Champix

varenicline

Stoppen met roken (797 meningen)

Wellbutrin XR (446 meningen)
Methadon (85 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (45 meningen)
Naltrexon (37 meningen)

15-01-2020

Stoppen met roken

Het is nu voor de derde keer dat ik ben begonnen met Champix. De vorige keren ben ik ermee gestopt vanwege de ernstige misselijkheid en buikpijn.Ook vanwege de heftige dromen. Na een week gebruik heb ik geen trek meer in een sigaret. Ik probeer nu toch door te zetten om de eerste weken door te komen. Ik doe dit in combinatie met een stoppen-met-rokenprogramma
24-12-2019

Psychische klachten

Ik vond het er gewoon tijd voor worden na 30 jaar een pakje zware shag per dag a 10 euro. In de eerst instantie geloofde ik hier niet in maar na 9 dagen pilletjes slikken was het gebeurt ik rookte niet meer. Over 3 maanden rook ik al 6 jaar niet meer door mij zijn ook mijn vrienden op de zelfde manier gestopt ook met succes. Dus mijn advies gewoon doen.
21-12-2019

Champix (varenicline)

Wij zijn augustus 2011 gestopt met roken, en dat is nog steeds zo. Ben van mening dat het medicijn goed heeft gewerkt. Geen bij verschijnselen. Maar uit eindelijk moet je wel zelf doen, het is een hulp middel.
17-12-2019

Stoppen met roken

Ik ben in de brugklas begonnen met roken en rookte een pakje per dag. 30 jaar verder gebruik ik nu sinds zes weken Champix. Inmiddels ben ik vijf weken gestopt. Zonder Champix zijn de ontwenningsverschijnselen voor mij een hel. Met Champix heb ik eigenlijk zo goed als nergens last van en gaat het stoppen mij goed af. Ik heb af en toe wel trek in een sigaret maar ik kan mak[lees meer...]kelijk nee zeggen en hoef in ieder geval niet te roken voor het effect ervan (die rol heeft Champix overgenomen). Kwa bijwerkingen merk ik vooral dat ik levendige dromen heb, hetgeen soms best prettig is.
06-12-2019

Ademhalingsproblemen

Vanwege problemen met luchtwegen zoals benauwdheid en kortademigheid en regelmatig luchtwegen infectie heb ik toen besloten om te gaan stoppen met roken. Ik neem reeds 5 weken champix en ben al 3 weken gestopt met roken. Het gaat mij nu goed af, ik vind de reuk van sigaretten nu smerig en vies en als ik dat ruik wordt ik al misselijk van. De enigste probleem is dat ik al[lees meer...]leen in de ochtend misselijk ben na het innemen van de champix en in de avond heb ik daar geen last van. heeft waarschijnlijk met eten te maken, omdat ik s"morgens vroeg niet goed en voldoende kan eten voordat ik champix inneem ( wat je wel moet doen )
03-12-2019

Rookverslaving

Nu 5 weken champix , volledig gestopt met roken en zelf geen trek meer !! Helpt echt goed , ook heb ik enkel als bijwerking de misselijkheid na het innemen ( gaat wel terug over na een uurtje ) De andere bijwerkingen zijn voor mij zeker niet van toepassing , integendeel ik slaap stukken beter 😂 Het is echt een aanrader (voor mensen met relatief sterke maag 😉)
25-11-2019

Rookverslaving

Ik ben nu precies een week gestopt. 1e week de halve dosis gebruikt en blijven roken, het werd al wel minder op het laatst. 2e week gestopt op een dosis vaan 2x1mg. Ik vind het resultaat tot nu toe geweldig vergeleken met eerdere stop pogingen. Geen enkele onbedwingbare drang naar een sigaret. Geen rusteloosheid, niet prikkelbaaar en niet het gevoel dat je je zelf een plez[lees meer...]iertje ontzegt. Soms komen de 'rook gewoonte gedachten' op bepaalde momenten, maar die kan je zo van je af laten glijden. Bizar wel. Rationeel was ik langer overtuigd vwb stoppen. Er is geen enkele reden dat roken goed praat, ook niet het ontzeggen van een pleziertje. Niet rokers hebben ook plezier... Ik zag altijd heel erg op tegen het stoppen en gevolgen ervan. Maar niets van dit alles tot nu toe. Bijwerkingen vallen mij erg mee. Af en toe dromen, wat moeilijker in slaap komen en een licht weeig gevoel in mijn buik na het innemen maar dat trekt snel weg. De bijwerkingen wegen wat mij betreft totaal niet op tegen het effect. Ondanks dat het nog maar kort geleden is dat ik ben gestopt : Wat een wondermiddel !
25-11-2019

Stoppen met roken

Werkte zo goed, geen last van bijwerkingen gehad. Ik ben nu sinds 3 jaar gestopt na 40 jaar. Daarnaast gebruikte ik de app Quit smoking Buddy.
22-11-2019

Stoppen met roken

Inmiddels 5 weken aan de champix. De eerste week ben ik echt heel ziek geweest van het roken in combi met pil slikken. Vreselijk overgeven en misselijk. Toen ik stopte met roken, werd het langzaam minder , maar heb trouw doorgezet. Ik gebruik het in combi met oxazepam (vanwege heftige ontwenning in de nacht) inmiddels 18 dagen gestopt. Champix helpt je echt lichamelijk afk[lees meer...]icken, geestelijk afkicken is een ander verhaal. Gewoon niet meer roken, daar hou ik het bij:-)
19-11-2019

Stoppen met roken

Ik gebruik champix nu 11 dagen. Na dag 1 ben ik gestopt met roken. Champix helpt zeker om te stoppen maar je moet het echt willen. Champix is een hulpmiddel met best wel veel bijwerkingen en vooral voor mensen met depressieve achtergrond is het wel oppassen. Ik ervaar sinds het opvoeren van de dosis wel dat ik heel erg somber ben. Ik ben terug naar een lagere dosis van 2x [lees meer...]1 mg naar 1 mg. Hopelijk wordt de stemming wat beter..
19-11-2019

Stoppen met roken

Ik gebruik Champix nu een week of 7 en ik vind het een wondermiddel. Niet alleen omdat ik geen problemen om niet meer te roken maar op de e.o.a. manier doet het ook iets tegen mijn lichte vorm van ADHD. Het is allemaal veel rustiger in mijn hoofd. Maar ik ben superblij dat ik nu al 7 weken niet meer rook. ( na 50 jaar roken ) Had voor de Champix al van alles geprobeerd [lees meer...]maar dit werkt top! En ja, er is 1 bijwerking die ik als lastig ervaar... bijna elke nacht word ik om 03.00 uur wakker. En dan niet een klein beetje wakker.....nee klaarwakker. Terwijl ik de volgende dag er geen last van heb. Zodra ik gestopt ben met de Champix zal ik weer terug gaan naar de huisarts. Ik wil wel heel graag iets wat het zelfde effect voor mij heeft op mijn geestelijke welzijn als wat Champix met mij doet....niet meer die prikkels enz.
07-11-2019

Stoppen met roken

Ik zag destijds er aan tegen het gebruiken van dit medicijn vanwege eventuele bijwerkingen. Ik moet zeggen, dat is me echt enorm meegevallen. Had er eigenlijk geen enkele! En nu na zoveel pogingen door de champix wel al 3+ jaren gestopt met roken! Dit wel in combinatie met consulten wijkverpleegkundige (verplicht) maar dat was omdat het nou eenmaal moest. Het was de Cha[lees meer...]mpix die het hem deed. 100%

Stoppen met roken

Zou het bijna wonderpillen noemen. Heel makkelijk in gebruik en zeer effectief. Natuurlijk moet je wel echt willen stoppen met roken maar het werk echt. Wel jammer van de bijwerkingen maar dat is wel uit te houden, het is maar voor even en dan ben je klaar met roken!

Rookverslaving

na 40 jaar te hebben gerookt. op het laatst 40 sigaretten per dag ben ik onder begeleiding van de huisarts gestopt door het gebruik van champix de eerste week mocht ik nog 20 sigaretten per dag daarna niets meer . champix onderdrukt het verlangen naar nicotine. het moeilijkste was de gewoonte. door het gebruik van Champix ben ik nu 4 jaar rookvrij

Stoppen met roken

Rookte ca. half pakje per dag, geen enorme drang om te stoppen gevoelsmatig maar wel rationeel gezien. Alle negatieve effecten spookten wel altijd door mijn hoofd, dus voornamelijk rationele beslissing geweest. Begonnen met champix en op dag 4 ongeveer begon het vies te smaken de sigaret, op dag 6 gewoon gestopt omdat het totaal niet meer smaakte (gelukkig!). Nu 1 week er[lees meer...]op zitten bijna, de drang is ook amper aanwezig, tankstations, supermarkten blijven je opvallen natuurlijk maar de drang is bijna verdwenen dankzij die champix lijkt het.
04-11-2019

Ademhalingsproblemen

Na 60 jaar gerookt te hebben wou ik er vanaf. Met champix begonnen en langzaam opgevoerd. Na 5 weken nog heel erg misselijk, de hele dag, ook met overgeven. Toen ben ik ermee gestopt en op eigen kracht verder gegaan en rook nu al 3, 5 mnd niet meer maar het is zwaar.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum