ISO 27001

ziekte

Bestaat uit:
Cholesterol (321)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoog cholesterol

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro 1 4
Calci-Chew D3 1 4
Tolbutamide 1 4
Losec 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoog cholesterol

17-05-2017

Hoog cholesterol

Ik heb jarenlang ernstige lage rugpijn gehad. Liep gewoon krom. Na 2 meter lopen moest ik zitten. De pijn trok door mijn benen heen. Cholesterol bleef heel hoog, 8,5. Ik las online dat het door deze pillen kon komen, dus ben ze gaan halveren en iedere dag omega capsules en boter en vloeibaar vet met omega gaan gebruiken. De rugpijn is over en mijn cholesterol was zelfs de [lees meer...]helft gedaald. Ik mag nu 20mg gebruiken van de dokter.
15-05-2017

Hoog cholesterol

Spierzwakte in armen (laat dingen uit mijn handen vallen bv) en benen. Gewrichten voelen pijnlijk aan bij bewegen ervan polsen, knieen, schouders. Ik word steeds lustelozer.. Grieperig gevoel.
11-05-2017

Hoog cholesterol

Vanaf mijn 20ste slik ik al statines voor erg hoog cholosterol gehalte namelijk boven de 10. Ik heb geen overgewicht, ren 3x in de week, en wandel veel. Eerst slikte ik zocor en nu crestor. Heb nu helaas weer dezelfde bijwerkingen als toen ik symvastatine slikte. Heb erg last van spierpijnen. Mijn polsen doen zeer en het wordt alleen maar erger. En de spieren in mijn bill[lees meer...]en en dijen zijn pijnlijk, vooral na het slapen wordt zelfs wakker vd pijn. Mijn cholosterol gehalte is wel goed gedaald van 10.9 naar 5.1. Ze slikken makkelijk weg. Wou dat er iets was tegen die pijnen.
07-05-2017

Hoog cholesterol

Sinds ik ezetrol 1 tablet 10 mgr. slik heb ik zeer ernstig last van pijn in mijn beide armen. In mijn beide benen ervaar ik ook spierpijn, maar in mindere mate. In rust valt de pijn mee, bij inspanning variërend van het inschenken van een kop koffie tot het werken aan de computer neemt de pijn ernstige vormen aan. Ik kan mij goed voorstellen dat mijn hoge cholesterol waar[lees meer...]den naar beneden moeten worden gebracht, maar op deze wijze heb ik m.i. geen kwalitatief goed leven. Vraag mij oprecht af wat de drijfveren van een arts zijn om dit middel voor te schrijven. Zeker omdat ik positief reageer op Crestor. Natuurlijk in deze overleg gehad met mijn huisarts. Bloedwaarden opnieuw bepaald, leverfuncties ook niet in orde, zie bijwerkingen. Om welke reden wordt de Crestor niet verhoogd? Is er sprake van een financiële stimulans bij huisartsen?
01-05-2017

Hoog cholesterol

Van crestor overgestapt naar simvastatine ivm kosten. Nu 4 maanden bezig, maar stop nu 2 weken om te zien of klachten afnemen: pijn in bovenbenen, moeilijke lopen en zwak gevoel in de benen. Zo ja, dan over op andere medicijnen!
01-05-2017

Hoog cholesterol

Ik heb mijn mening gegeven i.v.m. gebruik Crestor (rosuvastatine) voorgeschreven door mijn cardioloog na ernstige bijwerkingen van sim/atorvastatine. Ik ben begonnen met gebruiken op 20/4. Was op vakantie 24/4 toen ik heftige spierpijn kreeg en mijn arts niet kon bereiken. Ik ben de volgende dagen doorgegaan met innemen, en had toen totaal geen last meer. Misschien heftig[lees meer...]e bijwerkingen doordat atorvastatine nog niet was uitgewerkt, maar ik heb nu nergens meer last van. Effectiviteit is nog niet gecontroleerd.
28-04-2017

Hoog cholesterol

Na ongeveer 3 weken te hebben ingenomen, enorme last van spier en gewrichtspijnen. De laatste nachten bijna niet geslapen van de pijn.Ik ben nu gestopt met deze te nemen, ik hoop dat de pijnen nu snel verdwijnen.
26-04-2017

Hoog cholesterol

vanwege een veel te hoog cholesterol voorgeschreven. Bij andere middelen kreeg ik uitslag, vandaar dat ze mij dit middel hebben voorgeschreven. Bij deze kreeg ik ondraaglijke spierpijnen, met name in mijn kuiten en benen. Ik houd ook vocht vast en heb hartkloppingen. De spierpijnen zijn t allerergst. Ik stop met dit middel, nooit meer!
24-04-2017

Repatha (evolocumab)
Hoog cholesterol

Ivm extreme bijwerkingen diverse statines en ezetimibe, uiteindelijk dit middel. Na ongeveer een week gewrichtspijn in handen en voeten. Breidt zich nu uit naar andere gewrichten: ellebogen, knieen, heupen, schouders.

Gemfibrozil (gemfibrozil)
Hoog cholesterol

Na 4 dagen en halve dosis (300 mg) zeer ernstige krampen in maag en darmen. Daarna volledige obstipatie. Gestopt na 1,5 week. Problemen na 3 dagen weg. Na zoveel cholesterol medicijnen en nog meer problemen ga ik nooit meer gebruiken. Troep vind ik het. Bovendien is er nog nooit iemand aan cholesterol dood gegaan, wel aan de bijwerkingen. Lees je maar in op het onderwerp e[lees meer...]n de door de fabrikanten betaalde (slechte) wetenschappelijke onderzoeken.

Hoog cholesterol

Complete vermoeidheid (lamgeslagen gevoel), hele lichaam deed zeer, maar omdat ik op vakantie was dacht ik dat het de 'rottigheid' was die er eindelijk uitkwam omdat ik rustte. Normaal gesproken ben ik ook redelijk actief op vakantie, maar had nu nog maar 10% energie van de 100% die ik anders heb. Was na mijn vakantie heel slecht gehumeurd vanwege de spierpijn en had nauwe[lees meer...]lijks puf om bijvoorbeeld het gras te maaien. Toen ik stopte had ik na 2-3 dagen mijn energie terug en was de pijn weg. De vermoeidheid bouwde langzaam op waardoor je het eigenlijk niet zo door hebt. Had op een gegeven moment zelfs de indruk dat het allemaal redelijk tot goed ging omdat ik niet zulke hevige gewrichtspijnen had als ik met Rosuvastatine had. Die gewrichtspijnen waren ook zeker minder, maar daar tegenover stond dat ik heel depri werd van de extreme vermoeidheid en de pijnlijke spieren.

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Wil erg graag mijn cholestrol verlagen, maar blijk telkens ernstige bijwerkingen te hebben bij inname van cholestrolverlagende middelen. Sport zelf zo veel mogelijk, maar de gewrichtspijnen maakte dat ik op een gegeven moment i.p.v. 3-4x keer per week maar 1x ging/kon sporten. Kon de andere dag bijna niet meer lopen van de pijn. Gestopt met gebruik, omdat ik bijna niet mee[lees meer...]r kon lopen (gewrichten teen overgang voet). Had zelfs pijn in mijn kaakgewrichten.
19-04-2017

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Vanwege een te hoog cholesterol werd crestor voorgeschreven. Ik heb er lang mee gewacht maar de huisarts raadde het met klem aan te gebruiken. Na 6 weken gestopt omdat ik ernstige spierkrampen in de benen kreeg (en buikpijn, depressie, angstig, slecht slapen terwijl dit zo belangrijk is ivm apneu). Na rugoperatie en uitstralingspijn naar het rechterbeen vertraagde dit d[lees meer...]e revalidatie. Hoe is het mogelijk dat deze troep wordt voorgeschreven met al zijn bijwerkingen? Diverse boeken en artikelen gelezen en dit trok mij over de streep om er niet mee door te gaan.
19-04-2017

Hoog cholesterol

Na het dotteren in 2005 werd door de cardioloog eerst lipitor en later simvastatine voorgeschreven. Ik kreeg daarvan vreselijke spierkrampen en pijnen, zodat ik daar na een paar jaar volledig mee ben gestopt. Ik heb 4 jaar geen cholesterolverlager meer willen gebruiken. Mijn LDL zonder medicijnen was 2,7. Mijn cardioloog schreef met nu Ezetrol 10mg voor om het eens te pro[lees meer...]beren. Na 3 maanden was mijn LDL 1,9. Alleen de 1e week had ik wat bijwerkingen i.v.m. mijn ontlasting. Het bevalt mij prima, ik heb nu geen enkele bijwerking kunnen ontdekken.
14-04-2017

Hoog cholesterol

Ik weet niet welk merk Atorvastatine t was, rood met wit doosje. Nu is de hoofdpijn weg, maar van de Atorvastatine van Pfizer kreeg ik spierpijnen en spierafbraak.
14-04-2017

Hoog cholesterol

Huisarts schreef met medische noodzaak Lipitor van Pfizer voor, maar apotheek weigerde dit. Atorvastatine van Pfizer gekregen met zeer nare gevolgen. Bloedwaarden verkeerd: spierafbraak, nierstreek en flank deed pijn. Na 3 maanden adviseerde de huisarts per direkt te stoppen met deze medicijnen. Nogmaals met medische noodzaak Lipitor voorgeschreven, waarop apotheek antwoor[lees meer...]dde dat de zorgverzekering een schriftelijke bevestiging voor de algehele vergoeding moet afgeven alvorens ze deze gaan verstrekken.
13-04-2017

Lipitor (atorvastatine)
Hoog cholesterol

Door huisarts en apotheek worden er steeds andere medicijnen voorgeschreven, terwijl ik jaren naar specialist ben geweest om uit te zoeken welke tabletten het beste werken! Vraag om weer lipitor te krijgen wordt door huisarts alleen voorgeschreven als voorkeur voor Pfizer. Apotheek wil dan geen Pfizer geven!! Bijwerking is lichte spierpijn te verwaarlozen met de andere me[lees meer...]rken, die op de markt zijn gekomen
13-04-2017

Hoog cholesterol

Door specialist lipitor voorgeschreven, krijg echter elke keer een ander merk sinds de vrijgave van lipitor. Heb tussendoor weer atorvastatine van pfizer gekregen en geven meteen weer minder bijwerkingen (Spieren, gemoedstoestand, alles is te veel!).
10-04-2017

Hoog cholesterol

In mijn bloedtest van het hospitaal hoge cholesterolgehalte gevonden. Als bijwerking opgezwollen vingers en rode plekken op de handen, heel lelijke bijwerkingen en kan geen vuist maken door de opzwelling
06-04-2017

Hoog cholesterol

Regelmatig rode bultjes die fel jeuken, Vermoeidheid en spierpijnen. Nachtmerries had ik daarvoor nooit, nu wel.
03-04-2017

Hoog cholesterol

Gebruik ivm hartinfarct en iets te hoog cholesterol. In het begin geen problemen. Maar zeer langzaam steeds meer bijwerkingen. Vooral pijn in voeten en gevoelloosheid in voeten. Blijk nu polyneuropathie te hebben. Dit is een bijwerking. Staat nota bene in de bijsluiter,maar niet heel duidelijk omschreven. Arts onderkende de ernst niet. Polyneuropathie is blijvend. Dus de[lees meer...] rest van mijn leven pijnlijke voeten en onderbenen.
31-03-2017

25-03-2017

Hoog cholesterol

veel last van bijwerkingen. Ga overleggen met de huisarts voor andere medicijnen voor mijn hoge cholesterol. Hiervoor simvastatine gebruikt, maar kreeg veel last van hoofdpijn en spierpijn.
04-03-2017

Hoog cholesterol

Geen probleem ondervonden. Wel duur.
03-03-2017

Hoog cholesterol

Voorheen gebruikte ik Crestor 20mg, dit ging prima, totdat bleek dat het cholesterol 7.6 was. Ik moet de dosering verhogen naar 40mg, toen kreeg ik dezelfde klachten en ben daarmee gestopt en ben terug gegaan naar 20mg. Toen ben ik in aanraking gekomen met voedingssupplementen gemaakt uit zaden. Hier ben ik een half jaar geleden mee begonnen en mijn cholesterol is nu 6.1 T[lees meer...]oen werd er besloten, via de zorgverzekeraar dat ik een goedkoper medicijn moest, vandaar de Atorvastatine. Ik heb gelijk contact opgenomen met mijn huisarts en het is nu teruggedraaid naar de Crestor 20mg en samen met mijn voedingssupplent ben ik helemaal happy.
02-03-2017

Hoog cholesterol

Sinds zeker 5 jaar last van mijn knie en enkel. ik de pijn meer verdragen wil en ik nog graag wil lopen om mijn ziekte diabetes te verlagen. Helaas, ik ben naar de huisarts geweest en in overleg werd ik geadviseerd effe te stoppen met crestor voor vier weken. Spierpijn werd minder. Ben terug naar huisarts geweest en bloedtest, bleek dat mijn cholesterol hoger is geworden.[lees meer...] Ik maakt me zorgen hiervoor en in overlegt met mijn huisarts besloten de Crestor weer in te nemen en de spierpijn is terug gekomen!!! Via deze site had ik gelezen dat een van de leden Artrotec 75, 1 per dag, heeft ingenomen en bleek dat spierpijn en enkel wat minder is geworden. Ik denk toch dat ik mijn huisarts deze tablet ga vragen. Hebben jullie enige suggesties ik hoor het graag. Met vriendelijke groet.
01-03-2017

22-02-2017

Hoog cholesterol

tijdens het gebruik heel veel klachten aan mijn gewrichten, ik kon amper lopen vooral 's morgens. ben er ook mee gestopt en over gegaan op atorvastatine.
22-02-2017

Hoog cholesterol

na eerst simvastatine te hebben gebruikt met heel veel klachten nu atorvastatine voorgeschreven gekregen. nog steeds veel klachten en ik overweeg om er mee te stoppen. moet met 2 weken terug komen voor controle dus ik zet nog even door.
20-02-2017

Hoog cholesterol

Na de 1e week van inname krijg ik als eerste voortdurende lichte kramp in buikstreek. In week 2 begon ik mij gedurende de dag misselijk te voelen. Soms trok de misselijkheid weg, maar een paar uur later stak deze weer de kop op. Ook begon ik me moe te voelen. Dit gevoel bleef gedurende de 3 weken aanhouden. En in de laatste week begon ik hoofdpijn te krijgen. Volgens mijn[lees meer...] specialist horen deze symptomen niet bij het geneesmiddel. Dat kan wel zo zijn, maar nadat ik gestopt was met het slikken van crestor waren de klachten gelukkig na 3 dagen helemaal verdwenen. Volgens mijn specialist ben ik een lastige patiënt. En raad eens, hij heeft gelijk. Maar gelukkig leven lastige patiënten langer dan 'makkelijke" patiënten.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1657)
Depressie (1364)
Angst & paniekstoornis (1149)
Hoge bloeddruk (925)
ADD (469)
Depressiviteit (449)
Astma (385)
Angststoornis (366)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!