citalopram

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (5 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

27-11-2021 | Vrouw | 57
citalopram (20mg)
Na 2/3e van mijn leven verpest te hebben met paniek- en angststoornissen, waardoor ik ellenlange therapie zonder succes heb gehad nu eindelijk: geluksgevoel, plezier, durf te rijden in de auto, niet meer somber!!

25-11-2021 | Vrouw | 29
citalopram (20mg)
Al jaren zijn sociale activiteiten niet meer leuk. Ik krijg altijd maag-darmklachten en heb voor mijn gevoel alle therapieën, supplementen en diëten gehad en zat chronisch aan de loperamide en cbd-olie.. Het enige wat redelijk hielp was 5-htp. En dus in overleg met de huisarts begonnen met citalopram. Ik begon savonds meteen met 20. Niet zo'n goed idee want snachts met[lees meer...]een wakker geschoten met een torenhoge hartslag. Anderhalve dag later verder gegaan met 10, dit ging beter. Bijwerkingen waren veel slapen, daarna slecht slapen, duizeligheid (nee je kunt echt niet autorijden in het begin!). Thuis zittend had ik geen last van de bijwerkingen. Buitenshuis soms een warmtegolf. Ik had eerst een week thuis gezeten met 10 mg per dag (ik neem het altijd s ochtends in) Daarna een week werken met 10 Daarna nog 2 x opgebouwd met 5mg na elke week zodat ik weer op 20 zat. Ik merkte al snel effect. Ik ben nu een paar weken verder en mijn buik voelt rustig (normaal, zoals vroeger) en ik voel me minder nerveus/gespannen. Ik heb geen andere middeltjes meer nodig. Ook ben ik blij dat het mij verder niet veranderd heeft.

19-11-2021 | Man | 52
citalopram (20mg)
krijg erectie problemen van dit medicijn . sinds gebruik word penis enorm snel weer slap. voordeel is wel orgasme word uitgesteld door gebruik citalopram.

18-11-2021 | Vrouw | 47
Veel oorsuizen

18-11-2021 | Man | 29
citalopram (10mg)
Is er iemand bekend met oorsuizen als bijwerking? Is dit van tijdelijke aard of kan dit ook op de lange termijn aanwezig blijven?

13-11-2021 | Vrouw | 66
citalopram (20mg)
Vier jaar geleden depressie gevolgd door paniek en angst aanvallen, hiervoor 30mg Oxazepam en 50 mg Sertraline geslikt.2 jaar geleden operatie aan bijsschildklier(adanoom)hierdoor namen de lichamelijke klachten af, paniek en angst bleven, ik durfde en kon ook niet lopen door ademhalingsproblemen(hyperventelatie) Ik heb de Oxzepam een half jaar geleden afgebouwd. Nu de Ser[lees meer...]traline afgebouwd en op eigen verzoek Citalopram gaan gebruiken.Gestart met 10 mg 14 dagen, nu sinds 4 dagen 20 mg, er gaat weer een werel open.De paniek en angst zijn 50% minder, waardoor ik beter loop , minder last van hyperen.Tot nu toe is dit voor mij het medicijn, ik ga ervan uit dat het nog beter wordt, en die gedachten helpt natuurlijk ook.

09-11-2021 | Vrouw | 30
citalopram (10mg)
Weet iemand iets over Sandoz citalopram??? Deze zou niet meer verkrijgbaar zijn?? Ik gebruikte deze altijd en dit sloeg erg goed aan bij mij. M’n angsten veel beter onder controle en ook voor m’n depressie heel effectief. Ineens overgezet zonder daarover geïnformeerd te worden op Teva… voel me weer angstiger worden, zorgen maken, m’n algehele mood meer somber, dwan[lees meer...]gmatige klachten die terugkomen. Had na een zware zoektocht en intensief traject eindelijk een goede combinatie met citalopram en concerta en ineens lijkt alles in te storten. Apotheek zegt dat de citalopram van Sandoz helemaal niet/nergens meer verkrijgbaar is?? Hoop dat iemand weet of dit klopt of met hetzelfde probleem zit.

04-11-2021 | Vrouw | 42
citalopram (40mg)
Ik gebruik al jaren Citalopram en mijn ervaring is dat bij het gebruiken van 20mg of 30 mg mij net zo depressief voel als helemaal niets innemen. Alleen bij 40 mg merk ik verschil/ verbetering. Pillen gebruiken is nooit iedeaal maar ik kan nu wel redelijk functioneren, werken , voor mijn kinderen zorgen, een leuke moeder voor ze zijn en af en toe genieten van het leven[lees meer...]. Zodra ik mee stop wordt ik zwaar depressief en suisidaal. Dus ik heb dat pilltje van elke dag maar geaccepteerd. Citalopram niet in de avond innemen want dat zorgt voor slaapproblemen. Sterkte en als ik het kan dan kan jij het ook. Gr, F.

04-11-2021 | Vrouw | 39
citalopram (20mg)
Is er iemand die mij kan helpen? Ik zit nu drie weken oo 20 mg en zie weinig verbetering, is dat normaal? Op sommige momenten lijkt het zelfs erger te worden. Het bonkende gevoel in mn hart is wel iets minder, maar de onrust is daar.

04-11-2021 | Man | 42
Chronische depressie
ik gebruik deze citalopram 40 mg sinds 2 weken , geen effect (geen verbetering)zelfs meer angst storingen dan voor dat ik deze medicijn gebruik, heel veel maag en darm problemen, hartstoringen en verstopping (WC) problemen.... ik ben nog bezig van opbouwen (om de 2 dagen 1 druppel meer tot 10 druppels per dag . ik hoop dat deze alleen bijwerking zijn en over tijd dat i[lees meer...]k me eindelijk beter (normaal) voel. (het is 02:05 uur in nacht en ik heb heel erg maag&darm problemen zelf als ik een glas water wil drinken. heb een gevoel dat ik straks niet meer ben en heel veel zorg , angst ,depressie, slecht idee problemen ....

16-10-2021 | Vrouw | 39
citalopram (20mg)
Ik ben sinds twee weken het ophogen van 10 mg naar 20 mg, sinds woensdag zit ik op 20 mg en vandaag gaat het zooo slecht. Ik slik al negen jaar ad, citalopram … maar ik ben zo onzeker, ik ben bang dat ik niet meer de oude zal worden. Ik moet zeker geduld hebben; wanneer merkten jullie enig effect? Ik heb echt hulp nodig, ik ben zo bang dat ik hier nooit meer uitkom! Eerd[lees meer...]er is het wel gelukt, 9 jaar geleden, dan moet het nu ook weer lukken, toch? Wie herkent dit gevoel?

16-10-2021 | Vrouw | 39
citalopram (20mg)
Ik heb negen jaar citalopram geslikt (paniek en angst) twee jaar geleden afgebouwd van 30, druppel voor druppel naar 10 sinds jan 2021, in juni ging het bergafwaarts. Sinds twee weken aan het ophogen naar 20 mg; sinds woensdag zit ik dus op 20 mg, maar ik voel me ontzettend slecht en bang dat dit nooit meer overgaat. Ik ben zo ontzettend bang contant onrustig en ben bang[lees meer...] dat ik nooit de oude wordt. Heb zo n behoefte aan steun van lotsgenoten; ik moet doorzetten, dat weet ik … maar god wat valt dit zwaar!! Zit nu op dag 4 van mn dosis ….

13-10-2021 | Vrouw | 47
citalopram (10mg)
Na vele psychologen, haptonomen, homeopaten, en weet ik veel wat nog meer, zat ik zo diep dat ik mij geen raad meer wist. Mijn angst (en fobie) beheerste mijn leven en hoe graag ik het ook wilde (ik wist namelijk dat mijn brein en lichaam een loopje met mij namen) ging ik mij alleen maar slechter voelen. Na de zoveelste keer barste ik (wederom) in tranen uit en het verschi[lees meer...]l was dat ik dit keer niet meer kon stoppen. Ik maakte een afspraak bij de huisarts. Hij stelde citalopram voor. En ja, als je bang bent voor bijwerkingen, dan is dat een aardige hobbel. Huilend nam ik het 1e doosje van de apotheek in ontvangst en huilend reed ik naar huis. Dat eerste pilletje was een hel. Nee, niet door de bijwerking, maar voor de angst ervoor! Lang verhaal kort: ik heb nagenoeg geen bijwerkingen gehad (1x een paniekaanval en 3x warmte aanvallen). En nu... Ze mogen mijn hele huis leeghalen, maar van mijn citalopram blijven ze af! Ik ben zoveel stabieler geworden, heb geen paniekaanvallen meer gehad, durf mijn fobie onder ogen te komen. Kortom: ik leef weer!!

09-10-2021 | Vrouw | 59
citalopram (20mg)
Mijn vrouw heeft ernstige PTST klachten en is chronisch angstig voor ziekenhuizen en medici. Dit heeft allemaal te maken met een zeer zwaar ziekenhuisverleden in haar jeugd. Over het algemeen kon ze hier redelijk goed mee omgaan, tot de corona pandemie uitbrak en de angst om het ook te krijgen en dus misschien opgenomen moet worden zorgde dat ze in een depressie raakte en [lees meer...]zich volledig in huis opsloot. Depressie is echt een sluipmoordenaar omdat het zich langzaam opbouwt. Ik zat tijdens de pandemie ook thuis omdat ik chronische ademhalingsproblemen heb en zag mijn vrouw van iemand met een wat kort lontje veranderen in een mens waar ik een bloedhekel aan begon te krijgen. Dat laatste verscheurde mij ook omdat ik zielsveel van haar hou en heb de huisarts ingeschakeld en kreeg mijn vrouw met smoesjes i.o.m. de huisarts naar een consult. Tijdens dit consult brak ze behoorlijk. De huisarts stelde hulp van een psycholoog, maar dat wilde ze absoluut niet. Ikzelf stelde medicatie voor, wat de huisarts een prima alternatief vond. Citalopram 20 MG en voor een week oxcacepam erbij. Mijn vrouw is gestart met de medicatie en ik zag haar binnen een goede week van een onhandelbare vrouw naar weer een schat van een vrouw. Haar PTST klachten zijn zeker niet over, maar de citalopram is echt een fantastisch middel. We zijn er beide erg blij mee en doen nu weer leuke dingen en genieten samen weer van de kleine dingen. Ze mag de citalopram nu voor 6 maanden gebruiken en daarna gaan we verder kijken. Mijn vrouw wil nu al graag doorgaan. Ze is inmiddels nu weer zover opgeknapt dat ze ook hulp heeft geaccepteerd en gaat nu om de 3 weken naar de psychologische ondersteuning bij de huisarts. Ze heeft een enorme klik met haar psycholoog en na een uurtje praten komt ze elke keer met een voldaan gezicht thuis. Lang verhaal kort. Citalopram is echt een goed middel tegen depressie.

05-10-2021 | Vrouw | 48
citalopram (10mg)
Na een half jaar door modderen besefte ik dat ik zo niet door kon, ik kwam er zelf niet meer uit. Citalopram 10 mg meegekregen maar de eerste 5 dagen waren een hel. De angst en paniek nam toe, trillerig en slapeloosheid. Dag 5 huisarts gebeld en oxazepam als ondersteuning gekregen. Dat heeft me er door geholpen. En merk nu dat de Citalopram zijn werk gaat doen, heb me lang[lees meer...] niet zo kalm gevoeld. Voor iedereen die hier aan begint, vraag meteen oxazepam als ondersteuning.. maakt het makkelijker

22-09-2021 | Man | 33
citalopram (20mg)
Levensredder. Geen bijwerkingen, sterk effect. Gebruik dit middel nu twee jaar en zal er waarschijnlijk nooit mee stoppen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum