lees de ervaringen

volgende > >>
Pagina 1 van 7

10-02-2016

Hoog cholesterol

Na 2 weken dit medicijn gebruikt te hebben hele nachten wakker liggen, ook moeilijk erectie te houden
26-01-2016

Hoog cholesterol

Zeer veel botpijn in het rechter-scheenbeen met golven van hevige pijnen, regelmatig pijn in de handen. Linkervoet zoveel pijn dat er nauwelijks er mee te lopen valt. Haarverlies in een abnormale vorm. Dikke opgezette enkels. Enkels die afgeknepen lijken te zijn van de normale bloedtoevoer. Vaak snel optredende kramp in dijbenen, die er bijna niet uit te krijgen zij , staa[lees meer...]n is dan de beste optie. Vergeetachtigheid , trillen van handen. Minder stabiliteit en evenwichtsgevoel. Door al deze bijzaken meer stress in het gewone dagelijks leven.
14-01-2016

Hoog cholesterol

Op 48 jarige leeftijd kreeg ik een TIA. En werden er bloedverdunners (Ascal 100 mg) en simvastatine voorgeschreven. De cholesterolwaarde was toen rond de 6. Ik kreeg veel last van gewrichtspijn, krampen en stijfheid. Na een paar jaar ben ik gestopt met de simvastatine, maar 2 jaar geleden werd het toch weer voorgeschreven, ivm de bijwerkingen kreeg ik een ander merk: Preva[lees meer...]statinenatrium, maar ook toen weer dezelfde bijwerkingen. Na het lezen van een artikel in de Volkskrant over Rode Gist Rijst, ben ik daarop overgestapt en de klachten zijn vrijwel direct verdwenen. Bij de eerstvolgende cholesterolcontrole bleken de waarden iets gestegen in verhouding met de werking van de statines, maar ruim toelaatbaar (4.3). Gezien mijn voorgeschiedenis, vond de huisarts het prima dat ik verder ging met de rode rijst, maar raadde me aan 2 tabletten in te nemen ipv 1. Dus 's morgens en 's avonds 1 tablet.
10-01-2016

Hoog cholesterol

Ik slik sedert 2003 simvastatine 10 Mg, om te voorkomen dat zijn cholesterolwaarde stijgt. Mijn vader is in 2002 daaraan overleden. Na de jaarlijkse controle bleek in nov 2015 dat mijn cholesterol toch op 7 zat en werd mij door de huisarts geadviseerd om 40 Mg te slikken, omdat dat tegenwoordig ook gebruikelijk is. Al snel ondervond ik allerlei klachten zoals spier- en ge[lees meer...]wrichtspijn, lichte hoofdpijn, vermoeidheid en rugklachten. Tevens kom ik aan, terwijl ik niet meer eet of drink en bijna dagelijks sport. Ga binnenkort weer naar huisarts om dit te bespreken.
09-01-2016

Hoog cholesterol

Ik slik dit medicijn nu vanaf 15 oktober 2015 en sta sindsdien stijf van de spierpijn en last van de pezen. Het is vrijwel uitgesloten om nog te sporten, omdat er telkens zeer stijve plekken (voelt als bloeduitstorting) ontstaan in de benen en met name de kuitspieren. Ik slik dit medicijn na een verdenking van TIA en had een iets verhoogd cholesterol gehalte. Er is na zeer[lees meer...] uitgebreide onderzoeken niet vast komen te staan dat er sprake is geweest van een TIA. Zijn er alternatieven voor dit medicijn en is het uberhaupt noodzakelijk dit medicijn te slikken? Het lijkt nu voor mij dat het medicijn erger is dan de kwaal. Ik was al niet zo'n slikker en wil graag m'n lijf intact houden door bijvoorbeeld een goed dieet te volgen. Wie heeft hier ervaring mee?
07-01-2016

Hoog cholesterol

In 2000 ben ik van de fiets gevallen. Verschillende kwalen ontdekt. (Hypertensie, Cholesterol en Apneu). Gevolg een handvol pillen te slikken. Vocht werd vastgehouden tot mijn blaas 5 ltr vol was. Net op tijd verlost van mijn natte bevalling. Toch werd ik steeds zwaarder in gewicht. Of dit oorzaak was door onderlinge invloed van pillen kon niet worden vastgesteld. Tot mij[lees meer...]n gewicht op 137 kg stond. Ik werd boos en trok de ultieme conclusie. Geen pil meer slikken. Ik viel prompt 4 kg af. Toch bleef mijn conditie zwaar onder druk. Slecht slapen, slecht lopen (na 500 mtr moest in zitten. na 5 min aan het aanrecht moest ik een stoel zoeken) De (bij-)werking van Simvastatine bleek hier debet aan te zijn naar mijn mening. Ik ben een vetarm en koolhydraatarm dieet gaan volgen. Dagelijks uitsluitend gezond en vers gaan eten (geen versnaperingen of snacks). Sporten doe ik niet, is niet mijn stiel. Het resultaat: Ik leef weer gezond, loop als een kievit, heb geen apneu meer, loop de trap zonder hijgen op en neer en ben meer dan 25 kg aan gewicht kwijt, ben niet meer lusteloos of moe en mijn hoofd is weer helder. De conclusie? Ga gezond eten, dat is ook lekker. Is een goede remedie tegen hoge bloeddruk en cholesterol, want ook dat is weer pico-bello op orde.
07-01-2016

Diabetes type 2

Ik ben diabetes 2 en mijn cholesterol was te hoog. Ik zou 40 mg per dag moeten nemen, maar ik wilde het eerst met 20 mg proberen. Werkt super, cholesterol heel laag. Helemaal geen bijwerkingen. Je wordt er niet dik van, gewoon gezond eten en het vooral niet als excuus gebruiken. Ik gebruik meerdere medicijnen waar gewaarschuwd wordt voor gewichtstoename, dan is het juist z[lees meer...]aak om op je voeding te letten. Meld je aan bij voedingscentrum. Je wordt dikker van het eten en negens anders van. Ik hoop dat het helpt.
04-01-2016

Beroerte

Ik slik vanaf 24 okt 2011 deze troep, ik heb slapeloze nachten (4 á 5 uur) en in de ochtend niet uit me bed te rammen en het lijkt wel alsof ik door een stoomtrein overreden ben. Mijn enkels en beenspieren zijn verkrampt in de ochtend, het lijkt net of ik een marathon heb gelopen. Ik ben in december een specialist tegen gekomen en deze adviseerde mij om Co-enzym Q10 met Ro[lees meer...]de Gist Rijstpillen te nemen i.p.v. Simvastatine. Ik ben per 1 januari 2016 begonnen en ga dit een half jaar slikken, dan laat ik me bloed weer nakijken en als deze in mijn voordeel uitkomt dan ga ik dit zeker vermelden aan jullie.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (273) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.