ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

16-02-2019

Lage rugpijn

Ik schrik gewoon van sommige bijwerkingen van mensen. Ik heb helemaal geen bijwerkingen. Hetgeen wat ik hier lees met suïcidale neigingen koopgedrag en nog meer van die rare dingen.....ben bang dat dat niet door de tabletten komt maar in eigen hoofd zit. Misschien beter om langs een andere dokter te gaan. Degene die dit soort dingen erop zet maakt een ander doodsbang...[lees meer...]..en dat is toch echt niet nodig!!!! Ik gebruik tramadol voor mijn rug, in het begin heel effectief maar na jaren gebruik is de werking écht aan het verminderen helaas. Ik heb ook geen bijwerkingen gehad.
02-02-2019

OxyContin (oxycodon)
Liesbreuk

Ooit, lang geleden een liesbreukoperatie gehad. Moest dezelfde dag nog naar huis. Had begrepen dat voorheen men een weekje in het ziekenhuis lag. Commercie bepaalt de regels en dus kon ik naar huis. Een verpleegkundige vroeg me naar de pijn. Nou, die was er! Heb niet zo'n lage pijngrens (whatever that may be) maar voelde in de buikstreek wel degelijk dat er iets gebeurt wa[lees meer...]s. En, ik moest weg! Hoe? Nieuw programma, oxicontin mee naar huis, 3 pilletjes. Wat een middel! 12 uur geslapen zonder pijn en ik werd euforisch wakker. Of dat nu komt door mijn zorgen vooraf en het effect achteraf of door de morfine? Zeg het maar. Het is een beleving geweest die heel fijn was. In deze situatie! 2de pil de dag erna, nog een keer. De derde heb ik nooit genomen. Met de gedachte, ibuprofen helpt nu ook. Dezelfde dag nog was het alleen maar paracetamol. Pilletje oxicontin over. Heb deze bewust bewaard. Eerst met de gedachte dat als ik weer eens zoveel pijn zou voelen waar ik niets aan kan doen, ik deze zou nemen. De pil bleef liggen. Uiteindelijk heb ik deze genomen in een situatie waar er totaal geen lichamelijke pijn was. Weer heel veel geslapen en heel veel rust ervaren. Mvg
01-02-2019

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Pijn (algemeen)

De pleisters plakken aan de randen/hoeken niet altijd even goed. Soms gebeurd het dat de letters ineens niet meer te lezen zijn. 1 uitgelopen inktvlek zeg maar. In de apotheek weten ze niet hoe dit komt. Hier iemand bekend mee
31-01-2019

Tramadol (tramadol)

dit middel is niet goed die een verslaafd zijn geweest of nog verslaafs zijn en als 1 dag bent verget nou dan voel je echt niet goed hoort ik wil eigelijk van deze medicatie af . ik hoop dat ik jullie kan overtuigen om er meet stoppen want ik heb net een uitspraak is gedaan over ik wil er mee stoppen dat de huiarts mij wat anders geeft die niet veslaafd is voor mij
28-01-2019

Gewrichtspijn

Toen ik net begon was ik laaiend enthousiast, bijna geen bijwerkingen , enkel een paar keer wat obstipatie . Maar verder zeer effectief en pijnstillend en het gaf een boost energie. Inmiddels van af en toe 50 Mg, naar drie x daag 50 , en nu drie x daags 100. Waarvan 100 retard voor de nacht. De werking is steeds minder en als ik een dosis vergeet wordt ik moe en misselij[lees meer...]k . Dus ik slik al de helft om me “normaal” te voelen, ik ben nu aan het afbouwen en richt me op natuurlijke pijnstillers en afleiding. Dit houd ik geen jaren meer vol. Liever iets meer pijn dan verslaafd zijn aan deze chemische pillen, advies, neem ze een korte periode voor hevige pijn, of heel af en toe, raak er niet gewend aan, je komt er amper af zonder detox verschijnselen.
28-01-2019

Tramadol (tramadol)

hoe ik kom van deze medicaite af want ik zak soms gewoon door mijn benen heen en dat is heel eng en weetje erg ik heb een verslaaving probleem en toch schrijf de huisarts mij tramadol voor
25-01-2019

Tradonal (tramadol)

Leef al bijna 30 jaar met deze aandoeningen met daarbij nog CVS. Ben altijd heel moe en heb heel veel pijn. Alleen tradonal 50 mgr 2 x daags maakt mijn leven leefbaaar.
25-01-2019

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Artrose - gewrichtsaandoening

Pas begonnen met tramadol/ paracetamol omdat ander medicatie teveel bijwerkingen hadden en slecht zijn voor de lever. Daarnaast is tramadol/ paracetamol goed te verdragen voor mensen met een lactose-intolerantie zoals ik.
20-01-2019

Hernia

Ivm aanleg voor verslaving extreme hel om te stoppen: ernstig depressief, twee suicidepogingen gedaan. Tijdens gebruik vaak hypomaan: dingen kopen, gevaarlijk gedrag, ontremd, etc. Nu, ivm overstap naar Lyrica, rustig en begeleid afbouwen via de specialist. Ik raad dit middel echt af bij mensen met een verslaving en gevoeligheid voor psychische aandoeningen. En als je h[lees meer...]et slikt en wil stoppen: langzaam afbouwen, nooit in 1x (zoals zo makkelijk gezgd wordt over veel middelen (anti depressiva idem dito)
15-01-2019

Chronisch pijnsyndroom

10-01-2019

Artrose

In verband met een kapotte knie, hernia, scoliose en artrose in mijn rug gebruik ik sinds een klein jaar dagelijks 4a5 x oxycodon 5mg korte afgifte. Op zich nooit problemen gehad totdat ik in augustus, september en oktober opeens heel misselijk werd en vele malen achter elkaar moest overgeven. Ook werd ik dan heel licht in het hoofd alsof ik flauw ging vallen en kon ik b[lees meer...]ijna niet meer op mijn (trillende) benen staan. Omdat de laatste tijd merkte dat het minder effect kreeg op de (zenuw)pijn, had ik iom huisarts besloten om te starten met wietolie met CBD en THC teneinde om ook een beetje van de oxycodon af te komen. Deze olie hielp echt ongelooflijk goed! Ik ben toen ook meteen wat minder oxycodon gaan gebruiken (3x daags). Echter 5 dagen na het starten hiermee, kreeg ik weer zo’n aanval als in de eerdere maanden en deze klachten houden nu al 4 weken aan met kleine ups en grote downs. Buiten het dizzy zijn, wegtrekkers krijgen, het trillen, koud hebben en zweten overheersen vooral angstgevoelens. Echte doodsangst bij aanvallen en constant ontzettend gespannen en angstig vooral ‘ s avonds. Ik durf bijna geen niet meer naar buiten in de angst dat ik weer aanval krijg. Ik denk ook steeds dat ik wel iets heel erg moet hebben omdat mijn lichaam zulke angstaanjagende dingen doet. Ik heb ook cardiologische onderzoeken gehad en met mijn hart is niets mis. Inmiddels slik ik sinds anderhalve week 3x daags oxazepam en 1x daags oxicodon langzame afgifte. Dit in combinatie met de cannabisolie met THC, zou moeten zorgen dat ik redelijk versuft ben, maar dit is geenszins het geval. Ik ben heel energiek en helaas dus 1 brok angst en spanning. Volgens mijn huisarts, de cardioloog en de advieslijn van de Jellinek zouden mijn klachten heel goed afkickverschijnselen van de morfine kunnen zijn in combinatie met stress en hormonen (ben 52). Maar zo abrupt doe ik het niet (van gemiddeld 20mg in een maand naar 10mg) en mentale problemen heb ik niet echt. Ik word er inmiddels helemaal hopeloos van en wil gewoon weer de oude worden. Is er iemand die ervaring heeft met bovenstaande klachten?
10-01-2019

Chronisch pijnsyndroom

Het zou 12 uur klachten verminderen. Ik had er nog geen 3 uur baat bij. Door ernstige darm en verzakkingsklachten moest ik stoppen., omdat mijn darmen stil gingen liggen
09-01-2019

Tramadol (tramadol)

Ik ben met een lage dosis begonnen , geen baat ,verhoogt , totaal geen baat . Integendeel , ik krijg enorme jeuk en begin te zweten ,zo erg dat ik van kledij moet veranderen . Voor mij is het net ecstasy , ik kan totaal niet slapen,geen minuut . Ik heb zoveel medicijnen nog extra genomen , niets helpt . Ermee leren leven , makkelijker gezegd dan gedaan .
09-01-2019

Tramadol (tramadol)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie

Ik heb al jaren een neuropathie onder mijn voeten. Geeft het gevoel alsof je op glasscherven loopt. Gebruik nu 200 mg retard. Nadeel is dat je gaat gewennen aan de hoeveelheid tramadol waardoor na een langere periode een hogere dosis is vereist om nog effectief te zijn. Neemt de pjn niet geheel weg maar kan wel weer normaal functioneren in mijn dagelijks leven.
03-01-2019

Nek- / rughernia

Mijn hernia zorgde ervoor dat ik aan de Oxycodon kwam, dat zou moeten helpen volgens de huisarts. Ik bleef echter veel pijn in mijn been houden door de uitstraling. Inmiddels ben ik hieraan naar tevredenheid geopereerd echter heb ik nogal last van ontwenningsverschijnselen. Met name ‘s avonds/‘s nachts in bed als ik plat of op de zij lig dat ik een onrustig gevoel in [lees meer...]mijn lijf heb en mijn ademhaling niet voldoende zuurstof naar binnen lijkt te krijgen. Ik moet dan gaan zitten of lopen dan wordt het minder. Een heel naar gevoel wat na enige uren weer wegzakt, dus niet constant aanwezig. Nu reeds 3 dagen geen Oxycodon meer genomen en slecht geslapen, hopelijk komt er een snel einde aan deze klachten!
02-01-2019

Rugklachten

Na een aantal verschillende medicijnen geprobeerd te hebben kreeg ik tramadol voorgeschreven. De eerste weken heel blij met dit medicijn. Volledig van mijn klachten af en nauwelijks last van bijwerkingen. Tot drie weken terug. Toen kreeg ik mijn eerste ‘aanval’. Het begon met hele erge hoofdpijn en overgeven. Voor de rest duizelig en waanbeelden. Deze aanvallen komen nu st[lees meer...]eeds vaker en de werking van de tramadol wordt minder goed. Ik ben genoodzaakt om deze medicijnen te slikken, anders teveel pijn. Maar ik vind het echt rotzooi en wil hier zo snel mogelijk vanaf!!
01-01-2019

MS Contin (morfine retard)

Depuis le 03/12/2018 .
28-12-2018

Endometriose

Na jaren doormodderen nu eindelijk een pijnstiller waardoor ik weer normaal kan functioneren! Onderdrukt de pijn voor 90%. Gebruik 2 a 3 dagen p/m. Voel me vaak (fijn) zweverig en vrolijk na gebruik. Kom wel slechter in slaap, af en toe gekke dromen.
27-12-2018

Hernia

Medicijn werkt prima had hernia in mijn nek andere medicijnen deden niks, kon amper nog lopen met oxy geen last meer, maar kan niet meer zonder na traject met mijn huisarts nu naar verslavingszorg omdat ik er niet vanaf kom. Eerst zelf geprobeerd om te stoppen maar dit lukt de ontwenning verschijnselen zijn niet mis. Misschien bij mij meer dan bij een ander maar laat je e[lees meer...]cht goed voorlichten. Ik gebruik nu 4x20mg per dag
26-12-2018

Artrose

Ik gebruik het middel oxycodon nadat ik stijf stond van de pijn, veroorzaakt door "bechterew", dit nadat ik gestopt was met mijn bechterew-therapie wegens chemo-therapie. Sinds een week gebruik ik er 2x per dag een halve tablet "methadon" bij. Resultaat: Totaal geen pijn meer.
26-12-2018

Rugpijn

Helpt bij mij al jaren echt heel goed. Anders was ik bedpatient geworden. Ik heb hoge rugpijn (thoracaal) omdat ik Morbus Scheuermann gehad heb een daarnaast een (lich.) te zware baan. Van de tabletten zijn eerst het gladde omhulsel-laagje verdwenen - wrsch. om kosten te besparen. Dus later wel wat stroef om in te nemen. Maar nu hoorde ik verleden week dat de 100mg table[lees meer...]tten van Centrapharm uit het assortiment zijn!! Van een ander merk kreeg ik bijwerkingen! (Paraestesiën) Echt ZO balen.
25-12-2018

Tramadol (tramadol)

Na een tafelzaagincident ben ik 2 vingers geamputeerd. Om de dag comfortabel door te komen kreeg ik een schema van de dokter: 2 keer contramal retard per dag met daarop nog eens 4 tradonals 50mg per zuigtablet. Ik kwam de dag inderdaad herl erg comfortabel door: geen pijn bij de kinesist en weinig bij de wondzorg. Ernstige constipatie, dat wel. Door fantoompijnen kreeg ik [lees meer...]Lyrica (ook voor opletten) voorgeschreven en doordat we torn al bijna twee maanden verder waren voelde ik niet meer de nood om die zware pijnstillers te nemen. Ik wilde ook absoluut niet verslaafd raken aan die tramadol. Blijkt dat ik na slechts twee maanden gebruik letterlijk moet afkicken! Plotse zweetaanvallen, stemmingwisselingen, slapeloosheid, rusteloosheid voor het slapen gaan, griepachtige symptomen. Ik ben nu de vijfde dag ver en mijn humeur wisselt nog steeds en de slapeloosheid bereikt hopelijk zijn piek. De rusteloosheid is wel al veel geminderd. Ik ben blij dat ik dit middel had tijdens het herstel maar verwacht je aan afkickverschijnselen!!!
23-12-2018

Oxycodon (oxycodon)

Ook ik heb oxycodon gehad na het trekken van mijn tanden en kiezen. Omdat ik veel pijn had. Na het innemen van 1 tablet raakte ik mijn bewust zijn kwijd mijn hele lichaam begon te schokken en ik begon heel hard met mijn hoofd heen en weer te gaan en met mijn handen heen en weer te slaan. Ik was drijf nat van het zweten. Mijn man moest boven op me gaan zitten om er voor te [lees meer...]zorgen dat ik me zelf niet zou slaan of te hard zal gaan schokken. Ik zelf weet er niks van want ik was helemaal van de wereld. Me man heeft toen het ziekenhuis gebeld en er werd gezegd dat hij een half uur moest afwachten omdat het dan uitgewerkt moest zijn. Wat gelukkig ook zo was, maar hij had wel 3 kwartier zo met mijn gezeten. Me man heeft gelukkig wel een klein stukje gefilmd van me toen om het als het nodig was aan een arts te laten zien. Dus voor mijn nooit meer oxycodon.
16-12-2018

Tramadol (tramadol)

Ik neem al bijna 2 jaar tegen de pijn in mijn knie. Het haalt net de scherpe randjes eraf, maar blijf al deze tijd gewoon last van doorbraak pijn te hebben en voor de droge ontlasting laxerend middel gekregen. Heel vervelend, maar je kan niet alles hebben. Voor mijn gevoel zal ik zal ik ervan af moeten zodra mijn leefsituatie dat toelaat. Ps: er was een tijd geleden iets[lees meer...] misgegaan met mijn herhaalrecepten, waardoor ik anderhalve dag zonder kwam te zitten. Ik had overal pijn en dan niet te spreke over het aantal bezwete shirts die ik alsmaar moest vervangen. En het hielp keer bij de tandarts voor een ingreep waar ik uiteindelijk de verdoving niet nodig vond. De pijn zat op een laag pitje. Effectief maar verslavend.
16-12-2018

Tramadol (tramadol)

Nadat ik vreselijke hoofdpijn kreeg, zo best dat ik noet meer kon praten en geen licht en geluid kon verdragen heb ik een aantal onderzoeken gehad waaronder de mei dan etc, gelukkig geen ernstige dingen gevonden maar ik moest van die hoofdpijn af die ik sinds de geboorte van mijn kindje had. Ibrofen etc hielp niet. Mogelijk kwam het door ijzer/bloed tekort of door de oper[lees meer...]atie maar uiteindelijk tramadol gekregen. Heftig spul maar het is mijn redding geweest Door het medicijn mocht ik geen borstvoeding meer geven
15-12-2018

BuTrans (buprenorfine)
Artrose

Door een andere pijnspecialist waarmee ik totaal géén klik had meteen 5 ug/pu erbij gekregen. Zit nu op 20 ug/per uur bevalt prima. Dizzy is weg na 2cweken, voor moeilijk stoel gang gebruik ik nu Movicolon zakjes 2 per dag. Geen problemen meer.
14-12-2018

Oxycodon (oxycodon)

ik heb zowel de kortwerkende 5mg als de langwerkende 10 mg oxycodon voorgeschreven gekregen, en als pijnstilling werkt het geweldig, maar door de bijwerkingen wil je eerder stoppen, waardoor de pijn weer dominant aanwezig is, nu langzamer afbouwen.
12-12-2018

Artrose

Het zou even tijd nodig hebben om aan morfine te wennen maar zover heb ik het niet laten komen ondanks dat ik enkel nog kon liggen vanwege de hevige pijn. Beroerd, duizelig en het gevoel alsof je op de maan ben beland, zo voelde ik me de hele dag tot de overstap naar Targinact. Dat wennen had ik echter niet bij de Targinact. Na een uurtje verdween de ergste pijn welke zelf[lees meer...]s bij stil liggen aanwezig was en sinds het gebruik van Targinact ben ik weer in staat met andere dingen bezig te zijn dan alleen de dag zo goed mogelijk door te komen. Geen bijwerkingen, niet beroerd
12-12-2018

Targinact (oxycodon / naloxon)
Artrose

Van Oxycodon en al die andere merken werd ik misselijk, duizelig en kon niet meer functioneren naast de aanhoudende pijn. De targinact zorgt er voor dat niet alleen de scherpe randjes van de pijn weg zijn maar tevens dat ik me er niet duizelig of beroerd van voel en gewoon helder na kan denken.
09-12-2018

Hernia

Als ik van te voren had geweten wat oxicodon met mij deed was ik er nooit aan begonnen ik leef al tien jaar met pijn heb al twee operaties aan mijn nek gehad en van de laatste operatie ben ik nu nog t herstellen ik wil de oxicodon afbouwen en voor spuiten gaan bij de pijnpoli uk ben 37 jaar alleenstaande moeder en de jongste is twee en heb t elke dag super zwaar zit dus [lees meer...]nu elke dag op 120 mg oxicodon per dag en diazepam om de nachten door te komen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4508)
Anticonceptie - overig (3354)
Cholesterol (2645)
Depressie - antidepressiva overig (2436)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2069)
Pijn - morfine-achtigen (1993)
Pijn (1810)
Verslavingsziekten (1709)
ADHD - psychostimulantia (1684)
Bloeddruk - betablokkers (1528)
Maagzuur - protonpompremmers (1461)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1419)
Anticonceptie - eenfase (1247)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1028)
Angststoornissen (1017)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (975)
Depressie - antidepressiva TCA (938)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (888)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!