ziekte

Bestaat uit:
Cholesterol (411)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoog cholesterol

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoog cholesterol

17-07-2020 | Man | 44

Pravastatine

23-06-2020 | Vrouw | 74
pravastatine
Hoog cholesterol
5 dagen deze medicatie geslikt. Niet meer kunnen functioneren, slapen overdag, 's nachts niet kunnen slapen van de krampen, heel erg vermoeid. Spierpijn in voeten, benen, liezen, linkerarm, vingers linkerhand, nek. Op eigen initiatief gestopt, want gevoel 'dan kun zit ik achter de geraniums' Week geleden pillen aten staan, maar nog weinig verbetering. Paar jaar terug oo[lees meer...]k statine voorgeschreven gekregen, ook daarbij vervelende bijwerkingen. Geen statines meer, voor mij lijf is het vergif.

21-06-2020 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Voel me steeds slechter, zwakker fysiek en geestelijk. Ik ben mezelf beetje kwijt. Duizelig en Angstig. Tot mijn man vandaag zei dat het misschien door het medicijn komt. Ik stop per direct en hoop dat ik mezelf weer word. Ik ben een nuchtere relaxte krachtige vrouw. Die wil ik weer terug.

12-06-2020 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Na alles geprobeerd te hebben (statines) moest ik gaan spuiten met repathta. Cholesterol was prima gezakt, maar mijn leverwaardes zijn veel te hoog geworden. Ik ben een maand gestopt, en op advies van de cardioloog weer een bloedonderzoek laten doen. De leverwaarden zijn gelukkig gedaald. Repatha gebruikers adviseer ik, “laat je bloedwaarden ieder halfjaar controlere[lees meer...]n” zowel cholesterol, nierfunctie,spierafbraak en leverwaarden. Helaas is mijn eczeem en diarree nog niet verbetert, nog even aankijken of hier verbetering in komt. Repatha is geen wondermiddel, voorlopig maar even stoppen met spuiten.

11-06-2020 | Man | 43
Hoog cholesterol
eerst per dag 2 x simvastatine totaal 80mg 1 stuks ezibetime en 2 stuks cholestagel. nu repatha en 1 stuks 49 mg atorvastatine. ben best tevreden. hoe minder medicijnen hoe beter denk ik maar. bijwerkingen geen idee ik denk dat het leeftijd is 🥴

23-05-2020 | Vrouw | 52
Hoog cholesterol
Ongelofelijk spierpijn in schouders en armen. Zelf gestopt want ik kon niet meer slapen van de pijn. Sprong op zeker moment rechtop want was niet mogelijk om te liggen. Nu al 1 week gestopt en nog pijn

22-05-2020 | Vrouw | 80
Hoog cholesterol
Perfect middel voor verlaging vetgehalte, maar niet voor qwaliteit leven. Heel veel spierpijnen gewichtstoename, duidelig en moeite met start bij lopen

19-05-2020 | Vrouw | 56

26-04-2020 | Man | 79

02-04-2020 | Vrouw | 49
Hoog cholesterol
Een aantal weken onderweg met dit medicijn. Tot nu toe lichte bijwerkingen, jeuk op de benen, en wat huiduitslag. Ik weet het effect nog niet, maar als de bijwerkingen zo blijven en het werkt op de kwaal, dan ben ik tevreden!

25-03-2020 | Man | 51
Hoog cholesterol
Mijn Cardioloog doet weer een poging mij aan statine te krijgen, ik weiger met goede reden. Teveel risico op krijgen van secondaire ziektes zoals Alzheimer, Suikerziekte en jawel, verdere verzwakking van het hart. Daarnaast heb je nog de diverse andere bijwerkingen, tast het je denk vermogen aan, verzwakt je spieren, en maakt je snel moe. Als laatste reden is dat de weten[lees meer...]schap steeds meer resultaten laat zien dat hoog cholesterol juist hartfalen vermindert!

23-03-2020 | Man | 64

09-03-2020 | Man | 62
Hoog cholesterol
Al jaren te hoog cholesterol gehalte al diverse keren diverse statine's gebruikt maar vanwege de bijwerkingen gestopt, met name ontsteking in de spieren in nek, scouder en rug.

05-03-2020 | Man | 67
Hoog cholesterol
Fantastisch medicijn totaal geen bijwerkingen. Gisteren bloedwaarden opgevraagd en waren ook perfect. Vervanger van 40mg Simvastatine en 20 mg Atorvastatine die gaven teveel spierpijnen.

02-03-2020 | Vrouw | 42
Hoog cholesterol
Van Simvastatine kreeg ik enorme spier- en gewrichtspijn. Na een paar weken kon ik de trap bijna niet meer op komen. Ik dacht eerst dat ik wel een hele slechte conditie had, maar na stoppen met Simvastatine was het over.

02-03-2020 | Vrouw | 42
Hoog cholesterol
Heb familiair hoog cholesterol. Kwam toevallig uit bij test op mijn werk via de bedrijfsarts. Ik had het wel kunnen weten, want m'n grootmoeder en m'n moeder hadden het ook. Totaal cholesterol waarde was 11 - wat dat ook moge betekenen - en moest max. 4 zijn, begreep ik. Eerst Simvastatine gekregen, toen kon ik van de spierpijn de trap bijna niet meer op komen. Met Atorvas[lees meer...]tatine heb ik nog steeds spier- en gewrichtspijn, maar het is te doen. Mijn totale cholesterolwaarde is nu onder de 3. Dus het is de pijn wel waard, vind ik.

23-02-2020 | Man | 68
Hoog cholesterol
Cholesterol 10,8 dus jaren aan de statines. Doordat ik ook polyneuropatie heb werden de pijnen daar aan verbonden. Hebben we wel een pijnstiller voor. Tot 100mu.gr. Fentanyl pleister. Toen gelezen over statines en daarmee gestopt. Heb 8 verschillende geprobeerd. Nu enkel nog tramadol en aan aan de president spuit. Cholesterol eindelijk acceptabel. 4,2 nog nooit zo laag ge[lees meer...]had. En van de Fentanyl afgekikt. Wel zwaar maar veel beter. Dankzij statines 15 jaar ellende gehad.

03-02-2020 | Man | 74
Te hoog verkeerd cholesterol

30-01-2020 | Man | 68
Hoog cholesterol
Na 15 maanden gebruik naar tevredenheid kwam de dag na het spuiten een ernstige allergische reactie van Praluent? Benauwdheid, rode vlekken, hevige jeuk over het hele lichaam dikke lippen slecht praten (gespannen mond spieren) Netelroos tachtig uitziende rode vlekken/bulten met een ernstige jeuk. Bestrijding, menthol gel menthol poeder handcrème, eczeem crème het begint b[lees meer...]ij de handen die gaan jeuken daarna het hele lichaam. Van cardiologie “Clemastine Milstein” meegekregen, dat helpt.

27-01-2020 | Man | 53
Hoog cholesterol
Ruim een half jaar spuit ik dit medicijn, maar overweeg nu te stoppen omdat ik al erg lang ( ruim 2 maanden ) ernstige hoestklachten en keelpijn en onaangenaam gevoel in mijn hele lijf heb. Zeker weten doe ik het niet, maar aangezien de huisarts niks concreets als veroorzaker kan toewijzen, en nog maar weinig huisartsen bekend zijn met dit medicijn, en nog minder met de b[lees meer...]ijwerkingen Waar naar mijn idee de farmaceuten niet eerlijk over zijn ( geweest )is dat er veel meer bijwerkingen van bekend zijn. IK stop er mee, om uit te kunnen sluiten of de klachten verband houden met dit medicijn, want nu is het middel en de bijwerkingen erger dan de kwaal.

18-01-2020 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Aanvankelijk dosis 20 mg, leeftijd 55 jaar na een halfjaar op advies van een professor in een Academisch ziekenhuis naar 40 mg, kort daarna begonnen de klachten; pijn in arm en schouders, 6 uur s avonds doodmoe, nadat ik stopte met inname van statines waren binnen 2 weken alle klachten over en is mijn cholesterol gezakt naar 239 door volgen van een dieet, NOOIT meer statin[lees meer...]es, dat is volgens mij een dodelijk medicijn en zou onmiddellijk van de markt moeten!

Ezetimib

10-01-2020 | Man | 60
ezetimibe
Hoog cholesterol
Vanwege problemen met pravastatine -- vervelende spierpijn -- dit middel als aanvulling gekregen. Intussen geheel met prava gestopt (ook de halve dosering werd vervelend). Laatste meting is dat mijn cholesterol niet de streefwaarde van 1.8 heeft, maar de naar het schijnt modale 6. Wel een beetje spierpijn, maar er zijn andere medicijnen in mijn cocktail die dat ook als ger[lees meer...]apporteerd bijeffect kunnen hebben (amlodipine)

06-01-2020 | Man | 60
Hoog cholesterol
Na een paar jaar gestopt te zijn met simvastatine toch maar weer Mijn bloed laten controleren op te hoog cholesterolgehalte. De uitslag was 5,92. Nu Atorvastatine gekregen voor 3 maanden. In het begin nog niet zo,n last van bijwerkingen. Vanaf half November tot eind December last van spierpijn en kramp. Ook opgezwollen rode benen. Net het gevoel of die verbrand zijn door d[lees meer...]e zon. De huid is ontzettend dun zodat er soms vocht uitkomt. De benen voelen ook zwaar aan.Vorige week weer bloed laten prikken. De uitslag was nu 5,0. Geen echte verbetering dus. Er zijn ook natuurlijke wegen om het cholesterolgehalte te verlagen. Kijk eens op Internet bij gezonder leven. Drink s,morgens een glas citroensap. Wel Verdunnen met water en lauw drinken. Voor Mij geen statine meer.

03-01-2020 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Kon geen enkele andere medicatie verdragen.

Ezetrol

29-12-2019 | Vrouw | 56
ezetimibe
Hoog cholesterol
Begin november gestart met de medicatie en al na een paar weken moest ik continu hoesten en was ik enorm kortademig. Eerst dacht ik asn verkoudheid etc. Maar dit was zo heftig. En daarnaast kreeg ik steeds meer spierpijn. Overal in mijn lijf, maar in mijn benen en knieën het ergst. Het was zo erg dat ik amper meer kon opstaan zonder tranen. Na 6 weken op advies gestopt. B[lees meer...]innen n paar dagen waren de hoest en kortademigheid weg. Na een week was de pijn weer bijna weg. Bijna, want mijn linkerbeen is nog steeds niet volledig in orde. Ik baal er enorm van, wilde geen statines ivm de spieren, maar dit medicijn is net zo'n ellende op het gebied van bijwerkingen. In ieder geval, dat is mijn ervaring.

23-12-2019 | Man | 72
Mee gestopt

23-12-2019 | Man | 72
Hoog cholesterol
Veel spierpijnen en stijfheid in mijn benen. Ook 's nachts. Moeite met lopen maar niet met fietsen. Zeer ontevreden want ik doe iedere dag mee met Nederland in Beweging en fiets ook iedere dag dus daar kan het niet aan liggen. Ga die pillen nu om de dag innemen . Cholesterol wel behoorlijk gezakt maar ik vind die bijwerkingen onaanvaardbaar.

22-12-2019 | Man | 60
Impotentie klachten zeer vervelend

18-12-2019 | Vrouw | 64

18-12-2019 | Vrouw | 64
Hoog cholesterol
Na 4 maanden repatha gebruikt te hebben mijn ldl waarde hoger dan ooit namelijk 5.5 De behandeld arts snapt er niks van, en ik al helemaal niet.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2378)
Depressie (1924)
Angst & paniekstoornis (1827)
Hoge bloeddruk (1355)
Acne/puistjes (962)