ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

11-07-2018

Chronische depressie

Citalopram werkte niet meer op lange termijn. Bovendien versterkte depressie door combinatie hormoontheratie en citalopram
10-07-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

mislukte paroxetine coldturkey die zorgde voor een maandenlange hellenrit...ondanks herstart waardoor klachten nog erger werden, toen switch naar cita en telkens ophogen....zonder effect...slechte huisarts die suicidale wanhoopsgedachten wegbagatelisseerde.....traumatische ervaring slik het nog omdat ik extreme angst heb om te switchen of af te bouwen al 2 jaar in therap[lees meer...]ie om die hel te verwerken, waar het eindigt....geen idee...optie is naar seroquel of fluoxetine...maar durf nog niet ;-(
29-06-2018

Stemmingswisselingen

Ik gebruik het al jaren, heel lang goed gegaan, nu ik zieker wordt merk ik dat het minder goed zijn werk doet, gaan nu in gesprek hoe nu verder. Nadeel is dat je er nooit meer vanaf komt.
22-06-2018

Citalopram (citalopram)

Bijna 5 jaar geleden ben ik begonnen met citalopram. Hiervoor had ik al jaren last van depressies en angst. Het was een hele drempel voor mij om met medicatie te beginnen, maar uiteindelijk zag ik op dat moment geen andere oplossing. Ik ben begonnen met 10 mg en merkte al binnen een week dat ik me beter ging voelen! De bijwerkingen waren op dat moment nihil. Ik heb nooit e[lees meer...]en moment spijt gehad van mijn beslissing om met citalopram te beginnen. Eindelijk kreeg ik dat duwtje in de rug dat ik nodig had, en kon ik daardoor beter aan mezelf werken. Na verloop van tijd worden de bijwerkingen wat duidelijker. Mijn libido is bijvoorbeeld veel lager dan vroeger, ik heb continu een droge mond, heb af en toe moeite met urineren en ben ook best vaak moe. Voor mij een teken om te stoppen, het gaat inmiddels heel goed met me en ik heb mijn zaakjes op orde kunnen krijgen. Ik ben nu sinds een aantal dagen aan het afbouwen naar 5 mg. Tot nu toe geen klachten, ik hoop dat dat zo blijft. Hierna wil ik helemaal stoppen en proberen het op eigen kracht te doen. Maar mocht het in de toekomst nog eens nodig zijn dan zou ik zeker weer voor citalopram kiezen, ik weet nu dat mijn lichaam goed op dit middel reageert.
21-06-2018

Citalopram (citalopram)

Ik zit nu ongeveer 2 jaar in een depressie. Over die twee jaar zijn mijn depressieve klachten steeds erger geworden. Begonnen bij een Jeugdteam om hulp te krijgen, nu sinds eens paar maanden bij een psycholoog en die heeft me nu doorverwezen naar een psychiater. Ik zit nu ongeveer 3 maanden aan de citalopram. Waar het medicijn mij bij helpt is kleine dingen waar ik eerst[lees meer...] (vrij) boos om kon worden nu wat meer te relativeren, maar ook tijdens het gebruik van het medicijn zijn de depressieve klachten steeds meer toegenomen. Ik ben begonnen met een dosis van 10 mg, hier ben ik een week heel ziek van geweest van de bijwerkingen, na die week moest alleen de vermoeiheid afnemen. Na een maand is dit ongeveer verhoogd naar 20 mg, hierbij was ik alleen misselijk in de ochtenden en de vermoeiheid kwam weer terug. Nu ben ik ongeveer twee maanden verder en de vermoeidheid is alleen maar toegenomen. Nu het medicijn weer aan het afbouwen om te kijken of we een ander medicijn kunnen proberen.
19-06-2018

ADD

De psychiater van de GGZ heeft mij de Citalopram voor geschreven omdat ik steeds heel onrustig in mijn hoofd was. Had veel problemen met negatieve gedachten en had moeite keuzes te maken. Door de Citalopram is de drempel wat lager geworden en ik voel me een stuk beter sinds ik dit neem. Ik neem de medicatie niet meer in de ochtend maar in de avond anders kan ik namelijk ni[lees meer...]et slapen.
16-06-2018

Dysthymie

Ik heb vanaf mijn jeugd periodes waarin ik mij meer of minder depressief voel. Jaren geleden de diagnose dysthyme stoornis gehad. Sinds ik Citalopram gebruik (ongeveer twee jaar) heb ik er nog zelden last van. Natuurlijk blijven er ups en downs, maar op een 'normale' manier, niet meer zo uitzichtsloos en machteloos. Ik ben zo blij dat ik dit middel gebruik. Ik heb geen las[lees meer...]t van bijwerkingen gehad (ik ben daar in het algemeen niet zo gevoelig voor).
15-06-2018

Depressief

Hallo ik ben een vrouw van 45 jaar 2 jaar geleden plotseling weduwe geworden En het lukt me niet om weer een redelijk leven op te bouwen Meerdere psychologen gehad,EMDR therapie en nu uiteindelijk antidepressiva Ben begonnen met Paroxetine eerst 10 mg per dag daarna 20 Maar ik merk eigenlijk geen verbetering Huisarts heeft me nu citalopram voorgeschreven Met [lees meer...]10 beginnen opbouwen naar 20 Ik moet nog beginnen maar de ervaringen die ik hier lees maken me huiverig Moe ,depressief en overgewicht heb ik al Zit er niet echt op te wachten dat het erger word Wat denken jullie?
Pagina 1 van 7

Mirena (2052) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (456) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!