categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

16-10-2019

Trazolan (trazodon)

Mirtazapine gekregen voor slecht slapen ondanks de oxazepam. Kreeg ik hoofdpijn van dus moest in stoppen. Naarmate het meer uit mijn bloed ging werd ik somberder. Slaap weeer goed en droom fijn met trazodon
15-10-2019

Chronische depressie

Na 3 verschillende anti depressiva gebruikt te hebben 8 jaar niks genomen, omdat medicatie me een zombie maakte. Na ernstige terugval Duloxetine gekregen. De zon brak weer door en ik heb mijn leven nu 8 jaar terug!
13-10-2019

Overspannen/burn-out

Ik merk dat ik veel last heb van spierpijn en algehele vermoeidheid van mijn lijf. Lig soms uren wakker van de pijn in mijn benen. Merk ook dat de stoelgang slechter is en heb last van gewichtstoename ondanks mijn normale eetpatroon.
13-10-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

na lang wikken en wegen ben ik vijf jaar geleden toch maar (weer) aan de anti depressiva gegaan. Eerder, in 1999, gebruikte ik ook anti depressiva naar aanleiding van hevige burn out verschijnselen. Na de eerste twee weken Venlafaxine in een lage dosering, constateerde ik zelf dat dit middel niet geschikt was voor mij. Helaas dacht mijn huisarts daar anders over en advisee[lees meer...]rde mij door te gaan. Ik wist niet wat ik ermee aanmoest, depressief zijn is ook geen feest (en ik kende mezelf niet anders als depressief), dus vertrouwde ik mijn huisarts. In de afgelopen vijf jaar is de dosering verhoogd en weer verlaagd (afgestemd met een psychiater), ook al was mijn vraag duidelijk: help mij van deze medicijnen af! Ok, nu heb ik dus zelf de beslissing genomen af te bouwen. Ik heb mijn huisarts ervan op de hoogte gebracht en ga periodiek naar hem toe om te vertellen hoe het gaat (met mij). Ik maak de capsule open, haal de drie pilletjes eruit en hak een pilletje in tweeën. Afbouwen als volgt: 3, 2,5, 2, 1. 1 is wat ik nu gebruik, dat is dus een derde van 37,5mg. Ik heb me nog nooit zo goed en fit gevoeld. wat ik er wel bij vermeld is dat ik diepgaand zelfonderzoek naar mijn gevoelens heb gedaan en dat ik tot bepaalde inzichten ben gekomen. Ik denk dat dat van groot belang is om goed af te kunnen bouwen. De ad onderdrukt je woede/verdriet en dat is precies wat je WEL moet willen voelen. dat heb ik gedaan en voel me nu echt veel beter. Ik zeg niet dat ik nooit meer een rotdag heb, maar ik kan nu met mijn gevoelens omgaan...voelen dus!
09-10-2019

Cymbalta (duloxetine)

na 13 keer anti-depessiva te hebben geprobeerd nu wonder middel gevonden.Niet meer depressief.dankbaar.
08-10-2019

Trazolan (trazodon)

Fijn om lkkr te kunnen slapen en te dromen
07-10-2019

Overspannen/burn-out

ik gebruik 15mg en heb op dit moment veel speirklachten, vooral traplopen gaat moeizaam. en opstaan vooral stijve spieren. heeft iemand dezelfde ervaring?
06-10-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Neem dit medicijn al 17 jaar (75mg), ben heel tevreden, heb lichte bijwerkingen, soms een droge mond, in het begin van inname enorm zweten, beetje moe, hoge cholesterol, sinds een 8 a 10 jaar is de gewichtstoename maar 5kg, maar ben, ondanks nog steeds de verhoogde eetlust, streng beginnen letten op mijn voeding, doe je dit niet, dan kom je naast de gebruikelijke bijwerkin[lees meer...]g met gemak 10 kg of meer aan. Vaak afgebouwd en gestopt, maar ben genetisch belast en de psychische klachten kwamen daardoor gewoon weer terug. Voel me veel beter, de dagelijkse confrontatie met psychisch gerelateerde euvels zal altijd een beetje blijven, maar ik kan het, dankzij deze pil+ eigen zelfbewustzijn, een betere plaats geven in mijn leven. Neem het tesamen met Lambipol 200mg (stemmings stabilisator, bipolaire stoornis)
03-10-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Heb geen last meer van angst en paniekaanvallen. Wel heb ik nog depressieve klachten. Ik ben begonnen op 37,5 mg ongeveer 4 maanden geleden. En stapsgewijs opgebouwd naar 150mg, deze slik ik nu 2 weken. Bij elke verhoging erg veel last van veel bijwerkingen. Hoe langer ik de verhoging dan gebruik hoe minder het word. De levendige dromen vind ik het vervelendste, omdat er s[lees meer...]oms ook rot dromen tussen zitten. Ben een stuk rustiger geworden dankzij de medicatie.
01-10-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik dit medicijn nu voor het eerst , en zit in de tweede week van ophoging naar 75 Mg . Ik weet niet of dit bij de bijwerkingen hoort, maar tril erg zeker in de ochtend als ik wakker wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? Merk wel voor mijn andere klachten lichte verbetering. Ik slik ook lorezapam van 1 Mg over de hele dag. Dat helpt mij wel.
01-10-2019

Cymbalta (duloxetine)

Beste allen . Ik gebruik Cymbalta nu een jaar of 10 met UPS en downs . Max dat ik genomen heb is 180 Mg . Dat was bij opname depressie om me lam te leggen . Standaard zit ik op 60 Mg en dat lukt vrij aardig ... naar 0 komen lukt gewoon niet vanwege wie ik ben .. zenuwachtig ..gejaagd ... stress op werk en teveel bijwerkingen .daarbij neem ik nu 2 Mg rivotril om men zenuwsp[lees meer...]asmen in schouder en restlegue legs aan banden te werken ... algemeen is dit voor mij een goede combinatie ... je moet zelf aan je gevoel weten als je moet verhogen of verlagen ... enkel van die rivotril ben je zo moe ( leren mee leven ) nog iemand ervaringen met deze combinatie ? Gr Frank
30-09-2019

Fibromyalgie

pijn fibromyalgie/angststoornissen. Het hielp binnen twee weken. Geen bijwerkingen (voor zover ik kan nagaan)
26-09-2019

Trazodon (trazodon)

Neem dit sinds begin 2019 maar nog weinig effect op de migraine aanvallen ... Jammer ...
26-09-2019

Trazolan (trazodon)

Voorgeschreven als ondersteuning tijdens het stopen met roken. Als lichte slaper vaak wakker en moeilijk terug inslapen. Gaf de eerste 2 dagen een licht euforisch en rustig gevoel toch om de slaap te vatten werkte het juist averechts. Lag nog langer wakker terwijl ik erg moe was. Tijdens de slaap 3 keer wakker met blaaspijn gevoel overvolle blaas. Na plassen bleef de pij[lees meer...]n waardoor de nachten wakker liggen langer werden. Ook erg geconstipeerd en nu breken bloedvaatjes ineens met neus snuiten. Ben de inname gestaakt na 6 dagen waardoor je ineens in een gat valt en nu erg depressief word. Heb doemgedachten en vind mezelf onwaardig om te leven. Laatste 5 dagen maar aan 2,5 slaap uurtjes per nacht gekomen. Nu hoofdpijn aan één stuk.
24-09-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Vorig jaar al een keer begonnen op aanraden van huisarts en psychiater(die ik maar 1 keer heb gezien, alleen voor deze medicatie). Paar keer occasional gebruikt en gelijk mee gestopt omdat de bijwerkingen zo heftig waren. Was volgende dag nog erg versufd. Door aanhoudend en erger wordend slecht tot niet slapen toch weer mee begonnen, en nu elke avond 3.5mg. Doe dit nu ee[lees meer...]n paar maanden en inderdaad iets minder suf de volgende dag maar toch niet altijd mezelf. Ben in 3 maanden tijd 6 kilo aangekomen en dacht eerst dat het kwam omdat ik meer was gaan eten. Maar dat is niet de oorzaak. Let goed op wat ik eet en eet minder dan voor medicatie maar kom toch nog steeds aan. Eet ‘s avonds na warm eten niets meer. Maar het maakt niets uit. Ik kom gestaag aan. Ook merk ik dat ik me wat vlakker voel en toch heb ik laatst een woede aanval gehad zoals ik al geen 20 jaar meer gehad heb. Ben wel een beetje radeloos, hier wil ik niet mee doorgaan. Maar ben ook bang om weer niet te kunnen slapen, en dat is ook reuze slecht voor mijn gezondheid. Verder heb ik fibromyalgie en ik vind dat dit ook is toegenomen. Waar ik voorheen ook nog wel eens betere periodes kende, heb ik er nu alle dagen behoorlijk last van. Denk dat 6 kilo aankomen daar ook niet aan meewerkt. Al met al erg vervelend zo. Eigenlijk wil ik er gewoon weer mee stoppen. Heb natuurlijk alles al geprobeerd de afgelopen jaren, begonnen met meditatie en reguliere huis tuin en keukenkruiden, toen orthomoleculaire therapie met melatonine, L-tryptofaanen 5HTP en Serozol. Helaas helpt dat mijnallemaal niet. Ik wil ook niet het pad inslaan van alle “pammen” en dergelijke. Bovendien helpt dat ook niet echt, naast dat het snel gewenning geeft, slaap ik er niet goed op. Ik hoor graag of er mensen zijn die zich hierin herkennen en of er iemand een fijnere oplossing heeft gevonden....?
14-09-2019

gebruik 3 maanden dit medicijn iets verbetering
12-09-2019

Cymbalta (duloxetine)

Sinds 2008 heb ik last van polyneuropathie, van het soort CIAP. Oorzaak onbekend. Met behulp van infusen met o.a. vitamine B en Ozon therapie hield ik de zenuwpijn redelijk onder controle. Het laatste half jaar is de pijn plots erger geworden, vooral in de voeten, onderbenen en zelfs bovenbenen. De zaak staat soms in de fik. Met name 's nachts is dit een ramp, waardoor ik[lees meer...] nauwelijks sliep. Met tegenzin dan toch maar aan een antidepressivum gegaan. Eerst Duloxetine en later Cymbalta, omdat ik veel bijwerkingen had. Eerst 30 mg en soms 45 mg. (openen capsule en de helft weggooien) De eerste weken Duloxetine waren vreselijk. Rare slaap met nog steeds veel pijn. Overdag veel slapen. Na 3 maanden ging het gaandeweg wat beter en heb ik het gevoel dat de pijn wat onderdrukt wordt. Het slapen gaat beter, alhoewel verre van pijnloos. Omdat men regulier niets meer voor mij betekenen en niet levenslang aan het antidepressivum wil, ben ik alternatief gaan zoeken. Bij diverse therapeuten aangeklopt en overal hoor ik het zelfde. Je hebt restanten van borelia in je. Lyme dus. Regulier bloedonderzoek bracht echter niets. Heb nu frequentietherapie, waardoor de bacteriën gedood worden. Na een paar maanden nog steeds geen verbetering. Ik blijf echter hopen, geduld uitoefenen en doorknokken. Heb geen keus. Time will tell......Groet, Nico
07-09-2019

Trazolan (trazodon)

Niet nemen de bijwerkingen zijn slechter dan de kwaal
05-09-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Dit medicijn zes jaar geslikt en onlangs gestopt. In het begin had ik veel last van de gebruikelijke bijwerkingen en nu ik ben gestopt komen deze bijwerkingen dubbel en dwars terug. Ik wil erop attenderen dat de meeste wanneer ze langer dan vijf jaar geleden dit middel slikt, dan is stoppen erg moeilijk. Slagingspercentage is maar 44%. Bezint eer gij begint.
04-09-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Deze medicatie werkte na 3 weken ongeveer optimaal, ik ben erg tevreden, het werkt niet perfect maar wel zeer goed dus ik ben over het algemeen heel tevreden. Ik merk dat als ik een avond wat wijntjes drink ik dit de volgende dag enorm merk. dit en ook slaaptekort hebben veel invloed op de bijwerkingen van de medicatie, zo voel ik me de dag na het drinken vaak slecht, also[lees meer...]f de medicatie dan niet werkt met vaak veel onrust en een paniekaanval als resultaat. Hierdoor heb ik mijn lifestyle aangepast en sindsdien gaat het beter.
02-09-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Sinds 2015 neem ik al antidepressiva. Van 2015 tot 2017 nam ik Paroxetine 30mg, sinds 2017 tot nu Venlafaxine met verhoging naar 225mg. Ik heb sinds 2015 al last van het rusteloze benensyndroom (RLS). Uit onderzoek blijkt dat zowel Paroxetine als Venlafaxine RLS fel vetsterkt. Ik heb meer last van RLS bij Venlafaxine en bovendien heb ik bij elke dosisverhoging last van sla[lees meer...]approblemen.

Autisme

Deed niets voor mijn autisme en chronische depressie. Kwam veel aan in gewicht. Al met al wogen de nadelen zwaarder dan de voordelen.

Efexor (venlafaxine)

Ik neem dit nu sinds een jaar omwille van depressieve klachten. In het begin werkte het super goed, geen bijwerkingen. Merk wel meteen als ik een dosis vergeet, dan geraak ik mijn bed niet uit van de misselijkheid en een bizar gevoel in mijn hoofd. Nu, een jaar en veel familiale gebeurtenissen later, heb ik het gevoel dat het niet meer zo goed werkt of de dosis niet meer v[lees meer...]oldoende is. Ik heb ook sneller last van blauwe plekken, elke nacht nachtmerries en veel zweten. Heeft nog iemand deze bijwerkingen gekregen?

Mirtazapine (mirtazapine)

ik slik al bijna 6 jaar Mirtazapine 15 mg na een hevige depressie. Elke avond bedtijd neem ik de pil in. Ik slaap bijna altijd meteen in en de klok zo'n beetje rond. Ik slik natuurlijk nog meer, quetiapine, pregabaline, melatonine Ik wens je een goede nachtrust toe. Vaak wakker geen slaap enz, gaat je ondermijnen.

Mirtazapine (mirtazapine)

Het middel werd mij een jaar geleden voorgeschreven door mijn huisarts. Ik blijk last te hebben van het zgn gassyndroom, pieker daardoor veel, soms zeer frequent migraine slecht slapen hartkloppingen..... Enfin een hele waslijst. Het middel slik ik vlgs de arts vanwege enkele voor mij heilzame bijwerkingen. Welnu na een wekenlange gewenperiode ( voelde mij aanvankelijk so[lees meer...]ms net een zombie) verhoogt het middel mijn kwaliteit van leven met wel een punt of 3 ( op een schaal van 10) . Mijn eerdere scepsis voor zo,n eh paardenmiddel is omgeslagen en ben mijn huisarts echt erg dankbaar. Ik neem de 10 kg gewichtstoename van 95 naar 105 kg ben 198 cm lang voor lief .
23-08-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Lang geleden dit medicijn voorgeschreven gekregen voor angsten, spanningen en paniek. Heel lang op de laagste dosis gezeten van 37,5 en 2 keer opgehoogd naar 75. Bij opbouw heftige bijwerkingen en bij afbouw heftige ontwenningsverschijnselen. Vraag me af of het medicijn nog doet wat het moet doen omdat ik eigenlijk alleen maar last vd bijwerkingen heb. Bij 75 mg waren di[lees meer...]e heftig, maar zit nu al sinds maart weer op 37,5 en nog steeds last. Van de klachten krijg ik juist weer meer angst, slechte concentratie en Prikkelbaar. Wil nu gaan afbouwen met taperingstrips. Iemand ervaring mee? En weet iemand bij welke verzekering dit (deels) vergoed wordt. 5 jaar geleden heb ik zelf zitten klooien met afbouwen en dat ging toen mis. Hoop op een reactie, want zie tegen afbouwen op, maar zo kan het ook niet verder.
18-08-2019

Trazodon (trazodon)

Ik slaap al enkele jaren slecht. De dokter schreef me dit voor omdat dit niet verslavend werkt. Na enkele weken sliep ik terug door. Je hebt er wel een droge mond door en in het begin een hongergevoel.
17-08-2019

Efexor (venlafaxine)

Ik neemde 2 jaar effexor excell in begin 75mg na een jaar 150mg.Het geeft rusgevend maar bij mij ik moest ELKE DAG een dutje doen van 2 tot 3 uur in n amiddag .Ik had ook hart kloppingen smorgens als ik wakker wier.Ik ben gestopt en probeer een andere therapie.
17-08-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

ik heb de hoogste dosis moeten nemen in het begin omdat ik erge angst had en depressie. Het heeft nooit afdoend gewerkt, ook niet bij de dosis van 225mg, wel tegen de pijn. Elke stap in de afbouw - ik neem nu nog 75 mg- was een hel, ik wou euthanasie toen. Ik wou dat ik dit medicijn nooit had genomen en hoop dat ik er ooit nog vanaf geraak.
14-08-2019

Dysthymie

Ik gebruik al 5 jaar venlafaxine. Ik begon met 37,5 mg, bouwde op naar 75 mg, toen naar 112,5 mg, verder omhoog naar 150 en uiteindelijk helemaal naar de 225 mg. Hier 2 jaar stabiel op gezeten, uit huis gegaan en begonnen met afbouwen, ik was immers niet meer depressief of angstig. Eenmaal op 75 mg kwam alles terug. 3 maanden aan huis gekluisterd gezeten tot ik besloot wee[lees meer...]r naar de huisarts te gaan. Toen hebben we de dosering weer verhoogd naar 150 mg en daar ben ik nu al weer 2 jaar gelukkig mee zonder dat ik ooit nog wil afbouwen. De bijwerkingen zijn vervelend maar ik kan er mee leven. Ik ben 40 kilo aangekomen in +-4 jaar en zweet bijzonder veel in mijn gezicht. Ik kan absoluut geen dosering missen, dan word ik doodziek van de lichamelijke afkickverschijnselen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4803)
Anticonceptie - overig (3522)
Cholesterol (2775)
Depressie - antidepressiva overig (2576)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2193)
Pijn - morfine-achtigen (2106)
Pijn (1895)
ADHD - psychostimulantia (1829)
Verslavingsziekten (1809)
Bloeddruk - betablokkers (1582)
Maagzuur - protonpompremmers (1498)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1435)
Anticonceptie - eenfase (1316)
Angststoornissen (1122)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1060)
Depressie - antidepressiva TCA (990)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (920)