ISO 27001

ervaringen per categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

21-06-2017

Zyprexa (olanzapine)
Psychose

Hoi, Heb dit middel jarenlang geslikt. Heeft de eerste jaren goed gewerkt maar hoe zwaarder mijn depressies hoe minder het resultaat. Toen de oorzaken van mijn depressies waren opgelost heb ik nog lang doorgeslikt maar ik bleef psychotisch. Pas toen ik volledig had afgebouwd(in stappen van maanden van 7.5, 5.0 en uiteindelijk 2.5) verdween mijn psychotische gedrag volledi[lees meer...]g! Ik vermoed dat het ook tegengesteld kan werken omdat de werking herstel ook kan belemmeren. Het vertroebelt helder denken en daarmee dus ook verwerking. Van mijn behandelend psychiater mocht ik pas stoppen nadat ik eerst langdurig in therapie zou gaan bij haar verpleegkundigen maar dit bleek gewoon de vertering vanuit de medische wereld te zijn en uiteraard het broodnodige brood op de plank voor haar verpleegkundigen. Ik heb enorm veel ere-openers gehad sindsdien!!
19-06-2017

Psychose

Slik al sinds bijna tien jaar dit middel. Het is het beste anti psychoticum voor mij. Risperdal en Invega: teveel afgevlakt / wel goed gevoel maar geen gedachten meer. Abilify: lag vanaf dag 2 continu op bed: zeer nerveus en geen enkele zin om überhaupt iets te doen. Zyprexa: nooit aan begonnen wegens teveel gewichtstoename, veel meer als seroquel. Asenapine : ook geen zi[lees meer...]n meer om iets te doen. Volgens psychiater is seroquel geen dikmaker op zich. Dit is onjuist. Het maakt geen zak uit wat je ook probeert: sporten/ minder suiker of vet/ metabolisme verhogen. Ik probeer te minderen met dosis. Ben nu van 650 mg naar 600 mg ineens gegaan. Het is nog erger als stoppen met roken. Angst en hyperactief gevoel/ veel zweten overdag en in de nachten/ geen zin om iets te doen/ geen honger/ eerste uren van de nacht slapeloos/hoofdpijn/ spierpijn en schokken / dwanggedachten. Ik neem tegenwoordig alles voor slapengaan in, zodat de piek in de nacht ligt en dat je tien a twaalf uren later meest energiek bent. Je moet ook niet eerder op willen staan, want korter dan tien uur betekent zombie/ vreetaanvallen in nacht/super chagrijnig en totaal vervreemd van jezelf. Ik vroeg me af welke dosering je minimaal vind werken bij schizofrenie? Weet iemand dit uit eigen ervaring?
16-06-2017

Semap (penfluridol)
Psychose

Ik raad niemand antipsychotica aan. De bijwerkingen zijn te heftig. Je leidt geen normale leven meer. Probeer natuurlijke medicatie of therapieën, gesprekken met deskundigen en zoek iemand om mee te praten, wie je vertrouwd. Ik slaap regelmatig niet meer en als ik slaap, dan is het maar maximaal 1 uurtje. Slapen is erg belangrijk voor je lichaam, daardoor rust je lichaam u[lees meer...]it en krijg je weer energie. Doordat ik niet slaap, droom ik niet en dat vind ik heel erg. Ik ben van mening dat dromen je kunnen vertellen hoe ver je spiritueel ontwikkelt ben en ik merk dat dat achteruit gegaan is. Niemand heeft het recht om je spirituele ontwikkeling van je af te pakken , je welzijn en je gezondheid. Vroeg of laat wordt je er zelf mee geconfronteerd, als het niet in dit leven is dan wel in je volgende leven! Ik heb namelijk geen psychose.
15-06-2017

Risperdal (risperidon)
Autisme

13-06-2017

Cisordinol (zuclopentixol)
Psychose

Als je psychische klachten hebt of verward/psychose hebt, dan raad ik u aan om niet dit medicijn te gebruiken. Ik werd er niet beter van, maar zowel lichamelijk als geestelijk ging ik achteruit. Mijn leven was een hel. Ik kon niet genieten door de voortdurende bewegingsdrang, kon niet stil zitten, geen tv kijken, maar op bed liggen ging ook niet. Voortdurend maar rondjes l[lees meer...]open in mijn huis. En kwam ik meer dan 20 kilo aan, dus leuke kleren kon ik ook niet meer aan of vinden in de winkel. Begrijp niet dat zulke zware medicijnen bestaan, je hebt geen leven meer. Probeer met hulpverleners, deskundigen te praten in plaats van medicatie. Zorg dat je trainingen, therapieën en natuurlijke medicatie krijg. En praat met mensen die je vertrouwt. Zoek hulp zover dat mogelijk is. Het doet pijn als mensen je een verkeerde diagnose geven, ik ben van mening dat ik helemaal geen psychose had en nog steeds niet hebt. Overigens slaap ik maar een half tot drie kwartier per dag, regelmatig slaap ik ook niet. Dus dromen doe ik bijna niet en dat is voor mijn spirituele ontwikkeling belangrijk. Ik ben van mening dat dromen in het heden of toekomst iets kan vertellen over mijn leven en dat wil ik graag weten. Mijn spirituele ontwikkeling is door deze medicatie stop gezet en dat vind ik heel erg.
11-06-2017

Xeplion (paliperidon)
Psychose

Ik raad niemand xeplion aan. Kan ik niet normaal leven, werken, genieten en ontspannen. Mijn leven was een hel. Sowieso raad ik antipsychotica af. Praten, therapie werkt beter. Of eventueel natuurlijke medicijnen. Iedereen heeft recht om te slapen te werken en te genieten, daarvoor ben je hier op aarde. Maar dat werd mij niet gegund. Overigens ben ik van mening dat ik geen[lees meer...] psychose had, maar kreeg ik "straf "van iemand. Bijwerkingen: ernstige bewegingsdrang, ernstige slaapstoornis, overgevoelig voor stemmen en geluiden, kan bijna niks verdragen, onrust, droge mond, daardoor veel gaatjes in tanden, droge ogen, tranende ogen, zwaar overgewicht, moeilijk daglicht verdragen.
05-06-2017

01-06-2017

Risperdal (risperidon)

01-06-2017

Manisch-depressieve stoornis

Werd mij aangeboden om rustig te blijven. De retard versie hielp wel om goed te slapen, inname 21.00u, maar zorgde ook voor veel sufheid overdag. Daarom overgestapt naar de kortwerkende versie, die 7 uur werkt.
31-05-2017

Risperidon (risperidon)

Ik kreeg dit middel voorgeschreven tegen depressies met psychotische kenmerken en slik het nu zo'n 8 a 9 jaar. Het hielp behoorlijk goed tegen de psychoses en ook goed tegen somberheid en suicidaliteit. Maar ik ben blij dat ik nu kan overstappen op een ander middel (aripiprazol) want ik ben gigantisch aangekomen , altijd duf/suf/slaperig/moe ondanks dat ik heel veel slaa[lees meer...]p (en ook niet met minder slaap toekan door dit medicijn). Ook zijn mijn benen onrustig (acathisie).
31-05-2017

Xeplion (paliperidon)
Schizofrenie

Van de injectie merk je vrijwel niks en het is maar 1x per maand.
29-05-2017

Aripiprazol (aripiprazol)
Autisme

nadat risperdal bij mijn (toen 9, nu 10 jarige) dochter zorgde voor dwangstoornissen overgegaan op abilify/aripiprazol. Op advies psychiater om mijn dochter "meer leerbaar" maken. tot 5 mgr geen probleem. nadat de dosis op 7 mgr kwam werd mijn dochter fladderig vanuit het niets. bij verdere verhoging nam dit effect dusdanig toe dat ze er gek van werd. ik omschrijf het naar[lees meer...] anderen steeds als "medicatie geinduceerde gille de la tourette". enorme bewegingsdrang. ze kon zich niet meer concentreren, verloor haar wil om dingen te ondernemen en onthield weinig meer. vrijwel dagelijks escalatie door de drukte in haar hoofd met suicidale uitlatingen. afbouwen ging moeizaam. met iedere stap omlaag kortdurende (enkele dagen) verergering van klachten. we zitten nu op 5 mgr. het fladderige is weg. mijn dochter onderneemt weer activiteiten. echter zijn de psychotische aanvallen gebleven. nu net overleg gehad met de psychiater. ik wil zsm van dit middel af. dit middel heeft er in zekere zin voor gezorgd dat ik mijn dochter momenteel kwijt ben. hopen dat de laatste 5 mgr afbouwen ook die laatste klachten laat verdwijnen.
25-05-2017

Schizofrenie

Na plots 'stemmen' te horen een psychose gekregen en op advies van de psychiater quetiapine, inmiddels 800mg, en 2mg lorazepam gekregen echter werken deze medicijnen onvoldoende. In slaap komen gaat oke maar stemmen blijven en een geheugen verlies om U tegen te zeggen inmiddels. Ga over op Clozapine en hoop dat dat wel écht werkt.

Bipolaire stoornis

Ik heb op 38 j ontdekt dat ik een bipolaire stoornis type 2 heb. Daarvoor heb ik 3,5 j sipralexa 20mg genomen. Daarbij heel veel manie en diepe depressie episoden. Vorig jaar in mei gestart met Lambipol opgebouwd tot 200mg. Helaas kom ik niet meer uit mijn depressieve episoden, waarbij ik 2u per nacht sliep. Nu heb ik sinds kort quetiapine het generisch product van seroque[lees meer...]l. Dit moet ik opbouwen tot 300mg. Heeft hier iemand ervaring mee? Ik voel van mezelf dat ik me nog meer kwijt geraak, want hoe hoger de dosis, hoe minder gevoel ik heb. Bijwerkingen: droge mond, lichte druk op het hoofd, zware ledematen, dubbele tong.

Levomepromazine (levomepromazine)

Olanzapine (olanzapine)

Dit middel is voorgeschreven toen ik voor de tweede keer was opgenomen op een crisisafdeling. Ik was erg suïcidaal, op het obsessieve af. Met de olanzapine is dat obsessieve weggegaan en bleef ik ernstig depressief achter. Ik begon met 10 mg en heb de hele volgende dag geslapen. De verpleging halveerde de dosis. Toen ik daaraan gewend was, is er opgehoogd naar 10 en late[lees meer...]r naar 20 mg. De eerste paar weken ben ik minstens 6 kilo aangekomen. Daarna is de dosis op mijn verzoek verlaagd naar 15, omdat ik dit aankomen wel erg vond. De eerste paar dagen dat ik het slikte had ik ook erg last van trillen en klunzige bewegingen. Dat werd minder na een tijdje, maar vooral 's ochtends bleef ik daar erg last van houden (alles viel uit mijn handen, ik morste en sneed mezelf in m'n vingers). Ik sliep de eerste tijd goed snachts, maar toen mijn depressie nog erger werd, werd ik vroeg wakker en kon dan niet meer slapen. Ik weet niet of dit met de olanzapine te maken had, waarschijnlijk niet. Bijwerkingen waar ik last van bleef houden waren het aankomen, moe zijn, afgevlakt, droge mond, verminderd reactievermogen en hartkloppingen. Het ergste was echter de vergeetachtigheid! De maanden dat ik olanzapine slikte ben ik nagenoeg volledig vergeten. Alleen als iemand me concreet herinnert aan een gebeurtenis kan ik dit met moeite weer terughalen. Zelfs nu ik het helemaal heb afgebouwd ben ik nog erg vergeetachtig, alhoewel ik denk dat dit nog een bijkomstigheid van mijn burn-out is. Die vergeetachtigheid is echter de reden dat ik niet snel meer olanzapine wil slikken, want het is zo bevreemdend dat je iets compleet bent vergeten. Ik heb overigens ook seroquel geslikt, maar daar ben ik na een paar dagen mee gestopt omdat ik ontzettend boos en agressief werd.
19-05-2017

Acemap (penfluridol)
Bipolaire stoornis

Na vermeende gesprekken en ervaringen in de astrale wereld te hebben beleefd en hier te horen gekregen dat ik psychotisch blijk te zijn, heb ik acemap gekregen om rustiger mijn weg te vervolgen in het leven. Ik wordt er in de eerste paar dagen afgevlakt van en ik slaap zeer veel door de hoge dosering. Dan na twee dagen ben ik weer "bij" en dan krijg ik mijn tweede doserin[lees meer...]g om weer apathisch te worden. Het geeft rust en je gedachten heb je niet zoveel meer...zeg maar dat je karakter er van veranderd...van een druk naar rustig persoon. Wel meer eetlust. Ik heb om een lagere dosering gevraagd en dat geeft minder bijwerkingen, zeggen ze. Ik hoop hiermee toch weer mijn 'gewone leven' op te kunnen pakken als huisvrouw/ moeder.
14-05-2017

Olanzapine (olanzapine)
Psychose

Ik heb eenmalig een heftige, redelijk langdurige, psychose gehad. Ik stond duidelijk niet in de realiteit, en er moest ingegrepen worden middels medicatie ( anti-psychotica ) Ik had ooit al eens eerder een rand-psychose gehad, en ben toen op Haldol gezet. Haldol is een klassiek antipsychoticum, bij mij was dit middel duidelijk erger dan de kwaal, en ik was simpelweg genood[lees meer...]zaakt hiermee te stoppen. Ik had ernstige bijwerkingen zoals intense innerlijke onrust en zeer hinderlijke bewegingsstoornissen. Tegen deze bewegingsstoornissen kan men dan weer bijvoorbeeld Akinaton ( een antiparkinsonmiddel inzetten ) maar ik dacht bij mezelf, zo blijf je bezig, dan maar een psychosegevoeligheid... Misschien niet zo verstandig bij nader inzien, want een psychose kwam een aantal jaren later inderdaad om de hoek kijken, maar Haldol was het gewoonweg niet voor mij. Na de laatste, eenmalige langdurige psychose, werd ik dus weer op een antipsychoticum gezet. Bij anti-psychotica is het altijd aftasten. Wat werkt wel wat werkt niet. Hoeveel bijwerkingen ervaart de client en doet het middel zijn stabiliserende werking. Hieruit kan men dus concluderen, en dit komt ook duidelijk in ervaringsverhalen naar voren, dat ieder mens verschillend reageert op een bepaald antipsychoticum, en dit is dus een kwestie van aftasten, zowel voor psychiater als client. Uiteindelijk ben ik op Zyprexa gezet ( merknaam ) dit is eigenlijk gewoon Olanzapine ( stofnaam ) en dit werkte uiteindelijk goed voor mij. Lichte emotionele vervlakking, maar dat was te doen. Een terugkeren tot de realiteit ( in geestelijke zin ) en dat was uiteindelijk natuurlijk het doel. Enige nadeel / bijwerking: Ik kwam vele kilo's aan in korte tijd. Zo'n 20 a 25. Dit is op de lange duur natuurlijk ook niet bevorderlijk voor het menselijk apparaat, en er is ook wetenschappelijk bewezen dat langdurig Zyprexa-gebruik een diabetes type 2 kan veroorzaken. Of het nu om verzekeringstechnische redenen ging, of omdat Zyprexa tijdelijk niet geleverd kon worden door de apotheek, weet ik niet meer zo goed. Maar ik was op den duur genoodzaakt een andere merknaam te gebruiken. Ik bleef echter hameren op olanzapine, deze stof werkte immers goed voor mij, en zo ben ik uiteindelijk bij Accord uitgekomen. Ik gebruik 5mg voor het slapengaan. Dit is een vrij lage dosering, maar houdt mij tot op de dag van vandaag psychosevrij. Bijwerkingen zijn miniem. Lichte vervlakking, maar dit is gunstig voor mij, omdat mijn emoties voorheen de neiging hadden alle kanten op te schieten. Liever een ietwat rechte lijn, dan hoge pieken en diepe dalen, zullen we maar zeggen. Ook ben ik inmiddels weer vele kilo's afgevallen. Dit komt door een verandering van eetpatroon, maar ook door dit middel volgens mij. Ik heb door ervaring geleerd dat mensen niet alleen verschillend reageren op dezelfde anti-psychotica. Men kan zelfs verschillend reageren op een bepaalde merknaam ( Zyprexa of Accord ) terwijl de stofnaam ( Olanzapine ) dezelfde is. Elk pilletje zit dus weer ietwat anders in elkaar.. Ik gebruik inmiddels al vele jaren Olanzapine van Accord, en ben er zeer tevreden over. Het houdt me immers stabiel zonder al te veel bijwerkingen.
12-05-2017

Seroquel (quetiapine)

hey, ik gebruik nu een tijdje seroquel en ik neem 2x per dag van 25mg in. In het begin toen ik het slikte gebruikte ik het voor slaapmedicatie omdat ik erg slecht sliep, maar doordat ik die medicatie innam sliep ik erg goed, maar ik merk nu, na een paar weken dat het niet meer helpt. Ik slaap heel slecht en soms lig ik nachten wakker. Nu heb ik het voor slaapmedicatie en a[lees meer...]ls ik overdag bijvoorbeeld paniek heb of erg onrustig ben. Mijn behandelaar zei dat ik ze eigenlijk niet mag innemen omdat ik te jong ben, maar ze heeft ze toch voorgeschreven omdat het mij de eerste nachten hielp, alleen nu helpt het mij niet meer en slaap ik niet goed. Het probleem is dat ik dit niet aan mijn behandelaar durf aan te geven, wat moet ik doen?
09-05-2017

Schizoaffectieve stoornis

Had eerst 2 x 300mg gewone afgifte. Moest elke kwartier plassen tot 4 uur na inname. Toen 2 x 300mg XR verlengde afgifte geprobeerd. Kon helemaal niet meer plassen en ben met spoed naar de huisartsenpost geweest. Bleek urine-retentie te zijn, een bijwerking van de Seroquel!! Wat een ellende!! Gelijk abrupt gestopt met de totale dagdosis van 600mg. Spoedconsult bij de ps[lees meer...]ychiater en nu met Clozapine begonnen. Tot op heden verdraag ik de Clozapine goed.
09-05-2017

Clozapine (clozapine)
Schizoaffectieve stoornis

Na vele antipsychotica te hebben gekregen, zowel klassieke middelen als Haldol, Orap, Dipiperon en a-typische middelen Risperdal, Abilify en Seroquel nu na 10 jaar zoeken en vechten naar acceptabele medicatie met 8 opnames waarvan 1 gedwongen opname met een IBS uiteindelijk samen met de psych besloten om op Clozapine over te stappen. Aanvankelijk was ik ontzettend bang [lees meer...]voor bijwerkingen, maar tot op heden verdraag ik dit middel goed. Geen bijwerkingen behalve een zeer sterkte (gewenste!!) kalmerende werking. Ik ben nog aan het opbouwen. Moet nu naar 50mg in de ochtend en 250mg in de avond. De eerste 18 weken moet ik bloedprikken en daarna elke maand zolang ik Clozapine blijf gebruiken. Maakt mij niet uit, ik heb het ervoor over!
02-05-2017

Psychose

Vanwege psychose (waanvoorstellingen) begonnen met Seroquel 50XR. Vrij snel, na 2 weken waren mn klachten verdwenen. Ik ben heel tevreden, wel snel moe en gewichtstoename en vermindering van libido.
02-05-2017

Priadel (lithium)
Bipolaire stoornis

Ik gebruik de priadel nu sinds sept. vorig jaar. Het heeft merkbaar effect op mijn stemming en de depressieve fases zijn nu bijna niet aanwezig. Ik heb wel moeite met de bijwerkingen. Sinds het gebruik ben ik meer dan 10 kilo aan gekomen, terwijl er aan mijn eetpatroon niets is veranderd, daarnaast trillende handen, soms wankel lopen, door het gebruik van de priadel is mij[lees meer...]n schildklier trager gaan werken, moeheid, kortademigheid, geen sexuele behoeftes en erectieproblemen. Door de trage schildklier ben ik hiervoor ook met medicatie begonnen, en daar maak ik me wel zorgen over. Mijn gemoedstoestand is nu stabiel maar mijn lichamelijke gestel is er duidelijk niet beter op geworden. Zit nu in tweestrijd hoe ik nu verder zal gaan.
27-04-2017

Abilify (aripiprazol)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Door de borderline heb ik enorm last van stemmingswisselingen en heb ik hele erge intrusies. Dit wilde ik laten verminderen door een combinatie van abilify en seroquel. na de wisseling werd ik alleen maar agressiever en had ik juist minder de controle over mijn woede en werd ik impulsiever. Door de abilify kon ik juist de prikkels niet meer filteren waardoor ik juist extre[lees meer...]em reageerde in plaats dat het minder werd. Daarnaast hielp het ook niet tegen de intrusies, die werden zelfs intensiever in plaats van minder. Toen ik over een eigen grens ben gegaan, ben ik er per direct mee gestopt.
22-04-2017

Dogmatil (sulpiride)
Psychose

Ik heb nu 10 jaar lang Zyprexa gebruikt in doses variërend van 2,5mg tot 12,5mg. De laatste 2 jaar zit ik op 12,5mg, na een nieuwe psychose toen ik naar 2,5 mg was afgebouwd. Mijn psychiater wees me erop dat andere anti-psychotica nuttiger kunnen zijn ivm een ander/minder bijwerkingen profiel. Ik wilde dit wel proberen, maar verwachtte een groot verschil in anti psychotis[lees meer...]che werking. Het bleek dat ik me daar voor niets zorgen over maakte. Ik heb geen enkel verschil gemerkt tussen Zyprexa 12,5mg en Dogmatil 300mg qua anti psychotische werking. Ik merkte niet dat ik associatiever werd, of instabieler. Het was net alsof ik gewoon Zyprexa gebruikte. Dat is wel een groot pluspunt en geeft moed om andere medicatie te testen. Bij het opbouwen van Dogmatil merkte ik gelijk 2 bijwerkingen: mijn maag deed pijn na inname van de tabletten, en dat bleef ook zo. Was wel licht, maar wel continu aanwezig. En belangrijker, ik merkte een extra demping t.o.v. Zyprexa. Een deel van mijn gedachten werd steeds meer gedempt, en dat was erg frustrerend. Het voegde ook niets toe, ik merkte gewoon dat ik moeilijker kon denken. Hoe hoger de dosis was, hoe sterker dit effect en op 400mg werd ik er vrij depri van. Ivm maagklachten toch terug gegaan naar 300, maar uiteindelijk besloten om naar Zyprexa terug te gaan en later een ander middel te gaan proberen. Tijdens mijn overstap terug naar Zyprexa, merkte ik 2 dingen op: ik verloor mijn focus en kreeg weer meer eetlust. Dat had ik tijdens gebruik van Dogmatil niet door, maar zonder Zyprexa was ik gefocuster tijdens mijn werk en na 2 weken Dogmatil zonder Zyprexa merkte ik ook op dat ik niet de hele dag door koekjes aan t eten was. Het teveel aan hongergevoel dat Zyprexa veroorzaakt werd niet door Dogmatil ook in stand gehouden. Dat was een erg prettige ontdekking: blijkbaar zijn niet alle anti-psychotica erg dikmakend. Ook duidelijk merkbaar bij Zyprexa is dat ik gelijk suf werd toen ik t weer deels begon te nemen. Dogmatil is dus een interessant middel, maar ik had toch net iets teveel last van de bijwerkingen. Ook het idee dat het prolactine gehalte door dit medicijn erg toeneemt waardoor seksuele problemen kunnen ontstaan (waar ik geen last van had maar goed) en bij vrouwen het kan resulteren in het stoppen van menstruatie, maakt dat ik het middel niet heel erg kan aanraden. Echter, het is wel erg goed om te beseffen dat er andere anti-psychotica zijn die qua anti-psychotische werking niet onder doen voor Zyprexa en dat een middel met een beter bijwerkingen profiel dus wel mogelijk is. Winst dus.
22-04-2017

Onrust

Dag allen, Graag wil ik mijn mening kenbaar maken. Mijn ervaring met dit medicijn is ronduit slecht. Ik slik behoorlijk wat medicatie en heb in het verleden ook diverse AP's geslikt, maar deze spant toch echt de kroon qua vervelende bijwerkingen. Ik ga ze niet opnoemen want dit zijn er gewoonweg te veel, maar hartklachten, ademhalingsproblematiek en incontinentie waren aan[lees meer...] de orde. Het middel twee weken vol kunnen houden, en had het idee gewoonweg als een zombie door het leven te gaan. Wanneer voor een Antipsychoticum gekozen moet worden, is mijn advies om eerst te kijken naar Abilify (aripiprazol) of Risperidon. Ieder mens reageert er anders op, maar dit paardenmiddel gun ik niemand.
19-04-2017

Seroquel (quetiapine)

Door de toename van honger en omdat t een paardenmiddel is ben ik zelf nu na jaren van 200 naar 25mg gegaan
17-04-2017

Bipolaire stoornis

Ik heb sindskort quetiapine retard voor m'n bipolaire stoornis en ik ben er erg tevreden over. Ik slaap beter (dat vooral), maar ben ook in een veel beter humeur, ben weer helder in 't koppie (weet beter te relativeren) en ben weer actief. maar kan mezelf tegelijkertijd wel inhouden om niet meteen tig dingen tegelijk te doen. Enige (lichte) bijwerking die ik ervaar, is da[lees meer...]t ik een iets drogere mond heb. Maar door iets meer water drinken en ook beter op de gebitsverzorging te letten heb ik daar geen last van. Blij dat ik eindelijk een medicijn heb die werkt.
16-04-2017

Fluanxol (flupentixol)
Psychose

Ik heb om mijn 18e een psychose gehad. Sinds mijn psychose gebruik ik fluanxol. Sinds dat ik fluanxol gebruik zijn mijn psychotische klachten weg. Maar er zijn een paar bijwerkingen die ik vreselijk vind. Ik ben heel erg moe en ik eet ook heel veel. Het hongergevoel knaagt aan me. Verder kan ik amper actief bewegen, ik ben heel de dag moe. Ik vind het niet normaal dat ik [lees meer...]als jong volwassene niet kan functioneren. Ik lijk wel een bejaarde. Natuurlijk wil ik niet terug naar de psychose, maar ik wil ook niet dat ik mijn hele leven liefst in mijn bed blijf liggen. Ik wil weer kunnen functioneren. In het begin hadden de pillen een positief effect op me: Ik had geen psychotische klachten meer.. ik had zelf vertrouwen, ik was sportief, maar hoe vaker ik de fluanxol neem hoe minder ze worden en hoe negatiever ik het leven bekijk. Ik hoop dat iemand dezelfde ervaring met mij kan delen.
13-04-2017

Risperidon (risperidon)
Psychose

Stemmen in mijn hoofd gehad door teveel joints, en stress. Nu na een jaar afgebouwd. Gestopt maar helaas weer stemmen terug maar in mindere mate. Nu weer opnieuw risperidon, fijn medicijn. Wel wat gewicht erbij maar liever dat als dan een wrak rondlopen met complotten, stemmen en dergelijke in mijn hoofd. Een aanrader.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3886)
Anticonceptie - overig (2970)
Cholesterol (2339)
Depressie - antidepressiva overig (2170)
Epilepsie (1962)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1769)
Pijn - morfine-achtigen (1677)
Pijn (1594)
ADHD - psychostimulantia (1497)
Verslavingsziekten (1447)
Maagzuur - protonpompremmers (1339)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1316)
Bloeddruk - betablokkers (1172)
Anticonceptie - eenfase (1088)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (900)
Migraine (859)
Angststoornissen (844)
Depressie - antidepressiva TCA (822)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (807)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!