This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Citalopram

Depressie - antidepressiva SSRI
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Citalopram
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (219 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (78 meningen)
  • Angststoornis (74 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

25-03-2015
Man, 64 jaar

Stemmingswisselingen

Probleem lijkt op symptomen ADD of bipolaire stoornis. (adhd?) Vroeger heette het probleem een ..?.. persoonlijkheidsstoornis. Met soms sterk perfectionisme, soms dwangmatig. veel piekeren en ver vooruitplannen om alles voor te blijven en mezelf geen verwijten te hoeven maken. Vaak onrustig/rusteloos/druk. Kan goed in slaap vallen (mbv. neuraston, - doorslapen, maar k[lees meer...]ort, vroeg wakker worden). In de periode tot nu kleine pieke en ondiepe dalen. Nu (mrt '15) een dieper dal; moett het rustig aandoen; anders gaat het echt mis. Is mbv. Cit. in deze vorm en hoeveelheid goed te doen, er blijven wat verschijnselen over. Maar zelf moet ik ook nog wat te doen hebben met lichaam en geest samen (=één). Op dit moment heb ik als rust- en slaaphulp vanwege ingrijpende gebeurtenissen: oxazepam 10mg 1x p.d. om in- en door te slapen en rustiger te worde . Medicijnen werken samen goed bij het slapen. - -Vrgr., A.K.
24-03-2015
Vrouw, 42 jaar

Citalopram (citalopram)

ik heb vanaf 2005 citalopram gebruikt 40 mg, na erg vervelende bijwerkingen zoals extra angst en onrust sloeg het medicijn goed aan na 8 weken, na 2 jaar afgebouwd tot 20 mg en de laatste 3 jaar erg onregelmatig ingenomen...6 weken geleden kwam alle angst en onrust weer terug, ben gelijk weer dagelijks 20mg gaan innemen en nu sinds 5 weken weer op 40 mg, tot nu toe heb ik [lees meer...]er nog geen baat bij ben nog steeds erg onrustig en slaap maar 4 uur per nacht en ook ben ik erg nerveus net als de vorige keer....is er iemand dier ervaring heeft met het voor de 2de keer opbouwen van de citalopram en of dit langer gaat duren voordat het werkt?
20-03-2015
Vrouw, 17 jaar

Citalopram (citalopram)

Deed voor mij niet veel, in iedergeval geen groot merkbaar verschil.
18-03-2015
Vrouw, 18 jaar

17-03-2015
Vrouw, 25 jaar

15-03-2015
Vrouw, 18 jaar

Chronische depressie

Ik heb 1,5 jaar Citalopram gebruikt, en dit beviel na de gewenningsperiode, waarin ik mij een paar weken alleen maar slechter voelde, erg goed. Wel had ik tijdens het gebruik veel last van concentratieproblemen. Na het stoppen met citalopram had ik echter veel last van afkick-verschijnselen (duizeligheid, misselijkheid, sombere stemming, sneller boos.) Ook ben ik na het s[lees meer...]toppen met citalopram ongeveer 7kg aangekomen doordat mijn hongergevoel toenam.
13-03-2015
Vrouw, 50 jaar

Citalopram (citalopram)

ik slik dit medicijn al 15 jaar en moet het mijn hele leven slikken. Toen de kinderen klein waren, ging het mis. Ik was overbezorgd, vertrouwde niemand en was depressief. Ik heb mezelf van kant willen maken en kraste mezelf. Sinds dit medicijn is de angst minder en ben niet depressief. Het werkt pas na een week of zes. In het begin had ik last van zweten en was onrustiger.[lees meer...] Dat wordt minder. Voor mij is dit een gelukspil. Ik kan weer leven zonder angst en het boeit me niet meer wat anderen van me vinden. Ik heb geprobeerd af te bouwen, maar dan gaat het mis. Ik ben dan een totaal ander persoon. Mijn gezin wilt dit niet meer meemaken. Ik heb zelf een traumatische ervaring gehad en ben bij een psychiater geweest. Ik ben erg blij met dit pilletje.
13-03-2015
Vrouw, 54 jaar

Citalopram (citalopram)

Ik heb acht jaar citalopram gebruikt en nu na een heftige griep was ik ineens helemaal zat van medicatie in mijn lijf , ik ben van de een op andere dag gestopt. Heftige bijwerkingen zoals hoofdpijn, misselijkheid, watten in mijn hoofd en schokjes en behoorlijk moe is het resultaat. Ik hou vol want het werd tijd om weer op eigen benen te staan. Dus hoop ik over twee weken m[lees meer...]ij beter te voelen!!! Dus een goed advies, wees niet te streng voor jezelf en bouw rustig je medicatie af.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (635) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (333) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (320) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica