citalopram

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

24-11-2020 | Man | 51
Spierspasmes
Hallo allen, ik slik citalopram 10 mg nu drie weken en nu pas beginnen bij mij de gevreesde bijwerkingen, ik slik dit medicijn tegen de enorme spierspanning die ik heb na hartinfarct ( ik vermoed dat het daar door komt)spierspanning op borst nek en onderug niet te harden daarbij een enorm onhebbelijk gevoel, geïrriteerd boos verdriet,lusteloos, kan geen mensen om me [lees meer...]heen dulden.. Begin nu depressieve gedachten te krijgen en enorm moe maar slapen snachts gaat redelijk..ik moet even doorzetten en dat doe ik ook..maar het valt me zwaar..lees veel ervaringen en die zijn vaak niet echt positief, ik ben me bewust dat mensen niet gauw in de pen klimmen om ook de positieve kanten van dit soort medicijnen te beschrijven , maar ik zou ze zo graag lezen/ horen...grtjs

23-11-2020 | Man | 53
citalopram (40mg)
Hoi, ik gebruik nu citalopram voor paniek , angststoornis. Ben begonnen met 10 , toen 15 en toen 20 mg en nu slik ik 1,5 week 40 mg . Slik het nu 4 weken. Heb lichte bijwerkingen , maar soms nog heel erg onrustig in mijn lijf. Slik er ook oxazepam bij. Van sommige dagen wel 6 ,maar ook wel eens 3 per dag . Weet nu niet waar dat aan ligt de citalopram of de oxazepam. En sli[lees meer...]k soms ook valeriaan erbij om van de oxazepam af te komen . Wanneer gaat het goed werken

16-11-2020 | Vrouw | 44
citalopram (20mg)
Ik zit nu ruim 4 weken aan de citolapram 20 mg maar voel me ellendiger dan ellendig. De huisarts zegt volhouden en dat het geen wonderpil is en heeft me tevens naar een psychotherapeut gestuurd. Die constateerde geen depressie maar meer een angststoornis en zegt dat Citolapram niet veel voor me zou betekenen..... Ik zou volgens hem allang wel iets van verbetering moeten vo[lees meer...]elen..... Hij zegt dat ik beter af zou zijn met intensieve therapie 2x pw en zo nodig een tablet oxazepam 10 mg. Zegt dat ik hier meer baat en sneller van af zou kunnen dan van de Citolapram. Ben benieuwd wie hierop wil en kan reageren? Alvast veel dank voor de reactie

12-11-2020 | Vrouw | 37
citalopram (10mg)
Toename hartkloppingen, tintelingen in armen en handen, angstgevoelens nemen toe, piekeren neemt toe. Gevoel van continue in een paniek aanval zitten. Ik vind de bijwerkingen echt heel heftig. Slik het nu 1 week.

12-11-2020 | Vrouw | 45
citalopram (20mg)
Ik ben sinds 3 weken weer gestart met Citalopram na vier weken hiermee te zijn gestopt. In de zomer ook 7 weken geslikt. Ik ervaar nog totaal geen verbetering, eerder verslechtering.Echt enorme onrust, veel piekeren, tot niets komen. Toename angstgevoelens. Zweten +. De huisarts waarmee ik nu wekelijks contact heb zegt dat ik echt nog moet doorzetten, maar ik lees dat je n[lees meer...]a 2 weken toch wel iets van verbetering zou moeten gaan ervaren......... Ik zit echt in een negatieve vicieuze cirkel waar ik heel graag snel uit wil. Morgen 1e afspraak met psycholoog. Veel steun van mijn gezin en vrienden gelukkig. maar wat is dit hard werken zeg........ Ik wil heel graag mijn eigen ikkie weer terug........

11-11-2020 | Vrouw | 67
citalopram (20mg)
Sinds ruim 8 weken slik ik Citalopram. Begonnen op 10mg en na 4 weken naar 15mg en 2,5 week daarna opgehoogd naar 20mg. Op deze dosis wil ik blijven. Dit medicijn slaat aan bij mij en maakt nu, na een HEL aan bijwerkingen (alles waarvoor ik dit medicijn innam kwam in enorm verhevigde vorm binnen) die ook nog eens langer duurden dan in de bijsluiter vemeldt, een groot versc[lees meer...]hil in positieve zin. De angst en paniek komt soms nog wel op, maar stopt dan. Mijn hart klopt rustig, een voor mij nieuwe ervaring na een leven lang mét een gegeneraliseerde angststoornis en de beperkingen die dit geeft geleefd te hebben. Ik krijg nu een gevoel van vrijheid, en ervaar geluksmomenten. Al met al met ik blij dat ik in de lange weken/dagen/uren/minuten waarin enkel de genoemde hel aan bijwerkingen bestonden doorgezet heb. Voor mij blijkt dit het waard geweest te zijn.

10-11-2020 | Vrouw | 33
citalopram (20mg)
De eerste dagen wat misselijk en veel lucht. Ook wat last van mijn oren en wat meer onrust. Dit had ik ook na de verhoging van 10mg naar 20mg. Echter duurde dit maar even en nu na 6 weken merk ik dat het begind te werken. Doorzetten, na een aantal dagen zijn de bijwerkingen voorbij en na een aantal weken begind de werking!

09-11-2020 | Vrouw | 35
citalopram (10mg)
Sinds een week of 6 slik ik 10 mg Citalopram... Voorheen slikte ik met tevredenheid Sertraline, alleen ik kwam er 20 kilo van aan dus wilde ik overstappen op Citalopram. De bijwerkingen zijn echter vreselijk, na een week of 3 ben ik verhoogd naar 20 mg, maar vrijwel direct kreeg ik suïcidale gedachten en werden mijn angst en paniek klachten erger. Van de Psychiater moes[lees meer...]t ik terug naar 10 mg en daar zit ik nu weer een week op. In zijn totaliteit merk ik na 6 weken nog geen verbetering en ter ondersteuning slik ik er nu oxazepam bij om mijn dag door te komen. Ik twijfel om terug over te stappen op de Sertraline, maar ik lees ook veel berichten hier terug van mensen die zeggen dat je vol moeten houden... Ik weet het even niet meer, iemand een bemoedigend woordje voor mij over?? Ik word hier enorm moedeloos van pff

03-11-2020 | Vrouw | 40
citalopram (20mg)
Dank voor je verhaal! Ik begrijp precies hoe je je voelt. De bijwerkingen die je beschrijft heb ik ook ervaren. Houd vol, ze gaan weg of worden minder. De eerste 4 tot 8 weken waren bij mij een hele nare periode. Ik maakte me erg druk om alles wat ik voelde in mijn lichaam. Het gaat uiteindelijk echt beter! Ik wens je veel sterkte en kracht!

02-11-2020 | Man | 35
Hypochondrie
Normaal gesproken geef ik geen advies. Maar in dit geval wel. Als je met je handen in het haar zit, ben je geneigd je te laten overhalen door een mooi verhaal van een pscychiater. Niet doen! Ik heb paroxetine gebruikt vroeger en dat werkte perfect. Alleen geen libido en afgevlakt. Dat wou ik nu niet meer dus kreeg deze aanbevolen. Volgens de arts zou het op basis van halfw[lees meer...]aardetijd, na een dag of 5 wel dermate moeten zijn dat ik weer auto kan rijden. Maar moest een week aanhouden. Van sufheid helemaal niks gemerkt. De werking na een week is echt rampzalig. Je wordt er voor gewaarschuwd maar denkt, veel erger kan bijna niet. Nou dat kan wel en niet met een beetje. Iedere dag wordt het erger en erger in mijn geval tot op het punt dat ik serieus overweeg om maar een overdosis benzo's te nemen. Ik heb zo ontzettend veel meegemaakt maar nog nooit suïcide overwogen. Laat nooit mijn kop hangen maar dit is echt niet te doen. Het rustgevende effect van oxa werkt niet eens meer. Krijg paniekaanvallen er doorheen, zweet aanvallen tot ik doorweekt ben, spieren die ineens dansjes gaan maken, je ziet ze letterlijk bewegen, bijna fauwvallen , enzovoorts en tot op een verwaarloosbare dosering van 10 mg.

16-10-2020 | Vrouw | 22
citalopram (10mg)
Ik heb precies het zelfde gehad! Ik ben toen begonnen met paroxetine 10mg dit hielp goed alleen ik kreeg daar best wel bijwerkingen van. Ik ben nu begonnen met citalopram. Daar zit ik nu 2 weken aan. Maar het gaat de laatste dagen wat minder. Ik hoop dat het straks wel weer beter gaat.

10-10-2020 | Vrouw | 39
citalopram (10mg)
Ik slik sinds maandag deze ad. Alleen heb ik dus ontzettend last van de bijwerking dat ik niet slaap s'nachts. Kan iemand me vertellen of dit over gaat?

06-10-2020 | Man | 63
citalopram (30mg)
Hallo Hoe lang duurde het u resultaat had van het medicijnen Ik gebruik het nu 5 weken de 30 mg maar helpt nog niet echt

04-10-2020 | Vrouw | 49
citalopram (30mg)
Ik slik het al 7 jaar en ik ben een ander mens geworden. Of eigenlijk. Ik voel me eindelijk mezelf en word niet meer gedomineerd door angsten, sombere gedachten, piekeren en het gevoel dat mijn emmer overloopt. Ik zie mijn broer nu struggelen met zijn 2e depressie. De medicijnen werken niet (meer). Wel tussendoor gestopt. Die ellende durf ik niet nog een keer aan en daaro[lees meer...]m blijf ik slikken. Ik kan me nog steeds heel happy voelen, maar de meer negatievere emoties zijn wat vlakker. Voor mij geen probleem, ik heb nog genoeg emoties over. Ik blijf me wel afvragen waarom mensen zo'n lange tijd door een hel moeten voordat medicijnen gaan werken. Ik zie het nu weer bij mijn broer. Kan daar niks op gevonden worden, please!!!

01-10-2020 | Vrouw | 44
citalopram (20mg)
Ik begon eindelijk toch maar eens aan de antidepressiva, Citalopram. Na 2 weken vreselijke pijn rondom borst met uitstraling naar keel, armen, schouders. Zo heftig dat ik bijna out ging van de pijn en daarna moest overgeven. Na 2 maanden veel pijn zelfs 112 gebeld omdat ik dacht dat het m'n hart was. Gestopt met medicijnen klachten weg. Nu andere medicijnen, setraline, pre[lees meer...]cies na 2 weken weer dezelfde klachten. De pijn aan m'n slokdarm is niet te doen. Is dit herkenbaar?

25-09-2020 | Vrouw | 55
Depressief