citalopram

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

14-06-2021 | Vrouw | 30
citalopram (20mg)
De eerste 2 weken had ik extreem veel last van paniekaanvallen door het starten van citalopram, ik was bijna met dit middel gestopt door de bijwerkingen maar na een aantal weken begon ik duidelijk verschil te merken en merk nu dat ik helemaal geen last meer heb van paniekaanvallen. Ook voel ik mij intens gelukkig, ook al was dit niet de reden dat ik gestart ben met het med[lees meer...]icijn. Voor mij is het echt een wereld van verschil. Stop vooral niet door de erge bijwerkingen maar zet je er doorheen, daarna ga je je een stuk beter voelen!

13-06-2021 | Vrouw | 61
citalopram (40mg)
Steeds terugkerende depressies na stoppen antidepressiva. Laatste keer ingesteld op Citalopram omdat seroxat niet aansloeg. Opgehoogd tot 40 mg. Kon weer goed functioneren en werken. In 2017 herseninfarct. Geen oorzaak hiervoor gevonden, behalve verlengde QT tijd. Kan bloedklontjes veroorzaken. Dit is een bijwerking van Citalopram. Cardioloog wilde dat ik stopte met de Ci[lees meer...]talopram, maar onder begeleiding van psychiater afgebouwd tot 30 mg. Toen was de QT tijd weer normaal. Misschien dus iets om op te letten en te laten controleren voor mensen die hogere dosering Citalopram gebruiken! Helaas volledig afgekeurd na herseninfarct. Maar als ik gestopt was met de Citalopram, was ik ws niet meer geweest........

11-06-2021 | Vrouw | 25
citalopram (20mg)
Na een lange burnout en ptss, ook een depressie en angstklachten ontwikkelt. Na therapie waren de ergste randjes er vanaf, maar ik bleef na mijn behandeling toch vaak somber en angstig en vermeed situaties. Citalopram heeft me net het zetje gegeven om de dingen die nog eng zijn aan te gaan en het heeft mij mijn leven weer terug gegeven. Ik zit weer op 1/3 van mijn uren, ge[lees meer...]niet van de kleine dingen en voel me stabiel en kan goed met emoties of tegenslagen omgaan. Het was in het begin bij mij pittig met veel bijwerkingen, ook na de ophoging van mijn dosering. Maar daarna kwam ik na een aantal weken in rustig vaarwater en begon ik me weer op en top mezelf te voelen. Een flinke bittere pil om door heen te gaan (duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijnen, gespannen kaken, gespannen spieren, trillende spieren, slapeloosheid, minder eetlust, nachtmerries, levendige dromen, intrusies, sterke onverklaarbare somberheid) maar als je hier doorheen bent (eerste 2 weken het ergst) dan neemt het af. Ik heb nu alleen nog dat ik meer zweet dan eerder en wat duizeligheid bij opstaan en inspanning. Het is het me allemaal dubbel en dwars waard geweest. Eindelijk kan ik dit nare, leerzame hoofdstuk achter me laten en weer gaan genieten van een nieuw leven.

21-05-2021 | Vrouw | 64
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik wilde er liever niet aan, maar had door de coronastress en een mislukte liefde zo weinig levenslust dat de huisarts heeft aangedrongen en daar heb ik haar later voor bedankt. Ik trek me alles véél te véél aan en de Citalopram haalt de scherpe randjes weg. Ik bulk van de levenslust en energie. Heb in mijn eentje mijn hele huis opgeknapt. Ik ben er erg blij mee. Het re[lees meer...]sultaat is zo prettig, dat ik een beetje hoofdpijn af en toe op de koop toe neem. Ik voelde me na een dag of 2 al heel prettig relaxed alsof ik een wijntje op had. Hahaha

06-05-2021 | Vrouw | 40
citalopram (10mg)
Ik ben in 2007 volledig ingestort overlijden van mijn vader moeder die ernstig ziek werd en pas zelf moeder geworden, ik moest naar psychologen en psychiaters maar schoot ik niets mee op toen moest ik van mijn huisarts aan de antidepressiva ik dacht dat dit diazepam was maar dat weet ik niet zeker meer ik heb dit een maand geprobeerd en ben gelijk gestopt ik werd alleenga[lees meer...]anden neerslachtiger en had zelfs zelfmoordgedachtes en nam me zelf voor nooit meer zulke medicijnen te nemen. Na nog 2 psychologen en mezelf maar wijs maakte dat ik hetzelf op kon lossen ben ik toch vorig jaar naar mijn huisarts gestapt het ging echt niet meer maakte me overal druk om en kon niks hebben, ik wilde weer een leuke moeder worden en vrouw dus kreeg ik citalopram Ik vond het doodeng en stopte ook na 3 dagen omdat ik zo misselijk was maar de huisarts overtuigde mij dat dit echt na 2 weken over zou zijn en hij zeker wist dat ik er baat bij zou hebben dus toch doorgezet en nu een jaar later kan ik alleen maar zeggen dat ik zo blij ben voel me weer als vanouds!!! Ik ben wel 8 kilo aangekomen en heb soms oorsuizingen maar dit neem ik allemaal voor lief ik wil niet meer zonder!

05-05-2021 | Vrouw | 23
citalopram (60mg)
Fijn medicijn, heeft goed geholpen afbouwen geen probleem. Alleen werkte deze voor mij niet 100% daarom besloot mijn psygiator om over te gaan op venlafaxine. Heb ik spijt van.

01-05-2021 | Man | 60
Chronische depressie
Na mijn eerste pil van 20 mg had ik besloten om dit medicijn nooit meer te nemen: drie dagen lang was ik geestelijk van de wereld. Constant gapen, erg moe en nauwelijks in staat iets te doen. Na maanden van depressie toch overtuigd door mijn psychiater dat ik het nog maar eens moest proberen: "Wat doe jij jezelf aan zonder medicijnen!". Ik had vertrouwen in deze man en h[lees meer...]eb het met druppels opnieuw geprobeerd. Beginnend met 1 druppel van twee mg. Zelfs daar merkte ik al wat van. Nu na 4 maanden slik ik 8 mg per dag. Erg weinig voor een man van 86 kg, Maar het werkt. Na twee jaar zware depressie, diverse sterfgevallen, scheiding, kinderen kwijt, enz. Kijk ik nu relaxter tegen het leven aan. Voel minder frustratie, geen suïcidale gedachten meer, toleranter en geniet soms weer van het leven. Het enige negatieve effect is op mijn seksleven. Klaarkomen en opwinding lukt nog wel, maar het gaat met veel moeite. Wie weet verdwijnen deze bijwerkingen.

29-04-2021 | Vrouw | 53
citalopram (10mg)
Ginko biloba haalt de suis weer weg uit je oren

22-04-2021 | Man | 65
citalopram (40mg)
Vanuit mijn jeugd getraumatiseerd daardoor eerst gaan drinken, kon moeilijk leven in maatschappij.Relaties liepen stuk. Werken ging redelijk . Nu al jaren Citolopram 1x daags 40 Mg toch wel zware dromen die meestal heftig zijn. Maar meteen opstaan helpt en wandel veel fietsen, en hang toch elke dag de slingers op nu 65 jaar en in rustig vaarwater en goed afgesteld medica[lees meer...]tie. Maar ieder mens is anders dus hou goed overleg arts, en probeer ook veel ontspanning oefeningen te doen, zoek daarin de vele mogenlijk heden. Ik ben er wel achter dat je zelf ook veel kan doen gezond leven. 💥🍀

21-04-2021 | Vrouw | 28
citalopram (40mg)
Na lang twijfelen begonnen met citalopram. In een aantal weken opgebouwd tot 40mg per dag. Ik lees hier best veel negatieve reacties en wil er dan ook iets positiefs tegenover zetten. Ik heb minimale bijwerkingen gehad in het begin en nu nauwelijks tot geen meer. Ik merkte al na een paar dagen verbetering. Inmiddels 2 maanden bezig en ik ben een ander mens geworden. Somber[lees meer...]heid, angst en piekeren is zo goed als weg. Ik geniet weer en heb weer zin in dingen. Het leven valt me niet meer zwaar en ik ben voor het eerst sinds lange tijd weer blij. Het is bizar wat een pilletje kan doen. Mijn ervaring is dus heel positief. Als je voor de keuze staat dan zou ik het in ieder geval zeker proberen! Laat je niet meteen afschrikken door alle mindere verhalen. Succes!

19-04-2021 | Man | 30
citalopram (30mg)
In het begin, de 1e 2 weken namen de klachten alleen maar toe. Hierna ging het beter en nam het de 'scherpe randjes' van mijn depressie en neerslachtige gevoelens weg. Begon met 20mg maar uiteindelijk op eigen verzoek naar 30mg. Na een week of 2 á 3 begint het te werken. Mijn tip: even door de zure appel heen heen de eerste weken en dan heb je er echt profijt van. Dit is[lees meer...] ook volkomen normaal.

18-04-2021 | Vrouw | 63
citalopram (20mg)
burn-out depressie door problemen op werk, corona maatschappij met angst, overlijden dierbare.

14-04-2021 | Vrouw | 57
citalopram (20mg)
Ik heb het meficijn drie dagen gebruikt en had zoveel bijwerkingen dat ik wilde stoppen . Ik sliep niet meer voelde me zo ziek. Ben gestopt in overleg met de arts maar dagen me dood ziek gevoelt en trillen zweten hoofdpijn en doodmoe geen energie . Wie herkent dit ook naar paar dagen gebruik

08-04-2021 | Vrouw | 36
citalopram (10mg)
Met de jaren ben ik steeds angstiger geworden in sociaal contact, het piekeren nam toe, en ik vulde veel negatief in. Hierdoor werden situaties steeds groter in mij hoofd dan nodig was. Wat de angst versterkten. In samenspraak met de huisarts besloten om te starten met therapie en medicatie. Omdat ik huiverig was om te beginnen met medicatie, besloten eerst te starten met[lees meer...] therapie. Maar naar 4 sessies voelde ik me nog geen haar beter. Na het doorlezen van alle ervaringen op deze website, wikken en wegen, uiteindelijk besloten om te beginnen met Citalopram. En wat ben ik daar achteraf blij mee. Ik voel me weer me vroegere zelf. Vrolijk, luchtiger. Ergens ook confronterend om te merken hoe grote rol het speelde in mijn leven. Hoe veel en vaak ik piekerden, angstig en onzeker was. En gek dat zo’n klein pilletje het verschil kan maken. Qua bijwerkingen had ik de eerste week vooral hoofdpijn in de ochtend en was ik heel moe. Sliep veel. Oplossing was het moment van inname naar de avond te verplaatsen. Bijwerkingen zijn daarmee verholpen. Slik de medicatie nu 4 weken, merk al veel verschil. Het leven voelt weer makkelijker en minder een opgave. Ik wil hiermee niemand stimuleren om te ermee te beginnen. Het blijft altijd een eigen afweging. Maar wil een tegengeluid geven, omdat er ook veel negatieve reacties zijn die je kunnen weerhouden om het te proberen.

07-04-2021 | Vrouw | 57
citalopram (20mg)
Vorig jaar veel last gekregen angststoornis. Kwam amper nog buiten, durfde niet meer te werken. Veel angst besmet te geraken vd corona. Na cognitieve therapie, die niet veel hielp, besloten deze medicatie te starten. Huisarts staat erachter. Wil van de zomer proberen af te bouwen. Het gaat nu heel erg goed, zeer goed medicijn.

05-04-2021 | Man | 58
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb vanaf m’n 25ste zeer gewelddadige dromen die de dag erg beïnvloeden, net of ik daardoor in een soort geestelijk druk pak liep of een geestelijke dwangbuis. Zo’n 10 jaar geleden ben ik met een lichte doses (10 mg) citalopram begonnen en sindsdien heb ik een veel betere nachtrust met zeker 90% minder geweld en angst dromen Zodra ik een avond vergeet de pil in[lees meer...] te nemen is direct de ellende in de nacht weer daar. Hiermee bewijst het pilletje toch echt z’n werkzaamheid bij mij

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum