This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Champix

Verslavingsziekten
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Stoppen met roken
Champix, met werkzame stof varenicline
Geef mening

Pagina 1 van 7

09-05-2015
Man, 62 jaar

Stoppen met roken

Was gemotiveerd te stoppen met roken. Was stevige roker: slof sigaretten en 2 dozen sigaren per week. Zag op tegen gewichtstoename en stemmingswisselingen. Gewicht is wat toegenomen, maar verder is het mij tot op heden bijzonder meegevallen: een aanrader dus.
05-05-2015
Man, 25 jaar

Rookverslaving

Champix. Circa 6 weken geleden begonnen. Omdat ik mijn 10 jarig rook ritueel zat was. De eerste week nauwelijks tot niet bijwerkingen ervaren. De dag dat ik stopte dag 10, ging het bijzonder gemakkelijk. Ook al voelde het heel erg vreemd om mijn asbak zo pardoes de prullenbak in te gooien. Dit middel werkt, maar wees ervan bewust dat dit niet een "paracetamol" i[lees meer...]s. Het is zwaar en heftig middel. Weet niet precies wat het zoal doet in de hersenen maar meer dan alleen blokkeren van nicotine. Zoals bij elk medicijn staat er een waarschuwing betreft Alcohol. Bij dit medicijn deze waarschuwing ZEER SERIEUS nemen. Ik deed dat niet en het was een hel van een nacht zeer onaangename ervaring was dat nog nooit zo beroerd misselijk afschuwelijk gevoel gehad.
03-05-2015
Vrouw, 40 jaar

Rookverslaving

Vanaf 1 april gebruik in Champix. Rustig opgebouwd, volgens de informatie in de verpakking. In het begin na de ochtend-inname, een misselijk gevoel. 's avonds na het eten geen klachten. De bijwerkingen in de bijsluiter zullen er ongetwijfeld zijn geweest, maar daar heb ik geen hinder van ondervonden. Hooguit het slecht slapen. In de 1e week minder gaan roken. Vanaf dag 8 [lees meer...]was de stopdatum. Helaas nog 2x de fout in gegaan door er toch nog eentje te roken, of 1 hijsje te nemen. Dat waren onbewaakte momenten en een routine die iedereen wel herken. Nu waakzaam blijven en alles komt goed. Gewichtstoename: tja, je stofwisseling verandert. Als je daarnaast je best doet om te gaan bewegen, geen suikerhoudende dranken/ eten, dan valt de gewichtstoename ook wel mee. Kortom: Geweldig spul!!!! Had ik eerder moeten doen.
01-05-2015
Man, 55 jaar

Rookverslaving

Na 38 jaar gerookt te hebben ben ik na 1 week slikken van de 0,5 mg Champix gestopt met roken en de 8e dag overgegaan op 2 x 1 mg tabeletjes. Ben nu 1 week volledig gestopt met roken en dit gaat wonderbaarlijk goed. Tot nu toe alleen last van winderigheid, een vol gevoel( maar wel trek) en wat suffig.Daar ik al een slechte slaper was valt het vroeg wakker zijn bij mij ni[lees meer...]et op en lijkt het of ik wat kortademig ben geworden. Ik ga er van uit dat als het kuurtje is afgelopen alles weer goed komt en de nadelen niet opkunnen tegen de voordelen:) Succes aan de mede stoppers.
28-04-2015
Man, 53 jaar

Rookverslaving

Na 35 jaar en een aanloop periode van twee weken gestopt met roken. De geest moet er af en toe nog aan wennen maar lichamelijk geen enkel probleem, in tegendeel, voel me nu al stukken beter (5 dagen gestopt).
23-04-2015
Vrouw, 44 jaar

Stoppen met roken

Nu bijna 2 jaar rookvrij. Echt ik rookte 40 sigaretten per dag en met Champix gestopt echt top. Ik zou het iedereen willen aanraden, want als ik het kan, kan jij het zeker !
21-04-2015
Vrouw, 50 jaar

Rookverslaving

Na 30 jaar eindelijk kunnen stoppen met roken. Nu al 2,5 jaar rookvrij! De enige bijwerkingen bij mij waren sufheid en (soms) duizeligheid. Deze kunnen vervelend zijn maar wegen m.i. niet op tegen de voordelen!
18-04-2015
Vrouw, 46 jaar

Stoppen met roken

Neem champix nu voor 2 de keer, het is niet goedkoop. De eerste poging liep daarop stuk, dat ik het niet kon betalen. Nu bij 2de keer loopt het via het ziekenfonds. Ik word misselijk van als ik niet goed naar de wc kan. Ik ontbijt eerst en neem daarna het medicijn. Ik neem hiernaast elke dag 1 theelepel melksuiker om mijn stoelgang op gang te houden. Nu ben ik niet meer m[lees meer...]isselijk werkt prima. Melksuiker is een natuurlijk product wat de darmflora helpt en ondersteunt. Ik haal het uit duitsland daar is het in de drogerie en supermarkten verkrijgbaar voor een klein bedrag.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (329) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely