categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

Duloxetine

03-01-2022 | Vrouw | 61
duloxetine
Mijn zenuwpijn is nagenoeg onder controle. Ik ben een volledig andere persoon geworden, helemaal happy. Minpuntje Ik beschikte over een "geweldig geheugen" en daar heb ik nu moeite mee....veel vergetenheid. Namen, locaties, gemaakte reizen, herkenningspunten, etc....

29-12-2021 | Vrouw | 60
duloxetine
4j geleden begonnen met inname na fibromyalgie diagnose,om de hoogste pijnprikkels weg te nemen..was gemakkelijk,elke dag een pilletje Bijwerkingen heb ik al beschreven..ik was op de duur mezelf niet echt meer..hoogtes en laagtes..die horen bij het leven...waren er niet meer.. 8d geleden gestopt...het was genoeg geweest Hevig ..1000en schokjes in mijn hoofd..nu 8d late[lees meer...]r veel beter..ik voel terug..angstmerries veel minder..vermoeidheid ook stukken minder..zie helderder..ben er zo blij en fier om..

27-12-2021 | Vrouw | 51
Chronische depressie
Werd voor mij voor geschreven om beter door te slapen, doet wel zijn werk maar heb wil min. 9 u slaap nodig, grote nadeel gewichtstoename , en word sneller boos

26-12-2021 | Vrouw | 33
venlafaxine
Ik ben van 75 naar 150mg gegaan. Ik slik dit nu 4 weken. Kan nog niet zeggen of het werkt. Ik heb wel als ik rustig lig, dat ik dan schokken in mijn lichaam voel. Dat is erg vervelend. Lees ook veel over afkickverschijnselen.

20-12-2021 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Ik moest het proberen omdat de dokter zei dat al m'n klachten (fybromealgie, prikkelbare darm en pijnlijke maandstonden) zouden verdwijnen... De reeks bijwerkingen waren echter dubbel zo erg dan m'n klachten... Nu paar dagen gestopt en krijg rare tintelingen in m'n lichaam en kleine schokjes in m'n hoofd, ik was ook op 2 maand 5kg bijgekomen... Echt een verschrikkelijk med[lees meer...]icijn... Ik was niet depressief maar werd depressief van het medicijn

20-12-2021 | Man | 56
Chronische depressie
Ik neem ook 100 mg en Lorazepam (1 tot 1,5 pilletje van 2,5 mg) 's avonds bij het slapen gaan omdat ik aan insomnia en depressie lijdt. Dit helpt. Kwam echter van een veel hogere dosis lorazepam (4 pilletjes per dag gedurende jaren) en ben door een hel gegaan om dit af te bouwen. Heb het nu nog dikwijls lastig en moet mezelf in bedwang houden als ik me depri voel om er[lees meer...] weer niet meer te nemen. Trazodone verminderen heeft me geen problemen maar aanhankelijkheid aan bezodiazepines is voor velen een zware dobber en wordt onderschat.

14-12-2021 | Vrouw | 60
mirtazapine
Zeer slechte ervaring met dit medicijn. Heb het gehad vanwege mijn slapeloosheid. Langzaam maar zeker ben ik knettergek geworden van dit medicijn. Heb het 2maandenn geslikt, voor het slapen gaan, omdat oxazepam mij werd afgeraken. Ik ben zo in de war geraakt, dst ik mij bepaalde dingen mij niet eens meer kan Herinneren.

10-12-2021 | Vrouw | 40
venlafaxine
Zeer tevreden. Klachtenvrij. Lukte zonder deze medicijnen niet. Wereld van verschil.

06-12-2021 | Man | 45
Polyneuropathie
Ik had geen effect van cymbalta, enkel wat bijwerkingen. Ben dan overgestapt naar Gabapentine

06-12-2021 | Man | 41
mirtazapine
Sinds de zomer begonnen met mirtazapine 7,5mg, na 2 weken naar 15mg, daarna na 2 weken naar 30mg, toen een week 45mg geprobeerd maar te zwaar. Nu ondertussen afgebouwd naar 15mg en na een week gestopt. Begonnen met Citralopram 20mg, na 2 dagen acuut gestopt! Kreeg suïcidale gedachten. Terug naar 15mg mirtazapine. Nu is mijn vraag aan jullie. Ik zit helemaal vast in m[lees meer...]'n hoofd! Ik wil eruit breken! Wil eigenlijk helemaal stoppen en alleen maar oxacepam gebruiken! Wil graag mijzelf weer terug vinden. Ik ben zo anders! Ik ben zo helemaal niet! Ik heb nergens geen lol meer in, kan moeilijk stil zitten. Ben obsessief bezig met alles. Van oneindig veel wandelen tot mijzelf druk maken omdat het avond wordt! Gebruik de medicatie voor mijn angsten (straatvrees/paniek) en depressie (al jaren lang last van) Ben inmiddels 27kg kwijt! Mirtazapine helpt mij alleen met het inslapen en voel dat de angst enigszins gedempt worden maar dit is geen leven zo! De huisarts luistert niet, psychiater heeft lange wachttijden en ook de GGZ staat stil (corona) daar lange wachttijden! Wie kan advies geven?

04-12-2021 | Man | 45
trazodon
Dit medicijn neem ik intussen meer dan 3 jaar. Opgestart na het afkicken van een zolpidem verslaving. De eerste weken lijkt het niet te werken, nadien werkt het heel goed, maar duurt het langer om de slaap te kunnen vatten. In die tijd (ongeveer anderhalf uur) krijg ik een niet te stillen hongergevoel. Resultaat: 10kg erbij de afgelopen twee jaar sinds ik dit medicijn n[lees meer...]eem. Andere bijwerking: verstopte neus, ongeveer een halfuur na inname. Het doet wel wat het moet doen: je slaapt door (in mijn geval 6 à 7 uur). Heb wel de indruk dat de effectiviteit vermindert na een paar jaar.

02-12-2021 | Vrouw | 44
venlafaxine
Ernstige Depressie Venlafaxine is door de Psychiater opgebouwd tot 300mg. Ik merkte geen verbetering. Na enkele maanden vond ik de bijwerkingen nogal wat en wou ik stoppen, alleen bleek al heel snel dat afbouwen even een dingetje zou zijn! Ik was hier niet van tevoren voor gewaarschuwd. Het is me gelukt met veel pijn en moeite om af te bouwen naar 75mg. Nu zit ik vast. [lees meer...] Verder afbouwen zou in heel kleine stappen over een langere tijd moeten. Steeds 10%. Op steun van de Apotheek moet ik niet rekenen, dat wordt niet vergoed. Ik baal ervan dat ik vertrouwen had in een Psychiater, want wat dit middel met mij doet is afschuwelijk. Ik wou dat ik er nooit mee begonnen was. Overweeg je het te gaan nemen? Informeer je eerst bij mensen die het gebruikt hebben en nu proberen te stoppen.

30-11-2021 | Man | 56
venlafaxine
De bijwerkingen duurde erg lang, daarna ging het iets beter. Niet naar tevredenheid. Ik heb hiervoor al heel wat antidepressiva's gehad en niets hielp mij. Eigenlijk was ik niet depressief. Ik heb andere klachten, maar de psycholoog toendertijd dacht ik ik wel depressief was. Een jaar geleden wilde ik afbouwen. Dat lukte niet. Via de apotheek heel langzaam de korrels die[lees meer...] in de medicijn zitten laten verminderen. Helaas de shocks die ik bijna op het einde kreeg waren verschrikkelijk. Twee weken vol gehouden en toen ben ik maar weer gaan slikken. Het is gewoon een soort drugs waar je bijna niet vanaf komt. Ik zal het wel tot mijn dood moeten blijven slikken.

29-11-2021 | Man | 52

23-11-2021 | Vrouw | 60
mirtazapine
13-9 begonnen met 15mg had veel angsten en paniekaanvallen en dood gedachten sinds ik mirtazapine 15mg neemt is het sterk afgenomen had weer zin in het leven maar de psygiater van het te weinig moest naar 30mg nu veel klachten weer terug gekregen dood gedachten is wel met 15mg voor 80% afgenomen hoop dat dat zo blijft het vervelende is wanneer gaan de bijwerkingen weg

22-11-2021 | Man | 46
trazodon
Ik heb trazodone gekregen om dat ik zeer slecht slaap door mijn depressie, ik neem het nu al 7 dagen in en nu slaap ik helemaal niet meer, ik neem ook nog 1 en halve lormetazepam in maar deze heeft ook geen effect meer, iemand hier ook last van of word het beter na verloop van tijd?

09-11-2021 | Vrouw | 54
venlafaxine
Ik voelde me al een tijdje down. Somber, veel piekeren, slecht slapen, geen zin in sociale contacten, zomaar huilen. Ook ben ik in de overgang hetgeen die gevoelens leken te versterken. Toen ik rond de 30 was heb ik ook antidepressiva geslikt ( O.a Prozac) en ik wilde daar eigenlijk niet weer mee beginnen. Maar ik voelde me zo slecht dat ik toch op advies van de dokter b[lees meer...]en gestart. En nu na 2 weken voel ik al verschil. Voel me rustiger in mijn hoofd, prettiger! Ik wandel elke dag, hetgeen ook het hoofd leeg maakt. Ja, ben vooralsnog zeer tevreden. Was in het begin wat misselijk en ik droom de gekste dingen, maar slaap ook beter.

03-11-2021 | Vrouw | 46
mirtazapine
Ik las veel positieve verhalen over mirtazapine in lage dosering waardoor het als antihistaminicum werkt en daardoor slaapbevorderend is. Ik heb al 10 jaar een ernstig slaapprobleem en veel benzo's gebruikt. Maar ik bouw overal een tolerantie voor op. Dit is overigens normaal en gebeurt bij iedereen. Mensen die jaar in jaar uit op dezelfde dosering benzo's of antihistamine[lees meer...] kunnen slapen, daar is sprake van een placebo effect! Wat ook prima is, als het maar werkt:-) Helaas werkt placebo niet bij mij.... Zo ook met mirtazapine. De 1e week was inregelen, 2e week werkte het goed, ik maakte een aantal nachten van 10 uur slaap. Maar na 3 weken werkte het helemaal niet meer om te slapen. Verschillende doseringen geprobeerd tussen 2.4 mg en 3.6mg, hoger wordt het een antidepressivum, maar bij geen enkele dosering slaap ik erop. Ik voel me er wel rustiger onder en ben ook wat aangekomen gelukkig. Door de vele wakkere uren lag mijn verbruik veel te hoog voor wat ik kon eten en dus was ik veel te mager. Nu ben ik wat beter op gewicht. Ik ben dus niet gestopt met mirtazapine. Maar om te slapen ga ik nu 2 weken benzo's en daarna 2 weken antihistamine proberen om en om, waarmee ik hoop te voorkomen dat er gewenning optreedt voor beiden. De pilletjes zijn 15 mg dus dosering van 3 mg is nog een hele kunst. Ik heb een micro weegschaal gekocht op bol.com, dat werkt perfect, het weegt tot 0.001gram precies.

Edronax

01-11-2021 | Vrouw | 45
reboxetine
Autisme
*autisme/add/depressie* Edronax is fantastisch om weer meer overzicht op mijn leven te krijgen, ik geraak voor het eerst in jaren mee met mijn huishouden en ik heb een 'overzichtelijk' hoofd. Het versterkt enorm mijn executieve functies! Wat dat betreft is het écht goud waard, maar ik moest eerst door een periode van erg vervelende nevenwerkingen. De eerste drie weke[lees meer...]n had ik regelmatig hartkloppingen en werd ik 's nachts tientallen keren wakker. Toch voelde ik me wél uitgeslapen. Daarnaast had ik koude tenen en een koude neus (dat is niet erg, maar heel vreemd als je dat anders nooit hebt), dat verdween na een maand of twee. En tenslotte zweetbuien elke keer ik iets eet of iets warm drink, waarbij het zweet over je gezicht, in je nek naar beneden gutst. Heel vervelend! De zweetbuien zijn iets minder, maar blijven wel af en toe de kop opsteken. Positief (toch in mijn geval) is dat het mijn honger- en snoepdrank wat onderdrukt. Ik was 7 kilo kwijt na de eerste twee maanden, daarna bleef ik op dat gewicht. Toch... ik vind de bijwerkingen het allemaal waard! Je moet even doorzetten. Edronax is echt (voor mij althans) mijn grote redder in nood! ps: slik ze best met iets wat een smaakje heeft (melk, koffie, sinaasappelsap) want ze smaken écht vies (naar handontsmetting, volgens mij) :-)

30-10-2021 | Vrouw | 33
mirtazapine
Oorspronkelijk voorgeschreven voor depressie- en slaap problematiek waar het mij met 30 mg heel goed hielp (15mg werd ik onverklaarbaar agressief), en slik deze nog steeds omdat het ook goed helpt om mijn maandelijkse PMDD problemen wat dragelijker te maken. Heb wel wat gewichtstoename ervaren maar dit was niet abnormaal buiten proportie.

27-10-2021 | Vrouw | 52
mirtazapine
Ik kreeg het door de huisarts voorgeschreven tegen angstgevoelens. Ik sliep vanaf dag één fantastisch. Wel duf wakker worden en heb veel meer slaap nodig dan normaal. Enorme drang tot eten gekregen en daarom aangekomen. Angst is verminderd en daarvoor in de plaats zijn flinke depressieve gevoelens gekomen. Daarom ga ik weer afbouwen.

22-10-2021 | Vrouw | 49
mirtazapine
Ik slik het dan weer een paar avonden maar kom ontzettend aan vandaar dat ik er maar weer mee stop, dit voelt niet goed!

18-10-2021 | Vrouw | 32
mirtazapine
Nog nooit zo goed geslapen. Geen last van bijwerkingen. Zeer tevreden.

12-10-2021 | Vrouw | 38
mirtazapine
zware middel. bij 1 pil heb ik 3 dagen nodig om bij te komen zo vermoeid en slap ben ik. Na inname tablet binnen een uur heb ik slikproblemen, een verdovende keel, kan niet drinken of slikken. bij mij helpt het niet geen effect, is voorgeschreven voor slapeloosheid maar kan hierdoor niet inslapen, veel uren wachten voordat ik kan slapen. troep en veel bijwerkingen.

08-10-2021 | Vrouw | 23
mirtazapine
Ik slik nu sinds 2/3 weken mirtazapine en ik heb sinds 2 jaar niet zo goed geslapen en dit vind ik heel erg fijn. Ik leidde aan zeer ernstige slapeloosheid, waarbij ik werkelijks nauwelijks sliep. Echter merkte ik met de week dat mijn buik opzette en dat ik me dikker voelde. Ik krijg het idee dat ik erg veel vocht vasthoud. Ik sport 4 keer in de week en let erg op mijn voe[lees meer...]ding. Ik ben in 3 weken tijd 5 kilo aangekomen en mijn middelomtrek is veel dikker en zeer ernstig. Ik kan wel janken, omdat ik zo'n sportfanaat ben en ik me hier zo onzeker door voel en niks lijkt er tegen te helpen. Ik ga maandag naar de dokter en ik hoop dat ze mij een alternatief kunnen bieden.

28-09-2021 | Vrouw | 24
mirtazapine
Mirtazapine werd mij voorgeschreven door de psychiater wegens zeer onrustige nachten. Hoewel het slapen tijdens het gebruik beter verliep, kreeg ik enorm veel last van toename eetlust. Ik at de hele dag door en alles door elkaar. Ipv 1 portie nam ik er 4. Dit was zo alarmerend dat mijn cholesterol te hoog was (ik ben 24 jaar). Deze vreetbuien gaven me extra stress en panie[lees meer...]k. Nu overgestapt op etumine.

27-09-2021 | Vrouw | 54
mirtazapine
Ik was zeer sceptisch, al mijn hele leven in- en doorslaaproblemen, van alles geprobeerd. Dus dit kon er ook nog wel bij. Kwart pil innemen direct voor het slapen gaan. Nu slaap ik als een roos. Binnen max een half uur vertrokken. In het begin wat brak wakker worden, maar was na een week over. Innemen, slapen, uitgerust en wákker wakker worden, het bestaat dus toch!

23-09-2021 | Vrouw | 34

23-09-2021 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Ik zit al 8 weken overspannen thuis, en heb last van hartkloppingen wat mij angstig maakt. Ik slaap ook heel slecht, 3 uur per nacht. Ik heb oxazepam voor geschreven gekregen maar dat hielp niet voor het slapen. Nu mirtazapine voor geschreven gekregen om te slapen. 1 tablet van 15 mg per avond. Maar de eerste nacht gebeurde er niks.

22-09-2021 | Vrouw | 43
Chronisch pijnsyndroom
Ik merk een verschil nadat ik 30 mg vooral in mijn hoofd .. nadeel is wel dat ik er enorm van zweet .. nu krijg ik 60 mg maar voor ik het neem eerst met de dokter bespreken want denk niet dat 60mg nodig is en wil niet nog harder zweten

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5568)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1120)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)