ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

22-06-2017

Tramadol (tramadol)

Opeens werd ik wakker met stijve nek. Week aangezien tot de pijn alsmaar heviger werd en pijnstillers niet werkte. Nu hevige pijn in schouder wat uitstraalt naar arm elleboog en pols.
21-06-2017

OxyContin (oxycodon)
Polyneuropathie

21-06-2017

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Polyneuropathie

Heb 30 jaar polyneuropathie, heel veel geprobeerd, momenteel voor de huidpijn 600mg lyrica en de fentanyl voor de andere vorm van neuropathie. Momenteel gebruik ik sinds enkele maanden wietolie: cbd 2 kleine lepeltjes per dag; thc (2 op 1) 4 druppeltjes per dag. Dacht dat het zou helpen, maar ga het afbouwen omdat ik denk omdat het niet echt helpt.
15-06-2017

BuTrans (buprenorfine)
Pijn (algemeen)

Ik kreeg deze van de pijnpoli. Ik heb een hekel aan pleisters, geef mij maar een pil. Ik ga graag naar sauna en strand en dat kan niet met dit spul, en je krijgt zichtbaar sporen op je huid van het gebruik. Ook jeuk en irritatie van de huid plus het feit dat ze nogal groot zijn, dus grote plekken achterlaten. Geen optie voor mij dus. Daarnaast vrijwel direct problemen met[lees meer...] slapen, naar dromen en niet meer inslapen.
14-06-2017

Oxycodon (oxycodon)

vooral 's nachts gebruikt om goed door te slapen en geen last van pijn
14-06-2017

Longkanker

09-06-2017

Neurofibromatose

Tramadol deed me enorm vermageren (5kg op 2 maanden).
05-06-2017

Gewrichtspijn

Ik neem in de middag 2 zakjes en voel binnen half uur mijn erge gewrichtspijn minder worden. Ik word wel suf en misselijk (de laatste soms). Eerste weken high gevoel ervan dat is nu niet meer. Autorijden gaat echt niet als ik de medicijnen heb genomen. Dat doe ik ook niet. In de ochtend neem ik diclofenac. Soms voor het slapen nog eens. Afhankelijk van hoe laat de zaldiar [lees meer...]genomen. Ik kan wel slechter slapen met deze medicijnen. Je wordt suf, maar ik blijf in die roes, ik val niet echt in slaap.
31-05-2017

Tramadol (tramadol)

Ik heb jaren lang pijn in mijn stuit. Sinds 2014 ben ik tramadol gaan gebruiken, het werkt goed tegen de pijn. Maar ik krijg een brandende gevoel in mijn ogen, dokter is van mening dat het niet door tramadol komt. Hij heeft me naar de oogarts verwezen. Ik ben benieuwd of oogklachten bij de bijwerking hoort.
30-05-2017

Fibromyalgie

Ik heb 2 soorten gebruikt, lang- en kortdurende. De langdurende 2x pd 20mg en daarnaast de kortdurende (indien nodig) 5mg. Werkte prima.
29-05-2017

Hoofdpijn

Dit middel is me voorgeschreven voor hoofdpijn, omdat Saridon niet voldoende meer werkte. Werkt prima tegen hoofdpijn en ook goed bij rugpijn. Inmiddels gebruik ik het ook bij niet lekker voelen door astma. Het verkwikt, ontspant, geeft lucht en doorgaans kan ik er goed mee slapen. Het is misschien oneigenlijk gebruik, maar ik ben er blij mee. Ik zal het nog eens overlegge[lees meer...]n met de longarts.
24-05-2017

Tramadol (tramadol)

Ik heb al 9 jaar zenuwpijn in me linkerhand. Nu dit maar eens proberen, heb het al ooit eerder gehad.
24-05-2017

Oramorph (morfine)
Ademhalingsproblemen

Ik ben man, 50 jaar en heb COPD gold 4, (emfyseem), en zit dus in het eindstadium, terminale fase. Ik heb een longinhoud van 13% dus ben heel erg benauwd, xtra zuurstof heb ik wel, maar werkt niet ècht bij emfyseem, nèt als veel 'pufjes'. De Oramorph drank werkt wel redelijk wanneer ik het méér benauwd heb dan normaal en werkt ook wel verzachtend wanneer ik weer 'ns wat v[lees meer...]erkrampte schouder/nekspieren heb door het krampachtig ademen, vooral met vochtig weer, de Morfinedrank zorgt ervoor dat mijn spieren - ook de ademhalingsspieren - wat rustiger worden. Ik vind het een fijn middel en alle fabeltjes erover; dat je verslaafd kunt raken of dat je er suf van word, ach..dàt zijn fabeltjes. Ik neem meestal 's avonds 2ml/4mg voor het slapen, maar kan het ook overdag nemen als ik dus extra benauwd ben, maar dan neem ik meestal maar 1ml/2mg, want tevéél kan ook averechts werken op de ademhaling en word je juist benauwd.
23-05-2017

Botbreuk

Een jaar geleden had ik een ernstig ongeval een verbrijzelde enkel (links) en rechts een enkel die op drie plaatsen gebroken is. Voor mij persoonlijk is dit de beste medicatie! Als ik lichte huishoudelijke taken wil doen, wat nog steeds moeilijk is, dan helpt deze medicatie me om 's avonds nog eten te kunnen maken. Natuurlijk is rust ook belangrijk, maar ik denk als de med[lees meer...]icatie niet helpt, dat je beter iets lichter neemt. Ik ken mensen die een bulging hebben en daarvoor morfine pleisters nemen, dat is toch te gek voor woorden? Ik ben verpleegkundige en ik vind dat je best de lichtste medicatie probeert en als dat niet helpt, pas overstappen naar iets zwaarders. Iemand die door zijn rug gaat, dat is spier gerelateerde pijn. En dan neem je beter een spieronstspanner 's avonds en overdag zaldiar of contramal. Rusten is in dezé situatie nog de beste oplossing. Het is omdat je je lichaam overbelast hebt. Ontstekingen op je spieren is iets heel anders dan breuken. Bij een hernia zou je dit wel kunnen gebruiken, omdat dit je zenuw blokkeert. Het is in feite als patiënt belangrijk dat je de pijn zelf kan herkennen. En dan is het soms een zoektocht naar medicatie die je kan helpen, maar tis niet omdat je de verkeerde medicatie nam voor je diagnose, dat die medicatie plots slecht is. Wees blij dat het niet helpt. Blijkbaar is je probleem dan minder erg of je dacht. Ik hoop hiermee wat duidelijkheid rondom deze medicatie te brengen. Groetjes en veel beterschap!
21-05-2017

Rugklachten

Ik kreeg Tramadol na een heftige spitaanval waarbij de pijn dwars door andere medicatie heen kwam. Ik voelde me met Tramadol zwaar gedrogeerd. Ik voelde me opgejaagd, duizelig en vervreemd van mezelf. De pijn was inderdaad weg, maar na slechts één capsule, duurde het tot de volgende dag(!!) voordat ik me psychisch weer normaal voelde. Heel vreemd en onprettig, net alsof ik[lees meer...] niet helemaal mezelf was. Nooit meer dus voor mij, dan nog liever pijn!!
20-05-2017

Oxycodon (oxycodon)

Heb geen problemen ervaren met oxycodon, maar heb tijdens deze periode ook geen alcohol gedronken.
20-05-2017

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)

Na 1 dag jeuk en uitslag op rug werd gebruikt voor grote beenspier beknelde zenuw.
17-05-2017

OxyNorm (oxycodon)

Het heeft je toch noch een beetje leven terug
15-05-2017

Tramadol (tramadol)

de middel is erger da de kwaal als ik er mee wil stoppen dan krijg ik vaak te horen ga maar naar je psychiater terwijl ik geen een heb! Bijwerkingen: verstoorde persoonlijkheid, vaak de weg kwijt, slapeloosheid 3 a 4 nachten wakker angst en paniek, koud zweet en vaak de gedachte een voltooid leven met geen toekomst perspectief.
10-05-2017

Oxycodon (oxycodon)

Na meerdere operaties moest ik aan de oxycondon lang en kort. Slikte het 2 jaar en moest steeds meer slikken. Zeer verslavend (week Afkicken in het ziekenhuis). Dus niet langer slikken dan 2 weken.
09-05-2017

Bronchitis

Gekregen na diagnose bronchitis. Nu voor menstruatie pijn ingenomen ivm hevige krampen. Klein tabletje dus makkelijk door te slikken. Ik word er echter erg duizelig door, maar pijnvrij! Dat is het belangrijkste.
05-05-2017

Slijmbeursontsteking

Na 7 jaar schouderklachten is de pijn vorig jaar januari zo verslechterd dat ik in de medische molen terecht kwam. Slijmbeursontsteking, peesontstekingen, lengte scheurtjes in pees. Erg veel pijn. mri, echo, 2x zenuwblokkade en andere injecties hebben niet geholpen. In oktober 2016 frozen shoulder vastgesteld. Vreselijk veel pijn, toen tramadol, paracetamol voorgeschreven [lees meer...]gekregen. Hielp niet genoeg. Nu sinds een maand ongeveer oxycodon 15 mg langwerkend 12 uur. Maar nog steeds onhoudbaar qua pijn. Slaap heel slecht door de pijn. Dus maandag maar een bezoekje aan de huisarts. Moet toch anders verdeeld worden of de dosering moet omhoog. Gelukkig geen last van bijwerkingen. 1e twee dagen wat moeite met ontlasting, maar zo nodig gebruik ik die macrogol zakjes. Herstel frozen shoulder kan wel 3 jaar duren... nou om het enigszins houdbaar te houden qua pijn, dan maar oxycodon hoor, dan kan de fysio ook ietsje meer.
05-05-2017

Tradonal (tramadol)
Artrose van de wervelkolom

Ik neem dit nu enkele dagen en de eerste dagen vanaf half uur na inname heel duizelig, soort gevoel van bloeddrukval. Obstipatie (sedert inname niet meer naar toilet geweest), minder honger. Slapeloosheid terwijl ik best wel moe ben. Na de derde dag is de duizeligheid enkel nog na inname van de medicatie 's middags en 's avonds. In de voormiddag voel ik me best wel ok. Ik[lees meer...] hoop dat die nevenwerkingen nog verdwijnen, want ben wel tevreden over de pijn die merkelijk minder is.
30-04-2017

Abstral (fentanyl)

29-04-2017

Rugklachten

Zaldiar bleek prima te werken tegen de rugpijn, totdat dat plots niet meer het geval was einde juli 2016. Toen overgeschakeld naar 2x 100 mg Tramadol Retard, aangevuld met Dafalgan 1000 mg, 2 à 4 tabletten per dag, in feite dus nog steeds dezelfde werkzame bestanddelen, maar in hogere dosis.
29-04-2017

Rugklachten

Vreemd genoeg had ik de vermelde bijwerkingen in de eerste 3 maanden van inname niet of nauwelijks. Maaglast, misselijkheid, constipatie, weinig eetlust. Daarna doken deze bijwerkingen, veroorzaakt door een slechte of trage maag-en darmtransit, op en werden echt vervelend en hinderlijk. Vermits een maagonderzoek niets abnormaal uitwees, hebben de artsen hebben hier niet[lees meer...] direct een verklaring voor.
27-04-2017

Oxycodon (oxycodon)

Mijn vrouw heeft dit medicijn gekregen van een specialist van pijnbestrijding, (anesthesist) ergens in 2015, in 2017 is ze met deze medicatie gestopt, na afbouw. De bijwerking was gruwelijk: Ernstige nachtmerries, ze droomde dat ze te water was gekomen tijdens een wandeling, en dat ik gewoon doorliep! Ik heb toen tegen haar gezegd, dat ze maar eens moest stoppen met het in[lees meer...]nemen van deze rommel, ze heeft het, na enkele dagen van afbouw, dan ook opgeruimd. Als alternatief neemt ze paracetamol, icm codeïne. Ik vind al die pijnstillers maar niets, maar, als je echt zoveel (chronische) pijn hebt, dag in, dag uit, dan zoek je altijd naar een pijnstiller. Inmiddels is ook in de media bekendgemaakt, dat oxycodon zeer ernstige bijverschijnselen heeft. Alleen al dit gegeven zou genoeg moeten zijn, om dit middel geheel uit de schappen te verwijderen. Ook heeft mijn vrouw baat bij fentanyl pleisters (25ug).
27-04-2017

Pijn (algemeen)

Moest het innemen voor een kleine ingreep. Had letterlijk alles behalve epilepsie, geen burgada syndroom en galbulten. Ik kreeg niks binnen 1 slok water alles kwam eruit. Was mezelf niet meer. Had een grauwe huids kleur en lippen blauw. Geen kracht in benen armen, benauwd, trillen (klappertanden), lage bloeddruk, hoge hartslag, zweten, droge mond, uitdrooging verschijnsel[lees meer...]en, duizelig, misselijk, moeite met ademhalen, angstig. Het was een grote hel. Voorlopig wil ik geen medicijn meer zien.
26-04-2017

Tradonal (tramadol)
Artrose

heb hevige pijnen in onderrug en middenrug en trekt naar nek en schouderbladen, met dafalgan gaat het enkele uren weg, maar dan terug. neem ook zware bloedverdunners en volgens dokter kan niet alles gegeven worden, maar geprobeerd met tradamal odis 50mg en dat werkt even min als dafalgan. Maar dafalgan geeft minder neveneffecten, enkele dagen geprobeerd met tradonal 100mg [lees meer...]retard en ben te duizelig, zwak zicht, zwelling van lippen en zeer droge mond, voel me benauwelijk.
20-04-2017

Gewrichtspijn

Na een verdraaiing van mijn knie, letsel aan mijn meniscus opgelopen. Heel veel pijn en instabiel. Tramadol deed weinig en maakte me fuzzy en misselijk. Nu heb ik diclofenac en dat werkt prima en ik kan nog functioneren.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3886)
Anticonceptie - overig (2973)
Cholesterol (2340)
Depressie - antidepressiva overig (2171)
Epilepsie (1963)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1770)
Pijn - morfine-achtigen (1677)
Pijn (1594)
ADHD - psychostimulantia (1497)
Verslavingsziekten (1448)
Maagzuur - protonpompremmers (1339)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1316)
Bloeddruk - betablokkers (1172)
Anticonceptie - eenfase (1089)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (901)
Migraine (860)
Angststoornissen (844)
Depressie - antidepressiva TCA (822)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (807)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!