categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

16-08-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Bij plotselinge erge darm krampen en pijn helpt tramadol je er door heen. Ik gebruik het dan meestal 1 dag ( 3x 50 mg) en dan is het ergste weer voorbij, voor dat een nieuwe aanval komt. Bij mij meestal 1x in de 2 weken dat ik de Tramadol echt nodig heb. Ben blij dat ik het altijd thuis heb liggen.
15-08-2019

Tradonal (tramadol)
Buikpijn

Hevige buikkrampen en buikpijn tussendoor; opgenomen in ziekenhuis met opstoot colitis ulcerosa en infectie. De duizeligheid neem ik er graag bij; lichaam ontspant er helemaal bij; krampen en buikpijn zo goed als verdwenen!
08-08-2019

Angina pectoris

ik heb een open hart operatie gehad in 2015 daarna veel pijn op sternum en flauw valllen door de pijn ik heb toen oxicodon gehad eerst lage dosering van 15 mg daarna verhoogt door specialist naar 1x6 tabletten per dag van 10 MG totaal 60 MG ik ben daar niet blij mee want het is verslavend daar vertelde de specialist niets van
02-08-2019

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Gewrichtspijn

Pijn schouder, elleboog, pols, nek wordt steeds erger Had medicijn in Hongarije: Analgesin 275 mg. Werkt uitstekend. Yramadol/paracetamol Teva helpt niets.

Artrose

Dit werkte nog het beste, maar niet leverbaar.

Artrose

Ik ben benieuwd of er meerdere mensen last hebben met het wisselen van een merk van fentanyl pleisters. Het is onvoorstelbaar in dit land dat er soms gewoon niet meer geleverd kan worden. Ik zit al lange tijd aan 200 ugl en ben dus wel wat gewend. Maar nu weer en eerder ook al heb ik echt na wisseling van een merk echt enorme reacties gehad en zelfs psychoses. Ik weet er [lees meer...]echter niets meer van. Kost me wel het tweede huwelijk. Ik ben echt op en de pijn blijft extreem ook met de nodige oxycodon er bij. Ik kan toch niet de enige zijn met zulke reacties? Graag jullie ervaringen.
31-07-2019

MS Contin (morfine retard)

De eerste twee weken is het erg wennen. De pijn werd minder maar veel last van de bijwerkingen. Obstipatie, duf, vergeetachtig, zweten, slaperig en veel slapen. Nu de obstipatie mbv movicolon redelijk onder controle. Vergeetachtig en concentratie blijven een min punt.

Tramadol (tramadol)

Ik had pijn door overbelasting van mijn kaakspieren. Deze pijn werd door de maanden heen steeds erger, andere maatregelen zoals de fysio hielpen niet meer. Ook pijnstillers zoals ibuprofen icm paracetamol hielpen niet. Uiteindelijk heb ik aan de huisarts gevraagd om een zwaardere pijnstiller. Ik kreeg toen 2 keer daags tramadol voorgeschreven. Binnen 4 dagen was ik van de [lees meer...]pijn af. Sindsdien heb ik ook geen pijnstillers meer nodig gehad. Het was voor mij binnen korte tijd een zeer effectief middel. Mijn kaakspieren zijn ook weer volledig ontspannen. Ik heb tramadol na 1 dag alleen 's nachts geslikt, want ik werd er wel wat suf van, maar 's nachts sliep ik heerlijk relaxed. Ik vond de verpakking nogal lastig door te drukken.

Slijmbeursontsteking

Transtec (buprenorfine)
Chronisch pijnsyndroom

ik heb dit medicijn nog niet vaak gebruikt omdat de bijwerking op het lichaam slaat " dus verdikken "gewicht toename ' alleen als echt nodig is

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Peesontsteking schouder

mijn schouders doen vreselijk pijn ik had die pijn bijna 2 jaar maar het bleef draaglijk nu sins 2 maand word de pijn ondraaglijk ' vreselijk totaal niets kunnen doen aankleden wassen" haar wassen zelfs naar de winkel gaan lukt niet 1 fles cola kan ik niet dragen door de pijn.ik probeer nog iemand te vinden die de pijn kan verzachten .medicatie weinig effect ' pijnklinie[lees meer...]k dacht oo daar helpen ze wel ja een hoop onderzoeken laten doen en dan kan zijn dat ze iets geven voor de pijn 'nu begint mijn huisarts eindelijk te luisteren en te begrijpen ' dus na al die pijnstillers gaat ze nu beginnen met VALTRAN hopelijk help het voor de pijn ' dit is niet leefbaar
30-07-2019

Valtran retard (tilidinefosfaat / naloxonehydrochloride)
Peesontsteking schouder

een paar maanden terug begon mijn schouder vreselijk pijn te doen had het ervoor ook maar was draaglijk- nu is de pijn zo hevig dat ik niets meer kan ' doe het maar als alleenstaande moeder 'je kunt niets beide schouder doen pijn " raad aan iedereen gevraag zelfs de pijnkliniek daar geven ze eerst een hoop onderzoeken voor je iets krijgt voor de pijn. echt niet te doen "hu[lees meer...]isarts probeer nu valtran
19-07-2019

Hernia

In verband met toenemende pijn van 1 capsule per 24h naar 4 a 5 capsules gedurende 12 weken. Tramadol verliest vrij snel zijn werking na een paar weken waardoor je meer nodig hebt voor hetzelfde effect. De eerste 2 weken merk je dat het lichaam tijd nodig heeft om eraan te wennen. Erg duf en afwezig. Dit is ‘s nachts best fijn maar overdag niet. Toch best veel nare bijwe[lees meer...]rkingen. Dunne of hele dikke ontlasting. Weinig eetlust. Zweten. Ontwenningsverschijnselen. Op zich zonder problemen gestopt. Wel 1 a 2 welen afgebouwd. Je merkt op een gegeven moment wel fat je er van afhankelijk wordt en dat je in de stress raakt als de medicatie bijna op is. Blij dat ik er vanaf ben, maar het heeft me wel door een moeilijke pijnlijke tijd heen geholpen.
17-07-2019

Artrose - gewrichtsaandoening

5 mg valt niet te selecteren Artrose door wss veel chemo therapie
15-07-2019

Tramadol (tramadol)

Door instabiliteit opgelopen tijdens zwangerschap (zat in een rolstoel), nog steeds veel pijn in onderrug, benen en op slot slaan van mijn benen. In combinatie met een trauma waarvoor therapie nodig was, werd de pijn heftiger met de tijd, dacht ik. In overleg met huisarts tramadol gekregen om de tijd te overbruggen met therapie. Het werkte niet echt, maar moest opbouwen n[lees meer...]aar 200 gr pd en toen dat ook niet werkte en ik buikpijn kreeg moest ik het alsnog een kans geven en kreeg zakjes voor de buikpijn. Bleef niet werken na 3 maanden, maar stoppen in 1 keer lukte inmiddels niet meer. Vreselijke ontwenning: zweten, griep gevoel, niezen, gapen, toegenomen angst en negatieve gevoelens. Nam na overleg met dokterspost weer in en kreeg de bijwerkingen en ontwenning door elkaar en hallucinaties erbovenop. De dokter gevraagd om hulp bij afbouwen. Dokter nr 7 inmiddels zegt: eigen schuld dikke bult, jij nam het toch in? Oh en je hebt vast jezelf wijs gemaakt dat je pijn hebt, want anders werkte het wel.. Dan maar zelf afbouwen: eerst geen pil en dan twee keer wel. Langzaam steeds minder. Dodelijke bijwerkingen en ontwenning: elke keer met trekkende kaken in de trein naar mijn werk, super vrolijk en de volgende dag super kortaf chagrijnig en veel extra pijn. Steeds een pil eraf en verder. Laatste huisarts zegt: wist je dat zo'n 30% van de mensen geen pijnstillende effect ervaart van tramadol? Bij jouw familie werkt het ook niet, dus kan wel eens genetisch zijn.. dank u dokter.. Ik ben eindelijk klaar vandaag! Nooit meer tramadol. Ben blij dat ik 7 kilo kwijt ben, als ik dan iets positiefs moet noemen, maar zo had het niet gehoeven.
14-07-2019

Effentora (fentanyl)
Chronisch pijnsyndroom

Hier in Belgie is dit nu sinds kort ook al van de markt. Hielp goed als doorbraakpijn bij de durogesic pleisters. Het enige fentanyl gerelateerde dat hier voor doorbraakpijn nog op de Belgische markt is zou Breakyl moeten zijn. Mar dat bevat maar 4 stuks en zou enkel 200UG zijn. 5j geleden heb ik eens Abstral 800UG gekregen maar dat moest via NL besteld worden en voor 10 t[lees meer...]abletjes zeeeeeerrrr duur +70 euro de volle pot !!!! Maar dan vraag ik me af of en arts dan ook actiq of instanyl uit NL mag voorschrijven ook?? Aja..Aangezien de Abstral toen ook uit NL moest komen.
10-07-2019

BuTrans (buprenorfine)
Artrose

gestart met 5 mcg , dit had geen effect en uiteindelijk vond ik bij 30 mcg de juiste dose die mij pijnstilling gaf, maar op den duur verergerde mijn chronische hoofdpijn en migraine terwijl ik hoopte het hier ook wat aan zou doen, ik had continue een zwaar gevoel van malaise , en totaal geen energie meer . ik heb ook de diagnose ME en ik dacht gewoon dat het mijn ME was ma[lees meer...]ar het was nu zo extreem dat ik toch ging twijfelen aan de pleisters, misschien zijn die helemaal niet goed voor iemand met ME? Ik was het zo zat dat ik me zo extreem slecht voelde, dat ik besloot af te bouwen . het was wel duidelijk dat mijn lichaam deze pleisters niet verdroegen al ging het in het begin juist heel goed kennelijk was lange tijd gebruik voor mij niet goed (half jaar) ik heb nu weer erg veel pijn in mijn rug maar wil geen morfinepreparaten meer, kennelijk is het niet goed als je ME hebt . Ik heb weer tramadol gekregen maar dat houdt me wakker snachts en verlicht de pijn maar weinig, ik weet eerlijk gezegd niet wat ik nu moet en ik gebruik een TENS apparaat af en toe maar ook dit is geen wondermiddel. Bewegen is erg goed voor artrose maar met ernstige ME is dat onmogelijk helaas. Zijn er meer met deze ervaring of heb je tips dan hoor ik het graag.
07-07-2019

Nekklachten

Het is in mijn nek geschoten, paracetamol helpt niet dus tramadol. Echter zijn de bijwerkingen heftig en het resultaat matig.
01-07-2019

OxyContin (oxycodon)
Pancreatitis

Door Pancreatitis en hevige pijnen werd me deze medicatie voorgeschreven. zeer effectief en goed werkend. maar verslavingsfactor is groot. indien niet nodig zou ik ten sterkste aanraden om deze medicatie zeker niet in te nemen. Enkel indien nodig.
26-06-2019

Lage rugpijn

Beste Henk, Ik neem al 15 jaar Durogesic 100. Intussen ben ik verhuisd naar Thailand . Hier is het niet verkrijgbaar. Ik heb nog een 3 maand voorraad, en zal dus moeten stoppen met Durogesic . Heb je enige ervaring / tips om te stoppen, de afkikkingsverschijnselen zijn niet niets... Groeten, Nic
24-06-2019

Rugpijn

23-06-2019

Tramadol (tramadol)

Overgestapt van Oxicodon naar tramadol. Alles iets minder. Maar ook verslavend en vraag naar meer.
20-06-2019

Hernia

Gekregen ivm ernstige zenuwpijn in mijn been na een herniaoperatie die overigens wel goed gelukt is. Zenuw was zo beschadigd en dat gaf hele erge pijn. Niks hielp behalve de oxycodon 5 mg, mocht 2xdd 10 mg maar heb aldoor 1x per dag 5 mg genomen ivm angst voor verslaving, het haalde niet de hele pijn weg maar wel de scherpe kantjes eraf. Verder geen bijwerkingen.
19-06-2019

Oxycodon (oxycodon)

Hallo lieve mensen, ik was precies een jaar geleden opgenomen in het ziekenhuis vanwege een zware astma aanval. Ik ben uiteindelijk op de IC terecht gekomen. Ze moesten een slagader infuus aanleggen om de bloeddruk constant op te kunnen meten. Helaas hadden ze mij zodanig vaak moeten prikken (voor het bloedgas) dat ze die slagader infuus nergens anders konden aanleggen [lees meer...]dan in mijn lies. Ze zijn toen begonnen t prikken in mijn rechter lies en terwijl ze aan het prikken waren voelde ik allemaal schokken in mijn Been. Na 8 keer geprikt te hebben zat hij er eindelijk in. Gelijk daarna werd mij verteld dat ze nog zoiets moesten aanleggen in mijn linker lies (dat zou zijn om de medicatie via dat infuus in te kunnen brengen) . Ik wist al niet wat mij allemaal overkwam en ik voelde mij al zodanig gemarteld door wat ze mij hadden aangedaan met die 8 prikken waarvan 7 x mis en steeds maar weer porren in mij. Ze hebben toen 3 x in mijn linker lies geprikt en weer voelde il die gekke schokken in mijn been. De 3e keer heb ik gegild en gezegt dat ze moesten kappen. Dat hebben ze toen ook gedaan en uiteindelijk hebben ze toch een infuus in mijn arm geprikt voor dat infuus. Ik gebruik nu precies een jaar later nog steeds deze medicatie voor zenuw pijn: Oxycodon 20 mg ochtend en 20 mg avond langwerkend Oxycodon 4 tot 6 maal daags 5 mg kortweekend Gabapentine 900mg ochtend 900 avond Amitrypteline 25 mg ochtend Ik gebruik nu zo een 8 maanden een tens apparaat en ik durf wel te zeggen dat de tens apparaat de scherpste pijn wegneemt. Ik heb een qutenza behandeling (chilipeper pleisters) gehad maar dat vind ik zo heftig dat ik die behandeling nooit meer wil. Ik krijg volgende week woensdag mijn 2e ketamine behandeling , deze behandeling is een hele heftige ervaring maar ik denk wel dat het iets doet. Ik denk dat de heftigste pijn wat langer weg blijft. Ik weet het gewoon nog niet zeker maar daarom ga ik de 2e behandeling proberen. Tot slot, Alle medicatie en pijn maakt je een heel ander mens, De medicatie diet zoveel met je gedachtes en denkwijze. Ik kan mijzelf soms niet meer herkennen. Ik ben vanaf het ziekenhuis tegelijk begonnen aan de zenuw pijn medicatie dus ik durf niet te zeggen wat welk medicatie precies doet met mij. Groetjes T.
13-06-2019

OxyNorm (oxycodon)
Chronisch pijnsyndroom

Heb fybromyalgie en er lopen nog onderzoeken rechter been valt uit is dan dood, sinds vorige week overgestapt van Oxycodon H.C.I G.L VAN GEROT LANNACH 5 MG,(na 1,5 jaar) Naar deze oxyNorm instant 5 mg zuigtabl, van af de 2e dag werd ik emorgen al heel vroeg wakker, de pijn maar ook echt ziek. Doordat ik me zo beroerd voel heb ik ook het idee dat het eigenlijk vrij wein[lees meer...]ig helpt, niet eigenlijk... LIJK WEL BUIK GRIEP, HELAAS GEBRUIK IK NU MIJN INHALATOR VOOR DE BENAUWDHEID OOK WEER/MEER! HOOP EEN ANDERE OPLOSSING MET DE ARTS TE VINDEN VANDAAG! En gelijk te stoppen, want de pijn wordt er niet minder OP! Mvg
10-06-2019

Oxycodon (oxycodon)

Mijn wervels zijn versleten en kreeg daardoor oxycodon Eerst 5 mg 2x daags retard na maanden gebruik fentanyl pleisters drie weken later enorme buikpijn verstopping enz Terug naar oxycodon op gebouwd tot 8 tabl 5mg per dag 2 retard 6 kortwerkend verstopping bleef pijn van wervels over Enorme buikpijnen verstoppingen meerdere malen ziekenhuis nu coldturkey af kicken Puur he[lees meer...]l Ben nu 4 weken bezig echt een hel
30-05-2019

Artrose van de wervelkolom

Spierreuma

Alhoewel de pijn redelijk wordt onderdrukt, na enige belasting komt de pijn als doorbraakpijn direct terug en moet ik gaan liggen om de pijn weer te doen zakken. Ernstiger is dat er op geen enkel moment door medisch personeel gewezen werd op de ernstige kans op verslaving, gewenning en daardoor de kans op overdoses die dodelijke gevolgen hebben (zie America, waar deze d[lees meer...]ruk, samen met Fentanyl, nu de ernstigste oorzaak zijn van drug overdoses).

Palladon (hydromorfon)
Chronisch pijnsyndroom

In 2015 tot eind 2016 Palladon IR 2,6mg voor doorbraakpijn gekregen samen toen met 3 x Oxycontin 80 & 4 x Ms Contin 100mg. Was goed maar de Abstral 800UG was net iets beter. Maar dit moest in NL besteld worden en was daardorr zeer duur +70euro/doos !! Ook maar 10 tabletten in 1 doos Abstral :( !! Nu op fentanyl pleisters.

Abstral (fentanyl)
Chronisch pijnsyndroom

In 2015 voor doorbraakpijn 3 doosjes Abstral 800UG van pijnarts gekregen. Toen stond ik nog niet op fentanyl pleisters (durogesic) maar stond toen op 3 x Oxycontin 80mg per dag + 4 x Ms Contin 100mg per dag. De Abstral was het aller duurste medicijn ooit !! Elk doosje bevatte maar 10 tabletten van 800ug om te smelten op de tong maar was +70euro per doos !!! Ook was d[lees meer...]it medicijn niet gemakkelijk te vinden. Geen enkele apotheek in mijn stad kon het leveren en ben in een andere stad toch in een apotheek geraakt. Daar moest ik horen dat ik 2 dagen moest wachten aangezien dit in NL moest besteld worden. Ikzelf ben uit BE. Wrkte zeer goed tgen doorbraakpijn maar doordat het zo extreem duur was en het in NL moest besteld worden heb ik er niet meer achter gevraagd. Heb dan Palladone IR 2,6mg gekregen voor doorbraakpijn. Maar nu zou het zijn dat Abstral hier in BE toch eindelijk ook direct te verkrijgen is en wss dan ook met tussenkomst in de prijs.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4743)
Anticonceptie - overig (3493)
Cholesterol (2743)
Depressie - antidepressiva overig (2550)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2078)
Pijn (1881)
Verslavingsziekten (1788)
ADHD - psychostimulantia (1766)
Bloeddruk - betablokkers (1571)
Maagzuur - protonpompremmers (1490)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1425)
Anticonceptie - eenfase (1299)
Angststoornissen (1094)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1053)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1045)
Depressie - antidepressiva TCA (978)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (912)