categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

25-07-2021 | Vrouw | 39
quetiapine
Beste allemaal, Even een positief geluid over dit medicijn. I.v.m. Overspannenheid kon ik niet of nauwelijks meer slapen. De dokter heeft mij seroquel 25 mg voorgeschreven en het werkt nog steeds erg goed. Behalve als ik heel veel spanning heb voor iets, dan slaap ik minder goed. Ik zie vooral negatieve dingen, dus ik wilde graag iets positiefs laten weten!

21-07-2021 | Man | 30
quetiapine
Ik neem tabletten seroquel xr van 400 mg sinds 2014, ik starte met 50mg maar had weinig effect. Mijn dosis werd verhoogd en zit nu momenteel op 1600 mg, ik neem dit als ik de dokter mag geloven voor angsten, stemmingswisselingen, depressie.. ik kan niet zeggen dat ik me na 7 jaar beter voel, ik ben bijgekomen (30kg), heb dagelijks problemen met vermoeidheid en het vraagt v[lees meer...]eel om met deze medicatie een hele werkdag vol te houden.. Ik blijf voorlopig gebruik maken van de medicatie om 1 reden en dat is omdat ik bang ben voor de bijwerkingen als ik stop. Heb eens een week zonder gezeten en ben door de hel gegaan.. niet meer kunnen slapen gedurende dagen, hyper voelen, alle gedachten overvallen je, en wat volgens mij nog het ergste is.. De jeuk. Het is alsof er beestjes onder je huid kruipen.. ik vind het echt triest dat dit me beter zou moeten maken..

19-07-2021 | Vrouw | 43
Onrust
Heb dit middel ongeveer een half jaar gebruikt voor het slapen. Werkt super. Sliep door overgang en burnout heel slecht. Ben heel tevreden over dit medicijn. Inmiddels sinds enkele weken gestopt en geen ontwenning. Als het nodig is zou ik het zo weer gebruiken. Jammer genoeg worden er alleen maar negatieve dingen over verteld dus wou mijn positieve ervaring ook laten weten[lees meer...].

Abilify

16-07-2021 | Vrouw | 65
aripiprazol
Artrose
50 jaar rug klachten met pijn lijke. Benen Heeft 25 jaar neuro stumulator. Neem 17 morfine pleisters 50 mg. matrifin!!L!!!!!! Wil,ervan af. Eist de nieuwe pijn dokter van sint niklaas

12-07-2021 | Man | 33
Psychische klachten
Dit middel heeft letterlijk mijn leven gered. Anderhalf jaar heb ik vreselijke paniek en gedachtes geleefd dankzij vreselijke burnout. Ik zag echt geen uitweg meer en zag suïcide als enige oplossing. Met 10mg Olanzapine kwam ik terug op aarde en krijg ik de rust die ik nodig had. Ik functioneer weer prima en mijn rondjagende donkere gedachte zijn gestopt. Dankzij dit midde[lees meer...]l heb ik mijn leven terug!

03-07-2021 | Man | 57
Schizofrenie
Ik had eerst veel hallucinaties bij het opstaan, maar toen ik dit innam kreeg ik een bloedneus, met eigenlijk opgedroogd bloed en veel dorst Ik ben maar op bed gaan liggen en heb het nooit meer ingenomen. Nu heb ik wel verdenkingen dat ik daardoor epileptische aanvallen gekregen heb, maar dan heten ze myoclonieën. (van wegen hersenbeschadigingen, die ook door drugs kunnen [lees meer...]ontstaan zijn.) Overigens hallucinaties zijn een bijwerking van vitamine D gebrek, dus dat had ik eerder kunnen weten.

28-06-2021 | Vrouw | 31
quetiapine
Voorgeschreven gekregen om de enorme bijwerkingen van een ander medicijn (opnieuw opbouwen van onderhoudsdosis escitalopram ivm angststoornis) op te vangen. Quetiapine werkt uitstekend om weer te slapen en eindelijk weer rust in mijn hoofd te krijgen. Ook mijn eetlust is weer terug. Gestart met 50mg, maar dat bleek te veel (erg moe). Een paar weken op 25mg en uiteindelijk [lees meer...]op 12.5mg. Mogelijk bouw ik later helemaal af, maar het is voor nu erg fijn om zo goed te slapen! Ja de toegenomen eetlust is wel een ding. Ik was flink afgevallen dus dat kwam voor mij goed uit. Mijn tip: blijf je normale maaltijden en porties eten, ook als je honger hebt. Dus even wat minder op gevoel en meer op verstand eten.

25-06-2021 | Vrouw | 61
Onrust
Ik wilde/durfde dit niet in te nemen toen ik de bijsluiter las maar blij dat ik het toch heb gedaan! Ik slaap er heel goed op en voel me, ook overdag, ook absoluut een stuk rustiger. Geen last verder van bijwerkingen.

24-06-2021 | Man | 62
quetiapine
Na 2 psychoses 26 jaar en 21 jaar geleden.totaal 10 jaar halperadol gekregen 5mg.Daar ben je echt een zombie van.Maar goed ik was extreem geweldadig tijdens psychose en de artsen durfden mij niet te laten minderen.Ik ben psychisch getest en iq test gedaan.Ik scoorde ruim 140 als iq dus daar ligt het niet aan.Ben ook nog een keer Master maar hoef niet meer te werken gelukki[lees meer...]g.2 x verplichte opnames isoleer and you name it.Gelukkig was er na 10 jaar een psychiater die het aandurfde om mij dagelijks in vrijheid te zien en over te zetten op quitiapine.Eerst 200 mg.Nu afgebouwd tot 25 mg.Als slaapmedicatie. Ik fiets 2 uur per dag.Train mijn spieren half uur per dag.Genier van het leven.Voor corona 3x per jaar met vakantie met mijn vrouw buiten Europa.Je leeft maar een keer.Dus ik ben weer het heertje zeg maar.Ideaal quitiapine.Ik wilde dat ik dat 10 jaar eerder had kunnen gebruiken.

24-06-2021 | Vrouw | 45
quetiapine
Ik nam 25 mg voor slaapproblemen. Had geen effect. Op naar 50 mg. Slaap nog niet maar wel een zombie de volgende dag. Ik mocht ophogen naar 100 mg. Heb 75 mg geprobeerd, volgende dag een zombie op de bank en somber. Ik stop ermee.

21-06-2021 | Vrouw | 24
Schizofrenie
Ik slik sinds juli 2019 quetiapine omdat ze dachten dat ik schizofrenie heb (blijkt borderline te zijn) Hielp niet tegen psychoses (waanideeën) en angsten Zit nu op 500 mg voor het slapen gaan, word er niet meer slaperig van. Kan door teveel aan quetiapine niet meer slikken sinds maart, constant in paniek en en dus ook angst aanvallen In het eerste half jaar 45 kg a[lees meer...]an gekomen. Sport nou 4 maand intensief maar lukt me niet om de kilo’s er vanaf te krijgen

20-06-2021 | Vrouw | 31
quetiapine
Ik ben het gaan gebruiken voor slapeloosheid. Ooit begonnen met 25 mg en zit nu weer op 225mg In combinatie met 100ng topiramaat en 50mg oxazepam voor het slapen. Toch gaat het slapen nog steeds niet altijd goed. Ik heb ook eerder de retard gehad. Dat werkte voor even maar daarna kreeg ik meer last van lusteloosheid. Toch twijfel ik nu over de medicijnen, nadat ik[lees meer...] ze genomen heb word ik wel iets rustiger maar overdag ben ik. Enorm down, onrustig, suïcidaal.. Wat niet perse door de medicatie hoeft te komen. Maar wat ik ook niet geheel uitsluit dat het daardoor wordt versterkt

20-06-2021 | Man | 76
quetiapine
7 jaar terug na een slapeloosheid van meer dan 3 maand, korte tijd opname in ziekenhuis met baxter. Daarna 7 jaar goed met Trazodone 100m (1/2) en chloorpromazine 25. Sedert een maand lijken deze niet meer effectief en is de slapeloosheid terug. Bij consult met psychiater quetiapine 200 mg voorgeschreven. Inderdaad geslapen, maar verschrikkelijke bijwerkingen (ei zo na va[lees meer...]n de trap gevallen). Omdat het een zaterdag morgen was en de arts niet bereikbaar, raad gevraagd aan apotheker. Dosis verminderd, eerst tot een vierde, daarna tot een achtste. Zelfs dat laatste liet toe wat te slapen, maar storende bijwerkingen blijven de hele dag hangen, waardoor normaal functioneren moeilijk. Kan gelukkig volgende week opconsult bij arts. Hoe dan ook, neem ik nooit nog een tablet van 200mg.

18-06-2021 | Vrouw | 55
Vertraagde maaglediging
Kreeg dit medicijn voorgeschreven tegen misselijkheid , brandend maagzuur en eetlustverlies door vertraagde maaglediging. Ik heb dit medicijn langdurig moeten nemen en het is wel effectief tegen de aandoening Echter door het langdurig gebruik, bleef mijn menstruatie uit, nam ik erg toe in gewicht en het ergste werd door mijn omgeving opgemerkt, mijn persoonlijkheid en ka[lees meer...]rakter werden totaal anders en niet in positieve zin, ik werd rebels en onverschillig. Ik was precies mezelf niet meer en raad dit medicijn niemand aan! Ter info: ik gebruikte dit tussen mijn 18-19 jarige leeftijd

14-06-2021 | Vrouw | 29
quetiapine
2 maanden terug gekregen van de psychiater ivm angstklachten en angstgedachten na een traumatische ervaring. Ik kon zelf geen rust meer vinden en ik wilde niet afhankelijk worden van oxazepam. Dat had ik namelijk eerder gekregen van de huisarts. Het werkt voor mijn angsten e.d. erg goed, ik slaap er pok perfect op. Ik breek 1 tablet van 25 mg door de helft overdag op adv[lees meer...]ies, zodat ik dat kan verdelen, hierdoor ben ik veel minder suf en zijn mijn angsten wel genoeg gedempt. Alleen ik heb wel veel honger, en ik kom nu toch wel snel aan. Dat vind ik helaas wel een nadeel.

12-06-2021 | Vrouw | 59
Maagontsteking
Zou eerder zeggen wees voorzichtig met dit rot med ben bijna volledig gehandicapt erdoor dit al meer dan een jaar

09-06-2021 | Man | 30
Onrust
Ha mede lotgenoten, Mijn ervaring met dit medicijn is heel positief, ik slik citalopram tegen een neerslachtig gevoel. Aangezien de Temazepam verslavend zijn gaf de huisarts mij dit. Ik gebruik Quetiapine in een zeer lage dosering momenteel 6,25 MG dit werkt perfect voor mij. De huisarts geeft ook aan dat ik niet te snel moet willen stoppen. Je kunt beter een langere[lees meer...] tijden goed slapen en beter in je vel zitten dan als een jojo proberen van je medicijn af te komen. Voor mensen die het willen gebruiken of vragen hebben. Feel free. Ben niet bang om het te proberen. Ik droom er werkelijk waar fantastisch door en dat is mij echt mega veel waard. Ps. Ik snurk er nu wel door^^

Priadel

06-06-2021 | Vrouw | 51
lithium
Bipolaire stoornis
Het helpt mij stabiel te blijven. De gewichtstoename vind ik niet fijn. 8 tot 10 kg. Ik ben erg sportief. Ik weet gezond en weinig. Wil evt overstappen op carbamazepine.

Risperdal

04-06-2021 | Man | 49
risperidon
Schizofrenie
Helpt goed om stemmen en wanen te onderdrukken. Maar voelde me bedwelmd, onwezenlijk gevoel, vaak omschreven als harnas. Lijkt op depersonalisatie. Enigszins last van moeheid. Maar dosering was niet heel hoog. Door onwezenlijk gevoel ook toename van depressieve gevoelens.

Invega

04-06-2021 | Man | 49
paliperidon
Schizofrenie
Helpt goed om wanen en stemmen te onderdrukken. Gevoelsleven blijft in tact. Geen harnas gevoel of onwezenlijk gevoel zoals bij risperdal. Nadeel ben 10 kg aangekomen. Neiging om lang te slapen. Voel me ook minder fit. Heel soms bewegingsonrust in kaak en kwijlen tijdens slapen.

Orap

04-06-2021 | Man | 73
pimozide
Psychose
Had last van angst en paniekaanvallen. \gebruiktte benzodiazepinen,maar dat leidt een eigen leven...en enorme afhankelijkheid, vermoeidheid ook. Orap is een heel flexibel middel. \ook geen afhanlelijkheid \je kan err zo mee stoppen \wel lusteloosheid en minder zin in vrijen,maar dat heeben al dei middelen, behalve xanax \ alprazolam, daar word je boterheet van...daar kan [lees meer...]geen popper tegen op....lol...

31-05-2021 | Man | 49
Bipolaire stoornis
Ik slikte 200mg Lamotrigine en mijn psychiater schreef aanvullend 5mg Zyprexa voor want het zou de werking van de Lamotrigine versterken. Ik werd er zo slaperig van dat ik teruggezet ben naar 2,5mg. Nu, bijna twee jaar later en drie maanden geen alcohol later, word ik weer heel slaperig. Ik stop met de olanzapine. Verder niet gemerkt dat ik andere bijwerkingen heb. Zo’n 5k[lees meer...]g zwaarder geworden met een flinke eetlust. Het stoppen met alcohol en overgaan op een 100% plantaardig dieet hebben zowel de 5kg extra eraf gehaald als mijn hongergevoel laten verdwijnen.

Haldol

23-05-2021 | Vrouw | 56
haloperidol
Onrust
Na jaren van heel veel onrust en stress voel ik nu natuurlijke rust en ontspanning - wat er ook gebeurt. Ik kan nu zeer goed beschouwen, keuzes maken, concentreren en focus leggen op wat werkelijk nodig is. Door de rust komt er een zee aan energie vrij die ik hiervoor inzet. Ook geniet ik weer.

22-05-2021 | Vrouw | 66
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik gebruik maar een kwart van 12,5 mg. Van 6,5 mg kan ik geen contact meer maken en heb ik problemen met lopen door spierspanning in mijn benen. Eerst 12,5 mg geslikt, isoleerde me totaal van de mensen om mij heen. Een gesprekje kostte me veel moeite. Kon eigenlijk niet meer functioneren. Op de helft van 6,5 mg slaap ik en de paresthesie, die mij uit de slaap houdt, wordt [lees meer...]dan onderdrukt. Zelfs van deze absurd lage dosering, ervaar ik heftige ontwenningsverschijnselen, na minderen en stoppen. Het is een heftig medicijn. Ik gebruik ook 50 mg sertraline en 7,5 mg mirtazapine. Gedurende een paar jaar sliep ik wel , dankzij de mirtazapine, nu niet meer. Benzodiazepinen mag ik niet meer slikken.(beleid) Met moeite afgekickt. Van quetiapine/seroquel afkomen is ook lastig.

21-05-2021 | Vrouw | 36
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik kreeg veel suicidale neigingen en enorme gewichtstoename.

Haldol

19-05-2021 | Vrouw | 25
haloperidol
Dempt iets onrust

18-05-2021 | Vrouw | 41
quetiapine
QUETIPINE IS DE WERKZAME STOF IN SEREQUEL!!! NET ALS FLUOXITINE VAN PROZAC Seroxat PAROXITINE Had n Burnout, nu 20 Jr later kom k niet meer van de zorg af die erbij hoort! ALTIJD GOED GEGAAN (..) (RED. verkorte tekst tot persoonlijke ervaring)

17-05-2021 | Vrouw | 29
Bipolaire stoornis
Hallo ik gebruik nu al een paar jaar zyprexa olanzapine. Het helpt mij tegen angst en psygoses maar ben wel ontzettend moe heel veel slapen. Ook zou ik niet te hoge dosis nemen want dan kan je een bewegingstoornis krijgen wat ik dus had. Echt verschrikkelijk !!! Dus kijk uit. Ook ben ik nog steeds depressief en voel ik spanningen. Eerst durfde ik helemaal niks omdat ik pa[lees meer...]niekaanvallen had. Maar het werkt dus wel om rust te krijgen.

Priadel

14-05-2021 | Vrouw | 34
lithium
Bipolaire stoornis
Niet tevreden met dit medicijn. Ongeveer een half jaar geslikt. Heel veel bijwerkingen van gehad. Hielp mij niet uit de depressie

11-05-2021 | Vrouw | 48
Ziekte van Menière
Ik nam eerst, en dit al vele vele jaren (meer dan 10), 200mg sulpiride + 6 x 16mg betahistine (op aanraden van de NKO arts). Dit is nu 400mg sulpiride en geen betahistine meer (plotse bijwerkingen/diarree). Het kon niet anders. Er moets iets worden ingenomen tegen de duizelingen. Eigenlijk bevalt me dit stukken beter. De draaiduizelingen zijn véél beter onder controle en i[lees meer...]k heb geen "wazig" hoofd meer bij het snel draaien van het hoofd, wat vaak toch nog voorkwam.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5455)
Anticonceptie - overig (3989)
Cholesterol (2993)
Depressie - antidepressiva overig (2825)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2500)
Pijn - morfine-achtigen (2299)
ADHD - psychostimulantia (2230)
Pijn (2079)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1623)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1285)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1242)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1029)