ISO 27001

ervaringen per categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

22-07-2018

Carbamazepine (carbamazepine)
Aangezichtspijn

Voor mijn aangezichtspijn ben ik eerst begonnen met 2x 100mg per dag. Dit had weinig effect. Door de huisarts is mijn dosis toem veranderd naar 2x 200mg per dag, hier had ik wel baad bij maar had alleen last van mijn hoofd bij veel inspanning. Echter had ik wel een vervelende bijwerking: namelijk, mijn nek werd dik en mijn buik ook een beetje. Na overleg met de neuroloog t[lees meer...]och noog de 800mg per dag gegaan. Dit haalt wel de pijn aardig weg, maar weet niet wat voor effect dit heeft op de bijwerkingen.
21-07-2018

Bipolaire stoornis

De geheugen en concentratie-problemen zijn niet zo erg als bij het andere merk wat ik geslikt heb (Aerobindo) en de andere bijwerkingen die ik met dat merk heb heb ik met Sandoz nauwelijks. Bij het opbouwen toen ik ooit begon met de lamotrigine (volgens mij ook Sandoz) had ik wel veel last van bijwerkingen (enorme spanning in mijn hoofd, hoofdpijn) en moest het in heel kle[lees meer...]ine stapjes gaan. Beide merken zijn even effectief tegen de depressies (ze helpen niet tegen mijn hypomanie).
21-07-2018

Bipolaire stoornis

Bij de 100mg pillen van Aerobindo kreeg en hield ik veel meer last van bijwerkingen dan die van een ander merk. Ik ben blij dat ik weer op mijn oude merk Sandoz overgestapt ben. Bij Aerobindo had ik last van het gevoel onder hoogspanning te staan, dat gevoel had ik ook toen ik ooit begon met lamotrigine en (te snel) opbouwde. Alleen bij Aerobindo bleef die bijwerking en [lees meer...]leek met de tijd zelfs erger te worden. Aerobindo verhoogde het mijn prikkelgevoeligheid, met name voor geluiden. Ook had ik veel last van concentratie- en geheugenproblemen. In het verkeer had ik moeite overzicht te houden en zag ik soms andere verkeersdeelnemers te laat (frontale botsingen met andere fietsers). Ik vergat heel veel en voelde me soms verward. Het was wel net zo effectief tegen de depressies als het andere merk.
19-07-2018

Polyneuropathie

Hierbij kom ik enigszins terug op mijn beoordeling van 2 augustus 2017 Aangezien zenuwpijn een zeer vervelend iets is, ben ik toch verder gegaan met pregabaline, heb de huisarts gevraagd om een dosering van 2 X daags 25 mg. Bij deze dosering gaf wel wat verlichting en waren de bijwerkingen acceptabel. Toen langzaam opgehoogd, eerst 1 X 50mg en 1 X 25 mg per dag en uitein[lees meer...]delijk 2 X daags 50mg. Dit geeft een redelijk resultaat. Hierbij gebruik ik 3 X daags 1 capsule van 400mg palmitoylethanolamide (PEA) Dit geeft een goed resultaat. Dus gebruik van Pregabaline nauwkeurig instellen i.s.m. (huis)arts is mijn advies.
12-07-2018

Valproinezuur / Natriumvalproaat (valproinezuur)

Helpt enorm om externe prikkels (geluid,licht etc) naar een draaglijk niveau te krijgen. Hierdoor een stuk minder vaak en een stuk minder heftig overprikkelt. Het is wel een zwaar middel waardoor ik in het begin echt behoorlijk van de wereld was, maar dat was gelijk ook wel de werking die ik al jaren van een medicijn zocht. Naar verloop van tijd werd dit minder maar voor m[lees meer...]ij wegen de bijwerkingen niet op tegen de positieve effecten. Erg tevreden dus.
10-07-2018

Pregabaline (pregabaline)

Zenuwpijn door herpesvirus (waterpokken). Enige tijd opzoek geweest naar de juiste medicatie. Behandeling pijnpoli was niet voldoende dus toen oxycodon en pregabaline gekregen, mede via oncoloog. Medicatie werkt over het algemeen redelijk goed. Soms alsnog pijn waarna ik nog een dosis oxycodon en paracetamol slik. Hierdoor lastig om een juiste ervaring te geven over di[lees meer...]t medicijn omdat het in combinatie is met anderen. Wazig zien, slaperigheid, slapeloosheid, obstipatie, vergeetachtig, soms high gevoel.
09-07-2018

Hernia

Werkt perfect voor een rug hernia in mijn geval. Klachten qua zenuw pijn verdwijnen. Het gloeit wel enorm precies op de plek van de hernia maar voor de rest is het een perfect middel. Zonder zou ik momenteel Mn bed niet eens uit kunnen komen!
07-07-2018

Epilepsie

Na meer dan 1,5 jaar gebruik hiervan na 2 x insult (tonisch clonisch) in 2016, erg tevreden geen aanval meer gehad te hebben sinds inname. Dosis wel verminderd nu want enge bijwerkingen zoals erg prikkelbaar, snel boos en snel benauwd, bevangen. Geen autorijden 1 jaar lang was voor mij het ergste. Waarschijnlijk in te nemen levenslang, we zullen zien...

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik heb verschillende medicijnen geprobeerd voor mijn ptss. Voor de lamotrigine heb ik topiramaat gehad echter hoe hoger de dosering daar van werd hoe erger de bijwerkingen van geen eetlust ziek voelen etc. Nu met lamotrigine voel ik me beter zit al 3 maanden op 200mg sinds maandag ben ik met 50mg aan het opbouwen dit wordt opgebouwd tot 400a500mg per dag. Ik vind het echt [lees meer...]een fijn middel en op alopecia na maar ik accepteer het maar.

Gabapentine (gabapentine)

samen met paracetamol (4 x dgs 2st) pijnbestrijding na het doorbuigen van mijn knie. 7 weken terug heb ik een hele knieprothese gekregen.

Epilepsie

Mijn dochter had tot april 2017 de absence vorm in april 2017 kreeg ze de eerste keer een aanval toen kwamen we erachter dat ze al jaren epilepsie had we waren begonnen met depakine daar werd ze erg druk door en ze was al erg druk van zichzelf toen kreeg ze lamotrigine daar bleek ze allergisch voor te zijn toen kreeg ze kepra begonnen met 2x 500 mg wat niet hielp daarna [lees meer...]werd het verhoogd naar 2x 750 mg en nu zit ze op 1x 1000 mg in de ochtend en in de avond 1x 750 mg en nog steeds aanvallen en dat kan verschillen van 1 per 4 dagen tot 1 per maand en dat is voor 95% i de ochtend moet binnen kort weer naar sein dan zal de avond dosering wel werd worden verhoogd ook naar 1000mg
27-06-2018

Carbamazepine (carbamazepine)
Aangezichtspijn

Ik heb jarenlang met kaakpijn naar de tandarts gelopen. Ik heb zelfs een kies laten trekken. De pijn werd alleen maar erger. Uiteindelijk heeft de tandarts me verwezen naar de kaakchirurg. Deze stelde de diagnose aangezichtspijn en verwees me naar de neuroloog. Aan een hersenscan was niets te zien en zij verwees me naar het pijnbehandelcentrum. Daar adviseerde zij mij Caba[lees meer...]macepine te gebruiken. Dat hielp echt tegen de pijn. Zij heeft mij ook behandeld met een injectie door de zenuw. Dat hielp een half jaar en de pijn kwam daarna weer terug. Weer Carbamacepine gebruikt en opnieuw de zenuwbehandeling. Dat hielp weer een half jaar. De pijn is nu weer terug en ik gebruik weer Carbamacepine. Dit medicijn helpt bij mij echt tegen de pijn. Ik moet alleen geen alcohol meer gebruiken, want na twee drankjes kan ik dan niet meer op mijn benen staan. Dus een goed middel tegen alcoholverslaving ook. Ik heb ook veel last van obstipatie.
24-06-2018

Topiramaat (topiramaat)

Ik heb in de overgang migraineklachten gekregen die steeds erger en frequenter zijn geworden. Zonder Topiramaat krijg ik zeker 1 aanval per week, als het tegenzit 2 die ik dan met triptanen bestrijdt. Met Topiramaat heb ik in normale omstandigheden helemaal geen migraine meer, in belastende omstandigheden zoals vakanties (vliegreizen) minder. Ik slaap veel beter, langer e[lees meer...]n dieper, en mijn migraine triggers krijgen bijna nooit voldoende kans. Ik heb veel meer energie en voel me daardoor jonger en fitter (ben 69). Bijwerkingen zijn vaak onaangename adem en dufheid in de ochtend die ik bestrijd door koffie en actief aan de slag te gaan. Ik kan soms wat te dwangmatig met iets bezig blijven wat ik zonder Topiramaat niet heb. Ook ben ik impulsiever en sneller boos. Daar moet ik mezelf op corrigeren. Ik heb 5 jaar geleden ook een jaar lang Topiramaat gebruikt en ben toen gestopt omdat ik de bijwerkingen te bezwaarlijk vond. Ben dit jaar toch weer opnieuw begonnen omdat ik iedere week 1-2 keer migraine ook geen feest vind en geen enkele aanpassing in life style dit kon verhelpen. Apart is dat ik 5 jaar geleden wel afviel en nu helemaal niet. Dat vind ik wel weer jammer....
21-06-2018

Bipolaire stoornis

Eerste maanden lithium na vervelende bijwerkingen overgestapt op Lamotrigine zeer tevreden over dit medicijn het vlakt wel iets af maar weegt niet op tegen de manie en depressie over het algemeen vrij stabiel. Mijn ervaring is dat dit middel 10x beter is dan Lithium vooral omdat er geen nare bijwerkingen zijn.
13-06-2018

Clonazepam (clonazepam)

Zeker na het lezen van de bijsluiter en de aangepaste bijsluiter van de arts twijfelde ik of ik het middel überhaupt zou proberen. Ik heb tabletten van 0,5 Mg. Ik heb een vriendin gebeld om mij in de gaten te houden, aangezien ik bang was voor psychose, vallen, verwardheid of woede aanvallen. Dit waren namelijk de bijwerkingen welke ik volgens mijn arts extra alert op m[lees meer...]oest zijn, en nog een paar, maar minder gevaarlijke. Tot onze grote verrassing en blijdschap begon ik na een half uurtje al rustiger te worden, en na een goed uur was ik weer min of meer mezelf. Dit middel is dus nog heel nieuw voor mij, en van mij zou de dosering iets hoger mogen, dat ga ik met de arts overleggen. Maar ik moet zeggen dat ik zéér te spreken ben op dit moment. Ook de schopbenen waar ik 's avonds last van heb heb ik gisteravond bijna geen last van gehad. Tot slot wil ik zeggen dat het prachtig is om hier je ervaringen te kunnen delen en die van anderen te lezen... M.v.g.
10-06-2018

Epilepsie

Sinds 2017 gebruik ik (de originele) Keppra. M'n lichaam heeft er lang over gedaan om er aan te wennen, bijna een jaar! In het begin laat gehad van suïcidale gedachten en depressie. Toen ik dit direct vertelde aan m'n neuroloog, is de dosering gehalveerd naar 2 x 250 mg per dag. Na verloop van tijd weer langzaamaan omgebouwd naar 2 x 500 en dat werkt goed. Ik sport weer me[lees meer...]erdere malen per week. Ik heb wel het idee dat m'n eetlust wat onderdrukt wordt en ik merk dat ik moet opletten om niet bozer te reageren in bepaalde situaties dan ik van mezelf gewend ben. Tot nog toe nog geen enkele tonisch-clonische aanval gehad en daar ben ik erg blij mee!
05-06-2018

Rivotril (clonazepam)

Een Godsgeschenk als je niet kunt slapen en gewone inslapers niet werken, wordt je heel rustig en vrolijk van, + je slaapt als een roosje op wolkjes, maar is echt verslavend ! heel moeilijk om van af te blijven, en de drang om steeds meer te nemen, ik probeer het enkel te nemen indien nodig, maar ben er als tiener jare lang verslaafd aan geweest, er mee stoppen is wel hel.[lees meer...] Maar als je niks slaapt is dit wel een geschenk, wel zware bijwerkingen, niet helder denken, extreem moe zijn overdag, niet uit bed kunnen, meer vergeten dan anders. Je hebt ook zeer weinig energie overdag.
04-06-2018

Depakine (valproinezuur)

Ik heb vanaf mijn kinderjaren al last van migraine gehad. Maar altijd goed kunnen behandelen met pijnstillers en maxalt. Tot 1,5 jaar geleden.... Elke dag Migraine! Ik kon niks meer... Alleen maar op de bank liggen en af en toe was er een dag zonder migraine. Omdat mijn medicijnaanvragen bij de huisarts tot het plafond reikten, stuurde zij me naar een neuroloog. Bleek dat [lees meer...]er ook chronische migraine bestaat... Daarvoor depakine gekregen en langzaam opgebouwd, en toen... Heerlijk Geen Pijn Meer!! Nu nog gemiddeld 1 aanval per week, maar dat vind ik te overzien. Ga nu proberen weer af te bouwen ivm kinderwens...
02-06-2018

Chronisch pijnsyndroom

Kreeg ze op de pijnpoli tegen de pijn in mijn rug ,die af en toe flink opspeelt ; scoliose -versleten onderrug- en versleten heup Maar de fijne bijwerking, daar wist ik niks van; je slaapt als een blok ! Alle gedachtes gaan weg en je valt gewoon in een diepe slaap , urenlang , heerlijk. Daar kan echt geen slaappil tegenop. En ik heb in mijn leven zowat alles u[lees meer...]itgeprobeerd ! Wel wat suffig in de ochtend. Ik neem ze nooit overdag in, want dan ben ik niks meer waard. s avonds of snacht , en niet altijd , alléén als ik pijn heb of als ik weer dagen heel slecht heb geslapen. Super ! Bijtanken. Het is geen middel om iedere dag in te nemen, hoewel ze dat altijd voorschrijven. Dan krijg je i d d flinke bijwerkingen.
01-06-2018

Topiramaat (topiramaat)

Na vele jaren zoeken naar een medicijn wat zou helpen tegen tegen de steeds toenemende migraine aanvallen ben ik op aanraden van de neuroloog 1,5 jaar geleden begonnen met topiramaat. Het opbouwen ging gepaard met behoorlijk wat bijwerkingen. Misselijk, tindelende handen en voeten en het geheugen van een vergiet. Na 2 weken was dit verdwenen. Al is mijn eetlust nooit meer [lees meer...]helemaal hetzelfde geworden. Ik ben dan ook 15 kilo afgevallen (kon ik overigens prima hebben). Maar het belangrijkste: mijn migraine aanvallen zijn een enorm verminderd! Ik heb veel baat bij dit medicijn en zou willen dat ik er eerder mee was begonnen. Het opbouwen was heftig maar achteraf zeker waard geweest. Van 3 tot 4 aanvallen per week ben ik naar 1 of 2 aanvallen in de paar maanden gegaan. Helemaal verdwijnen zal niet gaan maar zo is het voor mij in combinatie met Sumatriptan prima te doen.
01-06-2018

Lyrica (pregabaline)

Kreeg dit middel van de pijnplolie arts ivm met versleten nek en lange wachttijd voor de drie prikken in mijn nek. Echter ik slik al jaren alprazolam 2 per dag tegen angst en fluvoxamine tegen depressie. Nu ik dit middel gebruik 2 maal daags 75 mg. Merk ik veranderingen in mijn gedrag..ik doe veel meer wel allemaal in een soort roes. Ben ook vrolijker en de lust naar alcoh[lees meer...]ol is totaal verdwenen, ook rook ik minder. Het is nog te kort om te zeggen jippie...de pijn in mijn schouder die uitstraalt naar mijn arm is ook dragelijker zelfs zonder paracetamol. Ben benieuwd hoe het gaat over een week misschien blijft dat gevoel van ik ben stoned dan ben ik er minder blij mee maar misschien gaat het ook weg en hou ik alleen het gevoel van happy. Beetje warrig geschreven maar dat is tevens een bijwerking .
27-05-2018

Epilepsie

Ik gebruik dit middel al een aantal jaar en door steeds de dosis te verhogen gaat het nu prima alleen als ik heel moe ben of een paar dagen slecht heb geslapen is het bingo, maar in milde vorm gelukkig.
27-05-2018

Clonazepam (clonazepam)
Spierspasmes

Ik gebruik dit middel al 14 jaar altijd perfect geholpen, sinds februari 2018 gaan afbouwen omdat ik meer dan 30 medicijn éénheden per dag gebruik . Dit op mijn eigen verzoek met toestemming van de neuroloog. Nu eind mei ben ik twee weken geleden gestopt en komen mijn klachten ook vrij snel weer terug. Nu begrijp ik hoe belangrijk dit medicijn voor mij is, na overleg me[lees meer...]t neuroloog weer snel begonnen, wat ben ik bij met clonazepam !
24-05-2018

Rivotril (clonazepam)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik gebruik Rivotril omdat ik rusteloze benen heb ( restless leg syndrome ) het helpt bijzonder goed, je ziet de bewegingen in de benen nog wel maar je hebt er geen last van. Ik kan niet slapen als ik de Rivotril niet heb ingenomen, ook al zie ik s'morgens pas dat ik de avond ervoor mijn medicijn vergeten heb, dan bedenk ik o, daarom kon ik niet slapen.
23-05-2018

Rivotril (clonazepam)

Ik heb al heel lang last van slapenloosheid. Echte slaappillen wil/ mag mijn huisdokter niet schrijven. Al de rest helpt niet. Deze winter last gekregen van wintertenen. De koude is voorbij, maar mijn tenen, voeten tot half mijn benen blijven singelen. Daarom heeft mijn huisdokter Rivotril 0.5 mg voor geschreven. Die tingeling in mijn voeten is beter en joepie ik slaap[lees meer...]. Het probleem is wel, dat ik van gans de dag niet klaar meer ben. Ik val in slaap waar ik zit. Ik neem nu op mijn eigen een half tabletje, maar ik ben nog niet klaar in den dag, alles gebeurd in een waas. Ook maak ik mij zorgen dat het dient voor epilepsie, wat ik niet heb, maar wat doet dat in je hersenen?
19-05-2018

Lyrica (pregabaline)
Chronisch pijnsyndroom

In combinatie met nortrilen wordt de pijn onderdrukt tot een niveau waardoor je normaal kan functioneren. Er zijn altijd pijnpieken (vooral aan het eind van de dag) maar als ik dan 3 slokkn wijn neem zijn die ook weer weg. Ik ben na 10 jaar van 450 mg p.dag naar 300 mg per dag en probeer nu weer iets af te bouwen. De 450 mg had meer bijwerkingen dan de 300 mg. De bijwerki[lees meer...]ngen in het begin zijn sterk maar nemen af naarmate de tijd verstrijkt. Het is voor mij het enige medicijn gebleken wat helpt tegen de constant aanwezige pijn in mijn oor.
17-05-2018

Depakine (valproinezuur)

Ik werd gemiddeld 3x per week rond een uur of 4 's nachts wakker en voelde ik een migraineaanval opkomen. Dit begon met tintelingen in de armen en benen en moeite met spreken. Later kwam telkens een heftige migraineaanval opzetten. Na eerst medicatie te slikken die helpt tijdens te aanval ben ik overgestapt op preventie-medicatie nadat ik op gesprek kwam bij de neuroloog. [lees meer...]Die schreef mij deze medicatie voor. Eerst kreeg ik 300 mg voorgeschreven maar mijn aanvallen kwamen hier nog doorheen. Sinds ik de 450 mg slik ben ik al bijna anderhalf jaar migrainevrij!
05-05-2018

Gabapentine (gabapentine)

Vorig jaar ben ik behandeld voor borstkanker. Ik had erg veel last van overgangsklachten maar mocht daarvoor niets met hormonen gebruiken. Dus kreeg ik van de oncoloog gabapentine voorgeschreven. Eerst 1 voor de nacht. Daarna opgehoogd naar 3x 1 per dag. De eerste week wat last van de bijwerkingen maar nu gaat het prima. Heel tevreden.
04-05-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik heb de diagnose PTSS en daarvoor krijg ik een middel eerst kreeg ik Olanzapine maar daar van ging ik in een sociaal vacuüm zitten en dat kan niet als ik goed behandeld wil worden. Dus de psychiater stelde voor om dit middel te gaan gebruiken. Er zijn wat bijwerkingen maar die gaan ook weer over en ik zit beter in mijn vel. Als zo meteen de Olanzapine er af is dan be[lees meer...]n ik weer gewoon mezelf en kan ik ook weer meer dingen doen heb nu al het gevoel dat ik meer kan. Het helpt ook tegen mijn migraine en daar ben ik ook heel blij mee
03-05-2018

Valproinezuur / Natriumvalproaat (valproinezuur)
Hersentumor

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4294)
Anticonceptie - overig (3198)
Cholesterol (2550)
Depressie - antidepressiva overig (2331)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1953)
Pijn - morfine-achtigen (1893)
Pijn (1739)
ADHD - psychostimulantia (1627)
Verslavingsziekten (1617)
Bloeddruk - betablokkers (1478)
Maagzuur - protonpompremmers (1431)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1394)
Anticonceptie - eenfase (1194)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (986)
Angststoornissen (964)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (902)
Depressie - antidepressiva TCA (897)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (859)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!