ISO 27001

ziekte

Mirena spiraal

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Clomid 1 4
Livial 1 4
Gracial 1 5
Neocon 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

12-08-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik gebruik deze pil al 8 jaar en heb nog nooit last van bijwerkingen gehad. Werkt perfect.
11-08-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

In augustus 2016 heb ik een implanon laten zetten, dit was vrijwel pijnloos. Één jaar later laten verwijderen bij de huisarts wat echt geen pretje was, ondanks de verdoving. De huisarts heeft een uur in mijn arm lopen peuren om het staafje eruit te krijgen... de reden van verwijdering is dat ik een jaar lang aan een stuk ongesteld was 🙄 in deze periode wel 10 kilo afgeval[lees meer...]len wat er nu inmiddels weer aan zit doordat ik de pil weer ben gaan gebruiken. Nu weer hard opzoek naar een ander alternatief.
10-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Mijn 1e spiraal heb ik 3 maanden echt goede buikpijn van gehad en werd ik nog ongesteld. Ook had ik de dag van het zetten weeen. Mijn lichaam accepteerde het spiraaltje niet en wou deze eruit werken. Heftig wel! Dit is na 20u. gestopt. Vermoedelijk komt dit omdat mijn baarmoedermond aan de verkeerde kant lag en ze deze eerst een heel eind hebben moeten draaien en toen hebb[lees meer...]en geplaatst. Daarna 4,5 jaar geen maandelijkse periodes meer. Heerlijk en in alle eerlijkheid, het was het waard. Na 4,5 jaar begon heel onregelmatig mijn menstruatie terug te komen. 3 dagen, 2 maanden niet, 7 dagen, 1 maand niet, 2 dagen, 1 week niet. etc. Heel erg hinderlijk want er was geen touw aan vast te knopen. Ik ging ervan uit dat het spiraaltje was uitgewerkt. Naar de huisarts gegaan om het spiraaltje te vervangen, maar dit was best wel pijnlijk kan ik zeggen. Pijnlijker dan de 1e keer. De 1e keer kon ik prima werken diezelfde dag en dagen erna. Mijn spiraal zat verkleefd waardoor deze niet zo soepel eruit kwam. Waarschijnlijk kwamen daar de wat hevigere pijn en extreme nabloeding vandaan, waar ik de 1e keer geen last van had. Ik heb een poging tot werken gedaan, maar kon niet anders dan krom lopen. De nabloeding en krampen hebben dit keer 2 wkn aangehouden. 3 dagen in extreme mate. Nu heb ik dit spiraaltje 4maanden, maar ben nog nooit zo onregelmatig ongesteld geweest als nu. Mijn menstruatie blijft nog geen week uit of ik verlies weer iets. Het is niet veel, maar toch vervelend. Zojuist mijn huisarts gebeld en die gaat met de gynaecoloog overleggen wat te doen. Er is dit jaar ook PCOS bij mij vastgesteld, misschien heeft dit er iets mee te maken? Mijn 1e ervaring was heftig, maar totally worth it! Mijn 2e tot nu toe een beetje teleurstellend.
08-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Hallo, Geef ook graag even mijn mening over de Mirena-spiraal . Heb de spiraal nu sinds eind april , jaren de pil geslikt ( kon er niet tegen ivm de hormonen ) was echt een heks ! Sinds ik de spiraal heb ben ik om de week a 2 weken ongesteld , met super veel buikkrampen erbij. Door de gynaecoloog een echo laten maken, hij zei dat de spiraal goed zat . En dat ik nog[lees meer...] een paar maanden geduld moest hebben met de ongesteldheid . Ben dat ding nu zo zat , dat ik m er het liefst nu gelijk uit laat halen . Qua hormonen heb ik hier totaal geen last van gelukkig . Maar wel veel meer puistjes en bultjes op mijn gezicht . Voor mij als ik de spiraal heb laten verwijderen nooit meer een spiraal
07-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Mirena gebruikt als anticonceptie, maar toch zwanger geworden.
05-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Na de pil en implanon te hebben geprobeerd werd het Mirena spiraaltje aanbevolen. Ik heb hier een jaar mee gelopen. Ik kreeg last van psychische klachten en ben hiermee geholpen door een professional. Toch bleef een gejaagd en gestrest gevoel hangen. Ik kon niks hebben en voelde mij super snel aangevallen. Volgens de artsen kon het niet door de hormonen komen. Maar sinds i[lees meer...]k er vanaf ben heb ik geen klachten meer.
04-08-2018

04-08-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Na de mycrogynon 20 en de mycrogynon 30 overgestapt naar de zoely. De eerste maanden ging het heel goed met de zoely. Weinig bijwerkingen alleen iets gespannen borsten. Echter na een aantal maanden (7/8 maanden) beginnen mijn borsten steeds meer zeer te doen en ook frequenter. Waar het eerst een paar dagen per maand was, was het nu dagelijks. Daarbij voelden ze hard en[lees meer...] gespannen aan en belemmerde het mijn nachtrust. En ook overdag waren mijn borsten continu zwaar en opgezet en deed het zeer als er per ongeluk iets tegen aankwam. Daarbij kreeg ik tintelingen in mijn linker arm. En zware benen. Daar de bijwerkingen zich opbouwden had ik niet gelijk door dat het door de pil kwam. Een aantal maanden doorgesukkeld en op den duur besloten helemaal te stoppen. En sindsdien helemaal geen klachten meer.
01-08-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb de spiraal reeds een jaar. Het inbrengen deed enorm veel pijn, maar het is wel een gemak! De eerste drie maanden waren mijn regels vrij onregelmatig. De kleur was bruin in plaats van rood. Dit is daarna weg gegaan. Sinds ik de spiraal heb, ben ik nog gevoeliger aan depressie dan ervoor. Daarnaast heb ik meer acne. Vooral rond de mond en op mijn voorhoofd. Verder mer[lees meer...]k ik dat ik meer last heb van mijn maandstonden. Twee weken ervoor krijg ik last van gespannen borsten en ben ik prikkelbaar. Het bloedverlies valt dan weer wel mee. Na gemiddeld drie dagen zijn mijn regels over.

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Overgestapt op deze pil in eerste instantie vanwege mijn acne. Acne is niet weggegaan door deze pil ook niet na n halfjaar. Ik had veel last van doorbraak bloedingen en extreem gevoelige borsten. Ook werd ik meer prikkelbaar door deze pil en was mijn libido echt 0,0..... dit beide als opstapeling heeft niet veel goeds gedaan voor mijn relatie!! Ook was ik opeens -10 kg kwi[lees meer...]jt !!!! Na n halfjaar ben ik er helemaal klaar mee en stop ik per direct.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Het plaatsen kon bij mij gewoon door de huisarts gedaan worden, ideaal. De eerste 2 weken dat t staafje zat had ik vrij veel hoofdpijn, maar daarna nooit meer. Inmiddels zo'n 3 keer per jaar een kleine bloeding die 3 tot 5 dagen aanhoudt. Ik raad het iedereen aan, al geef ik toe dat ik op zie tegen t staafje eruit halen volgend jaar... Overigens, indien men vanaf een[lees meer...] vliegveld met body scan vliegt dan is t zeer raadzaam om t bijbehorende pasje in je portemonnee te hebben, men wilde vooral in panisch Amerika heel graag weten wat er in mijn bovenarms verborgen zat..

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Fijn om niet ongewenst zwanger te raken, maar vervelend van de lange menstruaties.
30-07-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Het plaatsten is zo gedaan, en het staafje doet wat hij moet doen. Het voorkomen van zwangerschap. Ten eerste schrijf ik dit niet voor iedereen af. Voor een heleboel vrouwen werkt het wel. Toch wil ik mijn verhaal doen en vertel ik waarvan ik ik zoveel last heb gehad. Bijwerking 1: continu ongesteld - in het begin dacht ik dat ik geluk had. Het staafje ging er met okto[lees meer...]ber in en de eerste keer dat ik ongesteld werd was rond 15 december. Ik schrok hier niet van want als het 1 keer in de 3 maanden kwam kon ik daar zeker wel mee leven. Na een week was het ook over. Maar toen ineens rond 31 december werd ik het weer. Daar baalde ik flink van want ik was net op vakantie. Maar goed ik vond het niet een drama en naar een week was het weer over. Toen ongeveer een maand niet meer ongesteld geweest en ik dacht dat het over was. Maar toen ik daarna weer ongesteld werd, werd het ook meteen vaker en erger. Op een gegeven moment was ik het 2 weken lang per maand. En eindigde zelfs met 2 maand lang ongesteld. Bijwerking 2: negatieve gedachtes en paniekaanvallen - ik moet toegeven ik ben altijd wel last gehad van negatieve gedachtes en depressieve gevoelens. Maar die waren eens in de zoveel tijd en ik kon ze ook makkelijk onderdrukken. In juni 2017 zijn er heftige dingen in mijn leven gebeurd, en daar had ik wel is last van maar kon er goed mee leven. Sinds het staafje in mijn arm kwam werd juist die gebeurtenis ondraagbaar van paniekaanvallen tot huilbuien. Ook begon ik over veel meer dingen te twijfelen en kon moeilijk in slaap komen door de gedachtes. Nu wil ik niet zeggen dat het door het staafje komt maar ik denk wel dat het er erger door is geworden. Bijwerking 3: pijnlijke borsten - zeurende pijn in mijn borsten gehad. Daarmee naar de huisarts geweest en meende knobbeltjes te voelen. Daarom doorgestuurd naar het ziekenhuis. Om de knobbeltjes te onderzoeken. Conclusie: het kwam door mijn cyclus wat weer terug slaat op het staafje. Bijwerking 4: gewichtstoename - ook deze wil ik niet helemaal gooien op het staafje want dit heb je ook zelf in de hand. Maar sinds het staafje in mijn arm zit zijn de kilos eraangevlogen. Ik was in oktober ongeveer 10 kilo lichter. Hopelijk gaat dit er weer af. Bijwerking 5: moeite met verwijderen - met al die bijwerkingen kun je je vast wel voorstellen dat deze anticonceptie niet geschikt is voor mij en ik er zo snel mogelijk vanaf wil. Nadat ik na 2 weken niet meer stopte met bloeden heb ik de knoop doorgehakt. Ik wil hem er zo snel mogelijk uit hebben. Helaas kon ik pas 3 weken later terecht. Toen ik bij de dokter kwam kon hij het staafje niet goed voelen en moest ik naar de chirurg. Weer een week verder. De chirurg voelde hem wel en weer een week later kon het staafje er pas uit. En vandaag is dus eindelijk de dag. Over een uurtje gaat hij eruit ik kan niet wachten. Hopelijk ben ik dan eindelijk van al deze nare bijwerkingen af en ben ik na 8 weken niet meer ongesteld.
28-07-2018

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Voorgeschreven door huisarts ivm geven van borstvoeding. De tweede week herkende ik mezelf niet meer, ik leek wel een kwade heks! Ook last van zeer vette huid, haaruitval en acne. Meteen gestopt met deze troep, hopelijk krijgt het leven weer snel zijn glans terug voor mij.
28-07-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Allereerst het inbrengen, geen verdoving en door hork van een specialist (ziekenhuis Hilversum. Daarna zoveel last van bijwerkingen dat mijn huisarts hen er gelijk uit wilde halen. Hij maakt een snee maar kon hem niet vinden. Snee profisorisch dicht gemaakt en verwezen naar specialist in ander ziekenhuis. Die heeft hem wel gevonden en verwijderd. Nu groot lelijk litteken[lees meer...] ter grootte van euromunt op binnenzijde bovenarm. Vreselijk en verschrikkelijke ervaring.
23-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben nu iets meer dan een maand aan de pil en ik ben al vijf kilo aangekomen. Ik denk dat ik vocht vasthoud want mijn voeten, enkels en borsten zijn dikker geworden. Mijn borsten doen erg veel pijn. Ik hoop dat mijn klachten nog zullen wegtrekken; ik heb gelezen dat de bijwerkingen in de eerste drie maanden het ergste zijn.
19-07-2018

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Omdat ik zo ongeveer elke denkbare pil die er is geprobeerd heb ben ik de trigynon gaan slikken. Beviel in het begin super geen bijwerkingen en voelde me top. niet neerslagtich enzo. na 1,5 jaar gebruik kwamen de bijwerkingen. Enorm droge vagina, hele heftige en pijnlijke menstruaties, laag libido en gigantische zwarte haren op bepaalde plekken op mn bil en hand.
13-07-2018

Mirena (levonorgestrel)

Zes jaar lang drie dagen per week migraine gehad vanaf de eerste week dat ik 'm liet plaatsen. De migraine zou volgens diverse specialisten niet door de Mirena veroorzaakt worden. Nadat ik 'm heb laten verwijderen bleek het tegendeel. ZES JAAR VAN MIJN LEVEN NEGATIEF BEINVLOED DOOR DIE MIRENA
12-07-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Sinds Nov 18 heb ik de Kyleena spiraal laten plaatsen. Mijn vorige spiraal had ik 3 jaar (Jaydess) en de gynaecologe beloofde mij een gelijkaardig product voor 5 jaar i.p.v. 3 jaar. Als eerste bijwerking heb ik nog maandelijks mijn maandstonden (was bij Jaydess ook zo, dus ik maak er niet zoveel van). Maar na de 1e maand had ik plots veel acne op mijn gezicht en in mijn n[lees meer...]ek. Bij controle zei de gynaecologe dat dit hoogstwaarschijnlijk zou verdwijnen. Ik hou van wat gezond eten in de week en een schrikkeldag in het weekend maar sinds de plaatsing van Kyleena heb ik dagelijks snoep/suiker nodig. In het begin dacht ik dat dit een fase was maar het gaat dus niet over en ik kan er ook gewoon niet afblijven met als gevolg dat ik wel wat aangekomen ben. Als laatste voel ik mij de laatste maanden behoorlijk neerslachtig, wat ik voorheen ook niet had. Bij mij is het duidelijk: mijn volgende afspraak gaat de spiraal eruit.
11-07-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Omdat ik bij gebruik van de anticonceptiepil migraine kreeg in de stopweek, ben ik overgestapt op een andere vorm van anticonceptie waarbij er geen hormoonschommelingen zijn en ik nergens aan hoef te denken. De implanon werkt heel goed. Het zetten ging de eerste keer mis omdat een arts in opleiding de applicator niet diep genoeg had doorgeschoven maar de huisarts heeft d[lees meer...]it de week erna op de juiste manier gezet. Alleen de verdoving heel even gevoeld, de rest niet. Na afloop wel een blauwe pijnlijke plek op de arm die een paar dagen heeft aangehouden. De bijwerkingen die ik kreeg zijn: gewichtstoename (ca. 5 kg), groter borsten, onregelmatige menstruatie die lang aanhoudt (ca. 10-14 dagen). Ik zou de Implanon wel aanraden als veilige vorm van anticonceptie en dit biedt veel gebruiksgemak omdat je nergens aan hoeft te denken.
11-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Hoi ik ben 17 jaar en slik de pil nu 3 maanden, ik heb bijna geen last van bijwerkingen, alleen af en toe wat hoofdpijn of last van mijn onder rug. Ben best tevreden want ik gebruik het voor anti conseptie en menstruatie pijn. 👍🏼
07-07-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Helaas mislukte het plaatsen van het spiraaltje en wilde ik niet meer aan de pil. Dit is een goed alternatief voor locale hormoonafgifte. In het begin spannend hoe hij blijft zitten, maar dat gaat goed, weinig tot geen last. Eerste paar dagen na plaatsen wat meer afscheiding, een van de nu 4 maanden ook aan he begin wat last gehad dat hij eruit zakte. Verder geen bijwerk[lees meer...]ingen of last.
07-07-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Inmiddels aan staafje nr 3. Heel erg tevreden. Al ruim zes jaar niet meer ongesteld, geen rare buien, niet aangekomen en ja, nog steeds zin in sex. Enige waar ik last van heb na verwijderen en nieuwe plaatsen is een enorme blauwe plek. Maar die is met een week weg en ik word snel bauw. Dus ja, ik ben meer dan blij.
01-07-2018

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik heb hele negatieve ervaringen met het koperspiraal. Wil je meer weten over MOGELIJKE bijwerkingen? Ik wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo is, maar het interessant je te verdiepen. Ik ben er helaas door gebrek aan informatie en kennis veel te laat achter gekomen. (..) Ik ben psychisch en lichamelijk helemaal in de war geweest ervan, bijna 2 jaar lang. En zelf pe[lees meer...]r toeval tot de ontdekking moeten komen dat de oorzaak mijn koperspiraal was. Ik wil dat dit niet voor niks is geweest, dus neem eens een kijkje op mijn facebook groep. Of zoek op Copper IUD effects (en niet in het Nederlands) en kijk eens op de Engelse facebook groep : (..)(Mijnmedicijn: privé gegevens verwijderd)

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb nu ongeveer het Kyleena spiraaltje al 1,5 jaar. In het begin had ik 3 weken kleine bloedingen elke dag en daarna ging dat over naar normale maandstondencyclus. Over het algemeen ben ik heel tevreden over de Kyleena maar heb toch ook niet zo'n leuke bijwerkingen. Zoals: hevige hoofdpijn (eens in de zoveel tijd) en bacteriële vaginale infecties. Dat laatste is gewoonw[lees meer...]eg zeer vervelend aangezien ik het ongeveer eens om de 4 maanden krijg. Ervoor had ik er nooit last van. Verder (behalve tijdens mijn eisprong) heb ik niet zoveel krampen en voel ik mijn spiraal amper tot nooit. Soms vergeet ik zelfs dat ik het heb.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb sinds 5 december 2017 een implanon laten plaatsen. Ik had gehoopt dat mn ongesteldheid weg zou blijven of ieder geval gewoon zoals gebruikelijk 1x per maand. Maar helaas is het bij mij het geval dat ik het haast altijd ben. Eerste keer toen ik ongesteld werd was ik het pas na 6 weken. Gelijk de schrik dat ik zwanger zou zijn. Gelukkig niet het geval. Maar daarna b[lees meer...]egon de ellende. Om de 2 weken ongesteld en niet zo’n klein beetje ook🤦🏻‍♀️ En nu afgelopen maand zat er maar een week tussen☹️ Ik ga het staafje sowieso na de zomervakantie laten verwijderen. En waarom pas na de vakantie, dat komt omdat ik dan overstap op de prikpil en je dan voorlopig de eerste 2 maanden lichtelijk ongesteld kan zijn. Ps Ik hoorde zoveel positieve verhalen over de implanon dat je niet meer ongesteld word enz.. maar helaas

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Door de huisarts is mij Mircrogynon 30 voorgeschreven, maar helaas kreeg ik deze anticonceptie. De nacht na inname werd ik wakker van de hartkloppingen en slapeloosheid. Ik dacht dat het hoorde bij het wennen aan anticonceptie door mijn lichaam, maar helaas gingen deze klachten niet weg. De nachten hierna heb ik steeds maar enkele uren geslapen en werd ik midden in de nach[lees meer...]t wakker van rusteloosheid en hartkloppingen. Overdag was het niet veel beter; ik was niet vooruit te branden, ik doseerde mijn energie (na het oplopen van een trap was ik kapot en had ik een verhoogde hartslag), daarnaast was ik enorm emotioneel en kon ik constant blijven huilen zonder reden. Aangezien deze bijwerkingen te overheersend waren heb ik in overleg met mijn huisarts besloten om over te stappen op originele Microgynon 20 (hierbij is dus ook de hoeveelheid werkzame stoffen verlaagd). De hartkloppingen het 's nachts waren meteen na inname van het eerste tablet weg. Normaal ben ik een stabiele, vrolijke, energieke jonge meid, maar ik bleef enorm emotioneel en moe, ik had het gevoel dat ik oververmoeid was en dat ik dagen achter elkaar kon slapen. Na 4 dagen gebruik veranderde er niks aan deze bijwerkingen, en heb ik na overleg met mijn huisarts besloten om per direct te stoppen. Vanaf de dag erna voelde ik me langzaam weer mezelf worden, en na een week ben ik weer helemaal de oude en heb ik weer zin én energie om dingen te ondernemen. Dat ik nu mega onregelmatige ongesteld blijf, is dan maar zo. Maar de bijwerkingen wogen niet op tegen regelmatig ongesteld zijn.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Het gemak van het implanon is de beste reden tot gebruik. Daar ben ik dan ook erg over te spreken. Het leidt in mijn ervaring alleen wel tot een onregelmatige cyclus, waarbij menstruatie soms uitblijft en soms doorbraakbloedingen zijn. De eerste 2 jaar was ik erg onregelmatig en had geen erg in de doorbraakbloedingen eens in de 3 maanden. Vaak kreeg ik wel doorbraakbloedin[lees meer...]gen na seks. Inmiddels zit ik op 2,5 jaar en heb het gevoel dat ik vaker dan eens per 4 weken ongesteld ben. Dat is wel echt heel irritant. Het is me gesuggereerd dat dit een artefact zou kunnen zijn van een nu regelmatig maar eerder bijna volledig absent seksleven, maar ik denk ook dat de effectiviteit vermindert kan zijn. Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben.
23-06-2018

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Ik heb zware pms klachten. Zowel lichamelijk als psychisch. Daarbij praat ik over pijnlijke borsten rugpijn hoofdpijn gewrichtspijn. Depressie angstaanvalken agressie hallucinaties. Het is zo erg dat ik bepaalde dagen van de maand niet functioneer. Deze pil heeft mij ontzettend geholpen. Heeft 70% van mijn lichamelijke klachten verminderd en mijn psychische klachten terug [lees meer...]gedrongen. Waar ik eerst 2 weken niet functioneerde functioneer ik nu nog maar 1 a 2 dagen niet en de overige dagen heb ik nog wel depressieve klachten maar in veel mindere maten dan voorheen. Mijn libido is verminderd wat ik jammer vind maar mijn te hoge libido gaf mij voorheen ook ongemakken dus dat is kiezen tussen 2 kwade. Vrouwen met pms klachten zouden deze pil kunnen proberen. Het werkt natuurlijk niet voor iedereen maar het is het proberen waard.
22-06-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Op 2 juni heb ik het laten plaatsen. Ik heb helemaal geen pijn gehad en überhaupt nauwelijks gevoeld dat het geplaatst werd. Ik was 3 maanden ervoor bevallen, dat moet ik er wel bijzeggen. Ik heb geen kramp had in de dagen er na. Wel bloed ik nu al anderhalve week iedere dag. Dit varieert van lichtroze tot echt helderrood bloed. Ik geeef tevens borstvoeding. Ik heb n[lees meer...]iet het idee dat de productie verminderd is.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1917)
Depressie (1600)
Angst & paniekstoornis (1376)
Hoge bloeddruk (1093)
ADD (530)
Depressiviteit (499)
Astma (443)
Angststoornis (428)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!