lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

15-06-2016

TIA

Na een Tia in 2013 simvastatine sandoz 40 mg voorgeschreven. In de loop van de jaren tot heden juni 2016 verschillende malen last gehad van diverse bijwerkingen door Simvastatine sandoz 40. Diverse onderzoeken gehad van longen nieren en blaas en darm, die allen geen nagatieve uitslag hadden. Mocht je last hebben van de volgende klachten zoals, spierpijn, spierkramp,verkram[lees meer...]ping bij geslachtverkeer, onderbuik pijn gepaard met rugklachten, roodheid, vergeetachtig, netteligheid bij geslachtorgaan ,misselijkheid, schouder en nek pijn. Nou dan zou je er goed aan doen om de bijwerkingen Van Simvastatine eens na te gaan. Al de hierboven genoemde bijwerkingen hebben betrekking op mijn klachten. Door alle bijwerkingen in beginstadium en afstemming ben je blij als je uiteindelijk een draagbare combinatie hebt. Kleine kwaaltjes kun je mee leven denk je, echter na verstrijken van de jaren worden kleine kwaaltjes steeds grotere kwalen. Wie denkt er nog aan om eens in de bijwerkingen van simvastatine sandoz te kijken, als geen arts je hierop attendeert bij bezoek na allerlei kwaaltjes. Bij toeval bij bedrijfsarts hierover gesproken, wat de oorzaak kan zijn. Tip gekregen om de mogelijke bijwerkingen eens na te gaan van de simvastatine. Nou dat is schrikken, alle kwaaltjes waar ik mee kamp, staan hier vermeld. Ben momenteel gestopt met gebruik van de simvastatine sandoz 40mg. Ga op zoek naar een ander middel voor cholesterol te verlagen. Hopende dat iemand hiermee geholpen kan worden? gr Hwm
09-06-2016

Angina pectoris

Omdat ik verdacht word Angina Pectoris te hebben (onderzoeken gaan nog plaatsvinden volgende week), heb ik op voorhand dit middel voorgeschreven gekregen en ik ben vanaf dag 1 erg misselijk en bij vlagen duizelig en licht in het hoofd. Ik voel me gewoon niet erg lekker. En ik slik ze nog maar 2 weken...maar mag niet stoppen van de arts.
06-06-2016

Hoog cholesterol

Aangezien ik al bijna 20 jaar artrose heb en ik door TIA in 2008 simvastatine voor geschreven kreeg, heb ik nooit erg gehad dat de pijnklachten die sinds 2008 veel erger waren NIET van de artrose waren!! Aangezien ik doordat ik geopereerd moest worden j.l. februari met andere medicijnen moest stoppen (ascal en andere bloedverdunners) stopte ik ook maar even met de simvasta[lees meer...]tine en wat een verschil!!! Geen vreselijke krampen meer 's nachts, veel minder pijn in heupen, knieen, handen polsen en ellebogen en nek en rug, waar ik zoveel last van had gekregen, ook mijn voeten, soms kon ik amper lopen zo zeer deden ze. Dat alles merkte ik al aan het eind van de eerste week dat ik gestopt was! Gelijk naar de huisarts en na 2 maanden moest ik bloed gaan prikken. Helaas mijn cholesterol was 100% gestegen! Het helpt dus wel erg goed, maar toch wil ik het niet meer slikken! Nu krijg ik 15 dagen prava...... en moet ik kijken hoe dat gaat. Ik had de eerste jaren 50 mg per dag en de laatste 2 jaar maar 10 mg, maar de ellende bleef hetzelfde.
02-06-2016

Hoog cholesterol

ongelofelijke goede vetwaarden na ruim 2 maanden gebruik, geen bijwerkingen ondervonden
31-05-2016

Hartinfarct

Ervaringen zijn dat ik ca. 30 jaar artrose heb, het is alleen maar erger geworden, daarbij heb ik geregeld last van keelpijn en seksuele problemen.
26-05-2016

Hoog cholesterol

Ik had met mijn huisarts afgesproken dat ik over een paar weken bloed ga prikken om het resultaat te bezien. Dat wacht ik nog af, maar dan wil ik echt een andere statine proberen en hopen dat die minder klachten geeft.
25-05-2016

Hersenbloeding

ik ben een man van 71 jaar, (en geen zeurkous), en heb op 1 mei 2009 een c.v.a. gehad en ben rechtzijdig verlamd. Al deze tijd heb ik Simvastatine van de neuroloog voorgeschreven gekregen. Evenals Persantin bloedverdunners en bloeddrukverlagers en plaspillen. Al gauw kreeg ik last van spierkrampen in mijn onderrug en beide benen. Daarna trad een slechte nierwerking op en[lees meer...] plaste ik troebel of had ik wisselend donkere urine. Ik geloofde de doktoren dat ik Simvastatine nodig had en deed er het zwijgen toe. Na een gesprek met mijn huisdokter en een omschrijving van de klachten ben ik in overleg met haar gestopt met de Simvastatine. Ik eet normaal en houd mij aan de schijf van vijf er is geen sprake van cholesterol toename. Momenteel nemen de spierpijn klachten af.
24-05-2016

Hoog cholesterol

kreeg ze na vaststellen diabetes 2 standaard voorgeschreven, mijn goeie cholesterol was te laag? mijn slechte gewoon normaal... naast de metformine waar ik dus 5 jaar zware diarree van had, kreeg ik dus ook simvastatine. Ik word 's morgens wakker met hele stijve vingers, knieeen, polsen en nek... kreeg dus vandaag toevallig van iemand te horen dat dit kan komen door de si[lees meer...]mvastatine. Zou heel goed kunnen dus, want alle fysio en reuma onderzoeken kwamen nergens op uit... er is al fibro genoemd, maar dat is het ook niet. Ben al eens eigenhandig gestopt, werd mijn waarde weer te hoog (4), geen idee wat normaal is, want dat vertellen ze er niet bij... ben met de metformine io met huisarts ook gestopt, heb iets anders gehad. mijn suiker blijft te hoog (9), maar voel me qua darmen stukken beter. dus ik neem dat hogere op de koop toe. Beter dan dagelijks amper de deur uit durven uit angst het in je broek te doen... en de nodige aanvallen te hebben steeds. De simvastatine ga ik zeker bespreken met de huisarts en eens kijken hoe rode rijst tabletten het doen. Deze zelfde tabletten (statines) hebben bij mijn moeder voor ernstige longproblemen gezorgd.... litteken weefsel in haar longen dus. ik geloof dat ik maar helemaal ga stoppen met al die pillentroep en overga op natuurlijke middelen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1901) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (726) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (375) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (361) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (327) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (284) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort