ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

22-04-2018

Citalopram (citalopram)

Slik deze pillen nu al bijna 3 jaar en ben er zeer tevreden over. Ben met citalopram begonnen omdat ik kampte ket een ernstige depressie, een angststoornis, dwanghandelingen en automutilatie. Deze pillen hebben mij enorm geholpen hier weer bovenop te komen. Echt een aanrader. Heb wel last van bijwerkingen, zoals moeier zijn dan ik vroeger was. Maar ik vind dit het zeker wa[lees meer...]ard.
17-04-2018

Citalopram (citalopram)

Door citalopram was ik heel vrolijk, ik noemde het altijd happy pills, de ontwenningsverschijnselen als ik er eens 1 vergat in te nemen waren ook niet enorm vervelend. Maar doordat het niks deed tegen mijn angsten moest ik helaas overstapen naar Venlafaxine, die werkt heel goed moet ik zeggen tegen angstaanvallen. Alleen kan je bij dit medicijn geen enkel pilletje perong[lees meer...]eluk vergeten want je word de volgende dag als je je ogen opent gelijk gestraft. De ontwenningsverschijnselen zijn ENORM.
16-04-2018

Citalopram (citalopram)

Ik slik nu 7 maanden Esitalopram 15mg. En ik ben zeer tevreden over de werking van dit medicijn. De eerste 2-3 maanden enorm veel bijwerkingen gehad, zoals benauwdheid, hoofdpijn, raar licht gevoel in mijn hoofd, druk op mijn hoofd, vermoeidheid en een zwevend angstig gevoel. Maar toen dit over was had ik weer betere kwaliteit van leven! Ik heb totaal geen angst meer, en[lees meer...] dingen waar ik me heel druk om kon maken laat ik nu links liggen. Ik heb weer rust in mijn hoofd, en ik kan weer lachen. Ik heb weer een normaal gevoel, na een half jaar lang in angst te hebben gezeten. Ik blijf deze medicatie nog een jaar slikken om volledig te kunnen herstellen.
15-04-2018

Citalopram (citalopram)

Ik slik dit medicijn nu meer dan een jaar. Ik had eerst angstgevoelens (bang dat dingen mis zouden gaan. Veel willen controleren) en ook depressiviteit. Door Citalopram is dit nu leefbaar. Compleet weg is het niet maar heel erg veel beter. Daarnaast volg ik therapie overigens. Bijwerken als misselijk etc etc heb ik neit gehad. Dit komt wellicht door de manier waarop ik [lees meer...]gestart ben met de inname. Ik had gehoord dat je het beter kon opbouwen. Dit staat volgens mij niet in de bijsluiter. Maar ik ben begonnen met de tabletten in 4 te breken en eerst 5 dagen een kwart tablet in te nemen (5mg dus). Toen een paar dagen een halve tablet. En zo opgebouwd in een week of 2 tot ik op 1 hele tablet van 20mg zat. Ik moet zeggen dat ik deze manier iedereen kan aanraden. Je lichaam krijgt zo meer tijd om er aan te wennen.
13-04-2018

Citalopram (citalopram)

Langere tijd paroxetine gebruikt, maar kreeg ineens problemen met gewichtstoename (+10-20 kilo) In overleg met huisarts gestart met citalopram, maar nu, na 8-9 maanden weer snelle gewichtstoename en veel last van opvliegers
04-04-2018

Citalopram (citalopram)

3 jaar geleden na ernstige paniekaanvallen gestart. na een moeizame start klachten vrij. Vorig jaar afgebouwd. Recent opnieuw klachten dus weer beginnen. Wat een drama de bijwerkingen. Met name mijn concentratie!! Kan bijna niet werken. Opstarten in de ochtend is ook niet makkelijk. Duurt een uur voordat ik een beetje op gang ben. Ik weet dat het goed komt dus zet door. [lees meer...]Wie heeft er nog meer zulke concentratie problemen en hoe ga je daar mee om
04-04-2018

Citalopram (citalopram)

Ik heb een paar keer een langdurige burn-out gehad waardoor ik allerlei angsten heb ontwikkelt . Ik durfde zelfs niet aan de medicatie.... Maar ik moest, als ik nog een beetje een kwaliteit van leven wilde hebben. Mijn vader gebruikt ook Citalopram en hem beviel dit erg goed. Het leek me goed om daarmee te starten... de eerste weken was ik vooral misselijk en afwezig. Auto[lees meer...]rijden kon, maar het is een wonder dat ik geen ongeluk heb gehad! Na zo,n drie weken was dit over, en na ongeveer 4 weken vernam ik dat ik minder bang werd. En na 6-8 weken werkte het middel optimaal. Mijn leven werd weer superfijn, ik duurde overal weer naar toe en kon weer ontspannen. Na ongeveer een jaar ben ik er weer mee gestopt . Afbouwen was geen probleem, ik gebruikte maar 10 Mg. Ik heb dan ook geen reacties gehad die vervelend waren. Tot twee jaar geleden gebruikte ik het vooral in de winter. Zo,n vijf maanden per jaar. Nadelen? Jazeker, ik had de vreselijkste dromen met veel zweten, maar die was ik kwijt zodra ik wakker werd. Mijn libido was gezakt tot nul. Maar ik had duidelijk minder remmingen dus daar vind je dan ook weer een weg in. Mijn verbranding ging ook duidelijk langzamer, ik kwam een paar kilo aan en had soms last van verstopping. Toch wogen de nadelen niet op tegen de voordelen. En ik zou nu dolgraag weer Citalopram gebruiken Maar ik ben in de overgang en kreeg een soort hoofdsuizen bij het opstarten van dit middel, en daar werd ik zo bang van dat er weer mee gestopt ben. Dus ik,denk dat dit middel goed werkt , maar wellicht niet tijdens de overgang en hoop dat er na de menopauze weer mee kan beginnen!
02-04-2018

Depressief

Ik ben 20 jaar en gebruik citalopram ongeveer een klein halfjaar nu. Bij mij begon het pas te werken na 3 weken en het effect is prima. Ik merk wel dat ik soms prikkelbaar ben en met een confrontatie kan gaan huilen. Ook droom ik elke nacht heel raar. Als ik een dag oversla merk ik dit meteen want dan ben ik compleet emotieloos.
Pagina 1 van 7

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (444) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!