Paroxetine

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

18-01-2020

Paroxetine (paroxetine)

Ik ben 59 jaar en heb dit medicijn in 2003 gekregen na een tweede depressie met veel spanning. Om een volgende depressie te voorkomen heb ik het 16 jaar met 20 mg gebruikt en was er erg blij mee. Ik werd een ander mens. Ik durfde meer, niet meer piekeren. Goed slapen. Geen angsten en paniek meer. Ik kon ineens de hele wereld over rijzen. Dus 16 jaar veel steun aan gehad[lees meer...]. In 2019 veranderde ik van werkgever. Ik dacht mij kan niets gebeuren, ik voel me super en ik heb paroxetine. Helaas kreeg ik een derde depressie. Ik werd extreem somber. De dosis paroxetine is eerst verhoogd naar 30mg, maar dat had geen effect. Toen naar 40 mg maar helaas ook geen effect. Na nu een jaar 40mg ben ik nog regelmatig erg somber en heb nu ook last gekregen van enorme spanningen. Die zijn zo erg dat ik niet meer naar de winkel kon om boodschappen te doen. Moet nu helaas oxazepam gebruiken om de dag door te komen. Paroxetine 20mg heeft mij 16 jaar een heerlijk leven gegeven. Maar nu helpt zelf een dubbele dosis niet meer. De huisarts wil de 40mg niet verhogen omdat volgens haar dat ook niet zal helpen. Volgens haar is paroxetine nu niet de oplossing voor mij. Jammer omdat het mij jaren goed geholpen heeft.
16-01-2020

Paroxetine (paroxetine)

Ik heb dit medicijn gekregen toen ik 18 was voor angst en paniekstoornis Door Slechte begeleiding heb ik dit medicijn tot mijn 40e gebruikt Ik kom nu tot de conclusie dat ik 22 jaar zware drugs heb gebruikt en eigenlijk al 22 jaar niet meer bij mijn gevoel kan Ik heb mijn hele leven een leegte gevoeld Omdat ik niet wist wat het was kon ik dit ook niet uitleggen aan hu[lees meer...]lpverleners met als gevolg dat ik allerhande psychische diagnoses heb gehad Door een opname op de PAAZ met wederom een diagnose depressie waarbij gedacht werd Dat antidepressiva niet meer werkte ben ik hier in vier dagen van afgekickt Ik werd overstelpt met gevoelens waardoor er weer gedacht werd aan een borderlinestoornis Ik kom er nu achter dat deze gevoelens normaal zijn maar omdat ik zei 22 jaar niet gevoeld heb als ik daar enorm van onder de indruk Dit zorgt ervoor dat ik nu traumatherapie nodig heb om te verwerken dat ik 22 jaar niet tot nauwelijks bij mijn gevoel heb je kunnen Dit gun ik niemand Mocht je dit medicijn gebruiken zorg dan dat je goed begeleid wordt en met enkele weken en maanden er ook weer mee stopt
08-01-2020

Paroxetine (paroxetine)

Sinds mijn 10de heb ik last van angsten en depressie. Uiteindelijk besloot ik om op mijn 16de antidepressiva te gebruiken. Mijn huisarts schreef me Paroxetine voor. Langzaam bouwde ik het op en ik voelde me zoveel beter. Uiteindelijk had ik met een dosis van 30mg genoeg. Ik voelde me goed, totdat ik een aantal jaren erna een bijwerking begon op te merken. Ik kwam enorm vee[lees meer...]l aan in gewicht. In een paar jaren ben ik bijna 10 kilo aangekomen. In het begin wist ik niet dat het hiervan kwam, maar nadat ik dit doorhad, ben ik langzaam gestopt met Paroxetine. Toen ik gestopt was, verdween mijn gewichtstoename vrij snel. Nu ben ik overgestapt op andere antidepressiva die geen gewichtstoename hebben als bijwerking
06-01-2020

Paroxetine (paroxetine)

Hier ook 3x 20 mg paroxetine 19 jaar 1 na mijn depressie in 2001 Nu weer een depressie verhoogd na 2 en nu 3 per dag,maar de zenuwen zijn mij de baas pffff
29-12-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik ben een zeer sportieve, actieve en avontuurlijke jongeman van 28. Een jaar geleden ervoer ik in een drukke levensfase voor het eerst een paniekaanval, midden op de snelweg terwijl ik honderdveertig reed en drie vrienden in de auto had. Een bijna doodervaring in meerdere opzichten. Mijn geest blokkeerde volledig en ik dacht oprecht dat ik dood ging. Toen mijn arts vertel[lees meer...]de dat ik een paniekstoornis had, heb ik het eerst op eigen kracht geprobeerd. Ik ben drie maanden op reis geweest door Azië. Vanwege mijn paniekstoornis heb ik er helaas minder van kunnen genieten dan anders. Veelvoudig heb ik dagenlang noodgedwongen in bed moeten doorbrengen met hele nare gedachten. Lichamelijk en geestelijk was ik mezelf niet. Bij thuiskomst was het zeker nog niet voorbij. Voor mij is het als een soort stoorzender die me nooit volledig met rust laat. Een error in mijn hersenen die me ontzettend beperkte in mijn dagelijkse leven. Het gevoel alsof er van alles mis is en je ieder moment kunt flauwvallen of erger. 'schokken' van ellendige emoties: angst, depressie, frustratie en vooral onbegrip. Ik had er last van in de sportschool, tijdens vergaderingen op het werk, in drukke ruimten, in de auto of trein. Wanneer ik had gedronken of slecht had geslapen was het de dag erna nog veel erger. De huisarts heeft uiteindelijk Paroxetine voorgeschreven, en hoewel ik me de eerste weken vaag voelde, alsof ik onder stroom stond, begon de stoorzender in mijn hoofd langzaam af te nemen. We zijn nu een jaar verder en ik ben zeer tevreden over de werking van Paroxetine. Het heeft me in zekere zin mijn leven weer terug gegeven. Ik kan weer autorijden en werken. Het is niet zo dat de stoorzender verdwenen is. Op de achtergrond is het altijd nog ietsje aanwezig. Maar er valt nu prima mee te leven. Wel moet ik zeggen dat sinds het gebruik van dit medicijn ik voor het eerst in mijn leven sporadisch erectie weigering heb en ietss minder zin in seks heb dan voorheen. Daarnaast kijk ik er ontzettend tegenop om er weer mee te stoppen. Desalniettemin wil ik het iedereen die twijfelt en het al op eigen kracht geprobeerd heeft van harte aanraden! Wist ik dit maar een half jaar eerder, want nu pas besef ik: wat heb ik geleden!
29-12-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik herken heel erg de klachten die u aangeeft. Ik heb momenteel dat ik me in de ochtend voor ik het medicijn on neem me beter voel dan tijdens dr werking van het medicijn. Ik ben onwijs beroerd en super moe. Slik nu 3 weken paroxetine waarvan 10 dagen 20 mg, hopelijk gaat dit beter worden. zijn er meerdere mensen die deze klachten ervaren ? Wel actief willen zijn en dingen[lees meer...] willen doen maar door de beroemdheid en vermoeidheid niet in staat zijn dot te kunnen doen. Ook de opgezette buik is onwijs vervelend, wordt dit minder ?
24-12-2019

Autisme

Begonnen met Paroxetine bij een ernstige postnatale depressie. Kreeg enorme onbeheersbare eetbuien van Paroxetine, maar deze bijwerkingen verdwenen toen ik het voor slapengaan ben beginnen innemen. Wonder boven wonder heeft Paroxetine een grandioos effect op mijn autisme. Ik ben nu vrijwel normaal, heb ik het idee en heb ineens een normaal leven gekregen. Om overprikkeli[lees meer...]ng te bestrijden woonde ik eerst in een bos en dan nog had in dagen nodig om bepaalde prikkels een plek te geven. Met Paroxetine kon ik terug naar de stad verhuizen en kan ik een redelijk goed nacht- en dagritme aanhouden.
20-12-2019

Paroxetine (paroxetine)

Gebruik het al 4 a 5 jaar tegen angst en paniek aanvallen prima (10mg) dacht ik. langzaam gestopt, maar alles kwam weer terug en heviger, Van meer mensen gehoord dat het rot spul is om af te bouwen. Zit weer op de volle dosis 10 mg en het gaat weer goed.
19-12-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik ZWEER bij dit medicijn. Maar wees wel voorzichtig! Ik begon met slikken in 2015-2016 en ben in 2019 weer begonnen. Tijdens mijn eerste fase ben ik heel veel aangekomen. Daarnaast had ik geen rem en heb ik veel domme keuzes gemaakt. Het medicijn werkt zodanig sterk, dat het elk gevoel kan dempen. Na het stoppen kwamen mijn BPD klachten full-force terug. Vreselijke [lees meer...]verlatingsangst, extreem laag zelfbeeld, hellse moodswings, zware depressie en ga zo maar door. Ik heb naast dit medicijn Fluoxetine en Escitalopram geprobeerd. Dit deed weinig tot niks. Het gaat nu super goed met me. Naast dat ik dit medicijn slik, leef ik ook vegan om niet aan te komen. Ik kan weer genieten van het leven. Ik ben zelfverzekerd. Ik ben mijn emoties de baas. Ik gebruik wel de hoogste dosis van 60mg. Ik adviseer dit medicijn ALLEEN aan mensen die echt op het randje van opgeven zitten. Het is een heel krachtig middel en komt helaas niet zonder bijwerkingen. Naast het moeten letten op mijn voeding, heb ik 0 orgasmes, weinig energie, voel ik me vaak moe en stopt de etenslust nooit.
16-12-2019

15-12-2019

Paroxetine (paroxetine)

ik ben vandaag exact een week bezig met paroxetine 10 mg. ik heb de eerste week ervaren als een hell, onwijs veel bijwerkingen en angsten maar sinds 2 dagen begin ik me wat beter te voelen. zijn er hier mensen die ook last hebben bijvoorbeeld na het fietsen dat je t eng vind en daarn dus adrenaline en onrust krijgt in je lijf met shakende benen en het gebiel hebben dar [lees meer...]je niet kan lopen ? dat volgt met benauwdheid en uiteindelijk een vlaag van paniek ? Ook het slapen gaat nog steeds erg moeizaam, de huisarts heeft me voor de eerste 2 weken geadviseerd om paroxetine en wanneer nodig oxezepam te nemen. werkt het medicijn pas echt goed na 2 tot 6 weken ?
11-12-2019

Paroxetine (paroxetine)

Dit middel was een hel. Na 1 week 10mg was ik weer de oude ik. Toch van de arts verhogen naar 20mg. De vierde dag was het raak ik kreeg plots na klokslag 6 u innamen hevige paniekstoornis ik stond 12 uur lang in brand. Althans van binnen in mijn liggen mijn keel stond dicht “voor mijn gevoel”. Dit heeft gezorgd voor een ambulance rit. Nog nooit zoiets meegemaakt ik dacht d[lees meer...]at dit het einde was voor mij. Door het ziekenhuis vastgesteld dat dit bijwerken waren. Ik stond perplex. Daarna na halve dag opgenomen weer naar huis. Ik werd wakker en BAM het begon weer. Weer naar de spoed. Nu dachten ze een allergische reactie. Weer schrok ik mij rot en werd ik volgeduwd met anti allergie pillen. Hier lag ik plat van het ging goed. Toch dacht de huisarts en de apotheek dat het niet aan de paroxetine kon liggen. Dus moest ik gewoon doorslikken. Nog 10 keer spoed geweest uiteindelijk besloten af te bouwen. Ook dit was HEL. Nog nooit zo diep gezonken. Suïcidaal, duizelig, hoofdpijn, misselijk. Ik at niet meer dronk niet meer ik was gewoon een kasplantje. Na 3 weken stond mijn lichaam eindelijk niet meer in brand. Nog steeds zo diep gezonken ik wilde niet meer. Dit heeft gezorgd voor een opname van 5 weken en starten met nieuwe medicatie onder toezicht. Weer gebeurde hetzelfde. Precies 6 uur later kickt het spul in mijn pupille verwijden ik staarde naar het plafon de hele nacht ik stond weer in brand. Nog 6 uur later weer genezen. Niks meer aan de hand. Ik reageer blijkbaar op de piek die de medicatie heeft van 12 uur. Hij werkte bij mijn 12 uur enorm heftig en stopte daarna meteen. Nu pillen met langere afgifte. De venlafaxine. Ik ben mezelf weer terug aan het vinden na 2 maanden! Let op met het nemen van AD. De artsen weten er zo weinig van..
10-12-2019

Paroxetine (paroxetine)

voor derde keer gestart met paroxetine. Eerdere keren hielp het vrij vlot, de bijwerkingen vielen mee. Na gestopt te zijn kwamen angstklachten weer terug. Daarom in overleg toch weer begonnen, 2 weken 10 mg. en nu 4 weken 20 mg. Helpt tot nog toe minder snel dan vorige keer. Wel wat minder angstig, maar heb heel veel last van gespannen spieren in nek en schouders, en daarb[lees meer...]ij veel (spannings)hoofdpijn. Slapen soms wat onrustig. Ik hoop dat het alsnog beter aanslaat de komende tijd. Ben er nog niet.
09-12-2019

Chronische depressie

Jarenlang met goed resultaat gebruikt. Je moet even door de eerste bijwerkingen heen. Daarna werkt het goed. Ik had bij dit middel wel erge last van restless legs. bij sertraline was dit ineens verdwenen
09-12-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik begon met slikken van paroxetine omdat ik door paniekgevoelens nachten lang achter elkaar wakker lag. Begon met 10mg, toen dat na een á twee weken geen effect had ging ik over op 20mg. Toen begon het feest. Hele heftige bijwerkingen, ik verloor totaal de werkelijkheid en vertrouwde niemand in mijn omgeving. Ik draaide totaal door in vreemde complotachtige gedachtes. Mij[lees meer...]n omgeving wist zich geen raad en sleepte me naar de dokter, volgens mijzelf was er niks aan de hand, de dokter vond de situatie beangstigend. Daardoor terug gegaan naar 10mg waardoor ik langzamerhand weer in de realiteit terug kwam. Erg heftige week geweest voor mijn familie. Na een tijdje sloeg de 10mg aan en sliep ik goed en was de paniek over. Wel werd ik ontzettend moe en vlak en voelde ik me niet mezelf. Om die reden ook na een half jaar slikken gestopt. Voelde me daarna weer tot leven komen, echter kwamen de paniekklachten ook weer terug. Ikzelf wil nooit meer terug naar dit medicijn, maar dat kan voor elk persoon anders liggen.
06-12-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik lees altijd veel verhalen over nare bijwerkingen die dit medicijn geeft, hierdoor was ik van te voren ook erg bang om hiermee te beginnen. In de eerste week alleen last van geen eetlust, maar daarna helemaal nergens last van. Slik nu al een jaar 40 mg per dag en nog steeds geen bijwerkingen. Verder helpt het wel om me rustiger te voelen en mijn emoties zijn minder hefti[lees meer...]g. Het helpt voor mij niet echt tegen somber heid en ben nog steeds depressief, vandaar dat ik wel twijfel om misschien een ander medicijn te proberen.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum