ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

16-07-2019

Blaasontsteking

Na 5 dagen furabid zonder effect(klachten werden juist heftiger met rugpijn erbij) kreeg ik dit voorgeschreven omdat ik volgende week 3 weken op reis ga naar Azie. Heftig medicijn maar ik heb het er voor over omdat het helpt.
16-07-2019

Pipram (pipemidinezuur)
Blaasontsteking

Chronische blaasontsteking, werkt heel goed, helaas uit de handel in nederland. Weet iemand of dit in het buitenland nog verkrijgbaar is en onder welke naam ?
30-06-2019

Blaasontsteking

Heeft de blaasontsteking verholpen, maar had tijdens de kuur en een aantal dagen erna nog last van bijwerkingen. Werd er misselijk en duizelig van. Had last van brainfog en hoofdpijn, kom me moeilijk concenteren. Voelde me vaak erg onrustig. Uiteindelijk de laatste pil van de kil (5 dagen) niet genomen in de hoop dat de bijwerkingen ook over zouden gaan. Dit heeft uiteinde[lees meer...]lijk nog wel een aantal dagen aangehouden. Uiteindelijk contact opgenomen met de huisarts, maar er was geen reden tot paniek. Klachten zouden vanzelf weer overgaan.
30-06-2019

Blaasontsteking

Prima medicijn, binnen 2 uur voelde ik al verlichting. Ochtend erna pijn zo goed als weg, als bijwerking hoofdpijn en vermoeid maar dat is te overzien. Wel goed blijven drinken de volgende dagen om te voorkomen dat het terug komt.
04-06-2019

Blaasontsteking

Maandagnacht/ochtend wakker geworden met gigantische buikpijn en pijn bij plassen. Dokter heeft onderzoek gedaan en bleek blaasontsteking. Halvewege de ochtend gestart met Furabid 100mg Nitrofurantoine 2 x pd. Na de eerste pil werden de klachten van pijn al minder. dat was erg fijn. de 2e pil in avond ingenomen. de volgende ochtend bij ontwaken veel bulten overal. vocht bu[lees meer...]lten die enorm jeuken. toch maar weer de pil ingenomen en de huisarts gebeld om dit te melden. wellicht een andere kuur vanmiddag ophalen. want de bijwerkingen zijn behoorlijk. heb veel antibiotica geslikt maar deze voel je echt in lichaam en geest/gemoedstoestand. Galbulten, netelroos, hoofdpijn, vocht in enkels en voeten. minder concentratie. gevoel van niet lekker voelen. lage bloeddruk . druk op je hersens.
01-06-2019

Blaasontsteking

Er werd beginnende blaasontsteking geconstateerd. Omdat ik een lang weekend weg zou gaan, deze 1 daags kuur gekregen, Monuril 3000, zodat ik niet in het buitenland op zoek hoefde naar antibiotica. Helaas, ik kon niet gaan vanwege de vele bijwerkingen. Ik had het voor het slapen gaan ingenomen en in de nacht werd ik al wakker van de hoofdpijn. In de ochtend super misselijk[lees meer...] en rond het middaguur begon het overgeven. Ik hield tot middernacht geen slok water binnen, terwijl ik juist veel moest drinken. Hele spijsvertering van slag. Nu twee dagen later gaat het beter, maar mijn lange weekend is in het water gevallen. Raar gevoel in mijn hoofd, gespannen buik. Overigens is de continue aandrang tot plassen wel weg.
31-05-2019

Blaasontsteking

Ochtend na inname voelde ik verbetering, maar al snel later op de dag namen de klachten toch weer toe. Weer terug richting huisarts dus
31-05-2019

Blaasontsteking

Na een aantal reviews gelezen te hebben, begon ik met enige vrees aan de kuur. Vond het ideaal om het maar twee keer per dag in te nemen. Capsules slikken gemakkelijk door. Heb geen enkele bijwerking gehad, en dat terwijl ik toch behoorlijk gevoelig ben. Effect merkte ik na vierde dag inname.
21-05-2019

Nitrofurantoine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Dit medicijn is effectief. Ik gebruik het ongeveer drie keer oer jaar helaas. Altijd weer huilerig en moe vooral de eerste twee dagen. Daarna gaat het beter. Wanneer je dat weet kan je er om lachen en het loslaten.
20-05-2019

Trimethoprim (trimethoprim)
Blaasontsteking

Al vijf maanden loop ik rond met een flinke blaasontsteking. In eerste instantie weigerde de arts medicatie voor te schrijven. Want ondanks dat de urine erg vies rook en ik pijn had in mijn vagina, vonden ze in een simpele urinetest nauwelijks iets. Op mijn aandringen is de urine op kweek gezet en daar bleek wel een flinke bacterie uit. Twee Verschillende kuren al gekre[lees meer...]gen inmiddels, maar die bleek ik niet eens te mogen nemen ivm verminderde nierfunctie. Ook met deze huidige medicatie is het oppassen geblazen met nierproblemen. Vanaf dag 1 heb ik ontzettend veel last van bijwerkingen. Met nierproblemen moet ik overogens ook vaak plassen in de nacht en dat mag niet, dus pijn erbij (hopenlijk niet blijvend) dankzij ingehouden plas. Bovendien ruikt de eerate as van de dag nu niet meer zo vies, maar naarmate de dag vordert komt de vieze geur terug. De pijn blijft aanhouden.
17-05-2019

Blaasontsteking

Ik heb het voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Heb het donderdagavond ingenomen en vrijdagochtend leek het al zo goed als weg te zijn. Helaas werd het later op de dag toch weer iets erger. Ik heb geen last van bijwerkingen tot nu toe. Hoop dat de blaasontsteking over een paar dagen toch wegtrekt.

Blaasontsteking

Antibioticum hielp wel maar na enkele weken weer opnieuw blaasontsteking
10-05-2019

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)
Blaasontsteking

Na ruim twee jaar getob met veel steeds terugkerende blaasontstekingen en steeds weer antibioticumkuren schreef een nieuwe vrouwelijke uroloog deze ovules voor. Omdat zij vermoedde dat klachten door vaginale droogte kwamen . Aan het begin was het inbrengen even pijnlijk , maar na ruim een week was dat wel over. Sindsdien geen ontstekingen meer . Voel me weer de oude, g[lees meer...]ezond en vitaal.

Blaasontsteking

Capsule is makkelijk door te slikken alleen het vervelende is dat er minimaal 12 uur tussen moet zitten. En tijdens een maaltijd. Zo neem ik het om 11 uur s ochtends in tijdens het eten en moet ik om 11 uur ‘s avonds nog eten zodat ik het kan innemen! Werkt verder goed! Geen bijwerkingen gehad.
30-04-2019

Gemakkelijk 1 sachet per dag; effectief bij mij geen hele penicilline kuur
28-04-2019

Blaasontsteking

Al een heel verleden gehad met mijn blaas nu weer een ontsteking huisarts geweest en die schreef dus monuril 3000 voor nooit gehad en nooit van gehoord ,gebruikt voor het slapen dit ging goed tot de andere dag heel de dag misselijk geweest en in de avond begon de diaree zaterdagmorgen is het braken begonnen en de hoofdpijn nog in de nacht van zaterdag op zondag flink gebra[lees meer...]akt ,nu gaat het beter zo slap als een vaatdoek maar nog steeds blaasontsteking dus morgen weer maar terug naar de HA.
26-04-2019

Blaasontsteking

Beginnende blaasontsteking, via Huisart dit gekregen, klachten gingen na een dag weg. Beetje misselijk en moe maar verder klachten verdwenen.
25-04-2019

Furadantine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Neem dit niet tenzij je jezelf van kant wilt maken. Ik werd zo depressief en gestresst dat ik niet meer kon slapen terwijl ik oververmoeid was. Koppijn, geen eerlust, krop in de keel, depressie, buikloop, kortademing, hoge hartslag, ik ging eraan kapot. Nu al 3 dagen gestopt en voel me nog steeds depressief en gestresst. Hopelijk ben ik snel beter ik zie het leven niet mee[lees meer...]r zitten door die troep.
24-04-2019

Blaasontsteking

Gebruik liever geen antibiotica maar in 2016 kreeg ik dit middel voor het eerst voor 5 dagen zonder resultaat gevolg nog een andere antibiotica kuur die wel aansloeg maar ondertussen liep ik bij het ziekenhuis voor een onderzoek naar mijn nierfunctie, deze was gelukkig in orde. Dit jaar 2019 in april kreeg ik weer een vermoeden van een blaasontsteking heb veel gedronken en[lees meer...] cranberry capsules gebruikt maar het ging niet echt over. Ben vrijdag 19 april toch maar bij de huisarts urinecheque laten doen en inderdaad een lichte aanwezigheid van bacterie kuurtje gekregen voor 5 dagen. Helaas , ben vanochtend bij de huisarts geweest voor een urinetest en ben er niets mee opgeschoten en word mijn urine nu getest bij de gggd???? Als er zo veel gedoe is dat mensen te makkelijk een antibiotica krijgen voorgeschreven schrijf dan een antibiotica voor waar je goede ervaringen mee heb. Krijg vandaag een antibiotica voor 1 dag(een antibioticabom?)en over 5 dagen de uitslag van de gggd met misschien in het vooruitzicht NOG een kuurtje te doen, waar zijn we mee bezig
23-04-2019

Blaasontsteking

Vaker gebruikt. Meestal wel geholpen. Alleen lastig, omdat het voor het slapen gaan (na de laatste keer plassen) ingenomen moet worden. Vaak val ik niet snel genoeg in slaap en is het na ongeveer een uur alweer uitgeplast.
14-04-2019

Nitrofurantoine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Bij verblijf in ziekenhuis ivm cardiologische ingreep kreeg ik verblijfskatheter waardoor ik blaasontsteking heb opgelopen. Dit middel voorgeschreven gekregen. Wat een ellende. Een uur na inname van de eerste pil flinke koorts die na paar uur afzakte om weer terug te komen na de volgende pil. Daarbij schokken in armen en benen en een klappende hoofdpijn, benauwdheid, rod[lees meer...]e jeukbulten en een gevoel ‘van de wereld’ te zijn. Kreeg van CHAP advies direct te stoppen ivm allergische reactie. Omdat niet elk middel bij mijn hartmedicatie mag, nu een eenmalige dosering van een ander middel waarmee de blaasontsteking direct over moet zijn. Dat ga ik vandaag proberen, een dag na stoppen met deze ellendige troep; de hoofdpijn met wattengevoel en spierschokjrs zijn er nog steeds. Hopelijk gaan ook die snel weg. Bezint eer ge begint met dit middel!
13-04-2019

Blaasontsteking

Vaak blaasontsteking, kuren hadden geen effect. Uiteindelijk na bezoek uroloog bleek het de klebsiellabacterie te zijn die resistent is voor veel antibiotica. Specialist schreef ciprofloxacine voor. Na eerste tabl. pijn in spieren en gewrichten, ‘s avonds 2e tabl. pijn werd heviger en gevoel alsof ik in brand stond. Onrustige nacht, en de volgende ochtend hoge koorts. Bijs[lees meer...]luiter gelezen, en heb onmiddellijk contact met specialist genomen, die mij met spoed wilde zien. Bleek een allergische reactie te zijn. Nieuwe medicatie voor 5 dgn daarna de lagere dosering voor 5 weken van het eerste middel, ciprofloxacine. Na 2 weken gebruik pijn in pols, huisarts constateerde peesontsteking na röntgenfoto. Bijsluiter gaf ook nu weer deze complicatie aan. Uroloog ontkende deze peesontsteking, nog niet bij zijn patienten voorgekomen, wel achillespeesontsteking bij hem bekend. Apotheek zag direct na lezen bijwerkingen dat peesontsteking voor kan komen. Nu heb ik last van De Quervain, dat is pees-peesschedeontsteking, kan maanden duren, zeer pijnlijk en loop nu met brace, pijnstilling en fysiotherapeut. Tot nu geen verbetering. Zelfs na maanden gestopt te zijn van dit medicijn kan er ontstekingen optreden van de pezen.
30-03-2019

Blaasontsteking

Heb nooit blaasontsteking gehad. Wordt met blaasdivertikel gediagnosticeerd. Arts zegt dat dit mij gevoelig maakt voor blaasontstekingen en dus verwijderd moet worden samen met prostaatbehandeling. Dus zonder noemenswaardige klachten worden mij 2 operaties aangeraden. Krijg een cystoscopie (kijken in de blaas). 3 dagen na cystoscopie plas ik rode urine en pijn bij plassen.[lees meer...] Krijg ciprofloxacine. Na 5 pillen lopende zure diarree. Ben zeer zwak. Trillingen over hele lijf. Kan niet slapen. Hallucinaties. Daarna trimethoprim. Lukte beter. Maar na 6 dagen kuur nog steeds enterokokken in blaas en krijg is zware hoofdpijn in kleine hersenen. Vervolgens amoxicilline voor 8 dagen. Amoxicilline heb ik afgewisseld met probioticum. Accepteer ik beter. Ligt dit aan probioticum ? Vermoedelijk wel. Heb kijkoperatie ondergaan bij docteur in Aalst. Voortreffelijke service. Ben na de ingreep op nitrofurantoine gezet.
27-03-2019

Blaasontsteking

Voor blaasontsteking voorgeschreven gekregen. İk merkte 2-3 dagen niets van de de bijwerkingen. Vierde dag kampte ik met hartkloppingen, misselijkheid, tintelingen in het gezicht en een enorme vermoeidheid. Amper kracht om bijwijze van mijn sokken aan te trekken. İk ben nu een maand verder en de misselijk-en vermoeidheid is nog niet over. İk raad iedereen af dit te gebruik[lees meer...]en! Niet doen! Artsen schrijven klakkeloos dingen voor zonder rekening te houden met!
27-03-2019

Blaasontsteking

gekregen na andere kuur voor blaasontsteking en nog niet over hierna
22-03-2019

Blaasontsteking

Ik moest wegens een blaasontsteking deze nemen omdat de veroorzaker bacterie serratia marcescens. Resistent is voor furabid. Nou twee keer daags 1 tablet. Eerste dag ging nog maar tweede dag ellendig. Ik was snachts om de twee uur weer wakker. Het voelde alsof ik bijna in slaap viel en dan weer wakker schrok ofzo. Ook steeds een soort whoop gevoel in hoofd. Op derde dag h[lees meer...]ele nacht niet geslapen en op vierde dag slaaptabletten erbij gekregen. Sliep daarop vier uurtjes en lag daarna weer wakker. Terwijl ik zoooo moe ben. Vijfde dag anderhalf uur op de slaaptablet. Overdag ben ik onrustig, verschrikkelijk moe, angstig, paniekaanvallen. Krijg geen hap door mijn keel. Knallende koppijn kreeg ik op tweede dag van het gebruik van dit medicijn. Ik moet nog twee dagen voor de kuur klaar is maar ik trek het niet zo. Elke dag is een worsteling. ik hoop dat mijn slaapproblemen direct over zijn als ik de Cyprofloxacine niet meer gebruik. Het is alsof hoe moe ik ook ben ik niet in slaap kan komen.
18-03-2019

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Blaasontsteking

Ik herken de helse pijn en misere van iemand van leeftijd van 25. Ik had laatst weer(laatste keer was aug-sept-18) blaasontsteking. Het is helaas een zwakte in mijn lijf. Ik vermoed dat het bij iedereen anders aanvoelt. Zowel intensiteit als ander soort gevoel. Ik sla bij een fikse ontsteking bijna dubbel van de ellende, en kan moeilijk lopen erdoor. Afgelopen augustus-sep[lees meer...]tember heb ik 4 verschillende kuren gehad. herstel: 2x dezelfde, in totaal 3 verschillende soort AB. hierdoor had ik nu afgelopen bij het opsteken ervan nog een kuur Amoxicilline en ben ermee begonnen, af en toe voel ik nog wat in de blaasstreek, tot nu toe is iig de erge misere afgenomen. Ik bid(ben niet gelovig) dat het voorlopig weer wegblijft. Ik vind het zo ellendig. Ben er sinds jong kind al bekend mee. Ik ben nu 56. grtjs
07-03-2019

Blaasontsteking

Zodra ik het medicijn had ingenomen kreeg ik koude rillingen, wat overging in een behoorlijk hoge koorts. Ik heb me zelden zo ellendig gevoeld. Na een moeizame nacht de huisarts gebeld en een nieuwe kuur gekregen. Dit werkte al gauw en de klachten verdwenen. On the positive side: ik merkte wel direct een verbetering ten opzichte van de blaasontsteking.
26-02-2019

Blaasontsteking

Medicatie voorgeschreven gekregen na urine afgegeven te hebben bij de ha. Medicatie leek eerste 2/3 dagen te werken. Na de kuur kwamen de klachten heviger terug. Toen direct Trimethoprim 300mg voorgeschreven gekregen (kuur van 3 dagen). Werkte meteen na 1e keer. Mijn urine is nu op de kweek en het schijnt dat de bacterie resistent kan zijn voor de antibiotica Furabid.
23-02-2019

Blaasontsteking

op 4-2-19 eerst zakje monuril hielp niet toen op 11-2-19 ciprofloxacine aurobindo gebruik t/m 18-2-19 kreeg naar een paar dagen last van schimmel infecie

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2146)
Depressie (1758)
Angst & paniekstoornis (1597)
Hoge bloeddruk (1233)
Acne/puistjes (844)