ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

Amoxicilline / Clavulaanzuur

17-05-2022 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Voor een blaasontsteking en urine retentie helaas naar de eerste hulp. Daar amoxicilline/clavulaanzuur meegekregen na raadplegen uroloog. Vanaf dag twee ernstige diarree. Vanaf dag drie in combi met hoofdpijn en pijn in maag. Mijn eigen huisarts wil helaas dat ik de kuur afmaak dus ik moet nog 5 dagen. Hij had het zelf nooit voorgeschreven. Ik doe braaf met eten inneme[lees meer...]n en ben direct gestart met probiotica. Maar alsnog drama dus. Hoop dat ik er geen langdurige klachten aan overhoud.

10-05-2022 | Man | 64
Blaasontsteking
Eerste 3 dagen hoofdpijn.vanaf 5de dag kon ik amper gaan van brandende stekende pijn in kuiten en voetzolen. Ben naar spoed geweest. Die zei dat een huisarts raar of zelden begint met dit soort antibiotica. Dag nadien andere antibiotica gehad van huisarts kuiten doen nog steeds pijn. Pijn is minder maar kan niet doorstappen. Hopelijk gaat dit over.

03-05-2022 | Man | 44
Blaasontsteking
Ik ben na 2 dagen gestopt met dit middel want ik kreeg ernstige bijwerkingen. Nacht wakker, Nare dromen. Brain fog / Hersenmist Angstaanvallen Rillingen.

29-04-2022 | Vrouw | 52
Blaasontsteking
Niet nemen,ben nu 2 weken verder nog steeds vreselijke jeuk op handen voeten,etc. Moest met ambu naar ziekenhuis,kreeg adrenaline voor de allergische reactie.Na 2 dagen inname werd ik doodziek,2 dgn erna opgeknapt.Na 5 dgn begon de grootste ellende Dit middel kan gelijk,of zelfs nog dagen na kuur reacties geven.

Norfloxacine

28-04-2022 | Vrouw | 43
norfloxacine
Blaasontsteking
Hele goede antibiotica. Eerste twee dagen had ik hoofdpijn maar met paracetamol was vol te houden. Later helemaal niets meer. Ik heb gewoon gewerkt. Ik raad die antibiotica aan.

Furadantine

27-04-2022 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Ik moest 4x per dag 1 capsule voor een beginnende blaasontsteking. Heb de eerste dag 3 gehad en had al hoofdpijn daarvan. De volgende morgen om half 7 weer eentje genomen uiteraard met yoghurt. Toen werd de hoofdpijn zo erg dat het niet meer dragelijk was en gevoel van hele slappe benen misselijk en schrale keel met een raar gevoel op de tong. Heb de huisartsenpost gebeld[lees meer...] en uitgelegd wat er aan de hand was met het gebruik van deze antibiotica. Heeft ze mij later terug gebeld en overleg gehad met de dienstdoende arts. Ik moet per direct stoppen en de volgende dag mijn eigen huisarts bellen. Mijn blaasontsteking is nog niet helemaal weg en ben ook bang dat ik een andere krijg en dan weer de zelfde klachten krijg. Wie van jullie heeft dat gehad of was daar ook bang voor?

23-04-2022 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Goede ervaring, geen last meer na 3 dagen. En totaal geen bijwerkingen!! Voor mij een goed medicijn, kuur van 5 dagen was genoeg.

Trimethoprim

19-04-2022 | Vrouw | 58
trimethoprim
Blaasontsteking
Het helpt goed. Ik gebruik het nu 3 maanden. Mijn haar begint uit te vallen. Komt dat vaker voor?

09-04-2022 | Man | 55
Blaasontsteking
Gekregen voor een blaasontsteking. Zoals door de apotheek gezegd elke keer ingenomen met melk en geen last gehad van bijwerkingen. Kuur duurde 10 dagen en na 2 dagen al klachtenvrij.

02-04-2022 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Op dag 2 onwijs moe, down, misselijk en veel buikpijn. Gesproken met de HAP en mocht direct stoppen! Wat een rommel is dit!! Voor mij nooit meer

26-03-2022 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
In de nacht van donderdag op vrijdag wakker geworden van de blaasontsteking. Ik heb het zo vaak dat ik het meteen herken. Vrijdagochtend met urine naar huisarts. Ik kreeg een kuur Furabid 100 voor 5 dagen. Het is nu de tweede dag dat ik de capsules slik en de blaasontsteking is over maar ik ben nu zo stijf als een plank. Alles doet me zeer, benen, armen, lichaam. Ik zit vo[lees meer...]or een dilemma want weet niet of het van de Furabid komt of van de 2e booster prik die ik gistermiddag heb gekregen. Dit is niet fijn.

19-03-2022 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Voor het eerst blaasontsteking gekregen. De huisarts moest het op kweek zetten, voor ik de diagnose kreeg. Dit terwijl ik echt serieuze klachten had en pijn! Maar deze antibiotica bleek een verademing! Binnen 2 dagen merkte ik verbetering. 2 weken voor de blaasontsteking heb ik corona gehad en daar was ik nog moe van. Tijdens de kuur merkte ik ook wel dat ik moe was, maar [lees meer...]of dit van de kuur is of corona weet ik niet.

28-02-2022 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Furabid 2x per dag gedurende 5 dagen voorgeschreven gekregen. Na dag 1 ( na 2e pil) heel erg ziek geworden, koorts, rillingen, overal pijn , heel erg beroerd voelde ik me, meteen gestopt met dit medicijn!!! Niet geschikt voor mij, nooit meer!

24-02-2022 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Na de negatieve reacties , geschrokken. Maar hielp mij fantastisch ,na de 1ste tablet ,klachten over. Elk kwartier moest ik plassen de hele dag , vaak te laat bij de wc.

Amoxicilline

19-02-2022 | Vrouw | 28
amoxicilline
Blaasontsteking
Sinds de inname erg licht in m'n hoofd en duizelig. Voel me totaal niet mezelf

Augmentin

16-02-2022 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Voorgeschreven gekregen vanwege vermoeden nierbekkenontsteking. Gedurende 10 dagen, 3 x per dag 1 tablet. Na 3 dagen heb ik 2 dagen diarree gehad (veelvoorkomende bijwerking). Het gebruiken van pre- en/of probiotica helpt dan goed, evenals het drinken van Yakult. Verder geen klachten of andere bijwerkingen. De kuur heeft mij niet geholpen. Achteraf bleek sprake te zijn van[lees meer...] een andere kwaal waar antibiotica niet voor werkt. Ondanks dat de kuur geen adequate behandeling was voor mijn klachten, heb ik toch een positieve ervaring met deze antibiotica.

Monuril

16-02-2022 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Het hielp binnen enkele uren wel tegen de blaasontsteking 😂 maar zelfs na extra pantozol, rennie en heel veel karnemelk verga ik Vd pijn aan m’n slokdarm maag en loop ik leeg, nu zelfs ook misselijk. Dit spul neem ik nooit meer in!

08-02-2022 | Vrouw | 57
Na 0.45 min ernstige huidirritatie en hartkloppingen Medicatie gestopt

07-02-2022 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Bij blaasonsteking Furabid voorgeschreven gekregen voor 5 dagen. Ingenomen om 8u en 20u, eerst wat eten en daarna met een vol glas melk de tablet ingenomen. Na de eerste dag was de pijn en bloed al verdwenen. Alleen klachten gehad van moeheid en de darmen waren een beetje van streek (meer vezels gegeten toen was het ok) en ik heb wel 2 liter gedronken per dag tijdens de k[lees meer...]uur.

05-02-2022 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Wat een vreselijk medicijn! Ik had het al eens eerder gebruikt, toen wel zonder bijwerkingen (behalve hoofdpijn) maar zonder resultaat waardoor ik na furabid nog een andere antibiotica moest gebruiken. Dit keer was ik al sceptisch of het überhaupt zou werken toen ik deze kuur weer kreeg. Nadat ik 1 capsule had genomen kreeg ik na een paar uur al meteen meer buik en rugpijn[lees meer...]. Eerst dacht ik dat dit door de blaasontsteking kwam. Toen ik na inmiddels 4 capsules me zo slecht voelde ben ik eens gaan zoeken naar reviews van furabid. Dit was een eye opener. Ik ben direct met de kuur gestopt en nu bijna 24 uur na de laatste tablet voel ik me steeds beter. Mijn blaasontsteking zal niet over zijn denk ik maar ik kijk het aan met extra cranberry capsules en vit C en anders vraag ik om een andere kuur. Voor mij nooit geen furabid meer

Fosfomycine

02-02-2022 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Veel bijwerkingen en bij mij werkte het helemaal niet omdat het ging om een bacteriële infectie Ipv een blaasontsteking. Het plassen ging juist moeilijker na dit medicijn.

01-02-2022 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
ik lag heel de dag vermoeid met hoofdpijn op de bank. Ook moest ik een andere kuur omdat mijn blaasontsteking nog aanwezig is.

29-01-2022 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Na een paar weken last te hebben van een blaasontsteking naar huisarts en furabid voorgeschreven gekregen, ik kan sowieso de antibiotica amoxicilline niet verdragen. In de ochtend 1 capsule ingenomen en daarna raar in het hoofd, binnen een paar uur aan het bibberen en trillen van de kou, gelijk naar bed gegaan en de dag er na doodziek. Hoge koorts, misselijk, zwak, gevoel [lees meer...]van flauwvallen, spierpijnen, moeilijkheden met ademhalen, en doodmoe. Kan na 3 dagen nog alleen maar in bed blijven liggen en af en toe uit bed. En gelijk na een tablet moeten stoppen nooit meer dit medicijn. Ik begrijp niet dat zo’n medicijn verkocht mag worden.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

29-01-2022 | Man | 75
Blaasontsteking
Kreeg 6 weken geleden dit middel voorgeschreven ivm longontsteking. Kreeg toen als bijwerking diaree en hartritmestoringen. De hartritmestoringen bracht ik niet in verband met de amoxicilline. Maar nu ik weer dit middel voorgeschreven Kreeg voor een blaasontsteking Kreeg ik na 1 dag inname meteen weer ernstige hartritmestoringen.

Fomicyt

23-01-2022 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
Fosfomycine voor geschreven gekregen voor blaasontsteking 1 zakje voor de nacht innemen en dan moet het werken Direct de volgende dag bijna geen klachten meer ook de dag erop niet Helaas begonnen dezelfde klachten weer op de derde dag Ook veel pijn in de maag en zuurbranden gekregen . Dus maar weer de huisarts bellen voor een ander recept.

20-01-2022 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Ik kreeg dit middel voorgeschreven omdat ik een fikse blaasontsteking heb. 2 dagen later werd ik positief getest op Corona. Natuurlijk heb ik de bijwerkingen opgezocht, en las allemaal horror verhalen. Omdat Corona natuurlijk ook klachten met zich mee geeft durfde ik dit al helemaal niet meer te slikken, uiteindelijk toch gedaan om van die blaasontsteking af te komen(in o[lees meer...]verleg met de arts) Ik zit nu op dag 6 maar heb bijna nergens last van. Lichte hoofdpijn(kan ook door Corona komen) Daarnaast gebruik ik al een tijdje colon clean voor m’n darmen, dit ben ik erbij blijven gebruiken. Werkte super. Wel 2u tijd tussen laten zitten omdat het de opname kan beïnvloeden. Ook had ik weinig last van Corona klachten, omdat ik toch benieuwd was of deze AB kuur onder drukkend kan zijn even gebeld met de GGD. GGD heeft een lijst met medicatie wat Corona klachten kan onder drukken. Dat is met ciprofloxanine niet zo. Ik was trouwens na dag 1 al van de klachten af, maar moest de kuur afmaken

19-01-2022 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
2 weken na einde kuur echt overal jeuk op mijn lijf. Huid is super onrustig. Even krabben en het is rood met bultjes en bloed uitstortingen. Nu al een dikke week onderweg en nog niet weg. Gelukkig helpt antihistamine wel maar dat geeft weer vreselijke vermoeidheid als bijwerking. Blijkt nu dat de jeuk aanval die ik 2 jaar terug had, ook kwam 2 weken na gebruik van dit medi[lees meer...]cijn. Toen was het binnen een week weg en nu al 8 dagen met intense jeuk. Never nooit meer.

Blaasontsteking
Ten eerste en info bijsluiter. Er staat niet met melk of melkproducten innemen. Dit koploper gedeeltelijk. Je mag 2 uur voor en 2 uur nat het innemen van een tablet geen melk of melkproducten gebruiken. Leverancier gebeld en bevestigd dat. Als er nieuwe bijsluiters worden gemaakt passen ze aan. De apotheker wist dit ook niet een aardige fout. In de nacht slecht slapen e[lees meer...]n erg verward. Geen kracht in de armen en vaak duizelig. Concentratie is stuk minder merkte ik met auto rijden dus mee gestopt. Eerst in de nacht wat branderig gevoel van de huid wat in de volgende nacht heel erg werd en geen koorts. Overdag erg beroerd met gevoel van weg raken. Uroloog gebeld en moest meteen stoppen. Werkt dus te sterk voor mij hoop dat het wel werkte tegen de bacterie.

Cotrimoxazol

cotrimoxazol
Blaasontsteking
E-colli bacterie. Na 2 dagen in de nacht heel erg zweten beroerd voelen erg onrustig. Lijkt erg op wanneer je lange tijd niet gegeten hebt dat je bloedsuikerspiegel te laag is. Na wat eten van vanille vla ging het beter. De volgende nacht nog erger 6 dextrose tabletten ingenomen en dat werkte. In de ochtend kreeg ik het gevoel dat ik steeds weg raakte. Erg beroerd ged[lees meer...]achten in de war. Uroloog gebeld accuut stoppen. Tabletten bij inslikken gaat zeer slecht blijft kleven. Beste is ze op te lossen in water wat erg snel gebeurd. De arts had gezegd dat het een paardenmiddel is nou dat klopt zoeken. Vreselijk.

Cotrimoxazol

cotrimoxazol
Blaasontsteking
Vreselijk middel. De 2e nacht erg zweten zonder temperatuur verhoging. Maag erg van slag honger gevoel. Na het innemen van dextrose tabletten ging het beter. Lijkt op dat je bloedsuikerspiegel daalt. Vervolgens in de ochtend van de laatste dag had ik constant het gevoel dat ik flauw zou vallen. Uroloog gebeld moest meteen stoppen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2746)
Depressie (2201)
Angst & paniekstoornis (2187)
Hoge bloeddruk (1573)
Blaasontsteking (1157)