ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

09-08-2018

Stoppen met roken

Ivm zwakke geestelijke gesteldheid heel langzaam opgebouwd, maar roken bleef heel lang lekker ook met 2 mg per dag. Rond 20 juni gestopt met roken. Paar dagen best lastig maar viel me heel erg mee. Na drie weken gestopt, mentale break down, weer begonnen met roken. Nu smaakte het niet meer lekker. Sindsdien, na drie dagen roken, weer gestopt. Ga nu van de pillen af. Heb n[lees meer...]u de hele tijd hoofdpijn en slaap slecht. Hopelijk krijg ik geen terugval en begin ik niet opnieuw met roken. 35 jaar gerookt
26-07-2018

Stoppen met roken

Stoppen met roken. We moeten er allemaal aan beginnen. Via de huisarts champix. Na een kleine 2 weken ben je bijna zeker gestopt. Smaakt voor geen meter meer. Ik had wel last van misselijkheid na inname en ik merkte na een maand dat ik ook chagarijnig werd na inname. Ongeveer 2 uur na elk tablet. Ik ben er mee gestopt. Maar..... ook niet begonnen met roken. Kwestie van[lees meer...] volhouden maar dankzij champix het juiste stapje in de goede richting. Snap niet dat ik ooit gerookt heb. Ik ga tenslotte ook niet hardlopen in het donker op de snelweg. 😉
18-07-2018

Rookverslaving

Geweldig medicijn om te stoppen met roken! Ik ben inmiddels 2 jaar gestopt dankzij Champix. Zonder noemenswaardige bijwerkingen. Wat gekke dromen en een beetje hoofdpijn in het begin, maar niet meer dat vermoeide gevoel door altijd maar te moeten roken. En om misselijkheid te voorkomen, gewoon een hapje eten voordat je het medicijn inneemt. Champix gaf naast het niet m[lees meer...]eer willen roken ook de fijne bijwerking van een heel opgewekt gevoel :-). Ik vond altijd dat ik het op eigen kracht moest doen, alleen na de zoveelste poging (bijna 22 jaar gerookt), toch besloten Champix te gebruiken. En wat ben ik daar nog steeds blij mee! Ik heb wel gemerkt dat wanneer je stopt met slikken van de laatste pilletjes, je het in die eerste weken nog een beetje moeilijk kan krijgen. Bij mij kwam het denk ik ook, omdat ik mij echt lekker ging voelen van Champix. Dus dat was even doorzetten, maar dit gevoel is niet te vergelijken met stopen met roken zonder medicijn. Veel succes met stoppen!
03-07-2018

Stoppen met roken

Ik ben nu ruim 2 weken bezig en nu sinds 2 dagen gestopt. Wat ben ik blij dat ik gestopt ben. De paar dagen voor mijn stopdatum had ik al helemaal geen zin meer om te roken. Het smaakt echt zo vies met Champix. Ik was heel erg bang voor de bijwerkingen maar gelukkig vielen die wel mee. Beetje misselijk en dromen maar gelukkig waren die dromen alleen fijne dromen. Ik moet v[lees meer...]eel rijden voor mijn werk dus wat ik deed was eerst naar plaats van bestemming rijden en dan Champix innemen. Ik heb dus geen last gehad van bijwerkingen met autorijden. Ik zou dit middel iedereen aanraden om te stoppen mits je niet teveel last hebt van bijwerkingen. Ik heb zoveel pogingen gehad en ik geloof dat vanaf nu een niet roker ben en wil het nooit meer gaan doen! Ik ga ook door en maak de kuur af.
27-06-2018

Stoppen met roken

als ik juist pilletje genomen heb ben ik toch zeker 1 uurtje slecht.voel me dan echt niet goed niet uit te leggen.een raar gevoel op men borst en gevoel dat men hart omkeer.niet goed meer naar de wc kunnen.s'avond moeilijk in slaap geraken en veel dromen als of ik er altijd in zit.en nu neem ik ze een maand en heb ik ook wel pijn in men hoofd en pijn in men gewrichten en s[lees meer...]pieren.maar anders heeft het me gemakkelijk gemaakt om te stoppen met roken.na eerst week in name al geen sigaret meer aan geraakt.
18-06-2018

Stoppen met roken

Medicatie hielp erg goed bij mijn ouders (allebei 30+ jaar gerookt) en toen wilde ik het ook uitproberen. Ben gestopt met roken inmiddels maar kreeg na de verhoging onwijze last van hallucinaties tijdens de nacht. Zeer ernstige beelden van dat mijn hart stil stond en dat ik dood ging. Ben naar de HA gegaan, zij vertelde dat slechts 2% van de gebruikers deze symptomen ervar[lees meer...]en en dat zij deze zelf ook heeft gehad. Ben toen gelijk gestopt op haar advies en sinds dien gaat het prima. Het heeft zijn werk gedaan maar de bijwerkingen waren erg eng.
18-06-2018

Stoppen met roken

Mijn tweede poging, ging allemaal prima hoor, maar ben zo stom geweest. Dus nog een keer. Ik lees over de bijwerkingen, tip, neem eerst een boterham en dergelijke met een paracetamol, en daarna de champix, scheelt een berg hoofdpijn. En nachtmerries ook btw, het is een antidepressiva, tip is ook om vooral voor het slapen lekker iets te gaan lezen of kijken wat je al bekend[lees meer...] is, niet teveel spanningen, je verwerkt in je dromen wat je die dag hebt meegemaakt, je hersenen rebooten zichzelf, dus zorg even dat het rebooten dus aangenaam is. Door juist iets te lezen wat fijn afloopt, en niet teveel spanningen oproept geef je die bovenkamer een fijn begin van de nacht. Succes allemaal. En ja, de volgende keer als ik weer eens een enorme knal krijg, ik ga wel wat anders doen, Kefir (...) maak ik smooty's mee, en ijsjes van, heel gezond voor je, heb je ook gelijk wat te doen, en mocht je tegen zo en "grr" momentje aanlopen, dan heb je iets om te drinken of te eten wat nog eens heel goed voor maag en darmen is, Kefir is pure antibiotica, zie je maag als je motor van jezelf, als je er suiker in smijt loopt die niet, goede prut is goed functioneren. Succes allemaal. :-)
12-06-2018

Stoppen met roken

30 mei begonnen en sinds 9 juni echt gestopt. Het is net of je in het begin wilt uitproberen wat de werking is van het middel. Het gevecht tegen de champix o.i.d. Na de vijfde dag smaakten de sigaretten niet meer maar toch bleef ik het proberen. Na inname van de 1mg soms een lichte misselijkheid. Daarnaast in de avond vermoeid en meer slapen dan normaal. Al met al zeer tev[lees meer...]reden. Ik had nooit verwacht dat het zo makkelijk zou gaan!
Pagina 1 van 7

Mirena (2056) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (459) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (449) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!