categorie

Anticonceptie - overig

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - overig

22-04-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Na heftige menstruaties en het feit dat de pil bij mij niet voldoende werkt, overgestapt op prikpil. 10 kilo aangekomen, dat was niet prettig. Deze kilo's gaan er ook met geen mogelijkheid af. Opvallend is dat ik na zetten, de eerste weken echt heel vermoeid ben. Libido is ergens onder de grond begraven. Al met al is dit de laatste keer dat ik het gebruik, na jaren. De voo[lees meer...]rdelen wegen niet op tegen de nadelen. Wat betreft gebruiksgemak, ja het is handig, maar ik heb 2 dagen spierpijn in mn bil haha. En, het is inmiddels 2x voorgekomen dat de spuit niet werkte dus 2x 2 prikken. Auw.
16-04-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik ben in 2014 begonnen met de prikpil omdat naast een spiraal geen enkele anticonceptie werkt in combinatie met mijn medicatie. Met het hormonale spiraaltje had ik veel last van mijn rug en tussentijdse bloedingen. Daarom deze naar 1,5 jaar verwijderd. Vanaf het moment dat ik de prikpil gebruik nooit geen bloedingen meer gehad en ook geen last van bijwerkingen. Jammer[lees meer...] dat ik het niet eerder geweten had.

Kyleena (levonorgestrel)

Ik had na het proberen van meerdere anticonceptiepillen ,in overleg met de huisarts besloten een Kyleena spiraal te laten zetten. Na het plaatsen (bij de gynaecoloog) had ik vrijwel geen klachten, krampen vielen mee en geen bloedverlies. De klachten kwamen pas na een aantal maanden. Ik heb nooit een compleet zuivere huid gehad , maar ik kreeg nu pijnlijke acne rond mij[lees meer...]n mond en kaaklijn. Tot het punt dat praten zelfs pijnlijk was. Ook kreeg ik haargroei op mijn kin en onderbuik, iets dat ik nooit eerder had. Na +/- een anderhalf jaar toch de spiraal laten verwijderen , nu 3 maanden geleden. Ik hoop dat ik nog van de haargroei af kom, de acne is afgenomen na het verwijderen. Opzich een fijne spiraal , maar wat de huisarts mij heeft verteld over een spiraal met minimale hormonen en dus minimaal bijwerkingen .. Zo heb ik het niet ervaren.

Braken

Iedere vier weken hevig ziek. Zeker twee dagen. Het begint met brake en diarree dat zeker twee dagen aan houdt. Exact een week later komt de menstruatie op gang. Dit is nu de vierde keer geweest. Daar naast veel moe en last van stemmingswisselingen. Mijn implanon gaat verwijderd worden.

ADHD

Na de geboorte van mijn zoontje in 2016 heb ik het advies van mijn huisarts gekregen om de implanon te nemen.... Ik ben zelf jaren lang, (vanaf 16 jaar) aan de prikpil geweest. Maar op mijn 27ste begon ik me zorgen te maken of dat niet schadelijk zou zijn voor mijn vruchtbaarheid. Toen huisarts ingelicht en die zei dat het eigenlijk niet de bedoeling was dat ik zo een l[lees meer...]ange periode aan de prikpil zou blijven zonder tussenstop om weer natuurlijk te vloeien. Vooral vanaf zo een jonge leeftijd. Kort verhaal, cyclus terug gekomen en zwanger geraakt (bewuste keuze) en om geen stemmingswisselingen weer te krijgen zoals bij de prikpil en ook niets in me vagina te plaatsen, leek ne huisarts implanon het beste ivm dat ik vergeetachtig kan zijn omdat ik ADHD heb en dus mezelf niet vertrouw met een pil te slikken. Goed, lucifer in me arm... maar een bijwerken kan wel komen en dat is dat ik minder zin kan gaan hebben in sex... niet zo heel erg dacht ik want ik ben soms net een kerel en heel sexueel actief en gevoelig. Dus dat kan mooi een beetje dimmen dan...! Hihi... Nou, ik herken mezelf totaal niet meer terug hierin.... Soms voelde ik me net een oversekste puber voorheen maar nu voel ik me een saaie troela dat geen interesse toont in haar partner. Is het niet dat ik soms bijna 2 weken super ongesteld ben achter elkaar dan is het wel dat ik een hele negatieve depressie achtig gevoel krijg soms bij de gedachte om te gaan vrijen... Heb weinig gevoel nog voor fantasie op seksueel gebied en minder prikkel gevoelig voor intimiteit... Ik ga me implanon er binnenkort uithalen want het zit er nu over de 2 jaar in me arm. (In het begin was ik 125 kilo en nu 77 ivm maagverkleining) en als je zwaarlijvige bent is hij minder lang betrouwbaar. Dus ben benieuwd of mijn cyclus weer normaal gaat worden en mijn sexuele gevoelens weer terug gaat komen. Vooral het laatste hoop ik graag, want ik vind intimiteit wel heel erg belangrijk in een levenslange (langdurige) relatie... En kan dat zelf nu niet waarmaken na tevredenheid. Als er interesse is, dan geef ik een update!
10-04-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Gestart met de prikpil in de hoop op den duur niet meer ongesteld te worden... in het begin wel een periode van 9 weken gehad dat ik niet ongesteld werd en in t begin voelde ik me prima! Ik dacht..hèhè eindelijk, ik heb t ideaalmiddel gevonden...maar helaas, begonnen toch daarna de problemen.. veel doorbraakbloedingkjes..een dag niet, dan weer wel..tot het punt dat het el[lees meer...]ke dag werd. Maar t was wel erg weinig dus ik dacht bij mezelf, ik moet volhouden, t wordt echt wel beter. Soms was het tussendoor weer een weekje rustig en dan begon t weer.. en dan heb ik het nog niet eens gehad over de uitbraak van puisten die het bij mij teweeg bracht en ongewenst haargroei, grr. Ik ben nu een half jaar op pad en inmiddels alweer weken ongesteld (Maar nu ook best veel! Het stopt rond 20:00 en begint sochtends om 07:30 vrolijk opnieuw) En buikpijn... De maat is vol.. iom mijn huisarts vandaag begonnen met het slikken van de pil in de hoop dat mijn lichaam weer tot rust komt... Andere optie is afwachten en volhouden maar ik trek t geestelijk helaas ook niet meer.. Erg jammer en teleurstellend dat t niet werkte bij mij, t leek zo ideaal.. Sommigen zijn nooit meer ongesteld na de eerste prik, maar er zijn zoveel verschillende ervaringen.. voor mij is t nu klaar..
09-04-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Zeer ontevreden over de implanon. Mijn gewicht nam enorm toe, depressieve gevoelens en emotioneel labiel. Geen aanrader. Inzetten deed wel geen pijn.

Kyleena (levonorgestrel)

3 maanden na keizersnede laten plaatsen bij huisarts, stelde echt niks voor en had nergens last van. Was zo gepiept. Smiddags en volgende dag kreeg ik hoofdpijn en wat menstruatieachtige krampen. Daarna over. 2 weken wat spotting gehad en daarna niks meer. Ben meteen al niet meer ongesteld geworden! Hulde! Kyleena bevat superweinig hormonen en merk er dan ook niks van [lees meer...]terwijl ik andere anticonceptie niet kan hebben vanwege erge stemmingswisselingen. Ben heel tevreden en het plaatsen stelt echt niks voor!!

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen! Ik zocht al lang naar het ideale anticonceptie middel. Ik wilde graag van de pil af en ik had verwacht dat de Implanon minder bijwerkingen zou hebben. Het begon goed: snel gezet en nergens last van. Na ongeveer een maand begon mijn menstruatie en deze heeft een halfjaar aangehouden. Heel frustrerend en vermoeiend. Maar ik voelde[lees meer...] me geestelijk ook steeds slechter. Neerslachtig, vreselijk onzeker en labiel, constant aan mezelf twijfelen, niet kunnen stoppen met huilen, zeuren bij mijn vriend. Ik ben van mezelf een vrolijk, sterk persoon. Maar ik herkende mezelf niet meer. Ik wilde alleen nog maar comfortabele kleding dragen omdat ik me lelijk voelde in alles wat ik daarvoor droeg. Ik ben zelfs psychische hulp gaan zoeken omdat ik niet wist wat er aan me mankeerde. Ineens viel het kwartje en ik weet nu dat het door de hormonen komt. Niets voor mij! Vrijdag is hij eruit gegaan en ik ben zo benieuwd hoe snel ik weer de oude ben! Ik ben benieuwd hoe anderen, die hem hebben laten verwijderen, dit hebben ervaren! Hopelijk duurt het niet lang :)

Desogestrel (desogestrel)
Endometriose

In tegenstelling tot de gewone pil geeft deze geen verhoogd risico op trombose. Daarnaast kwam ik van de gewone pil wat aan, van deze pil niet. Ik voel me beter met dan zonder pil en de cystes in mijn eierstokken zijn flink geslonken, blijkt uit de echo. Ook veel positieve bijwerkingen: geen menstruatie meer, heerlijk!
03-04-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik wilde niet meer aan de pil, maar ook niet zonder anticonceptie. Heb voor de Kyleena gekozen omdat er minder werkende stoffen in zouden zitten, maar zwangerschappen voorkomt. Het zetten was erg pijnlijk. De eerste week was er eigenlijk niets aan de hand, maar daarna begonnen de hevige pijnsteken in mijn onderbuik die elke dag plaatsvonden in de daaropvolgende twee maande[lees meer...]n. Op een gegeven moment gebeurde het om de dag en toen hield het eindelijk op. Ik slikte in die tijd elke dag 1 of 2 paracetamol om de pijn verdragelijker te maken. Als ik geen paracetamol innam, verkrampte mijn hele lichaam even tijdens zo'n steek. Daarnaast bleef ik die twee maanden ook middelmatig ongesteld. Tegenwoordige is de menstruatie iets regelmatiger, maar heb ik nog wel last van spotting. De menstruatie kondigt zich altijd aan met een dag pijnsteken in de onderbuik en daarna is het goed. Ook ruik ik anders en daar moet ik nog steeds aan wennen. Ik had in het begin veel last van jeugdpuistjes, maar dat is minder geworden. Al met al weet ik niet of ik tevreden ben. Ik ben nog niet zwanger geworden, dus in zoverre doet het zijn ding.
03-04-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Implanon In me arm die zit er al 9 maanden in Eerst veel ongesteld nu niet ongesteld geworden Heb iemand daar ook last van
02-04-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Sinds 8 maart de kyleena laten plaatsen op aanraden van mijn huisarts op de 3e dag van mijn menstruatie. De avond ervoor 2 tabletten naproxen ingenomen en 1 uur van te voren nog een keer naproxen en 2 paracetamol. Ik ga er niet om liegen, het plaatsen doet pijn! Maar mijn huisarts hielp mij hier goed doorheen. Goed blijven ademen en kreeg een hete pittezak op mijn onder[lees meer...]buik. Voornamelijk het vastpakken van de baarmoederhals en het opmeten van de baarmoeder was erg gevoelig. Hierna naar huis gegaan en het ging redelijk goed. Na ongeveer 1 uur kreeg ik hele erge steken in mijn onderbuik. Dit hield zo'n 2 a 3 uur aan. Geen 1 pijnstiller hielp. Als ik het een cijfer moet geven was het een 9 op een schaal van 10. Gelukkig na deze paar uren werd het minder. Verder de dag niks gedaan en de dag daarna ook niet. Steken waren nog wel aanwezig maar meer als een menstruatie buikpijn. Nu inmiddels bijna 4 weken verder en nog last van spotting. Ook heb ik nog af en toe last van steken/krampen in mijn onderbuik. Voornamelijk bij het inspannen. Ik weet niet hoe tevreden ik ben aangezien het nu "pas" 4 weken geleden is en je het ongeveer 6 weken moet geven voor genezing. Wel hoop ik dat de spotting zsm stopt en ook de krampen mogen van mij wel verdwijnen.
02-04-2019

Cerazette (minipil) (desogestrel)

na heel wat jaren van alles uit proberen .van spiraal tot implanon tot allerlei pillen .ben ik nu sinds een week begonnen met deze pil tot nu toe so far so good .geen migraine tot nu .ik had die paar per week .mijn gevoel begint weer normaal teworden .ik hoop dat het zo blijft 😁
01-04-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb mijn Kyleena spiraal nu een jaar. Het plaatsten was totaal geen probleem, alleen de heftige buiksteken dagen later was wat vervelender. Ik heb zeker 3 maanden last gehad van intense buikpijn rond mijn menstruatie. Ik nam 2 paracetamol en 1 ibuprofen elke 3 uur, en dat verdoofde de pijn een beetje. Ik heb over het algemeen niet zo snel pijn, maar dit leek elke keer w[lees meer...]el een mini bevalling (nooit echt bevallen, dus ik gok ook maar wat :D). Nu 11 maanden later heb ik zeker elke maand het idee dat ik eventueel zwanger ben, wat echt heel vervelend is. De buikpijn is weg, maar ik ben nog steeds onregelmatig ongesteld dus wachten op mijn menstruatie is steeds weer spannend (soms 2 weken lang ongesteld en soms 3 dagen). Ik heb last van de standaard zwangerschapsverschijnselen. Natuurlijk doe ik steeds een test, en die is dan negatief. Ik durf niet het zekere voor het onzekere te nemen. Ondanks het feit dat de spiraal voor 5 jaar geldig is, zou ik vrouwen adviseren om voor de Mirena te kiezen. Het hormoon level is iets hoger, wat je dus wat meer vertrouwen geeft in de werkzaamheid.
01-04-2019

Kyleena (levonorgestrel)

In Mei 2018 een Kyleena laten zetten omdat de pil mij niet goed meer beviel. Na veel vloeien en buikpijn op en af in het begin het maar voor lief genomen want ik had hem ook nog maar kort. De klachten bleven aanhouden en in December heb ik een 10daagse promovera kuur gehad in de hoop dat dat meer rust zou geven. Dit ging een tijdje goed tot eind Februari 2019, weer terug b[lees meer...]ij af, dagelijks vloeien, menstruatiekrampen, misselijk. En dan bedoel ik geen lichte krampen maar echt krampen waarbij ik op de bank lig omdat ik niets kan en pijnstilling bij moet innemen om het dragelijk te maken. Vandaag eindelijk naar het ziekenhuis geweest om te checken of het spiraaltje wel goed zat en er viel niks geks te zien, spiraaltje lag goed. Vrijdag weer naar mijn eigen huisarts om te bespreken hoe of wat, nou als het aan mij ligt gaat hij er per direct uit!!
29-03-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Dag allemaal, Ik ben een jonge meid van net 20 jaar. Al een tijdje zat ik na te denken over een spiraal maar na alle nare verhalen over verschrikkelijk veel pijn bij het zetten en gevolgen etc. durfde ik hem amper meer te zetten. Uiteindelijk heeft mijn spiraal dus ongeveer een halfjaar in mijn la gelegen. Toen ik toch maar de dokter belde voor een afspraak zette [lees meer...]ik hem metteen 2 dagen na het bellen zodat ik er zo weinig mogelijk over na kon denken. Eenmaal in de wachtkamer heb ik ongeveer 5 x gedacht, ok ik ga naar huis; ik doe het niet. Toch gaan liggen, Voor degene die precies willen weten hoe zoiets in zijn werk gaat; Je gaat liggen op een stoel/bank met je benen gespreid, vervolgens word er een eendenbek ingebracht; de dokter maakt het van binnen iets schoon met een doekje en vervolgens word je baarmoeder opgemeten waarna het spiraaltje gezet kan worden. Dit klinkt allemaal erg naar ( vond ik ) maar ik zal je zeggen, ik lag en binnen een minuut zei de dokter dat ik me aan kon kleden. Ik wist niet eens dat hij er al in zat... Letterlijk bij een haar uit mijn hoofd trekken voel ik meer dan dit. Als jij dit leest en je wilt hem zetten maar je vind het net als mij ook een naar idee, echt maak je geen zorgen. Gewoon goed ontspannen en door ademen, misschien oortjes in doen voor afleiding? Conclusie: ik heb er geen spijt van en zou er zeker niet tegen op zien om hem over 5 jaar weer te moeten zetten. Mijn afspraak was om half 10, 10 uur stond ik weer op mijn werk. Niets aan de hand. Tipje is wel even ibuprofen innemen uurtje voordat je gaat, dit zei mijn dokter tegen mij. Verder lichte krampjes gehad de dag erna wat je kan vergelijken met ongesteld zijn ( ben je natuurlijk op dat moment ook nog deels ) Niet focussen op alle negatieve verhalen en er gewoon vanuit gaan dat het goed komt! Buitendat, houd ook in je achterhoofd dat het 2 minuten werk is dus mocht het pijnlijk zijn is dat voor korte duur!
29-03-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik ben 23 jaar en nooit eerder bevallen (omdat dit het minder pijnlijk zou maken). 100 horrorverhalen en informatie gelezen te hebben die er te vinden waren, heb ik vandaag het kyleena spiraaltje laten plaatsen. De afspraak was om 14u smiddags. Die avond ervoor om 22:00, de ochtend van de afspraak om 6:00 en om 13:15 heb ik naproxen ingenomen (misschien iets te veel va[lees meer...]n het goede met een allergische reactie tussendoor (huiduitslag met jeuk), maar ik wilde goede pijnstilling omdat ik zo zenuwachtig was). Ik heb hem laten plaatsen bij de huisarts. Ik was bang door de verhalen over huisartsen welke niet gespecialiseerd genoeg zijn of dit niet zo vaak doen als de gynaecoloog en dus het plaatsen pijnlijker maken. Onzin! Hij legde alles goed uit, stelde mij op mn gemak, gaf tijdens het plaatsen aan dat ik het goed deed of wanneer ik diep in en uit mocht ademen etc. Heel geruststellend, snel én zo goed als pijnvrij. Ik weet niet of het de naproxen was, het feit dat ik goed bleef ademen, mn spieren ontspande, de 2e dag van mn menstruatie, maar het plaatsen was niet pijnlijk te noemen. Dit was overigens ook de eerste keer dat er een eendenbek werd geplaatst, dus stel je mijn zenuwen voor bij het plaatsen van een spiraaltje. Eendenbek is een ongemakkelijk gevoel, maar doet zeker geen pijn. Even schoonmaken en soort van jodium erop en daarna werd de baarmoedermond vastgepakt met een soort tangetje. Ik gaf aan dat ik graag wilde hoesten toen dit gebeurde omdat ik had gelezen dat dit minder zeer zou doen. Hij gaf zelf aan dat vrouwen dit het meest vervelend vinden. Hij telde tot 3, ik flink hoesten en ik voelde een kleine, scherpe prik. Niet pijnlijk, alleen ongemakkelijk. Dit gevoel was snel weer voorbij en daarna had ik er geen last van gedurende de tijd dat deze werd gebruikt. Daarna werd de baarmoeder opgemeten, dit was weer ongemakkelijk en ik zei één keer iets van oei of auw. Toen ik dit zei was het ongemakkelijke gevoel alweer verdwenen. Opnieuw niet pijnlijk. Ik vroeg zelfs nog of het al in de baarmoederhals zat en hij zei ja. Ik was verrast! Ik werd eraan herinnerd goed en diep te blijven ademen en dat is wat ik deed. Vooral goed blijven ontspannen en geen spieren aanspannen. Dit opmeten was zo gedaan en ik voelde wel wat, maar zeker geen pijn! Daarna werd de kyleena geplaatst, dit gevoel was te vergelijken met het opmeten van de baarmoeder. Vervelend maar niet pijnlijk. Weer goed ademen en voor ik het wist zat het erin. Van het "uitklappen" van de kyleena voelde ik niks. Daarna de draadjes geknipt en werd de eendenbek eruit gehaald. Even schoon poetsen en klaar! Ik was zo verbaasd door de snelheid, gemakkelijkheid en het gebrek aan pijn (zo zal ik het maar noemen) dat ik als grapje vroeg of het er wel in zat. Laat je dus niet afschrikken! Het plaatsen is nu zo'n 2 uur geleden. 1 krampje gevoeld maar verder geen last gehad. Even afwachten wat het doet als de naproxen is uitgewerkt. Voor nu lig ik alsnog even te relaxen en doe ik het rustig aan, omdat het toch wel een "ingreep" is. Ik hoop dat ik andere meiden/vrouwen geruststel. Wat het nu gaat doen is nog afwachten, maar ik heb er al het vertrouwen in!
28-03-2019

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Ik heb de nuvaring 1,5 jaar gebruikt. De eerste paar maanden weinig aan de hand behalve wat hoofdpijn. Na een paar maanden kreeg ik af en toe een aanval van misselijkheid, qua gevoel vergelijkbaar met voedselvergiftigibg maar zonder overgeven. Deze aanvallen bleven komen tot ik na een jaar nuvaring bijna continu een misselijk gevoel had met veel maagpijn. Geen dokter heeft[lees meer...] de link met de nuvaring gelegd. Na vele kilos te zijn afgevallen en vele onderzoeken zonder resultaat heb ik de ring eruit gegooid. Binnen twee dagen voelde ik mij herboren.

Mirena (levonorgestrel)

In juni 2017 heb ik onder een roesje de Mirena bij de gynaecoloog laten plaatsen. In het begin veel buikkrampen gehad wat toch enige maanden bij inspanning aanhield. Sinds 5 maanden last van stemmingswisselingen, huilbuien en veel hinder van acne. Op sommige momenten herken ik mezelf niet meer. Besloten om Mirena toch te laten verwijderen.

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik kreeg Lueva, hetzelfde als Cerazette na overgevoelig te reageren op de combinatiepil, en het proberen van het hormoonspiraaltje Kyleena. Op alles reageerde ik niet goed. Nu met de minipil heb ik zware hoofdpijn de hele dag en vaak migraine aanvallen met misselijkheid. 6maanden proberen moet ik van mn gyn. Bloedingen zijn onregelmatig en langdurig.
27-03-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Eind maart 2018 heb ik mijn Implanon laten plaatsen door de huisarts. Ik heb de eerste week veel pijn aan mijn arm gehad (kon niet eens een glas water vasthouden) dus ben ik terug gegaan met als antwoord dat er misschien een zenuw is geraakt maar dat dat vanzelf wel weggaat. Na een week was alles weer prima en de eerste paar maanden was ik erg tevreden en nergens last van [lees meer...](ook niet ongesteld). Na 3/4 maanden ben ik voor het eerst heel licht ongesteld geworden en was na een weekje weer weg. De maanden erna werd ik steeds vaker en langer ongesteld tot op een gegeven moment ik 3 weken ongesteld was (wel heel licht maar alsnog vervelend), 1 week niet en dan weer 3 weken ongesteld. In Januari 2019 ben ik terug naar de huisarts gegaan die mij een hormoontherapie heeft gegeven voor twee weken om mijn lichaam de kans te geven om weer een normale cyclus aan te nemen. Na twee weken ging het bloeden weer vrolijk verder, dus weer terug gegaan. Bij de huisarts heb ik aangegeven dat ik er klaar mee was en de Implanon eruit wil laten halen dus daarvoor een afspraak gemaakt. Tijdens de afspraak kon zowel de huisarts als de doktersassistente mijn Implanon niet meer vinden dus is er een echo ingepland. 19 Maart 2019 heb ik echo gehad en ze hebben hem meteen gevonden, wel 3mm onder mijn huid. Ze hebben hem afgetekend en de dag erna ben ik naar de huisarts gegaan die een incisie heeft gemaakt, wat voelde als 10 min gevoeld, en er niet uitgekregen omdat de Implanon te diep zit. Hechtingen erin en afspraak gemaakt bij de chirurgie afdeling in het ziekenhuis. Ook die hebben hem er nog inlaten zitten omdat de echo een week oud was en niet blind in mijn arm wilden gaan snijden. Vandaag laat ik de hechtingen eruit halen en wacht tot mijn volgende afspraak in het ziekenhuis voor echo en operatie... Ik denk dat de Implanon voor heel veel mensen wel werkt hoor! Voor mij helaas niet.
25-03-2019

Kyleena (levonorgestrel)

3 weken terug de Kyleena laten plaatsen. Geen Mirena, want in de Kyleena zitten nog minder hormonen en dat was volgens mijn huisarts een goede keuze. Het zetten is mij 100% meegevallen. Ik ben wel ruim een dag van tevoren begonnen met het slikken van naproxen om een spiegel op te bouwen. Dit heeft goed geholpen, want zowel de eendenbek als het vastpakken van de baarmoederm[lees meer...]ond met de tang en het porren om door de baarmoedermond heen te gaan heb ik niet of nauwelijks gevoeld. Enkel het moment dat ze letterlijk in mijn baarmoeder zaten (opmeten en plaatsen) waren even flink naar, best venijnig. Dit duurt hooguit 10 seconden, daarna is die pijn weer weg. Amper last gehad, slechts 1,5 dag wat kramp en 1,5 week om de dag wat bloedverlies (roze, soms rood, is net aan een minitampon waard). Ik merk wel dat mijn buik flink is gezwollen en ik nog niet echt ben afgevallen sinds ik gestopt ben met de pil (net 2 maanden). Ook mijn acné is erger geworden, maar ik hoop dat mijn lichaam even van slag is van het eerst stoppen met de pil en nu een nieuwe spiraal. Ik gok dat mijn hormonen overhoop liggen en weer hun werk moeten doen. Tot nu toe ben ik wel zeer tevreden, ik denk er niet aan, ik voel het niet, mijn vriend voelt de draadjes niet, hooguit dus wat last van mijn buik!
25-03-2019

Gynefix (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik heb mijn Gynefix 5 jaar geleden laten plaatsten en over twee maanden zal ik hem laten vervangen door een nieuwe. Ik koos voor een koperspiraal omdat ik geen fan ben van hormonen. Ik heb ook nooit de pil genomen. De plaatsing was zeer pijnlijk, maar de pijn duurde slechts 5 seconden en daarna ben je 5 jaar gerust. Mijn menstruaties zijn iets heviger geworden dan voordie[lees meer...]n. Eerst menstrueerde ik slechts 3 dagen lang terwijl dat er nu gemiddeld 6 dagen zijn. Maar al bij al valt dat dus nog heel goed mee. Mijn partner voelt de gynefix soms tijdens de seks in bepaalde posities, maar meestal niet. Ik ben zeer tevreden van deze hormoonvrije methode voor anticonceptie. Ik heb geen enkele bijwerkingen ondervonden. Het is een zeer aangename spiraal. Het is natuurlijk wel een nadeel dat je nog steeds je menstruaties hebt, in tegenstelling tot een hormonenspiraal, maar dit neem ik er graag bij aangezien die hormonen dan weer verscheidene andere bijwerkingen hebben.
24-03-2019

Premenstrueel syndroom (PMS)

In januari 2018 heb ik een implanon gekregen. Mijn huisarts raadde me dit aan i.v.m. premenstruele klachten en ook omdat ik zo min mogelijk extra hormonen in mijn lijf wil. Sindsdien heb ik een onregelmatige cyclus. Het varieert van 21 dg naar 26 dg. Nooit een hele maand. Mijn ongesteldheid is ook onregelmatig namelijk 4, 5, 6 of 7 dagen lang. Helaas en dat is ook bekend h[lees meer...]eb ik last van haaruitval. Het zijn geen bossen haar wat ik verlies hoor maar elke keer als ik kam of douche verlies ik dus meer haren dan voor dat staafje in mijn arm. In het begin toen ik deze pil gebruikte merkte ik wel degelijk effect. Mijn PMS klachten waren een stuk minder maar nu ik het al meer dan een jaar gebruik zijn de klachten weer toegenomen. Ik gebruik nu ook een homeopatisch middel namelijk vitex agnus cactus (monnikspeper). Dit middel is te verkrijgen bij een gespecialiseerde drogist in Nederland. In Belgie wordt de monnikspeper door een huisarts als middel voorgeschreven en is het zelfs te verkrijgen in de apotheek daar. Zoals ik al zei het is homeopatisch dus baat het niet schaad het niet. Het is een stuk gezonder voor je lijf dan 'de pil' en blijkbaar zeer gewaardeerd in ons buurland.
23-03-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Drama ook de pil de mirena. En de koperen spiraal alles is slecht
22-03-2019

Mirena (levonorgestrel)

Na 2,5 jaar lang een mirena spiraal te hebben gehad, toch zwanger geworden. Na weken in onzekerheid was door de spiraal de zwangerschap buiten de baarmoeder gaan zitten en moet afgebroken worden. 2 keer meerdere dagen in het ziekenhuis gelegen en zo ziek dat ik 8 kilo ben afgevallen in 2 weken. En nu heb ik een verhoogde kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap in de[lees meer...] toekomst. Dan word ik toch liever door de pil heen zwanger, dan heb ik tenminste een keuze en een kans op een goede zwangerschap.
21-03-2019

Menstruatiepijn

Ik had altijd veel klachten tijdens menstruatie, ook met de pil Overgestapt op de prikpil. Geen menstruatie, geen klachten. Geen gewichtstoename of andere bijwerkingen. Perfect Alleen na 7 jaar kreeg ik weer doorbraakbloedingen. Deze werden steeds heftiger, incl krampen, hoofdpijn, misselijkheid, met als resultaat 3 maanden non stop flinke bloedingen. Op advies van hui[lees meer...]sarts een prikpil overgeslagen. Helaas met het tijdelijk stoppen wel flink aangekomen. Nu werkt het weer naar behoren. Erg tevreden en gewicht is weer normaal
20-03-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik vond het prettig nergens aan te hoeven denken maar kreeg steeds vaker stemmingswisselingen, zat niet lekker in mijn vel en had geen zin in seks. Seks deed vaak zeer in onderbuik, ik kreeg makkelijk vaginale schimmel, werd moeilijk nat tijdens de seks. Veel ongemak.
20-03-2019

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Ik heb de t safe nu twee jaar en het inbrengen was een hel terwijl ik twee bevallingen heb gehad. Het deed heel veel pijn en alleen al daarom zou ik er nooit meer voor kiezen. De eerste acht maanden had ik veel mensteuatiekrampen die doortrokken in bovenbenen en rug, nu heb ik dat niet meer. Weinig tot geen pijn meer. Het bloedverlies is heftig. Ik liep er een ijzertekort [lees meer...]door op. De menstruatie neemt enkele dagen een aanloopje met ene beetje bloedverlies waarna het heviger wordt, echter zonder stolsels, mooi helder rood. Dan duurt de menstruatie minstens 10 dagen tegen 5 zonder spiraal. Denk je dart je er na 7 dagen vanaf bent, en dan begint het vrolijk weer. Ik vind dat heel vervelend. Denk erover om het ding te laten verwijderen. Ik raad het niemand aan!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4585)
Anticonceptie - overig (3404)
Cholesterol (2673)
Depressie - antidepressiva overig (2478)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2118)
Pijn - morfine-achtigen (2022)
Pijn (1837)
Verslavingsziekten (1741)
ADHD - psychostimulantia (1704)
Bloeddruk - betablokkers (1540)
Maagzuur - protonpompremmers (1469)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1422)
Anticonceptie - eenfase (1260)
Angststoornissen (1043)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1036)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1000)
Depressie - antidepressiva TCA (951)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (895)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!