categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

17-11-2019

Psychose

Deze mevrouw weet waar ze het over heeft!! Sterke borst groei en niemand weet hier over bijvoorbaat iets te melden! Ooit artikel gelezen over probleem in Amerika alleen daar werd kosteloos probleem vergoed! Zou hier ook zeker ook zo moeten zijn!!
13-11-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik gebruik deze medicijnen voor slecht slapen. Voor de eerste keer een kwart tablet genomen hiervan werd ik zeer onrustig, volgens mij mogen deze tabletten niet worden gedeeld. Op bijsluiter staat ook in zijn geheel doorslikken
12-11-2019

Schizofrenie

ik ben in 2013 met ridderzaal 1mg gestart zag en hoorde dingen die er niet waren sinds risperdal is dat allemaal weg ik ben niet aangekomen nog geen kilo het werkt voor mij primaire geen spoken meer
11-11-2019

Quetiapine (quetiapine)

Geeft meer rust en enige stabiliteit omtrent stemming. aanvang was 0,25 mg nu 0,125 mg. Bijwerking iets gewichtstoename. Droge mond. Stoelgang enigszins vertraagd. Slaap hier redelijk tot goed op, gezien lage dosering. Gebruik in combinatie met 0,75 mg. Nortriline.
08-11-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

08-11-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

05-11-2019

Psychose

Ik gebruik dit medicijn al 20 jaar lang. Ik heb er goede ervaring mee. Ik heb er mijn HBO mee gedaan en een relatie met mijn huidige vriend mee onderhouden. Ook kon ik er vrijwilligerswerk bij doen en zelfstandig wonen. Ik heb een heftige psychose ineens gekregen omdat ik dacht dat ik kon minderen van 2 mg naar 0. Nu ben ik opgenomen en krijg ik smelttabletten van 6 mg. Ik[lees meer...] krijg er ook nog depakine bij maar dat heb ik ook altijd al gekregen. Het gaat goed. Mijn problemen worden voor mij opgelost en mijn vriendschappen hier worden beter. Ik wordt tot het uiterste op de proef gesteld of ik met hulp om kan gaan, want dat is voor mij altijd en nog steeds een issue omdat ik de beste hulp wil die er is. Ik zie mijn broer elke zondag en mijn vriend komt langs. Er is structuur en dagplanning. Ik doe mee aan activiteiten en gesprekken. Ik zoek alleen nog betekenisvolle relaties erbij want mensen kunnen hier niet echt hun ding doen
31-10-2019

Risperdal (risperidon)

Ik ben er enorm van aangekomen 13 kilo binnen jaar iig en volge s mij zelfs binnen half jaar heb ook abilify geprobeerd maar ook dasr kwam ik van aan...ik vind dit zo erg dat ik erover denk om toch maar te stoplen wamt nu heb ik ineens geen goed zelfbeeld meer en is mijn emergie ver te zoeken ikga ook niet graag de deur meer uit...eigenlijk vi d ik dat er meer nare bijwerk[lees meer...]ingen zijn dan de reden wasrvoor ik t gebruik..tegen psychoses en tegen onrust en paniekaanvallen in mn hoofd...
31-10-2019

Haldol (haloperidol)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

28-10-2019

Invega (paliperidon)
Psychische klachten

Vreselijk medicijn. Ik slik het nu bijna 3 jaar en voel al 3 jaar niks dan rottigheid. Ja ik heb een depressie maar dat je daarbij dissocieert en niks meer voelt , het lijkt alsof je niet meer leeft dat is niet alleen van de depressie. Totaal gevoelloos geworden. Wie heeft deze ervaring nog meer?

Dipiperon (pipamperon)

Ik heb het 8 jaar geslikt begon met 40 mg en op zijn hoogst 120 mg geslikt Door deze medicatie erge vreetbuien gehad en zeer zware angstaanvallen Eind mei 2015 na 4 zware intensiefs therapie de stap gezet om af te gaan bouwen in 6 weken tijd gehad van 120 naar 80 en daarna steeds met 20 eraf en sinds 1juli 2015 ben ik voorledig medicatie vrij nu 4 jaar en 3 maanden ve[lees meer...]rder en nog steeds van de medicatie af

Acemap (penfluridol)

Ik vind niet dat het medicijn helpt. Ik ben soms erg depresief van de medicatie.

Orap (pimozide)

Heb ongeveer 10 jaar 2 mg per dag gebruikt en dat werkte afdoende. Sinds een maand op aanraden van psychiater opgehoogd naar 3 mg n.a.v. een mindere periode. Dat hielp de eerste paar weken, d.w.z. werd er minder prikkelgevoelig van. Na ongeveer 3 weken raakte ik plotseling in een psychose die 4 dagen aanhield (en ik had al zeker 10 jaar geen psychose meer gehad) en ook w[lees meer...]erd 's nachts slapen onmogelijk vanwege hevige spierkrampen in de benen, kaakpijn, algeheel fysiek onbehagen. Nu probeer ik weer te herstellen door de Orap weer af te bouwen. Dus 2 mg Orap werkte bij mij redelijk, maar die ene erbij, 3 mg werkt averechts inclusief ernstige bijwerkingen.

Xeplion (paliperidon)
Psychose

Ik kreeg dit middel in eerste instantie als dwangmedicatie en ben dit toen blijven gebruiken in de kliniek. Destijds was ik nog psychotisch dus merkte ik nog niet zoveel van de emotionele bijwerkingen, wel was ik aangekomen, had ik last van opstopping & had ik vaak last van duizeligheid. Nadat ik een aantal maanden heb doorgebracht in verschillende klinieken kwam ik weer[lees meer...] thuis en was ik niet meer psychotisch. Vanaf toen kwamen pas de ernstigere bijwerkingen van dit middel bij mij naar boven. Het voelde aslof ik opgesloten zat in mijn eigen lichaam, ik was/ben helemaal mijn eigen persoonlijkheid kwijt. Mijn hobby’s zijn niet meer bevredigend, ik heb geen emoties meer, ik kan nergens meer van genieten. Ik ben niet meer vrolijk, bijna constant chagrijnig, ik ben mijn initiatief verloren. Ik was altijd een heel sociaal persoon, ik kan nu gewoon amper communiceren ik ben bang voor sociaal contact en doe alles om dit te vermijden. Ik heb veel shit meegemaakt waardoor je je echt ongelukkig voelt, maar door dit middel zit ik echt op het dieptepunt in mijn leven. Als je 1x per maand een injectie krijgt zou het 10 weken duren voordat de Xeplion uit je lichaam is, ik zit nu op de 9e week en ik voel 0 verbetering. Ik raad mensen met een psychotische stoornis dit middel zeker niet aan, want dit gevoel is erger als psychotisch zijn. Als je dit leest omdat je ontevreden bent over de medicatie weet dan dat je niet alleen bent, ik heb een aantal mensen met een psychotische stoornis gesproken en die voelen zich allemaal zo. Bespreek het met je bijwerkingen en probeer zelf zo goed mogelijk op onderzoek uit te gaan want je moet niet klakkeloos alles aannemen van je behandelaar, hun doel is om je niet psychotisch te hebben, maar geven uit mijn ervaring niet veel om hoe je je voelt buiten dat om. Ik ga nu over op Aripiprazol (tabletvorm 5mg per dag), dit schijnt de antipsychotica te zijn met de minste bijwerkingen. Ik hoop dat dit de juiste medicatie voor mij is, want stoppen is ook niet de oplossing. De kans op een psychose binnen 1 jaar (na je psychose) is 75% dus toch maar zoeken naar de juiste medicatie. Succes allemaal lieve mensen en onthoud dat je er niet alleen voor staat ook al voelt dat wel zo. Er is licht aan het eind van de tunnel! Wish you luck✨

Chronische depressie

Het geeft zeer ernstige bijwerkingen dat het me totaal heeft verandert.Zodanig dat het me ernstige suïcidale gedachten gaf.

Schizoaffectieve stoornis

Al jaren schizofreen. Sinds 2 jaar thuis. Volledig afgekeurd. Nu gaat het goed. Eerste jaar van medicijngebruik was schommelend qua persoonlijkheid: moeite ook met scherpstellen ogen, misselijk, matige werking. Maar na enkele jaren van gebruik voel ik me optimaal! Het is echt een middel van de lange termijn; verwacht niet dat het direct beter gaat, maar pas na enkele ma[lees meer...]anden heb je volledig effect en met de jaren raak je echt gewend aan dit middel. Ik ben - in mijn geval niet zo heel erg - 30 kilo aangekomen, ondanks de bijsluiter die vertelt dat dit niet zou mogen. Belangrijk: Wat je psychiater ook zegt: afbouwen van dit middel moet altijd, heel rustig en consequent. En wat de apotheek/verzekeraar ook zegt: een generiek middel werkt bij de meeste abilify-ers niet of nauwelijks... uitzonderingen daar gelaten. Veel goedkoper, dat wel, maar ook echt nadelig. Al mijn klachten kwamen terug bij het nemen van een goedkoop alternatief.

Bipolaire stoornis

Het helpt wel om je prikkels wat te minderen en voorkomt een psychose. Ook had ik geen last meer van depressies of een manische periode. Wel ben ik wat aangekomen en ik voelde me ontzettend afgestompt. Ik had het gevoel alsof ik in een stolp leef en geen Contact kon krijgen met de buitenwereld. Dit vond ik zo naar, dat ik uiteindelijk gestopt ben.
24-10-2019

Dwangstoornis

Naast Paroxetine slik ik Quitiapine 75 mg per dag. Duurde een week of 8 voor ik resultaat merkte. Nu veel minder dwanggedachtes en meer rust in mijn hoofd! Slapen gaat sinds lange tijd prima!!! Ben erg blij met dit medicijn.
24-10-2019

Aripiprazol (aripiprazol)
Bipolaire stoornis

Ontevreden over dit medicijn. In het begin was ik er blij mee want het helpt goed tegen een psychose. Maar na een jaar gebruik blijft het lege gevoel over met weinig tot geen emoties die ik kan uiten. Terwijl ik een open persoon ben. Nu wil ik me het liefst verstoppen bij moeilijke situaties en voel me lamlendig en futloos.
21-10-2019

Seroquel (quetiapine)

Ik heb een tot twee jaar seroquel voorgeschreven gekregen tijdens een angststoring. Het middel is een anti psychotica en is een zwaar middel. Naast de gemelde bijwerkingen is het erg moeilijk om met dit middel te stoppen. Het is dus geen slaapmiddel maar wel een middel waar he slaap van krijgt. Het doet vanalles in jou hoofd en je wordt er een beetje gevoelloos van, also[lees meer...]f er een dikke deken over je ligt.
18-10-2019

Priadel (lithium)
Bipolaire stoornis

Het is moeilijk om af te vallen. Probeer dan om een lange tijd het zelfde gewicht te houden. Suikervrije drankjes en fruit tussendoor, en drie gezonde maaltijden, voldoende beweging. Als dat niet voldoende werkt een diëtist raadplegen. Ben zelf een aantal maanden rond hetzelfde gewicht. In de bijsluiter staat dat je stofwisseling kan veranderen. Schildklier kan trager [lees meer...]gaan werken. En je kan vocht vasthouden.
13-10-2019

Solian (amisulpride)
Psychose

Ik kon mijn gedachten niet meer stop zetten na de dood van mijn zoon. Minste als ik ergens een liedje hoorde spelen, bleef dat soms dagen, zelfs weken in mijn hoofd maar afspelen. Op den duur draaide ik helemaal door. Geen rust, geen slaap, niet je gedachten ergens op kunnen concentreren. Op den duur kon ik niet meer en ben ik naar de Psychiater gestapt. Hij heeft mij Soli[lees meer...]an 20mg voorgeschreven, maar ik neem dagelijks een halfje tot de werking er van afzwakt. Momenteel voel ik mij gelukkiger. Kan weer lachen, en mijn lichaam voelt meer ontspannen aan. En mijn gedachten zijn rustiger. Zoals alle medicijnen is het soms zoeken welke dosis of welk merk het beste werkt voor je. Jijzelf voelt beste aan wat goed is. Luister naar je lichaam...
09-10-2019

Psychische klachten

Rustiger in mijn hoofd, voorheen maalde ik de hele dag over van alles en kreeg ik soms rare gedachten/neigingen. Hiervoor 4 jaar psychotherapie gehad in combinatie met verschillende anti depressievaas, echter werkte dit niet en werd ik er dik van. Toen zelf Seroquel aangedragen op aangeven van een kennis. Mijn psychiater vond het een goed idee en heeft toen seroquel voorge[lees meer...]schreven. Ik knapte zienderogen op en werd veel stabieler in mijn gedrag en het malen werd een stuk minder en ik slaap er erg goed op. Gebruik dit middel inmiddels al 20 jaar. Ik vraag mij wel regelmatig af of ik er niet eens een keertje mee kan stoppen?
02-10-2019

Dwangstoornis

01-10-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik gebruik dit medicijn al bijna een jaar, en het werkt erg goed! Ik neem 12,5 of 25 verschild per avond. In het begin had ik even last van bijwerkingen deze zijn helemaal verdwenen. Enigste min punt heb de hele dag zin om te eten.
24-09-2019

Sycrest (asenapine)
Schizofrenie

lichte gewichtstoename maar het is mogelijk om te vermageren met die nieuwe anti psychotica, licht sederend niet zoals seroquel werkt voorql goed tegen positieve symptomen en angst.. wat meer energie , ervoor Abilify geslikt 8 jaar heb ook de ziekte van lyme waar abilify niet bij helpt of sycrest maar wel psychose... probeer nu collodial goud van Crystal voor de Lyme ik ho[lees meer...]op dat ik nog zal genezen van de Lyme en mijn vrijwilligerswerk terug kan opnemen in het dierenasiel . Huidige neuroleptica genezen geen negatieve symptomen of ziekte van lyme (neuro lyme)
23-09-2019

Seroquel (quetiapine)

12,5 om te slapen. Werkt geweldig en ben veel helderder dan met al die slaapmedicatie zooi! Heb alleen last van haaruitval... bijwerking?
22-09-2019

Tinnitus

Sinds ik Tinnitus heb (nu ca. 5 maanden) heb ik veel op en neer gaande problemen. Slapen ging goed tot Antes in beeld kwam, daar raakte ik zelf niet meer in slaap en slik sindsdien (12-9-2019) 50 mg. Quetiapine. 's Ochtends wordt ik altijd heel angstig wakker maar ik weet iet waar dat aan licht. Waarschijnlijk de angst om weer een hele dag tinnitus te ondergaan, ik moet[lees meer...] op zoek naar iets dat mijn emotie daaromtrent afremt, daar slik ik nu Lozarezepam voor, maar dat is natuurlijk ook geen oplossing voor de lange termijn. Ik overweeg een AD om van de Quetiapine en de Lorazepam af te komen.
20-09-2019

Aripiprazol (aripiprazol)
Onrust

Medicatie ‘s avonds ingenomen. Paar uur na inname werd ik misselijk en ben ‘s nachts om het uur naar de badkamer gelopen (met hevige kramp in benen) om vervolgens na een paar minuten weer op bed te creperen. Leek wel alsof ik een virus had opgelopen, maar ‘s ochtends was het weer weg. Was compleet niet effectief verder.
20-09-2019

Risperidon (risperidon)
Onrust

Medicatie helpt mij wel een beetje om de onrust wat weg te nemen, maar is niet heel effectief. Ik kan in ieder geval wel de dagen enigszins doorkomen. De bijwerkingen zijn erg vervelend en misschien bijna net zo ernstig als het probleem zelf, dus netto schiet ik er niet bijzonder mee veel op. In combinatie met benzodiazepine beter te verdragen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4841)
Anticonceptie - overig (3541)
Cholesterol (2790)
Depressie - antidepressiva overig (2590)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2213)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1870)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1323)
Angststoornissen (1132)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)