ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

12-08-2018

Abstral (fentanyl)
Hernia

Pijnmedicatoe nodig voor chronische alvleesklierpijn, kapotte kraakbeen fase 3/4 en dubbele hernia onderrug!! *Ivm een Gastric Bypass (door de Gastric Bypass neemt je lichaam medicatie anders op als je het slinkt, vandaar de keuze pleisters en Abstral onder de tong wat in je bloedbaan komt bij je speekselklier)van Oxicodon naar Buprenorphine 10mg pleisters (toen met Lyric[lees meer...]a) afgebouwd met hulp van de pijnpoli. Toen bleek dat dit een te grote stap was en ik toch erg veel pijn had. Kreeg ik de Abstral smelttablet 300ug. Eerst 1x op de dag, maar snel bleek dat dit te weinig was. Nu zit ik op "zo nodig 4 op een dag". Het medicijn werkt bij mij erg kort. Soms maar 1 uur maar het werkt nooit langer dan 2 uur bij mij. Ps. Dit medicijn kan je mond uitdrogen en daardoor je tandglazuur aantasten!!
09-08-2018

Pijn (algemeen)

07-08-2018

Chronisch pijnsyndroom

06-08-2018

OxyNorm (oxycodon)
Rugpijn

na val gebroken sleutelbeen. Na operatie was pijn OK. Bijkomende pijn in bovenrug was niet te houden. max paracetamol deed al niets. Dit hielp mij ook niet. Ik stop er mee.
05-08-2018

Chronisch pijnsyndroom

Heb dit medicijn nu al aardig wat jaren , helpt me goed en kan niet meer zonder, leef de hele dag met veel pijn, naar enkele long operatie's, blij dat het er is, maar jammer dat het nodig is.
01-08-2018

Hernia

ik raad niemand aan om oxycodon te gebruiken neem alstublief gewoon paracetamol maar ja die hielpen niet tegen hernia na een tijdje krijgt je zoveel last van bijwerkingen die je niet wil mee maken ik slikt het nu 3maanden ben aan het afbouwen ook een ramp
30-07-2018

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Complicatie na operatie

22-07-2018

Peesontsteking schouder

Quapijnstiller is die goed. Maar de bijwerkingen zijn echt niet leuk. Neem liever de tramadol
22-07-2018

Morfine (morfine)
Hernia

Zonder is er voor mijn niet te leven. Ondanks het gebruik van morfine en diverse andere medicijn heb ik 24 uur per dag pijn. Vorig jaar 25-04-2017 geholpen aan een rughernia in ede bij nedspine mijn ervaringen zijn heel slecht met dit ziekenhuis en zou iedereen afraden hier heen te gaan. Geen nazorg ook niet na aangeven dat er iets niet goed was nee mevrouw u hoeft hier ni[lees meer...]et meer te komen voor na controle werd mij telefonisch medegedeeld. Nu gelukkig geaccepteerd bij sint maarten kliniek in de hoop dat zei mij kunnen helpen! Wat zou het fijn zijn als ik een half uur geen pijn zou hebben.
11-07-2018

Artrose

Tramadol alleen deed niet veel maar met paracetamol samen veel effectiever. Volgens de omstanders ben ik wat zweverig maar ik merk er zelf niet veel van.
11-07-2018

Instanyl (fentanyl intranasaal)
Lokale verdoving

Ik gebruik instanyl op aan raden van de pijn polie specialist. In 2014.na een zeer zware bacteriën in de knie.en na diverse knie operatie houd de instanyl.mij op de been zit op 6 in heden per dag dus ik heb ook problemen met de huisarts en de aphotheet elke week moet ik het bij de huis arts vragen of ik instanyl mag hebben.en telkens horen je bent verslaafd.heb nu Hulp gez[lees meer...]ocht bij de pijn poli en die hebben het zwart op wit aan de huis arts gesteurd heb ook mijn operateur achter mij staan .en toch mijn huis arts zet zijn hakken in het zandaar om terug tekomen over het gebruik van de 40 inhoud.van het flesje.dus niet .als ik 6 keer perdag in neemt kom ik dus tekort.moet om de 7 dagen een recept aan vragen bij de huis arts.dus wat ik lees is bij mij herkenbaar. Met vriendelijke gr., P.
10-07-2018

Tramadol (tramadol)

Heb het 1 maand gepakt 50mg tramadol. In begin werkte het goed alleen hoofdpijn en last van hart en bloeddruk was moe maar kon ni goe slape. Toen ik was gestopt op maandag 9juli kreeg ik Barstende hoofdpijn, last van evenwicht, benen zwaar, benen en armen tintelen, last van hart en bloeddruk, grote pupillen en moe ik hoop dat het snel overgaat want is geen prettig gevoel
06-07-2018

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)

04-07-2018

Heupslijtage

Slijtage van beide heupen en dus veel pijn. Tramadol gekregen van de huisarts, samen met paracetamol innemen. Helpt wel maar zeer veel bijwerkingen, duizelig, misseijk, wazig zien, last van darmen (verstopping), plasproblemen, maar het ergste van alles dat ik niet meer slaap sinds ik tramadol ben gaan gebruiken. Ik ben er nu weer mee gestopt, wat een rotmedicijn! Kan nu ei[lees meer...]ndelijk weer slapen!
29-06-2018

Hernia

Werkt ná een paar uur, tevreden, pijn is sterk verminderd, niet overmoedig worden, rust houden en bewegen, prettig medicijn in afwachting op operatie.
24-06-2018

Abstral (fentanyl)
Rectumkanker

pijnaanvallen verdwijnen binnen 10 minuten
22-06-2018

Oxycodon (oxycodon)

Mijn dochter heeft een gebroken rug en kreeg dit medicijn voorgeschreven . Een langzaam werkende en een snel werkende erbij voor acute pijn. Ik zag mijn dochter per dag achteruit gaan door dit medicijn . Haar ogen draaide in haar kassen en was kotsmisselijk . Het werd afgelopen zaterdag zo erg dat ik dacht dat ze onder mijn handen weg glipte . Ben acuut gestopt met dit [lees meer...]medicijn te geven , daarop kreeg ze hevige pijn maar de misselijkheid ging weg en kon weer wat drinken .Haar ogen stonden weer normaal nadat we gestopt waren . Maandag contact opgenomen met EHBO van het ziekenhuis en daar kreeg ze een pure morfine voorgeschreven wat nu heel goed gaat zonder dat ze misselijk is en niet suf . Ik snap niet dat dit medicijn voorgeschreven wordt . Zoveel bijwerkingen dat je zowat de pijp uitgaat als je dit slikt .
21-06-2018

Oxycodon (oxycodon)

Hoe kom ik er vanaf, ben totaal verslaafd. Maar wil heel langzaam minderen. Er is geen afkick programma verkrijgbaar helaas. Neem ook Lyrica 2x 150 mg er bij
16-06-2018

Fibromyalgie

ME, CVS. Neem om 17.00 uur een tablet 10 mg. dan om 10.30 uur dan word ik omstreeks 3 uur in de morgen wordt wakker van de pijn, en neem de derde in. Probeer dan de dag door te komen zonder Oxicodon. Neem dan wel twee paracetamol in van 500mg. Maar ik ben wel tevreden over dit medicijn. Ik heb bijna geen pijn meer. Zonder Oxicodon ben ik niet in staat om door te gaan [lees meer...]vanwege ondraaglijke pijn in mijn hele lichaam. last van bijwerkingen, moe en emotioneel een wrak zonder Oxicodon. Ik ben omdat ik niet meer in staat ben te werken nu met vervroegd pensioen gegaan.
16-06-2018

Tramadol (tramadol)

Ischias, pijn van linker bil tot aan de tenen. Lopen niet mogelijk. Na ongeveer 5 dagen was het begin lopen ( schuifelen ) weer mogelijk . Last van opstipatie en slechter zien na het stoppen ( afbouwen ) werd alles weer als voorheen.
15-06-2018

Gekneusde ribben

de eerste week heeft het middel gewerkt, maar met flinke bijwerkingen (plat op het bed). Nu werkt het niet meer. Steeds plat op het bed, maar met pijn.
15-06-2018

Oxycodon (oxycodon)

Ik slik 3maal 10mg per dag oxycodon hci tegen zenuwpijn whiplash en mishandeling tegen hoofd helpt goed tegen de pijn slik nu half jaar Van tevoren zeker 15jaar iedere dag wiet en 6 blikken 0.5 l alcohol wilde hier vanaf ben blij ermee van een op andere dag gestopt en toen begonne met oxycodon hier ga ik ook mee afbouwen maar als ik meer pijn krijg daardoor wat dan?klote [lees meer...]situatie ik weet het niet meer
14-06-2018

Tradonal (tramadol)
Spierpijn

Na weken van hevige spierpijn (rug, schouders, nek en armen) en 6 ontstekingsremmers (nurofen 400) per dag te nemen zonder resultaat, kreeg ik deze voorgeschreven. Ik neem ze afwisselend met nurofen 400 en in combinatie met diazepam (volgens doktersadvies, niet op eigen houtje). De Tradonal werkt duidelijk veel beter. Ik word er wel erg moe van, soms wat duizelig en licht [lees meer...]in mijn hoofd en wel constant licht misselijk. Niet in die mate dat ik niet kan eten of moet overgeven maar toch onaangenaam. De pijn is echter veel beter en dat maakt veel goed.
10-06-2018

Aambeien en vaatscheurtjes

Inwendige aambeien chirurgisch verwijderd (snijden). Operatie staat bekend om de enorme napijn. Maar met dit middel merk ik er weinig van. Ik word er niet echt high van, wel een beetje suffig en relaxt. Slaap er lekker op. Verdoofd goed, werkt ook vrij lang (4 tot 6 uur). Het houdt je ook lekker rustig. Top.
10-06-2018

Hernia

2 keer een langdurige tablet ingenomen. Snachts wakker geworden van de jeuk over mijn hele lichaam. Echt vreselijk
07-06-2018

Rugklachten

Voor mijn zijn dit super capsules. Werken goed tegen mijn rug en buikklachten. Voordat ik deze capsules gebruikte had ik veel pijn en was daardoor ook een hoop energie kwijt. Nu kan ik weer normaal functioneren en geven ze me een lekkere boost. Heb weer overal zin in. Slapen wordt wel wat lastiger en gebruik daarnaast wel zolpidem als slaapmiddel. Tramadol is echt een uitk[lees meer...]omst voor mij alleen het afkicken van dit medicijn is echt een hel. Jammer genoeg kan ik hierover mee praten. Tot nu toe gebruik ik ze weer en zie ik er ook erg tegen op als ik dit medicijn ooit zal moeten missen.

Transtec (buprenorfine)
Rugpijn

Ik nam al 8 jaar elke dag 4x 20 druppels Valtran voor pijn in mijn bovenrug. Sinds kort begon mijn lage rug ook meer en meer pijn te doen en hielp de Valtran hier niet meer voor. Mijn huisarts heeft me dan Transtec 35 voorgeschreven en deze pijnstiller hielp de eerste week zeer goed. Alleen wanneer ik de klever op mijn borstkas kleefde kreeg ik ontzettende jeuk dus deze [lees meer...]plaats was voor mij niet goed. Voor mij waren dus de beste plaatsen de bovenrug en bovenarmen. Na een tijdje kwam de pijn er terug door en werd door de huisarts Transtec 52 voorgeschreven en deze gebruik ik tot op heden nog steeds en werkt zeer goed. Enige minpuntje is dat ik moeilijk kan plassen en nogal snel vermoeid ben.

Aambeien en vaatscheurtjes

Ik wordt er knetterstoned van en het kan me niets meer schelen dat ik AIDS en aambeien heb. Geweldig spul.

Fibromyalgie

Ik kreeg tramadol ivm rugklachten. Per abuis ontdekte ik dat mijn klachten van fibromyalgie (Mn in de nacht) aanzienlijk minder werden! Nu rustiger in mijn lijf, niet meer helemaal pijnlijk/stijf bij wakker worden. Lekkerder in mijn vel, ietwat meer energie. Ik slik nu dagelijks 3 tabletten.
03-06-2018

Buprenorfine (buprenorfine)
Artrose

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4313)
Anticonceptie - overig (3213)
Cholesterol (2555)
Depressie - antidepressiva overig (2348)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1967)
Pijn - morfine-achtigen (1902)
Pijn (1747)
ADHD - psychostimulantia (1632)
Verslavingsziekten (1625)
Bloeddruk - betablokkers (1480)
Maagzuur - protonpompremmers (1433)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1396)
Anticonceptie - eenfase (1202)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (989)
Angststoornissen (969)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (915)
Depressie - antidepressiva TCA (902)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (863)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!