ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

14-09-2019

Blaasontsteking

Na ongeveer 6 uur merkbaar dat het werkte, pijn en plasfrequentie nam af en geen bloed bij urine meer.
06-09-2019

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Blaasontsteking

Eerst wilde huisarts niets geven, al was er zichtbaar bloed in urine. Na 4 dagen dan een ABkuur. Maar blaasontsteking bleef. Cystoscopie gekregen en daarna dit middel. Ingenomen tijdens maaltijden. Enorme diarree. Ik heb crohn. Dat is bekend bij de artsen. Ik moest 1 dag eerder dit staken. crohn helemaal actief. De hele dag en nacht diarree. Heel veel darmslijm. Ook na sta[lees meer...]ken vd kuur. Zelfs ontstoken mond en slokdarm. Wat een ellende. En de blaaspijn is er nog want er stroom geen vocht in de blaas als alles via achter eruitloopt. Domme artsen!
31-08-2019

Blaasontsteking

Donderdagavond ingenomen. Werd al heel snel duizelig en kreeg een raar hoofd. De volgende dag voelde ik me doodziek. Zwakke pols en klamme huid. Dacht dat ik koorts had maar mijn temperatuur was gezakt naar 34 graden. Hield er geen eten in. Was kotsmisselijk. Het is nu zaterdag en de blaasontsteking is niet weg. Ben al iets opgeknapt maar nog steeds misselijk en diarre[lees meer...]e. Geen middel voor mij dus. Maar ja.....Als je al 14 dagen ermee loopt en 2 kuren gehad Heb, dacht ik dat dit wel zou helpen. Daar gaat mijn etentje vanavond!
29-08-2019

Blaasontsteking

Gebruik deze medicijnen met regelmaat. Behalve wat rommelde darmen en lichte maagpijn heb ik nergens last van. Ik neem ze wel in op een volle maag, misschien scheelt dat iets.
27-08-2019

Blaasontsteking

ik had dit medicijn vorig jaar voor een blaasontsteking. Dot jaar weer een blaasontsteking maar nu wilde de huisarts mij dit middel niet geven omdat hij het te zwaar vond.
27-08-2019

Blaasontsteking

ik kan nauwelijks antibiotica verdragen. Voor een hardnekkige blaasontsteking toch maar met angst en beven monuril genomen. Geen enkele bijwerking., Na 2 dagen al een stuk beter.
25-08-2019

Blaasontsteking

Hoofdpijn, misselijk, buikpijn, koude rillingen, algehele malaise. Ik voel me na het gebruik van dot medicijn steeds zieker worden. Zal proberen de kuur af te maken, heb niet het idee dat de klacht verholpen is maar daarna: NOOIT WEER.
24-08-2019

Blaasontsteking

binnen een dag werd ik zieker en zieker, na 5e pil gestopt. Na stoppen verdwenen de klachten gelukkig redelijk vlot Via huisarts een andere kuur gekregen, die binnen een dag aansloeg. ps. Heb wel vaker een antibioticakuur gehad, nooit een probleem gehad. Waarom ze dit merk voorschrijven? Geen idee, mogelijk gevolg van de pillenindustrie en/of ziektekostenverzeker[lees meer...]ingen
19-08-2019

Blaasontsteking

Wegens blaasontsteking 4 maals pd 50mg. Ik voelde me erg moe had nergens zin in en was erg down. De druk van de blaasontsteking is nog steeds niet weg. Het is vandaag mijn 2e dag dat ik klaar ben met de kuur. Heb vandaag zo’n enge huiduitslag gekregen over mijn hele lichaam. Gebeld met spoedpost en wisten direct dat het aan de antibiotica lag. Ze kunnen niets voor me betek[lees meer...]enen en moet ik me maar insmeren met mentho. Pff echt ellende echt noooit meer! Dit is echt een slechte “geneesmiddel” waardoor je zieker raakt!
19-08-2019

Fosfomycine (fosfomycine)

misselijkheid, diarree. Hoofdpijn, duizeligheid
18-08-2019

Blaasontsteking

Zit nu op dag 3 van de 5 daagse kuur, moet zeggen dat ik het geen fijn middel vind. Normaal gesproken heb ik alleen wat maag-darm klachten bij het gebruik van antibiotica maar dit heeft andere meer vervelende bijwerkingen. Gister even gedacht om met de kuur te stoppen, toch door gezet ivm resistentie en ik voel mij gewoon niet optimaal en echt uitleggen is moeilijk. Niet l[lees meer...]ekker, belabberd en griepgevoel. Net wat bloedverlies tijdens een toiletbezoek. Geen idee wat dit is en of het erbij hoort maar ik zal het in de gaten houden. Ik raad mensen wel aan om niet alleen naar de negatieve ervaringen te kijken. Het is logisch dat alleen mensen met negatieve ervaringen een reactie schrijven aangezien mensen met positieve ervaringen er niet te veel over nadenken. Het is geen fijn middel maar het helpt en is te overbruggen. Zal in het vervolg wel vragen om een ander middel.
16-08-2019

Tavanic (levofloxacine)
Blaasontsteking

Sinds die kuur na 7 jaren blaasontsteking voor mij geen antibiotica meer. Het bij 'Oma' De natuurke tip appelazijn gevolgd! Al 8 maanden AB. Vrij. !!! Ook de darmen functioneren weer beter.
07-08-2019

Blaasontsteking

's Ochtends half 7 wakker geworden met hevige niersteenaanval en gratis blaasontsteking erbij. Dat was al twee dagen aan de gang. Arts schreef 3 uur later pijnstiller en ciprofloxacine voor. Drie minuten na inname; startte met veel niezen, ademhalingsproblemen, druk op de borst, gezwollen, blauwe lippen, gezwollen ogen, jeuk in de mond en op lichaam, symptomen werden snel [lees meer...]heviger. Direct de huisarts assistente gebeld; de dokter spoedde zich direct om hierheen te komen en belde de ambulance, die hier binnen 5 minuten voor de deur stond. Spuiten met adrenaline, anti histaminen en steroiden gekregen en na 5 minuten werden de symptomen niet meer erger. Nu 10 hr verder is het enkel onder de ogen nog gezwollen. Ben wel heel moe nu. Allergie wordt opgenomen in mijn register.

Blaasontsteking

Het lezen van veel gebruikers heeft mij echt angstig gemaakt, na het slikken van furabid en monocil welke niet hebben geholpen kreeg ik Ciprofloxacine, na 1 pil was de pijn al verdwenen, de pijnen waar ik een maand mee heb moeten lopen tobben voordat men het goeie medicijn ontdekt heeft voor mij. Het zal dan wel een bom zijn deze pil maar tot nu toe na 3 pillen nog geen[lees meer...] bijwerking en hoop dat het zo blijft. Mocht er verandering intreden dan meld ik dit zeker op deze website. Conclusie ik hoop dat al deze horror verhalen niet bij mij van toepassing zijn.

Blaasontsteking

Voor mij negatief i.v.m. Ontsteking achillespees

Blaasontsteking

Helpt prima tegen blaasontsteking, die was na 2 dagen over. Maar wel ontzettend moe en lusteloos. Daarna veel hoesten en een zere keel, nog 2 dagen doorzetten.
01-08-2019

Blaasontsteking

Blaasontsteking is niet weggegaan. Dezelfde nacht van inname weer ontzettend veel pijn en plassen. Ik gok dat ik het er rechtstreeks weer uit heb geplast.. het heeft in elk geval niet gewerkt. Ook dagen na inname nog heel veel last van diarree.
01-08-2019

Blaasontsteking

Eerst monuril gehad tegen mijn blaasontsteking, maar dit heeft niks geholpen. Nog ongeveer drie weken met een blaasontsteking rondgelopen en 4 keer urine moeten inleveren bij de dokter voordat de blaasontsteking werd 'gevonden'. Uiteindelijk Furabid gehad, alles weg en eigenlijk geen last van bijwerkingen gehad.
31-07-2019

Blaasontsteking

Er zullen vast mensen zijn waar deze goed bij aanslaat, maar vraag me af bij hoeveel, want lees zoveel negatieve ervaringen. Ik raad het ook niet aan, maarja ging natuurlijk pas googlen toen ik dacht is dit normaal. Hoofdpijn werd echt heftig, voelde me steeds slechter worden en kreeg meer buikpijn en hartkloppingen. Toen heb ik het niet meer genomen en de huisarts gebeld[lees meer...] de volgende ochtend en nu iets anders gekregen.
16-07-2019

Blaasontsteking

Na 5 dagen furabid zonder effect(klachten werden juist heftiger met rugpijn erbij) kreeg ik dit voorgeschreven omdat ik volgende week 3 weken op reis ga naar Azie. Heftig medicijn maar ik heb het er voor over omdat het helpt.
16-07-2019

Pipram (pipemidinezuur)
Blaasontsteking

Chronische blaasontsteking, werkt heel goed, helaas uit de handel in nederland. Weet iemand of dit in het buitenland nog verkrijgbaar is en onder welke naam ?
30-06-2019

Blaasontsteking

Heeft de blaasontsteking verholpen, maar had tijdens de kuur en een aantal dagen erna nog last van bijwerkingen. Werd er misselijk en duizelig van. Had last van brainfog en hoofdpijn, kom me moeilijk concenteren. Voelde me vaak erg onrustig. Uiteindelijk de laatste pil van de kil (5 dagen) niet genomen in de hoop dat de bijwerkingen ook over zouden gaan. Dit heeft uiteinde[lees meer...]lijk nog wel een aantal dagen aangehouden. Uiteindelijk contact opgenomen met de huisarts, maar er was geen reden tot paniek. Klachten zouden vanzelf weer overgaan.
30-06-2019

Blaasontsteking

Prima medicijn, binnen 2 uur voelde ik al verlichting. Ochtend erna pijn zo goed als weg, als bijwerking hoofdpijn en vermoeid maar dat is te overzien. Wel goed blijven drinken de volgende dagen om te voorkomen dat het terug komt.
04-06-2019

Blaasontsteking

Maandagnacht/ochtend wakker geworden met gigantische buikpijn en pijn bij plassen. Dokter heeft onderzoek gedaan en bleek blaasontsteking. Halvewege de ochtend gestart met Furabid 100mg Nitrofurantoine 2 x pd. Na de eerste pil werden de klachten van pijn al minder. dat was erg fijn. de 2e pil in avond ingenomen. de volgende ochtend bij ontwaken veel bulten overal. vocht bu[lees meer...]lten die enorm jeuken. toch maar weer de pil ingenomen en de huisarts gebeld om dit te melden. wellicht een andere kuur vanmiddag ophalen. want de bijwerkingen zijn behoorlijk. heb veel antibiotica geslikt maar deze voel je echt in lichaam en geest/gemoedstoestand. Galbulten, netelroos, hoofdpijn, vocht in enkels en voeten. minder concentratie. gevoel van niet lekker voelen. lage bloeddruk . druk op je hersens.
01-06-2019

Blaasontsteking

Er werd beginnende blaasontsteking geconstateerd. Omdat ik een lang weekend weg zou gaan, deze 1 daags kuur gekregen, Monuril 3000, zodat ik niet in het buitenland op zoek hoefde naar antibiotica. Helaas, ik kon niet gaan vanwege de vele bijwerkingen. Ik had het voor het slapen gaan ingenomen en in de nacht werd ik al wakker van de hoofdpijn. In de ochtend super misselijk[lees meer...] en rond het middaguur begon het overgeven. Ik hield tot middernacht geen slok water binnen, terwijl ik juist veel moest drinken. Hele spijsvertering van slag. Nu twee dagen later gaat het beter, maar mijn lange weekend is in het water gevallen. Raar gevoel in mijn hoofd, gespannen buik. Overigens is de continue aandrang tot plassen wel weg.
31-05-2019

Blaasontsteking

Ochtend na inname voelde ik verbetering, maar al snel later op de dag namen de klachten toch weer toe. Weer terug richting huisarts dus
31-05-2019

Blaasontsteking

Na een aantal reviews gelezen te hebben, begon ik met enige vrees aan de kuur. Vond het ideaal om het maar twee keer per dag in te nemen. Capsules slikken gemakkelijk door. Heb geen enkele bijwerking gehad, en dat terwijl ik toch behoorlijk gevoelig ben. Effect merkte ik na vierde dag inname.
21-05-2019

Blaasontsteking

Dit medicijn is effectief. Ik gebruik het ongeveer drie keer oer jaar helaas. Altijd weer huilerig en moe vooral de eerste twee dagen. Daarna gaat het beter. Wanneer je dat weet kan je er om lachen en het loslaten.
20-05-2019

Trimethoprim (trimethoprim)
Blaasontsteking

Al vijf maanden loop ik rond met een flinke blaasontsteking. In eerste instantie weigerde de arts medicatie voor te schrijven. Want ondanks dat de urine erg vies rook en ik pijn had in mijn vagina, vonden ze in een simpele urinetest nauwelijks iets. Op mijn aandringen is de urine op kweek gezet en daar bleek wel een flinke bacterie uit. Twee Verschillende kuren al gekre[lees meer...]gen inmiddels, maar die bleek ik niet eens te mogen nemen ivm verminderde nierfunctie. Ook met deze huidige medicatie is het oppassen geblazen met nierproblemen. Vanaf dag 1 heb ik ontzettend veel last van bijwerkingen. Met nierproblemen moet ik overogens ook vaak plassen in de nacht en dat mag niet, dus pijn erbij (hopenlijk niet blijvend) dankzij ingehouden plas. Bovendien ruikt de eerate as van de dag nu niet meer zo vies, maar naarmate de dag vordert komt de vieze geur terug. De pijn blijft aanhouden.
17-05-2019

Blaasontsteking

Ik heb het voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Heb het donderdagavond ingenomen en vrijdagochtend leek het al zo goed als weg te zijn. Helaas werd het later op de dag toch weer iets erger. Ik heb geen last van bijwerkingen tot nu toe. Hoop dat de blaasontsteking over een paar dagen toch wegtrekt.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2182)
Depressie (1793)
Angst & paniekstoornis (1640)
Hoge bloeddruk (1251)
Acne/puistjes (861)