categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

06-07-2020 | Vrouw | 47
venlafaxine
dit medicijn helpt evt. alleen in hoge doseringen, 300 mg. per dag. Ik heb het ruim 20 jaar geslikt. Het werkt indirect op de dwangneurose doordat je een muur opbouwt waardoor je minder prikkels ervaart. Het heeft heel vervelende bijwerkingen. Ik heb diabetes en een bipolaire stoornis ontwikkelt door de hoogte van de dagelijkse dosering. Afbouwen is een ramp. Dit kun je he[lees meer...]t beste doen via taperingsstrips verkrijgbaar bij de regenboog apotheek in Brabant Tilburg. wordt niet vergoed. Ik zit nu op 150mg, maar ik ga door met afbouwen tot 0! Achteraf gezien had ik deze medicatie nooit willen slikken. Ik heb er veel ellende mee beleeft.

06-07-2020 | Man | 33
mirtazapine
5 jaar lang nauwelijks kunnen slapen vanwege stres en onregelmatig werk. 5 jaar lang lopen rommelen met pammetjes enz, maar niets hielp. Omdat ik inmiddels ook wat angstklachten had ontwikkeld schreef de huisarts mij Myrtazepine voor. Dit helpt als angstonderdrukking en om te kunnen slapen. Dit bleek voor mij het enige middel wat idd helpt! Na jaren slaap ik weer fatsoenli[lees meer...]jk en kan ik normaal functioneren. Ik lees veel over aan komen, maar bij mij is het tegenovergestelde waar. Ik ben juist heel veel afgevallen, vermoedelijk mede omdat ik niet meer moe was en daardoor het sporten weer fanatiek kon oppakken. Ben de afgelopen 7 jaar nooit zo fit geweest als nu. Nadeel is dat je in de ochtend wat suf kan zijn, maar dit trekt bij mij langzaam weg. Rond 10:00 uur heb ik nergens meer last van. Ik zou het aanraden, het heeft mij enorm geholpen dat ik weer normaal kan functioneren op mijn werk en voor mijn gezin.

06-07-2020 | Vrouw | 41
mirtazapine
Een kwart tabletje kreeg ik ivm slaapproblemen en gebrek aan eetlust. Werd na drie dagen zwaar depressief wakker en deze somberheid hield tot aan de avond aan. Na drie dagen werkte het ook niet meer tegen slapeloosheid. Ik ben er weer mee gestopt.

05-07-2020 | Vrouw | 26
venlafaxine
Ik heb 4 jaar citalopram geslikt maar dat heeft nooit echt goed gewerkt, nam wel de scherpe randjes weg. Toen ik het advies kreeg om over te stappen op efexor heb ik heeel lang getwijfeld omdat ik zo bang was voor de bijwerkingen, had me voorbereid op een hele heftige periode. Het viel alles mee, nergens last van gehad en na 3 weken voelde ik me al een stuk beter. Wel zwee[lees meer...]t ik ‘s nachts heel veel, en overdag ook sneller maar dat heb ik er graag voor over. Echt, mocht je twijfelen om over te stappen of te beginnen: probeer het! Was ook bang om aan te komen maar nog niks van gemerkt. Heb wel van het merk efexor, de werkzame stof is gewoon venlafaxine maar van andere merken veel meer bijwerkingen.

01-07-2020 | Vrouw | 45
mirtazapine
Tgv slapeloosheid in me burnout voorgeschreven gekregen Ik sliep weer...op 7,5 mg!! Nu 1,5 jaar later aan het afbouwen Van 7 5 mg naar 3,75 mg gegaan.... Nu om de dag 3,75 mg Vreselijk aangekomen 😔

28-06-2020 | Vrouw | 36
mirtazapine
Ik sliep heel slecht en kreeg dit om te slapen. Werkte te goed met 1. Ik wist de dag erna niet meer hoe ik in mijb bed was geraakt en de hele dag zo suf en high. Ik ben dan op aanraden van de arts een halve beginnen nemen. Ik neem het om 22u en om 22u30 begint het te werken. Ik neem dit nu al een jaar en ik ben echt serieus wat kilo's bijgekomen. Daarom zou ik er gra[lees meer...]ag mee willen stoppen. Iemand een idee hoe ik dit kan afbouwen?

26-06-2020 | Vrouw | 62
mirtazapine
Ik gebruik 1/4 van een tablet van 15 mg., dat bleek voldoende om mijn slaap dusdanig te verbeteren dat ik voldoende slaap krijg. De dufheid overdag trok na enkele weken weg. Bijwerking rusteloze benen, maar niet elke nacht, alleen af en toe. Als ik dan Ibuprofen neem (een spierontspanner/pijnstiller) gaat het wel weer. Ook ben ik in een paar jaar tijd 10 kg aangekomen. Dit[lees meer...] heb ik er af weten te krijgen door een tijd te stoppen met de Mirtazapine en niet teveel te eten. Er ging in 3 maanden tijd 5 kg af. Ging wel weer veel slechter slapen en ben na 3 maanden toch maar weer begonnen, dus eerst een paar weken 1/8 tablet en daarna 1/4 tablet van 15 mg. Goede slaap is weer terug.

24-06-2020 | Vrouw | 48
venlafaxine
Ik ben het beginnen nemen vanwege depressieve gevoelens gevolge det zenuwpijnen in beide polsen waardoor ik dikwijls weken aan een stuk mezelf amper kon verzorgen. Na 2 weken venlafaxine voor de eerste keer in 7 jaar opeens Pijnvrij, alsof ze opeens een knop omzetten. Bijwerkingen puh, no prob dan hoor! Ik heb het toen 6 maanden gepakt met als effect bijna 1 jaar pijnvrij,[lees meer...] en toen opeens klikte de knop terug om terug vol pijn. En als hij zo onverwacht terug is, echt nog moeilijker mee te leven. Je weet dat zonder ook kan. Dan terug een jaar Venlafaxine (zelfde bijwerkingen) met het idee misschien eens te stoppen na 1 jaar of 2. Toen onverwacht gestopt omdat ik geopereerd moest worden vlak voor de kaap van 1 jaar. Ondertussen 9 jaar pijnvrij! Af en toe een ietsje gevoelerige polsen maar peanuts qua pijn en nog steeds werkbaar, bruikbaar.

18-06-2020 | Vrouw | 21
venlafaxine
112,5 mg, nu last van oorsuizen. Iemand ervaring? Gaat dit over?

18-06-2020 | Man | 58
mirtazapine
Last van slapeloosheid gekregen door stressperiode op het werk. Daarna slecht blijven slapen door waardoor je overdag moe en lusteloos bent. Mirtazapine heeft dit deels doorbroken waardoor ik beter slaap. Het is geen wondermiddel. Je moet ook wat aan de situatie gaan doen. Een gezondere leefstijl aanmeten hoort erbij. Elke dag ontspannen door bijvoorbeeld een rondje wande[lees meer...]len of sporten. Gezonder eten en het verkrijgen van een goede darmwerking horen daar absoluut bij om je goed te voelen. Een leukere minder stressvolle baan draagt ook bij. Sociale contacten goed onderhouden. Dat alles leidt tot een gezonder en gelukkiger bestaan.

17-06-2020 | Vrouw | 50
venlafaxine
Goedemiddag, Ik heb 15 jaar lang goed gefunctioneerd op 150 mg venlafaxine. Nu komen de klachten van nare gedachten weer terug. Vorig jaar opgehoogd plus 37,5 mg. Niks geholpen. Nu weer plus 37,5 mg. Slik totaal nu 225 mg. Ben in de eerste week van ophogen naar 225 mg maar het valt me tegen. Ook omdat het ‘maar’ 37,5 mg is. Is venlafaxine nog wel het medicijn voor mij? Wi[lees meer...]e kan mij helpen?

16-06-2020 | Man | 60
venlafaxine
Ik mis een stofje in m’n hersenen waardoor ik levenslang Venlafaxine nodig heb. Gaat probleemloos. Maar als het niet van Sandoz is dan gaat het fout. Dan word ik beroerd in m’n hoofd en krijg ik depressieve gedachten. Voor mij moet het van Sandoz zijn. En dat is niet psychisch. Ik heb zonder te weten een maand Venlafaxine geslikt van een ander merk en dat ging niet goed. O[lees meer...]vergeschakeld op Sandoz en na een week ging het weer gewoon goed.

Duloxetine

14-06-2020 | Vrouw | 51
duloxetine
Chronische depressie
Na de zoveelste keer weer super depressief worden. Duloxetine voorgeschreven gekregen. Dit middel speciaal omdat ik ook fybromyagie klachten heb. Ook werkt het bij mij tegen de nachtmerries door cptss. Ik wilde niet aan de antidepressiva maar zakte zover weg dat ik wel moest. Ben super tevreden. Heb weer een leven

11-06-2020 | Vrouw | 24
venlafaxine
Ik was begonnen op voorschrift van de huisarts met citalopram. Ik ben na 2 maanden noodgedwongen gestopt wegens verschrikkelijke bijwerkingen . Daarna overgestapt naar venlafaxine 37,5 en 3 dagen later al naar 75 mg. Ik heb letterlijk geen bijwerkingen gehad en het leek net een wondermiddel op het moment zelf. Ik kon weer slapen, had geen paniek weer en was over het algeme[lees meer...]en rustig. Het sloeg ook direct aan bij mij en heb dus niet een aantal weken moeten slikken totdat ik effect merkte. Alleen heeft alles een nadeel, en ook dus venlafaxine. Want ik ben er wel erg van aangekomen, namelijk tegen de 20 kilo aan in iets langer dan een half jaar. Dus nu weer besloten om volledig te stoppen met antidepressiva.

04-06-2020 | Vrouw | 23
mirtazapine
Ivm depressie en paniekaanvallen en slecht slapen 3 maanden lang Mirtazapine 7,5mg gebruikt. In het begin reageerde ik heftig op het medicijn (14 uur lang slapen en nog wat moe zijn in de ochtend) maar na een week / 10 dagen het medicijn elke avond te hebben gebruikt, sliep ik iets minder lang (8/9 uur) en werd ik smorgens niet meer zo moe wakker. Het heeft me zeker wel ge[lees meer...]holpen in deze periode zodat ik mijn rust kon pakken en aan herstel kon werken. Ik ben er niet van aangekomen en verder eigenlijk geen bijwerkingen van gehad. Ik vind het een fijn medicijn!

31-05-2020 | Vrouw | 26
venlafaxine
Helpt goed tegen somberheid, suicidale gedachtes zijn sterk verminderd en ik voel mij veel sterker in mijn schoenen staan. Wel veel bijwerkingen en dat is echt vervelend. Heb 225mg en 75mg = 300mg, het werkt dan ook als SNRI.

27-05-2020 | Vrouw | 62
venlafaxine
Door ziekenhuisopnames en overlijden moeder in mijn twintiger jaren en daarna een dochter opvoeden met een aan autisme verwante contactstoornis, was ik heel depressief en angstig, met paniekaanvallen en ernstige hyperventilatie. Daar kreeg ik diazepam voor. Ik denk nu tussen de 15 en 20 jaar aan de Efexor. Wel tussendoor een paar keer afgebouwd, was heel fijn. Maar al[lees meer...]s er ,voor mij, iets ingrijpends voorvalt, ben ik weer echt helemaal terug bij af, kan van alles zijn, laatste keer was het een MRI onderzoek, terwijl ik niet eens verwachtte dat ik daar in paniek van zou raken, had ook geen last van claustrofobie, nu dus extreem. Dan weer opbouwen van de efexor, dat zijn dan verschrikkelijke weken, maanden tot de goede dosis, bij mij dus 225 mg. Veel aangekomen, altijd hongergevoel, nooit het gevoel van vol zitten. Daardoor diabetes II, hoge bloeddruk, hoog cholesterol, en 8 jaar geleden hartinfarct. De ergste bijwerking, die heel mijn sociale leven heeft plat gelegd, is echter het transpireren. Zomer en winter, alleen heel stil liggend is het veel minder. Altijd nat haar, rood gezicht, en druppels die constant van mijn gezicht en lichaam lopen, constant natte kleding. Dus haren stylen, make up, niet meer nodig. Op bezoek gaan, veel te warm, draag al jaren geen jas meer, in de winter een vestje of een dun ventileren regenjasje. Zoek al jaren naar een vervanger, zonder die rotte bijwerkingen, maar helaas nog steeds geen oplossing

26-05-2020 | Vrouw | 54
venlafaxine
Ik neem nu week 3 ...2x 75 mg mijn klachten zijn gewoon erger geworden....hoop dat het betert

24-05-2020 | Vrouw | 28
Postnatale depressie
Venlafaxine werkte bij mij enkel op een hoge dosering van 225 mg. Deze dosering gaf mij erg veel bijwerkingen. De vervelendste bijwerking was het nachtelijk zweten, dit werd naarmate het medicijn opgehoogd werd erger waardoor ik ook overdag hier veel last van had. Daarnaast werd ik er erg vermoeid van en kon ik niet meer werken. Ook voelde ik mij afwezig. Tot slot had ik h[lees meer...]ele onrustige / nare dromen en werd ik dus niet uitgerust wakker. Daarnaast had het ook wel degelijk een positief effect, want de postnatale depressie was weg, maar de bijwerkingen waren me te heftig, waardoor het mij heeft doen besluiten over te stappen naar een ander medicijn. Eerst Sertraline, voor de duur van twee weken, want ik had onuitstaanbare hoofdpijn. Vervolgens de stap gemaakt naar Brintellix, dit werkt erg goed en de bijwerkingen zijn te accepteren.

15-05-2020 | Man | 38
venlafaxine
Ik slik sinds een aantal jaar het medicijn venlafaxine en ben daar zeer tevreden over. Ik slik het tegen sociale angsten en daar werkt het perfect voor. Met name omdat ik last van bloosangst had. Dit middel werkt perfect tegen bloosangst. Ik word niet langer meer rood in mijn gezicht en ben daar erg blij om!

15-05-2020 | Vrouw | 24
mirtazapine
Ik kreeg dit van de dokter voorgeschreven omdat ik een periode erg slecht sliep ivm een burnout. Hij wou geen slaapmedicatie voorschrijven en kwam met mirtazapine ik moest het tablet breken dit zou dan 7.5mg zijn. De eerste paar nachten viel ik er meteen in slaap van maar na een aantal nachten hielp het niet echt meer. Waar ik normaal heel vrolijk van mijzelf ben ook al b[lees meer...]en ik moe was ik dit nu totaal niet. Zelf had ik dit eerst niet echt door maar mijn omgeving merkte verschil in mij en raaden mij aan om er mee te stoppen. Heb ook de 7.5mg verkleind dit had ik ook bij anderen gezien online maar ook hierbij voelde ik me niet goed. Heb het in totaal 3 weken gebruikt en vond het geen fijn medicijn. Het holp bij mij ook niet goed bij het slapen en voelde me er nog vermoeider door dan normaal.

12-05-2020 | Vrouw | 49
mirtazapine
Ik neem prothiaden 100,quitapine 150 xr,remergon7.5.1 zolpithem en 200 sulpride. Ik slaap daardoor 6 u.ben overdag moe,suf,loom geen energie,kort van adem

12-05-2020 | Vrouw | 28
venlafaxine
Beste, Ik neem sinds 3 weken venlafaxine 37.5mg, eerste weken leken goed te gaan. Wat afvlakking en rustiger, nauwelijks bijwerkingen (buiten droge mond en meer naar toilet moeten gaan). Nu heb ik het gevoel dat de sombere gedachten meer terugkomen en ik precies meer angsten heb.. herkent iemand dit? Zou dit kunnen omdat ik nog in de eerste weken zit of mijn dosis te l[lees meer...]aag is?

12-05-2020 | Man | 48
Depressief
Ik was vanaf kinds af aan al depressief. Dit niet wetende. Ik kreeg een burn-out en deed een zelfmoord poging. Ik kreeg hulp. Veel medicatie geprobeerd. Niets deed iets voor me. Venlafaxine leek even te werken maar uiteindelijk deed het verdomd weinig. Gelukkig ben ik er op een andere manier uitgekomen. Alleen moet ik nog van Venlafaxine af. Elke avond rond 7 uur beginnen [lees meer...]de duizelingen en dan weet ik dat het weer moet innemen. Vergeet je het een keer ben je over dag de pineut. Niet handig voor op je werk. Ik val maar niet af terwijl ik veel loop en veel minder eet. Ik ben vegetariër (eigenlijk Pescetarier want ik eet wel vis tegenwoordig) en krijg veel minder calorieën binnen dan vroeger. Ik zet mijn 10.000 stappen per dag. Maar blijf rond de 100 kilogram. Mijn Libido is minimaal. Geen zin in sex. Tijd om er vanaf te raken.

09-05-2020 | Man | 52

Trazolan

08-05-2020 | Vrouw | 57
trazodon
Obstructief Slaapapneu Syndroom (OSAS)
werkt niet voldoende als slaapmiddel, overdag voel ik mij niet fit.

08-05-2020 | Vrouw | 30
venlafaxine
Gebruik dit middel al lang. Meerdere doseringen gehad van 37,5mg tot 300mg Beste resultaten bij 37,mg gehad. Nachtzweten beperkt tot 2 x pw Geen grote veranderingen in persoonlijkheid en gedrag Haalde beetje de randjes eraf maar niet voldoende dus vaak verhoogd en weer verlaagd. Bij hogere doseringen vanaf(75mg)was het nachtzweten zo hinderend dat het niet vol te houd[lees meer...]en was ( soms tot twee keer snachts bed verschonen en douchen) Ook werd ik bij hogere dosering enorm vlak, lusteloos moe, geprikkeld) normaal ben ik enorm actief daar bleef niet veel van over. Piekeren werd minder. De depressiviteit Steeds aanwezig. Mensen om mij heen zagen enorm verandering bij hogere doseringen. Vlak/ nergens zin in/ veel verdrietig /nergens puf voor had/ veel slaap nodig

07-05-2020 | Vrouw | 49
mirtazapine
Slaap goed,daarvoor geen angst nneemu overdag angstig

05-05-2020 | Vrouw | 52
mirtazapine
De combinatie van mirtazapine met zolpidemtartraat is niet aan te raden. De mirtazapine zou je bijvoorbeeld kunnen doorbreken en dan langzaam weer opbouwen. Dat zou je kunnen proberen omdat je na een paar weken gebruik minder last van de bijwerkingen krijgt. Je zal dan minder suf zijn. Heb je geprobeerd om geen zolpidemtartraat te nemen? De kans is namelijk groot dat je[lees meer...] door de mirtazapine beter slaapt. Zelf gebruik ik heel af en toe een halve zolpidemtartraat terwijl ik altijd dagelijks een hele tablet nam voor het slapen gaan. En ja, de volgende dag voel je je echt suf. Gewoon zelf een beetje uitproberen. Sterkte ermee.

02-05-2020 | Vrouw | 49
mirtazapine
Ik neem het nu 2 weken,met als inslaper zolpithem. Slaap.maar de volgende dag suf,geen energie

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5056)
Anticonceptie - overig (3714)
Cholesterol (2877)
Depressie - antidepressiva overig (2699)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2318)
Pijn - morfine-achtigen (2184)
ADHD - psychostimulantia (2041)
Pijn (1969)
Verslavingsziekten (1914)
Bloeddruk - betablokkers (1664)
Maagzuur - protonpompremmers (1552)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1504)
Anticonceptie - eenfase (1377)
Angststoornissen (1196)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1143)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1117)
Depressie - antidepressiva TCA (1036)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)