categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Haloperidol

11-01-2022 | Vrouw | 18
haloperidol
Neem her vanwege sociale fobie & straatvrees Helpt het daarmee ? Nee Maar wel veel meer rust in me hoofd ik denk minder na over wat kan gebeuren . Maal minder in mn hoofd Ook veel minder last van misselijkheid (door angst) Meeste mensen met veel bijwerkingen slikken een absurde hoge dosering zonder het optebouwen . Ik heb elke antidepressiva geprobeerd die der is en[lees meer...] haldol geeft me nog minder bijwerkingen dan antidepressivas. Ik heb soms een beetje last van algehele moe/luiheid en veel slijm in mn mond . Maar dats een kleine price to pay voor rust in je hoofd

Risperidon

06-01-2022 | Vrouw | 25
Psychische klachten
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen voor autisme en borderline. Dit was om de spanning voor triggers en overprikkeling wat te kunnen remmen. Ik begon met 0.25 en ben naar 0.5 mg gegaan daarna. Ik had nauwelijks nog libido bij 0.5 mg, bij 0.25 mg ging het wel beter. Ik ben toen ook terug gegaan naar die dosis. Ik heb ook na 2 maanden gebruik veel vaker last van aa[lees meer...]nhoudende hartkloppingen en ik heb ook veel last van spanning ( dwang, veel meer en heftigere meltdowns/paniek dan voorheen) . . Ik kan niet zeggen of het daardoor komt, maar voor mij werkt deze medicatie onvoldoende. -Ik heb nu ook sertraline gekregen en dat gebruik ik sinds een maand, dus later begonnen in combinatie met de Risperidone. Maar dat is voor een andere recensie.

Acemap

02-01-2022 | Man | 42
penfluridol
Psychose
Krijg bastend hoofdpijn en agressie buien van dit medicijn. sla me hoofd zowat kapot. Problemen zijn niet opgelost, maar erger geworden!

28-12-2021 | Vrouw | 60
Onrust
onrust angsten slaploosheid, met 1 of 2 tabletten sliep ik hele nacht door minstens 6 uur. paar weken terug kreeg ik ontzettend pijn in kuit ik wist door omstandigheden en ervaring met mijn moeder en vader vrijwel direct dat het hier trombose betrof. ik vrees dat ik trombose heb opgelopen door de seroquel ben er ook direct mee gestopt

Abilify

25-12-2021 | Vrouw | 22
Autisme
Ik slikte dit middel ivm overprikkeling. De prikkels werden wel gedempt, dit was heel fijn. Eerst moest ik het in de ochtend innemen, hier werd ik mega suf en misselijk van. Daarnaast ook veel last van mijn spieren. In overleg met de psychiater heb ik het ‘s avonds ingenomen. Dit werkte beter tegen de misselijkheid en het suffe gevoel. Ik sliep altijd oké en aan één stuk d[lees meer...]oor. Sinds ik het medicijn gebruik heb ik meermaals per week nachtmerries en word ik ook vaak ‘s nachts wakker. Daarnaast ben ik overdag heel erg onrustig en kan ik niet stilzitten. Ook het gevoel van leegte en suïcidale neigingen zijn versterkt. Ik ben nu gestopt en ik voel me weer een beetje mezelf. Dus om een lang verhaal kort te maken, voor de prikkels is dit medicijn top alleen de hoeveelheid bijwerkingen wat het met zich meebrengt weegt daar niet tegenop. Ik ben erg gevoelig voor medicatie door mijn ASS, vandaar de lage dosering.

12-12-2021 | Vrouw | 40
quetiapine
Ik neem al 10 j sero en heb indderdaad nachtblindheid en men zicht is verslecht heel veel zelfs. Wist niet dat dat door seroqeul kwam

Invega

11-12-2021 | Vrouw | 28
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik was bezig met euthanasie regelen toen ik dwanghulp kreeg en dit medicijn kreeg. Ik kreeg eerst 100mg en ervaarde naast de spastische beweging in me nek ook rusteloosheid verergering van het horen van stemmen en verwardheid. Ernstige slaapstoornis met slaapwandelen en slaapverlamming, trillend ooglid en wazig zien. De dosis was veel te hoog. In overleg heb ik kunnen rege[lees meer...]len 75mg te krijgen. Dit werkte beter de ergste bijwerkingen namen af, maar wel eens in de 3 weken inplaats van 4 weken, want ik ervaarde vererging van de klachten na de 3e week. Na maanden stopte mijn menstruatie. Me prolactine was gestegen waardoor er melk uit de tepels druppelde. Ik kreeg hier een lage dosering parlodel voor. Bewust laag omdat het de tegenover gestelde werking heeft van de paliperidon. Het allermooiste voordeel van de paliperidon is dat het mijn wanen weg nam. De stemmen in me hoofd tot zwijgen heeft gebracht en ik een normaal leven weer kon appakken. Ik werk nu al 4 maanden 32uur per week en ben daar best trots op. Voorheen ervaarde ik de klachten die passen bij schizofrenie en was bang dat ik shinzofrenie had. Ik mocht de medicatie in overleg meer afbouwen naar 50mg. Dit ging niet goed omdat ik daarnaast ook amfetamine gebruikte. Ik vroeg om de 75mg en stabiliseerde daarop. Ik ben gestopt met drugs en vroeg maanden later om weer te proberen af te bouwen. Dit keer ging het goed op 50mg zo goed dat ik maanden daarna naar 25mg mocht en nu helemaal gestopt ben met de medicatie en dat gaat nog steeds erg goed. Ik heb dit medicijn anderhalf jaar of bijna 2 jaar gehad. Ik leerde tijdens mijn genezing hoe het zo ver was gekomen dat ik stemmen hoorde. En zoals ik ze ben gaan horen heb ik ze ook stil kunnen krijgen. Het werden weer gedachtes en die gedachtes kwamen van mij. Alleen medicatie zou niet helpen als je niet bereid bent te genezen. Je moet zelf het meeste doen. Therapie is ook erg belangrijk alhoewel ik nog steeds op een wachtlijst sta voor traumatherapie. Maar ik heb inplaats daarvan het geluk getrroffen een perfecte partner tegen te komen die veel geduld en begrip en betrokkenheid toont in mijn herstelproces. Ik ben van iemand die een verslonst huis had de hele dag door wijn dronk om het dragelijk te maken en kluizenaar met dichtgeplakte ramen en gesloten gordijnen naar iemand met een schoon huis, strakke planning 32uur per week aan het werk en nog koken ook na het werk. Ik ben dankbaar dat dit medicijn er is. Het is wel belangrijk de juiste dosering te vinden.

Abilify

09-12-2021 | Man | 32
aripiprazol
abilify 10 mg werkt goed tegen wanen en emotie demping bij persoonlijkheidsstoornis, maar de bewegingsdrang is niet uit te houden, je hebt geen innerlijke rust meer, even op de bank tv kijken zit er niet meer in, sterker nog de hele dat door rondspoken door het huis omdat je niet stil kan staan, zitten of liggen, ik ga over op een andere die dit minder heeft, ben al 4 dage[lees meer...]n gestopt maar de bewegingsdrang is nog niet gaan liggen, bij langdurig gebruik kan het zelfs in mindere mate blijvend zijn.

Haldol

03-12-2021 | Man | 25
haloperidol
Schizofrenie
ik wou andere mensen de dood injagen en dingen in laten exploderen. 6 maanden haldol, seroxat en invega te nemen werden de gevoelens/ gedachten te verminderen. In van plaats van invega ben ik overgeschakeld naar xeplion. En nu na een jaar medicatie te nemen zijn mijn gedachten niet meer op de voorgrond aanwezig. Dus zeer positief over de medicatie. Ik nam in het begon 2[lees meer...]mg haldol en nu nog 0,5mg op regelmatige basis. invega 9 mg of 100 mg xeplion, nu 75 mg iedere maand seroxat 40 mg iedere dag

Lithiumcarbonaat

28-11-2021 | Man | 45
lithium
Bipolaire stoornis
Mijn persoonlijke ervaring is dat het leven een stuk beter wordt met deze stemmingsstabilisator en dat het bij mij de bijwerkingen waard is. Verder geeft deze site een vertekend beeld. Mensen die ontevreden zijn en/of iets te klagen hebben laten over het algemeen meer en sneller van zich horen dan tevreden mensen. Dit helpt niemand. Iedereen kan beter voor zichzelf besliss[lees meer...]en en zelf ervaren.

25-11-2021 | Vrouw | 34
quetiapine
Wie gebruikt nog dit medicijn ? Ik ben aan mijn linkse ook bijna volledig heel mij gezichtsveld kwijt zie enkel nog tunnel zicht andere ook is ook al aangetast . Ook ben ik volledig nachtblind al . De dokters van uza zeggen dit door seroqy komt. Heeft iemand dit hier nog last van ?

24-11-2021 | Vrouw | 68

23-11-2021 | Vrouw | 42

Risperdal

23-11-2021 | Vrouw | 35
Autisme
Ze hebben me ten onrechte de diagnose autisme gegeven op 16 jarige leeftijd, werd later ook weer ontkracht (ze wisten het niet zeker en hebben toen wel een diagnose gegeven om me een medicijn voor te kunnen schrijven.) mijn ‘klachten’ destijds zijn toe te schrijven aan een narcistische vader, zij hadden baat bij mijn diagnose en medicijnen. Zo kreeg ik de schuld van de en[lees meer...]orm giftige opvoeding waar ik in zat. Als meisje van 16 heb je geen idee wat je voorgeschreven krijgt! de eerste maanden sliep ik bijna overal, ik kon nauwelijks wakker blijven op school, thuis. Ik kwam in een rap tempo aan, op een gegeven moment woog ik 20 kg meer (en ik was altijd een licht meisje). Ik veranderde totaal, vrienden herkende me niet meer. 20 jaar lang heb ik het medicijn geslikt omdat ik er niet vanaf kwam. Dit was voornamelijk toe te schrijven aan de psychiaters en huisartsen, die niet mee wilde werken aan afbouwen. Ik kreeg alleen maar meer medicijnen erbij. Anti depressiva, etc etc. De risperdal bleven ze maar ophogen. Op een geven moment verdween mijn menstruatie voor jaren. Niemand wist wat er aan de hand was, ze zeiden dat het pcos was. achteraf bleek dat mijn prolactine verhoogd was door de risperdal. Uiteindelijk ben ik op eigen houtje gaan afbouwen, wat een hel!! Zwarte bladzijden in mijn leven!! Wat een extreme stress kwam daarbij kijken. Ik kan nog veel meer over deze 20 hel jaren met dit medicijnen vertellen maar dat wordt te veel. Wat ik wil zeggen: NEEM DIT MEDICIJN NOOIT VAN JE LEVEN!!!

Orap

22-11-2021 | Man | 52
pimozide
Psychose
Hevige pijnen in nek schouders en hoge rug. Neem orap nu 25 jaar. Na röntgenfoto MRI , pijnpoli etc. Blijkt het echt in het brein en centraal zenuwstelsel te zitten. Kan soms m’n bovenlichaam niet dragen. Wie herkent dit?

Fluanxol

20-11-2021 | Vrouw | 65
flupentixol
Ik ben opgenomen in psychiatrie in 2001 waar mij toen fluanxol en citalopram werd voorgeschreven. De laatste jaren ondervind ik meer en meer last van bijwerkingen. Ik ben nu,in overleg met de huisdokter, met flunxol gestopt na een aantal maanden van lagere dosis. Ik neem voorlopig nog citalopram.

13-11-2021 | Vrouw | 48
quetiapine
Dit middel werkt niet bij ophoging ervan.Dan komen er veel bijwerkingen bij zoals overmatig piekeren ,grote angstaanvallen,straatvrees zelfs.Als het eenmaal werkt dan lijkt het alsof ik nooit paniekklachten heb gehad en ik alles aankan.

Aripiprazol

11-11-2021 | Vrouw | 15
Autisme
na mijn slechte ervaring met voorgaande medicijnen mocht ik de allerlaagste dosis aripipirazol gaan slikken, maar ik merkte helemaal geen werking. Dosis verhoogd, nog steeds geen werking. Nouja, geen posititeve werking dan want ik werd wel enorm enorm misselijk waardoor ik bijna niks meer at of drank en mezelf er echt toe moest dwingen. ik had ook vaak last van dwanggedach[lees meer...]ten, of indringende gedachten die me ook belemmerden zoals rare ongepaste ideeen over mijn vrienden of ik geloofde dat mijn hele klas mee kon luisteren met mijn gedachten. Kon niet eens meer naar de supermarkt zonder 5 minuten bij het schap te staan om precies de goede zak pasta te pakken omdat mijn familie dan niet om zou komen in een auto-ongeluk. Toen ik stopte met de medicatie waren de bijwerkingen meteen weg.

Dipiperon

11-11-2021 | Vrouw | 15
pipamperon
Autisme
ik ben zelf heel gevoelig voor bijwerkingen, kreeg van alles zelfs op de allerlaagste dosis van risperidon en aripiprazol. Maar dipieron changed the game: ik voel me net zo goed als vroeger toen ik nog een kind was zonder zorgen: ik heb echt het gevoel dat ik terug ben. Ik heb ook geen enkele bijwerking!!! goede werking en geen bijwerkingen, in mijn ervaring de beste uitvi[lees meer...]nding sinds plakband :)

04-11-2021 | Man | 44
quetiapine
Ik gebruikte tot ongeveer 3 weken geleden Citalopram tegen depressie en angststoornissen. Dat werkte prima, maar ik had toch regelmatig last van paniekaanvallen. Die had ik voorheen al, maar het was juist de bedoeling dat het ergste wel zou verdwijnen door dit medicijn. Dus ik kreeg een nieuwe antidepressiva, genaamd Bupropion. Helaas kreeg ik hierdoor last van slapelooshe[lees meer...]id. 3 weken lang alleen maar naar het plafond liggen staren. En dat had een negatieve invloed op de antidepressiva. Eergisteren kreeg ik Quetiapine voorgeschreven en ik was meteen enthousiast. Ik had het alleen te vroeg ingenomen. Na het eten al. Dus ik was de hele avond eigenlijk heel moe. Toen ik op bed lag, was ik dan ook direct helemaal vertrokken en heb ik echt heerlijk geslapen. Wel heb ik het idee dat Quetiapine de Bupropion versterkt. Ik had door Bupropion al last van duizelingen maar sinds eergisteren zijn deze duizelingen alleen maar erger geworden. Even aankijken maar.

Aripiprazol

04-11-2021 | Man | 29
Psychose
Sinds ik dit medicijn gebruik heb ik last van verstopte darmen . Ik kan niet meer poepen. Ook heb ik veel hoofdpijn en moet ik kwijlen. Ik neem deze medicatie onder dwang.

03-11-2021 | Vrouw | 51
quetiapine
Ik kreeg dit medicijn tegen depressie. Het werkt wel, je voelt dat het beschermt. In het begin was ik er suf van, later was ik alleen suf bij het wakker worden. Ik had ook nare dromen. Nu heb ik afgebouwd van 200 naar 25 mg en voel ik me niet meer suf in de ochtend, nare dromen zijn ook minder. Het vervelendst vind ik de bijwerkingen met mijn haar, het werd totaal onhande[lees meer...]lbaar en ik kon er helemaal niets meer mee. Gaat nu beter nu ik aan het afbouwen ben al kan dat ook komen doordat ik een goede kapper heb gevonden die wist wat ze ermee aan moest. Of het komt door beide, afbouwen én de kapper, dat kan ook. Hopelijk komt de oude haarconditie terug als ik helemaal gestopt ben.

31-10-2021 | Vrouw | 30
quetiapine
Ik kreeg quetiapine omdat ik door mijn postnatale depressie en gespannenheid niet meer kon slapen. Het helpt mij om weer wat slaap te pakken (5-7 uur per nacht). Ik slik nu 75 mg hopelijk kan ik over wat weken afbouwen. Ik merk weinig van bijwerkingen behalve een droge mond en droge ogen, ik merk geen toegenomen eetlust.

Xeplion

27-10-2021 | Man | 35
Schizoaffectieve stoornis
Enorm veel zijeffecten, maakt je leven kapot, raad het aan nooit te nemen. Het duurt gemiddeld 9 maanden voordat het je lichaam uit is. duizenden negatieve recensies zijn online te vinden als je goed zoekt. Enorm schandalig dat dit legaal is en wordt toegepast door GGZ. Puur vergif... na de injectie kon ik niks anders dan op bed liggen met zware klachten zoals spierkrampen[lees meer...], spasmes, brandende hoofdpijn, incontinentie en nog veel meer klachten. Na de injectie is ook mijn persoonlijkheid weg, gedachtes, emoties... alles wat je mensen maakt is mij afgenomen door dit spul. Vergeet je geheugen/herinneringen en libido die worden uitgewist door xeplion. Dit spul nemen is de slechte keuze van mijn leven... of wat er nog van over is. Gevaarlijk Gevaarlijk Gevaarlijk het lijkt op iets wat ze in concentratie kampen of gulags geven. Als je een injectie hebt gehad zorg dan meteen voor advocaat of een groep van derden die jouw belangen verdedigen, ga niet zelf aan de slag als je ziek bent van de injectie. Het ergste zijn de constante zorgen dat dit permanent kan zijn want er zijn mensen die permanent ziek zijn van de injecties. Instanties moeten xeplion echt verbieden, ik hoop dat het van de markt gehaald wordt en de fabrikant wordt aangeklaagd.

27-10-2021 | Vrouw | 45
quetiapine
Door een burn-out is m’n zenuwstelsel helemaal over z’n toeren geraakt. Ik kreeg last van paniekaanvallen en enorme angst. Kon daardoor niet totaal meer slapen. Huisarts wilde liever geen benzo geven en stelde voor eerst quetiapine uit te proberen als slaapmiddel. Dat heeft mij heel goed geholpen. Op 50 mg sliep ik minstens 8 uur aan 1 stuk door. Wel de volgende ochtend la[lees meer...]st van enorme vermoeidheid/dufheid en wazig zien, maar dat trok in de loop van de dag bij. Heb dit middel 2 maanden gebruikt, daarna afgebouwd naar 25 mg. Dit afbouwen gaf zo’n 4 nachten slecht slapen en daarna ging het weer beter. Twee weken daarna helemaal gestopt (weer zo’n 4 nachten slecht geslapen) en sindsdien slaap ik weer prima zonder dit middel. Het heeft mij in deze periode zeker goed geholpen!

Priadel

25-10-2021 | Vrouw | 39
lithium
Stemmingswisselingen
Ik was opgenomen voor een ernstige psychose. Na 1 maand kreeg ik lithium omdat ik manisch bleef. Ik was zo gelukkig in de kliniek door mijn manie. Ik zag het als center Parks. Na het krijgen van lithium kwam ik weer in de realiteit. Het werkt tegen manie maar de bijwerkingen zijn ernstig van de medicatie. Veel plassen in de nacht, opstaan steeds. Veel haaruitval. Plus [lees meer...]depressie van de lithium.

Orap

23-10-2021 | Man | 29
pimozide
Ongeveer een jaar geleden begonnen met een zeer lage dosering Orap (0,5-1 mg) na een zeer instabiele periode met zelfs een randpsychose. Hoewel het mij zeer stabiel maakt, heeft het ook mijn creatieve vermogen en initiatief voor een groot gedeelte bij me weg gehaald. Zelfs depressieve en suicidale klachten van gekregen. Na overleg overgegaan op een stemmingstabilisator (La[lees meer...]motrigine). Hopen dat ik weer de magie terugkrijg in mijn leven!

Invega

22-10-2021 | Man | 35
Schizofrenie
Lees dit maar eerst voordat je de pillen of injecties neemt - ik raad beide niemand aan. Kreeg eerst een paar pillen en daarna een 150 mg injectie, vervolgens een 100 mg injectie en later nog een 75 mg injectie onder dwang. Als je je leven wilt kapotmaken moet je vooral deze injectie nemen als het verkeerd uitwerkt (wat het in de meeste gevallen doet) dan moet je 6 maand [lees meer...]tot een jaar wachten tot het is uitgewerkt ( meestal 9 maand). Zolang blijft het in je lichaam hangen. Hiervoor heb ik al meerdere middelen geprobeerd zoals haldol , seroquel, aripiprazol, olanzapine.....invega is bij verre het ergste middel Als je de injectie neemt wat gebeurd er dan ? Nou ik belande doodziek in bed en zakte geleidelijk weg in de diepste depressie... de meest duistere plek die je kan voorstellen. Je krijgt stijve spieren , hartproblemen, brandende hoofdpijn, slapeloosheid , anhedonie, vermoeidheid en een wastlijst andere zij-effecten inclusief geen gedachten, concentratieproblemen, geheugenproblemen, cognitieve problemen. Ik heb een hele maand 24/7 in bed gelegen en kon helemaal niks meer. De anhedonie is erg sterk dat wilt zeggen dat je nergens meer plezier in hebt tot op het punt van dat het verlammende depressie en neerslachtigheid teweegbrengt en als een zombie rondloopt. In dit geval is het middel erger dan de kwaal. Ik kan geen boek lezen, film kijken of douch nemen, alles is saai en kost enorm veel energie om te doen. Ondertussen na zoeken ben ik vele honderden mensen tegengekomen (vooral op bluelight forum ) met dezelfde problematiek. ik ben veel mensen tegengekomen waarbij het zelfs anderhalf jaar duurde voordat de effecten van een of twee injecties waren uitgewerkt , sommigen hadden zelfs permanent last van klachten zelfs na twee injecties. Er zijn zelfs mensen die maandenlang niks anders kunnen dan in bed liggen. Je kan er niks tegen doen want het blokeert dopamine en serotonine receptoren. niks werkt meer : caffeine, amphetamine, cannabis, pijnstillers zoals opiaten en andere drugs of medicijnen. Zelfs anti-depressiva worden geblokkeerd zelfs op de hoogste dosage. Ik loop constant rond zonder dopamine/serotonine in mijn lichaam... en dit waarschijnlijk voor een heel jaar. Ik kan er niet over uit dat de middel is goedgekeurd door de autoriteiten/gezondheidzorg / FDA . Het zou verboden worden. Laat je niet misleiden door een paar positieve recensies want als je op andere websites kijkt zie je dat 90% tot 95% van de recensies negatief zijn over invega. Die injecties zijn levensgevaarlijk. Ik heb het gevoel alsof ik een hersenbeschadiging heb opgelopen zo slecht ben ik er van achteruit gegaan... letterlijk met een paar prikken mijn leven en gezondheid kwijt... diep triest.

Risperidon

22-10-2021 | Man | 75
Onrust
Ik ben een jaar toxisch vergiftigt met dit vergift verder nu 75jr en op de wachtlijst Eutenasie OA tinitus opgelopen doofheid en bloedvaten in onderbenen en voeten In godsnaam slik dit niet Je woord depri Er zijn 1 miljoen mensen na gebruik vroegtijdig OVERLEDEN

Olanzapine

20-10-2021 | Vrouw | 25
olanzapine
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik heb 6 maanden 2.5 mg olanzapine dagelijks geslikt met als doel het stabiliseren van mijn stemming en het verminderen van angst en onrust. In het begin leek het middel goed te helpen, ik sliep langer door en ik voelde mij wat rustiger. Maar na een tijd werd ik sochtends steeds wakker met een heel naar depressief gevoel. Ook merkte ik dat ik steeds minder plezier uit ding[lees meer...]en haalde en dat ik in plaats van pieken en dalen alleen nog maar dalen ervaarde. Ik raad dit middel dan ook niet aan om voor deze klachten te nemen, aangezien het maar deels helpt en er heftige bijwerkingen kunnen ontstaan.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5568)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1120)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)