This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

30-07-2015
Man, 73 jaar

Hartinfarct

Na omschreven incident op voorschrift van specialist simvastatine gaan gebruiken. Na een week of twee gebruikt te hebben ontstonden er diverse ongemakken zoals pijn in de wervelkolom, de schouders en voeten. Algehele malaise en zweten. De klachten kwamen overeen met reumatische klachten en algehele verstijving van spieren. Toen ik het verband legde tussen het simvastatine[lees meer...] gebruik en de klachten ben ik gestopt met het gebruik en namen de klachten en verschijnselen langzaam af. Ik voel me als herboren!
28-07-2015
Man, 50 jaar

Hartinfarct

Op 10 februari 2015 in ziekenhuis opgenomen wegens hartinfarct. Verder was vorig jaar november Diabetes 2 geconstateerd. Ik rookte niet, mijn leefwijze kon nog wel wat gezonder. Erfelijk belast. Sinds 10 februari slik ik o.a. simvastatine. Bij mij zeer effectief in het terugbrengen van mijn LDL naar 1.4. Daar was mijn cardioloog erg tevreden over. En ik natuurlijk ook. Maa[lees meer...]r langzaam maar zeker begonnen mijn klachten toe te nemen. Geen spierpijn oid, nauwelijks tot geen last daarvan. Maar aanvallen van onhoudbare maagpijn. De eerste keer naar de eerste hulp. Overnacht in het ziekenhuis vanwege mijn recente achtergrond van het hartinfarct. Constatering: te hoge leverwaardes, die overigens bij de 2e meting enkele uren later wel daalden. Daarna naar huis, echo + doorverwijzing naar internist, voor de leverwaardes. Ze meldde me dat er weinig aan de hand was en via de huisarts kon vervolgen. Hierna snel toenemende klachten van enorme buikpijn, bijna om de dag. Ik ben zelf gestopt met de simvastatine en snel daarna knapte ik op. Toch nog één flinke aanval van maagpijn, vlak na het stoppen met de simvastatine. Via de huisarts opnieuw mijn leverwaardes laten controleren. Veel te hoog, met name de GGT. Terug naar de internist, icm een CT scan. Niets te zien (goed nieuws). Wederom de leverwaardes gemeten, deze zijn dalend (GGT) en goed (ALAT en ASAT). Ik ben overtuigd van een overbelaste lever. Ze is het eens met het stoppen met de simvastatine, noemt het 'berucht'. Ze adviseert me eerst rustig op vakantie te gaan en daarna een ander middel te nemen voor het laag houden van de chlorestorol. Voor mij nooit meer een statine. Voordat ik begin met een nieuw middel laat ik eerst weer de leverwaardes meten, als 0-meting. Dat adviseer ik iedere gebruiker: laat je leverwaardes meten, voordat je begint of doorgaat met een medicijn. Ik zal dit regelmatig blijven doen. En intussen voel ik me herboren! Van groot belang is dat je ZELF regie houdt over je behandeling en medicatie. Specialisten letten naar mijn idee toch teveel op het effect op hun 'eigen' terrein. Als patiënt MOET je zelf het totaaloverzicht hebben. Ik houd alles bij een in soort dagboekje met alle data, gebeurtenissen en gemeten (bloed/lever) waardes. Intussen ben ik een gezondheidsfreak, let op mijn voeding, ben flink afgevallen BMI 'gezond' en sport veel. Ik voel me perfect.
27-07-2015
Vrouw, 63 jaar

Hoog cholesterol

Heb veel last van spier, gewricht pijn en krampen in kuiten.
23-07-2015
Man, 61 jaar

Diabetes type 2

Eerst via internist (2011) selektine voor cholesterol gekregen, nooit geen problemen gehad. Door apotheek steeds weer andere merken gekregen het middel pravastatine heb sinds gebruik moeite met omhoogkomen uit hurkhouding enz. Sport gaat moeilijk met grepen toepassen (aikido), yoga gaat steeds moeilijker. Ben nu op advies en doorseiken (arts) van mijn kant gestopt. Ben nu[lees meer...] vier weken verder en het gaat steeds beter, gewrichtspijnen en slapheid in spieren trek weg. Ik slik dit soort medicijnen niet meer, dan maar een paar jaar minder op de aardbodem!
22-07-2015
Vrouw, 52 jaar

Hoog cholesterol

Ik kreeg simvastatine toe geschreven door mijn huisarts voor me te hoge cholesterol, nog geen 4 dagen erna kreeg ik diarree... Van alles geprobeerd, maar ik bleef diarree houden, tot een paar dagen geleden mijn gedachte ineens naar mijn medicatie ging kijken en zag dat bij simvastatine een bijwerking had (diarree) ik ben nu een paar dagen geleden gestopt en van huisarts e[lees meer...]en andere gekregen (hiermee ben ik nog niet begonnen, omdat ik eerst van die diarree af wil). Hoe lang blijft zoiets in je systeem hangen voordat je weer schoon bent om het zo maar te zeggen.
20-07-2015
Man, 63 jaar

Hoog cholesterol

gebruik sinds februari 2015 simvastatine 20 mg ivm verhoogde cholesterol. In april 'n juweel van 'n slijmbeursontsteking in linkerknie, medicijnen geslikt, hielp matig, daarna injectie met ontstekingsremmer direct in m'n knie (viel me niet tegen maar is niet fijn). Ontsteking ging langzaam weg. Begin juli hetzelfde verhaal, word er niet blij van, mag niet op knie in m'n vo[lees meer...]lkstuin en mag ook niet knie niet belasten in de sportschool waar ik 3 x per week uurtje bezig ben. Vriendin van me is zowat invalide geworden van deze bende. Ik ga op zoek naar 'n alternatief.
05-07-2015
Man, 66 jaar

Hartfalen

Ik gebruik dit medicijn sinds 1 maand, dus weet ik eigenlijk te weinig over de werking en de invloed daarvan op mijn functioneren! Door de hoeveelheid aan medicijnen die ik tot mij neem, en de invloed van dit medicijn ten opzichte van een ander medicijn, kan ik nog geen zinnig oordeel geven over dit medicijn!
01-07-2015
Man, 55 jaar

Hoog cholesterol

Verschrikkelijke spierpijn. Kon niet lopen bijna.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (671) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (335) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely