ervaringen per categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

23-03-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

de venlafaxine werkte al erg snel op mijn depressie heb dit medicijn 2 jaar geslikt 1x daags 150 mg. Na een tijdje wou ik er mee stoppen.. dit was voor mij een hel!! Ben dood en dood ziek geweest de eerste maand ( als het niet langer was. Daarna een half jaar last gehad van onstabiele emoties.. blij, verdrietig, vrolijk, boos en heel veel huilen terwijl ik niet verdrietig [lees meer...]was. Dit vond ik echt vreselijk.. ook het afbouwen zelf van de medicatie was niet fijn, elk stapje naar beneden werd ik goed ziek .. heb ook paar maanden over gedaan om te stoppen. Als ik jou was en je begint aan deze medicatie en het valt goed, slik het dan voor de rest van je leven want er mee stoppen kan gewoon echt verschrikkelijk/een hel zijn.
18-03-2017

Sint Janskruid (hypericum)

ernstige Depressie 15 maanden geleden in een ernstige depressie beland, met extreem brandende pijn in mijn lijf, zware zelfsmoorddrang en extreme angst. Bij de psychiater als slaapmiddel seroquel gekregen en cymbalta voorgeschreven gekregen. Geweigerd bij cymbalta en op eigen verlangen mocht ik St. janskruid innemen. 1800 mg per dag. Akute periode na 5 maanden beter, ma[lees meer...]ar hielp niet tegen angst. Depressie en pijn neemt nu geleidelijk af. Ben blij ook met st. janskruid er doorheen zijn gekomen. Volgens psychiater is het net zo werkzaam als chem. Antidepressiva en ik had niet een bijwerking. Maar de depressie was verschrikkelijk en duurde tot nu toe al 15 maanden, weet niet of dat met een chem. Antidepressiva ook zo zal zijn geweest, volgens mijn psychiater helpen antidepressiva alleen om de depressie te ondersteunen en dat heeft het sint janskruid in ieder geval goed gedaan. Maar het moet een goede zijn, niet uit de drogeriemarkt maar uit de apotheek.
18-03-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Naast het gebruik van een ad tegen angsten/emoties/gevoeligheid dit middel geslikt om goed te kunnen slapen. Ik slikte 3,75 mg per nacht. Ik ben in een half jaar tijd 12 kilo aangekomen. Gek genoeg dacht ik al die tijd dat mijn eetbuien kwamen door mijn gebrek aan discipline. De laatste tijd merkte ik dat ik steeds minder sociaal werd. Ik ben nu vier dagen gestopt met mp e[lees meer...]n heb drie nachten zalig geslapen! Ook is er al 1,5 kg af. Ik hoop dat ik snel weer mezelf word. Ik ben toch blij dat ik dit middel een half jaar heb gebruikt want het heeft me door een moeilijke tijd geholpen.
17-03-2017

Efexor (venlafaxine)

Ik hoop eigenlijk dat jullie mij kunnen helpen. Ik gebruik al jaren 150 mg en dat werkt prima. Als ik mijn grenzen overschreidt krijg ik een terugval. Ik twijfel enorm om te verhogen. Iedereen roept het is niet zo heftig maar het is wel mijn hel. Ervaringen met verhogen ja of nee?
17-03-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer een jaar en het werkt voor mij goed. Ik ben gediagnostiseerd met depressie, angststoornis en een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Ik volg natuurlijk naast de medicatie ook therapie. Sinds ik ben begonnen is voor mij mijn leven er een stuk op vooruit gegaan. Ik was altijd heel erg tegen psychomedicatie en ik heb het moment dus ook la[lees meer...]ng uitgesteld. Achteraf was het onnodig. De medicatie helpt me om meer te kunnen hebben door de dag heen. Ook zijn mijn emoties iets stabieler geworden, wat me ontzettend heeft geholpen. Op dit moment kan ik met medicatie een normaal leven opbouwen met fulltime baan, relatie en huis: iets wat me eerder niet lukte. De bijwerkingen zijn bij mij minimaal: ik droom wat heftiger en ik heb iets minder sexuele drang (maar nog steeds voldoende;) haha). Als je twijfelt zoals ik omdat je tegen medicatie bent, maar tegelijkertijd van ellende niet meer weet waar je het moet zoeken: dan zou ik je vanuit mijn ervaring adviseren die angst en resistentie los te laten. Het leven is er zoveel beter op geworden, dat de nadelen van de medicatie daar voor mij echt niet tegenop wegen. Heel veel succes aan degene die dit aan het lezen is!
16-03-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik mirtazipine ter vervanging van de zgn. "pammetjes". Ik heb slaapproblemen. Mirtazipine helpt wel, maar ik ondervind nare bijwerkingen zoals: zware hoofdpijn, nare dromen en zweten.
13-03-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

In verband met depressieve gevoelens en slapeloosheid dit middel voorgeschreven. Helaas zonder resultaat. In het begin ging het slapen beter maar daarna leek het niet veel invloed meer te hebben op het slapen. Helaas echter wel veel bijwerkingen, trillen, pijnlijke gewrichten en spieren, grote onrust. Op advies van de huisarts gestopt.
11-03-2017

Cymbalta (duloxetine)
Chronische depressie

Ruim een jaar zit ik op 60mg, dus twee pillen van 30mg. Dit was eigenlijk net teveel maar volgens de apotheek mag ik de capsules niet openmaken Sinds twee maand zit ik op 90mg vanwege een zware depressie. Ik stuiter de dag door, veel trillen, onrust, maag darm problemen en soms erg van slag zonder aanleiding. Het probleem is dat in nederland er enkel pillen zijn van [lees meer...]30 en 60. Op dit moment zit ik dus veel te hoog en dat merk ik. Wel lukt het mij de dag door te komen, de depressie is er wel maar op de achtergrond. Maar zodra het avond word, kan ik compleet instorten en ben ik terug bij af, zo voelt het. Zodra ik de volgende dag wakker word, werkt de stuiterbal weer. De bijwerkingen zijn nu zo heftig dat ik vanavond terug ga naar 60mg, maar omdat het savonds nog zo zwaar is, ben ik wel bang voor de depressie. Het zijn twee uitersten en eigenlijk is er weinig keus. Mocht ik morgen weer slecht zijn, ga ik bekijken hoe en wat. Belachelijk dat er geen goede dosis beschikbaar is, blijkbaar wel in duitsland maar dan betaal je honderden euro’s per doosje. Kim
10-03-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Het is begonnen met 75mg Venlafaxine voorgeschreven door de huisarts. In september 2016 heb ik contact gezocht met het GGZ om een psychiater naar mijn medicijnen te laten kijken want ik had hier geen baat (meer) bij. De psychiater heeft de dosis eerst in stappen van 75mg verhoogt naar 300mg. Dit had ook geen meerwaarde dus is besloten het af te bouwen naar 0 en te star[lees meer...]ten met Welbutrin als vervanging. De Welbutrin nam ik tegelijkertijd in met de Venlafaxine om alvast een niveau op te bouwen. Toen ik eenmaal gestopt was met Venlafaxine ging ik door een regelrechte hel van bijwerkingen en afkickverschijnselen. Ik ben 3 weken doodziek en ellendig geweest voordat de klachten langzaam wat afnamen. Nu 5 weken later begin ik weer langzaam met werken. Nu de resten van de Venlafaxine langzaam uit mijn lichaam gewerkt worden hou ik nog diverse bijwerkingen over. Vermoedelijk te linken aan de Welbutrin. Het gaat om: Heel snel geagiteerd en een kort lontje Sterke emoties Darmklachten Angsten en een enorm onrustig en opgejaagd gevoel
27-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Voor mijn bipolaire stoornis gebruik ik lithium. Toch hield ik klachten in de vorm van overprikkeling en ernstige vermoeidheid. Mijn energie liep weg door mijn hoofd. Alles wat mijn oren en ogen passeerde zorgde voor ellende. Nu ik venlafaxine erbij gebruik, zijn mijn klachten grotendeels verdwenen.
23-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Als ik dit alles geweten had was ik er zelf niet(!) aan begonnen! Vréselijk veel pijn... ontstekings-verschijnselen!
23-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Zeer tevreden over dit product. Ben vorig jaar gestopt, maar depressieve klachten kwamen geleidelijk weer terug. Huisarts schreef opnieuw voor, dit voelde als een falen, mislukking. Maar... vanaf dat ik weer opnieuw ben begonnen voel ik me zo ontzettend veel beter! Nu berust ik in het feit dat ik dit middel blijkbaar nodig heb, prima dan. Af en toe schuif ik in overleg met[lees meer...] de arts wat met dosering. Zo is t leven prima vol te houden. Dank je wel venlafaxine!!!
19-02-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Heeft me geholpen om m'n slaapritme weer onder controle te krijgen. Werkte beter dan de pammetjes.
19-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Dit medicijn één dag gebruikt om m'n angststoornis onder controle te krijgen. Hielp helaas niet en maakte het snel erger. Mogelijk ook een gevolg van de horror verhalen op internet die m'n angst voeden. Middels was helaas niet het juiste voor mij, maar kan dus wel andere helpen. Vandaar een neutrale tevredenheid.
14-02-2017

Efexor (venlafaxine)

Super goed en fijn middel! Al jaren heel veel baat bij!
13-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Sinds een viertal jaren gebruik ik venlafaxine 150 mg. Daarvoor heb ik heel wat andere antidepressiva genomen: seroxat, anafranil, déanxit, trazolan, ziloft, floxifral. De laatste weken voel ik dat ik weerom aan het wegzakken ben en dat venlafaxine niet meer het effect heeft van vroeger. Daarom zou ik willen vragen of er iemand ervaring heeft met het nemen van 2 antidepres[lees meer...]siva tegelijk. Blijkbaar wordt dat wel eens voorgeschreven, maar werkt het ook? Alvast bedankt voor je raad!!!!
11-02-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik Mirtazepine nu 5 jaar. Dat kwam ipv temazepam. In het begin sliep ik er heel goed op. Later redelijk goed. Maar sinds een paar maanden lig ik vaak hele nachten wakker en is het hard werken (letterlijk) om te kunnen slapen. Daarnaast zeker 10 kilo aangekomen. Volledig nieuwe garderobe moeten aanschaffen in 2 maten groter tot ondergoed aan toe. De Mirtazepine kwam[lees meer...] bovenop Fluvoxamine dat slapeloosheid veroorzaakt wat onhandig is, omdat ik aan uitputting agv een stressstoornis lijd. Slaap is juist dan grote noodzaak. Achteraf gezien had ik dat niet mogen krijgen. Stoppen is moeilijk vanwege heftige langdurige bijwerkingen. Een psychiater vinden die verstand heeft van stressstoornis lijkt wel onmogelijk, al heleboel geprobeerd. Ben weer erg uitgeput, functioneer nauwelijks meer.
09-02-2017

Efexor (venlafaxine)

Het heeft mijn leven op zijn kop gezet. Heb al 8 jaar een depressie (neem seroxat ) daar voor. Ik ben van de ene dag op de andere terug depressief geworden, ook al nam ik sexosat 20 mg. Ik werd zo depressief omdat ik dacht darmkanker te hebben. Ik was zo in paniek dat mijn huisdokter me zij dat het beter zou zijn dat ik een ander middel zou nemen dat krachtiger is , du[lees meer...]s kreeg ik efexor voor geschreven. Ook bleef ik seoxat nemen samen met efexor (samen 180 mg). Zij me dat ik na een tijdje seroxat moest afbouwen (wat ik niet goed begreep). Ben gestart met efexor de eerste dagen gingen goed tot de bijwerkingen begonnen, ben nog nooit zo bang en ongelukkig geweest, huilen, nergens meer zin, niet meer willen eten. En dan kwam de buikpijn er bij geen krampen gewoon buikpijn, vond het zo verschikkelijk, waren voor drie dagen in disney, het was een hel. Huilen, angst, buikpijn pffff niet te doen. Ben er na een maand mee gestopt ik kon niet meer, dan kwamen de ontweningsbijwerkingen, diarree en buikpijn, heb nog steeds met momenten buikpijn. Is hier iemand die er zoveel last van heeft, ik hoop het van wel dan zou ik maar pas gerust zijn ( nu kan ik weer niet naar het toilet net of alles stil ligt. Grtjs viviane
06-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

middel voorgeschreven door specialist na van prozac suicidale neigingen gekregen te hebben, was door alles totaal uitgeput, venlafaxine gaf me het gevoel een schop in mijn rug te hebben gehad, werd zeer druk, geen slaap, zeer (te) vrolijk, na een aantal dagen werd ik steeds drukker, brutaler enz. durfde niet te stoppen, omdat mijn omgeving bang was dat het weer slechter z[lees meer...]ou gaan. Begin 2013 afgebouwd, wat door het tempo daarvan redelijk ging, toen hartstilstand gekregen (""bijwerking"" weet ik nu...), 8 dagen in coma, 3 weken in ziekenhuis, waar men per ongeluk mij weer de volle dosering gaf (op aangeven huisarts), daarna weer alle bijwerkingen, waaronder totaal niet slapen, extreem druk enz, daarna weer gestopt..., geen pretje..., conclusie: neem dit soort dingen nooit!!!
03-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik wil even een goede ervaring met alle gebruikers delen. Na 2 jaar in behandeling te zijn geweest bij een psycholoog voor een gegeneraliseerde angststoornis/paniekstoornis/sociale fobie, adviseerde iemand mij om venlafaxine te gaan gebruiken. In eerste instantie wilde ik dit niet, maar doordat ik steeds terugvallen had en ik eigenlijk therapiemoe was, leek het mij het pro[lees meer...]beren waard. De eerste weken zijn vervelend inderdaad. Ik had last van zweten, schrok elke nacht wakker, voelde me een zombie, was erg gespannen en had vreemde opdringerige gedachtes. Ik wilde bijna stoppen, ook dankzij alle negatieve ervaringen die op alle sites worden weergegeven. Toch wilde ik het medicijn minimaal 2 maanden slikken om uit te sluiten dat het toch nog zou gaan werken. Ik slik het nu 4,5 week en ik ga me steeds beter voelen. Ik ben niet meer angstig. Het is alsof je gewoon je ding doet en niet eens meer beseft dat je angstig was. Het is geen levenseuforie die je krijgt, maar het maakt je rustiger, het stopt het piekeren. Mijn advies is dus écht doorzetten, je moet even door de bijwerkingen heen, maar ze verdwijnen, echt!
03-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Voor mij puur gif waardoor ik niet meer kan autorijden, functioneren of naar buiten komen. Gemaakt omdat de mensen geen last meer willen hebben van jou, niet om jouw klachten te genezen. Afkicken van die troep duurt een half jaar
02-02-2017

Efexor (venlafaxine)

In 2013 begon ik met het gebruik van Venlafaxine dit ging zeer gemakkelijk, het opbouwen zat binnen 1 maand op 225mg geen bijwerkingen of geen last ervan. Na 1 jaar gestopt, afgebouwd tot 75mg daarna omdat de ontwenningsverschijningen te hevig werden gelijk gestopt twee weken goed ziek geweest, daarna ging alles geleidelijk weg tot ik schoon was, na een aantal maanden. N[lees meer...]ovember 2014 kreeg ik last van oorsuizen, redelijk hard en angstaanvallen via de huisarts weer opgebouwd tot 225 mg, mijn oorsuizen kon ik goed handelen met deze medicatie venlafaxine, na anderhalf jaar goed afgebouwd tot 37,4mg daarna gestopt, weer twee weken veel duizelingen. Na twee weken gestopt met blowen en roken en toen begon het weer: somber klachten ik dacht dit gaat weer de verkeerde kant op en begon gelijk weer met venlafaxine september 2016 alleen nu werkte het als een rode lap alles werd erger voordat ik het wist werd mijn oorsuizen ook erger, na twee maanden omdat ik het niet vond werken zoals ik gewend was gestopt, ik kwam niet hoger dan 75 mg dus weer afgebouwd naar 37,5 en kreeg mirtazapine voorgeschreven en ben die gaan verhogen, maar deze werkt totaal niet en nu ben ik bang voor AD geworden, omdat ik niet meer oorsuizen wil hebben dan er nu is dus schrijft de psychiater geen andere AD meer voor, praten moet de oplossing zijn maar mijn gevoel zeg iets anders ik voel mij al 6 maanden depressief, elk nadeel heeft zijn voordeel ben wel nog steeds gestopt met roken en blowen, maar gelukkiger niet.
01-02-2017

Chronische depressie

Na 19 jaar contact met de GGZ was ik helemaal stabiel. Geen psychoses ed zaken meer. Wat overblijft is de depressie, die de afgelopen drie jaar steeds erger werd. De HA schreef me venlafaxine voor van 37.5 mg. 12 januari begon ik er mee. Ik merkte de volgende dag meteen het effect, Iets van de zware spanning ging weg. In feite was ik erg tevreden, totaal geen bijwerkingen[lees meer...]. Maar de HA schreef me 75 mg voor. Vier dagen ging het goed, maar toen kreeg ik last van slapeloosheid. Ik gebruik al een tijdje quetiapine tegen slapeloosheid. Halverwege de nacht word ik wakker en neem een pilletje en slaap weer door. Maar nu werd ik wakker, nam nog een pilletje, maar slapen homaar. Drie nachten. Toen drong het tot me door het de venlafaxine is die me die slapeloosheid bezorgt. En ik heb er al last van, dan wordt dan alleen maar erger. Dus ben ik vandaag meteen gestopt. Tot nog toe ook geen bijwerkingen. Later wil ik weer terug naar de 37.5 mg. Of iets anders proberen..
31-01-2017

Duloxetine (duloxetine)

Tot nu toe slechte ervaring, maar probeer vol te houden ook al is de angst nu dubbel zo erg. Zijn er mensen met dezelfde ervaring en is het verbeterd na enkele weken?
29-01-2017

Duloxetine (duloxetine)
Rugklachten

Heb nog niet zo veel revering, weet alleen dat ik ontzettend angstig en nerveus ben en slaap alleen maar. Moet huisarts bellen of dit normal is.
25-01-2017

Dysthymie

De eerste week was een ramp. Nachtzweten, hartkloppingen, duizelig, misselijk, droge mond. Maar na een aantal dagen verdwenen deze bijwerkingen. Inmiddels merk ik duidelijk dat de scherpe randjes van mijn depressie zijn. Sombere dagen heb ik soms nog steeds, maar zo diep als vroeger zink ik gelukkig niet meer. Ik ben niet aangekomen sinds gebruik, nog steeds netjes o[lees meer...]p gewicht. Mijn libido was in het begin wat lager maar komt inmiddels weer langzaam terug. Ik ben wel wat sneller vermoeid maar dit is niet ernstig genoeg dat het m'n dagelijks functioneren beïnvloed. Kortom, voor mij is dit medicijn, vooral in combinatie met therapie, een uitkomst. Het geeft me net dat beetje ondersteuning om door te gaan.
25-01-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Heb naar aanleiding van overspannenheid / burn out (en bijkomende angst/paniek aanvallen) van huisarts Mirtazapine voor geschreven gekregen. Gebruik dit nu ca. 5-6 weken. In het begin was het wennen. De afgelopen 3 weken gingen super goed. Ik kon de hele wereld aan. Gister middag echter, plotseling, een terugval. Somber en verdrietig. Jammer. Hoop dat het snel weer bijt[lees meer...]rekt en beter gaat.
24-01-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Kort samengevat: onderdrukt depressiviteit maar je krijgt er veel bijwerkingen voor terug waardoor je je gaat afvragen wat nou erger is.... De afstemming van dosering waren voor mij het verschrikkelijkst! Na een maand merkte ik een verschil qua stabiele (nouja eigenlijk te afgevlakte) stemming. Maar ik bemerkte dat de bijwerkingen die plek begon in te nemen; liever-dood[lees meer...]swensen, afwezig gevoel van liefde/verliefdheid en sexdrive, je niet echt meer 'verbonden' voelen met je lichaam en nog een tal van rare/moeilijk onder woorden te brengen gevoelens. Ik denk dat deze bijwerkingen het beste passen onder zombie-gedrag. Nu aan de afbouw begonnen omdat ik veel doodswens-gedachten kreeg, daar begon ik me serieuze zorgen over te maken. Ik wil mensen niet afschrikken, maar ik ging door een psychologische HEL nu ik afbouw; onverklaarbare huilbuien, extreme kluizenaarsgedrag, gevoel alsof je emoties in een achtbaan zitten, contact met jezelf nog verder verliezen en ook hier weer moeilijk onder woorden te brengen gevoelens. Ik krijg sterk het idee dat deze medicijn het investeren niet waard is vanwege de bijwerkingen die minstens zo vervelend zijn als depressief zijn zelf. Ja, het werkt. Maar het weegt niet op tegen de bijwerkingen voor mij.
24-01-2017

Efexor (venlafaxine)

Ik neem al jaren efexor 300mg voor depressie en angsten. Eerste weken veel last van misselijkheid gehad, nadien ging dat beter. Nu ik het al jaren slik heb ik de indruk dat het niet meer zo krachtig werkt als bij aanvang. Maar depressie en angsten zijn minder diep en intens, ze komen steeds terug dat wel. Bijwerkingen: veel zweten, lichte misselijkheid.
21-01-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Angst- paniek en dwangstoornis met wanen. Aangezien mijn huidige paniekaanval dusdanig heftig was, leek ik de eerste uren goed te reageren. De volgende dag had ik het gevoel alsof ik totaal buiten mezelf stond, waarna ik in de badkamer, in een gigantische huilbui uit wanhoop op de grond viel. Had last van hartkloppingen, hoofdpijn, visuele problemen (mijn luie oog begon m[lees meer...]ee te werken), lichte hallucinaties (lichten zien en vreemde vormgeving van objecten; af en toe liepen deuren scheef). Hierdoor namen mijn angst en paniekklachten toe en durfde de eerste dagen de deur niet uit. Erg veel korte slaapmomenten en concentratieverlies, waardoor ik me slecht kon concentreren op bijvoorbeeld de tv. Droge mond en piep in de oren. Obsessief gedrag is in de eerste weken erg sterk toegenomen. Na 1 week gebruik werd ik wanhopig en kreeg volgens anderen bepaalde wanen, en suïcidale gedachten. Deze suïcidale gedachten zijn inmiddels wat milder geworden, maar kwamen bijna tot uitvoering. De bijwerkingen lijken af te nemen. Heb minder last van een droge mond, geen hallucinaties meer, en durf weer naar mijn werk en soms ook naar vrienden toe of zo. Dwangmatig gedrag blijft licht aanwezig, maar is verminderd. Heb nog altijd wat druk op mijn rechter oog en een piep in de oren en levendige dromen. Ik slaap inmiddels wel door in de nacht. Al mijn gehele leven ben ik bang dat me iets overkomen zal. In de vorm van ziekte of dat ik alleen achter zal blijven. Hiervoor ontwikkelde ik een dwanggedrag, een controle gedrag. Al erg veel therapieën gehad en andere vormen van bewustwording, maar telkens kwamen vooral paniek en dwangklachten terug. Al een aantal jaren geleden stelde een van mijn therapeuten voor om medicatie te gaan gebruiken (ambulante begeleider thuis). Ik moest hier niets van hebben, omdat ik altijd op eigen krachten door bewustwording van mijn klachten af leek te komen. Helaas sloeg in november van vorig jaar de alarmklok. Mijn lijf leek me in de steek te laten toen ik pijn op de borst kreeg, waarna bij de huisarts ook een afwijkend ECG werd herkent. In het ziekenhuis was alles in orde, maar voor mij leek er geen einde te komen aan mijn paniek en dwanggedachten. ik was er van overtuigd dat er iets mis was en heel mijn lichaam deed dat ook doen voorkomen. Ik durfde de deur niet meer uit, want was telkens bang om dood neer te vallen. Uiteindelijk kon ik het niet meer aan en werd ook licht suïcidaal. De huisarts gaf me Oxazepam en Venlafaxine. Ik was totaal de weg kwijt en in paniek dus ik nam het aan. Omdat ik op dat moment ook voor een deel onder toezicht stond, nam iemand anders het medicatiegebruik in acht. Mijn onderbuikgevoel zei me dat het misschien wel eens de stomste keuze uit mijn leven zou kunnen worden en wilde op het allerlaatste moment niet beginnen aan de medicatie. Toch begon ik eraan, omdat ik geen uitweg meer wist en ik was kapot. Nog altijd ben ik bang dat deze medicijnen mijn lichaam kapot zullen maken. Zeker omdat ik al een hersenbeschadiging heb opgelopen tijdens mijn geboorte. Deze gedachte maken mij soms nog wanhopig.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3789)
Anticonceptie - overig (2921)
Cholesterol (2293)
Depressie - antidepressiva overig (2137)
Epilepsie (1913)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1723)
Pijn - morfine-achtigen (1617)
Pijn (1551)
ADHD - psychostimulantia (1453)
Verslavingsziekten (1417)
Maagzuur - protonpompremmers (1314)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1261)
Bloeddruk - betablokkers (1142)
Anticonceptie - eenfase (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (887)
Migraine (851)
Angststoornissen (825)
Depressie - antidepressiva TCA (810)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (794)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!