categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

28-02-2021 | Vrouw | 51
Depressief
Gebruik het sinds 2009, aangezien ik erg in gewicht ben bijgekomen ben ik af gaan bouwen. Om zo weer over te stappen naar citalopram. Echter het afbouwen, voornamelijk de laatste beetjes is lastig. 37,5 mg zijn de minste hoeveelheden. Gestopt maar na 3 dagen weer gestart omdat er te veel ontwenningsverschijnselen optraden. Ik heb de calsules opengemaakt en er telkens [lees meer...]wekelijks meer korreltjes uitgehaald. De laatste 37,5 mg in zo’n 8 weken afgebouwd. Nu na 5 weken gestopt te zijn voel ik me weer steeds slechter. Val weer terug. Dus zal waarschijnlijk weer gaan starten met medicatie. Wil echter niet weer helemaal terug vallen.

23-02-2021 | Vrouw | 30
duloxetine
Hallo, Ik ben een vrouw van 30j. En heb Cymbalta voorgeschreven gekregen, na een burnout en zenuwpijnen te hebben. Ik neem nu bijna een half jaar Cymbalta. En werk ook niet sins dien. Na een Half jaar thuis te zijn en te recuperen, de pijnen die weg zijn. Ben ik klaar om te stoppen met Cymbalta. Ik neem 60mg per dag. Iemand die me kan helpen hoe je er best mee stopt? [lees meer...]Van mijn arts mag ik niet zomaar stoppen en moet ik afbouwen. Liefst zou ik in 1 keer willen afbouwen..

Duloxetine

22-02-2021 | Vrouw | 65
duloxetine
20 jaar seroxat gebruikt en dat ging prima maar de laatste jaren werd ik depressief. Op effexor over gegaan maar dat hielp niets Op venlafaxine 60 mg overgegaan maar ik kan niet veel hebben en word gauw boos en ik sterf van de jeuk over mijn gehele lichaam. Ga nu de dokter bellen om te kijken wat ik nu moet doen

Hypericum

16-02-2021 | Vrouw | 20
sint janskruid
Ik had voorheen al een review geplaatst alleen was een beetje te enthousiast door het placebo effect. Ik denk dat dit middel enigszins zou kunnen helpen als je geen last hebt van depressiviteit maar je wel een beetje down voelt. Verder als je last hebt van een stemmingsstoornis zou ik je dit middel niet aanraden want het brengt je alleen goede hoop voor twee weken. Het we[lees meer...]rkte wel minimaal, dus het doet wel wat maar niet veel als je je echt leeg en hopeloos voelt. Dus ga gewoon naar de dokter of psycholoog als dit spul niet voor je werkt. Groetjes.

15-02-2021 | Vrouw | 60
venlafaxine
Ruim 20 haar gebruik ik 75 mg per dag naar volle tevredenheid. 6 weken na start veel bijwerkingen en echt heftig maar daarna ging het beter tot heel goed ruim 20 jaar. Sinds een paar maanden kwamen er weer klachten, angstig, duizelingen, zweten, hyperventilatie. Zo erg dat ik nu moet ophogen met 37,5 mg Ik ben er nu pas 2 dagen mee bezig maar zo bang voor weer ernsti[lees meer...]ge bijwerkingen. Iemand hier ervaring mee?

Trazolan

13-02-2021 | Man | 28
trazodon
Ik nam al een tijdje beta blokkers om mijn angst voor een nieuwe paniekaanval te onderdrukken. Ik was echter nog steeds enorm aan het piekeren gedurende de gehele dag. Mijn dokter schreef me dit voor en hoe gek het ook mag klinken: ik voelde na een half uur een mentale klik die mijn piekergedachten uit de weg schopte. Ben zeer tevreden nu ik in combinatie met de beta-blokk[lees meer...]er mijn leven grotendeels terug ´normaal’ is

12-02-2021 | Man | 61
mirtazapine
Ik neem dagelijks 3 tabletten (mirzapine) van 45mg en na een half uur slaap ik in. Word 2 x per nacht wakker dus het medicijn werkt niet.

11-02-2021 | Vrouw | 28
venlafaxine
Ik wil graag mijn positieve ervaring over dit medicijn delen. Ik ben 28, ik gebruik dit medicijn nu 2 jaar. Ik ben er zo mee geholpen omdat ik zoveel spanning in mijn lichaam had. Het voelde al die jaren alsof er 2 bakstenen op mn schouders lagen. Ik legde altijd uit dat ik me voelde als iemand die onder stroom stond. Als je me aanraakt dan krijg je een schok, zoveel spann[lees meer...]ing. Daarnaast alleen maar piekeren en angstgevoelens. Omdat mijn zus dit middel ook gebruikt was de keuze makkelijk. Ik heb in het begin even moeten vogelen wanneer ik het innam; s avonds bleek een slecht idee. Ik lag er de hele nacht wakker van en had onrustige benen. Dat probleem is opgelost toen ik de tablet in de ochtend ben gaan nemen. Sindsdien werkt het middel goed. Meer ontspannen lichaam en angst en paniekgedachtes komen maar gaan ook gelijk weer weg. Na 2 jaar zijn ze er nu bijna helemaal niet meer. Mijn seksleven is er door verbetert omdat ik me nu veel meer ontspannen voel. Dit alles natuurlijk samen met psychotherapie. De vertrouwde formule 'pillen en praten'. Soms als ik erachter kom dat ik een tablet ben vergeten merk ik dit wel de dag erna. Ik word dan vooral duizelig alsof ik wolken in mn hoofd heb en gewoon niet zo lekker. Dit trekt meestal in de loop vd dag weg omdat ik de gift weer heb ingehaald. Mijn advies; laat je vooral niet zo afschrikken door al het negatieve wat je leest. Gun jezelf een meer ontspannen leven. Als dat met 1 tablet per dag kan ga er dan voor! Wij angstige kippies zijn natuurlijk nog sneller afgeschrikt door al die bijwerkingen. Maar het is de moeite waard om het te proberen.

27-01-2021 | Man | 45
Aangezichtspijn
Cymbalta was een medicijn uit de ‘cocktail’ van negen die ik voorgeschreven kreeg tegen chronische zenuwpijn in mijn gezicht (trigeminus neuralgie). Ik heb het ruim 7 jaar gebruikt, werd o.a. dertig kilo zwaarder en werd depressief. Vooral dit laatste heeft mij doen besluiten te stoppen met Cymbalta.

23-01-2021 | Vrouw | 38
venlafaxine
Ik ben in 2003 begonnen met efexor 150mg voor angst en paniekstoornis, en heb het tot 2012 gebruikt, het verlichtte de klachten aanzienlijk en kon redelijk functioneren, met af en toe een paniekaanval. In 2012 afgebouwd ivm met kinderwens, afbouwen was vreselijke en de klachten kwamen in grote mate terug, dus samen met de psychiater besloten over te stappen op sertraline, [lees meer...]daarmee mag je zwanger worden, dit ging heel goed, de sertraline werkte nog beter dan de venlafaxine en heb 7 jaar geen klachten gehad en 2 gezonde kinderen gekregen. In mei 2019 begonnen de paniekaanvallen weer terug te komen, er was inmiddels ook een eierstok weggehaald dus dacht dat het door verandering in hormonen kwam. De paniekaanvallen kwamen steeds vaker en ook begon ik mij overdag steeds ziekig te voelen ( gegeneraliseerde angst) na overleg met de huisarts dosis sertraline verhoogd naar 100mg, dit had na 6 weken geen effect dus besloten af te bouwen. Heel langzaam, in 4 maanden en in maart 2020 laatste sertraline, ging de eerste weken heel goed, maar na een paar weken werd ik wat onzeker en boos en heel impulsief, naast de nu dagelijkse paniekaanvallen. Na overleg met de ha begonnen met fluvoxamine, was geen succes en kreeg rare vlekken, overgestapt naar fluoxetine, kreeg een allergische reactie en weer getopt na 5 weken. Besloten maar even niks qua medicijnen te doen en aan te melden bij een psychiater, er is een lange wachtlijst en kreeg van de ha oxazepam en xanax om de tijd te overbruggen. De angst en paniek was zo groot dat ik alleen nog maar op bed lig en daar ook de ene na de andere paniekaanval kreeg, heb een online cursus gevolgd en wat levensstijlaanpassingen gedaan maar ook dit was niet zaligmakend, mijn lichaam is overgevoelig voor de noradrenaline en alles doet pijn, en door een tekort aan serotonine ( zit in de familie) word ik zo onzeker en angstig dat ik mn lichaam niet meer vertrouw waardoor ik depressief word. Wat een buttjaar! Dus bedacht ik me een 2 weken geleden opeens, heej waarom niet weer venlafaxine? Dus de ha gemailt en begonnen met een lage dosis 37,5, er zijn zeker wat bijwerkingen maar er is al een heeeel klein beetje meer rust in lichaam en geest, vanaf vandaag naar 75mg, en heb een beetje gespannen gevoel in mn lichaam, typische bijwerking, dit wil ik 2 weken zo aanhouden en dan eventueel nog ophogen naar 150. Misschien met een tussenstap om de bijwerkingen te minimaliseren. Ik heb ook nog de xanax die ik 2a3 keer in de week gebruik om goed te slapen en als ik me niet goed voel overdag een beetje. Uiteindelijk hoop ik die niet meer nodig te hebben. Ik vind het heel jammer dat ik toch weer afhankelijk ben van de medicijnen om een ‘gewoon’ leven te kunnen hebben, maar zonder is echt niet te doen, So be it!

22-01-2021 | Vrouw | 51
venlafaxine
Door de nodige privé problemen begon ik afgelopen jaar depressief te worden en heb me uiteindelijk bij de huisarts gemeld. 2.5 jaar geleden was ik ook al depressief, tijdens een burnout, en ben er toen uitgekomen zonder medicijnen. Zag er nu ook erg tegenop, maar het moest nu echt. En was ook net op tijd, want vlak daarna kreeg ik te maken met o.a. overlijden van mijn moe[lees meer...]der, en mijn vader ook bijna. Zonder dit had ik dat echt niet gered. Was erg bang voor de bijwerkingen maar daar heb ik bijna geen last van, alleen een droge mond. Zit op een dosis van 75 mg, en blijf daar voorlopig ook op. Wil niet hoger want dan ben ik bang dat mijn rouw ook onderdrukt wordt. Voor nu is het voor mij afdoende. Over ongeveer een half jaar wil ik als het goed gaat af gaan bouwen, maar dat zie ik tegen die tijd wel. Voor nu ben ik erg tevreden.

21-01-2021 | Vrouw | 42

21-01-2021 | Vrouw | 42
venlafaxine
Na 18 jaar paroxetine te hebben geslikt voor sociale fobie en angsten 4 jaar geleden in een depressie gekomen mede door omstandigheden, flink overspannen en angstig via de psychiater over op venlafaxine. Venlafaxine zorgde ervoor dat ik wel milder werd als toen bij de paroxetine, libido een stuk verbeterd maar verder altijd zeer gejaagd, erg slecht slapen en gevoel door te[lees meer...] draaien, hoge bloeddruk, ik probeerde al jaren aan te geven aan huisarts het gevoel te hebben alsof er een knop werd ingedrukt wat mij zo enorm gespannen maakte, maar alles werd nog steeds op de omstandigheden gegooid, terwijl ik daar alles aan deed om uit te komen, en ook het gevoel had uit te zijn, alleen dat doorgedraaide gevoel bleef, totdat ik vorig jaar oktober op de 1e hulp belande met hypertensive crisis(204/125). door naar de internist, tja misschien proberen af te bouwen want kan hoge bloeddruk geven. van 150 afgebouwd naar 37.5 mg over naar citalopram, nou werd zeer agressief, ik ben normaal de geduld zelf, maar mijn man en dochter hadden zoiets, alsjeblieft stop hiermee, opnieuw overgestapt naar sertraline, nu sinds 2 weken op 25 mg. Dat gejaagde gevoel is weg!, Bloeddruk is goed! Ik slaap weer sinds jaren en de pijnklachten in mijn spieren en gewrichten is met 80% afgenomen. Nu alleen somber en erg gauw geïrriteerd, moet opbouwen naar de 50 mg, maar zit te denken om er helemaal mee te stoppen. Maar ook dit beangstigt mij, alhoewel ik een stuk rustiger ben als bij venlafaxine gebruik

18-01-2021 | Vrouw | 53
mirtazapine
Ik heb anderhalf jaar dit middel gebruikt op advies van huisarts. Het zorgde ervoor dat ik kon slapen en mijn werk kon volhouden maar ik groeide enorm en zorgde voor weinig tot geen libido. Ik vond het wel fijn dat ik toen ik aan het afbouwen was , ik dit heel gelijkmatig kon doen aangezien het ook in vloeibare vorm voorhanden is.

13-01-2021 | Man | 35
mirtazapine
Ik had eerst 45 mg ik sliep 2 dagen achter elkaar kon totaal niks toen 30 mg nog steeds het is enorm sterk spul ik had temazepam gehad maar dat werkte allang niet meer die vond ik het beste maar je raakt er snel gewend aan naar een week bijna tot niks slapen werdt ik weer gek en pakte ik toch weer mirtazepine omdat het altijd werkt om te slapen

Remeron

11-01-2021 | Man | 35
mirtazepine
Chronische depressie
Zeer tevreden over Mirtazapine 45mg, ik gebruik het i.c.m. 60mg Fluoxetine tegen ernstige therapieresistente (reviserende) depressie, en het werkt! (jaren) Ik heb al veel antidepressiva‘s geprobeerd, Citalopram, Venlafaxine, Sertraline, Clomipramine i.c.m. lithium niets hielp.. tot ik deze combinatie voorgeschreven kreeg. In het begin moet je wel even wennen aan meer slaap[lees meer...]behoefte en eetlust die voorbijgaand zijn, dit is dus niet blijvend wat sommige mensen denken als ze ermee starten. Er zal geen enkel middel zijn dat helemaal geen bijwerkingen geeft. Dit houdt me helemaal stabiel en niet meer depressief.

11-01-2021 | Man | 35

Sint Janskruid

10-01-2021 | Vrouw | 16
hypericum
Mijn depressie werd rond oktober 2020 steeds erger en toen ik het medicijn voor het eerst nam zat ik echt heel diep.Ik dacht constant aan zelfmoord,had last van paniek en stress en elk klein ding brak mij.Ik had nergens zin in en wou gewoon de hele dag slapen omdat wakker zijn echt niet te doen was.Het originele plan was dat ik zou beginnen met fluoxon divule maar dat is n[lees meer...]ooit gebeurt omdat ik bang was van bijwerkingen zoals gewichtstoename dus ik ben terug naar de huisarts gegaan en heb hem gewoon verteld over mijn angsten in verband met de medicatie en hij schreef mij Sint Janskruid voor.Ik dacht eerst dat dit niet effectief zou zijn omdat het een plant gebaseerde medicatie is maar gelukkig ben ik er toch nog aan begonnen want dit spul heeft mij op een korte termijn uit het diepste deel van mijn depressie gehaald :). Natuurlijk voel ik me nog altijd niet geweldig (ik neem dit medicijn ook nog maar 2 weken)maar ik denk eigenlijk niet meer aan zelfmoord,heb meer motivatie om weer dingen te gaan doen en nu echt iets te gaan doen aan mijn problemen ipv bij de kleinste moeilijkheid die voorkomt in mijn leven mij meteen waardeloos te voelen en weer zelfmoordplannen te gaan maken.Ik kan nu eindelijk ook iets gaan doen met dingen die ik leer in therapie,iets waar ik voor Sint Janskruid nooit de mentale energie voor had.Als ik een metafoor zou moeten gebruiken voor hoe mijn mentale toestand verandert is zou ik zeggen dat ik eerst in mijn problemen zat en er dus niks mee kon doen terwijl ik ze nu allemaal voor mij zie en weet wat ik er aan moet doen.(klinkt heel raar,maar dat is de beste beschrijving die ik er nu aan kan geven).Ik voel me ook een stuk kalmer en heb minder last van mental breakdowns of het is gewoon makkelijker om ze te vermijden.Overall,ik ben echt tevreden met dit medicijn en ben nu al benieuwd hoe het resultaat zal zijn binnen een maand of 2,wie weet :) Ik raad dit dus zeker aan als je bv bang bent van bijwerkingen zoals gewichtstoename etc,de enige bijwerking die ik had was periodes van moeheid in het begin,maar dat ging na een paar dagen alweer over.Natuurlijk is iedereens ervaring anders en waarschijnlijk werkt dit middel niet bij iedereen maar ik zou het zeker proberen sinds het mij echt geholpen heeft en de meeste reviews die ik hier gezien heb best wel positief zijn :)

09-01-2021 | Vrouw | 31
venlafaxine
Hoi, Voor dat je begint met lezen, mijn (redelijk positieve) ervaring met dit medicijn is puur gebaseerd op mijn ‘klachten’ : DEREALISATIE & ANGST/PANIEKSTOORNIS. Ik heb zelf onwijs vaak op deze site gekeken, in de hoop om wat positiefs te lezen over dit medicijn en vooral te lezen dat er mensen waren die geen bijwerkingen ervaarde van dit medicijn. Succesverhalen d[lees meer...]us... Ik ben 31 jaar, en kreeg dit medicijn voorgeschreven door mijn huisarts. Maar ik durfde het niet in te nemen... niet omdat ik slik-angst heb, maar veelte bang voor de bijwerkingen en dat het pilletje mij over zou nemen en ik dus de controle zou verliezen. Ik heb dan ook een angst-stoornis, dus ik wil graag zelf de controle houden over mijn lichaam en wat er gebeurd. En ik was onwijs bang dat de derealisatie erger zou worden, wanneer ik dit medicijn zou slikken. Maar ik kon niet meer, ik wachtte al ruim een half jaar, op therapie bij een grote GGZ instelling. Er werd van alles beloofd, toen ik eindelijk op gesprek kon komen, was toch het behandelplan wat ze voor ogen hadden niet het beste voor mij. Dus ze zouden mij binnen een week meer laten weten... dit is 4 maanden geleden, en ik heb nog steeds niets gehoord! Ik kon niet meer, de angst nam mijn lichaam over, alles vond ik eng. Bewegen, draaien, lopen.. de derealisatie was vreselijk, alsof ik dood aan het gaan was. De paniekaanvallen werden erger en erger, tot 2 keer toe dacht ik ‘maar nu ga ik echt dood’. En toen dacht ik, hoeveel erger kan het nog worden, kom maar op met die medicatie. Niet over nagedacht, ‘s ochtend ingenomen en mijn bed in gegaan. Ik ben begonnen met 37,5 mg. En wow... naast de bijwerkingen, die echt niet grappig zijn, voelde ik mij best snel een ander mens! Ik lachte weer, had weer zin in van alles, het leven werd weer mooi en niet eng!! En de derealtisatie, die was (en is) vrijwel weg, sinds ik de medicatie slik. Inmiddels zit ik op 75 mg, ik neem ‘s ochtends 2 capsules in van 37,5 mg. Ja, ik weet dat er ook capsules bestaan van 75 mg.. maar dit vind ik zelf fijner. Of ik nu op de juiste dosering zit, ik denk het wel. Merk ik toch weer vervelende klachten, dan bel ik met de huisarts en overleggen we, of we toch weer wat moeten verhogen. Vanuit mij, dus een positief verhaal. En ik gun jou, jij dit dit leest, dezelfde ervaring. Want je bent niet voor niets gaan googlen over dit medicijn :) Heel veel succes, en je bent sterker dan je denkt. Als ik dit kan, kan jij het helemaal! :) (Ik weet nog niets over de afbouw van dit medicijn, en dat boeit me ook nog even niet.)

Sint Janskruid

06-01-2021 | Vrouw | 44
hypericum
Onrust
Ik dacht met een natuurproduct wel raak te schieten. Na dag twee begon ik tintelingen te voelen in m'n handen. Ik had allerlei rare beelden op m'n netvlies. Ik sliep heel moeilijk in en werd steeds wakker. Iets wat ik niet kende.

02-01-2021 | Vrouw | 31
venlafaxine
Ik heb al meerdere reviews over deze medicatie achtergelaten op deze site. Dit wordt mijn laatste review en wilde wat tips geven over als je wilt stoppen/afbouwen. Ik heb op 250mg. En heb over de jaren heen afgebouwd naar de laagste dosis (37,5mg) elke dag. Van daar uit in 1x stoppen is teveel, dat gaat je niet lukken, die stap is te groot. Daarom heb ik eerst een tuss[lees meer...]enstap genomen naar de laagste dosis OM de dag. Ik kreeg alsnog vreselijke ontwenningsklachten die 4 weken aanhielden. De 2 weken daarna werd het beter. Deze dosering en inname heb ik een jaar of anderhalf aangehouden en ben toen volledig gestopt. Ben af en toe misselijk geweest en kon niet goed tegen licht en geluid, maar dat waren de enige ontwenningsklachten en ze hebben ook maar één week aangehouden!! :) Ik slikte in die week elke dag een omega-3 pilletje (visolie) en als ik me beroerd begon te voelen nam ik een HotcoldRex (te koop bij de supermarkt en drogist). Heb geprobeerd elke dag even een frisse neus te halen. En ik denk dat de combinatie van die 3 goed voor me is geweest. Als je echt huiverig bent voor de ontwenningsklachten, zorg dat je via je huisarts of psychiater aan taperingstrips komt. Met deze strips kan je binnen 2 weken van de Venlafaxine afkomen met zo min mogelijk ontwenningsverschijnselen. Succes!!

Trazodon

02-01-2021 | Vrouw | 68
trazodon
Na verschillende anti depressiva kan ik eindelijk doorslapen zonder piekeren maar heb sinds het gebruik enorme last van verstopping , nog iemand deze bijwerking?

31-12-2020 | Vrouw | 30
mirtazapine
Ben begonnen met 7,5 mg, tegen slapeloosheid. Dit deed helaas niks. Toen opgehoogd naar 15 mg. Dit werkte binnen 2 nachten al. Heb in jaren niet zo goed geslapen. Maakte eindelijk weer nachten van 10-12 uur. Alleen het eten werd een probleem. Ik merkte niet wanneer ik vol zat en had constant een honger gevoel. Ik voelde alleen dat ik teveel gegeten had door enorme maagpi[lees meer...]jn. In een maand tijd zat er al 5 kilo aan. Dus helaas, weer aan het afbouwen.

28-12-2020 | Man | 51
mirtazapine
9 jaar geleden gekregen toen ik op de PAAZ verbleef. Ik kon niet slapen en kreeg dit medicijn. 15 mg. Sliep als een roos en het medicijn heeft al die jaren goed voor mij gewerkt. Ben er wel 15 kilo door aangekomen. Dit komt deels ook dat na inname het hongergevoel heel sterk is. Geen verzadiging. Ik blijf door eten. Met huisarts overlegd dat ik wilde afbouwen. Ook omdat i[lees meer...]k zwaarder was geworden en doordat ik EMDR wilde gaan doen en dan is het wel handig dat je bij je gevoel kan. Voel mij door dit medicijn wel afgevlakt in mijn gevoel. Ik ben begonnen met afbouwen d.m.v. de Mirtazapine drank. Na wat moeilijk doen door de zorgverzekering ben ik begonnen en heb het kunnen afbouwen tot 7,5 mg. Het gekke is: ik sliep nog beter dan met 15 mg! Doordat de drank al een tijdje niet leverbaar is breek ik 1 tablet doormidden. Dat ging ook een tijdje goed maar de laatste weken slaap ik zeer slecht. Probeer soms weer met een hele tablet maar dat lukt ook niet meer. Denk dat ik maar verder ga met afbouwen. Heb wel Lorazepam en daar slaap ik heel goed op maar dat is zo verslavend. Ben wel weer ruim 10 kilo lichter gelukkig.

Efexor

28-12-2020 | Vrouw | 43
Chronische depressie
Ik nam al antidepressiva zoals seroxat en prozac, maar Efexor helpt me al 9 jaar om mijn depressie onder controle te houden. Er bestaan geen wondermiddel tegen depressies, dus ik heb uiteraard ook nog depressieve episodes. Bij de opstart van de medicatie had ik bijwerkingen zoals misselijkheid, moeheid, slapeloosheid (of heel veel slapen) en sufheid. Ik heb enkele keren [lees meer...]geswitcht qua dosering (van 225mg naar 150 en weer terug). Dat gaf milde bijwerkingen.

27-12-2020 | Vrouw | 37
venlafaxine
Al 18 jaar slik ik ze, met tevredenheid. Wel 300mg wat veel is. Als ik ze vergeet in te nemen ben ik de volgende dag erg misselijk. Gelukkig gebeurd dat zelden. Aankomen is ook geen sprake van wat meestal wel gebeur. Op het moment zijn ze niet leverbaar waardoor ik allemaal verschillende krijg. Tot nu toe merk ik daar niks van maar ze moeten er echt een keer mee stoppen. V[lees meer...]roeger was het efexor wat ze toen door de kosten al om hebben gezet naar venlafsxine.

18-12-2020 | Vrouw | 53
duloxetine
De eerste 3 weken heb ik er geen goede ervaring mee gehad, ik werd depressiever en sliep ontzettend veel ik had constant slaap. Gelukkig heb ik toch volgehouden want na 3 weken ging het steeds beter. Cymbalta heeft ervoor gezorgd dat ik voor 70% rustiger werd en minder paniekaanvallen,hyperventilatie en zware depressie maar dus nooit 100% jammer genoeg

14-12-2020 | Man | 52
mirtazapine
in eerste instantie 15 mg voorgeschreven gekregen..dit hielp na 4 weken niet. Daarna 30 mg, dat werkt na 3 weken nog niet. Wat is ongeveer de tijd dat dit middel werkt ?

09-12-2020 | Man | 37
mirtazapine
Ik val slecht in slaap i.v.m. piekeren. Ook 's nachts na bijv. toiletbezoek lastig weer in slaap kunnen komen. N.a.v. slaaponderzoek op advies van neuroloog begonnen met dagelijks gebruik Mirtazapine 7,5 mg. Werkt fantastisch. Met 7,5 mg echter erg suf. Daarom naar 3,75 mg gegaan. Nu zelfs om de dag. Werkt bij mij echt uitstekend tegen de slapeloosheid. Vervelende bijwerki[lees meer...]ng is gewichtstoename. Dit ondanks het feit dat ik niet meer ben gaan eten en dagelijks sport.

Duloxetine

04-12-2020 | Man | 58
Aangezichtspijn
Ik had last van paniekaavalen na de derde pil ware die weg maar dan begone de bijwerkingen zoo als zweten tinteling in vingers en nek. Blozen gewigt verlies twee kilo een opgezwole maag heeft er nog iemand last van de maag drogen mond

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5321)
Anticonceptie - overig (3881)
Cholesterol (2938)
Depressie - antidepressiva overig (2785)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2435)
Pijn - morfine-achtigen (2251)
ADHD - psychostimulantia (2153)
Pijn (2037)
Verslavingsziekten (2007)
Bloeddruk - betablokkers (1717)
Maagzuur - protonpompremmers (1591)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1544)
Anticonceptie - eenfase (1418)
Angststoornissen (1258)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1196)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1179)
Depressie - antidepressiva TCA (1066)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (984)