categorie

Cholesterol

Waarom DNA test belangrijk is bij hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

Ezetimib

18-10-2021 | Man | 66
Cholesterol
Ik voel me wel een beetje beter, maar 8 dagen na het innemen had ik een ontsteking bij de tanden en een peesonsteking bij de knie, hier is een spuit ingespoten met prednisolon en de ontsteking was over

18-10-2021 | Man | 58
Hoog cholesterol
Bij eerste inname zware diarree en braken na 1,5u. Waarschijnlijk allergisch voor het product, direct gestopt

Repatha

17-10-2021 | Man | 60
evolocumab
Hoog cholesterol
Mijn partner is na 6 maanden gestopt met deze injectie. Perfect cholesterol. Echter kwaliteit van leven nihil. Kon zo goed als niks meer en had constant pijn en kon ook niet meer goed lopen, zonder telkens even stil te staan. Van de cardioloog kreeg ik te horen gewoon door te gaan, mocht het aan de vaten liggen ik naar de vaatchirurg moest. Voor gebruik van medicatie voor[lees meer...] hoog cholesterol, voelde ik me prima, na mijn hartinfarct en behandeling van dat probleem ook goed. Maar doordat mijn cholesterol naar beneden moest, en daar dus medicatie voor kreeg maar dit niet kon verdragen, dus injecties, met na ongeveer 2 maanden gebruik, afschuwelijke pijnen en echt geen kwaliteit van leven meer. Gestopt met deze middelen. Ik begon me beter te voelen nu na bijna 2 jaar gestopt te zijn. Meer kwaliteit van leven, minder pijnen, maar wel restverschijnselen. Maar dit is acceptabel.

14-10-2021 | Man | 56

14-10-2021 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Na langdurig gebruik kreeg ik steeds meer last van mijn onderrug en bovenbenen. 's nachts behoorlijk transpireren, bij het opstaan vrijwel niet kunnen lopen wat aanvoelde als spierzwakte; alsof mijn benen mijn lichaam niet konden dragen. Vooral tijdens mijn werk (ik werk in de thuiszorg) had ik zeer veel hinder van de pijn in onderrug en bovenbenen. In een later stadium kr[lees meer...]eeg ik ook pijn in mijn nek (heel zwaar gevoel) en bovenarmen. Algehele malaise.. soms moeilijk slapen want wakker bij het draaien.. voelde me vaak slecht en doodmoe.. geen zestiger maar een tachtiger.. Fysio gaf wel even verlichting maar niet lang. Huisarts dacht aan spierreuma maar daar waren de bloedwaardes te goed voor. Ineens was daar, eureka, het idee dat ik maar eens moest stoppen met de simvastatine omdat daar wel eens de oorzaak kan liggen! Ik hoop zó dat ik het verschil kan voelen binnen nu en zes weken! Als dat zo is dan in elk geval nooit meer simvastatine voor mij!

09-10-2021 | Man | 69
Hoog cholesterol
Na alle statines de prik gekregen. Moest de ezetimibe er bij nemen ivm vergoeding. Na jaar toenemende pijnen. Bij mij moeilijk te duiden, want ik heb ook polyneuropathie, waar ik al de nodige pijnstilling voor neem. 400 mg tramadol per dag. Uiteindelijk Na 2 jaar toch gestopt. Ik had zoveel pijn dat ik vloekend wakker word en met veel moeite uit mijn bed kom. Nauwelijks re[lees meer...]cht kan lopen en uiteindelijk moeilijk de trap naar beneden. Na 15 tot 30 minuten kom ik langzaam op gang. Het ging met 2 weekse golven. 3 weken na stoppen stond ik weer makkelijker op en kan weer vlotter uit mijn stoel op staan. Na 4 weken doorzetten verbetering. Zal wel hoog cholesterol moeten hebben. Blijkbaar hoort dat bij mijn gestel.

06-10-2021 | Man | 70
Hoog cholesterol
Werd geholpen door 4 bypasses aan hartkransaders. Zes weken na operatie kreeg ik cholesterol verlagen totalip 80 mg voorgeschreven. De aanvankelijke lichamelijke conditie verbetering verslechterde meteen toen ik de atorvastine 80 mg begon in te nemen. Na twee weken voelde ik me zo slecht dat ik gestopt ben. De bloedwaarden zijn toen onderzocht daarbij bleken de leverwaard[lees meer...]en schrikbarend hoog. Na het stoppen zijn de waarden na 3 weken opnieuw bepaald en bleken die weer gestabiliseerd te zijn.

05-10-2021 | Man | 54
Hartinfarct
Ben tijdje gestopt geweest en toen voelde ik me prima. Nu moest ik van de praktijkassistente medicijn weer slikken. Om binnenkort mijn cholesterol te controleren. Na 3 dagen voel ik me weer slecht en stop weer direct met dit medicijn. Wel heb ik aangegeven of misschien niet beter maar 40 mg kan gaan misschien heb ik dan geen bijwerkingen. Dat hoor ik morgen pas. Ik hoop [lees meer...]het. Ik heb het idee dat 80 mg hoge bloeddruk veroorzaakt.

Pravastatine

05-10-2021 | Vrouw | 48
pravastatine
Hoog cholesterol
Jarenlang gewrichtspijn gehad met reuma medicatie om de pijn tegen te gaan. Na stoppen met simvastatine verdwenen de klachten in ca. half jaar tijd en bleek het medicijn de oorzaak te zijn geweest. Nu pravastatine, maar na aantal maanden gebruik komen dezelfde klachten terug. Ernstige spier- en gewrichtspijn, alsof ik zware griep heb. Niet te doen, ik lijk niet tegen stat[lees meer...]ines te kunnen en heb besloten een gewone cholesterolverlager te vragen, zonder statine.

Crestor

15-09-2021 | Vrouw | 61
ZEER GOED ZONDER DIT MEDIZIJN WAS IK AL JAREN DOOD. HET IS TOP 🇧🇪👏🌹

08-09-2021 | Man | 61
Hoog cholesterol
Sinds ik dit medicijn gebruik, heb geen last meer van spierpijn , eerst 3x per week naar de fysiotherapeut. Alleen jammer dat de zorgverzekeraar iedere keer weer probeert mij er vanaf te krijgen.

Inegy

03-09-2021 | Man | 70
ezetimibe / simvastatine
Hoog cholesterol
Dit medicijn gebruik ik niet

02-09-2021 | Man | 47
Hoog cholesterol
Als 47 jarige geconfronteerd met cholesterol waarde van maar liefst 335 (familiale aanleg, niet echt te wijten aan ongezond leven, bmi 24). Na dosis van 98 dagen 10mg is de waarde gezakt naar 185. Zeer tevreden met het resultaat. Geen bijwerkingen waargenomen.

16-08-2021 | Man | 68

Ezetrol

14-08-2021 | Vrouw | 57
Hoog cholesterol
Nog erger als rosuvastine en de rest. Veel meer pijn en hoge bloeddruk.

13-08-2021 | Vrouw | 69

11-08-2021 | Man | 66
Hoog cholesterol
Na mijn hartinfarct moest ik aan de cholesterol verlagers. Niet dat die schrikbarend hoog was, maar de cardioloog wil deze op 1,8 zien! Begin dit jaar de Rosuvastatine verhoogd naar 20 mg, wat tot spierpijnen leidde en zelfs ontsteking in schoudergewricht. ( door overbelasting..?)Op advies cardioloog verlaagd naar 10 mg, in combinatie met Ezetimibe 10 mg. Na 2 dagen al fli[lees meer...]nke buikpijn, toenemend in de nacht. Nu voorlopig maar weer over op de Rosuvastatine 20 mg.

09-08-2021 | Vrouw | 52
Hoog cholesterol
Zeer ernstige spierkrampen in hele lijf. Ben uiteindelijk bij homeopaat terecht gekomen en door homeopatische korrels is zo goed als alles goed gekomen

08-08-2021 | Man | 60
Hoog cholesterol
Cholesterolverlaging was een beetje verhoogd en moest iets naar beneden 40 mg een per dag nu na paar weken cholesterol is prima maar nu kan ik niet meer lopen mijn benen dragen mijn lichaam niet meer knieen kunnen niet meer gestrekt of gebogen worden enkels bewegen gaat niet meer trapoplopen naar de slaapkamer gaat niet meer met twee krukken strompelen naar het toilet om m[lees meer...]aar te zwijgen om daar het gene te moeten doen wat je moet doen zonder pijn, tranen in mijn ogen van ernstige nee zeer ernstige Helse vlammende pijnen ook in mijn onderrug de dokter dacht aan jicht maar ik ben zelf gestopt met deze verschrikkelijke simvastatine pilletjes die enorme ellende aanrichten na het inlezen en opzoeken op internet ik ben zzper en zit al drie weken thuis kost veel geld en ben nu gestopt op eigen initiatief, dan maar hogere cholesterol ik moet de controle weer zien te vinden over mijn spieren en benen ik snap verdomme niet dat een dokter daar niet op wijst! dat er zeer ernstige bijwerkingen kunnen kleven aan het gebruik van dit WANSTALTIGE product ik zou de fabrikant aansprakelijk willen stellen voor de geleden pijnen en de financiele schade en dit middel per direct van de Nederlandse markt af te halen en volledig te verbieden de kwaal is minder erg dan de pijn die volgt op het gebruik van dit smerige middel ik raad een ieder aan bij de geringste pijn in je spieren dit gebruik en de pijn bij de dokter aan te kaarten ik zeg u je bent de PINEUT als je te lang wacht want dan kan het heel lang duren voordat de spieren weer op hun oude niveau terug zijn zodat u en ik weer normaal kunnen functioneren ik lees op internet dat er mensen zijn die al minimaal vier weken of zelfs langer erover deden om minder pijn te ervaren het is een VERSCHRIKKING en ik vindt dat de voorschrijver van dit gemene middel beter na moet denken omdat er ook andere middelen zijn die veel minder schade aanrichten in je lichaam!

03-08-2021 | Man | 68
Hoog cholesterol
Ik zelf ben gezond, althans ik voel me gezond. Helaas heb ik te hoog cholesterol. Gelukkig zijn er medicijnen voor omdat een beetje omlaag te krijgen Rosuvastatine is de tongbrekende naam van deze rommel. De eerste weken totaal geen bijwerkingen gehad totdat..... IK kreeg een zeurende pijn in mijn onderrug wat van kwaad naar erger werd. Op een gegeven moment kon ik mij bed[lees meer...] niet meer uitkomen van de spierpijn. Alles deed zeer. Mij armen, m,n benen, mijn nek en mijn rug. Verschrikkelijk ! Foto,s gemaakt van mij rug en uiteindelijk bij de fysio terecht gekomen. Om een onverklaarbaar moment ben ik toch gaan zoeken op het medicijn en wat de ervaringen zijn. Wat een rotzooi is me voorgeschreven. Wat een gif en dat wordt geneesmiddel genoemd? Dit middel is een hulp om je in een rolstoel te krijgen. Ik ben meteen gestopt en heb contact met de huisarts opgenomen. Daar werd gezegd dat ik alleen ka stoppen in overleg met de huisarts. Gelukkig heb ik regie over eigen leven, dus de pilletjes naar de apotheek gebracht. Mocht u ooit dit middel voorgeschreven krijgen weet dan dat het middel erger dan de kwaal kan zijn

02-08-2021 | Man | 67
Hartinfarct
3 keer geholpen aan het hart dmv plaatsing stents. iedere keer te hoge cholesterol. bloeddruk blijkt na 3x keer te hoog. Cardioloog vermeld dat cholesterol te hoog is en wil verlaging. Waarop de normen van de waarden zijn kreeg gebseerd kreeg ik geen overtuigend antwoord op. Ben zelf op onderzoek gegaan en vond heel veel over de cholesterol mythes. Na de zoveelste inform[lees meer...]atie uit het boek over cholesterolmythe was ik zeer verbaasd wat hier allemaal met op feiten gebaseerde onderbouwingen in stond. Advies leest dit boek en er gaat een wereld voor je open. Heb zelf last van spierpijn schouders armen en been bekken spieren en bij regelmaat depri. Arts hiervan op de hoogte gebracht en ondanks het advies ? respecteert zij mijn mening.Na verloop van enkele maanden geen spierpijn en depri is nu zeldzaam geworden. Kan verder wel uitvoerig motiveren waarom deze keuze doch is deze beoordeling niet voor bedoeld . Lees het boek! Freddy

21-07-2021 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Ik heb inmiddels alle statines geprobeerd behalve de rosuvastatine. Ik heb niet de erfelijke vorm van Hypercholestromie, maar cholesterol al jaren veel te hoog ( 9,1) ondanks dieet en gezonde levenswijze. Door fibromyalgie verdraag ik de statines slecht, en ik krijg de spuiten die eigenlijk nog als enige optie zijn, niet vergoed door de ziektekostenverzekeraar, en die zijn[lees meer...] te hoog om zelf te betalen. Ik vraag me af hoe je in aanmerking komt voor spuiten na slechts 2 statines te hebben geprobeerd ( zie voorgaande reactie). Iemand suggestie?

Ezetimib

14-07-2021 | Vrouw | 47
Hoog cholesterol
Ezetimibe samen met Repahta voor geschreven gekregen omdat ik van vele andere cholestorverlagers enorm spierpijnen kreeg. Repatha krijg je alleen als je ook Ezetimibe gaat gebruiken van de zorgverzekering, raar maar waar. Nadat ik begonnen ben met fitness kwam ik erachter dat mijn spierpijnen in benen maar niet over gingen, zo erg dat ik in nacht niet kon slapen en daar [lees meer...]pijnstillers voor moest nemen. Zelf gestopt nu met Ezetimibe, nu 6 dagen en wat is het heerlijk. Mijn neusholtes zijn nu volledig open en geen pijn meer in lage rug, heupen, bovenbenen en onderbenen. Hoop dat ik nu ook sneller van mijn hielspoor ga af komen, weet niet of dat er ook iets mee te maken heeft.

Repatha

14-07-2021 | Man | 77
evolocumab
Hoog cholesterol
Kan bijna niet meer normaal lopen, veel pijn in onderrug.

08-07-2021 | Vrouw | 49
Aderverkalking
Ik kreeg Atorvasatine voorgeschreven door de vaatarts nadat ik vrij plotseling last had gekregen van een etalagebeen, wat toch wel opmerkelijk was gezien mijn leeftijd (en ook geen last van overgewicht ) Ondanks dat mijn cholesterol perfect bleek (2,5) moest ik deze toch levenslang gaan gebruiken volgens de arts. Na enkele maanden dit middel geslikt te hebben begon ik [lees meer...]langzaam maar zeker steeds meer klachten te ervaren van dit "medicijn" wat zich vertaalde in een zeurderige doffe pijn in mijn onderrug, erg pijnlijke knieën, spierzwakte en slapeloosheid. Ik voelde steeds meer weerstand tegen dit medicijn, ondanks dat de vaatverpleegkundige had gezegd dat het niet aan dat middel kon liggen. Waarop ik mijn gevoel maar ging volgen en dus op eigen houtje ermee gestopt ben. Binnen 'n paar dagen kon ik gelukkig weer gewoon slapen, ging ook de pijn in mijn rug en knieën weg en werd m'n humeur ook 'n stuk beter! Ik hoef die troep niet meer in ieder geval en m.i. is het, zeker in mijn geval, echt overbodig. Ik eet nu extra gezond, heel weinig vet en amper zout. Dat geeft me een veel beter gevoel.

Lipanthyl

01-07-2021 | Man | 57
fenofibraat
Hoog cholesterol
Lipanthyl 267 help zeer goed tegen trygliceriden. De nano daarentegen heb ik geen effect . Deze laatste vervangt de eerste . 😪😪

Pravastatine

29-06-2021 | Man | 63
pravastatine
Hoog cholesterol
Nachtmerries met uit bed vallen

Crestor

29-06-2021 | Man | 63
Hoog cholesterol
Na een aantal statines geprobeerd te hebben ( Simvastatine, Crestor, Atorvastatine, Pravastatine en weer Crestor [rosuvastatine] ) uitgekomen op rosuvastatine. Slik dit dus een aantal jaren nu. Sinds enkele jaren heb ik ook last van nachtmerries waarbij ik in mijn slaap schreeuw, ook vaak in combinatie met slaan en trappen in de lucht. Ook val ik regelmatig uit mijn bed [lees meer...]door dingen die in de nachtmerrie gebeuren. Ben daarmee bij een neuroloog uitgekomen die me Gabapentine voorschreef wat ik steeds meer ging slikken ( tot 600 mg ! ). Dit is een spierverslapper die gebruikt wordt om bepaalde prikkels in de hersenen te dempen. Dit hielp niet. Dus ben ik ermee gestopt. Recent sprak ik een vriend die ook Rosuvastatine moest gaan slikken en hij kreeg last van nachtmerries. Vervolgens ben ik accuut gestopt met deze pillen. Ik vraag me nu af of er meer ervaringen zijn met wat ik heb en of er alternatieven zijn waarbij je geen nachtmerries krijgt ???

28-06-2021 | Man | 70
Hoog cholesterol
Eerst 75 mg gehad. Werkte eerst goed maar na jaren totaal niet meer. Toen overgegaan op 150mg. Nu zware hoofdpijn. Zere holtes. En tinnitus.

28-06-2021 | Man | 70
Hoog cholesterol
Eerst jaren 75 mg gehad, werkte aanvankelijk goed. Maar na jaren totaal niet meer, daarna 150 mg. Werkt wel weer maar zeer ernstige hoofdpijn, en een harde fluitttoon in mijn oor. Heb tevens CLl . Ik weet niet of dat hierdoor is ontstaan of er verband mee houdt. Ik kan totaal niet tegen staties. Gebruik 5mg rosuvastatine. Meer gaat niet.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5518)
Anticonceptie - overig (4039)
Cholesterol (3014)
Depressie - antidepressiva overig (2856)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2532)
Pijn - morfine-achtigen (2324)
ADHD - psychostimulantia (2258)
Pijn (2099)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1647)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1306)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1258)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1227)
Depressie - antidepressiva TCA (1107)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)