ISO 27001

ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Synapause E3 ovules/vaginaal crème 1 1
Vagifem 1 5
Depo-Provera '150' (prikpil) 1 3
Mirena 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

09-11-2018

Blaasontsteking

Het is al een aantal jaartjes geleden maar staat op mn netvlies. Onderhoudskuur gekregen van dit middel. Na inname, ongeveer 3 kwartier later, vreselijke jeuk over echt het hele lichaam....moeten springen omdat ik niet wist waar ik het moest zoeken. Mm man heeft me onder de douche geholpen....daar zakte ik in elkaar en kreeg het heel benauwd. Daarna gelijk overgegeven. Aan[lees meer...]gekleed en naar het zh gegaan. Paar injecties gekregen en medicatie meegekregen. Volgende dag weer teruggegaan omdat het leek alsof het weer op kwam. Weer een spuit gekregen. Nu is er in mijn EPD een alert aangemaakt dat dit medicijn voor mij levens gevaarlijk is.
08-11-2018

Blaasontsteking

Na vanochtend urine te hebben ingeleverd nitrofurontoine voorgeschreven gekregen ivm blaasontsteking. Ik zou deze 2 x per dag in moeten nemen, ik heb de eerste vannochtend om 11 uur ingenomen, over een uur zou ik de volgende in moeten nemen maar ik stop er per direct mee. Ja, de pijn van het plassen was meteen een stuk minder MAAR: vanaf 2 uur begon ik me suf, sloom en koo[lees meer...]rtsig te voelen daarna rond 4 uur werd ik licht in me hoofd en begon ik wazig te zien. Vanaf 5 uur trilde mijn hele lijf, had ik een hele snelle hartslag, was ik verward en compleet in paniek omdat ik mijn lijf niet meer onder controle had en niet meer mezelf was. Al met al was dit een zéér nare en angstige ervaring! Nooit meer dit medicijn voor mij!
07-11-2018

Furadantine (nitrofurantoine)

06-11-2018

Blaasontsteking

Hoi ik heb dit medicijn gekregen om dat ik vaak blaasontsteking heb overgehouden van bestraling anuskanker . Het werkt wel geen blaasontsteking meer . Maaaar kan het dat ik vocht vast hou vooral in mijn voeten onderbenen , en altijd een stijf gevoel in mijn lichaam , s’nachts ongeveer 3 keer plassen pfff. En geen zin meer in sex iemand hier bekend mee ??? Gr N.
30-10-2018

Blaasontsteking

Ik kreeg 4 dagen na het beëindigen van deze kuur een afschuwelijke bijwerking die dagen duurde en de epi pen bood uitkomst Mn hele lijf vol uitslag en pijn nooit meer deze troep voor mij
30-10-2018

Blaasontsteking

Ik werd er heel moe van en alles werd gevoelig. Voelde mij er niet echt lekker bij en snel buiten adem. De pijn met plassen en last van mn buik werden wel wat minder. Maar moest toch terug voor een andere kuur.
21-10-2018

Blaasontsteking

Zeer eng medicijn!!, blaasontsteking was weg na 2 dagen dacht ik! Na de kuur van 5 dagen begon ik weer een blaasontsteking te krijgen met daarbij hel veel nier/ rugpijn, kon haast niet lopen. Uiteindelijk 40 pillen geslikt. Nu 3 dagen na de antibiotica trekt de rugpijn eindelijk weg. Blaasontsteking is hopelijk wel over, geen klachten meer.
20-10-2018

Blaasontsteking

‘S avonds voor slapen gaan eenmalig ingenomen. Dat was goed te doen. Poeder smaakte niet vies. Je mag daarna niet meer plassen. De volgende ochtend leken de klachten minder, maar in de loop van de dag kwamen de klachten toch weer opzetten. De volgende dag zelfs weer bloed bij urine. Aandrang en pijn bij het plassen is iets afgenomen, maar de ontsteking is nog niet weg.[lees meer...] Weer terug naar huisarts dus!
16-10-2018

Blaasontsteking

Werkt prima voor een blaasontsteking, werd alleen tijdens me werk ineens erg moe..kon mijn ogen niet open houden! Ook een zwaar gevoel in mijn hoofd. En daarnaast erg veel last van vaginale jeuk gekregen. Gelukkig heb ik van de HA daar zalf voor gekregen, was echt niet te doen! Mocht ik ooit weer een blaasontsteking krijgen neem ik deze antibiotica echt niet meer!
16-10-2018

Blaasontsteking

Ik heb al eerder een review geschreven toen ik op de helft van mijn 7 daagse kuur zat. Nou, de tweede helft voelde ik me alleen nog maar zieker worden. Bovenop de griepverschijnselen kreeg ik door minder weerstand ook nog een ferme keelontsteking. De jeuk over mijn hele lichaam was niet te harden en ik moest me inhouden om mijn huid niet open te krabben. Ook mijn vingerto[lees meer...]ppen, tenen en oren jeukten enorm. Over mijn lichaam vormden zich blaasjes die brandden. Het koortsige gevoel dat ik had wisselde zich af van koude rillingen en klappertanden in bed tot het bloedheet hebben. Twee dagen nadat ik met de Furabid kuur gestopt was, ben ik alsnog naar de huisarts gegaan omdat de bijwerkingen aan bleven houden. Mijn huisarts heeft me 10 anti-allergie tabletten voorgeschreven. Zodra de klachten over zijn, mag ik ermee stoppen. Maar ze kunnen suf maken waardoor je niet mag autorijden. Weer een probleem voor mijn werkzaamheden. Al met al: het was een hele zware week voor me. Mijn partner heeft echt voor me moeten zorgen omdat ik tot weinig meer in staat was. Ook mijn werk leed eronder. Goed presteren kon ik onder deze omstandigheden niet. Ik wil dit medicijn nooit meer slikken. Mijn huisarts en apotheker hebben een aantekening in mijn dossier gemaakt dat ik allergisch ben voor Furabid. In het verleden kreeg ik andere medicijnen door mijn huisarts voorgeschreven waarmee mijn blaasontsteking al na een of twee dagen verholpen was. Dit keer wendde ik me tot de huisartsenpost omdat het weekend was. Ik weet niet of dit verschil heeft gemaakt. Ik heb geen idee of de medewerkers van de huisartsenpost mijn volledige dossier kunnen inzien. Dan hadden ze misschien kunnen constateren dat ik bij een blaasontsteking gedij bij (een) andere(e) medicijn(en). Maar dan nog is het maar de vraag of ze dan niet voor Furabid gekozen zouden hebben. Boven onze hoofden speelt zich namelijk een heel andere kwestie af: de strijd om goedkope medicijnen, de lobby binnen de farmaceutische industrie en de uitdaging om patiënten zoveel mogelijk te genezen met de meest betaalbare medicijnen. En zoals dat altijd gaat wanneer geld in het spel komt: dan sneuvelt meestal ook de kwaliteit. Maar eerlijkheidshalve moet ik hier wel bij vermelden dat op deze website vnl negatieve reviews te lezen zijn. Wie weet hebben miljoenen mensen wel helemaal geen nare bijwerkingen bij het gebruik van Furabid en zijn wij, de klagers, in de minderheid.
13-10-2018

Blaasontsteking

Furabid gekregen en vaak hielp het meteen bij mij want vaak blaasontsteking gehad. Nooit last gehad van bijwerkingen alleen moeheid. Dit keer helpt het medicijn me helaas niet. Blaasontsteking na 5 dagen antibiotica niet over dus nu 7 dagen opnieuw een kuur.
12-10-2018

Blaasontsteking

I.v.m. een blaasontsteking dit recept gekregen. De drang om naar het toilet te gaan en de pijn tijdens het plassen waren na een dag al aanzienlijk minder. Echter vanaf het moment dat ik het medicijn innam had ik last van constante misselijkheid.

Furadantine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Een maand geleden kreeg ik dit medicijn voorgeschreven tegen een blaasontsteking, voor drie dagen, drie maal per dag, 100mg capsules. De blaasontsteking genas kortstondig maar gedurende die tijd ondervond ik aantasting van darmflora, buikloop, algemene malaise, verminderde eetlust en hoofdpijn. Drie weken nadien is het terug van vanouds, dus begin ik de pillen opnieuw t[lees meer...]e slikken, op eigen initiatief. Hoofdpijn, rillerigheid, verminderde eetlust, misselijkheid, braakneigingen, anuskrampen en gevoel van algemene malaise treden op, na 1 dag. Nu reeds vijf pillen geslikt maar na al de verhalen hier te hebben gelezen kap ik ermee. Heb een hemangioom op mijn lever en ben er niet gerust in. Morgen naar de huisarts.

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)
Blaasontsteking

na 1 dag gebruik en verder elke dag ernstiger : overal spierpijn en pijn in de gewrichten.Opname in spoed en daar , na bloedonderzoek en biopsie van aangezicht ader : polymyalgia rheumatica: ernstige opstoot van rheuma. De aanwezige artsen willen onze opgave van reden :ciproxacine niet in overweging nemen : resultaat nu reeds meer dan een maand cortisone slikken : medron [lees meer...]en predisolone

Blaasontsteking

Ik ben pas op de helft van mijn kuur en voel me erg beroerd. Alsof ik zware griep heb. Dikke ogen, koortsig gevoel warme en koude rillingen, spierpijn, diarree en weinig energie. Ik ben niet blij met het medicijn. Of het effect heeft op het genezen van de blaasontsteking? De pijn bij het plassen is gelukkig weg en de voortdurende aandrang plus nauwelijks urineverlies bij h[lees meer...]et plassen is ook weg. Dat is fijn. Maar in tegenstelling tot eerdere andere medicijnen waarvan ik de naam niet meer weet, blijft mijn onderstreek op een op andere manier gevoelig. Met hier bovenop dus ook nog alle bijwerkingen van het medicijn. Al met al een zware week naar de genezing. Doorzetten maar.
09-10-2018

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)
Blaasontsteking

Ik had de eerste dag geen problemen mee. De 2de dag begon ik al bijwerkingen te krijgen. Misselijkheid,de gedurende dag slaperig. Daarbij ook nog eens een vieze smaak in de mond. Met drinken of eten wordt het nirt beter, tandenpoetsen helpt maar even. Een pijn mijn in rechter arm. De pijn is vanaf mijn schouder tot aan mijn vingers. Zelf heb ik reumatoïde artritis en do[lees meer...]or dit medicijn is mijn reuma weer op gaan spelen. Niet fijn als je al een jaar geen medicatie daar voor inneemt. Heb vaker urineweg infectie gehad maar nooit deze medicijnen. Dit middel slik ik nu 2 dagen maar heb er nog geen baat bij.
07-10-2018

Co-Trimoxazol (co-trimoxazol)
Blaasontsteking

Ik gebruik dit middel ivm een blaas ontsteking. Ik neem 7 dagen lang 2x per dag 1 tablet in. Vanaf dag 1 vervelende bijwerkingen zoals een zeurende hoofdpijn, weinig eetlust, erg onrustig en niet kunnen slapen snachts. Ik heb nog nooit zo veel bijwerkingen gehad bij een medicijn. Vooral de onrust en niet kunnen slapen snachts vond ik erg vervelend. De arts zei al dat het e[lees meer...]en hele sterke antibiotica is. Ook vind ik de pillen erg groot ondanks dat ik ze door midden breek ben ik er bijna in gestikt en moest ik overgeven om de pil uit mijn keel te krijgen. Vandaag is gelukkig de laatste dag van de kuur. Volgens mij is mijn blaasontsteking weg dus het heeft wel geholpen.
28-09-2018

27-09-2018

Blaasontsteking

Was binnen de kortste keren van mijn blaasontsteking af.
26-09-2018

Blaasontsteking

Nitrofurantoine gekregen ivm blaasontsteking. Kuur van 5 dagen 2x per dag 1 capsule. Enige bijwerking die ik had was extreme vermoeidheid. Merktte al tijdens de kuur dat het niet aansloeg. Daarna nog een andere kuur gehad die ook niet werktte, nu maar wachten op de volgende..
25-09-2018

Blaasontsteking

Helpt goed tegen de blaasontsteking. Vervelende bijwerkingen. Vooral 's avonds 2 uur na het innemen misselijkheidsklachten met braken als gevolg. Overdag voelde ik mij goed, maar 's avonds beroerd.
25-09-2018

Blaasontsteking

Vrijdag op zaterdagnacht veel pijn en veel plassen, zaterdagavond zakje ingenomen, zondagochtend al minder klachten. Maandag urine laten checken bij de huisarts: schoon!!! Zeer effectief middel en geen enkele bijwerking gehad.
23-09-2018

Blaasontsteking

moest van de dokter anti biotica ik doe het nooit meer voel me zo beroerd nu na stoppen vreselijk hoofdpijn en ik voel me zo verdrietig kan alleen.masr huilen en misselijk vraag me af wat ik mezelf heb aan gedaan met die troep.ik had alleen last van raar ruikende urine geen pijn of zo begin.maar nooit hier aan want ik voel me nu echt naar
18-09-2018

18-09-2018

Blaasontsteking

Heb dit medicijn gehad voor blaasontsteking. Als je de bijsluiter leest. Wil je het niet meer innemen. Maar als het doet zoals op het doosje staat innemen met eten melk of yoghurt dan merk je helemaal niks van de bijwerkingen. Na 2 capsules nam het al af. Na 3 dagen nergens meer last van. Wel de kuur helemaal afmaken.
16-09-2018

Blaasontsteking

Tijdens kuur vaak misselijk,koude rillingen,vermoeid. Binnen 2 dagen na einde kuur uitslag op armen,wat zich razendsnel uitbreidde naar romp ,benen,buik en billen. Van rode vlekjes naar grote rode plekken. Tevens dikke voeten en knieën. Nu,na 3 dagen nog steeds last van,morgen HA bellen. Voor mij nooit meer dit medicijn.
14-09-2018

Blaasontsteking

Ik ben gisteren begonnen met deze pil, heb hem nu pas twee keer ingenomen maar merk al meteen wat van de bijwerkingen. Ik stond op met hele zeurende darmen en heb de hele dag door een honger gevoel het maakt niet uit wat ik eet. Ondanks dat ik deze pil dus pas twee keer heb ingenomen krijg ik er een heel naar gevoel van en hoop ik dat het niet erger word en dat de blaasont[lees meer...]steking afneemt.
13-09-2018

Blaasontsteking

dit is de 2e keer dat ik dit inneem, en ik beseft nu geljik dat dit de gewone bijwerkingen zijn, erger dan het ontsteking zelf. voel alsof ik een zwaar griep te pakken hebt, en nu ik terugkijk was dit de vorige keer ook blijkbaar de reden dat ik toen ook zo ziek was. Ik ga dit nooit meer innemen.
10-09-2018

Amoxicilline (amoxicilline)
Blaasontsteking

In april 2018 Amoxcicilline voorgeschreven gekregen omdat ik weer blaasontsteking had. Het hielp meteen. In augustus 2018 opnieuw blaasontsteking dus kreeg ik dezelfde kuur. Een dag na afloop van de laatste pil ontstonden de eerste rode plekken/ galbulten. De volgende morgen zat mijn lichaam helemaal vol met galbulten. Branden jeuk. Opgezette lip, kortademig. Het was afsc[lees meer...]huwelijk. Bij de Eerste hulp antihistamine gekregen en prednison. Er kwamen nog plekken bij in mijn hals en in mijn haar en op mijn benen. Heeft zo'n 6 dagen geduurd. Ik sliep hoogstens twee uur per nacht door de jeuk en het branden. Voor mij nóóit meer dit medicijn.
08-09-2018

Blaasontsteking

Mijn ervaring: Ik kreeg dit voorgeschreven bij een blaasontsteking. Het zou met een dag over moeten zijn. Dat klopt, het was inderdaad weg, maar de dag erna was de blaasontsteking weer vrolijk terug en kwamen de bijwerkingen er ook uit. Dus voor mij nooit meer. Geef mij maar de traditionele 5-daagse kuur.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1986)
Depressie (1651)
Angst & paniekstoornis (1432)
Hoge bloeddruk (1127)
ADD (541)
Depressiviteit (514)
Astma (457)
Angststoornis (442)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!