lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

19-03-2017

30-01-2017

Diabetes type 2

Wordt er ziek van. Veel diaree, maagproblemen, misselijkheid en vermoeidheid. Metformine sinds 2 september 2016 nu een week moeten stoppen vanwege zware diarree, maagproblemen, misselijkheid en vermoeidheid.
20-01-2017

Diabetes type 2

Inmiddels 2 jaar aan het aanmodderen, maar heb eindelijk dat gevonden wat het allemaal zeer dragelijk maakt. Waarden fors omlaag, bloeddruk super in balans en cholesterol ook in waarde gedaald. Zelden nog maar diarree. 4x maal daags verdeeld over de dag. Groene gember thee met citroen, aangevuld met een halve theelepel kaneel. Kaneel is een krachtige natuurlijke zoetstof d[lees meer...]ie je cholesterolratio in balans kan krijgen en houden. Kaneel heeft een regulerend effect op de bloedsuikerspiegel. Gember verbetert voornamelijk de afgifte en werking van insuline en de insulinegevoeligheid. Zorgt tevens voor een betere spijsvertering. Wel consequent blijven gebruiken ongeveer een litertje thee met ingrediënten per dag.
18-01-2017

Diabetes type 2

Geen last van bijwerkingen.
13-01-2017

Diabetes type 2

Opgeblazen gevoel , borrelende darmen de gehele dag, misselijk, vaak diarree na 5 jaar even gestopt. De klachten waren op dag 3 allemaal weg.
30-10-2016

Diabetes type 2

Onderkende bijwerkingen. Diarree moest vanzelf overgaan. Bijna 6 jaar lopen klooien bij de huisarts tot ik er op stond dat hij me doorverwees. Daar heb ik een jaar over gedaan voordat de huisarts mijn ernst inzag. Internist constateerde een overgevoeligheid voor metformine en heeft een ander middel voorgeschreven. Hoofdpijn en huiduitslag ik voelde me vreselijk. Terug naa[lees meer...]r metformine, hevige diarree en heel beroerd. Internist zegt dat ik het nooit meer mag gebruiken. Insuline leek nog de enige oplossing tenzij ik wilde starten met jardiance. Blij dat ik dat gedaan heb! Langzaam wordt ik weer mijzelf, zijn mijn suikers gestabiliseerd en voel ik me weer fit!
13-10-2016

Diabetes type 2

Ik neem de metformine nu ruim 2 jaar in met veel bijwerkingen. Vermoeid en slaperig met tussenpozen, maar vooral maag en darmklachten. Ook heel veel last van een droge mond 's nachts met een zeurdige keelpijn. Heb nu weer bloed laten prikken om te kijken of er wat anders uit komt. Uitslag volgende week. Dus even afwachten en hopelijk kom ik daar nog ooit van af.
11-10-2016

Diabetes type 2

Ik kreeg 30 tabletten mee om eerst te kijken of ik er tegen zou kunnen. Borrelen in de buik begon gelijk al. Dat schijnt normaal te zijn. Vermoeide benen en langzaam aan begon de maagpijn. Ik ben nu gestopt bij 28 tabletten en voel me niet fijn en lig plat. Mijn sport wederom afgezegd vanwege de buik hoofdpijn en grote vermoeidheid. Bloedgeprikt om te kijken of het ook [lees meer...]wel heeft gewerkt. De effectiviteit nog niet bekend. Dan even stoppen en overgaan op een ander merk of toch weer deze dat hangt van de praktijkondersteuner en huisarts af.
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!