categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

21-10-2024 | Man | 70
Polyneuropathie

darm/maag van streek

21-09-2024 | Vrouw | 47
gabapentine

geen honger wazig in het hoofd wazig zien moeilijk in slaap vallen spierpijn concentratieproblemen

3x 400mg per dag. Nog geen effect, Misselijkheid en Duizeligheid wel verminderd, lichte mate aanwezig Overige klachten zijn erg vervelend zoals; krachtverlies, druk in het hoofd, buikpijn, benen verzwakt (moeite met recht staan), niet recht kunnen lopen soms, concentratie probleem, wazig zien, slapeloosheid, vergeetachtigheid en direct na inname lichte kortademigheid.

Fycompa

16-09-2024 | Vrouw | 45
perampanel
Epilepsie

duizeligheid tintelingen over het hele lichaam

Na 20 jaar medicijnen uitproberen kwam dit medicijn op de markt. Wat ben ik er blij mee! Sindsdien ben ik aanvalsvrij!

Levetiracetam

14-09-2024 | Man | 55
levetiracetam
Epilepsie

slaapgebrek duizeligheid wazig zien wazig in het hoofd gewichtsverlies duidelijk omlijnde bult ter grootte van een erwt in de nek

Een malig tonis clonisce aanval , ik gebruik het nu 6 weken 2 x 500 mg per dag, het word nu afgebouwd naar 2 x 250 mg per dag 14 dagen langen en dan stoppen met medicatie...( klachten van medicatie bij halvering blijven het zelfde als met hogere dossis ) Vooral het slapen...slaap al 6 weken 1 uur per 24 uur..dus 23 uur wakker per dag...dat is een groot nadeel van deze me[lees meer...]dicatie ...het is bij 1 aanval gebleven...hopen dat na het stoppen van de medicatie, ik weer kan slapen

13-09-2024 | Vrouw | 47
Fibromyalgie

duizeligheid wazig in het hoofd wazig zien

De eerste dagen heel veel last van bijwerkingen maar vanaf dag 2 hielp het tegen mijn pijn. Ik sliep direct weer goed, iets wat ik al heel lang niet meer had gedaan. De bijwerkingen zijn bij mij vrij heftig, dus moet uitkijken met autorijden en deelnemen aan het verkeer maar dat is het absoluut waard!

11-09-2024 | Vrouw | 55

duizeligheid bij het opstaan

Na schouderoperatie letsel aan plexus. Ik heb naast zenuwpijn ook last van een gedeeltelijk verlamde arm. Dit moet herstellen, is gezegd door de neuroloog. De pregabaline helpt tegen de pijn, de scherpe randjes zijn eraf. Na de eerste week geen bijwerkingen meer.

07-09-2024 | Vrouw | 36

rusteloze benen haaruitval

Sinds ik dit medicijn gebruik (inmiddels alweer 7 jaar) ben ik emotioneel stabieler en veel minder vermoeid. In die zin werkt het uitstekend. Helaas heb ik door dit medicijn veel last van haaruitval én restless leggs.

Clonazepam

30-08-2024 | Man | 75
clonazepam
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

vermoeidheid versuft

Ik heb het jaren geleden voorgeschreven gekregen voor onrustige benen (RLS). Daarvoor helpt het enigszins, daarnaast is het rustgevend en spierontspannend. Eerst 3x per dag 0,5 mg nu 2x. Ik durf er niet mee te stoppen, ben er aan gewend en weet dat afbouwen heel lastig is.

28-08-2024 | Vrouw | 46
Epilepsie

buikpijn, erger na het eten

ik ben verplicht deze te nemen met nog andere. maar ik krijg het ervan in mijn maag. opgeblazen gevoel, een verstopping. echte bekkes dagen. maar ze helpen.

Lyrica

20-08-2024 | Vrouw | 34

acute rugpijn blaasontsteking

2 eerste dagen liggen wenen van de pijn, men rug en nek spieren waren zeer ernstig geworden. 3de dag lag ik bijna op spoed, al mijn nek en rug spieren waren zo opgespannen en wouden niet meer ontspannen. Gaan liggen en niet meer bewogen tot na de aflick en toen was alles terug naar de normale pijn ..... Maand later terug geprobeerd om deze symptomen uit te lokken voor blo[lees meer...]edafname (mestcel), eerste 3 dagen geen effect enkel heel stinkende urine. Dag 4 medicatie werkt maar weeral niet in de positieve zin, pijn in rug is erger, pijn in de wangen onder men ogen en een blaasonsteking. ik denk dat ik mestcel activatie syndoom heb maar dit is nog niet vast gesteld omdat belgie niets over deze ziekte weet en het is heeeel zeldzaam, ik heb alle onstekingen gehad die nu chronisch geworden zijn en ik heb vele allergien/intoleranties, peesluxaties,...

09-08-2024 | Man | 74

schudden vermoeidheid

Sinds twee jaar vocale epilepsie Begonnen met Keppra en daar hondsberoerd van dat middel en overgestapt naar depakine Eerst daarna nog toevallen gekregen Depakine Is toen twee keer verhoogd van 500 naar 750 mg en daarna toevalsvrij. Nu 11 maanden verder. Wel ook vreselijk veel bijwerkingen zoals extreme moeheid, en het ergste is de trillende handen en sinds kort ook slaap[lees meer...]wandelen en dit is zeer vervelend en gevaarlijk. Slaapwandelen staat niet tussen de bijwerkingen maar wel benieuwd dat dat ook een bijwerking kan zijn. Ik heb dat nooit gehad in mijn leven. Het zou voor mij een reden kunnen zijn om toch nog een ander middel te willen proberen voor de epilepsie.

07-08-2024 | Man | 62
Epilepsie

geheugenverlies dubbel zicht moeilijk in slaap vallen

Mijn neuroloog heeft eerst levetiraasetam voorgeschreven voor focale epilepsie. Het middel werkte echter niet (klachten bleven gelijk aan voor de medicatie) ondanks de dosis verhoging van 2 x 250 mg naar 2 x 1000 mg. Daarop is besloten de levetirasetam langzaam af te bouwen de te vervangen door een opbouwende dosis lamotrigine. Ik zit inmiddels op 325 mg maar de klachten [lees meer...]nemen duidelijk af. Ik heb echter ernstig geheugen verlies. Vakantie van enkel jaren gelden kan ik me niet herinneren. Namen ook van naasten kan ik vaak niet op komen. Ik vind dit ernstig.

07-08-2024 | Man | 44

diarree

Hernia met uitstraling linkerbeen. Kan niet rechtoplopen. Met dit heb ik de stralingspijn onder controle en slaap ik ieg nog iets. Prima spul mi

06-08-2024 | Man | 73
gabapentine

moeite met bewegen vermoeidheid spraakproblemen

Na 1 week invaliderende bijwerkingen, niet in staat meer om normaal te functioneren. totaal verlies aan coördinatie, van de fiets gevallen, Het was afschuwelijk!

Vimpat

04-08-2024 | Vrouw | 41
lacosamide
Epilepsie

opgezette buik vermoeidheid traagheid vergeetachtigheid gewichtstoename

Ik heb al epilepsie van mijn geboorte en ben geopereerd aan mijn hersenen op 11 januari 2005. Jammer genoeg zal ik nooit 100% zonder epilepsie kunnen leven! Ik heb al meer dan één medicijn gehad en heb altijd wel een bijwerking gehad. Nu neem ik topamax keppra en vimpat.‘s morgens en ‘s avonds. En ik heb jammer genoeg ook nog steeds bijwerkingen! De ergste bijwerking [lees meer...]is de gezwollen buik,gewichtstoename en het slecht naar wc gaan!

Lyrica

04-08-2024 | Vrouw | 52
pregabaline
ik heb sinds 2018 het burning mouth syndroom, ik neem hiervoor 2 x75 mg lyrica, ik was het laatste jaar heel goed en ben beginnen afbouwen, eerst 25 mg minder s'morgens, na 3 weken ook s'avonds 25 mg minder, dat ging allemaal goed, maar na 3 weken toch terug last beginnen krijgen...dus na in totaal 5 weken toch terug opgebouwd eerst s'avonds terug 25 mg opgebouwd ,na 4 we[lees meer...]ken ook s'morgens terug 25 mg opgebouwd, dus zit ik nu al terug 2 weken op 75 s'morgens en 75 s'avonds, nu doet helemaal niets meer voor mijn tong, terwijl ik voor ik afbouwde heel goed was met deze dosis....ik wil ook niet verder opbouwen ivm angst voor gewichtstoename.....zijn er hier mensen die meer dan 150 mg per dag nemen en niet zijn aangekomen in gewicht?

04-08-2024 | Vrouw | 62
gabapentine
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

gewichtstoename

Andere medicatie werkte bij mij niet tegen PLMD. Bijna 10 jaar doorgeworsteld met zo'n 15 keer per nacht wakker worden. Kwam voor een andere reden bij de neuroloog. Zij stelde voor om Gabapentine te proberen. Ik neem 200 mg in 2,5 uur voor ik naar bed ga. Ik slaap nu wel 5 uur aan 1 stuk, wordt uitgerust wakker en heb veel meer energie. Fijne bijkomstigheid is dat het ook[lees meer...] wat doet tegen pijn door artrose. Één nadeel: ik ben flink aangekomen, gewicht kwijtraken lukt amper. Maar al met al ben ik super blij ermee!

03-08-2024 | Vrouw | 77
pregabaline
Rusteloze benen,helpt enigzins.slaapt iets beter.overdag moe en slaperig

Vimpat

01-08-2024 | Vrouw | 77
lacosamide

slecht kortetermijngeheugen vergeetachtigheid

Mijn geheugen wordt steeds slechter. Vooral korte geheugen.Ik ben vergeetachtig , gebruik Vimpat al 13 jaar. Ik krijg meer klachten: ik gebruik verkeerde woorden en raak geïrriteerd als ik niet begrepen word. Ben instabiel. Val regelmatig. Reden van het gebruik van Vimpat is: zenuwpijn

31-07-2024 | Man | 79
Aangezichtspijn

slaperigheid vermoeidheid

Sterke pijnscheuten aan rechterbovenkant hoofd: Trigeminusneuralgie. Omdat ik bloedverdunners slikte, was het even zoeken naar het goede medicijn. Dat werd pregabaline 75mg 2x p/d. Dit gecombineerd met Naproxen (pijnstiller) + maagbeschermer en 25 mg Amitriptyline 2x p/d. Pijn was binnen het uur over. Heb deze medicijnen 4 weken geslikt. Na gesprek met neurologg alleen doo[lees meer...]rgegaan met pregabaline 75 mg 2x p/d.

28-07-2024 | Man | 53
pregabaline

depressief wazig in het hoofd agressief emotioneel duizeligheid

De hel die Pregabaline heet. Begin hier nooit aan. Voorgeschreven door neuroloogm extreme lage rugpijn. Hielp niets en ik veranderde binnen 12 dagen in een labiel wrak. Hele dag huilen, depressief en totaal gek in mijn hoofd. Wat een vergif is dit zeg. Daarom op een helder moment in 1x gestopt. Nou dat heb ik geweten. Afkicken en 100x naar de klote gegaan. Misselijk[lees meer...], kotsen, depressief, huilen. Pijn in mijn benen, hallucinaties, alle nare zaken die op dit forum staan heb ik gehad. Nu na dag 10 (ik heb volgehouden met hulp van familie) gaat het langzaam beter. Wel 15 kilo afgevallen. Huisarts ook aan huis gehad omdat ik echt doodziek was. Nogmaals: pas op met dit spul. Ik vind dat het verboden zou moeten worden. Ik ging eraan kapot en mijn gezin ook. En ik heb het maar 14 dagen gebruikt.

28-07-2024 | Man | 58
Epilepsie

misselijk wakker worden misselijkheid diarree die langer dan 4 weken aanhoudt moeite met slapen stemmingswisselingen aandachtsproblemen

Moeten gebruiken bij epilepsie veroorzaakt door een tumor.

Topiramaat

27-07-2024 | Vrouw | 42
topiramaat

misselijkheid duizeligheid mist in hoofd moeite met slapen opgeblazen buik

Migraine patiënte al meer dan 15 jaar.. al veel geprobeerd maar niks helpt. Neem al propranolol en redomex 25 mg . Op aanraden neuroloog opstart triptomate 25mg begonnen met halfje 's avonds een week dat ging , dan 1x 25mg genomen hele nacht liggen woelen ronddraaien, dag erna duizelig , misselijk, mist in hoofd echt ziek gevoel tot 's avonds .. verschrikkelijk.. da[lees meer...]t heb ik er niet voor over

19-07-2024 | Vrouw | 22
Epilepsie

moeite met het vinden van woorden arm tremor vermoeidheid

Slik nu een aantal jaar 600 mg lamotrigine. 300 sochtends en 300 savonds. Steeds een stapje hoger gegaan omdat ik toevallen bleef houden. Van andere medicijnen kreeg ik nog meer toevallen. Dit is het enige medicijn dat helpt. Echter wel veel bijwerkingen vanaf het begin al. Vermoeidheid, snel afgeleid, moeite met uit mijn woorden komen als ik vermoeid ben, tremoren (vooral[lees meer...] in armen), concentratie verlies. Dit neem ik alleen allemaal maar voor lief. Liever geen toevallen met bijwerkingen dan andersom. Na een aantal jaar leer je met de bijwerkingen te leven.

Lamictal

13-07-2024 | Vrouw | 57

emotionele afvlakking verminderde eetlust

Na 20 jaar cymbalta 60mg te nemen overgeschakeld 2 maanden fluoxetine nu lamictal 25 mg in de ochtend en zyprexa laagste dosis in de avond. Weinig emoties op de moment en erg verstrooid en vergeetachtig. Wie herkent deze symptomen Huisarts nu trg cymbalta bij voorgeschreven 30mg Hoop uit depressie te geraken..

07-07-2024 | Vrouw | 72
pregabaline

onregelmatig ademhalingspatroon ongerustheid hartklopping wazig zien

Ik heb deze medicijnen ook gehad , stop er niet zo mee ! Halveer het med , en later nog een kwart voor een week .

04-07-2024 | Vrouw | 47
Clusterhoofdpijn

oorsuizen moeite met slapen haaruitval onregelmatige hartslag gegeneraliseerde spierzwakte duizeligheid

Het werkt heel goed voor mn clusterhoofdpijn in combi met zuurstof, maar de bijwerkingen zijn echt vreselijk. T voelt alsof ik de controle kwijt raak over heel mn lichaam. Ben doodop moest stoppen met werken de komende 4 weken. Vreselijk misselijk, hartkloppingen, haaruitval, zak letterlijk door mn benen mijn spierkracht ben ik kwijt in mn armen en benen. Staat druk op mn [lees meer...]trommelvliezen alsof ik onder water lig. Word huilerig en somber omdat ik me zo ellendig voel en zo ben ik echt niet van mezelf. Ga overleggen met de arts dit gaat echt niet

30-06-2024 | Vrouw | 47
Bipolaire stoornis

Broos haar overgewicht rusteloos oogproblemen

Ik slik dit middel al 28 jaar en weet bijna niet meer anders. Een keertje kort gestopt ivm kinderwens. In die periode kreeg ik paniekaanvallen omdat de omgeving ongefilterd op me af leek te komen. Daarna weer gestart met Depakine. Sinds die periode is mijn hoofd nooit meer hetzelfde geworden als er ervoor. Mijn hoofd voelt als een snelkookpan waar de lucht maar niet uit ka[lees meer...]n lopen. Ik deel dit hier omdat ik me al jaren radeloos voel. Ik slik ook seroquel daar kan het ook aan liggen. Mocht iemand zich herkennen in mijn verhaal en een mogelijke oplossing weten, dan hoor ik het graag.

26-06-2024 | Vrouw | 59
pregabaline

stemmingswisselingen duizeligheid geheugenverlies aandachtsproblemen eetbuien wazig zien

Bij het merk "TEVA" enkel in het begin bijwerkingen, duizeligheid en diaree. Kreeg de volgende aanvulling van het merk "SANDOZ". Als een bom kwamen alle genoemde bijwerkingen en werden steeds erger tot volledig niet kunnen functioneren. Nu weer terug naar het merk "TEVA", na een halve dag weer bijna de oude, buitenstaanders zagen een groot verschil.

21-06-2024 | Vrouw | 64
pregabaline

gewichtstoename droge mond slechte slaap wazig zien

Ik kreeg pregabaline voor zenuwpijn door nekhernia. Opgebouwd tot 2x daags 150mg . Het hielp goed,nog wel een goede houding moeten zoeken voor te slapen. Maar ik was er blij mee,wel nodige bijverschijnselen. Maarja alles beter als die helse pijn. Maar ben nu aan het afbouwen krijg lichte uitstralingspijn Maar echt heb nachten dat ik niet 1 minuut slaap,en dan ook echt gee[lees meer...]n minuut. Misselijk van de slaap. Maar wil toch van dit medicijn afkomen. Nog even nu zit ik op 150mg s morgens en 75mg s avonds. Vorige week 2x geminderd ik raad je aan dat niet te doen,nu neem ik ruim de tijd. Totdat mijn lichaam zegt je hebt teveel in je lijf. Pffff tis een moeilijke tijd

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6478)
Anticonceptie - overig (4557)
Cholesterol (3337)
Depressie - antidepressiva overig (3165)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2911)
ADHD - psychostimulantia (2595)
Pijn - morfine-achtigen (2537)
Verslavingsziekten (2350)
Pijn (2287)
Bloeddruk - betablokkers (1954)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1816)
Maagzuur - protonpompremmers (1799)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1674)
Anticonceptie - eenfase (1629)
Angststoornissen (1598)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1473)
Antibiotica - urineweginfectie (1319)
Depressie - antidepressiva TCA (1275)