ziekte

Bestaat uit:
Cholesterol (383)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoog cholesterol

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoog cholesterol

14-10-2019

Atozet (ezetimib/​atorvastatine)
Hoog cholesterol

Atozet is voor mij het beste medicijn tot nu toe.De anderen kreeg ik veel spierpijn .
12-10-2019

Hoog cholesterol

Ik kreeg dit voor mijn te hoge cholesterol en moest de pillen voor het slapengaan innemen . Nu heb ik ook COPD gold 4 en ik begon als ik een 15min in bed lag heel erg te hoesten en dat ging maar niet over . Tevens vloog ik mijn bed uit 's nachts van de kramp in mijn benen . Kijk ik in de bijsluiter blijkt dat een bijwerking te zijn van de simvastatine ! Na het stoppen [lees meer...]was het zo over ,dus ik slik die troep niet meer !
09-10-2019

07-10-2019

Hoog cholesterol

Ik heb alle statines uitgeprobeerd ik had er zoveel bijwerkingen van dat gekozen werd voor de injecties van het merk Praluent. Van de injecties kreeg ik een enorme jeuk over heel mijn lichaam dat ik niet in staat was om te werken van de jeuk. Na overleg met de internist afgesproken met Ezetrol te gaan starten. Al vrij snel kreeg ik bijwerkingen zoals kortademig, moe zij[lees meer...]n, en andere klachten die Ik daarvoor niet had ik ben toen terug gegaan naar een opbouw van 1/4 , 1/2 en 3/4. Maar vanaf vandaag is mijn ontlasting slijmerig en mijn urine donkerder. Wie heeft hier ook ervaring mee. Mijn LDL-Chol waarde was zonder medicatie 3,9
27-09-2019

Praluent (alirocumab)
Hoog cholesterol

Ik gebruik al 25 jaar cholesterol verlagers, eerste 10 jaar Lipitor zonder problemen. Maar daarna hebben goedkopere cholesterol verlagers bij mij 10 jaar voor problemen gezorgd. In 2008 stents, behoorlijke vernauwingen. Na vele klachten gestopt met alle medicatie, behalve de aspirine, 2,5 jaar later ernstig infarct gehad (eind 2017). Daarna weer aan de chol verlagers met[lees meer...] bijwerkingen. Sinds begin van dit jaar aan de Praluent en nog nooit zo'n lage LDL gehad (<2), met vlgns mij geen bijwerkingen. Wel wat rare verschijnselen waar de oorzaak nog niet van bekend is.
20-09-2019

Praluent (alirocumab)
Hoog cholesterol

Na ruim 30 jaar medicijnen te hebben geslikt voor mijn Fam. hoge cholesterol en vele jaren met extreme spierpijnen, ben ik deze week begonnen met Praluent in combinatie met Ezetemibe. Wat een verademing dat is geen statines meer hoef te slikken. Met FH en een statine-intolerantie schreef de internist mij dit voor. Ik ben er erg blij mee, over 3 maanden controle van chol[lees meer...]esterol.
31-08-2019

Familiaire hyper cholesterol
31-08-2019

Hoog cholesterol

Sinds een maand heb ik Rosuvastatine Aurobindo 20mg voorgeschreven gekregen. Dit ging goed tot deze verhoogd werden na 40mg. Na enkele dagen begon ik spierpijn te krijgen Maar ik dacht dat het aan het sporten kwam wat ik sinds kort heb opgepakt. Tot ik op een gegeven moment aan het lopen en rennen was en ik telkens door mijn knieen zakte. Ik kon mijn benen niet meer o[lees meer...]ptillen en had verschrikelijke pijn in mijn knieen. Nu heb ik al een dag of 4 niet meer gesport,maar de pijn werd alleen maar heviger. Alsof mijn spieren gescheurd zijn. Zelfs slapen ging niet meer. Na hierdoor contact te hebben opgenomen met de specialist Heeft deze besloten om de dosis terug te brengen naar 20mg. Daarbij kreeg ik wel nog een nieuw medicijn voorgeschreven ter aanvulling op de 20mg rosuvastatine. Dit is Ezetimibe 10mg geworden. Sinds vanochtend ben ik dus begonnen met 20mg rosuvastatine en 10mg Ezetimibe in te nemen. Daarnaast gebruik ik ook nog Carbasalaatcalcium Cardio Mylan 100mg als bloedverdunner. Ik hoop van harte dat de bijwerkingen "spierpijn" nu gaan verdwijnen anders moet ik weer contact opnemen met de specialist. Want dit is zo echt niet vol te houden Op internet lees ik dat alle medicatie die op statine eindigen deze bijwerking vaak tot soms kunnen geven
27-08-2019

Hoog cholesterol

Had bijna elke nacht last van erge krampen in mijn benen. Stuk zeep in mijn bed gelegd en nu heb ik bijna nooit last meer van die verschrikkelijke krampen. Allicht te proberen.

Hoog cholesterol

Hiervoor simvastatine gebruikt met vreselijke spierpijn klachten als gevolg. Nu met rosuvastatine ben ik klachten vrij.

Hoog cholesterol

Te hoog cholesterol wat in de familie voorkomt. Ik gebruikte Inegy een simvastatine waar ik geen bijwerkingen van ondervond. Om een of andere reden kreeg ik andere medicatie waarvan ik vreselijke krampen in de benen kreeg dus ben ik daar mee gestopt. Huisarts en apotheker hebben in overleg toen rosuvastatine voorgeschreven . Na 10 dagen gebruik brak gordelroos uit waar ik[lees meer...] nu al 7 weken helse pijnen van ondervind . Even googelen en dan lees je dat dit medicijn 18% meer kans geeft bij ouderen boven 65 dat gordelroos wordt getriggerd door dit medicijn en dus absoluut niet moet worden voorgeschreven maar ja de kosten van dit medicijn zullen wel laag zijn. Ik zit daar nu al zeven weken mee en dit kan nog maanden duren. Bij de pijnpoli liet ik dit medicijn zien en ze waren daar verbaast dat deze troep nog überhaupt wordt voorgeschreven ze vonden het een schande. Dus ouderen zint eer ge begint met deze troep, want je wenst zelfs je eigen vijand gordelroos niet toe.
19-08-2019

Hoog cholesterol

Slik nu al heel lang Atorvastatine 20 MG omdat mijn cholesterol iets wat te hoog is , Maar de pijn in mijn lichaam is niet meer te harden helse spierpijn en krampen in de borstkas , mijn rechterarm is nu ook niet meer te gebruiken , Nu hoorden ik dat dit meschien wel is door de Atorvastatine kon komen , heb hier het een en ander over uit gezocht betreft de bijwerking[lees meer...]en . alles wat staat geschreven heb ik ,
05-08-2019

Atozet (ezetimib/​atorvastatine)
Hoog cholesterol

Al 13 jaar nam ik statines in combinatie met lipanthyl nano maar ik had na al die jaren erg veel last van bijwerkingen. Het was zo erg geworden dat ik de pillen een tijd niet meer heb genomen. Tot de cardioloog mij in het voorjaar vertelde dat ik geen alcohol meer mocht drinken en zo weinig mogelijk vlees moest proberen te eten omdat er veel vet op de lever zat. Naast bew[lees meer...]egingsadvies schreef hij mij ook atozet 10/10 mg voor. Ik ben met de fiets naar het werk beginnen te rijden ca 40 min per dag, geen alcohol meer gedronken gedurende 3 maanden een klein beetje op mijn eten gelet zonder honger te hebben. En ook 1 pilletje atozet per dag genomen. Vandaag uitslag gekregen van bloedonderzoek. Totaal cholesterol nog bijna maar een derde van het gebruikelijke niveau en triglyceriden nog de helft van vroeger. HDL was ook wel wat gezakt. Voorlopig ook geen bijwerkingen. Ik dronk een 10-tal consumties per week. Ben ca 7 kg afgevallen op 3 maanden tijd. Dat had ik 10j eerder moeten weten.
30-07-2019

Hoog cholesterol

Ernstige spierkrampen in benen. Stop 10 dagen, alle krampen zijn weg, Start na een week beginnen de krampen weer.
28-07-2019

Hoog cholesterol

Ik heb Simvastatin Sandoz 20 Mg gedurende 15 maanden gebruikt. De eerste 2 maanden had ik nergens last van. Nadien is het begonnen met hartritmestoornissen, dan pijnlijke voet, nadien rugklachten, nog wat later pijnlijke spieren bovenbenen, onderbenen, kuiten, heupen, bekken. Na 1 jaar ben ik door ondraaglijke pijnen opgenomen in het ziekenhuis. Bij ontslag uit het ziekenh[lees meer...]uis wist ik nog steeds niet waar de pijnen vandaan kwamen. Tot ik “Dr. Google” consulteerde en alle forums en websites bekeek. Daar had ik het antwoord... géén enkele dokter die daar aan gedacht heeft! Nu, eindelijk gestopt met de statines sinds 5 weken en heb nog steeds véél pijn maar geleidelijk aan gaat het beter. In de meeste gevallen verdwijnen de bijwerkingen binnen de 2 maanden, héél af en toe duurt het 6 maanden.
18-07-2019

Hoog cholesterol

Volgens mij ga je eerder dood van de rosuvastatine van de pijn dat het geeft dan zonder het te slikken en aan een hartaanval doodgaan. Je krijgt doodverlangens van de rosuvastatine.
11-07-2019

Hoog cholesterol

Zie man 68 maand mei 2019 en nu na gebruik 3 1/2 mnd. vandaag controle bloeduitslag en suiker bij de Diabetiste controle.(huisartsenpraktijk) Uitslag volgt hierop over een paar uur.
09-07-2019

Hoog cholesterol

Andere medicatie met stanine , geeft zelfde bijwerkingen.
05-07-2019

Inegy (ezetimibe / simvastatine)
Hoog cholesterol

na inname ernstige pijn in enkels en kuiten
28-06-2019

Hoog cholesterol

Ik moet het ook gebruiken om voor andere medicatie in aanmerking te komen. Pure verspilling van de kosten. Ik ga het niet gebruiken als ik zo de bijwerkingen lees.
19-06-2019

Dipyridamol / Acetylsalicylzuur (dipyridamol/acetylsalicylzuur)

19-06-2019

Clopidogrel (clopidogrel)
Hoog cholesterol

Overgestapt van ascal en omdat persantin niet meer verkrijgbaar is. Lichte hoofdpijn bij ontwaken, verdwijnt na korte tijd bij het opstaan.
01-06-2019

Hoog cholesterol

Ik gebruik t sinds 2004, maar verander door aphotheek van merk, pijn de laatste 3 jaar ongelooflijk, sinds 1 jaar doodmoe. Vorige week door sportinstructeur erop gewezen, dat t door de atorvastatine kan komen. Ik was voor t 1st in 5 jr wezen sporten en 1 wk later nog steeds zo’n pijn. Dus gister bloed laten prikken op spierafbraak en gelijk gestopt. Je leven is ellendig, j[lees meer...]e kunt niets meer, wil ook niet door zoveel pijn en als je wat doet moet je naar bed om uit te rusten. Ik ben 55 en klaar voor een verzorgingstehuis met rolstoel. Je wordt gewoon gek van de pijn, krampen, moeheid geen lust meer in wat dan ook.
27-05-2019

Hoog cholesterol

Toen ik hoorde dat het oude medicijn eigenlijk niet zoveel meer doet door gewenning overgehaald naar het nieuwe medicijn. Effet over verlaging kan pas gezien worden half juni 2019 na gebruik van 2 mnd. ( langzame overstap van 20 naar 40 mg ) Het geeft weinig echt direct voelbare bijwerkingen gelukkig maar. Toch iets zoals stoelgang en stijfheid en iets minder smaak en eet[lees meer...]lust.
27-05-2019

Hoog cholesterol

Ik gebruikte 12 jaren Atorvastatine 40 mg met altijd een kleine bijwerking stijfheid spieren gewrichten. Bij controle laatste perioden geen effect op verlaging door gewenning. Advies en medicijn toegewezen door Diapetiste verbonden aan Huisartsenpraktijk , start overgaan naar Rosuvastatine tabl 20 mg om de overgang bijwerkingen zo gering mogelijk te maken. na 3 weken om e[lees meer...]n om 20-40-20-40 en 4e week tot nu 40mg. Effect op resultaat bloed nog even wachten tot half juni 2019. Bijwerking gering beetje spierstijfheid rugstijfheid en verstopping. Soms been kramp onderbeen R L en een keer boven kuit R. verstopping ik heb hiervoor poeders van de apotheek. En wat ook helpt water drinken en soms 1/4 flesje drop siroop op drinken met water.
22-05-2019

Repatha (evolocumab)
Hoog cholesterol

ik heb al jaren een hoog cholesterol. Verdraag geen statines. Sinds 1,5 jaar Repatha. In het begin geen probleem maar steeds meer gewrichtspijn en huiduitslag
19-05-2019

Hoog cholesterol

NA eerder Simvastatine en Atorvastatine te hebben gebruikt, nu Rosuvastatine voorgeschreven gekregen. De andere statines gaven na verloop van tijd spierp;ijn in metname schouder en armen. Direct na start van Rosuvastatine al het gevoel dat het niet lekker ging. Na 1 dag al optredende spierpijnen in metname schouder, bovenarm en onderarm. Ook beginnende last van pijn in de [lees meer...]kuiten en scheenbeen. Dit had ik met de andere statines niet. Ook veel last van maagpijn en vreemde ontlasting. Ne 1 week gestopt, omdat ik volkomen futloos was en niet helder in het hoofd. Ook de spierpijnen maakten van mij een wrak. Wil graag mijn cholesterol verlagen, maar kwaliteit van leven is ook wat waard.
19-05-2019

Hoog cholesterol

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2192)
Depressie (1804)
Angst & paniekstoornis (1646)
Hoge bloeddruk (1255)
Acne/puistjes (868)