categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Fluanxol

29-11-2020 | Vrouw | 52
flupentixol
Bipolaire stoornis
Dit medicijn is puur gif

Dogmatil

29-11-2020 | Vrouw | 55
sulpiride
daar mijn vraag ik neem ze nu een maand sulpiride maar kan dat je aders zeer doen mijn polsen zo zeer doen nu stilletjes afbouwen ik heb maar 25mg genomen. gestopt

Lithiumcarbonaat

29-11-2020 | Man | 53
lithium
Ik gebruik het middel a 40 j met hoogtes en laagtes', impotentie, geheugenverlies, schildklier vermindering No

Fluanxol

25-11-2020 | Vrouw | 38
flupentixol
Schizofrenie
Allerlei medicijnen aripripazol syprexa risperdal haldol dit medicijn is ook lastig heb lorazepam nodig om rust te ervaren.

Risperdal

23-11-2020 | Vrouw | 20

21-11-2020 | Vrouw | 22
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Risperidon

17-11-2020 | Man | 11
Autisme
Onze zoon gebruikt het ivm psychoses, gewelddadige aanvallen naar zichzelf en anderen, depri en nog meer. Hij heeft o.a Autisme en Adhd. Deze medicatie heel lang uitgesteld maar toch mee moeten beginnen omdat hij steeds meer psychotische aanvallen kreeg. Hij voelt zich een stuk beter, verwond zichzelf niet meer en heeft bijna geen geweldige aanvallen meer. Het belangri[lees meer...]jkste is dat hij zich goed voelt en kan functioneren. Groot nadeel is wel gewichtstoename. Hij eet gezond en beweegt maar is helaas toch wel wat kilo’s aangekomen. Inmiddels is het stabiel maar zodra hij maar iets teveel suiker binnen krijgt vliegen er nog meer kilo’s bij. Hij was altijd veel te dun dus hij kan het hebben maar jet ging veel te snel. Hij kreeg gewoon putjes. Die zijn nu gelukkig weg maar het vergt wel wat disipline. Gelukkig werkt de medicatie verder goed voor hem

08-11-2020 | Vrouw | 28
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik slik nu al 2,5 jaar 25 mg voor het slapen gaan en ik kan sinds dien weer eindelijk slapen zonder wakker te worden in het zweet. In het begin heel moe ervan geweest en nu moet ik het vooral op tijd in de avond innemen anders is het moeilijk mijn bed uit komen in de morgen. Ik ben heel blij met dit medicijn en kan eindelijk weer slapen.

Zyprexa

05-11-2020 | Man | 52
olanzapine
verdik je van de medicatie zyprexa zelf of doordat je meer begint te eten. Dat je meer eetlust hebt.

01-11-2020 | Vrouw | 17
quetiapine
Ik pak het al twee weken in combinatie met 10mg Sipralexa en 10 mg Abilify. Ik heb door mijn angststoornis slapeloosheid door constant piekeren, wat dit product enorm mee helpt. Ik neem het in om 9u en lig in bed te slapen om 10u wat perfect is. Het enige nadelige is dat ik elke dag vroeg opsta (6u-7u) wat ik vrij irritant vind zeker in het weekend wanneer uitslapen kan...[lees meer...] Bovendien ben ik de gehele dag moe en slaperig (moet wel rekening houden met dat ik ook andere medicatie pak zoals vermeld, dus niet zeker weet welke bijwerkingen van wat komen). Over het algemeen werkt het product goed, het is gewoon zeer lastig dat vroeg opstaan want soms ben ik nog moe en kan ik niet terug slapen.

28-10-2020 | Vrouw | 25
quetiapine
Op gegeven moment geven ze je gwn van alles in psychotherapie als een arts je niet moet

Olanzapine

28-10-2020 | Vrouw | 29
olanzapine
I.v.m. een burn-out en flinke slaapproblemen op advies van de huisarts olanzapine gaan proberen. Je slaapt als een roos op dit middel, alleen ben ik zeker 20 kilo aangekomen in 6 maanden tijd. Ik kreeg een hongergevoel wat niet te stoppen was en mijn stofwisseling is veranderd door het middel. Ook had ik vaker spierspanningen ervan.

27-10-2020 | Man | 35
quetiapine
Sowieso aankomen tot 30 kilo. En bijna doof aan 1 oor plus tinitus. Verder slaap ik nu perfect , alleen heel veel dromen. En regelmatig zo heftig dromen dat ik helemaal gespannen wakker wordt! En dan dus al kapot naar mijn werk vertrek.

26-10-2020 | Vrouw | 22
quetiapine
Quetiapine heb ik op 100mg een paar jaar geslikt voor het slapen. Anders sliep ik gewoon niet, totale slapeloosheid. En ja, het werkte weldegelijk. Maar ik moet ieder jaar op bloed controle, om mijn suikerspiegel te controleren. Ik ben in het begin 10kg aangekomen. Daar heb ik veel moeite mee gehad. Maar het was de keuze: slank blijven of niet slapen. Ik vind het toch [lees meer...]naar om ieder jaar gecontroleerd te moeten worden, wetende wat er met je lijf kan gebeuren. Werkzaam? Zeker. Bijwerkingen zijn alleen behoorlijk serieus en moet je niet onderschatten. Nu heb ik besloten om eens te gaan kijken naar andere slaap ondersteuning. Stoppen met deze troep dus. Maar het afbouwen is ook een hel. Ontwenningsverschijnselen zijn echt heel pittig. Buikpijn, misselijk, ziekig gevoel, pijn, en uiteraard weer de slapeloosheid. Blijft een lastige overweging. Kiezen voor bijwerkingen maar wel slapen, of minder goed slapen maar geen risico’s?

23-10-2020 | Man | 21
quetiapine
Neem dit 7 maanden en sindsdien 20kilo bijgekomen.. voor de rest helpt het wel met me in slaap vallen maar ik krijg enorm veel honger na inname..

Anatensol

23-10-2020 | Vrouw | 51
flufenazine
Erg depressief door anatenzol wordt gedempt Het is me g Ed bevalling kan ze niet meer krijgen. (Mijn medicijn.nl : via dit platform worden alleen informaties / ervaringen over medicijnen doorgegeven - geen verkoop of ruil van medicijnen - geen persoonlijke gegevens aan derde gegeven)

Risperdal

22-10-2020 | Vrouw | 23
Autisme
Toen ik 11(!) jaar was heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen van mijn psychiater. Dit omdat ik een vorm van autisme heb, heel boos kon worden, slecht prikkels kon verdragen, angst had en soms dwanggedachtes. Ik slik het nu 12 jaar . 2x per dag 0,5 mg en sinds deze week aan het afbouwen tot uiteindelijk 0. Ik slik het samen met 25MG sertaline per dag. Het medicijn h[lees meer...]eeft me veel geholpen. Ik heb mijn middelbare school af kunnen ronden, mijn HBO kunnen halen, ik woon op mezelf met mijn vriend en ik heb een fulltime baan. Mede omdat mijn situatie nu stabiel is en met in de (nabije) toekomst een kinderwens ga ik in overleg met de HA afbouwen. Tevens wil ik heeeeel graag leven zonder medicatie. Zeker omdat ik al zo jong begonnen ben. BIJWERKINGEN: Toen ik echt jong was en net begon had ik nergens last van, het medicijn deed snel zijn werk en sneed de scherpe randjes af van de dingen die ik moeilijk vond. Vanaf de puberteit kreeg ik last, snelle borstvorming , melk uit de borsten, verdikte klieren in de borsten. Vroeger had ik heel dik lang haar, dit is nu op mijn 23 e wel de helft dunner geworden. Ook ben ik wel zo’n 20 kilo aangekomen, ik vind dat verschrikkelijk. Laatste tijd veel hoofdpijn. In 2014 had ik algemeen bloedonderzoek en daaruit bleek dat ik een vertraagde schildklier werking had. Of dit in relatie staat tot de medicatie kon niet gezegd worden. Daarna aantal keer gecheckt en extra vitamines geslikt en toen was het weer goed. Daarna niet meer onderzocht. Nu met afbouwen ben ik benieuwd of ik last krijg van ontwenningsverschijnselen. Het is 2 jaar geleden al met 0,5 per dag minder geworden. Ik blijf onder controle van de huisarts. Kan niet wachten totdat ik volledig medicijnvrij ben, maar het heeft mij in mijn jeugd dus zeker geholpen.

Abilify

19-10-2020 | Man | 34
aripiprazol
Psychose
pff rommel maakt meer kapot dan dat ju lief is:s GELUKKIG NU 4 MAANDEN GESTOPT:)

16-10-2020 | Vrouw | 70
quetiapine
ik heb dit middel 15 jaar genomen en geleefd als een zombie alzo niet geleefd ik ben in deze periode 45kg toegenomen dit middel neem ik nooit meer al word het mijn dood !! het is een legale hard drug dat merk je pas bij de ontwenning.

Priadel

14-10-2020 | Vrouw | 26
lithium
Bipolaire stoornis
Ik heb een bipolaire stoornis type II met Ultra Rapid Cycling. Dit middel is voor mij een echte uitkomst geweest. Na een jaar stuiteren tussen manieën en zware depressies werd ik eindelijk stabiel. De inwerkperiode is wel erg lang, ik kan rustig zeggen dat ik pas na +/- een jaar gewend was aan het middel en deze optimaal werkte. Ik heb hier uiteindelijk nog Depakine bij no[lees meer...]dig omdat Lithium niet afdoende is. Ik ben zo'n 15 kg aangekomen in de periode dat ik aan de Lithium ging, maar niet alles kan ik toeschrijven aan het medicijn. Het helpt in ieder geval niet. Schildklier moet duidelijk harder werken door Lithium. Ik heb soms trilhanden waardoor soep eten enigszins uitdagend word. Dit vormt voor mijzelf echter niet zo'n groot (sociaal) probleem. Ik zat eerst op een hoge therapeutische waarde maar schoot na inname door naar bijna-toxisch waardoor ik nu op een lage therapeutische waarde moet zitten. Lithium is zeker geen paracetamolletje en heeft kan extreem vervelende bijwerkingen hebben maar voor mij wegen die in ieder geval wel op tegen de nadelen voor wanneer ik het middel niet zou nemen.

14-10-2020 | Man | 51
quetiapine
Ik gebruik nu een zeer lage dosis van 1 tablet van 12,5 mg per dag een uur voor het slapengaan. Ik slaap daar ongeveer 6 uur op en wordt soms in de nacht 1 keer wakker maar slaap dan snel weer in. Ik heb op advies van mijn behandelaar begonnen omdat oxazepam geen effect meer had en we de dosis daarvan niet wilde verhogen. Ik ben in oktober 2019 begonnen met een dagelijks[lees meer...]e dosis van 50 mg. Dat is in juni 2020 verlaagd naar 25 mg per dag en in augustus verlaagd naar 12,5 mg. Dit wil ik voorlopig zo laten. De dosis is voor dit medicijn nu heel erg laag en de bijwerkingen zijn met deze dosis te verwaarlozen. Ik ben blij met dit medicijn en met name de lage dosis die ik nu gebruik.

13-10-2020 | Man | 70
quetiapine
In 2009. Foutieve diagnose: Bipolaire stoornis. Juiste diagnose: Dystemie. 6 jaar geslikt dagelijks 600 milligram. Na 2015, binnen 1 maand stabiele normale stemming, tot op heden. Normaal geluksgevoel. Het middel, in die dosering, werkt slechts als een slaapmiddel. Ik heb 6 jaar als een zombie geleefd.

11-10-2020 | Vrouw | 66
quetiapine
Ik had vroeger seroquel om te slapen heb nu serogel tegen angstl omdat oxzepam niet meer helpt ik 4 dagen 3 dagen 25 mg geslikt ik kon je het niet geloven dat het in ene stopte nu zit ik weer met angst heel erg en slaap tablet helpt ook niet meer ben ten einde raad ik weet het niet meer, alle pillen stoppenl bij mij zo kan ik nliet leven lig nu in kliniei ik weet het ni[lees meer...]et meer herkend iemand dit

10-10-2020 | Vrouw | 66

06-10-2020 | Vrouw | 66
quetiapine
Ik dik dit middel al. 2 dagen hielp toen goed 3e dag helemaal niet meer,wel heb ik het een paar maanden geleden veel gestikt ik viel toen steeds in slaap heeft iemand hier ervaring mee ik. Vind heel raar dat het nu niet helpt hoe kan dat ?

Risperidon

02-10-2020 | Vrouw | 65
Psychische klachten
Onbegrip, muren van onbegrip, over de bijwerkingen is moeilijk. Dat maakt dat je je eenzaam voelt.

Clozapine

01-10-2020 | Vrouw | 32
clozapine
Verschillende antipsychotica gebruikt (haldol,respiridon, amicipride...) waarvan respiridon de minste bijwerkingen. Respiridon 2 jaar gebruikt maar ik kreeg hier resistentie tegen en was 6 weken enstig psychotisch. Daarom clozapine voorgeschreven gekregen. Hier werd ik echt doodziek van. Kon alleen 10 uur op bed liggen met veel klachten. De stemmen werden niet minder. Daar[lees meer...]na olanzapine gebruikt. Dit met nauwelijks bijwerking en meteen effect de dag erna. Ik zou eerst olanzapine gebruiken voor clozapine.

Olanzapine

01-10-2020 | Vrouw | 32
olanzapine
Ik heb last van psychoses. Eerst haldol gebruikt en dit gaf depressie en stijfheid. Heel wat andere medicijnen geprobeerd waaronder amizapride maar risperidon was het beste. Helaas werkte dit na 2 jaar niet meer. 6 weken psychoses gehad daarna over gegaan op olanzapine. Dit middel werkte direct effectief. Terwijl andere psychotica steeds pas na 2 weken hielpen. Geen last v[lees meer...]an honger gevoel. Ben wel op dieet doordeweeks en in het weekend niet. Kom tot nu toe wel in de weekenden wat aan maar val ook weer af. Verder alleen wat slaperigheid in de ochtend. Super middel!

29-09-2020 | Vrouw | 27
Postnatale depressie
Dec 2019 mee begonnen. Opgebouwd naar 150 mg. Zeer vermoeid. Paniekaanvallen en piekeren werden snel minder. Wel onstilbare honger en veel toename in gewicht. +)- 10 kg. Bij afbouwen in juli 2020 vaak twee drie dagen opgejaagd en heftige gedachte stromen. Bij compleet stoppen meer dan. 2 weken niet tot nauwelijks slapen. Zelfs na nemen temazepam 20 mg.

29-09-2020 | Vrouw | 32
quetiapine
Kreeg Seroquel onder druk als slaap medicatie om trauma therapie door te zetten die te heftig voor mij bleek te zijn. Ik sliep er wel op. Ik kreeg echter zeer heftige stemmingswisselingen, verhoogde angst en paniek welke aangezien werden als symptoom van mijn stoornissen (waarvan een aantal verkeerd gediagnosticeerd). Heb 2.5 jaar dit medicijn geslikt, in combinatie met 20[lees meer...] en 40 mg Citalopram en ben er mee gestopt omdat ik mij realiseerde dat ik mijzelf niet meer herkende en dat de GGZ organisatie dit als reden zag om mij van alles aan te praten. Sinds ik gestopt (afgebouwd in een week) ben, heb ik geen heftige stemmingswisselingen meer en herken ik mij zelf langzaam weer! Ook had ik dit medicijn nooit mogen krijgen in verband met erfelijkheidsrisico hart en vaat ziekte, waar ze vanaf wisten!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5232)
Anticonceptie - overig (3810)
Cholesterol (2916)
Depressie - antidepressiva overig (2755)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2389)
Pijn - morfine-achtigen (2227)
ADHD - psychostimulantia (2106)
Pijn (2014)
Verslavingsziekten (1980)
Bloeddruk - betablokkers (1704)
Maagzuur - protonpompremmers (1580)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1531)
Anticonceptie - eenfase (1405)
Angststoornissen (1240)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1179)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1155)
Depressie - antidepressiva TCA (1052)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (975)