ISO 27001

ervaringen per categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

16-02-2019

Efexor (venlafaxine)

Zonder Efexor dooft het licht langzaam uit bij mij, verdwijnt elke zin in het leven. Tekort aan serotonine zit in de familie bij ons. Ik heb aanvaard dat het voor mij hetzelfde is als een bril opzetten, of medicatie tegen hoge bloeddruk nemen. Mijn huisarts heeft me duidelijk gemaakt dat er ergere dingen zijn om genetisch mee te krijgen, zoals een kankergen bijvoorbeeld[lees meer...]. Sindsdien probeer ik niet meer om af te bouwen, voorheen had ik toch het gevoel dat ik dat af en toe moest proberen. Venlafaxine werkt om de een of andere reden niet zo goed, ik heb Efexor nodig.
15-02-2019

Sint Janskruid (hypericum)

Ben hyperforce gaan gebruiken tijdens burn-out Ernstige depressieve gevoelens .Had er al weken last van slecht slapen huilbuien .Ben st janskruid gaan gebruiken en na de 3e dag al verbetering echt geweldig de zon ging weer schijnen voor mij echt n wondermiddel en zou dit echt aanraden heb dit ook overlegd met mn huisarts.gebruik nog dagelijks 1 tablet
09-02-2019

Efexor (venlafaxine)

Bij mijn eerste depressie die op 3 maanden opklaarde, werd Efexor ingesteld aan 150mg als onderhoudsdosis gedurende 14 jaar. Gestopt in januari 2015 en begin maart 2015 gecrascht.
06-02-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik een kwart van een 15 Mg tablet (dus 3,75 Mg) voor het slapen gaan. Helpt goed. Ik ben heel gevoelig voor bijwerkingen en ben daarom begonnen met 1/8 tablet gedurende 1 week. Daarna dus 1/4 en dat is voldoende om mijn slaap dusdanig te verbeteren dat ik nu voldoende slaap krijg maar niet duf overdag. Dit was ik in het begin wel maar dat trok na enkele weken weg. [lees meer...]Ook geen rusteloze benen snachts meer, alleen de eerste paar weken.
04-02-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik kom hier nog wel eens om te kijken hoe het andere mensen vergaat met het gebruik van Mirtazapine. Vooral omdat het mij zo vreemd, zeg maar gerust verkeerd gevallen is. Toen ik in 2013 een crisis leek te hebben wat door de huisarts als depressie werd aangemerkt kreeg ik Sertraline voorgeschreven wat mij in de eerste nacht na gebruik een onverklaarbare epileptische aanva[lees meer...]l leek te veroorzaken incl 112 assistentie. Ik was na 2 dagen van gebruik een fysiek en mentaal een wrak en moest direct stoppen met het gebruik ervan. Een gevolg van dit korte gebruik was evenwel een totaal niet meer kunnen slapen. Na twee weken 2 uur slaap per nacht kwam ik bij de crisis-ggz terecht die mij 15mg mirtazapine voorschreven voor slaap. Ik sliep / lag na de eerste pil 11 uur in een soort coma. Dit effect zwakte na een week af maar meer dan een koortsdromen tot het middaguur werd het slapen niet meer. Kort samengevat heb ik het 1,5 jaar (+1 jaar afbouw) gebruikt waarbij ik last kreeg van: desorientatie, paniekaanvallen, pleinvrees, overgevoeligheid voor licht, zenuwpijnen ledematen, 18 kilo gewichtsVERLIES (!), vertigo, suicidaal van het niet kunnen functioneren, kleine hallucinaties van een paar secondes, rusteloze benen, niet stil kunnen zitten want gevoel 20 espressos op te hebben, droge ogen (plakkende oogleden snachts) en mond. Toen ik zelf moest besluiten (want Psych gaf geen draad) om af te bouwen verdwenen de meeste klachten waaronder de pijn met name, in een paar maanden. Toen ik begin 2016 mijn laatste mini dosering nam, heeft het nu achteraf bezien nog een jaar geduurd om van deze symptomen af te komen. Ik loop nu bij een trauma therapeut om van de rest af te komen. Het verbaast mij best wel dat sommige mensen wel varen bij mirtazapine.
02-02-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik slik dit medicijn omdat ik veel last had van angst en paniek. Daarnaast had ik vele negatieve gedachtes. Wat ook invloed had op mijn studie. Ik had ernstige concentratieproblemen die ik voor mijn depressie nooit had gehad. De medicatie heeft zeker geholpen om mijn angst en paniek deels te verlichten. Echter voel ik mij behoorlijk duf en vermoeid. Ook heb ik het gevoel[lees meer...] dat mijn rationaliteit een beetje wordt beperkt. Het denken duurt wat langer. Wat mij het meest dwars zit is dat indien ik aan het denken ben of slaap krijg ik ontzettend veel last krijg van een oorruis en geruis in mijn hoofd. Ik weet dus niet of dit komt doordat de hoeveelheid te hoog of juist te laat is. Reacties zijn welkom! Hoor graag van jullie!
02-02-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Geen andere opties... ACHTERGROND Zelf ben ik in behandeling voor zware ADHD met ODD. Erg vervelend om een job te vinden. Na mijn zoveelste jobverlies werd ik dagelijks bestookt met afwijzingen terwijl ik daar véél tijd en véél energie en geld in had gestoken. Ik wist niet meer wat te doen want mijn specialisatie is naar China en India ge-outsourced. 50000 bladzijden [lees meer...]en veel geld, superveel tijd verloren daardoor. Het beroep bestaat hier dus niet meer. Ik ben naar de psychiater gegaan en heb gezegd dat ik soms tot 6u 's ochtends naar plafond zit te staren. Daardoor schiet het ook niet op en omdat een benzo behandeling al meteen voor paniekaanvallen bij de arts zorgt moest ik wel. Vandaag ben ik om 11 uur wakker geworden. Vaak zet ik mijn wekker, neem ik mijn concerta in en val ik gewoon terug in slaap voor uren. Als ik tijdens de ochtend eindelijk opsta drink ik eerst véél koffie, helaas voel ik me dan nog altijd even slap als een vot. Voorheen had ik toch wel 5 keer per week sex. Nu hangt dat ding slap en heb ik geen opwinding meer zoals voordien. Zelfs na inname van lormetazepam 2mg kan ik nog klaarkomen. Dat maakt mij en mijn vriend extra gefrustreerd. Geen sex. Het enige waarbij ik de voorgeschreven 30mg kan gebruiken is als ik een stevig feestje heb gehad, helaas dat zit er voor mij althans voorlopig niet in.
30-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Werkt prima naar behoren.
29-01-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Omdat ik een burn-out heb gehad, heeft de specialist na een tijd van slapeloosheid Mirtazapine voorgeschreven gekregen. De eerste maand had ik last van bijwerkingen, maar zoals mij verteld gingen deze weer over. Ik was wel een beetje afgevlakt qua emoties. Maar ik denk dat het er een beetje bijhoort. Ik was heel erg bang gemaakt door alle reacties op deze site. Maar het h[lees meer...]eeft me goed door een zware periode geholpen. Ik sliep veel beter in en doorslapen was ook geen probleem meer. Ik kreeg meer eetlust, wat voor vrouwen natuurlijk wel een dingetje is. maar ik ben gezond blijven eten en ben uiteindelijk maar 3 kilo aangekomen. Ik denk echter wel dat je goed moet nagaan of het écht heel belangrijk is dat je dit slikt of dat er ook andere opties zijn. Het is namelijk wel een zwaar medicijn en ik heb uiteindelijk heel veel maagklachten gekregen, waardoor ik geen gekke dingen meer kan eten. Echter ben ik wel gevoelig voor de bijwerkingen van medicijnen. Het stoppen heb ik door de maag klachten van de een op de andere dag gedaan. Zowel fysiek als mentaal was dat prima te doen.
28-01-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

ik ben boordeline ik heb last van paniekaanvallen
27-01-2019

Autisme

Wegens Autisme met daarbij PTSS een zware depressie en paniek-sociale angststoornis krijg ik Venlafaxine (Efexor) 75 mg voorgeschreven gekregen. Het helpt goed om de scherpe randjes van de klachten eraf te halen en maakt je langzaam een nieuw mens. De bijwerkingen duurde bij mij maar een paar dagen, niets ernstigs.
26-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Eerste nacht verliep redelijk, wel vaak wakker en moeilijk weer in slaap te komen. De volgende dag erg opgefokt, volgens mensen om mij heen keek ik anders uit mijn ogen. Tweede nacht werd ik wakker en heb niet meer kunnen slapen. Ik had hartkloppingen, paniekaanvallen, erg rusteloos, kon mijn handen en benen niet stil houden. Hele nacht misselijk en overgeven en consta[lees meer...]nt een droge mond. Ik keek in de spiegel en mijn pupillen waren erg groot. Het heeft tot de volgende dag 14:00 uur geduurd tot ik weer rustig was, na 5 stuks oxazepam vanaf 01:00 ‘snachts (op advies van de specialist) Ben gestopt met innemen maar 2 dagen erna nog steeds niet helemaal lekker.
24-01-2019

Bipolaire stoornis

ik gebruik nu meer dan een jaar duloxetine en ben er wel tevreden van,ik ben veel rustiger en minder geirriteert
23-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Zit in een zware depressie met daarbij een angst en paniekstoornis. Hiervoor heeft de specialist Venlafaxine 75 mg voorgeschreven. Tot nu toe helpt het aardig en de bijwerkingen zijn mild te noemen
23-01-2019

19-01-2019

Pijn (algemeen)

Gekregen van mijn mdl arts ivm neuropatische pijn bij ziekte van Crohn. Eerste week was een hel. net of ik continu dronken rondliep. Na een week gewend en met 2 weken voor het eerst in jaren geen buikpijn en ook geen hoofdpijn meer. Het overmatig gapen en de zweetaanvallen nam ik voor lief. Na iets meer als 5 jaar begonnen er steeds meer bijwerking op te treden en worden z[lees meer...]e ook steeds heftiger. Naast gapen en zweetaanvallen (die nu iedere dag gebeuren en niet meer bij meer dan 20 graden) ook moeite met slapen, heel erg moe en krijg weer hoofdpijnklachten. Heb verschillende merken gehad. Accord, teva, auro allemaal dezelfde bijwerkingen en evrn erg
17-01-2019

Efexor (venlafaxine)

Al 17 jaar aan efexor/225 mg...sinds 8 jaar ziekte syringomyelie(ruggemerg). Hoop dingen gebeurt sinds die tijd.zowel zakelijk als prive....sinds oktober weer slecht in mijn vel,waarvan de laatste 4 maanden echt weer depressief met angst.. Nu weer bij psycholoog en psychiater..laatste maanden efexor naar 337.5 waarvan de laatste 4 weken naar 337.5..merk zeker geen voorui[lees meer...]tgang. Weet even niet of ik nu moet overstappen,of dat de efexor moet settelen op deze dossering. Iemand ervaring?
16-01-2019

Chronische depressie

Hielp uitstekend tegen mijn depressie en angststoornis,maar te veel bijwerkingen die gezondheidsbedreigend werden.
14-01-2019

Sint Janskruid (hypericum)

ik ben begonnen met sintjans kruid capsules gekocht bij de ETOS en merk wel dat ik nu minder angst en depressie en psygoties klachten heb .
14-01-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik slik al bijna 10 jaar deze troep, wil er zo graag vanaf maar heb zo vaak geprobeerd! Het lukt mij niet, dan slaap ik meteen weer niet. Ik slik 7,5 mg voor het niet kunnen slapen. 10 kilo aangekomen inmiddels, spierklachten, gewrichtsklachten.. Het helpt ook steeds minder heb ik het idee...lig nog vaak wakker. Ik heb spijt dat ik er ooit aan begonnen ben. Iemand tips h[lees meer...]oe je op een natuurlijkere manier beter gaat slapen?
13-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb ervaring met seroxat, prozac, fevarin en moclobemide (Aurorix). Van al deze middelen ging ik enorm transpireren. En mijn libido nam af. Daarnaast kwam ik van seroxat enorm aan. Venlafaxine is voor mij het beste antidepressiva met veruit de minste bijwerkingen. Ik gebruik het tegen een sociale fobie en tegen depressie waar ik nu 30 jaar last van heb. Onlangs heb ik[lees meer...] in overleg met mijn arts een benzo hier aan toegevoegd. Eerst Oxazepam. Maar dit heb ik later gewijzigd in 2x0,25mg Alprazolam. Alprazolam werkt sneller en naar mijn mening iets langer. Het blijft een libido killer. Maar ik gebruik Alprazolam alleen tijdens werk en lastige sociale situaties. Bij de start van het gebruik van Venlafaxine maakte het me zeer nerveus. En telkens bij ophoging kwam dit terug. Het heeft 3/4 jaar geduurd voordat ik op 150 mg zat (2x75mg.) Het dempt mijn negatieve en angstige gedachten. En ik kan mijn gedachten makkelijker verzetten. Voor mij is het heel belangrijk gebleken om constant te zijn in inname. Zodra ik een dosis vergeet of per ongeluk een dubbele neem, word ik erg nerveus. Hopelijk help ik andere mensen met mijn ervaring. Ik weet hoe moedeloos een sociale fobie je kan maken. Voor mij was het een zoektocht van jaren naar het beste medicijn. Mijn arts en ik denken er nu nog aan om de Venlafaxine gift te verhogen naar 225mg. Reacties en ervaringen zijn altijd welkom.
12-01-2019

Overspannen/burn-out

Ik sliep al maanden slecht en kreeg last van burn out verschijnselen, elke dag huilbuien en een vredelijk slecht gevoel. Dit middel gehad en knapte er wel van op ( in combinatie met gesprek psycholoog) Bijwerkingen na de 1e 2 weken een stuk minder maar in de 9 maanden dat ik de lage dosis (7.5 mg) heb geslikt ben ik 10 kilo aangekomen. ( en nee ik at niet meer of anders) [lees meer...]al met al heeft dit middel mij zeker goed geholpen. Nu sinds 1,5 week gestopt en extreme jeuk al dagen ( maar alles beter dan hiervoor)
12-01-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Na een erg hectische periode eind aug out gegaan,Draaiduizeligheid, burn-out...zware onrust,ik kreeg oxazepam 4x 5mg. Ik gebruikte 3x 5 mg,maar werd er beroerd van en kon niet meer slapen.Ik ben gestopt oxazepam en kreeg mirtazapine sandoz voorgeschreven 15mg. Daar ik eigenlijk geen medicatie wilde,ben ik gestart half oktober met 7,5 mg en hierop slaap ik goed,dag erna w[lees meer...]el moeite om uit bed te komen.Probeer soms ook 3,75 mg,maar slaap dan toch wat minder goed! Het duffe gevoel dag erna wel wat lastig,. Tevens is er wel degelijk verschil tussen de teva,auto,sandoz....al zegt apotheek dat het niet uitmaakt De mensen die dit hebben afgebouwd,hoe hebben jullie dat gedaan???
10-01-2019

Chronische depressie

Gedurende 20 jaar meerdere, langdurige depressies gehad. Sinds ik dit medicijn gebruik, inmiddels als ruim zes jaar, geen terugval gehad. De emoties vervlakken wel, maar aangezien deze bij mij vooral een neergaande beweging hadden ervaar ik dit niet als een probleem. Ik zou niet meer zonder willen.
10-01-2019

Depressief

Ik slik het nu 1 maand en begin nu echt een positief effect te merken. Ik heb veel minder pieken en dalen en slaap beter. Sta nu ook veel positiever in het leven. Ik ben zeer tevreden over deze kruit. Heb me eigenlijk in jaren niet zo goed gevoelt.Hoop dat het effect ook blijft en dat het nog beter wordt.
08-01-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Dit medicijn begon pas goed te werken na 3 weken van inname.Ik vind het een perfect medicijn.Ik ben terug gegaan,dit wel na overleg met de spycihiaterçnaar een 1/2 tabletje per dag.
04-01-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

03-01-2019

Manisch-depressieve stoornis

Zijn sinds 21 november 2018 bezig maar tot nog toe geen verbetering begonnen met 1x 37,5 mg per dag, na 2 dgn 2x perdag en zo opgebouwd naar nu 2x 150mg en nog geen verbetering helaas, ook Lorazepam 1 mg gekregen ook dat veroorzaakt niet veel goeds,hele dagen op de bank en een dronkenmans loop. Wie heeft hier nog meer last van?..
31-12-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben dit middel gaan gebruiken voor spanningen en totaal niet meer kunnen slapen. Voor het slapen werkt het prima. Maar wel veel vermoeid en ik kwam 5 kilo aan.Na een jaar gestopt. Dit is een jaar goed gegaan. Toen raakte ik in een depressie. Gestart met Sertraline ivm zwangerschapswens.
26-12-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na 2 maanden venlafaxine was ik eindelijk weer mezelf. Ondanks veel bezoekjes aan een psycholoog bleef ik met problemen kampen. Door onzekerheid en sociaal perfectionisme streefde ik altijd naar het allerbeste op sociaal gebied. Het was nooit goed genoeg. Ik kreeg last van zweetaanvallen tijdens sociale situaties en dit zorgde ervoor dat ik steeds minder durfde. Simpele ve[lees meer...]rjaardagsbezoekjes of een bezoek aan openbare plekken waar ik bekenden tegen kon komen maakte me erg gespannen en zweterig. Ik durfde op het gegeven moment niets meer en begon enorm te piekeren over alles, en vooral de mogelijke opvliegers en zweetaanvallen. Dit medicijn heeft me weer helemaal op de rit geholpen. Mijn lichaam blijft rustig en geestelijk voel ik me eindelijk weer normaal. Een aanrader! (vanuit mijn ervaring)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4508)
Anticonceptie - overig (3354)
Cholesterol (2645)
Depressie - antidepressiva overig (2436)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2069)
Pijn - morfine-achtigen (1993)
Pijn (1810)
Verslavingsziekten (1709)
ADHD - psychostimulantia (1684)
Bloeddruk - betablokkers (1528)
Maagzuur - protonpompremmers (1461)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1419)
Anticonceptie - eenfase (1247)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1028)
Angststoornissen (1017)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (975)
Depressie - antidepressiva TCA (938)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (888)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!