categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

Topiramaat

18-09-2022 | Man | 52
topiramaat
In verband met mijn ernstige PTSS En zijn trauma dromen kreeg ik dit voorgeschreven zodat ik bij et wakker worden niet meer kon herrinderen wat ik had gedroomd. Ik moest er dan ook wel een hele tijd al 4 slikken maar dat ging heel goed. Ik zit nu voor behandeling in de gesloten Vgg-net in warnsveld en daar hebben ze een paar dagen terug 1 tablet van deze hoeveelheid af[lees meer...] gehaald en een ander door midden gedaan. Gevolg is dat ik nu iedere nacht 2 keer lang wakker word en in de ochtend al heel vroeg wakker ben en dan lekker ga denken aan mijn trauma's. Goede keuze jongens

17-09-2022 | Vrouw | 75
pregabaline
Heb al 25 jaar zenuwpijn van welgeteld 1 zenuw. Vanuit 6 de borstwervel lopend naar voren onder rechter borst. Heb er al van alles aan laten doen ( A 4 tje vol ) Niets helpt! Wordt alleen maar erger. Heb maximale hoeveelheid tramadol geslikt en weer moeten afbouwen vanwege uiteindelijk geen resultaat. Nu begonnen met pregabaline. Zie dat het dezelfde kant opgaat als tramad[lees meer...]ol…. Gewenning! Dus nu ook weer gestopt. Moet gewoon leven met helse pijnen …vreselijk!!!

Lamictal

17-09-2022 | Vrouw | 30
Epilepsie
Ik ben nu aan het afbouwen van de Lamictal ivm nieuwe medicatie die goed werkt. Maar de bijwerkingen van de afbouw zijn een hel voor me heel moe, duizeligheid, prikkelbaar en veel dubbelzien. Ik heb ook hele levende dromen echt nachtmerries nu. Ik hoop dat dit allemaal minder word want is echt vreselijk.

Levetiracetam

12-09-2022 | Man | 31
Epilepsie
Na een niet aangeboren hersenletsel een epilepsie aanval gekregen. 2 x per dag 500 mg zonder enige uitleg van de neuroloog aan de deur gezet van het ziekenhuis met een doos keppra 500 mg in de hand. Na een maand in een diepe depressie terecht gekomen. Non stop zelfmoordgedachten Van tevreden van mijn leven naar doodswensen en terug 10 x per dag. Mijn toenmalige vrie[lees meer...]ndin verloren door mijn stemmingswisselingen en non stop depressie. kortom rampzalige ervaring en mag na 4 keer aan de alarmbel te trekken eindelijk beginnen afbouwen. Ik heb diepe momenten gekend in mijn leven. Maar daar was de juiste psychologische begeleiding genoeg voor. Maar als je niet kan verklaren vanwaar bepaalde gevoelens en emoties komen is dit onbegonnen werk. Sommige mensen nemen anti depressiva Voor mij was keppra INSTANT depressiva. Kan nie wachten tot deze horrorshow voorbij is.

Carbamazepine

11-09-2022 | Vrouw | 63
carbamazepine
Epilepsie
De ervaring 800mg slecht prikkels en doof gevoel linker kant trillingen prikkels spraak problemen ben over gegaan naar tergatol 200mg 700mg dat gaat beter da ik die aljaren had

Carbamazepine

07-09-2022 | Vrouw | 63
carbamazepine
Epilepsie
Ik slikte al jaren tergatol geen last nu slik ik800mg dat is 2x 400tergatol eerst slikte ik 700mg nu100meer is afwachten hoe het uit pakt . toch merk ik iets verschil . heb nog geen grote aanval gehad wel onrustig

06-09-2022 | Vrouw | 18
Epilepsie
Een jaar (of 2) met weinig aanvallen toen ik 200 mg per dag gebruikte. Een enkele aanval was met een erg duidelijke reden dus dan is de situatie duidelijk en kun je het de volgende keer vermijden. Sinds een paar weken/maanden veel aanvallen zonder duidelijke reden. Eerst dus haast nooit aanvallen, toen opeens meerdere per maand of zelfs per week. Toen verhoogd naar 125 mg [lees meer...]per keer, 250 mg per dag dus. Alsnog een aanval gekregen. Nu maar verhoogd naar 300 mg per dag. Bij de verhoging last gehad van duizeligheid, sufheid, vermoeidheid en hoofdpijn maar dat is nu al redelijk weg. Ik hoop dat fe vermoeidheid ook nog weg gaat. Ik ben op m’n 15e begonnen met medicatie, eerste medicijn had ik erg veel bijwerkingen dus gedwongen om te stoppen want ik was echt een zombie. Toen overgestapt naar lamo en later rivotril er bij gekregen. Nu dus ook nog verhoogd.

05-09-2022 | Vrouw | 53
Manische episode
Na jaren gebruik lithium overgestapt op depakine ivm verminderde nierfunctie door lithium gebruik. Depakine chrono eerst 900 mg voor 6 jaar daarna andere arts en omdat het 20 jaar goed ging verminderd tot 300 mg. Helaas ging dit jaar minder goed (meer dip) dus 450 mg maar dit bestond niet en beter is om tablet niet te gebruiken daarom 500 mg en dit is de juiste spiegel [lees meer...]voor mij. Vraag de arts of je minder kunt gebruiken als je last hebt bijwerkingen.

Briviact

03-09-2022 | Man | 34
brivaracetam
Epilepsie
Had eerst 8 maand levetiracetam 500 mg 2 maal daags maar later bijwerkingen slapeloosheid en later veel stres depressie hied en angst en trillen van me handen geen aanvallen ghad nu me nureloog brivaracetam voor gesheefen en weg is ale bijwerkingen en kan weer slapen goede medishijn

26-08-2022 | Vrouw | 56
Epilepsie
Ik wilde overstappen naar dit medicijn omdat ik door de natriumvalproaat in 6 jaar 30 kilo was aangekomen. Het medicijn werkte prima alleen de kilo’s niet. Maar wat een drama die Lamotrigine ben meteen gestop in overleg met arts. Via huisarts koelzalf en allergie pilletje gekregen. Wat een troep zeg .

Lamictal

18-08-2022 | Man | 33
Epilepsie
Door deze 2 medicatie krijg je haaruitval en een man kan vrouwelijke b0rsten krijgen 😁 ik heb het helaas wel gekregen en gewichtstoename, ik weet niet of je door lamictal of depakine snelle hartkloppingen kan krijgen ik heb hier wel last van krijg die wel. Trillende handen krijg je ook vaak.

16-08-2022 | Vrouw | 45
18 kilo aangekomen Haar uitval Zweverig gevoel

13-08-2022 | Vrouw | 61
Bipolaire stoornis
Na een periode van antdepressie middelen en lithium Waar ik een zombie van werd 10 jaar zonder medicijnen geweest. Hierbij had ik wisselend 6 tot 10 maanden een goede licht hypomane periode. Echter ook 4 tot 6 maanden sociale angst en milde depressie. Nu paar weken lamotrigine en na eerste week al uit depressie gekomen! Bij opbouw naar 100 mg ineens Vreselijke hoofd[lees meer...]pijn en meer wakker worden. Nu op 50 mg overgegaan en ga bloed laten prikken om Therapeutische waarde te bekijken.

12-08-2022 | Vrouw | 29
Bipolaire stoornis
Ik neem deze medicatie al 8 jaar voor mijn bipolaire stoornis (type 2). (merknaam lambipol, 200mg) Nooit iets van bijwerkingen gehad, ook niet bij de opstart ervan. Zeer tevreden over de werking ervan, het stabiliseert mijn stemmingswisselingen goed, ze zijn er nog wel, maar niet meer zo intensief als voor de start van de medicatie. Mijn leven met bipolair zijn is er e[lees meer...]cht wel draagbaarder door geworden.

Topamax

11-08-2022 | Vrouw | 17
topiramaat
Ik gebruikte het voor migraine op mijn 16e/17e. Verschrikkelijk spul. Voor 3 maanden lang was ik een vreselijk mens. Haaruitval, woedeaanvallen, depressiviteit, constant huilen, fysiek agressief, verward, onaardig, impulsief en nog wel meer. Versterkte mijn add gigantisch. Mijn omgeving wisten niet meer hoe ze met mij om moesten gaan. Na stoppen was ik weer de oude. Stop a[lees meer...]lsjeblieft met dit spul zodra je je slecht voelt

09-08-2022 | Vrouw | 63
Epilepsie
Moet sinds drie dagen verhoogt keppra 2000mg eerst was1750mg kreeg aanvallen vandaar verhoging veel plassen duizelig in hoofd misselijk overgeven mening sinds drie dagen verhoging wie heeft dit ook

08-08-2022 | Vrouw | 63
Epilepsie
Krijg je daar dementie of parkinson van ik gebruik ze al jaren arst wil smorgens verhogen na1000 mg zou graag weten dat is mijn angst veder bevallen ze al enkele keer aanval laatste tijd

03-08-2022 | Vrouw | 64
Bipolaire stoornis
In het begin heel positief. Ik dacht dat het een goede werking op mijn slapen zou hebben en dat ik slaapmedicatie kon afbouwen. Niet dus. Steeds meer bijwerkingen

31-07-2022 | Man | 27
Epilepsie
Keppra was voor mij niet het juiste medicijn. Ik heb van mijzelf altijd al een ietswar neerslachtig karakter gehad en de keppra versterkte dit hevig. Heb het toch langer dan een half jaar geprobeerd waarna ik overgestapt ben op lamotrigine. Dit was voor mij persoonlijk het beste wat mij overkomen is. Mijn stemmingswisselingen en mijn neerslachtigheid verminderde na een[lees meer...] aantal weken. Ook de hoofdpijn klachten verminderde en mijn hevige migraine aanvallen verdwenen. Wat voor mij bezonder was aangezien ik deze ook al voor mijn keppra had.

31-07-2022 | Man | 27
Epilepsie
Sinds ik dit medicijn gebruikt transpireer ik meer. Slik het al jaren voor epilepsie. Ooit spontaan bedacht te stoppen na 4 aanvalsvrije jaren echter resulteerde dit binnen een aantal weken weer naar een aanval. Slikte daarvoor 75mg en ben sinds dien naar 100 gegaan en dit bevalt mij prima. Ze smaken tevens ook niet beroerd. In spanje ooit sinaasappel smaak gehad en in Ne[lees meer...]derland altijd bosvruchten.

Lyrica

31-07-2022 | Man | 67

31-07-2022 | Vrouw | 46
pregabaline
Vraag Ik heb charcot Marie tooth ( zenuwstoornis) Alsook 2 hernia in onderrug. Kreeg meer zenuwpijnen en rusteloze benen. Waarvoor ik dit medicijn voor geschreven kreeg. Pijn en rusteloze benen beter. Maar verschrikkelijk jeuk en soms tintelende handen. Lees dit niet als bijwerking?? Komt dit nog voor of zou het vanuit de rug komen? Eind augustus MRI en [lees meer...]afspraak revalidatie arts....

31-07-2022 | Man | 32
Bipolaire stoornis
Toename van klachten tijdens de opbouw. Angst,keelpijn,nekpijn,pijn in liezen,toename van klachten Na 2 weken verdwijnen deze weer. Hopen dat er snel werking is. Iemand ervaring hoe lang dit duurt ?

31-07-2022 | Man | 32
Bipolaire stoornis
Bij elke verhoging diverse klachten. Gezien ik niet kan reageren op geplaatste artikelen: voor mensen die dit ook ervaren . (RED mijn medicijn, U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u als u eerst een account hebt. Deze account is kosteloos en uw gegevens blijven anoniem) .

30-07-2022 | Man | 33
Bipolaire stoornis
Zit nu op 200 mg. Toename van angst, hoofdpijn, duizelig, misselijk en gevoelige slijmvliezen

Levetiracetam

29-07-2022 | Man | 34
Epilepsie
Heb Slapeloosheid en boos en verdrietig zonder reden Slik tamezepan maar Heb nu door dat de leverticatam de oor zaak is Heb noreloog op gebeld van het ziekenhuis nu kijken wat ze gaan doen

24-07-2022 | Vrouw | 72
Polyneuropathie

20-07-2022 | Man | 32
Bipolaire stoornis
Aan het opbouwen met lamotrigine voor angst en een bipolaire stoornis. De opbouw valt mij erg zwaar bij elke verhoging toename van klachten die na 2 weken weer zakken. Wie heeft deze ervaring ook ?

Topamax

20-07-2022 | Vrouw | 42
topiramaat
Dit was echt by far het meest vreselijke middel dat ik ooit geslikt heb. Één en al bijwerkingen, bijna erger dan de kwaal. Reden genoeg geweest om te stoppen en een ander medicijn te proberen.

20-07-2022 | Vrouw | 42
valproinezuur
Zonder depakine zou ik echt elke dag migraine hebben. Depakine vermindert dit met zeker 50%. Weinig bijwerkingen gelukkig

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5765)
Anticonceptie - overig (4233)
Cholesterol (3103)
Depressie - antidepressiva overig (2936)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2669)
Pijn - morfine-achtigen (2410)
ADHD - psychostimulantia (2369)
Verslavingsziekten (2165)
Pijn (2157)
Bloeddruk - betablokkers (1821)
Maagzuur - protonpompremmers (1686)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1622)
Anticonceptie - eenfase (1504)
Angststoornissen (1412)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1409)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1338)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1134)