categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

19-01-2020

Chronisch pijnsyndroom

De dag dat ik de pleister had geplakt werd de pijn na 6 uur minder tot 24 uur later, waarna ik bijna geen pijn meer had. Alleen kreeg ik een hele vervelende druk in mijn hoofd, was duizelig, voelde me niet mezelf en volgens mijn man, veranderde ik qua karakter. Ik was nukkig, depressief, angstig en kon niet slapen. Ik had vervelende gedachten en kon niet tot rust komen. Da[lees meer...]arbij komend het probleem van constipatie. Ik heb na 2 dagen de pleister eraf gehaald, omdat ik liever pijn heb, dan deze bijwerkingen, die gesoon weg niet te doen zijn.
08-01-2020

Keelkanker

Het werkte goed tegen de pijn maar na een paar weken begon ik mij rot te voelen. Achteraf begrijp ik dat je went aan dit middel, dus je krijgt een soort afkickverschijnselen als je je netjes aan de voorgeschreven dosering houdt, maar ik dacht dat het de ziekte was. De dokters laten het maar een beetje en maken je niet wijzer. Op eigen kracht eruit gekomen gelukkig, maa[lees meer...]r de oxycodon is vele malen erger dan de ziekte waar ik het voor kreeg. Mijn advies: NOOIT AAN BEGINNEN!!
08-01-2020

Rugklachten

Ik kreeg oxycodon vanwege slijtage in de rug en pijnen op diverse plaatsen. Het hielp goed tegen de pijn. Echter ik raakte verslaafd. Op het hoogtepunt slikte ik 2 maal daags 25 mg. Ik heb dit 1,5 jaar geslikt. Ik besloot in goed overleg met mijn huisarts af te bouwen met steeds 5 mg per week eraf. Het afbouwen ging redelijk totdat ik helemaal gestopt was. Toen ging het s[lees meer...]nel van kwaad tot erger. Ik heb ook bipolaire stoornis en ik raakte in een zware geagiteerde depressie. Ondanks dat ik nu al 5 weken clean ben is het evenwicht in min hersens niet hersteld en ben ik zwaar depressief. Mijn mening is dat Oxycodon vergif is en het niet zo makkelijk voorgeschreven zou moeten worden... ik wou dat ik het nooit genomen had. Nu maar weer zien om uit deze depressie te komen.
02-01-2020

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Chronisch pijnsyndroom

Ik heb dit gekregen van de huisdokter, wat achteraf vel te zwaar was. Ik werd high, draaierig en enorm euforisch. Hierdoor nam ik Zaldiar soms ook als ik GEEN pijn had. Mettertijd zwakte het effect af en had ik natuurlijk meer nodig om de pijn te drukken, zoals veel pijnmedicatie. Het hielp wel degelijk, maar nu gebruik ik Tradonal.
02-01-2020

Chronisch pijnsyndroom

Nadat Zaldiar te licht werd, overgeschakeld op Tradonal. Werkt verlichtend, voor enkele uren(max 4). Maar ook hier moet de dosis verhoogd worden, hoe langer je het gebruikt. Ik neem het momenteel nog sporadisch, ik heb geleerd om niet meteen naar pijnmedicatie te grijpen, maar wel andere zaken te gebruiken zoals wandelen, stretching, liggen en rusten wanneer mogelijk. [lees meer...] Al bij al een goed product, maar het doet natuurlijk niets af naar de oorzaak van mijn problemen.
28-12-2019

Chronisch pijnsyndroom

Het haalt het scherpe er af maar pijn blijfr
23-12-2019

Arthritis

Ik gebruik al 20 jaar tramadol 200 mg.en artrotec 75 mg.ik heb gps.nu wordt deze niet meer gemaakt door de fabrikant .en heb nu morfine.na de feestdagen begin ik ermee.en moet stoppen met het oude medischijn.hoop dat ik geen ontwennings verschijnselen krijg.
20-12-2019

OxyContin (oxycodon)
Lage rugpijn

Ik prefereer dit middel en ga van paracetamol direct over door 5mg oxycodon toe te voegen. En zelfs met een verslavings achtergrond bouw ik dit middel in een paar dagen af tot de volgende pijnscheut week zich weer aandient. Geen enkele neiging om het middel langer te gebruiken dan nodig. Mensen die roepen dat het verslavend en gevaarlijk is , goed onderzoek jezelf en wees [lees meer...]eerlijk gebruik het enkel om je pijn te verzachten. In mijn geval ontspan ik en daardoor stop de verkramping en schuiven de wervels vaak weer terug in de goede stand. Zo niet dan helpt mijn chiropractor. Voor mij een prachtig middel en door het zeldzame gebruik treed er ook geen tolerantie op. Ik heb Tramadol geprobeerd met NSAID's en een maagzuur remmer pantoprazol. Die combinatie hoef ik niet meer. Buik klachten van de NSAID's en hallucinaties bij het slapen van de Tramadol. Voor mij enkel nog Oxy met een Paracetamol.
17-12-2019

Rugpijn

14-12-2019

Nek- / rughernia

2 weken geleden operatie gehad van mij nek door hernia. Dit spul helpt perfect bij mij. 3 per dag . Smorgens smiddags en zeker savonds voor slapengaan. Magnifique lekker slapen. Pijnloos leven na operatie. Maaaar je geraakt er wel aan verwend, als je ziet dat er nog een paar in doos zit, begin je al te panikeren... en dat noemt verslaving....
11-12-2019

Botbreuk

9 maanden geleden verkeersongeval, diverse breuken en zenuw letsel. 2x 10 mg langwerkend en gemiddeld 5x per dag 5 mg kortwerkend. In combinatie met dyclofinac was de pijn meestal onder controle. 1 maand geleden gestopt en dat is even omschakelen. De pijntjes die ik voor het ongeluk had, hoofdpijn, rug pijn van slecht slapen zijn dan wel terug, dit samen met dat oxycodon j[lees meer...]e een soort van bubble geeft moest ik even een week doorbijten. Maar als ik kijk naar hoeveel pijn het bij mij heeft weggenomen dan heb ik het er 100x voor over. Ik lees hier doseringen waarvan ik me kan voorstellen dat als je daar mee mindert dat het wel echt een hel zou zijn. Mijn advies is zoek een week uit waarin je het iets rustiger hebt, informeer naasten dat je chagrijnig zou kunnen zijn. Stop niet cold turkey. Ik ben eerst overdag gestopt, vind mijn nachtrust nogal belangrijk. Zorg voor afleiding en ook wat lekkers in huis. Het vervelende aan de publiciteit die oxycodon krijgt is het schuldgevoel als je het gebruikt. Dat hoeft absoluut niet, wees blij dat je pijnvrij bent. Besef alleen wel dat je er niet gemakzuchtig mee om moet gaan en dat stoppen inderdaad even inzet kost.
10-12-2019

Aangezichtspijn

Veel pijn in de kaken, oor, oogkas en alles daartussenin. Tramadol gekregen, maar help 0,0 teleurstelling. Ik had gehoopt dat tijdens de zoektocht dit de pijn zou verminderen.
29-11-2019

Polyneuropathie

5 jaar geleden werd er een rugoperatie gedaan die verkeerd afliep, had eigenlijk geen rug meer. Kort daarna werd er erfelijke Polyneuropathie vast gesteld en de toenmalige huisarts zette mij op Gabapentine 3 x daags 2 en Oxycodon 3 x daags 1 5 mg. Kort daarna verhuisd naar Zaanstad en de neuroloog zette mij 4 jaar geleden op Gabapentine 300 mg 3 x daags 4 capsules en de O[lees meer...]xycodon 5 mg 3 x daags 3 ......dit nu 4 jaar lang 105 Oxycodon 5 mg en Gabapentine 3600 mg PER WEEK. Ben per 21-11-2019 met onmiddellijke ingang gestopt met de Oxycodon en nu 8 dagen later begin ik eindelijk het eind van de ontwenningsverschijnselen te merken, zal nog wel 1 week duren voor ik helemaal vrij ben van die rotzooi. Ik zie weer helder ik denk weer redelijk helder mijn warme benen zijn terug ik heb geen obstipatie meer ademhalen gaat een stuk makkelijk ( zal de longarts ook wel prettig vinden) Ik heb dit per mail mijn neuroloog gemeld en die gaf als reactie terug " Dank, verstandige beslissing. Sterkte! " Mijn stellige overtuiging is dat dit middel onmiddellijk uit de handel gehaald dient te worden
18-11-2019

Buprenorfine (buprenorfine)
Drugsverslaving

Heb de pleister gekregen om mijn opiaat afhankelijkheid af te bouwen. Heb meer dan een jaar verschillende opiaten moeten nemen voor verschillende pijn klachten. Op een gegeven moment was ik niet alleen lichamelijk afhankelijk maar ook geestelijk. Door de opiaten kon ik van alles weer en werd er ook nooit high van. Kreeg er gewoon een enorme energie boost van, waardoor het [lees meer...]voor mij een makkelijke keus was om er mee door te gaan. Nooit high geen pijn meer en ik kon de hele dag als een razende alles doen en volhouden. Uiteindelijk wou ik er van af en heb via verslavingszorg deze pleisters gekregen. Het wordt langzaam opgebouwd beginnende met een pleister van 5 en na een week omhoog naar 10 ect. Net zo lang totdat je aan de zelfde hoeveelheid zit als het opiaat dat je gebruikt. Daarna is het weer afbouwen van de pleister. Dit schijnt veel minder hevig te gaan dan als je cold turkey of langzaam afbouwen van de medicijnen. Tot nu toe gaat alles goed. De 1e pleister ben ik 1 dag echt heel ziek geweest, omdat de andere opiaten plaats moesten maken voor die van de pleister ( die overigens veel sterker is) daarna ging het weer prima. Ik hoop dat de verdere afbouw ook soepel verloopt.
10-11-2019

Tramadol (tramadol)

Nadat ik met mijn fiets op het fietspad viel over een andermans fiets. Heb ik een flinke klapper gemaakt. De dokter had me eerst naproxxen voorgeschreven. Die hielpen niet tegen pijn. Vooral nachts met omdraaien. Ervaar ik hevige pijn. Ik kreeg nu tramadol 100 mg. Het helpt niet tegen pijn. En kan er nachts niet van slapen. Maar ben overdag wel erg slaperig of suf.
09-11-2019

Tramadol (tramadol)

Ongeacht de pijn de men ervaart raad ik het gebruik zeer af. Ik heb een uitzichtloze aandoening, echther had ik liever gewild niet te hebben gestart aan Tramadol. Je komt er niet meer vanaf, met alle gevolgen van dien. Zeer verslavend, sinds start van gebruik medicijn kan ik zonder niet meer slapen. Geen gebruik zorgt voor overprikkeling van de zenuwen over gehele lichaam[lees meer...]. Tevens afgevallen, verminderde eetlust en vaak misselijk en maagklachten.
08-11-2019

Oxycodon (oxycodon)

Heb de ziekte melas , niertransplantatie gehad , rusteloze bennen etc gebruik veel medicatie hierdoor veel bijwerkingen heb wel tien jaar slaapproblemen is nu opgelost dankzij de oxycodon ben zeer tevreden met het gebruik van oxycodon .
07-11-2019

Lage rugpijn

Door mijn rug gegaan. Bij werkingen, GEEN. Dus ik ben het met u eens. De horro verhalen komen niet van de tramadol
05-11-2019

Artrose

Loopt al si ds 2011 met pijn nek krampen,schouders, ruggenwervel en heupen en bekken allebei de benen kan smorgen amper nog lopen. Mega brandig binnen gevoel in benen.ziekenhuis geweest div.doctoren (bull shit) kreeg als antwoord (is je leeftijd leer er mee leven. )tot ziens vlg.patiënt. Huisarts zegt eerlijk (zit met handen in mij hair) hij geeft aan wij gaan sterke p[lees meer...]ijn stillers Proberen (dus naar 8 jaar oxycodon )slikte deze mu zeker 6-7 mnden helpt een beetje. Begon met 1 x per nacht na 3weken voor dlapen ) zit nu op 90 stuks (oxycodon ) per ongeveer 18-19 dagen (reken maar uit). Ikzal het volhouden maar ja. Ik overleeft dde bewuste doctoren in ziekenhuis in hilversum. Mijn enigste hoop en vertrouwen ligt nu bij mijn huisarts. Hem vertrouw ik. Het zit niet tussen mijn oren Maar achter mijn nek en dan naar beneden toen tot mijn voeten en alles daar tussen Het is erg dat iemand de huisarts iedere mnd maar weer moet bellen. Van help het/dit is HELL hoe. En waarom. Het heeft niets met je leeftijd te maken. Het komt er op neer Ik leef nu op oxycodon eet weinig. Slaap soms. Maar pijn in HELL en brandig probeer rustig te lopen met rollator kan niet meer buiten en zonder. Ik zeg alleen tegen alle mensen GEEF NIET OP. ER IS HOOP. ZIJ moeten en paar minuten in onze schoenen staan en lopen ! ! Wie helpt wie nu. Toch Sterkte allemaal hou vol.
02-11-2019

OxyNorm (oxycodon)

Ik neem oxynorm al van dat het op de markt is. Zeer effectieve pijnstiller in smeltabletten . ik neem nog steeds de hoeveelheid die ik jaren geleden heb voorgeschreven gekregen. Er zijn gewenning symptonen doch minemaal. Ik gebruik deze tabletten om de pijnen van serligomyellie (vochtophoping ter hoogt van de 3è een 4 de wervel in de nek)te verminderen. Deze geven zenuwpi[lees meer...]jnen en oyinorm is daarom uitermate efectief . Ben een pijn patient.
28-10-2019

Fibromyalgie

Tramadol bij fibromyalgie. Helpt goed tegen de pijn/stijfheid vooral tijdens de dagstart. Wel veel last van misselijkheid.
23-10-2019

Hernia

Kwam met zoveel pijn in het ziekenhuis dat ze mij meteen hoog in de Oxycodon ,na 8 dagen alleen maar hoger gaan zitten .Mri gaf het niet goed aan maar bleek caudasyndroom te hebben .Toen met spoed geopereerd maar veel restschade.Hierdoor kreeg ik de oxycodon steeds opnieuw voorgeschreven. Nadat ik mij goed in verdiept had wat dit medicijn inhoud ben ik ondanks mijn pijn in[lees meer...] bil ,been(zenuwpijn) ,voet die schreef staat en geen grip meer hebben op mijn stoelgang in week afgebouwd. Niet normaal waar je dan doorheen gaat. Snap niet dat artsen dit langer dan 2 weken voorschrijven.Daarna zo verslavend .Echt pas op!
17-10-2019

Instanyl (fentanyl intranasaal)
Lage rugpijn

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier,ik heb een vraag. Ik neem twee keer per dag nu de instanyl bij doorbraak pijn. Maar ik ben erg bang om er verslaafd aan te raken. Mag ik weten hoe het afbouwen of stoppen ermee bij jullie is gegaan.? Kan iemand mij aub helpen, ben er namelijk een beetje bang voor Liefs Emma
16-10-2019

Fibromyalgie

Door een schildklierziekte en Fibromyalgie last van chronische pijn door mijn hele lijf. Naast thyrax en amitriptyline (10 mg, tegen de zenuwpijnen en voor het slapen) gebruik ik op een hele slechte dag ook tramadol met paracetamol. Ik wil niet continu afhankelijk zijn van de tramadol maar op zo'n slechte dag trekt het mij er echt doorheen. De pijn is absoluut niet weg maa[lees meer...]r wel draagbaarder. Het blijft z'n werking tot nog toe nog prima behouden, ik denk dat ik het gemiddeld eens in de 3 weken gebruik.
15-10-2019

OxyContin (oxycodon)

Ik ben begonnen met 2 keer per dag 10 mg en dit hielp niets. Uiteindelijk 2 per dag 40 mg de langwerkende. Ik bleef pijn houden helaas.
15-10-2019

Oxycodon (oxycodon)

Ik heb gedurende 12 jaar Acnes. Dit is een chronische pijn van de buikwand. Sinds het gebruik is opgehoogd naar vier keer per dag veertig mg heb ik na inname vrijwel geen pijn meer. Ik ben zeer tevreden over deze pijnstiller i.c.m. een fentanyl pleister van 100 ug. Ik krijg nu sinds een paar maanden injecties in de zenuw van de buikwand met wisselend succes waarbij ik hoop[lees meer...] uiteindelijk de pijnstillers kan afbouwen.
13-10-2019

Lage rugpijn

Van de huisarts gekregen om te kunnen slapen 's nachts. Hielp niet maar in combinatie paracetamol wel enig effect.
13-10-2019

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Werkt al na een uurtje, maar helaas niet de opgegeven periode van 72 uur. Soms werkt het maar net 48 uur. Fentanyl Aurobindo levert pleisters die slecht plakken en bij mij huidirritaties opleveren. Huid zwelt op, wordt rood en jeukerig. Na verwijderen van de pleister nog ruim een week een droge rode huid. Als pijnstiller werkt het prima. Ik weet helaas niet meer welk mer[lees meer...]k ik eerst had, met dikke vierkante pleisters. Daar had ik geen last van.
09-10-2019

Pijn (algemeen)

Ik neem het voor verschillende pijnen. Lage rug, nek, schouders, gewrichtspijn,... Neem het al verschillende jaren, het nadeel ervan is dat je steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te houden. Verder is dit voor mij steeds een goed redmiddel als de pijn te hevig wordt. Effect houdt 2 tot 5 uren aan.
07-10-2019

(.)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4917)
Anticonceptie - overig (3598)
Cholesterol (2821)
Depressie - antidepressiva overig (2621)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2243)
Pijn - morfine-achtigen (2128)
ADHD - psychostimulantia (1934)
Pijn (1919)
Verslavingsziekten (1847)
Bloeddruk - betablokkers (1611)
Maagzuur - protonpompremmers (1521)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1462)
Anticonceptie - eenfase (1335)
Angststoornissen (1148)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1095)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1075)
Depressie - antidepressiva TCA (1014)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (929)