lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

12-02-2017

03-02-2017

Citalopram (citalopram)

Na op een nacht in 2014 een enorme angststoornis gehad te hebben (voor die tijd mankeerde ik niets!) werd ik langzaamaan depressief. Heb na een bezoek aan de huisarts Venlafaxine 75mg voorgeschreven gekregen en was het de bedoeling dit op te bouwen naar minstens 150 mg. Zelfs de helft van 75 mg kon ik niet verdragen en had zeer veel en heftige bijwerkingen. Uiteindelijk na[lees meer...] wat uitprobeersels terecht gekomen bij de psychiater. Ik was zeer gevoelig voor bijwerkingen en kreeg in eerste instantie Citalopram Actavis in druppelvorm voorgeschreven. Dan kon ik langzamer opbouwen om daarna over te stappen op pillen. Dit was voor mij een redelijk succes en kon ik redelijk functioneren. Ook heb ik via de GGD een cursus Mindfullness training gevolgd die mij bij het herstelproces zeer geholpen heeft. Ik voel me al 2 jaar goed tot zeer goed en wil nu van het medicijn af. In overleg met de Psychiater doe ik dit ook langzaam en gebruik nu een pilletje van 10 gram aangevuld met 4 druppels (is 18mg bij elkaar) Dit heb ik de afgelopen 2 weken gedaan en voel mij nog steeds goed. Nu heb ik weer een druppel minder en zit nu dus op 16 mg en doe dit ook weer 2 weken. Zo hoop ik op een zeer langzame manier af te bouwen tot nul. Ik zal mijn best doen om mijn verloop van tijd tot tijd te melden. Misschien nuttig voor anderen.
29-01-2017

Citalopram (citalopram)

Sinds mijn vijftiende af en aan depressief geweest, sinds september 2013 in die mate dat ik via de huisarts en later psychiater Citalopram voorgeschreven kreeg. Ooit begonnen met 10mg en nu uiteindelijk beland op 40mg. Ik durf me niet te wegen maar weet dat ik twee kledingmaten gegroeid ben. Daarnaast ernstig vermoeid, concentratieproblemen en 'wazig', tot op het punt dat [lees meer...]mijn werkgever mij een 'zombie' noemde en heeft gedreigd met ontslag als ik mijn werk niet beter ga doen. Nog steeds depressief en bij tijd en wijlen suïcidaal, maar ik durf niet te denken hoe erg het was geweest als ik dit middel niet had gekregen. Voel het meteen als ik het vergeet in te nemen. Geen ideaal middel, maar zonder was ik er niet meer geweest.
29-01-2017

ADD

Het spul helpt wel maar heeft bij mij ook veel bijwerkingen. Zoals erg veel zweten, gewichtstoename van 35kg, elke week een aantal dagen hoofdpijn (voorheen nooit), afwijkende leverwaarden, laag libido, veel vaker diarree en elke nacht wel een paar keer wakker dus veel slaap te kort. Voor je hoofd werkt het prima maar voor de rest van je lijf absoluut niet.
27-01-2017

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik citalopram voor mijn angst. Ik ben begonnen met 10mg in de eerste week, bijwerkingen waren redelijk te doen, erg moe/duf, stijven kaken, diarree, misselijk, somber gevoel. Het hielp echter na 2 dagen al enorm tegen mijn angsten! Week 2 overgegaan op 20mg, helaas leverde dit enorme klachten op, alle klachten die ik al had 3 maal zo heftig hierbij kwam ook de bi[lees meer...]jwerkingen slapeloosheid,huilbuien, depressie , rusteloze benen en armen, en een enorme drang aan suïcidale gedachten. Dit duurde al met al 2 weken hierna nam het langzaam af (ik kan oprecht zeggen , dat waren de ergste 2 weken uit mijn leven, met name de suïcidale gedachten en huilbuien). Na 4 weken begon ik eindelijk weer mezelf te worden exclusief de angst die op de voorgrond lag dan natuurlijk, want wat helpt de medicatie daar goed voor! Momenteel zit ik in week 5/6 en heb ik buiten de slapeloosheid, pijnlijke kaken en bewegelijke benen nergens meer last van. Wat je ook doet mensen: Houd vol alsjeblieft, stop er niet mee tot week 5/6 en blijf jezelf eraan herinneren dat de heftigheid van je klachten een bijwerking is! Heel veel succes allemaal, en geniet van alles wat dit medicijn je meegeeft na de bijwerkingen hel, het is het absoluut waard!
26-01-2017

Moeheid

Lieve mensen. Ik ben een jonge dame van 26, die altijd vol energie was en vrolijk. Ben nu ongeveer zo 2,5 jaar ziek. Met enorme vermoeidheidsklachten, ik ben dagelijks dan ook echt niet vooruit te branden. Mijn lichaam is niet in staat om veel dingen te kunnen doen. Heb allerlei verschillende onderzoeken gehad en heel breedt bloed geprikt dat was allemaal goed. 'Maar to[lees meer...]ch ben ik zo vermoeid dat ik dagelijks niet eens kan functioneren. Sinds kort bent op de advies van mijn psychiater aan Citalopram begonnen, in de hoop dat het mijn vermoeidheidsklachten weg gaat nemen en mij meer energie gaat geven. Ik ben begonnen met de dosering van 4 Mg, echt super laag dus. Ben nu ongeveer zo 4 weken bezig. Ik moet eerlijk zeggen dat het me hartstikke zwaar bevalt. Ik slaap er wel heerlijk van. 'Maar s'ochtends mijn bed uitkomen dat lukt me echt totaal niet. Na 3 uurtjes bezig zijn op een dag ben ik al zo uitgeput dat mijn benen geen ene kracht meer hebben om te kunnen staan. Ik moet dan ook echt liggen of zitten. Het vervelenste vind ik eraan. Dat ik zulke zware benen ervan krijg. En ik voel van die vermoeidheidsklachten tintelingen in mijn benen en knieën. Net of mijn spieren totaal geen kracht hebben. Wazig zien en zware hoofd, heb ik ook veel last van. Ik ben echt heel erg vermoeid, vermoeider dan voorheen voordat ik aan de medicatie begon. En ook heel erg vergeetachtig, beetje zombieachtig en dromerig. Daarbij neemt het mijn libido en orgasme ook weg. Wie herkent dit ook? Ik wil zo graag van mijn vermoeidheid af.
23-01-2017

Citalopram (citalopram)

Zat niet lekker in mijn vel en was niet vooruit te branden. Gewicht hoger dan voor gebruik, ongeveer 5 kg.
23-01-2017

Chronische depressie

Ik heb 5 jaar lang gevochten tegen zware depressies. In die periode kreeg ik wekelijks therapie en heb ik een aantal keren anti depressiva gebruikt die niet het gewenste effect gaven. Eind 2014 zat ik er écht doorheen. In overleg met mijn psycholoog besloot ik medicatie nog één kans te geven. De psychiater heeft mij toen Citalopram voorgeschreven. Nu, drie jaar later[lees meer...], kan ik zeggen dat dit middel mijn leven heeft gered. De eerste twee weken waren heel zwaar, ik lees dit ook terug in andere reacties. Je voelt je ellendig en het gevoel dat alles 'beter' wordt is op dat moment ver te zoeken. Na twee weken gebruik viel het mij ineens op dat ik me een stuk beter begon te voelen. Het zware gevoel in mijn hoofd en lijf leek weg te nemen, en daarnaast stopte de paniek aanvallen en derealisatie 'aanvallen' waar ik erg onder leed. Ik was trouwens erg bang dit ik door medicatie mezelf niet meer zou zijn, maar dit was absoluut niet het geval. Ik ben ondertussen al een tijdje gestopt met therapie, Citalopram neem ik nog trouw dagelijks in. Ik had een aantal jaren geleden nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik voel me goed! Bijwerkingen heb ik geen last meer van, alleen koud zweet 's nachts. Dit neem ik voor lief. Ik hoop met mijn ervaring iemand te kunnen helpen. Ik weet hoe het voelt om in een zwart gat te zitten, de angst voor medicatie, bang voor het onbekende. Geef niet op. Zoek hulp, en als je medicatie moet slikken om je beter te kunnen voelen .. so be it. Geef het een kans, het zou veel voor je kunnen betekenen. Liefs, M.
Pagina 1 van 7

Mirena (1944) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (394) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (337) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!