ervaringen per categorie

Cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

22-02-2017

Hoog cholesterol

tijdens het gebruik heel veel klachten aan mijn gewrichten, ik kon amper lopen vooral 's morgens. ben er ook mee gestopt en over gegaan op atorvastatine.
22-02-2017

Hoog cholesterol

na eerst simvastatine te hebben gebruikt met heel veel klachten nu atorvastatine voorgeschreven gekregen. nog steeds veel klachten en ik overweeg om er mee te stoppen. moet met 2 weken terug komen voor controle dus ik zet nog even door.
20-02-2017

Hoog cholesterol

Na de 1e week van inname krijg ik als eerste voortdurende lichte kramp in buikstreek. In week 2 begon ik mij gedurende de dag misselijk te voelen. Soms trok de misselijkheid weg, maar een paar uur later stak deze weer de kop op. Ook begon ik me moe te voelen. Dit gevoel bleef gedurende de 3 weken aanhouden. En in de laatste week begon ik hoofdpijn te krijgen. Volgens mijn[lees meer...] specialist horen deze symptomen niet bij het geneesmiddel. Dat kan wel zo zijn, maar nadat ik gestopt was met het slikken van crestor waren de klachten gelukkig na 3 dagen helemaal verdwenen. Volgens mijn specialist ben ik een lastige patiënt. En raad eens, hij heeft gelijk. Maar gelukkig leven lastige patiënten langer dan 'makkelijke" patiënten.
19-02-2017

Hoog cholesterol

2 jaar naar gezocht, eerst lipitor (doodziek), maar met ezetrol nergens last van. Is waarschijnlijk persoonlijk!
19-02-2017

Lipitor (atorvastatine)
Hoog cholesterol

waarom gekregen: kreeg deze lipitor als middel samen met bloeddrukverlagers en bloedverdunners om een familie kwaal te verhelpen en er tevens voor te zorgen dat ik geen dichtslibbende aders zou gaan krijgen... 3 jaar in gebruik begon ik problemen te krijgen in mijn onderrug en benen en na nu bleek dat dit waarschijnlijk is toe te schrijven aan dit middel. heb 2 operatie's [lees meer...]aan rug gehad, maar was niks te vinden wat mijn klachten kon veroorzaken en heb ook nog eens mijn werk 2 keer veranderd, omdat ik met mijn klachten niet meer kon doen wat ik deed, na veel dokters etc zijn ik en mijn huisarts maar eens gaan zoeken op internet en toen kwamen we de klachtenregen over lipitor tegen en zijn we sinds 3 febr 2017 gestopt met dit middel en na 2 weken merk ik al veel verandering, maar mijn huisarts wil nog een paar maanden wachten voordat hij een conclusie neemt, maar ik baal ervan dat dit niet eerder is gestopt, want heb 9 jaar van mijn leven verkloot dankzij dit middel...
16-02-2017

Hartinfarct

Na het gebruik van de bekende rits statines (simvastatine, atorvastatine, crestor), met als gevolg gewrichts- en spierklachten en in mijn geval heftige jichtaanvallen! (voeten, handen) ben ik overgegaan op de Ezetrol. Mijn cholesterol schommelt om de 5. Hoewel mijn huisarts het gezien mijn vaatproblemen een lager cholesterolgehalte prefereert, ben ik wegens de ernstige bij[lees meer...]werkingen van de statines gestopt met deze middelen. Daar voel ik me toch wel een stuk beter bij. Wat mij opviel, na ongeveer 2 weken inname van de statines beginnen de klachten. Na gestopt te zijn duurt het bij mij gemiddeld een week voordat de klachten verminderen. Hoewel ik ook Ezetrol van wat bijwerkingen verdenk (heb zo af en toe wat gewrichtspijnen - niet in verhouding tot de pijn bij gebruik van statines) verdraag ik dit middel dus veel beter.
13-02-2017

Hoog cholesterol

Verschrikkelijke spierpijn in benen, schouders en nek. Zo erg dat ik regelmatig 's avonds paracetamol / ibuprofen moest nemen. Ik kon ook niet meer rennen en voelde me alleen maar slechter worden. Heb nu een andere statine.
10-02-2017

Provisacor (rosuvastatine)
Angina pectoris

Aangeboren hartafwijking

Ben 10 jaar geleden meebegonnen vanwege mijn hart het is al 10 jaar ellende veel spierpijn geen begrip van specialist en huisarts ben er zelf mee gestopt kramp in de armen gewichten ben moe en futloos benen doen zeer

Pravastatine (pravastatine)
Aangeboren hartafwijking

Ik slik dit medicijn al 10 jaar, het is 10 jaar ellende. Heel veel spierpijn. Ben er nu mee gestopt, kan niet meer normaal functioneren. Ben moe, krampen in armen, gewrichten heel veel pijn.

Simvastatine (simvastatine)

Ik kreeg simvastatine voorgeschreven omdat ik in de risicogroep voor hart en vaatziekten val. Nam het 's avonds in en kreeg veel last van een vol gevoel, oprispingen en me niet lekker voelen. Ben ermee gestopt. (Mijn cholesterolcontrole was altijd goed)

Hartinfarct

Tijdens mijn infarct in april 2012 had ik een cholesterolgehalte van 6,4 waarvan men zei dat dat veel te hoog was. Nu, 5 jaar later en trouw Simvastatine slikkend, schommelt mijn cholesterol rond de 3,6, ligt het LDL-gehalte tussen de 1,5 en 2, het HDL tegen de 1 en triglyceride tussen 2 en 2,5. Ik vraag me af of het nog wel nodig is om Simvastatine te blijven slikken of t[lees meer...]e verminderen. Wanneer is een cholesterol te laag?

Atriumfibrilleren

Gebruikte Simvastine na hartinfarct in en daarna omleidingen sinds 2003. Tot 2 maanden terug ik last kreeg van hevige gewrichtspijnen en spierpijn. Op advies huisarts Januari 2017 gestopt met inname en vanaf begin Februari verdween de pijn. Ca. 3 weken na stoppen met de simvastatine nu op advies van huisarts overgestapt naar Atorvastatine. Bijsluiter daarvan geeft dezel[lees meer...]fde symptomen als bijverschijnselen als Simvastatine. Nu maar afwachten wat de cardioloog volgende maand te zeggen heeft.

Artrose

Hoog cholesterol

Veroorzaakt soms een beetje spierpijn

Hoog cholesterol

Sinds gebruik van dit medicijn is mijn cholesterolwaarde zeer goed. Als sporter gelukkig ook geen last van spierpijn. Ik ben nu 27 en slik dit medicijn nu 2,5 jaar.
04-02-2017

Hoog cholesterol

Na in 2002 5 bypasses te hebben ondergaan ben ik begonnen met Lipitor op advies van de behandelende artsen. Dit veroorzaakte direct vervelende bijwerkingen. Spierpijn, krampen in benen en stijve gewrichten in vingers en enkels. Na enige maanden te zijn gestopt overgestapt op provacor. Resultaat idem. Dus toen maar een maand niet gebruiken. Resultaat hetzelfde, nog altijd[lees meer...] spier en gewrichtspijnen. Na een aantal jaren diverse merken te hebben gebruikt is mij Crestor voorgeschreven. Heb nog nooit zoveel bijwerkingen gehad. Stijve gewrichten in vingers, knieën, enkels. Afgelopen maand ( jan 2017) ontzettende spierpijnen in armen en schouders. Nu gestopt met Crestor in het bijzonder en alle overige cholesterolverlagers in het algemeen. Gebruik tegen de pijnen nu Artrotec 75 1/dag. Als ik door zou gaan met Crestor denk ik dat ik over een maand geen trap meer op zou kunnen. Amper iets tillen en waarschijnlijk achter een rollator zou lopen.
02-02-2017

Inegy (ezetimibe / simvastatine)

31-01-2017

Cholesterol

vind dat dit geneesmiddel vervelende bijwerkingen heeft. Huisarts zegt dt als ik stop mijn cholesterol weer omhoog gaat. was eerst 11, na gebruik simvastatine gedaald naar 9.
30-01-2017

bypassoperatie, cholesterol 8 met andere medicijnen; nu 3,5 met Crestor
25-01-2017

Aortaklep aandoening

Na hartoperatie deze cholesterol verlagende pil gekregen, bijwerkingen niet zeker.
20-01-2017

Hoog cholesterol

Vele jaren gebruikt ivm hogere cholestorol en omdat in familie hart en vaatziekte voorkomt. Ik dacht dat mijn heup was versleten. Kon moeilijk lopen. Doordat de huisarts in juli 2016 per ongeluk op het bloed prik formulier alvleesklier aankruiste werd die functie geprikt. Zelfde dag stortte mijn wereld in. De waarde alvleesklier paste bij niet meer te behandelen kanker. Da[lees meer...]arna volgde een spoedtraject van onderzoeken. Bijwerking simvastatine is o.a alvleesklier ontsteking. Gestopt met dit middel. Na 5 maanden is de alvleesklier weer gezond. En 3 dagen na het stoppen namen ook mijn been en heupklachten af. Die zijn inmiddels helemaal verdwenen. Cholestorol nu 7 is hoog maar volgens mijn maag lever darm arts kan indien nodig een vaatspecialist een betere cholestorol verlager voorschrijven. Er zijn nieuwere middelen die geen bijwerking hebben.
19-01-2017

Hartinfarct

Na acute heropname bleken bloeduitslagen goed te zijn. Oorzaak wees zeer duidelijk naar bijverschijnselen van Atorvastatine. Cardioloog en huisarts stelden voor om een andere statine te gebruiken. Ben een eigenwijze oud verpleegkundige en heb dit geweigerd. Cholesterol steeg echter wel, in juni 2016 was dit 6.2 en LDL-chol 4.3. Ben toen begonnen met innemen van rode gist r[lees meer...]ijst en me in dec. opnieuw laten prikken. Resultaat: chol. 4.8 LDL 2.8 en HDL-chol 1.5 !!! Bij mij lijkt dit middel dus goed te werken.
17-01-2017

Hoog cholesterol

Wat een baggerzooi, enorme spierpijn na 2 maanden die alsmaar erger werd, uiteindelijk vermoedde men hartproblemen met spoed opname als gevolg, na diverse ecg en echo van hart gevolgd door radioactief onderzoek van het hart heeft men geen afwijking gevonden. hierna idem met andere statine achtige medicijnen.
17-01-2017

Cholesterol

Geen klachten. Cholesterol is mooi gedaald.
16-01-2017

Aderverkalking

Ik had hoge cholesterol, maar had geen symptomen. Inname Simvastatine had een béétje effect, daling van 10-15% in cholesterol.
16-01-2017

Aderverkalking

Verstopping van de kransslagaders. Op 53 jaar werd een stent gezet in één van die vernauwingen.
14-01-2017

Hoog cholesterol

In mijn vakantie in het buitenland kreeg ik een gewrichtsontsteking in mijn grote teen. Met een effectief geneesmiddel dat ik van de huisarts voorgeschreven kreeg werkte prima helaas weet ik de naam van dat middel niet meer. Of dit een voorloper is van mijn volgende pijnklachten als gevolg van het dagelijks gebruik van Simvastatine 20 mg is de huisarts die stage liep niet [lees meer...]bekend. Hij verwees mij eerst een bezoek te brengen aan de therapeut die op haar beurt mij doorverwees naar een podotherapeut. Met een scanapparaat stelde zij vast dat de gewrichten aan mijn voorvoeten ernstig zijn ontstoken. Haar advies was om een afspraak te maken met een orthopeed. Zijn bevinding was dat de orthopedische schoenen er goed uitzag behalve de steunzolen bijgesteld moest worden. Met de verwijsbrief van de orthopeed heeft de orthopedische schoenmaker aanpassingen gedaan op mijn steunzolen. Denkende dat mijn pijnklachten hierdoor verlichting geeft, namen de pijnklachten alleen maar toe. Van spierpijn aan de beide zijkanten van mijn benen tot ferme krampen en steken in mijn onderrug ter hoogte van mijn onderrug. Vooral als ik 's morgens uit bed stap. Daarnaast voel ik alsof ik op dikke kussentjes loop. Ik sta instabiel en bij het staan en lopen doet het nog eens pijn. Hierdoor ben ik een paar keer van mijn fiets gevallen. Toen ik mijn probleem met een kennis besprak - die toevallig met hetzelfde probleem liep - zei hij om de huisarts te raadplegen. Mijn huisarts schreef 15 dagen atorvastatine cf 20 mg voor. Blijven de klachten moet ik terug komen. Dan volgt een bloedonderzoek om te zien welke maatregelen genomen moet worden.
12-01-2017

Cholesterol

sinds ik dit medicijn inneem heb ik veel last van spierpijn en kan moeilijk lopen vooral s`morgens als ik net wakker ben.
11-01-2017

Beroerte

Had eerst simvastine 3half jaar gebruikt. Mocht op advies neuroloog stoppen. kreeg na ± 5 maanden weer een beroerte en kreeg dit keer atorvastatine 40mgen! had weer bijwerkingen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3753)
Anticonceptie - overig (2909)
Cholesterol (2284)
Depressie - antidepressiva overig (2126)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1711)
Pijn - morfine-achtigen (1604)
Pijn (1537)
ADHD - psychostimulantia (1442)
Verslavingsziekten (1408)
Maagzuur - protonpompremmers (1305)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1233)
Bloeddruk - betablokkers (1137)
Anticonceptie - eenfase (1061)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (885)
Migraine (847)
Angststoornissen (817)
Depressie - antidepressiva TCA (806)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (787)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!