ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

23-05-2020

Furadantine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Een dag gebruikt en doodziek, nacht niet geslapen, overdag kon ik helemaal niets doen. Lijkt op een hele zware griep. Direct na 4 x 1 per dag gestopt en lig op bed bij te komen van de hoofdpijn, misselijkheid, kan niet goed ademhalen, pijn in benen en armen. ECHT VRESELIJK.
21-05-2020

Blaasontsteking

Heb regelmatig last van blaasontsteking. Kreeg nu dit middel voorgeshreven. Na inname ‘s avonds voor slapen gaan , volgende ochtend geen last meer van blaasontsteking. Maar wel heel veel last van huiduitslag (rode, opgezette jeukende huid over hele lichaam). Zal dit middel daarom niet meer gebruiken.
19-05-2020

Blaasontsteking

Dit middel heeft de ergste pijnscheuten en aandrang verlicht. Maar wow ik stond erna wel echt strak als een trippende pad.. Gelukkig was mijn vriend bij mij anders had ik niet geslapen en vele winkels leegekocht.
08-05-2020

27-04-2020

Blaasontsteking

Over het algemeen zijn er wel veel bijwerkingen te benoemen, maar ik zou het middel, indien nodig, weer nemen. Bovendien heb ik ooit een nierbekkenontsteking gehad en dat wil ik nooit meer. De eerste dag van de antibiotica voelde alsof het mijn klachten van de destijdse nierbekken ontsteking opwekte. Dat gaf mij dubbele gedachten. Oh ik ben precies optijd, ik ben te laat m[lees meer...]et de antibiotica of de antibiotica werkt averechts. (Een maand vokr de antibiotica mijn nierbekken op functioneren getest en die werkte toen optimaal.) Echter werden mijn rugklachten tijdens die eerste antibiotica dag ineens immens. Aangezien mijn kuur zou aflopen op een zondag en ik na 3 dagen amper verschil merkte heb ik de huisarts gebeld met de vraag of ik er niet verstandig aan zou doen om extra tabletten op te halen. Dit werd echter afgeraden, tenzij ik er dinsdag nogsteeds last van heb. Eerder had ik geen last van ernstige rugklachten tijdens de blaasontsteking. Ik was onwijs moe. Ik was draaierig en maakte soms dezelfde balans inschattingen als mijn vader. Hij heeft dit als gevolg van Parkinson. Dat vond ik daarom de eerste dag erg zorg wekkend, maar wist dat het tijdelijk zou zijn. Ik had hoofdpijn, was misselijk, moe en heb ruim een halve week mijn studie en werk niet goed kunnen vervolgen. Daar baalde ik van, want normaal bij een blaasontsteking geneest het vanzelf en kon ik helder werken. Soms op een toilet maar goed, het kon. Daarom ben ik er wel van overtuigd dat dit door de antibiotica komt. Door de lage dosis per pil (50mg ipv 100mg) moest ik om de 6 uur het medicijn slikken, dus ook middernacht wakker worden. Het beste kunnen de medicijnen met eten worden ingenomen, dus voor het slapen gaan smeerde ik een boterham. Dat maakt mij dan ook meer vermoeid. Ik had het gevoel alsof ik veel meer at dan normaal en ik was emotioneler. Ook kreeg ik naar het einde van de kuur toe nachtmerries die zeer fantasierijk waren. Tot wel 4 verschillende op 1 avond. Valse dieren, spinnennesten, levent meubilair en het zien van het witte licht waar men over speekt. Van alles kwam voorbij. Inmiddels ben ik klaar met de kuur en heb ik last van buikpijn en diaree. Al met al, de bijwerkingen zijn wel erg veel. Anderzijds wil je echt geen nierbekkenontsteking. Dat houdt veel langer aan dan een kuur van 5 dagen. Als ik dan zou mogen kiezen, kies ik toch liever een kuur. Kleine sidenoot. Ik merk dat mijn blaasontsteking jaarlijks in precies dezelfde maand van het jaar op haar piek is. Ik heb terugkerende blaasontstekingen maar elk jaar heb ik in april een antibiotica kuur nodig. Kwam ik bij toeval achter. Zo schijnt er tot wel 20% meer antibiotica tegen blaasontsteking verkocht te worden in de zomer. Dat zou weer verband houden met hormonen en dergelijke. Mochten andere dit dus ook hebben. Wellicht goed om te denken over iets preventiefs voor die specifieke maanden. :) (Dit was overigens niet de eerste keer dat ik het middel slikte. Eerdere keren kan ik mij geen bijwerkingen meer herrineren.)
26-04-2020

Blaasontsteking

Furabid helpt al enkele uurtjes na de inname van de eerste capsule, ik ben dan meteen van mijn vervelende klachten af, geen urine-aandrang meer, geen buikpijn meer. Heb al sinds mijn 15 e levensjaar last van steeds terugkerende blaasontsteking, bij uroloog hiervoor onderzocht, uitslag: honeymoon-cystitis, dus blijf hier last van houden.. Gaat vaak een paar maanden goed en [lees meer...]dan is het weer raak na een keer seks te hebben gehad, heel erg vervelend...
26-04-2020

Blaasontsteking

Na 5 dagen nog steeds urine-aandrang, buikpijn en sterk ruikende urine. Deze kuur heeft geen werking bij mij. Normaal kreeg ik altijd Furabid 100 mg, deze hielp mij altijd, na de eerste tablet ingenomen te hebben was ik na enkele uurtjes van mijn klachten af. Zal huisarts bellen voor Furabid.
25-04-2020

Blaasontsteking

Kreeg het middel ivm blaasontsteking. Werd niet lekker in de nacht al, flinke hoofdpijn, misselijkheid, rugpijn, duizeligheid en erg moe. Ondertussen ook koorts en koude rillingen. Huisarts twee keer gebeld en toen andere kuur gekregen.
22-04-2020

Blaasontsteking

Blaasontsteking, zeer sterk onaangenaam ruikende urine. Al snel geen klachten meer en geen bijwerkingen
14-04-2020

Clamoxyl (Amoxicilline)

enige tijd geleden inmiddels
30-03-2020

Blaasontsteking

2de dag last van mijn gewrichten en pijnlijke benen. 3 de dag behoorlijke drukkende pijn op het borst, kortademig, maagzuur, zweten, keelpijn en spierpijn. HA gebeld en moest gelijk met de kuur stoppen. Krijg nu Trimethoprim 300mg.
26-03-2020

Blaasontsteking

Tijdens gebruik na een paar dagen last van benauwdheid/druk. Vooral nog steeds last van benauwdheid en druk op de borst al een week gestopt maar nog last van.
20-03-2020

Blaasontsteking

Na een dag is de pijn en druk op blaas veel minder. Voor de darmen doet het niet veel goeds, rommelde darmen en diarree en dit reeds 2 dagen. Hopelijk snel voorbij deze bijwerking
15-03-2020

Blaasontsteking

Diverse keren per jaar kreeg ik blaasontsteking. Ben allergisch voor antibiotica dus dat was lastig. Uiteindelijk Monuril 3000g voorgeschreven gekregen en na 1 keer gebruik was de blaas weer schoon. Men zeer tevreden met dit medicijn dat voor mij zonder bijwerking werkt. Van antibiotica heb ik altijd heel veel bijwerking, misselijk, hoofdpijn, maagpijn, diarree.
13-03-2020

Blaasontsteking

Heb met regelmaat last van blaasontsteking, vindt het jammer dat meeste meldingen negatief zijn. Bij mij gaan de klachtrn meestal binnen 24 uur weg. Soms is een 5 daagse kuur wel te kort en krijg ik na 2 weken weer klachten. Als bijwerking ervaar ik wel last van diarree, en krijg vaak op de laatste slikdag een schimmelinfectie...die is ook op te lossen met een vaginale cap[lees meer...]sule. Al met al heb ik deze kuur over periode van 15 jaar denk ik 25 keer gehad en werkt het gewoon goed.
28-02-2020

Blaasontsteking

2 Jaar geleden heeft Furabid (onder andere naam) wél afdoende geholpen, maar ms nu andere bacterie. Toentertijd geen bijwerkingen dus ik denk dat het een goed medicijn is voor blaasontstekingen alleen en niet zoals andere antibiotica 's doorwerking voor meerdere klachten. Dus beter voor evtl resistenties. Uit ervaring: andere antibiotoca's meestal 7-daagse kuren, 3x per [lees meer...]dag een tablet. Kuur Furadbid 5 dgn 2x per dag capsule en makkelijker te slikken was al een vooruitgang, maar ja als het mij dit keer niet heeft geholpen van probleem af te komen.
28-02-2020

Blaasontsteking

1 kuur Furabid niet afdoende al waren pijnklachten en bloed in urine snel over. Klachten na 3 dgn weer terug en 2e kuur Furabid. Weer terug naar HA en urine is voor kweek opgestuurd naar Star pas na 2 dgn door HA. 3 Dgn geleden in afwachting op uitslag zakje Monuril gekregen om 11 uur met nadrukkelijke instr. pas voor het slapen in te nemen. Ivm pijnklachten en als avon[lees meer...]dmens zou ik dat niet redden dus op nuchtere maag om 12.30 zakje ingenomen. Pas na 2 uur een b'ham en niets meer gedronken om het zolang mogelijk in te houden, maar aandrang is niet te stoppen dus elk uur naar WC en na 2 uur ook dunne ontlasting, dus had niet veel hoop ivm genezing. Tegen mijn gewoonte in, slechts klein glaasje wijn in de avond en om 1 uur naar bed. Goed doorgeslapen eindelijk. Lichte hoofdpijn maar dat kan ook door 3 wkn stress gekomen zijn. Beetje misselijk maar dat heb ik er voor over. Vanochtend een heldere plas afgegeven en gesmeekt voor preventief nog een zakje ivm komend weekend mocht klachten terugkomen. Neen dus ivm Protocol!! Om reutel uit mijn lijf te krijgen een Valdispert genomen en nu opgelucht en pas volgende week do. uitslag kweek. Om een lang verhaal korter te maken: ik ben zeer tevreden over Monuril ondanks beetje ongemak, maar alles beter dan pijn. Zodra ik weer eens in Spanje of Griekenland ben dan ga ik dit zeker kopen bij apotheek (zonder recept) ter geruststelling dat ik het in huis heb waar dan ook en de ontsteking direct kan onderdrukken. En ja ik heb een "verleden" en toekomst met blaasontstekingen helaas. Ik wens al mijn lotgenoten sterkte en veel water uit de kraan en niet uit de lucht. Ms dat ik nog reageer na uitslag kweek. Deze fijne site is eigenlijk voor beoordeling medicijn maar het is fijn om je ellende te kunnen delen met lotgenoten. Fijn weekend
26-02-2020

Blaasontsteking

Tijdens mijn vakantie, ik was alleen, ben ik ongelofelijk ziek geworden.Ik werd heel erg angstig en ik had vreselijke jeuk over mijn gehele lichaam.ik kreeg koorts en durfde amper naar buiten. Mijn haar viel uit en is een jaar na dato nog niet terug. Niet helemaal. Ik heb nooit de link helemaal gelegd maar nu ik dit ook van andere patienten lees weet ik dat ik allergisch b[lees meer...]en voor dit middel. Ik heb twee kuren achter elkaar gehad destijds, na de eerste kwam het snel weerterug. Mijn advies is neem dit middel gewoon niet.erzijn zat alternatieven.
26-02-2020

Blaasontsteking

De blaasontsteking was snel weg. Ik was intens moe, was kortademig en echt niet lekker. Dacht dat dat van de blaasontsteking kwam hoewel ik me dat niet van een vorige keer kon herinneren. 1 dag na de kuur kreeg ik koorts en voelde me ziek, dacht eerst nog griep.Na 3 dagen kreeg in een jeukende uitslag op mijn benen en toen ben ik gaan zoeken op internet. alles kwam voorbi[lees meer...]j, koorts, moe, uitslag, kortademig, pijn op borst. Ik was dus ziek van de medicijnen. Ben nog wezen bloedprikken om te kijken of ik een virus had, niet dus. Het is mij wel duidelijk, dit middel nooit meer. Heb nu na een week nog steeds pijn in bovenbuik, tintelingen in armen en benen, moe...hoop dat het snel over gaat!
20-02-2020

Blaasontsteking

Na kuur weken last gehad niet weten waar door heel angstig/ na 10 weken weer aan deze kuur en net van de klachten af /na eerste pil daar waren de klachten weer nog steeds daardoor angstig maar nu maar terug naar de huisarts
19-02-2020

Tavanic (levofloxacine)
Blaasontsteking

5 daagse kuur. 1 dag even last van schouders en knie. Verder totaal geen klachten gehad. Vanmorgen laatste pil ingenomen maar lijkt onvoldoende te werken. Klachten nog in mindere maten aanwezig. Hiervoor ook al een 3 daagse kuur gehad van een ander antibiotikum
18-02-2020

Blaasontsteking

Ik kreeg dit medicijn voor een lichte blaasontsteking; naast pijn bij plassen had ik er nauwelijks last van. Na inname van de eerste pil begon ik me binnen een uur beroerd te voelen en dit werd alleen maar erger. Ik kreeg enorme pijn in mijn rechter zij (in/rond mijn nieren, kon daardoor nog amper lopen of zitten, werd emotioneel, werd trillerig, alle energie verdween uit [lees meer...]me, en ik ben bijna een paar keer flauwgevallen. Gelukkig kon ik gelijk terecht bij de huisarts en heb ik een andere kuur gekregen. Binnen een paar uur zijn de bijwerkingen gelukkig bijna volledig verdwenen. Dit medicijn slik ik nooit meer.
17-02-2020

Furadantine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Voor mezelf een uitstekend medicijn bij 'n blaasontsteking! Na slechts enkele uren voel ik al beterschap en na 3 dagen is het genezen ! Geen bijwerkingen van hoofdpijn, maagpijn, enz... Super produkt !
13-02-2020

Blaasontsteking

Ik heb een blaasonsteking kreeg een kuur van het merk sandoz waat ik niet tegen kon verwardheid duizelig buikpijn ,gestopt een ander medicijn gekregen dat was deze , na 2 pillen voelde ik al klachten zoals duizelig pijn op de borst spieren die samen trekken rare smaak in mijn mond vreemde trilling op mijn lippen ben nu gestopt hoop dat het gauw uit mijn lijf is wat een t[lees meer...]roep Gebruik het niet meer bijwerkingen dan effectief
06-02-2020

Estriol (estriol)
Blaasontsteking

Na langdurig gebruik van Hormoonkuur Estriol, een hormoongevoelige tumor in borst gekregen, borstkanker!!!!!
05-02-2020

04-02-2020

Co-Trimoxazol (co-trimoxazol)
Blaasontsteking

Ik kreeg voor m’n blaasontsteking dit middel. Ernstige allergische reactie gekregen op dit middel.
03-02-2020

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Blaasontsteking

Ik heb jammergenoeg wat vaker blaasontsteking; acht verschillende antibiotica’s geprobeerd maar Amoxicilline met Clavulaanzuur werkt bij mij super. Daarom kom ik altijd bij deze kuur. Het is erg effectief en slaat snel aan. Geen last van bijzondere bijwerkingen; behalve wat sneller moe.
02-02-2020

Blaasontsteking

Na alle horrorverhalen dit medicijn met angst ingenomen. Ik heb dit medicijn gekregen voor een verwaarloosde blaasontsteking met koorts mogelijk ook een nierbekontsteking Nu mijn 4e pil eropzitten en ik merk dat ik wat maagpijn heb en wat verminderde eetlust. Dit is vervelend maar ik probeer juist wel wat te eten zodat mijn maag wat neutraliseert. Ik neem de pillen NIE[lees meer...]T op een nuchtere maag. Misschien een tip! Geen diarree of braken en ook geen spierpijn tot nu toe.
26-01-2020

Blaasontsteking

Wat een negatieve reacties allemaal.. Aan de mensen die deze reviews lezen: laat je niet bang maken. Ik ben 18 jaar en heb regelmatig last van blaasontstekingen. Enorm lastig. Als ik het voel (ook al is het maar een beetje) grijp ik meteen naar een zakje Monuril. Ik drink het op ('s avonds) en dan ga ik, zonder te plassen, slapen. Wanneer ik wakker word en ga plassen is he[lees meer...]t meteen weg. Ik ervaar nooit bijwerkingen. Ik raad aan, aan vrouwen die deze negatieve reacties lezen en nog moeten starten met de inname van Monuril, jezelf niet bang te laten maken. Ik heb een enorm zwakke maag, ben abnormaal snel misselijk, heb snel last van diarree etc. en ik ervaar geen enkele bijwerking. Monuril is zeer doeltreffend. Aanrader! (enkel vervelend dat het zonder voorschrift is.. je moet dus altijd naar de dokter voor onderzoek)

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2339)
Depressie (1896)
Angst & paniekstoornis (1795)
Hoge bloeddruk (1336)
Acne/puistjes (945)