ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

19-11-2017

Citalopram (citalopram)

Ik begin ging wel goed maar na 3 jaar ging erg slecht ik kon niet er over heen depressie ging niet meer over toen ben over stap
16-11-2017

Citalopram (citalopram)

Heb al veel verschillende antidepressiva gebruikt, maar ik ben overgevoelig dus ik trok de bijwerkingen niet. Citalopram verdraag ik dus wel, slik maar een halfje per dag. Angsten zijn veel minder. Tevreden dus
11-11-2017

Citalopram (citalopram)

Heb 4 keer geprobeerd te stoppen, maar elke keer kreeg ik dat rotgevoel terug. Werd elke ochtend somber wakker en piekerde te veel en werd wantrouwig naar mensen toe. Ik heb geen bijwerkingen en werkt uitstekend, slik het al 20 jaar. Had er alleen moeite mee dat ik het moest slikken om me goed te voelen. Maar op gegeven en ik denk er niet aan dat ik het slik.
09-11-2017

Citalopram (citalopram)

Gebruikte eerst 10 mg en na 4 weken opgehoogd naar 20 mg. Dat is nu bijna 3 maanden geleden. Na de ophoging enorm veel last van malende gedachtes. Herkent iemand dit, zou mij erg helpen/geruststellen.
01-11-2017

Onrust

Ik gebruik het zowat een half jaartje en heb er wel baat bij. Wél valt het mij op dat ik sindsdien aan het afvallen ben icm een mindere eetlust. Hartige dingen snoep ik wel maar wel wat minder dan voorheen gewoon omdat de lekkere trek ook niet als voorheen is. Wellicht heeft dat een andere oorzaak en maandag as. ga ik hiermee naar de dokter.
01-11-2017

Citalopram (citalopram)

Afgelopen jaar kreeg ik een burn-out en sindsdien heb ik veel last van paniekaanvallen (mentaal ga je ook door achteruit). Na van alles en nog wat geprobeerd te hebben, ben ik in overleg met mijn huisarts aan citalopram begonnen (20 mg). Ik heb begrepen dat de eerste dagen/weken de negatieve gevoelens kunnen verergeren, je lichaam moet er blijkbaar aan wennen. Gisteren heb[lees meer...] ik mijn eerste tabletje ingenomen en oh oh oh wat een drama. Kreeg wat uren na inname een heftige paniekaanval (hartkloppingen, zweten, hete gloed, misselijk etc). Nu zoveel uur later voel ik me vreemd, misselijk, onrustig en tril lichtjes. Nu kan ik volgens mijn huisarts met 10 mg (half tabletje) beginnen om eraan te wennen. Vervolgens wel naar 20 mg opbouwen. Nu vraag ik me af of de bijwerkingen van 10 mg minder zijn? Want zo kan ik deur niet uit. En ga je jou echt beter voelen na een tijdje? Heb nu nog weinig vertrouwen in...
31-10-2017

Citalopram (citalopram)

Sinds 6 weken 10 mg citalopram per dag. helpt dus niet, vanochtend met arts overlegd en word nu verhoogd naar 20 MG. Ik hoop dat dit wel aanslaat, want zie soms door de bomen het bos niet meer... Iemand ervaringen met ophogen van 10 naar 20 en of dat veel verschil maakte?
28-10-2017

Citalopram (citalopram)

Ik moet dit waarschijnlijk mijn hele leven blijven slikken. Zo gaat het jaren goed en dan steekt het ineens de kop weerop. Nou ja ineens is ook niet helemaal waar. Kom er steeds meer achter dat als er teveel veranderingen in mijn leven plaatsvinden het dan weer de kop op steekt. Voelt zo kut. Nu weer oxazepam erbij en het gaat redelijk. Aldoor wel angst om weer verder teru[lees meer...]g te vallen. Dus veel de natuur in, wandelen en proberen rust in te bouwen. Je gaat aldoor te lang door. En je moet belans zien te vinden en accepteren dat je dit zo nu en dan hebt.
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (424) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (353) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!