lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

01-05-2016

Hoog cholesterol

Eerst stramme vingers later ook spierpijn in de benen zodanig dat ik bijna niet meer kon lopen, ben nu 3 dagen gestopt met innemen en de spierpijn in de benen is nagenoeg weg en loop weer goed. Ben op spierafbraak onderzocht, niets gevonden. Ga volgende week weer naar de huisarts...
26-04-2016

Beroerte

Heftige pijn en stijfheid van spieren in schouder, bovenarm, onderarm, flank, heupen, bovenbeen, onderbeen, voet - vnl. links & enigszins aan rechterzijde. Na ruim 5 weken gebruik van 40 mg per dag (n.a.v. klein herseninfarct zonder enige vorm van uitval) nu bijna 2 weken geleden gestopt i.o.m. huisarts en CVA-poli ziekenhuis. ellende van pijn en belemmeringen openbaarde z[lees meer...]ich al op 2e dag van toedienen/slikken, reageerde in het recente verleden (2007) ook al averechts op (lichtere dosis van 10 of 20 mg?) pravastatine dat eveneens vnl. aan linkerzijde ellende van spierpijnen & - stijfheid veroorzaakte. Toentertijd ook gestopt i.o.m. huisarts.
26-04-2016

Hartfalen

24-04-2016

Hoog cholesterol

's Avonds om 23 uur een tablet ingenomen, ik werd om 01.00 uur wakker en voelde misselijkheid opkomen, naar de WC gerend, en van 01.00 uur tot 14.30 moeten overgeven, braken en maar braken tot om 14.30 ik op mijn bed recht kon liggen, ik las dat je eigenlijk naar het ziekenhuis had moeten gaan, en dat het dodelijk kon zijn. Ik vind het grote rotzooi en blijf eraf.
23-04-2016

Hoog cholesterol

Medicijn voorgeschreven door huisarts ivm hoog cholesterol. Bijwerkingen waren zeer ernstig. Zware reumatische pijnen. Uitputtings verschijnselen. Spierkrampen vooral in benen en nek. Echt afschuwelijk. Nu mee gestopt. Na het stoppen duurde het 3 a 4 weken voor de laatste bijwerkingen weg waren.
23-04-2016

Hartinfarct

Cholesterol is altijd prima geweest, halfjaarlijkse controle bij specialist. In febr. 2015 leek ik een infarct te hebben gehad. mijns inzien was dit zuurbranden. De cardioloog zei dat e.e.a. in een grijs gebied zat, maar dat hij het toch benoemde als een hartinfarct. Nooit medicijnen en in een keer 7 medicijnen w.o. dit. Geen uitleg verder. Voor mij onbegrijpelijk. Ga nu n[lees meer...]aar een academisch ziekenhuis (na 1,5 jaar) om daar onderzocht te worden. Verder nooit iets gemerkt, sport 2,3 per week, wandel veel. Ben benieuwd.
16-04-2016

Hoog cholesterol

Moest dit gebruiken tegen erfelijk verhoogd cholesterol. Heb ook 80mg simvastatine gehad. Het verlaagde de cholesterol in mijn bloed nauwelijks. Zeer veel en heftige bijwerkingen. Meerdere periodes geprobeerd en ook na maanden stoppen weer en na gebruik van andere statines, maar toen leek ik er nog gevoeliger voor geworden. Mogelijk door de combinatie met reuma en spierzie[lees meer...]kte heeft het mijn spieren aangetast.
16-04-2016

Cholesterol

Zijn er ook natuurlijke medicijnen i.p.v. deze chemische troep? Veel vervelende bijwerkingen. Waardoor je weer andere klachten krijgt en dan ook die maar weer bestrijden met een ander pilletje. Zo heb ik inmiddels een hele verzameling er gaat meer zelden een medicijn af. Ik ben er niet aan begonnen
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (715) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (371) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (282) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop