categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

18-01-2022 | Vrouw | 42
pregabaline
Nou ik ben het zo erg met je eens!! Ik kreeg oxycodon voor Mn rugpijn en ik kom er nooit meer vanaf, 2 x rehab gehad en nog steeds een hel im vanaf te komen, dit spul werkt erg goed ook voir depressies etc en voor de pijn , maar ze hadden me dit nooit mogen voorschrijven omdat ik al last had ven een erge depressie! Dn nu zit ik met de gebakken peren en ernstige slapeloo[lees meer...]sheid, ik heb dit middel al gehad, qeatiaoine, prozac, mirtazepine etc. Een hel is het , ik ga Nu beginnen met microdosing truffels, dit s bijna erg goed te weken voir je depressies, focus welbehagen en add klachten en zelfs voor het opvangen van onttrekkingsklachtsn, je hebt dan ook geen depressiva meer nodig als je gaat microdosing met truffels, paddestoelen , ayahesca puur natuur echt de moeite waard im er eens in te verdiepen. Succes en sterkte iig.

18-01-2022 | Man | 62
pregabaline
zeer te vreden ,sins jan 2022 woord dit middel niet meer vergoed door verzekeringen ,bij mij DSW slechte zaak nu krijg ik het goedkoopste middel wat ik eerder heeft gehad en niet werkt ,DSW gebeld zeggen ze dood leuk u moet het zelf gaan betalen van een A.O.W gaat dus straks weer met veel pijn in de voeten door het leven ,ook de LOSEC woord niet meer vergoed

Lamotrigine

14-01-2022 | Vrouw | 42
lamotrigine
Epilepsie
Ik had na paar keer gebruiken al gelijk de helft van de omschreven bijwerkingen, op advies van de arts na 3 dagen gedwongen gestopt.

14-01-2022 | Vrouw | 36
topiramaat
In het begin (6jaar geleden) deed het zijn werk. Maar ook vanaf toen klopte er steeds dingen in mijn lichaam voor mijn gevoel gewoon niet. De arts vond dat ik me aanstelde en of gaf me meer of minder. Maar nu ook merk ik steeds meer dat het soms gewoon mijn dag beïnvloed. Ik heb het mijn huisarts besproken om ermee te stoppen en die staat er nu helemaal achter.

13-01-2022 | Man | 61
Epilepsie
omdat het zo ging mocht ik van mijn specialist medicijnen verminderen, ik gebruik tabletten keppra 500 mg. door het verminderen had ik ook tabletten van 250 mg nodig, deze kreeg ik maar na circa 9 maanden ben ik hiermee gestopt want ze hadden vele bijwerkingen, ik voelde mij niet meer 100 %. ik ben weer teruggegaan naar mijn oude tabletten en na circa 5 weken was het oude [lees meer...]gevoel weer terug. maar nu is het maar hopen dat ik ook weer eetlust krijg, want dit is een bijwerking van keppra.

11-01-2022 | Vrouw | 71
pregabaline
Ik slikte al 225mg Pregabeline per dag wegens BMW. Burning mouth syndrom. Toen kreeg ik vreselijke zenuwpijnen door een lumbale stenose. Gebruik opgehoogd naar 300mg per dag. Helpt een beetje. Zou het eigenlijk snachts ook moeten slikken want slapen is een groot probleem. Pas over 3 weken afspraak met neuroloog. Het is eigenlijk niet te doen.

Rivotril

09-01-2022 | Vrouw | 40
clonazepam
Heel de dag slap voelen als en vaatdoek, Blijf dat of is het dat je lichaam er gewoon aan moet wenen. Ben pas 2 dagen geleden er mee begonnen.ivm angst en aanvallen. Maar het overlijden van mijn man 5 maanden geleden

06-01-2022 | Vrouw | 47
pregabaline
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik kreeg deze medicijnen van de neuroloog voor oa RLS en het benigne fasciculatiesyndroom (BFS) . Ik heb dus heel de dag vervelende spier samentrekkingen en soms kramp. Het medicijn werkte niet. Maar wilde het een kans geven, dus heb het 10 dagen geslikt. Het werkte een klein beetje tegen kramp, of dat moet toeval zijn greweest aangezien ik ook extra magnesium slik. De f[lees meer...]asciculaties leken erger te worden en had iedere dag hoofdpijn Buiten dat werd ik erg vlak en lag heel de dag op de bank of in bed. Sinds eergisteren kwamen daar sombere gedachten bij. En heb toen besloten te stoppen. En ook meer research gaan doen, en ben mij kapot geschrokken wat ik op internet las. Ook kon ik gisteren niet in slaap komen, en ben ik overprikkeld. Na 10 dgn al soort van lichte afkick verschijnselen. Het is te doen, maar ben gelukkig op tijd gestopt. Het middel is voor mij erger dan de aandoening. Mijn advies, slik dit medicijn alleen als je echt niet anders kan! Er lopen zelfs rechtszaken tegen de fabrikant, en het schijnt erger afkicken zijn dan heroïne! Ik ben in herstel van een verslaving en heb 15 jaar geen drugs meer aangeraakt. Ik vind het heel slordig van de neuroloog om sowieso dit medicijn te geven voor mijn aandoening, maar ook omdat ik verslaafd ben geweest. Dan zijn dit soort pilletjes toch gevaarlijk denk ik? !

05-01-2022 | Vrouw | 42
Aangezichtspijn
Ik heb al 8 jaar pijn in mijn wang , kaak, oor en pijn bij mijn slaap, hier is niet mee te leven, het word met de dag erger , soms wil ik zelf een mes er in steken omdat het ondraaglijk is en huisart nam mijn niet serieus, nu heb ik inmiddels een andere arts die is nu mee bezig soms bel ik 4 xper week huilend op naar de huisarts dat ik niet meer wil leven zo, het voe[lees meer...]lt of er elke x een ballon word opgeblazen en knapt in mijn wang en slaap gebied heb bloed neuzen er door en misselijk van de pijn, zulke pijn is niet te houden, ik kan met kou niet naar buiten dat slaat op mijn oor en kaak deze pijn is zo erg dat ik echt vaak dacht stop met leven, maar hoop echt dat meer artsen er eerder mee komen om je te helpen, van je familie of omgeving hoef je het niet van te verwachten ,komt ze weer met der hoofdpijn hoor ,, Nou al weer pijn? Ik heb het dagen 24 uur lang non stop , aub mensen neem kontakt op met een goede kaak chirurg en laat een scan maken van je hoofd, en vraag of je op de pijn poli terecht kan, ik ben er nu mee bezig, dus hoop dat ik snel geholpen word, veel sterkte iedereen met deze helse pijn

Valproinezuur / Natriumvalproaat

28-12-2021 | Vrouw | 27
valproinezuur
ADHD
Ik heb dit gekregen voor ADHD .. heb dit nergens terug gelezen maargoed... Zal wel de enige zijn .. ik heb een vraag .. ik slaap snachts niet ervan ben nu al 2 dagen wakker ...

28-12-2021 | Vrouw | 50
pregabaline
Voorgeschreven gekregen wegens een dubbele nekhernia. Begonnen met 2 x 75 mg. Dit haalde de scherpe randjes van de heftige pijnen weg maar na een aantal uren begon het weer en waren 2 pillen per dag net niet voldoende. Opgehoogd naar 3 x 75 mg per dag. Zenuwpijnen zijn nu te handelen. Binnenkort naar neurochirurg en dus afwachten wat er aan gaat gebeuren.

24-12-2021 | Man | 4
Epilepsie
LET OP : Deze ervaring gaat over het gebruik bij een hond, niet bij een mens!!! Ik gebruik dit voor mijn Canadese herder deze is 4,5 jaar oud en weegt 32 kg 2 maal dagelijks 250 mg Maar de aanvallen blijven komen, 18 stuks in 3 dagen! Dosis nu verhoogd naar 375 mg, en dit ook twee keer per dag , resultaat hond is over actief ! Of heeft iemand anders een idee !!

22-12-2021 | Man | 79
Polyneuropathie
Sinds enkele jaren last van CIAP met gevolg, o.a. afschuwelijk brandende voeten. Gebruik nu 3 jaar pregabalin 4 x 75 mg per dag.. Geeft, op wisselende momenten, enige verlichting van de pijn. Zowel lichamelijk als wel geestelijk geen enkele bijwerking geconstateerd. Ja, een ding, ik heb soms het gevoel dat articuleren tijdens een gesprek wat moeilijker gaat.

19-12-2021 | Man | 40
pregabaline
Begonnen met 2x 75mg per dag in verband met meerdere hernias en vernauwingen in de onderrug. Dove benen en voeten en hevige zenuwpijn. Langzaam aan opgebouwd naar nu 2x 150 en 2x 75mg per dag het haalt de scherpe kantjes er een beetje vanaf en ik heb iets minder vaak uitval verschijnselen en kramp. Verder niet echt het idee dat ik last heb van bijwerkingen alleen ben ik [lees meer...]een poosje geleden abrupt gestopt om te kijken of het echt werkt. Dat is geen aanrader, last van heftig zweten hartkloppingen hoofdpijn slapeloosheid en koude rillingen terwijl ik het erg warm had. Rustig afbouwen is dus wel een aanrader als je ermee moet of wilt stoppen. Ik gebruik het nu weer dagelijks omdat dit het enige medicijn is wat een beetje helpt de klachten te verlichten. Heb inmiddels veel soorten medicijnen gebruikt zoals tramadol oxycodon en morfine deze hadden allemaal geen effect.

Lamotrigine

15-12-2021 | Vrouw | 32
lamotrigine
Epilepsie
Lamotrigine opgebouwd, waarna de bijwerkingen vrijwel verdwenen. Toch bleven de aanvallen komen (wel minder vaak), daarom met de neuroloog besloten om de dosering te verhogen. Ik voel me vreselijk. Ik was vergeten wat een verhoging met je doet. Het voelt alsof de zwaartekracht me naar beneden trekt, wat enorm vermoeiend is. Alles wat ik toch probeer te doen is te veel. D[lees meer...]an krijg ik enorme hoofdpijn, word misselijk en moet ik absolute rust nemen. Ik hou me vast aan het feit dat dit minder zal worden, zoals het bij de lagere doseringen ook was. Hebben anderen dit ook?

Gabapentine

06-12-2021 | Man | 45
gabapentine
Polyneuropathie
Ik ben 45 en heb sinds vele jaren een chronische sensorische axonale polyneuropathie, en daarbij nog een stenose in de nek op meerdere niveau's . Sinds ik gabapentine neem (enkele jaren nu), heb ik totaal geen last meer met tintelingen en pijnscheuten, dof gevoel, en andere vervelende gewaarwordingen in armen, handen en benen. Wonderlijk medicijn vind ik. Ben er zeer tevr[lees meer...]eden over. Wel een beetje moe ervan, maar kan mijn dagtaken en werk gewoon verder zetten.

Clonazepam

04-12-2021 | Vrouw | 61
Epilepsie
Goedendag, ik slik nu 30 jaar clonazepam, het werkt goed tegen mijn epilepsie samen met Depakine, maar heb weinig herinneringen van me leven , het beïnvloed enorm je geheugen Voorbeeld-ik sla alle informatie wel op maar kan het niet terug halen dit lukt alleen als ik getriggerd wordt door iets of iemand , een ramp Je vergeet alles de leuke dingen maar ook de sle[lees meer...]chte dingen , Leren of van dingen leren is hierdoor bijna onmogelijk, Nu ben ik bezig frisium te vervangen door Lamotrigine, zit op de helft van de medicatieswitch en voel me veel fitter me geheugen is ook beter , erg wennen , ik stap uit mijn mistige wolk , zoals mijn neuroloog al voorspelde - U gaat zich een heel ander mens voelen,

29-11-2021 | Man | 43
Epilepsie
Gebruik nu al 14 jaar keppra na het krijgen van epilepsie door een hersentumor. Aan geopereerd en radiotherapie gehad. Ben begonnen met 2 maal daags 500mg , maar door der loop de jaren toch weer insulten gehad en daardoor dosering verhoogd. Ook in overleg met arts afgebouwd maar dit veroorzaakte weer insulten. Apotheek een B merk gehad en dat ging ook verkeerd. Nu gebruik [lees meer...]ik 2 maal daags 1250mg en 250mg lamotrigine. Dus bijwerkingen zijn aanwezig maar kan er redelijk mee leven. Maar we zijn er nog;)

29-11-2021 | Vrouw | 38

29-11-2021 | Vrouw | 65
Polyneuropathie
Ik heb geen gekke pijnen meer in mijn voeten en onderbenen, de tintelingen zijn minder ook in mijn handen

27-11-2021 | Vrouw | 29

27-11-2021 | Man | 32
pregabaline
Na een dik jaar aan de opiaten gezeten te hebben op advies van de (naar later bleek co-assistent) neuroloog van Martini vanwege aanhoudende hernia/zenuwpijn. Konden niets anders voor me betekenen dan me met steeds meer en meer pijnstillers naar huis te sturen (wat eindigde in 4x50 mg Tramadol + 3x 20mg Oxycodon per dag, voor bijna 5 maanden lang). Eindelijk serieus geno[lees meer...]men door de neuroloog van een ander ziekenhuis. Deze heeft me z.s.m. van alle opiaten afgehaald en me overgezet op pregabaline. Aanvankelijk 1x 75mg per dag, maar binnen twee dagen al op naar 2x 75mg. Toen ook dat niet genoeg bleek kreeg ik 2x 150mg per dag. Dit helpt aanzienlijk beter dan de oxycodon of tramadol, nagenoeg zonder bijwerkingen. Op deze manier is het een stuk beter uit te houden tot aan de operatie.

Vimpat

24-11-2021 | Vrouw | 57
lacosamide
Hyperventilatie
BEN zeer blij dat ik bij iedereen de bijwerkingen lees, mijn neuroloog en de 4 ander die ik gesproken had het afgelopen jaar geloofden mij niet !! STRAFFER nog!! IK BLIJK GEEN EPILEPSIE TE HEBBEN, enkel zware hyperventilatie m black-out!! Dat kreeg ik te horen van de huidige neuroloog, (NA 1 JAAR!!!) nadat ik hem héél duidelijk kon vertellen waarom ik begin nov op spoed wa[lees meer...]s beland !! NU afbouwen, heb ook betere huisarts gevonden die me hiervoor mee begeleidt want de bijwerkingen zijn niet mis (ook tijdens het afbouwen) !!! Heb 2x voor gehad dat ik opeens niet meer wist wat in de stad deed!!! ZEER REGELMATIG: verwardheid, zeer slecht geheugen, onrustig, slaap weinig & onrustig, zeer winderig & darmpijnen!!! spier- & gewrichtspijn; zéér vervelende ruis of fluittoon in oren. soort depri gevoel; had regelmatig geen zin in dingen; maar ben nu à het afbouwen & wandel daarom elke dag 1 uurtje!!

23-11-2021 | Vrouw | 28
Hernia
Dubbele hernia in onderrug. Zenuwpijn van mijn bil tot mijn voet, pijn was niet uit te houden. Werd erg nerveus toen Pregabaline werd voorgeschreven, veel negatieve reacties op internet. Toch maar aan begonnen ivm wanhoop. Geef dit medicijn een week de tijd en je voelt dat de pijn wordt onderdrukt. In het begin veel slaap en een “zombie-gevoel”. Voor mij heerlijk want had [lees meer...]ineens geen stress/angst meer. Voelde me op een gegeven moment zelfs bijna euforisch. Gewichtstoename is ook een veelvoorkomende bijwerking dus heb tegelijkertijd een dieet toegepast. Na 2 maanden hersteld en ook nog eens afgevallen. :) Afbouwen heel langzaam doen, had af en toe zweetaanvallen en kwam moeilijk in slaap maar gaat vanzelf over. Hopelijk helpt deze reactie anderen die bang zijn dit middel te nemen!

18-11-2021 | Vrouw | 66
pregabaline
Ik heb 7 mnd. 150 mg per dag gebruikt. De eerste 6 wkn zelfs 2 x 150 mg. Maar ik werd een Zombie. Ik overleg met de arts hebben we het toen verlaagd. Daar ik veel last van PDS ben ik dit middel gaan gebruiken. Heb het in 3 wkn voorzichtig afgebouwd . Ben nu 2,5 week zonder maar wat voel ik me ellendig. Alles wat je maar kan hebben gebeurd: Hartkloppingen,mijn hele [lees meer...]buik is overal gevoelig . Beklemmend gevoel op de borst ,misselijk en kom zeer slecht in slaap.Trillerig en kort van stof.Ben ook behoorlijk depressief. Eergister bij mijn huisarts geweest dat ik mij zo beroerd en naar voel.Masr had er geen verklaring voor. Ben nu zelf op onderzoek uit gegaan en ben een stuk wijzer geworden.Ik ben aan het AFKICKEN.Dasr ben je mooi klaar mee:Had ik dit geweten was ik er NOOIT aan begonnen.

16-11-2021 | Vrouw | 67
Fibromyalgie
Ik heb al sinds jonge leeftijd fibromyalgie, een nieuwe arts vertelde me erover en ik heb het geprobeerd. De bijwerkingen waren te overheersend. Het werkte wel echt want ik ben nu weer teruggezakt naar mijn oude niveau van pijn. Jammer!

09-11-2021 | Vrouw | 52
Aangezichtspijn
5 dagen 150mg pd gebruikt, alleen erg moe in de ochtend en wat misselijk. daarna 2 dagen 2x 150mg. Vlak voor de 2 dagen van 150mg.zware migraine aanval,ondraaglijk scherpe borende pijn hoofd en aangezicht.dag lang ,triptaan genomen hielp een beetje,2 dagen later weer migraine kenmerken van clusterhp, nog heviger,hysterisch vd pijn ,na afzwakken na 2 uur herhaalde dit zich[lees meer...] voor 2 dagen achter elkaar ,een hel,blijkt dat oxc ook juist status migraines, dus constante migraine aanvallen met hevige aangezichtspijn en schietende pijn kan geven,ontlading hersenactiviteit ,niks hielp,spuit tegen migraine/zuurstof voor clusterhp. Gelijk gestopt ,nu nog aan herstellen van deze traumatische ervaring Wat een vreselijk medicijn,dit na 10 dagen carbamazepine gebruikt omdat de carba niet met mijn diazepam samen kon die ik al jaren probeer af te bouwen,ook zo een hel elke dag zwaar paniek en overprikkeld Wat moet ik nu weer proberen om de ondraaglijke migraine en aangezichtspijn te verminderen ,heb totaal geen kwaliteit van leven meer

Depakine

05-11-2021 | Vrouw | 49
valproinezuur

Rivotril

04-11-2021 | Vrouw | 56
clonazepam
Heb een bewegingsstoornis van de nek met tremor van het hoofd en linkerarm. Rivotril voorgeschreven door neuroloog in combinatie met 3 maandelijkse botulineinspuitingen in nek en linkerarm

02-11-2021 | Vrouw | 58
Epilepsie
Ernstig ongeluk bloeding coma stress Na meningeoom beter Griepprik gehad na een uur epileptische aanval

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5568)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1120)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)