This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Champix

Verslavingsziekten
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Stoppen met roken
Champix, met werkzame stof varenicline
Geef mening

Pagina 1 van 7

27-08-2015
Man, 34 jaar

Stoppen met roken

ben nu aan het laatste pakje Champix toe voor het afronden van de hele kuur. Echter twijfel ik toch sterk of ik dit wel moet doen, niet omdat het niet werkt of zo, het werkt super maar meer vanwege de bijwerkingen en de gevolgen hiervan. misselijkheid, ontlasting, zweetaanvallen, ontstekkingen, angst aanvallen, somber/depressief denk gedrag, slapeloosheid, sneller gëeirite[lees meer...]erd. Vooral de geestelijke klachten en gedrag veranderingen maak ik me zorgen over. de lichamelijke klachten neem ik op de koop toe. Ga toch eens contact opnemen met de huisarts, wat en hoe.
26-08-2015
Vrouw, 45 jaar

Stoppen met roken

Ben nu in de 3e stopweek en ondanks dat ik niet echt gemotiveerd was om te stoppen (vanwege de zoveelste poging al) is mijn ervaring met Champix heel positief! Stoppen ging makkelijk, zelfs in de 1e week al geen behoefte meer om te roken terwijl het wel mocht. Neem 2x per dag 1 mg in tijdens het eten, in de avond en in de ochtend, en ervaar geen bijwerkingen, behalve dat[lees meer...] het lijkt alsof ik wat meer energie heb en ook wat meer moeite om in slaap te komen en net als bijna iedereen zeer levendige dromen heb. Er zijn wel momenten dat ik nog steeds de behoefte voel om te roken, maar die gaan vanzelf weer over, ik hoop wel dat dat gevoel helemaal verdwijnt want ik vind het best fijn om niet meer te roken!
24-08-2015
Vrouw, 54 jaar

Stoppen met roken

Ben er nu 14 dagen met bezig en het werkt fantastisch. Wat fijn is dat je in het begin nog kunt roken, en door de inname van het medicijn wordt het eigenlijk al langzaam afgebouwd, je begint automatisch steeds minder te roken. Dus op de dag dat je besloten hebt om te stoppen gaat het eigenlijk automatisch. Zo ervaar ik het tot nu toe.
20-08-2015
Vrouw, 69 jaar

Stoppen met roken

Heb 55 jaar gerookt en vanwege operatie aan etalagebenen nu maar besloten om te stoppen met roken. Champix voorgeschreven gekregen van dokter en ik ben nu een week gestopt. Geweldig medicijn, nergens last van, hoop dat dit zo blijft, soms wat moeilijke momentjes, maar zijn ook zo weer weg....Vind Champix een echte aanrader!!!
20-08-2015
Vrouw, 38 jaar

Stoppen met roken

Ik ben nog maar net gestopt met roken dmv Champix maar ik heb echt zo goed als geen ongemakken. Ik voel me nog steeds goed in m'n vel, heb wat rare maar best grappige dromen. Tot de laatste dag heb ik een pakje sigaretten gerookt en ze bleven lekker smaken. Ik voel nu een pak minder de gejaagdheid en de druk op m'n borstkas die ik wel voelde als ik vroeger een paar keer be[lees meer...]n gestopt zonder hulpmiddel. Dus tot nu toe lijkt het allemaal heel goed te verlopen. Ik hoop van harte dat het zo blijft.
11-08-2015
Man, 67 jaar

Stoppen met roken

Op grond van de toelichting van mijn huisarts rekende ik er op dat de sigaret minder zou smaken en de behoefte zou afnemen. Ik heb daar weinig van gemerkt. De sigaret smaakte misschien was scherper dan gewoonlijk en de behoefte nam niet echt af. Wel werd ik met de dag somberder. Ik had echt helemaal nergens meer zin in (behalve een sigaret). Na een aantal dagen min of me[lees meer...]er apathisch op de bank te hebben gezeten ben ik gestopt met de inname. Heerlijk, weer normaal fit. Alleen, nu rook ik nog en ben 100 euro armer.
10-08-2015
Vrouw, 25 jaar

Stoppen met roken

Roken, ik wilde graag van deze slechte gewoonte af. Pleisters waren het niet, en ook cold-turkey faalde ik. 4 weken geleden met de pillen begonnen en nu 3 weken gestopt. Voor mij is Champix echt een goede steun. Tuurlijk heb ik zo mijn moeilijke momenten, maar het is nu ontzettend veel beter vol te houden en heb ook het gevoel dat ik het nu kan! Ik word niet misselijk van[lees meer...] de tabletten en neem ze tijdens de maaltijd. Omdat ik hartkloppingen als vervelende bijwerking kreeg, ben ik terug gegaan van 2x1mg naar 1x1mg. Sindsdien zijn de hartkloppingen weg. Opmerkelijke tweede bijwerking; dromen, heel veel en vooral hele rare dromen. Het is wat vreemd, maar als dit de enige bijwerking is vind ik het prima, kan er ook wel om lachen.
05-08-2015
Man, 41 jaar

Stoppen met roken

Ik vond champix een regelrechte hel. Misselijk, overgeven, enge dromen, onrust, agressie, maar boven depressief en suïcidaal. Niemand herkende me meer en op het laatst sloeg ik bijvoorbeeld mijn eigen handen stuk tegen het plafond van de auto. Uiteindelijk zelf gestopt nadat ik serieus overwoog me voor bus 300 te werpen.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely