categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

12-05-2021 | Vrouw | 37
pregabaline
Veel medicatie geprobeerd en vrijwel niets hielp. Sinds het gebruik van Lyrica met seroxat, voel ik mij weer normaal. Angsten miniem en stemming veel beter.

Levetiracetam

11-05-2021 | Vrouw | 52
Epilepsie
Erge jeuk over mijn hele lichaam en ontzettend moe

10-05-2021 | Vrouw | 40
pregabaline
Voor een hevige rughernia pijn gebruikt. Half jaar 2x per dag 150mg. Volgens mij deed hij helemaal niks. Ik heb snel afgebouwd zonder problemen. Ik had het week een beetje koud en heb 3 nachten matig geslapen. Pijn (die tegenwoordig heel erg meevalt) is niet veranderd na het stoppen met pregabaline. Ik heb al de horror verhalen gelezen, maar kan ze niet bevestigen.

Topamax

23-04-2021 | Vrouw | 39
topiramaat
Ik las reeds dat anderen afvielen en ik had hier zelf al schrik voor.Na 1 week had ik al prijs. Ik ben zelf al mager en ik kon echt geen kilo´s missen.Na 1 maand was ik nog maar een schim van mezelf. Zeer ongelukkig, heel mager, heel moe.De migraine was iets minder hevig, maar de aanvallen waren niet weg.De draainissen waren niet weg(na 5 weken inname 75 mg).De dosis moet [lees meer...]terug afgebouwd worden bij mij.Als je al mager bent,is dit geen aanrader.Puur vergif.Ik was slechter af dan ervoor. Mijn huisarts zei puur vergif als het niet werkt dus we gaan dat sneller afbouwen bij jou.Ze verschoot toen ze me na 1 maand terugzag. ´s Nachts had ik ook last van nachtmerries. Overdag had ik sombere gedachten. Die meer greep op me kregen. Dingen die ik voor deze medicatie nooit had gehad. Ik zal heel blij zijn als ik de medicatie niet meer in mijn lijf heb.

Depakine

22-04-2021 | Vrouw | 39
valproinezuur
Bipolaire stoornis
Eerste instantie leek het prima te gaan maar op dag 3 wilde ik het liefste zelfmoordplegen. Alleen maar huilen en nog zwaarder in depressiegevielens dan dat ik ooit had meegemaakt. Accuut moeten stoppen en nkg ruim 2,5 dag naweeën gehad

19-04-2021 | Man | 61
Epilepsie
ik heb ook keppra 250 mg geprobeerd i.p.v. 500 mg. maar ik merkte niets, geen verschil.

Vimpat

14-04-2021 | Man | 62
lacosamide
Epilepsie
Eerst andere middelen gebruikt, o.a. depakine en keppra, hiervan kreeg ik karakterveranderingen. Afwezig gedrag.

13-04-2021 | Man | 70
Epilepsie
Mijn epilepsie aanvallen zijn heel licht, vandaar redelijk tevreden Bij aanvang inname medicijn wel wat huidproblemen gehad. Verdwenen na een week of 2

13-04-2021 | Vrouw | 66
pregabaline
Na een geknelde zenuw in de rug, na operatie nog verder moeten nemen.

13-04-2021 | Vrouw | 61
pregabaline
Heb neuropathie in beide handen Heupen en rug begonnen pijn te doen mri gehad Uitslag atrose en kleine vernauwing Pregabeline 75 mg gekregen maar helpt nog niet optimaal Krijg verergening van schoken in handen en benen moet oppassen dat ik geen servies laat vallen

13-04-2021 | Vrouw | 66
pregabaline
Na een geknelde zenuw, na operatie nog verder moeten nemen.

10-04-2021 | Vrouw | 45
pregabaline
Snachts bij omkeren wakker worden en zwaar been die precies eventjes verlamd is,en dan nog nt gesproken van de pijn,soms moeten hulp vragen aan partner om me te draaien.Eventjes van 75 opgedreven naar 150 savonds voor slapen gaan. Ik ben er heel goed mee!!!

08-04-2021 | Man | 60
gabapentine
Pudendus neuralgie. in 2019 geopereerd met TURP, prostaat leeg geschraapt. Hierbij is blijkbaar de hoofdzenuw in de schaamstreek geraakt en beschadigd of verwondt. Ondragelijke pijn, geen fiets geen motor, geen sex en niet meer kunnen zitten. sinds vorig jaar 7/2020 neem ik 3 x Gabapentine per dag en om de 4 maanden een infiltratie in het pijn centrum. heeft verbetering[lees meer...] gebracht. Neem nu bij het slapengaan 1 capsule 300 mg Gabapentine. Ik geraak niet wakker, en ben duizelig, zware benen, en slechte concentratie, misselijk overdag. Bloedonderzoek laat zien dat mijn nierfunctie sterk is achteruitgegaan op 1 jaar tijd. Weet niet wat te doen verder.

06-04-2021 | Man | 54
Polyneuropathie

27-03-2021 | Vrouw | 42
gabapentine
Ik heb al 25 jaar pijn, ik wert niet beter en het heeft me STERKER dan ooit gemaakt, zeker NU....ik heb een was lijst An medicijnen en ben alles nu voorzichtig aan het afbouwen, ik zat met de gabapentine op 3600mg per dag echt niet normaal, nu op 800!!!! Ik heb in mind gehele nek en ruggengraad zenuwpijn (...) .....ik had zelfs met 3600mg nog zoveel zenuwpijn....dus weer[lees meer...] wat anders, neeee niks niet wat anders, eerst eens afbouwen en kijken hoe het dan met me gaat. Ondanks de pijn last ik me niet uit het very slaan, al heb je well een verdomd lange adem voor nodig, en acceptatie, maar zover ben ik nog niet helemaal ,ik ga door tot het gaatje, niets meer en niets minder

Tegretol

25-03-2021 | Man | 60
carbamazepine
Epilepsie
het ging jaren goed met mij en ik ging dit medicijn verminderen.alles ging goed maar na 3 maanden voelde ik mij niet meer 100%. voor alle zekerheid ben ik weer terug gegaan naar de oude hoeveelheid waarvan ik begon. ik ga niet meer verminderen want ik wil zekerheid. i

25-03-2021 | Man | 30
Epilepsie
Gisteren 1x 1 zo'n pilletje genomen i.p.v. natriumvalproaat en dit spul bracht me in een zeer onprettige gemoedstoestand wat ik nog steeds voel. Ik zal iedereen afraden deze rotzooi in te nemen.

Briviact

23-03-2021 | Man | 69
brivaracetam
Epilepsie
Mijn eerste tonisch-clonische toeval kreeg ik 's nachts, op mijn 18de. Er waren geen drugs of alcohol in het spel. Ik bezocht geen arts omdat ik niets van epilepsie wist en geen getuigen kende. Al mijn toevallen vinden altijd om 03:00 uur plaats en altijd in bed. Boffen, dus. Ik heb niet veel toevallen gehad in vergelijking met anderen, plm. twee per jaar. Ik consulteer[lees meer...]de uiteindelijk 6 neurologen ook bij de Stichting Eplipsie Nederland, vaak omdat de bijwerkingen van de anti-epileptica heel naar kunnen zijn. Mijn anti-epileptica omvat Lamictal, Tegretol, Keppra, Briviact en Depakine. Van 2007 tot 2021 (14 jaar lang ) gebruikte ik twee maal daags 1000 mg. Keppra. Keppra vind ik een paardenmiddel omdat het wel helpt, maar grote invloed op mijn leven heeft gehad. Zo werd ik direct agressief, jaloers en snel geagiteerd. Mijn gezin en ik raakten snel vervreemd van elkaar. Naast Keppra kreeg ik ook nog 3000 mg Depakine voorgeschreven. Ik kwam zeker 10 kg. aan, maar weet niet of dat aan de Keppra of aan de Depakine lag. Sinds 2014 kreeg ik ook diarree, een bekende bijwerking van Depakine. Daardoor kon ik het huis niet meer uit, wat goed uitkwam met de Covid-19 pandemie (grapje). Naarmate ik ouder werd (nu 69) kon ik niet meer fietsen of zelfs maar rechtuit lopen, maar schommelde en verloor mijn evenwicht. Dat waren geen toevallen (ik was bij bewustzijn). Ik ben zelfs enkele malen thuisgebracht door passanten met medelijden. Mijn laatste neuroloog constateerde direct dat mijn Depakinedosis te hoog was en wij startten samen een afbouwtraject van 4 maanden. Keppra werd ineens (!) vervangen door Briviact . Momenteel zit ik op 2 maal daags 100 mg. Briviact en nog maar 2 maal daags 500 mg. Depakine.

22-03-2021 | Vrouw | 50
lamotrigine
Slaaploosheid ik kreeg het enik val altijd in slaap om9u30 mijn man moest me wakker maken voor mijn medicatie voor te slapen.zoals seroquel xr 150 sulpride 150 5mg valium 500 seroquel en 2.5 pillen zolpthem. Zo raar waarom neem ik de rest omdat het toch gewenning heeft dus geen oplossing spijtig.iemand ervaring zeg het mij.aub

22-03-2021 | Vrouw | 55
pregabaline
De pijn is bijna weg. Helaas de jeuk niet. Ik kan alles maar beperkt. Je moet even doorzetten met pregabaline. Maar het is persoonlijk en bij ieder verschillend. Ik heb er baat bij. De bijwerkingen wegen niet op tegen de pijn. Ik gebruik het nu 1,5 tegen aangetaste zenuwen in me hoofd. Gordelroos. Nu nog last van droge mond. Veel drinken. En ja die extra kilo’s. Grrrr

21-03-2021 | Vrouw | 18
Stemmingswisselingen
Blijkbaar wordt dit ook gebruikt als stemmingsstabilisator door overgevoeligheid op antipsychotica dit maar geprobeerd, ik neem heel lage dosis 2x 75 mg en ik voel geen verschil

21-03-2021 | Vrouw | 44
Epilepsie
Voor mij de ergste horror periode (lichamelijk) in mijn leven. Geen controle over mijn lichaam meer.

Zonegran

21-03-2021 | Vrouw | 44
zonisamide
Epilepsie
Het is jammer dat er niet veel ervaringen gedeeld zijn. Ik vind het prettig om de ervaring van anderen te lezen. Daarom mijn verhaal in de hoop op een reactie. Zonisamine is mijn derde medicijn voor epilepsie. Ik ben begonnen met levitiracetam wat een verschrikkelijke ervaring was. Hierdoor overgestapt naar lamotrigine waardoor ik heel erg haaruitval kreeg en veel ben aang[lees meer...]ekomen. Ook nog steeds niet aanvalvrij. Samen met de neuroloog gekozen voor zonisamide. Ik merk dat ik mezelf verlies. Depressief en vlak af. Het interesseert mij allemaal niet meer. Mijn geheugen en mijn zicht werken ook niet meer mee. Ik was een heel vrolijk positief persoon. Deze verdwijnt. Ik verander innerlijk en uiterlijk en heb daar moeite mee. Maar ook ben ik bang om weer een ander medicijn te gaan proberen. Wie kan mij vertellen of deze bijwerkingen na verloop van tijd weg gaan. Wie heeft dezelfde ervaringen als ik gehad? Wie kan mij adviseren op basis van ervaring.

18-03-2021 | Vrouw | 55
Epilepsie
Na een hersentumoroperatie in 2012 kreeg ik partiële epilepsie aanvallen en heb diverse anti-epileptica voorgeschreven gekregen. keppra of in mijn geval levetiracetam (soortnaam) werkt uitstekend ik ben al een aantal jaar aanvalsvrij. Ik heb last van slechts één bijwerking en dat is slaperigheid overdag.

Depakine

17-03-2021 | Vrouw | 43
valproinezuur
Bipolaire stoornis
Ik vind de depakine erg matig werken. Ik heb de afgelopen maanden meerdere medicijnen geprobeerd februari 2020 lithium maar daar kwam ik ook enorm van aan en ik was de godganse dag misselijk. Eind juli 2020 heb ik ook nog 8 mnd de yasmin anti concepiepil geslikt en lichttherapie geprobeerd. De anticonceptiepil werkte niet en veranderde de stemming extremer door de hoeveelh[lees meer...]eid hormonen de lichtlamp deed wel iets voor me. Ik slik ook dagelijks 9 druppels vitamine D3 zo'n 2000 iu

Tegretol

14-03-2021 | Man | 62
carbamazepine
Epilepsie
ik kan me niet van de indruk ontdoen dat anti-epileptica gevaarlijke middelen zijn op lange termijn.Ik heb al gedacht om ermee te stoppen.Als je elke dag 1500 mgr depakine en 600 mgr tegretol en rivotril inneemt ben je als het ware gedrogeerd.

11-03-2021 | Vrouw | 56
pregabaline
Het middel nam de pijn weg naar de bijwerkingen werden niet minder ik kreeg er steeds meer Eerst nog geprobeerd of 50 gmr beter zou gaan maar helaas,na 4 weken direct moeten stoppen. De eerste 2 dagen ziek en toen werd het steeds beter en gingen de bijwerkingen weg.

09-03-2021 | Man | 64
pregabaline
Begon met voetzolen, nu ook in handen. Onmogelijk ermee te stoppen want dan barst mijn hoofd eraf met ondraaglijke pijnen in gans lichaam. Ben radeloos in dat opzicht. Vriend raadt me Neurontin aan ....

07-03-2021 | Man | 68
gabapentine
na bestraling longkanker veel last van zenuwpijn aan de rechterkant onder de ribben, eerst paracetemol geslikt hielp niet toen tramadol geprobeerd hielp ook niet ,daarna overgestapt op gabpentine eerst 3 x daags 300 pch , nog te veel pijn dus nu 3 x daags 2 capsules van 300 pch ,daarmee is om te gaan voor mij.

Lamictal

03-03-2021 | Vrouw | 28
Epilepsie
Dit was mijn allereerste anti-epilepticum waarmee ik ben gestart. Voor 3 jaar was dit effectief en was ik grotendeels aanvalsvrij. De bijwerkingen had ik daarvoor wel over en vielen mee ten opzichte van andere medicijnen. Daarna verergerde de epilepsie en hielp dit medicijn niet meer voldoende. Toen ben ik daarnaast Keppra gaan gebruiken. Deze combinatie werktte voor 1 jaa[lees meer...]r goed, maar vanwege de psychische klachten die ontstonden is dat medicijn aangepast naar Briviact, wat minder op mijn stemming drukt. Al met al ben ik ervan overtuigd dat anti-epileptica invloed heeft op stemming. Daar moet men dus altijd goed bij uitkijken, voordat zij een nieuw middel starten.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5383)
Anticonceptie - overig (3944)
Cholesterol (2961)
Depressie - antidepressiva overig (2806)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2471)
Pijn - morfine-achtigen (2275)
ADHD - psychostimulantia (2191)
Pijn (2059)
Verslavingsziekten (2036)
Bloeddruk - betablokkers (1731)
Maagzuur - protonpompremmers (1609)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1555)
Anticonceptie - eenfase (1437)
Angststoornissen (1271)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1228)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1192)
Depressie - antidepressiva TCA (1079)
Antibiotica - urineweginfectie (1005)