lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

21-03-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ik heb paroxetine in 2008 gebruikt tot 2012. Het heeft me enorm geholpen totdat ik in 2010 een grote fout ben begaan door de zelfverzekerdheid en grenzenloosheid van paroxetine. Ik heb toen nog 2 jaar lang geslikt en daarna op aanraden van collegas iom de huisarts gestopt. Volgens de huisarts mocht ik van 5mg gelijk stoppen. Maar dat is dus in werkelijkheid niet waar. Je h[lees meer...]oort 5 mg ook af te bouwen door middel van druppels die nu verkrijgbaar zijn dankzij veel klachten van mensen die heel veel moeite hebben gehad bij het afbouwen. Ik heb heel veel last gehad bij het afbouwen. Mijn rug deed pijn waar de centrale zenuwen lopen. Ik had last van diarree en overgeven hele dag. En hele dag huilen. Ik had parkinsonachtige verschijnselen in mijn benen en armen. Ik voelde opeens waar ik ook aan moest wennen. Ik werd angstig, een gevoel wat ik al lang niet meer kende. Ik had liefdesverdriet wat heel lang heeft geduurd, maar dit verdriet werd door het stoppen nog erger dan het is. Daarom heb ik achteraf spijt dat ik ben gestopt. Ik had een andere moment moeten kiezen om te stoppen. Ik raad mensen daarom aan om niet te stoppen wanneer je je leven nog niet op een rijtje heb gezet. Ik heb echt enorm geleden van het afkicken en weer terug te gaan naar de realiteit wat ik liever niet had willen zien. Die emoties hebben me enorm versleten. Ondertussen kreeg ik alleen maar andere medicatie van de psychiater. Tryptizol, Nortrilen, Venlavaxine, alles werd alleen maar erger. Uiteindelijk na 4 jaar rommelen met medicijnen heb ik besloten om helemaal te stoppen met antidepressiva. Ik ben niet gelukkig, maar dat is ook een gevoel. Ik moet wennen om weer met mijn gevoelens om te gaan. Want met die pillen had ik teveel lef waardoor ik andere fouten ging maken, waardoor ik uiteindelijk met nog meer problemen zat en dus dieper in een depressie. Je moet alleen goed weten wanneer je gaat stoppen en dat heel langzaam doen. Paroxetine heeft me in mijn moeilijke tijden erg geholpen, maar als ik terugkijk zou ik het echt niemand aanraden, want er vanaf komen is echt een hel. Mijn gezicht leek van mijn schedel af te glijden door verdriet. Ik heb mij nog nooit zo ellendig gevoeld als nadat ik ben gestopt met die pillen. Ik heb daarna ook nog een zelfmoordpoging gedaan door heel veel slaappillen te slikken, maar dat is ook niet gelukt. Ik zou dit medicijn echt niet aanraden. Als je zwaar depressief ben en je komt er niet uit met praten sporten vitaminen, probeer dan andere middelen. In Duitsland schrijven dokters st janskruid voor depressies. Ik heb dat ook geprobeerd maar niet lang genoeg om er effect van te zien. Ik zou niet met deze pillen beginnen. Het heeft ook nog invloed op je kind als je ooit kinderen wil krijgen. Na donkere tijden komen vast betere tijden. Heb geduld en ga niet gelijk pillen slikken als het leven even niet meevalt. Probeer je probleem op te lossen door te praten. Ik heb persoonlijk niets aan mijn problemen gedaan terwijl het heel makkelijk was, ik hoefde maar een aangifte te doen en alles zou ophouden. Ipv daarvan ben ik steeds naar ggz en huisarts gegaan en nu voel ik me alleen maar erger door die pillen. Ik lijk net een junk die net is afgekickt met wallen onder mijn ogen van 4 jaar lang huilen. Ik zie er gelijk wat ouder uit.
16-03-2017

Paroxetine (paroxetine)

Vreselijk middel, een drama om aan te beginnen en een nog groter drama om op een normale manier mee te stoppen. Ik zal het middel niemand aanraden.
09-03-2017

Paroxetine (paroxetine)

Kreeg na een maand zelfmoordneigingen, hier gelijk mee gestopt
05-03-2017

Paroxetine (paroxetine)

Na serieuze twijfels heb ik vanochtend toch maar het 2de pilletje genomen. Wat heb ik me gisteren na het 1ste pilletje miserabel gevoeld 😳. Kort na het innemen, voelde ik me mezelf niet meer, ik was er wel maar terwijl ook weer niet, gevoelloos, onrustig, opgejaagd met een paniekaanval tot gevolg (wat een hel) en heel veel dorst. De hele dag kon ik maar blijven doorgaan, [lees meer...]ik kon niet stil blijven zitten. Dit terwijl ik als alleenstaande mama met een kleintje van nog geen jaar normaal niet vooruit te krijgen ben. Toen het uiteindelijk tijd was om te slapen lukte me dit niet...hele reeksen van gedachten gingen door men hoofd...springend van het ene onbenullige naar het andere. Uiteindelijk maar een alprozolam genomen voor de rust in m'n hoofd terug te krijgen en zo wel in slaap kunnen geraken. Vanochtend dan een uur na het innemen van de paroxetine een alprozolam genomen om te bijwerkingen wat te onderdrukken. Alleen voel ik me buiten de constante honger en dorst net of ik leef heel de dag op speed, volgens een vriendin klink ik, praat ik en gedraag ik me ook zo...is dit wel normaal?
04-03-2017

Chronische depressie

04-03-2017

Chronische depressie

Ik heb acht jaar lang aan dit medicijn gezeten. Ik nam op het laatst 60 mg per dag en nog had ik zelfmoordgedachten! Ik werkte met moeite drie halve dagen per week. Ik begon on 8 uur en om 13 uur sleepte ik mezelf naar huis en sliep dan minimaal drie uur. Nu ben ik vorig jaar overgestapt naar Welbutrin. Het duurde ruim drie maanden voordat ik de Paroxetine helemaal had a[lees meer...]fgebouwd. Ik ben elke twee weken 10 mg omlaag gegaan. Alleen de eerste week niet lekker, totdat ik bij de laatste stap kwam; van 10 mg naar 0 mg. Een hele week heel erg ziek geweest. Misselijk, duizelig, overal pijn. Zelfs nachts was ik ziek. De dokter zei dat het waarschijnlijk een griepje was, maar ik wist zeker dat dat het echt niet was. Zo voelde een griepje nooit. Ik ben toen zelf weer begonnen met 10 mg, en binnen twee dagen kon ik weer rechtop zitten en voelde ik me weer bijna normaal. Daarna heb ik zelf afgebouwd in 10-7,5 - 5 - 2,5 - 1,25 - 0 stappen. En toen was ik niet heel erg ziek. Nog wel een beetje last van gehad, maar niet zo erg als die ene week. Nu ik alleen Welbutrin slik is alles veranderd. Ik werk nog steeds drie dagen, maar niet meer halve! En als ik rond een uur of vier na huis ga is het niet kruipend. De dagelijkse pijn die overal zat is ook 90% minder geworden. De zelfmoordgedachten zijn ook ingedimd, maar ik denk dat dat eerder door de EMDR komt. Paroxetine vind ik troep.
01-03-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ik gebruik nu 3 weken paroxetine 20 mg aurobindo. Ik zweet veel ook soms misselijk en vooral onrustig en merk ook dat ik meer angst hebt. Heeft iemand mischien ervaring? wanneer het kan werken, hoeveel weken?
22-02-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ik had ernstige angst en paniekaanvallen. Bijvoorbeeld; met autorijden in de file staan. in de stad langs hoge gebouwen lopen. waar veel mensen aanwezig zijn. alleen zijn. als er iets plotseling op je af komt. voor de dood. Ik gebruik het medicijn (Paroxetine 20 mg.) nu vanaf het jaar 2000. Al mijn angst en paniekaanvallen zijn totaal verdwenen, ik gebruik 1 tablet per dag[lees meer...], terwijl het maximale gebruik 3 tabletten per dag is. Ik ben 1 maal gestopt met het medicijn voor de duur van 7 maanden, na die 7 maanden kwamen de aanvallen weer terug. toen heb ik samen met de huisarts besloten om niet meer te stoppen, ik neem tot heden nog steeds 1 tablet per dag. Ik voel mij perfect, ik kan alles weer doen, ik rij auto, motor, heb nergens geen last meer van. P/s; tot slot, als je het medicijn voor de eerste keer gebruikt worden de angstgevoelens erger, na 4 tot 6 weken voel je pas de werking ervan, in die weken kreeg ik zelfmoordneigingen en ik moest er zonder begeleiding doorheen zien te komen, achteraf gezien vond ik dat een hele kwalijke zaak. Goede raad: gebruik je het voor de eerste keer, vraag begeleiding. Mensen die hetzelfde probleem hebben, wens ik veel sterkte en genezing toe en het belangrijkste: god bless!
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!