lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

24-05-2016

Citalopram (citalopram)

Ik slik al 7 weken citalopram. Vond de eerste weken echt hel, maar het wordt heeeeeel langzaam minder erg. Ik sta in de ochtend nog rillerig op, ben de hele dag kotsmisselijk en heb een opgefokt gloeiend laagje onder mn huid.. Ik heb hoop dat het goed komt, maar vind het heeeel zwaar en de bijwerkingen trekken wel zeeeer langzaam weg. In de bijsluiter staat 2 a 3 weken, je[lees meer...]h right, zucht.
23-05-2016

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik gebruik deze medicatie nu enige tijd en het gaat beter dan met de paroxetine. Ik heb geen last van enige bijwerkingen. Ik heb deze medicatie eerder gebruikt in 2013, maar toen kreeg ik de ziekte van crohn en kon ze niet meer verdragen, ben toen paroxetine gaan gebruiken, maar die hadden niet het gewenste effect.
21-05-2016

Chronische depressie

Ik slikte eerst al enkele jaren een ander middel, maar die bleek niet goed meer te werken. Ik zakte steeds meer terug in een zware depressie en kreeg ook destructieve gedachten. Ben toen overgestapt naar Citalopram 40 mg, omdat ik ook al aan een hoge dosis van een ander antidepressiva zat, heb dit in 1 dag geswitcht. Eerst na een week bellen met de huisarts om te vertellen[lees meer...] hoe het gaat. Na 2 weken terug naar de huisarts om te kijken hoe het ging en of de dosis bijgesteld moest worden. Had na een week al het gevoel dat mijn depressie verdwenen was, voelde me prima alleen wat onrustig. Ik ben toen verlaagd naar 20 mg en daar zit ik nu nog steeds op en ik voel me prima. Okè ik heb een paar kleine bijwerkingen, maar die wegen lang niet op tegen mijn depressies. Ik kan hier heel goed mee leven. en hoop dat dit zo nog lang mag blijven. Voor mij is dit een ware vooruitgang.

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik ben dit middel gaan slikken tegen stemmingswisselingen, onrust en dwangmatige gedachten. Ik vond het matig werken toen ik op 30 mg zat. De bijwerkingen (gapen) gingen na twee weken weg, behalve de wilde dromen en de libidoverlaging. Ik had door de Citalopram helemaal geen zin in seks meer. Ik heb hiervoor 20 mg Fluoxetine geprobeerd, maar hier was mijn libido ook door v[lees meer...]erlaagd, en kon daar bovendien niet meer door klaarkomen. Ik ben nu op zoek naar een effectief middel dat geen seksuele bijwerkingen heeft.

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik ben begonnen met (30 mg) Citalopram nadat ik Fluoxetine (Prozac) had geprobeerd, maar helaas door dit middel geen orgasmes meer kon hebben. Ik slik het medicijn tegen stemmingswisselingen, onrust en dwangmatige gedachten. Ik begin deze week met afbouwen, omdat ik door Citalopram geen enkele zin in seks meer heb, nu al ruim een maand. Het middel werkte tevens niet optima[lees meer...]al, de Fluoxetine werkte beter. Ik ben nu op zoek naar een middel dat geen bijwerkingen heeft op seksueel gebied.

Citalopram (citalopram)

Maak er als onderdeel van de behandeling voor depressie gebruik van. Merk geen ernstige bijwerkingen en voelde me vrijwel direct een heel stuk rustiger en stabieler. Al met al erg tevreden tot nu toe. Maak er ondertussen een jaar gebruik van. Hopelijk binnen het komende jaar beginnen met afbouwen.
05-05-2016

Citalopram (citalopram)

ik had een depressie. hebben mijn door de moelijken heen geholpen. ik hebben wel keer een afbouw gehad, daar deed nog steeds goed op.
05-05-2016

Citalopram (citalopram)

Slik nu 5,5 week citalopram voor mijn depressie en angststoornis. Voel een matig effect.Ik ben totaal niet tevreden over citalopram omdat je er heel veel bijwerkingen van krijgt. Ik werd er nog angstiger door dan dat ik al was, voel me totaal vervreemd van de wereld en in de war, heb hele erge onrust in mijn lijf, heb het gevoel alsof ik gek word en een heel zwaar gevoel [lees meer...]in mijn hoofd. De druppels smaken heel vies als je het moet ophogen en soms komt er teveel uit het flesje.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (719) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (284) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop