Simvastatine

simvastatine

Hoog cholesterol (688 meningen)
Diabetes type 2 (44 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Simvastatine

Arjen Walstra (26-04-2013)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

09-10-2019

01-09-2019

Simvastatine (simvastatine)

Al de hele periode had ik last van mijn kuiten. Toen ik informatie las over statines, heb ik contact opgenomen met de huisarts. Kreeg andere statines atorvastine enrosuvastine. klachten werden heftiger
28-08-2019

Cholesterol

Pas na maanden kreeg ik zichtbare klachten maar had niet meteen door dat deze pillen de reden waren. Alles wat op bijsluiter staat heb ik zo goed als , zwakte vermoeidheid netelroos haaruitval spierpijn hoestbuien hoofdpijn jeuk overal etc... gewoon het gevoel alsof je doodgaat of bijna er bent ....
23-08-2019

01-08-2019

Angina pectoris

Na een hart bypass operatie x statine gekregen, meerder soorten geen van allen werkten prettig, allerlei klachten. Nu Pradulent 14 dgs injectie 75 mg gaat het goed, chloresterol laag 1.6/1.8. ! ik twijfel of dat nou nodig is het gaat me verder goed na de 5 bypasses operatie.
29-07-2019

Aangeboren hartafwijking

Rode plekken overal
28-07-2019

Hoog cholesterol

Ik heb Simvastatin Sandoz 20 Mg gedurende 15 maanden gebruikt. De eerste 2 maanden had ik nergens last van. Nadien is het begonnen met hartritmestoornissen, dan pijnlijke voet, nadien rugklachten, nog wat later pijnlijke spieren bovenbenen, onderbenen, kuiten, heupen, bekken. Na 1 jaar ben ik door ondraaglijke pijnen opgenomen in het ziekenhuis. Bij ontslag uit het ziekenh[lees meer...]uis wist ik nog steeds niet waar de pijnen vandaan kwamen. Tot ik “Dr. Google” consulteerde en alle forums en websites bekeek. Daar had ik het antwoord... géén enkele dokter die daar aan gedacht heeft! Nu, eindelijk gestopt met de statines sinds 5 weken en heb nog steeds véél pijn maar geleidelijk aan gaat het beter. In de meeste gevallen verdwijnen de bijwerkingen binnen de 2 maanden, héél af en toe duurt het 6 maanden.
25-07-2019

Cholesterol

Bij Dagelijks gebruik, en de beenkrampen zijn snachts tot ondraagelijk, tot 10 keer minstens. Wanneer ik af en toe 1 tabletje neem, valt het op dat de beenkrampen sterk verminderen, en wanneer ik een week geen neem, vallen de krampen volledig weg. Dus duidelijk van dit product. Mijn man had dit probleem ook, en heeft het jaren genomen en problemen met krampen gehad, is [lees meer...]nu overgeschakeld op een ander product en weg krampen.
21-07-2019

ADD

21-07-2019

ADD

Na vele jaren crestor,over naar simvastine 40,jaren klachten kramp in benen. De Neuroloog en huisarts vertelde mij nooit ,de oorzaak zou simvastine kunnen zijn. Tot enkele dagen geleden,uw nierfuntie is slechts 39 zou u willen stoppen??? Wat een slechte informatie,geen vertrouwen meer ,in dokters ik neem niets meer en voel mij nu al veel beter.
19-06-2019

Herseninfarct

Voelde me steeds slechter, geen energie, algehele malaise, soort van kater gevoel. Na stoppen snel weer goed gevoel. Met simvastane gaf ik mijn leven een hele dikke onvoldoende. Nu gestopt en voel me als herboren.
17-06-2019

Aambeien en vaatscheurtjes

15-06-2019

Simvastatine (simvastatine)

Ik kreeg Simvastatine voorgeschreven omdat ik diabetes type2 heb. Mijn cholesterol was niet te hoog maar het was uit voorzorg zei de huisarts. Ik heb het een aantal jaren gebruikt. De bijwerkingen zijn echter zo erg dat ik er sinds twee maanden mee ben gestopt. Ik had het er al wel eens met mijn huisarts over gehad maar die zei, je moet het gebruiken. Ik had ook niet [lees meer...]het vermoeden dat de klachten bijwerkingen waren van de Simvastatine totdat ik de verhalen hoorden van andere mensen die ook de Simvastatine gebruiken en gestopt zijn. De bijwerkingen waren, maagkrampen vooral na het innemen dus 's avonds in bed met enorme maagkrampen en spierpijn in de benen. Probeer dan maar eens om in slaap te vallen. En ik had overdag ook erg veel last van spierpijn en gewrichtspijn en dat overal in mijn lichaam. Ik kon op een bepaald moment de duim van mijn linkerhand niet meer gebruiken omdat dat gewricht erg pijnlijk en dik was geworden. Ik dacht eerst dat dat kwam omdat ik de muis van mijn laptop hanteer met mijn linkerhand. Sinds ik ben gestopt met Simvastatine is mijn duim een stuk verbeterd en nu is het zelfs weer helemaal genezen. Ik had ook erg veel last van vermoeidheid en vergeetachtigheid en concentratieproblemen. Nu ik gestopt ben, heb ik het gevoel dat ik tien jaar jonger ben. Ik sport al mijn hele leven lang en de laatste tijd koste mij dat erg veel moeite vanwege spier en gewrichtspijn. Nu kan ik weer lekker meedoen met sporten zonder pijn.
11-06-2019

Afslanken - overgewicht

Chlorestorol te hoog
05-06-2019

Simvastatine (simvastatine)

Simvastatine is heel slecht voor je spieren. Gebruiken jullie Rode Gist Rijst tabletten met MONACOLINE K 10mg let wel MONACOLINE K 10mg moet erbij. Kruidvat verkoopt het.
01-06-2019

Cholesterol

Mijn huisarts vond cholesterolverlagers nodig, de praktijkbegeleider niet. Ik ben ‘81 jaar. Van de pillen kreeg ik veel last.Simvastatine 40mg. Het geheugen werd slecht. Kon zelfs de kopjes in mijn keuken niet vinden. Ook postcode,banknummers e.d. wist ik niet. Na 2 maanden gestopt. Nu ,na 5 weken zonder de pillen) , nog steeds wat duizelig en zwak geheugen.Ook heb ik nu [lees meer...]last van droge ogen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum