ISO 27001

ziekte

Bestaat uit:
Cholesterol (345)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoog cholesterol

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Calci-Chew D3 1 4
Tolbutamide 1 4
Pantoprazol 1 5
Losec 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoog cholesterol

31-07-2018

Hoog cholesterol

Pijn! Niet meer uit bed kunnen komen! Depressief! Algeheeel rotgevoel Crestor geen problemen maar verplicht een ander. Nu al vijfde merkloze Een brok ellende. Wil graag crestor weer maar krijg het niet
25-07-2018

Hoog cholesterol

Statines zijn gif voor de mens; zie mijn bijwerkingslijst. Begonnen met 40 mg ivm "hoog cholesterol", na 3 maanden gestopt door bijwerkingen, bijwerkingen bijna onmiddellijk verdwenen. Huisarts verlaagt dosering naar 20 mg; binnen ee week begonnen de bijwerkingen langzaam terug te komen. Na 1 maand zonder overleg gestopt. Ben me in gaan lezen over zogenaamde "te hoge chole[lees meer...]sterol" - het is een schande dat die troep aan mensen wordt voorgeschreven. Leef gezonder door betere voeding en beweging iedere dag. Cholesterol is een bouwstof die lichaam nodig heeft, je hersenen (witte materie) bestaan voor 75% uit cholesterol, die scheurtjes in je slagadders worden door cholesterol juist gerepareerd. Sinds jaren 50tig leven we in een groot leugen vwb cholesterol. Check even YouTube.
22-07-2018

Hoog cholesterol

Eerst had ik Crestor (10mg) met nauwelijks bijwerkingen. Dit na een voorgeschiedenis met veel pijn en het uitproberen van andere medicijnen. Ik dacht eindelijk te zijn verlost van dat stramme gevoel. Nu wederom dit verrotte rotmiddel. Spierpijnen en idiote lusteloosheid ten gevolge van die zooi. Wat mankeren die geldzieke apothekers om op eigen houtje onder het mom van go[lees meer...]edkoper leveren het eerder voorgeschreven medicijn te veranderen? De huisarts gaan ze in deze voorbij. (Mijnmedicijn.nl : Tekst ingekort met persoonlijke ervaring)
18-07-2018

18-07-2018

Hoog cholesterol

Al meer dan 20 jaar lipitor geslikt toen de zorgverzekeringen niet meer de lipitor vergoede is de ellende begonnen steeds andere merken heel veel klachten zelfs weer cardioloog bezocht spieren moe gewoon geen fut waar dan ook in nu sinds 2 maanden gestopt met de cholesterolverlager en langzamerhand word ik weer me zo goed als geen spierkrampen meer gewoon door slapen nu wa[lees meer...]t vaker bloed prikken en hopen dat het binnen de perken blijft ik ben erfelijk belast
16-07-2018

Hoog cholesterol

Dit medicijn heeft altijd goed verwerkt. Op 16/7 te horen gekregen van de apotheker, dat ik eerst 3 maanden het goedkopere en voor de apotheker meer winstgevende alternatief rosuvastatine moet gebruiken voor ik kan protesteren, dat ik van dat medicijn bijwerkingen ondervind, die niet prettig zijn. Wie in godsnaam is een apotheker, die bepaalt wat ik wel of niet kan gebrui[lees meer...]ken zonder bijwerkingen. Wat denkt zo'n apotheker wel. Hij of zij kan niet beschikken over mijn lichaamsfuncties. En dus heb ik geweigerd om dat ander middel verder te gebruiken. De apotheker in kwestie is van de apotheek (..) in Zoetermeer.
04-07-2018

Hoog cholesterol

Vrijwel direct na inname een beweging gemaakt in de tuin waarna ik een zeer intense pijn kreeg in mijn onderrug, zo erg zelfs dat ik alleen nog maar op handen en voeten kon. De nacht die er op volgde was verschrikkelijk. Ik kon niets meer, niet meer draaien, niet overeind komen uit bed, nog nooit eerder meegemaakt. Dit was geen normale rugpijn. Het duurde drie weken waarin[lees meer...] ik meerdere keren de fysiotherapeut heb bezocht en zeer langzaam ging het beter. Totdat ik opeens een beweging maakte met mijn rug en nu voelde ik het mis gaan wat hoger in mijn rug. Ik ben toen in de bijsluiter gaan kijken van de pillen en daar word al gesproken over spierpijn onder in de rug en spier zwakheid. Ik heb één keer die avond de pil laten liggen en voelde al direct verschil de volgende ochtend. Stond veel makkelijker op en voelde nog wel iets en voelde ook dat er weer kracht zat in mijn spieren. Ik heb direct andere pillen gevraagd.
28-06-2018

Hoog cholesterol

Ik neem de tablet in als ik naar bed ga, iets pijn in de linker knie, voor de rest geen bijwerkingen. ‘S morgens geen pijn meer. Na eerder gebruik ander merk Statine kan ik zonder pijn weer lopen en bukken. Mijn HDL cholesterol was 1 punt gestegen in een half jaar. Ben zeer positief over Ezetrol van MSD. Helaas sinds 6 dagen een ander merk Ezetimibe Glenmark 10mg, mijn be[lees meer...]nen doen pijn en linkerknie het ergste en handen een gevoel van strammigheid.

25-06-2018

Hoog cholesterol

Sinds jaren last van een te hoog cholesterol (9,4). Diverse statines en rode gistrijst gebruikt. Hiervan veel last van spierpijn, zelfs ook van de rode gistrijst. Via internist begonnen met repatha, wat een agressief middel: na de eerste injectie dikke enkels (achillespezen), pijnlijke elle bogen, toch nog een aantal keren geprobeerd, de laatste keer drie dagen pijn in mi[lees meer...]jn nek en bovenrug gehad, in overleg met arts gestopt, het middel is erger dan de kwaal! Het enige positieve is dat het cholesterol aanzienlijk is gezakt.
23-06-2018

Hoog cholesterol

Heel veel jaren simvastatine gebruikt op aanraden van huisarts. Nu na veel lezen en zoeken direct gestopt na vele jaren. Nu na 1 week stoppen voel ik me al veel beter en ook de suiker ging drastisch omlaag van 13 naar rond de 7,5 a 8. Had veel pijn in nierstreek en sufheid alsook spier en botpijn op de lange duur wat nu al veel beter gaat. Zelfs een keer tijd terug inw[lees meer...]endige bloeding gehad rechts in buik. Pijn bleef daar aanwezig en nu weg evenals de ontstane zwelling in dat gebied.
21-06-2018

20-06-2018

Hoog cholesterol

Zoek op wikipedia. Cholesterol. Ernstige twijfels over cholesterol verlagen ouderen. Effect van verlagen geeft kans aan ziektes. Waarvan mijn vader zo iemand was. Voordeel is voor de farmaceutische industrie. Mijn vader had waarschijnlijk al een vorm van kanker onder de leden. Wat is gaan aanwoekeren vanwege dit medicijn. Waarschijnlijk had hij het zonder dit medic[lees meer...]ijn nog zeker wel veel langer kunnen uithouden. De verschijnselen kwamen direct na gebruik van de repatha. Er zijn veel deskundigen die twijfelen en een herevaluatie willen over of het verlagen van het cholesterol wel echt goed is vanwege ziektes die dan de kans krijgen.
18-06-2018

Hoog cholesterol

IK gebruik nu ruim tien jaar Simvastatine. Het helpt behoorlijk goed. Ik heb nu gezonde cholesterolwaarden. Nadeel is dat de lever geprikkeld raakt van het gebruik van simvastatine. Onlangs ben ik drie maanden gestopt met de medicatie en de ALAT-waarde (lever) kreeg toen weer een normale waarde. De prikkeling van de lever door de medicatie lijkt geen onomkeerbare gevolgen [lees meer...]te hebben.
15-06-2018

Hoog cholesterol

Na jaren slikken van simvastatine zonder enige bijwerkingen heb ik plotseling ontzettend last van pijnlijke spieren. Voornamelijk in de schouders, nek, boven- en onderarmen. De pijn komt op als de spieren in ruststand zijn. Soms word ik tijdens mijn slaap wakker van de pijn. Ik ga nog met mijn huisarts overleggen om te stoppen met deze medicijn.
10-06-2018

Hoog cholesterol

De huisarts schreef mij Rosuvastatine voor,omdat mijn cholestorol te hoog was.Van de Apotheek kreeg ik de goedkopere Rosuvastine,omdat de verzekering dat voorschrijft.Een brok ellende.Mijn goed beweegbaar lijf veranderde in een pijnlijk lichaam.Geweldige spierpijn en pijnlijke gewrichten maakte mij tot een wrak.Geen trappenlopen meer en fietsen ging ook al niet best.Na wat[lees meer...] informatie terug naar de huisarts en overgegaan naar de Crestor Rosuvastatine.Dat gaat beter,maar de schade die die goedkopere medicijnen veroorzaakten hebben is nog niet echt hersteld.
06-06-2018

Hoog cholesterol

Ben begonnen met simvastatine voor te hoog cholesterol .vanaf dag 1 hoofdpijn. Na ca 5 dagen begon de spierpijnen in rug benen en armen die steeds erger werd. Ben ermee gestopt en na 1 dag voelen mijn benen al wat beter. Binnenkort naar internist voor de osteoporose dan vraag ik daar wel of er andere middelen zijn.deze gebruik ik niet meer.
24-05-2018

Hoog cholesterol

Gebruikte eerst crestor 5mg. Sinds kort zijn generieke middelen voorhanden. Was in Brazilie en gebruikte daar al een generiek middel/rosuvastatine 5mg nadat de crestor op was, wat goed ging en ook het gewenste en zelfde effect had als crestor 5mg, wat de bloedtest ook uitwees. Nu weer in Nederland kreeg ik Rosuvastatine 5mg van Sandoz voorgeschreven en ging volledig knock [lees meer...]out na 5 dagen. Erg moe. Het had hetzelfde effect als crestor 10mg , iets wat ik eerder uitgeprobeerd heb, maar destijds totaal niet verdroeg.
09-05-2018

Hoog cholesterol

Het is niet bewezen dat verhoogd cholesterol altijd hart en vaatziekten veroorzaakt. Integendeel , wijzen sommige statistieken aan. Het is te gek dat het grootste deel van de bevolking statines slikt, daar varen de farmaco producenten wel bij! Op mijn leeftijd, 76, vond ik het niet meer logisch om te slikken, ben dus gestopt.
29-04-2018

Hoog cholesterol

20 jaar lipitor 20 gebruikt tot 2015. Daarna kreeg ik vervangende pillen, wat tot enorme spierpijnen in de benen resulteerde. Huisarts heeft toen opnieuw lipitor voorgeschreven. Apotheek weigert dat. Uiteindelijk bij een Internet apotheek de lipitor kunnen bestellen . Die moet ik zelf betalen, ca, € 10 per maand. Dus € 120 per jaar. Maar de spierpijnen zijn nu over. [lees meer...]En dat is het mij wel waard. Hoe een zorgverzekeraar te bewegen om dit medicijn te vergoeden ? Atorvastatine van Pfizer (dit zou de lipitor moeten vervangen, maar geeft bijwerkingen) wordt wel vergoed. Is ook even duur.
28-04-2018

Hoog cholesterol

Ik heb een verhoogde cholesterol en een iets hogere bloeddruk. Sinds een maand of 4 1/2 medicatie voor de bloeddruk maar ook cholersterol van het merk Sandoz en dan simvastatine van 40 mg. Ik kreeg na een paar dagen spierpijn of spier problemen in mijn benen. De ene keer iets meer dan de andere keer. Maar sinds een week soms het gevoel dat je bij bepaalde bewegingen door [lees meer...]je benen zakt, dit door de spierpijnen en steken. Dit aangegeven bij de huisarts maar moet blijven door gaan. Afgelopen dagen zonder overleg gestopt want het is niet te doen. Ik zoek dan ook een andere medicatie voor cholesterol te verlagen
27-04-2018

Hoog cholesterol

Aanvankelijk geen bijwerkingen, langzaam kwam spierpijn en stijfheid opzetten. I.o. Met cardioloog gestopt, alhoewel hij van mening was dat het niet van de Repatha kwam. Na 2 weken gestopt te zijn kreeg ik duizelingen en onrustige hartslag. Of het ontwennings verschijnselen zijn weet ik niet maar wel toevallig. Gebruik nu gewoon valeriaan ipv bètablokkers en slaap nu we[lees meer...]er prima. Komt dit bij iemand bekend voor?
26-04-2018

Hoog cholesterol

Nam vroeger Pravastatine, doch met een Cholesterol van 243 (HDL-37 LDL+160 Cholesterol/HDL +6,57), bleek die niet te meer te werken voor mij. Werd nu Rosuvastatine voorgeschreven doch ervaar nu pijn in de handen, slikproblemen en verlies van kracht in de spieren.
20-04-2018

Hoog cholesterol

ik gebruik het in combinatie met metformine. Ik gebruik al lang medicijnen voor verhoogd cholestrol. Ik heb sinds een half jaar heftige pijnen in spieren vooral schouders en armen. Sinds kort besef ik dat ik rond die tijd een andere verpakking/fabrikant van de medicijnen heb en dat de oorzaak van de spierpijnen hier mogelijk relatie mee heeft
18-04-2018

Hoog cholesterol

Door het gebruik van Crestor is mijn hoog cholesterol helemaal normaal.
17-04-2018

Hoog cholesterol

Door reumatische klachten al veel spier- en gewrichtspijn. Met het innemen van Simvastatine (40 mg uit noodzaak vanwege een erg hoge cholesterolwaarde), heb ik maanden verkeerd in een staat van zware griepverschijnselen (spierpijn). Zo erg dat normaal functioneren niet meer mogelijk was en ik op het laatst er zelfs zeer depressief van werd. Daarna overgestapt op Ezetrol 10[lees meer...] mg, een onderzoek naar familiare cholesterol en vervolgens het volgen van een dieet of aandacht voor wat er gegeten wordt en zoveel mogelijk bewegen. Het lijkt zijn vruchten af te werpen. De extreme spierpijn van de cholesterolverlagers lijkt tot het verleden te behoren. Ik ben blij :-)
17-04-2018

Hoog cholesterol

10 Jaar ernstige last van spieren en gewrichten door fibromyalgie (vastgesteld door de reumatoloog). Meegedaan aan een trial voor Lyrica en dat hielp. Waarom deze inleiding, welnu, toen ik statines (alle varianten inmiddels) voorgeschreven kreeg, verergerde de klachten onacceptabel. Sinds januari 2017 is men overgestapt op Ezetrol en ik heb daar nog de minste bijwerkingen[lees meer...] van (als de bijwerkingen uberhaupt te wijten zijn aan de Ezetrol (fibromyalgie en CIAP patient). Het brengt mijn cholesterol iets omlaag en ik probeer rekening te houden met mijn voeding. Het is geen wonderpilletje dat je inneemt en in één klap de cholesterolwaarden op ideaal zet; er moet ernaast ook een dieet of op zijn minst aandacht voor wat men eet gevolgd worden. Ik ben er vooralsnog tevreden over; beter dan de statines.
14-04-2018

Hoog cholesterol

Gestopt met simvastatine en overgestapt op atorvastatine, toen het slechte cholesterol niet meer voldoende laag was. Na start atorvastatine kwamen direct klachten: spierpijn, pijn op de borst en oorpijn. Eerst nog maanden op advies van de huisarts met een neusspray gewerkt om de oorinfectie aan te pakken, maar stoppen van atorvastatine bleek effectiever.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1917)
Depressie (1600)
Angst & paniekstoornis (1376)
Hoge bloeddruk (1093)
ADD (530)
Depressiviteit (499)
Astma (443)
Angststoornis (428)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!