ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

15-05-2022 | Vrouw | 21
levonorgestrel
Het plaatsen viel mij heel erg mee. Ademhalingsoefeningen doen tussendoor en dan is het zo voorbij. De eerste week ging het prima, had ik nergens last van. Toen begon ik met hevig bloeden en kreeg ik hele heftige pijn. Dit hield 2 tot 3 weken aan. Nu (2 maanden na plaatsing) voel ik me top en ben ik blij met mijn keuze. Je moet er dus even doorheen, maar nu is het heerlijk[lees meer...]!

14-05-2022 | Vrouw | 26
levonorgestrel
Dit spiraal heb ik nu bijna 3,5 jaar. Eerst was ik best tevreden, maar de bijwerkingen zijn met de tijd erger geworden. Vanaf het begin heb ik last gekregen van acne terwijl ik hier nooit zo veel last van gehad. Nu komt het vaak met vlagen en het is heel pijnlijk. Mijn huid zit nu ook vol hyperpigmentatie wat dan ook maanden lang blijft zitten. Daarnaast heb ik gemerkt dat[lees meer...] mijn haargroei donkerder en meer geworden is sinds ik de Mirena heb (ook in mijn gezicht). Daarnaast voel ik me dus al jaren niet zoals mezelf. Ik ben altijd moe en voel me erg onrustig en "meh" (gevoeliger voor stress, zenuwachtig, bijna nooit meer vrolijk, nergens echt zin in). Met de tijd heb ik steeds meer last gekregen van buikkrampen en heb ik een constante buikpijn. Mijn menstruatie was erg onregelmatig en sinds 7 maandend ook compleet verdwenen (vind ik niet perse fijn). Ook is mijn sex drive echt heel laag geworden en wanneer ik wel zin heb, dan raakt mijn lichaam vaak niet opgewonden en is het zo droog als de sahara. Daarnaast doet de seks ook best vaak pijn. Hiervoor had ik daar nooit last van en ik heb ook geen nieuwe partner. Werkt wel goed als anticonceptie, want je hebt toch geen zin meer of stopt halverwege omdat het pijn doet. De enige reden dat ik hem nog heb is omdat andere (niet) hormonale anticonceptie voor ons niet betrouwbaar genoeg is, anders had ik hem al lang laten verwijderen.

Depo-Provera '150' (prikpil)

11-05-2022 | Vrouw | 17
medroxyprogesteron parenteraal
Ik ben nu bijna 18 en ik gebruik de prikpil nu al ongeveer anderhalf tot 2 jaar. Ik ben sinds het 2e gebruik van de prikpil niet meer ongesteld geweest, en ik heb al bijna 2 jaar geen bloedverlies meer gehad, ik ervaar veel hoofdpijn, en regelmatig ben ik best duizelig. Ik heb het idee dat ik allang weer bloedverlies had moeten krijgen en maak mij zorgen dat het te l[lees meer...]ang duurt of dat het helemaal niet meer gaat gebeuren, zijn er meer mensen met dit soort klachten? Hopelijk is er iemand die mij meer antwoorden kan geven, of dezelfde ervaringen heeft, en dat ik meer duidelijkheid krijg of dit soort klachten normaal zijn.

11-05-2022 | Vrouw | 25
koperhoudend spiraal
Ik maakte mij ontzettend druk over het plaatsen. Wat bleek: het plaatsen was pijnlijk maar absoluut te doen. Bij mij deed alleen het moment van de spiraal erin zetten écht pijn. Maar daarna kwam de hel pas echt. Ik had niet voorzien dat de napijn zó erg kon zijn. Ik heb de hele middag en nacht weeën gehad want mijn baarmoeder wilde de spiraal er graag uitdrukken, logisch[lees meer...] want het is niet lichaamseigen. Deze pijn heb ik oprecht niet eerder gehad. 'S nachts in paniek de dokterswacht gebeld met de vraag wat ik moest doen. Uiteindelijk er niet uit laten halen omdat dit " normaal " kon zijn. De dag erop nog steeds deze pijn ervaren terwijl ik mijn dagen compleet vol had gepland omdat ik dacht dat de napijn wel zal meevallen: plan NIKS! Elke dag die volgde werd de pijn minder. Wel heb ik de eerste drie weken last gehad van een heel apart gevoel, het gevoel alsof ik dronken was, constant duizelig en zweetaanvallen. Een maand later is dit gelukkig allemaal weg. Ik zit nu in mijn eerste menstruatie periode en ik moet zeggen dat het meevalt. Ik was bang dat de pijn ook hier weer ondraaglijk zou zijn, maar bijzonder genoeg heb ik minder last van buikpijn en bloedingen! Ik ben blij dat ik heb doorgezet en de spiraal heb laten zitten want nu ben ik eindelijk op een fijne betrouwbare manier af van de hormonen.

02-05-2022 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal
Ik heb mijn koper spiraal gezet en ik ben echt tevreden. Mijn libido die is ook gelijk weer hoger, alleen jammer dat ik hoofdpijn heb gekregen en jeuk. Misschien allergisch reactie, ik zal nog even afwachten ik heb het nieuw geplaatst. Voor de rest raad ik het echt ieder aan, het zetten doet niet veel pijn iedergeval ik had het echt veel malen erger verwacht. Toen mijn art[lees meer...]s klaar was zei ik “ is het klaar ? Zo ja ik heb niks gemerkt “.

Zoely

01-05-2022 | Vrouw | 21
estradiol / nomegestrol
Kreeg gewoon mijn menstruatie door de pil heen, nog nooit zo’n heftige pijn gehad. Ik kon de eerst drie dagen niet lopen met paracetamol op. Hoofdpijn ook als ik geen menstruatie had. En angst. Metteen gestopt.

Qlaira

30-04-2022 | Vrouw | 40
estradiol / dienogest
Ik ben met deze pil gestart om minder of geen migraine meer te ervaren. Maar helaas, in de plaats kreeg ik andere bijwerkingen. Depressieve gevoelens, neerslachtigheid, stemmingswisselingen, geiriteerd lopen, angstgevoelens en zeer pijnlijke borsten. Geen aanrader! Na 3 mdn mee gestopt en wil ik gewoon terug mezelf kunnen zijn.

26-04-2022 | Vrouw | 23
levonorgestrel
Ik heb een erg goede ervaring met mijn Mirena spiraal. Ik heb hem inmiddels bijna 4 jaar. Fijn dat ik er niet aan hoef te denken. Ook fijn dat ik niet/nauwelijks meer ongesteld word. Ik heb geen bijwerkingen ervaren van de spiraal, behalve de eerste dagen na plaatsing wat buikpijn. Daarnaast ook de eerste weken na plaatsing continue een klein beetje bloedverlies, maar di[lees meer...]t verdween na verloop van tijd.

25-04-2022 | Vrouw | 23
levonorgestrel
Ik heb nu een maand de Kyleena spiraal, tot nu toe ben ik in zijn algemeenheid zeker tevreden. Het plaatsen was geen pretje, maar de pijn ben je ook weer snel vergeten. De eerste dag heb ik nog flinke buikkrampen gehad, daarna de eerste week nog best heftig. Nu na een maand heb ik af en toe nog wel eens buikkrampen. Het enige vervelende is de bloedingen die ik nu heb, elke[lees meer...] dag heb ik kleine bloedingen. De huisarts vertelde wel dat dit 3-6 maanden kan duren. Ik hoop dat dit snel verdwijnt. Verder heb ik de eerst week last gehad van emotionele buien. Deze zijn nu opgehouden en ik kan zeggen dat ik mij super voel! Ik ben erg tevreden over het spiraaltje, ik voel er verder niks van en hoef ook nergens aan te denken.

24-04-2022 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal
Bijna een jaar geleden de koper spiraal laten zetten. Ik wilde geen hormonen meer omdat ik van de pil teveel bijwerkingen had! Het plaatsen viel me enorm mee, zeker na al die horror verhalen van iedereen.. Fijn is anders, maar het was prima te doen. Paar dagen daarna wel flinke buikpijn gehad. Mijn ongesteldheid was altijd al erg regelmatig, dit is ook zo gebleven. De eers[lees meer...]te paar maanden met het spiraal is mijn ongesteldheid wel een stuk heftiger geworden. Meer bloedverlies, meer buikpijn. Ik wist dat dit zou gebeuren dus ik moest hier even doorheen van mezelf. De eerste dagen van m’n menstruatie zijn niet fijn.. Na 6 maanden ongeveer begonnen die klachten te verminderen. Nu bijna een jaar later is m’n ongesteldheid eigenlijk weer hoe die was. Een beetje buikpijn had ik altijd al dus dat is hetzelfde gebleven. Wellicht nu iets meer bloedverlies. Verder ben ik er harstikke blij mee. Geen tussentijdse bloedingen, m’n vriend voelt er niks van, en ik hoef geen hormonen te nemen! Even door dr eerste maanden heen bijten, maar geloof me het wordt dus beter!

23-04-2022 | Vrouw | 22
levonorgestrel
In januari besloten om over te gaan op de Mirena spiraal. Dit omdat ik erg veel pijn ervaarde voor en tijdens mijn menstruatie. Op advies van de ha overgegaan op de spiraal met het verhaal dat je er maar 15 minuten pijn van zou hebben. Het plaatsen deed 2sec pijn en daarna begon het drama. Zoveel buikpijn, rugpijn, koorts, hoofdpijn en misselijk. Ik heb twee a 3 dagen i[lees meer...]n bed gelegen van de pijn met verschillende sterkte pijnstilling. Dit ging maar niet over. Contact ha vertelde dat ik naar de gynaecoloog moest om te kijken of de spiraal juist was geplaatst dit bleek zo te zijn. Hierna kreeg ik te horen dat de spiraal er niet zomaar verwijderd mocht worden en dat ik het een half jaar tijd moest geven. Tijdens de menstruatie is mijn pijn wat ik altijd al erg had nog pijnlijker geworden. Kortom lees je goed in.

21-04-2022 | Vrouw | 29
levonorgestrel
Eerst ging het prima, na een maand of 5 steeds neerslachtiger en ongeveer gewichtstoename van 1.3 kg per week. Geen eetlust meer, honds vermoeid, dikker worden, lager libido, veel krampen, elke dag spotting en puisten. Huisarts zei dat hij bijna zeker was dat het door de Kyleena kwam, gewisseld naar koper spiraal en dit is echt perfect.

21-04-2022 | Vrouw | 29
koperhoudend spiraal
Ik had een Kyleena en na ongeveer 5 maanden ging ik mij zwaar vermoeid voelen, neerslachtig en kwam ik ongeveer 1.3 kilo per week aan. De dokter hier zij dat het kwam door de Kyleena en daarom vervangen voor koperspiraal. Wat een top ding. Geen bijwerkingen en zelfs minder pijn bij menstruaties dan bij het hormoonspiraal!

13-04-2022 | Vrouw | 17
etonogestrel
Vanaf mijn 17e drie jaar lang probleemloos gebruik gemaakt van de implanon. Ik had zelfs geen menstruaties meer. Vervolgens ging het mis toen ik hem liet verwisselen voor een tweede, opeens was ik een jaar lang elke dag ongesteld, waarna de huisarts mij aanraadde de minipil bij te gaan slikken. Dit verergerde het probleem alleen maar. Na ruim een jaar heb ik de 2e implanon[lees meer...] laten verwijderen en heb ik een kyleena spiraal geprobeerd, ook deze kon ik niet verdragen. Ik hoor uit mijn omgeving van steeds meer vrouwen terug dat bij plaatsing van een tweede implanon ernstige bijwerkingen optreden en zij vervolgens ook geen andere hormoonanticonceptie meer kunnen verdragen.

Depo-Provera '150' (prikpil)

11-04-2022 | Vrouw | 21
medroxyprogesteron parenteraal
Op mijn 15e begonnen aan de prikpil, omdat ik een vriend had en de normale pil elke keer vergat. Na de 1e injectie nog wat lichte bloedingen gehad maar na de 3e injectie geen 1 keer ongesteld geweest. Naar mijn idee ideal, niet ongesteld en veilig. Nu ben ik inmiddels 21 en ga uk stoppen met de prikpil puur om de reden dat ik het idee heb dat mijn libido erg laag/weg is. [lees meer...]Voor de rest hele prettige ervaring raad het iedere jonge meid aan.

08-04-2022 | Vrouw | 35
levonorgestrel
Ik heb ongeveer 2.5 jaar de kyleena spiraal gehad. Na 2 zwangerschappen ging het inbrengen makkelijk en heb ik weinig pijn ervaren. Eerste maanden nog wel bloedverlies na verloop van tijd werd dit minder tot nauwelijks meer een menstruatie. Helaas heb ik met de spiraal een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gekregen waarbij ik er heel laat achter kwam. Ik ben veel bloed v[lees meer...]erloren heb ben met spoed geopereerd om mijn rechter eileider te verwijderen en mijn buik te spoelen. Tijdens de operatie hebben ze veel moeite moeten doen om de spiraal te verwijderen. Ik ben erg onzeker geworden in het gebruik van anticonceptie.

07-04-2022 | Vrouw | 20
ulipristalacetaat
Ik had onbeschermde seks gehad en de volgende dag kwam er opeens super veel slijm naar beneden. Ik raakte in paniek en besloot een halve dag later dag later toch maar naar de apotheek te gaan en de Ella one te kopen. Dus in totaal ongeveer 36,5 u later ingenomen. Ik had die dag nog les en tegen het einde voelde me opeens super moe, ik had koorts, en voelde me een beetje mi[lees meer...]sselijk. Toen ik thuis kwam heb ik een daffalgan gepakt kon ik eig enkel slapen. De dag daarop nog steeds wat misselijk en koorstig. Ik had ook wel een keelontsteking (keelpijn + witte stippen) dus het kan ook zijn dat de klachten daarvan kwamen. Anyway ik moest nog 17 dagen wachten tot mijn volgende menstruatie. Het slijm was waterachtig. Ella one heeft mijn cyclus behoorlijk opgeschud ruim 6 dagen later dan uitgerekend kreeg ik eindelijk mijn regels. D Het is dus niet waar dat het je cyclus niet verstoord, er zit letterlijk een middel in dat invloed heeft op je cylus dus het zou ook niet echt logisch zijn dat het dan hetzelfde is. Ik heb een vrij regelmarige cycles van 21 - 23 dagen. Normaal heb ik hier nooit echt klachten van, nu ervaar ik lage rugpijn. Anyway ben blij dat ik niet zwanger ben. Want de afgelopen periode was behoorlijk stessvol.

07-04-2022 | Vrouw | 30
levonorgestrel
Enkele maanden na mijn bevalling een Kyleena laten zetten. Het zetten zelf viel me erg mee (het zal wel hebben geholpen dat ik al eens bevallen was en baarmoedermond dus iets minder nauw). In eerste instantie blij mee. Echter, kwam ik er na een half jaar achter dat de spiraal niet meer in mijn baarmoeder te vinden was! Na onderzoek bleek dat hij de baarmoeder had geperfo[lees meer...]reerd (doorboort) en ergens anders zat. Bizar! Doordat de Kyleena kleiner is, schijnt dit ook makkelijker te kunnen Gelukkig had ik geen pijn, maar moest vervolgens wel middels een kijkoperatie verwijderd worden. Enkele dagen moeten herstellen. Ik snap dit dit gelukkig niet vaak gebeurt, maar ik had ook nooit verwacht dat dit bij mij zou voorkomen. Gelukkig niet zwanger geraakt! Maar voor mij, geen spiraal meer.

Evra (pleister)

05-04-2022 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/norelgestromin
In het begin last van lichte misselijkheid en pijnlijke borsten. Dit ging over na ongeveer twee maanden, en was acceptabel. De pleister plakt goed, het gebeurt wel eens dat het eraf komt maar dat voel je, gewoon een nieuwe plakken. Dit is in een jaar een keer of 4 gebeurd. Helaas geeft het toch wat jeuk/irritatie daar waar hij geplakt zit en het laat rode plekken achter. [lees meer...] Afwisselen van de plek waar je het plakt is dan wel belangrijk. Toch vind ik de voordelen het zwaarste wegen, want je hoeft niet elke dag eraan te denken. Je kunt ermee stoppen wanneer je wilt en het zit gewoon opgeplakt, geen dokter die het moet toedienen. Ook kun je je menstruatie regelen. Als je onverhoopt ziek bent, dan werkt hij alsnog.

05-04-2022 | Vrouw | 28
etonogestrel
Buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad heb niet gekozen voor deze medicijn. Het werd geforceerd om te gebruiken. Veel bijwerking misselijkheid in een maand duizelig slaperig heid veel slapen 15 uur per dag slapen 4 weken hard bloed verlies arm waar ik implanon heb is arm aderen opgezwollen rood en blauw.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

03-04-2022 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/levonorgestrel
Nooit meer deze pil. Geslikt vanaf mijn 12e tot 25e. Ik heb een adenoom ontwikkeld op mijn lever door deze pil zo groot als een pasgeboren babyhoofd. Deze is 4 weken geleden verwijderd. Ik merkte er niks van en kwam er toevallig achter omdat ik nierstenen had. Laat je aub controleren als je langdurig de pil slikt.

Multiload Cu (koperhoudend spiraaltje)

03-04-2022 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal
Ik ben heel blij met deze koperspiraal. Ondertussen heb ik 'm alweer meer dan 2 jaar (ben nu 27). Ik heb het bij de huisarts laten zetten (is gratis in tegenstelling tot bij de Gynaecoloog). Het was zo gepiept en stond binnen een mum van tijd weer buiten. Het zetten deed even zeer, maar ik vond de pijn uit te houden! Aanrader: Laat de spiraal zetten tijdens je menstruatie [lees meer...]en neem een uur van te voren een ibuprofen + 2 paracetamol in. Achteraf nauwelijks kramp gehad en had ik geen pijnstilling nodig. Wel heb ik 8 maanden lang heftige menstruatiekrampen gehad. Daarvoor gebruikte ik Aleve tegen menstruatiepijn. Dit hielp goed! Het was na het eerste halfjaar abrupt verdwenen en is nooit meer terug gekomen. De enige bijwerkingen zijn meer bloedverlies en een dag langer ongesteld. Voor de rest is mijn cyclus heel regelmatig. Ik hoef nooit meer aan de pil! Ik voel me zoveel beter zonder hormonen en mijn libido is ook echt stukken hoger!

03-04-2022 | Man | 21
levonorgestrel
Sinds er veel horror verhalen tussen staan wou ik mijn positieve ervaring delen. Ik heb ervoor gekozen om een mirena te laten zetten omdat ik al jaren aan de anticonceptie pil zat en problemen had met het slikken hiervan (vergeten) + het idee dat menstruatie erg verminderd/weg blijft ook erg aantrekkelijk was ( mede sinds ik transgender ben). Ik was erg nerveus voor het [lees meer...]zetten omdat ik super veel verhalen had gehoord over hoe veel pijn het deed. Had allemaal filmpjes gekeken om te weten hoe het zal gaan enzo. Ik moet zeggen dat het zetten totaal geen pijn deed voor mij, het enige wat wel echt vervelend was was het tangetje waarmee ze je baarmoedermond mee vast pakken. Als je ooit een piercing hebt gehad is het ongeveer dat soort sensatie. Voelde me ook wel een beetje weeïg de rest van de dag, en extra moe de dag erna maar voor de rest totaal niets van gemerkt. Heb m nu al paar maanden en heb rond m’n normale menstruatie echt maar een paar druppels. Dus ben heel blij dat ik deze keuze heb gemaakt!

01-04-2022 | Vrouw | 30
levonorgestrel
Wat een geweldige uitvinding, had ik dit maar 15 jaar eerder geweten! Na 15 jaar veel buikpijn te hebben gehad op de eerste dag van de menstruatie, heb ik nu helemaal geen last meer van pijn. Alleen de hoofdpijn is gebleven. Het plaatsen was een heel raar en naar gevoel. Dit is is gelukkig maar kort. Hierna veel last gehad van flinke bloedingen. Dit duurde een maand. N[lees meer...]a de volgende cylus stopte het bloeden en werd het weer als normaal. Maar met bonus dat het bloeden steeds minder werd en na een half jaar kan ik nu ook zeggen dat mijn menstruatie gestopt is!

Microgynon '30'

28-03-2022 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / levonorgestrel
Van mijn 16e tot mijn 29e deze pil gebruikt. Toen gestopt om zwanger te raken. Gelijk voelde ik verschil in de toename van mijn libido. Na mijn zwangerschap weer gestart maar na een jaar mee gestopt omdat ik hormoon vrij wilde zijn. De verandering die ik toen heb doorgemaakt is een wereld van verschil. Ik was minder neerslachtig, had een positiever zelfbeeld en had het[lees meer...] gevoel al die tijd afgevlakt te zijn. Nu na 4 jaar geen anticonceptie te hebben gebruikt maar weer geprobeerd maar na 1.5 maand ben ik terug bij af. Voel me neerslagtig, onzeker, heb hoofdpijn en voel leeg/vlak. Heel snel stoppen en hopelijk voel ik mezelf snel weer de oude.

27-03-2022 | Vrouw | 22
ulipristalacetaat
Ik heb onbeschermd sex gehad, 2 u later heb ik ellaone ingenomen. Inmiddels ben ik al 10 dagen overtijd 3 testen gekocht waarvan alle 3 negatief waren. Ik heb buikkrampen en zo het gevoel dat ik moet menstrueren maar ik krijg ze nog niet iemand enig ervaring hiermee ??

24-03-2022 | Vrouw | 24
levonorgestrel
Ik heb vandaag mijn spiraal laten plaatsen. Ik keek er heel erg tegenop door alle horror verhalen die ik heb gehoord. En natuurlijk lees je alleen die op het internet.. ik heb mijn spiraal bij de gyno laten zetten en het was goed te doen. Het deed eventjes een beetje pijn, maar niet de helsepijn die ik altijd heb gelezen in vorige reviews (geloof niet alles wat je leest) E[lees meer...]n heb ook nog nooit een onderzoek o.i.d. gehad bij mn vrouwelijk geslacht. Ik ben sinds mijn 17e aan de pil (ben nu 24) en kreeg toen ik aan mijn nieuwe strip begon ineens migraine met aura (wat ik normaal nooit eerder heb gehad) ik dacht de 1e keer dat ik blind werd, heel angstig was ik. Maar ik heb de strip afgemaakt, wat ervoor zorgde dat ik 4 migraine aanvallen (met overgeven en al) kreeg in 3 weken tijd. Dus hoe kan dit? De huisarts wilde medicijnen voorschrijven om de pijn te verminderen, maar ik wil de oorzaak oplossen. Dus gestopt met de pil. En quess what? Geen migraine meer gehad. Ik heb 1,5 tot 2 maanden geen anticonceptie gebruikt, alleen een condoom, maar dit vind ik niet safe genoeg. Ik heb nu de Kyleena laten zetten vanwege de lage hoeveelheid hormonen. Nu in de gaten houden of ik weer migraine krijg, anders wordt het de koper spiraal. Het was een heel gedoe, dus hopelijk heeft iemand hier iets aan die in dezelfde situatie zit 😊

24-03-2022 | Vrouw | 32
ulipristalacetaat
EllaOne 4 dagen na onveilige seks ingenomen en na 1 dag bloedde ik een beetje hiervan, verder geen opmerkelijke bijwerkingen. Ong. 2 weken later leek het alsof ik ongesteld moest worden en kreeg, zoals ik normaal ook heb, pijnlijke en opgezette borsten. Omdat dit altijd een week voor ik ongesteld moet worden gebeurd maakte ik mij geen zorgen maar in de week erna leek het a[lees meer...]lsof ik steeds grotere en opgezette borsten kreeg en ook hield ik vocht vast. Toen ik niet op de geplande dag begon te menstrueren maakte ik me toch best zorgen!.. Uiteindelijk bleef mijn menstruatie 4 dagen uit en werd ik ongesteld.. Halleluja :’)

11-03-2022 | Vrouw | 23
ulipristalacetaat
Ik had onveilige seks gehad en wil absoluut geen kinderen, daarom gekozen voor de morning after pil. Volgende ochtend gelijk naar de kruidvat gegaan en zag de EllaOne liggen. Ik heb ervaringen gegoogled en werd opeens bang van alle bijwerkingen, maar besloot hem uiteindelijk toch te nemen. Helemaal nergens last van gehad! Alleen heel eventjes hoofdpijn maar ik weet niet 10[lees meer...]0% zeker of dat door EllaOne kwam. Of dit effectief is weet ik nog niet: mijn menstruatie begint pas over drie weken maar ik ga er vanuit dat het goedkomt! Raad hem zeker aan!

06-03-2022 | Vrouw | 30
etonogestrel
Ik heb een jaar geleden de implanon laten plaatsen na 10 jaar gebruik van de pil. Voornamelijk omdat mijn libido erg laag was. De eerste maanden ging het goed met de implanon. Na ongeveer een half jaar begon ik mij onrustig en gespannen te voelen, dit werd op een avond zo erg dat ik heftige hartkloppingen kreeg. Dit herhaalde zich erg vaak. Hartfilmpje laten maken bij de h[lees meer...]uisarts met gelukkig goede resultaten, bloedonderzoek ook. Eerst dacht ik dat het aan mijn laatste jaar van school lag in de corona periode, extra stress waar ik normaal heel makkelijk mee om kan gaan. Toen viel op een gegeven moment het kwartje. Ik heb een maand geleden een koperspiraal laten plaatsen, geen hormoon rommel meer in mijn lijf. Overmorgen laat ik de implanon verwijderen, ik kan niet wachten tot de synthetische hormonen uit mijn lijf zijn verdwenen!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2744)
Depressie (2197)
Angst & paniekstoornis (2186)
Hoge bloeddruk (1570)
Blaasontsteking (1156)