categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

19-09-2019

Topamax (topiramaat)

Ik gebruik Topamax Sprinkle nu 12 jaar. Neuroloog adviseerde dit: ik had gemiddeld 3 aanvallen per week Op dit moment ongeveer 1 per mnd. Super. In het begin behoorlijke bijwerkingen: tintelingen, concentratieverlies, suffig, gewichtsverlies. Is al een tijd gestabiliseerd. Ik gebruik het merk Janssen Een keer kreeg ik een ander merk en prompt zat ik onder de bloeduitst[lees meer...]ortingen. Kreeg meteen weer het juiste merk gelukkig.
17-09-2019

Hernia

Ik heb een hernia doet heel veel
13-09-2019

Keppra (levetiracetam)

Bij het skieën op mij 16-de viel ik. Een losgeschoten ski klapte een klap op mijn achterhoofd. Had ik maar een helm opgehad!! Later hoofdpijn, misselijk, maar geen toevallen. Diagnose hersenschudding. Ja, ja... Op mijn 20-ste eerste toeval. Was mij onduidelijk wat er gebeurd was. Daarna 10 jaar niets tot af en toe een toeval kreeg. Daarop elk jaar twee tot drie toevallen[lees meer...]. Inzet Tegretol, later Depakine Chrono en, toen dit alles niet goed hielp, Keppra. Dat onderdrukt toevallen goed, maar ook je bewustzijn. De wereld verandert wel. Met de Neuro geprobeerd dosis terug te schroeven, maar direct gaan 'dolen' en uiteindelijk vijf stevige toevallen na elkaar. Midweekje ziekenhuis. Dosis weer omhoog. Geen toevallen meer. Nu onder controle bij https://www.sein.nl/polikliniek-voor-epilepsie/. O ja, elke toeval vindt 's nachts plaats rond 3 uur.
10-09-2019

Pregabaline (pregabaline)
Acute necrotiserende gingivitis (ANG, ANUG)

4weken opgezeten,heel weinig geslapen. Gebruik nu 600 Mg per dag ,eerst + 2 weken 300 Mg , nu 600 Mg. Somsnog wakker worden van pijn in rug en armen sinds. Pijnpoli 29 aug voor injectie voor rug. 2sept MRI cerivale wervelkolom,weet nog geen uitslag.
10-09-2019

Pregabaline (pregabaline)

het enige wat ik doe is aankomen gebruik ze nou 3 maand ben er 3/4 kilo aangekomen maar verder geen bijwerkingen
08-09-2019

Topiramaat (topiramaat)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik heb veel te maken met stemmingswisselingen en daarom ging ik aan de topiramaat. Ik ben begonnen met 25 mg en ben na een week overgegaan naar 50 mg. In de eerste twee weken merkte ik vrij weinig behalve dat ik wat meer 'mist in mijn hoofd' had. Na de 2 weken namen de bijwerkingen in grote hoeveelheid toe: ik werd hypersensitief waardoor ik eigenlijk voortdurend het gevo[lees meer...]el had aangevallen te worden door prikkels. Ik woon in Amsterdam dus ik had elke dag wel een aantal keer een paniekaanval. Ook sloeg mijn overprikkeling soms om in agressie waardoor het mij veel energie koste om de dag door te komen. Uiteindelijk ben ik op vakantie gegaan en ook hier merkte ik dat ik agressief werd zonder dat dit een enkele reden had. Daarnaast verloor ik ook mijn woordenschat en in gesprekken met anderen, maar ook in mijn eigen gedachten, kon ik niet meer op bepaalde woorden komen. Ik merkte ook dat ik mij minder goed kon uiten waardoor ik nog bozer werd. Zo ervoer ik mijn emoties zeer heftig maar kon ik hier geen woorden meer aangeven. Vanwege de hoeveelheid bijwerkingen ben ik dan ook gestopt.
05-09-2019

Carbamazepine (carbamazepine)

Naar aanleiding van mijn zenuwpijn op het hoofd, ook wel munt of nummulaire hoofdpijn genoemd, heb ik carbamazepine via de neuroloog voorgeschreven gekregen. Dit is het vijfde medicijn wat ik probeer. Na enkele dagen duizeligheid en evenwichtsstoornissen toch 2 weken volgemaakt. Het ging niet meer. Durfde niet eens te fietsen!! Toen de neuroloog gebeld en moest weer stoppe[lees meer...]n. Heeft iemand ook last van munt hoofdpijn met nare zenuw pijn erbij, laat het me even weten. Volgende week krijg ik een injectie in de achterhoofd zenuw en hoop dat dat gaat helpen.
01-09-2019

Epilepsie

ik gebruik ook keppra 500mg 2x pd. maar ik heb geen eetlust meer.voordat ik keppra gebruikte had ik wel eetlust.
30-08-2019

Lyrica (pregabaline)

ik slik nu Lyrica en 's avonds 1 Contramal meerdere weken kon ik niet slaap branderige tintelde benen + jeuk ik werd bijna gek en naar pijnarts een rug punctie volgde maar resultaat niks en dan de uitslag RLS " kunnen niks meer doen voor u ( leren mee leven ) dikwijls de slogan in vele klinieken ver stappen gedaan en de allures van een dropvoet + al waggelende stappen ( C[lees meer...]harly Chaplin ) sommigen denken die man is dronken maar een groot geluk met die medicatie kan ik toch goed slapen nu maar ja men is gedoemd te slikken tot men sterft .
29-08-2019

Rivotril (clonazepam)

Door mijn paniek en angststoornis kon ik niet meer goed mijn leven leiden zoals het hoort. Ik was een gelukkig meisje maar na alles wat er gebeurd is heeft Rivotril me enorm geholpen. Ik werd er heel rustig van, sliep goed, rustig zonder angst of paniek wakker geworden. Enige nadeel is dat ik heel de dag door suf bleef.Voor de rest top medicijn mijn leven gered.
27-08-2019

Epilepsie

na 15 jaar hoop ik dat er een allergie tablet tegen dit verschijnsel komt IK GEBRUIK 350 MG PER DAG
24-08-2019

Psychose

Neem NOOIT Lyrica, het is een ramp om het af te bouwen, algemene malaise en psychose.
13-08-2019

Rivotril (clonazepam)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Rivotril is bij mij een wondermiddel...om een of andere reden krijg ik 1 maal per jaar af te rekenen met nerveuze benen..vreselijk....mijn vriendin raadde me dit product aan dus bij een docter in Frankrijk kreeg ik rivotril...telkens ik een aanval van nerveuze benen heb....gebruik ik dit medicijn....tot ik niks meer voel!!!!!top medicijn voor mij....velen weten niet datriv[lees meer...]otril dient voor nerveuze benen...ik ben er super blij mee....een ander leven heb ik nu..mevr D
11-08-2019

Clonazepam (clonazepam)
Tinnitus

Gebruik dit al minimaal 15 jaar. Voorgeschreven tegen tinnitus bij het inslapen. Werkte de eerste maand zeer goed. Viel meteen in slaap. De dosis was 0.5 mg. Die heb ik niet verhoogd ondanks de afgenomen werking. Wil perse geen hogere dosis innemen omdat je dan de dosis blijft verhogen. Ben desondanks tevreden. Tinnitus bij het inslapen op een aanvaardbaar niveau.
11-08-2019

Pijn (algemeen)

ik heb al weken branderige tintelende pijn in beide benen links ergst pijndokter deed al rug punctie maar nog niet oke en andere dokter solferd mij nu Lyrica op om die tintelingen te stoppen en angst beknotten ( heb ik niet ) hij sprak fameuze pijnstiller maar is geen pijn neen ellende die u belet goed te slapen .
08-08-2019

Fycompa (perampanel)
Tremor

Als gevolge van mijn orthostatische tremor en een positief gevolge van een aantal lotgenoten is op mijn verzoek de neuroloog overgegaan tot het verstrekken van dit medicijn. Al na het eerste tablet kreeg ik nachts ernstige en angstige waanbeelden. (ik vond mij zelf terug op het balkon) Natuurlijk ben ik uit angst niet meer gaan slapen De volgende dag kreeg ik veel jeuk in [lees meer...]het gezicht en schrok ik van de rode plekken het gezicht. Ben direct gestopt met het medicijn en de dokter geïnformeerd. De volgende nacht kreeg ik wederom waanbeelden. Zeer nare ervaring !
07-08-2019

Rivotril (clonazepam)

Door heftig schudden van het hoofd in ontspanning dus voor het slapengaan Rivotril gekregen om rustig in slaap te komen. 1/2 tablet werkt heel erg goed. Duurt even voor het werkt maar ik slaap elke nacht heel goed en ben uitgerust. Ik bemerk geen bijwerkingen.
07-08-2019

Topamax (topiramaat)

Heb het op advies van de psychiater genomen om de nachtmerries te verminderen. Ik heb een PTSS stoornis en ben autistisch. Met de medicatie lukt het om een normale nacht te slapen. Zonder medicatie slaap ik heel licht, droom ik absurde dingen en ben ik vaak wakker. Als bijwerking moet ik veel meer plassen, al vanaf de eerste dag gebruik. Mij valt op dat het merk afhan[lees meer...]kelijk is hoeveel bijwerkingen er zijn. Van het merk PCH bijna geen problemen, van het merk Sandos hondsberoerd geweest.
05-08-2019

Carbamazepine (carbamazepine)
Traumatisch hersenletsel

na een ongeval (met hersenletsel en hersenstam beschadiging met zenuwen die geen goed contact maken met trekkingen in nek en lijf ) "zo dit het verhaal waarom in gewone taal" Ik slik al jaren carbamazepine en heb bij elk merknaam al gehad het spul helpt voor het gevoel van trekkingen maar kan niet alles tegen houden (het is geen wonder middel) en bijwerkingen van een medic[lees meer...]ijn heeft iedereen b.v. niet in de zon , ontstekingen enz heb veel medicijnen geprobeerd en jammer genoeg zeg ik omdat er veel bijwerkingen bij zitten sta ik heel erg onder controle Ik kan mensen maar een ding zeggen kijk uit als u extra medicijnen erbij krijgt en ook b.v. antibiotica moet je meestal weer dubbele dosis in nemen voor dat het werkt tegen iets wat je heb en ook niet alles kan erbij
30-07-2019

Epilepsie

Hallo, Ik neem lamictal al vanaf 2013 (dus nu ondertussen al 7 jaar). Nooit last van gehad, tot nu. In het begin begon ik met 50 mg per dag, na een paar jaar had ik weer een aanval dus werd het verhoogd naar 75 mg, later naar 100, naar 125. Nu een paar weken geleden begon ik helemaal weg te draaien en had ik schrik dat ik weer een aanval ging krijgen. Dus mijn pillen we[lees meer...]rden weer verhoogd naar 75 smorgens en 75 savonds. Een paar weken later (vorige week) had ik terug een aanval. Nu moet ik 75mg smorgens nemen en 100 savonds. Ik zie heel hard af van de pillen. Ik voel mij dromerig, duizelig, precies of ik leef niet echt. Ik voel me suf en heb heel veel nachtmerries snachts. Is er nog iemand die dit heeft? En is deze dosis al zwaar? Ik ben tenslotte maar 19 en ik weeg maar 56 kg. Ik hoop dat mijn lichaam aan de zware dosis went. Het voelt niet juist. Binnen een paar dagen moet ik ook 100 smorgens nemen. Dus 200mg per dag.
24-07-2019

Levetiracetam (levetiracetam)
Epilepsie

Sinds diagnose lichte vorm epilepsie, Levetiracetam i.c.m clobazam. In het begin ging het redelijk. Na verloop van tijd pijn schouderbladen en zeer stijve nek. Tevens zeurderige onderrug. Bukken en tikken was lastig. Met specialist afgesproken te stoppen met dit middel. Na een paar dagen was de pijn in de nek bijna weg. Omdat ik een lichte vorm van epilepsie heb, ben ik[lees meer...] gisteren gestopt met Clobazam om te kijken of ik daar wellicht óók bijwerkingen van ondervond. Vanmorgen nog redelijk veel last van mijn onderrug, verder op de dag lijkt ook dié pijn wel te verdwijnen.
20-07-2019

Depakine (valproinezuur)

Depakine is tot op heden het enige middel dat mij enigszins helpt. De migraine is niet weg maar ik heb minder aanvallen, ze duren korter en zijn minder pijnlijk. Steeds na een paar maanden daalt het effect. Het helpt dan om even 2 of 3 maanden te stoppen en dan opnieuw op te bouwen. Nu gestopt omdat ik Aimovig probeer. Helaas tot op heden zonder resultaat.
19-07-2019

Lyrica (pregabaline)

ik heb fibromyalgie en kreeg dit medicijn samen met meloxicam . Met beiden ben ik gestopt. Maagpijn met stemverlies en opvliegers. Het gaat nu beter met mij. Bij veel pijn af en toe paracetamol.
15-07-2019

Epilepsie

als je keppra 250mg gebruikt , en je hebt/krijgt geen honger/eetlust, gebruik dan het 500mg tablet. want er zitten verschillende medicijnen in de tabletten. dit heb ik zelf uitgezocht en de fabrikant en de dr. gaven mij gelijk.
15-07-2019

Gabapentine (gabapentine)
Lage rugpijn

Sterke pijnstillers (O.a. (half)opiaten) noch fysiotherapie kon de steeds heviger wordende pijn in de onderrug (met uitstraling tot boven de knieën) verzachten. Daardoor veel arbeidsverzuim. In de opstartfase (met bijbehorende gewenningsklachten!) merkte ik dat de pijn werd afgetopt. Kon daardoor eindelijk weer aan het werk en de draad oppakken

Epilepsie

In mijn puberteit begon erfelijke epilepsie, na 5 jaar stabiel met carbamezapine stelde de arts voor om af te bouwen in overleg besloten om dit na mijn rondreis door Europa, Rusland, Kazachstan en weer terug door Europa te doen. Nog maar een paar dagen onderweg kreeg ik mijn eerste aanval. Er volgden er nog meer. Na drie weken reizen met spoed teruggevlogen uit Kazachstan.[lees meer...] Eigen neuroloog gaf al snel aan dat hij niet wist wat hij er mee moest. Doorverwezen naar Kempenheaghe daar tijdens opname van carbamezapine naar 1x 750 mg Keppra & 175 mg Lamictal 1x 1000 mg Keppra & 200 Lamictal Als ik ongesteld ben mag ik er bij de ochtend nog 25 mg bijdoen omdat de klachten dan erger zijn. Dagelijks minstens 10 x een absence als ik ongesteld ben minstens 10 per uur. Nu heb ik de laatste maanden veel last van duizeligheid/rondlopen maar niks komt meer binnen. Ook emoties ben ik kwijt. Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden en is het snel beheersbaar. Zit namelijk bijna aan de hoogste dosis.

Tegretol (carbamazepine)
Aangezichtspijn

De pijn in de kaken gebit en achter mijn ogen werd na 4 dagen minder alleen de bijwerkingen zijn heftig

Rugklachten

Vanwege een amputatie van mijn onderbeen (2017) kreeg ik een prothese waarbij ze je weer recht willen laten lopen . Daardoor kreeg ik ( door al deze tijd verkeerd te hebben gelopen) last van enorme zenuwpijn in de onderrug met uitstraling naar de bil tot aan de tenen. Begonnen met pregabaline 2 x 75 mg 2 x p/d. Eigenlijk geen werking , dus na een tijdje de boel verhoogd [lees meer...]naar 300 mg `s morgens en 300 mg `s avonds. en ja....het werkte naar behoren. Pijn niet helemaal weg, maar ik kon weer lopen. Na een tijdje voelde ik me moe worden....zo moe dat ik in slaap viel als ik op m`n telefoon keek. Ik gebruik het nu bijna 2 jaar en heb last van vergeetachtigheid..Hartkloppingen... soms wazig zien...en vooral `s nachts in rust last van warmte en koude aanvallen..Ik heb dan het gevoel dat de huid koud is , maar dat onder de huid de warmte in "golven" door mijn lichaam gaat. Ik moest een hart registratie kastje dragen vanwege de soms heftige hartkloppingen die ik heb en de "steken "die ik voel . Maar ja..na 4 dagen dat ding ingeleverd en na een telefoongesprek werd er gezegd dat hij niets geregistreerd had....DUSSSS dat mag ik binnenkort over doen. Na wat rond gegoogeld te hebben en na wat andere medicatie gekeken te hebben blijkt wel dat pregabaline veel klachten met zich mee brengt dan bijvoorbeeld GABAPENTINE. A.s maandag even contact met de huisarts hebben over het wisselen van deze medicatie. Hopelijk dan minder klachten . Maar nu nog iets. Er was bij mij een tumor geconstateerd op de schildklier....GEEN KANKER, maar kan het wel worden zei de internist, dus er uit met dat ( **##*^^*##) wat er niet hoort. Nu heb ik vandaag een gesprek gehad met iemand die bijna het zelfde heeft als mij, en hij vertelde me dat ook hij eerst een tumor kreeg op de rechter helft van zijn schildklier, en later ook aan de linker kant. Eerst het ene deel eruit, en later het andere deel verwijderd. Ook hij gebruikt pregabaline......Zie ik daar nu een overeenkomst of heb ik dat verkeerd. Misschien heeft iemand anders ook dit ( meegemaakt ). Dan is het dus wel dat pregabaline een tumor veroorzaakt en dan moet dit toch doorgegeven worden. Dus indien mogelijk .... geef dit door aan uw arts..
13-07-2019

Lamotrigine (lamotrigine)
Epilepsie

Ik ervaar na mijn bevalling (5,5 jaar geleden) veel problemen met lamotrigine/hormonen. Van alles geprobeerd in doseringen, maar niets lijkt te werken. Ik kom graag in contact met andere vrouwen die deze ervaring delen of ook last hebben van epilepsie in combinatie met hormonen. Alvast bedankt!
12-07-2019

Lamotrigine (lamotrigine)
Bipolaire stoornis

Toen ik begon met de medicatie waren er wel wat bijwerkingen. Na de eerste inname verkrampten mijn rugspieren heel erg. In de maanden daarna kwamen er nog wat bijwerkingen, deze zijn vrijwel allemaal verdwenen behalve dat mijn ogen soms moeilijk focussen en ik soms wat wattig ben. Ik heb geen heftige depressies meer gehad. Wel een hypomane episode maar zonder crash daarna.[lees meer...] Ik heb voorheen lithium en Depakine gebruikt, beiden met vrij heftige bijwerkingen (zoals het verliezen van mijn haar en het niet meer functioneren van mijn schildklier) en de bijwerkingen van lamotrigine zijn echt te verwaarlozen in vergelijking.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4777)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2762)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2085)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1575)
Maagzuur - protonpompremmers (1494)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1311)
Angststoornissen (1111)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1055)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)