lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

26-09-2016

Overspannen/burn-out

Ik wil iedereen die moeite heeft met de bijwerkingen graag zeggen dat het over gaat. Na 2 weken ellende voelde ik me beter en na 4 weken was ik weer volledig de oude. En nu 6 weken later ben ik een verbeterde versie van mezelf. Ik geniet volop, ben gelukkig, slaap goed (en dat was jarenlang een probleem ook toen ik niet overspannen was) en merk dat ik niet meer pieker en v[lees meer...]eel beter kan relativeren. Ik heb het middel 2x gebruikt (met tussenpozen van 3 jaar) en ben er 2x zo gelukkig door geworden! Hou vol, de eerste 2 a 3 weken zijn verschrikkelijk maar daarna voel je je zo goed en rustig. Neem in die wenperiode rust maar zorg voor routine, blijf niet in bed liggen. Ik ben foto's gaan inplakken en kleding sorteren en films gaan kijken. Wel vind ik het opvallend dat ik de symptonen (extreme nervositeit en slapeloosheid zonder duidelijke reden) pas na mijn 2 zwangerschappen (en IVF behandelingen) kreeg. Daarvoor nergens last van. Zou het door de verstoring van hormonen komen?
25-09-2016

Citalopram (citalopram)

Ik had al langere tijd gesprekken gehad bij een psycholoog en was naar mijn idee daar klaar toch bleef ik, vooral 's avonds, erg onrustig mijn huisarts schreef mij dit middel voor. Ik gebruik het nu 15 jaar en voel mij er erg goed bij. Ik kan mij nog heel happy voelen, maar de negatieve dingen komen minder hard aan. Voor mij is dit een prima middel om alles een beetje laco[lees meer...]nieker te benaderen.
24-09-2016

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik citolapram sinds 2 weken en 2 dagen. Tot nu toe is het de hel. Sinds gister ben ik van 10 Mg naar 20 Mg gegaan. De eerste week slikte ik er s morgens en s avonds een tablet lorazepam bij. De tweede week alleen s avonds lorazepam en overdag oxazepamtabletjes. Vanaf gister geen lorazepam meer. Ik heb juist meer last van onrust en nervositeit. Daarom slik ik er n[lees meer...]og elke dag 1 a 2 oxazepamtabletjes bij. Anders komt het allemaal op me af en functioneer ik helemaal niet meer. Het is dan bijna niet uit te houden. Mijn eetlust is weg, ben moe, emotioneel. Ik kruip het liefst in mijn cocon en wil behalve mijn gezin eigenlijk niemand om me heen. Ik vraag me net als veel anderen op deze pagina af waarom ik het slik en wanneer het eindelijk beter gaat worden. Ik vind het zo fijn om te lezen dat meer mensen dit ervaren maar dat het ècht beter gaat worden. Daar moet ik ook weer van huilen. Ik heb goede hoop en hou vol.
23-09-2016

Citalopram (citalopram)

Mensen, word wakker!! Ga alsjeblieft zelf op onderzoek uit en kom erachter dat ALLE medicijnen in de psychiatrie serieuze hersenbeschadigingen en/of andere lichamelijke klachten veroorzaken!! Betreffende antidepressiva: ik vind dat er geen enkel betrouwbaar onderzoek is dat aantoont dat je een tekort aan serotonine hebt!! Ikzelf ben inmiddels gestopt met anti depressiv[lees meer...]a na 20 jaar(!) gebruik van Seroxat en Citalopram. Dit is nu 3 mnd geleden en héél langzaamaan krijg ik weer wat gevoel en emotie.
20-09-2016

Citalopram (citalopram)

Na 20 jaar klachten en van alles geprobeerd te hebben (o.a.psychisch onderzocht) kwam nieuwe huisarts 3 jaar geleden met diagnose: Ik heb lichaam wat te weinig serotonine aanmaakt, waarschijnlijk erfelijk belast. Daardoor oa. Een angststoornis. Oplossing : Een ssri. Dacht eerst ik mankeer lichamelijke iets waarom een middel voor depressies? Toch gaan proberen heel langzaa[lees meer...]m citalopram op gaan bouwen. Wat een hel de 1e 3 weken, zo ziek geweest van bijwerkingen maar die verdwenen als sneeuw voor de zon net als al mijn klachten! Niet opgeven dus, je voelt je daarna als herboren! Zat uiteindelijk op dosis van 40 mg, na 1,5 jaar gaan afbouwen naar 20 mg. Vorig jaar 1x stoppoging gedaan, ging niet goed. 2 weken terug na heel langzame afbouwpoging weer gestopt. Klachten kwamen heel heftig terug, achteraf al in t afbouwen. Paar dagen geleden weer begonnen, bijwerkingen lijken nu gelukkig mee te vallen. Was er al op gewezen dat lichaam er weer aan moet gaan wennen. Gister te horen gekregen dat Ik nooit meer moet stoppen, dat mijn lichaam onvoldoende serotonine aanmaakt. Nu weer rustig gaan opbouwen, hopelijk snel weer 100% de oude.
11-09-2016

Citalopram (citalopram)

Na een burnout depressieve klachtenen in in 2013 gestart met Citalopram 20 mg. Na 3 maanden verhoogd naar 40 mg. 6 weken gestopt na afbouw en na die 6 weken weer gestart . Zit nu in dag 6 en de bijwerkingen zijn nu heviger dan de eeerste keer. Vanaf het begin (2013) last ondervonden van de bijwerkingen als misselijkheid en verergeren van de depressies, moeheid, concentrat[lees meer...]iestoornissen en de sexuele stoornissen. Na 3 weken voelde ik het effect en na 6 weken was ik weer het mannetje. Bij de nieuwe start nu 6 dagen geleden zijn de bijwerkingen veel erger dan de vorige keer. Met name de moeheid en de fog in mun hoofd zijn erg lastig. Daarnaast zijn ook de sexuele verstoringen zoals het niet hebben van een orgasme vervelend. Op dit moment bijzaak maar dit gaat in de toekomst nog wel vervelender worden gok ik zo.
03-09-2016

Citalopram (citalopram)

Na mijn psychose een depressie gekregen 6 jaar geleden. Sindsdien slik ik antipsychoticum en citalopram 20 Mg, omdat die twee medicijnen niet goed samen gingen, kreeg ik veel last van bijwerkingen bijv bewegingsstoornis. Ze kwamen er pas na een tijd achter dat dat daardoor kwam, toen kreeg ik er artane bij voor de bijwerkingen en dat ging goed. Nu ben ik geminderd in de a[lees meer...]ntipsychoticum en hoef artane niet meer te slikken. Ik heb goede ervaringen met citalopram, ik ben gelijkmatig en geniet van dingen. Ik ben ook niet van plan om te stoppen.
31-08-2016

Posttraumatische stress-stoornis

Na wat heftige weken van onrust bij ons gezin gaat het nu beter, ben stapje voor stapje aan het opkrabbelen, en blij dat ik zelf hulp heb gezocht niks om je voor te schamen als je even niet lekker in je vel zit. Heb al veel goede dagen gehad maar ben mij er wel van bewust dat er ook dagen nog zullen komen die minder gaan verlopen maar al met al zo blij met deze medicatie,[lees meer...] het is wel zo dat je even door die twee weken moet want ik reageerde er vrij heftig op maar je ziet ook de leuke dingen weer terug komen, ik weer dat het makkelijk zeggen is als je dit niet hebt meegemaakt maar blijf doorzetten en ga er op uit om je gedachten te verzetten
Pagina 1 van 7

Mirena (1920) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (758) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (386) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (377) - Anticonceptie - eenfase