categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

Rivotril

20-10-2020 | Man | 57
clonazepam
had rond 2000 een trillend oog ,wat iedereen weleens heeft ,ff wrijven en over ,bij mij dus niet kwam in vicieuze terecht ,kreeg rivotril : 1x daags 2 pilletjes ,was net zo high ? heb gereduceerd naar 0,5 pil nu 20 jaar !!!! later 2 pilletjes a 0,5 mg ,gaat nergens om ,maar wanneer ik het niet gebruik krijg ik dus onrwenningsverschijnselen ,onrustig trillen super adrem irr[lees meer...]itatie enz ,wat ik wel gemert heb dat bij mij ik had geen adhd en heb het ook niet ,maar ik ben veel rustiger geworden ,niet meer zoals vroeger dat ik letterlijk en figuurlijk overal boven op zat ,ben natuurlijk ook 20 jaar verder ,maar dat had ik ook direkt na een paar weken al ,ik vraag me weleensaf wat was er met mij gebeurt wanneer ik rivotril had afgebouwd ?,ik lees dat iedereen positief is ,maar hebben andere aandoeningen ,sinds ik gebruik vind ik alles wel goed ambities heb ik allang niet meer ,maak me bijna over niets nog druk ,alleen de vraag wie was ik of zou zijn wezen zonder rivotril? heb geprobeerd om het te laten staan ,dat gaat niet ,heb in stress periodes weleens 5 op een dag gehad ,maar wat is 0,5 mg?,maar ik heb het nodig [ bijsluiter geeft aan; niet langer dan 3mnd gebruiken] ?ik dus iets meer dan 20 jaar van halve 0,5 mg naar 2 stuks 0,5 mg per dag.

Carbamazepine

16-10-2020 | Man | 55
carbamazepine
Aangezichtspijn
Het medicijn helpt, maar heeft wel de nodige bijwerkingen. Vooral de 1e maand veel last van gehad, m.n. extreem moe. 1e Dagen geen auto rijden, duizelig, bij vlagen slecht zien. Nu na 2,5 maand gebruik, heb ik nog steeds moeite met opstaan en houd gedurende de dag een vermoeid gevoel, en ben ik af en toe duizelig. Concentratie gaat maar kost me moeite. Medicatie is bij mij[lees meer...] onvoldoende, de aangezichtspijn kwam er toch weer doorheen en ik heb aanvullend baclofen gekregen. Ook i.c.m. deze spierverslapper remt het onvoldoende. Ik heb een drukke verantwoordelijke baan en ben bang voor verhoging omdat ik het gevoel heb aan de max te zitten waarbij ik nog goed kan functioneren en auto rijden. Het is wel belangrijk om goed verdeeld over de dag de medicijnen te gebruiken, zodat de "spiegel" gelijk blijft. De avond dosering een paar uur te laat kan ik direct merken.

Rivotril

14-10-2020 | Man | 39
clonazepam
Ik heb ervaring met verschillende benzodiazepines in de voorbije 20 jaar, vooral met Xanax en Rivotril, toevalligerwijze de 2 krachtigste, met Rivotril op stip nummer 1 als krachtig. Ik zou heel graag mijn ervaringen in het gebruik van Benzodiazepines delen met anderen, omdat ik denk dat ze heel nuttig kunnen zijn. Benzodiazepines zijn in feite producten die enkel dienen v[lees meer...]oor kortdurend gebruik en van zodra je ze voor een iets langere periode neemt, bvb 2 weken, treedt er al gewenning op en is het effect ook weg. Het grote nadeel is dat je er dan niet zo makkelijk meer van af komt, dus wees daar gewoon goed bewust van. Ik zou het iemand aanraden om te nemen als je bvb 1 of 2 crisisdagen hebt en die wilt overbruggen, maar eigenlijk zou ik het gewoon bijna niet aanraden, aan niemand. Als je last hebt van angst of depressie, dan heb ik zelf heel goede ervaring met SSRI of SNRI, vroeger met Fluoxetine (Prozac), later ben ik succesvol overgeschakeld in een 2e depressie in mijn leven op Effexor. Het nadeel van die producten zijn dat het even duurt vooraleer ze werken, dat kan zelfs een hele tijd duren, wekenlang… en ze hebben ook bijwerkingen in het begin. Om die bijwerkingen te counteren zou bvb kortdurende inname van benzodiazepines een mogelijkheid zijn. Nog enkele tips i.v.m. benzodiazepines. Met de kennis die ik hierover opgebouwd heb, zou ik de zaken achteraf gezien anders aangepakt hebben, maar al doende leer je natuurlijk. Heel veel. Ik ben op een bepaald moment om te slapen Rivotril beginnen op doktersadvies. Ik heb trouwens een hele goeie psychiater, maar die weet ook niet alles en elk persoon is anders. De Rivotril heeft me 2-3 dagen beter doen slapen. Maar toen ik er maandenlang later wou van afkicken nadat ik het product misschien een jaar genomen had, heb ik er 9 maand over gedaan. Ik nam 0.5 mg en ik liet gelules maken van 0.49, 0.48, etc.. tot aan 0.01. Het was één van de meest verschrikkelijke periodes in mijn leven, die afbouw van rivotril…ik heb het gehaald, maar ik had ook een getuigenis van iemand gelezen met een gelijkaardig verhaal en dat heeft me ook enorm geholpen, vandaar dat ik dit hier ook deel. Ik heb me angstig gevoeld, depressief, ik werd bijna gek…rivotril wordt door Heather Ashton dan ook omschreven las ik later als het meest potente benzodiazepine product op de markt. Ik zou zeggen begin er niet aan. En als je eraan begint, weet gewoon dat afbouwen hiermee heel lastig is. Nog een aantal zaken die ik wil meegeven ivm het gebruik van benzodiazepines, in mijn geval dan Xanax is dat, als je dit product gebruikt, je niet zomaar mag switchen in hoeveelheden en ook niet in tijdstippen waarop je het product neemt. Je mag niet de ene dag 1 mg nemen en de volgende dag 0.5 mg en dan eens 0.75 mg. Ook niet de ene dag om 12u00 de andere dag om 11u00 etc… het zijn geen snoepjes ! als je benzo’s neemt, neem ze consequent op hetzelfde tijdstip in, ga niet zomaar van dosis veranderen !! Je krijgt er namelijk heel erge bijwerkingen van, zoals toename angst, etc… Als je het neemt, wees gedisciplineerd en neem het altijd op hetzelfde moment en probeer niet zomaar je dosis te verhogen of te verlagen gelijk wanneer, maar in overleg met een arts. En denk ook na over de onderliggende oorzaak waarom je die benzo’s neemt, want als je die niet weghaalt, moet je jouw dosis alsmaar opdrijven en dan is het een straatje zonder einde. Dan is het beter dat je jouw steun zoekt bij een goede stabiele SSRI zoals Prozac, Seroxat, etc… En éénmaal je klaar bent om af te bouwen met benzo’s omdat het beter met je gaat, lees dan eens de Ashton Manual, die is ook in het Nederlands beschikbaar. Daar staan enorm veel tips in die heel waardevol zijn!

01-10-2020 | Vrouw | 39
Epilepsie
Op mijn 24e uit het niets in een week tijd 3 tonisch clonische aanvallen in mijn slaap, waarna ik ben gestart met 300mg Depakine. Dit is in de loop van de jaren opgehoogd naar 2x 500mg. Waar mijn bijwerkingen in het begin nog onschuldig waren (trillende handen, een klein beetje vermoeidheid) werd het al snel duidelijk dat mijn haaruitval door de Depakine kwam. Ik vond het [lees meer...]belangrijker dat ik aanvalsvrij was, dus ben doorgegaan. Inmiddels ben ik twee (zware) depressies verder en is mijn haar dusdanig uitgevallen dat ik kale plekken over mijn hele hoofd heb. Daarnaast ben ik niet vooruit te branden van vermoeidheid en heb ik regelmatig hoofdpijn. Ik heb dan ook besloten mijn neuroloog te vragen om een ander medicijn. Ik vind het wel erg spannend, ik slaap alleen en mijn aanvallen komen nooit overdag, altijd in mijn slaap. Maar ik krijg spontaan een derde depressie van de hoeveelheid bijwerkingen inmiddels...

Briviact

30-09-2020 | Man | 16
brivaracetam
Epilepsie
Briviact als derde medicatie naast trileptal en clobazam. Wel bijna aanvalsvrij. Eerste weken ernstig verkouden en heel erg moe. Toen over naar s ochtends 25mg en s avonds 50 mg. Nu nog heel veel last van continu koud hebben.

28-09-2020 | Vrouw | 54
pregabaline
Gebruik ik naast Mirtazapina, slechte combinatie!

27-09-2020 | Vrouw | 35
MS (multiple sclerose)
Toen ik met Lyrica startte had ik hele heftige bijwerking vooral op het psychische vlak. Van depressie tot aan suïcidale gedachten. Gelukkig heb ik doorgezet en gingen deze gevoelens weg. Ik had nog nooit een depressie meegemaakt en wist dus ook niet dat deze negatieve gedachten veroorzaakt werden door mijn medicatie. Inmiddels slik ik het ruim 4 jaar. Na ruim een decennia[lees meer...] met pijn op te staan en ermee naar bed te gaan, ga ik nu mijn dagen pijnloos door. Wat een verademing. Ik zou niet zonder lyrica kunnen en heb eeer levenskwaliteit ermee terug gekregen.

22-09-2020 | Vrouw | 30
Bipolaire stoornis
Heeft me uit een zware depressie geholpen. Zorgt ervoor dat ik me alleen zo af en toe depressief voel. Heel efffectief tegen depressie op lange termijn maar met een vieze smaak.

22-09-2020 | Vrouw | 43
Aangezichtspijn
Opzich helpt het wel alleen ervaar ik bijwerkingen. Gewichtstoename... NOT HAPPY! En ik merk dat ik een beetje down wordt. Eigenlijk staat op de helft van de bijwerkingen wel mijn naam achter maar het is te doen. Beter dan die andere medicatie voor aangezichtspijn.

Briviact

22-09-2020 | Vrouw | 17
brivaracetam
Epilepsie
Waar trileptal en lamotrigine niets deden, helpt briviact mij zeker wel. Van minimaal twee grote aanvallen per maand naar slechts een lichte aanval in de twee maanden.

Topiramaat

16-09-2020 | Vrouw | 51
topiramaat
Topiramaat is een middel met gebruiksaanwijzingen...De artsen en mss de patienten zelf ook willen te snel naar de dosis die voorgeschreven staat...Ik heb het middel een aantal jaar geleden ook gebruikt en dat naast een andere medicijn...Wat een vreselijk medicijn dacht ik toen en ben ermee gestopt...Met alles overigens...Dat ging naar een paar jaar niet meer en moest weer [lees meer...]aan de medicijnen en ben weer begonnen met Topiramaar...Maar nu zoals de maker van het produkt zegt hoe je het moet gebruikten...En dat heet dus heeeeelllll langzaam opbouwen...Als je geen last meer hebt van de bijverschijnselen (dus je voelt je lekker bij de dosis 25 mg) dan ga je verhogen met nog een keer 25mg en dat doe je weer op dezelfde manier,,,, En zo tot je op de gewenste hoeveelheid zit die voorgeschreven is...En ja dat kan een paar maanden duren...En dat is met afbouwen hetzelfde....Langzaam....Ik hoop dat ik jullie hiermee heb geholpen vooral de mensen die het middel nieuw voorgeschreven krijgen...Succes iedereen.

16-09-2020 | Vrouw | 51
pregabaline
Ik slik dit middel nu twee maanden vanwege onbekende neuropatische pijn, start 2x 75 mg maar vanwege heftige pijn 6x 75 en nu weer naar 2x daags, maar omdat ik wil afbouwen lukt me dat amper. Veel angstaanvallen, trillen, zweten, woede en veel verdriet, soort van depressie, uitvallen naar mijn man, vergeetachtigheid en niet kunnen slapen. Ik stuiter elk elk uur uit bed. We[lees meer...]et niet hoe ik moet liggen van ellende. Het voelt alsof mijn lichaam niet van mij is en in mijn hoofd gaat het tekeer als een onweersstorm. Ik probeer met alle macht van die rotzooi af te komen en kijk dan wel weer hoe ik me voel. Een mri haalde niets uit, vandaag echo schouder waar de pijn zit en uitstraalt naar de arm. Vreselijke troep.

11-09-2020 | Man | 54
Hernia
Was het beste medicijn maar weet zeker dat samen met methadon geen goede combo is, en bier.

11-09-2020 | Man | 43
lamotrigine
Werk voor mij goed in combinatie met nortrilen tegen depressies van bipolaire stoornis en bleek ook goed te werken tegen mij derealisatie gevoel.

Gabapentine

08-09-2020 | Man | 37
gabapentine
MS (multiple sclerose)
Vandaag via de oogarts voorgeschreven dat het eventueel kan helpen tegen nystagmus. Ik ben namelijk in het jaar 2008 gediagnoseerd met Multiple Sclerose. Ik kan nog niet voorspellen of het wel of niet zal helpen tegen de nystagmus.

08-09-2020 | Vrouw | 31
Aangezichtspijn
De pijn is met gebruik van depakine leefbaar! Niet volledig weg, maar een echte verbetering!

07-09-2020 | Vrouw | 76
Artrose
Denk ik, want ik heb een versleten rug. 8 jaar geleden ben ik geopereerd aan mijn rug, ben bij de pijnkliniek geweest maar geen van beide heeft geholpen. Bij mijn rug zijn stenosis weggehaald en bij de pijnkliniek zijn er 10 x een zenuw verbrand. Ook dat heeft niet geholpen, dus ik loop nu in huis zelfs met een rollator vooral omdat ik, ondanks de medicijnen, veel pijn h[lees meer...]eb. Bij de revalidatie centrum hebben ze gezegd dat ik een totaal een versleten rug heb en dat er niets meer aan te doen is. Ik vind het moeilijk om mij daar bij neer te leggen want je wereldje word zo klein, vooral omdat ik ook mijn auto weg heb moeten doen vanwege de medicijnen.

07-09-2020 | Vrouw | 38
Epilepsie
Ik gebruik ruim 10 jaar Depakine, maar ik begin nu al een aantal jaar hinder er van te krijgen... door de gewrichtspijn in mijn knieën. En de gewichts toename. En om de drie vier maanden nog steeds een zware epileptische aanval te krijgen. Waardoor ik de keuze heb gemaakt om te stoppen met dit medicijn en begonnen met een nieuw medicijn (brivicat). Wat hopelijk op langer t[lees meer...]ermijn zal gaan helpen. Elke dag pijn is ook geen pretje... kwaliteit van leven is ook belangrijk om je fitter te voelen en als je moeite moet doen om uit bed te komen.. dan moet je zelf de vraag stellen is Depakine het dan waard. Voor mij niet.

oxcarbazepine

02-09-2020 | Man | 41
oxcarbazepine
Epilepsie
In 2012 met Oxcarbazepine begonnen na 2 maanden Keppra te hebben gebruikt, wat wegens gemoedstoestand absoluut niet beviel. Tussen 2012 en 2019 2 x een aanvalsvrije periode gehad van +/- 3 jaar met daartussen steeds een serie van 3 a 4 nieuwe aanvallen in korte termijn na elkaar. Elke x de dosis verhoogd en het bleef na dezelfde tijd terugkomen. Wat blijkt, bij mij is mij[lees meer...]n natrium zo ver gezakt dat het juist de aanvallen opwekt. In het begin vd verhoging werkte het steeds weer, maar op de achtergrond bleef mijn natrium zakken tot ik dus steeds weer nieuwe aanvallen kreeg. Ben nu over aan het stappen van 1900 mg naar 0 en ipv Oxcarbzepine overgegaan naar 200 mg Briviact. ( 10 mg Clobazam had en houd ik ernaast aan) Tot op heden bevalt de Briviact prima, maar nu ik inmiddels op 900 mg Oxcarbazepine zit ( op weg naar 0 ) merk ik wel dat het afbouwen met ups en downs gaat qua "mentale vermoeidheid/verwardheid" . het is niet heel ernstig en hopelijk trekt het snel weg

01-09-2020 | Man | 63
pregabaline
Het werkt zeker wel,alleen de weegschaal gaat naar waardes toe die mij niet aanstaan door dit middel.

Gabapentine

01-09-2020 | Man | 44
gabapentine
Dit medicijn gebruik ik nu ongeveer 5 jaar tegen zenuwpijn in mijn linker voet, beiden bovenbenen en mijn zitvlak. In het begin had ik wel vervelende bijwerkingen die na een tijdje weg gingen. Zoals ernstige duizeligheid, (vooral na inspanning) en wazig zien. Al met al werk dit medicijn (op medicinale wiet na), het beste tegen de zenuwpijn. Maar toch is de zenuwpijn he[lees meer...]el vaak ondraaglijk, (dus in het verleden wel eens een dosis overgeslagen: dan merk je toch dat het midicijn echt wel wat doet). Zoals ik eerder al aangaf, het enige wat mij bijna volledig pijn vrij krijgt is (medicinale) wiet, al geeft dat bij langdurig gebruik juist vervelende bijwerkingen.

Valproinezuur / Natriumvalproaat

30-08-2020 | Vrouw | 19
Clusterhoofdpijn
Gebruik het voor clusterhoofdpijn, en gaat wel prima met de aanvallen, behalve dat als ik de medicijnen later dan 2 uur dan mijn normale tijd in neem, ik clusterhoofdpijn krijg. En dat is dan mijn eigen fout, maar toch een beetje irritant. En heb haaruitval. En als een 19 jarige jonge vrouw is dit echt niet leuk, en gebruik het nog niet zo heel lang, en weet dat er tijdeli[lees meer...]jke haaruitval staat, maar dit is voor mij niet heel leuk.

Lambipol

29-08-2020 | Man | 63
lamotrigine
het is voor de stres. mijn gewicht gaat teveel omhoog

28-08-2020 | Man | 50

27-08-2020 | Man | 16
Epilepsie
augustus 2020: Lamotrigine Sandoz wordt binnenkort uit de handel genomen. Bespreek dit met je neuroloog.

Topiramaat

24-08-2020 | Vrouw | 57
topiramaat
3 dagen 25 mg geslikt, nu 50 mg gisteravond genomen, onrustig geslapen en op dit moment angstig verward erg duf.

23-08-2020 | Vrouw | 49
pregabaline
Ik slik nu 4 jaar Lyrica in combinatie met Surgam. Heb polyneuropathie, ernstige vorm van artrose, fybromyalgie , aangezichtspijn en foraminale stenose. Langzaam opgebouwd naar 2x daags 150 mg Lyrica en 2x daags 300mg Surgam. Op slechte dagen aangevuld met 2x daags 1000 mg Paracetamol. Ik heb erg lang last gehad van een zwaar zombiegevoel. Was tot niets in staat. Kon nog n[lees meer...]iet recht lopen zonder om te vallen. Heb 1,5 jaar op krukken gelopen. Kon absoluut niet autorijden en was best wel verward. Bovendien in die 4 jaar ruim 25 kg aangekomen. Dit vind ik persoonlijk de ergste bijwerking van Lyrica omdat gewichtstoename weer niet ten goede komt aan mijn artrose. Maar stoppen met Lyrica is geen optie. Heb het ooit moeten doen ivm zenuwblokkades maar de pijn was zo hevig dat ik van mening ben dat, als er geen Lyrica bestond, deze pijn ondraaglijk is om mee te leven. Dus kort samengevat ben ik heel blij met Lyrica, ik heb weer een beetje leven terug, kan inmiddels weer zonder krukken lopen, ik rijd weer auto ( wel altijd heel goed oplettend! Indien je botsing veroorzaakt ben je denk ik wel zuur) Het enige minpunt aan het einde van de rit is de gewichtstoename. Moeilijk te accepteren maar als je geen andere optie hebt moet je het wel accepteren.

20-08-2020 | Man | 79
Longkanker
Uitgezaaide longkanker. Chemotherapie en aansluitend immuun therapie. Uitbehandeld in ziekenhuis. Nu thuis behandeling met huisarts en palliatieve verpleegkundige. Kwaliteit van leven neemt steeds verder af maar geniet nog van iedere dag. Nu aan de rolstoel. Kan ik weer naar buiten.

Keppra

16-08-2020 | Man | 61
levetiracetam
Epilepsie
Na mijn hersentumor operatie op 8 juni 2018 werd ik getroffen door een grand mal epileptische aanval op de intensive care...vervolgens een hersenbloeding waardoor ik 3 maanden rechtszijdig verlamd was en niet meer kon praten (afasie). Gelukkig ben ik daar grotendeels van hersteld en kan weer lopen en praten...Vanaf mijn eerste epileptische aanval in het ziekenhuis kreeg ik[lees meer...] 2X daags 750mg. Keppra...en in het verpleeghuis waar ik 3 maanden revalideerde werd de dosis op mijn verzoek teruggebracht naar 2X daags 500mg. omdat de huid onder mijn voetzolen begon los te laten...Nu gebruik ik nog maar 2X daags 250mg...dit bevalt goed...heb al bijna 1 jaar geen epileptische aanval meer gehad.

Vimpat

16-08-2020 | Vrouw | 60
lacosamide
Heb het gekregen voor pij́n bij DVN. Kreeg spierproblemen in de ogen. Nu afbouwen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5186)
Anticonceptie - overig (3788)
Cholesterol (2905)
Depressie - antidepressiva overig (2738)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2372)
Pijn - morfine-achtigen (2216)
ADHD - psychostimulantia (2087)
Pijn (1999)
Verslavingsziekten (1962)
Bloeddruk - betablokkers (1693)
Maagzuur - protonpompremmers (1570)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1528)
Anticonceptie - eenfase (1396)
Angststoornissen (1225)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1170)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1140)
Depressie - antidepressiva TCA (1046)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (967)