ISO 27001

ervaringen per categorie

Cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

21-10-2017

Hoog cholesterol

Gestopt met dit medicijn en overgegaan op Arkosterol rode gist capsules. Klachten waren binnen een week verdwenen! Klachten waren stijfheid met name bij het opstaan, beperkingen met trap aflopen. Hoofdpijn, vergeetachtigheid, niet meer op woorden kunnen komen en wazig zien. Ik neem nooit meer statines. Ik denk dat een groot deel van de bevolking dement is geraakt door stat[lees meer...]ines!
11-10-2017

Hartfalen

Heel veel problemen gehad met de bestaande "statines" . Op uitdrukkelijk verzoek van de cardioloog begonnen met Repatha. ldl zakte van 8.2 naar 0.9. Werkt perfect en dat ene prikje per twee weken is dat dubbel en dwars waard.
11-10-2017

Praluent (alirocumab)
Cholesterol

Van alle cholesterol verlagers had ik veel last van bijwerkingen met name hevige krampen in de benen.
09-10-2017

Angina pectoris

Ik gebruik sinds jaren het medicijn ezetrol. Bij controle kreeg ik pravastatine voorgeschreven ter vervanging, maar kon het niet verdragen, werd er ziek van. bv veel hoofdpijn, zeer slap op de benen en extreem moe. De reden zou zijn dat de ezetrol niets zou toevoegen, naar mijn idee was het een centenkwestie, maar goed, bij mijn laatste bezoek aangegeven dat ik dit echt ni[lees meer...]et meer ga slikken, ik vroeg dus weer om de ezetrol, maar kreeg hem niet meer voorgeschreven. Ik vraag me nu echt wel af of dit verstandig is, hij is toch niet voor niks voorgeschreven. Wat nu? Moet ik een second opinion doen?
06-10-2017

Hoog cholesterol

Op voorschrijven van huisarts gestart met simvastatine. Na enige dagen begonnen 's avonds maagzuuroprispingen. Later merkte ik dat ik sombere gedachten kreeg, lopen op het station kwam het idee op dat ik voor een trein kon springen. Geen neiging tot suïcide, maar wel een vreemd gedachte. Ben er mee opgehouden en overgegaan op een andere statine.

Hoog cholesterol

Sinds december 2016 heb ik een andere cardioloog en die vond dat ik Ezetrol erbij in moest nemen omdat de cholesterol nog iets verder naar beneden moest. Dat is gelukt. Ik heb sinds die tijd wel last van spastische bewegingen rond mijn mond en van mijn tong. Ik weet niet zeker of dat een bijwerking is. Maar daar heb ik het met haar nog niet over gehad. Ik ga er slechts een[lees meer...] keer per jaar heen dus in december zal ik het er over hebben.

Hoog cholesterol

Ik neem dit medicijn sinds ik in 2010 een hartinfarct heb gehad. Het blijkt goed te voldoen volgens de cardioloog. Verder merk ik er zelf niets van.

Praluent (alirocumab)
Hoog cholesterol

Vanaf mijn geboorte te hoog cholestorol. Helaas familiair belast. Vanaf mijn 10de jaar verschillende statines gebruikt. Wat een ramp! Heel veel klachten. Uiteindelijk op mijn 16de besloten deze medicatie niet meer te gebruiken. Sindkort is er een nieuw medicijn op de markt. Praluent. Ik ben er juni 2016 mee begonnen. Nu 5 maanden later is mijn LDL Cholesterol met 55% gedaa[lees meer...]ld naar 4.0. En dat zonder noemenswaardige bijwerkingen. Nu maar hopen dat deze waarde stabiel blijft.

Herseninfarct

vrijwel direct begon de spierstijfheid. Moeilijk het bed uit kunnen komen en anderszins kunnen bewegen. Coördinatie van de voeten en bewegen van voeten gaf problemen.

Atorvastatine (atorvastatine)
Hoog cholesterol

Ik heb sinds 2010 al verschillende malen een andere farmaceut gekregen voor Atorvastatine 40 mg. Reden dat men vanuit de zorgautoriteiten altijd voor het goedkoopste moet gaan. Vooral VGZ en CZ zijn verzekeringsmaatschappijen die moeilijk doen en waar je geen vrije keuze hebt, met als gevolg iedere keer een andere farmaceut. Om gek van te worden. Gelukkig nu sinds jaren a[lees meer...]l weer bij PNO vrije medicijnkeuze. Nu blijf ik zelf altijd bij mijn eigen keuze waar ik als patient mij het beste bij voel. Men zegt dan wel dat er geen verschil zit in de medicatie, maar gebruik laat het tegendeel zien. Er zit wel de stof in waar het om gaat, maar de nevenstoffen zijn het probleem. Dus nu bepaal ik zelf welke farmaceut mij medicatie geeft en dit bevalt mij uitstekend. Probeer natuurlijk van deze medicatie af te komen, maar dat is afwachten of het gaat lukken, daar je dit niet altijd van te voren weet of het gaat lukken. Een andere leefstijl, regelmatig sporten wanneer mogelijk en opletten op voeding in samenwerking met diëtiste moet uiteindelijk het te behalen doel wezen. Andere dosering van 40 naar 20 mg aangevraagd in overleg met huisarts. Vorige medicijn gaf allerlei problemen, duizelig, misselijk kramp en stijfheid in lichaam. Nu uitproberen gedurende 2 maanden.
03-10-2017

Atorvastatine (atorvastatine)
Hoog cholesterol

Eerst 40mg simvastatine gebruikt maar daar kreeg ik veel last van bijwerkingen als spierpijn. Daarna over op atorvastatine en dat leek in eerste instantie (9 maanden) zonder klachten. Rare is dat ik nu wel alle bijwerkingen heb als spierpijn, vermoeidheid, slapeloosheid, conditiegebrek, pijn in gewrichten (met name heup, nek en rug).
02-10-2017

Hoog cholesterol

Omdat ik een te hoog cholesterol heb gebruik ik Crestor 10 mg , ik gebruik deze medicijn nu twee jaar. Heb veel last van spierpijn en gewrichtspijn in armen nek en handen. Ben er nu een paar weken mee gestopt omdat ik van meer mensen om mij heen hoorde van de bijwerking die deze medicijnen geven en dezelfde klachten ondervonden. Mijn cholesterol is wel gezakt, maar heb [lees meer...]mijn voedingspatroon ook aangepast. Omdat nu gestopt ben met Crestor ben ik benieuwd of het cholesterolgehalte sterk zal stijgen. Nu ik het niet meer gebruik nemen de klachten langzaam af maar nog niets spectaculair wellicht dat de klachten naar verloop van tijd nog meer afnemen. Het is wel een dubbel gevoel want je krijgt niet voor niets medicatie voorgeschreven. Maar de spierpijn werd teveel
01-10-2017

Hypertensie

Steeds als ik met deze medicatie begin, heb ik 's morgens veel last van stijve gewrichten, met name in de benen: de enkels en knieën.
30-09-2017

Hoog cholesterol

In een periode van een half jaar verschillende statines geprobeerd, maar ze hadden allemaal dezelfde uitwerking; ernstige gewrichtspijn en ernstige spierpijn. Gewrichtspijn was zo erg dat het leek alsof ik jicht had.
30-09-2017

Hoog cholesterol

Met een te hoog cholesterol en een paar by-passes moest mijn cholesterol omlaag. Sport erg graag maar kreeg door de statines zo'n last van mijn gewrichten en spieren dat ik amper kon lopen. Was ook helemaal gestopt in het kader 'liever 10 jaar eerder overlijden dan als een plantje te gaan leven'. Met Repatha heb ik een heel klein beetje last van mijn oren (was mij nog nie[lees meer...]t eens opgevallen totdat ik er hier over las) en voor de rest 0 bijwerkingen. Cholesterol is van 23 juni tot half september gezakt van 5.9 naar 1.9. Voor mij gewoon een wondermiddel.
21-09-2017

Fluvastatine (fluvastatine)
Hoog cholesterol

ik heb alle statines gehad. fluva duurde wat langer eer de bijwerkingen kwamen, maar toen kwamen ze ook goed en in alle hevigheid, slecht slapen, bultjes in het gezicht, verkleurde huid roze /rood, pijn aan de gewrichten, problemen met opstaan uit de stoel. Ik ben gestopt en na 2 weken alles al veel beter, wat een rotzooi zit er toch in dat spul.
19-09-2017

Hartinfarct

Heb FH. De gewone cholesterolmedicijnen werkten niet voldoende om mijn cholesterol te verlagen en risico op hartinfarct te verkleinen. Heb hartinfarct gehad nadat ik al bijna 10 jaar 20 Mg zocor slikte. Kreeg daarna 80 lipitor. Maar kon mijn nek niet meer draaien. Daarna 40 crestor en ezetemibe. Ook hiermee spier en gewrichtsklachten. Toen alleen 20 crestor. En nu sinds ee[lees meer...]n jaar evolocumab. Spectaculaire verlaging cholesterol! Meteen bij eerste keer al niesbuien af en toe. Maar was geen enkel probleem. Nu sinds een maand heftige spier-, rug- en gewrichtspijn. Dat vind ik wel een probleem.
12-09-2017

Hoog cholesterol

Ik had eerst 20mg en die ervaring was redelijk. Lichte vermoeidheid in spieren. Met 40 Mg werden de spierklachten heftiger, zodanig dat ik niet meer kan sporten, omdat mijn spieren dat niet kunnen. Terwijl ik altijd 2x in de week probleemloos sportte. Een grote teleurstelling en ik heb niet t idee dat er naar mij geluisterd wordt.
10-09-2017

Hoog cholesterol

Simvastatine is ook in kleine hoeveelheden gif voor mijn lichaam! Eerst op doktersadvies 40 mg gebruikt. Gevolg na enige weken: spierpijn op vreemde plaatsen: voet, schouders, doch vooral nekspieren. Ik kon 's nachts mijn hoofd niet meer draaien en optillen, gepaard gaande met flinke pijn. Dus met dit medicijn gestopt. Later in buitenland 10 mg simvastatine gekocht en gepr[lees meer...]obeerd. Immers 10 mg is 'maar 25 % van de 40 mg, dus zou m.i. geen probleem geven'. Echter na 3 maanden precies dezelfde symptomen. Dus weer gestopt en ik gebruikt deze troep nooit meer!
09-09-2017

Hartinfarct

02-09-2017

Aderverkalking

Hoog cholesterol

Eerder statines gebruikt (stuk of 6 verschillende) met allemaal problemen. Evenwichtsstoornis, vermoeidheid, gewrichtspijn, negativiteit. Met Repatha zeer goede resultaten (cholesterol), nauwelijks bijwerkingen en goed te gebruiken !

Hoog cholesterol

Statines geven bij mij veel bijwerkingen, alle soorten geprobeerd. Na een herseninfarct toch maar rode gistrijst geprobeerd met de ezetrol en de q10 ter voorkoming van kramp, dit gaf een goed resultaat. De internist was niet tevreden mijn cholesterol 5.1 moet lager dus toen aan de repatha, wat dit oplevert weet ik nog niet. Nu veel bijwerkingen.

Hoog cholesterol

statines gaven veel bijwerkingen, daarna rode gistrijst in comb met Q10 gaven een goed resultaat, geen bijwerkingen en cholesterol 2 punten naar beneden. Nu Repatha 4 weken prima daarna spierkramp weer met q10 begonnen minder kramp maar nu na 4 weken bijna elke nacht heftige spierkramp in kuiten en bovenbenen. Heb ook een oncomfortabel lijf, overal pijntjes, er is mee te l[lees meer...]even maar de rode gistrijst was een betere oplossing dus als het niet beter gaat, ga ik die weer gebruiken om te voorkomen dat ik weer een herseninfarct krijg.

Hoog cholesterol

Ik gebruik repatha nu 1 maand en ben zeer tevreden. Bijwerkingen zijn er bijna niet in vergelijking tot statines. Slik er wel een multi vit C en q10 bij. Lichaam moest eerst 2 keer spuiten wel ff wennen. Kreeg stijve rug.
30-08-2017

Hoog cholesterol

Na verschillende, Atorvastatine en Simvastatine, geprobeerd te hebben, en een heel scala aan dosis verhogingen/verlagingen en de verschillende merken geprobeerd te hebben, kreeg ik deze. De eerste 3 à 4 weken een weeig gevoel en daarna nooit meer klachten gehad. Eenmaal een verkeerd doosje (nieuw huismerk) van de apotheek gehad te hebben na 2 dagen klachten. En weer omgeru[lees meer...]ild voor Accord.
30-08-2017

Provisacor (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

In begin 2016 schreef de specialist, na diverse cholesterolremmers geprobeerd te hebben, Crestor 10 mg van AstraZeneca voor. Geen bijwerkingen in 2016. In mei 2017 krijg ik bijwerkingen van dit medicijn en moet pijnstillers slikken en stop met dit medicijn voor 1 maand, problemen bijwerkingen over, huisarts niet akkoord. In juni weer gestart met het medicijn, in no time w[lees meer...]eer bijwerkingen en wordt 's nachts wakker met een pijnlijke gevoelige rechter elleboog en kan niet op de rechterarm slapen. Overdag kan ik de rechterarm niet buigen of strekken doordat de spieren aan gespannen zijn, mijn vrouw moet mijn hemd dichtknopen en mijn haren kammen. Ik ben overgegaan op om de dag 10 mg te slikken en bijwerkingen te doen stoppen. Met invaller huisarts overeengekomen dat ik Crestor 5 mg AstraZeneca ga gebruiken. Eind juni haal ik bij de Apotheek mijn medicijn en verkrijg 23st Crestor 5 mg en 87st Provisacor 5 mg van AstraZeneca een generiek medicijn. Ik geef aan bij de medewerkster gezien mijn eerdere ervaring met een generiek medicijn ik hier mee problemen verwacht. Ik krijg te horen dat Crestor 5mg niet of nauwelijks te leveren en daarom Provisacor 5 mg krijg en een bla bla bla verhaal over zelfde werkzame stoffen, ik zie wel waar het schip strandt. Begin juli start ik met Crestor 5 mg en heb 3 weken geen bijwerkingen en ben nagenoegpijn vrij. Een week nadat ik met Provisacor 5 mg ben begonnen ontstaan de bijwerkingen: gevoel van bal of plaat in de rug tussen de schouderbladen, linkerschouder geeft het gevoel van kneuzing alsof ik er op gevallen ben, nekpijn, gevoel van kramp in de kuiten en een branderig gevoel in de kuiten. Ik slik 3 Panadols p/dag. In een maand tijd heb ik 2 doosjes Pandol plus gebruikt om tot een redelijk niveau van leven te komen, dit is niet vol te houden en ben gestopt met het generieke medicijn Provisacor 5 mg. Hoewel in de bijsluiters van beide medicijnen dezelfde werkzame stoffen staan ervaar ik dit toch anders. Wanneer stopt men eens met dit malle medicijn besluit van het moet goedkoper dus gebruik maar een generiek medicijn, in mijn geval valt het dus duurder uit deze onzin. Sorry, mooier kon ik het niet maken.
28-08-2017

Hoog cholesterol

Het heeft wel mijn cholesterol naar beneden gebracht maar de bijwerking aan mijn spieren in m'n handen is niet acceptabel. Ik ben monteur en kon geen schroevendraaier meer vasthouden! Daarom ben ik nu 3 maanden geleden gestopt en probeer door niet meer zoveel te snoepen/snacken mijn cholesterol naar beneden te krijgen. Ben benieuwd bij volgende controle. Hiervoor heb ik at[lees meer...]orvastitine 10mg een jaar gehad, maar door mijn spierklachten heb ik de Crestor gekregen met helaas hetzelfde resultaat. Nu, een maand nadat ik gestopt ben kan ik weer normaal met mijn handen werken.
22-08-2017

Hoog cholesterol

Vanaf 1 spuit veranderde stoelgang , is alleen maar erger geworden na elke spuit, nu na 3 spuiten elke dag diarree , anders nooit buikklachten. Daarbij zweten , slecht slapen, geen honger,andere smaak, tintel in benen, tinnititus
21-08-2017

Hoog cholesterol

Toenemende klachten van ernstige spierpijn. Spierkrampen voornamelijk snachts. Chagrijnig ontevreden gevoel. Middel lijkt erger dan de kwaal.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4019)
Anticonceptie - overig (3039)
Cholesterol (2400)
Depressie - antidepressiva overig (2210)
Epilepsie (2002)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1822)
Pijn - morfine-achtigen (1747)
Pijn (1643)
ADHD - psychostimulantia (1538)
Verslavingsziekten (1499)
Bloeddruk - betablokkers (1409)
Maagzuur - protonpompremmers (1376)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1344)
Anticonceptie - eenfase (1117)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (931)
Angststoornissen (886)
Depressie - antidepressiva TCA (846)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (820)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (779)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!