This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Champix

Verslavingsziekten
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Stoppen met roken
Champix, met werkzame stof varenicline
Geef mening

Pagina 1 van 7

26-03-2015
Vrouw, 43 jaar

Stoppen met roken

ik heb een tijdje champix gebruikt, maar wou dat ik het niet gedaan had. Heb sindsdien veel pijn in mijn benen armen handen en vingers. Heb ook moeite met opstaan en lopen. Maar ben wel van het roken af dat is het enige pluspunt. Had de laatste dagen ook veel last van hoofdpijn maar dat is nu weg. Alleen de pijn in mijn spieren niet.
23-03-2015
Vrouw, 27 jaar

Stoppen met roken

Voor mij werkt de champix echt super! Ben nu 10 dagen gestopt en heb er amper moeite mee gehad. Ik gebruik ook een app om bij te houden hoe je lichaam zich aan het herstellen is. Ik raad het elke roker aan. Ik ben af en toe misselijk na de avonddosis, maar geen probleem voor mij, voorkomt het snoepen!
18-03-2015
Vrouw, 54 jaar

Stoppen met roken

Champix werkt geweldig: langzaam de dosis opbouwen terwijl je de eerste dagen nog mag roken en na 3 maand langzaam afbouwen, dat was de bedoeling. Helaas veel bijwerkingen: Naast meer eetlust, hoofdpijn, buikpijn, zuurbranden, droge mond, hoesten, opgeblazen gevoel, winderigheid, boeren en hik, had ik ook last van duizeligheid, vertraagd beeld, schrikachtigheid en angst. E[lees meer...]n hele enge, onrealistisch dromen. Echt heel eng. Geen zin meer in een sigaretje, maar ook niet in een glaasje wijn. ( O wat was ik 'gezellig'). Het ergste vond ik mijn afgevlakte emotie: ik had nergens een echt gevoel bij en mijn libido was compleet verdwenen. Ook was ik weer heel zwaarmoedig en zo verschrikkelijk moe.... Na bijna 2 weken waren mij de bijwerkingen zo veel en heftig dat in overleg met de h.a. ik de avonddosis gehalveerd heb. 1 blauwe pil gaf meer bijwerkingen dan 2 witte... De blauwe zat in een blisterverpakking, de witte in een potje. Na 2 maanden ben ik zelf vervroegd gaan afbouwen vanwege aanhoudende duizeligheid: alsof ik de hele dag op zee was geweest, zo deinde en draaide het in mijn hoofd. Misschien is de Champix de trigger geweest van mijn BPPD. Kortom: ik ben van het roken af, bijna 10 kilo zwaarder en chronisch last van draaiduizeligheid. Raad ik het anderen aan? Ja, maar luister heel goed naar je lijf, pas eventueel de dosis of de duur van de kuur aan.
18-03-2015
Man, 59 jaar

Stoppen met roken

Na een rookverslaving van ruim 40 jaar nu een paar weken rookvrij. Ben via de huisarts aan een champix kuur begonnen. Het middel heeft mij tot dusver zeer goed geholpen en ik heb nauwelijks last van bijwerkingen. Wel tijdens de kuur veel water gaan drinken en op de "gevaarlijke" momenten (bij mij 's avonds) zorg ik dat ik wat te doen heb en blijf niet te lang op de bank ha[lees meer...]ngen. Voel me nu na enkele weken al veel fitter, heb meer energie en die zware hoestbuien zijn zo goed als verdwenen. Weet dat ik er nog niet ben, maar ben wel super gemotiveerd om te slagen. Dit is mijn eerste stoppoging, maar het resultaat tot nog toe...is voor mij echt boven elke verwachting.
15-03-2015
Vrouw, 44 jaar

Stoppen met roken

ik gebruik sinds 5 maart champix, nu heb ik een eet probleem en ben ontzettend bang om aan te komen. Heeft iemand ervaring hiermee en hoeveel kan je gemiddeld aankomen? wil heel graag stoppen met roken maar aankomen nee.
06-03-2015
Vrouw, 54 jaar

Beroerte

Mijn echtgenote was voornemens om na jarenlang te hebben gerookt, te stoppen. Dit met behulp van Champix (voorgeschreven door praktijkondersteuner). Na 18 dagen is zij op 3 maart 2015 in elkaar gezakt en maakte zij een zwaar herseninfarct door. Ze ligt nu in het ziekenhuis en is aldaar is direct moeten stoppen met Champix. Een lange en moeilijke tijd van revalidatie ligt[lees meer...] voor ons. Is het de Champix? In ieder geval genoeg reden om ernstig te twijfelen. Zeker omdat wij op de afdeling in het ziekenhuis van iemand vernamen dat een familielid hetzelfde was overkomen. In de bijsluiter wordt wel gewaarschuwd voor een zeldzame bijwerking (beroerte). Lijkt mij een medicijn om ver vandaan te blijven.
01-03-2015
Man, 57 jaar

Rookverslaving

Ben nu ca 4 jaar gestopt met roken dmv champix..ben wel 32 kilo aangekomen en psoriasis is ook op komen zetten. Vind rokers nu vies ruiken en het kan me niks schelen als er in m'n buurt word gerookt.. Wereldspul, die champix.
15-02-2015
Vrouw, 45 jaar

Stoppen met roken

Mijn vrouw heeft Champix gebruikt om van het roken af te komen. De eerst twee weken ging goed, alhoewel ze niet minder ging roken. In de derde week brak de hel los. Ze was voor niemand in ons gezin meer te harden. Boosheid, heel snel op haar teentjes getrapt, achterdochtig. Angststoornissen en nergens meer zin in, terwijl zij juist normaal het tegenover gesteld is. Uiteind[lees meer...]elijk hebben mijn dochter en ik vriendelijk doch zeer dringend gevraagd te stoppen met Champix, vanwege de bijwerkingen en na twee dagen werd mijn vrouw weer de vrouw die ik kende. Aangezien ze toch wilde stoppen met roken, hebben we na veel zoeken een ander middel gevonden, Tabex! Wat een wereldspul is dat. Ja je moet meerdere keren per dag een klein tabletje innemen, maar het doet precies hetzelfde als Champix, maar dan zonder de bijwerkingen!
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (633) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (333) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (318) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica