categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

Tramadol/paracetamol

15-01-2022 | Man | 89
tramadol/paracetamol
Pijn (algemeen)
ben van de trap gevallen,8 ribben gebroken 2 schedelbreuken ,andere kneuzingen,de ribben zijn met metalen strips weer aan elkaar gemaakt,het is nu 5 jaar later,maar de pijn blijft,

11-01-2022 | Vrouw | 42
oxycodon
Naast de langwerkende heb ik ook 6 x 10 mg kortwerkende. Omdat ik nogal veel ziektes heb en heb gehad, slik ik in totaal 32 pillen per dag. Even snel, borderline, artrose, reuma, hemochromatose, fibromyalgie een hernia en daarnaast heb ik 5 soorten kanker gehad. (Vulva, anus, baarmoederhals, lymfeklier en borstkanker) in 11 jaar 29 operaties gehad. Beide voeten en handen e[lees meer...]n als altijd, heb ik dagelijks nog steeds pijn, overal. Ik heb ook beknelde zenuwen iets boven mijn stuit in mijn ruggenwervel. Ik kan niet langer dan 5 minuten staan of 10 minuten lopen voordat ik pijn in mijn rug krijg. Sowieso zitten er vervelende pijnen bij mijn heup, bovenbeen en scheenbeen, maar die rug pijn is niet meer te doen. Ook al slik ik zoveel, de pijn is nu dagelijks en hinderlijk voor mijn dagelijkse bezigheden. Ook veel gezeur gehad over verslaving enz. Dan zeg ik ook altijd, ik heb pijn, daarom neem ik medicijnen. Ik wil van die zooi af maar zolang ik pijn heb, gaat dat niet. Begin corona was er een fout opgetreden bij de apotheek en kreeg ik mijn twee wekelijkse medicijnen in baxterrol, 18 van de 32 pillen. Op een vrijdag. Alle pijnstillers slaappillen en ontsteking remmers waren eruit gehaald en op een vrijdag dus zat ik het weekend zonder. Ik dacht dat ik dood ging. Zoveel pijn dat ik niet wist hoe ik kon liggen of zitten en schreeuwde het uit van de pijn. Vanaf dit moment weet ik dat er iets moet gebeuren voordat ik stop met de oxycodon. Dus als iemand een tip heeft voor mij die zo goed als alles geprobeerd heb. Het enige wat ik kan bedenken is een ketamine infuus. Maar voordat ik zover ben, vooral tijdens de corona....

Durogesic

10-01-2022 | Man | 60
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Met uw arts overleggen om betere andere medicatie te proberen

10-01-2022 | Vrouw | 45
Alvleesklierontsteking
Erg verslavend middel inmiddels afgebouwd van 6 naar 2 Maar daar blijft het bij wanneer ik langer wacht met innemen krijg ik een heel onrustig gevoel in mijn buik benen Ik kan nu wel weg zonder het medicijn Dit kon ik voorheen nooit Maar de laatste twee kan ik niet van af komen zo verslavend

07-01-2022 | Vrouw | 25
Hoofdpijn
Voor hoofdpijn waar geen reden voor is gevonden tramadol gekregen. De eerste paar dagen licht misselijk, daarna niet meer. Hoofdpijn verdwijnt binnen een uur, werkt gelukkig wel 10-12 uur door ipv de voorgeschreven 6-8 uur.

20-12-2021 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Omdat de pijn niet meer te houden was kreeg ik tramadol voorgeschreven... Echter na een tijd werkt het niet meer en moet je er meer gaan nemen... Ik wou daar van af en dan later duloxetine geprobeerd

01-12-2021 | Man | 62
Alvleesklierontsteking
naast paracetamol ook oxycodon gekregen. 5 mg. Het doet bij mij helemaal niks. Later thuis bij een heftige migraine aanval ook ingenomen, maar totaal geen effect. Paracetamol deed wel zijn werk. Ik vind dat raar.

Zaldiar

01-12-2021 | Vrouw | 34
paracetamol / tramadol
Pijn (algemeen)
Ik heb al een paar jaar last van een functionele neurologische symptoomstoornis. Aangezien paracetamol en diclofenac niet hielpen zijn we overgestapt op de zaldiar. Dit medicijn werkt enorm goed! Ik heb geen bijwerkingen, alleen minder pijn. Door een terugval slik ik nu tijdelijk wat meer, maar ik probeer het normaal te houden op 1 a 2 per dag. Zo nu en dan gebruik ik het [lees meer...]een week niet om te kijken of ik ook zonder kan functioneren, maar dat maakt helaas een enorm verschil. Voor mij is dit medicijn dus een enorme verademing.

21-11-2021 | Man | 21
Gekneusde ribben
Ik ben 21 en gebruik ik binge dit spul 1× per week voor de laatste 2 jaar, en dan niet 1 a 2 meer, nee een hele strip, ik had al meerdere keren dood moeten zijn, en dit allemaal omdat ik het gewenste effect niet meer kreeg. LUISTER NAAR JE DOCTOR!!! gebruik dit niet langer dan 10 dagen. In 2019 naar de huisarts gegaan vanwegen gekneusde ribben door een borst compress[lees meer...]ie band, heftige kneuzing dus huisarts schreef Tramadol voor 1× PD 3 stuks 50MG, de eerste keer inname was spontane liefde op eerste gezicht. Na voorschrijven gezegt dat ik gewoon hoefte te bellen voor een herhaal recept, niemand had vertelt dat dit medicijn een dikke opiod was, dus ik bleef bellen. De eerste maanden was alsof ik me in een wolk bevond totdat na een paar maanden mijn tolerantie omhoog ging en ik meer nodig had voor het effect, mijn idee hierop was om inplaats van 3 naar 2 per dag te gaan zodat ik waneer het binnen kreeg er een hoop kon nemen. Het is 2 jaar later nu, huisarts schrijft gewoon 40 per week voor inplaats van 20, ik neem alles in, heel traject met verslavings zorg er rond om heen. Ik kan niks meer herinderen, ik kan je niet meer vertellen wat ik 5 minuten geleden heb gedaan, ik voel letterlijk de hersenschade, ik ben zo heftig verslaaft dat ik de appoteek dwangmatig elke maandag bel om te checken of het er al is. Rusteloos, slaap apneu, hoog bloeddruk, slecht ademen, hersenschade, extreme verslaving, niet meer kunnen eten, aankomen, suicidalitijd, depressie zijn een van de vele bijwerkingen. Luister naar de doctor, probeer eerst NSAIDS voor pijn en slik het niet langer dan 10 dagen. Ik ga binnenkort beginnen met de afbouw met verslavings zorg, hopelijk heb ik de lezer goed gewaarschuwd.

21-11-2021 | Man | 33
Lage rugpijn
Sinds donderdag 18-nov begonnen met het slikken van 3x50mg capsules per dag 9.00 uur 15.00 uur en 21.00 uur. Ik moet zeggen dat de pijn niet weggaat en alleen maar last van de bijwerkingen heb. Misschien gebruik ik het te kort dat zou ik niet weten maar ik wil er zo snel mogelijk weer mee stoppen. Weet iemand misschien of dat in 1 keer kan na 4 dagen?? Dan hoor ik dat graa[lees meer...]g. Ik denk dat lage rugpijn vanzelf overgaat als je maar genoeg beweeg.

Palladon

19-11-2021 | Man | 51
hydromorfon
Chronisch pijnsyndroom
Al jaren last van nekpijn, slijtage van facetgewrichten.medicatie dagelijks tegen pijn: 1500 mg Gabapentine, 50 mg Amitriptyline, en 48 mg Palladon( Hydromorfon) slow release. Verder zo nodig 80 mg Oxycodon snelwerkend. Heb amper door dat Palladon zijn werk doet, dit is.v.m. geen bijwerkingen maar wel een stuk minder pijn en daardoor minder Oxycodon nodig. Erg tevreden[lees meer...]!

Fentanyl

17-11-2021 | Vrouw | 36
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Ziekte van Bechterew
Door de zieke van Bechterew en veel, al dan niet al het mogelijke, geprobeerd om niet aan de fentanyl te hoeven geraken was er geen andere optie. Ik was er fel op tegen wegens de bekende kansen op gewenning of zelfs verslaving. Uitgezocht met de arts dat ik verre van verslaving gevoelig ben dus ik stond open om het toch eerst maar te proberen dan. De eerste keer voelde ik [lees meer...]niet veel. De volgende plak ronde voelde ik de werking al binnen 2 uur en na contact met de arts kan het zijn dat je begint te merken dat de werkzame stof zijn werk doet. De ergste pijn zakte langzaam af, maar ook jeuk aan m'n neus waardoor mijn man mij al Wicky de Viking als bijnaam gegeven heeft🤣 Ik ging na langer er aan te wennen echt te merken dat de heftigste pijn zo goed onder controle is en dat ik mijn hobby's weer kon oppakken. Rolstoel niet meer nodig heb in dagelijks gebruik, alleen bij dagjes uit zoals Efteling en alleen maar lopen en slenteren maar een middagje stadten met pauzes om te zitten kan ik weer gewoon. Mag geen autorijden dus mijn man is nu wel mijn chauffeur geworden 😅 Maar ik ben weer de mama voor mijn jonge dochters, ik kan weer leuke dingen doen met ze. Soms vlamt de ziekte op en heb ik meer pijn maar het zou hels geweest zijn met ziekenhuis opname voor pijn medicatie per infuus als ik deze pleisters bleef weigeren. Ik hoop er wel vanaf te komen als er een betere behandeling komt voor de ziekte van Bechterew maar dat is afwachten. Tot die tijd ben ik mega mega gered met deze fentanyl pleisters. Wel hele hoge dosering ivm schade door de ziekte van Bechterew dat ook weer pijn geeft maar ik ga er gelukkig goed op. Ik ervaar al bijwerkingen: - Soms wat moe/suffig maar als ik bezig ben niet meer. - Jeuk aan gezicht en vooral de neus met vlagen, voelt alsof er miertjes doorheen lopen en dat kriebel gevoel (als dat het ergste is....) - opvliegers (op mijn 36e) en dat is wel eens lastig wanneer in midden in de winter een zweet aanval krijg en na de opvlieger mij moet opfrissen en even een andere trui aan doe. Maar, heb het zelden echt koud. Eerder te warm 😅 - Deze zal veel bekend zijn: obstipatie. Nu reageer ik erg heftig op milde hulpmiddeltjes dus let ik veel op voeding en loop ik veel want nu ik dat weer kan ben ik dankbaarder dan ooit dat ik weer loop. En dat helpt wel oké. Maar het is wel lastig en tja, pijnlijk. Daarnaast ook regelmatig hevig buikkrampen die horen bij obstipatie. Ik heb verder geen last van andere dingen als misselijkheid, overgeven , euforie wat ik ook geregeld hoor. Ga je fentanyl pleisters of andere manieren fentanyl gebruiken, zorg dat je zelfs bij niet verslavingsgevoelig je gebruik laat monitoren. Het is een héél heftig middel en gebruik het liever niet dan wel maar soms is niet willen geen optie maar de enige optie accepteren dat het niet anders kan voorlopig en als overbrugging je wel erg goed kan helpen. Ieder mens is anders en reageert anders op medicijnen. Euforie mag gevoeld worden zei mijn arts maar het mag nooit de reden gaan worden en blijven om het te gebruiken. Dit kan levens kosten namelijk, het is 80 maal sterker las ik onlangs dan morfine. Wees secuur, plak op vast schema en laat je geregeld controleren bij de (huis) arts. Is de pijn o der controle en fentanyl niet meer nodig? Maak dan een goed afbouwschema met de arts. Afbouwen hoef je namelijk niet te merken, zorg van de arts is ook om te zorgen dat je afbouwt zonder klachten want dat zal namelijk averechts helpen. Bespreek dat goed wat je wensen zijn om mogelijk bij eventuele ontwenningsverschijnselen iets te kunnen krijgen deze te onderdrukken. STOP NEVER NOOIT INEENS!!!!!!! Mijn oude huisarts deed dit want die dacht dat ik de pijn verzon voordat mijn mri uitslag bekend was. Ik had met mijn 34 jaar als gezonde vrouw en moeder van 4, gelukkig getrouwd, bijna een hartaanval gekregen omdat de oude huisarts wel vond dat mijn lijf dat aankon. Het was doodeng, plus doodziek en het is levensgevaarlijk! Stop absoluut nooit zomaar ineens en maak je wel die keuze, doe dit dan onder streng medisch toezicht door bv opname ziekenhuis of kliniek gespecialiseerd hierin ( dan kom je in een afkickkliniek waar ze goed op je letten en zorgen voor je) Heel verhaal maar vond het wel belangrijk neer te zetten. Bedoeling is immers elkaar ervaringen te delen over dit middel. Laatste: Besef heel goed bij gaan gebruiken en tijdens gebruik dat gewenning op kan treden. Bespreek dit altijd goed met je arts. Fentanyl is geen grapje, het is geen paracetamol... Het is ontzettend heftig. Zeer helpend maar heavy! Heel heavy. Ga nooit zelf zoeken naar meer fentanyl. Mocht je doorbraak pijn gaan ervaren dan zijn daar andere middelen voor die kortwerkend zijn maar even een boostje geven en dat kan variëren nav ziekte en pijnscore, je leeftijd en verdere gezondheid zoals paracetamol, diclofenac en soms oxycodon/ocycontin/oxynorm. Bespreek dit altijd met je arts. Die weet wat hij/zij doet. Maar ga niet via verkeerde wegen naar meer zoeken want dan kun je in het wereldje van verslaving komen of erger.... Overdosering en de kans is dan te groot dat je er niet meer uitkomt. Ik wens iedereen het beste toe! Hopelijk kunnen de meeste genezen en fentanyl ooit voor goed de deur uit doen!

Abstral

15-11-2021 | Man | 32
fentanyl
Ik heb een compartiment syndroom met ernstige zenuwletsel

11-11-2021 | Man | 64
buprenorfine
Atypische (constant i.p.v. aanvallen). Gebruik al Palexia, Lyrica en Paracetamol. Omdat dat niet genoeg werkzaam is, nu ook Temgesic. Helaas wordt de pijn erger; mogelijk heb ik de bijwerking "hoofdpijn", wat, gezien mijn kwaal niet echt helpt dus ...

10-11-2021 | Vrouw | 62
Pijn (algemeen)
Hallo, inmiddels al 14 jaar aan de oxycodon. Het helpt goed tegen de pijn maar na al die jaren wel enkele keren verhoogd. Als wilde verminderen was ik na een dag al een wrak en dacht is dat mijn lijf of de ontwenningsverschijnselen? Ik weet het nog steeds niet. Omdat ik dat graag wil weten ga ik toch afbouwen met behulp boven een afkickkliniek. Eerst intakegesprek over e[lees meer...]en paar weken, . Ik ben benieuwd. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met afbouwen en stoppen?

28-10-2021 | Man | 64
fentanyl intranasaal
Ik gebruik instanyl om dat ik de gehele dag een pijn score heb van 8/9.dat komt om dat ik 45 keer bent geopereerd aan mijn beide knieën.er is geen verbetering meer dus de instanyl ga ik nog heel lang gebruiken.a ook is mijn apotheekker er wel niet mee eens .ik heb de pijn hij niet. Met slikken voor al met eten daar moet je rekening mee houden.de slik spieren werken dan and[lees meer...]ers

Oramorph

15-10-2021 | Vrouw | 50
morfine
Nek- / rughernia
Oramorph gekregen nadat paracetamol/ibuprofen en Tramadol niet voldeden tegen de pijn. Van Oramorph krijg ik kort na inname zeer hevige maagpijn. Werking tegen de zenuwpijn is matig. Door de maagpijn wil ik het niet meer nemen.

OxyContin

14-10-2021 | Man | 54
Artrose
I got several compressions in my spine, I have severe pain 50% of my time. Can I order oxycontin from you? (RED vertaling : 'Ik heb verschillende compressies in mijn wervelkolom, ik heb 50% van mijn tijd hevige pijn'. /////// Commentaar van mijnmedicijn: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngeb[lees meer...]ruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

10-10-2021 | Vrouw | 45
buprenorfine
Hebben jullie ook zon warm/koud gevoel ervan?

07-10-2021 | Vrouw | 26
oxycodon
Helpt heel goed tegen zenuwpijn. Maar bij langdurig gebruik kan verslaving optreden, neem dit heel serieus want het is erg naar. Ik was er niet van op de hoogte en stopte in 1 keer, op advies van de dokter. Toen kreeg ik in het weekend ernstige ontwenningsverschijnselen. Vreselijke ervaring en het heeft daarna nog maanden geduurd voordat ik er uiteindelijk vanaf was. Ook k[lees meer...]un je erg warrig en afwezig zijn tijdens gebruik.

04-10-2021 | Vrouw | 61
tramadol
Gebruikt i.v.m. ischias. Was niet te doen. Drie keer gebraakt en 5 of 6 keer langdurig de hik gehad binnen 12 uur. De hik is een zeer zeldzame bijwerking. Niet fijn als je rugpijn hebt. Ik ben dan ook na 3 pillen al gestopt. Misschien kun je het braken tegengaan met pantoprazol.

28-09-2021 | Vrouw | 44
fentanyl intranasaal
Heel fijn medicijn. Alleen dat mensen schrijven dat er teweinig sprays in de een flesje zitten klopt niet. Ik schrijf al langer als een jaar het aantal sprays op en er zitten ipv 40 altijd meer erin. Meestal 44 a 45.

Abstral

26-09-2021 | Man | 78
fentanyl
Artritis
Ben van 75 naar 100 gegaan maar voel me niet goed ,kan moeilijk opstaan / staan/ lopen Alleen in rust gaat het beter .misschien door de verhoging ? Heb ook copd3 ademhaling gaat bij beweging erg benouwd!

23-09-2021 | Vrouw | 48
Pijn (algemeen)
Hernia, fybromyagie, spasmophily, frozen shoulders artrose ext

OxyContin

19-09-2021 | Vrouw | 47
Botbreuk
Ivm val heb ik stuitje gebroken wat zeer pijnlijk is. Volgens apotheek zou ik geen pijn meer moeten hebben bij gebruik van Oxycodon retard 5mg. Helaas doet het maar zeer weinig of eigenlijk niets. Tramadol doet bij mij ook helemaal niets.

15-09-2021 | Vrouw | 39
oxycodon
Ik gebruik dit 2 jaar voor zenuwpijn. Ik gebruik nu 2x30mg langwerkend en 4x per dag 10mg kortwerkend. Het werk geweldig voor mijn pijn. Alleen heb ik hele erge hitte aanvallen die niet weg gaan alleen door weer oxy te nemen. Wie herkend dit de hitte is het lichaam is niet te houden en dan moet ik snel weer een tablet nemen. Het voelt alsof je in brand staat. Nu weet ik du[lees meer...]s niet of het door de oxycodon komt. Ook als ik mijn eigen inspan krijg ik gelijk koorts 38 graden. Wie herkend dit???

15-09-2021 | Vrouw | 45
Ademhalingsproblemen
Ik krijg het voor copd en gebroken ruggewervels door gebruik pretnison nu osteoporose. Krijg voor 6x per dag, om 2 wkn. De inhoud van 40 dosissen klopt nooit 28 of 30 ipv 40.En bij apotheek altijd gezeik te weinig,dag te weinig, is voor mij een dag ellende. Ik heb het niet voor de lol zonder kan ik niks meer en verga van de pijn.

Morfine

12-09-2021 | Vrouw | 43
morfine
Na een behoorlijke val van mijn fiets behoorlijke pijn bij het borstbeen, wat dus gekneusde ribben bleek te zijn 10 dagen 2 keer daags 1 tablet morfine Dit hielp erg goed tegen de pijn was alleen beetje stoned Na 10 dagen dit gebruikt te hebben gestopt Nu last van diarree ,buikkrampen ,erg zweten ,neiging tot flauwvallen Nu weer van die zakjes gekregen om ontlast[lees meer...]ing weer goed te maken

10-09-2021 | Vrouw | 30
tramadol
Ontsteking aan de kies. 3.5 uur na inname geen vermindering van pijn. alleen duizelig

10-09-2021 | Vrouw | 41
oxycodon
Ik kreeg deze toen er een zenuw bekneld zat in mijn rug/bil en diclofenac niet werkte. Het werkte geweldig tegen de pijn, maar de bijwerkingen waren verschrikkelijk. Ik werd heel wazig in mijn hoofd, moest steeds huilen, viel steeds in slaap en het ergste was nog dat ik kotsmisselijk was en steeds moest overgeven. Ook merkte ik dat ik meteen knallende hoofdpijn kreeg als i[lees meer...]k het niet nam, je raakt er dus in no time afhankelijk van. Ik heb het 3 dagen genomen en ben toen gestopt, de hoofdpijn en pijn van de beknelling op de koop toenemend (fysio bracht gelukkig uitkomst). Het leek wel vergif, voor mij nooit meer Oxycodon!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5568)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1120)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)