categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

22-03-2019

Autisme

Ik ben Autistisch (Asperger) heb daarbij ook ADHD en een depressie en angst/paniekstoornis. Via mijn specialist heb ik Quetiapine (Seroquel) 200 mg voorgeschreven gekregen en dit helpt mij bij de prikkelverwerking en de prikkels te dempen, maar ook bij het in en door slapen. Ik ben mijn specialist dankbaar hiervoor, want mijn leven ziet er nu kleurrijker uit hierdoor. Wat [lees meer...]ook fijn is, dat ik totaal geen last heb van bijwerkingen met dit middel.
21-03-2019

Quetiapine (quetiapine)

Het zag psychose, schizo-affectief, bipolair en schizofrenie op papier verschijnen. Het is begunstigd, het begrijpt de intentie, maar het is niet waar. Het is goedbedoeld, gezegend maar nodeloos pijnlijk dat dit is verzonnen voor het nog niet doorvoelen van emoties, het observeren van gedachten en het openen van de geest. Dit zijn doodgewone ervaringen die in het leven hor[lees meer...]en en die niets met ziekte te maken hebben, behalve het laten verdwijnen ervan. Al wist het niet waar het voor bedoeld was, het leverde tegen beter weten in een les op door psychiatrische drugs te hebben aangenomen. Dit droeg bij aan de lijdensdruk om het leven ineen te laten storten, wat achteraf de bedoeling bleek om kwaad met goed te doen vergelden door te vragen: wie? Het idee dat 'ik' ergens aan lijd is precies dat, een idee. Niet waar. Het kwam erachter dat er geen 'ik' bleek te zijn. Geen 'ik', zo geen leed en dus geen probleem. Ondanks dat er geen 'ik' is die ergens een klacht over kan hebben en het lichaam een drug gedurende dat het er niet mee kan stoppen kan nemen tot aan de dood, kan het proberen dit leerzame, gezegende maar nutteloze 'medicijn' te laten. Het idee is om dit per 21 maart 2019 langzaam te doen met doseringen van 25 milligram. Het heeft de bloed familie, spirituele familie en psychiater aan steun. Wilt U dit lichaam, eventueel wederzijds, steunen om het laten van Quetiapine?
20-03-2019

Zyprexa (olanzapine)
Schizoaffectieve stoornis

Ik gebruik Zyprexa al meer dan een jaar nu afgebouwd van 10 naar 5mg. Ik ben wat vergeetachtiger en heb aandachtsstoornissen ook last van verminderd libido en erectiestoornis(verharding in penis sinds een maand heb hiervoor afspraak bij uroloog maar weet niet of dit verband houd met zyprexa)
17-03-2019

Autisme

Wegens Autisme krijg ik Seroquel 150 voor de prikkelverwerking en het in en door slapen. Dit slaat goed aan en heb verder geen last van bijwerkingen. Top middel voor mij.
17-03-2019

Autisme

Wegens Autisme neem ik Quetiapine 150 mg in. Dit helpt bij de prikkelverwerking en het inslapen en doorslapen. Geen bijwerkingen. Zeer tevreden over dit medicijn.
16-03-2019

Quetiapine (quetiapine)

Quetiapine 25 MG hielp mij goed om te slapen. Helaas kreeg ik moeite met lopen, door spierstijfheid. Dit was voor mij dermate invaliderend, dat ik ermee stopte. Spijtig, want het middel werkt prima bij slapeloosheid.
16-03-2019

Risperidon (risperidon)
Psychose

Het hielp waarvoor het gebruikt werdt maar de bijwerkingen waren echt vreselijk toen ik afgebouwd had voelde ik me weer een mens nooit meer dit middel het werkt niet voor iedereen goed 😟
14-03-2019

Latuda (lurasidon)
Manisch-depressieve stoornis

Inmiddels 1 jaar in gebruik. Gekregen na gebruik van Olanzapine, waar ik in korte tijd erg veel aan kwam in gewicht. Na 2/1/2 jaar geschommeld te hebben tussen depressie en hypomanie, nu eindelijk een jaartje nagenoeg stabiel/rust.
10-03-2019

Onrust

Door dat ik bijna niet meer sliep gedurende een lange periode ondanks overmatig alcoholgebruik ben ik in juli opgenomen in Anteskliniek . Ben daar gestart met serequel 100 mg. Sindsdien mag ik goed slapen zeker 8 uur per nacht. Na inname ben ik binnen 15 min onderzeil
10-03-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Na vele jaren hevige stemmingswisselingen en depressies en behandelingen, gestart met seroquel. 150 mg is tot zover voldoende nog om alles de kop in te drukken. Helaas daarbij ook de positieve emoties. Ben beetje koos emotieloos geworden. Maar in mijn geval liever dat dan dood. Ik heb er veel baat bij. Wellicht nog eens verhogen maar tot zover zeer tevreden.
09-03-2019

Abilify (aripiprazol)
Schizofrenie

Ik slikte 100 mg clozapine en 20 mg abilify. Vanwege afvlakking emoties en trillen aan het afbouwen. Zit nu op 62,5 mg clozapine en 17,5 mg abilify. De clozapine vlakt nl af en de abilify zorg voor trillen volgens hulpverlener. Een tegelijk aan het afbouwen. Echter kreeg ik van de abilify pas een ander merk van de apotheek. Ik dacht dat dat geen kwaad kon. Ik werd echter k[lees meer...]otsmisselijk de hele dag. Angstig, verdrietig en erg onzeker werd ik ook. Ik heb net weer het andere merk ingenomen en voel me veel beter! Alle klachten zijn weer weg. Snap er niks van. Wel blij dat ik me weer beter voel in ieder geval. Hier moeten hulpverleners en patienten op letten!

Fluanxol (flupentixol)
Psychische klachten

Autisme

Ik gebruik 50 mg Seroquel i.v.m. mijn Autisme. Dit helpt mij om de prikkels beter aan te kunnen en zaken beter los te kunnen laten. Ook werkt het goed om in slaap te komen en door te slapen. Geen last van vervelende bijwerkingen of iets dergelijks.

Autisme

Ik gebruik 50 mg Seroquel i.v.m. mijn Autisme. Dit helpt mij om de prikkels beter aan te kunnen en beter zaken los te laten. Ook werkt het goed om in slaap te komen en door te slapen. Geen last van vervelende bijwerkingen of iets dergelijks.

Allergie

Mrsa besmet in ziekenhuis olvg oost na heupoperatie. Als melaatse behandeld in leo polak. Geen smaak erg misselijk. Nu 6 jaar later nog steeds last van kaak en speekselklier.

Tegen prikkels
05-03-2019

Tegen prikkels
04-03-2019

Invega (paliperidon)
Schizoaffectieve stoornis

vond het een vreselijk medicijn Invega, ik ben van nature een gevoelsmens en hou ervan om van mijn emoties te genieten. Invega nam dit alles van mij af en kreeg er uiteindelijk dwanggedachtes over dat ik alleen nog maar wilde stoppen met deze medicatie waardoor ik dus keer op keer weer in een psychose belandde.
04-03-2019

Abilify (aripiprazol)
Schizoaffectieve stoornis

Inmiddels heb ik 3 a 4 manische psychoses gehad waarvoor ik behandeld ben met anti psychotica. Als eerste kreeg ik zyprexa in pilvorm en later depot, dit was ronduit afschuwelijk qua gewichtstoename en gevoelsafvlakking. hierna overgestapt op Invega/paliperidon tabletten. dit ging ietsjes beter, maar door het afvlakkende effect nog steeds niet tevreden. Inmiddels gebruik[lees meer...] ik 10 mg Abilify en begint te werken voor mij, ik ben nu herstellende van een psychose en hoop dat dat echt aanslaat want merk dat de abilify mijn gevoelsleven niet afvlakt, gewoon motivatie heb om zaken te ondernemen niet meer met het bekende probleem lijk te zitten van: OF psychose OF afvlakking. en dat er geen gewichtstoename is.
28-02-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Helpt zeer goed bij een goede nachtrust.
28-02-2019

Xeplion (paliperidon)
Manisch-depressieve stoornis

Ik gebruik dit middel nu 3 jaar in combinatie met lithium 800 mg. Ik ervaar psychisch heel goede resultaten ben stabiel en rustig wel wat afgevlakt. Lichamelijke bijwerkingen zijn niet leuk. Mentaal prima. Ik ervaar verlaagd libido verdubbeling bloedsuikers en cholestrol en ernstige psoriases maar dat kan ook bijwerking van lithium zijn. Slik nu veel medicatie lithium voor[lees meer...] psyche en xeplion injectie en medicatie tegen suikerziekte cholestrol en psoriases.
25-02-2019

Risperdal Consta (risperidon)
ADD

Ik ben erg tevreden over de injectie. Ik ben 20 jaar agressief geweest en heb verscheidenen medicatie geprobeerd waarbij ook risperdal in tablet vorm. Er was geen redding meer dat het goed kwam ,totdat ik de injectie kreeg ,was ik genezen van mn driftbuien. Ben helemaal mezelf gebleven en geen bijwerkingen 0,0(ja voel me happy meer als anders en heb geen psychoses meer). H[lees meer...]et voelt als een redding.
24-02-2019

Orap (pimozide)
Zenuwachtigheid

Bij mij is vroeger PDD-NOS gediagnosticeerd. Echter, twijfel ik daar aan. Ik merkte dat ik voor veel dingen overgevoelig was (lees hooggevoelig) en ook zenuwtrekjes kreeg. Toen ben ik begonnen met Orap. De eerste jaren heb ik niet of nauwelijks bijwerkingen gekregen. De ticks waren weg, al voelde ik mij soms wel wat benauwd. (soort claustrofobie gevoel naar inname). Nu [lees meer...]ik ernstige RSI klachten heb, denk ik er over naar om te stoppen. Ook heb ik symptomen van priapism (erectie stoornis) Ben nu 26, na mijn 19de zijn deze klachten verergerd. Voel mij vaak duizelig en angstig. Misschien komt dat wel door deze medicatie, vandaar ik er mee wil stoppen. Heb veel concentratieproblemen.
23-02-2019

Aripiprazol (aripiprazol)
Psychische klachten

Lam . kom niet vooruit ik ga gemiddeld tussen 00.00 en 02.00 uur na bed pak het pilletje en vervolgens word ik wakker rond de klok van 13.00 uur en kom niet vooruit echt lam!!
22-02-2019

Clozapine (clozapine)
Schizoaffectieve stoornis

begonnen met 200mg op 12 januari. naar mate de spiegel/dosis werd verhoogd, begon ik me lichaamelijk steeds zieker te voelen. hoge bloeddruk, koortsig/ grieperig gevoel, temparatuur van 37.9 graden. ook vlakt de medicatie af, constant heel erg moe en suf. Helpt niet tegen de stemmen.
21-02-2019

Quetiapine (quetiapine)

Net zoals velen die het gebruiken vanwege angststoornis. De angst om de angst dit is in gebruik na een burn-out. Was eigenlijk te snel afgebouwd van deze medicatie van 125 mg per dag (3x daags 25mg +2 nacht voor het slapen.) Nu 2 maanden verder medicatieloos bemerk ik weer veel spanning in lichaam van onderrug tm gespannenhoofd dus toch weer medicatie opgepakt..kortom j[lees meer...]ouw niet te snel af alvorens je psychische probleem aangepakt is
19-02-2019

Haloperidol (haloperidol)
Dwangstoornis

Hallo. Ik heb last van dwanggedachten waarbij ik altijd angst had! En sinds een paar weken lijkt het of ik geen gevoel meer heb en vooral mijn angst lijkt helemaal verdwenen. Hebben meer mensen hier last van?
17-02-2019

Postnatale depressie

Een aanvulling op mijn vorige bericht. Ik voel na 3 uur als een blok in slaap waardoor ik mijn baby niet gehoord heb voor de fles of speen. Onverantwoord dus. Na de te lezen recencues had ik nog wel wat hoop.
17-02-2019

Postnatale depressie

Tijdens de zwangerschap een heftige gebeurtenis gehad waardoor ik na de bevalling klachten kreeg van slapeloosheid. Na een maand temazepam gebruikt te hebben adviseerde de psychiater over te gaan op een ander middel. Gezien mijn angststoornis voor medicatie vanwege slechte ervaring dit eerst niet geaccepteerd. Gister toch geprobeerd. De onrust in mijn hoofd werd alleen maa[lees meer...]r groter, Ik voelde me raar, kon niet slapen en was zeer angstig, zag allemaal beelden, na 3 uur strijden en 15 mg oxazepam uiteindelijk in slaap gevallen. Hevige dromen gehad en bij wakker worden een droge mond met hoofdpijn. Tevens onrustige benen/lichaam. Het enige is dat ik me nu wat fitter voel maar dat kan ook zijn door mijn hoge alertheid. Wat jammer dat dit worden goed heeft uitgepakt voor mij.
09-02-2019

Chloorpromazine (chloorpromazine)

dit middel werkte prima tegen mijn slaapgebrek en erge nachtmerries, maar na meer dan 1 jaar gebruik begon ik slecht te lopen, ik heb zelf moeten ontdekken dat dit de bijwerking van dit middel is. Nu ik het geruime tijd niet meer gebruik en na 1 jaar fysiotherapie loop ik weer zonder hulpmiddel, nog steeds af en toe neuralgie..electrische pijn, noem ik dat..

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4553)
Anticonceptie - overig (3380)
Cholesterol (2656)
Depressie - antidepressiva overig (2464)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2098)
Pijn - morfine-achtigen (2008)
Pijn (1824)
Verslavingsziekten (1725)
ADHD - psychostimulantia (1699)
Bloeddruk - betablokkers (1532)
Maagzuur - protonpompremmers (1466)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1420)
Anticonceptie - eenfase (1252)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1035)
Angststoornissen (1032)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (988)
Depressie - antidepressiva TCA (945)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (892)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!