ervaringen per categorie

Cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

17-01-2017

Hoog cholesterol

Wat een baggerzooi, enorme spierpijn na 2 maanden die alsmaar erger werd, uiteindelijk vermoedde men hartproblemen met spoed opname als gevolg, na diverse ecg en echo van hart gevolgd door radioactief onderzoek van het hart heeft men geen afwijking gevonden. hierna idem met andere statine achtige medicijnen.
17-01-2017

Cholesterol

Geen klachten. Cholesterol is mooi gedaald.
16-01-2017

Aderverkalking

Ik had hoge cholesterol, maar had geen symptomen. Inname Simvastatine had een béétje effect, daling van 10-15% in cholesterol.
16-01-2017

Aderverkalking

Verstopping van de kransslagaders. Op 53 jaar werd een stent gezet in één van die vernauwingen.
14-01-2017

Hoog cholesterol

In mijn vakantie in het buitenland kreeg ik een gewrichtsontsteking in mijn grote teen. Met een effectief geneesmiddel dat ik van de huisarts voorgeschreven kreeg werkte prima helaas weet ik de naam van dat middel niet meer. Of dit een voorloper is van mijn volgende pijnklachten als gevolg van het dagelijks gebruik van Simvastatine 20 mg is de huisarts die stage liep niet [lees meer...]bekend. Hij verwees mij eerst een bezoek te brengen aan de therapeut die op haar beurt mij doorverwees naar een podotherapeut. Met een scanapparaat stelde zij vast dat de gewrichten aan mijn voorvoeten ernstig zijn ontstoken. Haar advies was om een afspraak te maken met een orthopeed. Zijn bevinding was dat de orthopedische schoenen er goed uitzag behalve de steunzolen bijgesteld moest worden. Met de verwijsbrief van de orthopeed heeft de orthopedische schoenmaker aanpassingen gedaan op mijn steunzolen. Denkende dat mijn pijnklachten hierdoor verlichting geeft, namen de pijnklachten alleen maar toe. Van spierpijn aan de beide zijkanten van mijn benen tot ferme krampen en steken in mijn onderrug ter hoogte van mijn onderrug. Vooral als ik 's morgens uit bed stap. Daarnaast voel ik alsof ik op dikke kussentjes loop. Ik sta instabiel en bij het staan en lopen doet het nog eens pijn. Hierdoor ben ik een paar keer van mijn fiets gevallen. Toen ik mijn probleem met een kennis besprak - die toevallig met hetzelfde probleem liep - zei hij om de huisarts te raadplegen. Mijn huisarts schreef 15 dagen atorvastatine cf 20 mg voor. Blijven de klachten moet ik terug komen. Dan volgt een bloedonderzoek om te zien welke maatregelen genomen moet worden.
12-01-2017

Cholesterol

sinds ik dit medicijn inneem heb ik veel last van spierpijn en kan moeilijk lopen vooral s`morgens als ik net wakker ben.
11-01-2017

Beroerte

Had eerst simvastine 3half jaar gebruikt. Mocht op advies neuroloog stoppen. kreeg na ± 5 maanden weer een beroerte en kreeg dit keer atorvastatine 40mgen! had weer bijwerkingen.
11-01-2017

Beroerte

Had eerst simvastatine na een beroerte, veel spierpijn gestopt op advies neuroloog. kreeg na ongeveer 4 jaar weer een beroerte, kreeg atorvastatine en heb prompt weer bijverschijnselen (misselijk, duizelig, winderig, verstoppingen, buikpijn, rugpijn).

Hoog cholesterol

naarmate de tijd verstreek kreeg ik steeds meer lichamelijke klachten. Krampen in handen en voeten en kuiten, spierpijn in armen en benen en heup, slecht inslaap komen, maagzuur naar inname van simvastatine. Libido ging hollend achteruit, onderhuidse bloeduitstortingen bij lichte stootjes. slecht concentratie vermogen, sterk afnemen van spierkracht. Ben nu 8 weken ges[lees meer...]topt en de lichamelijke klachten zijn zo goed als verdwenen. Overlegd met de huisarts, dit kan niet de bedoeling zijn van dit medicijn. Ga dit "medicijn?" Simvastatine dan ook nooit meer slikken. Ik let op wat ik nu eet zomin mogelijk verzadigd vet. Wel noten, mager kip vlees, en veel groenten, 3x per dag fruit, volkorenbrood enz (schijf van 5).

Aortaklep aandoening

Ik ben bijna 80 jaar en leid een actief leven. Na een aneurysma en een hartklep-probleem moest ik aan de statines. Ik heb er heel wat geprobeerd, maar kreeg bij elke soort last van spierpijn. In het begin zag ik het verband niet, en er was geen arts die mij daarover voorlichtte. Bij de laatste, crestor, was het verschrikkelijk. Na wat googelen kwam ik erachter dat de stati[lees meer...]nes de boosdoeners waren en ben per direct gestopt. Artsen niet blij. Maar het is toch waanzin: geen kwaliteit van leven meer en veroordeeld tot hangen op de bank, maar gelukkig wel een mooi laag cholesterol... Aanrader: lees 'De cholesterol hype' van Malcolm Kendrick. Echte eye-opener!

Hoog cholesterol

na eerst simvastatine gebruikt te hebben en veel klachten over naar de crestor. van de crestor zoveel klachten van spier-gewrichtspijn dat ik de trap niet meer op en af kon en alles uit mijn handen liet vallen omdat ik geen kracht meer in mijn vingers had en mijn vingers bijna niet meer kon buigen. de dokter dacht aan spierreuma. van een buurman gehoord dat hij deze klac[lees meer...]hten van de crestor had en was gestopt en na 2 maanden geen verschijnselen meer had. hierop ben ik ook gestopt met de crestor en na 4 weken waren mijn klachten bijna verdwenen. in september waren de waardes 6.8 en nu vandaag zonder crestor gebruik 5.6. ga voorlopig verder zonder medicijn voor het cholesterol.
09-01-2017

Hoog cholesterol

Na enige tijd (2 weken) gestopt te zijn met simvastatine waren alle klachten weg. Wandeling gedaan van 100 km binnen 20 uur was geen probleem. Na deze wandeling, 1 week later, ben ik atorvastatine gaan gebruiken. Binnen een week weer dezelfde klachten als met simvastatine. Dus weer maar naar de huisarts.
09-01-2017

Hoog cholesterol

Dit is de eerste statine die ik gebruik. mijn normale leven wordt (achteraf gezien) totaal ontwricht. Per toeval kwam ik er achter dat dit door het gebruik van statine's komt. Ik houd van wandelingen, vooral lange afstandswandelingen, maar met gebruik van statines ben ik daar zeer in beperkt. Ik stop met statine gebruik en zie wel waar ik eindig, maar eerst op doktersadvi[lees meer...]es een andere proberen. Na ongeveer 3 dagen stoppen is mijn leven totaal anders, dan zie ik ook alles weer positiever, alle klachten weg.

Hoog cholesterol

Atorvastatine: werkt bij mij beter dan Simvastatine

Hoog cholesterol

Simvastatine eerst 20 mg, met heel weinig bijwerkingen. Moest overstappen naar 40 mg, dit gaf spierpijn (leidend tot blessures bij sporten) en stramheid. Heb nu atorvastatine 40 mg: geen bijwerkingen
07-01-2017

Lipitor (atorvastatine)
Hartinfarct

Bijwerkingen waarschijnlijk door gebruik van meerdere medicijnen zoals selokeen, lisinopril en ascal cardio-neuro!
03-01-2017

Hartinfarct

Agina pectoris, stents
02-01-2017

Hoog cholesterol

ik gebruik al 2 jaar simvastine en had al een jaar last van spierpijn in benen. Heb dit niet samengelinkt met gebruik medicijn, totdat ik naar 80 mg moest van mijn huisarts ivm cholesterol wat niet beter werd. Ik gebruikte week simvastine 80 mg en kon bijna niet meer lopen van de spierpijn in benen. Kreeg pijn in nek, schouders en onderrug. Ben toen gaan googlen en kwam ik[lees meer...] op deze site. Ben per direct gestopt met dit middel en heb huisarts ingelicht dat ik ander middel wil. Heb nog steeds spierpijn in kuiten en onderrug. Is wel iets minder geworden inmiddels.
01-01-2017

Hoog cholesterol

In juni 2016 liet ik een bloedtest doen op aanraden van mijn huisarts, het idee was gewoon om eens te kijken hoe mijn algemene gezondheid was en hoe mijn bloedwaarden eruit zagen. Hieruit bleek dat mijn cholesterol behoorlijk hoog was, m.n. de 'slechte' (LDL) cholesterolwaarden waren te hoog. Ik ben toen op dwingend advies van mijn huisarts begonnen met Crestor 10 Mg. In e[lees meer...]erste instantie geen bijwerkingen, en mijn cholesterolniveau was netjes gedaald toen ik in oktober weer getest werd. Maar geleidelijk, en dit ging zo geleidelijk dat ik het eerst nauwelijks merkte, werden mijn spieren steeds stijver en pijnlijker. Ik had moeite om de trap op te lopen (ons huis heeft veel trappen) en zag op tegen een kleine wandeling. Het was een gevoel alsof ik de 10 km had gelopen iedere dag, terwijl ik nauwelijks meer liep! Uiteindelijk weer naar de huisarts, en hij zei onmiddellijk 'dat zijn bijwerkingen van de Crestor', en stelde voor om maar eens een maand te stoppen - uiteindelijk is besloten dat ik 3 maanden zal stoppen - en te kijken of het dan beter werd. En inderdaad gaat het heel geleidelijk steeds beter, heb voor het eerst zonder pijn een flinke wandeling gemaakt. Ik ben nog steeds stijver dan ik voor die tijd was, maar heb er vertrouwen in dat ik na verloop van tijd echt weer helemaal de oude zal zijn. Inmiddels heb ik het nodige onderzoek gedaan op het internet, en ben erachter gekomen dat: - statines gevaarlijke middelen zijn, die na jarenlang gebruik een verhoogd risico geven op o.a. diabetes en (bij vrouwen) borstkanker; - ze bijna altijd onnodig worden voorgeschreven - de enige gevallen voor wie het misschien zin heeft zijn mannen van boven de 50 die een geschiedenis hebben van hartproblemen - de relatie tussen hoge cholesterolwaarden en hart- en vaatziekten onzeker is - het helemaal niet slecht is om hoge cholesterolwaarden te hebben (óók w.b. de LDL) Conclusie: ik neem nooit meer een statine (of ander cholesterolverlagend middel). Mijn huisarts weet dit alleen nog niet...
28-12-2016

Cholesterol

van sim naar ator overgestapt maar bleef spierpijn houden mee leren leven , maar nu wil ik van de spierpijn af.
28-12-2016

Hoog cholesterol

door een hoog cholesterol gehalte eerst simvastatine, kreeg spierpijn, toen over op atorvastatine spierpijn nooit opgelost. Er werd eind 2014 darmkanker geconstateerd, begin 2015 chemokuren en april 2015 1e herseninfarct. Na herstel van dit infarct volledig rijbewijs in nov. 2015. weer 2e hersen infarct in mei 2016. cholesterol normaal niveau. Herstel gaat goed, alleen d[lees meer...]oor spierpijn nog niet volledig hersteld. Ik ben thans op zoek naar alternatief voor de fysio, omdat zij niets aan de pijn kunnen doen. de artsen vermoeden dat 2e infarct is veroorzaakt door chemo tabletten. Ondanks het vermoeden blijf ik toch maar de atorvastatine gebruiken en de spierpijn voor lief nemen.
12-12-2016

Hoog cholesterol

Mag van mijn cardioloog geen cholesterolverlagers meer nemen, ivm de ernstige bijwerkingen: leverproblemen, spierafbraak, aangetaste longen, nog steeds spierpijnen die nooit meer overgaan.
11-12-2016

Crestor (rosuvastatine)

Gebruikte eerder een ander middel, geen bijwerkingen. De arts vond Crestor beter bij mij passen dus ben ik overgestapt. Na half jaar gebruikt te hebben, bleken lever waarden veel te hoog te zijn. Dit blijkt een van de bijwerkingen te zijn, moest per direct er mee stoppen. Heb sinds ik Crestor gebruik ook veel last van ochtend stijfheid in mijn gewrichten. Nu ik met het mi[lees meer...]ddel gestopt ben gaat het veel beter.
28-11-2016

Hoog cholesterol

Geen bijwerkingen van de Simvastatine, maar mijn cholesterol is niet genoeg gedaald. Ezetrol erbij om het cholesterol verder te verlagen, is nu 8.4.
26-11-2016

Artrose

Na innamen van het medicijn was voor mijn cholesterol te hoog was. Kreeg ik last in mijn knieën letterlijk heel mijn onder stel . Kreeg zelfs tintelingen in de toppen van mijn vingers. En de voetzolen daar had ik het gevoel van die gezwollen waren en kon der om de duur niet goed op lopen. Ik kreeg pijn in mijn heup en moest van de huisarts naar massage ik lag op de ta[lees meer...]fel voor mijn massage en vertelde dat ik ook last had in mijn knieën maar het raarste dat mijn voetzolen zo pijnlijk waren. Die persoon zei: breng als je de volgende keer kom uw medicijnen is mee. Hij zag dat ik simvastatine in nam hij zei me direct stoppen, die pijnen zijn daar van .Scheef een brief ga daar mee naar uw huisarts. Die geloofde het eerst niet maar het kan. Moet nu 6 weken stoppen dan bloed prikken. Maar kan u nu al zeggen dat de tintelingen in mijn vingers is verdwenen en ik krijg weer het normale gevoel in mijn benen terug. Eerlijk ik neem dit nooit meer in. Deze medicatie moesten ze verbieden.
23-11-2016

Pravastatine (pravastatine)
Hoog cholesterol

De slechtste medicijn die ik ook ooit heb gebruikt. Ik kan niet lopen ik kan niet slapen ik kan niks. Ik werd bijna een handicap. De fabriek van deze medicijn moet zo snel mogelijk dicht. Ik wil nog liever een hartaanval dan deze medicijn te gebruiken
22-11-2016

09-11-2016

Bezalip (bezafibraat)
Hoog cholesterol

Na overleg van de huisarts met een internist heb ik Bezalip retard gekregen. Nu geen bijwerkingen en mijn waarden allemaal weer laag en gezond. Ik ben er heel blij mee.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3718)
Anticonceptie - overig (2879)
Cholesterol (2259)
Depressie - antidepressiva overig (2107)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1697)
Pijn - morfine-achtigen (1591)
Pijn (1517)
ADHD - psychostimulantia (1433)
Verslavingsziekten (1391)
Maagzuur - protonpompremmers (1295)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1197)
Bloeddruk - betablokkers (1123)
Anticonceptie - eenfase (1051)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (874)
Migraine (846)
Angststoornissen (805)
Depressie - antidepressiva TCA (798)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (778)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!