categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

Actiq

18-03-2024 | Vrouw | 35
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Hernia

slaperigheid

Begonnen met deze pijnstiller, werkt goed nu wil de arts afbouwen maar dat wil ik niet, ik werk en heb deze medicatie nodig. Ondanks mijn leeftijd, waar kan ik deze medicatie kopen? Kan iemand mij helpen? Graag reactie hieronder

13-03-2024 | Man | 42
Lage rugpijn

alcoholintolerantie

De pijn is echt minder maar het geeft een gevoel in mijn hoofd als of je druks op hebt vaag gevoel knarsetanden Verder nergens last van

Tramadol/paracetamol

29-02-2024 | Vrouw | 42
tramadol/paracetamol

misselijkheid duizeligheid asthenie

Nooit meer! Liever de verschrikkelijke pijn dan de bijwerkingen van dit middel. Eerste dag ging wel oké, vanaf de tweede dag zwak, ziek en misselijk. Meteen gestopt, maar bijwerkingen nemen langzaam af.

18-02-2024 | Vrouw | 66

verslavend

Zenuwpijn. Heup. Pijn neemt maar gedeeltelijk af krijg constipatie en pijn branderig gevoel na. Ontlasting. Zeer veel pijn. En tradinal odis werkt maar deels

OxyContin

13-02-2024 | Vrouw | 54
oxycodon
De oxycontin werkt voor mij goed alleen was mijn dosering te laag en had ik nog veel pijnklachten. 10 jaar geleden had ik 2x20mg dat werkte beter.

Instanyl

25-01-2024 | Vrouw | 38
fentanyl intranasaal
Clusterhoofdpijn
Ik zou heel graag willen weten hoeveel mensen er problemen hebben met het aantal doseringen die er uit 1 spray komen. Zodat ik naar mijn neuroloog en apotheek kan stappen en laten zien dat ik het niet uit mijn duim zuig. Ik zag al heel veel reacties van mensen die hetzelfde probleem hebben, maar zou het graag duidelijk onder mijn bericht willen zien. Ik moet met 1 flesje [lees meer...]2 weken doen maar zelfs na 1 keer sprayen zie ik al dat de inhoud zakt, doe ik iets verkeerd? Hij staat netjes rechtop, ik zit rechtop tijdens het gebruik en pomp dan 1x. Ik mag dit max.3 keer per week gebruiken ivm verslavings gevaar, ook al heb ik dagelijks rond de 17 aanvallen van clusterhoofdpijn. Het is een gigantisch drama bij de apotheek en zelfs zo erg dat ze de aanvals medicatie imigran ( die de aanval met +/- 15 minuten afbreekt) niet meer voor willen schrijven evenals de oxycodon. Ik gebruik al mijn medicatie zoals voorgeschreven, maar op dit moment lijkt het wel alsof alles zwaar onder de loep wordt genomen. Zonder pijnmedicatie zit er nog maar een ding op voor mij en dat weten alle artsen bij wie ik onder behandeling ben, en het expertise centrum euthanasie is ook al ook al op de hoogte van mijn situatie. Het is gewoon mensonterend wat er gedaan wordt, dagelijk ga ik door een hel, zoals meerdere mensen zoals ik hier lees. Maar het is toch van de zotte dat kosten en verslaving boven pijn gaan. Ik heb een dochter van 13 en die ziet haar moeder alleen nog maar in bed omdat ik ieder moment een aanval kan krijgen, dit is geen leven meer en ik weet ook echt niet meer bij wie of wat aan te kloppen. Ik ben gewoon echt volledig op en het enige wat ervoor zorgt dat ik nog even uit bed kan komen mag ik nauwelijks gebruiken. Ik kan er echt met mijn pet niet bij dat er zo met mensen om gegaan wordt. Hebben jullie nog tips, waar ik eventueel vervolgstappen kan gaan zetten?

21-01-2024 | Vrouw | 28
Pijn (algemeen)
2 maal gekregen na kaak operatie, maar volgens mij ben ik pittig ongevoelig voor dit middel. Heb niet het idee dat het de pijn echt wegneemt. Ook niet in combinatie met paracetamol en naproxen. Het is volgens de boeken een zeer sterke pijnstiller, maar dat merk ik niet en ik ben maar 53 kilo

09-01-2024 | Vrouw | 71
Lage rugpijn
Mijn rug laten vastzetten wil ik niet,en nu afbouwen met tramadol is het zelfde als Tradonel, ik wil deze pijnstillers niet of nooit meer pakken

01-01-2024 | Vrouw | 67
Complicatie na operatie
Kreeg dit middel na opratie heiligbeen. Heb het van maart tot september genomen in een eerste dosering van 60 mg pd, later afgebouwd tot 5 mg pd. Buitengewoon tevreden over de werkzaamheid. Bijwerkingen waren nihil, hooguit enige slaperigheid. Na het stoppen nergens last van gehad. De verslavingsangst van veel artsen begrijp en herken ik niet!

26-12-2023 | Vrouw | 52
Gewrichtspijn
Ik heb pijn aan mijn gewrichten zoals mijn benen mijn rug

17-12-2023 | Vrouw | 72
Pijn (algemeen)
Gecombineerd met paracetamol werkt het beter.

15-12-2023 | Man | 75
Onrustige benen
Helpt goed bij rusteloze benen en/of armen. Andere medicijnen dopamine agonisten gaven augmentatie.

Dipidolor

15-12-2023 | Man | 51
piritramide
Was jaren geleden in het ruim van een schip gevallen, waardoor ik pijn in mijn rug kreeg, jaren mee gelopen, ziekenhuis zei dat ik er mee moest lerennleven met medicijnen tramajetix en trammadol gekregen, pijn was absurt, van morfine kreeg ik kloppende hoofdpijn en elke beweging deed meer pijn , verzekering gebeld en doorverwezen naar isalaklinieken. Daar werd een Discop[lees meer...]athie geconstateerd, bij aankomst kreeg ik dipi toegediend, pijn was WEG. Voelde me eigen kip lekker. Kwam afspraak voor discus prothese, nadat deze geplaatst was, een paar dagen dipi toegediend gekregen, na 3 dagen het ziekenhuis uit en revalideren. Nooit meer pijn gehad en al mijn sores eindigde 21 jaar geleden. Nu nog steeds pijnvrij en nergens geen last van. Dipi heeft mij “gered” van de pijn, als in ooit weer heftige rugpijn zou krijgen, dan is dipi mijn lifesaver. Staat ook genoteerd in mijn medisch dossier. Nooit afhankelijk geweest van dipi.

14-12-2023 | Vrouw | 46
oxycodon
Ik ben in september geopereerd aan een acute hernia op 2 plaatsen waar ik ook mijn blaas en bovenbenen niet meer voelde, urine die eruit liep zonder dat ik het voelde. Gelukkig werdt ik de volgende dag geopereerd. Helaas een flinke streptokokken opgelopen in de operatiekamer waar ik bijna 3 weken aan een antibiotica infuus gehangen in het ziekenhuis en daarna kon ik Gelu[lees meer...]kkig na huis kon en verder met 10 weken antibiotica thuis. Na al die ellende was ik pijn vrij godzijdank alleen nu een maand later kan ik niet meer zitten op me bil. Staan en lopen bukken en alles doen geen probleem maar zitten is een hel, dan vliegen de stroomschokken door me been naar me voet en blijft daar zeer doen. Nu heb ik oxicodon gekregen en ik moet zeggen dat het al een stukje beter gaat vandaag want ik kan me niet voorstellen dat ik een kerstdiner op de bank moet gaan opeten 🤨

13-12-2023 | Vrouw | 80
tramadol
Enkele bijwerkingen bij begin van het gebruik, misselijk, overgeven, transpireren. Bij constant gebruik gaan de bijwerkingen wel over. Ik gebruik ze al jaren voor zenuwpijn na ongeluk.

11-12-2023 | Man | 25
Gewrichtspijn
Pijn aan gewrichten ivm medicatie van colitis ulcerosa. Pijn wordt bestreden met tramadol. Geeft een zeer ontspannen gevoel na inname, suf zou je het ook kunnen noemen. Verder geen last van bijwerkingen, neem het ook alleen voor het slapen gaan zodat ik een goede nachtrust heb. Overdag goed uit te houden zonder, geen afkickverschijnselen bij kort gebruik. Eenmalig langduri[lees meer...]g gebruikt (> 1.5 week) daarna een tweetal dagen last van zweten en een soort van grieperig gevoel, niet meer dan dat. Ook geen gevoel gehad dat ik verslaafd was of meer wilde. Verantwoord met het middel omgaan en in nauw contact met je arts blijven is het beste advies wat ik kan meegeven.

11-12-2023 | Man | 25
Pijn (algemeen)
Regelmatig bij pijn ivm pijn gewrichten. Doet prima zijn werk. Verder nooit last van bijwerkingen, ook geen afkickverschijnselen.

07-12-2023 | Vrouw | 51
Artrose van de wervelkolom
Ik vind het een geweldig middel. Het helpt enorm goed tegen lage rugpijn door artrose. Ik gebruik maar 5 mg per dag en ook niet altijd. Onzin al die verhalen over dat het een gevaarlijk middel is. Je moet gewoon weten hoe je er mee omgaat. En niet teveel nemen, zodat je spijsvertering wel blijft werken. Niet meer dan 5mg per dag is voor mij voldoende en helpt mij geweldig [lees meer...]om goed te blijven kunnen functioneren.

30-11-2023 | Vrouw | 40
Rugpijn
Ik heb onderzoek laten doen en orale medicatie neemt moon lichaam nog moeilijk op. Daarom om de 6 weken om een linosol infuus in opname. Nu heb ik al alle medicatie die op de markt is gehad. 6 jaar geleden binnen geweest voor korte afkick manier (morfinepleisters, Valium,....). Heb ook neurostimulator. Om me recht te kunnen houden en de dagen te overleven kreeg ik maandenl[lees meer...]ang 2 inspuitingen namelijk ochtend tradonal en avond Diclofenac. Maar omdat we op reis vertrokken en ook mijn achterwerk was kapot geprikt. Lees: overal verhardingen dat ze de vloeistof niet meer erin kregen. Stelde de arts contramal druppels voor. Nu in het verleden ook Tramadol instant en Tramadol retard moeten nemen. Maar wegens hevige bijwerkingen moeten stoppen. Contramal is hetzelfde maar als je wat levenskwaliteit nog wil zou je alles doen. Enige optie is nog pijn pomp en volgens specialist zal dit aangezien ik nog maar 40 ben de dosis verhogen en is geen voorstander. Ok dus enkel want ik ken de nevenwerkingen als het verbijten van de niet meer haalbaar is de contramal druppels en iedere keer is het zelfde resultaat zoals nu. Niet kunnen slapen ondanks slaapmedicatie, opgefokt gevoel, jeuk, duizeligheid noem maar op. Maar artsen weten niet meer wat te geven of is weer overschakelen volgens huisarts dan naar morfine klevers. Daar had ik de tijd minder bijwerkingen van maar hel om ervan af te komen. Radeloos pfff

22-11-2023 | Vrouw | 26
Ivm veel pijn in me rechte been ben ik nu aan de oxycodon 5mg lang werkend

Buprenorfine

16-11-2023 | Man | 42
buprenorfine
Ik heb veel soorten pijnstilling gebruikt amitriptyline tramadol oxycodon amitriptyline met paracetamol en nu buprenorfine moet zeggen oxycodon heeft veel meer pijnstilling gegeven maar door bijwerkingen kon ik niet normaal functioneren buprenorfine ben een paar dagen aan het gebruiken 1 pleister per week heb wat bijwerkingen misselijkheid sufheid en pijn stillend is h[lees meer...]et niet echt moet kijken naar een hogere dosis leven met pijn of pijnstillers bijde onprettig hopelijk zal dit einde zijn van de zoektochten van 6 jaren

05-11-2023 | Vrouw | 52
Longkanker
Heb precies hetzelfde als u, vanavond ernstige afkickverschijnselen had de langwerkende oxycodon vanochtend vroeger genomen met resultaat heeel benauwd spierkrampen en wist niet waar ik het zoeken moest. Heb op het moment antibiotica voor longontsteking, dacht eerst dat ik daar fout op reageerde maar na iname 60 mg oxycodon ging het weeer beter.. is echt troep maar ja mijn[lees meer...] arts zegt ook dat ik niet eens zoveel inneem bij kankerpijn.. probeer al zo min mogelijk de kortwerkende te nemen 2 x 30 mg maar mag er 6x van nemen.

02-11-2023 | Man | 62
Artrose van de wervelkolom
ik gebruik tramadol meer dan een jaar [verslaafd] ik kan niet zonder om te gaan slapen.duurt lang voor die gaat werken zeker 2 uur .ik merk dat 50mg een snoepje word maar ik ga niet hoger ,doe ik wel soms als ik het niet meer hou ,maar dan werk deze sneller. voel me dan goed een beetje peace man gevoel . erg genoeg maar wat moet ik anders mijn rug is toto 3 keer aan geo[lees meer...]pereerd nu vast gezet en nu begint mijn heup alleen door het zware werk van vroeger .

26-10-2023 | Vrouw | 21
tramadol
Ik ben sinds kort naar het ziekenhuis geweest voor pijnen in de pols, ze hebben ontdekt dat ik carpal tunnel syndroom heb(zenuwen in de pols). Het enigste dat helpt is Skudexa(dit is een pil met 75mg tramadol) maar ik heb hier enorm veel bijwerkingen van, zoals u ziet bij "welke bijwerkingen". Hebben nog mensen dit probleem?

23-10-2023 | Man | 75
Onrustige benen
Ik gebruik Oxycodon omdat alle andere medicijnen niet meer hielpen tegen rusteloze benen. Dat komt omdat ik augmentatie heb, wil zeggen dat dopamine agonisten zoals Sifrol, Neupro, Pramipexol e.d. niet meer werken.

23-10-2023 | Vrouw | 39
Rugklachten
Groot ongeval overleefd maar daardoor ook letsel. Kom uit de rolstoel en kan weer lopen maar leven met pijn vergt veel. Nu heb ik meer hinder dan effect van de oxycodon. Ik ben al even aan het afbouwen, wat een troep.. Elk tabletje staart je dan aan, voel me een junk dus ga ik toch stoppen. Geniet niet meer als vroeger, minder vrolijk, minder energie en die afhankelijkhei[lees meer...]d Nooit meer morfine. Begin er niet aan alsjeblieft, als ik het had geweten... Dan was ik nooit begonnen😢

Buprenorfine

13-10-2023 | Man | 61
buprenorfine
Pijn (algemeen)
De afbouw van 20mg per dag door middel van pleisters is het ergste wat je kan meemaken, na ongeveer 8 jaar alle heftige middelen voor pijnbestrijding te hebben gebruikt wat niet meer werkte van methadon naar buprenorfine/naloxon pillen, toen pleisters steeds verkleind en steeds ziek, ziek, ziek, druk in hoofd, algehele malaise. Nu gaat het eindelijk minderen, nog een paar [lees meer...]weken volhouden dan ben ik weer mens hoop ik. En de jarenlange ondraaglijke pijn is bij het Amphia Ziekenhuis in Breda binnen 20 minuten opgelost. Daar laten ze je jaren voor lopen na 6-7 mislukte behandelingen bij het ADRZ. Hopeloos allemaal en de zorgverzekeringen maar klakkeloos betalen. Buprenorfine is GIF... Bijna niet van af te kicken, het zit in je hele lichaam.

12-10-2023 | Man | 59
Gewrichtspijn
De capsule werkt bij mij na zo'n 2 uur pas. Maar het verlicht de pijn (rug,nek spieren) heel goed. Ik voelde me er tevens fijn door, doordat mijn lijf ook rustiger en ontspannen werd. Werkt bij mij goed! Ik denk dat je je aan het medicijn 'over moet geven' en er niet tegen moet gaan vechten uit angst ofzo.

Fentanyl

12-10-2023 | Vrouw | 43
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Fibromyalgie
Ik heb fentanyl nu al een paar maanden gebruikt. Ik begon met 12. In het begin hielp dit echt maar steeds later werd de werking minder waardoor ik de stap zette naar de 25. Heel bizar, ik kreeg ineens hele pijnlijke en zware armen/handen. Onverdraaglijk!! Dit kwam door de fentanyl. Gelukkig had ik de 25 maar heel kort gebruikt. Ik wilde stoppen. Naar mijn gevoel helpt het[lees meer...] niet. Een dag later toen ik gestopt was merkte ik dat de sterke arm/ handpijn ineens verdwenen was?! Dus het lag echt aan de pleister. Nu ben ik aan het afkicken. Omg wat heb ik toch veel zweetaanvallen en koude rillingen. Ik kan al 2 dagen niet slapen nu. Hoop dat ik snel weer het oude ben.

07-10-2023 | Man | 69
Aambeien en vaatscheurtjes
ik heb er gisteren 2 ingenomen en hebben niets teweeg gebracht bij mij,,heel de nacht pijn gehad in Teen door niet genoeg doorbloeding te krijgen in teen,,

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6311)
Anticonceptie - overig (4470)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3104)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2530)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2299)
Pijn (2252)
Bloeddruk - betablokkers (1915)
Maagzuur - protonpompremmers (1778)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1702)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1662)
Anticonceptie - eenfase (1586)
Angststoornissen (1569)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1444)
Antibiotica - urineweginfectie (1266)
Depressie - antidepressiva TCA (1227)