This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

21-04-2015
Vrouw, 65 jaar

Diabetes type 2

vreselijke diarree bijna elke dag na de ochtend maaltijd, het is dat ik metformine in moet nemen, maar doe het liever zonder. ik voel me in een isolement zitten door deze bijverschijnsel.
20-04-2015
Vrouw, 67 jaar

Diabetes type 2

Toen de dosering werd verhoogd naar 2x2 tabletten metformine per dag (2x1000mg), kreeg ik last van voortdurend gerommel in de buik en diarree als ik sla had gegeten. Nadat het was teruggebracht naar 3 tabletten per dag (plus een ander medicijn) waren de klachten verdwenen. Sla en metformine houden dus niet van elkaar.
15-04-2015
Man, 45 jaar

Diabetes type 2

Hoi, ik slik sinds oktober 2014, 3 maal daags, 1 tablet metformine 500. Sindsdien veel diarree ( spuitpoep), en maagkrampen, stinken als een bunzing als ik een poepje laat. En het gevoel dat ik constant wil eten. Ik vind het een rot medicijn, maar een noodzakenlijk kwaad.
15-04-2015
Man, 36 jaar

Diabetes type 2

Werkt in principe best goed, bloedglucose waarden gaan goed naar beneden, maar het helaas wel last van een hongergevoel, soms de hele dag door, rare borrelgeluiden in de maag, en een soort hol/leeg gevoel in de maag, beetje moeilijk te omschrijven. In overleg met de dokter de dosis gehalveerd naar 2 keer 250mg, klachten worden dan wel wat minder maar ze gaan helaas niet we[lees meer...]g. Verder gebruik ik nog langwerkende insuline (lantus). Er is helaas geen goed alternatief voor metformine, er zijn vele andere pillen die ook glucoseverlagend werken, maar op een heel andere wijze dan metformine. Eén van de bijwerkingen/eigenschappen zou moeten zijn dat het hongergevoel onderdrukt wordt, maar ik krijg er juist honger van.
11-04-2015
Man, 64 jaar

Diabetes type 2

Nog niet echt een zeker resultaat, maar zo nu blijkt wel bijwerkingen. Steeds een hongergevoel en misselijkheid, daarbij ook steeds wat ontlasting in de onderbroek ook al zijn de billen schoon na het toiletteren. Nadat ik steeds maar dacht dat ik honger had en misselijk werd van de honger, ben ik er nu achter via deze site dat het van de Metformine is waar ik in eerste ins[lees meer...]tantie blij mee ben, maar anders ook weer niet, want nu moet ik op zoek naar een vervanger hiervan en wat geeft die dan voor bijwerking?
01-04-2015
Vrouw, 61 jaar

Diabetes type 2

gebruik dit al jaren en geen enkel probleem er mee, mijn bloedwaarden zijn prima, ik let op koolhydraten en probeer wat te bewegen.
30-03-2015
Vrouw, 53 jaar

Diabetes type 2

heel veel last van kramp in mijn buik en winderigheid. en de geur is net of je erwtensoep op hebt. als je thuis bent is het niet zo'n probleem maar als je bij een ander bent is het verschrikkelijk. ze laten gaat niet i.v.m. de lucht en ophouden is ook geen optie...
30-03-2015
Vrouw, 56 jaar

Diabetes type 2

met metformine ben ik in 6 maanden 18 kilo afgevallen en daardoor is mijn suikergehalte laag en ook mijn cholesterol. voel me beter.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (647) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely