lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

24-07-2016

Stoppen met roken

Op 20 juni 2016 gestopt met roken na 28 jaar ruim een pakje per dag. Ik slik zelf maar 1 x 1 mg per dag. Ivm bijwerkingen. Nu dus ruim 1 maand gestopt. Ga door tot 30 september. Dan stop ik met de Champix. Ik ben er blij mee. En de bijwerkingen neem ik maar voor lief. Die gaan weer over. Suc6 iedereen.
13-07-2016

Rookverslaving

11-07-2016

Stoppen met roken

Op 30-12-2015 begonnen met Champix. Op 7-01-2016 mijn laatste sigaret gerookt. Ik rookte 1 pakje van 19 sigaretten per dag. Dit al 30 jaar. Na de verhoging naar 2 tabletten ben ik na een week gehalveerd. Ik werd er stil en in mezelf gekeerd van. Geen behoefte aan roken. Na 7 weken ben ik in een burn-out terecht gekomen. Deze was onomkeerbaar. De voor-effecten heb ik door [lees meer...]Champix gemist. Nu ben ik aan antidepressiva gezet door huisarts. Volgens de huisarts heeft Champix de burn-out aan het licht gebracht en versnelt. Kijk heel goed uit met Champix. Ik ben inmiddels 6 maanden verder, zit thuis en nog niet beter.
29-06-2016

Hartkloppingen

Op 21-06-2016 mijn eerste 0.5mg ingenomen daarna 1 sigaretje gerookt maar smaakte niet meer.. dus eigenlijk gelijk gestopt met roken.. rookte ong. 14sigaretten per dag.. nu 8 dagen later nog steeds niet gerookt.. af en toe trek in een sigaretje.. neem nog steeds 0.5mg in en dan 1x op een dag.. teveel bijwerkingen gelezen bij andere mensen op t moment dat ze naar 1mg gingen[lees meer...] en nog erger naar 2x 1mg.. dus om dat te voorkomen blijf ik op mijn 0.5mg zitten.. en tot nu toe gaat t super😁😁
26-06-2016

Stoppen met roken

Super middel Gebruik het nu 3 weken en heb het gevoel dat ik nog nooit heb gerookt . Heb geen vreemde bijwerkingen .
22-06-2016

Stoppen met roken

Ik heb zeer slechte ervaringen met Champix. De eerste week ging goed, ook gestopt met roken op stopdatum (24-5-2016). Vanaf het moment dat ik naar 2x 1 Mg/dag ging, ging het mis ! Somber, depressief, hoofdpijn, akelige dromen, krampen, gekmakende jeuk over mijn hele lichaam en het allerergste: hartkloppingen ! Echt niet normaal, word er heel bang van! Bij huisarts geweest,[lees meer...] hartfilmpje en bloeddruk waren goed maar de hartkloppingen blijven ! Ik had de dosering al teruggebracht naar de helft, maar de klachten bleven en ben dus afgelopen zaterdag met de Champix gestopt! Ik zal ze dan ook bij niemand aanbevelen ! Hopelijk gaan deze klachten snel over want dit is niet leuk meer! En oh ja, ben wel al 4 weken rook-vrij !
15-06-2016

Stoppen met roken

Op 7 juni 2016 begonnen met champix. Eerste dagen 3 sigaretten gerookt maar smaakte al niet meer. Na 4 dagen naar 2 sigaretten gegaan, maar alleen omdat het in je hoofd zit dat je nog mag roken. Had definitieve stopdatum 16 juni in mijn hoofd, maar ben op 14 juni al gestopt. Ze smaakten totaal niet meer. Heb de eerste week wel heel erg gehoest, maar toen ik de sigaretten d[lees meer...]efinitief liet staan is dat al stukken minder. Heb al veel meer lucht en voel me prima. Nog geen last gehad van bijwerkingen dus hoop dat het zo blijft. Ik vind het heerlijk om als niet roker door het leven te gaan en ga het ook zeker volhouden.
08-06-2016

Hartritmestoornis

Ik rookte 1 XXL pakje (26 stuks) per dag. 1 maand geleden begonnen met champix . Inmiddels 3 weken gestopt met roken. Negatieve bijwerkingen: Na de verhoging van de dosering naar 2 x 1 mg heb ik wel een paar keer hele rare/bizarre dromen gehad. En dan bedoel ik echt bizar, waarvan je bij het wakker worden denkt van dit is niet normaal, ik raakte er van in de war (be[lees meer...]n ik gek aan het worden of zo ?) Dat lijkt nu over te zijn. Dromen zijn nog wel vreemd maar niet meer zo dat je aan je eigen verstand gaat twijfelen. Verder eigenlijk geen bijwerkingen, ja in het begin de eerste 20 minuten na inname lichtjes duizelig maar meer niet. Positieve bijwerkingen: Geen onregelmatige hartslag/hartkloppingen meer. Ik ben dan ook gestopt met het innemen van de Beta blokker (Sandoz Retard 100). Betere erectie en wellicht daardoor ook een hoger libido. Dit kan ook komen door het stoppen met de Beta-blokker, maar dat maakt mij niet uit. De kleine moeilijke momenten die er soms zijn (trek in sigaret) wuif ik met gemak weg omdat de positieve bijwerkingen voor mij veel zwaarder wegen. Dus mannen van middelbare leeftijd ;-) , als je nog een extra duwtje in de rug moet hebben om ook te stoppen met roken dmv champix... Ik ben er blij mee!
Pagina 1 van 7

Mirena (1904) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (738) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (378) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (370) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (285) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (264) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort