lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

19-08-2016

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik Citalopram al zo'n 13 jaar, omdat ik last heb van paniekaanvallen en depressiviteit. Er is 2x geprobeerd om me er mee te laten stoppen. Dat was geen goed idee. Het begon gewoon weer opnieuw. Ik laat me niet meer aanpraten om er mee te stoppen. Nu kan ik redelijk functioneren. En nog genieten.
18-08-2016

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik nu voor de 4e keer Citalopram. Dus ook 4 keer een zware depressie doorgemaakt, waar ik na 2 jaar pas weer een beetje van boven water kwam..... Me iedere keer laten verleiden om te stoppen met de citalopram. Stomstomstom! Door mensen die niet weten wat het is, depressief te zijn. Argumenten: het is chemische rommel, je karakter kan veranderen, je bent toch sterk[lees meer...], je kunt het ook zonder, wat erg dat je er van afhankelijk bent. Eigenlijk dus: je bent een loser als je afhankelijk bent van antidepressieva. Nou, ik ben een loser als ik depressief ben: angstig, niet slapen, helemaal van de wereld en in de put, suïcidaal. Ik kan dan niet werken en niet sociaal functioneren. Alles is te veel. Ik heb nu afgesproken met de specialist om nooit meer te stoppen. Ik heb amper bijwerkingen. En dat ik soms een beetje wattig ben en een lage bloeddruk heb en wat libidoverlies, daar ga ik echt niet over zeuren. Ik werk, ben sociaal en kan genieten van de dingen. Ben zelfs weer een studie begonnen! Als ik mensen hoor zeggen: ik kom er wat van aan, of ik heb een droge mond (en andere milde bijwerkingen) en zeggen te willen stoppen "met die troep"denk ik stiekem: ja, je kunt maar beter depressief zijn dan 4 kilo aankomen.... beetje cynisch, maar net als bij alle andere geneesmiddelen: je moet een beetje water in de wijn doen. En als het je niet helpt: stoppen, Dan is er misschien iets anders aan de hand. PS ik gebruik een hoge dosering: 2 keer 20 mg per dag.
16-08-2016

Citalopram (citalopram)

Citalopram haalde mij psychisch gezien uit een diep dal, top middel. Mits je allergisch bent voor de vulmiddelen, ik heb ieder merk geprobeerd en kreeg heftig allergische reacties, dus moest het staken. Tot nu toe niets gevonden wat mij psychisch zo goed hielp als citalopram.
14-08-2016

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik nu zo'n 8 weken citalopram. De eerste dagen had ik last van trillen, zweten, dromen en toegenomen angsten. De angsten waren erg echt, en ik was bang dat het niet zou gaan helpen, dat ik er nooit meer uit zou komen. Na die eerste 2 weken ging het langzaam vooruit, ik werd rustiger, had niet meer elke dag huilbuien, durfde me weer in groepen te laten zien, contact[lees meer...] met mensen ging beter. Ik ben zo blij dat ik dit na zo'n nare weer mag ervaren en dat ik steeds meer de positieve dingen in het leven ga zien. Ik heb nog wel soms een zenuwachtige bui, maar het is beter te doen en ik kom er sneller uit. Ik ben blij dat ik eindelijk weer uit m'n hoofd kom en dingen doe ipv opgesloten zit in huis.
10-08-2016

Overspannen/burn-out

ben sinds maandag begonnen, 10 mg per dag en heb daar een enorm effect van. Sta te kijken wat een half pilletje kan opwekken. Een constant gevoel van "watten" in hoofd. Heel moe, was gisteren erg misselijk en de symptomen zoals niet meer durven rijden waren erg versterkt. Heb pil gisteren na werk genomen en dat ging beter, voelde me vanmorgen fijn, wel erg moe, zou zo in s[lees meer...]laap kunnen vallen. En! Ik kon zelf rijden! Paniekgevoel was er niet meer. Voel me wel beetje verdoofd door de dag heen en hoop dat dit nog bij zal trekken. Iemand die me kan vertellen wat ik de komende dagen kan verwachten? Of iemand die net zo snel een effect heeft opgemerkt?
03-08-2016

Citalopram (citalopram)

Ik ben 30 jaar en dit is de 2e keer dat ik citalopram slik. Veel mensen schamen zich voor het gebruik van antidepressiva. Dit had ik in het begin ook enorm. Maar ik ben er klaar mee! Door het gebruik van dit kleine pilletje kan ik een goede moeder zijn, een gezellige echtgenote en een leuke juf! Wat wil je nog meer. Ik weet zeker dat ik ook heel goed zonder kan, dit ga ik[lees meer...] binnenkort ook zeker weer proberen. Maar soms red ik het even niet alleen en heb ik dit medicijn nodig. Veel last van de bijwerkingen heb ik niet. De eerste weken is even doorzetten. Ik ben 5 kilo gegroeid en het libido is wat lager. Dit is vervelend, maar ik krijg er veel voor terug.
19-07-2016

09-07-2016

Depressief

Ik voel me heerlijk bij het gebruik van Citrolapam maar het gaat pas na 6 weken echt werken. Kreeg het na een psychoose en depresieviteit van het ziekenhuis en daarna van de GGZ blijf daar onder behandeling.Dat na aanleiding van een heftige inbraak. Ben 4 keer opgenomen geweest in het Lucas ziekenhuis in Amsterdam afd. psychigiatrie. Hoop dat je hieraan iets hebt. G[lees meer...]roetjes Elly
Pagina 1 van 7

Mirena (1909) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (750) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (381) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (374) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (287) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (268) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort