categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

22-03-2019

Hernia

Beste middel voor de zenuwpijn, heb alles al gehad maar zoals je ook kunt lezen, vergeetachtig en niet uit je woorden komen zijn vreselijk. Nog steeds weegt dat op tegen de pijn. Het andere voordeel is, ik slaap er vreselijk goed door.
14-03-2019

Depakine (valproinezuur)

ik had 1 tot 3 aanvallen migraine per week. Van huisarts propranolol (80 mg per dag) voorgeschreven gekregen, maar dat werkte niet. Neuroloog schreef ook depakine voor: de combi propranolol en depakine werkt voor mij heel goed. Weinig bijwerkingen en geen(!) migraine aanvallen meer gehad. Zodra ik afbouw of stop, komt de migraine weer terug.
10-03-2019

Vimpat (lacosamide)
Epilepsie

Zelf heb ik alleen aanvallen in de avond/nacht om de enkele maanden. Gestart met Kepra geen effect, daarna overgestapt naar de Vimpat. Deze nu een jaar lang in gebruik met verschillende doseringen. Geen last van bijwerkingen, misschien wat minder fit of wat meer moeite met concentreren dan de Kepra. Maar dit is lastig te zeggen. Voor mijn gevoel heeft deze medicijn bij mij[lees meer...] geen effect op de aanvallen, ze blijven komen. Wel goed opletten bij de apotheek, heb een aantal keer verschillende merken gekregen.

Vimpat (lacosamide)
Epilepsie

Betreft aanvallen echt goed maar bijwerking zo zwaar dat we helaas moesten stoppen.

Trileptal (oxcarbazepine)
Epilepsie

Toen mijn zoon 8 maanden oud was viel hij van de trap. Hersenbloeding en blijvend hersenletsel als gevolg. Wonder boven wonder groeide hij tot een vrolijk jongen met veel vrienden en haalde MAVO/HAVO niveau in groep 8. Toch had hij blijkbaar epilepie ontwikkelt maar was nooit echt zichtbaar tot 2010 toen hij tien jaar werd. Gelijk met trileptal begonnen met minimale doseri[lees meer...]ng (150/150 gram ochtend/avond). Tot 2017 geen problemen. We konden amper zijn aanvallen omschrijven terwijl uit EEG duidelijk epilepsie te zien was. Na paar wat duidelijkere lichte aanvallen (duur van half minuut) met lichte bewustzijnsverlies trileptal verhoogd. Hoe hoger medicatie hoe meer/zwaarder aanvallen. De aanvallen zelf duurden niet langer dan 2 minuten en was hij daarna weer totaal zichzelf, toch kon hij de eerste 15 minuten na de aanval niets meer herinneren. Uiteindelijk vorige maand (nu 15 jaar oud) besloten om af te bouwen en en EEG te maken zonder medicatie om goed beeld te krijgen van zijn epilepsie. Opgenomen bij Sein voor het onder controle afbouw. Toen voor het eerst net voor het wakker worden een grote tonisch clonische aanval. Heel waarschijnlijk een ontrekkingsaanval. Nadat Trileptal helemaal was afgebouwd (2 dagen geen medicijnen dus) begonnen met vimpat. Overdag geen aanval meer te zien maar snachts toch steeds kleine aanvallen waardoor hij steeds wakker werd. Dus het was toch Trileptal die voor meer (ook hevigere) aanvallen zorgde denk ik. Vreugde duurde helaas kort want na een week Vimpat kon ik mijn zoon niet meer herkennen; boos/verdriet/agressie. Hij had aanvallen van zware depressie waardoor we gelijk in de 3e week al moesten stoppen met vimpat. Nu sinds 1 dag begonnen aan afbouw Vimpat en starten we met Keppra. Ik hou mijn hart vast. Arme ziel. Hij is inmiddels ook afgekeurd voor epilepsie chirurgie omdat hij zijn epilepsie multi focaal is. En nu als blijkt dat hij ook nog eens medicatie resistent is... tja? Momenteel een zoektocht naar Dr. Yamanaka uit Japan voor multipotent stamcell behandeling. Het is nog allemaal in testfase. Maar goed. Je moet toch wat?!

Fibromyalgie

Ik gebruik het nu een maand, ik was mega bang voor de bijwerkingen maar ik heb nergens last van. Alleen mijn menstruatie blijft uit maar goed dat vind ik niet heel erg ;) Ik heb minderpijn en ik ben niet meer zo wazig in mijn hoofd, bewegen gaat ook steeds beter en daardoor merk ik ook dat ik met energie heb. Ik ben nog niet aangekomen hopelijk blijft dat zo.
06-03-2019

Hernia

suf, droge mond
03-03-2019

Neurontin (gabapentine)
Complicatie na operatie

Ingevolge rugoperatie (PLIF-fusie -L-S1-L5) is de zenuwstreng die naar mijn rechterbeen gaat lichtjes opgerokken. Dat 'zou' in vermoedelijk een zestal maanden postoperatieve neuropatische (zenuw)pijn resulteren. Ik voel(de) een pijnlijke stijfheid/kramp in mijn rechterbeen (vooral kuit), evenals prikkelende 'uitstraling' in mijn rechtervoet. Eerst Lyrica geprobeerd, maar[lees meer...] snel mee gestopt vanwege hevige bijwerkingen. Dan PEA geprobeerd: helpt 'wat' maar onvoldoende. Vervolgens bij Neurontin (gabapentine) uitgekomen, dat helpt goed, maar heeft heeft bij mij dezelfde bijwerkingen als Lyrica, *zij het in veel mindere mate* (zie "bijwerkingen").
27-02-2019

Lamotrigine (lamotrigine)
Epilepsie

Ik heb al reeds een jaar of 20 last van nachtelijke epilepsie. Laatste jaren dosering tegretol 600mg in ochtend en 800mg in avond. Echter in de loop van de jaren kwamen mijn nachtelijke aanvallen weer een beetje terug, soms wel een beetje onbewust en niet goed meer wetend wat er nou in de nacht gebeurd was. Met de specialist dus besloten om de medicatie aan te vullen met [lees meer...]lamotrigine. Slik nu in de ochtend 50mg en in de avond 150mg en de aanvallen in de nacht blijven redelijk goed weg, zelden nog komt er wel een aanval door, dit komt dan eerder door te laat naar bed gaan, avondje computeren of gewoon te laat medicatie innemen. Bijwerkingen zijn zo af en toe in het weekend 's vooral ochtends hoofdpijn....of dit nu komt door iets langer slapen. Altijd al iets gehad, maar komt nu wel wat vaker voor.....echter met twee paracetamol is dit redelijk snel weer weg. Ben zo af en toe ook wel wat vaker moe, maar dat is allemaal niet zo ernstig. Ook één dag last gehad van duizeligheid. Dus mijn ervaring is tot nu toe positief.
25-02-2019

Gabapentine (gabapentine)
Onrustige benen

Ik word helemaal gek van het rusteloze gevoel in mijn voeten, tintelingen en kramp en niet stil kunnen houden. slaap daardoor heel slecht, ondanks oxazepam. Ik heb Parkinson en weet me geen raad meer. Ik las op facebook dat iemand hiertegen injecties krijgt met vitamine B12. Heeft iemand ervaring hiermee ?
25-02-2019

Lyrica (pregabaline)

Ik had de Lyrica voorgeschreven gekregen van mijn Neuroloog. De eerste 2 weken geen problemen en toen ging het mis ik weet niets meer ik moest alles via mijn vrouw horen. Ik had alle medicijnen uit de stripjes weg gedrukt en overal neer gelegd verder wist ik niet meer wat ik deed een colllega van mijn vrouw kwam angs en ik zou met haar hebben gepraat maar ze verstond mij[lees meer...] helemaal niet. Ik had me zelf helemaal besmeurd mijn vrouw zei je moet je gaan douchen had wel de koude kraan open gedraaid maar had me niet gedoucht. Dit was de eerste maal. Tweede maal ik ging ook helemaal weer uit mijn lichaam weet niets meer mijn vrouw de huisarts gebeld nou ze moest smeken dat hij langs kwam het eerste wat hij vroeg wat voor dag is het vandaag ik kon wel lezen op de klok stond het. De huisarts heeft gezed direct stoppen!! Heb het ook door gegeven aan mijn Neuroloog hij bood zijn excuus aan ik daar kun je ook niets aan doen.
23-02-2019

Topiramaat (topiramaat)

Mijn huisarts kwam in mei 2018 met Topiramaat als mogelijk preventief medicijn voor mijn migraine (gem. 3x per week, onderdrukt met zomitriptan icm naproxen). Vol goede moed begonnen met opbouwen, maar al héél gauw ging dit gepaard met bijwerkingen: vermoeidheid, tintelingen in vingers, lichtflitsen, moeite met concentreren, moeite om op woorden te komen, constant gevoel v[lees meer...]an stress/druk, afgevlakte emoties. Omdat de migraine in de eerst paar weken minder leek (achteraf denk ik dat dit redelijk toeval was; ik heb wel vaker 1 of 2 weken achter elkaar geen migraine), wilde ik toch doorzetten. Elke keer als de dosis moest worden verhoogd, werden de klachten erger. Op een gegeven moment was ik er zo klaar mee (vooral omdat het niet echt hiep tegen migraine), dat ik ermee ben gestopt (na in totaal zo'n 4 maanden). Achteraf besef ik me wat voor troep Tomiramaat was, als ik stil sta bij alle bijwerkingen. Na het stoppen leek het of ik de héle nacht aan het dromen was; achteraf las ik dat Topiramaat ook wordt gebruikt om nachtmerries te onderdrukken bij PTSS. Ik had dus al die tijd niet gedroomd, maar dat kwam in het kwadraat terug leek wel. Voor degenen met migraine; helaas heeft het bij mij niet geholpen, en wogen de bijwerkingen te veel op om te stoppen. Als de migraine minder was geworden, had ik het de bijwerkingen waarschijnlijk wel waard gevonden. Inmiddels heb ik het Mirena spiraaltje gekregen en is mijn migraine niet per se in frquentie afgenomen, maar wel in heftigheid. Het is beter beheersbaar en als ik toch naar de zomitriptan icm napoxen grijp, is een halve dosis vaak voldoende.
21-02-2019

Briviact (brivaracetam)
Epilepsie

Ik heb ruim 2 jaar Levetiracetam gebruikt, hier heb ik vooral het eerste half jaar veel fysieke bijwerkingen van gehad. Na anderhalf jaar ebde het ergste weg, maar ik bleef hangen met de psychische bijwerkingen. Bij het minste of geringste raakte ik zeer gestrest en te neergeslagen, ik had vaak last van depressieve gevoelens. Ik was echter wel aanvalsvrij, ik durfde daaro[lees meer...]m voor een lange tijd niet over te stappen naar een ander middel. Straks sla je die hele weg in, met allerlei bijwerkingen, ben je wellicht niet aanvalsvrij en dus geen steek verder. Ik nam lange tijd de bijwerkingen maar voor lief, want die aanvalsvrijheid was me heilig. Totdat ik Briviact geadviseerd kreeg, het is 'het zusje' van Levetiracetam alleen schijnt het minder psychische bijwerkingen te geven. Voor mij geldt dit zeker! De overstap was eenvoudig en ik heb geen fysieke bijwerkingen ervaren in deze periode, omdat de medicijnen zo dicht bij elkaar liggen. Ik vond het wel heel spannend, omdat het medicijn vrij nieuw is en ik weinig ervaringen van andere gebruikers kon vinden. Psychisch voel ik me helemaal top! Fijn om de bevestiging te hebben dat het wel degelijk door de medicijnen kwam en ik dus niet langzaam gek werd, zoals ik me soms wel eens voelde. Ik zou het iedereen aanraden die maar niet van die hardnekkige psychische klachten af komt die Levetiracetam met zich meebrengt. Aanvalsvrijheid is niet alles, je moet ook nog wel een beetje kwaliteit van leven hebben. Het enig wat ik merk is snellere vermoeidheid, maarja dat heb je helaas met al de troep...
16-02-2019

Clonazepam (clonazepam)
Nekklachten

Ergens in 2011 dit middel voorgeschreven gekregen door een Neuroloog ivm langdurig aanhoudende nekkrampen. Dosering van eerst 3 maal daags 2mg, wat gewoon teveel was en in zeer korte tijd naar 2 maal daags 1mg gegaan. Dit tot op heden. Opzich is het een prettig middel en voor mijn gevoel iets minder suffer dan Diazepam. Het wordt eigenlijk voorgeschreven bij mensen met epi[lees meer...]leptie, maar omdat het het zelfde werkingsmechanisme heeft als Diazepam (alleen dus iets zuiverder), is het daarom ook spierverslappend. Het is niet echt een benzodiazepine waarvan je steeds meer en meer nodig hebt ivm de lange halfwaarde tijd, en als je het 2x per dag gebruikt wordt het normaal en blijft het normaal. Althans in mijn beeldvorming. Tot op heden heb ik nog geen nare of lastige bijwerkingen mogen ervaren. Rivotril is het originele merk en gegarandeerd met 100 procent de werkzame stof Clonazepam, dus een generiek merk kan iets minder van de werkzame stof bevatten ook qua hulpstoffen. Gebasseerd op naar mijn eigen inzien en onderzoeken.
16-02-2019

Carbamazepine (carbamazepine)
Aangezichtspijn

Werkt wel tegen de pijn maar de bijverschijnselen vind ik heel erg : misselijk, depressief en haaruitval waardoor ik niet meer naar buiten durf. Weet iemand of je haar weer terug groeit na beëindiging van de medicijnen
14-02-2019

Clonazepam (clonazepam)

Eigenlijk gebruik ik diazepam, zo'n 60-90 mg per dag. Toen dit te duur werd (een deel krijg ik voorgeschreven en een deel koop/kocht ik zelf) begon ik clonazepam te gebruiken. Veel sterker, werkt alleen korter, maar merk dat niet eens. Nu neem ik 3-4 diazepam van 10 mg en 2-3 clonazepam van 2 mg, equivalent is ongeveer totaal: 80-90 mg diazepam. Ik gebruik al 25 jaar benz[lees meer...]odiazepines, ben tussendoor wel gestopt (hell on earth) zonder een degelijke afbouw. Na 4 jaar nog niet hersteld (hoewel het ergste na resp. 3 maanden en respc. een jaar over was) en toen langzaam weer begonnen op eigen initiatief en van de huisarts af en toe een receptje oxazepam 10 mg of alprazolam 0,5 mg. Het is pure verslaving, ik probeer toch te sporten e.d. maar werken zit er niet meer in (ook door andere oorzaken). Vergeleken bij toen gebruik ik als ik ECHT angst heb gerust een alprazolam (Xanax 2 mg retard) bovenop wat ik al slik en dan ook nog een sterke pijnstiller, zoals symoron (methadon) of tramadol. De symoron ben ik toen mee gestopt, was wekenlang doodmoe, want het pepte me juist op. Met tramadol hetzelfde, maar minder sterk. Dat gebruik ik nog steeds, zo'n 8 jaar alweer denk ik. Heb het wel teruggedrongen naar 100-150 mg per dag. Als ik meer neem krijg ik ook weer die enorme vermoeidheidsklachten (zoals bij de afkick van methadon) en heb ik steeds meer tramadol nodig en als ik niet boven de 150 ga dan niet. Als ik tramadol vergeet dan wordt ik echt enorm moe. Tegenwoordig heb ik het meestal door, maar vroeger niet altijd, wat resulteerde in dubbele doses e.d.. In ieder geval wil ik hier wel allemaal vanaf, maar heb geen idee meer waar te beginnen. Gebruik deze zooi nooit (alles wat ik genoemd heb) als je het niet ECHT nodig hebt. Ik had het ooit wel nodig, maar tijdelijk en dat werd chronisch, met een onaangename pauze.
14-02-2019

Gabapentine (gabapentine)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Na inname van pramipexol 1 tablet van 0,125mg verdwijnt RLS meteen, maar na 5 maanden keert het weer terug. Dosis verhoogt naar 2 tabletten en RLS verdwijnt weer weg. Helaas keert het weer terug na 5 maanden en krijg ook nog zenuwpijn in beide knieholten. Neuroloog schrijft andere medicijn voor en dat is gabapentine. Eerst 2 weken 1 tablet pramipexol (om af te bouwen) same[lees meer...]n met 1 capsule gabapentine. De pijn zakt wat af, maar RLS blijft hetzelfde. Daarna 2 capsules gabapentine en het werkt averechts: RLS en zenuwpijn verergert. Na twee weken heb ik zelf besloten 1 capsule per dag te nemen en RLS en pijn zakt helft weg, maar verdwijnt niet. Afspraak gemaakt met nueroloog voor verder behandeling.
12-02-2019

Levetiracetam (levetiracetam)
Epilepsie

Na jaren depacine chrono te hebbe gebruikt tegen de epileptie deze geprobeerd. Alleen de overgang, beide medicatie gelijkertijd innemend, periode van ene naar ander ging gepaard met erg suf gedragen. Elke handeling moest ik 3 keer voor mezelf controleren. Dit duurde ongeveer een week, de tijd van afbouwen. Daarna werd mn besluitvaardigheid beter dan daarvoor. Ik ben v[lees meer...]oor.
10-02-2019

Keppra (levetiracetam)
Epilepsie

Hallo allen Ik slik deze medicatie al zo lang dat ik niet weet hoe lang. Ik zat aan de 2000mg en er is nu stap gewijs 500mg af gehaald ik voel mij erg onrustig op dit moment. Toen ik de 2000mg slikte was ik erg vermoeid down in mijn hoofd langzame verwerking vaak overprikkeld. Nu heb ik juist onrust, gespannen Ik weet even niet waar ik het moet zoeken daarbij zit ik ook [lees meer...]nog in een depressie herkend iemand iets in het afbouwen en deze symptomen laat het dan a.u.b horen vriendelijke groet m.e.d.
07-02-2019

Depakine (valproinezuur)
Epilepsie

ik heb last van het Dandy Walker syndroom, is nog geen medicatie voor, maar werd door specialist voorgeschreven om depakine te gebruiken. begonnen met 300 mg per dag, hielp niet, verhoogd naar 900 mg per dag. bijwerkingen waren nogal heftig. benauwdheid, pijn op de borst ben daarna terechtgekomen bij een cardioloog en bij een longarts,getest op copd,longemfyseem en astma.[lees meer...]niets gevonden ook bij cardioloog niets gevonden,maar ik blijf het benauwd houden. heb nu een second opinion aangevraagd bij het Universitair Medisch centrum in Utrecht
04-02-2019

Keppra (levetiracetam)

deze keppra is van levens belang voormij wegens een val , hersensfractuur veroorzaakt , en epelepsie aanvallen aan over gehouden , en nu heel goed onder controle.
03-02-2019

Lamotrigine (lamotrigine)
Bipolaire stoornis

Ik gebruikte in het verleden verschillende stemmingsstabilisatoren maar deze is zeer effectief tegen depressie en je komt er ook niet zo van aan. Wel een lichte gewichtstoename/
25-01-2019

Topiramaat (topiramaat)

Eerste migraine 03/2009 tijdens een fietstocht (klimmen). In 2010 valt mijn zicht weg omwille van een aura, ongerust (dacht dat ik een tumor had) en bezoekje aan neuroloog, deze schrijft me sumatriptan voor en stelt voor een migraine dagboek bij te houden. Ben bij Yin-Yang dokters geweest, accupunctuur, shiatsu, sacraal behandelingen,. speciale diëten,. Iedereen kent w[lees meer...]el iemand die er op zulke manier vanaf is geraakt,... Je probeert alles! Ondertussen weet ik dat het erfelijk is, hormonaal, heb ik inspanningsmigraine (fietsen), E-nummers (chinees eten), alcohol (bubbels+witte wijn), stress,... te lang wachten met eten, te kort, te lang slapen,. Ik ben altijd héél voorzichtig geweest met pijnstillers. Op het einde van de aanval, soms 's avonds of 2 dagen later spijt hebben dat je toch niet eerder een triptaan hebt genomen!!! Mij vele jaren thuis opgesloten wegens minstens 15-20 aanvallen (zwaar en lichte met constante druk: welk je gewoon bent, deze horen ondertussen bij je leven!) Het werd me weer te veel en in januari 2018 bij neuroloog 2 terechtgekomen en topiramaat voorgeschreven gekregen. Dit 8 maanden genomen,. ik was de constante druk kwijt en de aanvallen waren naar 5 per maand gezakt maar was ondertussen ook mijn werk kwijt, mijn eigen ;), bijna mijn partner, mijn vrienden en kennissen,. ik was een robot, kon niet meer functioneren,. kg's kwijt, niet op mijn woorden komen, geen interesse, super negatief, rare gedachten, heel wantrouwig,..... !!! Deze medicatie heeft mijn hele leven overhoop gehaald. 09/2018 Neuroloog 3 pakte het heel anders aan en onderzocht me daadwerkelijk en ging een rustig gesprek met me aan en nam haar tijd. Ze merkte dat ik moest leren loslaten en dat ik alles te goed wou doen,.. Ze raadde me yoga of mind-fulness aan. Ook is ze ervan overtuigd dat het niet van voeding komt dat je migraine krijgt!? Ze heeft me andere inzichten gegeven. Ze schreef me ondanks mijn lage bloeddruk toch een verlagend middel voor: Candesartan 8mg. Het gaat me goed af, de constante druk en 'het wazige' is weg. De migraine is beperkt tot 3-5 per maand. Ik merk wel dat ik vaker wakker word van hoofdpijn/druk 's morgens rond 5u,..maar als ik op sta, gaat deze over.
23-01-2019

Posttraumatische dystrofie

Rugklachten

Rugklachten

Die mevr van 28 ,jaar dat kon mijn verhaal zijn, had precies dezelfde klachten .Mijn afbouw is begeleid door psyschiater in het rode kruis ziekenhuis Beverwijk afd psyschiatrie .Moest afbouwen van de oxynorm en de lyrica, dat ging in eerste instantie heel goed had geen lasts van afkickverschijnselen , daardoor mocht ik eerder naar huis. don 15 nov kwam ik thuis niets aa[lees meer...]n de hand nog to de zaterdag toen begon de hel.Heeft 2 mnd geduurd .Heb die zaterdag ziekenhuis gebeld en gevraagd kan het nog bijwerking zijn van de afbouw ,nee dat was uitgesloten dat kon niet. Heb toen de huisartsenpost gebeld en uitgelegd dat ik het gevoel had gek te worden van dat rotgevoel,kreeg diazapam dat hielp gelukkig iets het was tenminste dragelijk maar na een paar dagen hielp dat al niet meer . De huisarts gebeld kreeg ik lorazepam enparoxentine dat moest helpen tegen de paniek en angstaanvallen maar dat zou pas gaan werken na zo,n 4 weken. Ik zei hoe kom ik die weken door .Mijn huiusarts heeft crisesopvang Lentis in Groningen gebeld.Psyschiater kwam erachter dat ik lerica hebt gebruikt hij zei denk dat de afbouw van de lerica niet op de goed manier is afgebouwd. Hij heeft gelijk contact met huis arts opgenomen en gezegd dat ik weer met de lyrica moest gaan starten .Ik had altijd 300mg op een dag we zijn begonnen met 3 keer 75 mg. Ik nam mijn eerste lerica om kwartover 4 en na 1,5 uur was het gevoel weg . Het voelde wel eerst heel raar want na een half uur begon de lyrica te werken het voelde aan als een soort golfbeweging het kwam en het ging maar het bleef steeds langer weg en zoals ik al zei na 1,5 was ik van het rotgevoel af helemaal . Wat een opluchting , maar zag tegen de volgende ochtend opwant s,avonds zakte het altijd wat af maar zodra ik wakker werd s,ochtends was het er weer .Weer een strijd om de dag door te komen verschrikkelijk. Maar goed werd s,ochtends wakker en durfde het haast niet te geloven maar het bleef weg en ben nu bezig met de afbouw van de lorazepam .Dat was mijn verhaal inhet kort.20 jan 2019 Als er mensen zijn die het willen delen..... (privé gegevens verwijderd - ivm privacy)

oxcarbazepine (oxcarbazepine)
Aangezichtspijn

Ik gebruik dit medicijn nu een jaar. Het heeft een goed effect op de pijn, wat natuurlijk erg prettig is. Ik heb wel veel last van concentratie en geheugenproblemen. Ik voel me af en toe als iemand met ADD. Ik start met iets, maar maak het zelden af, kan me slechts 10 minuten focussen op 1 ding en mijn gedachten springen alle kanten op. Ook ben ik trager in het begrijpen v[lees meer...]an gesprekken of vragen. Het vermogen tot logisch redeneren is achteruit gegaan. Eerder dacht ik dat dat ook met stress in mijn leven te maken kon hebben, maar inmiddels ben ik daar niet meer van overtuigd. Deze bijwerkingen belemmeren mij erg in mijn (professioneel) functioneren. Als je afhankelijk bent van je hoofd voor het uitvoeren van je werk, is deze bijwerking een groot probleem.

Nek- / rughernia

Na vier lage rughernias waarvoor 1 x hemilaminectomie, in 2015 Spondylodese en nieuwe tussenwervenschijven, nu weer een hernia op dezelfde plek. Naar de pijnpoli omdat ik geen operatie oid meer wil. Lyrica voorgechreven gekregen. Voor het eerst sinds jaren merk ik, hoewel ik het pas enkele weken slik (langzame opbouw op basis van klachten/ervaringen) dat ik bijvorbeeld [lees meer...]geen pijn meer heb als het douchewater over mijn voet komt, en dat ik geen stekende pijn in mijn teen en been en rijbroekgebied meer heb. Lijkt ook te werken ivm Fybromyalgieklachten en atrose klachten. Vooralsnog tevreden, maar ik raak wat angstig als ik lees over de afbouw, dat dat een hel is. Ben zeer vatbaar voor angsten en depressie, vatbaar voor verslaving (slaappillen, nu in remissie), dus ik ben benieuwd. Ik probeer hoop te houden dat ik binnenkort weer eens aan het werk kan (ik vrees niet in mijn eigen beroep, verpleegkundige). Hoop op omscholing binnen iets paramedisch via het UWV.
18-01-2019

Carbamazepine (carbamazepine)
Aangezichtspijn

Voor aangezichtspijn zou ik een afspraak maken bij met umc Groningen en je daar laten opereren door de specialist in aangezichtspijn. Heeft mijn vrouw ook gedaan en sindsdien geen klachten meer
18-01-2019

Pregabaline (pregabaline)

De zenuwpijn werd in 2dagen minder. Niet helemaal pijnvrij maar te doen. Wel last van obstipatie en soms vergeetachtigheid

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4553)
Anticonceptie - overig (3380)
Cholesterol (2656)
Depressie - antidepressiva overig (2464)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2098)
Pijn - morfine-achtigen (2008)
Pijn (1824)
Verslavingsziekten (1725)
ADHD - psychostimulantia (1699)
Bloeddruk - betablokkers (1532)
Maagzuur - protonpompremmers (1466)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1420)
Anticonceptie - eenfase (1252)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1035)
Angststoornissen (1032)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (988)
Depressie - antidepressiva TCA (945)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (892)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!