lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

30-11-2016

Stoppen met roken

Ik was een verstokte roker. Elk vrij moment moest ik eerst roken. Ik heb heel vaak geprobeerd om te stoppen, zonder en met (andere) hulpmiddelen, maar ik hield het nooit langer dan een week vol, omdat ik zo sjagrijnig en down werd, bijna depressief. Een week nadat ik was begonnen met de Champix startverpakking, kreeg ik een afkeer voor de sigaret. Het aantal rookmomenten w[lees meer...]erd toen al veel minder en zelfs de avonden (mijn favoriete rookmomenten) werden rookvrij, terwijl ik de sigaretten nog in huis had. Onvoorstelbaar voor mij, dat ik die nu zo gemakkelijk kon laten liggen. In de 2e week met deze tabletten, mijn laatste sigaret gerookt en nu zijn we bijna 1 maand verder. En ik vind het oprecht gemakkelijk om niet te roken. Ik moet daar wel bij vermelden, dat ik omgevingen en mensen die roken, nu (tijdelijk) vermijd om niet in de verleiding te komen. Vanaf week 2 wordt de dosering verhoogd van 1 naar 2 mg per dag. In week 3 heb ik dat weer gehalveerd. Ik had een lichte mate van misselijkheid, maar dat was nog wel te doen. Ik sliep echter niet meer. Ik neem nu nog 1 tablet na de lunch en het slapen gaat weer goed. En het gestopt blijven ook!
24-11-2016

Stoppen met roken

Prima ondersteuner. Heb wel de gedachte aan roken maar niet de behoefte om te roken. In het begin zelfs afkeer. De bijwerkingen zijn deze keer fors. Slecht slapen, lusteloosheid, vermoeidheid en neerslachtig. In overleg met de HA halve dosering
08-11-2016

Stoppen met roken

Nu bijna 2 maanden gestopt met hulp van de huisarts en Champix. Valt me 100% mee beetje vreemde dromen maar zeker geen nachtmerries ! Was wel huiverig voor de bijwerkingen omdat je je toch een beetje gek laat maken door de verhalen . ik zeg gewoon proberen en het zelf ervaren. Behoefte om te roken verdwijnt vrij snel uit je systeem. Ik vind het een aanrader ,[lees meer...] eerst stop je met roken , daarna raak je er vanaf
04-11-2016

Stoppen met roken

Ik vind het smerige boel die champix. Op nog geen 2 weken tijd gebeurd er ineens iets heel raar met mij. Al m'n haar valt massaal uit. Ik heb normaal een enorme haardos en nu nog maar de helft. Echt angstaanjagend. Om nog maar te zwijgen van de nachtmerries die je ervan krijgt. Ben er mee gestopt en hoop dat m'n haar snel terug groeit. Ik rook wel niet meer ondertussen, ma[lees meer...]ar ik raad iedereen af om de volle dosis van 3 maanden te nemen. Ik vind het echt vergif dat spul,
04-11-2016

Stoppen met roken

Wauw wat een wondermiddel. Inmiddels al 3,5 jaar gestopt. Behoefte duikt soms nog op maar dat wuif ik met wat wilskracht weg! De champix gaf voldoende steun in het proces van stoppen. Idd de bijsluiter is heftig maar door hierop alert te blijven en monitoring van huisarts geen significante bijwerkingen gehad.
26-10-2016

Aderverkalking

Champix verminderde inderdaad mijn behoefte aan roken en ik ben nu na 4 maanden nog steeds gestopt, deels door medicijn en deels door wilskracht. Maar na 2 maanden begon ik mij steeds depressiever te voelen en of dit nu wel of niet met Champix te maken had, maar op 16 september 2016 kreeg na een eerdere periode van toenemende hartklachten, een licht hart infarct en kreeg [lees meer...]daarna te maken met een voor mezelf onverklaarbare vorm van nervositeit terwijl ik normaal de rust zelve ben. Mijn cardioloog kon mij niet terug, had veel over Champix gelezen maar wilde en/of durfde daar geen conclusies aan verbinden maar vond het wel merkwaardig.
21-10-2016

Stoppen met roken

Ik ben de afgelopen 5 jaar al zeker 10 keer gestopt (met Champix) - het wil dus nog niet helemaal lukken - maar dat wijt ik niet aan de Champix, hier ben ik toch heel tevreden over. Dat het niet wil lukken, zit 'm meer in het veranderen van de leefstijl en natuurlijk ook de aanleg voor verslavingen. De momenten dat ik weer begon waren toch vaak onder invloed van alcohol en[lees meer...] iemand in de buurt die ook rookte. Ik ben nu pas weer 3 weken gestopt en heb mijn leefstijl aangepast door flink te gaan hardlopen en dit lijkt een effectieve manier om de zenuwen onder bedwang te houden. Suiker speelt hier volgens mij ook een grote rol, ik denk dat de zenuwen al een stuk minder worden als je ook mindert met suiker. Ik lees hier het een en ander over rare dromen, die zijn bij mij ook veel intenser, maar zeker niet eng. Denk dat dat is omdat je simpelweg meer zuurstof in je hoofd krijgt. Ik zou wel altijd wel zulke dromen willen hebben. Kortom, ik ben erg tevreden over de Champix zelf, na 5 dagen begint deze bij mij te werken, ik pak altijd maar 1x1mg per dag, rond 16u. De eerste week gaat makkelijk bij mij, de tweede week wat moeilijker, ik kreeg er eerst wel meer vreetbuien van, maar dit vang ik tegenwoordig op door flink te gaan sporten.
12-10-2016

Stoppen met roken

De pillen doen wat ze moeten doen; het 'genot' wat je uit een sigaret haalt wordt zwaar verminderd. Helaas heb ik zeer ernstige nachtmerries gehad. Meerdere keren uit bed gevallen met gigantische blauwe plekken. Ook word ik er elke keer weer misselijk van. Doet wat het moet doen maar de bijwerkingen waren voor mij echt een reden om bijna te stoppen. Aangezien ik echt wilde[lees meer...] stoppen, toch maar doorgezet.
Pagina 1 van 7

Mirena (1929) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (768) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (389) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (388) - Antibiotica - penicillines breedspectrum