Dna testen

STAP 1: RAPPORTAGES - GROOT

Personal Medicine

Ontdek hoe jouw lichaam omgaat met medicatie.

Hoge nauwkeurigheid

Uw arts / apotheker kan er doseringen van medicijnen mee aanpassen

Meest uitgebreide medicijnpaspoort

Van 28 genen die een rol hebben bij de verwerking van medicijnen wordt de activiteit bepaald

Per medicijn weergave van jouw gevoeligheid
Actionable diseases

Ontdek voor welke ziekten jij gevoeliger bent, zodat je op tijd actie kan ondernemen tegen de ontwikkeling of verergering.

Analyse van rond de 10.000 bruikbare varianten van 59 genen die verband houden met mogelijke ernstige gezondheidsproblemen.

Naar de richtlijnen van de American College of Medical Genetics (ACMG).

Voorbeelden zijn:
- hart- en vaatziekten;
- familiaire hypercholesterolemie;
- borstkanker;
- diverse soorten darmkanker

STAP 2: RAPPORTAGES - ADD-ONs

39,00 Eur

Immuunsysteem

Het menselijke HLA-complex bevat genen die de immuunfunctie regelen. Bij orgaantransplantaties wordt hiermee bijvoorbeeld een zo goed mogelijke ‘fit’ gezocht.

Ook wordt het in verband gebracht met risico’s op verschillende aandoeningen en hoe goed je lichaam om kan gaan met bepaalde indringers.

Deze rapportage bevat tevens meerdere genen die door vermindering van de antivirale afweer in verband worden gebracht met een ernstiger verloop van COVID. Belangrijke informatie voor (extra) beschermingsmaatregelen en voor de artsen bij ziekte.
Meer informatie
Hoe goed ken jij je eigen genen?

Bepaal met een kleine quiz hoe goed jij kan voorspellen wat er in jouw genen staat geschreven.

Ontdek onder andere hoe jouw oorsmeer is opgebouwd, of je het kaalheids-gen (m) hebt, of je snel(ler) dronken wordt en of je sneller dan gemiddeld aankomt van vet eten.

(*) Bij afname van een grote rapportage.
Gratis (*)

Leer jezelf kennen door onze DNA testen

• Jouw data zijn veilig bij onze apotheek, wij zijn zorgverleners
  • Ontvang onze mooie blauwe testkit bij bestelling
  • Neem makkelijk DNA af met onze handige wangslijm-swab
  • Ontvang overzichtelijk en begrijpelijk rapport, altijd beschikbaar in uw account
testkit

vanaf Eur 39,-

Winkelmandje

Je Winkelmandje is leeg.

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik mijn DNA testkit?

Na ontvangst van uw bestelling gaan we aan de slag met uw testkit. Uw testkit wordt per post verzonden en past in uw brievenbus.
De afbeelding hiernaast laat zien wat u ontvangt.

Waar komt het DNA vandaan?

We gebruiken alleen maar wat wangslijmvlies. Even schrapen met een wattenstaafje aan de binnenkant van je wang en je bent klaar.
Dus: geen naalden en geen bloed!

Hoe neem ik zelf DNA af voor mijn DNA test?

Het is erg simpel: onze test-kit bevat een speciaal wattenstaafje waarmee je gemakkelijk speeksel kan verzamelen door het langs de binnenkant van je wang te bewegen. Het wattenstaafje stuur je in de retour-envelop aan ons terug en wij zorgen dat het lab er mee aan de slag gaat.

Welke medicijnen worden bepaald in de Personal Medicine test?

Via onze medicijnpagina’s kunt u achterhalen welke medicijnen beinvloed worden door jouw DNA. Elk medicijn heeft in een duidelijk kader staan of er een invloed is (zie voorbeeld hiernaast).
De aard van de invloed en welke genen betrokken zijn staan er echter niet vermeld. Die informatie kunt u terugvinden in uw account onder mijn medicijnen.
Verdere uitleg vindt u in uw rapportage wanneer u een farmacogenetische test heeft uitgevoerd.

Welke genen worden getest in de Personal Medicine test?

Onze farmacogenetische test controleert de volgende genen: ABCB1, ALDH2, BCHE, COMT, CYP1A2, CYP2B6, CYP2C8, CYP2C9, CYP2C19, CYP2D6, CYP2D6-enhancer, CYP2E1, CYP3A4, CYP3A5, CYP4F2, DPYD, F2, F5, G6PD, GRIK4, HLA-B*1502, IFNL3, MTHFR, OPRM1, SLCO1B1, TPMT, UGT1A1 en VKORC1. Lees meer over elk gen op de Personal Medicine test pagina.

Hoe krijg ik mijn uitslag van de DNA test?

Wij sturen je een email zodra de gegevens van het lab bij ons binnen zijn.
Binnen jouw account zijn alle geteste data overzichtelijk weergegeven.
We geven duidelijk aan wat de uitslag betekent en welke impact dat voor jou kan hebben.

Hoe lang duurt het?

We streven ernaar de resultaten van het lab met 3-4 weken aan je te kunnen aanbieden.
Als het zover is ontvang je van ons een email. Je resultaten staan dan overzichtelijk weergegeven in jouw account.
Door de covid-pandemie kan het voorkomen dat het laboratorium tijdelijk druk is en dit iets vertraging oplevert.

Voeren jullie de DNA test zelf uit?

Voor de DNA analyse werken we samen met een gevestigd en geaccrediteerd universiteitslaboratorium. Zo kunnen we een hoge kwaliteit DNA analyse aanbieden.