ISO 27001

ervaringen per categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

24-09-2018

Clusterhoofdpijn

clusterpatient met adhd ptss migraine en hsp
24-09-2018

Chronisch pijnsyndroom

Chronische pijn in bekken gecombineerd met onderrug. Neem al vrij veel pijnstillers en heb op de duur niet echt veel levenslust hierdoor. Lyrici werkte heel goed toen ik 1x per dag 75 Mg nam... gewoon weer zin in het leven, minder pijn, van zodra ik er een tweede maal dezelfde dosis bijnam : effect volledig weg, ik zit nu aan 2x 150 Mg per dag, ik voel nog steeds niks, ik [lees meer...]zweet me gek, heb heel de dag hoofdpijn en om over de bijgekomen kilo’s maar te zwijgen, ik heb op eigen houtje eergisteren beslist mijn avonddosis terug op 75 Mg te brengen... voorbij hoofdpijn ! Zegt genoeg zeker hè
23-09-2018

Rivotril (clonazepam)

Ik heb een periode van 2 jaar rivotril genomen als ik deze niet nam werd ik het gewaar , uiteindelijk heb ik doorgevaren en op 5 weken tijd volledig afgebouwd met een schema dit was niet makkelijk ik heb alle verschijnselen gehad diaree , slecht slapen , hartkloppingen , druk op de borst , hoofdpijn , zweet aanvallen kort gezecht ik heb sterretjes gezien ik neem geen medic[lees meer...]atie meer dat een verslaving voortbrengt! Het is makkelijk deze in te nemen maar heel moeilijk om er vanaf te geraken het heeft een stevige dosis karakter nodig
23-09-2018

Stemmingswisselingen

na mijn alcohol verslavind waar in ik oa. gebruikte om mijn stemmingen te beinvloeden ben ik tijdens mijn klinische opname met dit medicijn begonnen. Aanvankelijk werkte het heel goed naarmate de tijd vordert veel rugklachten, stijfheid van spieren en gewrichten. Vrij neutrale gevoelens vlakt erg af. Geen emoties meer bijna. En geen opperbeste stemming.
22-09-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

er zit in methylethyledine in beta-d fructopironose; alle harddrugs op, zet hart, middelen die in combinatie, markt verkrijgbaar; stil; met de methylethyledine harddrugs vormen; en dat na dat ik 20 jaar clean was van harddrugs; voel me een junk ik gebruik (lsa = natuurlijke lsd, heroine zaadjes) bij;

Epilepsie

Dit middel heb ik tegen epilepsie maar ook tegen migraine.Het werkt goed tot nu toe,maar ik ben nog maar net begonnen er mee dus het is voor mij nog eventjes afwachten wat het op langer termijn gaat doen in mijn lichaam.

Epilepsie

De lamotrigine hielp niet tegen migraine (bij mij) daarom is besloten over te stappen naar Topiramaat wat ook werkt ter voorkoming van migraine. Lamotrigine is verder wel grbuiksvriendelijk en doordat het een kleinde vorm heeft is het makkelijk in te nemen. Handig voor mensen die moeilijk grote tabletten in kunnen nemen,want dat zijn deze dus absoluut niet. ;-)

Epilepsie

Ik heb dit middel van neuroloog gekregen tegen epilepsie maar ook omdat ik last heb van migraine.Zo sla ik 2 vliegen in 1 klap. Ik gebruikte eerst Lamotrigine maar dat ben ik nu aan het afbouwen.Over 4 weken ben ik afgebouwd daarmee en ben ik helemaal overgegaan op de Topiramaat. De 25 mg tablet is een heel klein tabletje dat zeer makkeijk in te nemen is.Ik neem het met w[lees meer...]at te eten in omdat ik gauw last van maagklachten heb. Verder drink ik 1,5 liter water per dag naast mijn koffie,om nierstenen e.d te voorkomen. Nadeel is wel dat ik vaker naar de WC moet om te plassen. Topiramaat word opgebouwd naar 2 maal daags 1 tablet.Misschien 3 maal daags 1 tablet,maar dat is afwachten.Mogelijk is in mijn geval 2 maal daags ook voldoende gezien mijn vorm van epilepsie en migraine.
18-09-2018

Clonazepam (clonazepam)

Dankzij Clonazepam eindelijk weer rust in mijn hoofd. Door overspannenheid heb ik een paniekstoornis opgelopen en die is nu redelijk onder controle. Slik 0,5 mg per dag. Overigens geen last van bijwerkingen. Slik ze nu 8 weken. Ik ben er heel tevreden over.
14-09-2018

Rivotril (clonazepam)

Lang verhaal maar de huisarts heeft. Mij te lang door laten lopen met darmklachten. De klachten werde steeds erger en ik werd maar niet serieus genomen. Uiteindelijk werder de klachten zo hevig dat ik op de spoed belande. Ook hier werd geen oorzaak gevonden voor mijn klachten. De 2de nacht kreeg ik een rare aanval waarin ik het gevoel had dat ik gelijk stopte met ademen.[lees meer...] Mijn hele lichaam verstijfde en alles stak en deed zeer. Erg in paniekngeraakt maar de zusters zeiden alleen "volgens mij lig je hier gewoon te hyperventlieren en ging daarna weer weg. 4 dagen lang niet durven slapen dus daar uiteindelijk zelf een psycholoog ingeschakeld omdat ik het niet meer zag zitten. en toen mocht ik ook nog naar huis Met oxazepam en temazepam naar huis gegaan maar aan het slapen veranderde niets. Uiteindelijk rivotril gekregen 2 mg die ik mag gebruiken als ik een aanval niet onder controle kan krijgen. Eergisteravond 1 gehad en prima geslapen . Wel zo dronken en sloom als een gympies toen het werkte. Vanmorgen weer 1 gehad omdat ik mijn zenuwen niet de baas kon. Weer dronken en loom maar een paar heerlijke uurtjes geslapen . Ik geloof dat het verslavend kan zijn maar dit is voor nu het enige middel waar ik wel op slaap en DAT heb ik nodig. Als het tijd is om af te kikker zien we dat dan wel weer
13-09-2018

Clonazepam (clonazepam)

Kan het zijn dat dit de eerste dagen de angst heftiger maakt? Ben beetje bang om hiermee door te gaan
12-09-2018

Carbamazepine (carbamazepine)
Epilepsie

Vanaf 2004 heb ik epilepsie. De eerste 8 jaar carbamezepine TEVA ingenomen. Helemaal geen problemen mee gehad, nooit aanvallen gehad. Vanaf 2012 ongeveer kreeg ik een ander merk (goedkoper denk ik) en sindsdien een aantal aanvallen/absences gehad. Ook last van moeheid, sufheid, wazig kijken en stemmingswisselingen. Wel moet ik er bij zeggen dat ik na elke aanval die ik had[lees meer...] de medicatie werd verhoogd.
11-09-2018

Polyneuropathie

Het haalt de scherpe randjes eraf.
11-09-2018

Tegretol (carbamazepine)
Aangezichtspijn

10-09-2018

Lamotrigine (lamotrigine)

In 2009 kreeg ik lamotrigine tegen de zenuwpijnen in mijn benen van de neuroloog op de pijnpoli. Vooralsnog dacht ik dat ik er baat bij had. Na 8 jaar slikken moest er morfine pleister bij. Ik ben toen de lamotrigine gaan afbouwen, dat ging prima maar ik schrok me rot wat er met me gebeurde. Ik heb een stuk minder evenwichtsstoornis, mijn hysterische buien zijn weg, ik kre[lees meer...]eg er akelige aanvallen voor terug waarbij ik me down futloos en nutteloos voelde. Ik had er geen controle over en mijn huisarts zei dat ik depressief ben, maar ik heb hier niks voor geslikt. Nu een jaar later is alles rustig en voel ik me prima, de zenuwpijnen hou ik onder controle met de morfine pleister en ben ik zelf van mening dat de troep van de lamotrigine nu pas helemaal uit mijn lijf is. Heb ik 8 jaar lang de verkeerde tabletten geslikt? Ik vrees van wel daarom wil ik mijn ervaring graag met anderen delen.
09-09-2018

Topamax (topiramaat)
Epilepsie

Ik gebruik deze medicijnen nu 3 jaar. Ik heb geen aanvallen meer gehad sinds ik deze medicijnen gebruik. Wel heb ik af en toe last van absences, voornamelijk als ik erg moe ben en gestrest ben. Toen ik net met deze medicatie begon had ik last van tintelende vingers, maar na een half jaar zijn deze bijwerkingen helemaal verdwenen. Voordat ik topamax gebruikte heb ik d[lees meer...]epakine gebruikt en ben ik heel veel aangekomen, vandaar dat ik met depakine ben gestopt en over ben gestapt op topamax. Ik zit nu weer op mijn oude gewicht.
08-09-2018

Lyrica (pregabaline)

Nek en rug enorme zenuwpijn,niks levensvreugde en liever dood.Nu morfinepleisters en 3x 75mg lyrica en buiten de bijwerkingen voel ik mij herboren,pijnvrij.Dus zeer tevreden over lyrica!
31-08-2018

Topiramaat (topiramaat)

Ik heb veel last van migraine. Daarom wordt geadviseerd om medicatie ter voorkoming van migraineaanvallen te gaan slikken. Ik al een aantal verschillende betablokkers, etc. uitgeprobeerd. De laatste keer dat ik bij de huisarts ben geweest, adviseerde hij Topiramaat Accord 25mg. Een medicijn, dat langzaam opgebouwd moest worden. 1e week 1x tablet per dag; 2e week 1x table[lees meer...]t in ochtend + 1x in avond; 3e week 1x tablet in ochtend + 2x in avond en dan vanaf week 4: 2x in ochtend + 2x in avond. Wow! Migraine heb ik inderdaad niet gehad, MAAR vanaf dag 1 heb ik dagelijks een fikse hoofdpijn gehad. Daarnaast bovenstaande bijwerkingen. Echt waar, nooit geweten dat je zo ziek kan zijn van bij-werkingen. Geef me dan maar, mijn eigen kwaal maar terug. Come on. Ik moet in mijn werk gewoon kunnen functioneren. Zou ik deze medicijnen blijven gebruiken, gaat dat niet meer lukken. Een simpele vraag kon ik niet meer beantwoorden. KIJK UIT MET DIT MEDICIJN. EN TREK BIJTIJDS AAN DE BEL, WACHT NIET TE LANG.
27-08-2018

Epilepsie

Onze verstandelijk beperkte zoon heeft sinds mrt 2016 een ernstige vorm van epilepsie. Na 2 jaar zoeken naar de juiste medicatie gaat het nu goed met hem. Vanaf jan 2018 geen zwaar insult meer gehad. Medicatie waar wij op uit zijn gekomen is 2x dgs 250 mg Keppra en 2x dgs 50 mg lamotrigine. Onze zoon heeft nog wel wat abcenses maar goed de grand mal's zijn uit gebleven. [lees meer...] Hoofdpijn lijkt hij wel te hebben maar echt vertellen kan hij dit niet. Onze zoon is 29 jaar en 90 kg zwaar. Toch doet hij het goed op deze lage dosering aan medicatie.

Keppra (levetiracetam)
Beroerte

Ik heb op 57 jaar een hersenbloeding gehad 3 weken later een kleinere bloeding door neuroloog kreppa voorgeschreven gekregen. Waar ik vooral in de avond en nacht zeer slecht op reageer .

Topiramaat (topiramaat)

Zeer effectieve behandeling bij migraine. Bijwerkingen traden vooral in de eerste weken op, tintelende handen, voeten, daarna zeer zelden. Na twee jaar gebruik in de laagste dosering nog steeds effectief en de bijwerkingen zijn zo goed als verdwenen. Van een wekelijkse aanval naar slechts enkele malen per jaar.

Carbamazepine (carbamazepine)
Epilepsie

sinds ik carbamazepine verminder voel ik mij beter, geestelijk sterker en heb ik weer eetlust. en heb ik weer zin om te leven want met/ door dit medicijn voelde ik mij onder druk gezet en wil ik hier van af. dit medicijn gebruik ik al circa 50 jaar, ik merk dat de kwaliteit van dit medicijn slechter wordt dit de registratiehouder is novartis pharma b.v.
24-08-2018

Lyrica (pregabaline)

Ernstige zenuwpijn door beschadigen zenuw door mislukte operatie
22-08-2018

Gabapentine (gabapentine)

Ik heb door het Ehlers Danlos Syndroom vaak pijnklachten en ook (stevige) zenuwpijn. Ook het zenuwstelsel is door de EDS snel ontregeld. Sinds ik gabapentine heb zijn mijn pijnklachten enorm verbeterd en is mijn zenuwstelsel ook rustiger geworden. Ik ben erg blij met dit middel. Ach en dat ik wat voller wordt (ik pas mijn kleren nog wel) dat neem ik maar voor lief. Want [lees meer...]dit middel zorgt er voor dat ik me zoveel prettiger voel met veel minder zenuwpijn. En dat vind ik toch het belangrijkste. Ik gebruik 3x per dag 900 mg (3 capsules van 300 mg per keer)
20-08-2018

Levetiracetam (levetiracetam)

17-08-2018

Chronisch pijnsyndroom

De eerste 5 dagen, was ik heel erg duizelig, maar kon ik al wel voelen dat de pijn minder werd. Nu slik ik het al twee jaar, tot groot genoegen!
11-08-2018

Lyrica (pregabaline)

Het helpt echt goed tegen de zenuwpijn alleen ben ik nu depressief, suïcidaal. Afkicken een hel.
10-08-2018

Rugklachten

was eerst verslaafd aan de morfine pillen , na afkicken nu op de lyrica, soms komt de pijn er doorheen ,
08-08-2018

Depakine (valproinezuur)
Epilepsie

Ik zit er aan te denken om naar een andere medicijn te gaan.
06-08-2018

Pregabaline (pregabaline)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

niet veel voor mij gedaan

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4370)
Anticonceptie - overig (3241)
Cholesterol (2572)
Depressie - antidepressiva overig (2367)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1985)
Pijn - morfine-achtigen (1934)
Pijn (1761)
Verslavingsziekten (1653)
ADHD - psychostimulantia (1644)
Bloeddruk - betablokkers (1493)
Maagzuur - protonpompremmers (1439)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1403)
Anticonceptie - eenfase (1215)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (995)
Angststoornissen (980)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (927)
Depressie - antidepressiva TCA (913)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (869)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!