categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

Zonegran

31-07-2020 | Vrouw | 25
zonisamide
Epilepsie
Ik heb epilepsie en slik daar lamotrigine voor en depakine. Ik wou/wil stoppen met depakine , dus ben ik zonegran gaan proberen. Het werkte goed , geen last van aanvallen . Maar ik had 1 bijwerking die heel vervelend was. Ik had continu het gevoel dat ik moest plassen en als ik zat lukte het niet. Het voelde als een soort chronische blaasontsteking. Echt een hel dus. Daarn[lees meer...]a weer depakine gaan slikken.

Rivotril

29-07-2020 | Man | 19
clonazepam
Ik begon 2 maanden geleden met xanax ook wel bekend als alprazolam dat deed ik niet regelmatig maar afentoe in 2 maanden tijd heb ik dat ongeveer 10x gebruikt. Onlangs ben ik begonnen met rivotril dat heb ik 4dagen achter elkaar gebruikt en ik begin me een beetje afhankelijk te voelen en bijwerkingen te krijgen zoals slaperigheid of juis slapeloosheidmaar het heeft me ook[lees meer...] wel geholpen tegen angst en depressie ik weet dus niet of ik het beste kan afbouwen of blijven gebruiken.

28-07-2020 | Vrouw | 48
Gordelroos
Ben 48 jaar, sinds 2015 na gordelroos heb ik een neuropathie gekregen. Owv pijn kon ik niet meer functioneren. Een hoop pijnstillers geprobeerd maar hulp het maar tijdelijk. Na de start met Lyrica (1x75 tot 2x 150). Kan ik opnieuw zonder pijn sporter, mijn huishoudelijk doen en ook tuinieren. Op werk heb meer tijd om te doen wat ik moet doen zonder pijn. Heb een beetje[lees meer...] concentratie problemen met muziek maken maar niet erger als vroeger. Ik kan eindelijk slapen en rusten tegelijkertijd. Zelf de menopausia kwaaltjes zijn verminder. 100% aan te raden. Om mijn gewicht onder controle te houden ben ik terug aan hardlopen wat ik voordien niet meer kon owv de pijn.

27-07-2020 | Vrouw | 64
Bipolaire stoornis
Sinds 40 jaar neem ik Lithium maar wegens nierbeschadiging moest ik de dosering sterk verminderen. Daarom schreef men mij depakine voor. Ik neem nog steeds Lithium (maar in beperktere hoeveelheid dan wat noodzakelijk is voor de therapeutische grens). Sinds ik depakine neem is mijn levenskwaliteit sterk naar beneden gegaan. Ik overweeg dan ook om af te bouwen.

24-07-2020 | Man | 40
valproinezuur
ik gebruik depakine al en tijd het lastige eraan is geheugen verlies vertel me nu iets na nog geen 10 minuten later ben ik het vergeten

23-07-2020 | Vrouw | 61
Epilepsie
Toen ik 2x daags 750mg ging goed maar na verhoging savond niet tril in benen en moe reden verhoging snachts een aanval heb gehad

21-07-2020 | Vrouw | 20
Epilepsie
Sinds mijn 18e neem ik dit medicijn. Toen had ik ook mijn allereerste grote aanval, en dat kwam best uit de lucht gevallen. Concentratie problemen had ik al en viel meerdermaals op een maand bewusteloos. Persoonlijk zocht ik er niet veel achter omdat ik niet zo gezond leefde! Dan zijn we toch maar naar de dokter geweest en met vervolg naar het ziekenhuis. Ik heb een klein [lees meer...]weefsel in mijn hersenen en vanuit dat weefsel ontstaat mijn epilepsie! Op twee jaar tijd ben ik van 250mg (2xperdag) naar 750mg (2xperdag) gegaan. Ik bleef kleine attackjes hebben, dit uitte zich in niet bewust zijn bij het moment, waardoor er veel verwarring was en plotseling omvallen zonder goed te weten hoe of wat. Maar toch ben ik tevreden met Keppra als medicatie, ik heb geen stuiptrekkingen meer en voel me over het algemeen goed. Natuurlijk heb ik klachten, zoals een spastische darm maar dat heb ik al sinds dat ik mij kan herinneren! Net zoals het neerslachtigheid een symptoom kan zijn maakte ik ook juist veel mee in deze periode! Ik denk dat er heel veel symptomen kunnen in gepraat worden en je dus vooral goed voor jezelf moet zorgen, mentaal en fysiek, want dat maakt werelden van verschil!

21-07-2020 | Vrouw | 61
levetiracetam
wordt niet beter op jaren, gebruik ik het al, had eerst 750mg 2x per dag, nu avond 1000mg en tergatol en frisum 30mg en diazapam en tergatol, nacht voel onrust in benen en hoofd , was jaren aanval vrij nu krijg nu verhoging in avonds in benen en hoofd epelepsie heb ik nu snap niet hoe kan heb nieuwe epelepsie arst die belt me terug op moment geen goede ervaring

17-07-2020 | Vrouw | 68
pregabaline
Helpt goed maar voor mij zijn de bijwerkingen heel vervelend vooral Ineens In slaap vallen en gewichtstoename Na hernia ernstige pijn in rechterbeen met blijvende schade

Trileptal

16-07-2020 | Man | 41
oxcarbazepine
Epilepsie
In augustus 2011 (achteraf) Epilepsie aanval gehad. Mijn dochter van 3 zat naast me in auto en enigste wat ze de hulpverlening kon zeggen was dat "pappa viel in slaap". Gelukkig voelde ik ( en voel ik ) de aanval aankomen. Door de medische mallemolen gegaan ( o.a bloedonderzoek, ct scan, MRI scan, hersenfilmpje enz enz ) maar niets te vinden. Ik mocht 3 maanden geen autori[lees meer...]jden en dat was het. Januari 2012 s'avonds in bed net voor het slapen voelde ik me weer uit het niets paniekerig worden met hoge hartslag en hoorde "getik", mijn vrouw bij de pols gepakt en toen was ik weer weg. Nou, een getuige welke exact de uitleg kon geven over de aanval, Epilepsie dus. Eerst op Keppra gezet en daar veranderde mijn persoonlijkheid van, niet ten goede van anderen maar zelf voelde ik m ebest wel relaxed. In maart 2012 nog een aanval toen moest de dosis omhoog, mijn vrouw zegt alles goed maar geen keppra meer. Toen op de Trileptal/Oxcarbazepine gezet en dat ging 3 jaar ok, toen weer een serie aanvallen en weer verhoogd, toen weer 3 jaar aanvalsvrij en weer verhoogd. De aanvallen bleven de laatste x wel weer weg, maar de bijwerkingen werden te ernstig. Paniekgevoel / aanvallen, momenten met verhoogde hartslag, acuut naar de wc moeten, erg vergeetachtig en verward, was het ergste wel dat mijn natrium op 128 stond. Die waarde zelf alleen al kan epileptieaanvallen uitlokken. Dus medicatie moest omlaag. Eerst Briviact opgebouwd naar 200mg per dag en ben nu de trileptal aan het afbouwen (deels) van 1800mg per dag naar 1200mg per dag. Over enkele weken bloed afnemen en weer controle. De bijwerkingen nemen al af merk ik, al zijn ze niet helemaal weg. nog 1 week op 1500 en dan over naar 1200, kijken wat dat doet. het is allemaal spannend. Ervaring met Briviact tot op heden prima, kreeg er een energieboost van.

14-07-2020 | Vrouw | 64
Polyneuropathie
ik ben al heel lang sinds 1988 chronisch ziek, COPD, rug is stuk niets meer aan te doen, heel veel prednison op , veel pijn en nog meer ziektes en aandoeningen chronisch .afgekeurd etc , beperkt, ik ben een positief en opgewekt persoon en lach graag dat is mijn karakter die mij hiermee door sleurt . Opeens kreeg ik zoveel pijn aan mijn voeten , onhoudbaar, te heftig alsof [lees meer...]ik op watten liep, ik moest meteen van de pijnpoli arts naar de neuroloog voor EMG , ik dacht ach ja dit kan er nog wel bij dacht ik hahah . zelf had ik AXACOOLSPRAY via google opgezocht wat enorm goed hielp naast de medicatie , mijn man spoot net zolang totdat mijn voeten en tenen bevroren waren en dan voelde ik de pijn niet , binnen 10 min werden mijn voeten warmer en de pijn verdween voor 6 uren naast de medicatie Conclusie : Dunne vezel neuropathie.........verschillende medicatie gekregen van de neuroloog, pijnpoli behandelingen gehad wat niet aansloeg en nu gebruik ik lyrici 150 mg 4 x per dag en ben er wel stoned van en loop als een dronken man , maar ook dit gaat over MAAR HEB GEEN PIJN MEER !!!!! zo blij !!!!!!

09-07-2020 | Man | 42

09-07-2020 | Vrouw | 33
pregabaline
Wat een troep. Tot 75mg ging goed. Daarna werd ik hartstikke depri met zelfmoordgedachten. Op tijd aan de bel getrokken en nu aan het afbouwen. Zeg maar gerust afkicken. Zweten, shaken over mijn hele lijf, onrust. Dit zijn echt de naarste mannen uit m'n leven. En bij iedere 25mg die eraf moet beginnen de verschijnselen weer opnieuw. Enige waar pregabaline goed [lees meer...]voor was was de pijn. Dat merk je als je het niet gebruikt (bijna niet meer, laatste 25 mg moet er nog af) Laat je goed informeren voor je hieraan begint. Lijkt heel mooi, maar is het niet!

07-07-2020 | Vrouw | 58
pregabaline
Ik heb er naast het verdwijnen van mijn zenuwpijn ook psychisch baat bij. Ben altijd gespannen en licht depressief maar met lyrica voel ik me als vroeger. Gewoon relaxed en het leven aankunnen.

04-07-2020 | Vrouw | 50
Hernia
Dubbele hernia Eerst dyclofenac toen tramadol Nu oxycodon met pregabaline en injectie Injectie helpt nog niet Pregabaline zorgt wel voor iets minder pijn masr voel me een wrak. Zo moe, half 8 wakker en om 8 uur medicijnen innemen en om 10.30 val ik weer in slaap.

02-07-2020 | Vrouw | 59
Chronisch pijnsyndroom
Vreselijk spul. 1 capsule was voldoende om mij een hele dag uit te schakelen. Ik kon niet meer functioneren. Zware hoofdpijn, misselijkheid, oorpijn, duizelig en slapen tot in de middag omdat ik zo beroerd was. Kon er niet mee uit de voeten. Ben direct gestopt met innemen van dit spul.

30-06-2020 | Man | 51
Hernia
Na eerst volgestopt te zijn met Naproxen en vanwege uitblijvende werking morfine achtige medicatie door arts uit ziekenhuis (in Breda) op Pregabaline gezet. Vanaf eerste inname al pijn vermindering en na langzaam dosis opbouwen van helse pijn naar een dragelijke situatie gekomen waardoor ik weer kon slapen. Na de operatie op gevoel na enkele weken de dosering langza[lees meer...]am verlaagd tot ik na een week of 8 de medicatie heb stop gezet. Ook nog een keer tijdens het afbouwen de dosering weer verhoogd omdat ik zelf een beetje teveel was gaan doen. Na 12 tot 24 uur merk je dat de pijn afneemt. Deze manier van afbouwen was uiteraard met toestemming van arts. Het werkt niet bij iedereen, maar als dit niet had gewerkt was er nog een ander medicijn geweest dat dan wel zijn doel had bereikt.

22-06-2020 | Vrouw | 53
pregabaline
Ik ben 53 en heb vanaf mijn 20e het hypermobiele ruggegraadssyndroom, zenuwpijnen en fybromyalgie. Daarnaast sinds kort artrose in handen en knieën en twee ruggenwervels verkeerd staan. Deze kunnen niet worden gecorrigeerd. Ik moet tweewekelijks naar de ortho manueel arts. Een paar x per jaar naar de pijnpoli voor de nek/zenuw pijnen voor zenuwblokkades. En ik neem qua [lees meer...]medicijnen. 375mg lyrica en 400mg tramadol plus paracetamol. Ik nam aanvankelijk alleen tramadol, maar omdat deze niet meer voldoende werkte heb ik de lyrica erbij gekregen. lyrica gebruik ik nu zó'n 10 jaar. Maar in 2013 hielpen de zenuwblokkades dusdanig goed, dat ik de lyrica kon afbouwen naar 1x75mg. Ik had nog wel de 400mg tramadol. Het afbouwen lukte me best aardig. Maar misschien ook door de adrenaline die door mijn lichaam gierde doordat ik een nieuwe liefde had. ( zeg ik nu achteraf) Door het afbouwen viel ik in 4mnd tijd meer dan 10kg af. Maar doordat de zenuwpijnen vanaf 2016 veel erger zijn geworden, neem ik nu weer 375mg lyrica plus 400mg tramadol en 2x p.dag 1 paracetamol tablet ook om de hoofdpijn wat te onderdrukken,. De pijn wordt redelijk onderdrukt maar ik heb weer veel last van bijwerkingen. Sowieso was ik door de lyrica in totaal 20kg zwaarder geworden. Dus de 10 kilo die ik ff kwijt was zijn er weer bijgekomen plus de 10kg die ik vanaf de start van de lyrica al was bijgekomen. En dat vind ik heel erg. Ik woog tot mijn 40e met 1.58 50kg en nu weer 74kg. 😥 die 4kg extra zijn ook door de leeftijd. Veel last van vreselijke dorst, droge mond, droge ogen, vertopping, moeheid, slecht slapen, vaak wazig zien, niks kunnen onthouden. Vaak niet eens op bepaalde woorden kunnen komen. En sinds een aantal weken heb ik ook nog zo'n last van vreemde keelpijn? Herkent iemand dit? Ik tracht al maanden om met de lyrica en de tramal te minderen, maar de pijn is helaas nog steeds te erg........ik heb al vaker met oa de pijnspecialist maar ook de huisarts overlegd of ik naar een ander medicijn6 met minder bijwerkingen kon switchen.. Maar beiden zeggen dat alle zenuwpijnstillers vrijwel gelijke bijwerkingen hebben. Dus zit er niks anders op dan ze "gewoon" maar te blijven nemen........😥

Carbamazepine

18-06-2020 | Man | 44
carbamazepine
Epilepsie
Ik ben begonnen met deze medicijn 25 jr geleden en even overgestapt naar lamboligine of zoiets. Dat viel zo verkeerd en ben weer terug gegaan naar carbazipine. Geen bijwerking oi.

Lamotrigine

18-06-2020 | Man | 44
lamotrigine
Epilepsie
Ik zit al 24 jaar aan de carbamizepine. En was mss goed om over te stappen naar dit. Met de opbouw ging het goed. Geen bijwerkingen totdat ik alleen maar dit ging gebruiken en ging het helemaal mis. De hele dag door misselijk en kreeg niks meer binnen. Dat werd na een paar dagen minder alleen kwamen de volgende bijwerkingen. Mijn spieren bleven de hele dag gespannen en v[lees meer...]oelde me erg opgejaagd en en angstig.. Nog nooit zo gevoeld. Nu heel veel spijt ervan maar nu gewoon weer terug naar mijn vertrouwde medicijn wat goed ging. Nu eerst weer ff wennen. Zijn er nog meer mensen die er zoveel last van hebben gehad.

Briviact

16-06-2020 | Vrouw | 39
brivaracetam
Epilepsie
Na jarenlang op zoek naar geschikte medicijnen, eindelijk de ideale combinatie: briviact en lamictal. Buiten een klein beetje vermoeidheid, geen bijwerkingen en geen aanvallen.

Gabapentine

11-06-2020 | Man | 76
gabapentine
heb longfibrose pijn over het hele lichaam pijnbestrijding ziekenhuis heeft het medicijn gabapentine 100mg helpt helemaal niet vandaag kreeg ik teveel emoties ,onbegrijpelijk dat ze dit voorschreven ,moet terug naar het zieken naar de longarts ,zal contact met deze kluns opnemen hij moet toch ervaring hebben!

Clonazepam

11-06-2020 | Man | 76
clonazepam

07-06-2020 | Vrouw | 55
valproinezuur
Heb sinds ongeveer mijn 45 ste jaar hevige migraine, 3 aanvallen per week, erg misselijk, overgeven en ondraaglijke pijn. Alles geprobeerd candesartan, topimaraat, de nieuwe medicijnen aimovig en emgality. Niks werkt alleen depakine. Ook in alternatieve circuit alles geprobeerd maar zonder enig resultaat. Ik slik 1500 mg depakine in tabletten van 500 mg. De bijwerkingen[lees meer...] zijn niet mals maar het is het enigemedicijn dat enigszins werkt. Het aantal aanvallen is verminderd naar plusminus 1 per week, soms 2, ze zijn minder pijnlijk en de triptanen , in mijn geval fromirex, werken beter. Dus ondanks bijwerkingen neem ik depakine Omdat ik niet meer tegen die verschrikkelijke pijn kan.

07-06-2020 | Vrouw | 63
Bipolaire stoornis
Ik gebruik dit middel al jaren . Ik slik dit samen met Natriumvalopraat 300 mg wat in principe hetzelfde is. Ik gebruik DEPAKINE CHRONO , dit geeft een gereguleerde afgifte over de hele dag. Ik gebruik dit middel al vele jaren, ben de tel kwijt geraakt. als je denkt last te hebben van dementie: Bij mij is dat vaak leeftijd gerelateerd (ik ben nu 63) Gewoon niet op woo[lees meer...]rden komen en vergeetachtigheid. Vergeetachtigheid komt trouwens steeds meer bij de jeugd voor, we verwerken nu per dag ongeveer evenveel informatie wat vroeger de mensen in een heel leven verwerkten.

06-06-2020 | Vrouw | 42
Hernia
Ivm hernia deze medicatie gekregen. Aanvankelijk met 3x 75mg begonnen, dit ging redelijk goed. Bij ziekenhuisopname is dit verhoogd naar 2x 150 mg. Erg veel last van duizeligheid gehad, en het emmer niet meer zelf voelen... werd er neerslachtig van. Of het echt hielp bij de zenuwpijn vraag ik me af. Heb zelf besloten ermee te stoppen voor mijn hernia operatie. Liever pijn [lees meer...]dan me zo slecht voelen. Nu gestopt. Dat ging goed met elke 3 dagen een pil minder. De bijwerkingen genoemd bij afbouwen die je overal op internet ziet en de bijna horrorverhalen die je leest zijn bij mij niet van toepassing. Voel me veel beter, niet het idee dat het in pijn veel scheelt. Heb het medicijn (met afbouw) 2 maanden geslikt.

04-06-2020 | Man | 60
pregabaline
Chirurg heeft ulnaris zenuw beschadigd tijdens operatie, had gevoelloze pink en helft van ringvinger. Had voor de operatie totaal geen pijn. Nu na de operatie is mijn leven een hel geworden ga met pijn slapen en sta er met op, neem zelfs slaapmedicatie chirurg geeft uiteraard fout niet toe werd zelfs verbaal agressief. En ging lopen op de 2 de consultatie na de operatie.[lees meer...]...kwam het kabinet net binnen en zei ik ga mijn collega halen en weg was hij. Een jonge pas afgestudeerde arts kon zijne shit opkuisen. p p

03-06-2020 | Man | 67
Diabetes type 2
Heb sinds 2013 diabetes en pas sinds kort deze bijwerkingen, Kan ook niet overgaan op een ander middel zonder deze bijwerkingen

Topiramaat

03-06-2020 | Vrouw | 37
topiramaat
Van de neuroloog topiramaat voorgeschreven gekregen, preventief tegen de migraine. Opbouwfase 1 pil per week erbij, einddosis 2 pillen 's ochtends van 25mg per stuk en 2 pillen 's avonds van 25mg per stuk totaal dus 100mg. Aan het begin alleen last van tintelingen in vingers en tenen en smaakverandering. Na 2 weken 100mg flink ziek, misselijk en blijvend overgeven. Dit hee[lees meer...]ft een aantal dagen geduurd, 1,5 week later weer hetzelfde. Misselijkheid is niet meer weggegaan. Hierdoor had ik geen eetlust meer en moest mezelf dwingen te eten. Ook omeprazol bracht geen verlichting. 24/7 Misselijk zijn is geen leven, daarom in overleg met de neuroloog na bijna 3 maanden gebruik besloten te stoppen met de topiramaat. In de afbouwfase, want je mag niet gelijk stoppen, veel hoofdpijn en nog steeds misselijk. Misselijkheid is zelfs 2 dagen na de laatste pil nog niet weg. Blijkbaar blijft topiramaat nog een aantal dagen in je lichaam. Voor sommige misschien de oplossing voor migraine, maar het heeft bij mij niks gedaan ben er alleen maar heel erg ziek van geweest en ben nog steeds niet volledig hersteld.

25-05-2020 | Vrouw | 49
Epilepsie
Ondanks een actieve levensstijl en een gebalanceerd dieet, val ik niets af (kwam na de voorschrijving van Keppra 5 kg aan, alsof er met een toverstaf bij werd getoverd) . In het begin ontzettend veel moodswings. Ik voel me emotioneel vlak. Geen hongergevoel.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5107)
Anticonceptie - overig (3740)
Cholesterol (2888)
Depressie - antidepressiva overig (2712)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2331)
Pijn - morfine-achtigen (2189)
ADHD - psychostimulantia (2060)
Pijn (1980)
Verslavingsziekten (1934)
Bloeddruk - betablokkers (1672)
Maagzuur - protonpompremmers (1560)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1513)
Anticonceptie - eenfase (1385)
Angststoornissen (1207)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1149)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1126)
Depressie - antidepressiva TCA (1039)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (955)