categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

02-04-2020

Artrose

ik slik ze al 3 jaar s,morgens 30mg en savonds 40. nu beginnen ze hun werking te verliezen
30-03-2020

BuTrans (buprenorfine)
Artrose van de wervelkolom

Voor jeuk onder de pleister gebruik ik een pomje dat normaal gebruikt wordt astma. Ik spray de huid eerst in en plak dan de pleister. Werkt zeer goed. Alleen de verkleuring van de huid daar is niks aan te doen.
30-03-2020

Buprenorfine (buprenorfine)
Artrose

Deze pleisters heb ik gekregen voor mijn rugpijn, na vel jaren oxicodon te hebben geslikt ben ik na een lange heel onplezierige ontwenningsverschijnselen over moeten gaan naar de pleisters. Deze helpen goed, maar in het begin ontzettend veel last van hevige jeuk tot blaartjes aan toe onder de pleister. Door vooraf de huid te behandelen met een pomje dat voor de luchtw[lees meer...]egen is bedoeld gaat het prima. Alleen de verkleuring van de huid op die plaatsen vindt ik vervelend.
27-03-2020

Durogesic (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Ik gebruik ventanyl nu reeds en jaar ik ben begonnen met 25 ug en nog 11 andere medicijn en om die te laten weg vallen zit ik nu op 175 ug denktank. Ik heb geprobeerd om af te bouwen maar de pijn in rug werd zo hevig dat ik na 2 maand te minderen terug moest op bouwen naar 175 ug .Ik zou er liever van af geraken maar kan tot hier toe niet .de problemen zijn begonnen toen [lees meer...]mijn 7 de pijnpomp op eens begon af te stoten ze kwam uit mijn lichaam .als er mensen zijn met goede raad hoor ik het graag .behalve operaties heb ik al verschillende gehad
10-03-2020

Mijn rug
06-03-2020

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

6 maanden pleisters gebruikt, ondertussen ook oxycodon (oxycodon was al 1.5 jaar in gebruik, 5 dagen geleden 2 jaar). Begon met 12mcg pleisters na 2 maanden verhoogd naar 25mcg. Gebruiksgemak is wel fijn, pleister blijft plakken, kan ermee douchen. Soms plakte ik r een eilandpleister op voor het geval dat het los zou kunnen raken. Echter is de obstipatie vreselijk. Vooral [lees meer...]als de pleisters tegelijkertijd met andere opiaten word gebruikt. Ondertussen ben ik gestopt met de fentanyl, na afbouwen. Met behulp van een afbouwschema. ( ook professionele hulp van een verslavingsarts). Over het algemeen is fentanyl fijner dan oxycodon, de duur van de werking, het aantal bijwerkingen is gewoon veel minder. Maar gevaarlijk spul, uit het zicht van kinderen houden pas om met restjes van de pleister. Nooit zomaar weggooien, inleveren bij de apotheek.
06-03-2020

Oxycodon (oxycodon)

Het begon met 5mg, vervolgens steeds meer gaan gebruiken vanwege de gewenning/tolerantie. In het begin was ik heel erg misselijk, super beroerd, alleen maar overgeven. Na verloop van de tijd werd dit minder. De obstipatie was heel erg heftig, ik kon maar 1x per week naar het toilet, laxeermiddelen hielpen niet. Uiteindelijk microlax klysma wel maar daar zit je ook niet op[lees meer...] te wachten, geen gebruiksgemak. Oxycodon is troep, moeilijk om er vanaf te komen als je eenmaal een tolerantie hebt. Ik heb dit 2 jaar lang gebruikt, de ontwenning is geen grapje, liefst met professionele begeleiding ivm terugval en succes. Mocht niks anders helpen dan wel te gebruiken maar eerst alle andere mogelijkheden proberen.
03-03-2020

Oxycodon (oxycodon)

Het medicijn neemt de pijn weg . In het begin laat gehad van sufheid en verwardheid . Na enige tijd was dit weg. Ik slikte 5 mg kortwerkend en 10mg langwerkend. Dosis moest om de aantal weken verhoogd omdat het effect verminderde . Na vier maanden geprobeerd te stoppen in 1 keer omdat ze niet meer nodig waren. En toen begon de hell. Als een junk ziek op bank allee[lees meer...]n maar denkend aan de pillen 😔😔 alles deed zeer . Ik kon niks meer !! Echt niet normaal ! Niet verwacht dat dit zou gebeuren . Na begeleiding via huisarts af gaan bouwen met alle bijwerkingen van dien . Snachts trekkende spieren . Overdag bonkende hoofdpijn . En een mega slecht humeur ! Mensen gebruik deze troep als het echt niet anders kan .. vraag naar alternatieven .. Je gaat door een hel op het moment dat je er mee wilt stoppen !! Ik ben er nog steeds niet vanaf!! Mijn pijn ben ik kwijt maar ik heb er een verschrikkelijke verslaving voor terug gekregen ! Mijn weg is nog lang !
02-03-2020

Botbreuk

Oxycodon geslikt voor gebroken ribben. Ik vond het niet erg helpen, had nog steeds veel pijn. Dat bleek later door een beknelde zenuw te komen, waar Oxycodon bijna niets voor doet. Althans: bij mij niet. Daarna Nortriptyline gekregen, hielp ook niet erg. Maar goed. Bijwerkingen Oxycodon: best hele ernstige obstipatie, droge mond, moeheid (ik kon soms m'n hoofd niet eens re[lees meer...]chtop houden), ademhalingsdepressie en hallucinaties. Hallucinaties komen niet zo vaak voor, maar ik heb ze heel snel. Bij hoofdpijn, griep etc. heb ik snel last van hallucinaties (dingen zien die er niet zijn, dingen vervormd zien etc.). Dat is vervelend, maar ik ben er aan gewend. Ademhalingsdepressie is wel vreemd, je hebt een soort apneu maar dan als je wakker bent. Dus je ademt blijkbaar niet en dan in één keer heel diep (een soort harde snurk) - vreemde gewaarwording. Ik vond het niks. Ik las dat veel mensen euforische gevoelens krijgen van Oxycodon. Dat heb ik helemaal niet gehad. Ondanks dat ik ook met Oxycon nog veel pijn had, durfde is niet te stoppen omdat ik bang was dat het nóg erger zou worden. Eén week voordat de anesthesist een pijnblokkade zou zetten, nam de pijn ineens enorm af. Heb daarom afgezien van de pijnblokkade en 2 dagen later een afbouwschema voor Oxycodon bij de huisarts gevraagd. Na een dag of tien was ik er vanaf. Totaal geen last gehad van ontwenningsverschijnselen, helemaal: nul. Kon gelukkig weer gewoon naar de WC en was een stuk helderder. Oxycodon maakt je een beetje een vreemde robot. Had helaas wel meteen pijn in m'n gewrichten terug. Daar hielp Oxycodon blijkbaar wel tegen.
02-03-2020

Tramadol (tramadol)

Kreeg dit middel bij het verwijderen van mijn verstandskiezen (deze lagen enorm beroerd en langs zenuwen), tijdens de operatie hebben ze toch mijn zenuw beschadigd. Kreeg hiervoor tramadol, top middel om te kunnen slapen ‘s nachts en werd er ook rustiger van, wel last van duizeligheid (kan ook komen door mijn te lage bloeddruk en het feit dat ik al 3 dagen amper had kunnen[lees meer...] eten) en een vieze smaak.
29-02-2020

Slijtage aan de heupen ook therapie en 6 paracetamol 6x Gebruik redelijk
27-02-2020

Hernia

goed middel, goede werking maar raad het iedereen af. ik neem het nooit meer je bent een echte junkie en de afkick is verschrikkelijk. als je bereid bent om het voor de rest van je leven te nemen ok. maar anders giga derpressieve gedachten, huilbiuen, spanningspijnen, hoofdpijn, toekomst ideen weg, nochtans heb ik alles wat ik wil en is de hernia goed aan het weggaan doo[lees meer...]r kine en oefeningen , heb ook reuma. had ik geweten wat de afkick zou zijn, nog liever pijn die je kan bestrijden met oefeningen en levensstijl. ooit was het mijn wondermiddel nam er 5 op een jaar maar als je ze dagelijks moet nemen .... ben ook wel een high geweest tijdens gebruik. heb het 6 weken 2x daags gebruikt en was gewoon naar 1 per dag gegaan omdat de pijn zeer goed te verdragen was en toen was het al prijs. Ben er zo boos door dat ik gewoon cold turkey doe. na 3 dagen 'en toen nam ik nog 1 per dag) maar ontdekt waarom ik ineens zo radeloos was. mijn advies. neem het als het maar voor 1 dag is . maar niet voor lange periode. ik doe het niet meer na deze beproeving. ik leef liever, desnoods met pijn.
24-02-2020

Darmproblemen - verstopping

In het begin werkt het heel goed tegen de pijn. Later werkt het niet meer zoals het moet. Veel meer nodig. Zowel langwerkende en kort werkende. Zeer verslavend .

Oxycodon (oxycodon)

Gebruik het al lang meer dan een jaar wil ervanaf helemaal maar doe dan ook geen oog meer dicht , ik bouw af met halve en hele zo snel mogelijk het kan

Rugklachten

Buprenorfine (buprenorfine)
Rugklachten

Na bezoek neurochirurg, kreeg ik te horen dat ik 100% pijnvrij moet zijn ,eer ik kan gaan revalideren Na tramadol bruis gebruikt te hebben ,3 tot 4x per dag 50 mg,ben ik over gezet naar morfine pleisters 20 mcg. - gedurende 7 dagen tot ik bij de pijnpoli terecht kan Helaas werkt de pleister niet en krijg er verschrikkelijk veel jeuk van . Dus nu vragen naar een neuro [lees meer...]stimulator aan de pijn arts.
21-02-2020

Tramadol (tramadol)

Verschrikkelijk middel voor mij! Ik kreeg er woede en huil aanvallen van, ik werd bang van mijzelf wat ik allemaal voelde door dit middel. In mijn dossier staat dus ook : overgevoelig voor Tramadol.
18-02-2020

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Hernia

als ik het niet neem is de pijn in mijn bil en been te heftig, dan kan ik niet goed functioneren. Paracetamol met tramadol haalt de scherpe randjes eraf maar je houd wel gewoon pijn al is het in mindere mate. In combinatie met proefblokkade in de zenuw die helaas niet gewerkt heeft. Ik ben gewaarschuwd voor het kalmerende en verslavende effect maar merk daar niks van, ik [lees meer...]ben niet suffer of kalmer helaas, maar dat had ik ook toen ik een roesje kreeg, schijnbaar ben ik niet zo gevoelig daarvoor.
15-02-2020

Lage rugpijn

Ik kreeg 3 maal daags tramadol 50mg Bij mij ging die na 4/5 uur pas inwerken tegen de pijn en daarna werd ik duizelig,moe,warrig , snelle hartslag (Het gevoel alsof je aangeschoten bent van de alcohol) Het neemt het "ergste" puntje van de pijn weg maar niet volledig. Ik vind het geen fijn medicijn ivm de bijwerkingen
11-02-2020

Aangezichtspijn

23 jr. gebruik ik Oxycodon. Het is een deel van mijn leven geworden. Erg dat ik dit moet zeggen. Ik heb mega rugpijn zonder dit spul. (neuropatische pijnen) Niemand kan mij helpen. Heb alle doctoren, specialisten wat ook maar bestaat bezocht. Niks te vinden. Dus maar door emmeren met die medicijnen tot je een keer niet meer wakker wordt of dat het medicijn je lever or wh[lees meer...]atever kapot maakt. Ik ben hier heel depri over. Heb al diverse keren geprobeerd om hier vanaf te komen. Afbouwen lukt niet. Mijn rugpijn neemt de overhand. Lopen is dan zo goed als onmogelijk. Ik ga letterlijk door een hel van pijn in mijn rug als ik hier minder van neem. Ik kan het gewoonweg niet begrijpen dat er niemand in dit land is die mij kan helpen. Af en toe denk ik pols open en leeg laten lopen en rustig inslapen dan is de pijn weg. Heb echter een leuke vrouw en leuke kids die wil ik niet achterlaten. Maar dit..........? Afschuwelijk. Een verslavingsarts begeleid mij nu maar ook dat helpt niet. Ben echt radeloos. Ik schrijf mijn elende maar weg op forums in de hoop dat ooit iemand dit leest die weet wat met mij mis is en eventueel een oplossing kan aandragen.
10-02-2020

Longkanker

Mijn man wilde in eerste. Instantie het niet gaan gebruiken maar door in het zieken huis ,toch overhaalt , nu hikken ,niet naar de wc kunnen, heel onrustig zijn , hij gebruikt het nog maar 14 dagen maar ik heb het idee om er mee te stoppen , de arts had ook nog het idee om er haldol bij te gebruiken zodat de hik over ging . Zal er nu al afkick verschijnsel zijn , als hij [lees meer...]er morgen mee zou stoppen
02-02-2020

Hernia

Ik had helse zenuw pijn, kreeg eerste instantie 2x 10mg per dag. Wat een verademing. Totaal 2 maanden geslikt maar dan. Ik moest afbouwen, ok top 1x 10mg ging goed. 1x 5mg owkee wat voel ik me raar. En dan de stop dag, hell alsof mijn botten door mijn huid willen. Huilen, trillen, krampen, hartskloppingen. Zweten, warm/koud. Begin er niett aan, ik had nog zo tegen de doc[lees meer...] gezegd is het verstandig.
30-01-2020

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Heb migraine met heel veel uitval. Begint bij gezichtsveld, gevoel in handen en voeten. Daarna in mond, neus, lippen, tong. Soms valt spraak ook uit. Als dat allemaal weg is getrokken komt de ondragelijke hoofdpijn met overgeven. Als ik direct bij de eerste uitvalverschijnselen een zaldiar bruis neem en dan rustig op bed ga liggen, val ik meestal in slaap voor 2-3 uur. [lees meer...]Als ik dan wakker wordt alles weg. Ik heb dit per toeval een jaar of 8 geleden ontdekt. De 35 jaar ervoor heeft geen enkel ander medicijn geholpen.
25-01-2020

Hernia

Ik gebruik helaas nog steeds heel veel medicatie voor mijn hart (op 32 jarige leeftijd een by-pass operatie, 1989), in 2012 een "nieuwe" hart-kustklep, doch heb ook enkele hernia's in de rug. Zo nu en dan gebruik ik oxycodon met een prima resultaat. Ook al gebruik ik slechts de 5mg HCI Lannacher versie met verlengde afgifte. Mijn ervaring is totaal anders betreffende "v[lees meer...]erslavend"... geen pijnen, dus het werkt uitstekend en kan desgewenst "gewoon" bewegen en zelfs huishoudelijke werkzaamheden verrichten! Ooit (als eerste medicijn), Lyrica (pregabaline) mogen proberen, doch dat was in mijn geval geen succes, rare hallucinaties. Met oxycodon totaal geen problemen. Daarnaast raak ik absoluut NIET verslaafd omtrent dit medicijn.
23-01-2020

Actiq (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Lage rugpijn

Enige wat helpt icm Tramadol
23-01-2020

Tradonal (tramadol)
Hernia

Heb al sinds 2015 pijn in de rug , lies , dij en onderrug . Ik word zo triest van pijn . Dat leven elke dag harder word . Ook om uit bed te geraken of normaal te leven gaat bijna niet meer . Heb dagen dat ik niet kan rijden of wandelen . Ik ben 38 jaar en had nooit gedacht , dat een mens met zo een pijn moet blijven lopen en leven in deze tijd 😢
22-01-2020

MS Contin (morfine retard)

Ik slik het al 15 jaar lang. Meerdere keren gestopt daar dit medicijn toch een morfine preparaat is. Tijdens pijnrevalidatie in Beatrixoord gehoopt wat te leren om er mee te stoppen. Echter was hun advies er mee door te gaan om een beter leven te hebben zonder pijn.

Artrose

Het is begonnen toen ik ging paardrijden, ik ben toen na een wandeling van 3 uur(normaal 4 uur) door te hard te galopperen door mijn rug gezakt, ik kon niet gaan staan , niet gaan zitten, het deed verschrikkelijk pijn! Dus sanderdaags naar mijn dokter geweest en hetzelfde verteld ! Hij schreef me tramadol voor 6/1 per dag. Ik was op dat moment ook zeer depressief en kre[lees meer...]eg parocetine. Ook heb ik ADHD, maar met de rilatine ben ik wel gestopt! Ik ben opgenomen geweest in psychiaterie en daar kwam ook nog aan het licht dat ik een theatrale persoonlijkheidsstoornis heb, en zwak begaafd ben. Ik neem ook nog amisulpride,trazodone,diazepam,sedistress neem ik nu ook niet meer! Ondertussen onder de MRI geweest, en daar is op te zien dat ik een ingedeukte ruggewervel en artrose heb, maar die artrose zit er al veel langer zegt de dokter! En ondertussen al 13 kilo bijgekomen , wat ik natuurlijk heel erg vindt, ik ben dan ook ontslagen wegens medische redenen, dat wou ik zelf want ik had echt een zware job, toen ben ik echt rugpijn beginnen krijgen tijdens men job! Voel me steeds vermoeid en voor Nieks zin in hebben,dus ik slaap heel veel ! Wat natuurlijk ook niet plezant is voor men gezin.zo dat was mijn verhaal zowat, met vriendelijke groeten.

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Liesbreuk

meermaals opereert aan liezen, rechter kant hebben ze dan maar een net gestoken, nooit kunnen verdragen van net, nu schijnt dat het zenuwpijnen zijn en die pillen hellen mij wel wat, juist jammer dat ik een mottig gevoel heb, maar pijn is zo goed als weg!
19-01-2020

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Chronisch pijnsyndroom

De dag dat ik de pleister had geplakt werd de pijn na 6 uur minder tot 24 uur later, waarna ik bijna geen pijn meer had. Alleen kreeg ik een hele vervelende druk in mijn hoofd, was duizelig, voelde me niet mezelf en volgens mijn man, veranderde ik qua karakter. Ik was nukkig, depressief, angstig en kon niet slapen. Ik had vervelende gedachten en kon niet tot rust komen. Da[lees meer...]arbij komend het probleem van constipatie. Ik heb na 2 dagen de pleister eraf gehaald, omdat ik liever pijn heb, dan deze bijwerkingen, die gesoon weg niet te doen zijn.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4979)
Anticonceptie - overig (3668)
Cholesterol (2854)
Depressie - antidepressiva overig (2662)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2270)
Pijn - morfine-achtigen (2157)
ADHD - psychostimulantia (2003)
Pijn (1945)
Verslavingsziekten (1886)
Bloeddruk - betablokkers (1635)
Maagzuur - protonpompremmers (1535)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1489)
Anticonceptie - eenfase (1357)
Angststoornissen (1174)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1118)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1092)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (940)