This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Citalopram

Depressie - antidepressiva SSRI
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Citalopram
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (216 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (73 meningen)
  • Angststoornis (72 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

25-02-2015
Vrouw, 34 jaar

Citalopram (citalopram)

ik ben bij heel leven al aan vecht tegen depressief tijd. ik ben ongeveer 3 jaar geleden overspannen geraakt, waardoor ik niks meer aan kon, ik moest toen ook nog weg bij werk. toen kwam winter waardoor in een donker gat viel. ik wou bij van het balkon springen, toen ben ik naar huisarts gaan, ik had psycholoog. ik ben toen begon met 20 g citalopram ik hebben daar tijd su[lees meer...]f gevoel. maar vond er rust geven. ik heb naar ook moet op bouw om dat nog steeds slecht ging, ik hebben tot 40 mg geslikke. ik ben ongeveer een 2 jaar ben gaan afbouw, ik hebben nu nog een dosier van 20 mg daar gaan er goed.
25-02-2015
Man, 67 jaar

Depressief

Ik slik dit middel nu 4 weken tegen 'n depressie. Vooralsnog heb ik enkel bijwerkingen van dit middel. Ik ga door met slikken tot 12 weken en als het dan niet helpt, dan stop ik.
18-02-2015
Man, 20 jaar

Citalopram (citalopram)

Medicijn voorgeschreven gekregen toen ik om medicatie vroeg om mijn angst- en spanningsklachten te verminderen en als ondersteuning van therapie. Hiervoor heb ik een paar maanden Sint-Janskruid van de drogist gebruikt maar ik vond niet dat het genoeg hielp. Ben er tevreden over, ik voel me beter en rustiger en het geeft me denk ik net een andere kijk op alles. Bijwe[lees meer...]rkingen waar ik last van heb zijn vermoeidheid, maagklachten en vertraagd orgasme. Al is dit na een paar weken wel flink verminderd waardoor ik nu eigenlijk nergens meer last van heb.
16-02-2015
Vrouw, 32 jaar

Citalopram (citalopram)

Ik slik inmiddels bijna een jaar citolapram. De eerste week zijn de bijwerkingen best heftig, ik was vooral erg suf en last van een droge mond. Maar na een week of 6 begon ik te merken dat het begon te werken, vooral in combinatie met therapie. Rustiger in je hoofd..Het heeft mij goed geholpen, heb een tijdje 40 mg geslikt, maar de meeste tijd 30 mg. Ik ben nu aan het af b[lees meer...]ouwen en slik nu 10 mg. Ik merk nu pas dat de medicijnen wel erg afvlakken. Ik voel me nu namelijk nog beter :) Vanaf vrijdag stop ik helemaal met de medicijnen en hopelijk ben ik er dan defenitief vanaf :)
09-02-2015
Man, 42 jaar

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik Citalopram nu ongeveer 2 jaar. Ik ben echt veranderd door het gebruik hiervan. Het is rustiger in mijn hoofd, opgewekter en geen depressiviteit meer. Op deze site lees ik alleen lof over dit medicijn. Helaas heb ik wel wat bijwerkingen. Mijn gevoel is oppervlakkiger. Ondanks dat ik gezellig ben geworden in de omgang, heb ik weinig emoties. Wat nog erger is, is h[lees meer...]et feit dat ik vrijwel geen erectie meer kan krijgen. Het eerste 1,5 jaar was dat geen probleem wat door de depressiviteit had ik geen behoeft aan seksualiteit. Nu gaat het in mijn hoofd goed en ik voel me lekker. Maar omdat ik zo goed als impotent ben door het gebruik van dit medicijn, geeft het me veel frustratie waardoor ik me niet meer goed voel. Binnenkort ga ik een afspraak maken met de huisarts om een oplossing te zoeken. Het is naar mijn gevoel depressief maar goedwerkend gereedschap of goed voelen maar onbruikbaar gereedschap waardoor ik gefrustreerd begin te raken. Misschien dat de huisarts een oplossing heeft.
26-01-2015
Man, 53 jaar

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik de citalopram nu een half jaar. Ik heb geen enkele last van bijwerkingen en voel me veel beter. Ik kan me weer concentreren, ben niet meer onrustig en voel me weer goed. Ik heb mijn levenslust en energie weer terug. Naast de medicatie ben ik ook gestart met een groepstherapie. Ik weet niet precies wat mij het meest geholpen heeft. Ik schat in 70% therapie en 30%[lees meer...] medicatie. Een ex-therapiegenoot die ook veel geholpen is en hetzelfde middel gebruikte denkt dat de medicatie hem voor meer dan 70% geholpen heeft met het overwinnen van de depressie en angsten. Maar iedereen is anders dus het bied geen garantie dat het voor iedereen zo goed werkt.
08-01-2015
Vrouw, 20 jaar

Citalopram (citalopram)

Hallo allemaal ik neem deze pillen nu bijna 2 weken. Ik ben begonnen op advies van de huisarts met het nemen van deze pillen omdat ik heel angstig ben vooral tijdens de lessen op school. Ze hebben bij mij twee jaar geleden ontdekt dat ik een gluten intolerantie heb en toen is het probleem begonnen. Ik heb sindsdien nog altijd last van mijn maag en darmen maar die pillen do[lees meer...]en die klachten alleen maar toenemen ik moet voortdurend naar de wc. Heeft hier nog iemand last van gehad? Gaat dit ooit beteren of moet ik andere pillen vragen aan de huisarts?
07-01-2015
Vrouw, 40 jaar

Chronische depressie

Ik gebruik Citalopram 40 mg nu zo'n 5 maanden ter ondersteuning bij de behandeling tegen ern (chronische) depressie. Het duurde lang (weken) voordat ik effect merkte en nog steeds gaat het met een stapje vooruit, twee achteruit.. Sinds de Citalopram werkt bij mij gaat alles rustiger, ben ik minder snel boos, kan ik weer echt lachen en heb meer energie. Helaas blijft de[lees meer...] sombere stemming overheersen. Van bijwerkingen heb ik eigenlijk helemaal geen last.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (590) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (330) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (313) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica