categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

Morfine

23-01-2023 | Vrouw | 45
morfine
Morfine werkte vrij goed tegen de pijn. De eerste 2 dagen last van misselijk en overgeven daarna niet meer. Ik sliep er heel veel op. Normaal slaap ik maar 5 uur en hiermee 12 uur achtereen en dan in de middag nog een keer 2 uurtjes. Enige minpunt voor mij was dat ik extreem last had van obstipatie met als gevolg aambeien zo groot als knikkers, niet meer kunnen lopen, [lees meer...]staan en zitten. Bij het zitten begin ik al spontaan te bloeden. Uiteindelijk over gegaan naar pleisters met 6x per dag een zakje en om de dag een klysma. Toen geen last meer van de obstipatie. De pleisters werken een stuk minder bij mij en ik heb daarbij veel last van jeuk en bultjes.

18-01-2023 | Man | 65
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Sinds mijn 50e toenemende pijn in de onderrug ( ben nu 65 ). Echt alle opties doorlopen om er vanaf te komen. Bij de pijnpoli beland: Beknelde zenuwen in het SI gewricht en niet behandelbaar. Vijf facetblokkades gehad wat uiteindelijk niet meer hielp. Wat resteerde waren pijnstillers en ik heb in de loop der jaren echt alles gehad, niets hielp echt. Zes jaar geleden begonn[lees meer...]en met Fenthanyl pleisters en langzaamaan in sterkte opgelopen tot 125ug per 2 dagen en daarbij heb ik nog 1000mg Gabapentine en dat 3 x per dag. Pijn is nu weer toegenomen en via huisarts doorgestuurd naar weer een pijnpoli. De arts schrok van de hoogte van de Fenthanyl en besloot in overleg met mij hiermee te stoppen. Ik kreeg Palladon voorgeschreven 2 x 24mg per 24 uur. Twee dagen heb ik echt moeten afkicken van de Fenthanyl en dat was geen pretje kan ik je zeggen. Waar het uiteindelijk om gaat is dat ik me nu (10 dagen later ) FANTASTISCH voel, de pijn komt er nauwelijks meer doorheen en ik heb vrijwel geen bijwerkingen. Ik ben de beste man zooo dankbaar. Ik hoop dat mijn seksuele prikkels weer terugkomen die ik al 8 a 9 jaar niet meer heb maar dat terzijde. Ik ben blij dat ik van die rommel af ben wat ook de oorzaak hiervan was. Huisartsen zijn niet de geschikte personen voor dit soort gevallen en ik adviseer dan ook een verwijzing voor de pijnpoli te vragen. De daar aanwezige Anesthesiologen zijn hierin gespecialiseerd en kunnen je het beste helpen.

08-01-2023 | Vrouw | 48

Targinact

08-01-2023 | Vrouw | 48
oxycodon / naloxon
Nooit maar ook echt nooit meer!!!! Heb me nog nooit zo ellendig gevoeld en ik heb héél wat meegemaakt

06-01-2023 | Vrouw | 34
Artrose
Gekregen toen niets anders hielp qua pijn. De scherpe kantjes haalt het weg, maar de pijn blijft. Na paar jaar wilde ik er van af. Dat is moeilijker dan gedacht. Veel afkickverschijnselen gehad. Ben van 12 na 6 gegaan nu weer opnieuw moeten plakken omdat de afkickverschijnselen zo erg waren. Nu toch eerst 3 proberen. Mensen pas op met dit middel. Het stoppen is[lees meer...] een hel en ik hoop dat het mij lukt!

06-01-2023 | Vrouw | 61
Lage rugpijn
Na ruim een week met heftige rugpijn waarbij paracetamol en ibuprofen nauwelijks hielp, heb ik eenmalig tramadol 50mg gebruikt. Ik merkte vrij weinig van de pijn bestrijding. Echter wel een heftige jeuk in neus die lang aanhield. Normaal ben ik om 23 uur wel moe. Echter om 1 uur snachts nog steeds wakker en alert. Maar toch moe. Toch uiteindelijk in slaap maar werd wakker [lees meer...]van duidelijkheid, erg misselijk en braken. Ik koppel dit aan de tramadol. Geen tramadol voor mij. Als dit bijwerkingen zijn geweest dan was mij dat toch te heftig

04-01-2023 | Man | 63
tramadol
als de diagnose neuralgische amyotrofie is, probeer dan dit, na 2 dagen was de pijn al weg! https://youtu.be/TlJAFLMKmtQ

02-01-2023 | Vrouw | 61
Chronisch pijnsyndroom
Eerste 3 dagen was ik superblij..maar toen ik 1dag die 2 pillen niet had ingenomen.kreeg ik vreselijke buikpijn, en verhoging. Ik dacht eerst toeval. Toen ik na 1week buikpijn te hebben gehad,me goed genoeg voelde, begon ik weer met inname. de 2de dag , vond ik het niet zo nodig om pijn stiller te maken. Voordat het avond was,lag ik weer met buikpijn en verhoging. Dit ka[lees meer...]n toch geen toeval meer zijn

25-12-2022 | Man | 56
oxycodon
Werkt bij mij perfect geen pijn meer voel me goed geen bijwerkingen

22-12-2022 | Man | 63
Pijn (algemeen)
qua pijnestrijdinge werkte het totaal niet. ik werd er alleen super duf van. onverantwoord. leefde als een zombie. meteen mee gestopt.

19-12-2022 | Vrouw | 61
Rugklachten
Sinds april via een kliniek van de Oxycodon omgezet naar buprenorfine, daarna langzaam afgaan bouwen en zit nu op 1 tablet. Ging tot 2 tabletten goed . Nu wat afbouw verschijnselen. In het nieuwe jaar hopelijk opiaatvrij!!! Pijn is iets terug maar mijn eigen Pijnreceptoren zijn aan het werk. Oxycodon hielp goed in het begin maar werdt er depri van. Dankzij pijnproramma e[lees meer...]n korte opname in kliniek nodig om er van af te komen . Na 14 jaar!!

18-12-2022 | Vrouw | 47
Spanningshoofdpijn
Per toeval erachter gekomen hoe goed dit is tegen spanningshoofdpijn. Ik snap de voorzichtigheid in voorschrijven, maar ook jammer dat dit soort hoofdpijn niet serieus genoeg genomen wordt. Deze hoofdpijnen kunnen migraine-achtige vormen aannemen in hevigheid met grote gevolgen voor patiënt. De algemeen voorgeschreven medicamenten werken onvoldoende met groot risico op [lees meer...]overgebruik, omdat het niet afdoende werkt. Komt nog een belangrijk punt bij. Tramadol ontspant ook! Bij spanningshoofdpijn ervaar ik onrust en ook verveling omdat ik urenlang plat moet liggen en niks verdraag. Het is een enorme lijdensdruk die onderschat wordt. Tramadol maakt je ook rustig (beter dan oxazepam doet wat ik voorheen ook innam naast veel te veel pijnstillers (diclofenac met paracetamol of codeïne met paracetamol)) waarvan ik de maximale dosering ruim overschreed en nog pijn en onrust ervoer. 1 tramadol van 50 mg kan bij mij de pijn nét aan. Meestal twee nodig ivm de tijdsduur van de pijn. Geen complete rustdag meer nodig na een aanval. Wel nog rustig aan doen.

Transtec

17-12-2022 | Man | 42
buprenorfine
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Tegen Rls die toen nog niet gediagnosticeerd was, ik werd er precies dom van. Het hielp wel.

11-12-2022 | Man | 51
tramadol
Heb een vraag aan iedereen ,ik gebruik tramadol alleen wanneer ik het nodig heb ,neem vaak per dag 1 pil in .de volgende dag 3 kwart van de pil ,dag daarna halve pil ,laatste dag een kwart zo bouw ik af,om zo min mogelijk ontwennings verschijnsel te krijgen.maar wat ik wel vaak heb ,meestal als ik lig in bed en soms als ik op de bank zit,dan ineens voel je heel eng worden [lees meer...],je hart slaat raar dat duurt een paar min ,al mijn spieren staan strak je wordt heel rusteloos in bed ,je denk echt dat je dood gaat ,gewoon een hele nare bijwerking ,als ik dan een diazepam slik er achter aan dan onstspan me lichaam,dus ik vroeg me af hebben meer mensen hier last van met tramadol gebruik ,

06-12-2022 | Vrouw | 19
Pijn (algemeen)
Ik weet niet meer de periode waarin ik dit slikte. Ik slikte dit eigenlijk iets te makkelijk. Kreeg het voor flinke buikpijnaanvallen. Helaas werd ik al snel resistent en moest ik er steeds meer pakken. Op een begeven moment kon ik niet meer goed plassen en was ik zeer geobstipeerd. In het begin werd ik niet zo lekker van het medicijn als het eenmaal zijn piek had bereikt.[lees meer...] Na langer gebruik ging dat weg. Ik ben zeer tevreden over oxycodon.

Dipidolor

06-12-2022 | Vrouw | 19
piritramide
Pijn (algemeen)
Ik heb om de zoveel tijd last van gekke pijnaanvallen in mijn buik. Ik hed pds en een luie darm. Of die aanvallen daar van komen weet ik niet, het kan ook gynaecologisch zijn, maar de artsen komen er niet aan uit. Ik wilde geen echte morfine dus kreeg ik op de SEH eerst 5mg toegediend (wegens ondergewicht een te lage bloedruk. Vandaar eerst een lagere dosis). Dit werkte he[lees meer...]laas niet dus kreeg ik nog eens 5mg toegediend. Dit werkte binnen een kwartierje gelukkig. De volgende dag op de SEH precies hetzelfde. Alleen werd ik er ziek van de 2e x. Eerst kreeg ik een opleving, maar als ik niet mijn ogen dicht had werd ik zeer misselijk en niet lekker. Misselijkheidsmedicatie deed helaas niet. Verder doet het zeker wat het moet doen!

01-12-2022 | Vrouw | 22
Chronisch pijnsyndroom
Vanwege ernstige maag & darm klachten Tramadol voorgeschreven gekregen. Ik werd er alleen maar suf van. Elke keer na een uur of 1/2 braken en zweten als een otter. Na 10 dagen meteen gestopt.

24-11-2022 | Vrouw | 39
tramadol
10 jaar rugpijn en tramadol gebruik. Eerst 4x 125mg op aanraden van huisarts. Zelf geminderd naar huidige dosis, 2x 75mg. Bij teveel gebruik gaan mijn spieren juist meer opspannen en pijn doen. Alle therapieën geprobeerd, van psycholoog, rugschool, verschillende kinesisten en osteopaten. Een half jaar geleden, op aanraden van collega naar iemand geweest voor proprioceptiev[lees meer...]e zolen en eindelijk een verlichting van de pijn. . Mijn heup stond 8mm scheef waardoor mijn lichaam meer verbruikte dan normaal. Ik werd met pijn wakker, kon precies niet wandelen op mijn voeten hierdoor. Ik was bijna gestopt en dan breek ik mijn voet, dus terug vertrokken maar altijd lage dosis gehouden. Ben nu bezig om mijn zolen aan te passen en hoop zo terug zonder pijn wakker te worden. Ik ben blij dat ik tradonal had voor de pijn maar als ik meer besef zou gehad hebben over het verslavend gedeelte was ik waarschijnlijk niet begonnen ermee.

21-11-2022 | Man | 63
Reumatoïde artritis
je mag niet autorijden als je dit medicijn gebruikt. en dat klopt . ik word er super duf en moe van. slaap zowat de hele dag. maar het werkt wel goed als pijnstiller.

20-11-2022 | Vrouw | 61
tramadol
Verkalking uiteinde spieren linker schouder, erg veel pijn zonder medicatie

19-11-2022 | Vrouw | 43
Rectale / anale fissuur
Ik heb 3x daags 50 mg gebruikt maanden omdat ik ernstige pijn had door een anale fissuur na de operatie ben ik na 2 weken in 1x gestopt heel stom ik heb vreselijke afkickverschijnselen wat een troep is dat. Ik slaap niet meer voel me grieperig hartkloppingen misselijk bah hopelijk gaat het snel over.

Dipidolor

18-11-2022 | Vrouw | 33
piritramide
Niersteen / -stenen
Helaas regelmatig last van niercrissisen door kolieken door nierstenen. Diclofenac en dafalgan werken maar zeer kort. Dipidolor is een effectief en relatief langdurig medicijn. De pijn was zo enkele uren veel minder of soms gewoon weg. Enige nadeel is dat mijn speekselproductie afneemt. Eten gaat dus niet zonder mijn eten weg te spoelen met water. Ook moet ik braken va[lees meer...]n dipi en de spier waar ze de spuit toedienen is ook enige tijd stijf. Dit heeft toch enkele weken aangehouden. Diclofenac IM is ook venijnig, maar dipi is net nog iets heviger. Over algemeen tevreden van de pijnstiller. Doet goed zijn werk en neem de bijwerkingen er wel bij.

08-11-2022 | Vrouw | 43
oxycodon
Geopereerd aan een chronische anale fissuur. Hebben een LIS gedaan dus 1/3 deel van mijn kringspier weggehaald. De napijn is vreselijk zit nu op dag 4 na operatie. Alleen met pcm en tramadol lukt het me niet. Nu sinds 2 dagen oxycodon gekregen lang en kortwerkend

04-11-2022 | Man | 52
oxycodon
Weet nog niet zeker wat er mankeert, in ieder geval beklemde zenuw in de rug met uistraling naar linker been, as maandag gaan ze een mri maken.had eerst 2 x 10mg langwerkend en 4 x 5mg kortwerkend per dag en dat werkte niet. Toen verhoogd naar 2 x 15mg en 6 keer 5 mg, nog steeds niet genoeg. Nu verhoogd naar 2x 20 en 6 x 10mg. Kan niet zitten en niet liggen, de kortwerke[lees meer...]nde hebben lang nodig om te werken bij mij, duurt af en toe meer dan 2 uur voor de scherpe randjes van de pijn eraf zijn. Al met al denk ik dat voor mijn probleem het niet zo geweldig wekt.

25-10-2022 | Vrouw | 35
Nierbekkenontsteking
Aangezien paracetamol me niet hielp, en ik niet tegen diclofenac kan, ben ik begonnen aan tramadol wanneer de pijn te hevig word. Aangezien ik geen bijwerkingen heb, en de pijn goed word onderdrukt, ben ik zeer tevreden.

Buprenorfine

18-10-2022 | Man | 37
Hernia
Ik gebruik Buprenorfine stickers voor zenuwpijn in de buik na twee lange operaties (ileostoma), voor pijn aan 3 hernias in de rug en een paraestomal hernia bij mijn ileostoma. Ik begon eerst met 20 microgram per uur van Transtec maar dit was helaas niet voldoende om het meeste van de pijn weg te krijgen en zit nu vast op 35 microgram per uur elke 4 dagen. Ik heb 3 jaar lan[lees meer...]g op 400mg Tramadol gezeten maar dit is door de lange duur niet gezond en werkte ook niet meer voldoende. Ik heb ook tijdelijk toen ik op vakantie was Buprenorfine van het merk Teva gehad met dezelfde sterkte maar kreeg een paar uur daarna een zeer hevige zweet aanval en niet veel later een complete psychose en moest toen onverhoopt terug om weer een Transtec sticker op te doen wat wel weer fijn werkte. Op dit moment heb ik geen andere medicatie meer nodig om fatsoenlijk te leven, ik kan eindelijk weer slapen. Ook de Transtec merk heeft wel een aantal bijwerkingen bij mij maar zijn zeer licht. Deze bijwerkingen zijn: Snel zweten, af en toe trillende ledematen, bijna dagelijks hoofdpijn maar extra water dringen en frisse lucht is vaak al voldoende, anders is een Paracetamol ook wel ok. Op de plaats van de pleister zelf heb ik af en toe jeuk en is het rood als de sticker er af moet. Met de pleister (Transtec versie) kan er gerust gedouched worden, kun je in zee gaan of in zwembad zwemmen zonder problemen. Met de Teva versie heb ik opnieuw weer een slecht ervaring en viel tot twee keer een nieuwe sticker er zo af na het fietsen (op borstkas geplakt...)

17-10-2022 | Vrouw | 66
Fibromyalgie
Vooraf de plek waar de pleister komt met alcohol (96 % bij Kruitvat of trekpleister) schoonmaken dit helpt prima ze blijven goed plakken. Geen creme of bodylotion op de plek waar de pleister komt smeren.

Buprenorfine

03-10-2022 | Vrouw | 52
buprenorfine
Eindelijk kan ik weer beter functioneren en slapen zonder pijn. Ik heb deze medicatie 8 weken gedurende een week gebruikt. Ik zou stoppen voor een vakantie, maar dat was te vroeg, dus net opiaten brief mee in het vliegtuig en een fijne vakantie gehad zonder pijn! Opstarten was afzien 1,5 dag niks binnengehouden. Zelfs water hield ik niet binnen. Kon evt wat tegen de mi[lees meer...]sselijkheid krijgen . Tegen obstipatie gebruik ik 2 zakjes vezels Heb ik met afbouwen wel nodig , niet spugen , maar heel erg misselijk. Toch zou ik dit middel weer gebruiken . Voor mij beter dan oxycodon. Ik gebruikte dit middel naast Celecoxib.

28-09-2022 | Vrouw | 19
Chronisch pijnsyndroom
Ik loop nu al een jaar met chronische maag/darm pijn (oorzaak onbekend). De mate van pijn is op een schaal van 10 een 10, als ik dit medicijn inneem gaat de mate van pijn naar een 4 toe. Waardoor ik redelijk normaal kan functioneren op een dag. Zonder dit medicijn kan ik niet normaal functioneren. Het werk goed tegen de pijn, alleen word ik hiervan licht in mijn hoofd, dui[lees meer...]zelig en vermoeid (wat ook logisch is, omdat de pijnstiller vrij zwaar is)

OxyContin

26-09-2022 | Vrouw | 54
oxycodon
Dit kreeg ik als eerste medicijn tegen de hevige zenuwpijn. Ik werd er erg misselijk van, kon niet meer nadenken of normaal functioneren terwijl de pijn amper afnam.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5881)
Anticonceptie - overig (4309)
Cholesterol (3141)
Depressie - antidepressiva overig (2970)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2715)
Pijn - morfine-achtigen (2442)
ADHD - psychostimulantia (2407)
Verslavingsziekten (2197)
Pijn (2183)
Bloeddruk - betablokkers (1841)
Maagzuur - protonpompremmers (1705)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1632)
Anticonceptie - eenfase (1516)
Angststoornissen (1465)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1450)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1355)
Depressie - antidepressiva TCA (1178)
Antibiotica - urineweginfectie (1167)