categorie

Cholesterol

Waarom DNA test belangrijk is bij hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

23-09-2020 | Vrouw | 74
Cholesterol
Iets te hoog cholesterolgehalte toen dit medicijn voorgeschreven gekregen. Achteraf gezien , langzamerhand steeds meer last van hevige verkramping in voeten en benen. Ik ga nu stoppen met simvastatine en wil even ervaren hoe het dan met de kramp gaat.

Ezetrol

22-09-2020 | Man | 77
ezetimibe
Hartinfarct
Het werkt maar veel spierpijn in bekken en benen. Cardioloog geloofd mij maar half. Nu hiel problemen aan het bestrijden met doclophenac.

22-09-2020 | Man | 71
Hoog cholesterol
Na vele jaren problemen te hebben gead met de Statines, vooral nachtelijke kuitkrampen in overleg met mijn cardioloog overgestapt op Praluent. Nu al bijna 2 jaar Resultaat is super , mooie cholesterol waardes en het belangrijkste geen kuitkrampen meer.

Inegy

22-09-2020 | Man | 67
ezetimibe / simvastatine
Hoog cholesterol
Mijn cholesterol blijft mooi laag en binnen de gehanteerde grenzen. Begonnen met het merk Inegy (duur!!), maar onder druk van de zorgverzekeraar krijg ik van de apotheek steeds andere fabrikaten. Wel dezelfde samenstelling, maar in verschillende innamevormen en formaten: busje met losse tabletten, doordrukstrip.

19-09-2020 | Vrouw | 70
Hoog cholesterol
Verschillende staties gebruikt bij allemaal bijwerking. Gebruik omdat ik infarct heb gehad en pacemaker

02-09-2020 | Vrouw | 49
Hoog cholesterol
Gebruik nu 2 maanden dit medicijn. Dode voeten en krampen in de benen. Sinds een week gevoel "van de wereld" te zijn. zeer angstig en onrustig gevoel in mijn hele lijf. Lijken neurologische klachten te zijn (duizelig, moe, zweverig). Sinds 3 dagen gestopt, klachten nemen nog niet af, ik hoop dat het in de loop van de week verbetert. Voelt heel naar!!! Heb me bijna bij[lees meer...] psychiatrie op laten nemen gisteren.

30-08-2020 | Man | 44
Hoog cholesterol
Een opluchting na vele jaren statines slikken. Na een hartinfarct 3 jaar geleden mocht ik Praluent gaan gebruiken. Geen last meer van spierpijn en het cholesterolgehalte ging flink omlaag.

Cholestagel

24-08-2020 | Vrouw | 31
colesevelam
Galstenen
Namens onze dochter. Na 17 jaar dokteren, vreselijke diaree. Met 14 jaar gal/stenen verwijderd. Heeft ze eindelijk beetje haar leven terug. Maar cholestagel hiervoor niet vergoed te krijgen. Schandelijk iets wat eindelijk helpt. 180 tabletten € 247, bijbetalen.

19-08-2020 | Man | 54
Hoog cholesterol
ik neem nu al sinds 15 jaar simvastatine en ik heb ontdekt dat het samen innemen met vitaminen B12 de bijwerkingen (krampen benen) sterk verminderen

19-08-2020 | Man | 63
Afslanken - overgewicht

17-08-2020 | Vrouw | 56
Hartfalen
Slik verschillende medi Rosuvastatine 20 mg Atenol 25 mg Grepid 75 mg Amlodipine 5 mg Perindopril 8mg Pantoprazol 40 mg Acetylsalicylzuur 80 mg En allemaal bijwerkingen waar je niet blij van word

09-08-2020 | Man | 68
atorvastatine
Dit medicijn geeft veel bijwerkingen zodat ik mij afvraag of het een voordeel geeft. Ik vind het erg nadelig.

08-08-2020 | Vrouw | 66
Herseninfarct
Vroeger Simvastatine gebruikt na diabetes 2 indicatie. Door de vele bijwerkingen gestopt. Over Statines ging toen het verhaal " Baat het niet, het schaadt wel". Na herseninfarct in sept.2019 op advies van neuroloog gestart met Atorvastatine 20 mg. In overleg met intenist toch doorgegaan met Atorvastatine omdat mijn cholestorol naar de gewenste hoogte was gedaald. Door h[lees meer...]erseninfarct heb ik nu Niet Aangeboren Hersenletsel (nah) wat ook invloed heeft op mijn dagelijks doen en laten. Snel moe, slechte wandelaar

05-08-2020 | Vrouw | 70
geen

02-08-2020 | Man | 71
Hartinfarct
Talloze medicijnen voorgeschreven door Cardioloog . Veel jaren gebruikt (20 jaar). Resultaat cholesterol e.d. Zeer weinig ( < 10 %). Repatha 140 mg bleek voor mij een wondermedicijn te zijn. 02/08/2020

Ezetrol

31-07-2020 | Man | 73
ezetimibe
Cholesterol
Het is nooit hoog geweest juist de goede compenseerde de slechte . Ook geen hoge bloeddruk / geen hoge hartslag . geen voorgeschiedenis . en toch alleen de kransslagaderen . 4x vernieuwd . kan alles weer geen enkele hart verslechtering gekregen . De rest van het lijf was goed . Statines zo slecht te verdragen dat ik niet meer uit de stoel kon komen . Volgen de arts zou E[lees meer...]zetimibe niet werken zonder Statines . Voordeel van Ezetimibe is dat al mijn LIPOMEN zijn afgenomen dan wel verdwenen . Mijn Vaat Arts heeft mij ontslagen van controle . Slik onder geen beding statines meer ( DE EERSTE MAANDEN VAN HET GEBRUIK VAN STATINES WAREN KLACHT VRIJ , KREEG DAARNA EEN ANDER MERK . DAARNA BEGONNEN DE PROBLEMEN .

Crestor

25-07-2020 | Man | 91
rosuvastatine
Samen met chlopidoglel gebruiken ten zeerste afgeraden. Heftige bijwerkingen o.a.hartklachten.

20-07-2020 | Vrouw | 66
Cholesterol
Ik ben een beetje aan het zoeken naar wat waar van komt. Heb voorheen voor een andere kwaal heel veel Prednison moeten gebruiken en daar veel bijwerkingen van gehad. Weet dus niet zeker wat nog restverschijnselen van de Prednison zijn. Ben ondertussen een jaar geleden gestopt met roken en een flinke burnout gehad. Dus het is een zoekplaatje geworden.

Crestor

18-07-2020 | Vrouw | 56
Cholesterol
Ben begonnen met simvastatine: extreme spierklachten. Daarna atorvastatine: dagelijks migraine. Tussentijds nog twee weken een of andere rosuvastatine van het vergoede merk door zorgverzekering: dagelijkse migraine en misselijkheid. Nu Crestor 5 mg (rosuvastatine): helemaal geen bijwerkingen. Vroeger had ik dit ook geslikt en was er helemaal blij mee. Toen werd het erg duu[lees meer...]r en niet vergoed. Nu is het betaalbaar en ben helemaal blij. Het was een lange weg van jaren zoeken en hopelijk kan ik Crestor blijven slikken.

17-07-2020 | Man | 44

15-07-2020 | Man | 68
Cholesterol
Lijdt aan hart- en vaatziekten, met name perifeer arterieel vaatlijden . Vasculair specialist en cardioloog zien graag een zo laag mogelijk LDL. Kan statines in het geheel niet verdragen vanwege ernstige bijwerkingen. Vele pogingen daartoe zijn mislukt. Sinds 12 weken gebruik ik nu Praluent 75 mg en wilde na deze periode graag weten of dit medicijn effect heeft. Bewus[lees meer...]t voor het starten met Praluent de cholesterol laten bepalen en na gebruik van 6 injecties wederom het cholesterol bepaald. Het eerste resultaat is zeer positief te noemen. Mijn LDL was in deze periode gezakt van 3,4 naar 1,1, het totale cholesterol was met 65% gedaald. Tot nu toe vallen de bijwerkingen mee, maar houdt er wel rekening mee dat dit nog kan veranderen. Wat vage klachten waarvan niet duidelijk is of dit door het gebruik van Praluent komt of door de combinatie Praluent met andere medicijnen. Wel af en toe wat lichte hoofdpijn.

11-07-2020 | Man | 53
Herseninfarct
Na dat ik half mei een herseninfarct gehad te hebben kreeg ik bloedverdunners en Simvastatine voor gekregen. De eerste keer krijg je 15 stuks voor geschreven van de statige tabletten. Toen ze op waren moest ik een paar dagen wachten omdat ik ze te laat besteld had. Toen ik na een paar dagen weer 15 nieuwe had gekregen was mijn hoofdpijn verdwenen. Toch maar weer gestart, e[lees meer...]n na een paar dagen weer hoofdpijn en spierpijn in mijn linkerhand. Na een aantal dagen ben ik gestopt hiermee. En wat denk je gelijk minder hoofdpijn en spierpijn. De spierpijn is inmiddels verdwenen. Ik gebruik nu gedroogde abrikozen iedere ochtend 4 stuks. Goed voor hoge bloeddruk en cholesterol. Mijn bloeddruk was ook te hoog na mijn herseninfarct. In de eerste week 170 en daarna 160. Ook daarvoor moest ik tabletten slikken, dat heb ik geweigerd. Na 4 weken abrikozen eten is mijn bloeddruk nu tussen 135 en 140. Het werkt dus, het is nog te hoog, maar zakt nog steeds.

08-07-2020 | Man | 52
Diabetes type 2
(Mijnmedicijn.nl : alleen de persoonlijke ervaringen met de medicijn worden doorgeven.)

Pravastatine

23-06-2020 | Vrouw | 74
pravastatine
Hoog cholesterol
5 dagen deze medicatie geslikt. Niet meer kunnen functioneren, slapen overdag, 's nachts niet kunnen slapen van de krampen, heel erg vermoeid. Spierpijn in voeten, benen, liezen, linkerarm, vingers linkerhand, nek. Op eigen initiatief gestopt, want gevoel 'dan kun zit ik achter de geraniums' Week geleden pillen aten staan, maar nog weinig verbetering. Paar jaar terug oo[lees meer...]k statine voorgeschreven gekregen, ook daarbij vervelende bijwerkingen. Geen statines meer, voor mij lijf is het vergif.

21-06-2020 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Voel me steeds slechter, zwakker fysiek en geestelijk. Ik ben mezelf beetje kwijt. Duizelig en Angstig. Tot mijn man vandaag zei dat het misschien door het medicijn komt. Ik stop per direct en hoop dat ik mezelf weer word. Ik ben een nuchtere relaxte krachtige vrouw. Die wil ik weer terug.

Lipitor

19-06-2020 | Vrouw | 73
Cholesterol
Voel mij steeds onwel en duizelig . Moet mezelf dwingen om te eten .voel mij depressief. Ik heb spierreuma en nu meer pijn door gebruik lipitor helemaal niet tevreden over het product

12-06-2020 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Na alles geprobeerd te hebben (statines) moest ik gaan spuiten met repathta. Cholesterol was prima gezakt, maar mijn leverwaardes zijn veel te hoog geworden. Ik ben een maand gestopt, en op advies van de cardioloog weer een bloedonderzoek laten doen. De leverwaarden zijn gelukkig gedaald. Repatha gebruikers adviseer ik, “laat je bloedwaarden ieder halfjaar controlere[lees meer...]n” zowel cholesterol, nierfunctie,spierafbraak en leverwaarden. Helaas is mijn eczeem en diarree nog niet verbetert, nog even aankijken of hier verbetering in komt. Repatha is geen wondermiddel, voorlopig maar even stoppen met spuiten.

11-06-2020 | Man | 43
Hoog cholesterol
eerst per dag 2 x simvastatine totaal 80mg 1 stuks ezibetime en 2 stuks cholestagel. nu repatha en 1 stuks 49 mg atorvastatine. ben best tevreden. hoe minder medicijnen hoe beter denk ik maar. bijwerkingen geen idee ik denk dat het leeftijd is 🥴

05-06-2020 | Man | 62
Angina pectoris
Vreselijk middel wekelijks een injectie mega veel bijwerkingen, veel eczeem, forse spierpijnen, en nog veel meer.

01-06-2020 | Man | 76
AANGEBOREN ERFELIJKE HOGE CHOLESTEROL

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5160)
Anticonceptie - overig (3768)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2730)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2356)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2071)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1953)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1565)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1392)
Angststoornissen (1215)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1160)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1137)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)