lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

19-07-2016

09-07-2016

Depressief

Ik voel me heerlijk bij het gebruik van Citrolapam maar het gaat pas na 6 weken echt werken. Kreeg het na een psychoose en depresieviteit van het ziekenhuis en daarna van de GGZ blijf daar onder behandeling.Dat na aanleiding van een heftige inbraak. Ben 4 keer opgenomen geweest in het Lucas ziekenhuis in Amsterdam afd. psychigiatrie. Hoop dat je hieraan iets hebt. G[lees meer...]roetjes Elly
26-06-2016

Citalopram (citalopram)

Eerste paar weken hongergevoel. Werd daarna minder. Na een paar weken last van jeuk en zere hoofdhuid. Werd steeds erger. Na 3 maanden begon ook haaruitval te krijgen. Had dit ook al eerder met gebruik van Paroxetine, maar wist niet zeker of dit daardoor kwam. Nu wel duidelijk! Word hierdoor alleen maar depressiever van. Voor mij geen antidepressiva meer!
19-06-2016

Citalopram (citalopram)

Met mijn Sociale Fobie/Ontwijkende Persoonlijkheids stoornis kon ik al heel veel jaren niet functioneren. Veel depressies en angsten hielden mij thuis. Na positieve ervaringen over anti depressiva in de omgeving, toch maar zelf de huisarts om raad gevraagd. Hij adviseerde Citalopram i.v.m het minst geregistreerde bijwerkingen. Het starten vond ik heel eng, ook omdat een a[lees meer...]pothekerassistente zo dom was om te zeggen dat je 'heel raar kan doen' van dit middel. Dit was dan uit eigen ervaring. Niet slim om iemand met angststoornis te vertellen!!! Bovendien is mij duidelijk dat het voor iedereen anders is dus aan veel eigen ervaringen heb je weinig. Dit middel blijkt voor mij een enorme utkomst! Het lost niet alle problemen op, maar voor een groot deel wel mijn sociale klachten. De bijwerkingen duurden bij mij slechts 2 weken en ik merkte in die tijd ook al enig verschil. De bijwerkingen bij mij waren vooral huilbuien en werd de angst extremer vooral in grote groepen (kreeg hyperventilatie aanval bij een uitje). Ook leek alles sneller te gaan, zoals in de auto als passagier ervaarde ik een snelheid van 75 km p/u als 200 km/ p/u waardoor ik in paniek raakte en ineengedoken zat te huilen. Gelukkig duurde deze bijwerking niet lang. Ook hield ik er niet van om alleen te zijn in deze periode, iets waar ik normaal geen problemen mee heb/had. Ik gebruik het middel nu bijna 2 jaar en kan beter functioneren. Uiteraard haalt het niet al mijn angsten weg, maar wel de scherpe randjes. Ik kan weer boodschappen doen zonder stress en hartkloppingen en dat is voor mij al een hele vooruitgang.
16-06-2016

Citalopram (citalopram)

Bij mij heeft Citalopram enorm geholpen. Ik worstelde met depressieve gevoelens, nare gedachten. Na de eerste weken werd het effect merkbaar. Ik voel me sterker, onafhankelijke, kan situaties weer goed aan. Ben erg dankbaar voor dit medicijn!
06-06-2016

Citalopram (citalopram)

Dankje sonja Goed om te horen Ik hou vol maar vind het stevig Jij ook sterkte! !
31-05-2016

Citalopram (citalopram)

Ik zit nu op 8 weken en ben ondertussen opgehoogd naar 40 mg. Mijn god wat een hel die bijwerkingen. ...ze zijn aan het weg trekken, maar ik blijf ontzettend gespannen met ook een dicht geknepen keel. Ik sta rillerig op, probeer wat te doen en wordt dan weer rillerig en ga dan maar weer liggen, want dat voelt het best. ..zucht. .heb ook huilbuien en 's nachts paniekaanval[lees meer...]len. krijg van de huisarts oxazepam, maar daar word ik niet ontspannen van. ..leef de hele dag door in spanning. ..hoe voel ik me en hoe overleef ik deze dag. ...vreselijk. ..hopelijk komt er ooit verlichting. ...begin behoorlijk te wanhopen :-(
26-05-2016

Citalopram (citalopram)

Hallo allemaal, ik gebruik nu sinds 8 dagen (18-5) dit medicijn tegen spanningsklachten etc. Daarvoor was ik begonnen met oxazepam, omdat ik merkte dat in mijn lijf veel spanning en zenuwen zat. Ook dat was 10mg en mocht na nodig 1 tot 3 per dag. Het hielp redelijk om mezelf rustig te maken, want ik kon dat niet makkelijk uit mezelf. De bijwerkingen van de citalopram waren[lees meer...] niet leuk! De eerste dag het ergst, erna elke dag hele dag door misselijk. Weinig eetlust, trillen, zwaar hoofd. Spanning in de hals/gespannen spieren. Ik heb de laatste tijd best wat te verduren gehad, maar het stapelde zich op, ik creëerde angsten om leuke dingen te gaan doen, want owee als het fout gaat. Ik heb zelf ook altijd angst gehad voor overgeven dat werd laatste tijd erger. Wat ik momenteel voel is alsof m'n keel half word dichtgeknepen, ik moet altijd slikken en m'n neus ophalen en ik kan dan vaak door de spanning niet goed slikken en dan word ik bang. Ik merk tot nu toe nog niet dat de citalopram de angsten wegneemt. Nu lees ik aan de meeste ervaringen dat het wel even duurt voordat je wat merkt, heb in principe nu al 2 dagen stuk minder last van die misselijkheid dat is al een plus punt. Maar de angst om niet goed te kunnen slikken, en echt leuke dingen te ondernemen met vrienden durf ik nog niet. Dus ondanks ik nu wat meer van de misselijkheid af ben, ben ik wel erg benieuwd of t tegen de rest helpt! Geduld hebben? Heeft iemand hier ervaring mee? Alle tips zijn welkom! Ik hoop dat degene die dit lezen mij een geruststellende woorden kunnen geven! Groetjes
Pagina 1 van 7

Mirena (1905) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (741) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (371) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (285) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (265) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort