This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Champix

Verslavingsziekten
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Stoppen met roken
Champix, met werkzame stof varenicline
Geef mening

Pagina 1 van 7

15-02-2015
Vrouw, 45 jaar

Stoppen met roken

Mijn vrouw heeft Champix gebruikt om van het roken af te komen. De eerst twee weken ging goed, alhoewel ze niet minder ging roken. In de derde week brak de hel los. Ze was voor niemand in ons gezin meer te harden. Boosheid, heel snel op haar teentjes getrapt, achterdochtig. Angststoornissen en nergens meer zin in, terwijl zij juist normaal het tegenover gesteld is. Uiteind[lees meer...]elijk hebben mijn dochter en ik vriendelijk doch zeer dringend gevraagd te stoppen met Champix, vanwege de bijwerkingen en na twee dagen werd mijn vrouw weer de vrouw die ik kende. Aangezien ze toch wilde stoppen met roken, hebben we na veel zoeken een ander middel gevonden, Tabex! Wat een wereldspul is dat. Ja je moet meerdere keren per dag een klein tabletje innemen, maar het doet precies hetzelfde als Champix, maar dan zonder de bijwerkingen!
14-02-2015
Vrouw, 37 jaar

Bijholteontsteking

Al 3 dagen gestopt met roken door Champix, de eerste 2 dagen misselijk maar toch volgehouden. Dag 10 van mijn starterspak een serieuze voorhoofdsholte ontsteking, waardoor ik al 3 dagen op de zetel lig. Snot, hoofdpijn & keelpijn, wel geen zin om te roken, dat is het voordeel. Net cirrus voorgeschreven gekregen en onmiddellijk een verlichting . Ik krijg terug adem en de[lees meer...] hoofdpijn trekt langzaam weg. Ga nog even verder met Champix , in de hoop dat dit ook een tijdelijke bijwerking is.
10-02-2015
Man, 41 jaar

Depressief

Ik raad iedereen aan om geen champix te gebruiken! Ik ben nu wel van het roken af maar heb er een zware depressie ervoor teruggekregen,
03-02-2015
Vrouw, 33 jaar

Stoppen met roken

Voor mij werkt Champix echt wel natuurlijk moet je wel willen stoppen!! Het enige wat ik nu ervaar is dat ik midden in de nacht wakker word en mij al uitgeslapen voel meestal rond 4 uur. Maar je dan denk ik joepi ik kan nog drie uren blijven liggen :-). Ik zou het zeker andere mensen aanraden.
01-02-2015
Man, 44 jaar

Stoppen met roken

Ik heb met name last van bijwerkingen in de zin van "dromen". Zowel overdag als 's nachts: het zijn dromen die verre van realistisch zijn. Volgens de therapeut komt dat door Champix, hebben meer mensen dat? Enne, in de eerste dagen na gebruik ben ik 100% meer gaan roken, dat is na enkele dagen weer "normaal". Ook heb ik meer last van vervelende hartkloppingen. Die[lees meer...] had ik amper maar kennelijk heeft het middel invloed op andere medicatie.
30-01-2015
Man, 67 jaar

Stoppen met roken

Ik ben 1 nov. 2014 na 53 jaar roken (15,20sig.per dag) gestopt met behulp van Champix. Ik ben nu 3 maanden rookvrij, en nu 1 week zonder Champix. Ik heb 12 weken 2x daags een tablet geslikt en denk dat het wel een ondersteuning is geweest bij het stoppen met roken. Wel heb ik wat bijwerkingen gehad, zoals dromen, midden in de nacht wakker worden en dan niet meer in slaap [lees meer...]kunnen komen. En een gevoel van een volle maag, en darmkrampen. Ik ben 6 kg in die drie maanden aangekomen. Dat is op zich niet zo erg maar wel dat het alleen op mijn buik zit. Zijn er mensen die ook last van darmkrampen hebben?? en is er een oplossing voor?
29-01-2015
Man, 57 jaar

Stoppen met roken

Sinds ik gestopt ben met roken, bijna 25 dagen, kan ik zeggen dat het werkt. Ik rookte al 45 jaar dus werdt het weleens tijd om te stoppen. Na de startverpakking gebruik ik nu 1 maal per dag een 1 mg tablet. Bijwerkingen: slaperig, stoelgang, smaakverandering (ik lust geen mayonaise meer, het lijkt wel azijn). De behoefte naar een sigaret verdwijnt niet helemaal, maar is d[lees meer...]raagzaam. Een leuk hulpmiddel voor het stoppen is de app mijn laatste sigaret (zoek anders op quit smoking voor andere apps). Deze app geeft wat ondersteuning bij het stoppen. Ik raad iedereen aan om de gehele kuur te doen (12 weken). Je hebt een hele hoop te winnen en niets te verliezen!! Sterkte met definitief stoppen met roken!
29-01-2015
Man, 33 jaar

Stoppen met roken

Ik ben op 20 december begonnen met Champix. De eerste 7 dagen de pillen ingenomen en gewoon blijven verder roken. Ik merkte hier al dat ik een stuk minder rookte, maar dat de zin om te roken nog zeker wel aanwezig was. Op de 8ste dag (27 december) ben ik dan gestopt met roken. Nu, een maand later, nog steeds niet gerookt en dit gaat bijzonder goed. Elke dag heb ik n[lees meer...]og wel een 3-tal momenten dat de zin om te roken de kop opsteekt, maar dit duurt +/- 20 minuten en is dan weer volledig weg. Ik verschiet er echt van dat dit product zo goed werkt. Ik rookte 25 sigaretten per dag, en dit zo'n 16 jaar lang. De enige bijwerkingen die ik heb van Champix zijn dat ik sneller geërgerd ben en heel af en toe dat ik last heb van m'n maag (dit duurt maar een minuut of 2, maar ben dan echt "kots"misselijk). Maar van wat ik al gelezen heb, zijn de bijwerkingen bij anderen heftiger dan bij mij. Indien je echt wil stoppen met roken, raad ik iedereen dit product zeker aan! Mvg, Jan
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (590) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (330) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (313) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica