ISO 27001

ervaringen per categorie

Cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

23-06-2017

Repatha (evolocumab)
Hartklachten

Ik ben zeer overgevoelig voor statines. Van dit geneesmiddel geen enkele bijwerking en zeer goed resultaat.
21-06-2017

Hartklachten

Mijn bijwerkingen zijn aan reuma gerelateerde pijnen.
18-06-2017

Simvastatine (simvastatine)

Deze pillen kreeg ik zonder vaststelling, recent cholesterolgehalte (was 4,4 totaal in 2013), onder het mom dat het het bloed iets zou verdunnen. Ik kreeg er als ergste symptoom hoofdpijn (voor mijn gevoel ook uitpuilende ogen), zichtverlies en geheugenverlies bij, zodat ik veel doodgewone woorden niet meer wist. Even los gezien van de spierpijn, het gevoel geen kracht mee[lees meer...]r te hebben, door de benen zakken etc. Ik vind dit vergif, ben gestopt . Helaas heb ik een ha die het liefst zoveel mogelijk pillen in je lijf stopt (voor elke bijwerking is wel weer een pilletje) en in het ziekenhuis kreeg ik meteen te horen dat ik '' levenslang' heb met deze rommel. Voor mij nooit enige vorm van statines meer, de juiste voeding doet wonderen.
14-06-2017

Hartklachten

31 dec 2016 5 Drug Eluting Stents geplaatst in 2 kransslagaders. Voorgeschreven (per dag): Acetylsalicylzuur 80mg, Grepid/Clopidogrel 75mg, Metoprololsuccinaat Retard 25mg, Pantoprazol Pensa 40mg, Simvastatine. Ben na klachten over bijwerkingen Simvastatine overgegaan op Crestor/Rosuvastatine 5mg. LDL-Cholesterol blijft nu onder 2,5 heb geen idee of dat dankzij pil is. He[lees meer...]b na bijwerkingen (verslechterd zicht, lichte slaper/vroeg wakker (was voorheen niet wakker te krijgen), neerslachtigheid, rare spierpijn in mijn schouders/nek, slap gevoel in bovenbenen, gevoel alsof iemand in mijn nieren heeft gestompt, libido verlies) begin juni overlegd met cardioloog, in elk geval 2 weken stoppen om te kijken of klachten verdwijnen. Binnenkort bespreken met huisarts en bloed laten prikken.
13-06-2017

10-06-2017

Hoog cholesterol

Al na enkele dagen treedt er spierpijn op, de pijn in de gewrichten neemt toe met het gebruik, de gewrichten worden als het ware niet meer gesmeerd en beginnen te kraken of te knakken, zeer pijnlijke gewrichten (polsen, knieën, schouders, voeten, hierdoor niet kunnen werken) tot gevolg. Dokters aanvaarden dit niet en laten je allerlei onderzoeken ondergaan om hun gelijk te[lees meer...] bewijzen, hier komt natuurlijk niets uit. Stoppen met Ezetrol geeft langzaam terug verbetering in spierpijnen en gewrichten.
06-06-2017

Pravastatine (pravastatine)
Hoog cholesterol

Eerst Simvastatine gekregen daar buikpijn van en erg misselijk en ook licht in het hoofd en spierpijn in armen en onderrug. Van de Pravastatine erg misselijk en licht in het hoofd en wat last van de onderrug.
01-06-2017

01-06-2017

Cholesterol

Ga rode gist rijst gebruiken. Perfect geen bijwerkingen
31-05-2017

Hoog cholesterol

Heb al jaren last van enig oorsuizen, doch daar is mee te leven. Maar nu, na circa 5 weken gebruik van dit medicijn, is het suizen toegenomen tot een onacceptabel niveau. Ik ben dan ook onmiddellijk gestopt met innemen en hoop dat het geluidsniveau weer gaat zakken. Als 80-jarige wil ook best 85 of ouder worden, maar dan wel leefbaar. Nu is elke dag er een teveel.
26-05-2017

Angina pectoris

Had bij mij totaal geen werking op mijn cholesterol. Ik neem het niet meer in en heb totaal geen problemen meer van alle bijwerkingen (diarree, vermoeidheid, duizelig).
17-05-2017

Hoog cholesterol

Ik heb jarenlang ernstige lage rugpijn gehad. Liep gewoon krom. Na 2 meter lopen moest ik zitten. De pijn trok door mijn benen heen. Cholesterol bleef heel hoog, 8,5. Ik las online dat het door deze pillen kon komen, dus ben ze gaan halveren en iedere dag omega capsules en boter en vloeibaar vet met omega gaan gebruiken. De rugpijn is over en mijn cholesterol was zelfs de [lees meer...]helft gedaald. Ik mag nu 20mg gebruiken van de dokter.
15-05-2017

Hoog cholesterol

Spierzwakte in armen (laat dingen uit mijn handen vallen bv) en benen. Gewrichten voelen pijnlijk aan bij bewegen ervan polsen, knieen, schouders. Ik word steeds lustelozer.. Grieperig gevoel.
11-05-2017

Hoog cholesterol

Vanaf mijn 20ste slik ik al statines voor erg hoog cholosterol gehalte namelijk boven de 10. Ik heb geen overgewicht, ren 3x in de week, en wandel veel. Eerst slikte ik zocor en nu crestor. Heb nu helaas weer dezelfde bijwerkingen als toen ik symvastatine slikte. Heb erg last van spierpijnen. Mijn polsen doen zeer en het wordt alleen maar erger. En de spieren in mijn bill[lees meer...]en en dijen zijn pijnlijk, vooral na het slapen wordt zelfs wakker vd pijn. Mijn cholosterol gehalte is wel goed gedaald van 10.9 naar 5.1. Ze slikken makkelijk weg. Wou dat er iets was tegen die pijnen.
07-05-2017

Hoog cholesterol

Sinds ik ezetrol 1 tablet 10 mgr. slik heb ik zeer ernstig last van pijn in mijn beide armen. In mijn beide benen ervaar ik ook spierpijn, maar in mindere mate. In rust valt de pijn mee, bij inspanning variërend van het inschenken van een kop koffie tot het werken aan de computer neemt de pijn ernstige vormen aan. Ik kan mij goed voorstellen dat mijn hoge cholesterol waar[lees meer...]den naar beneden moeten worden gebracht, maar op deze wijze heb ik m.i. geen kwalitatief goed leven. Vraag mij oprecht af wat de drijfveren van een arts zijn om dit middel voor te schrijven. Zeker omdat ik positief reageer op Crestor. Natuurlijk in deze overleg gehad met mijn huisarts. Bloedwaarden opnieuw bepaald, leverfuncties ook niet in orde, zie bijwerkingen. Om welke reden wordt de Crestor niet verhoogd? Is er sprake van een financiële stimulans bij huisartsen?
01-05-2017

Hoog cholesterol

Van crestor overgestapt naar simvastatine ivm kosten. Nu 4 maanden bezig, maar stop nu 2 weken om te zien of klachten afnemen: pijn in bovenbenen, moeilijke lopen en zwak gevoel in de benen. Zo ja, dan over op andere medicijnen!
01-05-2017

Hoog cholesterol

Ik heb mijn mening gegeven i.v.m. gebruik Crestor (rosuvastatine) voorgeschreven door mijn cardioloog na ernstige bijwerkingen van sim/atorvastatine. Ik ben begonnen met gebruiken op 20/4. Was op vakantie 24/4 toen ik heftige spierpijn kreeg en mijn arts niet kon bereiken. Ik ben de volgende dagen doorgegaan met innemen, en had toen totaal geen last meer. Misschien heftig[lees meer...]e bijwerkingen doordat atorvastatine nog niet was uitgewerkt, maar ik heb nu nergens meer last van. Effectiviteit is nog niet gecontroleerd.

Aderverkalking

Voor verlagen cholesterol, heeft weinig effect.

Aderverkalking

Voorgeschreven door de vaatspecialist, geen slechte ervaring. Bij lezen bijsluiter zijn alle bijwerkingen aanwezig. Zit tussen de oren!!

Hoog cholesterol

Na ongeveer 3 weken te hebben ingenomen, enorme last van spier en gewrichtspijnen. De laatste nachten bijna niet geslapen van de pijn.Ik ben nu gestopt met deze te nemen, ik hoop dat de pijnen nu snel verdwijnen.
26-04-2017

Pravastatine (pravastatine)
Hoog cholesterol

vanwege een veel te hoog cholesterol voorgeschreven. Bij andere middelen kreeg ik uitslag, vandaar dat ze mij dit middel hebben voorgeschreven. Bij deze kreeg ik ondraaglijke spierpijnen, met name in mijn kuiten en benen. Ik houd ook vocht vast en heb hartkloppingen. De spierpijnen zijn t allerergst. Ik stop met dit middel, nooit meer!
24-04-2017

Hartinfarct

Na erstige klachten van spierpijn tgv inname simvastatine en atorvastatine heeft de cardioloog me crestor voorgeschreven. 20/4 voorgeschreven en nu 24/4 heftige spierpijn bij gebruiken linkerhand. Ik weet het niet meer en baal er van om cardioloog (weer) te bellen. PS: Heb 2x hartinfarct gehad en er is 6x een stent geplaatst, vandaar het belang bij een chloresterol ve[lees meer...]rlagend medicijn.
24-04-2017

Repatha (evolocumab)
Hoog cholesterol

Ivm extreme bijwerkingen diverse statines en ezetimibe, uiteindelijk dit middel. Na ongeveer een week gewrichtspijn in handen en voeten. Breidt zich nu uit naar andere gewrichten: ellebogen, knieen, heupen, schouders.

Gemfibrozil (gemfibrozil)
Hoog cholesterol

Na 4 dagen en halve dosis (300 mg) zeer ernstige krampen in maag en darmen. Daarna volledige obstipatie. Gestopt na 1,5 week. Problemen na 3 dagen weg. Na zoveel cholesterol medicijnen en nog meer problemen ga ik nooit meer gebruiken. Troep vind ik het. Bovendien is er nog nooit iemand aan cholesterol dood gegaan, wel aan de bijwerkingen. Lees je maar in op het onderwerp e[lees meer...]n de door de fabrikanten betaalde (slechte) wetenschappelijke onderzoeken.

Hoog cholesterol

Complete vermoeidheid (lamgeslagen gevoel), hele lichaam deed zeer, maar omdat ik op vakantie was dacht ik dat het de 'rottigheid' was die er eindelijk uitkwam omdat ik rustte. Normaal gesproken ben ik ook redelijk actief op vakantie, maar had nu nog maar 10% energie van de 100% die ik anders heb. Was na mijn vakantie heel slecht gehumeurd vanwege de spierpijn en had nauwe[lees meer...]lijks puf om bijvoorbeeld het gras te maaien. Toen ik stopte had ik na 2-3 dagen mijn energie terug en was de pijn weg. De vermoeidheid bouwde langzaam op waardoor je het eigenlijk niet zo door hebt. Had op een gegeven moment zelfs de indruk dat het allemaal redelijk tot goed ging omdat ik niet zulke hevige gewrichtspijnen had als ik met Rosuvastatine had. Die gewrichtspijnen waren ook zeker minder, maar daar tegenover stond dat ik heel depri werd van de extreme vermoeidheid en de pijnlijke spieren.

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Wil erg graag mijn cholestrol verlagen, maar blijk telkens ernstige bijwerkingen te hebben bij inname van cholestrolverlagende middelen. Sport zelf zo veel mogelijk, maar de gewrichtspijnen maakte dat ik op een gegeven moment i.p.v. 3-4x keer per week maar 1x ging/kon sporten. Kon de andere dag bijna niet meer lopen van de pijn. Gestopt met gebruik, omdat ik bijna niet mee[lees meer...]r kon lopen (gewrichten teen overgang voet). Had zelfs pijn in mijn kaakgewrichten.
19-04-2017

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Vanwege een te hoog cholesterol werd crestor voorgeschreven. Ik heb er lang mee gewacht maar de huisarts raadde het met klem aan te gebruiken. Na 6 weken gestopt omdat ik ernstige spierkrampen in de benen kreeg (en buikpijn, depressie, angstig, slecht slapen terwijl dit zo belangrijk is ivm apneu). Na rugoperatie en uitstralingspijn naar het rechterbeen vertraagde dit d[lees meer...]e revalidatie. Hoe is het mogelijk dat deze troep wordt voorgeschreven met al zijn bijwerkingen? Diverse boeken en artikelen gelezen en dit trok mij over de streep om er niet mee door te gaan.
19-04-2017

Hoog cholesterol

Na het dotteren in 2005 werd door de cardioloog eerst lipitor en later simvastatine voorgeschreven. Ik kreeg daarvan vreselijke spierkrampen en pijnen, zodat ik daar na een paar jaar volledig mee ben gestopt. Ik heb 4 jaar geen cholesterolverlager meer willen gebruiken. Mijn LDL zonder medicijnen was 2,7. Mijn cardioloog schreef met nu Ezetrol 10mg voor om het eens te pro[lees meer...]beren. Na 3 maanden was mijn LDL 1,9. Alleen de 1e week had ik wat bijwerkingen i.v.m. mijn ontlasting. Het bevalt mij prima, ik heb nu geen enkele bijwerking kunnen ontdekken.
18-04-2017

Cholesterol

pijnlijke gewrichten en spierkrampen.
16-04-2017

Cholesterol

Zeer effectief middel, gemakkelijk te gebruiken.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3886)
Anticonceptie - overig (2973)
Cholesterol (2340)
Depressie - antidepressiva overig (2171)
Epilepsie (1963)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1770)
Pijn - morfine-achtigen (1677)
Pijn (1594)
ADHD - psychostimulantia (1497)
Verslavingsziekten (1448)
Maagzuur - protonpompremmers (1339)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1316)
Bloeddruk - betablokkers (1172)
Anticonceptie - eenfase (1089)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (901)
Migraine (860)
Angststoornissen (844)
Depressie - antidepressiva TCA (822)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (807)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!