ziekte

Mirena spiraal

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Clomid 1 4
Livial 1 4
Gracial 1 5
Neocon 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

22-02-2017

Mirena (levonorgestrel)

Na jaren aan de Microgynon te hebben gezeten, leek me dit idiaal. Wegens wisseldiensten was het soms best lastig om de pil ongeveer rond dezelfde tijd te nemen en was ik veel van huis. Het spiraaltje is door de gynaecoloog met veel moeite geplaatst. Het plaatsen zelf duurde ruim een uur, waarbij ze 11 keer gemeten heeft en 3 inwendige echo's wegens een kleine baarmoeder. E[lees meer...]rg pijnlijk en ik begon steeds meer bloed te verliezen. Ben niet flauwgevallen tijdens het inbrengen (met enige moeite), maar naderhand gedurende de dag 3x flauwgevallen. Een hele lijst met bijwerkingen gekregen, maar de gynaecoloog adviseerde hem te laten zitten omdat de bijwerkingen met 3 a 5 maanden konden verminderen of zelfs verdwijnen. Met net 5 maanden moest hij er met spoed in het ziekenhuis uitgehaald worden, omdat er een ontsteking was ontstaan. Ik zag eruit alsof ik in verwachting was. Voor mij dus nooit meer. Heb wel ook vele positieve ervaringen gehoord en elk lichaam reageert anders, maar helaas heb ik een flinke lijst aan bijwerkingen gehad: misselijkheid, depressie, afvallen, acne, vaginale schimmelinfectie, geen libido, moodswings, opgezette buik met krampen.
21-02-2017

Multiload Cu (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Met inzetten was het meten even gevoelig, daarna het zetten van het spiraal zelf niet meer gevoeld en nagenoeg geen napijn gehad. Diezelfde week ook weer intiem geweest met mijn vriend zonder pijntjes of iets dergelijks. Net mijn eerste menstruatie achter de rug en ik had wel weer wat meer bloedverlies dan met de pil, maar ja het is nu weer zoals een natuurlijke menstr[lees meer...]uatie hoort te zijn. Heb een avondje buikkrampen gehad, maar niet zo heftig dat ik ervoor moest gaan zitten. Ben erg blij met de hormoonvrije anticonceptie, voel me weer meer mezelf worden zonder die troep in mijn lijf.
21-02-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Echt de meest verschrikkelijke anticonceptie pil die ik ooit heb gebruikt!! Van de zomer kreeg ik ineens veel bulten op mijn rug en op mijn borst, toen dacht ik dat het zonnenallergie was maar dat was het dus niet. Ik kwam erna achter dat het zware acne was, het trok ook door naar mijn kaaklijn en mijn nek waardoor ik helemaal onder zat met acne. Veel stemmingswisselingen [lees meer...]en continu een opgeblazen gevoel plus veel aangekomen. Toen dacht ik in november ik stop eens een maand kijken wat het doet. De acne werdt gelijk een stuk minder, paar kilo afgevallen en ik voelde me weer echt mezelf. Terug gegaan naar de dokter en toen kreeg ik weer de microgynon 30 en na 3 weken krijg ik alles weer helemaal terug. Ik zit weer helemaal onder met acne, heb een opgeblazen gevoel en ben weer een paar kilo aangekomen. Ik ga dalijk terug om weer te vragen of ik asjeblieft weer de Yazmin pil mag, want dit vind ik echt 10000 keer niks!
19-02-2017

Mirena (levonorgestrel)

In mei 2015 bevallen van een tweeling en 6 weken erna een spiraal laten zetten. Ik ben bekend met een paniekstoornis in het verleden. Na ongeveer 7 maanden kreeg ik last van paniek klachten en mn angsten van t verleden kwamen terug. Ik ben toen via google op allemaal negatieve ervaringen van de mirena terecht gekomen. Waaronder vooral angst en paniekklachten. Die zouden ve[lees meer...]roorzaakt worden door de mirena. Ik wilde de mirena dus per direct eruit. Ondertussen had ik al hulp gezocht bij een psycholoog voor mijn klachten. Nu een jaar later.. een jaar lang hormoon vrij te zijn geweest en therapie te hebben gehad heb ik nog steeds last van paniekklachten. Niet zo erg meer.. maar ze zijn er wel soms. Achteraf bleek ik een burnout te hebben waar deze klachten allemaal bij horen. De mirena heeft er nu in mijn ogen dus niks mee te maken gehad. Ik ben gewoon erg gevoelig voor paniekklachten. In stress situaties zal ik daar last van blijven houden. Ik denk dus ook niet dat angst en paniek klachten worden veroorzaakt door de mirena. Ik heb hem vorige week weer terug laten plaatsen en ben er nu al blij mee. Mijn menstruatie stopte bijna meteen en kijk erg uit naar 5 jaar geen menstruatie.
18-02-2017

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Begin Januari begonnen met deze pil, mijn laatste 'hoop'. Ik kan totaal niet tegen te veel hormonen in mijn lichaam, had van elke soort pil onwijs veel stemmingswisselingen. deze pil is de laatste die ik probeer voordat ik over ga op een koperspiraal. Ben hem 1 avond vergeten te slikken, en sindsdien ben ik al zo'n 5 weken lang echt ontzettend ongesteld. Ik word er gek van[lees meer...]! Verder geen bijwerkingen gemerkt, ben vrij veel afgevallen zelfs. Alleen zo lang ongesteld zijn is echt een drama.
18-02-2017

Mirena (levonorgestrel)

Helaas had mijn huisarts mijn geschiedenis met ernstige depressies niet serieus genomen (wat in de bijsluiter vermeld staat als een mogelijke reden om het middel niet te gebruiken) en daarna ook niet mijn klachten dat ik erg depressief werd vlak nadat ik de Mirena had gekregen. Mij werd steeds verteld dat het waarschijnlijk met verloop van de tijd wel zou wegtrekken deze k[lees meer...]lachten, zoals ook het dagelijks bloedverlies. Ondanks dat ik bijna elke maand weer vroeg of het niet verstandiger was er mee te stoppen, werd mij steeds tot de achtste maand verzocht door te gaan. Ik was na die acht maanden enorm depressief geraakt en had nog steeds last van veel onregelmatig bloedverlies. Voor vrouwen met een geschiedenis van (ernstige) depressies is extreme voorzichtigheid verstandig. Daarnaast had mijn huisarts veel moeite met het juist inbrengen en moest ik door complicaties naar het ziekenhuis om o.a. een echo te laten maken of het wel goed zat na haar vele pogingen. Dus een ervaren arts of gynaecoloog is geen overbodige luxe. Ik raad iedereen met depressieve klachten en gevoeligheid voor hormonen deze manier van anticonceptie af.
17-02-2017

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

De pil was niet meer ideaal voor mij als anticonceptie. Ik kreeg doorbraakbloedingen en was daardoor drie weken van de vier per maand ongesteld. Ook ben ik er nu achter dat de pil veel invloed had op mijn stemmingen. Ik voelde me zeker 2 keer per week rot (verdrietig, ellendig, etc.) en ik wist niet waardoor, nu is dit teruggebracht naar 1 keer per maand. Ik denk dat dit t[lees meer...]e maken had met de hormonen van de pil ... (die ik wel vanaf mijn 14de heb geslikt, dus een groot deel van mijn leven hebben bepaald). Allereerst heb ik het spiraaltje laten inbrengen bij de huisarts. Ik raad iedereen dit af. De hele behandeling duurde een uur, ze konden mijn baarmoeder niet vinden en was erg ongemakkelijk en pijnlijk. Uiteindelijk bleek bij controle 5 weken later door de gynaecoloog (echo) dat hij ook nog eens niet goed zat, dus de hele handel moest eruit. Toen het spiraaltje laten plaatsen door gynaecoloog. Ik stond binnen tien minuten buiten en dat raad ik iedereen aan. Ik had twee feminax genomen en twee paracetamol vanwege de horrorpraktijken bij de huisarts en daar was ik erg blij mee, want het doet goed zeer. Het schijnt minder zeer te doen als je al kinderen hebt gehad, maar daar weet ik dus niets van. Van bijwerkingen van het spiraaltje heb ik weinig last. Ik ben blij met mijn 'normale' cyclus en gemoedstoestand zonder de hormonen van de pil. Geen last tijdens seks. Soms nog wat kramp, maar dat schijnt minder te worden.
16-02-2017

Mirena (levonorgestrel)

Gisteren de mirena laten zetten. Verschillende verhalen gehoord over het laten zetten, maar de conclusie is dat elk individu hier erg verschillend op reageert. Het laten opmeten van de baarmoeder en laten zetten van de spiraal is zeer pijnlijk indien je nog geen kinderen hebt gehad, maar doordat dit een korte pijn is, ben je het snel vergeten. Tegen verwachting in een heft[lees meer...]ige reactie van mijn lichaam gehad na het laten zetten. Normaal val ik nooit flauw en heb ik een hoge pijngrens, maar mijn lichaam nam het over door de erge nakrampen die ik had. Erg misselijk, heet, zware benen en was er niet helemaal meer bij (tegen flauwvallen aan). Meteen naproxen ingenomen en gaan liggen en toen hielden de steken op. Hierna geen steken of klachten gehad, dus nu erg tevreden en achteraf vind ik het waard. 1 uur pijnlijden voor 5 jaar lijkt me fair. Maar schrik niet van de reactie die je lichaam kan geven. Ook het bloedverlies werd meteen minder.
13-02-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Microgynon 30 deed niet genoeg (doorbraakbloedingen), dus toen maar over naar de 50. Helpt goed tegen de PMS-klachten, maar nu ik deze pil al jaren gebruik krijg ik steeds meer last van de bijwerkingen. Hormonale hoofdpijn, buikpijn, vermoeidheid, laag libido en ga zo maar door. Ik zou deze pil niet voor langdurig gebruik aanraden. Je persoonlijkheid verandert door de grot[lees meer...]e hoeveelheid hormonen.
12-02-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

12-02-2017

Multiload Cu (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ongeveer 3 maanden geleden heb ik een koperspiraaltje laten plaatsen. Ik wilde al langere tijd van hormonale anticonceptie, en alle bijwerkingen hiervan, af. Door verhalen van vriendinnen was ik best bang geworden voor de plaatsing, maar dit viel uiteindelijk reuze mee. Ik had een vriendelijke arts die duidelijk vertelde wat ze deed. Alleen tijdens het meten van de baarm[lees meer...]oeder voelde ik pijn die vergelijkbaar is met menstruatiekramp. Na het zetten had ik verwacht dat ik niet veel zou kunnen doen maar ook dit viel hartstikke mee. Ik heb af en toe nog last gehad van krampen maar niet noemenswaardig. Nu 3 maanden verder ook tijdens de menstruatie geen erge pijn gehad. Al met al ben ik erg blij met het koperspiraaltje, geen hormonen meer voor mij!
10-02-2017

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Ik gebruik nu ongeveer een half jaar terug de nuvaring. Ik heb deze voordien ook reeds gebruikt, maar na een jaar of 4 gestopt omdat ik veel bijwerkingen kreeg. Overgestapt op Yasminelle, deze was super in het begin... weer een jaar of 4 verder, enorm veel bijwerkingen. Overgestapt op Zoely en reeds meteen enorm veel bijwerkingen. Heel depressief, jaloers, heel hevige maa[lees meer...]ndstonden met bloedklonters enz...Zo erg dat ik dacht dat ik wel ziek moest zijn. Na onderzoek bleek er niets aan de hand. Mijn gyne gaf me de raad om ten minste een half jaar te ontpillen. Dit was een supertijd. Ik voelde me opgewekt, libido heel hoog, enkel mijn maandstonden duurden ongeveer 10 tot 14 dagen elke maand... maar ze waren wel heel regelmatig. Aangezien we een lange reis gepland hadden, wou ik terug aan de pil. Mijn dokter schreef me de nuvaring voor, omdat dit toch de minste klachten geeft. Nu een half jaar later is mijn libido 0. Heb ik veel hoofdpijn, soms heel overvloedige maandstonden, en buikpijn. Ook heb ik last van nachtelijk zweten. Zijn er nog vrouwen die hier last van hebben?
09-02-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Hoi ik heb de impanon vanaf 31 januari. Ik heb sinds 3 dagen doorbraak bloeding. Enkel bij het afvegen. Ik heb wel bijna een week last van hoofdpijn. Constant koud en pijnlijke borsten. Hebben meer mensen hier last van gehad in het begin? Gaat dit gauw over? Grtjs
09-02-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Hallo, ik gebruik de implanon sinds 2002, dit betekend mijn 5de implanon al en sinds mijn éérste implanon heb ik niets meer van de ongemakken die de vrouw zich kan inbeelden die zich voordoet bij de maandelijkse rituelen. Ik kan mij geen andere anticonceptie inbeelden die zo praktisch is.
08-02-2017

Mirena (levonorgestrel)

Sinds vandaag heb ik een spiraaltje. Van te voren had ik vanalles opgezocht op internet; wat het is, wat het doet, maar belangrijker: of het pijn doet. Ik had verschillende verhalen gehoord, mensen waren flauwgevallen of hadden nog nooit zo'n erge pijn gehad. Mijn dokter vertelde me al dat ik niet alleen maar naar die negatieve verhalen moest kijken (die er vol van staan [lees meer...]op internet), maar dat ik het gewoon op me af moest laten komen. Dus dat deed ik ook. Vandaag was de dag dat het spiraaltje gezet werd en ik ging vrij nuchter, niet zo zenuwachtig, naar de dokter. Ik moest een half uur van te voren ook nog 2 pijnstillers nemen, soort naproxen ofzoiets. Dit was ook zodat de baarmoeder er wat relaxed bij lag. Bij het zetten wordt er eerst een eendenbek in je geplaatst. En dan gaan ze eerst de diepte van de baarmoeder opmeten. Omdat het opmeten tot aan de baarmoederwand komt, kan dit pijnlijk zijn. Dat was het ook wel. Je kan het vergelijken met een steek wanneer je ongesteld bent, maar dan wat erger. Ik vond het niet supererg, aangezien dit maar 2/3 seconden duurde. De eerste pijn was zo voorbij. Mijn baarmoeder was 8cm diep dus wist de dokter hoe ver het spiraaltje er in moest. Ook bij het zetten komt het spiraaltje tegen de baarmoederwand aan en dit doet dus ook weer pijn. Of ja, pijn. Het is gewoon een naar gevoel. Net zoals een steek in de buik, ook weer 2/3 seconden lang. Ik merkte wel dat de pijn iets deed met me, maar omdat ik nog even rustig was blijven liggen ben ik niet flauwgevallen of wat dan ook. Het was ook echt binnen 5 minuten gebeurt, echt supersnel. De dokter zei ook dat ik me goed had ontspannen, dus dat ik zeker een goeie tip! Conclusie: het opmeten en zetten doet een beetje pijn/een naar gevoel. Maar ik heb er absoluut geen spijt van tot nu toe. Het is maar 5 minuutjes liggen, waar je uiteindelijk 5 jaar(!) profijt van hebt. Als dat niet de moeite waard is....
07-02-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Op mijn achttiende toch maar aan de pil gegaan, om zwangerschap te voorkomen en om mijn vrij heftige ongesteldheid te kunnen regelen. De hel begon echter twee weken na het innemen van de eerste pil. Ik was echt mezelf niet meer: ik was op mijn tenen getrapt, niemand kon iets goed doen, ik had overal pijn, moest constant huilen - Ik wist echt af en toe niet wat ik met mezel[lees meer...]f aan moest. Na jaren kreeg ik ook weer migraine aanvallen. Ik kon ook spontaan heel bang worden dat het ineens heel donker zou worden, dat niemand me meer wilde zien of dat ik zou vergeten om mijn schoenen te poetsen, totaal onnozel. Na een halfjaar was ik doodongelukkig en was ik er helemaal klaar mee, toen ben ik overgestapt op de prikpil. Sindsdien nergens meer last van, voel me tien keer beter.
07-02-2017

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Na een half jaar getobt te hebben met de gewone pil met álle ongemakken van dien (gigantische stemmingswisselingen, angsten, migraine weer terug na jaren, pijn in mijn buik en rug, alleen maar willen slapen, oftewel: ik was echt mezelf niet), stelde mijn huisarts na veel afwegen de prikpil voor. Ik ben ontzettend bang voor naalden, maar aangezien mijn hoofd een gatenkaas i[lees meer...]s, klonk dit wel als dé oplossing. Na twijfelen toch maar gedaan. Het prikken vind ik persoonlijk echt een verschrikking, maar het is voor het goede doel en dan heb je er drie maanden geen omkijken meer naar! Ik zit nu halverwege de tweede prikpil, bijna toe aan de derde. Sinds de eerste prikpil nergens last van gehad, ik ben echt heel erg opgelucht! Wel aan het einde van de eerste spuit drie weken ongesteld geweest, maar heel licht en zonder enig ongemak. De derde spuit ga ik een weekje eerder prikken in de hoop dat het ongesteld zijn dus wat korter is. Op de korte termijn ben ik al heel blij, hopen dat dit in de toekomst ook zo blijft :)
05-02-2017

Mirena (levonorgestrel)

Hoi, Ik wil toch graag even mijn verhaal kwijt. Ik heb 3 weken geleden ondanks de horror verhalen toch de spiraal laten zetten. (Mirena, met hormoon). Mijn lichaam kon niet meer tegen de pil, dus ik had weinig keus. Het zetten zelf, was pijnlijk. Ik heb het bij de huisarts laten doen. Ook ben ik flauwgevallen tijdens het zetten. Maar zoals het op internet beschreven staat [lees meer...]is erg overdreven. Je kan het tijdens en na het zetten vergelijken met hele heftige ongesteldheid krampen. Uiteraard is het geen pretje, maar het was te doen. De dag zelf en de dagen erna veel krampen gehad. Maar absoluut geen spoor van bloed. Krampen bleven aanhouden, en ook een erg opgezwollen gevoel in de buik. Verder extreme hoofdpijn, buikpijn, benauwd, pijnlijke borsten (het leek wel steen). Dit heeft 3 weken lang aangehouden tot dat ik afgelopen vrijdag mezelf eraan herinnerde dat ik er beter van zou gaan worden. Mensen om me heen zeiden geef het wat tijd de pijn word minder etc, Maar mijn besluit stond vast. Ik ga hem eruit laten halen, want ik ga niet nog langer met pijn lopen. Dus inmiddels is hij eruit. Krampen zijn weg en ben gelijk ongesteld. Voor mij nooit meer een spiraal. Het idee al dat het in me buik zit vind ik niet fijn. Met dit verhaal wil ik zeggen: Je hoeft het niet te laten, omdat het zetten of verwijderen erg pijnlijk is. Het is zeker uit te houden. Maar de klachten die ik heb gehad, is ook niet bij iedereen. Elk mens verschilt.
05-02-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Het helpt heb een zwangerschapstest gedaan en daar stond dat ik niet zwanger was dus het werkt, toch blijf ik er onzeker over gebruik dus altijd een condoom! Ik zweet s'nachts maar ik weet niet of dat door het implanon komt of door de fluoxitine.
03-02-2017

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb de Mirena nu voor de 3e keer. Ideaal: nooit meer ongesteld. Het inbrengen doet bij mij heel veel pijn helaas. Maar toch heb ik het er voor over. Nooit meer zwanger worden en niet meer ongesteld.
31-01-2017

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Vanmiddag mijn Flexi-T 300 laten plaatsen bij de huisarts. In eerste instantie wilde ik een Gynefix, maar de dokter zei me dat de Flexi-T ook prima is, en iets makkelijker te verkrijgen en plaatsen is. Zodoende.. Ik maakte me wel wat zorgen aangezien ik de laatste keer vlak na het plaatsen van de Mirena spiraal flauw ben gevallen van de napijn. Ik ben vantevoren dan ook m[lees meer...]ijn medicijnkist ingedoken en heb 1 x 10 mg Oxazepam en 1500 mg Paracetamol genomen, ongeveer een uur voor de ingreep. Bij aankomst stelde de huisarts me gerust en zei me dat ze de "spiraalkoningin" is. Ik moest wel lachen, ze brak het ijs. Nadat ik me half had uitgekleed vroeg ze me plaats te nemen op een bedje. Ze zei me mijn benen te spreiden, en mijn billen te ontspannen. Ze bracht een warme eendenbek bij me in, die ze vastzette. Vervolgens prepareerde ze de boel met jodium. Erg comfortabel lag ik er niet bij, maar tot zover was het nog te doen. De volgende stap was het opmeten van mijn baarmoeder. Ze bracht een staafje in, dit zorgde voor een krampje en een prikkende pijn van binnen. Ze legde mijn baarmoeder recht (whatever dat inhield), dit was echt mega pijnlijk en kort daarna schoof ze de spiraal naar binnen. Het voelde als een inwendige stomp in mijn buik. Branderig, drukkend en gespannen. Prettig is anders, maar het was uiteindelijk binnen een kwartier gepiept. Ik was een beetje duizelig maar na een halfuurtje alweer fris genoeg om op de fiets naar het station te rijden. Gedurende de rest van de dag heb ik nog wat krampjes mogen ervaren, met bloedverlies valt het alles mee. Tip: neem een vriendin mee! :) en neem wat ontspannende middelen vantevoren;)

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Na 8 jaar zonder enige bijwerkingen op combinatiepil, heb ik cerazette voorgeschreven gekregen wegens een verhoogde bloeddruk. (Nieuwe dokter wegens verhuis naar ander land). Heb deze voor een totaal van 6,5 maanden ingenomen en ben er dan mee gestopt wegens de vele bijwerking. Gedurende deze maanden geen enkele bloeding gehad, last van acne, gewichtstoename terwijl mijn e[lees meer...]etgewoonten dezelfde waren gebleven (+7kg in de eerste maand, en nog enkele kg bij de maanden erop), mood swings, kort lontje, heel emotioneel, depressief, geen libido, ik voelde mezelf echt niet meer. Na enkele maanden ben in naar de dokter geweest vanwege de symptomen, voor de gewichtstoename hebben ze bloedtesten gedaan waar dan niets is uit gekomen, ze vroegen mij om het nog even langer de tijd te geven. Uiteindelijk gestopt want ik voelde me zo slecht. Nu 4 jaar gestopt met cerazette en de extra kilo's ben ik nog steeds niet kwijt en ook mijn cyclussen zijn nooit meer dezelfde geweest. Heb het gevoel dat het mijn lichaam helemaal op zijn kop gezet heeft.

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik slik sinds 2,5 maand de Yasmin (Rosal) en ben nogal geschrokken van de bijwerkingen die ik voel sinds m'n eerste stopweek. Ik ervaar hevige misselijkheid, waardoor ik in 2 weken zo'n 4 kilo ben afgevallen. Maar ben ook zeer neerslachtigheid, pieker veel en heb continu huilbuien. In eerste instantie dacht ik er niet over na dat dit samen kon hangen met de pil, maar toen [lees meer...]ik me realiseerde dat het begon precies tijdens de stopweek begon het kwartje te vallen. Ik ga morgen naar de huisarts, maar ben per direct gestopt met deze pil.
28-01-2017

EllaOne (ulipristalacetaat)

Zonder recept verkrijgbaar bij drogist en makkelijk in te nemen. Zelf zo goed als geen bijwerkingen gehad. Lichte buikkrampen na een dag, naar weet niet of dit daadwerkelijk dit het medicijn komt.
27-01-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Deze voorgeschreven na bevallen te zijn 6 weken geleden. Slikte vroeger (5 jaar geleden gestopt) de diane35 zonder problemen, generieke versie daarvan leidde binnen een dag al tot zware hoofdpijn gevolgd door migraine attacks. Met deze hoopvol gestemd begonnen maar na de eerste zware hoofdpijn de volgende dag, fijn met een pasgeborene. Vandaag misselijk, apathisch, lustelo[lees meer...]os, duizelig, depri en nog steeds enorme koppijn neigende naar migraine. Zorg voor m'n dochter is vandaag zo goed als onmogelijk, durf haar door de duizeligheid amper uit bed te halen om te verschonen en vanwege de hoofdpijn is elk huiltje te veel (en ze heeft krampjes dus huilen is gegarandeerd) ik kijk dit geen 3 maanden meer aan, in overleg met m'n man kap ik hier mee. Wat een zooi, dan maar alleen condooms!
27-01-2017

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Voor mijn zwangerschap gebruikte ik jaren de Microgynon 30, gestopt met de pil en raakte snel zwanger. 6 weken na de bevalling begonnen met de enige pil die te gebruiken is i.c.m. borstvoeding. Bevalt prima! wordt ook niet meer ongesteld omdat de pil doorgeslikt wordt. Wel werd aangeraden om de pil elke dag op hetzelfde tijdstip in te nemen, dit is nog wel eens lastig. Ik [lees meer...]denk dat ik deze pil ook na de borstvoeding zal blijven gebruiken.
25-01-2017

23-01-2017

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb een gekantelde baarmoeder dus het plaatsen was wat pijnlijk ondanks gebruik van dicloflinac. Al vrij snel bleef mijn menstruatie uit! Nergens last van gehad héérlijk! Dit jaar moet ik hem weer vervangen en daar zie ik wel een beetje tegenop, maar ik heb er zoveel profijt van dat het me dat allemaal waard is!
22-01-2017

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik slik sinds oktober 2016 de Actavis Minipil met Desogestrel en het bevalt me erg goed. In het verleden heb ik onder andere microginon 30 geslikt en een aantal andere anticonceptiepillen, daarvan kreeg ik last van moodswings en/of doorbraakbloeding gedurende de hele maand. Van de Minipil ervaar ik nauwelijks bijwerkingen, vooral geen moodswings/neerslachtigheid meer en da[lees meer...]t was voor mij het grootste probleem. Ik ben nog steeds regelmatig 'ongesteld' alleen in lichtere mate, ookal slik je deze pil achter elkaar door zonder stopweek. Het schijnt dat je iets minder goed beschermd bent door deze pil dan met combinatiepillen maar het gaat hierbij om een aantal tienden van een procent, dus wanneer de pil correct genomen wordt (elke dag, zelfde tijdstip) is er niks aan de hand. Conclusie: zeer tevreden. Als ik dan toch hormonale anticonceptie moet gebruiken, dan de Minipil! Niet iedereen reageert hetzelfde op de pil dus zeker de moeite waard om deze daarom te proberen.
22-01-2017

Mirena (levonorgestrel)

Na de geboorte van onze 2e zoon in 2014 een mirena spiraaltje laten plaatsen. Het plaatsen viel me alles mee. Na het plaatsen wat krampen in de buik en licht bloedverlies maar de dag erna was dat alweer voorbij. Uit gebruiksaanwijzing bleek dat je wat bloedverlies kon hebben. In de begin periode had ik dat ook. Maar naarmate ik het spiraaltje langer had, kreeg ik toch elke[lees meer...] keer een menstruatie. En in het begin waren dat hevige menstruaties. Balen, want ik dacht geen pil meer slikken en van de menstruaties af. Ja niet dus ik val precies bij de zoveel % die nog wel ongesteld wordt. De ene keer is het bijna niks en niet te vergelijken met een menstruatie en de andere keer is het een normale menstruatie. Ook een nadeel is dat ik ook niet altijd merk wanneer het is. Soms heb ik krampen in mijn buik en dan denk ik ja daar hebben we het weer en dan niks en andere keer nergens last van en dan komt het juist. Mocht dit spiraaltje er met de tijd uit gaan dan weet ik niet of ik er weer voor zou kiezen. Dit spiraaltje is door de huisarts geplaatst en heb vorig jaar nog inwendig onderzoek gehad omdat de draadjes niet voelbaar meer waren en we dachten dat misschien raak was. Maar inwendig onderzoek wees uit dat hij juist perfect op zijn plaats zat en er niks kon gebeuren. Alles was dus in orde.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1606)
Depressie (1305)
Angst & paniekstoornis (1095)
Hoge bloeddruk (893)
Depressiviteit (445)
Zenuwpijn (444)
Astma (369)
Angststoornis (352)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!