ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

23-01-2020

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Ik nam het maandag, het is donderdag en ik heb sinds maandag buikkrampen, ik kon vandaag amper uit bed komen omdat het teveel pijn doet als ik sta. Normaal gesproken kan ik wel wat hebben maar dit doet écht pijn.
22-01-2020

Kyleena (levonorgestrel)

Hallo hoe bevalt de spiraal inmiddels?
22-01-2020

Ballerine (koperhoudend spiraal)

Sinds 3 maanden de Ballerine spiraal na ong 14 jaar pil geslikt te hebben. Zetten dit even pijn, geen kinderen gehad, maar was zo voorbij. Eerste menstruatie was heftig, maar dit wordt steeds minder. Fijne anticonceptie zonder hormonen.
21-01-2020

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Heb ruim 22 jaar de pil geslikt. Kreeg erge menstruatie klachten. Er bleken 2 vleesbomen te zitten. Deze zijn verwijderd en er is een spiraal geplaatst. Deze bleek na 6 weken te zijn verzakt, er is een nieuwe geplaatst. Na 6 weken weer zelfde verhaal. Toen aan de prikpil. Na 2 dagen geen menstruatie meer. Echter na een maand begon het en stopte het weer 1 dag na de volgen[lees meer...]de prikpil. Dit is een jaar zo door gegaan. Dus in 2019 8 maanden ongesteld geweest. En mijn libido is totaal verdwenen.... Nu ben ik een maand hormoonloos en volgende week wordt ik gesteriliseerd zodat ik geen hormonen meer hoef te slikken en wordt er een novasure behandeling gedaan wat er voor zou moeten zorgen dat je niet of nauwelijks nog ongesteld wordt.
20-01-2020

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

De ethinyleststradiol levenorgestrel Mylan Was voor mij een ramp en een grote zorg Ik had eerst geen mylan maar toe ik hem kreeg Vaak zeurige pijn, en schimmel infecties Spotting op vakantie erg vervelend Ik heb gelijk een ander gehaald bij de apotheek en voelde me 3x beter, maar nu ga ik overstappen naar een koperspiraal, genoeg hormonen gehad. Heb zelfs nu weer[lees meer...] een andere merk pil van de apotheek andere fabrikant weer dat is dus om de zoveel tijd dat ze een andere aanbieden met dezelfde stof Mijn libido is gewoon weg, klaar ermee Pil was wel erg effectief geweest voor me en beschermde me goed ik slike hem ook erg goed. Maar ik wil mijn eigen natuurlijke cyclus weer terug. En mijn gevoel
16-01-2020

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

16-01-2020

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Ik heb 12 jaar lang de pil geslikt (begin aan moeten wennen erna geen problemen). Toch wilde ik weten hoe mijn lijf reageert zonder hormonen. Daarom koperspiraal laten plaatsen, het zetten zelf deed eventjes pijn en erna 2/3 dagen met zenuwkrampen op bed gelegen, pijnstillers hielpen niet. Erna was dit wel voorbij. Pas na 4 maanden ongesteld geworden (door uitwerking pil).[lees meer...] Toen ook meteen klachten, plukken haar uitval, zware acne (zelfs door 45dagen antibiotica kuur heen) met grote diepe ontstekingen op rug hals en gezicht. In pubertijd nooit acne gehad (vanaf 17jr de pil). En veel meer vermoeid. Ik weet dus niet zeker of deze klachten van de t safe komen of van het stoppen met de pil. Maar zit erover na te denken om de koper spiraal eruit te halen en te zien of de acne verdwijnt. Ben erg benieuwd of andere gebruikers hier ook last van hebben.
15-01-2020

14-01-2020

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Ik heb precies een week geleden bij de verloskundige een koperspiraal laten zetten en net zoals velen zag ik er flink tegenop vanwege alle "horrorverhalen" over vreselijke pijn en eindeloos bloeden. Toch ben ik er dapper heengegaan omdat ik toch ook echt van die hormonen af wilde zijn en omdat de verloskundige zei dat die negatieve verhalen uiteindelijk enorm zeldzaam zijn[lees meer...] en het haar meeste patiënten prima afging. Ik ben erg blij dat ik het heb gedaan! Het plaatsen viel mij enorm mee, het was inderdaad wel ongemakkelijk toen de baarmoedermond opengehouden moest worden, maar voor mij niet echt pijnlijk. Het opmeten en het spiraaltje erdoorheen duwen was even een flinke scherpe pijn maar ook echt maar een paar seconden. (Ik heb overigens wel 2 ibuprofen ingenomen van tevoren). Het was heel prettig om een vriendelijke verloskundige te hebben die me er doorheen praatte. Na een bekertje water kon ik al opstaan en aankleden en ben gewoon naar huis gefietst. Daarna had ik een klein beetje kramp maar niet erger dan het die ochtend al was geweest vóór het plaatsen van het spiraaltje. Ik heb me de hele week verder prima gevoeld. Ik heb alleen 4 dagen later 's avonds met veel kramp op de bank gelegen maar dat was ook weer over met een paracetamol. Ik ben gisteren, na 6 dagen, gewoon gestopt met bloeden. Dus, wat mij betreft absoluut een aanrader! En nu heerlijk van de hormonen af. Je kan zeggen dat ik wat dat betreft gewoon "geluk heb gehad", maar in principe hoort het bij iedereen zo te gaan en zijn de slechte reviews vooral degenen die pech hebben gehad.
11-01-2020

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb het Kyleena spiraal eind juli bij mijn huisarts laten plaatsen, zelf vond ik het plaatsen ontzettend meevallen, misschien een paar seconden een scherpe pijn gevoeld maar dat was alles. Na een week had ik het idee de draadjes uit mij te voelen maar na een dag was dat gevoel ook weer weg. Bij de controle, 4 weken later, heb ik dit aangegeven maar er werd mij verteld d[lees meer...]at dat vrijwel onmogelijk was want volgens de assistente zat mijn spiraal "gewoon goed". Ik merkte wel vrij snel dat mijn gezicht er wat slechter uitzag, ik kreeg meer last van puistjes en over het algemeen een onzuivere huid. Ik bleef normaal ongesteld tot november, toen ben ik 22 dagen ongesteld geweest, niet veel maar wel bloedverlies. Dit gebeurde in december weer en daarnaast had ik ook pijn in mijn onderbuik en onderrug. Nu woon ik niet meer in Nederland dus ben ik naar een gynaecoloog gegaan, zij heeft een echo gemaakt en zag direct dat het spiraal heel erg gezakt was dus is deze er direct uitgehaald.
10-01-2020

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na ons derde kindje voelde ons gezin compleet, maar vond het nog te vroeg voor een definitieve oplossing. Zocht iets wat samen met borstvoeding kon, en kwam uit bij de implanon. Deze geeft echt een minimale hoeveelheid hormonen af. Plaatsen kon niet bij mijn eigen huisarts, dus ben naar een gespecialiseerde huisarts gegaan via de website van implanon. Plaatsing was vervele[lees meer...]nd maar niet pijnlijk, en kreeg goede informatie. In het begin zeer licht ongesteld, nu na een jaar weer regelmatig en gemiddeld zwaar ongesteld. Al met al erg tevreden!
09-01-2020

Gynefix (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik heb de Gynefix 200 5 jaar gehad en ben er zeer tevreden over. Ik heb hem eind 2014 laten plaatsen bij de gynaecoloog in haar thuispraktijk. Dat was effe onaangenaam, maar dat lag vooral aan de eendenbek; van de plaatsing zelf heb ik weinig tot niets gevoeld. De dag zelf en de dag erna heb ik wel wat last gehad van buikpijn, maar dat viel op te lossen met Dafalgan. Na de[lees meer...] plaatsing heb ik zo’n 2 maand licht bloedverlies gehad (tussen mijn menstruaties door), maar dat is overgegaan. Volgens de gynae was dat een normale bijwerking. In de jaren erna had ik ook telkens wat spotting rond het moment van mijn ovulatie, maar dat was zo weinig dat een inlegkruisje zelfs niet nodig was. Verder waren er geen bijwerkingen: mijn menstruaties waren niet heviger of langer en ik had geen last van depressieve buien (wat ik wel had bij de pil en de nuvaring). Als ik 1 echt nadeel moet noemen, dan is het dat de verwijdering (en plaatsing van een nieuw koperspiraal) moest gebeuren in het ziekenhuis onder (een korte) algemene narcose. Ik weet niet of dat strikt noodzakelijk was, maar dat was nu eenmaal de instructie van de gynaecoloog. Het grote voordeel is dat je 5 jaar lang gerust bent en gespaard blijft van de vervelende bijwerkingen van hormonale anticonceptie, als je iemand bent die daar -net als ik- last van heeft. Ik ben alvast van plan om de rest van mijn vruchtbare leven bij koperspiralen te blijven, bij voorkeur de Gynefix.
08-01-2020

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik was op zoek naar een anticonceptie en ik vond de Implanon. Ik was erg benieuwd ernaar. Het zetten viel erg mee, ik kreeg een verdoving en een hechting en het was gezet. De eerste paar dagen heb ik wat hoofdpijn gehad maar die verdween snel weer. De eerste maanden had ik nergens last van, al werd ik een keer ongesteld voor twee weken. Maar na die ene keer werd ik niet me[lees meer...]er ongesteld en ik vond het ideaal. Na 3 maanden begon mijn normale cyclus weer terug te komen. Opzicht geen probleem, maar ik begon erg veel last te krijgen van menstruatiepijn. Ik moest iedere keer wel een of meerder paracetamols nemen. Een ander nadeel is dat ik 4 kilo ben aangekomen in 5 maanden. Beide redenen zijn voor mij de reden dat ik de Implanon morgen laat verwijderen. Ik kan niet wachten om mijn eigen lichaam weer terug te krijgen.
08-01-2020

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik geloof dat dit een perfect middel is voor vrouwen die tegen extra hormonen kunnen, maar mocht jouw lichaam er gevoelig voor zijn: doe jezelf deze anticonceptie alsjeblieft niet aan! Ik heb van nature een lichte aanleg voor angstige gevoelens / onzekerheden, maar de implanon maakte alles 10x erger. Ik kon niet meer normaal functioneren in het dagelijks leven, zowat alles[lees meer...] maakte mij angstig, was constant zenuwachtig en kreeg op den duur depressieve gevoelens en zelfmoordgedachten. Daarnaast heb ik ook een aanleg voor een onzuivere huid en je raadt het al: dat werd ook 10x erger. Gelukkig kwam ik na wat zoekwerk op deze site terecht en bleek dat mijn symptomen door de implanon kwamen. Meteen eruit laten halen; twee weken later een wonder van verschil! Voel me weer de oude en geen acne meer. Helaas nog steeds niet ongesteld sinds medio november... Wat een rotding, nooit meer.
07-01-2020

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Na een half jaar mijn spiraal verwijderd. Meerdere malen per maand mega buikpijn wat uitstraalde naar mijn been en enkel. Het leken wel weeen en de tranen sprongen in mijn ogen. Nu is mijn spiraal enkele dagen verwijerd. Nergens meer last van!! Het inbrengen vond ik enorm pijnlijk, maar het verwijderen niet!
04-01-2020

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Dag allemaal, Ik heb de t safe nu 6 maanden en ik ben helemaal doorgedraaid ben totaal een andere mens geworden.ben een week gelukkig en de rest ben ik een lopende tijdbom die overal kan uitbarsten. Het begon eerst met veel bloedverlies wat ik al wist van te voren maar na 2 maanden begon het met me stemming te werken. Ik voel ook presies mij eirsprong en vanaf dat mom[lees meer...]ent begint de ellende eigenlijk last van migraine die slopend binnekomt pijn in de buik de rug. En zodra ik ongesteld ben voelt het alsof me benen verlamd raken. Ik heb 5 jaar terug ook meer dan 1 jaar koperspiraal gehad en die ook om deze redene eruit laten halen wat een opluchting was dat toen.maar de reden dat ik na 5 jaar weer een koperspiraal had laten plaatsen was omdat ik in de tussen tijd ben bevallen van 2de kindje en daarna van alles weer had geprobeerd de pil geprobeerd prikpil pleister kyleena spiraal niks werkt bij mij van alles wordt ik niet goed wel hormonen geen hormonen heb zo gevoelige lichaam. Maar van deze koper spiraal heb ik echt erge pms gekregen. Al vaak aangegeven aan gynacoloog me machteloos te voelen en een sterilisatie wil waar ze zelf geen voorstander van is. Deze maandag ga ik toch na de dokter om hem eruit te laten halen.ik ga niet me leven verpesten door de spiraal. En geloof jezelf en jij weet zelf het beste waar je lichaam tegen kan ofniet. Wat ik hierna moet doen of kan helemaal.geen flauw idee
03-01-2020

31-12-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Het zetten was ontzettend pijnlijn. Als ik het terug kon draaien had ik het niet laten doen. Ik heb niet snel pijn, maar dit was echt een helse pijn. Op schaal van 1-10 was het een 20. De middag na het plaatsen heb ik op de bank gelegen met kramp om de paar minuten. De tijd tussen de pijnkrampen werd steeds langer gelukkig. De volgende dag ging het op zich wel oke en kon i[lees meer...]k gewoon aan het werk. Een paar dagen later begon de periode waarin in een aantal dagen per week echt hevige pijnkrampen kreeg. De ene keer duurde het maar kort, de andere keer een uur lang. Ik heb de spiraal nu 2 maanden, dus nog maar kort. De pijn is eigenlijk vrij ondraaglijk maar ik kijk het nog aan omdat het anders allemaal voor niks is geweest. Ook lijkt de pijn langzamerhand minder te worden en met meer tijd tussen de krampen in. In het begin had ik last van wat bloedingen, maar niet hevig. Nu heb ik al een paar weken geen bloed meer gehad en hier ben ik heel blij mee. Verder geen last van emotionele bijwerkingen.
29-12-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb eerst de minipil 2 jaar geslikt, hier was ik heel tevreden over. Eerste paar maanden had ik last van bloedingen, maar die zijn gelukkig verdwenen. Ongeveer 2 jaar mijn maandstonden niet meer gehad. Omdat ik het slikken beu was en ook niet praktisch was op familiefeesten of op kamp, ben ik overgestapt naar een hormaanstaafje. Het plaatsen was in 1 2 3 gebeurd. Het de[lees meer...]ed geen pijn omdat het verdoofd werd. Ik had wel anderhalve week een blauwe plek, maar dat is niet erg. Er blijft bij mij wel een blauwe schijn, maar zo vind ik het staafje gemakkelijk terug. Ik heb anderhalve maand bloedingen gehad, maar die zijn ook weer verdwenen. Ik heb nu al 3 maanden geen maandstonden meer, heerlijk. Ik moet nergens meer aan denken. Het enige probleem is dat ik nu een emotioneel wrak ben. Ik kan om alles janken en ik heb veel last van pieken en dalen. De ene dag ben ik heel blij, de andere dag heb ik depressieve klachten. Omdat ik het praktisch vind om nergens meer aan te denken én mijn maandstonden niet meer heb, laat ik het staafje zitten. Alleen die wisselvallige buien zijn wel storend ...
28-12-2019

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Na twee maanden gebruik van de nuvaring vielen mij enkele dingen op. De eerste dagen had ik last van hoofdpijn en opvliegers. Steeds liep ik met een knalrood hoofd rond en dan ebde het weer weg. Ook zat ik na een tijd niet lekker in mijn vel. Noodgedwongen met studie moeten stoppen en erg depressief. Nu gestopt en meteen gaat het beter. Nooit meer !
27-12-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Anderhalf jaar heb ik de Kyleena gedragen. Ik kan me goed herinneren dat het plaatsen wel oké ging; de avond en de dag erna flauwtjes met buikpijn, maar best draaglijk. Ik bleef regelmatig, en geleidelijk met steeds minder bloedverlies, ongesteld worden maandelijks, en was verder heel tevreden over Kyleena. Tot op ongeveer anderhalve maand geleden. Onverklaarbare, heftige [lees meer...]buikkrampen traden op, depressieve stemmingen (waar ik voorheen niet bekend mee was) en mijn altijd regelmatige menstruatie bleef uit. Een aantal testen later (want ja - de dokter sloot buitenbaarmoederlijke niet uit), bleek dat gelukkig niet het geval te zijn. De pijn was inmiddels ondraaglijk en ik werd misselijk. Ookal zei de HA dat mijn draadjes nog goed zaten, hebben we toch de volgende dag gelijk een inwendige echo laten maken bij de gynaecoloog. Daaruit bleek dat de Kyleena was verzakt naar mijn baarmoederhals. Hij besloot dus een beetje z'n eigen plan te trekken. Toen ik vroeg hoe dit ineens na anderhalf jaar mogelijk was, kreeg ik het antwoord: 'als je nog regelmatig menstrueert, met bijbehorende buikkrampen, kan het zijn dat de Kyleena daardoor in beweging is gekomen'. Die dag erop meteen de Kyleena laten verwijderen en, in (spoed)overleg de Mirena laten zetten. Mirena is 'wat groter, dus gaat wat meer houvast bieden in mijn baarmoeder'. Voor wie dit overweegt: Mirena zetten heb ik als een stuk pijnlijker ervaren. Injectie met diclofenac gehad, want nog een uur heeft mijn lichaam nagetrild van de adrenaline (komt vrij door de pijn). Dic. in tabletvorm meegekregen, en af en toe eentje genomen als de napijn ondraaglijk was. Het is nu drie weken verder en het gaat goed. Los van de random momenten op de dag (soms 2 dagen goed, dan 1 dag even helse pijn) waarop ik vervelende buikpijn ervaar, die uitstraalt naar mijn bovenbenen. Gisteravond misselijk ervan. Over een maand een controle echo bij de gynecoloog ingepland. Ik hoop dat mijn lichaam snel went aan de Mirena! En dat jij iets aan mijn ervaring hebt. :-)
27-12-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik wil even mijn verhaal delen.ik heb in februari 2019 een Implanon laten zetten ivm aardig bloedverlies, de Implanon zou het bloeden minderen of zelfs uitblijven.. ik heb 2 maanden daar iets van gemerkt dat er 6 a 7 weken tussen zaten en dan weer 2 weken ongesteld was.. daarna ben ik Dus altijd ongesteld gebleven tot de dag van vandaag dat ze de Implanon verwijderd hebben[lees meer...] 7 maanden lang niet altijd even heftig, maar zonder ob of wat dan ook kon ik niet.. misschien zijn er meer personen die net als ik er geen fijne tijd mee hebben gehad.. hopelijk krijg ik nu weer een cyclus en gaat mn gezondheid er weer op vooruit
25-12-2019

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Over een paar maanden zal ik meer laten weten,maar voor nu ben ik zeer tevreden. Ik heb nu sinds 3 maanden mijn spiraal en ben erg blij . Samenvatting : koperspiraal werkt goed,minder kramp,wel heftigere krampen,meer bloedingen en vreemd veel zin in vlees (was vegetariër ) geen bloedarmoede meer ivb met hormonen Hieronder mijn hele verhaal Sinds mijn 17e was ik[lees meer...] op zoek naar een goede anticonceptie,last van mijn ongesteldheid had ik niet per se. Op mijn vijftiende was ik eerder al aan de pil geweest maar daardoor kreeg ik hevige bloedingen en veel acne. Een nieuwe pil wou ik niet op die tijd ,ik was toch niet seksueel actief en wou hem mee gebruiken voor het plannen van mijn menstruatie . Ik begon de nuvaring te gebruiken,hij was fijn en makkelijk maar toch voelde ik me na een jaar niet zo goed ,ik was vaak licht in mijn hoofd en kreeg last van angst . Ook kon ik mijn menstruatie niet overslaan. Na een tijdje stapte ik over op de pleister , wat hetzelfde effect had, idem dito met de minipil. Ik wou de prikpil nog gebruiken maar de dokter raadde het af. Rond dat ik mijn pleister kreeg bleek het dat ik bloedarmoede had,dit was waarschijnlijk veroorzaakt door de hormonen die er voor zorgden dat ik veel, om de 3weken bloedde. De pijn van mm krampen was hevig en ik bleef altijd twee dagen thuis om te kunnen blowen tegen de pijn . Ibuprofen hielp niet. Na de minipil gepaard met n 3 maanden lange menstruatie besloot ik te stoppen met hormonen . Iets minder dan een jaar later sprak ik mijn huisarts over anticonceptie,wat gynaecologische onderzoeken later bleek het dat ik gezond was en dat ik slecht tegen hormonen kon.kut. mijn arts raadde de koperspiraal af en wou me weer aan de hormoonspiraal zetten ivb mijn ernstige krampen. Als dat niet werkte zou ik op 20 jarige leeftijd na moeten denken over sterilisatie tegen die erge krampen . Afspraak bij de gyno,en toch koper gekozen. ZO BLIJ MEE. Geen zorgen over ongewenst zwanger worden,en heb geen bloedarmoede meer. Het zetten deed pijn,maar niet minder erg dan sommige krampen die ik had . Na het zetten bleef ik even thuis,maar na 1 dagje kon ik weer alles doen .de week er na bloedde ik wel een beetje. Wanneer ik nu menstrueer heb ik af en toe een stekende kramp,maar kan prima zonder ibuprofen de dag door . Ik bloed volgens mij iets heviger ,maar niet veel . Verder heb ik vreemd veel zin in het eten van vlees. Mijn menstruatie is nu netjes om de maand ,en kan prima naar school en alles doen . Ik werd van tevoren gewaarschuwd voor ergere krampen en bloed, maar heb niks gemerkt van deze bijwerkingen . Zeker een aanrader
23-12-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb sinds het plaatsen van de kyleena spiraal last van extreme haaruitval, zo erg zelfs dat ik een kale plek erdoor kreeg en er toen werd gezegd dat het kwam door een ziekte. Ik had nooit last van haaruitval en weet daarom zeker dat dit komt door de spiraal. Daarnaast heb ik hele gekke krampen in mijn onderbuik en heb ik nog altijd last van spotting, vaak 2 a 3 weken la[lees meer...]ng een paar druppels. Het is vreselijk. De dokter zei dat ik het 6-12 maanden de tijd moest geven voor mijn lichaam om eraan te wennen, maar ik heb het nu al 14 maanden en het is nog steeds kut dus ik denk dat het tijd is om het eruit te halen. Als mijn haaruitval, krampen en bloedingen dan stoppen, dan weet ik zeker dat het door de spiraal kwam en dat ik vaker naar mijn eigen gevoel moet luisteren.
22-12-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na 1,5 jaar geduld hebben eindelijk de implanon laten verwijderen. Ik ben 1,5 jaar lang ongesteld geweest en de andere klachten werden steeds erger. Ik ben overgestapt naar de Kyleena 19,5mg
20-12-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Inmiddels ruim een jaar het Kyleena spiraal. Plaatsen was wat vervelend maar zeker niet pijnlijk daarna een aantal uurtjes last gehad van wat krampen, maar daarna nergens meer last van. Ongesteldheid is sindsdien niet meer terug gekomen. In het begin wat last gehad van zeer gevoelige borsten maar dat is inmiddels ook verdwenen. Na verloop van tijd libido omhoog gegaan en w[lees meer...]at kilo's afgevallen (na jaren de anticonceptie pil te hebben gebruikt). Wel last van acne gekregen, wat voor mij dan ook het enigste nadeel is. Geen rede voor mij om het spiraal te laten verwijderen en zou hem zo nog een 2e keer laten plaatsen.
18-12-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds 3 weken gebruik ik deze pil na verwijdering van de spiraal. Ik moet zeggen dat ik nu al een aantal vage klachten ervaar: 1. Hoofdpijn: enorm! 2. Misselijk: gedurende de hele strip 3. Acne: mijn gezicht, en met name de kin lijkt wel een maanlandschap. Daarnaast heb ik opgemerkt dat mijn bloeddruk aanzienlijk is gestegen. Ik wacht het nog even een paar weken[lees meer...] af om het echte resultaat te zien, wellicht dat mijn lichaam nog moet wennen aan deze nieuwe vorm van anticonceptie.
16-12-2019

Kyleena (levonorgestrel)

10 mnd geleden de Kyleena laten plaatsen. Het opmeten van de baarmoeder en het plaatsen heb ik als zeer pijnlijk ervaren en zal ook nooit meer een spiraaltje laten plaatsen. Ik heb vanaf het begin elke maand bloedverlies gehad en een week voor menstruatie had ik erg pijnlijke borsten, ook een cupmaat groter. Maar het ergste waren nog de enorme stemmingswisselingen. Heel [lees meer...]chagrijnig. Ook heb ik sinds het plaatsen van het spiraal dat ik minder emoties heb en veel vlakker ben (depri). Ben niet meer de vrolijke dame die ik altijd wel was. Daarom heb ik dus ook besloten het spiraal te laten verwijderen. Dit omdat ik echt niet te genieten ben voor menstruatie. En ik zo niet wil zijn door de hormonen die het ding afgeeft
15-12-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Vreselijk! Implanon na 5 maanden laten verwijderen vanwege heftige bijwerkingen als depressieve klachten, heel veel stemmingsklachten, vermoeidheid etc..
15-12-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb voorheen een kirena spiraaltje gehad, tot zover geen probleem mee gehad.gezien ik nog geen kinderwens heb, was een nieuwe spiraaltje voor mij een betere optie. Een kyleena kleiner en minder hormonen. Ik heb het spiraaltje laten zetten bij de verloskundige en heb de dag na het zetten van het spiraaltje meteen gemerkt dat ik heel negatief was over alles. Chagrijnig[lees meer...], en erg moe. Ook was ik veel boos de eerste paar dagen. Volgens mijn partner was ik dan ook niet te genieten. Ik ben enorm, chagrijnig en kan iedereen wel wat aandoen. Het spiraaltje heeft mij mega veel bijwerkingen gegeven, ik voel me verschikkelijk. Ik ben onzeker, heb veel puistjes en het ergste vind ik nog, dat ik de hele tijd doemdenk. Ook heb ik 0,0 emotie, ik ben niet blij. De verloskundige zegt dat ik het beste 3 maanden kan wachten, maar gezien ik me zo ontzettend brak voel, depressief en lelijk. Laat ik dat rotding er zo snel mogelijk uithalen. Ook zitten er een aantal stoffen ik die mirena niet heeft, dus dat wordt in januari een nieuwe mirena.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2260)
Depressie (1859)
Angst & paniekstoornis (1710)
Hoge bloeddruk (1293)
Acne/puistjes (910)