ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

04-06-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik ben een dag of 6 geleden opgehoogd van 20 naar 30 mg. Ik voel me nu al 2 dagen erg down terwijl ik dat daarvoor niet echt had. Ook daardoor weer zeer slecht geslapen vannacht. Droge mond speelt ook weer op. Wat die stemming betreft: is dit herkenbaar voor iemand? Ik maak me er zorgen om en het voelt gewoon rot.
30-05-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

3 maanden geleden trauma meegemaakt, daarna angsten en zeer in de war geweest. Niet kunnen slapen, stemmingswisselingen ect ect. Arts schreef eerst oxazepam met themazepam voor, hielp niks. Daarna alprazolam 0.25 gekregen. Fantastisch middel! Maar verslavend...toen kreeg ik serlatine voorgeschreven, mijn gedachtes gingen helemaal de verkeerde kant op ( zelfmoord) en alsof [lees meer...]mijn voeten van zand waren, gelijk mee gekapt! Daarna weken tobben en steeds dieper id put te belanden heb ik paroxetine voorgeschreven gekregen. Vertelde mijn arts hoe bang ik was voor anti depressiva ivm Serlatine ervaring. Opbouwschema van 0.5 mg 3 dagen, 4e dag 1 mg 7e dag 1.5 ed 11e dag 2 mg. Tot mijn verbazing voelde ik bij 0.5 mg meteen meer rust in mijn hoofd ( terwijl ik doodsbang was voor bijwerkingen ) verder geen bijwerkingen alleen een beetje suffig!! Morgen 1 mg en hoop dat mijn "oude ik" langzaam weer terug komt. Voor degene die heel bang zijn voor AD, begin met het laagst mogelijke dosering....bouw heel rustig op/luister goed naar je lichaam!
28-05-2018

Chronische depressie

Veel bijwerkingen, warm(zweten), droge mond, ongecontroleerde bewegingen benen, moeilijk slapen
23-05-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Het haalt flink de scherpe kanten van het voelen af.
20-05-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ben 4 weken geleden begonnen met 10 mg. Zoals al verwacht, leken de angsten te verergeren. Na 2 weken opgehoogd naar 20 mg. Omdat ik al vaker in mijn leven last heb gehad van deze ellende en ook meerdere malen in therapie ben geweest hiervoor, weet ik wel dat ik er doorheen moet, dus niet vermijden. Echter, ik heb toch gekozen voor AD omdat ik een gezin heb met een dochter[lees meer...] van 10 en een zoontje van 1. Ik moet blijven functioneren en dat wil ik ook. Ook voor mijn man. Ik vind het zo lastig om te beoordelen of het spul werkt. Soms voel ik me wat beter maar de angst voor de angst is op de achtergrond bijna altijd aanwezig. En dat beinvloedt toch je plezier. Terwijl het vaak wel lukt om de dingen te doen, al geeft het angst en spanning. Over 2 weken terug huisarts. Ophogen wellicht naar 30 mg. Heb ik paar jaar geleden ook gehad. Toen ben ik er weer bovenop gekomen, zoals altijd. Maar of dat nou door de AD kwam blijf ik lastig vinden. Het is voor mij niet ineens een wereld van verschil zoals ik van sommigen lees. Ik heb daarnaast nog oxazepam, hier neem ik er dagelijks 1 van 10 mg van in. Mag er 3. Ook dat vind ik niet enorm veel verlichting geven. Een vriendin herkende dit en is overgestapt naar Lorazepam. Iemand hier ervaring mee? Ik ben niet verslavingsgevoelig gelukkig, weet dat ik hier weer goed vanaf kom. Destijds heb ik ook geen problemen gehad met afbouwen Paroxetine. Rustig aan en geen vervelende verschijnselen gehad gelukkig. Ik hoop dat ik met opbouw nog wat meer effect ga merken. En de rest moet ik zelf doen (angsten aangaan!) I.c.m. opfrissertje bij de psycholoog. Maar het blijft een heel vervelende stoornis. Zou willen dat ik het nooit meer kreeg.
15-05-2018

Paroxetine (paroxetine)

Voor alle (extreme) hypochonders onder ons: Ik heb maanden het medicijn uitgesteld omdat ik zo bang was voor de bijwerkingen. Ik heb wel 100 x gegoogled en toch uiteindelijk de stap genomen om te beginnen. Dit is zo ontzettend meegevallen! Eerste paar dagen lichte hoofdpijn en wat meer zweethandjes en verwijde pupillen. Verder echt niet tot nauwelijks last gehad van bij[lees meer...]werkingen. Ik ben ook begonnen met een lage dosering. Ik had aangegeven dat ik extreem bang was om te beginnen dus ze zijn begonnen met een lage dosering zodat de bijwerkingen wat minder zou zijn en dat is het absoluut. Ik kan nu zeggen dat het echt zo ontzettend meevalt en dat ik dat mag schrijven! Aangezien ik de bijsluiter al 10x had gelezen, alle forums, alle nare horrorverhalen had ik al bedacht dat ik alles zou krijgen maar gelukkig niet. Ik voel mij iets beter nu(ben nog maar 2 weken bezig) dus ik schrijf nog graag hoe het verder loopt maar wees niet bang om te beginnen! Beging gewoon met een lage dosering!
13-04-2018

Paroxetine (paroxetine)

Aanvankelijk geleidelijke gewichtstoename, later ging dat veel sneller Gewichtstoename leidde tot fysieke problemen
30-03-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik heb Paroxetine vanaf 2008 gebruikt na een ernstige depressie. Het heeft mij toen enorm geholpen. Ik ben er na 3 dagen al van opgeknapt. Hoe gek het ook klinkt na 3 dagen had het al een positieve effect op mij. Ik was namelijk zwaar depressief en heb een jaar gehuild. Door huilbuien kon ik niet meer normaal functioneren. Dankzij paroxetine kon ik weer opstaan uit bed en [lees meer...]werken. Ik vond het een hele leuke tijd met paroxetine. Maar 1 ding viel me op. Ik maakte me echt nergens meer zorgen over en lachte om alles wat ik hoorde of zag. Hier klopte iets niet van. Daarom ben ik naar de psychiater geweest die mij dit heeft voorgeschreven. Ik heb verteld dat ik er te blij van word wat soms niet klopt. Na een keer aangeven heeft hij niks voorgesteld. Na de tweede keer dat ik bij de psychiater ben geweest, na 4 jaar adviseerde hij mij om over te stappen op venlafaxine. Ik heb dit middel geprobeerd maar werd er erg ziek van. Teveel bijwerkingen. Spierverslapping, nog meer piekeren enz. Daarom ben ik op advies weer overgegaan op Nortrilen, en daarna op Tryptizol, zonder af te wachten dat het aan slaat ben ik steeds op advies geswitcht van medicijnen waardoor ik helemaal geestelijk en lichamelijk in de war was geraakt. Ik was oververmoeid (deed ondertussen helemaal niks om het echte probleem op te lossen). Ik zocht steeds hulp bij medicijnen. Uiteindelijk heb ik per ongeluk een verkeerde pil gekregen van de psychiater die mij een psychose heeft bezorgd. Daarna heb ik enorm veel slaappillen geslikt om zo een einde aan mijn leven te maken want ik kon zo niet meer leven. Ik was mezelf zat en mijn omgeving ook. Ik heb besloten om geen pillen meer te slikken. Ik ben nu een jaar clean. Het valt niet mee. Ik voel me echt heel erg depri nog. Het is meer overleven dan leven. Ik probeer dmv vitamines zoals omega, magnesium, kurkuma, ginseng, een beetje mijn serotonin gehalte te verbeteren zodat ik me toch iets beter kan voelen. Hopelijk komt er een dag wanneer dat ik weer kan leven. Paroxetine was echt een redmiddel tijdens een zware depressie maar het stoppen ervan is echt veel te zwaar en nergens werd mij hulp gegeven. Nergens ben ik geholpen aan de gevolgen van stoppen met deze pillen. Er is echt een serieuze begeleiding nodig bij het stoppen. Daarnaast zijn pillen wel makkelijk om in te nemen maar als je er mee wilt stoppen is het verstandig om een vloeibare versie er van te kopen om zo af te bouwen want dit is nodig om afkickverschijnselen min mogelijk te houden. Ik raad iedereen aan om eerst het probleem aan te pakken als dat mogelijk is en niet steeds hulp zoeken bij pillen. Pillen lossen het probleem niet om. Je zorgt ervoor dat je het probleem minder ervaart maar het probleem is er nog. Zodra je stopt met het inname zullen die problemen 10 keer hard terugkomen. Daarom is het beter om te stoppen met pillen en goed te eten en te sporten om zo je leven op orde te stellen.
Pagina 1 van 7

Mirena (2050) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (450) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!