categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

26-11-2020 | Vrouw | 45
Non-Hodgkin lymfoom
Het is een goed product maar heel verslavend !! Als de plakker bijna is uit gewerkt of slecht werkt wil je me niet tegen komen dan kan ik heel gevaarlijk uit de hoek komen ik weet nu wat drug verslaafde voelen 😞 ik had 50 nu nog 25 goed afgebouwd maar meer kan niet dan kan ik men kleine huis houden niet doen en heb veel pijn 😞 een tip voor mede mensen als hij snel los [lees meer...]komt door warmte Kleef een doorzichtige plakker over dan blijft hij wel goed zitten. Wat ik wel kan doen is warme baden en zelfs sauna dat is zalig minder pijn en niet los komen !!! Is niet voor iedereen blijkbaar 🥴 pas goed op je zelf en volg de richtlijnen goed en informeer uw mede mensen dat je dit gebruikt

Tradonal

25-11-2020 | Man | 63
Polyneuropathie
De afgelopen jaren Tramadol bruistabletten geslikt voor neuropathie. Sommige dagen was het oke, andere dagen te veel pijn om het te dempen met Tramadol.

23-11-2020 | Man | 64
Lage rugpijn
Heb al sinds jaren een hernia, die niet te behandelen zou zijn, dus vaak en veel pijn. De huisarts schreef mij nu Fentanyl voor, maar na 6 dagen geen verlichting alleen bijwerkingen. Ga nu toch aandringen op een operatie.

23-11-2020 | Vrouw | 68
Rugpijn
ik ben begonnen (na miskend ernstig letsel door ongeval) met 2x5mg, 3x op 'n dag, versterkt met 2x500mg paracetamol. heeft maar weinig effect op mij gehad, maar ook geen bijwerkingen ervaren. nu na 4,5 jaar alléén nog in gebruik bij noodgevallen, dan nog 1 à 2 pilletjes van 5mg. ik ben niet verslavingsgevoelig en ben zonder problemen netjes geminderd en uiteindelijk gestop[lees meer...]t.

11-11-2020 | Man | 46
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Veel bijwerkingen maar daar leer je mee leven. Het is veel pijn en geen leven of minder pijn met leven met beperking.

09-11-2020 | Vrouw | 62
Posttraumatische dystrofie
Regionaal Pijnsyndroom Al 20 jaar heb ik dit door een ongelukje met de fiets Duimkootje gebroken ...na 2 mnd kwam de fysiotherapie er achter dat het Dystrofie kon zijn Dit is bevestigd door de Specialist die me nog steeds behandeld ..Nu krijg ik zenuw blokades die steeds pijnlijker worden en draag daarbij de Pleisters met Fentanyl ...Dit helpt mij enorm de dag door o[lees meer...]mdat ik teveel pijn heb op meerdere plaatsen ...Het zit nu al in mijn gehele linker arm en schouder en de andere schouder doet ook mee nu ....RPS nr 1 is een zeer vervelende ziekte die niemand ziet ....Smmige genezen en sommige houden het hun hele.leven .

09-11-2020 | Man | 67
Gordelroos
Twee dagen na een niersteenoperatie kreeg ik gordelroos, herpes zoster. Toenemend heftige pijn rechts, niet op de plek van de uitslag op de kuit maar in bovenbeen en rug. Na tweeënhalve week, de pijn was steeds moeilijker te dragen en maakte bijna elke activiteit onmogelijk, kreeg ik van de huisarts oxycodon. Gedurende veertien dagen nam ik 60 mg per dag, daarna gedurende [lees meer...]een week 40 mg. De enige bijwerking was obstipatie. Binnen een paar dagen bouwde ik af. Ik kreeg zo’n anderhalve dag ontwenningsverschijnselen, vooral in de vorm van een naar gevoel. Mijn ervaring met oxycodon is goed, de last van de ontwenning stond in geen verhouding tot de pijn van eerder. Het is begrijpelijk dat artsen terughoudend zijn met het voorschrijven van oxycodon, gezien het vele misbruik. Maar bij verstandig gebruik is het een effectieve pijnbestrijding, waarvoor geen goed alternatief lijkt te zijn. ik beveel het middel aan.

02-11-2020 | Man | 61
Artrose
Na een 10 tel operaties aan mijn rug en als laatste nog een nekhernia waar ik succesvol aan ben geholpen gebruik ik nu langdurig oxicodon. Geen bijwerkingen of andere ongemakken. Heb wel ondervonden dat een keertje stoppen niet het beste resultaat geeft want heb dan hevige rugklachten. Vraag me wel af wat zijn de problemen van dit medicijn want ik heb er baat bij.

01-11-2020 | Vrouw | 49
Hernia
Ik ben ooit begonnen omdat ik een nekhernia had waarbij de pijnstilling van tramadol niet genoeg was. Het werkt supergoed. Het nadeel is dat je wel steeds meer nodig hebt voor dezelfde werking. Nadat de nekhernia over was. Heb ik diverse alternatieven geprobeerd: tens apparaat, en nog zowat. Uiteindelijk heeft dry needling bij de fysio me van de restpijn afgeholpen. Toen b[lees meer...]en ik zelfstandig van 80 mg in een rustig tempo in een paar maanden afgekickt. Maar nu loop ik al 1,5 jaar met een tot kort onontdekte hernia van de huisarts. Dus zit weer aan de oxycodon. Pas mri gehad en over een week een afspraak met de neurochirurg. En dan maar hopen dat ze me snel kunnen opereren ivm dat Corona. Hopelijk kan ik dan in rustig tempo weer afbouwen, wat me tot dusver mee viel.

01-11-2020 | Vrouw | 28
Darmontsteking
Ik heb dit medicijn gekregen om de pijn te onderdrukken bij een darminfectie/darmontsteking. Het heeft bij mij totaal niks gedaan tegen de pijn, ik begon er bloed van over te geven en ook bij mijn ontlasting zat meer bloed dan ontlasting zelf. Ik denk dat je dit nooit moet gebruiken als je iets aan je darmen hebt, vraag voor een andere pijnstiller, want dit is echt[lees meer...] waardeloos.

Buprenorfine

30-10-2020 | Vrouw | 32
buprenorfine
Ik slikte eerst oxycodon maar die was te snel uitgewerkt, hen nu deze pleister hen bijna geen bijwerking alleen verstopping, verder merk ik nog niet zo heel veel maar ben er net mee begonnen, maar doet wel al zijn werk . En ik krijg wel slechte gebit van ook door andere medicijn gebruik . Ik ben nog bezig met de opbouw nu naar 20 microgram. Ik ben zeer tevreden over deze[lees meer...] pleister.

18-10-2020 | Vrouw | 45
Artrose
in het begin verlichte de 5mg Oxycodon capsules de pijn maar nu 5 jaar later helemaal niet meer.

17-10-2020 | Man | 67

14-10-2020 | Man | 68
Polyneuropathie
Veelvuldige pijnen door polyneuropathie en fibromyalgie zijn met tramadol onder controle te houden. Nu al sinds 16 jaren.

Buprenorfine

07-10-2020 | Vrouw | 67
buprenorfine
Pancreatitis
goede ervaring geen bijwerkingen alleen de pleister opplakken heb je altijd hulp bij nodig

Tramadol/paracetamol

07-10-2020 | Man | 72
tramadol/paracetamol
Ben daarnaast bekend met reumatoïde arthritis. Gelukkig had huisarts begrip voor mijn pijn lijden en schreef mij dit middel voor. Kreeg ongeveer 40 tabletten waarvan ik de helft heb gebruikt. Kon s'nachts weer slapen en kon overdag de pijn beter verdragen. Het heeft mij op adequate wijze in een moeilijke tijd geholpen. Kan mij niet voorstellen dat men verslaafd aan dit mid[lees meer...]del kan worden. Wel onderdrukte het mijn eetlust maar dat was zeer welkom i.v.m. te hoge lichaamsgewicht.

05-10-2020 | Man | 38
Rugklachten
Heb 2 jaar geleden een kop staart botsing gehad en nu ben ik echt verslaafd aan ik wil stoppen maar weet niet hoe. Kan iemand mij helpen die wel er van af is gekomen aub. Ik hoor het graag

Abstral

02-10-2020 | Vrouw | 43
fentanyl
Lage rugpijn
Veel last van bijwerkingen zie hier boven. Werkt wel effectief tegen doorbraak pijn incm Fentanyl 50 mcg transdermaal.

15-09-2020 | Vrouw | 71
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Fentanyl wat een troep waarom schrijven artsen dit voor , tot vandaag zijn er heel weinig artsen die werkelijk weten wat het met je doet, het heeft mij door onwetenheid uiteindelijk kapot gemaakt,,,,,,,en hulp was er niet voor mij !

14-09-2020 | Vrouw | 71
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Ik heb het lang gebruikt wat een troep.....het allerergste is dat de medici, nu en eerder er niets van weten, ik ben 71 jaar ben ah afbouwen ik sta al maanden in brand, mijn leven heeft geen kwaliteit meer! Hulp is er nauwelijks, geen enkel begrip, conclusie begin er nooit en te nimmer aan, Fentanyl pakt je leven af!

11-09-2020 | Vrouw | 67
Spierreuma
Ik spuit 8x per dag morfine,en 6x per dag slik ik tramadol 50mg Nog steeds ben ik niet zonder pijn,heb spierreuma,reumatische artrose,Me Cvs Fibromyalgie,hernia,spasmofilie,carpaal tunnel syndroom, enz.

Instanyl

09-09-2020 | Man | 47
fentanyl intranasaal
Chronisch pijnsyndroom
Neusspray werkt zeer goed, enkel moet je opletten met de dikte van de ontlasting. Je heb oplosbare poeders die obstipatie voorkomen

Tradonal

08-09-2020 | Vrouw | 31
Aangezichtspijn
Effectief bij ernstige aanvallen, wel pas na een aantal dagen. Bijwerkingen zijn verschrikkelijk! Ik kon enkel nog in de zetel zitten. Dus gebruik dit enkel nog alls de pijn onhoudbaar is.

07-09-2020 | Man | 41
Clusterhoofdpijn
Het medicijn gekregen omdat de lichamelijke pijn die ik ervoer voor, tijdens en na mijn cluster aanvallen enorm was (niet wetende dat er een nieuwe sluipmoordenaar mijn lichaam binnen kwam genaamd Fibromyalgie). Het heeft een tijdje goed gewerkt want ik kon zelfs weer heerlijk werken, sporten en spelen met mijn kinderen. Toen ik 8 weken geleden bij de pijnpoli kwam heb ik [lees meer...]zelf aangegeven dat ik dacht dat de Oxycodon niets meer voor mijn klachten deed. Mijn gebruik was verdubbeld, ik slikte ook de langwerkende variant ernaast, maar er was geen afname qua pijnklachten. Ook kon ik steeds minder makkelijk mijn behoefte doen en de zakjes Forlax waren de laatste weken niet meer aan te slepen. Dat mocht niet baten want ik moest aan de Klyx omdat de verstopping aan het begin van mijn darmkanaal zat. Samen met de pijnpoli arts overeengekomen dat een rotatie ons wel handig leek en zo kwam Methadon op mijn pad. Initieel gestopt met de Oxycodon 10mg retard en nu twee weken geleden ook met de 5mg snelwerkend. Zet je maar schrap als je gaat stoppen want je lichaam gaat het niet willen. Blij om de Methadon ernaast te hebben maar de afkickverschijnselen komen er gewoon snoeihard doorheen. Het is op sommige momenten echt ondoenlijk en dat merk je aan je gemoedsrust. Uit het niets janken, rillen, pijnscheuten, braken, hoofdpijn, noem maar op. Het is geen fijne combinatie zo met de Fibromyalgie en de clusterpijn maar je moet er toch doorheen. Zelfs na twee weken, en nu terwijl ik schrijf, loopt het zweet van mijn lijf. De vermoeidheid is niet normaal en de slaap kan soms niet voorkomen worden. Nu speelt er van alles in mijn lijf en het is lastig te bepalen wat waar nu precies vandaan komt echter weet ik zeker dat mijn receptoren nog steeds vragen om Oxycodon. Het is niet zo dat ik naar de pillen wil grijpen, mijn kast ligt er nog vol mee, nee het is echt mijn lichaam die er om vraagt. Als je aan het medicijn begint, ga er dan heel serieus mee om. Merk je op dat het niets meer doet, direct een afbouwenplan in werking stellen en met de arts in gesprek gaan want, denk eraan, rotatie is heel belangrijk. Het heeft uiteindelijk echt geen zin om voor het vaderland op te gaan hogen want het levert geen bal meer op, behalve een enorme lichamelijke afhankelijkheid. Voor ieder die stopt, success! Je kan het, echt doorzetten want straks is het allemaal echt vele malen prettiger. Je lichaam gaat met de week vooruit, je krijgt weer heerlijke natuurlijke euforische momenten terug. Het is alsof je jezelf bevrijd vanuit een enorme houtgreep en daarna stukje bij beetje weer vrij kan ademhalen. Dat gevoel is lekkerder dan ooit te voren, geloof mij. Ik voel mij ook steeds meer gelukkiger op momenten. Geen idee hoe ik dat verder moet uitleggen, het is fantastisch. En lukt het je niet, ga alsjeblieft niet online kopen. Het is niet erg om hulp te vragen, dat doen verstandige mensen namelijk. Er zijn een hele hoop mensen die tijdens jouw reis terug naar jezelf enorm met je mee voelen. Oxy is niet niks en dat weet echt iedereen. Zet hem op!

05-09-2020 | Vrouw | 46
Hernia
Begin er niet aan !!! Al met al tien jaar geslikt liep al vanaf m’n 19 met ernstige rugklachten geen dokter nam mij serieus jonge meid kan niet na tien jaar gebruik was ik het zat en eindelijk een goede neurochirurg gevonden hij nam mij direct serieus en heeft mij al met al drie x geopereerd bleek drie hernia’s en versleten wervels te hebben nu loop ik ineens na 26 jaar p[lees meer...]ijn op wolken en dat terwijl ze bij de pijnpoli waar ik eerst liep tassen vol oxycontine voorschreven echt belachelijk ( volgens mij kregen ze bonus Sen dr voor) nu heb ik het ergste gehad en ben al met al van bijna 100 mg p. Dag na vijf mg gegaan en ben dr nog niet nu weer depressieve klachten maargoed de laatste loodjes wegen het zwaarst en mijn tip praat met je huisarts ik kreeg klein beetje diazepam dr bij en dat maakte het afkicken stukken dragelijker en een paar weken diazepam afkicken is peanuts vergeleken met oxycontine. Ik zou zo blij zijn als ik dr helemaal vanaf ben en wil het nooit meer rook wel een dikke joint desnoods maar nooit meer deze bende ze moeten het verbieden gif is het

04-09-2020 | Vrouw | 59
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Heel goed tegen de pijn ivm steeds ontstekingen van de nieuwe knie prothese

30-08-2020 | Vrouw | 45
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb in een rolstoel gezeten mijn benen hebben in een bocht van 90 graden gestaan voor een tijdsduur van 2 jaar door zware ondervoeding en alcoholmisbruik ik kwam in een zware depressie terecht (mijn vader opgegeven nl kanker en mijn moeder een zware broekoperatie alles tegelijk) en ik ben nog zwaarder aan het drinken geslagen en kwam zo totaal uitgeput en zwaar ondervoe[lees meer...]d (eigen schuld) in het bed terecht dit was te heftig voor mij. Mijn benen zijn tijdens deze periode helemaal krom getrokken door een heel zwaar vitamine B1 tekort en door gypsen / rechtbuigen ben ik weer op de benen gekomen. Links is perfect maar rechts is helemaal kapot incl de rug en ik ben niet geheel pijnvrij krijg in totaal 30 mg Oxycodon 2x 10mg & 2x 5mg per dag.

30-08-2020 | Vrouw | 45

Instanyl

25-08-2020 | Vrouw | 58
fentanyl intranasaal
Buikpijn
Ik heb vreselijke buikpijn aan de rechterkant gebruik soms 3 x p dag en mijn fles is altijd eerder leeg als dar zou kunnen hoe kan dit en ja het is altijd een gevecht tussen de arts apotheek en mijn man dat ik teveel gebruik

22-08-2020 | Vrouw | 70
tramadol
Wegens een val op rug met een scheurtje in rugwervel kreeg ik dit als pijnstiller voor de nacht. Ik werd er niet eens slaperig van , wel misselijk maar voor de pijn deed het helemaal niets. Ibuprofen werkte gewoon beter.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5232)
Anticonceptie - overig (3810)
Cholesterol (2916)
Depressie - antidepressiva overig (2755)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2389)
Pijn - morfine-achtigen (2227)
ADHD - psychostimulantia (2106)
Pijn (2014)
Verslavingsziekten (1980)
Bloeddruk - betablokkers (1704)
Maagzuur - protonpompremmers (1580)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1531)
Anticonceptie - eenfase (1405)
Angststoornissen (1240)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1179)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1155)
Depressie - antidepressiva TCA (1052)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (975)