categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

19-07-2024 | Vrouw | 22
Epilepsie

moeite met het vinden van woorden arm tremor vermoeidheid

Slik nu een aantal jaar 600 mg lamotrigine. 300 sochtends en 300 savonds. Steeds een stapje hoger gegaan omdat ik toevallen bleef houden. Van andere medicijnen kreeg ik nog meer toevallen. Dit is het enige medicijn dat helpt. Echter wel veel bijwerkingen vanaf het begin al. Vermoeidheid, snel afgeleid, moeite met uit mijn woorden komen als ik vermoeid ben, tremoren (vooral[lees meer...] in armen), concentratie verlies. Dit neem ik alleen allemaal maar voor lief. Liever geen toevallen met bijwerkingen dan andersom. Na een aantal jaar leer je met de bijwerkingen te leven.

Lamictal

13-07-2024 | Vrouw | 57

emotionele afvlakking verminderde eetlust

Na 20 jaar cymbalta 60mg te nemen overgeschakeld 2 maanden fluoxetine nu lamictal 25 mg in de ochtend en zyprexa laagste dosis in de avond. Weinig emoties op de moment en erg verstrooid en vergeetachtig. Wie herkent deze symptomen Huisarts nu trg cymbalta bij voorgeschreven 30mg Hoop uit depressie te geraken..

07-07-2024 | Vrouw | 72
pregabaline

onregelmatig ademhalingspatroon ongerustheid hartklopping wazig zien

Ik heb deze medicijnen ook gehad , stop er niet zo mee ! Halveer het med , en later nog een kwart voor een week .

Depakine

04-07-2024 | Vrouw | 47
valproinezuur
Clusterhoofdpijn

oorsuizen moeite met slapen haaruitval onregelmatige hartslag gegeneraliseerde spierzwakte duizeligheid

Het werkt heel goed voor mn clusterhoofdpijn in combi met zuurstof, maar de bijwerkingen zijn echt vreselijk. T voelt alsof ik de controle kwijt raak over heel mn lichaam. Ben doodop moest stoppen met werken de komende 4 weken. Vreselijk misselijk, hartkloppingen, haaruitval, zak letterlijk door mn benen mijn spierkracht ben ik kwijt in mn armen en benen. Staat druk op mn [lees meer...]trommelvliezen alsof ik onder water lig. Word huilerig en somber omdat ik me zo ellendig voel en zo ben ik echt niet van mezelf. Ga overleggen met de arts dit gaat echt niet

Depakine

30-06-2024 | Vrouw | 47
valproinezuur
Bipolaire stoornis

Broos haar overgewicht rusteloos oogproblemen

Ik slik dit middel al 28 jaar en weet bijna niet meer anders. Een keertje kort gestopt ivm kinderwens. In die periode kreeg ik paniekaanvallen omdat de omgeving ongefilterd op me af leek te komen. Daarna weer gestart met Depakine. Sinds die periode is mijn hoofd nooit meer hetzelfde geworden als er ervoor. Mijn hoofd voelt als een snelkookpan waar de lucht maar niet uit ka[lees meer...]n lopen. Ik deel dit hier omdat ik me al jaren radeloos voel. Ik slik ook seroquel daar kan het ook aan liggen. Mocht iemand zich herkennen in mijn verhaal en een mogelijke oplossing weten, dan hoor ik het graag.

26-06-2024 | Vrouw | 59
pregabaline

stemmingswisselingen duizeligheid geheugenverlies aandachtsproblemen eetbuien wazig zien

Bij het merk "TEVA" enkel in het begin bijwerkingen, duizeligheid en diaree. Kreeg de volgende aanvulling van het merk "SANDOZ". Als een bom kwamen alle genoemde bijwerkingen en werden steeds erger tot volledig niet kunnen functioneren. Nu weer terug naar het merk "TEVA", na een halve dag weer bijna de oude, buitenstaanders zagen een groot verschil.

21-06-2024 | Vrouw | 64
pregabaline

gewichtstoename droge mond slechte slaap wazig zien

Ik kreeg pregabaline voor zenuwpijn door nekhernia. Opgebouwd tot 2x daags 150mg . Het hielp goed,nog wel een goede houding moeten zoeken voor te slapen. Maar ik was er blij mee,wel nodige bijverschijnselen. Maarja alles beter als die helse pijn. Maar ben nu aan het afbouwen krijg lichte uitstralingspijn Maar echt heb nachten dat ik niet 1 minuut slaap,en dan ook echt gee[lees meer...]n minuut. Misselijk van de slaap. Maar wil toch van dit medicijn afkomen. Nog even nu zit ik op 150mg s morgens en 75mg s avonds. Vorige week 2x geminderd ik raad je aan dat niet te doen,nu neem ik ruim de tijd. Totdat mijn lichaam zegt je hebt teveel in je lijf. Pffff tis een moeilijke tijd

Gabapentine

18-06-2024 | Man | 60
gabapentine
Weinig effect ook by hoge dosis

17-06-2024 | Vrouw | 56
pregabaline

duizeligheid versuft concentratieproblemen vaak moeten plassen gewichtstoename

Ik gebruik het nu 4 weken en moet het opbouwen terwijl ik een ander zwaar medicijn ga afbouwen, dus veel kan ik er nog niet over vertellen. De bijwerkingen zijn vervelend en hopelijk wordt dit straks minder en niet erger. Ik gebruik het tegen de zenuwpijn die in heel mijn lichaam zit, naast atrose, osteoporose en fibromyalgie. Alles is in zo'n slechte conditie dat vernieuw[lees meer...]ing van schouders en knieën niet mogelijk is dus veel pijn. Ik gebruik nu al tientallen jaren fentanyl, per dag pleister van 50ug en daar wil ik zeer graag vanaf. Hopelijk lukt dit nu ik met pregabaline ben begonnen en ik de fentanyl al in een lagere dosering plak.

11-06-2024 | Vrouw | 44
pregabaline

wazig zien acute diarree doffe hoofdpijn angst keelpijn

Net 4 dagen begonnen voor C7 in mijn nek, beknelde zenuw straalt uit naar binnen kant arm, door naar pols en wijsvinger en duim. Last van vreselijk wazig zien, diaree eerste 3 dagen, gaat nu beter. Hoofdpijn. En snachts last van angstklachten, het vervelende is dat ik vroeger een paniekstoornis heb gehad, dus word hier heel onrustig van. Bijna zin om te stoppen, want wat [lees meer...]gebeurd er als ik stop. Beland ik dan weer in mijn paniekstoornis. Helaas krijg ik veel bijwerkingen hiervan maar dat zal wel per persoon schelen. Maar na 4 dagen werkt het helaas ook nog niet. Dat staat ook in de bijsluiter. Word ook erg suf van, net of buiten mijzelf zit ofzo.

07-06-2024 | Vrouw | 48
pregabaline
Na een hersenvliesontsteking door het herpesvirus, dat ook de zenuwen in de ruggengraat heeft aangetast, ben ik lyrica beginnen nemen. In de eerste jaren nam ik 4 x 150 mg. In het begin moet je lichaam wennen maar de zenuwpijnen waren onder controle. Na enkele jaren is dit stelselmatig afgebouwd. Nu neem ik smorgens 1 keer 75 mg en ‘s avonds 150 mg. Ik heb geen bijwerking[lees meer...]en. Alleen, als je een dosis vergeet in te nemen, dan kan je misselijk zijn. Maar het is zeer effectief als je het echt op uur en stond inneemt. Ik neem dit ondertussen acht jaar.

06-06-2024 | Vrouw | 47

versuft misselijkheid

Chronische zenuwpijn in benen na grote hernia. Slikte jaren tevreden 20 mg oxycodob pd maar mocht niet meer van mn huisarts. Nu dus dit. Dan toch liever oxycodon waar ik geen bijwerkingen van had.

04-06-2024 | Man | 48
clonazepam

ernstige rugpijn darmkrampen gewrichtspijn maagpijn

Ik kreeg een jaar geleden Rivotril voorgeschreven tegen rugpijn na een heupoperatie. Ik nam 5 druppels 's morgens en 5 's avonds en na een paar dagen was ik al een ander mens. Maar na 4 maanden ging het fout. Ik werd neerslachtig en kon me steeds moeilijker concentreren. Na het lezen van de ontwenningsverschijnselen wilde ik ervan af. Ik bouwde een maand af, een hel! Ik sl[lees meer...]iep bijna niet meer en toen ik bijna helemaal gestopt was, was de pijn terug. Noodgedwongen terug 6 druppels per dag, en sindsdien langzaam afbouwen. De nevenverschijnselen zijn gewrichtspijn over heel het lichaam en steeds meer maag- en darmklachten. Herkent iemand zich in mijn verhaal?

Keppra

31-05-2024 | Vrouw | 33
levetiracetam
Epilepsie
Ik gebruik al ruim 10 jaar Keppra. Twee maal per dag 1250 mg per keer (dus dagelijks 2500 mg). Het heeft mij, na eenmaal de juiste dosering gevonden, enorm geholpen. Ik ben aanvalsvrij en de bijwerkingen zijn er bijna niet. Op het begin wel, maar daar moest ik even doorheen.

31-05-2024 | Vrouw | 36

overgewicht

Na een tekenbeet is mijn leven compleet veranderd. Veel pijn in het lijf, vaak stijf en niet goed kunnen slapen. Uiteindelijk heb ik pregabaline gekregen. De pil vorm werkte voor mij niet omdat ik lactose intolerant ben, dus heb ik het medicijn vloeibaar gekregen. Ik heb mijn hele leven lang gesport, altijd fit geweest, eet gezond en in de tijd dat ik dit medicijn slik [lees meer...]ben ik 12 kg aangekomen. BIZAR! Tuurlijk helpt het voor de pijn maar mijn lijf heeft nu overgewicht en is alles behalve in een gezonde fase. Ik heb besloten te gaan stoppen en dan bij veel pijnen gewoon maar een paracetamol te nemen. Deze gewichts toename is verschrikkelijk!

29-05-2024 | Man | 64
Tinnitus

benen zijn gevoelloos rugpijn

Helpen zeer slecht tegen tinnitus. Medicijn is gewoon in Nederland verkrijgbaar , echter moet je die zelf betalen.

Clonazepam

24-05-2024 | Vrouw | 64
Spierspasmes
Ik heb 1 jaar Clonazepam gebruikt. Op advies van de huisarts ben ik naar een orthomoleculair therapeut (zij is huisarts geweest)gegaan. Met haar heb ik mijn voedingspatroon gewijzigd, dit heeft goed geholpen. Ik bleek een intolerantie te hebben voor zonnebloemolie. Ik eet/ drink niks meer waar deze olie in verwerkt is en dat heeft mijn spierkrampen in de benen voor 90 % af[lees meer...]genomen. Als ik ze incidenteel nog wel eens heb zijn ze ook veel minder intensief.

18-05-2024 | Man | 44
pregabaline

krachtverlies in armen en handen verlies van bewustzijn verlies van libido gewichtstoename vermoeidheid wazig zien

Ivm onbegrepen ernstige ziekte die plots lichaamsdelen in 5 min zo graag maakt als "olifanten voeten" meestal armen maar sinds kort ook knieën en onderbenen. Enig oplossing is dan acuut opereren de druk er af halen zodat niks bekneld raken. Grote littekens, grote wonden, heelt slecht lijkt wel of lichaam zichzelf aanvalt. Door alle operaties veel schade opgelopen aan zenuw[lees meer...]en. Slik.het nu een jaar of 3 en bijwerkingen bijna allemaal.zijn van toepassing tegenwoordig wordt steeds heftiger ook.stap uit bed na goede nacht neem medicijnen en na een kwartier / halfuur kan ik ogen bijv niet meer open houden, val.ik soms weg, praat onzin, erc,dir is de laatste maand echt zo enorm toegenomen en alle bijwerkingen heb ik inmiddels ik stop.ermee dit kan zo niet meer. Ga nu per direct stoppen en kijken of er verbetering komt en of dat het zeker door dit medicijn Komt. Zoek liever een andere medicijn met de dokter in overleg en vraag naar bijwerkingen van de andere medicijnen online staat veel aan handleidingen maak juiste keuzesnwasrom.dit bij mij nu plots na 3 jaar zo heftig niet normaal

Clonazepam

18-05-2024 | Vrouw | 62
clonazepam
Ik gebruik het heel uitzonderlijk om in te slapen of in stress situaties. 3 keer per maand ongeveer.

17-05-2024 | Man | 32
clonazepam
Ik gebruik Rivotril (werkzame stof clonazepam) 3x daags om de 8 uur een tablet van 0.5mg. Er treedt bij mijn geen gewenning op na jaren gebruik. Het middel blijft effectief bij deze dosering. Ik heb o.a. Citalopram, Escitalopram, Venlafaxine en Amitriptyline gebruikt voor mijn sociale en gegeneraliseerde angststoornis. Maar deze middelen deden voor mij weinig. Rivotril he[lees meer...]eft mijn leven gered. Door de angst durfde ik soms het huis niet uit en ik was altijd bang voor mogelijk “gevaar”. Daardoor veel piekeren. Daarnaast helpt dit medicijn mij ook bij mijn OCS (obsessief compulsieve stoornis). Sinds ik Rivotril gebruik heb ik mijn leven weer terug en kan ik weer genieten van dingen. Een tijd was Rivotril niet leverbaar en kreeg ik een ander merk, wat niet werkzaam was. Hierdoor ben ik toen flink ontregeld. Bijwerkingen heb ik nauwelijks. Kortom erg blij met dit medicijn.

15-05-2024 | Vrouw | 40
pregabaline
Srs operatie gehad, waarbij de zenuwen van de ballen zijn afgeknipt in de venusheuvel. Bij extreme vermoeidheid, lees twee of meer nachten niet slapen en intense sex, ontstaat er zware zenuwpijn in de linkerkant van de venusheuvel. Niks helpt dan, extreem heftige zenuwpijn, pregabaline of oxycodon is het enige wat dan werkt. Pregabaline werkt binnen 6 uur bij dubbele do[lees meer...]sis. Slaappil erbij en je gaat KO. Bij wakker worden geen last meer van zenuwpijn. Nog 1 dag pregabaline blijven slikken voor de zekerheid. Daarnadirect stoppen. Dus max twee dagen pregabaline. En nergens meer last van.

08-05-2024 | Vrouw | 54

overgewicht

Ik wil stoppen met de pregabaline je bent futloos moe ervan Me geheugen is slechter En de pijn plus tintelingen zijn er nog steeds. Ik slik vrij hoge dosis 3x per dag 150mg plus daarnaast nog amitriptyline 2x 25 mg Doet echt te weinig en te veel bijwerkingen

05-05-2024 | Man | 33
pregabaline

vermoeidheid verminderde zin in seks emotioneel vergeetachtigheid hoofdpijn pijn op de borst

Geopereerd vanwege het Ulnaris syndroom in m'n elleboog. 1e operatie is verpest, 2e operatie hebben ze het probleem in het LUMC in leiden opgelost. Ik slikte daardoor 4x 150mg pregabaline en 8x 150g paracetamol per dag. De zenuwpijn werd zeker onderdrukt, nu net een week gestopt na het afbouwen ervan. Nog wel enige druk op m'n borst, hoofdpijn, vergeetachtigheid. Wel m[lees meer...]inder vermoeid en slaap ook weer beetje bij beetje beter.

04-05-2024 | Man | 65

slaperigheid

Eigenlijk angststoornis+overprikkeldheid. ADHD+Asperger. Werkt heel goed tegen matige angst. Filtert echter de prikkels niet zodat ik vanmorgen een enorme crash had. Quetiapine helpt dan (50mg). Ik ga op zoek naar een middel tegen plotse overprikkeling. Waarschijnlijk de MBSR therapie.

01-05-2024 | Vrouw | 75

evenwichtsproblemen

Als kind abcences (petit mal) 40 jaar later vrijdagmiddag 17 uur supermarkt in buitenland waar ik werkte tonisch clonisch toeval. Waarschijnlijk stress van zware baan in buitenland, die verder erg leuk was.in nederland depakine door neuroloog. Zelf afgebouwd naar 1 iiv 2x per dag. Toen niets meer en paar jaar later op edn vrijdag 17 uur in supermarkt vrhuus tonisch cloni[lees meer...]sch toeval met alles erop en eraan- kesm in ziekenhuis weer bij. Dat was 15 jaar later. Torn 2x150 depakine, vond ik veel. Zelf afgebouwd naar 2x 100. Ik ben doof geworden van de Depakine en moest ‘snachts wel 7 keer naar de wc. Vorig jaar overgestapt op Lamotrigine. Toen ik begon onwijs veel evenwichtsprobleem. Dat ging over. Geen enkel probleem met Lamotrigine. 12 weken geleden infectie aan evenwichtsorgaan. Weg ziek geweest. 5 weken binnen. Langzaam ging het beter. En vorige week ineens wer heem erg. Met taxi naar ee bioscoop. Weer naar huisarts. Er is niets aan te doen, moet vanzelf overgaan maar 12 weken is wel lang. Toen dacht ik ineens:die Lamotrigine!! Huisarts zal contact opnemen met neuroloog. Ik ga er vanuit dat het idd Lamotrigine is. Alleen droevig, weer een abdere medicatie Alle andere die ik uitgeprobeerd heb werd ik erg naar van. Leviterucetam, Kepla We zulken zien

Gabapentine

01-05-2024 | Vrouw | 48
gabapentine
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Gebruik het nu 2 weken, 1 x 1 tablet savonds. Sindsdien geen last meer van onrustige benen, armen ed. Ik slaap veel beter dan voorheen.

22-04-2024 | Man | 33

rode uitslag

3 maanden pregabaline gebruikt. Gestart met 1x 75mg. Uitgebouwd naar 2x per dag 150mg. Haalde minimaal de scherpe randjes er af, maar wel echt heel minimaal. Ik bouw nu af.. (wat een ellendige afkickverschijnselen: moe, misselijk, duizelig) op naar een nieuw medicijn tegen m’n zenuwpijn!

Vimpat

19-04-2024 | Vrouw | 28
lacosamide
Epilepsie

duizeligheid hoofdpijn moeite met het vinden van woorden

Het 3e medicijn die ik heb geprobeerd. De aanvallen (kleine focale overdag en tonisch clonisch in slaap) blijven met dit medicijn eindelijk weg maar de bijwerkingen zijn niet te doen. Hoofdpijn en duizeligheid staan wel bovenaan. Problemen met evenwicht belemmeren dagelijkse activiteiten. Ik wordt heel naar in de auto en heb moeite met roltrappen en liften. Een kleine drem[lees meer...]pel voelt alsof ik naar beneden ga in een schommelschip. Vermoeidheid, darmklachten, linker oor klapt soms dicht, winterhanden en tenen. Slapen is een drama. Lig onrustig, draai veel en praat ook. Worst soms midden in de nacht wakker, helemaal bezweet. Nachtmerries… krijg bijna het idee dat ik liever aanvallen heb dan deze bijwerkingen. Leef onder een steen, werk en studeer niet meer. In overleg met neuroloog besloten te stoppen en over te gaan op Carbamazepine. Fingers crossed Hiervoor Levetiracetam (meerdere bijwerkingen waaronder depressie, was mezelf niet meer) en lamotrigine (meerdere bijwerkingen zoals huiduitslag). Bij lamotrigine bleven de focale aanvallen ook niet weg, na wenning van dosis namen ze zelfs toe. Als iemand wilt praten zoek gerust contact op

17-04-2024 | Vrouw | 57

keelproblemen oorsuizen

Allereerst geen bijwerkingen dacht ik. Wel had ik last van oorsuizen en keelklachten. Verder voelde ik me ziek. Bij de huisarts geweest en neusspray gekregen, hielp allemaal niets. Tot ik bedacht dat het door de Lamotrigine kon komen. Overleg neuroloog gehad en die adviseerde mij accuut te stoppen. En langzaam begin ik me weer beter te voelen gelukkig.

16-04-2024 | Vrouw | 58

misselijkheid

Begonnen met 1x per dag ‘‘s avonds 25 mg Lyrica om daarna stilletjes op te bouwen naar 3x 75 mg , en omwille diabetes type twee mocht ik geen hogere dosering nemen . Heb vooral last desoriëntatie, misselijkheid, slecht slapen , enzovoort. Nu ben ik aan het afbouwen en de pijn is e er nog steeds maar slapen lukt nog niet echt en heb toch al een iets normaler leven terug[lees meer...] op de pijn na .

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6407)
Anticonceptie - overig (4522)
Cholesterol (3319)
Depressie - antidepressiva overig (3146)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2889)
ADHD - psychostimulantia (2571)
Pijn - morfine-achtigen (2526)
Verslavingsziekten (2330)
Pijn (2272)
Bloeddruk - betablokkers (1940)
Maagzuur - protonpompremmers (1793)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1765)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1670)
Anticonceptie - eenfase (1613)
Angststoornissen (1584)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1459)
Antibiotica - urineweginfectie (1293)
Depressie - antidepressiva TCA (1264)