Simvastatine

simvastatine

Hoog cholesterol (691 meningen)
Diabetes type 2 (45 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Simvastatine

Arjen Walstra (26-04-2013)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

12-11-2019

Hoog cholesterol

Nooit meer troep haaruitval erge pijn schouder schouderblad en dokter zegt kan niet van die pillen.nou heb deze klachten nooit eerder gehad. ik ga er mee stoppen met die troep
04-11-2019

Hoog cholesterol

Ik kreeg het voorgeschreven omdat mijn cholesterol te hoog was. Ik heb het ongeveer een maand ,misschien hooguit richting twee maanden gebruikt. Het heeft inderdaad mijn cholesterol helemaal omlaag gebracht Het probleem waren de bijwerkingen, dit waren trillingen en tintelingen door mijn lichaam . Dit gebeurde voornamelijk als ik ging slapen. Als mijn lichaam in rust[lees meer...] kwam. Het kwam op verschillende plaatsen. Vanuit het hoofd naar mijn nek, armen , handen , benen. De ergste waren op mijn borst. Ook achter mijn borstbeen. Momenteel zat ik ook in een stress periode wat er niet aan meewerkte. Achter mijn borstbeen had ik dan een rotgevoel , ik dacht eerst dat het mijn hart was. Nu bleek het maagzuur te zijn. ( dit is verholpen met omeprazol ) en ik was ook met de simvastatine gestopt. De symptomen verdwenen ook. Na een maand verder heb ik de afgelopen drie dagen weer simvastatine gepakt. En ik begon weer met lichte symptomen van tintelingen. Als eerste begon ik me even naar te voelen. Dus ik ga ook niet verder met die medicatie. Als ik terugblik op die periode heb ik behoorlijke rotmomenten gehad. Ik ga het gewoon met voeding doen om mijn cholesterol laag te houden, en met regelmatig weer te sporten. Andere symtomen die ik had waren soms een droge mond of kortademig.
02-11-2019

Diabetes type 2

zeer veel klachten. Bijwerkingen zijn erger dan de kwaal. De klachten waren zo erg dat ik er niet mee kon leven. Sinds ik er mee ben gestopt voel ik me 15 jaar jonger en mijn klachten zijn over. Ik wil nooit meer statinen gebruiken.
29-10-2019

Cholesterol

Ik heb 4 jaar voor niks naar de pijnpoly gelopen voor zware behandelingen vanwege de hevige lage rugpijn. Op het laatst hielp er niks meer, geen enkele behandeling. Toen kreeg ik te horen van andere mensen dat ze dit probleem ook hadden en gestopt waren met Simvastatine in te nemen, ik ook dus dit gestopt, na 4 weken geen of bijna geen rugpijn meer, geen spierkrampen meer,[lees meer...] kortom, 4 jaar voor Jan met de korte achternaam naar de (dure) behandelingen bij de pijnpoli gelopen, niemand van de dokters die ook maar iets doorhad dat zo'n klein rotpilletje je leven ondraaglijk maakt!
23-10-2019

Simvastatine (simvastatine)

Vanwege een te hoge bloeddruk moest mijn LDL van 4.3 omlaag naar 2.5. Kreeg daarvoor Simvastatine voorgeschreven. 40 Mg per dag in te nemen voor het slapen gaan. Ik kreeg daar 's nachts heftige spierkrampen van vooral in de kuiten. Overdag resulteerde dit in spierpijnen wat maar niet over ging. In overleg met de huisarts 2 weken gestopt met het slikken van Simvastatine[lees meer...]. Na die 2 weken was de spierpijn en de nachtelijke spierkrampen verdwenen . Toen Atorvastatine voorgeschreven gekregen, in een lagere dosis, 20 mg per dag. De eerste week van slikken wel nog spierpijnen gehad, die na een week verdwenen waren. Nu, na ongeveer 2 maanden Atorvastatine geslikt te hebben, geen spierpijnen meer, maar wel last van jeuk over mijn hele lichaam, beginnende bij mijn voetzolen. Dit kan een bijwerking zijn van de Atorvastatine. 15 November, na mijn vakantie, afspraak met de huisarts. Zal dit dan ter sprake brengen.
12-10-2019

Hoog cholesterol

Ik kreeg dit voor mijn te hoge cholesterol en moest de pillen voor het slapengaan innemen . Nu heb ik ook COPD gold 4 en ik begon als ik een 15min in bed lag heel erg te hoesten en dat ging maar niet over . Tevens vloog ik mijn bed uit 's nachts van de kramp in mijn benen . Kijk ik in de bijsluiter blijkt dat een bijwerking te zijn van de simvastatine ! Na het stoppen [lees meer...]was het zo over ,dus ik slik die troep niet meer !
09-10-2019

01-09-2019

Simvastatine (simvastatine)

Al de hele periode had ik last van mijn kuiten. Toen ik informatie las over statines, heb ik contact opgenomen met de huisarts. Kreeg andere statines atorvastine enrosuvastine. klachten werden heftiger
28-08-2019

Cholesterol

Pas na maanden kreeg ik zichtbare klachten maar had niet meteen door dat deze pillen de reden waren. Alles wat op bijsluiter staat heb ik zo goed als , zwakte vermoeidheid netelroos haaruitval spierpijn hoestbuien hoofdpijn jeuk overal etc... gewoon het gevoel alsof je doodgaat of bijna er bent ....
23-08-2019

01-08-2019

Angina pectoris

Na een hart bypass operatie x statine gekregen, meerder soorten geen van allen werkten prettig, allerlei klachten. Nu Pradulent 14 dgs injectie 75 mg gaat het goed, chloresterol laag 1.6/1.8. ! ik twijfel of dat nou nodig is het gaat me verder goed na de 5 bypasses operatie.
29-07-2019

Aangeboren hartafwijking

Rode plekken overal
28-07-2019

Hoog cholesterol

Ik heb Simvastatin Sandoz 20 Mg gedurende 15 maanden gebruikt. De eerste 2 maanden had ik nergens last van. Nadien is het begonnen met hartritmestoornissen, dan pijnlijke voet, nadien rugklachten, nog wat later pijnlijke spieren bovenbenen, onderbenen, kuiten, heupen, bekken. Na 1 jaar ben ik door ondraaglijke pijnen opgenomen in het ziekenhuis. Bij ontslag uit het ziekenh[lees meer...]uis wist ik nog steeds niet waar de pijnen vandaan kwamen. Tot ik “Dr. Google” consulteerde en alle forums en websites bekeek. Daar had ik het antwoord... géén enkele dokter die daar aan gedacht heeft! Nu, eindelijk gestopt met de statines sinds 5 weken en heb nog steeds véél pijn maar geleidelijk aan gaat het beter. In de meeste gevallen verdwijnen de bijwerkingen binnen de 2 maanden, héél af en toe duurt het 6 maanden.
25-07-2019

Cholesterol

Bij Dagelijks gebruik, en de beenkrampen zijn snachts tot ondraagelijk, tot 10 keer minstens. Wanneer ik af en toe 1 tabletje neem, valt het op dat de beenkrampen sterk verminderen, en wanneer ik een week geen neem, vallen de krampen volledig weg. Dus duidelijk van dit product. Mijn man had dit probleem ook, en heeft het jaren genomen en problemen met krampen gehad, is [lees meer...]nu overgeschakeld op een ander product en weg krampen.
21-07-2019

ADD

21-07-2019

ADD

Na vele jaren crestor,over naar simvastine 40,jaren klachten kramp in benen. De Neuroloog en huisarts vertelde mij nooit ,de oorzaak zou simvastine kunnen zijn. Tot enkele dagen geleden,uw nierfuntie is slechts 39 zou u willen stoppen??? Wat een slechte informatie,geen vertrouwen meer ,in dokters ik neem niets meer en voel mij nu al veel beter.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum