ISO 27001

ervaringen per categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

22-07-2018

Psychische klachten

Enkele jaren 5mg geslikt. Op het moment zelf bracht het de klachten omlaag. Echter veel bijwerkingen, fors gewichtstoename. Afbouwen kan niet zomaar en het juiste moment gezocht. Hierbij op aanraden van een alternatieve zorgverlener, aminozuren (tryptofaan en phenylalanine) bijgeslikt in combinatie met magnesium en zink en vitamine b6. Dit ondersteunde het stoppen erg goed[lees meer...] en maakte het makkelijker. Afbouwen was niet makkelijk en moest er echt even doorheen, gelukkig in een periode dat ik langdurig niet aan het werk was. Dat maakte het makkelijker. Inmiddels meer vertrouwen in homeopatische geneesmiddelen (voorgeschreven door een goede homeopaat), die zonder bijwerkingen zijn.
22-07-2018

Psychose

Werkt goed tegen de symptomen van een psychose. Bijwerkingen zijn erg vervelend. Vooral het niet hebben van smaak, maakt iedere dag eten echt niet prettig. Van 69 kg naar 85 kg gegaan in een halfjaar tijd. Wel in combinatie met citalopram. Nu 5 keer per week sporten en weer 2,5 kg afgevallen in 5 weken. Risperdal afgebouwd naar 0. Sinds een week dus geen risperdal meer, sm[lees meer...]aak is nog niet terug.
20-07-2018

Acemap (penfluridol)
Psychische klachten

ik hoor stemmen en dat doe ik nog steeds ook ben ik 30 kilo aangekomen en krijg ik stijve spieren ook raak je der beetje depressief van wisselvallig
18-07-2018

Xeplion (paliperidon)
Schizoaffectieve stoornis

Helpt goed tegen de psychose en manie in combinatie met depakine. Ben nu net uit opbouwfase en het middel is aan het stabiliseren. wel merk ik een vervelende afvlakking van het gevoel en ik ben iemand die levensvreugde voelen belangrijk vind. afgezien hiervan heeft het geen bijwerkingen. Ik heb dit gekregen omdat ik niet medicatietrouw ben. hoop snel af te kunnen bouwen n[lees meer...]aar Xeplion 75.
14-07-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik ben totaal niet tevreden van het medicijn, ik voel me een robot. Mijn stemmingswisselingen zijn er niet meer, ik ben niet meer down, maar ook totaal niet gelukkig. Gewoon neutraal en emotieloos. Ben in samenspraak met de psychiater de dosis aan het afbouwen om te stoppen en andere mogelijkheden te bekijken.
14-07-2018

Autisme

wegens autisme en angstklachten neem ik dit medicijn in. het werkt eigenijk prima voor mij tot nu toe. veel minder angstig en veel minder gepieker. wel ben ik in een korte periode snel aangekomen. heb vaak zin in iets zoetigs te eten en te drinken. voel me wel ongemakkelijk over het plotselinge aankomen in gewicht. volgende week heb ik daarvoor een afspraak bij de diëtiste[lees meer...].

Autisme

In het begin last van lichte bijwerkingen zoals een suf gevoel, dit ging na een paar weken over. Ben wel tevreden met dit medicijn, het helpt om mijn autistische klachten draagbaar te maken. Heb wel constant na het slapen bij het opstaan telkens een extreem droge mond, dat is wel echt minder. Doordat deze medicatie verder goed werkt met minimale bijwerkingen, ben ik voor[lees meer...]lopig van plan het door te zetten.

Psychose

Mijn vorige behandelaar heeft risperidon voorgeschreven na slechte ervaringen met Olanzapine, betreft gewichtstoename. Risperidon heeft net zoveel gewichtstoename is gebleken. Ik ben nu op zoek naar een medicijn die geen gewichtstoename heeft, zoals Abilify.

Psychose

Middel werkt goed bij mijn psychose. ‘T werd gewerkt, omdat mijn psychose om acute hulp vroeg. Daardoor was het medicijn onvoldoende afgestemd en kon er geen rekening worden gehouden met de bijwerkingen. Ik ben een sportman, maar ‘k ben 20 kilo aangekomen van dit middel. Ik ben altijd slank geweest. Ik ben nu 28 en wil daarom een ander middel dat geen gewichtstoename heeft[lees meer...]. Ik ben vol van het leven en wil mezelf niet vermoeien met een medicijn dat mij dik maakt.
05-07-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik slik al een paar jaar 25mg quetiapine voor mijn depressie, angst en paniekstoornis. Ik heb in de tijd dat ik dit middel gebruik gemerkt dat ik geen druppel alcohol kan verdragen zonder dat het lijkt alsof ik een hartinfarct krijg. Ik krijg allerlei verschijnselen die erop lijken. Mijn harslag schiet ineens omhoog, ik krijg een tintelende tong en linkerarm, stijve kaak, [lees meer...]druk op de borst, hyperventilatie, flauwvallen en misselijkheid. Soms krijg ik er zelfs opvliegers van, terwijl ik pas 17 ben en ik dacht dat dat alleen bij vrouwen in de overgang gebeurde. Meestal krijg ik dit soort bijwerkingen pas de dag nadat ik alcohol heb gedronken, heb ik gemerkt. Ook krijg ik deze bijwerkingen als ik gestoken word door een hommel. Erg leuk allemaal. Ik ga binnenkort kijken of er geen alternatief voor te vinden is, want ik wil echt van deze rotzooi af. Het voelt alsof het jaren van mijn leven afhaalt. Plus, 25 mg is een erg lage dosis, dus ik hou mijn hart vast voor iedereen die meer dan dat slikt.
01-07-2018

Autisme

in het begin was ik wat huiverig om een antipsychotica middel te gebruiken, nou ben ik mijn psychiater dankbaar dat hij mij olanzapine heeft voorgeschreven. kan nou beter omgaan met mijn autisme en dingen beter relativeren. heb niet echt last gehad van bijwerkingen, behalve in het begin een wat suf gevoel en een droge mond.
27-06-2018

Autisme

door mijn autisme loopt mijn emmer snel vol. bij de specialist geweest en die stelde dit middel voor. eerst was ik wat huiverig ervoor, nou ben ik blij dat ik ermee gestart ben.
26-06-2018

Invega (paliperidon)

Makkelijk bij de apotheek af te halen en goede service. Middel werkt goed en snel. Heb er verder ook geen klachten over.
26-06-2018

Psychose

ik kreeg in augustus 2017 een psychose met wanen (stemmen horen, angstig zijn,paniekerig,paranoide).men schreef via pro persona arnhem eerst quetiapine voor;dit sloeg niet aan. toen kreeg ik 10 mg olanzapine voorgeschreven;dit werkte vrij snel. na een tijdje afgebouwd naar 5 mg;ging prima;toen afgebouwd naar 2,5 mg. op een gegeven moment wilde ik stoppen en in overleg met [lees meer...]de huisarts deed ik dat op 1 juni 2018. volgens de bijsluiter mag dit niet en moet je dit afbouwen;dit was mij niet verteld! na 10 dagen kreeg ik slaap-problemen. weer naar de huisarts die slaappillen voorschreef:10 mg temazepam om in te slapen en 10 mg oxazepam om door te slapen. na een tijdje slaap ik hjier maar 4 uur per nacht op.ik heb inmiddels een flinke slaapachterstand opgebouwd, heb geen eetlust meer (ben 5 kilo afgevallen), kan dus niet meer slapen. Ik raak helemaal uitgeput. De huisarts heeft mij nu weer 10 mg olanzapine voorgeschreven maar ik denk juist heel helder en heb geen last van stemmen horen of zoiets.Ik vind dit soort ontwenningsverschijnselen toch wel vrij ernstig.Is er iemand die ook een dergelijke ervaring hiermee heeft?
24-06-2018

Psychische klachten

Autisme en psychische klachten. Middel werkte voor mij averechts.
24-06-2018

Zyprexa (olanzapine)

door het gebruik van zyprexa was mijn alcoholtolerantie veel hoger, moest er geen rem meer opzetten en na enkele uren slapen geen kater, gevolg was dat ik dit wist en zo begon te redeneren, kon na enkele uren gewoon leven verder opvatten, nadeel was dat ik niets meer wist van wat er gebeurd was. Van wiet roken werd ik vroeger altijd paranoïde, met zyprexa was dat geen pro[lees meer...]bleem meer en stoned wordenzoveel ik wilde. Roken deed ik ook alleen maar meer. Was gestopt met roken en terug begonnen met zyprexa, stoppen met roken ging niet meer, ook niet met champix. Ben gestopt met zyprexa nu enkele maanden en stoppen met roken was nu heel eenvoudig, wiet kan ik terug niet meer roken en drinken kan ik nu terug met mate.Voor mij was dit dus een zeer gevaarlijk medicijn met gevaarlijke bijwerkingen.
22-06-2018

Psychose

Ondanks de bijwerkingen ben ik zeer tevreden met het medicijn. De bijwerking afvlakking van emoties is juist een reden om het in te nemen. Veel van de klachten bij anderen die ik lees ken ik als horend bij de ziekte of levensomstandigheden (zoals een trauma vanwege een beroving) en niet bij het medicijn. Ook ik ben een tijdje gestopt maar kreeg weer psychoses, waarbij [lees meer...]ik moet zeggen dat door verbeterde levensomstandigheden de psychose ook minder ernstig was. De ene psychose is de andere niet. Ik weet nu dat ik het zal blijven moeten gebruiken om psychoses te vermijden. Bij hevige angst - zoals piekende zorgen - werkt de afvlakking niet zodat ik toch de paniek voel waar ik zonder medicijn gevoelig voor ben. Van de geheugenklachten kan ik zeggen dat ik denk dat ze door de ziekte komen, omdat ze na langdurig gebruik minder zijn geworden. Perfect is het nog niet. Dit medicijn is beter voor de creativiteit dan een ander dat ik daarvoor slikte. Ik kan er verhalen mee verzinnen want ik schrijf korte verhalen. Sowieso raad ik een creatieve hobby aan bij psychose als revalidatie en als motivator en om wel iets te voelen en wakker te blijven. Je hebt bij deze zware ziekte een sterke motivator nodig om iedere dag voor op te staan en bezig te blijven en een flinke portie wilskracht wat regelmatig leidt tot oververmoeidheid. Door het medicijn 's avonds in te nemen ben ik overdag meer wakker en tegen de tijd dat ik het medicijn weer inneem voel ik me een beetje onrustig. De creativiteit wordt beter nadat je een tijdje een creatieve hobby doet als revalidatie. Sowieso vergeet men vaak dat je ook bij een psychose revalidatie nodig hebt. De aansturing van mijn lichaam voelde vreemd in het begin en voelt nu beter maar nog steeds niet normaal. Daarvoor is het nodig dat ik de balans vind tussen dingen doen en creatief bezig zijn. Ik heb veel schriften volgeschreven en heb dat nu minder nodig. Ik heb het nodig gehad voor de verwerking. Ik had de levensomstandigheden te verwerken waardoor ik de psychose kreeg, mijn leven dat verstoord was dat weer op orde moest komen en de psychose zelf te verwerken. Aan dat laatste kwam ik minder toe dan aan mijn leven weer oppakken. Eerst de basis. Nadat de basis weer in orde was, kon ik pas goed zien wat het effect van mijn medicijn nu echt is los van de ziekte. Het hebben van een psychose is behoorlijk overrompelend voor jezelf en voor de omgeving. Aan de andere kant is het ook een soort verplichte pas op de plaats. Alles stopt en je moet je wel alleen met jezelf bezig houden. Nu alles weer op rolletjes loopt, niet optimaal vanwege beperkingen maar zeg maar de basale dingen zoals verzorging zijn acceptabel, ben ik erg blij dat dit medicijn er is. Meestal voel ik prikkels niet zo sterk en af en toe zijn de prikkels te sterk voor de medicijnen. Als het medicijn helemaal geen emoties meer zou doorgeven, dan zou ik vragen of de dosering omlaag kan zodat je een soort evenwicht vindt. Van het moeizame omschakelen tussen verschillende activiteiten vraag ik me af of het door de medicijnen komt omdat ik dit lang gehad heb. Ik heb het gevoel dat ik een hoge drempel over moet bij een nieuwe handeling zoals onkruid wieden en even tussendoor water aan een plant geven. Als ik eenmaal bezig ben voel ik dat moeizame niet meer. Dat laatste ga ik nog eens vragen aan mijn specialist, want ik wil graag alles checken of het klopt. Dat is denk ik de beste raad die ik voor je heb. ;) Als ik weer eens oververmoeid ben, probeer ik het met een middagslaapje op te lossen. Meestal is dat een paar keer per week genoeg. Ik sta wel vroeg op iedere dag en door mijn hobby heb ik weer zin in mijn leven gekregen. Wat ik ook bedacht heb als je wel moet doorgaan is de slaapkuur van negen dagen: negen dagen lang vroeg naar bed en je knapt op. Ik slik nu jaren de medicijnen en pas sinds een jaar ben ik minder moe, dus de vraag is of het wel van de medicijnen komt alleen of ook door de ingrijpende ziekte / levensomstandigheden. Ik ben erg blij dat ik van mijn wanen af ben dankzij het medicijn en dat de kwaliteit van mijn leven dankzij vechten met mezelf om actief, creatief en verantwoordelijk te zijn stukken vooruit is gegaan.
22-06-2018

Autisme

Dit jaar is bij mij ASS vastgesteld. Alles viel eindelijk na jaren op zijn plek. Voor het vele piekeren en moeilijk in slaap komen, krijg ik nu Olanzapine 10 mg. Dit werkt erg goed voor mij. Wel ben ik in korte tijd behoorlijk aangekomen. Ik kan dit middel zeker aanraden, het haalt de scherpe kantjes eraf als het ware. Hou er wel rekening mee dat je qua gewicht snel aankom[lees meer...]t.
19-06-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik slik nu al 9 jaar 50mg overdag en 200 mg voor het inslapen. Het is mijn redding geweest, qua prikkeldempende werking. Ik ben nog helder genoeg , kan bijv. gewoon mediteren, gevoelsleven is nog intakt. Eerste 2 weken is het wennen (duizelig en beroerd), erna verandert het, ga je het effect voelen en treedt meer rust in, dus niet meteen de moed laten zakken als het n[lees meer...]iet meteen werkt. Ik ben zelf zo'n 12 kilo aangekomen in de loop der jaren. Misschien mede door de quetiapine, ik hoor/lees dat vaak. Tegelijk daarmee steeg de last van de bijwerkingen: bloedsuikerstijging, cholesterol richting gevarenzone ed. Ik ben het laatste jaar af gaan vallen, hoe moeilijk ook soms met medicatie, ..ben nu weer 12.5 kilo lichter en heb opvallend minder last van de bijwerkingen. Bloedwaarden zijn weer de goede kant op aan het gaan. Mijn (leken ;-)) advies: probeer op gewicht te blijven, hoe lastig ook! Medicatie is soms een noodzakelijk kwaad wat net kan helpen, en bij mij zijn bijwerkingen beduidend minder nu ik weer op normaal gewicht ben.
17-06-2018

Autisme

Autisme/ADHD: Dit middel werkt goed op het gedachte-proces dat soms als een motor draait. Daarbij werkt het bij mij ook goed, om de prikkels beter te kunnen verdragen. Verder geen ernstige bijwerkingen. Wel had ik in de eerste 2 weken last van een tijdelijke bewegingsstoornis. Dit is na 2 weken gelukkig weer over gegaan. Heb van nature al een een behoorlijke eetlust, d[lees meer...]it is door de Olanzapine wel versterkt. Heb een paar dagen na slaapgebrek wat psychotische klachten gehad. Door dit middel ben ik goed hersteld hiervan.
10-06-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik gebruik nu al ruim 10 jaar 50 Mg seroquel en 40 Mg citalopram. Nu merk ik dat mijn angsten verschrikkelijk toegenomen zijn en de medicatie zijn werk eigenlijk niet meer doet. Vraag me af of hier mensen zijn die dit ook hebben ondervonden en dat misschien een verhoging van de seroquel een oplossing is geweest?
03-06-2018

Olanzapine (olanzapine)

Ik gebruik nu sinds 2 dagen 5 Mg olanzapine ivm met ernstige paniekaanvallen naar aanleiding van heftige gebeurtenissen.. ook gebruik ik 40 Mg citalopram en 50 Mg seroquel.. mijn vraag is of jullie ervaring hebben met olanzapine en hoe snel gaat dit zijn werk doen?
03-06-2018

Abilify (aripiprazol)

Ik werd van Xyperza duf dik en kaal. Echter ik kwam door Abilify van de koude kermis thuis. Ik werd zo angstig en onzeker dat ik bijna de straat niet meer op durfde. Als ik ging fietsen zwabberde ik gewoon over de weg. Ik vindt het een super gevaarlijk middel en raad het iedereen af. En de psychiater prees het goedje de hemel in het werd echter een hel.
01-06-2018

Abilify (aripiprazol)
Psychische klachten

Ik gebruik Abilify sinds zomer 2009 en het helpt mij gewoon tegen psychose.
31-05-2018

Aripiprazol (aripiprazol)
Autisme

Ik heb het 3 jaar geslikt. Per maand heb ik 1mg afgebouwd. Ik ben nu al 2 maanden zonder. Ik voel me na zoveel jaar weer lekker fit. Deze chemische troep is niet aan te raden (zie bijwerkingen). Naar mijn mening is het het gezondste om te leven met zo min mogelijk chemische troep. Psychologen duwen je helemaal vol met chemische rotzooi.
31-05-2018

ADHD

Ik ben gediagnostiseerd met een gegeneraliseerde angststoornis en ADHD. Ik gebruik sinds anderhalve maand dit medicijn, ik slik 0,5 mg, in de ochtend en de avond In het begin was ik vrijwel stoned en merkte een soort high wat niet hinderlijk was want het maakte mij rustiger, mijn opvliegerheid en irritatie gevoel leek afgenomen te zijn. Nu anderhalve maand verder heb i[lees meer...]k soms destructieve gedachtes en ook soms bepaalde dwanghandelingen. Ook meer last van angst en sneller paniek. Ook het gevoel dat ik dikker ben geworden. En val soms overdag bijna in slaap. Ik vraag me nu af of ik een bepaald soort terugval in mijn angststoornis heb of dat dit komt door de medicatie, ook vraag ik me af of ik hiermee moet stoppen en overgaan op andere medicatie of dat ik minder of juist een hogere dosis moet.
27-05-2018

Cisordinol (zuclopentixol)

Dit medicijn was voor mij erger dan de kwaal , het zal in de eerste dagen van mijn psychose wel geholpen hebben om my zo lam te leggen dat ik niks meer kon zodat niemand last van me had maar ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld als met dit medicijn zowel lichaamelijk als geestelijk. echt waar als dit een remedie moet zijn voor geestelijke problemen dan word deze ziekte ni[lees meer...]et echt begrepen . ja geeft dit aan iemand die labiel is en je word er nog slechter van ik denk ook dat lange genees periode van deze ziekte licht aan het gebruik van deze medicijnen . sorry maar weer wat meer valium gebruiken zal geen overbodige luxe zijn in de psychiatrie
27-05-2018

Bipolaire stoornis

laat je niet verdoven met 10-meer mg/dag. psychiatrie denkt alleen in termen van medicijnen en soms in termen van gedragsleer-adapties. Veel bip/adhc/autis/schizo is veroorzaakt door conflictsituaties in de jeugd/baby/kinder-tijd en zo ingebrand in hersenpatronen die niet met full-brain-medicatie gericht op te lossen zijn (ingrijpend op onnodig veel andere hersengebieden o[lees meer...]mdat die toevallig ook de zelfde neurotransmitter gebruiken). Ik ben in alle gevallen voor activ-hersen-scans en dan dmv deep-brain-stimulation lokaal te pulseren(electr)/injecteren(transmitter): dan pak je alleen het specifieke gebiedje aan dat disfunctioneert. Tekenend: bv in Frankrijk is het aantal add/adhd/autis/schizo/enz een factor (soms 10!) lager dan in NL: Zij zien daar de ECHTE gevallen die vanaf embryonaal stadium een hersendisfunctie lokaal vertoonde; wij in NL duiden kindtrauma's teveel als gelijkwaardig. Doch in beide(!) gevallen (Fr-NL) is orale inname een globaal ingrijpende vorm omdat dus teveel hersengebieden ook dezelfde transmitter gebruiken. Mijn ervaringen: de eerste 1-2jr ben je vol bezig met existeniele vragen als "wie ben IK nu nog, nu ik mij zo vreemd anders (deels apatisch) gedraag". Daarna ga je je afzetten en wil je terug naar je eigen capa en dus creativiteit, snelheid, enz, dus ga je mgs verlagen. Dan na enkele jaren (5-10jr na 1ste inname) wil je er van af, maar raad iedereen het af, je wordt gemangeld tussen de visie dat de medicijn-industrie en psychiatrie jou normaliserend in een saai gareel houdt, versus dat je denkt te weten dat als je stopt de shit van druk-druk-hoofd snel-snel-hoofd enz enz weer snel of zomaar onbeheersbaar op kan poppen (en het circus van drogeren weer van voorafaan begint)... Als je een dan een psychiater vraagt DeepBrainStim te doen wordt je voor gek verklaard dat je een irreeele grote fantasie hebt. Maar IK weet dat we in 1983 al experimenten op katten en ratten deden mbt parkinson, lokaal activeren/remmen dmv electr. Gelul dus die vooringenomen disfunctionele medicijngedreven psychs ! Als je stopt zul je merken dat je hersenen gespannener worden, het zal je energie kosten om daarop alert te zijn, en je zult niet weten hoe je dan moet acteren/reageren. Het beste is af te bouwen met een 1/4de pil per dag gedurende 1 wk minder; dan is dit effect veel lager. Als je vervolgens merkt dat je depri-schizo-enz gedachten krijgt ga je weer 1/4de pil per dag per week omhoog. Je zult dus gaan ontdekken of je vanaf embryonaal de disfunctie had (hersenschade ed) danwel in kindtijd een trauma ontwikkeld ingebrand hebt. In dat laatste geval zul je merken dat je na een fase van medicatie toch stiekem anders en beter in het leven gaat staan. Ga niet naar een standaard psycholoog of pyschiater om DAT probleem op te lossen; oeverloos gelul/praten al 150/350eu per 1,5uur en weinig tot niets DOEN ! Stop je geld dan liever in een intelligente vriend of iemand die totaal anders holistischer naar zaken kijkt en DOET en hooguit een enkele relevante praktische kernvraag stelt. Dat vind je zelfden bij pyschol/psychia en die vragen bakken met geld. Dat zoeken van een ander gaat dus anders/verder dan het zoeken naar een luisterend-oor !
24-05-2018

Quetiapine (quetiapine)

ik gebruik sinds kort quetiapine nadat ik meer dan een jaar 7 antidepressivas per dag geslikt heb die niets hielpen. ik heb al lang psychische hulp nodig en heb echt alles al geprobeert. van psychologen tot echt langdurige opnames maar niets hielp. uiteindelijk was de afhankelijke persoonlijkheiddsstoornis vastgesteld en kwamen we tot de conclusie dat ik manisch depressief[lees meer...] ben, vanaf ik dit product ben beginnen gebruiken is alles beter beginnen gaan. in huil veel minder en mijn zelfmoordgedachten waar ik elke dag tegen moest vechten zijn sterk gemindert. het is makkelijk in gebruik en is zeker niet hoog in prijs. zeker een aanrader om te proberen als je in de knoop zit met jezelf!
23-05-2018

Quetiapine (quetiapine)

IK slik het nu 5 dagen en heb 5 nachten heerlijk doorgeslapen. Na een jaar lang gebroken nachten van 3uur slaap. Mijn ervaring is kort maar krachtig

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4294)
Anticonceptie - overig (3198)
Cholesterol (2550)
Depressie - antidepressiva overig (2331)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1953)
Pijn - morfine-achtigen (1893)
Pijn (1739)
ADHD - psychostimulantia (1627)
Verslavingsziekten (1617)
Bloeddruk - betablokkers (1478)
Maagzuur - protonpompremmers (1431)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1394)
Anticonceptie - eenfase (1194)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (986)
Angststoornissen (964)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (902)
Depressie - antidepressiva TCA (897)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (859)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!