categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

21-09-2020 | Vrouw | 28
venlafaxine
Ik heb Venlafaxine nu zo’n jaar gebruikt, na al heel veel veel andere SSRI’s gebruikt te hebben. Wat een drama! Net als bij de andere medicijnen bleef ik steeds het gevoel houden van “Is dit het nu?”. Zo bleven we het verhogen en afwachten tot ik bij het hoogst aantal mg dat uitgeschreven wordt. Mijn situatie was destijds ook erg onstabiel (financieel, corona) en dat zorg[lees meer...]de ervoor dat het lastig te was om in te schatten of het werkte. Tijdens deze periode ben ik familie verloren en ik was zo ongelooflijk afgevlakt dat ik daar vrijwel niks bij voelde. Het kwam pas enkele maanden echt aan. Dit soort situaties voelen erg onprettig, je weet dat je verdrietig bent, maar je kan er niet bij. Inmiddels een goede 2,5 mnd gestopt met dit middel. Ik wilde van de SSRI’s af na al zo lang proberen. Bupropion is wat ik nu voorgeschreven krijg. In de eerste instantie was het de bedoeling om dit combineren met Venlafaxine, maar ik had heel sterk het gevoel dat de Venla het nieuwe medicijn aan het tegenwerken was. Wat in deze fase het meest storende was, was dat ik voor geen meter meer zag! Mijn ogen konden simpelweg niet focussen. Lezen was onmogelijk, mijn telefoon kon ik niet beantwoorden, koken ging niet.. En dit heeft zeker zo’n 3 maanden geduurd! Kan je vertellen; dat waren saaie maanden! Ik hoopte natuurlijk dat dit zou verbeteren en in overleg met de psych besloten we het ook steeds kansen te geven. Tot ik het echt spuug en spuug zat was. Ik wilde mijn leven terug, al betekende dat in dit geval mijn doorgaande depressieve leven. Als ik maar weer iets kon zien! Ik belde de arts en hij zei zelf direct: “Ok dat kan de bedoeling echt niet meer zijn! Laten we afbouwen.”. Inmiddels ben ik volledig afgebouwd. Het afbouwen was intens.. Ik voelde en zag er uit als een junk! Ik was lijkwit, had continue kippenvel, koude rillingen, ik trilde en het zweet liep van mijn hoofd en lijf af. Met mijn ervaring zou ik dit medicijn niemand aanraden. De opbouw is ellendig, het altijd koortsige gevoel en andere vreselijke bijwerkingen. Je voelt je alles behalve gezond en mijn energie verdween in plaats van dat het toenam. Afbouwen was nog een flinke gradatie erger. Ze symptomen waren hetzelfde, maar duurde veel langer. Ook kon in tijdens het afbouwen maar nauwelijks de trap op lopen zonder om te vallen. Je voelt je lichaam zo onprettig, zo zwak. Er zat echt geen enkele procent van energie in. Inmiddels zijn de ergste klachten weg. Mijn ogen zijn nog steeds niet optimaal, maar zijn wel veel verbeterd. Wat heel vervelend is en echt lang blijft hangen is het rare, duizelige gevoel in het hoofd. Het voelt een beetje als stroomschokken. Ik hoor er in mijn hoofd ook een geluid bij.. tsssch wanneer het gebeurt en wanneer dat klaar is lijkt alles even te tollen, alsof het evenwichtsorgaan op hol is. En wat betreft het geluid.. Het zijn geen oorsuizingen, die heb ik namelijk ook al veel gehad en zijn heel anders. Tot nu toe lijkt de Bupropion (300mg) goed aan te slaan zonder al die andere troep. Meer energie en een stuk optimistischer! Ik gebruik overigens ook Quentiapine, maar nu veel minder dan destijds. Ik hoop vreselijk veel dat dit het medicijn is voor mij. Ik heb zo lang gevochten.. en ben er eigenlijk te moe voor.

20-09-2020 | Vrouw | 44
mirtazapine
Eerst citalopram geprobeerd daar veel bijwerkingen van waardoor ik mij nog steeds rot en vermoeid voelde toen naar de mirtazapine maar daar kom ik van aan en heb ruim een uur last van tintelende benen

15-09-2020 | Vrouw | 44
venlafaxine
Ik kreeg dit medicijn voor mijn depressie en het werd niet beter, dus nogmaals opgehoogd naar 225mg! Ik ben maar 1.62 en weeg 59 kilo! Ik heb sindsdien totaal geen emoties meer, alles voelt alsof er een schild voorzit. Ik heb geen buikgevoel meer. Functioneer wel. Ik heb de oorzaak van mijn depressie aangepakt, maar nu ben ik somber vanwege het feit dat ik niks voel en het[lees meer...] niks doet tegen angst. Ik heb dmv meditatie etc mijn angst onder controle gekregen, niet door medicatie. Ik ben nou aan het afbouwen, dat gaat heel langzaam. De eerste 75mg in 2 stappen van 37,5 , maar dat heb ik geweten! Nu de andere stappen middels taperingsstrips, hopelijk lukt het me er vanaf te komen. Mijn leven stelt niks meer voor op dit moment, niemand die iets aan me merkt als ik het niet zeg, maar mijn gevoel en emoties zijn compleet verdoofd! Alsof je een robot bent! Zelfs muziek en films of een boek raakt me niet meer en ik was echt een heel gevoelig mens, HSP zelfs. Mensen begin er niet aan, het is echt de hel en je komt er heel moeilijk vanaf en het duurt heel lang! Ik zal laten weten hier hoe het me vergaan is, duim voor me!

15-09-2020 | Vrouw | 67
mirtazapine
Ik ben langzaam gestart met dit medicijn. Het viel in het begin wel mee. Ik kon vanaf dag 1 goed slapen en daar was ik erg blij mee. Gewichtstoename en gewrichtspijn nam ik op de koop toe. Ik ben nu een half jaar verder en het slapen gaat ook al weer wat moeilijker en ik dat dat ik het aankomen op den dUur wel onder de knie zou krijgen maar dat is niet zo. Ook gewrichtspij[lees meer...]n wordt naar mijn idee steeds erger. Ik kies er nu wel voor on dit middel nog een poosje te slikken maar ik hoop toch dat ik tzt er mee stoppen mag.

15-09-2020 | Vrouw | 41
venlafaxine
In het begin er moeten wennen, maar voel ik me veel rustiger. Mijn cortisolgehalte zakte niet voldoende, dit gaat veel nu veel beter. Emotieel vind ik mezelf wat vlakker, kan emoties ook moeilijk uiten. Het grootste nadeel vind ik persoonlijk de toename van mn lichaamsgewicht. En dat afvallen haast niet mogelijk is.

10-09-2020 | Man | 34
mirtazapine
1e. 3weken bij werking: veel diree, spontaan hoofdpijn duizeligheid, hart klopping, moeite met ademhalen, agressie pieken geen eet lust tot exstreem veel eten veel dorst, gewicht toeneemt met 2 kg van 65 kg naar 67 in 3 weken. Veel meer roken. een totaal verlies van libido 1 orgasme per 4,5 maand zeg maar een natte droom die ik niet gedroomd heb. Geen behoefte meer hebbe[lees meer...]n aan sociaal contact. Energie hebben maar geen gevoel bij is (een schaterlach van een kind dat je vrolijk doet maken. nu iets is van kind doe normaal). Geen gevoel meer geen empathie geen gedachten. Ik ben een zombie .en mijn problemen zijn niet verholpen mijn probleem is ik heb moeite met het accepteren van mijn geaardheid en het omgaan van dicriminatie. Hier heb je een pil was een leuk gesprek lucht op he zie je volgende maand. U doc ik ben ook hoogsensitief persoon............ Je bent een depressie hier 15 mg mirtazapine sdz Na 6 maanden heb ik zelf afgebouwd met elke 2weken 10% onder pil toen ik bij 2 mg per dag was besefte ik pas dat ik binnen 20 min in slaap viel waar ik ook lag zat of stond ben zelfs 7 keer wakker worden soms met een peuk in de hand en 2 keer een brandgat in mijn broek om 5:00 in de achtertuin onderkoeld.heb in een tijd van 24 uur 14 wekkers ingeschakeld om een normale dag vulling te krijgen dat is het enige wat help als je alleen bent.

08-09-2020 | Vrouw | 34
hypericum
Ik heb slechte ervaring met sint janskruid. De eerste week heb ik veel hoofdpijn gehad en ik was duizelig. De tweede week kreeg ik allemaal rare maagklachten, maagzuur, buikpijn en pijn rondom de nieren. Ik werd angstig, kreeg tintelingen in mijn linker arm en been wat ik meestal krijg als ik angstig ben. Zwaar gevoel op mijn borst. Ik ben gestopt. Ik hoop dat de klachten [lees meer...]snel weer over gaan. Ik heb dezelfde klachten gehad met antidepressiva,alleen nog erger en daarom mag ik ze ook niet slikken. Ik ben gewoon erg gevoelig en radeloos.

08-09-2020 | Vrouw | 52
venlafaxine
Stop met dit middel,en ga weer leven voelen de zon en kleuren zien alles word afgevlakt en als je wilt stoppen word je gek.Ben met taperingsstrip gestopt Apotheek maakt deze.Heb venlafaxine 9 jaar.gebruikt.Helaas niet t juiste medicijn voor mij.

Cymbalta

02-09-2020 | Man | 52
duloxetine
Mijn hele leven al een neiging tot depressie. Altijd bang geweest voor de bijwerkingen van eventuele medicatie, met name aankomen en seksuele stoornis. Bleek niet te gebeuren bij de lage dossering van 30 mg. Ik had gelijk meer verbetering verwacht maar het verschil liet even op zich wachten. Nu moet ik toch wel toegeven dat ik iets meer incasseringsvermogen heb gekregen en[lees meer...] sociaal iets minder angstig ben. Ook een tijdje 60 mg geprobeerd maar daar ben ik van af gegaan omdat daar die seksuele problemen wel optraden terwijl de meerwaarde niet waarneembaar was. Ik ben met 30 mg tevreden, het werkt zoals ik dat wil. Op de achtergrond en subtiel. Enigste nadeel is dat ik ga er flink van zweten, maar ja daar valt mee te leven. Als het medisch niet nodig is wil ik er voorlopig niet meer vanaf.

31-08-2020 | Vrouw | 73
mirtazapine
Vwg burnout/depressieve klachten/slaapproblemen gebruik ik sinds maart jl mirtazapine. De helft van een tabletje, 7,5 mg, voor het slapen gaan. Daarbij een ‘beetje’ oxazepam, 5 mg, soms iets meer want op de mirtazapine sliep ik niet in ( oxa. voorheen wel..). Vlgs de huisarts mag dit samen, het werkt over het algemeen ook wb het slapen maar ik heb er geen goed gevoel o[lees meer...]ver dat ik beide med. neem. Voel me overdag ook vaker mat en weinig energie. Msch moet ik het toch alleen met de mirtazapine proberen? Die wil ik vooralsnog liever niet stoppen want ze helpen tegen de angstklachten, vlakken ze af. Qua gewicht ongev. 2,5/3 kg aangekomen, niet erg in mijn geval want had ondergewicht. Wel veel last van hartkloppingen de laatste tijd, vooral na eten/drinken. Herkenbaar? Graag een reactie, met dank,

30-08-2020 | Man | 58
hypericum
Werkt in mijn geval goed tegen lichte/matige depressieve gevoelens binnen 2 dagen na inname. Eerste 4 dgn 2 caps. Daarna 1 pd

23-08-2020 | Vrouw | 30
mirtazapine
heb deze nieuwe medicatie gekregen van huisarts tegen slapeloosheid. dit zou een medicatie zijn zonder verslavingseffect terwijl ik niet eens verslaafd ben tegen welke medicatie op de markt. ik kan niet slapen tegen pestende buren en hun geluidsoverlast, daarom vroeg ik aan huisarts om een slaapmiddel. heb namelijk last van slapeloze nachten door buren die niet slapen en[lees meer...] expres met zware meubels bonken, gooien en etc. als ik niet slaap dan ben ik een wrak en kan door slappe kracht niet meer eten door slaapgebrek. uit nood huisarts gevraagd om slaapmiddel. ik kreeg eerst een andere rustgevende middel die alleen bij 2x per keer (2 tabletten per dag/keer) bij mij helpt. daar kreeg ik geen nare bijwerkingen van. kreeg voldoende slaap en kon de volgende dag wel functioneren. dus omdat geluidsoverlast al maanden duurt en ik die andere rustgevende medicatie paar keer kreeg, wilt huisarts mij dat spul niet meer geven wegens mogelijke verslavingsgevaar. had duidelijk bij vermeld dat ik daar geen last van heb en dit middel goed werkt en dat ik dit niet dagelijks gebruikt. bij huisarts gaat dit oor in en oor uit. er word niet geluisterd naar patiënt. dus ik zijn advies volgen met mirtazapine wegens geen verslavingsgevaar, maar nu voel ik me goed beroerd en kan niks meer. met mirtazapine kan ik ook niet goed inslapen of doorslapen, waardeloos medicijn. ben zwaar vermoeid en nogal suf de hele dag door. kan niet eens naar buiten, wankel nogal. ga dit troep niet meer gebruiken. hopelijk gaan de nare bijwerkingen voorbij.

22-08-2020 | Vrouw | 38
Manisch-depressieve stoornis
Ik neem dit medicijn al bijna 18 jaar voor een genetische manische depressie en paniekaanvallen (sinds 5 jaar samen met Lambipol), het werkt, vaak afgebouwd en gestopt, maar na een maand of 2-3 ''clean'' val ik door dat genetisch aspect vanzelf terug in een depressie met ook paniekaanvallen en dan besef je pas wat dat medicijn precies doet als je weer beter bent. Het gebe[lees meer...]urd nog wel eens dat ik dipjes heb, maar dat zijn uurtjes, geen depressies meer zoals eerder en enkel bv bij een ingrijpende of emotionele gebeurtenis. In het begin bijwerkingen zoals droge mond, licht in het hoofd, zweten, minder snel orgasme, maar nu niks meer of toch niks erg, ik merk er niet echt iets van, mijn emoties komen nog sterk door. Ben amper 5kg aangekomen van deze dosis (75mg), maar blijf wel op mijn voeding letten zodat ik alleen die 5kg van Effexor bij heb en niet al te veel meer, cholesterol wordt ook beïnvloed. Ik kan mij voorstellen dat je veel aankomt als de dosis hoger is (al zijn er andere AD die dat veel meer hebben), heb ooit op 150mg geweest en toen was er 10kg bij, dus bij elke dosis hoger heb je telkens +/-5kg erbij. Nu, het belangrijkste is uit depressies te geraken, want die 'omvang' is veel groter 😉

20-08-2020 | Vrouw | 40
Chronische depressie
Venlafaxine maakt je onverschillig, het bouwt een muur om je heen waardoor niets je kan raken. Ik kan niet meer wenen, terwijl ik vroeger veel verdriet had. Het nadeel is dat ik ook niet meer de slappe lach kan hebben, die had ik vroeger ook vaak. Ik had vooral last van stemmingswisselingen, en door trauma's in het verleden voelde ik me vaak depressief en piekerde ik overm[lees meer...]atig. Als ik alcohol dronk voelde ik me beter, maar op de duur dronk ik meer en meer. Venlafaxine geeft me niet datzelfde gevoel van alcohol maar het geeft me wel rust. Ik heb het ook op doktersadvies genomen tijdens mijn zwangerschap, door het bedrog van mijn toenmalige partner. Dit heeft geen nadelige invloed gehad op de baby.

18-08-2020 | Vrouw | 46
Depressief
Ik ben gestart mwt 15 mg. Leek eigenlijk goed te gaan, maar na 5 weken kreeg ik weer rare gedachtes. Op moeten hogen naar 30 mg. Nu ongeveer 6 weken na de start van dit medicijn, lijken mijn depressieve klachten weer toe te nemen. Zit weer veel in mijn hoofd en voel me leeg! Totaal geen energie en interesse in alles. Mijn hoofd voelr heel raar. Ik hoor mijn hartslag in m[lees meer...]ijn hoofd. Weet dus niet of dit medicijn mij gaat helpen om miin stemming beter te krijgen.

13-08-2020 | Vrouw | 37
mirtazapine
Ik sliep niet of weinig, kreeg paniekaanvallen en angst. Ik kreeg van de psychiater mirtazapine. Nu zijn we ongeveer een jaar verder en ik ben ineens superveel aangekomen. Iemand een idee of dat ook weggaat van zodra ik ermee stop? Wat is een goed afbouwplan?

Duloxetine

12-08-2020 | Vrouw | 60
duloxetine
Ik heb zeer ernstige cptss met angst en paniek ik kan het iedereen het aanraden gebruik sinds 3 weken na overgestapt van citrolpam na jaren lang paniek en angst is dit het wondermiddel ik leef weer

11-08-2020 | Vrouw | 58

05-08-2020 | Man | 50
venlafaxine
ik kreeg weer depressieve klachten waardoor ik meer lorazepam ging gebruiken. ook was ik erg nieuwschierig wat een andere depresieva voor me zou kunnen betekenen. hellaas heb ik maar 4 weken de nieuwe medicatie gebruikt (fluvoxaminemaleaat mylan) omdat ik heel veel last kreeg van gloeiend hete voeten, terwijl ze koud aanvoelden. nu weer op naar een andere mecidatie.

04-08-2020 | Vrouw | 58
venlafaxine
In 2016 startte ik met Sipralexa omwille van een depressie. Sipralexa hielp me er weer bovenop en ik nam het daarom verder: dagelijks 10 mg en indien nodig een hogere dosis tot 20 mg. Ik wou immers absoluut een nieuwe depressie voorkomen en slikte Sipralexa dus preventief. In het voorjaar van 2020 voelde ik me echter opnieuw afglijden in een zware depressie maar de hoog[lees meer...]ste dosis Sipralexa (20 mg) leek niet meer te helpen. Omdat ik steeds wanhopiger werd en steeds dieper zonk, schreef de huisarts Efexor voor: eerst 1 week 37,5 mg, dan 1 maand 75 mg en daarna 150 mg. Ik heb amper last (gehad) van bijwerkingen: in het begin was ik soms een beetje misselijk maar dat ging snel over. Pas met een dosis van 150 mg begon mijn depressie op te klaren en voelde ik me weer mezelf worden. Die negatieve gedachtenmolen in mijn hoofd stopte stilaan met draaien en ik kon eindelijk uit dat donkere dal klimmen. Het heeft dus 5 à 6 weken geduurd vóór ik baat had van Efexor maar nu kan ik weer van het leven genieten en zonder moeite 1001 dingen ondernemen. Héérlijk! Voor de volledigheid moet ik wel nog deze bijwerking vermelden: ik droom heel levendige dromen die ik me 's ochtends meestal glashelder kan herinneren. Persoonlijk vind ik dit niet negatief: het zijn absoluut geen nachtmerries, enkel absurde dromen waarover ik me 's anderendaags verbaas en waarmee ik vaak moet lachen. Ondertussen raadpleegde ik ook een psychiater en die bevestigde de keuze van de huisarts voor Efexor. Volgens de psychiater blijf ik Efexor best levenslang innemen omdat ik de 50 al ben gepasseerd. So what? Efexor heeft me mijn leven teruggegeven!

29-07-2020 | Vrouw | 30
hypericum
GEEN PLACEBO! Mijn vriendin gebruikt deze capsules tegen depressies. En op een gegeven moment zei ik tegen haar, doe mij ook maar zo'n pil... denkende dat het niets uithaalt. En dat het tussen de oren zit, ik geloofde niet dat deze kruiden capsules werken. Ik ben een zeer kalm en rustig persoon, en gebruik geen medicatie van wat dan ook. Na inname voelde ik na een m[lees meer...]inuut dat de capsule open ging in mijn maag en werd er licht misselijk van. Maar na wat te eten en drinken, er geen last meer van en was het alweer totaal vergeten. Ongeveer 5 uur later merk ik opeens op dat ik lichamelijk lichtelijk stoned ben, en dat ik mij zeer ontspannen en relaxed voel... en zat op dat moment te denken, komt dat nou van dat éne biertje van zo net? Nee dus. Dit spul werkt echt en is geen placebo. Niet te veel van nemen, als je dit niet gewend bent!

28-07-2020 | Vrouw | 81
venlafaxine
hele zware paniek aan vallen en onrust ik heb nu weer een leven.

Duloxetine

24-07-2020 | Man | 52
duloxetine
Jarenlang gebruikt maar deed niets meer, bleef paniekaanvallen en angsten houden. Nu proberen met sertraline

22-07-2020 | Vrouw | 45
mirtazapine
Beste allemaal, Het middel werkte goed in het begin 15mg. Sliep goed en at goed. Zeer vlug naar 7,5mg gegaan. Ik had eetbuien enz... sliep minder en het ergste is dat ik al 1,5 jaar spierkrampen in mijn benen had en niet wist hoe dat kwam en dacht dat het van mijn slaappillen of diazepam en toe kwam enz...ik nam van alles in omdat de pijn steeds erger werd! Heb 7,5mg g[lees meer...]estopt en dacht het is maar een halfje,ik Heb mij 4 weken mij super goed gevoeld en had veel meer energie en GEEN krampen in de benen, maar na 4weken ( ook slecht nieuws gehad en shock van mijn moeder ) was mijn buik en darmeñ een ballon, zeer misselijk en kon niet meer eten, 5kg kwijt, ik sliep 5uur ook met slaappil, zeer erge angsten en viel in een zwart gat, depressieve gevoelens en ja door die CORONA toestanden nog meer paniek. Heb nadien direct 15mg genomen, na 1,5 week terug op 7,5mg angst is haalbaar, depressie veel minder. Neem nu wel 2 slaappillen. Ik heb terug last van veel spierkrampen in mijn benen en wil dit spul afbouwen, ik heb nog steeds pijn aan maag en darmen en kan niets verteren. Ik eet wel al beter. Mirtazepine wordt ook aan anorexia patiënten gegeven dus maw kunnen jullie al raden als je ermee stopt dat heel het digistief stelsel protesteert! Ik probeer externe factoren te stabiliseren, en wil die 7,5mg rustig te gaan stoppen, ik heb alle dagen spierpijn ! En kijk mijn maag darmen zijn al 8 weken overhoop.... Ik heb 1 week een ander AD gebruikt en heb er slechte ervaring mee. Mijn coach zeg van nu rustig zo af te bouwen en mijn huisarts die met homeopathie werkt ook... wel even slaappil blijven nemen en rustig afwachten. Ik wil geen spierpijn meer!!! Nieuwe psy. schrijft van alles voor. Ben zelf lang actief geweest in de medische en ken teveel over pychofarmaca. Ik ben zeer voorzichtig en geloof gelukkig niet zomaar iets. Ik zie er tegen op om een nieuwe AD te gebruiken met al die nevenverschijnsels.... zeker in onzekerheid en corona tijden... Groeten C.

16-07-2020 | Vrouw | 48
venlafaxine
Na jarenlang tevreden over citalopram toch gecrasht door aantal prive-omstandigheden in combinatie met werk. Naar psychiater gegaan en daar gestart met Efexor in combinatie met Welbutrin . Op dit moment neem ik van beide 300 mg per dag. Bijwerkingen zijn vooral overmatig zweten en bijkomen. Ook ben ik veel minder geneigd tot actie, wat in mijn situatie wel goed is. Toch ba[lees meer...]art het me ook wat zorgen dat ik precies harder ben geworden naar anderen toe. De depressie blijft wel woekeren, dagen waarin het zeer duister is blijven aanwezig. Het gevoel is dus dubbel. Ik ben sinds een week overgestapt naar 150 mg Efexor voor het overmatig zweten. Tot nu toe nog geen vervelende bijwerkingen van het afkicken, alleen terug erge last van prikkelbare darmen, maar ik weet niet of hier een link kan gelegd worden met dit medicijn.

13-07-2020 | Man | 52
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ivm ernstige PTSS & slaapproblemen dit medicijn gekregen en ben er heel gelukkig mee. Bijwerkingen zijn minimaal en na jaren van geen slaap opeens wel slapen (eerste week van gebruik was ik net een zombie, maar dat wist ik dus had alles zakelijk even uitgesteld en er de tijd voor genomen, na een week ongeveer wennen was het weer te doen en de zaak weer opgestart). Stemming[lees meer...] is ook een stuk verbetert etc. Opeens ben ik weer actief en verlost van vervelende dingen uit het verleden. Nu alleen nog die 10kg extra er af zien te krijgen!

09-07-2020 | Man | 56
venlafaxine
Wat niet op de bijsluiter staat, is dat als je een keer een dosis dit kan leiden tot heftige ontrekkingsverschijnselen. In mijn situatie 1x een dosis vergeten in te nemen, zonder dat ik mij hiervan bewust was. Deze dag ontzettend duizelig, licht in mijn hoofd, buikpijn, angstig, geagiteerd, weeig gevoel etc. Wist niet wat er aan de hand was en dacht dat de klachten weer [lees meer...]vol terug waren, met als gevolg terugtrekgedrag en afzondering. Pas bij het innemen van de volgende dosis kwam ik erachter, dat ik een dosis was vergeten, omdat strip op was. De volgende dag alles weer OK. Toen gaan googlen en artikel gevonden van Peter Groot (wetenschappelijk onderzoeker), waarin dit verschijnsel wordt beschreven. Schijnt vrij vaak voor te komen, zonder dat artsen en/of patiënten hiervan op de hoogte zijn. Bizar. Hij pleit ook voor een meer gematigde afbouw dan gangbaar is. Google Peter Groot en venlafaxine, en je vindt diverse wetenschappelijke artikelen met informatie die je niet leest op de bijsluiter of hoort van je apotheker, arts etc., maar je wel de gevolgen van ervaart als dit niet bekend is bij jou.

06-07-2020 | Vrouw | 47
venlafaxine
dit medicijn helpt evt. alleen in hoge doseringen, 300 mg. per dag. Ik heb het ruim 20 jaar geslikt. Het werkt indirect op de dwangneurose doordat je een muur opbouwt waardoor je minder prikkels ervaart. Het heeft heel vervelende bijwerkingen. Ik heb diabetes en een bipolaire stoornis ontwikkelt door de hoogte van de dagelijkse dosering. Afbouwen is een ramp. Dit kun je he[lees meer...]t beste doen via taperingsstrips verkrijgbaar bij de regenboog apotheek in Brabant Tilburg. wordt niet vergoed. Ik zit nu op 150mg, maar ik ga door met afbouwen tot 0! Achteraf gezien had ik deze medicatie nooit willen slikken. Ik heb er veel ellende mee beleeft.

06-07-2020 | Man | 33
mirtazapine
5 jaar lang nauwelijks kunnen slapen vanwege stres en onregelmatig werk. 5 jaar lang lopen rommelen met pammetjes enz, maar niets hielp. Omdat ik inmiddels ook wat angstklachten had ontwikkeld schreef de huisarts mij Myrtazepine voor. Dit helpt als angstonderdrukking en om te kunnen slapen. Dit bleek voor mij het enige middel wat idd helpt! Na jaren slaap ik weer fatsoenli[lees meer...]jk en kan ik normaal functioneren. Ik lees veel over aan komen, maar bij mij is het tegenovergestelde waar. Ik ben juist heel veel afgevallen, vermoedelijk mede omdat ik niet meer moe was en daardoor het sporten weer fanatiek kon oppakken. Ben de afgelopen 7 jaar nooit zo fit geweest als nu. Nadeel is dat je in de ochtend wat suf kan zijn, maar dit trekt bij mij langzaam weg. Rond 10:00 uur heb ik nergens meer last van. Ik zou het aanraden, het heeft mij enorm geholpen dat ik weer normaal kan functioneren op mijn werk en voor mijn gezin.

06-07-2020 | Vrouw | 41
mirtazapine
Een kwart tabletje kreeg ik ivm slaapproblemen en gebrek aan eetlust. Werd na drie dagen zwaar depressief wakker en deze somberheid hield tot aan de avond aan. Na drie dagen werkte het ook niet meer tegen slapeloosheid. Ik ben er weer mee gestopt.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5160)
Anticonceptie - overig (3768)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2730)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2356)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2071)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1953)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1565)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1392)
Angststoornissen (1215)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1160)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1137)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)