This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

15-05-2015
Vrouw, 68 jaar

Diabetes type 2

In mei 2011 werd bij mij Diabetes 2 gediagnostiseerd. Ben begonnen met 1-2 Metformines per dag, maar in 2012 werden dat er 4.
11-05-2015
Man, 45 jaar

Diabetes type 1

Nou na 1 tablet was het al mis, hevige krampen, niet normaal en windjes stinken, bar en boos. Snap niet dat ze dit nog gebruiken, ik vind het echt rotzooi en dat 2 tabletten. Ga toch echt niet 2 weken met buikpijn lopen, vergeet dat maar.
09-05-2015
Vrouw, 23 jaar

06-05-2015
Vrouw, 62 jaar

Diabetes type 2

ik krijg wel krampen van deze medicijnen, is dit wel goed voor je nieren? ik heb gehoord dat het je nieren aantast van de metformine, klop dat? En waarom krijg ik geen bloedsuiker apparaat meter?
03-05-2015
Man, 61 jaar

Diabetes type 2

In begin darmkrampen en stinkende ontlasting gehad. Ging binnen twee weken over.
03-05-2015
Vrouw, 52 jaar

Diabetes type 2

per ongeluk ontdekt dat ik diabetes had. kreeg metformine voorgeschreven en simvastatine. dat schijnt zo bij elkaar te horen. eigenlijk is alleen mijn ochtendwaarde te hoog . 2x 850 's morgens en 's avonds 1. veel diaree, heftige buikkrampen en 18 kilo aangekomen in 3 jaar tijd. ik eet prima en gezond volgens elke voedingsdeskundige. volgens mijn huisarts kan het niet [lees meer...]van de medicijnen komen, maar ik geloof dat het er wel van komt, darmflora is gewoon naar de verpest door die medicijnen. ik tolereer ondertussen ook geen volkoren pasta meer, geen bruin brood en geen rijst. ben dus gestopt met elke vorm van dieet en diëtiste. Ben het spuugzat dat men er maar van uitgaat dat ik wel zal liegen over wat ik eet en dat ik maar moet gaan sporten, wat voor mij lichamelijk zo goed als onmogelijk is. en dat weten ze allemaal ook wel als ze mijn dossier eens echt zouden bekijken. soms krijg ik heel erg de neiging om maar gewoon te stoppen met die metformine en dan zie ik wel wat er gebeurt.. heb tenslotte jaren met D2 gelopen zonder er erg in te hebben. en sinds de medicijnen niks dan ellende. als je het opnoemt krijg je een standaard antwoord als ja dat kan wel eens met metformine. ik durf zowat geen boodschap meer te doen uit angst dat ik mijn broek vol poep in de winkel.
21-04-2015
Vrouw, 65 jaar

Diabetes type 2

vreselijke diarree bijna elke dag na de ochtend maaltijd, het is dat ik metformine in moet nemen, maar doe het liever zonder. ik voel me in een isolement zitten door deze bijverschijnsel.
20-04-2015
Vrouw, 67 jaar

Diabetes type 2

Toen de dosering werd verhoogd naar 2x2 tabletten metformine per dag (2x1000mg), kreeg ik last van voortdurend gerommel in de buik en diarree als ik sla had gegeten. Nadat het was teruggebracht naar 3 tabletten per dag (plus een ander medicijn) waren de klachten verdwenen. Sla en metformine houden dus niet van elkaar.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (329) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely