ISO 27001

ervaringen per categorie

Cholesterol

Waarom DNA test belangrijk is bij hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

15-06-2018

Hoog cholesterol

Na jaren slikken van simvastatine zonder enige bijwerkingen heb ik plotseling ontzettend last van pijnlijke spieren. Voornamelijk in de schouders, nek, boven- en onderarmen. De pijn komt op als de spieren in ruststand zijn. Soms word ik tijdens mijn slaap wakker van de pijn. Ik ga nog met mijn huisarts overleggen om te stoppen met deze medicijn.
14-06-2018

13-06-2018

Hartinfarct

Na veel rotzooi geslikt te hebben aan de crestor. hoge dosis, veel ellende, afgebouwd naar 5 mg, werkt en de bijwerkingen ook. Bij apotheek stond geregistreerd uitsluitend echte crestor. stonk er in en kreeg alternatief. had niet in de gaten dat andere waren en veel krampen, benauwd etc etc. tot ik met motor en al omviel door een kramp op verkeerde moment. Heeft me veel g[lees meer...]eld gekost, reparatie, niet kunnen werken ( ZZP) revalidatie e.d. weer terug op de crestor werd ik een zombi. geen poot voor de ander, alles wat je in bijsluiter leest in kwadraad. en dat na 8 jaar crestor slikken en 1,5 mnd die andere troep. Nu op dringend advies van cardioloog gestopt. over paar weken praten we verder, eerst die watte uit mijn kop zien te krijgen en die troep uit mijn lijf. Hoop dat de zorgverzekeraar een paar dubbeltjes heeft bespaard die 1,5 mnd. Koste mij iets meer... pakweg 1000 euro. product zou levensverlengend moeten zijn, helaas is levens verpestend. Te veel bijwerkingen. Volgens mijn arts: op de 50 mensen, werkt het bij 10 en de rest heeft alleen maar de spierkrampen e.d.
11-06-2018

Hartinfarct

Neem Crestor A.u.b. Geen andere in het begin viel het tegen maar nu verlossend alleen de verzekering vergoed het niet meer Heb nu een ander middel. Hou nu vocht vast spierpijn het merk TEVA maar betaal nu zelf de Crestor de apotheker beslist niet een cardioloog of huisarts als de apotheker vind dat het niet gegrond is mag hij die medicijnen weigeren .dus als ik probleme[lees meer...]n krijg mag mijn vrouw geld innen bij de apotheker want die vond dit niet erg genoeg SCHANDE
10-06-2018

Hoog cholesterol

De huisarts schreef mij Rosuvastatine voor,omdat mijn cholestorol te hoog was.Van de Apotheek kreeg ik de goedkopere Rosuvastine,omdat de verzekering dat voorschrijft.Een brok ellende.Mijn goed beweegbaar lijf veranderde in een pijnlijk lichaam.Geweldige spierpijn en pijnlijke gewrichten maakte mij tot een wrak.Geen trappenlopen meer en fietsen ging ook al niet best.Na wat[lees meer...] informatie terug naar de huisarts en overgegaan naar de Crestor Rosuvastatine.Dat gaat beter,maar de schade die die goedkopere medicijnen veroorzaakten hebben is nog niet echt hersteld.
10-06-2018

Cholesterol

na jaren ingenomen te hebben kreeg ik half jaar geleden last van mijn spieren in elleboog en al veel eerder last van rechter schouder Veel pijn en liet steeds iets vallen.Had ook veel minder kracht in armen. Nu 6 weken zelf gestopt met medicijn en geen enkele last meer !!!!! Op advies van mijn buurman had dit ook meegemaakt. Kwam afgelopen week oude kennis tegen en vroeg[lees meer...] hoe gaat het hij stond te dansen voor me ik verbaasde me daar over omdat hij altijd pijn had tot mijn grote verrassing vertelde hij dat hij gestopt was met het zelfde medicijn.
07-06-2018

Hartinfarct

bij dit medicijn zijn de bijwerkingen vele male heftiger dan de kwaal. verhoogt cholesterol moet je ook met een ander eetpatroon kunnen bereiken. ik ben met dit middel gestopt.
06-06-2018

Hoog cholesterol

Ben begonnen met simvastatine voor te hoog cholesterol .vanaf dag 1 hoofdpijn. Na ca 5 dagen begon de spierpijnen in rug benen en armen die steeds erger werd. Ben ermee gestopt en na 1 dag voelen mijn benen al wat beter. Binnenkort naar internist voor de osteoporose dan vraag ik daar wel of er andere middelen zijn.deze gebruik ik niet meer.
06-06-2018

Cholesterol

Binnen 5dagen vreselijke spierpijn in armen benen en rug Heb osteoporose dus pijn werd onhoudbaar. Ben gestopt met dit middel
03-06-2018

Cholesterol

Verschrikkelijke pijn in mijn voorvoeten bij wat warmer wordende voeten als gevolg van lopen of het in huis dragen van schoenen. Jarenlang zoeken naar een verklaring voor die pijn, door de huisarts , de podoloog, het Rijstate en de Maartenskliniek (orthopedie), ziekenhuis de Gelderse Vallei en het Maastricht UMC (neurologie) leverde niets op. Totdat ik de rosuvastatine ni[lees meer...]et meer nam omdat ik mij daar gewoon niet lekker onder voelde. Tot mijn stomme verbazing ging het vanaf dat moment steeds een beetje beter met mijn voeten. Nu, zo’n dik aar later, is de pijn aanzienlijk minder en ik heb hoop, gezien de progressie in de vermindering van de pijn, dat ik over nog een half jaar zo goed als pijn vrij zal zijn. Eureka. Hallejuja! Nooit meer statines voor mij. Liever wat korter leven dan kreupel.
24-05-2018

Hoog cholesterol

Gebruikte eerst crestor 5mg. Sinds kort zijn generieke middelen voorhanden. Was in Brazilie en gebruikte daar al een generiek middel/rosuvastatine 5mg nadat de crestor op was, wat goed ging en ook het gewenste en zelfde effect had als crestor 5mg, wat de bloedtest ook uitwees. Nu weer in Nederland kreeg ik Rosuvastatine 5mg van Sandoz voorgeschreven en ging volledig knock [lees meer...]out na 5 dagen. Erg moe. Het had hetzelfde effect als crestor 10mg , iets wat ik eerder uitgeprobeerd heb, maar destijds totaal niet verdroeg.
18-05-2018

Simvastatine (simvastatine)

sinds enige tijd ervaar ik druk op de hartstreek en spanning op beide armen
18-05-2018

Crestor (rosuvastatine)

Ik heb meegedaan met een m medicijntest een daarvoor 2 jaar creatie 40mg geslikt. Eventuele lichte bijwerkingen zouden direct na het stoppen van het middel over zijn. Na de test had ik wat lichte klachten. Deze gingen niet over maar werden steeds erger en na een paar maanden kon ik bijna niets meer en deed alles pijn. Ik kreeg prednison tegen spierreuma. Dat hielp enigszin[lees meer...]s. Na 3 jaar de prednison afgebouwd. Ik bleef wel last houden van spierpijn en tintelende handen en voeten (neuropathie). Deze klachten worden langzaam erger en ik ga steeds moeilijker lopen. Van de leverancier van het middel geen enkele medewerking. Ik word als gebruikt proefkonijn afgedankt. Voor de test was ik kerngezond, deed ik veel aan sport en liep regelmatig een halve marathon na de test kan ik niets meer.
09-05-2018

Hoog cholesterol

Het is niet bewezen dat verhoogd cholesterol altijd hart en vaatziekten veroorzaakt. Integendeel , wijzen sommige statistieken aan. Het is te gek dat het grootste deel van de bevolking statines slikt, daar varen de farmaco producenten wel bij! Op mijn leeftijd, 76, vond ik het niet meer logisch om te slikken, ben dus gestopt.
08-05-2018

Pravastatine (pravastatine)
Diabetes type 2

voor cholesterol en ivm suiker ziekte. heb nergens geen last van. en het helpt goed
08-05-2018

Hartklachten

Voorheen nooit last gehad met een ander ( merk ) dosering ? nu wordt ik elke nacht wakker met een zwaar bonzend hart, zeker niet prettig als je hartpatiënt bent en een pacemaker hebt.
06-05-2018

Lipitor (atorvastatine)
Acromegalie

Mijn colestrol stond veel te hoog .en nu weer goed.ook op je eten letten ,
29-04-2018

Lipitor (atorvastatine)
Hoog cholesterol

20 jaar lipitor 20 gebruikt tot 2015. Daarna kreeg ik vervangende pillen, wat tot enorme spierpijnen in de benen resulteerde. Huisarts heeft toen opnieuw lipitor voorgeschreven. Apotheek weigert dat. Uiteindelijk bij een Internet apotheek de lipitor kunnen bestellen . Die moet ik zelf betalen, ca, € 10 per maand. Dus € 120 per jaar. Maar de spierpijnen zijn nu over. [lees meer...]En dat is het mij wel waard. Hoe een zorgverzekeraar te bewegen om dit medicijn te vergoeden ? Atorvastatine van Pfizer (dit zou de lipitor moeten vervangen, maar geeft bijwerkingen) wordt wel vergoed. Is ook even duur.
28-04-2018

Hoog cholesterol

Ik heb een verhoogde cholesterol en een iets hogere bloeddruk. Sinds een maand of 4 1/2 medicatie voor de bloeddruk maar ook cholersterol van het merk Sandoz en dan simvastatine van 40 mg. Ik kreeg na een paar dagen spierpijn of spier problemen in mijn benen. De ene keer iets meer dan de andere keer. Maar sinds een week soms het gevoel dat je bij bepaalde bewegingen door [lees meer...]je benen zakt, dit door de spierpijnen en steken. Dit aangegeven bij de huisarts maar moet blijven door gaan. Afgelopen dagen zonder overleg gestopt want het is niet te doen. Ik zoek dan ook een andere medicatie voor cholesterol te verlagen
27-04-2018

Repatha (evolocumab)
Hoog cholesterol

Aanvankelijk geen bijwerkingen, langzaam kwam spierpijn en stijfheid opzetten. I.o. Met cardioloog gestopt, alhoewel hij van mening was dat het niet van de Repatha kwam. Na 2 weken gestopt te zijn kreeg ik duizelingen en onrustige hartslag. Of het ontwennings verschijnselen zijn weet ik niet maar wel toevallig. Gebruik nu gewoon valeriaan ipv bètablokkers en slaap nu we[lees meer...]er prima. Komt dit bij iemand bekend voor?
26-04-2018

Hoog cholesterol

Nam vroeger Pravastatine, doch met een Cholesterol van 243 (HDL-37 LDL+160 Cholesterol/HDL +6,57), bleek die niet te meer te werken voor mij. Werd nu Rosuvastatine voorgeschreven doch ervaar nu pijn in de handen, slikproblemen en verlies van kracht in de spieren.
20-04-2018

Hoog cholesterol

ik gebruik het in combinatie met metformine. Ik gebruik al lang medicijnen voor verhoogd cholestrol. Ik heb sinds een half jaar heftige pijnen in spieren vooral schouders en armen. Sinds kort besef ik dat ik rond die tijd een andere verpakking/fabrikant van de medicijnen heb en dat de oorzaak van de spierpijnen hier mogelijk relatie mee heeft
18-04-2018

Hoog cholesterol

Door het gebruik van Crestor is mijn hoog cholesterol helemaal normaal.

Aderverkalking

telkens krijg ik van de apotheek een ander merk. hier reageert mijn lichaam dan weer anders op. de reden van de verandering is: het oude word niet meer gemaakt. (wat mij hoogst vreemd lijkt aangezien via de internetapotheek het middel gewoon verkrijgbaar is). Waarschijnlijk is dit een goedkopere vorm van het middel en zijn de extra bestanddelen die het een pil moeten make[lees meer...]n verschillend aan de oude medicijnen.

Hoog cholesterol

Door reumatische klachten al veel spier- en gewrichtspijn. Met het innemen van Simvastatine (40 mg uit noodzaak vanwege een erg hoge cholesterolwaarde), heb ik maanden verkeerd in een staat van zware griepverschijnselen (spierpijn). Zo erg dat normaal functioneren niet meer mogelijk was en ik op het laatst er zelfs zeer depressief van werd. Daarna overgestapt op Ezetrol 10[lees meer...] mg, een onderzoek naar familiare cholesterol en vervolgens het volgen van een dieet of aandacht voor wat er gegeten wordt en zoveel mogelijk bewegen. Het lijkt zijn vruchten af te werpen. De extreme spierpijn van de cholesterolverlagers lijkt tot het verleden te behoren. Ik ben blij :-)

Ezetrol (ezetimibe)
Hoog cholesterol

10 Jaar ernstige last van spieren en gewrichten door fibromyalgie (vastgesteld door de reumatoloog). Meegedaan aan een trial voor Lyrica en dat hielp. Waarom deze inleiding, welnu, toen ik statines (alle varianten inmiddels) voorgeschreven kreeg, verergerde de klachten onacceptabel. Sinds januari 2017 is men overgestapt op Ezetrol en ik heb daar nog de minste bijwerkingen[lees meer...] van (als de bijwerkingen uberhaupt te wijten zijn aan de Ezetrol (fibromyalgie en CIAP patient). Het brengt mijn cholesterol iets omlaag en ik probeer rekening te houden met mijn voeding. Het is geen wonderpilletje dat je inneemt en in één klap de cholesterolwaarden op ideaal zet; er moet ernaast ook een dieet of op zijn minst aandacht voor wat men eet gevolgd worden. Ik ben er vooralsnog tevreden over; beter dan de statines.
16-04-2018

Diabetes type 2

Crestor werkte perfect maar toen moest ik van apotheker een nieuw middel gebruiken ( rosuvastatine 10 mg ) centen kwestie zorgverzekeraar CZ !!!!! nou ben ik bang voor bijwerkingen niet de artsen bepalen het medicijn maar de zorgverzekeraar die gaan over lijken voor de winst!
16-04-2018

Cholesterol

Kramp in handen en scheenbenen. Zelfs zo erg dat ik dingen laat callen van de pijn.
14-04-2018

Hoog cholesterol

Gestopt met simvastatine en overgestapt op atorvastatine, toen het slechte cholesterol niet meer voldoende laag was. Na start atorvastatine kwamen direct klachten: spierpijn, pijn op de borst en oorpijn. Eerst nog maanden op advies van de huisarts met een neusspray gewerkt om de oorinfectie aan te pakken, maar stoppen van atorvastatine bleek effectiever.
13-04-2018

Hoog cholesterol

Ik heb zeer nare bijwerkingen en moet er gewoon mee stoppen ! Meerdere statinus geprobeerd maar de reacties zijn allemaal zeer heftig !

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4265)
Anticonceptie - overig (3182)
Cholesterol (2529)
Depressie - antidepressiva overig (2318)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1935)
Pijn - morfine-achtigen (1882)
Pijn (1730)
ADHD - psychostimulantia (1610)
Verslavingsziekten (1607)
Bloeddruk - betablokkers (1472)
Maagzuur - protonpompremmers (1424)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1391)
Anticonceptie - eenfase (1186)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (981)
Angststoornissen (957)
Depressie - antidepressiva TCA (891)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (882)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (856)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!