categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

19-06-2019

Oxycodon (oxycodon)

Hallo lieve mensen, ik was precies een jaar geleden opgenomen in het ziekenhuis vanwege een zware astma aanval. Ik ben uiteindelijk op de IC terecht gekomen. Ze moesten een slagader infuus aanleggen om de bloeddruk constant op te kunnen meten. Helaas hadden ze mij zodanig vaak moeten prikken (voor het bloedgas) dat ze die slagader infuus nergens anders konden aanleggen [lees meer...]dan in mijn lies. Ze zijn toen begonnen t prikken in mijn rechter lies en terwijl ze aan het prikken waren voelde ik allemaal schokken in mijn Been. Na 8 keer geprikt te hebben zat hij er eindelijk in. Gelijk daarna werd mij verteld dat ze nog zoiets moesten aanleggen in mijn linker lies (dat zou zijn om de medicatie via dat infuus in te kunnen brengen) . Ik wist al niet wat mij allemaal overkwam en ik voelde mij al zodanig gemarteld door wat ze mij hadden aangedaan met die 8 prikken waarvan 7 x mis en steeds maar weer porren in mij. Ze hebben toen 3 x in mijn linker lies geprikt en weer voelde il die gekke schokken in mijn been. De 3e keer heb ik gegild en gezegt dat ze moesten kappen. Dat hebben ze toen ook gedaan en uiteindelijk hebben ze toch een infuus in mijn arm geprikt voor dat infuus. Ik gebruik nu precies een jaar later nog steeds deze medicatie voor zenuw pijn: Oxycodon 20 mg ochtend en 20 mg avond langwerkend Oxycodon 4 tot 6 maal daags 5 mg kortweekend Gabapentine 900mg ochtend 900 avond Amitrypteline 25 mg ochtend Ik gebruik nu zo een 8 maanden een tens apparaat en ik durf wel te zeggen dat de tens apparaat de scherpste pijn wegneemt. Ik heb een qutenza behandeling (chilipeper pleisters) gehad maar dat vind ik zo heftig dat ik die behandeling nooit meer wil. Ik krijg volgende week woensdag mijn 2e ketamine behandeling , deze behandeling is een hele heftige ervaring maar ik denk wel dat het iets doet. Ik denk dat de heftigste pijn wat langer weg blijft. Ik weet het gewoon nog niet zeker maar daarom ga ik de 2e behandeling proberen. Tot slot, Alle medicatie en pijn maakt je een heel ander mens, De medicatie diet zoveel met je gedachtes en denkwijze. Ik kan mijzelf soms niet meer herkennen. Ik ben vanaf het ziekenhuis tegelijk begonnen aan de zenuw pijn medicatie dus ik durf niet te zeggen wat welk medicatie precies doet met mij. Groetjes T.
13-06-2019

OxyNorm (oxycodon)
Chronisch pijnsyndroom

Heb fybromyalgie en er lopen nog onderzoeken rechter been valt uit is dan dood, sinds vorige week overgestapt van Oxycodon H.C.I G.L VAN GEROT LANNACH 5 MG,(na 1,5 jaar) Naar deze oxyNorm instant 5 mg zuigtabl, van af de 2e dag werd ik emorgen al heel vroeg wakker, de pijn maar ook echt ziek. Doordat ik me zo beroerd voel heb ik ook het idee dat het eigenlijk vrij wein[lees meer...]ig helpt, niet eigenlijk... LIJK WEL BUIK GRIEP, HELAAS GEBRUIK IK NU MIJN INHALATOR VOOR DE BENAUWDHEID OOK WEER/MEER! HOOP EEN ANDERE OPLOSSING MET DE ARTS TE VINDEN VANDAAG! En gelijk te stoppen, want de pijn wordt er niet minder OP! Mvg
10-06-2019

Oxycodon (oxycodon)

Mijn wervels zijn versleten en kreeg daardoor oxycodon Eerst 5 mg 2x daags retard na maanden gebruik fentanyl pleisters drie weken later enorme buikpijn verstopping enz Terug naar oxycodon op gebouwd tot 8 tabl 5mg per dag 2 retard 6 kortwerkend verstopping bleef pijn van wervels over Enorme buikpijnen verstoppingen meerdere malen ziekenhuis nu coldturkey af kicken Puur he[lees meer...]l Ben nu 4 weken bezig echt een hel
30-05-2019

Artrose van de wervelkolom

Spierreuma

Alhoewel de pijn redelijk wordt onderdrukt, na enige belasting komt de pijn als doorbraakpijn direct terug en moet ik gaan liggen om de pijn weer te doen zakken. Ernstiger is dat er op geen enkel moment door medisch personeel gewezen werd op de ernstige kans op verslaving, gewenning en daardoor de kans op overdoses die dodelijke gevolgen hebben (zie America, waar deze d[lees meer...]ruk, samen met Fentanyl, nu de ernstigste oorzaak zijn van drug overdoses).

Palladon (hydromorfon)
Chronisch pijnsyndroom

In 2015 tot eind 2016 Palladon IR 2,6mg voor doorbraakpijn gekregen samen toen met 3 x Oxycontin 80 & 4 x Ms Contin 100mg. Was goed maar de Abstral 800UG was net iets beter. Maar dit moest in NL besteld worden en was daardorr zeer duur +70euro/doos !! Ook maar 10 tabletten in 1 doos Abstral :( !! Nu op fentanyl pleisters.

Abstral (fentanyl)
Chronisch pijnsyndroom

In 2015 voor doorbraakpijn 3 doosjes Abstral 800UG van pijnarts gekregen. Toen stond ik nog niet op fentanyl pleisters (durogesic) maar stond toen op 3 x Oxycontin 80mg per dag + 4 x Ms Contin 100mg per dag. De Abstral was het aller duurste medicijn ooit !! Elk doosje bevatte maar 10 tabletten van 800ug om te smelten op de tong maar was +70euro per doos !!! Ook was d[lees meer...]it medicijn niet gemakkelijk te vinden. Geen enkele apotheek in mijn stad kon het leveren en ben in een andere stad toch in een apotheek geraakt. Daar moest ik horen dat ik 2 dagen moest wachten aangezien dit in NL moest besteld worden. Ikzelf ben uit BE. Wrkte zeer goed tgen doorbraakpijn maar doordat het zo extreem duur was en het in NL moest besteld worden heb ik er niet meer achter gevraagd. Heb dan Palladone IR 2,6mg gekregen voor doorbraakpijn. Maar nu zou het zijn dat Abstral hier in BE toch eindelijk ook direct te verkrijgen is en wss dan ook met tussenkomst in de prijs.

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

75ug elke 48u maar 125ug gebruik ik omdat het dan pijnvrij is voor mij. Dus moet ik soms ergens rond kijken...Ook Instanyl en Actiq zijn niet in BE te verkrijgen maar deze zouden echt welkom zijn. Heb deze producten al eens geprobeerd en het helpt goed voor doorbraakpijnen.

OxyContin (oxycodon)

Hallo. Kreeg 80mg mundipharma. Nu op fentanyl pleisters per 48u. Krijg 75ug maar iets te weinig, beste is 125ug dus steeds sneller uit voorraad. Actig en Instanyl is niet op Belgische markt maar heb dat wel eens geprobeerd via NL...Info zou welkom zijn ................ Als Belg krijg ik pleisters voorgeschreven wat eigenlijk te licht is. Krijg 75ug maar 125ug he[lees meer...]lpt het beste, daardoor steeds zoeken naar iemand om extra over te nemen. Instanyl eens kunnen bemachtigen en hier niet op de markt. Ook Actiq is hier niet op de markt, zou deze zeer graag gebruiken bij doorbraakpijn.

Durogesic (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Hallo. Als Belg krijg ik pleisters voorgeschreven wat eigenlijk te licht is. Krijg 75ug maar 125ug helpt het beste, daardoor steeds zoeken naar iemand om extra over te nemen. Instanyl eens kunnen bemachtigen en hier niet op de markt. Ook Actiq is hier niet op de markt, zou deze zeer graag gebruiken bij doorbraakpijn. Als u kan helpen met info hoor ik het graag.

Instanyl (fentanyl intranasaal)

Hallo. Als Belg krijg ik pleisters voorgeschreven wat eigenlijk te licht is. Krijg 75ug maar 125ug helpt het beste, daardoor steeds zoeken naar iemand om extra over te nemen. Instanyl eens kunnen bemachtigen en hier niet op de markt. Ook Actiq is hier niet op de markt, zou deze zeer graag gebruiken bij doorbraakpijn. Als u kan helpen hoor ik het graag.
27-05-2019

27-05-2019

Chronisch pijnsyndroom

Ik heb me urenlang suf gegoogled maar ik kan het antwoord op mijn vraag nergens vinden. Mijn vraag is: wat merk je in je beleving voor verschil tussen tramadol 50mg (gewone) en tramadol retard 200mg? Ik weet dat retard vertraagde afgifte is, maar geeft 200mg retard over de gehele dag gezien dan hetzelfde effect als 4x (één om de zes uren) 50mg gewone, of een sterker effect[lees meer...]: ervaar je continu die 200mg zegmaar?
22-05-2019

Lage rugpijn

Enige tijd geleden een ruggenwervel gebroken. Daarna eerst oxycodon daarna morfinepleisters. Pleisters werkten nauwelijks en daarom ben ik gestopt. Kreeg erge afkickverschijnselen en daarom over op 10 mg pleister. Nu weer gestopt -al drie weken geleden- en het is net alsof de afkickverschijnselen steeds erger worden. Ben heel erg onrustig, steeds bang om te vallen, gee[lees meer...]n concentratie, vreselijk veel transpireren. Kan de hele dag wel in bed liggen en kom negens aan toe. Afspraken kom ik niet na, want dat kan ik niet. Verder enorm trillende handen, erg afgevallen, en vreselijk moe. Alles is me te veel. Vraag me af hoe lang dit nog duurt want ik wil absoluut niet meer aan die pleisters beginnen.
19-05-2019

Tradonal (tramadol)
Nek- / rughernia

help nauwelijks, mocht maar 1 per dag nemen.de pijn verlicht een klein beetje.

Dipidolor (piritramide)
Pijn (algemeen)

Het medicijn werd mij tweemaal toegediend om de hevige pijn te onderdrukken tgv een zware chirurgische ingreep (enkelartrodese en fibula resectie). De pijn verminderde snel (na een kwartiertje, halfuurtje) daar waar andere pijnstillers niet efficiënt bleven.

Tramadol (tramadol)

Medicatie werkt prima en zorgt er voor dat ik goed kan functioneren. Helaas alleen last van Obstipatie en misselijkheid. Hier gebruik ik Psylliumvezels en Domperidon voor. Dit bij elkaar werkt prima.

Artrose - gewrichtsaandoening

ben er pas mee begonnen i.v.m operatie voor gewrichtsdistractie.heb wel last van bijwerkingen zoals bloedneus hoofdpijn slapen
16-05-2019

Alvleesklierontsteking

3 jaar gebruikt. Werkt goed tegen de pijn en werkt direct na 5 minuten.
14-05-2019

Pijn (algemeen)

daar ik een aardige hoeveel heid inneem 3x50mg is het na jaren helaas bij mij niet meer werkzaam duurt zeker een paar uur voor ik iets voeld dat de pijn lichter wordt ik heb een zeer grote wond aan mijn rechterkant van mijn voet die niet meer te genezen valt ik heb ook tromboze aanleg (erg) vandaar mijn doorbloeding erg lang aam is (vaatje kleppen gaan zeer langzaam werken[lees meer...])een kous jaren aangehad hielp ook niks.dokters staan voor een raadsel niemand kan mij nu genezen
11-05-2019

Morfine (morfine)

Dit middel blijft effectief ook naar jaren gebruik . De bijwerking zijn zeer gering in deze dosis
08-05-2019

Botbreuk

Ik kan er kort over zijn, het is enorm verlichtend, lichamelijk én geestelijk als je veel pijn hebt maar mijn god wat een troep. En zeer verslavend. Afkick is hels: angst, paniek, zweten, kramp, slapeloosheid, onrust etc. En dat kan best lang duren afhankelijk van dosering en tijd dat je het gebruikt. Vraag je arts om een alternatief als het kan.
08-05-2019

Prostaatkanker

Heeft bij een erg goede werking met weinig of geen bijwerkingen
07-05-2019

Wervelkanaalstenose

In 2017 ben Ik geopereerd aan cervicale stenose en heb 2 kunstof wervels gekregen vanuit de neurochirurg kreeg Ik oxycodon 4x dgs 1 tablet 5 Mg heb veel zenuwpijn en het onderdrukte de pijn Ik ben nu zover dat Ik op 2x per dag 1tablet zit maar Ik wil er vanaf je bent gewoon verslaafd aan die troep Ik lag te shaken op de bank voelde me inwendig zo onrustig ontwennings ver[lees meer...]schijnselen echt vreselijk Ik moet er door heen zegt de pijnbestrijding en de neuroloog Ik ga nu proberen naar 1 tablet per dag als Ik het had geweten was Ik er nooit aan begonnen. Dan maar pijn maar dit is niks echt verslavend als je er 1 neemt dan met een half uurtje voel je je weer goed. Ik gebruik kortdurende oxcycodon

Tramagetic (tramadol)
Artrose van de wervelkolom

Ik gebruik dit middel een jaar of 10. Begon met een 3 x daags 50 mg. Dat was na enkele jaren niet meer voldoende. Tramagetic 200 ook een aantal jaren gebruikt. Zit nu aan de max met 300 mg. Obstipatie is het aller vervelendste van dit medicijn. Daar krijg je dan ook weer wat voor. Ik slik dit in de ochtend samen met de schildklier medicatie en merk dat het om een uur of[lees meer...] 15.00 uit gewerkt raakt. Ik zal naar iets anders uit moeten kijken, wil dit liever niet. S,middags neem ik dan 2 paracetamol. Misselijk ben ik er nooit van geweest. Heb er verder geen bijwerkingen van de tragametic.

Tramadol (tramadol)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Darmproblemen - verstopping

Mijn diagnose hierboven kreeg ik niet correct. Ik heb een stoma. Na heel veel ellende. Een weekje fentanyl/Instanyl kan wellicht, maar ik heb het een 1,5 jaar gekregen en dan is het afkicken keihard. Ik woog 45 kg bij 1.72m en heb me laten opnemen om er vanaf te komen. Thuis lukte het niet, ondanks alle hoge bergen die ik al beklommen had. En wat waren die afkick-weken zwa[lees meer...]ar! Mocht ik ooit weer aan de fentanyl of Instanyl gaan, is het als ze weer, maar dan echt ECHT, zeggen dat ik dood ga. Verder raak ik die troep werkelijk NOOIT meer aan. Besef waar je aan begint! Alsjeblieft!
02-05-2019

Oxycodon (oxycodon)

Lieve Allemaal ik gebruik 4 maal daags kort werkende 10 mg oxycodon. Voor onverklaarbare pijnen ze denken zenuwpijn rug. Arm Het werkt goed veel geprobeerd pijnpoli niets helpt. maar sinds kort overal onverklaarbare pijnen Ik had altijd al last van mijn rug overal spierpijn maar lijkt wel steeds erger te worden. Nu reumatoloog pieker me gek over wat kan het zijn. Twee [lees meer...]weken terug besloten om eens te kijken of dit misschien door de oxycodon komt, dat mijn lichaam nu pijnsinjalen geeft omdat mijn lijf om meer vraagt dat idee heb ik. Of ik moet wel een heel ernstige spierziekte hebben. Gek van gepieker wat ik mankeer. Alles is zo onzeker en slik me gek aan pijnstillers. Nu afbouw. Dat is werkelijk waar de HEL! Ben heel wat gewend maar dit gun ik niemand toe. Het is letterlijk lichamelijk afkicken en geestelijk ben ik een wrak. Ik ben van mening gebruik dit niet iedere dag alleen in nood. Je wilt dit niet geloven want dit pilletje helpt je zo goed toch? Zorg dat je niet afhankelijk wordt hiervan en neem het alleen in nood. Ik werd gek van de pijn en nog en besloot om het uiteindelijk maar stabiel te houden door 4 x daags 10 mg te slikken. Dat hielp ook aardig . maar het is ook verstandig om naar lichaam te luisteren dan te verdoven om door te kunnen gaan. en als, doe het dan om de dag of niet altijd of kleine hoeveelheden dan raakt je lichaam niet te snel verslaafd denk ik uiteindelijk. Ik ben nog bezig met mijn onderzoek naar dit bijzonder duivelspilletje. En ja ik ben van mening soms heb je het echt nodig maar bij deze kan het niet elke dag., of in ieder geval niet veel, en helpt het je niet meer ga niet op een hogere dosis zitten laat je lichaam even ontwennen en neem dan zo nodig Dan maar met pijn soms en soms even kunnen verdoven dat is het beste denk ik. Verder leef ik met ieder mee die elke dag moet leven met pijn. Valt niet mee!! Sterkte en wees zuinig op jezelf en je lijf uiteindelijk is het allemaal troep natuurlijk
30-04-2019

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)

Chronische pijn, uitstraling in been en rugpijn. 2 tabletten per dag en kan weer functioneren.
27-04-2019

Wervelkanaalstenose

In combinatie met Paracetamol voldoende verlichting om dag en nacht door te kunnen komen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4661)
Anticonceptie - overig (3446)
Cholesterol (2719)
Depressie - antidepressiva overig (2514)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2151)
Pijn - morfine-achtigen (2054)
Pijn (1855)
Verslavingsziekten (1767)
ADHD - psychostimulantia (1726)
Bloeddruk - betablokkers (1558)
Maagzuur - protonpompremmers (1480)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1042)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1023)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (903)