ervaringen per categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

17-01-2017

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Fibromyalgie

Gekregen tegen de pijn van mijn fybromialgie samen met kini. Het helpt alle 2. Ik had genoeg met max. 2 over de dag. 1 s'morgens en 1 s'avonds.Om de nacht goed door te komen. Nadeel: ik kon niet in slaap vallen. Na een jaar daar mee gesukkelt te hebben met de nacht, heeft de specialist mij redomex voorgeschreven. Dit is een antidepresiva, maar voor ons werkt het als spierv[lees meer...]erslappend waardoor je in slaap valt en door slaapt. Dat was het. De dagen zonder pijn en fijne nachten. Tot een paar maanden nadien. Ondertussen moest ik 3 tramadol p/d nemen. Ik klaagde al maanden van hoofdpijn. 5 van de 7 dagen. Niks hielp. Totdat ik las dat dat een grote bijwerking was van redomex. Samen met de huisarts op zoek naar een vervangend middel en gevonden. Nortrillen. Alle bijwerkingen zijn weg. Ik slaap wel, maar minder goed. Nu nog de juiste dosis vinden en ik kan er weer een tijdje tegen.
15-01-2017

Tramadol (tramadol)

Werd voorgeschreven voor radiculair zenuwlijden. Neemt gedeeltelijk pijn weg, maar niet voldoende om me comfortabel te voelen.
15-01-2017

Osteoporose/botontkalking

Heb sinds 8 jaar osteoporose wat langzaam erger wordt, na eerst van alles geprobeerd te hebben paracetamol met codeine, naproxen, ibuprofen de hele rataplan van geneesmiddelen, die zg goed werken tegen deze pijnen. Ondertussen ben ik al 8 cm ingezakt. Om een lang verhaal kort te maken: de eerste keer dat ik oxycodon kreeg voorgeschreven zal ik niet gauw vergeten. Ik ben [lees meer...]begonnen met 3 maal per dag 10mg retard wat al een feest was, in de loop der jaren was de pijn niet te onderdrukken met deze 10mg 3 maal daags! Toen kreeg ik 20 mg 3 maal daags wat lange tijd goed ging, maar in verloop van tijd drong de pijn hier ook doorheen en nu mag ik 2 maal daags 30 mg met aanvulling indien nodig met 10mg of 20mg. Ik wil zolang mogelijk zelfstandig blijven en geen apparatuur gebruiken wat met tot nu toe lukt! Bijwerkingen zijn iets minder : ben wat suffer en de ontlasting moet geholpen met zakjes laxa! Al met al ben heel tevreden over Aurobindo en kan het absoluut niet missen
09-01-2017

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Botbreuk

Ik ben gevallen met een veldrijwedstrijd waarbij ik mijn linker sleutelbeen brak (voor de tweede keer) en een hersenschudding opliep. Zelf weet ik weinig van het ongeval door de klap op mijn hoofd. Toen ik bij was met de ambu opgehaald en fentanyl via een infuus gekregen. Ik voelde helemaal geen pijn meer, gek gevoel! Later wel 3 maal moeten braken of de fentanyl of de her[lees meer...]senschudding nou de oorzaak was weet ik niet. Verder geen last gehad van bijwerkingen.
09-01-2017

Morzet (nicomorfine)
MS (multiple sclerose)

Goed medicijn, bij niet te lang gebruiken.
31-12-2016

MS (multiple sclerose)

Mijn ervaringen zijn goed.
28-12-2016

Morfine (morfine)

Zie vorig
28-12-2016

OxyContin (oxycodon)

Verslaafd door het leven gaan, is al even erg als chronische pijn. In het begin was ik een "believer" na Allen in de media. Het grootste probleem was een sterke lichamelijke verslaving, en de angst daarvoor. Bijkomend probleem was dat been enkele arts in de omtrek het wou voorschrijven, dus elke 14 dagen naar de specialist en de zenuwen dat ik niet aan mijn voorschrift [lees meer...]zou geraken. Uiteindelijk heb ik mij laten opnemen even in psychiatrisch ziekenhuis. Eigenlijk viel het afbouwen nog mee, alhoewel ik het nog altijd moeilijk heb dat de artsen daar, na ellenlang aandringen, na het bekijken van MRI en EMG, ik opeens met ontslag mocht, zonder boe of ba. Ik neem nu andere medicijnen, minder sterk, minder effectief, maar de angst on zonder pillen the vallen, dat nooit meer
24-12-2016

Lage rugpijn

bij een ruggenprik ging het mis en werd er een zenuw geraakt, nu ben ik ruim een jaar verder en maak steeds kleine vooruitgang. Ik kan moeilijk lopen en kan niet meer fietsen en tillen. De oxi help redelijk bij de pijn, maar heeft toch een grote invloed op mijn leven. Ik was altijd een vrolijk en levenslustig persoon, maar nu moeilijk te motiveren en liever alleen omdat ik[lees meer...] me toch moeilijk kan concentreren op wat er gebeurd of wat mensen zeggen.
18-12-2016

Hernia

Al vele jaren heb ik veel last van mijn (versleten) rug. Een paar keer per jaar uit zich dat in een periode van ernstige rugklachten met vooral s'nachts veelal slecht slapen, draaien en wakker liggen. Paracetamol en Artrotec bracht hierbij op den duur ook geen verlichting meer. Bij de laatste Hernia "aanval" schreef mijn specialist Oxynorm voor die in het begin ook [lees meer...]niet alle (zenuw) pijn wegnam, maar wel verlichting gaf en een beter slaappatroon. Na een periode van weken rust en oefeningen is de pijn ook zonder Oxynorm weer acceptabel en is de hernia weer "in slaaptoestand" gebracht. Op dit moment gebruik ik nog EEN Oxynorm net voordat ik ga slapen, en dat werkt bijna positief verslavend. De laatste tien jaar heb ik nooit meer zo goed geslapen als nu.Geen gedraai meer door rugpijn gedurende de gehele nacht! Om niet aan deze "gewoonte" te verslaven, ga ik deze vorm van gebruik overleggen met mijn orthopeed en in overleg een oplossing te zoeken naar een andere vorm van pijnbestrijding, indien dat nodig mocht zijn. Bijwerkingen: Licht duizelig, verstopping loert en is een dieet met veel vezelen raadzaam!!
16-12-2016

Tramadol (tramadol)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik heb benen en voeten die alleen maar met 30 graden warmte pijnloos zijn. Het voel aan of ik in het ijs sta. Heb ook reuma maar daar spuit ik voor. Sinds ik Trammadol gebruik s'morgens om 12 twee en s'avond twee. Worden mijn benen warm. Alleen ik las hier iets over niet meer willen eten, dat heb ik ook. Als ik eten ruik word ik misselijk, maar ik denk dat het door mijn r[lees meer...]euma spuiten komt. Mijn benen gaan ook alle kanten uit als ik geen Trammadol gebruik. Ik gebruikt Metrotrexaat en tot kort Enbrel.

Morfine (morfine)
Pijn (algemeen)

Mijn zoon van 14 heeft in een periode van 6 weken zeer regelmatig morfine gekregen in het ziekenhuis. Het hielp tegen de pijn. Hij kreeg het op de IC intraveneus continu toegediend, en op de verpleegafdeling met een infuuspomp die hij zelf kon bedienen. Voordeel: het helpt vrij snel, de pijnklachten nemen snel af. Voordeel pomp: hij kon het zelf reguleren, wat zijn zelfbe[lees meer...]schikking bevorderde (erg belangrijk op zijn leeftijd). Nadeel: de vele bijwerkingen, vooral de obstipatie was erg vervelend. Leidde er weer toe dat hij klysma's kreeg om de darmen schoon te spoelen. Het kwam niet altijd op gang met andere ontlastingverdunners.

OxyNorm (oxycodon)

Na 2 hernia operaties en te lang *16 jaar* doorgelopen. Permanent beschadigde been zenuw. Goddank werkt dit tegen die vreselijke pijn...mijn hele lijf doet pijn..maar voor bijvoorbeeld mijn rugpijn helpt het niet, alleen voor de zenuwpijn. Helaas wel verslavend maar voor diegenen die het gebruiken bij chronische pijn is het verslavingseffect stuk minder.
27-11-2016

Durogesic (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Nierkanker

Had hevige pijn aan de nier ,ben gestart met Durogesic 35 maar de pijn overheerste en ben verhoogt tot 75 ug daarna was de pijn verdwenen. Ben toen gaan afbouwen om de 9 dagen te verlagen naar 50-35-25-12 ug naarmate de pijn afneemt. Ik heb geen bijwerkingen gehad,wel het naar het toilet gaan, maar met movicol is dat goed op regelmaat te houden. Volg nog steeds chemo om d[lees meer...]e 3 weken vanaf september 2015 met een pauze in 2016 mei-juni-juli. Hopelijk blijft de pijn weg.
27-11-2016

Spierreuma

Vanwege reuma eerst de 500 voorgeschreven gekregen nadat dit niet meer aansloeg de 1000. Pijn is direct weg helpt bij mij helaas maar 3/4 uur en mag maar 1 keer per 24 uur nieuwe pakken. Geen enkele last van bijwerkingen. Ook al werkt deze minder gebruik dit liever dan de echte morfine want dan hang ik heel de dag boven de wc.
23-11-2016

BuTrans (buprenorfine)
Gewrichtspijn

Ik gebruik Butrans al een hele tijd, nu zo'n 1,5 jaar voor spier- en gewrichtsklachten, in het begin erg misselijk geweest, maar na gewenning is dit helemaal weg. Ik plak 1x per 5 dagen. Helaas kreeg ik van de pleister een hevige allergische reactie. Ik heb toen hier op mijnmedicijn gelezen dat je als je allergisch bent voor de plak op het pleister je budesonide PH&T 10 M[lees meer...]G/ML erop moet spuiten, dit is een neusspray voor allergieën (hooikoorts etc.) het werkt UITSTEKEND! Op je hand sprayen, de plek waar je het pleister gaat plakken goed insmeren en laten drogen, beter wat dikker en langer drogen dan te dun opbrengen. En dan het pleister erop. Mijn huisarts was blij met deze tip, deze kan ze nu verder doorgeven aan haar patiënten. ;-)
19-11-2016

OxyContin (oxycodon)
Pijn (algemeen)

Gebruik het samen met 600 mg tramadol verdeeld over 24 uur
15-11-2016

Artrose van de wervelkolom

Het was prima spul werkte goed en ik voelde mij er top bij vooral met een wijntje, maar toen de pijn minder werd, wilde ik het prettige gevoel niet kwijt en slikte door met als gevolg dat ik erge last kreeg van stress en depressie. Ik werd snel kwaad, ging dan vreselijk uit mijn stekker, mijn gezichtsvermogen was niet goed vooral in het donker. Ben nu gestopt, gezichtsver[lees meer...]mogen heeft zich hersteld. Ga niet meer uit mijn stekker, kortom ben aan het afkicken, maar het gaat goed en wordt weer dezelfde van voor het gebruik.
14-11-2016

Tramadol (tramadol)

Ik neem al een geruime tijd tramadol in druppeltjesvorm, dit is ook door de jaren verhoogd, ik zit nu op 2400MG per dag, omdat ik ook de pilletjes tramadol retard 100mg neem. Ik sukkel met mijn verkromming van mijn ruggegraat dat niet goed hersteld is tijdens de puberteit. Door mijn fysieke zware job in shiften kreeg ik ook ernstige gewrichtspijnen en ben ik toen met het p[lees meer...]roduct verhoogd, het verdooft je helemaal. Sinds 2009 ben ik in ziekte gegaan door een zware burnout, ik kon mijn kinderen niet meer aan en mijn ex-man was alchoholverslaafde waar ik bij weg wilde, ik ben toen gescheiden. Door de tijd heen ben ik steeds meer gaan proberen, omdat ik mij er gewoon goed bij voel, als ik te moe werd 's avonds dan neem ik nog een dosis en kan ik weer vooruit, je kan wel zeggen dat ik eraan verslaafd ben. In 2010 ben ik binnengegaan bij de psychiatrie om af te kicken van de valtran, dat nam ik voordat ik tramadol kreeg voorgeschreven, ik ben echter maar 6 maanden clean geweest. Maar afkicken van valtran of tramadol is echt geen lachertje. Het maakt je zo enorm ziek, je word hysterisch gepaard met extreme huilbuien, bibberen, zweten, je voelt elk vezeltje kruipen in je lijf, het is net alsof elk vezeltje aan het schreeuwen is. De angst heeft vrij spel in het gehele lichaam, de angst geeft een scherpe druk boven de maag en waar het hart zit, epilepsie aanvallen heb ik ook gehad. Maar al bij al zijn dit zeer persoonlijke ervaringen, omdat mijn ex-man mijn kinderen heeft ontnomen tijdens mijn burn-out. Ik zit dus nu op een zeer hoge dosis die ik ook ga afbouwen en zoek ook naar mensen met gelijkaardige ervaringen met tramadol verslavingen. Ik overweeg zelfs weer een opname, omdat ik bang ben dat ik de discipline niet heb om vol te houden.
12-11-2016

Artrose

Ik zit vanaf 4-1-2016 thuis in de ziektewet, met veel pijn in de onderrug en tintelingen in mijn rechter been. Naar de fysiotherapeut gestuurd door de huisarts en diclofenac zetpil gekregen, want van pillen krijg ik jeuk. 1 week volgehouden, maar de pijn werd alleen erger. Teruggegaan naar de huisarts, die stuurde me door om een MRI scan te laten maken. Uitslag: een hernia[lees meer...] en artrose, dus naar de neuroloog toe en die propte me weer met diclofenac(meer mg) vol en extra paracetamol ( 4x daags 1000 mg). De pijn bleef aan, van de artrose en de hernia moest met rusten genezen. Van de neuroloog naar de pijnpoli gestuurd en daar enkele behandelingen gehad. Dat hielp een paar weken, maar niet echt. Toen werd er oxycodon( 2x daags 10mg) voorgeschreven, na 2 dagen had ik last van misselijkheid ,beven en trillen, hoofdpijn, verstopping, jeuk, overgeven, zwetend wakker worden in de nacht. Ik zit nu ruim 8 maanden aan de oxycodon, ben nu aan het proberen om er af te geraken van dit spul, dit valt erg zwaar. Mijn gezin lijd er erg onder, ik herken mezelf niet meer, stemmingswisselingen en constant ruzie, met hele heftige drift buien, met erna een gruwelijk schuldgevoel, wat ik heb veroorzaakt. Ik weet het niet meer, maar weer eens met de huisarts gaan praten. Ik moet er vanaf, anders is mijn huwelijk van 30 jaar naar de klote? GRT
11-11-2016

Chronisch pijnsyndroom

In het begin dat ik de Oxycodon had genomen, dacht ik top spul! Ik voelde mij super. Helaas was dit van korte duur. Ik wilde eigenlijk meer. Omdat ik niet meer wilde leven. Ik wilde dood. Ik werd om iedere dingetje boos. En zocht meest van de tijd ook ruzie als mij iets niet aan stond. Ik was toen zo boos dat ik mijn medicatie weg gegooid had. En vaak huilend op bed lag[lees meer...]. Mijn ouders hebben de dokter toen gebeld. Omdat ze niet meer wisten wie ik was. Toen het medicijn eenmaal uit werkte. Voelde ik mij erg gespannen maar ook relaxt. Ik wist op dat moment ook niet wat ik gedaan had. Mijn ouders hebben mij toen alles vertelt. Ik schrok hier van. Ik heb dit toen ook gehad met de: Arcoxia, Oxycontin
11-11-2016

Artrose

Samen met diclofenac slik ik tramadol. De diclofenac hielp tweeling tegen de pijn. Na inname van een capsule krijg ik het warm. Ik zweet en heb een gloeiend hoofd en lijf. Ook ben ik erg actief, maar dat kan ook komen omdat ik geen pijn meer heb. Samen gaat er een wereld voor me open zonder pijn. Het warmte gevoel ervaar ik niet als naar.
10-11-2016

Temgesic (buprenorfine)
Rugklachten

Heb een stalen pen in mijn rug en stukken ribben zijn weggehaald. Gebruik er meestal 9 per dag. Soms wel 12. Af en toe als de pijn meezit, dan probeer ik in de ochtend 3 en dan 2 en weer 2. Probeer dus ook met tramadol te wisselen zodat het allebei effect blijft houden. Of het in mijn hoofd zit weet ik niet, de laatste tijd merk ik het niet meer, maar vroeger dacht ik [lees meer...]dat mijn gewenning eraan dan minder was. Pijn gaat niet helemaal weg, totaal niet. Zeker niet met de hevige pijn die er helaas vaak is. Maar ook met normale dagen voel je alles nog, alleen je kunt je bewegen. En ook dat is soms best prettig gezien de omstandigheden. Bijwerkingen kan ik vrij weinig over zeggen. Ik slik pijnstillers sinds mijn 17e en ben nu 31. Heb er in die tijd nooit op gelet of dat is niet echt mogelijk aangezien ik ze nu elke dag nodig heb. Heb wel eens last van dat ik niet helemaal evenwichtig ben of seconde van verwardheid. Ook angsten, zweten, hartkloppingen. Maar weet natuurlijk niet of het door dit medicijn komt. Maar zonder pijnstillers zou ik het echt niet weten wat ik zou moeten doen.
08-11-2016

Reuma

zelf gebruik ik er maximaal het liefst 3 per dag, ik stop iedere 3 maanden 1 maand met het gebruik van tramadol, dit doe ik na mijn injectie van depomedrol, ps, ik heb geen afkick verschijnselen. mijn ervaring is dat het dan weer beter werkt. en het onnodig is om meer te gebruiken. niet echt bijwerkingen, merk als ik er 1 neem niks, werkt pas bij capsule nr 2, die neem [lees meer...]ik na een uurtje, pijn gaat van een 10 naar een 7 of 8. Wel heb ik gemerkt, dat er heel veel verschillende merken zijn, en het viel mij op dat ze niet allemaal werken. na lang proberen, gebruik ik nog maar 1 merk pharmachemie.
08-11-2016

Complicatie na operatie

Wees alert je kan er zeer snel goed beroerd van voelen. Ik had last van: acute misselijkheid met braak neiging, later hoofdpijn.
04-11-2016

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Rugklachten

De bijwerkingen worden op een gegeven moment erger dan de kwaal. Mijn hele spijsvertering kwam zowat stil te liggen en daardoor steeds problemen met de stoelgang. Nu cold turky afkicken. Zwaar maar te doen.
01-11-2016

Polyneuropathie

Ik had ernstige neuropathie en werd behandeld met o.a. Lyrica. Dit hielp niet. De pijn was ondraaglijk en ik kon niet meer functioneren. Kreeg toen Tramadol voorgeschreven en direct was de pijn weg, ongelofelijk. Maar na een halve dag begon de ellende....extreem misselijk en doorlopend overgeven. Zo doodziek dat ik totaal van de wereld raakte en met de ambulance naar het [lees meer...]ziekenhuis ben gebracht. Daar aan het infuus gelegd met een anti misselijk medicijn domperidom. Week in het ziekenhuis gelegen, daarna naar de pijnpoli gestuurd. Helaas konden zij mij ook niet helpen en uiteindelijk mijn heil gezocht bij acupunctuur. (werd zelfs aangeraden door de neuroloog die met lege handen stond) Elke dag ben ik dankbaar voor mijn fantastische acupuncturist die mij van de pijn heeft verlost. Voor iedereen met neuropathie die dit leest: veel sterkte en probeer acupunctuur, misschien helpt het jou ook!
27-10-2016

Tradonal (tramadol)

Vermindert redelijk snel zenuwpijnen vagina, rug, nek.. en gewrichtspijnen. Ik combineer met tramadol, of contramal bv want dit werkt langzamer. Op deze manier wordt je pijn eerst draaglijker en nadien met de andere medicijnen nog extra vermindering.
26-10-2016

OxyNorm (oxycodon)

het was even wennen in het begin op z'n ergst met de pijn zat ik op 9 caps. per dag, later ben ik af gaan bouwen naar 4x dgs 1 en de afgelopen tijd had ik er geen profijt meer van.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3718)
Anticonceptie - overig (2879)
Cholesterol (2259)
Depressie - antidepressiva overig (2107)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1697)
Pijn - morfine-achtigen (1591)
Pijn (1517)
ADHD - psychostimulantia (1433)
Verslavingsziekten (1391)
Maagzuur - protonpompremmers (1295)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1197)
Bloeddruk - betablokkers (1123)
Anticonceptie - eenfase (1051)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (874)
Migraine (846)
Angststoornissen (805)
Depressie - antidepressiva TCA (798)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (778)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!