lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-03-2017

Overspannen/burn-out

Ik ben nu sinds 1.5 week overgestapt van 30 mg naar 40 mg wegens overspannenheid. Maar het is echt heel zwaar. Alles lijk veel erger te worden. Paniekerig, opgejaagd, angstig en angst voor gedachten, rare gevoelens. Ik probeer te werken maar dat lukt niet of nauwelijks. Weet mij soms geen raad. Gebruik af en toe een halfje of kwartje oxazepam. Dat helpt redelijk. Ik vraag [lees meer...]mij af of t ooit nog goed gaat komen. Of ik ooit nog normaal kan functioneren. Kan moeilijk stil zitten voel een continue drang iets te 'moeten'. Iemand hier ervaring mee of ook soortgelijke ervaringen? Kan mij niet herinneren dat ik er zoveel last van heb gehad in t verleden.

Citalopram (citalopram)

Sinds 21 februari ben ik weer begonnen met het slikken van Citalopram. Ik slikte in de eerste week 10mg, maar ben daarna overgegaan op 20 mg. De bijwerkingen pittig. Ik voel me vaak verdrietig en heb al 3 weken last van geen eetlust, misselijkheid en sinds kort ook problemen met de ademhaling. Hierdoor ontstaat de angst dat het een burn-out is. Hoe lang duurt het gem[lees meer...]iddeld tot dat de bijwerkingen overgaan? Ik lees vaak 2 weken, maar ik ben inmiddels al 3 a 4 weken bezig.

Citalopram (citalopram)

Iedereen kende me als een vrolijk energiek meisje, genietend van het leven, goed functionerend op school... Toch zijn er bepaalde situaties in mijn leven ervoor gaan zorgen dat ik zeer veel stress had en bijna altijd gespannen stond (zonder dat ik hier echt van bewust was) en ben maar blijven doorvechten, zonder echt naar mijn lichaam te luisteren (dat stiekem smeekte om r[lees meer...]ust en ontspanning). Plots van de ene op de andere moment een zeer heftige paniek/hyperventilatie aanval gehad op de tram (nadien uiteraard op de spoed beland omdat ik dacht dat ik een hartaanval had en ging sterven). Hierna nog altijd niet goed van geweest, blijven piekeren van "hoe kan dit toch?" Verschillende lichamelijke tests laten doen ter geruststelling (alles, maar echt alles in mijn lichaam is inorde). En toch.... Die blijvende angst, die blijvende gedachten, hebben er allemaal voor gezorgd dat ik tot nu elke dag lichamelijke (paniek) klachten heb. Mijn geest heb ik nauwelijks nog onder controle, en mijn lichaam is niet meer in staat ontspannen te raken. Oververmoeid, rondlopend als een wit lijk, heb ik maar naar het advies van de dokter en mijn moeder (die dit zelf ook heeft meegemaakt), met veel tegenzin naar de Citalopram gegrepen. Ik wou het absoluut niet, had het veel vroeger moeten nemen nu ik erover nadenk. Ik heb mijn lichaam tot het uiterste gedreven en betaal nu de prijs. Ben nu aan het einde van mijn eerste week. In combinatie met Bromazepam 6 mg kan ik de bijwerkingen nog wel aan. Merk wel dat ze de laatste dagen echt heftiger zijn geworden. Mijn angsten zijn toegenomen, durf nog amper buiten (denk continu dat ik iets ga krijgen of doodvallen), enorme druk op men borst, steken in de hartstreek (allemaal door de spanning, er is niets met mijn hart, hopelijk, ......) Morgen normaal gezien de dosis verhogen, hopelijk wordt het niet nog 10 keer erger, ben helemaal op. Zie ook pas 7 april een psycholoog, ik doe een warme oproep naar jullie. Als er iemand zich geroepen voelt om me wat gerust te stellen, over eender wat, het mag altijd. Ik heb hier echt dagelijks behoefte aan, ben van nature een negatieve denker en mijn geest smeekt om de herhaling te horen "je gaat niet dood, het komt goed".... Als ik jullie allemaal een tip mag geven, neem op tijd de moment om voor jouw lichaam te zorgen, gun jezelf alle ontspanning die je nodig hebt, laat de angsten niet baas worden, want hier wil je niet in terecht komen.

Chronische depressie

Klachten worden erger Hartkloppingen en angst. Angst om alleen te zijn. Wil ermee stoppen. Slik ook nog andere medicijnen voor bloeddruk en het hart. Heb ook rode en paarse benen. Dit had ik al voordat ik met dit middel begon. Hopeloos als je de controle over je lichaam kwijt bent. ik probeer de antidepressiva op advies.
18-03-2017

Citalopram (citalopram)

Een week geleden begonnen van 30 mg naar 40 mg. Slikte jaren 30 mg maar door teveel aan stress was dat niet meer toereikend op dit moment. Miste net dat laatste stukje. Nu dus midden in de opbouwfase. Maar wat een hel!hoe lang gaat dit nog duren?? Al mijn latente en andere angsten worden enorm uitvergroot. Raak in paniek en kan mijn werk vrijwel even niet doen. Ben conti[lees meer...]nue aan het malen en piekeren. En 't voelt alsof ik totaal de controle kwijt ben. Het voelt ook alsof ik weer helemaal aan het begin staat. Symptomen waarvan ik dacht die gehad te hebben zijn nu in alle hevigheid weer terug. Ik schrik daarvan en word er somber van. Kom ik hier ooit nog vanaf?weet mijzelf soms geen raad....dan raak ik in paniek en wil ik vluchten, maar weet niet waarheen. Ik weet rationeel dat t hoogstwaarschijnlijk door de medicatie komt maar gevoelsmatig ben ik bang dat t nooit meer goed komt. En daardoor raak ik dan weer in paniek.
18-03-2017

Citalopram (citalopram)

Ik ben er al een hele tijd mee bezig. In het begin had ik wat bijwerkingen als bloedend tandvlees, maar dat is inmiddels te verwaarlozen. Mijn leven is veel vlakker geworden. Minder down en minder uitschieters. Waar ik nu achter ben is dat ik bijna altijd moe ben en niet uit m'n bed kan waardoor ik veel minder productief op m'n werk ben, en dat is niet fijn als je zelfs[lees meer...]tandig bent. m'n vraag is dan ook of er een middel is dat ik me weer fit ga voelen en weer werklust krijg.
16-03-2017

Citalopram (citalopram)

20 jaar geleden tijdens studie heftige depressieve periode gehad, deze is met krachtige medicijnen bestreden. Daarna leven opgepakt, getrouwd, twee kinderen, goeie baan. Achteraf gezien te laat in de gaten gehad dat het weer ging sluimeren, vooral in de donkere maanden, zomers ben ik een ander mens. Nu zijn de lichtere dagen een paar weken te laat gekomen... foute boel...[lees meer...]Daarbij speelt dat mijn vrouw het al veel langer in de gaten had en is het tot een emotionele uitbarsting gekomen. Zij beseft dat ze al meer dan 20 jaar met een depressieve man samenleeft en zegt nu ook dat we uit elkaar zijn gegroeid, niet meer genoeg van me houdt. Als je dan al niet depressief was zou je het wel worden. Na huisarts bezoek Citalopram 20mg gekregen, ben nu 8 dagen onderweg en begrijp nu wat mensen bedoelen met een hel van twee weken. Werkelijk alles wordt tig keer versterkt en heb nu al een paar x flinke paniekaanvallen gehad waar ik heel erg van ben geschrokken. Dacht gisteren dat het wel beter ging, stond aan de grond genageld in het stemburo, met knikkende knieen overleefd.
16-03-2017

Citalopram (citalopram)

Ook hier even een positief verhaal! Sinds vier weken gebruik ik nu dit medicijn en ik ben super tevreden. Ik kan weer ademhalen en mezelf zijn! Twee weken bijwerkingen: diarree, misselijk, geen eetlust. Verdwenen als sneeuw voor de zon. Na drie weken merkbaar verschil en nu weer zin om dingen te ondernemen! Ik hoor mezelf weer giegelen! Ik heb er intensieve therapie bij[lees meer...]! Streven is natuurlijk wanneer het kan te stoppen met medicatie als ik m'n angst en paniekstoornis in de hand heb.
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!