categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Olanzapine

23-09-2020 | Man | 31
Bipolaire stoornis
Icm fluoxetine (40mg) effectief voor depressie, angst en paniekstoornis. 20kg aangekomen.

22-09-2020 | Vrouw | 36
quetiapine
ik gebruik het na een burnout met paniek en depressie , en het werkt voor mij echt heel goed . 50mg op de avond en 50mg op de dag. Zelfs mijn lorazepan afkunnen bouwen a 3mg per dag. Nu willen ze na net stabiel zijn afbouwen ... Geprobeerd maar zeker nog niet klaar voor moet dan wel wat langer weer op me zelf kunnen vertrouwen . Sliep gelijk slecht en had zo veel mee[lees meer...]r spanning met wakker worden.

Cisordinol

18-09-2020 | Man | 24
zuclopentixol
Onrust
Ik gebruikte dit medicijn tegen de onrust die ik ervaar van mijn bipolaire stoornis. Heb het een week gebruikt en het werkte alleen maar averechts... Ik ging rare bewegingen maken met mijn tong, had last van verhoogde spierspanning en onrustige benen en begon door dit medicament minder lang door te slapen. En dat op de laagst effectieve dosering van 10 mg. Normaal heb ik v[lees meer...]an alles de dubbele dosering nodig dus ik snap hier eigenlijk niks van, houdt er ook niet van om een medicijn meteen als slecht af te schrijven maar dit is mijn ervaring er mee en wilde dit toch met iedereen delen dus pas wel op als het bevalt en je de dosis wilt ophogen bijvoorbeeld!

18-09-2020 | Vrouw | 60
quetiapine
De seroquel (25 mg) maakt me minder angstig en daardoor kan ik me gemakkelijker in nieuwe situaties gooien en kan ik gespannen situaties aan. Na 3 dagen van inname seroquel begon ik me rustiger te voelen (echt een wondermiddel). Want Xanax heeft maar een heel korstondige werking van een paar uur en daarna begint angst en paniek opnieuw. Seroquel maakt je rustig geduren[lees meer...]de gans de dag en je slaapt heel goed. Ik sliep wel 10 uur per nacht, maar dat deed echt deugd. Wel suf gedurende lang deel van de dag, maar dat nam ik er graag bij. Ben met afbouw van 25 mg begonnen tijdens een periode dat ik me goed voelde en goed op dreef was, telkens naar 12,5 mg per dag, maar ik merk dat de angst en paniek terug komt, dus ga ik opnieuw naar 25 mg en wacht op nieuwe periode van rust en kalmte om nog langzamer af te bouwen indien nodig. En anders vind ik het niet erg om dit te blijven nemen, als dat mijn leven aangenamer maakt. Had tijdens afbouwperiode veel last van diarree en minder diep slapen. Diarree is voor mij altijd een signaal dat de angst gaat terugkomen.

15-09-2020 | Vrouw | 66
quetiapine
In 2000 1 keer een psychose gehad, die zich enkel uitte in vermoeiheid en acherdocht. Niet zo vreemd die achterdocht als je een ex had die je voortdurend gek maakte en zelf zo gek als een deur was. Ik ontmoette hem toen ik 16 was en zo groen als gras. Vraag me nog steeds af of je dat acheraf gezien wel onder een psychose moet zetten Zij hebben me eerst zyprexa voorgesch[lees meer...]revenen binnen een half jaar was ik van een slanke vrouw in een olifant veranderd. Ik wilde er vanaf en kreeg toen seroquel. De kilo´s vlogen er weer vanaf, maar toch bleef ik 8 kilo zwaarder dan ik normaal zou zijn. Ik had wel wat meer vel op mn buik doordat ik zo dik was geweest en heb toen dat vel weg laten halen, omdat ik het walgelijk vond. (die kosten heb ik ook weer zelf moeten maken door de stomminteiten van de GGZ) Eerste paar jaar vond ik het fijn die rust door die pillen maar gegeven moment begon ik die bijwerkingen zeer vervelend te vinden en vroeg om verlaging van 400 mg naar 300.Ook de vermoeiheid werd me teveel, want ik had al in de gaten dat ik enorm veel moest sporten om niet zwaarder te worden dan die 8 kilo. Is beter van niet zeiden ze, want dan krijg je weer een psychose. Ik zette door en wilde per se lager en kreeg mn zin. 300 dus en afkickverschijnselen, die ik ze niet vertelde,omdat ik instinctief begreep dat ze het dan weer zouden gooien op: je krijg weer een psychose. Ging goed voor een paar jaar en weer begin die vermoeiheid op te spelen. Ik wilde weer lager naar 200. Kon niet zeiden ze weer als een kapotte grammofoonplaat. Doorgezet en naar 200 Weer vervelende nare afkickverschijnselen, maar die gingen ook weer weg. Enfin weer later naar 100 op eigen verzoek uiteraard, want hulp bij afbouwen krijg je beslist niet. Weer niks aan de knikker. Kon mn verhaal over verdriet amper kwijt, want dat zei de hulpverlener: vind zo erg voor je ik wil de medicijnen weer verhogen zodat je niks voelt. Wat een ongelofelijke slechte hulpverlener ben je eigenlijk als je zoiets doet. Wilde dus weg bij de GGZ . Kreeg dit jaar steeds meer pijn op de borst en was al langer kortademig en bij daarvoor bij de huisarts geweest die er niks mee deed dan alleen de nieren nakijken. In april dit jaar weer zoń aanval en met spoed naar de huisarts. Gelukkig kreeg ik een invaller die wel zo gochem was de cardioloog te bellen. Moest direct naar het ziekenhuis en heb een stent gekregen. (kranslagader zat bijna dicht, maar heb geen hartinfarct gehad) Wilde toen direct van de quatiapine af en zei dat tegen de huisarts. Vond ie geen goed idee want het is toch maar een lage dosis (zat toen op 100 mg) Ik werd zo boos dat ik zei: slik ze verdomme zelf) Dat viel niet in goed aarde bij dit stuk arrogant en heb nog steeds last van de onwil van die arts. Enfin toch doorgezet en de enige hulp die ik gehad heb (door zelf te vragen en door te zetten ) is iemand die bij de apotheek werkt die me vertelde dat ik die 25 mg in 100 ml water kon doen en zo langzamerhand minderen. Heb ik gedaan en ben er nu helemaal van af. De ontrekkingsverschijnselen waren redelijk mild moet ik zeggen vergeleken bij de afbouw van 400 naar 300 en van 300 naar 200 en van 100 naar 25. Die laatste 25 is redelijk mild verlopen. Ben helemaal niet geprikkeld alleen het slapen was wat lastig. Dat heb ik opgevangen door overdag mezelf flink moe te maken en als ik dan een nacht 1 of 2 uur geslapen had was ik de volgende nacht zo gruwelijk moe dat ik dan wel 5 uur sliep Intussen gaat het slapen steeds beter en beter. Maar ik heb er wel wat van overgehouden van dat jarenlange slikken van quatiapine. Mijn handen zitten onder de atrose. De reumatoloog was verbaasd hoe erg het was. Ik kan de man nu zo zeggen waar het van komt. Van de quatiapine. Niemand in de familie heeft artrose. Niemand heeft aderverkalking. Nu slik ik momenteel helemaal niks meer. Ik moet eigenlijk bloedverdunner slikken levenslang, maar ik krijg naast de atrose van de handen een stekende pijn door die bloedverdunners en het lijkt op jicht. Mijncholestrerol was al flink verlaagd toen ik nog op 50 mg quatiapine zat en mn suiker ook. Ik vermoed nu ik er helemaal vanaf ben dat ie nog veel lager zal zijn. Ik snap dat er mensen zijn geen leven hebben zonder deze pillen, maar ik schat dat er veel meer mensen zijn zoals ik die bij een gedegen goede menselijke hulp na een korte periode gebruik van dit middel zonder die pillen kunnen. Wat een ongelofelijke druiloren zijn het bij de GGD. Ik heb die gasten 20 jaar van brood voorzien zo zie ik het. Mijn handen en nog meer dingen zijn verpest, maar door mijn discipline van gezond eten en sporten heb ik zelf de schade nog weten te beperken en ziet niemand wat aan me wat ik doorgemaakt heb. Waardoorde heren doktoren denkenL nou het valt wel mee met die pillen. Nou nee. Zéér gevaarlijk middel en als mensen die dit middel slikken dit lezen dan zouden ze eens goed moeten nadenken of het wel nodig is dit middel te blijven slikken en andere wegen zoeken zoals sporten en mensen om je heen die wat toevoegen aan je leven inplaats van afbreken. Dit middel mag niet meer dan 2 jaar gegeven worden bij ik schatp 30 procent van de clienten. Je lichaam gaat kapot aan dit middel

Fluanxol

14-09-2020 | Vrouw | 52
flupentixol
Bipolaire stoornis
Na een reeks van medicijnen (lithium, depakine, risperdal en abilify) nu al een aantal maanden tevreden met Fluanxol. De prettigste van allemaal tot nu toe met de minste bijwerkingen. Abilify was ook redelijk totdat het veranderde in Aproprizol. De laatste inname van Apropizol was een en al ellende. Afvlakking van gevoel en kilo’s aangekomen. Nu met Fluanxol veel beter te [lees meer...]doen. De overtollige kilo’s zijn er moeilijk af te krijgen, maar ook niet aangekomen. Wel wat vermoeid, maar niet te vergelijken met de vorige medicijnen. Of het de stoornis onder controle houdt moet nog blijken. Ik ben door alle genoemde medicijnen heengegaan. Ik ben nu zeer tevreden hoe het gaat.

13-09-2020 | Vrouw | 49
quetiapine
Ik neem dit in de avond samen met sulpride 150 ê zolpidem. Ik ben de volgende dag loom.ik ben wel sinds een week afgebouwd met op een maand met prothiaden 100.is het doordat dat ik zo moe ben graag reactie mvg vero

Risperdal

11-09-2020 | Vrouw | 35
risperidon
Ik heb erg veel ongemak van het afbouwen van dit medicijn zoals huilbuien onrust

10-09-2020 | Vrouw | 33
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ben 33 jaar en af en aan gebruik ik seroquel nu 11 jaar. Ik was een paar jaar geleden gestopt met seroquel vanwege de heftige bijwerkingen waarvan ik dufheid, duizeligheid, spierzwakte en vermoeidheid het vervelendst vond. Ik gebruikte toen 50 mg. Afbouwen was zeer moeizaam. Er ontstonden slaapproblemen. Ik ben ruim twee jaar er vanaf geweest. Maar door langdurige slape[lees meer...]loosheid ben ik in een burn-out gekomen en verergerde mijn depressieve klachten en borderline klachten. Sinds kort toch maar weer seroquel om het piekeren te stoppen en te kunnen slapen. Ik slaap weer en mijn humeur is verbeterd en mijn psychische klachten verminderd. Alleen slaap ik te goed. 9 a 10 uur per nacht, heel diep en ik ben s ochtends mijn bed niet uit te branden. Als de wekker snoozed val ik steeds weer weg in diepe slaap. Ook ben ik veel duizelig, lage bloedsuiker en ervaar ik dufheid en spierzwakte. Ik heb steeds honger maar tegelijk geen trek door misselijkheid. Soms halveer ik de 25 mg om minder bijwerkingen te hebben. Alleen lukt het mij niet altijd om op 12.5 mg te slapen. Dan lig ik de hele nacht wakker. Ik blijf een haat-liefde verhouding houden met seroquel. Slaap is zo belangrijk voor mij evenals minder piekeren maar de bijwerkingen zijn zo naar.

09-09-2020 | Vrouw | 54
quetiapine
Ik kreeg het om te slapen 75 mg daarbij 30 mg lerivon....ik werd met de dag depressiever...beginnen afbouwen...deze nacht niets genomen...toch vrij goed geslapen...nu voel mij wel opgejaagt en zweten....hoelang zou dit duren

Solian

06-09-2020 | Vrouw | 40
amisulpride
Psychose
Ik ben zeer goed met Solian. Bij alle psychotica heb ik bijwerkingen. Bij solian bijna geen tot nihil. Goed middel tegen psychoses.

Clozapine

05-09-2020 | Vrouw | 41
clozapine
Onrust
Waardeloze ........ Echt niet aan te raden. Ben ook van de ene op de andere dag gestopt. Verbieden . Zo veel bijerkingen. Veel last gehad in de eertse week van ontwenning. Is nu over en voel me weer goed .Voor mij never meer zo een troep. Je voelt je lichamelijk gewoon slecht en geen zin meer om dingen te ondernemen. Dus bezint eer ge begint.

Aripiprazol

01-09-2020 | Vrouw | 26
aripiprazol
Ik merk dat mijn vervelende gedachten (lees: kritische, strenge, straffende gedachten) minder aanwezig zijn, of dat ik ze makkelijker kan beheersen. Echter heb ik na 2 weken gebruik ook last gekregen van rusteloosheid.

Invega

01-09-2020 | Vrouw | 34
paliperidon
Bipolaire stoornis
Hallo, Ik zelf ben in 2018 gestart met invega. Middel werkte vrijwel meteen in op mijn brein : - ik ervaar minder prikkels, angst, en ben meer stressbestendig Als ik het niet neem ben ik zeer angstig en hooggevoelig , ik kan hierdoor amper de dag door. Herkenbaar? Ik neem het middel dus als demper en het helpt mij om mijn opleiding tot zorgkundige af tr werken. Om voor[lees meer...] mijn familie en vooral voor mezelf een stabieler, rustiger leven te hebben. Ik kreeg het voorgeschreven omdat ik in een psychose was beland. Men dacht aanvankelijk dat dit gerelateerd was aan mijn verleden met middelenmisbruik. Echter nu, twee jaar later, is de diagnose bipolair vastgesteld. Dit verheldert enorm waarom ik dit best mooie leven amper aankon, en constant zaken betrok op mezelf. Het grote nadeel is dat je er eetbuien van krijgt. Ikzelf ga hiervoor naar een dieetgroep. Ik was vroeger een heel slanke vrouw , maar niet gelukkig. Ik verkies mentale sterkte boven het perfecte maatje 36. Aan iedereen veel succes gewenst , Warme groet

Cisordinol

30-08-2020 | Man | 36
zuclopentixol
Sinds juni 2019 onder dwang van behandelaar Parnassia verplichte inname van Cisordinol 60mg pillen, in tussen 1 maand KREEG ik het in druppelsvorm...plus Tranxene 50ml , vaak 4 x per dag.. deze combi heeft heel veel agressie , rare gedraag veroorzaakt

Haloperidol

29-08-2020 | Man | 31
haloperidol
Erectiestoornis
Het ergste wat ik van Haldol als bijwerking ondervindt, is de mogelijkheid om nog een goede erectie te krijgen. Zo had ik voor de eerste keer in 3,5 jaar sex kunnen hebben met een meisje, bleek ik hem dus niet hard genoeg te kunnen krijgen om te kunnen penetreren.. Wat een blamage was dat! Ik voelde me écht naar, alsof mijn mannelijkheid er niet meer was.. Dus mensen, als [lees meer...]het je lukt; blijf ver weg van de Haldol. Het is écht TROEP! Dan nog een vraagje betreft dit gebeuren. Zou ik nou in dosage omlaag gaan of ik stop met de medicatie (ik krijg een injectie), komt mijn potentie dan weer terug?! Of ben ik voor eeuwig en altijd beschadigd?

23-08-2020 | Vrouw | 42
quetiapine
Slik al jaren antidepressivum ivm chronische depressie sinds mijn puberteit. Ik ben dit gaan slikken naast escitalopram, waar depressie en angst en doorslaapproblemen na drie jaar weer doorheen kwam. Ben moeilijk instelbaar en een zgn ‘slow metabolizer ‘, vandaar de lage dosis van 12,5 mg. Voor mij is dit een heel fijn middel. Werkt veel beter dan ik ooit heb durven hopen[lees meer...]. Was ingezet op beter slapen , maar doet veel meer. Het is eindelijk weer stil in m’n hoofd en emoties zijn getemperd zonder het gevreesde zombiegevoel. Wel nog meer last van obstipatie gekregen en in het begin ‘stoned’ geweest. 3 kg aangekomen, best veel voor zo’n lage dosis, maar ik vind het nog binnen de perken....

Acemap

20-08-2020 | Man | 30
penfluridol
Psychose
4 jaar geleden psychose gehad inmiddels afgebouwd naar een half pilletje per week bevalt goed raak niet meer in de war. Wel wat trager geworden. En lui

Zyprexa

16-08-2020 | Man | 56
Onrust
Door het gebruik zeer suffig en als een zombie . Traag reageren en haast niet meer kunnen denken .Chronische hoofdpijnen. Gevoelsmatig in een hele kleine wereld terechtkomen; heel erg op mijzelf gericht. Ben gestopt en kon een dag later weer gewoon reageren.Ik wil geen kasplant zijn!

16-08-2020 | Man | 60
quetiapine
Ik gebruik dit middel nu zo'n 10 jaar. Het helpt mij als persoon met autisme (pdd-nos) tegen teveel prikkels van buitenaf, ik ben er rustiger van geworden. Ook zijn er veel minder stemmingswisselingen. Ik neem 2 tabl. van 25mg in, en word na een half uur erg slaperig. Ik ga dan naar bed en slaap vrijwel meteen in en slaap erg goed door. Nadeel is de enorme sufheid de e[lees meer...]erste 2 uur na het opstaan. (Oppassen in het verkeer!) Verder duizelig bij snel omhoog komen, en verhoogt het bij mij in lichte mate de bloeddruk.(Sporten en gezond eten!) Al met al ben ik toch erg tevreden vanwege de rust en goede nachtrust.

16-08-2020 | Vrouw | 58
quetiapine
Mijn angststoornis dook weer op nadat ik een virus kreeg na een operatie. Waarschijnlijk was mijn weerstand slecht. Neus en oren zaten dicht, constant kuchen en geblokkeerd gevoel in de keel. Ging hierdoor hyperventileren en kreeg tinnitus. Kon niet meer slapen en de angst- en paniekaanvallen begonnen. Toen brak ook de corona gekte aan en zijn mijn angsten in een neerwaart[lees meer...]se spiraal gekomen en kreeg allerlei rare luchtweg klachten, waaronder slijm ophoping achter in de keel, wat ik heel nerveus en paniekerig van word. Quetiapine gekregen om te slapen. Ik slik een ½ tablet van 25mg, dus 12½mg. Helaas is mijn tinnitus verergerd sinds het gebruik, en je raadt het al: nu durf ik het niet meer te slikken :(((. Tinnitus staat niet in de bijsluiter, maar het is echt harder aanwezig sinds het gebruik. Misschien dat iemand zich hierin herkent. Ik sliep er wel uitstekend op. 6 uurtjes. Beter iets dan niets. Nu weer op zoek naar een andere oplossing.

16-08-2020 | Vrouw | 58
quetiapine
Om te kunnen slapen slik ik bijna elke avond 12,5mg quetiapine (½ tablet), soms 18mg (¾ tablet). Ik slaap er gemiddeld 6 uur op, beter dan niets.

Aripiprazol

14-08-2020 | Man | 38
Psychose
Ik heb van begin juli tot eind oktober aripiprazol gebruikt en kwam niet uit mijn psychose. De dosering was toen 1mg. Pas toen ik over ging op 5mg kwam ik vrij vlot uit mijn psychose. Nu slik ik nog dagelijks 5mg en heb geen last meer van psychoses. Ik heb mn leven terug. Dit medicijn zorgt bij mij niet voor bijwerkingen. Echter ik blijf 3 tot 5 kg te zwaar los vd inspanni[lees meer...]ng die ik doe om dit overgewicht kwijt te raken. Ik heb sterk de indruk dat dit door de betreffende medicatie komt.

10-08-2020 | Vrouw | 53
quetiapine
Vanaf kinds af aan al onzeker en snel angstig. Na 4 bevallingen 4 postnatale depressies gehad. Na de 4 e bevalling meteen gestart met paroxetine nu 21 jaar geleden. Ik werd daar gelukkig minder angstig en zenuwachtig van. Na 9 jaar overgegaan naar andere soorten medicatie maar toen in een diepe depressie gekomen. Hier ben ik weer uitgekomen door de combinatie van paroxetin[lees meer...]e en seroquel en daarna voelde ik mij weer stabieler, vrolijker en durfde ik veel meer dan ooit daar voor.

Fluanxol

08-08-2020 | Vrouw | 58
flupentixol
Dwangstoornis
ik gebruik om agitatie dwingen tegen te gaan en anderen niet overbelast. maar door teveel dosis krijg ik ontzettend verlangen naar contact. ik kan niet goed uit mijn geheugen komen en voel me gedemp in mijn denken en alsof alles letterlijk bij mij binnen komt. emotie veranderd in opgejaagdheid en onrust. ik gebruik magnesium voor slapen gaan om geen zware dromen te hebben[lees meer...]. ik heb ook akinaton om de onrust weg te krijgen. Maar bij 0,25 ml per 3 weken heb ik die bijwerking niet ik kan beter ordenen van ene naar andere schakelen geeft sturing.

Haldol

04-08-2020 | Man | 21
haloperidol
Misselijkheid
Ik slik Haldol tegen misselijkheid en braken, het werkt goed alleen heb ik een heel laag libido gekregen door de Haldol. Ik slik het samen met citalopram. Helaas kan ik niet stoppen want de misselijkheid is heel erg aanwezig en heb al veel anti misselijkheid medicijnen gehad die niet werkten.

Abilify

02-08-2020 | Man | 71
Chronische depressie
In deze kleine dosis Twee mg werkt het bij mij als stemmingsstabilisator. Minder depressie minder moe meer energie minder onrust. Alleen zijn er doorslaapstoornissen zonder echte vermoeidheid overdag

24-07-2020 | Man | 25
quetiapine
Mijn psychiater prees seroquel aan als een wondermiddel. Seroquel zou het ideale alternatief op benzodiazepines zijn met geen enkele bijwerkingen. Hij was er rotsvast van overtuigd dat mijn slaaptekort de oorzaak was van het gebrek aan energie overdag. Ikzelf weet dat dit niet waar is en dat mijn moeilijkheden met slapen zijn vanwege niet genoeg energie hebben. Exact het o[lees meer...]mgekeerde dus. Aangezien hij de expert is heb ik dus toch zijn expertise boven mijn eigen aanvoelen gezet, dat was een extreem slechte keuze. Seroquel is tot nu toe het gevaarlijkste geneesmiddel dat ik heb genomen. Een uur na inname heb ik een half brood, twee pakken stroopwafels en liters water geconsumeerd. Van slapen was er geen sprake. Na een twee tot drie uur uiteindelijk toch in slaap gevallen. De dag erna pas in de late namiddag kunnen opstaan, ik was stikkapot en totaal niet uitgeslapen. Het voelde alsof ik overreden was door een vrachtwagen en was compleet uitgeput, helemaal geen energie. De problemen in mijn hoofd kregen gewoon de vrije loop en er was geen enkele redenering meer om deze tegen te gaan, want seroquel zet deze namelijk uit. Bijgevolg kampte ik dus met extreem ernstige suïcidale gedachten. Ik was agressief, geagiteerd en een zombie tegelijkertijd. Storende geuren wederden wel honderd keer versterkt, ik kon nog niet eens naast een afvoerputje staan want dat gaf mij zo een naar en misselijk gevoel. Na één pil heb ik niets meer genomen en proberen contact op te nemen met de psychiater. Mails bleven onbeantwoord en de telefoon werd genegeerd. De eerste tien dagen heb ik niet kunnen slapen en ik stond klaar om de spoeddienst van het ziekenhuis binnen te wandelen. In de tussentijd bij de huisarts langs geweest en die was verbaasd van de dosering 200mg, wat wel tien tot twintig keer een normale dosis is om te gebruiken om te slapen. Tien dagen geen slaap, daar word je gek van zoals in een Hollywood film. Je krijgt als kers op de taart trouwens ook het gevoel dat je lichaam overhit, ik heb meermaals een ijskoude douche genomen en met de auto airco op 17C gaan rondrijden om van dit koorts gevoel af te geraken. Misselijkheid en brandend maagzuur zijn nog wekenlang aanwezig gebleven.

Olanzapine

24-07-2020 | Vrouw | 52
olanzapine
het is een goed medicijn tegen onrust en paniek maar ik ben 15 kilo aangekomen en ben nu aan het minderen maar dat valt niet mee, maar ik zet door, ga daarnaast sporten om weer op mijn eigen gewicht te komen, wordt er doodongelukkig van dat ik zo ben aangekomen

Dogmatil

22-07-2020 | Vrouw | 27
sulpiride
Syndroom van Gilles de la Tourette
Has last van de tics. Kreeg toen dit medicijn. Hielp weinig. Na een paar weken al ernstige bijwerkingen. Moedervlek begon te veranderen. Verwijderd en nog niet kwaadaardig. Na een paar weken moest ik per direct stoppen van de huisarts.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5160)
Anticonceptie - overig (3768)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2730)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2356)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2071)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1953)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1565)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1392)
Angststoornissen (1215)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1160)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1137)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)