ISO 27001

ervaringen per categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

20-01-2019

Dogmatil (sulpiride)
ADD

Nog iemand gebruik sulpiride lage dosis ADHD angst
19-01-2019

Priadel (lithium)

Vanaf augustus 2018 gebruik ik priadel. Venlafaxine had geen effect meer. Ik blijf stabiel sinds ik priadel gebruik. Ben nu de venlafaxine aan het afbouwen. De priadel neem ik de ochtend en de avond. Dit ivm misselijkheid.
19-01-2019

Aripiprazol (aripiprazol)
Syndroom van Gilles de la Tourette

Volgens de apotheker was dit hetzelfde medicijn als abillify, zelfde hulpstoffen enz. Alleen bij het gebruik van abillify had ik buiten dat ik slecht sliep geen bijwerkingen en werd het rustig in mijn hoofd. Met de Aripiprazol voelde ik me echt lamlendig. Omdat de originele abillify geen breuklijn had maakte de apotheker capsules voor mij omdat ik een lage dosering gebrui[lees meer...]k. Helaas krijg ik deze niet meer en moet ik Aripiprazol slikken. Of het echt hetzelfde is? Mijn lichaam reageert er helaas meteen op.
12-01-2019

Haldol (haloperidol)

Mijn moeder kreeg dit in het ziekenhuis na een opname ivm epileptieaanval. Hoewel wij haar na onderzoek op eerste hulp weer mochten meenemen naar huis, was er toch wat twijfel bij ons en hebben wij haar daar voor de zekerheid een nachtje laten slapen op de afd. Observatorium. De volgende dag was alles goed met haar maar ze bleek snachts een delier gehad te hebben. Daarom[lees meer...] nog een nachtje in het ziekenhuis op advies arts, maar toen op neurologieafdeling. Vanaf toen lag ze vrijwel alleen te slapen. Zij had telkens een delier in de nacht of lag te roepen overdag. Het heeft ons 14 dagen gekost om haar arts te overtuigen dat onze moeder waarschijnlijk In delier was door de omgeving en zo slap was van de haldol . Ze dachten dat ze denent was en wilden haar zelfs een verpleeghuis indicatie geven. Het heeft ons heel veel moeite gekost haar mee naar huis te krijgen. In overleg met onze huisarts mocht mijn moeder van specialist toch naar huis. In die twee weken ziekenhuis heeft zij al haar spierkracht verloren. Eenmaal thuis direct geen last meer van delier maar het heeft maanden gekost om weer op krachten te komen. En bedankt fijne dokters. Overigens bleek dat op de afdeling neurologie het heeel gewoon was om haldol te krijgen. Zeker de helft van de patiënten volgens arts. Hoeveelheid niet bekend, maar als ik dit niet invulde kon de ervaring niet worden geplaatst.
12-01-2019

Seroquel (quetiapine)

Al vele jaren neem ik dit medicijn. Na een benzo verslaving dit gekregen om eindelijk te kunnen slapen. Van 50 mg naar 400mg. Eindelijk vast slapen zonder dromen, herbeleving enz. Van 400 mg afgebouwd naar 200 door gewichtstoename en vreetbuien 35 kilo in een half jaar eraan. Minder dan 200mg slaap ik niet, Als ik niet eet na inname slaap ik ook niet meer. Meteen gaa[lees meer...]n liggen na inname en eten, licht uit en dan vast 5 tot 6 uur max slapen. Lekker fit en uitgerust opstaan. Ik mag kiezen, stoppen ( afbouwschema)en dan niet meer slapen, of eten en zware obesitas. Er is geen alternatief medicijn met medewerking. Ik haat mijn lichaam Ik hou van het leven. Ik slik het al meer dan 12 jaar en met tussentijds eens gestopt te zijn weet ik dat stoppen bijna geen optie is zo lang ik geen ander medicijn vind waarop ik slaap. Vreselijk maar tegelijk psychisch het beste medicijn voor mij.
11-01-2019

Abilify (aripiprazol)
Bipolaire stoornis

Van op mijn 18 a20 jaar 60 a 70kilo naar nu bijna 100, ik ben wel ook gespierder nu dus niet alleen vet. Ik kan goed slapen en nachts en overdag. Voor en nadeel. Minder sexuele drive. Betert ook wel met de tijd wat. Het medicijn helpt mij op het goede pad. Kameraden dat dit afbouwden op doktersadvies zijn hervallen. Mijn raad blijf het nemen. Na meer als 10 jaar zijn[lees meer...] de bijwerkingen niet groot meer. Ik vrees een beetje nog maar het heeft ook voordelen. Zoals altijd goed slapen.
10-01-2019

Lithiumcarbonaat (lithium)

Na 12 jaar gebruik lithium is mijn moeder moeten stoppen omdat ze nierfalen en hartfalen heeft. Nu krijgt ze nog wel de nortriptyline nu in combinatie met valproinezuur, pregabaline en quetiapine en nog medicatie voor haar schildklier en nieren en nog wat andere medicijnen voor depressie. Sinds dat ze de lithium zijn gaan afbouwen en de valproinezuur zijn gaan opbouwen zak[lees meer...]t m'n moeder steeds verder weg. Ze zit alleen nog maar op haar stoel en zegt alleen ja en nee. De artsen willen niet meer terug naar het lithium want ze kunnen geen bloed meer prikken bij haar en aangezien ze al 3 x een lithium vergiftiging heeft gehad en haar nieren en hart minder goed werken. Ze is ook beginnend dementerend. Dus al met al zijn we nu dus gedwongen om andere medicatie te proberen en om te zorgen dat ze nog een redelijk leuk en menswaardig leventje kan hebben. Mijn moeder is 72 jaar en zal waarschijnlijk de 75 niet gaan halen.
09-01-2019

Traumatisch hersenletsel

Alsof een olifant op mijn hoofd is gaan zitten, terwijl ik onder water ben. 20 uur later nog last. Gruwelijke ervaring, ik zal dit pilletje nooit meer nemen ! Ik had slecht 1 tablet van 25 mg. genomen, 10 uur s'avonds en ben om half 12 gaan slapen,. Wel heb ik geslapen, maar toen ik wakker werd voelde ik mij loodzwaar en had ik verschrikkelijke hoofdpijn, ik was nerg[lees meer...]ens meer toe instaat, hierbij voelde ik een spierspanning op de benen om gek van te worden, deze gruwelijke ervaring begon pas na 16 uur langzaam af te nemen, maar de volgende 2 dagen was ik nog niet in orde. Fatsoenlijke woorden schieten de beschrijving helaas te kort.
06-01-2019

Overspannen/burn-out

Heel goed medicijn, geeft echt rust!
06-01-2019

Risperidon (risperidon)

Nadat ik het medicijn Respiridon ben gaan gebruiken heb ik 2x een éénzijdige aanrijding gehad. Dit wijdt ik aan de bijwerkingen. Verder ben ik wel wat rustiger geworden maar ht slapen (waarvoor het eigenlijk bedoelt is) gaat nog niet helemaal goed. Soms ben ik nog steeds futloos en heel moe. Wat dat betreft ben ik matig positief over dit medicijn en werk er ook heel hard [lees meer...]naar toe om hier vanaf te komen.
05-01-2019

Aripiprazol (aripiprazol)
Autisme

ik ben een tijdje geleden met aripiprazol 1 mg om mee te beginnen tegen prikkels die ik krijg door mijn autisme. ik voelde helemaal niets toen mij werd gezegd dat ik naar de 1,5 mg moest gaan. pas toen ik op 2 mg kwam kreeg ik last van heftige dromen, hoofdpijn, misselijkheid, etc. maar het hielp nog steeds niet tegen mijn prikkels. toen werd gezegd dat ik naar de 2,5 mg [lees meer...]moest gaan, maar de eerste dag op 2,5 mg was alles behalve fijn. ik was de hele dag misselijk en duizelig en voelde me net een zombie. heb de volgende dag gewoon weer 2 mg genomen waar ik het beter op deed ook al was het ook niet ideaal. ben nu aan het overwegen om te stoppen met dit medicijn.
04-01-2019

Olanzapine (olanzapine)

03-01-2019

Quetiapine (quetiapine)

Een positieve notie voor degene die samen met velen van ons de eenzame tocht op het internet aan is gegaan zoekende naar een oplossing.. Jarenlang sliep ik beroerd. Inslapen ging nauwelijks. Ik lag uren wakker met paniekaanvallen. Dit resulteerde onder andere in angststoornissen, depressie en verslaving aan allerlei middelen en alcohol. Uiteraard hielp dat niet. Ook aller[lees meer...]lei medicatie geprobeerd zoals Zolpidem, Dormicum/midazolam en twee soorten antidepressiva. Uiteindelijk ben ik tevreden met Quetiapine 25mg voor het slapen gaan, bij veel spanning 50mg. Ik ben kalmer en sta weer iets normaler in het leven. Een levensreddend voor mij dit middel. Veel succes met zoeken en houd hoop, ik geloof dat er ook voor jou een geschikt medicijn (samen met therapie!!!) is om weer op te kunnen bloeien en uiteindelijk mogelijk weer zonder!
03-01-2019

Risperidon (risperidon)
Autisme

Ik gebruik deze medicijnen omdat ik ASS heb en dwangstoornissen. Ik ben veel rustiger in mijn hoofd door Risperidon

Haldol (haloperidol)

Mijn vader kreeg dit middel van Verpleeghuis B. Hij kan niet meer draaien in bed, niet meer opstaan, nauwelijks nog lopen.hij roept aldoor help me,help me. Totaal verstijfd zware benen. Niet meer kunnen liggen. Twee weken geleden zong hij nog en vertelde verhalen. Ik weet niet of hij het nog krijgt. Verpleeghuis wil het niet zeggen. Hij kwijlt, trilt, snot loppt uit zijn n[lees meer...]eus. En dat in een verpleeghuis waar hij nooit in gehoeven had. Ik weet niet wat ze nu doen daarom hem te helpen. Gelijk verbieden dit spul zodat geen verdere slachtoffers van komen

Olanzapine (olanzapine)

Ik heb dit middel tijdens een klinische detox behandeling van GHB voorgeschreven gekregen tegen slapeloosheid, met goede resultaten. Ik had reeds eerdere ervaringen met Olanzapine aan de hand van een vriend die mij wel eens wat tabletten toeschoof. Aanvankelijk begon ik met 20mg wat ik langzaam afgebouwd heb naar 0. Ik sliep hier werkelijk fantastisch op en had naast de al[lees meer...]gemene bijwerking van gewichtstoename geen andere klachten. Ik ben nu ongeveer 3 maanden gestopt en ervaar moeilijkheden. Mijn gewicht gaat maar zeer traag omlaag ( ondanks een gezond voedingspatroon & beweging ) en ben in een depressie geraakt waar ik maar niet uit lijk te geraken. Zelfs sinds een week milde angst. Ik ben nu meer dan een jaar clean van ghb, en vraag mij af of de ongemakkelijkheden die ik ervaar te maken kunnen hebben met het staken van deze medicatie. Iemand hier met soortgelijke ervaringen? En zo ja; Hoelang hielden deze gevoelens van depressie en lusteloosheid aan? Bij voorbaat dank.

Psychische klachten

Escitalopram 20mg en deze quetiapine 50mg versterken elkaar en geven me zeer rustige toestand in mijn hoofd. Drang om op te jagen is stukken minder en functioneer prima al ben je wat suffer natuurlijk. Ben ook nog maar enkele dagen bezig met de 50mg savonds te nemen. Ze werken zeer lang (vertraagde afgifte) en ik denk wel 24 uur.

ADHD

Bij mij loopt de druk gauw op waardoor ik steeds een tikkende tijdbom leek. Snel agressief en prikkelbaar en een kort lontje en ongeduldig. Door de Risperdal is dit minder geworden en zijn de scherpe randjes eraf.

Autisme

Via de specialist Risperdal voorgeschreven voor mijn Autisme. Tot nu toe bevalt het aardig, het helpt mij om beter de dag door te komen. Slapen gaat ook veel beter en kan de prikkels beter verwerken. Geen bijwerkingen verder.
29-12-2018

Invega (paliperidon)
Psychose

Paar jaar 3 mg genomen .nu sinds een jaar 6 mg .minder angsten ... sinds ik invega neem niet meer hervallen , nu 8 jaar . Weinig of geen bijwerkingen behalve een paar kg extra maar die zijn nu terug aan het verdwijnen. Dank zij invega en voldoende rust heb ik terug een normaal leven
28-12-2018

Syndroom van Asperger

Wegens Asperger (ASS) krijg ik Risperdal 4 mg voorgeschreven. Het medicijn dempt bij mij de prikkelgevoeligheid en het werkt goed.
26-12-2018

Lithiumcarbonaat (lithium)
Bipolaire stoornis

Opgenomen in (..) ziekenhuis, na 2 weken observatie volgt ontslag. Medicatie Lithium voorgeschreven, gesprek met psychiater en later met verpleegkundige psychiatrie bij Riagg (…). Omdat ik doof ben is er een speciale geestelijke gezondheidszorg voor doven en slechthorenden opgezet. Zo ben ik daar terecht. Na de lange periodieke gesprekken met dat verpleegkundige is er besl[lees meer...]oten dat ik de medicatie en bloedonderzoek via mijn huisarts krijg. Tot nu toe gaat het goed met mij, ik heb geen terugval gehad. Ik blijf alert op mijn geestelijke gezondheid. Niet teveel hooi in je vork nemen is erg belangrijk. Vertel aan je vrienden en familie over je stoornis. Zo krijg je begrip en respect.
26-12-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ben altijd een zeer nerveus en angstig individu geweest, op het randje van dwangmatig en neurotisch. Dit als gevolg van een jeugd vol stress. Ik ben altijd tegen het gebruik van medicijnen geweest maar toen mijn zus op gruwelijke wijze vermoord werd door haar ex-partner begon ik af en toe te hyperventileren. Ik ontwikkelde ook een angststoornis dat er mij zelf iets gelijks[lees meer...]aardigs zou kunnen overkomen en ging onmiddellijk in therapie bij een psycholoog (gesprekstherapie) en psychiater voor mijn angstaanvallen en agressieve gevoelens tegen mannen in het algemeen/ Na 6 maanden therapie (zonder medicatie) kreeg ik heel erge suïcidale gedachten. Toen heeft mijn psychiater gezegd dat ik toch beter dit middel kon nemen, vooral voor een goede nachtrust. Ik neem het nu 3m een uur voor ik slapen ga. Het werkte vanaf de eerste nacht en buiten het feit dat ik als een roosje had geslapen waren er geen bijwerkingen. Ik heb gedurende deze periode 2x mijn dosis verdubbeld naar 50mg maar dat gaf meteen onrustige benen aan in bed. Ik werd precies meer geëxiteerd dan anders, dus ik ben maar braaf bij 25mg gebleven. Ik beschouw het als een slaapmiddel.
23-12-2018

Syndroom van Asperger

Wegens mijn Autisme en ADHD, Depressie + PTSS krijg ik een overschot aan prikkels binnen. Ook heb ik veel betrekkings en dwang gedachten en daarbij ook nachtmerries, angst en paniekaanvallen. Sinds kort gestart met de Risperdal 2 Mg. Daarnaast gebruik ik nog een antidepressivum Bupropion. Werkt samen prima naar behoren, de enige bijwerkingen die ik ervaar is lichte duizeli[lees meer...]gheid bij het opstaan. Verder heb ik gelukkig geen last van andere bijkomende bijwerkingen.
23-12-2018

Nozinan (levomepromazine)
Psychische klachten

22-12-2018

Zyprexa (olanzapine)
Psychose

via justitie een psychose geconstateerd. Wist toen nooit van het bestaan van een psychose of diens medicijnen af. Heb mij een paar keer wijs laten maken dat ik moest gebruiken en zit nu met zware oorsuizen opgescheept. Dieren slikken ook geen antipsychotica of depressiva dus een mens kan ook zonder. Heftig spul met bijwerking op kort durende en langdurende termijn blijf u[lees meer...]it de buurt ervan.
18-12-2018

Zypadhera (olanzapine)
Bipolaire stoornis

Ik startte dit medicijn omdat ik niet medicatietrouw ben maar ben totaal niet tevreden over dit middel. Ik ben dan wel niet meer psychotisch maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik kom tot niks en doe niks anders dan slapen en eten. Bovendien moet je na elke injectie 3 uur onder observatie blijven. Het remt niet alleen dopamine maar ook serotonine. Geen aanrader.
18-12-2018

Cisordinol (zuclopentixol)
Psychose

Doordat ik zelfstandig woon en vier maal in een opname met een rm en op een gesloten afdeling heb gezeten heb ik besloten om het te houden bij depot cisordinol het is afgebouwd naar 100 mg per maand als ik geen medicijnen neem voel ik me beter en ben actiever maar raak de grip op de werkelijkheid kwijt en ga bergafwaarts lichamelijk en maatschappelijk met medicijnen heb [lees meer...]je soms het gevoel van leegte en geen energie om dingen te ondernemen en vaak blijf je in dat wereldje van de pschychiatrie hangen ik heb mijn hobby van het opknappen van motoren en die weer verkopen tot een leuke afleiding waar ik me helemaal in kan storten.
06-12-2018

Overspannen/burn-out

Had ik dit maar eerder gekregen! Erg blij dat ik het nu krijg. Ik had een burn-out waarbij ik constant 'aan' stond, ik kon niet meer uit de stress-stand. Tegelijkertijd was ik uitgeput. Ik werd supervroeg wakker, elke keer met een stressgevoel/ paniekgevoel door heel mijn lichaam. Al maanden lang. Dit verbeterde nauwelijks, maar nu is het heel erg afgenomen door de quet[lees meer...]iapine.
06-12-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik kreeg dit middel voorschreven omdat ik door het gebruik van dexamphetamine slecht kon slapen. Dit middel geeft geen verslaving ideaal bij een ADHD Nu gebruik ik het trouw een half uurt voor het slapen de minimale dosering van 25 mg en dat al zeker 3 jr. Nog steeds ervaar ik er een rare ervaring mee. Ik begin na 25 min. Ontzettend moe te worden.krijg rusteloze benen[lees meer...] en als ik niet snel ga liggen val ik in slaap daar waar ik zit of mee bezig ben. Ben geregeld wakker geworden op de verkeerde plek of met een bijna brand ervaring. Stipt 6 uur later wordt ik wakker. Nu merk ik de laatste tijd dat de vermoeidheid lang blijft hangen. Lijk niet wakker te zijn. Heb ook weleens storingen. Zo noem ik het die duren nog geen 10 sec. Maar dan krijg ik een flits in mijn hoofd en ben even weg. Net stroom die door je lichaam gaat. Ik begin echt te twijfelen aan de goedheid van dit middel. Hij doet idd wat hij moet doen en dat is mijn constante gedachtes (die niet stil lijken te zijn) ff stilleggen zodat ik kan slapen. Ik noem het slapen op commando.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4478)
Anticonceptie - overig (3334)
Cholesterol (2630)
Depressie - antidepressiva overig (2421)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2051)
Pijn - morfine-achtigen (1985)
Pijn (1803)
Verslavingsziekten (1696)
ADHD - psychostimulantia (1675)
Bloeddruk - betablokkers (1519)
Maagzuur - protonpompremmers (1459)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1415)
Anticonceptie - eenfase (1241)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1023)
Angststoornissen (1005)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (965)
Depressie - antidepressiva TCA (932)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (885)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!