categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

14-08-2022 | Man | 42
aripiprazol
Is het normaal dat je constant onrustig bent? Sta ook wel op dieet

13-08-2022 | Vrouw | 26
Autisme
Hi, Wat waren de ontwenningsverschijnselen? Ik zit er zelf over na te denken om met de behandeling te beginnen, maar twijfel. Groet, AC

12-08-2022 | Vrouw | 51
Hypomanie
Evenwicht beetje probleem s morgens tot 10u (ingenomen om 23u avond ervoor) Beetje dubbele tong. Samengevat : een dronken gevoel. Maar al gauw zeer goede werking. Rust en focus ok. Hypomanie onder controle meteen.

11-08-2022 | Vrouw | 65
quetiapine
Naast AD kreeg ik 50 mg quietapine voorgeschreven..Kwam als bom binnen en na 1 dag afgebouwd naar 25 mg. Werkte averechts: misselijk, ziek gespannen, instabiele benen en toenemende negatieve gedachten. Kreeg echt alle bijwerkingen en iom psychiater gestopt. Voor mij puur gif.

08-08-2022 | Man | 38
Psychose
Van mijn seroquel XR 800 Mg per overdag gedeeld door 3 tabletten per dag. Ik word er aggressief van omdat mijn hartslag escaleert in turbo hoge hartslagen per minuut. Ik heb ook zyprexa gehad van die gele ronde smelttabletje, waardoor ik direct stoned was voor een half uurtje. Ik wil die seroquel vroeg of laat onder dwang omruilen met een andere atypische antineuroleptica.[lees meer...] Ik heb altijd in de vroege nacht hartspier pijn. Ik wil altijd de 112 bellen in de nacht. Hey, beste patiënten, kan de psychiaters ook 1200 Mg XR de opdracht geven naar verplegers? En dan op de alarmbel drukken. Of ontsnappen uit de psychiatrie van de ellende. Hahaha. Of beter gezegd DOOD.

02-08-2022 | Man | 60
quetiapine
Ik gebruik al 10 jaar serequel super om te slapen en voel me overdag goed dankzij dit medicijn gerk jan rinsma

29-07-2022 | Man | 30
ADHD
toen ik in eindjaren 90, 2000, 8 jaar was, geboren op 1992. Kreeg ik de diagnose, MCDD > Pdd-nos > En adhd. ik kreeg voorgeschreven 3x daags dus sochtends, savonds, en smiddags, 2ML, met zo'n spuitbusje via mond, dit was zeer vervelend, het maakte me zo ongelovenlijk suf, dat ik niet eens meer kon opletten in de klas, en de helft van de tijd lag te slapen. het was zee[lees meer...]r vervelend want het voede mijn onzekerheden ook heel erg! aangezien ik zeer dik was geworden, terwel ik eigenlijk nooit dik was geweest, mijn tiener jaren zijn hierdoor letterlijk verpest vanwegen onzekerheden, durfde ik niet eens een strak tshirtje aan te doen ofzo. laat staan een tanktopje. toen in mijn tiener jaren, werden de medicatie verlaagt naar 1 ml, 3x daags, het voelde ook niet veel anders als eerst, ook zeer veel moeite met uitbed komen, opstaan, en over het algemeen mijn onzekerheden, hoofdpijn soms ook, en kloppend angstig gevoel van stikken op de borstkast. ( ook zeer awkward... had ik een soort van man boobs ondervonden... kneep ik ooit eens in.... en er kwam een soort wit achtig melk spul uit, schrok me eigen dood hierdoor. ) eenmaal 19, toen ik bij doctor aankwam, toen zijden ze tegen mij, je hebt helemaal geen adhd, zo kom je niet over, ik ben een zeer rustige jongen sinds een jaar of 17 tm nu. eenmaal van die troep af, ben ik met 1 jaar, van 95 kilo, naar 72 gegaan, ( mijn ideale gewicht ) en nu gaat het stukken beter Mijn advies: Begin er niet aan...

28-07-2022 | Vrouw | 41
Autisme
Ik ben begonnen aan deze medicatie omdat ik bij de 10% mensen met asperger behoor die stemmen horen. Eerst 10 mg en nu afgebouwd naar 2 5 mg. Ik ben zeer tevreden over de werking, maar na de nodige behandelingen en therapieen, vind ik het tijd om er helemaal mee te stoppen. De eerste keer dat ik ermee probeerde te stoppen heb ik het te snel afgebouwd. De ontwenningsversch[lees meer...]ijnselen waren verschrikkelijk.

27-07-2022 | Man | 38
Psychose
Ik heb anderhalf jaar risperidon geslikt omdat ik last heb van waangedachten. De eerste paar weken nam ik 2 mg risperidon. Dit leek niet te werken vervolgens opgehoogd naar 4 mg. Later ivm seksuele klachten terug gegaan naar 3 mg. Na 4 maanden begon ik mij somber te voelen en minder levendig. Dit werd erger en ik werd depressief. Ik voelde weinig tot geen emoties of motiva[lees meer...]tie, en merkte dat ik veel minder goed in staat was om helder te denken, en om gesprekken te voeren. Prikkels worden gedempt door dit medicijn, de wereld wordt er minder levendig van, dingen raakten mij niet meer. Het voelde alsof ik een zombie was. Ik zou dit medicijn zeker niet aanraden.

24-07-2022 | Vrouw | 41
quetiapine
Ik heb behalve Seroqeul echt alle antipsychotica die voorhanden was moeten slikken waarom ? Omdat ze me in hun macht hadden in de zorginstelling 23 jaar troep geslikt alles afgebouwd dat wilden ze niet maar in overleg met psychiater in 2013 alles afgebouwd en toen begon m’n schouder onwillekeurig te bewegen in 2016 is er tardieve dystonie gediagnosticeerd en heb een gene[lees meer...]tische gediagnosticeerde myoclonus dystonie dit zit in de familie die ik niet ken ik heb heel veel onderzoeken gehad in Groningen Leiden en Den Haag en in 2019 een hersenoperatie deep brain stimulation gehad maar antipsychotica is ziekmakende in jarenlange hele hoge doseringen van allerlei soorten

24-07-2022 | Vrouw | 38
quetiapine
Ik probeer het kort te houden: samen met Diazepam off label voorgeschreven gekregen om te slapen. Zie al mijn bijwerkingen. Ik gebruikte uiteindelijk 75 mg, later 68. Kon hele dagen alleen maar huilen, ik wilde dood. Bloed laten prikken, lipiden extreem verhoogd, schildklier vertraagd. Ben gaan afbouwen langzaam. Moest helaas toch iets gaan nemen voor de extreme triglyceri[lees meer...]den (Ezitimib). Inmiddels is het verbeterd, maar nog niet goed. Over een paar dagen ben ik klaar met dit afschuwelijke gif. Men zegt dat het gemakkelijk is af te bouwen, vaak is dit niet zo. Google ajb op micro-afbouw, micro-taper, en een afbouwcoach als je er niet vanaf komt met de schema’s van de arts. Deze schema’s zijn veel te snel! Je kunt er echt vanaf komen, dit is je reinste gif. Sterkte mensen…

24-07-2022 | Man | 38
Psychose
Ik slik Seroquel al 19 jaar lang sinds 2003- 2022.In lage dosis is leefbaar maar seroquel in hoge dosis zoals bvb. 800 Mg (XR) is bijna niet haalbaar.Dus kan je ook bètablokkers slikken voor die hoge hartslagen per minuut van die seroquel. Ik slik dit seroquel vroeger met directe afgifte en dan overgeschakeld naar seroquel XR. Ik ben ook fysiek verslechterd en een tikkeltj[lees meer...]e ingekrompen.

22-07-2022 | Vrouw | 18
Psychose
Ik heb last van geen emoties voellen ik herken mezelfe niet meer terug ik kan niet meer zoals vroeger met mensnen omgaan ik ben veranderd in mijn gedrag op een negatieve manier ik voel me door dit medicijn somber lamlendig en traag, en ik voel een leegte in mij die ik hiervoor niet had this medicine took my sparkle verder helpt het matig ik heb er juist rare gedachtes bij [lees meer...]gekregen ookal zijn er een paar afgenomen

21-07-2022 | Man | 41
Psychose
Ik heb dit middel gekregen toen ik een psychose had. Ik durf niet te zeggen of Olanzapine mij geholpen heeft om uit de psychose te komen, of dat dit uiteindelijk door het verstrijken van de tijd is gebeurd. Olanzapine is in ieder geval geen pretje. Ik was constant vermoeid, had geen enkele emotie meer en ging als een zombie door het leven. Op aandringen van mijn behandelaa[lees meer...]r heb ik dit middel anderhalf jaar gebruikt. De bedoeling was om het jarenlang te blijven gebruiken, maar daar ben ik zelf tegenin gegaan. Het is jammer dat er nooit verteld is dat het een verschrikking is om van dit medicijn af te komen. Ik heb het in stapjes afgebouwd naar nul. Bij elke verlaging ontstond er onrust. Bij het definitief stoppen met dit medicijn heb ik mijzelf de eerste 4 weken verschrikkelijk onrustig gevoeld en was tot weinig in staat. Ook was ik toen enorm duizelig. De nachten waren kort, want hoe moe ik ook was, het lukte amper om te slapen. Na de 4 weken ging het langzaamaan beter. Ik ben nu 3 maanden gestopt en voel me inmiddels weer de persoon die ik ooit was. Het heeft al met al wel ruim twee maanden geduurd om af te kicken van de olanzapine. Voor degenen die willen of gaan stoppen wil ik alleen maar meegeven: hou vol, hoe moeilijk het af en toe ook lijkt. Het wordt echt beter uiteindelijk.

19-07-2022 | Vrouw | 47
quetiapine
Omdat ik depressieve klachten had en iedere nacht heel vroeg wakker werd (inslapen lukte wel), schreef mijn huisarts quetiapine voor. Ze gaf aan dat ze het gaf omdat de bijwerking slaperigheid was en niet zo verslavend als slaapmiddelen. 12,5 en 25 mg werkte niet, pas met 50 kon ik doorslapen. De apotheek waarschuwde dat huisartsen steeds vaker quetiapine voorschrijven voo[lees meer...]r deze bijwerking, terwijl het daar helemaal niet voor bedoeld is! Ik vroeg de huisarts om venlafaxine (eerder gebruikt), maar zij had meer vertrouwen in de quetiapine. Ik voelde me er heel slecht bij. Werd juist depressiever en slikte er 3x per dag 10 mg oxazepam bij om de dagen maar door te komen. Ben zelf gaan minderen terwijl ik met venlafaxine startte ( eindelijk schreef de huisarts dit voor). Na weken van opbouw in week 5 van de juistere dosis eindelijk effect van de venlafaxine. Nooit meer quetiapine voor mij! Had dit nooit moeten slikken! Heb me er erg slecht bij gevoeld en heb veel kostbare weken verloren waarin ik niet meer kon werken en me een zombi voelde!

19-07-2022 | Vrouw | 56
Psychische klachten
Daar ik ook alle reviews lees beschrijf ik hier mijn ervaring. ik heb een week Aripiprazol 2,5 mg genomen tegen stemmen die ik vaak hoor. De woorden werden erger en ik kon niet slapen. Ik werd angstig en down en kreeg er helaas haaruitval van. Lichamelijke reacties zoals trillen. Genoeg redenen om te stoppen het werkt voor mij niet.

Abilify

19-07-2022 | Vrouw | 24
Schizofrenie
De artsen denken dat dit spul beter is om verdere psychoses te voorkomen na reeds 5 psychoses. Maar dit spul is een hel! Ik had het over een bijbelvers, de geestesgave staat in korinthiers. Ik snap dat het misschien een ongepast moment was, maar om mijn leven hiermee af te pakken vind ik zeer onvriendelijk en woorden die ik niet mag zeggen.

Fluanxol

17-07-2022 | Vrouw | 65
flupentixol
Chronische depressie
Ondanks mijn weerstand door sterke aandrang van psychiater dan toch maar beginnen slikken. Begin ging het goed ?! Nu besef ik dat er alternatieven waren voor mijn probleem ipv deze rommel jaren te slikken. Ik was fysiek en mentaal een dik en gevoelloos..lusteloos ongelukkig wrak geworden. Huisdokter onder druk gezet om mij te helpen met af te bouwen en te stoppen. Geen gem[lees meer...]akkelijke weg maar lees nu hulpboeken en voel terug weer!! Pijnlijke situaties die ik tijdens gebruik fluanxol ook wel voelde maar het kon mij niks schelen! Nu kan ik opnieuw écht genieten van leuke dingen...schaterlachen..weer creatief op alle vlakken. NEEN ZEKER GEEN AANRADER !!

Zyprexa

15-07-2022 | Man | 39
Psychose
Ik geloof uw meteen want ik heb die rommel binnen de zorg opgedrongen gekregen

15-07-2022 | Vrouw | 17
quetiapine
ik voelde me een ander persoon, erg afgevlakt en in mijzelf gekeerd. ik kon wel goed slapen maar kreeg rare dromen. ook voelde ik me nog depressiever.

13-07-2022 | Vrouw | 26
Bipolaire stoornis
Twee weken geleden belanden ik tijdens een manische episode op de crisisdienst. Toen uit nood dit medicijn gekregen voor bij mijn huidige medicatie. Voordat ik iets nieuws slik vind ik het altijd fijn om andere reviews te lezen, vandaar dat ik deze review ook schrijf. Ik was toen na het lezen van reviews heel huiverig en bang dat het mij niet zo helpen. Maar ik voel mij zo[lees meer...]veel beter! Had nooit kunnen denken dat ik hiermee zo geholpen zou zijn. Ik voel mij weer gewoon oké, ik kan gewoon mijn werk doen en er zijn. De enige nadelen zijn wel dat ik soms echt kan inzakken, en het je meer etenslust geeft. Maar eigenlijk vind ik het met wat discipline en een strakke routine nu nog te doen. Ben benieuwd hoe het is na een aantal weken.

Invega

10-07-2022 | Vrouw | 36
paliperidon
Ik vond invega niet goed . Ik had er bijwerkingen bij spijtig genoeg ☹️

10-07-2022 | Vrouw | 36
Autisme
Ik neem de seroquel XR 200 mg in om de beelden en geluiden die er niet zijn te minderen maar zeer weinig effect spijtig genoeg ☹️ .

05-07-2022 | Vrouw | 44
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb dit middel gehad voor mijn PTSS. Een ware hel van een medicatie. Ik neem dit tot mij wanneer ik met teveel gedachtes in mijn hoofd zit waardoor ik wakker blijf en niet kan slapen omdat mijn hoofd overloopt. Dit middel is eigelijk een zware anti psychotica voor mensen met bipolair of een gespleten persoonlijkheid. Wat een enorm drama is dit middel. De dag erna ben ik[lees meer...] compleet van de kaart en heb ik meermaals woedeaanvallen of ben ik extreem geïrriteerd of geprikkeld. Voor mij niet meer ..

Haloperidol

04-07-2022 | Vrouw | 57
haloperidol
Onrust
Het heeft me erg geholpen voor mijn angst. Maar nu dat niet meer speelt valt het vrienden en mijn man op dat ik heel stil en vlak ben. Nadat ze dat hadden uitgesproken ben ik gaan nadenken en inderdaad..ik voel niks meer. Leeg, geen gevoel en niet angstig maar ook niet blij of verdrietig, oftewel ik voel niks meer. Ga nu afbouwen op eigen houtje. Van 1 naar halve miligram.[lees meer...] En dan kwartjes en hoop dan over 6 weken afgebouwd te zijn weer wat te voelen... wil gerust weer potje janken maar vooral weer blij zijn en lekker spontaan en belangrijk in bed weer eens zin te hebben want dat gevoel is ook dood.

01-07-2022 | Vrouw | 53
Overspannen/burn-out
Na een grote terugval in het herstel werd ik angstig en sliep ik ook heel onrustig. De angst om niet te kunnen slapen maakte dat ik veel piekerde. Was heel onrustig. Ik had ooit quetiapine eerder genomen en achteraf ben ik toen goed hersteld. Toen mijn herstel verder vorderde ben ik ermee gestopt. Toen weer teveel gedaan en dus toen die angst. Vanaf de eerste dag dat ik h[lees meer...]et weer gebruik, slaap ik weer goed en is het piekeren vrijwel gestopt. Zit gelukkig nu weer in de stijgende lijn. Heel blij met dit middel

28-06-2022 | Man | 38
Psychose
Seroquel of quetiapine is geen snoep. Het is moeilijk om te functioneren in de maatschappij met seroquel en je word er geestelijk gehandicapt van en fysiek en mentaal traag.

25-06-2022 | Vrouw | 36
Psychose
Hoi, ik was begonnen met dit medicijn nadat ik verhuist was. Al vanaf mijn 18e heb ik een depressie en die werd heftiger nadat ik verhuist was naar een andere stad (tijdens corona). Ik lag alleen maar op bed. Ook had ik flinke overlast van mijn bovenburen, daar was mede door corona de hele aanhang, dochter en zoon met kinderen bij gekomen. Hier woont eigenlijk alleen een [lees meer...]vrouw. Deze overlast gaf mij zo veel prikkels dat er een psychose ontstond en ik begon met quetiapine. In het begin sliep ik heel onrustig en praatte in mijn slaap, ook schopte ik met mijn benen. En bij inslapen stuiptrekkingen in het been. Dat is minder geworden na een tijdje. Het medicijn helpt wel goed om te slapen en rust in het hoofd te geven. Las hier ook over vreetbuien, die heb ik ook. Verder heb ik denk ik niet zo'n last met afbouwen omdat ik welleens geen medic meer had en weinig klachten ervaarde. Waarschijnlijk omdat het om 50 mg gaat. Al met al ben ik blij met deze medicatie omdat het mijn psychose verholpen had en er mee kon slapen.

24-06-2022 | Man | 38
Onrust
In het begin heeft de quetiapine me goed geholpen met de rust terugvinden. Had hele gesprekken met mezelf s'avonds gewoon stil in m'n hoofd, maar kon geen film meer volgen en lag geregeld zelfs in bed nog in conclaaf met mezelf. Heb hier zo'n 2,5 jaar geleden 50mg quetiapine langzame afgifte voor gekregen die ik s'ochtends bij opstaan innam. Ging heel goed tot ik na een h[lees meer...]alf jaar begon aan te komen en maand of 8 later 20kg was aangekomen. Ook werd ik vanaf uur of 11 s'ochtends moe en dat bleef hele dag. Kon smiddags na werk niet meer van de bank afkomen. Heb tussendoor nog de 25 mg snelle afgifte geprobeerd, maar dat was nog erger kwa vermoeidheid dus teruggegaan naar 50 mg. Nu laatst gestaakt met de medicatie en na wat niet zo fijne ontwenningsverschijnselen voel ik me inmiddels veel energieker in de middag. Wel momenten dat het weer wat onrustiger is in m'n hoofd, maar een goeie joint helpt daar heel goed tegen. De quetiapine deed wel waar die voor nodig was, maar na 2,5 a 3 jaar werd het toch wel is tijd om te stoppen en zit nu veel beter in m'n vel.

Abilify

22-06-2022 | Vrouw | 30
Autisme
3 weken heb ik aripriprazol 2,5 mg voor slapen ingenomen. Volgens arts zou dit helpen bij om alles te verwerken en als bijwerking zou ik er makkelijker door slapen. Beide niets van gemerkt. Voelde mij er niet beter door en ging ook niet beter van slapen. Ik werd tijdens inname van deze medicatie vaker snachts wakker waarbij ik erg wazig zag en soort van schimmen ging zie[lees meer...]n. Heel vaag, eng en creepy. Ook tijdens deze 3 weken 2 keer in bed geplast wat sinds kindertijd nooit is gebeurd. Je schaamt je rot voor iets wat in mijn geval duidelijk door de medicatie kwam. Om deze reden naar paar weken gestopt en nooit weer ingenomen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5733)
Anticonceptie - overig (4215)
Cholesterol (3092)
Depressie - antidepressiva overig (2929)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2648)
Pijn - morfine-achtigen (2399)
ADHD - psychostimulantia (2356)
Verslavingsziekten (2156)
Pijn (2147)
Bloeddruk - betablokkers (1814)
Maagzuur - protonpompremmers (1680)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1617)
Anticonceptie - eenfase (1501)
Angststoornissen (1399)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1394)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1330)
Depressie - antidepressiva TCA (1158)
Antibiotica - urineweginfectie (1126)