This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Champix

Verslavingsziekten
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Stoppen met roken
Champix, met werkzame stof varenicline
Geef mening

Pagina 1 van 7

29-06-2015
Vrouw, 23 jaar

Stoppen met roken

Wegens stoppen met roken heeft de specialist dit voorgeschreven. Eerste 3 weken nergens last van gehad, maar naarmate de tijd werd ik ernstig depressief en dat werd alsmaar erger. Ondanks nog doorgegaan tot mijn moeder zag dat ik suicidaal werd van dit middel. Heeft het per direct door de wc gespoeld. Ben blij dat ik er vanaf ben. Voel me weer vrolijk en actief! Wel weer b[lees meer...]egonnen met roken. Maar liever dat dan zelfmoordneigingen!!
23-06-2015
Vrouw, 57 jaar

Rookverslaving

Na jarenlang incidenteel roker al een tijd op pakje per dag. Huisarts stelde medicatie voor ism gesprekjes. In het begin veel lucide dromen, darmklachten en nerveus. Doorgezet en klachten verdwenen. Vrij snel was trek te behappen. Inmiddels 5 maanden rookvrij en heel blij.
17-06-2015
Man, 41 jaar

Stoppen met roken

Had geen enkel effect, zowel nadelig als voordelig. Leek wel een placebo. Idem dito met Zyban. Het enige middel dat de beste steun geeft om te proberen stoppen met roken zijn de grote zuigtabletten van Nicorette (kan me vergissen van merk. Niet de kleine tabletjes, de grote. Al de rest van middelen had bij mij geen effect. Ga zeker niet voor die dure alternatieve behandeli[lees meer...]ngen, zoals een laserbehandeling! Pure geldafzetterij!
04-06-2015
Man, 34 jaar

Stoppen met roken

Ik gebruik chapix nu een goede maand en ben nu 3 weken rookvrij :) ik herken de klachten als misselijk zijn maar wanneer je eerst eet voordat je het medicijn inneemt dan is de misselijkheid een stuk minder. Ik ben heel blij om eindelijk te zijn gestopt met roken. Het is zoveel beter voor je lichaam. Wanneer je wilt stoppen met roken moet je dit medicijn echt proberen, ik v[lees meer...]ind de bijwerkingen heel erg meevallen maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.
02-06-2015
Man, 54 jaar

Stoppen met roken

Na ruim 40 jaar dagelijks een pakje shag te hebben gerookt ben ik nu al probleemloos 8 dagen rookvrij. Samen met mijn vriendin zijn wij dinsdags na de pinksteren gestopt, dat was de 13e dag van de kuur. Ik zag er verschrikkelijk tegenop en heb tot en met maandagavond 12 uur stevig doorgedampt en was verschrikkelijk bang voor de volgende dag. Dit was achteraf absoluut ni[lees meer...]et nodig, het stoppen ging bijna vanzelf en van bijwerkingen heb ik hoegenaamd geen last gehad. Voor mijn gevoel een wondermiddel wat ik veel eerder had moeten ontdekken.
27-05-2015
Vrouw, 55 jaar

Stoppen met roken

Na 40 jaar roken (20 p/d) dan toch willen stoppen. De stopdatum vastgesteld op de 10e dag van het Champix gebruiken. Dat lukte toch nog niet. Nog 6 dagen gerookt, ondertussen wel flink afgebouwd tot uiteindelijk 2 sigaretten op de laatste dag. Maar nu inmiddels 15 dagen rookvrij! Met het startpakket begonnen waardoor je opbouwt van 1x 0,5mg naar 2x 1,0mg per dag. Als bijw[lees meer...]erkingen kreeg ik last van een vreemde metaalachtige smaak en onrustig slapen. Ik heb de dosering dan ook teruggebracht tot 1x 1,0mg en 1x 0,5mg waardoor ik weer normaal slaap en de bijsmaak hanteerbaar is. Voor zover er momenten zijn dat er een behoefte aan roken is, besef ik dat die behoefte alleen tussen de oren zit en het gevolg zijn van automatisch handelen. Even beseffen dat je niet meer rookt en nog geen minuut later is het over. Laat de champix de komende 3 maanden zijn werk maar doen, dan zal dat automatisme wel gesleten zijn en kan ik verder als niet-roker door het leven.
09-05-2015
Man, 62 jaar

Stoppen met roken

Was gemotiveerd te stoppen met roken. Was stevige roker: slof sigaretten en 2 dozen sigaren per week. Zag op tegen gewichtstoename en stemmingswisselingen. Gewicht is wat toegenomen, maar verder is het mij tot op heden bijzonder meegevallen: een aanrader dus.
05-05-2015
Man, 25 jaar

Rookverslaving

Champix. Circa 6 weken geleden begonnen. Omdat ik mijn 10 jarig rook ritueel zat was. De eerste week nauwelijks tot niet bijwerkingen ervaren. De dag dat ik stopte dag 10, ging het bijzonder gemakkelijk. Ook al voelde het heel erg vreemd om mijn asbak zo pardoes de prullenbak in te gooien. Dit middel werkt, maar wees ervan bewust dat dit niet een "paracetamol" i[lees meer...]s. Het is zwaar en heftig middel. Weet niet precies wat het zoal doet in de hersenen maar meer dan alleen blokkeren van nicotine. Zoals bij elk medicijn staat er een waarschuwing betreft Alcohol. Bij dit medicijn deze waarschuwing ZEER SERIEUS nemen. Ik deed dat niet en het was een hel van een nacht zeer onaangename ervaring was dat nog nooit zo beroerd misselijk afschuwelijk gevoel gehad.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (663) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (334) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely