Paroxetine

paroxetine

zeer veelgeen

Postnatale depressie (8 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

Paroxetin

Arjen Walstra (26-04-2013)

<< < vorige
Pagina 1 van 7
08-04-2019

05-04-2019

Depressief

Na jaren van somberheid, gesprekken met psychologen zonder resultaat, de huisarts gevraagd om medicijnen. Ik ben zeer tevreden met mijn dosis paroxetine. Eerst wel gewichtstoename gemerkt, maar dat is er nu weer af. Voorlopig heb ik geen behoefte om te stoppen met mijn medicijnen.
03-04-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine heeft me echt geholpen dankzij god ben ik er vanaf mijn angsten en ik wil ook zeggen mensen nooit stoppen met u medicijnen zonder dokter advies
02-04-2019

Overspannen/burn-out

Vijf jaar geleden een burn out gehad. Ging laatste jaren goed met me dus ging in afbouwen. Dat ging niet goed. In overleg met arts weer begonnen met 10 nu. Nu vijf weken maar voel me nog erg onzeker en onrustig. Hoop dat dit nog over gaat. Weet van de eerste keer dat het even duurt maar het is heel klote om je nu weer zo slecht te voelen.
01-04-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ben in oktober begonnen met 10 Mg. Inmiddels sinds 2 weken zit ik op 40 Mg. Nog steeds paniek aanvallen. Klopt t dat wanneer je verhoogd ook weer bijwerkingen krijgt en dat t pas weer na 4 weken gaat werken? Wie heeft t antwoord of dezelfde ervaring? Ik ben een beetje ten einde raad🙁
28-03-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine heeft mij in het begin wel geholpen. Omdat Ik mijn leven goed op orde heb en ik geen last meer heb van depressies en paniekaanvallen heb ik- in overleg met huisarts eerst langzaam afgebouwd en ben ik uiteindelijk gestopt met paroxetine. De effecten waren verschrikkelijk, vooral nĂĄ het weglaten van de laatste 5 mg: opeens voelde ik me weer heftig in een depress[lees meer...]ie afglijden. De huisarts heeft het hier dat ik kennelijk een onderhoudsdosis nodig heb omdat mijn lichaam inmiddels verslaafd is. Het zou kunnen dat ik zonder medicatie verder kan, maar dan moet ik wel eerst een akelige afkickperiode door. Middel inmiddels ernstiger dan de kwaal.
28-03-2019

Paroxetine (paroxetine)

Na 7 jaar ‘gevochten’ te hebben tegen een angst- en paniekstoornis, was 2 jaar geleden de koek op. Ik belande in een burn-out en moest zowel lichamelijk als geestelijk herstellen. Ondertussen alles geprobeerd om zo goed mogelijk te herstellen: therapie, rust nemen, sporten etc. Echter sinds vorige maand een enorme terugval gehad. Hierbij besloten om dan toch maar aan d[lees meer...]e medicatie te gaan (was ik absoluut geen voorstander van) en de arts heeft me daarop paroxerine voorgeschreven. Wat een verschil zeg, hier had ik eerder aan moeten beginnen. Al na een geruime week voel ik als het ware dat de storm in mijn hoofd is gaan liggen. Het wordt waarschijnlijk alleen maar beter aangezien het middel nog tijd nodig heeft om volledig te werken. Wel geloof ik dat alleen medicatie geen oplossing is voor het onderliggende probleem, vandaar dat ik ook therapie ga volgen. Maar de medicatie kan absoluut wel mijn brug zijn om het probleem te overwinnen en een stabiele basis te leggen. 10 mg is overigens een lage dosering en ik ervaar naast vermoeidheid en hoofdpijn weinig bijwerkingen.
23-03-2019

Paroxetine (paroxetine)

Januari 2017 begonnen met 20mg. Eerste avond extreem misselijk geweest. Volgende ochtend kon ik amper op mijn benen staan. Mijn handen beefden zo erg dat het mij niet lukte om knoopjes van een blouse vast te maken. De eerste bijwerkingen waren binnen 2 weken verminderd of helemaal weg. Na 5 weken begon ik verschil te merken in mijn stemming. Het werd langzaam aan steeds b[lees meer...]eter. Maart 2017 opgehoogd naar 30mg Ik begon steeds meer mezelf terug te vinden. Wel was het zo dat als ik een keer een dag vergat in te nemen dan had ik ook direct last van prikkelbaarheid, trillende handen etc. Na ruim een half jaar gebruik merkte ik dat ik ineens veel aan kwam. Ik ben in 3 a 4 maanden tijd 10kg aangekomen. November 2018 gestart met de afbouw. Elke 4 weken een lagere dosering. Van 30 naar 20mg merkte ik vrijwel niets. Van 20 naar 10 mg ging voor mij te snel. Ik voelde me labiel. Toen tijdelijk terug gegaan bazaar 15mg dit ging wel goed. En vervolgens met stapjes van 5 afgebouwd. Eind februari helemaal gestopt. De eerste 2 weken zonder medicatie voelde beroerd. Ik begon om alles te huilen en had het gevoel dat ik terug aan de paroxetine moest. Toch doorgezet en na 2 weken waren de ergste ontwenningsverschijnselen weg.
19-03-2019

Paroxetine (paroxetine)

Het heeft mij de eerste jaren best goed geholpen, ware het niet dat ik ontzettend moe was en wel altijd wilde slapen. Dat heb ik 15 jaar lang gehad en dit is ook de reden dat ik nu aan het afbouwen ben wat echt hel is. Ik doe dat echt heel langzaam, maar nog valt het niet mee. Ik ben nu over de helft en ervaar nu al dat dat slaperige gevoel wegblijft. Maar nu voel ik me [lees meer...]opgejaagd en zenuwachtig. Dit zijn symptomen van het stoppen met dit middel. Maar K moet echt Mn kiezen op elkaar doen om nu door te zetten.
14-03-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ruim 30 jr geleden heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen voor met name ernstige paniekaanvallen. Dat laatste heb ik met behulp van paroxitine goed onder controle,maar mijn depressies zijn altijd gebleven. Ik kom nooit meer van dit medicijn af,omdat ik zo verschrikkelijk ziek wordt als ik probeerde te stoppen,dat ik dit erger vindt dan het slikken hiervan. Als ik 1 [lees meer...]dag vergeet mijn dosis in te nemen,wordt ik zo ernstig ziek dat ik echt naar bed moet om dit onder controle te krijgen. Ook heb ik altijd een licht gevoel in mijn hoofd en elke maand vreselijke hoofdpijn. Het is naar mij mening een zeer verslavend middel,die in de beginfases goed zijn werk doet,maar naarmate de jaren verstrijken zeker depressies niet meer onderdrukken.
11-03-2019

Stemmingswisselingen

Door preferentie van zorgverzekering een generieke merkloze paroxetine gekregen. Paroxetine ICC 20 MG tabletten. Vallen in je mond al uit elkaar en zijn erg vies van smaak. Na 3 weken doodmoe, wazig, afwezig, duizelingen, last met zien. Hiervoor al jaren paroxetine van aurobindo waar ik geen last van had. Paroxetine aurobindo 20 mg. Filmomhulde tabletten die makkelij[lees meer...]k door te slikken zijn en zeer goed voor mij werken. Deze wordt echter niet meer vergoed door Ohra ondanks aanbeveling huisarts en apotheek. Nu maar op eigen kosten weer aurobindo gekocht.
20-02-2019

Paroxetine (paroxetine)

Eerst ander medicijn gehad, dat niet hielp. Hierna dit medicijn gekregen en sindsdien geen ernstige problemen c.q. bijwerkingen. Wel heb ik drie keer geprobeerd de medicatie af te bouwen, maar problemen kwamen weer terug. Na de laatste poging geen afbouw meer gedaan, in overleg met de huisarts. Gebruik het medicijn dus bijna dertig jaar en zoals ik hiervoor vermeld heb ge[lees meer...]en ernstige problemen.

Stress

Ik heb toenemend de afgelopen jaren veel last gehad van stress(gerelateerde) klachten. Hierdoor angst, veel gepieker, slecht slapen, toenemend rotgevoel. veel gedaan om er af te komen, minder gaan werken, langere tijd vrij genomen, leuke dingen doen maar ook psychosomatische fysiotherapie, ontspanningsoefeningen etc. Zelfs een dieet gedaan, helaas met minimaal resultaat[lees meer...]. Uiteindelijk aan de huisarts paroxitine gevraagd, hij ging onmiddellijk akkoord (met als maar: ik moet ook naar een pyscholoog). Onmiddellijk begonnen met slikken, de eerste paar dagen is uitermate vervelend, veel last gehad van maag en darmen. .maar dan na anderhalve week voel je de ontspanning komen. Ik was na 4 weken op controle en wilde naar de 15 mg maar de huisarts gaf aan, nee blijf maar op 10, je bent er nog niet. En hij had gelijk. Ik slaap beter dan jaren, ik ben weer opgewekt, de stress is uit mijn lichaam en de nek / schouders zijn ontspannen.! ook is het piekeren voorbij. ik kijk er niet naar uit te moeten stoppen, hoewel hier nog geen sprake van is. Ik zou het zo weer doen om hiermee te starten.

Paroxetine (paroxetine)

Hallo, sinds eind januari gebruik ik 40 Mg paroxetine. Het gast heek wisselend maar sinds een week wil mijn lijf niet meer, extreem moe en pijnlijke spieren waardoor ik vrijwel niet kan liggen of zitten. Ik lijk wel uitgeblust. Na 2 x een telefonisch consult aan psych te hebben gevraagd besloot zij mijn dossier te stoppen. Ik moet mezelf eens goed toespreken, zij vindt het[lees meer...] een persoonlijkheid trekje! Nu zit ik met maag vol paroxetine en zonder begeleiding. Ik krijg straks huisbezoek van huisarts. Maar ik zou graag willen weten of er mensen zijn die mijn klachten herkennen? Want eigenlijk maak ik me nu weer zeer ongerust om deze klachten. Warme groet

16-02-2019

Paroxetine (paroxetine)

Na een zeer heftige relatie ergens begin 2005, was ik totaal mijn eigenwaarde kwijtgeraakt en zat alleen maar op de bank voor me uit te staren en alles ging mij in het leven voorbij. Dus ben ik aan dit middel begonnen op advies van mijn toenmalige huisarts en tot op heden nooit echt mee gestopt. Dit middel vind ik vrij prettig, en persoonlijk denk ik dat dit antidepressivu[lees meer...]m beter werkt dan andere middelen (zoals Prozac, of Effexor). Maar daar kan ik niet echt over oordelen, want ieder mens is anders en reageert weer anders. Ergens in het verleden heb ik trouwens geprobeerd om van dit middel af te bouwen, maar ik ging door een hel. Tunnelvisie, elektrische schokken door je hoofd, misselijkheid, hondsberoerd etc.. Ik hiel het niet meer vol. Dus ik denk dat ik dit middel voor de rest van mijn leven moet slikken.
<< < vorige
Pagina 1 van 7

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!