ISO 27001

ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Provera tabletten 5mg/10mg 1 2
Vagifem 1 5
Depo-Provera '150' (prikpil) 1 3
Mirena 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

21-09-2017

Blaasontsteking

Begonnen met een ciprofloxacine kuur ivm blaasontsteking. Na 3 tabletten malaise: spierpijn over gehele lijf, pijn aan de kootjes van mijn vingers, heel warm gezicht, extreme vermoeidheid. Dit herkende ik niet van eerder gebruik. De misselijkheid is een bekend fenomeen, dat ervaar ik niet als enorm vervelend.
18-09-2017

Blaasontsteking

Vanwege een blaas en mogelijke nierbekkenontsteking kreeg ik nitrofurantoine. Na het innemen van eerste tablet meer benauwd, heb astma, dacht dat het door het natte weer/druk bezig zijn kwam. Na het innemen van tweede tablet ging het helemaal mis. Ik kreeg het steeds benauwder, praten ging amper net als inspanning leveren. Ik kreeg druk op mijn borst, moest hoesten en [lees meer...]ging piepen. Nadat ik de huisartsenpost had gebeld, moest ik direct komen, rijden mocht niet meer. Daar aangekomen ben ik meteen doorverwezen naar spoed waar ik tot 2 maal toe verneveld moest worden. Nu met vele puffers op een dag, prednison en andere antibiotica aan het herstellen van dit avontuur. Voor mij nooit meer nitrofurantoine of familie ervan (furabid)!
18-09-2017

Blaasontsteking

Ik was bang voor de bijwerkingen, maar totaal geen bijwerkingen gehad. 's Avonds ingenomen en de volgende dag al minder last na 2 capsules.
17-09-2017

Blaasontsteking

Een paar uur na eerste inname al stukken minder last. Beetje droge mond, verder geen last van bijwerkingen. Kuur heeft prima geholpen.
12-09-2017

Medicijn werkt goed
11-09-2017

Blaasontsteking

Voor ik deze capsules innam, heb ik de ervaringen van deze pagina gelezen. Heb nog gedacht om ze niet te nemen, heel veel negatieve reacties! Maar goed wou toch heel graag van mijn blaasontsteking af en heb ze genomen. Wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb! Helemaal geen bijwerkingen en gelukkig van mijn kwaal af.
08-09-2017

Blaasontsteking

Blaasonsteking gekregen en dit voorgeschreven gekregen. Normaal gesproken 4x 50mg per dag, maar dit keer 2x 100mg per dag. Nooit weer, nog nooit zo misselijk en beroerd geweest van antibiotica. Blaasontsteking wel snel over, geen klachten meer van, maar de bijwerkingen maken me nog zieker.
04-09-2017

Blaasontsteking

Vanaf vrijdag 1 sept 2x daags en de eerste dag voelde ik me ziek en de 2e dag ook en misselijk enz en zondag weer wat beter, maar nu ook nog misselijk en bonken in mn hoofd, dus met paracetamol op en af mn bed.
31-08-2017

Blaasontsteking

Blaasontsteking wel gelijk weg, maar wat een troep zeg, met nare bijwerkingen: koortsig, pijn aan buik rechts aan darm/nieren, steken zij, slapend rechterbeen, onrustig slapen, emotioneel een wrak. Ik slik deze nooit meer!
28-08-2017

Blaasontsteking

In begin met water ingenomen, beviel erg slecht. Nu met yoghurt tijdens ontbijt en om 21 uur opnieuw met bakje yoghurt. Yoghurt maakte misselijkheid minder; rest klachten bleef: erg vermoeid, lichte tot matige hoofdpijn, lichte evenwichtsstoornis, depressief. Ken nog geen resultaat. Moet urine nog inleveren. Kuur van 14 dagen, ben nu op de helft.
24-08-2017

Furadantine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Ik neem Furadantine reeds jaren als middel tegen blaasontsteking. Het doet steeds zijn werk, de ene keer sneller dan de andere, maar dat hangt vermoedelijk af van de graad van infectie. Wel word ik steeds heel erg misselijk van deze medicatie. Voor de rest geen bijwerkingen.
22-08-2017

Blaasontsteking

Na inname eerste capsule al verbetering! Eerder genoemde bijwerkingen door anderen absoluut geen last van. Zeer tevreden! Blij dat ik van mijn klachten af ben!
17-08-2017

Blaasontsteking

Om eerlijk te zijn na 1 capsule al effectief, veel minder pijn bij plassen. Plas erg goed op gang nu. Maar zo ontzettend veel bijwerkingen (heel erg benauwd, hartkloppingen, diarree, misselijk), dat is er zo jammer aan. Heb de huisarts al gebeld voor een ander alternatief.
15-08-2017

Blaasontsteking

ik vind dat deze antibiotica heeft heel veel bijwerking omdat een goedkoop antibiotica is, erg vermoeidheid, hart kloppen hele dag, eetlust verminderd, slaperige ogen, gewricht pijn. diarree.
15-08-2017

Blaasontsteking

Klacht zelf al snel pijnvrij na 2 dagen. Echter de bijwerkingen... hoop het nooit meer te hoeven nemen. Kan amper lopen door al het vocht in benen en buik. Erg moe, nachtmerries, spierpijn, gewrichtspijn, slechte stoelgang, wazig zien. Voel me aan huis en bed gekluisterd.
04-08-2017

Blaasontsteking

Vanaf inname dag 2 voelde ik me flink ziek. Misselijk, spierpijn, hoofdpijn, koorts, braken, echt ziek in bed. Zelfs dag 5 erg slapjes en nog niet fit. Ik heb 1x in de 2 jaar wel een blaasontsteking maar dan was ik altijd wat hangerig maar nooit zo ziek als nu. Waarschijnlijk toen een ander geneesmiddel gehad dan nu. Ik ga het navragen bij de huisarts.
04-08-2017

Blaasontsteking

Mijn eerste blaasontsteking leek goed verholpen met Fosfomycine, maar kwam helaas na een paar dagen heftiger terug. Ik kreeg pas na 4 dagen afzien deze kuur, die onmiddellijk verlichting gaf, al direct na de eerste capsule. Ik voelde me de eerste dagen licht in mijn hoofd, wazig en heel slapjes, futloos en weinig eetlust. Verder totaal geen problemen: geen diarree of maagk[lees meer...]lachten. Ik heb me maar een beetje rustig gehouden en was blij toen ik de laatste pil achter de kiezen had. Nu gebruik ik dagelijks D-Mannose om te voorkomen dat ik een volgende blaasontsteking oploop. Geweldig spul. Veel vrouwen die leden aan chronische blaasontsteking zijn voorgoed verlost van alle ellende door dagelijks D-Mannose te gebruiken. Aanrader!
03-08-2017

Monuril (fosfomycine)
Blaasontsteking

Hallo, Heb vanmiddag(15:30) Monuril 3000mg/8gram gehad. Liefst willen ze dat je het 's avonds inneemt. Maar mijn vraag of het dan wel effect heeft? Maak het wat uit dat ik het vanmiddag heb genomen??
03-08-2017

Monuril (fosfomycine)
Blaasontsteking

Voor een blaasontsteking kreeg ik in eerste instantie Furabid voorgeschreven. Bij verschillende antibiotica ben ik heel gevoelig voor de bijwerkingen. Jammergenoeg bleek dat bij Furabid ook zo te zijn. In overleg met de huisarts de kuur voortijdig afgebroken. Na twee dagen kwam de blaasontsteking weer terug. Een week lang heel veel gedronken, citroenen en extra vit.C geb[lees meer...]ruikt. Het mocht echter niet baten. De huisarts schreef mij Monuril voor. Ik ben er heel tevreden over. Blaasontsteking is nu weg en totaal geen last van enige bijwerking gehad.

Blaasontsteking

Drama, nooit meer. Wat een rommel is dit zeg!

Blaasontsteking

heb in totaal drie capsules geslikt en vanochtend snel naar de da gerend voor wat anders! na de eerste capsule kreeg ik koude koorts, spierpijn vanaf mn middel naar beneden, misselijk, pijn in mn maag en darmen. Na de tweede inname 's ochtends kreeg ik dezelfde klachten, maar dusdanig erger dat ik met boodschappen terug naar huis niet eens meer mn fiets op en af kon stappe[lees meer...]n van de verstijfde pijnlijke spieren. Druk op de borst, hoofdpijn en hoesten als een verstokte roker.`ik rook niet eens` thuisgekomen ben ik in huilen uitgebarsten van ellende en meteen plat met paracetamol en geloof me, ik ben echt geen doetje. Na de derde pil weer super ellendig en gedacht dit nooit meer!!!! dit middel zou verboden moeten worden gezien de vele klachten. heb nu nog steeds last van nawerkingen bah wat een gevaarlijke troep....

Blaasontsteking

Eerst zeven dagen, na week opnieuw blaasontsteking, weer zeven dagen, ik wilde derde dag stoppen, uroloog zei doorgaan, na week opnieuw blaasontsteking, daarna verminderd door veel drinken en plassen, bijna ondraaglijke pijn en moeilijk lopen. Dit is een medicijn waarvan de bijwerkingen zeer ernstig zijn en de werking bijna nihil.
26-07-2017

Blaasontsteking

De eerste twee dagen nam de buikpijn af. Op de derde dag kreeg ik ineens een hevige buikpijn. Nog heviger dan de pijn die ik had door de blaasontsteking. Ik kon niet zitten of lopen van de pijn. Ik begon ook misselijk te worden. Op de vijfde dag werd ik grieperig en leek het alsof ik er een buikgriep bij kreeg. Dag 6 naar de huisarts gegaan omdat ik zo beroerd was. Er war[lees meer...]en geen ontstekingswaarde waarneembaar en ik had ze al 5 dagen genomen, dus moest ik meteen stoppen. In de loop van de dag begon ik mij beter te voelen. Ik kan heftig reageren op medicijnen maar dit... voor mij nooit meer deze antibiotica. Het heeft wel zijn werk gedaan tegen de blaasontsteking.
19-07-2017

Blaasontsteking

Ik zie veel nare ervaringen met Furabid/Nitrofurantoine, maar ik heb er super veel baat bij! Dit is voor mij het enige medicijn dat echt goed werkt bij mijn steeds terugkerende blaasontsteking. Ik heb nauwelijks bijwerking! Voor mij geen ander middel meer.
18-07-2017

Blaasontsteking

Onbegrijpelijk dat huisartsen dit medicijn voorschrijven. De zeer vele bijwerkingen zijn bekend. Dus de naam van dit medicijn goed onthouden en niet accepteren. Het zal wel weer goedkoper zijn, maar daar betalen toch onze dure zorgverzekering niet voor. Ik vraag me altijd af wat het belang van de artsen hierbij is. Mijn bijwerkingen: rode vlekken, zwellingen en jeuk nu na [lees meer...]3 weken nog.
16-07-2017

Blaasontsteking

Hele slechte kuur ik heb veel bijwerkingen(pijn in nek, rug, benen, hoofdpijn, duizelig, hartkloppingen, vermoeidheid). Ik adviseer om niet in te nemen.
14-07-2017

Norfloxacine (norfloxacine)

10-07-2017

Cotrimoxazol (cotrimoxazol)
Blaasontsteking

Middel erger dan de kwaal
09-07-2017

Blaasontsteking

Zou graag willen dat ik eraf kon komen niks helpt zonder medicijnen
09-07-2017

Blaasontsteking

Furabid gehad voor blaasontsteking. Werkte gelijk na 1e capsule. Kuur voor 7 dagen. Daarna begon de ellende. Jeuk rode plekken op benen en armen, werden blaasjes daarna blaren. Hoestbuien en kreeg haast geen lucht. Misselijkheid en draaierig gevoel. Nooit geen Furabid meer, verschrikkelijk!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1715)
Depressie (1432)
Angst & paniekstoornis (1198)
Hoge bloeddruk (973)
ADD (486)
Depressiviteit (458)
Astma (398)
Angststoornis (386)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!