lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

24-07-2016

Hoog cholesterol

voor mij is het een ramp. Zeer veel spierpijn, kan niet blijven staan en daarbij ook vallen.
20-07-2016

Angina pectoris

mijn man heeft ze gekregen voor een kleine verstopping in de kransslagader. wat ik trouwens wel vindt dat daar door erg makkelijk mee om gesprongen wordt. Het is ontdekt door dat hij een tia kreeg. maar de bijwerkingen die hij heeft is kramp in zijn benen, kromme vingers, niet prettig voor hem. Ik gebruik Crestor, geen bijwerkingen. dat is ook een cholesterol verlager.
16-07-2016

Hoog cholesterol

hoge bloeddruk, dus hct en enalaprilmaleaat (enal) bovendien simvastine(sim) voor cholesterol, ging goed bloeddruk naar in de 120. Zelf check met bloeddruk meter. Leek me wijs aan te kopen om wat te zien. Alles prima tot 2015, daarna knetterende koppijn aanvallen. Dokter geweest, zonder blikken of verblozen stelde migraine. Dacht zal wel. Kon hoofdpijn opwekken met hobby e[lees meer...]lect. gitaar spelen, wat dus geen lol meer was. Tijd later kreeg ik het idee medicijnen te checken, wat dokter dus niet deed en migraine had gediagnosticeerd. Zowel sim als enal konden hoofdpijn geven, 2 dagen gestopt met beide, een verlichting. Sim zou minder kans op hoofdpijn geven, dus wederom ingenomen, na half uur knetterende koppijn. Hier weer mee gestopt en enal weer ingenomen, wel echter nog steeds de hct. Bijsluiters hct gelezen, werd afgeraden in combinatie met cholesterol medicatie. Naar dokter geweest en verteld, dokter zegt: ze zetten alles op bijsluiter om zich in te dekken, lekker!! Langer gestopt met sim, voor cholesterol test. Bleek weer hoog en hij gaf me Pravavastin, en... je raadt het al weer een statine met hct, dus na 3 dagen weer knallende koppijn. STOP dus, al duurde het langer (dagen)voor hoofd weer echt tot rust was. Ook maar eens gaan checken wat bloeddruk deed bij hoofdpijn, deze was dus dan hoog 160. Ook normaliter was bloeddruk weer gestegen, ook maar gecheckt in normale situatie. Van dokter 24 uur bloeddruk meter gekregen. Moet daarvoor nog terug. Dus ging mijn bloeddruk zomaar omhoog, resulterend in hoofdpijn of kreeg ik hoofdpijn en ging daardoor bloeddruk omhoog? Weet ik nog niet. Intussen kwam ik een verhaal tegen over Linus Pauling, waarin werd verteld dat hoge doseringen vitamine C met Lysine een positieve werking zou hebben hoge bloeddruk en plaque in aderen zou oplossen! Voorlopig neem ik nu 2x daags een 1000mg vitamine C en 1000 mg lysine, bloeddruk lijkt weer lager te worden. Ik neem echter nog wel steeds hct en enal. Voor verdere discussie moet ik terug naar dokter. Als dit echt zo werkt, dan maakt cholesterol level ook niet meer uit. Moet alleen dan zien wat als hoge dosering van beide in houdt en wellicht weet hij dat wel? Anders maar weer naar specialist en het daar mee bespreken. En anders zelf dan maar proberen, want in deze tijd lijkt het erop dat je eigen dokter moet zijn en de arts kritisch moet beschouwen. Immers stelde hij migraine, terwijl het duidelijk vanuit de statines komt met of zonder hct. Wel begrepen dat statines geen echt medicijn zijn en jezelfs zieker kunnen maken. Men spreekt over q10 afbraak, krijgen van Parkinson, afbraak van spiermassa, diabetes krijgen en nog vele andere nare bijwerkingen. Daar ga ik dus niet meer naar terug. En wellicht stop ik ook een poos met de hct!!
10-07-2016

Hoog cholesterol

Ik heb 9 jaar naar tevredenheid dit medicijn geslikt. Langzaam aan jreeg ik vage klachten aan mijn benen en naarmate de tijd verstreek werden de klachten ernstiger. Het begon met onrustige benen en uiteindelijk kon ik bijna niet meer lopen. Niet direct de link gelegd met de Simvastatine. Door een uitzending van Kassa kwam ik erachter dat het aan de Simvastatine kon liggen.[lees meer...] Ik ben er direct mee gestopt en na anderhalve week was ik klachten vrij. Tot op heden gebruik ik geen cholesterolverlagers meer.
10-07-2016

Hoog cholesterol

Dit medicijn is voor mij ongeschikt. blauwe plekken, spierzwakte. misselijkheid, geheugen verlies ,niet scherp, suf,
06-07-2016

Hoog cholesterol

Simvastatine was ik ook niet tevreden over. Krampen in mijn kuit vooral in de nacht en spierpijn
29-06-2016

Artrose

last van papbenen,gauw last van lamme benen.
29-06-2016

TIA

Na 3,5 jaar dit medicijn genomen te hebben (reden TIA), om cholesterol te verlagen kreeg ik aanvankelijk allerlei bijwerkingen, en heeft het even geduurd voor ik de juiste medicatie had.Op enkele lichte bijwerking na waar ik mee moest leren leven dacht ik eindelijk een einde aan het sleutelen van een juiste gecombineerde medicijnen kwam. Echter nu na 3,5 jaar kreeg ik ste[lees meer...]eds meer kwaaltjes, waar ik geen antwoord op had, en kennelijk de huisarts en specialisten ook niet, terwijl ik mijn kwalen goed beschreef,kwam niet op het idee om de bijwerkingen van Simvastatine Sandoz 40 mg eens na te kijken. Zelf had ik dit al achter me gelaten,had genoeg gesleuteld en de kwalen kwamen na verloop van tijd ook niet allemaal tegelijk,dacht ligt aan mijn leeftijd ouder worden lichamelijke beweging was ook minder geworden, juist door de niet wetende bijwerkingen. Uiteindelijk gaf mijn bedrijfsarts mij de tip nadat ik hem had uitgelegd wat mijn kwalen waren,om de Simvastatine Sandoz 40mg eens na te lezen op mogelijke bijwerkingen. Heb dit gelijk dezelfde dag nog gedaan, en kwam tot mijn verbijstering erachter dat al mijn klachten te maken hadden, met de Simvastatine Sandoz 40mg. Ben geen ziekmaker en ga dus ook niet googlen, (kan ook ziek maken!!!) maar in dit geval ben ik blij dat ik dit gedaan heb, kijk maar eens naar ervaringen van mensen die ook de Simvastatine gebruikt hebben , kan u vertellen deze hebben zelfde klachten gehad en zijn gestopt met het gebruik van dit medicijn. Ben gestopt met dit medicijn, en geloof me na 4 dagen ging het al bergopwaarts, en na 2 weken heb ik geen klachten meer. Ga over naar gezonder eten en natuurlijke producten om het cholesterol op een goed pijl te houden. Mijn ervaring met Simvastatine Sandoz 40 mg.
Pagina 1 van 7

Mirena (1905) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (741) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (371) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (285) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (265) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort