categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

03-08-2021 | Vrouw | 32

02-08-2021 | Man | 24
Chronische depressie
Kreeg dit middel voorgeschreven eind 2015, toen ik opgenomen was in een kliniek binnen de GGZ. In deze kliniek zaten voornamelijk mensen die zwaar depressief waren, en wie risico liepen om een succesvolle zelfmoordpoging te plegen. Ik was achttien toen ik dit middel voor het eerst nam, en wat ik merkte was dat het mij vrijwel direct in slaap bracht en me hier ook moeil[lees meer...]ijk uit liet komen. Opstaan lukte veelal op zowel fysiek als mentaal slecht, maar als ik dan al op was dan kon men erop rekenen dat alleen mijn lichaam nog wakker was. Daarnaast merkte ik in de kliniek zelf niet veel van de andere bijwerkingen, deze kwamen pas tot het licht toen ik hier na twee maanden later uit kwam als toen negentienjarige man. Met het niet kunnen inslapen kreeg ik pas later in mijn leven te maken, dus de medicijnen waren toentertijd er vooral op gericht om mijn emoties in bedwang te houden. Ik heb al zover ik kan herinneren altijd emoties als heel heftig ervaren, wat tot erg impulsieve beslissingen had geleid in het verleden. Deze medicijnen waren echter geen wondermiddel - ik moest kiezen tussen twee kwaden. Waar ik aan de ene kant kon kiezen tussen dag en nacht intensief somber zijn, was aan de andere kant iemand die zo gedrogeerd was dat hij niets echt meer kon voelen, en enorm vergeetachtig was. Mijn ooit feilloze geheugen had mij verlaten, eveneens hetgeen wat mij maakte tot de persoon die ik was - mijn emoties. Na anderhalf jaar dit middel te hebben gebruikt was ik uit mezelf gestopt. Ik wilde mijn ware zelf weer zijn, ook al betekende dat lijden. Ik zou het anderen niet aanraden tenzij ze totaal geen andere opties hebben.

02-08-2021 | Vrouw | 34
Postnatale depressie
9 maanden na bevalling en psychose . Kreeg ik tijdens opname deze medicatie. Heeft alles veranderd en ik kan nu volledig functioneren. Spijtig genoeg wel geprobeerd af te bouwen maar blijf 75 + 37,5 nodig hebben. Dochter is nu 2,5 jaar

31-07-2021 | Man | 71
mirtazapine
Door tinnitus slaapproblemen gekregen. Ik heb mirtazapine gekregen als slaapmiddel. De 1ste keer na gebruik 10 uur achtereen geslapen(!) en was nauwelijks uit bed te branden. Wel de hele verdere dag ontzettend duf gebleven. Na die tijd niet meer gebruikt, doorgegaan met lorazepam als slaapmiddel, dat werkt bij mij ook redelijk tot goed. ik hou mirtazapine achter de hand al[lees meer...]s paardemiddel bij nieuwe slaapstoornissen

31-07-2021 | Vrouw | 32
venlafaxine
Hoi, Ik heb al eerder geplaatst en gereageerd via deze site. Nu vroeg ik mij af, of er meer mensen zijn die na de ‘stop’ van Focus overgestapt zijn op TEVA? En nu WEER over moeten stappen, omdat ook TEVA stopt?

29-07-2021 | Man | 52
venlafaxine
Ik gebruik venlaflaxine nu 3 jaar Ik kan nu zeer goed met mijn depressie om gaan. En het werkt ook voor mijn add (een vorm van abhd) Goed, mijn hoofd ben is het nu een stuk rustiger en minder chaotisch.

Duloxetine

23-07-2021 | Vrouw | 51
duloxetine
Sedert 3 tal maanden duloxetine 30mg geslikt tegen zenuwpijn. 2maand goed gegaan. Dan niet meer, begon mij suf en moe te voelen. Ben nu enkele dagen volledig gestopt. Voel mij zeker niet goed. Draaierig geen energie, overal pijn , wazig zicht, emotioneel. Maar ik geef niet op. Wil er vanaf.

22-07-2021 | Man | 40
mirtazapine
Ik neem geen 15mg, maar de helft. Had een tijd last van slapeloosheid tijdens burnout en kreeg deze voorgeschreven. Heeft me goed geholpen, want alles begint bij goed (beter) slapen! Ook prettig dat je hier niet verslaafd aan raakt zoals bij temazepam etc. Gebruik het nu nog af en toe, als ik bijvoorbeeld tijdens een periode van veel stress slecht slaap.

21-07-2021 | Man | 60
Polyneuropathie
heeft totaal geen effect, slik ze nu 2 maanden, Dit is inmiddels me 5e soort medicijnen voor me polyneuropathie. Kijken maar weer naar andere.

20-07-2021 | Vrouw | 32
Borderline persoonlijkheidsstoornis
2e keer dat ik gebruik maak van de venlafaxine, helpt mij goed. Ik kan weer functioneren, durf weer naar de winkel, minder last van depressie. Wel in combinatie met VERS training die ik gehad heb.

09-07-2021 | Vrouw | 52
mirtazapine
Ik kreeg mirtazapine om beter te kunnen slapen en tegen dpressie / angstklachten. Kreeg 15 mg en moest een halve nemen voor het slapen. Ik neem maar een kwart en zelfs dat helpt bij mij super! Ik slaap veel beter en heb veel minder angstklachten en pieker veel minder. Ook ik ben wel al bijna 2 kleding maten aangekomen. Daar ben ik iets minder blij mee. Ga prob[lees meer...]eren door sporten het te verminderen. Want eten doe ik gewoon gezond en niet veel.

Sint Janskruid

06-07-2021 | Vrouw | 32
hypericum
Ik gebruik een combinatie middel extra forte van Bloem, daarin zit naast sint jans kruid ook valeriaan, hop, haverstro en lavendel. het helpt mij meer energie te hebben en minder stress. Minder rusteloos gevoel op de borst. Minder verdrietige gevoelens. Stress diarree binnen een paar dagen helemaal weg. Minder kaakklem snachts. Het helpt me makkelijker dingen op te pakken,[lees meer...] in plaats van lusteloos niks doen.

03-07-2021 | Vrouw | 67
mirtazapine
Slapeloosheid en Tinnitus, moest ivm qt verlenging andere antidepressiva gaan slikken. De eerste paar dagen voelde ik mij een zombie, maar dat gaat over.

26-06-2021 | Man | 39
venlafaxine
Ik heb sinds mijn 10e levensjaar een gegeneraliseerde angststoornis.Dit heb ik jaren redelijk onder controle kunnen houden,helaas een jaar of 8 geleden is het verergerd door stress van werk en gezin.Toen overspannen geraakt en gestart via de huisarts met paroxetine en metoprolol voor bloeddruk,paroxetine gaf redelijk wat bijwerkingen zoals duizelig,misselijk,geen orgasme.H[lees meer...]ierna zijn de klachten licht verbeterd maar niet voldoende,na een aantal maanden via de huisarts overgegaan op citalopram.Die overgang ging zonder problemen maar de klachten bleven hetzelfde op de zwaarste dosis.Hierna wilde de huisarts dat ik via een psychiater de medicatie ging instellen,omdat ik al bij een psycholoog zat was ik snel aan de beurt.Hij heeft toen me de citalopram af laten bouwen in 2 weken en daarna een week niks,dit was een slechte week met zeer veel klachten.Na deze week begonnen met venlafaxine 37,5 mg van sandoz,en dit volgens schema opgehoogd naar 150 mg per dag.Na 1 dag na de start was ik al mijn klachten van de stop week kwijt,en geen bijwerkingen.Bij iedere verhoging wekelijks wel licht duizelig soms wat misselijk en nachtmerrie's,maar de spannings klachten werden ook beter.Toen 150 mg tabletten van aurobindo gekregen van de apotheek en dit veroorzaakte problemen,meer spanning en bijwerkingen.Na contact met de psychiater opnieuw 150 mg voorgeschreven maar van sandoz.Na een aantal dagen waren de klachten weer onder controle,en heb ik een aantal weken op deze dosis gezeten.Dit leverde nog niet het beste resultaat en is nu de dosis verhoogd naar 225mg.En nu merk ik duidelijk verschil,wel wat bijwerkingen maar veel meer rust en nauwelijks spanning meer,minder chaotisch en geen klachten meer in winkels of met drukte.

23-06-2021 | Vrouw | 19
Overspannen/burn-out
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met mirtazapine te nemen voor een burn out en slaapproblemen. Tijdens dat ik dit medicijn heb genomen het ik enkele bijwerkingen gekregen. Veel zweten, grote eetbuien, flauwvallen door lage bloeddruk, ... Nu sinds vorige week mocht ik volledig stoppen. Sinds ik ben gestopt heb ik last van ernstige ontwenningsverschijnselen. Ik ben misseli[lees meer...]jk, kan niet eten, ik heb extreme stress en wind me in alles op, ik kan niet meer slapen. De dokter had me niet gezegd dat ik moest langzaam afbouwen en had niets gezegd over al deze verschijnselen, volgens de dokter mocht ik in 1 keer stoppen met een redelijk grote dosis. Ik heb zelf beginnen opzoeken vanwaar deze verschijnselen konden komen en kwam altijd uit op ontwenningsverschijnselen van dit medicijn. Als je wilt stoppen met mirtazapine, doe dit zeker niet in 1 keer.

Efexor

21-06-2021 | Vrouw | 69
Stemmingswisselingen
Werd getroffen met een hersenbloeding de naweeën ervan waren te zwaar en wilde een eind aan mijn leven maken kon het gewoon niet meer aan. Kreeg stemmingswisselingen en werkte bij de Arbo een Arbo arts gaf mij het advies efexor te gaan gebruiken wat nu een andere naam heeft "Fenlavaxine" totaal geen bijwerkingen en ik werd weer stabiel. Ik raad het iedereen aan het is een [lees meer...]fantastisch medicijn. Een vriend is hetzelfde medicijn gaan gebruiken en is er dolgelukkig mee. Hij kreeg een recept van zijn huisarts prozak ik ben geen medicus maar dit medicijn zal uit de handel gehaald moeten worden omdat je daar een zombie van wordt en Fenlavaxine brengt stabiliteit en geeft de rust in je hoofd. Echt een aanrader sterkte en succes met dit wondermiddeltje!!!! Warme groet Matha

12-06-2021 | Man | 60
mirtazapine
Deze tablet helpt mij enorm om rustig in en door te slapen en uitgerust weer wakker te worden.

09-06-2021 | Vrouw | 36
venlafaxine
Een aantal jaar geleden ook een angststoornis meegemaakt en toen Cytalopram voorgeschreven gekregen. Hier heb ik nooit positief effect van ondervonden. Uiteindelijk afgebouwd en er zo bovenop gekomen. Een tijdje terug weer na omstandigheden in een vergelijkbare situatie terecht gekomen en een ander middel (Venlafaxine) voorgeschreven gekregen. Dit middel lijkt beter bij [lees meer...]me te passen. Ik schijn een hoog metabolisme te hebben, dus 2x opgehoogd, nu op 150 mg. Mijn tip: Laat je écht niet gek maken door de negatieve ervaringen. De meeste mensen die een positieve ervaring hebben, nemen niet de moeite om dit hier te plaatsen. Ik heb dus wél een positieve ervaring. Maar het opbouwen was pittig. De angstklachten verergerden, dus het was moeilijk om vertrouwen te krijgen in het medicijn. Doorzetten is nodig om na een aantal weken effect te ervaren. Bij mij schijnt de zon weer en ik leef niet meer in angst. De medicijnen hebben daar aan bij gedragen, maar ook zeker cognitieve gedragstherapie en veel in de buitenlucht zijn. De enige bijwerking waar ik nu nog last van heb is zweten.

08-06-2021 | Vrouw | 26
venlafaxine
Begonnen met Venlafaxine omdat ik sinds afgelopen november kamp met een angst en paniekstoornis. Omdat de wachttijd van de psycholoog behoorlijk lang was (half jaar), heb ik samen met de huisarts besloten om de tijd te overbruggen met medicatie. Hij gaf aan Venlafaxine voor te willen schrijven en gezien de hevigheid van mijn paniekaanvallen gelijk te willen starten met 75 [lees meer...]mg. Een aantal uur na inname begon ik mij zeer onrustig te voelen en kreeg ik paniekaanvallen die ik nog nooit zo hevig had ervaren. Ik wist niet meer waar ik het zoeken moest. Na een uurtje Oxazepam genomen om rustig te worden maar hier had ik niet zoveel baat bij. In overleg met de huisartsenpost nog een 2e genomen die gelukkig wel werkte. De ochtend daarop toen ik wakker werd herkende ik mijzelf niet meer in de spiegel. Ik had grote pupillen en zag er verward uit. Mijn lichaam voelde niet meer van mij en heet leek alsof ik in een film beland was. In overleg met de huisarts de dosis gelijk afgebouwd naar 37,5 mg en daarnaast maximaal 6 x per dag oxazepam. Dit leek goed te gaan maar na 2 weken kreeg ik een hoge hartslag. In rust zat ik op 140, terwijl ik rustig op de bank lag. Uiteindelijk naar de huisartsenpost gegaan en bleek dat ik tachycardie had door de medicatie. Ik moest gelijk stoppen met de venlafaxine en starten met Propranolol om mijn hartslag weer rustig te krijgen... Voor mij nooit dit middel meer..

Duloxetine

06-06-2021 | Man | 68
duloxetine
kriebelhoest plotselinge kriebel dan links dan rechts in de keel geen droge mond wel piepen tijdens ademhalen op de rug liggen minder last een dropje werkt het beste tegen kriebel in de keel.

03-06-2021 | Vrouw | 51
mirtazapine
ik heb eerst 4 weken geleden mirtazapine gekregen van decrisisdienst van ggz van pro persona.ik heb een zware depressie en zelfmoord gedachten.ik gebruikte gewoonlijk al jaren paroxitine en de ggz vond dat dit niet genoeg zijn werk deed tegen mijn depressie.ik kreeg eerst tabletten van 15 mg ook omdat ik niet goed kon slapen.die werkte prima maar er moest een hogere dosis [lees meer...]komen voor mijn depressie.ik gebruik van af 27 mei de mirtazapine van 30 mg 1 x per dag.ik heb mij nog nooit zo rot gevoeld als nu.de paroxitine is afgebouwd.ik heb hele zware hoofdpijn al vanaf de eerste dag,eetbuien terwijl ik niet meer aan mag komen door een maagverkleining die ik heb gehad,versnelde hartslag waardoor ik ook ga zweten en over geven.het gevoel hele hoge koorts te hebben.en het helpt geen meter tegen mijn depressie word naar mijn idee alleen maar erger.ik heb een mail naar mijn huisarts gestuurd dat ik met de mirtazapine wil stoppen en weer terug naar de paroxitine.ik heb veel over om van mijn depressie af te komen maar ga niet zo ziek als een hond rond lopen.voor mij nooit meer mirtazapine!!

18-05-2021 | Man | 66
venlafaxine
Ik werd er nog zieker van ik heb weer en niewe medicijn gehat ze zeggen er niks je moet er maar van uitgaan dat het werkt dan doen ze gewoon en ander merk en dan zeggen ze dat is het zelfde met en nummer er op e 74 en

16-05-2021 | Vrouw | 41
venlafaxine
Oproep! Zijn er nog mensen die ivm stoppen van Venlafaxine van Mylan over moesten stappen op het merk Teva en daar hinder van ondervinden? Na 10 jaar stabiel met Mylan, nu opeens terugval na 3 weken gebruik Teva

14-05-2021 | Vrouw | 49
venlafaxine
Durfde eerst niets meer op sociaal gebied. Was bang voor mensen. Dat mensen naar mij keken. Nu met Venlafaxine ben ik er voor 90% van af. Maar ik moest toen ik begon wel erg doorzetten met de bijwerkingen. 12 weken lang. Maar het geeft mij nu al 7 jaar plezier. Nooit meer iets anders. O,ja kleinigheidje je wordt dikker. Maar ja wat is erger. De angst!

Trazolan

11-05-2021 | Vrouw | 50
trazodon
Van mijn 25 jaar nam ik deze nu 50 jaar eindelijk vanaf , heeft 11 jaar geduurd eer ik er vanaf geraakte wat een afkick verschijnselen dat je krijgt zweten angst overgeven heb mijn eigen moeten boven opsluiten op kamer was geen mens om mee te leven OMG nooit meer , om er vanaf te geraken want ik nam er twee per dag Ale dagen Een klein stukje van snijden van de pil en zo e[lees meer...]en tijdje door gaan , tijdje zeg ik …. elf jaar en dan was ik er vanaf , echt afgezien nooit meer denk dat dit zolang duurde omdat ik dit al lang nam , let er aub met op !!!!!!!

09-05-2021 | Vrouw | 52

07-05-2021 | Vrouw | 68
mirtazapine
Na maanden gesukkeld te hebben met Oxazepam en proberen te minderen van 10 - 7.5 - 5 - naar 2.5 mg. Met de laatste hoeveelheid lukte het me niet om ermee te slapen. Heel onrustige nachten met paniekaanvallen en slechts enkele uren slaap. Nu slaap ik prima met Mirtazapine sinds 2 maanden. Ook mediteer ik elke avond voor het slapengaan. Ook rond 22 uur neem ik een Valdisp[lees meer...]ert en houd me serieus aan slaap hygiëne.

05-05-2021 | Vrouw | 23
venlafaxine
Ik ben in augustus vorig jaar overgestapt op dit medicijn 2x75 mg. Al snel bleek dat dit niet mijn medicijn was. Veel diaree geen eetlust en het leek niet veel te helpen. Toch maar even doorzetten en in januari in overleg besloten om af te bouwen om vervolgens naar een ander medicijn te gaan, Kortom ik heb spijt dat ik mijzelf niet heb ingelezen over dit medicijn, ik be[lees meer...]n van 2x 75 naar 1x75 gegaan de eerste 2 dagen ging dit goed. En de 3e dag had ik geen evenwicht meer het leek of ik contenu erg dronken was en ik kon me nergens meer op focussen toch even afgewacht en in paniek de huisarts gebeld rond 13:00 ik kon niks meer alleen maar in dezelfde houding liggen. Meteen moest ik weer bijpakken van het medicijn. Nu slik ik sinds dien 1x75mg en 1x37.5 mg en nog steeds vaak diaree en weinig eetlust ik ben aan het afbouwen maar voor mij nooit geen medicatie meer. Als ik 2 a 3 uur te laat ben met innemen van de medicijnen dan beginnen de afkickverschijnselen al te komen. Ik hoop dan ook dat ik binnen een half jaar van dit rotmedicijn af ben!

Efexor

30-04-2021 | Vrouw | 51
MS (multiple sclerose)
Ik kreeg na eerste opstoot 17 jaar geleden Effexor samen met nog andere medicatie, toen genoemd Amantan, in België niet meer te verkrijgen, Rebief, na jaren Rebif smart, en Trazolan, , na jaren ondervind ik dat ik goed bent in deze combinatie van medicijnen, en Effexor heb ik in begin wat grieperig gevoel gehad waarna het over ging, , was mer ook gezegd, dus neem tot nu t[lees meer...]oe nog steeds Effexor, in combinatie met de andere medicatie, ter behandeling voor MS, e, kan nog steeds genoeg functioneren, Na 17 jaar diagnose MS te hebben zit ik nog steeds niet in rolstoel, gaat wel geleidelijk achteruit, dus heb minder gevoel in rechter arm en been, maar ga nog steeds naar bos of strand gaan wandelen, ga paardrijden enz... dus je hoeft met de juiste behandeling voor je probleem ging schrik te hebben van Effexor!! Ik ben er heel tevreden van....

25-04-2021 | Vrouw | 35
mirtazapine
Kreeg het voorgeschreven wegens levenslange slaapproblemen. Echt een wereld van verschil, voor het eerst in meer dan dertig jaar slaap ik! Ik slik 12,5 mg voor het slapengaan. Bijkomend voordeel is dat mijn depressie (ook al bijna levenslang) erdoor verdween. Slik het nu ongeveer een jaar. Nadelen: soms ineens rusteloze benen 's nachts. En ik ben inmiddels al twee kle[lees meer...]dingmaten aangekomen (zonder meer te gaan eten). Om die laatste reden probeerde ik af te bouwen, maar de depressieve klachten kwamen gelijk terug. Dit kan ontwenning geweest zijn. Ik ga wel weer proberen af te bouwen, maar als blijkt dat al mijn klachten dan weer terugkomen neem ik de gewichtstoename voor lief. Liever gelukkig en mollig dan depressief en dun.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5462)
Anticonceptie - overig (3997)
Cholesterol (2995)
Depressie - antidepressiva overig (2829)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2502)
Pijn - morfine-achtigen (2300)
ADHD - psychostimulantia (2232)
Pijn (2080)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1624)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1286)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1243)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1031)