Simvastatine

simvastatine

Hoog cholesterol (697 meningen)
Diabetes type 2 (45 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

17-02-2020

03-02-2020

Te hoog verkeerd cholesterol
30-01-2020

Herseninfarct

na een herseninfarct in 2014 (leeftijd toen 45) kreeg ik bloedverdunners en simvastitine voorgeschreven, in de jaren daarna veel pijn in mijn schouder en er zelfs aan geopereerd, wat achteraf niet nodig bleek te zijn, altijd rugpijn, vreselijke nachtelijke kuitkrampen tot huilens toe. tot d2014 had ik een erg actief leven, nu ben ik lusteloos en lig elke avond om 8 uur al [lees meer...]op bed omdat ik bekafben (tussen door ook nog een powernap op de bank omdat ik anders de dag niet door kom) sportte 5 x per week en had geen overgewicht, nu vecht ik al jaren om weer op mijn oude gewicht te komen wat niet lukt, sport nog steeds 5x per week, kracht en cardio.toen ik de stukjes hier las heb ik gelijk mijn huisarts gebelt. Mijn chloresterol was voor mijn herseninfarct perfect dus waarom ik die rommel nog slik is mijn vraag, ik wordt vandaag teruggebelt.
20-01-2020

Cholesterol

zou graag een ander medicijn voor cholesterol hebben
18-01-2020

Hoog cholesterol

Aanvankelijk dosis 20 mg, leeftijd 55 jaar na een halfjaar op advies van een professor in een Academisch ziekenhuis naar 40 mg, kort daarna begonnen de klachten; pijn in arm en schouders, 6 uur s avonds doodmoe, nadat ik stopte met inname van statines waren binnen 2 weken alle klachten over en is mijn cholesterol gezakt naar 239 door volgen van een dieet, NOOIT meer statin[lees meer...]es, dat is volgens mij een dodelijk medicijn en zou onmiddellijk van de markt moeten!
23-12-2019

Mee gestopt
04-12-2019

Simvastatine (simvastatine)

Had veel te hoge bloeddruk en een iets te hoog cholesterol 5,2 Huisarts vond het beter om Simvastatine te gaan nemen om cva's etc. te voorkomen.
01-12-2019

12-11-2019

Hoog cholesterol

Nooit meer troep haaruitval erge pijn schouder schouderblad en dokter zegt kan niet van die pillen.nou heb deze klachten nooit eerder gehad. ik ga er mee stoppen met die troep
04-11-2019

Hoog cholesterol

Ik kreeg het voorgeschreven omdat mijn cholesterol te hoog was. Ik heb het ongeveer een maand ,misschien hooguit richting twee maanden gebruikt. Het heeft inderdaad mijn cholesterol helemaal omlaag gebracht Het probleem waren de bijwerkingen, dit waren trillingen en tintelingen door mijn lichaam . Dit gebeurde voornamelijk als ik ging slapen. Als mijn lichaam in rust[lees meer...] kwam. Het kwam op verschillende plaatsen. Vanuit het hoofd naar mijn nek, armen , handen , benen. De ergste waren op mijn borst. Ook achter mijn borstbeen. Momenteel zat ik ook in een stress periode wat er niet aan meewerkte. Achter mijn borstbeen had ik dan een rotgevoel , ik dacht eerst dat het mijn hart was. Nu bleek het maagzuur te zijn. ( dit is verholpen met omeprazol ) en ik was ook met de simvastatine gestopt. De symptomen verdwenen ook. Na een maand verder heb ik de afgelopen drie dagen weer simvastatine gepakt. En ik begon weer met lichte symptomen van tintelingen. Als eerste begon ik me even naar te voelen. Dus ik ga ook niet verder met die medicatie. Als ik terugblik op die periode heb ik behoorlijke rotmomenten gehad. Ik ga het gewoon met voeding doen om mijn cholesterol laag te houden, en met regelmatig weer te sporten. Andere symtomen die ik had waren soms een droge mond of kortademig.
02-11-2019

Diabetes type 2

zeer veel klachten. Bijwerkingen zijn erger dan de kwaal. De klachten waren zo erg dat ik er niet mee kon leven. Sinds ik er mee ben gestopt voel ik me 15 jaar jonger en mijn klachten zijn over. Ik wil nooit meer statinen gebruiken.
29-10-2019

Cholesterol

Ik heb 4 jaar voor niks naar de pijnpoly gelopen voor zware behandelingen vanwege de hevige lage rugpijn. Op het laatst hielp er niks meer, geen enkele behandeling. Toen kreeg ik te horen van andere mensen dat ze dit probleem ook hadden en gestopt waren met Simvastatine in te nemen, ik ook dus dit gestopt, na 4 weken geen of bijna geen rugpijn meer, geen spierkrampen meer,[lees meer...] kortom, 4 jaar voor Jan met de korte achternaam naar de (dure) behandelingen bij de pijnpoli gelopen, niemand van de dokters die ook maar iets doorhad dat zo'n klein rotpilletje je leven ondraaglijk maakt!
23-10-2019

Simvastatine (simvastatine)

Vanwege een te hoge bloeddruk moest mijn LDL van 4.3 omlaag naar 2.5. Kreeg daarvoor Simvastatine voorgeschreven. 40 Mg per dag in te nemen voor het slapen gaan. Ik kreeg daar 's nachts heftige spierkrampen van vooral in de kuiten. Overdag resulteerde dit in spierpijnen wat maar niet over ging. In overleg met de huisarts 2 weken gestopt met het slikken van Simvastatine[lees meer...]. Na die 2 weken was de spierpijn en de nachtelijke spierkrampen verdwenen . Toen Atorvastatine voorgeschreven gekregen, in een lagere dosis, 20 mg per dag. De eerste week van slikken wel nog spierpijnen gehad, die na een week verdwenen waren. Nu, na ongeveer 2 maanden Atorvastatine geslikt te hebben, geen spierpijnen meer, maar wel last van jeuk over mijn hele lichaam, beginnende bij mijn voetzolen. Dit kan een bijwerking zijn van de Atorvastatine. 15 November, na mijn vakantie, afspraak met de huisarts. Zal dit dan ter sprake brengen.
12-10-2019

Hoog cholesterol

Ik kreeg dit voor mijn te hoge cholesterol en moest de pillen voor het slapengaan innemen . Nu heb ik ook COPD gold 4 en ik begon als ik een 15min in bed lag heel erg te hoesten en dat ging maar niet over . Tevens vloog ik mijn bed uit 's nachts van de kramp in mijn benen . Kijk ik in de bijsluiter blijkt dat een bijwerking te zijn van de simvastatine ! Na het stoppen [lees meer...]was het zo over ,dus ik slik die troep niet meer !
09-10-2019

01-09-2019

Simvastatine (simvastatine)

Al de hele periode had ik last van mijn kuiten. Toen ik informatie las over statines, heb ik contact opgenomen met de huisarts. Kreeg andere statines atorvastine enrosuvastine. klachten werden heftiger

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum