ISO 27001

ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Synapause E3 ovules/vaginaal crème 1 1
Vagifem 1 5
Depo-Provera '150' (prikpil) 1 3
Mirena 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

13-01-2018

Furadantine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Voorgeschreven gekregen voor blaasontsteking. Zit nu aan dag 3 van de 7 en ik neem het NOOIT meer in. Maag helemaal kapot ondanks dat ik 2x per dag pantomed in neem en eet bij inname van antibiotica. Heel de dag misselijk en koppijn. Ik zal blij zijn als de week erop zit! 3x per dag lijkt me veel te veel.
11-01-2018

Blaasontsteking

Deze medicatie voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking, de verschijnselen daarvan waren snel weg, maar de bijverschijnselen niet Veel pijn in mijn mond, slokdarm en maag, water drinken was zelfs pijnlijk. 2 dagen na stoppen kuur koorts, ik dacht ik ik een griepje had opgelopen,en een verschrikkelijke huiduitslag, vnl onderbenen en voeten. Dermatoxin noemde de h[lees meer...]a dit, kan 3 weken duren voordat het weer weg is. geeft jeuk en een branderig gevoel. Dit med kan zelfs na 1 mnd van de kuur nog bijverschijnselen geven!
09-01-2018

Co-Trimoxazol (co-trimoxazol)
Blaasontsteking

Dit medicijn gekregen na een drietal andere ab-kuurtjes, die niet voldoende werkten. Klachten gingen wel over maar na een paar dagen kreeg ik een beklemmend gevoel op mijn borstbeen. Na het stoppen van de kuur gelijk weer klachten dus daarna weer dezelfde kuur gehad. Nu gelijk vanaf het begin een beklemmend gevoel op mijn borstbeen en hele zere ribben en schouders, ook las[lees meer...]t van andere spieren en gewrichten in mijn lichaam. Toch de kuur maar afgemaakt ivm resistentiegevaar. Nu 2 dagen gestopt en de klachten beginnen af te nemen.
07-01-2018

Blaasontsteking

Acute blaasontsteking met bloed in urine. Huisarts schrijft deze antibioticakuur voor (5 dagen 4 × 50 mg.) Na eerste pilletje plas ik geen bloed meer en verminderen blaasontstekingsklachten direct aanzienlijk. Echter de bijwerkingen begonnen ook al na één uur. Na de tweede capsule kon ik nog amper van de bank afkomen. Migraine en heel misselijk, spierpijnen in mn lijf a[lees meer...]lsof ik zware griep heb en depressieve stemming. Direct huisarts gebeld en in overleg gestopt met deze troep. Lijkt wel vergif. Meer Engelstalige reviews gelezen met veel vergelijkbare en nog ernstigere klachten (ziekenhuis opnames). Dat dit spul verkocht mag worden als geneesmiddel terwijl er zó veel mensen doodziek van worden. Absolute afrader!!!
07-01-2018

Blaasontsteking

Hoofdpijn, haaruitval, krampen, duizeligheid, warrigheid
06-01-2018

Blaasontsteking

Meerdere keren Furabid voorgeschreven gekregen bij blaasontsteking. Werkt als een trein, na eerste inname voel ik vaak snel verlichting. En de bijwerkingen zijn niets in vergelijking met de pijn van een blaasontsteking.
31-12-2017

Blaasontsteking

Sinds ik dit middel slik ontzettend veel last van heftige krampaanvallen in het bekkengebied. Niet te harden. Weet iemand hoe lang dit kan aanhouden? Ik twijfel of ik er meidoorn moet gaan.
24-12-2017

Blaasontsteking

Vanaf dag 1 misselijkheid, daardoor algeheel niet welbevinden. Weinig energie, omdat ik mij beroerd voel. Moet nog 6 capsules slikkende, zal blij zijn als t klaar is.
18-12-2017

Blaasontsteking

Vreselijk, heb nog 1 dag na braken en Diarree op bed moeten rusten. Direct gestopt, nooit meer.
16-12-2017

Blaasontsteking

Na een hoop negatieve berichten hier durfde ik het bijna niet in te nemen. Ophef voor niets....ik heb nergens last van. Gewoon met wat eten in nemen en ik slik er probiotica bij
14-12-2017

Blaasontsteking

Helpt niet, blaasontsteking komt steeds terug
09-12-2017

Blaasontsteking

Veel buik en rugpijn gehad voordat ik dit medicijn kreeg. Sinds ik ben begonnen is die pijn weg. Geen last van bijwerkingen.
06-12-2017

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)
Blaasontsteking

Vettige crème ophoping vocht in onderlijf hele dag door een zeurende pijn. Steken in blaas menstruatie pijn gevoel vochtophoping geen energie
05-12-2017

Blaasontsteking

Geen enkele bijwerking. Kou en rillingen komt door de blaasontsteking en niet door de tabletten zoals eerder beschreven.

Blaasontsteking

Werkte niet, klachten eerder erger dan beter. Gestopt en begonnen met Monuril. Werkte wel.

Blaasontsteking

Furabid hielp niet. Uit urine geen duidelijke blaasontsteking, wel klachten. Al de 6e keer ofzo dat ik blaasontsteking heb gehad en 2e x dat eerste antibiotica niet hielp. Voor het weekend, daarom dit medicijn voorgeschreven. Vorige x een stuk beter met dit medicijn, al vrij snel, weinig bijwerkingen bij mij ( misselijkheid, maar verder valt het wel mee.) nu gisteren ges[lees meer...]likt, erg gebruiksvriendelijk. Ook weer snel verbetering, nog niet helemaal over. Zag hier ergens dat het 5 dagen zou doorwerken, ben benieuwd.

Blaasontsteking

Dit middel door de huisarts voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Bij de apotheek werd al gezegd dat men last van de maag kon krijgen, daar was in ieder geval niets aan overdreven. Ik kreeg vrijwel onmiddellijk na het innemen van de eerste capsule een continue pijn in mijn maag waar ik overdag niet kon functioneren en s'avonds uit mijn slaap werd gehouden. Verd[lees meer...]er was ik vermoeid en duizelig en kreeg ik last van hoofdpijn. Uiteindelijk met het middel gestopt nadat ik in het weekend met de huisartsenpost heb gebeld en op hun aanraden een andere kuur kon gebruiken.
01-12-2017

Amoxicilline (amoxicilline)

Prima medicijn hielp meteen
01-12-2017

Blaasontsteking

Urine is fluorriscerend geel tijdens gebruik , na een aantal dagen is de pijn wel iets minder maar nog steeds het gevoel dat de blaasontsteking verre van over is. Met een ander medicijn merkte ik snellere en betere resultaten . Heb ook last van maag- en darmklachten in mindere mate.
27-11-2017

Trimethoprim (trimethoprim)
Blaasontsteking

Ik heb nog nooit eerder een blaasontsteking gehad. Ik heb ook nog maar zeer zelden antibiotica hoeven gebruiken, gelukkig. Ik ben onbekend met allergieën. Nu dus voor de eerste keer een blaasontsteking en daartegen Trimethoprim 300mg voorgeschreven gekregen. 's Avonds in te nemen drie dagen lang. Na de eerste tablet voelde ik me 's ochtends niet zo lekker. Misselijk, h[lees meer...]oofdpijn, wat spierpijn. Onaangenaam maar te overzien. Na de tweede tablet echter werd ik 's ochtends doodziek wakker. Ik kotste m'n hart uit m'n lijf (nu nog spierpijn van in mijn ribbenkast). Ik had zeer zware hoofdpijn, op het ondragelijke af. Ik hield extreem veel vocht vast over mijn hele lijf, ook in mijn gezicht en in mijn mond. Geschrokken belde ik de huisartsenpost. Belsuit was: direct stoppen met slikken en vooral de zwelling in de gaten houden. Die nam nog iets toe alvorens gelukkig weer af te nemen. Enfin, twee dagen slikken maakten me dus doodziek en hebben bovendien geen enkel effect gehad op de blaasontsteking :( Op naar het volgende medicijn dan maar.
12-11-2017

Blaasontsteking

Kuur bleek onvoldoende effectief. Opschalen naar ander middel (Monuril) was nodig.
10-11-2017

Blaasontsteking

Gelijk na de eerste dag werkt het meteen, blaasontsteking is zo goed als weg. Bijwerkingen vallen me wel zwaar, veelal misselijk, hoofdpijn, moe, koorts, geen eetlust, futloos, zweten, heb me er zelfs ziek voor moeten melden op werk (vervelend). Maar als ik tegen de bijwerkingen aankijk heb ik toch liever dat dan een ontsteking, blij dat ik er echt snel vanaf was.
06-11-2017

Blaasontsteking

3 dagen na de kuur kreeg ik huiduitslag op mijn hele boven lichaam. Gepaard gaande met roodheid en enorme jeuk
28-10-2017

Blaasontsteking

Neem het echt tijdens het eten in dan voorkom je de misselijkheid (kwark, yoghurt).
26-10-2017

Blaasontsteking

Mijn huisarts wil het niet voorschrijven, ondanks dat het goed werkt. Nu heb ik steeds blaasontsteking.
26-10-2017

Blaasontsteking

Na drie capsules zo ziek en pijn overal, zware hoofdpijn, ontzettend braken, misselijk, neiging tot flauwvallen, hartslag 150. Dit was de tweede keer dat ik ze voorgeschreven kreeg en twee keer doodziek, dus nooit meer. Nu nog steeds misselijk, algehele malaise. Gestopt met d kuur en geen nieuwe gekregen.
11-10-2017

Blaasontsteking

Doet prima zijn werk en helemaal geen last van bijwerkingen. Ik vind alleen 4x per dag slikken wel heel vaak, maar dat is niet anders.
10-10-2017

Blaasontsteking

De eerste 3 dagen (ik ben de eerste dag gestart met 2 x inname omdat het al middag was toen ik medicijnen kreeg) had ik weinig last van bijwerkingen, maar daarna opeens veel pijn, soort spier- en gewrichtspijn, tintelingen en een “dood” gevoel in benen en voeten en bekken, ook achterwerk! De huisarts kon dit niet verklaren zei dat ik wel kon stoppen eerst, omdat urine scho[lees meer...]on was, maar tja kuur moet eigenlijk afgemaakt worden dus tja ..... nu de laatste dag nog 2 capsules, hij gaf me ook nog andere medicijnen want hij dacht dat mijn blaas overprikkeld was en dat ik deze klachten daardoor had?! Ik ga ze niet slikken, bah gelijk maar weer pillen geven en het niet zeker weten !! vandaag ook erg duizelig !! Nooit meer !!
01-10-2017

Blaasontsteking

Geen bijsluiter ontvangen. Wist dus niet wat me te wachten stond. Heb maar 4 tabletten gebruikt. Kreeg hevige rillingen van de kou. Verwarming aangezet en extra dekens hadden geen effect. Verder misselijkheid en overgeven. Ook zwarte ontlasting en donkere urine. Blaasontsteking is minder erg.
30-09-2017

Blaasontsteking

Ik had flinke pijn, bij en na het plassen en besloot het even aan te kijken met Cranberry tabletten. Het bleek alleen maar erger dus toch de urine naar de dokter en dezelfde dag nog een éenmalige kuur van Monuril gehad, een poeder dat ik in een glas water moest innemen op een lege maag voor het naar bed gaan. De volgende morgen was de pijn weg! Het enige vervelende is [lees meer...]dat ik meteen een waterige ontlasting kreeg en dat heb ik nu nog, dus maar twee capsules ingenomen. Verder is de blaasontsteking uitstekend afgenomen dus al met al tevreden.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1794)
Depressie (1499)
Angst & paniekstoornis (1287)
Hoge bloeddruk (1017)
ADD (498)
Depressiviteit (471)
Astma (416)
Angststoornis (404)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!