ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
27-01-2019

Paroxetine (paroxetine)

Na een jaar extreem zenuwachtig te zijn geweest (ik kon de deur niet meer uit, kon niet meer eten enz), op aanraden van de psychiater begonnen met paroxetine. Na een week of 5 voelde ik me ontzettend veel beter! Na een maand of 3 besloten de dosis te verhogen naar 30mg, en met een paar weken voelde ik me nóg beter. Er zijn inderdaad bijwerkingen, maar deze vallen in het [lees meer...]niets vergeleken met de kwaliteit van leven die ik ervoor terug heb gekregen! De kwaal is vele, vele, vele malen erger dan het middel!
27-01-2019

Paroxetine (paroxetine)

Voor de derde keer gestart. Eerdere keren bij opbouw weinig last van bijwerkingen. Deze keer veel bijwerkingen en duurde 3 maanden voor t medicijn aansloeg. Ben met 10 Mg begonnen en zit nu op 30 Mg. Voel me elke dag n stukje beter. Slapen is nog steeds erg onrustig. Gebruik 3 Mg melatonine op advies van de psychiater. Ga nooit meer stoppen met dit medicijn!!!
22-01-2019

Postnatale depressie

Heb dit middel lang geleden gebruikt na een postnatale depressie,waarna er een relatie breuk volgde. Was voor mijn gevoel alles kwijt( huis,vrienden,baan,vrijheid,relatie...)Zat met een kind waar ik niks mee had,en was verder alles kwijt. Lang verhaal kort; ik werd suicidaal. Op een brug gestaan,en in polsen gesneden. Crisisdienst van (toen RPC) (..) gehad. Paroxetine gekr[lees meer...]egen. Hielp wel. Maar wil adviseren niet zomaar stoppen! Heb dat wel gedaan,en mijn auto Total loss gereden ( per ongeluk) wat je denkt is niet hoe je lichaam reageert . Die samenwerking klopt niet meer.Dus voorzichtig daarmee.
20-01-2019

Paroxetine (paroxetine)

NOOIT MEER PAROXETINE VOOR MIJ. Voorgeschreven vanwege huilbuien werd ik hiervan suïcidaal en gewelddadig want ik wilde mijn vrouw en dochter het verdriet dat ik er niet meer was niet aandoen. Na 5 dagen opnieuw naar de huisarts gegaan en toestemming gekregen om af te bouwen. Na een halve pil de moeilijkste nacht in mijn leven gehad. Gevochten tegen zelfmoord. De volgende[lees meer...] morgen ging het al iets beter. Met spoed naar de huis arts en de pillen op haar bureau gezet met de opmerking Deze rotzooi slik ik nooit meer. De volgende nacht weer niet geslapen maar wel met peace of mind. Nooit meer antidepressiva voor mij.
02-01-2019

Paroxetine (paroxetine)

Beste, Mijn vriend neemt al 8 jaar paroxetine. Hij is al 8 jaar ziek! De artsen kunnen niets vinden, hij is "gezond" verklaard... Maar hij is eigenlijk elke dag ziek. Grieperig, elke dag opnieuw al die jaren aan een stuk. De ene dag gaat het en de andere dag is het extreem. Wij denken dat het aan de medicatie ligt! Zijn er mensen met ervaring?? Help ... liefs
27-12-2018

Paroxetine (paroxetine)

Zeer tevreden. Een periode gehad dat het erg slecht ging. Heftige paniek en angstaanvallen, piekeren en bar slecht slapen. Ik ging vanuit een diep dal binnen 2 weken met enorme sprongen vooruit. Ik voel mij heel goed hiervan dat terwijl ik er enorm tegenop zag. Opna de standaard bijwerking(slechte libido en wat hoofdpijn) weinig last gehad. Begin aub met 10 mg. Als dit v[lees meer...]oldoende is blijf dit dan gebruiken. De meesten zullen 20 mg voorschrijven. Ik had meer dan genoeg aan 10 mg. Ben nu half jaar bezig en ben stukje bij beetje aan het afbouwen(met psychiater overlegd tablet in kleine stukjes afsnijden en dit heeel langzaam verminderen) hierdoor tot nu toe zo goed als geen bijwerkingen. Af en toe het gevoel"onder stroom te staan" maar ik weer waar het weg komt. Kortom voor mij een fantastisch middel. Ps. Geen kilo extra aangekomen:)
08-12-2018

Paroxetine (paroxetine)

begon met 20mg per dag 2 weken ziek geweest toch door gezet, in de jaren dossering verhoogd nu 4 jaar 60 mg perdag o de symptomen van me Borderline wat te minimaliseren ben al jaren tevreden over deze medicijnen
19-11-2018

Paroxetine (paroxetine)

Voor mij was het een rotmiddel, ik baal dat ik het tien jaar lang heb geslikt! Het hield depressies niet tegen. De bijwerkingen waren wel erg vervelend. Zo kon ik bijvoorbeeld geen orgasme meer bereiken. Nog vervelender was dat ik elke ochtend wakker werd met het gevoel alsof ik een flinke kater had. Ik had 's nachts heel onrustige/ nare dromen en zweette mijn bed kledder[lees meer...]nad (echt kleddernat, niet gewoon vochtig!) Afbouwen was heel, heel moeilijk. Ik wist eerst niet dat depressieve gevoelens deel konden uitmaken van de onttrekkingsverschijnselen, waardoor ik een aantal afbouwpogingen gestaakt heb (zonde!) Dit zijn de onttrekkingsverschijnselen die ik kreeg tijdens (langzaam) afbouwen: Suïcidale gedachten (die had ik daarvoor niet), zweten, misselijk, tintelingen, hoofdpijn, 'electrisch' gevoel in hoofd... Bij elk stapje terug kreeg ik dit en deze klachten hielden een paar dagen tot twee weken aan. Gelukkig heb ik doorgezet en ben ik van die troep af.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!