lees de ervaringen

Champix

Verslavingsziekten
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Stoppen met roken
Champix, met werkzame stof varenicline
Geef mening

volgende > >>
Pagina 1 van 7

08-02-2016

Stoppen met roken

na 30 jaar roken ongeveer 3 pakjes shag in de week besloten te gaan stoppen. Hoe orgineel... 1 januari begonnen met de champix en als stopdatum 12 jan. ben alleen een dag eerder gestopt met roken.. het wonder is geschied, ik ben tot nu toe van het roken af, een kleine 4 weken al.. ik moet zeggen het viel mij reuze mee, de pillen doen hun werk uitstekend!! en natuurlijk mij[lees meer...]n wilskracht ook, want laat ik eerlijk zijn naar mijzelf toe, soms smacht ik nog wel eens naar een sigaret.. ik heb zelf besloten om een week geleden te stoppen met de pillen aangezien ik er wel heel erg misselijk van werd en soms kokhalsend boven de wcpot hing.. dus de kuur is niet helemaal afgemaakt.. al met al ben ik zeer trots op mijzelf en een beetje op de champix natuurlijk, zonder pillen was ik na 2 dagen al een emotioneel wrak geweest die ondertussen alweer een shaggie aan het rollen was.. Hulde aan mijzelf!!!!!!
03-02-2016

Stoppen met roken

Ik rookte vanaf mijn 16. Nu met Champix gestopt. Geen last van bijwerkingen en andere mensen die nog wel roken. Ik sta er van te kijken hoe redelijk gemakkelijk ik kon stoppen met roken.
01-02-2016

Stoppen met roken

Ik ben pas op mijn 29e begonnen met roken en heb dit altijd ervaren als het enige waarvan ik spijt heb in mijn leven. Na 22 jaar gerookt te hebben, ben ik op 11 januari begonnen met de pillen en twee weken later gestopt. Vandaag dus precies een week rookvrij. Ik heb geen bijwerkingen ervaren. Niet in de bijsluiter, maar op de sticker op de verpakking stond, pas op met alco[lees meer...]hol en dit moet je niet negeren. Afgelopen zaterdag iets te diep in het glaasje gekeken en dat heb ik de volgende ochtend ervaren (was niet prettig). Tot nu toe ben ik superblij met Champix. Champix haalt de scherpe kantjes van de ontwenningsverschijnselen weg. Ik heb dus wel de afgelopen week een aantal keren trek in een sigaret gehad, maar heb er niet aan toegegeven en dat was vrij eenvoudig. Ik ben van plan om de kuur af te maken en dat is nog een kleine drie weken. Wat mij betreft is Champix een aanrader.
26-01-2016

Rookverslaving

Champix heeft me absoluut van het roken afgeholpen. Wat dat betreft is het een wondermiddel. Ik ben alleen na 8 weken moeten stoppen ivm steeds erger wordende huiduitslag. Inmiddels 2 maanden rookvrij, maar nog niet van de huiduitslag af. Helaas.
21-01-2016

Stoppen met roken

Roker van mijn 17 jaar, 25 sigaretten/dag, op mijn 69ste beslist ermee te stoppen. na 2 weken reeds was de drang verdwenen. ben nu 8 weken ver en neem nog tot de 12de week 2*1mg/dag. Geen bijwerkingen ondervonden! Alleen wat meer dromen. Een aanrader, als je er tenminste mee wil stoppen.
16-01-2016

Stoppen met roken

op 1 april aanstaande ben ik 8 jaar geleden gestopt met roken, op eigen kosten kocht ik champix. Vooral het internetprogramma wart er bij hoorde "liferewards"heeft me erg geholpen. Ik heb langzaam afgebouwd omdat ik 1 1/2 pakje per dag rookte en dat gedurende 32 jaar. nog steeds rookvij!
10-01-2016

Stoppen met roken

Twee weken geleden ben ik gestart met de Champix, al eerder heb ik zelf zonder hulpmiddelen pogingen gedaan om te stoppen met roken, maar dit heeft niets uitgehaald. Met Champix is het heel anders. De eerste week heb ik door gerookt, maar na een dag was dit al meer dan de helft minder dan normaal. Nu ben ik een week helemaal gestopt en het gaat hartstikke goed. De behoefte[lees meer...] om te roken is helemaal weg. In de eerste week heb ik last gehad van een aantal bijwerkingen; hoofdpijn, rare dromen en een droge mond. Dit heeft maar heel kort geduurd en was goed te doen. Ik kan iedereen Champix aanraden, het helpt enorm en geeft het vertrouwen dat het deze keer zeker lukt om te stoppen!
06-01-2016

Stoppen met roken

Ik heb 35 jaar gerookt. ging eigenlijk voor nicotinepleisters, maar apotheker adviseerde mij deze pillen, maar dan moest ik ook echt wel stoppen met roken. Ik ben de pillen gaan nemen en de behoefte om te roken verdween compleet. ik heb de kuur niet meer afgemaakt, maar heb ondertussen al ruim 2 maanden geen sigaret meer aangeraakt. dus het heeft wel gewerkt.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (273) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.