citalopram

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

25-09-2020 | Vrouw | 55
Depressief

22-09-2020 | Vrouw | 52
citalopram (20mg)
Ik slik nu 8 dagen Citalopram, de 1e week was echt ellendig, veel bijwerkingen, vandaag de 8e dag en voel me ineens een stuk beter, nog wat last van oorsuizen en hoofdpijn. Maar vorige week heb ik drie dagen compleet in het donker gezeten, zag het niet meer zitten. Ik wilde het liefst ook meteen stoppen met de medicijnen. Nu blij dat ik dat niet heb gedaan.Wel een tip neem[lees meer...] het in de avond in ipv in de ochtend

22-09-2020 | Vrouw | 33
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Wissel tussen 20mg en 30mg. Bij 20mg doet het precies waar ik om heb gevraagd: Alle emoties gewoon blijven voelen maar de scherpe randen eraf. Bij 30mg vlakken de emoties iets meer af, wat soms een bewuste keuze van mij is dit tijdelijk een paar weken te doen.

20-09-2020 | Vrouw | 44
veel bijwerkingen weinig resultaat

17-09-2020 | Vrouw | 31
citalopram (40mg)
Goedemiddag, Zat een hele lange tijd op 5mg, ik kwam van de 40mg af Nu ben ik in een aantal weken opgehoogd naar 40mg incl oxazepam voor ondersteuning. Ik slik de 40mg nu 17 dagen. Ik hoor van de dokter dat ik per verhoging weer verergerende angstklachten kan ervaren, zo voel ik dat ook weer. Ik zit nu ruim 2 weken op de 40mg.... ik wordt wat radeloos, ik wil zo graag weer[lees meer...] naar mijn eigen ik. Wie heeft er ervaring met verergerende klachten bij elke opbouw? Hoe is het jullie allen vergaan? De dokter geeft aan dat ik nu na die eerste 2 weken 40mg steeds meer spiegel ga opbouwen en dat we nu tot de 4 weken na start 40 mg echt verbetering gaan merken. Alvast bedankt

14-09-2020 | Man | 51
citalopram (40mg)
Ik neem al 15 jaar citalopram in van 40mg, deze medicijnen slaat goed bij mij aan, ik ervaar rust in mijn lichaam geestelijk als lichamelijk maar ik merk laatste periode dat het effect minder aan het worden is, begin weer depressief te worden, ik denk dat het effect van citalopram na jaren gebruik minder wordt of helemaal niet.

12-09-2020 | Vrouw | 80
Depressief

09-09-2020 | Man | 63
citalopram (20mg)
Hallo allemaal Ik kreeg opeens last van paniekaanvallen en heel veel stress. Daarnaast kreeg ik van de ene op de andere dag ik niet meer na de supermarkt durf en andere winkels. Ben na de dokter geweest kreeg citalopram 10 mg en het nodig was oxazepam. Hielp weinig en ben overgestapt na een week op 20 mg citalopram. Ben nu goed twee en half week op 20 mg maar merk m[lees meer...]aar heel weinig resultaat. Wanneer kan ik resultaat verwachten of wil ik te snel. Zou heel blij zijn met reacties!!

08-09-2020 | Vrouw | 34
citalopram (15)
Hoi allemaal. Ik hoor graag of er iemand is met deze ervaringen, hopende mij gerust te kunnen stellen. Ik slik 4 jaar citalopram met succes. 9 augustus dit jaar voelde ik mij depressief worden en ben toen iom de arts van 15 maar 20 mg gegaan. Ik ben direct erg ziek geworden, zo erg dat ik niet meer functioneer, geen energie en geen eetlust. Ook de depressieve gedachten wer[lees meer...]den erger. Mijn huisarts adviseerde terug te gaan naar 15 mg op 28 augustus. Tot op heden ben ik zo ziek, al de 4e week bijna. Ik denk dat mijn arts het verkeerde advies gegeven heeft waardoor ik nu nog langer ziek ben. Is er iemand met een soortgelijke ervaring?? Hoor heel graag van je, ik voel me de wanhoop nabij. Liefs Lin

06-09-2020 | Vrouw | 52
citalopram (10mg)
Hallo slik nu 5 maanden 10 mg en de angst en piekeren is al minder heb veel bijwerkingen gehad en nog soms maar word wel minder maar soms denk ik wat duurt het lang moet ik nu naar 20 mg gaan of nog afwachten omdat ik ook nog bijwerkingen heb Helppp wie herkend dit en kan mij raad geven ????

30-08-2020 | Man | 21
citalopram (10mg)
Enige bijwerkingen zoals slechtere omgevingsbewustheid en enige emotionele afvlakking waren aanwezig, maar de bijwerkingen waren niet echt heftig, ondanks dat mijn lichaam dit medicijn slecht afbreekt. Deed vrij weinig voor depressie/angsten. Heb het ongeveer twee maanden gebruikt. Weinig last gehad bij afbouwen.

26-08-2020 | Man | 48
citalopram (10mg)
Slik nu een week 10 mg .. overdag duf en moe .. nergens zin in .. moeite om een activiteit te ondernemen. Werken zit er al helemaal niet in op dit moment.. word dit herkent door andere? Heb al last van angsten in mijn slaap maar nu zijn die nog angstiger.. het versterkt. Ga ervan uit dat de verschijnselen na een paar weken afnemen.

26-08-2020 | Vrouw | 40
citalopram (40mg)
Ik gebruik citalopram al 13 jaar 40 mg na postnatale depressie. Het heeft altijd goed gewerkt, maar ik voel nu dat de werking steeds minder wordt. Mijn psychiater gaat nu andere medicatie voorschrijven.

24-08-2020 | Man | 39

17-08-2020 | Vrouw | 24
citalopram (20mg)
Slik nu een aantal dagen citalopram 20mg. Na 24 uur begon ik lichte uitslag op mijn benen te krijgen. Deze uitslag werd met de dag erger en zijn nu soort vochtblaasjes geworden. Erg veel pijn en gevoel van brandwonden, waarbij de uitslag omhoog trekt. Op advies van de HA gestopt en nu aan antibioticum. 0.0% werking voor mij.

12-08-2020 | Vrouw | 29
citalopram (30mg)
Ik was erg terughoudend en heb eerst 2 jaar therapie geprobeerd. Toen niks mij hielp toch maar ad begonnen (citolapram). Ik voelde me na een maand echt beter en kon weer meer ondernemen. Na een half jaar merkte ik echt dat ik mezelf vrijwel weer normaal voelde. Angst regeert mijn leven niet meer.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum