ISO 27001

ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Provera tabletten 5mg/10mg 1 2
Vagifem 1 5
Depo-Provera '150' (prikpil) 1 3
Mirena 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

28-05-2017

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)
Blaasontsteking

Na het innemen van de 1e kuur van 7 dgn kreeg ik last van mijn linkerbeen, vlgs de huisarts een spiertje gescheurd, kreeg erg veel pijn vanaf onderkant kuit tot de hak en een hele dikke enkel door vochtophoping, na eerste kuur weer na een week een blaasontsteking daarop een 2e kuur van 10 dagen gekregen. Ik ben op de 9e dag gestopt (in overleg met de apotheker) daar ik nu[lees meer...] dezelfde pijn en verdikking in m'n rechtbeen kreeg. Loop nu op krukken en heb hele dikke enkels en voeten, daarvoor plastabletten gekregen van de huisarts en eenmaal een sachet Monuril voor de blaasontsteking welke nu over is. Ga nu kijken wat de fysiotherapeut kan doen voor m'n achillespeesontsteking, loop inmiddels 7 weken met vreselijke pijn. Mag van de huisarts nooit meer deze antibiotica gebruiken. Heb 1 x keer eerder blaasontsteking gehad, ruim een half jaar geleden, nooit eerder van m'n leven een blaasontsteking gehad.
12-05-2017

Blaasontsteking

Mensen met oedeem kunnen dit produkt beter niet gebruiken, oedeem wordt erger arm werd dik en rood
11-05-2017

Blaasontsteking

Deze gekregen omdat ik op vakantie zou gaan dezelfde dag. Zou zo het snelste ervan af zijn. Maar wat heb ik een spijt gehad! Blaasontsteking was de dag erna wel weg maar Ik ben 2 weken ziek geweest. Non stop diarree , na 1,5 week van de huisarts aan de remmers gemoeten omdat ik niks binnen hield. Wil deze nooit meer.
05-05-2017

Furadantine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Ik kreeg Furadantine voorgeschreven voor blaasontsteking. Na 2 weken had ik een pijnlijke hoest, hoge koorts en hoge vermoeidheid. Ik ontwikkelde een longontsteking. Het heeft enige tijd geduurd voordat een arts het verband legde met Furadantine.
30-04-2017

Co-Trimoxazol (co-trimoxazol)
Blaasontsteking

Nadat ik verschillende medicijnen tegen blaasontsteking had voorgeschreven gekregen, waar ik niet tegen kon ( braken ), was CO-TRIMOXAZOL 960 PCH voor mij DE oplossing: geen bijwerkingen en al na 2 dagen geen klachten meer. Voor mijn vakantie vraag ik altijd een kuurtje mee; je kunt nooit weten!!
30-04-2017

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)
Blaasontsteking

Ciproflaxine voorgeschreven gekregen voor blaasontsteking 7 daagse kuur. De klachten namen pas op de laatste dag van de kuur af. Het duurde erg lang voor het werkte. Heb tijdens de hele kuur bijna niet kunnen slapen hoe moe ik ook was, ook een erg neerslachtig gevoel gehad wat pas een week later weg ging. Verder geen lichamelijke bijwerkingen gehad.
28-04-2017

Blaasontsteking

Na het lezen van de bijsluiter durfde ik het bijna niet gebruiken, omdat je allerlei rottige verschijnselen zou kunnen krijgen. Uiteindelijk heb ik nergens last van gehad, zelfs geen diarree. Viel erg mee dus
23-04-2017

Blaasontsteking

Op woensdag(19-04) heb ik mijn urine bij de huisarts na laten kijken, uitslag blaasontsteking. Nou was mijn eigen huisarts die dag niet aan het werk, een assistent heeft toen Furabid voorgeschreven. Furabid werkte gelijk al bij de eerste keer innemen, super fijn. De volgende dag donderdag (20-04) kreeg ik last van hoofdpijn, maagpijn, vermoeidheid, spierpijn en bijna geen [lees meer...]eetlust meer. Ik heb op deze site recensies gelezen over furabid, en ik ben me rot geschrokken. Vele bijwerkingen die beschreven werden had ik ook last van. Ik ben vrijdag(21-04) terug gegaan naar mijn eigen huisarts en ik moest stoppen met Furabid. Mijn huisarts zei zelf dat ze deze antiobiotica kuur zelf ook niet voor zou schrijven waarvan ik zelf ook schrok dat de assistente mij dit wel heeft voorgeschreven.. Vandaag (23-04) voel ik me iets beter, nog wel snel vermoeid en weinig eetlust. Ik hoef deze antibiotica kuur nooit meer!
09-04-2017

Blaasontsteking

Voor mijn blaasontsteking heb ik deze antibiotica gekregen van mijn huisarts. Na dag 1 werd ik heel naar wakker; benauwd gevoel, druk op m'n borst, koorts en maag-darm klachten. Gelijk naar mijn huisarts gegaan voor andere antibiotica. Wat nu gelukkig wel goed gaat. Ik raad nitrofurantoine niemand aan.
03-04-2017

Blaasontsteking

11 januari gekregen voor blaasontsteking.. het is nu 3 april heb sindsdien onverklaarbare pijn in mijn benen, raar kloppend gevoel soms in mijn benen, hou lange dagen niet meer vol. Las vele negatieve recensies maar dacht, mensen zullen bij negatieve ervaring eerder iets plaatsen als bij positieve, dus gewoon genomen. Ik adviseer om dit noooit te nemen.
02-04-2017

Blaasontsteking

Werkt maar ik ervaar afschuwelijke bijwerkingen: hoofdpijn, maagpijn, hartkloppingen, tintelingen, doof gevoel in ledematen, spierpijn en kortademigheid. Wil dit nooit meer slikken.
02-04-2017

Blaasontsteking

geen enkele bijwerking van dit middel, helpt enigszins, maar klachten zijn niet weg na 5-daagse kuur.
29-03-2017

Blaasontsteking

Ik heb al aantal jaren regelmatig blaasontstekingen, sinds de overgang. Deze antibiotica gebruik ik meerdere malen, ook al enige jaren. Enkele uren na de 1e capsule innemen, nemen mijn klachten al af. Heb nagenoeg geen enkele bijwerking. Zou wel willen dat ik totaal van de blaasontstekingen af was en dit middel niet meer nodig zou hebben, ben ook bang dat ik er resistent [lees meer...]tegen wordt, maar als er mensen zijn, die dit een half jaar aan een stuk slikken, zal dat wel meevallen.

Blaasontsteking

Had een week last van blaasontsteking, na urine check werd dit middel voorgeschreven. 2 maal per dag innemen iedere 12 uur. Medicijn zorgde snel voor problemen, eerst wat vermoeidheid en verminderde eetlust. Daarna hoofdpijn en een suf gevoel erbij. Langzaam voelde ik me ook minder goed en lichtelijk depressief worden. Nog wat zweren aan mijn hand gekregen tegen het einde [lees meer...]aan. Product doet wat het moet doen, maar zou toch een ander product aanraden.

Blaasontsteking

hoofdpijn, duizeligheid. psychische stemmingswisselingen, allergische reacties, hartkloppingen, paniekaanvallen. Alles erop en eraan. Eén en al ellende dit middel, schrappen uit de medicatielijsten en apotheken. Ik vind het schandalig.

Blaasontsteking

Ik heb na het gebruiken van dit medicijn een enorme uitslag gekregen, mijn hele lichaam zat onder de rode vlekken en mijn handen, gezicht en oren zwollen op. Dit kreeg ik ongeveer twee dagen nadat ik de kuur had afgemaakt. Ik heb er nu nog steeds last van. Mijn blaasontsteking was wel meteen weg, maar deze kuur gebruik ik in ieder geval nooit meer. de doktersassistent zegt[lees meer...] dat het hier niet door kan komen, maar ik heb meerdere mensen gehoord die dit ook hebben en zelf mijn zusje is hiervoor naar de eerste hulp geweest omdat haar keel begon op te zwellen.
21-03-2017

Blaasontsteking

Het is een prima medicijn, fijner dan 5 dagen antibiotica, ik vind het alleen vervelend dat ik echt heel heftige diarree heb... hoop dat dit snel over is.
18-03-2017

Blaasontsteking

Ik had nog nooit blaasontsteking gehad, wat is dat vervelend zeg. Het begon met een vreemd (beetje zeurend) gevoel tijdens het plassen, maar het verergerde snel. Om het half uur aandrang om te moeten plassen, er komt dan bijna niks, en het doet pijn om te plassen. Ook bloed plassen en koorts. Gelukkig snel naar de huisarts geweest waar mijn urine werd onderzocht. Meteen di[lees meer...]agnose blaasontsteking en deze antibiotica gekregen voor 5 dagen. Dit werkte al meteen na de eerste dag, heel fijn. Ik krijg er wel duidelijk hoofdpijn van en ik word soms licht in mijn hoofd. Ook lijkt het me duffer / meer moe te maken en heb ik keelpijn. Maar ben allang blij dat het helpt!
17-03-2017

Blaasontsteking

Vandaag mee begonnen, 2 maals daags een capsule. Alleen een beetje duizelig en hoofdpijn maar weet niet zeker of dit door de furabid komt. Verder geen bijwerkingen.
14-03-2017

Blaasontsteking

Verminderde eetlust en een erg opgeblazen gevoel wat enkele dagen aanhoudt.
11-03-2017

Blaasontsteking

Ik had al een week last van hele erge blaasontsteking voordat ik naar de dokter ging. Heb er zo'n erge last van gehad, werd 's nachts elk uur wakker omdat ik moest plassen of drang had om te plassen daarna niet in slaap kunnen komen omdat die drang bleef ookal was ik net geweest waardoor ik ook een hele slechte nachtrust ontwikkelde. Heb al eens eerder blaasontsteking geha[lees meer...]d maar nooit zo'n erge dus dacht echt dat het iets ernstigs was, daarna kreeg ik ook nog last van hele erge rugpijn (zo erg dat ik niet rechtop kon lopen). Ben dus daarna onmiddelijk naar de dokter gegaan en die zei dat ik een blaasontsteking had, toen is deze antibioticum voorgeschreven geworden voor 2 maals per dag 5 dagen lang. Na de eerste dag nergens meer last van gehad. Top medicijn ook geen bijwerkingen gehad. Ben er heel tevreden over.
09-03-2017

Blaasontsteking

Ik heb al vaker last gehad van blaasontsteking en dit is het enige middel dat ik heb gebruikt. Na het lezen van de vele negatieve reacties was ik toch huiverig om hier mee te beginnen maar gelukkig heb ik bijna geen bijwerkingen
07-03-2017

Trimethoprim (trimethoprim)
Blaasontsteking

In januari ook een kuur van 5 dagen gehad goed geholpen toen. Nu weer en na de eerste tablet helemaal onder de uitslag met hevige jeuk.
05-03-2017

Blaasontsteking

Na maanden steeds soort blaasontstekingsklachten te hebben gehad, toch maar naar de dokter gestapt. Resultaat: blaasontsteking. De klachten waren: soms een paar dagen een irritant gevoel na het plassen/een paar keer achter elkaar moeten/soms wat onder buikpijn. Dit ging steeds over. Net als met ibuprofen, had ik op de eerste dag van de kuur wat last van mijn maag. Het leek[lees meer...] dat dit werd verholpen door er meer bij te eten. Verder geen klachten gehad. Voor zover ik kan beoordelen werkt de antibiotica prima.
04-03-2017

Tavanic (levofloxacine)
Blaasontsteking

Na 11 dagen gebruik Tavanic 500 gestopt omwille van pijn aan achillespees. 2 chirurgische ingrepen verder( rechter achillespees), omdat klassieke behandeling niet helpt, 5 maanden arbeidsongeschikt tot op heden. Einde nog niet in zicht.
02-03-2017

Trimethoprim (trimethoprim)
Blaasontsteking

Ik vind het een middel met veel bijwerkingen. Ik voelde me meteen na inname erg beroerd en duizelig. Angstig zelfs en kon de slaap niet vatten. De tweede dag grote rode vlekken in mijn gezicht bij wakker worden en begin van de middag kwam het branderige gevoel en de aandrang om te plassen weer terug.Vervelende bijwerking is ook kramp. In mijn geval anuskramp. Ook heel naar[lees meer...]. Verder heel moe en enigszins depressief. De derde dag maar weer de huisarts gebeld en straks kan ik een ander middel halen.
23-02-2017

23-02-2017

Blaasontsteking

Ik voelde me vorig jaar Kerst doodziek, mijn hoofd werd vuurrood en de stuwingen volgden elkaar heel vlot op, daarna even geen gehoor meer en daarna enorme steek in de nek, dus heel eng. Vreselijk!!! Het gekke is, nu bijna drie maanden later ik de klachten nog ervaar, wel in lichtere mate, maar nog steeds is het doodeng, nu ga ik voor een MRA naar het ziekenhuis, om te kij[lees meer...]ken of het een aneurysma is.
15-02-2017

Blaasontsteking

Nog nooit blaasontsteking gehad. Paar dagen veel pijn in mijn onderbuik. Bij plassen ook pijnlijk in onderbuik. Van de huisarts zakje Monuril gekregen, eenmalig in te nemen. De apotheker wees mij op de bijwerkingen die zeer zeker zouden komen, maagklachten, misselijk, diarree. Ook op internet veel negatiefs te vinden. Met schrik het zakje opgelost en leeg gedronken. Geen e[lees meer...]nkele bijwerking gehad en nu na 2 dagen zijn mijn klachten al veel en veel minder. Het middel werkt volgens de huisarts nog 5 dagen door. Ik ga ervan uit dat ik dan klachtenvrij ben. Tevreden over dit medicijn dus.
14-02-2017

Blaasontsteking

Na 2 tabletten kreeg ik het koud en begon te rillen. Dit rillen ging over in hevig slaan met armen, benen en hoofd en was niet meer te stoppen. Pas op de EHBO na een injectie met morfine en kalmeringsmiddel werd ik rustig, de dag erna heeft mijn dochter weer de ambulance gebeld, want kreeg mij niet wakker. Nu bijna 3 weken verder nog steeds niet fit en wanneer ik moe word [lees meer...]dan gaat het praten en lopen niet goed, dus voor mij ook nooit meer furabid.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1657)
Depressie (1364)
Angst & paniekstoornis (1150)
Hoge bloeddruk (929)
ADD (470)
Depressiviteit (449)
Astma (385)
Angststoornis (367)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!