ISO 27001

ervaringen per categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

08-12-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik had mirtazepine sandoz. Hiermee slaap ik goed door, maar inslapen is heel vaak problematisch. Moet vaak toch weer temazepam erbij nemen , terwijl ik Mirta kreeg om van temazepam af te komen. Omdat de fabriek tijdelijk geen sandoz levert , moet ik nu teva nemen. Daarmee word ik te vroeg wakker en voel me dan slecht. Wil graag reactie en tips bij welk merk je zowel goed [lees meer...]inslaapt als goed doorslaapt
06-12-2018

Ondergewicht

hallo, Ik gebruik dit middel voor een hele andere reden dan normaal voorzien. heb meer dan 5 jaar geleden een chronische maagontsteking gekregen. Geen enkele van de normaal voorziene maagpillen werkte , ook zeer zwaar allergisch gereageerd op primperan( extra piramidale reactie ) , mijn hoofd viel naar achter en mijn ogen rolde helemaal weg. Na experimenteren bij mirtazap[lees meer...]ine uitgekomen. In het begin erg vee last van bijwerkingen en doorheen het gebruik af en toe wat moeilijkheden met de controle over men emoties..... Maar die pillen hebben men leven gered. Met het gewicht van 45kg ben ik razendsnel 16 kg bijgekomen en woog een mooie 61 kg. Ik was een mooie stevige vrouw geworden die gelukkig was en eindelijk werkte men maag na jaren weer normaal. Nu reeds 5 maanden gestopt omdat ik schrik had dat dit pilletje negatief ging zijn voor men organen en andere lichaamsdelen maar helaas 9 kg al terug kwijt.... ik wil terug starten maar weet niet wat doen. Heeft iemand wat raad voor me?
30-11-2018

Chronische depressie

21-11-2018

Efexor (venlafaxine)

weinig bijwerkingen bij efexor,had hiervoor sypralexa en dat was echt geen leven voor mij. teveel bijwerkingen en niks verbetering.Nu met efexor is het iets beter maar zal nog tijdje duren voor ik de oude ben denk ik.
20-11-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Gelukkig eindelijk een middel dat mij goed helpt tegen mijn gegeneraliseerde angststoornis en depressie. Net als elk mens heb ik mijn ups en downs, maar deze zijn nu goed onder controle en ik kan weer goed functioneren (thuis, werk). Ik gebruik 300 mg. per dag, daarmee bleek, na herhaaldelijk bloedprikken, de effectieve hoeveelheid venlafaxine in mijn bloed pas op orde. [lees meer...]Ooit begonnen met paroxetine, maar dit heeft het nooit echt voor mij gedaan. Na jaren lang tobben uitgekomen bij een psychiater gespecialiseerd in dergelijke medicijnen. Hij beloofde mij dat er genoeg middelen waren om mij te helpen, en met succes. Nog een tip: mediteer, mindfulness, ademhalingsoefeningen.
18-11-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Vrouwelijke autist, vele depressieve periodes, pas na lange tijd autisme, asperger, gediagnosticeerd bij 50+ leeftijd. Klachten al vanaf jong, suïcidaal vanaf adolescentie. FEVARINE hielp lange tijd goed. Toen dit in 2015 niet meer hielp diagnose en overschakeling op ander medicijn venlafaxine.
17-11-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na veel schroom door alle negatieve berichten in 2009 begonnen met venlafaxine. Had ik dat maar jaren eerder gedaan. Het helpt geweldig, geen bijwerkingen en ik ben niet vlak. Volgens mijn man kinderen en vrienden ben ik nog dezelfde persoon maar niet meer zo zwaar op de hand of somber. Het heeft mijn leven gered want vóór de antidepressiva wilde ik niet meer leven.
15-11-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Drank gekregen en s'avond voor het slapen gaan genomen, werd in het begin na een half uur moe en slaperig, dit na geleidelijk af en laatste week geen uitwerking meer. Dus ben ik gaan afbouwen en voel dat het slapen toch onrustiger aan het worden is, had een lage dosering dacht dat geen effect zou hebben als ik ging afbouwen, maar dat voelt toch anders nu, heeft iemand erva[lees meer...]ring met dezelfde klachten ? weer slechter slapen en lichte neerslachtigheid, geen zin. Wel al 2 kilo afgevallen en ontlasting is ook beter geworden.
14-11-2018

Duloxetine (duloxetine)
Chronische depressie

Vele jaren geleden na langdurige depressiviteit via de GGZ cymbalta gaan gebruiken. Intussen al 3 keer een ander merk verstrekt gekregen via de zorgverzekering. Nu heet het duloxetine. Kennelijk is dat de werkzame stof . In al die jaren steeds meer last gekregen van de bijwerkingen. Inmiddels zo erg dat ik bijna niet meer in staat ben te functioneren door vermoeidheid, e[lees meer...]en voortdurende hoge piep en ruis in mijn hoofd, concentratieproblemen en overgevoeligheid voor geluid. Ga nu overleggen met mijn huisarts of een ander medicijn met minder bijwerkingen mogelijk is.

Sint Janskruid (hypericum)

Gebruik het nu bijna 3 weken , eerste 2 welen toch misselijk en soms wat rusteloos . Ik gaf het bijna op na 2 weken , maar blij dat ik het niet gedaan heb want het gaat sinds 2 dagen nu echt wel beter met me , ik heb terug zin om iets te doen , vorige weken lag ik gewoon in bed . Het heeft tijd nodig dit middel benieuwd if het nog beter gaat worden mits de werking optimaa[lees meer...]l is na 4-6 weken . Zibrine forte heet mijn medicijn verkrijgbaar in de apotheker

Valdoxan (agomelatine)

Na diverse anti depressie medicatie kwam ik terecht bij een gespecialiseerd AD(H)D psychiater die mij ADD als diagnose gaf. Hij starte met dagelijks 1 tablet Valdoxan zonder effect en verhoogde de dosis naar dagelijks 2 tabletten. Dat had effect op mijn welbevinden en gaf geen (nare) Bijwerkingen. Psychiater vertelde wel dat ik het levenslang zou moeten slikken.

Venlafaxine (venlafaxine)

Na eerdere depressieklachten herkende ik het ditmaal sneller en heb daarom de huisarts geconsulteerd. Deze schreef in overleg met mij Venlafaxine voor. Vooralsnog weet ik geen beter middel na veel zoeken naar alternatieven enkele jaren geleden, toen onder begeleiding van psychiater. Erg jammer van Venlafaxine vind ik het effect op libido en potentie. Ejaculatie lukt nog [lees meer...]één soms twee keer in de week. Ik las in de krant over blijvend effect op potentie en dat gaf herkenning. Het is na de vorige periode bij mij ook nooit meer als voorheen geworden. Verder geeft het me een draaierig gevoel, een gevoel van onwerkelijkheid. Ook heb ik minder energie. Een flinke lijst vervelende bijwerkingen. Positief is dat ik ook de werking ervaar van het leven minder zwaar te nemen. Voordat ik met de inname begon was ik in staat tot het ergste. Die gedachten zijn nu weg. Ik kan ook weer functioneren in mijn werk. Dat lukte voordat ik met de Venlafaxine begon ook steeds minder. Redenen er toch bij gebrek aan beter mee door te gaan.
06-11-2018

Duloxetine (duloxetine)

In overleg met de psychiater begonnen met duloxetine voor mijn angststoornis en zenuwpijn. Tijdens het starten de eerste dagen wat bijwerkingen zoals misselijkheid en duizelig, de zenuwpijn nam niet af en voor de angststoornis was het nog te kort om iets te merken. Na anderhalve week verhoogd naar 60 mg wederom misselijk, duizelig op een gegeven moment ook verstopt ( ontla[lees meer...]sting) en daarna werd ik steeds meer " chemisch" van binnen en ook erg misselijk, duizelig de angst en zenuwpijn nam toe en ik sliep nog steeds erg slecht. in overleg na een week of 6 besloten terug te gaan naar 30 mg en dat gaat tot nu toe ( anderhalve week) erg goed, ik ben energiek, vrolijk, de zenuwpijn is bijna helemaal weg en het allerbeste ik slaap weer door tot de ochtend ( zonder halverwege oxazepam te moeten pakken. Ook heb ik op dit moment geen last van angst of paniek.
06-11-2018

Agorafobie

Ik gebruik het nu 2 weken en ik had mij op het ergste voorbereid na alle verhalen die ik las. Ik kan niet anders zeggen, dan dat het ontzettend meevalt en ik al na een week enkele positieve momenten ken.
05-11-2018

Overspannen/burn-out

Voorgeschreven door huisarts. Ging daar de medicatie door een hel, hij zei dat ik het vol moest houden. Ooit gestopt en na 2 maanden een acute depressie ! Suïcidaal en poging gedaan. Daarna ophoging van 75 naar 150. Mijn huisarts liet het afweten! Hij deed niets toen ik zei dat ik niet meer wilde leven. Hou het nog maar even vol zei hij. Na mijn poging opgenomen in geslo[lees meer...]ten inrichting. Het was een grote hel... troep die ik achteraf nooit had moeten krijgen. Nu aan het afbouwen! Met goeie hulp en andere betere huisarts die mij heel goed begeleid. Langzaam langzaam langzaam. Dat is zijn advies. Hij heeft schema gemaakt. Helaas krijg ik de taperingsstrips niet vergoed. Grote schande van de zorgverzekeraar!!!! Eerst verslaafd maken , dan niet willen helpen om eraf te komen. Diep triest hoe het is gelopen . De AD's werden uitgedeeld alsof het snoepjes waren! Het heeft mij bijna mijn leven gekost! Doe nu veel mindfulness, meditatie en dat helpt mij heel goed!
03-11-2018

Efexor (venlafaxine)

In begin van inname enige tijd deze bijwerkingen, naarmate lichaam deze medicatie aanvaard heeft verdwijnen bijwerkingen , wandelen is ook goed vd depressie indien mogelijk, ik wandel ook , in de mate vh mogelijke, want artsen en psygologen zeggen gemakkelijk om te wandelen maar de mensen met depressie moeten kunne , ik heb depressie n.a.v mijn echtgenoot zijn overlijden 3[lees meer...]j geleden, maar het voel nog aan alsof het gisteren was , rouwproces vraagt veeeel tijd en moed, eerste 2j hield ik me sterk , maar vorig jaar kreeg ik een terugbots door depressie, vroeger had ik vaak depressie maar raakte er vlug uit, depressie door overlijden vraagt tijd , herstel duurt langer naarmate men ouder is , meld arts, een lastige iets is een depressie , bij psygoloog ga ik niet meer die 50 euro vragen om 1 uur te praten , ziekenkas komt maar 10 euro tussen in de eerste 6 sessies , dus verliest patient 40 euro per sessie x 6 sessie's, is 240 euro verlies om gewoon te praten , en ik voel niet dat het iets uithaalde , beterschap aan iedereen .
02-11-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

goede ervaring slaap goed.
29-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Dit middel gebruikt in combinatie met Paroxetine. Kon niet slapen door de Paroxetine met 45 mg ten tijde van een depressie. Nadat ik mij beter voelde kreeg ik tabletten van 15 MG, deze brak ik in 4 stukken om ongeveer 4 MG per stukje te hebben, hier viel ik heel snel van in slaap en sliep goed door. Het enige nadeel is dat ik me de dagen erna nog suf voelde. Ongelooflijk k[lees meer...]rachtig middel wat niet zorgt voor gewenning, is mijn ervaring.
29-10-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Bij mij werkt dit middel uit ervaring, uitstekend bij oorsuizen. Hoe ik dat weet? Als ik s'morgens mij pil vergeet, word ik s'middags gek van het oorsuizen. Dan weet ik dat ik hem vergeten ben. Bijwerkingen harde voetzolen en vingerstoppen, soms steken in benen. Lijkt wel iets op gebruik van chemo.!!
23-10-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Oorspronkelijk depressieve klachten, daarvoor heb ik eerst Paroxetine gekregen, 20 Mg per dag . Geen fijne ervaring in mijn geval! Paroxetine maakte vlak, soort van verdoofd alsof ik werd bedekt door een zware deken gestopt eind 2010 later bleek dat vooral angst paniek een grote rol speelde dat bleek in 2011. Mijn arts schreef me toen Venlafaxine voor!! Venla[lees meer...]faxine! Ik zeg dat bleek mijn ‘redding’ ! Nu 2018 gebruik ik dit medicijn nog steeds. 150 Mg per dag.Ik ben nog steeds blij, vooral doordat m’n gevoelens puur en echt blijven. ( “Geen verstikkende deken”.. zoals bij paroxetine ) Helder, rustig en positief. En in tegenstelling tot wat er wordt gezegd..... Mijn libido is ok. Dus alleen maar positief
23-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik kamp al jaren met ernstige slaapklachten en daardoor vele keren in een dip geraakt (lees: geen depressie maar oververmoeid geraakt). Heb meerdere medicijnen gehad en ook oxazepam e.d. Nu sinds begin 2018 gebruik ik dit medicijn en kan inmiddels spreken over een succes. Hiermee kan ik mijn slaapklachten absoluut reduceren en als het periodes goed gaat bouw ik de Mirtazi[lees meer...]pine weer af en sla ik wel eens een tijdje over. Als ik het incidenteel gebruik heb ik iets meer last van de bijwerkingen (duf en moe) dan wanneer ik het structureel (7,5mg) neem voor het slapen gaan. Voor mij heeft dit absoluut geholpen na jarenlange struggle met oxazepam, alcohol voor het slapengaan etc. De gevolgen daarvan zijn vele malen erger dan de bijwerkingen van dit medicijn, dus voor mij weegt dit absoluut.
22-10-2018

Efexor (venlafaxine)

ik gebruik nu bijna 2weken efexor . Eeerste week begonnen met 37.5mg nu op 75 mg . Heb heel veel last van bijwerkingen misselijk en vooral totaal niet kunnen slapen . Ik voel me eigenlijk de hele dag door niet echt goed . Ook als ik buitenkom is het zelfs erger of voordien en begin ik uit het niets te hyperventileren en sla ik in paniek . ik kreeg ook cloziatepam als bijm[lees meer...]iddel maar dit werkte niet echt goed bij me dus ben daar mee gestopt , iemand een idee welk kalmeer middel er beste bij past om me toch terug wat normaal te kunnen gedragen , tot de efexor mss echt zijn werk doet ? alvast bedankt . wordt wat wanhopig
22-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Tien jaar geleden heb ik veel, zo niet alles aan het middel gehad, ik was zeer depressief door omstandigheden en met de mirtazapine keek ik wat afstandelijker naar alles wat er gebeurde. Mijn stemming verbeterde enigszins, ik kon wat beter slapen en de paniek werd minder. Ik kon na verloop van tijd weer functioneren. Wat me dwarszat was de sufheid overdag. Ook kwam ik aan,[lees meer...] maar dat was nodig omdat ik heel mager was geworden. Na verloop van tijd merkte ik echter dat ik aan bleef komen wanneer ik niet op mijn voeding lette. Meer eten deed ik niet, het was niet zo dat mijn eetlust verbeterde door de mirtazapine. Omdat met name de sufheid overdag en de langzame stofwisseling mij stoorden ben ik onlangs gestopt. Slapen gaat nu heel moeilijk en ik heb overal jeuk. De kilo's vliegen eraf zonder dat ik daar iets voor doe. Nog even doorbijten maar, want ik wil niet meer afhankelijk zijn en de alertheid overdag is me heel wat waard. Ondanks de bijwerkingen ben ik wel positief over dit middel. Het heeft destijds mijn leven gered, ik was er heel slecht aan toe.
13-10-2018

Efexor (venlafaxine)

Is dat normaal dat je echt slechter voelt dan voordien vooral savonds , ben nog maar 5 dagen bezig met slecht 37,5 mg snap wel dat er bijwerkingen zijn maar zoveel en heftig van een kleine dosis , denk er aan om er mee te stoppen , als ik dan nog eens de reacties lees dat er contant verhogingen moeten gebeuren endan op af te bouwen he weer van die verschijnselen kan hebben[lees meer...]
12-10-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben dit medicijn in 2013 gaan gebruik naar aanleiding van angstaanvallen t.g.v. stress en depressies met name door langdurige hoofdpijn en migraine en de gevolgen daarvan op lange termijn. Ik leed al jaren aan hevige (spannings)hoofdpijn en migraine, met als gevolg een aanzienlijk gebruik van allerlei pijnstillers en lichamelijke problemen hierdoor. Ook leed mijn social[lees meer...]e leven, werk etc. onder de hoofdpijn en alles wat daarbij hoort. Ik was vermoeid en raakte steeds verder in de put en werd moedeloos en wanhopig van de vele dagen hoofdpijn. Therapeuten en psychologen hielpen mondjesmaat en wisselend. Op een gegeven moment kwamen er ook angst- en paniekaanvallen bij en was ik het echt zat. Ik ben na veel twijfels toen toch met de lichtste dosis Venlafaxine begonnen en merkte al heel snel resultaat, de eerste week al. Ik had wat meer energie en lust om dingen te doen en mijn emoties bleven meer ‘in the middle of the road’ zeg maar i.p.v. hoog naar laag, stukken beter wat mij betreft, verder was ik ook vrij snel van de dagelijkse angstaanvallen verlost. Soms heb ik het nog wel, maar dat betreft een paar keer per jaar i.p.v. dagelijks. Ik ben wel in het begin overgestapt naar het slikken van de medicatie in de ochtend omdat de Venlafaxine invloed had op mijn slaap toen ik het bij de avondmaaltijd slikte. In combinatie met wat vitamines (magnesium, ijzer en visolie) en botox in mijn nek en voorhoofd tegen de spanningshoofdpijn is mijn leven veel en veeeeel beter geworden en ben ik zelfs vader geworden van 2 kinderen, dit had ik daarvoor nooit gedacht en aangedurfd. Ik kan alleen maar positief zijn over de Venlafaxine en de bijwerkingen vind ik echt een peuleschil t.o.v. de klachten die ik voorheen had.
10-10-2018

Cymbalta (duloxetine)

Ik heb symbalta capsules 4x30mg geslikt voor 6 jaar. Ik heb GAS angststoornis en het hielp fantastisch ik had geen gedachtes meer zo heerlijk... vooral omdat ik dat echt 24 uur per dag had. Ik sliep slecht maar door dit middel had ik rust. Ik werd heel aardig kon veel hebben en was heel relaxed. Na 6 jaar heel langzaam afgebouwd vooral ook omdat ik 16 kilo was aangekom[lees meer...]en m’n darmen langzaam werkte en ik niet meer op me zelf leek. Na afbouw 16 kilo erweer af ! Nu 3 jaar verder m’n angst klachten weer terug met ups en downs. Helaas dus.
09-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Sliep al een paar maanden heel slecht, vaak hele nachten wakker door gepieker. Na een paar keer een benzodiazepine (die helaas na 4 uur weer uitgewerkt waren) kwam de huisarts met de suggestie van 7.5 mg mirtazapine. Ik heb de eerste nacht en de nachten erna echt als een blok geslapen. Werd er alleen wel suf van overdag dus na een paar werken weer afgebouwd (de ene nach[lees meer...]t wel, de andere niet). Slapen gaat nu weer iets beter omdat het piekeren minder is geworden.
08-10-2018

Remeron (mirtazepine)

Ik lijk wel nooit vol te zitten. Ik ben 17 kg aangekomen in 7 maanden tijd. Ik kreeg Mirtazapine voorgeschreven ivm ernstige slaapproblemen en uitputting. Ik had veel last van hevige paniekaanvallen en angst, was ook depressief. Tegen de angst en depressie deed het niets. Om in slaap te komen was het geweldig! Het werkte vanaf de eerste tablet. Ik viel snel in slaap en sl[lees meer...]iep heerlijk. Ik werd wel eens wakker in de nacht, maar viel snel en gemakkelijk weer in slaap. In de ochtend wel een suf en duf gevoel, maar ik heb in geen jaren zo goed en ontspannen geslapen. Ik heb het inmiddels afgebouwd en ben sinds een week gestopt. Ik kan alleen niet meer slapen. Ik lig uren wakker. Zal vast wel een tijdje duren voordat ik weer kan slapen.
08-10-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik was afgevlakt door mijn vitale, majeure depressie maar de medicatie deed er nog een schepje bovenop. Ik heb nooit het gevoel gehad dat het hielp, integendeel zelfs, het maakte me nog depressiever. Ik begon met een dosis van 75mg (een dosis van 37,5 zou helemaal niet effectief zijn volgens mijn psychiater) en eindigde op 300 mg, eigenlijk omdat het niet hielp en men van [lees meer...]daaruit dus ging verhogen. Ik ben bovendien van de ene dag op de andere gestopt zonder bijwerkingen (ik weet dat dat niet aan te raden is) en ik begon binnen de twee weken na stoppen terug te voelen en creatief te worden. Ik had mezelf na jaren eindelijk terug. Ondertussen meer dan 8 jaar verder zonder medicatie, terwijl me gezegd werd dat ik het mijn hele leven moest nemen. Nog steeds geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt het ooit terug te nemen. Dan heb ik liever kans op depressie
07-10-2018

Sint Janskruid (hypericum)
ADD

Om mijn negatieve gedachte stroom te verminderen dit kruid aangeboden van de psycholoog. Hierdoor meer rust in gedachtes te kunnen krijgen en en minder negatief te denken. Hielp alleen de eerste dag na de vorige dag er smiddags mee begonnen te zijn. 2e dag had het effect. een licht dizzy gevoel. Beetje High in de auto naar mn werk aan het rijden. Gedachte stroom was di[lees meer...]e dag aanzienlijk minder en alles leek niet zwaar meer qua waarde. Alles was wel oke qua lading en gevoel. De dagen erop niet meer hetzelfde gevoel gekregen. Wel leek alles nog moeizamer te gaan die weken erop. Niet echt een effect meer gemerkt daarna.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4440)
Anticonceptie - overig (3298)
Cholesterol (2606)
Depressie - antidepressiva overig (2402)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2023)
Pijn - morfine-achtigen (1963)
Pijn (1786)
Verslavingsziekten (1680)
ADHD - psychostimulantia (1660)
Bloeddruk - betablokkers (1511)
Maagzuur - protonpompremmers (1455)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1412)
Anticonceptie - eenfase (1232)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1007)
Angststoornissen (996)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (948)
Depressie - antidepressiva TCA (923)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (880)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!