ISO 27001

ervaringen per categorie

Cholesterol

Waarom DNA test belangrijk is bij hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

20-04-2018

Hoog cholesterol

ik gebruik het in combinatie met metformine. Ik gebruik al lang medicijnen voor verhoogd cholestrol. Ik heb sinds een half jaar heftige pijnen in spieren vooral schouders en armen. Sinds kort besef ik dat ik rond die tijd een andere verpakking/fabrikant van de medicijnen heb en dat de oorzaak van de spierpijnen hier mogelijk relatie mee heeft
18-04-2018

Hoog cholesterol

Door het gebruik van Crestor is mijn hoog cholesterol helemaal normaal.

Aderverkalking

telkens krijg ik van de apotheek een ander merk. hier reageert mijn lichaam dan weer anders op. de reden van de verandering is: het oude word niet meer gemaakt. (wat mij hoogst vreemd lijkt aangezien via de internetapotheek het middel gewoon verkrijgbaar is). Waarschijnlijk is dit een goedkopere vorm van het middel en zijn de extra bestanddelen die het een pil moeten make[lees meer...]n verschillend aan de oude medicijnen.

Hoog cholesterol

Door reumatische klachten al veel spier- en gewrichtspijn. Met het innemen van Simvastatine (40 mg uit noodzaak vanwege een erg hoge cholesterolwaarde), heb ik maanden verkeerd in een staat van zware griepverschijnselen (spierpijn). Zo erg dat normaal functioneren niet meer mogelijk was en ik op het laatst er zelfs zeer depressief van werd. Daarna overgestapt op Ezetrol 10[lees meer...] mg, een onderzoek naar familiare cholesterol en vervolgens het volgen van een dieet of aandacht voor wat er gegeten wordt en zoveel mogelijk bewegen. Het lijkt zijn vruchten af te werpen. De extreme spierpijn van de cholesterolverlagers lijkt tot het verleden te behoren. Ik ben blij :-)

Ezetrol (ezetimibe)
Hoog cholesterol

10 Jaar ernstige last van spieren en gewrichten door fibromyalgie (vastgesteld door de reumatoloog). Meegedaan aan een trial voor Lyrica en dat hielp. Waarom deze inleiding, welnu, toen ik statines (alle varianten inmiddels) voorgeschreven kreeg, verergerde de klachten onacceptabel. Sinds januari 2017 is men overgestapt op Ezetrol en ik heb daar nog de minste bijwerkingen[lees meer...] van (als de bijwerkingen uberhaupt te wijten zijn aan de Ezetrol (fibromyalgie en CIAP patient). Het brengt mijn cholesterol iets omlaag en ik probeer rekening te houden met mijn voeding. Het is geen wonderpilletje dat je inneemt en in één klap de cholesterolwaarden op ideaal zet; er moet ernaast ook een dieet of op zijn minst aandacht voor wat men eet gevolgd worden. Ik ben er vooralsnog tevreden over; beter dan de statines.
16-04-2018

Diabetes type 2

Crestor werkte perfect maar toen moest ik van apotheker een nieuw middel gebruiken ( rosuvastatine 10 mg ) centen kwestie zorgverzekeraar CZ !!!!! nou ben ik bang voor bijwerkingen niet de artsen bepalen het medicijn maar de zorgverzekeraar die gaan over lijken voor de winst!
16-04-2018

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Cholesterol

Kramp in handen en scheenbenen. Zelfs zo erg dat ik dingen laat callen van de pijn.
14-04-2018

Hoog cholesterol

Gestopt met simvastatine en overgestapt op atorvastatine, toen het slechte cholesterol niet meer voldoende laag was. Na start atorvastatine kwamen direct klachten: spierpijn, pijn op de borst en oorpijn. Eerst nog maanden op advies van de huisarts met een neusspray gewerkt om de oorinfectie aan te pakken, maar stoppen van atorvastatine bleek effectiever.
13-04-2018

Hoog cholesterol

Ik heb zeer nare bijwerkingen en moet er gewoon mee stoppen ! Meerdere statinus geprobeerd maar de reacties zijn allemaal zeer heftig !
30-03-2018

Hoog cholesterol

Na eerst de Mg variant te hebben gebruikt (gestopt vanwege heftige spierpijn) nu de halve dosis om de dag. Ik merk dat de spierpijn er nog is. Wel iets minder. Ik denk er toch over helemaal te stoppen met de statines daar de verhoging van het cholesterol minimaal is en ik van mening ben dat de bijwerkingen ernstiger zijn dan de kwaal. Het beperkt me in mijn werk en ik voe[lees meer...]l me er niet goed bij.
29-03-2018

Hoog cholesterol

Steeds meer spierpijnen en zwakkere spieren. Dacht door vallen met fiets de oorzaak was van de pijn maar het wordt steeds erger.
27-03-2018

Hoog cholesterol

Vanaf het begin Repatha + Ezetrol voorgeschreven gekregen. Na proefperioden mét en zónder Ezetrol in overleg met cardioloog bleken bijwerkingen vooral van Ezetrol te komen. Bijwerkingen van Ezetrol waren hoesten, benauwdheid, spierpijn. Gebruik van Repatha alléén levert na 2 jaar gebruik geen merkbare bijwerkingen op. Vroeger in de tijd regelmatig terugkerende pijn in[lees meer...] de borst met uitstraling naar linkerarm en noodzakelijke dotter als gevolg is na het gebruik van Repatha uitgebleven. Slecht cholesterol is teruggebracht van 5,4 naar 1,8. Tot nu toe alleen maar tevreden over Repatha.
26-03-2018

Cholesterol

Mijn cholesterol was niet stabiel, maar dan weer te hoog, dan weer te laag. Binnen twee weken na gebruik, last gekregen van serieuse opzwellingen in het gezicht, die aan de bloeddruk medicijnen werd verweten. Later concentratie problemen, stress, depressie, de hele riedel die in de bijwerkingen stond. Zelfs naar de psycholoog doorverwezen, want het kon niet aan de med[lees meer...]icijnen liggen. Op eigen initatief gestopt, binnen twee weken klachtenvrij en niet meer depressief.
26-03-2018

Hoog cholesterol

Eindelijk een goed medicijn tegen te hoog cholesterolgehalte. (Dacht ik) In het begin nog geen bijwerkingen, na 1 week aften op mijn tong die ook steeds roder werd. Na 4 weken op de HAP geweest ivm gezwollen zeer pijnlijke rode tong. Bij onderzoek in mijn mond bleek ook mijn mondslijmvlies behoorlijk geïrriteerd te zijn. Eten was ook een probleem omdat mijn tong zo pijnlij[lees meer...]k en dik was. In volgend overleg weer nieuwe medicijnen zoeken.
21-03-2018

Hoog cholesterol

Aanvankelijk geen opmerkingen of bijwerkingen.. Na 3 maanden gebruik mega vermoeid ,,, uit bed komen en op de bank in slaap vallen Continue Honger gevoel , tijdens eten al nadenken over wat hierna te eten Vermindering gezichtsvermogen ....in januari bij 2 opticiens ogen laten meten .wel bril gekregen maar geen verwijzing naar oogarts.. Naar aanleiding van verminder[lees meer...]ing gezichtsvermogen deze week bij andere opticien weer ogen laten meten en doorgestuurd naar oogarts wegens lensvertroebeling (eiwitvertroebeling) niet zeker of dit van de repatha komt maar wel toevallig Nu paar dagen na stoppen komt energie alweer een beetje terug
19-03-2018

Questran-A (colestyramine)
Colitis ulcerosa

Sins 5 maanden ernstige diarree vanwege het medicijn zydelig. 8 keer naar toilet begint al om 3 uur s'nachts tot 1uur in de middag daarna tot in De avond nog maar een keer, heel veel last van bijwerkingen je durft niet eens de deur uit. Behandelende artsen weten niet wat ze ermee aan moeten
18-03-2018

Hartklachten

12-03-2018

Hoog cholesterol

Compleet lusteloos, totaal geen energie meer. Ik had op een gegeven moment het idee dat als ik het nog een paar dagen gebruiken zou ze mij konden begraven. Nadat ik op eigen initiatief gestopt ben ging ik met sprongen vooruit. Zelfde probleem had ik ook met de andere statine's.
07-03-2018

06-03-2018

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Dit is ronduit een K.. medicijn!! Had eerst Crestor maar doordat dit medicijn goedkoper blijkt te zijn moest ik dit gaan proberen van de apotheker. Helaas moest ik dit de eerste dag van mijn vakantie in Gambia gaan gebruiken. Gaf direct een reactie van slapeloosheid en vermoeidheid. Doordat je in een vreemd land bent denk je eerst aan andere oorzaken. Na het lezen van d[lees meer...]e bijsluiter (via internet) kom je precies alle klachten tegen die ik hierboven aangaf. Triest dat cliënten zonder problemen worden opgezadeld met zéér vele klachten. Dit mogelijk voor een paar centen.... Te triest voor woorden!! Ga zo naar de apotheek en eis!!! oude medicatie!!
05-03-2018

Aderverkalking

Ik heb een Fh gen geerfd mijn calciumscore was 16.6 nu na 2 jaar verminderd naar 16.0 door de crestor
02-03-2018

Lipanthyl (fenofibraat)
Hoog cholesterol

Neem dit nu 10 dagen en op aanraden van aphotheek neem ik dit s avonds meestal rond het zelfde uur. Daarna beter niets meer eten. Ik kan er nog niks over zeggen omdat dit nog maar een begin is, maar tot nu toe heb ik nog geen bijwerkingen.Had wel gevraagd aan huisarts om medicijn te geven dt geen spierpijnen geeft, omdat ik gevoelige spieren heb.Moet dit nu altijd blijven [lees meer...]nemen en na 6 maanden terug mijn bloed laten trekken om te zien of de cholestrol beter is, dus afwachten maar.
01-03-2018

Diabetes type 1

01-03-2018

Diabetes type 1

28-02-2018

Questran (colestyramine)
Darmproblemen - diarree

Na een operatieve ingreep i.v.m. darmkanker heb ik jaren onregelmatig last van de darmen, veel buikkramp, diarree, ontlasting niet goed kunnen ophouden. Ellende dus. Van alles geprobeerd (pro bioticum, aanpassen voeding, bekkenbodemfysiotherapie), maar alles gaf geen of tijdelijke verlichting. Nu gebruik ik sinds december 2017 dit preparaat, waardoor de darmen veel rustige[lees meer...]r zijn en de ontlasting regelmatiger. Ben er erg blij mee! Overigens is er Questran en Questran A, de A staat voor aspartaan, een omstreden smaakstofje. Ga dus over naar de met sucrose gezoete Questran.
27-02-2018

Hoog cholesterol

Ivm FH slik ik nu sinds zo'n 7 jaar de maximale dosis rosuvastatine in combinatie met ezetimibe. Dit leek redelijk te werken, totaal cholesterol was van 9.6 terug gebracht tot rond de 4.5. Anderhalf jaar geleden werd echter weer totaal cholesterol gemeten van rond de 6.0/6.5. Internist schreef toen Repatha voor; wat een wondermiddel! Mijn totaal cholesterol waardes zijn n[lees meer...]og nooit zo laag geweest. Schommel nu tussen de 2.5 en 3.5. Heb totaal geen last van bijwerkingen. Het prikken blijf ik wel een 'dingetje' vinden, niet heel prettig. Ben er sindskort wel achter dat injecteren in de buik veel minder gevoelig is dan in mijn been! Al met al ben ik zeer tevreden met dit medicijn en blij dat het zo goed aanslaat.
27-02-2018

Hartinfarct

metropolol en atorvastatine werken bij mij niet samen wordt er heel moe van ! en veel spierpijn ben met metropolol gestopt en nu is het uit te houden
25-02-2018

Ben 10kg verzwaart van het innemen van de Pravastatine 40mg
24-02-2018

Cholesterol

Ik ben met dit medicijn begonnen nadat ik via de internist mij had laten onderzoeken op al vervelende en vermoedende bijwerkingen van in dit geval ezetrol ook een cholesterolverlager, daar ik de laatste tijd steeds vaker spierpijn had. Er werd eerst gedacht aan spierreuma maar dit bleek niet het geval, maar toch bleef steeds ondanks dat ik ruim 2 maanden was gestopt me[lees meer...]t ezetrol de waarde in het ck gehalte ( spieren ) steeds aan de hoge kant te zijn, en nu eigenlijk nog steeds, maar omdat de internist het toch belangrijk vond dat ik moest voorkomen dat mijn cholesterol de verkeerde kant op zou schieten heeft ze voor de verandering dit medicijn voorgeschreven. Het mooiste is dat ik in het verleden al eens simvastatine en atorvastatine had gehad met dezelfde vervelende bijwerkingen, maar werd mij verteld door de apotheek dat deze dus de minste bijwerkingen zou geven. Nou mooi dus niet, want nu sinds dat ik nu dus bijna 3 weken dit medicijn gebruik beginnen de spierpijnen zich steeds meer uit te breiden, nu ook al in mijn nek en bovenkant schouders. Dus voor mij wederom een reden om er mee te stoppen en het weer voor te leggen aan de huisarts. Het vreemde was overigens ook nog eens dat de internist vond dat ik de bijwerkingen maar voor lief moest nemen mocht dit weer het geval zijn, want de kans op een hartinfarct door te hoog cholesterol daar moest ik nu ook niet weer aan denken. Lekker zoiets, wat moet je daar nu mee.
23-02-2018

Questran (colestyramine)

Nov 2015 galblaas laten verwijderen. Na 9 maanden terug gegaan naar de huisarts ivm druk op de borst (en continue diaree). Na veel gezeur zelf de afdeling in het ziekenhuis maar gebeld. Vanaf chirurgie na een paar maand doorverwezen naar de MDL (ik zag daar het nut niet van in). Maar bij het eerste gesprek kreeg ik gelijk questran mee. Nou je zou het haast een wonde[lees meer...]rmiddel noemen!! Geen diaree mee gehad in de 3 maanden dat ik het nu gebruik. 4 zakjes waren voor mij te veel, ik gebruik en 1 pd en zo nodig 2. Geen buikkrampen en diaree meer! Heerlijk!!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4208)
Anticonceptie - overig (3154)
Cholesterol (2508)
Depressie - antidepressiva overig (2301)
Epilepsie (2093)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1912)
Pijn - morfine-achtigen (1854)
Pijn (1718)
ADHD - psychostimulantia (1596)
Verslavingsziekten (1592)
Bloeddruk - betablokkers (1463)
Maagzuur - protonpompremmers (1417)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1387)
Anticonceptie - eenfase (1173)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (974)
Angststoornissen (945)
Depressie - antidepressiva TCA (885)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (858)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (854)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!