ISO 27001

ervaringen per categorie

Cholesterol

Waarom DNA test belangrijk is bij hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

08-12-2018

Hoog cholesterol

vanaf begin statines geslikt. Zo'n 30 jaar. Totaal cholesterol was 14.75 (familiair FHG) via zocor, lipitor en crestor (40 mg) uitgekomen op 5.5. Allemaal zonder bijwerkingen, maar crestor is het meest effectief. Met ezetrol 10mg erbij op 4.2. Nu na ontdekking beginnend diabetes2 metformine 500 erbij en totaal chol ging nog verder naar beneden, nu 3.2. En dat is het nu [lees meer...]al een paar jaar. Totaal geen bijwerkingen, zeer tevreden.
07-12-2018

Hoog cholesterol

Ik heb vele statines wisselend en in combinatie gebruikt. Uitermate vervelende bijwerkingen. In overleg met cardioloog gestart met begeleidingsproces naar overstap op Repatha injecties.
07-12-2018

Hoog cholesterol

Na 2x hartinfarct, blijvend hoog cholesterol. Met meerdere combinaties statines zeer vervelende bijwerkingen. I.o.m. specialist na begeleidingsperiode overgegaan op Repatha. Cholesterol snel omlaag. Na ruim 1 jaar jaar gebruik stel ik een langzame oplopende intensiteit van de bijwerkingen vast.
29-11-2018

Hoog cholesterol

Heel erge jeuk, dit heb ik meer dan een week en het houdt nog steeds niet op. vele blauwe plekken. Diarree. Ga meteen naar de huisarts als er klachten zijn.
29-11-2018

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Zeer veel spierpijnen , amper kunnen lopen. Geen mogelijkheden meer om conditie op pijl te houden. Onwillige apothekers en waardeloze alleen op geld beluste verzekeringsmij ondanks hoge premie
27-11-2018

25-11-2018

Hoog cholesterol

Tot medio 2018 was bijwerking niet aanwezig. Nu de pijn dagelijks is en zitten en gaan bemoeilijkt, wil ik gaarne een advies over hoe ik van die pijn in de linkerachterbil kan worden verlost. Sommigen beweren Rode Gist Rijst, maar je mag die Simvastatine niet zo maar niet vervangen door Rode Gist rijst. Dus zit ik met een probleem. Artsen en specialisten geven geen ant[lees meer...]woord. Voorlopig ben ik deze week begonnen met het innemen van Q10, daarvan wordt gezegd dat het de bijwerkingen van Simvastatine wegneemt! Is dat wel zo?
25-11-2018

Atorvastatine (atorvastatine)

Lopen gaat slecht door pijn in de heupen Ik word vroeg wakker door de pijn in de heupen
24-11-2018

Modalim (ciprofibraat)

Gebruik het nu 2 1/2 jaar tot grote tevredenheid. Voorheen jarenlang statines gebruikt en dat was een grote ramp maar nu met Modalim gewoon perfect.

Cholesterol

Sinds enkele jaren gebruik ik statines, waarvan het laatste jaar Rosuvastine. Omdat ik bij alle statines spierpijn ervaarde mocht ik onlangs beginnen met Praluent injecties. Heb nu 2x geinjecteerd. Sindsdien is de spierpijn fors toegenomen. Ik doe een paar keer per week krachttraining, maar heb een flinke stap terug moeten doen. Ga het nog 2 weken aanzien.

Jicht

Veel last van jicht, speciaal na lang wandelen

Ezetimib (ezetimibe)
Hoog cholesterol

Gebruik ezetimibe omdat ik statines niet kan verdragen. Ezetimibe doet slechts minimaal wat maar is beter dan niets

Hoog cholesterol

Aanvankelijk geen problemen. Middel werkte meer dan uitstekend. LDL terug naar 0,8! Na een half jaar kwamen de eerste klachten zoals de duizeligheid in combinatie met een vreemd soort hoofdpijn. Duurde even voordat de relatie werd gelegd naar Repatha. Kreeg ook gewrichtspijnen in handen en ellebogen, plaatsen waar ik nog nooit deze pijnen had ondervonden. Heb in overl[lees meer...]eg besloten te stoppen, de bijwerkingen zijn te heftig.

Aortaklep aandoening

In oktober 2007 voor het eerst vervanging van de aortaklep, In augustus 2015 door een bacterie infectie in het bloed voor een tweede maal een nieuwe aortaklep en een pacemaker. In augustus 2018 van de internist moeten stoppen met Crestor. Sindsdien zijn langzamerhand alle klachten verdwenen. Ik mag nu voor de rest van mijn leven geen enkele statine meer gebruiken.
06-11-2018

Atozet (ezetimib/​atorvastatine)
Hoog cholesterol

Ik heb Familiaire hypercholesterolemie en gebruik hiervoor al jaren medicijnen. Geen enkel medicijn was zwaar genoeg om mijn waarden voldoende te laten zakken. Enkele maanden geleden heeft mijn huisarts me dan atozet 10mg/80mg voorgeschreven. Ik ben hier zeer tevreden van. Ik heb hier geen bijwerkingen van.
06-11-2018

Ezetimib (ezetimibe)
Hoog cholesterol

Ik heb last van Familiaire Hypercholesterolemie. Ik neem al jaren verschillende medicijnen maar geen enkel dat zwaar genoeg is om mijn waarden voldoende naar beneden te halen. Nu heeft mijn huisarts me Ezetimibe 10 mg voorgeschreven in combinatie met Atorvastatine 80 mg. Ik heb hier geen bijwerkingen van. Dit is een heel goed medicijn in combinatie met Atorvastatine.
04-11-2018

Inegy (ezetimibe / simvastatine)

Vanwege hartklachten vader en moeder en voorheen diabetes 2 jaarlijkse controle. Met Inegy uitstekende cholesterolwaarden. Ik gebruikte eerder een ander middel, ook zonder klachten. Overgestapt omdat Inegy het best middel zou zijn.
27-10-2018

Simvastatine (simvastatine)

N.a.v. accute virusinfectie op evenwichtsorgaan mri gehad. Neuroloog vond dat ik preventief simfastatine moest innemen (ratio cholestorol 4,2). Kreeg 80 mg dd. Had na 1 week al het gevoel dat ik reuma had. Na 1 maand verlaagd naar 40 mg. Klachten werden alleen maar ernstiger . Weer verlaagd naar 20 mg. Klachten bleven. Huisarts deed er een schepje bovenop: diagnose artrose[lees meer...]! Ben onmiddellijk gestopt met simfastatine en na enkele weken spierpijn weg, kan me weer omdraaien in bed zonder pijn te hebben. Heb mijn lichaam weer terug SCHANDE dat heel Nederland wordt volgepompt met simfastatine. Mijn laatste medicijn was inergy en kwam uit Griekenland.
26-10-2018

Cholesterol

Ratio 5,8 streefwaarde zou moeten zijn tussen 5-6. Toch al jaren aangedrongen op verlagers. Op 10 okt uiteindelijk gestart met Simvastatine Teva 40 mg. Na 2 dagen begon ellende. Uitputting nauwelijks nog tot iets in staat. Spierpijn in heupen, knieën, kuiten, armen en nek. Ben redelijk sportief maar ben op een paar dagen 10 jaar ouder geworden. Na 10 pillen zelf gestop[lees meer...]t. En nu 26 oktober heb ik nog steeds last van moeheid en spierpijnen voornamelijk knieën en heupen. Wat een vreselijke troep!
25-10-2018

Hartinfarct

Ik ben begonnen in 2008 met de simvastatine. Daar had ik al spierijn bij, dus ben ik over gegaan naar Lipior. (atorvastatine van Pfyzer is exact dezelfde, heb ik uitgezocht) Eerst ging het wat beter, maar de laatste maanden kwam ik kreupel uit bed, kon op de crosstrainer niet meer een uurtje staan zonder 3 keer af te stappen. En mijn cholesterol was goed. Ik heb dus beslot[lees meer...]en om er mee te stoppen en heb gisteren de laatste genomen. Er werd mij wel verteld dat ik nog een andere statine kon proberen, maar ik wil nu eerst kijken hoe het zonder gaat. Ik heb zelf een apparaatje aangeschaft, waar ik af en toe zelf mijn cholesterol kan meten. Ik hoop dat het snel beter gaat en dat ik weer normaal kan gaan lopen :)
24-10-2018

17-10-2018

Aambeien en vaatscheurtjes

17-10-2018

Cholesterol

Na in 2013 een bypass operatie hebben moeten ondergaan moest ik de gebruikelijke medicijnen gaan slikken waaronder statines, diverse merken statines gekregen en uitgeprobeerd maar telkens zeer veel vervelende bijwerkingen, uiteindelijk uitgekomen bij de internist die mij Praluent voor kon schrijven, dmv een injectie met een wegwerp injectiespuit injecteer ik mijzelf 1x in [lees meer...]de 2 weken. Sindsdien verdwenen de bijwerkingen die ik had van de statines en tot nu toe (na 1 jaar Praluent) geen bijwerkingen kunnen ontdekken. Een cardioloog die ik sprak had actief mee gedaan aan de ontwikkeling van dit middel en noemde het baanbrekend en dé vervanger voor de statines. Echter is het een duur medicijn en je krijgt het alleen onder bepaalde voorwaarden voorgeschreven.

Pravastatine (pravastatine)

Geen klachten

Fluvastatine (fluvastatine)
Cholesterol

Na diverse andere cholesteroltabletten te hebben geprobeerd eindelijk een tablet zonder bijwerkingen |(tenminste in mijn geval). Op advies van mijn specialist in sept 2018 overgegaan naar Praluent 75MG, dit schijnt de LDL waardes te halveren, ben benieuwd of dit werkt. 1 ding stoot me tegen de borst, het is waanzinnig duur (ook al betaald de verzekering het) dus...

Cholesterol

Gebruik al 12 jaar cholesterolmedicijnen, eerst diverse soorten statines maar heb daar nogal flinke bijwerkingen van gehad. Op het laatst had ik Fluvastatine 80MG Retard en dit beviel goed, geen bijwerkingen dus. Nu op advies Praluent 75MG gaan gebruiken maar heb op dit moment enorme spierpijn in mijn hele lichaam en krachtverlies in mijn handen. Het kan toeval zijn, maar [lees meer...]ik heb er mijn bedenkingen over. Even afwachten wat de specialist zegt, anders maar weer terug naar de Retard. Ik weet niet of iemand anders dit herkent en ben daar zeer benieuwd naar. Wat betreft de effectiviteit, geen idee eigenlijk wordt over 2-3 maanden gecontroleerd.

Hoog cholesterol

Of de medicijnen werken, weet ik nog niet. Over 2 maanden pas weer een bloedtest en dan zal het blijken. Verder lichte bijwerkingen, vooral spierpijn, maar niets ernstigs.
10-10-2018

09-10-2018

Gemfibrozil (gemfibrozil)

Te hoog cholesterol, Triglyceride. Na ongeveer 1,5 maand begon ik te merken dat mijn haar dunner werd. Dit gaat maar door. Niet alleen fysiek vreselijk maar mentaal een aanslag! Ben door chemo al een periode mijn haar kwijt geweest! Heb morgen overleg met mijn huisarts. Ga zeker met dit medicijn stoppen. Overweeg om op mezelf te vertrouwen en streng op mijn voeding te blij[lees meer...]ven letten.
08-10-2018

Werkt prima. Bracht cholesterol flink (50%) omlaag

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4440)
Anticonceptie - overig (3298)
Cholesterol (2606)
Depressie - antidepressiva overig (2402)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2023)
Pijn - morfine-achtigen (1963)
Pijn (1786)
Verslavingsziekten (1680)
ADHD - psychostimulantia (1660)
Bloeddruk - betablokkers (1511)
Maagzuur - protonpompremmers (1455)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1412)
Anticonceptie - eenfase (1232)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1007)
Angststoornissen (996)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (948)
Depressie - antidepressiva TCA (923)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (880)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!