ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

30-03-2020

Blaasontsteking

2de dag last van mijn gewrichten en pijnlijke benen. 3 de dag behoorlijke drukkende pijn op het borst, kortademig, maagzuur, zweten, keelpijn en spierpijn. HA gebeld en moest gelijk met de kuur stoppen. Krijg nu Trimethoprim 300mg.
26-03-2020

Blaasontsteking

Tijdens gebruik na een paar dagen last van benauwdheid/druk. Vooral nog steeds last van benauwdheid en druk op de borst al een week gestopt maar nog last van.
20-03-2020

Blaasontsteking

Na een dag is de pijn en druk op blaas veel minder. Voor de darmen doet het niet veel goeds, rommelde darmen en diarree en dit reeds 2 dagen. Hopelijk snel voorbij deze bijwerking
15-03-2020

Blaasontsteking

Diverse keren per jaar kreeg ik blaasontsteking. Ben allergisch voor antibiotica dus dat was lastig. Uiteindelijk Monuril 3000g voorgeschreven gekregen en na 1 keer gebruik was de blaas weer schoon. Men zeer tevreden met dit medicijn dat voor mij zonder bijwerking werkt. Van antibiotica heb ik altijd heel veel bijwerking, misselijk, hoofdpijn, maagpijn, diarree.
13-03-2020

Blaasontsteking

Heb met regelmaat last van blaasontsteking, vindt het jammer dat meeste meldingen negatief zijn. Bij mij gaan de klachtrn meestal binnen 24 uur weg. Soms is een 5 daagse kuur wel te kort en krijg ik na 2 weken weer klachten. Als bijwerking ervaar ik wel last van diarree, en krijg vaak op de laatste slikdag een schimmelinfectie...die is ook op te lossen met een vaginale cap[lees meer...]sule. Al met al heb ik deze kuur over periode van 15 jaar denk ik 25 keer gehad en werkt het gewoon goed.
28-02-2020

Blaasontsteking

2 Jaar geleden heeft Furabid (onder andere naam) wél afdoende geholpen, maar ms nu andere bacterie. Toentertijd geen bijwerkingen dus ik denk dat het een goed medicijn is voor blaasontstekingen alleen en niet zoals andere antibiotica 's doorwerking voor meerdere klachten. Dus beter voor evtl resistenties. Uit ervaring: andere antibiotoca's meestal 7-daagse kuren, 3x per [lees meer...]dag een tablet. Kuur Furadbid 5 dgn 2x per dag capsule en makkelijker te slikken was al een vooruitgang, maar ja als het mij dit keer niet heeft geholpen van probleem af te komen.
28-02-2020

Blaasontsteking

1 kuur Furabid niet afdoende al waren pijnklachten en bloed in urine snel over. Klachten na 3 dgn weer terug en 2e kuur Furabid. Weer terug naar HA en urine is voor kweek opgestuurd naar Star pas na 2 dgn door HA. 3 Dgn geleden in afwachting op uitslag zakje Monuril gekregen om 11 uur met nadrukkelijke instr. pas voor het slapen in te nemen. Ivm pijnklachten en als avon[lees meer...]dmens zou ik dat niet redden dus op nuchtere maag om 12.30 zakje ingenomen. Pas na 2 uur een b'ham en niets meer gedronken om het zolang mogelijk in te houden, maar aandrang is niet te stoppen dus elk uur naar WC en na 2 uur ook dunne ontlasting, dus had niet veel hoop ivm genezing. Tegen mijn gewoonte in, slechts klein glaasje wijn in de avond en om 1 uur naar bed. Goed doorgeslapen eindelijk. Lichte hoofdpijn maar dat kan ook door 3 wkn stress gekomen zijn. Beetje misselijk maar dat heb ik er voor over. Vanochtend een heldere plas afgegeven en gesmeekt voor preventief nog een zakje ivm komend weekend mocht klachten terugkomen. Neen dus ivm Protocol!! Om reutel uit mijn lijf te krijgen een Valdispert genomen en nu opgelucht en pas volgende week do. uitslag kweek. Om een lang verhaal korter te maken: ik ben zeer tevreden over Monuril ondanks beetje ongemak, maar alles beter dan pijn. Zodra ik weer eens in Spanje of Griekenland ben dan ga ik dit zeker kopen bij apotheek (zonder recept) ter geruststelling dat ik het in huis heb waar dan ook en de ontsteking direct kan onderdrukken. En ja ik heb een "verleden" en toekomst met blaasontstekingen helaas. Ik wens al mijn lotgenoten sterkte en veel water uit de kraan en niet uit de lucht. Ms dat ik nog reageer na uitslag kweek. Deze fijne site is eigenlijk voor beoordeling medicijn maar het is fijn om je ellende te kunnen delen met lotgenoten. Fijn weekend
26-02-2020

Blaasontsteking

Tijdens mijn vakantie, ik was alleen, ben ik ongelofelijk ziek geworden.Ik werd heel erg angstig en ik had vreselijke jeuk over mijn gehele lichaam.ik kreeg koorts en durfde amper naar buiten. Mijn haar viel uit en is een jaar na dato nog niet terug. Niet helemaal. Ik heb nooit de link helemaal gelegd maar nu ik dit ook van andere patienten lees weet ik dat ik allergisch b[lees meer...]en voor dit middel. Ik heb twee kuren achter elkaar gehad destijds, na de eerste kwam het snel weerterug. Mijn advies is neem dit middel gewoon niet.erzijn zat alternatieven.
26-02-2020

Blaasontsteking

De blaasontsteking was snel weg. Ik was intens moe, was kortademig en echt niet lekker. Dacht dat dat van de blaasontsteking kwam hoewel ik me dat niet van een vorige keer kon herinneren. 1 dag na de kuur kreeg ik koorts en voelde me ziek, dacht eerst nog griep.Na 3 dagen kreeg in een jeukende uitslag op mijn benen en toen ben ik gaan zoeken op internet. alles kwam voorbi[lees meer...]j, koorts, moe, uitslag, kortademig, pijn op borst. Ik was dus ziek van de medicijnen. Ben nog wezen bloedprikken om te kijken of ik een virus had, niet dus. Het is mij wel duidelijk, dit middel nooit meer. Heb nu na een week nog steeds pijn in bovenbuik, tintelingen in armen en benen, moe...hoop dat het snel over gaat!
20-02-2020

Blaasontsteking

Na kuur weken last gehad niet weten waar door heel angstig/ na 10 weken weer aan deze kuur en net van de klachten af /na eerste pil daar waren de klachten weer nog steeds daardoor angstig maar nu maar terug naar de huisarts
19-02-2020

Tavanic (levofloxacine)
Blaasontsteking

5 daagse kuur. 1 dag even last van schouders en knie. Verder totaal geen klachten gehad. Vanmorgen laatste pil ingenomen maar lijkt onvoldoende te werken. Klachten nog in mindere maten aanwezig. Hiervoor ook al een 3 daagse kuur gehad van een ander antibiotikum
18-02-2020

Blaasontsteking

Ik kreeg dit medicijn voor een lichte blaasontsteking; naast pijn bij plassen had ik er nauwelijks last van. Na inname van de eerste pil begon ik me binnen een uur beroerd te voelen en dit werd alleen maar erger. Ik kreeg enorme pijn in mijn rechter zij (in/rond mijn nieren, kon daardoor nog amper lopen of zitten, werd emotioneel, werd trillerig, alle energie verdween uit [lees meer...]me, en ik ben bijna een paar keer flauwgevallen. Gelukkig kon ik gelijk terecht bij de huisarts en heb ik een andere kuur gekregen. Binnen een paar uur zijn de bijwerkingen gelukkig bijna volledig verdwenen. Dit medicijn slik ik nooit meer.
17-02-2020

Furadantine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Voor mezelf een uitstekend medicijn bij 'n blaasontsteking! Na slechts enkele uren voel ik al beterschap en na 3 dagen is het genezen ! Geen bijwerkingen van hoofdpijn, maagpijn, enz... Super produkt !
13-02-2020

Blaasontsteking

Ik heb een blaasonsteking kreeg een kuur van het merk sandoz waat ik niet tegen kon verwardheid duizelig buikpijn ,gestopt een ander medicijn gekregen dat was deze , na 2 pillen voelde ik al klachten zoals duizelig pijn op de borst spieren die samen trekken rare smaak in mijn mond vreemde trilling op mijn lippen ben nu gestopt hoop dat het gauw uit mijn lijf is wat een t[lees meer...]roep Gebruik het niet meer bijwerkingen dan effectief
06-02-2020

Estriol (estriol)
Blaasontsteking

Na langdurig gebruik van Hormoonkuur Estriol, een hormoongevoelige tumor in borst gekregen, borstkanker!!!!!
05-02-2020

04-02-2020

Co-Trimoxazol (co-trimoxazol)
Blaasontsteking

Ik kreeg voor m’n blaasontsteking dit middel. Ernstige allergische reactie gekregen op dit middel.
03-02-2020

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Blaasontsteking

Ik heb jammergenoeg wat vaker blaasontsteking; acht verschillende antibiotica’s geprobeerd maar Amoxicilline met Clavulaanzuur werkt bij mij super. Daarom kom ik altijd bij deze kuur. Het is erg effectief en slaat snel aan. Geen last van bijzondere bijwerkingen; behalve wat sneller moe.
02-02-2020

Blaasontsteking

Na alle horrorverhalen dit medicijn met angst ingenomen. Ik heb dit medicijn gekregen voor een verwaarloosde blaasontsteking met koorts mogelijk ook een nierbekontsteking Nu mijn 4e pil eropzitten en ik merk dat ik wat maagpijn heb en wat verminderde eetlust. Dit is vervelend maar ik probeer juist wel wat te eten zodat mijn maag wat neutraliseert. Ik neem de pillen NIE[lees meer...]T op een nuchtere maag. Misschien een tip! Geen diarree of braken en ook geen spierpijn tot nu toe.

Blaasontsteking

Wat een negatieve reacties allemaal.. Aan de mensen die deze reviews lezen: laat je niet bang maken. Ik ben 18 jaar en heb regelmatig last van blaasontstekingen. Enorm lastig. Als ik het voel (ook al is het maar een beetje) grijp ik meteen naar een zakje Monuril. Ik drink het op ('s avonds) en dan ga ik, zonder te plassen, slapen. Wanneer ik wakker word en ga plassen is he[lees meer...]t meteen weg. Ik ervaar nooit bijwerkingen. Ik raad aan, aan vrouwen die deze negatieve reacties lezen en nog moeten starten met de inname van Monuril, jezelf niet bang te laten maken. Ik heb een enorm zwakke maag, ben abnormaal snel misselijk, heb snel last van diarree etc. en ik ervaar geen enkele bijwerking. Monuril is zeer doeltreffend. Aanrader! (enkel vervelend dat het zonder voorschrift is.. je moet dus altijd naar de dokter voor onderzoek)

Blaasontsteking

Blaasontsteking eerste behandeld met furabid maar koorts komt erbij en loopt op naar 40 dus arts schrijft C voor. Duurt nog in elk geval 10 uur voor de koorts zakt en dan smeek je dat penicilline aanslaat . De misselijkheid was vreselijk daarvoor kreeg ik zetpil (primmer) maar die gaf enigzins verlichting, maar ook hallucinaties en zware nare dromen. Toen mezelf wel gedwon[lees meer...]gen te eten en met eten bleek C dus beter te doen. Primmer gaat terug naar apotheek.

25-01-2020

Blaasontsteking

In december 2019 dit middel gebruikt met minimale bijwerkingen. 22 januari 2020 opnieuw gestart en na de eerst pil ging het helemaal mis, ongeveer 2 uur na inname kwamen de eerste klachten van jeukende handpalmen, rode en branderige armen en benen. De klachten namen toe( druk in hoofd, druk op borst en moeilijker slikken)zo ook mijn bloeddruk! Naar huisartsenpost gebracht[lees meer...] waar ik tegengif en adrenaline kreeg toegediend om de heftige reactie te stoppen en op te vangen om erger ( stikken en/of in shock raken) te voorkomen.... ik zou willen dat dit middel opnieuw wordt onderzocht op de bijwerkingen, de ernst en mate van voorkomen....mogelijk moet de bijsluiter worden aangepast en minder vanzelfsprekend worden voorgeschreven!
24-01-2020

Blaasontsteking

Voordat ik begon aan deze kuur had ik hier alle ervaringen gelezen en was erg huiverig om dit middel te gebruiken. Het valt mij heel erg mee dit middel. Na 2 dagen geen klachten meer van de blaasontsteking en nu na 4 dagen alleen last van wat vermoeidheid en hoofdpijn. Ik ben daar al heel gevoelig voor, heb vaker migraine dus is al mijn zwakke plek en had niet anders verwa[lees meer...]cht fat als ik ergens last van zou hebben het ook weer hoofdpijn zou zijn. Neem het vooral in de ochtend met goed yoghurt of ontbijt in. Alleen met melk kreeg ik een beetje last van mijn maag, dat was niet voldoende. Ik neem er door ervaring ook altijd probiotica bij zodat mijn darmflora ondersteund wordt. Bij een vorige kuur hielp dat ook enorm tegen buikklachten. Ook neem ik er nog granberry capsules en d-mannose bij in om de blaas tijdens en na de kuur schoon te houden. Blijf vooral veel drinken is echt nodig om de afvalstoffen af te voeren. Als ik niet genoeg drink is mijn hoofdpijn ook erger. Dus resultaat al met heel positief met matige bijwerkingen. Lijkt mij als tegenhanger bij al die negatieve berichten best belangrijk te vermelden. Als je al die klachten hebt zoal ik hier onderstaand lees heb je te maken met allergie reacties en is het goed direct je arts te benaderen.
23-01-2020

Blaasontsteking

eerste keer blaasontsteking en deze antibiotica gekregen. Ik gebruik geen medicijnen veder en heb nog nooit last gehad van een antibioticum. Maar deze viel niet zo goed. Na 2 dagen huisarts om iets anders gevraagd omdat ik koortsig werd en pijn in flanken ging krijgen (leek dus verder optrekkende blaasontsteking te worden ipv afnemende klachten). Nu aan de ciprofloxaci[lees meer...]ne en dat werkt prima. Bijna over. Blij mens.
23-01-2020

Blaasontsteking

In 2016 ben ik naar de dokterspost geweest , vertelde de klachten , de stuwingen (net of iemand een riem om mijn hoofd deed en deze keihard aantrok) in mijn hoofd na 2 pillen, mijn gehoor viel dan ook weg, maar het was onzin wat ik vertelde en die bijwerking was niet bekend , dus de kuur even afmaken, dat heb ik natuurlijk niet gedaan, toen ben ik thuis gaan zoeken op alle[lees meer...]rlei sites , gelukkig kwam ik deze bijwerking tegen, het komt zelden voor. Tot op de dag van vandaag heb ik nog last van de stuwingen en de kramp in mijn nek, want daar begint het dan mee.
22-01-2020

Blaasontsteking

Geen aanrader!!!! Ik ben er ziek van geworden. Na 2 tabletten gestopt! Wat een troep!
21-01-2020

Blaasontsteking

Super kuur. Beetje hoofdpijn, maar dat is het dan. Blaasontsteking binnen 2 dagen geen last meer. Ik lees gruwelijke verhalen, maar ik ben 1.60 meter groot en weeg 50kg, dus was huiverig, maar anders dan bovengenoemd nergens last van. Eet er smorgens ook niet bij. Ben er blij mee. Laat je niet afschrikken door rare verhalen. Er zijn nl. maar weinig mensen die hun positieve[lees meer...] mening delen.
19-01-2020

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)
Blaasontsteking

Namens mijn moeder plaatst ik deze review omdat zij geen internet heeft. Gebruik dit middel aub NIET! Mijn moeder heeft met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid door het gebruik van dit medicijn eierstokkanker gekregen. Agressieve vorm en na ontdekking hiervan reeds stadium IV. Zoek een andere oplossing voor uw klacht(en). Dit medicijn kan het einde van uw leve[lees meer...]n zijn.
19-01-2020

Blaasontsteking

Dit medicijn gekregen in curacao voor een blaasontsteking, die was zo weg tot daar een goed medicijn, echter na een week begon mijn mond (tandvlees) te zwellen zodanig dat er een abces ontstond en mijn kies getrokken moest worden. De zwelling heb ik nu al 6 dagen en verbetert niet echt. Hoop dat het nu wel een keer gaat gebeuren. Mag geen antibiotica slikken voor de ontst[lees meer...]eking daar ze bang zijn dat het nog meer kapot maakt. Ik lees dit nergens tot nu toe maar wilde het toch even delen. Kijk uit met deze antibiotica.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2310)
Depressie (1884)
Angst & paniekstoornis (1759)
Hoge bloeddruk (1318)
Acne/puistjes (930)