ISO 27001

ervaringen per categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

21-06-2017

Levetiracetam (levetiracetam)
Epilepsie

Ik raad iedereen dit middel af! De ernstige bijwerkingen (afwezig, niet kunnen denken, depressief, vermoeid, knijpende ogen, zeer veel epileptische aanvallen) merkte ik pas na een aantal weken en als je dan stopt duurt het weer een poos voordat het uit je bloed is en je weer herstelt!
18-06-2017

Mysoline (primidon)
Epilepsie

Zeer nare dromen, vermoeid opstaan. Door gans de nacht te dromen geen mens meer zijn.
14-06-2017

Epilepsie

Nu overgestapt sinds een jaar of drie. Gewicht redelijk onder controle. Minder prikkelbaar
14-06-2017

Vimpat (lacosamide)
Epilepsie

Eerdere medicijnen werkte onvoldoende en veroorzaakte teveel gewichtstoename. Daarom overgestapt naar Vimat. Voorgeschreven door Sein in Zwolle. Soms moeheidsverschijnselen.
13-06-2017

Valproinezuur / Natriumvalproaat (valproinezuur)

Super goed. Bijna geen aanvallen meer. En als er een is is hij goed te bestrijden met imigran. Super!
09-06-2017

Neurofibromatose

Daar tramadol me enorm deed vermageren de overstap naar lyrica gedaan. Nu met 150 mg 3x per dag is de pijn heel redelijk onder controle.
09-06-2017

Lyrica (pregabaline)

In een notendop en logischerwijs over heel tijdpad: Vanwege conversiestoornis diende er neurologisch e.e.a. uitgesloten te worden. Over hele lichaam waren er zenuwpijnen, verkrampingen en uitvalverschijnselen. Lopen was niet pijnvrij te doen (op voeten staan). Middels opbouw nu op 2xdaags 300mg. Veel overwonnen, veel problemen vervangen. (Bijwerkingen: moeizaam tot aan n[lees meer...]iet kunnen plassen, zeer droge mond, kaakpijnen, hoofdpijnen, gewichtstoename en geen eetlust) Maar lopen gaat weer relatief pijnvrij.

Fenobarbital (fenobarbital)

Tegretol (carbamazepine)
Epilepsie

speciaal voor Toto, Ik heb vóór 1973 echt alles geslikt wat op de markt was tegen epilepsie: phenobarbital, (ook bekend als luminal en diphantoïne), valium, librium (tot 60 mg per dag als puber van 13 jaar!), Zarontin, Mysoline en cafeïne in hoge doses om wakker te blijven door de valium en librium. Het klinkt Middeleeuws, en dat was het misschien ook wel. Toen Tegreto[lees meer...]l op de markt in Nederland kwam ben ik het vrij snel gaan gebruiken en was binnen de kortste keren aanvalsvrij. Tot 7 jaar geleden had ik "primair gegeneraliseerde" epilepsie. Sinds 2010 staat vast dat mijn familie autosomal dominant partial epilepsy with Auditory features (ADPEAF) epilepsie voorkomt door mutatie van het LGI1-gen. Broers, moeder, neven, 1 dochter hebben allen dit gemuteerde gen én soms ook epilepsie! Mijn algemene ervaring met Tegretol is zeer positief; ook bij andere patiënten heb ik geweldige resultaten gezien met minimale bijwerkingen. Wél zit de Tegretol mijn anti-stolling in de weg, maar dat heeft geen invloed op de werking van de Tegretol. Veel sterkte gebruikers van Tegretol, en bedankt farmaceutische industrie!

Lyrica (pregabaline)

Door fibromyalgie wat meest gecentreerd is in mijn rug en tevens artrose veel zenuwpijn. Met name in mijn rechterbeen. Hierdoor ook een functiestoornis. Vaak was er in mijn been net een gevoel of er stroom op stond, veel verkrampingen vanuit de rug. Schietende pijn door mijn been. Al met al erg vermoeiend, en veel pijn. Op een gegeven moment kon ik de focus niet meer op i[lees meer...]ets anders leggen. Samen met de huisarts eerst met amitriptyline 50 Mg 1x voor de nacht begonnen. Gaf even verlichting, maar niet het gewenste resultaat. Toen vorig jaar juli met een begin dosis lyrica begonnen. Eerst 3x 25 Mg. Wist niet wat mij overkwam, pijnvrij, minder tot geen verkrampingen. Nu juni 2017, ik zit nu op 3x 75 Mg. Nog steeds samen met de amitripyline voor de nacht. Het gaat redelijk. Heb goede periodes gehad sinds ik vijf weken geleden begon met opbouwen naar 75 Mg. Nu, deze week gaat het minder, heb wat meer pijn en de verkrampingen wat sterker aanwezig. Met meer rust en regelmaat probeer ik dat weer onder controle te krijgen.
29-05-2017

Hernia

Bij mij is het een verhaal na een spondylodese (vast zetten van mijn L4 -L5). Ik had na de operatie erg veel na pijn, dus we hebben heel snel de lyrica verhoogt tot 2x 300 per dag en dit in combinatie met morfine. Ik werd er erg suf van en had last van een spraak gebrek. Ik had er dagelijks last van en durfde opeens geen auto te rijden tussen 11.00-14.00. Na twee jaar be[lees meer...]sloten om af te bouwen met de morfine omdat het me te veel werd. Het werd mij erg gevaarlijk, zelf ik heb dagen dat ik me de halve dag niet meer herinner, maar ik heb wel twee jonge kids. Dus naar de afkick clinic om van de morfine af te komen. Nu zit ik al een half jaar alleen op de lyrica en ik heb nog altijd last van de bijwerkingen (slaperigheid, vermoeidheid, psychische klachten, spraakproblemen, gewichtstoename) van de lyrica maar iets minder. Weet dat mijn lijf mega verslaafd is aan de lyrica. Als ik die niet op tijd inneem of gewoon ben vergeten ben dat krijg ik rusteloze benen en veel extra tintelingen en wordt ik agressief en achterdochtig en ga overmatig zweten. Als ik dan een lyrica pak dan is alles weg binnen een half uur.
27-05-2017

Topiramaat (topiramaat)
Posttraumatische stress-stoornis

Ik slik nu enkele jaren topiramaat tegen de nachtmerries bij PTSS. Ik had weinig bijwerkingen en het werkte heel erg goed voor mij. Tot ik een fikse niersteen kreeg en daaraan twee keer geopereerd moest worden. Dit blijkt een bijwerking te zijn topirmaat. Ik ga nu proberen te stoppen want dit wil ik niet meer meemaken.
26-05-2017

Lyrica (pregabaline)

Sinds mei 2016 2xd 150 Mg lyrica voorgescheven gekregen door de pijnspecialist. Door de redelijk goede effectiviteit na een paar maanden geprobeerd naar 2x 75 Mg /d. maar had na een tijd duidelijk veel meer blijvende pijn. Dus verplicht overgeschakeld naar terug 2x150Mg/d. Tot op heden niet pijnvrij, maar toch meer levenskwaliteit. De nevenwerkingen vielen vooral de eers[lees meer...]te twee weken niet mee: zeer zware hoofdpijnen.
25-05-2017

Depakine (valproinezuur)
Oogmigraine

Steeds ernstige hoofdpijn aanvallen nav PTC ( Pseudo Tumor Cerebri) Lumbaalpunctie wilde ik niet meer dus hebben de artsen besloten Depakine chrono te proberen. Ik ben begonnen met 500 mg 2 x pd. Ik heb in 2012 een maagverkleining gehad. Ik ben 40 kilo afgevallen. Toen kwamen de hoofdpijnen weer heftig terug heeft men het verhoogd naar 1500 mg pd ook dit hielp niet. Toen [lees meer...]werd het 1000 mg 2x pd en sindsdien geen hoofdpijn aanvallen meer. Ik heb wel lichaamspijnen maar of dat bijwerkingen zijn. Geen idee
23-05-2017

Epilepsie

Ik heb enkele weken geleden mijn eerste tonisch, conische insult gehad en ben beland in een kliniek net over de grens bij Nijmegen. Daar is mij door de dokter Keppra voorgeschreven. Dat heeft deze idioot gedaan zonder dat alle resultaten van het onderzoek duidelijk waren. Het hele onderzoek was zelfs nog niet voltooid. Voor de zekerheid heb ik een 2e opinion in het Radboud[lees meer...] ziekenhuis aangevraagd. Maar wat een rotzooi deze medicatie. Het heeft zulke heftige bijwerkingen dat je verwacht dat deze serieus met patiënt besproken worden, zodat er een goede overweging gemaakt kan worden voordat je dit medicijn gaat gebruiken. Dat is in mijn geval niet gebeurd. Er is slechts tussen neus en lippen door vermeld dat er agressiviteit kan optreden en dat ik 6 mnd geen auto mag rijden. Dat ik geen auto mag rijden met deze drugs in mijn lijf snap ik heel goed. Ik kijk bij tijd en wijle scheel en ben continu bezig de golven (vergelijk ze met hele, hele slechte xtc) te verwerken. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik er niet bij ben en ik kan mij niet concentreren op het werk. Een kleinigheid die ze vergeten zijn te vermelden. Daarnaast ben ik tegen het depressieve aan (ik slik deze rotzooi nog geen 2 wkn.). Dit vind ik heel simpelweg hele slechte drugs, waarvan ik mij niet kan voorstellen dat ze ook maar enige positieve invloed op mijn gezondheid kan hebben. Ik raad iedereen af aan deze medicatie te beginnen. Ik heb de aanklacht voor nalatigheid al klaar liggen, maar ga eerst ff een gesprekje voeren met die dokter. Zo klink ik al een beetje agressief? Dat krijg je dus met deze rotzooi!
22-05-2017

Clonazepam (clonazepam)
Spierspasmes

Helpt mij. Nachten redelijk ok. Ik ben alert op verslaving ja... Ik wil niet duf door t leven gaan. Na 22.00 h neem ik niet meer in. Ik heb dwarslaesie 16 jr. weet wat er allemaal op de markt is. tip eigen plan trekken. in alle eerlijkheid vroeger ook wel eens een in genomen, ff chill voelen, wijsheid komt met de jaren zeg ik dan maar. leven is alleen mooi in alle facetten[lees meer...] en niet groggy, stoned zo je wil leven. alles is dan grijs, geen kleur, geen lol en ja ook geen verdriet... leef!
22-05-2017

Rivotril (clonazepam)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik heb het middel voorgeschreven gekregen omdat ik tijdens een slaaponderzoek met CPAP dus geen apneu had, maar toch nog veel wriemelde met mijn voeten. Ik moet zeggen dat het mij vooral deugd doet minder spierspanning te voelen overdag, omdat ik mankte en enorme krampen heb normaal gezien als fibromyalgiepatient. Van die rusteloze benen verbetering merk ik niets ( ik[lees meer...] denk zelf dat het een beetje aan het verergeren is terug, meer mieren in mijn benen zowel s'avonds als s'ochtends). Wel ben ik uitermate tevreden over de spierspanning die minder is. Ik moet nu bespreken of ik de dosis moet opbouwen ivm RLS die erger aan het worden zijn. Ik wil het eigenlijk behouden omdat ik veel beter stap met minder spierspanning...
21-05-2017

Trileptal (oxcarbazepine)
Epilepsie

Heb reeds 10 jaar epilepsie. Heb in deze jaren verschillende geprobeerd. Na velen was uiteindelijk Vimpat ( 2 x 200 mg ) degene waar ik mijn aanvallen mee onder controle had en geen bijwerkingen van had. 2 jaar geen enkel aanval gehad . In maart dit jaar 2 grand mal aanvallen op mijn werk gehad. Na de tweede kreeg ik de volgende dagen abcenses over de hele dag. Omdat deze [lees meer...]stegen in hoeveelheid, besloot mijn specialist van trileptal toe te voegen. Tijdens de opbouw had ik last van vermoeidheid, gewicht toename en misselijkheid. De bijwerkingen werden erger met elke dosis verhoging. Op de volle dosis van 2 x 600mg begon ik elke dag met 4 a 5 uur zeer duizelig te zijn en hartkloppingen. Opeens begon ik paniek aanvallen te krijgen tot 2 petit mal aanvallen. Mijn hartslag was ineens zeer snel en na mijn huisarts te bellen besloten om naar de spoed te gaane. Daar aangekomen bleek dat ik een te snelle hartslag had en heel hoge bloed druk. Ik ben net aan een hartstilstand ontsnapt. Ik ben nu opgenomen in het ziekenhuis, waar ze nu de afbouw van Trileptal opvolgen. De specialist heeft me gemeld dat ik zeer slechte reactie heb op trileptal en daardoor alle gevolgen van dien. Het enige dat ik me nu verwijt is dat ik vroeger contact had moeten opnemen toen ik de zware bijwerkingen had. Dit is geen referentie voor anderen op dit medicament, maar een waarschuwing dat als je bijwerkingen merkt zoals vermeld in de bijsluiter het belangrijk is van zo snel mogelijk contact op te nemen met je arts / specialist.
17-05-2017

Lyrica (pregabaline)

Discopathie s/l1. s'nachts niet slapen van de pijn in de heup en benen. Nu geen pijn meer en slaap prima! Ondanks de bijwerkingen (suf, moe, vergeetachtig, chaotisch) wil ik niet zonder..
15-05-2017

Gabapentine (gabapentine)

Ik slik gabapentine om te kunnen achterhalen of ik daadwerkelijk zenuwpijn heb. Na ontzettend veel bijwerkingen in de opbouwfase te hebben gehad (vooral hoofdpijn en ontzettende vermoeidheid) heb ik nu, na twee maanden, vooral nog veel last van haaruitval en spierpijn. Daarnaast ben ik erg veel afgevallen, maar dit kan ook komen doordat de medicijnen niet met alcohol mogen[lees meer...] en ik student ben. Wat voor mij in de opbouwfase heel erg hielp om de bijwerkingen onder controle te krijgen was om de medicijnen in te nemen en vervolgens nog even te slapen, hierdoor ondervond ik veel minder hoofdpijn. Los van de bijwerkingen ervaar ik wel veel minder pijn, wat dat betreft ben ik dus tevreden over gabapentine.
14-05-2017

Lyrica (pregabaline)

Na eerst 3x daags 50mg Lyrica gehad te hebben verhoogt naar 2x daags 150mg ivm zenuwpijnen door 3-voudige hernia. Als bijwerking alleen een droge mond. Door de Hernia problemen met ophouden van de urine dit is ook door de Lyrica beduidend verbeterd.
10-05-2017

Lyrica (pregabaline)

De eerste weken voelde het of je dronken was. Slaap er goed op. Merk wel dat ik minder pijn heb.. Ben niet dikker geworden .
09-05-2017

Lyrica (pregabaline)

Na calcaneusfractuur en operatie erge zenuwpijnen. Pijnspecialist heeft lyrica voorgeschreven met geleidelijke opbouw. Pijn deels verdwenen. Sedert een maand veel last van tintelingen in het hoofd. Ik vraag mij af of dit door de lyrica komt??? Heel vervelend en angstig gevoel hierdoor. Net of er niet genoeg bloed naar mijn hersenen vloeit. Is dit een gekend fenomeen is er[lees meer...] iemand die mij hierop kan antwoorden???
08-05-2017

08-05-2017

Vimpat (lacosamide)
Epilepsie

Ik heb al epilepsie vanaf mijn geboorte en tot heden last van nachtelijke aanvallen. In het verleden heb ik (jeugdfase) veel last gehad van de grote aanval, en ben menige maal opgenomen geweest voor onderzoek. Tijdens een vep week op de Hans berger kliniek in Oosterhout (Nb). Wat deze week inhoud kunt u nalezen op de site van kempenhaeghe. Na alle medicijnen gehad te hebb[lees meer...]en hadden we nog een hoop en dat was de n.v.s. Stimulator, maar bleek al snel niet te werken dan gehoopt. In 2009 kwam mijn specialist met het medicijn vimpat. Alle vragen die ook stelde aan de arts een antwoord kon hij op dat moment niet geven. Het enigste wat kon zeggen dat hij max. 300 Mg mocht toedienen per dag. Ik gaf groen licht en we zijn begonnen. Tot de dag van vandaag kan ik alles doen wat ik wil. Maar er zitten ook vervelende bijwerkingen aanvast. Zo merkte ik al snel dat ik een stuk minder stabiel op de grond sta. De vervelendste is het geheugen en dan met name het kort geheugen. Ik voel me af en toe een alzheimer patiënt. Deze bijwerking is wel loop der jaren steeds erger geworden en weet hier geen goede raad mee. Misschien weet iemand hier wat tips voor. Ook is het zo dat ik aan mijn linkse hand een zenuwtrek heb gekregen. Het zijn allemaal vervelende bijwerkingen maar ze wegen niet tegen het resultaat. Mvg Koen
06-05-2017

Topiramaat (topiramaat)

Ik heb jarenlang Depakine geslikt voor mijn migraine, maar omdat ik een evenwichtsstoornis heb met aanvallen van draaiduizeligheid dacht de neuroloog dat het misschien beter zou zijn om op topiramaat over te stappen. Dit was dus geen goed idee. In eerste instantie moest ik de topiramaat opbouwen en de depakine afbouwen, niks aan de hand. Maar daarna toen ik volledig op de [lees meer...]topiramaat zat ging het fout. Ik heb de hele maand april/mei migraine gehad. Daarbij elke dag diarree, misselijk, algemeen gevoel van ziek zijn. Ik ben zelf 4 mei gestopt, omdat ik niet meer tegen de migraine kon en heb de neuroloog gebeld,die is helaas op vakantie en word maandag teruggebeld. Ik wil graag weer mijn oude medicijnen terug waar ik zeer goed op reageerde. Maar dit vergif wil ik niet meer in mijn lichaam...heb nu nog steeds de bijwerkingen en hoop dat deze snel weggaan.
05-05-2017

Mysoline (primidon)
Epilepsie

Ik ben met dat medicament beginnen nemen toen ik 12 was. Ik had grand mal en viel regelmatig flauw. Mysoline heeft mijn leven verandert. Ik ben nu 66 en al vanaf mijn 19 vrij van aanvallen, heb 3 gezonde zonen. Rij van mijn 30ste auto. Het enige wat ik vermijd zijn flitsende lichten, rijden op autobanen en tunnels. Ik drink ook geen alcohol. Dankzij mysoline heb ik een le[lees meer...]ven gekregen
30-04-2017

Wervelkanaalstenose

Door een stenose aan mijn rug en geopereerd te zijn, kreeg ik het verschrikkelijke gevoel of er de hele dag mieren door mijn been lopen. Het doet geen pijn maar ik kreeg er wel spierzwakte door. Nog is het niet over. De Lyrica heeft mij niet geholpen. Net wat ik hier boven vermelde, werd ik er vreselijk slaperig op (daar gebruikte ik het op laatst voor).
22-04-2017

Pijn (algemeen)

Na meerdere pijnstillers deze geprobeerd van de 100 andere mogelijkheden.
16-04-2017

Lyrica (pregabaline)

ik heb baat bij Lyrica, maar voor zenuwpijn alleen voor de benen. Als ik merk dat het op het moment dat ik het nodig heb neem ik rustig iets meer dan 150 mg, want ik heb een hekel aan pijn als het niet nodig is.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3886)
Anticonceptie - overig (2970)
Cholesterol (2339)
Depressie - antidepressiva overig (2170)
Epilepsie (1962)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1769)
Pijn - morfine-achtigen (1677)
Pijn (1594)
ADHD - psychostimulantia (1497)
Verslavingsziekten (1447)
Maagzuur - protonpompremmers (1339)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1316)
Bloeddruk - betablokkers (1172)
Anticonceptie - eenfase (1088)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (900)
Migraine (859)
Angststoornissen (844)
Depressie - antidepressiva TCA (822)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (807)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!