categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

Briviact

26-01-2023 | Man | 43
brivaracetam

Topiramaat

23-01-2023 | Vrouw | 57
topiramaat
Gebruik nu 13 jaar voor nachtmerries inmiddels afgebouwd naar 25 mg maar kan helaas niet zonder. Alleen in het begin even lichte bijwerkingen gehad.

Briviact

20-01-2023 | Vrouw | 29
brivaracetam
Epilepsie
Na gebruik van Keppra met veel vermoeidheidsklachten, stemmingswisselingen en schoolverzuim 8 jaar later begonnen met Briviact. Mijn neuroloog waarschuwde voor dezelfde bijwerkingen als Keppra en dat bleek te kloppen. Enorm moe. Moest op de raarste momenten op de dag gaan slapen of viel in slaap. Nu ik gestopt ben voel ik me weer energiek en kan ik weer helder nadenken. He[lees meer...]t leek of alles werd afgevlakt.

18-01-2023 | Vrouw | 70
clonazepam
Ik ben al 6 keer in mijn rug geopereerd .nu is mijn rug volledig vastgezet.ik heb nog veel pijn.voor ik ga slapen neem ik 1 rivotril in van 2mg.ik voel na ongeveer 15 min.dat ik meer ontspannen ben.dus ik slaap redelijk snel in.

16-01-2023 | Vrouw | 30
pregabaline
Door de huisarts op de pregabaline gezet. 1x daags 2 pillen van 75mg. Dus in totaal 150mg per dag. Aan het begin zo duf als een konijn. Merkte dat ik constant hoofdpijn had en heel slecht sliep. Toen besloten af te gaan bouwen, dit was een nog ergere hel dan alles tijdens het gebruik. Veel zweten, onrustig, heeeeel gehaast gevoel, hartkloppingen, nog meer hoofdpijn. Ik was[lees meer...] niet gewaarschuwd voor de afkickverschijnselen... wat een hel, deze troep NOOIT meer

Vimpat

11-01-2023 | Vrouw | 60
lacosamide
Epilepsie
Epilepsie sinds 2005. lamictal (lamotrigine ) 150 - 150 -100 (400 mg. per dag) en vimpat 2 maal daags 150 mg door de toevoeging van vimpat inmiddels al sinds nov. 2015 aanvalsvrij. jaren onder behandeling geweest bij het Sein in Zwolle. Alle medicijnen hebben in het begin bijwerkingen . Ze zijn herkenbaar in de meeste geschreven verhaaltjes. Na een half jaar zi[lees meer...]jn echter de meeste verdwenen!!! Wat blijft is aan het eind van de dag vermoeidheid, concentratieproblemen, vergeetachtig. Dat moet je maar gewoon voor lief nemen.

05-01-2023 | Vrouw | 69
pregabaline
Fantastisch middel. Zat door zenuwpijn in rolstoel. Nu kan ik alles weer. De bijwerkingen alleen de eerste weken. Lijf moet wennen. Daarna gaat het over of minimaal. Als het niet helpt dan heb je misschien niet de goede dosis. Doe dit samen met een arts. Niet op eigen houtje! De keuze is levenslang pijn en gehandicapt of medicijn en leefbaar en actief. . Altijd pijn is [lees meer...]misschien veel slechter voor je lichaam dan een medicijn (in overleg met een arts). Ik begon met 300 mg. Na 13 jaar voel ik me zo goed. Ben gaan afbouwen (samen met arts!) nu werkt het al met 100 mg. Met afbouwen minderde ik met 25 mg per 6 weken. Daarna pas weer 25 mg eraf weer 6 weken etc.

Topiramaat

04-01-2023 | Man | 16
topiramaat
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het helpt goed tegen mijn nachtmerries en door de bijwerking slaperig slaap ik veel meer. Ik moet wel zeggen dat het soms wel in de weg kan staan aan gezien ik veel meer slaap over dag maar ik heb minder last van mijn PTSS en dat is het belangrijkste voor mij.

Lambipol

03-01-2023 | Vrouw | 33
lamotrigine
Ik heb lambipol ongeveer 3jaar genomen, ik voelde mij er niet beter van ook al nam ik een tijdje 400mg lambipol ik voelde me altijd zwaar geïrriteerd en opgeblazen ik was geconstipeerd,ik ben ook 20kg aan gekomen,en ik had meer angsten en stemmingswisselingen. Ik ben nu een maand gestopt met lambipol en ik voel me veel beter! Nog iemand zo een bijwerkingen gehad?

02-01-2023 | Vrouw | 55
pregabaline
De eerste dagen een beetje last van duizeligheid en wazig zien. Dit nadelige effect is te verwaarlozen omdat de eerste weken de inname alleen voor de nacht gebeurde. Het voordeel van de medicatie weegt zeker op tegen dit kleine ongemak. Eindelijk weer eens hele nachten slapen zonder om de haverklap wakker te worden van het vervelende gevoel wat zenuwpijn heet.

29-12-2022 | Vrouw | 72
clonazepam
Ik heb ook rivotril gebruikt,dit was niet meer te krijgen. Kreeg daarvoor inlaatspruitstuk clonazepam. Na drie dagen gebruik hiervan ging het licht uit en kwam ik in een hel terecht,een enorme angst spanning nerveus trillen overspoelde me. Ik dacht echt dat ik knetter gek werd. Ben in allerijl naar de huisarts gegaan deze schreef me diazepam voor. Doodziek ben ik gewe[lees meer...]est. Nu is het allemaal wat rustiger geworden,maar zit nu wel aan de diazepam. 16 januari moet ik terug naar de huisarts. En wat dan. Ik wil nooit meer doormaken waar ik doorgegaan ben. Een hel is het.

28-12-2022 | Vrouw | 37
Epilepsie
Dit zou echt super zijn ik weet dat dit niet mag maar ik ben zo gevoelig voor de switch ik ben moeder van 2 Kids ik heb al 3x moeten switchen en dit was echt een hell ze zijn nergens meer te verkrijgen ik weet me geen raad meer vandaar via dit

28-12-2022 | Vrouw | 36
Epilepsie
Ik kan op een of andere manier niet inloggen of jou reactie zien zou jij mij kunnen (...) ///RED Mijn medicijn.nl - om op een mening te reageren: het is nodig om een eigen account te hebben. wij zetten geen privé gegevens online - wij geven geen gegevens door //

28-12-2022 | Vrouw | 57
pregabaline
Na lever operatie bleef ik na maanden nog enorm veel pijn houden Chirurg vertelde dit zenuw pijn was Kreeg pregabaline voorgeschreven, zo enorm blij mee ,na maanden geen pijn meer te hebben Bijwerkingen even last van gehad ,lichaam moest wennen aan dit medicijn, maar nu totaal geen last meer van de bijwerkingen

26-12-2022 | Vrouw | 72
clonazepam
Rivotril niet meer te krijgen,clonazepam gekregen. Dacht dat ik gek werd,hevige angst en paniek,zweten niet meer slapen doodnerveus. Wist me geen raad meer,naar de huisarts gegaan. Hij heeft de rivotril vervangen voor 2x5mgr diazepam. Na een maand werdt alles een beetje rustiger. Dacht echt dat ik gek werd,het was een hel.

26-12-2022 | Vrouw | 64
pregabaline
Ik heb 3kinderen en een ex-man. Tot 9 geleden voldoende sociaal contact., een heel leuke job, auto, onafhankelijkheid. De kinderen uit huis. Tot 9 jaar geleden met collega's naar de fitness. Een zittende oefening op de trilplaat. Plots stekende pijpen, net messteken onderaan mijn poep. Vaarwel leven zonder ongemakken. Mijn achterste kleurde, rood, blauw naar paarse plek[lees meer...]ken. Net bloeduitstortingen. Ik had er aanrakingspijn. Ik kroop rond vd pijn. Verschillende behandelingen. Niets hielp. Tot een pijnbestrijding dokter mijn medicatie aanpaste. Max Tramadol met max Lyrica bleek de juiste dagelijkse cocktail te zijn. Voorstellen om plakkers morfine te gebruiken. De pijn werd onderdrukt,en paar jaar geleden pas bijwerkingen v medicatie. Begon m droge mond en te weinig concentratie met de auto. Systematisch meer geheugenproblemen Ben toen getest maar ik had geen gaatjes in mijn hersenen. Geen beginnende dementie. Doordat ik achter mijn woorden moet zoeken begin te hakkelen en word ik onzeker. Daardoor beginnen mijn handen te beven. Ik vergeet afsanpraken omdat ik vergeet dat ik een agenda heb. Misverstanden, ongeloof..:(( Ik heb wel geen problemen met digitaal bankieren, met PC en IPad. Ik onthou de belangrijkste wachtwoorden,paswoorden..,.. Ik schilderde, hobby, vroeger speelde toneel. Door welk medicijn verloor ik mijn creativiteit? Nu ben ik te moe om 's avods terrasje te doen. Door de geheugenproblemen ben ik mij onzeker nr mensen toe. Mijn rijbewijs en job kwijt. Ik werd depressief. Opname in psychiatrische afdeling ve ziekenhuis. Volgde pijnbestrijdingstherapie . Nam Xanax, loramet, serlain extra. Dat ben ik 2 jaar geleden mee gestopt. Sorry als mijn verhalen ook warrig is. Ik sliep vroeger gemiddeld.10 uur. Nu 5 uur. In notendop😂 mijn leven met Tramadol en Lyrica.

Clonazepam

24-12-2022 | Vrouw | 72
clonazepam
Rivotril is de grootste rotzooi die er is. Ik gebruikte 0,5 mgr totdat het niet meer leverbaar was in de apotheek want de vervanging clonazepam deed helemaal niets. Dus optie is stoppen. Ik ga op dit moment door een hel. Hevige angstenkptsmisselijk,geen hap daar de keel kunnen krijgen,doormaakte nachten met veel angst,niet meer normaal kunnen functioneren overdag. De [lees meer...]huisarts heeft mij overgezet op diazepam maar dit helpt ook niet. Plaats dit maar snel op het forum.

24-12-2022 | Vrouw | 37
Epilepsie
Rivotril niet verkrijgbaar heeft iemand iets over De switch is niet fijn

23-12-2022 | Man | 75
Misselijkheid
Na een uur niet meer misselijk. De misselijkheid ontstond na een CVA. Een jaar in het ziekenhuis.

21-12-2022 | Vrouw | 67
pregabaline
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Overgestapt van pramipexol ivm gewenningsverschijnselen (op advies van vervangende huisarts). Begin inname Bregabaline Vanaf het eerste begin, het gevoel niet mezelf te zijn, wiebelig, evenwicht problemen. Heel slecht slapen en nog steeds pijn in de ,benen vocht vast houden, hele dikke benen en voeten.Ben begonnen met een lage dosering. Heb het 4 weken volgehouden, ben t[lees meer...]oen weer naar de huisarts gegaan (eigen) en heb dit besproken. Hij raadde aan dat ik toch maar weer de Pramipexol moest gaan gebruiken, blijkbaar past dit medicijn niet bij mij.

21-12-2022 | Vrouw | 34
pregabaline
Ik kreeg pregabaline voorgeschreven bij mijn depressie en angststoornis. Ik voelde me enorm prikkelbaar. Na de dosis voorzichtig opgebouwd te hebben merkte ik dat ik er een stuk minder prikkelbaar door werd. Ik heb (behalve dat ik er licht suffig van werd) geen bijwerkingen ervaren. Ondanks veel negatieve ervaringen was ik daar wel bang voor.

Valproinezuur / Natriumvalproaat

19-12-2022 | Man | 60
valproinezuur
Bipolaire stoornis
Dit medicament werd mij in samenhang met zyprexa(Olanzapine) voorgeschreven. Bij oorspronkelijk gebruik, Olanzapine (Zyprexa) aan het begin v/d dag en natriumvalproaat 's avonds raakte mij dag/nacht ritme in de war. De zyprexa had een slaapwekkende werking en natriumvalproaat een activerende werking. Heb de inname omgedraaid. Zyprexa 's avonds en Natrium valproaat ' s o[lees meer...]chtends. De dosering is aan de lage kant vanwege, het niet acute stadium van de bipolaire stoornis. (Onderhouds medicatie)

17-12-2022 | Man | 42
pregabaline
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Eerste middel die werkt en quasi geen bijwerkingen heeft.

12-12-2022 | Vrouw | 60
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Hielp direct , begon 10 jaar geleden met dosis 350 mg, daarna 250 mg en nu zit ik op 175 mg. Ik ben gaan afbouwen omdat ik vreselijk vergeetachtig werd. Ik kon hierdoor op mijn werk niet meer goed functioneren. Ik vraag me af of ik ooit van pregabaline kan afkomen.

Tegretol

04-12-2022 | Vrouw | 52
carbamazepine
Epilepsie
Begonnen met tegretol 400cr na mijn eerste aanval in 1994. Deed af en toe nog gran mals....stelselmatig de dosis opgedreven. Aanvalsvrij sinds 2007. Heb de tegretol ook doorgenomen tijdens mijn beide zwangerschappen. Wel een vruchtwaterpunctie laten doen omdat er door tegretol kans was op openruggetje, geen vingernagels en hazelip. 2x goed afgelopen dankzij extreem hoge do[lees meer...]sissen foliumzuur 3 maand voor je nog maar begint met kinderen. Borstvoeding werd me afgeraden. Omwille van mijn epilepsie was het gebruik van orale anti conceptiemiddelen onmogelijk en moest ik overstappen op het hormonaal spiraal. Na bijna 30 jaar gebruik van tegretol voel ik me nog steeds goed, enkel een gewichtstoename is zeer vervelend. Maar liever te zwaar en aanvalsvrij dan opnieuw aanvallen te doen

Clonazepam

01-12-2022 | Man | 51
clonazepam
Op een gegeven moment has ik misselijkheid en angst begin te trillen dan heb ik dit voorgesteld aan de huisarts want tien jaar gelenden ook en ze wisten niet wat mij kunt geven op Aruba ize gaven 2mg rivotril helpt en en wonderbaarlijk uit wist eingelijk niet van afbouwen nu hier in nederland weet ik alles over afbouwenn en wat is clonazepam het is een middel die moeten ei[lees meer...]ngelijk 5 dagen moeten gebruiken en niet meer verder gaan kom je in deze situatie, precies wat ik nu ervaar overweeg nu met de huisarts naar diazepamen hopelijk uit deze shit te komen ben nu 0.5 per dag 1 tablet ik heb 7 dagen niet geslikt na 8 dagen strijden maar waw wat een gif is dit.ik hoop door omwisselen naar diazepam en stoppen met benzo voor altijd het zal wel lukken denk ik 3 maanden is niks maar ik hoor mensen die jaren dat lijkt mij echt een probleem. Dit heet een verborgen veslaving dit zal miljoenen het ook hebben sommige komen zelf hier niet schrijven hun verhaal maar ik denk ze moeten alle benzo aan mensen voor het eerst innemen alleen maar voor 5 of 7 dagen dan stoppen en probeer op kracht te komen er moet een wet komen op benzo zo gaan iedereen naar de klote.

Lamictal

29-11-2022 | Man | 66
lamotrigine
Epilepsie
Ik heb 40 jaar carbamazepine (600 mg/dag) geslikt. Vanwege de gezondheidsrisico's begin dit jaar overgestapt naar lamotrigine. De eetste anderhalve maand geen problemen. Daarna plotseling slapeloosheid, opgefokt gevoel en hartkloppinen, vaak 2 a 3 nachten wakker. 3 focale aanvalen in die maand.. Naar Spoedhulp gestrompeld waar men alles prima vond. Ik had dus insomn[lees meer...]ia (zie bijsluiter). Neuro gebeld en weer met carbamazepine begonnen en in een dag waren de problemen weg en sliep ik weer prima, heerlijk. Conclusie: Waarschijnlijk goed, non inducing, medicijn maar pas op voor ernstige slapeloosheid je gaat als een zombie door het leven. Ps. ik heb 1 a 2 complex partiele aanvallen in 3 maanden (r-tle)

28-11-2022 | Man | 60
Chronisch pijnsyndroom
Ik wilde de dagelijkse pijnmedicatie die ik had (Oxynorm drank (35 mg), fentanyl 50 en rivotril 1 mg)) een aantal maanden stoppen om te kunnen ervaren of dat mijn levenskwaliteit ten goede zou komen. Dit soort medicijnen kunnen immers heftige bijwerkingen hebben. Om de pijn nog enigszins leefbaar te houden in deze testperiode ben ik tijdelijk overgestapt naar Lyrica. Het p[lees meer...]ijnstillend effect vond ik tegenvallen: dat viel in het niets in vergelijking met de net genoemde pijnstillers waar ik dus vanwege een test tijdelijk mee was gestopt. Na een week of drie gebruik van Lyrica kreeg ik hele vreemde bijwerkingen: meerdere keren op een dag drukte mijn tong uit zichzelf met grote kracht tegen mijn gehemelte of tegen mijn tongbed aan waardoor slikken en praten (vrijwel) niet meer lukte. Dit hield dan ongeveer tien seconden aan en dan was mijn tong weer ontspannen waardoor ik weer kon slikken en praten. De kracht die mijn tong uit zichzelf uitoefende was immens. In de weken daarna kwamen deze bijwerkingen steeds vaker voor tot tientallen keren op een dag. Ook kwam er een andere klacht bij: dat mijn wangen uit zichzelf met grote kracht in mijn mond gedrukt werden waardoor ik als het ware een ingevallen gezicht kreeg. Om daarbij kon ik nauwelijks slikken en praten. Uiteindelijk had dit zulke extreme proporties aangenomen zodat ik op een gegeven moment een ambulance heb gebeld. Het praten ging op dat moment nauwelijks zodat er met hoogte spoed een ambulance naar mij werd gestuurd (omdat ze dachten dat ik een beroerte o.i.d. had). Toen ze er waren was heel duidelijk zichtbaar dat mijn tong het ene moment met grote kracht tegen mijn gehemelte drukte en daarna geheel spontaan met een klap omsloeg om vervolgens met grote kracht op mijn tongbed te drukken. Ook was duidelijk zichtbaar dat mijn wangen naar binnen gedrukt werden. Ik ben toen naar het ziekenhuis gebracht waar ik op de eerste hulp diverse onderzoeken heb gehad maar omdat ze geen oorzaak konden vinden moest ik weer naar huis toe, ondanks dat deze klachten duidelijk zichtbaar aanwezig waren. Ik zei dat ik mij voor kon stellen dat het bijwerkingen van Lyrica zijn maar dat werd afgedaan als onzin. Enkele dagen later waren deze klachten weer enorm extreem en heb toen weer een ambulance gebeld die gelijk kwam. Wederom werd ik naar de eerste hulp gebracht en kreeg ik vrij snel te horen dat de oorzaak psychisch zou zijn en dat ze niets voor mij konden betekenen. Ik pikte dat niet en drong erop aan dat ik een ieder geval één nacht opgenomen zou worden zodat ze zouden kunnen zien dat het ene moment er niets aan de hand is en het andere moment mijn tong uit zichzelf deze krachtige houdingen (tegen gehemelte of tongbed aanneemt). Uiteindelijk vonden ze dat akkoord. Ik heb vervolgens niet één maar vier dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik aan de lopende band deze klachten had. , tientallen keren op een dag. Wederom konden ze echter niets afwijkends (in mijn bloed) vinden en gingen ze steeds vaker zeggen dat het allemaal psychisch was. Ondertussen had ik mij op internet verdiept in de bijwerkingen van Lyrica en schrok nogal van de vele bijwerkingen die Lyrica kan hebben. Ik heb dat de specialisten verteld maar ook zijn deden het af als onzin omdat eventuele bijwerkingen van medicijnen alleen in de eerste twee weken na het starten ervan kunnen ontstaan. Uit eigen ervaring met andere medicijnen in mijn verleden kan ik echter zeggen dat bijwerkingen ook kunnen ontstaan na twee weken. Desondanks hielden ze in het ziekenhuis vol dat er niets met mijn aan de hand was en dat de oorzaak tussen mijn oren zou zitten. Ik geloofde daar echter helemaal niets van. Ongeveer drie weken na deze ziekenhuisopname vertelde ik mijn hoofdbehandelaar over welke (tong)klachten ik had waarop hij vervolgens gelijk mijn medicijnenlijst ging doorlopen. Vervolgens zei hij tegen mij dat Lyrica de oorzaak van deze klachten moet zijn omdat het bekende bijwerkingen van Lyrica zijn. Ik ben er vervolgens gelijk mee gestopt en de klachten waren binnen twee weken over en daarna heb ik het nooit meer gehad (nu al 8 jaar lang). Het moraal van dit verhaal is dat artsen en specialisten geen (of nauwelijks) kennis hebben van (gevaarlijke) bijwerkingen van medicijnen. Ik vind dat een zeer kwalijke zaak. In totaal heb ik acht vergelijkbare situaties meegemaakt met andere medicijnen waarbij het twee keer bijna fataal af is gelopen. Ook een vriend van mij die in Lyrica heeft gebruikt heeft ernstige bijwerkingen gehad, die niet meer te genezen zijn. Mijn advies met betrekking tot Lyrica: ga dit medicijn NOOIT gebruiken!

27-11-2022 | Man | 43
clonazepam
Helaas nu niet verkrijgbaar tot week 52, is er iemand die weet waar ik ze kan kopen, of nog een doosje heeft liggen. Clonazepam werk niet. Hoor graag spoedig Rivotril 0,5 Roche /////(Red: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en afleveri[lees meer...]ng van medicatie via een geregistreerde apotheek.) /////

Depakine

23-11-2022 | Man | 50
valproinezuur
Epilepsie
Ik slik 2 x daags 1000 mg samen met 2 x daags 200 mg Vimpad. Vervelende bijwerking is het beven van de handen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5881)
Anticonceptie - overig (4309)
Cholesterol (3141)
Depressie - antidepressiva overig (2970)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2715)
Pijn - morfine-achtigen (2442)
ADHD - psychostimulantia (2407)
Verslavingsziekten (2197)
Pijn (2183)
Bloeddruk - betablokkers (1841)
Maagzuur - protonpompremmers (1705)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1632)
Anticonceptie - eenfase (1516)
Angststoornissen (1465)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1450)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1355)
Depressie - antidepressiva TCA (1178)
Antibiotica - urineweginfectie (1167)