categorie

Psychose / schizofrenie - antipsychotica

Schizofrenie en Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psychose / schizofrenie - antipsychotica

11-07-2019

Seroquel (quetiapine)

Ik heb het ook. Zo klote dat je het eigen lichaam niet meer vertrouwd door de enge schokken als je overdag leeft of in je bed ligt en INEENS een schok hebt.
11-07-2019

Reagila (cariprazine)
Schizofrenie

Zeer goede ervaring,weinig bijwerkingen en echte verbetering van negatieve symptomen.
10-07-2019

Veel kilo s er bij gekregen , libido 0,0
09-07-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik slikte 20 mg prozac maar dat heeft bij mij slapeloosheid als bijwerking. Seroquel werkte perfect als slaapmiddel maar aangezien de combinatie seroquel/fluoxetine een verlengde qt interval op kan leveren ( met name bij vrouwen) moest ik voor de zekerheid een hartfilmpje laten maken. Ik had dus inderdaad deze bijwerking en hierdoor moest ik acuut stoppen. Een verlengd qt[lees meer...] interval en hierdoor een plotselinge dood komt veel voor in de psychiatrie door een wisselwerking van medicatie. Je voelt er absoluut niets van als een verlengde qt interval hebt maar het is levensgevaarlijk. Dus vrouwen let hier echt op en slik deze combinatie niet zonder een hartfilmpje te laten maken.
09-07-2019

Autisme

Al bij 25mg zonodig goed bij onrust vanwege autisme. Krijg dit naast de abilify. De onrust is anders echt niet te doen. Hierbij word ik rustig van. Werkt ook goed bij toevallige lusteloosheid. Een fijn medicijn ter aanvulling op mijn medicijngebruik.
04-07-2019

Risperidon (risperidon)
Autisme

Ik gebruik dit medicijn zo'n 4,5 jaar en heb al een aantal jaren last van extreme vermoeidheid. Hierdoor heb ik een slaapstoornis ontwikkeld waardoor ik wanneer ik niet hoef te werken, zo'n 12-13 uur per nacht slaap. En nog altijd moe. Ik ga nu afbouwen want hoewel het heerlijk is zonder dwangneurose en smetvrees, daar zijn andere medicijnen voor, maar ga het eerst zonder [lees meer...]proberen
03-07-2019

02-07-2019

Haldol (haloperidol)

(tekst verkort tot ervaring - Mijmedicijn.nl) Sufheid, dissoiciatie
02-07-2019

Seroquel (quetiapine)

In één maand tijd ruim 20 kilo aangekomen, kan niet stoppen met eten constant honger Normaal ben ik 70 kilo nu zwaar in paniek richting 100 De eerste nacht ben ik volkomen out gegaan als alleenstaande ouder compleet onverantwoord Mijn 9 jarige dochter kreeg me 's ochtend niet wakker en was ontzettend in paniek omdat ze dacht dat ik zelfmoord had gepleegd NOOIT AAN BE[lees meer...]GINNEN! er zijn betere alternatieven
25-06-2019

Psychische klachten

Ik ben een stuk levendiger, veel minder duf, en word sochtends een stuk minder duf wakker een echte verbetering.
25-06-2019

Psychische klachten

Ik word sinds het gebruik van aripiprazol veel minder wakker, ik zeg niet dat de hallucinaties geheel verdwijnen, maar de ergste onrust is bij mij weg genomen. Dank u
21-06-2019

Quetiapine (quetiapine)

Voorgeschreven door een psychiater ivm onrust/slapeloosheid. 1 uur voor het slapen innemen en merk dat ik 1 uur na inname me erg duf en slaperig begin te voelen. Ik slaap een hele nacht goed door alleen na het opstaan nog even 2 uurtjes een duf gevoel. Daarna gelukkig niet meer. Dit medicijn heeft weinig bijwerkingen bij mij. Ik heb vaak gelezen dat mensen er van aan[lees meer...]komen in gewicht. Dit is bij mij gelukkig niet zo.
20-06-2019

Quetiapine (quetiapine)

Begonnen op advies van psychiater als slaaptablet tijdens soort van burn out, ik viel wel in slaap maar elke nacht vanaf drie uur wakker en maar malen. 25 mg een uurtje voor het slapen en ik slaap weer door, nog steeds.. Ik wil niet meer anders, totaal geen bijwerkingen en heb smorgens nergens last van.
15-06-2019

Chronische depressie

In het begin ging het goed met seroquel, maar na enkele maanden gebruik kwam de depressie in alle hevigheid terug .
11-06-2019

Quetiapine (quetiapine)

Dit middel gekregen ivm slapeloosheid, dit is uiteindelijk overgegaan in depressie. Eerste twee nachten knock out. Derde nacht tussendoor wakker, angstig gevoel. Verder overdag suf en doodsgedachten met plannen wat ik daarvoor niet had! Meteen met dit middel gestopt en weer over op 0.5mg lorazepam.
11-06-2019

Stemmingswisselingen

Ik gebruik nu al meerdere jaren quetiapine eerst 25 mg (voor stemmingswisselingen/ autisme). Het werkte uitstekend kreeg oog migraine wat ik nog nooit eerder heb gehad. Ik ben nu overgestapt op 12,5 mg geen oog migraine op deze dosis meer gehad en het werkt redelijk. De Quetiapine neem ik s' avonds om 21 uur in zodat ik voor het slapen gaan tot rust kan komen. Het we[lees meer...]rkt minder goed dan 25 mg maar het werkt altijd beter met dan zonder dit medicijn. Bij drukke dagen neem ik de 25 mg.
04-06-2019

Pipamperon (pipamperon)

Net als risperdal had ik de bijwerking erge rusteloze benen. Ik heb autisme en vind de medicatie hiervoor vreselijk. Vanwege de bijwerking rusteloze benen kreeg ik hiervoor akineton. Dit had weer een wisselwerking met de pipamperon. Dat ik me aangeschoten voelde. Dus nauwelijks positief effect.
03-06-2019

Aripiprazol (aripiprazol)
ADD

Ik slik dit voor ADD. Ik had in het begin meer eetlust, sliep erg kort. Dat gaat inmiddels stukken beter. Eigenlijk voel ik me helemaal top met dit medicijn. Meer energie, nauwelijks stress. Al mijn emoties nog aanwezig.
01-06-2019

Autisme

Door mijn autisme, heb ik slaapproblemen. Mijn hoofd blijft doordraaien. De quetiapine zou mij moeten helpen. Tot nu toe, helpt het wel met in slaap komen, maar helaas slaap ik niet diep genoeg. Hierdoor hersteld mijn lichaam zich niet.
30-05-2019

Lithiumcarbonaat (lithium)
Abnormaal vaginaal bloedverlies

VEEL BLOED VERLIES
30-05-2019

Olanzapine (olanzapine)
Onrust

Mijn dochter gebruikt sinds kort ( 5 dagen ) Olanzapine 2,5 mg Wij zijn benieuwd naar de ervaringen van mensen die dit middel gebruiken (of hebben gebruikt) in de eerste week. Mijn dochter is ontzettend moe, slaapt hele dagen en nachten, is vergeetachtig, weet niet meer wanneer iets gebeurd is. Komt dit vaak voor en wanneer wordt dit beter? Zij twijfelt of ze hier m[lees meer...]ee door moet gaan want ze functioneert helemaal niet , wat lastig is want ze heeft een zoontje van 1 jaar en niet altijd opvang.
28-05-2019

Latuda (lurasidon)
Dwangstoornis

Deze medicatie heeft me bijna het leven gekost. Ben mede hierdoor in crisis beland en 2 maanden in klinieken gezeten hierdoor. Hierdoor nog meer trauma's gekregen. Vanaf het moment dat ik ermee en alleen nog maar Fluvoxamine slik gaat het een stuk beter met me. Het schommelt heel erg, maar dat is in ieder geval veel beter dan de agressie, spierspasmes, extreme depressivite[lees meer...]it en andere klachten die ik toen ervoer. Mijn hulpverleners hebben de bijwerkingen zwaar onderschat. Gelukkig net op tijd ermee gestopt. Want ik ging er ook heel erg door hyperventileren. Ik hoop nooit meer antipsychotica te hoeven slikken. Alleen maar rare, idiote bijwerkingen geven die mij! Gelukkig gaat het met die Fluvoxamine nu een stuk beter met me. En ik heb mijn levensstijl behoorlijk aangepast, gezonder eten en drinken wat me volgens mij ook wel helpt.
27-05-2019

Orap (pimozide)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Angst is nu een eind minder, ik kan weer wat doen. Had voorheen wel zin, maar het kon niet. Betreft vroeg kinderlijk misbruik en daarom ook autistisch. Kan zekers nog niet werken. Hoef niet meer de halve dag rust te zoeken in bed. Lichaamspijn is een eind minder. Hou niet van oxazepam, toch kwam zowel huisarts als GGZ met die pillen. Word raar van die tabletten, hartslag s[lees meer...]chiet omhoog, indien net niet op tijd met innemen. Dit is een eind beter.
24-05-2019

Olanzapine (olanzapine)
Postnatale depressie

In combinatie met Venlafaxine krijg ik in de opstartperiode ook olanzapine. Benzodiazepine hebben geen effect bij mij. Olanzapine geeft mij rust, zorgt ervoor dat ik niet meer pieker. Daarnaast heb ik door mijn depressie geen eetlust en is mijn eetlust door de olanzapine weer helemaal terug. Ik ben erg tevreden over dit medicijn.
22-05-2019

Cisordinol (zuclopentixol)

cisordinol helpt bij mij zeer goed tegen slapeloosheid door restverschijnsel psychose.
20-05-2019

Psychose

Dit pilletje heeft me nu 6 jaar van me leven gekost het is pure troep heeft veel rusteloosheid schulden en gewichtoename veroorzaakt ik ben ook gewoon mezelf niet meer ook verslavingengevoeliger dan ooit te voren ook onzettend duur en niet goed te praten hoe mensen over nadenken in de ggz en hoe ze alles goed proberen te praten. Is een hardrug want ik heb onztten last van[lees meer...] afkickverschijnsellen nu
19-05-2019

Dwangstoornis

Ik heb zelf een heel pakket aan diagnoses waaronder: Autisme en ADHD, OCS (Agressieve Dwangstoornis) depressie en paniekaanvallen met slapeloosheid heb ik gehad, maar daar ben ik gelukkig van genezen. Dit komt door de (AD) genaamd Venlafaxine 225 mg echt een top middel! De dwanggedachten zijn er helaas de hele dag door. Het zijn gedachten over moord en geweld, brandstichti[lees meer...]ng maar ook seksuele gedachten. Ik speel dan de hoofdrol en voer die gedachten uit in mijn hoofd. Ik zie dan plaatjes/beelden ervan. Ook heb ik dwanghandeligen zoals: mijn handen heel vaak wassen, dingen extra controleren, alles rechtzetten. De TV volume altijd op een bepaald niveau zetten, dingen op mijn smartphone 4, 8 of 11 keer doen, op dezelfde manier door mijn telefoon heen scrollen en dezelfde sites en apps aanklikken in dezelfde volgorde. Ik doe vaak alle kranen in huis tegelijk aan en laat het water een tijdje lopen en trek dan ook de toilet een paar keer door. De Quetiapine 400 mg heb ik om goed in en door te slapen, maar ook om minder prikkels en negatieve gedachten te krijgen. Ik kan nu heel goed tegen prikkels door de Quetiapine. Voorheen kon ik heel slecht tegen harde geluiden vanuit mijn Autisme. Helaas heb ik soms lichtelijk last van Auditieve Hallucinaties. Dit heb ik gek genoeg alleen als ik in mijn eigen huis ben, daarbuiten heb ik er totaal geen last van. Apart he? Dat gedeelte blijft dus een mysterie. Maar door de medicatie kan ik alles wel veel beter aan. Van de medicatie heb ik verder gelukkig geen last van bijwerkingen. Ondanks dit alles wat ik hier beschreven heb, gaat het nu erg goed met mij en kan eindelijk genieten van het leven! Het is niet altijd even makkelijk maar de scherpe randjes zijn er zeker vanaf.
19-05-2019

Cisordinol (zuclopentixol)

Echte rotzooi is cisordinol. Ik ben heel mijn leven gelukkig geweest met mezelf tot ik die cisordinol kreeg onder dwang ik heb hier zeer veel last van gehad van die troep. Ik heb in de hel gezetten je kunt totaal niet meer functioneren en ik voelde me doodongelukkig door die cisordinol.ik heb me ellendig gevoeld door die cisordinol depot Ik had helemaal geen psychose ik w[lees meer...]as energiek en helder van geest intelligent en actief voordat ik onderdwang die rotzooi kreeg. Nu na 6 jaar cisordinol depot ben ik een wrak lichaamelijk en geestelijk. Heb er erge geheugen problemen aan over gehouden. Ggz heeft heel mijn leven geruineerd met die cisordinol. Ik was altijd voor die dwangbehandeling begon gelukkig met mijn leven nu niet meer nu zit ik met een leeg hoofd en ernstige geheugen problemen dankzij zes jaar cisordinol depots. Ik was voor die cisordinoldepots een slimme vent nu ben ik dom gemaakt met die troep en het wil ook niet meer herstellen. Ben ik mooi mee bedankt
12-05-2019

Haldol (haloperidol)

1 mg Haldol gebruikt tijdens de afbouw van mijn antidepressiva om de onrust te verminderen. Tevens 1 mg geslikt voor spanning en angstklachten toen ik van antidepressiva af was. Werd er heel moe van, hele dag gapen, maar had nauwelijks effect op mijn angst en nare gedachten.
12-05-2019

Psychische klachten

De injecties zijn nu al 3-4 maanden gestopt en ik heb nog steeds last van een zware depressie en een gevoel van onbehagen en saaiheid. Ik zou willen weten hoe lang het ongeveer duurt voordat m'n hersenen herstellen van de injecties. 6 maanden? een jaar? 2 jaar? Heeft iemand iets te vertellen over hoe lang het duurt voordat ik me weer mezelf voel en de depressie weg gaat.[lees meer...] Rondjes lopen uit pure verveling is alles wat ik doe, en niks is meer leuk en ik kijk ook nergens meer naar uit. Hoe lang duurde dit bij jullie voordat het weg ging? Hoe lang duurt het herstel van de cisordinol?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4705)
Anticonceptie - overig (3465)
Cholesterol (2726)
Depressie - antidepressiva overig (2527)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2164)
Pijn - morfine-achtigen (2064)
Pijn (1867)
Verslavingsziekten (1772)
ADHD - psychostimulantia (1730)
Bloeddruk - betablokkers (1563)
Maagzuur - protonpompremmers (1485)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1424)
Anticonceptie - eenfase (1287)
Angststoornissen (1078)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1047)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1035)
Depressie - antidepressiva TCA (975)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (907)