ISO 27001

ervaringen per categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

16-11-2018

Depakine (valproinezuur)
Bipolaire stoornis

Voorgeschreven voor bipolaire stoornis. Het hielp wel tegen zenuwachtigheid en overgevoeligheid, maar het hielp bij mij niet voldoende om stabieler blijven. Ik had diverse periodes per jaar van vitale depressies
10-11-2018

Polymyalgia rheumatica

Ik heb een door de reumatoloog gediagnosticeerde polyartrose. Verscheidene myalgieën reeds vele jaren Thoracaal cervicaal en lumbaal waarmee ik naar de orthopeed gegaan was en die 4 discopathiën middels MRI vaststelde. Artrose aan alle facetgewrichten en cox artrose (lumbago) via ct scan door reumatoloog.(krijg Arthrotec) Er volgde nog een MRI thoracaal en cervicaal door d[lees meer...]e neuroloog om wegens familie historie bekendheid met auto immuun ziekte multiple sclerose vader en schizofrenie broer, manische depressie, moeder. Uit test blijkt dat ik positief test voor Anti Nucleair Antigen. Voorts stelt de neuroloog vast dat de brachialgie komt door een nogal ernstige myelomalacie cervicaal en thoracaal vandaar de diagnose ongedifferentieerde spondylartropathie ook wegens de anamnese van scheefstand en artrose sacroiliacale gewricht waargenomen door de orthomanueel therapeutisch arts reeds vanaf 1994. Lyrica dus voor poly myalgische neuropathieën, zoals ischialgie, brachialgie,(linker)aangezichtspijn,(linker) hals en nekpijn waarvoor ivm subklinische hypothyreoïdie een globus nervosa door huisarts werd waargenomen, vage pijn aan schouders en tussen schouderbladen chronische scherpe stekende pijn,pijn/druk op de borst recidiverend welke acuut beangstigend is na lange existentiële angst episodes(kreeg oxazepam van cardioloog), jeuk over het gehele huidoppervlakte, soms oog ontstekingen en zeer lange tijd voorhoofdsholte ontsteking gehad en/of rhinitis. Deze lichamelijke ongemakken vreten of lekken continue energie, waardoor ik vaak manisch depressief ben. (ernstige fatalistische huilbuien ed.) Mijn intelligentie en cognities moeten welhaast desastreus zijn afgelopen de laatste vijf jaren. Met recht zou ik moeten kunnen spreken van een post traumatische stress stoornis! Echter de specialisten geven geen eenduidig advies,(medicamenteuze) behandeling (kreeg van psychiater biperideenhydrochloride voor rusteloze benen) of behandelmethode. Zij vinden mij maar een lastpost en zien mij liever gaan dan komen., noemen me namen en wijzen mij na. Ik ben te duur voor onze ziekte industrie farmacologische mishandelingen en samenleving.
04-11-2018

Lyrica (pregabaline)

Bij gebruik deed het wat het moest doen. Maar het stoppen is verschrikkelijk. Het is echt de hel die lyrica heet. Totale de compensatie van mijn geestelijke balans. Met verschrikkelijke paniekaanvallen en een constant gevoel van lichamelijke onrust tot gevolg. Crisis ggz moest eraan te pas komen om te voorkomen dat ik in een angst psychose raakte. Nu 3x daags 50 ja echt 50[lees meer...] mg oxzazepam om de boel enigzins dragelijk te maken. Gedachten aan zelfmoord willen plegen huilbuien en totale angst tot gevolg. Specialist zei dat ik na mijn hernia operatie gewoon in 3 dagen kon stoppen. Domste dat ik ooit heb Gedaan. Ik ben onderzocht en kwa persoonlijkheid is er niets mis met mij. Maar de ontregeling in mijn bio chemische toestand van mijn hersenen is door die verdomde lyrica helemaal aan gort geholpen. Nu zit ik met de shit. Lyrica helpt tegen zenuw pijn maar omg het stoppen is een ramp tot en met.
31-10-2018

Pregabaline (pregabaline)

Ik ben 40 jaar en loop al vanaf mijn 18e met rugklachten, ligkuur gehad, operatie en weer een ligkuur. Veel fysio gehad en gesport. Hoe zwaarder ik sportte hoe beter het ging maar dat hield ik n iet vol, dus altijd wel een aantal maanden in het jaar veel rugpijn, zeker van de zomer naar de winter toe. nu na 2 kinderen, was ik de pijn zo zat en wilde ik kunnen spelen met de[lees meer...] kinderen. weer een MRI scan gehad en er zat wel degelijk een zenuw bekneld, maar deze kon niet nog een keer geopereerd worden. dus kwam de specialist met medicijnen. Pregabaline Ranbaxy 75mg. 2x daags 1 capsule. Het is voor mij dragelijk nu en ik kan gek doen met de kinderen en dat is zo lekker. maarja ik wil niet mijn levenlang medcijnen slikken. Maar het helpt. en ik ben nu geholpen.

Topamax (topiramaat)

Zeer neerslachtig na een paar weken, gewichtstoename, concentratieproblemen. Hielp in aantal tegen migraine, aanvallen waren even erg tot erger.

Lyrica (pregabaline)

Ik neem nu al zo'n 5 jaar Lyrica, eerst 150 mg. Die werd voor mij voorgeschreven omwille van neuropathische pijn in de benen, de spierpijn en zenuwpijn en krampen. Ik neem nog andere medicatie die mogelijks de werking beïnvloedt. De eerste twee jaar was ik enorm tevreden van Lyrica. Er was een waas, een gevoel dronken te zijn. Ik raakte sneller in slaap en voelde geen en[lees meer...]kele kramp of pijn meer. Gaandeweg is de werking van Lyrica verminderd en moest ik verhogen naar 300 mg. Momenteel voel ik nog amper verschil en moet ik er nog Trazolan bijnemen. Maar Trazolan alleen is geen optie, als ik geen Lyrica neem, heb ik opnieuw spierpijnen en zenuwpijnen. Mogelijks moet ik de dosis verhogen. Ik ga het probleem binnenkort aanstippen bij mijn gesprek met de neuroloog.

Levetiracetam (levetiracetam)

8 maanden in gebruik. Zie rubriek bijwerkingen.

Epilepsie

Tgv van een meningeoom epileptische insult. Het is mij momenteel niet duidelijk of de vermoeidheid,vergeetachtigheid versterkt worden door het gebruik van deze medicatie. De meningeoom zit bij linker slaapkwab waardoor er ook vergeetachtigheid en andere verschijnselen de oorzaak kunnen zijn. De vermoeidheid is wisselend van aard persoonlijk denk ik niet dat het puur al[lees meer...]leen aan het gebruik van deze medicatie afkomstig is. Gelukkig stabiel en positief in het geestelijke welzijn.
15-10-2018

Aangezichtspijn

DE pijn gaat op en neer bij veel pijn 3 tabletten per dag, dan is het te verdragen, dan weer een tijd je minder tot geen pijn. NU weinig pijn dus maar een tablet.
15-10-2018

Depakine (valproinezuur)
Epilepsie

Geen last meer met aanvallen. Maar wel heel veel last van de bijwerkingen. Heeeel moe. Moe naar bed sta moe op. Geen fut. Veel kilo's bij gekomen. Duizelig. Heel veel last van knallende hoofdpijn. Trillende handen. Vergeet soms woorden. Vergis me met praten. Geheugen is slechter.
12-10-2018

Epilepsie

Ik gebruik carbamazepine inmiddels al weer jaren.En dan wel van leverancier Apotex.Daar waak ik ook zeer voor.In het verleden kreeg ik regelmatig pillen van andere leveranciers mee maar daar voelde ik me minder wel bij.Ik gebruik het voor mijn epilepsie,inmiddels zit ik weer op 900 MG per dag...is 3 en een halve pil per maaltijd.De epilepsie is daar zo goed als mee onder c[lees meer...]ontrole op een enkel incident na..Behalve moeheid geen andere bijwerkingen.
10-10-2018

04-10-2018

Bipolaire stoornis

Slik nu 2x100mg Carbamezepine dagelijks i.v.m. bipolaire stoornis, omdat lthium en clozapine het niet meer onder controle hielden. De bedoeling is dat "we" gaan verhogen naar 400 mg per dag in stappen van 50 mg (elke 6 weken?) om de bloedspiegel van plm 4 te bereiken. Krijg van de apotheek vaak weer ander merk. Nu apotex, kan zomaar de volgende keer Novartis - Tegretol [lees meer...]zijn of PCH. Anderen hebben problemen met merkwisselingen of ik lees dat de kwaliteit van de carba achteruit is gegaan de laatste tijd (zie deze site). 2 vragen: 1. wie heeft er klachten over merkwisselingen en 2. wie heeft last van bijwerkingen vermoeidheid en slaperigheid? TH
02-10-2018

Lyrica (pregabaline)

ik gebruik Lyrica voor mijn Fantoom pijnen. ik ben diabetes al vanaf April 1982 en ben nog steeds Insuline afhankelijk;heb Ulcus aan mijn rechter enkel zowel aan de binnen kant en buiten kant en heb bloedvaten verstopping en heb een amputatie van mijn 5 tenen er af. en ben in 1996 Geopereerd aan mijn Hart in Nieuwegein ik slik 23 tabletten per dag om in leven te blij[lees meer...]ven,het lopen gaat slecht bloedsuikers schommelen ik gebruik een Insulinepomp gebruik Humaan Insuline. 3.5moll/l van 24 uur tot 08 uur in de ochtend en overdag van 08 uur tot 24 uur 5.10 moll/l + 3 x daags 850 mg -metformine heb vele aandoeningen om op te noemen en dus véél medicijnen ben er soms misselijk van. oke ditwasmijn verhaal wat ik nog steeds door sta! vriendelijke groeten Suikerklontje.
01-10-2018

Lyrica (pregabaline)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Kreeg dit voorgeschreven door neuroloog. Klachten waren (zijn): RLS, en i.h.a. heel onrustige nachten met veel bewegen, trappelen, praten en schreeuwen. Dit alles werd wel wat beter door Pregabaline, maar (zie boven) ik wilde die afhankelijkheid niet. Ik startte met de laagste dosering (75 mg). Na verloop van tijd werd de werking veel minder. De arts stelde hogere dosering[lees meer...] voor, maar daar had ik geen trek in. Want dan lijkt het einde zoek.
26-09-2018

Levetiracetam (levetiracetam)

mijn ziekte was als eerst: slaapwandelen. toen ik naar een neuroloog ging van ziekenhuis kreeg ik te horen: slaapwandelen heeft niks met epilepsie te maken vervolgens maakte ik een auto ongeluk daarna kreeg ik aanvallen ook overdag. bijna elke week kreeg ik een aanval. de neurologen van een ziekenhuis weten niks. ik adviseer iedereen: EPILEPSIE CENTRUM SEIN nu krijg [lees meer...]ik lamotrigine 125 mg. 1 jaar geen aanvallen gehad.
26-09-2018

Keppra (levetiracetam)
Epilepsie

epileptische aanvallen na een val op het achterhoofd
24-09-2018

Clusterhoofdpijn

clusterpatient met adhd ptss migraine en hsp
24-09-2018

Chronisch pijnsyndroom

Chronische pijn in bekken gecombineerd met onderrug. Neem al vrij veel pijnstillers en heb op de duur niet echt veel levenslust hierdoor. Lyrici werkte heel goed toen ik 1x per dag 75 Mg nam... gewoon weer zin in het leven, minder pijn, van zodra ik er een tweede maal dezelfde dosis bijnam : effect volledig weg, ik zit nu aan 2x 150 Mg per dag, ik voel nog steeds niks, ik [lees meer...]zweet me gek, heb heel de dag hoofdpijn en om over de bijgekomen kilo’s maar te zwijgen, ik heb op eigen houtje eergisteren beslist mijn avonddosis terug op 75 Mg te brengen... voorbij hoofdpijn ! Zegt genoeg zeker hè
23-09-2018

Rivotril (clonazepam)

Ik heb een periode van 2 jaar rivotril genomen als ik deze niet nam werd ik het gewaar , uiteindelijk heb ik doorgevaren en op 5 weken tijd volledig afgebouwd met een schema dit was niet makkelijk ik heb alle verschijnselen gehad diaree , slecht slapen , hartkloppingen , druk op de borst , hoofdpijn , zweet aanvallen kort gezecht ik heb sterretjes gezien ik neem geen medic[lees meer...]atie meer dat een verslaving voortbrengt! Het is makkelijk deze in te nemen maar heel moeilijk om er vanaf te geraken het heeft een stevige dosis karakter nodig
23-09-2018

Gabapentine (gabapentine)
Stemmingswisselingen

na mijn alcohol verslavind waar in ik oa. gebruikte om mijn stemmingen te beinvloeden ben ik tijdens mijn klinische opname met dit medicijn begonnen. Aanvankelijk werkte het heel goed naarmate de tijd vordert veel rugklachten, stijfheid van spieren en gewrichten. Vrij neutrale gevoelens vlakt erg af. Geen emoties meer bijna. En geen opperbeste stemming.
22-09-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

er zit in methylethyledine in beta-d fructopironose; alle harddrugs op, zet hart, middelen die in combinatie, markt verkrijgbaar; stil; met de methylethyledine harddrugs vormen; en dat na dat ik 20 jaar clean was van harddrugs; voel me een junk ik gebruik (lsa = natuurlijke lsd, heroine zaadjes) bij;

Epilepsie

Dit middel heb ik tegen epilepsie maar ook tegen migraine.Het werkt goed tot nu toe,maar ik ben nog maar net begonnen er mee dus het is voor mij nog eventjes afwachten wat het op langer termijn gaat doen in mijn lichaam.

Lamotrigine (lamotrigine)
Epilepsie

De lamotrigine hielp niet tegen migraine (bij mij) daarom is besloten over te stappen naar Topiramaat wat ook werkt ter voorkoming van migraine. Lamotrigine is verder wel grbuiksvriendelijk en doordat het een kleinde vorm heeft is het makkelijk in te nemen. Handig voor mensen die moeilijk grote tabletten in kunnen nemen,want dat zijn deze dus absoluut niet. ;-)

Epilepsie

Ik heb dit middel van neuroloog gekregen tegen epilepsie maar ook omdat ik last heb van migraine.Zo sla ik 2 vliegen in 1 klap. Ik gebruikte eerst Lamotrigine maar dat ben ik nu aan het afbouwen.Over 4 weken ben ik afgebouwd daarmee en ben ik helemaal overgegaan op de Topiramaat. De 25 mg tablet is een heel klein tabletje dat zeer makkeijk in te nemen is.Ik neem het met w[lees meer...]at te eten in omdat ik gauw last van maagklachten heb. Verder drink ik 1,5 liter water per dag naast mijn koffie,om nierstenen e.d te voorkomen. Nadeel is wel dat ik vaker naar de WC moet om te plassen. Topiramaat word opgebouwd naar 2 maal daags 1 tablet.Misschien 3 maal daags 1 tablet,maar dat is afwachten.Mogelijk is in mijn geval 2 maal daags ook voldoende gezien mijn vorm van epilepsie en migraine.
18-09-2018

Clonazepam (clonazepam)

Dankzij Clonazepam eindelijk weer rust in mijn hoofd. Door overspannenheid heb ik een paniekstoornis opgelopen en die is nu redelijk onder controle. Slik 0,5 mg per dag. Overigens geen last van bijwerkingen. Slik ze nu 8 weken. Ik ben er heel tevreden over.
14-09-2018

Rivotril (clonazepam)

Lang verhaal maar de huisarts heeft. Mij te lang door laten lopen met darmklachten. De klachten werde steeds erger en ik werd maar niet serieus genomen. Uiteindelijk werder de klachten zo hevig dat ik op de spoed belande. Ook hier werd geen oorzaak gevonden voor mijn klachten. De 2de nacht kreeg ik een rare aanval waarin ik het gevoel had dat ik gelijk stopte met ademen.[lees meer...] Mijn hele lichaam verstijfde en alles stak en deed zeer. Erg in paniekngeraakt maar de zusters zeiden alleen "volgens mij lig je hier gewoon te hyperventlieren en ging daarna weer weg. 4 dagen lang niet durven slapen dus daar uiteindelijk zelf een psycholoog ingeschakeld omdat ik het niet meer zag zitten. en toen mocht ik ook nog naar huis Met oxazepam en temazepam naar huis gegaan maar aan het slapen veranderde niets. Uiteindelijk rivotril gekregen 2 mg die ik mag gebruiken als ik een aanval niet onder controle kan krijgen. Eergisteravond 1 gehad en prima geslapen . Wel zo dronken en sloom als een gympies toen het werkte. Vanmorgen weer 1 gehad omdat ik mijn zenuwen niet de baas kon. Weer dronken en loom maar een paar heerlijke uurtjes geslapen . Ik geloof dat het verslavend kan zijn maar dit is voor nu het enige middel waar ik wel op slaap en DAT heb ik nodig. Als het tijd is om af te kikker zien we dat dan wel weer
13-09-2018

Clonazepam (clonazepam)

Kan het zijn dat dit de eerste dagen de angst heftiger maakt? Ben beetje bang om hiermee door te gaan
12-09-2018

Epilepsie

Vanaf 2004 heb ik epilepsie. De eerste 8 jaar carbamezepine TEVA ingenomen. Helemaal geen problemen mee gehad, nooit aanvallen gehad. Vanaf 2012 ongeveer kreeg ik een ander merk (goedkoper denk ik) en sindsdien een aantal aanvallen/absences gehad. Ook last van moeheid, sufheid, wazig kijken en stemmingswisselingen. Wel moet ik er bij zeggen dat ik na elke aanval die ik had[lees meer...] de medicatie werd verhoogd.
11-09-2018

Gabapentine (gabapentine)
Polyneuropathie

Het haalt de scherpe randjes eraf.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4420)
Anticonceptie - overig (3285)
Cholesterol (2593)
Depressie - antidepressiva overig (2395)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2013)
Pijn - morfine-achtigen (1959)
Pijn (1777)
Verslavingsziekten (1673)
ADHD - psychostimulantia (1657)
Bloeddruk - betablokkers (1509)
Maagzuur - protonpompremmers (1453)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1410)
Anticonceptie - eenfase (1229)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1005)
Angststoornissen (991)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (942)
Depressie - antidepressiva TCA (921)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (878)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!