ISO 27001

ervaringen per categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

19-04-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Na 2 jaar Citalopram onder begeleiding van de huisarts, zelf de stap gezet naar een psychiater, want de Citalopram hielp me niks. Daar overgeschakeld naar Venlafxine door de Citalopram af te bouwen en tegelijk de Venlafaxine op te bouwen. Dit middel heeft echt mijn leven gered!! Ik was helemaal klaar om op te geven, na 2 jaar mij absoluut ellendig te voelen en te weinig [lees meer...]energie te hebben om het in psychotherapie aan te pakken werd ik stilletjesaan terug een mens. Alles werd net dat ietsje draaglijker, zodat ik mij niet meer totaal machteloos voelde tegenover al mijn problemen. De opstart was wel hevig: zweten, beven, spierpijnen, misselijk... Ik heb het de eerste maal niet volgehouden, waardoor ik er een tweede keer door moest :P. Maar na een week is dit volledig afgenomen. De blijvende bijwerkingen zijn voor mij nog steeds gemakkelijk spierpijn hebben en dat alle seksuele zaken wat minder lopen, al neemt dit met wat oefening en geduld wel af ;)
17-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik heb dit voorgeschreven gekregen om beter te slapen en mij daardoor uiteindelijk beter te gaan voelen. Ik slaap nog steeds zeer onregelmatig en ontwaak vaak tijdens de nacht. Overdag ben ik hartstikke duf en kom ik over als een zombie. Heb moeite met concentratie en zit regelmatig te knikkebollen.
14-04-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik lijd al bijna 30 jaar aan een angst/paniekstoornis en daardoor ook aan depressie. Venlafaxine is het eerste middel in al die tijd dat mij werkelijk helpt. De bijwerkingen waren voor mij zeer mild en na ongeveer 3 weken werd ik veel rustiger van binnen. Zonder wezensvreemd of suf te worden. Ik bleef verder gewoon mijzelf maar dan zonder die dreiging van angst en paniek.[lees meer...] Ik slik Venlafaxine 1 capsule 75 mg ,met vertraagde afgifte, per dag, laat in de avond. En ik slaap ook veel beter. Ik kan mij voorstellen dat dit middel voor heel veel mensen met gelijksoortige klachten als die van mij een uitkomst zal zijn. Met name omdat de bijwerkingen mild zijn en geen angst aanjagen. Je gaat je niet raar voelen en daardoor weer angstig. Had ik dit middel maar 30 jaar geleden kunnen krijgen..
12-04-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb venlafaxine 15 jaar gebruikt, soms 75mg en later 150mg in combinatie met alprazolam. Ben de laatste 9 jaar 35 kg bijgekomen. Ook het verminderen van mijn libido zag ik altijd als een probleem (ook afvlakken emoties, apathie, nervositeit). Nu ga ik overstappen naar wellbutrin xr 150mg, door de huisarts voorgeschreven, op mijn eigen vraag. Na 3 dagen de helft van beid[lees meer...]e in te nemen, moet ik al stoppen met de effexor. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben en zo ja zou ik ze graag horen. Alvast bedankt.
12-04-2017

Chronische depressie

ook voor ADHD, en voor stemmings wisselingen
10-04-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Zombie status depressie, niet meer in staat om iets te ondernemen, overal als een berg tegen op zien, niet meer kunnen nadenken, beslissen, telefoon of computer bedienen. Niets kunnen lezen of TV kijken of muziek luisteren waar emoties door getriggerd worden. Bijvoorkeur afsluiten en niets hoeven doen. Mijn bijwerkingen: gewichtstoename, maar niet zeker of dit van dit medi[lees meer...]cijn komt. Een beetje kunstmatig 'hyper' gevoel, kan ook aan hoogte dosering liggen.
06-04-2017

Cymbalta (duloxetine)
Chronische depressie

Uw opmerking i.v.m. het feit dat men de capsules van Cymbalta niet mag openen, verwondert mij ten zeerste; ik heb dat al ontelbare malen gedaan en heb dat ook aan de specialist gemeld. Zij antwoordde daarop dat men dan niet weet wat men inneemt en dat klop gedeeltelijk; ik moet sowieso schatten hoeveel ik uit de capsule kan laten vallen om het dan apart in te nemen. Dit [lees meer...]is echter niet zo'n probleem denk ik aangezien deze medicatie een langere werkingstermijn heeft en ik de dag nadien de rest inneem die nog in de capsule zit. Ik had namelijk gelezen in de bijsluiter dat de capsules maagsap resistent zijn en heb mijn apotheker gevraagd of men de bolletjes die erin zitten ook zo kon inslikken. Zij zei dat dit mogelijk was en het geen probleem geeft. Ik koop dus 60 mg Cymbalta maar neem per dag slechts 30mg door de capsules te openen, wat toch een besparing geeft. Probeert u het ook eens en veel beterschap gewenst!
05-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Begin december 2016 last gehad van spijsverteringsklachten, waarvan ik achteraf gezien te veel stress heb toegelaten door bezorgdheid omtrent klachten. Sliep voorheen altijd goed; Sinds december tot op heden nog maar 5 tot 6 uur per nacht met telkens wakker worden. Op aanraden van arts mirtizapine voor geschreven. Last gehad en nu nog beetje van hoofdpijn/druk op zijkant [lees meer...]achterhoofd, wazig zicht (niet scherp kunnen waarnemen), licht in het hoofd/duizelig . Er gewoon niet echt bij zijn en totaal in beslag genomen van klachten. Gewoon raar en ook wel eng ergens. Maar ja, nu de slaappillen want het is gevaarlijk om zo lang met klachten te lopen. Verbetert wel stilletjes aan wat. Ben nog maar vierde dag bezig en volgens doktersassistente kan dit er bij horen. Ga niet op straat s'ochtends omdat ik dan nog niet echt wakker ben door symptomen boven en heb ook geen werk momenteel. Ook wel beter zo, want je kunt niets zo. Slaap wel snel in, maar word toch nog redelijk vroeg wakker en heb wel eens het gevoel dat ik niet constant diep slaap. Na 10 dagen huisarts bellen hoe het bevalt. Hoop dat het nog beter word. Moet straks ook weer af gaan bouwen want een verslaving wil ik niet van slaappillen.

Venlafaxine (venlafaxine)

5 jaar geleden met Venlafaxine van merk PCH begonnen tot een dosis van 300mg per dag. Ik ben dit gaan slikken door klachten opgelopen door drugsgebruik (met name XTC, cocaine en speed). Ik had klachten als depersonalisatie/derealisatie, depressie en HPPD (Hallucinogen persisting perception disorder, wat neerkomt op het continu zien van een ruis). Ik ws uiteraard gestopt me[lees meer...]t drugs gebruik. 4 a 5 jaar geleden werkte het super. Ik ben na me 4 maanden goed te hebben gevoeld af gaan bouwen. Dit heeft een jaar geduurd en mijn leven was weer een puinhoop. Nu 1,5 jaar geleden weer op gaan bouwen tot 300mg van merk PCH. Werkte matig. Ik had last van tandenknarsen en sliep slecht. Ook het effect was niet stabiel. En voelde me eigenlijk niet echt beter. Toen zelf overgestapt op de originele Efexor. Werkt weer super! Bijwerkingen zijn bijna weg en leef weer. Als ik naar mezelf kijk werkt de venlafaxine van PCH gewoon een stuk minder goed dan Efexor. Vooral de vertraagde afgifte lijkt niet goed zijn werk te doen.

Efexor (venlafaxine)

Geachte Lezers, Ik wil even mijn verhaal doen. Na redelijk wat drugs te hebben gebruikt (vooral XTC, cocaine en speed) heb ik problemen gekregen. Ik was depressief had last van depersonalisatie en derealisatie en ik had last van HPPD (hallucinogen persisting perception disorder, wat neerkomt op het continu zien van een ruis alsof ja naar een slecht ontvangende tv kijkt)[lees meer...]. Ik ben hierom gestopt met het gebruik van drugs. Na een half jaar waren mijn klachten nauwelijks verbeterd en ben bij een specialist terecht gekomen, nu zo'n 4jaar geleden. Die is mij toen eerst de generieke vorm van Efexor gaan voorschrijven namelijk Venlafaxine van PCH. De lichte dosis deed weinig, pas toen ik verder ging ophogen vanaf 225mg knapte ik op. Uiteindelijk ben ik toen opgehoogd naar 300mg per dag. Ik voelde me super. Bovenstaande klachten muv HPPD gingen weg. Ik kreeg een vriendin en mijn leven liep op rolletjes. Na 3 maanden was ik weer gaan afbouwen omdat ik me zo goed voelde. Fout! Gedurende het jaar erna kwamen mijn klachten weer terug en raakte mijn relatie kwijt. Na nog wat verschillende medicijnen geprobeerd te hebben weer opnieuw gaan ophogen met Venlafaxine van PCH 1,5 jaar geleden. Weer op de gebruikelijke dosis van 300mg per dag. Alleen werkte dit niet. Ik was steeds zo over gestimuleerd. Heel wakker, sliep slecht, erge last van tandenknarsen. Het effect zelf was matig. Toen ben ik op eigen initiatief Efexor gaan halen bij de apotheek. Dit kostte best veel namelijk 125 euro voor 3 maanden ipv 18 euro van de normale Venlafaxine. Maar het effect mag er wezen. Ik voel me best lekker. Ik doe weer wat meer. Ben niet moe meer. Niet depressief meer en depersonalisatie en derealisatie zijn over. De HPPD is nog wel aanwezig maar voel me goed zeg. Best kwalijk dat de echte Efexor zo veel beter werkt, maar het is de 125 euro dubbel en dwars waard. Ik leef weer. Bedenk je wanneer je Venlafaxine voorgeschreven krijgt. Bij mij werkte het de eerste keer. Nu bijna niet.

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik kreeg via huisarts capsules voorgeschreven van 37,5mg. De eerste 2 weken misselijk maar voor de rest weinig bijwerkingen. In een half jaar tijd is de dosis verhoogd naar 150mg door psychiater waar ik onder behandeling was. Ik was toen erg sloom en traag, had constant spierpijn, vooral in mijn benen. Het ergste was dat ik symptomen kreeg van Parkinson en allerlei testen [lees meer...](MRI en PET scan) moest ondergaan om te kijken of ik Parkinson had (gelukkig niet). Na zoeken op internet kwam ik erachter dat Venlafaxine deze symptomen kan geven. Ik ben in 3 maanden tijd met langzaam afbouwen gestopt. De laatste week was heel erg (spugen, ziek, voelde me heel beroerd). Nu ben ik sinds 1 december 2016 helemaal vrij van medicijnen. Mijn depressie is er nog steeds en niet fijn maar Venlafaxine ga ik nooit meer gebruiken. Mijn Parkinson symptomen zijn helemaal weg, geen spierpijn meer.

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb in 2002 een paniekstoornis gehad en werd toen aan diverse soorten antidepressiva geslingerd (na elkaar). Eigenlijk met tegenzin (had geen depressieve klachten). Efexor zou mij helpen de paniek de baas te zijn. Ik heb vanaf dag 1 enorm veel last gehad van de bijwerkingen. Als ik het niet binnen 24 uur innam (na de laatste capsule) dan had ik schokken in mijn hoofd. V[lees meer...]reselijk. Na ruim twee jaar afbouwen (150 mg naar 75mg en na een jaar naar 37.5mg) ben ik gestopt. Dat was werkelijk een hel! Schokken, elektrische sensaties, beven, trillen etc. Ik leek wel een junk die aan het afkicken was van harddrugs. Mijn lichaam schreeuwde om efexor. Ik heb doorgezet en ben hier tot op de dag van vandaag nog ontzettend blij om! Ik ervaar nog steeds wel eens een 'elektrisch' schokje door mijn hoofd. Het is echt troep!!

Sint Janskruid (hypericum)

Ondanks veel opeenvolgende problemen toch door blijven gaan. Het gevolg is een burn-out met depressie. De artsen wilden antidepressiva voorschrijven maar ik heb hier zeer slechte ervaring mee. Om die reden gestart met hypericum. Ik gebruik kira-forte. Dit heeft de juiste hoeveelheid aan werkzame stoffen welke de goedkopere preparaten niet bevatten. Heel langzaam kom ik [lees meer...]uit de duisternis. Mijn stemming is gelijkmatiger te noemen. De dwanggedachten zijn nagenoeg verdwenen. Het slapen is beter geworden, ik heb meer eetlust. De werking van hypericum is wetenschappelijk aangetoond. De werking staat gelijk aan een SSRI (zoals prozac, efexor, seroxat etc). Het nadeel van hypericum is dat het met veel medicijnen een interactie heeft (ik gebruik verder niks, dus mij maakt het niet uit). Let hier dus wel op! Ook belangrijk om te melden is dat je het de tijd moet geven. 4-6 weken is normaal. Geef niet op als je na een week denkt: het werkt niet. Doorzetten is hier belangrijk. Het is ook geen gelukspil. Maar dat zijn reguliere antidepressiva ook niet. Je wordt uit de duisternis getild zodat je aan de slag kunt met de problemen. Probeer het!

Mirtazapine (mirtazapine)

Eerst Trazolan geslikt voor slapeloosheid van 1985. Daarna Remeron met als basis Mirtazapine. In 2014 overgegaan op zuigtabletten mirtazapine, omdat Remeron niet hielp bij de stress en slapeloosheid. In 2015 serieuze suïcidale bijwerkingen gekregen, hulp gekregen van GGnet... die bleven maar voorschrijven. Ik ben in juni 2016 gestopt met de antidepressiva na weer een pogin[lees meer...]g tot zelfdoding. Ik had toen ook al problemen met voeten en benen. Verleden week is polyneuropathie vastgesteld... Afgebouwd van 30 naar 15 mg tot op... ik ben mijn zelfdodingsneigingen kwijt, maar de resterende polyneuropathie raak ik nooit meer kwijt, is volgens neuroloog ook niet te verhelpen.. gelukkig heb ik powerstrips tegen de pijnen.
23-03-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

de venlafaxine werkte al erg snel op mijn depressie heb dit medicijn 2 jaar geslikt 1x daags 150 mg. Na een tijdje wou ik er mee stoppen.. dit was voor mij een hel!! Ben dood en dood ziek geweest de eerste maand ( als het niet langer was. Daarna een half jaar last gehad van onstabiele emoties.. blij, verdrietig, vrolijk, boos en heel veel huilen terwijl ik niet verdrietig [lees meer...]was. Dit vond ik echt vreselijk.. ook het afbouwen zelf van de medicatie was niet fijn, elk stapje naar beneden werd ik goed ziek .. heb ook paar maanden over gedaan om te stoppen. Als ik jou was en je begint aan deze medicatie en het valt goed, slik het dan voor de rest van je leven want er mee stoppen kan gewoon echt verschrikkelijk/een hel zijn.
18-03-2017

Sint Janskruid (hypericum)

ernstige Depressie 15 maanden geleden in een ernstige depressie beland, met extreem brandende pijn in mijn lijf, zware zelfsmoorddrang en extreme angst. Bij de psychiater als slaapmiddel seroquel gekregen en cymbalta voorgeschreven gekregen. Geweigerd bij cymbalta en op eigen verlangen mocht ik St. janskruid innemen. 1800 mg per dag. Akute periode na 5 maanden beter, ma[lees meer...]ar hielp niet tegen angst. Depressie en pijn neemt nu geleidelijk af. Ben blij ook met st. janskruid er doorheen zijn gekomen. Volgens psychiater is het net zo werkzaam als chem. Antidepressiva en ik had niet een bijwerking. Maar de depressie was verschrikkelijk en duurde tot nu toe al 15 maanden, weet niet of dat met een chem. Antidepressiva ook zo zal zijn geweest, volgens mijn psychiater helpen antidepressiva alleen om de depressie te ondersteunen en dat heeft het sint janskruid in ieder geval goed gedaan. Maar het moet een goede zijn, niet uit de drogeriemarkt maar uit de apotheek.
18-03-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Naast het gebruik van een ad tegen angsten/emoties/gevoeligheid dit middel geslikt om goed te kunnen slapen. Ik slikte 3,75 mg per nacht. Ik ben in een half jaar tijd 12 kilo aangekomen. Gek genoeg dacht ik al die tijd dat mijn eetbuien kwamen door mijn gebrek aan discipline. De laatste tijd merkte ik dat ik steeds minder sociaal werd. Ik ben nu vier dagen gestopt met mp e[lees meer...]n heb drie nachten zalig geslapen! Ook is er al 1,5 kg af. Ik hoop dat ik snel weer mezelf word. Ik ben toch blij dat ik dit middel een half jaar heb gebruikt want het heeft me door een moeilijke tijd geholpen.
17-03-2017

Efexor (venlafaxine)

Ik hoop eigenlijk dat jullie mij kunnen helpen. Ik gebruik al jaren 150 mg en dat werkt prima. Als ik mijn grenzen overschreidt krijg ik een terugval. Ik twijfel enorm om te verhogen. Iedereen roept het is niet zo heftig maar het is wel mijn hel. Ervaringen met verhogen ja of nee?
17-03-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer een jaar en het werkt voor mij goed. Ik ben gediagnostiseerd met depressie, angststoornis en een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Ik volg natuurlijk naast de medicatie ook therapie. Sinds ik ben begonnen is voor mij mijn leven er een stuk op vooruit gegaan. Ik was altijd heel erg tegen psychomedicatie en ik heb het moment dus ook la[lees meer...]ng uitgesteld. Achteraf was het onnodig. De medicatie helpt me om meer te kunnen hebben door de dag heen. Ook zijn mijn emoties iets stabieler geworden, wat me ontzettend heeft geholpen. Op dit moment kan ik met medicatie een normaal leven opbouwen met fulltime baan, relatie en huis: iets wat me eerder niet lukte. De bijwerkingen zijn bij mij minimaal: ik droom wat heftiger en ik heb iets minder sexuele drang (maar nog steeds voldoende;) haha). Als je twijfelt zoals ik omdat je tegen medicatie bent, maar tegelijkertijd van ellende niet meer weet waar je het moet zoeken: dan zou ik je vanuit mijn ervaring adviseren die angst en resistentie los te laten. Het leven is er zoveel beter op geworden, dat de nadelen van de medicatie daar voor mij echt niet tegenop wegen. Heel veel succes aan degene die dit aan het lezen is!
16-03-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik mirtazipine ter vervanging van de zgn. "pammetjes". Ik heb slaapproblemen. Mirtazipine helpt wel, maar ik ondervind nare bijwerkingen zoals: zware hoofdpijn, nare dromen en zweten.
13-03-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

In verband met depressieve gevoelens en slapeloosheid dit middel voorgeschreven. Helaas zonder resultaat. In het begin ging het slapen beter maar daarna leek het niet veel invloed meer te hebben op het slapen. Helaas echter wel veel bijwerkingen, trillen, pijnlijke gewrichten en spieren, grote onrust. Op advies van de huisarts gestopt.
11-03-2017

Cymbalta (duloxetine)
Chronische depressie

Ruim een jaar zit ik op 60mg, dus twee pillen van 30mg. Dit was eigenlijk net teveel maar volgens de apotheek mag ik de capsules niet openmaken Sinds twee maand zit ik op 90mg vanwege een zware depressie. Ik stuiter de dag door, veel trillen, onrust, maag darm problemen en soms erg van slag zonder aanleiding. Het probleem is dat in nederland er enkel pillen zijn van [lees meer...]30 en 60. Op dit moment zit ik dus veel te hoog en dat merk ik. Wel lukt het mij de dag door te komen, de depressie is er wel maar op de achtergrond. Maar zodra het avond word, kan ik compleet instorten en ben ik terug bij af, zo voelt het. Zodra ik de volgende dag wakker word, werkt de stuiterbal weer. De bijwerkingen zijn nu zo heftig dat ik vanavond terug ga naar 60mg, maar omdat het savonds nog zo zwaar is, ben ik wel bang voor de depressie. Het zijn twee uitersten en eigenlijk is er weinig keus. Mocht ik morgen weer slecht zijn, ga ik bekijken hoe en wat. Belachelijk dat er geen goede dosis beschikbaar is, blijkbaar wel in duitsland maar dan betaal je honderden euro’s per doosje. Kim
10-03-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Het is begonnen met 75mg Venlafaxine voorgeschreven door de huisarts. In september 2016 heb ik contact gezocht met het GGZ om een psychiater naar mijn medicijnen te laten kijken want ik had hier geen baat (meer) bij. De psychiater heeft de dosis eerst in stappen van 75mg verhoogt naar 300mg. Dit had ook geen meerwaarde dus is besloten het af te bouwen naar 0 en te star[lees meer...]ten met Welbutrin als vervanging. De Welbutrin nam ik tegelijkertijd in met de Venlafaxine om alvast een niveau op te bouwen. Toen ik eenmaal gestopt was met Venlafaxine ging ik door een regelrechte hel van bijwerkingen en afkickverschijnselen. Ik ben 3 weken doodziek en ellendig geweest voordat de klachten langzaam wat afnamen. Nu 5 weken later begin ik weer langzaam met werken. Nu de resten van de Venlafaxine langzaam uit mijn lichaam gewerkt worden hou ik nog diverse bijwerkingen over. Vermoedelijk te linken aan de Welbutrin. Het gaat om: Heel snel geagiteerd en een kort lontje Sterke emoties Darmklachten Angsten en een enorm onrustig en opgejaagd gevoel
27-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Voor mijn bipolaire stoornis gebruik ik lithium. Toch hield ik klachten in de vorm van overprikkeling en ernstige vermoeidheid. Mijn energie liep weg door mijn hoofd. Alles wat mijn oren en ogen passeerde zorgde voor ellende. Nu ik venlafaxine erbij gebruik, zijn mijn klachten grotendeels verdwenen.
23-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Als ik dit alles geweten had was ik er zelf niet(!) aan begonnen! Vréselijk veel pijn... ontstekings-verschijnselen!
23-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Zeer tevreden over dit product. Ben vorig jaar gestopt, maar depressieve klachten kwamen geleidelijk weer terug. Huisarts schreef opnieuw voor, dit voelde als een falen, mislukking. Maar... vanaf dat ik weer opnieuw ben begonnen voel ik me zo ontzettend veel beter! Nu berust ik in het feit dat ik dit middel blijkbaar nodig heb, prima dan. Af en toe schuif ik in overleg met[lees meer...] de arts wat met dosering. Zo is t leven prima vol te houden. Dank je wel venlafaxine!!!
19-02-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Heeft me geholpen om m'n slaapritme weer onder controle te krijgen. Werkte beter dan de pammetjes.
19-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Dit medicijn één dag gebruikt om m'n angststoornis onder controle te krijgen. Hielp helaas niet en maakte het snel erger. Mogelijk ook een gevolg van de horror verhalen op internet die m'n angst voeden. Middels was helaas niet het juiste voor mij, maar kan dus wel andere helpen. Vandaar een neutrale tevredenheid.
14-02-2017

Efexor (venlafaxine)

Super goed en fijn middel! Al jaren heel veel baat bij!
13-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Sinds een viertal jaren gebruik ik venlafaxine 150 mg. Daarvoor heb ik heel wat andere antidepressiva genomen: seroxat, anafranil, déanxit, trazolan, ziloft, floxifral. De laatste weken voel ik dat ik weerom aan het wegzakken ben en dat venlafaxine niet meer het effect heeft van vroeger. Daarom zou ik willen vragen of er iemand ervaring heeft met het nemen van 2 antidepres[lees meer...]siva tegelijk. Blijkbaar wordt dat wel eens voorgeschreven, maar werkt het ook? Alvast bedankt voor je raad!!!!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3821)
Anticonceptie - overig (2941)
Cholesterol (2314)
Depressie - antidepressiva overig (2151)
Epilepsie (1933)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1743)
Pijn - morfine-achtigen (1647)
Pijn (1568)
ADHD - psychostimulantia (1468)
Verslavingsziekten (1429)
Maagzuur - protonpompremmers (1323)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1282)
Bloeddruk - betablokkers (1156)
Anticonceptie - eenfase (1074)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (891)
Migraine (851)
Angststoornissen (832)
Depressie - antidepressiva TCA (814)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (797)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!