categorie

Cholesterol

Waarom DNA test belangrijk is bij hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

04-12-2019

Simvastatine (simvastatine)

Had veel te hoge bloeddruk en een iets te hoog cholesterol 5,2 Huisarts vond het beter om Simvastatine te gaan nemen om cva's etc. te voorkomen.
02-12-2019

Herseninfarct

Ik had eerst geen idee waar die toenemende duizeligheid vandaan kwam en werd steeds ongeruster. Ik had steeds spierpijn in mijn armen en kreeg krachtvermindering in de benen. Ik heb een herseninfarct gehad en was bang dat het die kant weer op ging tot ik ineens dacht aan die nieuwe medicijnen. Dus gelijk laten staan. Wat een vreselijk medicijn. De fabrikant is medical vall[lees meer...]ey invest.

Pravastatine (pravastatine)
Hoog cholesterol

Ik heb zeer slechte ervaringen met Simvastatine, Atorvastatine en vooral Pravastatine. Maakte me zieker dan zonder deze tabletten. Vele bijwerkingen waarvan o.a. pijnlijke gewrichten en moeheid die me bijna mijn baan hebben gekost. De werking van deze medicijnen is niet aangetoond. Zie hiervoor uitzending van Radar over cholesterol. Nooit meer statines voor mij. Nu aan de [lees meer...]Ezetemibe. Klachten van Pravastatine langzaam aan het afnemen.

Ezetrol (ezetimibe)
Hoog cholesterol

Na simvastatine, atorvastatine, pravastatine en rozuvastatine alle met enorme pijnlijke bijwerkingen nu Ezetimibe. Of het werkt is nu nog niet bekend. Bloedtest pas over 2,5 maanden. Nu kom ik er na 1 maand gebruik met lichte hoofdpijn( bekende bijwerking) vanaf. Ik heb het idee nu beter af te zijn. Maar ik moet er bij vermelden dat alles nog kan veranderen.

29-11-2019

Aderverkalking

Voor mij is dit medicijn niet goed kreeg last van krampen bij de borststreek teveel bijwerking
29-11-2019

Aderverkalking

voorschrift cardioloog, bij onderzoek werd lichte verkalking op kransslagader waargenomen.
19-11-2019

Ezetimib (ezetimibe)
Hartinfarct

Ik was al aan de statines ivm diabetes type 2. Dit leidde al tot veel narigheid. Na ontdekking van een klein hartinfarctje (ca. 15 jaar geleden) werd de atorvastatine door de cardioloog vervangen door ezemtimide. De klachten zijn daarna behoorlijk toegenomen. Kreeg het advies van de cardioloog vooral te blijven bewegen. Dat deed ik al wel (schaatsen, wielrennen) maar doo[lees meer...]r het gebruik van de statines is dat eigenlijk niet meer mogelijk. Heb het gevoel onderworpen te zijn aan anti-cholesterolterreur, waarbij de middelen erger zijn dan de kwaal.
15-11-2019

Ezetimib (ezetimibe)
Cholesterol

overgestapt na genetisch onderzoek ( bewezen genetisch niet tegen statinen te kunnen zoals o.a ezitimide) op rephalta. Ezitimide gaf onvoldoende resultaat. Rephalta gaf uitstekende lipidengehalte na 2 maanden in het bloed ( maar ook daarbij nare bijwerkingen)
15-11-2019

Cholesterol

goed werkend op lipidden te optimaliseren. Meer bijwerkingen als in de bijsluiter vermeld. Tegen de diarree 1 maal per 3 dagen loperamide gebruikt. Helpt goed. Slapeloosheid gedurende 48 uur na inj. neem voortaan slaapmed. in. Paracetamol gebruik tegen spierpijn en prikkelbaarheid ) alles voor de lipiden!' `daar moet dus mijn familie maar mee moeten leven` Goed middel vo[lees meer...]or verbeteren lipiden maar heeft bij mij toch wel veel bijwerkingen en meer medicatie
12-11-2019

Hoog cholesterol

Nooit meer troep haaruitval erge pijn schouder schouderblad en dokter zegt kan niet van die pillen.nou heb deze klachten nooit eerder gehad. ik ga er mee stoppen met die troep
09-11-2019

Pravastatine (pravastatine)

haaruitval
04-11-2019

Hoog cholesterol

Ik kreeg het voorgeschreven omdat mijn cholesterol te hoog was. Ik heb het ongeveer een maand ,misschien hooguit richting twee maanden gebruikt. Het heeft inderdaad mijn cholesterol helemaal omlaag gebracht Het probleem waren de bijwerkingen, dit waren trillingen en tintelingen door mijn lichaam . Dit gebeurde voornamelijk als ik ging slapen. Als mijn lichaam in rust[lees meer...] kwam. Het kwam op verschillende plaatsen. Vanuit het hoofd naar mijn nek, armen , handen , benen. De ergste waren op mijn borst. Ook achter mijn borstbeen. Momenteel zat ik ook in een stress periode wat er niet aan meewerkte. Achter mijn borstbeen had ik dan een rotgevoel , ik dacht eerst dat het mijn hart was. Nu bleek het maagzuur te zijn. ( dit is verholpen met omeprazol ) en ik was ook met de simvastatine gestopt. De symptomen verdwenen ook. Na een maand verder heb ik de afgelopen drie dagen weer simvastatine gepakt. En ik begon weer met lichte symptomen van tintelingen. Als eerste begon ik me even naar te voelen. Dus ik ga ook niet verder met die medicatie. Als ik terugblik op die periode heb ik behoorlijke rotmomenten gehad. Ik ga het gewoon met voeding doen om mijn cholesterol laag te houden, en met regelmatig weer te sporten. Andere symtomen die ik had waren soms een droge mond of kortademig.
02-11-2019

Diabetes type 2

zeer veel klachten. Bijwerkingen zijn erger dan de kwaal. De klachten waren zo erg dat ik er niet mee kon leven. Sinds ik er mee ben gestopt voel ik me 15 jaar jonger en mijn klachten zijn over. Ik wil nooit meer statinen gebruiken.
29-10-2019

Cholesterol

Ik heb 4 jaar voor niks naar de pijnpoly gelopen voor zware behandelingen vanwege de hevige lage rugpijn. Op het laatst hielp er niks meer, geen enkele behandeling. Toen kreeg ik te horen van andere mensen dat ze dit probleem ook hadden en gestopt waren met Simvastatine in te nemen, ik ook dus dit gestopt, na 4 weken geen of bijna geen rugpijn meer, geen spierkrampen meer,[lees meer...] kortom, 4 jaar voor Jan met de korte achternaam naar de (dure) behandelingen bij de pijnpoli gelopen, niemand van de dokters die ook maar iets doorhad dat zo'n klein rotpilletje je leven ondraaglijk maakt!
29-10-2019

Lipitor (atorvastatine)
Diabetes type 2

Heel goede ervaring ermee. Jammer je kan het niet meer vergoed krijgen.
28-10-2019

Inegy (ezetimibe / simvastatine)
Cholesterol

Erfelijke cholesterol. Slik nu deze. Inergy helpt voor mij het beste. Van de andere varianten krijg ik veel spierpijn. Alleen steeds van een andere fabrikant vanwege de kosten ziekenfds. Ik vindt dat erg vervelend. Momenteel heb ik regelmatig een soort galbultjes. Of dat van de nieuwe fabrikant komt wordt nu uitgezocht. Ook veel bewegen helpt. En matig vet eten. Een gezon[lees meer...]de levensstijl helpt. Ik drink per dag 1.5 liter water. Op het toilet staat een beker. Iedere x als ik toilet drink ik een beker leeg. Dan is het veel water drinken te doen.
27-10-2019

Nedios (acipimox)
Cholesterol

Ik heb buiten nedios, alle andere ook gehad met zelfde medicijn andere namen. Alle vreselijke ervaringen dat ik niet meer normaal kon functioneren. Naar staken medicatie herstel erg snel.
27-10-2019

Cholesterol

Ik ben erfelijk belast met cholestrol (bekent van 7 jaar) menig tablet geprobeerd met nodige bijwerkingen en weinig resultaat. Ik werd gevraagd als patiënt dit medicijn te testen via academische ziekenhuis. Ik kreeg 50% medicijn en 50% placebo. Cholestrol was enige waardes omlaag. Nu gebruik ik het weer en resultaat is nog matig maar word steeds beter.
23-10-2019

Simvastatine (simvastatine)

Vanwege een te hoge bloeddruk moest mijn LDL van 4.3 omlaag naar 2.5. Kreeg daarvoor Simvastatine voorgeschreven. 40 Mg per dag in te nemen voor het slapen gaan. Ik kreeg daar 's nachts heftige spierkrampen van vooral in de kuiten. Overdag resulteerde dit in spierpijnen wat maar niet over ging. In overleg met de huisarts 2 weken gestopt met het slikken van Simvastatine[lees meer...]. Na die 2 weken was de spierpijn en de nachtelijke spierkrampen verdwenen . Toen Atorvastatine voorgeschreven gekregen, in een lagere dosis, 20 mg per dag. De eerste week van slikken wel nog spierpijnen gehad, die na een week verdwenen waren. Nu, na ongeveer 2 maanden Atorvastatine geslikt te hebben, geen spierpijnen meer, maar wel last van jeuk over mijn hele lichaam, beginnende bij mijn voetzolen. Dit kan een bijwerking zijn van de Atorvastatine. 15 November, na mijn vakantie, afspraak met de huisarts. Zal dit dan ter sprake brengen.
23-10-2019

Atorvastatine (atorvastatine)

Na ongeveer 8 maanden Simvastatine geslikt te hebben omdat mijn LDL omlaag moest vanwege hoge bloeddruk, slik ik nu een maand of 3 Atorvastatine. Van Simvastatine kreeg ik ontzettende spierpijnen en met name 's nachts spierkrampen. Nadat ik op dokters advies 2 weken gestopt was met de Simvastatine, waren de spierpijnen en spierkrampen verdwenen. Toen overgestapt op Atorva[lees meer...]statine. In eerste instantie kreeg ik ook spierpijnen, maar die waren na een week verdwenen. Nu wel last van jeuk over mijn hele lichaam, beginnende bij mijn voetzolen. Omdat ik Aatorvastatine vlak voor het slapen slik, heb ik er vooral 's nachts last van. Omdat ik overdag, ondanks een bureaufunctie, meer in beweging ben, valt de jeuk overdag mee. Ik had de opeens opkomende jeuk niet geralateerd aan de Atorvastatine, maar zag dat het een bijwerking kan zijn. 15 November, na mijn vakantie, afspraak met mijn huisarts., dan toch maar even de jeuk ter sprake brengen.
20-10-2019

Repatha (evolocumab)

Na het plaatsen van een nieuwe hartklep (aangeboren) wilde mijn cardioloog mijn erfelijke cholesterol verder aanpakken, ik neem al 40 jaar pillen daarvoor, lipitor 40mg, daarmee kon ik leven, doordat de slechte cholesterol nog hoog stond en ik weigerde om lipitor 80mg te nemen, werd besloten, om te proberen met repatha, nu 6 inspuitingen verder, heb ik enorm veel last van[lees meer...] bijwerkingen, vooral spierpijnen tintelende handen krampen in benen, de cardioloog verzekerde mij dat er geen bijwerkingen waren???? nu weet ik dat dit voor mij persoonlijk niet klopt. moet nu deze week op controle en ik ga hem zeggen dat ik met repatha stop; en weer overschakel op lipitor en ezetrol. want bij mijn hartonderzoek, had ik absoluut geen toe geslipte hoofdaders, en ben er 67jaar!
20-10-2019

Hoog cholesterol

Gebruik sinds aantal jaren Crestor 20 mg. Na eerste inname kreeg ik na een aantal dagen al een vreemd gevoel in mijn voeten. Nu 5 jaar later ontzettende pijn in mijn voeten en een soort dood gevoel, slaapvoeten oid, is moeilijk te omschrijven. Vandaag dit forum bezocht en een aantal reacties gezien met soortgelijke klachten. Ik ga nu per direct stoppen met dit medicijn [lees meer...]om te kijken of de klachten op den duur gaan verdwijnen. Misschien zijn er mensen die deze klachten precies zo ervaren of ervaren hebben. Overigens is mijn cholesterolgehalte wel een stuk verminderd maar ik heb liever een hoog cholesterolgehalte dan altijd pijn in de voeten. Alle reacties zijn welkom.

Aderverkalking

Na mijn hartinfarct moest ik cholestrolverlagers gaan slikken kreeg Atorvastatine. Na een aantal maanden kreeg ik pijn aan mijn benen knieen en enkels /voeten na maanden door strompelen vertelde een kennis dat ik moest stoppen met de Atorvastatine en dat alle pillen met STATINE deze klachten geven. Dus doorgegeven aan de cardioloog maar die schreef mij doodleuk Rosuvastati[lees meer...]ne voor terwijl ik nog zei dat ik geen statines wil. Nu 2 weken later en ja hoor ik loop weer slecht met heel veel pijn. Ik stop weer accuut met deze pillen en de cardioloog schrijft me maar een pil voor zonder Statine !!!

Aderverkalking

Ik merk dat Atorvastatine en de Rosuvastatine allebei ernstige pijnklachten geven aan mijn benen. Na lang gebruik zo erg dat ik bijna niet meer kan lopen.
14-10-2019

Atozet (ezetimib/​atorvastatine)
Hoog cholesterol

Atozet is voor mij het beste medicijn tot nu toe.De anderen kreeg ik veel spierpijn .
12-10-2019

Ezetrol (ezetimibe)
Cholesterol

Gebruikt ezetimibe ,veel bijwerkingen,zeer benen, armen, handen , benen,schouders enz. De pijn is niet te harden en denk er aan om te stoppen,better een kort en pijn logos leven Dan larger leven met veel pijn
12-10-2019

Hoog cholesterol

Ik kreeg dit voor mijn te hoge cholesterol en moest de pillen voor het slapengaan innemen . Nu heb ik ook COPD gold 4 en ik begon als ik een 15min in bed lag heel erg te hoesten en dat ging maar niet over . Tevens vloog ik mijn bed uit 's nachts van de kramp in mijn benen . Kijk ik in de bijsluiter blijkt dat een bijwerking te zijn van de simvastatine ! Na het stoppen [lees meer...]was het zo over ,dus ik slik die troep niet meer !
11-10-2019

Questran (colestyramine)
Collagene colitis

Na 17 jaar zoeken en ontelbare stoelgangonderzoeken (zonder dat er een afwijking werd gevonden) kwam ik op de afdeling maag en darmziekten terecht. Daar werd tijdens een darmscopie biopten genomen. Eindelijk een diagnose, hoera! Kreeg medicijnen die corticosteroiden bevatten. Daarvan draaide ik volledig door. Dit medicijn gestopt (helaas ben ik de naam vergeten) toen kre[lees meer...]eg ik questran zakjes en dat heeft geholpen. Hoop dat iemand iets heeft aan deze info. Sterkte allemaal. Mvgr.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4862)
Anticonceptie - overig (3557)
Cholesterol (2798)
Depressie - antidepressiva overig (2598)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2216)
Pijn - morfine-achtigen (2116)
Pijn (1909)
ADHD - psychostimulantia (1901)
Verslavingsziekten (1836)
Bloeddruk - betablokkers (1592)
Maagzuur - protonpompremmers (1511)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1443)
Anticonceptie - eenfase (1325)
Angststoornissen (1136)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1068)
Depressie - antidepressiva TCA (1001)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (922)