categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

Buprenorfine

06-05-2021 | Vrouw | 48
Pijn (algemeen)
door erg lang moeten wachten op een operatie van een halve knie al ander pijn medicatie gehad maar kreeg daar zn last van in mijn maag. Eest kreeg ik 5 microgram per uur . Dat ging goed, opgebouwd naar 10 mg eerste weken ging het goed . Nu al meer last van wisseling van de pleister. Krijg macrogol en elecrolyten om de darmen te helpen. Maar bij wisseling pleister ben ik[lees meer...] zo ziek aan het worden soms 3 dagen last daar van maar dan gaat het goed. Ga nu naar een ander ziekenhuis in de hoop dat ik sneller geopereerd wordt en daarna snel van de medicatie af ben.

05-05-2021 | Vrouw | 50
Artrose
ik heb artrose en scoliose in mijn rug liep krom van de pijn ging kruipend de trap op om naar bed te gaan toen woonde ik in een huis wat bijna niet geïsoleerd was het was een koud en vochtig huis . In de winter had ik het ijs aan de binnenkant van mijn slaapkamer raam omdat het enkel glas was ik verging van de pijn huisarts scheef mij Tramadol voor zo nodig 2 tabletten p[lees meer...]er dag van 100 mg. hielp niet dus wat doe je dan als je vergaat van de pijn je neemt extra op een gegeven moment was het zo erg dat ik als een zombie door het huis liep ik herkende mijn eigen ouders niet meer ik functioneerde totaal niet meer. Ik stond nog steeds op met pijn en ging naar bed met pijn. Het was zo erg dat ik wel eens gedacht heb het hoef van mij niet meer. Totdat ik een artikel las over cannabisolie en ik de verhalen op You Tube hoorde van mensen die het ook gebruikte. Ik ben altijd een fel tegenstandster geweest van drugs maar zo werd er beweerd je word er niet high van. Na lang wikken en wegen toch een flesje besteld en het geprobeerd ben gestopt met de Tramadol en heb toen 2x daags 4 druppels cannabisolie gebruikt na 3 weken had ik effect ik stond voor het eerst sinds jaren en jaren zonder pijn naast mijn bed ik kon weer huishoudelijke dingen doen stofzuigen ramen lappen ed. dat kon ik voorheen niet want dat deed mijn moeder bij mij. Het was of ik een nieuw leven had gekregen. Ik kon alles zelf weer . 4 jaar geleden zware openhartoperatie ondergaan de artsen wilde mij morfine geven tegen de pijn ik zei nee ik heb mijn eigen medicijn bij mij cannabisolie s'morgens 4 druppels en s'avonds 4 druppels ik heb totaal geen pijn gevoeld van die wond 1 dag op het IC gelegen toen naar de verpleegafdeling daar een dag gelegen en toen de 3e dag bed uit ik kon niet meer liggen ik moest eruit de artsen in Groningen waren stom verbaasd dat ik alweer over de afdeling liep en dat ik zo snel herstelde ik heb in totaal 5 dagen in Groningen gelegen en toen naar huis. Ik heb nooit en ook nooit meer tramadol aangeraakt wat een troep is dat. Geef mij maar Cannabisolie.

03-05-2021 | Vrouw | 48
Gewrichtspijn
Sinds 20 jaar chronische pijn in rug en heupen. Sinds jaren nu aan de 200 mg tramadol per dag tesamen met 1000 pcm per keer. Kan er goed mee leven en me werk doen. Zeker niet pijnvrij. Sinds een jaar nu in de ochtend wakker worden met een soort paniekaanvallen enorme opgejaagdheid die weer weg gaat als ik med inneem en bezig ga zijn. Slaap slecht. Snachts veel wakker li[lees meer...]ggen maar weet niet of dat ook bijwerkingen zijn. Na jaren geklooi in mijn eigen zh nu eindelijk naar het amc voor beter onderzoek.

30-04-2021 | Vrouw | 56

Fentanyl

30-04-2021 | Man | 59
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Rugklachten
verslaving enorm en afkikkien zeer moeilijk

25-04-2021 | Vrouw | 43
Slijmbeursontsteking
Paracetamol en een NSAID waren niet afdoende, met Tramadol erbij monnik de pijn weer dragen.

24-04-2021 | Man | 70
oxycodon
EENS 4 JAAR GELEDEN TE HARDE ONTLASTING WAT RESULTEERDE IN EEN FISSUUR (ANUS). HEB 3 OPERATIES GEHAD - BEZOCHT TALLOZE PIJNKLINIEKEN (PROCTOLOGEN) EN HEB 5 DAGEN GELEDEN EEN KETAMINE INFUUSBEHANDELING GEHAD VAN 5 UUR BIJ DE PIJNPOLI. MIJN ONTLASTING IS SOWIESO AL WEER BIJNA 4 JAAR ZACHT MBT GEBRUIK MACROGOL MAAR DE PIJN VERDWIJNT NIET. ALS VOLWASSEN MAN DUIK IK OM 14.30 [lees meer...]UUR GEMIDDELD MIJN BED IN, SLAAP DAN CIRCA 21.30 UUR EN MET BEHULP VAN OXAZEPAM DE RUSTGEVER IS MIJN LEVEN NOG ENIGSZINS DRAGELIJK. EENS EEN LEVENSGENIETER, WAAR WEINIG MEER VAN OVER IS. IK HEB OVERIGENS GEEN CORONA, IK HAD EEN NEGATIEVE TESTUITSLAG! MAAR DIE OXYCODONE WERK BIJ MIJ ALTHANS OP MIJN ADEMHALING, TERWIJL IK NOTABENE EEN LONGINHOUD HEB VAN 99 %. MAAR IK KAN NIET BUITEN DE OXYCODONE VW DE PIJN!

Tradonal

20-04-2021 | Man | 33
Pijn (algemeen)
Ik gebruik Tramadol al sinds ik 10-12jaar oud ben (daar ik EXTREEM allergisch ben aan alle mogelijke, courante pijnstillers zoals paracetamol, aspirine (acetylsalicylzuur), NSAID'S (alle soorten ontstekingsremmers) enzovoort... Dit is uitgebreid (tot in de praktijk zelfs)getest geweest in het UZ Gent tijdens een opname van 2weken, waar ik toen elk product toegediend heb g[lees meer...]ekregen(grotendeels op eigen aanvraag want ik MOEST weten welke oplossingen er WEL voorhanden waren). Het resultaat was uiteindelijk: enkel pijnstillers van de opiaten-familie (en dat zijn er uiteindelijk maar een hand vol die je zelfstandig thuis kan/mag nemen)en narcotica,anesthetica,hypnotica,enz... kon ik zonder problemen wel verdragen. Helaas krijgt/reageert mijn lichaam , bij inname van Tramadol, exact hetzelfde als ik vroeger ten tijde van mijn zware druggebruik..... Waardoor ik dus (puur lichamelijk,niet mentaal dus) hetzelfde effect krijg (helaas) als toen ik heel regelmatig cocaïne gebruikte.... Niet echt aangenaam moet ik eerlijk toegeven! Mijn normale, frequentste dosis/dag (ochtend-middag-16u-avond)= 1x100mg retard- 100mg gewoon -100mg gewoon - 100mg retard. Maar qua werking ben ik wel vrij tevreden over dit product! Ik gebruik het nu meer dan 20jaar waarvan +/-6jaar dagelijks te moeten gebruiken voor de pijn te bestrijden van mijn ondertussen 5de tumor... Het komt uiteraard af en toe voor dat ik nog iets anders moet bijnemen(veel zwaardere pijnstiller) maar dat is dan enkel in het ziekenhuis dat ze mij dit mogen/kunnen toedienen, want wanneer de pijn te erg is ondanks de Tramadol dan is het ook elke keer in het ziekenhuis tijdens een behandeling.

18-04-2021 | Vrouw | 24
tramadol
Ik had hallux valgus operatie aan m'n rechtervoet. Ik neem Tramadol 50 Mg 4x dag samen met 1000g dafalgan en dan 2x apranax 275 Mg tegen de ontsteking. 1ste dag Tramadol: na de 4x inname erg misselijk geworden, pijn was wel weg, gevoel van flauwvallen, na enkele uren uit bed gegaan en ineens moeten braken. Doordat ik geen hongergevoel had en dus weinig af, kwam er weinig u[lees meer...]it... Ik neem nu Tramadol met een middel tegen misselijkheid 'Antimetil'. Dit lijkt voorlopig te werken.

18-04-2021 | Vrouw | 58
Reuma
ik gebruik het elke avond voor mij weke dele reuma en het helpt mij soms als ik soms over dag met heel veel pijn er dan nog 1 er is voor mij soort reuma geen medicijn alleen deze

09-04-2021 | Vrouw | 46
oxycodon
Na 13 jaar mij te hebben laten rondlopen met een zeer zware dubbele hernia, was ik na de eerste operatie voor 4 uur pijnvrij....daarna recidief van hernia nog diezelfde nacht erin geschoren en god zo veel.pijn! 6 maand later weer geopereerd.... Helaas heb ik nu nog steeds een dubbele zware hernia op de L4 en L5 door littekenweefsel...en dus niet meer via operatie te [lees meer...]behandelen. Ja een neurostimulator is laatste optie...maar er is zó ontzettend veel aan die zenuwen gerommeld met ik denk wel 30-40 inspuitingen via röntgen...plat gebrande zenuwen... GOD ZIJ DANK dat er oxycodon bestaat!! Ik gebruik 12x per dag 5 mg van de kortwerkende smelttabletten. De langwerkende komen bij mij niet over mijn pijnpieken...omdat deze ingesteld zijn 12 uur lang een steady lijn aan pijnstilling geven...de kortwerkende heeft een erg hoge piekwerking die GODDANK over mijn pieken komt!! maar na 3 uur zij n uitgewerkt . Ik schijn best zeldzaam te zij met deze hoge dosis .er alleen kortwerkende oxy. mijn ha *huisarts* noemt mij keihard in my face dat ik een drugsverslaafde ben!!??? r euhm nee mevr de ha! verslaafd ben je wanneer je ,nadat dat klacht is verdwenen waarvoor je de oxy nam, dóórgaat omdat je dat high gevoel wilt houden...*ik heb momenten dat ik 40 mg tegelijk inneemt en wordt niet high of wat ook*...dán ben je verslaafd. Ik neem de tabletten omdat ik PIJN heb! dat is toch e het een heel verschil!!!! maar goed ze helpen redelijk...de pijn in mijn rug en mijn spieren *reuma* en andere aandoeningen zijn er altijd..MAAR!!! DE ZENUWPIJN IN MIJN BEEN DIE KOMT DOOR PERMANENTE ZENUWSCHSDE NA MIJ 13 JAAR TE HEBBEN LSYEN LOOEN MET ZWARE HERNIA!! 🤬🤬🤬😡😡😡 MAAR Van die pijngabik letterlijkhuilumd van de pijn kruipen omdat ik niet weet wát ik moet.. die pijn is iets te omschrijven zo erg... dus zodra een nieuwe arts hoort wat en hoeveel ik neem ...is het altijd gefronste wenkbrauwen en ....nou dat is wel veel hé...AAARRFGHHH mijn ha heeft mij ooit gedwongen terug te bouwen van 8 naar 5... ik afspraak gemaakt met pijnpoli en de arts heeft omdat ik na die verlaging slijmbeursontstekingen en andere ellende kreeg de dosis verhoogd van 8 naar 12 per dag ...😉 huisarts is nooit meer over verlagen begonnen 🤣

08-04-2021 | Vrouw | 39
Syndroom van Ehlers-Danlos
Ik gebruik 50 tramadol samen met 1000 paracetamol en ik heb nooit last van bijwerkingen , ik weet niet of je dat geprobeerd hebt ?? Mvrgr

06-04-2021 | Vrouw | 53
Artrose
Ongeveer 8jr gebruikt, langzaam van 30 naar 45mg langwerkend opgebouwd, verdeeld over 4x per dag. Vermoedelijk versterkt t bij.mij de bijwerkingen van overige medicatie zoals prednison of amitriptyline. Buiten de poly-artrose ook veel ontstekingen en zenuwpijn

04-04-2021 | Vrouw | 62

Abstral

02-04-2021 | Vrouw | 20
fentanyl
ADHD
Was een fijne medicatie paste qua werkheid goed bij me alleen de pil brak vervelend en dat was voor de dosering erg vervelend en was vervelend dat ie elke 4 uur geslikt moest worden

31-03-2021 | Vrouw | 46
Rugklachten
hallo ik gebruik dit medicijn voor rugpijn van 60mg naar 20mg afgebouwd en het is een levende hel.. wou dat ik nooit hier mee begonnen was ik zoek mensen met wie ik hier over kan praten die het zelfde hebben meegemaakt, artsen die dit zo maar voorschrijven hoop dat ik ooit helemaal er van af kan komen mensen die dezelfde ervaring hebben gehad (..) praat er graag over met a[lees meer...]nderen. Wens iedereen het beste. Groetjes Linda (Mijnmedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

25-03-2021 | Man | 17
Hernia
ik had een hernia op jonge leeftijd in opbouw van operatie kreeg ik de medicatie.

19-03-2021 | Vrouw | 54
Pijn (algemeen)
Na een uur voelde ik werking in m’n hoofd, suf gevoel. Alsof ik alcohol op had. Smorgens bij wakker worden had ik hoofdpijn. 9:00 flink zweten, misselijk, overgeven. Ziek gemeld en in bed gaan liggen. Werd pas 1300 wakker uit een soort coma. Er wordt nog onderzocht waar de pijn van komt. Ben in behandeling bij huisarts en osteopaat.

19-03-2021 | Vrouw | 73
tramadol
Voelde mij doodziek veel transpireren en braken

Buprenorfine

18-03-2021 | Vrouw | 58
buprenorfine
Gebruik dit nu sinds 16 dagen en de pijn is inderdaad iets verminderd. Helaas zoveel bijwerkingen dat ik bang ben het toch weer te moeten stoppen. Heftige zweetaanvallen, daarnaast trillingen, duizelig en misselijk.Ook steeds het gevoel dat ik flauw ga vallen tot ca 1 uur na innemen. En sinds 2 nachten word ik s’nachts wakker en voel me heel erg naar, versnelde hartslag e[lees meer...]n bevingen die door mijn hele lichaam gaan en ik krijg het niet meer warm en heb spierpijn op plaatsen waar ik normaal geen pijn heb. Zelfs tijdens de zweetaanvallen lig ik te rillen en krijg het niet warm. Ik was eigenlijk best blij in het begin omdat je er niet suf van word, en slechts 2 tabl. per dag. En ik gebruik slechts het minste van het minste. Ik moet er wel bij zeggen dat ik iemand ben die heel heftig reageer op medicatie.

09-03-2021 | Man | 25
Gewrichtspijn
Ik gebruik deze pijnstiller al enkele jaren wanneer ik het nodig heb. 's nachts word ik soms wakker gehouden door zenuw en gewrichtspijn in mijn onderrug. Ik gebruik dit middel enkel wanneer ik mij niet over de pijn kan heen zetten. Ergo, ik probeer het zo min mogelijk te gebruiken. Middel werkt voor mij vrij snel, ik weet niet precies hoe lang de werking is omdat ik in[lees meer...] slaap val wanneer het werkt. Maar voor mij zit het probleem in de volgende dag, ik heb de dag na het gebruik van Tramadol barstende koppijn en ben erg sloom. Het gevoel is brak te noemen.

08-03-2021 | Man | 49
Hernia
In combinatie met paracetamol en ibuprofen neemt het de pijn klachten bijna helemaal weg. Soms een beetje jeuk, ik heb voor de verstopping magnesium pillen die erg goed werken en veel minder vies zijn dan de zakjes..

06-03-2021 | Vrouw | 45
oxycodon
Ik heb 5x in tijd vlakken 5 mnd oxycodon geslikt tegen zenuwpijn na operatie. Ik had nagenoeg geen bijwerkingen ( in het begin slapeloosheid)ook niet toen ik begon met 4 x 10mg pd. Na iedere 5 mnd in 1x gestopt geen bij verschijnselen en geen verslaving problematiek.

01-03-2021 | Vrouw | 20
Buikpijn
Merk geen pijnvermindering

01-03-2021 | Vrouw | 56
Artrose
Ik heb reumatoïde artritis in al mijn gewrichten,polyneuropathie in mijn voeten en reuma en artrose in mijn schouders en bovenarmen. Ik kreeg eerst tramadol voor mijn reuma en artrose maar daar ging ik van hallucineren en het hielp niet voldoende tegen de pijn,toen hebben ze mij oxycodon 5 en 10mg voorgeschreven en dat hielp vrijwel direct en ook de pijn is heel veel mind[lees meer...]er dan voordat ik oxycodon slikte. Het nadeel vind ik wel dat ik waziger ga zien(heb ook diabetes type1 dus dat wazig zien is mede daardoor)voel me vaak suffig en ook heel moe. Ik durf niet echt af te bouwen omdat ik bang ben dat de pijn dan terug komt en dat wil ik dus niet dus blijf t voorlopig maar slikken,misschien kan ik met de arts overleggen om de oxycodon 5mg af te bouwen omdat ie ook verslavend is.

BuTrans

26-02-2021 | Vrouw | 31
buprenorfine
Sinds een week begonnen met het omzetten van Fentanyl naar Butrans pleisters. Nadat ik al bijna twee jaar bezig ben met afbouwen van de Fentanyl (niet omdat de zenuwpijn minder is, maar omdat ik mijzelf te jong vond voor langdurig opiaten gebruik - ik zat op mijn 27e al op 75 ugl Fentanyl pleisters en 20 pufjes Instanyl (snelwerkend) van 50mcg per dag). Intussen 31 jaar en[lees meer...] na een helse afbouw tocht zit ik nu nog op enkel 40 ugl Fentanyl pleisters, zonder de Instanyl erbij. Na veel overleg met de artsen zijn we dit nu aan het omzetten naar Butrans pleisters, omdat Butrans minder op de Opiaat receptoren schijnt te gaan zitten dan Fentanyl, maar je lichaam wel het 'opiaat' seintje geeft wat de hele ontwenning tegen zou moeten gaan. Het hele afbouw traject heb ik nagenoeg alleen thuis gedaan. Dit keer doe ik het eindelijk onder goede begeleiding in het ziekenhuis. Qua bijwerkingen heb ik tot noch toe enkel last van wat sufheid maar verder niet. Maar wellicht komt dat door de gewenning van mijn lichaam aan toch al ruimschoots opiaten. Helaas doet het voor de pijn nog niets en voel ik alleen het gemis dat de Fentanyl omlaag is gegaan met het geleidelijk omzetten naar Butrans (op dit moment 15 mg Butrans erbij en 12 ugl Fentanyl ingeleverd. Maar verbazingwekkend genoeg geen last van ontwenning en daar zou ik op dit punt zonder de Butrans wel enorm veel last van gehad hebben). Wel een stuk meer zenuwpijn nu. Hopelijk gaat de Butrans iets doen tzt.

Tramadol/paracetamol

24-02-2021 | Vrouw | 34
tramadol/paracetamol
Lage rugpijn
Ik had vreselijke rugpijn en toen paracetamol en ibuprofen niet werkte heb ik Tramadol voorgeschreven gekregen. Wat een VRESELIJK MIDDEL, ik wil dit nooit meer. Liever pijn dan de bijwerkingen die ik heb gehad. Het begon na een half uur met misselijkheid en al snel moest ik braken. Dit ging 12 uur lang door. Ik moest trillen, zweten, had een angstig gevoel, voelde woede e[lees meer...]n was huilig. Veel gal overgegeven. De dagen erna was mijn lichaam vreselijk vermoeid. Het waren angstige uren! Ik heb later codeinfosfaat 20mg met paracetamol 500mg gekregen voor mijn lage rugpijn. Dat was een prima middel en kan ik aanraden bij rugpijn!!

Zaldiar

17-02-2021 | Vrouw | 27
paracetamol / tramadol
Hielspoor
Ik neem Zaldinar omdat ik al een hele tijd met een peesplaatontsteking onder mijn hiel rond loop. Door verkeerd te wandelen is mijn enkel ook overbelast en heb ik ook zware rugklachten. Zaldinar is een goed medicijn. Na een uur begint het te werken en voel je de pijn iets minder. Het is wel niet geschikt voor mensen die niet gewend zijn om zware pijnstillers te nemen. [lees meer...]Je kan hier heel suf van worden.

12-02-2021 | Man | 54
Artrose
Vreselijk misselijk, zeer moe en suf. Niet te doen gewoon. Wat een vreselijk middel!!!!!!!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5383)
Anticonceptie - overig (3944)
Cholesterol (2961)
Depressie - antidepressiva overig (2806)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2471)
Pijn - morfine-achtigen (2275)
ADHD - psychostimulantia (2191)
Pijn (2059)
Verslavingsziekten (2036)
Bloeddruk - betablokkers (1731)
Maagzuur - protonpompremmers (1609)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1555)
Anticonceptie - eenfase (1437)
Angststoornissen (1271)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1228)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1192)
Depressie - antidepressiva TCA (1079)
Antibiotica - urineweginfectie (1005)