categorie

Cholesterol

Waarom DNA test belangrijk is bij hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

25-03-2020

Hoog cholesterol

Mijn Cardioloog doet weer een poging mij aan statine te krijgen, ik weiger met goede reden. Teveel risico op krijgen van secondaire ziektes zoals Alzheimer, Suikerziekte en jawel, verdere verzwakking van het hart. Daarnaast heb je nog de diverse andere bijwerkingen, tast het je denk vermogen aan, verzwakt je spieren, en maakt je snel moe. Als laatste reden is dat de weten[lees meer...]schap steeds meer resultaten laat zien dat hoog cholesterol juist hartfalen vermindert!
23-03-2020

Cholesterol

Rosuvastatine Aurobindo heb ik vandaag gehad maar niet gestart. Er is geen keuzemogelijkheid om aan te geven dat ik niet ben gestart. Ik durf niet. Ik gebruik nog 10 soorten na harttransplantatie. De Salicylaten die in het middel zitten maken mij onzeker.

Cholesterol

Rosuvastatine Aurobindo 5mg nog niet gebruikt. Vandaag 16-3 gekregen maar ik durf niet. Ik moet bij stap 2 mijn mening geven maar die keuze klopt niet. Lees maar waarom. Rosuvastatine 5mg gehad en 3 weken gebruikt na Crestor vanaf 1996 na groot hartinfarct. In 2010 een harttransplantatie gehad. 1 maart kreeg ik R.vaststine 5mg. Ik kreeg bultjes en jeuk en pijnin m[lees meer...]ijn handen en spierpijn. Ik kreeg andere rommel nl, R.vastatine Aurobindo 5mg. De bijsluiter met de E-nummers. HypromelloseE-464 titiaandioxide E-171 Indigokarmijn aluminiumlakE-132 allura rood AC E-129 zonnegeel FCF E-110 Bijwerkingen: E-464 Hydroxypropylmethylcellulose is redelijk oplosbaar, en kan deels gefermenteerd worden in de darm. Hoge concentraties geven darmproblemen als bijwerking, zoals verstopping, diarrhee, krampen en winderigheid. E-171 Kleurstof E171 met nanodeeltjes omstreden E-171De witte kleurstof bestaat deels uit zeer kleine ‘nanodeeltjes’. Deze nanodeeltjes zijn omstreden omdat nog onvoldoende bekend is hoe die zich in je lichaam gedragen en of die bijvoorbeeld je darmwand kunnen passeren. Ze worden in diverse onderzoeken in verband gebracht met een verhoogd risico op darmkanker bij consumptie maar daarover zijn de meningen verdeeld. Ook wordt gevreesd voor leverschade. Bij inademing is de stof kankerverwekkend, concludeerden de autoriteiten IARC en ECHA. In Frankrijk mag de stof vanaf 2020 daarom niet meer aan voedsel worden toegevoegd. E-132 Zeer weinig bijwerkingen in de gebruikte concentraties. Een zeldzame bijwerking is een sterke allergische reactie doordat de stof zich aan lichaamseiwitten kan binden. Het kan ook histamine vrijmaken. E-129 Azokleurstof, en wordt zoals alle azokleurstoffen in verband gebracht met hyperactiviteit (in combinatie met benzoaten) en astma. Het versterkt reacties bij mensen die intolerant zijn tegen salicylaten. Een van de afbraakproducten in het lichaam veroorzaakt in hoge concentraties blaaskanker bij proefdieren. E-110 Azokleurstof, en wordt zoals alle azokleurstoffen in verband gebracht met hyperactiviteit (in combinatie met benzoaten) en astma. Het versterkt reacties bij mensen die intolerant zijn tegen salicylaten. In de laatste 2 zitten Salicylaten en behoort tot de NSAID's. Mag ik nooit hebben! Mijn man heeft in de jaren 90 een maagbloeding gehad omdat een specialist hem Ascal had voorgeschreven ondanks dat mijn man zei dat hij gevoelig is voor Aspirine. De apotheek vraagt niet aan mijn man waar hij voor gevoelig is en voert de regels van de verzekeraar uit. Mijn man en vele anderen zijn de proefkonijn van de overheid, verzekeraar en apotheek. de artsen hebben niets meer te vertellen! Waarom wordt er niet samengebundeld en desnoods naar de rechter stappen om aan dit onzalig medicatieproef een einde te maken? Ik probeer zoveel mogelijk gezond en vers te eten en dán worden we vergiftigd met goedkope medicijnen'. Wie neemt het voortouw?

Hartinfarct

Overgestapt van Atorvastatine omdat ik erge last van spierpijn en gewrichtspijn had. Met Rosuvastatine geen last van deze bijwerkingen. LDL gezakt van 3,9 naar 2.0.
09-03-2020

Hoog cholesterol

Al jaren te hoog cholesterol gehalte al diverse keren diverse statine's gebruikt maar vanwege de bijwerkingen gestopt, met name ontsteking in de spieren in nek, scouder en rug.
05-03-2020

Hoog cholesterol

Fantastisch medicijn totaal geen bijwerkingen. Gisteren bloedwaarden opgevraagd en waren ook perfect. Vervanger van 40mg Simvastatine en 20 mg Atorvastatine die gaven teveel spierpijnen.
04-03-2020

Praluent (alirocumab)

Het zou GEEN bijwerkingen hebben. Na een bypass hartoperatie kreeg ik statinen voorgeschreven, die werkten averechts: ik voelde mij slecht, gewricht -en spier pijnen, duizelig en vergeetachtig. Na wat andere statinen kreeg ik Praluent injecties 75 , eerst leek het heel aardig te gaan. Er kwamen jeukende rode bultjes op de rug en boven arm en die bleven terug komen en het g[lees meer...]evoel als of ik werd "tegen gehouden" in mijn doen en laten. Opstaan en lopen waren een inspanning, soms duizelig dan moest ik me ergens vasthouden, trappen lopen waren een opdracht geworden. Vergeetachtig werd ik ook. Toen heb ik de doktor opgebeld en gezegd: " IK stop met al die anti cholesterol spullen en zie het wel.." Na drie weken voel ik me veel beter en ben bijna weer de "oude"... nb. 10 maanden Praluent gebruikt.
02-03-2020

Hoog cholesterol

Van Simvastatine kreeg ik enorme spier- en gewrichtspijn. Na een paar weken kon ik de trap bijna niet meer op komen. Ik dacht eerst dat ik wel een hele slechte conditie had, maar na stoppen met Simvastatine was het over.
02-03-2020

Hoog cholesterol

Heb familiair hoog cholesterol. Kwam toevallig uit bij test op mijn werk via de bedrijfsarts. Ik had het wel kunnen weten, want m'n grootmoeder en m'n moeder hadden het ook. Totaal cholesterol waarde was 11 - wat dat ook moge betekenen - en moest max. 4 zijn, begreep ik. Eerst Simvastatine gekregen, toen kon ik van de spierpijn de trap bijna niet meer op komen. Met Atorvas[lees meer...]tatine heb ik nog steeds spier- en gewrichtspijn, maar het is te doen. Mijn totale cholesterolwaarde is nu onder de 3. Dus het is de pijn wel waard, vind ik.
28-02-2020

Aneurysma

Statines 27 jaar lang ellende, atorvastatine ook veel bijwerkingen !!!
28-02-2020

Repatha (evolocumab)
Aneurysma

Vandaag gestopt met deze injecties, ben er ziek van, zoveel pijn, vermoeidheid, nee ik laat mij niet langer lichamelijk kapot maken.
26-02-2020

Rosuvastatine (rosuvastatine)

03-09-2019 Vrouw, 67 (gekopieerd van een eerdere reactie op deze 'site') Kunt U, vrouw van 67 jaar oud (net als ik), persoonlijk contact met mij opnemen via deze site. Ook ik heb m.i.v. vandaag rosuvastatine voorgeschreven gekregen vanwege de nieuwe grenswaarde 1,8 van het LDL. Deze waarde lag na recent bloedonderzoek iets boven de 2,5 (streefwaarde oude richtlijn) [lees meer...]Hiervoorafgaand atorvastatine gebruikt met redelijk draagbare pijnklachten en doofheid in rechterbeen. >> Zal ik nu wel of zal ik niet slikken of toch eerst maar om de dag om daarmee de 'pijngolven' beter waar te nemen? Als je bij de praktijkverpleegkundige of apotheker begint over de 'verdienmodellen' van 'BigPharma' verschiet men van kleur of reageren de aangesproken personen nogal bozig. (Meamedica.fr : de privé gegevens zijn verwijderd - zie onze voorwaarden- reageren mogelijk via deze platform. )
25-02-2020

Cholesterol

Met simvastatine was het wel opletten op de CK waarde in het bloed (spierpijn etc.)
25-02-2020

Livazo (pitavastatine)
Cholesterol

Overgegaan van 20 mg/d Simvastatine naar Livazo 2 mg. Bevalt zeer goed, nul bijwerkingen en LDL prima op streefwaarde van 1,8. Bijkomend voordeel is, je mag grapefruit eten. Maar wel opletten met niacine (vit. B3) Ik kocht Livazo in Portugal, schijnt nauwelijks verkrijgbaar in NL. Raar, het is de nieuwste generatie statine.
23-02-2020

Hoog cholesterol

Cholesterol 10,8 dus jaren aan de statines. Doordat ik ook polyneuropatie heb werden de pijnen daar aan verbonden. Hebben we wel een pijnstiller voor. Tot 100mu.gr. Fentanyl pleister. Toen gelezen over statines en daarmee gestopt. Heb 8 verschillende geprobeerd. Nu enkel nog tramadol en aan aan de president spuit. Cholesterol eindelijk acceptabel. 4,2 nog nooit zo laag ge[lees meer...]had. En van de Fentanyl afgekikt. Wel zwaar maar veel beter. Dankzij statines 15 jaar ellende gehad.
18-02-2020

Crestor (rosuvastatine)

1 pil van 5 mg werkt als een neutronenbom op ldl. Deze was slechts licht verhoogd. Na een week van 2.8 ldl nog maar 0,60 ldl, ervaar afgrijselijke zenuwpijnen tot gevolg. Extreme spierpijn in benen en depressief gevoel. Geheugen problemen eveneens. Ongelooflijk dat wanneer ik al niet tegen een minder sterke statinen kon, ik dan meest sterke krijg! Voor mij nooit meer dit v[lees meer...]ergif.
17-02-2020

16-02-2020

Cholesterol

Na 6 jaar! Prednison geslikt te hebben, kwamen de bijwerkingen van de Atovastatine aan het licht. Ik was op het zelfde moment met de Atorvastatine begonnen als met de prednison , en dus werden bijwerkingen onderdrukt. Een jaar na het stoppen met de prednison, kan ik me niet omdraaien in bed, slaap zittend, kan mijn armen bijna niet bewegen, schouders, heupen en benen z[lees meer...]ijn ontzettend pijnlijk. Kramp, alsof er steeds heel hard in de spieren word geknepen. Een jaar lang hele gemene pijn, foute diagnoses, je voelt je ongeloofwaardig. Nu gestopt met de atorvastatine. Als deze werkelijk mijn klachten heeft veroorzaakt, slik ik nooit meer zo maar een middel!
11-02-2020

Ezetimib (ezetimibe)
Cholesterol

HEEL, veel bijwerkingen, rugpijn, hoofdpijn, been klachten, soms gevoelloos been.
10-02-2020

Pravastatine (pravastatine)
Cholesterol

EERST PRAVASTATNE, NA VEEL OVERLAST, KREEG IK ROSUVASTATINE VOOR GESCHREVEN. NU NA JAREN NOG STEEDS VEEL LAST VAN HEUPEN, BENEN EN VOORAL VOETEN
04-02-2020

Questran-A (colestyramine)

Sinds mijn moeder haar galblaas is verwijderd kan ze niet meer zonder bovengenoemde medicijn helaas is deze niet verkrijgbaar bij alle apotheken!
03-02-2020

Te hoog verkeerd cholesterol
30-01-2020

Hoog cholesterol

Na 15 maanden gebruik naar tevredenheid kwam de dag na het spuiten een ernstige allergische reactie van Praluent? Benauwdheid, rode vlekken, hevige jeuk over het hele lichaam dikke lippen slecht praten (gespannen mond spieren) Netelroos tachtig uitziende rode vlekken/bulten met een ernstige jeuk. Bestrijding, menthol gel menthol poeder handcrème, eczeem crème het begint b[lees meer...]ij de handen die gaan jeuken daarna het hele lichaam. Van cardiologie “Clemastine Milstein” meegekregen, dat helpt.
30-01-2020

Herseninfarct

na een herseninfarct in 2014 (leeftijd toen 45) kreeg ik bloedverdunners en simvastitine voorgeschreven, in de jaren daarna veel pijn in mijn schouder en er zelfs aan geopereerd, wat achteraf niet nodig bleek te zijn, altijd rugpijn, vreselijke nachtelijke kuitkrampen tot huilens toe. tot d2014 had ik een erg actief leven, nu ben ik lusteloos en lig elke avond om 8 uur al [lees meer...]op bed omdat ik bekafben (tussen door ook nog een powernap op de bank omdat ik anders de dag niet door kom) sportte 5 x per week en had geen overgewicht, nu vecht ik al jaren om weer op mijn oude gewicht te komen wat niet lukt, sport nog steeds 5x per week, kracht en cardio.toen ik de stukjes hier las heb ik gelijk mijn huisarts gebelt. Mijn chloresterol was voor mijn herseninfarct perfect dus waarom ik die rommel nog slik is mijn vraag, ik wordt vandaag teruggebelt.
27-01-2020

Repatha (evolocumab)
Hoog cholesterol

Ruim een half jaar spuit ik dit medicijn, maar overweeg nu te stoppen omdat ik al erg lang ( ruim 2 maanden ) ernstige hoestklachten en keelpijn en onaangenaam gevoel in mijn hele lijf heb. Zeker weten doe ik het niet, maar aangezien de huisarts niks concreets als veroorzaker kan toewijzen, en nog maar weinig huisartsen bekend zijn met dit medicijn, en nog minder met de b[lees meer...]ijwerkingen Waar naar mijn idee de farmaceuten niet eerlijk over zijn ( geweest )is dat er veel meer bijwerkingen van bekend zijn. IK stop er mee, om uit te kunnen sluiten of de klachten verband houden met dit medicijn, want nu is het middel en de bijwerkingen erger dan de kwaal.
26-01-2020

Angina pectoris

Bij simvastine veel spierpijn en ook bij ENGIE Nu na 4 weken geen last.
24-01-2020

Atorvastatine (atorvastatine)

na 3 maanden slikken overal jeuk , is netelroos na een paar dagen gestopt te zijn ( op advies van de arts) wordt het minder en hopelijk gaat het helemaal weg
20-01-2020

Cholesterol

zou graag een ander medicijn voor cholesterol hebben
18-01-2020

Hoog cholesterol

Aanvankelijk dosis 20 mg, leeftijd 55 jaar na een halfjaar op advies van een professor in een Academisch ziekenhuis naar 40 mg, kort daarna begonnen de klachten; pijn in arm en schouders, 6 uur s avonds doodmoe, nadat ik stopte met inname van statines waren binnen 2 weken alle klachten over en is mijn cholesterol gezakt naar 239 door volgen van een dieet, NOOIT meer statin[lees meer...]es, dat is volgens mij een dodelijk medicijn en zou onmiddellijk van de markt moeten!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4977)
Anticonceptie - overig (3666)
Cholesterol (2850)
Depressie - antidepressiva overig (2659)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2269)
Pijn - morfine-achtigen (2156)
ADHD - psychostimulantia (1999)
Pijn (1944)
Verslavingsziekten (1884)
Bloeddruk - betablokkers (1632)
Maagzuur - protonpompremmers (1535)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1488)
Anticonceptie - eenfase (1357)
Angststoornissen (1172)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1116)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1090)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (939)