lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

25-02-2017

Aderverkalking

Mijn cholesterol gehalte is van 270 naar 175 gedaald ,ik neem het nu reeds 13 jaar na dat ik op 54 jarige leeftijd een infarct had gemaakt door verkeerde diagnose van dokter en voel mij nu supergoed, maar zeker Q10 bij nemen. Zoniet veel spierpijnen en na lange tijd kon ik niet meer lopen; Zonder Q10 was het voor mij een ramp om Simvastatine EG te nemen . Ik heb dat m[lees meer...]eermaals vernoemd aan de huisarts en van deze kreeg ik steeds hetzelfde antwoord, beter spierpijnen dan nogmaals een infarct te krijgen. Ik had nl in 2004 op 54 jarige leeftijd een infarct gekregen. Ik heb dus jaren met spierpijn gelopen. Maar toevallig kom ik in een andere apotheek en ik vertel mijn ervaring met deze Simvastatine, deze meld mij dat toch elke dokter weet dat bij inname van deze medicatie men er Q10 moet bij nemen, was mij nooit gezegd. Ik neem nu reeds 5 jaar Q10 in combinatie van deze Simvastatine en heb nooit geen bijwerkingen meer gehad van spiepijnen, heb dit al aan enkele mensen doorverteld en deze delen ook mijn mening . Dus besluit Simvastatine EG in combinatie van Q10 supergoed en gedaan met spierpijnen of ik en enkele vrienden hebben toevallig allen geluk gehad. Maar menige dokters geloven hier niet in .
22-02-2017

Hoog cholesterol

tijdens het gebruik heel veel klachten aan mijn gewrichten, ik kon amper lopen vooral 's morgens. ben er ook mee gestopt en over gegaan op atorvastatine.
13-02-2017

Hoog cholesterol

Verschrikkelijke spierpijn in benen, schouders en nek. Zo erg dat ik regelmatig 's avonds paracetamol / ibuprofen moest nemen. Ik kon ook niet meer rennen en voelde me alleen maar slechter worden. Heb nu een andere statine.

Simvastatine (simvastatine)

Ik kreeg simvastatine voorgeschreven omdat ik in de risicogroep voor hart en vaatziekten val. Nam het 's avonds in en kreeg veel last van een vol gevoel, oprispingen en me niet lekker voelen. Ben ermee gestopt. (Mijn cholesterolcontrole was altijd goed)

Hartinfarct

Tijdens mijn infarct in april 2012 had ik een cholesterolgehalte van 6,4 waarvan men zei dat dat veel te hoog was. Nu, 5 jaar later en trouw Simvastatine slikkend, schommelt mijn cholesterol rond de 3,6, ligt het LDL-gehalte tussen de 1,5 en 2, het HDL tegen de 1 en triglyceride tussen 2 en 2,5. Ik vraag me af of het nog wel nodig is om Simvastatine te blijven slikken of t[lees meer...]e verminderen. Wanneer is een cholesterol te laag?

Atriumfibrilleren

Gebruikte Simvastine na hartinfarct in en daarna omleidingen sinds 2003. Tot 2 maanden terug ik last kreeg van hevige gewrichtspijnen en spierpijn. Op advies huisarts Januari 2017 gestopt met inname en vanaf begin Februari verdween de pijn. Ca. 3 weken na stoppen met de simvastatine nu op advies van huisarts overgestapt naar Atorvastatine. Bijsluiter daarvan geeft dezel[lees meer...]fde symptomen als bijverschijnselen als Simvastatine. Nu maar afwachten wat de cardioloog volgende maand te zeggen heeft.
07-02-2017

Hoog cholesterol

Veroorzaakt soms een beetje spierpijn
31-01-2017

Cholesterol

vind dat dit geneesmiddel vervelende bijwerkingen heeft. Huisarts zegt dt als ik stop mijn cholesterol weer omhoog gaat. was eerst 11, na gebruik simvastatine gedaald naar 9.
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!