ISO 27001

ervaringen per categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

19-01-2018

Psychische klachten

Soms beven of er niet bij met mijn gedachten
19-01-2018

Latuda (lurasidon)
Bipolaire stoornis

Eerst 18 Mg gebruikt een week lang en toen 37 Mg. Na een week was ik uit mijn depressie getrokken. Heel snel! Na 15 jaar lijk ik eindelijk het juiste medicijn te hebben gevonden. Ongelofelijk! Wel oppassen voor hypomanie. Wat drukke momenten gehad. In begin na gebruik erg slaperig en suf. Autorijden is niet aan te raden eerste dagen.
17-01-2018

Anatensol (flufenazine)
Afslanken - overgewicht

ik zou niemand Anatensol aanraden, je gaat eraan kapot. parkisonisme, spierstijfheid, linkerarm elleboog buigen was onmogelijk, star, verwarde spraak, leeg gevoel in het voorhoofd, minder spraakzaam, zombie-achtig
17-01-2018

Haldol (haloperidol)

NIet doen. steekpijnen in de nieren
15-01-2018

Latuda (lurasidon)

15-01-2018

Xeplion (paliperidon)
Psychose

Mijn libido is helemaal in gestort. Impotentie... Het werkt goed om psychose te voorkomen. Lusteloosheid veel in bed liggen ook kenmerk van terugval na psychose.
09-01-2018

Olanzapine (olanzapine)

Ik ben niet te spreken over dit medicijn. Ik kreeg het voorgeschreven door mijn psychiater en begon met 10mg. Dat is later verlaagd naar 7,5mg en nu ben ik er zelf gewoon sinds 2/3 maanden mee gestopt. De bijwerkingen waar ik het meest last van had waren een ontzettend droge mond, ik werd emotioneel gezien helemaal vlak en had juist totaal geen energie meer en ik kwam on[lees meer...]tzettend veel aan. Ik werd er zo gek van dat ik zoveel aankwam en dat was het niet waard. Ik heb mijn hele leven al moeite met mijn gewicht en dat dit medicijn mij binnen een paar maanden 20 kg deed aankomen vond ik het wel mooi geweest. Ik ben van de ene op de andere dag gestopt en had er geen moeite mee.
07-01-2018

Psychische klachten

Door dit medicijn zie ik de zon weer schijnen buiten, dus bevalt goed
06-01-2018

Seroquel (quetiapine)

ik kan het niet veel van meer herinneren ik was heel jong ik was op mijn 12 jaar opgenomen in de psygaterie ik was zeer agressief en depresief ik heb enorm veel stemmingwisseling en hegtenis stoornis ik heb de ziekte van borderline het is wel zeer effectief ik heb minder last van stemmingswisselingen MAAR HEEL MOE moe moe moe moe en zo kan het het blijven zeggen moe das h[lees meer...]et lastigste bijbewerking maar ik ben er ook enrom van bijgekomen 30 kilo
05-01-2018

Seroquel (quetiapine)

Een aantal maanden geleden ben ik wegens omstandigheden in een zware depressie gesukkeld waardoor ik naast heel donkere gedachten en angstgevoelens ook niet meer normaal kon slapen. Inslapen lukte meestal wel nog maar ik werd iedere nacht na een paar uur terug wakker en kon dan meestal niet meer in slaap raken waardoor ik doodmoe was tijdens de dag wat mijn depressie a[lees meer...]lleen nog maar erger maakte. Ik ben toen begonnen met het nemen van Seroxat voor de depressie en Trazolan om te kunnen slapen. Omdat de Trazolan niet genoeg werkte ben ik daarna op aangeven van een psychiater begonnen met het nemen van 25mg Seroquel voor het slapen gaan. Ik moet zeggen dat deze medicatie in mijn geval zeer goed werkt. Ik neem het zo'n anderhalf uur voor ik naar bed ga en het zorgt ervoor dat ik me rustig voel en moe word. Mijn slaap is aanzienlijk verbeterd; ik word nog wel eens wakker maar heb daarna geen moeite meer om terug in slaap te vallen. Ik slaap zonder probleem 8 tot 9 uur. Ik neem het middel niet elke nacht, alleen als ik het gevoel heb dat ik het nodig heb of als ik de volgende dag iets belangrijk moet doen waarvoor ik goed uitgerust wil zijn. Het is gelukkig niet zo dat ik op dagen dat ik het middel niet neem de hele nacht wakker lig. Ik kan dan wel slapen maar herval dan helaas in mijn slaapstoornis; wakker na een paar uur en meestal niet meer terug in slaap kunnen raken. Mijn bedoeling is om wanneer ik uit de depressie ben te stoppen met Seroquel en hopelijk terug normaal en natuurlijk te slapen. Ik ben wel wat verontrust over de vele negatieve dingen die ik lees over Seroquel, met name dat je er van bijkomt, dat je er diabetes van kan krijgen en dat het afgeraden wordt als slaapmiddel omdat er teveel risicovolle bijwerkingen zijn. Zelf ben ik er nog niet van bijgekomen, ik heb wel de gewoonte om mijn gewicht goed in de gaten te houden en ik let ook op wat ik eet. Moest ik merken dat ik er oncontroleerbaar van bijkwam zou ik een andere oplossing zoeken. Obees worden is voor mij niet aanvaardbaar en zou mij alleen nog maar depressiever maken denk ik.
03-01-2018

Stemmingswisselingen

Gebruik het voor stemmingswisseling/onrust een lage dosis voor het slapen gaan. Ik heb nog nooit zo vast geslapen als de laatste tijd. Heb nauwelijks bijwerkingen. Ben overdag wat rustiger geworden waarschijnlijk grotendeels veroorzaakt door goed slapen, denk ik. Smorgens heb ik wat opstart problemen maar dat vind ik niet erg. Ik ben iemand met altijd erg (te) veel [lees meer...] energie vooral in mijn hoofd.
02-01-2018

Semap (penfluridol)
Psychose

ik slik dit middel nu al enige tijd,en om de zoveel tijd viel een smerige smaak in de mond me op. door goed op te letten kwam ik er al snel achter dat deze smaak van het middel afkomstig was. niet erg fijn om daar de hele dag mee rond te lopen,de mond spoelen of tanden te poetsen blijkt niet te werken. ook blijf ik er bij dat mijn gedachten niet beïnvloed kunnen worden [lees meer...]door deze pillen,want een pil veranderd mijn mening niet. tegen een psychose werkt slapen nog steeds het best,simpel weg door het resetten van de gedachten,er is geen beter medicijn dan dat. ook ben ik van mening dat het niet uitmaakt of je ze neemt of niet,het is een preventie middel door het dopamine niveau laag te houden zijn de psychoses minder heftig...maar beleven zal je ze alsnog.
29-12-2017

Autisme

Doordat mijn zorgverzekering vanaf 2017 geen aripiprazol (ik gebruikte 3 mg) meer vergoedde, moest er worden gezocht naar een alternatief. Ik reageer behoorlijk heftig op nieuwe medicatie. Eind 2016 hebben we geprobeerd aripiprazol af te bouwen, maar (mede door stress) kon ik in de afbouw periode 2 weken niet meer praten. Vervolgens weer begonnen met slikken. In januar[lees meer...]i ben ik over gegaan op Risperidon (0,25mg) en stond onder strenge toezicht, door mijn reacties op medicatie. Ik heb werkelijk waar geen seconde last gehad van de overgang. Naar mijn weten heb ik ook geen storende bijwerkingen gehad, op extreem aankomen na. In een driekwart jaar tijd ben ik 25 kg aangekomen. Verder geen last ergens van gehad. Nu ben ik een week zonder medicatie en is te kort om te oordelen over bijwerkingen van afbouwen, tot nu toe nergens last van.
26-12-2017

Fluanxol (flupentixol)
Psychose

5 jaar lang abilify and lorazepam gebruikt om nieuwe psychotische episodes te voorkomen. Van boven genoemde medicijnen had ik veel bijwerkingen. Daardoor stopte ik met mijn medicatie omdat ik ze beu was, en ging het weer mis. Vorig jaar na mijn derde episode toch maar Fluanxol in depot (spuit) vorm geprobeerd, in mijn been. 20 mg/ per 2 weken. De positieve symptonen waren[lees meer...] bijna allemaal weg na eerste gebruik. Dus werkt goed om psychotische klachten te verhelpen. Plus ik heb veel meer energie en sta steviger in mn schoenen. Bijwerkingen: ik heb niet zo'n honger gevoel meer, dus ben afgevallen. Verder energie te over. En de eerste & laatste paar dagen na & voor het depot slaap ik slechter
26-12-2017

Haloperidol (haloperidol)
Psychose

Ik kreeg het medicijn voorgeschreven tegen psychose (wanen). In het begin nam het de psychose weg. Ik kan het 's avonds in, zodat ik niet te bedwelmd zou raken overdag. Tegen de middag raakte ik telkens ontzettend vermoeid. Na een paar weken het middel gebruikt te hebben nam het al mijn zin in het leven weg. Ik was traag, had nergens energie voor, mijn gevoel was afwezig, [lees meer...]ik voelde mij leeg en staarde enkel nog voor mij uit. Prima om iemand tegen zichzelf te beschermen, maar je functioneert niet meer, het slaat je compleet lam.
13-12-2017

Solian (amisulpride)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik heb volgende vraag gekregen: Hallo, ik heb een vraag. Voordat u begon aan Solian/Amisulpride heeft u toen andere medicatie gebruikt? Werkten ze niet en bent u daarom overgegaan naar Solian? En heeft u Clozapine gebruikt? Hoe reageerde u hier op? En hoe bent u aan de behandeling met Solian begonnen? Want ik heb begrepen dat het bij gewone apotheken niet verkrijgbaar is. [lees meer...]Dus, hoe wordt dit aan u voorgeschreven en hoe krijgt u Solian in handen? Ik zou het heel fijn vinden als u op me zou reageren. Alvast bedankt! Mijn antwoord: Ik heb voor ik Solian nam Seroquel, Risperdal, Invega en Abilify geprobeerd, maar die hadden allemaal veel bijwerkingen en waren minder effectief. Clozapine heb ik nooit gebruikt. Het is wel verkrijgbaar via de apotheek op voorschrift van de dokter. Hopelijk beantwoord dit uw vraag.
09-12-2017

Bipolaire stoornis

Het heeft mij echt gestabiliseerd. Ik ben hier enorm blij mee. De bijwerking dat je nieren kapot kunnen gaan is natuurlijk heel erg. Maar leven met bijna ieder jaar een opname in de psychiatrie is ook heel erg.
06-12-2017

Manisch-depressieve stoornis

goede steun om wat evenwichtiger in het leven te staan.
05-12-2017

Bipolaire stoornis

In 2012 ben ik opgenomen geweest vanwege een Bipolaire & Borderline stoornis. Na een lang traject in mijn jeugd die nergens toe ging. Ik ben zo blij dat ik Seroquel 600 mg slik en 800 mg Lithium. Op school kon ik mij nooit concentreren en heb dus meerdere opleidingen niet afgemaakt. Gelukkig heb ik een super lieve verloofde die mij in dit hele proces gesteund heeft[lees meer...], ik ben zo super blij met hem. Was echt een verschrikkelijke periode. Nu ben ik weer begonnen met een opleiding die ik super leuk vind en ook zeker ga afmaken.(...). Dit zijn mijn bijwerkingen: Ik ben 30 kg aangekomen in 3 maanden tijd. ( Mocht helaas niet sporten als er minder dan 3 personen mee gingen in de kliniek ). Ik had met de pil een menstruatie stoornis dat is opgelost sinds ik weer een spiraaltje heb. Verder zijn er eigenlijk alleen maar positieve veranderingen: Ik kan me weer concentreren. Heb nauwelijks last van mijn stoornissen, ook door goede therapie. Ik heb mijn eigen leven weer onder controle. (Mij medicijn.nl : privé gegevens verwijderd)
25-11-2017

Hypomanie

Ik gebruik sinds 5 jaar lithium in de vorm van Priadel. Dit heeft mijn leven in positieve zin om gedraaid. Maar..... sinds kort heeft de fabrikant (Sanofi) de strip aangepast. Voorheen een doorzichtige strip, zilveren achterkant. Nu een witte strip met grijze achterkant. Zoals.... paracetamol. Helaas heb ik zo een keer een dosis verward en zit in nu flink te balen. Ontz[lees meer...]ettend onrustig enprobeer mijzelf rustig te houden met het idee dathet met een paar dagen beter zal gaan. Naast de verwarring is het witte plastic van slechte kwaliteit. Scheurt snel.. Ik hoop op een snelle terugkeer van de oude verpakking!
21-11-2017

Acemap (penfluridol)
Psychose

Je lichaam moet aan dit medicijn wennen, het begin is heel vervelend na enkele jaren gaat het steeds beter. Het is effectief want het bepaald je geest bij de werkelijkheid. Angsten kunnen optreden, daar moet je dan mee leren omgaan en die overwinnen. 1 keer per week een tablet is niet vaak, met de bijwerkingen ben je wel 2 dagen bezig. na 6 uur na inname wordt je moe en na[lees meer...] 24 uur na inname treden waarneming-storingen op, te verhelpen met akineton. Dit middel neem je dan op de dag na inname. Het helpt niet tegen stemmen maar kan je wel in balans brengen, je eigen levensstijl doet er ook veel toe.
20-11-2017

Bipolaire stoornis

Ook dit middel heeft mij niet geholpen. Rusteloosheid, soort " jeuk " , gek gevoel in mijn lichaam, onrust. Niet stil kunnen blijven zitten. Gek werd ik ervan. Onhoudbaar . Kon niet meer werken en liep rondjes als een leeuw in een kooi in Artis. Na 10 dagen gestopt, het leek wel een allergische reactie. Achteraf zou ik willen zeggen, probeer er zelf uit te komen, want d[lees meer...]eze medicijnen maken je nog verdrietiger.
20-11-2017

Bipolaire stoornis

Ik kreeg dit middel voorgeschreven door mijn psychiater in een periode van liefdesverdriet, depressie en zeer grote onrust. Het middel hielp binnen 24 uur, maar werkelijk alles aan mijn karakter verdween, ik kan me nauwelijks meer herinneren hoe het was. Daarbij 25 kg aangekomen. Ik zou iedereen met klem willen adviseren toch te proberen om op eigen kracht door die heftig[lees meer...]e ellende heen te komen, want deze medicijnen zijn geen oplossing, slechts een extra probleem/drama.
17-11-2017

Quetiapine (quetiapine)

Dat is wel minder geworden.
17-11-2017

Priadel (lithium)
Stemmingswisselingen

Ik voel me zo afgevlakt dat ik mijzelf niet meer herken. Duf, depressief. Ik gebruik het voor agressie en hyperactief gedrag. Helpt tegen de impulsiviteit maar ik voel me opgesloten. Ben namelijk nog wel boos van binnen. Voelt niet fijn.
14-11-2017

Abilify (aripiprazol)
Bipolaire stoornis

effect verschilt van dag tot dag, bij manische f depressieve periodes niet aangewezen persoonlijk.
14-11-2017

ADHD

Van de risperidon ben ik inderdaad wel een beetje rustiger geworden en geconcentreerder. Ik ben van dit medicijn aangekomen mijn libido is verdwenen en ik heb me heel erg raar in mijn hoofd gevoeld en ik voelde me niet echt mezelf meer
13-11-2017

Risperdal (risperidon)

Gebruik het in de avond om minder prikkels mee te krijgen van wat er om me heen gebeurd, zodat ik beter slaap en dat mijn belevingen dempen, omdat ik minder goed oplet door dit medicijn. Het dooft me zicht en hersenen voor even, zodat ik soms gelukkig door risperdal in een keer vertrokken ben, maar helaas maar voor een paar uur. Ik schiet steeds midden in de nacht wakker [lees meer...]in complete angst. Overdag krijg ik heftige beelden voor me te zien door mijn trauma's. Waarschijnlijk heeft dit medicijn mijn trauma's allemaal weer naar boven gekregen en lijkt het toch echt dat er nu weer heftige dingen gebeuren bij mij en mijn apparaten, stalkers ik zit al een tijdje in een overlevingstoestand. Dit medicijn heeft alles verergert bij mij helaas. Maar dit is alleen bij mij. Ieder mens heeft andere effecten, bij de ene werkt dit niet en bij de ander wel. Het is gewoon uitproberen denk ik, maar wel eerst goed informatie opzoeken en vragen b.v wetenschappelijke onderzoeken op google intypen, en een paar vergelijken met elkaar dat is het beste voor dat je met een medicijn gaat beginnen! Het gaat om je lichaam en hersenen, dat is je hele gezondheid en is het aller belangrijkste! Slik aub niet zomaar iets en niet teveel door elkaar. Ik spreek uit ervaring. En weet erg goed nu wat wel goed is en wat nu, met sommige dingen ben ik de psychiater een stapje voor en help ik hun weer. Maar ik ben eigenIijk tegen de medicatie! Medicatie kan iets dempen/afvlakken en daarna het probleem veel heftiger terug laten komen!Het werkt voor even. Maar als je denkt over een lange termijn of leven ga je of gaan er wat dingen van je hard achteruit. En ging het beter toen je geen medicatie slikte. Mediteren enzo werkt denk ik veel beter. Ik wil alleen maar het beste voor iedereen! Hopelijk hebben jullie positieve effecten en weinig of geen bijwerkingen. Groetjes Marly
12-11-2017

Posttraumatische stress-stoornis

Heel wat geprobeerd inmiddels zonder ook maar enig resultaat of effect. Extreem hoge dosis van diverse medicatie uitgetest en niets lijkt effect te hebben: Depakine 3000mg + Lamatrogine 100Mg. Oxazepam 400mg + slaap medicatie en allen geen enkel effect of ook maar een merkbaar iets. Eerste 50mg op de avond genomen en twee uur later van de wereld af. Slapen als een roo[lees meer...]sje mits ik ze tijdig inneem voordat ik over mijn slaap heen ga. Angst valt weg overdag en geen heftige dromen meer. Minder flashbacks aan de gebeurtenis en durf makkelijker de straat op. Zelfs invloed op mijn autisme en epilepsie. De bijwerkingen zijn voor mij vrij stevig zoals het niet meer kunnen verdragen van licht (met een zonnebril op in het donker tv kijken terwijl de achtergrond licht op minimaal staat) en na 16 uur een vreselijke afkick van de medicatie dat het uitwerkt (sterke angst en misselijk gevoel met lichte hyperventilatie). Na heel veel medicatie en andere (iligzle) stoffen te hebben geprobeerd ben ik behoorlijk onder de indruk van deze medicatie in positieve zin.
06-11-2017

Zyprexa (olanzapine)
Posttraumatische stress-stoornis

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4103)
Anticonceptie - overig (3094)
Cholesterol (2459)
Depressie - antidepressiva overig (2258)
Epilepsie (2056)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1859)
Pijn - morfine-achtigen (1801)
Pijn (1686)
ADHD - psychostimulantia (1567)
Verslavingsziekten (1537)
Bloeddruk - betablokkers (1436)
Maagzuur - protonpompremmers (1395)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1369)
Anticonceptie - eenfase (1151)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (951)
Angststoornissen (918)
Depressie - antidepressiva TCA (867)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (842)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (809)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!