categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Risperidon (risperidon)

Autisme

Na heel wat verschillende middelen te hebben geprobeerd eindelijk het juiste middel gevonden. De eerste paar dagen was ik behoorlijk suf na inname en had ik contant hitteaanvallen, echter is dit na 4 a 5 dagen compleet verdwenen. Nu ervaar ik rust en werkt het middel als een soort filter. Ik kan meer aan op een dag en raak minder snel totaal overprikkeld. Ook helpt het me [lees meer...]om dingen uit te voeren en actiever te zijn! Van aankomen heb ik geen last, zoals veel mensen wel schrijven over antipsychotica’s. Ik moet er wel bij vermelden dat ik nog nooit ben aangekomen van geen enkel medicijn. Hele opluchting. Ik raad dit middel zeker aan!

Etumine (clotiapine)
Bovenmatige slaperigheid

Ik neem nu ruim een jaar etumine ben opgestart met drie handjes per dag nu neem ik er elke dag 4 om te slapen en ik slaap als een roos geen bijwerkingen of zo ik ben daar zeer tevreden over
08-09-2019

Pipamperon (pipamperon)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik reageer erg sterk op prikkels en aangezien ik in Amsterdam woon word ik daar vaak helemaal gek van. Ik voel dan veel agressie naar boven komen, die ik vervolgens weer probeer te onderdrukken omdat ik de mensen om mij heen geen pijn wil doen. Ik kreeg pipamperon voor deze reactie op prikkels en mocht beginnen met 5 druppels (dat komt neer op 10 mg) maar mocht deze sterk[lees meer...]te ook ophogen naar 10 druppels (20 mg) indien ik dit nodig vond. Ik merkte eigenlijk vrij weinig van het medicijn, behalve een licht gevoel in mijn hoofd. Als ik vervolgens ga bewegen neemt dit gevoel wel weer af. Pipamperon zorgt ervoor dat prikkels niet meer zo hard binnenkomen. De prikkels komen zeker nog wel binnen, maar wel minder sterk waardoor ik meer in staat ben om bijvoorbeeld door de stad heen te lopen (of ook wel: mijn huis uit te gaan). Ik neem dit medicijn pas een week maar ben nu al zeer te spreken!
07-09-2019

Cisordinol (zuclopentixol)

Middel toegediend gekregen tijdens opname om psychose en manie onder controle te krijgen. Dat is gelukt met depot en later als pil. Probleem is echter wel dat je gaat trillen, en je wordt wel erg loom en sloom er van. Uiteindelijk medicijn erbij tegen het trillen, maar nu besloten over te stappen waarschijnlijk Abilify. Heb Zyprexa/ Olanzapine gehad, seroquel ook [lees meer...]als ook Lithium. Het is een zoektocht naar wat me zal helpen.
06-09-2019

Seroquel (quetiapine)

Hallo, ik ben een vrouw van 71 en heb al 40 jaar een slaapprobleem t.g.v. een trauma. Nadat de slaaptabletten niet meer werkten, kreeg ik van de psychiater seroquel 25 mg. In het begin sliep ik heel goed en sliep ook door. Na verloop van tijd werkte het veel minder, viel wel in slaap maar halverwege de nacht toch weer uren wakker. Ik gebruik het nu 2 maanden heb last v[lees meer...]an hoofdpijn, zweten en ineens een extreme haaruitval, zodat ik mijn haar kort moest laten knippen. Ik ga het nu snel afbouwen en nooit meer gebruiken.
04-09-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik was begonnen met 25 mg quetiapine omdat ik zeer slecht sliep en daardoor helemaal gek werd. 25 mg werkt fantastisch. Een tijdje na inname ben ik knockout en slaap ik aan 1 stuk door tot laaaat. Ik ben wel overgestapt naar 12.5 mg omdat ik van 25 mg heel duf bleef heel de dag, en heel moe. Alsof ik heel de dag nooit echt wakker wordt en ik merkte ook dat ik s avonds inee[lees meer...]ns super veel eetlust kreeg. 12.5 werkt ook heel goed!
31-08-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik heb dit middel 9 nachten gebruikt in een dosering van 12,5 MG tegen mijn slapeloosheid. Echter reageer ik heel heftig op dit medicijn en heb ik besloten vanwege de bijwerkingen te stoppen. Ik ben ontzettend moe en duf en dit trekt pas ‘s avonds weg. Iedere ochtend ben ik misselijk en heb ik amper eetlust. Ik ben in 1,5 week 3 KG afgevallen en de ergste bijwerking is gig[lees meer...]antische duizeligheid/zweverigheid waardoor ik amper de deur meer uit durf.
27-08-2019

Psychose

Ik heb 3 keer psychotische ervaringen gehad en gebruikte abilify tegen de psychose. Ik heb aan het begin goede ervaringen met het middel gehad maar na mate langer gebruik merkte ik dat bijwerkingen toename. Ik raad dit middel alleen aan als je geen bijwerkingen hebt wat je dagelijks leven hindert. Het is in ieder geval beter dan de ouderwetse anti- psychotica zoals hadol w[lees meer...]aar ik 25 kg door aankwam met abilify kwam ik ongeveer 5 kg aan.
13-08-2019

Etumine (clotiapine)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Momenteel zit ik in opname en krijg ik etumine voorgeschreven als indien nodig wanneer ik niet kan slapen. Ik neem ook nog Nestrolan en Risperdal, maar dit heeft weinig effect. Hier bovenop neem ik dan meestal ‘s nachts nog eens etumine wanneer ik niet kan slapen. Het duurt lang voordat etumine inwerkt en ‘s ochtends ben ik precies een wandelende zombie. Het voelt alsof ik[lees meer...] gewoon rechtop sta te slapen met mijn ogen open. Ik slaap er wel heel goed door, maar de bijwerkingen ‘s ochtends zijn minder. Gelukkig gaan ze wel redelijk snel weg.
09-08-2019

Bipolaire stoornis

Ik heb borderline en bipolaire stoornis type 2, waardoor veel stemmingswisselingen en slecht in slaap komen. Dat gaat nu super dankzij de quetiapine. Echter, wel traag en zwaar gevoel in de ochtend. Ik vind dat ik niet afvlak, maar gewoon rustiger word. Dat is fijn. Gek is dat ik al jaren hooikoorts heb en sinds 2 jaar kattenallergie, wat door de quetiapine zo goed als ver[lees meer...]dwenen is! Wel heb ik nog steeds astma (lichte vorm. Inspanningsastma). Zeker aan te bevelen! Ik gebruik hiernaast wel sertraline 100 mg.
02-08-2019

Psychose

Helaas veel slaap en verslapping bij spieren bij hoge dosis. Niet bij 300 Mg met depakine.
31-07-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Het heeft me heel erg geholpen in stresssituaties en wanneer ik heel emotioneel was. Ik gebruikte eerst 50mg en de langdurende werking, nu ben ik aan het afbouwen en gebruik ik de kortdurende werking om goed te kunnen slapen en om overdag helder te zijn.
31-07-2019

Abilify (aripiprazol)

Ik heb Abilify één jaar genomen aan 7,5 mg per dag. Op dat een jaar ben ik 22 kilo aangekomen en ik was sowieso al onzeker over mijn gewicht. Ik ervaarde geen rust in mijn hoofd. In het begin dacht ik vanwel maar uiteindelijk piekerde ik nog 24/7. Ik had veel gedachten die extreem waren, o.a. Achterdochtig zijn, verlatingangst,.. Ik vind vooral de bijwerking van gewich[lees meer...]tstoename verschrikkelijk. Het legt gewoon het “fabriekje” van de stofwisseling stil. Ik moet nu nog ongeveer 6 weken wachten ( al 2 weken gestopt met abilify ) tot ik iets gewicht kan verliezen zegt mijn psychiater. Ik dieet enorm hard en verlies nog geen 200 gram op de weegschaal. Mijn mening : niet de moeite + veel miserie erna.
30-07-2019

Solian (amisulpride)

100 mg ‘s ochtens en 100 mg ‘s avonds voorgeschreven door de psychiater. Voor mij is dit een afrader en stop er direct mee. Mijn hoofd mag dan wel rustiger zijn en ik ween minder/voel me blijer maar de bijwerken zijn te extreem. Heel de dag het gevoel dat ik moet gaan liggen en slaperig ben maar niet kunnen slapen. Heel mijn lichaam voelt meer gespannen en voel veel angst [lees meer...]en irritatie maar dan lichamelijk. Echt geen leuke bijwerkingen waardoor ik mijn dagelijkse activiteiten niet kan uitvoeren als ik constant wil gaan liggen en niet eens fatsoenlijk op een stoel kan blijven zitten. Ook slechter slapen ookal ben ik moe. Maakt mijn lichaam in een soort van strijd tussen moe zijn maar toch heel opgefokt en gespannen..... door de ervaringen hier zie ik dat het voor iedereen anders is natuurlijk maar voor mij wegen de bijwerkingen te zwaar op tegen de positieve gevolgen van de medicatie. Zonder de bijwerkingen zou ik sowieso tevreden zijn want het doet wel wat het moet doen.
29-07-2019

Dogmatil (sulpiride)

Vanwege aanhoudende depressie sulpiride voorgeschreven gekregen. Mijn partner kreeg het op een gegeven moment ook voorgeschreven, omdat het ook zou kunnen helpen bij mensen met autisme. Zonder het door te hebben, verdween onze libido helemaal - wat er weer voor zorgde dat we ons uiteindelijk ellendiger voelden dan daarvoor. In de tijd dat we het gebruikten merkten wij beid[lees meer...]en geen positief effect. Dus zijn we tegelijkertijd weer gestopt. Ik ben daarna overgestapt op vortioxetine/brintellix. Daar heb ik goede ervaringen mee, en dat medicijn heeft geen invloed op mijn libido.
27-07-2019

Haloperidol (haloperidol)
Drugsverslaving

Ik werd manisch van te veel wiet en drank gebruik. Haldol maakt je hersenen kapot. Ik heb last van concentratie problemen, geen energie, draaierig gevoel, geen zin om te communiceren met mensen, geen gevoel meer voor muziek, gevoelloos, humorloos, creatiefloos, hartkloppingen bij kleine inspanning, sexueel uitgedpoofd, geen libido, minder orgasme, minder sperma, geen zin o[lees meer...]m dingen te ondernemen, uistraling is veranderd, piep in mijn linker oor, nu al 9 maanden gestopt maar al deze problemen zijn er nu nog steeds. Mijn leven is totaal anders, Ik ben een soort mongooltje vergeleken voor haldol gebruik. Ik kan niet werken want Ik heb geen energie of concentratie. Bedankt dokters!!! Haldol zou verboden moeten worden want het maakt een mens kapot.
26-07-2019

Quetiapine (quetiapine)

Dit middel heeft me niet geholpen, eerder meer klachten gegeven. s'morgens een enig gevoel van opgesloten te zitten in jezelf en depressie is groter geworden.
18-07-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik heb dit middel gekregen tijdens een klinische behandeling, ik sliep heel slecht door, door overmatig piekergedrag. Kreeg het naast mijn citalopram 40mg omdat de additie van 7.5 mg Mirtazepine zn werk niet deed. Kreeg eerst 100mg en later 150mg. Thuis ben ik redelijk snel terug gegaan naar 50 mg. Als slaapmiddel werkt het top, ik heb de pillen met vertraagte afgifte. [lees meer...] De laatste tijd heb ik toch weer last van angst en slik ik overdag zo nu en dag lorazepam om te kalmeren. Nu heb ik een vraag zou ik ipv lorazepam overdag ook 25mg quetiapine kunnen nemen, omdat deze ook rustgevend en pieker verlagend werkt? Heeft iemand daar ervaring mee?
11-07-2019

Seroquel (quetiapine)

Ik heb het ook. Zo klote dat je het eigen lichaam niet meer vertrouwd door de enge schokken als je overdag leeft of in je bed ligt en INEENS een schok hebt.
11-07-2019

Reagila (cariprazine)
Schizofrenie

Zeer goede ervaring,weinig bijwerkingen en echte verbetering van negatieve symptomen.
10-07-2019

Veel kilo s er bij gekregen , libido 0,0
09-07-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik slikte 20 mg prozac maar dat heeft bij mij slapeloosheid als bijwerking. Seroquel werkte perfect als slaapmiddel maar aangezien de combinatie seroquel/fluoxetine een verlengde qt interval op kan leveren ( met name bij vrouwen) moest ik voor de zekerheid een hartfilmpje laten maken. Ik had dus inderdaad deze bijwerking en hierdoor moest ik acuut stoppen. Een verlengd qt[lees meer...] interval en hierdoor een plotselinge dood komt veel voor in de psychiatrie door een wisselwerking van medicatie. Je voelt er absoluut niets van als een verlengde qt interval hebt maar het is levensgevaarlijk. Dus vrouwen let hier echt op en slik deze combinatie niet zonder een hartfilmpje te laten maken.
09-07-2019

Autisme

Al bij 25mg zonodig goed bij onrust vanwege autisme. Krijg dit naast de abilify. De onrust is anders echt niet te doen. Hierbij word ik rustig van. Werkt ook goed bij toevallige lusteloosheid. Een fijn medicijn ter aanvulling op mijn medicijngebruik.
04-07-2019

Risperidon (risperidon)
Autisme

Ik gebruik dit medicijn zo'n 4,5 jaar en heb al een aantal jaren last van extreme vermoeidheid. Hierdoor heb ik een slaapstoornis ontwikkeld waardoor ik wanneer ik niet hoef te werken, zo'n 12-13 uur per nacht slaap. En nog altijd moe. Ik ga nu afbouwen want hoewel het heerlijk is zonder dwangneurose en smetvrees, daar zijn andere medicijnen voor, maar ga het eerst zonder [lees meer...]proberen
03-07-2019

Cisordinol (zuclopentixol)

02-07-2019

Haldol (haloperidol)

(tekst verkort tot ervaring - Mijmedicijn.nl) Sufheid, dissoiciatie
02-07-2019

Seroquel (quetiapine)

In één maand tijd ruim 20 kilo aangekomen, kan niet stoppen met eten constant honger Normaal ben ik 70 kilo nu zwaar in paniek richting 100 De eerste nacht ben ik volkomen out gegaan als alleenstaande ouder compleet onverantwoord Mijn 9 jarige dochter kreeg me 's ochtend niet wakker en was ontzettend in paniek omdat ze dacht dat ik zelfmoord had gepleegd NOOIT AAN BE[lees meer...]GINNEN! er zijn betere alternatieven
25-06-2019

Psychische klachten

Ik ben een stuk levendiger, veel minder duf, en word sochtends een stuk minder duf wakker een echte verbetering.
25-06-2019

Psychische klachten

Ik word sinds het gebruik van aripiprazol veel minder wakker, ik zeg niet dat de hallucinaties geheel verdwijnen, maar de ergste onrust is bij mij weg genomen. Dank u

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4777)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2762)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2085)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1575)
Maagzuur - protonpompremmers (1494)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1311)
Angststoornissen (1111)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1055)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)