categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

14-10-2021 | Vrouw | 61
Polyneuropathie
Ik had last heel veel van tintelende, gloeiend hete voeten waardoor ik slecht sliep en daardoor constant mie en warrig was. Sinds ik pregabaline gebruik slaap ik meestal goed omdat ik veel minder last van mijn voeten heb. De eerste paar dagen was ik wankel bij het opstaan maar dat ging snel beter

Lamotrigine

13-10-2021 | Man | 28
lamotrigine
Epilepsie
Na jaren van ernstige epilepsie en depakine slikken, dit geprobeerd. Wondermiddel! Geen bijwerkingen niks. Wilde meteen de depakine ook verlagen. Dat ging mis. Nu ups en downs in de laatste 8 jaar, is het moeilijk te peilen of het werkt. De aanvallen zijn ineens terug gekomen, dus de depakine maar verhoogd nu. Maar was een lange tijd een wondermiddel. Zijn er mensen di[lees meer...]e dit medicijn ook hebben opgehoogd van 200mg per dag? Mijn arts zegt dat het toch niet werkt.

12-10-2021 | Man | 28
Epilepsie
Na ineens 8 jaar geleden een epileptische aanval te hebben gehad kreeg ik die diagnose. De aanvallen heel heftig. Meteen bewusteloos, ogen weg, adem lijkt te stoppen, overgeven en bloed uit mijn mond. Na wakker worden, geheugen compleet weg, geen evenwichtsorgaan meer en migraines. Dat voor een dag, waarbij de migraines en geheugen beter worden, maar een kapotte tong blijf[lees meer...]t voor een tijd. Depakine verminderde het, maar ik ging alsnog wel naar feestjes met drugs en alles (meestal xtc, lsd of ketamine). Daar ging het regelmatig mis. Daar mee gestopt, mijn epilepsie verergerde een lange tijd daarna (de aanvallen niet uitgelokt met iets). Bij het verhogen naar 1000mg merkte ik dat mijn geheugen ontzettend slecht was, mijn eigen geboortedatum, pincode, namen van gezinsleden, gebeurde regelmatig! Dit ging trouwens ook allemaal gepaard met een depressieve stoornis (al voor de diagnose). Toen hebben ze besloten om lamotrigine toe te voegen. Wat een WONDERMINDDEL! Geen aanvallen meer, kon mijn depakine verlagen, geen bijwerkingen die ik kon herleiden tot dat middel. Dit ging ontzettend lang goed, een jaar of meer denk ik. Nu is het een tijd geleden weer helemaal slecht, mijn dosis is verhoogd naar 1500mg per dag. Ik krijg trouwens ineens alleen nog maar aanvallen 's nachts en nooit mijn overdag, terwijl ik al die jaren nog nooit snachts heb gehad. Nu heb ik sinds 2 weken die hoge dosis, voel mijn compleet apathisch, moe, en ineens haaruitval. Kan niet eens met een meisje naar bed, aangezien zo'n aanval traumatisch werkt voor anderen (weet ik van anderen). Dus ben ook zo vrienden kwijt geraakt. Zit nu op het punt dat ik het liefst euthanasie zou aanvragen eerlijk gezegd. Hoop iig dat er mensen zijn die in die fijne fasen van mij kunnen blijven, ik weet dat het kan van anderen iig.

11-10-2021 | Vrouw | 32
Epilepsie
Geen effect, geen bijwerkingen,...

Vimpat

11-10-2021 | Vrouw | 32
lacosamide
Epilepsie
Meteen met 2x 200mg per dag begonnen, zonder combinatie met andere medicatie. Geen zeer ernstige bijwerkingen maar wel vervelende zoals hoofdpijn, moeheid, vergeetachtigheid,..

07-10-2021 | Man | 62
topiramaat
6 weken geslikt heelmisselijk 24 uur lang opgeblazen gevoel en niet me zelf zijn

05-10-2021 | Vrouw | 72

03-10-2021 | Vrouw | 68
pregabaline
Grote rommel. Je komt er niet gemakkelijk van af. Heel veel ontwenningsverschijnselen. Ik neem het nooit meer!

02-10-2021 | Man | 85
pregabaline
Rugpijn die ondanks 6 X een “blok” gezet in het UZA Antwerpen niet vermindert. Dit middel voorgeschreven door de huisarts. Heb vooral s’nacht veel minder pijn waardoor ik beter slaap . Vaak ook wat langer.

Tegretol

29-09-2021 | Man | 61
carbamazepine
Epilepsie
ik gebruik dit medicijn al ruim 45 jaar en het werkt, ik had Gee aanvallen meer. maar na mijn operatie in 1994 kreeg ik langzaam geen eetlust meer, ik at 1 boterham per 4 dagen. sinds 2012 ben ik aanvalsrij, na 2020 ben ik met toestemming van mijn neuroloog tegretol gaan verminderen en het gaat heel goed, ik eet weer en voel mij fitter en geestelijk sterker. en ik krijg we[lees meer...]er eetlust. hier had ik veel eerder mee moeten beginnen want nu krijg ik ook weer zin om te leven. in het begin van het verminderen kon ik niet slapen maar langzaam is alles weer goed gekomen.

Carbamazepine

26-09-2021 | Man | 73
carbamazepine
Aangezichtspijn
Sept 2021 Ik had al ca 30 jaar last van aangezichtspijn Met tussen faces van eerste begin 30 jr terug zo om de 5 jaar Latere jaren en afgelopen jaren werd het zo om de 2-3 jaar Dit jaar begin jan. Eerst 1 maand en toen ca 1 1/2 maand geen pijn nadien hevige pijn scheuten leken wel mes steken in de wang . In overleg met de arts besloten voor een Jannetta op[lees meer...]eratie 11 aug. Met succes uitgevoerd en opgelucht. Kan het iedereen aanraden met ernstige aangezichtspijn

25-09-2021 | Vrouw | 65
pregabaline
Ernstige Zenuwpijnen Overal in mijn lijf, Ledematen, Handen, Hoofd.. Fybromyalgie.

24-09-2021 | Man | 57
Epilepsie
Vorig jaar zware aanval gehad. Geen oorzaak ontdekt

22-09-2021 | Vrouw | 54
pregabaline
Ik ben matig tevreden over dit medicijn. Ik ben het gaangebruiken omdat ik last heb van zenuwpijn maar ik ben ook psychiatrisch patiënt. Bijkomend effect was dat ik stopte met piekeren dus dat was wel lekker. Één keer heb ik meegemaakt dat ik de capsules te kort op elkaar innam en wat er toen gebeurde wens ik niemand toe: Ik zat opgesloten in mijn hoofd! Mijn gedachten z[lees meer...]aten opgesloten en ik raakte totaal in paniek maar ik zat opgesloten...ik kon me niet meer bewegen niets!!! Het was doodeng en ik begon zelfs te huilen.... Zo heb ik me in slaap gehuild maar ik ben het nooit meer vergeten en ik waag het niet om mijn capsules nog te kort op elkaar in te nemen. Dat was een wijze les. Onlangs is mijn dosering verhoogd naar het maximum maar ik heb voor de zekerheid een afspraak gemaakt bij mijn psychiater. Ik wil toch wel weten of ik dit medicijn 'veilig kan gebruiken. Sinds ik weetdat Pregabaline Lyrica is ben ik me achter mijn oren gaan krabben🤔

21-09-2021 | Vrouw | 72
Epilepsie
Keppra is effectief maar de bijwerkingen zijn heel vervelend

07-09-2021 | Vrouw | 63
pregabaline
De pijn is nog voelbaar, maar gedemd. Ik kan weer gewoon lopen. Zo fijn.

30-08-2021 | Vrouw | 27
pregabaline
Ik gebruik pregabaline sinds 4 maanden 3x 75 mg. In het begin merkte ik weinig alleen wat bijwerkingen. Duf,moe. Enzo. Na 4 maanden begon ik pijn te krijgen op me borst en kreeg het erg benauwd met hartkloppingen . Spoed naar ziekenhuis ze dachten een longembolie. Helaas niks gevonden. Na een week afbouwen was ik helemaal gestopt toen begon de ellende kreeg paniekaanvallen[lees meer...], angst hartkloppingen werd depressief. Na een week weer begonnen met 25 mg en nu rustig afbouwen. Heb nog steeds pijn aan me borst maarja ik kan niet stoppen.Ik heb zoveel spijt van dit medicijn. Was ik er maar nooit aan begonnen.Weinig hulp en begeleiding van artsen. Iemand nog tips? Ik zie het allemaal niet meer zitten.

30-08-2021 | Man | 76
pregabaline
Ik ben dit voorgeschreven voor spierschokjes in de bilspier (zenuwtrekkingen in de bil) ten gevolge van lumbale isschias. Dit is volgens de voorschrijvende arts blijkbaar een zenuwpijn. Heb op voorhand de hele bijsluiter gelezen. Dit medicijn zou in mijn geval wel moeten werken als men leest waarvoor het dient.Tot nu toe heeft dit medicijn voor mij geen enkel effect. Het [lees meer...]enige waar ik elke dag mee geconfronteerd wordt zijn de bijwerkingen. Ik ben dus helemaal niet tevreden over de effectiviteit. Eigenlijk is het enige wat effectief is zijn de bijwerkingen. Hopelijk hebben anderen positievere ervaringen.

30-08-2021 | Vrouw | 35
topiramaat
chronische inslapproblemen, eerder benzogebruik waarbij gewenning en afhankelijkheid ontstond. Nu op proef Topiramaat, met tot nu toe heel prettig effect!

30-08-2021 | Man | 72

29-08-2021 | Man | 44
pregabaline
Twijfel erg over operatie, hierdoor voorlopig pijnstilling dmv pregabaline. Na maanden stop ik nu om te kijken wat ik voel. Lichaam lijkt erg problemen te hebben met starten met medicijn en het afbouwen. Moe, futloos en depressief gevoel. Weet eerlijk gezegd niet meer wat ik voel. Begin zo langzaam hopeloos gevoel te krijgen.

24-08-2021 | Man | 42
Epilepsie
Nadat ik een (Flits) van een fotograaf, kreeg met 1.1/2 jaar. Een vermoedelijke tijdens buiten spelen, zomaar in slaap vallen. En met ogen open slapen. midden op de dag. EEG scan in 1980-1982 bleek de testjes op beeldscherm televisie met lichtjes en geluidjes, mijn hersens ALLES perfect te werken. IKZELF kreeg gevoel alsof ik van afstand [De Wereld] zag, en Mij Niet [lees meer...][In De Wereld bevind] Depakine van 3x per dag afbouwend in 3.5 jaar naar 1x per dag. ben ik geheel van epilepsie af gekomen. Enige wat over gehouden heb.. De Therapie, die zich uit [Gek Zijn Op disco Flitslichten] Flits en zwaailampen van Autoś ed. Disco house muziek ook. De Depakine zorgde ervoor dat ik meer in het leven ben .. dan na afstand kijk,. Mijn toen ¨Jeugdarts¨ is volledig arts geworden en vlak voor hij met pensioen ging, heb ik hem verteld dat bij mij PDD-nos geconstateerd is. De CommunicatieStoornis(PDD-NOS) is een onderdeel van de epilepsie. IK kijk zelf na mensen die nu in epliepsie zitten, en herken direct het missende oogcontact. Zodra die energie waarneming weg is, gaat een beginnend aanval bij andere vaak te zien zijn. Wat mij opvalt, zijn huidige arts/huisarts, die wel 20-30 medicijnen hebben voor epilepsie ETC. en dat terwijl met juiste mg met 1-DEPAKINE alle 20 pillen overvloedig zijn. (..) (RED. mijnmedicijn: Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. Medicijngebruik en dosering dienen via een voorschrijvend arts plaats te vinden.)

23-08-2021 | Man | 68
pregabaline
Niet in combinatie met andere medicatie innemen. Neem een tussen pauze. Eet iets. Crackers of ontbijkoek.

oxcarbazepine

23-08-2021 | Vrouw | 80
oxcarbazepine
Aangezichtspijn
Medicijn is zeer moeilijk deelbaar. 30o mg naar 37/5 is onmogelijk. Geprobeerd om een lager mg maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn. Op de site zie ik dat er 60 mg bestaat.

20-08-2021 | Vrouw | 45
Stemmingswisselingen
in totaal 8 jaar 150 mg gebruikt. de stemmingen zijn in deze tijd enorm veranderd.Ik had al veel medicatie geprobeerd maar deze heeft goed geholpen.Gelukkig gaat alles goed en ben aan het afbouwen met de laatste 25 mg

17-08-2021 | Man | 36
Epilepsie
Hallo ik pak nu 10 jaar depakine crono ik dronk vroeger veel alcohol en altijd als ik een kater had krijg ik aanval maar depakine heeft me wel geholpen en natuurlijk drink ik ook geen spetter meer maar nu achter 10 jaar beginnen mij klachten toch wel beetje te komen last van me hooft licht gevoelig aan stres en angst en me gewrichten die meer en meer pijn doen

Lamotrigine

16-08-2021 | Man | 70
lamotrigine
Goed medicijn.😀

15-08-2021 | Man | 55
Epilepsie
Wegens een hersentumor en daardoor epilepsie, gebruik ik al langere tijd (14 jaar) keppra/levetiracita,. Omdat ik onlangs meer last keer en opnieuw geopereerd moest worden is de dosis verhoogd naar 2* 1500 mg per dag. Het werkt goed maar de bijwerkingen zijn nu wel duidelijker merkbaar: slaperig, futloos, geen zin meer in sex.

15-08-2021 | Vrouw | 40
Epilepsie
Keppra in combinatie met frisium 10 mg s avonds en bij meerdere absences rivotril gaat het ondanks triggers die zich voordoen al bijna een half jaar goed, geen grand mall aanvallen of status epilepsie meer gehad.

Gabapentine

12-08-2021 | Vrouw | 25
gabapentine
Ik heb ernstige hypermobiliteit waardoor pins and needles en snachts veel pijn in mn voeten en onderbenen en de mediane zenuw in mijn hand doet veel pijn ook vooral snachts. Was totaal mezelf niet meer, het hielp wel wat tegen de pijn maar ik voelde me een zombie, qua bewustzijn leek ik wel weggezakt, wazig, sloom, moe, trage reactie, heel onverschillig en best depressief[lees meer...] ook. Mocht in een keer stoppen maar kreeg toen een kleine epileptische aanval.. had als kind wel koortsstuipen en een paar jaar geleden 1 aanval maar ze zeiden dat het niet door t afbouwen kwam (wat dan wel) Ben nu op amitriptilyne 50mg voor t slapen gaan en dat gaat top, vrijwel geen pijn meer en slaap zo veel beter

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5518)
Anticonceptie - overig (4039)
Cholesterol (3014)
Depressie - antidepressiva overig (2856)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2532)
Pijn - morfine-achtigen (2324)
ADHD - psychostimulantia (2258)
Pijn (2099)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1647)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1306)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1258)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1227)
Depressie - antidepressiva TCA (1107)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)