ISO 27001

ervaringen per categorie

Cholesterol

Waarom DNA test belangrijk is bij hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

11-02-2019

11-02-2019

Hartklachten

HARTKLACHTEN. VIA, CARDIOLOOG, eerst medicijnen. KRIJG warm gezicht van, net al heb je koorts. zakt met paar uren af. wel kans op rugpijn, schouder, nekpijn. nooit geen klachten, alleen gebruik, SIMVASTATINE. 20MG. HEB MEER KENNISSEN, met spierpijn, door dit middel. verder niet weten hoe
06-02-2019

Hartinfarct

Voor hartinfarct 20mg geslikt, daarna 40mg. Na verhoging moeilijk ademhalen en last van spieren.
06-02-2019

Pravastatine (pravastatine)
Hoog cholesterol

Ik wil maar een ding zeggen. Kijk eens via google naar , De Cholesterol Leugen". Dan vraag je je af, wat is de waarheid?? Ook review over alle Statines zijn nou niet erg positief.
04-02-2019

hoge bloeddruk 183 te hoog

Ezetimib (ezetimibe)

Hoog cholesterol

nou wat ik merk aan sinds deze medicatie in neem ik begin te trillen in mijn benen en ik zwak door mijn benen en ik ga dan niet meer de straat op want ik kan geeen stap voor uit zetten mijn tenen staan helemaal krom en doen de arsten die weten maar wat het is ik ben bijna 48 en zit nu al in een scootmobiel anders kan ik niet naar buiten ik weet zelf wat ik moet doen hoor s[lees meer...]oms wordt zelf bang
30-01-2019

Hartinfarct

Klinkt heel simpel pilletje er in en je cholesterol zakt vanzelf. Lastig als je al meerederen andere aandoeningen hebt. Zoals diabetes 2, een bijnierziekte die mijn gehele hormonale huishouding al mijn hele leven ontregelt. Met als gevolg dat mijn spieren dus danig aangetast zijn dat je die te vergelijken zijn met de spieren van een man van eind 80 en ik ben net 51 jaar. [lees meer...] Atrostatine is voor mij dus niet de oplossing.
30-01-2019

Cholesterol

De verpakking is heel vervelend: vaak scheurt er een stukje van het "zilverpapier" los en kan je met de pil inslikken
25-01-2019

Aderverkalking

Eerst een jaar Simvastatine 40 mg per dag ingenomen.Hielp te weinig.Toen 2 maanden Atorvastatine 40 mg gebruikt.Heel veel bijwerkingen.Toen om de anderen dag Crestor 5 mg en de volgende dag Crestor 10 mg geprobeerd.Kreeg een mooie LDH waarden van 2,2. Bijna geen bijwerkingen en het werkt uitstekend.Gebruik dit medicijn nu 3 jaar. Zeer tevreden.
24-01-2019

Angina pectoris

24-01-2019

Angina pectoris

I.v.m. bypass operatie in 2016 o.a. Rosuvastatine 40mg voorgeschreven gekregen i.v.m. te hoge cholesterol. Met dit middel kreeg ik op de lange duur steeds meer spierpijn en vermoeidheidsklachten maar de cardioloog vond toch dat de LDL waarde verder naar beneden moest, onder de 2.0! liefst1,8. Cardioloog schreef andere combinatie medicatie voor. Rosuvastatine 20mg samen me[lees meer...]t Ezetimibi 10mgr. Na korte tijd was de LDL waarde 1,4 maar ik had nog meer spierpijn dan daarvoor. Sporten werd steeds moeilijker. In december 2018 gestopt met Ezetimibi en de spierpijn was met enkele dagen voorbij. Nu alleen nog Rosuvastatine 20mg maar de LDL waarde is weer te hoog, 2,7 dus binnenkort weer overleg met de cardioloog.
23-01-2019

Hartritmestoornissen

Mijn cholesterolgehalte was 2.9 mmol/l. prima dus. Toch heb dit medicijn 40 mg per dag gekregen om de wanden glad te maken of te houden ter voorkoming van het dichtslibben te voorkomen. Geen problemen bij het innemen en ook geen bijwerkingen.
22-01-2019

Hoog cholesterol

Na wat zoekwerk met verscheidene medicijnen, nu de juiste gevonden, Cholesterol blijft keurig 'binnen de bandbreedte'.
21-01-2019

Aderverkalking

Heb jaren op simvastatine gezeten na een operatie tegen vaatlijden. Heb een aortareconstructie gehad en een gehele broekprothese. Hierna moest ik simvastatine gebruiken voor m'n cholesterol (die overigens niet te hoog was). Na een aantal jaren kon ik de armen bijna niet omhoog krijgen van de spierpijn, lopen werd moeilijk door pijn in de heupen en beenspieren. Daarna overg[lees meer...]ezet op atorvastatine. Leek in beginsel goed te gaan, maar zit nu weer met exact dezelfde problemen. Morgen overleg met huisarts.

Hoog cholesterol

Te hoog cholesterol familiair. Mijn kinderen zijn ook al in ziekenhuis geweest om bloed te prikken. Van onze jongste dochter (15 jaar)weten we de uitslag al, bij haar is helaas ook FH ontdekt de uitslag van onze oudste dochter (bijna 18 jaar) wachten we nog op. Mijn broers hebben het ook beide en slikken ook al jaren medicijnen, ook hun kinderen moeten een keer getest word[lees meer...]en. Omdat ik vorig jaar in het ziekenhuis heb gelegen doordat ik een herseninfarct kreeg, ben ik in aanmerking gekomen voor repatha. Dit medicijn zorgt er echt voor dat mijn cholesterol waardes naar beneden zijn gegaan.

Hoog cholesterol

Ik had altijd een te hoog cholesterol dit wist ik vanaf mijn 12e jaar. Het blijkt dat het erfelijk is. Mijn beide ouders hebben het. Elke keer bloedprikken was de uitslag te hoog, andere medicijnen geprobeerd niets hielp. Ik bleef maar doorlopen en zag toen nog niet de ernst van de situatie in. Vorig jaar kreeg ik een herseninfarct mijn cholesterol was nog steeds te hoog. [lees meer...]Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen (radboud UMC Nijmegen) ik moest alles weer opnieuw leren. Schrijven lezen praten etc. Mijn man en kinderen hebben we echt enorm goed gesteund hiervoor ben ik ze voor altijd dankbaar. Na onderzoeken kwam ik in aanmerking voor het medicijn repatha. Ik injecteer mezelf 1x per 2 weken met dit medicijn daarnaast hou ik ook nog mijn dagelijkse pillen. Sinds ik repatha gebruik is mijn cholesterol nog nooit zo laag geweest, alleen ik krijg er wel spierpijn van, maar ik kan ermee leven.

Hoog cholesterol

Vanaf 14 jan. Tot 13 okt. 2018 heb ik, Simvastatine 20mg, Ezetimibe 10mg met Rosuvastatine 10mg. , en Atorvastatine 10mg met Ezetimibe 10mg gebruikt. Hier had ik veel bijwerkingen van , ondraaglijke pijnen in mijn li-arm en re- been. Vanaf 13 okt. 2018 ben ik gestart met Repatha injecties. Geweldig!! Ik heb gen bijwerkingen meer.
15-01-2019

Aneurysma

ik ben er mee gestopt vanwege bijwerkingen en veronderstelde bijwerkingen. ldl cholesterol word zo laag dat ik daar ook mijn vraagtekens bij had en daarbij heb ik begrepen dat het middel minimaal onderzocht is op bijwerkingen en eigenlijk te vroeg op de markt is gebracht. Ik voel me in elk geval beter zonder deze injectie's en wil niet meer meewerken om zorgvergoeding te[lees meer...] verspillen aan big pharma.
14-01-2019

11-01-2019

Hoog cholesterol

ernstige depressie en psychose vermoeidheid spierzwakte hoofdpijn alle jaren sinds ik crestor gebruik. sinds stop crestor geen last meer. Nu omdat lipiden weer afwijkend zijn start crestor resultaat hoofdpijn vermoeidheid prikkelbaar en depressie. Wat een rot medicijn
11-01-2019

10-01-2019

Ezetrol (ezetimibe)
Hoog cholesterol

Ezetrol werd verplicht voorgeschreven als voorwaarde voor het verkrijgen van Repatha. Enkel gebruik van Repatha verlaagt het slecht cholesterol al met ruim 60% (van 5,8 naar 2,1) Als daarbij Ezetrol wordt gebruikt, komt het slecht cholesterolgehalte na 3 maanden weliswaar op 1,4 maar veroorzaakt veel spierklachten over het gehele lichaam. Daarom adviseert cardioloog om E[lees meer...]zetrol niet te gebruiken. Het moet echter worden afgenomen en gebruikt omdat er "goedkeuring" is afgegeven voor de combinatie Repatha + Ezetrol. Pure verspilling van zorgkosten.
06-01-2019

Cholesterol

anderhalf jaar gebruikt nu gestopt dat kwam omdat de spuit niet goed werkte maar omdat dat ik dat toen niet zeker wist of dat wel zo was , maar ik knapte flink op dus zal hij wel niet gewerkt hebben dus de volgende ook maar overgeslagen en voel mijn eigen beter en beter cholesterol wel flink naar beneden van ruim 10 naar 1 maar te benauwd en zwak , daarvoor zeer veel med[lees meer...]icijnen gebruikt moet er bij zeggen dat ik de eerste 13 jaar [eerste hart infarct 17 jaar geleden] nergens last van had beetje spierpijn , vind ik wel vreemd eigenlijk nu maar wachten wat we gaan doen cholesterol zal wel weer gaan stijgen
04-01-2019

Cholesterol

Het is nu 7 jaar geleden dat ik 4 omleidingen heb gekregen. Mijn cholesterol bleek veel te hoog te zijn. De cardioloog vroeg mij toen mee te werken aan een proef met Repatha. Ik heb daar 4 jaar aan meegewerkt. Om de twaalfweken werd je gecontroleerd en ontving je weer spuiten voor twaalf weken. Hoe het verliep werd mij niet medegedeeld, ook wist ik niet of ik Repatha kr[lees meer...]eeg of een placebo. Na 4 jaar werden de onderzoeken bekend gemaakt, en die waren wat betreft Repatha goed te noemen. Zelf kreeg ik te horen dat ik Pepatha had gebruikt en dat met ldl 0,9 was. Al die tijd geen bijverschijnselen gehad. Momenteel heb ik soms pijn nabij mijn linker borst, en dat kan mijn huisarts en cardioloog niet verklaren. Zijn er meer mensen die dit hebben?? Ben overigens tevreden met het gebruik .
01-01-2019

Ezetrol (ezetimibe)

Hoog cholesterol

In het begin ging het goed, mijn cholesterol was gezakt Maar de laatste 2 jaar ging het mis, zakte zomaar door mijn benen. Of met lopen steeds struikelen heeft mij 2 kapotte kniebanden gegeven. Heb wat blauwe plekken gehad en pijn. Kreeg verdikte bulten op mijn armen en Dacht het zijn spieren. Nee hoor Kreeg ze van Crestor. Moest van de specialist stoppen met cres[lees meer...]tor. Binnen een maand waren die bulten weg en ben niet meer gevallen heb meer ernstige bijwerkingen en die kan ik niet bewijzen. ( Heb hartinfarct gehad ) heb F.H.

Cholesterol

Onder contrôle van mijn orthomoleculaire arts ben ik helemaal gestopt met statines in augustus 2014 en mijn waarde is gestegen van rond de 190 tot 240 waar het gebleven is sindsdien. Ik voel mij beter. Mijn arts en ook wat ik gelezen heb in medische literatuur, beweren dat cholesterol niet gevaarlijk is voor de gezondheid, maar eerder een indicator is van een ongezonde l[lees meer...]evenstijl.

Hoog cholesterol

Ik ondervind een algemene stijfheid

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4508)
Anticonceptie - overig (3354)
Cholesterol (2645)
Depressie - antidepressiva overig (2436)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2069)
Pijn - morfine-achtigen (1993)
Pijn (1810)
Verslavingsziekten (1709)
ADHD - psychostimulantia (1684)
Bloeddruk - betablokkers (1528)
Maagzuur - protonpompremmers (1461)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1419)
Anticonceptie - eenfase (1247)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1028)
Angststoornissen (1017)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (975)
Depressie - antidepressiva TCA (938)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (888)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!