categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

30-03-2020

Haldol (haloperidol)
Psychose

Fysiek en mentaal zwaar moeten inleveren door het gebruik van deze allergrootste chemische rotzooi. Begonnen met 75mg per 4 weken. Ik had wanen, achterdocht en grote angsten, vooral na het overlijden van mijn vader. Mijn situatie was extreem stressvol, psychotisch noem ik het. Ik was allerminst agressief. Ze hebben me met 10 man opgehaald en platgedpoten in het WA huis in [lees meer...]Utrecht ter voorkoming van maatschappelijke teloorgang. Ik heb geen strafblad, nooit gevochten of agressief geweest. Ik ben hoog opgeleid. Ik had voor het gebruik tomeloze energie en kracht en altijd vrolijk en blij. Mijn moeder van 75 heeft een betere conditie en gezondheid dan ik nu. Na ruim 2 jaar had ik ook een periode van 2 a 3 maanden dat ik me nog nooit fysiek zo slecht heb gevoeld als toen, eng. Ik kon nog geen 500m lopen, toen was ik 42. Ik heb last van impotentie, voor het gebruik heb ik veel vriendinnetjes gehad en vrij regelmatig sex. Nu na 2,5 jaar gebruik heb ik al ruim een jaar geen zin meer om te vrijen en heb een veel zachtere erectie en kan ik minder vaak. Ik kreeg het gedwongen door een RM en na 2,5 jaar ben ik eindelijk van die rotzooi af. Ik heb zelf mijn stresspunten opgelost van mijn aanleiding tot mijn psychose, de ggz heeft me daarbij nauwelijks geholpen. Overkill aan stress kan elk mens breken. Daarnaast hersenen zijn plastisch, dus een psychose kan ook vanzelf overgaan. Ik heb mijn leven anders ingericht en leef heel bewust. De psychiatrie strooit met die rommel met mogelijk permanente ernstige bijwerkingen. De ggz moet eens leren zich echt in te leven in de verwarde personen en niet zo snel overgaan op dit middel. Patiënten kunnen daardoor levenslang krijgen door de bijwerkingen, crimineel vind ik het. Dit middel zou eigenlijk alleen gebruikt mogen worden in extreme situaties, dus verwarde personen die een gevaar voor zichzelf zijn of voor een ander. Ik had ook een tijd lang last van klapperkaken. Het zag er niet uit, gelukkig na het stoppen ging dat over, maar 1 psychiater dacht dat het weleens permanent kon zijn. Als dat zo was geweest dan sta je ook je hele leven buiten de maatschappij . Algehele tijfheid treedt direct in na de spuit. Mimiek vervalt, je hoofd gaat eruit zien als een masker. Ik wou dat ik in Noorwegen woonde daar hebben ze bij wet een keuze dwangopname met of zonder medicatie. Wel zeg ik dat ik destijds zorg nodig had, maar dit middel vond en vind ik nog steeds een extreme overkill hebben. De ggz in Nederland loopt achter. Ik lees hier op basis van de ervaringen dat 2 van de 3 patienten een slecht oordeel en ervaring met dit middel heeft. Is dat gezondheidszorg ??? De psychische wetenschap weet nog maar bar weinig van de ernst van de bijwerkingen van dit paardenmiddel. Als je het niet gedwongen toegediend krijgt dit middel altijd afwijzen is mijn advies en blijf in contact zorgverleners met de patiënten, iets wat bij mij ook veel te weinig aandacht aan werd gegeven. 1 uur per 4 weken.
27-03-2020

Quetiapine (quetiapine)

depressie adhd angststoornis Neem het al jaar of 5 eerst 50mg voor t slapen , inmiddels 400mg per dag slaap uurtje of 12 en dan steeds 200mg nemen en zowaar verdoofd de dag door komen wel de klachten verminderen daardoor alleen de hele dag suf maar helpt wel als je dus gek wordt van drukte in je hoofd door adhd en depresief , door ander lichamelijke klachten afgekeu[lees meer...]rd dus gaat mijn voorkeur uit na dan maar verdoofd wel beter dan gek worden in me hoofd
23-03-2020

Quetiapine (quetiapine)

Al een x aantal jaren heb ik ondefinieerbare angstaanvallen. Het zijn misschien wel korte psychoses, dat weet ik niet zeker. Nadat de boel een jaar geleden escaleerde, heb ik een afspraak gemaakt met mijn sph. Zelf heb ik toen quetiapine voorgesteld, omdat pammetjes verslavender schijnen. Mijn hoop werd bewaarheid; ik kreeg 50 mg per dag. Eigenlijk zou ik 75 mg per dag[lees meer...] willen, maar ik heb ook nog een depotinjectie paliperidon. Het zou allemaal te veel van het goede worden. Nu een jaar aan de quetiapine. Het heeft me mijn leven voor een groot deel teruggeheven, dit spul is heel potent. Ik word nu wel depressief wakker, heb meestal geen zin er uit te gaan. Dit kan ook aan een onderlinge depressie liggen. Maar de dromen die ik heb zijn 85 % onaangenaam. Verder heb ik de hele dag trek en heb ik dus ook wat overgewicht. Vroeger was ik altijd mager. Al met al is de balans toch positief. Ik wil dit middel blijven gebruiken.
22-03-2020

Risperdal (risperidon)

Werkt helemaal niet. Ik slaap nogsteeds even slecht.
18-03-2020

Seroquel (quetiapine)

Afhankelijk van hoe vol mijn maag is werkt het binnen 30 minuten - 3 uur. Ik word slaperig en ik slaap daarna goed, mijn nachtmerries zijn een stuk minder en s'morgens voel ik mij eindelijk weer uitgerust.
15-03-2020

Psychische klachten

Ik ben psychose-gevoelig, ik weet niet of dit ontstaan is na mijn jeugd of door het misbruiken van Cocaïne en Amphetaminen. Ik ben nu 11 jaar clean, tenminste geen Cocaïne en Amphetamine meer gebruikt. Ik krijg dit naast Diazepam 10, en Amitryptiline net mee begonnen sinds 4 dagen. De psychose gevoeligheid werd duidelijk minder, ik ben door de bijwerkingen ook op zoek geg[lees meer...]aan naar andere Anti-Psychotica en die werkten averechts (Abilify en Seroquel) ik werd daar dood nerveus van en misschien wel psychotisch ook. Olanzapine is voor mij de goede medicatie, en het is ook maar 2.5 mg
12-03-2020

Quetiapine (quetiapine)

Kreeg deze tabletten om meer rust te creëren, zodat ik me beter voelde en verder kon met mij ziekte. Een depressieve stoornis, burn-out. Helpt helemaal niet goed en ga ermee kappen. Hoop dat ik van iets anders wel rust krijg!
09-03-2020

Abilify (aripiprazol)
Psychose

Verschrikkelijk rotmiddel. Waarvan de bijwerkingen niet te overzien zijn. De gehele bijsluiter is van toepassing qua bijwerkingen
09-03-2020

Seroquel (quetiapine)

Ik sliep al maanden vreselijk slecht en doordat ik slecht sliep ging ik steeds meer piekeren in de nacht. 'Waarom lig ik toch wakker', 'Moet ik maar uit bed gaan of blijven proberen' en uiteindelijk raakte ik uitgeput. Ik sliep maar 2 uur en met geluk 3,5 uur per nacht en dit maanden aan een stuk. Mijn huisarts wou mij niet helpen in eerste instantie. Allerlei dingen gepro[lees meer...]beerd. Geen tv 1,5 uur voor slapen gaan en dus ook geen andere beeldschermen zoals telefoon, tablet, laptop. Lezen, elke dag genoeg bewegen, ontspannende douche elke avond met een vast avond routine met mijn lievelings geurtjes zoals lavendel (tevens ook rustgevend en blijf dat heerlijk gebruiken 😉) Ook elke avond voor ik ging (ga) douchen een lekkere wandeling maken en mij hoofd leeg maken tijdens wandelen. Wandelen is voor mij een soort meditatie eigenlijk. Muziekje op of geluiden van de natuur zelf tijdens de lange avonden en ik woon tegen polder en bossen aan dus veel watertjes, diere m'n en vogeltjes wat voor mij rustgevend werkt. Uiteindelijk melatonine gaan gebruiken maar het hielp niks bij mij. Ik werd echt hopeloos en dat is ook niet bevorderlijk voor je goede en gezonde nachtrust. Wéér naar de huisarts en uiteindelijk kreeg ik quetiapine voorgeschreven. Al snel merkte ik dat het medicijn werkte en ik sliep! Eindelijk sliep ik hele nachten door. Echter bleef ik dood en dood moe maar wanneer ik je maanden zo slecht tot soms niet slaapt dan ben je niet snel daar overheen dus dacht dat het daar aan lag en dat juist door het goede slapen de vermoeidheid pas echt naar voren kwam. Maar elke morgen was een ellende om mijn bed uit te komen, de kinderen klaar te maken voor school, het huishouden deed ik niet zoals gewoonlijk meer omdat ik gewoon chronisch doodmoe was.. Ik werd een wrak en voelde mij echt ongelukkig en depressief omdat ik doodmoe was 24/7. Hele dagen kon ik slapen en in het weekend deed ik dutjes overdag want dat hield mij nog op de been en soms was ik zo moe dat ik, zomer of winter, al om 19.00 uur in bed lag. Ik ging gelijkertijd slapen met de jongste kinderen en mijn man natuurlijk nog niet en hij was er dan voor onze oudste dochter. Ook vlogen de kilo's eraan want het is een van de bekendste bijwerkingen. Je krijgt honger van dit medicijn, de huisarts waarschuwde mij al maar dacht dat het niet zo erg was. Maar hele dagen had ik trek in vooral zoete dingen met name chocolade en dat at ik voorheen zelden. En hoe moe ik van mijzelf was al, ik moest elke avond 2 tot 3 tabletten van 12,5 mg nemen van de huisarts. Dus dat deed ik braaf. Elk uur na inname kreeg ik de honger klap en ging ik eten. 1,5 uur na inname zat ik te knikkebollen op de bank in het weekend terwijl mijn man en ik een film keken of een serie. Ik werd een saai persoon. De dagen werden ellende omdat ik depressief werd doordat ik verschrikkelijk moe was, niks uit handen kreeg, ik enkel buiten kwam voor boodschappen en de kinderen naar school te brengen en van school te halen. Mijn huis werd een gevangenis en ik baalde elke dag weer dat ik zo moe was en niks uit handen kreeg. De huisarts bleef volhouden dat het nooit aan de quetiapine kon liggen maar na bloedonderzoek bleek alles dikke prima. Maar dit was niet normaal om mijzelf zo te voelen op 34 jarige leeftijd. Moeder van 4 kinderen in de leeftijden van 13, 9, 6 en 5 jaar. Altijd fit geweest en door slaapproblemen quetiapine gehad en eigenlijk alleen maar meer problemen gekregen. Maar, zei mijn huisarts onnozel: 'Je slaapt in ieder geval goed'. Ja, dat was zo maar 2 jaar lang gleed ik meer en meer af. Het was genoeg voor mij, was er klaar mee. De huisarts had mij gezegd dat ik gewoon weer kon stoppen met dit medicijn en niet hoefde af te bouwen. Dit omdat ik geen andere aandoening had waar quetiapine voor gebruikt kan worden, hij mij zou het als een vrij onschuldig en niet verslavend slaapmedicijn zijn. Inderdaad kon ik zonder problemen stoppen met het medicijn en ik was benieuwd hoe ik zou slapen. Ik sliep prima en werd na de eerste nacht zonder geslapen te hebben met quetiapine gewoon een heel stuk frisser en uitgerust wakker. Ik werd gewoon rustig wakker zonder steeds weer in diepe slaap te vallen terwijl mijn wekker op snoozen stond elke 15 minuten en dit 3x want ik zette bewust altijd mijn wekker vroeger dan nodig omdat ik echt moeite had met wakker worden. Maar na de 2x snoozen stond ik op en zonder vreselijk moe te zijn. Mijn humeur was op en top en het viel mijn kinderen zelfs op want ik had altijd sinds gebruik.van quetiapine een vreselijk ochtendhumeur had en ik was na de eerste nacht zonder slapen met quetiapine gewoon gezellig en vrolijk zoals ik voorheen was. Zin in de dag en ervaarde eindelijk geen zware vermoeidheid en depressieve gevoelens. Ik heb het nu een tijdje niet meer genomen en soms slaap ik slechter maar zelfs na slecht geslapen te hebben voel ik mij in de morgen stukken beter en frisser en uitgeruster dan wanneer ik toch een quetiapine neem. Ik heb het 1x nog ingenomen toen ik een slapeloze nacht had maar wat een spijt had ik ik direct toen de wekker ging en ik de gehele dag hartstikke gaar was. Ik neem het het niet. Dan maar een slechtere nacht dan weer zo ellendig door een medicijn erbij zitten. Heb de overige pillen terug ingeleverd bij de apotheek en de huisarts gezegd dat ik de troep niet meer gebruik en hij blijft aandringen dat ik ze moet nemen voor mijn goede en gezonde nachtrust. Ja, ik sliep en diep ook. Als ik om 19.00 in bed lag sliep ik direct en werd pas wakker door de wekker. Het was net een narcose. Ineens ben je weg en in diepe slaap en zo ben je ineens weer wakker en zit je gehele nacht er al op. Maar voelde niet zo. Goed en gezond was het voor mij persoonlijk verre van. Mijn tip is dus ook dat je enkel aan dit medicijn moet beginnen wanneer je echt niet anders kan en je gewoon geen keus hebt. Ik had geen keuze, dacht ik... Maar wat ben ik wijzer geworden. Neem dit medicijn echt puur en alleen wanneer het hoog nodig is en je niet anders kan. Dit medicijn is niet niks. Het gooide bij mij alles compleet overhoop. Was mijzelf totaal niet meer en was geen leuk persoon meer en kwam gigantisch aan. Nu ik het niet meer slik ben ik weer mijzelf, ik ben weer vrolijk en positief. Energie voor 10, slaap eigenlijk prima! en kan alles weer aan en ik was binnen no time de kilo's die ik aan kwam weer kwijt. Denk dus echt goed na en overweeg goed voor jezelf of het voor jou echt nodig is om dit medicijn te slikken als het gaat om slecht slapen. Ga eerst mibelinke oorzaken na. En zorg dat je je moet maakt overdag en maak een fijne avond ritueel dat jou ontspant en ga dan lekker je bed in Kijk geen tv een uur voor slapen gaan en dus ook geen telefoon, tablet of laptop/pc. Ga wandelen in de avond na het avond eten en neem.een douche daarna, ga sporten.... Iets... Maar blijf zolang mogelijk van de quetiapine af
06-03-2020

Quetiapine (quetiapine)

Dit middel heb ik gekregen, omdat ik na het stoppen van het gebruik van opiaten (2 jaar lang gebruikt) niet meer kon slapen. Ik kreeg al lorazepam 1mg 1x per dag voor het slapengaan (al een paar maanden), had niet het idee meer dat het werkte in verband met gewenning. En nu kan ik al een week niet slapen vanwege de ontwenning van de opiaten. Mijn arts heeft quetiapine voor[lees meer...]geschreven na overleg met het psychiater. Nam 2 tabletten van 25mg in om 8 uur in de avond, na een uur werd ik erg slaperig en na anderhalf uur kon ik mijn ogen nauwelijks open houden. Grootste nadeel is dat ik dit de dag erna nog voelde, kon niet naar werk omdat ik als een zombie wakker werd in de ochtend, bewoog erg traag en was nog half aan het slapen. Alles ging langs me heen. Heb het idee dat 25mg genoeg had kunnen zijn, 50mg lijkt net iets te veel van het goede te zijn. Bovendien heb ik de hele dag al trek zou aan een stuk door kunnen eten.
05-03-2020

Olanzapine (olanzapine)

Ik ben begonnen met olanzapine vanwege ernstige slaapproblemen (slapeloosheid) en angst/paniekklachten. Toen ik begon met deze medicatie was ik 17 jaar, vrij jong dus. Hiervoor had ik al slaapmedicatie geprobeerd die hielp bij het inslapen en angst remmende medicatie, maar tevergeefs. Deze medicatie hielp mij onvoldoende. De psychiater schreef mij toen 2,5 mg olanzapine vo[lees meer...]or. Dit had weinig effect dus besloot de arts de dosis te verhogen naar 5 mg. ik merkte dat ik een stuk beter sliep door de medicatie. Zonder medicatie sliep ik nog geen uur en met medicatie maakte ik weer normale nachten van 8 uur aaneengesloten. Ik had soms wel last van enge dromen en werd dan vervelend wakker. De grootste en vervelendste bijwerking van dit medicijn vind ik overduidelijk de enorme eetlust die je ervan krijgt. De psychiater had mij al gewaarschuwd dat het medicijn je hongergevoel aanwakkert maar ik had dit onderschat en hij ook. Dit zou kunnen worden verklaard doordat ik voor mijn gewicht een redelijk hoge dosering had. Deze enorme eetlust vond ik ongelofelijk vervelend en is de reden geweest dat ik met dit medicijn ben gestopt. Ik merkte dat ik maar door bleef eten en gewoon niet verzadigd raakte. In principe is het de bedoeling dat je langzaam afbouwt, maar dat heb ik helaas niet gedaan. Ik ben in een keer gestopt aangezien ik helemaal gek werd van de enorme eetlust. Ik heb verder geen problemen ervaren doordat ik zomaar stopte, maar ik zou dit als ik jou was niet doen of in overleg met de psychiater. Als je last hebt van ernstige slaapproblemen raad ik het medicijn wel aan, maar het is belangrijk om te beseffen dat er een hele nare bijwerking (enorme eetlust) aan zit. Dit is voor veel mensen de reden dat ze stoppen met dit medicijn. Mij heeft het gedurende de tijd van slapeloosheid wel twee weken geholpen.
28-02-2020

Psychose

Het enige is dat, gebruik seroquel of seroquel xr nooit in te hoge dosis maar met mate of maak een schematabel per dag. Nooit hoger slikken dan 800mg. Seroquel is aangeraden voor tijdelijk gebruik, anders omswitchen naar een ander atypische neurolepticum waarvan men geen hartklachten krijgt. Ik slik seroquel in hoge dosis per dag al 17jaar lang onder dwang. Meer kan ik nie[lees meer...]t zeggen.
27-02-2020

Psychose

Medicatie gekregen voor psychose. Helpt goed om om te gaan met de symptomen. Zwakte het af. Wel wat bijwerkingen zoals toename eetlust en neerslachtigheid.

Haldol (haloperidol)
Onrust

Ik kreeg dit medicijn na het stoppen met seroquel daar vlogen de kilo’s er van aan Haldol werkt perfect alleen onrustige benen maar daar kreeg ik acetine voor

Psychose

Ik vond seroquel wel fijn .het haalde scherpe kantjes ervan.je word er wel slaperig van

Dipiperon (pipamperon)
Psychose

Dit medicijn deed niet zoveel voor.ben snel overgezet naar quitipine
23-02-2020

Seroquel (quetiapine)

Na een heftige periode begonnen met seroquel XR 50mg. Het wennen was heftig met duizeligheid en vermoeidheid met name en wat hoofdpijn. Eenmaal gewend dacht ik ongeveer een week dat de wereld mooi was en ik eindelijk angstvrij was. Echter na paar maanden merkte ik dat ik al ruim 15 kilo was aangekomen en daardoor obesitas kreeg. Ik heb dit middel een paar jaar terug oo[lees meer...]k gehad in hogere dosis en kwam toen ook ruim 20 kilo aan dit ging er na stoppen en dieet weer af gelukkig. Ook namen de klachten toe als vermoeidheid en afgevlakt gevoel. Angsten waren er nog steeds maar iets meer op de achtergrond. Nu ik goedkeuring heb van huisarts om af te bouwen met om de dag een tablet voor een week ben ik gister door een hel gegaan. Enorm veel bijwerkingen met het afbouwen waaronder enorme migraine, misselijk, diarree, geen eetlust, duizelig, vermoeidheid tot gevoel in slaap te vallen, druk in hoofd, huilbuien, onrust. Ik weet dat dit tijdelijk is maar zie nu wel in wat dit voor troep is en heb besloten hoe ellendig ik mij ook voel ik dit nooit meer slik. Uiteraard is dit voor iedereen anders en zie ik in dat het een topmiddel zou kunnen zijn maar niet voor mij helaas.
20-02-2020

Olanzapine (olanzapine)

Vanaf dag 2 niet meer naar de wc kunnen om te ontlasten...heel vervelende buikkramp
18-02-2020

Stress

Ik heb deze medicatie voorgeschreven gekregen omdat ik constant zat te piekeren vanwege hoog stressniveau. Ik gebruik het nu een week. Vier maal per dag 25 Mg. Ik ben compleet van de wereld door het medicijn. Het lijkt wel of ik stoned ben. Ik ben duizelig, heel erg wazig, praat soms met dubbele tong. Ik onthoud niets meer, zelfs niet op hele korte termijn. Ik heb weinig t[lees meer...]ot geen rem op lust tot eten. Kortom mijn gehele leven staat stil. Ik voel geen behoefte om naar buiten te gaan en kan niets afspreken omdat normaal gesprek met anderen niet echt gaat. Ik kan alleen slapen of tv kijken en soms lukt lezen me. Ik heb de psychiater al aangegeven dat ik wil stoppen hiermee. Hij vindt het voor mij een goed middel omdat het mijn denken stillegt en snel werkt. Ik vind het een heel naar middel .
15-02-2020

Aripiprazol (aripiprazol)

door buren conflict in de problemen met de woning gekomen waardoor de gemeente een rm heef aangevraagd voor mij omdat mij niet geloofd werd. zonder verder onderzoek heef de psychiater mij de medicijnen voorgeschreven op zeggen van de gemeente . de medicijnen krijg ik dus onder dwang. hoe ik ook wat zeg over de bijwerkingen ze doen net of ze het nog nooit gehoord hebbe[lees meer...]n. dit vindt ik arts onwaardig. zelf heb ik het gevoel dat ik gewoon geremd wordt om te leven kan geen auto meer rijden kom dus in een isolement terecht. lichamelijk ga ik achteruit maar dat interreseert ze niet de pillen blijven in hun ogen belangrijk. ik moet nu stoppen met schrijven omdat de spieren weer tegen sputteren, sorry voor de typ fouten.
07-02-2020

Cisordinol (zuclopentixol)
Psychose

slik wel iets tegen de bijwerkingen ik sk 8mg akineton je kunt artanne ook nemen ik raad tremlex af want dat is ook teggen de bijwerkingen maar je voelt je zo strak je raakt er verward van hele grote ogen lijkt op speed maar naar pilletje
06-02-2020

Schizofrenie

Ik slik sinds 10 jaar dit middel, 800 mg per dag. ik gebruik de xr voor de onderhoudsdosis en de gewone seroquel voor als ik me niet goed voel. Het echte rottige aan dit middel middel vind ik dat je geen eet rem hebt en daardoor flink dik wordt. Verder doe ik het er goed op.
05-02-2020

Risperidon (risperidon)
ADHD

Ik zal iets over mijn zelf vertellen ik ben 22 jaar werkzaam geweest bij ggz en ik was behandelaar met mensen die slechte ervaringen hadden met dit medicijn. Ik ben via via aan dit middel gekomen om uit te proberen wat het effect heeft op dit medicijn. De gevolgen waren zo erg dat ik een tijdje opgenomen Ben geweest omdat ik mijn zelf niet meer ben. Gevolg baan kw[lees meer...]ijt en een digagnose voor de rest van mijn leven autisme en mcdd met adhd. Mijn leven is complete veranderd doordat ik een steekproef met dit middel deed.
31-01-2020

Xeplion (paliperidon)
Schizofrenie

ik heb adhd maar ggnet heeft mij schiezofreen verklaart omdat ik mensen op afstand hoor en met ze praat ik krijg xeplion omdat ik daar rustig van moet worden maar met die bijwerkingen wordt ik iedere keer hartstikke wild.ik heb geen ene reet aan dit medicijn want de stemmen gaan niet weg ik wordt niet rustig en heb alleen last van de bijwerkingen,de stemmen gaan niet weg w[lees meer...]ant ik ben niet schizofreen ben maar heb goede oren heb,dan heb ik ook nog 's een waardeloze psichiater die allang door had moeten hebben dat ik adhd heb en niet schizofreen ik heb wel psichische problemen omdat ik sexueel misbruikt ben voor deze behandeling heb ik 15 jaar op moeten wachten en krijg ik t eindelijk wordt mijn psycholoog die me emdr terapie moet geven ziek en breekt hij zijn elleboog als hier iets van waar is.waarom behandelt mijn psychiater me zo omdat hij van iemand heeft gehoord dat ik hem verkracht heb waar geen zak van waar is misbruikt door X, X die iedereen voorliegt over dat ik hem verkracht en worden behandelt door psychiater waarvan 1 van die j's ook wel voor X zal staan.uit eindelijk nog maar 1 ding xeplion is geen goed medicijn kijk maar naar de %ten van de tevredenheid en o ja gevaarlijk met tromboses in de familie mijn moeder had trombose en mijn vader en broer hebben allebij een herseninfarct gehad dat is toch ook een trombose een bloedpropje dat de aders verstopt maar dan in de hersenen andere medicijnen die ik hiervoor heb gehad ,risperdahl en ace map hebben ook geen enkel effect gehad op de stemmen, mvg,
27-01-2020

Zypadhera (olanzapine)
Syndroom van Gilles de la Tourette

Ik heb na jaren "5" gebruik van zyprexa 20 mg "olanzipine" een dwangstoornis ontwikkeld. het lijkt het meest op een dwangmatige OCD gedachtengang. die gedachten lijken buiten mijn controle te staan, waardoor het brein overal en nergens is. Nu met zypadhera, lijkt het de gedachten te dempen, kan nog niet echt bijwerkingen benoemen, want ik gebuik pas kort depot is voo[lees meer...]r 1 maand en ik krijg 2x een depot 305mg per maand. Wel bijwerking vlak na injectie gehad duizelig, toen meteen in de kliniek de bloedruk laten testen. en mijn onderdruk was 60, normaal was deze altijd 80. Dus vandaar moet je dus 3 uur in de kliniek ter observatie verblijven ter controle Ook weer toename in eetlust. en afvlakking gevoelsleven. ook hart palpitaties
27-01-2020

Quetiapine (quetiapine)

ben Quetiapine gaan gebruiken op advies van de psycholoog. Sinds dien een goede nachtrust, 25 is voor mij echter veel te veel. ik gebruik een kwart tablet per nacht, ideaal om de nacht zonder slapeloosheid door te komen. wordt wel gewoon in de nacht wakker als mijn dochter naar de wc wil, maar slaap daarna makkelijk weer door.

Seroquel (quetiapine)

25mg voorgeschreven gekregen na een crisisopname vanwege extreme angst. Ik gebruik het in combinatie met sertraline, met name om goed te slapen 's nachts omdat ik vanwege de angst slecht en onrustig sliep. Van nature ben ik een piekeraar en doemdenker, en de seroquel zet dit piekeren echt voor het grootste gedeelte uit. Slapen gaat perfect, een half uurtje na inname slaat [lees meer...]de slaperigheid toe en ik slaap goed door. Ik heb geen moeite om de volgende ochtend weer op te staan en heb overdag geen last van dufheid. In combinatie met intensieve therapie gaat het nu zo goed dat ik dit medicijn mag gaan afbouwen. Een prachtig hulpmiddel als het even niet gaat!

Zyprexa (olanzapine)

Hielp niet.

Risperdal (risperidon)
Onrust

De tweede keer dat ik Risperdal neem, in het begin erg vermoeid, maar wel rustig. Helpt nu iets minder, want merk dat ik nog vrij snel/veel overspoeld wordt. Meer dan 10 kg dikker geworden, weet niet of dit het wel waard is. Heb ook al Abilify en Zyprexa geprobeerd.
18-01-2020

Invega (paliperidon)

Dit middel kreeg ik voorgeschreven tijdens mijn depressie omdat ik wantrouwen had naar mijn familie toe. Ik heb het bijna 1.5 jaar geslikt. Ik werd er apathisch door en mijn gevoelens zijn weg. Dit vind ik verschrikkelijk. Ik ben normaal een persoon die vroliik is en geniet van het leven. Als ik dit geweten had had ik dit middel nooit geslikt. Sinds een week of 3 ben ik ge[lees meer...]stopt. Ik heb er flinke buikpijn van en pijn in mijn hoofd.ook voel ik nog steeds niets qua emoties heb het gevoel dat die nog steeds onderdrukt zijn en vraag mij af wanneer die terug komen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4977)
Anticonceptie - overig (3666)
Cholesterol (2850)
Depressie - antidepressiva overig (2660)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2269)
Pijn - morfine-achtigen (2156)
ADHD - psychostimulantia (1999)
Pijn (1944)
Verslavingsziekten (1884)
Bloeddruk - betablokkers (1633)
Maagzuur - protonpompremmers (1535)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1488)
Anticonceptie - eenfase (1357)
Angststoornissen (1172)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1117)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1092)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (940)