categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

18-10-2021 | Vrouw | 32
mirtazapine
Nog nooit zo goed geslapen. Geen last van bijwerkingen. Zeer tevreden.

12-10-2021 | Vrouw | 38
mirtazapine
zware middel. bij 1 pil heb ik 3 dagen nodig om bij te komen zo vermoeid en slap ben ik. Na inname tablet binnen een uur heb ik slikproblemen, een verdovende keel, kan niet drinken of slikken. bij mij helpt het niet geen effect, is voorgeschreven voor slapeloosheid maar kan hierdoor niet inslapen, veel uren wachten voordat ik kan slapen. troep en veel bijwerkingen.

08-10-2021 | Vrouw | 23
mirtazapine
Ik slik nu sinds 2/3 weken mirtazapine en ik heb sinds 2 jaar niet zo goed geslapen en dit vind ik heel erg fijn. Ik leidde aan zeer ernstige slapeloosheid, waarbij ik werkelijks nauwelijks sliep. Echter merkte ik met de week dat mijn buik opzette en dat ik me dikker voelde. Ik krijg het idee dat ik erg veel vocht vasthoud. Ik sport 4 keer in de week en let erg op mijn voe[lees meer...]ding. Ik ben in 3 weken tijd 5 kilo aangekomen en mijn middelomtrek is veel dikker en zeer ernstig. Ik kan wel janken, omdat ik zo'n sportfanaat ben en ik me hier zo onzeker door voel en niks lijkt er tegen te helpen. Ik ga maandag naar de dokter en ik hoop dat ze mij een alternatief kunnen bieden.

28-09-2021 | Vrouw | 24
mirtazapine
Mirtazapine werd mij voorgeschreven door de psychiater wegens zeer onrustige nachten. Hoewel het slapen tijdens het gebruik beter verliep, kreeg ik enorm veel last van toename eetlust. Ik at de hele dag door en alles door elkaar. Ipv 1 portie nam ik er 4. Dit was zo alarmerend dat mijn cholesterol te hoog was (ik ben 24 jaar). Deze vreetbuien gaven me extra stress en panie[lees meer...]k. Nu overgestapt op etumine.

27-09-2021 | Vrouw | 54
mirtazapine
Ik was zeer sceptisch, al mijn hele leven in- en doorslaaproblemen, van alles geprobeerd. Dus dit kon er ook nog wel bij. Kwart pil innemen direct voor het slapen gaan. Nu slaap ik als een roos. Binnen max een half uur vertrokken. In het begin wat brak wakker worden, maar was na een week over. Innemen, slapen, uitgerust en wákker wakker worden, het bestaat dus toch!

23-09-2021 | Vrouw | 34

23-09-2021 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Ik zit al 8 weken overspannen thuis, en heb last van hartkloppingen wat mij angstig maakt. Ik slaap ook heel slecht, 3 uur per nacht. Ik heb oxazepam voor geschreven gekregen maar dat hielp niet voor het slapen. Nu mirtazapine voor geschreven gekregen om te slapen. 1 tablet van 15 mg per avond. Maar de eerste nacht gebeurde er niks.

22-09-2021 | Vrouw | 43
Chronisch pijnsyndroom
Ik merk een verschil nadat ik 30 mg vooral in mijn hoofd .. nadeel is wel dat ik er enorm van zweet .. nu krijg ik 60 mg maar voor ik het neem eerst met de dokter bespreken want denk niet dat 60mg nodig is en wil niet nog harder zweten

Sint Janskruid

21-09-2021 | Man | 35
hypericum
Chronische depressie
Heeft geen oplaad of afbouw nodig, geen bijwerkingen bij mij. Heel snel en goede effecten. De ruwe en harde kanten van overdenken, piekeren, stress, paniekaanvallen werden aanzienlijk geminimaliseerd. Geen verslaving, werkt effectief en je kan nog goed functioneren. Aanrader, ik gebruik zelf de jarsin 450

Efexor

18-09-2021 | Vrouw | 36
ADHD
Dankzij Venlafaxine blijf ik in balans. Ik heb niet meer de overdrive van vroeger en meer controle over m'n leven. Er is nog niet voldoende onderzoek naar gedaan maar ik vermoed dat het voor veel ADHD/ADD'ers goed zal werken. Zelf heb ik het gecombineerde type.

17-09-2021 | Vrouw | 51
mirtazapine
Kleine dosering helpt enorm, geen angstgevoelens en ik ervaar rust in mijn lichaam. Enige nadeel: in het begin een beetje snurken, dat is nu heel erg geworden. Verwijzing KNO arts nu.

13-09-2021 | Man | 21

13-09-2021 | Man | 76
mirtazapine
Ben 76 jaar en heb vanaf mijn dertigste heftige slaapproblemen. Diverse slaapmiddelen voorgeschreven gekregen. Mijn huidige huisarts schreef me geen slaapmedicatie meer voor. Het was verslavend. Ik vertelde natuurlijk dat ik de slaapmiddelen ongeveer 45 jaar gebruikte. Ik ga je ze niet voorschrijven was haar antwoord. Kreeg ineens heftige angsten en zij antwoorde daarop[lees meer...] met dat krijgen we allemaal weleens. Goed via via kreeg ik mirtazapine 15 mg . Bij mij werkt dit middel alleen in de nacht. Alleen de bijwerkingen vind ik naar een erg droge mond en ben in zes maanden 22kilo aangekomen.

Trazolan

09-09-2021 | Vrouw | 48
trazodon

Efexor

09-09-2021 | Vrouw | 48
venlafaxine
ik neem het nu 16j. Tevoren om de 4j een terugval. Sinds ik Efexor 75mg blijf nemen nooit meer terugval gehad. lifesaver!

Duloxetine

09-09-2021 | Vrouw | 43
duloxetine
In eerste instantie gaan slikken voor zenuwpijn. Naderhand opgehoogd naar 120 mg voor mijn depressie, dit werkte voor mij niet afdoende. Ook autisme vastgesteld en mag van de psychiater en niet mee stoppen. Dus hoop dat mijn andere psychiater iets verzint wat ik er naast kan slikken.

29-08-2021 | Man | 63
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Eindelijk weer kunnen slapen zonder nachtmerries, wat een verademing! Stemming veel beter. Het is zwaar spul maar zeer effectief.

26-08-2021 | Vrouw | 65
venlafaxine
Elektrische schokjes, bij Aurobindo, hiervoor ander merken gehad en dat gaf geen schokjes behalve bij afbouwen

20-08-2021 | Vrouw | 49
venlafaxine
na aantal x citolapram te hebben gebruik op advies over gestapt op deze omdat citolapram niet voldoende werkte. Overstap kon in 1x, en binnen een week of 2 voelde ik me herboren! Ik stop nooit meer, ben nu de beste versie van mezelf. Geen bijwerkingen van het merk Sandoz, wel van de andere variantie. Ik betaal hem dus maar gewoon zelf omdat de verzekering alleen andere ve[lees meer...]rgoed.

20-08-2021 | Man | 84
Het helpt maar matig

16-08-2021 | Man | 52
venlafaxine
Ben hier net mee begonnen, na meerdere AD gehad te hebben. Heb het 10 jaar geleden tot 5 jaar terug ook gebruikt, toen met moeite er af gekomen. Nu toch weer deze. Wil ervaringen kunnen uitwisselen. Er zijn zoveel merken. Dat maakt het er niet makkelijker op. Heb ik met het merk Mylan de juiste keuze genomen? Ik lees vooral dat de Aurobindo klachten geeft.

15-08-2021 | Man | 41
venlafaxine
6,5 jaar 150mg geslikt, redelijk goed effect, laatste jaar merkte ik er niet veel meer van, gestopt in 8 weken, na 2/3 maanden weer angst/paniek aanval gekregen, na overleg weer begonnen met 37,5mg, bijwerkingen verschrikkelijk! na ongeveer 12 dagen gestopt! wie kan antwoord geven hoelang het effect blijft hangen? nu na 6 dagen nog steeds onrustig, slecht slapen, spanni[lees meer...]ng blijft, piekeren, eetlust verstoord, stoelgang nog rottig, huisarts wil mij nu aan de mirtazapine hebben? goed plan? of doorzetten zonder iets? HELP!

09-08-2021 | Vrouw | 74
mirtazapine
een zwaar medicijn,ben er naar van

08-08-2021 | Vrouw | 33
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Remeron

04-08-2021 | Vrouw | 21
mirtazepine
Ik kreeg remeron voorgeschreven omdat dit een gunstig effect zou hebben op de maag. Ik heb gastroparese (deels verlamming van de maag) en heb hierdoor ondergewicht. Ik weeg amper 40 kg en ben 21 jaar. Na heel veel wikken en wegen uiteindelijk gisteren een half tablet van 15mg remeron genomen voor het slapen gaan. Heb hier ontzettend veel spijt van want voel me nog steeds s[lees meer...]erieus onder de voet. Het smelt tablet smaakt ontzettend bitter en ik had het gevoel als ik net van de tandarts kwam. Mijn mond vooral mijn keel leek verdoofd. Het hielp helemaal niet bij inslaap vallen, voorturnend bleef ik tussen slapen en waken ik voelde me onrustig. Uiteindelijk misschien een uurtje geslapen en toen ik wakker werd voelde het alsof ik onder narcose was geweest. Hoofd draaide als een tol kon amper mijn bed uit en stond bijna niet op mijn benen. Enorm vieze smaak in de mond en misselijkheid op de koop toe. Tot 4 uur in de namiddag in bed gelederen en voel me nog steeds super beroerd. Een zombie is er niks tegen. Ik neem dit nooit meer, voel me gewoon gedrogeerd en dat van zo een lage dosis.

04-08-2021 | Vrouw | 36
venlafaxine
Dit medicijn heeft van alle ssri's de beste werking voor mij gehad. Het voelde heerlijk! Alsof ik eindelijk een filter om mij heen had en de wereld veel minder intens binnen kwam. Hierdoor ook veel minder angstig. Alsof ik als het ware net als 'normale' mensen om mij heen werd. Maar... Ik kreeg er electrische schokken van in mijn hoofd. Dit werd zo hinderlijk dat ik toch h[lees meer...]eb moeten stoppen met de medicijnen. Nu gebruik ik niets meer. Dat gaat ook goed maar de schokken zijn nooit meer helemaal weg gegaan. In tijden van veel stress steken ze weer de kop op.

03-08-2021 | Vrouw | 32

02-08-2021 | Man | 24
Chronische depressie
Kreeg dit middel voorgeschreven eind 2015, toen ik opgenomen was in een kliniek binnen de GGZ. In deze kliniek zaten voornamelijk mensen die zwaar depressief waren, en wie risico liepen om een succesvolle zelfmoordpoging te plegen. Ik was achttien toen ik dit middel voor het eerst nam, en wat ik merkte was dat het mij vrijwel direct in slaap bracht en me hier ook moeil[lees meer...]ijk uit liet komen. Opstaan lukte veelal op zowel fysiek als mentaal slecht, maar als ik dan al op was dan kon men erop rekenen dat alleen mijn lichaam nog wakker was. Daarnaast merkte ik in de kliniek zelf niet veel van de andere bijwerkingen, deze kwamen pas tot het licht toen ik hier na twee maanden later uit kwam als toen negentienjarige man. Met het niet kunnen inslapen kreeg ik pas later in mijn leven te maken, dus de medicijnen waren toentertijd er vooral op gericht om mijn emoties in bedwang te houden. Ik heb al zover ik kan herinneren altijd emoties als heel heftig ervaren, wat tot erg impulsieve beslissingen had geleid in het verleden. Deze medicijnen waren echter geen wondermiddel - ik moest kiezen tussen twee kwaden. Waar ik aan de ene kant kon kiezen tussen dag en nacht intensief somber zijn, was aan de andere kant iemand die zo gedrogeerd was dat hij niets echt meer kon voelen, en enorm vergeetachtig was. Mijn ooit feilloze geheugen had mij verlaten, eveneens hetgeen wat mij maakte tot de persoon die ik was - mijn emoties. Na anderhalf jaar dit middel te hebben gebruikt was ik uit mezelf gestopt. Ik wilde mijn ware zelf weer zijn, ook al betekende dat lijden. Ik zou het anderen niet aanraden tenzij ze totaal geen andere opties hebben.

02-08-2021 | Vrouw | 34
Postnatale depressie
9 maanden na bevalling en psychose . Kreeg ik tijdens opname deze medicatie. Heeft alles veranderd en ik kan nu volledig functioneren. Spijtig genoeg wel geprobeerd af te bouwen maar blijf 75 + 37,5 nodig hebben. Dochter is nu 2,5 jaar

31-07-2021 | Man | 71
mirtazapine
Door tinnitus slaapproblemen gekregen. Ik heb mirtazapine gekregen als slaapmiddel. De 1ste keer na gebruik 10 uur achtereen geslapen(!) en was nauwelijks uit bed te branden. Wel de hele verdere dag ontzettend duf gebleven. Na die tijd niet meer gebruikt, doorgegaan met lorazepam als slaapmiddel, dat werkt bij mij ook redelijk tot goed. ik hou mirtazapine achter de hand al[lees meer...]s paardemiddel bij nieuwe slaapstoornissen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5518)
Anticonceptie - overig (4039)
Cholesterol (3014)
Depressie - antidepressiva overig (2856)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2532)
Pijn - morfine-achtigen (2324)
ADHD - psychostimulantia (2258)
Pijn (2099)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1647)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1306)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1258)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1227)
Depressie - antidepressiva TCA (1107)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)