ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-07-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ca 6 jaar paroxetine gebruikt, 1 x per dag 10 Mg, in het begin twee weken ziek alsof ik hoge koorts had en zweten als een nijlpaard in de volle zon. Daarna kon ik beter met mijn angsten omgaan en werd ik rustiger, op een gegeven moment en ik weet niet meer precies wanneer dat was in de laatste 6 jaar ben ik stukje bij beetje mijn persoonlijkheid verloren en werd ik erg sy[lees meer...]nisch en misschien zelfs een beetje narcistisch. Door deze persoonlijkheid die ik mezelf aanmat werd ik ook weer depri en ik kon niet meer met mezelf leven als het zo door zou gaan. Ik besloot om te stoppen met de paroxetine en bouwde dit een half jaar terug af met tot op heden nog steeds afkick verschijnselen. Ik heb nog steeds last van sociale angsten, maar ik ga liever aan mijn lichaam en geest werken op de natuurlijke manier door goede voeding en een gezonde manier van leven. Ik voel met de dag meer en meer mijn oude eigen ik terug komen en dat voelt heerlijk. Dit medicijn is in mijn ogen op de lange termijn destructief ipv opbouwend, en zou als je een angststoornis hebt niet langer dan een jaar gebruikt moeten worden, dat was sowieso in mijn geval beter geweest. Ik kijk met gemengde gevoelens terug op deze periode en weet niet of ik er nu beter van geworden ben. Ik denk dat ik meer baat zou hebben bij therapie dan deze medicijnen. Helaas kan ik deze jaren niet terug toveren, maar het voelt helaas alsof ik ze kwijt ben geraakt. Nu maar zien wat de toekomst brengt, maar ik hoop mezelf nooit meer zo kwijt te raken in ieder geval.
21-07-2017

Paroxetine (paroxetine)

Heeft goed geholpen. Voelde me zo goed dat ik dacht dat ik (na 17 jaar gebruik) zonder kon. Met taperingstrips geprobeerd af te bouwen. Na afbouw kwamen klachten meteen terug. Op advies psychiater opnieuw begonnen met medicatie, nu Citalopram omdat dat makkelijker af te bouwen zou zijn en een moderner middel zou zijn. Bijwerkingen: trillen, libidoverlies, sufheid, gewicht[lees meer...]stoename.
19-07-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ik gebruik Paroxetine nu een jaar of 5 en heb er nog steeds veel baat bij. Gestart met 10mg en na een week of 3 opgehoogd naar 20mg. De eerste paar weken erg veel bijwerkingen gehad. Het voelde alsof ik een hele zware griep had. Zere benen, heel moe, hoofdpijn, duizelig, misselijk etc. Ik voelde mij eigenlijk nog rotter dan toen het medicijn niet gebruikte. Maar na een aan[lees meer...]tal weken voelde ik dat ik een heel ander mens werd. Ik huilde bijna niet meer en kreeg weer energie! Ik kwam uit dat "hoekje" en begon weer te leven. Wat een heerlijk gevoel was dat. Nu werk ik zelfs weer!! Maar ik weet wel dat ik nooit meer zonder zal kunnen helaas. Maar dat weegt niet op tegen alle voordelen die ik ervan heb.
17-07-2017

Paroxetine (paroxetine)

Door serotonine tekort heb ik via huisarts Paroxitine sandoz 20mg. gekregen al in 1998. prima medicijn. Nu krijg ik Paroxitine Aurobindo 20 mg. Sinds een aantal maanden. zit nu op 3 tabletten en krijg weer angststoornissen en de klachten zie boven. Ik vind het onverantwoordelijk dat ik van een andere fabrikant deze pillen voorgeschreven krijg en er zulke heftige klachten [lees meer...]van krijg.
01-07-2017

Premenstrueel syndroom (PMS)

Van de gynaecoloog voorgeschreven gekregen, hielp absoluut. Na jaren 20 mg wilde ik graag stoppen. Omdat ik als een van de weinige heel snel bont en blauw ben, bij het minste of geringste. Bij het afbouwen en langdurige afkick-verschijnselen, en geen ondersteuning van mijn toenmalige arts, besloten om geheel te stoppen. Dat heb ik geweten, totaal niet meer slapen hooguit e[lees meer...]en half uurtje per 24 uur. Weer om die reden begonnen, helaas weer gestart met 20 mg. Nu opnieuw aan het afbouwen, momenteel weer op 10mg. De eerste 5 mg ging met gemak, de volgende 5 mg al een stuk lastiger. Naar mijn mening zou er een tussen dosering moeten bestaan, hoe ontleed je klein pilletje tot 2,5mg. Ik heb gelukkig geen haast, ik kom wel zonder.
28-06-2017

Paroxetine (paroxetine)

Voelde me met Paroxetine echt n robot, totaal iemand anders, was iedere dag chemisch blij, heel overdreven. Nu met Lexapro voel ik me stukken beter, ben gewoon mezelf!
26-06-2017

Paroxetine (paroxetine)

In begin is het een beetje wennen. Maar ik stop nooit weer.liever goed te pas en genieten en een paar kilo extra dan bang in een hoekje en broodmager.
21-06-2017

Paroxetine (paroxetine)

Veel last met beginnen met paroxetine. Angsten, onrust, huilen, niet alleen kunnen zijn, alle klachten verergerde de eerste 8 weken. Daarna veel gewisseld van dosering. Tussen de 10 en 40 mg. Ondanks de paroxetine regelmatig een terugval. In 2011 op advies psychiater in 1 keer gestopt van 30 mg naar 0. Dit is een vreselijke ervaring geweest. Ben een jaar uit mijn geheugen[lees meer...] kwijt. Uiteindelijk weer begonnen met paroxetine. Nu ruim een jaar onder behandeling bij een andere psychiater(vrouw). Overgestapt op de welbutrin. Nadat deze goed ingewerkt was en ik me er heel goed bij voelde, langzaam de paroxetine gaan afbouwen. De laatste 10 mg met vloeibare substantie. Nu sinds 4 weken helemaal gestopt. Wel veel last van rebound verschijnselen. Voor mij wel te doen. Nooit meer terug naar de paroxetine. Heftig medicijn, heel erg moeilijk van af te komen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1984) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (412) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (349) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!