varenicline

Stoppen met roken (841 meningen)

Wellbutrin XR (487 meningen)
Methadon (93 meningen)
NiQuitin (51 meningen)
Zyban (50 meningen)
Naltrexon (41 meningen)

05-01-2021 | Man | 63
Stoppen met roken
Het werkte erg goed. Ik ben na 8 weken de dosis gaan halveren. Dat ging goed. Nu helemaal ermee gestopt. Dat gaat moeilijk, ik lijk wel een beetje verslaaft aan champix. Nu neem ik soms, als het moeilijk gaat 1 mg champix. Dat gaat goed, ik voel me binnen een half uur dan een stuk lekkerder. Maar ik hoop wel dat ik er uiteindelijk van af kom.

30-12-2020 | Vrouw | 66
varenicline (1mg)
Vrouw, 66 jaar rook 50 jaar. De eerste dagen ging het redelijk, weinig bijverschijnselen, dag 6 kwamen de dromen, Dag 7 misselijk, hoofdpijn, buikpijn. Dag 8 hartklachten, misselijk., buikpijn, Dag 9 braken, diarree, hartlijn, linkerarm pijn, koudzweet. Roken ?zo ziek dus neen. Arts gebeld en rookcoach benaderd.

22-12-2020 | Vrouw | 32
varenicline (0,5mg)
dosis op de eerste dag. Volgende dag direct misselijk diarree en echte hart klachten. Nu 5 dagen verder en nog steeds HART klachten wanneer gaan die toch weg. Na 1 dosis gestopt natuurlijk. En op eigen houtje gestopt met roken.

09-12-2020 | Vrouw | 54
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
Na 40 jaar gerookt te hebben , beslist om te stoppen met de hulp van champix . Ik ben nu al 2 maanden rookvrij en voel mij supergoed !! 2 tabletten per dag zijn wel te veel voor mij , ik voel mij heel opgeblazen en ongemakkelijk.. Nu neem ik 1 per dag na het ontbijt en heb dan een half uurtje een beetje een misselijk gevoel en dan is het voorbij ..ik zou het iedereen aanra[lees meer...]den !!

08-12-2020 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
Dit is de 3e keer dat ik ben gestopt met roken met hulp van Champix. Het middel werkt erg goed, en is makkelijk in gebruik. Nadeel vind ik de nieuwe grotere verpakkingen. Nu is het moeilijker om de verpakking discreet ergens te bewaren. Ben nu 2,5 maand met roken gestopt en vandaag begonnen met het afbouwen, dus nog maar een halve tablet in de ochtend en een halve in de[lees meer...] avond. Nooit innemen op de nuchtere maag, hier word je erg misselijk van!De bijsluiter pas lezen na het gebruik, want kan ontmoedigend werken als je het van te voren leest. In het begin had ik inderdaad levendige dromen, nu nergens last meer van. De bijwerkingen zijn minimaal en geen probleem, ik ben weer van het roken af, nu definitief! heb wat gezondheidsklachten gehad die me er toe dwongen om weer te stoppen. Ik ben eerder gestopt maar ook bewust weer begonnen met roken, ik miste het ritueel, de momentjes voor jezelf.

24-11-2020 | Vrouw | 40
Allergische reactie
Inmiddels 2 weken gestopt met roken met n halve tablet per dag {0.5 mg}. Enige bijwerking die ik ervaar na het innemen van champix is boertjes laten. Dit verdwijnt binnen 30 minuten. Misschien voor mensen die nare en heftige bijwerkingen ervaren, de dosis te halveren!! Wel verstandig om dit in overleg te doen met je ondersteunde hulp

20-11-2020 | Man | 60
Stoppen met roken
ik lees alle ervaringen en ik herken geen enkele bijwerking, ik ben 13 jaar geleden met Champix gestopt en bij mij was het alsof je het lichtknopje uitdoet, nooit meer trek gehad, nooit meer gerookt en na 14 dagen compleet van het roken af , en ik rookte 1,5 tot 2 pakjes malboro per dag. geen enkele vorn van bijwerkingen gehad, niets ook geen droomen

15-11-2020 | Vrouw | 54
Stoppen met roken
Na meerdere stoppogingen, waarvan enkelen met behulp van Champix nu vijf dagen niet gerookt. De bijwerkingen van Champix zijn afschuwelijk. Knallende hoofdpijn, nare dromen, pijn en mijn buik en de hele dag misselijk en duizelig. Af en toe zo erg dat ik bijna val. Ik sta nu voor de keuze om nog even met Champix door te gaan en de hoeveelheid te verminderen. Ik wil echt van[lees meer...] het roken af maar eigenlijk niet met behulp van deze drugs.

14-11-2020 | Vrouw | 39
varenicline (0,5)
Acne/puistjes
De eerste week 1 pil per dag . Erg misselijk De eerste week een hel 2e week dacht dat heet goed ging . Maar alle bijwerkingen die je maar kan hebben krijg ik . Ik kan niet eens normaal meer denken . Ik sta onder toe zicht van een arts . Wel 2 weken van het roken af . Ik raad champix . Slik dit niet als je onzeker ben . Ik wil er vanaf maar moet nu een weekeind wachte[lees meer...]n dat ik de dokter kan bellen . Dus mag niet stoppen . Ik heb het nu geestelijk erg zwaar kan niet werken. En kan de winkel niet in omdat ik erg angstig ben .

06-11-2020 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Na 10 jaar roken ong pakje per dag ben ik gestart met champix. In de 2e week ben ik gestart met 2 tabletten per dag, 1 ochtend en 1 avond. Ik voelde me gewoon goed, de sigaretten smaakte ook eigenlijk nog best goed, alleen af en toe wat viezere hijsjes .p(Ik gebruik zowiezo al inslapers, dus ik slaap ook goed) Op de woensdag in de 2e week ben ik savonds heel ziek gewo[lees meer...]rden na een sigaret. Vermoedelijk heb ik ook de inslapers overgegeven. Die nacht heb ik amper geslapen en de volgende dag was ik echt een zombie op het werk, geen concentratie, moeilijk scherpstellen op de pc, geïrriteerd, heel somber en down. (Wss de combi slaaptekort + champix) Ik durfde ook niet te roken op het werk omdat ik bang was ziek te worden. Die avond heb ik nog wel gerookt thuis, toen voelde ik me wel prima. Dit was overigens mijn laatste sigaret. Doordat ik me somber en down gevoeld heb heb ik de dosering verlaagd. (Dit is nu een week geleden) en ik slik maar 1 tablet, alleen in de ochtend. Ik voel me weer heel goed en ook geen drang naar een sigaret. Af en toe komt het in me op uit gewoonte maar ik ben te trots om eraan toe te geven, en eigenlijk heb ik er ook helemaal geen behoefte aan. Dus voor wie zich heel rot voelt tijdens de kuur, overleg met je ondersteuner en verlaag de dosering, misschien dat dat bij jou ook werkt!!

02-11-2020 | Vrouw | 67
Stoppen met roken
Ik rookte meer dan een pakje per dag en wegens het plaatsen van tandimplantaten was ik verplicht om te stoppen. Het ging heel vlotjes. Tijdens de proefversie rookte ik al veel minder en toen ik moest beginnen met 'echt' te stoppen kon ik al geen sigaret meer ruiken of zien. Ik heb maar één blister gebruikt en was al afgekickt. Tot hiertoe, na tien jaar, ben ik nog steeds r[lees meer...]ookvrij en heb helemaal geen behoefte meer aan roken integendeel. Voor mij een aanrader.

02-11-2020 | Vrouw | 24

01-11-2020 | Man | 33
Stoppen met roken
Heel fijn medicijn. Wel relatief veel bijwerkingen waarvan vermoeidheid, concentratieverlies en het levensechte dromen de ergste zijn. Verder een wondermiddel voor een verstokte roker (30+ sigaretten per dag / 20 jaar lang gerookt) als ik. In de eerste week rookte ik nog slechts 3 sigaretten per dag, en in de tweede week moeiteloos gestopt.

27-10-2020 | Man | 59
COPD
Werkt zeer goed ik rookte van af me 12e een pakje zware shag per dag. Nu al 26 dagen niets meer.

26-10-2020 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
De opbouwperiode super na dag 3 al geen behoefte meer maar op advies van de begeleiding door blijven roken totdat de opbouwfase klaar was en ik op de 'normale' dosering zat. Helaas ging na mate de opbouw t roken steeds minder tegen staan, al werd de behoefte weinig tot niet. Vanaf dag 10 ellende, verdrietig depressieve klachten vaak wakker en ondanks dat ik gestopt was w[lees meer...]eer gaan roken. Nu in overleg terug naar 2x per dag 0,5 mg of zelfs 1x per dag en dan stoppen met roken op karakter. Opzich werkt t medicijn prima waarvoor t bedoeld is alleen heb im teveel last van de negatieve effecten

22-10-2020 | Vrouw | 44
Stoppen met roken
Ik slik het nu 5 weken en ben 2 tweede week gestopt met roken. Het werkt voor mij wel, geen behoefte aan sigaret (rookte een pakje per dag) Bijwerkingen : nihil

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (556) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (512) - Antibiotica - penicillines breedspectrum