ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

Depo-Provera '150' (prikpil)

06-08-2022 | Vrouw | 22
medroxyprogesteron parenteraal
In mei 2022 starte ik met de prikpil, de eerste week verliep vlekkeloos. Maar na die week ging het van kwaad naar erger, ik werd constant ongesteld.. Ik heb het dan echt niet over een beetje bloedverlies, het stopte niet. De dokter stelde dan voor om te wachten totdat de prikpil uitgewerkt was en geen nieuwe spuit meer te zetten.. Maar het is nog steeds niet opgelost. Ik [lees meer...]ben ondertussen 6 kg afgevallen, mijn haren vallen uit en last but not least ik ben totaal uitgeput. Natuurlijk raad ik de prikpil dus zeker niet aan, want de voorbije maanden waren voor mij en mijn lichaam een hel!

06-08-2022 | Vrouw | 28
levonorgestrel
Hi Dames, ik weet dat eigenlijk geen 1 vorm van anticonceptie ideaal is, maar na 4 jaar een kyleena spiraal te hebben gebruikt weet ik 1 ding zeker: nooit meer. Het plaatsen was geen enkel probleem. Maar, in de eerste 3 maanden kreeg ik bijna elke week bizarre buikpijn (ik had eerder nooit ergens last van). Natuurlijk met een echo gekeken of die wel goed zat, maar dat was [lees meer...]allemaal oke. Ik zal niet te lang van stof zijn, maar 4 jaar lang heb ik elke maand wel eens in onzekerheid gezeten of ik nou wel of niet zwanger zou zijn. Dit is super stressvol! Ik ben uiteindelijk 4 jaar lang onregelmatig ongesteld geweest, met vage klachten. Maar het ergste is nog wel, nu heb ik 1,5 maand mijn spiraal eruit, en ik heb geen last meer van: opgeblazen gevoel, mood swings, emotieloos en ik ben dus in 1,5 maand al zeker 7 kg kwijt door helemaal niks te doen. Ik voel me weer goed!! Ik sla mezelf voor mn kop dat ik die spiraal er niet eerder uit gehaald heb. Meiden, ik zal de kyleena hierdoor ook zeker niet aanraden. Probeer eerst eens of een koperspiraal goed voor je werkt :) want alle hormonen zijn killing.

Nuvaring

02-08-2022 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / etonogestrel
Zweten. Rillingen. Hartkloppingen. Angst en werd super down. Na 1 week eruit gehaald. Na 3 dagen knapte ik weer op.

30-07-2022 | Vrouw | 39
levonorgestrel
Ik heb voor de tweede keer spiraaltje laten plaatsen en blijf steeds om de week soms twee weken vloeien. Plus vaak contact bloedingen en tijdens echte menstruatie veel vocht vast houden. Ontzettend dikke buik. Laatste tijd ook veel vermoeidheid en buikpijn. Mijn man heeft zichzelf laten steriliseren en kan ik eindelijk van het spiraaltje af

29-07-2022 | Vrouw | 26
levonorgestrel
Zo blij met de Kyleena! Was een ramp voor mij met de pil ben niet goed in dat consequent innemen. En ben zo goed als van mijn menstruatie af. Ik bloed 1x per twee maanden een paar dagen een paar druppels. Is geen maandverband of tampon waard. Het zetten was even wat minder en die dag hele heftige krampen gehad waar ik mezelf doorheen moest puffen. Maar was het allemaal [lees meer...]10x waard met hoe makkelijk het nu is. Het enige nadeel is dat ik nu wel regelmatig pijnlijke borsten heb, maar daar leef ik wel mee. Mijn partner voelt het wel af en toe onder het vrijen maar heeft er geen enorme last van. Ben er blij mee en zou niet meer anders willen!

Implanon (hormoonimplantaat)

28-07-2022 | Vrouw | 19
etonogestrel
Slechtste keuze die ik ooit heb gemaakt. Ik werd veel ongesteld en soms een maand lang daarnaast ging mijn mentale gezondheid zwaar achteruit. Ik kreeg last van mega veel stres, moodswings en paniekaanvallen. Ook kreeg ik mega erge haaruitval en gewichtsverlies. Het is ook drama om hem eruit te laten halen. Heb hem nog steeds terwijl ik 4 maanden terug aangaf dat ik het ni[lees meer...]et meer wou.

28-07-2022 | Vrouw | 33
levonorgestrel
Ik koos voor de Mirena omdat ik last had van flinke menstruaties en PMS na mijn 2 zwangerschappen. Het plaatsen zelf was helemaal prima, het was niet fijn maar goed te doen. De pijn na het plaatsen viel me ook mee. Wel heb ik 6 weken lang daarna gevloeid en tot 8 weken last van spotting. Dit vond ik al vervelend omdat je continue een maandverband of inlegkruisje nodig had.[lees meer...] Na ongeveer 1 maand kreeg ik allerlei vage klachten. Hele erge paniek en hyperventilatie aanvallen, dichtgeknepen keel, jeuk aan mijn nek, voelde me naar de buitenwereld emotieloos terwijl ik van binnen op stand turbo stond. Werd snachts bezweet wakker en kon daarna de slaap niet meer vatten terwijl ik wel super moe was. Ook rare stekende hoofdpijn & geen eetlust meer. Lag ik rustig op de bank kreeg ik last van super erge hartkloppingen uit het niks. Dit alles aangegeven bij de verloskundige en zij gaf aan dat het inderdaad door de Mirena kon komen. Nu was ik hiervoor 7 jaar hormonale anticonceptie vrij dus ik wist dat ik niet mezelf was met al deze rare klachten. Meteen laten verwijderen en voor mij nooit meer hormonale anticonceptie. Liever elke maand 1 week “Debbie downer” zijn met pms klachten dan elke dag in de paniek schieten om niks. Jammer vind ik het wel want voor sommige vrouwen werkt het perfect, voor mij is het dus niks.

Cerazette (minipil)

26-07-2022 | Vrouw | 23
desogestrel
Ik ben door deze pil heen zwanger geworden…

T-Safe

26-07-2022 | Vrouw | 23
koperhoudend spiraal
Bij het inzetten van mijn spiraal, heb ik nog een uur in de behandelkamer gelegen vanwege duizeligheid en braken. Een aantal dagen last gehad en het was weer over, na 2 maanden had ik pijn tijdens de sex en continu last van mijn onderbuik. De spiraal bleek nog wel op de juiste plek te zitten, vanwege medische geschiedenis ben ik door gestuurd naar de uroloog. Na 8 maande[lees meer...]n had ik nog steeds continu pijn en mijn enige optie leek mij om het koper spiraal eruit te halen. Dit bleek de oplossing te zijn, want sindsdien nooit meer last gehad van mn onderbuik. Tot heden weten we nog steeds niet hoe dit zon effect heeft kunnen geven.

Ballerine

21-07-2022 | Vrouw | 29
koperhoudend spiraal
Inbrengen was zeer onprettig en de rest van de dag erg veel pijn/buikkrampen gehad. Na 9 maanden laten verwijderen omdat ik last bleef houden van vaginale afscheiding en krampen (de echo wees uit dat de ballerine goed op zijn plaats zat).

Implanon (hormoonimplantaat)

20-07-2022 | Vrouw | 20
etonogestrel
Ik heb een implanon laten zetten als een soort laatste hoop, ik was eerst aan de pil daar bloedde ik doorheen vervolgens door de huisarts aangeraden ermee te stoppen en een implanon te nemen nou gestopt en 2 weken later een positieve zwangerschapstest, na mijn zwangerschap ging ik over op de minipil ivm borstvoeding waar ik doorheen bleef bloeden dus dit was geen optie toe[lees meer...]n na 3 maanden (geen borstvoeding meer gegeven) gekozen voor de prikpil, hele slechte keus letterlijk een bom vol hormonen, daar na 6 maanden mee gestopt, en even 8 maanden zonder anticonceptie gezeten dit was super fijn zat goed in mijn vel etc, maaarr ik wil niet nog een x zwanger worden en met condoom is 3x niks duss, ging mn zoektocht verder en nam ik de anticonceptie pleister dit was de beste anticonceptie die ik tot nu toe had genomen maar voelde niet erg betrouwbaar daarna heb ik een afspraak gemaakt voor een mirena spiraal en kwam ik op afspraak en na 6x proberen konden zij mijn baarmoedermond niet vinden, helemaal geen fijne ervaring dus koos ik maar voor de inplanon nou de plaatsing hiervan was top 10/10 maar de bijwerkingen van deze anticonceptie zijn echt vreselijk de eerste maand ging het wel goed, was niet ongesteld geworden en verder nergens last van de tweede maand was ik non stop misselijk en wou amper eten en een maand lang menstruatie, de derde maand voel ik me gwn zwanger ookal ben ik niet zwanger, pijnlijke opgezwollen borsten lijkt bijna stuwing, en nogsteeds het tussentijds bloedverlies ook steeds meer stemmingswisselingen en echt een bom van hormonen je merkt gwn het verschil

19-07-2022 | Vrouw | 46
levonorgestrel
altijd mirena gehad. Voorgaande jaren minder last gehad dan nu.. Nu voor de 5e keer op mijn 46 jarige leeftijd laten zetten en ineens heftige klachten als hyperventilatie, onrust, somber. Moeheid altijd al gehad terug kijkend op de mirena voorgaande jaren. Nu ik de mirena eruit heb laten halen ben ik minder moe en mijn psychische klachten zijn als sneeuw voor de zon verdw[lees meer...]enen. Ben weer vrolijk!

19-07-2022 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik heb precies ook dese klachten helaas ga ik er echt mee stoppen nu heb het 2 jaar gebruikt sinds hij is verandert allemaal vervelende klachten

18-07-2022 | Vrouw | 23
levonorgestrel
Ik slikte hiervoor ongeveer 5,5 jaar de pil maar ik had vooral in de stopweken last van migraine dus ik heb in maart dit spiraaltje laten plaatsen. Ik heb sindsdien geen migraine meer gehad, ik voel me minder moe, ik heb een veel hoger libido, ik heb een minder opgeblazen buik en ik heb geen stopweek meer waarin ik me vaak sneller verdrietig voelde. Verder ben ik helemaal [lees meer...]niet meer ongesteld geworden en heb ik geen last gehad van doorbraakbloedingen terwijl ik voor anticonceptie wel heel erg bloedde. Ik heb tot nu toe ook nog geen andere bijwerkingen, alleen sinds een paar weken best wel haaruitval maar ik weet niet of dat door het spiraaltje komt. Ik ben dus echt zeer blij met het spiraaltje en ik zou het zeker aanraden. Ik zou zelf alleen adviseren om hem in het ziekenhuis te laten plaatsen als je nog geen kinderen hebt gehad. De huisarts had bij mij veel moeite om hem te plaatsen al zit hij nu wel goed.

17-07-2022 | Vrouw | 42
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik gebruik deze pleister al jaren maar sinds deze is veranderd van fabrikant (van jansen naar gedeon richter) ervaar ik alleen maar klachten als opeens allemaal puistjes in gezicht en op rug, neerslachtiger en depressieve moodswings. Normaal nooit last gehad van de pleister. Nu na overname opeens klachten. Waarschijnlijk toch andere grondstoffen ondanks zelfde hormonen sam[lees meer...]enstelling. Ben benieuwd of meer mensen verandering ervaren?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

12-07-2022 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik gebruik deze pil circa 2 jaar en ik heb nog nooit zulke vermoeidheid ervaren. Ik ben meerdere keren naar de huisarts geweest met vermoeidheidsklachten, maar telkens was alles goed (op een erg hoge hartslag na). Ik ben nu 18 jaar en ik vind het level van de vermoeidheid op mijn jonge leeftijd niet normaal. Na een wandeling ben ik al kapot. Het gaat wel met pieken en dale[lees meer...]n, maar ik ben er gewoon klaar mee. Ik wil mijn gewone leven weer kunnen leven.

10-07-2022 | Vrouw | 30
levonorgestrel
Ik heb 4 jaar geleden voor de Kyleena spiraal gekozen, omdat ik gek werd van de moodswings door de pil. Eerst nuvaring geprobeerd, echter toch voor spiraal gekozen. De eerste twee jaar waren prima, geen ongesteldheid, voelde me beter en geen last van acné (voorheen ook nooit gehad). Echter nadat ik een SOA heb gehad in 2020, daarvoor behandeld werd en na de controle test[lees meer...] negatief bleek te zijn kreeg ik last van en ervaar ik nog altijd de bijwerkingen zoals boven beschreven: acné, stemmingswisselingen, pijn bij vrijen, ongesteld en een zeurderig gevoel in de onderbuik met momenten. Heel fijn dat de dokter me bij de controletest ook pas zei dat ik de spiraal er beter uit had kunnen halen, omdat de bacterie zich ook rondom de spiraal kan nestelen. Dus voor de dames die dit overkomt: laat de spiraal er uit halen voordat je behandeld wordt voor een SOA!! Ik ben er nog altijd niet gerust om en heb daarom vorige week nogmaals een test laten doen, in afwachting van de uitslag.... Al met al ben ik nog in twijfel om hem er toch uit te laten halen. Met spiraal kan je niks reguleren in ongesteldheid, ben ik wekelijks down doordat ik weer nieuwe puistjes (en vaak ook onderhuidse ontstekingen) er bij krijg, ik voor mijn gevoel niks meer kan eten waar mijn huid niet meteen op reageert zoals suiker, zuivel, alcohol... GRR!

04-07-2022 | Vrouw | 48
levonorgestrel
Nu al derde Mirena laten plaatsen en super tevreden. Naast alle negatieve reacties dus ook een zeer positieve. Bij eerste spiraal werd ik nog wel ongesteld, bij tweede en derde niet meer. Heel fijn. Weinig last van andere maandelijkse hormonale ongemakken. Minder stemmingswisselingen en nauwelijks/geen hoofdpijn meer. En nooit meer aan een pil hoeven denken... ook fijn!

03-07-2022 | Vrouw | 30
levonorgestrel
Ik heb de Kyleena nu bijna 3 maanden en ik kan niet wachten tot ik hem er uit kan laten halen. Veel bloedingen, extreme krampen, pijn in de borsten, hoofdpijn, extreme vermoeidheid, depressie, extreem verlaagde libido en veel haaruitval. Ook last van brainfog/hersenmist (?) en flink wat kilo’s aangekomen. Voor de rest doet de Kyleena wel denk ik wat het moet doen, maar voo[lees meer...]r mij is het niet weggelegd.

27-06-2022 | Vrouw | 35
levonorgestrel
Nadat ik gestopt was met de pil omdat ik zwanger wilde worden, merkte ik pas hoeveel last ik van de pil heb gehad. Ik dacht dat ik gewoon aanleg had voor negatieve gevoelens en gewoon niet hield van seks. Het is voor vrouwen immers anders dan voor mannen. Na de geboorte van mijn kinderen besloot ik daarom voor een spiraaltje te kiezen. Ik dacht minder last van de hormonen [lees meer...]te hebben als het om een kleine hoeveelheid ging die direct in de baarmoeder werden afgegeven. Ik begon weer last te krijgen van depressieve gevoelens, maar legde niet gelijk de link met het spiraaltje. Jonge kinderen zijn stressvol, mijn lichaam is allemaal veranderingen ondergaan, ik heb een vervelende baan, depressies komen voor in mijn familie, het komt door Corona, het komt door gebrek aan zonlicht, ik moet meer vitamine eten en meer sporten. Maar na 4 jaar, en een proces van eliminatie, heb ik toch het spiraaltje laten weghalen. Twee maanden pas verder, maar ik voel me goed! Die grauwe sluier is weg, ik voel me wakker! Ik heb afgewacht tot 'de bom weer viel', tot de bril weer op mijn neus zou vallen waardoor alles 'poep' lijkt. Goede periodes, slechte periodes, een cyclus die ik gewend was. Maar hij blijft weg! Wat erg dat ik me al die jaren zo naar heb gevoeld, zulke erge gedachten heb gehad, door zo iets stoms. Ik dacht echt dat het aan mij lag. Ik ben verder helemaal gezond, dus waarom zou ik last hebben van iets dat miljoenen vrouwen gebruiken! Ik wou dat meer vrouwen wisten wat een effect die hormonen op je hebben. Het heeft mij heel wat levensgeluk ontnomen. En ik denk dat er herl veel vrouwen last van hebben, zonder dat ze het weten.

25-06-2022 | Vrouw | 22
levonorgestrel
Wat een rot ding! Plaatsen was echt hells voor mij. Nooit zoveel pijn ervaren. Na 8 maanden dat ding in mn baarmoeder te hebben gehad bloedde ik nogsteeds dagelijks. Veel krampen ook tussendoor. Dokter wou in eerste instantie niks doen, moest het maximaal een jaar afwachten. Op en gegeven moment was ik er klaar mee en eiste ik een onderzoek en wou ik m eruit. Nu kon de dok[lees meer...]ter de touwtjes niet vinden en heeft het hoogstwaarschijnlijk een gat geboord in mijn baarmoeder. Leuk dat ik ook niet serieus genomen word door de dokter altijd. Mijn advies: begin er niet aan als je twijfelt. Ik ervaarde altijd extreme menstruaties en heb daarom voor de spiraal gekozen na advies, maar toch maar even lekker niet dus. Nu moet ik geopereerd worden, echt top. Natuurlijk voor iedereen anders, maar voor mij een dikke vette nee.

22-06-2022 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/norelgestromin
Fijn in gebruik, alleen jammer dat je in de zomer geen pleister op je arm kan plakken omdat de pleister zo groot en licht van kleur is. Normaal plak ik de ene week een pleister op mijn linker arm, andere week rechter arm. Ivm warm weer en zomerkleding dragen plak ik het op mijn rug. Inmiddels een maand, en heb opeens last van acne op mijn rug

Ballerine

20-06-2022 | Vrouw | 26

20-06-2022 | Vrouw | 23
levonorgestrel
Laten plaatsen na een ongewenste zwangerschap. Het plaatsen was niet prettig, erg pijnlijk. Gelukkig was dat niet van lange duur. De 1e maand na het plaatsen heb ik last gehad van abnormaal heftige krampen. Mij was echter verteld dat ik de HA niet mocht bellen, tenzij ik last had van koorts. Tijdens de checkup (na ong. een maand) zei de HA dat ik na dag twee al had moe[lees meer...]ten bellen, dan hadden ze hem eruit gehaald. Omdat de krampen minder erg werden, en een andere vorm van anticonceptie mij niet echt beter leek, heb ik hem toch laten zitten. Vòòr de Mirena was ik altijd 3/4 dagen ongesteld. Nu waren dat er 8/9. Wel had ik veel minder last van bloedverlies en rugpijn, maar de krampen waren bizar heftig en deden zich voor op de meest rare momenten van mijn cyclus. Ook kon ik het nu voelen wanneer ik aan het ovuleren was (door heftige krampen dus). Doordat ik continu last had van krampen op de meest rare momenten, was ik continu bang dat er iets mis was, of dat ik misschien weer zwanger was. Dit kostte ontzettend veel mentale energie, omdat je er toch continu in je achterhoofd mee bezig bent. Los van de lichamelijke klachten, heb ik er vooral mentaal last van gehad. Ik heb een historie met depressie, dus ik dacht er niks van toen mijn depressieve klachten terugkwamen. Wat echter wel raar was, was dat ik dit keer geen achterliggende reden kon vinden voor mijn depressieve klachten. Ik heb de Mirena 3 jaar gehad, en heb 3 jaar gedacht chronisch depressief te zijn. Nu ben ik sinds een halfjaar overgestapt op een koperspiraal, en na de 2e week dat de Mirena eruit was, waren ook alle depressieve klachten weg. Ik vind het bespottelijk dat mensen met een historie van depressie hier niet voor worden gewaarschuwd. Pluspunt: ben niet zwanger geworden, dus hij werkt I guess.

Depo-Provera '150' (prikpil)

19-06-2022 | Vrouw | 39
medroxyprogesteron parenteraal
Gebruik de prikpil al zo lang en ik was altijd extreem moe veel extreme hoofdpijn en de artsen gooiden het steeds op stress .Toen stopte ik met de pil en voelde me daarna stuk opgewekter en weer de energie wat te doen en .Nu toch weer de prikpil geprobeerd om te kijken of het nou echt hierdoor komt.En ja hoor het is een verschil van dag en nacht.Ik heb weer een libido [lees meer...]van 0 en ben zo erg moe/lusteloos en opgeblazen.Deze troep wil ik hierna nooit meer .En artsen zijn hier ook zo onwetend in .En ze hadden dit kunnen weten als ik alle verhalen er over lees ,dit is dus een veel voorkomend probleem! Vind dit dan ook erg kwalijk .

T-Safe

19-06-2022 | Vrouw | 26
koperhoudend spiraal
Hele fijne anticonceptie! Ik las allemaal horrorverhalen over de koperspiraal. Tot nu toe erg tevreden ( heb hem 6 maanden nu). Ik heb verschillende anticonceptie’s geprobeerd ( ook mirena spiraal) maar tot nu toe werkte niets fijn voor mij. Ik wilde van de hormonen af. Zo ben ik bij de koper spiraal terecht gekomen. Heel fijn!! Ik heb nergens last van, voel mij goed. Enig[lees meer...]e min puntje is dat de menstruatie langer duurt en iets heviger is qua bloeden dan normaal bij mij. Duurt ongeveer 8 dagen waarvan 2 dagen wat heviger. Maar evengoed beste keuze die ik heb gemaakt!

16-06-2022 | Vrouw | 22
levonorgestrel
Ik heb 1.5 jaar de Mirena gehad. Leek eerst allemaal goed te gaan, menstruatie is ook altijd uitgebleven dus dat was super fijn. Na verloop van tijd echt depressieve gedachten gekregen en enorme mood swings. Daarnaast kreeg ik enorm vervelend ruikende en grote hoeveelheid afscheiding, waar ik heel onzeker van werd. Ook veranderden mijn borsten enorm: het borstweefsel werd [lees meer...]keihard en spatte zowat uit m’n borsten. En daarnaast verloor ik ook nog eens mijn libido voor 100%. Ook veel zeer pijnlijke steken in baarmoeder. Al met al: de spiraal is er nu 4 maanden uit en ik voel me lichamelijk en mentaal ein-de-lijk weer mezelf. Weg met die rotzooi.

15-06-2022 | Vrouw | 30
levonorgestrel
Afschuwelijk...Plaatsen was een ramp (nog steeds soms pijn op de plek waar die boltang in de cervix zat. Vervolgens gelijk van volledig gezond naar niet in staat te werken, minstens 8-10 uur weeën per dag, niet vol te houden ondank 4 gram paracetamol per etmaal, crepeerde van de pijn, gezwollen en pijnlijke borsten, hoofdpijn. Ook korte wandeling oid lukte niet, normaal li[lees meer...]ep ik 15-21 km hard zonder probleem. Na 3 weken laten verwijderen. Dit NOOIT MEER. Mijn bevalling van 40 uur was ook een ramp maar daar kreeg ik tenminste nog een gezond kind voor terug (en ik bleek behoorlijk onvruchtbaar dus alle ellende voor niets). Ik zou graag willen weten bij hoeveel vrouwen deze dingen weer verwijderd moeten worden...daar waren geen cijfers over, alleen hoeveel werden geplaatst. Wel uiterst effectieve bescherming tegen iedere vorm van seks waardoor het vast heel goed werkt

14-06-2022 | Vrouw | 50
levonorgestrel
Gestart in 2003 na geboorte van de oudste. Inbrengen was geen probleem, iets gevoelig hooguit. Menstruatiec stopte vrij snel. Na verwijdering omdat we gezinsuitbreiding wilden na 3 maanden zwanger en in 2005 nummer 2 laten zetten. Inmiddels in 2010, 2015 en 2020 laten vervangen. Ik ben nu 50 dus dit zal mijn laatste wel zijn maar al die jaren hebben we er veel gemak v[lees meer...]an gehad. Geen menstruatie, geen klachten.

11-06-2022 | Vrouw | 33
levonorgestrel
Ik gebruik nu ongeveer 4 maanden de Kyleena spiraal. Dit is mijn eerste keer. Het plaatsing was pijnlijk maar wel te doen. Ik heb geen last van bloedingen gehad, ook bij het ongesteldheid heb ik weinig tot geen bloedverlies. Als bijwerking heb ik beetje last van acne maar dit valt nog gelukkig ook mee. De afgelopen 4 maanden heb ik verschillende keren krampen/weeën. Deze v[lees meer...]oelt het zelfde aan net als tijdens en na de plaatsing toen de dokter heeft gezegd dat ik last kan hebben van weeën, alleen dit is veel erger dan tijden het plaatsen. Deze krampen duren kort( paar seconde) maar zijn ze wel enorm heftig. Het komt een keer of twee keer voor in de week of om de week, duurt ook maar kort en soms is maar een keer soms komt op een dag paar keer terug. Voor dat ik ongesteld zal moeten worden heb ik ook last van. Op dat moment denk ik altijd,, laat de spiral maar uithalen omdat dit is verschikkelijk,,. Ik heb nog nooit zo'n pijn gevoelt. De rest van de tijd merk ik nog niet eens dat ik een spiral hebt. Jammer van de krampende pijn maar gelukkig dat het niet te vaak voorkomt en dat het maar kort duurt. Verder ben ik tevreden met de spiraal. Vind fijn dat ik niet na hoef te denken heb ik vandaag mijn pil vergeten of niet. Ben gelukkig niet aangekomen en geen andere gekke bijwerkingen. Ik laat hem nog even zitten maar ik weet niet als ik het opnieuw zal laten plaatsen. Tegen de tijd misschien heb ik kinderwens.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2786)
Angst & paniekstoornis (2238)
Depressie (2238)
Hoge bloeddruk (1595)