lees de ervaringen

Champix

Verslavingsziekten
Stoppen met roken
Champix, met werkzame stof varenicline
Geef mening

Pagina 1 van 2

16-04-2014
Vrouw (56) - Rookverslaving

Tevredenheid over:
Ben nu 1 jaar rookvrij met Champix. Tijdens het gebruik in het begin wel last van rare dromen gehad. Al in de 1e week na 3 dagen bijna geen behoefte meer. Met name reukvermogen wel 300% verbeterd, vind de geur op afstand al smerig. Voor mij een TOPMIDDEL!.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

29-03-2014
Vrouw (51) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
Na 36 jaar intensief gerookt te hebben, wel diverse pogingen gedaan maar nooit gelukt, ben ik nu 2,5 jaar van het roken af en taal er ook helemaal niet naar. Helaas is mijn man weer begonnen doordat hij veel pijnklachten heeft en het roken hem daarbij steunt/ontspant. Hij rookt netjes buiten, heb er geen last van. In begin met het gebruik was ik wel misselijk en had een[lees meer...] opgeblazen gevoel, ook hele vreemde en rare dromen waar ik erg om moest lachen. Ik had er helemaal geen moeite mee en heb Champix gebruikt tot na de bruiloft van onze dochter. Ik wist dat er veel rokers zouden zijn en dat leek me moeilijk maar ook dat kon ik weerstaan. Zat zelfs met 4 dames aan tafel die allen rookten en pakjes sigaretten voor mijn neus lagen. En ik ben er vanaf gebleven en nog steeds! Ben blij dat Champix hieraan mee heeft gewerkt, de eerste weken waren zwaar maar dat was meer om de gewoonte te doorbreken. Het is echt de moeite waard, ik moest stoppen vanwege mijn gezondheid, hartproblemen en mijn hart ben ik toch wel zuinig op. Heb een pacemaker en Bètablokkers maar verder ben ik rookvrij en gezond ! Inmiddels ben ik wel 30 kg gegroeid maar niet door het eten (alles smaakt wel beter) maar de combinatie stoppen met roken en de overgang. Dat gaat niet samen bij mij. Maar beter wat kilo's erbij dan al die troep in mijn lijf!

27-03-2014
Man (61) - Diabetes type 1
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
totaal geen effect. trouwens, de meeste stoppers roken weer binnen een jaar!

25-03-2014
Vrouw (49) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
ik ben nu bijna 2,5 jaar gestopt mede door champix , ik ben begonnen volgens het boekje 10 dagen door roken maar je merkt al snel dat de zin in een sigaret verdwijnt, na 20 dagen heb ik een vervelende bijwerking of reactie gehad, en wil dit hier heel graag vertellen, om andere te waarschuwen, ik heb naast champix ook ibuprofen genomen en werd wakker met rode vlekken, netel[lees meer...]roos bleek laten van top tot teen, 3 dagen van de wereld geweest,en voorgoed genezen van roken. maar wat ik voelde , meemaakte, prednison gehad enz, dus mensen kijk uit met andere medicatie!!!!!

23-03-2014
Vrouw (27) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
Ik en mijn man hebben samen beslist om te stoppen met roken! We zijn begonnen met champix op 8 maart 2014 en op deze moment al 4 dagen rookvrij! Alles gaat heel goed, de zin naar een sigaret is al volledig weg, het is momenteel enkel de gewoonte die ik moet doorbreken! Maar voor de rest gaat het super goed! Als er iemand gerookt heeft en die komt terug binnen stinkt het g[lees meer...]ewoon enorm! Echt naar het degoutante toe, en nu maar pas beseffen dat ik enkele dagen geleden ook nog zo stonk! Het enigste wat ik als bijwerking heb en het eerste is misschien ook wel mijn eigen fout, als ik 's morgens mijn eerste dosis neem ben ik 10 min later zo misselijk als een krab! Als ik dan iets eet, gaat de misselijkheid wel direct over! Misschien best toch eens iets eten voor ik het neem, want 's avonds heb ik er geen last van! En af en toe krijg ik hoofdpijn! Maar voor de rest voel ik me al veel beter dat ik gestopt ben!

21-03-2014
Vrouw (42)

Tevredenheid over:
Ik ben tevreden over dit middel. De enige lastige bijwerking die ik heb is de misselijkheid. Verder wat dromen en een opgeblazen buik, maar dat heb ik er ECHT voor over! Jammer ook dat ik de medicatie moet betalen (eigen risico!), longziekten behandelen kost nog veel meer voor de verzekeringen! Maar ja, roken kost ook geld. Ik ben iig heel blij dat ik deze stap heb gezet!

12-03-2014
Vrouw (24) - Rookverslaving

Tevredenheid over:
De eerste week ben ik blijven roken zonder bijwerkingen of minder zin in een sigaret. De tweede week begon mijn zin in een sigaret ernstig af te nemen en rookte ik aar een halve sigaret per dag meer. Na twee weken half heb ik s'avonds ontdekt dat ik geen enkele sigaret gerookt had (ik had ook geen bij mij!) nu ben ik 4 dagen gestopt en ben erg trots op mezelf. Heb wel veel[lees meer...] last van hoofdpijn en na de inname van Champix wat misselijk maar dat gaat over. Ik heb ook een verstopte neus en soms wat humeurig (komt ook doordat ik in de verhuis zit enzo) maar toch ben ik al 4 dagen rookvrij en ik had nooit gedacht dit te kunnen/willen. Ikhoop alleen dat na mijn behandeling ik het ook zal volhouden maar ik zie het allesinds zitten want nu zijn het al de 4 mooiste en vrijste dagen van mijn leven. Nooit meer denken aan die stinkstokken of een briqe moeten zoeken. Ik raad het iedereen aan om te proberen!!

26-02-2014
Man (55) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
Ik ben nu 6 weken gestopt met roken , gaat heel goed. Ik heb alleen als ik de pil te laat inneem hele rare dromen. Ik neem de pillen vlak na de maaltijd in. Ben een beetje zweverig maar verder wat een wereld middel!! Ik rookte ruim een pakje sigaretten per dag en na 8 dagen niks meer. Denk er nog wel eens aan maar dat is zo weg. Ben drie keer per week gaan sporten en g[lees meer...]a maandag beginnen met gezonder te eten.

26-02-2014
Vrouw (55) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
Ik ben 10-2-2014 gestopt met roken. Daarvoor 2 weken champix ingenomen. In begin wel een beetje misselijk, maar verder gaat het heel goed. Ik heb wel last van een brok in mijn keel, oprispingen en maagzuur. Heeft iemand hier ervaring mee en wat is hier aan te doen? Verder gaat het goed. Ik ben met mijn 16de niet-rokendag bezig. Echt fijn.... en dat na 44 jaar roken!

21-02-2014
Vrouw (27) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
Ben al bezig met de 4 de dag met Champix gaat al redelijk goed minder zin in een sigaret nu hopen dat het werkt om helemaal te stoppen met roken achter bijna 17 jaar ! Bijwerking is echt irritant hevige hoofdpijnen , misselijkheid , voor de rest val het best wel goed mee

13-02-2014
Vrouw (25) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
ik heb geprobeerd met de champix te stoppen, vroegtijdig ermee gestopt omdat ik er ontzettend misselijk van werd en niks meer binnen hield. de zin om te roken verdween na een paar dagen, maar omdat de misselijkheid en braken te overheersend werd er dus mee gestopt, met het gevolg na 3 maanden weer begonnen met roken

12-02-2014
Vrouw (66) - Rookverslaving

Tevredenheid over:
20 december 2013 ben ik met Champix begonnen en de 29 e zonder veel problemen gestopt met roken. Tegelijk las ik in het boek De opluchting van Jan Geurtz. Heb 54 jaar gerookt en de laatste jaren wel 2 pakjes per dag. Het is voor mij een " wonder" dat ik er van af ben. Had nooit gedacht dat dit zou lukken...Nu de laatste dagen kreeg ik veel last van de bijwerkingen zoals ho[lees meer...]ofdpijn, pijn in gewrichten, levendige (nare) dromen enz. De huisarts vertelde me dat ik gewoon zomaar kon stoppen met Champix maar dat het gevaar er in zit dat de zucht naar een sigaret terugkomt. Ik heb toen in overleg met hem besloten om er nog maar 1 per dag te nemen, 's morgens. Ik heb nog een verpakking voor 14 dagen en maak deze op.

10-02-2014
Vrouw (52) - COPD

Tevredenheid over:
Ik ben 21-01-2014 gestopt met roken met behulp van Champix. Heb ondanks de Champix nog regelmatig trek in een sigaret, merk wel dat de trek nu minder gaat worden. Heb wel erg veel bijwerkingen van de Champix, na innemen bij het voornamelijk avondeten word ik ontiegelijk naar en lijkt dan of ik ga flauwvallen. Ik krijg hierna zo'n erg dikke buik alsof het lijkt of ik [lees meer...]negen maanden zwanger ben. Ik heb hierna erg last van winderigheid. Ook slaap ik slecht en als ik slaap word ik wakker van mijn eigen geschreeuw van de nachtmerries. Toch ga ik ervoor, wil nooit meer roken en het benauwd hebben, zoals in het verleden met COPD GOLD 2 .

10-02-2014
Vrouw (19) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
Ben nu voor het eerst begonnen. Kwam er een tijdje geleden achter dat ik de ziekte van crohn had en wilde niet vaker in het ziekenhuis liggen, dus besloot, stop ermee want zo vraag je erom! De eeerste dag ging niet echt goed.. nam het in en binnen 5 minuten werd ik zo misselijk dat ik het niet meer binnen kon houden.. ik weet niet of dat normaal is... At expres wat lichts [lees meer...]van te voren maar helaas.. hopelijk gaat het aankomende dagen beter.

30-01-2014
Man (67) - Hartfalen

Tevredenheid over:
Ik heb met tussenpozen 50 jaar gerookt. Inmiddels heb ik een nieuwe hartklep maar ik kwam iedere morgen hoestend uit mijn bed en ik hoorde mijn longen de hele dag piepen. De tweede week na de start met de Champix ben ik radicaal gestopt met roken. Alle rookwaren het huis uit en als ik nu een kaarsje wil aansteken, moet ik zoeken naar een aansteker. In het begin wist ik met[lees meer...] mijn handen geen raad en af en toe had ik nog wel trek in een sigaret, maar dat wordt steeds minder. Volgens mij heb ik in alle hevigheid last gehad van de bijwerkingen. Mijn darmen zijn nog steeds van slag, iedere nacht heb ik gedroomd en soms zelfs nachtmerries, af en toe ben ik wat depressief en mijn eten smaakt anders. Kortom een heleboel narigheid, maar........ ik rook niet meer, ik hoest niet meer, ik hijg niet meer als ik de trap ben opgelopen, het piepen van mijn longen is over en mijn kleren en mijn huis ruiken niet meer naar een donkerbruine kroeg en bovendien scheelt het mij in deze moeilijke tijden een heleboel geld. Als je voor het eindresultaat alle genoemde ellende over hebt, Dat kan ik je Champix aanraden.

26-01-2014
Man (42) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
na 9 jaar gerookt te hebben. ben ik op advies champix gaan gebruiken. het middel werkt echt. de eerste week heb ik door gerookt. je merkt dat je steeds minder gaat roken. de 2 de week ben ik gestopt, de eerste dag is erg lastig je hebt geen trek. in een peuk.. maar het is dan de gewoonte. de bijwerkingen zijn echt slapeloosheid, inslapen, dromen, vreselijke hoofdpijn, m[lees meer...]isselijk, wave in je hoofd. maar dat zijn ook de afkickverschijnselen van nicotine. maar het middel werkt echt. In rokerige ruimtes vind je vies. en ik heb totaal geen drang om te roken, de bijwerkingen kijk ik nog ff aan dat ik sterk genoeg ben om champix niet meer te gebruiken.

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum