ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

27-05-2017

Ademhalingsproblemen

Na 31+ jaar roken te horen krijgen na een griep met luchtweg infectie dat je longen zijn beschadigd.......oké...nu klaar. Via huisarts Champix gekregen. Werkt voor mij PERFECT! Paar dagen licht misselijk, regelmatig last van darmen. Op dag 9 gestopt en geen "trek in sigaret" gevoel hebben. Sta bij collega's die wel roken en het doet me niets. Helemaal blij....
27-04-2017

Stoppen met roken

Werkt perfect. Rookte 27 jaar en de laatste jaren daarvan wel 50 zware sjekkies per dag. Op dag 11 van de kuur helemaal gestopt. Eigenlijk al vanaf dag 2 rookte ik nog maar 10 sigaretjes per dag omdat ik het kon. Champix past echt je hersenen aan, ze denken gewoon nicotine binnen te krijgen en functioneren prima. Helemaal niet het verwarde van Cold Turkey stoppen... Bijwer[lees meer...]kingen vallen wel mee en zijn gewoon de lichamelijke afkickverschijnselen die je doormaakt als je stopt: Rare dromen, heel moe en veel spierpijn. Daar valt prima mee te leven !
26-04-2017

Stoppen met roken

Prima medicijn, op dag 8 gestopt met roken ik had er totaal geen behoefte meer aan. Dit komt door de opbouw van het medicijn waardoor je sigaret vies smaakt gedurende het gebruik van champix. Mijn stemming is wat opgewekter dus positief. Enige negatieve bijwerking is dat ik moe/uitgeput raak door dit middel maar dat neem ik op de koop toe :). (15 jaar stevige roker gewee[lees meer...]st)
23-04-2017

Stoppen met roken

Het roken wordt inderdaad vies, maar dat geldt vrijwel voor alles wat ik eet of drink. In de eerste anderhalve week was mijn eetlust vrijwel weg. Ondanks dat ik er geen plezier aan heb, rook ik af en toe nog. Dit is vooral de psychische verslaving. Die moet je wat anders benaderen. Het medicijn heeft wel invloed op mijn stemming. Ik ben wat opgewekter dan anders.
21-04-2017

15-04-2017

Stoppen met roken

Zit nu op dag 9 van champix, roken doe ik gewoon al smaakt het vies. Alleen te veel misselijk, heel slecht slapen en af en toe huilbuien. Rook ook iets minder, maar als dit allemaal doorgaat ga ik stoppen denk ik. Trek het niet echt. Als ik een tabletje moet slikken word ik al nerveus. Hele dag beetje somber. En vooral nachtmerries.
14-04-2017

Stoppen met roken

De eerste periode rook je nog. In die periode kreeg ik als bijwerking vieze smaak in de mond en werd ik misselijk. 's Nachts heerlijke dromen de eerste 8 weken, later werd dit minder.
10-04-2017

Stoppen met roken

Dit is de tweede keer dat ik Champix gebruik, 5 jaar geleden ook al genomen. Na een dik jaar toch terug hervat met roken door samenkomst van omstandigheden, superdom. Heel veel spijt van gehad. Nu opnieuw mijn kuur hervat, na een week en half gestopt met roken en deze keer ga ik blijven volhouden. Het medicijn zelf zou je met vergif kunnen vergelijken, maar dat zijn sigare[lees meer...]tten nu éénmaal ook :). De eerste keer waren mijn bijwerkingen niet zo erg. Nu, de tweede keer loop ik erbij als een zombie. Continue misselijk, braken, oververmoeidheid heel de dag door en éénmaal in bed kan ik niet in slaap vallen. Maar het is het waard. Ik zou het iedereen zo aanraden.
Pagina 1 van 7

Mirena (1972) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (802) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (414) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (408) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (344) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!