ISO 27001

ervaringen per categorie

Cholesterol

Waarom DNA test belangrijk is bij hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

12-08-2018

Pravastatine (pravastatine)
Angina pectoris

Gigantische spierpijn in combinatie met Dilthiazem. Op eigen gelegenheid gestopt na diagnose Polymialgia Reumatica. De klachten werden vrij snel veel minder en ik had geen Polymialgia meer. Voelde mij altijd oke, maar toen een wrak.
06-08-2018

Angina pectoris

Volgens mij een goed werkend middel, dat nu ineens door een generiek cholesterolverlagend middel moet worden vervangen omdat er een nieuwe apotheek is gekomen! Een vreemde zaak; indien ik perse Crestor wil gebruiken moet ik het zelf maar betalen......... Al eens eerder noodgedwongen overgestapt, dat was geen succes en cardioloog heeft opnieuw gemeld dat Crestor HET produc[lees meer...]t is. Dus opnieuw in de slag met de medici of met name de apotheker, pas bij klachten met het generieke middel kan ik weer terug naar Crestor.
31-07-2018

Hoog cholesterol

Pijn! Niet meer uit bed kunnen komen! Depressief! Algeheeel rotgevoel Crestor geen problemen maar verplicht een ander. Nu al vijfde merkloze Een brok ellende. Wil graag crestor weer maar krijg het niet
25-07-2018

Hoog cholesterol

Statines zijn gif voor de mens; zie mijn bijwerkingslijst. Begonnen met 40 mg ivm "hoog cholesterol", na 3 maanden gestopt door bijwerkingen, bijwerkingen bijna onmiddellijk verdwenen. Huisarts verlaagt dosering naar 20 mg; binnen ee week begonnen de bijwerkingen langzaam terug te komen. Na 1 maand zonder overleg gestopt. Ben me in gaan lezen over zogenaamde "te hoge chole[lees meer...]sterol" - het is een schande dat die troep aan mensen wordt voorgeschreven. Leef gezonder door betere voeding en beweging iedere dag. Cholesterol is een bouwstof die lichaam nodig heeft, je hersenen (witte materie) bestaan voor 75% uit cholesterol, die scheurtjes in je slagadders worden door cholesterol juist gerepareerd. Sinds jaren 50tig leven we in een groot leugen vwb cholesterol. Check even YouTube.
22-07-2018

Hoog cholesterol

Eerst had ik Crestor (10mg) met nauwelijks bijwerkingen. Dit na een voorgeschiedenis met veel pijn en het uitproberen van andere medicijnen. Ik dacht eindelijk te zijn verlost van dat stramme gevoel. Nu wederom dit verrotte rotmiddel. Spierpijnen en idiote lusteloosheid ten gevolge van die zooi. Wat mankeren die geldzieke apothekers om op eigen houtje onder het mom van go[lees meer...]edkoper leveren het eerder voorgeschreven medicijn te veranderen? De huisarts gaan ze in deze voorbij. (Mijnmedicijn.nl : Tekst ingekort met persoonlijke ervaring)

Aderverkalking

geweldige ervaring cholesterol gedaald van 8.8 naar 2.5 met gebruik van simvastatine 40 mg een prettige bijkomstigheid is dat ik zeker al 20 jaar last had van psoriasis, dit verdween als sneeuw voor de zon met het gebruik van repatha ook wat dat betreft kan ik mijn geluk niet op.

Atorvastatine (atorvastatine)

Lipitor (atorvastatine)
Hoog cholesterol

Al meer dan 20 jaar lipitor geslikt toen de zorgverzekeringen niet meer de lipitor vergoede is de ellende begonnen steeds andere merken heel veel klachten zelfs weer cardioloog bezocht spieren moe gewoon geen fut waar dan ook in nu sinds 2 maanden gestopt met de cholesterolverlager en langzamerhand word ik weer me zo goed als geen spierkrampen meer gewoon door slapen nu wa[lees meer...]t vaker bloed prikken en hopen dat het binnen de perken blijft ik ben erfelijk belast
16-07-2018

Hoog cholesterol

Dit medicijn heeft altijd goed verwerkt. Op 16/7 te horen gekregen van de apotheker, dat ik eerst 3 maanden het goedkopere en voor de apotheker meer winstgevende alternatief rosuvastatine moet gebruiken voor ik kan protesteren, dat ik van dat medicijn bijwerkingen ondervind, die niet prettig zijn. Wie in godsnaam is een apotheker, die bepaalt wat ik wel of niet kan gebrui[lees meer...]ken zonder bijwerkingen. Wat denkt zo'n apotheker wel. Hij of zij kan niet beschikken over mijn lichaamsfuncties. En dus heb ik geweigerd om dat ander middel verder te gebruiken. De apotheker in kwestie is van de apotheek (..) in Zoetermeer.
13-07-2018

Questran (colestyramine)
Darmproblemen - diarree

2016 galblaas verwijderd sindsdien is mijn ontlasting nooit meer normaal geweest. Zelfs na een slokje water kon ik rennen en had ik gele gal diarree en vreselijke buikkrampen. Ik kon amper van huis. Huisarts schreef vezels voor maar dit hielp mij aan nog meer wc bezoekjes. Loperamide van de lidl hielp mij soms maar na 2 jaar bleek dit ook niets meer te doen. Door zelf te z[lees meer...]oeken naar een oplossing kwam ik bij Questran. Door deze en andere forums en de positieve reacties meteen de huisarts gebeld. Deze schreef gelukkig meteen een recept. Ik ben zeer tevreden zou bijna een feest willen geven haha. Kan weer normaal naar het toilet zoals voor de operatie. Wat een verschil. Ik hoop dat het anderen ook zal helpen. Wel even een scheut ranja door het "behangplaksel". :-)
06-07-2018

Allergische reactie

In ca. 1990 werd bij mij een te hoog cholesterolgehalte geconstateerd. Na een cholesterol beperkend dieet (30 kg. afgevallen) bleek dat mijn chlesterolgehalte niets was geslonken. Ik ben toen naar een specialist geweest en die schreef mij Zocor voor. Ook werd mijn bloed getest door het UMC in Amsterdam en daar werd geconstateerd dat het te hoge gehalte in mijn genen zit. [lees meer...]Na de Zocor kreeg ik Crestor en ik heb nooit problemen gehad met enige bijwerkingen. Ca. einde 2014, moest ik van de Crestor overstappen naar Atorvastatine van TEVA. (ik noem de namen omdat bij de verschillende merken ik verschillende bijwerkingen heb). Ook moest in die periode nog een ander middel nemen. Korte tijd na die wisselingen kreeg ik problemen met de ontlasting. Het was zo erg dat ik bijna altijd in de buurt van een toilet moest zijn. Het lukte niet om dit te veranderen. Na ca. 2 jaar. kreeg in de indruk dat dit van Atorvastatine van TEVA moest komen. Ik mocht weer overstappen naar de Rosuvastatine Crestor en na korte tijd waren de klachten passé. Ik kon me weer vrijuit bewegen. Begin juni 2018 moest ik weer overstappen naar de Rosuvastatine van TEVA. En ja hoor weer kreeg ik dezelfde klachten als de vorige medicijn van TEVA. Ik heb andere gekregen, nu van het merk SUN. Toen ik de morgen na de eerste inname uit bed stapte, was ik Duizelig, misselijk, tintelende wangen en had een onzettend drukkend gevoel in mijn hoofd. 's-middags werd het wat minder maar de volgende dag had ik weer dezelfde klachten, maar dan in iets mindere mate. Ik heb dit 5 dagen volgehouden en toen ben ik gestopt met deze medicatie. Ik heb contact opgenomen met de apotheker maar de Crestor krijg ik niet terug. Er zijn nog 6 merken en die moet ik eerst testen. Maar zoals u misschien zult begrijpen heb ik hier geen zin meer in en ben gestopt met het innemen van rosuvastatine. Ik wil nog even vermelden dat een familielid ook moest overschakelen en hij had jeuk over zijn hele lichaam.
04-07-2018

Hoog cholesterol

Vrijwel direct na inname een beweging gemaakt in de tuin waarna ik een zeer intense pijn kreeg in mijn onderrug, zo erg zelfs dat ik alleen nog maar op handen en voeten kon. De nacht die er op volgde was verschrikkelijk. Ik kon niets meer, niet meer draaien, niet overeind komen uit bed, nog nooit eerder meegemaakt. Dit was geen normale rugpijn. Het duurde drie weken waarin[lees meer...] ik meerdere keren de fysiotherapeut heb bezocht en zeer langzaam ging het beter. Totdat ik opeens een beweging maakte met mijn rug en nu voelde ik het mis gaan wat hoger in mijn rug. Ik ben toen in de bijsluiter gaan kijken van de pillen en daar word al gesproken over spierpijn onder in de rug en spier zwakheid. Ik heb één keer die avond de pil laten liggen en voelde al direct verschil de volgende ochtend. Stond veel makkelijker op en voelde nog wel iets en voelde ook dat er weer kracht zat in mijn spieren. Ik heb direct andere pillen gevraagd.
04-07-2018

Cholesterol

Gebruik dit medicijn al 10 jaar tot volle tevredenheid, zonder bijwerkingen.
01-07-2018

Atorvastatine (atorvastatine)

Geen bijwerkingen
28-06-2018

Cholesterol

Omdat ik erg veel last had met statines, veel bijwerkingen op allerlei g bieden. Ben ik hiermee gestopt i.o.m. huisarts. ik was met 24 ur van alle problemen af. Maar de internist vond toch dat er iets aan mijn cholesterol gedaan moest worden, met het middel Ezetrol van de fa. MSD. Het zou anders werken dan statines, dat zal ook wel. Maar binnen 2 weken begonnen dezelfde kl[lees meer...]achten als met de statines, na een maand ben ik gestopt met dit middel en heb de internist een brief geschreven met de klachten. Weer een afspraak gemaakt met de man. Hij zei dat hij nog nooit iemand had meegemaakt die er zo last van had en hij bleef maar hameren op het feit dat de mortaliteit zo'n 40% lager zou zijn met een zo laag mogelijk cholesterol gehalte! Maar dat je je zelf dan niet meer goed kunt bewegen en alles zeer doet en verkrampt wordt overheen gestapt. Helaas heb ik denk ik het middel te lang gebruikt want na 2.5 mnd zijn de klachten nog steeds niet vermindert helaas. Dit in tegenstelling tot de bijwerkingen van de statines die waren na 24u verdwenen. Volgens de internist zouden de klachte verdwijnen als het cholesterol weer op het oude niveau zou zijn maar helaas niet. Dus maar weer naar de huisarts om een afspraak bj de internist te krijgen.
28-06-2018

Hoog cholesterol

Ik neem de tablet in als ik naar bed ga, iets pijn in de linker knie, voor de rest geen bijwerkingen. ‘S morgens geen pijn meer. Na eerder gebruik ander merk Statine kan ik zonder pijn weer lopen en bukken. Mijn HDL cholesterol was 1 punt gestegen in een half jaar. Ben zeer positief over Ezetrol van MSD. Helaas sinds 6 dagen een ander merk Ezetimibe Glenmark 10mg, mijn be[lees meer...]nen doen pijn en linkerknie het ergste en handen een gevoel van strammigheid.

Lipitor (atorvastatine)

25-06-2018

Hoog cholesterol

Sinds jaren last van een te hoog cholesterol (9,4). Diverse statines en rode gistrijst gebruikt. Hiervan veel last van spierpijn, zelfs ook van de rode gistrijst. Via internist begonnen met repatha, wat een agressief middel: na de eerste injectie dikke enkels (achillespezen), pijnlijke elle bogen, toch nog een aantal keren geprobeerd, de laatste keer drie dagen pijn in mi[lees meer...]jn nek en bovenrug gehad, in overleg met arts gestopt, het middel is erger dan de kwaal! Het enige positieve is dat het cholesterol aanzienlijk is gezakt.
23-06-2018

Hoog cholesterol

Heel veel jaren simvastatine gebruikt op aanraden van huisarts. Nu na veel lezen en zoeken direct gestopt na vele jaren. Nu na 1 week stoppen voel ik me al veel beter en ook de suiker ging drastisch omlaag van 13 naar rond de 7,5 a 8. Had veel pijn in nierstreek en sufheid alsook spier en botpijn op de lange duur wat nu al veel beter gaat. Zelfs een keer tijd terug inw[lees meer...]endige bloeding gehad rechts in buik. Pijn bleef daar aanwezig en nu weg evenals de ontstane zwelling in dat gebied.
21-06-2018

Hoog cholesterol

Zoek op wikipedia. Cholesterol. Ernstige twijfels over cholesterol verlagen ouderen. Effect van verlagen geeft kans aan ziektes. Waarvan mijn vader zo iemand was. Voordeel is voor de farmaceutische industrie. Mijn vader had waarschijnlijk al een vorm van kanker onder de leden. Wat is gaan aanwoekeren vanwege dit medicijn. Waarschijnlijk had hij het zonder dit medic[lees meer...]ijn nog zeker wel veel langer kunnen uithouden. De verschijnselen kwamen direct na gebruik van de repatha. Er zijn veel deskundigen die twijfelen en een herevaluatie willen over of het verlagen van het cholesterol wel echt goed is vanwege ziektes die dan de kans krijgen.

Cholesterol

crestor is voor mij het juiste medicijn doordat deze weinig bijwerkingen geeft. De goedkopere soorten waar ik meerdere van heb gehad , geven allemaal veel bijwerkingen in de vorm van spierpijn en verlies van energie

Cholesterol

het medicijn geeft veel spierpijn en energieverlies, ik had crestor en deze gaf weinig bijwerkingen,omdat deze door de zorgverzekeraar niet meer werd vergoed krijg ik steeds de goedkope medicijnen die helaas erg veel bijwerkingen geven. Deze bijwerkingen samen met reuma maakt het leven niet prettiger jammer genoeg en dit alleen omdat het goede medicijn niet meer vergoed[lees meer...] wordt
18-06-2018

Hoog cholesterol

IK gebruik nu ruim tien jaar Simvastatine. Het helpt behoorlijk goed. Ik heb nu gezonde cholesterolwaarden. Nadeel is dat de lever geprikkeld raakt van het gebruik van simvastatine. Onlangs ben ik drie maanden gestopt met de medicatie en de ALAT-waarde (lever) kreeg toen weer een normale waarde. De prikkeling van de lever door de medicatie lijkt geen onomkeerbare gevolgen [lees meer...]te hebben.
15-06-2018

Hoog cholesterol

Na jaren slikken van simvastatine zonder enige bijwerkingen heb ik plotseling ontzettend last van pijnlijke spieren. Voornamelijk in de schouders, nek, boven- en onderarmen. De pijn komt op als de spieren in ruststand zijn. Soms word ik tijdens mijn slaap wakker van de pijn. Ik ga nog met mijn huisarts overleggen om te stoppen met deze medicijn.
14-06-2018

13-06-2018

Hartinfarct

Na veel rotzooi geslikt te hebben aan de crestor. hoge dosis, veel ellende, afgebouwd naar 5 mg, werkt en de bijwerkingen ook. Bij apotheek stond geregistreerd uitsluitend echte crestor. stonk er in en kreeg alternatief. had niet in de gaten dat andere waren en veel krampen, benauwd etc etc. tot ik met motor en al omviel door een kramp op verkeerde moment. Heeft me veel g[lees meer...]eld gekost, reparatie, niet kunnen werken ( ZZP) revalidatie e.d. weer terug op de crestor werd ik een zombi. geen poot voor de ander, alles wat je in bijsluiter leest in kwadraad. en dat na 8 jaar crestor slikken en 1,5 mnd die andere troep. Nu op dringend advies van cardioloog gestopt. over paar weken praten we verder, eerst die watte uit mijn kop zien te krijgen en die troep uit mijn lijf. Hoop dat de zorgverzekeraar een paar dubbeltjes heeft bespaard die 1,5 mnd. Koste mij iets meer... pakweg 1000 euro. product zou levensverlengend moeten zijn, helaas is levens verpestend. Te veel bijwerkingen. Volgens mijn arts: op de 50 mensen, werkt het bij 10 en de rest heeft alleen maar de spierkrampen e.d.
11-06-2018

Hartinfarct

Neem Crestor A.u.b. Geen andere in het begin viel het tegen maar nu verlossend alleen de verzekering vergoed het niet meer Heb nu een ander middel. Hou nu vocht vast spierpijn het merk TEVA maar betaal nu zelf de Crestor de apotheker beslist niet een cardioloog of huisarts als de apotheker vind dat het niet gegrond is mag hij die medicijnen weigeren .dus als ik probleme[lees meer...]n krijg mag mijn vrouw geld innen bij de apotheker want die vond dit niet erg genoeg SCHANDE

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4313)
Anticonceptie - overig (3213)
Cholesterol (2555)
Depressie - antidepressiva overig (2348)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1967)
Pijn - morfine-achtigen (1902)
Pijn (1747)
ADHD - psychostimulantia (1632)
Verslavingsziekten (1625)
Bloeddruk - betablokkers (1480)
Maagzuur - protonpompremmers (1433)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1396)
Anticonceptie - eenfase (1202)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (989)
Angststoornissen (969)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (915)
Depressie - antidepressiva TCA (902)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (863)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!