ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

14-01-2018

Acute inflammatoire polyneuropathie

Aan mijn onderste 2 ledematen heb ik een constante pijn alsof mijn 2 benen een uitgetrokken elastieken zijn. Ik was van mijn jeugd alcoholist in hoge mate. Nu 53 is dat meerdere jaren voorbij. En het lukt. Psychiater. Alcohol vernietigd onherroepelijk de zenuwuiteinden. Ik neem enkel ''s morgens Slechts.! 1 Tramadol (Sandoz = tablet lichtgroen en wit onderaan). [lees meer...]En ik heb gans de dag geen enkele pijn. Als ik het vergeet is tegen de namiddag die helse pijn terug. Ik heb Tramadol van EG gebruikt en dat lukte niet. Het hoort echt van Sandoz te zijn. 😇
13-01-2018

Ademhalingsproblemen

ik heb mijn twijfels over dit middel daar ik van mijn apotheek ook telkens iets krijg van een andere fabrikant + op het ene doosje staat kortwerkent en op het andere lang werkent ?????????
10-01-2018

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Nekklachten

Mijn huisarts schreef 1 tablet voor de nacht voor. Omdat ik de nacht ervoor niet geslapen had van de nek-/rugpijn. 1 tablet hielp niet, een tweede kon wel, dacht ik. Ik las de bijsluiter en 2 was standaard om mee te starten. Max 8 per dag mocht zelfs! De volgende dag ben ik doodziek van de bijwerkingen! Continu misselijk, duizelig en twee keer overgegeven. Assistente geb[lees meer...]eld, die had dat zelf ook meegemaakt met Tramadol. Ik lees vele negatieve verhalen over dit medicijn. Geen Tramadol meer voor mij!
09-01-2018

OxyNorm (oxycodon)
Chronisch pijnsyndroom

Aangezien ik snel went en dus ook snel een hoge(re) dosis nodig heb, stond ik nogal twijfelachtig tegenover het gebruik van oxynorm instand. Ik moet zeggen dat het meevalt. Ik gebruik wel regelmatig en ook best veel, maar het haalt de scherpe kantjes van de pijn wat mij toch een bepaald comfort geeft. Zonder liep ik tegen de muren op, dus ben ik dankbaar. Ik zie wel op t[lees meer...]egen bet moment dat ik moet afbouwen, maar als ik dat niet doe dan helpt het binnenkort niet weer en ik heb al zo weinig wat werkt voor mij.
07-01-2018

Peesontsteking schouder

Ik gebruik het medicijn tegen een peesontsteking, slijmbeursontsteking en inklemming in de schouder. Zelf ervaar ik geen bijwerkingen. Vanwege mijn schouderklachten kan ik mijn werk niet uitoefenen. Auto rijden doe ik niet vanwege het medicijngebruik. Na bijna drie maanden krijg ik wel doorbraakpijn. Het gaat nog met de pijn, maar ik wil nu de dosering nog niet verhogen.

Spierreuma

Tramadol werkte nauwelijks hoofd deed heel de dag zeer en zo duf

Spierreuma

Nu een week bezig met fentanyl pleisters geen bijwerkingen en redelijk van de pijn af het zou 3 dagen moeten werken maar de avond voor ik plakken moet weer pijn

Effentora (fentanyl)
Hernia

Na 6 hernia operaties gebruik ik dit om de pijn onder controle te houden.
05-01-2018

Rugklachten

05-01-2018

Wervelkanaalstenose

Na een zeer lange periode van zeer ernstige pijn nu vrijwel zonder pijn. Ik gebruik 1 tot 3 maal daags tramadol 50 in combinatie met 2 butrans 10 pleisters.
01-01-2018

Chronisch pijnsyndroom

In 2014 na een hevige koorst en griep belande ik in het ziekenhuis. Na zoveel onderzoeken bleek dat ik zenuw beschadiging en Fibromyalgie. Na 2,5 week in het ziekenhuis gelegen en ondertussen verschillende pijnstillers geprobeerd kwamen de specialisten erop om te proberen met oxycodon en dat help. Slik elke dag en daardoor kan ik bewegen en dingen doen met mijn kids[lees meer...].
29-12-2017

Oxycodon (oxycodon)

Na al meerdere keren hernia's te hebben gehad heb ik nu een vergelijkbare pijn alleen gaat het dit keer niet over. Ik heb dit nu inmiddels 2jaar en de pijn is vaak niet te harden. De Oxycodon helpt maar bij mij vooral als ik stil lig. Mijn dagen zijn dus voornamelijk horizontaal, ik wissel dit af met wandelen. Er zijn verschillende dagen waarin het wel eens iets beter gaat[lees meer...] maar er zijn ook dagen dat ik mijn bed helemaal niet uit kom. Ik probeer niet te veel of onnodige pijnstilingen te gebruiken maar op een slechte dag gebruikt ik in totaal 22 pillen om een beetje te kunnen"leven". Alle onderzoeken inmiddels al gehad en vorig jaar te horen gekregen dat ik er mee moet leren leven. Nu heb ik bij gratie gods, via een vriendin welke Radioloog is, nog een 5th opinion gekregen bij een neurochirurg. Deze gaf aan dat het op zijn best 20% beter kan worden. Dus er is hoop! Oxycodon dempt de pieken van de pijn maar deze is zeker niet weg. Ik ben er ontzettend suf door en "slaap" voor mijn doen abnormaal vaak maar nooit aan 1 stuk. Mijn been gaat regelmatig in een spasme en hier word ik wakker van en doet ongelooflijk veel pijn. Ik voel me vaak een soort zombie. Mijn darmen staan zo goed als stil en moet hier weer andere medicatie gebruiken. Mijn geheugen is behoorlijk slecht en ik vergeet soms tijdens een gesprek wat het onderwerp was of ik kom niet op de naam van de simpelste dingen. Zonder dit medicijn verga ik van de pijn dus ik moet het gebruiken maar je word er niet vrolijk van. Verder gebruik ik Amitriptylyne en Diclofenac en heb een abonnement op paracetamol.
27-12-2017

Tradonal (tramadol)
Aangezichtspijn

Met hevige kaakpijn die ook doorstraalt naar oor en keel kreeg in spoed trodonal voorgeschreven omdat er waarschijnlijk een gezichtzenuw gekneld zat en dat tradonal de pijn zou verlichten maar ik voel daar weinig effect van en er is een zeer trage inwerkingstijd al staat deze pijnstiller beschreven als een redelijk zware. Wel heb ik een heel aantal bijwerkingen. uiteindeli[lees meer...]jk blijkt het probleem met mijn kaak bij het scharnier te zitten en niet bij een zenuw en misschien is dit medicijn gemaakt om op zenuwen in te werken en heeft het daardoor minder effect op mijn pijn.
23-12-2017

Oxycodon (oxycodon)

Na een val, heb ik mijn hand en arm mijn arm enkel maanden amper kunnen gebruiken. Nu blijkt er een zenuw klem te zitten. Een operatie is helaas voor nu niet mogelijk, dus pijnstilling. Oxycodon 10 Mg 2 maal daags helpt voldoende tegen de pijn. Wel slaap ik ca 12 uur per dag in tussenpozen. Mijn werk kan ik (nog) niet doen en mijn opleiding ligt op een laag pitje. Onthoude[lees meer...]n van nieuw informatie is nl lastig door gebruik van de oxycodon. De eerste weken regelmatig last van hoofdpijn en het duizelingen. Hoofdpijn heb ik nu nog ca 1 x in de week. Wel krijg ik meer last van nare dromen na ca 2 maanden. Ook krijg ik meer last van onrust. De pilletjes zijn klein en makkelijk in te nemen.

Abstral (fentanyl)

Na vorig jaar 2 hernia operaties (l4-l5) te hebben ondergaan, begon 10 maanden later pijn te ontstaan van littekenweefsel. Nooit gedacht dat daar zo'n enorme pijn van kon komen. Eerst oxycodon want daar deed ik het een jaar terug goed op. Echter nu veel meer bijwerkingen. Ik ben daarna begonnen met fentanyl pleisters 25ug en 100microgram abstral smelttabletten 4x per dag ([lees meer...]indien nodig). Na enige tijd over op 200microgram. De pijn werd helaas steeds erger en door zenuwbeknellingen klapte ik spontaan met regelmaat op de grond. Ook s nachts steeds slechter slapen na inname. Echter nam ik het niet in, dan lag ik met veel pijn wakker. Liever wakker zonder pijn en een tablet extra. Werking van de tablet is zo'n 2 a 2.5 uur. Steeds meer op een dag nodig gehad tegen de pijn. Daarom van de huisarts sinds gisteren pregabaline erbij voorgeschreven gekregen. Hopelijk nu minder abstral nodig. Als medicijn werkt abstral wel heel erg goed tegen de pijn, maar ik had het steeds vaker nodig omdat de pijn steeds erger werd. Afgelopen tijd al 2 behandelingen bij de pijnpoli gehad met spuiten en zenuwwortelblokkades. Voor de uitstraling in het been en voet helpt het, lage onderugpijn blijft. Over een maand epiduroscopie. Hopelijk met succes zodat ik daarna de medicatie rustig kan afbouwen. Geen zin om aan de tabletten te moeten blijven hangen. Ook hoop ik dat de lyrica zijn werk gaat doen en ik minder abstral hoef ik te nemen.

Tramadol (tramadol)

Werking tegen de pijn is matig , veen ontwennings verschijnselen

Oxycodon (oxycodon)

Werkt goed tegen de pijn maar de bijwerkingen bij mij zijn zeer heftig. Eigenlijk nadelen zijn groter dan voordelen.

Oxycodon (oxycodon)

Ik ben 16 en dus erg jong voor zon heftig medicijn. Mijn leven staat vrijwel stil door het gebruik van deze medicijnen, Ik kan niet naar school omdat ik daar te moe van ben (wat erg vervelend is omdat ik in het examenjaar zit), ik kan s'avonds niet uitgaan met vriendinnen omdat ik daar te moe voor ben en ik eet heel erg slecht wat ook ten koste gaat van mijn gezondheid. s'[lees meer...]nachts slaap ik niet waardoor ik het dag en nacht ritme van een vampier heb gekregen. Maar tegen de pijn werkt dit medicijn bij mij wel goed.
19-12-2017

Artrose

bij mij ging de pleister er ook regelmatig af maar ik heb nou van een pijn arts gehoord dat het niet erg is als het maar 6 UUR BLIJFT PLAKKEN DAN IS HET GENOEG EN HOEF JE NIET WEER EEN NIEUWE TE PLAKKEN je hoeft pas weer te plakken als de tijd is voor een nieuwe als je dat niet doet en steeds een nieuwe plakt als hij er NA 6 UUR er af gaat je een over dosis krijg MAA[lees meer...]R DAT WEET BIJNA NIEMAND van daar dat er zo veel bij werkingen zijn
18-12-2017

Gewrichtspijn

Voor het eerst gebruikt na operatie,kon slechts weer slapen.
16-12-2017

Arthritis

zenuwpijnen in been en rug
13-12-2017

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)

11-12-2017

Tramadol (tramadol)

Tramadol voorgeschreven door huisarts i.v.m. zeurende zenuwpijn in linkerbeen en pijn bij liggen op beiden heupen als gevolg van kleine hernia. Pijn verdween bij liggen op zowel linker- als rechterheup. Tintelingen in linkerbeen bleven echter. B 12 heeft dit probleem opgelost. Nu RLS geconstateerd. Tramadol werkt goed. Zeer tevreden dus.
09-12-2017

Tramadol (tramadol)

Ik slik nu momenteel 8x50 Mg en 2x200mg per dag, 1jaar lang. Momenteel de laatste maanden geen sex met mijn vriendin. Geen zin,en het lukt totaal niet. Wie heeft daar ook last van,zou ik graag willen horen.
09-12-2017

Rugklachten

Ernstige rugklachten door ongeval, pijn verdween niet met contramal en infiltraties , dus op aanraden dokter in het begin 3 x 50 mg per dag, 5 jaar later nam ik 3 x 150 mg met als gevolg soms pijnlijke nier steken en vele bijwerkingen. Op aanraden van specialist pijnpomp laten plaatsen met ook veel bijwerkingen. Eindelijk na een jaar onderzoeken en diagnoses van 3 speci[lees meer...]alisten en een akkoord van het ziekenfonds een neurostimulator laten plaatsen. Is nu 2 maanden geleden dat hij geplaatst is en ben nog steeds de tramadol aan het afbouwen. Ongeloflijk hoe verslavend dit product is. Ik heb nu nog last duiziligheid en soms trillen. Mensen wees voorzichtig met dit medicijn want het is niet zo goed voor de organen, nieren, lever, zelf het hart, ik kreeg regelmatig 's nachts hartkloppingen. Bij ernstige pijn die niet meer verdwijnt ga op zoek naar een specialist die voorstander is van een stimulator of een andere therapie. Ik heb nu mijn leven voor 90% terug, zeker op sociaal vlak. Ik werk terug medisch halftijds. Soms wil er de pijn nog eens doorkomen bij verandering weer, met een dafalgan 500 mg red ik het dan. Het is spijtig, zeker in Belgiê dat er zoveel verslagen van dokters moeten voorgelegd worden alvorens je een akkoord krijgt voor een stimulator, het zou veel mensen hun leven dragelijker maken. Wat een papiermolen om te bewijzen dat je niets meer kunt door de pijn. Ik heb op het punt gestaan om medicinale wiet te gebruiken indien ze geen akkoord zouden geven om toch eens een goeie dag te hebben.. Gelukkig was het niet nodig. Hopelijk is het in Nederland wat beter op dat gebied. Ik wens jullie veel sterkte want ik weet wat het is om alle dagen die vervelende zeurende rugpijn te hebben. Veel succes aan mijn lotgenoten.
06-12-2017

Nekkramp

Nekkramp, hoofdpijn .. 4 maal daags tramadol en hierbij paracetamol. Kan nog niet slapen door de pijn of normaal functioneren.
06-12-2017

Artrose van de wervelkolom

Werkt goed tegen de zeer heftige pijn maar heeft veel bijwerkingen, ik slik dit al ca 6 jaar waarvan 2 jaar 40 Mg per dag waardoor de afhankelijkheid groot is geworden en ook de bijwerkingen zoals: slapeloosheid smaakverlies minder eetlust wel iets willen maar dat lijkt niet goed door te komen dus gebeurt er niets spontaan overdag in slaap vallen
04-12-2017

OxyContin (oxycodon)
Chronisch pijnsyndroom

Ik heb hier een doos oxycontin 80mg mundipharma liggen. hEB ER ( TABS VAN GEBRUIKT EN DOET ME niks !! Zal blij zijn als ik terug achter mijn fentanyl 100ug pleisters kan gaan. Snap echt niet wat er zo speciaal aan is. Grtjs uit oost-vlaanderen Belgie
02-12-2017

Hernia

6 vergevorderde hernia's beschadigde zenuwbanen artrose in de heup en 2carpeltunelsyndromen dosis moet ik om de 2a3weken verhogen omdat de pijn erdoor komt goed voor even maar is voor mij maar een pleister op een wond hoop rap meer te weten van specialist alleen word ik wel gewaar psygisch minder sterk te zijn en veel minder energiek de zin van het leven begint me na al di[lees meer...]e jaren beetje te ontglippen maar wie weet in februari naar specialist
27-11-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Artrose

Vaak droge mond, belangrijk vast ritme/tussenpozen aan te houden.Werkt bij mij beter als accocia waar ik behoorlijk misselijk van werd.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4103)
Anticonceptie - overig (3094)
Cholesterol (2459)
Depressie - antidepressiva overig (2258)
Epilepsie (2056)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1859)
Pijn - morfine-achtigen (1801)
Pijn (1686)
ADHD - psychostimulantia (1567)
Verslavingsziekten (1537)
Bloeddruk - betablokkers (1436)
Maagzuur - protonpompremmers (1395)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1369)
Anticonceptie - eenfase (1151)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (951)
Angststoornissen (918)
Depressie - antidepressiva TCA (867)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (842)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (809)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!