ISO 27001

ziekte

Bestaat uit:
Cholesterol (325)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoog cholesterol

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro 1 4
Calci-Chew D3 1 4
Tolbutamide 1 4
Losec 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoog cholesterol

20-07-2017

Hoog cholesterol

Eindelijk een link gelegd met ervaring van andere mensen op deze website. Heb de laatste tijd veel klachten aan de gewrichten in mijn handen en sinds kort last gewricht in mijn schouders, ook veel last van knakken van mijn enkels als ik opsta van de stoel of s'morgens van bed. Krachtverlies in mijn handen. Mijn Fysio kon geen link leggen ivm pijn in mijn schouders, echo [lees meer...]gemaakt en een beetje kalkafzetting gezien: geen aanleiding van mijn pijn in schouder. Toen mijn zwager op bezoek, hij had dezelfde klachten ivm cholesterol medicijnen, toen kwam ik op deze website terecht. Ik weet nu wel 100% zeker dat het aan Ezetrol ligt, ik ga er nu per direct mee stoppen om te kijken of ze minder worden die klachten, ga wel door met Crestor 20 Mg die ik ook erbij moet nemen ......ben benieuwd. Heb hiervoor andere cholesterol medicijnen gehad en daarbij ging het nog veel slechter .
14-07-2017

Hoog cholesterol

Bij mijn al huidige klachten van o.a. Fibromyalgie kwamen met dit medicijn nog meer klachten.
06-07-2017

Hoog cholesterol

Totaal cholesterol verlaagd van 267 naar 188 , = effectief gewerkt, maar de vele bijwerkingen moet je er maar bijnemen , volgens dokter , maar na starten met Q 10 100 mg één per dag zijn bijwerkingen wel verminderd , en draaglijk , zal nog één kuur volgen van 3 maand en dan zien na meting van cholesterol gehalte , waarom dokters het voorschrijven zonder er ook Q10 niet bi[lees meer...]j te geven van in het begin , lijkt mij één raadsel , als ze op voorhand weten dat statines zoveel bijwerkingen geven .
02-07-2017

Hoog cholesterol

Ben gestopt. Het was niet om uit te houden. De hele dag en nacht duizelig en hoofdpijn. Kon zelfs niet meer autorijden. Ga terug naar de specialist.
02-07-2017

Hoog cholesterol

Reeds eerder beschreven, echter nu wat anders !! Lees het !!! OK bij digid , sms controle gevraagd en zodoende kon ik op ziekenhuis uitslagen terecht. Man o man wat ben ik blij !! De een na laatste meting stond triglyceriden op 7.7 , dus te hoog . Geloof dat ik ooit eens op 10 stond bij huisarts. En schijnt daarom te gaan. De laatste van 22-05 een triglyceride gehalte [lees meer...]van 2.65 !!!!!!!!!! nog net iets te hoog, moet tussen 0-2 liggen. Dus dan maar nog een capsule erbij in de avond !! Bij Kruidvat het goedkoopst !! Dat is dus het innemen van kurkuma ?!!! Natuur produkt !! Elke dag 1 in de morgen !!! Geen bijwerkingen? Immers Indiase mensen eten veel curry, dat is kurkuma !! Wellicht nu toevoegen rode rijst gist? Schijnt ook bevorderlijk te zijn tegen hoog cholesterol. Geen nut bij verzekeraar te vragen, daar je dan bij elk herhaal recept 6,85 moet betalen en daar haal je 2 potjes voor bij kruidvat. Nu nog even met die droeftoeter van een internist over hebben !!
29-06-2017

Hoog cholesterol

Vanaf een aantal dagen na start kreeg ik buikpijnen. Eerst vervelend zeurderig na een aantal weken echt pijnlijk. Zere plekken in de buik bij aanraking. Totaal door de molen gegaan en geen afwijkingen gevonden ook niet bij het darmonderzoek. Gestopt half juni en na een aantal dagen verdwenen de klachten. Nu weer over op mijn oude merk en klachten zijn weg. Vervelend al die[lees meer...] onderzoeken en ongerustheid of het geen darmkanker zou kunnen zijn zoals een arts mij doodleuk vertelde.
29-06-2017

Hoog cholesterol

Hoog cholesterol, simvastines gekregen. Na half jaar gigantisch hoofdpijnen. Volgens mijn huisarts zou het migraine zijn geweest , eerst dagelijks en pas later (kwartje viel, ik slik medicijnen) gestopt met statines en dagelijkse hoofdpijn weg. Echter komt af en toe terug, maar absoluut niet meer dagelijks. Ander astortine of zoiets na 4 dagen barstende koppijn. Gest[lees meer...]opt , uitzending 2008 bij radar over statines en internet info, leverde op je wordt nog zieker dan je bent met hoog cholesterol. Over gestapt op Kurkuma, hiervan moet ik nog bezien of dat wat gedaan heeft. Is kruid, gemberwortel of zo, wordt gebruikt in Indiaas eten. Zou verlagend werken net zoals rode rijst gist, wil ik anders nog gaan proberen. Mijn internist gaf nu Crestor, weer een statine, volgens hem met minder bijwerkingen. Heb mezelf beloofd geen statine meer te nemen, dus ligt in de hoek. Hij bekijkt het maar, lees nu dus weer veel over crestor. Heb het idee dat ie wel naar nieuw middel wil, is er, via injecties, maar dan moet je wel het hele pallet statines aflopen. Dus zal wel duur zijn. Weet niet of ik hier voor zal gaan. Als de kurkuma werkt en zoals ik lees (ook zei assistent internist rode rijst gist) ga ik daarin verder. Statines geven verlamming op, alzheimer, diabetes en nog wat van dat soort gein. Ik ga toch niet zieker worden door een medicijn?!! Statines zijn de meest geld opleverende medicijnen ter wereld, echter word je er ziek van. tja cholesterol gaat naar benee. Echter te veel cholesterol slecht? Zijn ze ook niet over eens, maar wel stoppen ze statines in je donder en word je er zieker van !!
27-06-2017

Hoog cholesterol

Op een relatief jonge leeftijd mijzelf laten testen op verhoogd cholesterol (triglyceriden) aangezien er een erfelijke variant in mijn familie zit (vader en opa). Na diagnose direct begonnen met dit medicijn, 40mg. Geen enkele bijwerking gehad en sindsdien zijn mijn cholesterolwaarde op het juiste niveau.
26-06-2017

Hoog cholesterol

Werking medicijn Simvastatine werd steeds minder effectief. Toen ben ik Atorvastatine gaan gebruiken. Waardes zijn nu zeer goed te noemen.
13-06-2017

10-06-2017

Hoog cholesterol

Al na enkele dagen treedt er spierpijn op, de pijn in de gewrichten neemt toe met het gebruik, de gewrichten worden als het ware niet meer gesmeerd en beginnen te kraken of te knakken, zeer pijnlijke gewrichten (polsen, knieën, schouders, voeten, hierdoor niet kunnen werken) tot gevolg. Dokters aanvaarden dit niet en laten je allerlei onderzoeken ondergaan om hun gelijk te[lees meer...] bewijzen, hier komt natuurlijk niets uit. Stoppen met Ezetrol geeft langzaam terug verbetering in spierpijnen en gewrichten.
06-06-2017

Hoog cholesterol

Eerst Simvastatine gekregen daar buikpijn van en erg misselijk en ook licht in het hoofd en spierpijn in armen en onderrug. Van de Pravastatine erg misselijk en licht in het hoofd en wat last van de onderrug.
01-06-2017

31-05-2017

Hoog cholesterol

Heb al jaren last van enig oorsuizen, doch daar is mee te leven. Maar nu, na circa 5 weken gebruik van dit medicijn, is het suizen toegenomen tot een onacceptabel niveau. Ik ben dan ook onmiddellijk gestopt met innemen en hoop dat het geluidsniveau weer gaat zakken. Als 80-jarige wil ook best 85 of ouder worden, maar dan wel leefbaar. Nu is elke dag er een teveel.
17-05-2017

Hoog cholesterol

Ik heb jarenlang ernstige lage rugpijn gehad. Liep gewoon krom. Na 2 meter lopen moest ik zitten. De pijn trok door mijn benen heen. Cholesterol bleef heel hoog, 8,5. Ik las online dat het door deze pillen kon komen, dus ben ze gaan halveren en iedere dag omega capsules en boter en vloeibaar vet met omega gaan gebruiken. De rugpijn is over en mijn cholesterol was zelfs de [lees meer...]helft gedaald. Ik mag nu 20mg gebruiken van de dokter.
15-05-2017

Hoog cholesterol

Spierzwakte in armen (laat dingen uit mijn handen vallen bv) en benen. Gewrichten voelen pijnlijk aan bij bewegen ervan polsen, knieen, schouders. Ik word steeds lustelozer.. Grieperig gevoel.
11-05-2017

Hoog cholesterol

Vanaf mijn 20ste slik ik al statines voor erg hoog cholosterol gehalte namelijk boven de 10. Ik heb geen overgewicht, ren 3x in de week, en wandel veel. Eerst slikte ik zocor en nu crestor. Heb nu helaas weer dezelfde bijwerkingen als toen ik symvastatine slikte. Heb erg last van spierpijnen. Mijn polsen doen zeer en het wordt alleen maar erger. En de spieren in mijn bill[lees meer...]en en dijen zijn pijnlijk, vooral na het slapen wordt zelfs wakker vd pijn. Mijn cholosterol gehalte is wel goed gedaald van 10.9 naar 5.1. Ze slikken makkelijk weg. Wou dat er iets was tegen die pijnen.
07-05-2017

Hoog cholesterol

Sinds ik ezetrol 1 tablet 10 mgr. slik heb ik zeer ernstig last van pijn in mijn beide armen. In mijn beide benen ervaar ik ook spierpijn, maar in mindere mate. In rust valt de pijn mee, bij inspanning variërend van het inschenken van een kop koffie tot het werken aan de computer neemt de pijn ernstige vormen aan. Ik kan mij goed voorstellen dat mijn hoge cholesterol waar[lees meer...]den naar beneden moeten worden gebracht, maar op deze wijze heb ik m.i. geen kwalitatief goed leven. Vraag mij oprecht af wat de drijfveren van een arts zijn om dit middel voor te schrijven. Zeker omdat ik positief reageer op Crestor. Natuurlijk in deze overleg gehad met mijn huisarts. Bloedwaarden opnieuw bepaald, leverfuncties ook niet in orde, zie bijwerkingen. Om welke reden wordt de Crestor niet verhoogd? Is er sprake van een financiële stimulans bij huisartsen?
01-05-2017

Hoog cholesterol

Van crestor overgestapt naar simvastatine ivm kosten. Nu 4 maanden bezig, maar stop nu 2 weken om te zien of klachten afnemen: pijn in bovenbenen, moeilijke lopen en zwak gevoel in de benen. Zo ja, dan over op andere medicijnen!
01-05-2017

Hoog cholesterol

Ik heb mijn mening gegeven i.v.m. gebruik Crestor (rosuvastatine) voorgeschreven door mijn cardioloog na ernstige bijwerkingen van sim/atorvastatine. Ik ben begonnen met gebruiken op 20/4. Was op vakantie 24/4 toen ik heftige spierpijn kreeg en mijn arts niet kon bereiken. Ik ben de volgende dagen doorgegaan met innemen, en had toen totaal geen last meer. Misschien heftig[lees meer...]e bijwerkingen doordat atorvastatine nog niet was uitgewerkt, maar ik heb nu nergens meer last van. Effectiviteit is nog niet gecontroleerd.
28-04-2017

Hoog cholesterol

Na ongeveer 3 weken te hebben ingenomen, enorme last van spier en gewrichtspijnen. De laatste nachten bijna niet geslapen van de pijn.Ik ben nu gestopt met deze te nemen, ik hoop dat de pijnen nu snel verdwijnen.
26-04-2017

Hoog cholesterol

vanwege een veel te hoog cholesterol voorgeschreven. Bij andere middelen kreeg ik uitslag, vandaar dat ze mij dit middel hebben voorgeschreven. Bij deze kreeg ik ondraaglijke spierpijnen, met name in mijn kuiten en benen. Ik houd ook vocht vast en heb hartkloppingen. De spierpijnen zijn t allerergst. Ik stop met dit middel, nooit meer!
24-04-2017

Repatha (evolocumab)
Hoog cholesterol

Ivm extreme bijwerkingen diverse statines en ezetimibe, uiteindelijk dit middel. Na ongeveer een week gewrichtspijn in handen en voeten. Breidt zich nu uit naar andere gewrichten: ellebogen, knieen, heupen, schouders.

Gemfibrozil (gemfibrozil)
Hoog cholesterol

Na 4 dagen en halve dosis (300 mg) zeer ernstige krampen in maag en darmen. Daarna volledige obstipatie. Gestopt na 1,5 week. Problemen na 3 dagen weg. Na zoveel cholesterol medicijnen en nog meer problemen ga ik nooit meer gebruiken. Troep vind ik het. Bovendien is er nog nooit iemand aan cholesterol dood gegaan, wel aan de bijwerkingen. Lees je maar in op het onderwerp e[lees meer...]n de door de fabrikanten betaalde (slechte) wetenschappelijke onderzoeken.

Hoog cholesterol

Complete vermoeidheid (lamgeslagen gevoel), hele lichaam deed zeer, maar omdat ik op vakantie was dacht ik dat het de 'rottigheid' was die er eindelijk uitkwam omdat ik rustte. Normaal gesproken ben ik ook redelijk actief op vakantie, maar had nu nog maar 10% energie van de 100% die ik anders heb. Was na mijn vakantie heel slecht gehumeurd vanwege de spierpijn en had nauwe[lees meer...]lijks puf om bijvoorbeeld het gras te maaien. Toen ik stopte had ik na 2-3 dagen mijn energie terug en was de pijn weg. De vermoeidheid bouwde langzaam op waardoor je het eigenlijk niet zo door hebt. Had op een gegeven moment zelfs de indruk dat het allemaal redelijk tot goed ging omdat ik niet zulke hevige gewrichtspijnen had als ik met Rosuvastatine had. Die gewrichtspijnen waren ook zeker minder, maar daar tegenover stond dat ik heel depri werd van de extreme vermoeidheid en de pijnlijke spieren.

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Wil erg graag mijn cholestrol verlagen, maar blijk telkens ernstige bijwerkingen te hebben bij inname van cholestrolverlagende middelen. Sport zelf zo veel mogelijk, maar de gewrichtspijnen maakte dat ik op een gegeven moment i.p.v. 3-4x keer per week maar 1x ging/kon sporten. Kon de andere dag bijna niet meer lopen van de pijn. Gestopt met gebruik, omdat ik bijna niet mee[lees meer...]r kon lopen (gewrichten teen overgang voet). Had zelfs pijn in mijn kaakgewrichten.
19-04-2017

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Hoog cholesterol

Vanwege een te hoog cholesterol werd crestor voorgeschreven. Ik heb er lang mee gewacht maar de huisarts raadde het met klem aan te gebruiken. Na 6 weken gestopt omdat ik ernstige spierkrampen in de benen kreeg (en buikpijn, depressie, angstig, slecht slapen terwijl dit zo belangrijk is ivm apneu). Na rugoperatie en uitstralingspijn naar het rechterbeen vertraagde dit d[lees meer...]e revalidatie. Hoe is het mogelijk dat deze troep wordt voorgeschreven met al zijn bijwerkingen? Diverse boeken en artikelen gelezen en dit trok mij over de streep om er niet mee door te gaan.
19-04-2017

Hoog cholesterol

Na het dotteren in 2005 werd door de cardioloog eerst lipitor en later simvastatine voorgeschreven. Ik kreeg daarvan vreselijke spierkrampen en pijnen, zodat ik daar na een paar jaar volledig mee ben gestopt. Ik heb 4 jaar geen cholesterolverlager meer willen gebruiken. Mijn LDL zonder medicijnen was 2,7. Mijn cardioloog schreef met nu Ezetrol 10mg voor om het eens te pro[lees meer...]beren. Na 3 maanden was mijn LDL 1,9. Alleen de 1e week had ik wat bijwerkingen i.v.m. mijn ontlasting. Het bevalt mij prima, ik heb nu geen enkele bijwerking kunnen ontdekken.
14-04-2017

Hoog cholesterol

Ik weet niet welk merk Atorvastatine t was, rood met wit doosje. Nu is de hoofdpijn weg, maar van de Atorvastatine van Pfizer kreeg ik spierpijnen en spierafbraak.
14-04-2017

Hoog cholesterol

Huisarts schreef met medische noodzaak Lipitor van Pfizer voor, maar apotheek weigerde dit. Atorvastatine van Pfizer gekregen met zeer nare gevolgen. Bloedwaarden verkeerd: spierafbraak, nierstreek en flank deed pijn. Na 3 maanden adviseerde de huisarts per direkt te stoppen met deze medicijnen. Nogmaals met medische noodzaak Lipitor voorgeschreven, waarop apotheek antwoor[lees meer...]dde dat de zorgverzekering een schriftelijke bevestiging voor de algehele vergoeding moet afgeven alvorens ze deze gaan verstrekken.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1680)
Depressie (1402)
Angst & paniekstoornis (1177)
Hoge bloeddruk (942)
ADD (474)
Depressiviteit (455)
Astma (391)
Angststoornis (377)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!