Paroxetine

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

05-12-2019

04-12-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik gebruik paroxetine nu bijna 3 weken,en mijn angsten neemen alleen maar toe. Hoe lang moet ik wachten dat dit medicijn begint te werken?ik heb ook oxasepam daarnaast. Daar ben ik bang om verslaafd van te worden. Heeft iemand hier ervaring mee,hoeveel oxasepam mag ik gebruiken?
02-12-2019

Paroxetine (paroxetine)

Gebruik al meer dan 20 jaar Paroxetine ivm angst-, en paniekstoornis. Heb er in het begin absoluut baat bij gehad en dat heeft zo'n 7 jr geduurd. In die periode slechts nog maar een dagelijkse "onderhoudsdosis" nodig gehad van 10mg en was klachtenvrij. Ik kon (lees: durfde) alles weer! In een nare periode kwamen echter de klachten plots in alle hevigheid weer terug. Verhog[lees meer...]ing dosis Paroxetine heeft helaas niet mogen baten. Mij is afgeraden om met het medicijn te stoppen, ook al zou ik het gebruik ervan zeer langzaam afbouwen. Toen ik het 20 jaar geleden voor het eerst voorgeschreven kreeg dacht men nog dat er geen gewenning optrad, maar nu denkt men daar blijkbaar anders over. Ik gebruik nu sinds jaren in totaal 40mg per dag maar heb er helemaal geen baat meer bij. Depressief ben ik daarnaast ook vaak genoeg. Het gebruik is er alleen nog maar om nog "erger" te voorkomen. Ik ben ontzettend dankbaar voor de 7 jaren van weer kunnen "leven" die Paroxetine mij heeft gegeven, maar ik hoop dat er voor hedendaagse patiënten iets beters met een blijvend effect beschikbaar is.
30-11-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ivm angst, pieker en paniek klachten gedurende een burn out, uiteindelijk gestart met citalopram; bleek niet goed te werken. Begonnen met paroxetine en dat helpt goed. Nauwelijks meer pieker, angst of paniek klachten. Wel af en toe rusteloosheid of ineens vermoeid. Maar daar valt goed mee te leven.
28-11-2019

Hypochondrie

Na 8 jaar geleden in 2011 begonnen te zijn met dit medicijn vanwege angst (hypochondrie) en tinnitus, zeer goede ervaringen. Echter zoals bijna iedereen ook gestopt met het medicijn in juni 2019. Dit ging goed tot 2 weken geleden. Ik ben er dus ruim 6 maanden vanaf geweest. Ik kreeg last van mijn maag en maakte me na een paar dagen zorgen. Ging langs de HA en die heeft me [lees meer...]onderzocht, geen reden om me zorgen te maken zei ze. Echter bleef het steeds meer malen in me hoofd, zoeken op google naar maagkanker en voor dat ik het wist zakte ik weer ver af. in overleg met de dokter toch maar weer begonnen met paroxetine 20mg. Ik ben nu andere half week verder en mijn angsten namen toe, iets wat bij mij herkenbaar is van de vorige keer. Ik moet het nu uitziten en heb als ondersteuning oxazepam 10mg erbij. Ik weet 1 ding zeker, als ik me weer goed voel, stop ik nooit meer. Klaarblijkelijk kom ik toch een stofje te kort wat er voor zorgt dat ik dit niet meer mee maak. De jaren dat ik het slikte, zakte ik qua mg vaak ook terug naar 10. Ook dat werkte prima. Nooit meer zo diep gezeten als momenteel, moet hier weer doorheen maar dan hou ik het zo. Ik vaar er wel bij en zal het mijn hele leven blijven slikken. Iemand met suikerziekte heeft insuline nodig, ik serotonine. Ik hoop dat dit mensen helpt die twijfelen, je kunt het in ieder geval proberen en bedenk, ieders mens is anders, je bent en bijft een uiniek individu.
26-11-2019

Paroxetine (paroxetine)

Een bijwerking bij mij vanaf de eerste week: -Gevoelloze huid rond de billen en genitalien; - moeizaam tot fysiek orgasme komen terwijl gevoel van orgasme uitblijft. Het gaat echt nergens meer over. Compleet doof gevoel. - libido daling tot 0 - geen gevoel in delen van de voet Vanwege bovenstaande gebruik gestopt. Moet nog blijken wanneer gevoel in mijn huid terug kom[lees meer...]t. Net 1 dag gestopt, zal zijn tijd nodig zijn. Verdere bijwerkingen: Extreem vermoeid, wazig in hoofd, afgevlakt inactief. Kon er wel lekker van slapen. Werd er niet blij van in mijn hoofd. Dit gold voor mij. Een ander familielid had er baat bij en lang niet deze bijwerkingen. Blijf gewoon in contact met je huisarts ook als er seksuele stoornissen of gevoelloosheid vd huid ontstaat. Heb gelezen dat dit soms moeilijk tot niet hersteld bij kleine percentage en dat risico wil ik niet. Ik hoop dat het bij mij weer hersteld...i hope so
22-11-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ongeveer twee jaar geleden kreeg ik last van angstklachten die in het begin vooral lichamelijke klachten gaven (buikpijn, misselijkheid, duizeligheid) en sombere gevoelens (moedeloosheid en huilbuien). Dit werd steeds erger tot ik op een bepaald moment niet meer kon slapen omdat ik steeds in paniek raakte en toen ging het heel snel bergafwaarts. Op een gegeven moment was i[lees meer...]k permanent bang en in paniek en ik durfde niet meer te slapen omdat ik bang was voor een nieuwe paniekaanval. Ik kon helemaal niets meer en ik dacht oprecht dat mijn leven voorbij was. Ik was door alle verhalen bang geworden voor AD maar ik zag voor mezelf geen andere optie meer dus ik ben er toch aan begonnen. In het begin had ik last van vervelende bijwerkingen zoals wazig zien, veel zweten, trillen en een verkrampte kaak. Deze bijwerkingen verdwenen echter snel en al na twee weken begon ik me beter te voelen. Ik gebruik het middel nu twee jaar en ik slaap elke nacht goed en ik voel me over het algemeen veel rustiger. Het leven is veel luchtiger geworden en ik kan makkelijker omgaan met tegenslagen, zonder dat ik me afgevlakt voel. Ik kan iedereen met soortgelijke klachten aanraden om dit middel te proberen en niet bang te worden van alle spookverhalen! In het begin kan de huisarts of psychiater ook oxazepam voorschrijven om door de eerste moeilijke dagen te komen. Mij heeft het in ieder geval erg geholpen!
20-11-2019

Paroxetine (paroxetine)

uit het niets leek wel kreeg ik paniekaanval op paniekaanval, soms wel 10 op een dag, na 2 weken was ik helemaal op en heb om medicatie gevraagd. de klachten werden eerst nog heftiger (dacht eigenlijk dat het niet veel erger kon worden, maar goed) na 1 week gebruik verminderden de klachten en na 2 weken was ik eindelijk weer rustig in mijn lijf, nog wel lang bij moeten kom[lees meer...]en en energie weer op moeten bouwen, slik het nu ruim 2 jaar en vind het prima zo, denk niet aan afbouwen
06-11-2019

Paroxetine (paroxetine)

Na jarenlang mij slecht gevoelt te hebben in bepaalde situaties, naar ineens echt niks meer kunnen.. niet eens meer rondlopen in mijn eigen huis! Ik heb echt een zware periode gehad met mijn angststoornis, ik kon de dagelijkse dingen niet meer doen.. ik kon niet eens meer slapen zonder paniekaanvallen te krijgen. Ik ben opgebouwd met Paroxetine, tot ik op 40 mg za[lees meer...]t, en opeens weer alles zonder moeite kon! Wat was dat toch een feest! Helaas ben ik toen wel 20 kilo aangekomen in nog geen half jaar tijd. Dit was ook de reden om 3 jaar later af te bouwen, en ik viel al snel weer de eerste 15 kilo af. Afbouwen ging prima, veel horrorverhalen gehoord.. maar ik ben gewoon heel geleidelijk gegaan zonder klachten. Ik zit nu een half jaar op 5 mg, maar dit is helaas toch te weinig voor mij en ik ga weer terug naar 10mg. Hopelijk kom ik niet aan in gewicht, maar een normaal leven kunnen leiden zonder iedere dag angstklachten is mij veel meer waard!
28-10-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik kreeg ongeveer een jaar na de geboorte van mijn zoon een depressie, nu 24 jaar geleden. Kreeg eerst seroxat voorgeschreven , later werd dit paraxetine. Daar heb ik weinig verschil in gemerkt. Bijwerkingen waren in het begin dat ik overdreven vrolijk was, maar ook weinig concentratie had. Later werd dit normaler. Ben erg blij met dit medicijn. Naast de gesprekken met p[lees meer...]sycholoog in de eerste jaren, heeft het me goed geholpen. Ben niet meer depressief geweest. Afbouwen heb ik wel geprobeerd, maar dan kwamen de klachten terug. Blijf het nu gebruiken. Bijwerken vallen mee te leven. Ben eerst wel wat aangekomen, maar gewicht blijft nu stabiel. 's Morgens kan ik wat moeilijk wakker worden, alsof mijn lichaam nog niet wil, meer prikkels helpen me wel. Er valt goed mee te leven.
25-10-2019

Paroxetine (paroxetine)

Slik het al jaren tegen de migraine, daarvoor had dagelijks migraine aanvallen. Nu hooguit drie keer per jaar
23-10-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine heeft goed voor mij gewerkt, maar geeft snel onttrekkingsverschijnselen als ik een dag vergat of tijdelijk slordig innam. Ook keer geprobeerd te stoppen en dat was vreselijk; alles waar ik het voor nam, stak weer de kop op en dan heftiger.
14-10-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ooit aan begonnen wegens depressieve klachten en angstaanvallen. Vind de werking maar matig, merk wel dat faalangst wat minder is en mij niet meer druk maak over wat andere van mij vinden Een geheel toevallige bijkomstigheid is dat mijn migraineaanvallen vrijwel geheel verdwenen zijn. Ooit drie maanden gestopt en de aanvallen kwamen weer terug. Ik vraag mij af of meer me[lees meer...]nsen deze ervaring hebben. Eigenlijk is de kennelijke effectivitei tegen migrsine de voornaamste reden waarom ik dit middel nog gebruik.
02-10-2019

Dwangstoornis

niet geholpen
01-10-2019

Overspannen/burn-out

Na een hevige burnout raakte ik depressief en had ik last van angsten/ptss achtige klachten. Raakte in de WW en gleed langzaam verder weg in het dagelijkse leven. Daarom met de huisarts besloten dit middel te gebruiken. Gebruik het nu zo'n 1,5 jaar. In het begin werden mijn klacht een stuk heviger, bijna zo erg dat ik dacht er mee te stoppen. Dit hield zo'n 2 weken aan[lees meer...]. Vervolgens volgde verbetering. Ik ben gematigd positief, maar het is geen wondermiddel. Ik heb wel het idee dat het iets helpt tegen mijn angsten en neerslachtigheid. Echter heb ik last van wat nare bijwerkingen in de vorm van een piep in de oren en rusteloosheid. Binnenkort toch proberen te stoppen. Zit nu op 10mg per dag.
22-09-2019

Paroxetine (paroxetine)

20 jr. lang gebruikte ik probleemloos 15 mg Seroxat (10 mg was net te weinig). I.v.m. ernstige depressieve klachten na een zware periode in mijn leven is dit sinds juli 2019 verhoogd naar 20mg, toen 30 mg en omdat dit nog niet hielp naar 40 mg per dag, ik gebruik de 40 mg nu 6 weken. Tot mijn verdriet voel ik mij nog overdag nog steeds depressief en huil ik veel. In de av[lees meer...]ond voel ik me wel goed. Zijn er mensen die 40 mg gebruiken en bij wie het wel werkt?

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum