Ervaringen met Paroxetine

paroxetine

wazig in het hoofd doodsangst tintelingen en prikkeling in vinger(s) gebrek aan eetlust

Chronische depressie (35 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (19 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)
Sociale fobie (8 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

23-02-2024 | Vrouw | 42
paroxetine (10mg)

tintelingen en prikkeling in vinger(s)

Ben met vloeibare suspensie aan het opbouwen. Meer mensen last van " stroom" sensaties in de handen? In t hoofd ken ik van vorige keren maar dit is nieuw voor mij

18-02-2024 | Vrouw | 42
paroxetine (10mg)

doodsangst wazig in het hoofd gebrek aan eetlust

Voor de 3e x in 20 jaar toch weer opbouwen paroxetine. Ben heel gevoelig voor bijwerkingen dus per ml omhoog. Daardoor nu al 5 weken onderweg en nu op 6,5mg van de 10. Bijwerkingen veranderen maar nog steeds supervaag in m'n hoofd en paniekerig zonder oxazepam. Afleiding helpt goed! Bij thuis op de bank voel ik me t vaagst. Ik mocht wel wat kilo's kwijt maar mijn eetlust i[lees meer...]s nog steeds minimaal, ik eet wel en dan maar gezonder en voedzamer, en ontlasting is groenig ( daardoor denk ik meteen weer dat ik wat dodelijks onder de leden heb) van veel koffie en energiedrankjes nu naar 2 a 3 kopjes per dag. Ik kan niet wachten tot ik op de dosering van 10mg zit en me weer normaal ga voelen. Raar spul hoor. Meer mensen die met suspensie opbouwen en daardoor langduriger bijwerkingen hebben? (M.n. gewichtsverlies door weinig eetlust)

04-02-2024 | Man | 26
paroxetine (20mg)
Ik ben dit medicijn begonnen omdat de lichtere soorten srri opnamers niet werken bij me. Ik heb 3 weken als hel ervaren in het begin tijdens dit gebruik. Maar ohmijngod ik heb geen spijt ik gebruik hem nu al 8 weken en ik voel me weer goed ik kan alles weer doen gezelligheid lachen grapjes maken mee doen in de maatschappij en lekker naar mijn werk. Je moet er in het begin [lees meer...]gewoon even door heen met wat oxasepam komt alles echt goed.

29-01-2024 | Vrouw | 65
paroxetine (10mg)
Sinds 11 januari had ik 20 mg, heel erg duizelig was ik, was geen doen ! Was maar 14 dagen ,maar toch heftig gereageerd blijkt , en nu sinds de 25e januari naar 10 mg. Terug . En hoop dat het beter word. Wat angstig van de stress…o.a. Woning zoeken, alleen wonen etc. Dan vliegt het me aan, duizelig wat.maar (nog) niet paniek . Onrustig… Het is maar 10 mg minder , maar [lees meer...]pfff. Meer wil ik ook niet , Heb iemand bij vermindering naar 10 mg ook meegemaakt. .? Positive antwoorden zijn zeker welkom, ! Ook de 10 mg moet me toch weer wat beter voelen, al duurt dat weer 1-2 weken toch? Lees het graag.

27-01-2024 | Vrouw | 53
paroxetine (20mg)
Hallo iedereen. Ben net na 15 jaar gebruik overgestapt op fluoxetin. Nu na drie weken voel ik me nog steeds echt niet goed. Ws. De bijwerkingen van t nieuwe middel. Over paroxetine kan alleen maar zeggen dat ik t niet zou aanbevelen. Het is blijkbaar ontzettend moeilijk af te bouwen en mee te stoppen. Dat is de reden dat veel artsen t liever niet meer voorschrijven. Ik we[lees meer...]et t ook uit ervaring. Iedere keer na 6 weken krijg je een gigantische terugval. Je bent compleet overprikkeld, zweten, duizelig etc. Echt geen doen. Nu ik ben gestopt voel ik ook de spierspanning die t middel veroorzaakt. Die is nu nl. weg en dat is heel positief. Verder is t nog even afwachten. Ik neem er rivotril bij wat ik al had voor samentrekken van vooral schouder en nekspieren nadat mijn hals is vastgezet op 4 niveaus. Dit help wat tegen alle vervelende bijwerki gen en hopelijk ook over drie weken. Dan komt de beruchte 6 weken na paroxetine er nog aan. Het blijft afzien en een zoektocht. Heel veel stekte en succes aan iedereen die er ook midden in zit. 🙏🧡

21-01-2024 | Vrouw | 65
paroxetine (20mg)
Sinds 1 week opgehoogd van 10 naar 20 mg. Duizelig,draaien en mistig in me hoofd, hoofdpijn,moe. Dat angstige gevoel is er ook, dan een halve oxazepan,dan is het even redelijk! Wanneer heb ik er baat bij? Ik weet dat het niet gelijk is, maar wanneer dan wel? Word er zenuwachtig van😢 heb nog veel stress ivm. Huis zoeken, alleen wonen, etc. Lees het graag !

09-01-2024 | Vrouw | 65
paroxetine (10mg)
6 weken nu ,merk er wel wat van. 1 of 2 x 0,5 mg oxazepan,Dan gaat het wel. Niemand ziet het ook aan me dat ik onrustig en trillerig van binnen ben. De paroxetine is net niet genoeg denk ik,omdat angstig zomaar, huilen er nog wel bij zit. Wel wat rustiger.., en niet veel veel zin in iets. Doe me dagelijkse dingen wel, vroeger was ik meer van : dat doe ik wel even..ga ev[lees meer...]en hier heen,of tuincentrum of wat dan ook. Nu niet echt meer zin in. Liefst thuis…en laat me maar! 🤷‍♀️wat mankeer ik toch ? Ben onder controle bij de Ha.,dus morgen weer ,met evt. 10 mg verhogen,maar zie ertegen op,juist ook om de nare bijwerkingen weer,al slik ik nu al 6 weken 10 mg. Nog meer bijwerkingen? Of voel je dat niet zoveel?

05-01-2024 | Vrouw | 60

04-01-2024 | Vrouw | 65
paroxetine (10mg)
Heb verschillende Pos gelezen,maar kan er niet uithalen Hoelang het echt duurt voor 10 mg Erin zit .6 weken of meer? Aantal weken? Hoeveel ? Laat staan als het 20 mg word ! 10 mg doet wat , maar is het voldoende? Heb nog 2x halve oxazepan per dag,soms 1x ! Ik heb het nu vanaf 7 december nu , de 10 mg .en als ik lees wat sommige schrijven aan bijwerkingen ,als je e[lees meer...]vt. Wil verhogen🙈 word ik er ook niet vrolijk van! Misschien beter op de 10 blijven en niet eventueel naar 20 mg gaan ! Pff moeilijk!

04-01-2024 | Vrouw | 65
paroxetine (10mg)
Ineens angst zeker bij alleen zijn, duizelig,moe, misselijk, zit op 10 mg, maar moet ik naar 20 mg.? Nog niet veel zin in iets, liefst niet te druk om me heen . Het voelt wel dat het wat doet, maar nog niet geweldig🤷‍♀️ Vind het eng omdat ik al zoveel last heb! De Ha. Zegt dat ik het zelf met voelen,maa de bijwerkingen dan….? Sinds 7 december 10 mg, nu 1 maand verder,[lees meer...] 7 januari nu. Neem 3x 0,5 mg oxazepan,helpt zo’n 3-4 uur, dan gaat het wel. Maa pfff ,weet niet wat te doen , Heeft iemand nog een tip of ervaring daarin ?

01-01-2024 | Vrouw | 65
paroxetine (10mg)
Sinds 7 december 10 mg,nu 4,5 weken bezig,helpt wel,maar nog niet optimaal. Heb nog niet echt geluksgevoel of zo. trillerig ook, niet elke dag. Het voelt wel beter al,maar 🤔…ik weet niet ! Toch naar 20 mg? De 4e januari terug naar Ha. Maar huiverig…weer de bijwerkingen? Pfff ook weer wat draaierig….wat een verschrikking. Kan nog niet veel hebben, beren op weg ….

28-12-2023 | Vrouw | 27
paroxetine (10mg)
Ik slik dit medicijn nu zo'n 2.5 week. Ik merk nu al effect. Een maand geleden durfde ik nauwelijks naar buiten door mijn angsten en vandaag heb ik rustig rondgelopen in een overvolle grote stad. Ook voel ik mij over het algemeen ook rustiger en er zijn minder doemgedachten. De bijwerkingen vallen mij mee. De eerste dag had ik een paar keer een spiertrekking, daarna was he[lees meer...]t over. Ik zweet onder de oksels iets meer dan normaal en ik moet meer deodorant gebruiken. De grootste bijwerking is bij mij het gebrek aan eetlust. Ik heb vrijwel nergens zin meer in. Alleen lichte maaltijden gaan er nog een beetje in, maar vaak vergeet ik zelfs te eten. Best gevaarlijk als je als behoorlijk wat ondergewicht had. Weet iemand of dit weer kan bijtrekken? Ik ben wel tevreden over de werking van dit medicijn en zou het daarom wel willen blijven slikken.

26-12-2023 | Vrouw | 65
paroxetine (10mg)
Lijkt iets te doen die 10 mg🤔🤷‍♀️denk ik ! Niet echt paniek,maar onrustig,angstig ,spanning op de spieren of zo. Nu sinds 7 december mee bezig. Hoop dat het nog meer doet…anders overleg op 4 januari ‘24. Hoop niet dat het omhoog moet, anders nog meer bijwerkingen 😢

23-12-2023 | Man | 40
paroxetine (20)
Hoi. Ik neem het medicijn reeds 16jaar en met succes. Nu dacht ik afbouwen en van 20 naar 10mg. Na 6wkn kwamen de symptomen keihard terug. Op aanraden van specialist terug naar 20mg. Nu al 6wkn in een rollercoaster met ups en diepe downs. Komt dit nog goed? Moet ik doorzetten?? Angst wordt hierdoor natuurlijk nog harder gevoed. Kan me niet herinneren bij de start 16jaar ge[lees meer...]leden dat ik hetzelfde doormaken moest. Voel me nutteloos en onbegrepen. Heeft iemand ervaringen met deze situatie??

20-12-2023 | Man | 44
Stress

18-12-2023 | Vrouw | 65
paroxetine (10mg)
Op 7 december begonnen met 10 mg, veel bijwerkingen,word er angstig van .de Ha. Zegt dat het moet inwerken… A.s. Donderdag 21e, overleggen naar 20 mg.😳. Ben bang dat het nog meer bijwerkingen word. Duizelig,huilerig etc. Ben best bang daarvoor ! Zeker als je ook draaierig bent bij het lopen. Soms ook puddingbenen ,droge mond. Alles is teveel . Ook nog gezellig zij[lees meer...]n met de kerstdagen….hoe dan! Oxazepan heb ik 2x halve ,dus 0,5 mg per x. Hoor het graag ,wat doen jullie eraan?