ervaringen per categorie

Cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

05-03-2017

Hartinfarct

Na hartinfarct in juni 2016 eerst Creston gebruikt. De bij werkingen waren extreem. Nu 60 mg Atorvastatine. Ook veel bijwerkingen. Huisarts zegt dat ik allergisch ben voor de afvalstoffen van statine. Wie heeft nog meer deze ervaring. Wie kan mij meer vertellen over het gebruik van rode gistrijst?
04-03-2017

Hoog cholesterol

Geen probleem ondervonden. Wel duur.
03-03-2017

Hoog cholesterol

Voorheen gebruikte ik Crestor 20mg, dit ging prima, totdat bleek dat het cholesterol 7.6 was. Ik moet de dosering verhogen naar 40mg, toen kreeg ik dezelfde klachten en ben daarmee gestopt en ben terug gegaan naar 20mg. Toen ben ik in aanraking gekomen met voedingssupplementen gemaakt uit zaden. Hier ben ik een half jaar geleden mee begonnen en mijn cholesterol is nu 6.1 T[lees meer...]oen werd er besloten, via de zorgverzekeraar dat ik een goedkoper medicijn moest, vandaar de Atorvastatine. Ik heb gelijk contact opgenomen met mijn huisarts en het is nu teruggedraaid naar de Crestor 20mg en samen met mijn voedingssupplent ben ik helemaal happy.
02-03-2017

Hoog cholesterol

Sinds zeker 5 jaar last van mijn knie en enkel. ik de pijn meer verdragen wil en ik nog graag wil lopen om mijn ziekte diabetes te verlagen. Helaas, ik ben naar de huisarts geweest en in overleg werd ik geadviseerd effe te stoppen met crestor voor vier weken. Spierpijn werd minder. Ben terug naar huisarts geweest en bloedtest, bleek dat mijn cholesterol hoger is geworden.[lees meer...] Ik maakt me zorgen hiervoor en in overlegt met mijn huisarts besloten de Crestor weer in te nemen en de spierpijn is terug gekomen!!! Via deze site had ik gelezen dat een van de leden Artrotec 75, 1 per dag, heeft ingenomen en bleek dat spierpijn en enkel wat minder is geworden. Ik denk toch dat ik mijn huisarts deze tablet ga vragen. Hebben jullie enige suggesties ik hoor het graag. Met vriendelijke groet.
02-03-2017

Questran (colestyramine)
Darmproblemen - diarree

Na de wegname van mijn gal, veel last van gele diarree, hoop nu dat de diarree minder zal worden, in ziekenhuis 2 zakjes, éénmaal thuis nog 1 zakje. Zijn er nog mensen met dezelfde problemen en is het met Questran beter geworden? Moeten jullie dat je hele leven nemen of tijdelijk?
01-03-2017

26-02-2017

Hartklep aandoening

Mijn man (79) gebruikte enkele jaren statines na een hart/vaat operatie en kreeg gaandeweg steeds meer pijnen in beide heupen en benen. Om onduidelijke redenen kreeg hij het laatste jaar Crestor. De klachten verergerden. Hij is vaak bij de dokter geweest voor de pijnen en nóóit is hij gewezen op het feit dat dit heel goed een bijwerking van de statines kon zijn. In plaats [lees meer...]daarvan heeft hij (zonder succes) de fysio platgelopen (voor zover hij dat nog kon) en heeft verschillende röntgenfoto's en echo's gehad. Daar was niets op te zien. Totdat ik ergens las dat de spierpijnen wellicht van de statines kwamen. Dit met de huisarts besproken (een vervanger) die heel meewarig reageerde op ons voorstel er voorlopig mee te stoppen. 'Ja, maar het cholesterol...' . Eind van het verhaal: na enkele weken stoppen was de pijn weg. Wat heb je voor kwaliteit van leven als je alleen nog thuis op een stoel kunt zitten (met pijn!) maar...je cholesterol is wel mooi laag. Leestip: 'De cholesterolhype' van Malcolm Kendrick.
25-02-2017

Aderverkalking

Mijn cholesterol gehalte is van 270 naar 175 gedaald ,ik neem het nu reeds 13 jaar na dat ik op 54 jarige leeftijd een infarct had gemaakt door verkeerde diagnose van dokter en voel mij nu supergoed, maar zeker Q10 bij nemen. Zoniet veel spierpijnen en na lange tijd kon ik niet meer lopen; Zonder Q10 was het voor mij een ramp om Simvastatine EG te nemen . Ik heb dat m[lees meer...]eermaals vernoemd aan de huisarts en van deze kreeg ik steeds hetzelfde antwoord, beter spierpijnen dan nogmaals een infarct te krijgen. Ik had nl in 2004 op 54 jarige leeftijd een infarct gekregen. Ik heb dus jaren met spierpijn gelopen. Maar toevallig kom ik in een andere apotheek en ik vertel mijn ervaring met deze Simvastatine, deze meld mij dat toch elke dokter weet dat bij inname van deze medicatie men er Q10 moet bij nemen, was mij nooit gezegd. Ik neem nu reeds 5 jaar Q10 in combinatie van deze Simvastatine en heb nooit geen bijwerkingen meer gehad van spiepijnen, heb dit al aan enkele mensen doorverteld en deze delen ook mijn mening . Dus besluit Simvastatine EG in combinatie van Q10 supergoed en gedaan met spierpijnen of ik en enkele vrienden hebben toevallig allen geluk gehad. Maar menige dokters geloven hier niet in .
23-02-2017

Cholesterol

na hartinfarct direct deze medicatie gekregen.
22-02-2017

Hoog cholesterol

tijdens het gebruik heel veel klachten aan mijn gewrichten, ik kon amper lopen vooral 's morgens. ben er ook mee gestopt en over gegaan op atorvastatine.
22-02-2017

Hoog cholesterol

na eerst simvastatine te hebben gebruikt met heel veel klachten nu atorvastatine voorgeschreven gekregen. nog steeds veel klachten en ik overweeg om er mee te stoppen. moet met 2 weken terug komen voor controle dus ik zet nog even door.
20-02-2017

Hoog cholesterol

Na de 1e week van inname krijg ik als eerste voortdurende lichte kramp in buikstreek. In week 2 begon ik mij gedurende de dag misselijk te voelen. Soms trok de misselijkheid weg, maar een paar uur later stak deze weer de kop op. Ook begon ik me moe te voelen. Dit gevoel bleef gedurende de 3 weken aanhouden. En in de laatste week begon ik hoofdpijn te krijgen. Volgens mijn[lees meer...] specialist horen deze symptomen niet bij het geneesmiddel. Dat kan wel zo zijn, maar nadat ik gestopt was met het slikken van crestor waren de klachten gelukkig na 3 dagen helemaal verdwenen. Volgens mijn specialist ben ik een lastige patiënt. En raad eens, hij heeft gelijk. Maar gelukkig leven lastige patiënten langer dan 'makkelijke" patiënten.
19-02-2017

Hoog cholesterol

2 jaar naar gezocht, eerst lipitor (doodziek), maar met ezetrol nergens last van. Is waarschijnlijk persoonlijk!
19-02-2017

Lipitor (atorvastatine)
Hoog cholesterol

waarom gekregen: kreeg deze lipitor als middel samen met bloeddrukverlagers en bloedverdunners om een familie kwaal te verhelpen en er tevens voor te zorgen dat ik geen dichtslibbende aders zou gaan krijgen... 3 jaar in gebruik begon ik problemen te krijgen in mijn onderrug en benen en na nu bleek dat dit waarschijnlijk is toe te schrijven aan dit middel. heb 2 operatie's [lees meer...]aan rug gehad, maar was niks te vinden wat mijn klachten kon veroorzaken en heb ook nog eens mijn werk 2 keer veranderd, omdat ik met mijn klachten niet meer kon doen wat ik deed, na veel dokters etc zijn ik en mijn huisarts maar eens gaan zoeken op internet en toen kwamen we de klachtenregen over lipitor tegen en zijn we sinds 3 febr 2017 gestopt met dit middel en na 2 weken merk ik al veel verandering, maar mijn huisarts wil nog een paar maanden wachten voordat hij een conclusie neemt, maar ik baal ervan dat dit niet eerder is gestopt, want heb 9 jaar van mijn leven verkloot dankzij dit middel...
16-02-2017

Hartinfarct

Na het gebruik van de bekende rits statines (simvastatine, atorvastatine, crestor), met als gevolg gewrichts- en spierklachten en in mijn geval heftige jichtaanvallen! (voeten, handen) ben ik overgegaan op de Ezetrol. Mijn cholesterol schommelt om de 5. Hoewel mijn huisarts het gezien mijn vaatproblemen een lager cholesterolgehalte prefereert, ben ik wegens de ernstige bij[lees meer...]werkingen van de statines gestopt met deze middelen. Daar voel ik me toch wel een stuk beter bij. Wat mij opviel, na ongeveer 2 weken inname van de statines beginnen de klachten. Na gestopt te zijn duurt het bij mij gemiddeld een week voordat de klachten verminderen. Hoewel ik ook Ezetrol van wat bijwerkingen verdenk (heb zo af en toe wat gewrichtspijnen - niet in verhouding tot de pijn bij gebruik van statines) verdraag ik dit middel dus veel beter.
13-02-2017

Hoog cholesterol

Verschrikkelijke spierpijn in benen, schouders en nek. Zo erg dat ik regelmatig 's avonds paracetamol / ibuprofen moest nemen. Ik kon ook niet meer rennen en voelde me alleen maar slechter worden. Heb nu een andere statine.
10-02-2017

Provisacor (rosuvastatine)
Angina pectoris

Aangeboren hartafwijking

Ben 10 jaar geleden meebegonnen vanwege mijn hart het is al 10 jaar ellende veel spierpijn geen begrip van specialist en huisarts ben er zelf mee gestopt kramp in de armen gewichten ben moe en futloos benen doen zeer

Pravastatine (pravastatine)
Aangeboren hartafwijking

Ik slik dit medicijn al 10 jaar, het is 10 jaar ellende. Heel veel spierpijn. Ben er nu mee gestopt, kan niet meer normaal functioneren. Ben moe, krampen in armen, gewrichten heel veel pijn.

Simvastatine (simvastatine)

Ik kreeg simvastatine voorgeschreven omdat ik in de risicogroep voor hart en vaatziekten val. Nam het 's avonds in en kreeg veel last van een vol gevoel, oprispingen en me niet lekker voelen. Ben ermee gestopt. (Mijn cholesterolcontrole was altijd goed)

Hartinfarct

Tijdens mijn infarct in april 2012 had ik een cholesterolgehalte van 6,4 waarvan men zei dat dat veel te hoog was. Nu, 5 jaar later en trouw Simvastatine slikkend, schommelt mijn cholesterol rond de 3,6, ligt het LDL-gehalte tussen de 1,5 en 2, het HDL tegen de 1 en triglyceride tussen 2 en 2,5. Ik vraag me af of het nog wel nodig is om Simvastatine te blijven slikken of t[lees meer...]e verminderen. Wanneer is een cholesterol te laag?

Atriumfibrilleren

Gebruikte Simvastine na hartinfarct in en daarna omleidingen sinds 2003. Tot 2 maanden terug ik last kreeg van hevige gewrichtspijnen en spierpijn. Op advies huisarts Januari 2017 gestopt met inname en vanaf begin Februari verdween de pijn. Ca. 3 weken na stoppen met de simvastatine nu op advies van huisarts overgestapt naar Atorvastatine. Bijsluiter daarvan geeft dezel[lees meer...]fde symptomen als bijverschijnselen als Simvastatine. Nu maar afwachten wat de cardioloog volgende maand te zeggen heeft.

Artrose

Hoog cholesterol

Veroorzaakt soms een beetje spierpijn

Hoog cholesterol

Sinds gebruik van dit medicijn is mijn cholesterolwaarde zeer goed. Als sporter gelukkig ook geen last van spierpijn. Ik ben nu 27 en slik dit medicijn nu 2,5 jaar.
04-02-2017

Hoog cholesterol

Na in 2002 5 bypasses te hebben ondergaan ben ik begonnen met Lipitor op advies van de behandelende artsen. Dit veroorzaakte direct vervelende bijwerkingen. Spierpijn, krampen in benen en stijve gewrichten in vingers en enkels. Na enige maanden te zijn gestopt overgestapt op provacor. Resultaat idem. Dus toen maar een maand niet gebruiken. Resultaat hetzelfde, nog altijd[lees meer...] spier en gewrichtspijnen. Na een aantal jaren diverse merken te hebben gebruikt is mij Crestor voorgeschreven. Heb nog nooit zoveel bijwerkingen gehad. Stijve gewrichten in vingers, knieën, enkels. Afgelopen maand ( jan 2017) ontzettende spierpijnen in armen en schouders. Nu gestopt met Crestor in het bijzonder en alle overige cholesterolverlagers in het algemeen. Gebruik tegen de pijnen nu Artrotec 75 1/dag. Als ik door zou gaan met Crestor denk ik dat ik over een maand geen trap meer op zou kunnen. Amper iets tillen en waarschijnlijk achter een rollator zou lopen.
02-02-2017

Inegy (ezetimibe / simvastatine)

31-01-2017

Cholesterol

vind dat dit geneesmiddel vervelende bijwerkingen heeft. Huisarts zegt dt als ik stop mijn cholesterol weer omhoog gaat. was eerst 11, na gebruik simvastatine gedaald naar 9.
30-01-2017

bypassoperatie, cholesterol 8 met andere medicijnen; nu 3,5 met Crestor
25-01-2017

Aortaklep aandoening

Na hartoperatie deze cholesterol verlagende pil gekregen, bijwerkingen niet zeker.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3789)
Anticonceptie - overig (2921)
Cholesterol (2293)
Depressie - antidepressiva overig (2137)
Epilepsie (1913)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1723)
Pijn - morfine-achtigen (1617)
Pijn (1551)
ADHD - psychostimulantia (1453)
Verslavingsziekten (1417)
Maagzuur - protonpompremmers (1314)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1261)
Bloeddruk - betablokkers (1142)
Anticonceptie - eenfase (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (887)
Migraine (851)
Angststoornissen (825)
Depressie - antidepressiva TCA (810)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (794)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!