categorie

Epilepsie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Epilepsie

16-01-2020

Topiramaat (topiramaat)
Psychische klachten

Zelfdoding gedachte, nachtmerries, impulsbeheersing angstaanvallen
13-01-2020

Tegretol (carbamazepine)
Stemmingswisselingen

Je kunt bijna niet meer op je been staan een sport gaat ook niet ik heb deze bijwerkingen niet plezant zeker als je actief wilt zijn
13-01-2020

Rivotril (clonazepam)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik heb er veel baat bij voor de restless benen. depressief gevoel. En als ik een paar dagen wat minder wil innemen kan ik bijna niet in slaap komen s'nachts.
07-01-2020

Carbamazepine (carbamazepine)

Ik heb een bedrijfsongeval gehad en heb een stalen stang tegen de zijkant van me hoofd gekregen met zenuwpijn tot gevolg. Veel last van steken in me hoofd gehad waardoor in dus carbamazepine voorgeschreven heb gekregen 3x per dag 200mg. Ik slik dit medicijnen nou 3 weken en merk dat ik in een soort depressie terecht kom. Heb veel bijwerkingen gehad vraag me af of dit kan v[lees meer...]anwegen dit medicijn. Heb er nooit last van gehad zou iemand dit kunnen verklaren?
04-01-2020

Gabapentine (gabapentine)
Polyneuropathie

ik heb last van polyneuropathie en RLS, tijdens het overgaan van PRAMIPEXOL tegen RLS naar GABAPENTINE, ontdekte ik dat halverwege deze overgang de klachten sterk verminderd waren. alleen gabapentine werkte niet. Nu slik ik beide in de halve dosering. ieder 2 voor het avond eten en van ieder 2 in de loop van de avond. de RLS blijft helemaal weg en de neuropathie is sterk [lees meer...]verminderd, ideaal ik kan weer slapen en met weinig pijn in mijn voeten leven.
30-12-2019

Levetiracetam (levetiracetam)
Epilepsie

Vanaf mijn 13de jaar last van epilepsie. Eens om de 2 a 3 jaar kreeg ik weleens een aanval en soms bleef het langer weg of heel soms kreeg ik 2 aanvallen in één jaar. In 1999 kreeg ik weer een aanval en toen in 2008 ook weer, dat was wel weer een domper en gelijk weer voor de komende 3 jaar medicatie slikken (medicatie diphantoine). Na een aantal jaren mocht ik weer stop[lees meer...]pen met de medicatie. Dit jaar in februari 2019 na 10 jaar aanval vrij te zijn geweest ging het helaas weer mis. Gebruikt nu Levertiracetam en tot nu bevalt het mij prima. Sommige mensen kraken dit medicijn af maar onthou één ding, niet iedereen is het zelfde, de ene lichaam reageert er beter of slechter op dan het ander. Tot nu toe gaat het prima met mij en voelt mij goed, hoop dat het zo zal blijven.
30-12-2019

Pregabaline (pregabaline)

In maart 2019 begonnen met pregabaline voor zenuwpijn in beide benen (2x75mg). Het middel gaat na een paar weken werken, maar binnen enkele weken verminderd de werking en komt de pijn er weer doorheen. Steeds blijven ophogen tot ik de maximale hoeveelheid van 2x300mg bereikte. Bijwerkingen nemen dan wel toe, maar valt mee te leven. Bijwerkingen voornamelijk wazig zien, li[lees meer...]chte gewichtstoename en een afwezig gevoel. Je kan er wel goed op slapen. Nu geswitcht naar nortriptilyne en tot zover werkt dat beter, maar heeft wel meer aanwezige bijwerkingen.
29-12-2019

Epilepsie

Ik moet 2x per dag 500mg innemen na een paar dagen had ik geen eetlust meer Ik ben mezelf wel aan het forceren omdat het natuurlijk moet. Dan nog ben ik 2kg afgevallen in een week. Ik sliep nooit meer dan 6u per dag maar sinds ik deze pillen neem kan ik heel de dag door slapen als niemand me wakker maakt. Het heeft best wel veel bijwerkingen. Het allerbelangrijkste is dat [lees meer...]ik natuurlijk aanval vrij ben. Omdat we een kinderwens hebben, moet ik deze pillen nemen omdat ik nog steeds aanvallen kreeg met lamotrogine. Andere anti epileptica merken kunnen niet worden genomen tijdens de zwangerschap anders was ik wel overgestapt door de bijwerkingen.
29-12-2019

Polyneuropathie

Na een herniaoperatie kreeg ik een ziekenhuis bacterie infectie. 3 maanden een zware antibiotica kuur na ongeveer een jaar nog met ernstig rugpijn ben mij linker arm en handsoes te tintelen. ook mijn linker been en voet kregen daar last van. daarna begon er een brandende pijn op de huid mijn benen. Neurologisch onderzoek wees uit Poly neuropathie Begonnen met 1x 75mg en [lees meer...]50mg Tramadol, geen effect. opgehoogd naar 2x 150mg en 100mg Tramadol. Dit gaf eerst wel wat verlichting, maar na enkele maanden werd het minder. Nu 2x 300mg en 2x 100mg Tramadol LP en tussen door 1000mg Paracetamol. Dit is voor mij nu dragelijk ik loop beter en het branderige gevoel op de huid van mijn benen is bijna weg. De er is zelfs een licht verbetering in het linker been opgetreden. Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen, maar ik ben snel moe en heuvel op lopen kost veel inspanning en is pijnlijk..
28-12-2019

Epilepsie

Ben vorig jaar met epilepsie gediagnostiseerd, dit nadat d'r op mijn EEG en andere tests niet te zien was, maar men 's nachts mij wel zag "spartelen" naast bed tijdens m'n REM-slaap. Mijn neuroloog wou mij aan de Levetiracetam hebben als éérste keuze tegen nachtelijke aanvallen. Natuurlijk ben ik dit gaan Googlen en kwam op deze website uit, vol met verhalen over hoe ve[lees meer...]rschrikkelijk de medictie is. Met frisse tegenzin aan deze medicatie begonnen en in het begin enkele bijwerkingen gehad, beetje licht in m'n kop, rusteloos & kort af. Dit hield na een paar weken op, en inmiddels (tot zo ver) aanvalsvrij en bijwerkingsvrij. Top medicatie! Ik heb mijn les geleerd, niet enkel onderstaande meningen lezen en hier op je keuze maken, maar zelf uitzoeken of het voor jou werkt. Ik slik overigens Aurobindo en niet de merk-pil Keppra.
25-12-2019

Topamax (topiramaat)
Depressief

ik slik nu al 6 maanden topamax, het positieve van dit medicijn is dat ik geen stemmen meer hoor, ik voel ook geen tintelingen in mijn lichaam, ook mijn nachtmerries zijn minder, het negative van dit middel is dat ik niet in slaap val. ik hoop dat iemand hier wat aan heeft
24-12-2019

Lamotrigine (lamotrigine)
Epilepsie

Ik voel aan mijn lichaam dat ik ook moet trainen. Ik doe alleen krachttrainingen, omdat ik niet kan springen en hardlopen. Ik probeer minimaal 1 keer te trainen en het voelt heel goed aan in mijn "hoofd". Ik train niet om heel groot te worden, maar om mijn lichaam ook nog gezond te houden. Ik heb mijn tabletten verminderd van 2 x 300mg, naar 2 x 125 mg. Ik kon niets doen m[lees meer...]et de hoge dosering en ik kreeg meer aanvallen. Ik heb denk ik alle tabletten geprobeerd, maar ik heb geen een die mij minimaal een jaar zonder een aanval heeft geholpen. Ik ben namelijk al 18 jaar mee bezig. AUB helpppppp
22-12-2019

Depakine (valproinezuur)

Op 22 jarige leeftijd Bipolaire stoornis vastgesteld na 2 opnames in psychiatrisch ziekenhuis en 1 serieuze zelfmoordpoging. Ongeveer een kleine 18jaar Depakine Chrone 500 ingenomen. Ben nu 41 jaar, vrachtwagenchauffeur van beroep (al 15jaar) en reeds 2jaar volledig vrij van Depakine op aanraden van andere psychiater waar ik een 5 tal jaar geleden gestart was. Nu na 2jaar [lees meer...]géén Depakine meer te nemen ben ik pas echt "rustig" geworden. (Heb innerlijke rust gevonden) veel positiever gedachten, géén terugval in depressies, geen kleine manische opstootjes meer, meer energie, minder vermoeidheid en fitter gevoel iedere dag. Denk soms bij mezelf nu na 2jaar Depakine-vrij zijn; "Wat hebben ze mij toch zolang opgevoederd al die jaren" Ik heb ook nooit 1€ zelf moeten uitgeven voor dit medicijn. Hier in België heeft het ziekenfonds altijd het medicijn volledig bekostigd voor mij. 🤔
20-12-2019

Lyrica (pregabaline)

Is een artroseaandoening in d e wervelkolom met acute ontstekingen en hevige pijnen . Infiltratie met depomedrol, pleisters van duregesic tot 50 helpen niet meer , ook oxycontin en oxynormm instant , allemaal opoiden , hebben maar een beperkte invloed. Nu pas begonnen met Lyrica, nu 2 x 150, nog geen resultaat voelbaar, au contraire. Ik zie nog een tijdje,,dan terug naar [lees meer...]pijnklinuek Pellenberg bij dr en assistenten .
18-12-2019

Pregabaline (pregabaline)

Voor de zenuwpijn in mijn benen na chemo helpt het gedeeltelijk. Kan iets verder lopen maar ben wel minder moe door de dag heen.
14-12-2019

Pregabaline (pregabaline)

Val een aantal keren per dag in een diepe slaap . Als ik dan wakker word ben ik volledig de weg kwijt . Maar de zenuw pijn in mijn been is wel weg .
11-12-2019

Pregabaline (pregabaline)

Met pregabaline werd ik verlost van vele jaren voortdurende pijn. Werd er moedeloos van. Ik heb het 4 jaar geslikt en dat naar tevredenheid. De bijwerkingen - concentratieverlies en daardoor geheugenproblemen - wogen niet op tegen de pijn die ik zonder het medicijn had. En moet vermeld dat de bijwerkingen waar veel over gesproken wordt: sufheid, slaperigheid, na verloop va[lees meer...]n tijd afneemt en ik ben blij dat ik niet meteen bij aanvang en constatering van deze bijwerkingen opgegeven heb.
08-12-2019

Lamictal (lamotrigine)
Epilepsie

Ongeveer jaar geleden kreeg ik mijn eerste epileptische aanval. Ik heb kleine aanvallen (spraakverlamming) en grote (tonisch-clonische). De grote ongeveer om de 1,5 maand en de kleine zo'n 4x per week. Recent kreeg ik de diagnose epilepsie en ben ik direct begonnen met Lamotrigine. Alleen bij de opstart had ik 2 dagen last van jeuk en 3 dagen vermoeidheid. Wanneer ik iets[lees meer...] te snel opbouw, raakt mijn traanbuis wat ontstoken. Dit trekt binnen een week weer weg. Ik ben tot nu toe niet aangekomen. In de afgelopen 6 weken heb ik 2 kleine, kortdurende aanvalletjes gehad. Ik ben erg blij dat ik zo snel mijn normale leven weer op kan pakken.
02-12-2019

Tegretol (carbamazepine)
Aangezichtspijn

Jaren hevige tot zeer hevige aangezichtspijn vanuit nek.10-tal dagen /maand Enkel exedrine gaf verlichting, 2 jaar Topiramate geslikt, weinig beterschap. Tegretol CR 200mg 1 's avonds, zeer effectief.
01-12-2019

Epilepsie

Ik neem dit medicijn 3de dag en berg erg down zit hele tijd te we'en. Arts zegt dat dit na 3 weken overgaat. Iemand die dit ka' bevestigen?
30-11-2019

Clonazepam (clonazepam)
Tinnitus

Enigste middel waardoor ik kan slapen.
25-11-2019

Pregabaline (pregabaline)

Pregabaline voor fibromyalgie en ASS Ik val in slaap vallen als ik stilzit, ben enorm vermoeid, waarbij ik met moeite maar amper mijn ogen kan openhouden. Ongeacht aantal uren slaap (tussen 6 uur en 10 1/2 uur geprobeerd voor langere tijd, met zelfde effect). Energy drink helpt enigszins om te kunnen functioneren, maar de hoeveelheid nodig (8 à 10 blikjes per dag) is ook[lees meer...] niet goed voor mijn lichaam. Ik heb niet het idee dat de Pregabaline, de Duloxetine versterkt, maar heb net verhoging gehad v/d Pregabaline dus wacht dat af
19-11-2019

Carbamazepine (carbamazepine)
Epilepsie

In het begin bijwerkingen als duizeligheid maar dat verdween snel. In de loop van de tijd werden meer deficienties ontdekt, vaak doordat de artsen nalatig waren om daar eerder op te lette. Zorg dat u regelmatig gecontroleerd wordt op alle bloedwaarden, u kunt niet afgaan op de artsen zelf. Schakel anders uw huisarts in. Vraag ook om volledige informatie over alle mogelijk[lees meer...]e gevolgen die epilepsie kan hebben, ook daar vertelt de arts niet alles uit zichzelf. Vraag bijvoorbeeld eens naar sudep. Tegretol alleen was niet afdoende,heb er nog twee middelen bij.
19-11-2019

Depakine (valproinezuur)

17-11-2019

Rugklachten

Al enkele maanden had ik last van pijnscheuten onderin mijn rug L4-L5 en deze werden steeds heftiger. Tramadol+ Diazepam van de huisarts werkte niet meer en uiteindelijk met uitval van mijn benen en zeer heftige pijnklachten via de Spoedeisende hulp op de afdeling neurologie ben beland waar ik op een combinatie van 4000mg paracetamol+ 2x daags 5mg oxycodon+ 2x daags 75 mg [lees meer...]Pregabaline werd gezet. Na 5 dagen ontslagen uit het ziekenhuis met de diagnose ernstige degeneratie tussenwervelschijf, oedeem en littekenweefsel op oude herniaoperatieplek van 12 jaar geleden, thuis medicatie gaan afbouwen en mee leren leven. Op advies van de huisarts Pregabaline afgebouwd maar ging volledig verkeerd, zonder dit medicijn binnen een paar uur weer aanvallen in mijn onderrug waardoor ik geen controle meer had over mijn benen en er doorheen zakte. Hierna zelf oxycodon en paracetamol in 4 weken tijd afgebouwd en nu nog steeds 2x daags 1 tablet Pregabaline slikken maar de aanvallen blijven nu gelukkig weg. Pregabaline lijkt dus bij mij op dit moment als enige te werken, ik ben er erg blij mee. In het begin was ik wat duizelig en vergeetachtig. Duizeligheid is langzaamaan weggegaan.
14-11-2019

Gabapentine (gabapentine)
MS (multiple sclerose)

Ik heb een uitbreiding van een shub die ik 2015 heb gehad, van links naar de rechterkant. Sinds vier maanden brandende pijn over het gehele rechterbeen. Nu met dit middel aanzienlijk minder last.
14-11-2019

Polyneuropathie

na chemo ivm darmkanker last van tintelende handen en voeten. eerst oxicodon gebruikt (2 x 10 mg), werkte nauwelijks. Vervolgens lyrica gaan gebruiken en oxicodon afgebouwd naar 2 x 5mg. aanzienlijke minder last van tintelingen, met name in de handen aanzienlijk verbeterd, voeten ook minder maar nog wel aanwezig. nadeel is dat je er ietwat slomer/vergeetachtig van wordt, m[lees meer...]aar in zeer geringe mate, dit weegt niet op tegen de voordelen. helaas wel verslavend, je merkt snel als je vergeet in te nemen. maar heb niet de behoefte om telkens meer in te nemen. de keuze genomen om dit voorlopig zo te blijven gebruiken en zie over tijd wel of ik kan afbouwen. ben geen voorstander van medicijngebruik, maar beter betere kwaliteit van leven met dit medicijn(en). Gebruik nu ongeveer een jaar, zie over aantal maanden wel wat er gebeurt als ik de dosis probeer te verlagen.
13-11-2019

Rivotril (clonazepam)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Goed om in te slapen samen met stilnoct maar dit hielp niet voor rusteloze benen
12-11-2019

Lyrica (pregabaline)

Neuropathische pijnen in mijn verlamde rechterarm. verkeersongeluk in 1966. Zenuwbeschadiging vanuit de nekwervels Pijn neemt enorm toe. Bezoek pijnpoli .. Vanaf 2007 neem ik lyrica. Na wat experimenteren met de docering en overleg met de arts neem k nu 7 x 75 Mg . Voel me prima met soms nog wat pijn scheuten.
12-11-2019

Hoofdpijn

Na alle checks, tandarts, MRI, CT, KNO schreef de neuroloog dit middel voor tegen de hoofdpijn die m.n. na niezen optrad. Na een opbouw tot 2x 150 merkte ik totaal geen verschil en slikte ik er ook paracetamol bij. In het begin heeft het middel wel wat gewerkt maar daarna begon de ellende. Nu, in overleg met huisarts, aan het afbouwtraject bezig. Maar wat een ellende . [lees meer...]Lokale hoofdpijn nu erger en nu misschien naar Leiden voor een onderzoek. Nog tips voor dat afbouwen? Graag!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4918)
Anticonceptie - overig (3600)
Cholesterol (2822)
Depressie - antidepressiva overig (2623)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2243)
Pijn - morfine-achtigen (2130)
ADHD - psychostimulantia (1938)
Pijn (1920)
Verslavingsziekten (1847)
Bloeddruk - betablokkers (1611)
Maagzuur - protonpompremmers (1522)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1462)
Anticonceptie - eenfase (1338)
Angststoornissen (1148)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1095)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1075)
Depressie - antidepressiva TCA (1014)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (929)