ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
14-11-2018

Citalopram (citalopram)

Na een heftige periode kreeg ik een burn-out. Na een aantal maanden zakte ik weg in een depressie ondanks dat ik therapie had. Ik dacht dat ik er zelf wel uit kon komen zonder medicatie. Ik durfde en wilde niet aan de medicijnen vanwege eerdere ervaring met AD jaren geleden. Uiteindelijk was ik het vechten moe en kwam geen stap verder. Raakte zelfs dieper in een “zwart[lees meer...] gat”. Toch maar aan de AD. De eerste 3 maanden heb ik 15 Mg escitalopram geslikt maar deze hadden weinig effect en de dosis verhogen mocht niet. Ik was ontzettend teleurgesteld. Toen ben ik overgestapt naar 20 mg Citalopram en na 3 weken opgebouwd naar 40 mg. Ben nu 8 weken verder en zo blij dat ik toch de keuze heb gemaakt om AD te nemen. Ik heb weer zin in het leven en zie weer een toekomst waaraan ik kan werken. De bijwerkingen vielen achteraf mee, ik ervaarde ze als vervelend maar niet heel heftig. Ik was onrustig en had een opgejaagd gevoel. Kreeg hiervoor oxazepam en ben deze nu aan het afbouwen. Bij de opstart zag ik ook wazig en had last van obstipatie. Ik hoop dat mijn verhaal iemand kan helpen die het ook moeilijk vindt om de keus te maken om met AD te starten.
06-11-2018

Citalopram (citalopram)

Zo'n anderhalf jaar gebruikt voor depressie. Nauwelijks tot geen bijwerkingen toen ik begon met het medicijn, of toen ik na ongeveer een jaar dubbele dosis kreeg. Het gewenste effect op mijn depressie bleef echter ook uit. Na anderhalf jaar en inmiddels een dosis van 40mg per dag, besloot ik in overleg met mijn psychiater om te stoppen. Aangezien ik in die tijd soms verg[lees meer...]at te slikken, wist ik dat het medicijn niet werkte naar mij. Op basis daarvan ben ik gestopt met slikken, zonder af te bouwen. In de drie weken die volgden, merkte ik dat wel mijn lichaam verslaafd eraan was geraakt: ik kreeg rillingen, zweetaanvallen, was duizelig, gedesoriënteerd, draaierig en dat soort klachten. Ik kon geen auto rijden in die weken. Ook qua stemming was ik even bang dat ik de verkeerde keuze had gemaakt, maar na een aantal weken merkte ik dat ook die afkickverschijnselen wegvloeiden. Samenvattend was het beginnen met het medicijn simpel: ik heb nauwelijks tot geen bijwerkingen gehad. Dat in tegenstelling tot stoppen met het medicijn. Ik zou mensen aanraden om het medicijn te proberen, maar als het niet werkt na een maand of 3 ook echt te stoppen en dan niet te gaan twijfelen doordat afkickverschijnselen optreden.
02-11-2018

Depressief

Ik had dit medicijn waarschijnlijk jaren geleden al moeten hebben. Ik herken mezelf niet meer ik durf meer. Ik ga alleen kleding kopen of op een terras zitten en ik voel me helemaal prima. Geen schaamte en geen zorgen over wat mensen wel niet zouden denken over me. Ik durf mezelf te laten zien en (nog belangrijker) horen. Ik ben mijn huisarts onwijs dankbaar voor de citalo[lees meer...]pram. Het heeft mijn leven beter gemaakt. De bijwerkingen had ik alleen last van toen ik ermee begon en toen het opgehoogd werd. Libido is wat minder momenteel, maar daar kan ik mee leven. Ik wil me de rest van mijn leven voelen zoals ik nu doe !
01-11-2018

Chronische depressie

Ben acht weken aan de citolepram eerst drie weken 10mg,daarna verhoogd naar 20mg Kreeg 12 oktober een hartinfarct Sinds gisteren afbouwen naar 10 en dan afwachten wat cardioloog als alternatief voorstelt. ik ben een vrouw van 59 en goed huiverig geworden van dit alles!
29-10-2018

Citalopram (citalopram)

Heel blij dat ik hiermee gestart ben. Ik voel mezelf zoveel beter! Minder angstig en blijer. In het begin meer last van depressieve gevoelens en angsten maar ik heb doorgezet en na een tijdje ging dit veel beter.
24-10-2018

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik tot heden nog steeds citalopram vanaf 2016 toen mijn paniekaanvallen begonnen heb ik deze voorgeschreven gekregen van mijn huisarts eerst durfde ik ze niet in te nemen omdat ik zo bang was juist aanvallen te krijgen uiteindelijk toch gedaan en merk als ik ze tijdje niet inneem ik weer zoveel onrust krijg ik ben zeeeer tevreden over de citalopram
19-10-2018

Citalopram (citalopram)

Ik zou starten met pil van 20mg .werdt hier zo ziek van dacht dat ik out zou gaan.heb je met opbouwenmet druppels minder last van ziek zijn.
19-10-2018

Citalopram (citalopram)

Meerdere keren heb ik een bijdrage geschreven over mijn gebruik van citalopram. Ik gebruik het in druppelvorm van het merk Cipramil. Ik begon met tabletten, maar na 2 weken ging ik over op druppels. Omdat druppels 100% worden opgenomen door het lichaam, staat 1 druppel van 2 mg gelijk aan 2.5 mg in tabletvorm. Uiteindelijk heb ik over een periode van 4 maanden opgebouwd to[lees meer...]t 7.5 mg (3 druppels). Dat was halverwege augustus. Ik voelde me stukken beter en had weinig last meer van mijn "angst-voor-de-angst". Ik moet hierbij ook opmerken dat ik A(ccepteance) and C(ommitment) T(herapy) volg. Voor mij een geweldige combinatie. Mijn plan was (in overleg met huisarts en psycholoog) om een paar maanden de 3 druppels per dag in te nemen. Ik merkte echter dat ik vooral 's-ochtends (ik neem de druppels rond 6 uur als ik wakker word) moe was en dat ik last van de spieren in mijn bovenbenen had. Bij dat laatste het gevoel van "verzuurde spieren" na inspanning. In de loop van de dag ging dat gevoel over. Ik ben toen (weer in overleg met huisarts en psycholoog) gaan minderen. Eerst 3 weken, 1 dag 2 druppels, de volgende dag 1 druppel. Toen 3 weken 5 dagen 2 druppels en 2 dagen 3 druppels. Daaran 3 weken 6 dagen 2 druppels en 1 dag 3 druppels. Nu in week 28 sinds het begin zit ik op 2 druppels per dag en dat gaat goed. Ik maak weer wandelingen van een uur tot anderhalf uur. Fiets en kan als het moet achter de kleindochters aanhollen. Het plan is dit over de wintermaanden vol te houden en te kijken of er verder afgebouwd kan worden volgend jaar lente. Rond die tijd zijn de omstandigheden rond de ziekte van mijn dochter ook verbeterd. Het is natuurlijk aan een ieder om naar de eigen situatie te kijken, maar ik kwam erachter dat méér niet altijd beter hoeft te zijn, hoewel wij in onze maatschappij daar bijna altijd van uit gaan.
Pagina 1 van 7

Mirena (2085) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (838) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (475) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (457) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (369) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!