categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

19-02-2020

Lamictal (lamotrigine)
Epilepsie

Ik werd op mijn 21e zonder vragen overgezet van Depakine op Lamictal. De neuroloog vond dat ik in een fase kwam waar ik aan kinderen zou kunnen beginnen... Achteraf bekeken had ik toen al moeten vertrekken bij die neuroloog-lang verhaal van slechte ervaringen, maar swat... Merkte toen al vermoeidheid en bijkomen in gewicht. Ben niet de eerste 6 maanden (toen schommelde het[lees meer...] met 2 kg), maar in het jaar erna 10 kg bijgekomen. Volgens de neuroloog onmogelijk dat het aan medicatie lag. Bij overstap naar andere neuroloog even overgeschakeld naar Topamax, gezien dit normaal even goed werkt en ook tegen migraine, maar ook hier gewichtstoename en tal van andere bijwerkingen, zoals vocht op mijn longen. Nu terug op Lamictal wegens de vele bijwerkingen en aankomende planning om zwanger te worden. Ondertussen in totaal op 13 jaar tijd 18 kg bij, diëten uitgeprobeerd bij verschillende diëtisten, maar geen resultaat. Plan is om na zwangerschap toch andere medicatie te proberen, want ik herken me niet meer in de spiegel... Maar voor een zwangerschap is Lamictal het medicijn met minste bijwerkingen naar het kindje toe, dus even behouden. Mijn epilepsie is onder controle met 2x50 en 's avonds 1x2mg Rivotril, maar bij een nacht heel slecht slapen voel ik wel dat ik kleine aanvallen heb. Ik heb me er ondertussen wel bij neergelegd dat mijn gezondheid voorgaat op mijn figuur, hoe vervelend dat ook is met reacties van de omgeving...
13-02-2020

Epilepsie

Sinds 2011 de diagnose Epilepsie, na een jaar lang tobben met de gangbare medicijnen die de aanvallen niet stopte dit middel gekregen. eerst 1000mG /1500mG dus 2500 per dag. dit is de afgelopen jaren afgebouwd naar 1250mG in verband met de behoorlijke bijwerkingen. Voor mij persoonlijk zijn dit : het snel overprikkeld raken (drukke winkelstraten, volle supermarkt e.d.) [lees meer...]het abnormaal versterken van negatieve emoties (geiriteerd word kwaad, beetje somber word depressief) en dan met name het continue gevecht tussen je gevoel en verstand. het is helaas het enigste middel wat mij aanvalsvrij houd en dat is veel waard. maar het blijft een achtbaan met pieken en veel dalen. maar alles beter dan weer op de SEH ontwaken na een insult.
12-02-2020

Vimpat (lacosamide)
Epilepsie

Klachten ontstonden pas na aantal jaren gebruik van Vimpat. Onderzoek gedaan om enkele andere mogelijke oorzaken uit te sluiten. Lijkt toch door Vimpat te komen. Nadat ik hiermee gestopt ben, zijn klachten snel afgenomen. Kan even duren voordat het helemaal over is.
12-02-2020

Gabapentine (gabapentine)

gestart met 300 mg 1 x dgs 1 tabl. vrij snel last van enorme duizelingen, gevolgd door hoofdpijn. Niet kunnen functioneren was echt heel naar. gezakt naar 100 mg. 1 x dus 1 tabl. duizelingen, raar gevoel in hoofd, kreeg depressieve gedachtes. hele nare heftige dromen, hartkloppingen was echt vreselijk. gestopt met t middel en nu hopen dat ik snel van deze bijwerkingen [lees meer...]af ben, eens maar nooit meer!!
11-02-2020

Lyrica (pregabaline)

Door gebruik trilplaat 8 jaar geleden een ondraaglijke pijn. Na een paar maanden kine, osteopathie, verschillende medicatie,... de juiste mix Lyrica 2x300mg met Tramadol 2x200mg. De pijn is nu vrij draaglijk.
09-02-2020

Lyrica (pregabaline)

Lyrica is geen antidepressiva maar een anti epileptica. Verdiep je eerst eens in de materie voordat je zomaar wat schrijft!
04-02-2020

Clonazepam (clonazepam)

Trillend oog ,wat iedreen wel eens heeft ,alleenbij mij ging het niet over ,na half jaar trillend oog kreeg ik voorgeschreven:?2x 1 pilletje ,dat was ff teveel ,(beetje high)toen gereduceerd naar half pilletje nu 2 pilletjes per dag ,20 jaar!!!!!later ,oftewel gewoon verslaafd ,maar functioneer gewoon 100 % nergengs geen problemen ,dus werkelijk nergens mee ,hoort gewoon b[lees meer...]ij de dagelijkse kost zoals mes bij een vork eventueel lepel ,eentje extra en je bent lekker relaxt zonder bijwerkingen of wat dan ook ,geen slaap ,geen verslapping enz ,kan gewoon sporten ,gaat zelfs gemakkelijker ,zwaar werk gaat gemakkelijker ,circa 5 jaar geleden vond "men" dat ik er mee moest stoppen ,toen was ik pas echt een niet controlerend object afkickverschijnselen,niet normaal ,ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe zou ik zijn zonder de pillen?een neuroot een weet ik veel ,ik vind het prima zo ik voel me totaal niet belast en stop ook echt niet
03-02-2020

Pregabaline (pregabaline)

Het helpt goed, mag ook wel 4 december begonnen met allerlij medicatie in een ziekenhuis 2 weken later opgenomen in een zorg pension en daar 6 weken gelegen nu sinds 10 dagen thuis en loop al kleine stukjes in huis zonder krukken als ondersteuning. Hoe ik moet afbouwen van deze troep en wanneer ik weer auto mag/kan rijden weet ik niet maar het zal niet makkelijk zijn.
27-01-2020

Clonazepam (clonazepam)
Syndroom van Gilles de la Tourette

25-01-2020

Hernia

Niet geschikt voor mij. Ben klaarblijkelijk intolerant (contra indicatie), voor pregabaline (Lyrica).
16-01-2020

Topiramaat (topiramaat)
Psychische klachten

Zelfdoding gedachte, nachtmerries, impulsbeheersing angstaanvallen
13-01-2020

Tegretol (carbamazepine)
Stemmingswisselingen

Je kunt bijna niet meer op je been staan een sport gaat ook niet ik heb deze bijwerkingen niet plezant zeker als je actief wilt zijn
13-01-2020

Rivotril (clonazepam)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik heb er veel baat bij voor de restless benen. depressief gevoel. En als ik een paar dagen wat minder wil innemen kan ik bijna niet in slaap komen s'nachts.
07-01-2020

Carbamazepine (carbamazepine)

Ik heb een bedrijfsongeval gehad en heb een stalen stang tegen de zijkant van me hoofd gekregen met zenuwpijn tot gevolg. Veel last van steken in me hoofd gehad waardoor in dus carbamazepine voorgeschreven heb gekregen 3x per dag 200mg. Ik slik dit medicijnen nou 3 weken en merk dat ik in een soort depressie terecht kom. Heb veel bijwerkingen gehad vraag me af of dit kan v[lees meer...]anwegen dit medicijn. Heb er nooit last van gehad zou iemand dit kunnen verklaren?
04-01-2020

Gabapentine (gabapentine)
Polyneuropathie

ik heb last van polyneuropathie en RLS, tijdens het overgaan van PRAMIPEXOL tegen RLS naar GABAPENTINE, ontdekte ik dat halverwege deze overgang de klachten sterk verminderd waren. alleen gabapentine werkte niet. Nu slik ik beide in de halve dosering. ieder 2 voor het avond eten en van ieder 2 in de loop van de avond. de RLS blijft helemaal weg en de neuropathie is sterk [lees meer...]verminderd, ideaal ik kan weer slapen en met weinig pijn in mijn voeten leven.
30-12-2019

Levetiracetam (levetiracetam)
Epilepsie

Vanaf mijn 13de jaar last van epilepsie. Eens om de 2 a 3 jaar kreeg ik weleens een aanval en soms bleef het langer weg of heel soms kreeg ik 2 aanvallen in één jaar. In 1999 kreeg ik weer een aanval en toen in 2008 ook weer, dat was wel weer een domper en gelijk weer voor de komende 3 jaar medicatie slikken (medicatie diphantoine). Na een aantal jaren mocht ik weer stop[lees meer...]pen met de medicatie. Dit jaar in februari 2019 na 10 jaar aanval vrij te zijn geweest ging het helaas weer mis. Gebruikt nu Levertiracetam en tot nu bevalt het mij prima. Sommige mensen kraken dit medicijn af maar onthou één ding, niet iedereen is het zelfde, de ene lichaam reageert er beter of slechter op dan het ander. Tot nu toe gaat het prima met mij en voelt mij goed, hoop dat het zo zal blijven.
30-12-2019

Pregabaline (pregabaline)

In maart 2019 begonnen met pregabaline voor zenuwpijn in beide benen (2x75mg). Het middel gaat na een paar weken werken, maar binnen enkele weken verminderd de werking en komt de pijn er weer doorheen. Steeds blijven ophogen tot ik de maximale hoeveelheid van 2x300mg bereikte. Bijwerkingen nemen dan wel toe, maar valt mee te leven. Bijwerkingen voornamelijk wazig zien, li[lees meer...]chte gewichtstoename en een afwezig gevoel. Je kan er wel goed op slapen. Nu geswitcht naar nortriptilyne en tot zover werkt dat beter, maar heeft wel meer aanwezige bijwerkingen.
29-12-2019

Epilepsie

Ik moet 2x per dag 500mg innemen na een paar dagen had ik geen eetlust meer Ik ben mezelf wel aan het forceren omdat het natuurlijk moet. Dan nog ben ik 2kg afgevallen in een week. Ik sliep nooit meer dan 6u per dag maar sinds ik deze pillen neem kan ik heel de dag door slapen als niemand me wakker maakt. Het heeft best wel veel bijwerkingen. Het allerbelangrijkste is dat [lees meer...]ik natuurlijk aanval vrij ben. Omdat we een kinderwens hebben, moet ik deze pillen nemen omdat ik nog steeds aanvallen kreeg met lamotrogine. Andere anti epileptica merken kunnen niet worden genomen tijdens de zwangerschap anders was ik wel overgestapt door de bijwerkingen.
29-12-2019

Polyneuropathie

Na een herniaoperatie kreeg ik een ziekenhuis bacterie infectie. 3 maanden een zware antibiotica kuur na ongeveer een jaar nog met ernstig rugpijn ben mij linker arm en handsoes te tintelen. ook mijn linker been en voet kregen daar last van. daarna begon er een brandende pijn op de huid mijn benen. Neurologisch onderzoek wees uit Poly neuropathie Begonnen met 1x 75mg en [lees meer...]50mg Tramadol, geen effect. opgehoogd naar 2x 150mg en 100mg Tramadol. Dit gaf eerst wel wat verlichting, maar na enkele maanden werd het minder. Nu 2x 300mg en 2x 100mg Tramadol LP en tussen door 1000mg Paracetamol. Dit is voor mij nu dragelijk ik loop beter en het branderige gevoel op de huid van mijn benen is bijna weg. De er is zelfs een licht verbetering in het linker been opgetreden. Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen, maar ik ben snel moe en heuvel op lopen kost veel inspanning en is pijnlijk..
28-12-2019

Epilepsie

Ben vorig jaar met epilepsie gediagnostiseerd, dit nadat d'r op mijn EEG en andere tests niet te zien was, maar men 's nachts mij wel zag "spartelen" naast bed tijdens m'n REM-slaap. Mijn neuroloog wou mij aan de Levetiracetam hebben als éérste keuze tegen nachtelijke aanvallen. Natuurlijk ben ik dit gaan Googlen en kwam op deze website uit, vol met verhalen over hoe ve[lees meer...]rschrikkelijk de medictie is. Met frisse tegenzin aan deze medicatie begonnen en in het begin enkele bijwerkingen gehad, beetje licht in m'n kop, rusteloos & kort af. Dit hield na een paar weken op, en inmiddels (tot zo ver) aanvalsvrij en bijwerkingsvrij. Top medicatie! Ik heb mijn les geleerd, niet enkel onderstaande meningen lezen en hier op je keuze maken, maar zelf uitzoeken of het voor jou werkt. Ik slik overigens Aurobindo en niet de merk-pil Keppra.
25-12-2019

Topamax (topiramaat)
Depressief

ik slik nu al 6 maanden topamax, het positieve van dit medicijn is dat ik geen stemmen meer hoor, ik voel ook geen tintelingen in mijn lichaam, ook mijn nachtmerries zijn minder, het negative van dit middel is dat ik niet in slaap val. ik hoop dat iemand hier wat aan heeft
24-12-2019

Lamotrigine (lamotrigine)
Epilepsie

Ik voel aan mijn lichaam dat ik ook moet trainen. Ik doe alleen krachttrainingen, omdat ik niet kan springen en hardlopen. Ik probeer minimaal 1 keer te trainen en het voelt heel goed aan in mijn "hoofd". Ik train niet om heel groot te worden, maar om mijn lichaam ook nog gezond te houden. Ik heb mijn tabletten verminderd van 2 x 300mg, naar 2 x 125 mg. Ik kon niets doen m[lees meer...]et de hoge dosering en ik kreeg meer aanvallen. Ik heb denk ik alle tabletten geprobeerd, maar ik heb geen een die mij minimaal een jaar zonder een aanval heeft geholpen. Ik ben namelijk al 18 jaar mee bezig. AUB helpppppp
22-12-2019

Depakine (valproinezuur)

Op 22 jarige leeftijd Bipolaire stoornis vastgesteld na 2 opnames in psychiatrisch ziekenhuis en 1 serieuze zelfmoordpoging. Ongeveer een kleine 18jaar Depakine Chrone 500 ingenomen. Ben nu 41 jaar, vrachtwagenchauffeur van beroep (al 15jaar) en reeds 2jaar volledig vrij van Depakine op aanraden van andere psychiater waar ik een 5 tal jaar geleden gestart was. Nu na 2jaar [lees meer...]géén Depakine meer te nemen ben ik pas echt "rustig" geworden. (Heb innerlijke rust gevonden) veel positiever gedachten, géén terugval in depressies, geen kleine manische opstootjes meer, meer energie, minder vermoeidheid en fitter gevoel iedere dag. Denk soms bij mezelf nu na 2jaar Depakine-vrij zijn; "Wat hebben ze mij toch zolang opgevoederd al die jaren" Ik heb ook nooit 1€ zelf moeten uitgeven voor dit medicijn. Hier in België heeft het ziekenfonds altijd het medicijn volledig bekostigd voor mij. 🤔
20-12-2019

Lyrica (pregabaline)

Is een artroseaandoening in d e wervelkolom met acute ontstekingen en hevige pijnen . Infiltratie met depomedrol, pleisters van duregesic tot 50 helpen niet meer , ook oxycontin en oxynormm instant , allemaal opoiden , hebben maar een beperkte invloed. Nu pas begonnen met Lyrica, nu 2 x 150, nog geen resultaat voelbaar, au contraire. Ik zie nog een tijdje,,dan terug naar [lees meer...]pijnklinuek Pellenberg bij dr en assistenten .
18-12-2019

Pregabaline (pregabaline)

Voor de zenuwpijn in mijn benen na chemo helpt het gedeeltelijk. Kan iets verder lopen maar ben wel minder moe door de dag heen.
14-12-2019

Pregabaline (pregabaline)

Val een aantal keren per dag in een diepe slaap . Als ik dan wakker word ben ik volledig de weg kwijt . Maar de zenuw pijn in mijn been is wel weg .
11-12-2019

Pregabaline (pregabaline)

Met pregabaline werd ik verlost van vele jaren voortdurende pijn. Werd er moedeloos van. Ik heb het 4 jaar geslikt en dat naar tevredenheid. De bijwerkingen - concentratieverlies en daardoor geheugenproblemen - wogen niet op tegen de pijn die ik zonder het medicijn had. En moet vermeld dat de bijwerkingen waar veel over gesproken wordt: sufheid, slaperigheid, na verloop va[lees meer...]n tijd afneemt en ik ben blij dat ik niet meteen bij aanvang en constatering van deze bijwerkingen opgegeven heb.
08-12-2019

Lamictal (lamotrigine)
Epilepsie

Ongeveer jaar geleden kreeg ik mijn eerste epileptische aanval. Ik heb kleine aanvallen (spraakverlamming) en grote (tonisch-clonische). De grote ongeveer om de 1,5 maand en de kleine zo'n 4x per week. Recent kreeg ik de diagnose epilepsie en ben ik direct begonnen met Lamotrigine. Alleen bij de opstart had ik 2 dagen last van jeuk en 3 dagen vermoeidheid. Wanneer ik iets[lees meer...] te snel opbouw, raakt mijn traanbuis wat ontstoken. Dit trekt binnen een week weer weg. Ik ben tot nu toe niet aangekomen. In de afgelopen 6 weken heb ik 2 kleine, kortdurende aanvalletjes gehad. Ik ben erg blij dat ik zo snel mijn normale leven weer op kan pakken.
02-12-2019

Tegretol (carbamazepine)
Aangezichtspijn

Jaren hevige tot zeer hevige aangezichtspijn vanuit nek.10-tal dagen /maand Enkel exedrine gaf verlichting, 2 jaar Topiramate geslikt, weinig beterschap. Tegretol CR 200mg 1 's avonds, zeer effectief.
01-12-2019

Epilepsie

Ik neem dit medicijn 3de dag en berg erg down zit hele tijd te we'en. Arts zegt dat dit na 3 weken overgaat. Iemand die dit ka' bevestigen?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4945)
Anticonceptie - overig (3633)
Cholesterol (2834)
Depressie - antidepressiva overig (2647)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2251)
Pijn - morfine-achtigen (2140)
ADHD - psychostimulantia (1960)
Pijn (1933)
Verslavingsziekten (1863)
Bloeddruk - betablokkers (1625)
Maagzuur - protonpompremmers (1527)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1475)
Anticonceptie - eenfase (1348)
Angststoornissen (1160)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1105)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1084)
Depressie - antidepressiva TCA (1021)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (934)