ISO 27001

ervaringen per categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

22-04-2017

Pijn (algemeen)

Na meerdere pijnstillers deze geprobeerd van de 100 andere mogelijkheden.
16-04-2017

Lyrica (pregabaline)

ik heb baat bij Lyrica, maar voor zenuwpijn alleen voor de benen. Als ik merk dat het op het moment dat ik het nodig heb neem ik rustig iets meer dan 150 mg, want ik heb een hekel aan pijn als het niet nodig is.
14-04-2017

Mysoline (primidon)
Epilepsie

Ik heb zoveel jaren Mysoline gebruikt. Er is al eerder een poging gedaan om mij andere medicijnen te geven maar die mislukte iedere keer. Mysoline werkte bij mij goed. Het moest wel iedere keer door de Apotheek besteld worden. En behalve dat het patent al afgelopen was weet ik nog steeds niet wat de reden is om mij van de misogyne af te hebben. Bijwerkingen Suf, niet goe[lees meer...]d kunnen nadenken, overbelasting lever.

Keppra (levetiracetam)
Epilepsie

sinds 1962 heb ik epilepsie en gebruikte daarvoor Mysoline. Deze werkte goed maar na 55 jaar werd mij geadviseerd om iets anders te gebruiken. Dat werd Keppra. En 1000 mg was heel normaal volgens de specialist. Ik vond dat wel erg veel. Toch ging ik daarmee akkoord. Nu een jaar later ben ik uit mijzelf 500 mg gaan slikken. De ontsteking in mijn neus is over, ik slaap weer,[lees meer...] mijn maag doet geen pijn meer. Mijn bloeddruk is weer normaal, mijn hartslag is weer normaal. En ik ben aanvalsvrij. Voel me nu super. De bevestiging van de combinatie Keppra en slapeloosheid kreeg ik op een bijeenkomst met andere patiënten. De patiënten die Keppra gebruikten slikten daarnaast ook slaaptabletten (voorgeschreven). Wat ik nog het ergste vind is dat mij 1000 mg voorgeschreven wordt zonder enig vooronderzoek. Alleen omdat het zo aan de arts wordt verteld en in de boeken staat. Gelukkig heb ik het talent dat ik goed naar mijn lichaam luister. Maar de mensen die verdoofd zijn door anti epileptica kunnen niet eens meer naar hun lichaam luisteren. En ik weet dat omdat ik in mijn jeugd ook helemaal verdoofd was door de hoeveelheid medicijnen.

Lyrica (pregabaline)

Ik vond het een prima medicijn (bijwerking: vermoeidheid). Maar vanaf 1 april 2017 moet je het zelf betalen, en dat kan ik niet. Nu pregabaline.

Lyrica (pregabaline)

Dunnevezelneuropathie is de reden dat ik Lyrica gebruik en ik ben er tevreden over.

Pregabaline (pregabaline)

Constante pijn in schouder en arm verdwenen. Alleen nog pijn bij langer belasten en dan ook wel nog steeds last van spasmen. Duizeligheid, maar dat ook al door oogproblemen, dus eraan gewend.............

Lyrica (pregabaline)

Omdat ik van Methadon, waar ik wel tevreden over was qua pijnbestrijding, slaapapneu kreeg, overgestapt naar Lyrica. De slaapapneu was zeer ernsit 65-80 ademstops per uur. Dus nu Lyrica, maar dit helpt helemaal niets. Zie het stukje uit: Nieuwsbrief MijnMedicijn - April 2017 "Pregabaline werkt bij zenuwpijn niet beter dan een placebo Uit een recent gepubliceerd onde[lees meer...]rzoek blijkt dat Pregabaline (merknaam: Lyrica) niet beter werkt dan een placebo, wanneer het wordt gebruikt voor zenuwpijn. Aan het onderzoek deden ruim 200 patiënten met acute zenuwpijn in de benen mee, die nog niet langer dan 3 maanden klachten hadden. Deelnemers kregen Pregabaline of een placebo. Aan het eind van het onderzoek was de pijn in beide groepen minder. Na een jaar gaven beide groepen de pijn gemiddeld hetzelfde cijfer, maar hadden de patiënten die Pregabaline innamen ook last van bijwerkingen, zo had 40% last van duizeligheid. Gebruikt u Lyrica en bent u het hier niet mee eens? " Dus ik zeg stop met Lyrica voor/tegen zenuwpijn!! Bijwerkingen: duizeligheid, gewichtstoename, slaperig

Lyrica (pregabaline)

Ik stond op het punt samen met mijn vrouw naar Sicilië te gaan. Zij had een beginnende nekhernia, ik een 'gewone', d.w.z. in mijn rug. Informatie op internet leerde mij dat er een zenuw klem zat tussen het heiligbeen en de onderste lendewervel. De beschrijving van de pijnplekken was 100% correct. Mijn vrouw had inmiddels lyrica voorgeschreven gekregen van onze huisarts (hi[lees meer...]j noemde het een paardenmiddel), en dat hielp goed. Zonder behandeling op reis gaan noemde hij zeer onverantwoord. Ik moest voor hetzelfde medicijn naar een andere huisarts i.v.m. afwezigheid van de onze. Deze mevrouw wist te vertellen dat hernia op mijn leeftijd(66) niet meer voorkwam...!( moet nodig op bijscholingscursus). De vakantie betrof een door mij gewonnen prijs, die ik zou verspelen als de reeds geregelde reis zou worden geannuleerd, dus mijn vrouw en ik waren zeer gemotiveerd om de pijn te bestrijden. Ik kon voordat ik begon met lyrica geen 100 m. meer lopen, dan was ik volledig uitgeteld. Vanaf pil nr.1 geen pijn meer. Alle andere pijnstillers die we eerst hadden geslikt hadden geen enkel effect. Wat ons betreft dus: hiep hiep hoera voor lyrica.

Polyneuropathie

Gebruikte al jaren 1x per dag 150mg voorgeschreven door de neuroloog, die er gelijk bijvertelde dat er geen enkel medicijn tegen neuropathie in de benen en voeten bestaat. Maar om de nachten beter door te komen hielp het wel wat, na het jaren te hebben geslikt was de werking er van minimaal geworden. Bij een bezoek aan de internist kwam het ter sprake, hij stelde voor om e[lees meer...]en dubbele dosis te proberen, [2x daags 150mg] dat werkt wel weer, slaap stukken beter maar gezien de bijwerkingen neem ik het niet in als ik ga autorijden. Mijn bijwerkingen: suf, slaperig, draaierig, afwezig, controle verlies, alsof er watten in mijn hoofd zitten.

Lyrica (pregabaline)

Gebruik dit zeker 15 jaar, vind het niet fijn, maar ben bang om te stoppen wat ik wel wil. Ben mijn evenwicht kwijt.

Rugpijn

Ik heb erg veel pijn in de rug en nek wat doortrekt naar mijn armen en rugpijn naar mijn benen. Kan slecht zitten en ben uitgeput van de pijn.

Pregabaline (pregabaline)

Ik gebruik dit product al jaren en als ik ze zou vergeten, dan ben ik zeker niet van de pijn af en ik heb een zeer zwaar versleten rug met uitstraling. Ook gebruik ik palexia, samen met lyrica.

Aangezichtspijn

Nekklachten

sinds bijna 1 jaar gebruik ik dit medicijn. begonnen met lage dosis nu 4 x per dag 75mg. werking is minder dan verwacht. in combinatie met morfinepleister is het wel te doen. onlangs geprobeerd de dosis te verlagen wat resulteerde in meer pijn.
11-04-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik gebruik Lyrica al 4 jaar en heb geen pijn meer al duurde dat wel heel lang. Je moet wel heel lang wachten voor resultaat. Bijwerkingen heb ik totaal niet.
11-04-2017

Fibromyalgie

Vier jaar geleden moedeloos en in een fase dat ik het leven niet meer zag zitten. Dagelijks pijn. In het gehele lijf, alsof ik een zware griep had. Pijn die niet gerelateerd was aan belasting (sport, hard werken met de spieren), maar die wel voortdurend aanwezig was. Onbegrip bij de huisarts. Door de pijn constant bewust dat er iets aan de hand was. 's Morgens bijna niet [lees meer...]goed uit bed kunnen stappen door stijfheid, me tegen de muur aan opwerken tot staan. Kortom: verschrikkelijk als je nog geen 60 bent. 's Nachts slecht kunnen slapen van de pijn. Tot ik via een mailvriendin hoorde van Fibromyalgie. Bij de huisarts tot ruzie aan toe aangedrongen op een verwijzing voor de reumatoloog. Bij het eerste consult bleek al wat er mis was: fibromyalgie en neuropathie (en een angststoornis bleek later). Meegedaan met een trial voor het gebruik van Lyrica aan te wenden voor fibromyalgie patienten. Bij de trial werden mensen uitgeloot die een placebo kregen en die het medicijn in verschillende doseringen en sterktes. Ik moest een dagboekje bijhouden. Ik ben uitgeloot voor het 'echte' medicijn en heb ervaren hoe het voelt om hogere sterktes, grotere doseringen en kennelijk een placebo te krijgen. Ik kon dat in alle gevallen goed merken. Ik kan kort zijn: met de lyrica heb ik mijn leven terug gekregen. Ik kon door het medicijn afstand nemen van de pijn en daarmee werd ik ook minder gespannen. Gespannenheid die mij altijd pijn geeft. De neuropathie is als ik Lyrica neem bijna verdwenen. Neem ik het niet (ik ben wel eens een paar maanden gestopt om te kijken hoe het dan zou gaan), dan komt de pijn in alle hevigheid terug. De zenuwpijn wel te verstaan. Slapen gaat prima sinds ik Lyrica gebruik. Ook een groot voordeel. Duizeligheid.... alleen in het begin is het wennen. Ik laat het even over me heen komen en deze 'bijwerking' weegt niet op tegen het grote voordeel dat ik erdoor ervaar.
09-04-2017

Depakine (valproinezuur)
Oogmigraine

Vanaf 1993 heb ik deze hevige oogmigraines. Ik heb toen een paar chemische middelen geprobeerd op voorschrift van een specialist. Geen een hielp en te vaak had ik onprettige bijwerking - tot flauwvallen aan toe! De laatste 20 jaar ben ik mijn bed in gegaan, met een hete kruik aan mijn voeten; bij het begin van de oogmigraine, altijd met aura - draaiende driehoekjes in een [lees meer...]cirkel, zwart-wit en in kleur, de enorme pijnen zorgden dat ik 1 tot 3 dagen in bed moest blijven. In die tijd gebruikte ik alleen af en toe paracetamol -zetpil; dat hielp zeer wisselend; omdat ik op andere chemische medicijnen niet of slecht reageerde, ben ik op zoek gegaan naar homeopatische medicijnen, deze hebben tot november vorig jaar goed geholpen; in november jl. kreeg in 7 dagen tijd 4x oogmigraine en in januari in 4 dagen 3 x, dat was zeer heftig. In februari kreeg ik Depakine / Valproaat chrono voor geschreven; ik was knock out - sliep veel, afwezig; geen energie maw een zombie... Daarnaast vele bijwerkingen op maag en darm, in mijn spieren; mijn tinnitus werd en bleef erger dan voorheen; mijn r. oog "werkte" anders; ik kon moeilijker scherp zien of lezen - ik kon niet meer op woorden komen alsof er een deken over en tussen mijn hersenen zat - afschuwelijk! En zo nog een aantal bijwerkingen. Een paardemiddel en het zit nog steeds in mijn lichaam! Dus regelmatig een schoonmaak - water- of sapdag.
27-03-2017

Zonegran (zonisamide)
Epilepsie

Heeft iemand ervaring met de overstap van Zonegran naar het merkloze Zonisamide van Teva?
22-03-2017

Levetiracetam (levetiracetam)
Hersentumor

Heb sinds 2015 epilepsie door een hersentumor , na een tijdje van het 2 maal daags slikken van 500 mg levetiracetam (s'ochtends en s'avonds), merkte ik dat ik veel last had van agressief gedrag en slapeloosheid, de slapeloosheid verergerde mijn agressief gedrag, ook had ik veel last van geheugenverlies, paranoia (paniek-aanvallen, vergeetachtigheid, concentratieverlies[lees meer...], vermoeidheid, depressiviteit en onzekerheid. Neem sinds kort ook een dagelijks een paar druppels medicinale wiet-olie en de bijwerkingen zijn zwaar verminderd, voor al het slapen gaat weer goed, waardoor mijn lichaam veel meer hersteld en de bijwerkingen veel lichter worden. Vooral sporten en gezond leven is heel belangrijk bij epilepsie . succes allemaal !
19-03-2017

Rivotril (clonazepam)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik heb het medicijn voor onrustige benen. Voor ik alles had gelezen over dit product was ik tevreden. Geen gedoe met mijn onrust in mijn benen, dat had ik als ik naar bed ging en kon er niet van slapen. Maar ik heb er zo'n baat bij, slaap lekker en ben 's morgens uitgerust. Maar nu ik dit allemaal lees huiver ik toch wel erg hoe slecht het is. Maar ik kan niet zonder, de g[lees meer...]edachte alleen al.
11-03-2017

Pregabaline (pregabaline)

Na een beschadiging van mijn zenuwen in mijn hals en de daardoor groeiende zenuwneuronen kwam ik na een lange en pijnlijke weg bij de pijnpoli. De arts daar werd mijn held, hij schreef mijn pregabaline voor en sinds die tijd is mijn pijn te dragen. Soms zelfs weg. Ik ben begonnen met een hoge dosering en heb het nu afgebouwd na 1x daags 75mg

Pregabaline (pregabaline)

Reeds na enkele dagen had dit middel al effect.Ik ben mijn arts zeer dankbaar.

Keppra (levetiracetam)
Epilepsie

Als je Keppra (en in mijn geval ook Topamax) samen neemt kan de druk die je krijgt van binnen vrij groot worden. Ik had last van duizeligheid, afwezig zijn in mijn hoofd, concentratie weg, geheugen korte termijn ondermijnd, hoofdpijn, geen aandacht kunnen geven (is van erg naar erger gegaan en uiteindelijk depressie als gevolg van de Keppra. Door 2 specialisten bevestigd [lees meer...]en door de psycholoog). Je kan aan iemand vragen om je mee op te volgen in je reilen en zeilen. Van je zelf zie niet altijd als je in depressie bent aan het wegzakken! Depressie opname 31 mei 2016 - ontslag 15sept 2016. na de 1ste week na stoppen Keppra voelde ik mij tip top in orde. Ondertussen was ik er al achter gekomen dat de depressie rechtstreeks de oorzaak was. Ik ben van in het begin psychisch de berg afgedaald naar een depressie toe (voor zelfmoord gestaan). Ik noch mijn omgeving had door dat ik aan het wegzakken was in een depressie ... (ik ben een week geleden uiteindelijk terug bekwaam verklaard om terug, (zonder voorwaarden). na 2 1/2 j voluit auto te mogen rijden. Respecteer het rijverbod als je deze medicamenten neemt. En zeker als je echt epilepsie hebt! Het terug autorijden ging heel goed, geen probleem, alsof ik steeds met de auto ben blijven rijden. Ik rij nu zelf trager en defensiever dan voordien! goed hé! In een gesprek met de specialist gaf hij toe dat er meerdere mensen zijn die naar een depressie geduwd worden door Keppra. Ik ben er gelukkig goed uitgekomen en ik leef nu volop ondanks nog andere kwaaltjes als gevolg van de 15 dagen coma. Lichte schade aan het evenwichtssysteem waardoor ik niet kan kuisen, stofzuigen kortom alles waarbij ik moet buigen niet doen. Geen balsporten meer doen, niet omhoog springen enz enz, gehoor 45% verslecht waardoor nu hoorapparaat L en R. Ik wens het niemand niet toe.

Topamax (topiramaat)
Epilepsie

Ik heb verschillende epileptie-aanvallen gehad tijdens een coma (Nov2014) en tot iets nadat ik uit coma ben gekomen....De Dokter(s) vonden geen oorzaak van die aanvallen(nog steeds niet op 10 03 2017 ). ik kreeg de topamax preventief. Bijwerkingen: duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn, van slag zijn vooral 's morgens, moe gevoel tijdens de dag..... uiteindelijk depressie[lees meer...]f geworden (nam tegelijkertijd ook Kepra)
09-03-2017

Tegretol (carbamazepine)
Epilepsie

Doordat ik 4 x per dag deze medicijnen inneem ben ik inmiddels 5 jaar aanvalsvrij. Ik gebruik sinds 1984 Tegretol ben nu inmiddels 53. In het begin gebruikte ik 2 x 200mg per dag dit was totaal niet effectief. Ik kreeg nog steeds aanvallen (grand mal) Toen ik 30 was ben ik 2 X daags 500mg gaan gebruiken en mijn aanvallen werden minder heftig, maar kreeg nog steeds aan[lees meer...]vallen. 5 jaar geleden ben ik 4 x daags 250mg gaan gebruiken en ben sinds die tijd aanvalsvrij. Ik ben de laatste jaren een beetje vergeetachtig geworden, maar het is natuurlijk niet te bewijzen dat dit aan de Tegretol ligt.
07-03-2017

Lyrica (pregabaline)

heb eerst ruim een jaar tramadol en paracetamol geslikt zonder resultaat. nu 2 maal daags 150 mg lyrica en functioneer weer redelijk.
07-03-2017

Clonazepam (clonazepam)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

heb al 30 jaar RLS. Clonazepam verlicht de klachten maar heeft de nodige bijwerkingen, zoals zware benen, vermoeidheid en geheugenverlies.
05-03-2017

Valproinezuur / Natriumvalproaat (valproinezuur)
Bipolaire stoornis

Hoewel ik nog aan het opbouwen ben merk ik dat mijn stemming stabieler is en dat ik meer rust in mijn hoofd heb. Wel ben ik in de maanden sinds gebruik 5 kilo aangekomen. Dat is niet volledig te verklaren door de medicatie maar heeft er voor mijn gevoel wel mee te maken. Verder geen vervelende bijwerkingen. In tegen stelling tot andere medicatie die ik geprobeerd heb heeft[lees meer...] het ook geen heel erg versuffend effect op mij, zodat ik prettig kan blijven studeren.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3826)
Anticonceptie - overig (2946)
Cholesterol (2320)
Depressie - antidepressiva overig (2158)
Epilepsie (1934)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1745)
Pijn - morfine-achtigen (1648)
Pijn (1570)
ADHD - psychostimulantia (1468)
Verslavingsziekten (1431)
Maagzuur - protonpompremmers (1326)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1290)
Bloeddruk - betablokkers (1157)
Anticonceptie - eenfase (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (891)
Migraine (853)
Angststoornissen (832)
Depressie - antidepressiva TCA (814)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (799)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!