lees de ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI
Citalopram
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (204 meningen)
  • Angststoornis (66 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (53 meningen)
  • ...

05-04-2014
Man (47) - Depressie
Algehele tevredenheid: 5

Tevredenheid over:
Een antidepressiva? reageerde ik verbaasd, toen ik voor de zoveelste keer bij de huisarts kwam met vermoeidheid , lusteloosheid klachten en slaapproblemen bij hem kwam. Hij zei, zie het als een experiment en probeer het een tijdje. Ik heb er weekje over nagedacht. Ik was al een paar keer bij een psycholoog geweest en in neigde toch wel naar een behoorlijke depressie kwamen[lees meer...] we achter. Ik ben in die " nadenk week" flink gaan googlen en kwam inderdaad veel horror verhalen over de bekende bijwerkingen tegen, en was na die week niet echt gemotiveerd om te gaan beginnen met die pillen. Maar na een goed gesprek met mijn huisarts toch besloten het een kans te geven.. Bij dag 2 begon ik wat te merken van het medicijn, het was als of ik door dikke vla aan het zwemmen was, alles kost mij fysiek moeite, en had ook moeite met concentratie, maar wat ook gebeurde....na jaren lang in een donkere bewolking geleefd te hebben, brak de zon voorzichtig door!!! Het malen, waar ik een kei in was, stopte eindelijk! eindelijk rust in mijn hoofd! hoe beroerd ik mij lichamelijk voelde hoe blij ik was met mijn hoofd. ik was enerzijds blij verast, maar ook wat sceptisch, maar toen mijn panter ook veranderingen bij mij ontdekte, moest ik de citalopram wel de "schuld" geven. De lichamelijke bijwerkingen verdwenen vrij snel, en achteraf vielen die ontzettend mee, maar wat ik er voor terug kreeg was fantastisch. De zon brak op volle strekte toe in mijn hoofd, en na een week of drie a vier kwam langzaam het energie nivo weer terug, Nu ben ik een maand of 2 verder en ik voel mij geweldig, ik ben zelfverzekerd, ik ben rustig, ik heb energie voor 10. Voor mijn gezin is dit ook een verademing, ik ben gezellig, gevat, leuk positief, behulpzaam, kortom...zoals het hoort! Ik ben zo blij met deze stap, blij met mijn huisarts, dat hij mij toch heeft weten te overtuigen. Is het dan alleen maar positief? uuuuuuu...nee.. Het middel is inderdaad wel een libido killer, hoe trots ik als man op mijn altijd aanwezige libido was, hoe verbaasd ik nu ben dat ik mij zo goed voel, maar mijn lichaam mij op dat punt mij in de steek laat. Het is zeker niet helemaal weg, maar wel beduidend minder. een erectie krijgen is ook geen probleem, maar klaarkomen is wel gelijk aan topsport. Maken we daar maar gelijk een workout van!;) Het is voor het eerst dat ik reageer überhaupt op een forum, maar ik lees zoveel negativiteit, en ik heb zo een positieve ervaring met dit middel, dat ik eigelijk zo van de daken wil schreeuwen en di met veel mensen wil delen! Fijne dag verder!
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

19-03-2014
Man (39) - Chronische de...

13-03-2014
Vrouw (21) - Chronische de...
Algehele tevredenheid: 5

Tevredenheid over:
Ik slik het al ruim 3,5 jaar. Begonnen met 10 mg en toen opgebouwd naar 20 mg. Bijwerkingen wel wat gehad, vermoeidheid en hoofdpijn, maar na een maand voelde ik me als herboren. Ik slik het voor zowel chronische depressie als paniekstoornis. Toen der tijd geslikt anwege sociale fobie, waarvan ik nu bijna geen klachten van heb. Nu sinds een paar dagen naar 30 mg verhoogd n[lees meer...]a een flinke terugval met paniekaanvallen. Voel nu weer dezelfde bijwerkingen als toen, maar deze zijn te verwaarlozen. Ben erg blij met dit medicijn

11-03-2014
Vrouw (48) - Depressie

Tevredenheid over:
Ik slikte 20 mag citalopram in 2008. Dit viel in het begin echt niet mee. Heel erg misselijk , hoofdpijn, Dit duurde een volle week. Toen zakte het langzaam af.Ik slik dit middel tegen depressie. Ik heb nu een terugval van de depressie, en de citalopram is verhoogd naar 30mg.Van de verhoging voel ik alleen wat hoofdpijn. Ik zou je aanraden, om nog even door te zetten, want[lees meer...] het wordt echt minder. Ik weet als geen ander, dat het niet meevalt, maar als ik het kan, kan jij het zeker.Zet nog even door. Veel sterkte .

05-03-2014
Vrouw (50) - Depressie

Tevredenheid over:
De eerste 2 maanden moet je echt doorzetten, zoveel bijwerkingen, maar daarna werkt het dan ook echt fantastisch! Ik voelde me echt blij en zelfs soms weer gelukkig. Dit op 30 mg, langzaam per 10 mg opgebouwd. Helaas bleef die extreme vermoeidheid, energieniveau van 0 gewooon, zo erg. Dus helaas moeten stoppen, kon hier echt niet mee werken. Sliep 12 uur per dag. Nu overge[lees meer...]stapt op Wellbutrin, maar nu naar 7 weken doet deze echt te weing, ik wil er dus of een ssri erbij, of Cymbalta...

03-03-2014
Man (47) - Angst

Tevredenheid over:
Ben nu vier dagen verder en slik 10 mg pilletje in de ochtend. Voel me vreselijk. Geen puf, moe, geen trek meer, heb me zelfs ziek gemeld op werk, zo rot voel ik me. Bijsluiter geeft bijwerkingen aan, en ze zijn er ook. Ik moet doorzetten maar het is niet leuk dit.

20-02-2014
Man (35) - Depressief

Tevredenheid over:
Dit middel maakte mij apathisch, veranderde mijn karakter, maakte me humorloos en impotent. Ook kon ik geen liefde meer voelen voor mijn geliefden...Mensen besef dat ssri's zoals citalopram giftig zijn voor je hersenen en je gezondheid ernstig schaden. We worden massaal vergiftigd door dokters en psychiaters. Als je stopt met dit middel kan je door hersenschade ernstig dep[lees meer...]ressief worden. Hol dan niet terug naar de dokter. Dit is bijna altijd geen terugkeer van je depressie, het zijn je hersenen die tijd nodig hebben om te herstellen. Als het meezit komt alles na enkele maanden wel goed... deze middelen zijn in mijn ogen een misdaad tegen de mensheid. Landurige ontwenning wordt hardnekkig ontkend door de medische wereld, en de patiënt is er de dupe van. Depressie vereist geen neurotoxische, hersenveranderende behandeling. Enkel de de farma-industrie wordt er beter van..Wat een schande.

15-02-2014
Vrouw (16) - Depressie

Tevredenheid over:
Ik heb al 2 jaar een depressie en niemand wou mij geloven, ik ben dan naar de dokter gegaan en het werd bevestigd. Ik heb enorm veel meegemaakt en had last van stemmingswisselingen en huilbuien. Ik voelde me altijd neerslachtig en had geen zin meer in het leven ondanks ik enorm jong ben. Toen ik met citalopram begon, voelde ik niets van bijwerkingen, nu, na iets langer dan[lees meer...] een maand, heb ik enorm veel hoofdpijn en ben constant moe, ik heb geen zin meer om iets te doen en voel me precies zoals ervoor. Ik doe ook aan zelfverminking en dit was beter voor een tijdje tot een week geleden. Ik ben er niet zeker van of het wel zal helpen. Ik lees aan de reacties van anderen dat ze veel bijwerkingen hadden zoals toename van het gewicht, oorsuizingen, ... Ik ben geobsedeerd door mijn gewicht en doe alles om niet bij te komen, ik twijfel dus enorm hard om te stoppen, heeft er iemand misschien raad voor me?

31-01-2014
Vrouw (30) - Depressie

Tevredenheid over:
Ik heb al zolang als ik me kan herinneren last van obsessies. De laatste 2 jaar ben ik depresssief en gestresst door haaruitval. De haaruitval is bijna gestopt nu ik me beter voel door de Citilopram (ik slik het pas een maand). Ik heb minder last van obsessies, stress en ben weer wat gemoedelijker. De bijwerkingen zijn mild te noemen, droge mond, veel plassen en moe na inn[lees meer...]ame van het spul. (maar ik neem het sávonds in dus dat is geen probleem) Eindelijk voel ik me een normaal mens, eindelijk rust in mijn bolletje! Dit heb ik nooit eerder gehad, dus ik zal ook wel chronisch serotonine gebrek hebben.

30-01-2014
Vrouw (60) - Chronische de...

Tevredenheid over:
ben nog steeds depressief. vooral in de ochtend, wil niet graag m,n bed uit.

25-01-2014
Man (34) - Overspannen/b...

Tevredenheid over:
Ik ben ik dubio over dit pilletje. Ik gebruik het nu zo'n 7 weken als bestrijding tegen depressie/chaos in het hoofd om het laatste stukje uit een burn-out te klimmen. De eerste anderhalve week veel bijwerkingen, daarna sloeg het aan en heb een dikke maand 'happy' rondgelopen. Sinds anderhalve week heb ik een terugval, ben vermoeider, af en toe misselijk, minder vrolijk, d[lees meer...]rukte in mijn hoofd neemt toe, verslechterde concentratie. Is het slim om citalopram nog een kans te geven zonder de dosis op te hogen (heb ik echt geen zin in) of af te bouwen en iets anders te proberen? Eigenlijk zoek ik net zo iemand als mij die na een aanvankelijke goede periode een dalletje had en met dezelfde dosis er toch weer uit geklommen is;-) Reacties graag!

29-12-2013
Vrouw (27) - Depressie

Tevredenheid over:
Sinds 18 oktober aan de citalopram. Veel last in het begin gehad van de bijwerkingen. Erg vervelend. na 2 weken werd het minder alleen de hoofdpijn bleef. Migraine achtige hoofdpijn. Hierdoor kon ik bijna niks doen was niet bevorderlijk is voor de depressie. Ik dacht in eerste instantie dat het door spanning en stress kwam. 18 december naar de huisarts geweest nog st[lees meer...]eeds ontzettend veel hoofdpijn. Paracetamol enz. werkte allemaal niet. Samen met huisarts besloten toch te gaan afbouwen en te stoppen. En daarna te bekijken wat wel werkt. Citalopram is waarschijnlijk niet het medicijn voor mij.

27-12-2013
Vrouw (50) - Depressiviteit

Tevredenheid over:
Citalopram 10 mg. Na 2 weken opvallend veel haaruitval. Hele plukken vielen uit bij haar wassen. Overal in huis vond ik voortdurend losse haren. Had het eerder enkele maanden gebruikt en toen ook last van zonlicht-allergie op de huid. In enkele weken tijd is mijn haar erg veel dunner geworden. Ik ben om die reden gestopt met citalopram. Het duurde daarna nog wel 6 [lees meer...]weken voordat de haaruitval weer stopte. Heb sinds eerste gebruik ook last van oorsuizen in beide oren. Neemt niet af na stoppen!

21-12-2013
Vrouw (56) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
heb ptss, moest iet gebruiken kan anders niet verder met mijn leven. na een tijd helpen ze. in het begin bleef ik zwaar depresief. na bloedonderzoek was mijn schildklier ook niet goed, kan je ook extra depresief van zijn zonder dat je dat weet ,nu is het nog niet in orde . dan te hoog dan te laag. let daar op . laat je op tijd prikken.

01-12-2013
Man (37) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Ik slik nu 1,5 jaar dit medicijn en heb t eerder al gedurende een half jaar gehad. Bijwerkingen waren na de start beperkt. Alleen vervelend vond ik de gewichtstoename. Dit begint pas na enkele maanden gebruik. Het dempt mijn angsten en zorgt ervoor dat de paniek niet doorbreekt. Middel helpt dus wel enigszins bij paniek.

17-11-2013
Vrouw (36) - Angststoornis

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (347) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum