lees de ervaringen

Pagina 1 van 2

09-03-2014
Vrouw (58) - Diabetes type 2

Tevredenheid over:
Ik gebruik 3x 40 eenheden novarapid met lijstje voor de meerwaarde en 2x 60 lantus eenheden 's morgens en 's avonds. Ik kom 1x in de 4 maanden bij de internist. Mijn suiker is nu ongeveer 4 maanden hoog tot 25 is dan de waarde mijn huisarts en weekendarts vind het belachelijk dat mijn internist mij niet eerder op afspraak laat komen. Ik ben moe slaperig en dorstig. Ik wa[lees meer...]cht tot eind mei 2014
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

24-02-2014
Vrouw (60) - Diabetes type 2
Algehele tevredenheid: 5

Tevredenheid over:
Bij mij is 14 januari 2014 diabetes ontdekt, bloedsuikergehalte was veel te hoog, nl 23 Kreeg 1ste week 1x1 metformine, 2de week 2x1 en vanaf de 3de week 3x1. Bloedsuikergehalte was na 2 weken tussen 4 en 8 ( dus goed ) Heb van de Metformine geen bijverschijnselen, neem ze altijd wel tijdens het eten in.

22-02-2014
Vrouw (18) - Suikerziekte ...
Algehele tevredenheid: 4

10-02-2014
Man (58) - Diabetes type 2
Algehele tevredenheid: 5

Binnen 1 maand van 20.3 naar 6.2 en geen bijwerkingen

31-01-2014
Vrouw (46) - Diabetes type 2

Tevredenheid over:
Metformine 850 mg gehad 2x per dag, teveel bijwerkingen ervan, buikkrampen, maagklachten, diarree, voel me niet lekker, licht in mijn hoofd, duizelig, prikkeling in mijn voeten, zware benen. Te veel dus, en de suikerwaardes gingen er niet van naar beneden, vandaar nu over op Metformine 500 mg 2x per dag i.c.m. Glimeperide 4 mg. Helaas geeft deze combinatie ook verschillend[lees meer...]e bijwerkingen van maag-darmklachten . Ik hoop dat dit na 2 weken beter zal gaan. Anders ga ik toch zelf kiezen voor insuline. Dan heb je nl die bijwerkingen niet. Ik vind de tabl Metformine erg vies en moeilijk weg te krijgen, daar heb ik normaal gesproken geen moeite mee.

25-01-2014
Man (55) - Diabetes type 2

18-01-2014
Man (49) - Diabetes type 2

Tevredenheid over:
Heb voor de kerstdagen te horen gekregen dat ik suikerziekte had, dus kreeg Metformine 500mg. mijn suikergehalte van 15.9 vond ik zelf hoog, na een week was het 11.1 en toen 11.3 en nu was het weer omhoog gegaan, 13.5. Dus ik had eerst 2x per dag 1 tabletten en nu 2x per dag 2 tabletten, heb tot nu veel last van de buik en een hele vieze smaak in de mond en lig vaak op de [lees meer...]bank.

05-01-2014
Vrouw (19)

Tevredenheid over:
Ik neem sinds 7 november 2013 metformine. De specialist die me deze medicatie heeft voorgeschreven vertelde me dat ik de eerste 2 weken last zou hebben van de bijwerkingen. Dit heeft dus langer dan 2 weken geduurd. De bijwerkingen die ik gekregen heb zijn ; diarree, misselijkheid, verminderde eetlust, duizeligheid bij het opstaan, sneller vermoeid,.. Diarree is op het og[lees meer...]enblik gestopt (na 1 maand en half), maar nu is het misselijk zijn wel erger geworden, elke morgen als ik opsta, heb ik het gevoel dat ik niks kan binnenhouden. Dit is echter maar een gevoel bij mij, eenmaal iets gegeten, is dit gevoel weg. Ik heb enkele reacties gelezen, en heb toch wel gemerkt dat er verschillende bijwerkingen zijn die ik gelukkig niet heb ervaren. Ik denk dat elk lichaam er anders op reageert.. Maar mijn apotheker had me ook gezegd dat je moet volhouden tijdens die bijwerkingen.. Ik hoop dat de rest van mijn bijwerkingen ook gaan verdwijnen. Duizeligheid had ik ook wel al een beetje voor ik begon met metformine (door te lage bloeddruk)..

Reactie:

Hoi,Ik zie dat je sinds vorig jaar gebruik maakt van metformine en dat je veel last hebt van bijwerkingen. Graag wil ik mezelf graag even voorstellen. Ik ben een 30 jarige vrouw die 10 jaar in de zorg werkt en heb ervaring met veel clienten die suikerziekte hebben. Zoals ik kan zien ben je een vrouw van 19 jaar en ik vraag mij af of je er weleens aan gedacht hebt dat een juist dieet ervoor kan zorgen dat je bloedsuikerwaarden te controleren zijn zonder medicatie? Mocht je meer informatie willen hebben hoor ik graag van je terug. Groetjes, Deborah

Datum 07-02-2014 12:36

04-01-2014
Vrouw (44) - Diabetes type 2

Tevredenheid over:
Ik gebruik 4 tabletten van 500 mg. verdeeld over ochtend 2 stuks tijdens of na eten en 2 savonds na het eten of tijdens eten. Heb nergens last van eigenlijk.

01-01-2014
Vrouw (68) - Aambeien en v...

Tevredenheid over:
Sinds ik metformine slik (500 mg p/d) heb ik gevoelloze voeten en tenen. s'Morgens bij het uit bed komen heb ik vuurode tenen en tot halverweg mijn onderbenen helemaal strak of ik te strakke kousen aan heb. Aambeien zijn verergerd, soms bloedverlies (helder), zak door de knieen en val regelmarig (evenwicht), vermoeidheid, misselijk tijdens het eten (geen eetlust, in anderh[lees meer...]alf jaar 18 kg gewichtsverlies. Moeilijk opstaan van stoel, etc. , slecht trappen lopen en hierdoor depressief en kort voor de wagen. Ik heb al lopen denken, dat ik vandaag of morgen in een rolstoel terecht kom. Ik gan deze week maar weer eens naar de huisarts, maar deze reageert nauwelijks.

07-12-2013
Man (58) - Diabetes type 2

Tevredenheid over:
Ik gebruik dus al enkele jaren metformine. Mijn grootste problemen zijn vermoeidheid, pijn in de benen, soms kan ik moeilijk of met veel pijn stappen, duizeligheid en evenwichts verlies. Hierbij ook nog het probleem met winderigheid en plotse diarree. De diabetes is wel onder controle, ik ben daarover heel tevreden maar de bijwerkingen zijn soms een domper op mijn leven.[lees meer...] Ik ben op zoek naar een oplossing!!! Is insuline een oplossing? Ik reis graag en veel, is een insuline pen/inspuiting een beperking om te reizen? Wie heeft er de oplossing?
2 reacties

Reactie:

Neem geen 3 maal daags maar 2 maal daags na het eten dat zal de winderigheid en diaree afnemengr A.B.

Datum 23-12-2013 16:15

Reactie:

Universiteit Maastricht heeft onderzoek gedaan naar verminderde opname vitamine B12 bij gebruik metformine. Vraag eens na bij je huisarts. Dit zou de vermoeidheid kunnen veroorzaken

Datum 11-12-2013 19:54

05-12-2013
Vrouw (61) - Diabetes type 2

Tevredenheid over:
Gebruik 2 keer 850 en 1 keer 500 mg Metformine. Ik ben onder behandeling voor duizeligheid ect. de artsen kunnen niets vinden. Heb krampen ect. Ik heb nu 2 weken geen metformine genomen en ik ben minder duizelig en minder moe. Ik kon niet meer funktioneren / werken ect. . Ik weet nog niet wat ik doen moet en of het inderdaad de Metformine is. Als dit zo blijkt te zijn dat[lees meer...] heb ik mijn besluit genomen , niet meer slikken. Prik wel 2 keer daags insuline. Wil dit een poosje aanzien en kijken wat de waarden gaan doen. Zo door gaan met zo ziek zijn geeft geen waarde aan mijn leven. Volle goede moed gaan we verder

30-11-2013
Man (55) - Diabetes type 2

22-11-2013
Man (53) - Diabetes type 2
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
ik was 18 november 2013 bij mijn huisarts geweest voor een bloedonderzoek. Uitslag mijn suiker is te hoog. (diabetes type 2) Mijn huisarts wil mij metformine 500 mg geven. startdatum rond 9 december 2013. Als ik lees wat voor bijwerkingen er allemaal zijn, word ik erg angstig. Verzoek: Graag tips, over hoe je moet omgaan met de ongemakken van Metformine. 1: medic[lees meer...]atie innemen tijdens het eten, 2? 3?

Reactie:

medicatie na het eten innemen 1tablet en savonds 1 tablet gr. A.B.

Datum 23-12-2013 16:20

10-11-2013
Vrouw (45) - Diabetes type 2

Tevredenheid over:
Sinds twee weken weet ik dat ik diabetes type 2 heb. De Metformine die ik hier voor krijg is nog in opbouw en het is nog niet eens zeker of ik het ga redden met tabletten (HbA1c was 101!!) De Metformine zorgt voor erg veel lucht in mijn darmen en een onaangenaam opgeblazen en gespannen pijnlijke buik. Daarbij ben ik geconstipeerd. Verder zware benen en tintelende tenen. I[lees meer...]k hoop niet dat dit zo blijft.

Reactie:

Ik heb enkele jaren metformine gebruikt, volgens de specialist om de opname van insuline te verbeteren. Samen met enalprilmaleaat. Ik ging steeds slechter zien en werd steeds suffer. Ik ben met alle medicijnen gestopt op insuline en allupurinol voor de jicht na. Sindsdien is alles stukken beter. Mijn bloeddruk is soms zelfs lager en ik hoef minder insuline te spuiten. Ik ben wel beduidend minder brood en aardappels en pasta gaan eten. Dus een gezonde voeding doet wonderen.

Datum 28-11-2013 18:11

05-11-2013
Man (39) - Diabetes type 2

Tevredenheid over:
Ik heb regelmatig enorm veel pijn in mijn darmen. ik ben dan ook niet te genieten want ik lig te rollen van de pijn. De huisarts geeft aan dat ik het moet blijven slikken maar ik heb zovaak pijn en ben zo vaak doodmoe, ik kan mijn werk niet meer doen. Al maanden ben ik in de ziektewet. Ik haat al deze medicijnen.
2 reacties

Reactie:

Ik ben ook geen voorstander van medicijnen. Misschien kan arts een ander medicijn voorschrijven.

Datum 11-12-2013 19:57

Reactie:

Inderdaad, weg met al die medicijnen, tenzij je echt niet zonder zou kunnen. Beter een gezond dieet, minder aardappels en speltbrood in plaats van gewwon brood. Doet wonderen.

Datum 28-11-2013 18:13

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (347) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum