ISO 27001

ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Synapause E3 ovules/vaginaal crème 1 1
Vagifem 1 5
Depo-Provera '150' (prikpil) 1 3
Mirena 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

18-01-2019

Blaasontsteking

Blaasontstekking. Begonnen aan kuur. Na 1 dag benauwd. Gemeld bij de huisarts. Kon geen kwaad. Na 3 dagen, uitslag en benauwd en diaree. Langs de huisarts. Gewoon doorslikken. 1e pinksterdag spoedpost gebeld. Direct stoppen. Spoedarts in huis en met loeiende sirenes naar het ziekenhuis. Super allergie reactie. Bleek jaren geleden al dezelfde symptomen te hebben gehad bij[lees meer...] dit middel. Uitgedroogd, kilo’s afgevallen, aan de zuurstof, door de scan, foto’s etc etc. Als licht copd patient had dit soort antibiotica helemaal niet voorgeschreven mogen worden. Resultaat, van een simpele blaasontstekking naar zwaar aangetaste longen door het gebruik van dit middel. Eigen zaak deels moeten opheffen en van 5 km hardlopen nu een invalidenparkeerkaart.
07-01-2019

Blaasontsteking

Vrijdag's kreeg ik het idee van een blaasontsteking (branderig gevoel bij plassen, vaak en kleine beetjes plassen). Geprobeerd met cranberrysap en cranberry capsules de zaak onder controle te houden om maandag's naar de huisarts te gaan, maar helaas zondag's kreeg is pijn aan mijn linker nier en zag ik wat bloed bij de urine. Omdat ik nog maar een nierfunctie van 8% heb, t[lees meer...]och maar de huisartsenpost gebeld. Daar kreeg ik Monuril 3000 voorgeschreven. Het was makkelijk in te nemen voor het slapen en zo lang mogelijk geprobeerd om niet te plassen. De volgende morgen was de pijn in mijn nier al een heel stuk minder, maar het branderige gevoel was er nog wel maar voelde al wel beter. Tot nu toe geen last van bijwerkingen.
04-01-2019

Blaasontsteking

Bulten die zich snel verspreiden over hele lichaam. was net een Alien. Aansluitend: geen energie en adem om van bed naar badkamer te komen. 3 dagen Prednison en uiteraard gestopt met kuur. Hoop zoiets nooit meer mee te maken.
25-12-2018

Blaasontsteking

Na 3 dagen is de pijn afgenomen, maar de drang tot plassen en de pijn tijdens het plassen blijven er zijn. Niet tevreden dus. Morgen terug naar de huisarts.
23-12-2018

Zeer gebruiksvriendelijk Na 24 uur herstel merkbaar
20-12-2018

Blaasontsteking

Vind het een vreselijk middel, nu naarder door de bijwerkingen dan de blaasontsteking. Morgen urine check maar denk niet dat het weg is, nog teveel klachten.
20-12-2018

Blaasontsteking

Wat een troep. Voorgeschreven voor een blaasontsteking, al snel geen eetlust,hoofdpijn, misselijk en na 2 dagen pijnlijke steken in zij en maag. Moeite met inademen pijnlijk in de maag en buik. Gelijk gestopt met die rotzooi. Maar de blaasontsteking is weg.
11-12-2018

Blaasontsteking

na 1e dag ernstige pijn in voeten en handen, gevoelloos. helaas weekend dus kuur afgemaakt. HELAAS. na eind van de kuur kreeg ik stervende pijn in been en rechter bovenarm, stijf en pijn in de knieen loop als een zombie zelfs na 7 dg einde kuur. kan niet meer dan 3 soms 4 uur slapen dan treed de pijn weer op en na 2 uur rondstrompelen zakt het af en probeer weer iets te [lees meer...]slapen. vervolgens herhaling, dit middel is erger dan de kwaal! Fabrikant niet in de lijst= Famar A.V.E/ Mercury Pharrmaceutics Londen
09-12-2018

Blaasontsteking

Ik ben een fit en vitaal persoon, had alleen wat last met plassen. ik heb 's ochtends en 's avonds Furabid genomen. 's Nachts heel onrustig geslapen. 's Ochtends voelde ik me heel beroerd. Kon bijna niet op mijn been staan. Ik had koorts, hoofdpijn, spierpijn, hartkloppingen, was moe, misselijk, kortademig, kon mijn ogen niet openhouden, niet eten. Huisarts is bij me gewee[lees meer...]st. Deze gaf aan dat ik toch door moest gaan met antibiotica. Dat heb ik gedaan. De derde dag was ik nog geen verbetering. ik was in die 2 dagen 2,5 kilo afgevallen. Er kwam een andere huisarts. Deze gaf aan dat ik beter kon stoppen en de kuur niet af te maken. De dag daarna (vierde dag) voelde ik me gelukkig langzaam weer beter. Voor mij nooit meer deze antibiotica, de bijwerkingen zijn 100x erger dan de kwaal.
03-12-2018

Blaasontsteking

Deze antibioticum werkt razendsnel bij mij. Tijdens het gebruik weinig bijwerkingen. Maar eenmaal klaar met de kuur krijg ik na 5 tot 7 dagen gigantische jeuk over mijn hele lichaam. Galbulten verschijnen op een bepaalde plek, verdwijnen na een tijdje weer en komen op een andere plek terug. Ook enorm veel last van mijn maag en steken op de borst. Bij de eerste x gebruik ha[lees meer...]p gebeld (omdat ik toen niet wist waar het vandaan zou komen) en die stuurde een ambu omdat ze dachten dat het mijn hart was. 1,5 week geleden weer een kuur voor blaasontsteking, en nu weer dezelfde problemen als toen. Na zitten denken of ik ander wasmiddel had gebruikt, of iets met het eten. Maar toen viel het kwartje, het heeft bijna zeker hiermee te maken.
02-12-2018

Blaasontsteking

1e pil avonds ingenomen met eten. In de nacht stond ik op de kop, braken, vreselijke hoofdpijn en bleef misselijk. 2e dag voelt als een zware griep met koorts. Nu 3e dag bezig maar wat voel ik me ellendig. Blaasontsteking? Ja nog steeds aanwezig.. Vorige keer dit medicijn ook gehad Maar toen had ik nergens last van.
01-12-2018

Blaasontsteking

Kreeg dit middel voorgeschreven door de huisartsenpost (normaal neem ik Monuril). 2 uur na inname begon het onophoudelijk overgeven en de rillingen. Voor mij nooit meer.
23-11-2018

Blaasontsteking

Het middel heeft wel geholpen tegen de blaasontsteking, maar ik heb er wel neuropathie aan over gehouden. Er is tweemaal onderzoek naar verricht, maar niks aan te doen. Ik heb het gevoel van "kruipende mieren" in mijn handen en voeten.
09-11-2018

Blaasontsteking

Het is al een aantal jaartjes geleden maar staat op mn netvlies. Onderhoudskuur gekregen van dit middel. Na inname, ongeveer 3 kwartier later, vreselijke jeuk over echt het hele lichaam....moeten springen omdat ik niet wist waar ik het moest zoeken. Mm man heeft me onder de douche geholpen....daar zakte ik in elkaar en kreeg het heel benauwd. Daarna gelijk overgegeven. Aan[lees meer...]gekleed en naar het zh gegaan. Paar injecties gekregen en medicatie meegekregen. Volgende dag weer teruggegaan omdat het leek alsof het weer op kwam. Weer een spuit gekregen. Nu is er in mijn EPD een alert aangemaakt dat dit medicijn voor mij levens gevaarlijk is.
08-11-2018

Blaasontsteking

Na vanochtend urine te hebben ingeleverd nitrofurontoine voorgeschreven gekregen ivm blaasontsteking. Ik zou deze 2 x per dag in moeten nemen, ik heb de eerste vannochtend om 11 uur ingenomen, over een uur zou ik de volgende in moeten nemen maar ik stop er per direct mee. Ja, de pijn van het plassen was meteen een stuk minder MAAR: vanaf 2 uur begon ik me suf, sloom en koo[lees meer...]rtsig te voelen daarna rond 4 uur werd ik licht in me hoofd en begon ik wazig te zien. Vanaf 5 uur trilde mijn hele lijf, had ik een hele snelle hartslag, was ik verward en compleet in paniek omdat ik mijn lijf niet meer onder controle had en niet meer mezelf was. Al met al was dit een zéér nare en angstige ervaring! Nooit meer dit medicijn voor mij!
07-11-2018

06-11-2018

Blaasontsteking

Hoi ik heb dit medicijn gekregen om dat ik vaak blaasontsteking heb overgehouden van bestraling anuskanker . Het werkt wel geen blaasontsteking meer . Maaaar kan het dat ik vocht vast hou vooral in mijn voeten onderbenen , en altijd een stijf gevoel in mijn lichaam , s’nachts ongeveer 3 keer plassen pfff. En geen zin meer in sex iemand hier bekend mee ??? Gr N.
30-10-2018

Blaasontsteking

Ik kreeg 4 dagen na het beëindigen van deze kuur een afschuwelijke bijwerking die dagen duurde en de epi pen bood uitkomst Mn hele lijf vol uitslag en pijn nooit meer deze troep voor mij
30-10-2018

Blaasontsteking

Ik werd er heel moe van en alles werd gevoelig. Voelde mij er niet echt lekker bij en snel buiten adem. De pijn met plassen en last van mn buik werden wel wat minder. Maar moest toch terug voor een andere kuur.
21-10-2018

Blaasontsteking

Zeer eng medicijn!!, blaasontsteking was weg na 2 dagen dacht ik! Na de kuur van 5 dagen begon ik weer een blaasontsteking te krijgen met daarbij hel veel nier/ rugpijn, kon haast niet lopen. Uiteindelijk 40 pillen geslikt. Nu 3 dagen na de antibiotica trekt de rugpijn eindelijk weg. Blaasontsteking is hopelijk wel over, geen klachten meer.
20-10-2018

Blaasontsteking

‘S avonds voor slapen gaan eenmalig ingenomen. Dat was goed te doen. Poeder smaakte niet vies. Je mag daarna niet meer plassen. De volgende ochtend leken de klachten minder, maar in de loop van de dag kwamen de klachten toch weer opzetten. De volgende dag zelfs weer bloed bij urine. Aandrang en pijn bij het plassen is iets afgenomen, maar de ontsteking is nog niet weg.[lees meer...] Weer terug naar huisarts dus!
16-10-2018

Blaasontsteking

Werkt prima voor een blaasontsteking, werd alleen tijdens me werk ineens erg moe..kon mijn ogen niet open houden! Ook een zwaar gevoel in mijn hoofd. En daarnaast erg veel last van vaginale jeuk gekregen. Gelukkig heb ik van de HA daar zalf voor gekregen, was echt niet te doen! Mocht ik ooit weer een blaasontsteking krijgen neem ik deze antibiotica echt niet meer!
16-10-2018

Blaasontsteking

Ik heb al eerder een review geschreven toen ik op de helft van mijn 7 daagse kuur zat. Nou, de tweede helft voelde ik me alleen nog maar zieker worden. Bovenop de griepverschijnselen kreeg ik door minder weerstand ook nog een ferme keelontsteking. De jeuk over mijn hele lichaam was niet te harden en ik moest me inhouden om mijn huid niet open te krabben. Ook mijn vingerto[lees meer...]ppen, tenen en oren jeukten enorm. Over mijn lichaam vormden zich blaasjes die brandden. Het koortsige gevoel dat ik had wisselde zich af van koude rillingen en klappertanden in bed tot het bloedheet hebben. Twee dagen nadat ik met de Furabid kuur gestopt was, ben ik alsnog naar de huisarts gegaan omdat de bijwerkingen aan bleven houden. Mijn huisarts heeft me 10 anti-allergie tabletten voorgeschreven. Zodra de klachten over zijn, mag ik ermee stoppen. Maar ze kunnen suf maken waardoor je niet mag autorijden. Weer een probleem voor mijn werkzaamheden. Al met al: het was een hele zware week voor me. Mijn partner heeft echt voor me moeten zorgen omdat ik tot weinig meer in staat was. Ook mijn werk leed eronder. Goed presteren kon ik onder deze omstandigheden niet. Ik wil dit medicijn nooit meer slikken. Mijn huisarts en apotheker hebben een aantekening in mijn dossier gemaakt dat ik allergisch ben voor Furabid. In het verleden kreeg ik andere medicijnen door mijn huisarts voorgeschreven waarmee mijn blaasontsteking al na een of twee dagen verholpen was. Dit keer wendde ik me tot de huisartsenpost omdat het weekend was. Ik weet niet of dit verschil heeft gemaakt. Ik heb geen idee of de medewerkers van de huisartsenpost mijn volledige dossier kunnen inzien. Dan hadden ze misschien kunnen constateren dat ik bij een blaasontsteking gedij bij (een) andere(e) medicijn(en). Maar dan nog is het maar de vraag of ze dan niet voor Furabid gekozen zouden hebben. Boven onze hoofden speelt zich namelijk een heel andere kwestie af: de strijd om goedkope medicijnen, de lobby binnen de farmaceutische industrie en de uitdaging om patiënten zoveel mogelijk te genezen met de meest betaalbare medicijnen. En zoals dat altijd gaat wanneer geld in het spel komt: dan sneuvelt meestal ook de kwaliteit. Maar eerlijkheidshalve moet ik hier wel bij vermelden dat op deze website vnl negatieve reviews te lezen zijn. Wie weet hebben miljoenen mensen wel helemaal geen nare bijwerkingen bij het gebruik van Furabid en zijn wij, de klagers, in de minderheid.
13-10-2018

Blaasontsteking

Furabid gekregen en vaak hielp het meteen bij mij want vaak blaasontsteking gehad. Nooit last gehad van bijwerkingen alleen moeheid. Dit keer helpt het medicijn me helaas niet. Blaasontsteking na 5 dagen antibiotica niet over dus nu 7 dagen opnieuw een kuur.
12-10-2018

Blaasontsteking

I.v.m. een blaasontsteking dit recept gekregen. De drang om naar het toilet te gaan en de pijn tijdens het plassen waren na een dag al aanzienlijk minder. Echter vanaf het moment dat ik het medicijn innam had ik last van constante misselijkheid.

Blaasontsteking

Een maand geleden kreeg ik dit medicijn voorgeschreven tegen een blaasontsteking, voor drie dagen, drie maal per dag, 100mg capsules. De blaasontsteking genas kortstondig maar gedurende die tijd ondervond ik aantasting van darmflora, buikloop, algemene malaise, verminderde eetlust en hoofdpijn. Drie weken nadien is het terug van vanouds, dus begin ik de pillen opnieuw t[lees meer...]e slikken, op eigen initiatief. Hoofdpijn, rillerigheid, verminderde eetlust, misselijkheid, braakneigingen, anuskrampen en gevoel van algemene malaise treden op, na 1 dag. Nu reeds vijf pillen geslikt maar na al de verhalen hier te hebben gelezen kap ik ermee. Heb een hemangioom op mijn lever en ben er niet gerust in. Morgen naar de huisarts.

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)
Blaasontsteking

na 1 dag gebruik en verder elke dag ernstiger : overal spierpijn en pijn in de gewrichten.Opname in spoed en daar , na bloedonderzoek en biopsie van aangezicht ader : polymyalgia rheumatica: ernstige opstoot van rheuma. De aanwezige artsen willen onze opgave van reden :ciproxacine niet in overweging nemen : resultaat nu reeds meer dan een maand cortisone slikken : medron [lees meer...]en predisolone

Blaasontsteking

Ik ben pas op de helft van mijn kuur en voel me erg beroerd. Alsof ik zware griep heb. Dikke ogen, koortsig gevoel warme en koude rillingen, spierpijn, diarree en weinig energie. Ik ben niet blij met het medicijn. Of het effect heeft op het genezen van de blaasontsteking? De pijn bij het plassen is gelukkig weg en de voortdurende aandrang plus nauwelijks urineverlies bij h[lees meer...]et plassen is ook weg. Dat is fijn. Maar in tegenstelling tot eerdere andere medicijnen waarvan ik de naam niet meer weet, blijft mijn onderstreek op een op andere manier gevoelig. Met hier bovenop dus ook nog alle bijwerkingen van het medicijn. Al met al een zware week naar de genezing. Doorzetten maar.
09-10-2018

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)
Blaasontsteking

Ik had de eerste dag geen problemen mee. De 2de dag begon ik al bijwerkingen te krijgen. Misselijkheid,de gedurende dag slaperig. Daarbij ook nog eens een vieze smaak in de mond. Met drinken of eten wordt het nirt beter, tandenpoetsen helpt maar even. Een pijn mijn in rechter arm. De pijn is vanaf mijn schouder tot aan mijn vingers. Zelf heb ik reumatoïde artritis en do[lees meer...]or dit medicijn is mijn reuma weer op gaan spelen. Niet fijn als je al een jaar geen medicatie daar voor inneemt. Heb vaker urineweg infectie gehad maar nooit deze medicijnen. Dit middel slik ik nu 2 dagen maar heb er nog geen baat bij.
07-10-2018

Co-Trimoxazol (co-trimoxazol)
Blaasontsteking

Ik gebruik dit middel ivm een blaas ontsteking. Ik neem 7 dagen lang 2x per dag 1 tablet in. Vanaf dag 1 vervelende bijwerkingen zoals een zeurende hoofdpijn, weinig eetlust, erg onrustig en niet kunnen slapen snachts. Ik heb nog nooit zo veel bijwerkingen gehad bij een medicijn. Vooral de onrust en niet kunnen slapen snachts vond ik erg vervelend. De arts zei al dat het e[lees meer...]en hele sterke antibiotica is. Ook vind ik de pillen erg groot ondanks dat ik ze door midden breek ben ik er bijna in gestikt en moest ik overgeven om de pil uit mijn keel te krijgen. Vandaag is gelukkig de laatste dag van de kuur. Volgens mij is mijn blaasontsteking weg dus het heeft wel geholpen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2029)
Depressie (1676)
Angst & paniekstoornis (1459)
Hoge bloeddruk (1147)
ADD (550)
Depressiviteit (519)
Astma (461)
Angststoornis (454)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!