lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

16-08-2016

Stoppen met roken

Via de huisarts Champix gekregen om na 28 jaar te stoppen met roken. Supermiddel, na 12 dagen laatste sigaret gerookt (werd ziek vd laatste peuk) en nu al bijna 3 mnd rookvrij. Rookte 20 tot 30 sigaretten per dag weg. In begin de opbouw gedaan, 3x 0.5 / 4 x 1.0 en daarna 2 x 1.0 , na een maandje terug gegaan naar dagelijks 1.0 en weer een maand later rustig afgebouwd naar[lees meer...] 4 x per week , 3 x per week en 2 x per week 1 tablet. Nu vergeet ik het vaak en ben nog steeds gestopt met roken. In mijn stopperiode ook nog 2 echt heftige stress momenten gehad, maar niet eenmaal het gevoel dat ik moest roken. Voor mij de juiste oplossing geweest om te stoppen met roken. Prijzig in aanschaf maar wat mij betreft 100% gerechtvaardigd gezien het resultaat. Nog 1 vol doosje over, ga die rustig opmaken met 2 maal per week 1 pil , zodat ik zeker weet dat de kuur 100% succesvol was. Huisarts meldde me dat een terugval mogelijk is na een kuur van 3 maanden, bij 6 maanden kuur meer zekerheid dat het roken voorgoed uit het systeem is.
15-08-2016

Rookverslaving

Na 40 jaren roken toch maar gestopt. Had nooit gedacht dat het zou lukken. Champix helpt echt! De drang naar een sigaret is veel minder. Vanaf het startpakket rookte ik nog maar 1/3de van het gewoonlijke aantal sigaretten. Al vrij snel minder slijmen en minder piepen. Dat motiveert wel! Nu 2 weken volledig gestopt. Alles verloopt naar wens. Af en toe even zin in een sig[lees meer...]aret maar dat gaat snel weer voorbij. Je moet natuurlijk ook willen stoppen als je eraan begint.
08-08-2016

COPD

De dokter zei, als je blijft roken krijg je copd, ik hoeste heel verschrikkelijk, vooral in avond en nacht. Sinds 6 juni slik ik champix, mijn hoest is helemaal weg, ik ben daar erg blij mee. Ik rook niet meer, heerlijk!
07-08-2016

Stoppen met roken

stoppen met roken helpt, maar er zijn veel en grote bijwerkingen: depressie, geirriteerd, kwaad, argwanend, overdadig slapen, geen eetlust, geen zin in iets, prikkelbaar.
05-08-2016

Stoppen met roken

Ik begrijp de vele positieve reacties op dit medicijn niet echt. Volgens mij is Champix een zwaar medicijn met vervelende bijwerkingen en ben abrupt gestopt hiermee, ook naar aanleiding van heftige verhalen op andere beoordelingssites. Ben bang dat er maar 1 manier is om te stoppen met roken: dwars door alle afkickverschijnselen.
30-07-2016

Stoppen met roken

Ik en mijn man hadden al enkele keren beslist om te stoppen zonder hulpmiddelen (zo'n 3-5 keer), maar geen enkele keer hebben we het langer volgehouden dan 1 week. Ik rook vanaf mijn 16 en mijn man van zijn 14 denk ik. Een collega van mijn man, die 2 pakjes per dag rookte, raadde ons champix aan, na een paar maanden van stress, verbouwingen,... zijn we er dan eindelijk aan[lees meer...] begonnen. We zijn nog maar drie dagen bezig en het werkt toch wel moet ik zeggen. Voor de champix rookte we gemiddeld 10-15 sigaretten per dag, soms meer. Nu op de derde dag nog maar 1 sigaret gerookt, gisteren 3. Het heeft wel enkele bijwerkingen, maar die nemen we er zeker bij. Hopelijk blijven de bijwerkingen niet erger als we beginnen met 2*1 mg ....
24-07-2016

Stoppen met roken

Op 20 juni 2016 gestopt met roken na 28 jaar ruim een pakje per dag. Ik slik zelf maar 1 x 1 mg per dag. Ivm bijwerkingen. Nu dus ruim 1 maand gestopt. Ga door tot 30 september. Dan stop ik met de Champix. Ik ben er blij mee. En de bijwerkingen neem ik maar voor lief. Die gaan weer over. Suc6 iedereen.
13-07-2016

Rookverslaving

Pagina 1 van 7

Mirena (1908) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (749) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (381) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (374) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (287) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (268) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort