ISO 27001

ervaringen per categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

24-07-2017

Dysthymie

Ik ben begonnen met Efexor 150mg per dag, ik wist niet wat ik meemaakte, ik kon voor het eerst ergens naar staren zonder aan iets anders te denken.. Maargoed ik heb ook ADHD, ik hang aan dit middel en kan echt niet zonder meer. Circa 8 jaar aan de Efexor gezeten en toen had ik opeens Venlafaxine (is hetzelfde werd er gezegd) en de klachten kwamen langzaam weer terug.. dus[lees meer...] opnieuw een afspraak gemaakt met de specialist en jawel, de Venlafax kon nog wat omhoog, om kort te gaan zit ik nu al wat jaartjes op de 300mg per dag maar ik kan nou niet zeggen dat het een beter product is dan de Efexor, die had echt effect.
24-07-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

De eerste weken heb ik bijwerkingen gehad (Misselijk , hoofdpijn, draaierig en vermoeidheid). Maar sindsdien durf ik weer buiten en voel ik mij weer goed ' zonder angst'! Onder toezicht van de huisarts ben ik nu dan ook aan het afbouwen. Binnen twee weken stop ik volledig. Ben zeer tevreden met dit medicijn!
22-07-2017

Drugsverslaving

Ik heb twee jaar geleden mijn heup gebroken. Pennen waren verzakt en meer dan een jaar morfine oxycodon geslikt 50 Mg per dag plus tramadol en andere pijnstillers. Door deze gebeurtenis verslaafd geraakt aan de morfine. Nu bijna alles afgebouwd en slik nu dit middel om goed te slapen en werkt perfect. Hiernaast schijnt het middel ook geen verslavend effect te hebben. In [lees meer...]mijn geval dus perfect.
19-07-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Gebruikte eerst seroxat tegen angst en paniekstoornissen echter deze gaven bijwerkingen zoals afname van sexuele aard. Daarom over gestapt op efexor wat op dit vlak totaal geen bijwerkingen geeft.
19-07-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Het had steeds minder effect
12-07-2017

Efexor (venlafaxine)

Werkte jammer genoeg niet voor mij, overgestapt naar een ander antidepressivum.
11-07-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

In 2010 begonnen aan 1 keer per dag, venlafaxine 75 mg. Dit vanwege depressieve gevoelens na een heftige periode. Deze medicijnen hebben mij er doorheen geholpen, echter de wens om het zonder te kunnen is er altijd geweest. Vanwege de heftige bijwerkingen niet eerder gelukt om te stoppen met deze pillen. Heftige koppijn, duizeligheid, misselijkheid en ontzettend moe waren [lees meer...]de grootste bijwerkingen als ik al eens 1 dag vergeten was deze pil in te nemen. Aangezien er sinds kort cardiologische problemen zijn, waaronder hoge bloeddruk, hoge cholesterol (familiair) en een lekkage aan de aortaklep bij het hart, heeft de cardioloog aangegeven dat het Medicijn venlafaxine en de aan mij voorgeschreven cardiologische medicijnen niet goed samengaan. De venlafaxine zou de werking van de cardiologische medicijnen tegenwerken. Een stok achter de deur om dan nu toch te gaan afbouwen met als doel helemaal te stoppen met antidepressiva. Dus ben ik begin juni 2017, na 7 jaar venlafaxine 75 mg overgegaan naar 37,5 mg per dag. Dit in overleg met de cardioloog en de huisarts. Na een paar weken 37,5 mg, zonder noemenswaardige problemen, ben ik sinds een 1 juli helemaal gestopt met het innemen van deze pillen. De eerste 4 dagen voelde ik me ziek. Enorme Hoofdpijn, misselijk, duizelig en moe. Maar deze klachten verdwijnen na een paar dagen en ik voel me nu helder en fitter. Ik besef dat ik er nog niet Ben, maar ben er trots op dat ik zo heb kunnen afbouwen en dat ik er nu van af ben. Ze hebben mij door een moeilijke tijd geholpen, echter heb ik nooit beseft wat voor troep het eigenlijk is dat je er zo veel bijwerkingen van hebt als je stopt.
03-07-2017

Cymbalta (duloxetine)
Chronische depressie

Ik gebruikte Cymbalta gedurende jaren tegen chronische depressie. Het hielp me enorm op psychologisch vlak. Ben wel met tussenpozen gestopt (2 zwangerschappen). Maar uiteindelijk toch op zoek naar een ander antidepressivum omwille van de lichamelijke klachten: ik werd er na enkele maanden gebruik steeds moe van. Moest ook constant letten op mijn gewicht.
24-06-2017

Chronische depressie

Zeer effectief. Verminderd piekeren. Verminderd obsessieve gedachten. Verbeterd algemene stemming.
22-06-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik voelde me niet eens heel slecht maar had soms last van angstoornis. Op advies van psych dit genomen. Opbouwen was echt een hel. Ben met 17,5g in stapjes omhoog gegaan. Voelde me echt heel slecht en vaak gedacht om te stoppen toch doorgezet. Na 3 maanden leek m'n lichaam te wennen, na 4 maanden resultaat. Lijkt nu redelijk te werken. Maar het is wel heftig spul althans v[lees meer...]oor mij. Blijf doorzetten !!
20-06-2017

Sint Janskruid (hypericum)

ik was 6mnd gestopt met de pil en ben toen overgestapt naar de koperspiraal. Doordat er geen kunstmatige hormonen meer in mijn lichaam zitten zijn mijn eigen hormonen volop aanwezig. 1 van de dingen is dat er gem. 1 week neerslachtigheid in de maand zit, dat ik sneller emotioneler ben maar ook boos, het schommelt flink dus. Ben daardoor eens sint janskruid van de kruidvat[lees meer...] gaan gebruiken. het werkte goed, de hormoonhuishouding leek weer een beetje normaal te worden, gevoelens worden afgevlakt. Ik heb de pillen vanaf half dec tot aan mei geslikt. Had wel voor het eerst gaatjes in mijn leven in mijn kies. Verder heb ik het gevoel dat je er van aankomt of vocht vasthoud. Sind ik het gebruik 3,5 kilo aangekomen zonder dat er echt veel in mijn eetpatroon is gewijzigd. Ook had ik een voller gezicht borsten en benen. Nu 1 maand gestopt en de hormoonschommelingen zij volledig terug helaas maar ook de kilos zijn niet weg. Hoop dat dit nog gaat gebeuren. Gezicht is wel minder opgezet. Ik heb wel eens primolut gebruikt om de menstruatie uit te stellen, sint janskruid heeft beetje hetzelfde effect op het lichaam.
19-06-2017

16-06-2017

Cymbalta (duloxetine)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Beste, Ik ben 22 jaar heb borderline persoonlijkheidsstoornis neem al jaren cymbalta in maar zou willen stoppen voor aan kinderen te beginnen. Wat zijn jullie ervaring?
16-06-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Wat een hel..... Na 30 jaar elke dag paniek, angst, zeer nare fysieke gevoelens toch maar een hulpmiddel nemen om eindelijk eens zonder die vreselijke, mij in de weg staande nare gevoelens te killen ; ) . Mijn overtuiging was dat ik het zelf kon oplossen, vandaar dat ik nooit AD wilde. Natuurlijk heb ik miljoenen andere kruiden, pillen, therapieën van acupunctuur t[lees meer...]ot hypnotherapie, van rondjes rennen tot meditatie en nog veel veel meer gedaan wat helaas dat immense gevoel niet wegnam. Conclusie, want het kon echt niet langer zo, AD, de belofte was dat ik mij dan eindelijk fijn zou voelen met de feestdagen én alle andere dagen die zouden volgen, YES, dat wil ik, dat wil ik!!!!! Vast herkenbaar voor diegene die een vergelijkbare worsteling hebben.... Met een diepe zucht moest ik toegeven dat ik het kennelijk dus niet zelf kon oplossen.... Hup, slik die pil en ga van het leven genieten! Ja, de eerste capsule ging naar binnen...... Suggestie of niet, na een bepaalde tijd voelde ik mij steeds slechter, vreselijk, echt vreselijk diezelfde dag! Alle bijwerkingen en meer (zoals ik dat naar mijn geliefdes roep) nestelde zich in mijn hele lijf, van top tot teen..... > HEL< Even doorzetten, er moet een spiegel komen..... afschuwelijk.... de enige spiegel die ik bemerkte was mijn onherkenbare hoofd in de spiegel in de badkamer...... pffffff, niet te omschrijven wat heb ik mij slecht gevoeld! Verbetering bleef uit, ik bespaar u alle details, het zijn er Té veel. Aanbevolen werd om de AD een kans te geven en het minimaal, minimaal een jaar in het lijf te gooien. Zo gezegd zo gedaan. Ruim anderhalf jaar verder, natuurlijk wilde ik het na een jaar slikken toch nog een kans geven, want je weet maar nooit, stel ik stop precies na een jaar én als ik even doorzet dat nét het ei van Columbus zich aandient. Het ei kwam niet........ In maart vind ik het genoeg! Stoppen! Wederom en helaas ook een hel, echt, heel heel heel onprettig. Ik ben bijna vier maanden verder en heb van de week mijn laatste ieniemini dosis ingenomen. Spijtig dat het niet heeft gebracht waar ik zo op hoopte. Blij dat ik die rommel niet meer slik en nu nog de laatste stuiptrekkingen ervaar van dit wondermiddel. Bedenk goed voor een ieder die denkt dit nodig te hebben, het anders kan uitpakken dan voorgeschreven staat en hoopt! Iedereen is natuurlijk anders en reageert anders, voel voor uzelf wat bij u past en uiteindelijk komt alles goed!
14-06-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Jarenlang venlaxafine gebruikt. Middel was niet effectief meer voor mij en depressies kwamen terug.
26-05-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben van 15 mg naar 30 mg gegaan maar had met 15 mg al spiertrekkingen en zwakke bennen net of je door je benen gaat met lopen ik zit in de 4de week iemand met zelfde ervaring?
22-05-2017

Bipolaire stoornis

met Venlafaxine begonnen als medicijn tegen zware depressie. ik sliep niet meer. in de eerste week begon ik weer normaal te slapen. tegen de depressie werkte het pas na ongeveer 7 weken. even geduld hebben dus. nu af en toe nog hypomanie maar dat is onder controle met Oxazepam. ben zeer tevreden over dit medicijn. eerst Paroxetine gebruikt maar daar was de hypomanie veel e[lees meer...]rnstiger.
19-05-2017

Duloxetine (duloxetine)
Fibromyalgie

Mijn Klacht: · Na 3 maanden doodziek te zijn geweest, kwamen mijn man en ik erachter, dat BENU apotheek mijn Cymbalta (18€) af te wisselen met Duloxetine (2,50£) zonder dat mijn huisarts en ik er vanaf wisten. Bij de Amersfoortse heb ik de vrije keus in medicijnen. Ik was zo ziek lag voor dood in bed, geen arts die wist wat ik had! De laatse wekenwas het zo erg, elke d[lees meer...]ag de dokter bellen, 11 kilo afgevallen, van huisartsenpost met bloedonderzoeken naar de huisarts enz! Tot de arts op de huisartsenpost tegen ons zei: Je moet even met je huisarts samen gaan puzzelen in alles. Mijn man is zelf gaan puzzelen, terwijl ik voor half dood in bed lag! Blijkt dat BENU apotheek vanaf juni 2016 Duloxetine heeft voorgeschreven, en daarna weer Cymbalta en vanaf half december constand de goedkope Duloxetine! De apotheek zegt in januari hebben wij met de zorgverzekeringen om de tafel gezeten en moest dat! Ik zei en jullie geven het zomaar in december al???? Ik zo ziek als een hond De Amersfoortse gebeld, die zeiden nee hoor, U hebt de vrije medicijnen keus, en heeft vanaf dag 1 geen klachten gehad van de Cymbalta, dus geen reden voor verandering! Wat ook nog blijkt, per uitgeschreven recept ontvangt de apotheek 6 euro voor uitgifte, en kwamen de de medicijnen ook steeds in 2x brengen voor 1 maand! Tergend langzaam klim ik nu uit een heel diep dal, 3 maanden moeten eten maar niet kunnen, yoghurt die zelfs nog bleef hangen in mijn keel! Angst, en eigenlijk alle gevaarlijke bijwerkingen en minder gevaarlijke bijwerkingen die mijn man had uitgezocht die had ik, en die zijn niet misselijk! Ik heb me nog nooit zo ziek gevoeld, en heb in juli ook nog 5 dagen in het ziekenhuis gelegen waar niks uit is gekomen, na dure scans, enz! Ik heb deze medicijnen Cymbalta al heel lang, voor de Fibromyalgie, om de scherpe pijntjes van de fibro af te halen! Ik ben er behoorlijk van geschrokken, heb het hoofdkantoor gebelt dat ik stappen ga ondernemen! Na 4 pillen Cymbalta merk ik al verschil, en ik heb het hoofdkantoor van BENU apotheek gebeld, en die gingen het even doornemen met de medewerkers en de leidinggevende van het filiaal. Maar ik wil stappen ondernemen voor weer 3 maanden van me leven, om de winst van een apotheek! Sta ik in mijn recht? Kunnen jullie mij daarmee helpen? Ik lig nog steeds in bed, niet meer de hele dag, maar het is een aanslag op mijn lichaam geweest! Ik hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen sturen! Ook zat ik al een tijd op pilletjes te wachten tegen de misselijkheid, toen ik BENU apotheek belde, zeiden ze, ja dat ligt hier al een tijdje, maar we wisten niet wat ze er mee moesten! Terwijl de medicijnen bij mij altijd thuis worden bezorgd! En de apothekers assistent, wist niet eens dat Cymbalta ook nog een antidepressiva was. Ik ben op, ik krijg niet eens van het hoofdkantoor een antwoord op mijn mails, schandalig! Met Vriendelijk groet, Marian
15-05-2017

Sint Janskruid (hypericum)

Krijg hier paniek/angstaanvallen van. Verergert dwanggedachten. Ik raad dit product niet aan voor mensen die gevoelig zijn voor angst.
09-05-2017

Chronische depressie

Werking begon bij mij pas na 4/5 weken. Naast hoofdpijn en sufheid, ook verminderd zicht! Vooral in verkeer lastig. Geen uitgelaten stemming ofzo, wel verbetering algehele stemming. Als je je neutraal opstelt t.o.v. dit middel waarschijnlijk beste resultaat, "wondermiddeltjes" bestaan niet.
07-05-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Heb ongeveer 15 jaar paroxetine gebruikt, over het geheel goede evaring mee. Laatste jaren heeft het mij niet altijd door emotionele gebeurtenissen geholpen, het was te doen. Het laatste jaar ging het ,al zeg ik het zelf, best goed met mij. Ik wilde de medicijnen iets gaan verlagen, met de bedoeling om iets minder afgevlakt te zijn, dat ervaarde ik wel met de paroxetine. D[lees meer...]us ging van 20mg naar 15 mg. Wilde dit wel over een langere tijd blijven doen. Wilde dit niet doen zonder de huisarts. Dus afspraak gemaakt, er zat een tijdelijke vervanger, hij zou het toch wel weten over mijn afbouw. Maar hij vond dat er helemaal mee stoppen geen optie was en rade mij aan om binnen twee weken over te stappen op mirtazapine. Dit gedaan, doe dit nooit, zo snel overschakelen. Het was een regel rechte hel. Nu 4 maanden verder, de mirtazapine werk helemaal niet. Mijn depressie en angsten zijn verschrikkelijk. Meerdere malen bij de huiasarts geweest, moest het maar verhogen en een afspraak bij een psychiater maken, waar ik over 3 weken terecht kan en moest er maar oxazepam bij gebruiken, voor mijn ansgsten. Ben nu zelf de dosering wat aan het verlagen. Tot ik bij de psychiater ben geweest en dan misschien andere medicijnen.
26-04-2017

Trazodon (trazodon)

Minder angst en paniek, goed slaapmiddel
25-04-2017

Duloxetine (duloxetine)

Na 2 herniaoperaties in 2015 en 2016 op dezelfde plek l4-l5, bleef ik pijn houden rondom de operatieplek en de onderrug, maar ook zenuwpijn in het hele rechterbeen. vooral 's morgens en wat later op de avond, dan zak ik helemaal in. Doordat ik nu op advies van de neurochirurg duloxetine gebruik, ben ik voor 90% van de zenuwpijn in het been af, de pijn rondom de operatiepl[lees meer...]ek en de onderrug zit er nog wel, maar daar gebruik ik ook nog oxycodon en diazepam tegen. Toen ik met duloxetine begon, had ik ervoor 3 weken Lyrica gebruikt. Dus toen ik met duloxetine msr 30mg begon, was de lyrica ook nog in mijn lichaam. Maar na 2 weken wennen, ging het wel. Ik was in het begin een beetje warrig en heel moe, dat werd later wel minder. maar ik slaap er heel goed en rustig op. In tegenstelling tot de lyrica, waar ik nachten van op zat. Met dit middel moet je wel oppassen met alcohol, dat is een hele slechte combinatie..!!, en mijn eetlust is ietsje minder geworden. Ik zal de rest van mijn leven wel last van mijn onderrug blijven houden, maar met de juiste medicatie is het leefbaar.
25-04-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik het in combinatie met quetiapine en beiden hielpen om wat rust te brengen in heftige emoties (schuld, gevoel mislukt te zijn, idee geen gevoelens te hebben). Wegens vakantie venlafaxine weekje niet gebruikt, maar kan niet slapen zonder quetiapine. Venlafaxine brengt nog meer rust.
24-04-2017

Posttraumatische stress-stoornis

75mg hielp niks, nu verder opbouwen en hopen dat het iets uit haalt.
24-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik lijd al 8 jaar aan slapeloosheid. Na een tijdje werkte de promethazine die ik daarvoor gebruikte niet echt meer, dus daar ben ik mee gestopt. Gevolg was dat het probleem nog veel erger werd. Daarom dit middel voorgeschreven gekregen. Zolang ik zorg voor een redelijk stabiel ritme doet het zijn werk heel goed. Inslaaptijd is vaak een uur of korter. Tijdens periodes van v[lees meer...]eel stress word ik nog wel vaker 's ochtends te vroeg wakker en kan dan weer moeilijk in slaap komen. Ook word ik vaker 's nachts tussendoor wakker, maar vaak val ik dan direct weer in slaap door het sterke versuffende effect. Ik had verwacht dat dat effect na een paar maanden wel af zou nemen door gewenning, zoals vaak het geval is bij slaapmedicatie, maar dit is gelukkig nog niet het geval geweest. Ik heb volgens mij in geen jaren zo goed geslapen als met dit medicijn! Jammer wel van de gewichtstoename. Ook had ik niet verwacht dat ik er zo heftig van zou gaan dromen, dit stond niet in de bijsluiter.
23-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Het klopt dat je suffig bent en er in mijn geval de hele dag niet echt bij bent. Je bent gewoon versuft en concentreren kost inderdaad moeite. Ik slaap er wel goed van in (30 mg. per dag), maar word ook vrij vroeg in de ochtend wakker en dan lukt het slapen niet meer, terwijl ik toch echt nog moe ben en eigenlijk verder hoor te slapen. De bijwerkingen mogen wel over enkele[lees meer...] dagen overgaan, anders ga ik weer afbouwen naar 15 mg., want ik kan zo niet aan een betaalde baan beginnen dat is zeker. Nu zit ik in de bijstand, werk flexibel in een moestuin om zo toch veel buiten te zijn en bezig wat weer goed is voor de conditie en ik daarmee extra moe word zodat ik weer goed slaap. Toch ben ik te duf en ben er geheel niet echt bij (soort van licht stoned zijn). Dit komt van de bijwerkingen van mirtazipine. Als middel niet zoals verteld binnen week verbeterd dan bouw ik echt af, want ik wil me niet de gehele dag en avond zo suffig voelen. Ik raad iedereen met langere slaapproblemen aan om de Slaapwijzer van William Klauw op je mail te krijgen; Het boekje krijgt je voor weinig thuisgestuurd en is voor ieder die zijn/ haar slaapproblemen nu echt wil aanpakken op milde maar effectieve wijze. Slaapproblemen zijn enorm lastig en nemen je hele dag in beslag. Hier moet echt meer aandacht aan gegeven worden. Luister meer naar je lichaam en stel prioriteiten wat nu echt belangrijk voor een mens in het leven is.
23-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben opgenomen in ggz, diagnose borderline oa vanwege paniek, angsten, wisselende stemmingen, ernstige depressie. Maak me overal zorgen om, totale onrust. Wat kan ik nog doen om een dragelijker leven te hebben?
20-04-2017

Trazodon (trazodon)
Dwarslaesie

gebruik het nu al 10 jaar, toen: slecht slapen, heel rare dromen, onrustig. Nu : betere nachtrust, hallucinaties, onrustig bij ontwaken (na een korte periode terug rustig), negatieve dromen (verdwijnt na enkele momenten van logisch denken), dorst, droge mond.
19-04-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Na 2 jaar Citalopram onder begeleiding van de huisarts, zelf de stap gezet naar een psychiater, want de Citalopram hielp me niks. Daar overgeschakeld naar Venlafxine door de Citalopram af te bouwen en tegelijk de Venlafaxine op te bouwen. Dit middel heeft echt mijn leven gered!! Ik was helemaal klaar om op te geven, na 2 jaar mij absoluut ellendig te voelen en te weinig [lees meer...]energie te hebben om het in psychotherapie aan te pakken werd ik stilletjesaan terug een mens. Alles werd net dat ietsje draaglijker, zodat ik mij niet meer totaal machteloos voelde tegenover al mijn problemen. De opstart was wel hevig: zweten, beven, spierpijnen, misselijk... Ik heb het de eerste maal niet volgehouden, waardoor ik er een tweede keer door moest :P. Maar na een week is dit volledig afgenomen. De blijvende bijwerkingen zijn voor mij nog steeds gemakkelijk spierpijn hebben en dat alle seksuele zaken wat minder lopen, al neemt dit met wat oefening en geduld wel af ;)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3923)
Anticonceptie - overig (2989)
Cholesterol (2353)
Depressie - antidepressiva overig (2180)
Epilepsie (1973)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1785)
Pijn - morfine-achtigen (1696)
Pijn (1611)
ADHD - psychostimulantia (1508)
Verslavingsziekten (1457)
Maagzuur - protonpompremmers (1349)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1325)
Bloeddruk - betablokkers (1175)
Anticonceptie - eenfase (1095)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (910)
Migraine (867)
Angststoornissen (856)
Depressie - antidepressiva TCA (828)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (814)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!