ISO 27001

ziekte

Bestaat uit:
Cholesterol (325)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoog cholesterol

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Calci-Chew D3 1 4
Tolbutamide 1 4
Pantoprazol 1 5
Losec 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoog cholesterol

12-09-2017

Hoog cholesterol

Ik had eerst 20mg en die ervaring was redelijk. Lichte vermoeidheid in spieren. Met 40 Mg werden de spierklachten heftiger, zodanig dat ik niet meer kan sporten, omdat mijn spieren dat niet kunnen. Terwijl ik altijd 2x in de week probleemloos sportte. Een grote teleurstelling en ik heb niet t idee dat er naar mij geluisterd wordt.
10-09-2017

Hoog cholesterol

Simvastatine is ook in kleine hoeveelheden gif voor mijn lichaam! Eerst op doktersadvies 40 mg gebruikt. Gevolg na enige weken: spierpijn op vreemde plaatsen: voet, schouders, doch vooral nekspieren. Ik kon 's nachts mijn hoofd niet meer draaien en optillen, gepaard gaande met flinke pijn. Dus met dit medicijn gestopt. Later in buitenland 10 mg simvastatine gekocht en gepr[lees meer...]obeerd. Immers 10 mg is 'maar 25 % van de 40 mg, dus zou m.i. geen probleem geven'. Echter na 3 maanden precies dezelfde symptomen. Dus weer gestopt en ik gebruikt deze troep nooit meer!

Hoog cholesterol

Eerder statines gebruikt (stuk of 6 verschillende) met allemaal problemen. Evenwichtsstoornis, vermoeidheid, gewrichtspijn, negativiteit. Met Repatha zeer goede resultaten (cholesterol), nauwelijks bijwerkingen en goed te gebruiken !

Hoog cholesterol

Statines geven bij mij veel bijwerkingen, alle soorten geprobeerd. Na een herseninfarct toch maar rode gistrijst geprobeerd met de ezetrol en de q10 ter voorkoming van kramp, dit gaf een goed resultaat. De internist was niet tevreden mijn cholesterol 5.1 moet lager dus toen aan de repatha, wat dit oplevert weet ik nog niet. Nu veel bijwerkingen.

Hoog cholesterol

statines gaven veel bijwerkingen, daarna rode gistrijst in comb met Q10 gaven een goed resultaat, geen bijwerkingen en cholesterol 2 punten naar beneden. Nu Repatha 4 weken prima daarna spierkramp weer met q10 begonnen minder kramp maar nu na 4 weken bijna elke nacht heftige spierkramp in kuiten en bovenbenen. Heb ook een oncomfortabel lijf, overal pijntjes, er is mee te l[lees meer...]even maar de rode gistrijst was een betere oplossing dus als het niet beter gaat, ga ik die weer gebruiken om te voorkomen dat ik weer een herseninfarct krijg.

Hoog cholesterol

Ik gebruik repatha nu 1 maand en ben zeer tevreden. Bijwerkingen zijn er bijna niet in vergelijking tot statines. Slik er wel een multi vit C en q10 bij. Lichaam moest eerst 2 keer spuiten wel ff wennen. Kreeg stijve rug.
30-08-2017

Hoog cholesterol

Na verschillende, Atorvastatine en Simvastatine, geprobeerd te hebben, en een heel scala aan dosis verhogingen/verlagingen en de verschillende merken geprobeerd te hebben, kreeg ik deze. De eerste 3 à 4 weken een weeig gevoel en daarna nooit meer klachten gehad. Eenmaal een verkeerd doosje (nieuw huismerk) van de apotheek gehad te hebben na 2 dagen klachten. En weer omgeru[lees meer...]ild voor Accord.
30-08-2017

Provisacor (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

In begin 2016 schreef de specialist, na diverse cholesterolremmers geprobeerd te hebben, Crestor 10 mg van AstraZeneca voor. Geen bijwerkingen in 2016. In mei 2017 krijg ik bijwerkingen van dit medicijn en moet pijnstillers slikken en stop met dit medicijn voor 1 maand, problemen bijwerkingen over, huisarts niet akkoord. In juni weer gestart met het medicijn, in no time w[lees meer...]eer bijwerkingen en wordt 's nachts wakker met een pijnlijke gevoelige rechter elleboog en kan niet op de rechterarm slapen. Overdag kan ik de rechterarm niet buigen of strekken doordat de spieren aan gespannen zijn, mijn vrouw moet mijn hemd dichtknopen en mijn haren kammen. Ik ben overgegaan op om de dag 10 mg te slikken en bijwerkingen te doen stoppen. Met invaller huisarts overeengekomen dat ik Crestor 5 mg AstraZeneca ga gebruiken. Eind juni haal ik bij de Apotheek mijn medicijn en verkrijg 23st Crestor 5 mg en 87st Provisacor 5 mg van AstraZeneca een generiek medicijn. Ik geef aan bij de medewerkster gezien mijn eerdere ervaring met een generiek medicijn ik hier mee problemen verwacht. Ik krijg te horen dat Crestor 5mg niet of nauwelijks te leveren en daarom Provisacor 5 mg krijg en een bla bla bla verhaal over zelfde werkzame stoffen, ik zie wel waar het schip strandt. Begin juli start ik met Crestor 5 mg en heb 3 weken geen bijwerkingen en ben nagenoegpijn vrij. Een week nadat ik met Provisacor 5 mg ben begonnen ontstaan de bijwerkingen: gevoel van bal of plaat in de rug tussen de schouderbladen, linkerschouder geeft het gevoel van kneuzing alsof ik er op gevallen ben, nekpijn, gevoel van kramp in de kuiten en een branderig gevoel in de kuiten. Ik slik 3 Panadols p/dag. In een maand tijd heb ik 2 doosjes Pandol plus gebruikt om tot een redelijk niveau van leven te komen, dit is niet vol te houden en ben gestopt met het generieke medicijn Provisacor 5 mg. Hoewel in de bijsluiters van beide medicijnen dezelfde werkzame stoffen staan ervaar ik dit toch anders. Wanneer stopt men eens met dit malle medicijn besluit van het moet goedkoper dus gebruik maar een generiek medicijn, in mijn geval valt het dus duurder uit deze onzin. Sorry, mooier kon ik het niet maken.
28-08-2017

Hoog cholesterol

Het heeft wel mijn cholesterol naar beneden gebracht maar de bijwerking aan mijn spieren in m'n handen is niet acceptabel. Ik ben monteur en kon geen schroevendraaier meer vasthouden! Daarom ben ik nu 3 maanden geleden gestopt en probeer door niet meer zoveel te snoepen/snacken mijn cholesterol naar beneden te krijgen. Ben benieuwd bij volgende controle. Hiervoor heb ik at[lees meer...]orvastitine 10mg een jaar gehad, maar door mijn spierklachten heb ik de Crestor gekregen met helaas hetzelfde resultaat. Nu, een maand nadat ik gestopt ben kan ik weer normaal met mijn handen werken.
22-08-2017

Hoog cholesterol

Vanaf 1 spuit veranderde stoelgang , is alleen maar erger geworden na elke spuit, nu na 3 spuiten elke dag diarree , anders nooit buikklachten. Daarbij zweten , slecht slapen, geen honger,andere smaak, tintel in benen, tinnititus
21-08-2017

Hoog cholesterol

Toenemende klachten van ernstige spierpijn. Spierkrampen voornamelijk snachts. Chagrijnig ontevreden gevoel. Middel lijkt erger dan de kwaal.
14-08-2017

Hoog cholesterol

Het slechte cholesterol is gedaald van 5,5 naar 2,4 in 3 maanden tijd. Verder tot op heden geen enkele bijwerking.
14-08-2017

Hoog cholesterol

Van cardioloog voorgeschreven gekregen naast Crestor (5 mg verdraag ik goed, in tegenstelling tot simvastatine) om de cholesterol nog verder verlaagd te krijgen. Was 2,1 maar moest naar 1,8 of lager. Na ruim een week begon ik dagen en nachten hoofdpijn te krijgen en ben ik duizelig en sinds vannacht ook nog maagpijn en misselijk er bij. Ik heb besloten om met dit medicijn [lees meer...]te stoppen. Ik vind kwaliteit van leven erg belangrijk en je kunt niet ieder risico uitsluiten toch?

Pantoprazol (pantoprazol)
Hoog cholesterol

Ik gebruik meerdere medicijnen in relatie tot mijn (erfelijk) hoog Cholesterol (waarde 13 in 1992!). Daarna 12 jaar in het Amsterdams MC onder controle geweest. In 2012 bleek ik acute hartaderverkalking te hebben en moest direct geopereerd worden. Dit resulteerde in 6 bypasses! Dit ondanks jarenlang trouw medicijngebruik en aandacht voor het eten. Resultaat van de operatie[lees meer...]; Goed hart, maar ik werd wakker met een CVA, wat mij invalide heeft gemaakt met alle gevolgen vandien. (werk, gezin, sociaal, financieel ...enz). Alles vernietigd door een halfzijdige verlamming. Dus ondanks het gebruik van pillen en controles is medicijngebruik een lachertje .... Ja, ik ben zeer cynisch over medicijngebruik in het algemeen en moet lachen om mensen die heel nauwgezet hun pilletjes innemen. Soms vergeet ik 4 dagen in te nemen door mijn hersenbeschadiging en voel mij op dag 5 wat onrustig, neem mijn hand vol pillen en leef lekker verder.

Hoog cholesterol

Ik kreeg dit pilletje als 'aanvulling' naast de Hoofd Cholesterol onderdrukker Zocor, dat later is omgezet naar Crestor. (zie mijn ervaringen aldaar). Werkt ongemerkt. Geen waarneembare bijwerkingen. Prima pilletje.

Hoog cholesterol

Na 12 jaar gebruik 'High Dose' Zocor (2x 40 mg) en alternatieve Simvastatines (ivm Zocor prijs) en periodieke controles bleek bij mij in 2012 complete verkalking van mijn hartvaten. Acuut geopereerd, waarna na herstel de controlerend internist vaststelde dat mijn Cholesterol nog altijd te hoog was en schreef naast een andere Statine + Ezetrol 10 mg, de Crestor voor. Mij[lees meer...] bevalt het goed, al zijn mijn waardes nog 'te hoog' ... Bij mijn eerste controle in 1992 was mijn niveau 12,5 tot 13 ... De Zocor verlaagde dit naar 8 tot 8,5. Na mijn operatie zonder Zocor maar met Crestor, was mijn niveau 5,5. Dit blijkt nu als te hoog ervaren te worden, maar in '92 was dit nog ideaal! De waardes worden m.i. steeds verder verlaagd, waardoor de farmacie steeds meer mensen aan de medicijnen kan krijgen. Ik zie het als 1 grote maffia ! Mij heeft het niet geholpen omdat die operatie met 6 omleidingen mijn leven heeft verwoest ! Ik werd namelijk wakker met een half zijdige verlamming .... Invalide op mijn 54e, baan kwijt, gezin kwijt, alles kwijt ... Pillen zijn niet zaligmakend. Denk daar eens goed over na!
09-08-2017

Hoog cholesterol

bijwerkingen: buikpijn,diaree, stijfheid, spierpijn, hoofdpijn
09-08-2017

Hoog cholesterol

fijn middel, werkt erg goed, maar ik meen er toch bijwerkingen van te hebben, zoals spierpijn en stijfheid van mijn benen. makkelijk toe te dienen dmv injectie.
07-08-2017

Hoog cholesterol

Veel last van spierpijnen. Mijn artrose speelt extra op. Ik ben er mee gestopt.
04-08-2017

Hoog cholesterol

Heel veel spier en gewrichtspijn, wegvallen conditie. Tot voor kort liep ik 2x per week 5km in een uur. Nu de trap op thuis 1 verdieping ben ik op. Mijn lichaam doet overal onverklaarbaar zeer. Volgens de assistente kan het niet aan het medicijn liggen daar ik het al ruim 6 maanden slik. Maar wel raar dat de klachten begonnen zijn na het starten van het medicijn. Choleste[lees meer...]rol wel omlaag van 7 naar 3.8.
28-07-2017

20-07-2017

Hoog cholesterol

Eindelijk een link gelegd met ervaring van andere mensen op deze website. Heb de laatste tijd veel klachten aan de gewrichten in mijn handen en sinds kort last gewricht in mijn schouders, ook veel last van knakken van mijn enkels als ik opsta van de stoel of s'morgens van bed. Krachtverlies in mijn handen. Mijn Fysio kon geen link leggen ivm pijn in mijn schouders, echo [lees meer...]gemaakt en een beetje kalkafzetting gezien: geen aanleiding van mijn pijn in schouder. Toen mijn zwager op bezoek, hij had dezelfde klachten ivm cholesterol medicijnen, toen kwam ik op deze website terecht. Ik weet nu wel 100% zeker dat het aan Ezetrol ligt, ik ga er nu per direct mee stoppen om te kijken of ze minder worden die klachten, ga wel door met Crestor 20 Mg die ik ook erbij moet nemen ......ben benieuwd. Heb hiervoor andere cholesterol medicijnen gehad en daarbij ging het nog veel slechter .
14-07-2017

Hoog cholesterol

Bij mijn al huidige klachten van o.a. Fibromyalgie kwamen met dit medicijn nog meer klachten.
06-07-2017

Pravastatine (pravastatine)
Hoog cholesterol

Totaal cholesterol verlaagd van 267 naar 188 , = effectief gewerkt, maar de vele bijwerkingen moet je er maar bijnemen , volgens dokter , maar na starten met Q 10 100 mg één per dag zijn bijwerkingen wel verminderd , en draaglijk , zal nog één kuur volgen van 3 maand en dan zien na meting van cholesterol gehalte , waarom dokters het voorschrijven zonder er ook Q10 niet bi[lees meer...]j te geven van in het begin , lijkt mij één raadsel , als ze op voorhand weten dat statines zoveel bijwerkingen geven .
02-07-2017

Pravastatine (pravastatine)
Hoog cholesterol

Ben gestopt. Het was niet om uit te houden. De hele dag en nacht duizelig en hoofdpijn. Kon zelfs niet meer autorijden. Ga terug naar de specialist.
02-07-2017

Hoog cholesterol

Reeds eerder beschreven, echter nu wat anders !! Lees het !!! OK bij digid , sms controle gevraagd en zodoende kon ik op ziekenhuis uitslagen terecht. Man o man wat ben ik blij !! De een na laatste meting stond triglyceriden op 7.7 , dus te hoog . Geloof dat ik ooit eens op 10 stond bij huisarts. En schijnt daarom te gaan. De laatste van 22-05 een triglyceride gehalte [lees meer...]van 2.65 !!!!!!!!!! nog net iets te hoog, moet tussen 0-2 liggen. Dus dan maar nog een capsule erbij in de avond !! Bij Kruidvat het goedkoopst !! Dat is dus het innemen van kurkuma ?!!! Natuur produkt !! Elke dag 1 in de morgen !!! Geen bijwerkingen? Immers Indiase mensen eten veel curry, dat is kurkuma !! Wellicht nu toevoegen rode rijst gist? Schijnt ook bevorderlijk te zijn tegen hoog cholesterol. Geen nut bij verzekeraar te vragen, daar je dan bij elk herhaal recept 6,85 moet betalen en daar haal je 2 potjes voor bij kruidvat. Nu nog even met die droeftoeter van een internist over hebben !!
29-06-2017

Hoog cholesterol

Vanaf een aantal dagen na start kreeg ik buikpijnen. Eerst vervelend zeurderig na een aantal weken echt pijnlijk. Zere plekken in de buik bij aanraking. Totaal door de molen gegaan en geen afwijkingen gevonden ook niet bij het darmonderzoek. Gestopt half juni en na een aantal dagen verdwenen de klachten. Nu weer over op mijn oude merk en klachten zijn weg. Vervelend al die[lees meer...] onderzoeken en ongerustheid of het geen darmkanker zou kunnen zijn zoals een arts mij doodleuk vertelde.
29-06-2017

Hoog cholesterol

Hoog cholesterol, simvastines gekregen. Na half jaar gigantisch hoofdpijnen. Volgens mijn huisarts zou het migraine zijn geweest , eerst dagelijks en pas later (kwartje viel, ik slik medicijnen) gestopt met statines en dagelijkse hoofdpijn weg. Echter komt af en toe terug, maar absoluut niet meer dagelijks. Ander astortine of zoiets na 4 dagen barstende koppijn. Gest[lees meer...]opt , uitzending 2008 bij radar over statines en internet info, leverde op je wordt nog zieker dan je bent met hoog cholesterol. Over gestapt op Kurkuma, hiervan moet ik nog bezien of dat wat gedaan heeft. Is kruid, gemberwortel of zo, wordt gebruikt in Indiaas eten. Zou verlagend werken net zoals rode rijst gist, wil ik anders nog gaan proberen. Mijn internist gaf nu Crestor, weer een statine, volgens hem met minder bijwerkingen. Heb mezelf beloofd geen statine meer te nemen, dus ligt in de hoek. Hij bekijkt het maar, lees nu dus weer veel over crestor. Heb het idee dat ie wel naar nieuw middel wil, is er, via injecties, maar dan moet je wel het hele pallet statines aflopen. Dus zal wel duur zijn. Weet niet of ik hier voor zal gaan. Als de kurkuma werkt en zoals ik lees (ook zei assistent internist rode rijst gist) ga ik daarin verder. Statines geven verlamming op, alzheimer, diabetes en nog wat van dat soort gein. Ik ga toch niet zieker worden door een medicijn?!! Statines zijn de meest geld opleverende medicijnen ter wereld, echter word je er ziek van. tja cholesterol gaat naar benee. Echter te veel cholesterol slecht? Zijn ze ook niet over eens, maar wel stoppen ze statines in je donder en word je er zieker van !!
27-06-2017

Hoog cholesterol

Op een relatief jonge leeftijd mijzelf laten testen op verhoogd cholesterol (triglyceriden) aangezien er een erfelijke variant in mijn familie zit (vader en opa). Na diagnose direct begonnen met dit medicijn, 40mg. Geen enkele bijwerking gehad en sindsdien zijn mijn cholesterolwaarde op het juiste niveau.
26-06-2017

Hoog cholesterol

Werking medicijn Simvastatine werd steeds minder effectief. Toen ben ik Atorvastatine gaan gebruiken. Waardes zijn nu zeer goed te noemen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1714)
Depressie (1432)
Angst & paniekstoornis (1198)
Hoge bloeddruk (970)
ADD (486)
Depressiviteit (458)
Astma (398)
Angststoornis (385)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!