lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-01-2017

Chronische depressie

Ik heb 5 jaar lang gevochten tegen zware depressies. In die periode kreeg ik wekelijks therapie en heb ik een aantal keren anti depressiva gebruikt die niet het gewenste effect gaven. Eind 2014 zat ik er écht doorheen. In overleg met mijn psycholoog besloot ik medicatie nog één kans te geven. De psychiater heeft mij toen Citalopram voorgeschreven. Nu, drie jaar later[lees meer...], kan ik zeggen dat dit middel mijn leven heeft gered. De eerste twee weken waren heel zwaar, ik lees dit ook terug in andere reacties. Je voelt je ellendig en het gevoel dat alles 'beter' wordt is op dat moment ver te zoeken. Na twee weken gebruik viel het mij ineens op dat ik me een stuk beter begon te voelen. Het zware gevoel in mijn hoofd en lijf leek weg te nemen, en daarnaast stopte de paniek aanvallen en derealisatie 'aanvallen' waar ik erg onder leed. Ik was trouwens erg bang dit ik door medicatie mezelf niet meer zou zijn, maar dit was absoluut niet het geval. Ik ben ondertussen al een tijdje gestopt met therapie, Citalopram neem ik nog trouw dagelijks in. Ik had een aantal jaren geleden nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik voel me goed! Bijwerkingen heb ik geen last meer van, alleen koud zweet 's nachts. Dit neem ik voor lief. Ik hoop met mijn ervaring iemand te kunnen helpen. Ik weet hoe het voelt om in een zwart gat te zitten, de angst voor medicatie, bang voor het onbekende. Geef niet op. Zoek hulp, en als je medicatie moet slikken om je beter te kunnen voelen .. so be it. Geef het een kans, het zou veel voor je kunnen betekenen. Liefs, M.
16-01-2017

Citalopram (citalopram)

Aub kan iemand mij kalmeren, ik ben hopeloos dit is de derde dag dat ik aan de Citalopram zit afgelopen dagen geen last gehad van bijwerkingen, maar vandaag was het een hell heb nog nooit zo'n erge paniekaanval gehad, viel bijna flauw kon niet meer op mijn benen staan de wereld zakte in, en krijg mezelf nog steeds niet rustig ik heb ook oxapram ingenomen en dat helpt zelfs[lees meer...] niet, ik ben zo bang voor morgen dag ik weer zo'n zware dag krijg liefste wil ik opgenomen worden, ben namelijk zo erg bang dat het nooit goed gaat komen :( :(
15-01-2017

Citalopram (citalopram)

hele goeie ervaringen. ben nu een maand gestopt (afgebouwd), maar voel mij nu niet optimaal. nergens geen zin aan, geen concentatie, prikkelbaar. Hoelang duurt het eigenlijk dat ik mij weer lekker ga voelen. En is het echt chemisch spul waar je beter niet aan kan beginnen? Maar ik voelde mij zeer goed bij. Voelde mij zeer gelukkig bij.
13-01-2017

Citalopram (citalopram)

Ik slik dit middel al erg lang, te lang, het laatste twee/drie jaar zijn de bijwerkingen sterk toegenomen, mijn libido verlies is nog verder terug gelopen praktisch nul, het zweten is ernstiger geworden, mijn kracht is zeker afgenomen met de helft, de spierpijnen met name in de kuiten zijn zo sterk toegenomen dat het soms ondragelijk is. Mijn suiker is al jaren te hoog, [lees meer...]toevallig zag ik het overzicht vorige week, toen ben ik voor het eerst de bijsluiter eens gaan lezen en wat blijkt sinds het gebruik van citalopram is mijn gewicht toegenomen met 10 kg maar tegelijkertijd ook de suiker steeds hoger geworden en ook mijn cholesterol. kortom sinds het gebruik ben ik diabetes geworden. Reden genoeg om stappen te ondernemen, af te bouwen en te stoppen, dit geneesmiddel pakt wel het probleem aan, maar als je er 8 problemen voor in de plaats krijgt, dan is het bakken water naar de zee dragen.
12-01-2017

08-01-2017

Citalopram (citalopram)

Ik kreeg vleugels, voelde dat ik al mijn potenties kon verwezenlijken maar sexueel functioneerde ik niet meer en die prijs vond ik te hoog. Prettig dat het in druppelvorm is.
05-01-2017

Citalopram (citalopram)

Ik ben heel tevreden over deze medicatie. Tijdens het op en afbouwen wel veel last van bijwerkingen gehad (sombere gevoelens/meer huilbuien). In de periode daartussen vielen de bijwerkingen erg mee, ik was alleen vaak moe. Geen last van gewichtstoename gehad. In combinatie met wekelijkse gesprekken met een psycholoog heeft dit product heel goed geholpen!
02-01-2017

Citalopram (citalopram)

Ik heb mijn hele leven zo nu en dan paniekaanvallen gehad (meestal 's nachts na stressvolle perioden). Naar aanleiding van een sociaal onrustige periode heb ik dit middel voorgeschreven gekregen. Dit liep min of meer gelijk met het voorbij gaan van die onrustige periode. Het aantal paniekaanvallen nam weer af naar het aantal van voor die periode. Of dit middel er aan heeft[lees meer...] bijgedragen kan ik niet beoordelen. Binnen twee maanden na aanvang van gebruik heb ik last gekregen van schimmelinfecties en ben ik gaan tandenknarsen. Ook heb ik last gekregen concentratieverlies en moeheid (wat studeren en fanatiek sporten niet ten goede kwam). Daarnaast heb ik tussentijds verschillende merken van dit medicijn gekregen. Vooral bij de overstap van ratiopharm naar actavis heb ik tijdelijk problemen gekend (zoals misselijkheid en wazig zien de eerste uren na inname).
Pagina 1 van 7

Mirena (1937) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (398) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!