ISO 27001

ervaringen per categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

24-04-2018

Chronische depressie

Ik ben nu 60 jaar en gebruik antidepressiva vanaf 1998. Sinds ca 2,5 jaar slik ik nu Venlafaxine, 300 mg per dag. Het heeft me veel moeite gekost dit medicijn te willen accepteren maar toen was daar het haleluja gevoel, ik voelde me goed. Maar na een tijdje ging het weer bergafwaarts...weer dosisverhoging....en zo ging dat een paar x tot de huidige 300 mg. Werd stabiel...[lees meer...].fijn ! Ging goed, niets aan de hand, tot nu...ben weer depressief, niet zo heel erg maar toch, en angstig, lusteloos, prikkelbaar.... Maar wat ik sinds een paar maanden slik zijn vitaminesupplementen, vit.D, B12, visolie Om.3, glucosamine.... en begin het vermoeden te krijgen dat het daar aan ligt....
23-04-2018

Duloxetine (duloxetine)

Opstart zelfs met 3x dd 10 mg oxazepam erbij was ramp. 2 weken zombie en vreselijke angsten. Daarna bijna 2 jaar steeds somberder niet kunnen genieten. Sex door verkramping bekkenbodemspier (zie plassen werkt dus ook op vagina) bijna niet meer mogelijk. Libido ook weg. Niet kunnen slapen. Gevoel van liefde en genieten weg vervlakt. Huilbuien. Angst ook vlakker maar zeker n[lees meer...]iet weg. Chronische pijn ook afgevlakt dat was enige positieve. Ik raad op basis van mijn ervaring dit medicijn sterk af.
22-04-2018

Chronische depressie

Heb al veel gebruikt. Eerst jarenlang Seroxat maar dat werkte na jaren ineens niet meer. Via de psychiater daarna van alles geprobeerd; Sertraline, Escilatropram, Nortrilen (werd ik heel snel suïcidaal van). Toen 4 weken opname voor nieuwe diagnostiek in juni 2017. Daar begonnen met Venlafaxine. Hiervan kreeg ik een verhoogde bloeddruk waarvoor ik ook medicatie kreeg. Ven[lees meer...]lafaxine steeds verhoogd tot nu 150 mg. Helaas ben ik nu weer zo depressief, het werkt gewoon niet. Wat moet ik nu toch, zie het eigenlijk zo niet meer zitten.... Er moet toch iets zijn wat helpt bij mij? Suggesties?
22-04-2018

Efexor (venlafaxine)

Na 7 jaren tobben en veel therapie heb ik me overgegeven, zo voelde het: een capitulatie. Ik begon met 75 mg en dat was niet fijn, die eerste nachten. Na een langzamere opbouw, via 37,5 mg voelde ik me na 2 weken veel beter. Alsof ik op vakantie was van mezelf. Ik hield zoveel energie over omdat ik geen strategie hoefde te bedenken om het normale leven aan te durven. Ik [lees meer...]heb enige jaren 75mg geslikt en wilde toen afbouwen naar 37,5 mg. Daarmee leef ik nu al jaren en met goede ervaring. Het is net het steuntje dat ik nodig heb om moedig te zijn en mijn angsten te overwinnen. Ik heb geen verschil gemerkt tussen Effexor en Venlafaxine.
20-04-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Hoi, sinds 2 dagen begonen met Mirtazapine, Heeft iemand seksuele problemen gehaf? Ik wil niet dat mijn sekslevem helemaal kapot gaat Aub reageer op mijn bericht
19-04-2018

Trazolan (trazodon)

Gekregen bij doorslaapproblemen. Gebruik dit middel al jaren, lage dosering van 1 x 's avonds. Nooit bijwerkingen gehad. Wel duizeligheid/draaiierig, maar aangezien ik dit neem als ik al in bed lig, heb ik daar geen last van. Prima medicijn. Beter dit dan slaapmiddelen te moeten nemen !
19-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Één keer ingenomen. Na 2 uur raar, duizelig gevoel. ‘s Nachts snelle hartslag ( en die heb ik al waarvoor ik Bisoprolol gebruik) dus dat was beangstigend. Arts bij de huisartsenpost dacht dat dosis te hoog was. Gaf advies ademhaling goed te regelen en eventueel nog Bisoprolol te gebruiken, Hielp wel iets. Huisarts had dit nog nooit meegemaakt, zo’n snelle reactie op dit mi[lees meer...]ddel. Wellicht serotine intolerantie? Ik mag het in ieder geval niet meer gebruiken. Krijg nu toch Oxazepam om incidenteel te gebruiken.
17-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

5 jaar geleden ben ik ermee begonnen, de week nadat ik hoorde dat mijn moeder een hersentumor had. Ik heb een angststoornis al sinds mijn 12e ongeveer. Ik ben al heel wat keren er cold turkey mee gestopt van 150mg naar niks (slechtste advies ooit trouwens, nooit doen). De ontwenningsverschijnselen waren zo vreselijk, uiteindelijk dan toch volgehouden, maar dan na 3 weken [lees meer...]kwam de emotionele na klap, enorm angstig en negatief denkend. Op advies ben ik constant maar weer opnieuw gaan opbouwen. Ik kon het niet aan. Inmiddels ben ik wel 2 jaar geleden van 150 naar 75 gegaan. Dat ging goed. Toch wil ik er ontzettend graag vanaf, wil voorgoed breken met dit rot medicijn, de angst die ik heb om een pilletje te vergeten is heel groot, als ik hem vergeet ben ik gelijk 4 dagen emotioneel van de kaart en ziek. Kan je je voorstellen als ik buikgriep heb met overgeven.... weg pilletjes, zodra ik mijn ogen sochtends open doe voel ik het kenmerkende nare gevoel al.. het is weer zo ver. Nu sinds 1 week ben ik van 75mg naar ongeveer 50mg gegaan, gewoon door steeds balletjes uit de capsules te halen. Tot nu toe gaat het buiten verwachting goed. Wel enorme hyperventilatie en emoties, maar het echte ziek zijn en misselijke valt mee. Ik doe het rustig aan, na iedere 5 dagen haal ik er 20 balletjes uit. Sinds het gebruik van venlafaxine ben ik 25kg aangekomen.
14-04-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

ik ben begonnen met mirtazapine vanwege een depressie en teveel piekeren ik gebruikte 15mg per dag en het had snel effect. me depressie verdween als sneeuw voor de zon en begon ook goed te van eten . maar dat was ook het enigste verder had ik erg veel last van sufheid en was overdags erg vermoeid.ik had last van zware benen en ik werd erg vlak.pas savonds als de medicati[lees meer...]e begon uit te werken begon ik eigenlijk te leven .toen ik een andere functie binnen me werk kreeg en meer moest doen ben ik ermee gestaakt met afbouw.anders kon ik me werk niet meer doen ik heb mirtazapine een half jaar gebruikt en als ik terug kijk heb ik in een roes geleefd waar ik veel aan me voorbij liet gaan . maar de klachten beginnen weer langzaam terug te komen ik hoop dat er een antidepressiva is waar ik met niet zo moe bij voel .voor mensen met een actief leven raad ik deze medicatie niet aan
02-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Nadat ik begonnen ben met dit medicijn . Heb ik nooit weer echt lekker gevoeld . Maar er mee stoppen lukt niet. Na 1 dag word je helemaal raar in je hoofd En begin je er maar weer mee. In mijn ogen word alleen de fabrikant er beter van . Ik wil er van af . Maar weet niet hoe .
02-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Iemand bekend met het krijgen van gele tanden?
01-04-2018

Hyperventilatie

Heb ik op advies van huisarts voor het slapen gaan in genomen maar ik slik ook oxazepam en dat kon geen kwaat volgens huisarts en apotheek dus gedaan en de volgende morgen werd ik niet goed na opstaan ben in elkaar gezakt paar seconde weg geweest en een uur later een grote hyperventilatie aanval zo er dat mijn man 112 gebeld omdat hij dacht dat het hart het was ik slik all[lees meer...]een nog oxazepam voor als het nodig is en magnesium voor de spieren en veel water ik heb de hyperventilatie nu bijna een jaar .
29-03-2018

Trazolan (trazodon)

Dit middel leek in het begin effectief, maar dit was niet van lange duur. Bij een verhoging ging het tijdelijk beter, maar nu na 5 jaar gebruik helpt het niet meer tegen de depressie. Hooguit om mijn angsten wat te remmen.
27-03-2018

Cymbalta (duloxetine)

Ik was iemand die zichzelf geen grenzen kon opleggen en ging altijd zover met werken tot ik een zware burnout kreeg en nog bleef ik gaan. Het was zo erg dat ik op een gegeven moment hyperventilaties kreeg de ene na de ander. Eerst hebben ze me een doos morfine voorgeschreven zodat ik veel zou slapen anders bleef ik nog doorgaan en de kuur is daarna verder gezet met cymbalt[lees meer...]a omdat ik last bleef hebben van hyperventilatie en angsfobieen. Voor 80% heeft het geholpen, maar omdat ik nog steeds over mijn grenzen ga zal ik het blijven hebben, maar dat ligt aan mij, niet aan de cymbalta
20-03-2018

Sint Janskruid (hypericum)

Reageerde erg gevoelig op het medicijn, kreeg paniekaanvallen, psychotische gewaarwordingen (normaal geen last van),... Toen ik stopte was het de hel! Rillen, Angsten, Niet slapen, Paniek, Psychotische gewaarwordingen,... En zo opnieuw in een burn out beland. Pas echt op met dit kruid, voor een kleine groep mensen is het vergif.
20-03-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Bezint eer gij begint!!! Ik weet dat leven met depressie/angst een hel is maar dit soort medicijnen worden veel te snel en makkelijk voorgeschreven. Besef echt heel goed dat deze pillen je zwaar afhankelijk maken en als je er ooit af wil je door een hel gaat. Het opbouwen is vreselijk. Je voelt je echt ziek maar afbouwen is haast niet te doen. Ik slikte 300 mg en ben er nu[lees meer...] een half jaar af en begin me nu pas weer een beetje normaal te voelen. Ik deed het met de kleinst mogelijke stapjes over een lange periode maar toch. Misselijk, overgeven, diaree maar het ergste zijn de schokken zowel in je hoofd als je lichaam. Mijn man moest mij soms letterlijk vasthouden om mijn lichaam stil te krijgen. Stroomstoten door je hoofd echt heel erg!! Mijn advies blijf van de pillen!! Probeer het op te lossen op een andere manier ik weet dat dat moeilijk is maar deze ellende wil je jezelf niet op de hals halen.....
14-03-2018

Efexor (venlafaxine)

13-03-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik slaap al jaren heel slecht en het leek mijn arts een goed idee om mijn pammen te vervangen door mirtazapine. 'Dat wordt tegenwoordig ingezet bij slapeloosheid, probeer het maar." Een half uur na inname ging ik me heel raar voelen, totaal onwerkelijk. Ik heb me naar bed gesleept en kon me de verdere nacht nauwelijks bewegen. Voelde me opgesloten in mijn lichaam. Als ik w[lees meer...]ilde draaien, ging dat nauwelijks. Wat een enorm beangstigende ervaring! Ik heb de dag erna ook op de bank gelegen, was totaal van de wereld op een onprettige manier. Pas na tweede dag landde ik langzaam. Weer terug bij temazepam en daarvan geen bijwerkingen.
12-03-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

ik gebruik dit medicijn tegen depressie en angstproblematiek. Het werkte eerst niet helemaal goed, maar na verhoging van de dosis werkt het nu wel naar tevredenheid. Enige bijwerkingen die ik duidelijk had waren rare, levendige dromen, soms wat nachtmerries en nachtelijk zweten, maar dit is na ongeveer 2 maanden na de laatste verhoging weg gegaan
12-03-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

ik ben bekend met insomnia.. nachten gewoon helemaal niet of nauwelijks slapen, ik kreeg mirtazapine voorgeschreven voor slapeloosheid. De eerste dag sliep ik er lekker op. Ik was binnen halfuur helemaal weg, 18uur aan één geslapen. ik ben zo'n 12 uur bedwelmd geweest. tot 19uur savonds was ik dus doodmoe, dar lijkt me niet be bedoeling???? Terwijl ik juist opzoek ben n[lees meer...]aar een benzo die mij zo'n 6 uur laar slapen zonder al te veel bijwerkingnen. Zodat ik na die 6 uurtjes weer heerlijk fit wanner wordt. Dit middel werkt bij mij te lang door. de middag nadat k het heb genomen voel ik mij nog steeds heel erg brak, niet goed instaat om aan te geven waar ik het beste thuis pas edit: ds volgnde keer wellicht een andere drug? of degene die her probreert wat meer steunen Ik hoop dat iemand me een tip kan geven over hoe ik het beste met mn energie om kan gaan. Alle tips zijn werlkom,echt! ik ben hier vanavond nog wel, spreek me gerust aan
10-03-2018

Chronische depressie

Ik ben een vrolijk lief persoon met wie t al 2 jaar niet lekker ging. Geweldige jeugd en nooit wat meegemaakt. Waarom kreeg ik dan paniek aanvallen? Werd angstig en voelde me somber. Wat was ik boos op mijzelf dat dit mij overkwam. Werd snachts 4x wakker, huilbuien tot ik niet meer op mijn benen kon staan. Een burn-out was de constatering vd arts. Dit blijkt nu een angstst[lees meer...]oornissen met depressie te zijn. Na 5 maanden citalopram dat niets deed overgestapt op venlafaxine. Na steeds weer verhogen voelde ik me steeds een stukje beter. Nu eindelijk na 10 weken de laatste verhoging te hebben gehad herken ik de fijne vent weer die ik altijd was. Ik wilde niet toegeven aan deze medicijnen, wilde op eigen kracht, dat is me niet gelukt en nu kan ik me daar eindelijk bij neerleggen. De put was zoooo ontzettend diep maar met mensen om me heen die er altijd voor mij waren koester ik hoe ik mij nu voel. Ik word dikker, oorsuizen, kom moeilijker klaar, soms duizelig. Maar dit zijn peanuts vergeleken met hoe t was. Een depressie en angst kan iedereen overkomen, zelfs als je je hele leven lang alleen maar liefde en geluk heb gekend zoals ik . Gun het jezelf ❤️
08-03-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik het nu 3 week het is wel een oplossing maar de bijwerkingen zijn nog niet zo goed diarree smorgens en s Avonds buikpijn.Slapen gaat redelijk maar wel wakker tussen door.Nu blaren in de mond ik slik 30 gram mirtazapine, afwachten dus Ik slikte eerst pararoxcetine 40 gram dat ging niet meer, 17 jaar met afbouwen en weer opbouwen.
07-03-2018

Sint Janskruid (hypericum)

Elk jaar als de dagen korter worden, krijg ik last van mijn depressieve gevoelens en angsten. De huisarts wilde me aan de antidepressiva hebben, maar daar hoor ik alleen maar slechte verhalen over, dus die drempel was vrij groot. Op deze website las ik veel positieve verhalen over Sint Janskruid, daarom eerst dat maar getest. Ze zeggen dat het pas naar een paar weken wer[lees meer...]kt, maar bij mij voelde ik na een paar uur al een duidelijk verschil. Ik kon makkelijker relativeren en had veel minder negatieve gedachten. Daar ben ik natuurlijk erg blij mee. Ik gebruik Sint Janskruid al een poosje en ik had het idee dat het niet veel meer deed en omdat het potje leeg was maar besloten om er mee te stoppen. Na twee dagen waren alle negatieve gedachten en angsten weer terug, dus maar weer een nieuw potje gehaald en na een uur merkte ik het effect duidelijk. De enige bijwerking die ik af en toe heb is kortademigheid, dat neem ik maar voor lief.
04-03-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Gebruik deze medicatie NIET. Je hebt er zoveel meer ellende dan voordeel van. De bijwerkingen zijn te heftig en bijwerkingen zijn er altijd op de achtergrond. Als je het per ongeluk vergeet kan je daarna een dag niet functioneren doordat de bijwerkingen heel erg versterken. Ik heb het 2 jaar lang gebuikt met alle bovengenoemde bijwerkingen altijd aanwezig. Maar de electri[lees meer...]sche schokken waren het heftigst met afbouwen. Ik ben heel snel afgebouwd van 150 naar 0 mg, om de 2 weken afgebouwd met 37,5. Ik raad aan dit niet te doen maar bouw af met zo klein mogelijke stappen voor zo min mogelijk bijwerkingen.
02-03-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na jarenlang gebruik van Seroxat en de nodige toename in gewicht, ben ik na laatste opname bij PAAZ in overleg met psychiater overgestapt op Venlafaxine 150 mg verlengde afgifte. Op zich werkt het medicijn redelijk goed, maar ik ben erg onrustig en ontevreden met mijn leven. ik ben gehuwd, heb een zoon van 15, een goede baan (assistent-accountant), maar mis uitdaging in mi[lees meer...]jn leven, zowel op het werk als privé. Vanwege burn-out klachten heb ik een WSW indicatie, waardoor ik via WSW bedrijf gedetacheerd ben bij accountantskantoor. Na 10 jaar wil ik andere baan, ben 53, en weet dat het gezien mijn verleden (stotteren, burn-out, depressies, angsten) niet verantwoord is om over te stappen naar nieuwe baan. Ook privé mis ik uitdaging. Ik wil vrienden maken, leuke dingen doen, zoals concerten bezoeken, mountainbiken met anderen etc. Voel me ongelukkig, heb verschillende therapieën gevolgd, maar blijf onrustig en zoeken naar iets nieuws in mijn leven. Herkennen jullie dit? (ontevreden, nergens op zijn plek)
01-03-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Na een hersen infarct behoorlijk depressief geworden,ben daar kennelijk gevoelig voor en andere antidepressiva waren niet prettig te gebruiken maar na een doorverwijzing naar een zeer goede psychiater en een paar goede gesprekken op deze medicatie uitgekomen waar ik tot op heden nog steeds zeer tevreden over ben.
01-03-2018

Duloxetine (duloxetine)

Na de helft van mijn leven in de weer gezeten te hebben met depressiviteit, sociale angst en nog een heleboel andere dingen, enkele maanden geleden aangegeven aan mijn psycholoog dat ik antidepressiva wilde proberen. Heb al eerder een SSRI gehad (Prozac) toen ik 16 was, maar symptomen kwamen weer terug. Een andere belangrijke reden voor het gebruik van specifiek duloxetin[lees meer...]e was voor mij de chronische pijn in mijn rug en schouders die ik sinds een jaar heb. Ik had gelezen dat duloxetine kan helpen bij chronische pijn, en ik had al vanalles geprobeerd wat niet hielp. Verder werkt duloxetine ook op norepinephrine en kamp ik al heel mijn leven met overmatige vermoeidheid en behoefte aan slaap, dus ik hoopte dat het hier ook tegen zou helpen. Ik ben positief verrast over de effectiviteit van dit middel op mijn stemming, die flink verbeterd is. Ik voel me stabieler, minder down, ik heb minder zelfmoordgedachten, minder huilbuien, minder pijn, ik ben ietsjes fitter, ik maak me minder zorgen. Samen met andere positieve veranderingen in mijn leven heeft het ervoor gezorgd dat ik niet meer depressief ben. Ik heb nog af en toe last van stemmingswisselingen, maar minder frequent en het voelt minder zwaar en hopeloos. Ik heb spijt dat ik zo lang gewacht heb met het weer proberen van een SSRI. Ik was best wel bang van tevoren voor eventuele gewenning en allerlei enge klachten als ik weer zou stoppen met dit middel. Hier kan ik nog niks over zeggen, maar het stelt me enigszins gerust dat ik de pillen krijg in de vorm van capsules die vol zitten met hele kleine bolletjes. Je zou dus in principe heel langzaam kunnen afbouwen, mocht je last krijgen van een soort 'ontwenningsverschijnselen'.
28-02-2018

Cymbalta (duloxetine)

In ben gestopt met roken op 09-02-2017 met inname van Champix en opvolging tabacoloog tijdens deze keur heb ik het zeer moeilijk gehad door de vele nevenwerking , na beëindiging van deze kuur en nog steeds rookvrij , heeft mijn huisarts cymbalta voorgeschreven voor mijn depressie te onderdrukken maar deze medicatie heeft voor mij zeer veel nevenwerkingen bv tweemaal electr[lees meer...]ische flitsen in mijn hoofd tijdens de nacht (bliksemschit), nadien niet meer voorgekomen heb dit laten onderzoeken door een MRI te laten maken in samenspraak met neuroloog maar alles was ok .Heeft iemand van jullie die deze medicatie neemt ook zoveel nare nevenwerkingen
25-02-2018

Cymbalta (duloxetine)

Buiten oxycondon 150 mg om per dag gebruik ik 120mg cymbalta. Vreselijke levensechte nachtmerries waardoor slapen niet altijd makkelijk is. Overdag vaak moe en hierdoor val dan ook regelmatig in slaap.. Dank zij de oxycondon en cymbalta kan ik nog 5 uur per dag werken alhoewel de artsen hebben besloten mij na een ziekmelding volledig af te gaan keuren. Aangezien ik dit[lees meer...] niet wilt hoop ik dat deze pijn medicatie mij nog een aantal jaar aan het werk kan houden.
24-02-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben er nu 2 weken bijna mee bezig en al 5 kilo aangekomen. Aangezien ik een maagverkleining heb ben ik hier niet blij mee maar ja als je verder alles al gehad hebt wat doe je dan??????

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4208)
Anticonceptie - overig (3154)
Cholesterol (2508)
Depressie - antidepressiva overig (2301)
Epilepsie (2093)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1912)
Pijn - morfine-achtigen (1854)
Pijn (1718)
ADHD - psychostimulantia (1596)
Verslavingsziekten (1592)
Bloeddruk - betablokkers (1463)
Maagzuur - protonpompremmers (1417)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1387)
Anticonceptie - eenfase (1173)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (974)
Angststoornissen (945)
Depressie - antidepressiva TCA (885)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (858)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (854)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!