categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

Trazolan

11-05-2021 | Vrouw | 50
trazodon
Van mijn 25 jaar nam ik deze nu 50 jaar eindelijk vanaf , heeft 11 jaar geduurd eer ik er vanaf geraakte wat een afkick verschijnselen dat je krijgt zweten angst overgeven heb mijn eigen moeten boven opsluiten op kamer was geen mens om mee te leven OMG nooit meer , om er vanaf te geraken want ik nam er twee per dag Ale dagen Een klein stukje van snijden van de pil en zo e[lees meer...]en tijdje door gaan , tijdje zeg ik …. elf jaar en dan was ik er vanaf , echt afgezien nooit meer denk dat dit zolang duurde omdat ik dit al lang nam , let er aub met op !!!!!!!

09-05-2021 | Vrouw | 52

07-05-2021 | Vrouw | 68
mirtazapine
Na maanden gesukkeld te hebben met Oxazepam en proberen te minderen van 10 - 7.5 - 5 - naar 2.5 mg. Met de laatste hoeveelheid lukte het me niet om ermee te slapen. Heel onrustige nachten met paniekaanvallen en slechts enkele uren slaap. Nu slaap ik prima met Mirtazapine sinds 2 maanden. Ook mediteer ik elke avond voor het slapengaan. Ook rond 22 uur neem ik een Valdisp[lees meer...]ert en houd me serieus aan slaap hygiëne.

05-05-2021 | Vrouw | 23
venlafaxine
Ik ben in augustus vorig jaar overgestapt op dit medicijn 2x75 mg. Al snel bleek dat dit niet mijn medicijn was. Veel diaree geen eetlust en het leek niet veel te helpen. Toch maar even doorzetten en in januari in overleg besloten om af te bouwen om vervolgens naar een ander medicijn te gaan, Kortom ik heb spijt dat ik mijzelf niet heb ingelezen over dit medicijn, ik be[lees meer...]n van 2x 75 naar 1x75 gegaan de eerste 2 dagen ging dit goed. En de 3e dag had ik geen evenwicht meer het leek of ik contenu erg dronken was en ik kon me nergens meer op focussen toch even afgewacht en in paniek de huisarts gebeld rond 13:00 ik kon niks meer alleen maar in dezelfde houding liggen. Meteen moest ik weer bijpakken van het medicijn. Nu slik ik sinds dien 1x75mg en 1x37.5 mg en nog steeds vaak diaree en weinig eetlust ik ben aan het afbouwen maar voor mij nooit geen medicatie meer. Als ik 2 a 3 uur te laat ben met innemen van de medicijnen dan beginnen de afkickverschijnselen al te komen. Ik hoop dan ook dat ik binnen een half jaar van dit rotmedicijn af ben!

Efexor

30-04-2021 | Vrouw | 51
MS (multiple sclerose)
Ik kreeg na eerste opstoot 17 jaar geleden Effexor samen met nog andere medicatie, toen genoemd Amantan, in België niet meer te verkrijgen, Rebief, na jaren Rebif smart, en Trazolan, , na jaren ondervind ik dat ik goed bent in deze combinatie van medicijnen, en Effexor heb ik in begin wat grieperig gevoel gehad waarna het over ging, , was mer ook gezegd, dus neem tot nu t[lees meer...]oe nog steeds Effexor, in combinatie met de andere medicatie, ter behandeling voor MS, e, kan nog steeds genoeg functioneren, Na 17 jaar diagnose MS te hebben zit ik nog steeds niet in rolstoel, gaat wel geleidelijk achteruit, dus heb minder gevoel in rechter arm en been, maar ga nog steeds naar bos of strand gaan wandelen, ga paardrijden enz... dus je hoeft met de juiste behandeling voor je probleem ging schrik te hebben van Effexor!! Ik ben er heel tevreden van....

25-04-2021 | Vrouw | 35
mirtazapine
Kreeg het voorgeschreven wegens levenslange slaapproblemen. Echt een wereld van verschil, voor het eerst in meer dan dertig jaar slaap ik! Ik slik 12,5 mg voor het slapengaan. Bijkomend voordeel is dat mijn depressie (ook al bijna levenslang) erdoor verdween. Slik het nu ongeveer een jaar. Nadelen: soms ineens rusteloze benen 's nachts. En ik ben inmiddels al twee kle[lees meer...]dingmaten aangekomen (zonder meer te gaan eten). Om die laatste reden probeerde ik af te bouwen, maar de depressieve klachten kwamen gelijk terug. Dit kan ontwenning geweest zijn. Ik ga wel weer proberen af te bouwen, maar als blijkt dat al mijn klachten dan weer terugkomen neem ik de gewichtstoename voor lief. Liever gelukkig en mollig dan depressief en dun.

19-04-2021 | Man | 26
venlafaxine
Toen ik in een depressie terecht kwam ben ik gaan nadenken over het gebruik van antidepressiva. In eerste instantie wilde ik hier niet aan beginnen omdat ik veel heftige verhalen had gelezen op internet over antidepressiva. Ik heb na mijn eerste overweging een lange tijd aangemodderd met depressiviteit, vermoeidheidsklachten en zware stressklachten. Mede door deze klachten[lees meer...] ben ik op een gegeven moment burn-out geraakt. Na mijn burn-out leek het even iets beter te gaan, maar vervolgens kwam de depressie keihard terug. Deze keer was het erger dan voorafgaand aan mijn burn-out en ik kreeg naast de diagnose burn-out dus ook de diagnose depressie. Ik ben na mijn diagnose in therapie gegaan en heb tijdens mijn therapie gekozen voor de combinatie praten + pillen. Na veel research gedaan te hebben naar het medicijn Venlafaxine kwam ik tot de conclusie dat er zowel heel veel positieve als negatieve ervaringen bestaan op internet. Je leest soms de gekste verhalen. In mijn familie heeft men echter positieve ervaringen met het medicijn Venlafaxine, dus heb ik ervoor gekozen om met Venlafaxine te starten. Ik ben begonnen met 37,5mg. De bijwerkingen waren de eerste dagen behoorlijk aanwezig, maar na een klein weekje had ik vrijwel geen last meer van de bijwerkingen. De bijwerkingen in de eerste 24 uur na de eerste inname waren het heftigst. Ik had last van slapeloosheid, nervositeit, hoofdpijn, vermoeidheid en een droge mond. Na een aantal weken had ik op sommige momenten nog wat last van nervositeit en was ik de eerste weken van gebruik vrij vroeg in de ochtend wakker. Ik zie dit zelf echter als hele lichte bijwerkingen ten opzichte van de voordelen, omdat ik wel het gevoel heb dat dit medicijn mijn depressieve klachten aanzienlijk heeft verminderd. Het leek na twee weken zelfs al of de scherpste randjes verdwenen waren. Toen ik overging op 75mg had ik opnieuw last van slapeloosheid, vermoeidheid en een droge mond. Ik had wel het idee dat deze bijwerkingen minder heftig waren dan na de eerste inname. Na 3 maand gebruik kan ik zeggen dat de depressie voor een heel groot gedeelte is verdwenen en ik eindelijk verder kan met mijn leven. Natuurlijk heeft iedereen wel eens een slechte dag en die heb je met antidepressiva ook, maar het werkt voor mij tot nu toe erg goed. Ik denk zelf echter niet dat antidepressiva een wondermiddel is en je kunt er niet van verwachten dat het al je problemen oplost. In mijn geval moest ik eerst een burn-out krijgen, in een depressie raken en vervolgens in therapie gaan om te beseffen dat ik mijn leven beter anders kon inrichten. Ik bedoel hier mee: een andere levenshouding, een andere baan(!) en ik moest echt een stapje terug doen in de verwachtingen van mijzelf en van anderen. Samenvattend: je moet er goed over nadenken of je wilt beginnen met antidepressiva, maar ik ben zelf van mening dat het een goede steun in de rug kan zijn als je te lang met klachten blijft rondlopen en het probleem niet direct met therapie weg lijkt te gaan.

15-04-2021 | Vrouw | 42
venlafaxine
Voel me veel rustiger, kan beter relativeren en mijn emoties zijn normaal en absoluut niet afgezwakt. Ik voel me een gelukkiger mens en wil niet meer anders

13-04-2021 | Man | 35
Geen

09-04-2021 | Man | 67
venlafaxine
Het heeft mij enorm geholpen en mijn neiging tot depressiviteit weggenomen. Ook heb ik een prettige bijwerking geconstateerd: Ik had veel last van zware migraine en deze is sinds het gebruik nagenoeg achterwege gebleven. Een groot extra cadeau.

07-04-2021 | Vrouw | 29
duloxetine
Van effexor 75mg overgestapt naar cymbalta 60 Mg wegens moeilijkheden en pijn plassen, droge mond, te onverschillig en hoofdpijn. Met cymbalta kan ik terug functioneren zoals vroeger, ik ben helderder, actiever, heb meer zin om dingen te ondernemen en geen last meer van Loodswings. Ik kan huilen of verdriet hebben voor iets wat me raakt zonder dat het me helemaal neers[lees meer...]lachtig blijft maken. Tot hier toe zeer blij en geen bijwerkingen.

06-04-2021 | Vrouw | 40
duloxetine
Cymbalta 2 jaar genomen, 60mg. Het heeft goed geholpen qua depressie. De bijwerkingen echter zijn niet te onderschatten, duizelig, korte termijn geheugen volledig weg, enorm kaakklemmen dat mijn gehele mond er pijnlijk van werd en 25 kg aangekomen. Cold turky gestopt wat echt de hel was 5 dagen overgegeven en letterlijk over de grond gekropen. Verder is het medicijn wel e[lees meer...]ffectief en ben ik van mijn depressie verlost.

04-04-2021 | Man | 46
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Gebruik het al meerdere jaren begonnen met 37.5 toen naar 150 en al enkele jaren op een net houdbare 75. Heb altijd mylan gebruikt maar deze is gestopt met leveren.. nu teva. Eerste paar weken weer terugval in mijn ptss en gedrag suicide gedachten soms weer terug.. Nu beter maar nog niet top. Ga overleggen met huisarts voor verder.. Ergste is nog de discussie di[lees meer...]e ik had met apotheek ander merk maakt niets uit zeggen ze.. mijn neus vorige verandering precies hetzelfde verhaal..

04-04-2021 | Man | 60
mirtazapine
Ik ben een zwart / wit persoon met alle gevolgen vandien. Het is dus prima of juist helemaal niet goed in alles wat ik ben en doe de extreme reacties van mij bezorgen me een depressie door schuldgevoel. Mirtazapine hield mij na een geleidelijke opbouw naar 45 mg voor de nacht grijs. Ik reageerde niet meer in extremen en was heel blij met dit medicijn totdat ik na enkele ma[lees meer...]anden merkte dat ik weer zwart / wit begon te worden en de Mirtazapine helemaal niet meer werkte. Nu afgebouwd naar 15 mg voor de nachtrust en overdag 20 mg Fluoxetine gekregen. Ik merk nu reeds dat ik niet meer doorslaapt maar al na 4 a 5 uur weer wakker wordt en overdag meer slaap door het gebruik van de Fluoxetine. Ik hoop dat dit middel mij grijs kan houden en ben benieuwd als er personen zijn die het zelfde hebben dan ik dus extreem zwart / wit zijn en welke medicatie deze gebruiken.

03-04-2021 | Vrouw | 53
duloxetine
Wie kan mij vertellen of de duoxitiline een goede werking heeft op de darmen Ik slik nu sinds 4 dagen het merk pensa maar vind niet fijn hoofdpijn s.nachts erg zweten en juist buikpijn en hele droge mond Welk merk heeft de minste bijwerkingen ?

01-04-2021 | Vrouw | 58
duloxetine
10 jaar gebruikt. Effectief tegen pijn. Bv een tattoo zetten voel je niet. Maar het werkt dus op je hersenen in. Op dit moment wil ik weten hoe ik me voel zonder medicatie. Ik wil niet meer dat mijn hersenen gemanipuleerd worden. En JEZUS wat ben ik ziek geworden. Na eerdere pogingen om te stoppen die mislukten, ben ik dit jaar weer aan het afkicken gegaan. Er waren nu mee[lees meer...]r richtlijnen te vinden online. Bv dat je niet om en om moet slikken. De halfwaardetijd van dit medicijn is vrij kort. Dus ging ik van 60 mg naar 30 mg. Dit was te doen. Wel veel stroomschokken in mijn hoofd. Vervolgens naar 0 omdat er geen lagere dosering te verkrijgen is. Dit is echt te gek voor woorden. Ik heb nog een capsule open gemaakt maar er vlogen ontelbare kleine bolletjes in het rond. Dus dan moet je naar 0. Ik vond het niet te doen. Heb de 4e dag weer een capsule genomen van 30 mg. Stroomschokken door mijn hoofd ,pijn, tintelingen en emoties totaal niet meer onder controle. Ik werd gewoon echt bang. Na overleg met mijn huisarts, die weer overlegde met de apotheek werd ik op 1 capsule venlafaxine gezet dat is 37,5 mg. Dat zou zonder problemen moeten gaan. Weer ontzettend ziek geworden. Overdag nog gebeld met de assistent van mijn huisarts. Maar er werd weer gezegd dat het niet kon dat ik er ziek van werd. S'avonds werd het zo erg dat ik niet meer in staat was om zelf te bellen. Mijn dochter is gekomen en heeft de huisartsenpost gebeld. Ik zat te trillen van de kou. Pijn, tintelingen, emoties totáál in de war. Gelukkig kregen we toen de bevestiging dat het wel degelijk ontrekkingsverschijnselen waren. Achteraf is de dosering verkeerd geweest. Ik had 2 capsules moeten nemen. Venlafaxine is veel lichter dan duloxetine. Op dit moment maak ik elke dag een capsule open en slik nog 1 mini-tabletje die er in zit. Ik slaap heel erg slecht. Ben wel erg moe. Tintelingen in voeten en handen. Pijn. Maar ik weet dus niet of het afkickverschijnselen zijn. Hoe erg is dit? Gewoon zolang medicijnen slikken waarvan je niet weet of ze daadwerkelijk helpen. Op dit moment ben ik erg in de war maar ik zet nog even door. Ik wil nu weten hoe of wat. Maar ik vind het een kwalijke zaak dat zoveel mensen zo makkelijk een medicatie voorgeschreven krijgt waar men dus zo moeilijk weer van afkomt. Duloxetine is niet verkrijgbaar in minder dan 30 mg. WAAROM NIET? Het is bijna niet mogelijk om hiervan af te kicken. Hoeveel mensen zijn hier slachtoffer van?

01-04-2021 | Vrouw | 20
venlafaxine
Ik gebruik de venlafaxine nu ongeveer 3,5 jaar hiervoor heb ik 5 verschillende anti depressie medicijnen geprobeerd maar dit wad uiteindelijk de enige die mij heegt geholpen (begon wel pas te werken op de 225mg) ik merk wel dat ik moe word van de medicijnen maar dat is beter dan wat het eerst was. Bijwerkingen heb ik alleen op het begin een aantal gehad zoals misselij[lees meer...]kheid, koorst enzovoort. Heb opbouwen duurt wel erg lang maar dat hoort nou eenmaal zo. Het enige waar ik bang voor ben is om te gaan afbouwen omdat je niet weet hoe je hierop gaat reageren maar dat komt nog wel.. tot nu toe ben ik er een stuk opgewekter door en kom mijn bed weer uit. Ik heb zin om iets te ondernemen en ben een stuk zelfverzekerder door deze medicijnen. Ps: vergeet hem niet in te nemen dan word je 7 uur later erg moe en misselijk en ben je de volgende dag flink ziek door afkick verschijnselen

23-03-2021 | Man | 48
Chronische depressie
Rond mijn 40e werden mijn winterdepressies elk jaar erger en in 2014 kreeg ik een zware depressie. Via de psychiater venlafaxine voorgeschreven gekregen. Daarvoor eerst een ander merk gehad van mijn huisarts, omdat ik erg heftig hierop reageerde later dus overgegaan op venlafaxine, ik stond inmiddels onder behandeling van Eleos en zij hadden betere ervaringen hiermee. Ook[lees meer...] hier reageerde ik erg heftig op, raakte compleet van de wereld, was net een zombie, totaal geen gevoel in mijn lijf en of heftige emotie of totaal emotieloos, er zat geen rem meer op. Mijn gedachten gingen alle kanten op, droomde erg, geen eetlust, agressief werd ik er zelfs van. Omdat ik niet meer kon functioneren, ben ik voor 7 weken opgenomen geweest in een kliniek. Ik wist op dat moment niet dat dit bijwerkingen waren, dacht dat ik compleet gek aan het worden was en heb zelfs neiging gehad om eruit te stappen, het was te zwaar. Het is bizar dat ze je aan de antidepressiva zetten en niet vertellen wat dit met je kan doen. ik ben een uitzondering wat bijwerkingen betreft maar dan nog, het had mij en mijn man enorm kunnen helpen als ze goede begeleiding en voorlichting hadden gegeven. Na 7 weken liep ik vrolijk uit de kliniek, ik was goed ingesteld, slikte 150 mg venlafaxine. Omdat het erg goed ging vrij snel en probleemloos afgebouwd naar 37,5 mg. Ik durfde niet helemaal te stoppen, had ook geen winterdepressie meer en daar zat ik ook niet meer op te wachten. Al die tijd dus 37,5 mg geslikt zonder problemen tot vorig jaar april. Ik kreeg enorme menstruatieklachten, heftige bloedingen , onregelmatig en 2 dagen buikpijn en enorm moe. Mijn gedachte was overgangklachten, heb er de leeftijd voor, logische verklaring naar mijn idee. Ook meer opvliegers, rusteloze benen en anders dan anders, minder energie. In November kreeg ik stemmingswisselingen, last van watten in mijn hoofd en kon niet op woorden komen. Ook meer sombere buien en ik werd enorm moe en lusteloos. Begon meer te dromen, kreeg last van mijn maag en dacht dat ik weer richting een depressie ging, wellicht door hormonale veranderingen. De menstruatieklachten namen wel af en die rusteloze benen ook wat ik vrij pijnlijk ervaarde. Kontakt opgenomen met de huisarts en in overleg de venlafaxine iets verhoogd, 1 capsule van 37,5 mg om de dag extra. Mijn angst hiervoor besproken maar zo langer doorgaan kon ook niet. Wederom erge bijwerkingen, niet meer kunnen autorijden, geen vermoeidheid meer voelen, niet kunnen slapen, geen eetlust, totale vervakking, geen reuk en smaak. Na 3 weken hiermee gestopt en na een tip van een kennis eens gebeld met de apotheek. Mijn kennis had nl vorig jaar een merkwissel gehad waar zij niet goed op gereageerd had. Na een belletje werd mij de hele situatie duidelijk. Ik bleek van april tot november venlafaxine van het merk Mylan te hebben gehad. Hiervan ben ik niet opmde hoogte gesteld. Ivm corona haalde ik mijn medicatie uit de kluis en vanaf april vorig jaar kreeg ik niet meer maandelijks maar per 3 maand medicatie mee. De bijwerkingen van Mylan en Sandos zijn bijna hetzelfde maar bij Mylan kan 1 op de 100 heftigere menstruatiebloedingen krijgen en onregelmatige bloedingen. De stemmingswisselingen die ik in november kreeg kwam ook weer van de wisseling van Mylan naar Sandos. Het is ongelooflijk dat dit zomaar kan en mag, wat een ellende heb ik hiervan gehad. Ben nu net weer begonnen met werken na 8 weken ziekte wet en nu pas zijn de bijwerkingen bjjna allemaal voorbij. Ik heb nu geregeld dat ik geen merkwissel meer krijg, deze ellende wil ik nooit weer!

19-03-2021 | Vrouw | 33
venlafaxine
Ik raakte in een heftige depressie met veel angst en paniekaanvallen. Na het besef liever dood te zijn dan te leven heb ik besloten in overleg met mijn huisarts dat ik het beste antidepressiva medicatie kon gaan gebruiken. Ik ben toen Venlafaxine op gaan bouwen. Hierbij was ik twee weken erg vermoeid en gedesoriënteerd. De paniek en angsten werden minder, alleen mijn drome[lees meer...]n werden heftiger en levensecht. Vaak werd ik gedesoriënteerd wakker en drijfnat van het zweet. Het nachtzweten werd een standaard iets. Mijn libido zakte naar het vriespunt en ik ontwikkelde zelfs een angst voor het geslachtsdeel van mijn man. Ik wilde met geen enkele mogelijkheid zijn piemel zien of aanraken. Naakt knuffelen was al een stap te ver. Alcohol drinken is absoluut onmogelijk want na 1 drankje voelde ik me al dronken en kreeg ik vaak een extreem emotionele bui van hysterisch huilen en spasmen. De dagen daarna had ik een oneindige kater met een waardeloos gevoel. Venlafaxine heeft zeker mijn leven gered om de doodgedachten te temperen en de ergste angst en paniek te stoppen. Nu ben ik op het punt dat ik weer wil genieten van liefde met mijn man en ik klaar ben met het extreme nachtzweten. Ook wil ik gewoon een wijntje kunnen drinken zonder dat ik als een hysterisch en spastisch figuur eindig. Ik heb veel therapie gehad, waaronder mindfulness, creatieve therapie, energetische therapie. Vooral de alternatieve geneeswijze heeft me geholpen dichterbij mezelf te komen en mij te accepteren. Angsten heb ik leren omarmen en bij gevoelens van paniek heb ik geleerd hoe hier rustig mee om te gaan en snel weer te bedaren. Traditionele gedragstherapie heb ik ook gehad maar dit raad ik echt af! Hierbij worden al jouw hersenspinsels afgekeurd en moet je hier een andere draai aan geven, gebaseerd op rationele denkwijzen. Dit is NIET behulpzaam bij depressie of angst en/of paniekstoornissen. Juist jouw angsten en alle rare gedachten moet je leren omarmen en het mag er juist zijn! Door deze af te keuren kom je alleen verder in de shitzooi. Gebruik je periode dat je Venlafaxine gebruikt om alternatieve en energetische therapieën in te zetten en onderliggende leed op te lossen. Zodra je het idee hebt dat je op eigen kracht weer licht ziet, kan je begonnen met de afbouw van Venlafaxine. Ik heb van 150 mg afgebouwd naar 75 mg en eerst twee maanden 75 mg geslikt. Vervolgens heb ik twee maanden lang om de dag 75 mg en 37,5 mg geslikt. Daarna heb ik twee maanden lang 37,5 mg geslikt. Deze verlaging vond ik echt het aller moeilijkst. Enorm veel paniekaanvallen en twijfels. Mijn dokter zei dat ik terug moest naar 75 mg alleen dit heb ik geweigerd, ik was al drie weken verder en ik heb niet voor niets die ellende doorstaan! Ik heb doorgezet en na 3,5 week hield deze ramp van terugval eindelijk op. Het was uiteraard geen terugval, maar bijwerkingen van de Venlafaxine verlaging! Ben hier altijd bewust van! JIJ bent NIET opnieuw ziek. De Venlafaxine spiegel is laag en je hersens moeten hier een nieuwe weg mee vinden. Dat ga je vinden. Mits je goede therapieën hebt ondergaan waarbij je werkelijk aan de onderliggende problemen hebt gewerkt. Nu ben ik sinds vijf dagen helemaal gestopt. Dit naar 0 mg gaat beter dan van 75 mg naar 37,5 mg. Ik heb rust genomen op het werk en wil minimale stress impulsen zodat ik dit goed kan ondergaan. Ik besef nu dat ik meer angst had voor het stoppen dan dat ik heb met het stoppen zelf. Ik doe veel ademhalingsoefeningen, meditatie en yoga. Dit helpt mij mijn lijf te onderscheiden van alle hersenspinsels die ik nu heb met het stoppen van de medicatie. Ik heb last van spasmen en trillen. Ik weet dat IK dit niet ben. Dit zijn bijwerkingen en ze zijn tijdelijk. Ik heb nog steeds energetische therapie en dit is erg fijn. Als zelfs ik kan stoppen met medicatie dan kan iedereen dit!!! Jij bent zelf jouw lijf en besef je dat alle pijn tijdelijk is. Mits je dus wel echt jouw trauma's heb verwerkt en bezig bent met een transformatie van innerlijke heftiek naar rust.

Sint Janskruid

16-03-2021 | Vrouw | 30
hypericum
Wegens depressie trek ik thee van dit kruid en het werkt merkbaar na een dag of 15. Geen bijwerkingen gemerkt na ca. 4 maanden gebruik.

06-03-2021 | Vrouw | 32
duloxetine
Na jarenlang een angst en piekerstoornis hebben gehad, adhd en PTSS belande ik bij een psychiater die mij duloxetine voorschreef. Ik moet zeggen de eerste 10 weken waren een RAMP schokken in mijn hoofd piepjes in oor wazig zien depressief en agressief. Ik dacht waar ben ik aan begonnen en hoe kom ik hier ooit nog van af. Na maanden opbouwen nu 2 x 60 mg per dag kan ik na 5[lees meer...] maanden eindelijk zeggen HET WERKT de zon schijnt weer heb weer zin in het leven geef niks meer om wat een ander vind of denkt van me en pieker niet meer!!!! Wat een heerlijk gevoel! Ik weet nog dat ik allerlei forums afging om een duwtje te krijgen hopend op iemand met goed nieuws nou hier heb je het! Ik zeg DOEN mijn hele kijk op de wereld is veranderd! Zet door want in het begin is het idd vreselijk maar dat gaat over! Succes!!!

28-02-2021 | Vrouw | 51
Depressief
Gebruik het sinds 2009, aangezien ik erg in gewicht ben bijgekomen ben ik af gaan bouwen. Om zo weer over te stappen naar citalopram. Echter het afbouwen, voornamelijk de laatste beetjes is lastig. 37,5 mg zijn de minste hoeveelheden. Gestopt maar na 3 dagen weer gestart omdat er te veel ontwenningsverschijnselen optraden. Ik heb de calsules opengemaakt en er telkens [lees meer...]wekelijks meer korreltjes uitgehaald. De laatste 37,5 mg in zo’n 8 weken afgebouwd. Nu na 5 weken gestopt te zijn voel ik me weer steeds slechter. Val weer terug. Dus zal waarschijnlijk weer gaan starten met medicatie. Wil echter niet weer helemaal terug vallen.

23-02-2021 | Vrouw | 30
duloxetine
Hallo, Ik ben een vrouw van 30j. En heb Cymbalta voorgeschreven gekregen, na een burnout en zenuwpijnen te hebben. Ik neem nu bijna een half jaar Cymbalta. En werk ook niet sins dien. Na een Half jaar thuis te zijn en te recuperen, de pijnen die weg zijn. Ben ik klaar om te stoppen met Cymbalta. Ik neem 60mg per dag. Iemand die me kan helpen hoe je er best mee stopt? [lees meer...]Van mijn arts mag ik niet zomaar stoppen en moet ik afbouwen. Liefst zou ik in 1 keer willen afbouwen..

22-02-2021 | Vrouw | 65
duloxetine
20 jaar seroxat gebruikt en dat ging prima maar de laatste jaren werd ik depressief. Op effexor over gegaan maar dat hielp niets Op venlafaxine 60 mg overgegaan maar ik kan niet veel hebben en word gauw boos en ik sterf van de jeuk over mijn gehele lichaam. Ga nu de dokter bellen om te kijken wat ik nu moet doen

Hypericum

16-02-2021 | Vrouw | 20
sint janskruid
Ik had voorheen al een review geplaatst alleen was een beetje te enthousiast door het placebo effect. Ik denk dat dit middel enigszins zou kunnen helpen als je geen last hebt van depressiviteit maar je wel een beetje down voelt. Verder als je last hebt van een stemmingsstoornis zou ik je dit middel niet aanraden want het brengt je alleen goede hoop voor twee weken. Het we[lees meer...]rkte wel minimaal, dus het doet wel wat maar niet veel als je je echt leeg en hopeloos voelt. Dus ga gewoon naar de dokter of psycholoog als dit spul niet voor je werkt. Groetjes.

15-02-2021 | Vrouw | 60
venlafaxine
Ruim 20 haar gebruik ik 75 mg per dag naar volle tevredenheid. 6 weken na start veel bijwerkingen en echt heftig maar daarna ging het beter tot heel goed ruim 20 jaar. Sinds een paar maanden kwamen er weer klachten, angstig, duizelingen, zweten, hyperventilatie. Zo erg dat ik nu moet ophogen met 37,5 mg Ik ben er nu pas 2 dagen mee bezig maar zo bang voor weer ernsti[lees meer...]ge bijwerkingen. Iemand hier ervaring mee?

Trazolan

13-02-2021 | Man | 28
trazodon
Ik nam al een tijdje beta blokkers om mijn angst voor een nieuwe paniekaanval te onderdrukken. Ik was echter nog steeds enorm aan het piekeren gedurende de gehele dag. Mijn dokter schreef me dit voor en hoe gek het ook mag klinken: ik voelde na een half uur een mentale klik die mijn piekergedachten uit de weg schopte. Ben zeer tevreden nu ik in combinatie met de beta-blokk[lees meer...]er mijn leven grotendeels terug ´normaal’ is

12-02-2021 | Man | 61
mirtazapine
Ik neem dagelijks 3 tabletten (mirzapine) van 45mg en na een half uur slaap ik in. Word 2 x per nacht wakker dus het medicijn werkt niet.

11-02-2021 | Vrouw | 28
venlafaxine
Ik wil graag mijn positieve ervaring over dit medicijn delen. Ik ben 28, ik gebruik dit medicijn nu 2 jaar. Ik ben er zo mee geholpen omdat ik zoveel spanning in mijn lichaam had. Het voelde al die jaren alsof er 2 bakstenen op mn schouders lagen. Ik legde altijd uit dat ik me voelde als iemand die onder stroom stond. Als je me aanraakt dan krijg je een schok, zoveel spann[lees meer...]ing. Daarnaast alleen maar piekeren en angstgevoelens. Omdat mijn zus dit middel ook gebruikt was de keuze makkelijk. Ik heb in het begin even moeten vogelen wanneer ik het innam; s avonds bleek een slecht idee. Ik lag er de hele nacht wakker van en had onrustige benen. Dat probleem is opgelost toen ik de tablet in de ochtend ben gaan nemen. Sindsdien werkt het middel goed. Meer ontspannen lichaam en angst en paniekgedachtes komen maar gaan ook gelijk weer weg. Na 2 jaar zijn ze er nu bijna helemaal niet meer. Mijn seksleven is er door verbetert omdat ik me nu veel meer ontspannen voel. Dit alles natuurlijk samen met psychotherapie. De vertrouwde formule 'pillen en praten'. Soms als ik erachter kom dat ik een tablet ben vergeten merk ik dit wel de dag erna. Ik word dan vooral duizelig alsof ik wolken in mn hoofd heb en gewoon niet zo lekker. Dit trekt meestal in de loop vd dag weg omdat ik de gift weer heb ingehaald. Mijn advies; laat je vooral niet zo afschrikken door al het negatieve wat je leest. Gun jezelf een meer ontspannen leven. Als dat met 1 tablet per dag kan ga er dan voor! Wij angstige kippies zijn natuurlijk nog sneller afgeschrikt door al die bijwerkingen. Maar het is de moeite waard om het te proberen.

27-01-2021 | Man | 45
Aangezichtspijn
Cymbalta was een medicijn uit de ‘cocktail’ van negen die ik voorgeschreven kreeg tegen chronische zenuwpijn in mijn gezicht (trigeminus neuralgie). Ik heb het ruim 7 jaar gebruikt, werd o.a. dertig kilo zwaarder en werd depressief. Vooral dit laatste heeft mij doen besluiten te stoppen met Cymbalta.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5386)
Anticonceptie - overig (3945)
Cholesterol (2963)
Depressie - antidepressiva overig (2806)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2471)
Pijn - morfine-achtigen (2275)
ADHD - psychostimulantia (2191)
Pijn (2059)
Verslavingsziekten (2036)
Bloeddruk - betablokkers (1731)
Maagzuur - protonpompremmers (1609)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1557)
Anticonceptie - eenfase (1438)
Angststoornissen (1271)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1229)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1192)
Depressie - antidepressiva TCA (1079)
Antibiotica - urineweginfectie (1005)