ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

23-04-2018

Abstral (fentanyl)
Lage rugpijn

Vorig jaar gekregen omdat ik toen een verstopping en ontsteking had in mijn darmen hielp toen heel goed had deze tabletten nog na een ongelukje met de fiets ruggewervel gebroken en daarna er een verzakking aan over gehouden dat de werfel op een zenuw drukt paracetamol of ibruprofel werkte niet toen na overleg met mijn huisarts abstral geprobeerd hielp goed nu neem ik af en[lees meer...] toe als de rugpijn te erg word een tablet en gaat het goed ook makkelijk om mee te nemen je hoeft er geen water bij in te nemen smelt gewoon onder je tong en helpt binnen 10 minuten
20-04-2018

19-04-2018

Tramal (tramadol)

Tramal werkt goed en zonder bijwerkingen. Ik gebruik de retard. I'm most nu verstappen naar tramadol ( van Mylan of Sandoz) en krijg hier jeuk en uitslag van, mn op mijn onderbenen. Helaas geeft mijn apotheker geen Tramal meer omdat hij hier geld op toelegt, ondanks dat mijn zorgverzekering het wel vergoed ( medische noodzaak)
16-04-2018

16-04-2018

Artrose

Alsjeblieft mensen let heel goed op wanneer je met dit medicijn begint. Dit medicijn werkt in het begin heel goed bij mij (tevens ook veel bijwerkingen zoals beschreven). Na lange tijd gebruik werd mijn tolerantie hoger en hoger. Ik begon met 12ugl naar 25 naar 50 naar 75 en uiteindelijk 100 ugl. De afbouw was verschrikkelijk. Ik sta sterk in mijn schoenen maar ik heb mi[lees meer...]j op laten nemen om hiervan af te komen. Lieve mensen wees gewaarschuwd ga er heel voorzichtig mee om plak niet altijd probeer het weekend niets te nemen om afhankelijkheid te voorkomen mits mogelijk! oja Fentanyl is hetzelfde als heroine. Helaas nog steeds veel pijn vurig brandende pijn maar neem het voor lief zo nu en dan oxycodon wat ook heel verslavend is maar makkelijker te doseren dan de pleister variant. als je vragen hebt stel ze gerust ik heb veel ervaring met dit product en durf mij zelf ervaringsdeskundige te noemen. Groetjes Henk
15-04-2018

OxyNorm (oxycodon)

Ik heb migraine en daartussen zitten zeer heftige aanvallen. Tijdens zo'n aanval slik ik een tablet Oxynorm. Ik kan er lekker op slapen, maar de hevige pijn blijft.
11-04-2018

Morfine (morfine)
Complicatie na operatie

na ok van mijn voet zakte de pijn maar niet dosis werd maar opgevoerd pijn zakte niet maar de complicaties werden steeds heftiger.
08-04-2018

Lage rugpijn

2012 na een aantal jaren soms hevige rugpijn naar een specialist verwezen die constateerde dat de rug onderin versleten was. Chirurg wilde vanwege mijn leeftijd (50) nog geen brug plaatsen. Naar een pijnspecialist verwezen en na vele medicijnen te hebben uitgeprobeerd op oxycodon uitgekomen in 2013. Na een jaar gestopt omdat de klachten minder werden. Had toen wel last van[lees meer...] lichte bijwerkingen maar die waren na een week verdwenen. Door toename van de pijn na een half jaar toch weer oxycodon gaan gebruiken ondertussen een aantal operaties gehad maar helaas zonder resultaat. Ik ben in het begin laag ingestapt (2x daags 20 Mg) klachten waren niet helemaal weg maar ik kon s,nachts in ieder geval doorslapen. Door gewenning steeds meer gaan innemen en zit momenteel op 3x 60 Mg langwerkend. Moeten 12 uur werken maar na 8 uur komt de pijn weer hevig terug. Nadeel is dat het bijna 2 uur duurt voor het noemenswaardig werkt en na 8 uur neemt het al weer af. Na een rugprik zonder resultaat probeer ik ondanks de pijn toch af te bouwen maar dit valt vies tegen. Heb last van onrust, depressie, slechte eetlust en warm/koud. Waarschijnlijk het middel te lang gebruikt waardoor die bijwerkingen nu heftiger zijn dan de eerste keer. Helaas slaap ik nu ook weer slecht door de pijn dus ik zal moeten kiezen tussen 2 kwaden.
29-03-2018

Rugklachten

Vaker last van nek/schouder/rugklachten. Werkhouding en overbelasting thuis waarschijnlijk de oorzaak. Zat alweer een paar dagen een zeurende plek tussen de schouderbladen. Een vast gevoel, diep inademen en niezen niet mogelijk. Bij het uitlaten van de hond schoot het er ineens in. Met tranen en veel pijn thuis gekomen. Geen enkele beweging vooral op rechts meer mogelijk[lees meer...]. Bij de huisarts geweest. Waarschijnlijk een wervel verkeerd geschoten. Hevige pijn dus oxycodon en naar de manueel therapeut. Oxycodon werkte na een uur. Kon weer wat vrijer bewegen zonder te huilen van de pijn. Wel wat suf. Lekker geslapen alleen volgende dag wat hoofdijn. Door de ultieme ontspanning was de ergste pijn weg. Ga verder met paracetamol.
29-03-2018

Instanyl (fentanyl intranasaal)

Ik gebruik ook fentanyl neusspray en haal er ook geen 40 doses uit zoals ze beweren. Dus ook elke keer dat gezeur bij de apotheek dat het wel snel gaat. Doodmoe wordt ik er van ik heb al genoeg aan mijn hoofd.
28-03-2018

OxyContin (oxycodon)
Gekneusde ribben

Door in een korte tijd 2x te vallen op mijn rug rib had ik last van pijn op een specifieke plek op mijn rug. Ik kon mij redelijk verzetten tegen de pijn. Na 2 dagen moest ik onverwacht niezen. Ik kwam de eerste 10 minuten niet meer van de plaats. Met heel veel pijn naar de huisarts (ziekenhuis) gegaan. Eerst een spuit gehad om de ergste pijn te verlichten. Toen foto's gema[lees meer...]akt (in 10e rib een fractuur). Ik heb toen een aantal dagen oxycontin (15mg 2x per etmaal en 6 x per etmaal 5mg oxynorm) genomen plus om de 6 uur paracetamol. Na 4 dagen slik ik nog 5 mg oxytin. Deze helpen mij redelijk, ik ga afbouwen naar niets om van de medicijnen af te komen. Hopelijk kan ik de pijn verdragen.
27-03-2018

26-03-2018

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Fibromyalgie

Al ongeveer 15jaar last van pijnen,stijfheid,moe,enz. Jaren onderzoeken gedaan,medicatie gekregen, kini, sport,enz. Niets hielp. Totdat ik naar de fischyse geneesheren ging aankloppen. Mijn verhaal vertelt en toen volgden er weer heel veel onderzoeken. Wel veel andere. Ook orgaanonderzoeken. Resultaat: fybromialgie. Ik moest van de specialist medicatie gaan pakken. ZElf wi[lees meer...]lde ik dit allang niet meer omdat het toch niks afdeed. Ik kon kiezen uit 3 soorten van zwak naar sterk. Aangezien dafalgan al niet hielp heb ik voor het 2de gekozen. Tramadol/paracetamol. Toch wel een zwaar medicijn. Ik heb er zeer goede resultaten bij. Pijn en stijfheid is weg,andere pijnen voel ik heel weinig. Ik kan weer gewoon mijn gang gaan met de ups en downs van deze ziekte. Na 16 u mag ik er geen meer nemen,omdat ik dan de slaap niet kan vatten. Maar om geen pijn te hebben s'nachts, heb ik gewone paracetamol van 1 gram. Heb ik niet veel last neem ik maar de helft. Ik ben er blij mee.
25-03-2018

Botbreuk

Na operatie sleutelbeenbreuk Oxycodon gebruikt. Veel pijn. Werkt bij mij super voor ongeveer 2 uur. Na inname pijnvrij en in roes. Ik merk dat het behoorlijk verslavend is. Soms verstopping. Deze week slik ik laatste en hoop dat pijn dan op te vangen is met bv paracetamol.
24-03-2018

Gewrichtspijn

In verband chronische pijnklachten en andere klachten die door neuroloog behandelt worden van huisarts dit als ondersteuning erbij gekregen, werkt tegen de pijnklachten maar bijwerkingen zijn hinderlijk vooral de benauwdheid en oppervlakkige ademhaling als Copd patient.
22-03-2018

Prostaatkanker

Prima pillen maar misschien gevaarlijker dan je op het eerste gezicht denkt. Natuurlijk zijn ze verslavend zodat je ook zonder dat je pijn hebt op gezette momenten een dosis nodig hebt. Ik heb nu last van slaapangst. Ik heb ook last van slaapapneu. De arts wil nu dat ik mij laat onderzoeken op de slaapapneu. Ik twijfel sterk. Ik ben een beetje moe van alle onderzoeken en i[lees meer...]k zit bijna aan het einde van mijn leven. Ik heb er gewoon geen zin in. Aan de andere kant wil ik wel graag weer normaal slapen want deze angst is niet fijn. Nu las ik over een ademdepressie veroorzaakt door gebruik van oxycodon. Dat eerst maar eens onderzoeken denk ik.
21-03-2018

Dipidolor (piritramide)
Pijn (algemeen)

Gekregen na keizersnede. Werking prima, alleen wat me verbaasde is dat ik nog jaren later regelmatig dikke jeukende plekken kon krijgen bij de infuus plek (op mijn buik). Idioot: ik kan geen passende reden voor het gebruik selecteren. Dosering ed weet ik helaas niet.
19-03-2018

BuTrans (buprenorfine)
Artrose

Inoperabele nekklachten, artrose, stenose en een syrinx in het ruggenmerg nek. Door revalidatiearts verwezen naar pijnpoli en begonnen met 5ug/uur, na 3 dagen geen effect, vervolgens opgehoogd naar 10ug/uur en ongeveer 10 maanden later opgehoogd naar 15ug/uur. Dit bevalt goed. Deze eerste week starten en daarna de ophoging wat dizzy, maar de pijn is draaglijk. Momenteel g[lees meer...]a ik voor de kwaliteit van leven. Enige nadeel, wanneer wij op vakantie in zee zwemmen raakt de pleister snel los. Ik heb toestemming om meer pleisters mee te nemen van het land waar we naar toe gaan. Kan ik toch heerlijk de zee in. Nadeel van 15mg/uur is dat je 2 pleisters moet plakken. Maar als het helpt ben ik tevreden.
19-03-2018

Botbreuk

Voorgeschreven 1dd 1 stuks. Ik gebruik er 1dd ('s avonds) omdat ik niet goed kan liggen/slapen. Helaas, halverwege de nacht toch wakker worden met pijn, werkt helaas niet zo goed voor mij.

Morfine (morfine)
Hartfalen

In de voorjaar van 2011, om precies te zijn in de 2de week van februari 2011, was ik in een explosie, namelijk mijn boot ontploofde en ik was in de ziekenhuis, in coma, voor 3 maanden. Ik heb al heel mijn leven sinds kinds af aan hartproblemen, en blijkbaar na de explosie had ik twee achter elkaar gevolgde hartinfarten die leiden tot een hartfaal. Toen ik eenmaal uit de co[lees meer...]ma was en naar huis mocht, moest ik zoiezo voor 2 maanden op bedrust en raadde mijn dokter me aan om morfine te gebruiken tegen de pijn van de hartinfarten en hartfaal, ook hadden ze blijkbaar na de hartfaal een open hart chirugie gedaan, waar ik ook nog last van had toen ik eenmaal bij bewustzijnde was. Eenmaal op bedrust kreeg ik twee injectie van 200mg morfine per dag, 1 in de ochtend en 1 in de avond. In het begin was het wennen aan de morfine, maar de bijwerkingen waren niet zo zwaar en naar een paar weken was ik er wel aangewend en begon ik ook weer langzaam met een beetje alcohol per dag te drinken (ik hield me aan de regel van een kwart van de normale hoeveelheid alcohol), wat ook wel samenging. Na een paar weken kon gewoon weer alles doen wat ik voorheen ook deed, zoals auto rijden en zelfs ging weer elke week naar de schietbaan (ben geboren in nederland, maar woon al sinds mijn 18e in LA), oftewel kon echt gewoon weer alles doen ondanks mijn morfine gebruik. Ik heb het voor 6 maanden ongeveer gebruikt en ben erg tevreden erover.

Schouder gebroken

Peesontsteking schouder

Blijft veel pijn houden, vooral s nachts , slik het met Dicloffinac en paracetamol.

Gekneusde ribben

Ik ben gevallen met míjn borstkas op de badrand.. Gevolg. Alles gekneusd

Abstral (fentanyl)
Alvleesklierontsteking

Tradonal (tramadol)
Aangezichtspijn

goede ervaring
12-03-2018

Pijn (algemeen)

als ondersteuning voor de pijnklachten door ex man mee gezegend door zijn mishandelingen. Hij alles afgenomen, ik pijn en schade aan lichaam en geest door hem. JvdM te S. , tijdens huwelijk al niet aanspreekbaar en ging door met mij aanvallen waardoor ik nu chronische pijnklachten heb ontwikkeld waar weinig zorg voor is behalve gezonde leefregels, veel fysio therapie en bu[lees meer...]itensporige kosten aan zelfzorgmiddelen.
12-03-2018

Oxycodon (oxycodon)

Er zitten 3 zenuwen klem in mijn nek en 2 versleten nekwervels ik heb heel veel pijn maar dat is beter dan stoppen met Oxycodon als ik geweten had dat het zo zwaar zou zijn om er mee te stoppen dan had ik er nooit maar dan ook nooit mee begonnen ik slikte 180 mg per dag 23 maart krijg ik weer spuiten in mijn nek en ik hoop dat de pijn dan heel veel minder is ik slik nu nog[lees meer...] 90 mg het is zo ontzettend zwaar om er mee te stoppen dat ik na 23 maart naar de afkickkliniek moet om er helemaal mee te stoppen echt een hel!!

BuTrans (buprenorfine)
Ziekte van Crohn

Eerste dagen flink misselijk en draaierig. Dit werd minder na dag of 5. Werkt goed tegen de pijn

Ziekte van Crohn

Na half uur lijkt t alsof ik met n moker omver geslagen wordt. Kan alleen nog maar liggen en me liefst niet bewegen omdat ik dan super draaierig en misselijk wordt. Kan t niet hebben als iemand tegen me praat. Geeft ook weer misselijkheid

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4208)
Anticonceptie - overig (3154)
Cholesterol (2508)
Depressie - antidepressiva overig (2301)
Epilepsie (2093)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1912)
Pijn - morfine-achtigen (1854)
Pijn (1718)
ADHD - psychostimulantia (1596)
Verslavingsziekten (1592)
Bloeddruk - betablokkers (1463)
Maagzuur - protonpompremmers (1417)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1387)
Anticonceptie - eenfase (1173)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (974)
Angststoornissen (945)
Depressie - antidepressiva TCA (885)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (858)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (854)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!