categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

21-11-2022 | Man | 38
Psychose
Slapen,slapen en liggen en liggen.

18-11-2022 | Vrouw | 58
quetiapine
Waardeloos en zeer pittig medicijn. Kreeg het voor slapeloosheid en slapen deed ik maar dat weegt niet op tegen de enorme hoeveelheid bijwerkingen. Vervreemdingsgevoel, hoofdpijn, rare stoelgang. Ben nu na 6 maanden aan het afbouwen. Heb al eerder een poging gedaan maar was zo heftig. Zit nu 2 weken op 12,5 en de afkickverschijnselen zijn er nog. Niet aan beginnen!!!

18-11-2022 | Man | 32
Autisme
Ik heb dit mee gekregen omdat serlain 5mg niet voorraadig was, zeer onverantwoord. Ik gooi het meteen in de vuilbak 😡

Abilify

15-11-2022 | Man | 45
aripiprazol
Psychose
Vroeger 2002 heeft een psygiator verteld dat er misschien een psychose zou komen daarom hebben ze mij om de tuin geleid en ben ik door hun schuld afhankelijk geworden door het gebruikt van antipsyghotische middelen wat mij de hele tijden heeft dwars gezeten int leven ik heb 10 jaar geleden door alle middelen van de GGZ het verkeerde voorgeschreven gekregen vaarvan ik nu me[lees meer...]t een aortha prothese loop omdat ik niet meer kon lopen doir de bloedstollingen wat die antipsychotishe middelen hebben veroorzaakt jullie hebben mijn leven geruineerd GGZ of te wel farmacheutishe wereld jullie zijn gek om mensen maar om de tuin te lijden met de troep die jullie maken het bloed word ook nog eens dikker door gebruik van Abilify waar dus bloedstolling van komt ..ik krijg het in depotvorm omdat ze mij niet vertrouwen dat ik het inneem door psygiator ggzfriesland ik heb door hun schuld 12 jaar in de klenieken doorgebracht omdat zij denken mij er beter van te maken wat hun is mislukt is dat ik er getrauwmatiseerd ben weggekomen ..ik heb door alle soorten antipsychotishe middelen de raarste bijwerkingen gehad ..waar ik nu ook zeer straks aan zal bezwijken ja doodgaan omdat mijn aderen zijn verstopt door antipsyghotishe middelen kapot is gegaan mijn leven zit er dan ja bijna op ben nog maar van 1976 .... ////////(RED mijnmedicijn.nl Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen en niet gerelateerd medicijn ervaring zijn verwijderd).///////

Nozinan

14-11-2022 | Vrouw | 42
levomepromazine
Ik had al een hele zoektocht gehad voor het juiste medicijn om te slapen Vanwege mijn adhd heb ik slaapproblemen Mijn psychiater heeft 12 jaar geleden toen Nozinan voorgeschreven Ik slaap al die jaren al goed, niet suf in de ochtend

12-11-2022 | Vrouw | 50
Dissociatieve stoornis
Dis ptts

11-11-2022 | Man | 31
Psychische klachten
Ik slik quetiapine om beter door te slapen. Als bijwerking van mijn antidepressiva werd ik namelijk te vroeg wakker. Ik slaap nog steeds niet zo goed als voorheen, maar wel een stuk beter. Bovendien ben ik het eerste uurtje van de dag altijd wat suf. Echter, de positieve effecten van mijn antidepressiva waren zeer groot. Door quatipine had ik een stuk minder last van de bi[lees meer...]jwerkingen van mijn antidepressiva (sertraline). Al met al erg tevreden!

07-11-2022 | Vrouw | 23
quetiapine
Al een tijdje last van slaapproblemen, de laatste weken zo erg dat ik pas tegen 7 uur s'ochtends (of helemaal niet) in slaap val en dat dagen achter elkaar. De huisarts had 25 mg quetiapine voorgeschreven en werkt echt geweldig, wat een verademing. Half uur voor het slapen gaan een tabletje innemen met een glas water, en val heel snel in slaap. Enige is dat ik s'ochtends w[lees meer...]at moe en suffig ben, maar dat is niks bij hoe uitgeput ik was met enkele uren slaap in een nacht. Ook erg realistische en intense dromen, maar dat vind ik juist wel leuk. Echt een topmiddel. Wil niet afhankelijk zijn van een pil om te slapen dus ga een slaapbehandeling in, maar om wat nachten bij te tanken en wat tijd te overbruggen echt een perfect middel.

04-11-2022 | Man | 30
Bipolaire stoornis
Helpt met slapen en tegen moodswings. Maar eigenlijk voelde ik gewoon niet meer, was ik er gewoon niet meer. Later bij 50mg snelle afgifte nog wel enkele keren als inslaper gebruikt wanneer episode op de loer lag.

Lithiumcarbonaat

04-11-2022 | Man | 30
Bipolaire stoornis
Sinds het gebruik van Lithium nu 5 jaar geen manische en gemengde episodes meer gehad. Enkele hele korte hypomane episodes. Depressies komen nog wel voor maar meestal in minder extreme vorm en veel minder vaak. Zelf verdraag ik het heel goed. Bijwerking is misschien dat ik wat meer afwezig ben dan normaal, en wat sneller moe, wellicht wat afgevlakt maar ik kwam van queti[lees meer...]apine af (wat mij een Zombie maakte) dus dat merkte ik niet zo in het begin. Ik voelde me eigenlijk voor het eerst in mijn leven "normaal". Ik heb het een tijd samen geslikt met depakine en fluoxetine. Na 3.5 jaar deze langzaam en succesvol afgebouwd. Na 200mg LithiumCarbonaat afbouwen merkte ik een enorme onrust en agressie, dus dat plan weer gestaakt voor een andere dag.

Priadel

03-11-2022 | Vrouw | 50
Bipolaire stoornis
Priadel werkt perfect als je er goed op bent ingesteld qua hoeveelheid. Ik ben al 9 jaar zeer tevreden en stabiel. Enige minpunt is dat ik 10 kg ben aangekomen. Ik pak meer suikers in vooral cola en snoepgoed sinds ik Priadel 800mg per dag slik. Voorheen Seroquel gebruikt voor 2 jaar wat erg wisselend was voor mijn stemming

31-10-2022 | Vrouw | 36
quetiapine
Lage dosering werkt top. Slik een halve tot 2 om in slaap te komen. Op advies geprobeerd 2x daags 75 mg. Dit zorgde ervoor dat ik heel slecht ging slapen.

25-10-2022 | Man | 56
Psychose
Kreeg pshycocis, werd in isoleercellen wakker enz, nooit eerder meegemaakt, maar slikte ook 15 a 20 oxzezepam 50 mg pd erbij, en crack verslaving. Na afbouwen van 800 mg jaren geleden , nu al jaren clean met methadon en seroquel afbouw al 18 jaar geen psychose gehad, alleen de fysiek afbouw soms zeer pittig en sta nu nog op 200 mg en wil ook daar nog van af, maar voor nu[lees meer...] echt blij met mijn leven,

20-10-2022 | Man | 49
quetiapine
Niet kunnen slapen: Na wat verhalen gelezen te hebben over het medicijn (onder andere hier) was ik een beetje bang geworden voor het medicijn. Echter voor mij werkt het geweldig. Door een gebeurtenis kon ik vrijwel niet meer slapen en dat niet slapen varieerde van een paar uur slapen per nacht(2/3) tot een nacht helemaal niet slapen. Daardoor glipte alles uit mijn vin[lees meer...]gers. En zag ik de toekomst niet meer zitten. Uiteindelijk toch maar begonnen met dit medicijn als slaapmiddel, en voor mij werkt het perfect . Ik begon met 25 mg toen sliep ik wel, maar was de dag daarna een zombie, toen ben ik 12.5mg gaan slikken en van af dat moment begon ik weer te slapen en voelde ik mijzelf de dag erna niet zo suf meer. Ik ben er nog steeds steeds wat minder van aan het gebruiken en nu gebruik ik 6.25mg en het werkt voor mij nog net zo goed. Ik heb niet echt last van bijwerkingen, maar heb wel het idee dat als ik wat eet voor ik het medicijn inneem, dat ik nog wat makkelijker in slaap val, zonder wat te eten ervoor, val ik ook in slaap, maar lijkt het of het een veel lichtere slaap is. Wel heb ik ook wat moeite met opstaan, en als er geen noodzaak is om op te staan kan ik wel langer in bed blijven liggen dan ik prettig vind. Als er wel een reden is om (vroeg ) op te staan, lukt het raar genoeg wel vrij makkelijk . Ik gebruik het nu een paar maanden en mijn leven (en vooral levensvreugde) is weer zoals het ooit was. Natuurlijk vind ik het uiteindelijk niet fijn dat mijn slaap nu uit een pilletje komt , maar aangezien ik mijn leven kwijt was en dat nu weer helemaal terug heb, accepteer ik dat dan maar. Ik hoop en denk dat, doordat ik mijzelf nu weer goed voel, ik in de toekomst misschien weer op eigen kracht kan slapen, maar mocht dat niet zo zijn ben ik heel blij dat ik dit pilletje heb.

20-10-2022 | Vrouw | 40
quetiapine
Om van zolpidem af te komen kreeg 100 mg seroquel. Verschrikkelijk middel vind ik het. Ik sliep wel, maar kon dit dat dan ook de hele dag doen. Schrijven werd moeilijk omdat ik begon te beven. Ik had bloeddrukvallen, zelfs liggend in mijn bed. Ik kon moeilijk mijn focus houden en had het gevoel een beetje zoals een zombie te leven. Ik had ook een verschrikkelijke droge mon[lees meer...]d en kreeg moeilijkheden met plassen.

Olanzapine

19-10-2022 | Man | 22
olanzapine
Schizoaffectieve stoornis
Het helpt goed met mezelf afleiden van de stemmen en paranoide gedachten ook maakt het mijn hoofd heel leeg wat ik wel chill vind aangezien de stemmen mijn gedachten kunnen lezen. De honger en slaap(12-14u) vind ik wel chill want ik had ondergewicht en als ik slaap hoor ik geen stemmen en heb ik geen paranoide gedachten. Stoppen is lastig want dan slaap en eet ik niet m[lees meer...]eer. Er kan ook wat euforie voorkomen bij het stoppen met olanzapine na langdurig gebruik. Dus conclusie: als jij de hele dag niks anders doet als jezelf afleiden en zo min mogelijk na denken dan is dit een prima medicijn voor jou.

Acemap

14-10-2022 | Vrouw | 57
penfluridol
Psychose
Gebruik ruim 5 jaar acemap. Nu verhoogde dosering waardoor psychose uitblijft. Veel last van bijwerkinfen. Emotioneler. Ook vlak in het begin. Spierstijfheid. Problemen met gewicht. Helpt goed. Duurt enkele weken voor het aan slaat. Geen psychosen meer. Ben van 40 naar 30 mg gegaan in 5 maanden. Volgende stap 20 mg. Stoppen of minderen geeft meer bijwerkingen. Blijft lange[lees meer...]re tijd. Ervaar wel dat het prikkels dempt. Voel me daardoor niet helemaal mezelf.

Lithiumcarbonaat

09-10-2022 | Man | 57

07-10-2022 | Vrouw | 50
quetiapine
Al jaren gebruik ik Quetiapine in combi met mijn antidepressivum (Serlain). Ik neem het rond 21u in en dan helpt het me (in 1,5u) om slaperig te worden en rustig te kunnen inslapen zonder gedachten die steeds rondspoken. Ik neem slechts 1/4e deel van een 25mg pilletje. Anders geraak ik ‘s morgens heel slecht uit bed en zou ik tot de middag op bed kunnen liggen soezen en[lees meer...] dromen. Sinds ik Quetiapine neem word ik ‘s ochtends haast zelden nog angstig wakker. Ik ben er in deze lage dosering erg tevreden van.

03-10-2022 | Man | 38
Psychose
Seroquel kwelt de hartspier en werkt in de hartspier met hoge hartslagen non-stop. Alsof ik in de bokskring continu boksen heb gehad met weggevlogen kop, Knock out. Wasted. Bij mij heeft de verpleegster mij 600 Mg seroquel plat geplet in een glas met water. En ik moest dat opdrinken. Resultaat direct op de vloer kapotgevallen bij de verpleegpost. Illegale psychiatrie. Ik g[lees meer...]a een advocaat inschakelen en een rechtzaak beginnen wegens mishandeling met poging tot moordslag op mij door psychiater en verpleger. Dit kan dus niet ongestraft blijven.

03-10-2022 | Man | 64
quetiapine
Ik heb een bipolaire stoornis type 2 laat gediagnostiseerd en slik inmiddels ruim 8 jaar lithium. Slapen werd m.n. het laatste half jaar echt een ding. Moeilijk inslapen en doorslapen gebruikte steeds meer temazepam. In overleg met mijn psychiater kreeg ik 24 mg voorgeschreven omdat tabletten van 12,5 niet leverbaar waren tabletten van 6,25 mg gekregen begonnen met 2 table[lees meer...]tten dit bleek onvoldoende met 3 tabletten slaap ik nu heel behoorlijk door of val in ieder geval weer snel in slaap. Ik had sowieso al last van afvlakking van gevoelens / emoties dit is met dit middel naar mijn mening zeker niet verbeterd. Daar maak ik mij wel zorgen over. Ik ben heel blij me eindelijk weer eens uitgerust te kunnen voelen. Man 64 jaar jong

30-09-2022 | Man | 18
quetiapine
Het werkt wel voor slapen maar overdag veel last van steken op borst duizelig pabiekaanvallen. Dit medicijn mag niet gegeven worden voor slaapproblemen maar dat hebben ze toch gedaan

28-09-2022 | Vrouw | 45
Schizofrenie
Gaat vermoeid door het leven. Moeite om te sporten. Nam vroeger 600 Mg seroquel en al een poosje terug naar 1600 Mg quetiapine per dag en ook in de nacht. Ben wel 1 meter 93, dus kan dat dosis best meevallen in mijn geval. Ik weeg nu 147 kilo en 350gram. Normaal is de maximum hoeveelheid quetiapine 600 tot 800 Mg per dag maar dat is voor mensen met een kleinere gestaltes.

28-09-2022 | Vrouw | 45
Schizofrenie
Gaat vermoeid door het leven.

Nozinan

26-09-2022 | Vrouw | 25
levomepromazine
Ik ben nog jong maar wegens al meer dan tien jaar slaapproblemen en allerlei medicijnen dit gekregen. Voorschrift was 12.5mg per dag, ik merkte totaal niets. Ben toen 25mg gaan slikken, op een zowat bijna lege maag zodat t goed opgenomen zou worden, maar lig na anderhalf, twee, drie uur nog wakker. De volgende ochtend zo suf als wat.

Priadel

26-09-2022 | Man | 40
lithium
Beste lotgenoten, In Okt2021 ben ik voor de vier x depressief geweest (te hoge werkdruk). maanden depressief op bed gelegen en in Maart2022 mezelf wat aangedaan. 2x 4 weken opgenomen, gesloten en open. Nu ervaar ik door de priadel een gevoel dat ik onder de normale spiegel zit hoe je jezelf moet voelen heel vervelend. Ik slik het middel nu al 6 maanden. Andere men[lees meer...]sen hier ook last van? Ook ervaar ik vrij veel steken op me borst/hart ze zeggen dat het een vorm van hyperventilatie is. Bedankt!

25-09-2022 | Man | 52
Schizoaffectieve stoornis
Ik heb een schizoaffectieve stoornis . wanneer ik stress krijg manifesteerd mijn aandoening zich aan de oppervlakte wat best vervelend kan zijn. Daglicht voelt te sterk aan en ben ook zeer gevoelig aan lawaai , en dat kan vanalles zijn. Bvb , als er een ambulance met gierende sirènes voorbij rijdt dan is dat heel erg pijnlijk en hou mijn handen op mijn oren .. maar ook op[lees meer...] restaurant waar je alle messen en vorken hoort knetteren kan heel vervelend en stresserend zijn , zo vervelend dat ik daardoor gewoon wegloop. Naarmate ik stress word een stem in mijn hoofd ook steeds harder en harder tot het niet meer is uit te staan . ( dit is maar een kleine samenvatting want er is veel meer ). dit leidt dan tot isolatie , met andere woorden , sluit ik me op en praat soms een hele dag met niemand als het niet goed gaat ! Veelal kom ik het liefst buiten als het donker is en er minder prikkels zijn.

25-09-2022 | Vrouw | 27
quetiapine
Ik kon zelf sinds een aantal jaar geleden niet meer slapen door mijn tinitus, die ik kreeg door stress, overspannenheid en burn-out. Mijn psychiater schreef mij quetiapine 200mg voor om te slapen. Hier slaap ik prima mee. Meestal van 23.00 tot 7.00 uur (ik neem ze 21.30 uur in en ze werken vrij snel). Daarnaast slik in venlafaxine 225 mg en pregabeline 150mg, deze slik ik [lees meer...]zodat ik niet helemaal gek wordt van mijn tinitus. Plus deze twee medicatie versterken de quetiapine en visa versa. Ik heb hier erg veel baad bij en voel mij stukken minder gestresst, vrolijker en meer uitgerust. Hopelijk hebben jullie er iets aan.

Xeplion

21-09-2022 | Vrouw | 38
paliperidon
Kan moeilijk mijn nonverbale en verbale comunicatie gelijkwaardig uitvoeren. Contact onderhoud moeizaam. Hart problemen. Te veel om op te noemen. Ik krijg na depot 1x in de 3 weken 100 mg depot.

20-09-2022 | Vrouw | 18
Onrust
Lage dosis, kreeg al bij 12.5mg bijwerkingen zonder enig goed effect.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5817)
Anticonceptie - overig (4277)
Cholesterol (3119)
Depressie - antidepressiva overig (2950)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2697)
Pijn - morfine-achtigen (2425)
ADHD - psychostimulantia (2394)
Verslavingsziekten (2186)
Pijn (2169)
Bloeddruk - betablokkers (1830)
Maagzuur - protonpompremmers (1697)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1627)
Anticonceptie - eenfase (1510)
Angststoornissen (1439)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1434)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1348)
Depressie - antidepressiva TCA (1169)
Antibiotica - urineweginfectie (1149)