Champix

varenicline

zeer veelgeen

Stoppen met roken (769 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

Champix, met werkzame stof varenicline

Arjen Walstra (26-04-2013)

<< < vorige
Pagina 1 van 7
21-04-2019

Stoppen met roken

Na 29 jaar te roken(3 pakjes zware shag per week) heb ik de huisarts geraadpleegd wat te doen, die schreef mij Champix voor. De eerste week (0.5 mg) ging nog wel maar voelde direkt al dat ik last kreeg van benauwdheid en lichtelijk zere keel. 2de week beduidend minder zin in een sigaret en na week 4 blijven steken op dit niveau, na 3 trekjes uitdrukken, vaak geen zin om o[lees meer...]p te steken enz. Waar ik beduidend veel problemen mee heb is dat ik de zere keel heb en benauwdheid, maar daardoor ook veel hoest en continu een loopneus heb en nauwelijks mijn nachtrust krijg wat dus negatieve invloed heeft op mijn werkzaamheden als internationaal chauffeur. Dus de neiging om te stoppen met Champix is erg groot!
18-04-2019

Stoppen met roken

De eerste dag al geen trek meer aan een sigaret. Vijfde dag gestopt. Ik slik nu ruim vijf weken champix en ben nog steeds misselijk na een uur na inname. Na anderhalf uur is dat over maar blijft vervelend. Dokter adviseert een maagbeschermer en helpt wel iets. Voor de rest totaal geen trek om te roken. Wel af en toe een momentje dat ik iets mis maar is na een paar second[lees meer...]en over. Hoop echt dat het op de lange termijn ook lukt zonder medicatie
17-04-2019

Stoppen met roken

Medicatie heeft gewenste effect bereikt, met zeeeer ernstige klachten van de gewrichten (artrosepatient). Klachten zijn nu na het stoppen van Champix geleidelijk weggetrokken.
16-04-2019

Stoppen met roken

Mijn vriend kreeg champix voorgeschreven van zijn huisarts. Hij is copd patiënt. Na 2 keer champix genomen te hebben kreeg hij een herseninfarct. Hij lijdt vanaf deze dag aan ondragelijke chronische pijn aan zijn gehele linkerkant. De neuroloog heeft beaamt dat Champix de oorzaak was. Het staat ook in de bijsluiter. Neem dit niet als je niet 100% gezond bent!
04-04-2019

Champix (varenicline)

Yes het gaat me lukken daar ben ik van overtuigd .het is een wondermiddel .alleen de bijwerkingen dat is niet alles eerst 3 weken misselijk en daarna heel vaak plassen s nachts zeker 3 x uit en dan weer dromen .maar nu krijg ik uitslag in me gezicht nog nooit gehad. Maar ik hou vol dat is zeker . Was ik maar jaren eerder begonnen .
29-03-2019

COPD

ik heb ook champix gebruikt en het heeft mij goed geholpen alleen de bijwerking die ik had ,ik had de gekste dromen die er bestaan
27-03-2019

Aneurysma

Ik ben nu 3 weken bezig. In het begin werd ik zwaar misselijk maar dat ging vrij snel over. Naast vermoeidheid, ik slaap al weken niet en als ik slaap wordt ik 2-3 keer per nacht wakker, heb ik ook een verkoudheid gekregen en keelpijn. Ik voel me fysiek niet fit en elke inspanning lijkt me te zwaar. Het zijn vervelende bijwerkingen en hoop dat ze snel voorbijgaan. Ik ben n[lees meer...]og steeds niet in de fase dat ik begin met ophoesten van slijmen. Het product werkt wel maar of het afkickverschijnselen tegengaat (zoals hun marketing campagne beweert) betwijfel ik. Toch ben ik vastbesloten om vol te houden. Eerdere pogingen met pleisters, kauwgum en elektronische sigaret mislukten allemaal. Uiteraard besef ik dat het tijd zal nodig hebben; ik heb immer 42 jaar gerookt aan 20 sigaretten per dag. Bovendien heb ik vorige maand 3 stents laten plaatsen en dan denk je toch wel even na.
12-03-2019

Stoppen met roken

Op dag 9 van champix vandaag. Nog niet gestopt met roken; ik stop op dag 12. De zin om te roken is sinds gisteren afgenomen. Gisteren begonnen ook de bijwerkingen: misselijk en licht in mijn hoofd. Als ik een sigaret opsteek dan voelt het alsof ik al mijn 3e sigaret achter elkaar rook. Ook zónder sigaret voelt het constant alsof ik mij te pletter heb gerookt. Geen lekker g[lees meer...]evoel, maar wel heel erg effectief! Een sigaret helemaal oproken is ook vrij moeilijk nu. Het geeft ook helemaal geen 'kick' meer. Naast dat de behoefte afneemt groeit ook de weerzin tegen roken. Ik ben benieuwd hoe het vanaf dag 12 vergaat. Het moment dat ik stop. Ik ben een hele stevige roker sinds mijn 13e en ben nu 40 jaar.
10-03-2019

Champix (varenicline)

Ben nu 68 en wil na bijna 55 jaar eindelijk van het roken af. Na diverse vergeefse stoppogingen uiteindelijk via de huisarts met Champix begonnen op 01=03 -2019. Op 06-03-2019 gestopt. (rookte 20 cigarillos per dag). Vandaag met de 5e rookloze dag bezig. Het is een wondermiddel, het stoppen gaat redelijk gemakkelijk.
10-03-2019

Stoppen met roken

op mijn zestigste eindelijk beslist om te stoppen met roken, zonder Champix zou het me niet lukken, er zijn bijwerkingen maar die zijn het me waard, ga ervan uit dat na de eerste veertien dagen de bijwerkingen wel weg zullen zijn een aanrader
09-03-2019

Stoppen met roken

Na de 1ste week werd ik wat neerslachtig, daarna lichtelijk depressief. Je hebt niet echt meer behoefte om te roken, maar de gewoonte zit er zo in dat het mij nog niet is gelukt te stoppen met roken helaas.
03-03-2019

Champix (varenicline)

Kleine 4 weken geleden gestarr met champix. Nu zonder problemen en zonder bijwerkingen kleine 3 weken rook vrij. Was een verstokte roker ruim 40 jaar ben nu 55 jaar ik merkte een paar dagen na gebruik van de champix dat ik maar op 4 a 5 nog geen halve shaggies per dag zat en viel me.op dat ik het vergat mee te nemen als ik even weg ging. Het smaakte me ook niet meer. Dus 4[lees meer...] dagen eerder dan.me geplande stop datum gestopt en het bevalt goed. Vind stinken en voel verstikking in me neus en keel als iemand bij me in de buurt rookt. Ik had nooit gedacht dat het mij zo goed en gemakkelijk zou lukken met de champix. Dit is nog maar een begin maar het gaat me makkelijk af denk er heel erg weinig aan. Ik raad het iedereen aan die moeite hebben met stoppen om bij de huis arts langs te gaan voor champix. Groetjes en succes een blije niet roker
27-02-2019

Champix (varenicline)

mijn vriend wil schadelijke stoffen in longen vermijden en stoppen met roken. Hij gebruikt nu champix en is overgeschakeld naar elektronisch roken,is dat ok ?
22-02-2019

Champix (varenicline)

Ik ben 63 jaar. Heb 50 jaar lang gerookt. Op advies van de huisarts met (weinig vertrouwen) met Champix begonnen. Na de derde dag inname smaakte het vertrouwde sjekkie compleet anders. Ik heb het uitgemaakt en rook tot nu toe NIET!! Geen zin meer/geen afkickverschijnselen. Zou bijna aan een wondermiddel denken......
06-02-2019

Stoppen met roken

Ik ben in 2010 al eens gestopt met champix, helaas in 2015 weer begonnen met roken..... Ik ben zwaar vermoeid, maar rook nu al bijna n maand niet meer. Ik ben van 2 x 1 pil per dag naar 2x n halve gegaan. Dat heeft geholpen met mn boosheid en korte lontje. Ik hou mezelf voor het is maar n paar weken, daarna wordt ik weer normaal. Net als de vorige keer
02-02-2019

Rookverslaving

Voor mij werkte dit perfect en zonder bijwerkingen. Op dit moment 9 dagen gestopt, na 25 jaar flink gerookt te hebben, en geen zin om die (nu al) schonere longen ooit nog op te geven. Mijn laatste serieuze stoppoging hiervoor is ongeveer 18 jaar gelden. Erg merkbaar was dat de 'nicotine kick' verdwijnt tijdens het roken als er Champix in je systeem zit. Je bent dus eig[lees meer...]enlijk alleen het ritueel aan het uitvoeren, maar zonder de beloning. Op die manier kick je eigenlijk al grotendeels af terwijl je doorrookt. (Daarom is het belangrijk dat je eigenlijk een uurtje wacht met het roken van je eerste sigaret op een dag tot dat de pil in je systeem is opgenomen). Ik ben gestopt op de een na laatste dag van de kuur van twee weken en dat ging behoorlijk makkelijk. Daarna moet je zelf nog afrekenen met de gewoonte verslaving(!) wat natuurlijk op zichzelf al een uitdaging is. Ik doe dat met een afgekloven balpen, glaasjes water, ik snoep ook veel en gebruik een hoop tandenstokers. Alle beetjes helpen en mijn gewicht ga ik me binnenkort wel weer zorgen over maken. Erg blij dan Champix me heeft kunnen helpen in die eerste fase om de nicotine verslaving te doorbreken.
<< < vorige
Pagina 1 van 7

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!