categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

Instanyl

25-06-2020 | Man | 52
fentanyl intranasaal
Blaaskanker
Gebruik dit medicijn tegen pijn. Het medicijn werkt zeer effectief. Ik loop al enige tijd tegen het feit aan dat er te weinig sprays in de flesjes zitten. Ik heb al eerder op deze site gelezen dat er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben ervaren. Ik ben erg benieuwd of er op dit moment nog meer mensen zijn die dit probleem hebben. Want het zorgt keer op keer voor di[lees meer...]scussie bij de apotheek en huisarts die dit niet geloven. Je wordt voor gek verklaard en zeggen dat je grootverbruiker bent. Ik wil stappen gaan ondernemen maar daarvoor wil ik wel inventariseren of er op dit moment anno 2020 nog meer mensen zijn met dit probleem.... Wilt u zo vriendelijk zijn om dit in de reactie te laten weten. Alvast vriendelijk bedankt.

17-06-2020 | Man | 54
Artrose
hallo ik heb artrose in mij nek en hernia en vernauwing in mij rugwervels ik heb s morgen 2 s middags 1 en s avond voor de nacht 1 tramadol slik er 4 per dag ik heb geen bijwerkingen meer en de scherpen randtjes gaan er af heb wel wat zeurende pijn maar het is te doen.

13-06-2020 | Man | 60
Artrose
Ik heb eerst naproxen gebruik, kreeg op een gegeven moment hoge bloeddruk. Toen gestopt en kreeg Tramadol. 3 x 2 st. Heb nog weinig effect geconstateerd. Ik mag nu naar 4 x 2 st.

12-06-2020 | Man | 61
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb 4 jaren geleden diverse operatie gehad (arm,rug). Toen kreeg ik oxycodon voorgeschreven omdat ik chronische pijn heb overgehouden na die operaties. In het begin hielp de oxy goed tegen de pijn. Maar na verloop van tijd had ik steeds meer nodig om minder pijn te hebben. Op het laatst nam ik 2x 120 mg langwerkende oxy en kortwerkende 6x 20 mg maar ik had nog steeds[lees meer...] veel pijn en ik voelde mij lichamelijk zo slecht. Vorig jaar augustus ben ik in overleg met mijn huisarts cold turkey gestopt met Oxy. Ik ben 4 weken zo veschrikkelijk ziek geweest . Heb 2 weken lang moeten braken en heb zoveel pijn gehad. Ik stond op het punt om een kliniek in te gaan maar heb nog 2 weken doorgezet. En toen begon ik mij langzamerhand beter te voelen. Ik heb nu fentanyl ipv oxycodon en ik voel me gewoon stukken beter. Oxycodon is een zwaar verslavend geneesmiddel. Ik ben blij dat ik geen oxy meer hoef te nemen.

Tradonal

02-06-2020 | Man | 48
Wervelkanaalstenose
Werkt zeer goed tegen de pijn maar je moet rustig afbouwen Ben nu weer tradonal aan het slikkken ivm knieblessure

Buprenorfine

31-05-2020 | Man | 81
buprenorfine
Door plotselinge wisseling van merkmedicijn Buprenorfine Sandoz 5 microgram/uur, al jarenlang zonder bijverschijnselen, naar Buprenorfine Glenmark 5 microgram/uur direct na gebruik van deze pleisters nare bijverschijnselen zoals algehele verstoring van de nachtrust, jeuk, misselijkheid. Ik ben 81 jaar en hoge bloeddruk patient, Parkinson, hartpatie etc. Substit[lees meer...]utie van het medicijn Buprenorfine Sandoz, wat ik al jarenlang zonder bijverschijnselen gebruik naar alle tevredenheid, wordt dan ook ten sterkste ontraden door KNMP en. BCG. Voor ouderen boven de 80 jaar!,,

29-05-2020 | Vrouw | 50
Reuma
Fijne pleister heb tietze en fibro met veel pijn heb alles geprobeerd. Nasid s avonds morgens paracetamol ook 100mg langdurig Tramadol. De pijn Bleef 24/7 Nu heb ik de pleister na 2 dagen was de pijn weg! Geen bijwerkingen ik ben blij!! Voor eventuele opvlamming bij de tietze heb ik nog een smelttablet Ik ben tevreden en raad t aan bij chronische pijn!

25-05-2020 | Vrouw | 53
Gewrichtsontsteking
Ivm frozen shoulder Tramadol voorgeschreven gekregen. Door de pijn sliep ik slecht. Ik slaap nu beter en het kost mij iets minder moeite (minder pijn) mijn arm te bewegen. Voel mij echter niet 'mijzelf' meer (zie onder bijwerkingen). Morgen heb ik een gesprek met de orthopeed voor een eventuele andere oplossing.

09-05-2020 | Vrouw | 54
Leverkanker
Eigenlijk geldt mijn verhaal voor alle Oxcycodon. Ja,het middel stopt de pijn,maar de bijwerkingen zijn je ergste nachtmerrie. In bijna 3 weken tijd werd ik een wrak. Kon niets meer dan op bed liggen. De benauwdheid is zo erg dat ik na 2 weken niets meer kon dan naar adem snakken op bed. Niet meer kúnnen slapen, abnormale onrust,zweten vocht vast houden. Dat dit door e[lees meer...]en arts wordt voorgeschreven is onbegrijpelijk. Begin er nooit aan.

09-05-2020 | Vrouw | 53
oxycodon
Dat dit medicijn door artsen wordt voorgeschreven vind ik een grote schande. Ja, het stopt de pijn maar wat je ervoor terug krijgt is een ware nachtmerrie. Niet meer kúnnen slapen, zweten, moe en 24/,7 extreem benauwd. Ik veranderde in 2 weken tijd in een wrak. Ik kon amper van mijn bed nog het toilet nog halen. Kon geen trap meer op. Totale zombie en vreselijke jeuk,d[lees meer...]roge mond. Vooral de benauwdheid is verschrikkelijk. Dat dit medicijn überhaupt aan mensen wordt gegeven. Schande. Nooit van mijn leven meer dit medicijn . Begin er nooit aan.

Zaldiar

06-05-2020 | Vrouw | 30
paracetamol / tramadol
Artrose van de wervelkolom
Normaal gezien moest ik Zaldiar 3x per dag innemen, maar door de bijwerkingen neem ik het 1x per dag, een uur voor het slapengaan. Ik ben ontevreden. Het verlicht mijn pijn niet en de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Ik moet het innemen met eten, anders heb ik erge maagpijn en omdat ik het voor het slapen moet innemen is dit natuurlijk niet goed. Soms heb ik geen honger [lees meer...]en moet ik me forceren om een boterham te eten en nadien heeft mijn lichaam niet de nodige tijd om het te verteren, wat ook lijdt tot maagzuur wanneer ik in mijn bed lig. Toen ik het eerst 3x per dag innam waren de bijwerkingen zo erg dat ik zelfs naar het ziekenhuis wou gaan. Ik was zo suf en duizelig dat ik niet kon rechtstaan, ik kon zelfs niet rechtzitten. Ik voelde mijn hartslag snel kloppen. Ik moet wel meedelen dat ik ook anti-epileptica inneem, volgens de dokter kan dit eventueel hiermee te maken hebben. Dus, een waarschuwing voor mensen die anti-epileptica innemen! Nadat ik ben overgeschakeld naar 1x per dag voel ik me nog steeds suf en word ik ook wat duizelig, maar niet zo hevig als ter voren. Dus kortom voor mij was dit een negatieve ervaring. Het is gewoon eng wanneer je zelfs niet meer kan rechtzitten. Ik heb binnen een week terug een afspraak bij de specialist en ik ga hem vragen voor een ander medicament want ik weet niet of ik dit langer kan volhouden. Zoals ik in het begin ook heb vermeld, het verlicht mijn pijn absoluut niet! Misschien komt het omdat ik er maar één per dag inneem, maar de pijn verdwijnt zelfs niet voor 5 minuten.

06-05-2020 | Man | 50
Gewrichtspijn
Vannacht mijn eerste capsule ingenomen vanwege de hevige pijn. Ik slik ook nog antidepressive (Citalopram). Vanochtend goed opgestaan en voelde me opperbest. Na wat kilometers gereden te hebben richting mijn werk, de afslag genomen vanwege misselijkheid, duizeligheid en transpiratie. Zakte na het eten van een boterham af. Daarna op en afgaand misselijk en draaierig.

05-05-2020 | Vrouw | 52
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Gestopt met oxycontin omdat dit niet meer werkte. Ik had hele erge zweetaanvallen maar dacht dat dit de overgang was.

05-05-2020 | Vrouw | 52
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Ik heb dit middel ongeveer 3 jaar gebruikt. De laatste anderhalf jaar had ik vele bijwerkingen slaap en vermoeidheid de overhand namen. Ook had ik zweetaanvallen waarvan ik dacht dat het de overgang was, maar dit bleek achteraf de pleisters te zijn. Voor de pijn werkte het goed, zolang ik maar veel gebruikte. Ik gebruikte 75mcg en ben door de bijwerkingen naar beneden gega[lees meer...]an. Uiteindelijk ben ik overgegaan op de buprenorfidepleister.

03-05-2020 | Vrouw | 53
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Dit was mijn eerste en laatste fentanyl pleister ooit. Afschuwelijk. Na 24 begon de werking. Mijn maag raakte volkomen van streek. Migraine aanval erbij en duizelig, maar je word extreem slaperig. Niet te beschrijven. Ondanks dat ik direct de pleister heb verwijderd was de werking al begonnen. Totale zombie. Onmogelijk om wakker te blijven. Wat een gevecht 2 dagen lang. [lees meer...]Ik kon niet meer functioneren. Nooit meer zal ik deze pleister gebruiken.

30-04-2020 | Man | 72
Gewrichtspijn
Gebruik Tramadol 100 mg voor heftige gewrichtspijn, mn. bij het opstaan 's- morgens. 2x p.d. 1 pil. Helaas de bijwerkingen zijn voor mij verschrikkelijk, DRAMATISCH! Ik drink gemiddeld 2 en halve liter vocht per.dag. Ik wandel elke dag met de hond, 3 kleine wandelingen en 1 grote wandeling van zeker 1 uur elke dag. 1 x in de 10 dagen ontlasting, keiharde ping[lees meer...]pongballen, het gaat er niet op een normale manier er uit. De anus opening is dan te nauw enz. De rest kan u wel raden, een DRAMA voor mij.

30-04-2020 | Vrouw | 22
Gewrichtspijn
Het middel werkte vrij goed tegen de pijn. Echter was ik hele dagen misselijk. Ik hield niks binnen.. dus toch mee gestopt.

Tradonal

29-04-2020 | Vrouw | 41
Botbreuk
Barts in bovenarm in schouder, Heb geen comfort van Tradonal. Paracetamol en ibuprofen lichte pijn verlichting. Maar geen resultaat bij tradonal ook geen nevenwerking, voel helemaal niks

29-04-2020 | Vrouw | 45
Kaakontsteking
Goede pijnstiller ook als toevoeging bij andere anti reuma medicatie en pijnklachten, een half opiaat als NSAID

22-04-2020 | Vrouw | 42
Chronisch pijnsyndroom
Hallo, de werkzame stoffen niet in één keer vrijkomen bij retard tabletten, maar juist wat langzamer in het lichaam worden afgegeven. Mvg

BuTrans

18-04-2020 | Man | 53
Artrose
Heb artrose in beide knieen beide heupen en onderrug. gebruik 8 jaar butranspleisters van 10 mg. ivm verslechterde eetgewoonten (viel 23 kg af) ben ik samen met huisarts, psychiater begonnen om het af te bouwen naar 5 mg per week. wat een elende zeg 6 dagen niet kunnen slapen , onrustig , diaree, schokken in me armen, benen gek word je er van. nergens geen zin in , e[lees meer...]n veel pijn zelfs nu in me bekken ? na 12 weken het gaat wat beter zeker weten , maar nu gaat alles weer opnieuw beginnen 10 dagen niet slapen pijn onrustig weinig eten diaree en dat alle maal alleen zonder arts het is zwaar heel zwaar nog 7 weken en hoop dat het klaar is u hoort nog an me . vragen of suggesties mail aub

17-04-2020 | Vrouw | 30
Peesontsteking schouder

Durogesic

13-04-2020 | Vrouw | 46
Fibromyalgie
Je wordt er héél snel afhankelijk van en dat is geen lachertje dus bezint voor je eraan begint... Na een bad of douche komt hij los en dien je een andere te plakken, dit is ook het geval bij warm weer wanneer je zweet of in contact komt met zonnecrème... Ik word prikkelbaar wanneer het tijd is om een andere te kleven. Héél lastig. Jammer genoeg kan ik niet meer zonder... �[lees meer...]

11-04-2020 | Man | 48
Ziekte van Parkinson
Ik gebruik door de felle spierpijn bijna dagelijks 2 tabletten Tramadol 150mg in 1 keer iin (dus in 1 keer 300mg) Kort daarna is de pijn weg voor zeker 24u en kan ik alles aan en heb ik daarenboven bakken energie. Ik word er niet suf of lui van, integendeel. Ik kan dan zelfs zeer vroeg mijn bed uit en kan ik meteen met van alles beginnen. Ik zou er op zich wel vanaf wille[lees meer...]n, maar ik vrees dat er geen alternatief is. Eventueel medicinale cannabis CBD met THC eventueel. Van Tramadol heb ik geen enkele bijwerking.

09-04-2020 | Man | 72
Artrose - gewrichtsaandoening
Gebruik deze medicatie, na de gebruikelijke paracetamol, tramadol, diclofenac en ibuprofen geprobeerd te hebben wat niet hielp, al jaren, dus veel en veel te lang. Heb geprobeerd af te bouwen maar lukt niet. Onlangs gevraagd om pleisters op de plek waar het pijn doet. Ik dacht hiermee de bijwerkingen zoals obstipatie en ademhalingsdepressie te kunnen omzeilen maar volge[lees meer...]ns de deskundige bleek dat niet zo te zijn. Helaas is het met de meeste farmaceutische medicijnen zo dat ze voor 1 bepaald doel worden voorgeschreven, maar wel meerdere bijwerkingen hebben en dat is een trieste zaak. De fabrikant is Aurobindo en staat niet in het rijtje van fabrikanten.

05-04-2020 | Vrouw | 52
Peesontsteking schouder
Misselijk en overgeven. Mijn lijf voelde gevuld met watten en raakte steeds verder van me af. Na het stoppen voelde ik mezelf weer. De pijn was ook net zo heftig maar met Tramadol kon ik dat niet aan. Nu ik mijzelf weer ben lukt dat beter. Naproxen hielp daarna niet en nu diclofenac wel.

02-04-2020 | Vrouw | 51
Artrose
ik slik ze al 3 jaar s,morgens 30mg en savonds 40. nu beginnen ze hun werking te verliezen

BuTrans

30-03-2020 | Vrouw | 58
Artrose van de wervelkolom
Voor jeuk onder de pleister gebruik ik een pomje dat normaal gebruikt wordt astma. Ik spray de huid eerst in en plak dan de pleister. Werkt zeer goed. Alleen de verkleuring van de huid daar is niks aan te doen.

Buprenorfine

30-03-2020 | Vrouw | 58
Artrose
Deze pleisters heb ik gekregen voor mijn rugpijn, na vel jaren oxicodon te hebben geslikt ben ik na een lange heel onplezierige ontwenningsverschijnselen over moeten gaan naar de pleisters. Deze helpen goed, maar in het begin ontzettend veel last van hevige jeuk tot blaartjes aan toe onder de pleister. Door vooraf de huid te behandelen met een pomje dat voor de luchtw[lees meer...]egen is bedoeld gaat het prima. Alleen de verkleuring van de huid op die plaatsen vindt ik vervelend.

Durogesic

27-03-2020 | Man | 52
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Ik gebruik ventanyl nu reeds en jaar ik ben begonnen met 25 ug en nog 11 andere medicijn en om die te laten weg vallen zit ik nu op 175 ug denktank. Ik heb geprobeerd om af te bouwen maar de pijn in rug werd zo hevig dat ik na 2 maand te minderen terug moest op bouwen naar 175 ug .Ik zou er liever van af geraken maar kan tot hier toe niet .de problemen zijn begonnen toen [lees meer...]mijn 7 de pijnpomp op eens begon af te stoten ze kwam uit mijn lichaam .als er mensen zijn met goede raad hoor ik het graag .behalve operaties heb ik al verschillende gehad

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5055)
Anticonceptie - overig (3713)
Cholesterol (2877)
Depressie - antidepressiva overig (2699)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2318)
Pijn - morfine-achtigen (2183)
ADHD - psychostimulantia (2040)
Pijn (1969)
Verslavingsziekten (1914)
Bloeddruk - betablokkers (1664)
Maagzuur - protonpompremmers (1552)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1504)
Anticonceptie - eenfase (1377)
Angststoornissen (1196)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1143)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1117)
Depressie - antidepressiva TCA (1036)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)