ziekte

Bestaat uit:
Cholesterol (395)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoog cholesterol

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoog cholesterol

18-01-2020

Hoog cholesterol

Aanvankelijk dosis 20 mg, leeftijd 55 jaar na een halfjaar op advies van een professor in een Academisch ziekenhuis naar 40 mg, kort daarna begonnen de klachten; pijn in arm en schouders, 6 uur s avonds doodmoe, nadat ik stopte met inname van statines waren binnen 2 weken alle klachten over en is mijn cholesterol gezakt naar 239 door volgen van een dieet, NOOIT meer statin[lees meer...]es, dat is volgens mij een dodelijk medicijn en zou onmiddellijk van de markt moeten!
10-01-2020

Ezetimib (ezetimibe)
Hoog cholesterol

Vanwege problemen met pravastatine -- vervelende spierpijn -- dit middel als aanvulling gekregen. Intussen geheel met prava gestopt (ook de halve dosering werd vervelend). Laatste meting is dat mijn cholesterol niet de streefwaarde van 1.8 heeft, maar de naar het schijnt modale 6. Wel een beetje spierpijn, maar er zijn andere medicijnen in mijn cocktail die dat ook als ger[lees meer...]apporteerd bijeffect kunnen hebben (amlodipine)
06-01-2020

Hoog cholesterol

Na een paar jaar gestopt te zijn met simvastatine toch maar weer Mijn bloed laten controleren op te hoog cholesterolgehalte. De uitslag was 5,92. Nu Atorvastatine gekregen voor 3 maanden. In het begin nog niet zo,n last van bijwerkingen. Vanaf half November tot eind December last van spierpijn en kramp. Ook opgezwollen rode benen. Net het gevoel of die verbrand zijn door d[lees meer...]e zon. De huid is ontzettend dun zodat er soms vocht uitkomt. De benen voelen ook zwaar aan.Vorige week weer bloed laten prikken. De uitslag was nu 5,0. Geen echte verbetering dus. Er zijn ook natuurlijke wegen om het cholesterolgehalte te verlagen. Kijk eens op Internet bij gezonder leven. Drink s,morgens een glas citroensap. Wel Verdunnen met water en lauw drinken. Voor Mij geen statine meer.
03-01-2020

Hoog cholesterol

Kon geen enkele andere medicatie verdragen.
29-12-2019

Hoog cholesterol

Begin november gestart met de medicatie en al na een paar weken moest ik continu hoesten en was ik enorm kortademig. Eerst dacht ik asn verkoudheid etc. Maar dit was zo heftig. En daarnaast kreeg ik steeds meer spierpijn. Overal in mijn lijf, maar in mijn benen en knieën het ergst. Het was zo erg dat ik amper meer kon opstaan zonder tranen. Na 6 weken op advies gestopt. B[lees meer...]innen n paar dagen waren de hoest en kortademigheid weg. Na een week was de pijn weer bijna weg. Bijna, want mijn linkerbeen is nog steeds niet volledig in orde. Ik baal er enorm van, wilde geen statines ivm de spieren, maar dit medicijn is net zo'n ellende op het gebied van bijwerkingen. In ieder geval, dat is mijn ervaring.
23-12-2019

Mee gestopt
23-12-2019

Hoog cholesterol

Veel spierpijnen en stijfheid in mijn benen. Ook 's nachts. Moeite met lopen maar niet met fietsen. Zeer ontevreden want ik doe iedere dag mee met Nederland in Beweging en fiets ook iedere dag dus daar kan het niet aan liggen. Ga die pillen nu om de dag innemen . Cholesterol wel behoorlijk gezakt maar ik vind die bijwerkingen onaanvaardbaar.
22-12-2019

Impotentie klachten zeer vervelend
18-12-2019

18-12-2019

Repatha (evolocumab)
Hoog cholesterol

Na 4 maanden repatha gebruikt te hebben mijn ldl waarde hoger dan ooit namelijk 5.5 De behandeld arts snapt er niks van, en ik al helemaal niet.
01-12-2019

Pravastatine (pravastatine)
Hoog cholesterol

Ik heb zeer slechte ervaringen met Simvastatine, Atorvastatine en vooral Pravastatine. Maakte me zieker dan zonder deze tabletten. Vele bijwerkingen waarvan o.a. pijnlijke gewrichten en moeheid die me bijna mijn baan hebben gekost. De werking van deze medicijnen is niet aangetoond. Zie hiervoor uitzending van Radar over cholesterol. Nooit meer statines voor mij. Nu aan de [lees meer...]Ezetemibe. Klachten van Pravastatine langzaam aan het afnemen.
01-12-2019

Hoog cholesterol

Na simvastatine, atorvastatine, pravastatine en rozuvastatine alle met enorme pijnlijke bijwerkingen nu Ezetimibe. Of het werkt is nu nog niet bekend. Bloedtest pas over 2,5 maanden. Nu kom ik er na 1 maand gebruik met lichte hoofdpijn( bekende bijwerking) vanaf. Ik heb het idee nu beter af te zijn. Maar ik moet er bij vermelden dat alles nog kan veranderen.
12-11-2019

Hoog cholesterol

Nooit meer troep haaruitval erge pijn schouder schouderblad en dokter zegt kan niet van die pillen.nou heb deze klachten nooit eerder gehad. ik ga er mee stoppen met die troep
09-11-2019

Pravastatine (pravastatine)

haaruitval
04-11-2019

Hoog cholesterol

Ik kreeg het voorgeschreven omdat mijn cholesterol te hoog was. Ik heb het ongeveer een maand ,misschien hooguit richting twee maanden gebruikt. Het heeft inderdaad mijn cholesterol helemaal omlaag gebracht Het probleem waren de bijwerkingen, dit waren trillingen en tintelingen door mijn lichaam . Dit gebeurde voornamelijk als ik ging slapen. Als mijn lichaam in rust[lees meer...] kwam. Het kwam op verschillende plaatsen. Vanuit het hoofd naar mijn nek, armen , handen , benen. De ergste waren op mijn borst. Ook achter mijn borstbeen. Momenteel zat ik ook in een stress periode wat er niet aan meewerkte. Achter mijn borstbeen had ik dan een rotgevoel , ik dacht eerst dat het mijn hart was. Nu bleek het maagzuur te zijn. ( dit is verholpen met omeprazol ) en ik was ook met de simvastatine gestopt. De symptomen verdwenen ook. Na een maand verder heb ik de afgelopen drie dagen weer simvastatine gepakt. En ik begon weer met lichte symptomen van tintelingen. Als eerste begon ik me even naar te voelen. Dus ik ga ook niet verder met die medicatie. Als ik terugblik op die periode heb ik behoorlijke rotmomenten gehad. Ik ga het gewoon met voeding doen om mijn cholesterol laag te houden, en met regelmatig weer te sporten. Andere symtomen die ik had waren soms een droge mond of kortademig.
20-10-2019

Hoog cholesterol

Gebruik sinds aantal jaren Crestor 20 mg. Na eerste inname kreeg ik na een aantal dagen al een vreemd gevoel in mijn voeten. Nu 5 jaar later ontzettende pijn in mijn voeten en een soort dood gevoel, slaapvoeten oid, is moeilijk te omschrijven. Vandaag dit forum bezocht en een aantal reacties gezien met soortgelijke klachten. Ik ga nu per direct stoppen met dit medicijn [lees meer...]om te kijken of de klachten op den duur gaan verdwijnen. Misschien zijn er mensen die deze klachten precies zo ervaren of ervaren hebben. Overigens is mijn cholesterolgehalte wel een stuk verminderd maar ik heb liever een hoog cholesterolgehalte dan altijd pijn in de voeten. Alle reacties zijn welkom.
14-10-2019

Atozet (ezetimib/​atorvastatine)
Hoog cholesterol

Atozet is voor mij het beste medicijn tot nu toe.De anderen kreeg ik veel spierpijn .
12-10-2019

Hoog cholesterol

Ik kreeg dit voor mijn te hoge cholesterol en moest de pillen voor het slapengaan innemen . Nu heb ik ook COPD gold 4 en ik begon als ik een 15min in bed lag heel erg te hoesten en dat ging maar niet over . Tevens vloog ik mijn bed uit 's nachts van de kramp in mijn benen . Kijk ik in de bijsluiter blijkt dat een bijwerking te zijn van de simvastatine ! Na het stoppen [lees meer...]was het zo over ,dus ik slik die troep niet meer !
09-10-2019

07-10-2019

Hoog cholesterol

Ik heb alle statines uitgeprobeerd ik had er zoveel bijwerkingen van dat gekozen werd voor de injecties van het merk Praluent. Van de injecties kreeg ik een enorme jeuk over heel mijn lichaam dat ik niet in staat was om te werken van de jeuk. Na overleg met de internist afgesproken met Ezetrol te gaan starten. Al vrij snel kreeg ik bijwerkingen zoals kortademig, moe zij[lees meer...]n, en andere klachten die Ik daarvoor niet had ik ben toen terug gegaan naar een opbouw van 1/4 , 1/2 en 3/4. Maar vanaf vandaag is mijn ontlasting slijmerig en mijn urine donkerder. Wie heeft hier ook ervaring mee. Mijn LDL-Chol waarde was zonder medicatie 3,9
27-09-2019

Hoog cholesterol

Ik gebruik al 25 jaar cholesterol verlagers, eerste 10 jaar Lipitor zonder problemen. Maar daarna hebben goedkopere cholesterol verlagers bij mij 10 jaar voor problemen gezorgd. In 2008 stents, behoorlijke vernauwingen. Na vele klachten gestopt met alle medicatie, behalve de aspirine, 2,5 jaar later ernstig infarct gehad (eind 2017). Daarna weer aan de chol verlagers met[lees meer...] bijwerkingen. Sinds begin van dit jaar aan de Praluent en nog nooit zo'n lage LDL gehad (<2), met vlgns mij geen bijwerkingen. Wel wat rare verschijnselen waar de oorzaak nog niet van bekend is.
20-09-2019

Hoog cholesterol

Na ruim 30 jaar medicijnen te hebben geslikt voor mijn Fam. hoge cholesterol en vele jaren met extreme spierpijnen, ben ik deze week begonnen met Praluent in combinatie met Ezetemibe. Wat een verademing dat is geen statines meer hoef te slikken. Met FH en een statine-intolerantie schreef de internist mij dit voor. Ik ben er erg blij mee, over 3 maanden controle van chol[lees meer...]esterol.
31-08-2019

Familiaire hyper cholesterol
31-08-2019

Hoog cholesterol

Sinds een maand heb ik Rosuvastatine Aurobindo 20mg voorgeschreven gekregen. Dit ging goed tot deze verhoogd werden na 40mg. Na enkele dagen begon ik spierpijn te krijgen Maar ik dacht dat het aan het sporten kwam wat ik sinds kort heb opgepakt. Tot ik op een gegeven moment aan het lopen en rennen was en ik telkens door mijn knieen zakte. Ik kon mijn benen niet meer o[lees meer...]ptillen en had verschrikelijke pijn in mijn knieen. Nu heb ik al een dag of 4 niet meer gesport,maar de pijn werd alleen maar heviger. Alsof mijn spieren gescheurd zijn. Zelfs slapen ging niet meer. Na hierdoor contact te hebben opgenomen met de specialist Heeft deze besloten om de dosis terug te brengen naar 20mg. Daarbij kreeg ik wel nog een nieuw medicijn voorgeschreven ter aanvulling op de 20mg rosuvastatine. Dit is Ezetimibe 10mg geworden. Sinds vanochtend ben ik dus begonnen met 20mg rosuvastatine en 10mg Ezetimibe in te nemen. Daarnaast gebruik ik ook nog Carbasalaatcalcium Cardio Mylan 100mg als bloedverdunner. Ik hoop van harte dat de bijwerkingen "spierpijn" nu gaan verdwijnen anders moet ik weer contact opnemen met de specialist. Want dit is zo echt niet vol te houden Op internet lees ik dat alle medicatie die op statine eindigen deze bijwerking vaak tot soms kunnen geven
27-08-2019

Hoog cholesterol

Had bijna elke nacht last van erge krampen in mijn benen. Stuk zeep in mijn bed gelegd en nu heb ik bijna nooit last meer van die verschrikkelijke krampen. Allicht te proberen.

Hoog cholesterol

Hiervoor simvastatine gebruikt met vreselijke spierpijn klachten als gevolg. Nu met rosuvastatine ben ik klachten vrij.

Hoog cholesterol

Te hoog cholesterol wat in de familie voorkomt. Ik gebruikte Inegy een simvastatine waar ik geen bijwerkingen van ondervond. Om een of andere reden kreeg ik andere medicatie waarvan ik vreselijke krampen in de benen kreeg dus ben ik daar mee gestopt. Huisarts en apotheker hebben in overleg toen rosuvastatine voorgeschreven . Na 10 dagen gebruik brak gordelroos uit waar ik[lees meer...] nu al 7 weken helse pijnen van ondervind . Even googelen en dan lees je dat dit medicijn 18% meer kans geeft bij ouderen boven 65 dat gordelroos wordt getriggerd door dit medicijn en dus absoluut niet moet worden voorgeschreven maar ja de kosten van dit medicijn zullen wel laag zijn. Ik zit daar nu al zeven weken mee en dit kan nog maanden duren. Bij de pijnpoli liet ik dit medicijn zien en ze waren daar verbaast dat deze troep nog überhaupt wordt voorgeschreven ze vonden het een schande. Dus ouderen zint eer ge begint met deze troep, want je wenst zelfs je eigen vijand gordelroos niet toe.
19-08-2019

Hoog cholesterol

Slik nu al heel lang Atorvastatine 20 MG omdat mijn cholesterol iets wat te hoog is , Maar de pijn in mijn lichaam is niet meer te harden helse spierpijn en krampen in de borstkas , mijn rechterarm is nu ook niet meer te gebruiken , Nu hoorden ik dat dit meschien wel is door de Atorvastatine kon komen , heb hier het een en ander over uit gezocht betreft de bijwerking[lees meer...]en . alles wat staat geschreven heb ik ,

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2260)
Depressie (1859)
Angst & paniekstoornis (1710)
Hoge bloeddruk (1293)
Acne/puistjes (910)