lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

28-10-2016

Overspannen/burn-out

Het ging al geruime tijd niet goed met me. Al jaren gestrest, opgejaagd, van tijd tot tijd paniekerig. Maar altijd maar door blijven hollen tot het niet meer ging. Via huisarts bij psychotherapie terecht gekomen waar ik in behandeling zat. Aanvankelijk was ik zeer huiverig voor medicatie. Had in het verleden (15jaar geleden) eerder antidepressiva geslikt en veel last van [lees meer...]de bijwerkingen. Om deze angst voor bijwerkingen tot een minimum te reduceren op advies van huisarts gestart met 5 mg. De laagst verkrijgbare dosering is 10mg maar dmv pillensnijder kon ik dagelijks 5 mg slikken. Merkte hiervan nauwelijks iets. Na een dag of 5 overgegaan op 10 mg, daarna 15 en vervolgens 20 mg. Bij een hogere dosering een kleine twee weken last gehad van de bijwerkingen. Waar je last van hebt wordt dan versterkt. In mijn geval betekende dit dat ik stijf stond van de adrealine. Heb in huis de speelkamer een grote make-over gegeven, kon maar door gaan van opgejaagd zijn. Daarna geen last meer gehad van de bijwerkingen. Heb de 30mg nog uitgeprobeerd, maar uiteindelijk voor 20 mg gekozen. De scherpe randen zijn er hiermee vanaf, voel me er goed bij en moet er niet aan denken hier ooit nog mee te stoppen.
28-10-2016

Sociale fobie

Heb ADD, angststoornis, depressieve klachten, soc. fobie. Heb al heel veel medicatie gebruikt en alle medicatie geeft wel bijwerkingen. In het verleden heeft paroxetine (seroxat) mij goed geholpen. Heb het idee dat ik met citalopram in de goede richting zit. Heb nu nog behoorlijk last van bijwerkingen die vervelend zijn maar herkenbaar als bij paroxtine. Uiteindelijk hielp[lees meer...] dit medicijn mij en achteraf had ik toen niet moeten stoppen. Als het goed werkt is mijn advies om er goed over na te denken als je wilt stoppen. Ben 41 jaar en altijd geleefd boven mijn draagkracht. Als kind en als volwassene. Meerdere burn-outs waarbij de laatste dusdanig erg dat er na 4 jaar nog mee bezig ben. Blijven doorgaan en niet luisteren naar je eigen lichaam psyche of mensen om je heen kan je uiteindelijk lettterlijk de kop kosten. Heb hoop dat het medicijn mij weer een zetje in de goede richting gaat geven uiteindelijk. Maar daarvoor wordt wel geduld gevraagd. Tegen de bijwerkingen slik ik zonodig een hele of halve tablet valium 10 mg. Dit probeer ik bij max in per dag te houden. Veel sterkte allemaal.
21-10-2016

Citalopram (citalopram)

In 2012 na veel te lang rondlopen met zware depressieve klachten, niet meer kunnen slapen, paniekaanvallen, sociale angst, lange relatie kapot (en net in een huisje gaan wonen) & verslavingsdrang ( drank & blowen) om me goed te voelen toch de stap genomen om naar de huisarts te gaan. Citalopram en Mirtazapine voorgeschreven gekregen. Hevige bijwerkingen misselijk, duizelig[lees meer...], onrustig etc. Maar na een week of 6 begon ik me toch beter te voelen. Uiteindelijk de draad weer opgepakt en gestart met een nieuwe baan / uitdaging en vervolgens "cold turkey' gestopt. Verschrikkelijk veel bijwerkingen gekregen o.a hele erg hartkloppingen , hersen-schokken & paniek aanvallen.. Nu 4 jaar later beginnen we weer opnieuw met de klachten en het medicijn. Slik het nu 3 dagen en heb een zeer afgevlakt gevoel in mijn lichaam, last van mijn kaken en onrustig. Ook totaal geen hongergevoel.
15-10-2016

Citalopram (citalopram)

Nadat de paniekaanvallen steeds meer mijn leven gingen beheersen, ben ik toch aan de medicatie begonnen. Eerste 2 dagen nergens last van, maar toen begon de ellende. De angst werd vele malen erger, gevoel dat ik dronken was, misselijk en een droge mond. Het was vooral de angst die mij meerdere malen heeft laten denken "waar ben ik aan begonnen?". Mijn huisarts had hier vo[lees meer...]or gewaarschuwd en benadrukt om door te zetten en evt een oxazepam erbij te nemen (wat ik niet gedaan heb omdat ik dat niet durfde). Nu zit ik op dag 10 en gaat het prima, nergens meer last van. Het effect op de langere termijn daar kan ik nog niks over zeggen.
09-10-2016

Citalopram (citalopram)

Maar ook woede en depressieve gedachten. Voor mij is dat een anti-depressiva die mij direct helpt. Ik ben geen doornemer, want ik wil zelfstandig zijn, maar soms komt de woede en depressie gedachten en ook de paniekstoornissen zo heftig op dat mijn hart er pijn van begint te doen. Het is heftig en dan word ik me bewust van juist ik moet die pil weer nemen. Ik neem die pil [lees meer...]en voel direct een kalmerend effect in mijn lichaam.
07-10-2016

Citalopram (citalopram)

Daar waren dan ineens zeer heftige paniek aanvallen. Mn hele wereld storte in en ik was alsmaar bang, paniekerig en ik werd zelfs depressief. Enkel therapie nam niet alle klachten weg.. dus ook citalopram voorgeschreven gekregen. Was zo bang voor de bijwerkingen. Maar heb achteraf nergens last van gehad. Mag binnenkort na een jaar eindelijk stoppen. Ik zweer bij dit middel[lees meer...]. Ik kon weer gaan leven. Allen wel wat vergeetachtig. Tevens ook geslikt tijdens mijn zwangerschap. Gezond kindje geboren zonder afkick verschijnselen!
03-10-2016

Citalopram (citalopram)

werkt goed, als je last hebt van heftige paniekaanvallen, ook verminderd het angstgevoel waardoor je weer een dagelijks ritme kunt opbouwen. Wat bij mijn totaal was beheerst door angst en paniek gedachten. Het nadeel is dat het je geheugen nadelig beinvloed, waardoor je soms dingen vergeet.
30-09-2016

Pagina 1 van 7

Mirena (1929) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (768) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (389) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (388) - Antibiotica - penicillines breedspectrum