ISO 27001

ervaringen per categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

16-08-2017

Palladon (hydromorfon)
Nierkanker

Gebruikte eerst oxycodon (oxycontin en oxynorm) maar moest er zoveel van slikken met vooral sufheid als bijwerking. Ook vanwege dat ik nog maar 1 nier heb, is het omgezet naar Palladon-SR 8mg 3xdaags en zonodig aanvullend tot 6xdaags Palladon-IR 2.6mg hier geen bijwerkingen van.
15-08-2017

Artrose

Na mijn eerste operatie in 2016 kreeg ik Oxycodon voorgeschreven door de neuroloog om de napijn te verminderen en later om de pijn veroorzaakt door artrose in mijn nekwervels te onderdrukken. Na mijn ervaring met fentanyl was oxycodon een hele opluchting voor mij, de pijn waar ik al jaren mee rondliep was zo goed als weg en met de bijwerkingen kon ik leven. Begin 2017 we[lees meer...]rd een dubbele stenose in de nek geconstateerd (beknelling van het ruggemerg) en nadat ik van het een op het andere moment niet meer kon lopen vond er een spoedoperatie plaats. Helaas was het toen al te laat en ik hield er een partiële dwarslaesie aan over. Om de pijn te blijven onderdrukken slik ik nu nog steeds oxycodon, zo'n 50mg per dag waarvan 30mg kortwerkend en 20mg langwerkend. De enige nadelen zijn af en toe obstipatie, makkelijk zweten en constant honger 😁
15-08-2017

Instanyl (fentanyl intranasaal)
Polyneuropathie

Sinds ik dit ben gaan gebruiken naast fentanyl pleisters en oxycodon heb ik ongeveer 30% minder pijn. Werkt heel erg snel. Zonder deze middelen zou ik denk ik helemaal niets meer kunnen vanwege de helse pijnen dus ik ben er heel erg blij mee. Wat ik niet begrijp is dat zo'n klein flesje bijna 400 euro kost.
12-08-2017

OxyContin (oxycodon)

Ik was super gelukkig toen ik met Oxycontin 5 werd geholpen. Echter is het middel zo zwaar verslavend dat ik nu voor dezelfde pijn 60 tot 80mg neem i.p.v. 5. Het enige alternatief is Lyrica, maar dat verdraag ik niet. Ik moet dus verder doen met Oxycodon. Gelukkig bestaat voor mij het alternatief Valtran. Dat neem ik al 16 jaar zonder enige bijwerking of verslaving. Het is[lees meer...] lichter dan Oxycontin maar veel beter!
12-08-2017

Buprenorfine (buprenorfine)
Rugklachten

na 1,5 jaar gebruik ben ik te snel gestopt. dit resulteerde in twee ziekenhuis opnames. extreme afkick verschijnselen. ziek, misselijk, slapeloosheid, gapen en extreme spasmes of spiersamentrekkingen. de internist en neuroloog stonden voor een raadsel. alles gehad: mri scan, gastroscopie, ct scan, echo van de gal en nieren, div bloedonderzoeken, alles was goed. pas na 5 da[lees meer...]gen werd het verband gelegd met de buprenorfine. er werd meteen een pleister 35 mgu geplakt na 10 uur waren de grootste klachten verdwenen. nu is er een schema opgesteld van 14 weken iedere 14 dgn gaat er 5 mgu af. steeds als er 5 mgu afgaat ben ik behoorlijk ziek een paar dagen. maar niet zo extreem als in het ziekenhuis. stop niet te snel en zonder hulp van uw huisarts met buprenorfine zeker niet als u wat ouder bent.
11-08-2017

Oxycodon (oxycodon)

Ik had al snel meer nodig, maar mijn darmen raakten steeds meer van slag. Ook enorme zweetaanvallen. Mijn kleding en haren zo nat of ik onder de douche had gestaan. Voor de ontlasting ging ik zakjes gebruiken, die mijn ontlasting zachter moesten maken. Dat gaat niet helemaal goed, heb weinig aandrang, maar ik verlies af en toe een heel klein beetje ontlasting. Dat ondermij[lees meer...]nt mijn zelfvertrouwen. Nu ik de knie-operatie 4 weken achter de rug heb, ben ik aan het afbouwen van de medicijnen. De pleister is van 75 naar 50 Mg gegaan. Betreffende de Oxycodon gebruik ik nog 2x daags traagwerkende Oxycodon en 3x dag 5mg kortwerkende Oxycodon. Daarbij slik ik vanaf het begin ook 4x dgs 1000mg Paracetamol. Deze wil ik dan als laatste stoppen. Helaas geen arts begeleiding. Ik ben er behoorlijk ziek door. Heb het vaak zo koud dat ik aan een dikke dons niet voldoende heb. Daarentegen kan ik ineens ook zweetaanvallen krijgen. Ben misselijk, kan niet goed eten, drink meer dan voldoende. De pijn is op de schaal van 1-10 plm. 6 soms hoger. Na de operatie hielp ook de Morfinepompiet, ze hebben toen een pijnblokkade aangebracht in mijn lies. Dat hielp wel, maar niet afdoende. Daarom die hoge concentratie Oxycodon van 6x dgs 10 Mg, 4x dag Paracetamol 1000 Mg en nog 2x dgs celoxocib plus pleister 75 Mg. Nu is mijn ontlasting nog steeds niet normaal. Ik slaap heel slecht, omdat ik vaak naar toilet moet, plus ook de pijn. Ben soms helemaal ontredderd.
08-08-2017

BuTrans (buprenorfine)

Ik heb een beschadiging aan mijn ruggenmerg (een myelopatie). die heb ik opgelopen omdat mijn ruggenmergkanaal te smal is (cervicale stenose hoog in mijn nek). door de beschadiging komen de signalen niet meer allemaal op de juiste plek terecht, zowel in mijn hersenen als in mijn lijf. aan de beknelling heb ik bijvoorbeeld neuropatische pijn overgehouden. door de verkreukel[lees meer...]de signalen denken mijn hersenen dat mijn linkerarm verbrandt. en door de bestrijding vanuit mijn hersenen en doet mijn linkerarm dus echt pijn: neuropatische pijn. daar heb ik de BuTrans pleisters voor.
07-08-2017

Nek- / rughernia

Ik neem sinds 2 jaar Tramadol omwille van nek- en rughernia's en artrose, in steeds stijgende dosis vermits je gewend raakt aan het product en de pijn weer doorbreekt, waardoor je de dosis moet verhogen. Met het verhogen van de dosis, krijg je ook steeds meer last van de bijwerkingen. Vooral de impact op concentratie en energie is bij mij enorm hinderlijk. Anderzijds is h[lees meer...]et momenteel het enige middel wat me door de dag brengt.
01-08-2017

Artrose

Deze pleisters moest je 1x per 3 dagen opbrengen, was een overgevende, spuug misselijke vrouw geworden. Leek wel of ik een zombie was, niks interesseerde me. Ben na de 2e pleister dan ook per direct gestopt. Hier kon ik dus duidelijk niet tegen. Overgevoelig voor sommige medicijnen.
01-08-2017

Artrose

Ernstige polyartrose, vernauwing wervelkanaal, erg last van aanraking. De pijnpoli arts heeft deze pleister voorgeschreven. Ik was bang omdat ik in het verleden ooit eens Fentanyl had gekregen en bij de eerste pleister erg ziek werd, overgeven, niks kunnen binnenhouden. Deze zijn we begonnen met 5 mcg/uur en na 2 weken de 10 mcg/uur. Hiermee zijn de scherpe kanten af van [lees meer...]de pijn in mijn gewrichten. De eerste 3 weken last van duizeligheid, geen eetlust, ook geen auto gereden. Na 3 weken een stuk auto gereden met mijn echtgenoot naast me en de bijwerkingen waren ook weg. Hij zei je rijdt weer prima. Ik zeg erbij, ik rij nooit lange stukken, daarvoor heb ik teveel klachten in mijn rug en nek. Maar ca. 30 kilometer of naar het ziekenhuis, geen enkel probleem. Gebruiksgemak is wat minder als ze op mijn rug moeten worden geplakt, daar heb ik hulp bij nodig van mijn echtgenoot.
29-07-2017

BuTrans (buprenorfine)

Ik gebruik deze pleisters nu al 5 en1/2 jaar. Mij bevallen ze zeeeeer goed, heb hiervoor vele andere middelen geprobeerd, maar niks hielp. De Butrans pleisters wel. Voor diegenen die last van brandplekken krijgen op de plaats waar de pleister zit, heb ik de oplossing. Ik kreeg heel veel last van brandplekken die vurig rood en pijnlijk waren. Mijn huisarts heeft toen contac[lees meer...]t opgenomen met de fabrikant en die adviseerde het volgende. Wanneer je een nieuwe pleister moet aanbrengen, dan smeer je die plek eerst dun met triamcinolon creme in. Dat laat je goed intrekken, en vervolgens plak je de butrans pleister. De brandplek komt door de lijmlaag die rondom het geneesmiddel zit. Sinds ik het op deze manier doe heb ik nergens last meer van.
25-07-2017

Oxycodon (oxycodon)

Na 2 knieprotheses (en vele operaties daarvoor) dystrofie ontwikkeld (zenuwbeschadiging) wat inhoud dat ik naast mijn beperking van de knieen, waar overigens mee te leven valt, hele dagen zenuwpijn dag en nacht. Ene dag erger dan de andere. Ben tot de dag van vandaag zo blij dat ik de Oxycodon heb gekregen vorig jaar. Het is geen wondermiddel maar haalt even het scherpe ka[lees meer...]ntje eraf, waardoor je toch weer overdag een beetje "normaal" kan functioneren. De pijn is er, maar te doen. Ik probeer het gebruik te beperken tot 3x10 mg per dag in combinatie met 1000 mg paracetamol. De ene dag slik ik extra en de andere dag, als het beter gaat, slik ik er 1 minder. 's Nachts ook veel pijn, dus neem ik 5mg in met 500 gram paracetamol, dan neem ik overdag ipv 10 mg soms 5 mg in met 500 paracetamol zodat ik op deze manier op de 30mg uitkom, want goed is het natuurlijk allemaal niet, dus zo wil ik het toch een beetje binnen de perken proberen te houden. Binnenkort naar de pijnpoli voor een verhitting in de zenuw, dat helpt ook wel voor eventjes.
24-07-2017

Transtec (buprenorfine)
Arthritis

transtec werkt zeer doeltreffend tegen artritis
23-07-2017

OxyContin (oxycodon)

Neemt pijn niet weg, maar in combinatie met lyrical 75 mg pijn iets draaglijker, maar nog steeds veel pijn. Bijwerkingen: duizelig, droge mond, niet kunnen plassen, vermoeidheid.
21-07-2017

OxyContin (oxycodon)

beste, ik neem zo 3 keer per dag 80 mg soms meer afhankelijk van de pijn. Het help wel maar moet altijd meer hebben, echt verslavend. Nu ga ik uit mezelf beginnen om af te kicken zal een ware HEL worden dat, maar wat kan ik anders doen. Eerlijk, moet stoppen voor er iets ergs gebeurd. Zeg aan iedereen die het gebruikt wees verstand en doe niet zo als ik. Voor ik het vergee[lees meer...]t: ik ben zelf van BELGIE, zo zie je maar zeer gemakkelijk te verkrijgen hier bij ons???
18-07-2017

Transtec (buprenorfine)

ik heb geen bijwerkingen
18-07-2017

Etalagebenen

Ineens erge pijn in de maag, alsof er een baksteen in ligt. misselijk.
16-07-2017

Chronisch pijnsyndroom

Ik merk weinig van de pijnstilling.
15-07-2017

Oxycodon (oxycodon)

In het begin goede werking na ophoging dosering veel bijwerkingen. Begon met 0,5 in 2014 eindigde met gemiddeld 60 mg p/g. Vreselijk verslavend, ik had er steeds meer van nodig terwijl ze steeds minder goed werken. Ben nu overgestapt op methadon 2x 0,5 mg p/d pijn is soms bijna weg en werkt lang. Goede manier om van de oxy af te komen. Nu werkt de methadon goed, maar hoe i[lees meer...]s het over een paar maanden? Het blijft een drama als je niet gezond bent.
14-07-2017

Depronal (dextropropoxyfeen)
Acne/puistjes

Al enige jaren last van acne, middel sloeg niet aan bij mij. Geen last van bijwerkingen.
12-07-2017

Tramadol (tramadol)

Ik gebruik Tramadol al 6 jaar. Ik heb zenuwpijn in mijn voeten als gevolg van zuurstoftekort nadat ik 72 minuten gereanimeerd ben toen ik een hartstilstand had. De tramadol haalt bij mij de pijn niet weg maar haalt wel de scherpe kantjes er vanaf zodat ik normaal kan functioneren. Ik ben begonnen met 2 keer per dag een capsule van 50 mg. Ondertussen slik ik er 1 van 150 mg[lees meer...] (retard) en 1 van 100 mg 's avonds (ook retard) daarnaast gebruik ik nog extra capsules voor wanneer ik het niet red tot mijn volgende dosis. Dat komt er op neer dat ik elke dag 1 of 2 extra capsules van 50 mg slik. Ik merk dat ik steeds meer ga gebruiken, heb morgen zelfs een afspraak bij de huisarts om de dosis maar weer eens te verhogen want pijnvrij zal ik nooit zijn maar wil wel gewoon kunnen functioneren. De bijwerkingen die ik heb zijn maagklachten en ik heb het vaak warm. Van sufheid of duizeligheid heb ik gelukkig totaal geen last.
08-07-2017

Rugklachten

Zeer tevreden met Butrans apotheek besloot op eigen initiatief geen Butrans meer te geven maar Buprenorfine weet niet of dit hetzelfde is ( ben eigenlijk ontevreden met steeds weer ingreep van apotheek onder het motto goedkoper moet van de regering) H.M. Ps zijn zeer afhankelijk door leeftijd en klachten van allerlei aard .
07-07-2017

Spierpijn

Ik heb een spierziekte en zonder dit zou ik niet kunnen functioneren met mijn kindjes, Vannacht heb ik ook iets te rustig kan slapen maar wel waar ik wakker van wordt, Ik zou niet meer zonder kunnen als je iemand het kwijt wil nou mag je mij bellen dan koop ik het wel, (Redactie Mijn medicijn : privé gegevens verwijderd - ter info alleen ervaringen worden gewisseld - g[lees meer...]een medicijnen)

Tramadol (tramadol)

Ivm hevige pijn door middenoronsteking dit middel gekregen. Ben nog zieker geworden door de bijwerkingen. Maar werkte wel zeer effectief tegen de pijn

Fibromyalgie

Spijtig genoeg bij de 10% van patiënten bij wie de pijnklachten heel sterk aanwezig zijn. Heb door het hele spectrum van pijnmedicatie gegaan, waaronder ook morfine pleisters. Deze bleven me misselijk maken. Het enige dat nu helpt is de Oxycontin. Wel drie maal per dag was ik kom er geen 12 uur mee, en wel samen met een aantal spierontspanners. Dus zit nu aan een totaal v[lees meer...]an 80mg De pijn is ongeveer onder controle te houden mits regelmatige aanpassing van de dosis. De bijwerkingen zijn tot hiertoe van minder tot geen belang voor de levenskwaliteit.

Gewrichtspijn

Door pijnlijke bijwerking van Simvastine ( gewrichtspijn m.n bij het opstaan en tuinieren) Simavastine) mee gestopt en heb nu Crestor gekregen Nog geen bijwerkingen ervaren, maar de pijn is ook nog niet geheel verdwenen. Pijn is voor 75% verminderd door het middel Tramadol HC1 50 PCH . Mijn leven is nu aangenamer geworden en kan nu o.a. mijn hobby uitoefenen zonder daar[lees meer...]bij gelopen moeten worden om overeind te komen.
02-07-2017

Oxycodon (oxycodon)

Na een opbouwperiode van ca. 2 weken kan ik merken dat de pijn wat beter te hanteren is. Zenuwpijn verdwijnt niet met welke medicatie dan ook, maar het wordt leefbaarder.
02-07-2017

Oxycodon (oxycodon)

Heeft meer schade gebracht dan verlichting
30-06-2017

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Hernia

Zeer misselijk, hoofdsuizen en moe. Eten helpt wel tegen de misselijkheid. Pijn verdwijnt wel.
27-06-2017

Chronisch pijnsyndroom

Veel pijnstillers getest vanwege chronische (pijn 6 jaar) en slijtage. Niks werkte maar dit middel werkt voor mij geweldig. Ik kan ineens weer dingen ondernemen en slaap veel beter. Dit komt deels door minder pijn s nachts maar ik denk dat het me ook wat ontspant. Ik heb wel eens gehoord van iemand die het ook gebruikte dat zij er geestelijk heel onrustig door werd. Maar i[lees meer...]k heb het tegenovergestelde. Het maakt me ontspannen zonder dat ik er suf van word. Verder gelukkig geen bijwerkingen. In de eerste drie weken viel het zwaar om mijn maag maar dat heb ik niet meer. Ik neem het wel na een maaltijd.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3946)
Anticonceptie - overig (3002)
Cholesterol (2368)
Depressie - antidepressiva overig (2188)
Epilepsie (1982)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1799)
Pijn - morfine-achtigen (1707)
Pijn (1618)
ADHD - psychostimulantia (1514)
Verslavingsziekten (1467)
Maagzuur - protonpompremmers (1357)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1329)
Bloeddruk - betablokkers (1180)
Anticonceptie - eenfase (1101)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (913)
Migraine (872)
Angststoornissen (865)
Depressie - antidepressiva TCA (833)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (816)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!