ISO 27001

ervaringen per categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

19-04-2018

Het heeft mijn aanvallen voor 90% onderdrukt
19-04-2018

Rivotril (clonazepam)

Ik heb last van neuropathie in de benen dit middel geeft wat meer rust zodat ik een beetje beter kan slapen ik gebruik hiervoor nog een aantal medicijnen
12-04-2018

Epilepsie

na operatie van een hersenbloeding direct een aanval epileptie gedaan. Mijn zoon was 30jaar toen hij een avm kreeg: nog steeds grote gevolgen.hij woont alleen:wilde dit zelf. heeft sedert hij alleen woont al 5aanvallen gedaan: De bezorgdheid als moeder blijft:
09-04-2018

Gabapentine (gabapentine)

Prima ervaring. Goed af te stemmen vanwege mogelijke hoeveelheden. Geen bijwerkingen.
06-04-2018

Hernia

sindsdien ik die inneem heb ik het gevoel een voetbal in mijn buik te hebben. ze helpen voor geen meter. Ook slik ik een speierverslapper/een maag bescherming en een morfine tablet het laaste medicijn oxycodone 45 mig drie maal daags 1 tablet(werkt niet)lyrica 3 x dag 1 capsule(werkt niet)spierverslapper 2 x daags 1 tablet(werkt niet)morfine pleisters om de derde dag d[lees meer...]rie pleister aan 10 mg(werkt niet)heb een operatie gehad maar op de verkeerde plek geholpen daar waar ik geen pijn heb. Maar dat ik door die lyrica zoveel gewichts toenem heb kon ik mij niet voorstellen. Maar de huisarts zegd eerst de morfine afbouwen dan de lyrica ondertussen weeg ik bijna een ton
06-04-2018

Hernia

ik slik nu ruim een jaar de lyrica Ik heb drie maanden niet kunnen lopen ben reeds onder het mes gewesst maar niet p die plaats geholpen waar de pijn is.daarom vroeg ik om met deze medicatie te stoppen Nee eerst moest ik de morfine oxiecodon 50 mg moet ik innemen. Ik slik nu al ruim twee jaar oxicodon maar wil er dringend vanaf loop nu al ruim negen maanden met heel e[lees meer...]rg veel pijn rond. Die lyrica zouden moeten helpen maar dat is niet zo ik wordt er alleen maar dikker van van de 70 kg ben ik nu al ruim 105 kg. Daarom wil ik er dringen vanaf.kan mij iemand zeggen of die gewichts toename van dit soort midcatie is= alvast bedankti
02-04-2018

Epilepsie

Geen effect de aanvallen zijn niet gestopt of minder geworden maar als ik er mee stop krijg ik extra zware aanvallen van epilepsie, en zijn we er achter gekomen samen met de optcien dat de ogen erdoor minder snel scherpstellen als je bv aan het scrollen bent op de pc moet ik dat heel heel langzaam doen.ander kan ik niets lezen. Ik ben nu geopereerd hersenoperatie en sinds [lees meer...]dien aanvalsvrij maar de medicijnen hebben nooit geholpen.
30-03-2018

Ademhalingsproblemen

[redactie mijnmedicijn: tekst weggehaald aangezien het geen ervaring met het medicijn betreft]
25-03-2018

Keppra (levetiracetam)

EpEliquis, tegenwerking?ilepsie aanval 9 maanden na CVA, gebruik ook Eliquis 2x 5mg, tegenwerking?
21-03-2018

Fycompa (perampanel)
Epilepsie

Combinatie Tegretol ,Keppra + Vimpat zorgde voor dubbelzien. Vimpat vervangen door Fycompa. Duidelijke waarschuwing van arts voor de bijwerkingen nl agressie, persoonlijkheidsverandering etc. dus was er helemaal niet gerust in. Al 5 dagen na inname aanvalsvrij geworden en ervaar geen bijwerkingen ,waarschijnlijk omdat ik op zo'n lage dosis (2mg) blijf staan.
21-03-2018

Briviact (brivaracetam)
Epilepsie

Sinds inname en opbouw van briviact geen enkele aanval meer gehad. Ik had voor briviact elke dag 1 tot meerdere aanvallen. Ook met een nvs erbij. Nu sta ik versteld ervan en kan niet geloven dat ik geen aanvallen krijg. Het is eigenlijk heel raar voor mij.
19-03-2018

19-03-2018

Rivotril (clonazepam)

Begonnen met 1 mg en eigenlijk al vrij snel op de voor mij juiste hoeveelheid 4 mg uitgekomen. Januari 2016. Ik heb een neurostimulator geïmplanteerd gekregen, maar helpt goed voor de heup- en beenpijn, echter stopt precies bij de enkel. Kon geen schoenen meer verdragen. De voet stond in brand of voelde aan als een ijsklomp. Wat vitamine’s gebruikt in samenspraak pijnpoli,[lees meer...] maar dat leidde tot geen baat erbij hebben. Toen schreef ze Rivotril voor. Bijsluiter gelezen, wilde er eigenlijk niet aan beginnen, maar toch gedaan. Ik verdraag mijn dekbed weer en ik verdraag een paar uurtjes mijn orthopedische laarzen per dag. Uiteindelijk er achter gekomen dat meer ook niet effectief is. Dus we houden het op 4 mg. Ik kies voor kwaliteit en niet voor kwantiteit, ik heb het leven lief en denk er ook niet over dit ooit af te bouwen.
12-03-2018

Rivotril (clonazepam)

Ik heb het voorgeschreven gekregen voor Exploding Head Syndrome. Helpt geweldig. Heb er geen last meer van. Begonnen met 2 mg, nu 6 mg, verdeeld over de dag ook om rustig van te worden. Ben er erg blij mee! EHS is afschuwelijk. Vanaf het moment dat ik Rivotril voorgeschreven kreeg, geen last meer van gelukkig.
07-03-2018

Neurofibromatose

Ben met 50 mg gestart, dit heeft niet geholpen. Na het ophogen naar 100 mg ging het compleet mis. Die avond heb ik veel moeten overgeven en ik kon niet eens op m'n eigen benen staan, het medicijn heeft uiteindelijk geen effect gehad op de pijn.
06-03-2018

Diphantoine (fenytoine)
MS (multiple sclerose)

Dit medicijn was een overbrugging van diphantoïne naar depakine te gaan dus kan ik me geen bijwerking herinneren.
06-03-2018

MS (multiple sclerose)

Door multipele sclerose heb ik epileptie gekregen en daar kreeg ik diphantione voor wat ik maar een korte kkn gebruiken, de neuroloog schreef mij toen depakine voor. In een jaar tijd ging ik van 66 kilo naar 97,2 kilo door de depakine en ik at maar weinig meer want ik werdgewaarschuwd voor gewichtstoename. Na overleg met de neuroloog overgegaan naar Keppra maar van K[lees meer...]eppra gleed ik in een diepe depressie dus moest ik weer terug naar depakine maar nu helpt de depakine mij niet niet meer zo goed terwijl de bijwerking weer volop aanwezig zijn. Mijn advies voor jullie, als je een alternatief kan krijgen voor depakine EN keppra dan zou ik die aannemen.
05-03-2018

Lamotrigine (lamotrigine)
Epilepsie

Voor mijn dochter effectief middel zonder al teveel bijwerkingen. helaas na 4 jaar name de insulten toe . Nu een zoektocht met medicatie erbij keppra depressief vimpat duizelig. Nu depakine dit zal nog moeten blijken in het verleden wel effectief geweest wel,wat zwaarder geworden. Vandaar ook de uitstel voor de keuze van dit middel erbij. Neuroloog geeft dit medicijn ook l[lees meer...]iever niet aan vrouwen in vruchtbare periode.
05-03-2018

Vimpat (lacosamide)
Epilepsie

Helaas voor mijn dochter niet effectief heel veel last van duizelig en dubbelzien.
03-03-2018

Aangezichtspijn

Als bijwerking een zeer ernstige allergie. Openbaarde zich pas na 6 weken. 5 dagen in ziekenhuis gelegen. Mijn hele lichaam zat onder. Mag nu 6 maanden prednison slikken
03-03-2018

Pregabaline (pregabaline)
Allergie

Ondertussen heeft het suizen, druk op mijn beide oren wisselende beelden, hevig bij opstaan bij intensief bezig amper opvallend, bij neus snuiten/klaren van de oren veel gekraak. Of er verband is: Volgens internist-die het voorschreef- is het zeer wel mogelijk. Amper 1 uur na mijn eerste capsule traden oorsuizingen en gehoorstoornis op, nog 2 erna toen gestopt, weken[lees meer...]lang wisselend lichte tot ernstige doofheid aan één oor
02-03-2018

Epilepsie

Ik heb alle soorten epilepsie overgehouden aan 9 beroertes en 1 TIA ik ben sowieso al chronisch vermoeid en met clonazepam rivotril is dat dubbel zo erger ik slaap alleen nog maar ik heb meer last van de bijwerkingen dan van mijn epilepsie als ik die 2 tegen over elkaar moet opwegen dus ben het inmiddels ook aan het afbouwen zelf ik. Ben eerst van 2 naar anderhalf gegaan t[lees meer...]oen naar1 tablet ik zit nu op een half tablet maar de stoffen hangen nog te veel in mijn systeem dat ik zelfs nu nog last van de bijwerkingen heb moe depressief non actief veel slapen hoofdpijn nog steeds nog steeds misselijk al met al gezegt een rot medicijn zou verboden moeten zijn het maakt een junkie van je waar ik woonde dachten dat ik een junk was omdat ik altijd afwezig en versuft over straat naar de winkel ging dat heeft mij besloten om het af te bouwen ja ik had en heb afkick verschijnselen zo voel ik me fit zo slaat het weer om in vermoieidheid dat ik me bed weer in kijk dat is toch geen leven meer ik lag 7 dagen alleen nog maar op bed geen sosciaal contacten zelfs net mn kids niet omdat ik alleen maar sliep of slaap ik slaap me leven voorbij heb doordat ik depressief ben van de rivotril zelfmoord neigingen ze moeten een ander middel zoeken met minder bijwerkingen
28-02-2018

Lyrica (pregabaline)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)

CRPS hand-arm-schouder na polsoperatie begin november 2017. Veel pijn, zwelling hand, kiné onmogelijk. Dit medicijn maakt dat ik minder pijn heb en mijn hand en arm beetje bij beetje weer begin te gebruiken. Kiné kan ook terug, met succes, zwelling hand is zo goed als verdwenen.
28-02-2018

Epilepsie

werkt zeer goed, alleen de vervelende bijwerking van het trillen van de handen is extreem vervelend
27-02-2018

Hersentumor

Advies specialist was om Carbamazepine Sandoz retard tablet 200 mg te gaan gebruiken vanwege tumor in hoofd. Beleid is gebruik van medicatie om mogelijke uitval te voorkomen. Na opbouwfase nu 2x 1,5 tablet van 200 mg per dag ochtend en avond. Eerste uren na inname vaak vlagen van misselijkheid en duizeligheid. Gevoel van algehele dufheid en extreme moeheid. Volgens special[lees meer...]ist is gewenningstijd 1-5 weken. Nu 4e week. Voelt of middel mogelijk erger is dan de kwaal.
26-02-2018

Gabapentine (gabapentine)

Tot nu toe krijg ik de medicatie niet goed weg, ik ben een moeilijke pillenslikker en bij openbreken van de capsule en mengen in m, n vla/yoghurt ga ik erg over m,n nek, ik ben dus op zoek naar een alternatief in andere vorm. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
24-02-2018

Levetiracetam (levetiracetam)
CVA (cerebrovasculair accident)

Ik heb na 7 jaar opnieuw een CVA gekregen. Ik lijd aan vasculitis (variant eGPA = Churg Strauss) en ben daarvoor onder controle bij een internist in een ander ziekenhuis, die op deze ziekte gespecialiseerd is . Toen ik de CVA kreeg beweerde een verpleger van de ziekenauto volgens mijn vrouw dat ik epilepsie zou hebben. In het ziekenhuis werd dit niet vastgesteld bij de o[lees meer...]nderzoeken maar wel als diagnose opgevoerd; in de map die ik mee naar huis kreeg had iemand aangetekend: "toch geen insult". Mijn vrouw heeft 42 jaar in een psychiatrisch ziekenhuis gewerkt en houdt vol dat dit geen epileptisch insult was maar naar haar wordt niet geluisterd. Daarom heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen met alle bijwerkingen van dien. Ik ben van plan om dit medicijn op korte termijn af te bouwen, met of zonder instemming van de neuroloog. Ik mag niet autorijden met deze pillen en ook niet zonder dus dat maakt niet uit. Eens kijken of ik een epileptische aanval krijg; ik geloof er niets van.
19-02-2018

Alcoholverslaving

Ik gebruik Rivotril om de zin in alcohol te verminderen, een voldoende sterke dosis geeft je net dat 'tipsy' gevoel waardoor je niet gaat drinken. Werkt rustgevend en ik slaap er ook beter door.
18-02-2018

Neurontin (gabapentine)

- Neurontin (...) - 3 keer per dag - capsule(s) per keer - Vanaf ... - Voorgeschreven door huisarts
16-02-2018

Epilepsie

Als ik dit medicijn innam voelde ik me na een half uur draaierig en na ongeveer 2 uur moest ik een uur of twee uur slapen. Verder voelde ik me heel depressief en kon ik om alles huilen. Overdag kon ik niks terwijl ‘s avonds kon ik wel weer sporten, want dan waren de medicijnen weer uItgewerkt. Hier ben ik dan ook snel weer mee gestopt.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4209)
Anticonceptie - overig (3154)
Cholesterol (2508)
Depressie - antidepressiva overig (2301)
Epilepsie (2093)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1912)
Pijn - morfine-achtigen (1855)
Pijn (1718)
ADHD - psychostimulantia (1596)
Verslavingsziekten (1593)
Bloeddruk - betablokkers (1463)
Maagzuur - protonpompremmers (1417)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1387)
Anticonceptie - eenfase (1173)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (974)
Angststoornissen (946)
Depressie - antidepressiva TCA (886)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (858)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (854)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!