ISO 27001

ervaringen per categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

11-08-2018

Stemmingswisselingen

Sinds september 2017 voelde ik me niet goed, moe... uitgeput... in december had ik het gevoel dat ik was aan het overleven... bloedtesten wezen de ziekte van hashimoto uit ( een paar jaar geleden genezen van Graves, ik heb graves gekregen tijdens mijn eerste zwangerschap) De ha heeft me doorverwezen naar een endocrinoloog maar gelijktijdig bleef ik me heel slecht en verdr[lees meer...]ietig voelen. Mijn medicatie (l-thyroxine) sterkte volgens de endocrinoloog goed! Maar nog steeds bleef ik huilen en verdrietig en had ik GEEN draagkracht. Ik heb een leidinggevende functie... gelukkig een begripvolle baas en een begripvol team... maar er zijn grenzen. Samen met de ha besloten om duloxetine op te starten! Ik was mezelf kwijt! De eerste week had ik lastvan een aantal bijwerkingen ( moe en een droge mond)! Maar nu voel ik me geweldig! Ik ben ondertussen ook gestopt met de pil! Ze gaan me testen op vroegtijdige menopauze! Ik heb terug heel veel zin in seks( echtgenoot zeer tevreden 😀) ! Ik ervaar aanrakingen van mijn echtgenoot veel heviger ! Ik krijg rillingen en kippenvel (echt zalig) en we hebben veel seks(na een periode met weinig seks) . Ik heb veel zin maar het duurt lang voordat ik een orgasme heb (vroeger had ik snel een orgasme) maar het orgasme dat ik krijg is wel heel hevig! Herkent iemand dit? Ik vind dit allemaal zo raar en om dit “in real live” te vragen vind ik moeilijk!
10-08-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

3 jaar geleden serieuze slaapproblemen gekregen. Heel veel moeite met inslapen. Soms dagen na elkaar wakker. Begonnen met zolpidem na een paar maanden anti depressiva voorgeschreven van dokter (escitolapram) omdat ik heel down werd. Alles was me teveel. Na een jaar gestopt met zolpidem maar kon natuurlijk niet meer zonder inslapen. Escitolapram super voor mijn humeur, was [lees meer...]de beste versie van mezelf. Ging wel nooit meer normaal naar het toilet, altijd diarree maar dit nam ik erbij. Maar escitolapram veroorzaakte slapeloosheid bij mij dus moest ik wel stoppen. Daarna terug in diepe dal gevallen... nog erger of ervoor. Dan nog diverse andere ad geprobeerd. Niks hielp, als het goed werkte voor mn humeur, kon ik er niet van slapen. En omgekeerd hetzelfde. Mirtazipine geprobeerd was super om te slapen maar werd steeds neerslachtiger, prikkelbaarder, heel veel obsessieve dwangedachten. Ik had het gevoel dat dit mij meer in de put hielp of zeker niet bevorderde om weer gelukkig te worden. Nu gestopt en slaap weer heel slecht, paroxetine geprobeerd. Lig er nachten van wakker. Dus ga hiermee ook moeten stoppen. Het kan blijkbaar nooit alle 2 goed zijn slaap en terug je goed in ue bel voelen met medicatie... heb gezocht op internet en ik zie een medicatie die in de vs is “trimipramine” (surmontil) niet in belgie dus... maar blijkbaar is dit al van de markt... naar hy schijnt was dit voor slapen en ad. Super middel heb ik gelezen maar ja.... iemand andere middelen die goed zijn om te slapen en antidepressivum?

Cymbalta (duloxetine)

6 jaar cymbalta geslikt tegen neuropathische pijn. Bij aanvang van ernstige depressie in febr. Verhoogd van 30 naar 60mg, om als antidepressiva te laten werken. Hierdoor kreeg ik ernstige hartkloppingen . In overleg gestopt en overgestapt naar andere medicatie. Na nog twee andere antidepressiva, waarvan de laatste Nortrilen, weer gestart met Cymbalta 30 mg. 3uur na inname[lees meer...] kreeg ik zeer heftige pijn in mijn handen en onderarmen en kon niet meer stil blijven liggen. Op advies van arts meteen weer gestopt. Inmiddels is de pijn verminderd maar niet weg. Arts meent dat de klachten niet van de medicatie kunnen komen.....

Depressief

Slik dit medicijn sinds 2003, maar de laatste tijd vind ik dat de werking verminderd is, slik 187,5 mg per dag.

Chronische depressie

Ben een aantal jaren geleden moeten stoppen met werken wegens burn-out . Ik was al een poos met deze medicatie (Venlafaxine) bezig. Door dat ik thuis kwam te zitten veranderde mijn leven compleet. Was niet in staat om te werken dus met vrijwilligers werk gestart. Met ups en downs de jaren door gekomen. Tot dat ik me al een hele poos goed voelde begin van dit jaar en ik he[lees meer...]t eigenlijk ook wel zonder pillen zou willen proberen. Door de waarschuwingen over rustig afbouwen heb ik gebruik gemaakt van afbouw sets. Heb 84 dagen gedaan over afbouwen van 75 naar 0 (op 14 juni). Weet nu alleen niet meer hoe ik me eigenlijk moet voelen na zo'n lange periode van medicijngebruik. Wanneer is mijn brein en de serotonine huishouding weer normaal? Heb toch nog geregeld last van dips en nachtelijke angst aanvallen.
08-08-2018

Duloxetine (duloxetine)

Hielp bij mij niet tegen mijn depressie. De zelfmoordgedachten en het piekeren werd iets minder, maar de somberheid en neerslachtigheid bleef. Na een half jaar gevraagd of dit zo hoorde en toen overgezet naar venlafaxine retard. Blij dat ik naar mijn intuïtie geluisterd heb. Ik was ook mega moe de hele tijd en viel ontzettend veel af doordat de pillen mijn eetlust wegnamen[lees meer...].
08-08-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Eerst een ander medicijn tegen mijn depressie gekregen dat niet hielp. Daarna werd venlafaxine retard voorgeschreven. Ik merkte al na een paar dagen een enorm verschil en voelde me na 5 jaar eindelijk weer opgewekt en vrolijk. Dus bijzonder blij. Enige nadeel dat ik ervaar is geheugenverlies en black outs. De psych kon dit biet bevestigen, maar wel heel toevallig dat dit s[lees meer...]amenvalt met het gebruik. Zelfs namen van vrienden kan ik opeens vergeten zijn. Echter weegt het niet op tegen de positieve kant van het medicijn. Ik slik nu 8 maanden deze variant 75mg en hoop dat ik dit over een half jaar mag gaan afbouwen.
03-08-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Goedendag, Ik heb nu al een aantal jaar venlafaxine retard geslikt. Aangezien ik al een paar keer ben gestopt met de medicijnen, leek het me dus in eerste instantie niet handig om het weer te proberen. Nu ben ik in mijn vakantie gestopt. Dat ging opzich redelijk. Tot ik weer moest werken. Toen ging het toch weer op en neer. ‘S ochtends toch wel erg last van emotie[lees meer...]s. In de middag een flinke hoofdpijn. Ik kom er nu wel achter dat het een hele opgave is om te stoppen. Ik snap alleen niet goed waar die hoofdpijn vandaan komt. Iemand daar ervaring mee?
03-08-2018

Overspannen/burn-out

Vrij snel na gebruik ging ik beter slapen en werd mijn stemming aanzienlijk beter. Het inslapen lukte nog steeds niet, maar ik sliep veel langer uit. Veel sufheid bij het wakker worden, zeker als dit door de wekker was. Deze sufheid, of trein die me overreden leek te hebben, hield na wakker worden een aantal uur aan. In het begin leek dit de enige bijwerking, na 2 maanden[lees meer...] was dit lijstje ongemerkt toch best lang geworden. Toen ik een aantal keer bijna flauw viel bleek mijn bloeddruk sterk gedaald te zijn. Ook mijn hormonen zijn van slag, mijn bh's passen niet meer, mijn buik is erg hard en opgezet (geen gewichtstoename) en soms voor het slapen gaan heb ik last van RLS (rusteloze benen). Zijn er andere vrouwen die hier ook last van kregen. Ik moet er nu mee stoppen vanwege een veel te lage bloeddruk.
02-08-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na een misdiagnosing Myocardinfarct , raakte ik de weg kwijt. Hierna aan de oxazepam gezet waardoor ik nog veel meer ontspoorde. Arts vermoede angststoornis, wat in feite simpelweg negative effecten waren van de medicatie. Schreef me Venlafaxine voor, totaal radeloos werd ik er van en geloofde mijn huisarts. Toen hij wilde ophogen Venlafaxine, sputterde ik tegen. Dit vond [lees meer...]hij niet correct en sommeerde bijna dan ik dan maar mee Oxazepam moest gaan nemen. In plaats van dat te doen ben ik de oxazepam gaan afbouwen op eigen initiatief wat niet makkelijk was. Hierna voelde ik me meer terug mezelf. Dus besloot ook de venlafaxine af te bouwen, maar daar was de arts fel op tegen of uiteindelijk werd me geadviseerd om de dag te gaan slikken. Absurd, gezien de korte halfwaardetijd, dus ik besloot 10 korrels per twee weken af te bouwen. Ik wilde dit gif uit mijn lijf na vier maanden. Ik heb er een half jaar over gedaan om eraf te komen, en het heeft me vermoedelijk een heel mooi contact met iemand gekost, waardoor ik het moeilijker kreeg toen ik eenmaal was gestopt. Tijdens de afbouw was het een ramp, met alle bovengenoemde bijwerkingen. Bedankt venlafaxine, bijna een jaar verklood van mijn leven en mogelijk ook een liefde.
31-07-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Derde depressieve episode door voortslepende problemen in mijn leven. Deze (zware) depressie kwam opzetten terwijl het einde van die problemen in zicht was. Ik probeerde het eerst een aantal maanden te stoppen met alles behalve antidepressiva. Het werd erger en erger. Toen ben ik, op voorschrift van de huisarts, weer begonnen met escitalopram, het medicijn dat me in de ee[lees meer...]rste twee episodes heeft geholpen. Ik had weer vreselijk last van "opstart-bijverschijnselen", één van de redenen dat ik er niet mee wilde beginnen. Na 3 maanden was ik nog steeds even depressief. Een psychiater heeft me toen laten overstappen op Venlafaxine. Geen enkel probleem met het overstappen, en na twee weken begon ik me beter te voelen. Ik heb gesprekken gehad met psychiater en psycholoog en heb me gestort op een zelfhulpboek overr cognitieve therapie. En nu.... voel ik me weer de oude. Ik ben zo gelukkig!!! Ik ga door met slikken zolang als de psychiater me dat aanraadt.
30-07-2018

Sint Janskruid (hypericum)

Ik voelde mij nog angstiger en werd misselijk na inname van dit medicijn. Dit angstige gevoel en de misselijkheid blijven ook wel een tijdje aanhouden.
30-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Mirtazapine helpt me in slaap vallen en door te slapen. Als bijwerking ervaar ik duizeligheid op de dag, licht in het hoofd en evenwichtsproblemen.
29-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik nu al 3 jaar 30 mg. Slapen gaat perfect . Preventief voor terugkerende depressie. Door veel te bewegen blijft mijn gewicht op peil en heeft ook positief effect op gemoed toestand. Blijf dit mijn gehele leven gebruiken. Wil geen ellende opnieuw meer meemaken. Kortom het leven omarm ik nu als een geschenk.!!!
29-07-2018

Chronische depressie

Overgestapt van Paroxetine naar Duloxetine ivm bijwerkingen Goed bevallen maar er bleven nog wat bijwerkingen over nl overmatig zweten en het idee in de overgang te zijn Verder heeft het me goed geholpen
28-07-2018

Cymbalta (duloxetine)

Ik neem sedert 2.5 week 30 mg Cymbalta en heb enorm last van de bijwerkingen. Ik heb voortdurend hartkloppingen, ben duizelig en heb totaal geen eetlust, ik word bijna al onpasselijk als ik aan eten denk. Nog mensen die deze vervelende bijwerkingen hebben? Ik heb het een aantal jaren geleden ook genomen en toen was ik er echt supergoed mee. Begrijp niet dat ik er nu zo l[lees meer...]ast van heb. Maandag ga ik terug bij de dokter om alles eens te bespreken. Zou het kunnen dat deze medicatie te zwaar geworden is voor mij?
26-07-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Vorig jaar in de opname terecht gekomen, ik was zwaar depressief met wanen erbij. In de opname begonnen met venlafaxine en olanzapine tegen de wanen. Eerste week was ik wat beroerd maar goed te doen. Na een maand begon ik verandering te merken, depressie werd minder en is nu zelfs verdwenen. Voor het eerst in mijn leven voel ik mij een normaal mens. Dit medicijn houd mij o[lees meer...]p de oppervlakte, enige nadeel is 15kg gegroeid. Dat probeer ik nu met sporten weer eraf te krijgen. Kortom dit medicijn heeft mij stabiel gekregen erg tevreden mee!!
17-07-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Vanwege een ernstige depressie moest ik o.a. Venlafaxine slikken. Toen ik na een opname weer thuis was had ik veel last van geheugen problemen. Ook mijn cognitieve vaardigheden stagneerden ernstig. Lezen lukte niet meer, gesprekken volgen ook niet. TV programma's volgen was ondoenlijk. Klussen lukte niet meer. Ik had problemen met spreken, op woorden komen etc. Een neurolo[lees meer...]gisch psychisch onderzoek volgde. De diagnose was verbijsterend: vasculaire dementie. Na een jaar waarin ik wilde afbouwen met Venlafaxine, tegen de zin in van mijn behandelaar, weer een neurologisch psychisch onderzoek. De resultaten waren echter niet slechter en op een aantal punten zelfs beter. Een onderzoek volgde door een klinisch geriater en de diagnose vasculaire dementie werd losgelaten. Ik ben toch gaan afbouwen en in 2017 slikte ik de helft van 150 mg. Mijn toestand verbeterde spectaclulair. Inmiddels ben ik geheel van de Venlafaxine af en heb al mijn oude vaardigheden en geheugen weer terug! Hoewel het niet als bijverschijnsel van Venlafaxine wordt aangegeven blijf ik van mening dat dit middel de oorzaak was van mijn ernstige klachten.
14-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Door maanden en ik denk zelfs jaren slecht slapen altijd in dip leven. Uitgesproken bij huisarts dat ik dat niet accepteer. Kreeg eerst eens slaappil mee en heb klok rond geslapen. Omgeving gaf feedback dat ik er goed uit zag en vrolijk was. 1 nacht goed slapen! Daarna aan mertizapine gegaan. Begonnen met 15 terug naar halve omdat super goed werkte. Slapen is weer feestj[lees meer...]e. 1 bijwerking en das dat kaken moeten bewegen. Eten eten eten. Doe veel bewuster boodschappen. Ben aangekomen maar zie er eigenlijk nu juist heel gezond uit. Ook vermelden dat ik na terugval met roken (was 7 jaar gestopt) nu weer 4 maanden niet roker ben. Dag van start met pillen ook dit aangepakt Arts vroeg laatst als ik dit moet blijven slikken rest van leven, zou ik dat doen......JA zeker. Wereld is 10keer mooier Liever blij met 4 kg er aan en met plezier slapen dan nachten wakker
13-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Heel veel spier en gewrichtspijn . Wil graag weten of meer mensen daar last van hebben
13-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Na en burnout en 3 jaar zeer slecht slapen kreeg ik mirtazapine voorgeschreven. Het hielp fantastisch. Ik sliep in plaats van 4 uur per nacht wel 8 uur zonder onderbrekingen. Na een paar weken werd ik echter steeds somberder. Daarom stopte ik. Vervolgens sliep ik weer beroerd, maar was ik niet meer neerslachtig. Na een paar weken weer slecht slapen en daar warrig en duizel[lees meer...]ig van worden, begon ik dan weer met mirtazapine. Ik heb het middel 9 of 10 maanden gebruikt, met twee keer tussentijds stoppen. Sinds een paar weken ben ik weer gestopt en ik ga nu echt niet meer beginnen. De somberheid vond ik niet te harden. Helaas slaap ik weer slecht. Ik heb het idee tussen twee kwaden te moeten kiezen.
11-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik heb op slechts 7mg (om te slapen) een milde serotonine vergiftiging gehad welke leek op overdosis XTC: klappertanden, hijgen, zweten, hoge hartslag, onwel en angstig. Het heeft 2 volle dagen geduurd voor het middel was uitgewerkt
30-06-2018

Trazolan (trazodon)

Bij het starten zware hoofdpijn, heel erge vermoeidheid en nachtmerries. Dit verdween na een aantal weken. In het eerste jaar was de dosis 200 mg. In de eerste jaren heeft dit goed geholpen om te kunnen slapen en tegen neerslachtigheid, maar de laatste 2 jaar zijn er veel bijwerkingen verergerd.Uiteindelijk moeten afbouwen omwille van lage bloeddruk en duizeligheid. Onder[lees meer...]tussen zeer langzaam afgebouwd naar 50 mg, maar een aantal bijwerkingen blijven. Dit gaat van jeuk, sterk verminderde weerstand, keelpijn, obstipatie en misselijkheid en uiteindelijk ook vermindering van bloedplaatjes en verminderd aantal witte bloedcellen. Ook vermoeidheid wordt zwaarder en zwaarder. Dit helpt wel tegen neerslachtigheid en zorgt ervoor dat je slaapt. Ik twijfel nu om verder volledig af te bouwen. Indien ik dit afbouw doe ik dit over een zeer lange periode en zeer traag omwille van ontwenningsverschijnselen. Zo monitor ik of mijn gemoedstoestand dezelfde blijft.
30-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik dit al bijna 8 jaar ik heb er veel baat bij Ik voel mij goed en heb geen bijwerkingen Nou ja 1 ik heb minder zin in sex is voor mij geen probleem zonder partner.
26-06-2018

Ademhalingsproblemen

Een ritje naar de hel is er volgens mij niks bij, wat een verschrikkelijke rommel is dit zeg. Als allereerst werd er oxazepam aanbevolen, nadat ik hier blijkbaar een allergische reactie op had en eruit zag als een zombie terug gegaan naar de huisartsenpost waar een of andere 'huisarts' na het meten van mijn bloeddruk en hartslag, het vragen van mijn leeftijd en of ik no[lees meer...]g last had van hyperventilatie aanvallen maar met het geweldige idee kwam om dan maar is een anti-depressiva capsule naar binnen te werken. Kreeg nog te horen dat ik zeker minimaal 2 weken tot een half jaar moet doorpakken anders heeft het schijnbaar geen effect, nee begrijpelijk want als je dit langer dan een week pakt lig je of onder de grond of ben je zo een kasplantje geworden dat ze je in een gesloten afdeling gooien ergens in Enschede. Vanaf het moment dat de pil begint te werken zal je geen emotie meer voelen, een lach kan er niet vanaf want je bent vergeten wat het is, het enige wat je nog kent is zweven en zweten. Pieken en dalen meegemaakt waar de Goliath in Walibi nog wat van kan leren, enige voordeel aan dit vergif is dat je geen honger hebt dus als je overgewicht hebt en je geen andere uitweg meer ziet raad ik je zeker aan om hier maar is een keer op te kauwen. Raad iedereen af om dit te pakken, na het stoppen met dit vergif ging het aanzienlijk beter en was ik binnen no-time weer wat levendiger en kreeg ik weer het gevoel dat ik mijn eigen lichaam kon besturen. Zon, wandelen en rust nemen is het beste medicijn ipv deel te nemen aan deze helse farmaceutische industrie.
20-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Verschrikkelijk medicijn. Ergste ervaring die ik ooit meemaakte. Er wordt geadviseerd om 6 tot 9 maanden door te slikken. Logisch, want dan zijn neuronen zo aangetast dat afbouwen onmogelijk wordt. Medicijn wat zwaar drogerend werkt. Farmaceutische goudmijn. Moest er de liefde voor opzij zetten. Moest kiezen om af te bouwen om af te komen van dit verschrikkelijke gif.
20-06-2018

Remeron (mirtazepine)

Na 3 maanden echt op de sikkel te zien met lichamelijke klachten, een medicijn die direct werkte, liep destijds met rollator, s anderdaags niet meer nodig, zit nu op 15 mg omdat het zweten me ook zo beperkte en 10 kilo gewichtstoename anders hele goeie ervaring met dit medicijn, mooie dromen, terug warme benen, geen lichamelijke klachten meer, moet wel 2 pilletjes daags ne[lees meer...]men voor hart anders sloeg het al 100 keer per minuut in rust, nu in 15 of terug lichamelijke klachten die mij wel beperken in mijn doen en laten.
19-06-2018

Efexor (venlafaxine)
Chronische depressie

Efexor safe my life!! 1000 maal bedankt!!!!
18-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Het middel helpt de scherpe randen eraf te halen. Verder is de maatschappij de boosdoener bij mij persoonlijk. Nadeel is absoluut nr 1 niet vergeten in te nemen! Zelfs na een tweetal uurtjes te laat voel je dat het foute boel is. Zweten hartkloppingen afwezig paniek gevoel hyperactiviteit en zweefgevoel in de benen!
17-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had erg last van de bijwerking 'dromen'. In mijn geval werden dit door de paniek bijna altijd nachtmerries. Gelukkig heb ik nu een ander medicijn erbij die de nachtmerries stoppen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4313)
Anticonceptie - overig (3213)
Cholesterol (2555)
Depressie - antidepressiva overig (2348)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1967)
Pijn - morfine-achtigen (1902)
Pijn (1747)
ADHD - psychostimulantia (1632)
Verslavingsziekten (1625)
Bloeddruk - betablokkers (1480)
Maagzuur - protonpompremmers (1433)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1396)
Anticonceptie - eenfase (1202)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (989)
Angststoornissen (969)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (915)
Depressie - antidepressiva TCA (902)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (863)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!