categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

20-04-2019

Lage rugpijn

Ik gebruik d deze pleisters nu sinds 2011 en zit nu gemiddeld op 75ug. Hierdoor kan ik mijn hondje nog uitlaten waar ik voorheen met krukken liep. Ik ben 43 en mis een tussenwervelschijf onderin en heb botontkalking. De pleisters plakt mijn man op mijn rug en doet er dan een eilandpleister overheen gefixeerd met tape zodat ik kan douchen...Ik hoop dat ik nog lang mijn hond[lees meer...]je uit kan laten
19-04-2019

Nierbekkenontsteking

Nadat diclofenac en naproxen niet bleken te werken bij mijn nierbekontsteking, tramadol voorgeschreven gekregen. 36 uur lang niet mezelf geweest en daarna Per direct gestopt terug op naproxen. Geen controle meer over eigen lichaam, constant moe maar niet diep kunnen slapen, desondanks niet in staat ogen open te houden, in een soort constante roes, erg onprettige ervaring.
17-04-2019

Reuma

Goed werkende pijnstiller. Als je wil afbouwen , of een dosis vergeet, zeer vervelende bijwerkingen(afkickverschijnselen) Groepsgevoel, extra pijn, rugklachten, oververmoeid, Bij gebruik van dit medicijn neemt de vermoeidheid toe,
17-04-2019

Hernia diafragmatica

Als je de pleister plakt begint de werking na ongeveer een uurtje. Daarna heb je het gevoel dat je bergen kan verzetten. De pijn neemt niet echt af, het haalt de scherpe kantjes weg. Ik persoonlijk vind de bijwerkingen te heftig voor het voordeel wat je er van zou moeten hebben. Problemen met slapen de eerste dag. De derde dag doet de pleister zo goed als niets meer waardo[lees meer...]or je je echt beroerd voelt. Je plakt de pleister opnieuw en de ellende begint weer van voor af aan.
13-04-2019

Heupslijtage

Heup operatie
11-04-2019

Oxycodon (oxycodon)

Gisteren nog gebeld met mijn zus en deze zei gelijk ik heb mijnoxycodon gelijk weggegooid,ik reageerde daarop,op en in de media word gesroken dat iedere mg oxycodon verkeerd is,men heeft het over een(overdosis)een specialist kan tot 600 mg per dag voorschrijven of 500mg,of 400 mg,of 300 mg of 250 mg,dat is eigenlij teveel als men over een overdosis praat is dat meestal va[lees meer...]naf 300 mg per dag en meer. En zo dient de media met dit soort medicatie om te gaan(zich niet te branden aan het geven van een verkeerde conclusie!Als men het heeft over een overdosis, gaat men al de kant uit van degene die al andere dingen hebben gebruikt zoals cocaine of heroine e.c.t. Men moet mensen niet onnodig in de war gaan brengen met dit soort,ondegelijk onderzoek of suggesties van....?!,daar zijn de specialisten en de artsen voor nodig,altijd! Bij ieder patient is dat weer anders,elk persoonis nu eenmaal uniek en een ieder heeft weer een ander medische aanpak nodig.Laat de media zich eerst eens goed laten informeren door specialisten of artsen,want en krant en en andere media producten kunnen zich daar geen oordeel over vormen.Hoe men aan het bericht kpmt staat niet vermeld de bronnen worden niet door meer dan 100 artsen of specialisten onderstreept. Maar als men als arts of specialist een te hoge dosis voor schrijft,moet daar eerst men de patient over worden gesproken!Er is ook een medicijn dat de naam draggt diclofinac ook een zware pijnstiller ,als men dat voorgeschreven heeft gekregen en later blijkt dat jhet ernstige bijwerking geeft en gaf dan adviseert de specialist en de arts om daar onmiddelijk mee te stoppen.Voor de patienten hun eigen gezondheid.En dat dient ook te gebeuren met elk medicijn middel.Maar geen rapportage,s in de kra nt of de televisidaar zijn de specilisten en de artsen voor verantwoordelijk,en de patienten geven meestal zelf al aan,of een medicijn een probaat middel is tegen de kwaal. Dit was mijn mening en uitleg over het gebruik van oxycodon,wat in het lichaam omgezet wort in morfine,en een teveel van dat middel zal altijd schadelijk zijn,doch dat geldt voor vele medicijnen en andere oorzaken waarom patienten medicatie krijgen OFch ook daar gaan patienten en de specialisten en artsen met elkaar over in gesprek. niet nodig hebben. Met zeer vriendelijke groeten en een fijne dag toegewenst R.
10-04-2019

Syndroom van Ehlers-Danlos

Ik heb deze tramadol odis als extra medicatie samen met mijn pijnpleister. Zonder zou t leven niet draaglijk zijn en vermits ik al aan de hoogste dosis zat in mijn pleister was dit de enige optie. T maakt de pijn iets draaglijker maar weg zeker niet. T grootste nadeel waardoor ik t tot t minimum beperk om de extra med bij te nemen is misselijkheid, maaglast en vertraging v[lees meer...]an darm spieren. Zelfs t gevoel dat ik moet plassen lijkt minder, voel t nog wel maar veel later as vroeger waardoor ik altijd zorg dat ik kort bij toilet verblijf of thuis blijf
09-04-2019

Lage rugpijn

Medicijn helpt redelijk tegen de rugpijn, (en andere lichte gewrichtspijnen vooral wegens mijn leeftijd) maar ik vind de inwerking op de psyche zeker zo belangrijk. Ja, het versuft een beetje, maar het is een aangename versuffing: ik kom ervan tot rust -- een rust die vele uren aanhoudt en die je onverschillig maakt wat die pijn betreft. Dit aspect is zeker van[lees meer...] wezenlijk belang, want pijn is een vreemd iets. Ieder beleeft het anders, maar voor mij is dit een heel goed middel. Als ik zo die - somtijds vreselijke verhalen van anderen lees, wordt ik treurig. Beste mensen, mede-lijders, het ga jullie goed hoop ik en als ik kon toveren, zou ik alle pijn willen wegnemen. Sterkte, Albert.
08-04-2019

Tradonal (tramadol)

Deze werden voorgeschreven na een bot transplantatie, nihil bijwerkingen, word gecombineerd met Brufen en Dafalgan. De pijn is nog voelbaar maar onder controle te houden. Geen suf gevoel, niet vermoeid, prettige medicatie!
07-04-2019

Chronisch pijnsyndroom

In september begon de pijn. Ik had door plasmedicatie jicht ontwikkeld. Met kuren ging het over, maar de pijn bleef en werd erger. In december kon ik bijna niets meer en vroeg om pijnstilling. Ik begon met 5mg snelwerkende. Omdat ik het middel kende wist ik van de verslavende werking maar alles was beter dan de pijn. Nu zit ik, officieel , op 40mg per dag. Maar ik ben zel[lees meer...]f met afbouwen begonnen. Op dit moment zit ik op 20 mg maar het is bijna niet te doen. In de ochtend neem ik 15mg en 's middags 5mg in combinatie met naproxen 500mg. Afkick verschijnselen heb ik nauwelijks omdat ik het heel langzaam afbouw. Maar de pijn maakt het dat ik inmiddels weer denk aan opbouwen. Ik Zou graag willen weten wat ik ipv oxycodon ook zou kunnen nemen.
05-04-2019

03-04-2019

Lage rugpijn

Dit is pas echte troep. Ik heb veel soorten medicatie geslikt dus kan wel wat hebben, maar ik raad iedereen tramadol ten zeerste af. Na de 1e paar doseringen al misselijk, dubbel zien, draaierig, en ontzettende jeuk. Zeg slapen maar gedag met dit middel. Je raakt jezelf volledig kwijt, wat er over blijft is een zombie. Afschuwelijk middel en de pijn? Die was er gewoon nog.[lees meer...]
30-03-2019

Artrose van de wervelkolom

Ik heb artrose in de lage rug en sinds kort ook nekartrose Ik leed voor de oxycodon veel pijn en zakte gewoon door mijn benen en soms kon ik niet meer bewegen ,heb een aantal pijnstillers gehad maar die werkte niet , met oxycodon kwam ik pijnloos door de dag ,alleen nu begint langzaam de werking te verliezen ,Ik slik s,morgens 30mg en s,avonds 40mg meer mag ik niet van d[lees meer...]e huisarts en de specialist. Ik ben er wel dikker van geworden en onregelmatige slaap en overdag snel moe. maar zolang ik het volhoud zonder al te veel pijn doe ik verder niks, ze kunnen ook niks meer doen alleen operatie maar de dokter zei dat dat helpt is ook 50/50 en dan zetten ze mijn rug vast, dat wil ik niet dus blijf ik deze tabletten slikken totdat ze met iets beters komen. dit was mijn verhaal over de Oxycodon
28-03-2019

Morfine (morfine)
Syndroom van Guillain-Barré

Ik word er ziek van. Gestopt met pleisters. Na 3. Weken

Hernia

maagpijn niet kunnen ontlasten zeer harde ontlasting heel duf moest langer nadenken bij alles wat ik doe en heb ze maar 2 dagen geslikt ik hoef ze niet meer gelukkig binnenkort de operatie voor mijn nekhernia ik mocht 4 tot 6 kort durend en 2 langdurende per dag

Oxycodon (oxycodon)

Na maanden slecht te hebben geslapen van de pijn werd het nu ondraaglijk en sliep ik s nachts een paar uur maximaal en werd heel vaak wakker van de pijn. Nu eindelijk slaap ik 5 of 6 uur goed.

Botbreuk

Na het breken van mijn enkel en scheenbeen kreeg ik hier in de USA oxycodon 5mg voorgeschreven. De eerste pil was een verademing. De pijn trok geheel weg en ik voelde me ontzettend relaxed. Helaas na het uitwerken kwam niet alleen de pijn terug en begon ook de benauwdheid, moeheid, irritatie en misselijkheid. Na 1 pil van 5mg meteen zoveel effect! Ik besloot het niet mee[lees meer...]r te nemen. Na de operatie op mijn breuken echter had ik zo ontzettend veel pijn dat ik het toch weer genomen heb. Ik dacht, ik neem het voor het slapen, dan vallen de bijwerkingen misschien mee. Ik sliep er heerlijk mee in en voelde haast geen pijn. Halverwege de nacht werd ik echter weer wakker van de pijn en nam ik er dus nog maar 1. Kon al snel weer verder slapen maar jeetje wat voelde ik me beroerd toen ik weer wakker werd! Mijn hele lijf deed zeer, ik bleef de hele dag benauwd en heel misselijk en ik kon (en kan nog steeds) geen harde geluiden handelen. Voel me nu twee dagen later nog steeds zeer misselijk, overprikkeld en geïrriteerd om alles. Deze pillen zijn voor mij echt te heftig en niet geschikt.
23-03-2019

Instanyl (fentanyl intranasaal)

Beste lezers, ik ben gelukkig van de Instanyl neusspray af. Echter ik heb nog wat over. Omdat bekend is dat de hoeveelheid die op de verpakking staat TOTAAL niet klopt zijn er misschien wel mensen die er int in hebben. U kunt contact met mij opnemen (..) vriendelijke groet.
17-03-2019

Tramadol (tramadol)

Begon na opname in ziekenhuis. Slik het voor energie. Maar nu al 8 jaar 1 of 2 per dag..als ik werk 2. Eerste 2 weken wennen. Veel overgeven. Probeer doorheen tegaan. Je lichaam moet wennen. Daarna paar keer soms gestopt om niet meer te hoeven dan bij starten geen last meer van misselijkheid. Wel bij stoppen onrust en koud warm wisseling maar 1 nacht. Ontwenning want[lees meer...] is verslavend middel. Ik slik het niet voor de pijn. Maar voor energie. Door sarcoidose soort van chronisch vermoeiend. Ook soort pijn. Moe uitgeschakeld. Kan daardoor 32 uur werken. Geen klap erna omdat je door vermoeidheid heen gaat. Merk wel na 6 uur is uitgewerkt. Bestaan ook druppels maar nooit gehad.
10-03-2019

Botbreuk

door dit medicijn kwam mij oude kwalen weer te voor schijn en kreeg er ook hartritme storing bij met het gevolg ziekenhuis opnamen
10-03-2019

Tramadol (tramadol)

Na voet operatie (hallux valgus). Werkte perfect, geen pijn, geen bijwerkingen, hooguit een beetje suf.
09-03-2019

Oxycodon (oxycodon)

Ik heb dit middel samen met fentanill 6 jaar gebruikt.Ben begonen met 5 mg en geeindigd op meer dan 200mg samen met fentanill.Het werkt enorm goed maar er zit geen grens aan .Door een operatie aan mijn stomp die geslaagd is ben ik gaan afbouwen hier heb ik 4 maanden over gedaan.Ik ben veel gewend maar het afkicken is een ware hel 3 dagen niet slapen is heel gewoon.Dit heb [lees meer...]bij mij 7 weken geduurd maar het gaat nu gelukkig stukken beter.Mijn advies laat je heel goed begeleiden en stop zo snel mogelijk want anders heb je gegarandeerd een gigantisch verslavingsprobleem.
06-03-2019

Lage rugpijn

goede pijn stiller word soms depri en snel opvliegend
03-03-2019

Hoofdpijn

Ik heb al 10 jaar last van hoofdpijn en bijna alles al geprobeerd. Mijn HA heeft tramadol voorgeschreven. Verlicht inderdaad mijn pijn. Merk wel dat het zeer verslavend in en dat ik niet meer zonder kan. Ik krijg dan last van afkickverschijnselen. Omdat de oorzaak van mijn hoofdpijn nog niet is opgelost blijf ik in overleg met mijj dokter tramadol slikken. Als ik had gewet[lees meer...]en dat het zo verslavend was was ik er niet aan begonnen. Heb nu een dubbel gevoel want ik heb voor het eerst in 10 Jaar geen hoofdpijn.
02-03-2019

Rugklachten

in eerste instantie direct effectief, toch heb ik het idee dat door gewenning een hogere dosis nodig is, maar dat weet ik niet zeker omdat ik het nu pas een week gebruik.
25-02-2019

Rugklachten

Ik heb last van hevige rugpijn en bilpijn in de nacht. Overdag deze pijn niet, maar sinds kort overdag last van rechter been en voet met tintelingen in de tenen. MRI scan gehad. Sprake van ingedrukte wervels en wervels met weinig tussen ruimte. Rond de L 5 is een verdoving vloeistof in een zenuw gespoten. Heeft niet geholpen en de neuroloog heeft dossier gesloten. Volgens [lees meer...]neuroloog sprake van tendomyogene klachten. M.a.w.: pijn wordt veroorzaakt door extreme spierspanning en zenuw prikkeling. Ikzelf zeg dat er duidelijk wat in de knel zit en vraag een second opinion. Medicatie is Tramadol 100 mg retard, 1 tablet per dag. Voor mij nacht. Maar dat red ik niet > 200 mg per nacht geeft enige verlichting. Mijn vraag is: twee tabletten voor het slapen gaan: of eerst 1 tablet en de andere wanneer nummer 1 uitgewerkt is? 1tablet werkt hooguit 5 uren.
22-02-2019

Morfine (morfine)

Wij hebben mijn schoonmoeder bij ons opgenomen nadat er alzheimer werd geconstateerd bij haar en we niet wilden dat ze in de zware afdeling van het bejaardentehuis terecht kwam. 2,5 jaar later werd borstkanker geconstateerd, zo een half jaar geleden. Na een behandeling was er een controleonderzoek met inspuiting met vloeistof en werd er per ongeluk een foto genomen om een[lees meer...] andere plaats dan voorgeschreven. Daaruit blijkt dat ze botkanker heeft op haar heupen en de onderkant van haar ruggewervel. De morfine werd opgestart : durogestic 6µg/h, kort erna naar 12µg/h, en evensnel naar 24µg/h gegaan om haar pijn te verlichten. Met deze dosis is haar pijn onder controle. Wat ons nu verontrust is dat ze veel spasmen of zenuwtrekken maakt over haar hele lichaam, van haar hoofd, armen tot haar tenen toe. De laatste 20 jaar is ze nooit een actieve persoon geweest. Moeten wij ons daar zorgen over maken en verder naar een zenuwspecialist gaan of is dat een vd symtomen die de morfine veroorzaken? Graag hadden we hierbij wat raad verkregen want de dokter die haar behandeld is zeer karig met informatie wat ons niet echt gerust stelt. Alvast bedankt voor het luisterende oor. :0)
17-02-2019

Dipidolor (piritramide)
Lage rugpijn

De Dipidolor neemt de pijn goed weg Samen met de hulpverlening IM-injectie gegeven Dankbaar dat mijn specialist dit voorschreef. Het afbouwen was ook geen probleem. De pijn is nu weg.
16-02-2019

Jicht

Dit middel destijds voorgeschreven in combinatie met colchicine tegen chronische jichtaanvallen. De combinatie is zeer goed. Alleen van Tramadol heb je steeds een hogere dosering nodig omdat je lichaam vrij snel aan de dosering went en de aanvallen steeds heftiger worden. Sinds ik mijn jicht onder controle heb, ben ik er gelijk mee gestopt. Geen afkickverschijnselen (geluk[lees meer...]kig).
16-02-2019

Lage rugpijn

Ik schrik gewoon van sommige bijwerkingen van mensen. Ik heb helemaal geen bijwerkingen. Hetgeen wat ik hier lees met suïcidale neigingen koopgedrag en nog meer van die rare dingen.....ben bang dat dat niet door de tabletten komt maar in eigen hoofd zit. Misschien beter om langs een andere dokter te gaan. Degene die dit soort dingen erop zet maakt een ander doodsbang...[lees meer...]..en dat is toch echt niet nodig!!!! Ik gebruik tramadol voor mijn rug, in het begin heel effectief maar na jaren gebruik is de werking écht aan het verminderen helaas. Ik heb ook geen bijwerkingen gehad.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4585)
Anticonceptie - overig (3404)
Cholesterol (2673)
Depressie - antidepressiva overig (2478)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2118)
Pijn - morfine-achtigen (2022)
Pijn (1837)
Verslavingsziekten (1741)
ADHD - psychostimulantia (1704)
Bloeddruk - betablokkers (1540)
Maagzuur - protonpompremmers (1469)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1422)
Anticonceptie - eenfase (1260)
Angststoornissen (1043)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1036)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1000)
Depressie - antidepressiva TCA (951)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (895)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!