ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Provera tabletten 5mg/10mg 1 2
Vagifem 1 5
Depo-Provera '150' (prikpil) 1 3
Mirena 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

21-03-2017

Blaasontsteking

Het is een prima medicijn, fijner dan 5 dagen antibiotica, ik vind het alleen vervelend dat ik echt heel heftige diarree heb... hoop dat dit snel over is.
18-03-2017

Blaasontsteking

Ik had nog nooit blaasontsteking gehad, wat is dat vervelend zeg. Het begon met een vreemd (beetje zeurend) gevoel tijdens het plassen, maar het verergerde snel. Om het half uur aandrang om te moeten plassen, er komt dan bijna niks, en het doet pijn om te plassen. Ook bloed plassen en koorts. Gelukkig snel naar de huisarts geweest waar mijn urine werd onderzocht. Meteen di[lees meer...]agnose blaasontsteking en deze antibiotica gekregen voor 5 dagen. Dit werkte al meteen na de eerste dag, heel fijn. Ik krijg er wel duidelijk hoofdpijn van en ik word soms licht in mijn hoofd. Ook lijkt het me duffer / meer moe te maken en heb ik keelpijn. Maar ben allang blij dat het helpt!
17-03-2017

Blaasontsteking

Vandaag mee begonnen, 2 maals daags een capsule. Alleen een beetje duizelig en hoofdpijn maar weet niet zeker of dit door de furabid komt. Verder geen bijwerkingen.
14-03-2017

Blaasontsteking

Verminderde eetlust en een erg opgeblazen gevoel wat enkele dagen aanhoudt.
11-03-2017

Blaasontsteking

Ik had al een week last van hele erge blaasontsteking voordat ik naar de dokter ging. Heb er zo'n erge last van gehad, werd 's nachts elk uur wakker omdat ik moest plassen of drang had om te plassen daarna niet in slaap kunnen komen omdat die drang bleef ookal was ik net geweest waardoor ik ook een hele slechte nachtrust ontwikkelde. Heb al eens eerder blaasontsteking geha[lees meer...]d maar nooit zo'n erge dus dacht echt dat het iets ernstigs was, daarna kreeg ik ook nog last van hele erge rugpijn (zo erg dat ik niet rechtop kon lopen). Ben dus daarna onmiddelijk naar de dokter gegaan en die zei dat ik een blaasontsteking had, toen is deze antibioticum voorgeschreven geworden voor 2 maals per dag 5 dagen lang. Na de eerste dag nergens meer last van gehad. Top medicijn ook geen bijwerkingen gehad. Ben er heel tevreden over.
09-03-2017

Blaasontsteking

Ik heb al vaker last gehad van blaasontsteking en dit is het enige middel dat ik heb gebruikt. Na het lezen van de vele negatieve reacties was ik toch huiverig om hier mee te beginnen maar gelukkig heb ik bijna geen bijwerkingen
07-03-2017

Trimethoprim (trimethoprim)
Blaasontsteking

In januari ook een kuur van 5 dagen gehad goed geholpen toen. Nu weer en na de eerste tablet helemaal onder de uitslag met hevige jeuk.
05-03-2017

Blaasontsteking

Na maanden steeds soort blaasontstekingsklachten te hebben gehad, toch maar naar de dokter gestapt. Resultaat: blaasontsteking. De klachten waren: soms een paar dagen een irritant gevoel na het plassen/een paar keer achter elkaar moeten/soms wat onder buikpijn. Dit ging steeds over. Net als met ibuprofen, had ik op de eerste dag van de kuur wat last van mijn maag. Het leek[lees meer...] dat dit werd verholpen door er meer bij te eten. Verder geen klachten gehad. Voor zover ik kan beoordelen werkt de antibiotica prima.
04-03-2017

Tavanic (levofloxacine)
Blaasontsteking

Na 11 dagen gebruik Tavanic 500 gestopt omwille van pijn aan achillespees. 2 chirurgische ingrepen verder( rechter achillespees), omdat klassieke behandeling niet helpt, 5 maanden arbeidsongeschikt tot op heden. Einde nog niet in zicht.
02-03-2017

Trimethoprim (trimethoprim)
Blaasontsteking

Ik vind het een middel met veel bijwerkingen. Ik voelde me meteen na inname erg beroerd en duizelig. Angstig zelfs en kon de slaap niet vatten. De tweede dag grote rode vlekken in mijn gezicht bij wakker worden en begin van de middag kwam het branderige gevoel en de aandrang om te plassen weer terug.Vervelende bijwerking is ook kramp. In mijn geval anuskramp. Ook heel naar[lees meer...]. Verder heel moe en enigszins depressief. De derde dag maar weer de huisarts gebeld en straks kan ik een ander middel halen.
23-02-2017

23-02-2017

Blaasontsteking

Ik voelde me vorig jaar Kerst doodziek, mijn hoofd werd vuurrood en de stuwingen volgden elkaar heel vlot op, daarna even geen gehoor meer en daarna enorme steek in de nek, dus heel eng. Vreselijk!!! Het gekke is, nu bijna drie maanden later ik de klachten nog ervaar, wel in lichtere mate, maar nog steeds is het doodeng, nu ga ik voor een MRA naar het ziekenhuis, om te kij[lees meer...]ken of het een aneurysma is.
15-02-2017

Blaasontsteking

Nog nooit blaasontsteking gehad. Paar dagen veel pijn in mijn onderbuik. Bij plassen ook pijnlijk in onderbuik. Van de huisarts zakje Monuril gekregen, eenmalig in te nemen. De apotheker wees mij op de bijwerkingen die zeer zeker zouden komen, maagklachten, misselijk, diarree. Ook op internet veel negatiefs te vinden. Met schrik het zakje opgelost en leeg gedronken. Geen e[lees meer...]nkele bijwerking gehad en nu na 2 dagen zijn mijn klachten al veel en veel minder. Het middel werkt volgens de huisarts nog 5 dagen door. Ik ga ervan uit dat ik dan klachtenvrij ben. Tevreden over dit medicijn dus.
14-02-2017

Blaasontsteking

Na 2 tabletten kreeg ik het koud en begon te rillen. Dit rillen ging over in hevig slaan met armen, benen en hoofd en was niet meer te stoppen. Pas op de EHBO na een injectie met morfine en kalmeringsmiddel werd ik rustig, de dag erna heeft mijn dochter weer de ambulance gebeld, want kreeg mij niet wakker. Nu bijna 3 weken verder nog steeds niet fit en wanneer ik moe word [lees meer...]dan gaat het praten en lopen niet goed, dus voor mij ook nooit meer furabid.
28-01-2017

Ben resistent
28-01-2017

Blaasontsteking

Chronische blaasontstekingen al 5 jaar. I.m resistentie voor vele antibiotica. Heb alle voorzorgsmaatregelen getroffen om te voorkomen. Nu voorstel van huisarts 2x per week monuril 3000mg. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb monuril al enkele keren gebruikt, maar dan eenmalig. Nu dus 2x per week ben ik beetje huiverig voor. Daarom mijn vraag heeft iemand hier ervaring me[lees meer...]e?
21-01-2017

Blaasontsteking

Vreselijke bijwerkingen! Vanaf dag 1 hoofdpijn en misselijkheid. Werd steeds meer en meer, tot dag 4 geprobeerd vol te houden maar dag 4 ambulance gebeld en naar ziekenhuis vervoerd! Knallend hoofdpijn continue overgeven kokhalzen en ademstoppingen gehad!! Alle bijwerkingen waren zo sterk dat ik bijna door kokhalzen was flauwgevallen! Iedereen die ook zoiets ernstigs heeft[lees meer...] meegemaakt moet een klacht indienen bij de fabrikant. Ik ga gelijk een klacht mail opstellen!
18-01-2017

Blaasontsteking

raar gevoel in hoofd, erg veel last van spieren, erg veel tintelingen in handen en voeten, ziek gevoel. Na dag 2 gebeld met doktersassistente van eigen huisarts - advies doorgaan. Vrijdagavond met huisartsenpost gebeld (reeds 7 capsules ingenomen) en advies van arts huisartsenpost meteen stoppen. Lag op bed af te zien van de pijn aan spieren, tintelingen etc. Tot op heden[lees meer...] nog steeds (dik 3 weken verder) last van tintelingen in handen en voeten. Zou niemand deze kuur aanraden. Hoop dat deze tintelingen nog weggaan. Ik vind het medicijn erger dan de kwaal.
15-01-2017

Vesicare (solifenacine)
Blaasontsteking

Gezien ik al jaren last heb van steeds terugkerende blaasontsteking is dit dank zij Vesicare sterk verbetert. Ik vindt het medicijn wel heel duur voor een gepensioneerde als ik. Geen noemenswaardige bijwerkingen.
13-01-2017

Blaasontsteking

Na inname van 2e capsule gevoel van misselijkheid en boeren. Bij het naar bed gaan problemen met inslapen a.g.v. geagiteerd gevoel en kouwelijk gevoel. Toch kort ingeslapen. Transpirerend wakker geworden. Bonkend hart en opgejaagd gevoel en ietwat benauwd. Pols en bloeddruk gecheckt. Heb normaal wat lage bloeddruk en pols van rond de 60 in rust. Nu bovendruk 152, onderdruk[lees meer...] 52, pols op hoogtepunt 90. Temperatuur net over 36 graden C. Contact opgenomen ('s nachts) met huisartsenpost. Advies om te stoppen met inname en volgende dag contact met eigen arts op te nemen. Heb inderdaad ander medicijn voorgeschreven gekregen. Was ook niet van plan Nitrofurantoine weer verder te slikken. Zeer onaangename ervaring. Hielp wel snel tegen verschijnselen blaasontsteking.
05-01-2017

Blaasontsteking

Recidiverende blaasontsteking, nog niet eerder zo'n heftige reactie gehad. Na 2 capsules en een hele slechte nacht gestopt. Huisarts gebeld, ga zo andere medicatie ophalen
27-12-2016

Blaasontsteking

Duizelig misselijk hoofdpijn. En zit nu nog met een blaasontsteking.
21-12-2016

Blaasontsteking

Na een tweede ( vervolg) kuur kreeg ik op dag 6 overal jeuk en rode vlekken. Op dag 7 zat mijn hele lichaam onder en kreeg ik koorts... voor mij nooit meer furabid!!
29-11-2016

Blaasontsteking

Na start van de kuur was het branderige gevoel al vrij snel verdwenen, maar kreeg ik veel bijwerkingen zoals kortademig, maag- en darmklachten, hevige rillingen, totaal gebrek aan eetlust, een klein wondje dat naar verhouding veel bloed, hoofdpijn, duizeligheid. Een dag na einde van de kuur was de aandrang tot plassen en het branderige gevoel weer terug en nu zelfs met wat[lees meer...] bloed in de urine. Omdat dit niet de eerste keer was dat de blaasontsteking al vrij snel door trok richting mijn nieren, heb ik dit bij het gezondheidscentrum ook aangegeven, omdat ik al ervaring had dat ik al vaker verschillende medicijnen kreeg die niet effectief waren voor mijn kwaal. Helaas zit ik nu dus weer in die molen en wil dan ook niet dit middel de schuld geven, maar de bijwerkingen waren zeker geen pretje.
28-11-2016

Blaasontsteking

Ik heb al 4x dit medicijn gehad tegen een blaasontsteking, maar elke keer kwam de blaasontsteking weer terug na 5 dagen. Nu heb ik weer een blaasontsteking en eindelijk een ander merk gekregen. Hopelijk slaat het beter aan.
27-11-2016

Blaasontsteking

Na een week nog steeds een blaasontsteking te hebben, toch maar de antibiotica genomen. Ben normaal echt niet voor medicatie, neem zelden wat in, maar het was nodig. Ik plaste gewoon helder bloed. En veel pijn. S'avonds voor het slapengaan ingenomen, volgende dag, niets pijn meer! Enkel wat lichte buikkrampen en een zwaar gevoel op de maag. Hopelijk blijft het hierbij maar[lees meer...] ik vermoed van wel aangezien het al 24 uur geleden is dat ik het innam. Als nu mijn blaasontsteking ook wegblijft, is het een echt wondermiddel geweest!
23-11-2016

Blaasontsteking

Ik heb de reacties van anderen voor mij gelezen. Nu snap ik ook mijn bijwerkingen. Gebruik de medicatie nu drie dagen en heb elke dag hoofdpijn en ben extreem vermoeid. Naar aanleiding van ook nog een verhoging ben ik de bijsluiter gaan lezen en ik schrok. Mijn huisarts weet dat mijn ijzergehalte laag is (5,2) en in de bijsluiter staat dat mensen met een bloedarmoede deze [lees meer...]medicatie niet mogen gebruiken. Ik heb een hele vriendelijke huisarts maar heb het idee dat de medici van tegenwoordig weinig kennis heeft van zaken. Morgen zal ik haar raadplegen en kijken wat ik met de kuur moet doen.
11-11-2016

Blaasontsteking

Het effect was na 6 uur merkbaar. Heb veel last van bijwerkingen gehad. Grieperig gevoel, pijn in ledematen, hevige rillingen, moe en weinig eetlust en pijn in mijn onderrug. Heb bij de huisarts aangegeven dat ik deze kuur niet meer wil hebben een volgende keer.
08-11-2016

Blaasontsteking

Ik heb regelmatig blaasonstekingen. Voorheen altijd antibioticakuurtjes voor 7 dagen gekregen. Doordat de laatste keer Furabid niet zo goed viel bij mij. Werd er erg misselijk van, wilde de huisarts Monuril eens proberen. Ik ben er echt enorm tevreden over. Ik hoefde maar 1 maal een zakje op te lossen in water en dit op te drinken voor het slapengaan. De volgende dag allee[lees meer...]n wat gerommel in mijn buik gevoeld, maar dat is haast niet noemenswaardig. Na 1 dag voelde ik al verbetering in mijn blaas en na 2 dagen waren de klachten zo goed als weg. Ik zou dit aan iedereen aanraden!
06-11-2016

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)
Blaasontsteking

Uiteindelijk Ciprofloxacine gekregen bij blaasontsteking die niet reageerde op Monuril. Leek in het begin prima te gaan, klachten snel verdwenen. Echter rond dag 5 (7 daagse kuur) verergeren van klachten; o.a opnieuw buikpijn, pijn bij het plassen... Leek op laatste dag van inname weer beter. Urinekweek ter controle laten opsturen en deze was schoon. Echter binnen een week[lees meer...] opnieuw klachten van blaasontsteking. Urine opnieuw laten kweken en inderdaad een blaasontsteking. Niet echt bijwerkingen, soms wat misselijk, maar heeft helaas ook niet geholpen. In het verleden eerder gebruikt bij blaasontsteking toen met goed resultaat, echter wel van andere fabrikant.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1618)
Depressie (1326)
Angst & paniekstoornis (1110)
Hoge bloeddruk (903)
Zenuwpijn (448)
Depressiviteit (446)
Astma (381)
Angststoornis (355)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!