ISO 27001

ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Synapause E3 ovules/vaginaal crème 1 1
Vagifem 1 5
Depo-Provera '150' (prikpil) 1 3
Mirena 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

14-07-2018

Blaasontsteking

Positieve ervaring. Nergens last van na het innemen. Vond het wel vreemd om met melk in te nemen. Maar dat ging prima: geen misselijk; geen diarree etc. Blaasontsteking niet meer te voelen na een dag! Helemaal fijn!
10-07-2018

Blaasontsteking

Ik vind het belangrijk dat ik mijn mening deel over deze antibiotica, omdat mensen bijna alleen maar hun ervaring delen wanneer deze negatief is. Ikzelf heb vantevoren de ervaringen over Furabid opgezocht en dat was niet heel handig, want ik las bijna alleen maar negatieve ervaringen hierover en de meest nare bijwerkingen. Ik heb helemaal geen last van bijwerkingen gehad e[lees meer...]n na 2 dagen waren de klachten volledig verdwenen. Ik ben dus erg tevreden over Furabid!
08-07-2018

Blaasontsteking

Ik ben nog zieker dan voordat ik dit gebruikte. Kan al dagen amper op mijn benen staan, heb continue hoofdpijn en 2 x flauw gevallen waardoor ik nu een stuk van 2 van mijn voortanden mis. Wat een vergif deze smerigheid
08-07-2018

Trimethoprim (trimethoprim)
Blaasontsteking

Kuur van vijf dagen voorgeschreven gekregen. Enkele uren na inname onstonden jeukende blaasjes op mijn gezicht, de jeuk in de schaamstreek was licht. Drie uur na inname van de tweede tablet verergerden de blaasjes en de jeuk zich. Schaamlippen en clitoris opgezet en erge jeuk. Durf de derde tablet niet meer te nemen. Ook jeuk bij de neusvleugels. Blaasontsteking volgens mi[lees meer...]j wel weg.
03-07-2018

Blaasontsteking

ook een keer een positief verhaal... Eerste 1,5 dag misselijk en klein beetje draaierig en daarna helemaal nergens meer last van. Prima antibiotica. Geen last meer.
03-07-2018

Blaasontsteking

Mn haar begon meteen uit te vallen en nu na 3 maanden heb ik nog een een armoedig bos stro op Mn hoofd! Wat een smerige chemische bende is dit medicijn zeg! Nooit meer!
02-07-2018

Blaasontsteking

Na het lezen van deze ervaringen was ik erg huiverig toen ik met nitrofurantoine moest beginnen. Zelfs de assistente van de huisarts om een ander medicijn gevraagd, maar dat kreeg ik niet :). Vanwege de heftige pijn ben ik toen toch maar begonnen en het is me echt vreselijk meegevallen. Niks aan de hand. Na twee capsules was de pijn veel minder, nog een dag later zo goed [lees meer...]als verdwenen. Bijwerkingen echt niet noemenswaardig.
01-07-2018

Blaasontsteking

9/6 enorme koliekkrampen, ging over 1 wk nergens last van. Toen week later weer enorme kramp- ging weer over, maar de dagen daarop ging de kramp niet meer over maar werd een beetje chronisch zeurend. Naar HA - blaasontsteking. Dacht overal aan maar daaraan niet: geen pijn met plassen, geen bloed in urine
28-06-2018

Blaasontsteking

Kuur van 1 week, 2xper dag Furabid Na 1 week urine schoon. Diezelfde avond naar huisartsenpost vanwege benauwdheid en ernstige vermoeidheid. Hele dag al duizelig geweest en om 20u naar bed gegaan...niet kunnen slapen van benauwdheid. Volgens de arts klonk alles normaal( hart en longen) en dus weer terug naar huis. De volgende morgen rode uitslag op benen en voeten. En no[lees meer...]g steeds benauwd. Terug naar eigen huisarts en na advies van hem hooikoortstabletjes nemen...een allergische reactie op iets...het kon wel eens van de antibiotica zijn..Nou dat weet ik wel zeker. Uitslag na 3 dagen weg...nog wel af en toe benauwd. Wat een troep. Voor mij nooit meer!!
28-06-2018

Blaasontsteking

Deze kuur al 4x gehad vanwege een terugkerende blaasontsteking, telkens zonder bijwerkingen. Alleen een beetje raar gevoel in de maag, maar niet met overgeven/diarree... maar dat vind ik niet meer dan normaal. Werking vlug en geen bijwerkingen achteraf. Nu heb ik Ciprofloxacine gekregen. Hopelijk ook zo effectief en nagenoeg vrij van bijwerkingen.
24-06-2018

Blaasontsteking

ik kreeg na diagnose blaasontsteking ,wat ik overigens al zelf wist en al eerder met antibiotica heb meegemaakt via de huisartsenpost het medicijn Furabid. Tijdens de kuur van 5 dagen wel last van winderigheid en buikpijn gehad elke dag ,en iedere morgen meteen naar het toilet. Na de kuur werd ik savonds niet lekker, kreeg koude rillingen en een vervelend hoge druk in m[lees meer...]ijn hoofd.snachts niet of nauwelijks kunnen slapen, mijn dochter van 16 heeft me warm moeten houden, tot tegen de morgen.heel de nacht ontzettende pijn gehad in mijn gehele lijf,benen,voeten en handen.daarna kreeg ik het zo ontzettend warm in mijn gezicht ,dat ook nog eens vuurrod werd,en had ik een hoge koorts en een nog hogere druk in mij hoofd en nekpijn, gevolgd door hoofdpijn.ik voelde savonds dat ik wat uitslag van bulten op men benen had. Vervolgens huisarts gebeld en nieuwe urine afgegeven waaruit geconstateerd werd dat deze helemaal schoon was. dus blaasontsteking was over! en het kon niet zijn dat de huiduitslag met de verder eerder gernoemde klachten van het medicijn was. Dat was al uit mijn lichaam zei de huisarts. We zijn nu 4 dagen verder na de kuur. ik sta over mijn hele lijf onder de bulten , niet normaal,, nog veel pijn in mijn hoofd en nek waarvoor ik medijnen iboprufen inneem. Ik voel me nog niet echt lekker, heb geen puf , weinig eetlust.. nou waar komt dit toch zomaar vandaan! Nooit eerder klachten als deze gehad ! wie weet raad......
20-06-2018

Monuril (fosfomycine)
Blaasontsteking

S avonds voor het slapen oplossennin water en daarna niet meer plassen. Dat laatste is heel moeilijk als je blaasontsteking hebt. De volgende ochtend voel ik me beroerder dan door de blaasontsteking maar het trekt gelukkig snel weg. Zeer goed te dien deze antibiotica! Hoop dat het werkt ondanks het plassen.
19-06-2018

Trimethoprim (trimethoprim)
Blaasontsteking

Nul effect op zeer pijnlijke blaasontsteking: na twee dagen leek beter te gaan maar van korte duur (als in: 1 middag). Blaasontsteking lijkt erna vergergerd. Heb vaak vroeger blaasontst gehad en ervaring is dat na 3 dagen pijn echt afzakt en verdwijnt. Na vijf dagen dus geen effect, vandaag andere antibiotica gevraagd schijn nu een mega atoombom pil te krijgen want hoef da[lees meer...]ar maar 1 van voor slapen in te nemen. Ik heb zelden zo slecht effect gehad als met medicijn trimethoprim: de candida kreeg ik er bij op tweede dag van gebruik. Rode bultjes op buik en armen die jeukten.
18-06-2018

Blaasontsteking

Ik kreeg alijd amoxycicline maar deze x kreeg ik FURABID. Huiverig geworden door ake bijwerkingen die hier neer gezet werden maar toch gaan gebruiken. Bij dag 4 werden de klachten wel minder maar merkte ik tijdens het tandenpoetsen irritatie. Mijn tandvlees is wat ruw en onder mijn tong is het erg gevoelig en een beetje kapot. Geen extreme zwellingen ofzo alleen wat [lees meer...]geïrriteerd.
05-06-2018

Blaasontsteking

Het was ronduit verschrikkelijk. Zo mankeer je nauwelijks iets, zo ben je dood en dood ziek. Als bij griep incl. verhoging (38.5) maar meer en meer benauwd. Uiteindelijk na 4 dagen gestopt met innemen vanwege vermoeden reactie op het medicijn. Daarna buikgriepachtig en vooral vlekken, uiteindelijk over hele lichaam, licht jeukend. Heb het gevoel dat me een aantal weken v[lees meer...]an m'n leven gewoon zijn afgepakt. Maar ja, over is het nog niet, hopelijk blijft het daarbij. Benauwd heb ik het nog steeds. De blaasontstekingsverschijnselen werden snel minder .......maar dat zou ook anders moeten kunnen.
04-06-2018

Lijkt op 'n zware griep.
02-06-2018

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)
Blaasontsteking

Dit medicijn werd voorgeschreven omdat ik trimethoprim niet verdroeg. Met dit medicijn was de blaasontsteking redelijk snel over, maar....de bijwerkingen zijn desastreus !! Onbeschrijflijke pij in de benen en onderrug. Lopen gaat moeilijk. Extreem moe, geen eetlust en transpireren. E.e.a.gaat gepaard met misselijkheid en hoofdpijn. Vreselijke drug!
31-05-2018

Blaasontsteking

Blaasontsteking was gelijk over dat wel.Ingenomen met Yoghurt, Super ziek overgeven etc en erg moe Nog steeds dit komt door het depot afgifte Mijn advies niet aanbeginnen pure gif.
30-05-2018

Furadantine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Werd er misselijk van, uiteindelijk moeten braken. Geen eetlust en barstende hoofdpijn. Dit neem ik niet meer. Blaasontsteking was er snel mee weg, maar de ongemakken zijn vele groter...
23-05-2018

Blaasontsteking

Ik kreeg vanwege een blaasontsteking furabid. Tijdens de week slikken geen enkele bijwerking ervaren en de ontsteking was snel verholpen. Een week later met spoed met de ambulance naar het ziekenhuis vanwege acute longproblemen en algehele malaise. Doordat in beide longen ontstekingen en vergrote klieren gevonden werden moest ik in het ziekenhuis blijven. Er werd ondanks [lees meer...]melden gebruik antibiotica niet gelijk een link gelegd door de artsen. Na een jaar van onderzoeken en gelukkig wel gedeeltelijk herstel is de uiteindelijke diagnose gesteld. Longfibrose ten gevolge van n itrofurantoine / furabid met permanente restschade in de zuurstofverwerking. Het gaat inmiddels weer redelijk me me, maar zal nooit mee de oude worden. Wel is vastgesteld dat ik ook voor de meeste andere antibiotica allergisch ben, dus kan me voorstellen wanneer je deze gevoeligheid niet hebt furabid voor een blaasontsteking een effectief middel is.
03-05-2018

Blaasontsteking

Dinsdag potje urine gebracht, kreeg te horen dat ik blaasontsteking heb. Antibiotica meegekregen en die dinsdagavond de eerste capsule ingenomen. Werkte gelijk, woensdagochtend bijna alle klachten verdwenen en toen ook nog bijna geen, wel heel slaperig. Nu, donderdagochtend werd ik extreem misselijk wakker, heb moeten braken, last van mijn buik en al een aantal keer naar d[lees meer...]e wc geweest. Hoop dat dit nog afneemt, moet tot zondagochtend volhouden.
26-04-2018

Blaasontsteking

zeer slechte ervaringen, soort van zware griep
24-04-2018

Blaasontsteking

Ik heb blaasontsteking(urineweginfectie) en de huisarts heeft dit voorgeschreven. Ingenomen met yoghurt zoals er staat. Gelijk pijn bij lever en aalvleesklier. Normaal heb ik daar nooit pijn, dit was de eerste keer. Ik kon niet slapen tot 4 uur snachts. Uiteindelijk ben ik maar opgestaan en keek ik in de spiegel van de badkamer. Ik heb mijzelf nog nooit zo wit gezien. Mijn[lees meer...] gezicht was spierwit. Dit is de eerste keer dat mijn lichaam bijwerkingen toont bij een medicijn. Heb na het kijken in de spiegel alles uitgebraakt. Nu een ander medicijn gekregen van de huisarts.
17-04-2018

Alfuzosine Tabletten (alfuzosine)
Blaasontsteking

4 a 5 jaar geleden kreeg ik voor het eerst blaasontsteking. Het leek in eerste instantie griepachtig. Inmiddels heb ik 8 keer blaasontsteking gehad en daar zaten best heftige tussen. Van allerlei onderzoeken gehad in het ziekenhuis en tenslotte is het de prostaat die vergroot is. Ik kreeg daar Alfusozine voor. De klachten verdwenen. Echter na een paar maanden kreeg ik erns[lees meer...]tig hartritmestoornissen. Het blijkt als je hier al last van had, wat ik dus heb, deze medicijnen niet voorgeschreven mogen worden. Ben inmiddels gestopt met de medicijnen en hartritmestoornissen zijn gelukkig weer bijna weg. Ben nu zelf begonnen met Avogel prostaforcemed en de blaas blijft weer rustig na 4 weken gebruik.
16-04-2018

Blaasontsteking

Paar uur na inname klachten fors verminderd. Een echte verlichting. Er werd gewaarschuwd voor maagklachten, maar niet ervaren. Een heel klein beetje gek gevoel in de buikstreek, maar echt minimaal. Ingenomen met een glaasje melk of eten.
10-04-2018

Blaasontsteking

Huisarts constateerde een ontsteking van mijn blaas en schreef standaard Furabid voor. Na een paar dagen bleek uit de urinekweek dat het om een staffilococ gaat. Hierna is geswitched naar Flucloxacilline. Mijn angst is dat ik al een sepsis door een staffilococ heb gehad. Toen heb ik in 3 maanden ca 3,5 kg Orbenin geslikt.
10-04-2018

Flucloxacilline (flucloxacilline)
Blaasontsteking

Ik heb een blaasontsteking veroorzaakt door een staffilococ. In het verleden heb ik een sepsis van de staffilococ gehad.
08-04-2018

Blaasontsteking

Voor het eerst dat ik een medicijn ging googlen, maar hier ondervind ik wel echt bijwerkingen van: moe, down, opgeblazen gevoel, heb het idee dat ik 2 kilo ben aangekomen, ik ben blij dat mn kuur morgen is afgelopen.
05-04-2018

Amoxicilline (amoxicilline)
Blaasontsteking

Matig resultaat wat betreft de blaasontsteking. Wel verbetering te zien in urinekweek volgens de huisarts. Bijwerking verlies van Kalium. Moet regelmatig Kalium Phosphoricum innemen. Ook weer niet teveel i.v.m. gevaar van te hoog kalium. Kaliumverlies ( heeft men geen verklaring voor). In het ergstegeval bij een laag kalium van 2.3 tot 2.7 moet ik opgenomen worden en [lees meer...]krijg Kalium via infuus toegediend. Dan ben ik doodmoe en helemaal versuft een dag of drie. Mijn geheugen krijgt daardoor een hele tik. Symptomen: zwelling van buik, handen en gezicht. Voel me dan duizelig en ziek. Doodeng.
04-04-2018

Blaasontsteking

Ging goed, na 1,5 dag over maar na stoppen kreeg ik bultjes en erge jeuk, ik word er gek van.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1901)
Depressie (1584)
Angst & paniekstoornis (1369)
Hoge bloeddruk (1089)
ADD (528)
Depressiviteit (496)
Astma (442)
Angststoornis (427)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!