ISO 27001

ervaringen per categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

15-06-2018

Chronische depressie

Ik wil graag weten of er vrouwen zijn die dit medicijn gebruiken en ook borstvoeding geven. Ben nu, 28 weken zwanger.
14-06-2018

Nervositeit

Gebruik nu anderhalf jaar dit medicijn. Wil nooit meer zonder. Was altijd hypernerveus, onrustig, hartkloppingen, nachtmerries, vermeed situaties. Nu voelt het leven weer 'normaal'. Onverwachte bijkomstigheid was dat zelfs mijn hartkloppingen en overslaand hart zijn verdwenen. Nadat ik tig betablokkers heb moeten proberen. Ik ervaar geen bijwerkingen. Behalve wanneer ik [lees meer...]per ongeluk een tablet oversla, dan de bekende brainzaps. Voor mij het perfecte medicijn.
13-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na eerder afgebouwd te hebben van 275mg tot 0mg een terugval gehad uit het niks. Arts gevraagd om weer tijdelijk te mogen slikken om te functioneren op mijn huidige baan. Gelijk vielen de bijwerkingen op, gebrek aan libido en vage onsamenhangende dromen... Verder slaperig en altijd een gevoel van een kater in de ochtend. Het deed wel zijn werk en ben nu weer afgebouwd n[lees meer...]aar 0mg nadat ik een andere baan had gezocht. Maar als je elke minuut jezelf rot voelt en het leven je zo tegenstaan zorgen deze pillen wel voor verlichting.
11-06-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Altijd al een slechte slaper geweest vooral omdat als je rustig inbed gaat liggen de maal molen aangaat. Dit medicijn voorgeschreven gekregen maar ik reageerde er zeer slecht op van 4 uur slaap ging ik naar soms een uurtje of helemaal geen slaap. Er werd gezegd dat je aan de medicatie moet wennen, dus ik heb het een maandje aangekeken zelfs nadat ik s nachts stemmen hoord[lees meer...]e
07-06-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds meer dan 2 jaar gebruik ik Mirtazapine, daarom een ervaring. Mirtazapine begonnen na een depressie, mijn eerste ooit door een op een volging van verschillende gebeurtenissen achter elkaar in korte tijd. Mirtazapine helpt me tot op heden erg goed, de depressie verdween mede door Mirtazapine. Mirtazapine heeft me geholpen om weer dingen te ondernemen en me minder snel [lees meer...]overspannen te maken. De 30mg per avond die ik gebruik helpt niet echt voor het slapen daar is 30mg bij mij teveel voor. In het begin kreeg ik 15mg en daar sliep ik erg goed op (affiniteit op de H1 - Histamine receptor). Hogere doseringen 30mg+ heffen dit effect op door het aanzetten van de nor-adrenaline receptoren in de hersenen. Ik heb wel wat extra gewicht rond mijn heupen erbij gekregen maar niet veel. Het gewicht krijg ik er ook niet af, ik sport 3-5x per week en het wil gewoon niet lukken, dat is wel een nadeel, ook meteen het enige nadeel. Mirtazapine is voor mij erg effectief en ik ben er ook zeer tevreden over.
27-05-2018

Cymbalta (duloxetine)

Ik gebruik 30 mg cymbalta voor zenuwpijn in het bekkengebied (nervus pudendus). Ik ben nu iets langer dan een week bezig. Qua werking kan ik het nog niet heel goed inschatten. Ik heb wat vervelende bijwerkingen gehad zoals, slaperigheid, veel geeuwen, misselijk en minder eetlust. Iets wat ik wel erg vervelend vind is dat ik heel moeilijk kan plassen. Als ik ga dan komt het[lees meer...] heel moeilijk of helemaal niet op gang. Hebben anderen hier ook last van en kan dit gevaarlijk zijn? Ik vind dit een erg vervelende bijwerking.
23-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Voorgeschreven gekregen wegens een zware depressie met insomnie en ernstig gewichtsverlies. Stemmingsverbeterende effect liet lang op zich wachten (lees 1,5 maand). Echter na deze tijd kan ik weer genieten van dingen en heb ik meer interesse in sociale interactie. De eerste weken veel last gehad van bijwerkingen maar deze waren na 1 maand volledig weg. Ik slaap weer voll[lees meer...]e nachten, heb weer trek in eten en ben 10 kg aangekomen in gewicht. Tevreden over het medicijn!
23-05-2018

Depressief

Ik slik nu een jaar Venlafaxine. Helaas heeft het bij mij niet het gewenste effect. Mijn klachten zijn nog steeds hetzelfde. Ik heb alleen last van bijwerkingen als ik ze een dag vergeet. En dan is er geen land met me te bezeilen. Ik zie het leven dan echt niet meer zitten. Kan alleen nog maar huilen, piekeren en ontzettend opgefokt voelen. Ik slik er Wellbutrin bij, deze [lees meer...]gaat de Venlafaxine uiteindelijk vervangen. Dit zou beter zijn, omdat ik ook ADD/ADHD zou hebben. Maar dit heeft tijd nodig. Ook heb ik Quetiapine gekregen om beter te kunnen slapen. Dit werkt super. Na een jaar slecht/amper slapen. Heb ik nu 5 nachten doorgeslapen.
18-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruikte al citalopram 40 mg tegen mijn angststoornis, maar dat hielp niet afdoende. Toen mijn vrouw in 2016 van me wilde scheiden, raakte ik in een diepe depressie. De mirtazapine verrichtte wonderen. Langzaam maar zeker begon ik me weer vitaal te voelen, al bleef het verdriet. Het nadeel bleek ook al snel: gewichtstoename. Ik gebruik het medicijn nu twee jaar en be[lees meer...]n met dezelfde hoeveelheid sporten en eten toch meer dan twintig kilo aangekomen. Dat ervaar ik als een groot nadeel, omdat het me in andere opzichten flink hindert en mijn algemene gezondheid daaronder lijdt.
17-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds april 2017 zit ik met een burn-out in de ziektewet. Ik wilde beslist niet aan pillen, maar nadat ik 3/4 jaar verder was, nog steeds heel slecht sliep (4 uur minimaal) en het herstel daardoor zeer minimaal was, besloot ik op aanraden van psycholoog & HA tóch overstag te gaan. Ik kreeg Mitrazapine 7,5mg voorgeschreven, puur als "slaap tabl" (had hiervoor periodes van t[lees meer...]emazepam / diazepam gebruikt wat niet meer werkte). De eerste dagen voldoe ik mij dag & nacht "stoned & suf", na een paar dagen werd dit beter, hoewel de "loomheid en minder snelle reactie vermogen" lang bleven. Na ruim 8 weken voelde ik mij "helder & alert" als bijna van ouds, durfde ik weer deel te nemen in het verkeer. Maar ik moet zeggen dat ik inmiddels merk dat ik van "een snelle haas naar een slome schildpad"ben gegaan qua functioneren. Deels omdat ik het idee heb dat dit medicijn mijn levendigheid wat dempt (als ik al een energie opleving heb), maar ook deels omdat het mij nu beter lukt om rustig & mindful de dagen door te komen. Doordat ik eindelijk weer goede nachten maak, voel ik mijn lichamelijk & psychisch weer een stuk beter. Helaas nog onvoldoende hersteld om daadwerkelijk het werken naast gezinsleven weer aan te kunnen. Het grote nadeel vind ik dat ik ben aangekomen, ondanks dat ik niets verandert heb in mijn eetpatroon (eet normaal - alles met mate). Inmiddels van maatje 40 naar maat 42+ (ruim 5 a 6 kg meer). Ik denk dat het een combi is van: de medicatie en dat ik minder (fanatiek) beweeg als voor mijn burn out. Ik heb simpel weg de energie nog niet om intensief te sporten, dus houd het bij wandelen - yoga - zwemmen. Ik hoop dat ik tzt van de medicatie af kan/ mag, en vooral de kg's verlies, maar vooralsnog ben ik tevreden dat ik eindelijk weer slaap :-)
13-05-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben momenteel aan het afbouwen van 300 mg naar 0 mg maar ben blijven steken op 112,5 mg. Zal mentaal nog iets sterker moeten worden om de laatste stappen te zetten.
12-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Voorgeschreven door mijn psychiater gisteren met dit medicijn mogen beginnen, al mijn hele leven heb ik problemen met ontspannen en in slaap komen en gemiddeld slaap ik zo'n 4 uur per nacht. Met dit medicijn heb ik de eerste nacht 11 uur geslapen. Het heeft tot de middag geduurd voordat ik me minder suf voelde maar in mijn geval is dit een gunstige bijwerking omdat ik vee[lees meer...]l last van onrust heb.
06-05-2018

Spierreuma

5 jaar geleden begonnen met 60mg oa voor fybromyalgie. In wilde er vanaf door de enorme gewichtstoename en omdat ik merkte hoeveel bijwerkingen het gaf als ik het een keer vergat. Duizeligheid, elektrische schokjes in het hoofd, misselijkheid enz... Toen besefte ik pas wat voor vergif het eigenlijk was. Omdat ik van de huisarts het langzaam moest afbouwen ben ik vorig jaa[lees meer...]r begonnen met eerst 45 mg (laten maken door de apotheker), zo naar 30mg, dan om de 2 dagen, 3 dagen en sinds een week volledig gestopt. Meteen kwamen de elektrische schokjes in mijn hoofd in alle hevigheid terug. Ik heb de indruk dat het beter is op de dagen dat ik rhodiola neem. Zijn er nog mensen die afbouwen of gestopt zijn met Cymbalta? Wat zijn jullie ervaringen?
01-05-2018

Efexor (venlafaxine)

Slikte het voor gegeneraliseerde angststoornis. Gestopt en toen zette ineens een zware depressie door. Deed eerder weinig tot niets (dacht ik). Daarom gestopt. Voorheen ging t ook niet echt top, maar dit is wel dieptepunt helaas. Damn. Wat is een zware depressie enorm heftig zeg. Bah bah. Volgende stap is waarschijnlijk een TCA.
30-04-2018

Duloxetine (duloxetine)
ADHD

Sinds vorigjaar de diagnose adhd gekregen. Ik begon met methylfenidaat uiteindelijk slikte ik de hoogste dosis merkte geen verschil voelde mij vreselijk opgejaagd gevoel hartkloppingen hartritmestoornis. Dus gestopt. Toen kreeg ik dexamfetamine ook de hoogste dosis werkte iets voelde mij nog steeds opgejaagd. Toen kreeg ik welbutrin antidepresiva wat en RAMP 8 weken ve[lees meer...]rder ik dacht alleen maar aan de dood ik was zwaar depressief dus stopte er ook mee. Naar het laatste medicijn had ik het er niet meer op toch overwogen om duloxitine te gaan slikken 1x daags 30 mg Ik voel mij geweldig ik ben niet meer depressief mij adhd is onderdrukt ik heb rust in mij hoofd. Ik heb geen stemmingswisselingen meer zelfs niet de week voor ik ongesteld ben. Alleen mij libido is helaas verdwenen in het begin van het gebruik hoofdpijn, misselijk suf en erg moe veel slapen maar dat ging naar 2 weken over. Ik vind het echt een goed medicijn het helpt mij goed in het dagelijks leven en vooral de rust in mijn hoofd!
29-04-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik het nu een klein jaar 15 mg en ik ben zeer tevreden. Ik had last van slapeloosheid en werd daardoor heel somber. Sinds ik dit medicijn neem slaap ik vaak beter en het haalt voor mij net de scherpe kantjes ervan af, ook heb ik helemaal geen last van bijwerkingen gelukkig. Voor mij is het een enorme verbetering sinds ik dit gebruik!
28-04-2018

24-04-2018

Chronische depressie

Ik ben nu 60 jaar en gebruik antidepressiva vanaf 1998. Sinds ca 2,5 jaar slik ik nu Venlafaxine, 300 mg per dag. Het heeft me veel moeite gekost dit medicijn te willen accepteren maar toen was daar het haleluja gevoel, ik voelde me goed. Maar na een tijdje ging het weer bergafwaarts...weer dosisverhoging....en zo ging dat een paar x tot de huidige 300 mg. Werd stabiel...[lees meer...].fijn ! Ging goed, niets aan de hand, tot nu...ben weer depressief, niet zo heel erg maar toch, en angstig, lusteloos, prikkelbaar.... Maar wat ik sinds een paar maanden slik zijn vitaminesupplementen, vit.D, B12, visolie Om.3, glucosamine.... en begin het vermoeden te krijgen dat het daar aan ligt....
23-04-2018

Duloxetine (duloxetine)

Opstart zelfs met 3x dd 10 mg oxazepam erbij was ramp. 2 weken zombie en vreselijke angsten. Daarna bijna 2 jaar steeds somberder niet kunnen genieten. Sex door verkramping bekkenbodemspier (zie plassen werkt dus ook op vagina) bijna niet meer mogelijk. Libido ook weg. Niet kunnen slapen. Gevoel van liefde en genieten weg vervlakt. Huilbuien. Angst ook vlakker maar zeker n[lees meer...]iet weg. Chronische pijn ook afgevlakt dat was enige positieve. Ik raad op basis van mijn ervaring dit medicijn sterk af.
22-04-2018

Chronische depressie

Heb al veel gebruikt. Eerst jarenlang Seroxat maar dat werkte na jaren ineens niet meer. Via de psychiater daarna van alles geprobeerd; Sertraline, Escilatropram, Nortrilen (werd ik heel snel suïcidaal van). Toen 4 weken opname voor nieuwe diagnostiek in juni 2017. Daar begonnen met Venlafaxine. Hiervan kreeg ik een verhoogde bloeddruk waarvoor ik ook medicatie kreeg. Ven[lees meer...]lafaxine steeds verhoogd tot nu 150 mg. Helaas ben ik nu weer zo depressief, het werkt gewoon niet. Wat moet ik nu toch, zie het eigenlijk zo niet meer zitten.... Er moet toch iets zijn wat helpt bij mij? Suggesties?
22-04-2018

Efexor (venlafaxine)

Na 7 jaren tobben en veel therapie heb ik me overgegeven, zo voelde het: een capitulatie. Ik begon met 75 mg en dat was niet fijn, die eerste nachten. Na een langzamere opbouw, via 37,5 mg voelde ik me na 2 weken veel beter. Alsof ik op vakantie was van mezelf. Ik hield zoveel energie over omdat ik geen strategie hoefde te bedenken om het normale leven aan te durven. Ik [lees meer...]heb enige jaren 75mg geslikt en wilde toen afbouwen naar 37,5 mg. Daarmee leef ik nu al jaren en met goede ervaring. Het is net het steuntje dat ik nodig heb om moedig te zijn en mijn angsten te overwinnen. Ik heb geen verschil gemerkt tussen Effexor en Venlafaxine.
20-04-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Hoi, sinds 2 dagen begonen met Mirtazapine, Heeft iemand seksuele problemen gehaf? Ik wil niet dat mijn sekslevem helemaal kapot gaat Aub reageer op mijn bericht
19-04-2018

Trazolan (trazodon)

Gekregen bij doorslaapproblemen. Gebruik dit middel al jaren, lage dosering van 1 x 's avonds. Nooit bijwerkingen gehad. Wel duizeligheid/draaiierig, maar aangezien ik dit neem als ik al in bed lig, heb ik daar geen last van. Prima medicijn. Beter dit dan slaapmiddelen te moeten nemen !
19-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Één keer ingenomen. Na 2 uur raar, duizelig gevoel. ‘s Nachts snelle hartslag ( en die heb ik al waarvoor ik Bisoprolol gebruik) dus dat was beangstigend. Arts bij de huisartsenpost dacht dat dosis te hoog was. Gaf advies ademhaling goed te regelen en eventueel nog Bisoprolol te gebruiken, Hielp wel iets. Huisarts had dit nog nooit meegemaakt, zo’n snelle reactie op dit mi[lees meer...]ddel. Wellicht serotine intolerantie? Ik mag het in ieder geval niet meer gebruiken. Krijg nu toch Oxazepam om incidenteel te gebruiken.
17-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

5 jaar geleden ben ik ermee begonnen, de week nadat ik hoorde dat mijn moeder een hersentumor had. Ik heb een angststoornis al sinds mijn 12e ongeveer. Ik ben al heel wat keren er cold turkey mee gestopt van 150mg naar niks (slechtste advies ooit trouwens, nooit doen). De ontwenningsverschijnselen waren zo vreselijk, uiteindelijk dan toch volgehouden, maar dan na 3 weken [lees meer...]kwam de emotionele na klap, enorm angstig en negatief denkend. Op advies ben ik constant maar weer opnieuw gaan opbouwen. Ik kon het niet aan. Inmiddels ben ik wel 2 jaar geleden van 150 naar 75 gegaan. Dat ging goed. Toch wil ik er ontzettend graag vanaf, wil voorgoed breken met dit rot medicijn, de angst die ik heb om een pilletje te vergeten is heel groot, als ik hem vergeet ben ik gelijk 4 dagen emotioneel van de kaart en ziek. Kan je je voorstellen als ik buikgriep heb met overgeven.... weg pilletjes, zodra ik mijn ogen sochtends open doe voel ik het kenmerkende nare gevoel al.. het is weer zo ver. Nu sinds 1 week ben ik van 75mg naar ongeveer 50mg gegaan, gewoon door steeds balletjes uit de capsules te halen. Tot nu toe gaat het buiten verwachting goed. Wel enorme hyperventilatie en emoties, maar het echte ziek zijn en misselijke valt mee. Ik doe het rustig aan, na iedere 5 dagen haal ik er 20 balletjes uit. Sinds het gebruik van venlafaxine ben ik 25kg aangekomen.
14-04-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

ik ben begonnen met mirtazapine vanwege een depressie en teveel piekeren ik gebruikte 15mg per dag en het had snel effect. me depressie verdween als sneeuw voor de zon en begon ook goed te van eten . maar dat was ook het enigste verder had ik erg veel last van sufheid en was overdags erg vermoeid.ik had last van zware benen en ik werd erg vlak.pas savonds als de medicati[lees meer...]e begon uit te werken begon ik eigenlijk te leven .toen ik een andere functie binnen me werk kreeg en meer moest doen ben ik ermee gestaakt met afbouw.anders kon ik me werk niet meer doen ik heb mirtazapine een half jaar gebruikt en als ik terug kijk heb ik in een roes geleefd waar ik veel aan me voorbij liet gaan . maar de klachten beginnen weer langzaam terug te komen ik hoop dat er een antidepressiva is waar ik met niet zo moe bij voel .voor mensen met een actief leven raad ik deze medicatie niet aan
02-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Nadat ik begonnen ben met dit medicijn . Heb ik nooit weer echt lekker gevoeld . Maar er mee stoppen lukt niet. Na 1 dag word je helemaal raar in je hoofd En begin je er maar weer mee. In mijn ogen word alleen de fabrikant er beter van . Ik wil er van af . Maar weet niet hoe .
02-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Iemand bekend met het krijgen van gele tanden?
01-04-2018

Hyperventilatie

Heb ik op advies van huisarts voor het slapen gaan in genomen maar ik slik ook oxazepam en dat kon geen kwaat volgens huisarts en apotheek dus gedaan en de volgende morgen werd ik niet goed na opstaan ben in elkaar gezakt paar seconde weg geweest en een uur later een grote hyperventilatie aanval zo er dat mijn man 112 gebeld omdat hij dacht dat het hart het was ik slik all[lees meer...]een nog oxazepam voor als het nodig is en magnesium voor de spieren en veel water ik heb de hyperventilatie nu bijna een jaar .
29-03-2018

Trazolan (trazodon)

Dit middel leek in het begin effectief, maar dit was niet van lange duur. Bij een verhoging ging het tijdelijk beter, maar nu na 5 jaar gebruik helpt het niet meer tegen de depressie. Hooguit om mijn angsten wat te remmen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4265)
Anticonceptie - overig (3182)
Cholesterol (2529)
Depressie - antidepressiva overig (2318)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1935)
Pijn - morfine-achtigen (1882)
Pijn (1730)
ADHD - psychostimulantia (1610)
Verslavingsziekten (1607)
Bloeddruk - betablokkers (1472)
Maagzuur - protonpompremmers (1424)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1391)
Anticonceptie - eenfase (1186)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (981)
Angststoornissen (957)
Depressie - antidepressiva TCA (891)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (882)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (856)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!