categorie

Pijn - morfine-achtigen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - morfine-achtigen

15-09-2020 | Vrouw | 71
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Fentanyl wat een troep waarom schrijven artsen dit voor , tot vandaag zijn er heel weinig artsen die werkelijk weten wat het met je doet, het heeft mij door onwetenheid uiteindelijk kapot gemaakt,,,,,,,en hulp was er niet voor mij !

14-09-2020 | Vrouw | 71
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Ik heb het lang gebruikt wat een troep.....het allerergste is dat de medici, nu en eerder er niets van weten, ik ben 71 jaar ben ah afbouwen ik sta al maanden in brand, mijn leven heeft geen kwaliteit meer! Hulp is er nauwelijks, geen enkel begrip, conclusie begin er nooit en te nimmer aan, Fentanyl pakt je leven af!

11-09-2020 | Vrouw | 67
Spierreuma
Ik spuit 8x per dag morfine,en 6x per dag slik ik tramadol 50mg Nog steeds ben ik niet zonder pijn,heb spierreuma,reumatische artrose,Me Cvs Fibromyalgie,hernia,spasmofilie,carpaal tunnel syndroom, enz.

09-09-2020 | Man | 47
Chronisch pijnsyndroom
Neusspray werkt zeer goed, enkel moet je opletten met de dikte van de ontlasting. Je heb oplosbare poeders die obstipatie voorkomen

Tradonal

08-09-2020 | Vrouw | 31
Aangezichtspijn
Effectief bij ernstige aanvallen, wel pas na een aantal dagen. Bijwerkingen zijn verschrikkelijk! Ik kon enkel nog in de zetel zitten. Dus gebruik dit enkel nog alls de pijn onhoudbaar is.

07-09-2020 | Man | 41
Clusterhoofdpijn
Het medicijn gekregen omdat de lichamelijke pijn die ik ervoer voor, tijdens en na mijn cluster aanvallen enorm was (niet wetende dat er een nieuwe sluipmoordenaar mijn lichaam binnen kwam genaamd Fibromyalgie). Het heeft een tijdje goed gewerkt want ik kon zelfs weer heerlijk werken, sporten en spelen met mijn kinderen. Toen ik 8 weken geleden bij de pijnpoli kwam heb ik [lees meer...]zelf aangegeven dat ik dacht dat de Oxycodon niets meer voor mijn klachten deed. Mijn gebruik was verdubbeld, ik slikte ook de langwerkende variant ernaast, maar er was geen afname qua pijnklachten. Ook kon ik steeds minder makkelijk mijn behoefte doen en de zakjes Forlax waren de laatste weken niet meer aan te slepen. Dat mocht niet baten want ik moest aan de Klyx omdat de verstopping aan het begin van mijn darmkanaal zat. Samen met de pijnpoli arts overeengekomen dat een rotatie ons wel handig leek en zo kwam Methadon op mijn pad. Initieel gestopt met de Oxycodon 10mg retard en nu twee weken geleden ook met de 5mg snelwerkend. Zet je maar schrap als je gaat stoppen want je lichaam gaat het niet willen. Blij om de Methadon ernaast te hebben maar de afkickverschijnselen komen er gewoon snoeihard doorheen. Het is op sommige momenten echt ondoenlijk en dat merk je aan je gemoedsrust. Uit het niets janken, rillen, pijnscheuten, braken, hoofdpijn, noem maar op. Het is geen fijne combinatie zo met de Fibromyalgie en de clusterpijn maar je moet er toch doorheen. Zelfs na twee weken, en nu terwijl ik schrijf, loopt het zweet van mijn lijf. De vermoeidheid is niet normaal en de slaap kan soms niet voorkomen worden. Nu speelt er van alles in mijn lijf en het is lastig te bepalen wat waar nu precies vandaan komt echter weet ik zeker dat mijn receptoren nog steeds vragen om Oxycodon. Het is niet zo dat ik naar de pillen wil grijpen, mijn kast ligt er nog vol mee, nee het is echt mijn lichaam die er om vraagt. Als je aan het medicijn begint, ga er dan heel serieus mee om. Merk je op dat het niets meer doet, direct een afbouwenplan in werking stellen en met de arts in gesprek gaan want, denk eraan, rotatie is heel belangrijk. Het heeft uiteindelijk echt geen zin om voor het vaderland op te gaan hogen want het levert geen bal meer op, behalve een enorme lichamelijke afhankelijkheid. Voor ieder die stopt, success! Je kan het, echt doorzetten want straks is het allemaal echt vele malen prettiger. Je lichaam gaat met de week vooruit, je krijgt weer heerlijke natuurlijke euforische momenten terug. Het is alsof je jezelf bevrijd vanuit een enorme houtgreep en daarna stukje bij beetje weer vrij kan ademhalen. Dat gevoel is lekkerder dan ooit te voren, geloof mij. Ik voel mij ook steeds meer gelukkiger op momenten. Geen idee hoe ik dat verder moet uitleggen, het is fantastisch. En lukt het je niet, ga alsjeblieft niet online kopen. Het is niet erg om hulp te vragen, dat doen verstandige mensen namelijk. Er zijn een hele hoop mensen die tijdens jouw reis terug naar jezelf enorm met je mee voelen. Oxy is niet niks en dat weet echt iedereen. Zet hem op!

05-09-2020 | Vrouw | 46
Hernia
Begin er niet aan !!! Al met al tien jaar geslikt liep al vanaf m’n 19 met ernstige rugklachten geen dokter nam mij serieus jonge meid kan niet na tien jaar gebruik was ik het zat en eindelijk een goede neurochirurg gevonden hij nam mij direct serieus en heeft mij al met al drie x geopereerd bleek drie hernia’s en versleten wervels te hebben nu loop ik ineens na 26 jaar p[lees meer...]ijn op wolken en dat terwijl ze bij de pijnpoli waar ik eerst liep tassen vol oxycontine voorschreven echt belachelijk ( volgens mij kregen ze bonus Sen dr voor) nu heb ik het ergste gehad en ben al met al van bijna 100 mg p. Dag na vijf mg gegaan en ben dr nog niet nu weer depressieve klachten maargoed de laatste loodjes wegen het zwaarst en mijn tip praat met je huisarts ik kreeg klein beetje diazepam dr bij en dat maakte het afkicken stukken dragelijker en een paar weken diazepam afkicken is peanuts vergeleken met oxycontine. Ik zou zo blij zijn als ik dr helemaal vanaf ben en wil het nooit meer rook wel een dikke joint desnoods maar nooit meer deze bende ze moeten het verbieden gif is het

Durogesic

04-09-2020 | Vrouw | 59
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Heel goed tegen de pijn ivm steeds ontstekingen van de nieuwe knie prothese

30-08-2020 | Vrouw | 45
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb in een rolstoel gezeten mijn benen hebben in een bocht van 90 graden gestaan voor een tijdsduur van 2 jaar door zware ondervoeding en alcoholmisbruik ik kwam in een zware depressie terecht (mijn vader opgegeven nl kanker en mijn moeder een zware broekoperatie alles tegelijk) en ik ben nog zwaarder aan het drinken geslagen en kwam zo totaal uitgeput en zwaar ondervoe[lees meer...]d (eigen schuld) in het bed terecht dit was te heftig voor mij. Mijn benen zijn tijdens deze periode helemaal krom getrokken door een heel zwaar vitamine B1 tekort en door gypsen / rechtbuigen ben ik weer op de benen gekomen. Links is perfect maar rechts is helemaal kapot incl de rug en ik ben niet geheel pijnvrij krijg in totaal 30 mg Oxycodon 2x 10mg & 2x 5mg per dag.

30-08-2020 | Vrouw | 45

25-08-2020 | Vrouw | 58
Buikpijn
Ik heb vreselijke buikpijn aan de rechterkant gebruik soms 3 x p dag en mijn fles is altijd eerder leeg als dar zou kunnen hoe kan dit en ja het is altijd een gevecht tussen de arts apotheek en mijn man dat ik teveel gebruik

22-08-2020 | Vrouw | 70
tramadol
Wegens een val op rug met een scheurtje in rugwervel kreeg ik dit als pijnstiller voor de nacht. Ik werd er niet eens slaperig van , wel misselijk maar voor de pijn deed het helemaal niets. Ibuprofen werkte gewoon beter.

20-08-2020 | Man | 69
Rugpijn
Na het plaatsen van een neurostimulator Oxycodone bij moeten nemen 20 mg 3 x daags en het helpt maar zeer gevoelig aan te verslavend

18-08-2020 | Man | 55
Neuro-endocriene tumor (NET)
Neuronoom in de ruggewervel .en zit nu volop aan de pleisters fentolyn 25 mg/uur.is er een altenatief .als ik het niet gebruikt wordt ik gek .verslaving denk ik. Wie kan mij advies geven.Mvg Mario.

18-08-2020 | Man | 61
Nek- / rughernia
Geeft regelmatig verstoppingen. Ondanks gebruik van zakjes poeder voor de ontlasting. Al twee keer een klisma moeten gebruiken Help wel goed tegen de pijn. Gebruik de lang en kort werkende tabletten

17-08-2020 | Vrouw | 51
Artrose
ik slik al een aantal jaren oxycodon 20 en 10 mg s,ochtends 30 en s,avonds 40 mg. ze hebben me heel goed geholpen tegen de pijnen, maar nu verliezen ze langzaam hun werking, ik ben nu ook bezig via revalide met afbouwen10mg per week. ben gistereren pas begonnen dus merk nog niks. maar mijn slaapritme is helemaal in de war ,mijn eetlust is ook minder enz. ik hoop dat ik ni[lees meer...]et teveel pronblemen krijg met afbouwen want daar ben ik nu het bangst voor de afkick verschijnselen.

17-08-2020 | Man | 29
Alvleesklierontsteking
Hallo ik zit met iets geks ik hen tramadol 100 mg lang werkend 6x 100 mg is het voorschrift maar al neem ik 700 mg in een x het werkt niet en zelfs dagen met 1200 mg geen effect op de pijn of mezelf ik doe dit niet meer ik wilde een x kijken of ik met meer slikken hopelijk wel van de pijn af was ik houd me normaal altijd aan het recept zijn er meer mensen die niks van [lees meer...]de tramadol merken ? Ik ben erg benieuwd wat het kan zijn volgende maand een afspraak met de arts en dan waarschijnlijk oxycodon dat heb ik 2 jaar terug ook gehad en netjes mee gestopt !! Geen zorgen dus ik hoor het wel wat het mischien kan zijn ik vind het maar gek

Tradonal

17-08-2020 | Man | 29
Alvleesklierontsteking
Hallo ik heb zit met iets geks tramadol langwerkend slik ik voor de pijn en al slik ik in een x 700 mg ik voel helemaal niks hoe kan dit de pijn gaat ook niet weg ? Zijn er meer mensen met deze ervaring want 1100 mg op een dag is erg hoog en weet dat ik het kan nemen doe het niet meer want zou niet erg goed zijn maar ik vind het toch raar dat het wel kan zonder enige pijn[lees meer...]bestrijding hoop dat jullie me meer kunnen vertellen ! Ik houd het nu al tijdje op 6x 100 mg volgens voorschrift van de arts en volgende week heb ik weer een afspraak ! Dan ga ik waarschijnlijk naar oxycodon heb ik 3 jaar terug ook gehad en netjes gestopt dus geen zorgen

16-08-2020 | Vrouw | 19
oxycodon
In heb het medicijn gebruikt. De hevige, ondraagelijke pijn die ik continue ervaarde verdween bijna helemaal door dit middel. Tegen de pijn werkt het heel goed. Maar kijk uit voor verslaving. Als de medicijnen zijn uitgewerkt kan je een sterk gevoel van neerslachtigheid en depressiviteit ervaren. Het maakt je slaperig. Je kunt alsmaar door slapen

11-08-2020 | Man | 49
Hernia
2.5 jaar gelden begonnen met 2 x 5mg.langwerkend zit nu op 2 maal daags x 10 mg langwerkend en 6x 5 mg kort werkend plus 2maal daags 2 maal 75 mg pregabiline dat is voor de zenuwpijn. en nog steeds verrek ik van de pijn . uit behand in het ziekenhuis , ik vol een chronische pijn behandeling benaiud als de pest. geen hart problemen al 2 maal onderzocht . word er gek van. [lees meer...]o en natuurlijk 6 maal daags paracetemol voor de hoofd pijnen . die je er gratis bij krijg . daarnaast cesar therapie gevolg geen baat . .

Morfine

02-08-2020 | Vrouw | 50
morfine
Chronisch pijnsyndroom
Chronische pijn na buikoperatie en dubbele hernia operatie .

30-07-2020 | Man | 40
Fantoompijn
(Voor info: dit platform is niet bedoeld voor de verkoop of ruil van geneesmiddelen. - redactie Mijnmedicijn.nl)

28-07-2020 | Vrouw | 67
oxycodon
De reden van gebruik is Ischias. Het aantal miligram wat ik gebruik werkt goed icm paracetamol.

MS Contin

27-07-2020 | Man | 61
morfine retard
Ik gebruik nu 20 jaar ms contin, voorheer 200 mg per dag, maar heb ik zelf terug gebracht naar 2x10 mg per dag. Voor de pijn prima! Alleen mijn geheugen laat me regelmatig in de steek. Nu pas de 2e dag ben ik naar 10 mg gegaan. Maar de pijn keert weer terug. Wil er eigenlijk helemaal mee stoppen... maar o zo moeilijk. Echt verslaaft

04-07-2020 | Vrouw | 40
Alvleesklierontsteking
Ik heb chronische alvleesklierontsteking, ik gebruik de oxycodon alleen bij een opvlamming van de pijn. Het is het enige middel wat dan werkt. Ik gebruik het soms een paar dagen achter elkaar en dan weer maanden niet. Ik word er alleen een beetje duf van, maar verder geen bijwerkingen. Eigenlijk vind ik dat duffe gevoel als je zoveel pijn hebt juist wel fijn, want dan ka[lees meer...]n je toch beter ontspannen. Ik heb het gelukkig nu al 3 maanden niet nodig gehad, maar ik ben blij dat ik het in huis heb. Ik heb ook de langwerkende, maar die gebruik ik niet. Ik wil alleen iets slikken als het echt niet anders kan. Voor mij is oxycodon het enige wat werkt. Ik ben er heel blij mee.

04-07-2020 | Vrouw | 64
Artrose
Over het algemeen een effectieve pijnbestrijding,waarbij vaak wel een combinatie nodig is met een ontstekingsremmer of paracetamol. Weinig bijwerkingen ,zelfs na jaren gebruik. Ik gebruik het ivm fybromialgie, polyartrose,hernia en stenose.

25-06-2020 | Man | 52
Blaaskanker
Gebruik dit medicijn tegen pijn. Het medicijn werkt zeer effectief. Ik loop al enige tijd tegen het feit aan dat er te weinig sprays in de flesjes zitten. Ik heb al eerder op deze site gelezen dat er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben ervaren. Ik ben erg benieuwd of er op dit moment nog meer mensen zijn die dit probleem hebben. Want het zorgt keer op keer voor di[lees meer...]scussie bij de apotheek en huisarts die dit niet geloven. Je wordt voor gek verklaard en zeggen dat je grootverbruiker bent. Ik wil stappen gaan ondernemen maar daarvoor wil ik wel inventariseren of er op dit moment anno 2020 nog meer mensen zijn met dit probleem.... Wilt u zo vriendelijk zijn om dit in de reactie te laten weten. Alvast vriendelijk bedankt.

17-06-2020 | Man | 54
Artrose
hallo ik heb artrose in mij nek en hernia en vernauwing in mij rugwervels ik heb s morgen 2 s middags 1 en s avond voor de nacht 1 tramadol slik er 4 per dag ik heb geen bijwerkingen meer en de scherpen randtjes gaan er af heb wel wat zeurende pijn maar het is te doen.

13-06-2020 | Man | 60
Artrose
Ik heb eerst naproxen gebruik, kreeg op een gegeven moment hoge bloeddruk. Toen gestopt en kreeg Tramadol. 3 x 2 st. Heb nog weinig effect geconstateerd. Ik mag nu naar 4 x 2 st.

12-06-2020 | Man | 61
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb 4 jaren geleden diverse operatie gehad (arm,rug). Toen kreeg ik oxycodon voorgeschreven omdat ik chronische pijn heb overgehouden na die operaties. In het begin hielp de oxy goed tegen de pijn. Maar na verloop van tijd had ik steeds meer nodig om minder pijn te hebben. Op het laatst nam ik 2x 120 mg langwerkende oxy en kortwerkende 6x 20 mg maar ik had nog steeds[lees meer...] veel pijn en ik voelde mij lichamelijk zo slecht. Vorig jaar augustus ben ik in overleg met mijn huisarts cold turkey gestopt met Oxy. Ik ben 4 weken zo veschrikkelijk ziek geweest . Heb 2 weken lang moeten braken en heb zoveel pijn gehad. Ik stond op het punt om een kliniek in te gaan maar heb nog 2 weken doorgezet. En toen begon ik mij langzamerhand beter te voelen. Ik heb nu fentanyl ipv oxycodon en ik voel me gewoon stukken beter. Oxycodon is een zwaar verslavend geneesmiddel. Ik ben blij dat ik geen oxy meer hoef te nemen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5160)
Anticonceptie - overig (3768)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2730)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2356)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2071)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1953)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1565)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1392)
Angststoornissen (1215)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1160)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1137)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)