categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

31-07-2021 | Man | 55
Gewrichtspijn
Ik heb de eerste 2 jaar van het gebruik er profijt van gehad, maar toen beperkte de pijnklachten zich tot rug en nek, nu echter, de laatste 5 maanden zijn mijn klachten in een rap tempo uitgebreid naar nagenoeg alle gewrichten (artrose en andere complicatie), de eerste dosis vroeg in de ochtend werkt ongeveer 6 van de 10 keer binnen 2 uur, maar de dosis in de middag doet b[lees meer...]ij mij persoonlijk bijvoorbeeld helemaal niets. dat maakt het onvoorspelbaar, en toch ben ik blij dat ik het voorhanden heb, met name bij het opstaan, mijn pijn is zo hevig dat ik gedwongen wordt tot passiviteit, en als het medicijn ook maar iets werkt, dan kom ik in ieder geval wat in beweging.

30-07-2021 | Vrouw | 73
Hernia
Half jaar vóór hernia ischias.Behandeld fysio en tramadol. Hernia,bil en rechterbeen ook iets verlicht door fysio. Heel pijnlijk en dus oxycodon.Wat een heerlijkheid minder pijn! Elke week controle huisarts en geleidelijk steeds minder genomen.Ik heb dit middel enkele maanden ingenomen.Nu een week helemaal gestopt na verdere afbouw. Geen bijwerking.Door coronatijd en drag[lees meer...]en van ICD(hart en diabetespatient) pas in september een MRI. Kan pijn nu opvangen met 6x2 paracetamol. Ik ben tevreden over dit medicijn,maar als het niet hoeft wil ik het niet graag nemen.

27-07-2021 | Man | 59
Pijn (algemeen)
Begonnen met 5 mg p/dag kortwerkend. Heel erg blij mee en gedurende 1jaar geen klachten. Daarna opgebouwd naar 2x 30Mg langwerkend en 6x 5 mg kortwerkend. De werkelijkheid is soms 120 - 150 mg per dag. Ik ben momenteel gewoon ziek en kan niets, grieperig, overmatig zweten, koorts, alles doet zeer. Ik wil minder gaan gebruiken maar de verslaving neemt alleen maar toe. Ver[lees meer...]schrikkelijke bijwerkingen, angst, verdriet, negatieve gedachten en veel over de dood

Valtran retard

27-07-2021 | Man | 61
tilidinefosfaat / naloxonehydrochloride
Rugklachten
Valtran neemt de scherpe kantjes weg

27-07-2021 | Vrouw | 49
Botbreuk
Na onderuit gemaaid te zijn in het bos door een hond plat op de rug beland, had echter een waterbak mee in rugzak, die stond in de rug. Eerst leek alles nog heel, maar toch gezien door fysio en huisarts. Oxycodon gekregen omdat ik al tramadol gebruik. Na 5 dagen blijkt nu het ploppen toch een gebroken rib te zijn. Maakt voor behandeling niet uit maar het is bijzonder pijnl[lees meer...]ijk. Blij met de medicatie

20-07-2021 | Vrouw | 48
Lage rugpijn
Wegens lage rugpijn (door de discopatie misschien) kan ik regelmatig niet lang zitten en liggen zonder pijn in de onderrug en bovenbenen. Dit samen met de rusteloze benen weet ik vaak niet waar ik het zoeken moet. Ik ben dan ook vaak compleet uitgeput en heb nergens meer zin in en wil alleen nog naar bed en slapen. Maar dit kan dan niet door al het ongemak. Dit stapelt zic[lees meer...]h dan op en duurt vaak een aantal dagen todat ik de grens bereik en denk en nu is het klaar. Een half tabletje tramadol hci/paracetamol 37,5/325 mg erin en in ben binnen een half uur vertrokken. Een half tabletje dus maar! Maar... Dan kan het 2 kanten opgaan. Of ik slaap de hele nacht door (misschien af en toe even kort wakker, maar slaap zo weer in) en slaap langer of het lijkt wel of ik om het uur wakker wordt en klaar wakker ben en energie heb. De pijn is wel aanzienlijk minder dan. Nachtelijk zweten is wel een vervelende bijkomstigheid helaas. De volgende dag voel ik me vaak goed, zover dat kan, en heb energie. Laatste tijd wel knallende (migraine) hoofdpijn die dan pas weer weggaat met 400-800 mg ibuprofen. De dag daarop is vaak weer drama en is alle energie weer weg. Maar... Ik heb wel weer even een wat pijnvrijere dag/nacht gehad en heb geslapen. Ik neem maar weinig en af en toe om dat ie bang ben er afhankelijk van te worden.

Morfine

13-07-2021 | Vrouw | 62
morfine
Lage rugpijn
Een uur na inname van de eerste pil Morfinesulfaat Aurobindo Retard kreeg ik verschrikkelijke maagkrampen met daarbij verkramping van mijn middenrif en kort daarna werd ik zó misselijk dat ik moest overgeven. Dit duurde ongeveer 10 minuten en zakte daarna langzaam weg. Dit herhaalde zich 4x met ongeveer een half uur tussendoor dat het rustig was. Daarna nog wel maagpijn en[lees meer...] misselijk maar geen heftige aanvallen meer. Ik heb meteen besloten dat ik geen tweede pil ga proberen want ik dacht dat ik dood zou gaan omdat ik ook hartpatiënt ben en hartkloppingen kreeg tijdens zo'n aanval.

12-07-2021 | Vrouw | 41
Chronisch pijnsyndroom
Ik ben 5 jaar geleden gestart met oxynorm 5 mg 2x daags omdat er niets werkte van medicatie voor chronische pijn en ontstekingsreuma. Ondertussen zit ik op 2x 20mg oxycodon en 7x 20mg oxynorm en nog komt de pijn door. Ik ben ontzettend afhankelijk geworden en neem steeds meer omdat ik mijn werk wil blijven doen. Sinds enkele maanden heb ik enorme hoofdpijnen en extreme zwe[lees meer...]etaanvallen op elk moment van de dag. Ik slaap maximaal 3h op een nacht. Ik wil zo graag stoppen omdat ik gewoon ‘op’ ben, maar heb ontzettend veel bang voor bijwerkingen. Mijn huisarts adviseert om (logischer wijze) af te bouwen maar mijn zenuwpijn neemt al heel snel de bovenhand waardoor ik niet meer kan functioneren op mijn werk. Heeft er iemand advies

Tramadol/paracetamol

11-07-2021 | Man | 89
tramadol/paracetamol
Pijn (algemeen)
bij een val 8 gebroken ribben, kneuzingen,schedelbreuk,versleten gewrichten.

MS Contin

11-07-2021 | Man | 57
morfine retard
Pijn (algemeen)
Kreeg deze medicatie van het UMCG. Ik liep al lange tijd met pijn in benen en armen en handen. Na verschillende medicatier waar ik vaak maagpijn en andere bijwerking mee kreeg heeft men mij op deze medicatie gezet. Na een aantal jaren kreeg ik pijnrevalidatie in Beatrixoord en hoopte deze medicatie te kunnen laten staan. Zij gaven aan beter door te zetten daar ik anders mo[lees meer...]eilijk zou kunnen functioneren. In het begin slikte ik 50 of 60 mg per dag. Dit heb ik na een aantal maanden afgebouwd waarna ik een paar jaar 30 mg per dag slikt. Uiteindelijk een jaar of 2 op 10 mg gezeten en ruim 8 maanden geleden geheel gestopt. Bij het stoppen of zelfs verminderen van de dosis kreeg ik veel last van ontwenningsverschijnselen. Vooral de nachten waren niet leuk. Kramp, zweetaanvallen en het niet stil krijgen van je benen. Om hier minder last van te hebben kun je aan de arts slaapmedicatie vragen zodat het wat beter te doen is in de nacht. Deze symptomen duurde bij mij altijd een dag of 4. ik ben in al die jaren vaak gestopt na een tijd maar begon er steeds weer aan als de pijn terug kwam. Ook nam ik deze medicatie altijd in voor het slapen. Als pijnbestrijder is het een grandioos medicijn. na inname kreeg ik eerst wat pijn in de maag. Na een half uur ongeveer begint het te werken en voel je de pijn bijna binnen een minuut weg gaan. De stijfheid bleef op de pijnlijke plekken maar de pijn was weg. Begin deze medicatie rustig. Bij een dosis van 20 mg of meer voel je hem er inklappen en (iedereen een andere beleving). Je kunt je er behoorlijk onheimisch door voelen. Dit gevoel is ook niet snel weg maar zal minder worden naarmate je het lange tijd inneemt. Van alle pijnmedicatie was dit voor mij het aller beste.

09-07-2021 | Vrouw | 47
Wervelkanaalstenose

Tramadol/paracetamol

05-07-2021 | Vrouw | 48
tramadol/paracetamol
Ik gebruikte eerst lange tijd tramadol 1x per dag voor mijn chronische rugpijn. Dit hielp best goed. Zeker in het begin, maar toen ik naar 2x per dag wilde, werden de bijwerkingen te heftig voor mij, dus ben ik overgestapt op Pregabaline. Dit bevalt veel beter.

04-07-2021 | Vrouw | 40
Hernia
Dag 1 en 2 misselijk daarna niet meer. Ik ben gestart met 3x daags 1 tablet van 50 mg. Inname was om de 8 uren maar ik merkte dat de hevige scherpe beenpijn na 5 a 6 uren terugkwam. Nu ik 4x daags 1 tablet neem, om de 6 uren, in combinatie met paracetamol gaat het goed. Dit op advies neuroloog. Ik heb na verhoging geen hevige pijn meer. Het is nu prima vol te houden tot de[lees meer...] datum herniaoperatie.

03-07-2021 | Vrouw | 54
tramadol
Door steeds meer onverklaarbare pijn in gewrichten en spieren zo'n 15jr geleden voorgeschreven gekregen. Nu inmiddels weet ik dat ik HMS heb (hypermobiliteitssyndroom) fibromyalgie én artrose. Naast de tramal heb ik door mijn pijn specialist jaren geleden de lyrica voorgeschreven gekregen. Echter is mijn pijn vaak zo hevig dat ik zoveel moet nemen wat ik niet wil, want da[lees meer...]n kan ik ook de hele dag alleen maar slapen! Bovendien door de lyrics ben ik zo enorm in gewicht aangekomen dat ik daarom ook niet meer dan 5x75 (375)mg per dag wil nemen. Maar qua pijn is het bij lange na niet genoeg. Toen ik met de lyrica begon nam ik 2x per dag 300mg, dus 600 in totaal. Maar daardoor ben ik in een paar jaar tijd meer dan 15kg bijgekomen. Van maat 36 naar bijna 44. 😢tja dan wordt er gezegd ja beter dan pijn toch. Nou ik wil niet ook nog dikker worden naast dat ik toch nog de hele dag veel pijn heb. Hielp het dan voor 80% dan zou ik zeggen tja oké. Maar dat is helaas ook niet het geval. En nu zit ik nog steeds te worstelen met mijn kilo's, want zie ze er maar weer vanaf te krijgen terwijl je niet meer kunt sporten.😖

26-06-2021 | Vrouw | 32
Hernia
Vijf jaar geleden was mijn eerste tramadolervaring. Naar aanleiding van een ongeval, moest ik tramadol nemen. Dit ongeveer twee maanden. Ik kende het middel niet. Bij het voorschrijven ervan werd ik ook niet gewaarschuwd voor het de extreme gewenning. Na twee maanden wilde ik afbouwen. Ik merkte dat ik lichamelijk verslaafd was geworden! Het afbouwen ging zeer slecht. Dokt[lees meer...]er geraadpleegd die beweerde dat dit niet mogelijk was. Uiteindelijk lukte het. Nadien kreeg ik een bepaalde hunkering naar het middel. Weer aan de tramadol. Weer afgebouwd. Het besef dat ik verslaafd was, was er nog niet. Enkele keren gestart en gestopt met het middel, maar de afbouw werd steeds zwaarder en zwaarder. Ik geraakte echt de grip op mijn leven kwijt. Twee jaar geleden wilde ik afbouwen met Tramadol Retard. De langzame afgifte zou minder verslavend zijn. Ik ervoer het tegenovergestelde. Mijn leven was een echte hel geworden! Een echte junkie. Uiteindelijk ben ik na 5 jaren in de afkickkliniek op 20 dagen tijd van meer dan 1200 mg per dag naar 0mg afgebouwd! Ik heb afgezien van de ontwenning - overal pijn, zweten, spierpijn, onrust, niet meer kunnen slapen, krioelende zenuwen, maniakale hoofdpijn, niezen, misselijkheid, uitgeput enzovoort enzovoort. Ik ben nog steeds in de afkickkliniek en ongeveer 5 dagen clean. Ik ben zo dankbaar dat ik dit heb gedaan! Alleen was het mij nooooit gelukt! De afkickkliniek heeft me zoveel geleerd. Dat was de beste stap ooit. Heb je hetzelfde voor? Treuzel niet en ga ervoor! Ik ben nu 5 dagen vrij van Tramadol en ik kan eerlijk zeggen dat de ontwenningsverschijnselen ECHT over zullen gaan! Ze zijn nu al sterk aan het afnemen bij mij, ook al nam ik monsterdosissen voor lange periodes. Op bepaalde momenten ga je je echt afvragen of het zal overgaan, en ik kan alleen maar bevestigen dat het zo is. Je gaat moeilijke momenten tegemoet, maar het is het waard. Tramadol, tot nooit meer!

OxyContin

24-06-2021 | Vrouw | 62
Ziekte van Bechterew
Ondanks inspuitingen met Humira en inname van Tramadol werden de pijnen steeds erger. Ik gebruik nu Oxycodon sporadisch, dit helpt uitstekend maar ben er uiterst voorzichtig mee. Ik weet dat het kan leiden tot verslaving maar wat te doen als de pijn ondraaglijk word ?

23-06-2021 | Man | 31
Rugpijn
In het begin werkt het wel even. Hierna heb je steeds meer nodig en wordt je een zombie. Uiteindelijk 3x daags 2x 50mg capsules. Ook dit werkte niet meer bij rugpijn door hernia. in één keer gestopt. Dit werd een hel! Afkickverschijnselen niet normaal. Voelde me een verslaafde... Braken, diarree, futloos, depri, misselijk, zweten als een otter!!! Zoals mijn arts zei: Tra[lees meer...]madol = tramelant...

Fentanyl

13-06-2021 | Vrouw | 70
Rugklachten
Gebruik ivm gebroken rug, waar ze pas na half jaar achter kwamen, en al die tijd op paracetamol leefde. Toen MRI gemaakt rug toch gebroken en nog wervel verzakt. Toen kreeg ik een wat sterkere pijnstillers. Fentanyl, dat was beter dan oxicodon, Ik dacht pleister dan altijd beter. Heb t geweten, maag en darm tot mn blaas toe vreselijke krampen, maar t ergste is dat ik[lees meer...] nog steeds na vrij kort gebruik overal jeuk kreeg, en daarna huisarts gebeld of ik ermee kon stoppen. In lijf staat nog in brand, en met harde bulten onder mn huid. Kreeg een anti histamine tablet, maar geen effect. Wie weet raad. Wat een verschrikking.

01-06-2021 | Vrouw | 47
Nek- / rughernia

28-05-2021 | Man | 51
Rugklachten
(..) (RED Mijnmedicijn.nl: verkorte tekst - wordt alleen ervaringen met medicijnen zelf doorgegeven)

OxyContin

27-05-2021 | Vrouw | 69
oxycodon
Ik heb een nek operatie gehad,maar mijn hele nek is niet goed,maar de arst durf niet meer te opereren hij zei u blijft achter op de operatie tafel. Ik heb een kanaalstenose en ja heel veel heb ik in mijn nek

24-05-2021 | Man | 86
Wervelkanaalstenose
Heb vrijwel heel 2020 Oxycodon moeten gebruiken in verschillende sterkte. Nu gebruik ik het al maanden niet meer maar merk dat mijn evenwichtsgevoel veel slechter is geworden en durf bijvoorbeeld niet meer te fietsen. Ook kan ik me moeilijker uitdrukken en is mijn geheugen sterk achteruit gegaan. Kan hierover niets in de bijsluiters vinden.

Fentanyl

23-05-2021 | Vrouw | 78
Artrose
Ervaar erg veel pijn .Nu mag ik wat verhoogde van 50 naar 75mg maar vandaag erg veel pijn Daarom denk ik dat fentanyl niet helpt! Ook last van copd3 dus daarom bewegen ! Weet alleen niet hoe als ik ptobeer te lopen val ik bijna om.dat lukt dus niet doe wel mijn best .vaak een prednison kuur gekregen voor longontsteking ,deze helpen goed geen pijn maar krijg ze niet te[lees meer...]veel alleen als ik weer een ontsteking hebt!

22-05-2021 | Man | 70
tramadol
Mag geen medicatie met corticosteroïden gebruiken. Heb problemen met medicatie ontstekingsremmers Nsaid's. Dus o.a. diclofenac is geen optie. Paracetamol mag wel maar 4x2 tabletten per dag helpt niet. Vanwege onderliggende ziekten COPD, hartinfarct gehad, artrose, slaapapneu en oogziekte seerose is voor hevige rugpijn als pijnbestrijding Tramadol voorgeschreven. Helaas to[lees meer...]t heden na twee dagen gebruik geen resultaat. Bedoeling is dat door vermindering van pijn ik meer kan bewegen wat verbetering van de beweging in rug mogelijk moet maken.Dit zou dan moeten resulteren in meerbewegings mogelijkheid wat de pijn vermindering ten goede komt. Dan kan ik ook weer stoppen met het gebruik van Tramadol. Maar helaas nog geen resultaat met Tramadol om dit doel te bereiken.

20-05-2021 | Man | 65
oxycodon
Zat op 120 mg na verandering van arts die direct ingreep zit ik nou op 40mg voel me soms beter maar nog steeds soms moet maar ik ben hier blij heb er3maand overgedaan om aftekicken echt een hel dit nooit wéér

Buprenorfine

06-05-2021 | Vrouw | 48
buprenorfine
Pijn (algemeen)
door erg lang moeten wachten op een operatie van een halve knie al ander pijn medicatie gehad maar kreeg daar zn last van in mijn maag. Eest kreeg ik 5 microgram per uur . Dat ging goed, opgebouwd naar 10 mg eerste weken ging het goed . Nu al meer last van wisseling van de pleister. Krijg macrogol en elecrolyten om de darmen te helpen. Maar bij wisseling pleister ben ik[lees meer...] zo ziek aan het worden soms 3 dagen last daar van maar dan gaat het goed. Ga nu naar een ander ziekenhuis in de hoop dat ik sneller geopereerd wordt en daarna snel van de medicatie af ben.

05-05-2021 | Vrouw | 50
Artrose
ik heb artrose en scoliose in mijn rug liep krom van de pijn ging kruipend de trap op om naar bed te gaan toen woonde ik in een huis wat bijna niet geïsoleerd was het was een koud en vochtig huis . In de winter had ik het ijs aan de binnenkant van mijn slaapkamer raam omdat het enkel glas was ik verging van de pijn huisarts scheef mij Tramadol voor zo nodig 2 tabletten p[lees meer...]er dag van 100 mg. hielp niet dus wat doe je dan als je vergaat van de pijn je neemt extra op een gegeven moment was het zo erg dat ik als een zombie door het huis liep ik herkende mijn eigen ouders niet meer ik functioneerde totaal niet meer. Ik stond nog steeds op met pijn en ging naar bed met pijn. Het was zo erg dat ik wel eens gedacht heb het hoef van mij niet meer. Totdat ik een artikel las over cannabisolie en ik de verhalen op You Tube hoorde van mensen die het ook gebruikte. Ik ben altijd een fel tegenstandster geweest van drugs maar zo werd er beweerd je word er niet high van. Na lang wikken en wegen toch een flesje besteld en het geprobeerd ben gestopt met de Tramadol en heb toen 2x daags 4 druppels cannabisolie gebruikt na 3 weken had ik effect ik stond voor het eerst sinds jaren en jaren zonder pijn naast mijn bed ik kon weer huishoudelijke dingen doen stofzuigen ramen lappen ed. dat kon ik voorheen niet want dat deed mijn moeder bij mij. Het was of ik een nieuw leven had gekregen. Ik kon alles zelf weer . 4 jaar geleden zware openhartoperatie ondergaan de artsen wilde mij morfine geven tegen de pijn ik zei nee ik heb mijn eigen medicijn bij mij cannabisolie s'morgens 4 druppels en s'avonds 4 druppels ik heb totaal geen pijn gevoeld van die wond 1 dag op het IC gelegen toen naar de verpleegafdeling daar een dag gelegen en toen de 3e dag bed uit ik kon niet meer liggen ik moest eruit de artsen in Groningen waren stom verbaasd dat ik alweer over de afdeling liep en dat ik zo snel herstelde ik heb in totaal 5 dagen in Groningen gelegen en toen naar huis. Ik heb nooit en ook nooit meer tramadol aangeraakt wat een troep is dat. Geef mij maar Cannabisolie.

03-05-2021 | Vrouw | 48
Gewrichtspijn
Sinds 20 jaar chronische pijn in rug en heupen. Sinds jaren nu aan de 200 mg tramadol per dag tesamen met 1000 pcm per keer. Kan er goed mee leven en me werk doen. Zeker niet pijnvrij. Sinds een jaar nu in de ochtend wakker worden met een soort paniekaanvallen enorme opgejaagdheid die weer weg gaat als ik med inneem en bezig ga zijn. Slaap slecht. Snachts veel wakker li[lees meer...]ggen maar weet niet of dat ook bijwerkingen zijn. Na jaren geklooi in mijn eigen zh nu eindelijk naar het amc voor beter onderzoek.

30-04-2021 | Vrouw | 56

Actiq

30-04-2021 | Man | 59
MENSEN BLIJF VAN FENTANYL

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5462)
Anticonceptie - overig (3997)
Cholesterol (2995)
Depressie - antidepressiva overig (2829)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2502)
Pijn - morfine-achtigen (2300)
ADHD - psychostimulantia (2232)
Pijn (2080)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1624)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1286)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1243)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1031)