categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

12-08-2022 | Vrouw | 20
Chronische depressie
In gebruik voor depressie, angststoornis en chronische pijn. Qua depressie merk ik geen verschil, angst is iets minder geworden en de pijn is minder dan zonder medicatie. Werkzaamheid is prima maar had graag iets meer effect gezien.

07-08-2022 | Man | 33
Klopt idd libido verminderd en gewichtqtoename neem het al sinds 2016

04-08-2022 | Vrouw | 68
venlafaxine
Een tekort aan Serotenine Ik ben wel tevreden over Venlavaxine ik gebruik 1xperdag 3x75mg + 1x37.5 mg en wat zo jammer is dat ik ontzetten!!!! transpireer bij het minste geringste!!

01-08-2022 | Vrouw | 21
venlafaxine
Depressieve klachten verminderen na 2 weken het enige nadeel is dat zodra ik deze medicatie vergeet te nemen mijn lichaam er heel gek op reageert ik begin me dan slap en duizelig te voelen maar ik krijg ook een soort vallend gevoel als ik mijn deze medicatie langer als 2 dagen niet neem moet ik naar het ziekenhuis van ellendigheid

28-07-2022 | Vrouw | 56
duloxetine
Ik heb duloxetine gekregen in een periode van depressie en angststoornissen. Het helpt enorm goed, ben er heel blij en tevreden mee.

27-07-2022 | Vrouw | 54
mirtazapine
De volgende dag uit bed met veel moeite, ik kan niet functioneren en ben erg suf, nul concentratie vermogen!

23-07-2022 | Vrouw | 30

22-07-2022 | Vrouw | 28
venlafaxine
Na op jonge leeftijd te kampen gekregen met zeer heftige angst en paniek stoornissen. Kwam een jaar niet buiten en had geen kwaliteit van leven meer. Uiteindelijk door huisarts laag begonnen en ik kreeg weer levenslust maar dat zakte weg en dan werd ik weer opgehoogd. Ondertussen een zombie en dood en dood ziek als ik wil afbouwen maar werken tegen mijn stoornissen doet[lees meer...] het ook niet meer dus een dubbel gevecht. Mocht iemand tips hebben héél graag! Het heeft de afgelopen jaren mijn leven zeer ernstig verpest.

Hypericum

21-07-2022 | Vrouw | 73
sint janskruid
Chronische depressie
Ik heb mijn hele leven depressieve periodes gehad, samenhangend met mijn (geslachts)hormoon spiegel. Na een aantal achtereenvolgens zonder medicatie, met benzodiazepinen, met hoge dosering vit. B6 en met progesteron, kwam de overgang. Dan kan het twee kanten op: het wordt beter of het blijkt chronisch. In mijn geval chronisch. Enige tijd andere st Janskruid bevattende medi[lees meer...]cijen gebruikt, bij de drogist verkrijgbaar, dat gaf wel effect, maar ik zat uiteindelijk op een heel hoge dosering (volgens opgave fabrikant). In overleg met de huisarts overgestapr op paroxetine. Dat helpt wel, maar heeft vervelende bijwerkingen. Na mijn pensionering, toen ik niet meer in zo optimaal mogelijke conditie hoefde te zijn, ben ik overgestapt op LAIF 900, omdat de samenstelling daar gegarandeerd is. De werking is wat minder dan paroxetine, maar voldoende voor mij en bijwerkingen zijn bij mij afwezig. Ik ben er dus heel tevreden mee, alleen jammer, dat ik het in Duitsland moet kopen. Mijn ervaring met middelen met St Janskruid uit de vrije verkoop is, dat die meestal een zodanig lage dosering hebben, dat je eigenlijk geen effect kunt verwachten. Bovendien is de samenstelling niet gegarandeerd. Die eerdere bezwaren bij de hoge dosering stJanskruid (ik zou volgens de fabrikant op 1800 mg uitkomen) werden mogelijk eerder veroorzaakt door bijgevoegde stoffen.

Trazodon

14-07-2022 | Man | 17
trazodon
Helpt niet altijd, direct in slaap maar word nog steeds wakker ‘s nachts.

10-07-2022 | Man | 55
duloxetine
Ik had ernstige zenuwpijn in de voeten vanwege dialyse maar met het gebruik van duloxeteine is de pijn veel minder en kan ik 's nachts eindelijk weer slapen. Pijn is niet helemaal weg maar is voor mij acceptabel om er mee te kunnen leven. Voor de rest heb ik eigenlijk helemaal geen bijwerkingen gehad. Is voor mij een geweldige uitkomst want je wordt echt gek van continu [lees meer...]zenuwpin en dan vooral in de nacht. Ik kan het echt aanraden.

Trazodon

03-07-2022 | Vrouw | 43
trazodon
Chronische depressie
Heel veel slaapstoornissen door traumas.. mirtazapine genomen maar in enkele maanden veel verdikt zo moest ik trazodone opstarten maar had ik hartklopgans de nachten en steeds als ik ze neem na een half uurtje kort van ademen ik ademen via men borstkasrkeel die toesnoert dan neem ik erna nog een clozan

30-06-2022 | Vrouw | 60
venlafaxine
De eerste 4 maanden wilde ik geen medicatie , kon het zelf wel . Toch in veelvuldig overleg met huisarts , praktijkondersteuner , gestart . Ik ben gestart met cipramil. dit gaf voor mij geen resultaat alleen bijwerkingen . Therapie gevolgd , dagbehandeling 4 dagen in de week . Overgegaan op venlafaxine voorgeschreven door de psychiater. Na 1 week voelde ik al verschi[lees meer...]l !!! De zin in het leven kwam weer naar boven , fantastisch . Volop ideeen , inzichten kwamen weer naar boven . Inmiddels meerdere hobby 's gekregen maar geen extra tijd :-) Voor mij is een week te kort . Het slecht in slaap komen heb ik voor lief genomen. Inmiddels , na 6 weken , gaat het inslapen goed . Schokjes van het lichaam zijn ook verdwenen . Lichaamsgewicht wel in de gaten houden . Ik blijf het wel bijzonder vinden dat er zoveel antidepressie medicatie bestaat en de werking bij ieder persoon verschillend is .

Sint Janskruid

11-06-2022 | Vrouw | 51
hypericum
Door het gebruik van St Janskruid voel ik mij meer stabiel en schommelt mijn "humeur" niet meer. Normaal gaan mijn gedachten van links naar rechts, boven naar beneden en kan ik sombere gedachten die uit het niets komen niet uitschakelen. Door het gebruik van 3x daags een st Janskruid capsule heb ik die schommelingen niet en ook geen sombere gedachten. Je moet je wel echt [lees meer...]aan de gebruiks voorschriften houden en 3 x per dag bij de maaltijd innemen. Ik ben er super positief over.

10-06-2022 | Vrouw | 30
Postnatale depressie
Begin 2021 opgenomen geweest in het Erasmus met een postnatale depressie. Gestart met dit medicijn. Nu nog steeds op dezelfde dosis. Wanneer ik een keer een pil vergeet krijg ik na een dagdeel toch al een soort ontwenningsverschijnselen in de zin van kleine schokjes. Ik merk dat ik door dit medicijn echt wel makkelijker aankom en dat vind ik heel vervelend. Nog iemand met [lees meer...]deze ervaring en wat te doen?

08-06-2022 | Man | 65
venlafaxine
Ik heb jaren Venlafaxine Focus gebruikt zonder problemen en nu is die uit de handel gehaald en moet ik het met Aurobindo doen , het maakt mij nu kapot . Na een maand zat ik al in het putje . Fabrikant is Aurobindo Pharma B.V maar de computer pakt die niet .

08-06-2022 | Man | 65
mirtazapine
Drie jaar lang dit middel gebruikt. Ging er goed en lang van slapen en vooral levendig dromen. Het veroorzaakte veel eetbuien waardoor mijn gewicht serieus toenam. Staat niet vermeld als bijwerking: het libido was stukken minder. Ben onlangs gestopt. Ik ben nu nider vlak, ik ben veel beter gehumeurd, eet minder (en daardoor al een paar kilo’s kwijt en mijn libido is weer[lees meer...] terug aan het komen. Er zijn allerlei rapporten waarin staat dat dit middel geen seksuele bijwerkingen heeft. Mijn ervaring is dus heel anders.

08-06-2022 | Vrouw | 68
mirtazapine
Ik neem af en toe 1.4 tablet van 15 mg tegen slaaploosheid en dat helpt heel goed om door te slapen. Wel duf de volgende dag en last van eetbuien, maar eindelijk weer eens een hele nacht slapen, mis heel fijn. Met temazepam ben ik na 3 uur wakker en gaat niets meer, met mirtazipine slaap ik rustig 8 uur achter elkaar. Nadeel, de volgende dag suf en de eetbuien. Ik neem ze [lees meer...]niet zo heel vaak, dus heb ik niet zo veel last van de bijwerkingen.

06-06-2022 | Vrouw | 36
mirtazapine
De bijwerking van deze pil is pittig en ga dit niet meer gebruiken. moet bewegen en veel in en uitblazen om mijn hart weer correct te laten kloppen zonder storing. heb van nature hartruis. deze pil zorgt dat mijn hart verkeerd klopt en is angstaanjagend. helpt niet tegen mijn depressie, merk er niks van, veel te suf door deze pil en kan niet door dit middel functioneren [lees meer...]overdag, ben uitgeput. beter naturel depressief blijven, voel me daar beter bij dan met gebruik mitrazapine.

04-06-2022 | Vrouw | 40
mirtazapine
verdovende keel, slecht slikken, slecht ademen door deze medicijn. werkt niet tegen slapeloosheid, lig gewoon wakker als een zombie. overdag zwaar suf, kan niks. hoofdpijn. huisarts luistert niet naar mijn klachten, dat hij deze bijwerkingen nooit heeft gehoord. ik stopte er zelf mee en verspilde geld. ongezonde medicatie. ik gebruikte alleen deze medicatie wegens slape[lees meer...]loosheid door geluidsoverlast buren. wanneer ik in een rustige omgeving zit heb ik totaal geen medicatie nodig, zoals een slaappil of versuffende medicatie. wat een gedoe allemaal.

03-06-2022 | Vrouw | 28
mirtazapine
Als een gevolg van mijn burn-out en slapeloosheid heb ik mirtazapine 15mg voorgeschreven gekregen. Na een aantal dagen merkte ik dat de wervelstorm in mijn hoofd met gepieker ging liggen. Voor de slapeloosheid werkte het direct. Ik ben wel aangekomen (ong. 7 kilo in 7 maanden tijd) van deze medicatie. Ik vind het wel belangrijk om te melden dat dit geen wondermiddel is. Ja[lees meer...], het heeft geholpen op het moment toen ik het nodig had maar wil je echt af van de oorzaak van een burn-out, kijk dan ook verder naar een behandeling van bijv. een psycholoog. Het minpunt vind ik dat je 13 uur na inname niet mag autorijden. Nu is dat in de eerste maanden geen ramp maar als je je leven weer wat op wilt pakken toch wel een blok aan je been (als je afhankelijk bent van een auto tenminste). Verder geen last gehad van heftige bijwerkingen.

01-06-2022 | Vrouw | 44
duloxetine
Effectief medicijn maar te veel bijwerkingen bij mij.

31-05-2022 | Vrouw | 70
venlafaxine
Chonische depressie, met enkele ernstige uitschieters. Het is het enige middel dat helpt bij mij. Maar in de loop van mijn leven heb ik ook andere dingen geleerd die werken tegen mijn depressies: een intensieve cursus mindfulness bij depressie gedurende 8 weken, met huiswerkopdrachten, gegeven door de GGZ; flink bewegen, zoals elke dag wandelen, helpt ook goed tegen de[lees meer...] bijbehorende slapeloosheid; en last but not least praten met een psychotherapeut, mijn partner en soms een goede vriend(in). Ik moet alert zijn op piekeren en Ik reageer slecht op langere perioden van stress. Ben gestopt met roken, want kreeg daar angstgevoelens van. Drink weinig koffie en zeer weinig alcohol. Heb dit middel wel eens proberen af te bouwen, maar begeleiding ontbrak, de timing was verkeerd en de depressie kwam terug. Therapietrouw bij Venlafaxine retard is belangrijk: elke dag op hetzelfde tijdstip bij het eten innemen. En het (laten) meten van je bloeddruk is ook belangrijk, want verhoogde bloeddruk is een bijwerking die niet vermeld wordt in de bijsluiter. Je moet ook weten dat het afbraakproduct zich kan ophopen in je bloed. Het enzym dat voor de afbraak zorgt wordt nl. afgebroken door het medicijn zelf. Ik ben hier door veel eigen speurwerk achtergekomen.

29-05-2022 | Vrouw | 40
Chronische depressie
Wat ik ondervonden heb , is een groot verschil tussen Eg Duloxitine , en de kra duloxetine. In t begin kreeg ik de kra duloxitine , super De 2 de doos had ze Eg duloxetine voorgeschreven , mega ziek daarvan , na zelf ontdekking zag ik dat de eerste kra waren en dan Eg. Ze heeft dan de kra terug voorgeschreven en die gaan super. ( wel zelf je dosis ontdekken) en niet s[lees meer...]toppen of afbouwen denk ik , als je er beter van bent .

27-05-2022 | Vrouw | 66
venlafaxine
Het opbouwen is vreselijk , ik heb het 25 jaar gekregen voor een burn out . Nooit begeleiding gehad , het afbouwen is 5x mislukt . Ook geen hulp ! De 1e afbouw leidde tot een crisisopname. Suïcide gepleegd . Een ware hel ! Daarna nog 4 x geprobeerd om langzamer af te bouwen . Alle pogingen leidde uiteindelijk tot ophogingen . Er is geen professionele hulp . Vaak foute adv[lees meer...]iezen . Zoals in de dag slikken ! Ik ben nog nooit zo ziek en wanhopig geweest . De taperingsstrips Moeten vergoed worden . Voorschrijvers moeten bijgeschoold worden ! Dit kan en mag zo niet . Het kan een dodelijk medicijn zijn zonder de juiste instructie om af te bouwen . Met mijn wetenschap van nu zou ik er Nooit aan begonnen zijn .

20-05-2022 | Vrouw | 51
venlafaxine
Ben 3 weken geleden gestart met Efexor. Eerst 1 week 37,5mg, dan 2 weken 75mg. Heb zowat alle bijwekingen had die je maar kan krijgen. Voelde me met de dag slechter. Gisteren in paniek mijn huisarts gebeld. Omdat mijn hartslag extreem hoog ging (pieken tot 172/min). ‘S avonds bij de arts geweest, die beslist heeft om onmiddellijk te stoppen. Nu moet ik 4 dagen “uitzuiveren[lees meer...]”, heb een bloedafname had en maandag de arts opbellen om te zien hoe het nu verder moet. Ik snap dat iedereen anders functioneert, mensen kunnen er goed op reageren, maar voor mij was het vreselijk….

19-05-2022 | Man | 61
venlafaxine
Ongeveer gedurende 4 maand genomen. Totaal geen effect voor wat het moet dienen. De bijwerkingen daarentegen zijn best wel hevig. Plots gestopt met deze medicatie. Een tiental dagen heftige ontwenningsverschijnselen gehad met een toppunt rondt de 4de en 5de dag na het stoppen. Mijn advies: begin nooit met dit vergif.

18-05-2022 | Man | 59
mirtazapine
Een erge depressie gehad niet kunnen slapen en aleen maar piekeren Bijna doorgedraaid Mirtazapine 15 mg werd er voorgeschreven kon daarna wel weer slapen en het piekeren werd een stuk minder. Ik heb het 2.5 jaar geslikt naar een half jaar was ik er pas aangewend maar had nog wel heel veel bewerkingen Ik heb 2.5 jaar als een soort zombie rond gelopen niets kwam meer [lees meer...]binnen en ik leefde, daar was ook alles mee gezegd Sinds 3 weken in 1 keer gestopt wel in overleg met de dokter Ging wel gepaard met ontwenings verschijnselen 5 dagen niet kunnen slapen en werd hyper actief volgehouden en nu kan ik weer een beetje normaal slapen en voel mij stukken beter ik beleef alles weer een beetje. Kort samengevat Mirtazapine heeft mijn wel geholpen maar had zeer veel last van bijwerkingen Antidepressiva dat is allemaal troep .en als het niet nodig is gebruik het niet !!! En probeer een alternatief middel

18-05-2022 | Man | 30
venlafaxine
na jaren rondgelopen te hebben met een angststoornis wat ik zelf probeerde op te lossen met drank en drugs heb ik mijn wonderpil gevonden. Vorig jaar rond deze tijd liep ik een verslavingskliniek in en kwam ik achter de omvang van mijn angsten. Toen werd de reden van mijn gebruik echt duidelijk. En na een anti psychoticum (risperidon) wat totaal niet werkte overgestapt[lees meer...] naar venlaxafine. en ik ben er compleet van af. ik slaap goed. kan zaken overzien. en na een anti psychoticum heb ik ook mijn seksdrive weer terug. besef je dat als je de reviews van medicatie opzoekt je vooral de negatieve ervaringen leest. de meeste mensen die een goede ervaring hebben laten dat niet weten op een site als dit. Ik heb 0 last gehad van bijwerkingen. ook in het begin niet. en nog steeds niet. ik las veel over dat aurobindo een slechte kwaliteit zou hebben. Nou ik merk er echt helemaal niks van. Probeer het gewoon. misschien werkt het voor jou net zo goed. leven in angst hoeft echt niet.

12-05-2022 | Vrouw | 57
mirtazapine
Dit gekregen vanwege slaap problemen . Mocht een halve nemen voor het slapen gaan. Geen oog dicht gedaan, heel veel zweten, angstaanval en zenuwspanning in benen en buik. Volgende dag kon ik niet normaal functioneren. Wazig, heel moe en een concentratie

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5733)
Anticonceptie - overig (4215)
Cholesterol (3092)
Depressie - antidepressiva overig (2929)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2648)
Pijn - morfine-achtigen (2399)
ADHD - psychostimulantia (2356)
Verslavingsziekten (2156)
Pijn (2147)
Bloeddruk - betablokkers (1814)
Maagzuur - protonpompremmers (1680)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1617)
Anticonceptie - eenfase (1501)
Angststoornissen (1399)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1394)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1330)
Depressie - antidepressiva TCA (1158)
Antibiotica - urineweginfectie (1126)