ervaringen per categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

21-03-2017

Seroquel (quetiapine)

Seroquel heeft jaren goed geholpen om te kunnen slapen. Weet niet of er bijwerkingen zijn. Slikte eerst op PAAZ 50 mg om te kunnen slapen naast 'n snurker... Daarna thuis kreeg ik erge nachtmerries en slik nu al ruim 4 jaar 25 mgr voor het slapen gaan. Nu lijkt 't of 't spul niet meer werkt en slik nu ook Melatonine en slaap nu veel slechter door steeds druk op de anus d[lees meer...]oor 'n matje voor de endeldarmverzakking wat ooit werd geopereerd. Ben nu aan huis gebonden en kan nu niets meer ondernemen, omdat ik maar enkele uren kan slapen en uren daarna wakker blijf liggen... Wordt verwezen naar de pijnpoli. Hopelijk kunnen die me nog wel helpen. Anders hoef 't niet meer voor mij.
20-03-2017

Bipolaire stoornis

Goed middel
20-03-2017

Seroquel (quetiapine)

Onze dochter (17 jr.) met autisme kreeg dit voorgeschreven voor angst en paniekgedachten voor het slapengaan. Het hielp behoorlijk goed, ook overdag was ze opgewekter en rustiger. Echter helaas moeten stoppen vanwege rusteloze benen ongeveer 1,5 uur na inname. Zo heftig dat het gewoon pijn deed. Helaas gaat het 2 weken na het stoppen met seroquel een stuk minder met haa[lees meer...]r, weer veel angst, paniek en labiel. Erg jammer dat ze moest stoppen, daar het blijkbaar meer deed als we vermoeden.
18-03-2017

Seroquel (quetiapine)

In het kort mijn advies: gebruik dit middel niet langdurig. Het maakt je lichaam kapot vind ik. Daar komt het op neer. Heb het vijf jaar gebruikt en al vanaf het begin had ik erge last van hartkloppingen en waarschijnlijk apneu. Overigens heb ik een geschiedenis met hartklachten (ritme stoornissen) en ik kreeg dit middel toch, ondanks dat in de bijsluiter staat dat het dan[lees meer...] afgeraden wordt. Goed: mijn verhaal. Ik kreeg de medicijnen na een mislukte relatie, om eventueel agressieve gevoelens te onderdrukken en om te stoppen met piekeren en beter te slapen. Daar hielp het zeer goed tegen: piekeren deed ik nog wel, maar mijn ex kon me gestolen worden. Prima toch. Ik was gewoon te moe om te piekeren en ondanks de sufheid in de ochtend en nadat ik mijn ochtend dosis genomen had ging het redelijk. Ik sliep goed, ben ook gestopt met drinken, ten eerste omdat ik niet dronken werd met seroquel en ten tweede omdat ik de roes eigenlijk niet meer nodig had. Seroquel was genoeg om te kunnen slapen. Lichte bijwerkingen waren in het begin duizeligheid, wazig zien, een beetje onvast lopen en neigen tot niets doen. Altijd dat lome gevoel in je maag, geen energie. Alleen zitten of liggen was fijn: actief zijn was vervelend. Inmiddels dus aan het afbouwen, omdat ik haast niets meer kan. En dat is letterlijk. Ik ben nu vijf jaar verder en ik kan niet meer lopen zonder rollator. Mijn evenwicht is weg, evenals de kracht in mijn benen. Ik ben zowat 25 kilo aangekomen en er blijft nog steeds gewicht bij komen: terwijl ik echt niet veel eet. Slikken gaat steeds moeilijker, 's nachts is mijn ademhaling zo slecht, dat het lijkt alsof er letterlijk een blokkade in mijn keel zit. Alsof je luchtpijp te nauw is. Je ademhaling wordt geleidelijk aan anders: om dat te voorkomen. Ook heb ik regelmatig een gespannen gevoel in het gebied rond mijn maag, trillen van de spieren aldaar en mijn buikspieren doen geregeld gewoon pijn. Sinds ik seroquel gebruik ben ik niet meer gewoon ontspannen geweest: er is altijd dat rusteloze gevoel, gepaard gaand met (hoe tegenstrijdig) apathie en lusteloosheid. Alsof je lichaam eigenlijk vecht tegen iets wat er niet in hoort. Verhoogde hartslag (120- 135) en het gevoel uitgeblust te raken daardoor. Ik ben het beu en ga er dus mee stoppen. In een maand tijd zou ik afgebouwd moeten zijn en ik bereid me al voor op alle indrukken en prikkels die ik dan waarschijnlijk weer wél zal ervaren. Maar eerlijk is eerlijk: alles beter dan dit. Kijk er mee uit. Slik het niet te lang als je klachten hebt, pik niets van de heren psychiaters. Het is jouw lichaam. Je geest kan dan misschien wel minder last hebben van weet ik het wat: je lichaam is net zo belangrijk. Kijk ook uit met de goedkopere versies, want die ikzelf bijvoorbeeld nu slik werkt maar de helft zo lang (retard 50MG) en is halverwege de dag al uitgewerkt. Met dank aan de ziekenfondsen met hun bezuinigingsdrang.
18-03-2017

Risperidon (risperidon)
Autisme

Dit werkt erg goed bij mensen met autisme er komt weer rust in mijn hoofd al gebruik ik een lage dosering 1 Mg toch werkt het goed. Krijg weer meer energie en ben minder snel moe
17-03-2017

Quetiapine (quetiapine)
Stemmingswisselingen

ik kreeg er zeer enge dromen van, was heel onrustig en bang. de dromen waren zo werkelijk dat ik erg bang wakker werd.
12-03-2017

Zyprexa (olanzapine)

In de lente van 2015 kreeg ik bij mijn bipolaire stoornis enorme angsten. Ik durfde mijn bed niet meer uit te komen, geen interesse meer in het leven, staarde van in mijn bed naar het plafond en hoopte dat ik geen foute dingen zou doen zoals zelfmoord. Toen kreeg ik van mijn psychiater Olanzapine 5mg, na 3 weken was ik een ander persoon maar nu 2 jaar verder ben ik 14 kg[lees meer...] bijgekomen en merk ook lichte borstvorming. Niet leuk voor een man van 44 jaar, een buik en borsten hebben. Onlangs gestopt gedurende 3 weken en 12 kg kwijt op die tijd maar de 4de week opnieuw angsten en onzekerheden. Zou graag alternatief vinden maar blijkbaar heel moeilijk met mijn bipolaire stoornis en angstpsychose.
11-03-2017

Seroquel (quetiapine)

Werkt na maanden van gebruik even goed als dag een. Na een uur slaap ineens in en binnen no-time val je als een baksteen in slaap. Zeer effectief, alleen heel veel koffie nodig om wakker te worden!
11-03-2017

ADHD

mijn brief aan de verantwoordelijken voor dit medicijn: een aantal jaar geleden heeft mijn nu 15 jarige zoon risperdal gebruikt. Nu, een paar jaar verder heeft hij nog steeds veel overgewicht, en wat erger is, borstontwikkeling. Mijn zoon heeft het al moeilijk genoeg, en dit is echt iets wat het leven voor hem nog ongelooflijk veel moeilijker maakt dan het al was. Ik ben [lees meer...]een alleenstaande mama van 2 kindjes, de enige oplossing voor het probleem dat mijn zoon nu heeft, is een operatie aan zijn "borsten" die ik niet kan betalen. Waardoor mijn zoon nu dus opgescheept zit met 2 lichaamsdelen die hij kan missen als kiespijn, en waar ik hem niet vanaf kan helpen. Er is mij nooit gemeld dat hij van dit middel overgewicht in deze mate kan krijgen, laat staan dat hij borsten zou krijgen, nooit. En al helemaal niet dat het blijvend zou zijn, hij neemt al 5 jaar geen medicatie meer, maar het overgewicht blijft, en de borsten jammer genoeg ook. Mijn ventje zit er nu wel mee natuurlijk. Hij heeft het al zo moeilijk, hij heeft al zo'n laag zelfbeeld, terwijl het zo'n fantastische jongen is. Hij draagt altijd dikke truien nu, uit angst om uitgelachen te worden... Ja, ook als het 30 graden is en hij moet sporten, ja ook als hij bijna flauwvalt van de warmte, altijd!!! Na enig opzoekingswerk kom ik te weten dat jullie hier wel degelijk van op de hoogte zijn, en er voor kiezen het niet te melden aan de ouders van onschuldige kinderen. Dat jullie weten wat die kinderen zal overkomen, maar ervoor kiezen de schouders op te halen en de poen te pakken. Voor jullie is mijn zoon een nummer, de zoveelste jongen zonder gezicht. Voor mij is hij een prachtige jongen, mijn zoon. Degene die zijn kleine zus beschermd, ook als ik haar onder haar voeten geef omdat ze zelf fout zat. Degene die mijn boodschappen binnendraagt zonder dat ik het hem moet vragen. Degene die het voor de zwakken en kleintjes opneemt zonder oog te hebben voor zichzelf. Degene die stilletjes in zijn kamer op de laptop speelt, omdat hij zo met zijn lichaam in de knoop zit dat hij liever uit de realiteit ontsnapt. Degene waar ik me stiekem heel erg zorgen om maak, omdat ik bang ben dat hij ooit een wanhoopsdaad begaat, omdat hij niet meer met zijn lichaam om kan. Maar ook degene die me altijd laat lachen met zijn fantastische gevoel voor humor. Degene die mijn hart doet smelten wanneer hij weer eens het toonbeeld van eer en geweten is. Degene die me onmenselijk trots maakt als hij zich weer eens als de held van de dag opwerpt om een ander te verdedigen. Mijn held, mijn zoon. Als ik had geweten dat deze medicatie dit met mijn jongen zou doen, dat er ook maar een aannemelijke kans was, dan had ik het hem nooit gegeven. Maar ik heb het wel gedaan, want ik wist het niet, en jullie wel...
10-03-2017

Seroquel (quetiapine)

Hey. Ik gebruik nu iets langer dan een jaar seroquel. Ik ben begonnen met dit te slikken ergens eind november/begin december. Ik begon met een dosis van +-25mg, dit is al snel opgehoogd naar 50mg, toen naar 75mg en nu zit ik al een hele lange tijd op 100mg. Ik slik 's avonds voor het slapen 100mg en soms, als ik gestresst ben, overdag 25mg extra. De reden voor mij om dit [lees meer...]te slikken was dat ik emotioneel enorm onstabiel was. (Alhoewel ik nooit met een dergelijke stoornis ben gediagnostiseerd). Ik had paniekaanvallen die leidde tot (verbale) agressie. Ik schold mijn vrienden/ouders/geliefden uit, waar ik dan ook meteen spijt van had. Er hoefde maar 1 ding fout te gaan en mijn stemming was omgeslagen. Ik was dit zat en het kon echt niet zo langer doorgaan. En wat een absoluut wondermiddel! Ik heb nog nooit zo heerlijk geslapen, ook heb ik een soort innerlijke rust gevonden, ben ik minder snel boos en heb ik minder snel paniekaanvallen etc. Maar, nu een jaar later, lijkt het wel alsof die innerlijke rust is doorgeslagen. Ik weet niet 100% zeker of dit met de medicatie te maken heeft, maar ik denk het wel. Ik ben erg gevoelloos geworden. Vooral op het gebied van liefde, ik voel er niks bij als iemand me een knuffel geeft, ik voel geen medelij (ondanks ik me enorm goed kan inleven in de ander) en datsoort dingen. Nu wil ik stoppen maar ben ik enorm bang dat mijn paniekaanvallen/agressie/stemmingswisselingen weer in alle hevigheid terugkomen. Daarmee komt nu ook een vraag aan jou, de lezer, heb jij hier ook last van? Zo ja, was dit vanaf het begin al of heeft dit zich later ontwikkeld? Is het dusdanig vervelend dat je wilt stoppen met de medicatie?
08-03-2017

Dipiperon (pipamperon)

Werd voorgeschreven, 2xdaags 10mg - zonder grondig vooronderzoek, door psychiater in de psychiatrie ... Was toen 17 jaar - Binnen de 24 uur had ik volgende klachten: hartritmestoornissen, stoornissen speeksel & traanklieren, gehoorstoornissen en ruisen in hoofd, 15 kg bijgewicht, teveel slapen, steeds vermoeid!! Geen na onderzoek gekregen binnen al die jaren van opname. [lees meer...]Na mijn defnitief ontslag na 4 jaar: ben ik langzaam gestopt ermee. Eerst 1/2 smorgens, dan na enkele weken 1/2 's avonds. Na 2 maanden verdwenen alle symptomen, idem vermagerde ik terug, naar mijn vorig lager gewicht...
25-02-2017

Abilify (aripiprazol)
Psychose

Wegens dat ik stemmen in mijn hoofd hoor. in mate van dat ik opgejaagd en er humeurig van werd heb ik eerst etumine gepakt, hier werd ik enorm dik van 17kg. slaperig geen fut.. dan ben ik over gegaan op xeplyon injecties werkte goed maar weer gewicht 8kg bijgekomen. Nu ben ik overgeschakelt op abilify. Werkt redelijk de stemmen nemen wat af, maar weer 9kg gewichts toename [lees meer...]waar ik dus zeker NIET tevreden van ben, heb ik geweigert om nog antipsycho te nemen.
18-02-2017

Fluanxol (flupentixol)
Schizofrenie

Heb veel last van de bijwerkingen, verstopping, verminderde eetlust en spierspanning. Ik loop hierdoor bij de fysiotherapie, tandarts en huisarts, moet steeds laxeren om verstopping van de darmen te compenseren, daardoor val ik af, weeg nog maar 51 kilo, hopeloos dus.
16-02-2017

Schizofrenie

Toen ik net er achter kwam dat ik volgens mijn psychiater schizofrenie had, kreeg ik vrij direct medicijnen. Die moest ik ook de rest van me leven blijven slikken, wat mij schokte. Ik heb met mijn psychiater verschillende anti psychotica medicijnen gekregen vanwege angst, dwang gedachten, achterdochtig het paranoide type schizofrenie. Ik heb bijvoorbeeld geen last van ste[lees meer...]mmen in me hoofd of dingen die er niet zijn wel te zien. Wat mensen vaak denken aan schizofrenie verschijnselen. Ik heb een waslijst van medicatie geprobeerd om mijn verschijnselen te verminderen. Zoals: Risperdal, Zyprexa, Orap, Abilify, Seroquel en het ouderwetse middel Leponex, wat bij veel mensen toch heel goed werkt, maar bij mij niet. Uiteindelijk kwamen we uit bij Seroquel wat nu al ongeveer rond de 13 jaar al slik. In het begin begin werd het verhoogt naar 800 mg per dag. Ik heb op meerder plekken gewoond, dus meerdere psychiaters gehad. Uiteindelijk is de Seroquel zo verhoogd naar 1500mg (echt waar). De psycholoog zij tegen mij dat je tegenwoordig Seroquel met gemak naar 2400mg per dag kan innemen. Gelukkig is dat niet gebeurd. Ik neem in de ochtend 700 mg en voor het slapen de andere 800mg. Alleen de bijwerkingen die ik heb ben ik niet zo blij mee. Ik ben van 60 kilo naar 95 kilo in drie maanden aangekomen. Dus 35 kilo in drie maanden aangekomen, wat ik al niet normaal vind, terwijl ik veel sport en op mijn voeding let. Een andere bijwerking is dat ik ontzettend last heb van speeksel toevloed. Als ik 's avonds naar bed ga en ik moet een uur later plassen zijn mijn ogen gewoon rood. Ik slaap wel goed, eigenlijk te goed. Daarom heb ik later anti depressieva erbij gekregen, zodat ik in de ochtend beter mijn bed uit kan komen, zonder antidepressiva kan ik gerust tot 16:00 blijven door slapen, wat niet leuk is. Toen ik jaren later bij een andere psychiater kwam, zei ze direct dat ik over gedoseerd ben met die 1500mg Seroquel, maar goed ik deed het er op. Heb geprobeerd af te bouwen, maar dan gaat het bij mij weer tussen de oren zitten, heel vervelend. Ik vind Seroquel ook een soort drugs, want ik heb mijn avond medicatie wel is vergeten en sliep heel erg onrustig en had het steenkoud in bed. Mijn advies is laat je niet te snel overhalen om zoveel medicatie te slikken. Bij de een werkt het al met 50 mg maar bij mij dus bij 1500 mg Seroquel. Ik heb nu last van een dikke buik wat mij dwars zit, ook had ik vooral in het begin eetbuien ook 's nachts. Dat is gelukkig verminderd. Ik probeer er alles aan te doen maar niks werkt. De psychiater zegt dat het met de stofwisseling te maken heeft, en vocht vasthoud. Van die stofwisseling begrijp ik niks van, en vocht vasthouden ook niet. Weet iemand mij te helpen met deze situatie, dat zal heel fijn zijn. Want ik zie veel mannen en vrouwen behoorlijk aan komen door dit middel. Psychiaters voeren je net zo hoog met medicijnen tot dat je niet meer praat. daar gaat het hun om. Ik vind dat niet oke, te makkelijk!!

Olanzapine (olanzapine)

Ik begon met 5 mg, en ben zo snel als ik kon naar 2,5 gegaan. Ik gebruikte ook 20 mg citalopram tegen depressie. Ik was enkele maanden op een kwart. Ging toen alle medicatie afbouwen. Ik kreeg meer onbestemde gevoelens en angst. Na enkele maanden met alles gestopt te zijn ben ik toch weer begonnen ca eind oktober. Eerst met 1,25 maar dat deed niet genoeg. Toen weer 2,5. Ik[lees meer...] was erg angstig. Het middel maakt wel rustiger maar ermee proberen te stoppen is voor mij een hel. Ik hoor heel graag ervaringen van mensen die het wel is gelukt. En hoe ze de ontwenningsverschijnselen hebben op kunnen vangen. Ik ben nu in de ochtenden verstijfd van angst en paniekerig. Gebruik ook nog 7,5 mg mirtazapine om rustiger te slapen. Ik word vroeg wakker (ca half 7, uur).

Bipolaire stoornis

Ik gebruikte het 13 jaar. Eerste 7 jaar werkte het goed, voelde me stabiel. Daarna ernstige psychose en sindsdien ieder jaar hypomanie afgewisseld door langdurige depressie. Na 2,5 jaar ging ik aan de thyrax als gevolg van een traagwerkende schildklier door lithium. Een jaar geleden kwam naar boven dat mijn nieren het steeds slechter deden. Sinds een maand overgestapt naa[lees meer...]r depakine, ben lithium aan het afbouwen. Tot nu toe heel tevreden over depakine.

Nozinan (levomepromazine)

14-02-2017

Quetiapine (quetiapine)

Ik kon niet meer slapen met Oxazepam, Temazepam of Zopiclon, maar kreeg nu van de psychiater Quetiapine. Dit werkt zeer goed.
13-02-2017

Autisme

Ik gebruik dit medicijn voor mijn autisme, voor meer overzicht, minder stress en het leven aankunnen. (Ik werk overigens niet). De bijwerking is meer eetlust en aankomen. Daarnaast nog kleine ongemakken die met medicatie zijn op te lossen (maagzuur, verstopping). Ik ben nu zover dat ik de bijwerkingen ben gaan accepteren. Ik kan absoluut niet zonder de risperdal, daar ben [lees meer...]ik gaandeweg achter gekomen. Ik loop nu bij diëtist en dat helpt enorm om niet verder aan te komen. Verder heb ik geaccepteerd dat ik niet slank zal zijn. Dit hoort voor mij nu eenmaal bij de handicap. Het accepteren heeft enorm veel rust gegeven. Ik zeg niet dat het makkelijk is. Maar het kan wel!
31-01-2017

Psychose

Ik heb dit medicijn van april 2011 tot en met september 2016 gebruikt (van 2014 tot medio 2015 gestopt, maar weer begonnen na terugval). Reden: blaasontsteking en allergische reactie gehad op antibiotica. Heb door Risperidon meerdere bijwerkingen gehad zoals oppervlakkigheid, spijsverteringsproblemen en ben 5 kg aangekomen. Ik heb het rustig afgebouwd, de tabletten van 2 M[lees meer...]g brak ik doormidden en dan nam ik een helft. Meerdere maanden afgebouwd en inmiddels een aantal maanden niets meer. Ik ben de overtollige kgs al kwijt, voel me veel gelukkiger en gezonder. Ik vind de werking goed, heb altijd goed geslapen als ik de risperidon in nam en ik had dit medicijn echt nodig (denk ik ;)) om te herstellen van die enge psychose.
30-01-2017

Camcolit (lithium)

Of je na zo'n tijd nog er af kan komen zonder dat schade er aan over houd, ouderdom telt mee. Wat het op lange termijn te weeg brengt zoals nieren /schildklier
27-01-2017

Risperidon (risperidon)

24-01-2017

Haldol (haloperidol)
Psychose

Ik gebruik dit medicijn nu ruim een jaar en ben er tevreden over zolang ik niet teveel neem. Ik kreeg het voorgeschreven ivm psychoses en onrust, daarnaast heb ik Add. Als ik zo lees lijkt het alsof iedereen een onwijs zware dosis neemt, in het begin nam ik 2mg en dit was al teveel. Ook kan je het het beste nemen vóór het slapen gaan. Je slaapt er prima op. De eerste keer[lees meer...] innemen geeft het hele rare gedachtes maar die gaan daarna weg.
24-01-2017

Olanzapine (olanzapine)

Ik kreeg olanzapine voorgeschreven tegen angst door mijn psychiater toen ik in opname was. 3x 2,5mg daags. Nu neem ik nog steeds deze dosis, samen met 300mg efexor en 100mg trazolan per dag. Het werd rustiger en minder chaos in mijn hoofd, ik verloor mezelf veel minder in gedachten (doemscenario's, wantrouwen tegenover anderen). Ik weet nog dat ik blij was eindelijk eens b[lees meer...]evrijd te zijn van die vreselijke gedachtes. Maar ik begon te eten, vreten, non stop hongergevoel en geen verzadigingsgevoel meer. Ben er 20kg van aangekomen. Intussen neem ik olanzapine 3maand, nog steeds dezelfde dosis, het non-stop hongergevoel is weg. Oef! Ik merk terug wanneer mijn maag gevuld is met eten. Verder merk ik dat ik wat duizelig ben en wat moeheid. Wanneer ik stress ervaar merk ik terug dat ik mezelf terug wat verlies in gedachten, maar minder hevig als ervoor. Geen idee hoe lang ik dit nog verder moet blijven nemen, maar liever dit dan de angsten en de waanachtige toestanden.
22-01-2017

Haloperidol (haloperidol)
Psychische klachten

Ik heb borderline, veel klachten, angst, stress, veel huilbuien. Haloperdiol in combinatie seroquel, heeft mij niet geholpen, daarna in combinatie met prozac heeft mijn leven gered. Eerst was de dosering 3mg per dag, maar dit was voor mij teveel, had echt het gevoel ik een zombie was. Nu 3 druppels, ik ben andere mens geworden, mijn leven is veel beter geworden. Ik word ni[lees meer...]et moe of suf van, geen bijwerkingen. Ik slik nog steeds.
17-01-2017

11-01-2017

Seroquel (quetiapine)

Wat een verschrikkelijk middel is dit!! Ik kreeg het via het Paaz van Zaandam, omdat er teveel spanning thuis is, werd ik opgenomen. Ik ben nu kei hard aan het vechten en allerlei medicatie aan het uitproberen, waarvan Seroquel er eentje was. Nooit meer!! De innerlijke spanning verminderde absoluut niet, helemaal niets. Maar ik kon het niet uiten, hierdoor dacht de verple[lees meer...]ging dat het beter ging en ben ik zelfs bijna te vroeg naar huis gestuurd! Ik ben sinds gister gestopt met dit middel, me filter is weg (alles wat ik denk, dat zeg ik ook), ik kan mezelf weer uiten, de spanning kan er weer uitkomen, ik voel me alweer meer mezelf. Me eigen gespannen, neerslachtig zelf. Zonder filter, passief agressief, enz. Maar ik heb me in weken niet zo goed gevoeld, dat allemaal omdat ik met deze zooi ben gestopt. Nu op zoek naar iets wat wel werkt.. Tips zijn welkom!! Een middel wat werkt tegen (heel veel) spanning en het liefst ook tegen depressiviteit. Aangezien ik zo snel mogelijk naar huis wil, ook een middel wat snel werkt (dit wilt zeggen, binnen maximaal een week).
11-01-2017

Zyprexa (olanzapine)
Psychose

Heb in 2007 een psychose gehad, en kreeg toen Zyprexa. Eerst een lange tijd 10mg, maar toen t na een tijd wat beter ging, is dit afgebouwd naar 5mg. Had toendertijd t gevoel dat mn gevoel gedempt werd op de hogere doseringen. Kwam ook een tiental kilo aan. Verder geen echt negatieve effecten, behalve meer slapen. Nu jaren later heb ik een tijd lang 5mg gebruikt als basis d[lees meer...]osering. Lager resulteert in psychotische klachten. Op 5mg is t goed te doen, maar zonder Zyprexa heb ik veel meer zin in dingen doen en heb ik meer contact met mn gevoel. Zyprexa vlakt wel af. Heb een tijdje op 2.5mg gezeten, maar dat leidde helaas tot een nieuwe psychose. Zit nu alweer 2 jaar op 12.5mg, en dan merk je de afvlakking wel heel erg. Ben nu aan t overstappen op Dogmatil, om wat meer energie te krijgen. Mijn ervaring met Zyprexa is dat t bijwerkingenprofiel vrij redelijk is, behalve het aankomen en het slapen. De demping beschouw ik maar als normaal voor anti psychotica, maar is wel fors.
10-01-2017

ADHD

Ik had al jaren geen energie meer, kon prikkels niet meer verdragen, zag steeds zwart voor mijn ogen en reageerde op alles impulsief. Sporten lukte niet doordat ik steeds te moe was om iets te doen alsof mijn benen me niet meer wilde dragen zo moe. Nu sporten gaat goed. Ik ben naar een verjaardag en een bruiloft geweest (wel kort, maar toch het ging!). Ik kan kiezen of ik[lees meer...] op een prikkel reageer, bijvoorbeeld mijn telefoon gaat en die kan ik gewoon laten gaan. Normaal moest ik opnemen of het daar nou het moment voor was of niet.
08-01-2017

Abilify (aripiprazol)

Alleen maar misselijkheid.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3789)
Anticonceptie - overig (2921)
Cholesterol (2293)
Depressie - antidepressiva overig (2137)
Epilepsie (1913)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1723)
Pijn - morfine-achtigen (1617)
Pijn (1551)
ADHD - psychostimulantia (1453)
Verslavingsziekten (1417)
Maagzuur - protonpompremmers (1314)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1261)
Bloeddruk - betablokkers (1142)
Anticonceptie - eenfase (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (887)
Migraine (851)
Angststoornissen (825)
Depressie - antidepressiva TCA (810)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (794)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!