ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

28-07-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
De eerste drie dagen geen problemen gehad met bijwerkingen op wat misselijkheid na vooral ‘s morgens. Maar op dag vier kreeg ik ineens vrij heftige diarree en krampen, daarna kon ik drie dagen niet naar de wc met vreselijke krampen. Ik was vrij huiverig om dit medicijn te gebruiken door alles wat ik hier gelezen had, en al met al viel het mee maar ik heb me wel echt vijf [lees meer...]dagen beroerd gevoeld.

24-07-2020 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Heel erge maagpijn. Soms helemaal niet, soms komt het ineens op. Is begonnen nadat ik een paar dagen met dit middel bezig was. Toen ik 4 dagen ermee bezig was, zag ik op een gegeven moment alles dubbel. Ik heb toen mijn ogen dichtgedaan en toen ik ze weer open deed, was mijn beeld normaal. Maar eng was het wel. Daarnaast ook af en toe flink hoofdpijn en spierkrampen in [lees meer...]mijn kuiten en voeten. Allemaal geen heel ernstige dingen, maar vervelend is het wel. Zeker de maagpijn!

Furadantine

18-07-2020 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Furadantine = Nitrofurantoin Eerste keer dat ik een blaasontsteking heb. Deze pilletjes voorgeschreven gekregen 3x per dag 100mg. Voor 5 dagen maar na 3 dagen mocht ik al stoppen indien de blaasontsteking beter was. Dag 1 nam ik er 2 omdat ik vrij laat bij de dokter was geweest. Na 1 pilletje ging het al beter met mijn blaasontsteking. Tweede dag nam ik er 3 en was ok, [lees meer...]hoewel ik me toch wat angstig voelde. Derde dag nam ik er 3 en toen begon het, voortdurend diarree. ‘s Avonds kreeg ik het heel benauwd, werd ik angstig, moest ik huilen. Dag 4 was ik het huis uit en pilletjes vergeten dus heb ik er maar 1 ingenomen, meteen weer maag/darmpijn, diarree. Vanochtend werd ik wakker, angstig en depressief, ik moet voortdurend huilen. Ik nam m’n eerste pilletje en ging dan pas aan het googlen. Toen vond ik deze pagina. Als je al enigszins last hebt van angsten/depressie FORREAL NEEM DEZE SHIT NIET. In het verleden heb ik me vaak zo gevoeld maar toen ik met ‘de pil’ stopte voelde ik me een pak beter. Ik moest nooit meer huilen. Dit is letterlijk de eerste keer sinds september 2019 dat ik moet huilen. Vreselijk dit.

17-07-2020 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Prima antibiotica, meerdere keren geslikt en nooit klachten van gehad, misschien wat lichte hoofdpijn maar dat was alles. Blasontsteking is verdwenen :)

17-07-2020 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Vanwege de 5e keer dit jaar al een blaasontsteking gehad te hebben en elke keer de kuur van 5 kreeg wilde ik nu graag wat anders proberen dus kreeg ik dit zakje voor 1 dag. Na het lezen van de reacties op deze site zat ik er erg tegenop want lees alleen maar nare dingen. Savonds voor het slapen op lege maag ingenomen en moet zeggen dat het nog best lekker smaakt! Sna[lees meer...]chts rond half 3 wakker geworden met een rommelige buik maar verder niks aan de hand. Sochtends gelijk naar de wc vanwege de blaas maar helaas nog steeds dezelfde pijn. En ja diarree zoals de meeste hebben gehad. Nu 2 dagen verder moet ik zeggen dat de pijn redelijk weg is maar nog niet helemaal. En laat je asjeblieft niet gek maken door de reacties hier tuurlijk zijn er bijwerkingen want het is voor maag en darm bedoeld ook. Maar als dit het enige is de wereld vergaat niet.

17-07-2020 | Man | 48
Blaasontsteking
Wat een troep. Vorig jaar ook blaasontsteking gehad en dat was snel verholpen met amoxiline. Nu deze gehad. Voel met ziek, zwak en misselijk. Alles doet zeer, hoofdpijn duizelig. Werken gaat niet. Hoop dat het snel minder word.

03-07-2020 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik heb dit medicijn 2 dagen geslikt en ben toen gestopt. Omdat ik vreselijke last kreeg van tintelingen in mijn voeten en armen/handen. Ik heb hier nog steeds heel erge last van. Ben inmiddels wanhopig. Van alles geprobeerd. Huisarts, neuroloog geweest. Zit nu aan de Pregabaline tegen zenuwpijn. Slapen lukt niet. Mijn voeten staan dan in de brand, ik kan geen dekens op mij[lees meer...]n voeten velen en weet niet hoe ik liggen moet. Mijn hele levensvreugde is weg. Het beheerst mijn hele leven, ik voel het aldoor. Ik hoor het heel graag als andere mensen hier ook last van hebben. En of en vooral hoe zij hier van af zijn geraakt. Ik ben echt zo verdrietig. Zomaar ineens moet ik nu met deze pijnen door het leven...

Paracetamol

03-07-2020 | Man | 71
paracetamol
Blaasontsteking
De schrik slaat me om het hart als ik de bijwerkingen van anibiotica lees op deze site. Ik neem om 15:00 uur een zetpil van 1000mg in en om 21:00 uur nog een. Daar kom ik de nacht mee door zonder koorts zonder pijn en aandrang. Enige nadeel is dat ik enorm ga zweten gedurende de nacht. De volgende dag blijft de koorts en constante aandrang weg maar de pijn bij plassen komt[lees meer...] weer terug. Toch merk ik verbetering voel me een stuk beter en heb er vertrouwen in dat de ontsteking snel zal verdwijnen! Bij antibiotica was het ook maar de vraag of en hoe lang het zou werken!

02-07-2020 | Man | 80
Blaasontsteking
Na de eerste dag voelde ik de ontsteking afnemen en had minder pijn . Tot nu toe weinig bijwerkingen behalve moe en suf op de tweede dag .

24-06-2020 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
al 8 jaar chronische blaasontsteking, Monuril is het enige middel dat ik verdraag. Bij andere pillen kuren zijn de bijwerkingen zo erg dat ik daar weer ziek van ben. Met D-Mannose als onderhoudskuur zijn de blaasontstekingen veel minder geworden

24-06-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Na steeds terugkerende blaasontstekingen en verschillende soorten antibiotica geprobeerd te hebben, is mij Ciproxine 500mg voorgeschreven gedurende 10 dagen. De pijn is verminderd na 2 dagen, maar ik zit nu aan mijn 9de dag en heb nog steeds klachten. Bovendien ook heel erge bijwerkingen gehad van de antibiotica. Zit met de handen in het haar.

Amoxicilline

20-06-2020 | Vrouw | 17
amoxicilline
Blaasontsteking
Al langer dan een maand last van blaasontsteking. Eerst een kuur Nitrofurantoine gekregen. Dit bleek niet effectief. Hierna een 5 daagse kuur Amoxicilline. Kuur niet afgemaakt. Klachten gingen niet weg en kreeg daarnaast veel last van bijwerkingen. Veel last van mijn darmen en dus ook diarree. Ook nog eens een opgezwollen keel en was kotsmisselijk. Voor mij was dit dus gee[lees meer...]n goede kuur en zal het niet nog eens gebruiken.

20-06-2020 | Vrouw | 17
Blaasontsteking
Loop al langer dan een maand rond met een blaasontsteking. Na een week afwachten de HA gebeld en kreeg Nitrofurantoine voorgeschreven. Leek meteen te helpen zonder bijwerkingen. 2 dagen na de kuur opnieuw klachten. Kreeg hierna amoxicilline. Dit bleek ook niet effectief. Daarna toch weer een kuur Nitrofurantoine. Deze keer helemaal niet geholpen. Nu maar weer een andere ku[lees meer...]ur proberen..

14-06-2020 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Urinetest bij de dokter wees een lichte blaasontsteking aan.2 zakjes Monuril voorgeschreven gekregen. Dinsdag de eerste dosis genomen in de ochtend. Buik begon ontzettend te borrelen het eerste uur met erge diarree tot gevolg. Namiddag leken de klachten van blaasontsteking minder te zijn maar dat was slechts van korte duur. De dag nadien klachten terug even erg als ervoor[lees meer...]. Diarree geminderd maar wel misselijkheid in de plaats en dat is niet meer weggegaan de rest van de week. Vrijdag de 2de dosis genomen. Geen diarree meer gekregen maar wel meer misselijkheid. Zaterdag leek het weer beter te gaan met de klachten van blaasontsteking maar zondag weer helemaal terug bij af. Geen genezing voor mij na 2 zakjes / dosissen .Morgen terug nd dokter. :-( Geen Monuril meer voor mij 👎🏻

14-06-2020 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Om een lang verhaal kort te maken ik heb inmiddels de 4e blaasontsteking invm zwanger schap heb ik deze voorgeschreven gekregen na de 4e pil begon ik mij ineens heel naar te voelen ik kreeg een drukkend gevoel op m'n borst, strakke band om m'n buik, werd extreem misselijk vanacht 2x overgegeven en 2 keer diaree en daarna voelde ik mij heel trillerig op m'n benen alsof ik [lees meer...]zware griep heb. En nu een licht gevoel in m'n hoofd ik voel me letterlijk echt ziek gevoel alsof ik koorts heb (gelukkig is m'n temp 37.1. Maar ik krijg 't gevoel nu in al de verhalen lees dat 't toch de bijwerkingen zijn van de medicijnen. Moet nog 20 pillen en 'tis belangrijk dat ik 't af gaat maken omdat ik anders vroegtijdig weeën kan krijgen door die blaasontsteking maar ik zie 't niet zitten om nog zo lang mij beroerd te voelen dus ik hou dit even in de gaten

12-06-2020 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
De huisarts wilde dit uitproberen, ondanks mijn verzoek mijn blaasontsteking als een gecompliceerde urineweginfectie te behandelen. Het is mij zeer slecht bevallen. Ik ben nu drie dagen later, nog steeds zo misselijk als wat, en ik moet alsnog een extra en langere kuur omdat de blaasontsteking niet weg is.

05-06-2020 | Vrouw | 50
Snel resultaat.

Furadantine

23-05-2020 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Een dag gebruikt en doodziek, nacht niet geslapen, overdag kon ik helemaal niets doen. Lijkt op een hele zware griep. Direct na 4 x 1 per dag gestopt en lig op bed bij te komen van de hoofdpijn, misselijkheid, kan niet goed ademhalen, pijn in benen en armen. ECHT VRESELIJK.

21-05-2020 | Vrouw | 75
Blaasontsteking
Heb regelmatig last van blaasontsteking. Kreeg nu dit middel voorgeshreven. Na inname ‘s avonds voor slapen gaan , volgende ochtend geen last meer van blaasontsteking. Maar wel heel veel last van huiduitslag (rode, opgezette jeukende huid over hele lichaam). Zal dit middel daarom niet meer gebruiken.

19-05-2020 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Dit middel heeft de ergste pijnscheuten en aandrang verlicht. Maar wow ik stond erna wel echt strak als een trippende pad.. Gelukkig was mijn vriend bij mij anders had ik niet geslapen en vele winkels leegekocht.

08-05-2020 | Vrouw | 16

27-04-2020 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Over het algemeen zijn er wel veel bijwerkingen te benoemen, maar ik zou het middel, indien nodig, weer nemen. Bovendien heb ik ooit een nierbekkenontsteking gehad en dat wil ik nooit meer. De eerste dag van de antibiotica voelde alsof het mijn klachten van de destijdse nierbekken ontsteking opwekte. Dat gaf mij dubbele gedachten. Oh ik ben precies optijd, ik ben te laat m[lees meer...]et de antibiotica of de antibiotica werkt averechts. (Een maand vokr de antibiotica mijn nierbekken op functioneren getest en die werkte toen optimaal.) Echter werden mijn rugklachten tijdens die eerste antibiotica dag ineens immens. Aangezien mijn kuur zou aflopen op een zondag en ik na 3 dagen amper verschil merkte heb ik de huisarts gebeld met de vraag of ik er niet verstandig aan zou doen om extra tabletten op te halen. Dit werd echter afgeraden, tenzij ik er dinsdag nogsteeds last van heb. Eerder had ik geen last van ernstige rugklachten tijdens de blaasontsteking. Ik was onwijs moe. Ik was draaierig en maakte soms dezelfde balans inschattingen als mijn vader. Hij heeft dit als gevolg van Parkinson. Dat vond ik daarom de eerste dag erg zorg wekkend, maar wist dat het tijdelijk zou zijn. Ik had hoofdpijn, was misselijk, moe en heb ruim een halve week mijn studie en werk niet goed kunnen vervolgen. Daar baalde ik van, want normaal bij een blaasontsteking geneest het vanzelf en kon ik helder werken. Soms op een toilet maar goed, het kon. Daarom ben ik er wel van overtuigd dat dit door de antibiotica komt. Door de lage dosis per pil (50mg ipv 100mg) moest ik om de 6 uur het medicijn slikken, dus ook middernacht wakker worden. Het beste kunnen de medicijnen met eten worden ingenomen, dus voor het slapen gaan smeerde ik een boterham. Dat maakt mij dan ook meer vermoeid. Ik had het gevoel alsof ik veel meer at dan normaal en ik was emotioneler. Ook kreeg ik naar het einde van de kuur toe nachtmerries die zeer fantasierijk waren. Tot wel 4 verschillende op 1 avond. Valse dieren, spinnennesten, levent meubilair en het zien van het witte licht waar men over speekt. Van alles kwam voorbij. Inmiddels ben ik klaar met de kuur en heb ik last van buikpijn en diaree. Al met al, de bijwerkingen zijn wel erg veel. Anderzijds wil je echt geen nierbekkenontsteking. Dat houdt veel langer aan dan een kuur van 5 dagen. Als ik dan zou mogen kiezen, kies ik toch liever een kuur. Kleine sidenoot. Ik merk dat mijn blaasontsteking jaarlijks in precies dezelfde maand van het jaar op haar piek is. Ik heb terugkerende blaasontstekingen maar elk jaar heb ik in april een antibiotica kuur nodig. Kwam ik bij toeval achter. Zo schijnt er tot wel 20% meer antibiotica tegen blaasontsteking verkocht te worden in de zomer. Dat zou weer verband houden met hormonen en dergelijke. Mochten andere dit dus ook hebben. Wellicht goed om te denken over iets preventiefs voor die specifieke maanden. :) (Dit was overigens niet de eerste keer dat ik het middel slikte. Eerdere keren kan ik mij geen bijwerkingen meer herrineren.)

26-04-2020 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Furabid helpt al enkele uurtjes na de inname van de eerste capsule, ik ben dan meteen van mijn vervelende klachten af, geen urine-aandrang meer, geen buikpijn meer. Heb al sinds mijn 15 e levensjaar last van steeds terugkerende blaasontsteking, bij uroloog hiervoor onderzocht, uitslag: honeymoon-cystitis, dus blijf hier last van houden.. Gaat vaak een paar maanden goed en [lees meer...]dan is het weer raak na een keer seks te hebben gehad, heel erg vervelend...

26-04-2020 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Na 5 dagen nog steeds urine-aandrang, buikpijn en sterk ruikende urine. Deze kuur heeft geen werking bij mij. Normaal kreeg ik altijd Furabid 100 mg, deze hielp mij altijd, na de eerste tablet ingenomen te hebben was ik na enkele uurtjes van mijn klachten af. Zal huisarts bellen voor Furabid.

25-04-2020 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Kreeg het middel ivm blaasontsteking. Werd niet lekker in de nacht al, flinke hoofdpijn, misselijkheid, rugpijn, duizeligheid en erg moe. Ondertussen ook koorts en koude rillingen. Huisarts twee keer gebeld en toen andere kuur gekregen.

22-04-2020 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Blaasontsteking, zeer sterk onaangenaam ruikende urine. Al snel geen klachten meer en geen bijwerkingen

Clamoxyl

14-04-2020 | Vrouw | 50
Amoxicilline
enige tijd geleden inmiddels

30-03-2020 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
2de dag last van mijn gewrichten en pijnlijke benen. 3 de dag behoorlijke drukkende pijn op het borst, kortademig, maagzuur, zweten, keelpijn en spierpijn. HA gebeld en moest gelijk met de kuur stoppen. Krijg nu Trimethoprim 300mg.

26-03-2020 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Tijdens gebruik na een paar dagen last van benauwdheid/druk. Vooral nog steeds last van benauwdheid en druk op de borst al een week gestopt maar nog last van.

20-03-2020 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Na een dag is de pijn en druk op blaas veel minder. Voor de darmen doet het niet veel goeds, rommelde darmen en diarree en dit reeds 2 dagen. Hopelijk snel voorbij deze bijwerking

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2378)
Depressie (1924)
Angst & paniekstoornis (1827)
Hoge bloeddruk (1355)
Acne/puistjes (962)