categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

12-05-2022 | Vrouw | 57
mirtazapine
Dit gekregen vanwege slaap problemen . Mocht een halve nemen voor het slapen gaan. Geen oog dicht gedaan, heel veel zweten, angstaanval en zenuwspanning in benen en buik. Volgende dag kon ik niet normaal functioneren. Wazig, heel moe en een concentratie

09-05-2022 | Man | 37
mirtazapine
Ik ben het gaan nemen voor het licht in mijn hoofd en onrust. begon met 7.5 en nu een week op 15 mg. Heb alleen maar meer last van licht in mijn hoofd is dat normaal? En voel iets meer mijn spieren..

27-04-2022 | Vrouw | 33
mirtazapine
Na maanden slecht tot amper slaap ben ik depressief geworden en trok ik het niet meer. De huisarts heeft me Mirtazapine voorgeschreven. Ik gebruik het nu een week. De eerste keer nam ik 7,5mg. Deze dosering was echt te hoog. Ik heb 10 uur geslapen en de volgende dag was ik ontzettend suf en voelde me wappie. Nu zit ik op 3,75mg en wat een verademing. Ik slaap weer goed![lees meer...] Ik slaap snel in en word nog maar 1 keer wakker. Voorheen werd ik wel 5 tot 6 keer wakker. Ik bleef de eerste dagen nog wat last houden van slaperigheid, een suf gevoel en een droge mond, maar ben daar nu zo goed als vanaf. Ik merk sinds 2 dagen ook echt weer verbetering in mijn stemming.

Trazodon

24-04-2022 | Vrouw | 56
trazodon
Gekregen voor dooslaaporoblemen. Helpt echt maar helpt niet echt voor het inslapen. Daarvoor neem ik af en toe 2 zolpidems maar dat is verslavend. Als je alleen trazodone neemt heb ik zeer goede ervaringen met gelijktijdige inname van lerivon, maar dat is voorlopig niet meer verkrijgbaar. Dan ben ik opgemonterd en vrolijk, zonder sufheid tot een gat in de dag. Die sufheid [lees meer...]heb ik bij zolpidem, zeker als je dit maar af en toe (weekends) neemt zoals ik.

23-04-2022 | Vrouw | 47

28-03-2022 | Vrouw | 28

12-03-2022 | Vrouw | 42
Chronische depressie
Ik ben van cymbalta overgestapt naar mirtazapine en wou dat ik dat veel eerder had gedaan! Geen nachtzweten en heftige nachtmerries meer, wat ik bij cymbalta had! Mn stemming is zoveel beter, ik slaap veel beter en heb weer zin in dingen!

09-03-2022 | Man | 63
Chronische depressie
mijn depressie was uitstekend behandeld met cymbalta

Duloxetine

09-03-2022 | Man | 63
Chronische depressie
cymbalta werkt perfect bij mij, na omschakeling naar generiek middel in korte tijd weer depressie ontwikkeld, gelukkig met cymbalta weer opgeklaard

09-03-2022 | Vrouw | 64
venlafaxine
Heb diverse antidepressiva gebruikt die op termijn niet meer hun werk deden. Door een psychiater Venlafaxine Focus voorgeschreven, dit was mijn wondermiddel, totdat het opeens niet meer leverbaar was en ik van de apotheek diverse alternatieven kreeg van andere producenten. Ik voelde mij met de dag slechter. Via een online apotheek weer mijn oorspronkelijke medicijnen kunne[lees meer...]n bestellen. Nu krijg ik bericht dat deze fabrikant het medicijn uit de handel neemt. Ik weet niet wat nu te doen, ben heel erg ongerust wat mij weer te wachten staat. Heb een fijne huisarts maar zij weet niet voldoende van psychofarmaca om dit met mij op te lossen en de wachttijden bij een psychiater zijn zo lang en mijn voorraad raakt op en ben ik niet op tijd met afbouwen omdat geen levering meer is.

Efexor

03-03-2022 | Vrouw | 38
venlafaxine
Ik heb dit medicijn gekregen tegen een depressie. Kreeg lichte bijwerkingen zoals een droge mond, licht in het hoofd en het gevoel van continu 'aanstaan'. Na 3 dagen gebruik kreeg ik een slapeloze nacht. Dit stond ook vermeld als bijwerking. Ik heb op 2 weken tijd ongeveer 7 slapeloze nachten gehad en ben direct gestopt met het medicijn omdat het bij mij een psychose kan [lees meer...]uitlokken als ik slecht slaap. Waarschijnlijk door de opname van de serotonine een te grote boost gehad in mijn hoofd.

02-03-2022 | Vrouw | 50
mirtazapine
Door covid in coma geraakt en aan de beademing . Ben flink bijgekomen maar dat is okay slaapweer en functioneer weer zonder gepieker en angsten

20-02-2022 | Vrouw | 32
mirtazapine
Ik ben Mirtazapine gaan gebruiken wegens piekeren waardoor ik vaak tot ‘s ochtends vroeg wakker lag. Sinds ik dit gebruik is het piekeren zo goed als gestopt, en val ik snel in slaap. Mirtazapine is echt een uitkomst voor mij, ik ben mega blij dat ik geen verslavende/psychotisch opwekkende middelen hoef te gebruiken. Maar, ik betaal de prijs met mijn gewicht. Ik ben 15 kil[lees meer...]o aangekomen in 1 jaar tijd, en nu officieel obese volgende de BMI. Voor mij wel een reden om naar een alternatief te kijken.

15-02-2022 | Vrouw | 34
mirtazapine
Wat een troep zeg! 7.5 gekregen om te kunnen slapen, heb goed geslapen maar kon me bed de hele dag niet meer uit komen en voor mn dochtertje zorgen. Zo enorm suf en slap dat ik me telefoon niet eens normaal vast kon houden zonder te laten vallen. Nooit meer.

11-02-2022 | Vrouw | 34
mirtazapine
Door voor de tweede keer een refluxbaby te hebben, reageerde mijn hormale lijf gestresst. Ik bleek last te hebben van een trauma dat is ontstaan in de eerste maanden na mijn bevalling van onze oudste. Bij de tweede dus gelijk flink gestresst toen ze ook relfux bleek te hebben en ben ik overspannen geraakt. Hierdoor sliep ik heel slecht tot nauwelijks. Van Temezepam werd ik[lees meer...] heel depressief, en Mirtazapine heeft me gered. Ik sliep weer! Aan het begin in de ochtend behoorlijk mat en suf, dat was voorspeld door de psychiater. Maar dat verdween na een paar dagen, ook voorspeld. En sindsdien nergens last van.. als ik echt gespannen ben, heb ik soms alsnog wat moeite met inslapen, maar dat voelt wel natuurlijk. Ook word ik gewoon wakker van onze kindjes in de nacht. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft

10-02-2022 | Vrouw | 50
Fibromyalgie
Ik heb spijt dat ik hiermee begonnen ben acht jaar geleden. Ik neem Cymbalta 60 Mg. Ik was er in het begin heel ziek van en kon er niet tegen. Dan heb ik de gelule opengedaan en ik leg de bolletjes op yoghurt en neem het zo in anders kan ik er niet tegen. Mijn huisarts zei dat dat goed is. Ik ga de medicatie met hele kleine stapjes afbouwen en daarna beginnen met Cbdol[lees meer...]ie. Zij geven hele goede informatie vind ik persoonlijk. Zo heb je ook Cbdolie voor depressie en ook om te slapen. Maar vraag eerst informatie voor je besteld. Maar je moet altijd eerst stoppen met Cymbalta en andere medicatie voor je met Cbdolie begint want anders krijg je serieuze leverproblemen. DUS NOOIT MEDICATIE SAMEN NEMEN MET CBD OLIE. ALTIJD EERST MET JE ARTS OVERLEGGEN WANT ANDERS KRIJG JE PROBLEMEN MET JE GEZONDHEID EN JE LEVER.

08-02-2022 | Vrouw | 50
duloxetine
Zeer tevreden over dit medicijn, wat ik gebruik voor neuropathische pijn wat is ontstaan na meervoudig traumaletsel. Ik ervaar 80 % mindering van pijnscheuten, tintelingen, krampen, spasmen en ik loop niet meer op "glasscherven". Ik slaap hierdoor beter en voel me overdag beter uitgerust. De keuze voor Cymbalta (duloxetine) heb ik gemaakt omdat ik bekend ben met allergieën[lees meer...] en gevoeligheden voor voedingsstoffen, latex, medicatie etc. Enkel de eerste weken last gehad van een droge mond en een pittige vermoeidheid bij de start van de dag. Door het medicijn 's ochtends in te nemen ipv 's avonds is de moeheid opgelost en ben ik alert overdag. Ik ben niet aangekomen in gewicht, wat bij het gebruik van pijnstillers (nsaid's) voor de zenuwpijnen daarentegen resulteerde in een gewichtstoename van 8 tot 10 kg. Gelukkig was ik snel terug op mijn oude gewicht na de stop van de ijnstillers en het starten met duloxetine.

Hypericum

02-02-2022 | Vrouw | 69
sint janskruid
Na nare ervaring kwam mijn depressiviteit, waarvan ik al veel vaker last had gehad, weer opzetten. Ik wou niet aan de pillen, en mijn huisarts adviseerde Reviva. Dat heeft mijn opgefoktheid en opwellingen van agressiviteit laten afnemen, maar verder bleef ik toch redelijk down. Uiteindelijk ben ik aan het afbouwen omdat de vermoeidheid en duizeligheid na een halfjaar lijk[lees meer...]en toe te nemen (hoewel die andere oorzaken, mij alsnog onbekend, kunnen hebben). Samengevat: vooral in het begin had ik er wat aan. Toch blijkt dat ik na een dikke twee maand therapie veel meer baat heb bij sessies bij een psycholoog.

01-02-2022 | Vrouw | 33
venlafaxine
Ik heb een zware depressie. (Loop bij h.a, psycholoog). Eerst 2 verschillende a.d geprobeerd, niets hielp. Nu dit medicijn en na 2 maanden geleidelijk naar 225mg gegaan. In het begin veel schokken in mijn lichaam. Na 1ste verhoging ook nog, nu heel soms maar. Ik merk wel dat in nu precies in het midden zit. Ik merk dat ik soms, best onrustig ben en mijn hartslag wa[lees meer...]t hoger is. De ene dag gaat beter en andere dag slechter. Ik probeer elke dag te wandelen om mijn hoofd leeg te maken. Ik ben er nog niet...met ups en downs.

24-01-2022 | Man | 52
venlafaxine
Mylan is de beste vervanger voor mij van het originele Efexor. Dus wat mij betreft goede keuze

20-01-2022 | Vrouw | 52
venlafaxine
sociale fobie Heb een paar jaar therapie gehad,verwachtte niet veel van de medicatie,maar er is voor mij een soort "wonder"gebeurd. Had nooit verwacht dat ik van mijn angst af zo komen.

20-01-2022 | Vrouw | 25
venlafaxine
Meer dan vier jaren lang heb ik gewacht voordat ik aan medicatie begon, want ik wilde het zelf doen. Nu is het een half jaar geleden dat ik ben gestart en, echt waar, had ik dit maar eerder gedaan. Was ik maar niet zo koppig, want het leven is zoveel mooier als je van iedere dag kunt genieten. Dit is mijn verhaal: Vier jaren geleden begon het. Ik was toen 20 jaar oud. I[lees meer...]k zat in een college van mijn specialisatie. De docente vroeg ons om ons voor te stellen, zodat iedereen die deze specialisatie volgde (25 pers) elkaar een beetje konden leren kennen. Toen ik aan de beurt was, werd het even helemaal zwart voor mijn ogen. Het was alsof de tijd even stil stond. Toen ik er weer bij was, was de laatste student al aan de beurt. Mijn studiegenoot vroeg me: gaat het wel goed? Ik wist niet wat er was gebeurd. Kletsnat van het zweet pakte ik mijn wetboeken en liep het college uit. Sindsdien bleven deze vreselijke gebeurtenissen weer gebeuren, elke dag stond ik op met een constante spanning en ik was bang wat de dag me weer ging brengen. Ik ben naar de huisarts gegaan en hij gaf aan dat dit paniekaanvallen waren. Hij schreef me oxazepam voor. Dit heb ik een tijdje gebruikt, maar ik voelde me net een zombie. Daarom ben ik er mee gestopt, want ik voelde me niet meer mezelf. Vervolgens ben ik in behandeling gegaan bij de praktijkondersteuner, daarna bij een GZ psycholoog en daarna bij de afdeling psychiatrie van het ziekenhuis. Ik wist me geen raad meer. Waarom kon ik niet normaal functioneren als alle andere 22 jarige studenten? Nadat de behandelingen waren afgerond en ik zeker veel heb geleerd bleef er steeds 1 ding onbehandeld: de constante spanning in mijn lichaam. Na de behandeling voelde ik me sterk en wist ik dat ik het leven wel aan kon. Maar deze constante spanning in mijn lichaam maakte mij ontzettend moe. Elke dag was een strijd tegen de angst. Die strijd won ik elke dag, maar deze dagelijkse strijd is ontzettend zwaar. Mijn rechtenstudie had ik afgerond en ik wilde graag gaan werken. Maar ik wist dat ik het nog geen 2-3 dagen zou volhouden om te werken, omdat de constante spanning en angst mij zo moe maakte. Ik ben gaan googlen naar info over medicatie hiertegen. Via deze site las ik ervaringen van mensen die hier medicatie voor gebruikten en voor mij sprong 'Venlafaxine' er echt uit. Ik heb de arts daarom specifiek gevraagd om mij Venlafaxine voor te schrijven. Het is een antidepressivum (serotonine heropname remmer). Deze zou er voor zorgen dat de opname van serotonine in mijn hersenen weer in balans zal worden gebracht. Nu een half jaar later ben ik zo ongelofelijk blij dat ik deze stap heb gezet! De eerste weken waren zwaar, ongelofelijk zwaar. Want de bijwerkingen zijn in de eerste weken niet mals. De klachten die ik had verergerden, maar ik heb net zo lang gewacht tot ik verbetering voelde. Vanaf week 8 deed ik dingen en ik dacht: 'huh, hoezo lukt dit? Waarom word ik nou niet mega zenuwachtig?' Ik begon met werken, ik ging naar cursussen ik deed voorstelrondjes, ik ging naar sociale bijeenkomsten. Elke dag werd mooier en mooier. Ik kon weer genieten van kleine dingen, maar dan bedoel ik echt geluk en liefde in mijn lichaam voelen. Ik werd niet meer gevloerd door de angst. Ik voelde hoe de angst, die mij normaal gesproken voortdurend bij mijn keel greep, mij langzaam losliet. Ik begon weer te leven! Ik voel liefde, ik voel geluk, mijn hoofd is rustig, ik kan weer bij het knopje relativeren. Ik kan ook weer normaal verdrietig zijn, boos zijn zonder dat mijn verdriet en boosheid gepaard gaat met extreme angst. Voor de mensen die twijfelen, ik zou zeggen: probeer het want je hebt niets te verliezen. Wat is het leven waard als je niet van jouw dagen kunt genieten? En echt waar, ook met medicatie doe je het zelf. Het zorgt ervoor dat jouw lichaam en geest zich los kunnen maken van die angst die jou dagelijks heeft beheerst. Heeel veel liefs, Marieke

Duloxetine

03-01-2022 | Vrouw | 61
duloxetine
Mijn zenuwpijn is nagenoeg onder controle. Ik ben een volledig andere persoon geworden, helemaal happy. Minpuntje Ik beschikte over een "geweldig geheugen" en daar heb ik nu moeite mee....veel vergetenheid. Namen, locaties, gemaakte reizen, herkenningspunten, etc....

29-12-2021 | Vrouw | 60
duloxetine
4j geleden begonnen met inname na fibromyalgie diagnose,om de hoogste pijnprikkels weg te nemen..was gemakkelijk,elke dag een pilletje Bijwerkingen heb ik al beschreven..ik was op de duur mezelf niet echt meer..hoogtes en laagtes..die horen bij het leven...waren er niet meer.. 8d geleden gestopt...het was genoeg geweest Hevig ..1000en schokjes in mijn hoofd..nu 8d late[lees meer...]r veel beter..ik voel terug..angstmerries veel minder..vermoeidheid ook stukken minder..zie helderder..ben er zo blij en fier om..

27-12-2021 | Vrouw | 51
Chronische depressie
Werd voor mij voor geschreven om beter door te slapen, doet wel zijn werk maar heb wil min. 9 u slaap nodig, grote nadeel gewichtstoename , en word sneller boos

26-12-2021 | Vrouw | 33
venlafaxine
Ik ben van 75 naar 150mg gegaan. Ik slik dit nu 4 weken. Kan nog niet zeggen of het werkt. Ik heb wel als ik rustig lig, dat ik dan schokken in mijn lichaam voel. Dat is erg vervelend. Lees ook veel over afkickverschijnselen.

20-12-2021 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Ik moest het proberen omdat de dokter zei dat al m'n klachten (fybromealgie, prikkelbare darm en pijnlijke maandstonden) zouden verdwijnen... De reeks bijwerkingen waren echter dubbel zo erg dan m'n klachten... Nu paar dagen gestopt en krijg rare tintelingen in m'n lichaam en kleine schokjes in m'n hoofd, ik was ook op 2 maand 5kg bijgekomen... Echt een verschrikkelijk med[lees meer...]icijn... Ik was niet depressief maar werd depressief van het medicijn

Trazodon

20-12-2021 | Man | 56
trazodon
Chronische depressie
Ik neem ook 100 mg en Lorazepam (1 tot 1,5 pilletje van 2,5 mg) 's avonds bij het slapen gaan omdat ik aan insomnia en depressie lijdt. Dit helpt. Kwam echter van een veel hogere dosis lorazepam (4 pilletjes per dag gedurende jaren) en ben door een hel gegaan om dit af te bouwen. Heb het nu nog dikwijls lastig en moet mezelf in bedwang houden als ik me depri voel om er[lees meer...] weer niet meer te nemen. Trazodone verminderen heeft me geen problemen maar aanhankelijkheid aan bezodiazepines is voor velen een zware dobber en wordt onderschat.

14-12-2021 | Vrouw | 60
mirtazapine
Zeer slechte ervaring met dit medicijn. Heb het gehad vanwege mijn slapeloosheid. Langzaam maar zeker ben ik knettergek geworden van dit medicijn. Heb het 2maandenn geslikt, voor het slapen gaan, omdat oxazepam mij werd afgeraken. Ik ben zo in de war geraakt, dst ik mij bepaalde dingen mij niet eens meer kan Herinneren.

10-12-2021 | Vrouw | 40
venlafaxine
Zeer tevreden. Klachtenvrij. Lukte zonder deze medicijnen niet. Wereld van verschil.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5656)
Anticonceptie - overig (4158)
Cholesterol (3066)
Depressie - antidepressiva overig (2900)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2602)
Pijn - morfine-achtigen (2372)
ADHD - psychostimulantia (2325)
Pijn (2133)
Verslavingsziekten (2126)
Bloeddruk - betablokkers (1800)
Maagzuur - protonpompremmers (1673)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1604)
Anticonceptie - eenfase (1483)
Angststoornissen (1353)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1314)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1305)
Depressie - antidepressiva TCA (1138)
Antibiotica - urineweginfectie (1108)