ervaringen per categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

19-03-2017

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Hernia

Rughernia..eerst 25ug..vlot daarna 50ug, nu 75ug in combinatie van Oxycodon 6x30 per dag en Pregabaline 2x150 per dag, plus Diclofenac en paracetamol.. Effectiviteit moeilijk in te schatten door gebruik van meerdere medicijnen.. Verrek nog steeds van de pijn,kan niet wachten op de operatie...
17-03-2017

Fibromyalgie

Werd voorgeschreven door specialist na de diagnose Fibromyalgie, voor erge pijnmomenten. De eerste inname braakte ik ervan en was ik duizelig. Maar dit verdween na de volgende innames. Ik neem max. 1 tablet per dag om gewenning te voorkomen. Het werkt ook 7-10u (afhankelijk van de inspanning erbij). De enige pijnstiller die de pijn minimaliseert bij een werkdag. Blij dat h[lees meer...]et bestaat.
13-03-2017

Hernia

Vooral 's morgens veel last van onzeker gevoel en of ik een verkeerde bril op heb, veel onduidelijk zicht. Kan niet geconcentreerd lezen. En ontzettend moe.
13-03-2017

Gewrichtspijn

Ik ben geopereerd aan mijn pols, een zeer pijnlijke operatie. Heb eerst de tramadol gekregen en toen dat niet voldoende werkte, overgeschakeld op de oxy. Dat voelt veel beter, maar de bijwerkingen zijn niet mis. Ik heb het nu een maand gebruikt, en ben uiteindelijk overgestapt op paracetamol omdat ik die wazigheid in mijn hoofd kwijt wilde. Dan maar pijn. Conclusie: [lees meer...]Prima middel, maar cold turkey stoppen is misschien toch niet zo heel verstandig.

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Pijn (algemeen)

Tradonal (tramadol)
Pijn (algemeen)

Chronisch pijnsyndroom

na jaren tramadol 150 mg 3x per dag gebruikt te hebben nu overgestapt op oxycodon 50 mg de pijn is weg, alleen dan overal jeuk in bed en ogen zijn zwaar en moe maar kan maar niet in slaap vallen. Gebruik oxycodon 50 mg langwerkend 12 uur 2x per dag en word gek van de bijwerkingen wie kan mij hierover vertellen wat te doen ? mvg
03-03-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Gewrichtsontsteking

Vanwege heftige artrose-klachten/ontsteking in knie bij R.A. een spuit in de knie gekregen en zaldiar en stootuur prednison, Het helpt niet goed, werkt maar kort en 2 t/dag is veel te weinig. Ik wordt er misselijk van en ik kan er niet van slapen, ook is het reactie vermogen wat vertraagd.Ik ga maar weer aan de diclofenac retard 75 mg, 2 x dd, deze helpen beter en langer[lees meer...] en ik kan er normaal bij slapen.
28-02-2017

Rugklachten

Na een auto-ongeluk in 1997 slik vanwege veel pijn dagelijks 4 x 2 Tramadol capsules van 50 mg. Vanaf 1998 tot 2013 ben ik zo'n 12 keer aan mijn rug geopereerd. Diverse pijnbehandelingen daarna hebben qua pijn weinig verbetering gegeven, zodat ik ondanks de Tramadol 24 uur per dag behoorlijk veel pijn heb. Als het te heftig wordt, slik ik er nog Oxycodon bij de Tramadol w[lees meer...]at dan wel enigszins helpt. Maar je komt steeds weer terug bij de oude situatie. Ooit had ik Fentanyl pleisters maar de bijwerkingen waren erger dan de kwaal, zodat de arts daar destijds mee gestopt is. Nu is het steeds de dagen doorkomen, en dingen doen die ik nog kan, waar ik ondanks mijn zeer positieve instelling soms wel moeite mee heb. Tramadol kan voor anderen misschien een goed resultaat geven maar voor mij helaas niet. Omdat er geen ander adequaat medicijn is tob ik maar door. Aangezien er geen verbeteringen zijn qua pijn.
28-02-2017

Hernia

Bijna twee jaar stevig aan de Oxycodon gezeten ivm hernia. Heerlijk! Maar na een paar maanden nam ik deze tabletten eigenlijk omdat het niet alleen de pijn wegnam, maar ook omdat het mij een prettig, vrolijk en euforisch gevoel gaf.. Mijn lichaam begon langzaam maar zeker verslaafd te raken aan de morfine. Een paar uur na inname begon ik alweer uit te kijken naar mijn volg[lees meer...]ende lading en raakte uiteindelijk ook lichtelijk in paniek als de laatste tabletten in zicht kwamen.. Na twee jaar werd het echt tijd om af te kicken. Ik dacht dat het wel zal lukken dus ben ik in één keer gestopt. Tabletten waren op, het weekend kwam eraan, appeltje eitje.. FOUT!! Na 1,5 dag trok ik het niet meer.. Trillen, zweten, overal tintelingen, onrustige benen, niet slapen etc, etc.. Zaterdagavond contact gezocht met de huisartsenpost, uitgelegd en ik kreeg gelukkig een paar Oxycodon tabletten van 5 Mg voor het weekend.. Na het weekend bij mijn huisarts geweest en hij zei dat dit geen slimme actie was. Samen een afbouwschema gemaakt van 3 stuks 5 Mg Oxycodon tabletten per dag en fentanyl pleisters van 12,5 Mg... Gelukkig zit ik nu op max 1 tablet van 5 Mg per dag en soms ook niet.. De fentanyl pleisters hebben uitstekend geholpen om mijn lichaam tot rust te brengen en de behoefte naar de Oxycodon te verminderen.. Mijn tip, lukt het zonder Oxycodon, doe het dan zonder, verslaafd of afhankelijk zijn aan de medicijnen is niet fijn..
27-02-2017

Hernia

Deze rommel heeft me volledig in z'n macht gehad, vind ik. In eerste instantie was het m'n "vriend" tegen de pijn, maar al heel snel begon ik meer en meer klachten te krijgen en de specialisten bleven maar verhogen tot 120 mg per dag! Ik heb toen besloten om af te kicken en daar ben ik super trots op want heb gewonnen van de farmaceutische bedrijven.. Ik kon alleen nog [lees meer...]maar lopen van dosis naar dosis. Nu ben ik een maand clean en ik ben van veel klachten al af!! Ik had botpijnen en spierkrampen en niemand vertelde mij dat het deze medicijnen wel eens kon zijn. Nee ze verhoogde de dosis en dachten zelfs aan ms... Pas aub op met lang te gebruiken want het neemt de macht over van je.... Als ik iemand kan helpen om m'n ervaring te delen dan doe ik dat graag. Vriendelijke groeten
25-02-2017

Hernia

Het help wel, nog wel vrij veel pijn.
23-02-2017

OxyContin (oxycodon)
Hersenkneuzing

Voorgeschreven na ernstig ongeluk met blijvende hersenschade tot gevolg. Ik ben tevreden over medicijn en kan niet zonder anders heb ik teveel pijn. Weet alleen de gevolgen op lange termijn niet.
22-02-2017

Tramadol (tramadol)

Tevreden alleen last van verstoppingen. De pijn is niet altijd even goed weg met deze pijnstiller, maar het is de enige pijnstiller waar ik geen zombie van wordt. Je kunt met de dosering 'spelen' door er minder van te nemen wanneer dat kan ivm de pijn.
21-02-2017

Polyneuropathie

Lyrica 300mg per dag werkte slechts matig bij zenuwpijnen. Vooral de brandende sensaties was ik kotsbeu. Nu neem ik sinds kort tramadol retard erbij 2 x 100mg. Dit versterkt de werking van Lyrica. Eindelijk verlichting. Mijn vraag: kan ik de retard pil delen? Er zit een gleufje in en ik wil naar twee maal 150 Mg per dag. Iemand suggesties?
18-02-2017

Aneurysma

Thans sedert een week aan het afkicken, dit medicijn is zeer verslavend en onderdrukt onbewust andere pijn. De operatie was goed verlopen, maar buikpijn bleef. Daarom dit medicijn door blijven slikken met als advies zolang ik pijn had kon ik deze gebruiken. Nu volgt een scan.
16-02-2017

Hernia

Ik heb 2x een hernia gehad. De 1e keer heb ik 2 maanden Oxycodon gebruikt tegen de pijn en ben daar toen zelf heel makkelijk mee gestopt. Na de 2e hernia is er een zenuw blijvend beschadigd en ben ik het middel blijven slikken. Ik neem nu 's avonds 1 pil, soms 1 1/2 pil en heel soms 2 pillen. Het ontspant me en dat is heel fijn. Maar een extra pil doet meer dan ontspannen,[lees meer...] die geeft een kleine roes en dat is best oppassen geblazen. Het is dus wel een gevaarlijk middel, ik kan me heel goed voorstellen dat je er helemaal verslaafd aan raakt. Mijn bijwerkingen: Ik heb meer jeuk, vooral 's avonds in bed moet ik soms veel krabben. Daarnaast heb ik soms verhoogde spierspanning en ik kan daardoor bijv. moeilijk een hele film lang stilzitten in de bioscoop.
07-02-2017

OxyContin (oxycodon)
Lage rugpijn

Hallo. Ik heb sinds een zwaar auto ongeluk op mn 18 de jaar (ik ben nu 32 jaar) acute lage rugpijn. Ik slik oxycodon 10 mg 2 maal daags.
05-02-2017

Peesontsteking schouder

Na barbotage schouder veel pijn, dus naast nsaid ook oxycodon omdat tramadol niet genoeg werkt. Pijnstilling behoorlijk goed maar zeer frequent braken waardoor het onhoudbaar wordt om dit te blijven gebruiken. Daarna fentanyl pleisters gekregen om wat minder misselijk te zijn. Fabrikant Lannacher.
01-02-2017

Dikkedarmkanker

Slik sinds 25 januari oxicodon in verband met leverpijnen die ik had vanwege verdere leveruitzaaiingen en het helpt mij uitstekend. Alleen koorts en zweetaanvallen als bijwerking. Nu minder gebruik 2 maal daags in plaats van 4 maal daags.
31-01-2017

Rugklachten

31-01-2017

Tramadol (tramadol)

in 2003 kreeg ik te horen dat ik fibromyalgie/cvs had. Toen had ik al een lage rug operatie gehad, die volgens de pijnkliniek (waar ze de fibromyalgie hebben vastgesteld) mislukt was. Ik werd een maand opgenomen in het ziekenhuis om van alles te proberen (geldklopperij noemde ik het). Ik heb er niks van opgestoken, ik heb er enkel een heel goede vriendschap aan over gehou[lees meer...]den (wat zeer belangrijk is!). Nadien moest ik alle 6 maanden op controle komen. Dit betekende alle 6 maanden een andere assistent, want de professor kreeg je niet te zien, en steeds nieuwe medicatie. Na zo een jaar of 3/4 alles moeten hebben te moeten ondergaan zijn ze uiteindelijk uitgekomen bij tramium. Toen is het beter beginnen gaan. Enkel door de aandoening slaap ik veel gedurende de dag waardoor een normaal leven bijna niet meer mogelijk is. Wat ik niet wist, is dat je niet auto mag rijden wanneer je Tramium neemt (toch in België). Maw ik moet eigenlijk mijn auto aan de kant laten. Maar hoe geraak ik dan bij de fysiotherapeut elke week. Na 8/9 jaar Tramium te nemen, heb ik weinig of geen last meer van de bijwerkingen, dus ik rijd wel met de wagen. Nu de neurochirug was kwaad dat ik Tramium nam en eiste dat ik daar mee zou stoppn. Nu dat gaat zo maar niet, want eigenlijk ben ik een junkie. De bijwerkingen van Tramium is zoals een gedrogeerde. Ik had al eens willen stoppen, en dat was onmogelijk. Ik kon met mezelf gene weg, ik wist niet waar kruipen van de nevenwerkingen. Door de Lyrica, ben ik er bijna vanaf, nog 100mg te gaan! Blijkbaar heft Lyrica de nevenwerkingen van de Tramium op. Ik ben me er wel degelijk van bewust dat ik het ene ongezonde medicijn aan het vervangen ben door een ander ongezond medicijn. Maar zonder kan ik toch niet. En met Lyrica, waar volgens mij meer bijwerkingen zijn, mag je wel met de auto rijden dus....
29-01-2017

Breakyl (fentanyl)
Chronisch pijnsyndroom

24-01-2017

Syndroom van Ehlers-Danlos

Ik gebruik tramadol al enkele jaren tegen chronische pijn t.g.v Ehlers danlossyndroom (aangeboren bindweefsel afwijking). Ben tevreden over dit middel, het haalt de scherpe kanten van de pijn af waardoor ik goed mn dag door kom.
23-01-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

23-01-2017

Morfine (morfine)
Polyneuropathie

Na verschillende operaties voor discus hernia, lumbaal, blijvende zenuwpijn met uitstraling naar de beide benen. 4 jaar neuromodulatie gehad, maar wegens infectie hebben ze het toestel moeten wegnemen en werd er beslist om opiaten op te starten (Durogesic 50 µg en 5x 10mg msdirect per dag)
17-01-2017

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Fibromyalgie

Gekregen tegen de pijn van mijn fybromialgie samen met kini. Het helpt alle 2. Ik had genoeg met max. 2 over de dag. 1 s'morgens en 1 s'avonds.Om de nacht goed door te komen. Nadeel: ik kon niet in slaap vallen. Na een jaar daar mee gesukkelt te hebben met de nacht, heeft de specialist mij redomex voorgeschreven. Dit is een antidepresiva, maar voor ons werkt het als spierv[lees meer...]erslappend waardoor je in slaap valt en door slaapt. Dat was het. De dagen zonder pijn en fijne nachten. Tot een paar maanden nadien. Ondertussen moest ik 3 tramadol p/d nemen. Ik klaagde al maanden van hoofdpijn. 5 van de 7 dagen. Niks hielp. Totdat ik las dat dat een grote bijwerking was van redomex. Samen met de huisarts op zoek naar een vervangend middel en gevonden. Nortrillen. Alle bijwerkingen zijn weg. Ik slaap wel, maar minder goed. Nu nog de juiste dosis vinden en ik kan er weer een tijdje tegen.
15-01-2017

Tramadol (tramadol)

Werd voorgeschreven voor radiculair zenuwlijden. Neemt gedeeltelijk pijn weg, maar niet voldoende om me comfortabel te voelen.
15-01-2017

Osteoporose/botontkalking

Heb sinds 8 jaar osteoporose wat langzaam erger wordt, na eerst van alles geprobeerd te hebben paracetamol met codeine, naproxen, ibuprofen de hele rataplan van geneesmiddelen, die zg goed werken tegen deze pijnen. Ondertussen ben ik al 8 cm ingezakt. Om een lang verhaal kort te maken: de eerste keer dat ik oxycodon kreeg voorgeschreven zal ik niet gauw vergeten. Ik ben [lees meer...]begonnen met 3 maal per dag 10mg retard wat al een feest was, in de loop der jaren was de pijn niet te onderdrukken met deze 10mg 3 maal daags! Toen kreeg ik 20 mg 3 maal daags wat lange tijd goed ging, maar in verloop van tijd drong de pijn hier ook doorheen en nu mag ik 2 maal daags 30 mg met aanvulling indien nodig met 10mg of 20mg. Ik wil zolang mogelijk zelfstandig blijven en geen apparatuur gebruiken wat met tot nu toe lukt! Bijwerkingen zijn iets minder : ben wat suffer en de ontlasting moet geholpen met zakjes laxa! Al met al ben heel tevreden over Aurobindo en kan het absoluut niet missen
09-01-2017

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Botbreuk

Ik ben gevallen met een veldrijwedstrijd waarbij ik mijn linker sleutelbeen brak (voor de tweede keer) en een hersenschudding opliep. Zelf weet ik weinig van het ongeval door de klap op mijn hoofd. Toen ik bij was met de ambu opgehaald en fentanyl via een infuus gekregen. Ik voelde helemaal geen pijn meer, gek gevoel! Later wel 3 maal moeten braken of de fentanyl of de her[lees meer...]senschudding nou de oorzaak was weet ik niet. Verder geen last gehad van bijwerkingen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3789)
Anticonceptie - overig (2921)
Cholesterol (2293)
Depressie - antidepressiva overig (2137)
Epilepsie (1913)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1723)
Pijn - morfine-achtigen (1617)
Pijn (1551)
ADHD - psychostimulantia (1453)
Verslavingsziekten (1417)
Maagzuur - protonpompremmers (1314)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1261)
Bloeddruk - betablokkers (1142)
Anticonceptie - eenfase (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (887)
Migraine (851)
Angststoornissen (825)
Depressie - antidepressiva TCA (810)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (794)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!