als het niet echt nodig is zal ik er niet aan beginnen probeer met je gevoelens om te gaan want gevoel is ook iets moois . Ik zou heel graag zonder willen maar denk dat ik er nooit meer vanaf kom .want ermee stoppen valt door de heftige bijwerkingen helaas echt niet mee

27-04-2021 | Man | 30
paroxetine (20mg)
Op aanroepen van ex vrouw, en problemen in het huwelijk, ben ik in 20219 naar de pscyholoog en psychiater geweest. Eigenlijk voelde ik me niet geheel depressief, maar geleidelijk heb ik mezelf wijs gemaakt dat ik depressief was en tot vandaag gedraag ik me ook zo. Ik had wel momenten dat ik problemen zoals ik voorheen wel altijd deed, niet meer met mijn wijsheid, kennis, e[lees meer...]rvaring kon oplossen en ik echt medicatie moest nemen. Eerst oxazepam gekregen En later van de psychiater citalopram, en weer later paroxetine. Ik wil de medicatie niet afkraken, maar zolang je zelf niet gelooft dst medicatie werkt lijkt het me lastig. Ik ben een tijdje gestopt met paroxetine, maar overweeg het weer te gebruiken i.c.m. visolie, las dat het goed zou werken. Ik geloof echter dat ik ook zelf mn gedachten dien te corrigeren wil ik niet terug vallen als ik straks stop. Ik zie het dan ook als een hulpmiddel. De gedachte dat een pilletje het voor me moet oplossen, sta ik niet meer achter. Enkel als het echt niet meer zelf op te lossen, zou het een duw in je rug moeten geven. Ook twijfel ik nog vanwege de berichten over verslaving etc, maar hoop dst ik eruit kom. (.......) Sterkte met alles! (RED. mijn medicjin.nl: tekst verkort tot ervaring met medicijn zelf.)

26-04-2021 | Vrouw | 66
paroxetine (20mg)
In 2001 na een tweede zware depressie gestart met Paroxetine 20 mg op advies psycholoog en overleg met huisarts. Na een zware van 6 weken begon de werking en die was fantastisch! Geen paniek meer, geen angst voor drukte en veel mensen, niet meer piekeren. Weer plezier in het leven. Mijn leven was 180 gr. ten goede gedraaid. Klachten waar ik al mijn hele leven last van ha[lees meer...]d waren weg. In 2013 na een burn-out kreeg ik weer depressieve klachten en deze bleven bestaan totdat ik er vorig voorjaar 2020 niet langer meer mee kon doorgaan. Terug naar de huisarts en psycholoog. Vervolgens overgestapt naar Sertraline, eerst 50 mg en daarna in stappen naar 150 mg. Heb niet het gevoel dat het voldoende werkt.

12-04-2021 | Vrouw | 49
paroxetine (10mg)
Na een paar depressies 10 jaar geleden Paroxetine gekregen. Dit heeft mij enorm geholpen, maar de gewenningsperiode was vreselijk. Sindsdien al 3x weer geprobeerd te stoppen, maar telkens komen na een paar weken de klachten terug. Zit momenteel weer in de opbouwfase met alle ellende van dien (slapeloos, mijn hele lijf tintelt en trilt, hartkloppingen en paniekaanvallen). I[lees meer...]k stop NOOIT MEER! Er wordt gezegd dat 10 mg de minimale dosering is, maar ik heb al heel veel bijwerkingen van 2,5mg en functioneer, na de opbouwperiode, heel goed op 5. Herkent iemand dit?

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum