ervaringen per categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

22-02-2017

Tramadol (tramadol)

Tevreden alleen last van verstoppingen. De pijn is niet altijd even goed weg met deze pijnstiller, maar het is de enige pijnstiller waar ik geen zombie van wordt. Je kunt met de dosering 'spelen' door er minder van te nemen wanneer dat kan ivm de pijn.
21-02-2017

Polyneuropathie

Lyrica 300mg per dag werkte slechts matig bij zenuwpijnen. Vooral de brandende sensaties was ik kotsbeu. Nu neem ik sinds kort tramadol retard erbij 2 x 100mg. Dit versterkt de werking van Lyrica. Eindelijk verlichting. Mijn vraag: kan ik de retard pil delen? Er zit een gleufje in en ik wil naar twee maal 150 Mg per dag. Iemand suggesties?
18-02-2017

Aneurysma

Thans sedert een week aan het afkicken, dit medicijn is zeer verslavend en onderdrukt onbewust andere pijn. De operatie was goed verlopen, maar buikpijn bleef. Daarom dit medicijn door blijven slikken met als advies zolang ik pijn had kon ik deze gebruiken. Nu volgt een scan.
16-02-2017

Hernia

Ik heb 2x een hernia gehad. De 1e keer heb ik 2 maanden Oxycodon gebruikt tegen de pijn en ben daar toen zelf heel makkelijk mee gestopt. Na de 2e hernia is er een zenuw blijvend beschadigd en ben ik het middel blijven slikken. Ik neem nu 's avonds 1 pil, soms 1 1/2 pil en heel soms 2 pillen. Het ontspant me en dat is heel fijn. Maar een extra pil doet meer dan ontspannen,[lees meer...] die geeft een kleine roes en dat is best oppassen geblazen. Het is dus wel een gevaarlijk middel, ik kan me heel goed voorstellen dat je er helemaal verslaafd aan raakt. Mijn bijwerkingen: Ik heb meer jeuk, vooral 's avonds in bed moet ik soms veel krabben. Daarnaast heb ik soms verhoogde spierspanning en ik kan daardoor bijv. moeilijk een hele film lang stilzitten in de bioscoop.
07-02-2017

OxyContin (oxycodon)
Lage rugpijn

Hallo. Ik heb sinds een zwaar auto ongeluk op mn 18 de jaar (ik ben nu 32 jaar) acute lage rugpijn. Ik slik oxycodon 10 mg 2 maal daags.
05-02-2017

Peesontsteking schouder

Na barbotage schouder veel pijn, dus naast nsaid ook oxycodon omdat tramadol niet genoeg werkt. Pijnstilling behoorlijk goed maar zeer frequent braken waardoor het onhoudbaar wordt om dit te blijven gebruiken. Daarna fentanyl pleisters gekregen om wat minder misselijk te zijn. Fabrikant Lannacher.
01-02-2017

Dikkedarmkanker

Slik sinds 25 januari oxicodon in verband met leverpijnen die ik had vanwege verdere leveruitzaaiingen en het helpt mij uitstekend. Alleen koorts en zweetaanvallen als bijwerking. Nu minder gebruik 2 maal daags in plaats van 4 maal daags.
31-01-2017

Rugklachten

31-01-2017

Tramadol (tramadol)

in 2003 kreeg ik te horen dat ik fibromyalgie/cvs had. Toen had ik al een lage rug operatie gehad, die volgens de pijnkliniek (waar ze de fibromyalgie hebben vastgesteld) mislukt was. Ik werd een maand opgenomen in het ziekenhuis om van alles te proberen (geldklopperij noemde ik het). Ik heb er niks van opgestoken, ik heb er enkel een heel goede vriendschap aan over gehou[lees meer...]den (wat zeer belangrijk is!). Nadien moest ik alle 6 maanden op controle komen. Dit betekende alle 6 maanden een andere assistent, want de professor kreeg je niet te zien, en steeds nieuwe medicatie. Na zo een jaar of 3/4 alles moeten hebben te moeten ondergaan zijn ze uiteindelijk uitgekomen bij tramium. Toen is het beter beginnen gaan. Enkel door de aandoening slaap ik veel gedurende de dag waardoor een normaal leven bijna niet meer mogelijk is. Wat ik niet wist, is dat je niet auto mag rijden wanneer je Tramium neemt (toch in België). Maw ik moet eigenlijk mijn auto aan de kant laten. Maar hoe geraak ik dan bij de fysiotherapeut elke week. Na 8/9 jaar Tramium te nemen, heb ik weinig of geen last meer van de bijwerkingen, dus ik rijd wel met de wagen. Nu de neurochirug was kwaad dat ik Tramium nam en eiste dat ik daar mee zou stoppn. Nu dat gaat zo maar niet, want eigenlijk ben ik een junkie. De bijwerkingen van Tramium is zoals een gedrogeerde. Ik had al eens willen stoppen, en dat was onmogelijk. Ik kon met mezelf gene weg, ik wist niet waar kruipen van de nevenwerkingen. Door de Lyrica, ben ik er bijna vanaf, nog 100mg te gaan! Blijkbaar heft Lyrica de nevenwerkingen van de Tramium op. Ik ben me er wel degelijk van bewust dat ik het ene ongezonde medicijn aan het vervangen ben door een ander ongezond medicijn. Maar zonder kan ik toch niet. En met Lyrica, waar volgens mij meer bijwerkingen zijn, mag je wel met de auto rijden dus....
29-01-2017

Breakyl (fentanyl)
Chronisch pijnsyndroom

24-01-2017

Syndroom van Ehlers-Danlos

Ik gebruik tramadol al enkele jaren tegen chronische pijn t.g.v Ehlers danlossyndroom (aangeboren bindweefsel afwijking). Ben tevreden over dit middel, het haalt de scherpe kanten van de pijn af waardoor ik goed mn dag door kom.
23-01-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

23-01-2017

Polyneuropathie

Na verschillende operaties voor discus hernia, lumbaal, blijvende zenuwpijn met uitstraling naar de beide benen. 4 jaar neuromodulatie gehad, maar wegens infectie hebben ze het toestel moeten wegnemen en werd er beslist om opiaten op te starten (Durogesic 50 µg en 5x 10mg msdirect per dag)
17-01-2017

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Fibromyalgie

Gekregen tegen de pijn van mijn fybromialgie samen met kini. Het helpt alle 2. Ik had genoeg met max. 2 over de dag. 1 s'morgens en 1 s'avonds.Om de nacht goed door te komen. Nadeel: ik kon niet in slaap vallen. Na een jaar daar mee gesukkelt te hebben met de nacht, heeft de specialist mij redomex voorgeschreven. Dit is een antidepresiva, maar voor ons werkt het als spierv[lees meer...]erslappend waardoor je in slaap valt en door slaapt. Dat was het. De dagen zonder pijn en fijne nachten. Tot een paar maanden nadien. Ondertussen moest ik 3 tramadol p/d nemen. Ik klaagde al maanden van hoofdpijn. 5 van de 7 dagen. Niks hielp. Totdat ik las dat dat een grote bijwerking was van redomex. Samen met de huisarts op zoek naar een vervangend middel en gevonden. Nortrillen. Alle bijwerkingen zijn weg. Ik slaap wel, maar minder goed. Nu nog de juiste dosis vinden en ik kan er weer een tijdje tegen.
15-01-2017

Tramadol (tramadol)

Werd voorgeschreven voor radiculair zenuwlijden. Neemt gedeeltelijk pijn weg, maar niet voldoende om me comfortabel te voelen.
15-01-2017

Osteoporose/botontkalking

Heb sinds 8 jaar osteoporose wat langzaam erger wordt, na eerst van alles geprobeerd te hebben paracetamol met codeine, naproxen, ibuprofen de hele rataplan van geneesmiddelen, die zg goed werken tegen deze pijnen. Ondertussen ben ik al 8 cm ingezakt. Om een lang verhaal kort te maken: de eerste keer dat ik oxycodon kreeg voorgeschreven zal ik niet gauw vergeten. Ik ben [lees meer...]begonnen met 3 maal per dag 10mg retard wat al een feest was, in de loop der jaren was de pijn niet te onderdrukken met deze 10mg 3 maal daags! Toen kreeg ik 20 mg 3 maal daags wat lange tijd goed ging, maar in verloop van tijd drong de pijn hier ook doorheen en nu mag ik 2 maal daags 30 mg met aanvulling indien nodig met 10mg of 20mg. Ik wil zolang mogelijk zelfstandig blijven en geen apparatuur gebruiken wat met tot nu toe lukt! Bijwerkingen zijn iets minder : ben wat suffer en de ontlasting moet geholpen met zakjes laxa! Al met al ben heel tevreden over Aurobindo en kan het absoluut niet missen
09-01-2017

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Botbreuk

Ik ben gevallen met een veldrijwedstrijd waarbij ik mijn linker sleutelbeen brak (voor de tweede keer) en een hersenschudding opliep. Zelf weet ik weinig van het ongeval door de klap op mijn hoofd. Toen ik bij was met de ambu opgehaald en fentanyl via een infuus gekregen. Ik voelde helemaal geen pijn meer, gek gevoel! Later wel 3 maal moeten braken of de fentanyl of de her[lees meer...]senschudding nou de oorzaak was weet ik niet. Verder geen last gehad van bijwerkingen.
09-01-2017

Morzet (nicomorfine)
MS (multiple sclerose)

Goed medicijn, bij niet te lang gebruiken.
31-12-2016

MS (multiple sclerose)

Mijn ervaringen zijn goed.
28-12-2016

Zie vorig
28-12-2016

OxyContin (oxycodon)

Verslaafd door het leven gaan, is al even erg als chronische pijn. In het begin was ik een "believer" na Allen in de media. Het grootste probleem was een sterke lichamelijke verslaving, en de angst daarvoor. Bijkomend probleem was dat been enkele arts in de omtrek het wou voorschrijven, dus elke 14 dagen naar de specialist en de zenuwen dat ik niet aan mijn voorschrift [lees meer...]zou geraken. Uiteindelijk heb ik mij laten opnemen even in psychiatrisch ziekenhuis. Eigenlijk viel het afbouwen nog mee, alhoewel ik het nog altijd moeilijk heb dat de artsen daar, na ellenlang aandringen, na het bekijken van MRI en EMG, ik opeens met ontslag mocht, zonder boe of ba. Ik neem nu andere medicijnen, minder sterk, minder effectief, maar de angst on zonder pillen the vallen, dat nooit meer
24-12-2016

Lage rugpijn

bij een ruggenprik ging het mis en werd er een zenuw geraakt, nu ben ik ruim een jaar verder en maak steeds kleine vooruitgang. Ik kan moeilijk lopen en kan niet meer fietsen en tillen. De oxi help redelijk bij de pijn, maar heeft toch een grote invloed op mijn leven. Ik was altijd een vrolijk en levenslustig persoon, maar nu moeilijk te motiveren en liever alleen omdat ik[lees meer...] me toch moeilijk kan concentreren op wat er gebeurd of wat mensen zeggen.
18-12-2016

OxyNorm (oxycodon)
Hernia

Al vele jaren heb ik veel last van mijn (versleten) rug. Een paar keer per jaar uit zich dat in een periode van ernstige rugklachten met vooral s'nachts veelal slecht slapen, draaien en wakker liggen. Paracetamol en Artrotec bracht hierbij op den duur ook geen verlichting meer. Bij de laatste Hernia "aanval" schreef mijn specialist Oxynorm voor die in het begin ook [lees meer...]niet alle (zenuw) pijn wegnam, maar wel verlichting gaf en een beter slaappatroon. Na een periode van weken rust en oefeningen is de pijn ook zonder Oxynorm weer acceptabel en is de hernia weer "in slaaptoestand" gebracht. Op dit moment gebruik ik nog EEN Oxynorm net voordat ik ga slapen, en dat werkt bijna positief verslavend. De laatste tien jaar heb ik nooit meer zo goed geslapen als nu.Geen gedraai meer door rugpijn gedurende de gehele nacht! Om niet aan deze "gewoonte" te verslaven, ga ik deze vorm van gebruik overleggen met mijn orthopeed en in overleg een oplossing te zoeken naar een andere vorm van pijnbestrijding, indien dat nodig mocht zijn. Bijwerkingen: Licht duizelig, verstopping loert en is een dieet met veel vezelen raadzaam!!
16-12-2016

Tramadol (tramadol)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik heb benen en voeten die alleen maar met 30 graden warmte pijnloos zijn. Het voel aan of ik in het ijs sta. Heb ook reuma maar daar spuit ik voor. Sinds ik Trammadol gebruik s'morgens om 12 twee en s'avond twee. Worden mijn benen warm. Alleen ik las hier iets over niet meer willen eten, dat heb ik ook. Als ik eten ruik word ik misselijk, maar ik denk dat het door mijn r[lees meer...]euma spuiten komt. Mijn benen gaan ook alle kanten uit als ik geen Trammadol gebruik. Ik gebruikt Metrotrexaat en tot kort Enbrel.

Pijn (algemeen)

Mijn zoon van 14 heeft in een periode van 6 weken zeer regelmatig morfine gekregen in het ziekenhuis. Het hielp tegen de pijn. Hij kreeg het op de IC intraveneus continu toegediend, en op de verpleegafdeling met een infuuspomp die hij zelf kon bedienen. Voordeel: het helpt vrij snel, de pijnklachten nemen snel af. Voordeel pomp: hij kon het zelf reguleren, wat zijn zelfbe[lees meer...]schikking bevorderde (erg belangrijk op zijn leeftijd). Nadeel: de vele bijwerkingen, vooral de obstipatie was erg vervelend. Leidde er weer toe dat hij klysma's kreeg om de darmen schoon te spoelen. Het kwam niet altijd op gang met andere ontlastingverdunners.

OxyNorm (oxycodon)

Na 2 hernia operaties en te lang *16 jaar* doorgelopen. Permanent beschadigde been zenuw. Goddank werkt dit tegen die vreselijke pijn...mijn hele lijf doet pijn..maar voor bijvoorbeeld mijn rugpijn helpt het niet, alleen voor de zenuwpijn. Helaas wel verslavend maar voor diegenen die het gebruiken bij chronische pijn is het verslavingseffect stuk minder.
27-11-2016

Durogesic (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Nierkanker

Had hevige pijn aan de nier ,ben gestart met Durogesic 35 maar de pijn overheerste en ben verhoogt tot 75 ug daarna was de pijn verdwenen. Ben toen gaan afbouwen om de 9 dagen te verlagen naar 50-35-25-12 ug naarmate de pijn afneemt. Ik heb geen bijwerkingen gehad,wel het naar het toilet gaan, maar met movicol is dat goed op regelmaat te houden. Volg nog steeds chemo om d[lees meer...]e 3 weken vanaf september 2015 met een pauze in 2016 mei-juni-juli. Hopelijk blijft de pijn weg.
27-11-2016

Spierreuma

Vanwege reuma eerst de 500 voorgeschreven gekregen nadat dit niet meer aansloeg de 1000. Pijn is direct weg helpt bij mij helaas maar 3/4 uur en mag maar 1 keer per 24 uur nieuwe pakken. Geen enkele last van bijwerkingen. Ook al werkt deze minder gebruik dit liever dan de echte morfine want dan hang ik heel de dag boven de wc.
23-11-2016

BuTrans (buprenorfine)
Gewrichtspijn

Ik gebruik Butrans al een hele tijd, nu zo'n 1,5 jaar voor spier- en gewrichtsklachten, in het begin erg misselijk geweest, maar na gewenning is dit helemaal weg. Ik plak 1x per 5 dagen. Helaas kreeg ik van de pleister een hevige allergische reactie. Ik heb toen hier op mijnmedicijn gelezen dat je als je allergisch bent voor de plak op het pleister je budesonide PH&T 10 M[lees meer...]G/ML erop moet spuiten, dit is een neusspray voor allergieën (hooikoorts etc.) het werkt UITSTEKEND! Op je hand sprayen, de plek waar je het pleister gaat plakken goed insmeren en laten drogen, beter wat dikker en langer drogen dan te dun opbrengen. En dan het pleister erop. Mijn huisarts was blij met deze tip, deze kan ze nu verder doorgeven aan haar patiënten. ;-)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3753)
Anticonceptie - overig (2909)
Cholesterol (2284)
Depressie - antidepressiva overig (2126)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1711)
Pijn - morfine-achtigen (1604)
Pijn (1537)
ADHD - psychostimulantia (1442)
Verslavingsziekten (1408)
Maagzuur - protonpompremmers (1305)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1233)
Bloeddruk - betablokkers (1137)
Anticonceptie - eenfase (1061)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (885)
Migraine (847)
Angststoornissen (817)
Depressie - antidepressiva TCA (806)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (787)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!