categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

17-10-2019

Instanyl (fentanyl intranasaal)
Lage rugpijn

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier,ik heb een vraag. Ik neem twee keer per dag nu de instanyl bij doorbraak pijn. Maar ik ben erg bang om er verslaafd aan te raken. Mag ik weten hoe het afbouwen of stoppen ermee bij jullie is gegaan.? Kan iemand mij aub helpen, ben er namelijk een beetje bang voor Liefs Emma
16-10-2019

Fibromyalgie

Door een schildklierziekte en Fibromyalgie last van chronische pijn door mijn hele lijf. Naast thyrax en amitriptyline (10 mg, tegen de zenuwpijnen en voor het slapen) gebruik ik op een hele slechte dag ook tramadol met paracetamol. Ik wil niet continu afhankelijk zijn van de tramadol maar op zo'n slechte dag trekt het mij er echt doorheen. De pijn is absoluut niet weg maa[lees meer...]r wel draagbaarder. Het blijft z'n werking tot nog toe nog prima behouden, ik denk dat ik het gemiddeld eens in de 3 weken gebruik.
15-10-2019

OxyContin (oxycodon)

Ik ben begonnen met 2 keer per dag 10 mg en dit hielp niets. Uiteindelijk 2 per dag 40 mg de langwerkende. Ik bleef pijn houden helaas.
15-10-2019

Oxycodon (oxycodon)

Ik heb gedurende 12 jaar Acnes. Dit is een chronische pijn van de buikwand. Sinds het gebruik is opgehoogd naar vier keer per dag veertig mg heb ik na inname vrijwel geen pijn meer. Ik ben zeer tevreden over deze pijnstiller i.c.m. een fentanyl pleister van 100 ug. Ik krijg nu sinds een paar maanden injecties in de zenuw van de buikwand met wisselend succes waarbij ik hoop[lees meer...] uiteindelijk de pijnstillers kan afbouwen.
13-10-2019

Lage rugpijn

Van de huisarts gekregen om te kunnen slapen 's nachts. Hielp niet maar in combinatie paracetamol wel enig effect.
13-10-2019

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Werkt al na een uurtje, maar helaas niet de opgegeven periode van 72 uur. Soms werkt het maar net 48 uur. Fentanyl Aurobindo levert pleisters die slecht plakken en bij mij huidirritaties opleveren. Huid zwelt op, wordt rood en jeukerig. Na verwijderen van de pleister nog ruim een week een droge rode huid. Als pijnstiller werkt het prima. Ik weet helaas niet meer welk mer[lees meer...]k ik eerst had, met dikke vierkante pleisters. Daar had ik geen last van.
09-10-2019

Pijn (algemeen)

Ik neem het voor verschillende pijnen. Lage rug, nek, schouders, gewrichtspijn,... Neem het al verschillende jaren, het nadeel ervan is dat je steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te houden. Verder is dit voor mij steeds een goed redmiddel als de pijn te hevig wordt. Effect houdt 2 tot 5 uren aan.
07-10-2019

Chronisch pijnsyndroom

(.)
06-10-2019

BuTrans (buprenorfine)
Artrose

Bij hevige jeuk inspuiten met een middel tegen astma. Spuit de pufjes uit de inhalator op de huid goed laten drogen pleister plakken, geen jeuk meer onder de pleister.
05-10-2019

Morfine (morfine)

tegen zenuwpijn werkte morfine beter dan lyrica, morfine werkte hele dag door en snel al niet meer duf.
03-10-2019

Reuma

Al 10 jaren slik ik Tramadol retard. Als ik dit medicijn niet meer zou hebben, dan zou het leven voor mij geen zin meer hebben! Mijnman heeft MS, dochter hersentumor (stabiel nu), ik moet dus een fezin draaiend houden! Nee, geef mij maar Tramadol, dan zie je wel aan mijn gezicht dat ikondanks mijn beperking toch kan genieten van het leven. :)
28-09-2019

28-09-2019

Hernia

26-09-2019

Polyneuropathie

bij mij ging pleister er ook vaak af. ben toen overgestapt op Fentanyl TEVA. Deze blijft wel goed plakken. Gebruikte het omdat ik pijn in voeten had wegens neuropathie. Had ondanks verhoging tot 50 mcg/u. weinig of geen effect. Afbouwen was niet prettig, maar ben gestopt en sinds een half jaar overgestapt op 3 x d. druppels THC 2%. Sindsdien 95% minder pijn, heb geen enke[lees meer...]le bijwerking en kan na jaren, weer minimaal 1 uur, normaal pijnvrij lopen. Voorheen was dat < 500 m.
25-09-2019

Complicatie na operatie

Had 4 kilo vel verwijderd van mijn buik. Daarna altijd hevige pijn in mijn buik. Ik nam tramadol retard 100mg. Het ging goed en dat helpt mij veel om meer op mijn benen te staan, om te kuisen en koken en neem geen openbaar vervoer ik doe alles met mijn bennen ik zit pas op ee stoel pas in de avond Rond 20uur.die pijn is erger geworden ik neem nu 200mg heb elke avond st[lees meer...]ekende pijn, heeft iemand het zelfde wat ik mee maak. Alvast bedankt
24-09-2019

Chronisch pijnsyndroom

Na een aantal mislukte operaties aan rechterbeen blijvend pijn patiënt geworden. Hierdoor in het pijn traject terecht gekomen en alles geprobeerd om van de hevige pijnen af te komen, dat begint met Diclofenac, Tramadol als pijnstillers maar ook Lyrica en dat soort medicatie. Tevens ook revalidatie therapie maar niets hielp, ondertussen gaan de dosering van de medicatie omh[lees meer...]oog tot dat blijkt dat het niet helpt en dan weer afbouwen en beginnen met een nieuw medicijn tegen de pijn. Zo ging ik het rijtje medicijnen af naar steeds zwaarder, er is geen medicijn in Nederland tegen de pijn wat ik niet geprobeerd hebt maar alle zonder gewenst resultaat. Op ten duur kom je uit bij de opioid soorten waaronder OxyContin e.d. Deze soorten kan je uiteen zetten in snel en langzaam werkend en vele pijn patiënten komen op ten duur uit bij deze medicijnen. Maar pas op voor dat je begint aan deze medicatie, de bijwerkingen kunnen erg hevig zijn en een probleem op zich veroorzaken en daarbij is deze medicatie zéér verslavend gevoelig waarbij het stoppen of minderen van deze medicatie erg zwaar is en altijd onder begeleiding van een dokter moet gebeuren. Pijn is verschrikkelijk en ik snap dat veel mensen geen keuze in deze hebben en wel dit soort medicatie moeten gebruiken maar PAS echt heel goed op en weet waar je aan begint en lees alle informatie wat er is over deze medicijnen. Mijn dosis is nu: langzaam werkend 2 x 2x80mg per dag en eenmaal 1x80mg per dag indien nodig. En snelwerkend: 6 maal daags 20mg Je ziet dat mijn dosis erg hoog is en in de loop der jaren steeds weer verhoogd moest worden want je lichaam went aan de medicatie waardoor je steeds meer nodig hebt om de pijn onder controle te hebben. Ik heb twee maal een Neurostimulator in mijn rug geïmplanteerd gekregen welke naar verloop van tijd weer verwijderd moesten worden door ontstekingen. Nu krijg ik aan het einde van volgende maand een Morfinepomp in mijn buik geplaatst waardoor ik met minder medicatie een beter resultaat kan krijgen dan in pil vorm. Vaak blijft het niet alleen bij pijnstillers, mensen kunnen niet meer slapen dus slaapmedicatie. Door bijwerkingen niet meer makkelijk naar het toilet kunnen gaan dus meer medicatie, zo gaat het maar door maagbeschermers, medicatie tegen de misselijkheid enz. Nogmaals ik begrijp heel goed dat vele pijn patiënten geen keuze hebben en wel deze medicijnen moeten gebruiken maar ik had graag alles geweten voordat ik begonnen was aan deze hoge doseringen. Dus moet je beginnen met OxyContin of Oxycodon zorg dan dat je goed begrijpt hoe dat pad er voor jou komt uit te zien en dat je precies begrijpt welke risico’s eraan verbonden zijn want de meeste mensen die aan deze medicatie moeten beginnen hebben al genoeg op hun bordje liggen. Sterkte!
24-09-2019

OxyContin (oxycodon)
Artrose

Blijf ervan af echt vergif wil er ook dringend vanaf maar is heel moeilijk
22-09-2019

Tradonal (tramadol)

Voor mijn operatie veel last, toen nam ik dit 1x voor het slapen, hierop reageerde ik niet goed. Pijn bleef, slapeloos, misselijk,.. Nu een week geopereerd, wervels l4 en l5 vastgezet, discus hersteld en hernia weggenomen. Ik neem nu 3 à 4x daags een odis. Bijna geen bijwerkingen meer, pijn verdwijnt niet volledig maar de scherpe randen zijn wel weg. De pijn is ze[lees meer...]er dragelijk. Ben er een beetje suf door, maar oké nu 'à de operatie is dit niet zo erg. Handig dat dit smelt op de tong, beweeglijkheid is nog niet zo goed dus moet geen drinken nemen of rechtop zitten.
21-09-2019

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Dan zou ik dar zeker gaan proberen? Naar mijn mening is dat onmogelijk. ( halfwaardetijd)
20-09-2019

Oxycodon (oxycodon)

Reden v gebruik; neuropatische pijn aan beide bovenarmen t.g.v. diabetes. Bij een dosering van plm 80 a 90 mgr was ik pijn vrij, maar wel zo doodmoe dat ik niets meer kon doen en een leven in huis, in bed/sofa leidde. Terwijl ik een actief mens was. hoog opgeleid, vele interesses en ook nog studeerde. Dit alles is 100 % omgekeerd. De interesses heb ik nog wel uiteraard ma[lees meer...]ar ik kan er bijna niets meer mee. Ik wilde niet meer de hele dag liggen suffen dus ben begonnen met afbouwen. tot aan 30 mgr ging nog wel maar nu krijg ik er bijna niets meer af. Het dopamine tekort wat ontstaat, geeft vreselijke klachten/ontwenningsverschijnselen. Restless Legs in de nacht, onrust overdag, stressgevoelig, algehele malaise. enz. En het is te weinig, de 30 mgr om de pijn te onderdrukken, dus ik ben er heel erg ontevreden over. Hoge doseringen werken goed, maar meer voor mensen in een palliatieve fase van hun leven.
20-09-2019

Oxycodon (oxycodon)

Ik heb al 10 jaar de cronische zenuw/spierziekte ciap hierdoor heb ik erg veel pijn vooral in onder benen en onder armen. De pijn was zo erg dat ik na een jaar of 5 niet meer kon werken. Lopen ging moeilijk. Overal geweest en zeer veel medicijnen gebruikt. Niets hielp. Totdat ik een fentanyl plijster 25ug en Oxycodon casules van 10 mg kreeg. De pijn was weg of bijna weg. D[lees meer...]e Oxycodon gebruik ik zonodig. Ik heb het geluk dat ik deze middelen goed verdraag. Soms alleen een beetje duf. Toch lig ik vaak na inspanning op de bank omdat heel de dag actief bezig zijn toch te veel is. Het is een soort opladen van energie. Verder denk ik dat ik wel verslaafd ben aan deze middelen maar dat is beter dan die verschrikkelijke pijn die zelfs denken onmogelijk maakt. Ik hoop wel dat door de negative publiciteit over dit middel de mensen die het echt nodig hebben hiervan niet de dupe worden.
19-09-2019

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

ik ben zeer tevreden over de plijsters Fentanyl
15-09-2019

Tramadol (tramadol)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Slikte pramipexol. werkt bijna niet meer. Na ziekenhuis opname kreeg ik tramadol voor iets anders. leek of ik minder klachten had. Na 48 uur niet slapen een tablet genomen. Voel nu niets en Slaap als een roosje.
10-09-2019

Reuma

Overstappen van tramadol naar Fentanyl was makkelijk. Voor de 300mg tramadol ging ik over op 12ug pleisters 2x per 3 dagen eerst, dat bleek te weinig. Nadat ik was afgebouwd van de tramadol moest de juiste dosering gevonden worden wat fentanyl betreft en ik ben nu op een dosering van 37ug = 3 pleisters van 12.5 per 2 dagen en voel me daar eindelijk stabiel bij als het wat [lees meer...]beter gaat zorg ik dat ik de dosering van om de 2 naar om de 3 dagen opschroef... Als het dan nog langer goed gaat ga ik naar de 2 pleisters per 2 dagen... Maar als de pijn door het weer ofzo weer erger wordt schroef ik het weer op naar 3 pleisters per 3 dagen en als dat nog niet lekker gaat weer naar de 3 pleisters per 2 dagen. Op deze manier blijft de dosering van 3 pleisters optimaal werken, en treed er nooit echt gewenning op. Dus ik ben niet bang dat mijn dosering omhoog moet. En je kan altijd weleens een dag of 2 hebben dat het echt erg is met de pijn , maar als ik dan al aan het maximale zit zeg ik gewoon tegen mezelf dat dit de limiet is en zet ik door... Dan hoef je nooit bang te zijn dat je er echt aan verslaafd raakt. Ik lees veel verhalen van mensen die eerst 1 daarna 2 en 3 en noem maar op plots aan de 200 ug zitten en dat is erg hoog en gevaarlijk. Probeer niet te snel omhoog te gaan met de dosering, en als je pijn blijft houden naar de arts terug en bespreek met hem of haar hoe nu verder... Nooit zelf gaan aanrommelen, ik heb dit altijd met de arts besproken en die zei dat ik goed bezig was.
10-09-2019

Reuma

Ik kreeg tramadol, heb dit jaren geslikt tot ik op 300mg per dag zat, afgebouwd (wat makkelijk ging, echt ik lees sommige verhalen hier maar ik had er echt niet zoveel problemen mee). Maar Daarna overgegaan op pleisters van 12,5ug eerst 1 en toen 2, nu 3 per 2 dagen want de 3e dag werken ze echt niet meer. Mijn huisarts was heel erg begripvol en deed niet moeilijk om het [lees meer...]te veranderen naar om de 2 in plaats van 3 dagen. Het helpt erg goed, ik ben veel pijn kwijt, ben af en toe iets suf, maar het gaat beter dan met de tramadol. Moet ik wel zeggen dat ik met de tramadol meer ondernemend was. Nu met de pleisters van fentanyl interesseert me heel veel niet meer, wat ook wel weer lekker is, want al die politieke onzin op tv en corruptie, haatgedoe... Met tramadol raakte ik opgefokt en kon niet meer slapen, nu met de pleisters kijk ik bijna geen tv meer en dat is heerlijk. En ja je kan je af en toe raar voelen in je hoofd ofzo, maar dat heeft ieder mens, zelfs zonder medicijnen dat je jezelf wel eens raar kan voelen dus mensen geef niet altijd de medicijnen de schuld... Oke dat was het. Ik ben ondanks alle negatieve publiciteit wat pijnstillers betreft erg positief en blij dat ze er zijn, want een tense apparaatje , paracetamol en fysiotherapie enz... die deden helemaal niets. Dit werkt , helpt, en zorgt ervoor dat ik ook nog wat leuks kan beleven en mee kan maken dus bedankt ;-)
03-09-2019

Anesthesie (lokaal)

01-09-2019

Oxycodon (oxycodon)

Ik heb MS met pijn en kon op een gegeven moment mij nergens anders meer op concentreren vanwege de pijn Het huilen stond mij nader dan het lachen Eerst kreeg ik tramadol maar daar kreeg ik hoofdpijn van Nu slik ik sochtends en savonds 20 mg oxicodon lang werkend en overdag 4x 10 mg korte werkend Ik kan niet zeggen dat ik pijnvrij ben,maar ik kan nu tenminste weer dingen do[lees meer...]en Door mijn ziekte ben ik snel moe en slaap ik ook smiddags, maar nu kán ik tenminste weer gewoon slapen Dat was eerder niet het geval Ik sliep 15 à 20 minuten en dan werd ik weer wakker van de pijn dat was snachts ook zo daardoor uiteindelijk totaal uitgeput Al met al kan ik zeggen dat het voor mij een hele verbetering is geweest (En ja ik weet dat er een verslavingsfactor aan vast zit,maar totdat de dag komt dat ze MS kunnen genezen heb ik er geen problemen mee;Ik kan weer een beetje leven dát is het belangrijkste)
31-08-2019

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Gewrichtsontsteking

Door ongelukken versleten knieën en twee kapotte pezen in beide schouders. Slik zonodig 3 x per dag en het werkt naar voldoening haast geen pijn. Gebruik het nooit langer dan 3 dagen achter een.
16-08-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Bij plotselinge erge darm krampen en pijn helpt tramadol je er door heen. Ik gebruik het dan meestal 1 dag ( 3x 50 mg) en dan is het ergste weer voorbij, voor dat een nieuwe aanval komt. Bij mij meestal 1x in de 2 weken dat ik de Tramadol echt nodig heb. Ben blij dat ik het altijd thuis heb liggen.
15-08-2019

Buikpijn

Hevige buikkrampen en buikpijn tussendoor; opgenomen in ziekenhuis met opstoot colitis ulcerosa en infectie. De duizeligheid neem ik er graag bij; lichaam ontspant er helemaal bij; krampen en buikpijn zo goed als verdwenen!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4803)
Anticonceptie - overig (3522)
Cholesterol (2775)
Depressie - antidepressiva overig (2576)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2193)
Pijn - morfine-achtigen (2106)
Pijn (1895)
ADHD - psychostimulantia (1829)
Verslavingsziekten (1809)
Bloeddruk - betablokkers (1582)
Maagzuur - protonpompremmers (1498)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1435)
Anticonceptie - eenfase (1316)
Angststoornissen (1122)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1060)
Depressie - antidepressiva TCA (990)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (920)