ISO 27001

ervaringen per categorie

Cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

24-04-2017

Hartinfarct

Na erstige klachten van spierpijn tgv inname simvastatine en atorvastatine heeft de cardioloog me crestor voorgeschreven. 20/4 voorgeschreven en nu 24/4 heftige spierpijn bij gebruiken linkerhand. Ik weet het niet meer en baal er van om cardioloog (weer) te bellen. PS: Heb 2x hartinfarct gehad en er is 6x een stent geplaatst, vandaar het belang bij een chloresterol ve[lees meer...]rlagend medicijn.
24-04-2017

Repatha (evolocumab)
Hoog cholesterol

Ivm extreme bijwerkingen diverse statines en ezetimibe, uiteindelijk dit middel. Na ongeveer een week gewrichtspijn in handen en voeten. Breidt zich nu uit naar andere gewrichten: ellebogen, knieen, heupen, schouders.

Gemfibrozil (gemfibrozil)
Hoog cholesterol

Na 4 dagen en halve dosis (300 mg) zeer ernstige krampen in maag en darmen. Daarna volledige obstipatie. Gestopt na 1,5 week. Problemen na 3 dagen weg. Na zoveel cholesterol medicijnen en nog meer problemen ga ik nooit meer gebruiken. Troep vind ik het. Bovendien is er nog nooit iemand aan cholesterol dood gegaan, wel aan de bijwerkingen. Lees je maar in op het onderwerp e[lees meer...]n de door de fabrikanten betaalde (slechte) wetenschappelijke onderzoeken.

Hoog cholesterol

Complete vermoeidheid (lamgeslagen gevoel), hele lichaam deed zeer, maar omdat ik op vakantie was dacht ik dat het de 'rottigheid' was die er eindelijk uitkwam omdat ik rustte. Normaal gesproken ben ik ook redelijk actief op vakantie, maar had nu nog maar 10% energie van de 100% die ik anders heb. Was na mijn vakantie heel slecht gehumeurd vanwege de spierpijn en had nauwe[lees meer...]lijks puf om bijvoorbeeld het gras te maaien. Toen ik stopte had ik na 2-3 dagen mijn energie terug en was de pijn weg. De vermoeidheid bouwde langzaam op waardoor je het eigenlijk niet zo door hebt. Had op een gegeven moment zelfs de indruk dat het allemaal redelijk tot goed ging omdat ik niet zulke hevige gewrichtspijnen had als ik met Rosuvastatine had. Die gewrichtspijnen waren ook zeker minder, maar daar tegenover stond dat ik heel depri werd van de extreme vermoeidheid en de pijnlijke spieren.

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Wil erg graag mijn cholestrol verlagen, maar blijk telkens ernstige bijwerkingen te hebben bij inname van cholestrolverlagende middelen. Sport zelf zo veel mogelijk, maar de gewrichtspijnen maakte dat ik op een gegeven moment i.p.v. 3-4x keer per week maar 1x ging/kon sporten. Kon de andere dag bijna niet meer lopen van de pijn. Gestopt met gebruik, omdat ik bijna niet mee[lees meer...]r kon lopen (gewrichten teen overgang voet). Had zelfs pijn in mijn kaakgewrichten.
19-04-2017

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Vanwege een te hoog cholesterol werd crestor voorgeschreven. Ik heb er lang mee gewacht maar de huisarts raadde het met klem aan te gebruiken. Na 6 weken gestopt omdat ik ernstige spierkrampen in de benen kreeg (en buikpijn, depressie, angstig, slecht slapen terwijl dit zo belangrijk is ivm apneu). Na rugoperatie en uitstralingspijn naar het rechterbeen vertraagde dit d[lees meer...]e revalidatie. Hoe is het mogelijk dat deze troep wordt voorgeschreven met al zijn bijwerkingen? Diverse boeken en artikelen gelezen en dit trok mij over de streep om er niet mee door te gaan.
19-04-2017

Hoog cholesterol

Na het dotteren in 2005 werd door de cardioloog eerst lipitor en later simvastatine voorgeschreven. Ik kreeg daarvan vreselijke spierkrampen en pijnen, zodat ik daar na een paar jaar volledig mee ben gestopt. Ik heb 4 jaar geen cholesterolverlager meer willen gebruiken. Mijn LDL zonder medicijnen was 2,7. Mijn cardioloog schreef met nu Ezetrol 10mg voor om het eens te pro[lees meer...]beren. Na 3 maanden was mijn LDL 1,9. Alleen de 1e week had ik wat bijwerkingen i.v.m. mijn ontlasting. Het bevalt mij prima, ik heb nu geen enkele bijwerking kunnen ontdekken.
18-04-2017

Cholesterol

pijnlijke gewrichten en spierkrampen.
16-04-2017

Cholesterol

Zeer effectief middel, gemakkelijk te gebruiken.
15-04-2017

Beroerte

Na een herseninfarct vorig jaar, heb ik Atorvastatine voorgeschreven gekregen. Ik kreeg na een tijd gebruiken last van spierpijnen, gevoelloze plekken, duizeligheid en hoofdpijnen. ik dacht dat het nog een nawee van het infarct was. Twee weken geleden ben ik, op verzoek van mijn huisarts, gestopt met Atorvastatine. Na vier dagen waren de bijwerkingen verdwenen. Ik voel me [lees meer...]prima, maar de huisarts wil om zeker te weten dat Atorvastatine de oorzaak is, dat ik weer begin met innemen. Ik voel mij een beetje proefkonijn. Even afwachten wat er gaat gebeuren.
14-04-2017

Hoog cholesterol

Ik weet niet welk merk Atorvastatine t was, rood met wit doosje. Nu is de hoofdpijn weg, maar van de Atorvastatine van Pfizer kreeg ik spierpijnen en spierafbraak.
14-04-2017

Hoog cholesterol

Huisarts schreef met medische noodzaak Lipitor van Pfizer voor, maar apotheek weigerde dit. Atorvastatine van Pfizer gekregen met zeer nare gevolgen. Bloedwaarden verkeerd: spierafbraak, nierstreek en flank deed pijn. Na 3 maanden adviseerde de huisarts per direkt te stoppen met deze medicijnen. Nogmaals met medische noodzaak Lipitor voorgeschreven, waarop apotheek antwoor[lees meer...]dde dat de zorgverzekering een schriftelijke bevestiging voor de algehele vergoeding moet afgeven alvorens ze deze gaan verstrekken.
13-04-2017

Lipitor (atorvastatine)
Hoog cholesterol

Door huisarts en apotheek worden er steeds andere medicijnen voorgeschreven, terwijl ik jaren naar specialist ben geweest om uit te zoeken welke tabletten het beste werken! Vraag om weer lipitor te krijgen wordt door huisarts alleen voorgeschreven als voorkeur voor Pfizer. Apotheek wil dan geen Pfizer geven!! Bijwerking is lichte spierpijn te verwaarlozen met de andere me[lees meer...]rken, die op de markt zijn gekomen
13-04-2017

Hoog cholesterol

Door specialist lipitor voorgeschreven, krijg echter elke keer een ander merk sinds de vrijgave van lipitor. Heb tussendoor weer atorvastatine van pfizer gekregen en geven meteen weer minder bijwerkingen (Spieren, gemoedstoestand, alles is te veel!).
12-04-2017

Hartinfarct

Ik krijg erg veel krampaanvallen van dit medicijn en daar ben ik pas door een ander op gewezen en nou ben ik gestopt met dit medicijn en de kramp aan vallen zijn minder geworden.
11-04-2017

Angina pectoris

Dit medicijn werkte prima en had bij mij geen bijwerkingen. Voor die tijd had ik enkele cholesterolverlagers gehad die spier- en gewrichtspijn veroorzaakten. Nu zegt de apotheker dat ik Simvastatine Aurobindo krijg, omdat de leverancier gestopt zou zijn. Ik overweeg maar te stoppen met Simvastatine. Ben nu 84 jaar en wil niet dat ik weer bijwerkingen krijg.
10-04-2017

Hoog cholesterol

In mijn bloedtest van het hospitaal hoge cholesterolgehalte gevonden. Als bijwerking opgezwollen vingers en rode plekken op de handen, heel lelijke bijwerkingen en kan geen vuist maken door de opzwelling
06-04-2017

Hoog cholesterol

Regelmatig rode bultjes die fel jeuken, Vermoeidheid en spierpijnen. Nachtmerries had ik daarvoor nooit, nu wel.
03-04-2017

Hoog cholesterol

Gebruik ivm hartinfarct en iets te hoog cholesterol. In het begin geen problemen. Maar zeer langzaam steeds meer bijwerkingen. Vooral pijn in voeten en gevoelloosheid in voeten. Blijk nu polyneuropathie te hebben. Dit is een bijwerking. Staat nota bene in de bijsluiter,maar niet heel duidelijk omschreven. Arts onderkende de ernst niet. Polyneuropathie is blijvend. Dus de[lees meer...] rest van mijn leven pijnlijke voeten en onderbenen.
31-03-2017

26-03-2017

26-03-2017

Aderverkalking

ik heb een ernstige vorm van aderverkalking, 3 keer een hartinfarct gehad, misschien wel meer, en ik heb momenteel een aneurysma in de buik die is nu ongeveer 5 cm.

Aderverkalking

Mijn ervaring is veel plassen in de nacht. Het staat in de bijsluiter maar misschien hebben meer gebruikers ook deze nare ervaring; en slapen niet door en zijn ook moe bij het opstaan?

Hartklachten

Spierpijn. Eerder gebruikt en gestopt wegens spierpijn en verkrampen spieren. Weer deze week geprobeerd weer dezelfde klachten en gestopt. Alle statines hebben deze bijwerkingen wanneer er gevoelig voor bent

Hoog cholesterol

veel last van bijwerkingen. Ga overleggen met de huisarts voor andere medicijnen voor mijn hoge cholesterol. Hiervoor simvastatine gebruikt, maar kreeg veel last van hoofdpijn en spierpijn.
24-03-2017

Cholesterol

Heb al 3 andere vastatines gebruikt, dit de laatste en de duurste in de serie vastatines maar hebben bij mij allemaal dezelfde bijwerkingen wanneer ik ze ook inneem, S'avonds of in de morgen na een paar uur begint het, dit is niet prettig zo, ben van plan om ermee te stoppen.
05-03-2017

Hartinfarct

Na hartinfarct in juni 2016 eerst Creston gebruikt. De bij werkingen waren extreem. Nu 60 mg Atorvastatine. Ook veel bijwerkingen. Huisarts zegt dat ik allergisch ben voor de afvalstoffen van statine. Wie heeft nog meer deze ervaring. Wie kan mij meer vertellen over het gebruik van rode gistrijst?
04-03-2017

Hoog cholesterol

Geen probleem ondervonden. Wel duur.
03-03-2017

Hoog cholesterol

Voorheen gebruikte ik Crestor 20mg, dit ging prima, totdat bleek dat het cholesterol 7.6 was. Ik moet de dosering verhogen naar 40mg, toen kreeg ik dezelfde klachten en ben daarmee gestopt en ben terug gegaan naar 20mg. Toen ben ik in aanraking gekomen met voedingssupplementen gemaakt uit zaden. Hier ben ik een half jaar geleden mee begonnen en mijn cholesterol is nu 6.1 T[lees meer...]oen werd er besloten, via de zorgverzekeraar dat ik een goedkoper medicijn moest, vandaar de Atorvastatine. Ik heb gelijk contact opgenomen met mijn huisarts en het is nu teruggedraaid naar de Crestor 20mg en samen met mijn voedingssupplent ben ik helemaal happy.
02-03-2017

Hoog cholesterol

Sinds zeker 5 jaar last van mijn knie en enkel. ik de pijn meer verdragen wil en ik nog graag wil lopen om mijn ziekte diabetes te verlagen. Helaas, ik ben naar de huisarts geweest en in overleg werd ik geadviseerd effe te stoppen met crestor voor vier weken. Spierpijn werd minder. Ben terug naar huisarts geweest en bloedtest, bleek dat mijn cholesterol hoger is geworden.[lees meer...] Ik maakt me zorgen hiervoor en in overlegt met mijn huisarts besloten de Crestor weer in te nemen en de spierpijn is terug gekomen!!! Via deze site had ik gelezen dat een van de leden Artrotec 75, 1 per dag, heeft ingenomen en bleek dat spierpijn en enkel wat minder is geworden. Ik denk toch dat ik mijn huisarts deze tablet ga vragen. Hebben jullie enige suggesties ik hoor het graag. Met vriendelijke groet.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3825)
Anticonceptie - overig (2946)
Cholesterol (2319)
Depressie - antidepressiva overig (2155)
Epilepsie (1934)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1745)
Pijn - morfine-achtigen (1648)
Pijn (1569)
ADHD - psychostimulantia (1468)
Verslavingsziekten (1431)
Maagzuur - protonpompremmers (1326)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1289)
Bloeddruk - betablokkers (1157)
Anticonceptie - eenfase (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (891)
Migraine (852)
Angststoornissen (832)
Depressie - antidepressiva TCA (814)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (799)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!