ISO 27001

ervaringen per categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

17-09-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik dit medicijn i.c.m. quetiapine sinds het begin van 2017. Toen ik hiermee startte, nam mijn gewicht erg toe en kreeg ik (nog meer) last van levendige dromen hoewel ik beter sliep. In de eerste weken dat ik het medicijn gebruikte had ik erg last van suïcidale gedachten. Dit nam langzamerhand af. Hierna voelde ik mijn stemming drastisch verbeteren. Ik gebruik het n[lees meer...]u meer dan een halfjaar en ben tevreden over de werking hoewel ik binnenkort een hogere dosis ga slikken omdat het positieve effect af lijkt te nemen.
12-09-2017

Efexor (venlafaxine)

Eerste paar maanden enig effect, omdat ik minder voelde. Dus ik had minder angst. (Denk achteraf placebo zelfde effect had gehad, omdat ik heb gesmeekt om deze medicijnen omdat ik t angstig leven na veel therapie, opname van 10 maanden, niet onder controle had). Huisarts heeft t na enkele maanden standaard voorgeschreven tot op heden. Diverse pogingen ondernomen om te sto[lees meer...]ppen, maar zware suïcide gevoelens gekregen. Eerste poging was ik zwanger en slikte ik seroxat 7 jaar. Huisarts wilde dat ik per direkt stopte en ik wilde me met mijn zwangere buik van de trap naar beneden springen. Zwaar emotioneel via genealoog naar psychiater en ik moest weer per direkt beginnen. Na bevalling over gestapt op efexor. Dit zou een veel beter middel zijn aldus de psychiater. Postnatale depressie gekregen. Later nog diverse pogingen genomen met hetzelfde resultaat. Deze keer met langzame afbouw, dramatisch ook verlopen. Na 16 jaar antidepressiva zelf afgebouwd met elke maand 7,5 gram eraf van 150 naar 75 mg. Toen kon t niet meer verder. Weer enorme emoties van overdreven lollig tot zwaar verdrietig en depressief, suïcidaal, misselijk, andere smaak, brain shocks, tintelingen vooral in gezicht en hoge ademhaling. Antroposofische psychiater vertelde mij dat ie denkt dat ik er nooit meer vanaf kom. Te moeilijk de laatste grammetjes afbouwen. In combi met avena sativa nog poging gewaagd zonder succes. Nu na 20 jaar gebruik gebeurt t mij regelmatig dat ik te laat ben met ophalen nieuw recept. Na 1 dag niet slikken beginnen al bovenstaande klachten.
08-09-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik Mirtazapine nog niet zo lang, maar kan u vertellen dat het gewicht wel omhoog schiet. Verder weinig bijwerking tot nu toe en ben wel te spreken over hoe het middel verder werkt. Kan wat beter slapen en ben er rustiger door geworden.
08-09-2017

Depressief

De bijwerkingen waren vooral in het begin behandeling het ergst, ik heb er over na gedacht te stoppen, ook omdat het in het begin geen effect leek te hebben. Ongeveer na twee weken kwam bij mij een opgewekt gevoel tevoorschijn. Daarna voelde ik mij langzaam aan beter, maar dat gevoel bleef niet lang, dus moest de dosering omhoog. Dat ging zo door tot ik op een dosering van[lees meer...] 350 mg zat. Het leek goed te gaan maar wat ik zelf eerst niet in de gaten had was; dat mijn persoonlijkheid compleet veranderd was. Ik was veranderd van een stil en beduusd persoon naar een onverschillig iemand die alles maar zij wat ie dacht. Vooral die onverschilligheid heeft voor veel problemen gezorgd. Problemen op mijn werk, problemen thuis, het maakte mij allemaal niets meer uit. Was ik op dat moment suïcidaal geweest, dan had ik vast een poging gedaan. Maar ik wil dit medicijn niet helemaal afkraken. Als ik nu op die tijd terug kijk, moet ik toch zeggen dat ik toen meer grip op mijn gevoelens en emoties, die normaal ver weg gestopt zijn, had. Ook al leek ik voor de buiten wereld behoorlijk afgevlakt
03-09-2017

03-09-2017

Trazolan (trazodon)

Gebruikt om te kunnen slapen bij zware stress. Aangeraden door psychiater, hielp helemaal niet, gaf vooral enorme bijwerkingen. Leest eerst goed de bijwerkingen voor je eraan begint, zowel bij het starten als het stoppen, ik wens dit niemand toe. Dit middel wordt teveel voorgeschreven door onwetende psychiaters die zeggen dat het niet verslavend is, maar dit is het wel, wa[lees meer...]nt je lichaam heeft er afkickverschijnselen van als je stopt. Ik heb het gelukkig maar een paar weken genomen. Ik nam 150 Mg, heb dan 5 nachten 125 mg genomen, 2 nachten 100 en zit nu aan 75. De stap van 150 naar 125 was het zwaarste voor mij. Ik ga blij zijn als ik van die rommel afben.
29-08-2017

Sint Janskruid (hypericum)

Raar, ik vind het nergens terug, maar net als bij de ssri citalopram, werd ik er enorm depressief van. Citalopram heb ik 8 wkn geslikt, dus toen ik voelde dat ik ontzettend depri werd ben ik direct gestopt met sint janskruid. Let op, deze bijwerking kom ik slechts eenmaal in een casus tegen maar worden niet in de bijsluiter vermeld, er wordt nergens voor gewaarschuwd. Toen[lees meer...] ik stopte zakte ook de depressiviteit. Ik slikte 2x 185 arko caps.
24-08-2017

Sint Janskruid (hypericum)

Na 20 jaar ben ik gestopt met de anti depressiva vanwege de slechte leverwaardes die ik had. Na 4 maanden begonnen de eerste depressieve vlagen weer en uiteindelijk heb ik in overleg met een orthomoleculair arts besloten kira te gaan nemen. Oftewel Jarsin want ik heb het in Duitsland gehaald, omdat kira in nl niet meer te krijgen was. De eerste week werd ik wat onrustig en[lees meer...] de 2e week nog meer. Toch waren er ook al wat momenten waarop ik dacht dat het wat goeds deed. Echter in de 3e week trad ineens de slapeloosheid in. Ik werd 6 x per nacht wakker en dat is meer dan een week zo gebleven. Zelfs door slaaptabletten of 2 lorazaepam heen werd ik wakker. Dit was funest voor mijn depressie die daardoor in alle hevigheid dus dag en nacht aanwezig was. Heb nu besloten ermee te stoppen en terug te gaan naar de AD. Misschien in de toekomst nog eens heel langzaam af gaan bouwen, maar voor nu eerst zorgen dat de depressie onder controle komt met de Ad. Voor mij geen Sint Janskruid meer. Klinkt onschuldig maar de bijwerkingen waren voor mij funest.
23-08-2017

ADD

23-08-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Met het effect van de Mirtazapine was ik eerst erg blij. Ik sliep erg vast, zelfs als ik soms wakker werd voor naar de wc te gaan, kon ik makkelijk weer in slaap komen. Zelfs slaap/sliep ik zo diep, zelfs door mijn wekker heen. Waardoor ik na enkele weken verward raakte, als ik wakker werd of word, vaak nog het idee dat ik droom. Ook laatste weken overdag erg versuft, zelf[lees meer...]s soms zo erg, dat het lijkt dat ik niet in werkelijkheid bevind, soort van slaapdronken de gehele dag. Nu de laatste dagen heb ik zulke levendige dromen, dat ik voor het gevoel soms half slaap en half wakker ben. Nu had ik laatste paar dagen, dat ik de droom of werkelijkheid extreem erg door elkaar haalde. Dit werkt erg verwarrend. Zelfs soms zo heftig, dat ik zo twijfel of het gedroomd is of echt zo was. Want soms als ik wakker ben voor eventjes, kan ik namelijk zo weer in diepe slaap vallen, dat ik zelf niet meer echt bewust van ben, wanneer ik s' nachts eventjes wakker wordt. Ik slik ook geen gehele tablet, ook halveer ik het niet maar neem een kwart ervan. Omdat ze anders te heftig zijn in de bijwerkingen: slaapdronken en verlies van werkelijkheid. Herkent iemand zich hierin?
17-08-2017

Valdoxan (agomelatine)

Na 2 jaar fluoxetine overgestapt naar valdoxan. Binnen 2 weken al rustiger in mijn hoofd. Ik kan weer normaal autorijden en ben niet meer afwezig. Geen bijwerkingen gehad, mijn hoofdpijnen en maagklachten van jaren voor gebruik van medicijnen zijn juist verminderd!
12-08-2017

Overspannen/burn-out

Heb in het verleden paroxetine gebruikt, maar daarbij werden m'n emoties ontzettend vlak. Dat is met Venlafaxine niet het geval. De bijwerkingen waar ik last van heb (wazig zien, stuiptrekkingen in arm of been), wegen (nog) niet zo zwaar dat afbouwen in zicht komt.
07-08-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Eerste 2 dagen ging het goed, heb goed geslapen. Daarna werd ik steeds suffer en was moe. Ging zelfs in de middag naar bed. Heb de halve tablet die ik moest nemen nog een keer gehalveerd (kwart tabletje dus). Dit gaf geen verbetering. Nog geprobeerd om het om de dag te gebruiken, maar uiteindelijk gestopt. Ik was helemaal versuft, wist nergens meer van en zat zelfs in de s[lees meer...]toel te slapen.
06-08-2017

Overspannen/burn-out

Veel transpireren de hele dag en nacht door. Ging met een handdoek om de deur uit. Mijn haar werd nat en bij iedere lichamelijke nspanning werd het transpireren erger.
02-08-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Na mijn eerste kind kreeg ik een postnatale depressie waarvoor ik Anafranil en hormonen kreeg. Na mijn 2e kind kreeg ik een depressie met paniekaanvallen. Hiervoor schreef de arts Venlafaxine voor. Eerst slikte ik 150 mg maar sinds een half jaar is dit verhoogd naar 225 mg.
02-08-2017

Hypericum (sint janskruid)
Chronische depressie

Ik heb St-jans kruid eerder gebruikt. Ik ben nu nog bezig de juise dosering uit te vogelen. Het is minder effectief dan een Paretoxine, maar daar staan weer weinig tot geen bijverschijnselen tegenover. Hopelijk lukt het om tot een evenwicht te komen.
26-07-2017

Chronische depressie

Heeft mij ontzettend goed geholpen, chemische groep ligt in de zelfde groep als MDMA, Meth, Coke en heeft dan ook een uppende werking. Weinig bijwerkingen echter eerste paar maanden ernstig korte termijn geheugenverlies echter trok geheel weg na totaal 10 maanden. Begon met 37.5 mg om 20 jaar oude depressie en PTSS te bestrijden , opgebouwd naar 1x 300mg per dag. Waren de[lees meer...] beste jaren in 20 jaar voor mij. Nu besloot Menzis dit niet meer te vergoeden (ik ben allergisch voor elk ander met Venlafaxine behalve die van Bluefish) en heb 2 maanden op t randje van het leven gestaan. Gebruik nu Citalopram maar dat werkt niet goed. Bluefish Venlafaxine is een aanrader, weinig bijwerkingen in de eerste weken daarna merk je alleen als je vergeet om het een keer in te nemen en dat uit zich in electrische zaps in je hersenen, beetje vervelend maar toch belangrijk om zo spoedig mogelijk toch een dosis naar binnen te krijgen.
26-07-2017

Chronische depressie

Steven-Johnson syndroom als bijwerking, had het gevoel dat ik door de ogen van een ander zag wat er voor mij gebeurde, dissociatie van het lichaam en geest, zeer nare nachtmerrie
25-07-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

tijdens gebruik medicijn impotentie- en buikklachten. Na stoppen (te snel afgebouwd, snelheid wel afgestemd met huisarts) nu nog (na 2 maanden stoppen) zeer veel klachten, zijnde droge brok in keel, steken en beten door gehele lichaam, ernstige buikklachten. Thans hulp gezocht bij huisarts en homeopaat. Vooralsnog zonder resultaat.
24-07-2017

Dysthymie

Ik ben begonnen met Efexor 150mg per dag, ik wist niet wat ik meemaakte, ik kon voor het eerst ergens naar staren zonder aan iets anders te denken.. Maargoed ik heb ook ADHD, ik hang aan dit middel en kan echt niet zonder meer. Circa 8 jaar aan de Efexor gezeten en toen had ik opeens Venlafaxine (is hetzelfde werd er gezegd) en de klachten kwamen langzaam weer terug.. dus[lees meer...] opnieuw een afspraak gemaakt met de specialist en jawel, de Venlafax kon nog wat omhoog, om kort te gaan zit ik nu al wat jaartjes op de 300mg per dag maar ik kan nou niet zeggen dat het een beter product is dan de Efexor, die had echt effect.
24-07-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

De eerste weken heb ik bijwerkingen gehad (Misselijk , hoofdpijn, draaierig en vermoeidheid). Maar sindsdien durf ik weer buiten en voel ik mij weer goed ' zonder angst'! Onder toezicht van de huisarts ben ik nu dan ook aan het afbouwen. Binnen twee weken stop ik volledig. Ben zeer tevreden met dit medicijn!
22-07-2017

Drugsverslaving

Ik heb twee jaar geleden mijn heup gebroken. Pennen waren verzakt en meer dan een jaar morfine oxycodon geslikt 50 Mg per dag plus tramadol en andere pijnstillers. Door deze gebeurtenis verslaafd geraakt aan de morfine. Nu bijna alles afgebouwd en slik nu dit middel om goed te slapen en werkt perfect. Hiernaast schijnt het middel ook geen verslavend effect te hebben. In [lees meer...]mijn geval dus perfect.
19-07-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Gebruikte eerst seroxat tegen angst en paniekstoornissen echter deze gaven bijwerkingen zoals afname van sexuele aard. Daarom over gestapt op efexor wat op dit vlak totaal geen bijwerkingen geeft.
19-07-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Het had steeds minder effect
12-07-2017

Efexor (venlafaxine)

Werkte jammer genoeg niet voor mij, overgestapt naar een ander antidepressivum.
11-07-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

In 2010 begonnen aan 1 keer per dag, venlafaxine 75 mg. Dit vanwege depressieve gevoelens na een heftige periode. Deze medicijnen hebben mij er doorheen geholpen, echter de wens om het zonder te kunnen is er altijd geweest. Vanwege de heftige bijwerkingen niet eerder gelukt om te stoppen met deze pillen. Heftige koppijn, duizeligheid, misselijkheid en ontzettend moe waren [lees meer...]de grootste bijwerkingen als ik al eens 1 dag vergeten was deze pil in te nemen. Aangezien er sinds kort cardiologische problemen zijn, waaronder hoge bloeddruk, hoge cholesterol (familiair) en een lekkage aan de aortaklep bij het hart, heeft de cardioloog aangegeven dat het Medicijn venlafaxine en de aan mij voorgeschreven cardiologische medicijnen niet goed samengaan. De venlafaxine zou de werking van de cardiologische medicijnen tegenwerken. Een stok achter de deur om dan nu toch te gaan afbouwen met als doel helemaal te stoppen met antidepressiva. Dus ben ik begin juni 2017, na 7 jaar venlafaxine 75 mg overgegaan naar 37,5 mg per dag. Dit in overleg met de cardioloog en de huisarts. Na een paar weken 37,5 mg, zonder noemenswaardige problemen, ben ik sinds een 1 juli helemaal gestopt met het innemen van deze pillen. De eerste 4 dagen voelde ik me ziek. Enorme Hoofdpijn, misselijk, duizelig en moe. Maar deze klachten verdwijnen na een paar dagen en ik voel me nu helder en fitter. Ik besef dat ik er nog niet Ben, maar ben er trots op dat ik zo heb kunnen afbouwen en dat ik er nu van af ben. Ze hebben mij door een moeilijke tijd geholpen, echter heb ik nooit beseft wat voor troep het eigenlijk is dat je er zo veel bijwerkingen van hebt als je stopt.
03-07-2017

Cymbalta (duloxetine)
Chronische depressie

Ik gebruikte Cymbalta gedurende jaren tegen chronische depressie. Het hielp me enorm op psychologisch vlak. Ben wel met tussenpozen gestopt (2 zwangerschappen). Maar uiteindelijk toch op zoek naar een ander antidepressivum omwille van de lichamelijke klachten: ik werd er na enkele maanden gebruik steeds moe van. Moest ook constant letten op mijn gewicht.
24-06-2017

Chronische depressie

Zeer effectief. Verminderd piekeren. Verminderd obsessieve gedachten. Verbeterd algemene stemming.
22-06-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik voelde me niet eens heel slecht maar had soms last van angstoornis. Op advies van psych dit genomen. Opbouwen was echt een hel. Ben met 17,5g in stapjes omhoog gegaan. Voelde me echt heel slecht en vaak gedacht om te stoppen toch doorgezet. Na 3 maanden leek m'n lichaam te wennen, na 4 maanden resultaat. Lijkt nu redelijk te werken. Maar het is wel heftig spul althans v[lees meer...]oor mij. Blijf doorzetten !!
20-06-2017

Sint Janskruid (hypericum)

ik was 6mnd gestopt met de pil en ben toen overgestapt naar de koperspiraal. Doordat er geen kunstmatige hormonen meer in mijn lichaam zitten zijn mijn eigen hormonen volop aanwezig. 1 van de dingen is dat er gem. 1 week neerslachtigheid in de maand zit, dat ik sneller emotioneler ben maar ook boos, het schommelt flink dus. Ben daardoor eens sint janskruid van de kruidvat[lees meer...] gaan gebruiken. het werkte goed, de hormoonhuishouding leek weer een beetje normaal te worden, gevoelens worden afgevlakt. Ik heb de pillen vanaf half dec tot aan mei geslikt. Had wel voor het eerst gaatjes in mijn leven in mijn kies. Verder heb ik het gevoel dat je er van aankomt of vocht vasthoud. Sind ik het gebruik 3,5 kilo aangekomen zonder dat er echt veel in mijn eetpatroon is gewijzigd. Ook had ik een voller gezicht borsten en benen. Nu 1 maand gestopt en de hormoonschommelingen zij volledig terug helaas maar ook de kilos zijn niet weg. Hoop dat dit nog gaat gebeuren. Gezicht is wel minder opgezet. Ik heb wel eens primolut gebruikt om de menstruatie uit te stellen, sint janskruid heeft beetje hetzelfde effect op het lichaam.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3974)
Anticonceptie - overig (3022)
Cholesterol (2384)
Depressie - antidepressiva overig (2199)
Epilepsie (1988)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1810)
Pijn - morfine-achtigen (1723)
Pijn (1629)
ADHD - psychostimulantia (1531)
Verslavingsziekten (1484)
Bloeddruk - betablokkers (1399)
Maagzuur - protonpompremmers (1364)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1337)
Anticonceptie - eenfase (1108)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (926)
Angststoornissen (874)
Depressie - antidepressiva TCA (841)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (819)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (762)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!