ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

09-12-2018

Hernia

Als ik van te voren had geweten wat oxicodon met mij deed was ik er nooit aan begonnen ik leef al tien jaar met pijn heb al twee operaties aan mijn nek gehad en van de laatste operatie ben ik nu nog t herstellen ik wil de oxicodon afbouwen en voor spuiten gaan bij de pijnpoli uk ben 37 jaar alleenstaande moeder en de jongste is twee en heb t elke dag super zwaar zit dus [lees meer...]nu elke dag op 120 mg oxicodon per dag en diazepam om de nachten door te komen
07-12-2018

Complicatie na operatie

Zeer tevreden alleen de pijn werd net niet genoeg onderdrukt
07-12-2018

MS Contin (morfine retard)
Complicatie na operatie

Het medicijn werkt goed, paar lichte bijwerkingen niet ernstig. Hoop alleen niet dat het verslavend is.
22-11-2018

Tramadol (tramadol)

Ik heb tramadol gekregen ivm pijn na nekhernia operatie en deze veel te lang gekregen van huisarts met het gevolg dat ik er aan verslaafd ben geworden en meer nodig had voor te slapen want zonder lag ik uren wakker Ook kreeg ik verschrikkelijke jeuk van op heel mijn lichaam, en ik had tijdens inname zoveel last van ontlasting dat ik soms dagen geen ontlasting had. Ik had[lees meer...] ook voor de ontlasting bisacodyl maar die 2 bij elkaar was tegen strijdig, kortom indien deze medicijnen voor geschreven worden neem niet te lang in want ze zijn verslavend en zijn ook nog eens slecht voor longen lever en andere functies. Ik heb ipv tramadol ivm slapen inslapers gekregen voor 10 dgn en goddank er van af zodat mijn jeuk bijna weg is, ook al beter in slaap val en het belangrijkste veel beter ontlasting heb
17-11-2018

Botbreuk

Gestart met oxycodon na een bekkenbreuk die ontzettend pijnlijk was. 4 weken bedlegerig. In eerste instantie gestart met paracetamol met diclofenac, maar de pijn werd daar 0,0 minder van. Daarna gestart met 2 x daags 10 Mg oxycodon langwerkend en 6 x daags kortwerkend. Eerlijk; bij ernstige pijn is het een verademing! Dan neem je de bijwerkingen erop toe. Inmiddels ben ik [lees meer...]sinds 4 weken weer thuis (na verblijf op revalidatie afdeling 7 weken) en gebruik nog oxycodon. Om toch mobiel te blijven, echter ging het gebruik me steeds meer tegen te staan. Mijn lichaam wilde meer, meer en meer. Zat op een gegeven moment aan 2 x daags 20 Mg met daartussen nog 4-5 kortwerkende van 5 Mg. Nam ik het niet, of gaf ik niet over aan de vraag dan ervaarde ik zoveel onrust en pijn. Ik had genoeg van alle bijwerkingen. Het niet of nauwelijks kunnen eten ( wat in mijn geval niet handig is, ik he diabetes type 1 patiënt) met hypo's tot gevolg. Besloot ik afgelopen donderdag te stoppen met het innemen van de oxycodon. Ik was op de hoogte van de bijwerkingen. Ik had intussen mijn dosis al wel verlaagd de voorgaande 2 weken waardoor ik sindsdien continu onrust ervaar... Restles legs maar dan over je hele lichaam. Diarree, misselijk... hoofdpijn, slecht humeur en totaal futloos. De eerste 15 uur gingen nog wel, maar snachts een hele nacht wakker gelegen. Uiteindelijk op vrijdag besloten om toch 10 Mg langwerkend te nemen. Voelde me gelijk een stukje beter en het was beter te dragen, ook al heb ik nog de onrust en voel ik me compleet slap en futloos. Maandag toch maar even naar de huisarts. Want wil echt van deze ontzettende troep af. Het is een super middel tegen pijn, maar om er vanaf te geraken is het echt een hel! Het is meer dan een griep.... je krijgt er daarnaast ook nog depressieve gevoelens door als je stopt. Het verandert je persoonlijkheid helemaal! Men zegt dat dit gevoel ongeveer 5 tot 7 dagen aanhoud en je je dan steeds wat beterder gaat voelen. Ik dacht dat ik cold turkey wel aankon, maar het is niet te omschrijven of uit te leggen wat het met je doet. Ik dacht dat ik wel sterk was en had mezelf beloofd om echt niks meer te nemen, ff door de zure appel heen bijten, maar dit is echt zonder begeleiding onmogelijk! Ik had op een gegeven moment het punt bereikt dat ik er alles aan zou willen doen om dat ongelofelijke zieke gevoel te laten stoppen.... die gedachten gingen behoorlijk ver! Dus voor de pijn een super goed middel, maar een verschrikkelijke hel om vanaf te komen
14-11-2018

Chronisch pijnsyndroom

Ik heb interstitiele cystitis oftewel blaaspijnsyndroom, een chronische ziekte die veel pijn veroorzaakt. Eerder dit jaar heb ik tramadol voorgeschreven maar bij mij doet het niks. Pijn wordt geen greintje minder. Ook heb ik 0 bijwerkingen. Dat is wel fijn natuurlijk maar ik heb liever een middel dat (bij mij) werkt.
13-11-2018

Tradonal (tramadol)
Botbreuk

11-11-2018

Instanyl (fentanyl intranasaal)

Heeft iemand de ervaring dat de pomp het totaal niet doet?! ik heb zeker dat 4 op de 10 flesjes het niet doen. Ik hoor van de apotheek dat veel mensen hier last van hebben en dat ze soms hele leveringen terug moeten sturen, omdat er een paar druppels uit het pompje komen en dan niks meer. Ook ik ondervind veel problemen met het leveren en met het verkeerde aantal druppels.[lees meer...] Ik zou iedereen willen vragen als jullie juridische stappen ondernemen dan wil ik me heel graag bij jullie voegen

Hoofdpijn

Is inderdaad een idee om met meerderen een zaak onder leiding van een jurist iets te beginnen tegen Takeda . Ook veel te weinig dosis in de flesjes. Varieert tussen de 20 en 26 dosis i.p.v. 40. Hoe krijgen we contact met elkaar...??? Mvg. G (Mijnmedicijn.nl: via ons platform is het mogelijk te communiceren - alle vragen en antwoorden zonder privé gegevens zijn online[lees meer...] )

Buprenorfine (buprenorfine)

Voor het gebruik van deze, wat goedkopere, pleisters gebruikte ik al Fentanyl pleisters. De specialiste hoopte met en wisseling van trekpleister de pijnbestrijding effectiever te maken. Helaas nam de pijn juist toe. Verder gaf de lijm van dit merk pleister gaf een allergische reactie.

OxyNorm (oxycodon)

Ernstige dubbele tosti scoliose. Met name de lendenwervels beginnen in te zakken waardoor hevige pijnen vanuit het spinaal gedeelte en benen. Morfine in combinatie met paracetamol, Naproxen geven wat verlichting. Als je regelmatig, overdag, een tijdje plat gaat is de pijn het beste onder controle te houden. Door decklemmingrn tussen de Wervels heb je chronische ontsteki[lees meer...]ngen en krijg daar extra ontstekingsremmers voor, elk jaar voor type ontstekingremmer wisselen geeft het best resultaat.
07-11-2018

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Ik heb dit middel - combi van paracetamol en tramadol - voor het eerst gebruikt na een operatie twee maanden geleden. Twee keer een tablet ingenomen. Werd een beetje dizzy. Eergisteren - na een tweede operatie - om 20 uur een tablet genomen. Om 22:15 krijg ik de papieren verpakking van een gaascompres niet open. Geen kracht meer. Ineens wordt ik heel duizelig en misselijk [lees meer...]en kan nog net de bank halen. Ik raak buiten bewustzijn en heb stuiptrekkingen. Mijn man zag dat ik eerst lijkbleek was en toen een donkerrood gezicht kreeg. ik haalde moeilijk adem. Na 5 minuten kwam ik bij kennis. Heel misselijk, vreselijke dorst en heel slaperig. Na een paar minuten moeilijk ademen heb ik me op de grond laten zakken en ben op mijn zij gaan liggen. Zo heb ik ruim een uur gelegen. Kon me niet meer verplaatsen omdat mijn spierkracht weg was. Heb de nacht doorgebracht in de woonkamer en ben zo slap als een vaatdoek. Ik heb nog nooit problemen gehad met paracetamol. Tramadol was nieuw. Ik weet inmiddels dat er veel meer mensen zijn die niet tegen tramadol kunnen. Grote troep en qua pijnstilling is het een waardeloos medicijn.
04-11-2018

Hernia

Toen het echt niet meer ging met de pijn aan de oxycodon gegaan. Als huisarts iets eerder mri had toegestaan deze zooi nooit hoeven te gaan gebruiken dan had ik het uitgezongen tot operatie. Voor de pijn prima maar oxycodon is zo verschrikkelijk verslavend het is ook in nl een epidemie aan het worden. Het stoppen kan zelfs de beste geestelijke balans totaal verstoren. Je b[lees meer...]ent een junkie als je stopt zonde4 dat je de pillen eigenlijk wil. Totale paniekaanvallen zelfmoord gedachten huilbuien en dat weken maanden na stoppen. Crisis ggz aan te pas gekomen en zit nu aan 3x d 50 mg oxzazepam om de paniek onder controle te houden. Lichamelijke onrust maar er komt niks uit je handen. Rare gedachten patronen en niet weten hoe de dag door te komen. Zelfs bedrijfsarts moest even slikken toen zij mijn verhaal hoorde en had alle begrip. Oxycodon lijkt op morfine maar is nog veel verslavender en geestelijk weer in balans komen na stoppen kan maanden duren. Hernia operatie geslaagd maar nu thuis komen te zitten omdat ik door die verdomde oxycodon totaal van het padje ben geraakt. Terwijl na onderzoek blijkt dat er geestelijk gezien niks mis is met mij... gewoon extreem reactie op stoppen opiaten. Het brengt je chemische balans in de hersenen totaal uit zijn normale doen. Stop hiermee onder begeleiding en zoek hulp als angst en paniek klachten niet overgaan!!!
03-11-2018

Polyneuropathie

26-10-2018

Oxycodon (oxycodon)

Na val in huis een gekneusde discus. Veel pijn,bij EH ziekenhuis Oxycodon voorgeschreven gekregen. Halfuur na inname 1/2 pil begonnen de ernstige bijwerkingen: hallucinaties, aangevallen worden door bewegende dingen (een tak) buiten die naar binnen op me af kwamen, ook kwamen er dingen uit de muur me grijpen en aanvallen, troostende partner zat ook in complot etc etc. Heel[lees meer...] erg naar, vooral omdat het in golven kwam en ging en ik tussendoor wist dat het niet echt was. Na 8 slopende uren was het spul uitgewerkt en hield het op. Dan maar 2000mg paracetamol... Zo snel ik weer op de been was, ben ik naar de apotheek gegaan om opiaten op de NEE-lijst te zetten. Dit nooit meer....
25-10-2018

OxyNorm (oxycodon)

10mg oxynorm instant en je loopt suf de hele dag dus goed spul, wel jammer van de jeuk achteraf, heb dat met tradonal ook, had dit gebruikt voor zenuwpijn en verwonding en moet zeggen goed spul
25-10-2018

Tradonal (tramadol)
Infectie (wond)

2x 50mg tradonal odis genomen en effect was na 1 uur na inname al merkbaar, ik begon me versuft te voelen maar de pijn was wel weg. had het op eigen houtje genomen door een grote blaar op mijn voet die helemaal open lag. 6 uur na eerste inname, nog eens 2x 50mg tradonal odis genomen omdat de blaar bleef zeer doen, denk dat ze ontstoken staat (morgen gelijk naar de huisarts[lees meer...]). eenmaal de tradonal uitgewerkt last beginnen krijgen van jeuk en tijdens de werking duizeligheid maar de jeuk achteraf vind ik verschrikkelijk, heb hetzelfde voor met oxynorm, wat in mijn geval is oxynorm nog zwaarder
22-10-2018
Vrouw

Syndroom van Ehlers-Danlos

Ik ben zelf afvocaat en gebruik dit middel ook, en heb ook de ervaring dat er veel minder inzit. Heb ook de doses bijgehouden. Zouden diegene actie willen ondernemen contact met mij willen zoeken op (… prive gegevens verwijderd) Op die manier kunnen wij samen iets ondernemen. Groet
20-10-2018

Tramadol (tramadol)

Ik gebruik tramadol nu sinds juni van dit jaar als pijnbestrijding in combinatie met paracetamol. Ik moet dit wel samen gebruiken omdat ik last heb van open wonden aan de binnenkant van mijn enkels,die zeer pijnlijk zijn en het mij onmogelijk maken om goed te kunnen lopen.Tramadol is voor een middel wat mij een soort van verdoving geeft in mijn benen en hoofd waardoor ik [lees meer...]iets beter kan slapen en functioneren.
19-10-2018

Instanyl (fentanyl intranasaal)

Ook ik heb exact dezelfde ervaringen. Ik gebruik al ruim een jaar instanyl neuspray. Er klopt werkelijk niks van de aantal doses die eruitkomen. Ik ben daarom begonnen met het verzamelen van de lege flesjes en schrijf daar de aantal doses op die eruit kwam. Elk flesje heeft een unieke nummer. Het verzoek aan mijn mede gebruikers die er ook klaar mee zijn om mij hun lege fl[lees meer...]esjes op te sturen met daarop de aantal doses die eruit gekomen zijn. Ik wil graag een zaak gaan beginnen tegen de leverancier maar alleen ben ik niet sterk genoeg helaas. Hopelijk kunnen we met zijn allen wel iets bereiken. Mochten er geïnteresseerden zijn neem dan aub contact met mij op. Groet, N.
16-10-2018

Oramorph (morfine)
Lage rugpijn

Werkt snel
16-10-2018

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Arst wil niet per 48u wisselen van patch ipv 72u terwijl er vele andere zijn met zelfde probleem. Die hun artsen begrijpen dat. Reageer als in oost-vlaanderen je een arts hebt en jij mag wel om 48u nieuwe plakken.
15-10-2018

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Krijg een 2 tal jaar Durogesic 100UG. Tevreden van de pijnstilling. Probleem is dat ze bij mij maar 48u goed werken en geen 72u. Ken nog mensen die dat ondervinden en mogen per 48u dan ook nieuwe plakken. Mijn arts wil dit maar niet begrijpen. Iemand een goede arts omgeving Oost-Vlaanderen die daarvoor wel begrip zou hebben? (..). Bij voorbaat dank of ook tips zijn welkom
12-10-2018

Oxycodon (oxycodon)

Na jaren op bier en wiet geleefd hebben naar Docter ik wilde ervan af maar dan moest er wel iets voor in de plaats komen ivm met beschadiging ruggewervel na aanrijding van achter voor rode stoplicht gevolg zeer heftige zenuwpijn van een op andere dag gestopt met alcohol dronk 6 halve liters per dag met de nodige joints erbij ook direct mee gestopt oxycodon was mijn redmid[lees meer...]del de scherpe randjes zijn er vanaf is mee te leven ben alleen veel moe maar goe je word ook ouder ben inmiddels 56 ongelukken zijn inmiddels jaren geleden laatste 2005 eerste1997 ben door hel gegaan heb nu iets van rust gevonden mede dankzij oxycodon er bleef niets anders meer over heb 4 aanrijdingen van achter meegemaakt botte pech en zware mishandeling tegen hoofd door 3 man dus ben blij dat er een geneesmiddel is
12-10-2018

Artritis psoriatica

Ik heb hier vier reumatologen, een neuroloog, 3 huisartsen en een aantal ziekenhuisopnames aan moeten laten vooraf gaan om tot de conclusie te komen die ik al wist. Ik heb Psoriasis Arthritis, reumatoïde artritis, fibromyalgie en astma bronchial, wat mij er direct toe brengt dat ik niet alle medicijnen en pijnstillers kan nemen. Ik heb geen pijnloze dagen. Tramadol helpt[lees meer...] niet. Alleen dat je er ontzettend van begint te zweten, samen genomen met prednisone. Rivotril om de zenuwpijn te ontspannen heeft bitter weinig succes. MTX heb ik moeten onderbreken wegens een zware depressie, angstaanvallen en astma. Sindsdien vertrouw ik niets meer. Ik weet mij op dit moment geen raad meer. Laat u aub geen Tramadol aansmeren. Ik had eerst de 150mg en nam er 4 per dag. Deed niets. Nu de 200mg retard. Het probleem is ook dat de artsen niet luisteren. Ze schrijven maar voor.
10-10-2018

Pijn (algemeen)

Oxycodon gekregen tegen de pijn na een schouder operatie. Gebruik van de tablet was zeer gemakkelijk. Ook gaf het het gewenste effect dat de pijn na 1 uur na inname bij mij volledig verdwenen was. Qua bijwerkingen was ik suf en draaierig , maar dit was niet hinderlijk. Wel had ik dat ik bijna de gehele dag alleen wou slapen. Het enige vervelende was dat ik na gebruik s[lees meer...]oms ligt depressief was. Dit kan ook komen i.v.m ik weinig kon en vooral aan de bank gekluisterd was.
06-10-2018

OxyNorm (oxycodon)

Ik heb neuropatische pijn door diabetes. Is zenuwpijn. Het wordt alleen maar erger en gaat niet meer weg. Naast antidepressivum (ook nodig ivm depressie) ben ik oxynorm gaan slikken. Het helpt wel goed bij wat hogere dosering. Echter heeft het mijn tinnitus(oorsuizen) versterkt waardoor ik nu ook mijn hartslag hoor. Niet prettig. De bijwerkingen kregen langzamerhand de[lees meer...] boventoon inclusief te lichamelijke afhankelijkheid. Dit alles geeft mij doen besluiten de oxynorm te gaan afbouwen tot 0. Ik gebruik op oxycontin (langwerkend) . Dit afbouwen gaat bij mij ZEER LANGZAAM dwz 1,25 mgr per week. Anders wordt ik flink ziek en krijg onrustige benen in de nacht waardoor ik gerust anderhalf uur sta te watertrappelen om het te laten verdwijnen. Ik ben al maanden bezig met afbouwen. Ik zal heel blij zijn van de kort--en langwerkende morfine verlost te zijn.
05-10-2018

Artrose

Zelfde ervaring als velen hier. Absoluut geen 40 dosis uit het flesje. Contact gezocht met de fabrikant Takeda. Nu komt de grootste grap....volgens hen zit er juist nog meer in als 40 dosis. Dit is in de fabriek (3 keer raden welke fabriek en door wie) getest. Jaja. Zoveel ervaringen met minder dosis en volgens de fabrikant niets aan de hand en zelfs meer dosis dan aangege[lees meer...]ven. Het is de reinste oplichterij. Je moet ook nog eens 1 spray laten vervliegen voor je het flesje kan gebruiken......al met al kom ik nooit verder dan max 33 tot 34 dosis. De grondstof Fentanyl kost echt geen drol en men maakt er een neusspray van om vervolgens 300 euro te kunnen vragen voor iets wat in de basis nog geen 15 tot 20 euro kost. Boeven zijn het bij Takeda!
27-09-2018

26-09-2018

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Fibromyalgie

Ik ondervond geen verbetering. De pijn bleef het zelfde.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4440)
Anticonceptie - overig (3298)
Cholesterol (2606)
Depressie - antidepressiva overig (2402)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2023)
Pijn - morfine-achtigen (1963)
Pijn (1786)
Verslavingsziekten (1680)
ADHD - psychostimulantia (1660)
Bloeddruk - betablokkers (1511)
Maagzuur - protonpompremmers (1455)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1412)
Anticonceptie - eenfase (1232)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1007)
Angststoornissen (996)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (948)
Depressie - antidepressiva TCA (923)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (880)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!