ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

17-11-2019

Blaasontsteking

Beetje angstig na het lezen van alle horror verhalen maar zelf totaal geen bijwerkingen gehad en de kuur sloeg meteen aan.
16-11-2019

Blaasontsteking

Voor blaasontsteking gekregen. Geen last meer. Maar voel me zeer belabberd. Ernstige maagklachten. Dacht ook aan mijn hart. Moe. Nergens zin in. Geen eetlust. Pijn in de benen.
05-11-2019

Blaasontsteking

Wegens heftige blaasontsteking deze antibiotica voorgeschreven gekregen. Op de 2e dag (na de 6e capsule) ineens enorme last van misselijkheid, deze hield een paar uurtjes aan. Verder nergens last van gehad en de klachten van de blaasontsteking waren op de 2e dag van de kuur weg. Enige vervelende is dat je het zo vaak per dag moet slikken, paar keer bijna vergeten te doen.
27-10-2019

Blaasontsteking

Na 2 dagen 2 capsules ingenomen te hebben begon ik met krabben in mijn hals door jeuk. 's avonds de HAP gebeld en op advies gestopt met de kuur. Volgende dag was mijn hele gezicht opgezwollen en ontstonden er kleine puistjes/bultjes. Mini puistjes met een witte kop. Omdat mijn hoofd erg opgezwollen was naar wederom naar de HAP (was weekend) gebeld en van de arts een zalf[lees meer...] en tabletten gekregen om de allergie of bijwerking te stillen. Helaas de volgende dag nog veel meer puistjes maar gelukkig geen opgezwollen gezicht meer. Uiteraard geen prettig gezicht. Momenteel in deze staat dus weet nog niet hoe lang dit gaat duren.
27-10-2019

Blaasontsteking

Dit middel Gekregen na een antibiotica kuur, maar de blaasontsteking is er nog steeds na gebruik, ik ben er dus niet zo over te spreken.
25-10-2019

Blaasontsteking

Tijdens mijn zwangerschap helaas een blaaslntsteking gekregen en kreeg in korte tijd (een maand) tweemaal Furabid voorgeschreven. Het middel is effectief maar wat een vervelende bijwerkingen. Ik had last van diverse candida uitbrakrn, hartkloppingen en darmklachten. In een vorige zwangerschap kwamen deze klachten ook terug na gebruik van Furabid. Ik heb vaker antibiot[lees meer...]ica moeten slikken (toen ik niet zwanger was) en nooit last gehad van bijwerken. Ik zou dit middel nooit meer innemen.
25-10-2019

Blaasontsteking

huidallergie overgaand langzaam uitbreidend over gehele huid, daarnaast zwelling armen benen, na enkele weken overgaand in aanhoudend eczeem op onderbenen. Met cutivatezalf 0.05mg/100g net houdbaar.
24-10-2019

Blaasontsteking

Ik gebruik het al jaren bij blaasontstekingen. Zeer effectief en nog nooit last van bijwerkingen gehad. Blaasontsteking werd tweede dag van gebruik duidelijk minder.
16-10-2019

Blaasontsteking

Medicijn werkt goed tegen de blaasontsteking, na 1 dag bijna geen pijnklachten meer. Alleen wel bijwerkingen zoals misselijk zijn, koude rillingen, vermoeidheid en een grieperig gevoel. Bij m'n vorige blaasontsteking kreeg ik dezelfde kuur maar dan 4 capsules op een dag maar had ik nergens last van. Nu moet ik er twee op een dag nemen en voel ik me wel ziek er van. :(
16-10-2019

Blaasontsteking

Met de kuur begonnen ‘avonds om 7 uur. De eerste nacht voelde ik me niet lekker, maar het ging nog. Na de tweede pil ‘ochtends om 7 uur (er moet 12 uur tussen zitten) werd ik misselijk en ik moest overgeven. In de loop van de dag kreeg ik verhoging 38;4 en hartritmestoornissen. Kon geen voedsel binnenhouden. Voelde me nogal ziek. De tweede nacht liep de koorts op naar 39[lees meer...],2 . Kon niet meer op mijn benen staan en had geen macht meer over mijn spieren. IN overleg met dokterspost en huisarts gestopt met dit medicijn. Ik ben niet eerder zo ziek ergens van geweest en na het stoppen binnen enkele uren weer helemaal opgeknapt.
30-09-2019

Blaasontsteking

Ik heb ongeveer 20 tot 35x per jaar blaasontsteking en of een urineweg infectie en al verschillende keren antibioticum kuren gekregen. Amoxicilline ben ik allergisch voor en andere antibioticum ook gekregen en nu voor het eerst furabid. Ik vindt het een vervelend middel en wil het liever niet meer nemen maar het moet nu eenmaal omdat ik al.zoveel kuren en verschillende [lees meer...]heb gekregen. Kuur nog maar afmaken tot dinsdag en dan zien we wel.qeer wat mijn lichaam doet. Uroloog afspraak wordt het
27-09-2019

Blaasontsteking

Furabid 100 mg 2x daags voor 5 dagen werkte niet bij een blaasontsteking. Om die reden begon ik met Ciprofloxacine 500 mg 2 x daags voor 7 dagen. Na 48 uur werkte het medicijn nog steeds niet. Ik heb het 6 dagen aangekeken en heb daarna weer mijn urine laten controleren door de HA. De test was positief. Uiteindelijk heb ik de kuur niet afgemaakt en ben ik overgestapt na[lees meer...]ar een andere kuur die na 2 pillen wel werkt. Bijweringen van Ciprofloxacine was minimaal. 1e nacht onrustig geslapen. Klein beetje misselijk. Niks onprettigs ervaren dus laat je hoofd niet gek maken door de ervaringen van anderen. Houd je lichaam goed in de gaten en bij twijfel: bel je huisarts.
21-09-2019

Cefuroxim (cefuroxim)
Blaasontsteking

In Madeira helaas naar het ziekenhuis moeten gaan met een blaasontsteking. Al 5 dagen dit medicijn aan t slikken maar geen enkele verbetering. De kuur is 8 dagen en ik voel me continu moe, maagpijn en misselijk. Al met al niet fijn op vakantie en dan ooknog geen verbetering merkbaar.
14-09-2019

Blaasontsteking

Na ongeveer 6 uur merkbaar dat het werkte, pijn en plasfrequentie nam af en geen bloed bij urine meer.
06-09-2019

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Blaasontsteking

Eerst wilde huisarts niets geven, al was er zichtbaar bloed in urine. Na 4 dagen dan een ABkuur. Maar blaasontsteking bleef. Cystoscopie gekregen en daarna dit middel. Ingenomen tijdens maaltijden. Enorme diarree. Ik heb crohn. Dat is bekend bij de artsen. Ik moest 1 dag eerder dit staken. crohn helemaal actief. De hele dag en nacht diarree. Heel veel darmslijm. Ook na sta[lees meer...]ken vd kuur. Zelfs ontstoken mond en slokdarm. Wat een ellende. En de blaaspijn is er nog want er stroom geen vocht in de blaas als alles via achter eruitloopt. Domme artsen!
31-08-2019

Blaasontsteking

Donderdagavond ingenomen. Werd al heel snel duizelig en kreeg een raar hoofd. De volgende dag voelde ik me doodziek. Zwakke pols en klamme huid. Dacht dat ik koorts had maar mijn temperatuur was gezakt naar 34 graden. Hield er geen eten in. Was kotsmisselijk. Het is nu zaterdag en de blaasontsteking is niet weg. Ben al iets opgeknapt maar nog steeds misselijk en diarre[lees meer...]e. Geen middel voor mij dus. Maar ja.....Als je al 14 dagen ermee loopt en 2 kuren gehad Heb, dacht ik dat dit wel zou helpen. Daar gaat mijn etentje vanavond!
29-08-2019

Blaasontsteking

Gebruik deze medicijnen met regelmaat. Behalve wat rommelde darmen en lichte maagpijn heb ik nergens last van. Ik neem ze wel in op een volle maag, misschien scheelt dat iets.
27-08-2019

Blaasontsteking

ik had dit medicijn vorig jaar voor een blaasontsteking. Dot jaar weer een blaasontsteking maar nu wilde de huisarts mij dit middel niet geven omdat hij het te zwaar vond.
27-08-2019

Blaasontsteking

ik kan nauwelijks antibiotica verdragen. Voor een hardnekkige blaasontsteking toch maar met angst en beven monuril genomen. Geen enkele bijwerking., Na 2 dagen al een stuk beter.
25-08-2019

Blaasontsteking

Hoofdpijn, misselijk, buikpijn, koude rillingen, algehele malaise. Ik voel me na het gebruik van dot medicijn steeds zieker worden. Zal proberen de kuur af te maken, heb niet het idee dat de klacht verholpen is maar daarna: NOOIT WEER.
24-08-2019

Blaasontsteking

binnen een dag werd ik zieker en zieker, na 5e pil gestopt. Na stoppen verdwenen de klachten gelukkig redelijk vlot Via huisarts een andere kuur gekregen, die binnen een dag aansloeg. ps. Heb wel vaker een antibioticakuur gehad, nooit een probleem gehad. Waarom ze dit merk voorschrijven? Geen idee, mogelijk gevolg van de pillenindustrie en/of ziektekostenverzeker[lees meer...]ingen
19-08-2019

Blaasontsteking

Wegens blaasontsteking 4 maals pd 50mg. Ik voelde me erg moe had nergens zin in en was erg down. De druk van de blaasontsteking is nog steeds niet weg. Het is vandaag mijn 2e dag dat ik klaar ben met de kuur. Heb vandaag zo’n enge huiduitslag gekregen over mijn hele lichaam. Gebeld met spoedpost en wisten direct dat het aan de antibiotica lag. Ze kunnen niets voor me betek[lees meer...]enen en moet ik me maar insmeren met mentho. Pff echt ellende echt noooit meer! Dit is echt een slechte “geneesmiddel” waardoor je zieker raakt!
19-08-2019

Fosfomycine (fosfomycine)

misselijkheid, diarree. Hoofdpijn, duizeligheid
18-08-2019

Blaasontsteking

Zit nu op dag 3 van de 5 daagse kuur, moet zeggen dat ik het geen fijn middel vind. Normaal gesproken heb ik alleen wat maag-darm klachten bij het gebruik van antibiotica maar dit heeft andere meer vervelende bijwerkingen. Gister even gedacht om met de kuur te stoppen, toch door gezet ivm resistentie en ik voel mij gewoon niet optimaal en echt uitleggen is moeilijk. Niet l[lees meer...]ekker, belabberd en griepgevoel. Net wat bloedverlies tijdens een toiletbezoek. Geen idee wat dit is en of het erbij hoort maar ik zal het in de gaten houden. Ik raad mensen wel aan om niet alleen naar de negatieve ervaringen te kijken. Het is logisch dat alleen mensen met negatieve ervaringen een reactie schrijven aangezien mensen met positieve ervaringen er niet te veel over nadenken. Het is geen fijn middel maar het helpt en is te overbruggen. Zal in het vervolg wel vragen om een ander middel.
16-08-2019

Tavanic (levofloxacine)
Blaasontsteking

Sinds die kuur na 7 jaren blaasontsteking voor mij geen antibiotica meer. Het bij 'Oma' De natuurke tip appelazijn gevolgd! Al 8 maanden AB. Vrij. !!! Ook de darmen functioneren weer beter.
07-08-2019

Blaasontsteking

's Ochtends half 7 wakker geworden met hevige niersteenaanval en gratis blaasontsteking erbij. Dat was al twee dagen aan de gang. Arts schreef 3 uur later pijnstiller en ciprofloxacine voor. Drie minuten na inname; startte met veel niezen, ademhalingsproblemen, druk op de borst, gezwollen, blauwe lippen, gezwollen ogen, jeuk in de mond en op lichaam, symptomen werden snel [lees meer...]heviger. Direct de huisarts assistente gebeld; de dokter spoedde zich direct om hierheen te komen en belde de ambulance, die hier binnen 5 minuten voor de deur stond. Spuiten met adrenaline, anti histaminen en steroiden gekregen en na 5 minuten werden de symptomen niet meer erger. Nu 10 hr verder is het enkel onder de ogen nog gezwollen. Ben wel heel moe nu. Allergie wordt opgenomen in mijn register.

Blaasontsteking

Het lezen van veel gebruikers heeft mij echt angstig gemaakt, na het slikken van furabid en monocil welke niet hebben geholpen kreeg ik Ciprofloxacine, na 1 pil was de pijn al verdwenen, de pijnen waar ik een maand mee heb moeten lopen tobben voordat men het goeie medicijn ontdekt heeft voor mij. Het zal dan wel een bom zijn deze pil maar tot nu toe na 3 pillen nog geen[lees meer...] bijwerking en hoop dat het zo blijft. Mocht er verandering intreden dan meld ik dit zeker op deze website. Conclusie ik hoop dat al deze horror verhalen niet bij mij van toepassing zijn.

Blaasontsteking

Voor mij negatief i.v.m. Ontsteking achillespees

Blaasontsteking

Helpt prima tegen blaasontsteking, die was na 2 dagen over. Maar wel ontzettend moe en lusteloos. Daarna veel hoesten en een zere keel, nog 2 dagen doorzetten.
01-08-2019

Blaasontsteking

Blaasontsteking is niet weggegaan. Dezelfde nacht van inname weer ontzettend veel pijn en plassen. Ik gok dat ik het er rechtstreeks weer uit heb geplast.. het heeft in elk geval niet gewerkt. Ook dagen na inname nog heel veel last van diarree.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2210)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1272)
Acne/puistjes (884)