ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

05-09-2017

Paroxetine (paroxetine)

Het werkte gewoon niet, althans niet voor mij. De meeste antidepressiva doen niets voor mij. ik heb er geloof ik wel inmiddels wel 25 geprobeerd. (Ben inmiddels 41 jaar depressief.) Na zelfmoordpoging Notrilen gekregen. Het is allemaal bagger. In Nederland lopen 17 miljoen antidepressiva rond, maar ze weigeren als zodanig te functioneren ten gunste van hen die depressief [lees meer...]zijn.
31-08-2017

Paroxetine (paroxetine)

In een depressie vallen is niet leuk
23-08-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ben na 3 maanden aan het afbouwen, want vindt de bijwerkingen erger dan de kwaal. Zeer lage bloeddruk, extreem lang slapen en zweten, geen zin hebben om te eten en zeer heftige opvliegers . Dikke ogen en een continu kriebel in mijn keel. Begin langzaam met afbouwen nu al 14 dgn aan de 10 nr.
08-08-2017

Paroxetine (paroxetine)

Zeer aparte medicatie maakt je agressief, maar ook down. Ik vind het in een woord troep.
04-08-2017

Chronische depressie

Ik zou dit medicijn aan niemand aanraden die niet eerst alternatieven heeft geprobeerd. Ik gebruik nu Citalopram met weinig of geen bijwerkingen, maar heb nog steeds last van het prikkelbare darmsyndroom wat begon toen ik paroxetine ging slikken. Ook heb ik sindsdien last van overgewicht.
03-08-2017

Paroxetine (paroxetine)

Helaas hebben ze bij mij jaren te laat mijn angststoornis vastgelegd. Toen ik eenmaal het punt had bereikt dat ik niks meer kon, zelfs niet meer door mijn eigen huis lopen, was er geen andere uitweg meer dan Paroxetine proberen. Rustig begonnen en uiteindelijk op 40mg gekomen. De eerste weken waren een ware hel.. alles werd veel erger, maar nu na 3 jaar ben ik dankb[lees meer...]aar dat dit medicijn bestaat, het laat me weer leven. Natuurlijk heb ik nog steeds moeilijke momenten, maar zonder dit pilletje kon ik helemaal niks. Helaas wel 15 a 20 kilo aangekomen, en ik moet blijvend opletten vanwege de enorme vreetbuien. Verder merk ik weinig negatieve dingen.
02-08-2017

Chronische depressie

Meermalen depressie gehad in mijn leven, ook leidend tot arbeidsverzuim en niet kunnen functioneren in een relatie. Bij de laatste (5e) voor het eerst paroxetine. Hierdoor voelde ik mij duidelijk beter en heb in ieder geval de laatste jaren van mijn werken leven met parttime werken kunnen afsluiten. Leidde niet tot volledig weer normaal kunnen functioneren, maar de schade [lees meer...]door eerdere depressies is nu eenmaal deels blijvend. Ik ben in het algemeen positief over het gebruik, alles is beter dan continu depressief zijn. Sinds maart dit jaar heb ik het gebruik geleidelijk afgebouwd, maar ik ben wel ovegestapt op st-Janskruid als vervanging. Geen last gehad van afkick verschijnselen, maar de depressieve symptomen komen weer deels terug. Ik slaap weer een normale hoeveelheid en houd een zee van tijd over om leuke dingen te doen, maar als de depressie doorzet, heb je daar niet zoveel aan. Ik weet nog niet, wat ik ga doen. Ik heb de beschikking over Oxazepam, wat ik spaarzaam gebruik als ik met mijn hoofd tegen de muur dreig te lopen, maar ik heb liever middelen waarvoor ik niet naar de huisarts hoef. Na zoveel jaren van depressie heb ik geen zin meer om weer te proberen aan een ander uit te leggen hoe dat voelt en om de boekjeswijsheid aan te horen.
01-08-2017

Chronische depressie

Ik wil alleen doorgeven dat ik zonder problemen gestopt ben, inmiddels 4 maanden geleden. Als je wilt stoppen, laat je dan niet weerhouden door slechte ervaringen van anderen. De mensen die goed gestopt zijn (zoals ik) zullen waarschijnlijk minder geneigd zijn die ervaring te delen dan de mensen die slechte ervaringen met stoppen hebben.
Pagina 1 van 7

Mirena (1996) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (814) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (419) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (417) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!