categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Cisordinol

25-02-2024 | Man | 48
zuclopentixol
Schizofrenie

erectiestoornis lusteloos verminderde zin in seks overgewicht slaperigheid

Ik gebuik cisordinol nu 10 jaar en het werkt goed tegen psychose of belevingen. Ik ben als de dood voor spuiten en nu een jaar injecties. Met emla pleister wel te doen. Eerder pillen 8 mg gehad en meteen overgewicht tot nu 25 kilo en geleidelijk meer problemen met seks gekregen. Slechte erectie en weinig zin. Ook last van geheugen en creativiteit.

24-02-2024 | Vrouw | 39

dorstig geheugenproblemen verhoogde eetlust

Ik gebruik dit middel weer 2 jaar, ivm stemmen horen omdat ik gestopt was met lithium. Werkt goed tegen stemmen, maar merk dat achterliggende gedachtepatronen ook invloed erop hebben. Het boek “leren omgaan met stemmen horen” is echt een eyeopener. Voor die 2 jaar heb ik het een paar jaar niet gebruikt, daarvoor ook een paar jaar in hogere dosering wat te lang zo is doorg[lees meer...]egaan: zombie. Nu ben ik aan het afbouwen, dat gaat goed. Ik wordt niet meer zo moe wakker, had wel een week last van ontrekkingsverschijnselen: heel erg moe. Seroquel vind ik op zich wel een fijn merk, bij deze ben ik wel het helderst in mijn hoofd; op woorden kunnen komen. Ik ben aan het afbouwen omdat ik vocht vasthoudt, droge mond heb vaak, zwaar ben en wat ik ook doe het gaat er niet af, slaperig wakker werd en niet zo helder in mijn hoofd ben: geheugen en concentratiestoornissen. Ik zou zeggen: na psychose toedienen en na poosje proberen af te bouwen tot waar kan of zelfs tot stoppen afbouwen. Mijn ervaring is: de bijwerkingen worden steeds erger.

19-02-2024 | Man | 35

verhoogde eetlust vermoeidheid

Door tijdens depressies soms zo goed als niet te kunnen slapen dit middel voorgeschreven gekregen, 1 tablet voor het slapen gaan. Zoals anderen benoemden levert het soms wat levendige dromen op wat voor mij geen probleem is. Daarnaast een verhoogde eetlust, maar ook dit ervaar ik niet als negatief aangezien ik teveel was afgevallen.

Abilify

19-02-2024 | Vrouw | 28
Stemmingswisselingen

problemen met visuele focus rusteloze benen handen trillen of trillen tijdens het rusten moeite met plassen

Slik voor stemmingswisselingen ivm migraines. Stemming gaat wel echt beter maar het suffe en onrustige ervan is erg storend, trad op wanneer ik van 5mg naar 7.5mg ging. Trillen en onrust was in het begin erger, klachten worden na een aantal weken gebruik wel wat minder.

Abilify

16-02-2024 | Vrouw | 40
Psychose

afwezig voelen energieverlies slapeloosheid buikkrampen vermoeidheid spierspasmen

Het is niet de eerste keer dat ik dit middel gebruik. Maar wat kan een situatie veranderen! De eerste keer dat ik dit middel gebruikte ging alles goed, toen was ik nog wel in gebruik van alcohol en drugs, en de laatste zorgde ook voor de psychoses! Deze gingen dankzij deze medicatie de eerste keer helemaal weg. Maar de 2e keer kreeg ik het medicijn voorgeschreven terwi[lees meer...]jl ik clean was van alle andere middelen, 7 weken! Wat een verschil! Braken, misselijk, tong bijten, spasme, geen nachtrust, veel speeksel, ongecontroleerde bewegingen, futloos enz enz. Ik heb 1 x 2,5 mg ingenomen, en nu 30 uur later nog steeds hetzelfde! Gelijk gestopt ermee. Wat is het verschil geweest de eerste keer had ik 1 mg in de avond en nu 2,5 mg in de ochtend! Nou ik kan je vertellen mijn voorkeur gaat echt uit naar de avond! Waarom heb ik dit medicijn genomen, ik heb ADD, wat prima samen gaat met uppers! In gebruik van cocaine en alcohol wat in het begin ook een upper is, was mijn add minder. In nuchtere toestand (clean) is de ADD vele malen erger. En ik had veel last van omgevingsgeluiden, en een lichte vorm van betrekkingswaanzin. Ik kan alles relativeren maar het kost zo ontzettend veel energie. Ik heb ook concerta 36 mg, prima voor mij. Helaas is aripiprasol geen passend medicijn meer voor mij. Ik probeer het nu met een verhoging van concerta 18mg om 15u. Hopelijk werkt dit.

15-02-2024 | Vrouw | 32
quetiapine
Ik gebruik nu sinds een jaar ongeveer 50 mg quetiapine als slaapmiddel. Ik neem het meestal 1,5 uur van te voren. Als ik heel moe ben dan neem ik ze iets later. Omdat het dan sneller werkt. Als ik heel gestresst en onrustig ben dan werkt het helaas wel minder. Dan neem ik soms nog een halve erbij. En een oxazepam. Maar over het algemeen werkt het heel goed en ik word smorg[lees meer...]ens normaal wakker. Aan het begin was ik suf smorgens maar dat heb ik al heel lang niet meer. Gedurende de dag voel ik me ook rustiger.

15-02-2024 | Vrouw | 38

overgewicht emotionele afvlakking

Ik heb bipolaire stoornis type 2. Ik gebruik al enkele jaren olanzapine, nu 10 mg. Het werkt heel goed voor mij tegen de hypomanieën. Zodra ik afbouw, krijg ik een nieuwe episode. Ik heb vrijwel alle bipo medicijnen uitgeprobeerd, maar olanzapine werkt het beste, samen met lithium. Wel 13 kg aangekomen. Het verandert je stofwisseling en je krijgt veel meer eetlust. Dit vin[lees meer...]d ik uiteraard heel vervelend. Daarom heb ik nu metformine gekregen om de eetlust te remmen.

03-02-2024 | Vrouw | 25
Overspannen/burn-out
Door mijn burn-out kon ik 3 a 4 maanden geen slaap vatten. Ik bleef gespannen en zat ik een cirkel waar ik niet uit kwam. Eerst zolpidem geslikt en toen ik eindelijk via de psychiater quetiapine voorgeschreven gekregen. In het begin had mijn lichaam wat moeite ermee en sliep ik niet maar na 2 nachten sliep ik eindelijk weer. Wel nog gebroken maar ik maak nachten van 8-9 uu[lees meer...]r!!! Echt geweldig. Mijn spanning in mijn lijf gaat eindelijk weg en heb het idee dat ik eindelijk vooruit kom. Ik ben hier zeker over te spreken en hoop het binnenkort weer helemaal zelf te kunnen doen maar voor nu hou ik het even hierbij!

22-01-2024 | Man | 17
Bipolaire stoornis
Onze zoon veranderde in een soort zombie en kwam 15 kg aan. Verder heeft het in onze ogen eigenlijk nauwelijks het gewenste effect gehad. Dit medicijn zou in mijn ogen onmiddelijk verboden moeten worden. Niet aan beginnen heeft de grote voorkeur.

21-01-2024 | Vrouw | 41
Psychische klachten
Ik heb PTSS en gebruik het nu om in te slapen. In de beginperiode moest ik het ook overdag innemen maar dat was in hoge nood. Helaas werd ik er erg slaperig van, al bij zeer lage dosering. En kon zo niet functioneren. I.c.m. therapie,hoef ik het nu alleen 's nachts te gebruiken. Ik ben heel blij met quetiapine. Het voelt veilig, alhoewel het in het begin flink wennen was[lees meer...] vanwege de effecten. Zoveel ontspanning was ik niet gewend en extreem moe. Lastig i.c.m. moederschap. Daarom ben ik nadat ik mentaal opklaarde,z.s.m. overgegaan naar gebruik voor alleen de nacht. Quetiapine helpt te stoppen met piekeren en lijkt flashbacks te dempen. Geen enkel ander middel heeft me zo kunnen helpen als dit middel. Het is wat mij betreft levensreddend geweest.

20-01-2024 | Vrouw | 36
Autisme
Vanwege een autismediagnose en overprikkeling slik ik quetiapine om mijn prikkelverwerking te voorspoedigen. Hierdoor kan ik beter functioneren en ben ik minder vaak moe.

17-01-2024 | Vrouw | 56
quetiapine
Ik heb ernstige depressie en een generale angststoornis . Ondertussen gediagnosticeerd ptss syndroom. Ik merk niks van de seroquel ik heb een hoge dosis 2x 150 mg tabletten p.dag daarnaast lexapro 30 mg p.dag en lithium 600 mg wat mijn emoties afzakt . En 4 mg diazepam p.dag. als er een trigger is helpt de medicatie helemaal niks door extreme angst doordat ik getrig[lees meer...]gert ben en moet weer door een hel heen. Medicatie helpt dan niet.

Xeplion

15-01-2024 | Vrouw | 48
paliperidon
Bipolaire stoornis
Moet dit produkt gebruiken tegen mijn wil , ben helemaal niet tevreden ervan , zie der geen positieve dingen van

Lithiumcarbonaat

10-01-2024 | Vrouw | 51
lithium
Schizoaffectieve stoornis
Ik stap over van Lithiumcarbonaat naar Seroquel vanwege verslechtering nierfunctie. Omdat de seroquel goed aanslaat gaat de afbouw van de lithium ook aardig snel (totaal zo'n 8 weken bij lithiumgebruik van 600mg dagelijks). Al met al gaat het heel goed, maar dat is natuurlijk verschillend van persoon tot persoon. Ik had er liever eerder bij willen zijn, toen m'n nierfunc[lees meer...]tie nog boven de 50% was ofzo. Nu 35% maar ik heb hoop op stagnatie van de achteruitgang. Ik heb nu ook bloeddrukmedicatie, omdat hoge bloeddruk ook niet goed is voor je nieren. Plus let op natrium en kalium in voeding.

10-01-2024 | Vrouw | 51
Schizoaffectieve stoornis
Omdat na 23 jaar m'n nieren lijden onder de lithium, nu aan het afbouwen en vervangen door Seroquel. Heel blij mee! Ik bouw geleidelijk af en neem geleidelijk meer Seroquel. Ik denk te eindigen met 400mg langwerkende seroquel en dus 0,0 lithium. FIJN :)

Acemap

09-01-2024 | Man | 68
penfluridol
krijg het niet van arts maar wil het graag proberen. /////////RED mijn medicijn.nl: Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een [lees meer...]geregistreerde apotheek. Wij herinneren u eraan dat wij volgens onze richtlijnen het ruilen of kopen van medicijnen niet faciliteren. De wet verbiedt ons dit te doen. Aan de andere kant geven wij geen persoonlijke gegevens door, wat de reden ook is, alles wordt geanonimiseerd.////

05-01-2024 | Vrouw | 32
Onrust
Gebruik dit medicijn al 8 jaar om te kunnen slapen. Werkt goed voor mij. Ik wil wel afbouwen over een tijdje.

Xeplion

05-01-2024 | Man | 48
paliperidon
Ik ben nooit psychotisch geweest of psychofreen maar moet dit middel tegen mijn wil innemen ondanks de zeer ernstige bijwerkingen. Het is zeer schandalig dat men het DSM boek gebruikt om mensen ziek te kunnen verklaren want het DSM boek is niet tot stand gekomen na gedegen wetenschappelijk onderzoek maar na consensus en stemmen afgeven door psychiaters onderling. Chemische[lees meer...] onbalans is nog nooit bij iemand aangetoond wat het zo maakt dat de middelen die daar tegen zouden helpen logischer wijs kwakzalverij zijn. Er vinden ernstige mensenrechtenschendingen plaats binnen de psychiatrie maar niemand doet er wat aan van de overheid. Wat er werkelijk gebeurd is te walgelijk voor woorden. ////RED mijnmedicijn.nl: Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. /////

Solian

04-01-2024 | Man | 39
amisulpride
Psychose
Die solian kreeg ik 2 keer 400 Mg per dag. Is dus 800 Mg per dag. Maar de psychiater heeft de dosis gehalveerd naar ene keer 400 Mg per dag. Amisulpride heeft geen effect bij mij om de psychose te dempen . Voor mij is dit gewoon waardeloos. Geen nut om dit te pakken voor mij. Dit geeft mij alleen de hele dag bewegingsdrang om de gangen continu af te wandelen. Dit is gewoon[lees meer...] een witte tablet met heel bittere smaak om meteen iets zoets te drinken. Solian tabletten smelten heel snel in water oplossend. Dus kan ik het ook opdrinken met suiker of koffie. In mijn geval heb ik helemaal geen solian nodig volgens de psychiater. Psychiater begrijpt niet waarom ik solian nam. Psychiater had ondervonden dat solian niet geschikt is voor mij. Maar wel quetiapine 800 Mg met verlengde afgifte per overdag. Maar mijn psychiater wilt zelfs de quetiapine ombouwen vanwege de slechte effect tegen psychose zoals achterdochtig of argwaan zijn. En dat quetiapine bij mij niet meer werkt in hoge dosis omdat ik dit al meer dan 20 jaar neem in hoge dosis.

29-12-2023 | Vrouw | 35
quetiapine
Quetiapine werd voorgeschreven wegens een bijwerking van een SNRI, die mijn slaap en dromen ernstig beïnvloedde. Quetiapine werkte super goed tegen deze bijwerking. Vanaf het begin trad er wel serieuze slaperigheid op, waardoor de dosis is bijgesteld naar 3mg per dag. (1/4 pil van 12,5mg). Echter kwam naast de slaperigheid, na ongeveer een maand, steeds meer vermoeidheid [lees meer...]en uitputting optreden die leidde tot chronische vermoeidheid. Dermate heftig dat het leidde tot arbeidsongeschiktheid. Volgens artsen was er geen verband. Na 2 jaar gebruik op eigen iniatief gestopt, en binnen een maand kwam er sterke verbetering en is er na enkele maanden geen sprake meer van chronische vermoeidheid. Wat mij betreft is totaal onderschat hoe ernstig de bijwerkingen kunnen zijn. Dit woog absoluut niet op tegen de effectiviteit van het medicijn.

Cisordinol

29-12-2023 | Man | 33
zuclopentixol
Psychose
wat een slecht middel voor mij en ik lees voor velen. Het maakt depressief, geeft onrust, geheugen problemen, etc. onder dwang moet ik het in nemen en het voelt crimineel iemand zo te behandelen na een aantal psychotisch getinte momenten die iemand beleefd heeft; dit stelselmatig (volgends behandelaar levenslang) te moeten innemen. helpt totaal niet met het verwerken va[lees meer...]n de psychotische momenten die opzich al ingrijpend zijn, laat staan zo chemisch te worden afgemat.

21-12-2023 | Vrouw | 56

Aripiprazol

15-12-2023 | Vrouw | 42
Psychische klachten
nou het is echt slaapverwekkend overdag voel ik mij moe dat ik op de bank moet liggen en s avonds moet ik al om 20.30 gaan slapen tot 6.30

Lithiumcarbonaat

08-12-2023 | Man | 57
lithium
Clusterhoofdpijn
Ik wil ook graag mijn verhaal delen met jullie. Zoals elk van jullie heb ik ook al jaren last van Cluster hoofdpijn. Heb bijna alles geprobeerd, medicatie, injecties en zuurstof. Maar volledig was ik er nooit vanaf. De zuurstof maakte wel dat de CH na 15 a 20 minuten draaglijker was. Maar nu komt het. Wij hebben een tijdje terug een koppel leren kennen uit Nederland en het[lees meer...] ging over CH. Die vrouw wist meteen wat het was en over wat wij spraken. Haar neef had blijkbaar hetzelfde probleem en was er nu volledig vanaf. Heel nieuwsgierig was ik naar de naam van de medicatie. De naam van de medicatie is Priadel 400 mg en de belangrijkste stof die er in moet zitten is Lithium. Er zijn weinig dr die het voorschrijven voor CH omdat het eigenlijk een antidepressiva is maar op de bijsluiter staat dat het ook gebruikt wordt voor CH aanvallen te voorkomen. Ik neem nu 2 pillen per dag en vanaf de eerste pil heb ik geen enkele aanval meer gehad. En dat is nu al 3 weken zo. Ik hoop dat dit zo blijft en hopelijk kan ik hiermee iemand anders helpen.

29-11-2023 | Vrouw | 60
Psychische klachten
Recidiverende depressie, met in de avond een opleving. Geen moeite met inslapen wel met doorslapen, hier had ik eerst Lorazepam 2 mg voor maar die heeft de psychiater zonder afbouw weggehaald omdat ze volgens haar niets meer deden. Ipv rustig afbouwen gewoon weg. Daarvoor in de plaats kreeg ik 2x12.5 mg quetiapine. En tussen de middag werd de Lorazepam ook vervangen door q[lees meer...]uetiapine. Wat een rotzooi is dat, heb nog nooit zo vaak aan de dood gedacht morgen Psychiater zeggen dat ik het niet met wil.

21-11-2023 | Man | 24
Onrust
Ik pak Quetiapine Retard 200 mg al jaren voor het slapen en zonder dit medicijn geraak ik niet in slaap en kan ik gemakkelijk nachtje doordoen. Als een moeilijke slaper heeft dit mijn leven gered. Soms blijft de sufheid wat langer duren overdag maar dit is het waard.

17-11-2023 | Man | 40
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Opgelet voor sommige seroquel gebruikers. Ik heb seroquel met verlengde afgifte, ik ondervind na seroquel gebruik, geheugenstoornissen wat begint te lijken op alhzeimer, bewusteloosheidjes, dromerig vooruitstaren, gesloten mond, niet meer goed of duidelijk articuleren zoals brabbelen bij het uitleggen, droge mond en uitgedroogde slijmvliezen in mijn keel, moeilijk woorden [lees meer...]of zinnen kunnen combineren om uit te leggen, er ziek uitzien aan de hele gezicht zoals geelachtig huidsverkleuring. Seroquel maakt mij geflipter, zoals snelle hartslagen dus 112 bellen aan de lopende band, dronken rondwandelen met bewustzijnsverlies. Vallen, plotse bloeddrukval bij het opstaan. Dit medicijn heeft meer nadelen i.p.v voordelen. Jezus Christus!

Orap

16-11-2023 | Man | 46
pimozide
Schizofrenie
Ik had eerst clozapine dat mocht niet meer toen 2mg orap dat werd met 500% omhoog gedaan Nu een paar milligram eraf Voel me star in hoofd kan moeilijk mijn bed uitkomen impotentie. Jammer dat ik het slikken moet van de ggz want het haalt een hoop energie weg als je iets wilt doen en ondernemen

16-11-2023 | Vrouw | 48
Bipolaire stoornis
Inmiddels ben ik van 2,5 mg per dag naar 1,25 mg per dag overgestapt. Ik snijd de pilletjes doormidden met een scherp keukenmes, dat gaat steeds gelijkmatiger. Ik had de eerste week ontwenningsverschijnselen maar ben nu stabiel. Mensen met slaapproblemen zou ik de medicatie wel aanraden. Ikzelf ben er na 10 jaar zonder enige episode wel klaar mee. Mijn thuisfront, werk e[lees meer...]n huisarts steunen mijn wens om helemaal te stoppen. Het advies is om de 1,25 mg straks niet nog meer te verdelen maar in een keer terug te gaan naar 0.

Haldol

14-11-2023 | Man | 33
haloperidol
Psychose
Na heel veel aangekomen door olanzapine ben ik sinds kort over gestapt op haldol 3 keer daags 1 mg. Ik heb in het verleden ook haldol gehad. Ik ben zeer tevreden ondanks de bijwerkingen zoals vermoeidheid en onrustige benen. Ik zag allemaal dingen die er niet waren en extreem achterdochtig. Door de haldol heb ik hier door meer rust.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6311)
Anticonceptie - overig (4470)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3104)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2530)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2299)
Pijn (2252)
Bloeddruk - betablokkers (1915)
Maagzuur - protonpompremmers (1778)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1702)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1662)
Anticonceptie - eenfase (1586)
Angststoornissen (1569)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1444)
Antibiotica - urineweginfectie (1266)
Depressie - antidepressiva TCA (1227)