ISO 27001

ziekte

Bestaat uit:
Cholesterol (326)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoog cholesterol

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Calci-Chew D3 1 4
Tolbutamide 1 4
Pantoprazol 1 5
Losec 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoog cholesterol

Hoog cholesterol

Ik gebruik medicijnen i.v.m.hartritmestoornissen. Heb een ICD (pacemaker). Om te hoog cholesterol (nu nog niet aan de orde) te voorkomen, werd mij dit medicijn voorgeschreven. Na regelmatig door kramp geplaagd te zijn, overdag 's en 's nachts, ben ik een maand geleden gestopt met inname. Heb nadien geen kramp meer gehad.

Pravastatine (pravastatine)
Hoog cholesterol

Gebruik van statines had sterke invloed op mijn dagelijks gedrag. Ik werd beweging vermijdend.

Hoog cholesterol

De verschillende statines die ik heb gebruikt hadden zeer veel nare gevolgen voor mijn spieren (pijnlijk en stijf). 3 Jaar na een by-pass operatie waren weer 4 van de 6 by-passes verstopt en dotter behandeling lukte niet. Verhogen statine gebruik was niet wenselijk. Toen Praluent gaan gebruiken. Aanmerkelijke verlaging van de LDL en ik heb zelfs de indruk dat de Angina pec[lees meer...]toris bij inspanning en kouder weer is verminderd.
21-11-2017

Hoog cholesterol

Cardioloog pushen om het middel te krijgen, want uit kostenoverweging willen ze nog wel eens terughoudend zijn.
18-11-2017

Crestor (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Na verdenking van hartinfarct bleek mijn LDL 4,7 te zijn en totaal cholesterol veel te hoog. In verband met erfelijkheid van twee kanten grote kans op hersen- of hartinfarct, ik was 48 jaar. Dan maar statines slikken, omdat die de kans erg doen afnemen. Mijn man is ook erfelijk belast en had 5 jaar eerder twee infarcten en uiteindelijk 4 omleidingen gehad. De dreiging was [lees meer...]te groot. Met Crestor zakte mijn LDL uiteindelijk naar 1,7, prachtig. Door de flinke spierpijn en kramp, moeite met trappen lopen of het strand opgaan ben ik in overleg met de huisarts een half jaar gestopt, na nog een paar weken een ander statine geslikt te hebben, waarvan de naam mij ontgaan is. Klachten bleven, dus toch gestopt. Normaal gezond gegeten, niet overmatig zwaar. Na dit half jaar is mijn cholesterol geprikt en ik ben erg geschrokken. Mijn LDL is 5.0, de gevarenzone. Dus nu weer aan de Crestor 5mg. Mijn spieren zijn redelijk rustig maar nu, na ongeveer 4 weken heb ik nog steeds geregeld hoofdpijn, ben af en toe licht in mijn hoofd en heb last van maag en darmen. Toch liever dat dan een infarct en hopen dat er een ander medicijn op de markt komt dat de bijwerkingen niet heeft en dat volgens mij al een tijd geleden in Amerika ontwikkeld is, maar nog veel te duur en misschien onvoldoende getest. Ik heb het dus bijna tien jaar geslikt, ben gestopt en weer met hetzelfde medicijn gestart.
18-11-2017

Hoog cholesterol

er was geen verbetering in de meetresultaten maar dat kwam door het geneesmiddel zei de arts. Als ik het niet nam, zou mijn cholesterolgehalte toe nemen. Onzin. Ik ben zelf gestopt met dit geneesmiddel.
15-11-2017

Hoog cholesterol

Stop met simvastine, ga rodegist rijst, een supplement, gebruiken. Zonder medeweten van de dokter gestopt met simvastatine, rode gist rijst gaan gebruiken, 3 maanden later, perfect cholesterol , na 1,5 jaar nog steeds, mijn dokter raad me om het te blijven gebruiken. Ik heb reeds een aantal mensen over gehaald om het te gaan gebruiken, het werkt echt. Je moet er q10 bi[lees meer...]j slikken. Het kost me per kwartaal 45,00 EUR, maar mijn medicijnen moet ik ook van mijn eigen risico betalen, dus dat blijft gelijk.
13-11-2017

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Nadat ik een paar jaar geleden simvastatine gebruikt heb, maar daar helemaal niet tegen kon (stijve gewrichten en het gevoel alsof ik de hele dag dronken was) ben ik er mee gestopt. Maar nadat mijn praktijkondersteuner vond dat mijn cholesterol te hoog werd, ben ik begonnen met Crestor of Rosuvastatine en sinds die tijd is het wel onder controle zonder die vervelende bijwe[lees meer...]rkingen. Wel heb ik deze zomer drie maanden lang Rode Rijstgist geprobeerd, maar was geen succes, want het niveau liep weer op, dus weg gegooid geld. Er zit alleen een vervelende bijzaak aan, het kost mij elke maand €20 eigen risico.
10-11-2017

Hoog cholesterol

Belast met Hypercholesterolemie, ondanks dat ik alle beschikbare medicijnen al 40 jaar gebruik op maximale dosis bleef het Cholesterol met 5.5 te hoog. Met Praluent 150mg gingen de waarden in 6 weken tijd van 5.5 naar 2.6! en het LDL van 3.34 naar 0,96. Aangezien dit ver onder het te verwachte effect is ben ik erg blij met dit middel.
03-11-2017

Hoog cholesterol

Sinds jaren, ik denk ongeveer 5 jaar, slik ik dus op aanraden van de huisarts Simvastatine tabletten. Maar het middels is erger dan de kwaal. Naast de steeds erger worden hoofdpijn, stonk mijn urine als een bunzing. Pijn in de benen zodat traplopen moeilijk was en pijn deed. Daarnaast was er een constante diarree substantie bij ontlasting. Op het laastst ontstond er een sl[lees meer...]ikprobleem. Ook ontstonden er korsten op mijn kalende hoofd. Door toeval, door op reis te zijn, een lang weekend dat betreffende medicijn niet genomen. Daar kwam er veel aan het licht en vielen er wat problemen weg. Mijn urine is weer helder, slikproblemen zijn bijna verdwenen, Hoofdpijn is veel minder, ik kan weer wat beter slapen. Mijn hoofdhuid is weer gladder aan het worden. Mijn ontlasting is weer consistent aan het worden, ongeachte wat ik eet, en dat alles na iets meer dan twee weken geen gebruik. Ik ga natuurlijk een afspraak maken met de huisarts. Maar ik ga toch liever wat eerder dood dan dit medicijn verder gebruiken. Het is eigenlijk verschrikkelijke rommel om te gebruiken!
01-11-2017

Hoog cholesterol

Ochtend kramp in benen en misselijk gevoel. In overleg met huisarts die ze had voorgeschreven voor hoog cholesterol aan het afbouwen. Ben meer op mijn eten gaan letten in samenwerking met diëtiste ben ik meer gaan sporten waardoor ik inmiddels 10 kg gewicht ben verloren. Ik eet nu alleen nog maar overdag caloriearm brood met kipfilet en prepare en halvolle kaas met komko[lees meer...]mmer en tomaat. 's Avonds groente schotels uit wok zoals groentemix samen met courget en champignons en wit vlees dus kip en geen rood vlees meer. In begin is het wennen, maar inmiddels gaat het vanzelf en is nog lekker ook. Je mag best rode saus of ketchup gebruiken en sambal op advies diëtiste. Verder eet ik drie keer in de week vis. Vooral vette vis, zoals haring, zalm, sardientjes uit blik. De diëtiste heeft aangegeven dat het geen probleem is om een keer nasi of bami te eten van de chinees, maar niet iedere dag. Verder drink ik ook om de dag een glaasje rode wijn en het bevalt mij best. Ook eet ik wel eens een paar (3 stuks) volkoren broodjes een keer in de week van de Lidl. Dus al met al is het goed te leven met een beperkt caloriearm dieet. Ben heel blij met het behaald resultaat.
29-10-2017

Hoog cholesterol

Sinds het gebruik van dit middel heb ik last van spierpijn, met name in mijn kuitspieren. Sinds enige tijd heb ik nu ook last van mijn rug en heupen. Ik gebruik het middel sedert enige maanden, maar denk er nu over om in overleg met mijn huisarts te gaan stoppen.
25-10-2017

Hoog cholesterol

Neuropathie, pijnlijke gewrichten en spieren, zwakke spieren, spierspasmen en doodmoe, ik sliep 16 uur per dag. Voor mij was het middel puur vergif, nadat ik gestopt ben wordt het langzaam beter. Ben niet zo moe meer en spierspasmen en pijn nemen af. Ik hoop dat het middel niet teveel schade heeft veroorzaakt. Ik had een MRI en MRA waar niets uit kwam en kwam zelf op het i[lees meer...]dee dat wel eens van de Ezetrol zou kunnen komen en ben gestopt. Na 2 dagen merkte ik al verbetering. Als je met dit soort klachten bij een arts komt dan ziet men de verbinding vaak niet tussen de klachten en de medicatie, dus denk zelf na.
21-10-2017

Hoog cholesterol

Gestopt met dit medicijn en overgegaan op Arkosterol rode gist capsules. Klachten waren binnen een week verdwenen! Klachten waren stijfheid met name bij het opstaan, beperkingen met trap aflopen. Hoofdpijn, vergeetachtigheid, niet meer op woorden kunnen komen en wazig zien. Ik neem nooit meer statines. Ik denk dat een groot deel van de bevolking dement is geraakt door stat[lees meer...]ines!
06-10-2017

Hoog cholesterol

Op voorschrijven van huisarts gestart met simvastatine. Na enige dagen begonnen 's avonds maagzuuroprispingen. Later merkte ik dat ik sombere gedachten kreeg, lopen op het station kwam het idee op dat ik voor een trein kon springen. Geen neiging tot suïcide, maar wel een vreemd gedachte. Ben er mee opgehouden en overgegaan op een andere statine.

Hoog cholesterol

Sinds december 2016 heb ik een andere cardioloog en die vond dat ik Ezetrol erbij in moest nemen omdat de cholesterol nog iets verder naar beneden moest. Dat is gelukt. Ik heb sinds die tijd wel last van spastische bewegingen rond mijn mond en van mijn tong. Ik weet niet zeker of dat een bijwerking is. Maar daar heb ik het met haar nog niet over gehad. Ik ga er slechts een[lees meer...] keer per jaar heen dus in december zal ik het er over hebben.

Hoog cholesterol

Ik neem dit medicijn sinds ik in 2010 een hartinfarct heb gehad. Het blijkt goed te voldoen volgens de cardioloog. Verder merk ik er zelf niets van.

Hoog cholesterol

Vanaf mijn geboorte te hoog cholestorol. Helaas familiair belast. Vanaf mijn 10de jaar verschillende statines gebruikt. Wat een ramp! Heel veel klachten. Uiteindelijk op mijn 16de besloten deze medicatie niet meer te gebruiken. Sindkort is er een nieuw medicijn op de markt. Praluent. Ik ben er juni 2016 mee begonnen. Nu 5 maanden later is mijn LDL Cholesterol met 55% gedaa[lees meer...]ld naar 4.0. En dat zonder noemenswaardige bijwerkingen. Nu maar hopen dat deze waarde stabiel blijft.

Hoog cholesterol

Ik heb sinds 2010 al verschillende malen een andere farmaceut gekregen voor Atorvastatine 40 mg. Reden dat men vanuit de zorgautoriteiten altijd voor het goedkoopste moet gaan. Vooral VGZ en CZ zijn verzekeringsmaatschappijen die moeilijk doen en waar je geen vrije keuze hebt, met als gevolg iedere keer een andere farmaceut. Om gek van te worden. Gelukkig nu sinds jaren a[lees meer...]l weer bij PNO vrije medicijnkeuze. Nu blijf ik zelf altijd bij mijn eigen keuze waar ik als patient mij het beste bij voel. Men zegt dan wel dat er geen verschil zit in de medicatie, maar gebruik laat het tegendeel zien. Er zit wel de stof in waar het om gaat, maar de nevenstoffen zijn het probleem. Dus nu bepaal ik zelf welke farmaceut mij medicatie geeft en dit bevalt mij uitstekend. Probeer natuurlijk van deze medicatie af te komen, maar dat is afwachten of het gaat lukken, daar je dit niet altijd van te voren weet of het gaat lukken. Een andere leefstijl, regelmatig sporten wanneer mogelijk en opletten op voeding in samenwerking met diëtiste moet uiteindelijk het te behalen doel wezen. Andere dosering van 40 naar 20 mg aangevraagd in overleg met huisarts. Vorige medicijn gaf allerlei problemen, duizelig, misselijk kramp en stijfheid in lichaam. Nu uitproberen gedurende 2 maanden.
03-10-2017

Hoog cholesterol

Eerst 40mg simvastatine gebruikt maar daar kreeg ik veel last van bijwerkingen als spierpijn. Daarna over op atorvastatine en dat leek in eerste instantie (9 maanden) zonder klachten. Rare is dat ik nu wel alle bijwerkingen heb als spierpijn, vermoeidheid, slapeloosheid, conditiegebrek, pijn in gewrichten (met name heup, nek en rug).
02-10-2017

Crestor (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Omdat ik een te hoog cholesterol heb gebruik ik Crestor 10 mg , ik gebruik deze medicijn nu twee jaar. Heb veel last van spierpijn en gewrichtspijn in armen nek en handen. Ben er nu een paar weken mee gestopt omdat ik van meer mensen om mij heen hoorde van de bijwerking die deze medicijnen geven en dezelfde klachten ondervonden. Mijn cholesterol is wel gezakt, maar heb [lees meer...]mijn voedingspatroon ook aangepast. Omdat nu gestopt ben met Crestor ben ik benieuwd of het cholesterolgehalte sterk zal stijgen. Nu ik het niet meer gebruik nemen de klachten langzaam af maar nog niets spectaculair wellicht dat de klachten naar verloop van tijd nog meer afnemen. Het is wel een dubbel gevoel want je krijgt niet voor niets medicatie voorgeschreven. Maar de spierpijn werd teveel
30-09-2017

Hoog cholesterol

In een periode van een half jaar verschillende statines geprobeerd, maar ze hadden allemaal dezelfde uitwerking; ernstige gewrichtspijn en ernstige spierpijn. Gewrichtspijn was zo erg dat het leek alsof ik jicht had.
30-09-2017

Hoog cholesterol

Met een te hoog cholesterol en een paar by-passes moest mijn cholesterol omlaag. Sport erg graag maar kreeg door de statines zo'n last van mijn gewrichten en spieren dat ik amper kon lopen. Was ook helemaal gestopt in het kader 'liever 10 jaar eerder overlijden dan als een plantje te gaan leven'. Met Repatha heb ik een heel klein beetje last van mijn oren (was mij nog nie[lees meer...]t eens opgevallen totdat ik er hier over las) en voor de rest 0 bijwerkingen. Cholesterol is van 23 juni tot half september gezakt van 5.9 naar 1.9. Voor mij gewoon een wondermiddel.
21-09-2017

Fluvastatine (fluvastatine)
Hoog cholesterol

ik heb alle statines gehad. fluva duurde wat langer eer de bijwerkingen kwamen, maar toen kwamen ze ook goed en in alle hevigheid, slecht slapen, bultjes in het gezicht, verkleurde huid roze /rood, pijn aan de gewrichten, problemen met opstaan uit de stoel. Ik ben gestopt en na 2 weken alles al veel beter, wat een rotzooi zit er toch in dat spul.
12-09-2017

Hoog cholesterol

Ik had eerst 20mg en die ervaring was redelijk. Lichte vermoeidheid in spieren. Met 40 Mg werden de spierklachten heftiger, zodanig dat ik niet meer kan sporten, omdat mijn spieren dat niet kunnen. Terwijl ik altijd 2x in de week probleemloos sportte. Een grote teleurstelling en ik heb niet t idee dat er naar mij geluisterd wordt.
10-09-2017

Hoog cholesterol

Simvastatine is ook in kleine hoeveelheden gif voor mijn lichaam! Eerst op doktersadvies 40 mg gebruikt. Gevolg na enige weken: spierpijn op vreemde plaatsen: voet, schouders, doch vooral nekspieren. Ik kon 's nachts mijn hoofd niet meer draaien en optillen, gepaard gaande met flinke pijn. Dus met dit medicijn gestopt. Later in buitenland 10 mg simvastatine gekocht en gepr[lees meer...]obeerd. Immers 10 mg is 'maar 25 % van de 40 mg, dus zou m.i. geen probleem geven'. Echter na 3 maanden precies dezelfde symptomen. Dus weer gestopt en ik gebruikt deze troep nooit meer!

Hoog cholesterol

Eerder statines gebruikt (stuk of 6 verschillende) met allemaal problemen. Evenwichtsstoornis, vermoeidheid, gewrichtspijn, negativiteit. Met Repatha zeer goede resultaten (cholesterol), nauwelijks bijwerkingen en goed te gebruiken !

Hoog cholesterol

Statines geven bij mij veel bijwerkingen, alle soorten geprobeerd. Na een herseninfarct toch maar rode gistrijst geprobeerd met de ezetrol en de q10 ter voorkoming van kramp, dit gaf een goed resultaat. De internist was niet tevreden mijn cholesterol 5.1 moet lager dus toen aan de repatha, wat dit oplevert weet ik nog niet. Nu veel bijwerkingen.

Hoog cholesterol

statines gaven veel bijwerkingen, daarna rode gistrijst in comb met Q10 gaven een goed resultaat, geen bijwerkingen en cholesterol 2 punten naar beneden. Nu Repatha 4 weken prima daarna spierkramp weer met q10 begonnen minder kramp maar nu na 4 weken bijna elke nacht heftige spierkramp in kuiten en bovenbenen. Heb ook een oncomfortabel lijf, overal pijntjes, er is mee te l[lees meer...]even maar de rode gistrijst was een betere oplossing dus als het niet beter gaat, ga ik die weer gebruiken om te voorkomen dat ik weer een herseninfarct krijg.

Hoog cholesterol

Ik gebruik repatha nu 1 maand en ben zeer tevreden. Bijwerkingen zijn er bijna niet in vergelijking tot statines. Slik er wel een multi vit C en q10 bij. Lichaam moest eerst 2 keer spuiten wel ff wennen. Kreeg stijve rug.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1767)
Depressie (1469)
Angst & paniekstoornis (1249)
Hoge bloeddruk (999)
ADD (494)
Depressiviteit (463)
Astma (404)
Angststoornis (396)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!