Metformine

metformine

Diabetes type 2 (314 meningen)
Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (1 mening)

Metformine

Bojan Nikolik (15-08-2015)

27-02-2020

Diabetes type 2

ik kreeg te horen dat ik diabetes 2 had,waardes tussen 7 en 12. ik moest 1 metformine per dag bij het avondeten innemen.Na een paar dagen diarree als water,ik voel het niet aankomen met als gevolg dat ik soms de wc niet haal.De maagpijn na een week is niet te harden ,ik slaap niet meer van die pijn,ik kan geen houding in bed vinden om de pijn te minderen.na 2 weken gestopt[lees meer...] met metformine,sorry die maagpijn is ondragelijk geworden.ik hoef geen medicijnen meer,ik ben er nu veel te bang voor geworden.ik doe nu een dieet.
17-02-2020

28-01-2020

12-01-2020

Diabetes type 2

Ik slik 2x 1000 mg Metformine per dag sinds 10 jaar. Eerst veel last van darmen en opgezette maag etc. nu daar minder last van. Wel een ernstig B12 tekort opgelopen met als gevolg veel zenuwpijn in handen en voeten, lichtflitsen (aura's) in de ogen, en een hele lange waslijst aan andere klachten. Kreeg na lang zelf puzzelen en aandringen bij de huisarts b12 test. Bleek in[lees meer...] hoog tempo te dalen en al veel te laag. Duurde 2 jaar voor de zenuwpijnen redelijk weg waren. Krijg nu nog maandelijks B12 injecties. Kijk eens op internet bij B12 tekort en klachten of u uw klachten hierin herkent. Ga dan eerst naar de huisarts om een B12 test te laten doen voordat u zelf begint met B12 tabletten te slikken. Uw waardes zullen dan niet meer goed te meten zijn. En laat u niet afschepen met: zenuwpijn hoort nu eenmaal bij diabetes!
20-08-2019

Diabetes type 2

Ik neem sinds 3 weken metformine 850 . Heb eigenlijk geen bijwerkingen en ben op die 3 weken met dieet natuurlijk 2,4 kg afgevallen.
22-06-2019

Metformine (metformine)

Veel extra huidproblemen de verergering psoriasis. Ga begin juli maar weer eens naar de specialist. Heel veel extra huidproblemen rode plekken..gezwollen plekken hoofdzakelijk op beide armen.en benen en rug. naast mijn psoriasis heb ik dus een aardig probleem. Hoe los je dat op? Niet innemen van Metformine is geen opie
21-06-2019

nvt
27-05-2019

Diabetes type 2

vier dagen metformine geslikt...hoorde toen van keer Diabetes 2 om! Leefstijl en voeding totaal verandert, veel beweging en sport (CURVES 4 keer in de week) binnen 6 weken was waarde 11.4 gezakt naar 7.7.... en nu volhouden om de suikerwaarde nog verder naar beneden te krijgen...vooral GEEN PILLEN SLIKKEN want van het een komt het ander
25-05-2019

08-04-2019

Metformine (metformine)

Ik probeer al enige jaren af te vallen zonder succes. Daarom niet zo lang geleden naar de endocrinoloog geweest en daar onderzoeken laten doen. Daaruit bleek dat mijn insulinespiegels schommelen en dat dat de reden zou kunnen zijn dat ik moeilijk gewicht kan verliezen. Kort daarna ben ik gestart met Metformax 850 mg (2x 1/2e tablet per dag momenteel). In het begin had ik n[lees meer...]iet / geen problemen. Nu ongeveer een maand verder en ik merk wel dat er zicht enkele verschijnselen voordoen. - kortademigheid: drukkend gevoel op de borst - hoofdpijn (niet vaak - maar als ik er heb dan doet het wel veel pijn) - vermoeidheid - razende honger (beperkt - maar toch) Ik hoop dat dit zal overgaan na verloop van tijd. Momenteel ben ik nog niets afgevallen, maar ik ben ook niet verdikt. Binnenkort ga ik op controle bij de dokter om na te gaan of het medicijn effect heeft.
18-03-2019

Diabetes type 2

Sinds het gebruik van de metformine heb ik een oplopende spier en gewrichtspijnen in armen en schouders. Zo erg dat het lijkt alsof er messen in mijn spiern worden gestoken. Na zelfstandig 1 tablet te minderen per dag trekt deze pijn zachtjes weg. Nu proberen door andere leefstijl en kruiden van de metformine af te komen.
28-01-2019

Metformine (metformine)

ik vind de medicatie heel goed hoor
28-01-2019

Metformine (metformine)

omdat ik diabetes en ik ben blij dat zei er achter zijn gekomen ik moet nu ook insuline spuiten er bij
11-01-2019

Insulineresistentie

Na een week alle dagen te nemen voel ik geen verschil, het is de bedoeling dat het mijn bloedsuikerspiegel meer stabiel houd maar ik neem het 's avonds na het eten en na een uur ben ik heel misselijk,dorstig en vermoeid tot ik 's morgens terug opsta.
09-01-2019

Diabetes type 2

heb me er van begin niet prettig bij gevoeld , duurde lang voor suiker onder controle was
05-01-2019

Diabetes type 2

Bijna 4 weken geleden begonnen met dit middel. 2x maal daags 500mg. Een tablet tijdens het ontbijt en een tablet tijdens het avond eten. De meest voorkomende bijwerkingen zoals: diarree, maagklachten, buikpijn en hoofdpijn had ik geen last van. Bloedsuikerwaarden gingen vrij snel omlaag en hongergevoel verdween als sneeuw voor de zon (ben ook 10kg afgevallen in 3 weken tij[lees meer...]d) Maar nu komt het! (uiteraard heb ik ook veel gelezen op andere Engelstalige forums of mijn bijwerkingen ook overeen kwamen met andere gebruikers) dus het kan niet anders zozijn. Maar goed hier een lijstje bijwerkingen die na ca. ***3 a 4 weken*** na gebruik "kunnen" optreden en die zijn zeker niet prettig! Ik heb dit de afgelopen 5 dagen tot nu aan toe mogen ervaren. Vandaar dat ik er dan ook per direct ben mee gestopt!!! * Hevige spierkrampen * Krakende en vooral pijnlijke gewrichten * Slap gevoel * Doof gevoel in benen * Pijnlijke hielen * Schokken door lichaam * Pijnscheuten in dijbenen Ik zou persoonlijk zelf dit middel niet aanraden en ik raad aan om het toch echt te gaan zoeken in je voeding. Geen suikers, koolhydraatarm eten, minstens een half tot een uur wandelen, veel water drinken en calcium,magnesium,Q10,vitamine B12 en Omega 3 slikken. Dit is zeer belangrijk mocht je net zoals ik stoppen met dit medicijn om je suikerwaarden zo laag mogelijk te houden door gezond bewegen en goede voeding.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (533) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (493) - Antibiotica - penicillines breedspectrum