categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

23-04-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

sinds geboorte van zoon een postnatale depressie gehad en sinds dien nog steeds zwaar op de hand en verschillende burnouts /depressies gehad.verleden 2 maal anafranil gehad,waarbij ik zeer heftige bijwerkingen van had en flexotide,maar dat was helemaal een ramp,kreeg er zelfs suïcidale gedachten van.dinds een hals jaar vrij van medicatie van anafranil.,aar depressie komt [lees meer...]toch steeds weer terug,mede door druk gezin met 2 kinderen met beperking en eigen bedrijf waae mijn man veel tijd in steekt.nu sinds 2 weken gestart met venlafaxine,eerst 37,5 mgr ivm mijn heftige reacties op medicatie en nu sinds week verhoogd naar 75 mgr.ik heb heel veel last van de bijwerkingen,moe,misselijk minder zin in eten en smaakvermindering nerveus gevoel zweten,lijken ook opvliegers,en het vervelende tintelend en prikkelend gevoel in je lijf wat vooral smorgens het ergtse is.om de bijwerkingen tegen te gaan mag ik er zonodig 3 oxazepam bijslikken,dat had ik ook bij de anafranil in het begin. is er ook iemand die veel last heeft van de bijwerkingen???ik slik het middel nog maar kort 2 weken,dus heeft ook zijn tijd nodig om te gaan werken...
12-04-2019

Acute inflammatoire polyneuropathie

Door diabetes neuropathie ontwikkeld en als advies gekregen om over te stappen van sertraline (6 jaar) . Ik zit in de eerste 4-8 weken
10-04-2019

Duloxetine (duloxetine)

gebruik dit nooi!! want het werk niet!! als je niet depresief bent word je dat wel van deze medicijnen. en laat je niks aanpraten!!
10-04-2019

Postnatale depressie

6maanden na mijn laatste bevalling ben ik begonnen met efexor. Het werkte aanvankelijk. Ik neem het nog steeds, maar heb evengoed een paar terugvallen gehad waarvan de laatste vorig jaar. Toen is mijn dosis verhoogd van 225 naar 300 Mg . Na 3 maanden was ik net goed genoeg om terug te kunnen gaan werken. Dat was de 1ste keer dat ik moest thuisblijven wegens depressie. In j[lees meer...]anuari 2019 moeilijke familietoestand waardoor ik stevige dip kreeg. Psychiater zei dat dosis verhogen geen zin had. Boven 300 Mg werkt het niet meer beter. Nochtans zei hij ook steeds dat 300mg niet veel is. Nu lees ik studies over tardive dysphoria, chronische depressie door langdurig antidepressiva . Ik heb al 2 mislukte afbouwpogingen gedaan. Wat ik niet wist, is dat het terugkeren van depressieve symptomen bij de afkickverschijnselen hoort. Je moet daar dus doorheen. Had hij me wel even mogen vertellen. In de zomer bouw ik opnieuw af. Ik wil er echt vanaf omdat het me toch niet meer helpt. Ik reken voor de afbouw zeker 2 jaar. Info die ik vind, zegt min 5 a 10% van de dosis om de 3-6 weken. Dan ben je na 12 jaar en met een dosis van 300 Mg wel een tijdje bezig, maar het moet supertraag gebeuren om de hersenen de tijd te geven om zich te herprogrammeren. Die hebben 12 jaar niet meer zelfstandig gewerkt.
08-04-2019

Chronische depressie

Al moet ik er wel bij zeggen dat dit héél persoonlijk is. Iedereen reageert anders op medicatie en ervaringen delen heeft eigenlijk geen enkele zin. Genen, lichamelijke en mentale karaktereigenschappen zijn bepalend. Na 16 jaar Paroxetine gebruikt te hebben had ik daar geen vertrouwen meer in. Voelde me nog steeds niet goed (mentaal) en had er meer last van dan dat ik e[lees meer...]r profijt van had. Vooral de bijwerking op seksueel gebied nekte me. Aangezien ik single ben en zo nu en dan een afspraakje had, gaf de seksuele bijwerking problemen en was niet goed voor mijn zelfvertrouwen en mannelijkheid. In overleg met mijn verpleegkundige assistent bij een zorginstelling zijn we geswitcht naar Duloxetine. De Paroxetine afgebouwd en de Duloxetine opgebouwd. Van 30mg (1 capsule) naar 60mg (2 capsules). Na 6 weken merkte ik geen enkel verschil en zakte de moed in mijn schoenen. Een psycholoog bij diezelfde instelling opperde de mogelijkheid om te stoppen met de Duloxetine en te kijken wat dát met me deed. Ik heb toen een week de halve dosis (30mg) geslikt en toen gestopt. De 1e dag ging nog wel. De 2e dag voelde ik me al een stuk slechter. De welbekende electrische schokjes in mijn hoofd. Maar als het hier bij zou blijven kon ik wel doorzetten. De 3e dag was echter een hel. De chemische reactie in mijn hoofd was bijna ondragelijk. De schokjes maakten me letterlijk ziek en was een bijzonder nare ervaring. Uit pure wanhoop de zorginstelling gebeld en wéér een andere medewerker vond de afbouwprocedure véél te snel gaan. Mijn hersenen konden het gewoonweg niet bijbenen. Ze raadde me aan weer een capsule te slikken. Binnen enkele uren verdwenen de schokjes gelukkig. Maar de stoppoging was hiermee wel mislukt. Niet bevorderlijk voor mijn vertrouwen. Een paar dagen later was mijn vaste begeleider weer aanwezig en stelde voor een ander medicijn te proberen. Nou, ik was er wel klaar mee. Verschillende medewerkers gaven tegenstrijdige meningen. Ik ben naar mijn huisarts gegaan om ergens een second opinion te vragen. Ik kwam bij een andere zorginstelling terecht en we besloten de Duloxetine wederom te stoppen, maar nu in combinatie met het kalmeringsmiddel Oxezepam. Ik ben nu in dag 6 en de schokjes vallen mee. Ze zijn nog wel aanwezig maar is te doen. Moet me alleen heel rustig houden. Stil liggen, geen onverwachte bewegingen maken en vooral de tijd doorkomen. Ben dus al een stuk verder dan de vorige keer. Nu weet ik niet of de afbouw nu iets geleidelijker gaat, de Oxezepam zijn werk doet of een andere reden de stoppoging dragelijker maakt, maar als het zo doorgaat heb ik goeie hoop. Vraag me alleen af wat het omslagpunt is. Wanneer dat omslagpunt is. Zijn de schokjes nu op het hoogtepunt of moet “rockbottom” nog komen? Ik bekijk het per dag, worstel me door de dagen met veel slapen en stil liggen. Heeft iemand ervaring hiermee? Hoe lang het ongeveer duurt voordat het medicijn volledig uit je lichaam is? Wanneer de schokjes verdwijnen? De seksuele bijwerkingen waren met de Duloxetine een stuk minder dus daar was ik wél heel blij mee. Paroxetine is troep. Werkelijke troep die je hele zenuwstelsel ontregelt en waar je meer last van hebt dan profijt. Duloxetine voldeed me iets beter. Maar deed qua mentale gesteldheid nog vrij weinig.
07-04-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Al jaren leed ik aan dysthymie, een chronische vorm van depressie. Via psychologe doorverwezen naar psychiater. Deze schreef me eerst sertraline voor. Maar daardoor had ik heel veel spierpijn in mijn armen en benen, alsof ik flink gesport had. Daarna kreeg ik Venlafaxine voorgeschreven. Het had eerst een paar weken nodig om goed te werken, en eerst dacht ik dat het niet hi[lees meer...]elp. Maar volgens mijn psychiater was dat normaal na een maand of twee merkte ik pas het effect. Ik voelde me beter, zelfverzekerder, en kon mijn zorgen en angsten makkelijker loslaten. Ik ben er nog steeds heel tevreden over en ook al gaat het nu een stuk beter met me, ik durf er nog niet mee te stoppen.
07-04-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

ik heb veel last gehad van angst en paniekaanvallen doordat ik in 2011 mijn derde hartinfarct kreeg, was het vertrouwen in mijn lichaam weg. Temeer omdat ik een piekeraar ben, dat heb ik al sinds mijn jeugd . Mijn huisarts schreef dit middel voor en het werkt bij mij uitstekend. Vlak voordat ik ga slapen en een pilletje of een gedeelte daarvan inneem lees ik eerst nog zek[lees meer...]er een half uur of langer, en ben ik verzekerd van een goede nachtrust. Moet ik wel zeggen aan diegene die dit middel ook slikken en binnenkort hun rijbewijs moeten verlengen geef ik het advies om niets over dit middel te vermelden in de gezondheidsverklaring. Ik heb mijn eigen ruiten ingegooid om dit te vermelden. Sinds oktober vorig jaar 2018 zit ik in die mallemolen van het CBR. Alle papieren gekopieerd en aangetekend opgestuurd, zelfs een brief naar de minister van Infrastructuur en Waterschap, Louw sjoege! NU moet ik het medicijn in blijven nemen en 15 april moet ik naar Groningen voor een neurologisch onderzoek en rijtest in een simulator. Alle kosten zijn voor eigen rekening. Kosten €200 test, Treinreis retour voor mijn vrouw en ik €106, plus de nodige kosten van de gezondheidsverklaring etc, dik €600. Men is GEWAARSCHUWD!!!
06-04-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Sinds een paar jaar gebruik ik een lage dosering anti-depressiva, merk: Venlafaxine. Ik ben heel blij met deze ondersteuning! Ik ben meerdere keren in mijn leven depressief geweest. Maar sinds ik Venlafaxine gebruik voel ik me een ander mens. Ik ben blij, gelukkig en tevreden met mijn leven.

Chronische depressie

na veel soorten antidepressiva gaat efexor eindelijk goed. de goedkopere versie werkt niet. Maanden verder , na diep dal ,toch weer terug op Efexor.. helaas wordt het door zorg verzekeraar niet meer vergoed. Staat de patient nog centraal of allen het geld???? Ben wanhopig,weer in diep dal vallen? Ben 70 jaar en helaas al lang depressief, wat nu??

Overspannen/burn-out

Hallo, ik heb 2 jaar Cymbalta genomen wegens een burnout/ depressie. Ik heb altijd al een depressieve aanleg gehad maar dit keer ben ik er zelf niet uitgeraakt en heb ik de pillen genomen. In het begin heb ik mij zeker 3 weken zeer slecht gevoeld. Last van duizeligheid, misselijkheid. Tijdens het gebruik had ik last van overmatig zweten en slapeloosheid. Ik ben ook onverwa[lees meer...]cht zwanger geworden en heb het medicijn doorgenomen op aanraden van gynaecoloog en psychiater. Ben ondertussen ook 15kg bij gekomen. Ik was er klaar mee met de medicatie en wilde ook stoppen. Na 3 weken 30 Mg inname ipv 60 ben ik nu 6 dagen gestopt. Ik voel me super slecht, ben zeer gevoelig, moet voor het minste wenen, ben duizelig en misselijk. Ook ligt mijn maag volledig overhoop. Ik droom 's nacht ook zeer levendig. Dit is helemaal niet wat de psychiater met verteld heeft. Volgens haar zouden er helemaal geen problemen komen! Niet dus. Ik wil jullie toch even laten weten dat je niet zomaar met de medicatie moet beginnen. Het is helemaal niet te onderschatten. Psychiaters zijn hier blijkbaar ook niet van op de hoogte welke impact medicatie heeft. Mijn dochter heeft uiterlijk niets ondervonden van de medicatie na de geboorte maar ik voel mij nu enorm schuldig. Ik hoop dat het na een paar weken beter met me gaat en ik toch terug door kan met mijn leven.

Overspannen/burn-out

Ik heb 7 jaar gebruikt. Ik was overspannen Daarna met psychiater na 7. 5 mg. In overleg net huisarts sinds maart een kwart per nacht toen al last van duizilig raar hoofd. Ik nu gestopt maar veel last van ontwenning verschijnselen slaap niet in gebruik nu thee met valeriaan of melk met anijs. Hoeveel weken kan zo iets duren is moeilijk maar ik zet door ik kan het wie h[lees meer...]eeft er ervaring mee?
02-04-2019

Vertraagde maaglediging

Het heeft maanden geduurd voordat het daadwerkelijk werkt. Ik slik het in verband met de pijn die mijn vertraagde maaglediging met zich meebrengt. De vermoeidheid neemt niet af, ik slaap minimaal 9 uur per nacht en heb moeite met opstaan. Daarnaast ben ik 10 kilo aangekomen omdat je verschrikkelijke honger krijgt. Mijn emoties worden eveneens afgevlakt door deze medicatie.[lees meer...] De pijn is weg, maar de bijwerkingen zijn gigantisch.
02-04-2019

Depressief

Begonnen met Venlafaxine 75 mg, was goed te verdragen, eerste dagen wat obstipatie en minder eetlust, daarna ging het beter. Aan psychiater voorgesteld de dosering te verhogen. Nu 150 mg gehad, en had zoiets van ik wacht het even af. Een maand verder zoals jullie al konden lezen had ik weer een afspraak, maar ondertussen geen erectie meer kunnen krijgen dus ook geen orgasm[lees meer...]e, wat me best stoort ondanks ik vrijgezel ben en weinig aan seks doe. Ik merk verder niet dat het mijn stemming verbetert, alleen de eerste 4 dagen na starten en ophogen meer zin en motivatie om dingen te doen. Maar na die 4 dagen verdwijnt het positieve en wilde ik niet meer naar school en alleen maar slapen en niks meer eten. Dat voelde als een verplichting. Nu weer terug naar 75 mg gegaan. Ik weet nu dus niet goed of m’n negatieve stemming me nu dwars zit of dat die stemming komt omdat mn seksleven op een heel laag pitje staat door de medicatie. Ik hoop dat alle anderen op dit forum me een goed advies hierover kunnen geven of de 150 inderdaad te hoog was of dat dit gewoon niet mijn middel niet is. Alvast bedankt voor de reacties!
25-03-2019

Chronische depressie

Na drie weken sloeg het aan en "ging het licht aan"; ik had een depressieve periode toen ik eraan begon en drie weken na start van de Venlafaxine kreeg ik weer zin in dingen en energie. Zoveel energie, dat ik 's nachts wakker werd en niet in bed kon blijven; eruit, dingen doen. Na 5 weken had ik een afspraak voor een 2nd opinion bij Pro Persona in Nijmegen; wat heb i[lees meer...]k nou precies, wat is mijn depressie voor iets; hoe kunnen we dat nu grondig aanpakken? Bij ProPersona had ik twee gesprekken, een met de psychiater een met de psycologe. Het geheel duurde 2,5 uur en ik kreeg meteen uitslag: bipolair II, ook wel hypomaan of spreektaal "bipolair light". Ik kon me erin vinden en ik kan er ook wat mee naar de mensen om me heen toe. Maar met deze diagnose is Venlafaxine, dat eigenlijk werkt als een continue adrenaline drip, niet passend. Daarvan word ik te hyper. De psychiater stelde voor dat ik een slaapmiddel erbij zou nemen, maar ik wilde liever stoppen met de Venlafaxine. Kijken of ik het zonder red, ik heb eerder goede fases gehad zonder pillen. Mocht het niet gaan dan kan ik bv. citalopram proberen. Maar eerst een goede psychiater in de buurt zoeken die me kan begeleiden bij een evt. terugval en afstemmen van medicijnen.
24-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik sinds 2,5 maand Mirtazapine voor m'n slapeloosheid. Ik ben 5 jaar verslaafd geweest aan de benzo's en de Mirtazapine heeft de benzo's goed kunnen vervangen. Helpt me goed voor het slapen maar heb wel erg last van de bijwerking moeheid. Ik heb een stofwisseling van een slak, daardoor erg moe en kan erg slecht mijn bed uitkomen. Ben vaak prikkelbaar terwijl ik van[lees meer...] nature een vrolijk persoon ben. Ik ben 4 kg aangekomen door de Mirtazapine want door de moeheid ga je meer eten. Dus streng zijn voor jezelf, echt op je eten letten en sporten. Helaas kan ik niet sporten want ook al sport ik 's ochtends, dan slaap ik daar heel de nacht niet van want daar krijg ik juist teveel energie van. Ik blijf voorlopig Mirta slikken want liever dit dan niet slapen. Het liefste zou ik een ander middel nemen waarvan je niet zo overdreven moe wordt en niet aankomt maar dan kom je toch weer op de benzo's uit en voor mij dat nooit meer.
24-03-2019

Spierpijn

Ik neem sinds 4 weken dezelfde medicatie. Ik slaap niet door constant spierpijn en paar keer doorverwezen geweest naar mijn neuroloog. Nu leest ik jou verhaal en ik ben toch een beetje overdonderd door de bijwerkingen. Heb je toevallig meer uitleg ivm met de anti depressiva?
22-03-2019

Autisme

Ik ben Autistisch (Asperger) heb daarbij ook ADHD en een depressie en angst/paniekstoornis. Via mijn specialist heb ik Venlafaxine 225 mg voorgeschreven gekregen en dit helpt mij bij de depressie en angst en paniekaanvallen. Ik heb er geen last meer van dankzij dit medicijn in combinatie met de juiste therapie. Ik ben mijn specialist dankbaar hiervoor, want mijn leven ziet[lees meer...] er nu kleurrijker uit hierdoor. Wat ook fijn is, dat ik totaal geen last heb van bijwerkingen met dit middel.
22-03-2019

Chronische depressie

Tevredenheid al de jaren al heb ik op een punt klachten en dat is ik transpireer abnormaal veel
20-03-2019

Chronische depressie

Ik ben hooggevoelig en altijd last gehad van mijn emoties en depressie. Totaal geen last van bijwerkingen maar het helpt mij niet echt tegen depressie
20-03-2019

Sint Janskruid (hypericum)
Depressief

Ik heb Seroxat (AD)afgebouwd en had last van het verlengd onttrekkingssyndroom. Zeer veel angstaanvallen, piekeren en depressieve, negatieve gedachten. Ik vond via niewsgroepen de info dat dit syndroom ontstaat door te snel AD Seroxat af te bouwen, en dat deze verschijnselen makkelijk 18 à 24 maanden kunnen duren. Ik heb dit 4 maand uikgehouden na volledige afbouw van Se[lees meer...]roxat, en ik dacht eraan opnieuw dit produkt te laten voorschrijven door de psychiater omdat ik terug in de draaikolk van depressie en slapeloosheid terechtkwam. Maar omdat ik geen zin had dit produkt terug op te starten, met alle bijwerkingen vandien, heb ik op eigen initiatief een doosje sint janskruid gekocht. Het resultaat is gewoon verbluffend. Alle onttrekkingsverschijnselen zijn verdwenen als sneeuw voor de zon. Had ik dit eerder geweten, dan was ik nooit begonnen met Seroxat.
17-03-2019

Autisme

Wegens Autisme een depressie en angst/paniekstoornis neem ik Venlafaxine 225 mg in. Het heeft mij echt geholpen, ik lijk weer de oude en mijn leven terug te krijgen. Top medicijn en ben mijn specialist zeer dankbaar. Geen bijwerkingen.
15-03-2019

Efexor (venlafaxine)

Het middel kreeg ik voorgeschreven na suicidale gevoelens. Heb het nooit een prettig middel gevonden, vermoedde invloed op adrenaline aanmaak.
15-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben Mirtazapine gaan gebruiken door depressie en slaapproblemen. Ik gebruik het nu ruim 3 maanden, ik neem het medicijn voor slapen gaan in en slaap er ontzettend goed door. Helpt bij mij ook de depressie te verminderen dus daar ben ik tevreden over. Nadeel is dat ik 7 kilo ben aangekomen in ruim 3 maanden tijd, meer eetlust van gekregen. Kom s'ochtends moeilijker ui[lees meer...]t bed en grote nadeel is de vermoeidheid en sufheid gedurende de dag ( daarom neem ik al vroeg op de avond dit medicijn in) ook ben ik afgevlakt in mijn emoties. Ben wel tevreden over Mirtazapine maar de vermoeidheid overdag is echt wel vervelend.
12-03-2019

Remeron (mirtazepine)

Ik heb dit medicijn gekregen ivm slapeloosheid maar ik vind het rotspul. Kan niet begrijpen dat dit wordt voorgeschreven als anti-depressievemiddel want ik word er somber van. Dat je ervan gaat slapen klopt wel maar de volgende dag ben je so versuft dat je nauwelijks op een normale manier kan functioneren. Vergelijk het maar met een flinke kater maar zonder hoofdpijn (gelu[lees meer...]kkig). Ik zal het voortaan alleen nog gebruiken in noodgevallen en als ik de volgende dag geen belangrijke dingen moet doen, zoals naar werk gaan!
12-03-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik dit middel nu bijna een jaar en heb effectief kunnen herstellen van een burn-out. Ik heb door dit medicijn de rust gevonden om aan de slag te gaan met ‘mijn angstklachtten. Het is niet dat ik nooit meer angst of paniek voel, maar ik heb er veel beter mee leren omgaan. Het middel brengt mijn overactieve systeem tot rust. Ik voel me weer mezelf. Het is de 2e k[lees meer...]eer dat ik dit middel gebruik. Een aantal jaar geleden naar tevredenheid gebruikt en zeer makkelijk kunnen afbouwen. Nu gebruik ik het opnieuw vanwege meerdere heftige gebeurtenissen in mijn leven. Naast dat ik wat kilo’s ben aangekomen ondervind ik geen bijwerkingen
10-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Heb hartfalen en wordt daarvoor behandeld door de cardioloog en in juni j.l. een herseninfarct gehad. Liep in de nacht veel buiten , voelde me dan benauwd en angstig. Ook heb ik centraal apneu en slaap daardoor slecht. Ben onder behandeling bij Sein in Zwolle door een longarts Slaap met een apneuapparaat. De psycholoog heeft in samenspraak met de huisarts Mirtazapine 15mgr[lees meer...] voorgeschreven . Kreeg van het merk Sandoz. Bij niet leverbaar apotheek kreeg ik van het merk Aurobinda, wat niet hiel , de huisarts heeft van het merk Sandoz verplicht een melding gemaakt aan de apotheek. Slaap wel beter maar met onderbreking van 3 keer om te plassen. Kom van de mirtazapine niet meer af.
10-03-2019

Fibromyalgie

Ik neem cymbalta op aanraden van de reumatoloog voor mijn soms helse spier en gewrichtspijnen. Deze brengen ook psychisch veel schade, zeker in combinatie met mijn borderline. Ik moet zeggen dat de pijn effectief minder is, little side note: ik ben gelijktijdig gestart met kurkuma supplementen dus ik heb geen idee of het door de cymbalta is of door de kurkuma. Wat ik van c[lees meer...]ymbalta wel weet is dat ik emotioneel wel oké ben met af en toe een diep momentje. Ik stoor me echter wel aan de afgevlakte emoties die ik nu heb, niet weten of je nu blij, boos of verdrietig bent en wenen lukt ook niet echt. Door de vele bijwerkingen overweeg ik echter om te stoppen met cymbalta. Ik merkte al meteen de eerste avond na inname bijwerkingen, ik lag wakker ik het zweet te trillen in mijn bed met hevige hartkloppingen. Ik heb die nacht geen oog meer dicht gedaan. Dat gebeurd nu wel vaker, rond 3-4-5 u wakker worden en dan de slaap niet meer vatten. Meestal word ik wakker omwille van hevige misselijkheid. Dit brengt voor mij in combinatie met de zware lusteloosheid en vermoeidheid de grote belemmering voor mijn leven. Ik kan amper mijn deur nog uit zonder een lading motilium op zak te hebben owv de hevige misselijkheid. Daarnaast ben ik ook vaak duizelig, vooral bij plotse bewegingen of bij het bukken en rechtstaan. Mijn mond valt te vergelijken met een woestijn, zo droog is hij. Zeer frustrerend als je zoals mij een job hebt waar communicatie zeer belangrijk is. De eerste paar weken ben ik 3 kg afgevallen owv de verminderde eetlust, ondertussen krijg ik eerder vreetbuien waardoor ik op vreemde momenten mij volprop met eten met veel buikpijn tot gevolg. Op sommige momenten krijg ik een hevige wiebel in mijn benen. Ik kan dit niet controleren, je kan het vergelijken met een tik nerveu, zeer frustrerend omdat andere mensen dit ook opvalt en ze dan denken dat ik zenuwachtig ben of dergelijke. Over het algemeen kan ik zeggen dat mijn levenslust met 50 % is afgenomen. Ik zou het liefst dagenlang op mijn zetel vertoeven en tv kijken. Mijn werk in het huishouden stapelt zich op en ik krijg het niet gedaan. Alles is teveel en de gedachte alleen al maakt me moe.

Mirtazapine (mirtazapine)

Prima middel tegen slapeloosheid.

Mirtazapine (mirtazapine)

Na 20 jaar ernstige slaapproblemen ben ik in 2015 in samenspraak met de huisarts begonnen met een lage dosering mirtazapine. Het werkte al vanaf de eerste dag. Ik slaap nu 6-8 uur per nacht, terwijl ik voorheen nauwelijks aan 4 uur per nacht kwam. De dosering is in al die tijd gelijk gebleven. Wel merkte ik in het eerste jaar dat ik dikker werd en ook last kreeg van vocht[lees meer...]ophopingen in mijn ledematen (enkels, voeten, handen). Door een aangepast dieet (met zeer weinig dierlijke producten) zijn de bijwerkingen minimaal. Maar dat dieet heb ik zelf moeten uitzoeken, vanuit de medische hoek kreeg ik daarover weinig tot gen feedback of tips.

Cymbalta (duloxetine)

3 jaar met ontsteking op slijmbeurs en pezen gelopen, verholpen door rechtstreekse infiltraties ... scan toont aan ontsteking weg maar pijn is niet volledig weg , volgens fysio te vergelijken met fantoompijn, uw lichaam ziet de aanwezige pijn als normaal dus dat kronkeltje moeten we in je hersenen zien te overbruggen .... kan onderts gelukkig al terug wat joggen ... met mo[lees meer...]menten wel terug wat meer last van bovenbeen .. maar medicatie is echt niet vol te houden vr mij. Neem om de 2 a 3 dagen een caspsule en heb er 2 dagen nare bijwerkingen van. Straks terug naar fysio, benieuwd

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4585)
Anticonceptie - overig (3404)
Cholesterol (2673)
Depressie - antidepressiva overig (2478)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2118)
Pijn - morfine-achtigen (2022)
Pijn (1837)
Verslavingsziekten (1741)
ADHD - psychostimulantia (1704)
Bloeddruk - betablokkers (1540)
Maagzuur - protonpompremmers (1469)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1422)
Anticonceptie - eenfase (1260)
Angststoornissen (1043)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1036)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1000)
Depressie - antidepressiva TCA (951)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (895)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!