categorie

Depressie - antidepressiva overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva overig

05-04-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Na nare gebeurtenissen een depressie paniekaanvallen angststoornissen deze periode heeft mij 5 jaar van mijn leven gekost, toen toch maar de stap naar de dokter gemaakt om toch maar te beginnen met een AD kreeg venlafaxine langzaam opgebouwd naar 75 mg is een hele lage dosis er ging een wereld voor me open was weer de ouwe heb het weer gezellig en ben weer gelukkig. Zwee[lees meer...]t alleen veel s’nachts en minder zin in sex maar dat neem ik op de koop toe. Blij dat ik deze stap genomen heb en een compliment voor de Dokter.
02-04-2020

Sint Janskruid (hypericum)
ADHD

Door mijn ADHD ben ik vaak angstig en nerveus zonder reden. Sint Janskruid is voor mij een goede ondersteuning naast mijn ADHD medicatie (Concerta)
02-04-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik slik ruim 20 jaar Efexor, Venlafaxine. 150 mg per dag. Ik heb er veel baat bij. Ik mis kennelijk een stofje in mijn hersenen dat met Venlafaxine wordt aangevuld. Ik was voorheen depressief en erg angstig. Hiervoor heb ik ook psychotherapie gehad. Venlafaxine helpt mij goed. Geen depressie meer. Geen bijwerkingen. Alleen in begin wat zweten. Maar naderhand was dat over. [lees meer...]Mijn gevoelens worden niet afgevlakt. Ben erg tevreden met dit middel.
26-03-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Vandaag is mijn eerste dag dat Ik dit medicijn heb gebruikt en Ik heb al nare bijwerkingen, zoals misselijkheid , kots gevoel en Vieze smaak bij het slikken , hebben jullie dit ook gehad en hoelang kan het duren Ik slik 75mg
14-03-2020

Fibromyalgie

Ik gebruik Venlafaxine 150 mg een tiental jaren. Initieel voor depressie maar volgens de reumatoloog zou het ook mijn pijngrens verhogen waardoor ik de pijnen van de fibromyalgie beter kan verdragen. Soms probeer ik te verminderen naar 75 mg maar dan merk ik dat het minste beetje tegenslag mij dieper doet wegzinken en de tranen steeds klaar staan. Dus ik hou het maar op [lees meer...]150 mg. Buiten de gewichtstoename heb ik verder geen bijwerkingen.
10-03-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik neem sinds mijn 16 jaar venlafaxine. Dit is inmiddels 7 jaar. De eerste jaren nam ik 150 mg, toen ik 19 jaar was 75 mg, van mijn 20 tot 22 jaar 37,5 mg en op dit moment terug 75 mg. Ik neem dit momenteel in combinatie met Sipralexa, vroeger in combinatie met Mirtazapine. Vanaf ik 150 mg neem heb ik last van hartkloppingen, trillingen, ticks aan gezicht / mond, wei[lees meer...]nig controle over lichaam. Bij 75 mg heb ik enkel last van nachtelijk knarsentanden (bruxisme), beweeglijkheid tijdens mijn slaap, restless leg syndrom Volgens psychiater heeft het geen zin om zolang dezelfde medicatie te nemen omdat je hersenen zich reeds naar deze medicatie gezet hebben en er dus geen enkel effect meer van is. Mijn huisarts is hier niet mee akkoord en wil niet dat ik stop met het innemen van deze medicatie. Bij afbouwen of vergeten van innemen medicatie voel ik meteen 'schokjes' in mijn hersenen. Precies een kortsluiting. Heel erg eng. Blijkt dat dit normale ontwenningsverschijnselen zijn. Volgens psychiater (moest ik willen afbouwen) moet ik het product kopen met afzonderlijke bolletjes in de capsule. Zodat ik iedere dag 1 bolletje minder inneem. Op die manier zou ik er het minst last moeten van hebben. Maar op dit moment is dit niet aan de orde. Zolang mijn hersenen / gedachten maar even uitgeschakeld zijn neem ik de bijwerkingen er wel bij.
10-03-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

In 3 maanden tijd, was ik 8 kg aangekomen. Ik hield precies vocht op en had enorm veel zin in zoetigheden, koolhydraten... Ik moet sowieso al rekening houden met mijn suikergehalte, deze was fors gestegen na het innemen van deze medicatie (15mg). Psychiater had deze voorgeschreven. Huisarts heeft dit meteen weer afgebouwd.
08-03-2020

06-03-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Het geeft gewenning. In begin dacht ik de AD had gevonden.. door iets meer te nemen begon mijn maag te rommelen en vreetbuien, de angstklachten waren niet beter. Ik heb veralgemeende angsten.datvreed aan een mens.heb al vele therapie gedaan enz...ben zelf in medisch beroep. Ik dacht om cipramil rustig te proberen of iets anders. Prozac geeft teveel prolactine,sipralexa wa[lees meer...]s niet slecht maar daar kreeg Ik een krop van in de keel en kon niet huilen... Bij de andere krijg ik krampen in de spieren. Kan aub mij iemand iets aanbevelen dat alles wat luchtiger wordt... Ik rij al 3 jaar niet meer op de autostrade.... Ik pieker snachts, zorgen om mijn kind en sociale angsten. Ik ben een sopraan en durf ook niet meer voor de mensen. Cipramil, serlatine, maar ik wil niet teveel kg bij. Wat denken jullie? Alle raad is welkom.
05-03-2020

Chronische depressie

het enige pluspunt is dat je er goed van slaapt
26-02-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik leidde aan heftige slapeloosheid. Ik sliep maximaal 3 uur per nacht en elke nacht leken de paniek aanvallen erger te worden. Reguliere slaapmiddelen werkten niet en de slaapkwaliteit van de slaapmiddelen was nihil. Een half tabletje voor het slapen gaan en jaren lange angst en paniek voor het slapen gaan houden me niet meer uit mijn slaap. Ik durf weer naar bed te gaan [lees meer...]en ben niet meer angstig. Voor mij een live saver!
26-02-2020

Efexor (venlafaxine)

Heeft me echt geholpen,eerste 6 weken is het even doorzetten ...maar daarna is het perfect
24-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had plots erge last van paniekaanvallen en continu angst. Het werd zo erg dat ik in een depressie raakte. Ik kreeg deze nieuwe antidepressiva. Ik gebruikte eerst een paar jaar fluoxetine en had daarna afgebouwd. Maar ik vond fluoxetine nooit effectief voor mij werken. Na ongeveer twee weken Venlafaxine slikken, was ik weer helemaal de oude. Ik was wel erg moe in het beg[lees meer...]in en mijn dromen waren erg levendig. De bijwerkingen duurden een paar weken. Ik heb geen enkele spijt van het gebruik en ik voel me supertop!
23-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben van 24/10/‘18 thuis door lichamelijke klachten overmatige stress door mijn thuissituatie en mijn verleden. Suïcide poging 5jaar terug. Doorverwezen door huisarts na insomnia. In behandeling bij de psychiater van 02/‘19 medicatie vanaf 04/‘19 en bijhorend dagelijkse neurostimulatie sessies tot heden! K heb geen psycholoog, kosten zijn t hoog! Na verschillende anti-d[lees meer...]epressiva en ook anti-psychotica genomen t hebben ben k door de hel gegaan mentaal en psychisch alles, ik ben ook HSP en overgevoelig aan medicatie maar ik heb niet opgegeven ik ben r nog altijd wat niet zo vanzelfsprekend is als man alleen en papa van 3 kinderen. Het komt r op neer dat ht voor iedere persoon anders is, maar de bijwerkingen zijn niks vergeleken met de pijn die je voelt om je kinderen achter t moeten laten! Ik neem op’t moment venlafaxine 150(ik kom van 300mg) samen met 60mg duloxetine s’morgens en nog eens 30mg duloxetine in de avond. Volgende week start ik met een nieuw medicijn esketamine, mijn verwachtingen zijn hoog want geen enkel medicijn helpt mij blijvend van mijn suicide gedachten af. Het is vreselijk die bijwerkingen maar als ht enige hulp kan bieden moet je het ondergaan, nooit de hoop verliezen! Ooit komt ht goed! Ik blijf vechten...
20-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Begonnen op mijn verjaardag met het middel. Ik was heel sceptisch over het slikken van antidepressiva. Ik top al jaren met angsten en paniek, niet zozeer dat het zo erg is dat ik nergens naartoe ging. Integendeel ik zocht alles op, ook waar ik angst voor heb en onderging het. Meerdere keren behandelingen gehad, maar in tijden van stress had ik hier niets aan. 'Het ligt [lees meer...]als een prooi in het gras mij op te wachten om mij te bespringen' . Zie ik het, het is altijd aanwezig die stomme angst en paniek. Ik was er zo zat van, dat ik de stoute schoenen heb aangedaan. Dag 3 ik heb nog steeds geen spijt, had hele nare bijwerkingen verwacht, maar het valt me 200% mee. Ik ben een beetje high, en soms misselijk en hoofdpijn....thats it! Mensen laat je vooral niet lijden door alle negatieve berichten, beheers angst/paniek/depressie je leven? Probeer het en ervaar wellicht een ander leven, het leven is al zo kort!
18-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik begon met slikken met een lagere dosis van 37,5 mg, na twee weken ben ik naar een dosis van 75 mg gegaan. In de eerste week had ik rotte bijwerkingen. Was erg misselijk, ik schrok steeds wakker van nachtmerries. Maar ook zag ik redelijk wazig. Ik moet wel zeggen dat het de moeite waard is om te slikken. Ik ben nu een paar maanden verder en mijn levenslust is weer [lees meer...]terug en ben weer aan het genieten. Wel zal ik aanraden om af te bouwen onder proffesionele begeleiding en zeer langzaam. Heb namelijk al van dit medicijn geleerd dat je niet zomaar kan stoppen dit geeft ernstige klachten. Ik had met name veel last van paniek, angst maar ook werd ik er beroerd van. Dit middel heb ik namelijk twee jaar geleden geslikt. Maar kreeg een terugval daarom ben ik weer op nieuw gestart met venlafaxine.
15-02-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Angst/paniekstoornis/ depressie/ 4 jaar gastritis van de angst en stress, piekeren, sociale angst. Ik heb een zeer zwaar leven gehad... misbruik, cassatie rechtbank, verworpen en onterfd door mijn eigen moeder die haar man beschermt terwijl hij 5 jaar kreeg door pedofiele, ik werd door hem misbruikt! Ze schonk laats nog een huis aan hem! Ik ben alleenstaande moeder met[lees meer...] een zoon van bijna 18. Ik heb heel hard alleen moeten vechten in verschillende fases van mijn leven, ben altijd sterk geweest tot over 3 jaar waar ik mijn echte crash heb gehad!!! Mijn moeder had mij onterfd....mijn ex was weg, ik verloor mijn job... Dit uit zich in zware paniekaanvallen= bijna doodservaringen, 42kg., geen nachtrust meer, maagbloedingen etc....zware depressie. In het begin kwam ik vlug bij met kg. Ik sliep goed. Omdat ik teveel bijkwam vanalles geprobeerd van AD maar veel bijwerkingen. Toch mirtazepine 7,5mg blijven gebruiken en dan 15 mg. Er is een soort gewenning en je lichaam stabiliseert. Ook minder benzodiazepine gebruik door mirtazepine. Ik let op mijn voeding. Mijn maag blijft gevoelig.
14-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Sinds 2005 slik ik Venlafaxine en ben erg tevreden over dit middel. Voorheen werd ik jarenlang wakker met buikpijn (angst voor de dag, angst voor het leven) en dat was een heel naar gevoel! Therapie heeft me toen zeker goed geholpen maar de Venlafaxine heeft me uiteindelijk het beste geholpen. Mijn leven is er zoveel op vooruit gegaan.
13-02-2020

Efexor (venlafaxine)

12 jaar lang Efexor gebruikt tegen depressie en een gegeneraliseerde angststoornis. Efexor kan prima gevoel onderdrukken. Ik was altijd in een vlakke stemming. Nooit blij, nooit droevig. Ik heb het in diverse doseringen tussen 150 en 225mg genomen. Efexor vereist een nogal strikte levensstijl. Dit was met mijn ADD en Asperger niet makkelijk. Moet bij voorkeur op dezelf[lees meer...]de tijdstippen genomen worden. Als je te laat bent kun je het echt lichamelijk gaan voelen. Het is verslavend. Aan het eind werd ik resistent tegen Efexor, maar de lichamelijke verslaving was er wel nog. Afkicken is zeer zwaar en kan met harddrugs vergeleken worden. Begeleiding van de arts is dan ook vereist. Het hele afkickproces duurde ongeveer een jaar. Ik ben overgestapt op een hoge concentratie CBD pasta en voel me helemaal gezond. Als je besluit Efexor te nemen, doe het dan voor korte tijd. Bij depressie kunnen suïcidale gedachten opkomen tijdens de opbouw en de afbouw. De eerste weken lijkt het meer kwaad dan goed te doen, maar na een week of drie begint het te werken.
13-02-2020

Stress

Een half tablet mirtazpaine van 7.5 mg doet bij mij al wonderen. Ik sliep steeds enkele uren en dan kon ik niet meer slapen door nachtelijke stress en onrust, angst. Al bij een tablet mirtazapine slaap ik weer 8 uur wat me in tijden niet gebeurd is. Dit resulataat houdt aan. Ik gebruik het al jaren lang en probeer er wel eens mee te stoppen, maar dan slaap ik prompt we[lees meer...]er slecht. Mogelijk ben ik er wel afhankelijk van geworden, maar dat is dan maar zo.
12-02-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

werkt goed slaap als een oss op een halve 15 mg eerste dag beetje duf smorgens maar te doen kn wel auto rijden geen probleem maar kijk goed uit ivm ongeval verzekering ga over op een vierde tablet is te doen om het in 4en te delen dus 3.50 mg hoe minder hoe beter en minder bijwerking

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik slik dit medicijn. Nu bijna 5 jaar. Ik kan er goed op slapen en ook ik, kan direct merken als ik een dosis heb overgeslagen. Het houdt mij stabiel en het heeft voor mij geen bijwerkingen. Ik slikte, toen ik ernstig depressief was een combinatie van Mirtazapine 45 en Zopiclon 7,5. Maar van de Zopiclon kreeg ik de volgende dag een smerige bittere smaak van in mijn mond. E[lees meer...]n was zeer duf gedurende de dag. Mirtazapine heeft dit niet. Ik wordt goed wakker en heb geen last van dufheid of sloomheid. Op mijn werk presteer ik goed en maak ik natuurlijk fouten maar dat komt door mezelf en niet door de medicatie. Wel heel belangrijk is, een goede therapeut om de depressie te behandelen. Ik heb er eindelijk na tig jaar 1 gevonden.

Venlafaxine (venlafaxine)

Hoi, ik ben een meid van net 28 jaar oud. Ik gebruik Venlafaxine nu 2,5 maand. (Hiervoor 1,5 jaar Wellbuterin geslikt wat in het begin wel werkte maar al vrij snel niet meer) Ik slik hier naast Methyldenidaat vanwege ADD. (En diazepam zo nodig) Ik zou graag met iemand praten die het zelfde ervaart als mij. Al jaren geleden verloor ik mijn levenslust, ik werd depressief en [lees meer...]kon niks meer aan. Hierna zelf geprobeerd t weer op te pakken en kwam al gauw in een burnout terecht, begon met paniek aanvallen en heb maanden lang gedacht dat ik dood zou gaan en of ik erg ziek was. Ik durfde niks meer ik was alleen maar emotioneel, moe, verward en durfde niet meer naar buiten of naar mensen toe. Ik sloot mezelf af en sloot iedereen buiten. Na een jaar therapie ondekt dat ik ADD heb, hiervoor training gedaan. Uiteindelijk was de burnout op de achtergrond maar ik bleef enorm angstig en last van paniekaanvallen vooral in sportschool, winkels, verjaardagen etc. Ik kreeg psycho therapie en kwam bij psychiater. Nu dus Venlafaxine in 2 maanden opgebouwd naar 112,5. Ik ervaar nare nachtmerries, ik heb hier van mijzelf al veel last van maar de laatste weken is het bizar.. Ik ben nu bang om te gaan slapen, kent iemand dit? Ook zweet ik enorm eind van de nacht (vooral mn benen). Ik merk ook dat ik anders naar mijn vriend kijk, en mij wat meer irriteer en op mijzelf wil zijn.. Mn angst/paniek is wel meer gedempt soms voel ik mij zelfs wat afgezwakt. Ik heb voor dat ik medicatie kreeg altijd gezegd dat ik het niet wilde. Toen in het begin medicijnen goed aansloegen wilde ik het toch proberen. Maar ik voel mij toch niet op mijn gemak omdat altijd nare bijwerkingen zijn! Ik ben nog niet lang aan het middel en wil het even aankijken.. Maar zou graag met iemand praten die wat herkent of tips heeft voor andere medicatie die (in zijn ervaring) goed werkt op add prikkelbaarheid en angst/paniek.

Mirtazapine (mirtazapine)

Omdat ik sinds een maand terug kamp met slaapproblemen, ben ik op aangereden van arts gestart met mirtazapine. Ik neem sinds een dikke week 7,5 mg ,s' Avond's een uurtje voor het slapen gaan. Ik merk snel dat ik moe word, doch wanneer ik in bed kom, kan ik de slaap maar niet vatten. Soms zo erg dat ik een nacht slaap oversla. Is het effectief zo dat het nog te vroeg is [lees meer...]om een volledige werking van dit middel te krijgen? Iemand hier ervaring mee?
01-02-2020

Cymbalta (duloxetine)

Ik slik al 9 jaar 2 x daags 120mg, mag dat zo lang?
01-02-2020

Alcoholverslaving

Verschillende jaren efexor gebruikt. Hielp onrust en impulsen te beheersen. Ben sinds 2 jr gestopt via afbouwprogramma apotheek ( tapering-strip) geworsteld met herstel maar ben op weg naar volledig herstel. Gebruik dit middel niet te lang!
29-01-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik dit product sinds kort als alternatief voor Zyprexa. Mijn slaap is minder goed, maar misschien is het nog wat te vroeg om te oordelen.
28-01-2020

Overspannen/burn-out

Ik heb totaal géén bijwerkingen of klachten. Nu ik een andere ziekte onder de leden heb komt dit medicijn zeer goed van pas.
28-01-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

10 jaar geleden werd mij de venlafaxine voor geschreven door mijn huisarts. Eigenlijk wou ik geen antidepressiva slikken omdat ik in het verleden genoeg nare ervaringen heb gehad bij een naaste die anti depressiviteit slikte. Maar ik had eigenlijk geen andere keuze omdat het psychisch niet lekker met me ging. Er gebeurde zoveel narigheid in mijn leven, ik werd depressie[lees meer...]f en ik wou rust. 10 jaar heb ik het geslikt, tot ik de regie zelf in handen wou hebben. Na verschillende operatie’s achter de rug gehad te hebben, vond ik dat het genoeg was , ik wou geen “troep” meer in mijn lichaam en besloot ik om te gaan afbouwen met de venlafaxine... nou viel dat even vies tegen! Zoveel nare bijwerkingen, ik voelde me zo ellendig erbij dat ik het maar weer ben gaan gebruiken. Ik ben me er verder in gaan verdiepen en kwam erachter dat er een taperingstrip bestaat om geleidelijk te helpen bij de afbouw van de venlafaxine, Deze kan je alleen verkrijgen via de regenboog apotheek. Ik heb deze via mijn huisarts aangevraagd ( hij wist niet van het bestaan af van deze taperingstrip) In 28 dagen ben ik gaan afbouwen van 37,5 mg. naar 0! Inmiddels ben ik 9 weken verder na mijn volledige afbouw van de venlafaxine, dus 9 weken slik ik helemaal niets meer. Hoe ik me nu voel? Ik vind het zwaar, heel zwaar! Ik heb veel last van somberheid, depressieve gedachtes, ik ben heel emotioneel en kan van weinig dingen meer genieten. Ik heb een gezin en ook mijn man en kinderen zien mijn verdriet, mijn strijd....dit maakt het allemaal niet makkelijker. Ik ben inmiddels begonnen met een cursus mindfulness, dit verlicht iets, maar minimaal! Elke ochtend wordt ik weer wakker met dat nare gevoel. Ik weet even niet wat ik moet gaan doen, terug aan de venlafaxine? Het nog even de tijd geven, of gaan kijken voor een andere antidepressiva? maar zoals ik me nu dagelijks voel is ook niet echt een pretje. Heeft iemand advies?
26-01-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik slik sinds januari 2014 mirtazipine 15 mg per dag de laatste 2 jaar 7.5 mg vooral voor het slapen. Ik heb mijn hele leven al in fases last van inslaap problemen. Vanaf kind zijn al. Verder kan ik goed functioneren in het leven al gebeurd dit wel met vallen en op staan. Heb regelmatig last van sombere gevoelens en Ben nogal een denker en erg prikkelgevoelig voor gel[lees meer...]uiden licht en andere kleine dingen. De slaapproblemen komen denk ik niet helemaal uit de lucht vallen. Ik vermoed dat ik ook wat kenmerken heb van add. In 2013 liepen mijn slaapproblemen volledig uit de hand. Ik viel 4 dagen per week pas om half 5 snachts in slaap. En dat terwijl ik intensief werk doe en mijn slaap heel hard nodig heb. Na een sessie met een psycholoog met mindfulness oefeningen ging het nog steeds niet beter. Om gek van te worden. Na maanden sukkelen was ik helemaal Gesloopt geestelijk en lichamelijk. Sinds ik mirtazipine slik slaap ik weer 8 uur per nacht. In het begin vooral in het weekend soms 13 uur per nacht en dan nog het idee hebben uren te kunnen slapen. Ik had een hoop in te halen. Mijn enige bijwerkingen in de eerste dagen waren blaren in me mond en verhoogde eetlust. Ik Lees ook veel negatieve reacties op dit forum, maar mij heeft dit medicijn heel erg geholpen om de structuur terug te vinden in mijn leven. Voor mij was het echt een fijn medicijn en een licht aan het einde van een hele donkere gang. Ik vind het nu wel mooi geweest en wil niet me Hele leven een medicijn te hoeven slikken dus heb besloten om proberen af te bouwen via taperingsstrips. Dit gebeurd in 28 dagen. Ik ben benieuwd wat dit met mij zal doen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4979)
Anticonceptie - overig (3668)
Cholesterol (2854)
Depressie - antidepressiva overig (2662)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2271)
Pijn - morfine-achtigen (2158)
ADHD - psychostimulantia (2003)
Pijn (1946)
Verslavingsziekten (1887)
Bloeddruk - betablokkers (1635)
Maagzuur - protonpompremmers (1536)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1489)
Anticonceptie - eenfase (1357)
Angststoornissen (1174)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1119)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1093)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (940)