categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

15-07-2019

Epilepsie

als je keppra 250mg gebruikt , en je hebt/krijgt geen honger/eetlust, gebruik dan het 500mg tablet. want er zitten verschillende medicijnen in de tabletten. dit heb ik zelf uitgezocht en de fabrikant en de dr. gaven mij gelijk.
15-07-2019

Gabapentine (gabapentine)
Lage rugpijn

Sterke pijnstillers (O.a. (half)opiaten) noch fysiotherapie kon de steeds heviger wordende pijn in de onderrug (met uitstraling tot boven de knieën) verzachten. Daardoor veel arbeidsverzuim. In de opstartfase (met bijbehorende gewenningsklachten!) merkte ik dat de pijn werd afgetopt. Kon daardoor eindelijk weer aan het werk en de draad oppakken

Lamictal (lamotrigine)
Epilepsie

In mijn puberteit begon erfelijke epilepsie, na 5 jaar stabiel met carbamezapine stelde de arts voor om af te bouwen in overleg besloten om dit na mijn rondreis door Europa, Rusland, Kazachstan en weer terug door Europa te doen. Nog maar een paar dagen onderweg kreeg ik mijn eerste aanval. Er volgden er nog meer. Na drie weken reizen met spoed teruggevlogen uit Kazachstan.[lees meer...] Eigen neuroloog gaf al snel aan dat hij niet wist wat hij er mee moest. Doorverwezen naar Kempenheaghe daar tijdens opname van carbamezapine naar 1x 750 mg Keppra & 175 mg Lamictal 1x 1000 mg Keppra & 200 Lamictal Als ik ongesteld ben mag ik er bij de ochtend nog 25 mg bijdoen omdat de klachten dan erger zijn. Dagelijks minstens 10 x een absence als ik ongesteld ben minstens 10 per uur. Nu heb ik de laatste maanden veel last van duizeligheid/rondlopen maar niks komt meer binnen. Ook emoties ben ik kwijt. Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden en is het snel beheersbaar. Zit namelijk bijna aan de hoogste dosis.

Aangezichtspijn

De pijn in de kaken gebit en achter mijn ogen werd na 4 dagen minder alleen de bijwerkingen zijn heftig

Rugklachten

Vanwege een amputatie van mijn onderbeen (2017) kreeg ik een prothese waarbij ze je weer recht willen laten lopen . Daardoor kreeg ik ( door al deze tijd verkeerd te hebben gelopen) last van enorme zenuwpijn in de onderrug met uitstraling naar de bil tot aan de tenen. Begonnen met pregabaline 2 x 75 mg 2 x p/d. Eigenlijk geen werking , dus na een tijdje de boel verhoogd [lees meer...]naar 300 mg `s morgens en 300 mg `s avonds. en ja....het werkte naar behoren. Pijn niet helemaal weg, maar ik kon weer lopen. Na een tijdje voelde ik me moe worden....zo moe dat ik in slaap viel als ik op m`n telefoon keek. Ik gebruik het nu bijna 2 jaar en heb last van vergeetachtigheid..Hartkloppingen... soms wazig zien...en vooral `s nachts in rust last van warmte en koude aanvallen..Ik heb dan het gevoel dat de huid koud is , maar dat onder de huid de warmte in "golven" door mijn lichaam gaat. Ik moest een hart registratie kastje dragen vanwege de soms heftige hartkloppingen die ik heb en de "steken "die ik voel . Maar ja..na 4 dagen dat ding ingeleverd en na een telefoongesprek werd er gezegd dat hij niets geregistreerd had....DUSSSS dat mag ik binnenkort over doen. Na wat rond gegoogeld te hebben en na wat andere medicatie gekeken te hebben blijkt wel dat pregabaline veel klachten met zich mee brengt dan bijvoorbeeld GABAPENTINE. A.s maandag even contact met de huisarts hebben over het wisselen van deze medicatie. Hopelijk dan minder klachten . Maar nu nog iets. Er was bij mij een tumor geconstateerd op de schildklier....GEEN KANKER, maar kan het wel worden zei de internist, dus er uit met dat ( **##*^^*##) wat er niet hoort. Nu heb ik vandaag een gesprek gehad met iemand die bijna het zelfde heeft als mij, en hij vertelde me dat ook hij eerst een tumor kreeg op de rechter helft van zijn schildklier, en later ook aan de linker kant. Eerst het ene deel eruit, en later het andere deel verwijderd. Ook hij gebruikt pregabaline......Zie ik daar nu een overeenkomst of heb ik dat verkeerd. Misschien heeft iemand anders ook dit ( meegemaakt ). Dan is het dus wel dat pregabaline een tumor veroorzaakt en dan moet dit toch doorgegeven worden. Dus indien mogelijk .... geef dit door aan uw arts..
13-07-2019

Epilepsie

Ik ervaar na mijn bevalling (5,5 jaar geleden) veel problemen met lamotrigine/hormonen. Van alles geprobeerd in doseringen, maar niets lijkt te werken. Ik kom graag in contact met andere vrouwen die deze ervaring delen of ook last hebben van epilepsie in combinatie met hormonen. Alvast bedankt!
12-07-2019

Bipolaire stoornis

Toen ik begon met de medicatie waren er wel wat bijwerkingen. Na de eerste inname verkrampten mijn rugspieren heel erg. In de maanden daarna kwamen er nog wat bijwerkingen, deze zijn vrijwel allemaal verdwenen behalve dat mijn ogen soms moeilijk focussen en ik soms wat wattig ben. Ik heb geen heftige depressies meer gehad. Wel een hypomane episode maar zonder crash daarna.[lees meer...] Ik heb voorheen lithium en Depakine gebruikt, beiden met vrij heftige bijwerkingen (zoals het verliezen van mijn haar en het niet meer functioneren van mijn schildklier) en de bijwerkingen van lamotrigine zijn echt te verwaarlozen in vergelijking.
04-07-2019

Carbamazepine (carbamazepine)
Trigeminusneuralgie

Eerst kiespijn, naar de tandarts geweest kon niets vinden. Kiespijn bleef maar niet altijd. Alleen als je de hoektand aanraakte. Opnieuw naar de tandarts. Hoektand opgevuld. Klachten 3 maanden weg. Klachten kwamen terug. Tandarts foto’s gemaakt. Niets gevonden. KNO arts gebeld, alles in orde. Kaakchirurg afspraak gemaakt. Kon niets vonden. Tand en holtes helemaal niets aan[lees meer...] de hand. Kaakchirurg gaf de tip om naar de neuroloog te gaan. In de tussentijd waanzinnig veel pijn als ik mn gehemelte aanraakte met mijn tong/ eten/ drinken/ praten enz. Een alles omvattend pijn. Uiteindelijk naar de neuroloog geweest . MRI scan gemaakt. Daar zagen ze dat dit waarschijnlijk Trigeminus is. Naar Tilburg geweest waar het gamma knife centrum zit. Daar kwam de vraag of ik al medicijnen slikte. Nee dus. Begonnen met Carbamazepine Mylan 200. Vanaf de eerste dag direct een vermindering van de pijn. In de loop van de weken de dosering verhoogd naar 2,5 pil per dag. Geheel pijnvrij op dit moment. Behalve met tandenpoetsen. Dit blijft het enigste moment van de dag dat je weet dat het er nog is.
04-07-2019

Lyrica (pregabaline)

Ik voel niet dat lyrica goed is voor mij. Moet het blijven nemen van dokter omdat het nodig is.
02-07-2019

Hypertensie

Zeer ernstige bijwerkingen, na 1 week gebruik moest ik het aan de kant leggen. Kreeg het voorgeschreven voor hartkloppingen wat waarschijnlijk een reactie was op Betmiga (blaasmedicatie). De paniek brak uit, dus moest doorgaan met slikken. Totaal 3 maanden gebruikt en tijdens deze 3 maanden 4 stoppogingen gedaan die faalden wegens zeer snelle lichamelijke afhankelijkheid.[lees meer...] Kreeg steeds meer zeer ernstige bijwerkingen. Uiteindelijk met behulp van taperingstrips eraf gekomen met veel pijn en moeite. Meer dan 30 symptomen gehad onder het afbouwen. Inmiddels 4 maanden verder en nog steeds heel erg ziek en arbeidsongeschikt.
28-06-2019

Clonazepam (clonazepam)

AL jaren heb ik te maken met angst/paniekaanvallen en is er ook een angst en paniekstoornis geconstanteerd. Van oxazepam werd ik naar lorazepam gezet en omdat ik toch een paar keer een fikse paniekaanval had gehad ( 3 in korte tijd) besloot de huisarts na goed overleg met andere arts dat clonzazepam een goede optie zou kunnen zijn. De eerste 2 dagen waren niet prettig. Ik[lees meer...] voelde mij niet goed, ik kreeg meer angst gevoelens en gevoel van onrust en ongemak. Tevens werd ook mijn eetlust minder en dag 3 was het weg. Ik voelde mij erg beroerd (mede door slecht eten?) Het werd zeker wek rustig in mijn hoofd en daar werkt het absoluut goed op, maar ik denk dat het middel voor mijn in mijn eigen persoonlijke ervaring te zwaar is. Het is immers zwaarder dan oxazepam of lorazepam . Cloanzepam schijnt, volgens mijn huisarts, echt een paardenmiddel te zijn en ik persoonlijk ervaar het als erg heftig en dan slik nog ''maar'' 2x daags 0,5mg. Ik blijf erbij dat natuurlijk elke beznodiazepine niets oplost en puur ter ondersteuning en dat is ook in mijn geval omdat ik binnenkort EMDR en psychotherapie ga krijgen om trauma's uit verleden hopelijk (grotendeels) achter mij kan laten/ er rust in vind. Maar ik vind clonazepam persoonlijk erg heftig dus en ik wil echt zeggen dat dit medicijn genomen zou moeten worden wanneer andere de zo genoemde pammetjes niet effectief zijn de klachten waar je het voor nodig hebt want het is gewoon een heftig middel en je moet er tegen kunnen dat je gevoelens echt enorm afgevlakt worden. Ik ben moeder van geweldige meisjes maar ik heb echt gaten in mijn dagen, herinner dingen gewoon niet en geniet minder intens van de fijne momenten. Ben te afwezig, voel mij behoorlijk ver van mijzelf afstaan en ik heb zelfs gezegd, en ik meen het ook echt, dat ik liever een paniekaanval heb soms zodat ik elk geval nog voel dat ik gevoelens hebt want dit is niet prettig en mij helpt het niet om alle gevoelens zo enorm af te vlakken
22-06-2019

Vimpat (lacosamide)
Epilepsie

Vanaf mijn 25e epileptische aanvallen, eigenlijk alleen snachts. Eerst begonnen met Kepra maar dit hielp niet 100% Daarna begonnen met Kepra. Dit werkte pas na een half jaar. Nu al een jaar aanvallen en heb ik nog maar een kleine dosis nodig. Ik heb ook last van mijn korte termijn geheugen ik kan over het algemeen vakanties, films, werk niet herrinneren. Met films is het w[lees meer...]el handig. Ben nu 30 jaar en heb het gevoel dat de epilepsie weg is maar ik durf niet helemaal te stoppen met het medicijn.
20-06-2019

Lamotrigine (lamotrigine)

Het heeft me wel rustiger gemaakt vooral huilbuien en hevige angst wordt goed onderdrukt. Maar.... . elk medicijn heeft zijn bijwerkingen. Mij werd verteld dat ik dit middel niet mijn hele leven hoef te gebruiken.Maar hier zit voor mij de Angel in het verhaal. Ik ben van 400 naar 150 mg gegaan, netjes afgebouwd in ongeveer 1 jaar in overleg met arts, na gebruik van 10 jaar[lees meer...]. Nu kom ik niet verder dan deze 150mg. Dan krijg ik bij elke 25 mg serieuze afkickverschijnselen, tintelingen in vingers, extreme vermoeidheid, verschrikkelijke hoofdpijn, misselijkheid plus het gevoel dat ik er niet helemaal bij ben omdat mijn evenwichtsgevoel niet helemaal synchroon loopt met de bewegingen die ik maak. Dit heb ik ervaren bij de hele afbouwperiode maar de klachten waren toen milder en ebden weg na ongeveer 2 weken. Zo veel pogingennu gedaan maar elke keer terug bij af, weer terug bij die 150mg. Heb het hierbij niet over oude depressie of angstklachten maar onttrekkingsverschijnselen van de afkick van dit middel. het volgende speelt dus voor mij: Of ik zit aan dit middel de rest van mijn leven vast of ik ben heel,heel, heel dapper en ga door een hel wat te vergelijken is met de afkick van een middel zoals heroïne. Na enig onderzoek ben ik erachter gekomen dat dit middel veel invloed heeft op de GABA in de hersenen. Met afbouw ontregel je stabiele zenuwoverdracht drastisch, welke zijn invloed heeft.... . Nu zou je zeggen dat dat bij alle middelen zo is, maar uit eigen ervaring ben ik erachter dat het bij deze er extreem heftiger aan toe kan gaan. Zorgvuldige afbouw staat wel als waarschuwing vermeld voor epileptische patiënten maar niet voor persoonlijkheidsproblemen of mentale klachten. Dus dat vind ik wel vreemd, gezien mijn eigen situatie. Met langzame afbouw had ik al 2 weken nodig om van hoofdpijn en misselijkheid af te komen en ik moet er niet aan denken om er in 1 keer mee te stoppen, (tenzij je het lekker vind om een leger met tanks over je heen te laten rijden, wat anders dan 1 truck...) Verder ben ik gestuit op horrorverhalen in Engeland, overigens niet van dumpfora.... . Nuttige informatie is te googlen op: Withdrawal from Lamictal, list of possibilities. Ik slik dit middel 10 jaar en achteraf vind ik het moeilijk om zeer tevreden te zijn over dit middel. Mijn advies is toch om eerst alle andere mogelijke manieren te proberen te implementeren in je leven zoals EMDR bij PTSS, meditatie en al die andere zaken die gut Für die Mensch zijn. Bezint voor dat men begint. En fuck de farmaceutische industrie met zijn mooie voorspiegelen en verdoezelen van overige informatie.Want wat is het toch een smerig wereldje.
16-06-2019

Levetiracetam (levetiracetam)

Door een meningeoom Rechts , tegen het chiasma opticum en oogzenuw aan, epilepsie, d.w.z. aanvallen van geheugenverlies en verwardheid. Daarvoor bestraling, 30x, in het VUmc gehad. Voor het beginnen met de levetiracetam ook last van het gevoel van zachtjes trillen na het wakker worden, gebrom en getol in mijn hoofd, horen van vogelgekwetter. Af en toe een aanval van he[lees meer...]vige misselijkheid. De behandelend neuroloog (in opleiding) sprak af dat als de aanval niet binnen 5 minuten over was een neusspray met midazolam te gebruiken. 4 februari 2019 begonnen met 2x 250mg, dit in een paar weken tijd opgehoogd tot 2x 1500mg. Na het verhogen eerst een paar dagen verbetering en daarna toename van de klachten, de nare sensaties. Ook werd er clobazam voor het slapen voorgeschreven eerst 10mg, later 15mg. Elke dag na het wakker worden had ik 1 of 2x neusspray nodig om door te kunnen slapen. Vaak begon de ellende om 5 uur. Kort samen gevat gaat het om het rebound fenomeen, eerst beter en dan nog veel erger. De opleider van de neuroloog heeft de behandeling over genomen en afgesproken om de levetiracetam af te bouwen en onmiddellijk met de midazolam te stoppen (zeer verslavend), want al die vervelende sensaties was geen epilepsie, maar bijwerkingen van de levetiracetam. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op 2x 500mg levetiracetam en 10mg clobazam. Zodra ik onder de 2x 500mg kwam, waren er weer aanvallen van geheugenverlies. Nu heb ik als bijwerkingen alleen het gevoel van lichte elektrische schokjes, die binnen een minuut over zijn. Wat opvalt is dat als ik op mijn zij ga liggen er weer schokjes optreden en ook als ik mijn armen of benen beweeg, verleg. En dit gebeurt altijd bij het wakker worden. De epilepsie lijkt zo onder controle
16-06-2019

Artrose

Ik gebruik dit omdat ik een scheur en artrose in mijn onderste ruggewervel heb, een hernia in L4-L5 en een schwazinoom/neurinoom tussen L3-L4. Mijn vrouw gebruikte het omdat ze fibromialgie heeft. Aanvankelijk lijkt het niet zoveel kwaad te kunnen maar beiden hebben we weinig tot geen baat bij pregabaline. Beiden zijn we hardcore aan de lijn (minder dan 1000 kcal per dag[lees meer...]) en desalniettemin blijft/bleef de weegschaal gelijk staan. Nu mijn vrouw gestopt is met pregabaline vliegen de kilo's er bij haar af terwijl die bij mij blijven zitten en we hetzelfde eten. Ik houd veel vocht vast. Mijn vrouw is het inmiddels kwijt. Mijn vrouw heeft het middel (Pregabaline 75) ervaren als zeer verslavend. Bij het stoppen heeft ze heftige afkickverschijnselen ondervonden met koorts (warm-koud), nachtzweten en wanen. We wonen in het buitenland en hebben sterk het idee dat de specialist het heeft voorgeschreven als een soort klantenbinding. Elk consult moet hier apart moet worden betaald en is allesbehalve voordelig.
14-06-2019

Pancreatitis

Sinds 2005 chronische pancreatitis, heel verschillende behandelingen gehad om pijnvrij te worden ,van verwijding van een papil , verwijdering galblaas voornamelijk heel veel verschillende medicatie zoals, Oxycodon, Oxynorm, Morfine spuiten, Methadon , en Lyrica. Om de vooroordelen alvast weg te halen, de chronische pancreatitis heeft een onbekende oorzaak, geen alcohol , [lees meer...]geen galstenen. Sinds het gebruik van lyrica in combinatie met methadon een fijner leven, minder pijn, minder ziekenhuisopnames (ondertussen al 35 keer). Ik slik de lyrica 3 x daags 75 Mg de bijwerkingen daar kan ik mee leven, moe zeer zeker en af en toe zweet aanvallen. Voor de rest een medicijn die mij weer heeft opgemonterd .
12-06-2019

Topiramaat (topiramaat)

Ondertussen zijn we weer een paar maanden en bezoekjes aan de neuroloog verder,.. Het gaat uitstekend met me,. kan me niet meer voorstellen dag in dag uit met die druk te moeten leven,.. Ik heb heel af en toe nog eens een aanval,. Maar ben er dankzij de nieuwe medicatie helemaal van af!!! De enige bijwerking is een lage bloeddruk maar dan neem ik voor lief! 👌🏻😊
11-06-2019

Stemmingswisselingen

Ivm stemmingswisselingen en depressie lamotrigine gevraagt aan psych, ging hij mee akkoord. Goede ervaringen gelezen over dit middel en het schijnt dat dit niet alles afvlakt, in tegenstelling tot de antidepressiva. Eerste week wat last gehad van bijwerkingen: misselijk, hoofdpijn, suf en vergeetachtig. Eerste twee bijwerkingen zijn nu weg, sufheid wordt al minder. Ben [lees meer...]nog wel erg vergeetachtig. Ik slik nu bijna 2 weken 25 mg en het wordt nog opgebouwd tot ongeveer 100 max 150 mg. Tot nu toe voel ik me wel iets rustiger maar voor de rest is het nog even afwachten. Bijwerkingen vallen me wel alles mee vergeleken met andere middelen!
11-06-2019

Tremor

bij orthostatische tremor eerste middel. Algemene gevoel van onbehagen, overdag erg slaperig . veel stemmingswisselingen
09-06-2019

Epilepsie

Ik heb sinds 94 epilepsie. Ben begonnen met tegretol en na elke aanval is deze dosis verhoogd tot de huidige. Sinds 2007 ben ik volledig aanvalsvrij. In 1996 en 2000 heb ik tegretol ook tijdens mijn zwangerschappen doorgenomen omdat stoppen geen optie was. Nadeel:kans op een open ruggetje dus 2x vruchtwaterpunctie laten doen. Borstvoeding werd afgeraden. Net na de geboorte[lees meer...] waren mijn kinderen wel slaperig maar voor de rest is alles ok. Tussen deze zwangerschappen heb ik wel een.miskraam op 9 weken gekregen, wat waarschijnlijk een open ruggetje was. Ik heb niet erg veel last van bijwerkingen, enkel aan mijn tandvlees en af en toe puntbloedingen. Maar niets weegt op tegen een aanvalsvrij leven
08-06-2019

Epilepsie

veel sterkte voor allen die er last van hebben tis niet simpel leven was goed bezig met die tegrethol tot die darmkanker operatie zich aandiende toen is de miserie gestart met die Keppra kan na 2 jaar niet veel meer zeer snel moe mijn vrouw neemt veel werk over , gaan wandelen en dan zijn we al heel blij met de hond .
05-06-2019

Lyrica (pregabaline)

Zenuwpijnen bij niet achterhaalde rughernia. Geen resultaten (pijnvermindering). 8 weken genomen en echt afkickverschijnselen. Had ik het op voorhand geweten, dan had ik het niet ingenomen!!
28-05-2019

Lyrica (pregabaline)

Jaren geleden met spoed opgenomen wegens verlammingsverschijnsel aan me been bleek een hernia te zijn Gelukkig wel weer wat gevoel in me been maar me voet was gedeeltelijk verlamd en zenuwpijn bil been maar vooral me voet Kreeg lyrica in het begin last van een dronken gevoel maar de pijn was weg en heerlijk geslapen slikte toen 2x 150mg Na een paar maanden meer[lees meer...] last werd het verhoogd tot ik aan 2x daags 375mg zat toen mocht ik niet hoger Kwam in aanmerking voor een neurostimelator en deze is geplaats pijn was minder en ging tijdelijk gabatine gebruiken maar daar werd ik gevoeloos van toen weer begonnen met de lyrica 2x 75mg paar maanden later werd het verhoogd naar 2x 150mg en dat was me maxium Toen kreeg ik problemen had een soort stroomgevoel door me hoofd en lichaam drukkend gevoel in me hoofd oorsuizen en harde geluiden vooral in bed vloog ik tegen het plavon aan Nu sinds 1 week nog 2x 75mg per dag maar wat voel ik me rot soms denk ik zal het me neurostimelator omdat het gevoel zo heftig is maar die staat al een paar maanden uit.
28-05-2019

Rivotril (clonazepam)

Ik krijg verschilende benzo's waaronder ook rivotril 2MG potjes. Door tolerantie werkt deze niet meer zoals het zou moeten, dit heb ik ook met mijn Valium 10mg. De Tranxene 50mg & Halcion 0.250 & Flunitrazepam 1mg & Xanax 2mg werken het beste. Ik wissel natuurlijk eens af tussen de benzo's maar ik laat het me wel nog allemaal voorschrijven. Dit is niet via een gewone huisa[lees meer...]rts maar via een specialist, daarom ook dus dit uitgebreid assortiment dat ik voor een goede geldige reden krijg.
27-05-2019

Keppra (levetiracetam)

na jaren last van trillen begerig zie je niet voel je in hoofd erg naar nooit eerder gehad heb epelepsie arst gebeld en kan komen heb daarnaast keppra 250mg tergatol 200mg en diazapam frisum 30mg wie heeft deze ervaring ook
22-05-2019

Epilepsie

Op mijn 1 jarige leeftijd mijn eerste aanval gehad. Mijn 2e aanval heb ik gehad op mijn 12 jarige leeftijd. Derde aanval gehad op mijn 13e, vierde aanval op mijn 14e en vijfde aanval gehad na een maand of 8/9. Op mijn 14 jarige leeftijd ben ik begonnen met het in nemen van Keppra 5000mg. Last gehad van bijwerkingen zoals, sufheid, emotionele gedrag en uitslagen op de huid.[lees meer...] Mijn lichaam is snel aan de medicijnen gewend en heb geen last meer van bijwerkingen. Sinds ik Keppra 5000mg 2x daags slik geen aanvallen gehad. Super tevreden!!
18-05-2019

Pregabaline (pregabaline)

De eerste 2 dagen (2 capsules van 75mg per dag) voelde ik me dronken. Op dag 3 had ik er wat baat bij: minder zenuwpijn in been en bil. Bij 3 maal daags , samen met 6 paracetamol en 400mg ibuprofen, is de pijn te verdragen. Het echte effect verwacht ik van een operatie.
13-05-2019

Levetiracetam (levetiracetam)
Epilepsie

sinds maart 2019 een ernstig insult gehad die lang duurde daarvoor was opname ziekenhuis nodig daar begonnen met keppra bevalt mij goed wel enkele bijwerkingen helaas maar nog geen aanval weer gehad dat vind ik het belangrijkste momenteel
12-05-2019

Depakine (valproinezuur)
Epilepsie

Ik ben van plan om van medicijn te veranderen.
10-05-2019

Carbamazepine (carbamazepine)
Epilepsie

Veel bijwerkingen, ook na langere tijd nog. Toch nog 1 of 2 aanvallen gehad terwijl ik dit medicijn slikte.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4705)
Anticonceptie - overig (3465)
Cholesterol (2726)
Depressie - antidepressiva overig (2527)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2164)
Pijn - morfine-achtigen (2064)
Pijn (1867)
Verslavingsziekten (1772)
ADHD - psychostimulantia (1730)
Bloeddruk - betablokkers (1563)
Maagzuur - protonpompremmers (1485)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1424)
Anticonceptie - eenfase (1287)
Angststoornissen (1078)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1047)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1035)
Depressie - antidepressiva TCA (975)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (907)