categorie

Cholesterol

Waarom DNA test belangrijk is bij hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Cholesterol

18-02-2020

Crestor (rosuvastatine)

1 pil van 5 mg werkt als een neutronenbom op ldl. Deze was slechts licht verhoogd. Na een week van 2.8 ldl nog maar 0,60 ldl, ervaar afgrijselijke zenuwpijnen tot gevolg. Extreme spierpijn in benen en depressief gevoel. Geheugen problemen eveneens. Ongelooflijk dat wanneer ik al niet tegen een minder sterke statinen kon, ik dan meest sterke krijg! Voor mij nooit meer dit v[lees meer...]ergif.
17-02-2020

16-02-2020

Cholesterol

Na 6 jaar! Prednison geslikt te hebben, kwamen de bijwerkingen van de Atovastatine aan het licht. Ik was op het zelfde moment met de Atorvastatine begonnen als met de prednison , en dus werden bijwerkingen onderdrukt. Een jaar na het stoppen met de prednison, kan ik me niet omdraaien in bed, slaap zittend, kan mijn armen bijna niet bewegen, schouders, heupen en benen z[lees meer...]ijn ontzettend pijnlijk. Kramp, alsof er steeds heel hard in de spieren word geknepen. Een jaar lang hele gemene pijn, foute diagnoses, je voelt je ongeloofwaardig. Nu gestopt met de atorvastatine. Als deze werkelijk mijn klachten heeft veroorzaakt, slik ik nooit meer zo maar een middel!
11-02-2020

Ezetimib (ezetimibe)
Cholesterol

HEEL, veel bijwerkingen, rugpijn, hoofdpijn, been klachten, soms gevoelloos been.
10-02-2020

Pravastatine (pravastatine)
Cholesterol

EERST PRAVASTATNE, NA VEEL OVERLAST, KREEG IK ROSUVASTATINE VOOR GESCHREVEN. NU NA JAREN NOG STEEDS VEEL LAST VAN HEUPEN, BENEN EN VOORAL VOETEN
04-02-2020

Questran-A (colestyramine)

Sinds mijn moeder haar galblaas is verwijderd kan ze niet meer zonder bovengenoemde medicijn helaas is deze niet verkrijgbaar bij alle apotheken!
03-02-2020

Te hoog verkeerd cholesterol
30-01-2020

Hoog cholesterol

Na 15 maanden gebruik naar tevredenheid kwam de dag na het spuiten een ernstige allergische reactie van Praluent? Benauwdheid, rode vlekken, hevige jeuk over het hele lichaam dikke lippen slecht praten (gespannen mond spieren) Netelroos tachtig uitziende rode vlekken/bulten met een ernstige jeuk. Bestrijding, menthol gel menthol poeder handcrème, eczeem crème het begint b[lees meer...]ij de handen die gaan jeuken daarna het hele lichaam. Van cardiologie “Clemastine Milstein” meegekregen, dat helpt.
30-01-2020

Herseninfarct

na een herseninfarct in 2014 (leeftijd toen 45) kreeg ik bloedverdunners en simvastitine voorgeschreven, in de jaren daarna veel pijn in mijn schouder en er zelfs aan geopereerd, wat achteraf niet nodig bleek te zijn, altijd rugpijn, vreselijke nachtelijke kuitkrampen tot huilens toe. tot d2014 had ik een erg actief leven, nu ben ik lusteloos en lig elke avond om 8 uur al [lees meer...]op bed omdat ik bekafben (tussen door ook nog een powernap op de bank omdat ik anders de dag niet door kom) sportte 5 x per week en had geen overgewicht, nu vecht ik al jaren om weer op mijn oude gewicht te komen wat niet lukt, sport nog steeds 5x per week, kracht en cardio.toen ik de stukjes hier las heb ik gelijk mijn huisarts gebelt. Mijn chloresterol was voor mijn herseninfarct perfect dus waarom ik die rommel nog slik is mijn vraag, ik wordt vandaag teruggebelt.
27-01-2020

Hoog cholesterol

Ruim een half jaar spuit ik dit medicijn, maar overweeg nu te stoppen omdat ik al erg lang ( ruim 2 maanden ) ernstige hoestklachten en keelpijn en onaangenaam gevoel in mijn hele lijf heb. Zeker weten doe ik het niet, maar aangezien de huisarts niks concreets als veroorzaker kan toewijzen, en nog maar weinig huisartsen bekend zijn met dit medicijn, en nog minder met de b[lees meer...]ijwerkingen Waar naar mijn idee de farmaceuten niet eerlijk over zijn ( geweest )is dat er veel meer bijwerkingen van bekend zijn. IK stop er mee, om uit te kunnen sluiten of de klachten verband houden met dit medicijn, want nu is het middel en de bijwerkingen erger dan de kwaal.
26-01-2020

Angina pectoris

Bij simvastine veel spierpijn en ook bij ENGIE Nu na 4 weken geen last.
24-01-2020

Atorvastatine (atorvastatine)

na 3 maanden slikken overal jeuk , is netelroos na een paar dagen gestopt te zijn ( op advies van de arts) wordt het minder en hopelijk gaat het helemaal weg
20-01-2020

Cholesterol

zou graag een ander medicijn voor cholesterol hebben
18-01-2020

Hoog cholesterol

Aanvankelijk dosis 20 mg, leeftijd 55 jaar na een halfjaar op advies van een professor in een Academisch ziekenhuis naar 40 mg, kort daarna begonnen de klachten; pijn in arm en schouders, 6 uur s avonds doodmoe, nadat ik stopte met inname van statines waren binnen 2 weken alle klachten over en is mijn cholesterol gezakt naar 239 door volgen van een dieet, NOOIT meer statin[lees meer...]es, dat is volgens mij een dodelijk medicijn en zou onmiddellijk van de markt moeten!
15-01-2020

Pravastatine (pravastatine)
Aderverkalking

Op voorschrift van cardioloog 1 dosis 20 mg per dag Vanaf tweede ochtend ernstige gevrichtpijn in die mate dat ik als niet zonder pijn kon stappen Later op de dag was het wel beter doch de pijn was nooit helemaal weg Later ook last van hoofdpijn en wazig zicht Na 6 dosissen medikatie gestaakt wegen niet meer kunnen functioneren
15-01-2020

Cardiomyopathie

Na diverse statines waar ik heel veel spierpijn en huiduitslag van kreeg van de internist dit middel gekregen . Van 2.8 naar 0 gegaan . Van Augustus tot januariverkoudheid en verstopte neus en loopneus met op het laatst enorm hoesten vooral bij liggen. Allerlei middeltjes gehad van penicilline tot inhalator longen en neus sprays tot prednison. Wanneer deze tijdelijke medi[lees meer...]catie op was kwamen klachten in alle hevigheid terug , tot ik er achter kwam dat ik mijzelf na 14 dagen weer de spuit gaf waardoor alles weer van voren af aan begon.Zelfs de andere dag al weer een piepende ademhaling. Heb nu 14 dagen na de laatste spuit duidelijk geen hoest meer en ook slapen gaat zonder verstopte neus en zonder Otrivin. Huisarts op de hoogte gesteld van het herstel en we zijn er nu zeker van dat al mijn klachten zijn te herleiden naar dit medicijn. Ik neem beslist niet weer een nieuwe injectie.

Cholesterol

Geen idee ivm diabetesrisico krijg ik preventief deze medicatie

Herseninfarct

Ik heb allerlei tabletvormen van de statine's geprobeerd maar kreeg hier zo enorme spierpijnen van dat het ondragelijk werd. Nu spuit ik sinds 1 jaar Repatha en overweeg nu om deze ook te stoppen want nog steeds heb ik veel spierpijn, vaak hoofdpijn en eczeem. Het effect is van de repatha is minimaal. Daarnaast ben ik echt geen pieperd maar doet het injecteren echt zeer, [lees meer...]zie er steeds weer tegen op op het te gebruiken.

Crestor (rosuvastatine)
Hartfalen

Hartfalen

10-01-2020

Hartklachten

Bij lage dosering 20mg matige spierklachten. Dosering initieel hoger, echter toen zware bijwerkingen! Cholesterol was heel licht verhoogd, maar protocol zegt dat......was een medicijn vroeger niet ooit bedoeld om genezen??? Welk nut heeft het om mijn lichaam zieker te maken, preventief? Voeding is naar mijn idee het beste medicijn. Echter zit er wel een positieve bijwerkin[lees meer...]g aan deze statinen. Mijn chronisch eczeem op de hoofd verdween binnen 2 weken, ook de cellulitis verdwijnt. Dus in die zin denk ik wel het goed is voor de huidcellen van de aderen. Het is denk ik zoeken naar de juiste dosering. Zelf wil ik niet de norm van een zo laag mogelijk cholesterol, daar kleven namelijk ook risico's aan.....en om dan preventief aan de chemo te gaan is
10-01-2020

Ezetimib (ezetimibe)
Hoog cholesterol

Vanwege problemen met pravastatine -- vervelende spierpijn -- dit middel als aanvulling gekregen. Intussen geheel met prava gestopt (ook de halve dosering werd vervelend). Laatste meting is dat mijn cholesterol niet de streefwaarde van 1.8 heeft, maar de naar het schijnt modale 6. Wel een beetje spierpijn, maar er zijn andere medicijnen in mijn cocktail die dat ook als ger[lees meer...]apporteerd bijeffect kunnen hebben (amlodipine)
09-01-2020

Atorvastatine (atorvastatine)

Krijg hoge cholesterolwaarden niet naar beneden. Statines geven spierpijn evenals roderijstgist, dus nu ezetrol geproveerd maar ook nieg voldoende resultaat
09-01-2020

Ezetrol (ezetimibe)

Geen effect . Vooral maag of gal pijn 's nacht en ' s morgens. Kramp in de pols, lendenpijn, beenkrampen.
07-01-2020

Rosuvastatine (rosuvastatine)

Ben nog bezig om het uit te zoeken ( al twee jaar) , is een moeilijke opgaven want niemand weet het..! tot nu toe / Ik vermoed van de Atorvastatine of Amlodipine of Rosuvastatine…! Ben er mee gestopt maar de pijne blijven.....daarvoor had ik niet alles was oké. Kan moeilijker ;lopen-slapen-en bewegen...voel mij onzeker soms als de pijn er is/ Overdag gaat het een beetje[lees meer...]....maar de pijn is soms erg pijnlijk
06-01-2020

Hoog cholesterol

Na een paar jaar gestopt te zijn met simvastatine toch maar weer Mijn bloed laten controleren op te hoog cholesterolgehalte. De uitslag was 5,92. Nu Atorvastatine gekregen voor 3 maanden. In het begin nog niet zo,n last van bijwerkingen. Vanaf half November tot eind December last van spierpijn en kramp. Ook opgezwollen rode benen. Net het gevoel of die verbrand zijn door d[lees meer...]e zon. De huid is ontzettend dun zodat er soms vocht uitkomt. De benen voelen ook zwaar aan.Vorige week weer bloed laten prikken. De uitslag was nu 5,0. Geen echte verbetering dus. Er zijn ook natuurlijke wegen om het cholesterolgehalte te verlagen. Kijk eens op Internet bij gezonder leven. Drink s,morgens een glas citroensap. Wel Verdunnen met water en lauw drinken. Voor Mij geen statine meer.
03-01-2020

Hoog cholesterol

Kon geen enkele andere medicatie verdragen.
29-12-2019

Ezetrol (ezetimibe)
Hoog cholesterol

Begin november gestart met de medicatie en al na een paar weken moest ik continu hoesten en was ik enorm kortademig. Eerst dacht ik asn verkoudheid etc. Maar dit was zo heftig. En daarnaast kreeg ik steeds meer spierpijn. Overal in mijn lijf, maar in mijn benen en knieën het ergst. Het was zo erg dat ik amper meer kon opstaan zonder tranen. Na 6 weken op advies gestopt. B[lees meer...]innen n paar dagen waren de hoest en kortademigheid weg. Na een week was de pijn weer bijna weg. Bijna, want mijn linkerbeen is nog steeds niet volledig in orde. Ik baal er enorm van, wilde geen statines ivm de spieren, maar dit medicijn is net zo'n ellende op het gebied van bijwerkingen. In ieder geval, dat is mijn ervaring.
29-12-2019

Cholesterol

April 2016 begonnen met 20 mg, vanaf april 2017 tot 25 december 2019 gebruikte ik (vrouw 55 jaar) 40 mg en ondervond veel nare bijwerkingen vanaf begin 2019. Na en bezoek aan de huisarts onmiddellijk inname van Atorvastine gestaakt, klachten pijn in de schouderspieren, pijn in linkerarm die ik vrijwel niet meer kon gebruiken, altijd honger en altijd slaperig en een afgeno[lees meer...]men nierfunctie. 3 dagen na het stoppen GEEN hongergevoel meer, geen pijnlijke schouderspieren meer en geen last van linkerarm. Ben niet van plan nog ooit medicijnen te slikken in 40 mg, ik heb geen enkel vertrouwen meer in de farmaceutische industrie en denk dat veel medicijnen op de markt zijn door de enorme financiele macht van de farmaceutische industrie
23-12-2019

Cholesterol

BESTE.M. HEB HET AL BIJ MIJN BIJWERKINGEN, VERHAAL NEER GEZET.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4949)
Anticonceptie - overig (3636)
Cholesterol (2834)
Depressie - antidepressiva overig (2648)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2252)
Pijn - morfine-achtigen (2141)
ADHD - psychostimulantia (1965)
Pijn (1933)
Verslavingsziekten (1863)
Bloeddruk - betablokkers (1626)
Maagzuur - protonpompremmers (1528)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1476)
Anticonceptie - eenfase (1348)
Angststoornissen (1162)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1108)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1085)
Depressie - antidepressiva TCA (1021)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (936)