ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Provera tabletten 5mg/10mg 1 2
Vagifem 1 5
Depo-Provera '150' (prikpil) 1 3
Mirena 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

23-02-2017

Blaasontsteking

Ik voelde me vorig jaar Kerst doodziek, mijn hoofd werd vuurrood en de stuwingen volgden elkaar heel vlot op, daarna even geen gehoor meer en daarna enorme steek in de nek, dus heel eng. Vreselijk!!! Het gekke is, nu bijna drie maanden later ik de klachten nog ervaar, wel in lichtere mate, maar nog steeds is het doodeng, nu ga ik voor een MRA naar het ziekenhuis, om te kij[lees meer...]ken of het een aneurysma is.
15-02-2017

Blaasontsteking

Nog nooit blaasontsteking gehad. Paar dagen veel pijn in mijn onderbuik. Bij plassen ook pijnlijk in onderbuik. Van de huisarts zakje Monuril gekregen, eenmalig in te nemen. De apotheker wees mij op de bijwerkingen die zeer zeker zouden komen, maagklachten, misselijk, diarree. Ook op internet veel negatiefs te vinden. Met schrik het zakje opgelost en leeg gedronken. Geen e[lees meer...]nkele bijwerking gehad en nu na 2 dagen zijn mijn klachten al veel en veel minder. Het middel werkt volgens de huisarts nog 5 dagen door. Ik ga ervan uit dat ik dan klachtenvrij ben. Tevreden over dit medicijn dus.
14-02-2017

Blaasontsteking

Na 2 tabletten kreeg ik het koud en begon te rillen. Dit rillen ging over in hevig slaan met armen, benen en hoofd en was niet meer te stoppen. Pas op de EHBO na een injectie met morfine en kalmeringsmiddel werd ik rustig, de dag erna heeft mijn dochter weer de ambulance gebeld, want kreeg mij niet wakker. Nu bijna 3 weken verder nog steeds niet fit en wanneer ik moe word [lees meer...]dan gaat het praten en lopen niet goed, dus voor mij ook nooit meer furabid.
28-01-2017

Ben resistent
28-01-2017

Blaasontsteking

Chronische blaasontstekingen al 5 jaar. I.m resistentie voor vele antibiotica. Heb alle voorzorgsmaatregelen getroffen om te voorkomen. Nu voorstel van huisarts 2x per week monuril 3000mg. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb monuril al enkele keren gebruikt, maar dan eenmalig. Nu dus 2x per week ben ik beetje huiverig voor. Daarom mijn vraag heeft iemand hier ervaring me[lees meer...]e?
21-01-2017

Blaasontsteking

Vreselijke bijwerkingen! Vanaf dag 1 hoofdpijn en misselijkheid. Werd steeds meer en meer, tot dag 4 geprobeerd vol te houden maar dag 4 ambulance gebeld en naar ziekenhuis vervoerd! Knallend hoofdpijn continue overgeven kokhalzen en ademstoppingen gehad!! Alle bijwerkingen waren zo sterk dat ik bijna door kokhalzen was flauwgevallen! Iedereen die ook zoiets ernstigs heeft[lees meer...] meegemaakt moet een klacht indienen bij de fabrikant. Ik ga gelijk een klacht mail opstellen!
18-01-2017

Blaasontsteking

raar gevoel in hoofd, erg veel last van spieren, erg veel tintelingen in handen en voeten, ziek gevoel. Na dag 2 gebeld met doktersassistente van eigen huisarts - advies doorgaan. Vrijdagavond met huisartsenpost gebeld (reeds 7 capsules ingenomen) en advies van arts huisartsenpost meteen stoppen. Lag op bed af te zien van de pijn aan spieren, tintelingen etc. Tot op heden[lees meer...] nog steeds (dik 3 weken verder) last van tintelingen in handen en voeten. Zou niemand deze kuur aanraden. Hoop dat deze tintelingen nog weggaan. Ik vind het medicijn erger dan de kwaal.
15-01-2017

Vesicare (solifenacine)
Blaasontsteking

Gezien ik al jaren last heb van steeds terugkerende blaasontsteking is dit dank zij Vesicare sterk verbetert. Ik vindt het medicijn wel heel duur voor een gepensioneerde als ik. Geen noemenswaardige bijwerkingen.
13-01-2017

Blaasontsteking

Na inname van 2e capsule gevoel van misselijkheid en boeren. Bij het naar bed gaan problemen met inslapen a.g.v. geagiteerd gevoel en kouwelijk gevoel. Toch kort ingeslapen. Transpirerend wakker geworden. Bonkend hart en opgejaagd gevoel en ietwat benauwd. Pols en bloeddruk gecheckt. Heb normaal wat lage bloeddruk en pols van rond de 60 in rust. Nu bovendruk 152, onderdruk[lees meer...] 52, pols op hoogtepunt 90. Temperatuur net over 36 graden C. Contact opgenomen ('s nachts) met huisartsenpost. Advies om te stoppen met inname en volgende dag contact met eigen arts op te nemen. Heb inderdaad ander medicijn voorgeschreven gekregen. Was ook niet van plan Nitrofurantoine weer verder te slikken. Zeer onaangename ervaring. Hielp wel snel tegen verschijnselen blaasontsteking.
05-01-2017

Blaasontsteking

Recidiverende blaasontsteking, nog niet eerder zo'n heftige reactie gehad. Na 2 capsules en een hele slechte nacht gestopt. Huisarts gebeld, ga zo andere medicatie ophalen
27-12-2016

Blaasontsteking

Duizelig misselijk hoofdpijn. En zit nu nog met een blaasontsteking.
21-12-2016

Blaasontsteking

Na een tweede ( vervolg) kuur kreeg ik op dag 6 overal jeuk en rode vlekken. Op dag 7 zat mijn hele lichaam onder en kreeg ik koorts... voor mij nooit meer furabid!!
29-11-2016

Blaasontsteking

Na start van de kuur was het branderige gevoel al vrij snel verdwenen, maar kreeg ik veel bijwerkingen zoals kortademig, maag- en darmklachten, hevige rillingen, totaal gebrek aan eetlust, een klein wondje dat naar verhouding veel bloed, hoofdpijn, duizeligheid. Een dag na einde van de kuur was de aandrang tot plassen en het branderige gevoel weer terug en nu zelfs met wat[lees meer...] bloed in de urine. Omdat dit niet de eerste keer was dat de blaasontsteking al vrij snel door trok richting mijn nieren, heb ik dit bij het gezondheidscentrum ook aangegeven, omdat ik al ervaring had dat ik al vaker verschillende medicijnen kreeg die niet effectief waren voor mijn kwaal. Helaas zit ik nu dus weer in die molen en wil dan ook niet dit middel de schuld geven, maar de bijwerkingen waren zeker geen pretje.
28-11-2016

Blaasontsteking

Ik heb al 4x dit medicijn gehad tegen een blaasontsteking, maar elke keer kwam de blaasontsteking weer terug na 5 dagen. Nu heb ik weer een blaasontsteking en eindelijk een ander merk gekregen. Hopelijk slaat het beter aan.
27-11-2016

Blaasontsteking

Na een week nog steeds een blaasontsteking te hebben, toch maar de antibiotica genomen. Ben normaal echt niet voor medicatie, neem zelden wat in, maar het was nodig. Ik plaste gewoon helder bloed. En veel pijn. S'avonds voor het slapengaan ingenomen, volgende dag, niets pijn meer! Enkel wat lichte buikkrampen en een zwaar gevoel op de maag. Hopelijk blijft het hierbij maar[lees meer...] ik vermoed van wel aangezien het al 24 uur geleden is dat ik het innam. Als nu mijn blaasontsteking ook wegblijft, is het een echt wondermiddel geweest!
23-11-2016

Blaasontsteking

Ik heb de reacties van anderen voor mij gelezen. Nu snap ik ook mijn bijwerkingen. Gebruik de medicatie nu drie dagen en heb elke dag hoofdpijn en ben extreem vermoeid. Naar aanleiding van ook nog een verhoging ben ik de bijsluiter gaan lezen en ik schrok. Mijn huisarts weet dat mijn ijzergehalte laag is (5,2) en in de bijsluiter staat dat mensen met een bloedarmoede deze [lees meer...]medicatie niet mogen gebruiken. Ik heb een hele vriendelijke huisarts maar heb het idee dat de medici van tegenwoordig weinig kennis heeft van zaken. Morgen zal ik haar raadplegen en kijken wat ik met de kuur moet doen.
11-11-2016

Blaasontsteking

Het effect was na 6 uur merkbaar. Heb veel last van bijwerkingen gehad. Grieperig gevoel, pijn in ledematen, hevige rillingen, moe en weinig eetlust en pijn in mijn onderrug. Heb bij de huisarts aangegeven dat ik deze kuur niet meer wil hebben een volgende keer.
08-11-2016

Blaasontsteking

Ik heb regelmatig blaasonstekingen. Voorheen altijd antibioticakuurtjes voor 7 dagen gekregen. Doordat de laatste keer Furabid niet zo goed viel bij mij. Werd er erg misselijk van, wilde de huisarts Monuril eens proberen. Ik ben er echt enorm tevreden over. Ik hoefde maar 1 maal een zakje op te lossen in water en dit op te drinken voor het slapengaan. De volgende dag allee[lees meer...]n wat gerommel in mijn buik gevoeld, maar dat is haast niet noemenswaardig. Na 1 dag voelde ik al verbetering in mijn blaas en na 2 dagen waren de klachten zo goed als weg. Ik zou dit aan iedereen aanraden!
06-11-2016

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)
Blaasontsteking

Uiteindelijk Ciprofloxacine gekregen bij blaasontsteking die niet reageerde op Monuril. Leek in het begin prima te gaan, klachten snel verdwenen. Echter rond dag 5 (7 daagse kuur) verergeren van klachten; o.a opnieuw buikpijn, pijn bij het plassen... Leek op laatste dag van inname weer beter. Urinekweek ter controle laten opsturen en deze was schoon. Echter binnen een week[lees meer...] opnieuw klachten van blaasontsteking. Urine opnieuw laten kweken en inderdaad een blaasontsteking. Niet echt bijwerkingen, soms wat misselijk, maar heeft helaas ook niet geholpen. In het verleden eerder gebruikt bij blaasontsteking toen met goed resultaat, echter wel van andere fabrikant.
29-10-2016

Blaasontsteking

Na jaren bij de uroloog te hebben gelopen, kwamen ze tot de conclusie dat ik chronische blaasontsteking heb. Allerlei verschillende soorten antibiotica moeten gebruiken in de perioden dat ik getest werd met bijwerkingen uiteenlopende van diarree tot zware zonne-allergie. Allerminst tevreden daarmee, maar zonder kon ik geen normaal leven lijden... Ik werd al een paar keer o[lees meer...]p onderhoudskuur gezet van 3 maanden, maar nadat de urologen besloten dat ze de oorzaak niet konden vinden, bestrijden ze nu de symptomen. Dit houdt in dat ik nu al 2 jaar elke dag een capsule moet slikken en het ziet er naar uit dat het ook zo blijft de komende paar jaar. Zelf heb ik over deze periode niet veel van de bijwerkingen gemerkt; je darmflora lijdt er natuurlijk onder, omdat je bacteriën dood, daarom wordt het ook ten zeerste aangeraden om Yakult of een andere probiotica te slikken. De enige andere bijwerking die ik gemerkt heb is dat mijn oog af en toe zenuwtrekjes heeft, maar dit is zo zelden dat het bijna niet noemenswaardig is. Aangezien dit een van de 'zachtste' antibiotica is die er is, maak ik mij er in ieder geval geen zorgen over. Het enige waar je dus op moet letten is probiotica slikken en als je andere medicijnen moet slikken, kijken of het niet te zwaar is op je nieren.
28-10-2016

Blaasontsteking

Nam het in en kreeg na 5 minuten benauwd en gevoel van stikken. Benauwd, druk op de borst, koude voeten en handen, klappertanden, naar adem snakken en moeilijk praten. Zo snel mogelijk naar CHAP. Bleek dat ik allergisch was voor een stofje in deze medicatie. Ik mag dit middel dus nooit meer van mijn leven volgens de artsen! Een trauma heb ik van dit middel, 46 jarige vro[lees meer...]uw gezin met 3 kinderen.
26-10-2016

Blaasontsteking

Hoi. Mijn ervaring is het medicijn helpt goed tegen de blaasontsteking, maar de bijwerkingen zijn niet leuk voel me er echt ziek van. Duizelig, droge mond, koorts, vermoeid, hoofdpijn, vermoeide ogen, gevoelig voor licht, gevoelig voor geluid, misselijk. Ik zit dan ook echt af te tellen, ben blij als ik klaar met deze kuur ben.
20-10-2016

Blaasontsteking

Klachten begonnen na het innemen van de tweede pil. Hartkloppingen en benauwdheid waren zo erg dat de huisarts een ambulance had gebeld. Twee weken doodziek geweest (kuur van één week), zwakte in ledematen, duizeligheid, hartkloppingen, kortademigheid, benauwdheid en extreme vermoeidheid. Per dag 20 uur geslapen. Daarna in ieder geval wel van de blaasontsteking af.
12-10-2016

Blaasontsteking

Het is de tweede keer dat ik dit middel voorgeschreven krijg van de huisarts, het werkt nog steeds goed zonder al te veel bijwerkingen. Je lichaam is hard aan het werk dus ergens ook logisch dat je wat klachten krijgt zoals hoofdpijn en een suf gevoel. Verder ben ik altijd heel opgelucht als de blaasontsteking voorbij is.
11-10-2016

Furadantine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

na jaren sukkelen met blaasontstekingen en zelfs nier-(bekken)ontstekingen kwam ik bij een dokteres die me furadantine voorschreef, na elk sexueel contact neem ik een pilletje en ben al 3 jaar zonder enige blaasontsteking, joepie !!! heb er geen bijwerkingen van, ik ben zeer blij met furadantine !!
09-10-2016

Furadantine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Na een week pijn aan mijn onderbuik was ik al na 2 pilletjes verlost van de pijn. Het doet zijn werk. Heb alleen lichte hoofdpijn, maar voor de rest geen bijwerkingen.
09-10-2016

Blaasontsteking

Ik heb Diabetes, en heel vaak in de koude tijd last van Blaasontsteking....dus nu al weer. Eerst heb ik Furabid gebruikt, maar de ontsteking is niet beter geworden. Dan andere medicijn: Monuril 3000 (3 zakjes, (in te nemen op dag 1, dag 4 en dag 7). Makkelijk in te nemen, 's avonds voor het naar bed gaan, ik heb sinds de eerste inname een heel zoete smaak in mond, krijg he[lees meer...]t niet weg... klein beetje diarree, misselijkheid, jeuk aan de geslachtsdelen en ook moe en iets minder eetlust. Nu hopen dat het beter word... en de bijwerkingen snel weg zijn.
07-10-2016

Blaasontsteking

Van tevoren gewaarschuwd door de apotheker voor eventuele bijwerkingen (voornamelijk maag- en darmklachten). Echter geen ervaren, en ook geen van de bijwerkingen die genoemd zijn op deze pagina. Viel alleszins mee dus!
06-10-2016

Blaasontsteking

Vanwege een blaasontsteking, kreeg mijn moeder dit middel voorgeschreven. Onvoorstelbaar, gezien de zware bijwerkingen, dat de huisarts dit middel voorgeschreven heeft! Misselijkheid, opboeren, gebrek aan eetlust, zware hoofdpijn, duizelingen, raar gevoel in het hoofd, sufheid, praktisch de hele dag slaperig, hart- borstklachten, aanhoudende spierkrampen. Ze heeft nog [lees meer...]steeds hinder van de nawerkingen van dit flutmedicijn! Dit middel zou verboden moeten worden!!!
06-10-2016

Blaasontsteking

Diarree vandaag, dus achteraf. Kan dit ook? Hele dag op de wc, gelukkig vrij van werk. Nu ik zo de verhalen lees van anderen klopt dat bij mij ook wel. Ook meer zweten dan normaal, druk in mijn hoofd wat lijkt op hoge bloeddruk. Vorig jaar heb ik ook Amoxilline gehad wat geen bijwerking had.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1606)
Depressie (1305)
Angst & paniekstoornis (1095)
Hoge bloeddruk (893)
Depressiviteit (445)
Zenuwpijn (444)
Astma (369)
Angststoornis (352)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!