categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

03-06-2020

Topiramaat (topiramaat)

Van de neuroloog topiramaat voorgeschreven gekregen, preventief tegen de migraine. Opbouwfase 1 pil per week erbij, einddosis 2 pillen 's ochtends van 25mg per stuk en 2 pillen 's avonds van 25mg per stuk totaal dus 100mg. Aan het begin alleen last van tintelingen in vingers en tenen en smaakverandering. Na 2 weken 100mg flink ziek, misselijk en blijvend overgeven. Dit hee[lees meer...]ft een aantal dagen geduurd, 1,5 week later weer hetzelfde. Misselijkheid is niet meer weggegaan. Hierdoor had ik geen eetlust meer en moest mezelf dwingen te eten. Ook omeprazol bracht geen verlichting. 24/7 Misselijk zijn is geen leven, daarom in overleg met de neuroloog na bijna 3 maanden gebruik besloten te stoppen met de topiramaat. In de afbouwfase, want je mag niet gelijk stoppen, veel hoofdpijn en nog steeds misselijk. Misselijkheid is zelfs 2 dagen na de laatste pil nog niet weg. Blijkbaar blijft topiramaat nog een aantal dagen in je lichaam. Voor sommige misschien de oplossing voor migraine, maar het heeft bij mij niks gedaan ben er alleen maar heel erg ziek van geweest en ben nog steeds niet volledig hersteld.
25-05-2020

Epilepsie

Ondanks een actieve levensstijl en een gebalanceerd dieet, val ik niets af (kwam na de voorschrijving van Keppra 5 kg aan, alsof er met een toverstaf bij werd getoverd) . In het begin ontzettend veel moodswings. Ik voel me emotioneel vlak. Geen hongergevoel.
16-05-2020

Pregabaline (pregabaline)

Heb wel wat bijwerkingen zoals dufheid en veel slaap.Maar wordt na 8 dagen al minder. Waar ik mee moeite mee heb is de hele dag trek en ben dus al 4 kilo in 8 dagen aangekomen. Op dag 14 evaluatie met huisarts . Dat gewichtstoename bezorgd mij toch wel.
29-04-2020

Epilepsie

Na vele soorten anti-epileptica te hebben gebruikt, en met de angst om terug te moeten naar Depakine waar ik hevige ervaringen bij heb, heb ik bij Kempenhaeghe in opname Keppra geprobeerd. Met name omdat hiervoor het zusje Briviact mij ook goed beviel had ik daarvoor de moed. Hoewel ik zwaar ben gewaarschuwd voor de zeer ernstige bijwerkingen, beviel het verrassend goed. I[lees meer...]k had last van lichte moodswings, maar verder was ik ontzettend tevreden en zat eindelijk goed in mijn vel! Na enige tijd thuis bleken de bloedwaarden te zijn opgestapeld naar 69 (ipv 5-25). Dit betekent helaas het afbouwen van Keppra en het opbouwen van Depakine en Frisium.
29-04-2020

Dystonie

Positief,misschien iets vermoeider dan met lorazepam,Verdergeen klachten.
28-04-2020

Depakine (valproinezuur)
Epilepsie

Nadat op mijn 13e jaar (in 1973) epilepsie bij mij was vastgesteld, kreeg ik - na eerst met andere medicijnen te zijn behandeld - in 1975 Depakine. Dus ik gebruik het middel al 45 jaar en weet niet beter... Vorig jaar een andere neuroloog die voorstelde de Depakine te vervangen door Lamotragine. Nadat de Depakine was afgebouwd kreeg ik echter heftige bijwerkingen: veel erg[lees meer...]ere tremor dan ooit tevoren en spraakstoornissen (halverwege een zin niet verder kunnen, andere woorden zeggen dan ik wilde, niet op - de meest simpele - woorden kunnen komen). Ten slotte kreeg ik, kort na elkaar, twee grote insulten. En dit na 42 jaar aanvalsvrij te zijn geweest. Terug naar de Depakine en alle klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen...
22-04-2020

Allergie

Ik heb ischias al 3 weken. Eerst paracetamol met diclofenac. Na een week huisarts gebeld omdat het niet beter is geworden . Nu pregabaline gekregen. Met veel ellendige bijwerkingen. Kan onmogelijk werken nu. Geen auto rijden. Ik weet niet wat beter is, met pijn verder levenn of doorgaan met dit medicijn en alle ellende die t opleverd door die bijwerkingen die wel 14 dagen [lees meer...]kunnen duren.
20-04-2020

Topiramaat (topiramaat)

Gestart met gebruik op aanraden van neuroloog, al jaren last en nu besloten preventief iets te gaan slikken na heel wat andere medicatie te hebben geprobeerd. (bèta blokker had ik nare bijwerkingen van) Begonnen met het slikken van 1 tablet 25 mg voor het slapen gaan, zodat de ergste bijwerkingen er ook weer uitgeslapen worden, dit was een goede tip van mijn neuroloog. I[lees meer...]k had na 1 week moeten ophogen naar 50 mg, dit heb ik bewust niet gedaan, ik dacht laat ik eens kijken wat die 25 mg voor effect heeft. Elke aanval minder is er één. Dit is heel lang goed gegaan ( 3 maanden) pas hierna ben ik gaan ophogen naar 50 mg. Ik ben er van overtuigd dat ik daarom ook veel minder bijwerkingen heb. Mijn lichaam heeft aan dit medicijn kunnen wennen. ik zit momenteel op 75 mg (sinds twee weken) ( 1 's ochtends en 2 's avonds). Nu krijg ik pas last van bijwerkingen. (tintelingen in vingers, opgejaagd gevoel, slecht slapen, overdag duf en slaperig en slecht op woorden komen) ik ben ongeveer 5 kilo kwijt over ongeveer 6/7 maanden. Of dit geheel door dit medicijn komt kan ik niet zeggen. Mijn tip is dus, indien mogelijk, bouw langzaam(!) op. Dit scheelt een heleboel bijwerkingen waardoor je er veel langer profijt van hebt. Zelf met 1 tablet was ik al geholpen. (van elke week 1/2 aanvallen naar 1 per 1/2 maanden)
17-04-2020

Lyrica (pregabaline)
Hernia

Na 2 maanden heftige uitstralingspijn in de rechterbeen due met tramadol en naproxen niet volledig onderdrukt kon worden gestrart met lyrica, na 3 weken tramadol en naproxen afgebouwd en de lyrica met 25 mg verhoogd ( dus 2x 100 mg per dag) eindelijk pijnvrij. Ik kan nu vrijwel alles pijnvrij en hoop over een tijdje ook de lyrica te kunnen afbouwen. Geen bijwerkingen gemer[lees meer...]kt van het medicijn.
15-04-2020

Rivotril (clonazepam)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik gebruik dit medicijn al meer als 10 jaar en werkt perfect. Alleen het zwakt langzaam af en merk ook dat ik meer ga in nemen dan voorgeschreven. Om te zorgen dat het weer effect heeft om mijn aanvallen ga ik kijken voor een alternatief om de werking van rivotril weer volledig te krijgen alleen dit zal ik met me dokter moeten over leggen. Het is niet meteen verslavend [lees meer...]maar daardoor sluipt het er in helaas. En ja balen dat rivotril ineens besloot een irritante blauwe kleurstof toe toevoegen, dit was ooit transparant en zorgde voor geen kleding vlekken. Verder wel een top medicijn ik heb adhd en maak geen melatonine aan dus die medicijnen slik ik ook maar desondanks heb ik geen bijwerkingen.
15-04-2020

Rivotril (clonazepam)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Het werkt top en ik gebruik dit al denk iets meer dan 10jaar ben in middels 25 alleen maak me langzaam wel zorgen. Ondanks dat het perfect werkt knaagt er een vraag... Hoe verslavend is dit? Ik vond het eerst boelshit maar nu ik meer druppels pak dan voorgeschreven merk ik dat het lastig is om weer me voor geschreven hoeveelheid te slikken. En ik merk dat anders de[lees meer...] werking gewoon minder wordt. Als ik een lange tijd minder pak dan gaat het opgevemoment goed maar niet gemakkelijk. Ik ga kijken of de dokter een alternatief heeft die mij tijdelijk iets anders kan geven zodat dit medicijn later weer optimaal kan werken met de voor geschreven hoeveelheid.
13-04-2020

Lamotrigine (lamotrigine)
Bipolaire stoornis

Dit middel heeft in vergelijking met andere medicijnen maar weinig nadelen. Ik slikte hiervoor nortritriptyline (TCA antidepressivum), maar stopte ermee door afasie en me constant stoned/wazig te voelen. Van lithium kreeg ik erg last van mijn huid. Ook nam door beide middelen mijn gewicht toe. Toen ik stopte verdween dat weer, maar begonnen ook weer de onstabiele periode[lees meer...]s. Na twee jaar zonder antidepressivum of stemmingsstabilisator begon ik begin februari met lamotrigine na een depressie van vijf maanden. Na 6 weken merkte ik verschil en na 8 weken was het eindelijk geen lijdensweg meer om op te staan. Ik sta nu zelfs energiek op met zin om aan de slag te gaan. Ook angsten zijn minder. Ik slik het in combinatie met een lage dosis quetiapine en neem incidenteel diazepam. Natuurlijk werken medicijnen bij iedereen anders, maar ik zou lamotrigine zeker aanraden aan mensen met een bipolaire stoornis type 2!
07-04-2020

Gabapentine (gabapentine)

Ik neem gabapentine nu 4maanden.mijn doos is leeg,stop ik nu.nam het voor beknelde zenuw in onderrug.voel me momenteel heel goed.
03-04-2020

Lamotrigine (lamotrigine)

Ik sben met Lamotrigine opgestart voor depressie en suïcidale gedachten. Ik sterk het idee dat het door dit middel alleen maar verergert. Wie ervaart dit ook? Verder veel hoofdpijn,duizelig,erg moe en veel spierpijn.
03-04-2020

Diphantoine (fenytoine)

goed medicijn , neem het al 35 jaar
23-03-2020

Drugsverslaving

Een vriend van mij , obese (130 kg) , 25 jaar oud , Arubaanse afkomst met drugsverslaving (cannabis cocaine kreeg dit middel voorgeschreven tegen zijn verslaving maar ook tegen zijn psychoses. Hij werd in een maand van het toedienen van een naar drie tabletten per dag steeds zieker, was aanvankelijk eerst erg benauwd en geen conditie. huisarts diagnosticeerde onterecht [lees meer...]astma. Kreeg daardoor ook een puffer, maar hij ontwilkkelde langzaam te hoge stollingswaarden in zijn bloed (vaatverwijding is een bijwerking van dit gevaarlijke middel net als toevallen en stuipen). Hij heeft 2 toevallen gehad, de eerste was met onderkoeling de tweede was een fatale dodelijke aanval (acute longembolie die zijn hoofd longslagader blokkeerde). Bij een vet dieet moet je erg voorzichtig zijn met dit middel!! De meest voorkomende bijwerkingen zijn toevallen! ( kans 1-10 op 100!) Dit medicijn is misschien extra gevaarlijk voor misschien Afro Amerikaanse mensen en zeker voor mensen met teveel overgewicht en slechte lichamelijke condities en drugsverslaving ! Dodelijk dus in dit geval. LEES DE BIJSLUITER HEEL GOED DOOR als je toch besluit het te slikken. GEVAAARLIJKE MEDICATIE i.c.m. andere geneesmiddelen !
23-03-2020

Topiramaat (topiramaat)

3 jaar terug begon ik met 100 mg, ik had 5 aanvallen per dag. Ik had na een aantal dagen beruiken al direct minder aanvallen en minder heftig. Hierdoor kin ik weer leven en zijn bijwerkingen nooit opgevallen. Ik slik nu na 3 jaar nog maar 25 mg af en toe merk ik dat een aanvallethe er door heen probeert te komen maar dit zet nooit door. Ik denk achteraf wel dat ik er wat s[lees meer...]uffer door was maar verder niks. Ik ga nu eindelijk afbiuwen en stoppen. Zonder zit medicijn had ik geen leven!
11-03-2020

Gabapentine (gabapentine)

Na klaplong operatie zijn er wat zenuwen beschadigd waardoor er enorme zenuwpijn in de rechterarm, oksel en borst optrad. In eerste instantie heb ik Amitriptyline voorgeschreven gekregen maar deze gaven flink wat bijwerkingen. Daarna dus overgestapt op Gabapentine. Het medicijn werkt bij mij naar behoren. De capsules hebben een behoorlijk formaat en geven soms wat problem[lees meer...]en om ze weg te slikken. Heb nog wel enigszins een gevoelige arm maar het is niet storend. Gabapentine werkt bloeddrukverlagend, dus soms heb ik last van wat duizeligheid, vooral bij "het uit de stoel komen", of "bukken om iets op te rapen". Ik ben ook wat vergeetachtiger geworden, en kan soms niet op het juiste woord komen. Al met al, toch wel tevreden met dit medicijn. Alles is beter dan die scheurende zenuwpijn.
11-03-2020

Gabapentine (gabapentine)

Hallo allen . Ik gebruik dit medicijn voor heel veel Ischias/hernia pijn . Waarom omdat 2 dokters het verschillende zeggen . Voor geschreven door een neuroloog . Grofgeschut noemde hij dat vraag me alleen waar hij dat fabeltje vandaan heeft . Het is gewoon zeer en zeer slecht spul . Ik gebbruik 7 x 300 mg en de pijn pfff . Kan niet staan of lopen daardoor beweeg ik [lees meer...]mij op handen en knieen . Dit duurt nu al een week zo . In 3 dagen 7 uur slaap geestelijk nu wek gebroken . Antwoord ziekenhuis je moet geduld hebben .
07-03-2020

06-03-2020

Pregabaline (pregabaline)

Twee keer een periode gebruikt nav zenuwpijn veroorzaakt door een rughernia. De medicatie hielp bij mij heel goed tegen de zenuwpijn (drie keer per dag 75 mg) De eerste dagen, tijdens het opbouwen, last van bijwerkingen als duizeligheid en ‘high’ gevoel. Daarna kon ik er prima mee functioneren, enkel af en toe wat vergeetachtig/ minder geconcentreerd. Ook het geleidelij[lees meer...]k afbouwen ging goed. Geen blijvende bijwerkingen oid.
27-02-2020

Pregabaline (pregabaline)

Eerst nortriptyline geprobeerd helaas zonder resultaat. Over gestapt op pregabaline eerst 1x 75 mg voor de nacht. Na twee weken dosering in overleg met pijnpoli arts verdubbeld. Na nog eens drie weken 150 gr per dag geslikt te hebben, contact gehad met arts. Het medicijn doet voor mij helemaal niets helaas. Nu weer aan t afbouwen omdat de arts me dat advies heeft gegeven[lees meer...]. Merk nog steeds geen verschil nu 4 dagen weer 75 mg geslikt. Nog 3 te gaan en dan helemaal stoppen. Ik hoop dat het medicijn voor anderen wel het gewenste resultaat hebben. Ook heb ik geen last gehad van bijwerkingen oid.
25-02-2020

Pregabaline (pregabaline)

Sinds de amputatie van mijn gehele linkerbeen bijna 5 jaar geleden had ik veel last van fantoompijn, felle pijnscheuten in mijn hiel of ander deel van mijn niet meer aanwezige lichaamsdeel. Na mijn laatste periodieke aanval had ik er genoeg van en ben naar mijn arts gegaan, vertelde wat er mis was en hij stelde pregabalnie voor wat eigenlijk ook bij epilepsie wordt voorg[lees meer...]eschreven, heb 1 keer een epileptiese aanval gehad, te beginnen met 150 mg om het lichaam te laten wennen en na 1/2 weken verhogen naar 300 mg. Nu na een maand ben ik meer ontspannen wat mijn spastische hand betreft, overgehouden van een herseninfarct 12 jaar geleden, had een klapvoet links, nu niet meer dus maar die "voet" plaagde me nog en nu al een tijd niet meer, soms iets maar niet als weleer. Ik ben heel blij. Eindelijk verlost van die levende nachtmerrie. Een middeleeuwse marteling kwam er bij in de buurt. De Here zij geprezen. Halleluja.
22-02-2020

Lyrica (pregabaline)
Polyneuropathie

22-02-2020

Epilepsie

Ik ben geholpen met dit medicijn maar het vervelende, ik val geen gram af zelfs niet bij sporten, dieet ea ...zeer opmerkelijk en ik moet bijgevolg dagelijks op mijn voeding letten
20-02-2020

Depakine (valproinezuur)
Bipolaire stoornis

Ik heb het enkele maanden gebruikt tegen een bipolaire stoornis type 2. Minder schommelingen en minder heftige depressies. Helaas erg veel last van geheugenverlies. Woorden en namen kon ik steeds moeilijker onthouden. Mijn gedachten leken 'stukjes' in plaats van een geheel.
19-02-2020

Lamictal (lamotrigine)
Epilepsie

Ik werd op mijn 21e zonder vragen overgezet van Depakine op Lamictal. De neuroloog vond dat ik in een fase kwam waar ik aan kinderen zou kunnen beginnen... Achteraf bekeken had ik toen al moeten vertrekken bij die neuroloog-lang verhaal van slechte ervaringen, maar swat... Merkte toen al vermoeidheid en bijkomen in gewicht. Ben niet de eerste 6 maanden (toen schommelde het[lees meer...] met 2 kg), maar in het jaar erna 10 kg bijgekomen. Volgens de neuroloog onmogelijk dat het aan medicatie lag. Bij overstap naar andere neuroloog even overgeschakeld naar Topamax, gezien dit normaal even goed werkt en ook tegen migraine, maar ook hier gewichtstoename en tal van andere bijwerkingen, zoals vocht op mijn longen. Nu terug op Lamictal wegens de vele bijwerkingen en aankomende planning om zwanger te worden. Ondertussen in totaal op 13 jaar tijd 18 kg bij, diëten uitgeprobeerd bij verschillende diëtisten, maar geen resultaat. Plan is om na zwangerschap toch andere medicatie te proberen, want ik herken me niet meer in de spiegel... Maar voor een zwangerschap is Lamictal het medicijn met minste bijwerkingen naar het kindje toe, dus even behouden. Mijn epilepsie is onder controle met 2x50 en 's avonds 1x2mg Rivotril, maar bij een nacht heel slecht slapen voel ik wel dat ik kleine aanvallen heb. Ik heb me er ondertussen wel bij neergelegd dat mijn gezondheid voorgaat op mijn figuur, hoe vervelend dat ook is met reacties van de omgeving...
13-02-2020

Epilepsie

Sinds 2011 de diagnose Epilepsie, na een jaar lang tobben met de gangbare medicijnen die de aanvallen niet stopte dit middel gekregen. eerst 1000mG /1500mG dus 2500 per dag. dit is de afgelopen jaren afgebouwd naar 1250mG in verband met de behoorlijke bijwerkingen. Voor mij persoonlijk zijn dit : het snel overprikkeld raken (drukke winkelstraten, volle supermarkt e.d.) [lees meer...]het abnormaal versterken van negatieve emoties (geiriteerd word kwaad, beetje somber word depressief) en dan met name het continue gevecht tussen je gevoel en verstand. het is helaas het enigste middel wat mij aanvalsvrij houd en dat is veel waard. maar het blijft een achtbaan met pieken en veel dalen. maar alles beter dan weer op de SEH ontwaken na een insult.
12-02-2020

Vimpat (lacosamide)
Epilepsie

Klachten ontstonden pas na aantal jaren gebruik van Vimpat. Onderzoek gedaan om enkele andere mogelijke oorzaken uit te sluiten. Lijkt toch door Vimpat te komen. Nadat ik hiermee gestopt ben, zijn klachten snel afgenomen. Kan even duren voordat het helemaal over is.
12-02-2020

Gabapentine (gabapentine)

gestart met 300 mg 1 x dgs 1 tabl. vrij snel last van enorme duizelingen, gevolgd door hoofdpijn. Niet kunnen functioneren was echt heel naar. gezakt naar 100 mg. 1 x dus 1 tabl. duizelingen, raar gevoel in hoofd, kreeg depressieve gedachtes. hele nare heftige dromen, hartkloppingen was echt vreselijk. gestopt met t middel en nu hopen dat ik snel van deze bijwerkingen [lees meer...]af ben, eens maar nooit meer!!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5026)
Anticonceptie - overig (3699)
Cholesterol (2871)
Depressie - antidepressiva overig (2688)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2301)
Pijn - morfine-achtigen (2179)
ADHD - psychostimulantia (2028)
Pijn (1956)
Verslavingsziekten (1905)
Bloeddruk - betablokkers (1659)
Maagzuur - protonpompremmers (1547)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1501)
Anticonceptie - eenfase (1371)
Angststoornissen (1192)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1135)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1108)
Depressie - antidepressiva TCA (1034)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (948)