lees de ervaringen

Diabetes
Metformine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:

Metfomine verlaagd de bloedsuiker in het bloed door de spieren en lever meer suiker op te laten nemen.

3,75384615384615

volgende > >>
Pagina 1 van 7

17-01-2016

Diabetes type 2

Geen klachten behalve evenwichtverlies.
10-01-2016

Diabetes type 2

Ik gebruik al sinds 1998 metformine in combinatie met antroposofische ondersteuning. Aanvankelijk ging mijn suiker goed en door advies diëtiste ging ook mijn gewicht flink naar beneden. Van bijna 100 kg naar 83 kg. Van bijwerkingen heb ik nauwelijks last, de oogarts kan niet zien dat ik diabetes heb. Ook functioneren nieren goed. Bloeddruk met pilletje enalapril is goed e[lees meer...]n Cholesterol is met roderijst gist tablet ook goed. Toch liep de suiker langzaam op, zodat ik nu Gliclazide 30 mg 3 tabl per dag inneem met 1500mg metformine. Mijn gewicht was wat toegenomen, maar gaat nu weer omlaag. Gebruik weinig koolhydraten en veel groenten, geen vlees of vis. Voel me goed en ben tot veel in staat. Oa zoon helpen met verbouwing en regelmatig Fietsen we.
30-12-2015

Diabetes type 2

Slecht medicijn ook in combinatie met o.a. glicazyde. Jarenlang gebruikt om de suiker waardes naar beneden te krijgen. Zelf 3000 mg deed niets. Bijwerkingen die na een week of 2 zouden gaan verdwijnen, heb ik een jaar of 8 gehad. Kortom voor mij een hel.
12-11-2015

Diabetes type 2

Ik gebruik het nu ongeveer 6 jaar. Ik gebruik 2x daags 1000 mg. In begin wat last van diarree, de eerste 2 weken maar nu nergens last meer van. De waarde is nu bijna altijd goed. Ben tevreden met Metformine.
10-11-2015

Diabetes type 2

Heel erg buikklachten, niet te doen vaak naar toilet en winderigheid was niet leuk meer. Nu geen Metformine meer.

Diabetes type 2

Gedwongen overgegaan op een andere producent van het geneesmiddel, omdat de apotheek een ander contract met de leverancier cq onder druk van de zorgverzekeraars de goedkoopste medicijnen moet verstrekken. Het gebruik van Metformine Hci Sandoz 500 mg geeft bij mij een opgeblazen gevoel en regelmatig last van diarree. De Metformine tabletten Hci 500 mg van de firma Apotheco[lees meer...]n geven deze bijverschijnselen niet, maar deze medicijnen zijn niet via mijn apotheek te verkrijgen.

Diabetes type 2

ik kreeg het medicijn 13-3-2015, meteen de eerste dag zware hoofdpijn ach het medicijn moet even wennen. nu 4-11-2015 heb ik zitten janken van de pijn in mijn benen, kon mijn werk niet uitvoeren. Ik werk in de catering. 's Nachts niet kunnen slapen van de pijn in mijn benen. Nu 8-11-2015 zelf gestopt met de medicijnen, ga morgen bellen met de huisarts. kon er niet meer te[lees meer...]gen.

Diabetes type 2

2007 begonnen met 3 x 850, na 3 jaar kreeg ik ernstige diarree, huisarts halveerde de doses en gaf Gliclazide erbij, toen ging het weer goed. Tot ik dit dit jaar in oktober opnieuw en nog veel ernstiger diarree kreeg. Huisarts schreef voor 3 maanden Psyllium vezels van Sandoz voor, dat hielp direct, maar de situatie is nu dat als ik 1 dag zo'n zakje vezels niet inneem de[lees meer...] diarree direct in dezelfde ernstige vorm terug is. Eind dit jaar na stoppen met vezels zien wat er dan gebeurd en of andere behandeling noodzakelijk is. Mijn glucosegehalte is altijd goed bij de 3 maandelijkse controle.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (271) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.