categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

24-07-2024 | Man | 22

waanideeën

Door dit middel kreeg ik juist wanen. Allemaal weggegooid tijd...

Nozinan

19-07-2024 | Vrouw | 50
levomepromazine

16-07-2024 | Vrouw | 57
quetiapine

gegeneraliseerde spierzwakte chronische vermoeidheid migraine hartritmestoornissen

Lang geleden heb ik het eerder geslikt omdat ik een psychose kreeg van een antidepressivum. Iets eat ik nog nooit eerder in mijn keven had gehad. Ik heb tevens 8 jaar 180mg oxycodon geslikt tegen pijnklachten en er werd niet naar de oorzaak gezocht. Na het stoppen oxycodon slep ik niet meer en kreeg 200 mg Seroquel voorgeschreven. Je slaapt er 8 uurtjes op maar je bent [lees meer...]bent tot aan de volgende avond te moe voor wat dan ook. Tevens verhoogt het de kans op beroertes voor al bij ouderen. Ik heb het om laten zetten naar 8x 25 mg zodat ik die troep zélf op een verantwoorde wijze kan afbouwen. Ik had al onbehandelde hart-en vaat ziekten en heb er meerdere CVA's aan overgehouden. Artsen doen maar wat en het merendeel weet niets van afbouwen. Ook psychiaters niet. Zogenaamd binnen 2 weken "uitsluipen". Zoek (internationaal) naar info over dit medicijn hoe af te bouwen en slik je het nog niet en je bent niet psychosegevoelig of andere psychische kwetsbaarheid: laat je je dit middel niet voorschrijven!!!

15-07-2024 | Vrouw | 36
quetiapine

verhoogde eetlust gewichtstoename afnemende lichamelijke conditie slokdarmproblemen vermoeidheid droge mond

Ik neem elke avond verdeeld over 3 soorten tabletten dit rot"medicijn". Het heeft me letterlijk gesloopt. Toen bleek dat de diagnose van de psychiater niet klopte zou ik gelijk moeten minderen/stoppen. Echter is mijn lijf nu zo verslaafd aan de werkzame stoffen, dat ik zonder begeleiding thuis ga afbouwen. Ik heb nog nooit een psychose gehad,geen zelfmoord gedachten en dat[lees meer...] soort klachten. Ik kan niet geloven dat de betreffende psychiater nu zomaar met pensioen is. Echt verschrikkelijk deze pillen!

Abilify

14-07-2024 | Vrouw | 56
aripiprazol
Ik wil dit middel afbouwen. Maar als ik van 5 mg naar 2.5 mg ga word ik.angstig na 4 dagen en onrustig . Heeft iemand hier ervaring mee?

14-07-2024 | Vrouw | 55
Stemmingswisselingen

acne op gezicht droge mond

De psychiater heeft mij 20 jaar lithium laten slikken omdat ik dacht dat ik dit nodig had vanwege stemmingswisselingen. Ik heb nu last van een verhoogde bijschildklier werking en daardoor botontkalking. Ik moest stoppen omdat dit erger werd maar heb mij nog nooit zo goed gevoeld nu ik gestopt ben. De verkeerde diagnose is gesteld en daar ondervind ik nu nog steeds de gevol[lees meer...]gen van.

08-07-2024 | Vrouw | 49

droge mond

Vind niemand het vervelend dat je op een feestje geen alcohol meer kan drinken

Fluanxol

07-07-2024 | Man | 27
flupentixol
Psychose

rusteloos gevoel schokkerige onwillekeurige bewegingen ongerustheid

2020 tijdens corona veel meegemaakt en in psychose geraakt door te snel afbouwen op eigen houtje met vorige antipsychotica (Risperdal 1mg 3 keer per dag) en mensen die mij lastigvielen. Daarna naar kliniek KCAP van parnassia gestuurd waar ze mogelijk een hele waslijst aan antipsychotica hebben uitgetest op mij zonder met mij te overleggen. Werd 9/10 keer om kleine ding[lees meer...]en de separeercel ingegooid voor minimaal 20 keer waar ze mij met van alles platspoten. Uiteindelijk kwamen de artsen er achter dat Fluanxol toch het beste voor mij zou helpen. Ik gebruik een depot van 2x 20mg 1 keer in de 2 weken voor nu ruim zo’n 4 jaar. Ik moet zeggen doordat ik zo ben afgetuigd in het KCAP en gedomineerd ben door me soort van ex. Haal ik nu helemaal geen plezier meer uit het leven en vul ik mijn dagen in met blowen om de bijwerkingen van het depot te verminderen. De enige bijwerkingen die ik van het depot heb zijn: - Rusteloos gevoel - (licht) opgejaagd gevoel - Bewegingsstoornissen Blowen helpt bij mij heel goed tegen deze bijwerkingen maar mijn arts wil me geen medicinale wiet voorschrijven al hoewel ik wel van haar mag blowen… maar ik kan het ook wel begrijpen. De cannabis zorgt bij dit medicijn ervoor dat je een afgevlakt lusteloosheid gevoel krijgt en geen zin meer hebt om dingen te ondernemen. Misschien komt dat wel doordat de dopamine na het blowen op een centraal level zit van voldoening waardoor je voelt alsof je alles al bereikt hebt terwijl er nog zoveel valt te doen in het leven… ik haal alleen nergens meer plezier uit behalve blowen en af en toe een beetje coke. Wat ik wel merk is dat wanneer ik coke heb gebruikt ik dan meer zin krijg om dingen te ondernemen. Misschien is het verstandig om aan mijn arts te vragen of zij een vervangend medicijn heeft voor coke. Voor de rest ben ik wel tevreden over dit medicijn ik zou alleen wat meer uit me leven willen halen en meer plezier kunnen vinden in dingen. Hoop dat hier snel een oplossing voor is bedankt voor het lezen.

05-07-2024 | Vrouw | 36
quetiapine

gewichtstoename vochtretentie vermoeidheid droge mond vergeetachtigheid

Ik ga komende week starten om seroquel 250 mg af te bouwen. Letterlijk geen enkele instelling durft hier mee te starten middels begeleiding. Maar ik ga er vanaf komen,ben het helemaal beu! Wat een rotzooi!

Invega

05-07-2024 | Vrouw | 43
Schizofrenie

gewrichtspijn vermoeidheid verminderd reactievermogen energieverlies spierpijn

Na haldolgebruik overgegaan op paliperidon eerst 9 mg, daarna 6 en nu 3. Erg vermoeid, lijkt alsof ik watten in mijn hoofd heb, verlies van energie en erg traag van begrip.. kan lastig gesprekken volgen of op woorden komen.. slecht slapen wat eerder niet het geval was. Erg lastig als je ook voor een kindje moet zorgen. wil er dan ook graag mee stoppen.

04-07-2024 | Vrouw | 31
Borderline persoonlijkheidsstoornis

gewichtstoename

Gebruik 10 mg sinds enkele dagen en zit in een soort. An relaxte staat. Langzamere gedachten. Euforie. Obstipatie helaas en wat gewichtstoename. Slaap er wel lekker op.

Trevicta

29-06-2024 | Man | 35
Schizofrenie

verminderd libido gewichtstoename handen trillen of trillen tijdens het rusten

Ik heb eigenlijk een slaapstoornis, dus als ik weer een paar weken helemaal niet slaap, krijg ik daar ook psychotische symptomen bij. Fijn middel wel dit.

27-06-2024 | Man | 35
Psychische klachten

gewichtstoename

Een van de weinige neuroleptica die ik kan verdragen dat komt omdat olanzapine het enige antipsychoticum is wat de elektronen transport keten van de mitochondriën niet verstoord. Bij chronisch vermoeidheid syndroom en chronische of neurodegeneratieve aandoeningen is de elektronen transport keten al verstoord daarom heb ik extreme reacties op alle neuroleptics/antipsychotic[lees meer...]a. Het is ook een vrij rustgevend middel zolang je niet boven de 5mg per dag neemt als je wel hogere dosis neemt krijg je behoorlijke zijeffecten 2.5mg is al voldoende. Laatste studies hebben aangetoond dat olanzapine meer de hersens doet krimpen dan alle andere antipsychotica, dit is best wel een significant probleem. Veel mensen op reddit en andere forums hebben jarenlang problemen na het gebruik van olanzapine ( vergeleken met andere antipsychotica). Zou het zelf persoonlijk niet langer dan twee weken slikken en niet boven 5mg. Bij mij hadden ze de zorgkaart niet nageleefd en ipv olanzapine abilify gebruikt...nu is mijn chronische vermoeidheid significant erger

Abilify

27-06-2024 | Man | 35

acathisie

Rotmiddel en geeft enorm veel klachten zoals suïcidale depressie, ademhalingsproblemen, stijve spieren, moeite met rechtop staan, allerlei cognitieve problemen. Kan nergens van genieten zeer sterke anhedonia. 5mg tabletten veroorzaakte deze klachten al en depot is vele malen vervelender dan de pilvorm. Als je niet goed kan ademhalen dat is echt eng. Stond op een dag op e[lees meer...]n kon niet normaal meer lopen. Het maakt je ook impulsief waardoor je van alles doet zoals veel geld uitgeven, vreetbuien en andere metabolische problemen. Ze zeggen dat het milde neuroleptica is maar ik vindt het vervelender dan andere neuroleptica. Je komt er ook snel in gewicht van aan net zoals andere. De meest ernstige zijeffecten zijn depressie and ademhalings problemen. Met depot merk je eerst niet heel veel van de eerste maand daarna begint de ellende zoals akathesia met je long spieren, zware druk op de borst en hart pijn in toenemende mate. Tachycardie met hartslag van 120 bpm. Zelfs na het stoppen van dit middel bleven klachten aanhouden.(Medicijn schade) Zelfs 7 maanden na stoppen. Medelijden met mensen die dit als dwang medicatie toegediend krijgen dat hoort niet te gebeuren in een liberale democratie. Een goede vriendin van mij heeft zelfmoord gepleegd nadat ze na twee jaar nog niet herstelt was van abilify depot, ze heeft haar kinderen achtergelaten.

04-06-2024 | Vrouw | 54
lithium

schildklier knobbeltje emotionele afvlakking gewichtstoename

Ik ben aan het afbouwen met de lithium. Iedere maand 100 mg. Ik zit nu op 400 mg, ik voel me goed. Daarnaast gebruik ik 20 mg Citalopram ivm chronische duizeligheid. Mijn schildklier geeft ook problemen door de lithium. Evt lamotrigine ernaast.

01-06-2024 | Man | 48
Psychose

verhoogd cholesterol toename van triglyceriden spierpijn hoge suikerwaarden

Je komt er niet meer vanaf. Het is een vreselijk middel. Niet nemen als het enigszins mogelijk is.

31-05-2024 | Vrouw | 49

gewichtstoename

Ik gebruik haldol nu al vijftien jaar. ik ben erg tevreden omdat ik geen onrust of angst ervaar. ik ben ook niet depressief. maar wat wel gebeurt is dat ik veel aangekomen ben en geen zin meer heb om te sporten terwijl die vroeger mijn passie was. ik zit nu op drie mg. uit bloedonderzoek kwam naar voren dat mijn prolactinegehalte hoog is dus ook weer aankomen. de psychiat[lees meer...]er weet geen alternatief. Bij wie is door haldol ook prolactine gehalte hoog en kampt ook met gewichtstoename. Graag uw mening wat uw alternatief is om het gewicht naar beneden te brengen. Alvast bedankt.

Risperidon

17-05-2024 | Vrouw | 29
risperidon
Autisme

migraine acute hoofdpijn cervicale verwijding verwardheid psychose elleboog pijn

Ivm cptss an autisme gekregen voor een overvol hoofd. De opbouw gestart met 0.5 mg. Acuut na inname 2 a 2.5 u later compleet van de wereld, ik voelde mij niet mijzelf ook doof de genoemde bijwerkingen. In overleg naar 0.25 mg gegaan. Toen begon echt de hel pas. Gewrichtspijnen, acute migraine, verwardheid, niet in staat tot praten of verwarde taal uitslaan. Ik heb veel erv[lees meer...]aring met ggz medicatie, maar dit heeft mij echt angst aangejaagd. Na 1.2 week acuut gestaakt en terug op de oude medicatie.

Haloperidol

16-05-2024 | Man | 32

depressief

Van haloperidol wordt je depressief, aktineton remt de depressie af , daarom is haloperidol een slecht medicijn tegen psychose , ooit te hoge dosering gehad en kreeg toen zelfmoord gevoelens die ik niet zou willen , ook normaal stil zitten lukt niet, daarom slaap ik slecht en heb zelfs pijn op mij borst gehad om angst van de haloperidol , GGZ had geen respect toen ik de bi[lees meer...]jwerkingen vertelde en wilde niets weten van mogelijk een ander medicijn, dit middel wat op mij overkomt als gevaarlijk zou eigenlijk niet gebruikt mogen worden

Invega

01-05-2024 | Man | 35
Psychose

verlies van libido afwezigheid van erectie

Na een zware psychose die al ver was gevorderd. Op aanraden van psychiater met deze medicatie begonnen tijdens opnamen in geestelijke gezondheidskliniek. Herstel had wel wat tijd nodig omdat ik niet op tijd had in gegrepen,wegens vooroordelen over psychische medicatie en geen besef van mijn ziektebeeld. Dit kwam ook omdat ik ook met depressie,angst en sociaal fobie [lees meer...]zat . Waar ze me later escitalazopram 10 mg hebben gegeven met goede resultaten als je dit niet tegen werkt met verslaving. Ivm met de bijwerkingen van invega,geen of weinig gewichtstoenamen. Wel libido verlagend wat toch wel mee speelt. Ok even erectie stoornissen gehad maar deze waren van korte duur en ook verminderd tot droog klaar komen tijdelijk. Werkt goed tegen wanen en onrealisten denkbeelden en ook wel tegen achterdocht,maar heeft zijn tijd nodig,in hoe ver de psychose is gevorderd! Dus eigelijk best teverden over ondanks de bijwerkingen,maar hoop toch hier snel mee kunnen af te bouwen wegens al te lang gebruik.Dit omdat ik nog zware verslaving heb. Dus best als je wilt dit niet te lang wilt blijven nemen,zeker optijd in grijpen bij klachten en STOPPEN met je verslaving!(als je die hebt). Hoop hier snel van af te zijn omdat dit toch op lange termijn dementie zou kunnen uitlokken ...

Risperidon

26-04-2024 | Man | 57
risperidon

duizeligheid

Voorstel was, voor oneigenlijk gebruik. Nu voor 2e keer on jaren zwaar duizelig na 1 dag. Ga dit niet volhouden.

24-04-2024 | Vrouw | 32
Angst
Ik gebruik 1,5 mg per dag en heb geen bijwerkingen. Geen last meer van een constant zenuwachtig gevoel, minder angst, tics zijn enorm verminderd en het is rustiger in mijn hoofd.

21-04-2024 | Man | 80
Alcoholverslaving

parkinsonisme

Mijn opa van rond de 80 kreeg dit om te stoppen met de alcohol waarvan hij een week lang dronken was. Op het moment dat hij wilde stoppen kreeg hij deze druppels. Hij verloor zijn besef van tijd, werd incontinent, kon niet meer lopen, viel daardoor vaak en kon niet meer goed praten. De dokter zei dat hij dit moest doorslikken, maar wij herkenden onze opa helemaal n[lees meer...]iet meer terug. De huisartsenepost gaf aan dat het toch aan de Haldol lag, dus we zijn gestopt. Hij belandde in het ziekenhuis voor 3 weken. Na een maand was hij weer voor het eerst weer continent overdag. Hij loopt nog steeds met een rollator en zijn spraak is nog niet terug. Het gaat nu wel weer iets beter en hij is wat meer alert, maar nog lang niet de oude. Het is echt gevaarlijk spul!!

Aktiprol

20-04-2024 | Vrouw | 29
amisulpride

gewichtstoename verstoorde leverwaarden maagpijn

Slecht middel oud 1950, Afbouwen niet mogelijk teveel afkickverschijnselen, Ga dood van pijn in mijn maag, Alvleesklier, Geen menstruatie meer 2jaar lang, Aankomen,

Nozinan

08-04-2024 | Vrouw | 77
levomepromazine
Mijn leven was een hel. Niemand wist raad. Nu slik ik nog maar 2,5 mg in capsules als onderhoudsmedicatie tezamen met 25 mg maprotiline. Mijn leven is honderd procent veranderd. Ik doe en kan alles en geen bijwerkingen. Mijn leven is bijzonder fijn maar wat nu?? Ik moet ze zelf betalen a euro 200 per kwartaal. Toch besteld. De apotheker verdient goed!!!

Zyprexa

05-04-2024 | Man | 62

moe wakker worden

zeer effectief als je het gebruikt tegen onrust . Je moet wel je tijd nemen om weer wakker te worden . Ook redelijk wat gewichtstoename . Bij mij werkt een dosis lager dan 10 mg niet . Best wel tevreden omdat ik dankzij dit medicijn geen benzo's meer gebruik .

30-03-2024 | Vrouw | 60

hartritmestoornissen versuft vermoeidheid

Op moment dat ik het nodig had heeft het mij geholpen De momenten van afbouw ging steeds helemaal mis. Nu neem ik het hef in eigen hand. Ben via bioresonantie en daarna supplementen-kuur nu sterk genoeg om dit medicijn te minderen. Ik doe dit in overleg met een nieuwe huisarts die met mij meedenkt en niet meteen zegt wat ik moet doen. Ik neem er een hele lange tijd v[lees meer...]oor. Maar ben ook blij dat het al de helft minder is dan toen ik jaren geleden ermee begon. Het is voor mij van belang dat dit middel in hele lage dosering te verkrijgen blijft zodat minderen makkelijk gaat.

Aripiprazol

27-03-2024 | Man | 52

overgewicht

Ik heb jaren lang goed gefuncitoneerd op aripripazol maar laatste jaar werkt het niet naar behoren. Twee psychoses gehad en nu gaat het ook alles behalve goed. Lijkt alsof ik placebo's slik. Het grootste probleem is dat ik nu daardoor geen vertoruwen in deze medicatiemeer heb. Er lijkt na jaar of 5 dus toch gewenning op te staan. AL zeggen ze dat dit niet voorkomt bij ant[lees meer...]psychotica.

Dipiperon

26-03-2024 | Vrouw | 50
pipamperon
Onrust

echt slaperig overdag depressie zelfmoordgedachten wazig zien hallucinaties doffe hoofdpijn

Dit is het zoveelste experiment dat ik heb ondergaan dat bij mij totaal anders werkt. Ik ben zeer gevoelig voor dit soort medicatie. Heb 1 maal 4 druppels ingenomen en ik was letterlijk van de wereld af. Ook hartkloppingen (ben hartpatiënt) en verergering van mijn evenwichtsaandoening. Dat wordt nooit serieus genomen. Ik heb dit integraal doorgespoeld. Het is nu 14 u en mo[lees meer...]et dadelijk weer rijden want ik ben alleen. Ik heb geen chauffeur. Ik voel me meer dood dan levend. Heb ook geen kracht meer in mijn spieren. Voor mij echt nooit meer dit vergif. Uiteraard denk je dan niet na. Je hersenen worden gewoon verlamd.

21-03-2024 | Man | 40

verhoogde hartslag hoge bloeddruk

Hoge hartslagen. Mentaal afwezig zijn. Resultaat: kasplant.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6407)
Anticonceptie - overig (4522)
Cholesterol (3319)
Depressie - antidepressiva overig (3146)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2889)
ADHD - psychostimulantia (2571)
Pijn - morfine-achtigen (2526)
Verslavingsziekten (2330)
Pijn (2272)
Bloeddruk - betablokkers (1940)
Maagzuur - protonpompremmers (1793)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1765)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1670)
Anticonceptie - eenfase (1613)
Angststoornissen (1584)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1459)
Antibiotica - urineweginfectie (1293)
Depressie - antidepressiva TCA (1264)