ISO 27001

ziekte

Bestaat uit:
Cholesterol (351)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoog cholesterol

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Calci-Chew D3 1 4
Tolbutamide 1 4
Pantoprazol 1 5
Losec 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoog cholesterol

15-10-2018

Hoog cholesterol

Of de medicijnen werken, weet ik nog niet. Over 2 maanden pas weer een bloedtest en dan zal het blijken. Verder lichte bijwerkingen, vooral spierpijn, maar niets ernstigs.
10-10-2018

08-10-2018

Werkt prima. Bracht cholesterol flink (50%) omlaag
02-10-2018

Hoog cholesterol

jarenlang te hoog cholestrol gehalte waarvoor ik meerdere statines heb geprobeerd met zeer veel bijwerkingen, gebruik ik nu sinds Juni Rephata. Ik ben zeer tevreden over de 2 wekelijkse injecties. Heb alleen als bijwerking veel jeuk. Ook de gewichtstoename vind ik niet fijn.
30-09-2018

Hoog cholesterol

Heb Crestor gebruikt maar krijg het niet meer van de apotheek. Het is te duur.... Toen een goedkoper alternatief Rosuvastatine geprobeerd van Teva; veel bijwerkingen zoals duizeligheid, vermoeidheid en hallucinaties en nachtmerries 's nachts. De internist schreef toen weer Crestor voor maar de apotheek weigert het en wilde weer een goedkoop alternatief geven maar dat he[lees meer...]b ík geweigerd. Op mijn vraag waarom ik de Crestor niet krijg zeiden ze dat de intrnist "graag" op het recept had geschreven en dat was volgens de apotheker een verzoek en geen medische noodzaak!! Kennelijk moet men met de koevoet werken! Een grote schande dat de patient hieraan is overgeleverd. Voorlasnog gebruik ik dus niks.
24-09-2018

Hoog cholesterol

gebruik het niet indien het nog zonder kan . pijn kan heel erg zijn en heel slecht voor de spieren
23-09-2018

Hoog cholesterol

Ik gebruik nu twee jaar repatha spuit 140mill geen bijwerkingen.mijn erfelijkheid cholesterol was 16 nu 2.1 .ik moest voor de verzekering de ezestrol erbij nemen maar niet innemen.. je ezestrol erbij nemen anders wordt de repatha spuit niet vergoed.
07-09-2018

Hoog cholesterol

Het middel is schadelijker dan waar voor het dient , het verstoord verschillende functie's en andere organen, kans op kanker vooral in de lever, hartfalen, hartkloppingen, maagzuur, heftige spierpijn, gewrichtspijn, schandelijk dat deze produkten op de markt komen alleen om de fabrikant te spekken, levensbedreigend niet aan te raden, en er zijn andere manieren om je chole[lees meer...]sterol te verlagen Heb mijn huisarts ingelicht over de symptomen en ben gestopt wil nog langer leven dit middel kan je leven verkorten.
04-09-2018

Clopidogrel (clopidogrel)
Hoog cholesterol

Had een erfelijk te hoog cholestrol. Dit is inderdaad gedaald. Kon alleen niet meer slapen ondanks gigantische vermoeidheid, werd hierdoor vreselijk depressief. Vaak krampen in been en voet. In overleg edoch geheel mijn eigen keuze er mee gestopt. Liever ongezond uiteindelijk sterven dan mij voor de rest van mijn leven mij zo ellendig voelen en geen fut te hebben om uberha[lees meer...]upt te leven, dan gezond te sterven.
03-09-2018

Hoog cholesterol

Ik gebruik Repatha nu meer dan een jaar, de eerste maanden zakte mijn cholesterol heel goed, maar na de laatste controle was het weer omhoog gegaan. Ben nog steeds erg moe en waar ik echt boos om ben dat je Ezetimibe erbij moet nemen. Ik heb zeer slechte ervaringen met pillen die dit moet verlagen, mijn cardioloog heeft mij door gestuurd omdat ik geen enkele pil verdroeg[lees meer...]. Maar je krijgt geen repatha als je die pillen er niet bij neemt , dus elke 3 maanden gooi ik voor een kapitaal weg. Omdat Menzis , de internist en apotheker hier goed aan verdienen. Dit gaat niet meer over de patient of hij beter wordt, dit gaat over geld dat ze naar binnen halen om hun zakken te vullen, ik vind dit een grof schandaal en allemaal halen ze hun schouders op en zeggen het is nu eenmaal zo. Dus het is de bedoeling dat je goed ziek wordt en absoluut niet beter wordt, want daar verdienen zij niet aan. Ik ga ook zeker stoppen met die repatha aan mij gaan ze niks meer verdienen het zijn regelrechte criminelen.
28-08-2018

Hoog cholesterol

Ruim een jaar geleden begonnen met deze tabletten van Ranbaxy. Daarvoor ook al deze geslikt maar van een andere fabrikant. Na een maand of twee begonnen mijn vingers te vervellen en daardoor had ik ook een heel branderig gevoel daarin. eerst begon mijn rechter middelvinger, daarna kwam de wijsvinger rechts erbij. iets daarna begon hetzelfde aan dezelfde vingers van mijn [lees meer...]linkerhand. Uiteindelijk na een maand of twee alle vingers behalve beide ringvingers. In september naar een dermatoloog in het Elkerliek ziekenhuis in Deurne doorverwezen door de huisarts. Na ruim 3/4 jaar daar verschillende medicaties, pillen en zalven gehad te hebben géén resultaat. Het werd alleen maar erger. Alle huidlagen van de vinger toppen tot aan het tweede kootje waren op een na allemaal weg. Af en toe zo erg dat het helemaal tot bloedens toe kapot was. Op die momenten prednisolon gekregen. Doorverwezen naar Radboud Nijmegen. 3 dermatologen kwamen alleen tot de conclusie dat het fingertip dermatitis/ eczema tyloticum was. Ook hier weer zalven, vet houden dus. Erg ongemakkelijk, geen handen te gebruiken, moest uiteraard handschoenen aan en later heb ik de vingers apart ingepakt. Je gaat natuurlijk bij jezelf na wat er veranderd is in je leven waardoor dit probleem opeens ontstaan kan zijn. Uiteindelijk bij de atorvastatine terecht gekomen. Kon niet volgens artsen Radboud. Hadden ze nog nooit van gehoord van deze bijwerking. Ik ben toch daarmee gestopt en jawel, langzaamaan ging het beter met mijn vingers. Na 6 weken (uitwerktijd) was de situatie veel verbeterd. Niet over, maar het was veel minder erg in de zin van branderig gevoel en het vervellen en niet meer tot bloedens toe open. Nu gebruik ik een zalf twee maal daags, bevat actief vitamine D3, 0,5 microgram, gedurende 8 weken. Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn huid daardoor verder zal herstellen. Ook van deze zalf was geen wetenschappelijk bewijs dat die zou helpen maar uiteindelijk toch voorgeschreven gekregen. Kortom ;-), heb je ook last van onverklaarbaar vervellende vingers, denk dan ook eens aan de Ranbaxy atorvastatine. Ik slik het niet meer. Dat dit middel de trigger voor mijn problemen is geweest is mij in ieder geval duidelijk.
21-08-2018

Hoog cholesterol

Ik had eerst Crestor dat ging heel goed , maar de verzekering wilde dat ik Sandoz ging gebruiken , na 1 maand wist ik niet wat er met mij gebeurde, ik kon niet meer normaal mij bed uitkomen van de spierpijn , ik werd s nachts wakker van de spier en gewrichtspijnen ( de dokter dacht eerst nog aan artrose )maar nu blijkt dat het van deze rosuvastine Sandoz komt ! vreseli[lees meer...]jk wat medicijnen met je kunnen doen zeg!
20-08-2018

Hoog cholesterol

Toen ik voor mijn militaire opkomst medisch werd onderzocht bleek een flink te hoge ldl waarde. Vanaf dat moment heb ik geleefd met veel medicijnen, een dieet en een leefstijl die moesten zorgen voor verlaging van het ldl. Met veel moeite lukte het om ldl waarde iets naar beneden te krijgen, echter het bleef ruim boven de 5,0 mmol/l. In 2016 via "mijn" internist begonne[lees meer...]n met Repatha. 1X 2/wk 140 mg. Bij de eerste controle (na 3 maanden) is de ldl waarde < 2 mmol/l Controles daarna gaven een waarde van < 1 mmol/l Toen ik 30 jaar was heb ik de eerste afsluiting van de rechter kransslagader gehad, dit herhaalde zich elke 10 jaar. Inmiddels ben ik 60 jaar, een vierde afsluiting is voor de hand liggend. Voorlopig zo blijkt uit onderzoek, zijn mijn kransslagaders mijn of meer vrij van plaque.
31-07-2018

Hoog cholesterol

Pijn! Niet meer uit bed kunnen komen! Depressief! Algeheeel rotgevoel Crestor geen problemen maar verplicht een ander. Nu al vijfde merkloze Een brok ellende. Wil graag crestor weer maar krijg het niet
25-07-2018

Hoog cholesterol

Statines zijn gif voor de mens; zie mijn bijwerkingslijst. Begonnen met 40 mg ivm "hoog cholesterol", na 3 maanden gestopt door bijwerkingen, bijwerkingen bijna onmiddellijk verdwenen. Huisarts verlaagt dosering naar 20 mg; binnen ee week begonnen de bijwerkingen langzaam terug te komen. Na 1 maand zonder overleg gestopt. Ben me in gaan lezen over zogenaamde "te hoge chole[lees meer...]sterol" - het is een schande dat die troep aan mensen wordt voorgeschreven. Leef gezonder door betere voeding en beweging iedere dag. Cholesterol is een bouwstof die lichaam nodig heeft, je hersenen (witte materie) bestaan voor 75% uit cholesterol, die scheurtjes in je slagadders worden door cholesterol juist gerepareerd. Sinds jaren 50tig leven we in een groot leugen vwb cholesterol. Check even YouTube.
22-07-2018

Hoog cholesterol

Eerst had ik Crestor (10mg) met nauwelijks bijwerkingen. Dit na een voorgeschiedenis met veel pijn en het uitproberen van andere medicijnen. Ik dacht eindelijk te zijn verlost van dat stramme gevoel. Nu wederom dit verrotte rotmiddel. Spierpijnen en idiote lusteloosheid ten gevolge van die zooi. Wat mankeren die geldzieke apothekers om op eigen houtje onder het mom van go[lees meer...]edkoper leveren het eerder voorgeschreven medicijn te veranderen? De huisarts gaan ze in deze voorbij. (Mijnmedicijn.nl : Tekst ingekort met persoonlijke ervaring)
18-07-2018

18-07-2018

Lipitor (atorvastatine)
Hoog cholesterol

Al meer dan 20 jaar lipitor geslikt toen de zorgverzekeringen niet meer de lipitor vergoede is de ellende begonnen steeds andere merken heel veel klachten zelfs weer cardioloog bezocht spieren moe gewoon geen fut waar dan ook in nu sinds 2 maanden gestopt met de cholesterolverlager en langzamerhand word ik weer me zo goed als geen spierkrampen meer gewoon door slapen nu wa[lees meer...]t vaker bloed prikken en hopen dat het binnen de perken blijft ik ben erfelijk belast
16-07-2018

Hoog cholesterol

Dit medicijn heeft altijd goed verwerkt. Op 16/7 te horen gekregen van de apotheker, dat ik eerst 3 maanden het goedkopere en voor de apotheker meer winstgevende alternatief rosuvastatine moet gebruiken voor ik kan protesteren, dat ik van dat medicijn bijwerkingen ondervind, die niet prettig zijn. Wie in godsnaam is een apotheker, die bepaalt wat ik wel of niet kan gebrui[lees meer...]ken zonder bijwerkingen. Wat denkt zo'n apotheker wel. Hij of zij kan niet beschikken over mijn lichaamsfuncties. En dus heb ik geweigerd om dat ander middel verder te gebruiken. De apotheker in kwestie is van de apotheek (..) in Zoetermeer.
04-07-2018

Hoog cholesterol

Vrijwel direct na inname een beweging gemaakt in de tuin waarna ik een zeer intense pijn kreeg in mijn onderrug, zo erg zelfs dat ik alleen nog maar op handen en voeten kon. De nacht die er op volgde was verschrikkelijk. Ik kon niets meer, niet meer draaien, niet overeind komen uit bed, nog nooit eerder meegemaakt. Dit was geen normale rugpijn. Het duurde drie weken waarin[lees meer...] ik meerdere keren de fysiotherapeut heb bezocht en zeer langzaam ging het beter. Totdat ik opeens een beweging maakte met mijn rug en nu voelde ik het mis gaan wat hoger in mijn rug. Ik ben toen in de bijsluiter gaan kijken van de pillen en daar word al gesproken over spierpijn onder in de rug en spier zwakheid. Ik heb één keer die avond de pil laten liggen en voelde al direct verschil de volgende ochtend. Stond veel makkelijker op en voelde nog wel iets en voelde ook dat er weer kracht zat in mijn spieren. Ik heb direct andere pillen gevraagd.
28-06-2018

Ezetrol (ezetimibe)
Hoog cholesterol

Ik neem de tablet in als ik naar bed ga, iets pijn in de linker knie, voor de rest geen bijwerkingen. ‘S morgens geen pijn meer. Na eerder gebruik ander merk Statine kan ik zonder pijn weer lopen en bukken. Mijn HDL cholesterol was 1 punt gestegen in een half jaar. Ben zeer positief over Ezetrol van MSD. Helaas sinds 6 dagen een ander merk Ezetimibe Glenmark 10mg, mijn be[lees meer...]nen doen pijn en linkerknie het ergste en handen een gevoel van strammigheid.

Lipitor (atorvastatine)

Ezetrol (ezetimibe)

25-06-2018

Hoog cholesterol

Sinds jaren last van een te hoog cholesterol (9,4). Diverse statines en rode gistrijst gebruikt. Hiervan veel last van spierpijn, zelfs ook van de rode gistrijst. Via internist begonnen met repatha, wat een agressief middel: na de eerste injectie dikke enkels (achillespezen), pijnlijke elle bogen, toch nog een aantal keren geprobeerd, de laatste keer drie dagen pijn in mi[lees meer...]jn nek en bovenrug gehad, in overleg met arts gestopt, het middel is erger dan de kwaal! Het enige positieve is dat het cholesterol aanzienlijk is gezakt.
23-06-2018

Hoog cholesterol

Heel veel jaren simvastatine gebruikt op aanraden van huisarts. Nu na veel lezen en zoeken direct gestopt na vele jaren. Nu na 1 week stoppen voel ik me al veel beter en ook de suiker ging drastisch omlaag van 13 naar rond de 7,5 a 8. Had veel pijn in nierstreek en sufheid alsook spier en botpijn op de lange duur wat nu al veel beter gaat. Zelfs een keer tijd terug inw[lees meer...]endige bloeding gehad rechts in buik. Pijn bleef daar aanwezig en nu weg evenals de ontstane zwelling in dat gebied.
21-06-2018

20-06-2018

Hoog cholesterol

Zoek op wikipedia. Cholesterol. Ernstige twijfels over cholesterol verlagen ouderen. Effect van verlagen geeft kans aan ziektes. Waarvan mijn vader zo iemand was. Voordeel is voor de farmaceutische industrie. Mijn vader had waarschijnlijk al een vorm van kanker onder de leden. Wat is gaan aanwoekeren vanwege dit medicijn. Waarschijnlijk had hij het zonder dit medic[lees meer...]ijn nog zeker wel veel langer kunnen uithouden. De verschijnselen kwamen direct na gebruik van de repatha. Er zijn veel deskundigen die twijfelen en een herevaluatie willen over of het verlagen van het cholesterol wel echt goed is vanwege ziektes die dan de kans krijgen.
18-06-2018

Hoog cholesterol

IK gebruik nu ruim tien jaar Simvastatine. Het helpt behoorlijk goed. Ik heb nu gezonde cholesterolwaarden. Nadeel is dat de lever geprikkeld raakt van het gebruik van simvastatine. Onlangs ben ik drie maanden gestopt met de medicatie en de ALAT-waarde (lever) kreeg toen weer een normale waarde. De prikkeling van de lever door de medicatie lijkt geen onomkeerbare gevolgen [lees meer...]te hebben.
15-06-2018

Hoog cholesterol

Na jaren slikken van simvastatine zonder enige bijwerkingen heb ik plotseling ontzettend last van pijnlijke spieren. Voornamelijk in de schouders, nek, boven- en onderarmen. De pijn komt op als de spieren in ruststand zijn. Soms word ik tijdens mijn slaap wakker van de pijn. Ik ga nog met mijn huisarts overleggen om te stoppen met deze medicijn.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1963)
Depressie (1642)
Angst & paniekstoornis (1415)
Hoge bloeddruk (1122)
ADD (541)
Depressiviteit (509)
Astma (453)
Angststoornis (440)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!