Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

19-10-2024 | Vrouw | 26

acne op gezicht

Ik vergat nog wel eens de pil en iemand raadde mij de spiraal aan omdat dit zo makkelijk was, leek mij een goed idee. Plaatsen ging goed bij de gynaecoloog, na plaatsen nooit meer gebloed echter denk 2/3 weken na plaatsing begonnen de problemen met mijn huid ik kreeg veel puistjes overal in mijn gezicht terwijl ik vroeger in mijn jeugd nergens last van had en altijd een mo[lees meer...]oie huid heb gehad zonder plekjes. Ik heb het op advies huisarts 5 maanden volgehouden echter werd het alleen maar erger hierna laten verwijderen, inmiddels 4.5 maand verder en mijn huid is al wel beter echter blijft de huid op mijn kin nog wel onrustig met puistjes en plekjes. Wat een onding, nooit meer voor mij!!

17-10-2024 | Vrouw | 30
levonorgestrel

eczeem somber voelen beklemming op de borst beangstigende gedachten

Het plaatsen van de spiraal viel erg mee en ook werd ik bijna nooit ongesteld, dat was prettig. Ik heb Kyleena een jaar gebruikt en in dat jaar had ik veel klachten (hormonale schommelingen). Ik voelde me vaak somber, snachts wel eens angstig en ook had ik last van een opgejaagd gevoel. Ik kreeg ook last van eczeem op mijn hoofdhuid. Dit laatste heb ik altijd al gehad maar[lees meer...] nu werd het erger. Ik heb het laten verwijderen en nu heb ik geen last meer van alle bijwerkingen..

16-10-2024 | Vrouw | 22
levonorgestrel

zelfmoordgedachten paranoia depressief buikkrampen emotionele afvlakking vermoeidheid

Ik nam de kyleena omdat ik al sinds mijn 11e last heb van zeer pijnlijke ongesteldheidsklachten. Mijn huisarts zei dat de kyleena deze klachten zouden verlichten. Daardoor nam ik de kyleena maar begon meteen na het zetten hevige prikkende (buik) pijn te krijgen in het baarmoedergebied, dit duurde 6 maanden. Ik ging terug en ging zelfs naar de gynaecoloog en die vertelde me[lees meer...] dat dat normaal was omdat je met de kyleena een wond veroorzaakt in de baarmoeder en dat dat bij sommige mensen minder snel herstelt. Vervelend dat ze mij dat niet aan het begin hadden verteld want mijn leven was hierdoor al veel veranderd: veel dingen afgezegd door de pijn. Verder werkte het goed als anticonceptiemiddel en was het fijn niet elke maand heftig ongesteld te worden. Echter veranderde mijn persoonlijkheid en mijn perceptie op de wereld. Ik werd steeds vermoeider, lustelozer, minder zin in het leven, geen seks drive. Geen ‘eigen wil’ leek het wel, ik was een lappenpop geworden. Ik deed niet meer aan mijn hobbies etc. Ik zat ondertussen in een relatie en op een gegeven moment ging de relatie uit en ik verhuisde ondertussen naar een andere stad. Ik werd heftig depressief en begon ook erge last te hebben van ongesteldheidskrampen ook al had ik de kyleena. Ik begon last te krijgen van de typische PMDD klachten zoals overprikkeld, emotioneel instabiel, wantrouwen. Ook begon ik soms onregelmatig te bloeden. Uiteindelijk kreeg ik psychotisch depressieve klachten zoals paranoïa, geen vertrouwen meer in de wereld, geen connectie meer met de wereld, hopeloos gevoel, suïcidaal, ik kon geen blijheid meer ervaren en huilde alleen maar, ik was uitgeput. Dit duurde 12 maanden waarna mijn moeder wilde dat ik de kyleena eruit haalde want misschien had het daar iets mee te maken. Ik liet hem er met veel tegenzin uithalen omdat ik wantrouwen naar alles had dus ook verandering: meteen die dag en de dat erna veranderde er iets in mijn lichaam en perceptie op de wereld. Het voelde opluchtend, mijn lichaam kon zich weer relaxen. Ik kon me blij voelen en hoopvol. Ik voelde me weer normaal. Ik moest mijn vertrouwen in de wereld en mezelf wel weer langzaam opbouwen maar ik voelde me weer als mezelf en besefte me dat ik me al 2 jaar met die kyleena niet mezelf had gevoeld. Dat ik me afgevlakt en kleiner gemaakt voelde. Ik nam hem op mijn 20e en liet hem eruit halen op mijn 22e.

10-10-2024 | Vrouw | 37
levonorgestrel

gestrest verlies van libido acute hoofdpijn acute rugpijn

Ik heb Mirena al sinds bijna 3 jaar, nooit tevreden geweest. Hoofdpijn en geen zin in het dagelijkse dingen kwamen vaak tevoorschijn maar afgelopen week werd ik reeks 2 nachten wakker door messteken pin in mijn rug waarvan ik dacht “ ik ga Mirena er uit laten halen!!” Ik heb ook een afspraak gemaakt hiervoor. Ik kan het niet meer volhouden. Het is gewoon niet eerlijk dat[lees meer...] alléén vrouwen alle ellende moeten doorstaan terwijl de mannen niet!!

Desogestrel

23-09-2024 | Vrouw | 21
desogestrel

menstruatie

Ik ben 2 maanden geleden begonnen met de pil. De eerste 2 a 3 weken beviel het me prima. Ik had toen amper bijwerkingen en had het idee dat mijn emoties meer gereguleerd waren dan met m'n vorige pil. Na 2 a 3 weken werd ik ongesteld, prima dacht ik. Vrij normale menstruatie. Maar helaas hield de menstruatie niet op.. 2 weken lang ongesteld. Toen 2 dagen niet en daarna we[lees meer...]er 2 weken lang. De menstruatie is ook vergelijkbaar met een normale menstruatie. Na 4 weken ongesteld te zijn heb ik nog steeds last van spotting en draag ik elke dag inlegkruisjes, al een week lang. Af en toe zijn de vloeiingen net alsof ik weer normaal ongesteld ben. Het is verschrikkelijk. Ik slik de pil nog een maand door en als het niet verbetert dan kijk ik verder.

22-09-2024 | Vrouw | 41
estradiol / nomegestrol

stemmingswisselingen drang om te huilen woede-uitbarstingen acute hoofdpijn

Na 6 jaar geen pil te hebben gebruikt op aanraden van huisarts begonnen met Zoely pil. Ik zou eerst beginnen met positieve bijna tot geen bloedingen wat ideaal is. Maar deze pil zorgt voor extreme stemmingswisselingen van snel huilen wat ik nooit doe tot woedeaanvallen. Sinds 2 maanden nu gestopt en ben zo blij ik ben weer mezelf. Herkende me eigen ik niet meer . [lees meer...] Voor mij nooit geen Zoely pil meer

Yasmin

19-09-2024 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/drospirenon

depressief puistjes

Na 2 jaar de Kyleena spiraal gehad te hebben kreeg ik veel last van acne wat me erg onzeker maakt en werd me verteld dat ik dit door de spiraal kwam. Nu ben ik weer terug gegaan naar de Yasmin spiraal maar gebruik hem nu echt net en merk zoveel verschil in mn stemming.. heb me in tijden niet zo depri gevoeld. Ik moet het 3 maanden de tijd geven maar wordt er niet zo vrolij[lees meer...]k van nog. Ook zie ik nog niet veel verschil mbt de acne. Hopen dat het allemaal een stuk beter wordt!

17-09-2024 | Vrouw | 35

stinkende vaginale afscheiding

Sinds het plaatsen een jaar geleden heb ik last van vaginose, echt om te janken. Ik ben nu bezig met mijn laatste poging hier vanaf te komen maar als dit ook niet werkt, Laat ik hem eruit halen en stap ik mooi over naar de nuvaring

12-09-2024 | Vrouw | 30

depressief acute hoofdpijn

Het zetten van de kyleena was niet pijnlijk en zo gebeurd. De eerste paar maanden waren wel oke’ wel veel bloedverlies en mijn cyclus was niet meer te pijlen en veel schimmelinfectie erbij. Toen kwam er angsten depressie somber bij dit was zelfs zo heftig dat ik niks meer durfde, geen snelweg meer durven rijden paniek aanvallen op feestjes of te veel mensen. Werd steed[lees meer...]s stillers was ook altijd boos of kon niet stoppen met huilen. Zag het nut niet meer zo somber en down. Kon zelfs niet meer werken. Nu is het spiraaltje er twee weken uit en voel alsof de zon weer is gaan schijnen en vind dingen weer leuk!! NOOIT meer voor mij hormonen ik ga op zoek naar alternatieven. Laat je goed informeren bij de huisarts zullen ze niet snel zeggen dat het aan het spiraaltje ligt.

06-09-2024 | Vrouw | 46
levonorgestrel
Mijn 3de spiraaltje ondertussen. In het verleden wel eens na plaatsen tijdelijk wat bijwerkingen gehad (down gevoel gedurende enkele maanden) maar grootste deel van de tijd gewoon zorgeloos, nog steeds libido en vooral: nooit nog bloedingen. Plaatsen liep bij mij al 3x bijzonder goed. Even hoesten, oud spiraal eruit. Even diep adem happen en nieuw spiraal zit erin. Vlak[lees meer...] erna krampen (als lichte weeën, dit is minder aangenaam) maar na het nemen van een Brufen verdwenen die meteen. Daags nadien geen enkele last meer . Je leest zoveel horror over het plaatsen maar ik heb nog nooit echt pijn gevoeld . Eerste spiraal destijds heb ik laten plaatsen na mijn 2de bevalling.

Depo-Provera '150' (prikpil)

02-09-2024 | Vrouw | 35
medroxyprogesteron parenteraal

vermoeidheid stemmingswisselingen gewichtstoename overgewicht

Na mijn derde zwangerschap juli 2021 voor de prikpil gekozen. Ik woog 4 maanden na mijn bevalling zo'n 89 kilo. Normaliter was ik altijd 64 kilo. Ik ben 1.67. Door de prikpil ben ik op 80 kilo blijven hangen. Ik was opgeblazen en kreeg spataderen bij mijn schenen en enkels. Ik ben gestopt in oktober 2023 en in juli 2024 woog ik weer 64 kilo zoals altijd. Ik heb mijn h[lees meer...]ele garderobe moeten switchen. Maar ik voel mij wel beter en een onderkin lichter.

EllaOne

29-08-2024 | Vrouw | 36
ulipristalacetaat

buikkrampen

1. Gelukkig effectief( binnen 1 uur ingenomen) en ongesteld geworden(1 dag te laat) wel 2 zwangerschapstesten gedaan voor de zekerheid en beide negatief. 2. Veel bijwerkingen gedurende 1e 2 weken na inname en afgelopen week zoals buikpijn, niet lekker, hoofdpijn, rugpijn, gevoel ongesteld te zijn of te moeten worden. 3. Neem dit echt alleen in nood!!!Gelukkig is Ellaone er[lees meer...].

26-08-2024 | Vrouw | 49

23-08-2024 | Vrouw | 34

schimmelinfectie afwezigheid van menstruatie

Heb jaren de Mirena spiraal gehad. Ben altijd erg tevreden geweest. Geen menstruatie meer. Het plaatsen vond ik vervelend en pijnlijk. Ben uiteindelijk gestopt, omdat ik bang was dat deze verband hield met vaginale schimmelinfectie.

23-08-2024 | Vrouw | 33
etonogestrel

migraine verlies van libido zware onregelmatige menstruatie

In de zes maanden dat ik de Implanon heb gehad ben ik bijna constant ongesteld geweest. Met af en toe een paar dagen bloeding vrij om vervolgens weer weken achter elkaar ongesteld te zijn. Dit leiden weer tot schimmelinfecties. Mijn migraine klachten namen erg toe in ernst en frequentie. Vervolgens moest ik twee maanden wachten voor hij eruit gehaald kon worden. Nu heb ik [lees meer...]een klein litteken op de plek waar die uit moest worden gehaald. Het was een zeer effectief anticonceptie middel. Mijn libido was namelijk door alle bijwerkingen verdwenen.

23-08-2024 | Vrouw | 33

beangstigende gedachten

Gebruik Zoely nu 5 maanden en ben erg tevreden. Ik slik op aanraden van de gynaecoloog zonder stopdagen om migraine tegen te gaan. Helaas merk ik daar tot nu toe nog niets van. Wel ben ik vrij van bijna alle menstruatie klachten zoals buikkramp, rugklachten, bloeden en algehele malaise. Pms klachten heb ik nog wel. Vooral angstgedachten. Die beginnen de laaste dagen van de[lees meer...] strip en stoppen dag 2 van de nieuwe strip. Zolang ik me bewust ben van de echte oorzaak van de angst, is dit te verdragen. Ik heb in het verleden ook meermaals de mirena spiraal gehad, implanon en een andere hormonale pil. Zoely en Mirena zijn mijn favoriet.

21-08-2024 | Man | 31
etonogestrel

buikpijn druk op de ogen spotting of bloeding tussen menstruaties stemmingswisselingen verlies van libido haaruitval

Na het plaatsen van een implanon begon voor mij de ellende. Na 4 dagen had ik last van stemmings wisselingen, enorme druk op de buik en tussen de wenkbrauwen, veel acne en amper een libido maar qvooral, continu aan het vloeien. Elke keer als je naar de huisarts ging, werd je weg gelachen met je klachten en kreeg je een strip van de pil mee, en het was, je weet hoe het [lees meer...]werkt. 3 lange jaren met pijn en hoop ellende moeten rond lopen en nergens begrip Na verhuizing en daar hoort een huisarts in dezelfde regio dan bij. En we waren 3 jaar verder (is gezegd, kan maar 3 jaar zitten) bij de nieuwe huisarts gevraagd om een verwijzing om de implanon weg te willen laten halen. Helaas door corona kon dit zeker een half jaar tot 9 maand duren. Nadat ik mijn klachten lijst opnoemen, schrok ze zo, dat er een spoedje van maakte. Na 1,5 maand lang wachten. Zou deze dan eindelijk weg gehaald worden. Helaas was de implanon verschoven en ingekapseld. Gelukkig is deze eruit gehaald, maar wat een gedoe en ervaring. Na weg halen kreeg ik weer na 12 maanden een normale cyclus, maar ook hormonale migraine ervoor terug

19-08-2024 | Vrouw | 26
levonorgestrel

haargroei migraine stemmingswisselingen buikpijn acne acne op rug

Na een super tevreden 1e 5 jaar van de mirena, een nieuwe laten plaatsen. Deze is na een jaar na het plaatsen nogsteeds absoluut n hel. Ondanks ik bij de 1e geen enkele bijwerking had heb ik bij de nieuwste enorm veel pech. Ik herken mezelf niet meer en hoor dit ook van mensen in mijn omgeving. Ik ga hem er helaas toch uithalen aangezien de klachten steeds erger en me[lees meer...]er worden.

EllaOne

19-08-2024 | Vrouw | 28
ulipristalacetaat

buikkrampen opgeblazen buik misselijkheid pijnlijke borsten

Ik heb de Ella one ingenomen nadat het condoom gescheurd was en wij er te laat achter kwamen. Volgende ochtend gelijk ingenomen. Mijn eisprong stond op 2 augustus en wij hebben 28 juli seks gehad waarbij het condoom gescheurd was. Ik zat dus in de gevaarlijke zone, of de MAP zou nog werken of niet. Een week na inname kreeg ik ontzettende last van mijn borsten, precies zoal[lees meer...]s bij mijn zwangerschap van mijn zoontje. Dit hield 4 dagen aan. Kon geen bh dragen, zoveel zeer. Daarbij kreeg ik last van menstruatie krampen maar het zette niet door. Misselijkheid, opgeblazen gevoel kwamen er ook bij. Dit heeft 3 weken aangehouden. Hierdoor raakte ik onwijs in de stress omdat dit zo leek alsof ik zwanger was. De pijn in mijn borsten was zo aanwezig. Toen ik ook nog eens overtijd was had ik het helemaal niet meer. Gelukkig na 4 dagen overtijd te zijn werd ik ongesteld en alle klachten waren meteen verdwenen. Ik weet niet wat er in de Ella One zit maar de bijwerkingen die dit geeft lijken zo erg op zwangerschapssymptomen dat ik mijzelf helemaal gek maakte en hierdoor onwijs last van stress heb gehad . Gelukkig heeft de pil voor mij wel geholpen!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

13-08-2024 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/levonorgestrel

stemmingswisselingen emotioneel emotionele labiliteit angst depressie

Toen ik 11 was ben ik begonnen met de pil omdat mijn menstruatie erg ontregeld was. Nooit het gevoel gehad dat ik er echt last van had en je hoorde we ook eigenlijk weinig over. Ooit overgestapt op een ander merk en toen was het alleen maar ellende maar ik had me nooit kunnen indenken dat het aan de pil zou kunnen liggen. Veel extreme emoties en stemmingswisselingen. Ik ha[lees meer...]d vaak het gevoel dat ik met m'n hoofd in een wolk zat, afwezig. Ik dacht destijds dat het aan het studeren en de drukte eromheen lag. Na iets van 13 jaar gebruik van de pil ben ik 4 jaar gestopt. Wat een wereld van verschil. Die wolk was ineens weg en m'n emoties werden veel stabieler. Wel werd het bloeden wat ergens tijdens de menstruatie maar liever dat dan me mentaal zo instabiel voelen. Onlangs weer de pil geprobeerd omdat ik een nieuwe relatie heb. Het leek eerst goed te gaan maar in maand 3 en 4 waren de negatieve bijwerkingen weer helemaal terug. En toen werd het me duidelijk, die hormonen zijn niks voor mij. Nu weet een maand gestopt en ik merk direct dat alles veel stabieler is in de bovenkamer. Geen pil meer voor mij.

12-08-2024 | Vrouw | 32

bloedverlies

Plaatsen ging goed, voelde bijna niks. Van te voren paracetemol en ibuprofen genomen. Na plaatsen een middag beetje pijn gehad. Hierna denk ik 4 weken bloedverlies en na 26 dagen al mijn eerste menstruatie die meer als 2 weken heeft geduurd. Hierna weer onregelmatige cyclus en veel bloedverlies tussendoor dat ik eigenlijk geen idee meer heb hoe mijn eigen cyclus nu precie[lees meer...]s loopt. Ik zit nu op 4 maanden en ze zeggen 3-6 maanden aankijken maar tot nu toe nog niet echt een succesverhaal voor mij qua minder bloedverlies. Heb het idee dat ik alleen maar aan het bloeden ben sinds het plaatsen. Godsvermogen al uitgegeven aan maandverband en tampons.

Desogestrel

09-08-2024 | Vrouw | 23
desogestrel

stemmingswisselingen hoofdpijn misselijkheid

Ruim 1.5 maand geleden begonnen met deze pil, tot nu toe ben ik best tevreden. Vroeger slikte ik de combinatiepil en dat liet me beroerd voelen, met name mentaal. Deze pil is een verademing. De pijn tijdens mijn menstruatie is minder. Het bloeden is ook minder. Ik heb wel enkele doorbraakbloedingen gehad, maar dit is minimaal. Het kan opgevangen worden met een inlegkrui[lees meer...]sje. Ik merk geen invloed op mijn libido en heb ook geen last van vaginale droogheid. De eerste paar weken was ik echter wel angstig en de laatste paar weken ben ik emotioneler dan normaal. Ik huil vaker en sneller, dit is echt pas gekomen na het slikken van deze pil. Hier ga ik nog even voor naar de dokter binnenkort. Ik heb enkele dagen (3 of 4 van de 1.5 maand) een hevigere hoofdpijn ervaren, waarbij een pijnstiller niet helpt. Deze pijn verdween wel weer de volgende dag. Daarnaast heb ik wat last van misselijkheid, zonder overgeven. Het is een lichte misselijkheid die aanwezig is, maar ik kan nog steeds mijn ding blijven doen en normaal eten. Over het algemeen ben ik zeker tevreden. Als het goed is verdwijnt de misselijkheid en de stemmingswisselingen ook weer snel. Dan is het al helemaal top.

09-08-2024 | Vrouw | 24

paniekaanvallen gestrest spanningshoofdpijn

Nu 2 weken geleden de implanon laten plaatsen. Voordat ik hem liet plaatsen voelde ik me prima en goed gehumeurd. Helaas nu 6 dagen geleden voor het eerst in mijn leven een paniek aanval gehad. Trillend lijf, hartkloppingen, wazig zien en steken in mijn borst. Dit gevoel blijft nu al 6 dagen hangen en lijkt ook niet weg te gaan. Mijn lijf & borst trilt nog ontzettend en co[lees meer...]ntinu ben ik angstig. Nu net een afspraak gemaakt om hem er weer uit te halen, ik hoop echt dat dit gaat helpen. Helaas pas over 2 weken de eerste mogelijkheid.

05-08-2024 | Vrouw | 30
levonorgestrel

bloedverlies hoofdpijn verminderd libido misselijkheid

Ik heb twee kinderen. Na 16 weken na de geboorte van de 2e de Kyleena laten zetten. Dit was voor mij pijnloos. Na het zetten van de spiraal begon het vloeien bij mij. Ik ben de eerste 3/4 maanden non stop heel erg ongesteld geweest. Af en toe een paar dagen dat ik heel eventjes geen bloeding had. Nu ben ik 9 maanden verder en duurt mijn ongesteldheid iedere keer 14 dagen. [lees meer...]Het vloeien is wel iets minder. Als de ongesteldheid voorbij is ben ik 1,5 week niet ongesteld en dan begint het weer opnieuw. Vlak voordat mijn menstruatie begint krijg ik hoofdpijn, misselijkheid en acne. Ik heb deze dagen voor mijn ongesteldheid ook een licht grieperig gevoel, mijn libido is ook laag. Sinds ik de spiraal heb, heb ik sowieso veel vaker hoofdpijn. Ik heb het nog een aantal maanden aangekeken maar de laatste 3 a 4 maanden zit er geen verbetering in. Ook niet in het bloedverlies. Ik laat hem deze week verwijderen en ik kan niet wachten tot deze er uit is. Ik ga dus opzoek naar een alternatief!

01-08-2024 | Vrouw | 30
etonogestrel

zware onregelmatige menstruatie bloedverlies emotioneel prikkelbaarheid migraine

Na de zwangerschap laten plaatsen, borstvoeding stopte gelijk na 1 week. Aanhoudende abnormale bloedverlies met onregelmatige cyclus na 8 maanden nogsteeds. Menstruatie duur tussen de 10 en 21 dagen! Extra hormonen via huisarts gekregen zonder effect, besluit implanon te laten verwijderen.

31-07-2024 | Vrouw | 31
estradiol / nomegestrol

misselijkheid opgezette buik acne stemmingswisselingen gewichtstoename depressief

Na 3 mnd gestopt vanwege de bijwerkingen. Niet effectief voor mij. Normaal 2 weken in de maand pms. Met deze pil lijkt het 4 weken pms, donker en grauw.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

26-07-2024 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel

neerslachtig voelen angst verlies van libido depressief

Slik nu een aantal jaar die van Mylan. Last van neerslachtigheid, down gevoel, stemmingswisselingen, angst klachten. Maar vooral verlies van libido. Dat is de reden dat ik nu een andere ga proberen, de lovette. Hopelijk past het meer bij mij.

24-07-2024 | Vrouw | 28
levonorgestrel

vaag lage bloeddruk angst duizeligheid

Ik heb ongeveer 2,5 jaar de Kyleena spiraal gehad. Daarvoor heb ik een Mirena gehad, maar kreeg daar heftige acne van. De samenstelling van de Kyleena is anders, minder hormonen, dus wilde die proberen. Het eerste jaar was perfect: geen klachten, geen menstruatie. Daarna ging het bergafwaarts. Het begon met de menstruatie die terugkwam, niet heel zwaar maar wel verv[lees meer...]elend aangezien ik dat eerder niet had. Ook kreeg ik vage klachten zoals duizeligheid en een angstig gevoel. Vele onderzoeken gehad zoals bloedonderzoek en een hartfilmpje maar daar kwam niets geks uit. Uiteindelijk bleek ik wel een lage bloeddruk te hebben die hand in hand ging met de mentale klachten (angst om flauw te vallen > maakte het erger > nog meer angst enz.). Na bijna 2,5 jaar besloten om de Kyleena te laten verwijderen. Dat is nu ongeveer 3 maanden geleden en ik voel me al een stuk beter; zowel mentaal als fysiek. Heb je vage klachten, bespreek dan met je huisarts of dit evt door anticonceptie kan komen. Ik ben nu overgestapt op de koperspiraal Flexi-T 300. Hopen dat het bevalt. :)

22-07-2024 | Vrouw | 29
levonorgestrel

somber voelen buikkrampen pijnlijke borsten migraine

Na jaren de koperspiraal te hebben gehad, wilde ik minder hevige menstruaties hebben en las ik over de Kyleena. De huisarts gaf aan dat het zo weinig hormonen heeft, dat je daar weinig van merkt. Echter, vond ik het plaatsen heel pijnlijk. Na 2 weken kreeg ik een hele hevige menstruatie die twee weken duurde. Gevoelige en pijnlijke botsten, 2x migraine in 2 weken gehad en [lees meer...]somberheid. Voor de laatste twee dingen al een verleden mee, maar werd niet serieus genomen door ha. Moest het aankijken voor 3-6 maanden. Na 6 weken had ik er genoeg van. Opnieuw ongesteld voor 2 weken ineens en toename van somberheid. Weg laten halen. Laat je aub goed informeren door een gynaecoloog en adviseren wat bij jou past, lees ook zelf goed de bijsluiter van te voren. En luister naar je lichaam, die ken je zelf het best.

Depo-Provera '150' (prikpil)

21-07-2024 | Vrouw | 47
medroxyprogesteron parenteraal

droge vagina verminderd libido moeite met slapen neerslachtig voelen depressief gewichtstoename

Ik nam al jaren de Nuvaring, was hier heel tevreden over. Doch na gebruik van een 10 tal jaren kreeg ik veel tussentijdse bloedingen, zodanig erg dat ik tot 20 dagen op de maand met hevige menstruatie zat. Een goed alternatief dacht ik was depo provera (prikpil). Al na de 2 week voelde ik dat ik vreetbuien had en wou blijven eten. Ik werd ook heel weemoedig (depressief (do[lees meer...]ch niet onmiddellijk de link met de prikpil gelegd), zin in sex was veel minder en plots had ik vaginale droogte dat ik nooit had gehad. Wel was het zo dat ik in 6 maand geen druppel bloedverlies had, enkel 1 momentje een klein beetje bruinverlies, wat verwaarloosbaar was. Het negatieve weegt echter niet op en hoop met het stoppen met de prikpil ik alles snel terugkrijg, enook kwijtgeraak de 6 kilo's op 6 maand, de neerslachtige gedachten en