ISO 27001

ziekte

Mirena spiraal

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Clomid 1 4
Livial 1 4
Gracial 1 5
Neocon 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

24-04-2018

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik heb een hele nare ervaring met het koperen spiraal die ik wil delen, het plaatsen ging allemaal prima, alleen voelde ik me drie weken na plaatsing anders. Ik kreeg last van angst en paniekaanvallen en voelde me heel machteloos in drukke ruimtes. Ook voelde ik me langzamer depressief voelen. Ik ben gaan googlen want het zat me niet lekker, ik las in het Engels (copper ui[lees meer...]d depression) duizenden verhalen dat ondanks de artsen zeggen dat het koper geen effect heeft op het lichaam dat dit wel degelijk zo is. Ik heb vervolgens een haar mineralen analyse laten doen want dit is niet aan te tonen in een normaal bloedonderzoek. Wat bleek? Mijn kopergehalte was 5x zo hoog als mijn normale waarde. Ik wil vrouwen waarschuwen luister naar je lichaam, en geloof niet alles wat de artsen zeggen. Het spiraal is nu twee weken eruit en ik voel me langzaam aan steeds beter. Het is dus degelijk mogelijk om een kopervergiftiging op te lopen maar dit hangt ook af hoe de rest van de waardes zitten (bv bij een te kort aan b12, is de kans groter) dus nogmaals ondanks dat er geen hormonen in zitten heeft koper zeker effect op je lichaam en dan met name op je geestelijke gezondheid. Wie geestelijke en fysieke klachten (angstig,deprimerend of zelfs gewrichtsklachten) ondervind raad ik aan deze blog te lezen van een vrouw met koper vergiftiging door het koperen spiraal https://copperiud.weebly.com Lees vooral ook de reacties eronder waarin veel vrouwen zich in het verhaal herkennen.
23-04-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Meest vreselijke anticonceptie die ik heb gehad.. verschillende soorten pil gehad, maar wilde eens overstappen op iets anders. Door de huisarts op de nuvari g gekomen. Na een paar uur kreeg ik vreselijke hoofdpijn wat maar niet wegging. Toch nog drie weken uitgehouden, maar daarna besloten om hem eruit te halen. Nog nooit zulke erge koppijn gehad!!!
23-04-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik las laatst online veel negatieve berichten over deze pil, maar zelf slik ik deze al 7 jaar met heel veel tevredenheid. Reden voor gebruik is natuurlijk zwangerschapspreventie, en dat doet hij heel goed. Heb daarnaast van mezelf een onregelmatige cyclus, maar met deze pil valt het heel gemakkelijk te reguleren. 3 weken niks, 1 week ongesteld. Vaak maar 4 of 5 dagen een l[lees meer...]ichte bloeding, wel natuurlijk hoofdpijn, buikpijn en pijn in m'n onderrug, maar veel minder dan zonder pilgebruik. De bijwerkingen die andere noemen (stemmingswisselingen, extreme moeheid, enz.) heb ik nooit gemerkt.
20-04-2018

Mirena (levonorgestrel)

Nooit meer voor mij! Na 10 jaar was ik de pil zat, last van stemmingswisselingen. 2 jaar hormoon vrij geweest en voelde me heerlijk. Toch maar besloten om de mirena spiraal te nemen. Inmiddels heb ik hem nu 3 weken, en volgende moet ik voor controle en dan laat ik hem er per direct uithalen. - Plaatsen was niet prettig maar voor een goed doel - na 48 uur kreeg ik me[lees meer...]ga pijnscheuten (leek op heftige weeen) kon niet zitten of liggen alleen maar huilen en lopen - na paar dagen bruine afscheiding (vervelend maar niet erg) - na paar dagen weer onzettend veel buikpijn en vooral savonds (tot huilen toe) en nog steeds - stemming: down, energieloos en sip - libido is volledig naar 0 gegaan, terwijl het altijd zeer hoog was! Voor mij nooit hormonen en wordt wel vrolijk met het idee als hij eruit is!
18-04-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Ongeveer 10 jaar lang de levonorgestrel anticonceptiepil geslikt. Het afgelopen jaar daar veel bijwerkingen van gehad. Zoals gespannen borsten, stemmingswisselingen, veel minder zin in seks. En gewoon minder lekker in mijn vel zitten. Uiteindelijk heb ik de kyleena spiraal voorgeschreven gekregen. Het plaatsen was niet prettig maar door een avond en ochtend van te voren ib[lees meer...]ruprofen in te nemen, ging het prima. Achteraf weinig last gehad van buikpijn of krampen. Eerder een gevoel alsof je menstruatie eraan zit te komen. De volgende dag ben ik gewoon weer aan het werk gegaan, neem voor de zekerheid wel pijnstillers mee ;)
16-04-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Ik gebruik de Nuvaring nu voor een half jaar, omdat ik van de pil veel bijwerkingen kreeg (schimmelinfecties, stemmingswisselingen, geen libido). Ik ben zeer tevreden over het gebruik van de nuvaring. Het is prettig om niet elke dag eraan te hoeven denken zoals bij de pil. Ik voel de ring zelf nooit zitten, ook niet tijdens sporten of zwemmen. M'n vriend voelt hem wel eens[lees meer...] tijdens seks, maar dan verwijder ik hem even. Bijwerkingen van de ring zelf heb ik niet gemerkt. Wel heb ik weer wat meer last van menstruatiekrampen en ik kan de stopweek niet overslaan (meerdere ringen achter elkaar gebruiken), want dan word ik alsnog ongesteld.
13-04-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik heb denk ik wel 4 verschillende soorten pillen heb geprobeerd, tevens een spiraal die mij ook niet helemaal beviel. De Yasmin was op zich niet verkeerd, helaas toch wat bijwerkingen. Mijn borsten zijn erg pijnlijk en zeker een cup gegroeid, daarin tegen is mijn libido wel verlaagd. Tussen de overgang van mijn spiraal naar de Yasmin (3,5 maand) in, heb ik mij enorm fit g[lees meer...]evoeld. Na een maand aan de Yasmin te zijn, begon ik met toch wat minder fit te voelen. Mijn huid lijkt wel iets verbeterd, heb nog wel altijd meeëters en wat puistjes. Stemmingswisselingen heb ik geen last van gehad. Na 3 maand Yasmin heb ik besloten om te stoppen. Vooral vanwege de pijnlijke borsten en verlaagd libido.
12-04-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na 10 jaar een spiraal gehad te hebben besloot ik om de pil te gaan gebruiken. Mede vanwege kinderwens op korte termijn. Ik pas één week bezig maar ik voelde me zo slecht de afgelopen week dat ik de link ging leggen met de pil waar ik net mee begonnen ben. Nu ik alle recensies lees ben ik blij dat ik nu de link al heb gelegd. Ik voelde me richting het depressieve afgelop[lees meer...]en dagen en dat baarde me natuurlijk zorgen want waag kwam het vandaan? Mijn vriend merkte het ook aan me en ik stop er per direct mee. Dan maar andere voorbehoedsmiddelen gebruiken. Als ik daardoor beter in mijn vel zit. Ben wel geschrokken van alle reacties die ik las, vroeger had ik de microgynon en daar nooit last van gehad.
10-04-2018

EllaOne (ulipristalacetaat)

Ik wil via deze weg vrouwen waarschuwen. Deze pil werkt NIET als je al geovuleerd hebt voordat je de pil neemt. Hierdoor ben ik nu dus zwanger geraakt en moet ik een abortus ondergaan...Ik heb het idee dat heel veel vrouwen dit niet weten.
09-04-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na veel research te hebben gedaan en met de huisarts gesproken te hebben, heb ik gekozen voor de implanon. Het inbrengen in de arm was gemakkelijk en pijnloos. Helaas heb ik wel erg veel last van bijwerkingen. Naast de vele bijwerkingen kon helaas geen enkele specialist mij goed informatie geven betreft de implanon wat ik echter zeer vervelend ervaarden. Ik kreeg naast da[lees meer...]t ook nog eens tegenstrijdige antwoorden van de verloskundige. Waar er in de bijschrift duidelijk de bijwerkingen staan geven hun echter aan dat het niet eens bij de implanon voorkwam. Zeer vervelend. Ik ga het nu gelukkig binnenkort eruit laten halen en implanon is voor mij helaas niet de juiste keuze.
08-04-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik was eerst erg bang om hem te laten plaatsen door de verhalen online. Hoewel het wel pijn deed was dit maar heel kort en was het het absoluut waard. Het scheelt heel erg dat je niet elke dag aan de pil hoeft te denken. Af en toe heb ik een rare kramp door de spiraal waardoor ik soms 30 seconden pijn heb maar dat is de enige bijwerking voor mij. Menstruatie is heel light [lees meer...]geworden en ik met voor mijn gevoel hormonaal minder uit balans. Zo heb ik geen last meer van PMS voor en heb ik geen heftige emoties tijdens de menstruatie.
07-04-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Na jaren gedoe met de pil en spiraal, mede door de hoeveelheid bijwerkingen, in november met de huisarts gekozen voor de Kyleena. Erg spannend in hoeverre ik hier weer last van zou krijgen. Na bijna een jaar gestopt te zijn met de pil, is de Kyleena door de HA ingebracht. Ja, dat doet zeer, maar je bent er voor de komende 5 jaar vanaf. Eerste weken nergens last van, d[lees meer...]aarna vermoeid en zeer gespannen. Sinds een paar weken voel ik mij uitstekend! Menstruatie om de 3-4 weken. Het is even doorzetten, maar als je snel last hebt van hormonen in een anticonceptie, is de Kyleena een aanrader.
05-04-2018

Mirena (levonorgestrel)

Als je op internet rond kijkt zie ik veel slechte verhalen over de hormoon spiraal, dit begrijp ik niet. Voor mensen die aan het overwegen zijn om er een te plaatsen wil ik graag mijn positieve verhaal vertellen. Normaal zet ik niet vaak iets op het internet, hier maak ik een uitzondering voor. Zelf heb ik vanaf mijn 15e elke dag de pil geslikt. Ik merkte dat ik deze s[lees meer...]oms wel is vergat waardoor ik op mijn 19e ging kijken voor alternatieven. Een vriendin wees me op de hormoonspiraal. Ik had een afspraak gemaakt bij de huisarts om over dit anticoceptiemiddel te praten. Na dit gesprek was ik enthousiast en liet ik hem een paar weken erna inbrengen. Ja dit deed pijn, en ja dit is geen fijn gevoel dat klopt. Ik was toendertijd 19 en had (gelukkig) nog geen enkel kind gebaard, waardoor alles nog 'strak' is daaronder. Het voelde als een steek toen de spiraal werd ingezet, vergelijkbaar met hevige ongesteldheid maar dan iets erger. De pijn liep na de eerste week al volop af en vervolgens binnen 2 a 3 maanden had ik nergens meer last van. Dit zelfde geld voor ongesteldheid die nog 3x om de hoek is komen kijken en vervolgens ook minder werd en verdween. Dat zetten was even geen pretje maar nu komen mijn ervaringen van de afgelopen 3 jaar. Ten eerste, met de pil was ik blijkbaar een stuk meer down dan dat ik nu ben. Ik zit veel beter in mijn vel. De pil gaf me soms wel dagen dat ik echt gewoon in een hoekje wilde zitten. Sinds het zetten van de spiraal heb ik dit gevoel gewoon niet meer gehad. Ten tweede, je wordt niet meer ongesteld. Geen maandelijks ritueel méér met pijn en horror. Geen onderbroeken verschonen met bloed. Dit is echt een geweldig toppunt. Hiernaast is het volledig betrouwbaar. Ten derde is mijn libido omhoog gegaan. Ik weet niet of dit te maken heeft met het feit dat ik minder down was dan voorheen maar toch, leuk meegenomen. Als vierde punt ben ik afgevallen gewicht, niet veel, hoogstens twee kilo. Nu we de positieve punten hebben gehad vermeld ik ook de andere punten. Voorheen met de pil had ik 70D als cupmaat. Nu dat ik minder hormonen binnen krijg zijn mijn borsten ook kleiner geworden, namelijk 70C. Hiernaast is het zetten even geen fijn gevoel maar ik vond het behoorlijk meevallen, ik had namelijk de ergste verhalen gelezen online en dat was het bij langen na niet.
04-04-2018

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Koperspiraal werd gezet onder verdoving, niets van gevoeld. Daarna aantal dagen lichte buikkrampen. Menstruatie is iets heftiger dan normaal. Menstruatiekrampen zijn iets “scherper” dan normaal maar prima te doen, verder nergens last van. Ik ben erg tevreden
03-04-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Op mijn 17e begonnen met de pil en ik bleek erg gevoelig voor de hormonen. Elke pil leidde tot braken, totdat ik op deze pil van fabrikant Wecare ben overgestapt. Eerste pil waarvan ik niet hoefde te braken. Tot mijn 22e gebruikt en al die jaren last gehad van vage klachten als duizeligheid, misselijkheid en vermoeidheid. Uiteindelijk op mijn 22e besloten te stoppen al[lees meer...]s 'test'. Ik voelde me zonder pil meteen stukken beter, maar kreeg last van ernstige acné. Ondanks het feit dat deze pil niet werkzaam schijnt te zijn tegen acné, heb ik tijdens het gebruik nooit last gehad van acné en begon dit pas toen ik met de pil stopte. Ik neig er dus naar opnieuw te starten met deze pil, om te testen of de acné weer verdwijnt.
01-04-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Het eerste half jaar vreselijk veel bloedingen gehad. Ik was eigenlijk constant ongesteld, werd er helemaal moedeloos van. Na een half jaar werd dat gelukkig beter. Ik gebruik liever helemaal geen hormonen maar heb geen keuze vanwege endometriose. De menstruaties waren gewoon niet meer te doen. Verder ben ik 5 kilo aangekomen sinds augustus 2017, wat mij eigenlijk nog mee[lees meer...] viel. Ik had ook een burnout en zit in de ziektewet waardoor ik veel minder ging bewegen. Ook gestopt met sporten vanwege ernstige klachten en vermoeidheid door de endometriose en ook vanwege de burnout. Ik kan dus niet zeggen dat de vermoeidheid van de prikpil komt, ik heb meerdere aandoeningen die de vermoeidheid kunnen veroorzaken. Wat mij wel opvalt, is veel hoofdpijn. Echt vreselijke hoofdpijn. De prikpil op zich vind ik een drama om te halen, omdat de dames altijd zo langzaam het erin spuiten. Heel irritant. Heb de laatste keer gevraagd of ze het snel wil doen en dat scheelde veel pijn. Qua stemming etc vind ik het ook nog meevallen. Ben geen draak geworden, misschien zelfs wel iets aardiger dan zonder maar dat kwam doordat ik zonder zoveel last had van de endometriose. Dan had ik veel pijn vlak voor, tijdens en na de menstruatie en nogmaals een week pijn rondom de ovulatie. Daar heb ik nu gelukkig geen last meer van. Het eerste half jaar was een hel maar nu gaat het goed. Ga alleen alsnog stoppen als mijn baarmoeder verwijderd is. Zonder hormonen is altijd beter..
30-03-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik heb nu voor de eerste maal de prikpil geprobeerd, omdat ik dus vaak mijn pil vergat. Ik studeer nog en nu is het niet het moment om zwanger te worden. Ik zit nu aan het einde van mijn tweede maand of zelfs al 2,5 maand. Ik heb veel borstpijn, ze zijn gegroeid en gevoelig. Ook ben ik van 67kg naar 73kg gegaan, daar heb ik het heel moeilijk mee want ik eet gezond en s[lees meer...]port veel. Ik moet telkens goed opletten met wat ik eet want ik ben 1 van de ongelukkige personen die snel bijkomt. Enkele jaren geleden 10kg vermagerd. Het zal dus weer heel hard werken worden om die 6kg er terug af ge krijgen. Ondertussen ben ik 1,4kg vermagerd. Verder merk ik dag ik soms hoofdpijn heb, kan ook van de stress zijn, daarnaast ook soms last van misselijkheid, opgeblazen gevoel en buikpijn/buikkrampen. Ik vind de prikpil zeer gemakkelijk alleen wil ik niet nog meer bijkomen en twijfel ik dus wel wat.
28-03-2018

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik wil iedereen waarschuwen voor deze pil!! Ik heb hem zeker 10 jaar geslikt tot ik met vage buikpijn klachten bij de huisarts kwam, na heel lang zeuren eindelijk een doorverwijzing naar de maag lever darm arts en wat bleek, 2 tumoren op mijn lever zogenoemde leveradenomen veroorzaakt door de pil. Gelukkig goedaardig zegt men. Sinds een jaar gestopt met de pil en voel [lees meer...]me een ander mens. Geen stemmingswisselingen meer en sta een stuk positiever in het leven. Moet in juni weer voor controle van de leveradenomen naar het ziekenhuis hopelijk zijn ze dan verdwenen.
27-03-2018

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Nadat ik onveilig seks heb gehad, ben ik toch maar de NorLevo gaan halen voor de zekerheid. Ik slik mijn pil altijd, maar mijn moeder is erg vruchtbaar, dus ik dacht.. misschien ben ik dat ook. Ik kwam dus op deze site met al deze reacties en het maakte mij ontzettend bang! Ik kan er niet tegen als er iets ‘niet normaals’ met mijn lichaam gebeurd en krijg dan paniekaanvall[lees meer...]en. Nadat ik een uur heb lopen twijfelen of het nou wel of niet moest innemen, heb ik het toch gedaan, want abortus plegen is natuurlijk veel erger. Ik was zo bang voor de bijwerkingen, maar ik heb hier totaal geen last van gehad! Ik was de eerste twee/drie dagen alleen wat licht in mijn hoofd en was wel extra emotioneel, maar dat was echt niks vergeleken met wat ik hier allemaal gelezen heb. Ik ben vandaag weer ongesteld geworden, dus dat betekent dat het heeft gewerkt! (als het nodig was geweest) Ik ben erg tevreden over dit product
24-03-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb ander half jaar geleden een implanon laten zetten. Sinds ik de implanon heb ben ik iedere dag ongesteld. ik heb heel veel last van de bijwerkingen en hormonen ook heb ik veel pijn tijdens het ongesteld zijn en dat had ik daarvoor niet ook heb ik veel last van stemmingswisselingen. Dus snel een afspraak maken bij de dokter om hem te verwijderen. Het valt mij i[lees meer...]edereen anders dit is mijn ervarinf
23-03-2018

T-Safe (koperhoudend spiraal)

In november de t-safe laten plaatsen. Hiervoor de nuvaring gebruikt. Wat een verschil is het met de koperspiraal. Voel me eindelijk weer mezelf. Voorheen voelde ik me heel afgevlakt en merkte ik dat ik nergens behoefte aan had. Het plaatsen van de koperspiraal was erg vervelend, de dag zelf ook een soort weeën pijn gehad. Dit is na een aantal dagen verdwenen. Mijn menstr[lees meer...]uatie is erger als voorheen en heb meer last van buikkrampen. Echter vind ik dit zelf niet zo erg. Ik zou de keus zo weer maken om op de koperspiraal over te stappen.
23-03-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Sinds een paar maanden heb ik mijn implanon. Het staafje laten zetten is vrijwel pijnloos. Hij zat er binnen 2 minuten in. Ik ervaar geen bijwerkingen ermee. Het voordeel eraan is dat ik niet meer ongesteld wordt. Ook heb ik geen bijwerkingen meer , zoals die ik bij de anticonceptiepil had.

Cerazette (minipil) (desogestrel)

In het begin samen met borstvoeding was cerazette perfect. Nauwelijks bijwerkingen enz. Na het stoppen met bv zei de ha dat de pil te licht was en moest ik overstappen van m’n (niet goed geïnformeerde) huisarts. Toen begon de pil ellende. Ik heb er zeker 7 geprobeerd, de een maakte me nog zieker dan de ander. Ook van de mirena werd ik niet goed. Vol met acne en ik voelde h[lees meer...]et ding zitten. Toen waren er maar twee opties over: koperspiraal of toch weer cerazette. Omdat ik bang was van de mirena gekozen boor cerazette. Helaas bleek deze nu inderdaad niet meer goed te werken. Waarschijnlijk doordat m’n hormoonhuishouding helemaal verstoort was. Doorbraakbloeding, contactbloeding, migraine, enz. Uit nood over naar koperspiraal van flexi-t en dat lijkt tot nu toe te werken.

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Na ruim 24 jaar (met een pil pauze van 2 jaar) verschillende pillen te hebben geslikt en een mirena spiraal te hebben geprobeerd (geen succes!) ben ik eigenlijk uit nood overgestapt op een koperspiraal. Ik had zoveel bijwerkingen van de hormonen dat ik er echt niet meer tegen kon. Nav m’n ervaring met de mirena, die ik bijna continu voelde zitten heb ik gekozen voor een fl[lees meer...]exi-t +300. Deze heeft gebogen armpjes, is zeer buigzaam en heeft een kleinere inbreng huls. Ik heb van het plaatsen bijna niets gevoeld. De mirena was duidelijk pijnlijker, dit spiraal was hooguit ongemakkelijk. Nadien een paar uur kramp gehad en twee dagen later kreeg ik iets dat leek op menstruatie. Ik was namelijk ruim twee weken eerder al gestopt met de pil, maar de dokter kon twee keer niet en het plaatsen van de spiraal werd dus steeds verplaatst. Zoals verwacht wat heviger dan met de pil. Toen na twee weken weer. Maar vanaf dat moment lijkt nu alles weer “normaal”. Ik ben nu na 28 dagen weer ongesteld en heb m’n eisprong in het midden van de cyclus ook duidelijk gevoeld. Ja, ik bloed heviger, maar ik heb geen tussentijdse bloedingen en zware hoofdpijn meer en ik voel me weer veel meer mezelf. Ik merk nu duidelijk dat ik een cyclus heb. Dat is voor veel vrouwen een nadeel, maar tot nu toe voor mij niet. M’n lichaam “leeft” weer. Ontpillen is niet fijn (acne) maar daar kan het spiraal niets aan doen. Misschien verander ik nog van mening, dat kan natuurlijk altijd. Maar ik voel dit spiraal nooit zitten en ik heb tevens m’n libido weer terug!
14-03-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Hoi, ik ben 33 jr. en heb 2 kinderen. Ik heb de kyleena nu 3 weken. Ik heb hem op de 4e dag van mijn menstruatie laten zetten en alleen die dag nog last van licht bloedverlies en tot nu toe een enkele keer op het toilet wat lichtrozige afscheiding. Een uur voor het plaatsen had ik een ibuprofen 600 ingenomen. Het plaatsen was licht pijnlijk/erg vervelend maar toen hij ee[lees meer...]nmaal zat voelde ik niks meer. Na anderhalf uur thuis begon de kramp waardoor ik flauwviel. Die erge kramp hield ruim 3 dagen aan. Het leken wel weeën. Ik voelde het opkomen, flink kraml/pijn en het zakte weer, ondanks de ibuprofen die ik de eerste dagen 3x daags innam. Na die 3 dagen werd de kramp minder pijnlijk een week lang. En tot eergisteren soms flinke steken als ik een drukke dag gehad heb. Aankomend weekend zou ik ongesteld moeten worden. Ik heb nu al 2 dagen erg veel kramp wat uitstraald naar mijn onderrug en benen. Het belemmerd mijn dagelijkse bezigheden. Ben benieuwd of mijn menstruatie doorzet. Qua hormonen nog nergens last van. Ik heb de kyleena omdat ik zelfs niet tegen de hormonen van de lichtste pil kan. Enig nadeel, buiten de kramp nu, is dat mijn vriend de draadjes voelt tijdens de seks. Ik vermoed dat ik ze wat korter moet laten knippen want ze zijn best lang.
14-03-2018

Gynefix (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Dit is al mijn derde gynefix spiraaltje. Ik heb de gynefix aangeraden gekregen nadat ik toch ongewenst zwanger ben geworden terwijl ik al 3 jaar een flexi-t spiraal had. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de gynefix. Ik ben extreem vruchtbaar, maar zolang ik de gynefix heb zijn er geen ongelukjes meer geweest. Het plaatsen van spiraaltjes is voor mij echter zeer p[lees meer...]ijnlijk, en de gynefix is hier geen uitzondering op. Maar daarna ben je er wel weer voor 5 jaar vanaf. Het grootste nadeel voor mij is dat ik met de gynefix last heb van tussentijds bloedverlies. Hier had ik met de flexi-t of de pil geen last van. In de 'goede' maanden heb ik rond mijn eisprong een paar dagen (oud) bloedverlies, in de 'slechte' maanden houdt dit aan tot aan de volgende menstruatie. Het is doorgaans weinig (laatste dag van je menstruatie zeg maar), maar wel zichtbaar en daarom toch vervelend. Omdat het geen bekende bijwerking van de gynefix is, ben ik door een gynaecoloog onderzocht om te kijken of er een andere oorzaak was voor dit bloedverlies. Dit was gelukkig niet het geval. Mijn huidige gynefix heb ik een jaar geleden laten plaatsen. In de 3 jaar daarvoor heb ik geen anti-conceptie gebruikt, en ik heb gedurende die periode nooit last gehad van dit soort bloedingen. Het ligt dus echt aan de spiraal. Ik neem bovenstaande op de koop toe, omdat de enige andere optie sterilisatie is. Verder doet hij z'n werk prima, en is mijn menstruatie ook niet zwaarder geworden. Mijn libido wordt er uiteraard ook niet door beïnvloed. Al met al dus toch een aanrader wat mij betreft.
13-03-2018

EllaOne (ulipristalacetaat)

Ik ben niet aan de anti conceptie, en had onbeschermde geslachtsgemeenschap gehad. De drogiste had me deze aangeraden omdat er geen hormonen in zouden zitten. Daar was ik in eerste instantie wel blij mee, omdat ik vaak last heb van depressies rond mijn periode. De dag erna had ik een beetje bruine afscheiding, wat overging in kleurloze en de dag erna gele. Pas een week l[lees meer...]ater had ik rode afscheiding, waardoor ik dacht dat ik ongesteld was. Maar dat duurde maar 1 dag. Ik werd twee weken na inname pas ongesteld. Ik voelde de hele tijd buikkrampen, en was supervermoeid. Terwijl ik een fanatiek sporter ben, kon ik die eerste week na inname mezelf er niet eens toe brengen om naar de sportschool te gaan. Ook had ik drie weken erna last van hevige migraine. Ik ga weer gewoon de norlevo nemen dan ben ik binnen een paar dagen van alle symptomen af.
12-03-2018

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

vanaf mijn 18e slik ik de pil en tryginon is de beste pil die ik heb gebruikt (heb marvelon, lovette en diane ook in korte tijd in t begin geprobeerd zonder succes) Trigynon is een lichte vorm pil. de stopweek is ook vrij kort (3 dagen ongesteld niet meer). Ik had alleen gevoelige borsten een paar dagen voor stopweek maar das geen ramp. Nu 10 jaar ga ik voor het eerst sto[lees meer...]ppen en ben benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren.... niet omdat ik zwanger wil worden maar omdat ik geen hormonen meer wil hebben in mijn lijf. In stopweek doorslikken heeft geen nut (doorbraakbloedingen)
12-03-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Hoi Ik ben Diane.. Ik heb vandaag de Kyleena spiraal laten plaatsen. Ik ben inmiddels moeder van 2 kids. Bij het inbrengen heb ik helemaal NIKS gevoeld.. Echt bizar, en ik was zooooo bang voor de pijn.. Daarna heb ik ook geen krampen gehad. (nog) Hopen dat ik het ook niet krijg .. Zeer tevrden voor zover.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1857)
Depressie (1550)
Angst & paniekstoornis (1333)
Hoge bloeddruk (1061)
ADD (515)
Depressiviteit (491)
Astma (429)
Angststoornis (416)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!