categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

19-05-2019

Quetiapine (quetiapine)
Dwangstoornis

Ik heb zelf een heel pakket aan diagnoses waaronder: Autisme en ADHD, OCS (Agressieve Dwangstoornis) depressie en paniekaanvallen met slapeloosheid heb ik gehad, maar daar ben ik gelukkig van genezen. Dit komt door de (AD) genaamd Venlafaxine 225 mg echt een top middel! De dwanggedachten zijn er helaas de hele dag door. Het zijn gedachten over moord en geweld, brandstichti[lees meer...]ng maar ook seksuele gedachten. Ik speel dan de hoofdrol en voer die gedachten uit in mijn hoofd. Ik zie dan plaatjes/beelden ervan. Ook heb ik dwanghandeligen zoals: mijn handen heel vaak wassen, dingen extra controleren, alles rechtzetten. De TV volume altijd op een bepaald niveau zetten, dingen op mijn smartphone 4, 8 of 11 keer doen, op dezelfde manier door mijn telefoon heen scrollen en dezelfde sites en apps aanklikken in dezelfde volgorde. Ik doe vaak alle kranen in huis tegelijk aan en laat het water een tijdje lopen en trek dan ook de toilet een paar keer door. De Quetiapine 400 mg heb ik om goed in en door te slapen, maar ook om minder prikkels en negatieve gedachten te krijgen. Ik kan nu heel goed tegen prikkels door de Quetiapine. Voorheen kon ik heel slecht tegen harde geluiden vanuit mijn Autisme. Helaas heb ik soms lichtelijk last van Auditieve Hallucinaties. Dit heb ik gek genoeg alleen als ik in mijn eigen huis ben, daarbuiten heb ik er totaal geen last van. Apart he? Dat gedeelte blijft dus een mysterie. Maar door de medicatie kan ik alles wel veel beter aan. Van de medicatie heb ik verder gelukkig geen last van bijwerkingen. Ondanks dit alles wat ik hier beschreven heb, gaat het nu erg goed met mij en kan eindelijk genieten van het leven! Het is niet altijd even makkelijk maar de scherpe randjes zijn er zeker vanaf.
19-05-2019

Cisordinol (zuclopentixol)

Echte rotzooi is cisordinol. Ik ben heel mijn leven gelukkig geweest met mezelf tot ik die cisordinol kreeg onder dwang ik heb hier zeer veel last van gehad van die troep. Ik heb in de hel gezetten je kunt totaal niet meer functioneren en ik voelde me doodongelukkig door die cisordinol.ik heb me ellendig gevoeld door die cisordinol depot Ik had helemaal geen psychose ik w[lees meer...]as energiek en helder van geest intelligent en actief voordat ik onderdwang die rotzooi kreeg. Nu na 6 jaar cisordinol depot ben ik een wrak lichaamelijk en geestelijk. Heb er erge geheugen problemen aan over gehouden. Ggz heeft heel mijn leven geruineerd met die cisordinol. Ik was altijd voor die dwangbehandeling begon gelukkig met mijn leven nu niet meer nu zit ik met een leeg hoofd en ernstige geheugen problemen dankzij zes jaar cisordinol depots. Ik was voor die cisordinoldepots een slimme vent nu ben ik dom gemaakt met die troep en het wil ook niet meer herstellen. Ben ik mooi mee bedankt
12-05-2019

Haldol (haloperidol)

1 mg Haldol gebruikt tijdens de afbouw van mijn antidepressiva om de onrust te verminderen. Tevens 1 mg geslikt voor spanning en angstklachten toen ik van antidepressiva af was. Werd er heel moe van, hele dag gapen, maar had nauwelijks effect op mijn angst en nare gedachten.
12-05-2019

Cisordinol (zuclopentixol)
Psychische klachten

De injecties zijn nu al 3-4 maanden gestopt en ik heb nog steeds last van een zware depressie en een gevoel van onbehagen en saaiheid. Ik zou willen weten hoe lang het ongeveer duurt voordat m'n hersenen herstellen van de injecties. 6 maanden? een jaar? 2 jaar? Heeft iemand iets te vertellen over hoe lang het duurt voordat ik me weer mezelf voel en de depressie weg gaat.[lees meer...] Rondjes lopen uit pure verveling is alles wat ik doe, en niks is meer leuk en ik kijk ook nergens meer naar uit. Hoe lang duurde dit bij jullie voordat het weg ging? Hoe lang duurt het herstel van de cisordinol?
10-05-2019

Priadel (lithium)
Bipolaire stoornis

Na burn-out lithium voorgeschreven gekregen... na een paar weken in depressie geraakt... vreemd, had nog nooit van m’n leven een depressie gehad Volgens psychiater moest eens de eerste keer zijn.... hmmmm Na 8 maanden depressie anti depressiva gekregen... hier doodziek van geworden.... Heft in eigen handen genomen en afgebouwd met eerst de ad en daarna met de lithium ..[lees meer...].. 3 dagen na mijn laatste priadel dosering begon mijn hoofd weer te werken Ben nu weer aan het werk en sport weer... Nooit weer dus....
07-05-2019

Psychose

Ik ben een jaar geleden op dit middel gezet omdat ik een zware depressie had met psychotische kenmerken was compleet paranoïde. Dit middel heeft er weer voor gezorgd dat ik terug op aarde kwam. In het begin ervoer ik wat bijwerkingen als droge mond, suf,enorme eetlust en daardoor dus 20 kilo zwaarder. Maar dit weegt niet op tegen de verschrikkelijke tijd die ik doorgemaakt[lees meer...] heb. Slik het nu nog steeds, en ben er tevreden mee. Slaap er ook goed door, maar o wee als ik een pilletje vergeet dan krijg ik te maken met de verschrikkelijkste nachtmerries.

ADHD

Door de vele gedachten in mijn hoofd, door ADHD, niet kunnen slapen. Door psychische klachten en het niet slapen kwam ik vaak in een depressie. Ik gebruik 25mg één uur voordat ik ga slapen en slaap vervolgens 9\10 uur aan een stuk. Doordat het de gedachten uit mijn hoofd haalt is er ruimte om weer echt moe worden en dat is een fijn gevoel. Bij meer stress neem ik 50mg. En[lees meer...] bij een drukke stressvolle dag neem ik overdag 25mg. Ik slik deze medicatie nu bijna 10 jaar en weet dat ik deze medicatie zeer waarschijnlijk altijd zal moeten blijven slikken. Maar dit heb ik graag over voor een prettig, rustig leven.

Priadel (lithium)

Het is een middel dat wel goed werkt. De bijwerkingen vind ik niet fijn. Met name de vermoeidheid en dat ik 10 kg ben aangekomen. Ik ben net begonnen met lamotrigine. Dit heeft minder bijwerkingen. Ik hoop dat de kilo's eraf gaan.

Stemmingswisselingen

Ik kreeg de seroquel tegen stemmingswisselingen. Maar de dosering was erg hoog. Ik kwam heel veel aan en sliep alleen nog maar... In 2107 overgestapt naar de truxal!!! Daar heb ik niet zo n hoge dosering van nodig en de moeheid verdween.

Truxal (chloorprotixeen)
Stemmingswisselingen

Ik krijg de truxal om heftige emoties in goede banen te leiden. Verder helpen ze goed tegen rand psychotische aandoeningen. Ikzelf heb PTSS en ADHD. Voor de PTSS slik ik de truxal.

Risperidon (risperidon)
Autisme

Van olanzapine 2,5 overgestapt naar risperidon 1mg. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik pas 3 weken bezig ben maar bijwerkingen vallen nog tegen. (Ondanks dat mijn lichaaolanzapine.m al gewend was aan antipsychoticum uit dezelfde groep) Ben erg misselijk waardoor gewichtsverlies. En ‘smorgens zeer vroeg wakker. Dit laatste kan echter ook komen door wegvallen olanzapine. We[lees meer...]llicht gaf deze meer slaapzucht dan de risperidon. Spannend of ik ermee door kan gaan... Maar positief: ik ben véél opgewekter dan bij de olanzapine, en lijk ook daadwerkelijk iets minder slaap nodig te hebben. Is nog even afwachten wat mijn ritme op termijn gaat worden.

Autisme

20 jaar olanzapine gebruikt door vermoedens van psychose (bleek later zware overprikkeling te zijn door autisme). Wisselend 5 of 2,5mg gebruikt naargelang overprikkeling. Voldeed wel, maar na stoppen bleken de bijwerkingen zwaarder geweest dan gedacht: (Merk je na 20 jaar niet meer) grotere slaapzucht en gewichtstoename. Psychiater meldde dat er specifiekere alternatieven[lees meer...] zijn die daardoor minder bijwerkingen geven en toch hoger gedoseerd kunnen worden. Ik slik nu risperidon en krijg er nog een antidepressivum bij. Merkte na beëindigen olanzapine een enorme opgewektheid: ook afvlakking is blijkbaar erger geweest dan ik zelf gemerkt heb.

Haloperidol (haloperidol)

Deze medicijn werkt niet ! waste of my time !

Psychische klachten

Ik heb dit middel 4 weken geslikt en ben erg ontevreden. Ik had veel last van bijwerkingen. Vooral toename van eetlust en gewicht. Ik heb een verleden met anorexia en dacht dat ik de eetdrang wel de baas kon zijn, wetende dat ik goed met een honger gevoel kan omgaan maar ook ik kon deze niet weerstaan en kreeg eetbuien. Ik ben 5 kilo aangekomen in deze korte periode. Ook w[lees meer...]as ik constant duizelig. Ik merkte er verder niet veel van. Sliep alsnog slecht en mijn gedachtes waren nog steeds erg negatief en heftig. Mij heeft dit middel niet geholpen.
03-05-2019

Nozinan (levomepromazine)

Lorazepam kan u misch wel helpen, 2,5mg
02-05-2019

Seroquel (quetiapine)

Begonnen met Seroquel voor slapeloosheid door langdurig benzodiazepine gebruik. Slapen lukt gewoon niet, vooral inslapen groot probleem. Seroquel werkte vooral aan het begin heel goed alleen nu enkele maanden later begin ik echt nare bijwerkingen te krijgen. De volgende dag ben ik een leeghoofd, emotieloos, geen initiatief meer en gewoon een ongelukkig gevoel. Ik be[lees meer...]n totaal niet mezelf de dag na gebruik van Seroquel.
28-04-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik kon gewoon niks meer. Ik voelde me een zombie. Emotieloos. Opstaan was al moeilijk. Ik keek elke dag zo : ._. Ik voelde me gewoon dood vanbinnen en dat maakte me dan weer echt verschrikkelijk depressief. Zeker omdat ik ook erg aan het aankomen was en ik had op dat ook een eetstoornis. Erg vervelend allemaal. Ben blij dat ik dat spul niet meer gebruik. Snap ook nie[lees meer...]t waarom ze dat een kind van 16 ooit hebben gegeven. 1/10 raad het niemand aan. Verschrikkelijke psychiater had ik.
25-04-2019

Autisme

Ik slik dit vanwege de werking voor autisme (minder prikkels ervaren). Ik ben nu veel minder moe einde van de dag en ben niet meer bexig met alles nog in bed verwerken (wakker liggen). In lage dosis is het een goed medicijn
23-04-2019

Quetiapine (quetiapine)

Prima pil! Werkt bij slapeloosheid, angsten, depressie en nog veel meer. Had deze pil veel eerder moeten hebben. Werking is nu naar 5 jaar nog steeds optimaal.
19-04-2019

Zyprexa (olanzapine)
Stress

Ben altijd erg tevreden geweest. Kon weer met fatsoen slapen en dat werd tijd omdat ik psychische klachten kreeg door slapeloosheid. Bij effecten had ik nauwelijks. Wel wat gewicht aangekomen, maar was daar blij mee vanwege ongezond ondergewicht. Dit gebruik heb ik gecombineerd met krachttraining waardoor de suikers en vetten omgezet werd in spieren. Je kunt spreke[lees meer...]n van mini anabolen omdat mijn spieren ver boven gemiddeld ontwikkelden en mensen me zelfs vroegen hoe het kwam dat ik snel breed werd. Alleen nu sinds een paar weken heb ik in plaats van Teva een ander merk gekregen van de apotheek namelijk Sandoz Of ik ben gek, of er zijn verschillen. Kan iemand dat bevestigen?
18-04-2019

Bipolaire stoornis

in de jaren 90 van de vorige eeuw had ik een psychiater met wie ik wekelijks een gesprek van 50 minuten had én ik had geen medicijnen nodig maar na z'n vertrek naar een universitair ziekenhuis kreeg ik een andere psychiater die met me 5 minuten praatte maar me Seroquel én diazepam voorschreef en het maakte me niet beter ! Nu beklaag ik me dat ik niet m'n vorige psychiater [lees meer...]bezocht in het academisch ziekenhuis op 90 kilometer van m'n stad waar ik woon !
15-04-2019

Psychose

in 2011 t/m 2012 gebruikt voor pschychoses. sterkte 2000 mg. werkte bij mij totaal niet/ deed bij mij niks.
15-04-2019

Zyprexa (olanzapine)
Psychose

in 2011 gebruikt voor pschychose. 20MG in die tijds periode van 2011 t/m 2014 60 kilo aangekomen. Legt je gevoelsleven helemaal vlak en ook je gedachtes. voor een periode. Daarna tourette en adhd ontwikkeld. en ook neuromaligent symptoom spierverstijving/verkramping in mijn rug en schouders, en veranderd ook je stofwisseling
14-04-2019

Risperdal (risperidon)

Loop al 3 jaar met angst- en paniekklachten. Psychiater startte met Citolepram, maar dat werd gestopt omdat ik de werking te lang op zich liet wachten en ik veel alcohol dronk. Doorverwezen naar BoumanGGZ. Daar werd met dit middel gestart met dit middel "om de scherpe kantjes weg te werken". Ik hoopvol en gemotiveerd in december 2018 dit middel gaan slikken en ik zou er be[lees meer...]ter van gaan slapen, zei de arts van kliniek. Ik merkte er na 3 a weken helemaal niks van. Gelukkig krijg ik ook Diazepam voorgeschreven waar ik zeer over tevreden ben, maar je, dat werkt verslavend. Kortom als de Risperdal zou werken, had ik die pammetjes niet nodig. Voor de zoveelste keer weer teleurgesteld in SSRI's en anti-psychotisch medicatie. PURE FARMACEUTISCHE OPLICHTERIJ!! En ik ben ook 15-20 kg. aangekomen en moet grote kleding maten dragen.
10-04-2019

Seroquel (quetiapine)

Na mijn bevalling van eerste kind had ik direct last van slapeloosheid (niet vanwege de baby). Eerder had ik hier nooit last van gehad. In die tijd werkte ik veel. In eerste instantie waren het periodes. Een jaar na de bevalling nam de slapeloosheid toe, mede door stress op mijn werk. Ik lag nachten wakker en viel dan pas rond 6:00 in slaap. Ik ben in behandeling gegaan bi[lees meer...]j een psychotherapeut en zij vermoedde een combinatie van (laat ontdekte) postnatale depressie in combinatie met een burn-out. Door de weinige nachtrust kwam ik in een vicieuze cirkel terecht en lukte het niet om zonder medicatie te herstellen. Ik heb eerst een tijdje anti-depressiva geslikt maar dat werkte onvoldoende tegen de slapeloosheid. Vervolgens kreeg ik Soroquel voorgeschreven (25mg). Dit werkte voor mij eigenlijk direct. Ik slik het een uur voor slapen gaan. De volgende ochtend word ik wel suf wakker en is mijn gezichtsvermogen iets minder. Het duurt lang voordat ik helemaal wakker ben en ook heb ik soms het gevoel dat mijn geheugen iets minder goed functioneert (ook gedurende de dag). Al met al heeft het mij wel geholpen om uit de vicieuze cirkel te komen. Na anderhalf jaar slik ik nu 12,5 mg. Hopelijk lukt het om in de toekomst verder af te bouwen. Zelf ben ik geen voorstander van medicijnen slikken maar soms beland je op een punt dat het echt niet anders kan. Op dat punt heeft dit medicijn mij geholpen.
09-04-2019

Fluanxol (flupentixol)
Onrust

Ik gebruik dit medicijn nu drie jaar en ben erg tevreden ermee. Ik gebruik dit tegen onrust, piekeren, onzekerheid en angst. Deze zijn verdwenen met Fluanxol 0,5 mg. Ik ben weleens gestopt, maar dan komt de onrust meteen weer terug. Ik ben hier niet veel van aangekomen. Wel meer zin in eten. En mijn libido is iets minder geworden. Heb nog genoeg energie en ben gewoon [lees meer...]een meer chill mens met dit medicijn.
08-04-2019

Abilify (aripiprazol)
ADD

Het is opzich geen slecht medicijn. Je blijft er redelijk actief van. Het zorgt ervoor dat je minder binnenkrijgt en dat is best chill. Toch ga ik liever niet door met dit medicijn vanwege het afvlakken van je emoties. Het is geen medicijn waarmee je '' oud wil worden ''. Het werkt wel zeker beter dan Risperdal, omdat je nog meer zin hebt om dingen te ondernemen. Groe[lees meer...]tjes
07-04-2019

ADD

Dosering van 2,5 mg en daarboven i.c.m. BMI 30% veroorzaakt het trillingen in je lichaam, daarnaast is er sprake van mentale onrust. Wat ik als laatst genoemd heb, is zelfs bij 1 mg. Het medicijn veroorzaakt ook obsitatas en suikerziekte (bij een slecht eet patroon). Haldol, be like het geweldigste medicijn voor de oldskoolers.
07-04-2019

Dogmatil (sulpiride)
ADHD

Ja ik
06-04-2019

Xeplion (paliperidon)
Schizofrenie

Was vroeger in de war geraakt door drugs en alchol enz nu ik medicijnen gebruik blijf ik stabiel en ben ik niet meer pschotisch

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4618)
Anticonceptie - overig (3421)
Cholesterol (2702)
Depressie - antidepressiva overig (2499)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2136)
Pijn - morfine-achtigen (2041)
Pijn (1847)
Verslavingsziekten (1754)
ADHD - psychostimulantia (1711)
Bloeddruk - betablokkers (1552)
Maagzuur - protonpompremmers (1473)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1422)
Anticonceptie - eenfase (1268)
Angststoornissen (1057)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1038)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1018)
Depressie - antidepressiva TCA (962)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (899)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!