Citalopram

citalopram

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

Citalopram

Arjen Walstra (26-04-2013)

15-11-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben 6 weken geleden betonnen met de medicatie ivm depressie en angst . Ik kreeg 20 mg en had sinds dag 1 last van alle mogelijke bijwerkingen heb ruim 2 weken op bed gelegen en had geen zin meer wilde en kon niets . Dit was voor de start ook wel het geval maar niet zo extreem . Na 2 wekem werden de bijwerkingen minder en kon ik weer iets doen . Boodschappen doen en hond[lees meer...] uitlaten was een drama. Angst en vermoeidheid . Na 4 weken kwam ik uit mn cocon e kon een paar dagen genieten . Daarna weer erg down met piek en dalen . Sinds gister is de medicatie opgehoogd nu 30 mg. En direct last van gapen en erg suf en moe. Zou zo graag willen dat alles gewoon werd , en ik kan genieten van mn kids , man en mn werk. Voel mr nutteloos en ik lijk gefaald te hebben in alles wat ik doe. Zou zo graag een lichtpuntje willen zien . Dus ik zet door en ga mn best doen en even alles over me heen laten komen .
15-11-2019

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik nu 6 weken deze medicatie 20 mg , sinds gister is de dosis naar 30 mg gegaan.. Ik slik de medicatie ibm depressie en angst. De eerste 3 weken was ik conpleet can de wereld had echt elek bijwerking. Vooral de angst en nare gedachten waren extreem . Na 3 weken werd allea beter en voeld3 me een paar dag3n heerlijk maar dit was maar e en bleef veel pieken en dalen[lees meer...] hebben .dus vandaar de verhoging
14-11-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben 19 jaar em zit in een depressie bij ggz zeiden ze dat dit hielp en alles ik voelde me alleen maar erger en maakte me kop gek ik ben er mee gestopt en voel me nog beter. Ook wetend dat ik liever een jointje rook dat eem pil met van alles er in wat ik in het nachtleven ook tegen. Over het nachtleven ik ging graag uit en had een borrel op als ik nu na al deze medicati[lees meer...]e 1 biertje drinkt ga ik al over me nek als of me lichaam ht afstoot Ik weet niet van welke fabrikant het kwam
08-11-2019

Chronische depressie

Begin 2019 beginnen met citalopram ivm depressie klachten. Ik begon met 10 mg citalopram en na een week opgehoogd naar 20mg. De eerste week ging verrassend goed, sterker nog ik was TE vrolijk. Echt een manie.. doorzetten werd aangeraden. Na 6 weken (wanneer het dus optimaal zou moeten werken) zakte de stemming in elkaar en bleef lang laag. Het gevoel alsof ik er zelf niet [lees meer...]tegen kon vechten en ik niet mezelf was. Huisarts stelde voor op de bouwen. Opnieuw een manie in de eerste week. Na aantal gesprekken met de psychiater (inmiddels 7 maanden verder) en de vele stemmingswisselingen zelf de beslissing genomen om direct te stoppen en over te stappen op een ander middel. Ik ben zo blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb! Voor mij nooit geen citalopram meer! Het waren 7 zware maanden..
07-11-2019

Citalopram (citalopram)

Hoi hoi,ik gebruik dit middel nog 2 jaar ,eerst 10,daarna 20 en nu 30 nu, het lijkt te werken ,als ik ze inneem dan heb ik idee dat mijn enorme angst en zenuwen minder zijn,ik heb daarbij wel diazepam ,en andere medicatie. Als ik ze niet gebruik en alleen diazepam ,helpt het niet ,mijn angstaanvallen ,angst voor ziektes etc nemen toe ,waardoor ik in een cirkel beland en a[lees meer...]lles vermijd,ergens doe ik dat nog ,zo leef ik het fijnst ,op mezelf. Iemand hier ook zo ervaring mee? Grtjes Anneke
04-11-2019

Chronische depressie

in 2018 begonnen met citalopram inmiddels gestopt en begonnen met fluoxentine, door de citalopram ging ik mij alleen maar slechter voelen dan ik al deed. ik had veel last van bijwerkingen.
04-11-2019

03-11-2019

Citalopram (citalopram)

Citalopram 30mg zorgde ervoor dat ik slechts 4 uur per nacht sliep. Daarnaast werd de tinnitus (oorsuizen), veroorzaakt door citalopram, in de hogere dosis erger. Sinds verlaging van de dosis, terug naar 20mg, beperkt de tinnitus zich weer tot één oor. Verder kan ik niet zeggen dat ik veel merk van de positieve effecten van dit medicijn.
31-10-2019

Citalopram (citalopram)

Hi, Ik ben sinds 8 dagen begonnen met de druppels opbouwen en vandaag op 5 druppels = 10 MG, elke dag het liefst ophogen en z.s.m. naar de 20MG. Heb last van enorme paniek - angst aanvallen, na 4 maanden (en inmiddels niet meer kunnen werken) ga ik me er aan wagen om te beginnen met dit middel. Maar ik doe rustig aan. Heb heel erg last van bijwerkingen zoals; toenemende[lees meer...] angst, paniekaanvallen worden meer, hartkloppingen weer meer, verhoogde hartslag, duizelig, misselijk, diarree, suf, trillen, beven. krijg ook na medicatie inname warme borstkas en bovenramen. Heb al contact met psychiater gehad en die zegt volhouden. Mijn vraag is hoe lang dit duurt? Is niet te doen... Zijn er mensen met dezelfde klachten? Vraag graag om een steuntje in de rug. Ik slik ernaast Temazepam maar ook dit helpt niet meer zo veel... moet nu diazepam proberen kijken of dat beter helpt om de bijwerkingen wat te onderdrukken. Hoor graag van jullie.
29-10-2019

Stemmingswisselingen

Ik was 2017 (6 mnd ) op.Citalopram, Olanzapin en Lorazepam ivm Depressie. Heeft goed gegolpen en binen half jaar gestopt... Binen deze jaaren had weer wat problemen ik had hetzelfde klachten net als bij depressie maar ze zeggen dat dit nu is Stemmingstornis (heb daar ook veel last van ) Dede keer in 12.Juni ben weer begonnen met Citalopram en helpt heel goed...In begin[lees meer...]t had veel last van misselijkheid (voraaal in de verkeer-heb mijn hele leven reisziekte en nu nog dit de bij) en veel dorst,het was ook heel warm toen ik begon. Alle mijn klachten zijn binnen 2 weken weg gegaan ,en elke dag was ik veel beter. Ik heb nu nergens meer last van ,maar moet dit spul 2 jaar lang slikken volgens mijn psy. 1 min punt vorige keer en deze ook is enorme haar uitval (maar ik denk beter kaal zijn ,dan gek op straat lopen) Ik slik mijn medicijnen om half 7 s'avonds..sinds dat ik ze zo slik slaap veel beter,pieker niet meer... 😉
25-10-2019

Citalopram (citalopram)

Ivm met angstklachten en piekeren op aanraden van psycholoog begonnen met antidepressiva. Huisarts schreef in eerste instantie 10mg voor en daarmee 8 weken begonnen. 1,5 week misselijkheid en een dronken gevoel gehad, maar daar was prima mee te leven. Wel leek 10mg weinig te doen voor de klachten. Na 8 weken dosering door de huisarts opgehoogd naar 20 mg. Ongeveer 4 dag[lees meer...]en last gehad van wat misselijkheid maar daarna waren deze klachten voorbij. Deze dosering lijkt vruchten af te werpen. Angst is minder en piekergedachten blijven niet hangen. Tot op heden tevreden. Alle andere bijwerkingen herken ik niet en zal per persoon afhankelijk zijn. Voor mij is dit middel voor dit moment een prettige ondersteuning in proces van herstel na een burn out.
22-10-2019

18-10-2019

18-10-2019

17-10-2019

Piekeren, spanningen, lichamelijke klachten
15-10-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben begonnen met 20 mg en daar merkte in geen verschil mee, het is verhoogd naar 40 mg en nu merk ik dat ik vlakker wordt, ik zie weer lichtpuntjes in mijn leven, klein weliswaar, maar ze zijn er. Ik schrok van de eerste keer dat ik weer neuriede. Maar ben er ook heel blij mee. Ben zo tegen medicatie, maar na zo. 'n lange periode van geen licht is het fijn om weer wat [lees meer...]positiefs te ervaren.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum