lees de ervaringen

Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Citalopram
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (254 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (94 meningen)
  • Angststoornis (81 meningen)
  • ...

volgende > >>
Pagina 1 van 7

09-02-2016

Citalopram (citalopram)

Al zo'n 5 jaar last van sociale angsten en paniekaanvallen. Meerder malen therapie gehad en nu ook al weer ruim een jaar bezig. Eerst een tijdje haldol gebruikt in lage dosering, maar dat had geen effect. Nu 6 weken bezig met citalopram 20 mg. Na de eerste 3 weken last van bijwerkingen (moe, angstig, slecht slapen, raar voelen) gaat het nu echt beter! Mijn angst is veel mi[lees meer...]nder waardoor ik weer beter kan functioneren op m'n werk. Had ik dit maar eerder geweten!
04-02-2016

Citalopram (citalopram)

Heeft mij zeer goed geholpen tegen mijn depressie en vooral ook tegen mijn angststoornissen
02-02-2016

Depressief

het middel citalopram is meer een goed middel voor tijdelijk, dan heb je toch geen zin en sluit je je af. Op den duur is het geen oplossing tenminste niet voor mij, je kunt toch beter voelen, vrolijk en verdrietig zijn dan zo afgevlakt! Dat zijn de bijwerkingen niet waard. In mijn geval werd ik van eenzaamheid depressief (logisch toch) op mijn leeftijd is daar moeilijk i[lees meer...]ets aan te doen als je geen familie hebt, geen vrienden en je enige dochter in het buitenland woont met kleinkinderen.
02-02-2016

15-01-2016

Citalopram (citalopram)

Ik ben al een halfjaar bezig met de opbouw van citalopram.. En zit nu bijna 6 weken op 40mg.. Heb nog steeds ontzettend veel last van bijwerkingen: met vlagen misselijk, levendige dromen, Vaak plassen, slecht slapen.. Verder heb ik nog steeds last van mijn klachten die bij mijn depressie/gegerenaliseerde angststoornis horen, zoals 's morgen onrustig ontwaken, hartkloppinge[lees meer...]n, zorgen maken, zenuwen. Ben nog niet tevreden over dit medicijn, het doet wel iets maar niet voldoende.. En hoger gaat niet meer 40mg is de max.. Ik hoop dat het nog beter word! Anders moet ik toch weer gaan afbouwen en iets anders proberen..
15-01-2016

Citalopram (citalopram)

Tijdens menopauze bleek effectiviteit tegen angstaanvallen af te nemen. Reden waarom ik overgestapt ben op paroxetine.
07-01-2016

Citalopram (citalopram)

Ik wilde herstellen zonder medicatie, maar de depressie was zo ernstig dat ik bereid was alles te doen wat me uit de hel zou halen. Binnen drie weken werd de echte zwarte hel en pijn genoeg verminderd om het te merken. Mijn innerlijke leven was door de depressie dood, maar door de medicatie kwam het weer op gang. Mijn eetlust was verdwenen, dat kwam weer op gang. Mijn conc[lees meer...]entratie is er niet door teruggekomen, maar ik merk dat mijn hersenen nog steeds bijleren en functionaliteiten terug krijgen. Dit jaar voor het eerst in drie jaar een boek gelezen. Ik wilde er pas mee proberen te stoppen, maar mijn lichaam is erg gevoelig voor medicatie. Elke verandering voel ik. Omdat mijn leven nog niet rustig en ik veel stress factoren heb die ik niet kan laten verdwijnen, wacht ik er toch nog maar even mee. De artsen doen er allemaal erg makkelijk over, en mijn dosis zou niet zwaar zijn. Maar ik kan iedereen aanraden goed naar je eigen lichaam te luisteren.
06-01-2016

Citalopram (citalopram)

Nu inmiddels 1 maand gestopt met dit medicijn heb het in het totaal 4 jaar geslikt i.c.m oxazepam. Wat heeft dit medicijn mij geholpen zeg! Na 1 jaar therapie in en uit en maar volhouden dat ik niet aan medicatie wilde beginnen, toch op mijn dieptepunt begonnen, aan het begin merkte ik niet veel, maar na 3 weken was het daar ineens LICHT aan het einde van de tunnel!!! Sind[lees meer...]s die dag ben ik nooit meer teruggevallen en is de kwaliteit van leven zoals ze dat zo leuk zeggen 100x verbeterd. Het is even wat minder gegaan nadat ik flink wat verschrikkelijke tegenslagen kreeg, maar ook daar sloeg ik me doorheen. Nu 4 jaar verder ben ik ruim een maand van de citalopram af en heb 2 maanden afgebouwd om heftige ontwenningsverschijnselen zoveel mogelijk te reduceren en het gaat top! Ik voel me nog steeds even goed! Nog wel wat last van bijwerkingen en ben even benieuwd of ik niet de enige ben: verlaagd libido, heb al weken weinig tot geen zin meer in sex en daarvoor juist heel erg! Extreem droge mond! Gek word ik ervan; En last but not least van vrolijk tot ineens super chagrijnig en opgefokt! Bij deze baal ik erg dat mn omgeving er last van heeft! Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen! Xoxoxo
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (273) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.