ziekte

Bestaat uit:
Cholesterol (318)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoog cholesterol

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro 1 4
Calci-Chew D3 1 4
Tolbutamide 1 4
Losec 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoog cholesterol

04-03-2017

Hoog cholesterol

Geen probleem ondervonden. Wel duur.
03-03-2017

Hoog cholesterol

Voorheen gebruikte ik Crestor 20mg, dit ging prima, totdat bleek dat het cholesterol 7.6 was. Ik moet de dosering verhogen naar 40mg, toen kreeg ik dezelfde klachten en ben daarmee gestopt en ben terug gegaan naar 20mg. Toen ben ik in aanraking gekomen met voedingssupplementen gemaakt uit zaden. Hier ben ik een half jaar geleden mee begonnen en mijn cholesterol is nu 6.1 T[lees meer...]oen werd er besloten, via de zorgverzekeraar dat ik een goedkoper medicijn moest, vandaar de Atorvastatine. Ik heb gelijk contact opgenomen met mijn huisarts en het is nu teruggedraaid naar de Crestor 20mg en samen met mijn voedingssupplent ben ik helemaal happy.
02-03-2017

Hoog cholesterol

Sinds zeker 5 jaar last van mijn knie en enkel. ik de pijn meer verdragen wil en ik nog graag wil lopen om mijn ziekte diabetes te verlagen. Helaas, ik ben naar de huisarts geweest en in overleg werd ik geadviseerd effe te stoppen met crestor voor vier weken. Spierpijn werd minder. Ben terug naar huisarts geweest en bloedtest, bleek dat mijn cholesterol hoger is geworden.[lees meer...] Ik maakt me zorgen hiervoor en in overlegt met mijn huisarts besloten de Crestor weer in te nemen en de spierpijn is terug gekomen!!! Via deze site had ik gelezen dat een van de leden Artrotec 75, 1 per dag, heeft ingenomen en bleek dat spierpijn en enkel wat minder is geworden. Ik denk toch dat ik mijn huisarts deze tablet ga vragen. Hebben jullie enige suggesties ik hoor het graag. Met vriendelijke groet.
01-03-2017

22-02-2017

Hoog cholesterol

tijdens het gebruik heel veel klachten aan mijn gewrichten, ik kon amper lopen vooral 's morgens. ben er ook mee gestopt en over gegaan op atorvastatine.
22-02-2017

Hoog cholesterol

na eerst simvastatine te hebben gebruikt met heel veel klachten nu atorvastatine voorgeschreven gekregen. nog steeds veel klachten en ik overweeg om er mee te stoppen. moet met 2 weken terug komen voor controle dus ik zet nog even door.
20-02-2017

Hoog cholesterol

Na de 1e week van inname krijg ik als eerste voortdurende lichte kramp in buikstreek. In week 2 begon ik mij gedurende de dag misselijk te voelen. Soms trok de misselijkheid weg, maar een paar uur later stak deze weer de kop op. Ook begon ik me moe te voelen. Dit gevoel bleef gedurende de 3 weken aanhouden. En in de laatste week begon ik hoofdpijn te krijgen. Volgens mijn[lees meer...] specialist horen deze symptomen niet bij het geneesmiddel. Dat kan wel zo zijn, maar nadat ik gestopt was met het slikken van crestor waren de klachten gelukkig na 3 dagen helemaal verdwenen. Volgens mijn specialist ben ik een lastige patiënt. En raad eens, hij heeft gelijk. Maar gelukkig leven lastige patiënten langer dan 'makkelijke" patiënten.
19-02-2017

Ezetrol (ezetimibe)
Hoog cholesterol

2 jaar naar gezocht, eerst lipitor (doodziek), maar met ezetrol nergens last van. Is waarschijnlijk persoonlijk!
19-02-2017

Lipitor (atorvastatine)
Hoog cholesterol

waarom gekregen: kreeg deze lipitor als middel samen met bloeddrukverlagers en bloedverdunners om een familie kwaal te verhelpen en er tevens voor te zorgen dat ik geen dichtslibbende aders zou gaan krijgen... 3 jaar in gebruik begon ik problemen te krijgen in mijn onderrug en benen en na nu bleek dat dit waarschijnlijk is toe te schrijven aan dit middel. heb 2 operatie's [lees meer...]aan rug gehad, maar was niks te vinden wat mijn klachten kon veroorzaken en heb ook nog eens mijn werk 2 keer veranderd, omdat ik met mijn klachten niet meer kon doen wat ik deed, na veel dokters etc zijn ik en mijn huisarts maar eens gaan zoeken op internet en toen kwamen we de klachtenregen over lipitor tegen en zijn we sinds 3 febr 2017 gestopt met dit middel en na 2 weken merk ik al veel verandering, maar mijn huisarts wil nog een paar maanden wachten voordat hij een conclusie neemt, maar ik baal ervan dat dit niet eerder is gestopt, want heb 9 jaar van mijn leven verkloot dankzij dit middel...
13-02-2017

Hoog cholesterol

Verschrikkelijke spierpijn in benen, schouders en nek. Zo erg dat ik regelmatig 's avonds paracetamol / ibuprofen moest nemen. Ik kon ook niet meer rennen en voelde me alleen maar slechter worden. Heb nu een andere statine.
07-02-2017

Hoog cholesterol

Veroorzaakt soms een beetje spierpijn
07-02-2017

Hoog cholesterol

Sinds gebruik van dit medicijn is mijn cholesterolwaarde zeer goed. Als sporter gelukkig ook geen last van spierpijn. Ik ben nu 27 en slik dit medicijn nu 2,5 jaar.
04-02-2017

Hoog cholesterol

Na in 2002 5 bypasses te hebben ondergaan ben ik begonnen met Lipitor op advies van de behandelende artsen. Dit veroorzaakte direct vervelende bijwerkingen. Spierpijn, krampen in benen en stijve gewrichten in vingers en enkels. Na enige maanden te zijn gestopt overgestapt op provacor. Resultaat idem. Dus toen maar een maand niet gebruiken. Resultaat hetzelfde, nog altijd[lees meer...] spier en gewrichtspijnen. Na een aantal jaren diverse merken te hebben gebruikt is mij Crestor voorgeschreven. Heb nog nooit zoveel bijwerkingen gehad. Stijve gewrichten in vingers, knieën, enkels. Afgelopen maand ( jan 2017) ontzettende spierpijnen in armen en schouders. Nu gestopt met Crestor in het bijzonder en alle overige cholesterolverlagers in het algemeen. Gebruik tegen de pijnen nu Artrotec 75 1/dag. Als ik door zou gaan met Crestor denk ik dat ik over een maand geen trap meer op zou kunnen. Amper iets tillen en waarschijnlijk achter een rollator zou lopen.
30-01-2017

bypassoperatie, cholesterol 8 met andere medicijnen; nu 3,5 met Crestor
20-01-2017

Hoog cholesterol

Vele jaren gebruikt ivm hogere cholestorol en omdat in familie hart en vaatziekte voorkomt. Ik dacht dat mijn heup was versleten. Kon moeilijk lopen. Doordat de huisarts in juli 2016 per ongeluk op het bloed prik formulier alvleesklier aankruiste werd die functie geprikt. Zelfde dag stortte mijn wereld in. De waarde alvleesklier paste bij niet meer te behandelen kanker. Da[lees meer...]arna volgde een spoedtraject van onderzoeken. Bijwerking simvastatine is o.a alvleesklier ontsteking. Gestopt met dit middel. Na 5 maanden is de alvleesklier weer gezond. En 3 dagen na het stoppen namen ook mijn been en heupklachten af. Die zijn inmiddels helemaal verdwenen. Cholestorol nu 7 is hoog maar volgens mijn maag lever darm arts kan indien nodig een vaatspecialist een betere cholestorol verlager voorschrijven. Er zijn nieuwere middelen die geen bijwerking hebben.
17-01-2017

Hoog cholesterol

Wat een baggerzooi, enorme spierpijn na 2 maanden die alsmaar erger werd, uiteindelijk vermoedde men hartproblemen met spoed opname als gevolg, na diverse ecg en echo van hart gevolgd door radioactief onderzoek van het hart heeft men geen afwijking gevonden. hierna idem met andere statine achtige medicijnen.
14-01-2017

Hoog cholesterol

In mijn vakantie in het buitenland kreeg ik een gewrichtsontsteking in mijn grote teen. Met een effectief geneesmiddel dat ik van de huisarts voorgeschreven kreeg werkte prima helaas weet ik de naam van dat middel niet meer. Of dit een voorloper is van mijn volgende pijnklachten als gevolg van het dagelijks gebruik van Simvastatine 20 mg is de huisarts die stage liep niet [lees meer...]bekend. Hij verwees mij eerst een bezoek te brengen aan de therapeut die op haar beurt mij doorverwees naar een podotherapeut. Met een scanapparaat stelde zij vast dat de gewrichten aan mijn voorvoeten ernstig zijn ontstoken. Haar advies was om een afspraak te maken met een orthopeed. Zijn bevinding was dat de orthopedische schoenen er goed uitzag behalve de steunzolen bijgesteld moest worden. Met de verwijsbrief van de orthopeed heeft de orthopedische schoenmaker aanpassingen gedaan op mijn steunzolen. Denkende dat mijn pijnklachten hierdoor verlichting geeft, namen de pijnklachten alleen maar toe. Van spierpijn aan de beide zijkanten van mijn benen tot ferme krampen en steken in mijn onderrug ter hoogte van mijn onderrug. Vooral als ik 's morgens uit bed stap. Daarnaast voel ik alsof ik op dikke kussentjes loop. Ik sta instabiel en bij het staan en lopen doet het nog eens pijn. Hierdoor ben ik een paar keer van mijn fiets gevallen. Toen ik mijn probleem met een kennis besprak - die toevallig met hetzelfde probleem liep - zei hij om de huisarts te raadplegen. Mijn huisarts schreef 15 dagen atorvastatine cf 20 mg voor. Blijven de klachten moet ik terug komen. Dan volgt een bloedonderzoek om te zien welke maatregelen genomen moet worden.
10-01-2017

Hoog cholesterol

naarmate de tijd verstreek kreeg ik steeds meer lichamelijke klachten. Krampen in handen en voeten en kuiten, spierpijn in armen en benen en heup, slecht inslaap komen, maagzuur naar inname van simvastatine. Libido ging hollend achteruit, onderhuidse bloeduitstortingen bij lichte stootjes. slecht concentratie vermogen, sterk afnemen van spierkracht. Ben nu 8 weken ges[lees meer...]topt en de lichamelijke klachten zijn zo goed als verdwenen. Overlegd met de huisarts, dit kan niet de bedoeling zijn van dit medicijn. Ga dit "medicijn?" Simvastatine dan ook nooit meer slikken. Ik let op wat ik nu eet zomin mogelijk verzadigd vet. Wel noten, mager kip vlees, en veel groenten, 3x per dag fruit, volkorenbrood enz (schijf van 5).
10-01-2017

Hoog cholesterol

na eerst simvastatine gebruikt te hebben en veel klachten over naar de crestor. van de crestor zoveel klachten van spier-gewrichtspijn dat ik de trap niet meer op en af kon en alles uit mijn handen liet vallen omdat ik geen kracht meer in mijn vingers had en mijn vingers bijna niet meer kon buigen. de dokter dacht aan spierreuma. van een buurman gehoord dat hij deze klac[lees meer...]hten van de crestor had en was gestopt en na 2 maanden geen verschijnselen meer had. hierop ben ik ook gestopt met de crestor en na 4 weken waren mijn klachten bijna verdwenen. in september waren de waardes 6.8 en nu vandaag zonder crestor gebruik 5.6. ga voorlopig verder zonder medicijn voor het cholesterol.
09-01-2017

Hoog cholesterol

Na enige tijd (2 weken) gestopt te zijn met simvastatine waren alle klachten weg. Wandeling gedaan van 100 km binnen 20 uur was geen probleem. Na deze wandeling, 1 week later, ben ik atorvastatine gaan gebruiken. Binnen een week weer dezelfde klachten als met simvastatine. Dus weer maar naar de huisarts.
09-01-2017

Hoog cholesterol

Dit is de eerste statine die ik gebruik. mijn normale leven wordt (achteraf gezien) totaal ontwricht. Per toeval kwam ik er achter dat dit door het gebruik van statine's komt. Ik houd van wandelingen, vooral lange afstandswandelingen, maar met gebruik van statines ben ik daar zeer in beperkt. Ik stop met statine gebruik en zie wel waar ik eindig, maar eerst op doktersadvi[lees meer...]es een andere proberen. Na ongeveer 3 dagen stoppen is mijn leven totaal anders, dan zie ik ook alles weer positiever, alle klachten weg.
08-01-2017

Hoog cholesterol

Atorvastatine: werkt bij mij beter dan Simvastatine
08-01-2017

Hoog cholesterol

Simvastatine eerst 20 mg, met heel weinig bijwerkingen. Moest overstappen naar 40 mg, dit gaf spierpijn (leidend tot blessures bij sporten) en stramheid. Heb nu atorvastatine 40 mg: geen bijwerkingen
02-01-2017

Hoog cholesterol

ik gebruik al 2 jaar simvastine en had al een jaar last van spierpijn in benen. Heb dit niet samengelinkt met gebruik medicijn, totdat ik naar 80 mg moest van mijn huisarts ivm cholesterol wat niet beter werd. Ik gebruikte week simvastine 80 mg en kon bijna niet meer lopen van de spierpijn in benen. Kreeg pijn in nek, schouders en onderrug. Ben toen gaan googlen en kwam ik[lees meer...] op deze site. Ben per direct gestopt met dit middel en heb huisarts ingelicht dat ik ander middel wil. Heb nog steeds spierpijn in kuiten en onderrug. Is wel iets minder geworden inmiddels.
01-01-2017

Hoog cholesterol

In juni 2016 liet ik een bloedtest doen op aanraden van mijn huisarts, het idee was gewoon om eens te kijken hoe mijn algemene gezondheid was en hoe mijn bloedwaarden eruit zagen. Hieruit bleek dat mijn cholesterol behoorlijk hoog was, m.n. de 'slechte' (LDL) cholesterolwaarden waren te hoog. Ik ben toen op dwingend advies van mijn huisarts begonnen met Crestor 10 Mg. In e[lees meer...]erste instantie geen bijwerkingen, en mijn cholesterolniveau was netjes gedaald toen ik in oktober weer getest werd. Maar geleidelijk, en dit ging zo geleidelijk dat ik het eerst nauwelijks merkte, werden mijn spieren steeds stijver en pijnlijker. Ik had moeite om de trap op te lopen (ons huis heeft veel trappen) en zag op tegen een kleine wandeling. Het was een gevoel alsof ik de 10 km had gelopen iedere dag, terwijl ik nauwelijks meer liep! Uiteindelijk weer naar de huisarts, en hij zei onmiddellijk 'dat zijn bijwerkingen van de Crestor', en stelde voor om maar eens een maand te stoppen - uiteindelijk is besloten dat ik 3 maanden zal stoppen - en te kijken of het dan beter werd. En inderdaad gaat het heel geleidelijk steeds beter, heb voor het eerst zonder pijn een flinke wandeling gemaakt. Ik ben nog steeds stijver dan ik voor die tijd was, maar heb er vertrouwen in dat ik na verloop van tijd echt weer helemaal de oude zal zijn. Inmiddels heb ik het nodige onderzoek gedaan op het internet, en ben erachter gekomen dat: - statines gevaarlijke middelen zijn, die na jarenlang gebruik een verhoogd risico geven op o.a. diabetes en (bij vrouwen) borstkanker; - ze bijna altijd onnodig worden voorgeschreven - de enige gevallen voor wie het misschien zin heeft zijn mannen van boven de 50 die een geschiedenis hebben van hartproblemen - de relatie tussen hoge cholesterolwaarden en hart- en vaatziekten onzeker is - het helemaal niet slecht is om hoge cholesterolwaarden te hebben (óók w.b. de LDL) Conclusie: ik neem nooit meer een statine (of ander cholesterolverlagend middel). Mijn huisarts weet dit alleen nog niet...
28-12-2016

Hoog cholesterol

door een hoog cholesterol gehalte eerst simvastatine, kreeg spierpijn, toen over op atorvastatine spierpijn nooit opgelost. Er werd eind 2014 darmkanker geconstateerd, begin 2015 chemokuren en april 2015 1e herseninfarct. Na herstel van dit infarct volledig rijbewijs in nov. 2015. weer 2e hersen infarct in mei 2016. cholesterol normaal niveau. Herstel gaat goed, alleen d[lees meer...]oor spierpijn nog niet volledig hersteld. Ik ben thans op zoek naar alternatief voor de fysio, omdat zij niets aan de pijn kunnen doen. de artsen vermoeden dat 2e infarct is veroorzaakt door chemo tabletten. Ondanks het vermoeden blijf ik toch maar de atorvastatine gebruiken en de spierpijn voor lief nemen.
12-12-2016

Hoog cholesterol

Mag van mijn cardioloog geen cholesterolverlagers meer nemen, ivm de ernstige bijwerkingen: leverproblemen, spierafbraak, aangetaste longen, nog steeds spierpijnen die nooit meer overgaan.
28-11-2016

Hoog cholesterol

Geen bijwerkingen van de Simvastatine, maar mijn cholesterol is niet genoeg gedaald. Ezetrol erbij om het cholesterol verder te verlagen, is nu 8.4.
23-11-2016

Pravastatine (pravastatine)
Hoog cholesterol

De slechtste medicijn die ik ook ooit heb gebruikt. Ik kan niet lopen ik kan niet slapen ik kan niks. Ik werd bijna een handicap. De fabriek van deze medicijn moet zo snel mogelijk dicht. Ik wil nog liever een hartaanval dan deze medicijn te gebruiken
09-11-2016

Bezalip (bezafibraat)
Hoog cholesterol

Na overleg van de huisarts met een internist heb ik Bezalip retard gekregen. Nu geen bijwerkingen en mijn waarden allemaal weer laag en gezond. Ik ben er heel blij mee.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1618)
Depressie (1326)
Angst & paniekstoornis (1110)
Hoge bloeddruk (903)
Zenuwpijn (448)
Depressiviteit (446)
Astma (381)
Angststoornis (355)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!