ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

18-09-2017

Diabetes type 2

Sinds 2 weken gebruik van metformine. Nu nog in de fase van instellen. De suikerspiegel daalt. Weinig klachten van bijwerkingen. Tot op heden tevreden met gebruik.
09-09-2017

Diabetes type 2

Metformine bleek voor mij niet of amper effectief, maar erger: ik kreeg volcontinu maagpijn door het gebruik en dus ben ik gestopt. De maagklachten verdwenen meteen.
04-09-2017

Diabetes type 2

Heel veel last van winderigheid wat ik niet kan inhouden en er zo hard uitfloepen of ik nou op visite ben of in een winkel. Mijn sociale contacten en boodschappen doen staan op een zeer laag pitje. Heb ze eerst 3x daags geslikt. Slik het nu 1 x daags 's avonds voor het slapen gaan. Gaat nu iets beter. Veel verschil in leveranciers, iedere 3 maanden een andere leverancier.
30-08-2017

Diabetes type 2

Metformine geeft diarree bij gebruik koffie ervoor of erna. Fabrikant waarschuwt daar niet voor. Ook de meldingspagina voor bijwerkingen ontkent voornoemd probleem. Mijn moeder met 1000 Mg tabletten heeft hetzelfde. Huisarts kent het probleem.
26-08-2017

Diabetes type 2

Veel mensen krijgen last van diarree, maar bij mij was het obstipatie en dat is volledig uit de hand gelopen! Na 10 dagen geen ontlasting heb ik allerlei poedertjes, pilletjes en zelfs 3 x een klysma gedaan... nog steeds lijken mijn darmen volledig stil te staan. Ik doe nu drie dagen achtereen 8 zakjes macrogol in 6 uur tijd... en hoop er het beste van. Ook had ik zware b[lees meer...]enen (lopen kostte me ineens veel moeite - erg eng om mee te maken). Ik moest met de metformine stoppen en nu dus op zoek naar een alternatief, maar eerst snak ik ernaar de ontlasting weer op gang te krijgen! Huisarts en diabverpleegkundige hadden beiden nog nooit gehoord dat metformine ook tot obstipatie kan leiden!
18-08-2017

Diabetes type 2

Mijn bloedsuikerspiegel daalde niet navenant. Wel veel last van de bijwerkingen: misselijkheid, maag- en darmproblemen, geen eetlust en bittere smaak in de mond. Twee dagen na gestopt te zijn waren de bijwerkingen geheel verdwenen. Metformine heeft totaal niet gedaan waarvoor ik het maanden heb ingenomen. Ondanks het slecht eten niets afgevallen. Nu overstappen op een ande[lees meer...]r medicijn of wellicht met voeding en meer bewegen mijn bloedsuiker naar beneden brengen. Ik verwacht dat de laatste optie de beste voor mij gaat zijn. Heb het helemaal gehad met medicijnen.
07-08-2017

Diabetes type 2

Bloedsuikerspiegel met 1 x daarna 2 x en nu 3 x per dag blijft schommelen tussen 9 en 7 gemiddeld ca. 8.4. Eigenlijk net zo slecht resultaat als zonder pillen. Onregelmatige stoelgang met krampen. Gelezen over hartklachten op langere termijn, om deze reden wil ik ermee stoppen.
24-07-2017

Diabetes type 2

ik gebruik 11 jaar metformine eerst 2x500 en nu het laatste half jaar 3x500. het is onmogelijk voor mij om normaal te leven. Voor 12.00 uur in de morgen kan ik de deur niet uit: 4 tot 5x ontlasting. En ook 's middags gaat dat soms door. Indien ik in de morgen weg moet, neem ik de dag daarvoor geen metformine in, net als de morgen dat ik weg moet. Ik stop er mee. Het is ee[lees meer...]n vreselijk middel en na het zoveelste ongelukje stop ik er mee.
Pagina 1 van 7

Mirena (1996) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (814) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (419) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (417) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!