ISO 27001

ziekte

Mirena spiraal

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Clomid 1 4
Livial 1 4
Gracial 1 5
Neocon 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

16-08-2017

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik slik de pil nu ongeveer een maand en ben erg tevreden. Heb nauwelijk last van bijwerkingen. Had alleen de eerste 2 weken last van gevoelige borsten, en was wat emotioneler dan gewoonlijk. Verder had ik na 2 weken last van doorbraakbloedingen. Dit bleef wel lang aanhouden tot ik begon met de eerste stopweek en de nttrekkingsbloeding kwam. Dus ik ben zeer tevreden. Ik was[lees meer...] erg bang om acne te krijgen en aan te komen in gewicht.
15-08-2017

Mirena (levonorgestrel)

Plaatsen is alles behalve prettig, maar stelt niks voor als je het vergelijkt met een bevalling. Dezelfde dag last gehad van menstuatieachtige krampen, maar daarna niks meer.
14-08-2017

Mirena (levonorgestrel)

Ik schrijf mijn verhaal om anderen meer inzicht te geven in het gebruik van de Mirena Spiraal. Ik koos voor de Mirena als zwangerschapspreventie. Ik heb drie kinderen en vind het genoeg. Om zwangerschap te voorkomen heb ik verschillende alternatieven onderzocht. Ik kwam uit op de Mirena spiraal. Deze is vrij gemakkelijk, je hoeft het maar een keer in te brengen en na 5 ja[lees meer...]ar eruit te halen. De hormonen die worden afgegeven zijn minimaal. Ik las online vooral positieve verhalen, dus wilde ik het proberen. Ongeveer 9 weken na mijn bevalling heb ik de spiraal laten inbrengen door mijn huisarts, die daar ervaren in is. Het inbrengen was niet prettig, maar daarna had ik de eerste 7 a 8 maanden nergens last van. Ik vermoed zelf dat dit kwam omdat ik nog borstvoeding gaf. Daarna begon de ellende, ik werd om de haverklap ongesteld en zelfs een periode van 6 weken. Ik ben bij mijn huisarts geweest met deze klachten. Zij gaf aan dat de klachten wellicht konden verminderen na het gebruik van een ander soort hormoon die de balans zo herstellen. Dat zou ik maar een maand hoeven te gebruiken. Dit werkt inderdaad. Ik werd niet meer ongesteld. Maar na ongeveer 2 maanden begon het riedeltje weer opnieuw. Ik heb bij de huisarts een afspraak gemaakt om de spiraal te laten verwijderen. Zij kon de spiraal echter niet vinden en verwees mij door naar de gynaecoloog. Ook zij kon deze niet vinden. Met behulp van een röntgenfoto bleek dat de spiraal door de baarmoeder heen was gegaan en in mijn buik zat (bij mijn bekken). Ik was uiteraard in paniek, hoe moet dat ding er nu uit worden gehaald?? Met een kijkoperatie dus! I was not amused!! Ik was zeer gefrustreerd, ik hou er niet van als er in mijn lichaam moet worden gesneden en ik hier lelijke littekens aan overhoud. Maar dat ding moest er toch uit anders zou deze volgens de arts mijn darmen kunnen perforeren. In mijn boosheid heb ik de bijsluiter van de Mirena erbij gehaald. Hierin staat letterlijk dat de spiraal de baarmoeder door kan als deze geplaatst wordt binnen 36 weken na een bevalling. Natuurlijk was ik niet wijs genoeg om zelf de bijsluiter te lezen en ging af op de kennis van de huisarts. Zij informeerde mij dat het plaatsen kan na circa 8 weken als de baarmoeder voldoende terug zit op zn plaats. Ik baal echt enorm. Ik had liever alle informatie vooraf geweten om een goed overwogen beslissing te kunnen. Ik hoop anderen hierbij te helpen.
12-08-2017

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Nu ruim een week geleden de T-safe laten plaatsen. Het plaatsen was erg pijnlijk ondanks de pijnstillers. Dat is niet gedurende de hele afspraak, maar op bepaalde momenten. Toch had ik het er voor over, het is ook na het inzetten weer voorbij. Het eerste uur had ik trillende benen, daarna was het weer over. Wel had ik een paar uur nodig om bij te trekken. Maar wat mij tege[lees meer...]nvalt is dat ik voortdurend buikpijn heb, krampen, af en een stekende pijn en een lichte hoofdpijn. Alsof ik heftig menstrueer. Ik voel de spiraal, het is of mijn lichaam het weer kwijt wil. Ik kan moeilijk in slaap komen, omdat ik niet lekker lig door een zeurende pijn die ik dan nog duidelijker voel. Ik heb opeens veel afscheiding, bruin van kleur en het stinkt. Zo erg dat ik mezelf rook. Niet leuk dus en dat heb ik niet eerder zo gehad. Het ruikt metalig. Ik loop de hele dag nu met maandverband en gebruik dat nu ook 's nachts. Deze afscheiding heeft niets te maken met candida, waar de site van t-safe het op probeert te gooien. Het is gekomen na plaatsing van de T-Safe. Ze hebben mijn melding hiervan direct van hun site verwijderd.. Ik heb over drie dagen een afspraak bij de huisarts om het te laten verwijderen. Nu maar hopen dat het lukt, ik voel zelf de draadjes niet. Maar ik zal blij zijn als het er weer uit is!
09-08-2017

Mirena (levonorgestrel)

Ik kan zelf niet goed tegen de pil en heb erg veel last van menstruatie. Ik gebruik nu al 5 jaar de mirena spiraal en heb onlangs een nieuwe laten plaatsen. Het plaatsen is niet prettig, maar zeker geen ramp. Ik zeg altijd maar pijn is tijdelijk. Mijn buik blijft na het plaatsen een aantal dagen gevoelig. Na de eerste keer zetten neem je menstruatie langzaam af. Bij mij is[lees meer...] dit na een aantal maanden volledig verdwenen. Bij sommige vrouwen word de menstruatie enkel lichter. Niet iedereen reageert er hetzelfde op, maar ik zweer er bij en zal elke 5 jaar weer een nieuwe spiraal laten plaatsen tot er iets beters gevonden word. Ik wil zelf geen kinderen en vind dit de beste oplossing, zonder mij druk te hoeven maken om een pil.
09-08-2017

Mirena (levonorgestrel)

Na 6 jaar (en dus de tweede) Mirena naar volle tevredenheid en zonder een enkele menstruatie, begon ik ineens te vloeien. Ik kreeg buikpijn aan de linkerkant, krampen, stemmingswisselingen. Na een maand werd ik verrast door een plotseling opkomend enorm zenuwachtig gevoel. Opgejaagd, onrust, onzeker, nervositeit, slecht slapen, vaak plassen; samen met de andere klachten w[lees meer...]as de conclusie: overgang. Advies ingewonnen en leefstijlaanpassingen gedaan. Maar de klachten werden erger en ik ging 4 keer per maand vloeien en de nervositeit werd allesoverheersend. Inmiddels was ik 4 kg afgevallen van de ellende. Alles is getest van schildklier tot lever, alle uitslagen waren goed. Iedere arts die ik de afgelopen 6 maanden zag stelde ik de vraag of het de mirena spiraal kon zijn en iedere keer was het antwoord ontkennend. Totdat ik niet meer kon en eigenwijs de huisarts opdracht heb gegeven het spiraaltje te verwijderen. Ik ben nu 11 dagen verder en mijn klachten beginnen minder te worden!
06-08-2017

Kyleena (levonorgestrel)

Doe het niet! Na diverse varianten van de pil te hebben gebruikt die er allemaal in resulteerden dat ik me toch echt niet mezelf voelde (neerslachtig, negatief) ging ik over op fout 1: de mirena. Haaruitval, stress, angstaanvallen en gigantische acne waren onderdeel van dit pretpakket. Na een aantal jaar en aandringen van een specialist overtuigd om de kyleena eens te prob[lees meer...]eren. Het zogenaamde zusje van de mirena zou weinig tot vrijwel geen bijwerkingen hebben en mijn hele anticonceptieprobleem voorgoed oplossen. Helaas heeft het niet zo mogen zijn. In korte tijd staken de verschijnselen uit het verleden weer de kop op: haaruitval, nervositeit, angstaanvallen, depressie en acne. Als je bekend bent met de beschreven problemen bij de pil of de mirena onthoud dan goed; de kyleena is ook niet de oplossing. Jammer maar helaas.
03-08-2017

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Heb 22 juni de prikpil laten zetten voor het eerst. Na 28 dagen begon ik te menstrueren en dat is nu al 16 dagen bezig. Volgens huisarts is dit normaal en kan tot 3 maanden duren. Heb nu al erge twijfels of ik wel de tweede injectie laat zetten, die na 8 weken gezet moet worden. Voor de prikpil was ik 1 keer per maand 7 dagen aan een zware menstruatie. Ben aan de prikpil g[lees meer...]egaan voor anticonceptie en de mogelijkheid dat de menstruatie volledig wegblijft. Vraag me af of dit wel voor mij de oplossing is, heeft iemand advies? Alvast bedankt!
01-08-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds ik deze pil ben gaan gebruiken kreeg ik ontzettende last van paniekaanvallen, eerst niet de link gelegd. Maar door een gesprek met iemand ben ik er toch mee gestopt en daarmee stopten ook de paniekaanvallen. Nu op zoek naar een alternatief, iemand enig idee? Een spiraal wil ik niet.
31-07-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik gebruik deze pil al 5 jaar en ik loop al lang met klachten rond, maar wist niet dat het door de pil kwam. Ik ben bijna altijd humeurig, heb nergens zin in, ook geen zin in seks. Heb vaak hoofdpijn en ik ben vrijwel altijd moe. Ik ga deze week naar de huisarts om te bespreken of ik een andere pil kan uitproberen.
30-07-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik slik al een paar maanden de Yasmin pil, de eerste maand was de namaakpil, deze heeft mij werkelijk ziek gemaakt. Veel darmproblemen, misselijkheid, gevoelige borsten, kan door deze klachten bijna niet eten ben hierdoor 2 kilo afgevallen en ik voelde mij vreselijk moe en ziek. Een maand daarna heb ik de originele Yasmin geprobeerd de klachten bleven nog, maar waren niet [lees meer...]zo ernstig. De derde maand was alles in één keer verdwenen. Nu heb ik soms 's morgens bij het wakker worden een vreselijk kramp in de benen en ik voel wel een beetje vermoeid. Het verlamt mijn lichaam een beetje waardoor je heel relaxt voelt, maar wel lui en minder actief. Ook een beetje slaperiger dan normaal. Ik voel ook dat ik constante spierpijn heb, vooral in de benen en het meest rond de knieen. Knieen zijn altijd wel mijn zwakste punt en door deze pil is dat erger geworden. Soms voel ik dat de bloeddruk wat hoger is, mijn hart klopt ook sneller dan normaal en de libido is veel gezakt. Ik voel soms ook beetje hoofdpijn meestal in de pauzeweek. De menstruatie zelf is goed, veel minder bloedingen en minder pijn. Nu heb ik de laatste weken gemerkt dat ik veel zware dromen heb. Bijna de hele nacht door, je voelt je dan uitgeput. De eerste droom ging over dat ik vreemd ging (wat ik nooit zal doen :)) ), mijn vriend betrapte mij en stak mijn auto in brand en nog een droom dat ik naar de zee ging en iemand vertelde mij dat daar veel krokodillen zijn, hij liet mij een paar wonden op zijn pols zien. Deze dromen gingen nog door, meestal zijn ze heel duidelijk maar ook verwarrend, dit zijn de bijwerkingen ongeveer.
29-07-2017

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Na het zetten van de 1ste prikpil heb ik veel gebloed met af en toe eens 1 dagje niet. Hoopt dat het na het zetten van de 2de beter zou gaan. Echter nu al hele tijd bloedverlies, inmiddels zo'n 6 a 7 weken en sinds deze week ook pijnklachten erbij en erg duizelig. Voor mij niet weer de prikpil.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Mijn huisarts adviseerde mij de implanon, omdat ik rook. Bij de andere anticonceptie middelen kunnen er sneller bloedpropjes vormen bij roken en anticonceptie. Bij de implanon kan dit niet gebeuren. Ik ben voor de implanon nooit aan een andere anticonceptie geweest. Ik heb mijn implanon nu iets meer dan een jaar en ben er erg tevreden over. Als mijne er uit moet over 2 jaa[lees meer...]r laat ik ook weer een nieuwe zetten. De enige bijwerking die ik verneem is meer prikkelbaar en stemmingswisselingen. Maar aankomen en meer pukkels ect heb ik totaal geen last van. Mijn huisarts vertelde mij dat bij het gebruik van de implanon de ongesteldheidscyclus hetzelfde zou blijven. Gewoon elke maand ongesteld dus. Maar na het zetten van mijn implanon ben ik misschien 4 van de 14 keer ongesteld geweest. Ik twijfelde hier wel aan maar mijn huisarts vertelde mij dat dit kon gebeuren. Ook dit vind ik fijn aan de implanon. Toen ik een relatie kreeg en regelmatig seks had, werd ik wel vaker ongesteld. Maar nu het uit is en ik al een tijd geen seks heb gehad, ben ik niet meer ongesteld geweest. Ik denk dat het te maken heeft met hormoon verandering. De relatie duurde niet erg lang dus ik weet helaas niet of het iets blijvends is. Want het is natuurlijk erg vervelend als je elke week ongesteld bent in een relatie. Ik raad de implanon zeker aan! Ik ben erg blij met mijn keuze om hem te nemen.

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Op 20 juni 2017 kreeg ik de eerste injectie. Ik heb hiervoor echt allemaal andere mogelijkheden geprobeerd. Maar ook daarvan werd ik diep ongelukkig (hormonen). Laatste poging was de prikpil. In het begin werd ik meteen niet ongesteld terwijl ik eigenlijk 1 dag na de injectie ongesteld zou worden, dit gebeurde niet. Al vlug daarna kreeg ik erge last van stemmingswisselinge[lees meer...]n. Ik was niet meer mijzelf, mijn vriend merkte dit op. We gaan dus door een hele moeilijke tijd, gelukkig blijft hij er rustig onder en snapt hij dat de hormonen een grote rol hebben. Maar toch hebben we het niet makkelijk. Ik ben veel moe, heb weinig eetlust, en wil na het werk voornamelijk slapen. Ik ben snel geïrriteerd en zonder mij liever af. Mijn menstruatie van bijna 3 weken is net een paar dagen voorbij. Ik hou het bij met een app. Zodat als de pil is uitgewerkt ik hopelijk weer een normale cyclus kan krijgen. Ik begin nooit meer aan de prikpil! De eerste en de laatste keer, hopelijk duurt het zwanger worden niet al te lang zoals bij de andere verhalen.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Vanaf mijn 17e slikte ik de pil. Na jaren de pil te hebben geslikt realiseerde ik me dat ik mij vaak niet 'happy' voelde en kon niet plaatsen waar dit door kwam. Toen ik 22 was ben ik gestopt met de pil en heb ik 2 jaar van de pil afgegaan om te zien wat voor effect dit op mijn algehele gesteldheid had. Na twee jaar ben ik overgestapt op de spiraal. Na een periode van 3 we[lees meer...]ken van menstrueren met een week pauze, heb ik januari dit jaar besloten de spiraal te laten verwijderen. Na overleg met mijn huisarts en gynaecoloog bleek de implanon de enige optie. Nu loop ik inmiddels 1,5 maand rond met de implanon. Ik ben zeer tevreden. Enige bijwerkingen die ik heb is een 2/3 dagen durende bloeding (variërend in zwaarte), gepaard met menstruatiekrampen. Vooral toen de implanon net geplaatst was had ik last van stemmingswisselingen. Dit is inmiddels tot rust gekomen.

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Daar ik absoluut niet goed tegen hormonen kan werd mij, in overleg met mijn dokter, de minipil voorgeschreven. Deze pil zou veel minder hormonen bevatten en dus zou ik er minder last van hebben. In de eerste instantie ging dit goed tot ik na een week ongesteld werd en deze ruim 3 weken duurde, dit terwijl ik met de pil begon tijdens mijn menstruatie. Verder heb ik ve[lees meer...]el depressieve buien en enorme stemmingswisselingen. Mijn libido is tot een nulpunt gedaald wat erg jammer is aangezien ik de pil wilde tegen een ongewenste zwangerschap. Al met al een dramatische ervaring en ben er dan ook na een maand direct mee gestopt!
24-07-2017

Mirena (levonorgestrel)

Plaatsen spiraaltje: neutraal: voor je lol doe je het niet, maar het hoeft ook niet elk jaar....(geplaatst febuari 2015, dus nu 2,5 jaar). Heb wel paracetamol en ibuprofen op eigen initiatief geslikt voor de plaatsing. De eerste 14 maanden heb ik bijna dagelijks last van bloedverlies (spotting) gehad. Verder geen buikklachten. Omdat het alternatief (heftige en langduri[lees meer...]ge menstruatie bij verkorterende cyclus (10-23) en fikse buikpijn) heel vervelend en beperkend was, i.o.m. huisarts het spiraaltje toch laten zitten. Na 14 maanden ging de knop om en ben ik volledig klachtenvrij. Gedurende het tweede jaar nog enkele keren ongesteld geworden (wel lang qua duur: 6-7 dagen, maar zeer beperkt bloedverlies). Daarna nauwelijks nog bloedverlies gehad. Ik ben er niet zeker van of de overgang in dit beloop een rol speelt (heb geen reguliere overgangsklachten), maar op dit moment ben ik héél tevreden over de situatie. Ik ervaar in het geheel geen klachten van mijn cyclus of van het spiraaltje.
23-07-2017

Mirena (levonorgestrel)

3 maanden na plaatsing Mirena kreeg ik Hartkloppingen, hart ritme stoornis, duizeligheid, ademproblemen, hyperventilatie, kon niet goed eten werd nog meer duizelig daarvan, pijn in heup bij lopen en staan, witte vlekken op huid gaan ook niet meer weg, ontzettend moe. Ook buikkrampen die wel in de bijsluiter staat. Na 3 jaar heb ik mirena verwijderd door negatieve bijwerkin[lees meer...]gen. Klachten heb ik nog steeds maar heb bij normale emoties en blijheid nu last van brandende borstkas, want pijnlijk en onprettig is, is angstaanjagend. Vaak naar huisartsenpost gegaan vanwege hart die niet stopt met overslaan en hard slaan, met ambulance afgevoerd. heb naast hartproblemen ook Tiezte syndroom gekregen. Merk dat artsen niks van bijwerkingen mirena weten of willen weten. Heb spijt dat ik mirena heb genomen, waarschijnlijk beschadigt voor het leven. Ook jammer dat ik niet meer online naar ervaringen mirena heb gekeken, zie veel negativiteit. Huisarts gaf mij geen bedenktijd en praatte alleen positief over mirena.
23-07-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Wegens wens naar anticonceptie deze pil van de huisarts vorogeschreven gekregen. 'Goedkope' versie van de Microgynon. De pil bevalt prima. Als je hem een keer vergeet, duidelijk instructies opvolgen en dan gaat alles alsnog goed. Ik las normaalgezien altijd een stopweek in, hierin heb ik dan vanaf donderdag een bloeding. De bloeding is iets langer dan zonder anticonceptie,[lees meer...] maar ik heb minder last van bijvoorbeeld krampen en prikkelbaarheid. Dit had ik voorheen licht, met de anticonceptiepil nauwelijks. Ook de pil doorslikken voor bijvoorbeeld vakantie gaat goed, geen doorbraakbloedingen of iets dergelijks. Verder wil ik nog even iets duidelijk maken voor de mensen die overwegen deze pil te gaan slikken en angstig zijn door de vele negatieve reacties over deze pil. Mensen laten sneller een reactie achter wanneer zij een negatieve ervaring hebben. Mensen met positieve ervaringen denken vaak van 'het is wel prima zo' en voelen geen behoefte iets achter te laten. Laat u dus niet teveel afschrikken door negatieve reacties, positieve ervaringen laten gewoonweg minder weten. Vandaar dat ik graag mijn positieve mening wilde achterlaten. Verder is het zo dat mensen die gevoelig zijn voor een depressie (door nog vele andere factoren, niet alleen de pil dus!) extra geprikkeld kunnen worden door de anticonceptiepil. Wees dus niet bang dat u door deze pil zomaar depressief raakt.
21-07-2017

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Eerste paar maanden super, wel wat huidirriatie, nu na 6 maanden opeens hele zere darmen, krampen, diaree, zere kuiten/kramp gevoel... Vaak duizelig en af en toe onwijs hoofdpijn wat ik nooit eerder had... accuut gestopt met dit product !!! Qua cyclus en bescherming deed ie zijn werk, maar alle bijwerkingen wegen te zwaar om er mee door te gaan.
20-07-2017

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Na Implanon, Nuvaring, koperspiraal, Microgynon, Yasmin, als laatste de prikpil nu 3 weken geleden laten zetten. Drama, ik ben blij als die mannanpil eindelijk op markt is. Kortademig, hartkloppingen, nerveus, snel geïrriteerd, zwaarder geworden, kortaf, gestressed, gehaast, geen zin in seks, kramp beneden de hele tijd, alles waar je niet op zit te wachten dus. Echt waarde[lees meer...]loos, blij als het uitgewerkt is. En het huisartsen praatje 'je moet even wennen', het zal best maar dan heb ik geen anticonceptie meer nodig want dan ben ik gewoon weer vrijgezel. Dan maar condooms, dit wil geen mens. Zou nog eerder Implanon aanbevelen en dat was ook niet fijn met continue ongesteld maar dit slaat echt alles.
19-07-2017

Mirena (levonorgestrel)

Helaas ondanks mirena een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Eileider met een spoedoperatie verwijderd. Blijf allertijden alert op zwangerschapssymptomen.
16-07-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik kreeg de implanon omdat ik niet tegen hormonen kan die in de normale pil zitten maar de hormonen in de implanon zijn bijna nog erger! In 7 maand tijd ben ik 10 (!!) kg aangekomen wat er ondanks fanatiek sporten met geen mogelijkheid af ging. Ook kreeg ik een vettere huid incl puistjes = niet leuk. Ik was heel vaak moe, en daardoor snel geïrriteerd. Mijn libido was ook e[lees meer...]rnstig verminderd naar ergens ver onder het vriespunt dus nee, de implanon zou ik absoluut NIET aanraden.
07-07-2017

Kyleena (levonorgestrel)

Ik werd ongesteld op m'n 10e. In puberteit zware lange bloedingen gekend. Zoals vele jonge meisjes de pil gekregen. Nu zijn we 17j later en heb ik gans de pil-pleister-ring geprobeerd. Altijd bijwerkingen. Tot ik een jaar de minipil nam (zonder oestrogenen). Was klachtenvrij, alleen overvloedig bloeden. Intussen kreeg ik fibromyalgie en werd ik overgevoelig voor oestrogene[lees meer...]n. Daarop besluit voor spiraal. Dit werd onder algemene narcose geplaatst. De dag zelf, na de plaatsing een ware hel van helse pijnen in onderbuik.... we zijn een week verder, geen bloedingen maar nog steeds vervelende buikpijn. Na 6weken plaatsen, volgt een echografie ter controle.
06-07-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Goede ervaring met mirena spiraal gehad, maar contactbloedingen bij nieuwe relatie. Overgestapt op Implanon. Langzaam maar zeker bouwden verschijnselen op en resulteerden in een levensontwrichtende situatie (hoofdpijn, pijnlijke borsten, fibroadenoom borst, neerslachtigheid, gewichtstoename, woede uitbarstingen, paniekaanval, labiliteit, opvliegers, acne, verminderd libido[lees meer...], vaginale droogheid, vaginale schimmelinfecties, blaasontstekingen). Implanon met klem laten verwijderen, klachten namen binnen enkele dagen substantieel af en afname heeft daarna doorgezet.
28-06-2017

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Ik had het medicijn moeten halen omdat ik heel stom zonder condoom gevreeën heb. 3 uur na het vrijen in genomen, ik werd er op het eerste moment niet echt misselijk van tot de volgende dag. Ik kon mijn bed niet meer uit komen en ik had het gevoel dat ik moest overgeven en dat heel de dag door ook erge last van buikpijn. Rond de avond werd ik ineens heel emotioneel, ik gin[lees meer...]g ineens huilen en over allemaal dingen denken wat als enzovoort. Zag in de bijsluiter dat het maar 2 dagen zou duren, maar het is al dag 5 voor mij en ik heb nu ook nog steeds last van bloedverlies, het is niet normale menstruatie bloed het is een beetje bruin en vies en het komt in kleine beetjes.
24-06-2017

Mirena (levonorgestrel)

Ik ben 20 jaar. Geen kinderen. Bij mij is het ingezet in het ziekenhuis. De vrouw was erg aardig. Het inbrengen deed voor mij veel pijn, ik moest van de gynaecologe hoesten tijdens het inbrengen. Tijdens het hoesten was de pijn wel minder. Gelukkig duurde het niet lang. Het duurde ongeveer 2 x 30 seconden. Dus het viel achteraf wel mee. Alleen ja tijdens het inbrengen[lees meer...] moest ik even doorbijten. Daarna had ik last van krampen, maar dat viel ook wel mee. Het is nu een dag later en ik heb weinig bloedverlies. Maar dat komt ook wel door mijn menstruatie. Alleen ik mag van de gynaecologe nog 6 weken niet zonder condoom gemeenschap hebben. Omdat ze er zeker van wil zijn dat het spiraaltje op zijn plek blijft zitten. Dus moet ik over 6 weken terug komen voor controle. Heeft nog iemand dit gehoord? Of ben ik de enige die nog 6 weken moet wachten?
24-06-2017

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

In eerste instantie was ik zeer tevreden. Na de eerste prik 2 weken bloeding en daarna bleef mij menstruatie uit. Maar ik kreeg na een jaar gebruik chronische blaasontsteking, nierstenen en pijnlijke vagina. Na heel wat bezoekjes aan de uroloog besloten om te stoppen met de prikpil. Sinds dat ik gestopt ben zijn alle klachten verdwenen. Volgens de huisarts was dit ongebrui[lees meer...]kelijk maar samen met de huisarts de bijsluiter door gelezen helemaal en deze bijwerkingen zijn wel bekend van de prikpil alleen komen niet zo heel vaak voor.
22-06-2017

Mirena (levonorgestrel)

2 weken terug mirena laten zetten, ik ben 21 jaar, Nog geen kinderen. Ik werd bang van alle negatieve reacties op internet. Mijn ervaring is daarentegen positief tot nu toe. Inzetten is wat vervelend (geen pijnstilling vooraf ingenomen), 2 x een heftige pijnprikkel, verder is t zo gepiept (max 5 minuten). Arts gaf aan dat ik een kleine baarmoeder had waardoor ik nog een ti[lees meer...]jd last zou kunnen hebben van krampen. Tot op heden nergens last van, alleen de avond zelf een wat zeurend gevoel in onderbuik. Laat je dus niet gek maken door alle negatieve reacties!
22-06-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Innplanon laten plaatsen omdat ik van de pil hoofdpijn kreeg. In de eerste instantie leek het ideaal. Alleen kwam ik heel veel kg aan binnen eenpaar maanden. Volgens de huisarts klopt het dat je aankomst maar dat zoveel niet kon. De implanon was snel gezet en ik had er niet echt veel last er van. Maar toen begon het met de ene bloeding na de andere vaak 6 weken aan een[lees meer...] stuk door 1 of 2 weken niets en dan begon het weer opnieuw. Eerst denk je je lichaam moet er aan wennen. Omdat ik er tegen op zag om het te laten verwijderen heb ik hem ruim 2 jaar gehad. Er uithalen was zo gepiept klein litteken in mijn boven arm wat af en toe jeukt. Ik raad hem iedereen echt af! Want een kennis liet hem zetten ondanks mijn negatieve ervaring en ook zij kreeg soort gelijke klachten!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1696)
Depressie (1410)
Angst & paniekstoornis (1187)
Hoge bloeddruk (955)
ADD (476)
Depressiviteit (455)
Astma (398)
Angststoornis (381)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!