ISO 27001

ervaringen per categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

Rugklachten

Rugklachten

Die mevr van 28 ,jaar dat kon mijn verhaal zijn, had precies dezelfde klachten .Mijn afbouw is begeleid door psyschiater in het rode kruis ziekenhuis Beverwijk afd psyschiatrie .Moest afbouwen van de oxynorm en de lyrica, dat ging in eerste instantie heel goed had geen lasts van afkickverschijnselen , daardoor mocht ik eerder naar huis. don 15 nov kwam ik thuis niets aa[lees meer...]n de hand nog to de zaterdag toen begon de hel.Heeft 2 mnd geduurd .Heb die zaterdag ziekenhuis gebeld en gevraagd kan het nog bijwerking zijn van de afbouw ,nee dat was uitgesloten dat kon niet. Heb toen de huisartsenpost gebeld en uitgelegd dat ik het gevoel had gek te worden van dat rotgevoel,kreeg diazapam dat hielp gelukkig iets het was tenminste dragelijk maar na een paar dagen hielp dat al niet meer . De huisarts gebeld kreeg ik lorazepam enparoxentine dat moest helpen tegen de paniek en angstaanvallen maar dat zou pas gaan werken na zo,n 4 weken. Ik zei hoe kom ik die weken door .Mijn huiusarts heeft crisesopvang Lentis in Groningen gebeld.Psyschiater kwam erachter dat ik lerica hebt gebruikt hij zei denk dat de afbouw van de lerica niet op de goed manier is afgebouwd. Hij heeft gelijk contact met huis arts opgenomen en gezegd dat ik weer met de lyrica moest gaan starten .Ik had altijd 300mg op een dag we zijn begonnen met 3 keer 75 mg. Ik nam mijn eerste lerica om kwartover 4 en na 1,5 uur was het gevoel weg . Het voelde wel eerst heel raar want na een half uur begon de lyrica te werken het voelde aan als een soort golfbeweging het kwam en het ging maar het bleef steeds langer weg en zoals ik al zei na 1,5 was ik van het rotgevoel af helemaal . Wat een opluchting , maar zag tegen de volgende ochtend opwant s,avonds zakte het altijd wat af maar zodra ik wakker werd s,ochtends was het er weer .Weer een strijd om de dag door te komen verschrikkelijk. Maar goed werd s,ochtends wakker en durfde het haast niet te geloven maar het bleef weg en ben nu bezig met de afbouw van de lorazepam .Dat was mijn verhaal inhet kort.20 jan 2019 Als er mensen zijn die het willen delen..... (privé gegevens verwijderd - ivm privacy)

oxcarbazepine (oxcarbazepine)
Aangezichtspijn

Ik gebruik dit medicijn nu een jaar. Het heeft een goed effect op de pijn, wat natuurlijk erg prettig is. Ik heb wel veel last van concentratie en geheugenproblemen. Ik voel me af en toe als iemand met ADD. Ik start met iets, maar maak het zelden af, kan me slechts 10 minuten focussen op 1 ding en mijn gedachten springen alle kanten op. Ook ben ik trager in het begrijpen v[lees meer...]an gesprekken of vragen. Het vermogen tot logisch redeneren is achteruit gegaan. Eerder dacht ik dat dat ook met stress in mijn leven te maken kon hebben, maar inmiddels ben ik daar niet meer van overtuigd. Deze bijwerkingen belemmeren mij erg in mijn (professioneel) functioneren. Als je afhankelijk bent van je hoofd voor het uitvoeren van je werk, is deze bijwerking een groot probleem.

Nek- / rughernia

Na vier lage rughernias waarvoor 1 x hemilaminectomie, in 2015 Spondylodese en nieuwe tussenwervenschijven, nu weer een hernia op dezelfde plek. Naar de pijnpoli omdat ik geen operatie oid meer wil. Lyrica voorgechreven gekregen. Voor het eerst sinds jaren merk ik, hoewel ik het pas enkele weken slik (langzame opbouw op basis van klachten/ervaringen) dat ik bijvorbeeld [lees meer...]geen pijn meer heb als het douchewater over mijn voet komt, en dat ik geen stekende pijn in mijn teen en been en rijbroekgebied meer heb. Lijkt ook te werken ivm Fybromyalgieklachten en atrose klachten. Vooralsnog tevreden, maar ik raak wat angstig als ik lees over de afbouw, dat dat een hel is. Ben zeer vatbaar voor angsten en depressie, vatbaar voor verslaving (slaappillen, nu in remissie), dus ik ben benieuwd. Ik probeer hoop te houden dat ik binnenkort weer eens aan het werk kan (ik vrees niet in mijn eigen beroep, verpleegkundige). Hoop op omscholing binnen iets paramedisch via het UWV.
18-01-2019

Aangezichtspijn

Voor aangezichtspijn zou ik een afspraak maken bij met umc Groningen en je daar laten opereren door de specialist in aangezichtspijn. Heeft mijn vrouw ook gedaan en sindsdien geen klachten meer
18-01-2019

Pregabaline (pregabaline)

De zenuwpijn werd in 2dagen minder. Niet helemaal pijnvrij maar te doen. Wel last van obstipatie en soms vergeetachtigheid
14-01-2019

Lamotrigine (lamotrigine)
Epilepsie

Toen ik op mijn 20e mijn eerste aanval kreeg werd mij eerst Kepra voorgeschreven. Dit werkte totaal niet en de neuroloog stelde voor om over te gaan op Lamotrigine 2x daags 100mg. Niks geen bijwerkingen, goed in mijn vel, nooit meer een aanval gehad sinds 2012. Zeer tevreden.
13-01-2019

Clonazepam (clonazepam)
Sociale fobie

Top! Werkt als een trein, zeker als je 1/8 tablet op intrabuccale wijze (laten oplossen op het wangslijmvlies) is de werking na inname zeer snel. Tevens effectief in extreem lage doseringen en erg goedkoop, een aanrader.
09-01-2019

Gabapentine (gabapentine)

Ben begonnen met 3x300mg gabapentine ,dan opgetrokken tot 3x 800mg per dag , hopende op verbetering voor mijn zenuwpijnen . Ben ermee gestopt omdat de pijnen bleven . Ben veranderd van specialist omdat de vorige gewoon tegen le zei dat het tussen mijn oren zit .
03-01-2019

Levetiracetam (levetiracetam)
Epilepsie

na jaren gerookt te hebben was ik overgegaan naar nicorette spray. opeens kreeg ik in de avond een epileptische aanval. na onderzoek in het ziekenhuis,zagen ze op de scan een lichte beschadiging van heel vroeger(waarschijnlijk ooit gevallen) nu hebben ze deze pillen gegeven. ik blijf zelf zeggen dat de nicorette spray hier een oorzaak van is geweest(mischien teveel[lees meer...] gebruikt) dit heb ik gemeld bij mijn specialist.maar die geeft er geen antwoord op. ik zit er aan te denken om zelf af te gaan bouwen met de medicijnen. als beroep ben ik chauffeur.maar dat gaat niet goedkomen zoals ik mij nu nog voel.
01-01-2019

Gabapentine (gabapentine)

Na een slaaponderzoek werd PLMD (Periodic Limb Movement Disorder) vastgesteld. Ik heb het in vrij ernstige mate (meer dan 100 bewegingen). Begonnen met Gabapentine. De eerste keer 1 tablet van 300 mg. Ik sprk met dubbele tong en sliep daarna als een os. Wat een openbaring! De tweede keer was de dubbele tong weg en sliep ik prima. Naarmate er gewenning optrad, ben ik gaan o[lees meer...]phogen. Ik zit nu op 4 x 300 mg, wat ik een uur voor het slapen inneem. Ik hoop dat het goede slapen continueert en dat er niet weer gewenning optreedt. Dan moet ik contact met de specialist opnemen en zal ik moeten overstappen op iets anders. Ik begreep dat 1200 mg in 1 keer de maximale dosis is. Ik vind de bijwerkingen niet heel vervelend. Soms voel ik me het begin van de ochtend nog wat suf, maar dit is al snel verdwenen. Het zijn vrij grote capsules om in te nemen. Hier heb ik persoonlijk gelukkig geen moeite mee.
30-12-2018

Topiramaat (topiramaat)

Werkt als preventief geneesmiddel, helpt matig, nog altijd migraine, maar in mindere maten.
29-12-2018

Pijn (algemeen)

ik loop ook al 2 jaar met pijn in mijn kiezen, begon heel heftig, heb 2 jaar terug toen 2 wortel kanaal behandelingen gekregen, de pijn bleef daarna, toen ook al carbamazepine gekregen. Mijn tandarts dacht aan aangezichtspijn, heb toen een MRI scan gehad, aan m’n zenuwen konden ze niks ontdekken, ze hebben toen bij toeval wel een goedaardige tumor in m’n hoofd ontdekt, d[lees meer...]aar ben ik 3 weken geleden aan geopereerd. Ben toen ook door verwezen naar de ACTA, ( academisch centrum voor tandheelkunde) daar heb ik in september nog een onderzoek gehad, en zou nog een uitgebreider onderzoek krijgen dit jaar, allerlei testjes, maar omdat ik geopereerd werd moest ik die afspraak afzeggen. Heb sinds een week nu weer hele erge pijn aan m’n kiezen/kaak, weer van de week naar tandarts geweest, die kon niks ontdekken, zit nu weer aan de carbamazepine, eerst 2 per dag, maar ik bleef pijn houden, gebruik er nu 4 per dag, helpt wel tegen de pijn, alleen ben wel heel erg moe, slaap veel, en heel duizelig. Ik ben door de operatie m’n reuk en smaak kwijt geraakt, m’n linker reuk zenuw is beschadigt, wel heel toevallig want de pijn is ook in m’n linker kaak, volgende m’n neuro chirurg staat dat niet in verbinding met elkaar. Ik vind het allemaal erg lastig, ik kan toch niet altijd dit medicijn blijven gebruiken....
28-12-2018

Topiramaat (topiramaat)

Hormonale migraine ging in de overgang over in dagelijkse hoofdpijn/ migraine. Na ruim een jaar steeds zwaardere pijnstillers gekregen te hebben doorverwezen naar de neuroloog die topiramaat voorschreef. In het begin vrijwel alle bijwerkingen afwisselend gehad, het was geen pretje. En nog steeds zie ik het als kiezen uit twee kwaden; ik heb erg weinig migraine. Soms nog ee[lees meer...]n aanval maar dat is te overzien en niet meer elke dag dat zware gevoel in mijn hoofd. Maar mijn kortetermijngeheugen is waardeloos, ik kan vaak niet op een woord komen, en mijn mooie lange haar is inmiddels gehalveerd in dikte; het valt vreselijk uit. Als de overgang voorbij is, de topiramaat niet meer nodig is , dan neem ik een borrel en gaat de vlag uit hier !!
25-12-2018

Polyneuropathie

Sinds enige jaren last van chronische idiopathische axonale polyneuropathie ook wel CIAP genoemd. Dag en nacht brandende overgevoelige voeten. En de voetzolen voelen vreemd aan. Pregabaline geeft enige verlichting. En, niet als laatste, het verbeterd de stemming en maakt alles wat draaglijker. Oorzaak onbekend en aanleg waarschijnlijk erfelijk. Meer familieleden hebben er [lees meer...]last van. Kan ook voortkomen uit zeer overmatig alcoholgebruik en diabetes. Geef geen geld uit aan therapieën, want die zijn er niet...
23-12-2018

Pregabaline (pregabaline)

goede ervaringen in verband met pijn klachten
21-12-2018

Rivotril (clonazepam)
Morbus Sudeck

19-12-2018

Artrose

Ik had zeer veel pijn en stijfheid bij het opstaan 's morgens. Het eerste half uur loop ik scheef van de pijn. Daarna trekt de pijn bijna helemaal weg. De pregabaline heb ik in verschillende sterktes geprobeerd: 75 mg, 1oo mg , 150 mg, 50 mg. Over het algemeen werkt de pijnstilling fantastisch: ik kan me bewegen zonder pijn. Echter de bijwerkingen worden steeds meer ,[lees meer...] ondanks het verminderen van het aantal mg'en. Uiteindelijk gestopt met dit middel i.v.m. de vele bijwrkingen.
17-12-2018

Posttraumatische dystrofie

in januari een nieuwe knie gekregen, tijden operatie een pees gescheurd dus 6 weken in het gips... na de gips periode is de revalidatie periode ingegaan, goede buiging in de knie maar toename van pijn dus weer 6 weken in het gips, nadien weer revalidatie... na een paar maanden been rood en dik en toename van pijn, wakker gelegen van de pijn, blijk ik Posttraumatische Dystr[lees meer...]ofie te hebben.... arts in overleg met orthopeed besloten me aan de lyrica te doen, begin dosering 2x per dag 75mg en wekelijks opbouwen, zit nu sinds 1 week op 2x daags 300mg.... ben na zo'n 2 uur na inname ontzettend duizelig en meerdere bijwerkingen maar ga er van uit dat dit tijdelijk is, pijn nog niet weg maar wel al veel beter te verdragen. Sliep niet meer en sinds de lyrica slaap ik geweldig, in 1 stuk de nacht doorbrengen is me alles wel al waard. Even geduld nog en dan ga ik er van uit dat ik pijnvrij ben!
12-12-2018

08-12-2018

Gabapentine (gabapentine)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie

Veel minder krampen in benen.
06-12-2018

Gabapentine (gabapentine)

ik voelde me zwaar bezopen met een flinke kater die dag. ik kon niet recht lopen maar had tegelijkertijd knallende koppijn.
05-12-2018

Aangezichtspijn

Werkt goed laatste tijd meer pijnen.
04-12-2018

Depakine (valproinezuur)
Bipolaire stoornis

Ik ben momenteel heel moe, sta moe op, loop de dag moe door, maakt niet uit of ik iets ontspannends of inspannends doe. Slaap goed, sliep eerst nog overdag maar nu lukt dat niet meer. Ik gebruik het voor mijn bipolaire stoornis, daarop werkt het medicijn goed, maar wordt nu depressief van mijn oververmoeidheid. Ook last van gewichtstoename. Ga2-3 keerper dag naar de wc, on[lees meer...]tlasting is ook wat dunner. Moeite met concentratie.
19-11-2018

Lyrica (pregabaline)

Dit middel voorgeschreven bij vermoeden nekhernia. Helaas bij mij totaal geen effect gehad. Zelfs in combinatie met oxycodon geen effect of vermindering van de klachten.
16-11-2018

Depakine (valproinezuur)
Bipolaire stoornis

Voorgeschreven voor bipolaire stoornis. Het hielp wel tegen zenuwachtigheid en overgevoeligheid, maar het hielp bij mij niet voldoende om stabieler blijven. Ik had diverse periodes per jaar van vitale depressies
10-11-2018

Polymyalgia rheumatica

Ik heb een door de reumatoloog gediagnosticeerde polyartrose. Verscheidene myalgieën reeds vele jaren Thoracaal cervicaal en lumbaal waarmee ik naar de orthopeed gegaan was en die 4 discopathiën middels MRI vaststelde. Artrose aan alle facetgewrichten en cox artrose (lumbago) via ct scan door reumatoloog.(krijg Arthrotec) Er volgde nog een MRI thoracaal en cervicaal door d[lees meer...]e neuroloog om wegens familie historie bekendheid met auto immuun ziekte multiple sclerose vader en schizofrenie broer, manische depressie, moeder. Uit test blijkt dat ik positief test voor Anti Nucleair Antigen. Voorts stelt de neuroloog vast dat de brachialgie komt door een nogal ernstige myelomalacie cervicaal en thoracaal vandaar de diagnose ongedifferentieerde spondylartropathie ook wegens de anamnese van scheefstand en artrose sacroiliacale gewricht waargenomen door de orthomanueel therapeutisch arts reeds vanaf 1994. Lyrica dus voor poly myalgische neuropathieën, zoals ischialgie, brachialgie,(linker)aangezichtspijn,(linker) hals en nekpijn waarvoor ivm subklinische hypothyreoïdie een globus nervosa door huisarts werd waargenomen, vage pijn aan schouders en tussen schouderbladen chronische scherpe stekende pijn,pijn/druk op de borst recidiverend welke acuut beangstigend is na lange existentiële angst episodes(kreeg oxazepam van cardioloog), jeuk over het gehele huidoppervlakte, soms oog ontstekingen en zeer lange tijd voorhoofdsholte ontsteking gehad en/of rhinitis. Deze lichamelijke ongemakken vreten of lekken continue energie, waardoor ik vaak manisch depressief ben. (ernstige fatalistische huilbuien ed.) Mijn intelligentie en cognities moeten welhaast desastreus zijn afgelopen de laatste vijf jaren. Met recht zou ik moeten kunnen spreken van een post traumatische stress stoornis! Echter de specialisten geven geen eenduidig advies,(medicamenteuze) behandeling (kreeg van psychiater biperideenhydrochloride voor rusteloze benen) of behandelmethode. Zij vinden mij maar een lastpost en zien mij liever gaan dan komen., noemen me namen en wijzen mij na. Ik ben te duur voor onze ziekte industrie farmacologische mishandelingen en samenleving.
04-11-2018

Lyrica (pregabaline)

Bij gebruik deed het wat het moest doen. Maar het stoppen is verschrikkelijk. Het is echt de hel die lyrica heet. Totale de compensatie van mijn geestelijke balans. Met verschrikkelijke paniekaanvallen en een constant gevoel van lichamelijke onrust tot gevolg. Crisis ggz moest eraan te pas komen om te voorkomen dat ik in een angst psychose raakte. Nu 3x daags 50 ja echt 50[lees meer...] mg oxzazepam om de boel enigzins dragelijk te maken. Gedachten aan zelfmoord willen plegen huilbuien en totale angst tot gevolg. Specialist zei dat ik na mijn hernia operatie gewoon in 3 dagen kon stoppen. Domste dat ik ooit heb Gedaan. Ik ben onderzocht en kwa persoonlijkheid is er niets mis met mij. Maar de ontregeling in mijn bio chemische toestand van mijn hersenen is door die verdomde lyrica helemaal aan gort geholpen. Nu zit ik met de shit. Lyrica helpt tegen zenuw pijn maar omg het stoppen is een ramp tot en met.
31-10-2018

Pregabaline (pregabaline)

Ik ben 40 jaar en loop al vanaf mijn 18e met rugklachten, ligkuur gehad, operatie en weer een ligkuur. Veel fysio gehad en gesport. Hoe zwaarder ik sportte hoe beter het ging maar dat hield ik n iet vol, dus altijd wel een aantal maanden in het jaar veel rugpijn, zeker van de zomer naar de winter toe. nu na 2 kinderen, was ik de pijn zo zat en wilde ik kunnen spelen met de[lees meer...] kinderen. weer een MRI scan gehad en er zat wel degelijk een zenuw bekneld, maar deze kon niet nog een keer geopereerd worden. dus kwam de specialist met medicijnen. Pregabaline Ranbaxy 75mg. 2x daags 1 capsule. Het is voor mij dragelijk nu en ik kan gek doen met de kinderen en dat is zo lekker. maarja ik wil niet mijn levenlang medcijnen slikken. Maar het helpt. en ik ben nu geholpen.
25-10-2018

Topamax (topiramaat)

Zeer neerslachtig na een paar weken, gewichtstoename, concentratieproblemen. Hielp in aantal tegen migraine, aanvallen waren even erg tot erger.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4478)
Anticonceptie - overig (3334)
Cholesterol (2630)
Depressie - antidepressiva overig (2421)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2051)
Pijn - morfine-achtigen (1985)
Pijn (1803)
Verslavingsziekten (1696)
ADHD - psychostimulantia (1675)
Bloeddruk - betablokkers (1519)
Maagzuur - protonpompremmers (1459)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1415)
Anticonceptie - eenfase (1241)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1023)
Angststoornissen (1005)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (965)
Depressie - antidepressiva TCA (932)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (885)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!