categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

21-07-2021 | Man | 60
Polyneuropathie
hele vervelende bijwerking, enorme spraakproblemen,stotteren,hoofdpijnen, hele nachten wakker

Keppra

18-07-2021 | Vrouw | 29
Epilepsie
Tonisch Clonische aanvallen die zelden opkomen maar als ze er zijn in heftige vorm. Twee jaar geleden van Depakine overgestapt naar Keppra. Toen is er na ruim 5 jaar aanvalsvrij een aanval doorgebroken. Bijwerkingen leken redelijk stabiel al vroeg ik me wel eens af wat nog restbijwerkingen konden zijn of dat het aan mezelf lag. Recent vier aanvallen gehad waardoor medicati[lees meer...]e opgehoogd en nu ervaar ik een boel bijwerkingen waar je als persoon niet blij van wordt.

Vimpat

13-07-2021 | Man | 88
lacosamide
Polyneuropathie
Begon aanvankelijk in mijn voeten, de zenuwen stierven af en ging geleidelijk omhoog in mijn benen waar het “gestopt “ is..

11-07-2021 | Man | 53
Bipolaire stoornis
Sinds 2015 gebruik ik dit medicijn. Tot op heden werkt dit medicijn bij mij naar tevredenheid. Het gebruik van Depakine kan manische fases niet voorkomen, maar de intensiteit wel enigszins verminderen. Voorheen waren mijn manische fases heviger. En mogelijk nog belangrijker : Dit medicijn heeft ertoe bijdragen dat uitputting tijdens een manische fase tot op heden nog [lees meer...]niet is overgegaan in een depressieve fase.

Clonazepam

07-07-2021 | Vrouw | 40
clonazepam
Hallo allemaal Ik ben nu 2 weken bezig met clonazepam. Ik heb 8 jaar lang alprazolam gebruikt dus ik heb vreselijke bijwerkingen gehad de eerste dagen.. Nu zit ik wel met een probleem ik heb steeds wat verhoging 37.7 en ik denk dan juist meteen dat het aan het medicijn ligt? Iemand hier misschien ervaring mee? Groeten Gabriella

Briviact

07-07-2021 | Vrouw | 25
brivaracetam
Epilepsie
Briviact is voor mij een bijzondere medicatie. Eerst had ik wekelijks tonisch clonisch, maar nadat ik het sinds maart inneem heb ik er nog geen aanval gehad. Bijwerkingen zijn vooral meer prikkelbaar/humeur en vermoeidheid, neuroloog zei over de vermoeidheid dat dat ook kan komen door cominatie met lamictal en trilleptal wat heel zwaar voor mijn lichaam. Ik ben al bijna [lees meer...]13 jaar bezig met uitproberen van medicatie (negen soorten medicatie + nvs) en er werkte geen een helemaal goed. In het begin was ik bang voor Briviact omdat dit een broer van Keppra was en met Keppra werd ik agressief en verschikkelende gedrag. Gelukkig heb ik dat met Briviact. Na 13 jaar alles uitproberen is Brivact het wonder medicijn!!!! :)

05-07-2021 | Vrouw | 48
pregabaline
Ik slik dit medicijn nadat ik een aantal maanden tramadol heb geslikt. Dat beviel niet goed meer door de bijwerkingen. Pregabaline gebruik ik voor chronische rugpijn door een versleten wervel. Tot nu toe ben ik erg tevreden. De pijn is grotendeels weg. Ik kan weer veel meer. Voel me ook rustig door dit medicijn en slaap erg goed

05-07-2021 | Vrouw | 37
Epilepsie
Met alle negatieve verhalen die je hier leest wil ik ook graag mijn verhaal vertellen. De lamotrigine moet heel langzaam opgebouwd worden, hierdoor had ik lang last van de bijwerkingen, bij elke ophoging ging het weer even achteruit. Ik voelde me een zombie, alles was te veel, prikkelbaar, moe, ondanks 10u slaap alsnog heel slaperig. Al deze klachten zijn nu ik uit de op[lees meer...]bouwfase ben en een stabiele dosis heb over!! Ik voel me weer mijzelf en heb weer energie. Ik hoop dat dit de mensen die aan het opbouwen zijn een hart onder de riem steekt; het wordt echt beter!

Levetiracetam

03-07-2021 | Man | 78
Epilepsie
Ik ben vooral na de eerste pil binnen een half uur erg moe,dat duurt tot de middag!Bij de 2e pil valt alles erg mee,ik merk wel dat ik niet de hele dag kan werken. Hopelijk ben ik snel van de medicijnen af!Het belemmert je dag wel. Helaas moet je het zelf ervaren. Elk lichaam is anders,ik heb gelezen dat er veel mensen zijn die de moeigheid ervaren.

Clonazepam

02-07-2021 | Vrouw | 37
clonazepam
Ik kreeg vrijwel direct hele dikke voeten en enkels van morgens tot savonds Daarbij kreeg ik bij gebruik depressieve klachten

30-06-2021 | Vrouw | 62
Nek- / rughernia
Nek hernia met geweldige pijn, niets hielp zelfs morfine niet. Lyrica opgevoerd en een vreemde gewaarwording. Ik had wel pijn, maar mijn geheugen vertelde mij dat het niet erg was en mijn geheugen/ik, nam daar genoegen mee. Vreemd maar voor mij hielp het. Ik was heel erg blij met dit middel, omdat het in zekere zin helpt en er niets anders is. Als je zo'n ontzettende [lees meer...] pijn hebt en je krijgt Lyrica en je lichaam neemt daar genoegen mee, dan ben je heel erg blij.

27-06-2021 | Vrouw | 56
lamotrigine
Bijna geen pijn meer aan tanden en kiezen bij koude of warmte in mijn mond. Veel minder last van fel licht en harde geluiden. Kan weer muziek luisteren (niet overbelast door geluidsprikkels). Ik ben minder "foggy" (minder overprikkeld), heb minder vaak dat ik niet op een woord kan komen etc. Ik kan veel rechter lopen, ik zwabber niet meer en loop niet wiebelig. Ik kan[lees meer...] weer zonder handen te gebruiken (zelfs zonder leuning vast te houden) de trap op, ipv op handen en voeten. Ik hoef me niet meer met 1 hand vast te houden als ik ene broek aantrek. Ik ben leniger en minder stijf en minder uit balans (uit evenwicht) in het algemeen. Ik kan na een paar uur in de auto gewoon lopen. Mijn benen en armen voelen weer "van mij". Mijn voeten zijn minder dik, minder rood en ik heb er minder pijn aan (erythromelalgie en polyneuropathie). Mijn armen en benen tintelen nog maar heel soms, en niet meer de hele tijd. Ik verlies minder hoofdhaar. Enige minpunt: er is 2x pd 1 tablet voorgeschreven. IK neem nu 1 tablet pd, en 2 a 3x in de week een halve tablet bovenop dat ene tablet. Als ik 1,5 tablet heb genomen, heb ik steeds in de avond jeuk aan beide armen.

23-06-2021 | Vrouw | 72
pregabaline
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie
Effectief maar verslavend

Topiramaat

23-06-2021 | Vrouw | 28
topiramaat
Aangeraden door neuroloog, begonnen met 2x 1 van 25mg per dag en na 14 dagen opgebouwd naar 2x 2 omwille van erge hoofdpijn die chronisch blijft na zwaar arbeidsongeval. Reden vinden ze niet na vele testen dus piste van accute migraine aan het bekijken en dus topiramaat geprobeerd omdat andere zware pijnstillers voor migraine endergelijke niet helpen. Mijn vraag was ik wee[lees meer...]t dat er vele bijwerkingen zijn zoals de tintelingen in vingers en tenen maar 1 die ik ook heb en toch wel zeer lastig aan het worden is, is bij het drinken van koolzuurhoudende dranken zoals spuitwater is de ‘gas’ extra hevig achteraan in de keel waardoor het bijna onmogelijk maakt om iets met bubbels te drinken echt onaangenaam en smaakveranderend zelf bij spuitwater. Dit is begonnen al vanaf de 2e dag dat ik de medicatie opgestart was. Drink je het laaste van de fles valt het mee, het is nog raar maar drinkbaar uit blik moet je het zelf niet proberen. Zelf drink ik totaal niet graag plat water en toch wel zeker 2,5L tot 3L spuitwater per dag maar nu is dit al enkele weken fruitsap en multivruchtensap maar met warmer weer heb je toch weer die plak mo,d en mis je wel die spuitwater 🙈. Zijn er nog onder jullie die deze bijwerking hebben?

13-06-2021 | Vrouw | 65
pregabaline
Ze weten nog weinig over de zenuwen en hebben nog geen behandeling hier voor ze kunnen het alleen verzachten

Lamictal

Epilepsie
Door chronische migraine die niet afnam en de blijvende aanvallen van epilepsie werd naast topiramaat ook lamictal voorgeschreven. Het probleem persoonlijk is gevoeligheid voor medicatie. Een te hoge dosis lokt meer aanvallen uit. Dus zijn we daarin snel uitgespeeld. Momenteel zit ik op de dosis van ‘s morgens 75mg, ‘s middags en ‘s avonds 25mg. Voordelen is minder migrai[lees meer...]ne en aanvallen. Nadeel en dit is een grote is dat mijn aanvallen nu naar een grote per dag gaat. Wat vermoeiend is. Dit is recent aangepakt met briviact. Een medicament waar is geen bijwerkingen van heb. Maar zonder heb ik elke dag minstens een zware aanval. Wat het functioneren niet makkelijk maakt. Natuurlijk dit komt niet door lamictal dit is mijn epilepsie. Maar lamictal heeft deze vorm beïnvloed en helpt er niet genoeg aan. Wat voor mij niet de moeite waard is. Hopelijk is er nog iets anders in de toekomst dat lamictal kan vervangen. Is dat niet zo dan blijf ik dit nemen.

Topamax

Epilepsie
Zelf ben ik met topiramaat begonnen voor epilepsie en migraine. Met chronische migraine en meerdere aanvallen per dag is dit een zege. Het enige wat ik had was klassiek het gewichtsverlies. Tot ondergewicht toe. Waardoor medicatie verminderd moest worden. Maar een mindere dosis in combinatie met een ander medicament was nog steeds nuttig en het afvallen stopte. Laat je er[lees meer...] niet door afschrikken het is een zeer complexe zaak en ook het afbouwen ging enorm makkelijk bij mij. Wat ik van andere medicamenten niet kan zeggen.

Briviact

brivaracetam
Epilepsie
Ik ben Briviact nog aan het opbouwen maar dit heeft mijn kwaliteit van leven al veranderd. Aan het begin was ik moe maar ik heb gemerkt dat genoeg rust en een goed slaappatroon enorm helpt. Mijn aanvallen zijn van dagelijks naar zo goed als geen aanvallen gegaan. Waar ik alleen al voor zou tekenen. Voor de rest geen bijwerkingen. Zelf kan ik niet geloven dat dit mogelijk i[lees meer...]s. Iets eten en de vermoeidheid is ook weg. Je voelt zelf ook nog goed aan wanneer je even moet rusten of pauzeren om aanvallen te voorkomen. Als iemand die enorm gevoelig is aan medicatie en al een hele hoop geprobeerd heeft van depakine, keppra etc ben ik zo opgelucht en dankbaar (zoals vele hier☺️) dat Briviact bestaat. Ik kan het alleen maar aanraden.

Topiramaat

08-06-2021 | Man | 34
topiramaat
IK HEB HEEL VEEL AAN TOPIRAMAAT GEHAD IK BEGON MET 25MG EN EINDIGDE MET 75MG PER DAG.IK GING GEDURENDE 3WEKEN ELKE WEEK MET 25MG OMHOOG. IK HAD LAST VAN PTSS EN HEFTIGE NACHTMERRIES. EN SLIK DE MEDICIJN NU GEMIDELD 11MAANDEN TEGEN DE HEFTIGE NACHTMERRIES EN BEN VANDAAG 08-06-2021 BEGONNEN MET AFBOUWEN. WEER MET 25MG PER WEEK ER AF. SINDS IK MIJN THERAPIE GOED HEB A[lees meer...]FGEROND (EMDR) SLAAP IK EINDELIJK WEER GOED WANT HAD DE AFGELOPEN 10 -11 MAANDEN ENORME SLAAP PROBLEMEN EN OMDAT DE NACHT MERRIES MET MIJN PTSS TE MAKEN HEEFT EN IK DAAR NU GEEN LAST MEER VAN HEB IS DE VERWACHTING OOK DAT DE NACHTMERRIES OOK TERUG KOMEN EN IS DE TIJD AANGEBROKEN VOLGENS MIJN BEHANDELAAR OM AF TE BOUWEN MET TOPIRAMAAT IK HOOP DAT IK NET ZOALS DE OPBOUW GEEN BIJWERKINGEN ZAL KRIJGEN. MET VRIENDELIJKE GROET, RON

07-06-2021 | Vrouw | 57
pregabaline
Van het een op het andere moment, helse pijn, medicatie hielp na een dag of 10, opgebouwd tot 450 mgr, nu vanwege bijwerkingen af aan het bouwen. Ik was mezelf niet meer: moe, concentratieverlies, geheugen problemen, kan weinig prikkels verdragen, hou vocht vast. Pijn is te doen zo maar heb veel last van de bijwerkingen. Maak me zorgen over langdurig gebruik. Ben benieuw[lees meer...]d of er iets bestaat tegen de bijwerkingen.

Lambipol

05-06-2021 | Vrouw | 51
gewichtstoename

04-06-2021 | Vrouw | 46
Bipolaire stoornis
Ik voel me chronisch moe , mijn hersenen lijken een gatenkaas ik kan niks onthouden en een gesprek volgen kost veel energie omdat ik snel de rode draad van het verhaal kwijt ben. Huishouden lukt niet door de vermoeidheids klachten .

02-06-2021 | Vrouw | 68
Epilepsie
Dit medicijn wordt uit de handel gehaald, lamotrigine merken worden van allerlei fabrikanten worden afwisselend aangeboden, maar zijn verschillend in effectiviteit. Ineens weer zware aanvallen en voorheen aanvalsvrij. Maar er schijnt niets aan te doen te zijn. Dit ondermijnt mijn gezondheid en kwaliteit van leven ernstig. Ik ben vermoedelijk niet de enige. Hoe kun je dit i[lees meer...]n godesnaam oplossen?

22-05-2021 | Vrouw | 43
Polyneuropathie
Lyrica, eens maar nooit meer. Het is hels, zwaar geheugenverlies, zelfs nog maanden nadat ik gestopt ben. Afkicken is een hel. Dit is een middel wat verboden zou moeten worden.

Gabapentine

22-05-2021 | Vrouw | 64
gabapentine
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ook jaren pramipexol geslikt. Had hier steeds meer van nodig waardoor het gebied waar de RLS zich manifesteerde steeds groter werd. Situatie werd onhoudbaar. Door mijn copd raakte ik uitgeput door niet kunnen slapen van de RLS. Neuroloog schreef gabapentin voor en moest het gebruik van de pramipexol afbouwen. Dat was verschrikkelijk maar de gabapentin deed wel zijn werk. [lees meer...]Ik gebruik nu 2 pramipexol en 1200 mg gabapentin en ik heb geen last meer van RLS. Nadeel is dat ik er slaperig van wordt en vraag me af of dit nog over gaat omdat ik in het begin vsn de pramipexol echt omviel en later wel 8 op een dag kon slikken zonder daar verder bijwerkingen bij te hebben.

16-05-2021 | Man | 65
Epilepsie
Ik had alle bijwerkingen die in de bijsluiter stond en nog een aantal extra. Daarna overgestapt op lamotrigine. Geen enkele bijwerking

12-05-2021 | Vrouw | 37
pregabaline
Veel medicatie geprobeerd en vrijwel niets hielp. Sinds het gebruik van Lyrica met seroxat, voel ik mij weer normaal. Angsten miniem en stemming veel beter.

Levetiracetam

11-05-2021 | Vrouw | 52
Epilepsie
Erge jeuk over mijn hele lichaam en ontzettend moe

10-05-2021 | Vrouw | 40
pregabaline
Voor een hevige rughernia pijn gebruikt. Half jaar 2x per dag 150mg. Volgens mij deed hij helemaal niks. Ik heb snel afgebouwd zonder problemen. Ik had het week een beetje koud en heb 3 nachten matig geslapen. Pijn (die tegenwoordig heel erg meevalt) is niet veranderd na het stoppen met pregabaline. Ik heb al de horror verhalen gelezen, maar kan ze niet bevestigen.

Topamax

23-04-2021 | Vrouw | 39
topiramaat
Ik las reeds dat anderen afvielen en ik had hier zelf al schrik voor.Na 1 week had ik al prijs. Ik ben zelf al mager en ik kon echt geen kilo´s missen.Na 1 maand was ik nog maar een schim van mezelf. Zeer ongelukkig, heel mager, heel moe.De migraine was iets minder hevig, maar de aanvallen waren niet weg.De draainissen waren niet weg(na 5 weken inname 75 mg).De dosis moet [lees meer...]terug afgebouwd worden bij mij.Als je al mager bent,is dit geen aanrader.Puur vergif.Ik was slechter af dan ervoor. Mijn huisarts zei puur vergif als het niet werkt dus we gaan dat sneller afbouwen bij jou.Ze verschoot toen ze me na 1 maand terugzag. ´s Nachts had ik ook last van nachtmerries. Overdag had ik sombere gedachten. Die meer greep op me kregen. Dingen die ik voor deze medicatie nooit had gehad. Ik zal heel blij zijn als ik de medicatie niet meer in mijn lijf heb.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5462)
Anticonceptie - overig (3997)
Cholesterol (2995)
Depressie - antidepressiva overig (2829)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2502)
Pijn - morfine-achtigen (2300)
ADHD - psychostimulantia (2232)
Pijn (2080)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1624)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1286)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1243)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1031)