ISO 27001

ziekte

Bestaat uit:
Cholesterol (340)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoog cholesterol

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Calci-Chew D3 1 4
Tolbutamide 1 4
Pantoprazol 1 5
Losec 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoog cholesterol

15-06-2018

Hoog cholesterol

Na jaren slikken van simvastatine zonder enige bijwerkingen heb ik plotseling ontzettend last van pijnlijke spieren. Voornamelijk in de schouders, nek, boven- en onderarmen. De pijn komt op als de spieren in ruststand zijn. Soms word ik tijdens mijn slaap wakker van de pijn. Ik ga nog met mijn huisarts overleggen om te stoppen met deze medicijn.
10-06-2018

Hoog cholesterol

De huisarts schreef mij Rosuvastatine voor,omdat mijn cholestorol te hoog was.Van de Apotheek kreeg ik de goedkopere Rosuvastine,omdat de verzekering dat voorschrijft.Een brok ellende.Mijn goed beweegbaar lijf veranderde in een pijnlijk lichaam.Geweldige spierpijn en pijnlijke gewrichten maakte mij tot een wrak.Geen trappenlopen meer en fietsen ging ook al niet best.Na wat[lees meer...] informatie terug naar de huisarts en overgegaan naar de Crestor Rosuvastatine.Dat gaat beter,maar de schade die die goedkopere medicijnen veroorzaakten hebben is nog niet echt hersteld.
06-06-2018

Hoog cholesterol

Ben begonnen met simvastatine voor te hoog cholesterol .vanaf dag 1 hoofdpijn. Na ca 5 dagen begon de spierpijnen in rug benen en armen die steeds erger werd. Ben ermee gestopt en na 1 dag voelen mijn benen al wat beter. Binnenkort naar internist voor de osteoporose dan vraag ik daar wel of er andere middelen zijn.deze gebruik ik niet meer.
24-05-2018

Hoog cholesterol

Gebruikte eerst crestor 5mg. Sinds kort zijn generieke middelen voorhanden. Was in Brazilie en gebruikte daar al een generiek middel/rosuvastatine 5mg nadat de crestor op was, wat goed ging en ook het gewenste en zelfde effect had als crestor 5mg, wat de bloedtest ook uitwees. Nu weer in Nederland kreeg ik Rosuvastatine 5mg van Sandoz voorgeschreven en ging volledig knock [lees meer...]out na 5 dagen. Erg moe. Het had hetzelfde effect als crestor 10mg , iets wat ik eerder uitgeprobeerd heb, maar destijds totaal niet verdroeg.
09-05-2018

Hoog cholesterol

Het is niet bewezen dat verhoogd cholesterol altijd hart en vaatziekten veroorzaakt. Integendeel , wijzen sommige statistieken aan. Het is te gek dat het grootste deel van de bevolking statines slikt, daar varen de farmaco producenten wel bij! Op mijn leeftijd, 76, vond ik het niet meer logisch om te slikken, ben dus gestopt.
29-04-2018

Lipitor (atorvastatine)
Hoog cholesterol

20 jaar lipitor 20 gebruikt tot 2015. Daarna kreeg ik vervangende pillen, wat tot enorme spierpijnen in de benen resulteerde. Huisarts heeft toen opnieuw lipitor voorgeschreven. Apotheek weigert dat. Uiteindelijk bij een Internet apotheek de lipitor kunnen bestellen . Die moet ik zelf betalen, ca, € 10 per maand. Dus € 120 per jaar. Maar de spierpijnen zijn nu over. [lees meer...]En dat is het mij wel waard. Hoe een zorgverzekeraar te bewegen om dit medicijn te vergoeden ? Atorvastatine van Pfizer (dit zou de lipitor moeten vervangen, maar geeft bijwerkingen) wordt wel vergoed. Is ook even duur.
28-04-2018

Hoog cholesterol

Ik heb een verhoogde cholesterol en een iets hogere bloeddruk. Sinds een maand of 4 1/2 medicatie voor de bloeddruk maar ook cholersterol van het merk Sandoz en dan simvastatine van 40 mg. Ik kreeg na een paar dagen spierpijn of spier problemen in mijn benen. De ene keer iets meer dan de andere keer. Maar sinds een week soms het gevoel dat je bij bepaalde bewegingen door [lees meer...]je benen zakt, dit door de spierpijnen en steken. Dit aangegeven bij de huisarts maar moet blijven door gaan. Afgelopen dagen zonder overleg gestopt want het is niet te doen. Ik zoek dan ook een andere medicatie voor cholesterol te verlagen
27-04-2018

Hoog cholesterol

Aanvankelijk geen bijwerkingen, langzaam kwam spierpijn en stijfheid opzetten. I.o. Met cardioloog gestopt, alhoewel hij van mening was dat het niet van de Repatha kwam. Na 2 weken gestopt te zijn kreeg ik duizelingen en onrustige hartslag. Of het ontwennings verschijnselen zijn weet ik niet maar wel toevallig. Gebruik nu gewoon valeriaan ipv bètablokkers en slaap nu we[lees meer...]er prima. Komt dit bij iemand bekend voor?
26-04-2018

Hoog cholesterol

Nam vroeger Pravastatine, doch met een Cholesterol van 243 (HDL-37 LDL+160 Cholesterol/HDL +6,57), bleek die niet te meer te werken voor mij. Werd nu Rosuvastatine voorgeschreven doch ervaar nu pijn in de handen, slikproblemen en verlies van kracht in de spieren.
20-04-2018

Hoog cholesterol

ik gebruik het in combinatie met metformine. Ik gebruik al lang medicijnen voor verhoogd cholestrol. Ik heb sinds een half jaar heftige pijnen in spieren vooral schouders en armen. Sinds kort besef ik dat ik rond die tijd een andere verpakking/fabrikant van de medicijnen heb en dat de oorzaak van de spierpijnen hier mogelijk relatie mee heeft
18-04-2018

Crestor (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Door het gebruik van Crestor is mijn hoog cholesterol helemaal normaal.
17-04-2018

Hoog cholesterol

Door reumatische klachten al veel spier- en gewrichtspijn. Met het innemen van Simvastatine (40 mg uit noodzaak vanwege een erg hoge cholesterolwaarde), heb ik maanden verkeerd in een staat van zware griepverschijnselen (spierpijn). Zo erg dat normaal functioneren niet meer mogelijk was en ik op het laatst er zelfs zeer depressief van werd. Daarna overgestapt op Ezetrol 10[lees meer...] mg, een onderzoek naar familiare cholesterol en vervolgens het volgen van een dieet of aandacht voor wat er gegeten wordt en zoveel mogelijk bewegen. Het lijkt zijn vruchten af te werpen. De extreme spierpijn van de cholesterolverlagers lijkt tot het verleden te behoren. Ik ben blij :-)
17-04-2018

Ezetrol (ezetimibe)
Hoog cholesterol

10 Jaar ernstige last van spieren en gewrichten door fibromyalgie (vastgesteld door de reumatoloog). Meegedaan aan een trial voor Lyrica en dat hielp. Waarom deze inleiding, welnu, toen ik statines (alle varianten inmiddels) voorgeschreven kreeg, verergerde de klachten onacceptabel. Sinds januari 2017 is men overgestapt op Ezetrol en ik heb daar nog de minste bijwerkingen[lees meer...] van (als de bijwerkingen uberhaupt te wijten zijn aan de Ezetrol (fibromyalgie en CIAP patient). Het brengt mijn cholesterol iets omlaag en ik probeer rekening te houden met mijn voeding. Het is geen wonderpilletje dat je inneemt en in één klap de cholesterolwaarden op ideaal zet; er moet ernaast ook een dieet of op zijn minst aandacht voor wat men eet gevolgd worden. Ik ben er vooralsnog tevreden over; beter dan de statines.
14-04-2018

Hoog cholesterol

Gestopt met simvastatine en overgestapt op atorvastatine, toen het slechte cholesterol niet meer voldoende laag was. Na start atorvastatine kwamen direct klachten: spierpijn, pijn op de borst en oorpijn. Eerst nog maanden op advies van de huisarts met een neusspray gewerkt om de oorinfectie aan te pakken, maar stoppen van atorvastatine bleek effectiever.
13-04-2018

Hoog cholesterol

Ik heb zeer nare bijwerkingen en moet er gewoon mee stoppen ! Meerdere statinus geprobeerd maar de reacties zijn allemaal zeer heftig !
30-03-2018

Hoog cholesterol

Na eerst de Mg variant te hebben gebruikt (gestopt vanwege heftige spierpijn) nu de halve dosis om de dag. Ik merk dat de spierpijn er nog is. Wel iets minder. Ik denk er toch over helemaal te stoppen met de statines daar de verhoging van het cholesterol minimaal is en ik van mening ben dat de bijwerkingen ernstiger zijn dan de kwaal. Het beperkt me in mijn werk en ik voe[lees meer...]l me er niet goed bij.
29-03-2018

Hoog cholesterol

Steeds meer spierpijnen en zwakkere spieren. Dacht door vallen met fiets de oorzaak was van de pijn maar het wordt steeds erger.
27-03-2018

Hoog cholesterol

Vanaf het begin Repatha + Ezetrol voorgeschreven gekregen. Na proefperioden mét en zónder Ezetrol in overleg met cardioloog bleken bijwerkingen vooral van Ezetrol te komen. Bijwerkingen van Ezetrol waren hoesten, benauwdheid, spierpijn. Gebruik van Repatha alléén levert na 2 jaar gebruik geen merkbare bijwerkingen op. Vroeger in de tijd regelmatig terugkerende pijn in[lees meer...] de borst met uitstraling naar linkerarm en noodzakelijke dotter als gevolg is na het gebruik van Repatha uitgebleven. Slecht cholesterol is teruggebracht van 5,4 naar 1,8. Tot nu toe alleen maar tevreden over Repatha.
26-03-2018

Crestor (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Eindelijk een goed medicijn tegen te hoog cholesterolgehalte. (Dacht ik) In het begin nog geen bijwerkingen, na 1 week aften op mijn tong die ook steeds roder werd. Na 4 weken op de HAP geweest ivm gezwollen zeer pijnlijke rode tong. Bij onderzoek in mijn mond bleek ook mijn mondslijmvlies behoorlijk geïrriteerd te zijn. Eten was ook een probleem omdat mijn tong zo pijnlij[lees meer...]k en dik was. In volgend overleg weer nieuwe medicijnen zoeken.
21-03-2018

Hoog cholesterol

Aanvankelijk geen opmerkingen of bijwerkingen.. Na 3 maanden gebruik mega vermoeid ,,, uit bed komen en op de bank in slaap vallen Continue Honger gevoel , tijdens eten al nadenken over wat hierna te eten Vermindering gezichtsvermogen ....in januari bij 2 opticiens ogen laten meten .wel bril gekregen maar geen verwijzing naar oogarts.. Naar aanleiding van verminder[lees meer...]ing gezichtsvermogen deze week bij andere opticien weer ogen laten meten en doorgestuurd naar oogarts wegens lensvertroebeling (eiwitvertroebeling) niet zeker of dit van de repatha komt maar wel toevallig Nu paar dagen na stoppen komt energie alweer een beetje terug
12-03-2018

Pravastatine (pravastatine)
Hoog cholesterol

Compleet lusteloos, totaal geen energie meer. Ik had op een gegeven moment het idee dat als ik het nog een paar dagen gebruiken zou ze mij konden begraven. Nadat ik op eigen initiatief gestopt ben ging ik met sprongen vooruit. Zelfde probleem had ik ook met de andere statine's.
07-03-2018

06-03-2018

Hoog cholesterol

Dit is ronduit een K.. medicijn!! Had eerst Crestor maar doordat dit medicijn goedkoper blijkt te zijn moest ik dit gaan proberen van de apotheker. Helaas moest ik dit de eerste dag van mijn vakantie in Gambia gaan gebruiken. Gaf direct een reactie van slapeloosheid en vermoeidheid. Doordat je in een vreemd land bent denk je eerst aan andere oorzaken. Na het lezen van d[lees meer...]e bijsluiter (via internet) kom je precies alle klachten tegen die ik hierboven aangaf. Triest dat cliënten zonder problemen worden opgezadeld met zéér vele klachten. Dit mogelijk voor een paar centen.... Te triest voor woorden!! Ga zo naar de apotheek en eis!!! oude medicatie!!
02-03-2018

Lipanthyl (fenofibraat)
Hoog cholesterol

Neem dit nu 10 dagen en op aanraden van aphotheek neem ik dit s avonds meestal rond het zelfde uur. Daarna beter niets meer eten. Ik kan er nog niks over zeggen omdat dit nog maar een begin is, maar tot nu toe heb ik nog geen bijwerkingen.Had wel gevraagd aan huisarts om medicijn te geven dt geen spierpijnen geeft, omdat ik gevoelige spieren heb.Moet dit nu altijd blijven [lees meer...]nemen en na 6 maanden terug mijn bloed laten trekken om te zien of de cholestrol beter is, dus afwachten maar.
27-02-2018

Hoog cholesterol

Ivm FH slik ik nu sinds zo'n 7 jaar de maximale dosis rosuvastatine in combinatie met ezetimibe. Dit leek redelijk te werken, totaal cholesterol was van 9.6 terug gebracht tot rond de 4.5. Anderhalf jaar geleden werd echter weer totaal cholesterol gemeten van rond de 6.0/6.5. Internist schreef toen Repatha voor; wat een wondermiddel! Mijn totaal cholesterol waardes zijn n[lees meer...]og nooit zo laag geweest. Schommel nu tussen de 2.5 en 3.5. Heb totaal geen last van bijwerkingen. Het prikken blijf ik wel een 'dingetje' vinden, niet heel prettig. Ben er sindskort wel achter dat injecteren in de buik veel minder gevoelig is dan in mijn been! Al met al ben ik zeer tevreden met dit medicijn en blij dat het zo goed aanslaat.
22-02-2018

Hoog cholesterol

Gebruik het middel al een aantal jaren. Vanaf het begin last gehad van hoesten. Sinds september 2017 echter last van heftige duizelingen en ( zware) hoofdpijn. Niet elke dag maar moeilijk te voorspellen. Momenteel 6 van de 14 dagen niet lekker.
14-02-2018

Hoog cholesterol

Omdat het cholesterol gehalte te hoog was heeft de huisarts mij dit voorgeschreven. Na 3 maanden was het cholesterol gehalte voldoende vermindert doch de huisarts meent dat ik nooit meer kan stoppen met dit medicijn. Mijn ervaring is dat ik nu pas dagelijks problemen ondervindt van spierpijnen en verminderde spierkracht vooral in de bovenbenen.
27-01-2018

Hoog cholesterol

Alle merken statines gebruikt allemaal ontlokten ze jichtaanvallen.
27-01-2018

Ezetrol (ezetimibe)
Hoog cholesterol

In tegenstelling tot de statines (de hele rij uitgetest) die behoorlijke bijwerkingen geven door mij goed te verdragen. Het effect is iets minder dan de statines maar heb veel minder last van jichtaanvallen. Overigens gebruikte ik ook Hydrochloorthiazide (de'plaspil'). Dit middel was helemaal een jicht ontlokker, ben ik mee gestopt. Zonder last van vochtophopingen te krijg[lees meer...]en.
25-01-2018

Hoog cholesterol

heb zeer veel statines geslikt vanaf ongeveer 4 jaar terug daarvoor vanaf 3okt 2001 [hartinfarct] nergens last van gehad slikte lipitor en simvastine geloof ik en 4 jaar terug begon het ineens ziek en spierpijn toen van alles geprobeerd maar werd overal ziek van

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1886)
Depressie (1570)
Angst & paniekstoornis (1354)
Hoge bloeddruk (1077)
ADD (519)
Depressiviteit (494)
Astma (436)
Angststoornis (426)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!