ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

15-06-2018

Gekneusde ribben

de eerste week heeft het middel gewerkt, maar met flinke bijwerkingen (plat op het bed). Nu werkt het niet meer. Steeds plat op het bed, maar met pijn.
15-06-2018

Oxycodon (oxycodon)

Ik slik 3maal 10mg per dag oxycodon hci tegen zenuwpijn whiplash en mishandeling tegen hoofd helpt goed tegen de pijn slik nu half jaar Van tevoren zeker 15jaar iedere dag wiet en 6 blikken 0.5 l alcohol wilde hier vanaf ben blij ermee van een op andere dag gestopt en toen begonne met oxycodon hier ga ik ook mee afbouwen maar als ik meer pijn krijg daardoor wat dan?klote [lees meer...]situatie ik weet het niet meer
14-06-2018

Spierpijn

Na weken van hevige spierpijn (rug, schouders, nek en armen) en 6 ontstekingsremmers (nurofen 400) per dag te nemen zonder resultaat, kreeg ik deze voorgeschreven. Ik neem ze afwisselend met nurofen 400 en in combinatie met diazepam (volgens doktersadvies, niet op eigen houtje). De Tradonal werkt duidelijk veel beter. Ik word er wel erg moe van, soms wat duizelig en licht [lees meer...]in mijn hoofd en wel constant licht misselijk. Niet in die mate dat ik niet kan eten of moet overgeven maar toch onaangenaam. De pijn is echter veel beter en dat maakt veel goed.
10-06-2018

Aambeien en vaatscheurtjes

Inwendige aambeien chirurgisch verwijderd (snijden). Operatie staat bekend om de enorme napijn. Maar met dit middel merk ik er weinig van. Ik word er niet echt high van, wel een beetje suffig en relaxt. Slaap er lekker op. Verdoofd goed, werkt ook vrij lang (4 tot 6 uur). Het houdt je ook lekker rustig. Top.
10-06-2018

Hernia

2 keer een langdurige tablet ingenomen. Snachts wakker geworden van de jeuk over mijn hele lichaam. Echt vreselijk
07-06-2018

Rugklachten

Voor mijn zijn dit super capsules. Werken goed tegen mijn rug en buikklachten. Voordat ik deze capsules gebruikte had ik veel pijn en was daardoor ook een hoop energie kwijt. Nu kan ik weer normaal functioneren en geven ze me een lekkere boost. Heb weer overal zin in. Slapen wordt wel wat lastiger en gebruik daarnaast wel zolpidem als slaapmiddel. Tramadol is echt een uitk[lees meer...]omst voor mij alleen het afkicken van dit medicijn is echt een hel. Jammer genoeg kan ik hierover mee praten. Tot nu toe gebruik ik ze weer en zie ik er ook erg tegen op als ik dit medicijn ooit zal moeten missen.

Transtec (buprenorfine)
Rugpijn

Ik nam al 8 jaar elke dag 4x 20 druppels Valtran voor pijn in mijn bovenrug. Sinds kort begon mijn lage rug ook meer en meer pijn te doen en hielp de Valtran hier niet meer voor. Mijn huisarts heeft me dan Transtec 35 voorgeschreven en deze pijnstiller hielp de eerste week zeer goed. Alleen wanneer ik de klever op mijn borstkas kleefde kreeg ik ontzettende jeuk dus deze [lees meer...]plaats was voor mij niet goed. Voor mij waren dus de beste plaatsen de bovenrug en bovenarmen. Na een tijdje kwam de pijn er terug door en werd door de huisarts Transtec 52 voorgeschreven en deze gebruik ik tot op heden nog steeds en werkt zeer goed. Enige minpuntje is dat ik moeilijk kan plassen en nogal snel vermoeid ben.

Aambeien en vaatscheurtjes

Ik wordt er knetterstoned van en het kan me niets meer schelen dat ik AIDS en aambeien heb. Geweldig spul.

Fibromyalgie

Ik kreeg tramadol ivm rugklachten. Per abuis ontdekte ik dat mijn klachten van fibromyalgie (Mn in de nacht) aanzienlijk minder werden! Nu rustiger in mijn lijf, niet meer helemaal pijnlijk/stijf bij wakker worden. Lekkerder in mijn vel, ietwat meer energie. Ik slik nu dagelijks 3 tabletten.
03-06-2018

Buprenorfine (buprenorfine)
Artrose

31-05-2018

Buikpijn

Heb sinds een gastric bypas ondragelijke pijnen, tramadol hielp niet dus daarna overgestapt op fentanylpleisters en abstral
31-05-2018

Abstral (fentanyl)
Buikpijn

Heb sinds een gastric bypas ondragelijke pijnen, samen met de fenanylpleisters kan ik samen met de smelttablen de pijn onder controle houden
28-05-2018

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)

Door een frozen shoulder had ik veel pijn en kon niet slapen. Door de huisarts kreeg ik eerst tramadol romig, maar die hielpen niet. Hierna kreeg ik tramadol 100mg en deze mocht ik 4x per dag innemen, samen met 8x500mg paracetamol. De eerste tijd ging het goed, sliep goed, pijn werd minder, dus ging ik 1x per dag gebruiken zodat ik in ieder geval kon slapen. Na een maand o[lees meer...]f 2 begonnen de problemen, ik kreeg maagklachten (overgeven) en diarree waardoor ik weer kilo's afviel. Ik ben nu dus helemaal met de tramadol gestopt en neem de slapeloze nachten maar op de koop toe.
27-05-2018

Artrose

omdat ik geen andere pijnstillers mag gebruiken kreeg ik 5 mg 2x daags langwerkende uitvoering. In het begin werd ik knap misselijk van deze medicijnen maar maar weer een bezoek aan de huisarts kreeg ik granistron wat goed hielp . Daarnaast gebruik ik op aanraden een homeopatisch middel genaamd okugest tegen misselijkheid .het geheel help nu goed en ben tevreden. ikk gebru[lees meer...]ik nu per dag langwerkend 10 mg.
21-05-2018

Lage rugpijn

3 jaar met volle tevredenheid gebruikt, de kortwerkende en de langwerkende. Nooit meer dan max totaal 30 mg per dag. De werking werd wel steeds minder, daarom nu gestopt, 5 mg per 3 dagen minderen. Totaal GEEN afkickverschijnselen gehad, was bang geworden door alle verhalen, maar dat was dus beslist niet nodig. Wel nu uiteraard weer lage rugpijn door slijtage. Ik hoop dat [lees meer...]de pillen weer werken als ik een tijdje zonder leef, maar dat weet ik dus niet. Ik schrik van de hoeveelheden die anderen gebruiken. Overigens werkt Teva en Lanacher het beste en Aurobindo en Actavis het slechtst: misselijkheid.
20-05-2018

Oxycodon (oxycodon)

Dit medicijn heeft me altijd goed geholpen tegen de pijn maar ik wordt er zo geïrriteerd en lichtelijk agressief van dus wil dat altijd maar tijdelijk innemen
20-05-2018

Buprenorfine (buprenorfine)

In eerste instantie toen het begon te werken had ik helemaal 0% pijn meer! (Begon na 50u te werken bij mij) maar de dosering was dachten we te hoog want werd er echt enorm verward en suf van. Toen beetje geëxperimenteerd met dosering e uiteindelijk weer naar de 10mg. Maar nu doen mijn benen weer zo extreem veel pijn. Het is niet normaal meer.
19-05-2018

Morfine (morfine)
Chronisch pijnsyndroom

de pijn was hevig en na gewone medicijnen tegen pijn kreeg in morfine omdat de huisarts het niet meer wist. op morfine pleisters kan je niet functioneren. De pijn is minder maar je ligt de halve dag op de bank. Langer da 15 min fietsen kan niet, geen concentratie, geen energie voor wat dan ook.
17-05-2018

Tradonal (tramadol)

Gebruik als ontstekingsremmer en pijnstiller bij ischias. Ben na twee dagen gestopt wegens erge bijwerkingen.
13-05-2018

Chronisch pijnsyndroom

Een ware hel. Meest vreselijke medicijn, dit moet je niet willen slikken, maar soms kan het helaas niet anders. Werking is goed, maar na 1,5 maand zit je weer bij arts om het te verlaten hogen aangezien het niet meer werkt. Neem maagbeschermers want je lichaam gaat keihard kapot, apotheker komt hier namelijk niet zelf mee. (Bij mij pas na 3 jaar)
13-05-2018

Polyneuropathie

Zeer tevreden ik heb diabetes en veel last van Neuropatische pijnen vooral in de voeten eerst paracetamol gebruikt geen effect. Ben toen overgestapt op advies van de huisarts op Tramadol 50 mg 3 keer daags de pijnen zijn een stuk minder of zelfs helemaal weg. En verder totaal geen last van bijwerkingen.
12-05-2018

Kiespijn

11-05-2018

OxyNorm (oxycodon)

Nadat mijn knie 3x was volgelopen met bloed en werd leeggezogen was het bij 4x vollopen dat ik in het vervolg pijnmedicatie kreeg in de vorm van Oxynorm. Deze medicatie hielp na een uur om de pijn sterk te verlichten en dat je de dagen erna pijnvrij de dagen kon doorkomen. Na een paar dagen gestopt maar als de knie weer volliep (nog 4x gebeurd) snel een tablet erin en ev[lees meer...]en een uur doorbijten tot dat het begon te werken.
10-05-2018

Instanyl (fentanyl intranasaal)

Zeer tevreden. Haalt net de scherpe kantjes van m'n zenuw pijn aan het borstbeen/rug eraf. Helaas 40 doasis. ...euhhh echt niet ....dus ook hier gezeur als het weer eerder op is..
09-05-2018

Hernia

30-04-2018

Morfine (morfine)
Nek- / rughernia

2 jaar geleden rug hernia geopereerd nu en nek hernia. Medicatie 3 keer per dag ibuprofen 600mg, 4000 milligram paracetamol , 30 milligram morfine , 15 milligram Diazepam en nu nog pregabalin 75 milligram of terwijl Lyrica. In principe helpt deze medicatie tegen de zenuwen pijn niet. Zenuw pijn kan je in principe niet helemaal weghalen, die blijft altijd aanwezig. Je ka[lees meer...]n hem wel even onderdrukken. Ik heb een jaar met rughernia gelopen en uiteindelijk geopereerd. Geen last meer gehad. Nu heb ik nekhernia c5 c6 uitloop c7 links. Met al deze medicatie Heb ik veel ervaring. Pijn kan je gewoon niet weghalen en bij mij werkt zelfs Diazepam, morfine ,Tramadol, diclofenac en pregabaline niet. Ik word niet duizelig Ik heb geen bijwerkingen. Het is net alsof ik paracetamol slik. Pijn is 24 uur lang door aanwezig. Overdag kan je je jezelf nog bezig houden maar 's Nachts is het pijn de ergste omdat je niet kan slapen. Het beste wat bij mij werkt tegen de zenuw pijn en ontsteking is paracetamol en ibuprofen 600. Dat zijn onstekking remmers en de rest van de medicatie zijn gewoon pijnstillers. Waarbij ik geen baat bij heb. Het werkt gewoon. Bij beide hernias is het beste positie zoeken, om de zenuw druk te minderen. Rol handdoeken, koop kussens en rol denkens om. Zenuw vrij is pijn vrij. Voor rughernia operatie wil ik adviseren NedSpine in Ede. Binnen een week ben je klaar en pijn vrij. Wel veel aandacht aan revalidatie besteden. En nekhernia heb ik pas 4 weken, dus effe kijken hoe het zal lopen. Succes allemaal.
27-04-2018

OxyNorm (oxycodon)

Het begon met diagnose Ischias maar inmiddels 8 jaar verder pijn overal onder de navel..artrose in mn wervels ,knieen, heupen en chronische uitstralende zenuw pijn. Eerst had ik capsules en ineens kreeg ik deze voorgeschreven..1 Pilletje en ik was euforisch en pijnloos..wat was het leven weer mooi . Maar mn pijnen worden steeds erger pijnpoli paar keer per jaar..2 keer d[lees meer...]aags nog lang werkende morfine. Inmiddels heb ik in de ochtend al 3a4 pillen nodig voor ik mij kan bewegen en fijn voel..en dan nog paar over de dag.Ik haat het dat ik verslaaft ben en er denk ik nooit meer af kom.Iedere dag neem ik een zakje oplospoeder voor laxeren.Ik voel mij een junkie 😢
26-04-2018

Botbreuk

23-04-2018

Abstral (fentanyl)
Lage rugpijn

Vorig jaar gekregen omdat ik toen een verstopping en ontsteking had in mijn darmen hielp toen heel goed had deze tabletten nog na een ongelukje met de fiets ruggewervel gebroken en daarna er een verzakking aan over gehouden dat de werfel op een zenuw drukt paracetamol of ibruprofel werkte niet toen na overleg met mijn huisarts abstral geprobeerd hielp goed nu neem ik af en[lees meer...] toe als de rugpijn te erg word een tablet en gaat het goed ook makkelijk om mee te nemen je hoeft er geen water bij in te nemen smelt gewoon onder je tong en helpt binnen 10 minuten
20-04-2018

Gekneusde ribben

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4265)
Anticonceptie - overig (3182)
Cholesterol (2529)
Depressie - antidepressiva overig (2318)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1935)
Pijn - morfine-achtigen (1882)
Pijn (1730)
ADHD - psychostimulantia (1610)
Verslavingsziekten (1607)
Bloeddruk - betablokkers (1472)
Maagzuur - protonpompremmers (1424)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1391)
Anticonceptie - eenfase (1186)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (981)
Angststoornissen (957)
Depressie - antidepressiva TCA (891)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (882)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (856)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!