ISO 27001

ervaringen per categorie

Cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

15-08-2017

Angina pectoris

Een jaar gebruikt tot volle tevredenheid. Nu echter steeds meer bijwerkingen met huiduitslag, spierpijn en vermoeidheid.
14-08-2017

Hoog cholesterol

Het slechte cholesterol is gedaald van 5,5 naar 2,4 in 3 maanden tijd. Verder tot op heden geen enkele bijwerking.
14-08-2017

Hoog cholesterol

Van cardioloog voorgeschreven gekregen naast Crestor (5 mg verdraag ik goed, in tegenstelling tot simvastatine) om de cholesterol nog verder verlaagd te krijgen. Was 2,1 maar moest naar 1,8 of lager. Na ruim een week begon ik dagen en nachten hoofdpijn te krijgen en ben ik duizelig en sinds vannacht ook nog maagpijn en misselijk er bij. Ik heb besloten om met dit medicijn [lees meer...]te stoppen. Ik vind kwaliteit van leven erg belangrijk en je kunt niet ieder risico uitsluiten toch?
10-08-2017

Hoog cholesterol

Ik kreeg dit pilletje als 'aanvulling' naast de Hoofd Cholesterol onderdrukker Zocor, dat later is omgezet naar Crestor. (zie mijn ervaringen aldaar). Werkt ongemerkt. Geen waarneembare bijwerkingen. Prima pilletje.
10-08-2017

Hoog cholesterol

Na 12 jaar gebruik 'High Dose' Zocor (2x 40 mg) en alternatieve Simvastatines (ivm Zocor prijs) en periodieke controles bleek bij mij in 2012 complete verkalking van mijn hartvaten. Acuut geopereerd, waarna na herstel de controlerend internist vaststelde dat mijn Cholesterol nog altijd te hoog was en schreef naast een andere Statine + Ezetrol 10 mg, de Crestor voor. Mij[lees meer...] bevalt het goed, al zijn mijn waardes nog 'te hoog' ... Bij mijn eerste controle in 1992 was mijn niveau 12,5 tot 13 ... De Zocor verlaagde dit naar 8 tot 8,5. Na mijn operatie zonder Zocor maar met Crestor, was mijn niveau 5,5. Dit blijkt nu als te hoog ervaren te worden, maar in '92 was dit nog ideaal! De waardes worden m.i. steeds verder verlaagd, waardoor de farmacie steeds meer mensen aan de medicijnen kan krijgen. Ik zie het als 1 grote maffia ! Mij heeft het niet geholpen omdat die operatie met 6 omleidingen mijn leven heeft verwoest ! Ik werd namelijk wakker met een half zijdige verlamming .... Invalide op mijn 54e, baan kwijt, gezin kwijt, alles kwijt ... Pillen zijn niet zaligmakend. Denk daar eens goed over na!

Beroerte

Na herseninfarct in januari 2017 kreeg ik Simvastatine voorgeschreven, 1 x per dag 40 mg. Hevige pijn in schouder als bijwerking. Pijn in arm, in hand, niet slapen etc. Ben nu gestopt.

Hoog cholesterol

bijwerkingen: buikpijn,diaree, stijfheid, spierpijn, hoofdpijn

Hoog cholesterol

fijn middel, werkt erg goed, maar ik meen er toch bijwerkingen van te hebben, zoals spierpijn en stijfheid van mijn benen. makkelijk toe te dienen dmv injectie.
06-08-2017

Lipitor (atorvastatine)

Na overstap op ander merk atorvastatine bleek dat de lipitor variant overmatige jeuk aan benen en waarneembare spierverslapping veroorzaakte. Naar alle waarschijnlijkheid veroorzaakt door de hulpstoffen van de capsules. Overigens veroorzaakte ook het gebruik van panatol dezelfde verschijnselen. Zelfde stof gebruikt in het omhulsel?
04-08-2017

Hoog cholesterol

Heel veel spier en gewrichtspijn, wegvallen conditie. Tot voor kort liep ik 2x per week 5km in een uur. Nu de trap op thuis 1 verdieping ben ik op. Mijn lichaam doet overal onverklaarbaar zeer. Volgens de assistente kan het niet aan het medicijn liggen daar ik het al ruim 6 maanden slik. Maar wel raar dat de klachten begonnen zijn na het starten van het medicijn. Choleste[lees meer...]rol wel omlaag van 7 naar 3.8.
03-08-2017

Cholestagel (colesevelam)
Darmproblemen - diarree

Onze dochter van 12 zat al bijna een jaar aan de diarree. Meer dan 17 keer per dag. Ze ging niet meer naar school. Had ernstige buikpijn. Het bleek galzuurdiarree te zijn. Na inname van deze pillen heeft zij haar leven weer terug! Buikpijn is weg en diarree ook! Het middel wordt deels niet vergoed, omdat het bedoeld is voor het verlagen van de cholesterol. Het zal dan o[lees meer...]ok niet voor iedereen betaalbaar zijn.
01-08-2017

Questran (colestyramine)
Galstenen

Sinds galblaas verwijdering alleen maar diarree. Nu dit proberen hoop dat ik de deur uit kan weer. Vind het wel heel erg vies. Ik heb last van vieze rotte eierboeren, herkent iemand dat?
29-07-2017

Hartinfarct

In 2014 hartinfarct gekregen. Gedotterd en twee stents. Daarna statines voorgeschreven gekregen ondanks normaal cholesterol. Slik het tabletje in de avond samen met 100 mg q10. Soms spierpijn romp en rond schouders. Middel is effectief want cholesterol is flink verlaagd met name ldl. Zal er mee door moeten tot ontmoeting met Petrus.
28-07-2017

28-07-2017

Atorvastatine (atorvastatine)

hoog cholesterol, gebruik gestart na cva
23-07-2017

Cholesterol

Al veel statines geprobeerd allemaal veel bijwerkingen. Ezetrol vanaf begin geen bijwerkingen.
20-07-2017

Hoog cholesterol

Eindelijk een link gelegd met ervaring van andere mensen op deze website. Heb de laatste tijd veel klachten aan de gewrichten in mijn handen en sinds kort last gewricht in mijn schouders, ook veel last van knakken van mijn enkels als ik opsta van de stoel of s'morgens van bed. Krachtverlies in mijn handen. Mijn Fysio kon geen link leggen ivm pijn in mijn schouders, echo [lees meer...]gemaakt en een beetje kalkafzetting gezien: geen aanleiding van mijn pijn in schouder. Toen mijn zwager op bezoek, hij had dezelfde klachten ivm cholesterol medicijnen, toen kwam ik op deze website terecht. Ik weet nu wel 100% zeker dat het aan Ezetrol ligt, ik ga er nu per direct mee stoppen om te kijken of ze minder worden die klachten, ga wel door met Crestor 20 Mg die ik ook erbij moet nemen ......ben benieuwd. Heb hiervoor andere cholesterol medicijnen gehad en daarbij ging het nog veel slechter .
18-07-2017

Cholesterol

Heb eerst Lipitor gebruikt, maar die was nog veel erger, in overleg met cardioloog over gegaan op Crestor, nu zijn de lange zenuwen in armen en benen aangetast waardoor ik nu met stok en orthese aan beide benen moet gebruiken.
14-07-2017

Hoog cholesterol

Bij mijn al huidige klachten van o.a. Fibromyalgie kwamen met dit medicijn nog meer klachten.
09-07-2017

Hartinfarct

Ik heb vorig jaar een hart infarct gehad en sinds een paar maanden gebruik ik deze pillen een maal per dag, sinds het gebruik van deze pil ben ik overmatig tot 24 uur per dag gaan zweten meer las normaal wie heeft er nog meer last van en koppijn zeurend. Ik voel me niet meer hetzelfde en schaam me diep. Help me, ik wil van het zweten af.
08-07-2017

Cholesterol

Sinds 31 mei 2017 gebruik ik Simvastatine 40 mgr tabletten vanwege een te hoog slecht Cholesterol (bij toeval ontdekt bij check Nierfunctie). Ik neem deze tablet 's avonds tussen 21-22 uur in op aanraden van mijn apotheker. Sinds de start ben ik ook begonnen met Q10 en een dubbele dosis Vitamine D dagelijks na het opstaan te nemen. Vitamine D is op aanraden van mijn apothe[lees meer...]ker en aangezien dit wetenschappelijk bewezen is leek het mij prima om alle eventuele bijwerkingen te voorkomen. Ik ben nu 5 weken verder en had geen last van bijwerkingen tot gisteren 7 juli. Ik begon last te krijgen van een stijve nekspieren (bij roteren hoor ik het 'kraken') en ineens een zeer gevoelige/pijnlijk deel van de huid halverwege linker bovenbeen (zelfs als ik over de huid aai doet dat extreem veel pijn). Nu -de volgende morgen- is dat pijnlijke gevoel bovenbeen bijna weg. Ik schrijf deze reactie om de lezers hier te laten weten, dat het nemen van Vitamine D (boven de 50 jaar een dubbele dosis) spierkrampen kan voorkomen. Bij effectiviteit etc heb ik maar iets ingevuld, want anders kan ik dit bericht niet verzenden.
06-07-2017

Pravastatine (pravastatine)
Hoog cholesterol

Totaal cholesterol verlaagd van 267 naar 188 , = effectief gewerkt, maar de vele bijwerkingen moet je er maar bijnemen , volgens dokter , maar na starten met Q 10 100 mg één per dag zijn bijwerkingen wel verminderd , en draaglijk , zal nog één kuur volgen van 3 maand en dan zien na meting van cholesterol gehalte , waarom dokters het voorschrijven zonder er ook Q10 niet bi[lees meer...]j te geven van in het begin , lijkt mij één raadsel , als ze op voorhand weten dat statines zoveel bijwerkingen geven .
02-07-2017

Pravastatine (pravastatine)
Hoog cholesterol

Ben gestopt. Het was niet om uit te houden. De hele dag en nacht duizelig en hoofdpijn. Kon zelfs niet meer autorijden. Ga terug naar de specialist.
02-07-2017

Hoog cholesterol

Reeds eerder beschreven, echter nu wat anders !! Lees het !!! OK bij digid , sms controle gevraagd en zodoende kon ik op ziekenhuis uitslagen terecht. Man o man wat ben ik blij !! De een na laatste meting stond triglyceriden op 7.7 , dus te hoog . Geloof dat ik ooit eens op 10 stond bij huisarts. En schijnt daarom te gaan. De laatste van 22-05 een triglyceride gehalte [lees meer...]van 2.65 !!!!!!!!!! nog net iets te hoog, moet tussen 0-2 liggen. Dus dan maar nog een capsule erbij in de avond !! Bij Kruidvat het goedkoopst !! Dat is dus het innemen van kurkuma ?!!! Natuur produkt !! Elke dag 1 in de morgen !!! Geen bijwerkingen? Immers Indiase mensen eten veel curry, dat is kurkuma !! Wellicht nu toevoegen rode rijst gist? Schijnt ook bevorderlijk te zijn tegen hoog cholesterol. Geen nut bij verzekeraar te vragen, daar je dan bij elk herhaal recept 6,85 moet betalen en daar haal je 2 potjes voor bij kruidvat. Nu nog even met die droeftoeter van een internist over hebben !!
29-06-2017

Hoog cholesterol

Vanaf een aantal dagen na start kreeg ik buikpijnen. Eerst vervelend zeurderig na een aantal weken echt pijnlijk. Zere plekken in de buik bij aanraking. Totaal door de molen gegaan en geen afwijkingen gevonden ook niet bij het darmonderzoek. Gestopt half juni en na een aantal dagen verdwenen de klachten. Nu weer over op mijn oude merk en klachten zijn weg. Vervelend al die[lees meer...] onderzoeken en ongerustheid of het geen darmkanker zou kunnen zijn zoals een arts mij doodleuk vertelde.
29-06-2017

Hoog cholesterol

Hoog cholesterol, simvastines gekregen. Na half jaar gigantisch hoofdpijnen. Volgens mijn huisarts zou het migraine zijn geweest , eerst dagelijks en pas later (kwartje viel, ik slik medicijnen) gestopt met statines en dagelijkse hoofdpijn weg. Echter komt af en toe terug, maar absoluut niet meer dagelijks. Ander astortine of zoiets na 4 dagen barstende koppijn. Gest[lees meer...]opt , uitzending 2008 bij radar over statines en internet info, leverde op je wordt nog zieker dan je bent met hoog cholesterol. Over gestapt op Kurkuma, hiervan moet ik nog bezien of dat wat gedaan heeft. Is kruid, gemberwortel of zo, wordt gebruikt in Indiaas eten. Zou verlagend werken net zoals rode rijst gist, wil ik anders nog gaan proberen. Mijn internist gaf nu Crestor, weer een statine, volgens hem met minder bijwerkingen. Heb mezelf beloofd geen statine meer te nemen, dus ligt in de hoek. Hij bekijkt het maar, lees nu dus weer veel over crestor. Heb het idee dat ie wel naar nieuw middel wil, is er, via injecties, maar dan moet je wel het hele pallet statines aflopen. Dus zal wel duur zijn. Weet niet of ik hier voor zal gaan. Als de kurkuma werkt en zoals ik lees (ook zei assistent internist rode rijst gist) ga ik daarin verder. Statines geven verlamming op, alzheimer, diabetes en nog wat van dat soort gein. Ik ga toch niet zieker worden door een medicijn?!! Statines zijn de meest geld opleverende medicijnen ter wereld, echter word je er ziek van. tja cholesterol gaat naar benee. Echter te veel cholesterol slecht? Zijn ze ook niet over eens, maar wel stoppen ze statines in je donder en word je er zieker van !!
27-06-2017

Hoog cholesterol

Op een relatief jonge leeftijd mijzelf laten testen op verhoogd cholesterol (triglyceriden) aangezien er een erfelijke variant in mijn familie zit (vader en opa). Na diagnose direct begonnen met dit medicijn, 40mg. Geen enkele bijwerking gehad en sindsdien zijn mijn cholesterolwaarde op het juiste niveau.
26-06-2017

Hoog cholesterol

Werking medicijn Simvastatine werd steeds minder effectief. Toen ben ik Atorvastatine gaan gebruiken. Waardes zijn nu zeer goed te noemen.
23-06-2017

Hartklachten

Ik ben zeer overgevoelig voor statines. Van dit geneesmiddel geen enkele bijwerking en zeer goed resultaat.
21-06-2017

Hartklachten

Mijn bijwerkingen zijn aan reuma gerelateerde pijnen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3946)
Anticonceptie - overig (3002)
Cholesterol (2368)
Depressie - antidepressiva overig (2188)
Epilepsie (1982)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1799)
Pijn - morfine-achtigen (1707)
Pijn (1618)
ADHD - psychostimulantia (1514)
Verslavingsziekten (1467)
Maagzuur - protonpompremmers (1357)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1329)
Bloeddruk - betablokkers (1180)
Anticonceptie - eenfase (1101)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (913)
Migraine (872)
Angststoornissen (865)
Depressie - antidepressiva TCA (833)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (816)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!