ISO 27001

ervaringen per categorie

Cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

16-01-2018

Pravastatine (pravastatine)
Hoog cholesterol

teveel spierpijnen bij inspanning ,,,, maar dat heb ik met bijna alle statines
16-01-2018

Hoog cholesterol

Na eerste twee injecties beetje spierpijn na derde injectie zeer hevig. Kon niet meer normaal functioneren. Pijnstillers hielpen nauwelijks. Voor mij geen statines en repatha meer.
15-01-2018

Questran-A (colestyramine)
Darmproblemen - diarree

Na een darmoperatie ruim 20 jaar rondgelopen met diarree. Na een onderzoek is mij Questran A voorgeschreven. Ik hoef nu zoals een normaal mens maar 1 keer per dag naar de toilet voor nr. 2. Mijn leven is totaal veranderd. Dit had zo veel eerder moeten gebeuren. Ruim 20 jaar rond gelopen met diarree. Wat zeg ik gelopen? Heb heel wat sprintjes moeten trekken eigenlijk. Qu[lees meer...]esrtan A , wondermiddel!
14-01-2018

Hoog cholesterol

Injectie s zijn gemakkelijk toe te dienen. Na tweede injectie al enigszins last van spierpijn. Na derde injectie zo hevig en pijnlijk dat ik vijf dagen nodig had om weer enigszins normaal te kunnen functioneren. Cholesterolgehalte zeer duidelijk verminderd, maar ik kan er blijkbaar/helaas niet tegen.
10-01-2018

Nog geen resultaat

Questran (colestyramine)
Darmproblemen - diarree

Vier jaar geleden mn galblaas eruit gehaald. Sinds 3 jaar nooit normale ontlasting gehad en periodiek ernstige diarree met pijn in mijn onderbuik. Nu ik Questran gebruik voor het eerst weer normale ontlasting die ik goed kan ophouden. Wat een opluchting...

Lipitor (atorvastatine)

Vanwege de kosten niet meer geleverd. Ook al ik ze zelf betalen

Crestor (rosuvastatine)

Mijn cholesterol is familiaal te hoog. Ik heb jaren Lipitor 20 mg gebruikt zonder bijwerkingen. Moest overgaan op ander medicijn: werd niet meer geleverd. Van de internist 10 mg Crestor en 10 mg Ezetrol gekregen sinds 2017. Bevalt goed nauwelijks bijwerkingen net zoals mijn zussen zij gebruiken hetzelfde en hebben ook nauwelijks bijwerkingen. Mijn cholesterol was bij de ee[lees meer...]rste meting 5,3. Zonder pillen 10.5. Dus dit werkt voor mij.
05-01-2018

Modalim (ciprofibraat)
Hoog cholesterol

Nooit gedacht dat Modalim weleens de oorzaak kon zijn van mijn spierpijnen,het kaal worden en de griepverschijnselen. Ik slik dit middel al vanaf 2004 tot heden. Ik dacht dat het verlies van mijn haren kwam door stress en het harde werken! Spierpijn in mijn rug heb ik al zo lang en dat kwam volgens mij ook van de stress. Griepverschijnselen heb ik ook al lang en dacht dat [lees meer...]ik misschien wat onder mijn leden heb. Toen ik in 2004 het middel Modalim kreeg heb ik waarschijnlijk wel de bijsluiter gelezen maar toen had ik nog een mooi haar en eigenlijk verwacht je niet dat de bijwerkingen ook om jou van toepassing konden zijn. toen ik er mee begon had ik nergens last van en het middel viel goed! Nu pas in 2017 ben ik er achter gekomen(na wederom de bijsluiter te lezen) dat de bijwerking dus toch invloed hebben gehad op mijn lichaam en geest! Wat nu!! Morgen ga ik naar de huisarts en heb een lijst gemaakt van vele cholesterol -verlagende middelen en vele recensies gelezen. Ben benieuwd wat zij gaat zeggen. Ik weet wel dat ik geen middelen gaan nemen met STATINE erin/geen Crestor/Ezetrol. Allemaal rotzooi, dus misschien toch maar een gezondere levensstijl aanmeten. Homeopathie misschien/alternatieve geen wijze/ of supplementen zoals Rodegist Rijst capsules. Mijn hele familie is aan de cholesterol tabletten. Ik kan denk ik niet zonder enfin ik ga het allemaal uitzoeken!!
04-01-2018

Hoog cholesterol

Gekregen na cva en verhoogd cholesterol, Na tweede cva en ziekenhuisopname veranderd van medicijn, had het eerlijk gezegdniet in de gaten, bijwerking waaronder pijn weet ik aan gevolg van cva, na googelen blijkt , zowel simvastatine als atorvastatine spierpijn te geven als bijwerking Hetnadeelvan Atorvastatine vind ikdat ik die ' s avonds moet slikken vergeet ik vaak!
04-01-2018

Hoog cholesterol

Had eerst simvastatine, nu Atorvastatine Ik heb constant zwaar gevoel in mijn armen en ik ben erg moe!
03-01-2018

02-01-2018

Hartklachten

Wakker worden omdat mijn hart is gestopt met kloppen. En dan na een hele tijd een harde klap en dan loopt het weer. Dat waren de bijverschijnselen bij mij. Ik had er geen idee van dat het van de simvastatines zou kunnen komen tot ik een verpleegster sprak. Van heel veel verschillende mensen hoor ik nu uiteenlopende rare klachten door dit middel, tot zelfs verlammingsver[lees meer...]schijnselen toe. Vraag dus om een ander medicijn. Meld uw klachten s.v.p. ook bij Bijwerkingencentrum Lareb - www.lareb.nl -, dan is de kans ietsje groter dat de fabrikant er wat aan gaan doen.
30-12-2017

Hoog cholesterol

Hoog cholesterol en na 2 hartinfarcten plus 3 stents.ontwikkelde ik na vier jaar crestor gebruik diabetes typ 2.na moeilijk in te stellen te zijn uiteindelijk na 2 soorten tabletten aan de lantus insuline.bloedsuiker bleef hoog.nu sinds 2mnd gestopt met crestor op eigen initiatief.nu mijn ervaring na het stoppen.mijn bloedsuikers zijn nu goed,aan de lage kant zelfs.over 2 [lees meer...]weken weer controlle van mn bloedsuikers.ben benieuwd wat diabetes verpleegkundige hier van vind.voor mij geen crestor meer,dan maar hoog cholesterol.
29-12-2017

Hoog cholesterol

Ik slik 80 mg Lipitor sinds 10 jaar ivm FH. Cholestagel en Ezetrol geprobeerd, sloegen niet aan. Ldl bleef 4,7, echt te hoog. Nu sinds 1,5 mnd Repatha gaan spuiten en voor de verzekering Ezetrol ook weer gaan slikken. Na 2 keer injecteren ldl naar 1,3! Ik hoop dat ik de statines mag afbouwen of stoppen, maar ip moet ik ze blijven slikken. Heb wel het idee dat mijn smaak ve[lees meer...]randerd is en dat ik minder trek heb ( dat is overigens niet zo erg).
29-12-2017

Hartklachten

Slik nu paar maanden atorvastatine 40 mgr. Ivm hartklachten. Cholesterol was normaal. Puur toeval na 1 maand slikken bij GGD cholesterol niveau laten prikken. Was behoorlijk gedaald. Klachten van steeds terugkerende pijn links op de borst nu verdwenen. Ook bijzonder dat chronische ontsteking haarzakjes (folliculitis) op het achterhoofd waar ik jarenlang last van heb nu plo[lees meer...]ts is verdwenen. Tot nu toe gelukkig geen bijverschijnselen van deze statine.
24-12-2017

Aderverkalking

na een hartinfarct door aderverklaring , door Cardioloog simvayine , crestor en nu asimvastine voorgeschreven en geslikt. Ben er totaal van van de wap. Ik verdraag deze medicatie echt niet . Het is net of ik in een slechte film van mezelf zit en daar naar kijk. Het is een middel dat zo veel bijwerkingen voor mij heeft . Het gekke is dat wanneer ik stopte nadat ik het een w[lees meer...]eek geslikt had deze bijwerkingen bij alle drie de middelen ook weer verdwenen. Je kunt zeggen dat het tussen mijn oren zit maar als dat zo is dan is het maar zo. Zonder dit middel zit er niet zoveel shit tussen mijn oren en dat is beter dat weer een tabletje valium of iets van dien aard. En weet je er is een medicijn dat deze bijwerkingen niet heeft en dat mag niet van de zorgverzekeraar omdat he te duur is. Dan maar een hoog cholesterol.
21-12-2017

Ezetrol (ezetimibe)
Hoog cholesterol

Al vanaf de eerste dag griepachtige verschijnselen en spierpijn. Dit medicijn zou dat niet geven, nadat Simvastatine ook problemen gaf.
18-12-2017

Hoog cholesterol

Ik spuit mijzelf sinds een half jaar ongeveer om de twee weken met 1 injectie per keer in de quadriceps links of rechts. Ik ben er heel tevreden over en ik voel mij steeds beter worden. Geen bijwerkingen tot dusver, vermoeidheid is weg, spiermassa neemt weer toe, spierpijn is bijna weg. Mijn LDL is nu 0,9. Beter kan niet.
18-12-2017

Hoog cholesterol

Op aanraden van de huisarts het gebruik van Crestor 40 mg per dag i.v.m. slecht cholesterol van 3,4. Daarvoor gebruikte ik atorvastine (40 mg). Ik heb een lichte schildklierafwijking (werkt te langzaam. Ik slik het medicijn Levothjyroxine 100 ug en 25 ug. Op internet las ik dat Crestor niet goed is voor schildklierafwijkingen. Mijn klachten zijn: maagpijn en weinig[lees meer...] eetlust. Ik wil dus stoppen met dit medicijn en weer Atorvastine gebruiken. Volgens de huisarts zou Crestor minder ?? bijwerkingen hebben

Repatha (evolocumab)

Ik heb een hart slagader laten dotteren en een stemt laten plaatsen in 2013. Heb twee heel kleine tia's gehad in 2010 en 2011. Heb simvastatine geslikt en crestor. Daar kon ik heel slecht tegen. Moe en spierpijn en spierafbraak plus dat ik hartritmestoornissen kreeg, want je hart is per slot van rekening ook een spier nietwaar? Sinds een twee jaar slikte ik nog vijf [lees meer...]mg crestor en een pilletje ezetrol. Ging redelijk. Maar ik ontdekte repatha. Een keer in de twee weken jezelf prikken en klaar. Maar de ezetrol moet ik blijven gebruiken want anders krijg je de repatha niet vergoed. Mijn cholesterol is nu 0, 9 en ik voel me goed!!! De exetrol moet er eigenlijk ook af maar ja! De dekking he! Stinkt toch naar de geldwolverij naar mijn smaak!

Hoog cholesterol

Elke spier en gewricht deed pijn , zal nooit meer pillen slikken van welk soort ook

Hoog cholesterol

Gebruik dit een nu bijna een jaar en ging tot een maand geleden goed. Nu hevige pijn in mijn onderrug. Als dit aanhoud stop ik er mee, dan ben ik er niet op vooruit gegaan, sinds de pillen. Nu dagen lang amper kunnen bewegen van de pijn.

Fluvastatine (fluvastatine)
CVA (cerebrovasculair accident)

na mijn CVA verhoogde bloeddruk en een te hoog cholesterol daarna alle statines gebruikt die er zijn allemaal met de zelfde nare bijwerkingen. vandaag ermee gestopt maandag maar weer afspraak maken met de huisarts .

Simvastatine (simvastatine)

Ik heb na mijn hartkatheterisatie simvastine voor geschreven gekregen voor te hoge cholesterol. maar ik heb daar dus erg veel problemen door gehad. heel veel pijn. en erg ziek. alle bijwerkingen die dit middel geeft had ik. dan ga je naar je huisarts en beschrijf je, je klachten en deze zegt. Mevrouw denkt dat dit van de medicijnen kan komen? op een erg manachtige toon.[lees meer...] u ziet er wel wat gestrest uit. nog een keer aan gegeven wat mijn klachten waren. en dat ik echt ziek was. uiteindelijk zegt hij dan maar even bloed laten prikken. Beld u om 3 uur maar. na drie keer bellen om het uur kreeg ik te horen ja we kunnen de uitslag niet eerder verwachten dan maandag. dan kunt u deze krijgen van u eigen huisarts. Toen was mijn geduld echt op. ik zeg tegen de assistente dat ik erg ontevreden ben over de manier waarop ik behandeld wordt en gewoon erg ziek ben. ja ik kan niks er aan veranderen. dus ik weer dus als ik weer in het ziekenhuis kom kan ik u verantwoordelijk houden. fijne avond. en zowaar wordt ik terug gebeld laat ze toch opeens de uitslag te hebben. ik bleek spiercellen af te breken en alle klachten waren dus wel terecht. gelijk stoppen met dit middel. zou erg fijn zijn als een arts je serieus neemt met je kent je eigen lichaam toch het beste. en wat als ik het middel nog twee dagen had in genomen. ik hoop dat artsen en apothekers eens echt naar dit middel gaan kijken. en mensen serieus nemen met pijnklachten na in name van dit rot medicijn. Mijn man vond het erg naar om mij alleen thuis achter te laten zeker nadat ik een hartkaternatie had gehad. en hij er van uit ging dat het juist beter met me zou gaan. ik was een hoop ellende. Hij was erg ongerust en erg boos op de manier waarop ik behandeld ben.

14-12-2017

Hartinfarct

direct na katheterisatie hart begonnen met Atorvastatine. Na kleine 2 jaar gestopt. Bijverschijnselen heel langzaam ingeslopen. Duurde even voor erkenning. Na stoppen binnen drie weken klachten weg.
13-12-2017

Hoog cholesterol

Zelf heb ik geen of nauwelijks bijwerkingen ondervonden.Maar iedereen reageert daar anders op. Voor de arts en patient is dat dus een beetje zoeken. In de jaren 90 ben ik begonnen met cholestorolremmers. Sinds die tijd heeft men de toegelaten hoeveelheid cholestorol steeds verminderd. Van 250 stapsgewijs naar 190. Misschien zal dat nog wel dalen zoals met o.a. medicijnen[lees meer...] voor te hoge bloeddruk, van13/9 naar 12/8. Als de dokter het echt aanraadt kan je beter zijn advies volgen. Maar opteer altijd voor een merkproduct. Wat men ook beweert een generiek is nooit hetzelfde als het origineel.Dokters en apothekers weten dat maar zullen het steeds ontkennen.In een generiek zit dezelfde hoeveelheid werkzame stof als in het origineel maar de vulstoffen in een generiek zijn waardeloos o.a. lactose.Nu gebruik ik rode rijst. Het klopt dat rode rijst wordt gebruikt voor het medicijn lavastine. Maar beide producten zijn niet vergelijkbaar.
12-12-2017

geen bijwerkingen
12-12-2017

Crestor (rosuvastatine)

I.v.m met de slechte cholesterol (LDL) (3,4 mmol) heeft mijn huisarts Crestor 40 mg voorgeschreven. Daarvoor gebruikte ik Atorvastine 40 mg. Slik de Crestor kort en heb bovenstaande klachten. Ik had de eerste dagen geen last, maar nu wel. Overweeg om te stoppen. Heb ook een lichte schildklierafwijking( werkt te langzaam) en dit medicijn zou niet goed zijn voor de schi[lees meer...]ldklierfunctie. Althans dat las ik op internet. Begrijp dan ook niet dat de huisarts dit voorschrijft, en gelijk de hoogste dosering. Ik ga stoppen met dit middel.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4100)
Anticonceptie - overig (3091)
Cholesterol (2455)
Depressie - antidepressiva overig (2257)
Epilepsie (2055)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1857)
Pijn - morfine-achtigen (1801)
Pijn (1685)
ADHD - psychostimulantia (1567)
Verslavingsziekten (1536)
Bloeddruk - betablokkers (1435)
Maagzuur - protonpompremmers (1394)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1369)
Anticonceptie - eenfase (1149)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (951)
Angststoornissen (917)
Depressie - antidepressiva TCA (866)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (841)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (808)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!