ISO 27001

ervaringen per categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

15-08-2017

Polyneuropathie

Een raar middel waar ik heel ziek en misselijk van werd. Dat leek me dus niet de bedoeling. Deed niet wat het moest doen, nl pijnbestrijding. Voor mij nooit meer
12-08-2017

Polyneuropathie

Ik ben vorig jaar gestopt door bijwerkingen. Was zo duizelig. Daarna gabapentine en carbamazepine gebruikt. Niet tevreden. Nu met 25 MG per keer opgebouwd en voila. Geen bijwerkingen! Zit nu op 2 x 75 en moet nog verdubbelen. Neem ik weken de tijd voor. Te erge pijn bestrijd ik met emla crème tussendoor. Wel zijn mijn gehoor en zicht behoorlijk verslechterd. Blijkbaar komt[lees meer...] dat door die op ine eindigende meds. Zoeken ze nog uit. Bouw dit heeel langzaam op en af om de Lyrica hel te voorkomen.
09-08-2017

Topamax (topiramaat)

hallo ik ben monica. Ik ga al een hele tijd naar een neuroloog voor mijn hoofd, omdat ik zeer veel last hebt van migraine. Zeer veel medicijnen gebruikt, maar hielp niet echt. Het verzachte wel, maar het ging niet sinds dat topamax niet gaat het beter. Ik moet het wel opbouwen, maar ik ben er wel serieus ziek van. Sinds ik dat neem, heb ik me niet meer goed gevoeld in mijn[lees meer...] vel. Een ding heb ik wel, mijn hoofdpijn is er wel mee beter. Als ik serieuze pijn hebt, moet ik er nog iets bij nemen en ben ik goed 2&3 en dan moet ik weer iets bij nemen, dat was niet bij die andere medicijnen. In november moet ik weer op controle bij de neurologe voor mijn hoofdpijn en intussen werk ook halftime omdat niet verlopig niet gaat om voltime te werken, want 's namiddags kan ik me niet meer concentreren. Zijn er mensen die weten hoe ik van die misselijkheid kan afkomen, want het is leuk om alle dagen zo misselijk te zijn, want de neuroloog heeft ook al aangesproken voor me volledig thuis te zetten invalideteit, maar dat wil ik niet ben nog te jong daar voor. wie kan me er helpen? danku.
07-08-2017

Carbamazepine (carbamazepine)
Trigeminusneuralgie

Dit medicijn is voor mij een geschenk uit de hemel. Ik heb weken mijn vreselijke pijnen moeten doorstaan, zo hevig dat ik mezelf wat kon aandoen. Nooit eerder heb ik dit soort pijn ervaren. Na mijn zoveelste dokterbezoek en samenstellingen van pijnstillers en medicatie, geen effect, zelfs niet met tramadol! De pijn kwam er gewoon los doorheen! Na de 2 maal op de spoed bela[lees meer...]nd te zijn eindelijk een spoedarts en verpleger die mijn klachten serieus namen (aangezien ik eerder die dag ook al op de spoed was geweest, daar een baxter toegediend had gekregen en een nieuwe zwaardere samenstelling van pijnstillers, maar totaal geen effect hadden) en besloten om me een morfine spuit te geven. Na ongev. 15 minuten had ik eindelijk na weken een pijnloos moment en een volledige nacht kunnen doorslapen. De spoed arts wist bijna 100% zeker dat het trigeminusneuralgie was. Ze verwees me door naar een neuroloog en schreef carbamazepine voor samen met morfine tabletten zodat ik de medicatie kon opbouwen en de pijn wat onder controle kon houden. Na 2 weken kon ik zonder morfine en was ik zo goed als pijnvrij! Intussen heb ik ook een scan van de hersenen genomen en de vaststelling van de spoed arts klopte!
05-08-2017

Pregabaline (pregabaline)

Herpes zoster c1. Zenuwpijn tussen schouderbladen en ondraaglijke arm pijn. Steken. Dit is hetzelfde virus als koortslip herpes/ waterpokken maar dan manifesteert het zich in de zenuwbanen. Pregabaline werkte perfect. Kon geen auto rijden maar was niet suf... totaal geen bijwerkingen gehad. Dosis 2x daags 75 mg.
02-08-2017

Polyneuropathie

Lijkt eerst te werken en verliest na enige dagen de werking, huisarts schrijft daarna dubbele dosering voor (150mg 2 X daags) voor. Daarna lijkt het enigszins te werken, maar de bijwerkingen zijn erg. Het verbaast mij dat dit medicijn zo gemakkelijk wordt voorgeschreven. Dit medicijn is m.i. ten zeerste af te raden, alleen gebruiken als het strikt noodzakelijk is. Puur ver[lees meer...]gif m.i.
01-08-2017

Rivotril (clonazepam)

Heb een neurostimulator die helaas maar niet de zenuwpijn in mijn voet bereikt. Sinds februari 2016 de Rivotril, eerst begonnen met 1 mg, zit nu al ruim 1 jaar op 4 mg. Neem het 's avonds in en verdraag het dekbed en overdag mijn orthopedische laarzen met voetheffer. Ben erg blij met dit middel. Geen bijwerkingen ondervonden.
01-08-2017

Gabapentine (gabapentine)

helpt prima tegen de 'pins and needles' in mijn been. gisteren begonnen met dit medicijn en op dit moment nog geen bijwerkingen.
30-07-2017

Lamotrigine (lamotrigine)
Epilepsie

In de zomer van 2015 ben ik met dit medicijn begonnen, voorgeschreven door mijn neuroloog. Ik heb perioden dat ik veel last heb van bijwerkingen. In het begin had ik een tijdje last van trillende handen, maar dat is gelukkig over. Af en toe heb ik het gevoel dat ik een baksteen in mijn maag heb en heb ik buikpijn. Ook heb ik zo nu en dan van stemmingswisselingen, ik kan bi[lees meer...]jvoorbeeld van het ene op andere moment boos worden of gaan huilen zonder reden. Hier heb ik met name last van als de dosering weer is verhoogd na een aanval. Maar na verloop van tijd wordt dat minder. Wel heb ik continu last van mijn ogen; ik zie heel wazig. Ook als ik nieuwe brilglazen heb, ik heb een bril, dan zie ik na een paar maanden slecht met diezelfde glazen. Daarnaast verlies ik af en toe opeens mijn evenwicht als ik loop of sta. Ik slik dit medicijn in combinatie met de pil, wat helaas niet goed gaat. Ik heb enkele aanvallen gehad in een week voor mijn stopweek. Ik vermoedde dat mijn hormonen invloed hadden op mijn aanvallen. Ik ben hiermee naar mijn neuroloog geweest en die zei dat ''hormonen geen invloed hebben op aanvallen, dat heeft er niets mee te maken''. Toen ik nog een keer een aanval kreeg voor mijn stopweek en ik geen gehoor kreeg bij mijn neuroloog, ben ik naar een andere arts gegaan. Uit diverse bloedonderzoekjes gedurende een hele cyclus bleek dat de pil de waardes van Lamotrigine beïnvloedde. Voor en tijdens mijn stopweek worden de waardes van Lamotrigine minder, vandaar de aanvallen. SEIN gaf me drie opties: 1. De pil blijven slikken, Lamotringine nog verder verhogen, dat ik altijd save zit maar ook teveel slik. 2. Overstappen naar Keppra en de pil blijven slikken. 3. Een Mirenaspiraal laten plaatsen en Lamotrigine blijven slikken. Uit deze drie opties ga ik een keuze maken. Als er meer vrouwen zijn waarvan hormonen invloed hebben op aanvallen, zou ik graag in contract willen komen om zo ervaringen uit te wisselen.
25-07-2017

Lyrica (pregabaline)

Ivm heftige zenuwpijnen na knieprothese (met hele voorgeschiedenis) deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Had ik ze maar eerst gegoogled voordat ik er aan begon (maar ja bij iedereen is de werking anders). Het resultaat was minimaal, maar wat het ergste was, ik werd er hartstikke labiel van, had mijn emoties niet meer onder controle, moest overal om huilen, ik was totaa[lees meer...]l mijzelf niet meer. Het afbouwen was een drama, was gewoon een soortje van depressief terwijl ik van nature altijd positief ben. Blij dat ik er vanaf ben en overgestapt naar de oxycodon, 3x per dag 10mg in combinatie met 1000 paracetamol. Het scherpe kantje gaat er vanaf en kan weer enigzins "normaal" functioneren (in hoeverre dat kan met hele dagen pijn want je wordt er doodmoe van). Ook homeopatische middelen slik ik erbij voor de zenuwpijn, Curcumine met magnesium en B12 voor de vermoeidheid.
20-07-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik heb ontzettend veel zenuwpijnen, brandende hoofdpijn, spierpijnen, buikpijn enz. enz. Ik heb ook fibromyalgie al geruim 12 jaar al heel veel medicatie geprobeerd maar ben heel gevoelig voor alles. Kan bijna nergens tegen. Door Lyrica geen gevoel meer in armen en benen, moeilijk kunnen slikken en benauwd
19-07-2017

Topiramaat (topiramaat)
Afslanken - overgewicht

10-07-2017

Depakine (valproinezuur)
Bipolaire stoornis

Ik weet sinds 2009 dat ik een bipolaire stoornis type I met (ultra) rapid cycling heb. Na enige tijd zoeken en uitproberen zijn we bij depakine uitgekomen als meest effectieve middel. Dat wil echter niet zeggen dat ik volledig stabiel ben. Heb nog regelmatig opstoten van zowel depressieve als manische aard. Ik heb ook een eetstoornis (binge eating) en ben door het eetlust [lees meer...]opwekkend effect van de depakine terug last beginnen krijgen van (vr)eetbuien en ben 30 kg aangekomen. Verder herken ik nu niet echt bijwerkingen, maar ik ben bang voor wat het op de lange termijn in mijn lichaam doet. Ik vind het vreselijk dat ik die medicatie nodig heb, maar zonder lukt het helemaal niet.
09-07-2017

Heupslijtage

Na een heupprothese geplaatst te hebben met complicaties ( klapvoet ). Veel last van zenuw pijn. In het begin van gebruik goed slapen, na 1 week trillende handen, koude rillingen, wazig zien, dikke enkels en voeten, pijn in vingers en schouders, huilbuien, geen eetlust, stuiptrekking van spieren, slecht slapen
07-07-2017

Depakine (valproinezuur)
Manisch-depressieve stoornis

03-07-2017

Vimpat (lacosamide)
Epilepsie

3e soort epilepsie voor mijn Juveniele Myoclonische Epilepsie. In het begin een lage dosis van 2x 2tabletten per dag naar 2x 4 tabletten per dag. In het begin hielpen de medicijnen goed, geen last van aanvallen behalve bij drukke periodes en wat stress waar ik niet van op keek. Na een heftige epileptische aanval is de dosis omhoog gegaan en heb ik veel last van bijwerkin[lees meer...]gen. Mijn eigen soort aanvallen komen terug en voel mij totaal niet fit. Op dit moment niet heel tevreden over het medicijn.
30-06-2017

Gabapentine (gabapentine)

Ik kreeg Gabapentine om te slapen, hiervoor hielp het goed. Alleen de bijwerkingen maakte dat ik met dit middel gestopt ben. Bijwerkingen: haaruitval, brandende hoofdhuid, brandende tong, brandende voetzolen en gescheurde nagels
27-06-2017

Pregabaline (pregabaline)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie

concentratieproblemen en geheugen problemen
25-06-2017

Wervelkanaalstenose

Op 1 juni 2017 werden 4 wervels vastgezet en 3 tussenwervels verwijderd. Voor de ingreep had ik geen pijn. Sinds de ingreep had ik veel pijn aan beide handen. Hypergevoelige vingers. Gedurende 4 dagen kreeg ik verschillende pijnstillers maar die hielpen niet. Op de 5 de dag werd gestart met 1x75mg Lyrica. Bij ontslag had ik nog veel pijn aan de beide handen en werd 1x7[lees meer...]5mg AM en 1x150mg 's avonds voorgeschreven. Gevolgen: na 3 weken heb ik beduidend minder pijn maar ik ben nog niet pijnvrij. Als ik tijdens de dag met de nek "foute" bewegingen maak heb ik meer pijn. Een tweede ingreep (wegnemen van enkele lamina in de nek) dringt zich blijkbaar op want het centrale zenuwkanaal wordt ter hoogte van C3 tot C5 ernstig geprikkeld. Lyrica zorgt er voor dat ik bijna normaal kan functioneren. Ik moet nog steeds zeer rustig blijven, draag nog steeds heel veel de nekkraag. Ik durf tussen 08H00 en 15H00 niet met de fiets of auto rijden. Ik ben dan veel te slaperig. Op 29 juni wordt een nieuwe NMR gemaakt. Op basis van dit nieuw beeldmateriaal zal men bepalen of een tweede ingreep nodig is. Ondertussen neem ik de voorgeschreven dosis verder ongeacht de bijwerkingen. Ik slaap zeeeeeeer goed, maar dat is natuurlijk te wijten aan de dosis van 175mg voor het slapengaan. Samengevat: in afwachting van een tweede ingreep werkt dit medicijn denk ik goed. Ik heb nog niet durven afbouwen om te zien of ik weer meer pijn krijg aan handen of armen. Ik ben benieuwd welke informatie de nieuwe NMR zal opleveren.
21-06-2017

Levetiracetam (levetiracetam)
Epilepsie

Ik raad iedereen dit middel af! De ernstige bijwerkingen (afwezig, niet kunnen denken, depressief, vermoeid, knijpende ogen, zeer veel epileptische aanvallen) merkte ik pas na een aantal weken en als je dan stopt duurt het weer een poos voordat het uit je bloed is en je weer herstelt!
18-06-2017

Mysoline (primidon)
Epilepsie

Zeer nare dromen, vermoeid opstaan. Door gans de nacht te dromen geen mens meer zijn.

Keppra (levetiracetam)
Epilepsie

Nu overgestapt sinds een jaar of drie. Gewicht redelijk onder controle. Minder prikkelbaar

Vimpat (lacosamide)
Epilepsie

Eerdere medicijnen werkte onvoldoende en veroorzaakte teveel gewichtstoename. Daarom overgestapt naar Vimat. Voorgeschreven door Sein in Zwolle. Soms moeheidsverschijnselen.

Hernia

After no joy from GP, manuel therapist, or x-ray finally got referral from the doctor for a neurologist. Pain was getting unbearable in my neck, shoulder and arm from which I could no longer sleep, sit or stand . While waiting for three weeks from MRI was offered Lyrica. After one pill Oxycodon and terrible side effects I was happy to try something new. No regrets. Now low[lees meer...] levels of pain with comfortable nights allowing for final recovery.
13-06-2017

Valproinezuur / Natriumvalproaat (valproinezuur)

Super goed. Bijna geen aanvallen meer. En als er een is is hij goed te bestrijden met imigran. Super!
09-06-2017

Neurofibromatose

Daar tramadol me enorm deed vermageren de overstap naar lyrica gedaan. Nu met 150 mg 3x per dag is de pijn heel redelijk onder controle.
09-06-2017

Lyrica (pregabaline)

In een notendop en logischerwijs over heel tijdpad: Vanwege conversiestoornis diende er neurologisch e.e.a. uitgesloten te worden. Over hele lichaam waren er zenuwpijnen, verkrampingen en uitvalverschijnselen. Lopen was niet pijnvrij te doen (op voeten staan). Middels opbouw nu op 2xdaags 300mg. Veel overwonnen, veel problemen vervangen. (Bijwerkingen: moeizaam tot aan n[lees meer...]iet kunnen plassen, zeer droge mond, kaakpijnen, hoofdpijnen, gewichtstoename en geen eetlust) Maar lopen gaat weer relatief pijnvrij.

Fenobarbital (fenobarbital)

Tegretol (carbamazepine)
Epilepsie

speciaal voor Toto, Ik heb vóór 1973 echt alles geslikt wat op de markt was tegen epilepsie: phenobarbital, (ook bekend als luminal en diphantoïne), valium, librium (tot 60 mg per dag als puber van 13 jaar!), Zarontin, Mysoline en cafeïne in hoge doses om wakker te blijven door de valium en librium. Het klinkt Middeleeuws, en dat was het misschien ook wel. Toen Tegreto[lees meer...]l op de markt in Nederland kwam ben ik het vrij snel gaan gebruiken en was binnen de kortste keren aanvalsvrij. Tot 7 jaar geleden had ik "primair gegeneraliseerde" epilepsie. Sinds 2010 staat vast dat mijn familie autosomal dominant partial epilepsy with Auditory features (ADPEAF) epilepsie voorkomt door mutatie van het LGI1-gen. Broers, moeder, neven, 1 dochter hebben allen dit gemuteerde gen én soms ook epilepsie! Mijn algemene ervaring met Tegretol is zeer positief; ook bij andere patiënten heb ik geweldige resultaten gezien met minimale bijwerkingen. Wél zit de Tegretol mijn anti-stolling in de weg, maar dat heeft geen invloed op de werking van de Tegretol. Veel sterkte gebruikers van Tegretol, en bedankt farmaceutische industrie!

Lyrica (pregabaline)

Door fibromyalgie wat meest gecentreerd is in mijn rug en tevens artrose veel zenuwpijn. Met name in mijn rechterbeen. Hierdoor ook een functiestoornis. Vaak was er in mijn been net een gevoel of er stroom op stond, veel verkrampingen vanuit de rug. Schietende pijn door mijn been. Al met al erg vermoeiend, en veel pijn. Op een gegeven moment kon ik de focus niet meer op i[lees meer...]ets anders leggen. Samen met de huisarts eerst met amitriptyline 50 Mg 1x voor de nacht begonnen. Gaf even verlichting, maar niet het gewenste resultaat. Toen vorig jaar juli met een begin dosis lyrica begonnen. Eerst 3x 25 Mg. Wist niet wat mij overkwam, pijnvrij, minder tot geen verkrampingen. Nu juni 2017, ik zit nu op 3x 75 Mg. Nog steeds samen met de amitripyline voor de nacht. Het gaat redelijk. Heb goede periodes gehad sinds ik vijf weken geleden begon met opbouwen naar 75 Mg. Nu, deze week gaat het minder, heb wat meer pijn en de verkrampingen wat sterker aanwezig. Met meer rust en regelmaat probeer ik dat weer onder controle te krijgen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3951)
Anticonceptie - overig (3007)
Cholesterol (2371)
Depressie - antidepressiva overig (2189)
Epilepsie (1982)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1802)
Pijn - morfine-achtigen (1708)
Pijn (1620)
ADHD - psychostimulantia (1517)
Verslavingsziekten (1470)
Maagzuur - protonpompremmers (1358)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1331)
Bloeddruk - betablokkers (1182)
Anticonceptie - eenfase (1102)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (915)
Migraine (873)
Angststoornissen (867)
Depressie - antidepressiva TCA (834)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (816)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!