This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

18-06-2015
Vrouw, 56 jaar

Diabetes type 2

Ik heb veel klachten met darmen, nu stopverfkleur... en vrij hard ondanks gebruik van 4 magnesium per dag
17-06-2015
Man, 75 jaar

Diabetes type 2

de enige bijwerking is een enkele keer een milde diarree, maar die wordt na enige tijd zeldzamer.
11-06-2015
Man, 76 jaar

Diabetes type 2

Gebruikt van 2007 t/m 2014. Toenemende klachten als opgehoopte lucht, winderigheid en buikpijn. Van 2011 t/m 2014 ziek te bed. De invaliditeit was enorm. Doordat ik veel water erbij moest drinken (>2,5l/dag) kreeg ik hartfalen. Toch werd het medicijn niet vervangen totdat ik de medicatie staakte in het ziekenhuis terecht kwam en de arts overging op insuline. Op met[lees meer...]formineforum ontdekt dat 10% van de gebruikers invalide werd, waarbij de arts zei dat dat erbij hoorde en dat "je het er maar voor over diende te hebben" Medicatie moet je niet overlaten aan een arts maar moet je zelf onderzoeken.
01-06-2015
Man, 53 jaar

Diabetes type 2

Dit medicijn tegen diabetes-2 werkte blijkbaar slecht op mijn nieren, waardoor ik vaker aanvallen van jicht kreeg (dat komt oa door verminderde nierfunctie). Ik mag bv ook geen NSAIDs ontstekingsremmers zoals Ibuprofen gebruiken. Overgestapt op Gliclazide (retard), werkt prima zonder de bijwerkingen.
01-06-2015
Man, 47 jaar

Diabetes type 2

omdat ik suikerziekte heb en mijn glucosewaardes slecht bleven, ontkwam ik er niet aan om pillen te gaan slikken. Sinds ik dit middel slik, voel ik mij zeker niet beter, maar blijkt het zelfs een bestanddeel te hebben waarvoor ik overgevoelig ben. Dit heb ik doorgegeven aan mijn huisarts en die zegt dat ik maar een pil in moet nemen als ik een allergische reactie krijg op [lees meer...]dit middel. Is dit weer zo'n middel dat de apotheken en huisartsen moeten voorschrijven van de verzekeringen? Ook al slik ik dit middel als ik tussentijds mijn bloedsuiker controleer, gebeurd het vaak genoeg dat de waarde torenhoog is, dus lijkt mij niet echt goed te werken. ik heb morgen weer een gesprek over dit middel en hoop toch echt iets anders te krijgen.
30-05-2015
Vrouw, 48 jaar

Diabetes type 2

Ik ben begin april 2015 gediagnosticeerd met diabetes type 2. Direct gestart met metformine 500 mg a dd 1. Een week later is dit verhoogd naar 2 dd 1. Bij controle bij de diabetesverpleegkundige wilde ze me aan de Gliclazide hebben. Dit heb ik afgeslagen gezien de kans op hypo's en gewichtstoename. Op eigen verzoek is de metformine verhoogd naar 3 dd 500 mg. Bijwerkingen [lees meer...]heb ik beperkt. Af en toe ineens aan de diarree. Maar ik voel het aankomen en kan tijdig het toilet bereiken. Verder een fijne bijkomstigheid dat ik van de Metformine afval en minder trek in eten heb. Nu maar verder afwachten of deze verhoging helpt om de glucosewaardes verder te doen zakken. Zit tot nu toe in de ochtend gemiddeld tussen de 8.0 -9.5mmol/l. Maar dit moet uiteraard verder omlaag. Naast de Metformine ook nog hulp van een dietiste en ik beweeg meer.
15-05-2015
Vrouw, 68 jaar

Diabetes type 2

In mei 2011 werd bij mij Diabetes 2 gediagnostiseerd. Ben begonnen met 1-2 Metformines per dag, maar in 2012 werden dat er 4.
11-05-2015
Man, 45 jaar

Diabetes type 1

Nou na 1 tablet was het al mis, hevige krampen, niet normaal en windjes stinken, bar en boos. Snap niet dat ze dit nog gebruiken, ik vind het echt rotzooi en dat 2 tabletten. Ga toch echt niet 2 weken met buikpijn lopen, vergeet dat maar.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (664) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (334) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely