ziekte

Bestaat uit:
Cholesterol (375)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoog cholesterol

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoog cholesterol

01-06-2019

Hoog cholesterol

Ik gebruik t sinds 2004, maar verander door aphotheek van merk, pijn de laatste 3 jaar ongelooflijk, sinds 1 jaar doodmoe. Vorige week door sportinstructeur erop gewezen, dat t door de atorvastatine kan komen. Ik was voor t 1st in 5 jr wezen sporten en 1 wk later nog steeds zo’n pijn. Dus gister bloed laten prikken op spierafbraak en gelijk gestopt. Je leven is ellendig, j[lees meer...]e kunt niets meer, wil ook niet door zoveel pijn en als je wat doet moet je naar bed om uit te rusten. Ik ben 55 en klaar voor een verzorgingstehuis met rolstoel. Je wordt gewoon gek van de pijn, krampen, moeheid geen lust meer in wat dan ook.
27-05-2019

Hoog cholesterol

Toen ik hoorde dat het oude medicijn eigenlijk niet zoveel meer doet door gewenning overgehaald naar het nieuwe medicijn. Effet over verlaging kan pas gezien worden half juni 2019 na gebruik van 2 mnd. ( langzame overstap van 20 naar 40 mg ) Het geeft weinig echt direct voelbare bijwerkingen gelukkig maar. Toch iets zoals stoelgang en stijfheid en iets minder smaak en eet[lees meer...]lust.
27-05-2019

Hoog cholesterol

Ik gebruikte 12 jaren Atorvastatine 40 mg met altijd een kleine bijwerking stijfheid spieren gewrichten. Bij controle laatste perioden geen effect op verlaging door gewenning. Advies en medicijn toegewezen door Diapetiste verbonden aan Huisartsenpraktijk , start overgaan naar Rosuvastatine tabl 20 mg om de overgang bijwerkingen zo gering mogelijk te maken. na 3 weken om e[lees meer...]n om 20-40-20-40 en 4e week tot nu 40mg. Effect op resultaat bloed nog even wachten tot half juni 2019. Bijwerking gering beetje spierstijfheid rugstijfheid en verstopping. Soms been kramp onderbeen R L en een keer boven kuit R. verstopping ik heb hiervoor poeders van de apotheek. En wat ook helpt water drinken en soms 1/4 flesje drop siroop op drinken met water.
22-05-2019

Hoog cholesterol

ik heb al jaren een hoog cholesterol. Verdraag geen statines. Sinds 1,5 jaar Repatha. In het begin geen probleem maar steeds meer gewrichtspijn en huiduitslag
19-05-2019

Hoog cholesterol

NA eerder Simvastatine en Atorvastatine te hebben gebruikt, nu Rosuvastatine voorgeschreven gekregen. De andere statines gaven na verloop van tijd spierp;ijn in metname schouder en armen. Direct na start van Rosuvastatine al het gevoel dat het niet lekker ging. Na 1 dag al optredende spierpijnen in metname schouder, bovenarm en onderarm. Ook beginnende last van pijn in de [lees meer...]kuiten en scheenbeen. Dit had ik met de andere statines niet. Ook veel last van maagpijn en vreemde ontlasting. Ne 1 week gestopt, omdat ik volkomen futloos was en niet helder in het hoofd. Ook de spierpijnen maakten van mij een wrak. Wil graag mijn cholesterol verlagen, maar kwaliteit van leven is ook wat waard.
19-05-2019

17-05-2019

Hoog cholesterol

Bij een reguliere onderzoek werd mij verteld dat mijn cholesterol hoog was, en kreeg ik simvastatine voorgeschreven. In het bgein was er niets aan de hand, maar nu na ong. 3-maanden ontzettende pijn in mijn rug, bovenbenen, knieholte, en kuiten. Slapeloosheid, moe, koud. Het is nu zo erg dat ik zittend de trap op en af moet. Ben gestopt daarmee. Fysio helpt niet, massage v[lees meer...]erlicht enigszins de pijn. Kan niet slapen van de pijn, het is erg moeilijk om te draaien in ben. In de ochtend verga ik van de pijn, en dan maar weer Naproxen met maagbeschermers voor de pijn. Op mijn verzoek en aandringen vandaag foto's laten maken. Na alle reviews te hebben gelezen ben ik ervan overtuigd dat simvastatine de boosdoener is.
17-05-2019

Hoog cholesterol

Na enige jaren -zeer effectief- gebruik zonder noemenswaardige bijwerkingen, nu extreme pijn ‘s nachts liggend, tussen en onder de schouderbladen en met name op rechterzijde van de torso. Alsof er een gloeiend mes in mij wordt gestoken. Dodelijk vermoeiend en heel erg pijnlijk. Vrees dat ik weer over moet op statines. Ook niet fijn qua bijwerkingen. En veel minder resultaa[lees meer...]t.
16-05-2019

Hoog cholesterol

Jarenlag dit geslikt. Na langzame verlaging dosering blef de cholesterol op een acceptabel niveau. Spierafbraak schade heeft mij nog jaren geduurd om die verminderd te krijgen. Mijn mening: een arts moet al een top argumentatie hebben om deze levensgevaarlijke middelen te slikken. Vraag maar aan Bayer die honderden doden in de USA met statine heeft veroorzaakt. Samengev[lees meer...]at: ik nooit meer.
15-05-2019

Hoog cholesterol

Mijn CK waarde is 390 , je mag maar max 190 hebben. Ik voelde me al jaren zo zonder te weten wat en hoe. Tot ik per toeval hoorde (in de turnclub) dat mijn spierpijn en stramheid enz kwam door cholesterol verlagende pil. Ik sprak hier voor de eerste keer over met mijn arts en die zei dat het een heel gekend euvel was. Ze trok bloed en zag dat mij ck veel te hoog was. [lees meer...]Zodat er bij mij al jaren een te hoge spierafbraak gaande was. Ben direct verandert naar pravastatine , kans op beterschap was 40 procent zei de dr. Ik neem nu de helft in dus 1/2 pil pravastatine. Normaal moet ik 1 pil maar mijn cholesterol staat heel laag en opteer voor een balans tussen cholestero en ck. We zijn nu 3 weken zo bezig en ik voel ME VEEL VEEL BETER. Mijn nek was vroeger stram en kraakte , is volledig weg nu. Mijn heupen en bekken zaten ook heel vast, nu al veel beterschap merkbaar. Spijtig dat ik 6 jaar eigenlijk verspild heb en nooit heb geweten wat ik had.
13-05-2019

maagklachten bij inname
13-05-2019

Ezetrol (ezetimibe)

11-05-2019

Hoog cholesterol

Ik gebruik simvastine 40mgnu heb ik sinds een week of 6 veel pijn in boven benen zou dat daar door kúnnen komen
08-05-2019

Hoog cholesterol

Het middel is effectief in die zin dat ik normaalwaardes heb van cholesterol en aanverwanten doch dagelijks het gevoel heb dat ik een marathon heb gelopen. ( spierpijn). na stoppen statines verdwijnt dit telkens maar schieten de chol. waardes weer omhoog

Hoog cholesterol

gebruik tegen hoge cholesterol, probeer hiermee door te gaan en te kijken of ik kan leven met de bijwerkingen en of er geen verdere bijwerkingen komen, anders verander ik weer van medicijn.

Hoog cholesterol

Bij de simvastatine waren bijwerkingen erger, nu nieuw medicijn, atorvastatine en de bijwerkingen zijn er ook nog maar iets minder. dus probeer hiermee door te gaan, met deze atorvastatine......

Hoog cholesterol

Bij de simvastatine waren bijwerkingen erger, met dit medicijn zijn de bijwerkingen er ook nog maar iets minder. dus probeer hiermee door te gaan, met deze atorvastatine......
05-05-2019

Ezetimib (ezetimibe)

04-05-2019

Hoog cholesterol

Heb nu gehoord dat cholesterol te heeft met een tekort aan vitamine C. Dieren hebben geen last van hart en vaatziekten omdat ze zelf vitamine C kunnen aanmaken in grote hoeveelheden. Daarom slik ik nu vitamine C, 3000 Mg. per dag. Je krijgt dan zeer goed collageenweefsel en is cholesterol als reparatiemiddel is niet meer nodig. Voor mij nooit meer statines: ROTZOOI !!! [lees meer...] Bron: Cellulaire Geneeskunde bij hart- en vaatziekten - Lezing Dr. Rath op youtube
26-04-2019

Aspirine Protect (acetylsalicylzuur)
Hoog cholesterol

Voor hoog cholesterol en tevens Stenose proximale RIVA, familiaire belasting. Met slechts 2-3 keer per week een half tabletje sontane bloeduitstortingen overal op mijn lichaam, tevens in mijn oogwit. Effekticiteit??? Denk wel dat t verdunt, Maar op deze Manier twijfel ik aan de daadwerkelijke effektiviteit....
22-04-2019

Hoog cholesterol

onlangs is de Crestor die ik voorheen slikte vervangen door een zogenaamd gelijkwaardig doch goedkoper product. Goedkoper zal wel, maar gelijkwaardig zeker niet gelet op de enorme spierpijen die ik weer heb. Ik blijk allergisch voor bijna alle producten die er op dit gebied bestaan. Vandaar dat na veel uitproberen ik met 10 mg Ezetrol en 5 mg Crestor nog net uit de proble[lees meer...]men bleef, maar sinds de twee merken vervangen zijn voor respectievelijk Ezetimide en Rosuvastine zijn alle problemen weer in volle heftigheid terug. Daarnaast doe ik mee aan een onderzoek met een nieuw middel (inclineren) dat wordt ingespoten en een zeer geweldig resultaat zonder enige bijwerking
21-04-2019

Hoog cholesterol

Sinds ik enkele maanden Alvastatine gebruik heb ik last van pijn in de heupen, draai 'snachts van de ene zij op de andere. Gewichtstoename door vochtvasthouden, spierpijnen, voel me een man van 70 in plaats van 53. Totaal geen uithoudingsvermogen meer. Piep in oren is luider geworden, word er gewoon gek van! Ik ga nu stoppen met deze troep en zal dan zien of de bijwerki[lees meer...]ngen verdwijnen en dan als controle nogmaals enkele tijd Alvastatine gebruiken. Komen de klachten terug is het voor mij duidelijk! Ik heb een slechte chollesterol van 4 dus niet zo hoog, maar alles wordt je dan maar preventief voorgeschreven. Ik neem vandaag toch geen paracetanol omdat ik denk over een week hoofdpijn te krijgen????? Preventief kan je dan alles wel slikken. Ik stop er mee, dan maar iets korter levensduur, maar dan wel zonder pijnen etc... kwaliteit van leven staat bij mij voor kwantiteit!
17-04-2019

Hoog cholesterol

spierpijn zonder oorzaak, vlug moe , begint meestal al in de namiddag , veel slaap en dutjes tussendoor ben nu gepensioneerd maar zou waarschijnlijk niet meer kunnen 8h werken voelt aan alsof ik 8 uren heb gesport of keihard gewerkt , maar is niet zo neem dit nu zo een 6 tal jaar denk ik en nu weet ik voor het eerst de oorzaak van mijn klachten volgende week ga ik b[lees meer...]loed laten trekken en dan gaat de huisarts kijken voor een andere statine ? Ben wel blij dat ik oorzaak ken , had geen idee wat er met mij aan de hand was.
01-04-2019

Pravastatine (pravastatine)
Hoog cholesterol

Na 1 jaar Simvastatine 20117 over op Pravastatine 2018 Al vrij snel kramp op de kuiten Na inname Q10 verbeterde dat. Na 2 maanden last van handen voornamelijk de vingers( stijfheid en triggervingers en duim, na 3/4 jaar bovenarm spierpijn, weer iets later schouder en behoorlijke nek klachten, tevens onderrug klachten. Dit gaat dus niet goed zo. Ik stop nu accuut en ga we[lees meer...]er overleggen met de huisarts. De dosering van 10 mg halveerde ik nog naar 5 mg. Desondanks deze klachten.
31-03-2019

Crestor (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Volgens apotheek is mn nieuwe media cijns het zelden maar dan een stuk goedkoper
31-03-2019

Hoog cholesterol

Makkelijk in gebruik geen bijverschijnselen. Cholesterol mooi verlaagd
28-03-2019

Hoog cholesterol

Ik stond eigenlijk juist op het punt om naar de huisarts te gaan omdat ik zo ontzettend veel spierpijn heb dat het mij belemmerd in alles , tot ik op deze site terecht kwam en het me allemaal ineens heel duidelijk werd.Dacht zelf aan spiereuma omdat mijn hele lijf constant voelt of ik de dag ervoor 8 uur aan ateletiek heeft gedaan echt alles doet pijn tot in mijn vingers [lees meer...],nu van het typen en bij het lopen onder mijn voeten en alles daartussen in. Veel duizelig moeite met concentreren en alleen nog maar moe moe moe. En bijna depressief nu omdat ik niks meer kan moet zelfs halverwege stoppen met stofzuigen van mijn huis om even bij te trekken en nee ben geen watje want doe normaliter alles tot aan het stucen van de muren toe.ik moet er wel bij zeggen dat ik diab 1 heb en veel intoleranties heb van voedsel tot medicijnen(steenfruit en sommige insulines) dat kan ook nog een dingetje zijn natuurlijk. Iig ga ik lekker stoppen nu bij de gedachte alleen word ik al blij hopelijk trekt de pijn dan gauw weer weg.
25-03-2019

Hoog cholesterol

Ik heb heel veel last van vermoeidheid ,sporten maakt het voor mijn onmogelijk . Jaren gesport deze medicijnen houden dit tegen ,ben er zo goed als zeker van .Cholesterol is wel gezakt ..
13-03-2019

Hoog cholesterol

injectie eens per 2 weken doe ik zelf! klachten gewrichten en kramp in tenen en handen. gebruikte eerst statine maar dat was ook geen succes, veel klachten van bewegings apparaat.
08-03-2019

Praluent (alirocumab)
Hoog cholesterol

na een 15 jarige periode van verschilende statines, waarbij het cholesterolgehalte van 13,8 omlaag ging naar 8 is mij een combinatie voorgeschreven van statines en ezetrol. Het cholesterol gehalte kwam op +/- 4. Na 10 jaar kreeg ik spierpijn, waarbij lopen niet meer mogelijk was. Daarna 5 jaar zonder cholesterol verlagende middelen. Via aangepast dieet was mijn cholesterol[lees meer...] rond de 11 Na een bezoek bij de specialist is besloten om de combinatie Praluent/Ezetrol te proberen. Na 4 maanden voorlopig zeer tevreden. geen bijwerkingen en het cholesterolgehalte ligt nu op 3,9

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2119)
Depressie (1741)
Angst & paniekstoornis (1563)
Hoge bloeddruk (1223)
Acne/puistjes (840)