categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

14-06-2022 | Vrouw | 55
gabapentine
Gekregen ivm zenuwpijn uitstralend vanuit li bil. Hielp redelijk. Erg suf. Afbouw:eerst een x 75, na 3 dgn stop Toen veel klachten: angst, geen eetlust, misselijk, traag bewegen, echt flink ziek. Ben nu 3 dgn gestopt. Ben benieuwd hoe lang klachten aanhouden.

Lambipol

09-06-2022 | Man | 62
lamotrigine
Bipolaire stoornis
Ik ben eigenlijk een rustig persoon. Door omstandigheden werd ik derpessief en last van wisselende stemming. SInds een 7tal jaar neem ik antidepressiva en Lambipol. Die Lambipol heeft invloed op mijn gedrag en ik ondervind al een tijd dat ik tè enthousiast vertel, te uitbundig kan zijn. Na een gesprek (geen discussie) doe ik steeds de vaststelling dat het niet 'ik' was die[lees meer...] vertelde, omdat ik weet dat ik eerder bedeesd en rustig ben. Of mijn overgewicht ook een gevolg is van Lambipol is me niet duidelijk. Ik heb overwogen om ipv dagelijks 200gr in te nemen, om nu voor enkele maanden over te gaan naar 100 gr per dag. Iemand dezelfde ervaring? Omerkingen? Mijn dank.

08-06-2022 | Man | 48
pregabaline
Pijn is draagbaar. Ik slik 2 x 225 mg per dag.. heb slaapeloosheid..tijdens vergadering dus gewoon in slaap vallen van vermoeidheid.. ernstig transpireren.. soms moeilijk praten..na een werkdag Total los thuiskomen.. geen energie.. af en toe gewoon compleet w

03-06-2022 | Vrouw | 58
topiramaat
Via Hoofdpijnpoli door een neuroloog voorgeschreven gekregen voor heftige/veelvuldige migraine aanvallen, soms 3 x per week overgaande in de week er op. Minimaal 3 tot 4 daagse aanvallen. Begonnen met lage dosering, 4 x opgehoogd vanwege geen werking. Bijwerking depressies. Zelf gekozen af te bouwen daar ik er teveel last van kreeg al wou de neuroloog nog is verhogen heb i[lees meer...]k geweigerd. Nu over op Depakine.

01-06-2022 | Vrouw | 67
Aangezichtspijn
Na verwijdering brughoektumor (2002) heel veel last van stijfheid en dood gevoel linker helft gezicht en voortdurend een dicht oor alsof je of je gezwommen hebt en het water in je oor blijft staan. Ik werd er gek van. Uiteindelijk lyrica gaan gebruiken en het is over. Zonder lyrica, als ik per ongeluk het vergeten ben te nemen, komt de klacht meteen terug. Ik gebruik h[lees meer...]et al al 20 aar ! En ben het maar heel zelden vergeten te gebruiken. Ik kijk wel uit !

30-05-2022 | Vrouw | 52

27-05-2022 | Vrouw | 60
topiramaat
Mijn migraine is er wel door onder controle. Als ik het niet nam had ik per maand zeker minimum 4 x een opstoot van migraine die minstens 3 dagen duurde. Nu gebeurt het nog sporadisch en met zolmitriptan is het niet meer zo hevig.

22-05-2022 | Man | 46
Epilepsie
heb er Keppra bij 2x2 per dag van 500mg per tablet heb er Lamotrigine bij 3x1 per dag van 100mg per tablet heb sindsdien bijwerking dat ik heel weinig slaap in de nachtelijke uren (zo'n 2 uurtjes per nacht) en vaak overdag ineens in slaap val

21-05-2022 | Vrouw | 76
Gordelroos
de laagste dosis pregalabine bracht me al lichamelijk van de wijs.De pijn was niet voor 100% afwezig, maar voor mij draaglijk. Was gekluisterd aan huis door evenwichtsklachten, waardoor ik zeer onzeker op mijn benen stond. Ook na behandeling op de pijnpoli. Ben nu bezig met een voorzichtige afbouw van de 3e capsule, hetgeen al opleverde, dat ik weer naar buiten kan voor ee[lees meer...]n boodschap. De pijn is niet 100% verdwenen, maar voor mij draaglijk.

18-05-2022 | Man | 38
Epilepsie
Na 2 jaar levetiracetam gebruiken kan ik wel iets vertellen over mijn ervaring, en hoe het medicijn me geholpen heeft maar ook veranderd heeft. Ik slik 2 keer per dag 1,5 tablet (500mg). Hierdoor zijn mijn (zware) epileptische aanvallen volledig verdwenen. In deze 2 jaar heb ik nog wel meermaals een slaapverlamming gehad en een paar keer dat ik een epileptische aanval voel[lees meer...]de aankomen die vervolgens niet doorzette. Voorheen waren de aanvallen zeer ernstig bij mij en zorgden ervoor dat ik de rest van de dag niets meer waard was. Levensgevaarlijk ook. Op dit gebied ben ik dus heel blij met het medicijn en zweer ik erbij. Qua karakter ben ik echter behoorlijk veranderd en niet ten positieve. Misschien hangt het deels samen met de tijd waarin we leven (de pandemie), maar: het leven kan me sinds ik deze medicijnen slik niet meer boeien. Ik voel me vaak somber, heb in de afgelopen 2 jaar vaak aan de dood gedacht en gehoopt dan het snel klaar zou zijn (ik heb geen pogingen gedaan, maar ik zou dit wel suïcidale gedachten willen noemen, die ik voorheen nooit had!). Daarentegen ben ik minder boos of agressief, maar ben ik tegelijkertijd wel vijandiger geworden (jegens instanties). Ook heb ik een onverschillige, apathische houding ontwikkeld, terwijl ik juist altijd een betrokken burger was. Van dat laatste is nog maar nauwelijks iets over. Nogmaals, het kan ook te maken hebben met de tijd waarin we leven, maar aangezien ik geen party animal of avonturier ben (of iets in die trant) en het bruisende leven dat we voor de pandemie hadden totaal niet mis, trek ik voor mezelf de conclusie en schrijf ik mijn gedragsverandering toe aan de medicijnen die ik slik.

16-05-2022 | Vrouw | 52
pregabaline
Kreeg de medicijn voor dat mijn been en arm stijf werden als ik ging slapen dan bleef het een beetje soepelder zei mijn eerste nuroloog de 2de zei dat het voor de pijn was maar pijn heb ik niet in mijn arm en been maar bij de romp had ik tegen 2de gezegd. Ik weet het zelf niet meer waar het voor is het werkt wel voor de been en arm om soepelder te houden. Ik heb sarcoïdos[lees meer...]e gehad in mijn ruggemerg dat was niet zo fijn heb nu littekens ervan daar krijg ik nu pregabiline voor.

14-05-2022 | Man | 48
Epilepsie
Ik gebruik al 31 jaar depakine, ik krijg nog steeds aanvallen. Ze zijn ongeregeld. Ik heb er Keppra bij, 2 maal daags 2 stuks van 500 mg en Lamotrigine 3 stuks per dag van 100 mg. Sinds ze verhoogd zijn (van 200 naar 300 mg per dag) begin ik aan een scheel kijken te beginnen. Ik ben nu aan het wachten op de reactie van de neuroloog die dit voorschreef. Ik vraag het me af o[lees meer...]m gewoon langs de EHBO te gaan.....

13-05-2022 | Vrouw | 43

Rivotril

13-05-2022 | Vrouw | 48
clonazepam
Na zware rugoperatie met blijvende zenuwschade moet ik Rivotril nemen. Nu na 9jr heeft het mij geen voldoening meer. Ik wil er gewoon mee stoppen en eens kijken hoe mijn lichaam zal reageren zonder Rivotril. Je kan dit toch geen eeuwigheid nemen want uw lichaam komt gewend aan de dosis. Ook neem ik morfine tegen de pijn en heb ik een neuro-stimulator zitten sedert vorige w[lees meer...]inter. Ik wil kunnen leven zonder al die medicijnen want het heeft een invloed op jezelf.

10-05-2022 | Vrouw | 42
topiramaat
7 jaar geleden gestart met dit medicijn, omdat ik wekelijks 3 of 4 migraine aanvallen had. Na een maand of 2 begon het medicijn te werken en had ik nog maar 1x per maand een aanval. Erg veel en zware bijwerkingen: enorm gewichtsverlies (8kg), geheugenverlies, compleet niet op woorden of namen kunnen komen. De bijwerkingen vond ik minder weg dan terug gaan naar zoveel aanv[lees meer...]allen. Inmiddels 2 weken geleden gestopt met topiramaat, want heb het idee dat het voor mij niet meer werkt/immuniteit? Nu aan een streng migrainedieet en afwachten wat dit brengt..

06-05-2022 | Vrouw | 66
pregabaline
Doorgesneden zenuwen bij heiligbeen. Zenuwen al helemaal ingekapseld in gezwel, goedaardig, na 7 weken geen ontlasting internist gebeld en zelfde dag langs geweest. Ook vreemde pijn in linkerbeen, had er niets mee te maken maar volgende dag na 24 uur niet hebben kunnen plassen weer gebeld en had toen al verlammingsverschijnselen en zelfde avond spoedoperatie. Was toen 39 [lees meer...]jaar, zou nooit meer kunnen lopen maar had ik zelf niet gehoord. Toenmalige partner wel en na week strompelde ik weer rond wat volgens neurochirurg wonder was

Topamax

04-05-2022 | Vrouw | 33

01-05-2022 | Vrouw | 74
pregabaline
Na inname liep ik al na twee uur rond als een zombie. Ben gestopt en heb het na twee dagen weer geprobeerd. Nu savonds ingenomen ipv smorgens. Ook nu weer snel duizelig en algehele malaise. In mijn geval is het middel erger dan de kwaal.

Clonazepam

29-04-2022 | Man | 26
clonazepam
Werkt goed maar stoppen ermee blijkt erg lastig

25-04-2022 | Man | 67
gabapentine
man, 67 jaar sinds ruim 2,5 jaar last van zenuwpijn na een gordelroos infectie; allerlei zalfjes en pijnstillers via pijnpoli uitgeprobeerd; nu sinds 4 maanden aan de gabapentine; begonnen met 2 x daags 75 mg; kreeg als eerste ervaring een euforisch gevoel, wat twee dagen aanhield; daarna kwam dat gevoel helaas niet meer terug; nu drie keer daags 2+1+2 á 300 mg, he[lees meer...]b het gevoel dat de pijn minder vaak voelbaar is.

Neurontin

23-04-2022 | Vrouw | 67
gabapentine
Dit Ned hielp bij lage startdosering prima, ik was blij! Na paar jaren dosering verhoogd, paar jaar later opnieuw. Als ik dit medicijn (gabapentine) echter van een andere fabrikant geleverd krijg, heb ik zeer veel last van bijwerkingen..( misselijkheid, vermoeid). Ik lijd aan zenuwpijn in mijn voeten, kan bijna nooit es gewoon lopen, soms beetje schuifelen/ strompelen.[lees meer...]. Pijnpoli heeft Lyrica en Nortriptyline en Diclofenac er geleidelijk bij voorgeschreven, maar nauwelijks énige verbetering.. Kan nog steeds niet lopen..

22-04-2022 | Vrouw | 54
Polyneuropathie
Heel langzaam opgebouwd tot drie maal daags 6 ml drank gelijk aan 3x per dag 300 mg. Na 10 dagen gebruik erge hoofdpijn onrustig gevoel depressief en wat heel vervelend was ik begon agressief gedrag te vertonen totaal niet mijn aard. Ik merkte wel lichte verbetering wat betreft de neurophatie klachten. Ik sliep er heerlijk op maar ontwaakte s'ochtens in paniek.

22-04-2022 | Man | 20
Epilepsie
Ik had een hersentumor geopereerd toen ik 14 was en ben ik met deze tabletten begonnen. Ik de eerste halfjaar van gebruik van deze tabletten veel vermoeidheid, misselijk, zwakke spieren. Voor ongeveer 4 jaar werkte te medicatie wel goed maar na 4 jaar weer heftige aanval gehad. Na de aanval weer last gekregen van epilepsie symptomen en medicatie bleek nauwelijks meer te [lees meer...]helpen. Ben overgestapt na 1 maand geleden en voel me al een heel stuk beter + ik had last van kleine aanvallen bij mijn linker wang/kaak spieren en dat blijkt met de nieuwe medicatie veel beter te zijn. Ik zal volledig aanraden om over te schakelen naar een ander medicijn dat beter is dan levetiracetam. Ik merkte zelf niet meer hoe het voelde om niet moe te zijn en ik heb ook depressief en zelfmoord gedachten gekregen terwijl ik blij ben hoe mij leven er nu uitziet. Ik voel me veel minder moe, beter in mijn vel en de angst voor grote aanvallen is een stuk minder geworden. Ook ben ik 15/20 kilo aangekomen in 4 maanden tijd hoogstwaarschijnlijk door de depressie klachten en andere side effects van deze medicatie terwijl ik een gewoon goede levensstijl bijhoud. Als ik eerder van medicatie was verwisseld was ik waarschijnlijk beter van pas maar deze medicatie wordt zeer waarschijnlijk als eerst je aangeraden omdat dit verzekerd is.

22-04-2022 | Vrouw | 44
pregabaline
Pregabaline in combinatie met Venlafaxine 225mg geslikt. Werkte ondersteunend naast intensieve therapie bij Persoonlijkheidsstoornis NOA / obsessief compulsieve uitingen en angst/paniek. Afgebouwd nu nog 5ml ( drank) om in te slapen. Afbouwen gaat met ministapjes soms weer terug naar hogere dosering ( echt per ml) zodat slapen weer beter gaat. Door ADD moeite soms met s[lees meer...]lapen ( periodes)

18-04-2022 | Vrouw | 52
pregabaline
Ik heb een aangeboren hersenletsel met waterhoofd en acm type 1 Ik kreeg rond mijn 49 steeds levensjaar enorm pijn in mijn voeten brandend en tintelend Ik gebruik al jaren rivotril maar dit was niet afdoende zonder ook lyrica te gebruiken Ik ga nu in april naar de neuroloog om te vragen te stoppen met rivotril zodat ik enkel lyrica in de laagste dosis gebruik met steunk[lees meer...]ousen Want de rivotril geeft haaruitval en enkel rivotril werkt voor mij niet tegen zenuwpijn Van bianca

Lamotrigine

10-04-2022 | Man | 59
lamotrigine
Epilepsie
Ik slik dit middel al jaren(500 mg per dag.) Ben nagenoeg aanvalvrij. Had heel veel last van absences. Ook hier bijna geen last meer van. Heb wel last van lichte vermoeidheid en afentoe bubbel zien maar dat neem ik graag op de koop toe.

06-04-2022 | Vrouw | 57
Epilepsie
8 Januari werd ik wakker in het ziekenhuis ,voorr het eerst 2 epeleptische aavallen.Il was net hersteld van de laatste chemo kuur toen ik opeens epelepsie had.Zware hersenschudding, gebroken ribben en gekneusde spieren.Na 8 dagen kom ik naar huis na een week thuis was ik niet verwarmd meer em begreep ik wat ik had.Nu heb ik 2 mei een MRI en ik hoop dat ik wat minder keppra[lees meer...] kan of kan afbouwen.Rare dromen ,moe,hoofdpijn,altijd verkouden ,maag pijn .Maar ik ben er nog!

29-03-2022 | Man | 63
Manische episode
De kilo, 's vliegen eraan, maar zal voor iedereen anders zijn denk ik

Briviact

29-03-2022 | Vrouw | 31
brivaracetam
Epilepsie
In 2020 geopereerd aan een hersentumor, en daarna uit voorzorg levetricam gekregen maar bij een weekend zonder te zijn gekomen kreeg ik een aanval, dus sindsdien overgegaan op briviact en dat bevalt vele malen beter.

28-03-2022 | Man | 22
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Veel gewichtstoename en het had geen effect op mijn gemoed , ik voelde me er enkel nog slechter door. Het afbouwen ging wel vlotter dan de horrorverhalen op internet.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5680)
Anticonceptie - overig (4183)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2916)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2619)
Pijn - morfine-achtigen (2382)
ADHD - psychostimulantia (2342)
Pijn (2141)
Verslavingsziekten (2137)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1492)
Angststoornissen (1374)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1346)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1315)
Depressie - antidepressiva TCA (1147)
Antibiotica - urineweginfectie (1118)