ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

30-03-2020

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

ik heb mijn staafje in december gezet 2019 en ben in 1 maand 9 kilo bijgekomen :O en januari nog eens 3 kilo en in februari/ maart nogmaals 1 kilo erbij vindt het echt niet leuk ga het laten verwijderen ben er klaar mee ik heb zelf ook last van angststoornis en dat is door dit staafje verdubbelt :( en heb steeds buikpijn elke week omdat ik niet ongesteld meer[lees meer...] word ik vind het echt een drama staafje weg ermee !!! raad het echt niet aan :( voel me ook erg depri erdoor dat is mijn mening
30-03-2020

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik ben de cerazette gaan nemen, omdat ik anticonceptie wolde met zo min mogelijk hormonen. Ik slik hem nu een jaar en op een verlaagd libido na heb ik geen bijwerkingen. In het begin werd ik nog ongesteld, dit werd in de loop van de tijd steeds minder tot dat deze helemaal weg bleef. Voor mij is dit echt de perfecte anticonceptie, vrijwel geen bijwerkingen en niet meer ong[lees meer...]esteld.
29-03-2020

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb het kyleena spiraaltje nu net een week. Het plaatsen deed pijn, maar was te verdragen. Ik had hiervoor ook niets ingenomen dus het viel goed mee. Ik heb het spiraaltje laten plaatsen op de vierde dag van m'n menstruatie en deze is nu nog steeds niet gestopt. Normaal duurt deze maar 5 dagen. Ook heb ik nog steeds last van bruinverlies en hevige krampen. Is dit he[lees meer...]rkenbaar?
28-03-2020

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Nadat ik mijn vriend leerde kennen op latere leeftijd, besloot ik anticonceptie te nemen omdat ik zeker geen kinderen wilde en inmiddels 40 jaar oud was.. de pil leek me de ideale optie... makkelijk ook je kon eens een maandje doorslikken..maar na 5 jaar kreeg ik steeds meer last van hoofdpijn en mijn psyche gesteldheid was al niet optimaal, maar het gebruik van de pil gi[lees meer...]ng het zeker niet beter... ik was vermoeid en had weinig adem en conditie.. Ik besloot zelf eens de bloeddruk op te meten en daar schrok ik toch enorm van.. met een bovendruk van rond de 185 en een onderdruk van rond de 111.. en dit bleef ook na meerdere metingen, dus een bezoek aan de huisarts, en dus weer een medicijn erbij voor de bloeddruk... de link met de pil werd niet eens gelijk gelegd... ik ben me toen gaan verdiepen in de pil en vooral bij jonge meiden bij de start van de pil kan hoge bloeddruk voorkomen, maar bij mij is deze nooit in de gaten gehouden na de start van de pil... ik besloot te stoppen en na een tijdje ging de bloeddruk omlaag en kon ik na aandringen bij de huisarts om af te bouwen met de bloeddrukverlagers ook met de bloeddrukmedicijnen stoppen en nu is mijn bloeddruk normaal zonder enig medicijn, maar puur doordat ik met de pil gestopt was.. mijn huisarts geloofde het in eerste instantie allemaal niet zo, maar het bewijs is er... ik ben ook wat dat betreft niet zo'n voorstander van medicijnen slikken.. Dus hierbij een waarschuwing.. al die hormonen doen zoveel in je lichaam... daar sta je vaak niet bij stil...
28-03-2020

T-Safe (koperhoudend spiraal)

5 maanden geleden na de bevalling van mijn 2e dochter heb ik een t-safe laten plaatsen. Ik wilde geen hormonen meer. Sinds die tijd heb ik rond de eisprong pijn in mijn bovenbenen. Soms zo erg dat ik er paracetamol tegen inneem. Ook de hele maand door af en aan pijn in m’n onderrug en baarmoeder. Het valt me op dat dit vaak gepaard gaat met een vieze, metaalachtige smaak i[lees meer...]n mijn mond.
27-03-2020

Kyleena (levonorgestrel)

Het inbrengen van de spiraal is uiteraard niet prettig. Mijzelf voorbereid door 24 uur van te voren een spiegel paracetamol 4x dgs 500mg op te bouwen. De eendenbek is niet comfortabel. Het inbrengen was echter binnen een minuut gebeurd en viel alles mee. In het begin heeft mijn baarmoeder iets gekrampt, maar dit was niet te vergelijken met mijn “normale” menstruatiepijnen [lees meer...]die ik voorheen had. In het begin regelmatig gecontroleerd of de draadjes nog voelbaar waren, deze zijn een tijdje voelbaar geweest maar waren dit na enkele weken niet meer. Heb mij netjes aan de voorschriften van de huisarts gehouden en heb ook nacontrole gehad. De draadjes van het spiraal waren netjes om de baarmoedermond gekruld. Ik heb het kyleena spiraal nu ongeveer een jaar. Ik word nog wel regelmatig ongesteld. Mijn menstruatie is echter NIETS vergeleken met wat het voorheen was. Voorheen had ik enorme last van mijn hormonen, dit begon al 2 weken voordat mijn menstruatie begon. Zo ook de fysieke klachten, hoofdpijnen, misselijk, krampen, rugpijn, vermoeidheid. Dit alles ervaar ik nu in MINIMALE mate. De hormonale buien zijn sporadisch, van korte duur en kan ik koppelen aan mijn menstruatie. De fysieke klachten zijn minimaal aanwezig en ook is mijn vloed minimaal. Tot op heden nog niet zwanger geraakt, dus ik ben door alles zeer gebaat bij dit product. Heel erg tevreden en kan dit iedereen aanraden.
25-03-2020

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Zeer positief! Geen bijwerkingen! Zelfs minder ongesteldheidsklachten nadat ik gestopt ben met de pil en de t-flex heb. Van 7 dagen naar 5 dagen bloeden en minder krampen. Eerste 2x ongesteld na het plaatsen waren wel wat heftiger met krampen maar nog lang niet ondragelijk. Pcm hielp al genoeg. Alleen het inbrengen is zeer onprettig maar dat is algemeen bekend... ik kan[lees meer...] deze spiraal iedereen aanbevelen. Zonder de hormonen ben ik een ander mens geworden, lichaamsveranderingen (positieve) en hoef je niet meer dagelijks aan een pil te denken. Hoe cliche het ook is, dit is gewoon super fijn.
25-03-2020

Gynefix (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

After falling pregnant with the flexi-T 350 I opted for the gynefix. Insertion was a breeze. Go to a doctor who has had the specific training. I was given a cervix softening pill about 3 hours before, and then the cervix was numbed as well during the procedure. The actual insertion felt just like a needle prick -- not a big deal at all. I had some cramps after for a few da[lees meer...]ys, and am still having a bit of spotting here and there, but I am also breastfeeding and my cycle hasn't returned, so it could also be due to that. -------------------------------------------------------------------------------- Vertaling naar het Nederlands: Nadat ik zwanger was geraakt tijdens gebruik van de flexi-T 350, koos ik voor de gynefix. Inbrengen was een eitje. Je gaat naar een arts die de specifieke training heeft gehad. Ik kreeg ongeveer 3 uur vooraf aan de plaatsing een verzachtende pil voor de baarmoederhals, en bovendien werd de baarmoederhals verdoofd tijdens de procedure. De feitelijke inbrenging voelde net als een naaldprik - helemaal geen probleem. Ik had een paar dagen last van krampen en heb hier en daar nog steeds een beetje spotting / bloedverlies, maar ik geef ook borstvoeding en mijn cyclus is niet teruggekeerd, dus dat kan ook de oorzaak zijn.
23-03-2020

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Mijn ervaring is op dit moment erg goed! 3 maanden heb ik hem nu, in het begin Voelde ik hem wel eens prikkelen maar dit lijkt Nu al goed weg te zijn, ik voel hem nauwelijks meer zitten. Het zetten duurde wat langer als normaal maar deed ook zeker wel pijn, doe lekker rustig aan die dag Beweeg niet teveel, pak een kruik ik heb hem op een vrijdag geplaatst zodat er e[lees meer...]en weekend tussen zit. Rusten werkte echt bij mij. En na lang pil gebruik kreeg ik na 1 maand mijn menstruatie terug de 2de was ook precies optijd! Met de spiraal. Ik vind de flexi T erg fijn kleiner spiraaltje er zit ook iets meer koper bij, 1 tip gebruik de cup niet ik kreeg er een flinke buikpijn van. Godzijdank bleek hij nog goed te zitten bij de echo. Het voordeel is dat ik hem ook liet zetten buiten mijn stopweek om. Dus heb ook totaal niet gebloed, alleen maar na het zetten even. Dat komt door een wondje bij de baarmoedermond van het zetten. Ook let ik een klein beetje op mijn vruchtbare weken Met de hoop dat de spiraal nog beter werkt aangezien het geen hormonen bevat. Ik voel mijn eisprong erg goed aan. Verder voel ik me fitter! Niet meer zo moe beter libido geen gespannen borsten meer. Hier wilde ik voor gaan, de pil zorgde ervoor dat ik verdoofde en alles erg oppervlakkig werd. Het idee dat mijn lijf weer geactiveerd is met eigen sturing vind ik fijn.
23-03-2020

Mirena (levonorgestrel)

Het zetten van het spiraaltje was pittig pijnlijk maar na een paar uur voelde ik alsof ik ongesteld was. Daarna niks aan de hand. Na 2 weken waren de krampen nog niet gestopt, ondertussen blaasontsteking, krampen, rugpijn, pijnlijke borsten(nu 7 maanden later) afspraak met het ziekenhuis ter controle door de krampen. Als ik dit allemaal wist had ik hem nooit laten zetten. [lees meer...]De prikpil of iets anders had minder pijnlijk geweest. Ik ben ook na het zetten nog maar 2 keer ongesteld geweest, daarna geen bloedingen meer maar wel de pijn ervan. Voor mij was dit dus geen goede oplossing. Ik word er ook echt heel onzeker van. Gelukkig geen emotionele buien meer...
20-03-2020

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Nu sinds een jaar heb ik een implanon. Vlak na het zetten had ik wel last van spotting. Twee maanden na het zetten had ik een heel lange menstruatie van wel 14 dagen, waarna ik eenmalig ernaast nog de pil heb geslikt om het bloeden te stoppen. Nadat ik voor 3 weken de pil slikte ben ik daarna niet meer ongesteld geworden. Nu dus al ruime 9 maanden geen bloeding. Heel fijn![lees meer...] Overal staat dat de eerste 6 maanden een soort instelperiode is, dus ik was niet verbaasd. Al met al ben ik erg tevreden.
18-03-2020

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Over het algemeen ben ik zeer tevreden van de koperspiraal. Maar ik heb een vraagje, sinds de spiraal heb ik moeite met mijn orgasme. Het is niet zo intens als voordien. Ik ben niet zeker dat het door de spiraal komt. Zijn er nog mensen met deze ervaring?
16-03-2020

Kyleena (levonorgestrel)

Met het zetten van de spiraal had ik geen enkel probleem voelde wel even een kramp tijdens het zetten, maar half uur later stond ik weer op de werkvloer zonder enige problemen. Mijn 1ste menstruatie begon nadat die er een maand in zat, mijn menstruatie krampen waren erger dan voordat ik mijn spiraal had. 1 keer was het zo erg dat ik ziek naar huis moest omdat ik niet meer [lees meer...]normaal mijn werk kon doen. Nu zit mijn spiraal er 7 maanden in en heb ik nog altijd last van heftige menstruatie krampen waar ik niet mee aan het werk kan, de bloedingen zijn gelijk gebleven maar ze houden wel langer aan. Ook heb ik meer last van Witte afscheiding.Ik hoor van de mensen om mij heen dat sinds ik mijn spiraal heb agressiever ben gaan reageren op situaties, ik krijg regel matig te horen dat ik een ander mens ben geworden sinds ik mijn spiraal heb. En twijfel nu of ik hem nog moet laten zitten of er toch uit laat halen.
10-03-2020

Ballerine (koperhoudend spiraal)

Na drie jaar te hebben geklooid met de T-Safe spiraal ben ik overgestapt op de ballerine. Les 1: altijd een spiraal laten zetten door de verloskundige en niet door de huisarts. Wat een verademing! Het deed relatief weinig pijn terwijl ik de eerste keer bijna van mijn stokje ging. En dan te bedenken dat ik al twee kinderen heb. Ik was hoopvol dat de ballerine mijn bloedinge[lees meer...]n zou bekorten en verminderen. Vermindert zijn ze wel wat, maar er zit nu totaal geen regelmaat meer in. Het begint een paar dagen met wat oud bloedverlies, heel miniem, dan gaat het over in echt vloeien voor een dag of drie en dan stopt het waarna het na vier dagen niets weer verdergaat. Onnodig te zeggen dat ik hier niet blij mee ben! Ik heb geen pijnlijke krampen meer zoals bij de t-safe, wel een beetje menstruatiepijn maar dat hoort erbij. Verder heb ik al sinds ik de koperspiraal heb, last van bacteriele vaginose. Dat schijnt een bijwerking te zijn. Heel vervelend. Toen ik mijn verhaal wilde plaatsen op de officiele website van de ballerine, werd het doodleuk niet geplaats....het is wel duidelijk dat het daar puur om winstbejag te doen is! Ik weet nu niet goed wat ik zal doen met het spiraal; ik zou hem er het liefst uit laten halen maar wil geen zwangerschap en ik kan niet tegen hormonen. Ik heb weinig keuze.
09-03-2020

Kyleena (levonorgestrel)

Hier een hele positieve ervaring. Een half jaar na de geboorte van mijn dochter de spiraal laten plaatsen op de 2e dag van menstruatie. Ik heb helemaal nergens last van gehad, geen pijn, geen kramp, geen naar gevoel. Ook vantevoren niks ingenomen tegen de pijn, gewoon goed gegeten, niks speciaals. De spiraal was geplaatst door een specialiste van mijn verloskundigenpra[lees meer...]ktijk, die ik ook tijdens zwangerschap en in de kraamweek heb gezien en gesproken, dus ook dat hielp mee tegen eventuele spanning. Heel erg tevreden over de Kyleena, heb deze nu een jaar en mijn menstruatie is nagenoeg verdwenen. Rondom menstruatie tijd krijg ik wel last van acne, iets wat ik voorheen ook had,maar dat is ook zo weer weg.
06-03-2020

Mirena (levonorgestrel)

Ik was al jaren bekend met de pil. Maar om risico op trombose en hormonen door heel lichaam wilde ik eens van de pil naar Mirena spiraal. Minder ongesteld, je hoeft niet aan de pil te denken, lokale afgifte hormonen. Klonk als muziek in de oren. Ik heb mega veel onrust gekregen, paniekaanvallen, instabiel en acne. Nog nooit puistjes gehad. Nu was het hele kaaklijnen link[lees meer...]s en rechts vol met atheroomcystes. Bij de dokter werd er niet aan gedacht dat het van spiraal kwam. (hormoonhuishouding) Met 6 mnd bij dermatoloog geweest nadat ik biopten moest laten afnemen, had echt mega atheroomcyste plek , breidde zich zich meer uit. Bij 3e dermatoloog die vroeg uit over anticonceptie. Dus spiraal eruit laten halen. 1.5 jaar verder, ik wilde namelijk even helemaal geen anticonceptiepil meer, lichaam tot rust. Maar alles bleef, paniek, acne. Ik werd naar psycholoog gestuurd daar 2j geweest, geen verschil. Toen heb ik op eigen initiatief besloten dat ik weer wilde starten met anticonceptie pil. Na 2 weken werd de huid al beter en geen paniekaanval meer gehad. Hormoonhuishouding kan heel heftig zijn. Zelfs de psycholoog zei ' daar moet je het niet in zoeken, weer de pil, beter SSRI nemen' nou..... Ben blij dat ik dit heb geprobeerd. Nu 5 mnd weer aan de pil en geen paniekaanval meer gehad sinds start en huid is weer helemaal rustig!!!! Dus luister naar je eigen intuitie.
05-03-2020

Mirena (levonorgestrel)

Na de zwangerschap van mijn zoontje de spiraal laten plaatsen. Dokter was zeer zorgvuldig en ik vond het plaatsen al met al voornamelijk ongemakkelijk, met wat krampen Er werd al gezegd dat je langer blijft bloeden, ik heb in totaal 3 maanden gebloed, non-stop. Uiteindelijk heb ik hem 3 jaar laten zitten. Weinig tot geen bloed verloren. Mijn vriend voelde het wel tijde[lees meer...]ns de gemeenschap (ding heeft een ijzeren "touwtje" om hem te verwijderen die bij mij alle kanten op ging). Toch niet tevreden, ik heb jarenlang echt last gehad van de hormonen die erin zaten. Mijn zusje had exact hetzelfde, een irritatie die je voelt tot in het puntje van je tenen. Eruit gehaald, wilde zwanger worden. Ga deze nooit weer plaatsen!
03-03-2020

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Microgynon zit niet meer in verzekering. Nu Aurobindpil. Bij Microgynon nooit klachten. Bij Aurobindpil constant doorbraak bloedingen. Volgens de huisarts was ik niet de eerste die met deze ervaring op het spreekuur kwam.
02-03-2020

02-03-2020

Ballerine (koperhoudend spiraal)

In augustus 2019 spiraal laten plaatsen. Plaatsing vond ik best meevallen, was 2 minuutjes even wat stekende pijn. Daarna wat bloedverlies. Ik had voor de spiraal een hele regelmatige menstruatie, om de 28 dagen en de duur was 4 a 5 dagen met de eerste dagen wat meer bloedverlies en daarna licht. Na de plaatsing van de spiraal werd ik kort daarop heel heftig ongesteld met[lees meer...] veel bloedverlies. Ik dacht dat is normaal want mijn lichaam moet hieraan wennen. Ik wilde het 3 maanden de tijd geven. Intussen was mijn menstruatie steeds erger, met meer bloedverlies. Ik voelde me onzeker op mijn werk, bang om door te lekken, nam zelfs schone kleding mee naar mijn werk. Als ik uit bed stapte liep ik gelijk leeg, bloed druppelde eruit. Ik werd steeds korter op elkaar ongesteld, gerust na 1,5 a 2 weken weer en dan begon de ellende weer voor min 10 dagen. Daar zaten dan ook geen lichte dagen tussen, nee continue zwaar ongesteld. Na 5 maanden werd het zo erg dat ik 2 maanden lang continue bloed verloor. Ik wist niet eens meer wanneer ik ongesteld was. Doordat ik continue veel bloed verloor had ik geen energie meer, voelde me futloos, duizelig en zelfs zo duizelig dat ik een keer van de trap ben gevallen. Dat was voor mij de druppel dat ik flauw viel op de trap en naar beneden viel. Gelukkig is dit goed afgelopen maar daarna heb ik een afspraak bij de huisarts gemaakt. Die gaf aan dat als ik nu zoveel bloedverlies heb en de menstruaties zwaar zijn het niet eens minder zal gaan worden. Waarschijnlijk kan mijn lichaam niet tegen de koperspiraal dus heb ik besloten om de spiraal te laten verwijderen. Volgende week zal die verwijderd worden en het voelt nu al als een bevrijdingsfestival! Wat een ellende zeg! Ik weet niet wat voor anticonceptie ik nu zal gaan doen, wellicht de Mirena maar daar lees ik ook veel negativiteit over. Anders stap ik over op de Yasmin pil.
27-02-2020

Mirena (levonorgestrel)

Nu voor de 3e keer een Mirena laten plaatsen. Ik heb alle keren geen pijn of last gehad met inbrengen of verwijderen en geen bijwerkingen gehad. Soms licht bloedverlies maar mag het eigenlijk geen menstruatie noemen.
26-02-2020

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb eind 2018 gekozen om over te gaan van de Lovette pil naar een spiraaltje met hormonen. Omdat ik geen kinderen heb gehad adviseerde mijn huisarts me de Kyleena spiraal ipv een Mirena spiraal. Afspraak gemaakt om hem te laten zetten en oké, het is zeker niet leuk en echt wel even heel pijnlijk, maar het idee dat ik er 5 jaar geen omkijken naar heb was me ook veel[lees meer...] waard. Na aantal weken moest ik een controle echo laten maken om te kijken of hij goed zat en helaas zat hij toen te laag en was hij in de baarmoederhals gezakt. Ik heb toen een nieuwe moeten laten zetten en die zit nu gelukkig helemaal goed. Dat heeft verder weinig met het medicijn zelf te maken, dat was wrs gewoon pech en komt weleens voor. Ik heb nu dus inmiddels meer dan een jaar het spiraaltje en ben er blij mee. Geen last van bijwerkingen en verder geen omkijken naar je anticonceptie. Ook mijn vriend vindt dit een prettig systeem en ben blij dat ik van het dagelijks slikken van de pil af ben. Wordt inmiddels ook (bijna) nooit meer ongesteld. Heerlijk!
26-02-2020

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

22-02-2020

Mirena (levonorgestrel)

Gisteren de mirena laten plaatsen. Wat deed dat pijn zeg! Een reden voor mij om niet nog een keer een mirena te laten plaatsen. Veel buik krampen en lusteloosheid. Als dit zo blijft dan gaat hij er heel snel weer uit.
20-02-2020

Kyleena (levonorgestrel)

Het zetten was echt geen pretje, maar de periode daarna absoluut wel! De scherpe pijn nam gelukkig na een paar uur af en sindsdien heb ik geen klachten of bijwerkingen gehad. Nóg een bijkomend voordeel is dat ik niet meer ongesteld word. Het is dat ik het draadje kan voelen als ik enige moeite doe, anders zou ik amper geloven dat het spiraaltje in mijn lichaam zit. Ik merk[lees meer...] er namelijk helemaal niets van. Op en top tevreden dus!
18-02-2020

Mirena (levonorgestrel)

Oke, dus ik heb 1,5 jaar aan de pil gezeten, en ik had het gevoel dat ik er mentaal niet lekker op ging dus anderhalve week geleden heb ik een mirena spiraal laten zetten, met gevolg als dat ik nu inclusief mijn ongesteldheid al 2 weken bloed, mijn buik is zo opgezet ik lijk wel zwanger, de buikkrampen zijn niet te doen en houden me van mijn werk, en rugpijn.. Kan iemand m[lees meer...]ij vertellen of dit over gaat? Ik voel me ineens na de eerste 4 dagen al zo dik, terwijl ik eigenlijk altijd alles kan eten en ik kom nog geen grammetje aan... HELP me
18-02-2020

Ballerine (koperhoudend spiraal)

Ik had vandaag Ballerine koperspiraal laten plaatsen omdat ik van de pil af bent. En ook van die hormonen af wilt zijn. Ballerine is vrijwel nieuw in 2019 uitgebracht. Hij is erg klein 15mm. Ik moest de koperspiraal meenemen naar de ziekenhuis toe. 1 uur van tevoren had ik wel 2 paracetamols ingenomen. Maar tijdens het zetten deed gruwelijk veel pijn! Het was een hel dat i[lees meer...]n ieder geval. Niet dat ik vrouwen bang wilt maken maar het is gewoon de waarheid. En wees op voorbereid. Ik werd daarna duizelig, misselijk en zelfs bijna flauwgevallen. De arts bood me aan om te gaan liggen. Ongeveer na een 1 uur ging het weer beter. Ik heb wel nog krampen en voel hem zitten. Over paar dagen gaat het vast voorbij. Ik ben benieuwd hoe beschermd hij tegen zwangerschap is.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik werd vrijwel direct depressief. Kwam m'n bed nouwelijks uit. Zin in seks was compleet verdwenen. In de stopweek was het er weer. Duurde een paar weken tot ik het verband legde. Kreeg paniek aanvallen om niets. Ben op werk naar huis gestuurd omdat ik totaal labiel was. Toen ik stopte was ik naa een week weer helemaal de oude. Het was een verschil als Dag en nacht.
17-02-2020

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Ik reageer erg heftig op hormonen. Ben daar zelf achter gekomen door te experimenteren met alles van Mirena spiraal toto koper spiraal tot pil en nu de nuva ring. Dit was mijn laatste hoop. Eerdere twee maanden waren ideaal. Nergens last van. In de 3e maand begonnen mijn lusteloze buien weer, nergens zin in. Niet eens meer kunnen herinneren waarom ik iets leuk vond. Depres[lees meer...]sieve buien. Begon bijna te denken aan een Burnout, maar kende dit in veel sterkere maten van de pil. Paniek sluimert konstant over de oppervlakte. Ben nu gestopt, binnen enkele dagen keerde mijn rust en stabiliteit weer terug.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2310)
Depressie (1883)
Angst & paniekstoornis (1755)
Hoge bloeddruk (1315)
Acne/puistjes (928)