categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

21-06-2022 | Vrouw | 71
oxycodon
Ik heb een beknelde rug zenuw, zeer pijnlijk Maar als ik de medicatie innemen gaat het naar een uurtje goed afzakken en dat is heel fijn Ook krijg ik bij de pijnpoli prikken in de rug maar deze helpen nog niet echt

08-06-2022 | Vrouw | 49
Syndroom van Ehlers-Danlos
Let op verschil tussen de langwerkende en de kortwerkende! De langwerkende deed niks meer bij mij, dus nu alleen nog kortwerkende. Al jaren op deze zelfde hoge dosering, naar volle tevredenheid. Ik krijg tabletjes van 5 mg dus ik kan er behoorlijk mee wisselen, al naar gelang mijn pijn. Ik heb vaak acute pijn door gewrichten uit de kom, chronische pijn door o.a. nu 9e [lees meer...]hernia met eenmaal een verwijderde tussenwervelschijf, slijtage en ontstekingen in beide heupen, zenuwpijn o.a. door huidige hernia, overbelastingspijn omdat ik iedere keer toch weer over m’n lichamelijke grenzen heen ga. Laat je niet gek maken door de verhalen over de overdoses in de VS, want dit betreft de langwerkende oxycodon waar mensen het laagje af halen om dus in 1x alle oxycodon voor 12 uur binnen te krijgen. En ons zorgsysteem is totaal anders dan de VS. Een goede documentaire hierover is ‘Dopesick’ op Netflix. Maar nogmaals, Nederland is heel anders en de overdoses hier zijn vrijwel niet aanwezig. En lees eens de bijsluiter van een paracetamol. Word je ook niet blij van.

05-06-2022 | Vrouw | 22
oxycodon
Mijn ervaring was dat het in her begin heel even wat werkte maar dat na die tijd al heel snel gewenning kwam en ik meer klachten had van de bijwerkingen heel de dag dan dat ik er een gewenst effect van voelde. Hierdoor overgestapt.

Durogesic

05-06-2022 | Vrouw | 22
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Het is fijn dat het er is voor de mensen waarbij het helpr.. bij mij doet het eigenlijk niks en we blijven maar telkens verhogen..

Fentanyl

03-06-2022 | Vrouw | 54
Lage rugpijn
ik gebruik het voor meerdere pijn factoren artrose nek ,schouders en een operatie ,rug ,heupen ,polsen , twee hernia’s en twee operaties enkels ook allebei aan geopereerd chronische patiënt dus 🥹 vind alleen dat de plakkers slecht blijven plakken en moet er een ander pleister opplakken

02-06-2022 | Man | 57
Pijn (algemeen)
Gebruik Oxycodon al 20 jaar. Na 10 jaar is de dosering verhoogd naar 2 maal per dag 40mg. Jammer dat je over het algemeen alleen maar slechte verhalen leest over Oxycodon. Ik vind het een fantastisch medicijn, en heb nagenoeg geen bijwerkingen. Dank zij dit middel kan ik normaal fuctioneren. Heb hiervoor 32!! Andere medicijnen gehad. Zonder resultaat en heel veel bijwerk[lees meer...]ingen. Alle antidepressiva’s en anti epileptica NSAID’s enz enz.

Tramal

30-05-2022 | Vrouw | 58
Lage rugpijn
Horrortrip , met de ambulance naar de noodopvang gebracht. Dagen zwaar ziek

20-05-2022 | Vrouw | 28
tramadol
Voorgeschreven gekregen nadat kies is getrokken (als noodmiddel) paracetamol, ibuprofen en naproxen hadden geen enkel effect. 1 tablet van 50 mg gepakt en naar een uur verdween de pijn! Bijwerkingen neem ik voor lief aangezien tandpijn voor mij de ergste pijn is die er bestaat. Als ik nu tandpijn heb weet ik wat ik moet gebruiken! Tip voor de mensen als de rest niet werkt [lees meer...]en je kunt niet gelijk bij de tandarts terecht.

OxyNorm

20-05-2022 | Man | 61
oxycodon
Als gevolg van een doorgemaakt Guillain-Barre syndroom met ernstige restletsels eind 2012 kreeg ik Oxynorm (de snelwerkende vorm van oxycodon) voorgeschreven door mijn neurologe. Aanvankelijk 5mg per dag. Ik had daar toen behoorlijk wat bijwerkingen van vooral dan met name sufheid. Het geneesmiddel deed prima zijn werk naar pijnbestrijding toe en de sufheid verdween ook[lees meer...] geleidelijk aan. Vandaag, bijna 10 jaar later, neem ik nog steeds Oxynorm, alleen de dosis is in de loop der jaren aanzienlijk verhoogd; momenteel kom ik aan 60 tot 80mg per dag. Naast het pijnstillend effect ervaar ik tevens een rustgevend en licht euforiserend effect hetgeen me op moeilijke momenten wel eens naar Oxynorm doet grijpen ook wanneer het niet echt nodig is in functie van de pijn. Dit laatste baart me wel enigszins zorgen. Ik ga ervan uit dat ik in die 10 jaar echt wel verslaafd geraakt ben aan Oxycodon en ik realiseer mij dat afkicken, mocht de tijd komen dat dit noodzakelijk is, geen pretje zal zijn. Ik hoop dat ik mij nog zolang als kan zal kunnen blijven behelpen met de huidige dosis. Het is alleszins het enige wat me door mijn dagen heen helpt.

17-05-2022 | Vrouw | 20
Fibromyalgie
Als 20 jarige (invalide) Hogeschool studente met fibromyalgie en na langdurig thuis te zitten is er uiteindelijk toch wat hoop. Ik ga maar 1-3 (geen volledige) dagen per week naar school, wat al enorm zwaar is. De huisarts had tramadol (tradonal) als oplossing gegeven. Wanneer ik nu langer dan 4u les heb, neem ik tramadol in. Weliswaar kan ik savonds alsnog niets doen,[lees meer...] maar nu geraak ik tenminste nog thuis. Ik neem het niet dagelijks, gemiddeld 1-2x per week, telkens 2 smelttabletten tegelijk (100mg) aangezien 50mg niet echt iets doet aan de pijn. Wanneer ik ze inneem kan ik eindelijk toch nog de dag iets of wat doorkomen. Het haalt zeker niet alle pijn weg, maar toch een goed deel waardoor het meer leefbaar wordt. Enige echte bijwerking waar ik nog last van heb is sufheid. Helaas ook niet heel handig tijdens lessen, maar alleszins veel beter dan helse pijn. ‘s Avonds lijk ik sneller in slaap te vallen, maar ik slaap anders (meer wakker worden snachts, minder diepe slaap). De eerste paar keren dat ik het innam last van misselijkheid maar dat ging dus snel over. Al bij al toch zeer tevreden van, helpt echt om toch nog de zwaardere dagen door te komen.

Morfine

05-05-2022 | Man | 52
morfine
Na 48 mg palladon SR dagelijks nu alleen als doorbraak medicatie. Max 4 x 60 mg per dag.(240 mg per dag) werkt prima en verder geen bijwerkingen. Nu medicatie tegen overgeven gekregen. Slik twee x drie maanden per jaar palladon 48 mg sr, de rest van het jaar zeg maar als het weer beter word alleen rescuemedicatie als nodig totaal 240 mg snelwerkend morfine.

24-04-2022 | Vrouw | 36
tramadol
Voorgeschreven gekregen tegen zenuwpijn in arm na een nekhernia. Was in eerste instantie huiverig om het gebruik te starten door de genoemde bijwerkingen. Bij het starten ben ik de eerste 2/3 dagen heel erg duizelig/vermoeid/groggy geweest, daarna geen last meer gehad. Het hielp niet volledig tegen alle pijn, maar haalde zeker de scherpe randjes van de pijn af. Na 14 da[lees meer...]gen gestopt met Tramadol, toen begon voor mij de ellende, ongeveer 9 dagen veel last gehad van ‘afkickverschijnselen’, zoals slapeloosheid, rillingen, zweten etc. Was er mentaal niet van afhankelijk, maar blijkbaar was er fysiek wel gewenning opgetreden.

Abstral

18-04-2022 | Man | 52
fentanyl
Nierkanker
Na een paar maal een fentanyl 50 spray te hebben gekregen (en ook samen met de fentanyl pleisters 50 mcg/ur) en waarvan of de dosis v.d.. spray meestal niet klopten ( geen 40 maar iets meer dan de helft eruit kwamen ) voor de doorbraakpijnen en ook het pompje soms na een paar keer het lieten afweten en dus ampul niet leeg kon maken, verzocht om smettabletten om gezeur hu[lees meer...]isarts én apotheek te voorkomen. 100 was al snel te weinig nu dus een week 200 mg. tabletten. Bijwerking helaas, is regelmatig misselijkheid én soms ook overgeven erbij, nu ook maagbescherming erbij gekregen ( pantoprazol ) ook werken de tabletten minder lang ( 1 à 2 uur hooguit ) dan de spray ( 4 uur ) morgen komt HA met de palliatief geneeskundige en doordat ik alleen woon en verder geen hulp heb in mijn omgeving ( Icare komt tegenwoordig amper meer na 23 uur wegens bezuiniging ) maar gaan bespreken of hospice voor de laatste fase een idee is. Hoop dat er in/met dit verhaal door gebruik van vele andere medicaties nog een touw aan vast te knopen valt ;-) vr.gr. Marco.

08-04-2022 | Vrouw | 78
Spierpijn
Ik heb zware pot getild daarna ontzettend pijn. In arm

31-03-2022 | Vrouw | 54
Fibromyalgie
Naast fibro nu ook een frozen shoulder,dus aangevuld met paracetamol. Schouder wordt daardoor dragelijker,knauw is d'r vanaf. In het verleden al eerder gebruikt en gestopt maar geen last van "afkickverschijnselen " of zo. Wel veel bijwerkingen maar deze worden minder met verloop van tijd. Heb ook nooit aantal pillen verhoogd met 3x2 begonnen en helpt me echt de dag door.

27-03-2022 | Man | 64
tramadol
Pijn in voeten, na behandeling hals/hoofdkanker. Helpt gedeeltelijk. Samen met pregabaline lijkt het een succes te worden...

27-03-2022 | Man | 59
tramadol
Middel tegen pijn in mijn voeten door polyneuropathie. Pijn treedt meestal pas op in bed, in rust. Neuropathie veroorzaakt een soort elektrische steken met een zeer hoge pijnscore (7-9) . Tramadol doet zijn werk pas na een uur of twee. Daarom neem ik het vroeg op de avond.

26-03-2022 | Vrouw | 29
Rugpijn
Na door mijn rug te zijn gegaan deze pilletjes van de huisarts gekregen. Moest 3x per dag 1 tablet. Ik begon 's avonds met de eerste en voelde mij na een uur ontzettend suf worden. Gevoel van onder invloed te zijn van drugs. Armen en benen voelde zwaar, hoofd vol watten. Totaal niet meer doorhebben wat er om mij heen gebeurde. Besloot het geen 3x per dag te nemen ivm klein[lees meer...] kind thuis. Nam het alleen wanneer partner ook thuis was. Merkte vrij snel dat ik niet meer naar het toilet hoefde. Uiteindelijk 1x in een week tijd ontlasting gehad. Nu gestopt met Tramadol en zit aan de Bisacodyl om ontlasting op gang te helpen. Pijn was wel weg, dat was wel fijn. Maar de hoeveelheid bijwerkingen zorgt ervoor dat ik een volgende keer nog een keer extra nadenk voordat ik het neem. Voor mensen met een verslavingsverleden is het geen aanrader.

25-03-2022 | Man | 59
tramadol
Ik gebruik tramadol tegen polyneuropathie, ernstig stekende pijn in de voeten vooral in een situatie van rust (bij het naar bed gaan dus). Tramadol helpt, maar het werkt langzaam, dus neem ik het tegenwoordig rond 21.00 uur om effectief te zijn als ik ga slapen tussen 00.00 en 02.00 uur. Vaak is een deel van de ochtend daarmee verloren want het werkt door. Niet fijn als [lees meer...]je moet werken.

Tramadol/paracetamol

24-03-2022 | Man | 65
tramadol/paracetamol
Gewrichtspijn
Open wond aan het onderbeen. Pijn straalt uit naar oa het scheenbeen, wreef, enkel, tenen.

Temgesic

24-03-2022 | Man | 65
buprenorfine
Drugsverslaving
2 x 3 tabletten 0,2 onder de tong. Werking ca 12 uur. Effectiviteit: zeer goed Bijwerkingen: geen

22-03-2022 | Vrouw | 50
Lage rugpijn
Moest dit medicijn normaal 3x/ dag 1 capsule, maar nam het enkel 's avonds voor het slapen omdat ik de waarschuwing kreeg van duizeligheid en sufheid. Na 4 dagen nog geen verschil van pijn, wel een verdoofd gevoel in de benen. Na dag 7 heftige hoofdpijn, braken en duizeligheid. Ben er dan maar mee gestopt.

Tramadol/paracetamol

18-03-2022 | Man | 89
tramadol/paracetamol
Gewrichtspijn

12-03-2022 | Vrouw | 32
tramadol
Ik heb last van pijn in mijn kiezen/tanden wat uitstraalt naar mijn hoofd/oren/nek. Gekregen omdat ik paar dagen moet wachten tot ik naar de tandarts kan. Ik word er super high van maar de pijn aan mijn tanden gaat niet weg. Ik heb een maagverkleining dus nsaid is verboden. Dit was het enige wat moest helpen. Niet dus. Snap er niks van. Zit letterlijk paracetamol fijn te m[lees meer...]alen en te smeren aan mijn tanden want alleen dan voelt het iets minder pijnlijk aan. Kan niet slapen word er gek van.

11-03-2022 | Man | 54
Rugklachten
Neem deze al 6 jaar 20mg 3x per dag voor mijn facetarthrose . Helpt wel maar pijn is niet volledig weg,,, enigste bijwerking is het koud zweten bij minste inspanni g 😭,, heel vervelend omdat je bijna niks meer wil doen om dat koudzweet te vermijden. Ik wil er mee stoppen maar heb dus vervangende pijn medicatie nodig ,,,, maar welke ???? Want ik wil komaf maken met dat [lees meer...]koudzweet

11-03-2022 | Vrouw | 38
Endometriose
Eerste week misselijkheid, die is daarna verdwenen. Gebruik dit medicijn nu 4 jaar naar tevredenheid.

09-03-2022 | Man | 60
Artrose
Ivm knie operatie. Medicijn werkt niet maar werd er wel snel heel ziek van.

Fentanyl

07-03-2022 | Vrouw | 52
Slijmbeursontsteking
Lang verhaal kort. Geen idee wat die pleister voor gevolgen zou hebben in volle vertrouwen opgeplakt. Verder geen uitleg van de huisarts gekregen en van de apotheek 2 kantjes zonder verdere info. Wel nog contact met de apotheek opgenomen over een evt. wisselwerking met slaaptabletten. Geen probleem! Na inname slaaptablet 112 kunnen bellen vw ineens een extreem hoge bloedd[lees meer...]ruk met een trage hartslag. Kan na 4 dagen ondanks laxeermiddel nog steeds niet naar het toilet. Dus enorm geschrokken na 1 pleister direct gestopt. Het is troep wat naar mijn mening niet zomaar voorgeschreven zou moeten worden.

Zaldiar

02-03-2022 | Man | 34
paracetamol / tramadol
Reumatoïde artritis
Zaldiar is een combinatie van paracetamol en tramadol. Blijkbaar versterkt paracetamol de pijnstillende werking van tramadol. Vind het jammer dat dit niet in langwerkende versie te verkijgen is...

16-02-2022 | Man | 32
Ziekte van Bechterew
Voor ik het wist dat ik bechterew had nam ik zaldiar, Tradonal en tramadol dagelijks 6-8 keer om te kunnen gaan werken. De eerste keer was ik van tradonal slaprig, tweede keer al minder en erna nooit meer gehad. Zelfs na jaren niet meer gebruikt te hebben. Heb deze opoïden makkelijk 2 jaar genomen. Van bijwerkingen kon ik niet spreken. Verslaving ook helemaal niet. S[lees meer...]lechts toen ik zaldiar maanden nam voor het slapen gaan merkte ik toen ik er mee stopte dat ik zaldiar nodig had om de slaap te vatten. Gold frog alles meteen gestopt. Ben erna met humira spuiten begonnen en dit ging redelijk.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5680)
Anticonceptie - overig (4183)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2916)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2619)
Pijn - morfine-achtigen (2382)
ADHD - psychostimulantia (2342)
Pijn (2141)
Verslavingsziekten (2137)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1492)
Angststoornissen (1374)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1346)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1315)
Depressie - antidepressiva TCA (1147)
Antibiotica - urineweginfectie (1118)