ervaringen per categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

23-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Zeer tevreden over dit product. Ben vorig jaar gestopt, maar depressieve klachten kwamen geleidelijk weer terug. Huisarts schreef opnieuw voor, dit voelde als een falen, mislukking. Maar... vanaf dat ik weer opnieuw ben begonnen voel ik me zo ontzettend veel beter! Nu berust ik in het feit dat ik dit middel blijkbaar nodig heb, prima dan. Af en toe schuif ik in overleg met[lees meer...] de arts wat met dosering. Zo is t leven prima vol te houden. Dank je wel venlafaxine!!!
19-02-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Heeft me geholpen om m'n slaapritme weer onder controle te krijgen. Werkte beter dan de pammetjes.
19-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Dit medicijn één dag gebruikt om m'n angststoornis onder controle te krijgen. Hielp helaas niet en maakte het snel erger. Mogelijk ook een gevolg van de horror verhalen op internet die m'n angst voeden. Middels was helaas niet het juiste voor mij, maar kan dus wel andere helpen. Vandaar een neutrale tevredenheid.
14-02-2017

Efexor (venlafaxine)

Super goed en fijn middel! Al jaren heel veel baat bij!
13-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Sinds een viertal jaren gebruik ik venlafaxine 150 mg. Daarvoor heb ik heel wat andere antidepressiva genomen: seroxat, anafranil, déanxit, trazolan, ziloft, floxifral. De laatste weken voel ik dat ik weerom aan het wegzakken ben en dat venlafaxine niet meer het effect heeft van vroeger. Daarom zou ik willen vragen of er iemand ervaring heeft met het nemen van 2 antidepres[lees meer...]siva tegelijk. Blijkbaar wordt dat wel eens voorgeschreven, maar werkt het ook? Alvast bedankt voor je raad!!!!
11-02-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik Mirtazepine nu 5 jaar. Dat kwam ipv temazepam. In het begin sliep ik er heel goed op. Later redelijk goed. Maar sinds een paar maanden lig ik vaak hele nachten wakker en is het hard werken (letterlijk) om te kunnen slapen. Daarnaast zeker 10 kilo aangekomen. Volledig nieuwe garderobe moeten aanschaffen in 2 maten groter tot ondergoed aan toe. De Mirtazepine kwam[lees meer...] bovenop Fluvoxamine dat slapeloosheid veroorzaakt wat onhandig is, omdat ik aan uitputting agv een stressstoornis lijd. Slaap is juist dan grote noodzaak. Achteraf gezien had ik dat niet mogen krijgen. Stoppen is moeilijk vanwege heftige langdurige bijwerkingen. Een psychiater vinden die verstand heeft van stressstoornis lijkt wel onmogelijk, al heleboel geprobeerd. Ben weer erg uitgeput, functioneer nauwelijks meer.
09-02-2017

Efexor (venlafaxine)

Het heeft mijn leven op zijn kop gezet. Heb al 8 jaar een depressie (neem seroxat ) daar voor. Ik ben van de ene dag op de andere terug depressief geworden, ook al nam ik sexosat 20 mg. Ik werd zo depressief omdat ik dacht darmkanker te hebben. Ik was zo in paniek dat mijn huisdokter me zij dat het beter zou zijn dat ik een ander middel zou nemen dat krachtiger is , du[lees meer...]s kreeg ik efexor voor geschreven. Ook bleef ik seoxat nemen samen met efexor (samen 180 mg). Zij me dat ik na een tijdje seroxat moest afbouwen (wat ik niet goed begreep). Ben gestart met efexor de eerste dagen gingen goed tot de bijwerkingen begonnen, ben nog nooit zo bang en ongelukkig geweest, huilen, nergens meer zin, niet meer willen eten. En dan kwam de buikpijn er bij geen krampen gewoon buikpijn, vond het zo verschikkelijk, waren voor drie dagen in disney, het was een hel. Huilen, angst, buikpijn pffff niet te doen. Ben er na een maand mee gestopt ik kon niet meer, dan kwamen de ontweningsbijwerkingen, diarree en buikpijn, heb nog steeds met momenten buikpijn. Is hier iemand die er zoveel last van heeft, ik hoop het van wel dan zou ik maar pas gerust zijn ( nu kan ik weer niet naar het toilet net of alles stil ligt. Grtjs viviane
06-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

middel voorgeschreven door specialist na van prozac suicidale neigingen gekregen te hebben, was door alles totaal uitgeput, venlafaxine gaf me het gevoel een schop in mijn rug te hebben gehad, werd zeer druk, geen slaap, zeer (te) vrolijk, na een aantal dagen werd ik steeds drukker, brutaler enz. durfde niet te stoppen, omdat mijn omgeving bang was dat het weer slechter z[lees meer...]ou gaan. Begin 2013 afgebouwd, wat door het tempo daarvan redelijk ging, toen hartstilstand gekregen (""bijwerking"" weet ik nu...), 8 dagen in coma, 3 weken in ziekenhuis, waar men per ongeluk mij weer de volle dosering gaf (op aangeven huisarts), daarna weer alle bijwerkingen, waaronder totaal niet slapen, extreem druk enz, daarna weer gestopt..., geen pretje..., conclusie: neem dit soort dingen nooit!!!
03-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik wil even een goede ervaring met alle gebruikers delen. Na 2 jaar in behandeling te zijn geweest bij een psycholoog voor een gegeneraliseerde angststoornis/paniekstoornis/sociale fobie, adviseerde iemand mij om venlafaxine te gaan gebruiken. In eerste instantie wilde ik dit niet, maar doordat ik steeds terugvallen had en ik eigenlijk therapiemoe was, leek het mij het pro[lees meer...]beren waard. De eerste weken zijn vervelend inderdaad. Ik had last van zweten, schrok elke nacht wakker, voelde me een zombie, was erg gespannen en had vreemde opdringerige gedachtes. Ik wilde bijna stoppen, ook dankzij alle negatieve ervaringen die op alle sites worden weergegeven. Toch wilde ik het medicijn minimaal 2 maanden slikken om uit te sluiten dat het toch nog zou gaan werken. Ik slik het nu 4,5 week en ik ga me steeds beter voelen. Ik ben niet meer angstig. Het is alsof je gewoon je ding doet en niet eens meer beseft dat je angstig was. Het is geen levenseuforie die je krijgt, maar het maakt je rustiger, het stopt het piekeren. Mijn advies is dus écht doorzetten, je moet even door de bijwerkingen heen, maar ze verdwijnen, echt!
03-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Voor mij puur gif waardoor ik niet meer kan autorijden, functioneren of naar buiten komen. Gemaakt omdat de mensen geen last meer willen hebben van jou, niet om jouw klachten te genezen. Afkicken van die troep duurt een half jaar
02-02-2017

Efexor (venlafaxine)

In 2013 begon ik met het gebruik van Venlafaxine dit ging zeer gemakkelijk, het opbouwen zat binnen 1 maand op 225mg geen bijwerkingen of geen last ervan. Na 1 jaar gestopt, afgebouwd tot 75mg daarna omdat de ontwenningsverschijningen te hevig werden gelijk gestopt twee weken goed ziek geweest, daarna ging alles geleidelijk weg tot ik schoon was, na een aantal maanden. N[lees meer...]ovember 2014 kreeg ik last van oorsuizen, redelijk hard en angstaanvallen via de huisarts weer opgebouwd tot 225 mg, mijn oorsuizen kon ik goed handelen met deze medicatie venlafaxine, na anderhalf jaar goed afgebouwd tot 37,4mg daarna gestopt, weer twee weken veel duizelingen. Na twee weken gestopt met blowen en roken en toen begon het weer: somber klachten ik dacht dit gaat weer de verkeerde kant op en begon gelijk weer met venlafaxine september 2016 alleen nu werkte het als een rode lap alles werd erger voordat ik het wist werd mijn oorsuizen ook erger, na twee maanden omdat ik het niet vond werken zoals ik gewend was gestopt, ik kwam niet hoger dan 75 mg dus weer afgebouwd naar 37,5 en kreeg mirtazapine voorgeschreven en ben die gaan verhogen, maar deze werkt totaal niet en nu ben ik bang voor AD geworden, omdat ik niet meer oorsuizen wil hebben dan er nu is dus schrijft de psychiater geen andere AD meer voor, praten moet de oplossing zijn maar mijn gevoel zeg iets anders ik voel mij al 6 maanden depressief, elk nadeel heeft zijn voordeel ben wel nog steeds gestopt met roken en blowen, maar gelukkiger niet.
01-02-2017

Chronische depressie

Na 19 jaar contact met de GGZ was ik helemaal stabiel. Geen psychoses ed zaken meer. Wat overblijft is de depressie, die de afgelopen drie jaar steeds erger werd. De HA schreef me venlafaxine voor van 37.5 mg. 12 januari begon ik er mee. Ik merkte de volgende dag meteen het effect, Iets van de zware spanning ging weg. In feite was ik erg tevreden, totaal geen bijwerkingen[lees meer...]. Maar de HA schreef me 75 mg voor. Vier dagen ging het goed, maar toen kreeg ik last van slapeloosheid. Ik gebruik al een tijdje quetiapine tegen slapeloosheid. Halverwege de nacht word ik wakker en neem een pilletje en slaap weer door. Maar nu werd ik wakker, nam nog een pilletje, maar slapen homaar. Drie nachten. Toen drong het tot me door het de venlafaxine is die me die slapeloosheid bezorgt. En ik heb er al last van, dan wordt dan alleen maar erger. Dus ben ik vandaag meteen gestopt. Tot nog toe ook geen bijwerkingen. Later wil ik weer terug naar de 37.5 mg. Of iets anders proberen..
31-01-2017

Duloxetine (duloxetine)

Tot nu toe slechte ervaring, maar probeer vol te houden ook al is de angst nu dubbel zo erg. Zijn er mensen met dezelfde ervaring en is het verbeterd na enkele weken?
29-01-2017

Duloxetine (duloxetine)
Rugklachten

Heb nog niet zo veel revering, weet alleen dat ik ontzettend angstig en nerveus ben en slaap alleen maar. Moet huisarts bellen of dit normal is.
25-01-2017

Dysthymie

De eerste week was een ramp. Nachtzweten, hartkloppingen, duizelig, misselijk, droge mond. Maar na een aantal dagen verdwenen deze bijwerkingen. Inmiddels merk ik duidelijk dat de scherpe randjes van mijn depressie zijn. Sombere dagen heb ik soms nog steeds, maar zo diep als vroeger zink ik gelukkig niet meer. Ik ben niet aangekomen sinds gebruik, nog steeds netjes o[lees meer...]p gewicht. Mijn libido was in het begin wat lager maar komt inmiddels weer langzaam terug. Ik ben wel wat sneller vermoeid maar dit is niet ernstig genoeg dat het m'n dagelijks functioneren beïnvloed. Kortom, voor mij is dit medicijn, vooral in combinatie met therapie, een uitkomst. Het geeft me net dat beetje ondersteuning om door te gaan.
25-01-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Heb naar aanleiding van overspannenheid / burn out (en bijkomende angst/paniek aanvallen) van huisarts Mirtazapine voor geschreven gekregen. Gebruik dit nu ca. 5-6 weken. In het begin was het wennen. De afgelopen 3 weken gingen super goed. Ik kon de hele wereld aan. Gister middag echter, plotseling, een terugval. Somber en verdrietig. Jammer. Hoop dat het snel weer bijt[lees meer...]rekt en beter gaat.
24-01-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Kort samengevat: onderdrukt depressiviteit maar je krijgt er veel bijwerkingen voor terug waardoor je je gaat afvragen wat nou erger is.... De afstemming van dosering waren voor mij het verschrikkelijkst! Na een maand merkte ik een verschil qua stabiele (nouja eigenlijk te afgevlakte) stemming. Maar ik bemerkte dat de bijwerkingen die plek begon in te nemen; liever-dood[lees meer...]swensen, afwezig gevoel van liefde/verliefdheid en sexdrive, je niet echt meer 'verbonden' voelen met je lichaam en nog een tal van rare/moeilijk onder woorden te brengen gevoelens. Ik denk dat deze bijwerkingen het beste passen onder zombie-gedrag. Nu aan de afbouw begonnen omdat ik veel doodswens-gedachten kreeg, daar begon ik me serieuze zorgen over te maken. Ik wil mensen niet afschrikken, maar ik ging door een psychologische HEL nu ik afbouw; onverklaarbare huilbuien, extreme kluizenaarsgedrag, gevoel alsof je emoties in een achtbaan zitten, contact met jezelf nog verder verliezen en ook hier weer moeilijk onder woorden te brengen gevoelens. Ik krijg sterk het idee dat deze medicijn het investeren niet waard is vanwege de bijwerkingen die minstens zo vervelend zijn als depressief zijn zelf. Ja, het werkt. Maar het weegt niet op tegen de bijwerkingen voor mij.
24-01-2017

Efexor (venlafaxine)

Ik neem al jaren efexor 300mg voor depressie en angsten. Eerste weken veel last van misselijkheid gehad, nadien ging dat beter. Nu ik het al jaren slik heb ik de indruk dat het niet meer zo krachtig werkt als bij aanvang. Maar depressie en angsten zijn minder diep en intens, ze komen steeds terug dat wel. Bijwerkingen: veel zweten, lichte misselijkheid.
21-01-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Angst- paniek en dwangstoornis met wanen. Aangezien mijn huidige paniekaanval dusdanig heftig was, leek ik de eerste uren goed te reageren. De volgende dag had ik het gevoel alsof ik totaal buiten mezelf stond, waarna ik in de badkamer, in een gigantische huilbui uit wanhoop op de grond viel. Had last van hartkloppingen, hoofdpijn, visuele problemen (mijn luie oog begon m[lees meer...]ee te werken), lichte hallucinaties (lichten zien en vreemde vormgeving van objecten; af en toe liepen deuren scheef). Hierdoor namen mijn angst en paniekklachten toe en durfde de eerste dagen de deur niet uit. Erg veel korte slaapmomenten en concentratieverlies, waardoor ik me slecht kon concentreren op bijvoorbeeld de tv. Droge mond en piep in de oren. Obsessief gedrag is in de eerste weken erg sterk toegenomen. Na 1 week gebruik werd ik wanhopig en kreeg volgens anderen bepaalde wanen, en suïcidale gedachten. Deze suïcidale gedachten zijn inmiddels wat milder geworden, maar kwamen bijna tot uitvoering. De bijwerkingen lijken af te nemen. Heb minder last van een droge mond, geen hallucinaties meer, en durf weer naar mijn werk en soms ook naar vrienden toe of zo. Dwangmatig gedrag blijft licht aanwezig, maar is verminderd. Heb nog altijd wat druk op mijn rechter oog en een piep in de oren en levendige dromen. Ik slaap inmiddels wel door in de nacht. Al mijn gehele leven ben ik bang dat me iets overkomen zal. In de vorm van ziekte of dat ik alleen achter zal blijven. Hiervoor ontwikkelde ik een dwanggedrag, een controle gedrag. Al erg veel therapieën gehad en andere vormen van bewustwording, maar telkens kwamen vooral paniek en dwangklachten terug. Al een aantal jaren geleden stelde een van mijn therapeuten voor om medicatie te gaan gebruiken (ambulante begeleider thuis). Ik moest hier niets van hebben, omdat ik altijd op eigen krachten door bewustwording van mijn klachten af leek te komen. Helaas sloeg in november van vorig jaar de alarmklok. Mijn lijf leek me in de steek te laten toen ik pijn op de borst kreeg, waarna bij de huisarts ook een afwijkend ECG werd herkent. In het ziekenhuis was alles in orde, maar voor mij leek er geen einde te komen aan mijn paniek en dwanggedachten. ik was er van overtuigd dat er iets mis was en heel mijn lichaam deed dat ook doen voorkomen. Ik durfde de deur niet meer uit, want was telkens bang om dood neer te vallen. Uiteindelijk kon ik het niet meer aan en werd ook licht suïcidaal. De huisarts gaf me Oxazepam en Venlafaxine. Ik was totaal de weg kwijt en in paniek dus ik nam het aan. Omdat ik op dat moment ook voor een deel onder toezicht stond, nam iemand anders het medicatiegebruik in acht. Mijn onderbuikgevoel zei me dat het misschien wel eens de stomste keuze uit mijn leven zou kunnen worden en wilde op het allerlaatste moment niet beginnen aan de medicatie. Toch begon ik eraan, omdat ik geen uitweg meer wist en ik was kapot. Nog altijd ben ik bang dat deze medicijnen mijn lichaam kapot zullen maken. Zeker omdat ik al een hersenbeschadiging heb opgelopen tijdens mijn geboorte. Deze gedachte maken mij soms nog wanhopig.
10-01-2017

Efexor (venlafaxine)

Ik heb dit middel 18 jaar gebruikt. In 2003 werd de diagnose bipolaire stoornis gesteld. Hiervoor krijg ik priadel(lithium) en lamotrigine. Dit had verder geen invloed op de voorgeschreven hoeveelheid efexor. Na enkele jaren kreeg ik slaapapneu. 4 a 5 uur slaap per dag. 3 jaar geleden kreeg ik de diagnose polyneuropathie. In concreto: benen die me pijn deden bij lopen of [lees meer...]staan. Deed mijn vrouw de boodschappen ging ik in de koffiecorner zitten. De laatste jaren had ik evenwichtsproblemen: fietsen door het brandgangetje eindigde steevast tegen een schuurtje. Dit middel veroorzaakt ook nog concentratieproblemen, apathie, afvlakking van emoties en gevoelens, nooit echt lachen of huilen. Sinds mei 2016 heb ik de efexor helemaal afgebouwd. Geen slaapapneu, geen polyneuropathie, geen evenwichtsstoringen. De concentratie wordt langzaam maar zeker beter. Ik word nu heel snel emotioneel.
09-01-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Na meerdere gesprekken met de huisarts over mijn neerslachtigheid is dit medicijn voorgeschreven i.c.m. een verwijzing naar een psycholoog. Startdosering was 37,5 mg die binnen twee weken werd opgebouwd naar 75mg. De eerste dagen vooral last van misselijkheid en een zwaar hoofd. De eerste maand(en) daarnaast de zogeheten 'brainzaps', waarbij het lijkt alsof er even kort ee[lees meer...]n soort kortsluiting in het hoofd optreedt. Hierdoor ook last van concentratieproblemen en een algeheel gevoel niet helemaal aanwezig te zijn. Zelfde bij een vergeten dosis. Qua effectiviteit niet het idee dat het medicijn iets aan de emoties of neerslachtigheid veranderde. Het algehele afvlakken van emoties heb ik niet zo ervaren (t.o.z. van de situatie zonder medicijnen). Door de bovengenoemde bijwerkingen het stoppen met het medicijn jarenlang uitgesteld ondanks onvoldoende effect. Uiteindelijk na ruim 5 jaar gebruik afgebouwd naar 37,5 mg. Omdat dit heel moeizaam ging nog een jaar op deze dosering gezeten. Daarna om de dag genomen en vervolgens twee dagen. Bovenstaande bijwerkingen waren toen het ergst. Toen toch in overleg gegaan met de huisarts, die aangaf dat ik de ontwenning blokkeerde door na twee dagen weer een pil te nemen. Na dit gesprek ben ik abrupt (cold turkey) gestopt. Dit viel erg tegen, de bijwerkingen hielden veel langer aan dat verwacht. Pas na een week of 6 geen last meer. Wanneer je van plan bent dit middel af te bouwen, raad ik aan dit te doen in overleg met de huisarts of psycholoog, in een periode met weinig (sociale) verplichtingen. Zeker de eerste twee weken is het afkicken eigenlijk niet te combineren met (bijv) een 40-urige werkweek. Al met al ben ik heel blij dat ik geen venlafaxine meer gebruik. Bij het afkicken werd me duidelijk hoe heftig dit medicijn is, terwijl ik toch een 'lage' dosering gebruikte. Uiteindelijk heeft het stoppen met de anticonceptiepil pas geleid tot het verdwijnen van de negatieve sluier en had ik gewild dat ik dit had geprobeerd voor ik met venlafaxine begon.
07-01-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

In 2015 ben ik gestart met venlafaxine op aanraden van mijn psycholoog. Ik liep daar al enige tijd en ben ook meerdere keren opnieuw begonnen met therapie, dat helpt maar er bleef een soort vermoeiende somberheid op de achtergrond aanwezig. Toen ik begon met de medicatie voelde ik mij al heel snel opgeklaard. Wel wat bijwerkingen als misselijkheid en draaierig in het be[lees meer...]gin. Na een tijdje begon ik te merken dat ik me echt heel goed voelde, alles draaide om mij. Ik kreeg een enorme onverschilligheid over mij heen. (Iets wat echt niet bij mij past). Mijn partner vond het super in het begin, eindelijk koos ik voor mijzelf en liet de sombere gedachte achter mij. Maar het werd erger... Het leek wel of ik een soort karakterverandering aan het ondergaan was. Als er nu discussies thuis waren maakte het me allemaal niet meer zoveel uit, ik voelde er niets van! Ik wil niet in detail treden maar ik heb echt heel veel spijt van dingen die ik in die periode heb gedaan. Ik weet niet of meerdere mensen dit soort dingen herkennen maar ik vind het doodenge medicatie. Ik zou bijna zeggen dat het mensen gewetenloos kan maken. Nu ben ik gestopt i.o.m. de huisarts en heb afgebouwd met taperingstrips. Ik ben een maand verder en het is echt doorbijten. Ik heb veel hoofdpijn en wordt mij er langzaam maar pijnlijk van bewust hoe ik mij afgelopen anderhalf jaar heb gedragen. Depressie is minder maar niet weg... Ik weet nog niet helemaal hoe maar wil hier zeker mee aan de gang. Maar durf geen medicatie meer te nemen.
06-01-2017

Chronische depressie

Dit middel is voor mij effectief. Het haalt de top van de emoties af en nam de depressie weg waardoor ik in rust met therapeuten kon werken aan de oorzaak van de depressie Nadeel is na jaren gebruik : -weinig libido - sterk afgevlakte emoties -letterlijk niet kunnen huilen
05-01-2017

Overspannen/burn-out

Het bleek jaar later dat deze huisarts veel te veel mg heeft gegeven, ondanks herhaaldelijk vragen/later smeken om andere medicatie. Hij is blijven zeggen dat ik moest wennen. jaren van de medicijnen af geweest, de laatste jaren slik ik clomipramine, 30mg is voldoende.
04-01-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ben seroxat gaan nemen in 1999 en dat tot 2009. Er waren geen bijwerkingen. Maar de werkzaamheid nam af en ben dan overgestapt op sipralexa. Van de ene dag op de andere.De sipralexa heb ik 3 maanden genomen, maar dat deed gewoon niets. Op aanraden van de psychiater ben ik daar mee gestopt en heb 3 maanden niets genomen. Dan besliste hij om toch de seroxat opnieuw op te sta[lees meer...]rten en van 20 naar 30mg te gaan. Dat lukte en heb dat dan terug een drietal jaren genomen. Dan moest ik afbouwen en overstappen naar venlafaxine 150mg. Ik moet zeggen dat het goed werkt en bijna geen bijwerkingen heb. Na langdurig gebruik krijg je sexuele stoornissen(o.a. impotentie)die mogelijk onomkeerbaar zijn. Ik heb de meeste ssri's gebruikt, maar het juiste middel voor iemand vinden is altijd een zoektocht.
02-01-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Na een moeilijke 4 maanden van depressiviteit door familiale oorzaken, ben ik dan toch gestart met een AD op aanraden van huisarts en psychiater . Na de eerste inname van Mirtazapine 15 mg de volgende ochtend minder angstig en rustiger en ook terug zin in eten. Zit nu aan de zevende dag en voelde me terug wat onrustiger en kan niet op gang geraken om iets zinnigs te doen a[lees meer...]lhoewel er nog vele taken in huis staan te wachten. Afwachten wat het de volgende weken zal zijn, Tot hiertoe wel tevreden met dit medicijn.
30-12-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Gekregen voor een postnatale depressie in 2004. Toen opgebouwd naar 150mg en nu al ongeveer 12 jaar op 37.5mg. Wel al vaker willen stoppen vandaar de afbouw. Nooit lukte het door de bijverschijnselen om helemaal te stoppen. Nu toch weer 4 dagen cold turkey gestopt omdat ik het zat was om dit te blijven slikken. Nu zie ik ook op de diverse sites dat ik bij voorgaande pogin[lees meer...]gen gewoon afkick verschijnselen had waardoor ik iedere keer toch weer gestart ben met de laagste dosering. Dit wil ik absoluut niet meer maar wat een ellende, vooral duizeligheid, misselijkheid en een watten gevoel in mijn hoofd. Hoop dat dit snel over is!
29-12-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb dit medicijn maar kort gebruikt. Ik kreeg het voorgeschreven door mijn behandelend arts ter vervanging van de citalopram die ik 7 jaar had gebruikt omdat ik hier geen baat meer bij had. De venlaflaxine leek mijn stemming korte tijd positief te beïnvloeden, de bijwerkingen waren echter ernstig. Begin oktober 2016 moest ik acuut met deze medicatie stoppen omdat de [lees meer...]depressie weer in alle heftigheid terugkwam. Ik ben toen cold turkey gestopt met innemen zodat ik kon beginnen met het middel nortilen. De afkickverschijnselen waren zeer heftig en langdurig (zeker 2 weken). Ik voelde me dronken en misselijk, kon nauwelijks slaap vatten en kon mijn gedachten niet ordenen. Ik hoop iets dergelijks nooit meer mee te maken.
27-12-2016

Trazolan (trazodon)

is een doorslaper, neem tegelijk lormetazepam in...val vlug in slaap en kan nu toch +- 9u doorslapen, toen ik begon met de medicatie sliep ik +-3u/nacht !!!
19-12-2016

Cymbalta (duloxetine)

Als gevolg van een klein ongeval heb ik zenuwpijn in mijn rechterarm. Hiervoor kreeg ik tramadol en lyrica. Ik had van het laatstgenoemde middel erg veel last van bijwerkingen. Ik hield pijn en door de bijwerkingen was ik niet in staat mijn werk goed uit te voeren. Als gevolg hiervan kreeg ik dan weer een depressie. De psychiater schreef mij Duloxetine voor en met Lyrica[lees meer...] ben ik gestopt. Na twee maanden had ik bijna nooit meer pijn en ging mijn arm weer bij mijn lijf horen. De combinatie tramadol en duloxetine werkt perfect. Met de depressie en angststoornis gaat het ook veel beter.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3753)
Anticonceptie - overig (2909)
Cholesterol (2284)
Depressie - antidepressiva overig (2126)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1711)
Pijn - morfine-achtigen (1604)
Pijn (1537)
ADHD - psychostimulantia (1442)
Verslavingsziekten (1408)
Maagzuur - protonpompremmers (1305)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1233)
Bloeddruk - betablokkers (1137)
Anticonceptie - eenfase (1061)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (885)
Migraine (847)
Angststoornissen (817)
Depressie - antidepressiva TCA (806)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (787)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!