This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Citalopram

Depressie - antidepressiva SSRI
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Citalopram
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (237 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (86 meningen)
  • Angststoornis (76 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

24-07-2015
Vrouw, 22 jaar

Citalopram (citalopram)

Op internet zijn veelal slechte reacties te vinden over antidepressiva. Mede hierdoor was ik erg bang om te beginnen met dit middel. Toch ben ik begonnen en ik kan wel vertellen dat ik gehoopt had dat ik er eerder aan begonnen was. Dit middel geeft mijn zo'n ongelooflijke rust in mijn lijf en leven. Toen ik begon, wist ik niet wat mij te wachten stond. Ik wist niet wat ik [lees meer...]moest of hoorde te voelen.. Je merkt het na een tijd van gebruik vanzelf. Het zijn echt letterlijk zalige momenten. Momenten waarop ik wist, normaal zou ik nu steil achterover gevallen zijn, gebeurde dat nu niet. Ik kon nog wél verdrietig/boos worden en bepaalde dingen konden mij nog steeds raken, maar ik voelde het "extreme" gewoon wegzakken. Nu gebruik ik het al ongeveer 5 maanden en voorlopig stop ik er niet mee. Ik heb mijn leven weer herpakt, daar waar het al die tijd stil gelegen heeft omdat ik het simpelweg gewoon niet kon/trok. Mijn zin in het leven is weer helemaal terug, terwijl dat voorheen zo goed als weg was. Wat betreft emoties. Veel mensen zeggen dat ze 'emotieloos' worden van antidepressiva. Zo ervaar ik dat totaal niet. Ik kan alles voelen, maar dan alleen in normale mate. Emoties horen nu eenmaal bij het leven, maar mijn top van die vreselijke ijsberg is er nu in ieder geval af. Ik heb zo erg getwijfeld om te beginnen met dit middel, maar had met mezelf afgesproken om het een paar weken aan te kijken. Als het niet goed zou voelen, zou ik er mee stoppen. Maar ik voelde me gelukkig beter! stuuukken beter! Bijwerkingen, zijn ontzettend laag geweest. Eerste paar dagen had ik een iets wat onrustig gevoel in mijn benen en kwam wat lastiger in slaap. Dit had ik ook toen ik van 20 mg naar 30 mg ging. Geef het wat tijd, je lichaam heeft een paar dagen nodig om er aan te wennen. Ik ben dik tevreden over dit product.
21-07-2015
Vrouw, 63 jaar

Citalopram (citalopram)

Gebruik citalopram nu ruim 'n 1,5 jaar en ben nu al langzamer aan 't afbouwen en 't lukt al aardig. De eerste weken om de dag 'n pil en daarna 1 pil na 2 dagen in 2 weken. Nu zit ik op 1 pil om de 3 dagen ook voor 2 weken en daarna 1 pil om de 4 dagen voor 2 weken en daarna stop ik dan helemaal. Eénmaal anti-depressiva wordt voorgeschreven, is er helemaal geen na-controle [lees meer...]meer.. Gesprekken ook helemaal niet. Je wordt aan je lot overgelaten als men ooit depressief is/bent geweest...
20-07-2015
Vrouw, 34 jaar

Postnatale depressie

Na een tijd straling te hebben gebruikt, was ik die g aanbouwen, want het ging echt goed. Inmiddels had ik ook een mirena spiraal, maar die trok me een depressie angst in na 3 maanden dat ik met de setraline afgebouwd en gestopt. Mirena is eruit en tot ging gelijk snel beter. Maar inmiddels wel met citalopram begonnen. Samen met oxazepam ging het snel beter. Na een p[lees meer...]aar weken 1 ox afgebouwd, 4 naar 3 nadat de mirena eruit was. Dat ging goed. Dokter adviseerde naar de 20 mg citalopram te gaan, Dat ging goed, weer geen echte bijwerkingen, beetje dizzy en hoofdpijn. Maar na ander halve week merkteken dat het steeds slechter ging en ik weer alle symptomen had, angst etc, bleek de 20 mg te hoog. nu op 10 mg gaat t weer goed. laatste twee weken met de oxazepam aanhet afbouwen. 3 naar 2, maarbleek te snel te gaan. Nu even komende twee weken op de 2,5 oxazepam blijven. Maar eerlijk gezegt vraag ik me af, wanneer weetje dat je geen citalopram meer nodig hebt? Omdat ik bij de 20 mg weer ging stuiteren, hopelijk gebeurd dat niet als de 10 mg ook ooit te veel blijkt te zijn. iemand hier ervaring mee? Opzich moet eerst maar van de ox af, maar ik ben toch heel erg benieuwd. groetjes
16-07-2015
Vrouw, 33 jaar

Depressief

Van 10 Mg na 5 weken 20mg werkt nog niet naar mijn wens
14-07-2015
Vrouw, 23 jaar

Citalopram (citalopram)

Goedemiddag, ik heb een vraag: ik gebruik sinds woensdag citaprolam 10 Mg dus bijna een week nu en heb ontzettend last van hevig trillen van binnen, en een druk op mijn oren en hoofd.. Ik had dit hiervoor ook al voordat ik eraan begon, en dat is nu even wat erger. Ik word er ontzettend angstig van. Herkent iemand het trillen van binnen? En hoelang duurde het bij jullie voo[lees meer...]rdat dat minder werd, kan iemand mijn asjeblieft helpen? Groetjes
13-07-2015
Vrouw, 45 jaar

Chronische depressie

Bij 2 eerdere depressies gebruikt. Zeer snel resultaat (binnen enkele weken). Ook deze maal redelijk snel effect. Vanwege terugkerende depressie nu chronisch medicijngebruik. Dus niet meer stoppen. Bijwerkingen; gewichtstoename. Opbouwen en afbouwen probleemloos.
12-07-2015
Vrouw, 28 jaar

Chronische depressie

09-07-2015
Vrouw, 29 jaar

Depressief

Dit is de tweede keer dat ik citalopram gebruik. In de zomer van 2013 ben ik ermee begonnen vanwege depressiviteit, constant twijfelen en een bewerkelijke relatie. Ik kon niet meer onderscheiden waar ik me zo kut om voelde of wat ik moest aanpakken. Heb toen heel veel last gehad van bijwerkingen; onrustig lichaam, suïcidaal 2 dagen, tintelende armen, moe, rusteloos, laag[lees meer...] libido, onzeker, angsten. Ook de tweede keer had ik hier weer veel last van. Nu ik een maand bezig ben merk ik dat ik wel rustiger ben. Alleen mijn bijwerkingen zijn nog steeds vermoeidheid, slecht kunnen concentreren, dingen vergeten, slecht kunnen plannen/vooruitkijken, slecht kunnen scherp stellen met m'n ogen, minder zin in seks, erg vlak, bijna niet kunnen huilen terwijl ik het soms wel zo graag wil. Ik voel me nu een beetje opgesloten in m'n lichaam; huilen, seks, emoties zijn voor mij uitingen en nu ben ik zo vlak/herken mezelf bijna niet. En dat maakt me onzeker. Nu ik de bijwerkingen lees van anderen denk ik oh ja het komt gewoon door de antidepressiva. Proberen te relativeren is wat ik moet doen maar vind het leven gewoon erg zwaar op het moment. Merk als mensen me vragen hoe het gaat ik niet steeds wil zeggen mwah, niet goed dus dan hou ik het kort of stel snel een vraag terug. Ik ben in therapie want ben wel van mening dat je ad in combinatie met gesprekken moet gebruiken. En het schijnt dat 15-20% van de mensen die depressieve klachten hebben te maken hebben met schildklierproblemen. Dat dat ook de oorzaak kan zijn van stemmingswisselingen. Daarom heb ik net m'n bloed laten prikken. Maandag krijg ik de uitslag.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (671) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (335) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely