This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Champix

Verslavingsziekten
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Stoppen met roken
Champix, met werkzame stof varenicline
Geef mening

Pagina 1 van 7

30-07-2015
Man, 37 jaar

Stoppen met roken

Sinds een week bezig met het slikken van de tabletten. Geen bijwerkingen tot nu toe. Gister tot mijn verbazing maar 2 sigaretten gehad. Vandaag tijdens de rookpauze maar een paar trekjes en daarna maar weer uit. Collega's keken even vreemd maar denken er ook over na om te stoppen met Champix...ze willen mij eerst even afwachten. Stopdatum gesteld op 6 augustus a.s.! Zo nu [lees meer...]en dan wel wat een onrustig gevoel, dit los ik op door even wat anders te doen. Op het werk moet ik de pauze momenten anders invullen, normaal was dat naar het rookhok moet nu iets anders worden dus. Zie er naar uit mijn laatste sigaret gerookt te hebben!!!!
29-07-2015
Man, 47 jaar

COPD

Ondanks mijn bijwerkingen (slapeloosheid, onrustige benen, snel boos en bizarre dromen) is dit een echte wondermiddel. Ik ben nu 30dgn rookloos, ik rookte ongeveer 10/15 sigaretten p/d en ik blowde ook in de avond 2 a 3 jointjes per dag, 7dagen per week, dus kan je nagaan. De bijwerkingen gaan echt wel weg het is ff doorzetten. Ik ben zo trots dat ik niet meer rook en blow[lees meer...].. je heb meer lucht en je huid is schoner en... geen stank meer in en rond je huis. Je ziet ook hoe weinig mensen eigenlijk roken. Beste beginners, heel veel sukses het is de moeite waard.
25-07-2015
Man, 28 jaar

Stoppen met roken

Ik ben vandaag begonnen aan het starterspakket van champix. Deze morgen rond 11 u het eerste pilletje ingenomen en heb een vreemde smaak wanneer ik rook (nu is het 20u00). Normaalgezien rook ik ongeveer 60 sigaretten per dag (L&M). Vandaag heb vreemdgenoeg nog maar 5 sigaretten gerookt, de laatste zelfs maar half opgerookt. Benieuwd wat het de verdere dagen oplevert, maar [lees meer...]geloof er wel in. Na 15 jaar roken wordt het dringend tijd om weer gezond te gaan ademen.
20-07-2015
Man, 65 jaar

Rookverslaving

Cursus gevolg stoppen met roken, na 2 weken aan de champix begonnen en na week 3 gestopt met roken, de groep was met 12 personen, inmiddels roken er weer 6. Ik ben nog steeds rookvrij en begin er niet meer aan, ik heb geen ontwenningsverschijnselen gehad, een nadeel ik ben 5 kilo aangekomen, maar die zijn er al weer af, verder is mijn smaak en reukvermogen toegenomen, maar[lees meer...] je moet het wel zelf willen.
19-07-2015
Vrouw, 54 jaar

Stoppen met roken

Geweldig middel, al tijdens 4e dag van inname gestopt. Nu 2 weken verder, geen behoefte meer aan roken. Weinig bijwerkingen en vreemde dromen, welke vaak grappig zijn, maar wel erg vreemd. Beetje misselijk na inname, maar dat is binnen 15 minuten verdwenen.
18-07-2015
Man, 56 jaar

Stoppen met roken

Roker. Van mijn 14de tot mijn 50ste gerookt, zwaar. Op het einde rookte ik 5/6 pakjes shag in de week. Mezelf in een andere mindsetting geplaatst (dit heeft een aantal jaren geduurd). Bij huisarts, via rook- Stivoro consulente. Begonnen met Champix en counseling (gesprekjes). Advies was om 10 weken Champix te gebruiken. De combinatie bewustwording, overtuiging, coaching [lees meer...]en pilletje werkte prima. Na 6 weken gestopt met Champix. Nu 6 jaar rookvrij. Af en toe nog steeds zin in een peukje. Maar die seconde van gedachte is te weerstaan. Wel van 83 naar 97 kg gegroeid (allemaal spieren, goed verpakt). Achteraf vond ik het stoppen eenvoudig makkelijk, want ik zag er als een berg tegen op. En voor U. Succes, het kan, makkelijk 😜
14-07-2015
Man, 48 jaar

Stoppen met roken

Ja, Champix is echt een wondermiddel, alleen de bijwerkingen zijn bij mij extreem.. levensechte dromen, onrustige benen 's nachts en het ergst slapeloze nachten, maar ik ben na 30 jaar roken en blowen gestopt en dat is erg prettig (weg stank en scheelt in geld) ik ben van 2xp/d naar 1xp/d gegaan, omdat ik heel laat pas inslaap, en mijn humeur wordt daar niet beter van, en [lees meer...]toch, ondanks de bijwerkingen, wil ik het zeker volhouden, een leven zonder peuken. Oja en veel honger maar ach gewoon veel bewegen. Ik wens de gebruikers van Champix heel veel sukses!
09-07-2015
Vrouw, 34 jaar

Stoppen met roken

Fantastisch middel. Ik was een kettingroker. Bijna anderhalf pakje per dag! Nu 10 dagen rookvrij en eigenlijk zonder moeite. Ben er steeds minder mee bezig. In het begin nerveus opgejaagd gevoel als ik het tablet in nam. Na een week was dat over. Mijn stoelgang stagneerde de eerste 4 dagen en na 5 dagen kwam het weer langzaam op gang. Had ik bij mijn eerste stoppoging ook,[lees meer...] toen gebruikte ik niets. Verder ben ik heel erg moe. Dat is een punt die erg vervelend is. Ik rust/slaap nu bijna 11 a 12 uur per dag in plaats van de gebruikelijke 8 uur. Een aanrader tegen misselijkheid: tijdens het eten de tablet innemen! Zorg dat je eet direct na het innemen. Dat gaat de misselijkheid tegen. Depressieve klachten heb ik totaal niet, wel heftig dromen maar dat vind ik juist interessant en niet storend. Ik vindt het een absolute aanrader om te stoppen met roken. Kwaaltjes krijg je sowieso, is logisch als je je lichaam al jaren vervuilt en ineens stop je daarmee. Laat dat je niet weerhouden!
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (671) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (335) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely