ISO 27001

ervaringen per categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

19-01-2018

17-01-2018

Epilepsie

Wat ik nog vergat mee te geven is dat bij deze laatste aanval ook de linkerarm betrokken was. Normaal is enkel de rechterkant onderhevig aan de aanval. Op de 33 jaar dat ik nu epilepsie heb, is de linkerkant nog maar enkele keren bij een aanval betrokken geweest. Ondanks de korte duur en geen bewustzijnsverlies zijn bij deze laatste aanval alle andere verschijnselen die ik[lees meer...] ooit gehad heb samen aanwezig geweest (hoofdpijn, moeheid, lichtschuw , linkerkant eveneens betrokken bij aanval, lange recuperatieperiode). Groeten, K.
17-01-2018

Epilepsie

Ik neem dus dagelijks 5 gram keppra en 1 gram tegretol CR. Dankzij de hoge dosis Keppra zijn de aanvallen minder lang, en blijf ik bij bewustzijn. De Keppra wordt in 3 innames ingenomen ( 's middags 1 tablet) , de tegretol CR over 2 innames (600mg-400mg). Het positieve aan dit medicament is dat de dosis goed verdragen wordt, dat de aanvallen minder zwaar zijn (nog maar 7 [lees meer...]minuten) en dat er geen bewustzijnsverlies is. Toen bij 4 gram Keppra en 1 gram tegretol CR de aanvallen bleven komen, was er geopperd frisium bij te nemen, maar uiteindelijk gekozen de dosis Keppra te verhogen naar 5 gram, samen met 1 gram Tegretol CR. Echter verleden week toch een aanval gedaan die volledig doorkwam. Geen bewustzijnsverlies en duurtijd 3 minuten. Achteraf 3 dagen hoofdpijn (heb 1 malig 1 gram dafalgan genomen, normaal is de hoofdpijn dan dezelfde dag over, maar nu dus niet) Eveneens een dag lichtschuw en 5 dagen nodig gehad eer ik terug volledig hersteld was. Bloedspiegel Tegretol was binnen de grenzen en EEG was normaal. En er was geen vergeten dosis (ik gebruik mijn GSM als alarm voor de inname medicatie en ik gebruik een medicatie etui die ik steeds bij heb. Als gevolg van deze aanval en de gewichtstoename besloten om de Keppra te vervangen door Topamax. Vermits er standaard afgebouwd wordt à rato van 500 mg/2 weken, zal het minstens 20 weken duren eer ik volledig overgeschakeld zal zijn, alhoewel ik voorstander ben om nog langzamer af te bouwen. (nogal gevoelig voor wijzigingen). Over 14 dagen terug afspraak met neuroloog om de omschakeling te bespreken.
15-01-2018

Epilepsie

Sinds mijn 23e heb ik last van epileptische aanvallen. Zij begonnen met wegvallen van een paar seconden. Dit zijn langzaamaan zwaardere aanvallen geworden met wegvallen tot wel 20 minuten. Ben hiervoor op Kempenhaeghe onder behandeling. Trileptal heb ik altijd gebruikt en nu nog. Vijf pillen van 300mg per dag. Dit is later gecombineerd met Keppra Dit was niet om te doen. [lees meer...]Ernstige huidbeschadigingen (open wonden) en niet meer kunnen lopen, terwijl de aanvallen nauwelijks verminderden. Daardoor overgestapt op Vimpat. Langzaam opgebouwd tot 2x5 pillen van 50mg per dag. Dus ik zit nu op 5 pillen Trileptal en 10 pillen Vimpat per dag. Een flinke dosis lijkt mij. Mijn aanvallen zijn redelijk onder controle. Heb ze nu enkel 's nachts. Vooral na een stressvolle dag of gebeurtenis. Aan de heftige bijwerkingen heb ik nooit gedacht. Dacht enkel aan het duizelig worden en het dubbelzien en dan moeilijk kunnen lopen vanwege mijn evenwichtsverlies. Dit kan weleens anderhalf uur aanhouden na weinig nachtrust. Erg vervelend om dan op mijn werk te komen en mijn werk goed uit te voeren. Ben leerkracht in het basisonderwijs. Maar nu ik hier de ervaringen lees, gaat er bij mij dus een belletje rinkelen over al die andere zaken waar ik ook last van heb. Ik ben erg vergeetachtig, zeker het korte termijn-geheugen. Kan soms moeilijk op de simpelste woorden komen, erg vermoeid, en ben in een diepe depressie terechtgekomen. Ik heb ook een zelfmoordpoging gedaan. En ik weet natuurlijk niet of dit allemaal aan mijn medicijngebruik toe te schrijven is, maar ik vind het wel opvallend. Ik heb dit wel allemaal met mijn neuroloog besproken, maar hij zag geen verband met Vimpat en Trileptal. Ga het tijdens mijn volgende afspraak toch eens wat intensiever met hem bespreken nu ik hier zoveel andere ervaringen lees, met vergelijkbare bijwerkingen en dan ook nog met veel mindere doses.
14-01-2018

Epilepsie

Zoon (nu 11) kreeg 2 jaar geleden eerste aanval. Voorheen ook aantal “gekke” aanvallen gehad. Onrustig EEG. Dus gestart met keppra. Zoon heeft complexe neurologische aandoening aan zenuwstelstel waarbij epilepsie “weleens” voorkomt en vermoeidheidsklachten horen. Afgelopen 2 jaar zijn de vermoeidheidsklachten sterk toegenomen. Veel dokters gezien, niemand heeft relatie met[lees meer...] keppra gelegd. Na 2 jaar aanval vrij afgebouwd. Bij de eerste mindering van 250 mg, kregen we al een ander kind. Veel iniaitrijkers, alerter, minder moe. Nu helemaal gestopt en we weten niet wat ons overkomt. Achteraf gezien zijn de bijwerking steeds erger geworden. Twee maanden voor stoppen had hij zijn diepte punt. Erg blij dat we gestopt zijn! En gelukkig geen nieuwe aanvallen.
12-01-2018

Epilepsie

Ik gebruikte drie medicijnen: Lamitor, Torleva en Vimpat. Vimpat is als laatste toegevoegd, het zorgde ervoor dat ik eerder weer de oude was. In plaats van een half uur kon ik na 10 minuten weer praten. Maar wekelijkse aanvallen hield ik nog steeds. De neuroloog wilde een nieuw medicijn uitproberen: Fycompa. Ik startte dus met Fycompa en bouwde Vimpat af. De vier weken[lees meer...] nadat ik gestopt was met Vimpat kreeg ik veel lichte aanvallen, soms 2 op een dag. Nu geen aanvallen meer.
12-01-2018

Fycompa (perampanel)
Epilepsie

De eerste weken leek het wel of ik een slaappil innam. Nu, na 4 maanden is dat niet meer zo maar ben ik nog steeds erg duizelig. Alsof je dronken bent. De neuroloog zegt dat het ook een bijwerking kan zijn van de combinatie met Lamotrigine. Ik slik nu 4 mg Fycompa, met 6 mg was ik bang om te vallen. Hield me aan de wasbak vast en durfde niet te douchen. Maar effect heef[lees meer...]t het wel. Aanvallen heb ik nog steeds maar ze zijn minder heftig en zetten soms niet eens door, alleen een misselijk gevoel. Dat heb ik met eerdere medicijnen nooit gehad. Als het eenmaal begon zette het door.
11-01-2018

Epilepsie

Sinds mijn 19de epilepsie, tonisch-klonische aanvallen, gemiddeld om de anderhalf jaar. Nooit medicijnen gebruikt. Bleef 5 jaar weg (28 tot 33) Na een periode van stress ineens 4 aanvallen in 8 maanden tijd. Na de 2de van die serie begonnen met keppra (binnen een paar dagen zeer agressief en zelfmoordgedachten, bizar fenomeen, meteen gestopt) vervolgens begonnen met Vimpat[lees meer...], wat eigenlijk geen monotherapie schijnt te zijn, en vrij nieuw was. Eerste 2 weken 2x 50 mg per dag. Werd er een beetje high van (iig te prefereren boven agressief en suïcidaal ;-) ) wel opvallend verslechterd evenwichtsgevoel, snel duizelig, en het moeilijk op woorden kunnen komen. Het wende wel. De dosering werd verhoogd na een week of wat naar 200 mg per dag, en dat werd binnen een paar dagen zeer vervelend: slecht evenwichtsgevoel en duizeligheid werd extreem, zeer angstig, paniekaanvallen, een onwerkelijk en unheimisch gevoel. Weer terug naar 100 mg per dag werd dat beter. 2 keer afgebouwd naar 2x 25 mg per dag (half pilletje), en na totaal stoppen binnen een week weer een aanval, ik zit er kennelijk aan vast nu, helaas. Ik heb waarschijnlijk heel lage doseringen vanwege zeer gevoelige receptoren, maar bij mij werkt het kennelijk. Na de laatste stop meteen begonnen met 2x 50mg per dag- bleek teveel, want toen weer bovenstaande bijwerkingen. Nu al bijna 3 jaar aanvalsvrij op 2x 25 mg per dag. Vanzelfsprekend blij daarmee. Toch nooit een goed gevoel over gehad, maar ik durf nu niet meer te stoppen.
10-01-2018

Gabapentine (gabapentine)

Had veel last van neuropathie in handen, voeten en zelfs in de benen. Kon bijna niets meer ondernemen. Ben begonnen met de laagste dosis en geleidelijk opgehoogd tot 3 x of 1000mg. Hiermee kan ik nu weer de zenuwpijnen beperken zodat ik tenminste niet meer helemaal van andere afhankelijk ben. Heb wel nog in lichte maten last van tintelingen in vingers en tenen en mijn voet[lees meer...] voelt soms als een stijve blok. Alleen de fijne motoriek in de vingers is nog weg. Gebruik dit nu ongeveer een half jaar.
09-01-2018

Epilepsie

Ik ben in mei 2003 op 14 jarige leeftijd begonnen met Keppra 2x500mg per dag. Door het ouder worden en groeien is deze dosis stelselmatig toegenomen. Nu neem ik 2x1500 mg per dag + 2x 100mg Lamictal. Qua bijwerkingen merk ik op dat deze de laatste vijf jaar fel toegenomen zijn: Ten eerste heb ik constant koude handen(tenzij het buiten 30 graden is of ik zwaar fysieke arb[lees meer...]eid uitoefen). Ik kan eten wat ik wil en kom geen gram bij(weeg nu 61 kg en ben 175 cm groot). Ik reageer emotioneel vrij snel(begin vrij snel te huilen) andere dingen die een normaal persoon erg vinden laten me volledig koud. Af en toe heb ik last van evenwichtsstoornissen. Mijn korte termijn geheugen is slecht, ik kan bijvoorbeeld 2 seconden geleden mijn gsm weggelegd hebben en nu totaal niet meer weten waar hij ligt.
07-01-2018

Hernia

Betreft pijnbestrijding van nekhernia's [geconstateerd op 21dec.] en -indirect/ meeliftend spondylotische haakvorming/ artrose/ reuma-vorm in de middenrugwervels [4e t/m 7e wervel, reeds eerder geconstateerd op 24nov.]. De hernia's zitten links tussen C6 en C7 [twee onderste nekwervels] en een a-sypmtomatische hernia rechts tussen C5 en C6]. Niet volledig betrouwbaar verha[lees meer...]al op dit moment omdat verteld werd dat pas na 2 weken de volledige werking van pregabaline zijn intrede doet. Wel is het zo dat de eerste werkingen en/of bijwerkingen zich al tussen de 24 en 72 uur gaan openbaren. De pijnen spelen al sinds medio augustus. Op dit moment is dit inmiddels reeds mijn 7e pijnstillings cocktail. Begonnen met diverse doses paracetamol en ibuprofen, later ook dyclofenac, ibuprofen eruit/ tramadol er in, tramadol eruit/ oxycodon lang-10mg en 1 tot 6x kortwerkend-5mg er in, ook weer diverse opbouwende doses dus, alles hielp alleen maar gedeeltelijk en zeer tijdelijk. Pijnen blijven zich maar intensiveren en uitbreiden, ook spasmes, krampen, stijfheid, jeuk, tintelingen, moeheid tot pijnlijke moeheid in armen en benen en lichte tot extreem zware zenuwsteken, alles uitbreidend van linkerrug naar ook linkerarm naar uiteindelijk ook ALLE onderdelen van het lichaam, van kruin tot voetzool. Op 06jan. dosis pregabaline verdubbeld naar 2x150mg [maar pas betrouwbaar effect verwacht te bereiken op 16jan. a.s.]. Op de avond van 06jan. huisartsen post gebeld wegens onhoudbare pijnen en zeer hevige huilbuien[ontlading]. Helaas kunnen ze niets voor me doen omdat dit van alles -in deze combinatie- de maximale doses zijn. Tevens ook omdat er [nog] geen uitval van lichaamsfuncties optreedt en er op 09jan. bij een pijnpoli reeds een afspraak staat ingepland voor [ik citeer: ''een probeersel''], in de vorm van een medicijninjectie in en/of naast de linkerhernia.
04-01-2018

Pregabaline (pregabaline)

een paar dagen wennen en bijwerkingen maar werkt prima bij mij. Als ze uitgewerkt raken worden de klachten weer erger
02-01-2018

Hernia

28/11 geopereerd aan hernia, linker beenzenuw bleek gekneusd waardoor normale pijnmedicatie niet voldiende bleek. Pregabaline 75 mgr 2dd gekregen samen met Diclofenac 75 mgr 2dd en Paracetamol 1000 mgr 4dd. Nu 1 maand later ruim: - als ik overdag diclofenac weglaat, dan zwaar gevoel in onderrug, dus kleinere dosis wel beter ipv helemaal weglaten - 3-4 kg aangekomen, geen[lees meer...] rekatie met vieding tijdens feestdagen, ook veel afstanden kunnen lopen - type 1 duabetes bleek lastiger te regelen, hoge glucosepieken wisselend ook in d nacht.
01-01-2018

Carbamazepine (carbamazepine)

goede medicijn bij werking wel eens moe wel beter als medicijn apotex
01-01-2018

Levetiracetam (levetiracetam)
Epilepsie

De medicijnen gaven gelijk een gevoel van ongelooflijke helderheid. Ik kreeg echter steeds meer kleine toevallen. De medicijnen gaven toenemende boosheid die je niet direct verbaal uit naar anderen toe , maar in je hoofd lijken te zitten. Ook kleine hallucinaties en heel veel slaap. Het gekke was dat je gevoel los lijkt te staan van je handelingen en je er niet over [lees meer...]kan praten. Je zit als 't ware in een bubbel van gedachtes. Veel gruwelijke nachtmerries. Een familielid met kreeg gelijk met mij ook dit middel en dezelfde dosering, vanwege een hersentumor die kleine toevallen veroorzaken en kreeg gevaarlijke dwanggedachtes die net als bij mij snel verdwenen na stoppen van dit middel. Doordat we beiden niet over ons gevoel konden praten maakt het het lastig en gevaarlijk voor buitenstaanders om in te schatten wat we gaan doen.

Chronisch pijnsyndroom

Ooit voorgeschreven gekregen door pijnpoli. Zeer slecht voorgelicht mbt bijwerkingen daar. Op de pijn deed het wel wat, maar onvoldoende uiteindelijk waardoor chronisch aan de opiaten nodig bleek.. Daar heb ik overigens veel minder last van. Omdat ik in die tijd tgv een operatie erg veel zenuwpijn kreeg heb ik lyrica 1,5 jaar nodig gehad maar zo snel het maar enigszins kon[lees meer...] die lyrica zo snel mogelijk afgebouwd. Ik vond het een hel dit middel. Kort na stoppen kreeg ik uit mijn omgeving al reacties van je bent weer helder, voor mijzelf zeg ik echt NOOIT meer. Enige positieve effect, ik sliep er goed op.

Topiramaat (topiramaat)

Na jaren tobben met migraine en zeer slechte ervaringen met Triptanen (geen pijnstilling, maar wel heel erg benauwd; hartkloppingen) adviseerde mijn neuroloog Topiramaat te proberen. Opgebouwd tot 2 x daags 50mg en op advies later weer afgebouwd naar 2 x daags 25mg (want: zo laag mogelijke dosering is toch het beste). Ik heb in één jaar tijd nog maar 3 migraine aanvalle[lees meer...]n gehad, die welgeteld 10 minuten duurden. Zonder de misselijkheid en de barstende koppijn. Ik weet dat het migraine was, omdat het bij mij altijd met aura-verschijnselen begint: niet meer kunnen scherp zien & lezen. Als ik dan rustig ga liggen, lijkt het net of de Topiramaat zijn werk gaat doen en eigenlijk is de aanval binnen no-time verdwenen. Ik neem voor de zekerheid wel één 400mg Ibuprofen in.. Maar dat mag niet in verhouding staan, weten de de migraine-lijders onder de lezers van dit bericht. De bijwerkingen waren in eerste instantie best heftig: tintelingen in vingers en tenen, maar na een paar weken waren die verdwenen. Ook viel ik wat kilootjes af, maar dat is ook gestabiliseerd, daarbij was ik ook aan het lijnen in die tijd. 1+1=2. Je lijf went aan het middel. Ik ben enthousiast!

Epilepsie

Voorheen abseance-epilepsie gehad tot begin puberteit (ethosuximide), toentertijd overheen gegroeid en geen medicatie meer nodig. Na 7-8 jaar helaas 3 insulten in een jaar gehad, veroorzaakt door langdurig slaaptekort / stressvolle, onregelmatige periode, waarvan 1 een forse aanval. Met het laatste geval de diagnose epilepsie weer gekregen en besloten om 2x daags 500 mg Ke[lees meer...]ppra te slikken (90 kg). Eerste paar dagen / weken zijn het moeilijkst, extreme vermoeidheid en tegelijkertijd slapeloosheid. Dit in combinatie met de 'aftermath' van een heftig insult raad ik je om een minimaal een week vrij te nemen van werk /opleiding. Neem je tijd om te herstellen, hou je voeding op orde. Tip: eventueel omega3/ zink en magnesium(tekort) aanvullen indien nodig maakt je veel energieker. Probeer gewoon voldoende te slapen. Bijwerkingen verdwijnen dan enorm snel :) Te weinig rust houdt je in die vicieuze cirkel, wat je ook depressief kan maken. Na 3 - 4 weken nog steeds wel last van moeilijk inslapen helaas.
18-12-2017

Lyrica (pregabaline)

Vanwege een kapotte zenuw in mijn rug als gevolg van een hernia L5/S1 operatie heb ik zenuwpijn in mijn rechter voet. Steken en tintelingen mn in mijn grote teen. Lyrica (2x 75mg) werkt enigszins, de eerste week draaierig en suf. Ik wil niet verhogen aangezien ik eens restless leggs van een hogere dosering heb gekregen. Bij mij werkt Oxycodon 5mg (2x pd) ernaast uitstekend[lees meer...]. Wel lichte obstipatie af en toe. De Oxycodon dekt net dat deel dat de Lyrica niet dekt. Ik begreep dat de medicijnen elkaar versterken maar op deze manier heb je dus weinig van beide soorten medicijnen nodig en in mijn geval minder tot geen bijwerkingen.
17-12-2017

Lage rugpijn

Dit neem ik nooit meer in, ben van 2 tabletten doodziek geworden. Had het gevoel dat er enorm met mijn hersenen geklooid werd. Angstaanjagend. Ben direct gestopt.
13-12-2017

Carbamazepine (carbamazepine)
Epilepsie

Het lijkt of carbamazepine de laatste jaren rotzooi is geworden! Vroeger werkte het beter. Momenteel is er alleen hele goedkope troep rond de carbamazepine die niet werkt. Ik krijg de laatste 7 jaar ongeveer steeds meer aanvallen hierdoor. En dus ook ernstige. Precies vanaf het moment dat fabrikant TEVA haar retard tabletten stopte. Aanvallen van epilepsie , ook aanvalle[lees meer...]n die ik niet voel aankomen. Heel veel angsten. Oorsuizen. Labiel zijn.
12-12-2017

Pregabaline (pregabaline)

werkt goed wel vervelende bijwerkingen niet ernstig
12-12-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik gebruik het medicijn tegen fantoompijn sinds mijn rechter onderbeen is geamputeerd. Ik heb vrijwel nooit last van fantoompijn. Ik ben nooit gestopt met de Lyrica, dus het is lastig te zeggen of het de Lyrica is dat ervoor zorgt dat ik geen fantoompijn ervaar, of dat ik gewoon zo gelukkig ben dat ik sowieso geen last heb van fantoompijn. Ik blijf het gebruiken omdat ik [lees meer...]me er prettig bij voel, vandaar dat ik voor mezelf vrees dat het medicijn een verslavende werking op me heeft. Helaas ben ik nogal verslavingsgevoelig. Meerdere malen heb ik een hoge dosering genomen om even van de wereld te kunnen zijn
11-12-2017

Lyrica (pregabaline)

ik heb dit voorgeschreven gekregen voor de volgende pijnen ,hals ,schouders,handen ,benen ,rug pijnen ,maar neem nu iets langer dan maand heb nog geen vermindering van pijnen heel jammer en neem 600 per dag
10-12-2017

Rivotril (clonazepam)
Fibromyalgie

Ik kreeg Rivotril 0,5mg voorgeschreven in 2013 voor een diepere slaap. Dit werkte effectief. Ik kreeg last 2jaar later van spierpijnen, bij nader onderzoeken werd er fibromyalgie vastgesteld. Vermoeidheid was al jaren aanwezig. Ik begon met 1/2 co van 0,5mg en nu 4jaar later al een jaar ervan 1mg ‘s avonds. Dit werkt heel goed en het werkt overdag verder tot de middag. Dan[lees meer...] Begin ik weer last te krijgen van spierspasmen in mijn rug en mieringen in beide voeten. Als pijnstilling neem ik overdag 100mg Tramadol en 3g paracetamol. Met deze combinatie gaat het wel goed.
10-12-2017

Posttraumatische dystrofie

Na knie operatie.bleef de pijn maar aanhouden en na een bezoek aan de pijnpoli dit medicijn voorgeschreven en was de pijn onder controle.
09-12-2017

Depakine (valproinezuur)
Bipolaire stoornis

Ik gebruikte depakine en het werkte niet. Maar wij dachten dat het wel iets deed. De abnormale vermoeidheid schreef men toe aan mijn bipolaire stoornis maar achteraf is dit de depakine geweest. Omdat ik in 2009 stopte en toen veel minder moe was.
09-12-2017

Hernia

In eerste instantie oxycodon gekregen, 2 x 10 mg icm paracetamol 3 x per dag 1000 mg. Maar nog altijd teveel pijn, hierdoor niet kunnen slapen, zitten oid. Daarom daarnaast ook 2 x 75 mg lyrica/pregabaline, gekregen, werkt goed. Ik kan nu slapen en merk verder niets van bijwerkingen.
06-12-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik ben 60 jaar. Steeds actief gevechtsport gedaan (Jiujitsu) en bij het afleggen van een examentechniek (in 2003)- (beenworp uchi-mata) is er iets versprongen in mijn heupstreek. Ter hoogte van mijn sacrale wervels links kreeg ik op het moment van de uitvoering van de techniek een ontzettend brandend gevoel dat door mijn hele heup doorging. Sinds die periode is die pijn no[lees meer...]oit meer weggeweest, wel iets afgenomen door gewenning waarschijnlijk. De pijn straalt nog steeds uit via mijn bil naar de bovenzijde van mijn dijbeen en naar mijn linker teeltbal. We zijn nu 2017 en ik heb al een heel parcour afgelegd maar tot nu toe met weinig tot geen resultaat. Infiltraties, fysische geneeskunde, enkele kleine chirurgische ingrepen- en ik vergeet er dan nog enkel- hebben tot hiertoe nog niets opgeleverd. Alleen door mijn karakter heb ik door de jaren heen kunnen spartelen zonder al te veel medicatie, maar altijd met het idee in mijn hoofd “er zal ooit wel iemand zijn die dit kan oplossen”. In een soortgelijke modus ben je dus wel heel gevoelig voor allerlei voorstellingen voor genezing. Dus heb ik opnieuw het heft in handen genomen en naar –voor mij althans- de beste chirurg te stappen die in deze materie gespecialiseerd is. In ons onderhoud heb ik hem opnieuw mijn verhaal gedaan hij luisterde zeer aandachtig. En hij stelde mij de vraag of ik al had gehoord van Lyrica medicatie. Ik heb volmondig neen gezegd ik had er geen flauw idee van wat deze medicatie inhield. Het opbouwplan werd mij in detail uitgelegd, qua opbouw en ook indien ik het niet verdroeg, qua afbouw. Ik vermoed dat de essentie van de medicatie zowel neurologisch is als pijnstillend. Ik wil alles een kans geven.
02-12-2017

Gabapentine (gabapentine)
Chronisch pijnsyndroom

Dit superspul kreeg ik van de pijnbestrijding. Ik had destijds veel last van mn rug. Het doosje niet opgemaakt ,is toch een behoorlijk versuffend middel, als je het overdag gebruikt,maar ik kwam erachter dat ik ervan slaap, zoals ik vroeger sliep,tientallen jaren geleden, heerlijk ! Zorgeloos, geen nachtmerries meer, doorslapen, fijne dromen, geen enge of dwanggedachtes me[lees meer...]er. Gewoon het beste slaapmiddel dat er is. Nu krijg ik het middel van mn huisarts tegen slaapproblemen en PTSS. Geen enge gedachtes meer maar een fijn gevoel. Waarom gebruiken ze dit nou niet als antidepressiva, je word er blij en rustig van.Heerlijk relaxed.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4103)
Anticonceptie - overig (3094)
Cholesterol (2459)
Depressie - antidepressiva overig (2258)
Epilepsie (2056)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1859)
Pijn - morfine-achtigen (1801)
Pijn (1686)
ADHD - psychostimulantia (1567)
Verslavingsziekten (1537)
Bloeddruk - betablokkers (1436)
Maagzuur - protonpompremmers (1395)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1369)
Anticonceptie - eenfase (1151)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (951)
Angststoornissen (918)
Depressie - antidepressiva TCA (867)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (842)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (809)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!