ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

21-07-2017

Citalopram (citalopram)

Dit voorjaar Paroxetine 30 mg afgebouwd m.b.v. taperingstrips. Aan het eind van de afbouw heel beroerd (misselijk) en de depressieve klachten kwamen terug. 8 weken geleden begonnen met Citalopram. 7 weken erg misselijk geweest vanaf wakker worden tot ver in de middag. Niet kunnen eten en daardoor 7 kilo afgevallen. Ben nu sinds 5 dagen niet meer misselijk (wat een verademi[lees meer...]ng!) maar kan nog steeds moeilijk eten. Pijn bovenin mijn buik, kan geen bh meer om mijn borstkas verdragen. Voel me nog steeds lichamelijk niet goed maar geestelijk wel veel beter. Al word je van die klachten ook niet echt blij. Kan maar weinig doen. Wil een antidepressiva test aanvragen via huisarts bij medicatielab.nl want zij kunnen uitzoeken of mijn lichaam de stoffen wel of niet goed afbreekt en dan een advies geven. Kortom een hele zoektocht. Huisarts stelde voor om Citalopram af te bouwen van 20 naar 10 mg en dan te 'ritsen' naar Paroxetine, wat ik eerder heb gebruikt en goed werkte. Maar ik zie tegen die overstap op omdat ik dan opnieuw moet wennen met alle bijwerkingen die daarbij horen. Iemand ervaring hiermee?
20-07-2017

Citalopram (citalopram)

Sinds ruim twee jaar gebruik ik citalopram in steeds dezelfde dosering van 20 mg per dag. In twee weken opgebouwd in stappen van 5 mg per dag. Binnen die twee weken reeds effect (afname somberheid, afname prikkelbaarheid) en slechts kortdurend lichte bijwerkingen als misselijkheid, duizeligheid en hoofdpijn. Nu nog steeds blijvend effect merkbaar. Wel enkele vervelende [lees meer...](lichte) bijwerkingen in de vorm van gewichtstoename (+7 kg) en af en toe erectiestoornis.
19-07-2017

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik Citalopram al zo'n 5 jaar voor mijn winterdepressie. Na lichttherapie en een wake-up light bleven de depressieve klachten waardoor ik in de winter zo slecht functioneerde op mijn werk en het liefst in bed chips lag te eten van ellende. In de winter (vanaf september) gebruik ik 30 mg en die bouw ik vanaf april weer af naar 10 mg. Ben 2 jaar gestopt in de zomer [lees meer...]maar als ik dan weer begon had ik bijna 6 weken lang suïcidale gedachten. In overleg met HA slik ik nu het hele jaar door waarbij ik van 10 mg via 20 naar 30 mg in de winter ga. Ik voel me er in de winter erg oké bij en voel me beter en functioneer ook weer goed op werk. In de zomer denk ik altijd dat ik wel kan stoppen want dan gaat het goed maar ik doe het niet. De bijwerkingen van de eerste 6 weken zijn gewoon echt niet oké.
15-07-2017

Postnatale depressie

Gebruik nu 2 weken citalopram. 10 jaar geleden ook gebruikt. Nu zoveel nare bijwerkingen ervan maar ik moet volgens iedereen doorzetten. De eerste week voelde ik me heel relaxed tot ik in de 2e week kwam, wat een verschil . Zoveel angst en onrust. Vooral bij het opstaan. Krijg geen hap door m'n keel. Bijwerkingen zijn zo erg nu dat ik sinds 2 dagen oxazepam erbij slik. Zel[lees meer...]fs 10 mg oxa helpt nog niet eens per keer. Voel me er nog steeds paniekerig en onrustig mee. Ben begonnen met 20 mg maar na 1 dag gelijk terug gegaan naar 10 mg op aanraden van de arts aangezien ik er zeer heftig op reageerde. Hartoverslagen, kotsmisselijk en zoveel paniek. 1e week 10 mg ging best goed. Sinds vandaag opgehoogd naar 15 mg en dat een week of langer doen. Hoop zo dat die toename van de angst en paniek zeer snel verdwijnt! Zijn er mensen die weten hoe lang die verergering ongeveer duurt??? Was eerst bang om oxazepam in te nemen maar ben helemaal overstag, voel me zo enorm rot door de citalopram.
11-07-2017

Citalopram (citalopram)

Ben 3 weken terug gestart met citalopram. Na angstaanvallen die ik na 2,5 jaar steeds in een burn-out terug te vallen kreeg. (Ben al 5x gereintegreerd..........!). Heb vanaf gebruik tot 6 dagen erna buikpijn, diarree, lichte misselijkheid gehad. Tintelingen over hele huid. Hoofd, vingers, rug, etc. Kon geen hap door mijn keel krijgen. Heb om alles op te vangen een week lan[lees meer...]g 3 a 4 x pd oxazepam erbij geslikt. Was al met al een afschuwelijke week. Sliep in die week steeds slechter. Totdat ik besloot zonder oxazepam, maar met melatonine te gaan slapen. De angst laten komen, proberen te accepteren. Daarna ben ik elke nacht iets beter gaan slapen. Doe helemaal niks, geef me over aan het ziek zijn. Kijk niet verder dan 1 dag. Elke dag voelt toch weer anders. Als ik gespannen ben heb ik weer buikpijn en diarree. Nog steeds. En eet nog niet veel. Maar het gaat elke dag beter. Heb af en toe een goeie dag, of middag. Ik heb wel voor het eerst depressieve buien, kan totaal niet relativeren, wordt verdrietig als ik aan ellende van anderen denk. Alsof ik het zelf ook heb. Angstig op het onredelijke af. Alsof het een nachtmerrie is die blijft hangen als ik wakker ben. Maar ook die buien trekken weg. Wandelen is het allerbeste. In bos, op strand. Rust. Vogeltjes luisteren. En puzzelen. Sudoku's maken (vond ik voorheen zonde van mijn tijd. Maar het brengt echt mijn hoofd tot rust als ik ga malen). Hoop dat het over een week of wat zijn werk gaat doen.
10-07-2017

10-07-2017

07-07-2017

Gewichtstoename, tremor, afvlakking
Pagina 1 van 7

Mirena (1983) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (412) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (349) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!