categorie

Cholesterol

Waarom DNA test belangrijk is bij hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

Atorvastatine (atorvastatine)
Aderverkalking

Na mijn hartinfarct moest ik cholestrolverlagers gaan slikken kreeg Atorvastatine. Na een aantal maanden kreeg ik pijn aan mijn benen knieen en enkels /voeten na maanden door strompelen vertelde een kennis dat ik moest stoppen met de Atorvastatine en dat alle pillen met STATINE deze klachten geven. Dus doorgegeven aan de cardioloog maar die schreef mij doodleuk Rosuvastati[lees meer...]ne voor terwijl ik nog zei dat ik geen statines wil. Nu 2 weken later en ja hoor ik loop weer slecht met heel veel pijn. Ik stop weer accuut met deze pillen en de cardioloog schrijft me maar een pil voor zonder Statine !!!

Aderverkalking

Ik merk dat Atorvastatine en de Rosuvastatine allebei ernstige pijnklachten geven aan mijn benen. Na lang gebruik zo erg dat ik bijna niet meer kan lopen.
14-10-2019

Atozet (ezetimib/​atorvastatine)
Hoog cholesterol

Atozet is voor mij het beste medicijn tot nu toe.De anderen kreeg ik veel spierpijn .
12-10-2019

Cholesterol

Gebruikt ezetimibe ,veel bijwerkingen,zeer benen, armen, handen , benen,schouders enz. De pijn is niet te harden en denk er aan om te stoppen,better een kort en pijn logos leven Dan larger leven met veel pijn
12-10-2019

Hoog cholesterol

Ik kreeg dit voor mijn te hoge cholesterol en moest de pillen voor het slapengaan innemen . Nu heb ik ook COPD gold 4 en ik begon als ik een 15min in bed lag heel erg te hoesten en dat ging maar niet over . Tevens vloog ik mijn bed uit 's nachts van de kramp in mijn benen . Kijk ik in de bijsluiter blijkt dat een bijwerking te zijn van de simvastatine ! Na het stoppen [lees meer...]was het zo over ,dus ik slik die troep niet meer !
11-10-2019

Questran (colestyramine)
Collagene colitis

Na 17 jaar zoeken en ontelbare stoelgangonderzoeken (zonder dat er een afwijking werd gevonden) kwam ik op de afdeling maag en darmziekten terecht. Daar werd tijdens een darmscopie biopten genomen. Eindelijk een diagnose, hoera! Kreeg medicijnen die corticosteroiden bevatten. Daarvan draaide ik volledig door. Dit medicijn gestopt (helaas ben ik de naam vergeten) toen kre[lees meer...]eg ik questran zakjes en dat heeft geholpen. Hoop dat iemand iets heeft aan deze info. Sterkte allemaal. Mvgr.
09-10-2019

07-10-2019

Hoog cholesterol

Ik heb alle statines uitgeprobeerd ik had er zoveel bijwerkingen van dat gekozen werd voor de injecties van het merk Praluent. Van de injecties kreeg ik een enorme jeuk over heel mijn lichaam dat ik niet in staat was om te werken van de jeuk. Na overleg met de internist afgesproken met Ezetrol te gaan starten. Al vrij snel kreeg ik bijwerkingen zoals kortademig, moe zij[lees meer...]n, en andere klachten die Ik daarvoor niet had ik ben toen terug gegaan naar een opbouw van 1/4 , 1/2 en 3/4. Maar vanaf vandaag is mijn ontlasting slijmerig en mijn urine donkerder. Wie heeft hier ook ervaring mee. Mijn LDL-Chol waarde was zonder medicatie 3,9
04-10-2019

Aderverkalking

gebruik dit medicijn als Crestor al heel lang om het cholesterolnivo laag te houden, dat ligt nog steeds onder het kritische nivo. Nooit problemen gehad. Ter vermindering van het nogal ruime overig medicijngebruik is overgestapt naar 5 mg per 2 dagen. Ondanks dat er op het recept van de cardioloog tussen haakjes "Crestor" vermeld staat is door de apotheek "Teva" verstrekt[lees meer...]. Dit middel heeft onaanvaardbare bijwerkingen (duizeligheid, slopende vermoeidheid in de benen) en moest om voor verstrekking in aanmerking te komen (nog) meer expliciet op het recept vermeld worden. Dat is inmiddels gebeurd.
02-10-2019

Cholesterol

gebruik rosuvastatine 5 mg om de 2 dagen. de dag na die van de inname spierzwakte oa in de benen en gebrek aan energie
27-09-2019

Praluent (alirocumab)
Hoog cholesterol

Ik gebruik al 25 jaar cholesterol verlagers, eerste 10 jaar Lipitor zonder problemen. Maar daarna hebben goedkopere cholesterol verlagers bij mij 10 jaar voor problemen gezorgd. In 2008 stents, behoorlijke vernauwingen. Na vele klachten gestopt met alle medicatie, behalve de aspirine, 2,5 jaar later ernstig infarct gehad (eind 2017). Daarna weer aan de chol verlagers met[lees meer...] bijwerkingen. Sinds begin van dit jaar aan de Praluent en nog nooit zo'n lage LDL gehad (<2), met vlgns mij geen bijwerkingen. Wel wat rare verschijnselen waar de oorzaak nog niet van bekend is.
20-09-2019

Praluent (alirocumab)
Hoog cholesterol

Na ruim 30 jaar medicijnen te hebben geslikt voor mijn Fam. hoge cholesterol en vele jaren met extreme spierpijnen, ben ik deze week begonnen met Praluent in combinatie met Ezetemibe. Wat een verademing dat is geen statines meer hoef te slikken. Met FH en een statine-intolerantie schreef de internist mij dit voor. Ik ben er erg blij mee, over 3 maanden controle van chol[lees meer...]esterol.
18-09-2019

Aortaklep aandoening

Nadat de apotheker weer die goedkope rotzooi leverde kreeg ik kriebelhoest die niet over ging. Ik heb 16 jaar Crestor geslikt en eigenlijk weinig last van bijwerkingen gehad tot de apotheker begon met rovustatine auro bindo zeer veel bijwerkingen nadat ik zelf had uitgezocht waarom blijkt volgens het farmacotherapeutisch kompas da de combinatie met Clopidogrel niet zo gelu[lees meer...]kkig is. Rosuvastatine blijft veel langer werkzaam dan zou moeten. Ben nu gestopt in overleg met de huisarts.
10-09-2019

Repatha (evolocumab)

Al vele jaren statines moeten gebruiken vanwege Familiaire Hypercholesterolemie. Op den duur kreeg ik bijwerkingen van de statines (simvastatine, atorvastatine en rosuvastatine). Die laatste twee gecombineerrd met ezitimibe. Daarom injecties voorgeschreven gekregen. Eerst Praluent geprobeerd 3 maanden. Helaas ook veel bijwerkingen van dit middel zoals spierpijn, zeer zware[lees meer...] en pijnlijke benen, vermoeidheid, hoofdpijn etc. Ook was het resultaat niet echt goed. Mijn LDL was nog te hoog (3,5). Nu gebruik ik sinds 1 maand Repatha. Dit middel geeft bij mijn helaas nog meer bijwerkingen. Na de eerste injectie kon ik een week lang amper functioneren (heel veel pijn in het gehele lichaam). Ik heb tien dagen Diclofenac en Paracetamol moeten gebruiken! Vorige week de tweede injectie gebruikt. Ik heb enorm veel pijn tussen mijn ribben (vooral rechts) schouderbladen in in mijn nek. Ook hoofdpijn. Mijn eetlust is ook toegenomen, heb de hele dag honger. Nog 1 injectie te gaan en dan terug naar de specialist. Ik ga weer overstappen op statines en ik denk Atorvastatine. Daar had ik nog het minst last van. Geen injecties meer voor mij. Nog goed om te vermelden: bij het injecteren is Repatha een stuk pijnlijker dan Praluent.
09-09-2019

Cholesterol

Ik heb ze gekregen omdat ik een hoog cholesterol had, maar wil her liefste stoppen, omdat het soms niet te houden is van de kramp!
05-09-2019

Repatha (evolocumab)
Hartinfarct

Hoog cholesterol is omlaag naar 1.8 LDL Bijwerking: pijn aan lever en slijmvorming in de keel
03-09-2019

Allergische reactie

Of ik mijn eigen verhaal lees. Nu al 9 weken vreselijke pijnen. Medicijnen helpen niet de pijn te verlichten. De apotheker was niet op de hoogte dat je dit medicijn niet moet voorschrijven aan mensen boven 65jaar. Heel vreemd ik had binnen korte tijd googelen dit gevonden, maar is een geld kwestie ze krijgen een flinke korting van de pharmacie als ze dit medicijn voorschri[lees meer...]jven. Wat het doet met de patiënten is niet van belang. Ook ik kreeg in het ziekenhuis te horen dat dit troep is voor ouderen. Dus accepteer dit middel niet is mijn advies
03-09-2019

Angina pectoris

Heel lang met deze klachten gelopen. Apotheek geeft steeds van verschillende firma's.

Diabetes type 1

Na gebruik van andere statines, dit middel. Las de bijsluiter en.....spierpijen. Toch geprobeerd. de klachten waren stukken erger dan de andere statines. Dus direct gestopt en doorgegeven aan de arts

Atorvastatine (atorvastatine)

Na klachten simvastine, kreeg ik dit middel. klachten werden heftiger.

Simvastatine (simvastatine)

Al de hele periode had ik last van mijn kuiten. Toen ik informatie las over statines, heb ik contact opgenomen met de huisarts. Kreeg andere statines atorvastine enrosuvastine. klachten werden heftiger

Pravastatine (pravastatine)

ik ben van een energiek iemand in een ander persoon geworden
31-08-2019

Familiaire hyper cholesterol
31-08-2019

Hoog cholesterol

Sinds een maand heb ik Rosuvastatine Aurobindo 20mg voorgeschreven gekregen. Dit ging goed tot deze verhoogd werden na 40mg. Na enkele dagen begon ik spierpijn te krijgen Maar ik dacht dat het aan het sporten kwam wat ik sinds kort heb opgepakt. Tot ik op een gegeven moment aan het lopen en rennen was en ik telkens door mijn knieen zakte. Ik kon mijn benen niet meer o[lees meer...]ptillen en had verschrikelijke pijn in mijn knieen. Nu heb ik al een dag of 4 niet meer gesport,maar de pijn werd alleen maar heviger. Alsof mijn spieren gescheurd zijn. Zelfs slapen ging niet meer. Na hierdoor contact te hebben opgenomen met de specialist Heeft deze besloten om de dosis terug te brengen naar 20mg. Daarbij kreeg ik wel nog een nieuw medicijn voorgeschreven ter aanvulling op de 20mg rosuvastatine. Dit is Ezetimibe 10mg geworden. Sinds vanochtend ben ik dus begonnen met 20mg rosuvastatine en 10mg Ezetimibe in te nemen. Daarnaast gebruik ik ook nog Carbasalaatcalcium Cardio Mylan 100mg als bloedverdunner. Ik hoop van harte dat de bijwerkingen "spierpijn" nu gaan verdwijnen anders moet ik weer contact opnemen met de specialist. Want dit is zo echt niet vol te houden Op internet lees ik dat alle medicatie die op statine eindigen deze bijwerking vaak tot soms kunnen geven
28-08-2019

Cholesterol

Pas na maanden kreeg ik zichtbare klachten maar had niet meteen door dat deze pillen de reden waren. Alles wat op bijsluiter staat heb ik zo goed als , zwakte vermoeidheid netelroos haaruitval spierpijn hoestbuien hoofdpijn jeuk overal etc... gewoon het gevoel alsof je doodgaat of bijna er bent ....
27-08-2019

Hoog cholesterol

Had bijna elke nacht last van erge krampen in mijn benen. Stuk zeep in mijn bed gelegd en nu heb ik bijna nooit last meer van die verschrikkelijke krampen. Allicht te proberen.

Hoog cholesterol

Hiervoor simvastatine gebruikt met vreselijke spierpijn klachten als gevolg. Nu met rosuvastatine ben ik klachten vrij.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4803)
Anticonceptie - overig (3522)
Cholesterol (2775)
Depressie - antidepressiva overig (2576)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2193)
Pijn - morfine-achtigen (2106)
Pijn (1895)
ADHD - psychostimulantia (1829)
Verslavingsziekten (1809)
Bloeddruk - betablokkers (1582)
Maagzuur - protonpompremmers (1498)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1435)
Anticonceptie - eenfase (1316)
Angststoornissen (1122)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1060)
Depressie - antidepressiva TCA (990)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (920)