ISO 27001

ervaringen per categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

23-10-2017

Aangezichtspijn

Ik had er echt helemaal geen baat bij
23-10-2017

Carbamazepine (carbamazepine)
Aangezichtspijn

Ik heb verschillende medicatie gebruikt alleen dit hielp. Gebruik 3x pd 200mg pillen.. anders is de pijn niet te verdragen. Bij mijn zit het in mn rechter gezicht. Voornamelijk onderkaak, tong, neusvleugel en voorhoofd... moeilijk eten, praten, kan mn neus niet snuiten .. ik kan niet spontaan mijn kinderen kroelen ... verschrikkelijk.. maar deze pillen verminderd de pijn e[lees meer...]en hele stuk waardoor ik meer rustig word.
19-10-2017

17-10-2017

Lyrica (pregabaline)

Hallo, ik neem nu sedert meer dan 1 jaar Lyrica 150 mg tot 6 pillen en ook soms meer per dag. Het helpt me tegen zenuwpijnen ten gevolge van behandelde en ook niet meer te te behandelen hernia's in nek en rug alsook weke delen reuma. Wat ik zou willen vragen aan iedereen hier is hoeveel je ervan moet innemen, hoe lang de ingenomen tablet (ten) werkt (werken) en wat er geb[lees meer...]eurt als je ze niet inneemt ? Hetzelfde met Zaldiar (Algotra) 37, 5 mg. Daarover heb ik dezelfde vragen. Dank je wel voor jullie reactie en succes iedereen.
13-10-2017

Epilepsie

Onze zoon gebruikt sinds 14 dagen Lamotigine 2x per dag. Hij voelt zich goed, alleen slechter inslapen. Hij moet het vd arts opbouwen tot 100 Mg per dag. Nu gaat het heel goed geen epileptische aanvallen meer, kan hij het dan bij deze dosis laten en niet verhogen?
10-10-2017

Lyrica (pregabaline)

Lyrica hielp me goed tegen veronderstelde zenuwpijn die uiteindelijk nierstenen bleken te zijn. Hoewel ik nauwelijks of geen bijwerkingen had, is het stoppen met Lyrica een enorme opgave gebleken. Ik heb afgebouwd, in overleg met de huisarts, met 25 mg per week maar heb erg veel last gehad van slapeloosheid; ongedurigheid en hyper zijn. Slapeloosheid betekent hier dat ik r[lees meer...]egelmatig een nacht helemaal niet sliep en 's morgens niet lekker aan mijn werk begon. Door je hyper zijn ben je nog niet eens zo moe maar mentaal vond ik het erg zwaar. Ik wil daarom iedereen waarschuwen voor het gebruik van dit medicijn.
09-10-2017

Pregabaline (pregabaline)

Ik kreeg in juli 2016 Pregabaline voorgeschreven en dat tesamen met Tramadol. Ik had toen een flinke zenuwontsteking in mijn linkerschouder. Echter geen van beide medicijnen hielpen. Pregabaline gebruikte ik 2x75mg en na enkele dagen moest ik ze verdubbelen naar 2x150mg. Echter de pijn bleef!. Uiteindelijk ben ik op hoop van zegen gestopt, want de bijwerkingen waren niet [lees meer...]voor de poes. Ik werd verschrikkelijk duizelig en had vaak moeite om op de benen te blijven staan. Daarbij was ik in de war en had ik concentratieproblemen en erg vermoeid. Ik moest toch even boodschappen halen, en ik liep werkelijk als een dronken tor door de straat. Mijn neus ging als het ware sneller dan mijn benen en voeten. Pregabaline is echt af te raden en ze hielpen niet. Ik heb 2 weken met die schouderontsteking gelopen. Uiteindelijk Ibuprofen met maagbeschermers gekocht; ik slikte 600mg Ibuprofen per keer en dat 2x per dag. Die pregabalanine heeft té veel bijwerking.

Lyrica (pregabaline)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)

20 mei 2005 Kettingzaag trauma linkerpols. Nervus medianus weggerukt. Na 3 weken werd sudeck vastgesteld. 1 jaar met zware medicatie en testen, Transtecpleisters, neurontin, beerblocs, stellatumblocs, enz. neurostimulator tot uiteindelijk Lyrica de betere oplossing bleek. De pijn is er nog steeds en soms niet te harden, dan maar oxynorm en oxycontin tot het gaat. We vecht[lees meer...]en nog steeds maar het blijft aartsmoeilijk. Spijtig dat ik moet vaststellen, dat na 12 jaar er medisch bijna geen vooruitgang is gemaakt. Het gebruik van deze medicatie op lange termijn heeft ertoe geleid dat mijn dikke darm diende verwijderd te worden en leef ik verder met pijn en Ileostoma en veel medicatie. En toch is het leven soms mooi.

Mysoline (primidon)
Epilepsie

Veel dromen en vermoeid opstaan verslechterd per dag.. voor niets goesting meer...

Lamictal (lamotrigine)
Epilepsie

Ik heb epilepsie vanaf mijn 11e, en heb een hele reeks medicijnen gebruikt (het leven verandert in 45 jaar). Ik functioneer gewoon in het sociale leven, baan etc. Ik gebruik nu 3x100mg Lamictal met 3xDeprakine 500mg, en dat werkt prima. De bijwerkingen zijn minimaal, behalve bij een "overdose" (medicijnen te kort op elkaar innemen). Ik heb het schema aangepast (2e lamictal[lees meer...] in de ochtend naar 's avonds 10 uur geschoven) en de bijwerkingen zijn nu over. Andere medicijnen die ik heb gebruikt: phenobarbital, tegretol (en misschien nog een paar die ik me niet herinner, te lang geleden)
27-09-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik kreeg het middel voorgeschreven tegen hevige angstgevoelens. Toen ik door een aantal begin-bijwerkingen heen was, leek het wel wat te doen, maar vooral tegen depressie, matig tegen angst. Vervolgens ging het me psychisch te veel ontremmen. Ik werd soort van suïcidaal, ik werd heel erg prikkelbaar en dat is toen ook even goed misgegaan. Ik ben meteen gaan minderen en ha[lees meer...]d die suïcidale neigingen en enorme prikkelbaarheid al snel niet meer. Een andere bijwerking was dat ik nog meer last van mijn overactieve blaas kreeg dan ik al had en steeds moeilijker kon plassen. Voor mij geen Lyrica meer!!
27-09-2017

oxcarbazepine (oxcarbazepine)
Aangezichtspijn

Het duurde 3 dagen voordat het effect had maar sindsdien heb ik geen last meer gehad
20-09-2017

Bipolaire stoornis

gekregen om mijn depressie en manie in balans te brengen. Dit heeft tot dus ver goed gewerkt (nog steeds). Heeft wel enige tijd geduurd voor we de juiste balans hadden. Gevoelig voor wisseling dus structuur (stiptheid van in nemen) is erg belangrijk.
20-09-2017

Narcolepsie

Ik heb in verband met mijn narcolepsie enkele maanden Gabapentine gebruikt voor de nacht, om overprikkelde zenuwen in mijn hersenen tot rust te brengen. Ik had de dosis opgebouwd naar 900 mg en het hielp goed, ik sliep rustiger en de levendige dromen namen af, echter merkte ik dat ik mij wat depressief begon te voelen. Omdat ik ook last had van ernstige duizeligheid, ben i[lees meer...]k weer teruggegaan naar 600 mg, maar dit verbeterde mijn stemming niet. De depressieve klachten bleven in ernst toenemen en ik kreeg last van zelfmoordgedachten, waarna ik in overleg met de neuroloog gestopt ben met de Gabapentine.
19-09-2017

Acute inflammatoire polyneuropathie

14-09-2017

Keppra (levetiracetam)
Epilepsie

ik gebruik het originele merk (keppra) en dat scheelt enorm. Vrijwel geen bijwerkingen. Het is algemeen bekend onder neurologen en apothekers dat je op deze verschillende merken heel verschillend kunt regeren. Bij een ander merk krijg ik ongeveer alle bijwerkingen, met name enorme huilbuien, instabiel en ook nog een epileptische aanval.
31-08-2017

Oogmigraine

Ik heb een vervelende soort van migraine, waar ik soms dagenlang aanvallen van kreeg. Dagenlang geen goed zicht en uitval van spraak. Na de aanvallen erg depressief. Het belemmerde mij erg in doen en laten. Ik had ook het gevoel dat ik bij tijden overprikkeld was. Na gebruik van Lamotrigine heb ik nooit meer een aanval gehad. Wat ben ik blij met dit medicijn! Ik heb meer [lees meer...]rust in mn hoofd en zit vele malen beter in mn vel!!
30-08-2017

Epilepsie

Voorgeschreven door neurologe door epileptische aanval na ongeval. Verhoogd door vaatchirurge in verband met beschadiging zenuwbanen. Dit doordat operatie met lange wachttijden erg laat kon plaatsvinden zodat er al wat zenuwbanen beschadigd waren. Heb ook Morfine dus alles bij elkaar best wel wat. Duizeligheid komt onverwacht op en gaat samen met een enorm slaap gevoel. [lees meer...]Als ik even een half uurtje ga slapen gaat het ineens weer stukken beter, dus ook al vind ik het zonde van de dag gun ik mezelf dat half uurtje slaap als ik er behoefte aan heb want dat geeft dan toch een enorme meerwaarde van mijn leven. Niet klagen maar dragen. Keuzes maken in je leven. Voor wat hoort wat dus gewoon voor jezelf kiezen en accepteren dat er soms wat vervelende dingen bij horen. Ik wens iedereen succes met dit middel.
29-08-2017

Lyrica (pregabaline)

veel zenuwpijn na gebroken nek en vastgezette wervels, lyrica is wondermiddel voor mij. nogal verschoten van wat voor bijwerkingen sommigen hier van hebben
28-08-2017

Epilepsie

1,5 jaar phenobarbital, 40 jaar depakine, 25 jaar tegretol, frisium zonodig. nu sinds 3 jaar lamotrigine. ik voel mij nu na al die jaren in de steek gelaten. veel last van kleine epileptische storingen waarvan een overgroot deel geen epilepsie schijnt te zijn. Mijn huidige neuroloog, zoals zovele anderen, verteld mij dan dat alles wat geen epilepsie is wordt door ons nie[lees meer...]t behandeld. gevolg; depressief, suïcidale gedachte gang/ daden. geen hongergevoel, geheugen problemen en ga maar door. Het volgende medicijn wat wordt voorgesteld is keppra. het lijstje met bijwerkingen zijn naar ik nu lees niet kompleet. Het is een lijst met psychiatrische klachten waarvan 0,10% van de gebruikers last van hebben. Mijn vraag is dan ook of er ook positieve reacties zijn.
15-08-2017

Polyneuropathie

Een raar middel waar ik heel ziek en misselijk van werd. Dat leek me dus niet de bedoeling. Deed niet wat het moest doen, nl pijnbestrijding. Voor mij nooit meer
12-08-2017

Polyneuropathie

Ik ben vorig jaar gestopt door bijwerkingen. Was zo duizelig. Daarna gabapentine en carbamazepine gebruikt. Niet tevreden. Nu met 25 MG per keer opgebouwd en voila. Geen bijwerkingen! Zit nu op 2 x 75 en moet nog verdubbelen. Neem ik weken de tijd voor. Te erge pijn bestrijd ik met emla crème tussendoor. Wel zijn mijn gehoor en zicht behoorlijk verslechterd. Blijkbaar komt[lees meer...] dat door die op ine eindigende meds. Zoeken ze nog uit. Bouw dit heeel langzaam op en af om de Lyrica hel te voorkomen.
09-08-2017

Topamax (topiramaat)

hallo ik ben monica. Ik ga al een hele tijd naar een neuroloog voor mijn hoofd, omdat ik zeer veel last hebt van migraine. Zeer veel medicijnen gebruikt, maar hielp niet echt. Het verzachte wel, maar het ging niet sinds dat topamax niet gaat het beter. Ik moet het wel opbouwen, maar ik ben er wel serieus ziek van. Sinds ik dat neem, heb ik me niet meer goed gevoeld in mijn[lees meer...] vel. Een ding heb ik wel, mijn hoofdpijn is er wel mee beter. Als ik serieuze pijn hebt, moet ik er nog iets bij nemen en ben ik goed 2&3 en dan moet ik weer iets bij nemen, dat was niet bij die andere medicijnen. In november moet ik weer op controle bij de neurologe voor mijn hoofdpijn en intussen werk ook halftime omdat niet verlopig niet gaat om voltime te werken, want 's namiddags kan ik me niet meer concentreren. Zijn er mensen die weten hoe ik van die misselijkheid kan afkomen, want het is leuk om alle dagen zo misselijk te zijn, want de neuroloog heeft ook al aangesproken voor me volledig thuis te zetten invalideteit, maar dat wil ik niet ben nog te jong daar voor. wie kan me er helpen? danku.
07-08-2017

Carbamazepine (carbamazepine)
Trigeminusneuralgie

Dit medicijn is voor mij een geschenk uit de hemel. Ik heb weken mijn vreselijke pijnen moeten doorstaan, zo hevig dat ik mezelf wat kon aandoen. Nooit eerder heb ik dit soort pijn ervaren. Na mijn zoveelste dokterbezoek en samenstellingen van pijnstillers en medicatie, geen effect, zelfs niet met tramadol! De pijn kwam er gewoon los doorheen! Na de 2 maal op de spoed bela[lees meer...]nd te zijn eindelijk een spoedarts en verpleger die mijn klachten serieus namen (aangezien ik eerder die dag ook al op de spoed was geweest, daar een baxter toegediend had gekregen en een nieuwe zwaardere samenstelling van pijnstillers, maar totaal geen effect hadden) en besloten om me een morfine spuit te geven. Na ongev. 15 minuten had ik eindelijk na weken een pijnloos moment en een volledige nacht kunnen doorslapen. De spoed arts wist bijna 100% zeker dat het trigeminusneuralgie was. Ze verwees me door naar een neuroloog en schreef carbamazepine voor samen met morfine tabletten zodat ik de medicatie kon opbouwen en de pijn wat onder controle kon houden. Na 2 weken kon ik zonder morfine en was ik zo goed als pijnvrij! Intussen heb ik ook een scan van de hersenen genomen en de vaststelling van de spoed arts klopte!
05-08-2017

Pregabaline (pregabaline)

Herpes zoster c1. Zenuwpijn tussen schouderbladen en ondraaglijke arm pijn. Steken. Dit is hetzelfde virus als koortslip herpes/ waterpokken maar dan manifesteert het zich in de zenuwbanen. Pregabaline werkte perfect. Kon geen auto rijden maar was niet suf... totaal geen bijwerkingen gehad. Dosis 2x daags 75 mg.
02-08-2017

Polyneuropathie

Lijkt eerst te werken en verliest na enige dagen de werking, huisarts schrijft daarna dubbele dosering voor (150mg 2 X daags) voor. Daarna lijkt het enigszins te werken, maar de bijwerkingen zijn erg. Het verbaast mij dat dit medicijn zo gemakkelijk wordt voorgeschreven. Dit medicijn is m.i. ten zeerste af te raden, alleen gebruiken als het strikt noodzakelijk is. Puur ver[lees meer...]gif m.i.
01-08-2017

Rivotril (clonazepam)

Heb een neurostimulator die helaas maar niet de zenuwpijn in mijn voet bereikt. Sinds februari 2016 de Rivotril, eerst begonnen met 1 mg, zit nu al ruim 1 jaar op 4 mg. Neem het 's avonds in en verdraag het dekbed en overdag mijn orthopedische laarzen met voetheffer. Ben erg blij met dit middel. Geen bijwerkingen ondervonden.
01-08-2017

Gabapentine (gabapentine)

helpt prima tegen de 'pins and needles' in mijn been. gisteren begonnen met dit medicijn en op dit moment nog geen bijwerkingen.
30-07-2017

Epilepsie

In de zomer van 2015 ben ik met dit medicijn begonnen, voorgeschreven door mijn neuroloog. Ik heb perioden dat ik veel last heb van bijwerkingen. In het begin had ik een tijdje last van trillende handen, maar dat is gelukkig over. Af en toe heb ik het gevoel dat ik een baksteen in mijn maag heb en heb ik buikpijn. Ook heb ik zo nu en dan van stemmingswisselingen, ik kan bi[lees meer...]jvoorbeeld van het ene op andere moment boos worden of gaan huilen zonder reden. Hier heb ik met name last van als de dosering weer is verhoogd na een aanval. Maar na verloop van tijd wordt dat minder. Wel heb ik continu last van mijn ogen; ik zie heel wazig. Ook als ik nieuwe brilglazen heb, ik heb een bril, dan zie ik na een paar maanden slecht met diezelfde glazen. Daarnaast verlies ik af en toe opeens mijn evenwicht als ik loop of sta. Ik slik dit medicijn in combinatie met de pil, wat helaas niet goed gaat. Ik heb enkele aanvallen gehad in een week voor mijn stopweek. Ik vermoedde dat mijn hormonen invloed hadden op mijn aanvallen. Ik ben hiermee naar mijn neuroloog geweest en die zei dat ''hormonen geen invloed hebben op aanvallen, dat heeft er niets mee te maken''. Toen ik nog een keer een aanval kreeg voor mijn stopweek en ik geen gehoor kreeg bij mijn neuroloog, ben ik naar een andere arts gegaan. Uit diverse bloedonderzoekjes gedurende een hele cyclus bleek dat de pil de waardes van Lamotrigine beïnvloedde. Voor en tijdens mijn stopweek worden de waardes van Lamotrigine minder, vandaar de aanvallen. SEIN gaf me drie opties: 1. De pil blijven slikken, Lamotringine nog verder verhogen, dat ik altijd save zit maar ook teveel slik. 2. Overstappen naar Keppra en de pil blijven slikken. 3. Een Mirenaspiraal laten plaatsen en Lamotrigine blijven slikken. Uit deze drie opties ga ik een keuze maken. Als er meer vrouwen zijn waarvan hormonen invloed hebben op aanvallen, zou ik graag in contract willen komen om zo ervaringen uit te wisselen.
25-07-2017

Lyrica (pregabaline)

Ivm heftige zenuwpijnen na knieprothese (met hele voorgeschiedenis) deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Had ik ze maar eerst gegoogled voordat ik er aan begon (maar ja bij iedereen is de werking anders). Het resultaat was minimaal, maar wat het ergste was, ik werd er hartstikke labiel van, had mijn emoties niet meer onder controle, moest overal om huilen, ik was totaa[lees meer...]l mijzelf niet meer. Het afbouwen was een drama, was gewoon een soortje van depressief terwijl ik van nature altijd positief ben. Blij dat ik er vanaf ben en overgestapt naar de oxycodon, 3x per dag 10mg in combinatie met 1000 paracetamol. Het scherpe kantje gaat er vanaf en kan weer enigzins "normaal" functioneren (in hoeverre dat kan met hele dagen pijn want je wordt er doodmoe van). Ook homeopatische middelen slik ik erbij voor de zenuwpijn, Curcumine met magnesium en B12 voor de vermoeidheid.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4019)
Anticonceptie - overig (3039)
Cholesterol (2400)
Depressie - antidepressiva overig (2210)
Epilepsie (2002)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1822)
Pijn - morfine-achtigen (1747)
Pijn (1643)
ADHD - psychostimulantia (1538)
Verslavingsziekten (1499)
Bloeddruk - betablokkers (1409)
Maagzuur - protonpompremmers (1376)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1344)
Anticonceptie - eenfase (1117)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (931)
Angststoornissen (886)
Depressie - antidepressiva TCA (846)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (820)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (779)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!