This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Citalopram

Depressie - antidepressiva SSRI
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Citalopram
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (226 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (81 meningen)
  • Angststoornis (75 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

26-04-2015
Vrouw, 55 jaar

Citalopram (citalopram)

Erg tevreden dus Ik was levensmoe en voel me nu weer zoals het moet! Heb er weer zin in, onderneem meer. Doe wat ik kan want ben beperkt en chronisch pijn. Vrijwilligers werk en datheeft ook weer een positief effect! Mijn dochter gebruikt het ook maar is er wel beroerd van in het begin!
25-04-2015
Man, 53 jaar

Citalopram (citalopram)

Fantastisch middel geeft je je leven weer terug, het voordeel doet de bijwerkingen naar de achtergrond brengen. De bijwerkingen die in het begin vervelend zijn. Wat over blijft is soms slaperigheid, licht oorsuizingen en rustles leggs aan het eind van de dag.
22-04-2015
Vrouw, 44 jaar

Citalopram (citalopram)

Mij hielp Citalopram laat, na 6 weken pas en pas na 40 mg. De tweede keer na 2 jaar totaal geen effect meer en vooral hele nare bijwerkingen.......
22-04-2015
Man, 38 jaar

Citalopram (citalopram)

Gebruikte hiervoor venlafaxine . Veel bijwerkingen. Bijna gestopt, in je hoofd ben je wellicht beter maar lichaam is zeer uit balans op alle fronten. Werd weer depressief en angstig of de afkick was heftig. Huisarts heeft me citalipram voorgeschreven. Wederom bij opbouw enorme bijwerkingen. Heb spijt ook aan de anti d begonnen te zijn. Zou iedereen aanraden eerst echt maa[lees meer...]r dan ook echt te proberen zonder iets. Als dat niet werkt, iets natuurlijks te nemen. En echt alleen in uitzonderingsgevallen anti d gebruiken en dan voor max een jaar. Huisartsen en psychiaters hebben ook echt geen enkel idee hoe heftig dit spul is. Hoeveel van hen gebruikt dit spul vraag ik me af? Natuurlijk zijn bijwerkingen bij de een meer dan bij de ander. Ik zit er helaas nu aan vast en weet niet of ik er zonder kan. Maar het is een drama. De bijwerkingen bij alle ssri zijn vergelijkbaar. Bij de een iets meer van dat ene bij de ander weer iets meer van andere bijwerking. Bij mij is het idg geen pretje. Maar kan ik er nu (nog) zonder???? Ik gebruik het zelf, maar wil iedereen zeggen vergis je niet in dit spul. En in sommige zware gevallen zal het vast een noodzaak zijn, en dan overleg met een zeer goede psychiater. ( heb er met een gesproken, die zei bouw je af in 2 weken dan naar 0 of wil je toch verhogen dosis, of bouw af in 2 weken naar 0 en dan ander in 2 weken weer opbouwen) alsof het snoepjes zijn. Geen idee hebben ze wat het doet in je lichaam en je hoofd. Ps toen ik overstapte van venlafaxine naar citalipram, heb ik niet eens afgebouwd. Huisarts zei hoeft niet, morgen gelijk beginnen met citalipram gelijk 10 mg. En daarnaast zijn de bijsluiters ook niet helemaal integer. Kortom gebruik bij twijfel liever niet. Bij echt grote noodzaak , ander verhaal.
21-04-2015
Vrouw, 47 jaar

Citalopram (citalopram)

Medicijn werkt erg goed, maar wel gewichtstoename tot gevolg. Afbouwen ging zonder problemen.
20-04-2015
Vrouw, 46 jaar

Psychische klachten

19-04-2015
Vrouw, 60 jaar

Citalopram (citalopram)

gewoon proberen, het leven wordt er een stuk aangenamer van, te bedenken dat je elke dag moet plukken als het kan.
18-04-2015
Vrouw, 51 jaar

Citalopram (citalopram)

Ik werd hier echt een zombie van, kon uren op de bank blijven zitten. Kreeg ook een heel onnatuurlijk gelukkig gevoel, echt vreemd. Libido compleet verdwenen. Voor mij nooit meer dit
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (648) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely