ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

19-10-2018

Instanyl (fentanyl intranasaal)

Ook ik heb exact dezelfde ervaringen. Ik gebruik al ruim een jaar instanyl neuspray. Er klopt werkelijk niks van de aantal doses die eruitkomen. Ik ben daarom begonnen met het verzamelen van de lege flesjes en schrijf daar de aantal doses op die eruit kwam. Elk flesje heeft een unieke nummer. Het verzoek aan mijn mede gebruikers die er ook klaar mee zijn om mij hun lege fl[lees meer...]esjes op te sturen met daarop de aantal doses die eruit gekomen zijn. Ik wil graag een zaak gaan beginnen tegen de leverancier maar alleen ben ik niet sterk genoeg helaas. Hopelijk kunnen we met zijn allen wel iets bereiken. Mochten er geïnteresseerden zijn neem dan aub contact met mij op. Groet, N.
16-10-2018

Oramorph (morfine)
Lage rugpijn

Werkt snel
16-10-2018

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Arst wil niet per 48u wisselen van patch ipv 72u terwijl er vele andere zijn met zelfde probleem. Die hun artsen begrijpen dat. Reageer als in oost-vlaanderen je een arts hebt en jij mag wel om 48u nieuwe plakken.
15-10-2018

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Krijg een 2 tal jaar Durogesic 100UG. Tevreden van de pijnstilling. Probleem is dat ze bij mij maar 48u goed werken en geen 72u. Ken nog mensen die dat ondervinden en mogen per 48u dan ook nieuwe plakken. Mijn arts wil dit maar niet begrijpen. Iemand een goede arts omgeving Oost-Vlaanderen die daarvoor wel begrip zou hebben? (..). Bij voorbaat dank of ook tips zijn welkom
12-10-2018

Oxycodon (oxycodon)

Na jaren op bier en wiet geleefd hebben naar Docter ik wilde ervan af maar dan moest er wel iets voor in de plaats komen ivm met beschadiging ruggewervel na aanrijding van achter voor rode stoplicht gevolg zeer heftige zenuwpijn van een op andere dag gestopt met alcohol dronk 6 halve liters per dag met de nodige joints erbij ook direct mee gestopt oxycodon was mijn redmid[lees meer...]del de scherpe randjes zijn er vanaf is mee te leven ben alleen veel moe maar goe je word ook ouder ben inmiddels 56 ongelukken zijn inmiddels jaren geleden laatste 2005 eerste1997 ben door hel gegaan heb nu iets van rust gevonden mede dankzij oxycodon er bleef niets anders meer over heb 4 aanrijdingen van achter meegemaakt botte pech en zware mishandeling tegen hoofd door 3 man dus ben blij dat er een geneesmiddel is
12-10-2018

Artritis psoriatica

Ik heb hier vier reumatologen, een neuroloog, 3 huisartsen en een aantal ziekenhuisopnames aan moeten laten vooraf gaan om tot de conclusie te komen die ik al wist. Ik heb Psoriasis Arthritis, reumatoïde artritis, fibromyalgie en astma bronchial, wat mij er direct toe brengt dat ik niet alle medicijnen en pijnstillers kan nemen. Ik heb geen pijnloze dagen. Tramadol helpt[lees meer...] niet. Alleen dat je er ontzettend van begint te zweten, samen genomen met prednisone. Rivotril om de zenuwpijn te ontspannen heeft bitter weinig succes. MTX heb ik moeten onderbreken wegens een zware depressie, angstaanvallen en astma. Sindsdien vertrouw ik niets meer. Ik weet mij op dit moment geen raad meer. Laat u aub geen Tramadol aansmeren. Ik had eerst de 150mg en nam er 4 per dag. Deed niets. Nu de 200mg retard. Het probleem is ook dat de artsen niet luisteren. Ze schrijven maar voor.
10-10-2018

Pijn (algemeen)

Oxycodon gekregen tegen de pijn na een schouder operatie. Gebruik van de tablet was zeer gemakkelijk. Ook gaf het het gewenste effect dat de pijn na 1 uur na inname bij mij volledig verdwenen was. Qua bijwerkingen was ik suf en draaierig , maar dit was niet hinderlijk. Wel had ik dat ik bijna de gehele dag alleen wou slapen. Het enige vervelende was dat ik na gebruik s[lees meer...]oms ligt depressief was. Dit kan ook komen i.v.m ik weinig kon en vooral aan de bank gekluisterd was.
06-10-2018

OxyNorm (oxycodon)

Ik heb neuropatische pijn door diabetes. Is zenuwpijn. Het wordt alleen maar erger en gaat niet meer weg. Naast antidepressivum (ook nodig ivm depressie) ben ik oxynorm gaan slikken. Het helpt wel goed bij wat hogere dosering. Echter heeft het mijn tinnitus(oorsuizen) versterkt waardoor ik nu ook mijn hartslag hoor. Niet prettig. De bijwerkingen kregen langzamerhand de[lees meer...] boventoon inclusief te lichamelijke afhankelijkheid. Dit alles geeft mij doen besluiten de oxynorm te gaan afbouwen tot 0. Ik gebruik op oxycontin (langwerkend) . Dit afbouwen gaat bij mij ZEER LANGZAAM dwz 1,25 mgr per week. Anders wordt ik flink ziek en krijg onrustige benen in de nacht waardoor ik gerust anderhalf uur sta te watertrappelen om het te laten verdwijnen. Ik ben al maanden bezig met afbouwen. Ik zal heel blij zijn van de kort--en langwerkende morfine verlost te zijn.
05-10-2018

Artrose

Zelfde ervaring als velen hier. Absoluut geen 40 dosis uit het flesje. Contact gezocht met de fabrikant Takeda. Nu komt de grootste grap....volgens hen zit er juist nog meer in als 40 dosis. Dit is in de fabriek (3 keer raden welke fabriek en door wie) getest. Jaja. Zoveel ervaringen met minder dosis en volgens de fabrikant niets aan de hand en zelfs meer dosis dan aangege[lees meer...]ven. Het is de reinste oplichterij. Je moet ook nog eens 1 spray laten vervliegen voor je het flesje kan gebruiken......al met al kom ik nooit verder dan max 33 tot 34 dosis. De grondstof Fentanyl kost echt geen drol en men maakt er een neusspray van om vervolgens 300 euro te kunnen vragen voor iets wat in de basis nog geen 15 tot 20 euro kost. Boeven zijn het bij Takeda!
27-09-2018

Hernia

26-09-2018

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Fibromyalgie

Ik ondervond geen verbetering. De pijn bleef het zelfde.
23-09-2018

Arthritis

Ik heb ivm de beruchtheid van dit medicijn om 5mg gevraagd (de minste hoeveelheid) omdat ik geen zin had in de heftigheid van de bijwerkingen. Toen ik 1 x op een dag 2 x 5 mg innam begon de ellende. Ik werd misselijk en vreselijk moe. Als ik eenmaal ging liggen schrok ik van ieder geluidje wakker. Angst dus. Persoonlijk vind ik dat je dit medicijn uitsluitend in het zieken[lees meer...]huis hoort te krijgen onder begeleiding van een arts/verpleegkundige. Het is te heftig/gevaarlijk
20-09-2018

Chronisch pijnsyndroom

Voor mijn chronische pijn in mijn rechterschouder gebruik ik nu meerdere medicijnen voor. Alleen de Tramadol is niet voldoende meer. Ik slik nu ook de Amitriptyline 2x2 tabletten van 25 mg en de Pregabaline 2x1 capsules van 150 mg. Zo kan ik redelijk de dag doorkomen
19-09-2018

Gewrichtspijn

Heb Tramadol van Centrafarm, Teeva, Actavis en Sandoz gebruikt en ontdekt dat alleen Sandoz enigszins hielp bij mijn gewrichtspijn.
19-09-2018

Gewrichtspijn

Ibuprofen 400 was mijn favoriet (3 x daags 2 tabletten Ibuprofen 400). Dit totdat ik dikke benen (vocht) kreeg en de huisarts een idioot hoge bloeddruk constateerde. Vanaf dat moment me gered met paracetamol (6 x 500 mg per dag), daarna tramadol (4 caps per dag. Bij deze bleef de pijn bestaan, werd ook erger. Met de tramadol kon ik gewoon stoppen, niks afbouwen of zo. Nu [lees meer...]dus sinds een week oxycodon 10 mg met gereguleerde afgifte, eerst 1 tablet per dag, nu opgehoogd naar 1x 's morgens en 1x eind van de middag. We zijn dus nu in de fase van uitzoeken welke dosering optimaal is. Deze dosering (2 x daags) voelt al aanmerkelijk prettiger dan ik me de laatste jaren heb gevoeld. Natuurlijk wel oppassen als ik op reis ga, papieren meenemen want het is wel een drug, ook al merk ik die effecten er gelukkig niet van.
16-09-2018

Hernia

Kreeg na een val op het werk pijnklachten in het been konden niet vinden wat het is. Dus pijnstilling en fysio tramadol/paracetemol Werkte niet dus gewone tramadol 2xdaags 50 mg Wederom niks. Nou dan naar de oxycodon liever niet mar verder niks anders voor mij ivm hartproblematiek. 2x10 mg niks 2x30 mg niks 2x40 mg niks met paracetemol 4x1000 2x50 mg niks met par[lees meer...]acetemol 4x1000 Nu 2x60mg niks met 4x1000. Het hele scherpe scherpe is,eraf maar dan heb je het ook wel gehad. Kan 25 sept pas bij neuroloog terecht pfffff
15-09-2018

Artrose

Ik heb Artrose in alle gewrichten, meerdere hernia's, kanaalstenose en uitgebreide discophatie met extreme denegratie. Ik ben 52 jaar, en nog nooit pijnstilling genoemen, incidenteel alleen Paracetamol. Had angst voor zwaardere middelen, maar geen keuze meer, en toch besloten wat te proberen. Ik heb druppels gevraagd, dat kan ik veel lager doseren, het werkt, ik heb wel[lees meer...] pijn, maar het is draaglijk, bij een hele lage dosis. Ik zweet wel enorm, maar dat stopt na een dik uur (bij mij althans) Verder nog geen last van bijwerkingen. Ik gebruik 2 keer 15mg op een dag. (6 druppels van 2,5mg per keer)
14-09-2018

Endometriose

Oxycodon voorgeschreven gekregen voor de endometriose pijn. Zowel de snelwerkende en de traagwerkende gehad. Beide nauwelijks effect. Pijn bleef net zo erg, wel misselijk en beetje het "gare,lamme" gevoel. Voor mij geen goed middel helaas.
14-09-2018

Morfine (morfine)
Endometriose

Ernstige vorm van endometriose, Helaas reageer ik nauwelijks op de andere morfine achtige medicatie zoals oxycidon/oxycontin/oramorph/fentanyl. Uiteindelijk morfine injecties gestart. Op het begin veel last van misselijk (anti misselijkheid tabletjes voor gehad) dit nam na een week af. Vermoeidheid blijft mede ook door het ziekte beeld. Obstipatie is er wel maar door goede[lees meer...] voeding, vezels en voldoende vocht geen middelen (meer) nodig. Ondanks de bijwerkingen en het feit dat de injecties (vloeistof) best pijnlijk is, ben ik dolblij met deze pijnmedicatie. Ik ben in staat om voor mijn zoontje te zorgen en de dag aardig door te komen. Plus ik slaap er gelukkig goed door !
13-09-2018

Instanyl (fentanyl intranasaal)

Beste Lezers, Ik ben degene die hier kenbaar heeft gemaakt dat in inhoud van de Instanyl neusspray verpakking totaal niet klopt. Bij de fabrikant / importeur, zijnde Takeda, wordt je nog net niet uitgelachen, maar je wordt wel teleurstellend geholpen. Feitelijk wordt je helemaal niet geholpen, maar ze hebben het over hun patienten en sturen je vervolgens met een klui[lees meer...]tje het riet in. Bij alle andere instanties in Nederland wordt je totaal NIET geholpen, ze verschuilen zich allemaal achter onzin verhalen, het is niet hun verantwoordelijkheid, het is dit en het is dat, maar er niemand die de zaak durft aan te pakken. Bij een enkele instantie kreeg ik zelfs de opmerking: Ach mijnheer, waar maakt U zich nou toch druk om, U hoeft het toch niet zelf te betalen. Radar heb ik enkele malen benaderd, je hoort er NIETS van. Na al deze teleurstellingen heb ik besloten de zaak te laten rusten. Immers er luistert niemand naar je en de medicijn maffia heeft weer gewonnen. Ik wens U allen een goede gezondheid en geef niet op !! met vriendelijke groet Paul.
12-09-2018

Hoofdpijn

Door regelmatig ernstige hoofdpijnen fentanyl pleisters 50 ug en enige tij 100 mg instanyl neusspray. Nu doorgestuurd naar de pijnpoli Alleen in de flesjes zitten lang geen 40 doses. de verhouding klopt ook niet, zie hieronder. Er zitten tussen de 23 en 30 doses in één flesje. 1,8 ml (= 10 doses), 2,9 ml (= 20 doses), 5,0 ml (= 40 doses) als je deze goed bekijkt klop[lees meer...]t er iets niet.. 10 doses 1.8 ml en 40 doses zou dus 4x zoveel moeten zijn dus 4 x 1.8 = 7.2 ml en is in werkelijkheid maar 5 ml. Er kunnen dus geen 40 doses in zitten !
12-09-2018

Middenrifsbreuk

weinig effect snel uitgewerkt werkt verslavend erg snel geïrriteerd zelf agressief

Chronisch pijnsyndroom

Ik heb heel erge oijn door mijn hele lichaam, zonder duidelijke oorzaak. Toen de pijn niet meer voldoende onderdrukt werd door paracetamol en ibuprofen heb ik tramadol gekregen. Dit heeft een paar jaar goed gewerkt, maar ook dit middel kon de pijn niet meer voldoende onderdrukken. Uiteindelijk ben ik overgestapt op oxycodon. Tramadol werkt eigenlijk prima en als bijwer[lees meer...]king kan ik me alleen de duizeligheid herinneren. De duizeligheid was niet hinderlijk.

Chronisch pijnsyndroom

Ik heb medisch onverklaarbare pijn door mijn hele lichaam. De pijn is in de loop van de jaren toegenomen en is nu zo erg dat ik zonder de pijstillers in foetushouding ga liggen en kan dan niets meer. Alleen al ademhalen is dan zo pijnlijk dat het alleen met de grootste moeite lukt. De oxycodon werkt heel goed tegen de pijn die ik heb. In de afgelopen 4 jaren is de dosi[lees meer...]s wel opgehoogd van 2x10mg naar 2x20 + 4x10 rescue. De dosis is al maanden gelijk gebleven, en het pijnstillend effect is ook gelijk gebleven. Ik heb vaker gelezen dat gewenning optreedt en dat er een steeds hogere dosis nodig is. Gelukkig is dat bij mij niet het geval. De enige nare ervaringen, maar helaas wel heel nare ervaringen, heb ik gehad bij het per ongeluk 2x innemen van een dosis. Hierdoor ben ik al een paar keer op de SEH beland. Ademhalen was zo goed als onmogelijk. Ik heb eigenlijk geen verhalen gevonden van andere mensen die deze bijwerking ook hebben. Ik denk dan ook dat het zeer zeldzaam is, maar voorzichtig zijn lijkt me zeker verstandig. Bedenk een systeem om te voorkomen dat je ze dubbel pakt. Ik heb nu pillendoosjes, die ik iedere week vul en waaraan ik kan zien welke pillen ik al heb gehad. Alles bij elkaar ben ik heel blij dat dit middel bestaat

Fibromyalgie

Als ik erge aanvallen heb gebruik ik het, en dan max 1 week iedere dag 1 a 2 capsules . Als ik dan stop heb ik geen afkick klachten zoals ik sommige zie schrijven. Wel blijf ik nog een paar dagen wat vermoeid. Ik mag van mezelf na 1 week intens slikken de eerste drie weken daarna alleen nog maar gewone pijnstillers gebruiken. Als dat niet gaat omdat de pijn te erg is, ( i[lees meer...]s in 6 jaar 3x gebeurt) dan alleen in overleg met m'n arts max 1 capsule per dag (soms is dit echt even doorbijten, maar ik ben zelf dan ook erg bang om afhankelijk van dit medicijn te worden.) Voor mij is dit het enige wat het voor mij dan dragelijk maakt met de pijn.....ik ben, ondanks de vervelende bijwerkingen, erg blij met dit medicijn. Wel merk ik dat ik inmiddels wel wat gewend raakt en soms de neiging dan heb om 1 capsule erbij te nemen. Ben dan ook wel eens angstig dat ik straks in de toekomst weer opzoek moet naar iets anders. Inmiddels gebruik ik dit middel nu 6 jaar.

09-09-2018

Tramadol (tramadol)

Zenuw beknelt in mijn rug >> Rugpijn links onder en in onderbeen links van scheenbeen. De Tramadol doet vrijwel niks. Andere pijnen waarvoor ik dit niet slik zijn wel minder geworden. Maar ja. 3x per dag Tramadol, 3x per dag Ibuprofen met paracetamol , voor het slapen Oxazepam met paracetamol. Effect = 0, merk geen verschil met wel of niet innemen Bijwerkingen van d[lees meer...]eze dagelijkse cocktail = beetje wiebelig en wazig soms, en minder eetlust Doordrukstrips Tramadol aten zich niet makkelijk door drukken, capsule komt vaak geplet of bijna open uit de srtip
08-09-2018

Tradonal (tramadol)
Artrose

Let op als u deze medicatie moet innemen. Het is een zeer goede pijnstiller dat me verlost heeft van jarenlange pijn. De keerzijde is dat het heel verslavend is. Het verslavend effect treedt reeds na 10 dagen op. Het hangt natuurlijk af van persoon tot persoon. Iemand die verlost wordt van pijn zal dit product gemakkelijk blijven verder nemen met alle gevolgen die er uit [lees meer...]voortvloeien. Duizeligheid, apathie, anorexie enz...(lees de bijwerkingen) Let op bij inname met koffie, dieetpillen, antidepressiva, pijnstillers (lees de bijsluiter) .... Vraag altijd advies aan een (goede) arts of een (goede) apotheker.
07-09-2018

Artrose

Ik heb op een erg jonge leeftijd Artrose gekregen tussen de L4 en L5. De eerste pijntjes kreeg ik toen ik een jaar of 33 was. Slapen werd al snel een probleem en zo kan ik ook niet lang in één houding zitten of staan. Ik gebruikte de eerste 5 jaar voornamelijk diclofenac. Nu ben ik 41 en gebruik sinds 2 jaar Tramadol. Deze pijnstiller helpt mij heel erg goed. Zonder zou ik[lees meer...] geen oog dicht meer doen en niet meer kunnen werken. Ik neem 's morgens 2 capsules van 50 mg in en 's avonds voor het slapen. Ik kan het iedereen aanraden die ook aan Artrose lijdt in de onderrug.
07-09-2018

Artrose van de wervelkolom

Ik heb zittend balie-werk in een hectische omgeving waar je constant van je werk wordt gehouden en moet switchen tussen telefoon, email, aanloop aan een balie. In een van mijn nekwervels is atrose ontdekt waardoor ik nek, schouder, hoofd en kaakpijn heb die verergert door het werk. Ik neem iedere werkdag om 9 uur 1 tramadol 100mg hcl retard en ieder 90 minuten 1 paracetamo[lees meer...]l 500 mg. Dit is net genoeg om de werkdag door te komen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4392)
Anticonceptie - overig (3262)
Cholesterol (2586)
Depressie - antidepressiva overig (2379)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2002)
Pijn - morfine-achtigen (1945)
Pijn (1766)
Verslavingsziekten (1661)
ADHD - psychostimulantia (1653)
Bloeddruk - betablokkers (1502)
Maagzuur - protonpompremmers (1444)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1406)
Anticonceptie - eenfase (1223)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (998)
Angststoornissen (990)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (933)
Depressie - antidepressiva TCA (919)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (874)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!