lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

28-11-2016

Hoog cholesterol

Geen bijwerkingen van de Simvastatine, maar mijn cholesterol is niet genoeg gedaald. Ezetrol erbij om het cholesterol verder te verlagen, is nu 8.4.
26-11-2016

Artrose

Na innamen van het medicijn was voor mijn cholesterol te hoog was. Kreeg ik last in mijn knieën letterlijk heel mijn onder stel . Kreeg zelfs tintelingen in de toppen van mijn vingers. En de voetzolen daar had ik het gevoel van die gezwollen waren en kon der om de duur niet goed op lopen. Ik kreeg pijn in mijn heup en moest van de huisarts naar massage ik lag op de ta[lees meer...]fel voor mijn massage en vertelde dat ik ook last had in mijn knieën maar het raarste dat mijn voetzolen zo pijnlijk waren. Die persoon zei: breng als je de volgende keer kom uw medicijnen is mee. Hij zag dat ik simvastatine in nam hij zei me direct stoppen, die pijnen zijn daar van .Scheef een brief ga daar mee naar uw huisarts. Die geloofde het eerst niet maar het kan. Moet nu 6 weken stoppen dan bloed prikken. Maar kan u nu al zeggen dat de tintelingen in mijn vingers is verdwenen en ik krijg weer het normale gevoel in mijn benen terug. Eerlijk ik neem dit nooit meer in. Deze medicatie moesten ze verbieden.
22-11-2016

Beroerte

09-11-2016

Hoog cholesterol

Ik merkte na 1 maand gebruik dat ik toename van sombere gevoelens had. Het begon met sterke vermoeidheid, in de ochtend al tegen de dag opzien en met een negatieve bril naar de wereld kijken. Van naturen ben ik positief ingesteld en heb zin in het leven. Na 4 maanden ben ik met dit middel gestopt. Daarna rode gist gaan gebruiken, hielp helemaal niets, de triglyceriden en c[lees meer...]holesterol waren weer sterk verhoogd. Op advies van de praktijkondersteuner toch weer begonnen met een andere statine, nl. Pravastatine, ook 10 Mg. Na 1 maand weer dezelfde klachten. Na 2 maanden gestopt. Na overleg van de huisarts met een internist heb ik Bezalip retard gekregen. Nu geen bijwerkingen en mijn waarden allemaal weer laag en gezond. Ik ben er heel blij mee.
21-10-2016

CVA (cerebrovasculair accident)

Voorgeschreven en nu 2 maanden later kan ik geen bijwerkingen ontdekken
17-10-2016

Hoog cholesterol

N.a.v. halfjaarlijks bloedonderzoek in verband met mijn iets te hoge bloeddruk, bleek dat nu voor het eerst mijn LDL- cholestorol te hoog was. (3,7 en mag niet hoger dan 3,5 zijn; volgens mij kon ik dat makkelijk zelf verlagen d.m.v. aanpassing voedsel, maar daar zag de huisarts helaas geen heil in). Ik kreeg direct het advies om Simvastatine te gaan slikken, ondanks tege[lees meer...]nwerpingen van mij dat ik ook eerst Becelboter i.p.v. roomboter kon gaan gebruiken dagelijks, geen saucijzenbroodjes meer nuttigen e.d. Dit alles zou mij niet helpen aldus de huisarts; ik kon dan maar 10% het getal naar beneden krijgen. Ik baalde stevig, want ik slik al 2 medicijnen per dag tegen mijn hoge bloeddruk: Ramipril en Hydrochloorthyazide (alleen de naám al...). Ik capituleerde en ben met frisse tegenzin aan deze capsule begonnen 's avonds voor het slapen gaan (aanbevolen). Vanaf inname direct al merkte ik dat ik slaapproblemen ging krijgen. En dit terwijl ik sinds een jaar gepensioneerd ben en dus eindelijk mijn nachtrust kon krijgen die ik in het hectische onderwijswereldje van 41 jaar lang nooit kon ervaren! Het werd mét de dag erger en het resulteerde erin dat ik na 2 weken een nacht had waarin ik dus totaal niét kon slapen! Elk uur zag ik voorbij komen! Ik werd er radeloos van! Was dit nou wat ik verkoos boven een iets verhoogde cholestorol? Moet dit ten koste hiervan gaan? Ik was al begonnen met de Becel en liet saucijzenbroodjes na een uur wandelen met de hond in het bos staan (dagelijks). Ik besloot rigoreus te stoppen met dit vreselijke middel! Las ook in de bijsluiter dat slapeloosheid een voorkomend effect kon zijn. Via een vriendin en na me ingelezen te hebben op internet ben ik overgegaan op rode rijst gisttabletten: 15 euro per potje en er zitten er 60 in! Dit heb ik er graag voor over en vooralsnog merk ik géén bijwerkingen! Ik kan het iedereen afraden Simvastatine te gebruiken dus.
12-10-2016

Simvastatine (simvastatine)

Simvastatine gebruik 21-07-2016 tem 25-08-2016. Ik doe mee aan het bevolkingsonderzoek betreffende hart- en vaatziekten. Uit dat onderzoek blijkt, dat ik een hoog risico heb op hart- en vaatziekten. De huisarts schrijft 1 tablet simvastatine Sandoz 40 mg ‘s avonds en een tablet enalapril 5 mg ’s morgens voor. Na het eerste tablet simvastatine was ik ’s nachts om 01.00 uur [lees meer...]klaarwakker en plassen ging bijna niet en de urine zag er roodbruin uit. ’s Morgens besloot ik voorlopig aan te zien hoe het gebruik van simvastatine verder gaat en geen enalapril te gaan gebruiken (mijn bloeddruk is toch al redelijk laag te weten SBD meestal beneden 120). Gedurende de hele periode van het gebruik van simvastatine had ik een raar onbestemd gevoel alsof ik in een ander lichaam zat en alsof elke vezel in mijn lichaam protesteerde tegen het gebruik van het medicijn. Kort samengevat: simvastatine heeft mijn leven een aantal weken compleet op zijn kop gezet. De problemen, die ik met simvastatine heb zijn: 1. Ik nam het simvastatine tablet 's avonds tussen 22.00 en 23.30 uur in en ga redelijk op tijd naar bed. In die tijd werd ik tussen 1 en 4 uur in de nacht klaarwakker en kwam daarna bijna niet meer in slaap terwijl ik normaal de hele nacht door slaap. Het plassen ging met een zielig straaltje, terwijl dat later op de dag weer wat beter ging. 2. De conditie is behoorlijk achteruitgegaan. Bij voorbeeld, als ik normaal drie kaatspartijen zonder problemen kan spelen (een partij duurt meestal 60-75 minuten), merkte ik nu bij het begin van de tweede partij dat ik moe was. Ik het drie (mooie) kaatswedstrijden laten schieten, evenals een aantal tennispartijen. 3. Last van gewrichten Op een morgen had ik ineens last van de knie en de pols (nooit eerder problemen met de pols gehad, wel eens met de knie). De pols was na twee dagen weer goed, de knie was zo erg dat ik op een gegeven ogenblik nauwelijks driehonderd meter normaal kon lopen. 4. Als ik 's morgens wakker in bed lag kon ik de hartslagen tellen, zonder de pols te voelen. 5. Slingertjes in de ogen zijn erger geworden. 6. Als ik ’s morgens een potje getennist had, was ik 's middags zo moe dat ik zomaar een aantal uren kon slapen. Ruim een week na het stoppen van het medicijngebruik op 26-08-2016 ben ik op maandag 5 september van 13.00-15.00 wezen tennissen en daarna van 17.45-20.00 uur nog twee partijen gekaatst. De knie heeft zich redelijk goed gehouden en geen enkel gevoel van vermoeidheid. Het gevoel is weer goed. De cholesterol is gezakt naar 3,8/1,7 terwijl het in januari 5,2/3,1 was. De psa waarde is 3,5 terwijl het in januari 2,8 was. Stand van zaken op 12-10-2016. Het plassen is nog steeds niet zoals het was. De knie gaat veel bete. De slingertjes in de ogen zijn nauwelijks verbeterd. Voor de rest gaat het goed.
09-10-2016

Hoog cholesterol

werkelijk verschrikkelijk middel, na 2 weken zo goed als niet slapen ben ik gestopt,en ik ga nu weer over op rode rijst capsules tot ik bij de huisarts ben geweest. Dit slik ik nooit meer, en kan het iedereen ontraden.
Pagina 1 van 7

Mirena (1929) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (768) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (389) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (388) - Antibiotica - penicillines breedspectrum