ervaringen per categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

21-02-2017

Lamictal (lamotrigine)
Epilepsie

Rond mijn 11e werd er vastgesteld dat ik petit mal had (Absence epilepsie). Dit is eigenlijk een tiental seconden het bewustzijn verliezen. Het is meestal gewoon staren, maar kan ook meer zijn. Wat al voor gênante situaties heeft gezorgd in mijn leven. Zoals bv: Toen ik aan bal was bij mijn voetbalclub een aanval kreeg, toen ik bij de scouts een aanval kreeg voor zo'n 200 [lees meer...]man, toen ik in het zwembad met het school een aanval kreeg, toen ik vlak voor mijn ouders een drukke steenweg opliep enzovoort. Ik ben toen moeten stoppen met voetbal, scouts en zwemmen. Ik heb voor Lamictal andere medicijnen gekregen, maar die hielpen niet of de bijwerkingen waren te erg. Er werd me dan Lamictal voorgeschreven. De aanvallen stopten toen mijn hoeveelheid werd opgedreven naar 2x 200mg per dag. Ik ben blij dat de aanvallen toen zijn gestopt. De grootste bijwerkingen voor mij zijn de mentale. Ik ben zéér introvert geworden, (vast) slapen lukt moeilijk, heel de dag suf en levensmoe (niet suicidaal). Ik mag geen alcohol drinken of slaap laten want dit lokt een aanval uit. Dus na een zaterdagavond heb ik soms wel eens een kans op een aanval. Natuurlijk wens ik niemand epilepsie toe, want de ervaringen en bijwerkingen zal men voor het leven moeten dragen.
20-02-2017

Polyneuropathie

sinds oktober neuropathie aan de voeten en in de kuiten. Is ontstaan door het gebruik van simvastatine. Begonnen met Amitriptyline, maar hier werd ik erg slaperig van. Sinds het gebruik van Lyrica, tesamen met Tramadol, zijn de klachten dragelijk. geen bijwerkingen
20-02-2017

Lyrica (pregabaline)

Na beschadiging van een zenuw in mijn arm door elektrocutie heb ik eerst Tramadol voorgeschreven gekregen. Dit deed helaas niet veel tegen de pijn en ik ondervond meer last van de bijwerkingen. De huisarts heeft toen Lyrica voorgeschreven en daarmee werd ik eindelijk van de pijn verlost. Zeer weinig tot geen last gehad van bijwerkingen.
18-02-2017

Keppra (levetiracetam)
Epilepsie

Ik gebruik sinds 3 maanden dit medicijn (2x/dag 500mg), na 2x een tonisch clonisch insult te hebben gehad op 1 maand tijd. Telkens 's nachts, de eerste maal op spoed beland, zonder me er iets van te herinneren. De weken nadien wel veel hoofdpijn en weinig eetlust door pijnlijke tongbeet. Na tests/ct-scan/mri-scan zou de oorzaak een kleine aangeboren afwijking kunnen zijn, [lees meer...]maar waarom nu pas merkbaar, na 34 jaar? Ik ben in het algemeen wel tevreden met dit medicijn, ik voel me goed en geen insult meer gehad sinds inname. Hout vasthouden!! Want gedurende 1 jaar niet mogen rijden is een groot probleem voor mij (wonen vrij geïsoleerd) én dit wil mijn man nooit meer zien/meemaken. Er zullen wel kleine bijwerkingen bij horen, ik ben bv. iets prikkelbaarder en krijg het zeer benauwd in kleine drukke/rumoerige ruimtes, deze mijd ik dus.
15-02-2017

Depakine (valproinezuur)
Bipolaire stoornis

Na 13 jaar lithiumgebruik begonnen mijn nieren steeds slechter te werken. Ben overgegaan naar depakine. Lang uitgesteld vanwege mogelijke bijwerkingen. Uiteindelijk bijna geen bijwerkingen gehad: droge mond aan het begin en word wat sneller moe merk ik. Maar de wereld is voor mij open gegaan! Rust in mijn hoofd, dat vooral. Veel minder dwangmatige trekken en minder prikkel[lees meer...]baar. Maar ik gebruik het pas een maand. Ben benieuwd hoe lang ik stabiel kan blijven. Ik gebruik depakine in combinatie met wellbutrin.
14-02-2017

Beroerte

Mijn bijwerkingen: veel slapen, hoofdpijn, gedragstoornissen, dronken gevoel, moe wakker worden, boos zonder reden, verdrietig zonder reden.
12-02-2017

Keppra (levetiracetam)
Epilepsie

ik ben een van de eerste in nederland die keppra heeft uitgeprobeerd. keppra werkt goed, maar er is verschil van de werking tussen keppra van 250 mg en 500 mg. en ik heb geen eetlust meer.
11-02-2017

Pregabaline (pregabaline)

Na een operatie aan mijn buik (reconstructie) had ik links op mijn linker kuit een dove plek dat gevoel is gezakt naar mijn voet alleen de linkerkant van mijn voet doet niet zeer. De rest heeft aanrakingspijn - steken - zeurend slapend gevoel en warmer dan mijn andere voet. Daar heb ik deze medicijnen voor gehad, maar de pijn gaat gewoon door met zeuren en steken. Wel word[lees meer...] ik licht in mijn hoofd en iets slaperig maar dat is alles.
11-02-2017

Clonazepam (clonazepam)

Sinds enige tijd pak ik dit middel wanneer ik me erg onrustig voel, als ik rare gedachtes niet uit mijn hoofd kan krijgen of als ik me druk maak, omdat ik een of andere afspraak heb. Het werkt voor mij, ik word er rustiger van, relaxter en minder angstig. De bijwerkingen zijn bij mij minimaal, ik kan er zelfs mee blijven sporten. Eerder oxazepam geprobeerd waarop mijn lich[lees meer...]aam zelfs bij de kleinste hoeveelheid zeer hevig reageerde. Fijn dat deze medicatie wel iets voor me doet.
10-02-2017

Topamax (topiramaat)
Bipolaire stoornis

Heb een drug en drank verslaving in het verleden, ook impulsief karakter. Sinds 3 jaar eigen zaak begonnen en op stressvolle en eenzame momenten word ik oncontroleerbaar, onvoorspelbaar en impulsief. Drank en drugs was/is zowaar mijn uitweg en daar had/heb ik genoeg van. Mijn huisarts raadde me Topamax aan om het dwangmatige gevoel te onderdrukken en meer rust te brengen e[lees meer...]n dat merkte ik meteen bij dag 1. Ik ben het nog aan het op opbouwen, ik merk wel dat ik minder enthousiast ben over normale zaken en een beetje neerslachtig, dat is wel jammer, maar gezien de moeilijke situatie waarin ik verzeild ben geraakt, weet ik dat dit soort medicatie me er kan door helpen. Het is wel een beetje aanvoelen in het begin "dat zweverige" maar je leert het te balanceren in je dagelijks patroon. Oh ja en ik slaap ook veel beter. Iets Minder kopzorgen. En paniekerige gedachten geraken niet meer tot een pijnlijk niveau.
08-02-2017

Topiramaat (topiramaat)

Eerste maanden veel last gehad van misselijkheid, dit nam geleidelijk af. Nu naar paar maanden nauwelijks last meer van. Korte periode wat last van haaruitval gehad, ook dit trok weer weg. Dit weegt echter niet op tegen de voordelen. Na een maand gebruik aantal migraine vrijwel weg. Eerst 2-4 keer per week een aanval. Als ik nu last heb dan is de pijn een stuk dragelijker.[lees meer...] Erg tevreden!
07-02-2017

Topiramaat (topiramaat)
Alcoholverslaving

Voorgeschreven als zuchtremmer bij alcoholverslaving. Werkt redelijk voor dat doeleinde. Heb het idee dat ik minder zucht heb dan eerst. Ervaar wel veel bijwerkingen. Heb daarom veel gerommeld met de dosering. Eerst opgebouwd tot 125mg. Toen was ik opeens constant misselijk. Toen afgebouwd tot 50mg. Toen weer verhoogd tot 75mg omdat zucht weer heviger werd. Maar misselijkh[lees meer...]eid kwam weer terug dus weer terug naar 50mg. Uiteindelijk heb ik zo 4 maanden met een misselijk gevoel rondgelopen. Verder in het begin suf en veel moe. Dat ging na een tijdje weg. Tintelingen blijven soms terugkomen, maar dat ervaar ik niet als heel irritant. Pas wel op met dit medicijn als je ondergewicht hebt! Ben in totaal al 12kg afgevallen terwijl ik niet eens zoveel doe aan sport.
04-02-2017

Epilepsie

Het sloeg meteen aan toen de diagnose gesteld was en ik hier mee moest starten. Wel beroerd op een gedeelte van de dag. Toen heeft de neuroloog voorgesteld het gelijkmatig over de dag te verdelen. Daarna geen last meer gehad. Na een jaar gebruik krijg ik erge huiduitslag met erge jeuk. En nadat het genezen lijkt blijft een bruine plek achter. Ik vermoed dat het met dit med[lees meer...]icijn te maken heeft.
03-02-2017

Clonazepam (clonazepam)

Ik gebruik het tegen zenuwpijn in mijn voet, waar de neurostimulator niet inkomt. Heb eerst andere middelen gebruikt, maar ik werd daar ziek van, veel ast van bijwerkingen. Toen kreeg ik van de pijnpoli dit middel ook wel bekend als Rivotril en nu haalt het de scherpe kantjes weg van de zenuwpijn Geen bijwerkingen, in het begin wat slaperig, maar dat went ook weer. Ik g[lees meer...]ebruik er totaal geen alcohol bij. Staat ook in bijsluiter, je krijgt tegen het einde van de nacht echt nachtmerries als je wel drinkt.
02-02-2017

Lyrica (pregabaline)

Heb Lyrica voorgeschreven gekregen van de neuroloog. Het werkt erg goed. Alleen mijn tinnitus is erger geworden na 2 dagen gebruik. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
02-02-2017

Clonazepam (clonazepam)

Voorgeschreven voor angst niet lang ingenomen. Gaf me geen goed gevoel.
01-02-2017

Gabapentine (gabapentine)

In oktober eindelijk geopereerd aan een Hernia (L5-S1) de pijn is echter voor een groot deel gebleven. Een epiduraal injectie in mijn rug gehad in combinatie met 3 maal daags gabapentine. De pijn is wat minder maar de bijwerkingen zijn nog vrij heftig. Bijwerkingen: droge mond, ontzettend warm en een rood hoofd alsof je koorts hebt. Brandend maagzuur, duizeligheid en dub[lees meer...]bel zien. Zou op termijn minder moeten worden.
31-01-2017

Polyneuropathie

de pijn vermindert tot een gespannen gevoel, bijwerkingen zijn te overzien mits goed bespreekbaar binnen je relatie
31-01-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik ben van 2x 75mg op 2 maanden tijd naar 2x 150mg gegaan. Moest zo van neurochirurg. Werd oorspronkelijk voorgeschreven door neuroloog. Ik heb een nek- en rugoperatie gehad. Blijkbaar heb ik last in mijn benen (rusteloze benen) gevolg door mijn lage rug (onder de operatie.) Ook mijn nekoperatie bezorgt me nog dagelijks problemen. 's Nachts last van slapende handen. Nu de [lees meer...]"rusteloze benen" die zijn zo goed als verdwenen. De slapende handen daar en tegen, die zijn er nog altijd. In maart terug afspraak met neurochirug, ben benieuwd wat die gaat zeggen. Ik ben ondertussen wel "tramium" aan het afbouwen en dat lukt aardig, geen last van afkickingsverschijnselen. De bijwerkingen zijn soms wel vervelend. Die droge mond, bah... De spierkrampen zijn nog het ergste, en daar kan je niks aan doen! De slaperigheid verdwijnt wel met een beetje rust boven op de gewone nachtrust of door een goede kop koffie.
29-01-2017

Lyrica (pregabaline)

Heeft mij niet geholpen maar bewerkte het tegen deel. Ziek gevoel, kwam niet uit de depressie en daar voor werd het gegeven, daar ik aan het afbouwen was van valium. Dat had op mij alleenrecht negatief effect.
29-01-2017

Rugklachten

Helaas geen vermindering rugpijn. Lopen alleen nog maar met rollator, erg onzeker met lopen, overweeg te stoppen op korte termijn.
27-01-2017

Autisme

Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer een maand en ik ben er erg tevreden over. Ik heb het gekregen omdat ik door mijn autisme en ADHD snel overprikkeld raak. Dankzij dit medicijn ben ik minder snel overprikkeld en kan ik prikkels beter verdragen. Ook heb ik de neiging psychotisch te worden als ik overprikkeld raak en dat is nu ook een stuk minder. Het werkt dus heel goed [lees meer...]bij mij. Het pakt de oorzaak aan in plaats van de symptomen. Ik weet niet hoe het voor andere aandoeningen werkt, maar ik kan het zeker aanraden bij autisme en ADHD.
25-01-2017

Epilepsie

Het werkt en bijwerkingen is niet helemaal zeker.
24-01-2017

Lamotrigine (lamotrigine)
Epilepsie

Bijna 1 week aan het opbouwen met Lamotrigine, gelijktijdig moet ik nog 4 weken Levetiracetam innemen. Valt mij op dat ik erg misselijk werd na het innemen, las ergens dat het eten van een droge cracker na het innemen de misselijkheid kon verminderen en dat werkt bij mij inderdaad ook. Verder vreemde schrale keel en nog steeds vermoeid, of dit komt door de nu dubbele dosis[lees meer...] kan ik nog niet zeggen, ik schrijf over 1 maand weer verder over de bevindingen.

Lyrica (pregabaline)

Mijn start met opbouwen was 1 x 75 mg en daarna 2 x 75 mg lyrica in combinatie met 6 tramadol 50 mg en amitryptoline 2 x10 mg. Na een tijdje kreeg ik last van vreselijke sufheid, dingen vergeten, niet meer kunnen ordenen of helder na denken. Erg vervelend in het dagelijks leven. Na bezoek aan de pijnpoli werd vanwege de bijwerkingen besloten te stoppen. In afbouw van 2 na[lees meer...]ar 1 x per dag gedurende de dag en stoppen met tramadol per direct en toevoegen van een heftigere medicijn Palexia. Ik heb het geweten en ben een hele week dood ziek geweest. Van onrust en heftige zweet en freaky koude rillingen een complete last van afkickverschijnselen en niet te vergeten migraineachtige hoofdpijn! De stop met tramadol, het afbouwen van lyrica en het opbouwen van palexia is niet goed in verhouding gebleken. Je gunt het niemand om zoooo ziek te zijn. Na deze week even gestabiliseerd en daarna de laatste lyrica nog afgebouwd. Geen onrust maar wel weer heftige zweet en koude rillingen, verschrikkelijk moe en weeeer die hoofdpijn. Voor mij nooit meer deze klote lyrica. Wat kan een mens ziek zijn. Nu gebruik ik 2 x 2 palexia en 2 x 10 mg amitryptoline en gaat het na een paar dagen wat beter.

Topamax (topiramaat)
Epilepsie

Ik was niet zo'n angstig type en ben inmiddels gewend aan het slikken van pillen plus dat ik erop vertrouw dat de artsen die ze voorschrijven weten wat ze doen dus. Maar dat blijkt in mijn geval niet waar te zijn ik slik 3 soort pillen tegen mijn Epilepsie aanvallen , dit zijn complex partiële aanvallen. Deze kunnen alle drie ervoor zorgen dat je depressief word wat in m[lees meer...]ijn geval dan ook aardig gelukt is. Ik ben zeer regelmatig zwaar depressief en wil dan ook alleen mijn ogen dichtdoen en nooit meer open doen. Verder word je agressief heel erg moe snel geïrriteerd slecht slapen komt er ook nog bij, maar dat deed ik al want ik heb Apneu. Ik heb het vermoeden dat al mijn kwaaltjes met elkaar te maken hebben inmiddels en oh ja ik ben ook nog doof aan beide oren.

Lyrica (pregabaline)

De eerste 4 dagen er slaperig overdag, maar de pijnlijke tintelingen in m'n handen verdwenen. Dus ben ik doorgegaan en toen verdween ook de slaperigheid.

Epilepsie

Hallo allemaal, Medio juli 2016 werd ik snachts 'wakker' bij de spoedeisende hulp in het ziekenhuis. Mijn vriend is (gelukkig) wakker geworden door mijn vreemde ademhaling en schokkende bewegingen tijdens het slapen. Na diverse onderzoeken in het ziekenhuis (1 EEG (in plaats van 3) en 1 MRI) was het voor mijn neuroloog duidelijk: temporaalkwab epilepsie. Ik heb da[lees meer...]arvoor drie keer verspreid over 1 jaar een absance gehad vlak voor het in slaap vallen maar wist toen niet dat dit met epelepsi te maken had, die link legde ik pas toen ik de diagnose kreeg. Het is nu een half jaar geleden, ik heb sinds het gebruiken van medicijnen geen aanval of absances gehad maar ik heb er nog veel moeite mee om erover te praten, tegen bekenden én vreemde. Als eerste medicijn is vanwege mijn leeftijd en geslacht gekozen voor carbamazepine, omdat een eventuele zwangerschap mét dit medicijn het minst kwaad kan. Op dit moment hebben wij geen kinderwens maar dit kan over een jaar of 5 wel anders zijn en mocht carbamazepine voor mij goed werken hoefde ik niet over te stappen. Helaas was het na 4 maanden proberen niet haalbaar om door te gaan met de medicijnen, ik heb geen aanvallen meer gehad maar de bijwerkingen werden mij te veel. Het woog niet op tegen het feit dat ik ''mijn oude ik'' niet meer voelde. Daarom ben ik overgestapt naar het tweede medicijn: Levetiracetam, de bijwerkingen bleven helaas even vervelend, depressief in het kort gezegd. Daarbij had ik aanhoudende hoofdpijn vooral aan de linkerkant van mijn hoofd. Mochten er leeftijdsgenoten zijn die zich ook zo voelen/voelde contact willen opnemen met mij dan sta ik hier voor open. Het lijkt mij fijn om met iemand te praten die zich het zelfde voelt of heeft gevoelt. Veel liefs, en sterkte! Brenda

Carbamazepine (carbamazepine)
Epilepsie

Hallo allemaal, Medio juli 2016 werd ik snachts 'wakker' bij de spoedeisende hulp in het ziekenhuis. Mijn vriend is (gelukkig) wakker geworden door mijn vreemde ademhaling en schokkende bewegingen tijdens het slapen. Na diverse onderzoeken in het ziekenhuis (1 EEG (in plaats van 3) en 1 MRI) was het voor mijn neuroloog duidelijk: temporaalkwab epilepsie. Ik heb da[lees meer...]arvoor drie keer verspreid over 1 jaar een absance gehad vlak voor het in slaap vallen maar wist toen niet dat dit met epelepsie te maken had, die link legde ik pas toen ik de diagnose kreeg. Het is nu een half jaar geleden, ik heb sinds het gebruiken van medicijnen geen aanval of absances gehad, maar ik heb er nog veel moeite mee om erover te praten, tegen bekenden én vreemden. Als eerste medicijn is vanwege mijn leeftijd en geslacht gekozen voor carbamazepine, omdat een eventuele zwangerschap mét dit medicijn het minst kwaad kan. Op dit moment hebben wij geen kinderwens maar dit kan over een jaar of 5 wel anders zijn en mocht carbamazepine voor mij goed werken hoefde ik niet over te stappen. Helaas was het na 4 maanden proberen niet haalbaar om door te gaan met de medicijnen, ik heb geen aanvallen meer gehad maar de bijwerkingen werden mij te veel. Het woog niet op tegen het feit dat ik ''mijn oude ik'' niet meer voelde. Mochten er leeftijdsgenoten zijn die zich ook zo voelen/voelde contact willen opnemen met mij dan sta ik hier voor open. Het lijkt mij fijn om met iemand te praten die zich het zelfde voelt of heeft gevoeld. Veel liefs en sterkte! Brenda

Tegretol (carbamazepine)
Epilepsie

nog altijd epilepsie, veel emotieloze tijden

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3753)
Anticonceptie - overig (2909)
Cholesterol (2284)
Depressie - antidepressiva overig (2126)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1711)
Pijn - morfine-achtigen (1604)
Pijn (1537)
ADHD - psychostimulantia (1442)
Verslavingsziekten (1408)
Maagzuur - protonpompremmers (1305)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1233)
Bloeddruk - betablokkers (1137)
Anticonceptie - eenfase (1061)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (885)
Migraine (847)
Angststoornissen (817)
Depressie - antidepressiva TCA (806)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (787)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!