ISO 27001

ziekte

Mirena spiraal

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Clomid 1 4
Livial 1 4
Gracial 1 5
Neocon 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

13-02-2019

Mirena (levonorgestrel)

Het plaatsen van de spiraal ging super! Slikte de dag van te voren, dag van plaatsing en dag erna pijnstillers, voorgeschreven door de huisarts. Plaatsing van de spiraal was heel even vervelend maar zeker geen helse pijn. Stond zo op en liep met gemak weer naar de auto toe. Dag na de plaatsing had ik wel behoorlijke buikkramp. Gelukkig bleef het daar bij. Spiraal zit e[lees meer...]r nu bijna een jaar in, ben nog wel ongesteld. Inmiddels vrij regelmatige cyclus. Dag van te voren wat ongesteldheids buikpijn, maar dan weet ik ook dat het er aan zit te komen. Verder ben ik in 7 maanden tijd 8 KG afgevallen. In het begin wel een beetje prettig, maar mag toch hopen dat het afvallen een keertje stopt.
12-02-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

In 2017 weer begonnen met deze pil,welke inmiddels van een andere fabrikant was dan voorheen, na 2 jaar niet te hebben geslikt. Recent weer gestopt, had steeds vaker tussentijdse bloedingen, op het laatst continu, steeds minder sexdrive,en mentaal ging het helemaal mis: stemmingswisselingen als een pingpong-bal, algeheel depri gevoel terwijl je het gevoel hebt;"dit gaat [lees meer...]ben ik niet" en in dat ruime jaar erg aangekomen ondanks onveranderd eet en leefpatroon. Van zelfverzekerd naar onzeker-angstig-depri. Inmiddels 3 weken gestopt en de bloedingen zijn vrijwel gelijk gestopt,ik voel me elke dag helderder, energieker worden, alsof een grijze deken weg trekt en de lust is ook weer duidelijk terug aan het komen ;-)

Mirena (levonorgestrel)

Het laten zetten deed geen pijn. Vanaf dag 1 licht bloedverlies. Eerste menstruatie veel heftiger en langer dan normaal. En dat hield 2 maanden aan. Maandverband was niet aan te slepen. Geweldig effectief tegen zwangerschap want zin in seks heb je dan niet. Door bloedverlies last van hoofdpijn en duizeligheid. Morgen een afspraak om dat ding te verwijderen. Lijkt me nie[lees meer...]t gezond zoveel en zolang bloeden. Normaal heb ik een minimale menstruatie en amper klachten. Ik baal ervan. Qua hormonen is het nameljjk super. Geen moodswings meer.

Mirena (levonorgestrel)

De mirena was het helaas niet voor mij. Bleef ongesteld en had veel buikpijn, voelde alsof mijn baarmoeder er constant geïrriteerd door was. Na een jaar laten verwijderen en de Kyleena laten zetten want een goede keuze was. Kleiner spiraaltje en minder hormonen. Ik nam hem alleen voor de zwangerschapspreventie, denk wel dat als je de mirena ook voor andere reden neem (huid[lees meer...], ongesteldheid problemen) dat het dan absoluut anders kan zijn. Succces x

Kyleena (levonorgestrel)

Ik ben er zelf super tevreden over, had hiervoor de minera en had er onwijs veel last van. Constant een opblazen en geïrriteerde buik, ook was ik elke maand ongesteld. Na een jaar heb ik hem verwijdert en de kyleena laten zetten. Het verwijderen was misschien wel het pijnlijkste, maar dat is eenmalig gelukkig. De kyleena bevalt echt super goed, in de eerste 2-3 maanden vaa[lees meer...]k wat buikpijn maar was te doen. Niet meer ongesteld, geen problemen met mijn huid of dergelijke dingen (nooit echt huidprobleem gehad). De enige manier hoe ik kan voelen waar ik in mijn cycles ben zijn mijn borsten, deze zijn gevoeliger dan normaal 1 week per maand. De Mirena was gewoon net wat te groot voor mijn baarmoeder, dus dit was een top oplossing. Voor mij was dit alleen voor zwangerschapspreventie en niet vanwege menstruatie problemen of acne. is. Ik kan hem zeker aanraden als je een lage hormoon dosis zoekt als anticonceptie. Succes!
05-02-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik lees allemaal verhalen over depressie en angst tijdens het slikken van deze pil, maar ik heb van nature een angststoornis en deze is juist grotendeels verdwenen door deze pil. Daar kwam ik achter toen ik stopte met de pil en weer mega angstig werd. Ik ben dus maar weer begonnen, voel me beter met pil. Afgezien van hoofdpijn in de stopweek. Het kan dus ook anders!
01-02-2019

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Binnen 1 uur ingenomen en dat is 2 dagen voor verwachte eisprong. Matige krampen en bijwerkingen. Echter wel zwanger. Werkt dus niet altijd.
31-01-2019

Mirena (levonorgestrel)

Heb de mirena genomen omdat ik slordig was met de pil. Ben er over het algemeen heel tevreden over en verlies nu na 2,5 maand af en toe nog wat bloedverlies als in een druppel per dag. Het zetten van de spiraal was pijnlijk, maar is zo gebeurd en daarna viel het reuze mee!
31-01-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Na jaren van ernstige menstruatie van pijn en lange vloei periodes en korte pauzes, zo heftig dat het mijn werk beïnvloede, ben ik begonnen met de pil. Eerst tabletten maar dat werkte niet, sinds 2011 de prikpil. Mijn menstruatie stopte pas na een jaar gebruik van de prikpil, het bleef de zelfde cyclus houden. Daarna sloeg het aan en werden mijn problemen stuk minde[lees meer...]r. Ik kwam eindelijk ook aan, want 179cm en +/- 50 kg en veel te laag ijzergehalte was echt een probleem. Na 8 jaar een keer vergeten te laten zetten, was ik na een maand gelijk weer heftig ongesteld, 2.5 week en 3 dagen pauze en weer 2.5 week. Ik heb de pil weer laten zetten, maar mijn haar viel heel erg uit, ik had plukken haar in mijn hand, en douchen, slapen en omkleden kon ik mijn haren gaan verwijderen van mijn kleding. Nu geen pil meer laten zetten want ga over op het spiraaltje, maar ik heb nu erge zweet aanvallen. Ik ben er tevreden mee, het heeft mij echt geholpen
28-01-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb vandaag mijn spiraal laten zetten. Ik was nogal bang voor de pijn door de horror verhalen die ik las. Echter deed het zetten totaal niet pijn. De eendebek zetten was echt niet fijn, ik kreeg daardoor ook een kleinere omdat hij niet paste. Het opmeten en het zetten van de spiraal deed totaal geen pijn, ik heb er haast niks van gevoelt. Achteraf heb ik wel echt buikkr[lees meer...]ampen gehad, maar dit voelde als een heftige ongesteldheid. Ik weet nog niet hoe mijn lichaam er verder op reageert, maar tot nu toe zijn mijn ervaringen goed! Ik zou je niet tegen laten houden door de angst voor de pijn, want dit viel bij mij dus 100% mee
27-01-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

De implanon inbrengen en vooral verwijderen was behoorlijk pijnlijk. De bloedingen verergerden met de maand.
26-01-2019

EllaOne (ulipristalacetaat)

Ik wilde stoppen met de pil na mijn stopweek en menstruatie en overstappen op een ander anticonceptie middel. Ik heb de ellaone tijdens of na ovulatie (dag14 cyclus) ingenomen, precies 1 week na de stopweek en ben toen zwanger geraakt van 1x sex. De ellaone zelf na 36 uur ingenomen, dag erna hevige krampen in onderbuik maar verder geen niks ernstigs. Ik dacht dat dit de [lees meer...]ellaone was die zijn werk deed. Weken daarna geen lichamelijke klachten gehad alleen steeds een vreemd gevoel. Voor de zekerheid na 2,5 weken een test gedaan die negatief was. Vreemde gevoel bleef echter wel. Ondertussen toch maar weer doorgegaan met mijn anticonceptiepil voor de zekerheid, dat werd aangeraden. Precies een maand na mijn vorige menstruatie ‘ongesteld’ geworden door de pil heen. Niks aan de hand, tot ik de volgende dag naar het toilet ging en zag dat ik een miskraam had gehad. Ben de volgende dag meteen naar de huisarts gegaan en die bevestigde ook dat ik een miskraam heb gehad en waarschijnlijk tussen de 3/4 weken zwanger ben geweest wat precies klopt. De pil doet dus wel zijn werk, maar hoort eigenlijk te voorkomen dat je zwanger wordt ipv je zwangerschap af te breken als een soort abortuspil. Verder ben ik tevreden over de ellaone alleen zou ik oppassen met deze pil als je al hebt geovuleerd, ook heb ik mijn vraagtekens bij wat deze pil nou precies doet.
23-01-2019

Mirena (levonorgestrel)

In maart 2010 bevallen van ons enige kind. 7 maand turbelentie in zwangerschap. Ik had in week 12 zwangerschapsvergiftiging wat uitgelopen is in HELL, en bijna de hele zwangerschapsduur (7mnd) in het ziekenhuisbed doorgebracht. Na een vroeggeboorte is direct sterk afgeraden om überhaupt nog een keer zwanger te worden. Hierop direct op ingespeeld door mijn echtgenoot. Maar[lees meer...] ik wilde ook aan de anticonceptie, om alle kansen minimaal te houden. Echter ben ik een warhoofd met pilletjes slikken, waardoor de anticonceptiepil een no-go werd. In overleg (8weken na bevalling) werd de mirena voorgesteld, met nog een bijkomend voordeel: Geen menstruatie ... Vanwege dat ik geen borstvoeding kon geven vanwege mijn vergiftigde lichaam werd ik vrij snel weer ongesteld. Met de 2e menstruatie deze laten zetten. Dat ging heel soepel. Geen pijn of na problemen ondervonden. Daarna nog amper een menstruatie gehad, en na 6maanden werd ik helemaal niet meer ongesteld. 5 jaar later een nieuwe laten zetten, zonder moeite. En de oude verwijderen: HEEL soepel! Wegens de rede dat ik geen kinderen meer mag krijgen, problemen begin te krijgen met mijn baarmoeder, is er een operatie voorgesteld: Baarmoeder verwijdering . Deze is teruggezet na een Novasure (vanwege ernstige leegloop momenten van dat ik wel nog menstruatie had), als ik daarna nog last hou, kan de baarmoeder er altyd nog uit. In februari 2019 hoop ik, voorgoed, van de anticonceptie af te zijn! Ik vind de mirena super, je moet het alleen even de tijd geven, er is toch iets IN je geplaatst. Het mag geen pijn doen! Dan even naar je huisarts.
23-01-2019

Mirena (levonorgestrel)

Zoals elk meisje jong begonnen met de pil. Toen Ik een jaar of 18 was vergat ik de pil regelmatig. Als ik het de ochtend vergat was ik in de middag ongesteld en drie x in de maand ongesteld zijn is niet leuk. Dus gestopt met de pil en begonnen met de prikpil. Dat was DRAMA. De eerste dag deed ik niks anders dan huilen en daarna weer lachen. Gigantische stemmingwisselingen [lees meer...]kreeg ik ervan. Was niet te genieten. Naar ander half jaar geen anti conceptie gebruikte hebben merkte ik wat hormonen met je kan doen. Ik wou niet terug naar de pil. Aangezien ik een vermoed dat die hormonen ook veel invloed hadden op mij. Tegenwoordig met de spiraal een gevoel van meer stabieliteit. Helemaal geen klachten. Maar ik blijf me afvragen wat die hormonen voor werking op mij heeft....
18-01-2019

Cilest (ethinylestradiol/norgestimaat)

Ik heb eerst een andere pil gehad heb deze 1,5 jaar geslikt nooit bijwerkingen gehad , tot dat deze niet meer leverbaar was, heb nu een andere cilest ben er totaal niet tevreden mee ergere bijwerkingen, ben continu misselijk en maag darm problemen verstoppingen . Assistente hierover gebeld zij zeggen dat het aan de hormen ligt en dit even de tijd nodig heeft om aan mijn li[lees meer...]chaam te wennen, ik zit wel mooi met gebakken peren ik ben continu misselijk en krijg geen ander pil moet 2 maanden wachten, en als het dan niet over is dan gaan ze kijken naar een andere pil ...pffffff

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik ben in de eerste 1.5 jaar 13kg aangekomen. Het ontpillen was verschrikkelijk; 9 maanden lang enorm zere borsten, onregelmatige bloedingen, stemmingswisselingen en elke ochtend enorm misselijk. Daarna kwam de cyclus weer op gang, maar zwangerschap bleef 2.5 jaar uit.

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik ben anderhalf jaar geleden gestart met de minipil, op aanraden van de huisarts. Voorheen had ik 5 jaar de prikpil gebruikt, welke mij prima beviel op het enorme aankomen na. Het ontpillen van de prikpil was echter verschrikkelijk en duurde ruim 2 jaar, dus die wilde ik niet meer gebruiken. Volgens de huisarts was deze pil licht, heeft het net als de prikpil maar 1 hormo[lees meer...]on en heb je geen last met ontpillen. De eerste 3 maanden vanaf gebruik van de minipil was mijn cyclus wat onregelmatig en na 3 maanden stopte het helemaal. Ik ben er zeer tevreden over. Geen menstruatiekrampen, geen stemmingswisselingen, geen zere borsten, geen menstruatie en ik ben er niet van aangekomen (ietwat vollere borsten, maar niet in gewicht). Het enige nadeel aan deze pil is dat je het elke dag op hetzelfde tijdstip moet innemen, maar vanwege andere medicatie heb ik daar geen problemen mee.
17-01-2019

Zoely (estradiol / nomegestrol)

darmklachten,meer rugpijn,last aan de maag ,spierpijn ,gewrichtkachten
16-01-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik ben op advies van mijn huisarts op de prikpil overgegaan omdat ik veel last had van hormonen van de gewone pil, vooral regelmatig hoofdpijn. Prikpil bevat geen oestrogeen die vooral dat veroorzaakt. Na het zetten van de eerste prik moest ik 'afkicken' van de pil had ik het idee, juist meer last van hormonen. Heb één bloeding gehad van 10 dagen. Inmiddels al ruim verder [lees meer...]na de 2e prik en niet meer ongesteld geworden. Wel iets aangekomen maar ach. Ik schrok van de vele negatieve ervaringen op deze site, ik kan me daar gelukkig niet in vinden en het werkt voor mij goed!
16-01-2019

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb mijn doktersafspraak heel lang voor me uitgeschoven te hebben door alle vreselijke verhalen die op het internet te vinden zijn. Zelfs toen ik eindelijk een afspraak had gemaakt, moest ik deze weer verzetten, omdat mijn menstruatie uitbleef (door de stress en angst denk ik voor het plaatsen van de mirena). Afgelopen maandag is de mirena eindelijk geplaatst.. echt[lees meer...] was dit t nou? Ik heb geen pijn gevoeld? Ik voelde een beeje gerommel in mijn buik en alsof er iets in mijn lichaam gespoten werd, wat een beetje apart voelde, maar echt pijn? Nee hoor. Was ik hier nou zo bang voor al die tijd? Ik ben 25, geen kinderen gehad. Ik heb speciaal vervoer terug naar huis geregeld (twee straten verderop) maar ik kon huppelend naar huis, dus was nergens voor nodig. Na afloop een beetje menstruatiekrampen, maar echt de moeite niet hoor mensen. Het bloeden is gelijk gestopt. Over de bijwerkingen kan ik verder nog niets zeggen, maar tot nu toe tevreden! Laat je niet bang praten door alle horrorverhalen. Ook al zou het wel beetje pijn voelen, het is het allemaal waard als de mirena goed werkt en je er verder geen last van hebt!
15-01-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb de Kyleena spiraal nu iets langer dan 3 maanden geleden toch maar laten zetten. Ik heb lang getwijfeld door een aantal horrorverhalen en omdat ik toch liever geen extra hormonen in mijn lichaam wilde. Laat de vele verhalen je alsjeblieft niet afschrikken en overleg met een gynaecoloog/verloskundige! Ik heb het laten zetten bij een verloskundige die dit dagelijks do[lees meer...]et, de spiraal betaalde ik zelf vanuit mijn eigen risico maar het laten zetten werd vergoed (rond de 60 euro). Het zetten viel echt heel erg mee, ik voelde even een soort van druk op mijn baarmoeder en voelde wel dat er iets gebeurde maar dat was echt zo voorbij. Daarna gewoon naar huis gelopen en af en toe voelde het even alsof ik ongesteld moest worden (krampen). Ongeveer een week last gehad van spotting. Mijn eerste menstruatie na de spiraal was wel echt veel erger dan ervoor maar de menstruaties worden wel steeds iets minder heftig. Tussen menstruaties door af en toe wat bloedverlies en hier en daar wat krampen in mijn baarmoeder. De draadjes van de spiraal kan ik niet meer vinden maar volgens de verloskundige is dit normaal en zijn ze waarschijnlijk gewoon opgekruld en kunnen ze bij het eruit halen waarschijnlijk gewoon gevonden worden. Anyways, ga gewoon af op je gevoel en laat je niet zo snel afschrikken want iedereen is anders!
14-01-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb deze pil ongeveer 5 jaar geslikt. Eerst was ik erg tevreden, weinig bijwerkingen. sinds 1.5/2 jaar geleden begon ik me steeds meer somber te voelen, zonder specifieke reden. Misschien goed om erbij te vermelden dat dit gewoonlijk helemaal niets voor mij is. Ik wist dan ook niet waar het aan lag. Ook begon ik steeds meer last te krijgen van stemmingswisselingen en he[lees meer...]el veel paniek in mijn hoofd/lichaam om hele kleine, simpele dingen. Ik kon me letterlijk overal helemaal ziek van piekeren, terwijl ik dit nooit heb gehad. Daarnaast nam mijn zin in seks ook enorm af en was dit alleen weer normaal (net als alle bovenstaande klachten) als ik in mijn stopweek zat of mijn pil niet slikte. Hierdoor heb ik dan ook besloten over te stappen naar een Kyleena spiraal die ik over een week ga laten zetten omdat hier veel minder hormonen inzitten die alleen werken in je baarmoeder, en niet in je hele lichaam, zoals bij de anticonceptiepil.
09-01-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb het spiraaltje nu al meer dan 6 maanden. Het plaatsen valt goed mee. Achteraf wel pijnlijke krampen gehad, maar die waren na een dag over. Eerste weken en maanden af en toe wat krampen en ongemakkelijk gevoel. Beetje bloedverlies nog, maar nu helemaal geen bloedverlies meer. De menstruatie blijft uit, volgens de dokter perfect normaal en daardoor dus heel erg handig[lees meer...]. Door de pil had ik vaak hoofdpijn en was ik neerslachtig. Nu met Kyleena heb ik dat probleem niet meer. Het is echt gemakkelijk.
07-01-2019

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb ongeveer 3 maanden geleden deze spiraal gezet. De pijn viel reuze mee. Helaas heb ik nog steeds onregelmatig bloedverlies. Het ergste vind ik nog dat mijn libido (wat al laag was) nu gewoon zo goed als weg is. Ik vind het vervelend voor mezelf maar ook voor mijn vriend. Ik zat hiervoor 5 jaar aan de pil alleen ik was bang dat ik die zou vergeten. Heeft iemand hier e[lees meer...]rvaringen mee?
06-01-2019

Kyleena (levonorgestrel)

5 maanden na het zetten leek mij een goed moment om mijn ervaring te delen. Begin Augustus is mijn kyleena spiraal door de gynaecoloog gezet, was niet ongesteld. Ervoor 1 naproxen en 2 paracetamol. Zetten ging snel, makkelijk en pijnloos en de eerste dagen geen klachten, wel preventief naproxen en paracetamol genomen. Toen kreeg ik onregelmatig bloedverlies en krampen. Blo[lees meer...]eden hield enkele weken aan en stopte daarna een paar dagen. Buikpijn was vooral na seks en was heftig en erg vervelend. Na een korte bloedvrije periode begon het weer. Dat heeft zo'n vier maanden in meer en mindere mate aangehouden! Erg vervelend want je moet er constant rekening mee houden. De gyn had echter duidelijk verteld dat dit een risico was en de eerste 6 mnd veel voorkomt. Nu is zo'n 2 weken het bloeden gestopt. Gemiddeld 1 x per week nog 'last' van mijn buik, nog steeds na (waarschijnlijk iets te heftige) seks. Al met al denk ik dat de ervaring heel erg per persoon verschilt maar dat de aanhouder wint en ik hopelijk over een maand nergens meer last van heb en er dan nog enkele jaren plezier van heb.
06-01-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Mirena laten verwijderen ivm bijwerkingen (ik ben erg gevoelig voor hormonen). Huisarts raadde de Kyleena aan: kleiner in afmeting (de Mirena voelde ik echt zitten, had vaak buikpijn) en minder hormonen. Ik keek erg op tegen het plaatsen, maar het stelde niks voor. Heb erna geen moment buikpijn gehad en pijnstilling was voor mij niet nodig. Diezelfde avond seks gehad en vo[lees meer...]elde niks van het spiraaltje. Ik ben lichter ongesteld dan zonder anticonceptie en het is inmiddels (bijna een jaar na het plaatsen) elke 5-6 weken ipv elke maand. Ik heb geen last van bijwerkingen en voel me veel beter dan toen ik nog meer hormonen binnenkreeg. Enige nadeel: de huisarts heeft het touwtje iets te kort afgeknipt waardoor het niet opkrult maar een puntje is, waardoor mijn vriend het soms voelt. Als jouw huisarts dat voorkomt is er natuurlijk niks aan de hand.
05-01-2019

Mirena (levonorgestrel)

Sinds 2015 de Mirena. Zeer tevreden! De plaatsing is inderdaad geen pretje, maar niet in zoverre mate vervelend dat ik het niet weer zou laten doen. Halve dag onprettig gevoel in onderbuik en rug en daarna geen klachten meer gehad. Tevens geen enkele menstruatie meer gehad sinds plaatsing!
03-01-2019

T-Safe (koperhoudend spiraal)

De t-safe is bij mij gezakt nadat ik hem een jaar had. Ik ben hierdoor zwanger geraakt.
03-01-2019

Gynefix (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik ben zeer tevreden over de gynefix. Ik heb een lange weg afgelegd qua anticonceptie. De pil kan ik niet verdragen, dus ik kwam uit bij de koperspiralen. De huisarts wilde eigenlijk een mirena plaatsen, maar ik wilde een t-safe koperspiraal. Hij kon dat niet dus stuurde me door naar een gynaecoloog. De gynaecoloog plaatste succesvol de eerste t-safe. Echter, hij is na[lees meer...] een jaar gezakt en ik was zwanger. Toen hebben we nog een t-safe geprobeerd en die zakte helaas ook. De gynaecoloog gaf als advies de gynefix te proberen. Ik zei: daar moet je toch een speciale cursus voor hebben gedaan? Hij beaamde dat en gaf aan dat hij dat niet had, maar hij kon het wel zei hij. De gynefix bleek direct na plaatsing al los in mijn baarmoeder te liggen. Ik heb daar best last van gehad. Ik heb contact opgenomen met de mensen achter gynefix. Zij gaven mij een naam van een arts die wél de cursus had gedaan. Via mijn huisarts heb ik toen een verwijzing gekregen naar deze arts. Ze nam alle tijd en stelde me op mijn gemak. Het prikken van het knoopje van de gynefix in mijn baarmoederhals was pijnlijk. Die pijn duurt maar een paar seconden. Na 8 weken controle en toen bleek hij perfect te zitten. Ik ben dus hormoonvrij 5 jaar beschermd. Mijn eerste menstruatie was heviger dan normaal. De menstruaties daarna werden steeds normaler. Nu ben ik vier maanden verder en is alles weer gewoon. Mijn partner en ik voelen de gynefix niet tijdens het vrijen. Ik vind dit een hele fijne anticonceptiemethode. Mijn tip aan iedereen: ga naar een arts die ervaren is met het plaatsen van de gynefix, dat bespaart je een hoop ellende!
30-12-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

werkte eerste maanden goed na paar maand stopte mijn mentstruatie (bleek zwanger te zijn) na 1,5 maand miskraam gehad veel bloed verlies daarna rest van alle maanden door blijven vloeien verwijderd omdat ik er ijzer te kort van kreeg En het was onveilig omdat de afgifte steeds minder werd.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2043)
Depressie (1693)
Angst & paniekstoornis (1473)
Hoge bloeddruk (1162)
ADD (558)
Depressiviteit (522)
Astma (465)
Angststoornis (460)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!