lees de ervaringen

Cholesterol
Simvastatine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Hoog cholesterol (468 meningen)
  • Diabetes type 2 (36 meningen)
  • Beroerte (32 meningen)

16-04-2014
Man (76) - Hoog cholesterol
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:

U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

13-04-2014
Vrouw (66) - Hoge bloeddruk

Tevredenheid over:
Had veel last van onbekende spierpijnen en kreeg last van druk op de borst tijdens het lopen. Ben in overleg met de huisarts gestopt en de klachten zijn langzaam aan het verdwijnen. Ook neemt het gewicht langzaam aan af. Heb deze bijverschijnselen nog niet eerder gelezen. Is er iemand die hier ook last van heeft?

11-04-2014
Vrouw (67) - Diabetes type 2

Tevredenheid over:
In 2008 werd diabetes ontedekt en moest ik medicatie gaan gebruiken; ik werd nogal vermoeid en had spierpijn; maar omdat ik problemen had in de privesfeer en een verhuizing voor de kiezen kreeg, dacht ik dat het daardoor kwam. Tijdens de verbouwing en het geklus werden die armen zo moe, dat ik ze niet meer kon optillen. Mijn sport, tennis, moest ik opgeven vanwege die arm[lees meer...]en. Ook het oppassen op mijn babykkleinkind werd een zware klus, flesje geven en de trap optillen van de baby was bijna niet te doen, van de pijn. Dit duurde zo'n jaar of 4, waarin ik bij de fysiotherapeut, en een osteopaat terecht kwam. Dat verlichtte wel enigszins de problemen, maar niets hielp voldoende en ik maar slikken. Eind vorig jaar heb ik verzocht om een foto te mogen laten maken, waaruit bleek, dat er een scheurtje in een spier van de rechterbovenarm zat. Pas in februari dit jaar ben ik uit mezelf gestopt, omdat ik kritische geluiden uit Duitsland op simvastatine had vernomen. Binnen een maand werd mijn pijn minder en voelde ik me beter worden. De pijn verdween geheel!!!!Omdat de cholesterol was opgelopen naar 6.3 en dat voor een diabetespatient te hoog wordt bevonden, ben ik weer begonnen met andere statines, maar na de proefperiodes stopte ik weer omdat de spierpijnen weer terugkwamen. Nu gaan we beginnen met modalim, maar over 14 dagen weet ik daar ook meer van. Daarna stop ik totaal en zal grijpen naar andere middelen, zoals omega 3. Maar dat is een ander traject, ik had nu gekozen voor het reguliere traject met pillen, maar zal overstappen naar het alternatieve circuit als ik hier niet voldoende wordt geholpen.

06-04-2014
Vrouw (67) - Cholesterol

Tevredenheid over:
Mijn cholesterol is iets te hoog en slik simvastatine 40 mg. Heb veel last van mijn gewrichten in handen elleboog en schouders. Ook de gewrichten in mijn voeten doen pijn. Als ik heb gezeten en sta op heb ik veel last wat ik eerder nooit had. Alles doet me zeer. Wil graag een lichtere tablet maar dat kan niet volgens de arts. Ga weer terug en anders stap ik naar een and[lees meer...]ere arts in de praktijk. Zou kan ik niet door gaan

28-03-2014
Man (67) - Diabetes type 2

Tevredenheid over:
Na mijn 2e TIA kwam ik bij een internist in het ziekenhuis. Mijn cholesterol was te hoog. Aanvankelijk kreeg ik Simvastatine 40 mg. Mijn cholesterol ging te veel omlaag. Nu slik ik 20 mg. Het gaat heel goed en de cholesterol is niet te hoog, voor mij een heel goed middel en ik heb geen bijwerkingen.

27-03-2014
Vrouw (55) - Cholesterol

Tevredenheid over:
ik gebruik al jaren tot medicijn maar mijn cholestrol blijft het zelfde, misschien erfelijk want ik eet heel wat minder, ben nu ook in de menopauze heeft dat er mee te maken ik weet het niet! 1April terug bloed prikken we zullen zien of het gedaald is.

26-03-2014
Man (44) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
Enkele maanden geleden was mijn bloeddruk iets te hoog door ontstekingen en de spanning daaromheen, wel of geen operatie, dus toen mijn cholesterol ook moeten prikken, was boven de 10.6, later weer geprikt en was nu 8.6. Na de operatie ineens 7.7 en toch wilde de huisarts dat ik het ging slikken, na iets meer dan 1 uur begon ik ernstige krampen te krijgen in mijn handen en[lees meer...] onderarmen, huisartsen post gebeld en die zeiden direct stoppen. En de volgende dag eigen huisarts bellen, die zegt doorslikken kan niet van de Simvastatine komen. Voor de rest heb ik niks vreemds gedaan, maar heb de Simvastatine wel direct gestopt. Nu over 3 maanden weer prikken en ik ga echt de discussie aan met de huisarts dat hij zelf maar die pillen slik waarbij het medicijn erger is dan de kwaal.

24-03-2014
Man (50) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
Spierpijn en inmiddels slaapproblemen en rare dromen dieik nooit had eerder. Cholesterol meten na 3 maanden volgende week. Zal best lager zijn maar bijwerkingen zijn mij tikken te veel. Omgezet naar accord door apotheek, was nog erger. Nu weer actavis 40 mg. Ben nog niet overtuigd van minder bijwerkingen. Ik denk erover rode gist tabletten toch te proberen in hoop d[lees meer...]at bijwerkingen dan afnemen en cholesterol toch lager wordt.

13-03-2014
Man (66) - TIA

Tevredenheid over:
Na mijn TIA vorig kreeg ik zoals iedereen simvastatine 40 mg voorgeschreven. Bijwerkingen waren pijnen in mijn benen en een verslechterde stemming. Twee maanden geleden heb ik na overleg met mijn huisarts de dosering gehalveerd naar 20 mg. De bijwerkingen zijn verdwenen en mijn cholesterol blijft op hetzelfde lage niveau (3,9) als toen ik nog 40 mg gebruikte. Dus misschien[lees meer...] is dit ook een oplossing voor anderen die last hebben van 40 mg simvastatine.

01-03-2014
Vrouw (64) - TIA

Tevredenheid over:
ik had geen hoge cholesterol,maar moest het wel gebruiken, totaal geen energie, ik voelde me hopeloos ongelukkig.
1 Reactie

Reactie:

U "moest" het gebruiken, 'n dokter is geen rechter, laat die rotzooi staan.

Datum 26-03-2014 21:15

22-02-2014
Man (52) - Hoog cholesterol
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Slikken is prettiger als het duurdere middel (dat lost sneller op in de mond) Alleen tijdens het verwijderen van mijn kleding vind ik de lucht aan mijn kleding onprettig (lijkt op een gekookte aardappellucht) Cholesterol is wel gezakt van 7.4 naar 5.3

20-02-2014
Man (67) - Hartritmestoo...
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
Ik gebruik Crestor tussendoor een ander merk en kreeg Fibraties terug naar Crestor en problemen waren opgelost. De problemen worden vaak veroorzaakt door de bijstoffen.Dring er daarom op aan dat je weer terug wilt naar je oude medicijn.
1 Reactie

Reactie:

Crestor is rosuvastatine, geen simvastatine..

Datum 15-03-2014 15:35

20-02-2014
Man (67) - Hartfalen

Tevredenheid over:
Goede ervaringen doch het merk bepaalt de bijwerking. Ik heb een tijdje een ander goedkoper merk gehad, waardoor ik fibraties kreeg.Terug naar Crestor en het probleem was opgelost. Helaas wordt deze niet door de verzekering aangeprezen, te duur.

14-02-2014
Man (57) - Diabetes type 2

Tevredenheid over:
In 2010 werd Diabetes 2 geconstateerd en tevens polyneuropathie (bij mij overgevoeligheid onderkant voeten, tintelingen en branderigheid, pijnlijke steken soms). Kreeg simvastatine voorgeschreven vanwege Diabetes 2 conditie (naast Metformine). Ik heb nooit last gehad van hoge cholesterol waardes en met gebruik gingen de waardes verder omlaag. Maar ik kreeg last van dromen [lees meer...]met angst associaties (als ik wakker werd en droom analyseerde was het een raadsel waar die angst verschijnselen vandaan kwamen). Mijn huisarts wilde de dosering (40mg) niet minderen (20mg) dus ik ben zelf halve pilletjes gaan slikken (1 jaar geleden). De waardes stegen wel iets maar ruim binnen marge. De angstverschijnselen zijn verdwenen. Vanwege slechte interactie met huisarts ben ik ook naar een andere huisarts gegaan.

13-02-2014
Man (59) - Herseninfarct

Tevredenheid over:
Na een klein herseninfarct dit middel gekregen. Preventief weliswaar want mijn cholesterolwaarde was goed. Kreeg al snel last van spierpijn in bovenbenen en armen. Begon, met name 's nachts, onrustig te worden. Veel gedraai en veel "stoeprandjes" (spiertrekkingen die je wel eens hebt tussen waken en slapen in) en soms kramp. In overleg met de neuroloog nu gestopt om uit te[lees meer...] testen of de bijwerkingen inderdaad afkomstig zijn van simvastatine.

13-02-2014
Vrouw (54) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
Mijn cholesterol was te hoog, en daardoor dit medicijn gekregen, Simvastatine Sandoz 40mg. Geen bijwerkingen, en misschien toeval... het helpt mij tegen de opvliegers!!

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (347) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum