ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

22-10-2017

Artrose - gewrichtsaandoening

21-10-2017

Spierpijn

21-10-2017

Rugklachten

In het begin zijn er veel bijwerkingen zoals misselijkheid en overgeven. Maar als je gewend bent verdwijnen de klachten. Moet wel iets innemen tegen verstopping. Mensen die verslavings gevoelig zijn kunnen het beter niet nemen. Het voordeel van pleisters is dat je geen last van bijwerkingen hebt die je wel met pillen zijn. Is er grmakkelijk.

Rugklachten

ernstige rugklachten als gevolg van te hevig sporten en geen pijnstiller hielp afdoende, wel tramadol. Beetje duf als bijwerking. Zeer tevreden.

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

onderzoek duurde een kwartier en ik werd anderhalf uur later wakker. Heb een half jaar als een zombie rondgelopen, alsof ik maar niet echt wakker werd in de wereld. blijkbaar reageer ik hier sterk op. Let hier voortaan op mocht ik het weer toegediend krijgen. naar gevoel hierovereacties.
18-10-2017

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Rugklachten

Verschillende pijnstillers geprobeerd, niets is bij mij zo effectief als Tramadol het middel is mijn redding zonder kan ik niet stil zitten van de pijn. Ik gebruik het alleen als het echt nodig is.
17-10-2017

Oxycodon (oxycodon)

Oxycodon leidt tot volkomen versuffing. Sedatie. Toen ik er mee stopte had ik veel last van fysieke en psychische onrust. Waaronder een - denk ik - grote verslavingspotentie van het middel schuil gaat. Vond het op wereldwijde sites terug als 'Hillybillyheroin'. Heb 't geslikt vanwege vooral enkele - vermoedelijk - gebroken ribben als gevolg waarvan ik een maand niet ligge[lees meer...]nd kon slapen. Pijnloos ademen is dan belangrijk om geen longontsteking op te lopen. Dat resultaat heb ik mogen boeken. Of dat met gebruik van Oxycodon samenhangt zullen we nooit weten. Of andere minder belastende middelen beter of evenzogoed zouden hebben gewerkt ook al niet. .. Ik slikte 2 x 10mg tabletten met langzame opname per dag en - om te kunnen slapen - ondersteunde ik die 2 x 10 mg met af en toe snelle opname Oxycodon-tabletten. Mijn conclusie is dat een bloedlinke pijnstiller is en dat de farmaceutische industrie beter moet kunnen presteren.
17-10-2017

Transtec (buprenorfine)
Gewrichtsontsteking

bij hevige pijn is het wel doeltreffend.
16-10-2017

Lage rugpijn

De kortwerkende geven mij extra energie, van de langwerkende word ik erg moe. Ik gebruik het nu al een jaar, 14 kilo afgevallen. Ik begon met 1 a 2 pillen pd, inmiddels toch al 3, soms 4, ik wil niet verder ophogen. Werkt redelijk tegen de pijn, maar voel me toch ook wel gedrogeerd. Maar ik kan in ieder geval blijven werken nu.
15-10-2017

Chronisch pijnsyndroom

Bij mij gingen ze er ook elke keer na het douchen af, nu ik er speciale doorzichtige pleisters overheen plak blijven ze zitten. het gaat wel eens mis, maar meeste gevallen gaat het goed. Ik gebruik deze samen met de oxynorm tabletten.
13-10-2017

Oxycodon (oxycodon)

Door het beleid van de zorgverzekeraars dat iedereen zo gauw mogelijk naar huis moet na het plaatsen van een knieprothese moest ook ik na twee nachtjes naar huis met een recept voor oxycodon. Innemen tot 6 keer per dag. De eerste dagen hielp dat best wel tegen de pijn, maar de verstopping was er ook meteen, ondanks de speciale zakjes laxeermiddel (wel veel vieze winden, n[lees meer...]iet fijn voor huisgenoot). Na een dag of vier werkte de oxycodon al minder lang, na een week niet beter dan paracetamol, maar de verstopping bleef ondanks veel water en laxerend eten. Ik ben ermee gestopt, maar gisterenavond toch weer veel pijn en toch nog maar een keer oxycodon geprobeerd. Helaas na drie uur slapen weer wakker van de pijn. Morgen de huisarts vragen om paracetamol met codeïne. Want vijf keer gewone paracetamol (1000) per dag is misschien te veel.
12-10-2017

Oxycodon (oxycodon)

vanwege een peesontsteking in de muis van mijn rechterhand voorgeschreven gekregen door mijn huisarts. Ik merk nu nog geen verschil en werd lichtelijk duizelig. Maar dat verdween gelukkig vrij snel weer. Als astmapatient had ik gelukkig geen last van ademhalingsmoeilijkheden.
12-10-2017

Gekneusde ribben

Na een val met de fiets spierscheuring, ribben gekneusd en gebroken, klaplong en schaafwonden. In het ziekenhuis Oxycodon gekregen, snelwerkend en langwerkend. De pijn was na toediening goed te verdragen. De ontlasting bleef echter volledig achterwege, ook na het gebruik van daarvoor bestemde medicatie. Na een startdosering van 40mg in drie weken afgebouwd naar 10mg. De st[lees meer...]ap van 10mg naar 0mg bleek echter bijzonder lastig te zijn. Ik kreeg last van afkickverschijnselen, een gevoel als van een zware griep. Dit duurde ongeveer een week. Omdat het niet gemeld was bij het ontslag uit het ziekenhuis, werd ik er nogal door overvallen. Het medicijn werkte overigens uitstekend, zou er weer iets in deze geest gebeuren, dan zou ik het met de kennis van nu toch weer nemen.
11-10-2017

Hernia

Ik heb de oxycodon gekregen vanwege dikke darm problemen, bij mri bleek dat ik abcessen op de dikke darm had zitten. Daardoor is 27 cm dikke darm verwijderd, 1 week voor die operatie liep ik een dubbele hernia op. Na 2 maanden met veel pijn te hebben rondgelopen hebben ze me geopereerd aan die dubbele hernia. 4,5 week later een spoedoperatie gehad, ze dachten dat ik een a[lees meer...]bces in de rug wond had zitten. Daarna werd gezegd dat het weer een dubbele hernia was geweest, onduidelijk blijft wat het nu daadwerkelijk was geweest. Ik ben ernstig depressief geworden, heb me tot 2 x toe laten opnemen op de crisis afdeling, waar ik deeltijd therapie ben gaan volgen. Ondertussen werd de pijn in mijn rug steeds erger. Na de 4 mri in 11 maanden bleek dat ik weer een dubbele hernia had. Toen is besloten om een plif operatie uit te voeren, vast zetten van de onderrugwervels. Ik zat ondertussen al op 100 mg langwerkende oxcycodon, 600 mg Lyrica en 4000 mg paracetamol. Ik heb er veel pijn gehad, nu trouwens nog. Ondertussen ben ik zwaar afhankelijk geworden van al die medicijnen. Nu drie maanden na de plif operatie, zit ik op detox afdeling. Daar ben ik af aan het kicken van de Lyrica 600 mg en die 100 mg oxycodon en 4000 mg paracetamol. Ik ben werkelijk door een hel gegaan de laatste twee jaar en vooral het laatste jaar. Mijn werk ben ik kwijt, ik word afgekeurd vanwege mijn zwakke rug. Ik moet nog een hele tijd revalideren, door de opname ben ik daar nog niet aan toe gekomen. Ik heb psychische klachten en ben een ander persoon geworden. Ben niet meer die vrolijke jongen van drie jaar geleden. Heb veel meegemaakt, veel pijn verdriet gehad. Mijn relatie was bijna teneinde en de relatie met mijn dochter is zeer slecht geworden. Die denkt dat haar vader een verslaafde is nu. Ik zit nu nog op 50 mg oxycodon de rest is afgebouwd in de laatste twee weken. Maar mijn weg is nog lang. Ik ga nu weg van de detox opname, omdat daar constant iets mis ging met de medicijnen. Ik wil mensen waarschuwen voor lang en hoog gebruik van oxycodon en Lyrica. Ik kreeg die medicijnen telkens van mijn huisarts. Ze zijn zwaar verslavend en afbouwen en afkicken is zeer zwaar, zowel emotioneel en lichamelijke. De medicijnen en de consequenties worden zwaar onderschat. Het is feitelijk pure heroïne in tablet vorm. Ik zit dus ook tussen heroïne en alcohol en cannabis verslaafden. Zeer confronterend en pijnlijke aangezien ik geen drugs of alcohol verslaafde ben. Ik realiseer me nu dat mijn hel mede door de oxycodon is gekomen. Ik kreeg heel makkelijk de oxycodon van de huisartsen..... Pas op voor deze medicijnen, ze gaan je leven bepalen. En ik hoop dat ik met mijn verhaal mensen de ogen kan openen, om toch zeer goed op te passen voor oxycodon!! Het frusterende is dat ik ondanks die hoge doseringen nog steeds zenuwpijn aan mijn rechterbeen heb en ook nog veel pijn in me rug :(.
10-10-2017

Lupus

Jarenlang het originele merk Mundipharma zonder problemen geslikt, haast geen bijwerkingen behalve obstipatie. Nu krijg ik generieke merken, heb alle 6 de merken geprobeerd.. ik heb last van veel meer bijwerkingen. Er staat ook niet voor niks 35,9% van de werkzame stof op het doosje van aurobindo bijv. Ik heb een medische noodzaak van de huisarts, mn verhaal 100.000 keer u[lees meer...]itgelegd, bij andere apotheken geprobeerd maar mijn apotheek in Haarlem houdt alles tegen. Alsof zij zelf het middel moeten slikken... De generieke merken werken minder lang dan het originele merk.
06-10-2017

Kaakoperatie

Geopereerd ivm cyste onder oor rechterwang. Medicijn is rustgevend en verlicht de pijn redelijk tot goed. Maakt je erg slaperig
06-10-2017

Tramadol (tramadol)

Na een ongeval blijvende pijn in linkerbilstreek naar beneden toe. Na diverse lokale injecties toch tramadol voorgeschreven. Na een paar dagen is de misselijkheid weg. De pijn wordt vrij snel onderdrukt, maar er blijft wel wat achter. Neem halverwege de week en in het weekend wat extra maar kan daardoor niet in de auto o.i.d stappen, ben dan toch te dizzy ! Ik blijf er [lees meer...]een beetje duizelig onder wat in het verkeer en op mijn werk toch af en toe problemen geeft. Ik drink nauwelijks alcohol maar kan het vergelijken met de consumptie van twee of drie biertjes. Wil er liever van af maar pogingen daartoe lukten niet.
05-10-2017

Gewrichtspijn

Zeer veel gewrichtspijn door Essure. Tramadol voorgeschreven gekregen in afwachting van operatie. Paracetamol werkte niet, Tramadol haalt de ergste pijn weg waardoor ik kan zitten, liggen en lopen (enigszins). Over het algemeen zeer tevreden.
04-10-2017

Lage rugpijn

Kon geen zuinig gesprek meer voeren. Voelde alsof ik dronken was. Pijn werd absoluut niet minder.
24-09-2017

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Reuma

Als pijnstillers werkten het goed maar had veel bijwerkingen. Naar twee jaar gebruiken toch maar gestopt en over gegaan naar pleisters butrans.
24-09-2017

Reuma

Hallo, Ik gebruik butrans nu 3 weken ben super bij er mee, naar veel gebruik van pillen wat niet werkten. Nu deze pleisters. Heb geen bijwerkingen gehad zoals misselijk en duizelig kon gewoon op dag een auto rijden Dit had ik gevraagd aan de arts, deze zij dat het komt omdat ik tramadol heb gehad. Ik ben super bij er mee en ga in november omhoog naar 10 ug/week.
23-09-2017

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Ik gebruik Durogesic 75 µg/uur, pleisters door mijn spierziekte. Maar ik geef toe het is erg uit de hand gelopen. Ik moet ze kleven om de 3 dagen. maar ze komen telkens los. Ik heb al ieder merk geproobeerd en ik heb op het internet gezocht en gelezen laten smelten op je tong wat zeer stom is. Ik besef dit maar al te goed en ik heb het geweten zoo ontwenen ongelofelijk. Ik[lees meer...] weet het is verkeerd met als gevolg dat ik er zwaar aan verslaafd ben, ik heb al talloze keren geprobeerd voor te stoppen. Ik ben echt beschaamd hoe dat het zo ver is kunnen komen. Dit lukt maar niet door de ontwenningsverschijnselen en deze zijn echt niet te beschrijven 😭😭😭. En ik ben daar zeer bang voor, het is net alsof ik zal sterven. Soms enorm zweten, enorme spierpijnen. Ook soms enorm misselijk, raar gevoel in mijn benen, juist of er beestjes inzitten. Het gevoel dat ik de griep heb, ook enorme diarree als ik het niet gebruik. Nu ik wil er mee stoppen, cold turkey heb ik al gedaan. Dit is echt ongelofelijk hoe je je voelt bij een cold Turkey. Dit is niet te beschrijven de ontwenningsverschijnselen. Als ik vraag aan mijn huisarts voor in pilvorm. Of oxycodone voor geleidelijk af te bouwen, of Methadon, nee geen enkele arts die mij dat wil voorschrijven. Dit is zo een beetje mijn verhaal. ajaaj ben al in verschillende afkickcentra opgenomen geweest zonder resultaat. Wie weet raad? Ik woon wel in België in Westvlaanderen graag hulp.
19-09-2017

Palladon (hydromorfon)
Chronisch pijnsyndroom

Ben net begonnen en heb buiten deze ook de kortwerkende. Tot nu toe minder pijn hopelijk blijft dat zo.
18-09-2017

Oxycodon (oxycodon)

Heb me ongeveer een week in het heelal begeven door deze pillen. Ging alle kanten op en voelde me meerdere uren per dag Buzz Lightyear. Ik snap ook wel dat dit medicijn recreatief gebruikt wordt gezien de effectieve bijwerkingen, maar om spacend in bed te liggen was voor mij persoonlijk geen pretje.
17-09-2017

Lage rugpijn

Sind jaren heb ik rugklachten uiteindelijk na lang omzwerven kreeg ik van de huisarts tramadol. Wat een wondermiddel na ca 2 1/2 uur voel ik de werking en ik kon lopen zonder pijn. Ik word er moe van maar dat is een bijwerking die ik voor lief neem. Nu heb ik naast de rugpijn ook andere pijnklachten, reuma klachten en erge buikpijn. Tramadol helpt mij om een dag door [lees meer...]te kunnen komen. Het is wel een zwaar middel, maar met een dosering van 100 tot 200 mg per dag ben ik blij dat ik enigzins kan functioneren. Elke dag creperen van pijn is ook niet wat ik wil. Nu kan ik tenminste een stukje lopen met de hond, kan ik mijn eigen huisje in eigen tempo schoonmaken, blijf ik van anderen niet meer afhankelijk.
11-09-2017

Hernia

Ik krijg 20 mg van de langwerkende versie. En merk er geen reet van. Waarschijnlijk doordat ik ook de kortwerkende en sterke versie gebruik merk ik geen verschil. De kortwerkende versie is eigenlijk het enige medicijn wat bij mij heeft gewerkt. Heb een bepaalde immuun of resistentie die heel snel wordt bereikt. Ja als het opgehoogd wordt merk ik wat verschil maar na een we[lees meer...]ek is dat effect ook weer weg. Erg vervelend het lijkt wel of mijn lever alles snel afbreekt of zo. Maar goed ga dat maar tegen je huisarts of ziekenhuis vertellen. Ze vergelijken je met een andere patiënt en krijgt dezelfde basis als bij andere patiënten. Zoals ik al zei ze geloven je niet, zeker met een opiaat. Wordt er schijt ziek van omdat iedere keer maar weer te vertellen en ze het niet geloven. Was er maar een methode die onderscheid kan maken tussen mensen waarbij de lever of stofwisseling en afbraak gemeten kon worden. Dan heb je bewijs. Iemand een idee hoe een lever getest kan worden op de afbraak van bepaalde medicijnen? Hetzelfde heb ik met alcohol, al drink een fles wijn, wordt er niet dronken van, hoogstens iets een tikkeltje aangeschoten maar dat effect is ook snel weg.Helaas heb ik wel een kater, dat dan weer wel.. Wordt er echt moedeloos van, zit als een jaar op dezelfde dosis maar nog wil ze niks veranderen, wat ik al zei bij gaat de afbraak veel sneller en stopt ook snel. Maar bij meeste mensen worden sowieso immuun na een tijd, maar deze tijd duurt een stuk langer dan bij mij. Voor de rest heb ik sindskort een baxterrol wat het zogenaamd makkelijker zou maken voor de patiënt, maar niks is minder waar. Of je zakjes nu open knipt of scheurt. Het gebeurt vaak dat er 1 of 2 uitvallen en dan moet ik gaan zoeken en dat doet weer pijn aan mijn hernia's (ja heb 3 hernia's). Maar wat ik al zei zo een baxter rol is het goedkoopste voor de apotheek en verzekeraar. Maar of het beste is voor de patiënt betwijfel ik echt. Alle pillen zijn ook merkloos en anders dan ik had. Ze kunnen wel zeggen dat er precies dezelfde stof inzit, maar ik geloof het niet helemaal als je bij het enige merk 1 euro betaald voor 1 tablet en bij de andere 5 euro is er toch wat mis. Misschien zit er wel niks in de pil en werkt het placebo bij sommige mensen. Bij mij is het omgekeerd het zogenaamde nocebo-effect. Ik vertrouw het niet die pillen in de baxter rol.
09-09-2017

Acute inflammatoire polyneuropathie

Mijn neuropathie speelt zich in de voeten die enerzijds gevoelloos geworden zijn (afgelopen vakantie bijvoorbeeld enkele minuten in ijskoud gletsjerwater mee gezeten; voelde alsof ik warme sokken aanhad). Pijn in de voeten, vooral in rust, lijkt soms alsof er met en mes in je voeten gestoken wordt waaraan nog een draai gegeven wordt. Ik slik al langer amitriptyline en dat [lees meer...]helpt een beetje. Tramadol doet niets voor mij. In tegendeel: de pijn verergert en ik word er uitermate suf van. Van de veronderstelde pijnstillende werking van Tramadol, merk ik helemaal niets. Ook niet na het nemen van een tweede pil, een paar uur later.
08-09-2017

Gewrichtsontsteking

Mijn schouder deed nog bijna net zoveel pijn. De bijwerkingen zijn zo vreselijk dat ik dit middel nooit meer wil gebruiken. Ik ging een aantal dagen na gebruik op vakantie en was bang dat ik niet door de douane zou komen omdat ik mij nogal vreemd gedroeg. Het spul bleef bij mij tot na gebruik vier dagen rommelen ondanks dat ik maar 1 dag heb gebruikt.
03-09-2017

Tramadol (tramadol)

Dit middel is met 400 mg totaal niet vergelijkbaar als codeïne. Het is 2x zwaarder en dus chemische morfine. Ik praat wel over 2x 200 mg. Zo staat er mogelijke bijwerking ademdepressie, dat geeft alleen morfine en mensen die afvallen van dit spul en kunnen niet eten. Dat kan echt niet te vergelijken zijn met codeïne, dat voelt men immers niets van, psychiaters schrikken va[lees meer...]n dit spul. Ik hem adem attacks gekregen bij cold turkey afkicken!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4019)
Anticonceptie - overig (3039)
Cholesterol (2400)
Depressie - antidepressiva overig (2210)
Epilepsie (2002)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1822)
Pijn - morfine-achtigen (1747)
Pijn (1643)
ADHD - psychostimulantia (1538)
Verslavingsziekten (1499)
Bloeddruk - betablokkers (1409)
Maagzuur - protonpompremmers (1376)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1344)
Anticonceptie - eenfase (1117)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (931)
Angststoornissen (886)
Depressie - antidepressiva TCA (846)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (820)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (779)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!