ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

26-11-2020 | Vrouw | 21
etonogestrel
Op mijn 15e ben ik begonnen met het slikken van de pil. Al gauw ben ik erachter gekomen dat ik erg gevoelig ben voor de pil, aangezien ik er extreem neerslachtig en somber van werd en mijn emoties buiten mijn eigen controle waren. Ik ondervond hier veel problemen aan. Daarna heb ik een ander soort pil gebruikt, volgensmij een meerfasen pil, die voor minder bijwerkingen zou[lees meer...] zorgen. Vervolgens heb ik een tijd geen anticonceptie gebruikt en mijn humeur klaarde erg op. Toen ik van het hormoonstaafje hoorde die lichte doses hormonen afgaf en je verder niks aan hoeft te denken, klonk het te mooi om waar te zijn. Dit is ook het geval geweest. De implanon zou drie jaar in je arm kunnen zitten en je beschermen tegen zwangerschap. Het inzetten deed geen pijn, binnen 10 minuten was ik weer weg en zat het staafje in mijn arm. Je voelde hem amper en er was ook geen litteken zichtbaar. Het eerste jaar was ik dolenthousiast, mijn menstruatie is al die tijd uitgebleven. Naast wat spotting van een paar weken in het begin. Wat toen wel is begonnen is mijn jarenlange ellende van blaasontstekingen, ik had ze letterlijk elke week. Ontzettend veel pijn. Superveel kostbare tijd aan verloren aangezien ik het huis niet uit kon van de pijn, of urenlang op de wc moest blijven zitten. Ik kon geen zoete dingen eten en ik had een blaasontsteking. Ik moest maar een tampon in doen en ik had een week lang een antibioticakuur. Wat een ellende. Ik heb superlang aan een onderhoudskuur gezeten, stopte ik daarmee kwamen de blaasontstekingen meteen terug. Ik wilde niet aan de antibiotica aangezien dat echt troep is voor je lichaam. Gelukkig vond ik dat d-mannose goed werkte voor mijn blaas. Maar was ik ongesteld op vakantie en wilde ik zwemmen? Een tampon zorgde er wel voor dat je niet meer van je vakantie kon genieten want dan had je een blaasontsteking voor de hele week. Na het eerste mooie jaar in mijn beleving, begon zo ook de ellende met de implanon. Maaaandenlang was ik ongesteld, leek het op te houden, begon het de dag na weer opnieuw. Ik ben ondertussen ook ontzettend veel tijd en geld kwijtgeraakt ook aan veel urineonderzoek, antibioticakuren, d-mannose potjes, cranberry producten, uroloog en daar het onderzoek, bekkenbodemfysiotherapeut, noem maar op. In de maanden dat ik ongesteld was, was ik ook nog eens NIET te genieten. Ik liep ontzettend erg tegen mezelf aan en emoties, maar het leven gaat gewoon door. Uiteindelijk na negatieve verhalen in mijn omgeving en onderzoeken van de implanon te lezen, heb ik na meer dan anderhalf jaar besloten om hem vroegtijdig eruit te laten halen. Waarvan een half jaar al aanzien of het beter werd was. Dezelfde dag dat de implanon eruit werd gehaald (deed ook geen pijn, verdoving gebruikt, amper een litteken te zien), ging bij mij een koperspiraal erin. Aangezien dat mij veel pijn deed slikte ik naproxen en 6 paracetemollen de eerstvolgende dagen. Doordat ik zoveel slikte, vergat ik mijn d-mannose te slikken. Normaal gesproken als ik d-mannose 1 dag niet slik, heb ik de volgende dag al een zere blaas. Alleen dit gebeurde niet. Nu een aantal weken later nog steeds geen blaasontsteking. En ik dacht, hoe kan dit????? En googlede implanon en blaasonstekingen. Wat blijkt, zijn blaasontstekingen een zeer zeldzame bijwerking van de implanon. Ik kan niet eens in woorden uitdrukken hoe verschrikkelijk het is om bijna áltijd een blaasontsteking te hebben en hoe dit mijn leven de afgelopen tijd had beïnvloed. Blijkt het gewoon door de implanon te zijn gekomen. Nou, vandaar ook dat ik dit verhaal deel want ik hoop in ieder geval dat als men dit leest en dan last krijgt van blaasonstekingen, er tenminste een link kan worden gelegd met de implanon. Voor mij was dit namelijk allesbehalve een pretje en ik ben blij dat ik er nu vanaf ben, maar helaas heeft het veel te lang geduurd.

24-11-2020 | Vrouw | 24
levonorgestrel
Sinds het plaatsen van de Kyleena heb ik maandelijks heftige migraine aanvallen waarbij ik mijn zicht deels verlies. Hiervoor had ik de Mirena spiraal. Toen nergens last van gehad.

EllaOne

23-11-2020 | Vrouw | 17
ulipristalacetaat
Ik heb deze pil genomen na mislukking van anticonceptie ik dacht ik doe het toch maar voor de zeker, ik had totaal geen klachten week lang na innamen maar de tweede week kreeg ik enorme krampen en was ik ver vermoeid. Alsnog vind ik deze pil erg goed ben sinds deze week weer ongesteld en liever bijwerkingen inplaats van toch ineens zwanger zijn.

21-11-2020 | Vrouw | 20
etonogestrel
Na jaren lang de pil te hebben geslikt wilde ik graag een anticonceptiemiddel waar ik voor een lange tijd niet bij na hoef te denken. Ik had gekozen voor de Implanon omdat ik simpelweg bang was voor het plaatsen van een spiraaltje. Het plaatsen ging over het algemeen super makkelijk! Mijn arm werd verdoofd en het was binnen enkele minuten klaar. Na het plaatsen heb ik 2 [lees meer...]weken met een grote blauwe plek op mijn arm rondgelopen. Dit nam ik natuurlijk voor lief. Al vrij snel kreeg ik last van gewichtstoename. Ik heb mijn Implanon 5 maanden gehad. In de laatste 3 maanden ben ik ongeveer 15 kg aangekomen. Daarnaast had ik last van stemmingswisselingen. (Ik moet toegeven, minder dan de pil dus een kleine pluspunt.) Een maand na het plaatsen werd ik ook nog eens continu ongesteld. Ik heb geen dag gehad wanneer ik niet ongesteld was. Soms heftiger dan de andere dagen maar nooit was het even weg. Ik probeerde het nog 4 maanden aan te kijken maar ik werd alleen maar zwaarder en bleef maar ongesteld. Ik heb toen besloten om mijn Implanon te laten verwijderen. Ook deze ingreep ging niet zoals verwacht. Mijn staafje was een soort vastgeplakt aan de huid?! Hierdoor moest het sneetje groter worden en is hij er gebogen uitgegaan. Ik heb dus uiteindelijk een best groot lelijk litteken, veel kilo's en een slechte ervaring erbij.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

20-11-2020 | Vrouw | 15
ethinylestradiol/levonorgestrel
Niet aan beginnen. Troep is het. Zorgt voor depressies bij je puber.

17-11-2020 | Vrouw | 22
levonorgestrel
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik de Kyleena spiraal laten plaatsen. In het begin veel buikpijn en spotting gehad, maar dit hield na een aantal weken op. Daarna ben ik een paar maanden klachtloos geweest. Na ongeveer een jaar na plaatsing begonnen de klachten weer. Het begon met elke week buikpijn. Dit werd op een gegeven moment om de drie dagen, en de laatste weken z[lees meer...]elfs elke dag. Het waren intense buikkrampen, een paar uur per dag. Alsof mijn lichaam de spiraal eruit wilde hebben. Ik besloot het al die tijd nog even aan te kijken maar ik heb hem uiteindelijk toch laten verwijderen omdat ik het niet meer trok. Mijn huisarts vertelde dat er enorm veel klachten binnenkomen over dit spiraal, en dat hij hem zelfs hierdoor niet meer plaatst. Ook zwangerschappen komen voor bij vrouwen met de Kyleena spiraal. Er is weinig te vinden op internet over dit spiraaltje. Ik wil alle vrouwen die dit lezen waarschuwen: neem dit spiraaltje niet. Als je een hormoonspiraal wil, neem dan de Mirena. Praat erover met je huisarts of gynaecoloog. Mensen, inclusief ik, vertrouwen de Kyleena niet en ik vind dan ook dat hier onderzoek naar gedaan moet worden, of in ieder geval dat hij voorlopig niet meer geplaatst mag worden. Want persoonlijk vind ik dit een ernstige zaak.

16-11-2020 | Vrouw | 31
levonorgestrel
Zetten ging goed. Weinig pijn maar had wel al twee kinderen gekregen. Helaas is daar al het positieve mee gezegd. Veel stemmingswisselingen. Ook ben ik maandelijks evengoed ongesteld, vaak rond de 15 a 20 dagen matig achter elkaar. Heel vervelend.

Cerazette (minipil)

12-11-2020 | Vrouw | 36
desogestrel
Nadat ik door het gebruik van de normale anticonceptie pil longembolieën heb gekregen, ben ik op advies van de artsen overgestapt op deze pil. Andere vormen van anticonceptie zijn bij mij niet mogelijk. De eerste 2 a 3 maanden had ik erg veel last van spotting en een onregelmatige menstruatie. Daarna is de menstruatie geheel uitgebleven.

Yasmin

03-11-2020 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/drospirenon
Deze pil heb ik 7 jaar geslikt. Helpt goed tegen veel bloedverlies tijdens de menstruatie en deed wonderen voor mijn huid. Ik had echt nooit meer een onzuivere huid, maar dan ook echt nooit. Ik had welgeteld 1 hooguit 2 minuscule puistjes tijdens mijn menstruatie. En natuurlijk het belangrijkst: geen zwangerschap ;) Nadelen die ik ervaarde: maandelijks migraine, afvlak[lees meer...]king van mijn emoties en bijna geen libido. Werd nooit echt meer opgewonden. Ik dacht dat er iets mis was met mij maar het was gewoon de pil. Daarom uiteindelijk gekozen voor hormoon vrije anticonceptie (koperspiraal). Die vervelende bijwerkingen zijn dus allemaal verdwenen! Maar mijn mooie huid helaas ook...

Microgynon '20'

30-10-2020 | Vrouw | 41
ethinylestradiol/levonorgestrel
Pijnlijke borsten , hoofdpijn af en toe bulten in het gezicht. . Na een maand was dit over. 2.5 jaar heel evreden toen opeens eerder dan einde van de strip ongesteld, soms nog 5 of 4 pillen te gaan. Ik ben inmiddels 8mnd gestopt wou over stappen op de nuvaring maar lees teveel klachten en hogere kans op trombose dus ik ga toch nog een keer de pil proberen

29-10-2020 | Vrouw | 24
levonorgestrel
In eerste instantie was ik blij met de kyleena spiraal. Los van wat buikpijn was ik zeker tevreden. Echter, na een aantal maanden kreeg ik constant last van blaasontstekingen. Bijna elke maand liep ik wel een week met een blaasontsteking. Dit is natuurlijk helemaal niet fijn. Na 8 maanden ongeveer viel het me op dat ik minder blij was, ontzettend kon doormalen over dingen,[lees meer...] door het minste en geringste in de stress schoot en ontzettend was aangekomen. Dit was er echt een beetje ingeslopen. In eerste instantie dacht ik: dit kan door heel veel dingen komen. Tot ik van een vriendin hoorde dat zij een ballerine spiraal had. Dit is een koperspiraal zonder hormonen. Ik ben 4 weken geleden overgestapt en ik kan je vertellen: wat een verademing. Geen buikpijn, ik ben afgevallen, en ik herken mezelf weer terug! Voor iedereen is dit anders natuurlijk maar voor mij absoluut geen hormonen meer!

25-10-2020 | Vrouw | 21
levonorgestrel
Na 3 jaar een koperspiraal te hebben gehad (omdat ik liever geen hormonen wil), toch overgestapt naar een Kyleena. De koper spiraal was het eerste jaar prima, op heftige ongesteldheidsklachten na. Maar sinds 11 maanden continu bloedverlies, zo erg dat ik meerdere keren per dag mijn tampon moest verschonen omdat het zo veel bloed was. Nu sinds een kleine week mijn kylee[lees meer...]na spiraal. Ik heb alleen de eerste dag wat bloedverlies gehad. Het plaatsen van de Kyleena spiraal was ook niks vergeleken met het zetten van de koperspiraal. Nu wel last van afscheiding, maar ik denk dat dit met een aantal dagen/weken wel weer weg zal gaan. Tot nu toe erg tevreden.

24-10-2020 | Vrouw | 25
levonorgestrel
Ik heb helemaal hetzelfde! Hopelijk verminderen deze klachten

Cerazette (minipil)

22-10-2020 | Vrouw | 37
desogestrel
Ik ben 3 weken na de bevalling gestart met de Cerazette. Ik had een bevalling met weinig bloedverlies en na het vloeien in de eerste week vloeide ik niet of nauwelijks meer. Tot het met 4 weken weer startte en tot 6 weken aanhield. Inmiddels heviger aan het vloeien en door gynaecoloog stopweek geadviseerd voor onttrekkingsbloeding. Sinds start met Cerazette ook onverklaar[lees meer...]bare jeukende acne achtige plekjes op gezicht en hals, meerdere dagen aaneen ineens stevige hoofdpijn en opvallend meer haaruitval. Ik ga na de stopweek in het geheel niet meer met deze pil verder. Heb enorme spijt dat ik er uberhaupt mee begonnen ben, aangezien je kind er ook altijd van meekrijgt. Die heeft ook ineens met 5-6 weken last van baby acne. Geen idee of er een link zit maar ik voel me er niet prettig meer bij. Grootste nadeel is het vanuit niets ineens weer flink gaan vloeien.

EllaOne

22-10-2020 | Vrouw | 28
ulipristalacetaat
Nu twee keer gebruik moeten maken van deze morning after pil. Beide keren geen enkele bijwerking ondervonden en nog belangrijker, ik ben niet zwanger geworden.

Lovette

21-10-2020 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel
Over het algemeen ben ik wel tevreden over deze pil. Ik ben drie jaar geleden begonnen met deze pil vanwege acné, overmatige haargroei door PCOS en onwijs veel krampen tijdens de menstruatie. Voor de Lovette slikte ik de Yasmin pil, maar daarvan kreeg ik erge menstruaties en kramp in m'n kuiten., en voor de Yasmin slikte ik de gevaarlijke Diane-35, waarvan ik per direc[lees meer...]t ziek werd en gelijk gestopt ben. Ook hielpen beide pillen niet tegen haargroei en acné. De Lovette hielp wel tegen krampen en hevige menstruaties, maar niet tegen acné en haargroei. Ook had ik last van gewichtstoename bij alle pillen. Maar ik had verder geen andere klachten bij deze pil zoals ziek, veel kramp, pijnlijke borsten etc etc. Anderhalf jaar geleden gestopt met de Lovette, omdat ik een doorbraak bloeding kreeg die niet wilde stoppen. Ook zag ik niet in waarom die pil nog nodig was, ik had destijds toen ik stopte geen relatie. Ik heb toen een jaar lang geen menstruatie gehad. Inmiddels heb ik een relatie waardoor ik weer begonnen ben met de Lovette. Momenteel erg misselijk, brandend maagzuur en buikpijn, maar verder niks. Misschien nog afwachten. Op de doorbraak bloeding 1,5 jaar geleden na en een jaar lang geen menstruaties, was ik zeer tevreden over de Lovette, weinig bijwerkingen.

19-10-2020 | Vrouw | 32
levonorgestrel
Ik ben tevreden over dit spiraal. Het zetten is niet prettig, maar dat ben je snel vergeten. Ik heb weinig bijwerkingen gehad, in het begin lichte hoofdpijn, maar kan dit niet direct relateren aan het spiraaltje. De eerste maand nog een kleine bloeding en daarna helemaal vrij. Geen buikpijn meer of andere ongemakken! Ben er heel blij mee.

14-10-2020 | Vrouw | 33
levonorgestrel
Ik heb drie maanden geleden de kylenaa genomen na twee zwangerschappen. Ik had direct zeer veel bijwerkingen. In het begin had ik dagelijks buikkrampen. Dit is na ongeveer 6 weken minder geworden. Verder had ik als bijwerkingen continu bloedverlies (bruin/vocht), haaruitval, extreme vermoeidheid, depressieve gevoelens, heftige buikkrampen, rugpijn, opgejaagd gevoel, slecht[lees meer...] slapen, nachtmerries, onrust, migraine voor ongesteldheid, vermoeide spieren en stinkend zweet. Ik twijfelde continu of dit aan de spiraal lag en merkte dat de bijwerkingen er langzaam inslopen. Ik had het gevoel dat ik mij aanstelde. Ik heb nu de spiraal nu enkele dagen laten verwijderen en ik voel mij direct zoveel beter. Voor mij was deze spiraal dus echt geen succes en ik had het gevoel dat mijn lichaam continu reageerde op dit vreemde voorwerp in mijn baarmoeder. Ik raad iedereen aan om kritisch te blijven op de bijwerken en niet maar af te wachten. Voor je het weet zijn er allemaal bijwerkingen die je niet meer relateert aan de spiraal.

13-10-2020 | Vrouw | 18
levonorgestrel
Ik vind het belangrijk om mijn ervaring te delen aangezien de mensen die klachten hebben vaker het internet opzoeken dan mensen die tevreden zijn. De forums stonden vol met klachten over het spiraaltje met slechts enkele positieve ervaringen. Het plaatsen was kort pijnlijk, dat moet ik toegeven. Ookal varieert dat ook per persoon. Het is belangrijk dat je de eerste week ru[lees meer...]stiger aandoet maar je kan wel gewoon naar werk of school. Ik heb in de eerste week wel buikkramp ervaren maar met een ibuprofen duurde dat ook niet lang. Ik heb na plaatsing wat lichte bloeding gehad maar dat hield ook niet lang aan. Je voelt er na de beginperiode niks van en het is super gemakkelijk. Ik hoef niet elke dag te denken aan het innemen van een pil. Mijn vriend vind het ook heel gemakkelijk. Als je beide weet dat je soa vrij bent hoef je geen condooms te gebruiken tenzij je dat fijn vind maar wij prefereren zonder dus dan is het helemaal gemakkelijk. Ik zou het zeker aanraden.

09-10-2020 | Vrouw | 26
levonorgestrel
De Kyleena spiraal plaatsen ging makkelijk. Ik hoopte minder last te hebben van de hormonen dan bij de vorige anticonceptiemiddelen. Helaas een paar dagen erna last van moeheid, extreme misselijkheid, slechte huid, gevoel van opgezet gezicht, onrust, niet goed kunnen slapen, je hart snel voelen bonken. Ik voelde me ook al snel erg depressief worden. Ik had geen plezier mee[lees meer...]r, kon me niet concentreren, was erg moe en het voelde alsof er een sluier van duisternis was gevallen. Al met al erg veel nare bijwerkingen, waardoor ik het niet nog langer wilde aankijken. Hij moest er uit.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

09-10-2020 | Vrouw | 31
ethinylestradiol/levonorgestrel
Mijn ervaring wisselt heel erg van welk merk pil. Eerst het standaard doosje van PCH. Heel fijn. Eindelijk weer regelmaat en kon mijn menstruatie ook eindelijk weer eens een weekje uitstellen indien nodig. Sinds een half jaar niet meer verkrijgbaar en nu Focus. Wat een enorme troep. Een pil vergeten of stopweek zorgt voor ondragelijke hoofdpijn en sinds gebruik heel veel[lees meer...] last van puistjes. Constant moe. Zusje heeft helaas dezelfde klachten maar huisarts wil niet meewerken aan een ander merk, want het is hetzelfde medicijn. Ik wil mensen echt waarschuwen voor als je Focus (roze doosje) voorgeschreven krijgt. Let goed op, als je extra klachten hebt, direct de huisarts bellen. Geen idee wat deze fabrikant in de pil stopt want in PCH niet zit, maar voor mij echt afschuwelijk.

Zoely

05-10-2020 | Vrouw | 24
estradiol / nomegestrol
Na stoppen met deze pil verdwenen mijn gezondheidsklachten als sneeuw voor de zon, ondanks veelvuldig ziekenhuisonderzoek nooit ontdekt dat het al die tijd al aan deze pil lag. Wees dus alert bij gebruik!

Mirena

04-10-2020 | Vrouw | 43
levonorgestrel
Ik heb het spiraal laten zetten ivm overgangs klachten waaronder heel veel bloedverlies door 2x per maand menstrueren. 12jr hormoonvrij geweest dus zag dit totaal niet zitten maar na 8maanden 2x per maand heel heftig ongesteld te worden moest er wat gebeuren.. want Ik was een wandelende tijdbom qua hormonen in mijn lichaam. Koperspiraal verwijderen was een hel en het pla[lees meer...]atsen van de mirena was ook geen pretje daardoor. 1e wk elke dag bloedverlies gehad maar veel minder dan dat ik gewend was. 2e tm 5e wk nog vaak spotting per dag maar nam na 3e week af en is alleen nog met plassen iets zichtbaar en als ik teveel gedaan heb qua tillen of sporten dan bruin bloedverlies. Wel nog regelmatig kramp gevoel in mijn buik en rug maar houdt even aan en verdwijnt. Wel erg weinig vaginaal vocht wat weer irritatie oplevert.. Maar geen hormonale overgangs trekjes meer, lekker weer rustig. Wel aangekomen terwijl ik op dieet ben en sport (buik bovenbenen,billen en vooral de borsten die zijn vaak opgezwollen) 1e menstruatie ook weer 1x pm en was vrij normaal.. nu wachten op de volgende. Wel vaker hoofdpijn lijkt het

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje)

03-10-2020 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal
Over het algemeen was ik erg tevreden over deze spiraal. Na meerdere anticonceptie middelen met hormonen waar ik veel last van had was dit echt een uitkomst. 20 maanden heeft de spiraal goed gewerkt, totdat ik mijn menstruatie miste. De kans op zwangerschap met deze spiraal is 0,8% en het is ons toch overkomen.

Mirena

02-10-2020 | Vrouw | 42

29-09-2020 | Vrouw | 24
levonorgestrel
Nadat ik op mijn 16e een Mirena spiraal liet plaatsen, omdat ik niet tegen de pil bleek te kunnen, werd ik al vrij snel niet meer ongesteld. 5 jaar later was het tijd voor vervanging en bood mijn huisarts mij de Kyleena spiraal aan. Ik ben nog nooit zwanger geweest dus dan was de Kyleena geschikter en had ook minder hormonen. Het plaatsen was niet prettig maar dubbel en dw[lees meer...]ars waard, na het zetten had ik minimaal bloedverlies voor 2 dagen daarna helemaal niks meer. Ik heb deze spiraal nu al 1,5 jaar en dus nog steeds geen bloedverlies en geen zwangerschap ;-). Verder heb ik geen last van bijwerkingen op heel soms wat steken in de onderbuik na, maar of dat nou hiervan is vind ik moeilijk te beoordelen. Al met al ben ik dik tevreden!

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje)

29-09-2020 | Vrouw | 24
koperhoudend spiraal
Heb mijn Flexi T spiraal nu een half jaartje Zeer tevreden na lang pil gebruik mijn menstruaties Zijn goed regelmatig waarvan 2 sterkere dagen bloed verlies, dat is heel fijn. Na 5 dagen ben ik er haast vanaf. Mijn lichaam is ook gewend aan de normale cyclus Eerst was dit 7 dagen even doorbijten in het begin. Maar wat voel ik me fris weer geen hormonen in mijn bloed[lees meer...] en moedernatuur doet haar ding. Wel even een dingetje ik voel afentoe steken voor mijn menstruatie en de touwtjes zijn voelbaar afentoe voor mijn vriend, dit komt vooral voor in de laatste week. Na de cyclus is dit helemaal weg! Ik raad het zeker aan voor meiden die geen hormonen willem.

27-09-2020 | Vrouw | 32
levonorgestrel
In februari heb ik een Kylena spiraal laten plaatsen door mijn verloskundige. Na mijn twee zwangerschappen, was dit voor ons voorlopig de beste keuze voor anticonceptie. Ook mijn keuze in de hoop dat de menstruatie uiteindelijk uit zal blijven. Voor mijn zwangerschappen heb ik 10 jaar de anticonceptiepil geslikt. Daarna bijna 4 jaar, zonder anti conceptie vanwege kinde[lees meer...]rwens. Tussen 2 zwangerschappen door heb ik nog 1 jaartje een koperspiraal gehad, maar hierbij had ik 7 dagen een hevige menstruatie. Het plaatsen en de dagen erna heb ik geen klachten gehad, dus volledig pijnvrij. De eerste maanden verliepen mijn menstruaties normaal en voornamelijk geringe menstruatie. De laatste 3 tot 4 maanden kwamen de menstruatie om de 3 weken. Op dit moment heb ik sinds een week bruine afscheiding en het gevoel dat de menstruatie ieder moment kan beginnen, maar het zet niet door. Ook heb ik sinds 3 maanden stemmingswisselingen.

27-09-2020 | Vrouw | 41
etonogestrel
Echt geen aanrader! Mijne is zoek, hoop dat het staafje alsnog gevonden wordt doormiddel van de echo die ik over 2 weken krijg en dan opnieuw naar de dokter voor het verwijderen. Momenteel een flinke bloeduitstorting op mn arm en hechtingen

Diane-35

27-09-2020 | Vrouw | 20
cyproteron / ethinylestradiol
Ik neem nu al een jaar deze pil, 6kilo bijgekomen. Oke zeker niet helemaal de schuld van de pil dacht ik. Maar ik heb ook heel veel last van stress en dat is begonnen sinds ik de pil neem. Bloed laten testen, bleek dat men cortisol (stresshormoon) zeer hoog was, door de pil. Alle bijwerkingen en dus ook bijkomen heb ik daar aan te danken. Binnen 2 weken afspraak bij in het[lees meer...] ziekenhuis om een koperspiraal in te steken zonder enige hormonen. Heef nogal met mijn lichaam gespeeld. Metabolisme is ook vertraagd door de pil, waardoor ik zeer moeilijk afval.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2434)
Depressie (1983)
Angst & paniekstoornis (1905)
Hoge bloeddruk (1378)
Blaasontsteking (1000)