ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

12-09-2017

Hoog cholesterol

Ik had eerst 20mg en die ervaring was redelijk. Lichte vermoeidheid in spieren. Met 40 Mg werden de spierklachten heftiger, zodanig dat ik niet meer kan sporten, omdat mijn spieren dat niet kunnen. Terwijl ik altijd 2x in de week probleemloos sportte. Een grote teleurstelling en ik heb niet t idee dat er naar mij geluisterd wordt.
10-09-2017

Hoog cholesterol

Simvastatine is ook in kleine hoeveelheden gif voor mijn lichaam! Eerst op doktersadvies 40 mg gebruikt. Gevolg na enige weken: spierpijn op vreemde plaatsen: voet, schouders, doch vooral nekspieren. Ik kon 's nachts mijn hoofd niet meer draaien en optillen, gepaard gaande met flinke pijn. Dus met dit medicijn gestopt. Later in buitenland 10 mg simvastatine gekocht en gepr[lees meer...]obeerd. Immers 10 mg is 'maar 25 % van de 40 mg, dus zou m.i. geen probleem geven'. Echter na 3 maanden precies dezelfde symptomen. Dus weer gestopt en ik gebruikt deze troep nooit meer!
30-08-2017

Hoog cholesterol

Na verschillende, Atorvastatine en Simvastatine, geprobeerd te hebben, en een heel scala aan dosis verhogingen/verlagingen en de verschillende merken geprobeerd te hebben, kreeg ik deze. De eerste 3 à 4 weken een weeig gevoel en daarna nooit meer klachten gehad. Eenmaal een verkeerd doosje (nieuw huismerk) van de apotheek gehad te hebben na 2 dagen klachten. En weer omgeru[lees meer...]ild voor Accord.
21-08-2017

Hoog cholesterol

Toenemende klachten van ernstige spierpijn. Spierkrampen voornamelijk snachts. Chagrijnig ontevreden gevoel. Middel lijkt erger dan de kwaal.
18-08-2017

Simvastatine (simvastatine)

Ivm artrose en hartkrampjes naar specialist. Geen afwijkingen aan hart geconstateerd maar specialist adviseerde om preventief Simvastatine te gaan gebruiken. Vanaf eerste dag tot op heden nooit enig aanwijsbare bijwerking geconstateerd. Klein tabletje bij avond eten is. voldoende.
09-08-2017

Beroerte

Na herseninfarct in januari 2017 kreeg ik Simvastatine voorgeschreven, 1 x per dag 40 mg. Hevige pijn in schouder als bijwerking. Pijn in arm, in hand, niet slapen etc. Ben nu gestopt.
07-08-2017

Hoog cholesterol

Veel last van spierpijnen. Mijn artrose speelt extra op. Ik ben er mee gestopt.
08-07-2017

Cholesterol

Sinds 31 mei 2017 gebruik ik Simvastatine 40 mgr tabletten vanwege een te hoog slecht Cholesterol (bij toeval ontdekt bij check Nierfunctie). Ik neem deze tablet 's avonds tussen 21-22 uur in op aanraden van mijn apotheker. Sinds de start ben ik ook begonnen met Q10 en een dubbele dosis Vitamine D dagelijks na het opstaan te nemen. Vitamine D is op aanraden van mijn apothe[lees meer...]ker en aangezien dit wetenschappelijk bewezen is leek het mij prima om alle eventuele bijwerkingen te voorkomen. Ik ben nu 5 weken verder en had geen last van bijwerkingen tot gisteren 7 juli. Ik begon last te krijgen van een stijve nekspieren (bij roteren hoor ik het 'kraken') en ineens een zeer gevoelige/pijnlijk deel van de huid halverwege linker bovenbeen (zelfs als ik over de huid aai doet dat extreem veel pijn). Nu -de volgende morgen- is dat pijnlijke gevoel bovenbeen bijna weg. Ik schrijf deze reactie om de lezers hier te laten weten, dat het nemen van Vitamine D (boven de 50 jaar een dubbele dosis) spierkrampen kan voorkomen. Bij effectiviteit etc heb ik maar iets ingevuld, want anders kan ik dit bericht niet verzenden.
Pagina 1 van 7

Mirena (1996) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (814) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (419) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (417) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!