categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

18-05-2019

Pregabaline (pregabaline)

De eerste 2 dagen (2 capsules van 75mg per dag) voelde ik me dronken. Op dag 3 had ik er wat baat bij: minder zenuwpijn in been en bil. Bij 3 maal daags , samen met 6 paracetamol en 400mg ibuprofen, is de pijn te verdragen. Het echte effect verwacht ik van een operatie.
13-05-2019

Levetiracetam (levetiracetam)
Epilepsie

sinds maart 2019 een ernstig insult gehad die lang duurde daarvoor was opname ziekenhuis nodig daar begonnen met keppra bevalt mij goed wel enkele bijwerkingen helaas maar nog geen aanval weer gehad dat vind ik het belangrijkste momenteel
12-05-2019

Depakine (valproinezuur)
Epilepsie

Ik ben van plan om van medicijn te veranderen.
10-05-2019

Carbamazepine (carbamazepine)
Epilepsie

Veel bijwerkingen, ook na langere tijd nog. Toch nog 1 of 2 aanvallen gehad terwijl ik dit medicijn slikte.
10-05-2019

Keppra (levetiracetam)
Epilepsie

Na een aanvalsvrije periode van +/- 5 jaar kwam ik na een zware aanval bij in het ziekenhuis, hierna ben ik weer begonnen met mediactie, 2x p/d 500 mg Keppra ipv de Carbamazepine die ik zo'n 8 jaar geleden jaar heb gebruikt. Na behoorlijke bijwerkingen tijdens de eerste paar weken heb ik er nu geen merkbare bijwerkingen meer. Ik had slechts een of twee zware aanvallen per [lees meer...]jaar, sinds ik Keppra slik heb ik geen aanval meer gehad. Ik merk daarnaast dat de "aura's" waarvan ik veel regelmatiger last had volledig zijn verdwenen. Al met al ben ik blij dat ik dit medicijn tot mijn beschikking heb, alhoewel ik benieuwd ben in hoeverre het stoppen met alcohol misschien ook wel een rol heeft gespeeld in het uitblijven van aanvallen.
08-05-2019

Lamotrigine (lamotrigine)
Epilepsie

Lage dosis voorgeschreven ivm wenning. Resultaat nog onbekend.
08-05-2019

Tegretol (carbamazepine)
Epilepsie

Dit was na Keppra, waar ik eveneens ernstige bijwerkingen van ondervond, mijn tweede medicijn. Hoge dosis van 1000 mg per dag, anders werkte het niet. Kreeg echter last van toxiteitsverschijnselen in de lever.
03-05-2019

Polyneuropathie

De ergste pijn in afgenomen in heftigheid, waardoor ik meer kan lopen, bewegen en actief zijn. De kijk op de toekomst is positiever geworden.
28-04-2019

Topiramaat (topiramaat)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Herbelevingen en Nachtmerries zijn veel minder geworden sinds ik dit medicijn gebruik.
25-04-2019

Keppra (levetiracetam)
Epilepsie

In maart ben ik op mijn achterhoofd gevallen tijdens wintersport (met helm), daarna had ik hoofdpijn mar verder geen bijzonderheden. Tot ik een week later snachts wakker werd met uitval van mijn linker arm en been. Na bezoek aan de huisartsenpost weer naar huis gestuurd. Zelfs nog gevraagd of het kwaad kon als het nog eens zou gebeuren: nee. Volgende nacht weer dezelfde kl[lees meer...]achten, had er toch geen goed gevoel bij, dus naar mijn eigen huisarts gegaan. Deze belde toch even de dienstdoende neuroloog (en durfde met mij ertegenover mijn verhaal 'raar' te noemen). Neuroloog wilde mij graag zien op de SEH, waar een CT scan is gemaakt. Daarop bleek ik een subduraal hematoom te hebben, waarvoor ik opgenomen moest worden. Een dag later kreeg ik een aanval overdag, doordat ik nu de hele aanval voelde, werd epilepsie vermoed. S vonds gestart met 1000mg Keppra via infuus, daarna 2dd500mg. Helaas nog steeds aanvallen, dus verhoogd naar 2dd750 mg. Hierna last van desoriëntatie, kon geen sokken meer aantrekken, ritsen dichtdoen, alle vanzelfsprekende dingen voelden raar, slechte motoriek. Minder aanvallen. Na 10 dgn geen aanvallen meer gehad, wel veel vermoeidheid, emoties, nachtmerries en snel overprikkeld. De vermoeidheid is nu echt heel erg, na 4 uurtjes wakker te zijn moet ik weer 2 uur slapen. In totaal ben ik ongeveer 8 uur per dag wakker. Ik twijfel of dit door het subduraal hematoom komt, of door de Keppra. Ik ben inmiddels 1 maand verder... Ik hoop in ieder geval snel de Keppra te mogen afbouwen, over 3 weken weer een CT!
17-04-2019

Gabapentine (gabapentine)

Heb zenuwpijn in mijn onderarm Gabapentine in combinatie met Naproxen 500 en tramadol gekregen maar het is geen doen , kan niet functioneren
10-04-2019

Pregabaline (pregabaline)

ik heb erge zenuwpijn in het hele lichaam. ik gebruik het nu twee dagen en ze beginnen te werken. ik heb een paar bijwerkingen en dat zijn: moeheid, duizelig, dikke benen, bijna niet kunnen lopen, maar dat kan ik nog wel aan. ben zeer positief en lacht eindelijk weer. ik heb HEEEEEEL veel pijn gehad, nu nog wel maar het begint minder te worden. ik weet waar ik de pijn[lees meer...] van gekregen heb: van zyprexa. ik ben verslaafd geweest. ze hebben me van alles aangepraat, ben in 2017 gestopt met ALLE medicijnen en toen werd de pijn HEEL erg. ik ga nu verder met mijn leven, ik ga genieten. laat je nooit geen medicijnen aanpraten. ik had er 103 PER week. ik zie er eindelijk weer goed uit 😃 graag een reactie.
08-04-2019

Lyrica (pregabaline)

uitstralende pijn naar linkerbeen, kan door Lyrica gewoon trainen verder zijn hogere doseringen snuiven erg onstpannend
05-04-2019

Aangezichtspijn

Door dat ze denken dat ik aangezichtspijn heb hebben ze dit voor geschreven 😊 het werkt super tegen de pijn alleen de oplopende kilo's zijn echt niet geweldig woog 85 en houd het goed bij en nu is het zo'n 100kg😭
03-04-2019

Pregabaline (pregabaline)

Matig effect, veel vervelende bijwerkingen.
03-04-2019

Lyrica (pregabaline)

Ik heb al lange tijd uitstralende pijn in beide benen. Maar metname het linkerbeen. Na een lamge tid met steefeeds meer pijn bij lopen en korteere afstanden. Het viel op dat ik geen pijn had op feesten met XTC en ketamine. Uiteidenlijk werd ik in ziekenhuis opgenomen en na vele onderzoeken bleek dat ik naast zenuwbeschadiging door wervelkanaalstenosen ook een complete vaa[lees meer...]ataflsuiting van mijn rechterbeen had. Dit is gedotterd en er zijn stents geplaatst. Ik kan mijn rechter been weer goed gebruiken. Ik zit nu sinds een maand op de sportschool , ga daar 6 x week heen, en doe ook nog thuis op hometrainer . Ik voel me als herboren, wel heb ik bij het sporten last gekregen van uitstralende pijnen. Hierdoor heb ik lyrica 3 x 150 mg .het helpt erg goed en ik voel mer er goed bij. Hoewel ik wat sloom ben en niet kan autorijden kan ik me in het sporten heel goed belasten zonder pijn . Mdat ik ook nog naltrexon gebruik ivm keramineverslaving kan ik geen andere pijnstilllers zoals opiaten gebruiken. Wat wel bijzonder is dat sinds ik het gebruik ik een oogontsteking waarvoor ik,bij de oogarts loop. Ik draag al 40 jaar comtactlenzen en heb zelden een oogontsteking. Nu is het expchter fors en duurt lang en ik. Oet 12 x per dg druppelen. Ik zie dat dat - keratitis- een zeer zeldzame bijwerking kan zijn , maar weet niet of het door de lyrica komt. Er zijn oogkweken afegenomen. Verder voel ik me wel hapy met de lyrica!!
30-03-2019

Pregabaline (pregabaline)

in het begin veel duizeligheid. later vermoeidheid, kortademig. slaperigheid. na langere periode van gebruik ernstige obstipatie.
28-03-2019

28-03-2019

27-03-2019

Pregabaline (pregabaline)

Vanwege slijtage in de onderste rugwervels als gevolg van zwaar werk alles geprobeerd. Ik dacht dat Pregabaline niet hielp, dus begonnen met afbouwen. Toen ik op 2x 50mg per dag zat was de pijn niet meer te harden, ik werd gek. Dacht....wat is dit nu weer? Zo erg nog nooit meegemaakt. De apotheek had mijn medicijnen niet op tijd geleverd, alles op, dus maar 2x 150mg [lees meer...]gepakt, die had ik nog in voorraad. WAT TOEN GEBEURDE IS NIET TE GELOVEN, BIJNA PIJNVRIJ EN KAN NORMAAL BEWEGEN. IK WAS VERGETEN HOE HET VOELDE. NU WEET IK HET ZEKER...................PREGABALINE WERKT !! (Nog even voor de duidelijkheid, ik gebruik daarnaast ook Methadon als pijnstiller)
22-03-2019

Hernia

Beste middel voor de zenuwpijn, heb alles al gehad maar zoals je ook kunt lezen, vergeetachtig en niet uit je woorden komen zijn vreselijk. Nog steeds weegt dat op tegen de pijn. Het andere voordeel is, ik slaap er vreselijk goed door.
14-03-2019

Depakine (valproinezuur)

ik had 1 tot 3 aanvallen migraine per week. Van huisarts propranolol (80 mg per dag) voorgeschreven gekregen, maar dat werkte niet. Neuroloog schreef ook depakine voor: de combi propranolol en depakine werkt voor mij heel goed. Weinig bijwerkingen en geen(!) migraine aanvallen meer gehad. Zodra ik afbouw of stop, komt de migraine weer terug.
10-03-2019

Vimpat (lacosamide)
Epilepsie

Zelf heb ik alleen aanvallen in de avond/nacht om de enkele maanden. Gestart met Kepra geen effect, daarna overgestapt naar de Vimpat. Deze nu een jaar lang in gebruik met verschillende doseringen. Geen last van bijwerkingen, misschien wat minder fit of wat meer moeite met concentreren dan de Kepra. Maar dit is lastig te zeggen. Voor mijn gevoel heeft deze medicijn bij mij[lees meer...] geen effect op de aanvallen, ze blijven komen. Wel goed opletten bij de apotheek, heb een aantal keer verschillende merken gekregen.

Vimpat (lacosamide)
Epilepsie

Betreft aanvallen echt goed maar bijwerking zo zwaar dat we helaas moesten stoppen.

Trileptal (oxcarbazepine)
Epilepsie

Toen mijn zoon 8 maanden oud was viel hij van de trap. Hersenbloeding en blijvend hersenletsel als gevolg. Wonder boven wonder groeide hij tot een vrolijk jongen met veel vrienden en haalde MAVO/HAVO niveau in groep 8. Toch had hij blijkbaar epilepie ontwikkelt maar was nooit echt zichtbaar tot 2010 toen hij tien jaar werd. Gelijk met trileptal begonnen met minimale doseri[lees meer...]ng (150/150 gram ochtend/avond). Tot 2017 geen problemen. We konden amper zijn aanvallen omschrijven terwijl uit EEG duidelijk epilepsie te zien was. Na paar wat duidelijkere lichte aanvallen (duur van half minuut) met lichte bewustzijnsverlies trileptal verhoogd. Hoe hoger medicatie hoe meer/zwaarder aanvallen. De aanvallen zelf duurden niet langer dan 2 minuten en was hij daarna weer totaal zichzelf, toch kon hij de eerste 15 minuten na de aanval niets meer herinneren. Uiteindelijk vorige maand (nu 15 jaar oud) besloten om af te bouwen en en EEG te maken zonder medicatie om goed beeld te krijgen van zijn epilepsie. Opgenomen bij Sein voor het onder controle afbouw. Toen voor het eerst net voor het wakker worden een grote tonisch clonische aanval. Heel waarschijnlijk een ontrekkingsaanval. Nadat Trileptal helemaal was afgebouwd (2 dagen geen medicijnen dus) begonnen met vimpat. Overdag geen aanval meer te zien maar snachts toch steeds kleine aanvallen waardoor hij steeds wakker werd. Dus het was toch Trileptal die voor meer (ook hevigere) aanvallen zorgde denk ik. Vreugde duurde helaas kort want na een week Vimpat kon ik mijn zoon niet meer herkennen; boos/verdriet/agressie. Hij had aanvallen van zware depressie waardoor we gelijk in de 3e week al moesten stoppen met vimpat. Nu sinds 1 dag begonnen aan afbouw Vimpat en starten we met Keppra. Ik hou mijn hart vast. Arme ziel. Hij is inmiddels ook afgekeurd voor epilepsie chirurgie omdat hij zijn epilepsie multi focaal is. En nu als blijkt dat hij ook nog eens medicatie resistent is... tja? Momenteel een zoektocht naar Dr. Yamanaka uit Japan voor multipotent stamcell behandeling. Het is nog allemaal in testfase. Maar goed. Je moet toch wat?!

Fibromyalgie

Ik gebruik het nu een maand, ik was mega bang voor de bijwerkingen maar ik heb nergens last van. Alleen mijn menstruatie blijft uit maar goed dat vind ik niet heel erg ;) Ik heb minderpijn en ik ben niet meer zo wazig in mijn hoofd, bewegen gaat ook steeds beter en daardoor merk ik ook dat ik met energie heb. Ik ben nog niet aangekomen hopelijk blijft dat zo.
06-03-2019

Hernia

suf, droge mond
03-03-2019

Neurontin (gabapentine)
Complicatie na operatie

Ingevolge rugoperatie (PLIF-fusie -L-S1-L5) is de zenuwstreng die naar mijn rechterbeen gaat lichtjes opgerokken. Dat 'zou' in vermoedelijk een zestal maanden postoperatieve neuropatische (zenuw)pijn resulteren. Ik voel(de) een pijnlijke stijfheid/kramp in mijn rechterbeen (vooral kuit), evenals prikkelende 'uitstraling' in mijn rechtervoet. Eerst Lyrica geprobeerd, maar[lees meer...] snel mee gestopt vanwege hevige bijwerkingen. Dan PEA geprobeerd: helpt 'wat' maar onvoldoende. Vervolgens bij Neurontin (gabapentine) uitgekomen, dat helpt goed, maar heeft heeft bij mij dezelfde bijwerkingen als Lyrica, *zij het in veel mindere mate* (zie "bijwerkingen").
27-02-2019

Lamotrigine (lamotrigine)
Epilepsie

Ik heb al reeds een jaar of 20 last van nachtelijke epilepsie. Laatste jaren dosering tegretol 600mg in ochtend en 800mg in avond. Echter in de loop van de jaren kwamen mijn nachtelijke aanvallen weer een beetje terug, soms wel een beetje onbewust en niet goed meer wetend wat er nou in de nacht gebeurd was. Met de specialist dus besloten om de medicatie aan te vullen met [lees meer...]lamotrigine. Slik nu in de ochtend 50mg en in de avond 150mg en de aanvallen in de nacht blijven redelijk goed weg, zelden nog komt er wel een aanval door, dit komt dan eerder door te laat naar bed gaan, avondje computeren of gewoon te laat medicatie innemen. Bijwerkingen zijn zo af en toe in het weekend 's vooral ochtends hoofdpijn....of dit nu komt door iets langer slapen. Altijd al iets gehad, maar komt nu wel wat vaker voor.....echter met twee paracetamol is dit redelijk snel weer weg. Ben zo af en toe ook wel wat vaker moe, maar dat is allemaal niet zo ernstig. Ook één dag last gehad van duizeligheid. Dus mijn ervaring is tot nu toe positief.
25-02-2019

Onrustige benen

Ik word helemaal gek van het rusteloze gevoel in mijn voeten, tintelingen en kramp en niet stil kunnen houden. slaap daardoor heel slecht, ondanks oxazepam. Ik heb Parkinson en weet me geen raad meer. Ik las op facebook dat iemand hiertegen injecties krijgt met vitamine B12. Heeft iemand ervaring hiermee ?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4618)
Anticonceptie - overig (3421)
Cholesterol (2702)
Depressie - antidepressiva overig (2499)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2136)
Pijn - morfine-achtigen (2041)
Pijn (1847)
Verslavingsziekten (1754)
ADHD - psychostimulantia (1711)
Bloeddruk - betablokkers (1552)
Maagzuur - protonpompremmers (1473)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1422)
Anticonceptie - eenfase (1268)
Angststoornissen (1057)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1038)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1018)
Depressie - antidepressiva TCA (962)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (899)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!