lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

14-04-2016

Bronchitis

op aanraden van specialist ben ik bij een tabakoloog geweest en heeft me in enkele weken tijd heel veel goede raad gegeven, en ben ik geleidelijk verminderd met roken. Op 21 maart 1016 heb ik dan beslist om volledig te stoppen met roken. Tot op heden nog geen enkel probleem ermee gehad, en dank zij CHAMPIX heb ik echt geen zin meer in een sigaret. Had ik dit eerder geweten[lees meer...] was ik al veel vroeger gestopt met roken. Maar je moet natuurlijk ook goed gemotiveerd zijn natuurlijk om te stoppen met roken.
28-03-2016

Stoppen met roken

Nu in de vierde week met 2x daags 1 mg Champix en telefonische hulp via de huisarts, voor als ik behoefte heb aan een gesprek. Het helpt wel dat je je kunt uiten tegenover iemand die in een ver verleden heeft gerookt en weet wat je doormaakt. De hevige hunkering naar nicotine had ik al na een week niet meer, alleen voelde ik daarna nog 's morgens en in periodes van stress[lees meer...] trek in een sigaret. Ook een paar keer nam de trek toe toen ik alcohol had gedronken in een rokerige omgeving. Toen heb ik er twee gerookt. Dat zijn dus situaties die je beter kunt vermijden. Heb om de hunkering voorbij te laten gaan al veel meer dan vroeger gesnoept, fruit gegeten, zoethout gekauwd, enz. Hou dit in de hand, want je krijgt anders het gevoel dat je een snoepverslaving kweekt. Indien mogelijk maak ik een wandelingetje, ga afwassen of iets anders doen wat me afleidt, als het maar niet stress oplevert. Misselijkheid na inname van de Champix-pil kan ik vrij goed tegengaan door voldoende te eten rond de inname. De drukke dromen neem ik maar voor lief, hoewel ik er soms wakker door wordt. Inslapen gaat dan wel weer moeilijker. Ik gebruik valeriaandruppels en soms gewoon een beker warme melk om beter te slapen. Ik merk dat mijn emoties gemakkelijker en heviger opborrelen, geen idee wat precies de oorzaak is. De Champix of het feit dat er geen nicotine meer in mijn hersens komt? Ik laat het gebeuren, het hoort erbij. Ook is het zo dat bekend eten, drinken, enz. anders is gaan smaken en ruiken nu ik Champix gebruik. Tabaksrook ruik ik het beste van alles, maar het roept geen verlangen en ook geen afkeer op. Nog niet. Helaas rookt mijn vriend nog, dus af en toe pak ik uit gewoonte een sigaret van hem beet, maar ik heb er na enkele trekjes alweer genoeg van. Het is echt niet meer dan een vastgeroeste gewoonte, maar wel eentje die je de hele dag hebt. Dat maakt het zo moeilijk om ermee te kappen. Ik hoop dat ik de knop helemaal om krijg en dat mijn vriend ook de moed kan vatten om te stoppen.
23-03-2016

Stoppen met roken

Op aanraden van de longspecialist ben ik al 6 weken met een rookstop via de kliniek (tabakoloog). Vind het een echte aanrader om stoppen met roken stap voor stap. Heb met vele positieve ingesteldheid mijn laatste sigaret gerookt zondagavond 20/03/2016 om 23h45. Met behulp van Champix ( gestart op 12/03/2016) ben ik verrast over de gemakkelijkheidsgraad dat ik ermee gestopt[lees meer...] ben. Het is natuurlijk nog maar een begin, maar ben ervan overtuigd dat het me zal lukken om na meer dan 40 jaar te roken om er eindelijk een definitief punt achter te zetten en rookvrij te blijven.
04-03-2016

Stoppen met roken

Na 30 jaar roken ben ik op 7 januari gestopt met roken en op 30 december begonnen aan champix. Na de verhoging (2x 1mg) keerde ik in mezelf. Hierna heb ik de dosering gehalveerd. Dit hielp niet. Ik had de zelfde symptomen: afwezig en in mezelf. Op 22 februari in een burn out terecht gekomen. Deze burn out is door de champix versterkt. Het staat haaks op alle positieve verh[lees meer...]alen.
27-02-2016

22-02-2016

Stoppen met roken

na 35 jaar roken was ik er eindelijk aan toe om te stoppen met roken. dit dan wel met ondersteuning van champix. In de 1e week champix nog wel wat gerookt, gemiddeld 2 per dag, maar het smaakte me al heel snel niet meer en had ik ook geen zin meer in een sigaret. na een paar dagen helemaal gestopt en tot nu toe weinig tot geen behoefte om te roken. Het is wel zo dat ik ove[lees meer...]rweeg met de champix te stoppen, omdat ik me zo vaag in mijn hoofd voel. volgens mijn vriend kijk ik geregeld zeer vaag en verdwaasd van me af.
08-02-2016

Stoppen met roken

na 30 jaar roken ongeveer 3 pakjes shag in de week besloten te gaan stoppen. Hoe orgineel... 1 januari begonnen met de champix en als stopdatum 12 jan. ben alleen een dag eerder gestopt met roken.. het wonder is geschied, ik ben tot nu toe van het roken af, een kleine 4 weken al.. ik moet zeggen het viel mij reuze mee, de pillen doen hun werk uitstekend!! en natuurlijk mij[lees meer...]n wilskracht ook, want laat ik eerlijk zijn naar mijzelf toe, soms smacht ik nog wel eens naar een sigaret.. ik heb zelf besloten om een week geleden te stoppen met de pillen aangezien ik er wel heel erg misselijk van werd en soms kokhalsend boven de wcpot hing.. dus de kuur is niet helemaal afgemaakt.. al met al ben ik zeer trots op mijzelf en een beetje op de champix natuurlijk, zonder pillen was ik na 2 dagen al een emotioneel wrak geweest die ondertussen alweer een shaggie aan het rollen was.. Hulde aan mijzelf!!!!!!
03-02-2016

Stoppen met roken

Ik rookte vanaf mijn 16. Nu met Champix gestopt. Geen last van bijwerkingen en andere mensen die nog wel roken. Ik sta er van te kijken hoe redelijk gemakkelijk ik kon stoppen met roken.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (711) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (371) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (281) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop