ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

20-04-2017

Gewrichtspijn

Na een verdraaiing van mijn knie, letsel aan mijn meniscus opgelopen. Heel veel pijn en instabiel. Tramadol deed weinig en maakte me fuzzy en misselijk. Nu heb ik diclofenac en dat werkt prima en ik kan nog functioneren.

Hernia

voor pijn helpt het goed, maar ga nu uitzoeken en overleggen of ik niet te veel bijwerkingen heb. op het moment depressief, veel huiduitslag, idee hebben dat je adem stokt, ben ook apneu patient.

Nek- / rughernia

Ik gebruik het zo nodig voor een brandende zenuwpijn in mijn bil t.g.v. een rug hernia. Was na de ervaringen die ik op deze site las wat huiverig om in te nemen maar gelukkig zo goed als geen bijwerkingen gehad! Alleen wat sufheid de eerste dagen. Werkt ook goed tegen de pijn die ik af en toe heb dus ik ben tevreden.

Polyneuropathie

Morfine (morfine)
Botbreuk

Doordat ik mijn enkel had gebroken op twee plekken en ik de pijn niet meer kon houden, terwijl ik een hoge pijngrens heb, kreeg ik morfine. Mijn ervaring met morfine is goed. Ik kon niet slapen door de pijn eerst en toen heb ik morfine gekregen. Hierdoor kon ik eindelijk goed slapen en had ik ook op de dag geen pijn meer, waardoor je de dag makkelijker doorkomt. De eerste [lees meer...]twee dagen was ik iets misselijk, maar dat ging al snel weg. De stoelgang ging ook moeilijk op het begin, maar na twee weken kon ik het zelf weer zonder medicatie ervoor. Nu ben ik gestopt ermee en merk dat ik weer slechter slaap, maar heb geen pijn meer gelukkig! Ik gebruikte de kortwerkende van 5MG en later kwam daar de langwerkende van 5MG nog bij.
16-04-2017

Suffig maar niet extreem
15-04-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Gewrichtspijn

Tegen de pijn hielp het nauwelijks en ik had veel last van de bijwerkingen: droge mond, koude neus, duizelig, gevoel van dronkenschap.

Tradonal (tramadol)
Artrose

Ik heb reeds pijn van mijn 19de. Tradonal is mij voorgeschreven toen ik 40jr. was. In het begin heeft dat product goed geholpen, de bijwerkingen nam ik erbij omdat ik beter kon functioneren. Mijn bijwerkingen: Zweten, beven, wazig zicht, droge mond (wortelcariës), geheugenstoornis, duizeligheid, onlangs evenwichtsstoornissen (door Tradonal retard) en hartkloppingen. Door h[lees meer...]et regelmatig gebruik ervan ben ik er afhankelijk van geworden. Nu ben ik met alle moeite van de wereld de inname ervan aan het verminderen om er aldus volledig mee te kunnen stoppen. Een goede raad; begin er niet aan als u chronische pijnen heeft. Neem het product niet systematisch in en bouw de inname ervan onmiddellijk af als u het niet meer nodig heeft. Voor mij mag dit product van de markt worden verwijderd.

Rugklachten

Sedert 2008 zware rugpijn. Gebeurde tijdens mijn werk als aan huis verzorgende. Patiënt van 123 kg, uit bed, in douche, in rolstoel (was half verlamd). Reeds sinds 6 jaar ervoor veel last. 2 rug operaties : geen hulp. Andere behandelingen (infiltraties, denervaties, enz..) niet geholpen. Nu neem ik 4 x 2 Oxycontin /dag, en ook nog pleisters. Is heel veel weet ik ook, maa[lees meer...]r anders lig ik de godganse dag in bed of sofa. Rugspecialist zegt zelf dat er momenteel niets anders aan te doen is, dan pijnstillers te gebruiken. Ben in principe wel dik TEGEN, maar is beter dan te leven als een plant. Bijwerkingen: gewichtstoename, duizeligheid, sporadisch hoofdpijn

Hernia

Paracetamol werkte niet meer (10 maal 500mg) in afwachting onderzoek neuroloog, ziekenhuis. Zeer lange wachttijd voor onderzoek, na onderzoek (mri scan) pijnpoli, terug neuroloog etc. duurde 8 maanden, nog geen behandelplan. Ernstig verslaafd geraakt. Door psychiater specialist (NPI,amsterdam) afgeraden combinatie Oxycodon met Venlafaxine. Te laat: 6 dagen afkickkliniek. E[lees meer...]en voorbereide en uitzichtloos geplande zelfmoordpoging, politie, ambulance, crisisopname ggz. Zeer veel last van al behandelde ptss klachten (emdr). benauwdheid, hartklop, nachtmerries, zijn weer ernstig terug gekomen. Groot gevaar! Bijwerkingen: verstoppingen, depressie, verslavend, niet functioneren, veel spanningsproblemen, uitzichtloosheid, zelfmoordpoging, ken mezelf niet meer terug.

Pijn (algemeen)

was die dag geopereerd en had wat pijn, maar kan geen diclofinac of andere pijnstillers verdragen (een afwijking in mijn DNA gevoelig voor bepaalde medicatie dat een vergiftiging kan veroorzaken omdat mijn lichaam daar niet goed op reageert, was toen nog niet bekend). paracetamol hielp niet dus kreeg ik 1 pil voordat ik naar huis ging. Ik heb het geweten toen wij onderwe[lees meer...]g naar huis gingen en toen we thuis waren. Zo ontzettend beroerd en ziek geweest dat ik echt dacht dat mijn lichaam was vergiftigt (blijkt later ook te zijn, maar dat konden zij toen nog niet weten) en ook denkend dat mijn laatste uur had geslagen. Bijwerkingen: beroerd, misselijk, draaierig, hallucineren, beven over het lichaam, zweten, tegen flauwvallen aan,braken, denken en voelen dat je letterlijk vergiftigt bent. Durfde dus niets te zeggen bang om als aanstelster uit gemaakt te worden. Heeft een aantal dagen geduurd, maar voor mij NOOIT meer oxycodon

Polyneuropathie

Last van zeer moeilijk genezende plekken op voet, diabetische neuropathie, zeer pijnlijk, na bezoek spoedeisende hulp werd oxycodon voorgeschreven. Na een week braaf slikken kwamen er tal van klachten bij, wazig denken, verstopping darmen, misselijk, geen eetlust, toename pijn enz. Door het gebruik van vele medicijnen, o.a. acenocoumerol kreeg ik een maagbloeding erbij, op[lees meer...]name ziekenhuis, de pijn was zo ondragelijk dat ik wilde sterven, 5 mensen met witte jassen om mijn ziekenhuisbed. Ik wilde van alle slangetjes worden losgekoppeld en geen medicijnen meer. Ik mocht thuis sterven. Mijn stiefzoon heeft alles voor me geregeld. Ziekenhuisbed in huis, natuurlijke pijnstillers, amitriptylinecreme 10 %, pea pure ( werkzame stof = palmitoylethanolamide , 100 % ). Verder cannabisolie van de transvaalapotheek uit Den Haag, genaamd bediol-olie. Deze bevat 2 % CBD en 1.3 % THC. Bloedverdunners, acenocoumerol is ontstaan uit het middel warferine, deze heeft practisch dezelfde chemische structuurformule als rattengif en geeft bij langdurige inname verhoogde kans op maag en darmbloedingen. Deze heb ik vervangen door wilgenbastcapsules (salicylzuur), pure chocolade, kiwi's, gedroogde vruchten. Deze werken alle bloedverdunnend en werken minder vertragend op mijn wondgenezing dan acenocoumerol. De amitriptylinecreme is verkrijgbaar bij de apotheek via doktersrecept. Bijna alle natuurlijke middelen worden niet vergoed door het ziekenfonds. Het kost wat maar ik leef nog en knap flink op na het stoppen met alle medicijnen. Zelfs mijn wond geneest wonderlijk goed tegen alle verwachting van medici in. Mijn pleegzoon doet aromatherapie en maakt zelf wondgenezende olie, iets met goudsbloemolie, castorolie, mirre, frankinsence, rozemarijn enz, geheime formule.

Oxycodon (oxycodon)

Buiten dit middel neem ik ook eventueel oramorph in, dit kan ik 6 x per dag doen. Ik heb een neurostimulator en buiten dat dus medicijnen. Ik neem op geleide van de pijn medicatie in, soms is dat 40 Mg oxycodon en 60 Mg oramorph per dag, soms is dit 20 Mg oxycodon en 20 Mg oramorph. Pijn is wisselend, dus m'n gebruik ook. Wil wel zeggen dat als de pijn te erg is dit ook n[lees meer...]iet helpt, plat liggen en niks doen is dan het beste medicijn. Darmwerking is nu wel verminderd, neem hier dagelijks zakjes movicolon voor in.

Rugpijn

Ik heb eind januari 2016 na een spoedopname met helse buikpijnen en helse rugpijn oxycodon voorgeschreven gekregen. Uiteraard was ik na opname nog volop in het ziekenhuis aanwezig voor onderzoeken wat de pijn veroorzaakte. Na reeks onderzoeken bleek mijn baarmoeder na 4 voldragen zwangerschappen het niet fijn te hebben, tenminste er werd gedacht dat dat de reden was. Later[lees meer...] kwamen we terug op mijn sterilisatie in Oktober van 2015, via een kijkoperatie. Mijn baarmoeder bleek geraakt te zijn en daardoor bleek ik zenuwbeschadigingen te hebben. Het heeft lang geduurd voordat er bekend werd dat mijn baarmoeder geraakt was tijdens de kijkoperatie, maar verklaarde wel waarom ik al sinds de kijkoperatie erge buikklachten had en deze ook van kwaad tot erger werden. Uiteindelijk moest in september 2016 mijn baarmoeder verwijderd worden, omdat de beschadigde zenuwen van mijn baarmoeder constant pijn door gaven, helse pijn. Ik ben door die pijn ook 3 maanden gewoon echt ziek geweest en op bed gelegen in de woonkamer, omdat ik niks meer kon door de vreselijke pijn. Ik slikte toen 75mg oxycodon per dag voor mijn operatie!!! Na mijn operatie kon ik na 3 weken afbouwen, maar mijn rugklachten die ik over heb gehouden na verkeerde houdingen aannemen toen ik zoveel pijn had in de buikstreek, slik ik nu 20 mg per dag. Het heeft met mijn buikklachten goed geholpen tegen de hevige pijn, maar door de 75mg was ik echt een zombie en icm ziek zijn is dat niet leuk maar goed, beter dan hele erge pijn hebben. Nu met de 20 mg per dag minder last van bijwerkingen. Enige bijwerkingen die ik blijf houden zijn jeuk en met name rug en gezicht (vaak bij mijn neus?), slaperig/dufjes, en helaas de allerbekendste obstipatie! Hoewel dat minder is met 20mg dan 75 mg. Hoop er wel binnenkort vanaf te zijn, want het is ondanks dat het bij mij goed werkt tegen de pijnklachten niet de oplossing en toch een heftig medicijn. Ik slik overigens 2x per dag 5 mg, dus in totaal 10mg per inname en dus 20mg per dag maximaal.

Artrose

Ik heb Fibromyalgie, artrose, en sindskort weet ik door al jaren klachten van onderrug en benen dat ik ook een hernia heb. Als ik de oxycodon niet slik en na een uur ibuprofen (dit heb ik in overleg met de huisarts ter versterking) kan ik niet functioneren door ernstige pijn in benen. Ik wou er vanaf dus heb het geprobeerd (ook onder begeleiding, nooit zelf doen) maar dit [lees meer...]ging niet werken. Ik slik 's morgens 2 van 10mg, 's middags 1 van 5mg (was ook 10mg) en om half elf 's avonds ook 1 van 10 mg, verder geen last hiervan. Bij de start van dit medicijn had ik veel last van afwezigheid, duizeligheid en soms misselijkheid. Na twee weken waren deze over. Nu heb ik vooral last met regelmaat van mijn ontlasting, maar heb daar wel een oplossing voor gevonden wat erg belangrijk is. Veel water drinken over de dag verdeeld.

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)

Dit middel kreeg ik voorgeschreven voor pijn in de linkerzijde van mijn rug. Mogelijk ontstaan door de 3 hernia operatie in het verleden. Het middel gaf geen enkele pijn vermindering, maar wel snel vervelende bijwerkingen. Na 1 week gestopt.
11-04-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Lage rugpijn

na ongeveer een half uur voel je de pijn afnemen.
11-04-2017

Morfine (morfine)
Artrose

Geen effect. Wel vervelende bijwerkingen zoals sufheid, vergeetachtigheid en slapeloosheid.
10-04-2017

Syndroom van Ehlers-Danlos

Door EDS heb ik veel gezondheidsproblemen. Daarbij al vele jaren erg veel pijn in toenemende mate door o.a. EDS gerelateerde hypermobiliteit, artrose en osteoporose. Sinds augustus 2016 heb ik 5mg oxycodon voorgeschreven gekregen i.c.m. uiteraard 4xdaags 1000 Mg en oxynorm smelttabletten van 5 Mg die ik zo nodig 4x daags mag nemen. Omdat ik er erg misselijk van werd kree[lees meer...]g ik sofran zydis 4 Mg en dat 2 x daags. De misselijkheid is daarmee over en de pijn is door de oxycodon en oxynorm veel draaglijker. Als je dit middel volgens voorschrift gebruikt tegen ernstige chronische pijn, is het niet verslavend. Dat je meer moet gaan gebruiken op een gegeven moment heeft als reden dat de pijn is toegenomen en dus niet doordat je er aan gewend bent. De lichamelijke gewenning zorgt er alleen voor dat de bijwerkingen weggaan. Dus je wordt er niet meer suffig en slaperig van na een paar weken en dat vind ik persoonlijk erg prettig. Ik vond die bijwerkingen niet prettig en na een week of twee kon ik ook met een gerust hart de straat op in het verkeer. Totaal niet suf of duf en wel veel minder pijn . En zelfs nu ik deze middelen al 10 maanden gebruik helpt gewoon dezelfde voorgeschreven dosering voldoende tegen de pijn. Ook kan ik zonder problemen een tablet overslaan. Ook de oxynorm, er kunnen dagen zijn dat ik wel 4 x 5 Mg snelwerkend gebruik maar ook dagen dat ik maar 1 of 2 keer een halve smelttablet neem. Dus prima middelen, als je ze maar echt volgens voorschrift neemt , je wordt er dan echt niet verslaafd aan naar mijn mening. Overigens was ik wat pijnstillers en opiaten betreft een naïeve gebruiker, waarschijnlijk is dat wel de reden dat ik al lange tijd op een relatief lage dosering zit. Ook heb ik nooit alcohol gedronken of drugs gebruikt dus waarschijnlijk ben ik niet verslavingsgevoelig. Ik hoop dat iemand van jullie iets heeft aan mijn verhaal. Ik wens jullie sterkte en hou altijd de moed er in! Je hebt maar 1 leven dus probeer er uit te halen wat er in zit.
10-04-2017

Chronisch pijnsyndroom

Je hebt gelijk meid bij mij ervaar ik het ook zo de ene keer krijg ik een boost van oxycodon en doe ik van alles in huis en de ander keer word ik suf en kan ik niks dan meteen mijn bedje opzoeken. En poepen gebruik ik die zakjes niet. Heb een manier gevonden dat je toch simpel kan poepen . Als je op toilet zit zet je handen of vingers op de grond zodat je helemaal gebogen [lees meer...]zit en dan valt het makkelijker doe dit nu een week en wat gaat het snel en simpel .Daarvoor was het pijnlijk maar nu niet meer gelukkig. Slikte al Jaren tramadol 150 mg 3 x per dag soms meer en dat hielp niet meer vandaar nu oxycodon en ik vindt oxycodon 100x beter, want nu kan ik veel meer doen want oxycodon neemt de pijn echt weg voor 12 uur lang langwerkend en dat deed tramadol niet ! Voor alle oxycodon gebruikers zou ik zeggen praat erover met andere gebruikers zodat jij er ook makkelijk mee kunt leven want liever deze medicatie dan de pijn en niet verder meer willen leven .
09-04-2017

06-04-2017

Rugklachten

In december 2013 knapte er iets in mijn rug bij het instappen in de auto. Na onderzoek en foto's bleek dat ik al ernstige osteoporose had, op dat moment waren er al in ieder geval 2 wervels ingezakt. De oorzaak was ook al bekend, namelijk parahyperthyreoidie, oftewel te snel werkende bijschildklieren. Hoewel in het voorjaar alles al in gereedheid was gebracht voor een oper[lees meer...]atie, werd deze op het laatste moment afgeblazen door de internist (in opleiding). Waarom? Geen idee. Ik werd naar huis gestuurd met langwerkende oxycodon (daarvan afgekickt in de zomer van 2014, eindelijk weer autorijden) en natriumrisedronaatpillen voor elke donderdagmorgen (nuchter). In het najaar van 2016 ging ik naar de huisarts met het vermoeden van longontsteking, ik werd daarop onmiddellijk doorgestuurd voor een longfoto. Daarop bleek dat het verval gewoon was doorgezet...toen weer het circuit in en op 20 maart j.l. ben ik dan eindelijk verlost van 3 klieren waar van er een in mijn schildklier zat....de bedoeling is dat de calciumhuishouding nu weer in orde komt en dat mijn botten weer wat sterker worden. Omdat ik door de vergroeiing in mijn rug ik steeds meer pijn kreeg moest ik steeds vaker een beroep doen op de 5 mgs die ik ook had gekregen. Als je zoveel pijn hebt neem je de bijwerkingen voor lief is mijn mening. Ik ben niet verslaafd en wil dat ook niet worden. De werking is niet altijd dezelfde, soms word ik er hyperactief van en soms word ik heel suf en val ik in een rare slaap. Ik gebruik laxeermiddel, om de 2 dagen, dat is genoeg. Voorlopig gaan we zo door. Hopelijk
03-04-2017

Lage rugpijn

Ik ben in oktober 2016 geopereerd, een plif operatie (Posterieure Lumbale Intercorporele Fusie), een zware operatie van 6 uren waar ze schroeven in mijn rug hebben geplaatst.(afschuiving ruggenwervel) ik neem nu al dik 9 maanden oxycodon, het helpt me zeker, de pijn kan mijn redelijk doen verdwijnen, je voelt je er ook goed bij. Tot het is uitgewerkt. voel me slap, moe, o[lees meer...]nwennig. het werkt dus verslavend.
01-04-2017

Lage rugpijn

Het medicijn helpt maar matig. Het nare is dat je er afhankelijk van wordt maar wat wil je? Artsen zeggen wel max. 3 maand. Is dan de pijn weg? Nee!! Ik blijf dus fijn oxycodone gebruiken, want hier doen ze niks in de ziekenhuizen. Ik heb mijn bekken scheef staan, waardoor ook mijn rug scheef staat. Men wil mij dus nu helpen met steunzolen, wat geen meter helpt. Revalidat[lees meer...]ie? waardeloos helpt niet. Als dit medicijn er niet was kon ik niks. En in de huidige tijd maken artsen en specialisten zich er makkelijk vanaf. Volgens mij komt dit door de overheid. Helpt het niet meer? gaan we de dosis verhogen. Helpt het nog niet, voorruit dan maar nog een verhoging. Zo werkt dat tegenwoordig. Het is om te huilen!! Heb je hevige pijn is dit nog de beste oplossing. Klaar!!
31-03-2017

Pijn (algemeen)

Dit middel kreeg ik voorgeschreven toen boven op polyneuropathie & spierreuma ook nog een scoliose in de onderrug werd geconstateerd. Het vaste rijtje was al afgewerkt: paracetamol, codeïne, diclofenac, tramadol, corticosteroïde-injecties, allemaal zonder of hooguit met minimaal effect. Met oxycodon lukte het ein-de-lijk de pijn tot een aanvaardbaar niveau te verlagen, du[lees meer...]s ik ben er diep gelukkig mee. Enige kanttekening is dat ik bij de zeldzame types hoor die een zogeheten 'paradoxale reactie' vertonen - in plaats van suf word ik er hyperactief van. Soms is dat geen probleem of zelfs mooi meegenomen, maar het betekent dat ik het middel niet voor het slapen gaan kan nemen, en juist 's nachts verhevigt de pijn altijd.
29-03-2017

OxyNorm (oxycodon)
Gewrichtspijn

kreeg veel last van ontlastingsproblemen, ondanks dat ik aardig wat Lactulose daarvoor moest innemen. Als je je voeding goed aanpast, zoals 's morgens beginnen met Brinta e.d., veel vezels, rauwkost e.d. zijn de bijwerkingen minder. Zodra je slordig wordt met wat je eet komen de problemen meteen weer terug. Daarnaast ook nog maagbeschermers. Bij elkaar heb je heel wat extr[lees meer...]a's in te nemen en je voedingspatroon aan te passen als je aan morfine begint.
29-03-2017

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Gewrichtspijn

pleister van 100 umg laat, door z'n grootte, vrij makkelijk los en is niet, als je heel tenger bent, makkelijk aan te brengen. 2 pleisters van 50 umg zijn makkelijker aan te brengen en laten minder snel los. Als de huid heel droog is, bij een warme douche en lange tijd in een warm zwembad kan de pleister sneller los gaan. Op vakantie is het daarom altijd verstandig extra[lees meer...] pleisters mee te nemen.

OxyNorm (oxycodon)
Lage rugpijn

Ik heb een geopereerde hernia, een nieuwe acute hernia, en een andere bulging. Dagelijks pijnstillende medicatie sinds 6 weken, op momenten van erge pijn neem ik tot 6 smeltpilletjes verdeeld over hele dag, werkt zeer efficient. Slaperig, opletten voor moeilijkere stoelgang,

Botbreuk

Wegens het breken van drie wervels kreeg ik Tramadol 50 mg. voorgeschreven door de huisarts. Eerste dag drie tabletten ingenomen en de volgende ochtend een. Vervolgens ernstige bijwerkingen/ allergie gekregen. Een etmaal misselijk en braken- koud zweet- praten met dikke tong- toestand werd zelf zorgwekkend. Door "nood" arts werden intraveneuze middelen toegediend. Het[lees meer...] heeft drie dagen geduurd voordat de afkickverschijnselen over waren.

OxyContin (oxycodon)

Hielp erg goed tegen mijn zenuwpijnen. Helaas werd ik resident tegen deze en andere pijnstillers. Voor korte periodes is het ideaal, niet om te blijven nemen. Ik ben sinds vorig jaar juni aan het afbouwen, maar heb enorm last van afkicken hiervan. Vreselijke ervaring.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3825)
Anticonceptie - overig (2946)
Cholesterol (2319)
Depressie - antidepressiva overig (2155)
Epilepsie (1934)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1745)
Pijn - morfine-achtigen (1648)
Pijn (1569)
ADHD - psychostimulantia (1468)
Verslavingsziekten (1431)
Maagzuur - protonpompremmers (1326)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1289)
Bloeddruk - betablokkers (1157)
Anticonceptie - eenfase (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (891)
Migraine (852)
Angststoornissen (832)
Depressie - antidepressiva TCA (814)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (799)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!