ISO 27001

ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Synapause E3 ovules/vaginaal crème 1 1
Vagifem 1 5
Depo-Provera '150' (prikpil) 1 3
Mirena 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

26-04-2018

Blaasontsteking

zeer slechte ervaringen, soort van zware griep
24-04-2018

Blaasontsteking

Ik heb blaasontsteking(urineweginfectie) en de huisarts heeft dit voorgeschreven. Ingenomen met yoghurt zoals er staat. Gelijk pijn bij lever en aalvleesklier. Normaal heb ik daar nooit pijn, dit was de eerste keer. Ik kon niet slapen tot 4 uur snachts. Uiteindelijk ben ik maar opgestaan en keek ik in de spiegel van de badkamer. Ik heb mijzelf nog nooit zo wit gezien. Mijn[lees meer...] gezicht was spierwit. Dit is de eerste keer dat mijn lichaam bijwerkingen toont bij een medicijn. Heb na het kijken in de spiegel alles uitgebraakt. Nu een ander medicijn gekregen van de huisarts.
17-04-2018

Alfuzosine Tabletten (alfuzosine)
Blaasontsteking

4 a 5 jaar geleden kreeg ik voor het eerst blaasontsteking. Het leek in eerste instantie griepachtig. Inmiddels heb ik 8 keer blaasontsteking gehad en daar zaten best heftige tussen. Van allerlei onderzoeken gehad in het ziekenhuis en tenslotte is het de prostaat die vergroot is. Ik kreeg daar Alfusozine voor. De klachten verdwenen. Echter na een paar maanden kreeg ik erns[lees meer...]tig hartritmestoornissen. Het blijkt als je hier al last van had, wat ik dus heb, deze medicijnen niet voorgeschreven mogen worden. Ben inmiddels gestopt met de medicijnen en hartritmestoornissen zijn gelukkig weer bijna weg. Ben nu zelf begonnen met Avogel prostaforcemed en de blaas blijft weer rustig na 4 weken gebruik.
16-04-2018

Blaasontsteking

Paar uur na inname klachten fors verminderd. Een echte verlichting. Er werd gewaarschuwd voor maagklachten, maar niet ervaren. Een heel klein beetje gek gevoel in de buikstreek, maar echt minimaal. Ingenomen met een glaasje melk of eten.
10-04-2018

Blaasontsteking

Huisarts constateerde een ontsteking van mijn blaas en schreef standaard Furabid voor. Na een paar dagen bleek uit de urinekweek dat het om een staffilococ gaat. Hierna is geswitched naar Flucloxacilline. Mijn angst is dat ik al een sepsis door een staffilococ heb gehad. Toen heb ik in 3 maanden ca 3,5 kg Orbenin geslikt.
10-04-2018

Flucloxacilline (flucloxacilline)
Blaasontsteking

Ik heb een blaasontsteking veroorzaakt door een staffilococ. In het verleden heb ik een sepsis van de staffilococ gehad.
08-04-2018

Blaasontsteking

Voor het eerst dat ik een medicijn ging googlen, maar hier ondervind ik wel echt bijwerkingen van: moe, down, opgeblazen gevoel, heb het idee dat ik 2 kilo ben aangekomen, ik ben blij dat mn kuur morgen is afgelopen.
05-04-2018

Amoxicilline (amoxicilline)
Blaasontsteking

Matig resultaat wat betreft de blaasontsteking. Wel verbetering te zien in urinekweek volgens de huisarts. Bijwerking verlies van Kalium. Moet regelmatig Kalium Phosphoricum innemen. Ook weer niet teveel i.v.m. gevaar van te hoog kalium. Kaliumverlies ( heeft men geen verklaring voor). In het ergstegeval bij een laag kalium van 2.3 tot 2.7 moet ik opgenomen worden en [lees meer...]krijg Kalium via infuus toegediend. Dan ben ik doodmoe en helemaal versuft een dag of drie. Mijn geheugen krijgt daardoor een hele tik. Symptomen: zwelling van buik, handen en gezicht. Voel me dan duizelig en ziek. Doodeng.
04-04-2018

Blaasontsteking

Ging goed, na 1,5 dag over maar na stoppen kreeg ik bultjes en erge jeuk, ik word er gek van.
19-03-2018

Furadantine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Ik had een beginnende blaasontsteking en ben in de menopauze ( cystitis komt dan makkelijker voor door daling oestrogeenspiegel ) De dokter schreef mij Furadantine 100mg voor ; ik kon na 3 dagen wel terug plassen maar was vreselijk ziek . Het leek wel of ik griep had...... Ik ben geen voorstander van antibiotica , maar dit antisepticum is echt niets voor mij .Ik had al 2[lees meer...]0 jaar geen antibiotica gebruikt , maar een blaasontsteking is pijnlijk en niet kunnen plassen vreselijk om nog maar te zwijgen dat de beestjes opstijgen naar je nierbekken , ik mag er niet aan denken !!!!
17-03-2018

17-03-2018

Blaasontsteking

Ik was erg huiverig om deze medicijnen te gebruiken na het lezen van de bijwerkingen op deze site. Maar ik heb nergens last van gehad. Ik heb de capsules wel telkens tijdens de maaltijd ingenomen. Werkt binnen 2 dagen en ik had absoluut geen last van bijwerkingen.
15-03-2018

Blaasontsteking

Na al deze negatieve verhalen, ben ik heel positief. Heb al jaren regelmatig blaasontsteking na mijn overgang. Echter na 1 capsule vermindert de pijn en aandrang al. Krijg altijd doosje mee als ik met vakantie ga.
13-03-2018

10-03-2018

Blaasontsteking

Vanwege een buikgriep die ik had gehad heb ik een blaasontsteking gekregen. Dus naar de dokter voor een receptje antibiotica. Ik was een beetje huiverig voor de bijwerkingen die ik hier las. Maar toch gekozen voor inname. Op moment van de eerste pil was ik me expres heel bewust van mijn gemoedstoestand en energie. Ik voelde me eigenlijk heel goed en energiek (was net he[lees meer...]lemaal clean na de buikgriep ;-)) Maar na een paar uur begon het; een heeel zwaar moe gevoel en alle energie was weg. En s nachts kreeg ik giga koppijn en mijn nek zat vast. Dit bleef aanhouden gedurende dag 2. Ook paracetamol hielp niet. Mijn dochter zei zelfs of ik kon ophouden sjagerijnig te zijn. Maar ik was totaal gevoelloos of een soort van depri geworden. En totaal uitgeblust. De ochtend van dag drie heb ik de huis arts gebeld en overlegd. Ze kenden de bijwerkingen niet (lazen de bijsluiter voor...). Maar ik mocht stoppen. Ik heb voor de zekerheid nu een zakje voor een (1!) Dag. De apotheek kende trouwens de bijwerkingen wel achteraf.. En wat gebeurde er nadat ik was gestopt: gedurende de dag trok de mist weer op en voel ik me weer de oude! Pfffff ontsnapt aan de chemische troep! Het zakje monuril 3000 ligt klaar. Ik ga hier de bijwerkingen ook maar even van lezen...maar dat duurt gelukkig maar 1 dag! Veel wijsheid en beterschap voor de lezers hier!
24-02-2018

Blaasontsteking

Vanaf enkele uren na inname afname klachten. Vanaf toen geen klachten meer gehad, wel heel erg moe. Echt, ontzettend moe , beetje down en hangerig, slaperig en ook een beetje hongerig. Gewoon lekker even rustig aan doen en een paar dagen vrij nemen om uit te zieken en te slapen.
22-02-2018

Blaasontsteking

Ik heb mij niks aangetrokken van alle horror verhalen die ik hier gelezen heb en ben er blanco ingestapt met dit antibioticum , Na 2 dagen gebruiken trad er al een verbetering op , Uiteraard kuur afgemaakt . Geen bijwerkingen . prima medicijn!
20-02-2018

Amoxicilline (amoxicilline)
Blaasontsteking

het is nu anderhalve week geleden dat ik gestopt ben met amoxxiline, en heb sindsdien een raar stroef gevoel in mijn mond en tanden ook pijnlijke mondhoeken, en rare groeven in mijn tong, ben er niet blij mee, hoelang gaat dat duren?? En is daar nog een tegenmiddel voor, vind het een vervelende bijwerking..... vanaf de kerst 3 keer een andere kuur gehad voor blaasontstekin[lees meer...]g 28-12-2017 10stuks furabid capsMGA 100mg 10-1-2018 20stuks nitrofurantoine MC 50mg teva 2-2-2018 een zakje Monuril 3000 7-2-2018 amoxicilline disp 500mg teva waarvan ik nu nog steeds dat rare stroeve gevoel van in mijn mond heb. Voor mij geen amoxicilline meer.......
18-02-2018

Blaasontsteking

Niet te veel piekeren over bijwerkingen ik wilde stoppen maar ben toch doorgegaan had last van drukkende hoofdpijn en dacht ik stop maar na 4 pillen was t weg is n reactie geweest op medicatie.
17-02-2018

Co-Trimoxazol (co-trimoxazol)
Blaasontsteking

Nu na een week dit middel gekregen van mijn huisarts voor de zoveelste blaasontsteking nog steeds geen effect te merken en elke keer wordt ik er misselijk van De vorige keer een ander antibiotica gehad een kuur van drie tabletten en was er zo vanaf , deze tabletten ook onkundig groot
15-02-2018

Blaasontsteking

Ik heb copd, Heb sinds ik dit medicijn gebruik ontzettende pijn aan mijn longen.en ben kortademig , Ben moe , misselijk Vreselijke bijwerkingen dus
13-02-2018

12-02-2018

Blaasontsteking

Ik had dit middel voorheen nog nooit geslikt en ben nadat ik 2 pillen had geslikt gaan zoeken op internet omdat ik wilde weten wat eventueel de oorzaak zou zijn geweest om dit middel voor te schrijven. Aangezien ik al een paar dagen was doorgelopen met blaasontsteking en men bang was dat het al richting de nieren zou uitbreiden dacht ik dat dit de reden was om een ander so[lees meer...]ort antibiotica voor te schrijven. Ik ben enorm geschrokken van alle ervaringen van mensen die ik op internet tegen kwam. Omdat ik echter na 2 pillen nog niets had gemerkt hoopte ik dat het mee zou vallen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik al 4 dagen ziek was als gevolg door de griep dus helemaal lekker was ik niet maar ik begon weer iets op te knappen. Totdat pil nummer 3 werd geslikt..., wat een ellende !! Ik kreeg werkelijk nog veel meer dan alleen griep, barstende hoofdpijn, heftig transpireren, hartkloppingen, benauwdheid, ontzettend misselijk, diarree, duizeligheid, koorts, huiduitslag, jeuk en brandende huid, spierpijn, futloos. Dag nummer 3 was echt het dieptepunt, als ik dood zou gaan dan was het een uitkomst althans zo voelde het en dit heb ik ook zo uitgesproken. Zo slecht en beroerd heb ik mij nog nooit gevoeld. Ik heb in elk geval totaal geen kracht meer, het heeft mij compleet onderuit gehaald. Dag nummer 4 breng ik door in bed. Heb nu nog ontzettend veel pijn aan mijn hoofdhuid dus die haaruitval zal ook nog wel komen maar dan breekt echt de hel los... Ook heb ik niet het idee dat mijn blaasontsteking weg is. Ongelooflijk dat dit middel wordt voorgeschreven en dat het überhaupt in de handel is. Het zou werkelijk verboden moeten worden !! Ik slik het nooit meer en zal officieel de bijwerkingen en ervaring melden bij mijn huisarts, apotheek alsook de fabrikant. Had ik maar vertrouwd op mijn onderbuik gevoel toen ik het las. Ik wil niemand bang maken maar bij mij waren de bijwerkingen enorm, wees dus gewasrschuwd.
09-02-2018

Blaasontsteking

ik had in het begin een beginnende blaasontsteking. Na drie dagen Nitrofurantoine 50 mg te hebben gebruikt zijn de bijwerking zo danig dat ik het gevoel heb dat ik me slap en ziek voel , heb constant hoofdpijn en kan niet naar buiten i.v.m darmkramp en diarree. Wat mij betreft hoef ik dit medicijn nooit meer.
04-02-2018

Trimethoprim (trimethoprim)
Blaasontsteking

Het medicijn hielp snel Kort kuurtje is wel fijn Minder bijwerkingen dan nitrofurantoine Alleen de jeuk was bijna ondraaglijk
02-02-2018

01-02-2018

Blaasontsteking

Gebruik het nu voor de 2de keer, werk altijd zeer snel en effectief, bij de 2de dag al grote verbeteringen na 3 - 4 dagen vrijwel compleet van de klachten af. Verder geen bijwerkingen te merken.
28-01-2018

Blaasontsteking

Tegen blaasontsteking helpt dit middel wel maar na 4 dagen (2 capsules per dag) gestopt. Ik kreeg hartkloppingen en werd er depressief/angstig van. Heb me nog nooit zo ellendig gevoeld. Met Amoxicilline heb ik deze bijwerkingen ook.
26-01-2018

Blaasontsteking

Vanaf de eerste capsule merkte ik al verbetering. Heel prettig, het werkte! Na 4 dagen begon ik rillerig te worden, net geen koorts, 37.8-37.6, s nachts hevig zweten en de volgende dag ging het gelukkig beter, ik had de laatste capsule gehad, dus ik dacht dit gaat perfect. De capsules met yoghurt en 's avonds met activa ingenomen, dus geen maagklachten gehad. 1,5 dag na d[lees meer...]e laatste capsule , onverklaarbare rode plekken net onder mijn knie, ik ben niet gevallen, wat dan? Vandaag 2,5 dag na de laatste capsule ook rode plekken op mijn andere been. het jeukt, is opgezwollen, ziet rood en doet pijn. duidelijk een allergische reactie, Bah! na reacties op deze site bekeken te hebben, nu maar snel een allergie tablet ingenomen, ik hoop dat het helpt!
24-01-2018

Blaasontsteking

Depressief, stemmingswisselingen, hartkloppingen, tintelingen, krampen in buik. Gebruik het nooit meer. Gevaarlijk voor mensen die al niet lekker in hun vel zitten.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1857)
Depressie (1550)
Angst & paniekstoornis (1333)
Hoge bloeddruk (1062)
ADD (515)
Depressiviteit (491)
Astma (429)
Angststoornis (417)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!