categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

08-12-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb dit "medicijn" 6 maanden gebruikt (55 mg) en ben nu gelukkig zo sterk dat ik ermee gestopt ben sinds 3 dagen. In 5 weken afgebouwd van 30 mg naar 0. Het enigste positieve waar dit chemisch spul me mee heeft geholpen is dat het rustiger in mn hoofd werd. Daarnaast eigenlijk alleen maar negatieve bijwerkingen : slechter inslapen, toename gewicht met 8-9 kilo, verminde[lees meer...]rd libido en duizeligheid. Dus een medicijn zou ik het niet durven noemen. Door therapie en een goede homeopaath heb ik gelukkig wel de stappen vooruit kunnen zetten zodat ik kan stoppen met deze troep. Het is een heftig middel, dus bouw het langzaam af als je er mee stopt!
07-12-2019

Trazodon (trazodon)

Kon nooit slapen door piekeren, slechte gedachten... hier werd ik moe van maar viel niet meteen in slaap trazodon gecombineerd met valium en 1 slok alcohol (niet gezond, weet ik) heeft me 8u in slaap gekregen! (..)
02-12-2019

Chronische depressie

Van Prozac werd ik alleen maar vlak. Geen rotgedachten maar ook niks leuks. Dus een overstap naar Venlafaxine. Van 37,5 (bijwerkingen) naar 75 (nog een keer dezelfde bijwerkingen). Uiteindelijk mijn arts gevraagd ineens naar 150 te gaan. Uiteraard nog een week bijwerkingen. Maar nu ook minder suicidale gedachten, minder depressieve gevoelens, angst en paniek aanvallen. In[lees meer...] de zomer vergat ik een aantal keer mijn medicatie in te nemen. Dus ik dacht "mooi, dan gaan we dus bij deze afbouwen". In samenspraak met mijn arts (belangrijk!) geprobeerd af te bouwen. Dat is toch echt wel een dingetje... 2 weken geleden een volledige inzinking gehad. De brug waar ik vanaf wilde springen had ik al uitgezocht. Jankend terug naar de arts die me direct weer meer voorschreef. Nu 225 mg. Uiteraard drijf ik 's nachts mijn bed weer uit en heb ik steeds die droge mond. Ook ineens wat zwaarder dan ik ooit heb gehad van Venlafaxine. Maar sinds vandaag schijnt de zon ook weer voor mij. Ik heb nu 3 keer geprobeerd af te bouwen. Ik ben erfelijk belast en heb daarbij genoeg "meegemaakt". Kennelijk hoort depressie gewoon bij mij. Venlafaxine is dus mijn vriend. En die brug? Ach...
30-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb hier al eerder mijn verhaal gedeeld, aan het begin van het gebruik en ik denk een paar jaar geleden ook. Inmiddels zit ik er zo'n 6 jaar aan. Terwijl je het eigenlijk maar 1 jaar mag gebruiken. De reden dat ik opnieuw een review schrijf, is vanwege de bijwerkingen op de lange termijn. Ik denk dat het goed is dat mensen dit weten, vooral vrouwen. Vorig jaar begon[lees meer...] ik menstruatieklachten te krijgen. Van helemaal niet ongesteld worden in een maand naar om de week ongesteld worden. Nu is het 'stabiel' dwz: ik word nu standaard 2x per maand ongesteld. Volgens mijn huisarts komt het door het langdurige medicijngebruik. Je kan je voorstellingen dat de menstruatieklachten voor enorm veel stemmingswisselingen zorgen.. Op het hoogst zat ik op 225mg. Vorig jaar ben ik begonnen met afbouwen van 37,5mg per dag naar 37,5mg om de dag. Mijn dokter zei dat dit kon binnen 2 weken. De vorige afbouwingen gingen redelijk. Maar dit keer was het echt vre-se-lijk!! Ben nog nooit zó ziek geweest. Naast koorts, misselijkheid en overgeven, was ik ook erg gevoelig voor licht en geluid. Ik kreeg een spastische rechterarm, die uit het niets ineens bewoog zonder dat ik dat zelf stuurde. Vreselijke hoofdpijn en vermoeidheid. Het heeft 6 weken geduurd. Momenteel in een flinke dip, waarschijnlijk seizoensgebonden. Maar ik wil graag verder afbouwen, dit medicijn heeft me weinig goeds gebracht. Dit keer wil ik het proberen met taperingstrips, waarbij men naar zeggen weinig tot geen ontwenningsverschijnselen krijgt. Het proberen waard dus.
25-11-2019

22-11-2019

Duloxetine (duloxetine)

Ik heb vele jaren venlafaxine gebruikt 225 mg . ik merkte dat het me niet meer hielp . ik ben afgebouwd met hulp , Maar eenmaal zonder iets ging het niet goed ,ik ben naar HH gegaan en heb nu Dulaxitine maar ben zo misselijk en toch erg nerveus. heeft iemand hier ervaring mee . graag een antwoord
22-11-2019

Cymbalta (duloxetine)

Ik gebruik nu Cymbalta ongeveer 8 weken en ben er zeer tevreden over. Ik nam vroeger efexsor 150mg/dag maar hiervan moest ik de laatste maanden dat ik het nam s'nachts enorm zweten. Van de (lage) dosis Cymbalta zweet ik s'nachts ook wel een beetje. Verder ondervind ik totaal geen bijwerkingen van dit (nieuwe) anti-depressivum. Ik ben wel licht manisch-depressief, voor d[lees meer...]e manie; cheap trick, heet bad van een half uur.
20-11-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Venlafaxine werkte goed in mijn hoofd ik was rustig en kon functioneren...maar die zweetaanvallen en duizelingen ik kon daar ook niet meer tegen ...liep altijd met een zweetlip rond en dacht dit doe ik echt niet de rest van mijn leven . Op afraden van de psychiater direkt gestopt zonder afbouw en weekje behoorlijk ziek geweest..pas 6 weken later kon ik met elvanse beginne[lees meer...]n want alles moet eerst uit je systeem zijn ...dus in die 6 weken nog even vanalles in mijn prive leven gesloopt omdat ik dus weer in die achterlijk heftige emoties kwam ...maar goed relatie naar de maan ...maar in mijn hoofd is het heerlijk rustig🤗
20-11-2019

Cymbalta (duloxetine)

Dufheid en matig effect op de pijn. Overgestapt naar Amitriptyline 10 mg. Veel minder duf en effectiever tegen de pijn.
15-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik wil hier even mijn verhaal kwijt omdat ik aan het afbouwen ben van deze medicijnen en als ik had geweten dat het ZO moeilijk zou zijn weet ik niet zeker of ik deze medicijnen wel ooit zou zijn begonnen. ____________________ Ik ben nu sinds 26 September van 75 Mg Venlafaxine naar ongeveer 35 Mg per dag gegaan. Dus nu 3 weken. De eerste week leek er geen verschil te [lees meer...]zijn, alleen dat ik héél erg moe was en smiddags het liefst alleen maar wilde slapen. Ook slaap ik gewoonlijk al graag vroeg maar nu was ik telkens al moe genoeg om te slapen rond 8 uur. soms 7 uur zelfs. Als ik dit probeerde uit te stellen voor een aantal uur was ik echt aan het vechten tegen de slaap, en ik wist niet zeker of ik er gewoon aan moest toe geven omdat het misschien goed was voor mijn lichaam nu deze aan het afkicken was dus ik heb de laatste 3 weken heel veel geslapen. Wel voelt het telkens alsof ik TE diep slaap en dan schrik ik wakker omdat ik bang was dat ik nooit meer wakker zou worden. Tijdens het slapen en het wakkerworden heb ik veel nachtmerries en vreemde nare gedachten wel. De laatste 2 weken zijn echt veel moeilijker geworden. Ik weet niet waarom dat zo gaat, misschien omdat mijn lichaam nu pas ECHT merkt dat er minder medicijnen binnen aan het komen zijn. (??) Ik voel mij constant alsof ik in een droom zit. (Nu ook heel erg.) Sommige dagen zijn erger dan andere. Mijn zichtsveld is donker en blurry bij de randen. Als een soort tunnelfilter. Soms worden de donkere randen zo breed dat ik bijna niks meer zie, en daar raak ik dan ook telkens van in paniek. Het lijkt of in constant aangeschoten ben of stoned. Als ik mijn ogen naar links draai gaat het beeld langzaam mee. Stelt heel langzaam scherp. Mijn ogen voelen ook te moe om telkens weer ergens naar te moeten kijken. Vaak een onverwachts overweldigend gevoel van angst en/of verdriet. Heel soms ook onverwachtse euforie. Heel intens alsof ik drugs gebruikt heb. Mijn gedachten zijn niet op orde. Ik heb telkens het gevoel dat ik de werkelijkheid verlies. De controle over mijzelf. Ik ben bang dat de donkere randen bij mijn zicht zo breed worden dat ik niets meer kan zien, en dat ik gek word. Ik voel mijn lichaam soms niet. Als ik aan het fietsen ben heb ik geen idee of ik het wel ECHT aan het doen ben. Het voelt meer alsof ik over de straat heen zweef en ik weet dan ook niet hoe ik het voor elkaar heb om goed te blijven fietsen want ik voel me dan alsof ik voor het zelfde geld zo de sloot in zou fietsen. Ik voel mij alsof mijn energy zo snel opraakt als ik bij andere mensen ben dat als ik thuis kom ik het liefst alleen maar wil staren. Soms voel ik me alsof iedereen naar mij kijkt. Alsof iedereen specifiek op MIJ let. Alsof ook de leraren weten dat er iets aan de hand is met mij. Dat ik de enige ben waar alles om draait. Dat alles om mij gaat en iedereen achterdochtig is. Als ze op hun telefoon kijken kijken ze nogsteeds naar me, in hun ooghoeken. Als ik me omdraai dan kijken ze naar mijn achterhoofd en ik voel hun ogen branden. Ik weet dat het niet zo is maar soms lijkt het wel zo. Ik vind de afkickverschijnselen erg heftig, vooral omdat ik nog niet eens HELEMAAL van de medicijnen af ben. Ik word er erg bang van en krijg constant de gedachten dat het niet de afkickverschijnselen zijn maar dat ik ZONDER de medicijnen niet kan functioneren en dat ik gek ben in mijn hoofd. Ik wil erg graag van de medicijnen af aangezien ik wil weten wie ik echt ben zonder dit heftige middel in mijn systeem, aangezien ik mij vaak voel alsof ik toch al niet weet wie ik nou echt ben. Hoe ik ben.
15-11-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Slapeloosheid. Alleen eerste paar keer hielp het enigzins. Niet zo goed als zopiclon igg. Helpt wel bij doorslapen. Vind het vooral best grappig hoeveel trek ik heb om alles te eten. Eerst nacht op mirta werd ik 4x wakker en ben ik broodjes gaan zitten smeren en eten om vv weer in slaap te vallen. Slaat echt nergens op :').
08-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Werkt rustgevend...….echter bij op/afbouwen veel last van bijwerkingen zoals duizelig, misselijk, braken
07-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Beste lezers, Op mijn 33e heb ik hulp gezocht voor depressies en angststoornis. Daarvoor 15 jaar lang alles zelf geprobeerd op te lossen met supplementen , internet en voornamelijk voeding en sport. Daarover straks meer... Begonnen met citolopram en kort erna sertraline maar beide gaven een matig effect. 3e medicijn venlafaxine( originele effexor) op gegeven momen[lees meer...]t omdat ik elke nieuwe herhaaldosis andere venlafaxine brands kreeg. Is wetenschappelijk niet onderbouwd maar bij sommige brands kwamen mijn symptomen terug. Opgebouwd van 75 mg tot 225 mg maar door bijwerkingen terug gebracht naar 150 mg voor de komende 2 jaar. In het begin merkte ik opwekkend effect maar na een tijd meer dempend effect van de antidepressiva. Op sociale vlak heeft het mij veel geholpen maar kreeg opgegeven moment indruk dat ik mij veranderende in een egoïstisch mens. Mijn bijwerkingen waren zeer lui, vergeetachtigheid en kortademigheid bij hoge doseringen. Zoektocht naar genezing heeft verder plaatstgevonden en ben gaan experimenteren met low carb, ketogeen dieet en carnivoor dieet. Daarvoor heb ik jaren het oude bodybuilding dieet gevolgd door het eten van eiwitten, koolhydraten, veel groente en weinig vetten. Mijn klachten waren brainfog, vermoeidheid, psychische klachten en last van gewrichten door het ontstoken lichaam. Door kennismaking en praktiseren met het carnivore diet was ik in staat te stoppen met gebruik van venlafaxine. Alle bovenstaande klachten namen geleidelijk af. Af en toe ga ik terug naar het oude eetpatroon maar de bovenstaande klachten komen gauw geleidelijk terug. Carnivore dieet betekend het eten van alleen dierlijke producten. Zoals vlees,vis en eieren en bij voorkeur ze vettig mogelijk om in de ketose te blijven. Op het internet kunt wonderbaarlijke verhalen lezen van dit dieet.
02-11-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ben deze gaan nemen omdat ik enkel tegen oude antidepressiva kan. Geen nieuwe zoals bv seroxat. Ik had een burn-out en een depressie en kon niet meer slapen. Ik functioneerde niet meer. Toen heeft de Dr. Mij dit gegeven. Ik slaap er redelijk van. Maar als je op het mentale echt wilt werken moet je 30 Mg nemen. Ik neem 15 Mg om te kunnen slapen. Ik ben er nog niet, maar voe[lees meer...]l me al iets beter. Enkel zware gewichtstoename dat vind ik wel jammer. Maar voor de redt, tevreden. Maar niet voor lang meer. Hopelijk kan ik snel weer afbouwen.
01-11-2019

Sint Janskruid (hypericum)

De afgelopen twintig jaar gebruik ik Sint Janskruid om door nare situaties, bijvoorbeeld rouw en trauma, heen te komen. Het zorgt ervoor dat ik kan blijven functioneren en niet wegglij in een depressie. Ik ben al jaren zeer tevreden en raad het iedereen aan die in zwaar weer zit. Voor mij werkt het meteen en ik heb ook nog nooit ergens last van gehad als ik stopte. Misschi[lees meer...]en komt dit omdat verdriet niet hetzelfde is als een depressie, geen idee. Gebruik die van de etos, lekker goedkoop.
01-11-2019

Efexor (venlafaxine)

Ook nachtmerries en overmatig zweten
31-10-2019

30-10-2019

Polyneuropathie

Ik gebruik Fentanyl pleisters 62mcgr, maar omdat ik niet meer wil gebruiken maar in de nacht veel pijn had hed ik venlafaxine 37,5 gekregen van de neuroloog. Deze werkte meteen. Ik slaap lekker en heb bijna geen pijn meer in de nacht. Een prettige bijwerking is dat ik ( bijna) iedere dag ontlasting heb. Geen obstipatie of diarree meer.
27-10-2019

Remeron (mirtazepine)

Ik had chronische problemen met doorslapen. Na jaren doormodderen had mijn huisarts een ingeving. Dit middel zou helpen bij het doorslapen. Na de eerste inname die wat bijwerkingen vertoonde - een soort dronken gevoel - sliep ik direct de hele nacht door. Dit is jaren zo gebleven ondanks dat velen mij vertelde dat dit niet zou kunnen. Het effect zou maar kortdurend zijn. N[lees meer...]adat ik over MOEST stappen naar een vervangend middel, zgn met dezelfde samenstelling was de werking direct verdwenen. Ben weer terug bij af en wederom chronische doorslaap problemen.
26-10-2019

Cymbalta (duloxetine)

Ik gebruik al 6 jaar duloxetine (Cymbalta) ben er redelijk tevreden over. Niet alleen depressieve gevoelens als pijn in mij hele lichaam helpt het redelijk voor. Heb al vaak geprobeerd om af te bouwen van 90 mg naar 0, maar dat lukt niet. ik gebruik nu een paar jaar 30 mg en heb me er bij neergelegd dat ik dat zal moeten blijven gebruiken. Voor mij is het grootste voordeel[lees meer...] dat het mij weinig tot geen bijwerkingen geeft, dat was met andere antidepressiva wel anders.
25-10-2019

Onrust

Door de overgang voel ik mij erg opgejaagd en krijg ik zomaar uit het niets een heel nerveus gevoel. Ook slaap ik erg slecht en krijg ik ineens een gevoel van hyperventilatie. Door 7,5 mg mirtazapine voor het slapen gaan te slikken voel ik mij iets rustiger en slaap ik iets beter. Droom er wel van.
22-10-2019

19-10-2019

Fibromyalgie

Ik slik nu 2 mnd duloxetine 60mg en ik voel mezelf een heel ander mens ,ik heb 15 jaar amitriptyline 75mg geslikt ,maar dat werkte niet meer kreeg hoge bloeddruk en was heel wat kilo's aan gekomen ook kreeg ik paniekaanvallen,dus is besloten om te stoppen met amitriptyline en over te gaan op de duloxetine,het was echt niet leuk het afbouwen maar ik ben er nu van af en he[lees meer...]lemaal op de duloxetine en wat ben ik blij,ik kan weer genieten de pijn is een stuk dragelijker ,bloeddruk en cholesterol naar beneden en al weer 10 kilo afgevallen,geen paniek aanvallen meer gehad .Alleen krijg ik nu vreselijke jeuk over heel mijn lichaam en wat is dat vervelend ik denk dat het van de duloxetine is,zijn er meer mensen die hier last van hebben en zo ja wat hebben jullie hier aan gedaan?Ik hoop niet dat het nog erger word ,wil niet stoppen !!!
16-10-2019

Trazolan (trazodon)

Mirtazapine gekregen voor slecht slapen ondanks de oxazepam. Kreeg ik hoofdpijn van dus moest in stoppen. Naarmate het meer uit mijn bloed ging werd ik somberder. Slaap weeer goed en droom fijn met trazodon
15-10-2019

Chronische depressie

Na 3 verschillende anti depressiva gebruikt te hebben 8 jaar niks genomen, omdat medicatie me een zombie maakte. Na ernstige terugval Duloxetine gekregen. De zon brak weer door en ik heb mijn leven nu 8 jaar terug!
13-10-2019

Overspannen/burn-out

Ik merk dat ik veel last heb van spierpijn en algehele vermoeidheid van mijn lijf. Lig soms uren wakker van de pijn in mijn benen. Merk ook dat de stoelgang slechter is en heb last van gewichtstoename ondanks mijn normale eetpatroon.
13-10-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

na lang wikken en wegen ben ik vijf jaar geleden toch maar (weer) aan de anti depressiva gegaan. Eerder, in 1999, gebruikte ik ook anti depressiva naar aanleiding van hevige burn out verschijnselen. Na de eerste twee weken Venlafaxine in een lage dosering, constateerde ik zelf dat dit middel niet geschikt was voor mij. Helaas dacht mijn huisarts daar anders over en advisee[lees meer...]rde mij door te gaan. Ik wist niet wat ik ermee aanmoest, depressief zijn is ook geen feest (en ik kende mezelf niet anders als depressief), dus vertrouwde ik mijn huisarts. In de afgelopen vijf jaar is de dosering verhoogd en weer verlaagd (afgestemd met een psychiater), ook al was mijn vraag duidelijk: help mij van deze medicijnen af! Ok, nu heb ik dus zelf de beslissing genomen af te bouwen. Ik heb mijn huisarts ervan op de hoogte gebracht en ga periodiek naar hem toe om te vertellen hoe het gaat (met mij). Ik maak de capsule open, haal de drie pilletjes eruit en hak een pilletje in tweeën. Afbouwen als volgt: 3, 2,5, 2, 1. 1 is wat ik nu gebruik, dat is dus een derde van 37,5mg. Ik heb me nog nooit zo goed en fit gevoeld. wat ik er wel bij vermeld is dat ik diepgaand zelfonderzoek naar mijn gevoelens heb gedaan en dat ik tot bepaalde inzichten ben gekomen. Ik denk dat dat van groot belang is om goed af te kunnen bouwen. De ad onderdrukt je woede/verdriet en dat is precies wat je WEL moet willen voelen. dat heb ik gedaan en voel me nu echt veel beter. Ik zeg niet dat ik nooit meer een rotdag heb, maar ik kan nu met mijn gevoelens omgaan...voelen dus!
09-10-2019

Cymbalta (duloxetine)

na 13 keer anti-depessiva te hebben geprobeerd nu wonder middel gevonden.Niet meer depressief.dankbaar.
08-10-2019

Trazolan (trazodon)

Fijn om lkkr te kunnen slapen en te dromen
07-10-2019

Overspannen/burn-out

ik gebruik 15mg en heb op dit moment veel speirklachten, vooral traplopen gaat moeizaam. en opstaan vooral stijve spieren. heeft iemand dezelfde ervaring?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4862)
Anticonceptie - overig (3557)
Cholesterol (2798)
Depressie - antidepressiva overig (2598)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2216)
Pijn - morfine-achtigen (2116)
Pijn (1909)
ADHD - psychostimulantia (1901)
Verslavingsziekten (1836)
Bloeddruk - betablokkers (1592)
Maagzuur - protonpompremmers (1511)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1443)
Anticonceptie - eenfase (1325)
Angststoornissen (1136)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1068)
Depressie - antidepressiva TCA (1001)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (922)