citalopram

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (5 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

22-09-2021 | Man | 33
citalopram (20mg)
Levensredder. Geen bijwerkingen, sterk effect. Gebruik dit middel nu twee jaar en zal er waarschijnlijk nooit mee stoppen.

19-09-2021 | Vrouw | 34
citalopram (20mg)
Ik had een sociale angststoornis. Ik was altijd ongemakkelijk en zenuwachtig in sociale situaties. Vaak en veel zonder reden blozen en continue negatieve gedachtes. Gestart met 10mg omdat ik bijna niet meer kon. Meteen voelde ik me opgeklaard. En uiteindelijk met 20mg ben ik helemaal klachtenvrij! Ik had in de eerste week hele lichte bijwerkingen. Maar niet noemen[lees meer...]swaardig Ik durf weer mezelf te zijn en dat is goed genoeg. Ik zou iedereen aanraden die twijfelt om het te proberen. Het heeft de kwaliteit van leven ontzettend verbeterd!

13-09-2021 | Vrouw | 43
citalopram (20mg)
Ik slik nu 6 maanden citolapram. Door een 2de burn-out kreeg ik angst, paniek en hyperventilatie aanvallen en nog veel meer lichamelijke klachten. Mijn lijf was helemaal van slag, totaal geen energie. Voor mijn burn-out had ik hier nooit last van. Maar door de angstaanvallen was het niet mogelijk om goed te herstellen. Koste heel veel energie. Na 1,5 burn-out toch gekozen[lees meer...] voor citalopram en daar ben ik nu zo blij mee. Ik begon met eerst 2 dagen 5 mg. Hier kreeg ik veel hoofdpijn van, daarna naar 10 mg, 2 weken. Deze 2 weken waren het zwaarst. Alle klachten werden versterkt, niet de hele dag, maar het kwam in golven. Deze 2 weken waren niet fijn. Ook kreeg ik kleine schokjes, wat je bij slapende kinderen wel eens ziet, als ze net in slaap vallen. Na 2 weken naar 20 mg gegaan, ik kreeg hier geen bijwerkingen van, de bijwerkingen namen zelfs af. Na 4 weken was ik al minder angstig en was het weer mogelijk om energie op te bouwen. De bijwerkingen waren ook na 4 weken over of soms nog heel even licht voelbaar. Ik voel me nu energieker en fitter, de onrust is uit mijn lijf. Uiteraard moet ik nog steeds oppassen en rustig aan doen, maar wat ben ik blij dat ik heb doorgezet. De pieken van de angst zijn gedempt. Ik heb 3 verschillende merken Gehad, de verzekering kiest blijkbaar de goedkoopste uit, maar dat maakt voor de werking gelukkig niets uit. Het is precies hetzelfde pilletje. Nu geen last meer van bijwerkingen en mijn klachten zijn allemaal verdwenen of heel erg afgenomen. Ik heb steeds meer energie. Ook ben ik wat mens betreft niets veranderd, nog net zo vrolijk als altijd. Het enige wat ik af en toe nog heb zijn onrustige benen vlak voordat ik ga slapen, een aanval van 10 minuten, maar hier was ik altijd al wel gevoelig voor. Ik loop nu ook ineens veel meer omdat ik ook meer energie heb, maar mijn benen zijn dat denk ik niet meer gewend en nog gauw vermoeid. Dus ik weet ook niet of het door de medicatie komt. Overigens prima mee te leven als dit het is. Wat mij betreft blijf ik het middel altijd slikken als het zo blijft. Ik kan weer functioneren en genieten van de dag. Ik schrijf mijn ervaring, omdat ik zelf heel bang was om antidepressiva te slikken en ik toen heel veel heb gehad aan de ervaringen van anderen.

09-09-2021 | Vrouw | 55
citalopram (40mg)
Ik slik al 10. Jaar Citalopram. Begonnen met 10 mg en opgebouwd naar 40mg. Ik had hele erge angstklachten, paniekaanvallen en raakte daardoor in een depressie. Met deze medicijnen functioneer ik al 10 jaar normaal. Ooit afgebouwd naar 20 mg maar toen kreeg ik na een half jaarwedde klachten en toen eeer opgebouwd naar 40 mg. Echter, op dit moment heb ik ondanks dat het a[lees meer...]l jaren goed gaat sinds een week weer lichte paniek en stressklachten. Hoe kan dit nu terwijl ik medicijnen gebruik? Maak me daar echt zorgen over. Kan iemand mij daar iets over vertellen?

09-09-2021 | Vrouw | 49
citalopram (40mg)
Het werkte niet meer de citalopram omdat het maar tot 40 mg gaat. Ik heb meer nodig of een ander soort antidepressia

04-09-2021 | Vrouw | 30
citalopram (10mg)
2 weken geleden begonnen met 10 mg citalopram aurobindo. Bijwerkingen vielen mij erg mee vergeleken met paroxetine wat ik jaren geleden heb geprobeerd. Nu na 2 weken gaan verhogen naar 20 mg, helaas krijg ik meteen een andere fabrikant namelijk sandoz, dit ervaar ik wel als vervelend maar gelukkig geen verdere bijwerkingen ervaren tot nu toe. Ik verneem nog geen verbete[lees meer...]ring maar hopelijk komt dat snel.

03-09-2021 | Vrouw | 40
citalopram (15)
Sinds een jaar gestart met Citalopram. Begonnen aan een dosis van 5mg gedurende enkele weken,vervolgens naar 10 mg opgebouwd en 3 maanden aangehouden,om vervolgens nogmaals op te hogen naar 15mg. Deze dosering leek perfect aan te slaan.Helaas na 6 maand gebruik kreeg ik uit het niets een zeer zware paniekaanval,en sindsdien aanhoudende hyperventilatie. Het lijkt wel of[lees meer...] dit middel de eerste weken/maanden goed werkt,en daarna zijn werking verminderd. Heeft nog iemand hier ervaring mee? Heeft het ophogen van de dosering nog zin in zo'n geval?

29-08-2021 | Vrouw | 60
citalopram (20mg)
Eerst citalopram va het merk CF toen van het merk Sandos en nu de verzekering dit niet meer vergoed het merk Milan heeft iemand hier verschil in qua werking

15-08-2021 | Man | 21
citalopram (10mg)
Na 1 dag citalopram meteen gestopt. Kreeg erg last van maag-darm klachten die ervoor zorge dat er bloed bij mijn ontlasting kwam. Ook werd ik heel erg slapeloos van dit medicijn. Op de lange termijn weet ik niet wat het doet dus daar kan ik geen mening over hebben.

13-08-2021 | Vrouw | 50
Overgang
Al jaren last van psychische klachten gerelateerd aan de overgang. Heftige paniek aanvallen ,opgejaagd gevoel, sombere gedachten. Helaas werden de klachten in de loop vd jaren steeds heftiger. Gedachten om uit te leven te stappen kwamen ook voorbij. Ik was totaal de weg kwijt en voelde mij niet de vrouw die ik jaren was sterk vol zelfvertrouwen en gelukkig. Sinds ik cita[lees meer...]lopram slik voel ik mij weer mijzelf!! Ben echt blij dat ik deze stap heb genomen .

10-08-2021 | Vrouw | 13
citalopram (10mg)
Onze dochter van 13 jaar gebruikt sinds 6 weken 10 mg citalopram, sloeg slaat goed aan voor zeker 70% echter net te weinig, nu sinds een week 15 mg. Is het nu dan ook zo dat het eerst weer wat minder gaat? Hoe lang duurt het voordat je verbetering ziet?

04-08-2021 | Vrouw | 50
Dysthymie
De kwaliteit van leven is 100% verbeterd sinds ik citalopram slik. Slik sinds 2010 dit medicijn en dank god op mijn blote knieën. Het leven doet geen pijn meer, ik ben stabieler, gooi niet meer iedere paar jaar mijn hele leven overhoop, zak niet steeds weg in een onmetelijk pijnlijk zwart gat, ook wel de hel genoemd. Als ik het eenvoudig wil uitleggen zeg ik: mijn licha[lees meer...]am kan niet zelf de balans vasthouden tussen stofjes die de stemming reguleren. Met het medicijn wel. Net als een diabetespatiënt, die heeft ook externe hulp nodig om zn glucose te reguleren. Zo simpel ligt het voor mij persoonlijk.

04-08-2021 | Man | 38
citalopram (10mg)
Was zeer angstig voor het moment van gebruiken. Las veel meningen over dat het misschien de angst zou vergroten in de eerste dagen. Uiteindelijk gestart met 5mg (4 dagen lang) daarna 10mg. Ben blij dat ik doorgezet heb want ik had geen klachten. De enige klacht die ik had was dat ik vermoeid was. Heb hierbij wel Oxazepram gebruikt op advies van de psycholoog en huisar[lees meer...]ts. Dus voor de mensen die net als ik bang zijn te beginnen schrijf ik dit verhaal. Ik heb dus totaal geen hinder gevonden en ben nu 5 dagen verder! Of het werkt op lange termijn weet ik nog niet maar dan meld ik het wel weer.

02-08-2021 | Man | 29
citalopram (20mg)
Na 4 weken begon ik verbetering te merken. Meer zin in activiteiten, minder somber. Citalopram heeft mijn leven een stuk beter gemaakt. Ik slaap (nog) wel heel onrustig en ben heel veel moe(slik het nu 6 weken). De psychiater geeft aan dat dit nog beter kan worden.. ik hoop het. Elke ochtend moe opstaan draagt niet positief bij aan het herstel van mijn depressie. Desondank[lees meer...]s wegen de positieve effecten zwaarder en heb ik er baat bij. Heeft er iemand ervaring met het slapen?

31-07-2021 | Vrouw | 63
Psychische klachten
Heb voor de 2de keer een burn out, heb de eerste keer een paar jaar Citalopram gebruikt. Heb vorig jaar onder begeleiding van de huisarts afgebouwd. Heb nu weer dezelfde klachten en ben opnieuw met dit medicijn gestart.

30-07-2021 | Vrouw | 36
citalopram (20mg)
Oorsuizen! Ben je gevoelig op je oren? Neem dit medicijn niet! Na 3 dagen heftige suis. Nu, 6 maanden later (was na 3 dagen gestopt) is de suis er nog steeds. Neem het niet!

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum