ISO 27001

ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Provera tabletten 5mg/10mg 1 2
Vagifem 1 5
Depo-Provera '150' (prikpil) 1 3
Mirena 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

19-07-2017

Blaasontsteking

Ik zie veel nare ervaringen met Furabid/Nitrofurantoine, maar ik heb er super veel baat bij! Dit is voor mij het enige medicijn dat echt goed werkt bij mijn steeds terugkerende blaasontsteking. Ik heb nauwelijks bijwerking! Voor mij geen ander middel meer.
18-07-2017

Blaasontsteking

Onbegrijpelijk dat huisartsen dit medicijn voorschrijven. De zeer vele bijwerkingen zijn bekend. Dus de naam van dit medicijn goed onthouden en niet accepteren. Het zal wel weer goedkoper zijn, maar daar betalen toch onze dure zorgverzekering niet voor. Ik vraag me altijd af wat het belang van de artsen hierbij is. Mijn bijwerkingen: rode vlekken, zwellingen en jeuk nu na [lees meer...]3 weken nog.
16-07-2017

Blaasontsteking

Hele slechte kuur ik heb veel bijwerkingen(pijn in nek, rug, benen, hoofdpijn, duizelig, hartkloppingen, vermoeidheid). Ik adviseer om niet in te nemen.
14-07-2017

Norfloxacine (norfloxacine)

10-07-2017

Cotrimoxazol (cotrimoxazol)
Blaasontsteking

Middel erger dan de kwaal
09-07-2017

Blaasontsteking

Zou graag willen dat ik eraf kon komen niks helpt zonder medicijnen
09-07-2017

Blaasontsteking

Furabid gehad voor blaasontsteking. Werkte gelijk na 1e capsule. Kuur voor 7 dagen. Daarna begon de ellende. Jeuk rode plekken op benen en armen, werden blaasjes daarna blaren. Hoestbuien en kreeg haast geen lucht. Misselijkheid en draaierig gevoel. Nooit geen Furabid meer, verschrikkelijk!
07-07-2017

Blaasontsteking

Na enkele dgn flink pijn bij plassen deze kuur gekregen van huisarts. De 2de dag werd ik ineens heel beroerd, tintelende vingers, pijnlijke kuitspieren, knikkende knieen, trillende handen en zweten. Koortsig. Flauwval neigingen. Ontzettend misselijk(tegen spugen aan) Ik ben direct gestopt. Neem deze nooit meer. Pijn bij het plassen is wel weg maar gebruik ook hydrofiele c[lees meer...]reme voor de schrale boel dus weet niet welke het branderige weg heeft gehaald.
05-07-2017

Blaasontsteking

Als ik een capsule innam voelde ik de hoofdpijn opkomen. Akelig gevoel, ronduit ziek gevoel. Drie dagen na beëindigen van de kuur zat ik s'avonds helemaal onder de uitslag, vreselijke jeuk en branderig gevoel. Andere ochtend naar huisartsen post gegaan, die zei gelijk je hebt een allergische reactie van de furabid. Ik ben werkelijk 4 dagen door een hel gegaan, wist niet [lees meer...]waar ik het zoeken moest van de jeuk. Dat wens je je ergste vijand niet toe.
04-07-2017

Blaasontsteking

Acute blaasontsteking op zaterdagavond, hap schrijft furabid voor. Klachten verminderen snel, na 3 dagen gebruik nu erg moe, maar dat komt er nu uit na een drukke periode? Heb behoefte aan gemberthee, dat werkt. Neem het middel in met eten niet met zuivel, nog 4 dagen te gaan.
04-07-2017

Blaasontsteking

Vanaf september al last. Had al twee keer aan kuurtje gehad, maar dat hielp niet. Na veel slapeloze nachten(elke keer wakker om te plassen). Monuril 3000 voor geschreven gekregen. Gister avond ingenomen, en minder water gedronken. Wel beter geslapen en er maar 2 keer uit geweest. Maar merk nu eigenlijk geen verbetering. Misschien dat het nog verder moet in werken?? Verder[lees meer...] geen bij werking en makkelijk om in te nemen.
03-07-2017

Blaasontsteking

Gelijk klachten vanaf eerste tablet. Deze had ik savonds ingenomen. Volgende dag erge rugpijn. Pijn in de flanken. Niet meer goed kunnen bukken. Misselijkheid. Spierpijn en doof gevoel in benen en armen. Lijkt op zware griep en werd na 3 capsules zo ziek dat ik nog alleen maar op bed kon liggen. Gestopt na 4 inname capsules. Ging uren daarna langzaam aan wat beter. [lees meer...] Dag er na ook telkens stukje beter . Nu na 3 dgn nog wel doof gevoel in de gewrichten . Slapte in de spieren. Positief; branderig gevoel na het plassen vrij snel na eerste capsule verdwenen. Ik kan deze kuur niemand aanraden.
30-06-2017

Vesicare (solifenacine)

21-06-2017

Blaasontsteking

Wegens hardnekkige blaasontsteking ciprofloxacine gekregen. 2 keer daags een tablet voor 7 dagen. Effect op blaasontsteking is goed, maar kreeg steeds meer last met slikken, een gebrek aan eetlust en algehele malaise. Na 5 dagen was ik 5 kilo afgevallen en had het stik benauwd. Rauwe keel en dik gevoel. Deze bijwerking stond niet in bijsluiter of info van apotheek. O[lees meer...]p Internet gezocht en daar stond het wel zij het zeer zelden voorkomend. Ik heb de weekend arts gebeld en mijn verhaal verteld en daar werd mij gezegd onmiddellijk te stoppen met medicijn. Nu een week verder is het weer normaal, kan gewoon eten en drinken en het smaakt me weer.
20-06-2017

Blaasontsteking

Door alle verhalen op deze site over het medicijn was ik een beetje angstig om het in te nemen. Maar zo goed als geen bijwerkingen gehad. Hooguit hoofdpijn op dag 2. Klachten waren binnen 2 dagen verdwenen. Zware hoofdpijn op dag 2 maar te onder drukken met paracetamol
19-06-2017

Blaasontsteking

Monuril 3000 na 1 maal innemen al effectief, zeer blij! Loop al 6 maanden te tobben met een zogenaamde blaasontsteking, veel aandrang, veel plassen en donkere urine. Onderzocht door de uroloog; bij de blaas zijn geen afwijkingen gevonden en op camerabeelden is niets te zien. In urine is een E-Coli bacterie gevonden, volgens artsen kan dat overal vandaan komen, ik doe ni[lees meer...]ets fout zegt men. Ik heb BRMO indicatie, moet in ziekenhuis apart liggen. Bloed met te hoge Ph waarde en beeld van verminderde nierfunctie. Eerdere kuren hielpen niet, Monuril is laatste medicijn alvorens men een ziekenhuisopname gaat overwegen om infuus te plaatsen, duur 10 dagen. Men is bang voor resistentie tegen antibiotica, een steeds groter probleem. Ook volgens bijsluiter nauwelijks bijwerkingen te verwachten. Goede hoop dat dit nu eindelijk werkt! Overigens werk ik gewoon fulltime en voel me prima.
19-06-2017

Blaasontsteking

Tijdens het gebruik enorme last van hoofdpijn en migraine en een opgeblazen gevoel in de maag en buik. Vroegtijdig gestopt maar helaas nog niet vroeg genoeg, want daags nadien enorme pijn aan zowat elke spier in mijn lichaam, overgeven, diarree, enorme maag- en buikpijn, algemene malaise.
15-06-2017

Blaasontsteking

Het middel werkt goed echter op de 2e dag van gebruik erg beroerd geworden. De 3e dag toch de capsule weer ingenomen. Hierna vreselijk misselijk en aan de diarree. Mijn hele lichaam is moe, voel me koortsig en het doet pijn tussen mijn ribben. Toen toch maar even de huisarts ingelicht. Ik mocht per direct stoppen en heb nu een ander middel wat ik vanavond eenmalig in moet [lees meer...]nemen. Wellicht kan het wel andere mensen op een normale manier van de blaasontsteking afhelpen. Ik begin er niet meer aan.
13-06-2017

Blaasontsteking

In verband met een blaasontsteking dit medicijn voorgeschreven gekregen en na 1 dag voelde ik al duidelijk vermindering. Eenmaal de kuur afgemaakt was ik van alle nare klachten af. Ben super tevreden over dit medicijn en totaal geen bijwerkingen gehad.
13-06-2017

Blaasontsteking

Verdenking blaasontsteking. Eerder nitrofurantoine gestart, deed niks. Daarna zakje Monuril gekregen, wederom geen effect. Ciproflaxine begon te werken op dag 4,5 van de kuur van 7dagen.. dacht dat het weer niks zou doen maar uiteindelijk hielp dit gelukkig wel.
12-06-2017

Blaasontsteking

Voor mij nooit meer dit medicijn. Vreselijk benauwd (COPD patiënt) en longaanval hierdoor gekregen en misselijk met overgeven. Na 2,5 dag acuut gestopt. Wil dit nooit meer!
03-06-2017

Blaasontsteking

Zeer effectieve antibiotica. Heb deze site geraadpleegd voor ik begon met de medicatie. Wat een bangmakerij ben ik tegengekomen. Uiteraard verschilt het per persoon maar heb nog nooit zulke horrorverhalen gezien. Ben toch uiteindelijk begonnen en ik kan u vertellen. Heb 0 bijwerkingen. En na de tweede dag werden de symptomen al minder. Ik zeg top antibiotica.
30-05-2017

Blaasontsteking

heeft goed gewerkt voor de blaasontsteking de urine was na inname geheel schoon.
28-05-2017

Blaasontsteking

Na het innemen van de 1e kuur van 7 dgn kreeg ik last van mijn linkerbeen, vlgs de huisarts een spiertje gescheurd, kreeg erg veel pijn vanaf onderkant kuit tot de hak en een hele dikke enkel door vochtophoping, na eerste kuur weer na een week een blaasontsteking daarop een 2e kuur van 10 dagen gekregen. Ik ben op de 9e dag gestopt (in overleg met de apotheker) daar ik nu[lees meer...] dezelfde pijn en verdikking in m'n rechtbeen kreeg. Loop nu op krukken en heb hele dikke enkels en voeten, daarvoor plastabletten gekregen van de huisarts en eenmaal een sachet Monuril voor de blaasontsteking welke nu over is. Ga nu kijken wat de fysiotherapeut kan doen voor m'n achillespeesontsteking, loop inmiddels 7 weken met vreselijke pijn. Mag van de huisarts nooit meer deze antibiotica gebruiken. Heb 1 x keer eerder blaasontsteking gehad, ruim een half jaar geleden, nooit eerder van m'n leven een blaasontsteking gehad.
12-05-2017

Blaasontsteking

Mensen met oedeem kunnen dit produkt beter niet gebruiken, oedeem wordt erger arm werd dik en rood
11-05-2017

Blaasontsteking

Deze gekregen omdat ik op vakantie zou gaan dezelfde dag. Zou zo het snelste ervan af zijn. Maar wat heb ik een spijt gehad! Blaasontsteking was de dag erna wel weg maar Ik ben 2 weken ziek geweest. Non stop diarree , na 1,5 week van de huisarts aan de remmers gemoeten omdat ik niks binnen hield. Wil deze nooit meer.
05-05-2017

Furadantine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Ik kreeg Furadantine voorgeschreven voor blaasontsteking. Na 2 weken had ik een pijnlijke hoest, hoge koorts en hoge vermoeidheid. Ik ontwikkelde een longontsteking. Het heeft enige tijd geduurd voordat een arts het verband legde met Furadantine.
30-04-2017

Co-Trimoxazol (co-trimoxazol)
Blaasontsteking

Nadat ik verschillende medicijnen tegen blaasontsteking had voorgeschreven gekregen, waar ik niet tegen kon ( braken ), was CO-TRIMOXAZOL 960 PCH voor mij DE oplossing: geen bijwerkingen en al na 2 dagen geen klachten meer. Voor mijn vakantie vraag ik altijd een kuurtje mee; je kunt nooit weten!!
30-04-2017

Blaasontsteking

Ciproflaxine voorgeschreven gekregen voor blaasontsteking 7 daagse kuur. De klachten namen pas op de laatste dag van de kuur af. Het duurde erg lang voor het werkte. Heb tijdens de hele kuur bijna niet kunnen slapen hoe moe ik ook was, ook een erg neerslachtig gevoel gehad wat pas een week later weg ging. Verder geen lichamelijke bijwerkingen gehad.
28-04-2017

Blaasontsteking

Na het lezen van de bijsluiter durfde ik het bijna niet gebruiken, omdat je allerlei rottige verschijnselen zou kunnen krijgen. Uiteindelijk heb ik nergens last van gehad, zelfs geen diarree. Viel erg mee dus

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1680)
Depressie (1402)
Angst & paniekstoornis (1177)
Hoge bloeddruk (942)
ADD (474)
Depressiviteit (455)
Astma (391)
Angststoornis (377)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!