ISO 27001

ziekte

Mirena spiraal

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Clomid 1 4
Livial 1 4
Gracial 1 5
Neocon 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

24-06-2017

Mirena (levonorgestrel)

Ik ben 20 jaar. Geen kinderen. Bij mij is het ingezet in het ziekenhuis. De vrouw was erg aardig. Het inbrengen deed voor mij veel pijn, ik moest van de gynaecologe hoesten tijdens het inbrengen. Tijdens het hoesten was de pijn wel minder. Gelukkig duurde het niet lang. Het duurde ongeveer 2 x 30 seconden. Dus het viel achteraf wel mee. Alleen ja tijdens het inbrengen[lees meer...] moest ik even doorbijten. Daarna had ik last van krampen, maar dat viel ook wel mee. Het is nu een dag later en ik heb weinig bloedverlies. Maar dat komt ook wel door mijn menstruatie. Alleen ik mag van de gynaecologe nog 6 weken niet zonder condoom gemeenschap hebben. Omdat ze er zeker van wil zijn dat het spiraaltje op zijn plek blijft zitten. Dus moet ik over 6 weken terug komen voor controle. Heeft nog iemand dit gehoord? Of ben ik de enige die nog 6 weken moet wachten?
24-06-2017

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

In eerste instantie was ik zeer tevreden. Na de eerste prik 2 weken bloeding en daarna bleef mij menstruatie uit. Maar ik kreeg na een jaar gebruik chronische blaasontsteking, nierstenen en pijnlijke vagina. Na heel wat bezoekjes aan de uroloog besloten om te stoppen met de prikpil. Sinds dat ik gestopt ben zijn alle klachten verdwenen. Volgens de huisarts was dit ongebrui[lees meer...]kelijk maar samen met de huisarts de bijsluiter door gelezen helemaal en deze bijwerkingen zijn wel bekend van de prikpil alleen komen niet zo heel vaak voor.
22-06-2017

Mirena (levonorgestrel)

2 weken terug mirena laten zetten, ik ben 21 jaar, Nog geen kinderen. Ik werd bang van alle negatieve reacties op internet. Mijn ervaring is daarentegen positief tot nu toe. Inzetten is wat vervelend (geen pijnstilling vooraf ingenomen), 2 x een heftige pijnprikkel, verder is t zo gepiept (max 5 minuten). Arts gaf aan dat ik een kleine baarmoeder had waardoor ik nog een ti[lees meer...]jd last zou kunnen hebben van krampen. Tot op heden nergens last van, alleen de avond zelf een wat zeurend gevoel in onderbuik. Laat je dus niet gek maken door alle negatieve reacties!
22-06-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Innplanon laten plaatsen omdat ik van de pil hoofdpijn kreeg. In de eerste instantie leek het ideaal. Alleen kwam ik heel veel kg aan binnen eenpaar maanden. Volgens de huisarts klopt het dat je aankomst maar dat zoveel niet kon. De implanon was snel gezet en ik had er niet echt veel last er van. Maar toen begon het met de ene bloeding na de andere vaak 6 weken aan een[lees meer...] stuk door 1 of 2 weken niets en dan begon het weer opnieuw. Eerst denk je je lichaam moet er aan wennen. Omdat ik er tegen op zag om het te laten verwijderen heb ik hem ruim 2 jaar gehad. Er uithalen was zo gepiept klein litteken in mijn boven arm wat af en toe jeukt. Ik raad hem iedereen echt af! Want een kennis liet hem zetten ondanks mijn negatieve ervaring en ook zij kreeg soort gelijke klachten!
17-06-2017

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Ik kan de t-safe spiraal van harte aanbevelen! Mijne is geplaatst met plaatselijke verdoving bij de gynaecoloog, waar ik specifiek naar had gevraagd omdat ik wist dat het pijnlijk zou worden. Voordat ik er erg in had zat de spiraal er al in, en ik ben lachend naar huis gegaan. Eenmaal thuis werkte de verdoving uit en kreeg ik enkele uren wat krampen, maar dit was te overzi[lees meer...]en. Bij de echo na twee maanden zat ie helemaal goed. Mijn menstruatie is onregelmatig, maar dat ligt aan mijzelf en niet aan de spiraal. Als ik dan wel ongesteld ben is het wel echt een rode tsunami, zoveel bloed dat ik verlies. Dit duurt echter maar 1/2 dagen en in totaal is de menstruatie 5/6 dagen per ongeveer twee maanden dus dat is prima. Een week voordat ik ongesteld word krijg ik wel een opgeblazen buik, maar ja allemaal verwaarloosbaar vind ik. Het werkt als een trein deze spiraal, tijdens seks ook nooit ergens last van en zeker een effectieve anticonceptie methode.
16-06-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb 8 maand de implanon gehad en ik heb deze vanmorgen laten verwijderen. Wat een vreselijk ding! Ik ben in 8 maand tijd 9kg aangekomen, ondanks fanatiek sporten (5x per week) en goed op mijn eten letten bleven de kg's plakken. Er ging echt geen gram vanaf! Tevens had ik na een maand dagelijks bloedverlies wat bleef aanhouden, er werd mij verteld dat ik dan Aleve Femina[lees meer...]x moest slikken. Eentje per dag, dan zou het bloedverlies wel stoppen maar nee hoor..ook dat ging door. Nu is 'ie eruit dus laat het afvallen maar beginnen:)!
14-06-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik slik de pil al jaren door ivm hevige menstruaties en alle klachten die daar bij passen. Begonnen met microgynon jaren geleden, opeens ook de goedkopere versie gekregen maar geen last van de wisseling gehad. Nu toch weer overgestapt op microgynon nadat ik een artikel had gelezen. Ik gebruik nu 16 dgn deze pil. Daarvoor had ik de goedkope versie EthinylestradiolLevonorges[lees meer...]trel. Ik heb al heel lang last van hyperventilatie wat ik aardig onder controle kan houden. De afgelopen dagen heb ik opeens veel meer last van hyper en zelfs van paniekaanvallen. Ook heb ik sinds een week na de start pijn in mn bovenbuik. Afgelopen nacht werd ik badend in het zweet wakker, voelde me erg slap en lang niet lekker. Weer in slaap gedommeld en bij wakker voelde ik me nog steeds heel slap. Bij de huisarts geweest. Pijn in de buik lijkt op een geïrriteerd maagslijmvlies/maarzweer. Op deze manier heb ik nog nooit last gehad van hyper en paniek ook nog nooit zo wakker geworden midden in de nacht. Ook weer last van hoofdpijn. Hoewel de werkzame stof hetzelfde is zijn de hulpstoffen wel anders. Ik weet nog niet zeker of deze pil de oorzaak is maar als ik alle klachten lees van beide pillen zou het mij niet verbazen. Vandaag stop ik helemaal met de pil voor een aantal dagen kijken of dat verschil maakt.
14-06-2017

Gynefix (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Let op, lang verhaal! Ondanks gynefix zwanger geworden! Ik heb in 2014 besloten om over te stappen op hormoonvrije anticonceptie na ruim 15 jaar aan een stuk hormonale anticonceptie zoals de pil en de nuvaring. Ik vond het na 15 jaar wel genoeg gerommel aan mijn lichaam met de hormonen zeker met de evt lange termijn bijwerkingen. Toen verdiept in koperspiraaltjes en ge[lees meer...]kozen voor de gynefix. Ook heb ik toen hier de reviews erover gelezen. Maar nu wil ik ook mijn eigen ervaring kwijt. Na 1 jaar van het gebruik van de gynefix was mijn lichaam pas echt weer normaal. Hiervoor ging mijn lichaam door het ontgiften van de hormonen door een hele boel fases zoals: meer zin in sex, elke maand een paar extreem sombere dagen, een hele slechte huid (acné) over mijn rug en gezicht waar ik hiervoor nooit last van had gehad. Na 1 jaar was alles ingespeeld en alle 'ontgiftingsverschijnselen' verdwenen. Mijn cyclus was trouwens snel zeer regelmatig en de menstruatie maar iets sterker dan met de pil. Maar niks storend. Ik was dus erg blij met deze koperspiraal want mijn lichaam functioneerde nu gewoon weer zo zoals de natuur dat had bedacht, behalve dat ik niet zwanger kon worden. De spiraal zat bij controles altijd perfect op zijn plek en TOEN.. 3 jaar later bleef mijn menstruatie uit en bleek ik ondanks spiraal toch zwanger!! Een zwangerschapstest, de huisarts en het ziekenhuis bevestigende dit en zij stelden mij voor de keuze houden of weghalen. Als ik koos voor laten weghalen zouden zij de zwangerschap en de spiraal (die dus nog op haar plek zat) met een curettage verwijderen. Als ik koos voor doorzetten van de zwangerschap zouden zij de spiraal alsnog proberen te verwijderen en als dit niet zou lukken zou de spiraal gewoon kunnen blijven zitten en met de bevalling eruit komen. Ik koos ervoor de zwangerschap te behouden en ben nu gelukkige (maar ongepland!!) moeder van een prachtige dochter. De spiraal kwam niet met de bevalling mee eruit en moest 6 weken na de bevalling met een kijkoperatie verwijdert worden. Dit ging heel gemakkelijk en ik merkte er zo goed als niks van. (Heel anders dan het laten zetten van de spiraal ...of een bevalling!) tijdens de kijkoperatie bleek dat de spiraal nog steeds perfect op haar plek zat en dus niet was losgeschoten/ verschoven zoals aan het begin werd aangenomen dat dat de reden was dat hij niet goed had gewerkt. De spiraal zat perfect, had perfect moeten werken, maar deed dat niet. Nu ben ik opnieuw opzoek naar hormoonvrije anti conceptie, maar zal niet opnieuw voor een koperspiraal kiezen en al helemaal niet voor de gynefix. 3 jaar lang was ik erg tevreden met de gynefix en wilde ik niet meer anders, totdat ik zwanger werd! En vergis je niet, ook al heb ik gekozen de zwangerschap door te zetten en ben ik onbeschrijfelijk gelukkig met mijn dochter, zo onverwachts en ongepland was het een emotioneel erg zware en intense slopende periode.
04-06-2017

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Eind 2013 heb ik de T-Safe koperspiraaltje laten plaatsen bij mijn huisarts, een paar maanden na mijn bevalling. Het plaatsen was onaangenaam, maar dat weet je van tevoren. Direct na het plaatsen had ik nergens last van, mijn dag verliep rustig. Ik heb er wel voor gezorgd dat ik die dag thuis kon blijven. In de eerste maanden na het plaatsen had ik er toch last van, onrege[lees meer...]lmatige menstruatiecyclus en hevig bloeden tijdens de menstruatie, menstruatiekrampen en vermoeidheid. Ik heb vaak overwogen om het eruit te laten halen. Ik ging een paar keer naar de huisarts om te laten controleren of alles nog goed zat. Toch heb ik doorgezet en nu ben ik blij dat ik dat gedaan heb, ik ben er nu heel blij mee. Mijn cyclus is nu regelmatig en het verloopt normaal. Het verschil met toen ik aan de pil was is dat ik nu vaker last heb van menstruatiekrampen, maar niet zo erg dat ik niet meer kan functioneren en het bloedt iets meer dan voorheen, maar dat neem ik ook voor lief. Ik adviseer om toch naar je gevoel te luisteren, je kunt zelf goed intuïtief voelen of het goed zit of niet. Bij mij heeft het goed uitgepakt, maar dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn. Goed contact houden met de huisarts dus. Ik gebruik ook een menstruatie cup, deze leeg ik 2 keer per dag. Ook dat was flink wennen in het begin, maar nu wil ik niet meer zonder. De cup kan goed in combinatie met het spiraaltje, je moet alleen van tevoren voelen of de draadjes van het spiraaltje hoog zitten, zodat de draadjes niet tussen de cup en de vaginawand terecht komen.
03-06-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ruim 5 jaar lang de Yasmin pil geslikt zonder noemenswaardige bijwerkingen voor zover ik wist. Tot dat ik ruim een half jaar geleden constant last kreeg van schimmelinfecties. Het was in een maand meer wel aanwezig dan niet.. allemaal zalfjes capsules etc geprobeerd, voor korte duur was het weg en kwam het steeds weer terug. Tot ik een verhaal tegen kwam hier op de pagin[lees meer...]a van iemand die precies hetzelfde heeft ervaart. Bijsluiter van deze pil nog eens goed gaan lezen en zag inderdaad dat schimmelinfecties een veel voorkomende bijwerking hiervan is. Toen de keuze gemaakt om over te stappen op een mirena spiraal (ook vanwege de menstruaties, veranderde in een complete labiele heks) en sinds het plaatsen nu wel pas 2 maanden geleden, voor het eerst nog geen schimmelinfectie weer gehad. Ook merk ik dat ik veel minder hoofdpijn heb, dan tijdens pil gebruik.
01-06-2017

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb vorige week de Mirena spiraal laten zetten bij de huisarts. Ze zet er meerdere per week dus ik had zeker vertrouwen in haar. Ze vertelde me precies wat ze ging doen en wanneer het pijn zou kunnen gaan doen. De eerste keer was bij het vastklemmen van mijn baarmoedermond. Dat was echt 1 seconde. Daarna ging ze de diepte van de baarmoeder opmeten, dat was even een een[lees meer...] gemene prik. Maar het plaatsen was echt wel even vervelend! Alsof ze met een breinaald in je baarmoeder zit te prikken. Ik heb toen wel even een paar keer Auwauwauaw geroepen maar dat helpt enorm en blijven ademen! Nou en daarna was het gepiept. Die dag nog een beetje een zeurderige pijn gehad wat voelt als ongesteldheidskrampen. ( was al een tijdje niet meer ongesteld geweest door het doorslikken van de pil en dacht van oja zo voelde het om ongesteld te zijn) Inlegkruisje was voldoende om het kleine beetje bloed op te vangen. De volgende dag flink staan dansen op een festival en nergens last van. Nu een weekje later heb ik weer een minibeetje bloedverlies maar daar is een inlegkruisje weer prima voor. Dus ik ben super tevreden! Ik slikte hiervoor echt jaren Microgynon 30 en heb t gevoel dat mijn libido ook weer een beetje terug gekomen is nu ik de Mirena heb. Voor zover mijn ervaring. Ik hoop dat ik hier mee andere dames heb kunnen helpen.
31-05-2017

Mirena (levonorgestrel)

Vandaag voor de tweede keer een spiraal laten zetten. De pijn was te dragen. Vergelijkbaar met een lichte wee. Na twee jaar zonder en veel hormonale schommelingen en buikpijn rond de menstruatie periode, veel kramp in de onderrug en benen toch weer aan t spiraal gegaan. Ik ben nu een uur thuis en de pijn is heel dragelijk . Ik hoop dat hij weer zo goed werkt als de ee[lees meer...]rste en ik af ben van al die pijntjes en nachtelijke beenkrampen die ik nu steeds heb. Met mijn eerste spiraal was ik niet ongesteld, voelde me goed, geen moodswings. Nooit buikpijn, sliep heerlijk . Dus nu afwachten, ik zal eeen aanvulling doen over drie maanden Maar ik ga er van uit dat ik er weer 5 jaar voordelen van zal hebben .
30-05-2017

Mirena (levonorgestrel)

Ik was 15 toen ik ongewenst zwanger bleek te zijn. Toen ik bij de abortuskliniek was, hebben ze me aangeraden een mirena spiraal te gaan gebruiken. Kon direct na de abortus in worden gebracht zonder kosten. Natuurlijk vond ik dit een goede keuze. Toendertijd is hij dus ingebracht met verdoving, en ik heb er toen nauwelijks last van gehad. Maar gisteren heb ik hem laten[lees meer...] vervangen. Het eruit halen van de Mirena voelt akelig. Een zeurende pijn, alsof iemand je baarmoeder vastpakt en tussen 2 nagels samenknijpt. Het inbrengen van de nieuwe was nog pijnlijker. Snel gebeurd, dat wel. Maar zelfs met een hoge pijngrens als het mijne rolden de tranen over mijn wangen. We zijn nu 2 dagen verder, en zit nog steeds met buikkrampen. Verder is een Mirena een fantastisch voorbehoedsmiddel! Ik heb al die 5 jaar niet tot nauwelijks gebloed tijdens mijn ongesteldheid, wel had ik nog mijn normale ongesteldheidskrampen. Maar 5 jaar lang zonder condoom geweest, en kijk uit naarbde volgende 5!
23-05-2017

Mirena (levonorgestrel)

zeer negatief, het zetten deed onwijs veel pijn ondanks ik een klein roesje kreeg. Continu bloedverlies met enkele dagen hele dag door steken. De menstruaties zijn niet uit te houden van de pijn, ik kan niks meer doen de gehele dag en heb de hele tijd een onprettig en gekmakend gevoel.
23-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

De pil deed z'n werk prima en was makkelijk in gebruik. De bijwerkingen waren helaas heel erg aanwezig bij mij. Vanaf het moment dat ik met deze pil begon met heb ik witte mee-eter achtige bultjes op mijn voorhoofd/rug/borst gehad die om de zoveel tijd veranderde in puistjes. Ik had minder energie, hoe gezond ik ook at. Ik had niet echt oprecht enthousiasme voor dingen. Ik[lees meer...] voelde me in veel situaties neutraal, terwijl ik wist dat ik dan blij/verdrietig moest zijn. Ik heb ook zeer depressieve gedachtes gehad en was heel angstig. Ik had nooit echt de link met de pil gelegd en dacht dat het aan mezelf lag, tot ik ermee stopte en ik me veel beter voelde. Ik voel mijn emoties duidelijker (en ben veel vrolijker) en kan mijn gedachtes beter controleren/sturen. Mijn huid is nu zelfs egaal! Inmiddels over gestapt op mirena spiraal en alle bijwerkingen van de pil zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Nu hopen dat ik geen bijwerkingen krijg van de mirena.
22-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

ik gebruik deze pil tegen een zwangerschap en voor onregelmatige ongesteldheid. Als ik deze reacties lees over deze pil, zie ik dat ik veel bijwerkingen heb van de pil. ik wist niet dat dit door de pil kon komen. ik merk de laatste tijd dat ik heel erg moe ben, depressief, dat ik heel erg aanvallend kan zijn en het gevoel heb of ik alleen ben en heb dan jankbuien. Ik slik[lees meer...] deze pil al vanaf mijn 13de, omdat ik om de 2 weken ongesteld werd en hele erge bloedingen had. Ik heb besloten om deze maand de pil af te maken en daarna te kijken hoe het gaat zonder pil. hopelijk voel ik mij daarna ook weer lekker in mijn vel en ga ik zeker opletten welke pil mij goed bevalt.
22-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Toen ik begon met het slikken van deze pil viel het mee met de bijwerkingen. Na een maand begonnen de eerste klachten. Ik was elke ochtend misselijk en heel moe. Ik voelde me depressief en huilde om alles. Ik slik hem nu nog steeds en heb vaak hoofdpijn. Ook heb ik veel pijn bij de menstruatie terwijl dat niet zo hoort te zijn. Ook ben ik door deze pil bijna altijd 10 dage[lees meer...]n ongesteld. Voorheen was dat maar 6/7 dagen. Als laatste heb ik elke dag hele erge steken onder mijn borst. Het is soms zo hevig dat ik niks kan ademen en kan bewegen. Het is niet zeker dat dat door de pil komt. Ik raad het aan om niet aan deze pil te beginnen.
21-05-2017

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb mijn mirena nu anderhalve maand en ben sindsdien 2,5 dag niet ongesteld geweest. De rest van de tijd wel. Soms met zeer hevige buikkrampen, de volgende dag is het minder tot geen pijn. Menstruatie varieert van matig tot extreem. Werkt wel top als anticonceptie want heb nu helemaal geen gemeenschap met mijn vriend door de menstruatie.
21-05-2017

Gynefix (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Nu 12 dagen geleden de gynefix laten plaatsen. Plaatsen was een heel rottig kwartier- als iemand 'even aan je baarmoedermond trekt' is dat nooit leuk. 😳 En de eerste keer pakte hij niet. 2de keer wel, maar al met al, ondanks ibuprofen, een pijnlijke bedoening. Maar goed, een kwartier voor 5 jaar anticonceptie, lijkt mij een goeie deal. De eerste week (had ik me op verkeke[lees meer...]n) echt wel een beetje rustig aan moeten doen, ik voelde de plek waar hij vast gezet was zeer doen, en er zit iets in de baarmoeder wat er niet hoort. Dus wel wat krampjes en gewoon een ongemakkelijk gevoel. Ik voelde 'm echt zitten. Ik moest ook af en toe echt even gaan liggen, en niet sporten en vrijen leek mij idd ineens heel logisch. Ik heb 9 dagen nagebloed, 1ste 2 dagen fors, en de rest op te vangen met inlegkruisjes. Nu sinds 2 dagen geen bloed meer, na 1 week lekker aan het sporten en fanatiek aan het vrijen: nergens last van. Touwtje lang gehouden. Geliefde voelt er niks van. Als dit zo blijft en het werkt: echt een aanrader.
20-05-2017

Gynefix (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Vorige week de Gynefix koperspiraal laten plaatsen in het Rutgershuis in Arnhem. Ik zag er enorm tegenop maar het is me 100% meegevallen. Ik heb 3 soorten anticonceptiepillen geslikt waar ik enorm depressief van werd door de hormonen! Mijn dokter adviseerde ook geen hormonen meer te nemen. Een koperspiraal is dus mijn enige optie aangezien deze geen hormonen bevat. Ik heb [lees meer...]voor de Gynefix gekozen omdat deze geen plastic bevat en in je baarmoederwand wordt geprikt en dus geen T-vorm heeft. Het spiraal hoeft dus nergens op te 'leunen'. De Gynefix is enorm klein en is goed voor 5 jaar. In het Rutgershuis zijn ze enorm ervaren en zijn gespecialiseerd in het zetten van spiraaltjes. Alles ging heel ontspannen, af en toe zelfs wat humor ertussendoor. Ze heeft mijn baarmoederwand verdoofd met 3 kleine prikjes. Deze duren maximaal 10 seconden en is zo voorbij! Ze vertelt je bij alles wat ze gaat doen en of het eventueel zeer kan doen! Je krijgt een warme zak op je buik wat enorm prettig voelt. Ik was op het moment van de plaatsing niet ongesteld wat wel aangeraden wordt maar ik heb er niet meer pijn door gehad. Na het plaatsen was ik een beetje duizelig dus ik bleef nog even 15 minuten liggen. Daarna mocht ik naar huis en ik heb sindsdien géén last gehad van krampen! Het is me zo ontzettend meegevallen! Het voelde alleen een beetje alsof je ongesteld moet worden, ze hebben toch aan van alles 'getrokken' dus je voelt wel wat maar absoluut geen helse pijn! Dit is de hele week zo gebleven dus ik heb goede hoop dat het zo blijft! Nu even mijn eerstvolgende menstruatie afwachten en dan de controle echo! Ik raad de Gynefix zeker aan! Laat hem wel plaatsen door een professional die het vaker doet!
18-05-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb precies een maand geleden de implanon laten plaatsen door de huisarts. Dit was zo gepiept. Wel even een blauwe en daarna gele plek op mijn arm gehad, en iets gevoelig, maar dit was na een weekje over. Tot nu toe nog he-le-maal niks gehad aan bloedverlies ( afkloppen.. ) Hopen dat dit zo blijft. Alleen merk ik dat ik de laatste maand iets sneller geprikkeld ben, maar[lees meer...] ik kan niet met zekerheid zeggen of dit te linken is aan de implanon. Ik heb pas even voor alle zekerheid een zwangerschapstest gedaan ( heb een relatie ), en niet zwanger. De implanon doet z'n werk dus! Ik lees aan de variërende reacties dat de implanon op iedereen anders reageert, maar wat mij betreft is het een dikke aanrader!!!
16-05-2017

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ontzettend fijn en makkelijk in gebruik. 1x per week een pleister plakken, ik vergat voorheen regelmatig om een pil te slikken nu nooit meer. Gebruik Evra nu al meer dan 10 jaar en heb nooit geen bijwerkingen of klachten. Niemand ziet de pleister en hij blijft goed zitten onder de douche of tijdens het zwemmen. Inmiddels ook 1x 1,5 jaar gestopt omdat we graag een kindje wi[lees meer...]lden. Stoppen ging goed, nergens geen klachten gehad. Het duurde wel lang voordat we zwanger waren, op advies van de huisarts 6 maanden gestopt met de pil voordat we het gingen proberen. Inmiddels een gezonde dochter gekregen en weer begonnen met de Evra pleister. Ik raad het iedereen aan!
15-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

na 28 jaar de pil gebruikt te hebben, overgestapt op de mirena en vanaf de eerste dag voelde ik me een stuk beter, niet dat ik eerst ergens last van had, maar het leven kan dus een stuk prettiger aanvoelen met minder hormonen, 2 kilo afgevallen dus geen buikje meer en mijn libido verhoogd, nu niet meer ongesteld en geen slecht humeur meer. Slik dus niet klakkeloos de pil j[lees meer...]aren door.
15-05-2017

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Plaatsen ging goed maar bloedde langer dan was aangegeven. Voelde ongemakkelijk een paar dagen. Daarna steeds na de seks pijn. Een maand verder kreeg ik ook zonder seks steeds meer onderbuik pijn en straalt door naar rug. Nu twee maanden verder en kan niet slapen vd pijn dus hij wordt er vanmiddag uitgehaald.
07-05-2017

Mirena (levonorgestrel)

Ben een vrouw van 21 jaar zonder kinderen en ik heb nu ruim 1,5 de mirena, na 4 jaar de pil te hebben geslikt. De plaatsing viel me mee, was pijnlijk maar zo voorbij. Daarna zo'n 3 weken spotting en kramp gehad, wat daarna verdween. Vervolgens maandelijks heel licht ongesteld, en na 9 maanden werd dat nog minder. Helaas heb ik last van behoorlijk wat bijwerkingen. Mijn [lees meer...]libido is enorm gezakt, ik ben prikkelbaar en heb enorme stemmingswisselingen, tot suïcidale gedachtes aan toe, en dit had ik hiervoor nooit. Toch vind ik het een fijne manier van anticonceptie, als de bijwerkingen niet zo naar waren geweest had ik hem zeker nog even gehouden.
04-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik was met deze pil begonnen toen ik denk ik 14 was, ik had last van stemmingswisselingen en werd in de ochtend toen ik m nam misselijk. Mee gestopt toen ik 17 was en overgegaan naar de spiraal, dat ging dus al helemaal mis, ik kreeg daar hele erge acne van. Die er dus ook weer uitgehaald. Nu weer aan de pil, alleen mijn vraag is, wanneer ben ik safe. Ik was ongesteld gewo[lees meer...]rden en de 5e dag ben ik begonnen met slikken. Op sommige sites staat na een hele strip en sommige staat er na 7 dagen. Heb nu 10 dagen geslikt, kan iemand mij helpen?..
30-04-2017

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik heb de evra pleister bijna 3 maanden gebruikt. In het begin al veel misselijk, pijnlijke borsten etc. Na 1 tot Anderhalve maand werden de bijwerkingen steeds erger. Kon op een gegeven moment alleen nog maar brood eten, warm eten kon ik niet meer verdragen, veel bij huisarts geweest. Gastroscopie en echoscopie gehad, bleek galstenen te hebben. Alles opgelost, galstenen w[lees meer...]eg. Nu een half jaar laten blijf ik nog steeds met klachten lopen, eten gaat vaak nog steeds lastig, veel zuur branden en (smaak van) eten dat tijdens boeren omhoog komt, neiging tot overgeven en maagpijn. Ondertussen al ik weet niet hoe vaak bij dokter geweest en bloed laten prikken nog steeds geen duidelijke uitslag. Heel de evra pleister heeft mn lichaam in de war geschopt!
28-04-2017

Stediril / Neo-Stediril (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben volgens mij 1 van de weinigen met een zeer positieve ervaring met deze pil. Tot nu toe nog geen enkele bijwerking gehad, behalve dat ik me juist beter voel door deze pil! Totaal geen stemmingswisselingen of somber gevoel, eerder juist in een betere stemming! Frapant... maar echt waar! Zeer tevreden over deze pil voor mij voorlopig geen andere, begon in eerste instan[lees meer...]tie met deze pil ter preventie uiteraard, maar ook om een menstruatie uit te stellen en dat deed het ook.
26-04-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Goeie pil, niet zwanger geraakt nochtans veel geprobeerd.
24-04-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

ik gebruik nu sinds 2007 microgynon 50. Vanaf ik met de pil begin heb ik vooral last van netelroos op handen en zijkant vingers, nog iemand hier last van? komt het doordat deze pil te zwaar is?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1670)
Depressie (1378)
Angst & paniekstoornis (1163)
Hoge bloeddruk (935)
ADD (472)
Depressiviteit (452)
Astma (388)
Angststoornis (371)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!