categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

Zaldiar

21-09-2022 | Man | 49
paracetamol / tramadol
Lage rugpijn
Heb na verschillende infiltraties als tussenoplossing zaldiar gekregen. Voor mij gaat een wereld open. Ik ben altijd superenergiek geweest maar dat werd de laatste jaren geremd door die zeurende lage rugpijn. De anestesist zei als je beter kan functioneren met medicatie moet je he afwegen. Ik neem er smorgens 1 preventief en bij een lange werkdag nog 1 en ik voel me als he[lees meer...]rboren. Totaal geen bijwerkingen buiten slapeloosheid als ik te laat eentje neem. Voor mij een wondermiddel

17-09-2022 | Vrouw | 63
Longkanker
Ik nam 3x20 per dag, ben aan t afkicken en sta op 2 x 10 per dag. Onmogelijk nog te verminderen pijn en weet met mijn benen geen weg.

15-09-2022 | Man | 41
oxycodon
Zenuwpijn is de hell op aarde. Dit is niet vol te houden zonder oxycodon. Ik heb een Plexus leasie brachialus. Rechts is nu mijn arm verlamd. Zenuwpijn verziekt mijn leven. Gebruik nu 1 x per dag fetanyl van 25mug om 15mg langwerkende oxycodon op te vangen maar de pijn is gewoon te erg voor woorden. Continue aanvallen en Continue zeurende pijn. Oxycodon werkt ma[lees meer...]ar ik heb steeds meer nodig. Dus ik jojo zo al lange tijd. Ik Ben 1x 3 weken gestopt maar de zenuwpijn is zo erg dat het bijna onmogelijk is om naar 0 te gaan en op 0 te blijven zonder alternatief. Heb pijnpoli etc en bijna alle soorten medicijnen geprobeerd maar tevergeefs. Ik ben bang dat fetanyl levensgevaarlijk wordt na een paar weken en ik heb meer pijn met Fetanylpleisters van 25mug dan met oxycodon lang of kortwerkende. Ik ben bang dat zenuwpijn echt tussen mijn oren zit ipv dat oxycodon daadwerkelijk alle pijn wegneemt. De ontwenning van kortwerkende en verslaafd worden is moeilijk en levensgevaarlijk. Afbouwen van 100mg naar 10mg 2x per dag doe ik in een maand tijd en probeer nu al 3 maanden naar 0 te gaan maar is niet te doen als ik er 1 weglaat. Dat met behulp van 2x 10mg Diazepam voor de ontwenning tegen te gaan. Maar Diazepam is ook weer verslavend. Ik ben na 10 jaar xanax gebruik afgekickt op eigen kracht en heb bijna 10 maanden ontwenning gehad en wil dit nooit meer meemaken. Straatvrees,zelfmoordgedachten,hallucinaties ,waanideeën en mensenschuw etc etc. Ik ben bang dat nog fetanyl erger is op dit gebied dus ik weet even niet meer wat wijsheid is en buiten mijn huisarts heb ik niemand die mij wil helpen of het niet te complex vind. Want ik heb het al vanaf 2014 door een motorongeluk. Heeft iemand goede raad of een alternatief of hetzelfde letsel ongeveer en goede tip? Amithrypline en gabbabentine en liryca heb ik allemaal geprobeerd maar werkt niet behalve de bijwerkingen zijn van bv liryca echt heftig. Erg vergeetachig etc. Alleen oxycodon werkt eigenlijk. Ik heb op bijna 100mg kortwerkende per dag gezeten en nu 2x 10mg dus doe mijn best en dat lukt ook goed. Wil graag mijn rijbewijs halen en moet stoppen hiermee. Dus als ik nog ooit door de medische keuring kom met een arm zal het zonder gele stickers zijn etc. Ik hoop dat er misschien toch ergens iets is en hoor het graag.

Tramadol/paracetamol

08-09-2022 | Vrouw | 40
tramadol/paracetamol
Hernia
Na een acute hernia met uitval in mijn been en ondraaglijke pijn kreeg ik op vakantie direct tramadol injectie. Daarna tabletten van 100 en 50 mg met zo'n 250 mg tramadol per dag. Hierdoor kon ik bewegen en herstellen zonder de scherpe pijn. Geen misselijk gevoel als bij NSAID medicatie em de afbouw met 6 weken ging moeiteloos. Voor mij een zeer goede medicatie zonder [lees meer...]bijwerkingen, het algemene euforisch gevoel vd tramadol maakte de vakantie ondanks heftige pijn draaglijker.

04-09-2022 | Vrouw | 34
Hernia
Één jaar geleden had ik enorme pijn vanuit mijn linkerschouder tot in mijn vingers. 2 vingers werden gevoelloos. Begonnen met ibuprofen, maar deed niets dan werd er door het ziekenhuis tramadol en tradonal odis en lyrica voor geschreven. Hier voelde ik me vaak dronken, een dikke tong en soms verwardheid. Dan zei de neurochirurg wij gaan uw medicatie 4x nemen. Dan de operat[lees meer...]ie en met al die medicatie had ik zoiets oke dit is niets. Tot de HA mijn vertelde dat ik verslaafd was. Lyrica wilt de HA dokter biet dat ik neem. Heb een enorme afkick gehad. Nu neem ik normaal 1x 100mg tramadol, maar zware dagen tot 300 mg. Het medicijn neemt mijn pijn niet weg, maar houdt het dragelijk

27-08-2022 | Vrouw | 60
Lage rugpijn
Ik heb insufficiente breukjes in mijn heiligbeen opgelopen door bestralingen en reuma. Heel veel pijn daardoor in rug , heup en been, vooral rechts. Begonnen met 5 mg langwerkend, 2 keer per dag maar dat hielp al snel niet meer . Nu op 30mg en nog veel pijn. S'ochtends gaat het best goed maar in de loop van de dag heel moe en naar. Weet niet zo goed wat ik nog kan doen , [lees meer...]nog meer oxycodon wil ik niet. Ben heel bang hier net meer vanaf te komen.

24-08-2022 | Man | 44
Hernia
Beste lotgenoten, In 2019 is er bij mij een hernia gesignaleerd. Ik ben 44 jaar, relatief gezond, en kon de laatste maanden moeilijk lopen (uitstraling rechter been), ik begon mij zorgen te maken. Na een MRI bleek er sprake van een lage rughernia, l3-l5, tussenwervelschijven vrijwel verdwenen, en lussen zenuw bekneld tussen de wervels. Natuurlijk wou ik van de ernstige [lees meer...]pijn af, er werd direct gesproken over een spondylodese operatie, en zonder uitleg, behalve de werking van pijnbestrijding, werd mij 4x 10 mg kortwerkend, en twee maal 20mg, langwerkend, voorgeschreven. De Covid pandemie brak aan. Twee jaar de reguliere operaties uitgesteld. Door mijn eigen schuld, er stond eindelijk een operatie gepland, mocht ik niet geopereerd worden omdat ik rook. Roken (cotinine) vertraagd de aanmaak van botweefsel. De neurochirurg wou mij, kon mij, niet opereren zolang ik niet een half jaar was gestopt met roken. Stom stom stom van mij. Nu ben ik gestopt met roken, en na 3,5 jaar dealen met een rughernia word ik naar verwachting in het najaar 2022 geopereerd. Was ik maar beter en duidelijk vooraf geïnformeerd over de nadelen van Oxycodon. Ik gleed volledig af van mijn vreugde, alles was een neerwaardse spiraal. Emoties vervlakt, angstig en slapeloos, ik had geen power en ratio om mijzelf uit deze benarde situatie te trekken. Gevangen door de drugs. Tevens kreeg ik jarenlang Diazepam voorgeschreven. 20mg per dag. Overdag voor de rust, het bestrijden van de onrust en angst (ter verdediging ik ben psychiatrisch hulpverlener en kan wel tegen een mentaal stootje, voor de nacht 10mg om te kunnen rusten en slapen, tevens als spierverslapper voor de onderrug. Alweer een medicijn waar resistentie snel optreedt. Al wil ik dondersgraag van de Oxycodon af, en wie weet, het kost veel moeite, ook van de benzo’s. Het soppen met roken moet mijn motivatie blijven om geopereerd te kunnen worden en met beleid de medicatie te kunnen afbouwen. Ik ben lange tijd een wijnliefhebber geweest (dat ben ik nog..), maar drink al een tijd abstinent niet meer. Dat scheelt 80%, in goede zin (ik kan weer kilometers lopen oa.,daarna rust) van de algehele situatie. Voor de nog niet wetenden, mensen die soortgelijk snel aan medicatie zoals Oxycodon en diazepam beginnen, en een slokje lusten: denk 1000 keer na. Het is een hele lap tekst, en als zorgverlener zelf in de zorg te belanden is al een confrontatie; ik wens niemand deze slopende helse situatie toe. Sterkte allen en wees verstandig, laat u goed uitleggen uit voorzorg door de desbetreffend arts over de voor- en nadelen van deze medicatie.

23-08-2022 | Vrouw | 44
Hernia
Afbouw bij 5x20 oxycodon is een heel. Steeds griep verschijnselen, diaree & overgeven.

22-08-2022 | Vrouw | 64
Reumatoïde artritis
Ik heb al een jaar fentanyl pleisters 37 mg een keer in de 3 dagen, sinds ik deze pleisters gebruik doe ik ook overmatig zwetensoms zo erg. dat ik helemaal nat ben, erg vervelend is dat.

20-08-2022 | Vrouw | 65
Lage rugpijn
zeerpijn gehad door 3ruggewerwels gezakt 2maanden 50mg fantanyl daar bij 3x diclofenac toen 2maanden 25mg fantanyl en een tablet diclofenac toen 1maand 12mg fatanyl geen bijwerking gehad met afbouw

18-08-2022 | Vrouw | 34
Clusterhoofdpijn
mijn huisarts heeft het voor geschreven voor de hoofdpijn 2 keer per dag in de ochtend om 10 uur en in de avond om 10 uur en ik kan er soms nachten niet van slapen en als ik een keer een nacht slaap word ik midden in de nacht wakker met hevige hoofdpijn en dan loop ik snel naar de keuken om paracetamol te pakken uit de keuken lade of ik pak de kort werkende van 5mg oxy[lees meer...]codon voor doorbraak pijn (en ik mag geen andere opiaten vanwege de medicatie die ik gebruik)

16-08-2022 | Man | 56
oxycodon
Had ik maar eerder van Oxycodon gehoord dan had mijn leven er stukken beter er uit gezien het helpt mij perfect naar een jaar ervaring perfect 5 mg 3 keer daags langwerkend

15-08-2022 | Man | 41
oxycodon
Ik ben geopereerd aan een schwannoom. Dat is een tumor in mijn schouderblad. Ik heb in het ziekenhuis om 21:00 's avonds 10 mg langwerkende oxycodon gehad samen met 5mg kortwerkende vanwege de pijn. Dit 4 dagen lang. Ik sliep als een roos. Thuis een week lang zelfde dosis gehad, daarna verhoogd naar 's morgens en 's avond 20 mg oxycodon en de kortwerkende mocht ik om d[lees meer...]e 4 uur gebruiken. Ik sliep 10 uur in de nacht en overdag nog eens een uur of 5. Nu inmiddels een week later 's avonds nog 20mg en overdag 1 of 2 keer 5 mg kortwerkend. Nu lig ik al 3 nachten wakker en slapen lukt niet meer, heel bizar waar die omdraai ineens vandaan komt. Als ik vanacht weer niet slaap ga ik morgen informeren hoe dit ineens kan.

03-08-2022 | Man | 67
Gewrichtspijn
Heb een pols operatie gehad na breuk. Heb daar toen oxycodon 5mg voor gekregen ,6 x daags slikken. Werd er vaak moe van en kon meerdere keren per dag er van slapen. Nu gebruik ik nog maar 1 pilletje per dag voor het slapen gaan. Prettige bijkomstigheid, ontlasting is nu mooi vast als ik uitga.

Buprenorfine

02-08-2022 | Man | 60
buprenorfine
Vanwege heftige slijtage aan rug gebruik ik na vele opiaten te hebben geprobeerd en verslaafd er aan geraakt te zijn 2x per dag 2mg/0. 5mg buprenorfine/naloxon, het was een verademing, bijna geen pijn meer na jaren ellende. Helaas nu LIBROXAR gekregen.... WERKT VOOR GEEN METER! Oude merk (paarse doos) is te duur, over naar goedkope "rommel", leve de zorgverzekering. Ik be[lees meer...]n hopeloos, misschien kan ik terug naar oude merk, apotheker is voor me bezig. Zoveel pijn dat het leven niet meer waard is om geleefd te worden.

02-08-2022 | Vrouw | 21
Complicatie na operatie
Na een liposuctie die uitgevoerd moest worden omdat ik Lipoedeem Allen Hines Stadium II heb, werden mijn onderbenen en voeten enorm blauw en gezwollen. Overdag was de pijn te doen, maar ‘s avonds kon ik nauwelijks slapen. Mijn chirurg/behandelende dokter had mij tramadol voorgeschreven en ondanks dat ik normaal het zo lang mogelijk met paracetamol probeer uit te houden, wa[lees meer...]s ik het één nacht zat en heb ik toch een keer tramadol geprobeerd. Na een uur voelde ik nog steeds wel wat pijnscheuten, maar ze waren een stuk doffer. Ik kreeg echter bij het inwerken wel last van hartkloppingen en een versnelde hartslag, wat ik niet zo prettig vond. Tijdens het wakker worden had ik lichte hoofdpijn (ondanks veel gedronken!) en voelde ik mij heel suf.

26-07-2022 | Vrouw | 34
Clusterhoofdpijn
in het begin werkte het wel en sinds begin dit jaar werkt het helemaal niet meer de hoofdpijn werkt het helemaal niet meer

Tradonal

24-07-2022 | Vrouw | 28
tramadol
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik neem nu al een tijdje tradonal retard of tramadol in afhankelijk van de intenstiteit van mijn rusteloze benen en soms armen. RLS is bij mij vastgesteld op 18 jarige leeftijd, nadat ik nachten wakker lag van rusteloosheid van mijn armen en benen. Na mijn knieoperatie was ik gestart met tradonal tegen de pijn, maar het viel me ook op dat ik opmerkelijk minder last had [lees meer...]van mijn rusteloze benen. Sindsdien neem ik het in wanneer ik een vervelend gevoel begin te krijgen in mijn benen en 9/10 keer weerhoud het dat mijn rusteloosheid erger word zo niet neem ik een retard vorm bij in die het gevoel dan wegneemt. Ik heb een heroine veslaving gehad, die waarschijnlijk de oorzaak is van mijn RLS, maar ondanks dat ben ik in staat om dit met mate in te nemen zonder afhankelijk te worden! Ik was zo opgelucht aangezien de aangewezen medicatie: sifrol helemaal niets voor mij deed.

OxyContin

21-07-2022 | Man | 71
oxycodon
na een ongeluk 25 jaar gelden, brak ik 3 rugwervels. al snel liep ik weer, maar de pijn bleef. na jaren pijnbestrijding, kwam de arts met oxycontin. begonnen met 5 mg 3 keer per dag. nu is dit 20 mg 3 keer per dag. de pijn is weg tot een uur of vier in de middag. daarna moet ik stoppen want dan gaat de pijn overheersen. een prettige bijwerking is het verdwijnen van het [lees meer...]geruis in mijn oren. dus prima spul en op dee manier kan ik mijn hobby in ieder geval doen. ik ben met pensioen dus dat is voor mij belangrijk.

21-07-2022 | Vrouw | 34
tramadol
2 jaar gebruikt. Werkte redelijk. Kon alleen slecht na de wc. Omdat de pijn erger werd overgegaan naar een ander medicijn.

Abstral

19-07-2022 | Vrouw | 42
fentanyl
Pancreatitis

18-07-2022 | Man | 21
oxycodon
Ik had een week geleden een operatie gehad om mijn amandelen te verwijderen. Eerst kreeg ik paracetamol en ibuprofen mee. 5 dagen later werd de pijn erger en erger en de medicatie hielp niet meer tegen de pijn. Na een telefoontje kreeg ik Oxycodon voorgeschreven. Na inname van 1 tablet voelde ik mij na een half uur opzich wel prettig echter had ik nog steeds last van de pi[lees meer...]jn. Vanaf dat moment een kwartier later werd ik spontaan heel misselijk en zag ik allemaal kleuren voor mn ogen, vanaf dat moment werd alles zwart en kreeg ik een epileptische aanval (dit is de 1e keer in mijn leven dat ik dit kreeg). Het gebeurde in slechts een paar seconden tijd en ik werd er eigenlijk door overdonderd. Ik was met mn hoofd best wel hard gevallen en moest een kwartier bijkomen. Daarna ben ik er gelijk mee gestopt en weer terug gegaan naar paracetamol en ibuprofen. Als ik achteraf had geweten dat Oxycodon 1 van de zwaarste pijnstillers is die er zijn had ik ze nooit genomen, ik hoopte op een simpel middeltje wat ervoor zorgde dat ik in ieder geval pijnloos kon eten en drinken. Ik werd door de apotheek wel verteld dat ik niet meer mocht autorijden of mocht werken met machines, maar ik had achteraf ook graag gehoord dat dit de zwaarste pijnstillers zijn voor gebruik. Ik heb hier een handvol verhalen gelezen van mensen met bepaalde ernstige pijnklachten onderandere een hernia of zenuwpijn. En ik denk dat ik achteraf dit ook nooit voorgeschreven had mogen krijgen voor mijn pijnklachten. Ik probeer niet Oxycodon op deze manier zwart te maken want voor veel mensen is het een middel om een normaal leven mee te kunnen leiden, ik geef alleen mijn ervaring en raadt mensen aan die voor het eerst aan oxycodon of andere hele zware pijnstillers beginnen het op een verantwoorde manier in te nemen en tijdens dat het inwerkt toezicht van een volwassene te hebben en op de bank of in bed te liggen. Ik ben nu een zere plek op mn hoofd rijker geworden maar het had slechter kunnen aflopen.

16-07-2022 | Vrouw | 44
Artrose
Gebruik voor artrose heup, pijn heupafwijking daardoor ook lage rugpijn en fibromyalgia. Tramadol, morfine, oxycodon werkte niet afdoende, fentanyl wel. Eerder periode kwartaal gebruikt maar om niet verslaafd eraan te geraken en om geen gewenning te krijgen, stop ik na een periode weer een poos. Nu weer aantal maanden gebruik met tussendoor week niet. Helpt goed maar wel v[lees meer...]eel sneller last van overmatig zweten. Pleister blijft niet goed plakken. Opgelost met standaard leukoplast afwasbaar erover te plakken, blauwe rol tape, tape is wit van kleur. Werkt bij mij ook niet 3 dagen dus wissel om de twee dagen.

15-07-2022 | Vrouw | 42
Chronisch pijnsyndroom
Na me eerste darmhernia begonnen met tramadol dit werkte een beetje maar na me openhartoperatie gad ik bijna geen werking meer ervan dan overgestapt na oxynorm in begin 5 gram. Maar moest al gauw meerdere nemen. Nu neem ik de 10 gram maar zit ook al aa. Minimum 50 gram per dag met nog een tramadol fn zaldiars stuk of 4 erbij. Ik ben niet moe ervan of wat ook. Veel pijn[lees meer...] al gehad na 4 dagmhernias dunnedarmverwijdering baarmoederverwijdering en nu onlangs schouderoperatie pezen moesten aangenaait worden erg veel pijn erin en verder ook me heup. Die al versleten zijn weet dag ik max binnen 6 a 7 jaar 2 nieuwe moet hebben.

07-07-2022 | Vrouw | 24
tramadol
Ik gebruikte al jaren tramadol voor andere problemen en was net 4 maand gestopt en vandaag kreeg ik van de arts weer omdat ik gisteren een ongeluk had maar deze keer werkt het totaal niet, de pijn word niet minder ik word alleen moe en misselijk

Buprenorfine

29-06-2022 | Man | 34
buprenorfine
Gebruik voor rug hernia klachten. Moet het ongeveer 3 maanden gebruiken voordat ik een behandeling in het ziekenhuis kan starten, voor nu doet het zijn werk prima! Eerst gebruikte ik een combinatie van tramadol 50 tot 150mg per dag en 25mg lyrica. Maar dit werkt zeker beter. Vooral last van obstipatie, maar macrogel zakjes helpen voldoende. Mijn hartslagen per minuut zijn[lees meer...] wat lager dan normaal.

28-06-2022 | Man | 40
Hernia
Begonnen met 4maal daags 1 5 mg tablet nu drie jaar later ga ik naar een kliniek om van die troep af te komen ben nooit meer gaan nemen alleen wel eens gesnoven nou dan beland je ff in de wereld van never ending story echt niet om te zijken maar begin er niet aan verslaafd binnen een week of drie en het helpt eigenlijk niet zo veel

26-06-2022 | Vrouw | 58
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Ik heb sinds t gebruik vreselijke spierkrampen in mijn hele onderlichaam. dit is zo zwaar dat ik soms dagen in bed lig, omdat de bewegingen vreselijk pijn doen. zijn er meer met deze klacht?

21-06-2022 | Vrouw | 71
oxycodon
Ik heb een beknelde rug zenuw, zeer pijnlijk Maar als ik de medicatie innemen gaat het naar een uurtje goed afzakken en dat is heel fijn Ook krijg ik bij de pijnpoli prikken in de rug maar deze helpen nog niet echt

08-06-2022 | Vrouw | 49
Syndroom van Ehlers-Danlos
Let op verschil tussen de langwerkende en de kortwerkende! De langwerkende deed niks meer bij mij, dus nu alleen nog kortwerkende. Al jaren op deze zelfde hoge dosering, naar volle tevredenheid. Ik krijg tabletjes van 5 mg dus ik kan er behoorlijk mee wisselen, al naar gelang mijn pijn. Ik heb vaak acute pijn door gewrichten uit de kom, chronische pijn door o.a. nu 9e [lees meer...]hernia met eenmaal een verwijderde tussenwervelschijf, slijtage en ontstekingen in beide heupen, zenuwpijn o.a. door huidige hernia, overbelastingspijn omdat ik iedere keer toch weer over m’n lichamelijke grenzen heen ga. Laat je niet gek maken door de verhalen over de overdoses in de VS, want dit betreft de langwerkende oxycodon waar mensen het laagje af halen om dus in 1x alle oxycodon voor 12 uur binnen te krijgen. En ons zorgsysteem is totaal anders dan de VS. Een goede documentaire hierover is ‘Dopesick’ op Netflix. Maar nogmaals, Nederland is heel anders en de overdoses hier zijn vrijwel niet aanwezig. En lees eens de bijsluiter van een paracetamol. Word je ook niet blij van.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5765)
Anticonceptie - overig (4233)
Cholesterol (3103)
Depressie - antidepressiva overig (2936)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2669)
Pijn - morfine-achtigen (2410)
ADHD - psychostimulantia (2369)
Verslavingsziekten (2165)
Pijn (2157)
Bloeddruk - betablokkers (1821)
Maagzuur - protonpompremmers (1686)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1622)
Anticonceptie - eenfase (1504)
Angststoornissen (1412)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1409)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1338)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1134)