ISO 27001

ziekte

Bestaat uit:
Cholesterol (336)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoog cholesterol

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Calci-Chew D3 1 4
Tolbutamide 1 4
Pantoprazol 1 5
Losec 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoog cholesterol

20-04-2018

Hoog cholesterol

ik gebruik het in combinatie met metformine. Ik gebruik al lang medicijnen voor verhoogd cholestrol. Ik heb sinds een half jaar heftige pijnen in spieren vooral schouders en armen. Sinds kort besef ik dat ik rond die tijd een andere verpakking/fabrikant van de medicijnen heb en dat de oorzaak van de spierpijnen hier mogelijk relatie mee heeft
18-04-2018

Crestor (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Door het gebruik van Crestor is mijn hoog cholesterol helemaal normaal.
17-04-2018

Hoog cholesterol

Door reumatische klachten al veel spier- en gewrichtspijn. Met het innemen van Simvastatine (40 mg uit noodzaak vanwege een erg hoge cholesterolwaarde), heb ik maanden verkeerd in een staat van zware griepverschijnselen (spierpijn). Zo erg dat normaal functioneren niet meer mogelijk was en ik op het laatst er zelfs zeer depressief van werd. Daarna overgestapt op Ezetrol 10[lees meer...] mg, een onderzoek naar familiare cholesterol en vervolgens het volgen van een dieet of aandacht voor wat er gegeten wordt en zoveel mogelijk bewegen. Het lijkt zijn vruchten af te werpen. De extreme spierpijn van de cholesterolverlagers lijkt tot het verleden te behoren. Ik ben blij :-)
17-04-2018

Ezetrol (ezetimibe)
Hoog cholesterol

10 Jaar ernstige last van spieren en gewrichten door fibromyalgie (vastgesteld door de reumatoloog). Meegedaan aan een trial voor Lyrica en dat hielp. Waarom deze inleiding, welnu, toen ik statines (alle varianten inmiddels) voorgeschreven kreeg, verergerde de klachten onacceptabel. Sinds januari 2017 is men overgestapt op Ezetrol en ik heb daar nog de minste bijwerkingen[lees meer...] van (als de bijwerkingen uberhaupt te wijten zijn aan de Ezetrol (fibromyalgie en CIAP patient). Het brengt mijn cholesterol iets omlaag en ik probeer rekening te houden met mijn voeding. Het is geen wonderpilletje dat je inneemt en in één klap de cholesterolwaarden op ideaal zet; er moet ernaast ook een dieet of op zijn minst aandacht voor wat men eet gevolgd worden. Ik ben er vooralsnog tevreden over; beter dan de statines.
14-04-2018

Hoog cholesterol

Gestopt met simvastatine en overgestapt op atorvastatine, toen het slechte cholesterol niet meer voldoende laag was. Na start atorvastatine kwamen direct klachten: spierpijn, pijn op de borst en oorpijn. Eerst nog maanden op advies van de huisarts met een neusspray gewerkt om de oorinfectie aan te pakken, maar stoppen van atorvastatine bleek effectiever.
13-04-2018

Hoog cholesterol

Ik heb zeer nare bijwerkingen en moet er gewoon mee stoppen ! Meerdere statinus geprobeerd maar de reacties zijn allemaal zeer heftig !
30-03-2018

Hoog cholesterol

Na eerst de Mg variant te hebben gebruikt (gestopt vanwege heftige spierpijn) nu de halve dosis om de dag. Ik merk dat de spierpijn er nog is. Wel iets minder. Ik denk er toch over helemaal te stoppen met de statines daar de verhoging van het cholesterol minimaal is en ik van mening ben dat de bijwerkingen ernstiger zijn dan de kwaal. Het beperkt me in mijn werk en ik voe[lees meer...]l me er niet goed bij.
29-03-2018

Hoog cholesterol

Steeds meer spierpijnen en zwakkere spieren. Dacht door vallen met fiets de oorzaak was van de pijn maar het wordt steeds erger.
27-03-2018

Hoog cholesterol

Vanaf het begin Repatha + Ezetrol voorgeschreven gekregen. Na proefperioden mét en zónder Ezetrol in overleg met cardioloog bleken bijwerkingen vooral van Ezetrol te komen. Bijwerkingen van Ezetrol waren hoesten, benauwdheid, spierpijn. Gebruik van Repatha alléén levert na 2 jaar gebruik geen merkbare bijwerkingen op. Vroeger in de tijd regelmatig terugkerende pijn in[lees meer...] de borst met uitstraling naar linkerarm en noodzakelijke dotter als gevolg is na het gebruik van Repatha uitgebleven. Slecht cholesterol is teruggebracht van 5,4 naar 1,8. Tot nu toe alleen maar tevreden over Repatha.
26-03-2018

Crestor (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Eindelijk een goed medicijn tegen te hoog cholesterolgehalte. (Dacht ik) In het begin nog geen bijwerkingen, na 1 week aften op mijn tong die ook steeds roder werd. Na 4 weken op de HAP geweest ivm gezwollen zeer pijnlijke rode tong. Bij onderzoek in mijn mond bleek ook mijn mondslijmvlies behoorlijk geïrriteerd te zijn. Eten was ook een probleem omdat mijn tong zo pijnlij[lees meer...]k en dik was. In volgend overleg weer nieuwe medicijnen zoeken.
21-03-2018

Hoog cholesterol

Aanvankelijk geen opmerkingen of bijwerkingen.. Na 3 maanden gebruik mega vermoeid ,,, uit bed komen en op de bank in slaap vallen Continue Honger gevoel , tijdens eten al nadenken over wat hierna te eten Vermindering gezichtsvermogen ....in januari bij 2 opticiens ogen laten meten .wel bril gekregen maar geen verwijzing naar oogarts.. Naar aanleiding van verminder[lees meer...]ing gezichtsvermogen deze week bij andere opticien weer ogen laten meten en doorgestuurd naar oogarts wegens lensvertroebeling (eiwitvertroebeling) niet zeker of dit van de repatha komt maar wel toevallig Nu paar dagen na stoppen komt energie alweer een beetje terug
12-03-2018

Hoog cholesterol

Compleet lusteloos, totaal geen energie meer. Ik had op een gegeven moment het idee dat als ik het nog een paar dagen gebruiken zou ze mij konden begraven. Nadat ik op eigen initiatief gestopt ben ging ik met sprongen vooruit. Zelfde probleem had ik ook met de andere statine's.
07-03-2018

06-03-2018

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Dit is ronduit een K.. medicijn!! Had eerst Crestor maar doordat dit medicijn goedkoper blijkt te zijn moest ik dit gaan proberen van de apotheker. Helaas moest ik dit de eerste dag van mijn vakantie in Gambia gaan gebruiken. Gaf direct een reactie van slapeloosheid en vermoeidheid. Doordat je in een vreemd land bent denk je eerst aan andere oorzaken. Na het lezen van d[lees meer...]e bijsluiter (via internet) kom je precies alle klachten tegen die ik hierboven aangaf. Triest dat cliënten zonder problemen worden opgezadeld met zéér vele klachten. Dit mogelijk voor een paar centen.... Te triest voor woorden!! Ga zo naar de apotheek en eis!!! oude medicatie!!
02-03-2018

Lipanthyl (fenofibraat)
Hoog cholesterol

Neem dit nu 10 dagen en op aanraden van aphotheek neem ik dit s avonds meestal rond het zelfde uur. Daarna beter niets meer eten. Ik kan er nog niks over zeggen omdat dit nog maar een begin is, maar tot nu toe heb ik nog geen bijwerkingen.Had wel gevraagd aan huisarts om medicijn te geven dt geen spierpijnen geeft, omdat ik gevoelige spieren heb.Moet dit nu altijd blijven [lees meer...]nemen en na 6 maanden terug mijn bloed laten trekken om te zien of de cholestrol beter is, dus afwachten maar.
27-02-2018

Hoog cholesterol

Ivm FH slik ik nu sinds zo'n 7 jaar de maximale dosis rosuvastatine in combinatie met ezetimibe. Dit leek redelijk te werken, totaal cholesterol was van 9.6 terug gebracht tot rond de 4.5. Anderhalf jaar geleden werd echter weer totaal cholesterol gemeten van rond de 6.0/6.5. Internist schreef toen Repatha voor; wat een wondermiddel! Mijn totaal cholesterol waardes zijn n[lees meer...]og nooit zo laag geweest. Schommel nu tussen de 2.5 en 3.5. Heb totaal geen last van bijwerkingen. Het prikken blijf ik wel een 'dingetje' vinden, niet heel prettig. Ben er sindskort wel achter dat injecteren in de buik veel minder gevoelig is dan in mijn been! Al met al ben ik zeer tevreden met dit medicijn en blij dat het zo goed aanslaat.
22-02-2018

Hoog cholesterol

Gebruik het middel al een aantal jaren. Vanaf het begin last gehad van hoesten. Sinds september 2017 echter last van heftige duizelingen en ( zware) hoofdpijn. Niet elke dag maar moeilijk te voorspellen. Momenteel 6 van de 14 dagen niet lekker.
14-02-2018

Hoog cholesterol

Omdat het cholesterol gehalte te hoog was heeft de huisarts mij dit voorgeschreven. Na 3 maanden was het cholesterol gehalte voldoende vermindert doch de huisarts meent dat ik nooit meer kan stoppen met dit medicijn. Mijn ervaring is dat ik nu pas dagelijks problemen ondervindt van spierpijnen en verminderde spierkracht vooral in de bovenbenen.
27-01-2018

Hoog cholesterol

Alle merken statines gebruikt allemaal ontlokten ze jichtaanvallen.
27-01-2018

Ezetrol (ezetimibe)
Hoog cholesterol

In tegenstelling tot de statines (de hele rij uitgetest) die behoorlijke bijwerkingen geven door mij goed te verdragen. Het effect is iets minder dan de statines maar heb veel minder last van jichtaanvallen. Overigens gebruikte ik ook Hydrochloorthiazide (de'plaspil'). Dit middel was helemaal een jicht ontlokker, ben ik mee gestopt. Zonder last van vochtophopingen te krijg[lees meer...]en.

Hoog cholesterol

heb zeer veel statines geslikt vanaf ongeveer 4 jaar terug daarvoor vanaf 3okt 2001 [hartinfarct] nergens last van gehad slikte lipitor en simvastine geloof ik en 4 jaar terug begon het ineens ziek en spierpijn toen van alles geprobeerd maar werd overal ziek van

Hoog cholesterol

had zeer hoog cholesterol uitschieters van wel richting 20 maar meestal tussen de 8 en 12 na 3 keer repatha slechte gezakt naar 1!! ongelooflijk ,

Hoog cholesterol

Sinds een aantal weken heb ik last van kuitpijnen en lichte lusteloosheid. Maar wat mij het meest opviel dat ik steeds moeilijker ging urineren, vooral s'ochtends lukte dat steeds moeilijker, omdat ik eerder een ander, sterker middel had tegen mijn hoge cholesterol gehalte ( de naam van het middel ben ik helaas vergeten) en daar veel last van kreeg, beslloot ik een paar d[lees meer...]agen te stoppen met dìt middel. Inmiddels is het plas probleem nagenoeg verdwenen, ik zal dus op korte termijn in overleg gaan met mijn arts.
18-01-2018

Hoog cholesterol

last van gewrichtspijnen en vermoeidheid, ldl daalde wel maar hdl steeg niet
18-01-2018

Hoog cholesterol

vergeetachtig, concentratie problemen en moe gevoel, vooral in mijn hoofd. langzaam aan ingeslopen, even gestopt om te zien of het aan het medicijn lag. na anderhalve week klacht weg, medicijnen weer ingenomen in korte tijd klachten terug. dit nogmaals herhaald voor de zekerheid, zelfde resultaat! wel resultaat op ldl, maar hdl stijgt bij dit middel ook niet.
16-01-2018

Hoog cholesterol

teveel spierpijnen bij inspanning ,,,, maar dat heb ik met bijna alle statines
16-01-2018

Hoog cholesterol

Na eerste twee injecties beetje spierpijn na derde injectie zeer hevig. Kon niet meer normaal functioneren. Pijnstillers hielpen nauwelijks. Voor mij geen statines en repatha meer.
14-01-2018

Hoog cholesterol

Injectie s zijn gemakkelijk toe te dienen. Na tweede injectie al enigszins last van spierpijn. Na derde injectie zo hevig en pijnlijk dat ik vijf dagen nodig had om weer enigszins normaal te kunnen functioneren. Cholesterolgehalte zeer duidelijk verminderd, maar ik kan er blijkbaar/helaas niet tegen.
05-01-2018

Modalim (ciprofibraat)
Hoog cholesterol

Nooit gedacht dat Modalim weleens de oorzaak kon zijn van mijn spierpijnen,het kaal worden en de griepverschijnselen. Ik slik dit middel al vanaf 2004 tot heden. Ik dacht dat het verlies van mijn haren kwam door stress en het harde werken! Spierpijn in mijn rug heb ik al zo lang en dat kwam volgens mij ook van de stress. Griepverschijnselen heb ik ook al lang en dacht dat [lees meer...]ik misschien wat onder mijn leden heb. Toen ik in 2004 het middel Modalim kreeg heb ik waarschijnlijk wel de bijsluiter gelezen maar toen had ik nog een mooi haar en eigenlijk verwacht je niet dat de bijwerkingen ook om jou van toepassing konden zijn. toen ik er mee begon had ik nergens last van en het middel viel goed! Nu pas in 2017 ben ik er achter gekomen(na wederom de bijsluiter te lezen) dat de bijwerking dus toch invloed hebben gehad op mijn lichaam en geest! Wat nu!! Morgen ga ik naar de huisarts en heb een lijst gemaakt van vele cholesterol -verlagende middelen en vele recensies gelezen. Ben benieuwd wat zij gaat zeggen. Ik weet wel dat ik geen middelen gaan nemen met STATINE erin/geen Crestor/Ezetrol. Allemaal rotzooi, dus misschien toch maar een gezondere levensstijl aanmeten. Homeopathie misschien/alternatieve geen wijze/ of supplementen zoals Rodegist Rijst capsules. Mijn hele familie is aan de cholesterol tabletten. Ik kan denk ik niet zonder enfin ik ga het allemaal uitzoeken!!
04-01-2018

Hoog cholesterol

Gekregen na cva en verhoogd cholesterol, Na tweede cva en ziekenhuisopname veranderd van medicijn, had het eerlijk gezegdniet in de gaten, bijwerking waaronder pijn weet ik aan gevolg van cva, na googelen blijkt , zowel simvastatine als atorvastatine spierpijn te geven als bijwerking Hetnadeelvan Atorvastatine vind ikdat ik die ' s avonds moet slikken vergeet ik vaak!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1857)
Depressie (1550)
Angst & paniekstoornis (1333)
Hoge bloeddruk (1061)
ADD (515)
Depressiviteit (491)
Astma (429)
Angststoornis (416)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!