categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

Oramorph

15-10-2021 | Vrouw | 50
Nek- / rughernia
Oramorph gekregen nadat paracetamol/ibuprofen en Tramadol niet voldeden tegen de pijn. Van Oramorph krijg ik kort na inname zeer hevige maagpijn. Werking tegen de zenuwpijn is matig. Door de maagpijn wil ik het niet meer nemen.

OxyContin

14-10-2021 | Man | 54
Artrose
I got several compressions in my spine, I have severe pain 50% of my time. Can I order oxycontin from you? (RED vertaling : 'Ik heb verschillende compressies in mijn wervelkolom, ik heb 50% van mijn tijd hevige pijn'. /////// Commentaar van mijnmedicijn: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngeb[lees meer...]ruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

Temgesic

10-10-2021 | Vrouw | 45
buprenorfine
Hebben jullie ook zon warm/koud gevoel ervan?

07-10-2021 | Vrouw | 26
oxycodon
Helpt heel goed tegen zenuwpijn. Maar bij langdurig gebruik kan verslaving optreden, neem dit heel serieus want het is erg naar. Ik was er niet van op de hoogte en stopte in 1 keer, op advies van de dokter. Toen kreeg ik in het weekend ernstige ontwenningsverschijnselen. Vreselijke ervaring en het heeft daarna nog maanden geduurd voordat ik er uiteindelijk vanaf was. Ook k[lees meer...]un je erg warrig en afwezig zijn tijdens gebruik.

04-10-2021 | Vrouw | 61
tramadol
Gebruikt i.v.m. ischias. Was niet te doen. Drie keer gebraakt en 5 of 6 keer langdurig de hik gehad binnen 12 uur. De hik is een zeer zeldzame bijwerking. Niet fijn als je rugpijn hebt. Ik ben dan ook na 3 pillen al gestopt. Misschien kun je het braken tegengaan met pantoprazol.

28-09-2021 | Vrouw | 44
fentanyl intranasaal
Heel fijn medicijn. Alleen dat mensen schrijven dat er teweinig sprays in de een flesje zitten klopt niet. Ik schrijf al langer als een jaar het aantal sprays op en er zitten ipv 40 altijd meer erin. Meestal 44 a 45.

Abstral

26-09-2021 | Man | 78
fentanyl
Artritis
Ben van 75 naar 100 gegaan maar voel me niet goed ,kan moeilijk opstaan / staan/ lopen Alleen in rust gaat het beter .misschien door de verhoging ? Heb ook copd3 ademhaling gaat bij beweging erg benouwd!

Temgesic

23-09-2021 | Vrouw | 48
buprenorfine
Pijn (algemeen)
Hernia, fybromyagie, spasmophily, frozen shoulders artrose ext

OxyContin

19-09-2021 | Vrouw | 47
Botbreuk
Ivm val heb ik stuitje gebroken wat zeer pijnlijk is. Volgens apotheek zou ik geen pijn meer moeten hebben bij gebruik van Oxycodon retard 5mg. Helaas doet het maar zeer weinig of eigenlijk niets. Tramadol doet bij mij ook helemaal niets.

15-09-2021 | Vrouw | 39
oxycodon
Ik gebruik dit 2 jaar voor zenuwpijn. Ik gebruik nu 2x30mg langwerkend en 4x per dag 10mg kortwerkend. Het werk geweldig voor mijn pijn. Alleen heb ik hele erge hitte aanvallen die niet weg gaan alleen door weer oxy te nemen. Wie herkend dit de hitte is het lichaam is niet te houden en dan moet ik snel weer een tablet nemen. Het voelt alsof je in brand staat. Nu weet ik du[lees meer...]s niet of het door de oxycodon komt. Ook als ik mijn eigen inspan krijg ik gelijk koorts 38 graden. Wie herkend dit???

15-09-2021 | Vrouw | 45
Ademhalingsproblemen
Ik krijg het voor copd en gebroken ruggewervels door gebruik pretnison nu osteoporose. Krijg voor 6x per dag, om 2 wkn. De inhoud van 40 dosissen klopt nooit 28 of 30 ipv 40.En bij apotheek altijd gezeik te weinig,dag te weinig, is voor mij een dag ellende. Ik heb het niet voor de lol zonder kan ik niks meer en verga van de pijn.

Morfine

12-09-2021 | Vrouw | 43
morfine
Na een behoorlijke val van mijn fiets behoorlijke pijn bij het borstbeen, wat dus gekneusde ribben bleek te zijn 10 dagen 2 keer daags 1 tablet morfine Dit hielp erg goed tegen de pijn was alleen beetje stoned Na 10 dagen dit gebruikt te hebben gestopt Nu last van diarree ,buikkrampen ,erg zweten ,neiging tot flauwvallen Nu weer van die zakjes gekregen om ontlast[lees meer...]ing weer goed te maken

10-09-2021 | Vrouw | 30
tramadol
Ontsteking aan de kies. 3.5 uur na inname geen vermindering van pijn. alleen duizelig

10-09-2021 | Vrouw | 41
oxycodon
Ik kreeg deze toen er een zenuw bekneld zat in mijn rug/bil en diclofenac niet werkte. Het werkte geweldig tegen de pijn, maar de bijwerkingen waren verschrikkelijk. Ik werd heel wazig in mijn hoofd, moest steeds huilen, viel steeds in slaap en het ergste was nog dat ik kotsmisselijk was en steeds moest overgeven. Ook merkte ik dat ik meteen knallende hoofdpijn kreeg als i[lees meer...]k het niet nam, je raakt er dus in no time afhankelijk van. Ik heb het 3 dagen genomen en ben toen gestopt, de hoofdpijn en pijn van de beknelling op de koop toenemend (fysio bracht gelukkig uitkomst). Het leek wel vergif, voor mij nooit meer Oxycodon!

08-09-2021 | Vrouw | 67
Baarmoederkanker
Toen ik nog niet wist waar mijn pijn vandaan kwam wilde ik niet aan de opiaten of morfine. Ik nam Naproxen en Paracetamol. Had nog altijd pijn, op advies van de oncoloog nu aan de Oxycodon gegaan. Zodat ik nog iets leuks kon doen. Ik neem er nu nog 3 om de 6 uur, de andere 6uur Paracetamol en voor het slapen 1 naproxen. Ik mag er 6 per dag nemen maar doe voorzichtig aan. I[lees meer...]k ben er heeeel blij mee. Wel direct verstopt maar neem daar nu zakjes Macrogolol en electrolyten voor.

08-09-2021 | Vrouw | 42
fentanyl intranasaal
Doe daar graag aan mee, de aantal dosis in een flesje klopt na lange na niet

04-09-2021 | Man | 66
Lage rugpijn

04-09-2021 | Man | 53
Hernia
Omdat Diclofenac en paracetamol niet hielpen bij een hernia, aan huisarts een sterker medicijn gevraagd. Oxycodon tabletten van 10 mg. (kortwerkend)gekregen. In eerste instantie was mijn indruk geweldig , direct van de pijn af. Maar toen begon ook de dufheid erbij te komen, in eerste instantie dacht ik dat kwam omdat ik de voorgaande dagen weinig had geslapen vanwege de p[lees meer...]ijn, maar ook de dagen erna bleef de slaperigheid. Na een jaar van de Hernia af te zijn is het weer opnieuw begonnen, maar durf de Oxy niet te nemen op het werk. Jammer dat de bijwerkingen langer duren dan de pijnstilling.

03-09-2021 | Man | 37
Complicatie na operatie
Ik heb er zeer veel aan gehad. Het heeft bij mij een hoop pijn en angst voorkomen. Snap die hele heksenjacht tegen dit middel niet. Gewoon nooit langer dan maximaal 1,5 week gebruiken/voorschrijven, tenzij het een palliatief traject is. Het is nu zo, dat artsen bang zijn voor de heksenjacht en mensen met een open botbreuk maar voor 1 dag zware pijnstillers en de rest parac[lees meer...]etamol meegeven. Gevolg is dat mensen letterlijk gek worden van de pijn. In landen zoals de VS is dit middel misbruikt, laat daar niet alle patienten de dupe van zijn. Dit middel werkt gewoon geweldig om de ergste pijn af te vlakken. En heeft niet zoveel bijwerkingen als de vrij-verkochte NSAID's zoals diclofenac met maagbloedingen e.d. tot gevolg.

30-08-2021 | Man | 30
Hernia
Werkt goed tegen de rugpijn van een hernia. Alleen de bijwerkingen zijn zeer vervelend

21-08-2021 | Vrouw | 72
Rugklachten
Al vanaf 2016 slijtage in de rug ,kan nu niet meer functioneren wegens doorbraken rug van pijn mede afkickverschijnselen ,dus alles tegelijk .moet naar neurochirurg voor een tweede operatie in 2010 ben ik ook geopereerd voor het zelfde euvel kon toen niet meer het toilet halen en dat was maar een paar stappen liep een 9 maanden ermee,en heel erge uitstraling naar mijn link[lees meer...]er been zenuwe pijn.Kon me ook niet meer omdraaien in bed,daar begon het ook me.Het was geen pretje die operatie,had ook last van anorexia veel afgevallen,slikte toen wel oxogotin en oxgonorm, wat wel hielp in het begin,neuroloog wist oplaats niet waar het vandaan kwam,Zelf aangegeven dat ik naar een een neurochirurg wou en die zei het is te opereren, schrok daar wel van,heeft toch wel geholpen maar 2016 weer terug ruggenwervel 5 na een tas oprapen,vanaf februari erg veel last van mijn lies dacht mijn heup maar de foto(scan) wees uit weer slijtage.

Morfine

20-08-2021 | Vrouw | 70
morfine
Pa begonnen.tweede dag.doet nog niets.heftige pijn.al eerder gebruikt .toen werkte het voor 40%bij mij.ik blijf het voorlopig gebruiken.doet het niets ga ik naar de dokter.

18-08-2021 | Vrouw | 85
oxycodon
Mag iemand met hartfalen kortwerkende oxycodon?

11-08-2021 | Man | 72
Artrose
De bijwerkingen zijn erger dan de kwaal gebruik het nu al meer dan 5 jaar wegens slijtage in de rug ,probeer nu s’nachts 5 ml gram te vervangen door naproxen ben nu zat van dan maar pijn in mijn rug moet wel binnenkort naar de neurochirurg hopelijk kan ie me helpen door middel van een operatie in 2010 er ook aan geopereerd met het zelfde euvel .Zie er vreselijk tegen op.Ik[lees meer...] weet wat me te wachten staat.

31-07-2021 | Man | 55
Gewrichtspijn
Ik heb de eerste 2 jaar van het gebruik er profijt van gehad, maar toen beperkte de pijnklachten zich tot rug en nek, nu echter, de laatste 5 maanden zijn mijn klachten in een rap tempo uitgebreid naar nagenoeg alle gewrichten (artrose en andere complicatie), de eerste dosis vroeg in de ochtend werkt ongeveer 6 van de 10 keer binnen 2 uur, maar de dosis in de middag doet b[lees meer...]ij mij persoonlijk bijvoorbeeld helemaal niets. dat maakt het onvoorspelbaar, en toch ben ik blij dat ik het voorhanden heb, met name bij het opstaan, mijn pijn is zo hevig dat ik gedwongen wordt tot passiviteit, en als het medicijn ook maar iets werkt, dan kom ik in ieder geval wat in beweging.

30-07-2021 | Vrouw | 73
Hernia
Half jaar vóór hernia ischias.Behandeld fysio en tramadol. Hernia,bil en rechterbeen ook iets verlicht door fysio. Heel pijnlijk en dus oxycodon.Wat een heerlijkheid minder pijn! Elke week controle huisarts en geleidelijk steeds minder genomen.Ik heb dit middel enkele maanden ingenomen.Nu een week helemaal gestopt na verdere afbouw. Geen bijwerking.Door coronatijd en drag[lees meer...]en van ICD(hart en diabetespatient) pas in september een MRI. Kan pijn nu opvangen met 6x2 paracetamol. Ik ben tevreden over dit medicijn,maar als het niet hoeft wil ik het niet graag nemen.

27-07-2021 | Man | 59
Pijn (algemeen)
Begonnen met 5 mg p/dag kortwerkend. Heel erg blij mee en gedurende 1jaar geen klachten. Daarna opgebouwd naar 2x 30Mg langwerkend en 6x 5 mg kortwerkend. De werkelijkheid is soms 120 - 150 mg per dag. Ik ben momenteel gewoon ziek en kan niets, grieperig, overmatig zweten, koorts, alles doet zeer. Ik wil minder gaan gebruiken maar de verslaving neemt alleen maar toe. Ver[lees meer...]schrikkelijke bijwerkingen, angst, verdriet, negatieve gedachten en veel over de dood

Valtran retard

27-07-2021 | Man | 61
tilidinefosfaat / naloxonehydrochloride
Rugklachten
Valtran neemt de scherpe kantjes weg

27-07-2021 | Vrouw | 49
Botbreuk
Na onderuit gemaaid te zijn in het bos door een hond plat op de rug beland, had echter een waterbak mee in rugzak, die stond in de rug. Eerst leek alles nog heel, maar toch gezien door fysio en huisarts. Oxycodon gekregen omdat ik al tramadol gebruik. Na 5 dagen blijkt nu het ploppen toch een gebroken rib te zijn. Maakt voor behandeling niet uit maar het is bijzonder pijnl[lees meer...]ijk. Blij met de medicatie

20-07-2021 | Vrouw | 48
Lage rugpijn
Wegens lage rugpijn (door de discopatie misschien) kan ik regelmatig niet lang zitten en liggen zonder pijn in de onderrug en bovenbenen. Dit samen met de rusteloze benen weet ik vaak niet waar ik het zoeken moet. Ik ben dan ook vaak compleet uitgeput en heb nergens meer zin in en wil alleen nog naar bed en slapen. Maar dit kan dan niet door al het ongemak. Dit stapelt zic[lees meer...]h dan op en duurt vaak een aantal dagen todat ik de grens bereik en denk en nu is het klaar. Een half tabletje tramadol hci/paracetamol 37,5/325 mg erin en in ben binnen een half uur vertrokken. Een half tabletje dus maar! Maar... Dan kan het 2 kanten opgaan. Of ik slaap de hele nacht door (misschien af en toe even kort wakker, maar slaap zo weer in) en slaap langer of het lijkt wel of ik om het uur wakker wordt en klaar wakker ben en energie heb. De pijn is wel aanzienlijk minder dan. Nachtelijk zweten is wel een vervelende bijkomstigheid helaas. De volgende dag voel ik me vaak goed, zover dat kan, en heb energie. Laatste tijd wel knallende (migraine) hoofdpijn die dan pas weer weggaat met 400-800 mg ibuprofen. De dag daarop is vaak weer drama en is alle energie weer weg. Maar... Ik heb wel weer even een wat pijnvrijere dag/nacht gehad en heb geslapen. Ik neem maar weinig en af en toe om dat ie bang ben er afhankelijk van te worden.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5518)
Anticonceptie - overig (4039)
Cholesterol (3014)
Depressie - antidepressiva overig (2856)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2532)
Pijn - morfine-achtigen (2324)
ADHD - psychostimulantia (2258)
Pijn (2099)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1647)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1306)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1258)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1227)
Depressie - antidepressiva TCA (1107)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)