ziekte

Mirena spiraal

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

21-11-2019

Mirena (levonorgestrel)

Er zijn zoveel negatieve verhalen over de Mirena spiraal.Ik heb het door een gynaecoloog laten zetten,5 en 1/2 jaar geleden.Het deed een beetje pijn inderdaad,maar eigenlijk viel het reuze mee.Daarna begon ik meteen hevig te bloeden,1 week lang heftige menstruatie gehad.Daarna 1 week niks,daarna weer 3 dagen wel,dan weer niet...Ik begon al goed zat te worden,dus na 4 maand[lees meer...]en ging ik terug na de gynaecoloog.Ik wilde het laten verwijderen.Hij heeft toen gezegd dat ik nog een maandje moest proberen , als ik dan nog bloed dan doet ie het direct,en dat ik nog een beetje geduld moet hebben.Ik heb idd nog een maand gewacht,en mijn bloedingen waren gestopt,,,,ik ben nu 5 jaar verder ,nooit meer ongesteld,nooit een druppel bloed ,geen buipijn niks.Ik kan zeggen,dat ik blij ben dat ik nog een maand geduld kon opbrengen,en ik ben er zeer tevreden met Mirena.Langzamerhand moet ik al een nieuwe hebben,maar volgens mijn gynaecoloog mag ik gerust na 7 jaar terugkomen.Dus ..iedereen die hier enge verhalen leest over verschrijkkelijke pijn bij t zetten van Mirena,doe het gerust,een bevalling doet veel meer pijn..
20-11-2019

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Vandaag laten plaatsen. Na zo’n 8 jaar aan de pil was ik er klaar mee. Door al die extra hormonen voelde ik me constant depressief. Ook kreeg ik meer pukkels en meer last van m’n menstruatie. Om van de hormonen af te zijn gekozen voor een koperspiraal. Het laten plaatsen zag ik erg tegen op en het deed ook ontzettend pijn even (ook met het innemen van pijnstillers van tevo[lees meer...]ren). Na het plaatsen een zeurderig gevoel en buikkrampen in vlagen (scheuten). Met pijnstillers en een kruik is het te doen. Qua bloeding merk ik op het moment nog niet veel anders. Dit is nog maar dag 1. Ondanks dat ik er erg tegen op zag ben ik wel blij met de keuze die ik heb gemaakt. To be continued..
19-11-2019

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Het plaatsen van de koperspriraal (3 mnd na bevalling) deed absoluut geen pijn. Maar ik ben nu 5 maanden verder en blijf non-stop bloeden. Met heftige bloedingen van de menstruaties tussendoor. (zonder kramp) Dus ik laat binnenkort de T-safe verwijderen en wil een hormoon spiraal laten plaatsen. Hopelijk reageert mijn lichaam daar beter op. Voor andere vrouwen kan de[lees meer...]ze spiraal wel fijn zijn, het is zeker het proberen waard.
18-11-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Met de jaren steeds meer last van acne, diepe grote onderhuidse ontstekingen met name op kin. Verder stemmingswisselingen, af en toe depressief, emotioneel gevoel en woede uitbarstingen. Dit heeft mijn leven negatief beïnvloed.
16-11-2019

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Het plaatsen deed erg veel pijn en heb 4 weken erna erge buikkrampen gehouden. Zelfs met pijnstillers deed het nog veel pijn. Voor mijn 2e menstruatie begon kreeg ik weer erge buikpijn. Er is een echo gemaakt en bleek dat de spiraal dwars was gaan liggen! Ik was dus niet eens beschermd tegen zwangerschap. Meteen de dag erna eruit laten halen door de dokter. Ik ben nu nog o[lees meer...]ngesteld maar heb totaal geen buikpijn meer. Ik hoef echt nooit meer een spiraal..
14-11-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb anderhalf uur geleden voor t eerst een spiraaltje laten plaatsen, de Kyleena. Ik kan dus alleen zeggen hoe ik t plaatsen vond gaan, maar het leek me goed dit geruststellende (!!) verhaal wel te delen. Ik vond het toch wat spannend om het te laten plaatsen, maar mn huisarts stelde me goed gerust. Ik heb me ontkleed, en gedaan alsof dit de normaalste zaak van de w[lees meer...]ereld was. Voor de huisarts was het dat ook zei ze, haha. Het deed allemaal geen pijn, tot het meten van de baarmoeder. Hier voelde ik een steek en wat kramp, maar goed te doen. Het daadwerkelijk inbrengen van de spiraal deed wel even goed zeer voor 5-10 seconden, maar net op het moment dat ik dacht "dit is niet best" zei de huisarts al dat het klaar was. Ik was zelfs een beetje verbaasd. Toen de touwtjes afknippen en de eendenbek weg, wat beide geen pijn deed. Even rustig zitten en klaar alweer! Ik heb nu nog wat krampjes, maar die heb ik altijd tijdens mn periode. Het viel me echt alles mee. Heel benieuwd hoe het verder gaat bevallen.
13-11-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Na mijn dochter haar geboorte (2014) begonnen aan de prikpil.. sinds 2018 dec gestopt met de prikpil en nu 13/11/'19 nog niet ongesteld geworden. Het duurt erg lang voor dat je weer ongesteld word, het kan namelijk 31 maanden ( volgens de dokter) duren . Conclusie, als je een kinder wens hebt neem geen prikpil! In het begin dat ik de prikpil vloeide ik erg veel.[lees meer...] Iemand hier ook ervaring mee ?
10-11-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Plaatsen van de spiraal deed bij mij totaal geen pijn. De arts zei dat ik gemakkelijk zal bevallen en geen gevoelige baarmoeder heb. Helaas ben ik psychisch duidelijk een stuk gevoeliger. Ik heb de spiraal nu anderhalve week en heb elke dag weenbuien. Mijn stemming wisselt om de paar uur van somber en neerslachtig naar blij en lacherig. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet d[lees meer...]oen. Hoe ik me nu voel is dit het echt niet waard, maar 't is nog maar zo'n 2 weken geleden. Zijn er ook ervaringen bij wie dit over is gegaan? En na hoe lang?
09-11-2019

T-Safe (koperhoudend spiraal)

2 weken terug de spiraal laten plaatsen. Het plaatsen deed bij mij echt zeer vooral dat met een tang me baarmoeder vast gepakt werd. Dacht ik dat de pijnlijke klaar was maar nee de spiraal moest er nog in.. En dat doet ook even paar seconde echt pijn! Daarna heb ik de gedurende dag krampen gehad, maar dat is heel normaal. Ik heb na die dag geen pijn kramp en of bloedver[lees meer...]lies gehad! Ieder lichaam reageert er anders op maar ik ben heel tevreden.
06-11-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb mijn staafje 2 jaar geleden gestoken, heb in het begin heel onregelmatig bloedverlies gehad erna had ik geen bloedverlies meer voor een half jaar ongeveer. Maar erna had ik plots constant bloedverlies, minimum toch wel iedere week iets van bloedverlies. Zo ging dit ook een half jaar door. Nu sinds een maand is mijn staafje eruit en heb ik niks van last meer van bloe[lees meer...]dverlies. Ik zou dit zeker aan niemand aanraden.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Overgestapt van de pil omdat ik deze vaak vergat, werkte verder wel goed voor mij. Was op zoek naar een alternatief waarbij ik niet na hoefde te denken over anticonceptie. De eerste drie maanden na het plaatsen bijna dagelijks bloedverlies, niet veel. Dit werd na drie maanden minder en was onregelmatig, denk aan paar keer per maand. De afgelopen twee maanden ineens hee[lees meer...]l onregelmatig 'echt' ongesteld, bijna om de 2/3 weken en veel hormonale schommelingen. Vandaag implanon laten weghalen na 8 maanden!

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Drie jaar geleden (ondanks de vele negatieve ervaringen) een Implanon laten plaatsen in mijn rechterarm. 2,5 jaar ben ik nauwelijks ongesteld geweest, het laatste half jaar wat onregelmatige bloedingen gehad, maar dit vond ik zeker die 2,5 jaar waard! Ook geen last gehad van bijwerkingen. Al met al heel positief over de Implanon en zal het zeker anderen aanraden. Nu na 3 [lees meer...]jaar is het tijd om hem er uit te laten en kies ik wel voor de anticonceptiepil, dit zodat ik alles zelf kan “plannen”.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Heb de implanon iets voor twee jaar eruit laten halen. Na het plaatsen één keer twee weken ongesteld geweest, daarna nooit meer. Hoefde nergens over na te denken, dus dat is een pluspunt. Twee minpunten zijn vooral dat ik flink aangekomen ben, ik kon sporten en diëten wat ik wilde, maar er veranderde niks. Ander minpunt is dat ik heel somber werd, alleen zelf had ik het ni[lees meer...]et zo door. Vorige week maandag de implanon laten verwijderen, gelijk een vrolijkere ik en ik verlies gelijk ontzettend veel vocht. Voor mij geen implanon meer.
26-10-2019

Qlaira (estradiol / dienogest)

Zoals genoemd zware depressie en zelfmoordpogingen zeer zware vermoeidheid Schandalig dat dit middel voorgeschreven wordt moet meteen vd markt gehaald worden
24-10-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb de Inplanon op 3 Mei 2019 in mijn bovenarm laten zetten. Het zetten was zo gebeurd. Ik ben ongeveer na de 1 e week begonnen met bloeden tot aan 5,5 maanden later., ik ben in die tijd alleen 1 x 10 dagen niet ongesteld geweest. Ik vind het echt troep en heb het eruit laten halen,. Ik werd zo ontzettend moe, sagerijnig, niet lekker en veel buikpijn en opgezette buit [lees meer...]alsof ik 5 maanden zwanger was. Op een gegeven moment kreeg ik ook elke keer veel hoofdpijn en duizeligheid Ook hield ik wat vocht vast. Ben niet veel aangekomen 2 kilo maar dat was puur vocht.. Voor mij nooit meer een implanon!!!
24-10-2019

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik had nog nooit eerder de pil geslikt en vond het best wel spannend om hiermee te beginnen. Ik ben erg bang om last te krijgen van bijwerkingen als veel aankomen en haaruitval, en heb veel opgezocht op internet om te kunnen bepalen welke pil dan voor mij het beste zou zijn. Over alles lees je goede verhalen en ook horrorverhalen, dus op een gegeven moment wist ik het ook [lees meer...]niet meer. Mijn huisarts heeft me Yasmin voorgeschreven (kreeg bij de apotheek de generieke variant). Deze slik ik nu ongeveer twee maanden. Ik had me voorgenomen om, omdat ik zelf zo bang was geworden door de "horrorverhalen", sowieso mijn ervaring te delen (ook als ik geen klachten heb). Eigenlijk gaat het tot nu toe best wel goed. De eerste weken had ik last van hoofdpijn, neerslachtigheid, angst en iets meer pukkels, maar daar heb ik nu geen last meer van. Mijn huid is juist gladder geworden (ondanks dat ik nooit echt acne had, wel hier en daar pukkeltjes). Opvallend is hoe droog en zacht de huid van mijn gezicht is, ook mijn haar wordt minder snel vet. Volgens mij ben ik (nog) niet echt aangekomen. Ik heb wel meer dorst en moet vaker naar het toilet, wellicht doordat deze pil wat vochtafdrijvend kan zijn. Van mezelf heb ik nauwelijks borsten (helaas), maar sinds ik met deze pil ben gestart zijn ze een beetje gegroeid. Hier ben ik zelf wel blij mee, dus ik hoop dat dit effect blijft, haha! Helaas zijn ze soms ook gespannen en pijnlijk, vooral vlak voor de stopweek. Ook blijf ik wat angstiger dan normaal denk ik (al ben ik altijd wel een wat angstig persoon geweest, dus moeilijk te zeggen of het echt door de pil komt). Maar als dat qua bijwerkingen alles is, dan vind ik dat goed te overzien. Ik ben wel heel bang dat ik op de duur haaruitval ga krijgen, omdat ik daar soms over heb gehoord met deze pil (maarja, met specifiek zoeken over dat onderwerp lees ik het over elke pil, en deze wordt ook soms weer voorgeschreven om haaruitval tegen te gaan… lastig met hormonen, iedereen is zo verschillend). Ik wilde niet aan de pil omdat ik 'm echt puur voor anticonceptie slik, ik had nooit echt hormonale klachten (krampen, acne etc.) die aanleiding waren om met de pil te starten. Mijn cyclus was altijd regelmatig, elke 33 dagen werd ik 4 dagen ongesteld, 1 dag medium-zwaar met buikpijn en verder licht, met weinig klachten. Nu ben ik helemaal nauwelijks nog ongesteld. Met de pil heb ik in de stopweek maar 3 dagen heel licht bloedverlies (zelfs te licht om tampons te gebruiken) en helemaal geen buikpijn meer, dus zelfs mijn al lichte menstruaties zijn nog lichter geworden.
23-10-2019

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik was erg blij met deze pleister. Er zitten weinig hormonen in en het is regulerend. Echter heb ik zins een aantal maanden totaal geen behoefte meer aan seks. Het kan mij echt gestolen worden. Hopelijk gaat dat nog weg. Verder ben ik tevreden.
19-10-2019

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Voor iedereen die (net als ik) alle negatieve ervaringen heeft gelezen over het plaatsen: ik heb hem een week geleden laten zetten en nauwelijks pijn gehad. De eendenbek was vervelend, maar het plaatsen heb ik niet eens meer gevoeld! Het kan dus ook zeker anders. Ook na de plaatsing geen pijn gehad, misschien iets of wat lichte kramp, maar echt geen pijn te noemen bij mij![lees meer...] En ik heb toch een vrij lage pijngrens....
17-10-2019

Mirena (levonorgestrel)

Helaas is de 2e spiraal bij mij helemaal niet goed gevallen. Ik ben ouder en heb een kind gebaard. Het heeft bijna 1 jaar geduurd om uiteindelijk de strijd op te geven en hem eruit te laten halen door de gynaecoloog. 2 Primalutkuren gehad om bloedingen te laten stoppen. En bij weghalen bleek dat de spiraal niet goed zat. We hebben geluk dat er geen zwangerschap is ontstaan[lees meer...].
16-10-2019

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik heb een maand geleden de Diane-35 gekregen. Dit was omdat mijn oude pil niet meer leverbaar was en ik graag een spiraal wilde. Ik heb dus de Diane pil gekregen om de tijd te overbruggen tot mijn spiraal. Ik ben met het gebruik van de Diane pil een maand lang ongesteld geweest. Ook staat deze pil erom bekend dat hij een verhoogd risico heeft op trombose.
16-10-2019

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Ik heb van de huisarts de zoely een tijdje geleden voorgeschreven gekregen omdat ik niet goed reageerde op de andere pil die ik heb gehad. Ik heb nooit problemen gehad met deze pil en hij heeft voor mij altijd goed gewerkt. Weinig last van bijwerkingen, geen doorbraakbloedingen, niet zwanger.

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb eergisteren ochtend de kyleena spiraal laten zetten. Ik heb vooraf van de dokter oxycodon 5mg en diazepam 5mg gekregen zodat de plaatsing minder pijnlijk zou zijn. De plaatsing zelf viel inderdaad mee zolang je kan ontspannen. Ik heb sinds het plaatsen wel heel erg last van buikkrampen. Zo erg dat ik pauzes moet nemen als ik een stukje loop. Ik ga ervan uit dat dit [lees meer...]over gaat over een paar dagen maar voor als iemand ook een spiraal gaat laten plaatsen is dit wel iets om rekening mee te houden.
14-10-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik was altijd heel heftig ongesteld en heb geen kinderwens, zodoende rond mijn 21ste gestart met de prikpil. Fijn dat je bijna niet ongesteld wordt en af en toe wat klachten rond de cyclus waren er anders ook geweest.
13-10-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

4 jaar geleden laten plaatsen. Eerste jaar nergens last van . Daarna begon het. Haaruitval de plekken werden steeds meer iedere keer een verstopte douche putje. Haaruitval was zo erg dat ik mezelf moest kaal scheten ook kwam ik 20 kilo aan en bleef ik honger houden. Mijn libido ging omlaag , ik had last van stemmingswisselingen en werd depressief. Heb er drie jaar mee ron[lees meer...]d gelopen nooit mijn vinger erop kunnen leggen . Toen ik hem ging verwijderen de klachten besproken met de huisarts die adviseerde even een half jaar zonder Implanon te kijken of de klachten daarvan kwamen. Binnen een maand voelde ik mij beter viel ik weer af kwam mijn libido terug en nu een jaar later zit ik beter in mijn vel dan ooit. Ik raad iedereen dit horor anticonceptie af als je niet goed op hormonen reageert.
12-10-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Heb de Kyleena in totaal 6 maanden gehad. De afspraak om 'm te laten verwijderen stond al vast maar ik heb' m zelf eruit getrokken omdat ik helemaal gek werd van de bijwerkingen. Zelfs van de Mirena heb ik zulke bijwerkingen niet gehad!! Ik was constant ongesteld, had enorme rugpijn, een opgezette buik en buikpijn alsof ik iedere dag ongesteld moest worden. Hoofdpijn, [lees meer...]misselijkheid en ga zo maar door. Leek wel alsof ik zwanger was!! Heb zelfs nog een test gedaan.. Vaginale klachten werden steeds erger: slijm- en bloedverlies en bijna constant een vaginale schimmelinfectie. Daarbij voelde mijn baarmoedermond heel erg pijnlijk aan. Zo erg dat ik soms niet eens kon zitten van de pijn. Mijn haar is vreselijk dun geworden en heb er kale plekken aan overgehouden. Ik was het zooo beu!!! Nadat ik de spiraal eruit heb gehaald ben ik 4 dagen intens gaan bloeden. Nu dat gestopt is ben ik EINDELIJK weer de oude en heb nergens meer last van. Klote anticonceptie!!!

Kyleena (levonorgestrel)

Ik ben zeer overgevoelig voor hormonen. heb 4 jaar lang allemaal verschillende pillen gehad. allemaal hadden ze heel veel invloed op mijn mentale gesteldheid. toen over op de koper spiraal. dit was lichamelijk een ramp met extreem veel bloedverlies. toen over op een pil met lichaamseigen hormonen. mentaal weer een ramp. toen koos ik ervoor op elke ochtend mijn temperatuur [lees meer...]op te meten en via een app in de gaten te houden wanneer ik ovuleer. ik ben toen zwanger geraakt. heb een curettage gehad en daarbij gelijk de Kyleena laten plaatsen. deze is, wat ik toen niet wist, door mijn baarmoeder heen gegaan en naast mijn baarmoeder gaan zitten. hier kwam ik een half jaar later achter toen ik opeens weer zwanger bleek te zijn. het bleek ook nog eens een buitenbaarmoederelijke zwangerschap te zijn. met een operatie is de spiraal eruit gehaald en de eileider schoon gemaakt. toen koos ik ervoor om een maand later alsnog nog een keer de Kyleena te laten plaatsen toen mijn baarmoeder weer hersteld was. sinds 2 weken na het zetten tot nu ( een jaar later) heb ik vreselijk veel last van bacteriële infecties en schimmel infecties. meerdere kuren gehad van mijn gynaecoloog maar elke keer kwam het weer terug. ben compleet ten einde raad. er is geen optie meer voor me en zelfs de gynaecoloog weet niet wat ze met me aan moet. heb het nu een jaar lang geprobeerd maar heb ervoor gekozen om hem volgende week eruit te laten halen...

Mirena (levonorgestrel)

3 jaar geleden inlaten brengen door de huisarts, het was even wat gevoelig maar daarna dezelfde dag bijna geen last meer van gehad. Ik ben daarna nooit meer ongesteld geworden, een enkele keer een druppel bloed. Het inbrengen viel reuze mee, na alle horrorverhalen gehoord/gelezen te hebben. Ik was toen 17 en had nog geen bevalling gehad, dus het zou allemaal extra pij[lees meer...]nlijk zijn. Ik ben zeer blij dat ik het wel gedaan heb, want het viel reuze mee en ik hoef gelukkig niet aan anticonceptie te denken + ik word niet ongesteld. ik vind het een aanrader!
09-10-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben de pil 5 maanden geleden gaan slikken in begin had ik nergens last van, maar na een maand was ik al wat kilo’s bijgekomen en kreeg ik steeds meer hongergevoel. Na ongeveer 2 maanden heb ik een schimmelinfectie gekregen die is toen verholpen met antibiotica en 3 weken later had ik weer een schimmelinfectie en deze is toen met een pil die je in moet brengen verholpen,[lees meer...] heb nu weer een schimmelinfectie en stap nu van de pil af want het vermoeden van de dokter is ook dat het idd de pil is. Dus nu ga ik over op een spiraaltje.
05-10-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben nu al een tijdje bezig met deze pil. Soms ook tussen door gestopt om dat ik dacht dat het aan de pil lag dat ik zoveel lichamelijke klachten heb. Nu weer een week begonnen. En weer verschillende klachten.. enorm veel afscheiding (schimmelinfectie) hormonaal veel pukkels. Buikpijn hoofdpijn.. vind het echt een flut pil..
04-10-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Goede pil, jarenlang gebruikt totdat ik in de stopweek last van migraine kreeg, al was dat pas na 7 jaar gebruik zonder bijwerkingen. Ik moet wel zeggen dat ik het merk Bayer had en niet een of ander huismerk.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2214)
Depressie (1822)
Angst & paniekstoornis (1672)
Hoge bloeddruk (1274)
Acne/puistjes (886)