paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

08-05-2021 | Man | 45
paroxetine (20mg)
Heeft me geholpen slik het nu al 18 jaar . Maar als het niet echt nodig is zal ik er niet aan beginnen probeer met je gevoelens om te gaan want gevoel is ook iets moois . Ik zou heel graag zonder willen maar denk dat ik er nooit meer vanaf kom .want ermee stoppen valt door de heftige bijwerkingen helaas echt niet mee

27-04-2021 | Man | 30
paroxetine (20mg)
Op aanroepen van ex vrouw, en problemen in het huwelijk, ben ik in 20219 naar de pscyholoog en psychiater geweest. Eigenlijk voelde ik me niet geheel depressief, maar geleidelijk heb ik mezelf wijs gemaakt dat ik depressief was en tot vandaag gedraag ik me ook zo. Ik had wel momenten dat ik problemen zoals ik voorheen wel altijd deed, niet meer met mijn wijsheid, kennis, e[lees meer...]rvaring kon oplossen en ik echt medicatie moest nemen. Eerst oxazepam gekregen En later van de psychiater citalopram, en weer later paroxetine. Ik wil de medicatie niet afkraken, maar zolang je zelf niet gelooft dst medicatie werkt lijkt het me lastig. Ik ben een tijdje gestopt met paroxetine, maar overweeg het weer te gebruiken i.c.m. visolie, las dat het goed zou werken. Ik geloof echter dat ik ook zelf mn gedachten dien te corrigeren wil ik niet terug vallen als ik straks stop. Ik zie het dan ook als een hulpmiddel. De gedachte dat een pilletje het voor me moet oplossen, sta ik niet meer achter. Enkel als het echt niet meer zelf op te lossen, zou het een duw in je rug moeten geven. Ook twijfel ik nog vanwege de berichten over verslaving etc, maar hoop dst ik eruit kom. (.......) Sterkte met alles! (RED. mijn medicjin.nl: tekst verkort tot ervaring met medicijn zelf.)

26-04-2021 | Vrouw | 66
paroxetine (20mg)
In 2001 na een tweede zware depressie gestart met Paroxetine 20 mg op advies psycholoog en overleg met huisarts. Na een zware van 6 weken begon de werking en die was fantastisch! Geen paniek meer, geen angst voor drukte en veel mensen, niet meer piekeren. Weer plezier in het leven. Mijn leven was 180 gr. ten goede gedraaid. Klachten waar ik al mijn hele leven last van ha[lees meer...]d waren weg. In 2013 na een burn-out kreeg ik weer depressieve klachten en deze bleven bestaan totdat ik er vorig voorjaar 2020 niet langer meer mee kon doorgaan. Terug naar de huisarts en psycholoog. Vervolgens overgestapt naar Sertraline, eerst 50 mg en daarna in stappen naar 150 mg. Heb niet het gevoel dat het voldoende werkt.

12-04-2021 | Vrouw | 49
paroxetine (10mg)
Na een paar depressies 10 jaar geleden Paroxetine gekregen. Dit heeft mij enorm geholpen, maar de gewenningsperiode was vreselijk. Sindsdien al 3x weer geprobeerd te stoppen, maar telkens komen na een paar weken de klachten terug. Zit momenteel weer in de opbouwfase met alle ellende van dien (slapeloos, mijn hele lijf tintelt en trilt, hartkloppingen en paniekaanvallen). I[lees meer...]k stop NOOIT MEER! Er wordt gezegd dat 10 mg de minimale dosering is, maar ik heb al heel veel bijwerkingen van 2,5mg en functioneer, na de opbouwperiode, heel goed op 5. Herkent iemand dit?

05-04-2021 | Vrouw | 19
paroxetine (10mg)
Ik kreeg dit voorgeschreven wegens mijn depressieve gedachten, bij de eerste weken dacht ik dat mijn lichaam moest wennen aan dit medicijn. Hoe langer ik het gebruikte des te heviger werd de vermoeidheid, ik kwam kilo's aan en de depressiviteit werd versterkt. Ik ben hier maar mee gestopt.

31-03-2021 | Vrouw | 49
paroxetine (5mg)
Na 11 jaar en diverse stoppogingen, in december getracht te stoppen mbv de taperingstrips. Dit ging prima, maar helaas, na 7 weken ‘clean’, en wat onrust in mijn leven, toch weer klachten: slapeloosheid, paniek, stress. Ik zal moeten accepteren dat ik stabieler functioneer met een onderhoudsdosis van 5 mg. Weer starten geeft ook altijd weer een week veel klachten, maar de[lees meer...] wetenschap dat het goed komt sleept me daar elke keer weer doorheen.

18-03-2021 | Vrouw | 52
paroxetine (10mg)
sinds 4 weken gebruik ik 10 mg paroxetine. Daarnaast sport ik elke dat een uur wat de werking van het middel lijkt te versterken. Na 10 dagen begon het middel te werken en zakte de stress en angsten tot een te handelen niveau. Ik ben niet geheel klachten vrij maar de angsten en stress zijn zover gezakt dat ik weer normaal kan functioneren en serieus de oorzaken kan aanpa[lees meer...]kken. Bijwerkingen alleen de eerste week gehad, had van de HA oxazepam gekregen om de angsten te onderdrukken. Heeft goed geholpen en is nu niet meer nodig.

11-03-2021 | Man | 42
paroxetine (20mg)
hallo hier net hetzelfde, na 1 maand geen bijwerkingen noch beterschap ik zie dat jouw post dateert van november 2020, hoe gaat het nu? is het gebetert?

05-03-2021 | Vrouw | 24
paroxetine (20mg)
In eerste instantie leek het wel oké te werken, zeker omdat ik het ben gaan gebruiken nadat ik al een halfjaar escitalopram heb gebruikt. Toch deed het niet genoeg in verhouding met de bijwerkingen die ik had, wat ik ook bij de escitaloptam ervoer en daarom dus was overgestapt. Wat er echter niet wordt verteld voordat je aan dit middel begint, is hoe vreselijk de ontwennin[lees meer...]gsverschijnselen zijn! Volgens mijn psychiater kon ik wel cold turkey stoppen. Dat moet je dus niet doen bij dit middel. Ik kon niet meer eten, niet meer drinken, niets kijken, niets horen, niet staan, niet lopen en ga zo maar door. Ik kon alleen maar op mijn bed liggen en mijzelf gek praten. Als ik dit had geweten was ik nooit begonnen met het middel. Ook met afbouwen zijn de verschijnselen best wel intens. Denk hier goed over na voordat je begint met het medicijn. Het weegt echt niet tegen de voordelen op

26-02-2021 | Vrouw | 35

23-02-2021 | Vrouw | 39
paroxetine (20mg)
Effectief, maar de opbouw van de medicatie was vreselijk. Na een dag of 2 werden mijn gevoelens van paniek en somberheid nog veel heftiger dan voor inname van het medicijn. Grote drang om te stoppen met inname tijdens eerste 2 weken. Lamgeslagen door de paniek. Niet weten waar ik het zoeken moest door het rotgevoel van binnen. Maar na 2 weken, of misschien al na een een da[lees meer...]g of 12, voelde ik mij beetje bij beetje opkrabbelen. En na week 3 al zelfs weer gewoon mezelf, maar dan zonder paniek en somberheid. De opbouw vond ik echt heel heftig, maar het bereik uiteindelijk echt effectief. In de afgelopen jaren een aantal keer cold turkey proberen te stoppen. Wanneer ik mij goed voel, denk ik telkens dat ik het zonder medicatie ook wel red. Van het stoppen merk ik weinig in de eerste weken. Echter na een maand of 2 voel ik de paniek, het piekeren en de somberheid weer in volle glorie opkomen. Na zo'n stoppoging begin ik telkens opnieuw met de medicatie. Telkens weer effectief, maar wel eerst weer die onvoorstelbare rotperiode van medicatieopbouw door. Nu voorgenomen om de komende jaren geen stoppoging meer te ondernemen en me er bij neer te leggen dat ik medicatie nodig heb waarmee ik mij goed kan voelen en goed kan functioneren.

17-02-2021 | Man | 52
paroxetine (10mg)
in het begin is paroxetine een vervelend medicijn omdat het eerst erger wordt maar als je volhoudt merk je ook dat het je helpt om weer gewoon het leven op te pakken. Ik slik het al bijna 20 jaar en afbouwen is niet mogelijk voor mij met dit middel omdat deze afbouwverschijnselen niet te doen zijn.

25-01-2021 | Man | 60
paroxetine (20mg)
na 17 jaar 20mg met succes Paroxetine gebruikt te hebben kwam ik door omstandigheden weer in een depressie met angst en spanningen. Verhoging naar 40mg Paroxetine had geen effect. Daarom wilde huisarts dat ik citalopram ging proberen. Nog te vroeg om te zeggen of dat dat de juiste keuze is. Volgens psychiater is Citalopram een goed alternatief.

13-01-2021 | Vrouw | 65
Depressief
Ik gebruik het nu net weer, na een poging om te stoppen. Hetgeen mislukte. Ik zit nu in de opbouwfase, daar moet je even doorheen. Maar 1 ding..ik ga niet meer zonder. Het stofje mis ik gewoon, als ik het niet neem. De een heeft insuline nodig voor diabetes, ik heb dit nodig. Heb het nu wel geaccepteerd.

05-01-2021 | Vrouw | 52
Premenstrueel syndroom (PMS)
9 jaar geleden gekregen van de gynaecoloog voor PMS klachten, en nu helpt het me door de overgang heen. Na wat stoppogingen, en verschillende adviezen van artsen. Nog steeds op 20 mg. Ik wil mijn leven weer terug en het zelf opknappen, omdat de menstruatie niet meer in mijn leven is. En ik de veranderingen in mijn lichaam door het product als heel hinderlijk ervaar. Ook [lees meer...]het gebruik luistert erg nauw, dus ook het eventuele afbouwen. Door vervelende omstandigheden, had ik 2x een maand tijd geen toegang tot het middel. en ben heel ziek geweest. Waardoor het besef dat je gewoon een legale junkie bent, wel heel duidelijk is geworden. Ik weet wel dat mijn afhankelijkheid van paroxetine voornamelijk lichamelijk is geworden, dus is ben ik nog meer gemotiveerd om te stoppen. Ik wil mijn lichaam terug. Mijn ervaring met stoppen is helaas niet zo goed.

13-12-2020 | Vrouw | 67
paroxetine (20mg)
Paroxetine heeft een goede invloed op mijn stemming en angstniveau. De scherpe kantje zijn eraf. Tot nu toe was ik daar heel blij mee en nam de gewichtstoename voor lief. Maar nu ik al enkele keren nieuwe glazen moest in mijn bril en de staar sterk toenam begin ik me wel wat zorgen te maken

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum