categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

11-10-2021 | Vrouw | 66
Bipolaire stoornis
Ik kan niet tegen zo'n hoge hoeveelheid.

10-10-2021 | Man | 25

08-10-2021 | Man | 21
Psychose
1e keer was ik 19 jaar en ze Begonnen me meteen olanzapine 25 mg te geven heel raar. Ik werd in 3 weken van 70 kilo naar 85 kilo. Na 2 maanden woog ik 100 kilo en toen wist ik van psychiatrie slaagt nooit in deze wereld. Ik was meteen gestopt met medicatie misschien maximaal 3 maanden medicatie gebruikt en nu gaat het al jaren uitstekend. Ik raad je aan om kort medicatie t[lees meer...]e slikken uit ervaring omdat je lichaam en je bloed er aan gaan wennen (net als een slaappil te lang gebruiken zorgt er voor afhankelijk te worden van een pil) Geloof het beste is snel herstellen snel afbouwen zodat het niet te veel in aanmerking komt met je bloed. Want wanneer het in je bloed zit geloof ga je er heel je leven van afhankelijk zijn. Gelukkig leef ik mijn ouwe leven weer ben weer afgevallen naar het normaal en de mensen om me heen steunde me in alles wat ik deed omdat ze vertrouwen in me hadden.

Risperidon

06-10-2021 | Man | 33
risperidon
Wegens zware depressie en enorm volhoofd piekeren gedachten, suicide gedachten heel extreem. Na het pilletje extreme gedachten aan de dood de eerste dag. Advies door gebruiken en gedachten werden iets minder. Maar was zeker niet de jongen die ik was en voelde me enorm raar. Enorm steken in me hoofd uitslag neus. En duiziligheid. Na verhoging meer enorma last. Moes[lees meer...]t op 0,5 blijven. En blijven slikken. Op den duur kreeg ik rare bijwerkingen en bewegings stoornissen. Slik het nu al vanaf juni maar voel me er zeker niet prettig om later zwaar somber en rare gedachten steeds weer en enorme steken in me hoofd. Bewegings stoornissen. Als iemand met geestelijk en lichaamlijk handicap. Meerdere malen aangegeven. Heb nu een ander merk omdat de ander miss een stofje bevat waar ik niet tegen kan. En verhoogd. Maar geheel afgevlakt van de wereld. Voelen als een zombie enorme steken in me hoofd. Wat ik steeds aan geef. Ik heb eerder nooit geen medicijnen gehad. Door relatie breuk. En geen slaap stress en verlies baan. Medicijnen gekregen voor depressie. Eerst verkeerde waar ik apatisch van werd. Daarvoor had al maanden geen slaap gehad. Kreeg ik een risperidon. Na maanden gebruik ben ik er helemaal klaar mee

04-10-2021 | Vrouw | 15
quetiapine
Ik gebruik quetiapine/seroquel nu bijna een jaar, tussendoor heb ik iets anders geprobeerd maar dat beviel minder. Ik gebruik het om in te slapen, daarvoor werkt het goed. Ik wissel tussen de 6,25 en 12,5 af net hoe ik me voel. Ik merk dat ik best wel heftig reageer op deze medicatie(of het is heftige medicatie) vandaar de lage dosering. Het heeft wel wat bijwerkingen, na[lees meer...]melijk: Ik wordt er slaperig, duf en soms duizelig van, ook lijkt mijn speeksel iets te veranderen. Daarnaast kan ik er niet meer door nadenken, dat vind ik heerlijk. Ik neem het rond 20.00 u in en slaap rond 22.00 u. Ik voel me de volgende dag als ik om 7u opsta nog wat duf, maar dat vind ik fijner dan niet slapen.

02-10-2021 | Vrouw | 31
Onrust
Gekregen voor slaapproblemen, 50mg hielp perfect, maar overdag veel moe en veel honger, afgebouwd na 2 jaar 25mg hier sliep ik ook prima op, en voelde me meer alert overdag nu ben ik gestopt slaap nu van 23.00 tot 04.00 hopelijk komt hier nog wat verbetering in anders start ik misschien weer met Quetiapine 12, 5mg.

28-09-2021 | Vrouw | 36
Onrust
Jaren slecht slapen en veel hoofdpijn Nu elke nacht 5 mg en slaap heerlijk. Neem ik het een nacht niet in dan meteen vijf x wakker

26-09-2021 | Man | 58
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Na verbreken relatie door de borderline prolemen opnieuw extreem onrustig, piekeren, slecht slapen, eenzaam, ... Quetiapine verlicht de problemen veroorzaakt door mn borderline en angst. Wel veel last van bijwerkingen Als borderliner heb je weinig keuze, of gek worden of medicatie slikken

22-09-2021 | Vrouw | 22
quetiapine
Ik gebruik dit middel ongeveer nu 2 jaar , ik was ontzettend depressief , at niet meer , sliep niet meer , werkte niet meer ( soms uit het niets in slaap gevallen op enkele plekken waar geen weten meer van is) het is het eerste middel wat mijn psychiater toen had voorgeschreven en het werkte direct, ik werd weer mezelf en zag eindelijk weer een lichtpuntje. sinds ik quetia[lees meer...]pine heb is mijn leven compleet veranderd. Ik heb de opleiding assistent makelaar weten te behalen binnen een jaar, sociale activiteiten zijn nog steeds een ding ivm weinig energie maar ik ben ontzettend tevreden. Quetiapine is mijn redmiddel geweest. Omdat ik een jaar slaap moest inhalen slikte ik 150 mg ( ik was niet neer te slaan) afgebouwd in samenwerking met psychiater en psycholoog sinds 6 maanden slik ik nog maar 25 mg. Ik werk fulltime en eet prima. Soms nog enkele vlagen van depressie maar quetiapine heeft het onwijs afgevlakt. Ik ben heel dankbaar. Ik zou het zeker aanraden ! (Ik ben gediagnosticeerd met Ptss en Manische depressie)

Olanzapine

21-09-2021 | Vrouw | 25
Psychische klachten
Heel lang Olanzapine gebruikt tegen wanen en onrust. Hielp enorm daartegen. Werd heel kalm. Helaas te kalm. Deed niks meer. Toonde geen initiatief. Kwam 30 kilo aan in één jaar tijd. Had alleen maar een hongergevoel. Vijf minuten na een maaltijd zat ik alweer te sjijbelen bij de aanblik van eten. Geen verzadigd gevoel meer. Tijdens de zwangerschap gebruikt. Dat is helemaal[lees meer...] goed gegaan. Kindje is levendig en gezond. Ze is nu 2,5 en ontwikkelt zich prima. Verschrikkelijke zorgen om gemaakt dat doorslikken maar iedereen vond het beter en uiteindelijk was het ook beter want het was een rustige niet stressvolle zwangerschap. Olanzapine is perfect voor als je zwaar psychotisch bent met veel onrust en even helemaal lam gelegd moet worden. Want tot rust komt je er zeker van.

Latuda

21-09-2021 | Vrouw | 25
lurasidon
Psychische klachten
In tegenstelling tot andere antipsychotica geen gewichtstoename en "zombiepop" gevoel . Voel me levendig en helder maar niet verward en op een andere planeet bij wijze van spreken. Een nadeel; enorme last van lichamelijke onrust. Heb daar vandaag Akineton voor gekregen. Even zien wat dat gaat doen. Verder een top antipsychoticum.

Risperidon

18-09-2021 | Vrouw | 15
risperidon
Onrust
ik ben door mijn bouw begonnen met 0,25mg, dus een half 0,5mg tabletje. ik was eerst heel tevreden met de werking, ik voelde me veel rustiger dan normaal en had veel minder last van prikkels. ik kon voor het eerst in mijn leven heerlijk slapen, ik kon gewoon weer normaal nadenken en ik was helemaal tevreden: mijn kwaliteit van leven was beter geworden. ik was alleen soms e[lees meer...]en beetje duizelig, maar dat negeerde ik. omdat ik het zo fijn vond besloot ik met mijn psychiater dat ik een hogere dosis ging nemen. daarna ging het heel snel heel slecht. mijn spieren begonnen pijn te doen en ze werden zwak waardoor ik niet mee kon doen met gym op school, mijn vingers en handen begonnen te trillen waardoor ik niet meer goed kon tekenen (iets waar ik heel erg van geniet), en ik werd soms ineens super duizelig. na 2 weken aan 0,5mg begon ik meerdere keren per dag aanvallen te hebben waar ik dingen ineens groter zag dan ze zijn, of juist kleiner. soms kromp ik zelfs of voelde het alsof mijn armen gigantisch waren, of voelde ik ze helemaal niet meer. ik had dit wel 5 tot 15 keer per dag, en had vaak ook paniekaanvallen omdat het zo enorm eng was. (dit is geen bijwerking die vaak voorkomt echter, ik heb gewoon ongeluk gehad) in 2 weken was mijn hele functioneren naar de klote en heb ik de psychiater aangesproken. eerst zijn we begonnen met afbouwen en volgende week mag ik stoppen. heel jammer, want eerst werkte het echt goed. als ik geen last had gehad van deze rare bijwerking was ik echt tevreden geweest over risperidon. ik ben wel blij dat ik het heb geprobeerd, anders had ik misschien wel hele fijne medicatie gemist. jammer dat er zo enorm veel slechte bijwerkingen zijn

Nozinan

14-09-2021 | Vrouw | 48
levomepromazine

09-09-2021 | Man | 29

04-09-2021 | Vrouw | 29
aripiprazol
Ik had/heb een angststoornis, ik kreeg Abilify om me weer minder angstig te voelen, mezelf “vrij” te kunnen laten zijn. Ik kon niet meer stilzitten, het was weekend, ik heb m’n zus gebeld om me mee te nemen naar haar huis, omdat ik bang was dat ik mezelf iets zou aandoen.

01-09-2021 | Man | 48
Psychose
Ik drank olanzapine / zyprexa voor jaren , ik heb heel slechte ervaring met deze soort medicaties ik kreeg namelijk alle klachten en bijwerkingen ervan , meer dan wat in de bijsluiter staat. Door dit medicatie door droge mond keel en neus (een van de bijwerkingen) in dit geval mond, ben ik bijna mijn tanden kwijt door droge mond en je krijgt cariës door altijd droge mond. [lees meer...]Een maand geleden ben ik ziek van geworden en direct mee gestoppen en nu heb ik allemaal rare klachten en vaak heel moe en benauwdheid, ik raad mensen af om syntetiese medicatie te nemen , ze doen meer kwaad dan goed. Ik ben nu zieker geworden door dit medicatie en ik weet niet wat ik heb.

25-08-2021 | Vrouw | 24
quetiapine
Voorschreven voor slaapproblemen (moeite met inslapen en 's nachts wakker worden), ook heb ik een angststoornis en depressieve stoornis. De eerste week sliep ik goed maar had ik ontzettend moeite met wakker worden, was de eerste paar uren echt suf en kon mezelf in de ochtend niet op gang krijgen. Uiteindelijk ging dit over en nu slaap ik heerlijk en word ik uitgerust wakke[lees meer...]r, wat ook een positief effect heeft op mijn depressie. Wel veel last van droge ogen en een droge mond. Ik heb ook een verminderde eetlust maar ik weet niet of dat in verband staat met dit medicijn. Als ik het medicijn niet inneem komen de slaapproblemen wel direct terug dus het is altijd belangrijk om de oorzaak te onderzoeken.

Haloperidol

21-08-2021 | Vrouw | 25
haloperidol
Schizofrenie
Maakt je hersendood pas maar op

Olanzapine

16-08-2021 | Man | 37
olanzapine
Olanzapine heeft mij maar 1 keer goed geholpen en dat was de eerste keer dat ik het nam. Ik kamp al jaren met extreme onrust, angsten en depressies maar 5 weken terug was het zo erg dat ik suïcidaal was en naar de crisisdienst in Doetinchem ben geweest. Ik was extreem bang, stond doodsangsten uit, had enorme hartkloppingen en dacht dat ik in de hel was beland, zo voelde he[lees meer...]t namelijk ook! Eenmaal op de crisisdienst boden ze mij Olanzapine aan om rustiger te worden, maar ik zat in zulke extreme angst (ik wilde op dat moment het liefst dood) dat ik het middel niet durfde nemen want stel dat het nog erger wordt?! Dat is wat angst met je doet! Ik heb gezegd het middel thuis te nemen in mijn vertrouwde omgeving en gelukkig gingen ze hiermee akkoord. Eenmaal thuis was ik er nog even slecht aan toe, de enigste opties voelde voor mij uit het leven stappen of de Olanzapine nemen. Ik heb het laatste gedaan en godzijdank kwam er een rust overheen waardoor het draaglijk werd, dat was helaas ook de enige keer dat het middel werkte. En dat maakt me zo boos! Leven met extreme angst, onrust en depressie is geen leven! Het voelt voor mij als ondraaglijk lijden! Elke dag ben ik aan het overleven, voel me geen mens meer, beleef nergens meer plezier aan en voel een diepe innerlijke pijn en verdriet! Ik ben dus erg gebaat bij een middel wat het voor mij draaglijk maakt. Vroeger wel goede periodes op Escitalopram gehad dus daarmee ben ik nu ook weer begonnen en de dagen kunnen mij niet snel genoeg gaan, ik mis gewoon de rust in mijn hoofd wat de Escitalopram mij ooit kan geven! Ik werd er wel extreem moe van en daarom ben ik gestopt maar echt het is zoveel beter dan die extreme angst en onrust!! Dan lig ik liever overdag maar een paar keer teveel op bed vanwege die moeheid, ik had toen namelijk wel een bepaalde rust in mijn hoofd en het was draaglijk. Ik hoop dus dat de Escitalopram snel gaat werken want ik houd het gewoon echt niet meer uit, elke dag denk ik wel aan de dood om het lijden te stoppen. Ik overweeg nu zelfs weer Olanzapine te nemen om te kijken of het mij toch nog wat kan helpen. Ik slik ook Lorazepam en dat hielp in het begin even maar doet onderhand ook niet veel meer. Om gek van te worden! Ik mis gewoon de zwaar versuffende bijwerking van de Olanzapine! Waarom in hemelsnaam werkt het maar een keer en daarna niet meer?! Mijn god geef me iets om het draaglijk te houden en dan werkt het de volgende dag niet meer! Het leven is echt zo klote, waar doe ik het nog allemaal voor?! Ik zit te overwegen maar weer met de Olanzapine te beginnen en als dat niet werkt misschien een ander antipsychoticum. Ben ten einde raad! Als de Escitalopram niet meer aanslaat dan wil ik nog Venlafaxine of een MAO remmer proberen, alles om mijn leven weer terug te krijgen!! Ik houd het echt niet langer meer uit!

16-08-2021 | Man | 16
Bipolaire stoornis
Deze medicatie wordt gegeven aan een jonge volwassene van 16 jaar omwille van zijn hyperactiviteit.

15-08-2021 | Man | 16
Bipolaire stoornis
Let op de nevenwerkingen!

12-08-2021 | Man | 31
aripiprazol
Hoi Ik had al berichten er op gezet Maar nu weer wand ik zit nu op 17.00 met mijn medicatie Is echt het waart Als iemand veel last van bijwerking zou hebben zou ik het echt aanrader om met huisarts of andere artsen te kijken of voor u die veel bijwerking heeft Ook 17.00 opties is wand ik heb er echt veel baat nu al bij maar ik zeg het u wel bij van dat iedereen [lees meer...]anders is als het gaat ook medicatie en abilfay en bijwerkingen Artsen huisartsen weeten dan echt wel raat hebben er ook voor geleerd apotheek ook betje uiteindelijk beslist arts huisarts er wel in Mag het van arts huisarts en de persoon wil het wand die voelt het ook zou ik 17.00 echt aanrader

10-08-2021 | Man | 47
Onrust
Beste man 65, Ik wil toch reageren op u, vooral op de laatste zin. Ik begrijp dat je het moeilijk hebt, geld ook voor mij, maar pleeg nooit zelfmoord. Zelf moord is een definitieve oplossing voor een 'tijdelijk probleem. G eens met iemand praten. Er zijn specialisten die gespecialiseerd zijn op mensen die gebonden zijn, niet vrij, psychische problemen etc. Er is [lees meer...]hoop!!! Hoe moeilijk het soms ook lijkt. Ik hoop dat u helpt krijgt. We willen allemaal vrij zijn en gelukkig worden. Sterkte

10-08-2021 | Vrouw | 49
Buikpijn
Ik kreeg dit voorgeschreven bij heftige buikpijn. Belachelijk om iemand een anti psychotica voor te schrijven bij buikpijnklachten. Dit goedje is mij te gevaarlijk, de prullenbak is er goed voor.

Priadel

08-08-2021 | Vrouw | 54
lithium
Psychose
Ik gebruik Priadel nu sinds april 2021 verplicht ZM. Ik ervaarde in begin veel bijwerkingen, zoals gewichtsafname, trillen over hele lichaam en metaalsmaak. Ik had een veel te hoge dosering, nu verlaagd naar 400mg en gaat beter. Wat ik wel sinds kort ervaar is, hoe leg ik dat uit, mij raar in mijn hoofd voel, alsof mijn hersenen verdoofd zijn. Hierdoor vergeetachtig, er[lees meer...]g moe en concentratieproblemen en angstig. Wel gebruik ik hiernaast quetiapine om in te slapen wellicht veroorzaakt dit ook deze klachten. Ik ga in overleg met psychiater als hij terug is van vakantie.

06-08-2021 | Man | 31
Autisme
De abilify werkt heel goed wand ik heb via arts een dna test gedaan via mijn wangslijm op te nemen met water stafjes langs mijn wangen te gaan en heb nu mijn profiel waar staat de medicatie waar ik gevoelig voor ben en ik kan het dellen met huisarts arts apotheek Ik ga nu langzaam, via huisarts mijn medicatie van ochend richting 17.00 opbouwen ik stond al heel lan[lees meer...]g op ochend wand eerst wilden ik afbouwen voor abilfay was dit voor mij geen mogelijkheid want ging even fout maar ik begon weer met 10 mg wand ik stond eerst op 15 mg maar ik was tot 6 mg gekomen ging het mis dus beter om terug te gaan naar abilify 10 mg dat werkt nu wel goed alleen veel jeuk en daar over zij mijn huisarts je kunt van ochend opbouwen naar 17.00 uur dit kon om dat ik een diepe druk vest heb en verwaringsdeken en het diependrukvest uit eintoven staat op internet dat werkt tussen door heel goed diependrukvest en daarom kon in naar 17.00 en snachs dan verwaringsdeken maar om het helemaal af te bouwen abilify 10mg is toch geen opties do 5 augustus 2021 begonnen met opbouw naar 17.00 uur maandag 9 augustus 2021 zit ik dan op 17.00 uur 10 mg abilfy ik hoop dat dan echt mijn jeuk weg trekt ik heb ook nog een plop it van de intertoys onstaat in lang Amerika nu ook in nederland hayp dus ik heb veel hulpmiddelen op de overrbuging tot 17.00 straks innemen na ophoging tot 17.00 uur tekomen ik weet zeeker komt goed om dat het al goed doet 10 mg abilfy alleen jeuk Hopelijk dan weg gaat veder is bij mij abilify 10 mg heelmaal supper oke

Cisordinol

06-08-2021 | Man | 23
zuclopentixol
Psychose
Drang om te lopen heel de dag kan niet stilzitten het heeft me geholpen uit mijn psychose te komen maar het dempt niet de stemmen in mijn hoofd wat een rot medicijn is de cisordinol gebruik het nu al 6 a 7 maanden en ben nog steeds psychotisch...

Camcolit

02-08-2021 | Man | 56
lithium
Psychische klachten
Lithium vrij beperkt werkzaam. Bijwerkingen waren te vervelend om er mee door te gaan.

Aripiprazol

02-08-2021 | Man | 56
Psychische klachten
Bipo 2. Na Lithium naar Aripiprazol gegaan. Slik 15 mg maar ik ben ontevreden over de werking. Ben zeer vlak ,heb geen plezier meer in het leven en ben van tijd tot tijd onrustig . Vooral in de benen merk ik deze onrust. Verder lijkt het dat ik eerder en meer depressief ben na de start van de 15 mg tablet.

25-07-2021 | Vrouw | 39
quetiapine
Beste allemaal, Even een positief geluid over dit medicijn. I.v.m. Overspannenheid kon ik niet of nauwelijks meer slapen. De dokter heeft mij seroquel 25 mg voorgeschreven en het werkt nog steeds erg goed. Behalve als ik heel veel spanning heb voor iets, dan slaap ik minder goed. Ik zie vooral negatieve dingen, dus ik wilde graag iets positiefs laten weten!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5515)
Anticonceptie - overig (4036)
Cholesterol (3011)
Depressie - antidepressiva overig (2855)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2529)
Pijn - morfine-achtigen (2323)
ADHD - psychostimulantia (2253)
Pijn (2097)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1646)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1305)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1257)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1223)
Depressie - antidepressiva TCA (1106)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)