ISO 27001

ervaringen per categorie

Anticonceptie - overig

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - overig

14-06-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb nu 3 maanden de Kyleena spiraal, en ik ben over het algemeen best wel tevreden. Ik had nooit eerder anticonceptie gebruikt en het was dus wel even wennen aan de bijwerkingen. Het plaatsen was zo gepiept, een paar keer hoesten en je voelt er haast niks van, zo heb ik het ervaren in iedergeval. Het nadeel van de Kyleena is toch wel de intense buikpijn die ik tot nu to[lees meer...]e 4 dagen in de maand ervaar. De huisarts zegt dat dit nog wel weg kan gaan, maar tot nu toe is dat wel enorm vervelend. Voor de spiraal had ik verder nergens last van, en had deze (je kan het soort van vergelijken met lichte weeën) steken nooit eerder gevoeld. Het heeft behoorlijk wat invloed op mijn humeur, want deze steken komen om de 10 minuten, heel erg balen! Maar goed, ik hoop dat dat binnenkort voorbij is. Verder, geen last van "de welbekende" anticonceptie bijwerkingen (geen gewichtstoename, stemmingswisselingen en/of vochtvasthouden). Ik zou de Kyleena zeker aanraden voor dames die het idee van hormonen maar niks vinden, aangezien de ongesteldheid wel blijft aanhouden, en zeker in het begin een (negatieve) verandering kan geven! Tot zo ver ben ik niet in verwachting van een kindje, dus de effectiviteit zit in dit geval goed. Goodluck!
13-06-2018

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Erg teleurstellend. Ik heb een getinte huidskleur en je ziet de grote lichtroze/huidskleurige pleister behoorlijk goed zitten. Ik vind het discriminerend dat de fabrikant van dit middel alleen licht roze huidskleurige pleisters heeft gefabriceerd. Je zou denken dat men inmiddels wel weet dat er meer huidskleuren bestaan dan alleen blank. Ik zou namelijk ook graag een niet [lees meer...]te opvallende pleister willen dragen. Naast dat je het door het kleurverschil met mijn huid erg goed ziet zitten, is de pleister behoorlijk groot. Het is tijdens warm weer bijna onmogelijk het onopvallend te dragen. Vooral niet in bikini.
12-06-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik ben 2 jaar geleden, toen ik 20 was, begonnen met de prikpil en ik ben tussendoor ook nog een paar maanden gestopt. Ik ben sinds dat ik de prikpil gebruik zo n 10 kilo aangekomen, maar dat vind ik nog het minst erg. Ik heb erg vaak een leeg gevoel van binnen en erge stemmingswisselingen. Ik wist nooit waar door dit kwam maar nu ik alle bijwerkingen lees valt alles op z[lees meer...]ijn plek, ik heb deze klachten ook alleen als ik de prikpil neem. Ik ben ook vaak extreem moe. En als ik hem net heb laten zetten heb ik een week lang erge hoofdpijn. Het is echt niet aan te raden!!! Ik ga er gelijk ook mee stoppen om te zien of ik me beter ga voelen.
08-06-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Eerste 2 jaar was perfect! Geen klachten niet ongesteld, na 2 jaar kwam de acne in het gezicht, en regelmatig bruine afscheiding en vaak ongesteld. Het is wel enorm fijn dat ik niet meer aan de pil hoef te denken en de hormonale klachten zijn minder als met de pil
07-06-2018

Mirena (levonorgestrel)

Na jaren de prikpil te hebben gehad waar ik overigens enorm van ben aangekomen en amechtig van werd kon geen trappen meer lopen zonder hijgen, dus heeft nieuwe huisarts mirena voorgeschreven. Het inbrengen was verschrikkelijk ik ben nogal mager ik weet niet of het daarmee te maken heeft, maar ik had het gevoel dat ik mijn beide kinderen tegelijk opnieuw moest baren. Weeën [lees meer...]waren het. Zo erg dat ik drie dagen op bed moest liggen de eerste keer. De tweede keer was het 1 dag op bed liggen en nu is het een paar uurtjes. Het schijnt te wennen zelfs om de 5 jaar. Ik heb nu mijn laatste spiraal in hierna moet ik al door de overgang zijn geweest, waar ik overigens weinig van merk alleen wat meer transpiratie en af en toe duizeligheid. Ik kan Mirena aanbevelen ondanks de pijn bij het inbrengen. Daarna helemaal geen problemen meer en is het niet heerlijk als je al die jaren niet eens meer hoeft te menstrueren? Daar begon het allemaal mee ik menstrueerde 1 x in de 2 weken daarmee was ik 3 dagen zoet thuis op bed dus toen de prikpil en de rest heb ik al geschreven.
07-06-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Omdat ik iedere 3 maanden ongeveer 1 maand lang heftig ongesteld ben en daardoor een ernstig ijzertekort heb opgelopen besloot ik, samen met de huisarts, dat de prikpil een goede oplossing zou zijn. Ik heb hem nu een paar weken geleden gezet gekregen en heb erg spijt. Sinds een week ben ik echt ontzettend moe en voel me ronduit depressief! Heb nergens zin in en lig het lie[lees meer...]fst de hele dag in bed. Voor mij nooit meer de prikpil! Ik ga op onderzoek naar andere methoden om mijn menstruatie "normaal" of "weg" te krijgen want dit is niet leuk :( Geen idee of het effectief is omdat ik deze pil nog maar kort geleden geprikt heb gekregen. Maar ik ben liever een maand ongesteld dan me zo te voelen!
06-06-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb nu ongeveer een maand de implanon in mn arm zitten. Aan het begin vond ik het een beetje spannend om het te laten zetten maar dat was gelukkig zo gedaan, binnen 5 minuten stond ik weer buiten! Tot nu toe heb ik niet veel bijwerkingen. Ik ben de laatste tijd alleen wat sneller moe. Daarnaast merk ik dat ik een klein beetje ben aangekomen. Maar ik heb het nog maar een[lees meer...] maand dus dat hoort er allemaal bij. Ik probeer wel op gewicht te blijven door wat meer te bewegen en beter te eten want de laatste weken heb ik veel behoefte gehad aan slecht eten alsof je ongesteld word (dat had ik toen ik de pil slikte). Daarnaast ik nogsteeds zin in seks, dat zeg ik er even bij. Omdat ik veel ervaringen zie waarbij er geen zin meed in seks is. Bij mij is dit niet het geval. Iedereen reageerd er natuurlijk ook weer anders op.
06-06-2018

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik heb van alles geprobeerd. Heb microgynon gehad in diversen sterktes en nog wat andere combinatie pillen maar hier had ik heel erg last van de hormonen tot een punt dat ik mezelf niet meer was. Toen overgestapt op de mirena, werd heel erg onregelmatig ongesteld, stemmingswisselingen bleven en had veel buikpijn. Na een half jaar deze laten verwijderen en een koperspiraal [lees meer...]erin. Echter toen werd ik zwanger door het koperspiraal heen. Na het verwijderen hele heftige bloeding gehad. Toen overgestapt naar de nuvaring. Beviel me heel erg goed, geen stemmingswisselingen etc en kreeg geen doorbraakbloedingen. Mee gestopt omdat ik terugkerende schimmelinfecties kreeg. Nu over gestapt op de cerazette. Heb totaal geen doorbraak bloedingen. Ben alleen wat sneller geïrriteerd en een wat lager libido. Maar na alle ellende hier boven is dit het beste wat ik gehad heb!!
05-06-2018

Kyleena (levonorgestrel)

In oktober de kyleena laten plaatsen op de 3e dag van mijn menstruatie. Ik had me ingelezen dus ging er vanuit dat het geen pretje zou zijn. Paracetamol en naproxen vantevoren genomen; het was een vervelend gevoel maar ik vond het plaatsen wel te doen. Daarna een week of 2 wat last van buikpijn, zeurend gevoel alsof je ongesteld moet worden. Hierna van pijnklachten af en s[lees meer...]indsdien (in 8 maanden) maar 1x “echt” ongesteld geweest (3 dagen). Misschien 3x een klein beetje bloedverlies, maar het mag geen naam hebben. Ik merk wel dat mijn haar een stuk dunner is geworden sinds ik overgestapt ben op de kyleena, en op mijn lichaam heb ik meer, stuggere en donkere haren gekregen. Ook ben ik een kilo of 5 aangekomen. Daarentegen zit ik wel beter in mijn vel!
02-06-2018

Mirena (levonorgestrel)

ik heb nu de mirena een jaar en ben er ontzettend blij mee. was bang voor het zetten maar alleen op het moment zelf last van gehad. geen krampen et cetera gehad. na het plaatsen ben ik wel 3 maanden afnemend ongesteld geweest, ook zonder krampen gelukkig(die ik daarvoor wel ontzettend erg had tijdens de menstruatie). daarna een tijdje onregelmatig lichte menstruaties geha[lees meer...]d, en sinds een half jaar ofzo helemaal niet meer ongesteld; fantastisch. ook geen last van meer of minder puistjes, emoties of infecties.
30-05-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Voor mij nooit meer!! Nog nooit heb ik zo veel mijn maandstonden gehad of in die 3maand in totaal mss 2 weken zonder maandstonden.
30-05-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

In het begin wisselde me stemming heel erg. Ik huilde normaal niet zo snel en op eens huilde ik om kleine dingen. Ik werd ook sneller boos. Na een maand of 3 minderde de effecten. Ik ben nog steeds gevoelig maar het valt mee. Afentoe een wordt ik heel boos, maar ook dit valt mee. Eens in de maand heb ik een vreetbui .Een groot pluspunt is het wegblijven van me ongesteldhei[lees meer...]d. Ik had er vroeger veel last van. Het deed zo veel pijn. Nu niet meer. Me libido is aanzienlijk toegenomen. Ik denk dat ik in de verre toekomst er weer een neem
29-05-2018

Mirena (levonorgestrel)

Vanaf de dag dat ik de Mirena heb laten zetten voelde het al niet goed aan. Het werd steeds erger en erger. Ik ben zo opgefokt en reageer overal agressief op dat ik geen familie en vrienden meer heb overgehouden. Ik heb me nooit zo depri en eenzaam gevoeld. Ik zie het nut van het leven niet meer. Heb mijn partner zoveel aangedaan. Ik haat hem redeloos terwijl hij de lief[lees meer...]ste man is die ik me ooit kan bedenken. Het liefst wil ik scheiden maar ergens weet ik dat het door de hormonen komt. Om het kort te houden: Blijf aub van die troep af.. Mirena heeft mijn leven verpest en over 4 dagen mag hij er eindelijk uit. Ik heb de huisarts ruim 1 jaar gesmeekt om dat ding te verwijderen, maar zij beweren dat het door stress of iets anders komt, het kan absoluut niet aan de Mirena liggen. Ik weet inmiddels wel beter. Mijn intuïtie zegt dat dat ding UIT mijn lichaam moet en dit gaat eindelijk gebeuren. Het kan toch niet dat zo veel mensen dezelfde klachten hebben???
28-05-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Zelf aan m’n derde staafje. Heel tevreden. Geen bijwerkingen en niet meer ongesteld.
25-05-2018

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Anderhalve week geleden begonnen met de minipil i.c.m. borstvoeding. Voor het gebruik van de pil een goede productie, tevreden baby (4,5 maand). Nu al na een ruime week een ontevreden baby door het teruglopen van de productie. Verder merk ik ook dat ik zelf veel sneller moe ben, minder energie heb en ook niet lekker in mijn vel zit. Snel prikkelbaar en geirriteerd. D[lees meer...]e verwachte bloeding blijft tot nu toe uit.
24-05-2018

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

De pleister blijft goed zitten, ook gewoon tijdens het douchen. Er blijft stof van je kleding omheen plakken maar dat vond ik niet storend. Ik plakte hem altijd op mijn bil. Ik ben er na 1.5 maanden mee gestopt omdat ik 1 erge bijwerking kreeg. Mijn borsten deden erg zeer en zwelden helemaal op. Dit gebeurde na 1 week, en in de stopweek zwakte het pas weer af. In de twe[lees meer...]ede maand begon dit dus weer, dus ben ik er na 2 weken mee gestopt en weer terug naar de pil gegaan.
23-05-2018

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik ben vanaf mijn 18e een anticonceptiepil beginnen slikken. Ik heb er eerst enkele geprobeerd en de definitieve was Microgynon 30. Ik heb deze geslikt van maart 2011 tot juli 2013. In het begin verliep dit allemaal heel goed, maar naarmate er maanden en dan 2 jaar voorbijgingen, werd ik enorm depressief, ik was ook ongeveer 10 kg bijgekomen ook al sportte ik toen, terwijl[lees meer...] ik van mezelf eerder een slank persoon ben met een snel metabolisme die bij wijze van spreken niets moest doen om een slanker figuur te behouden. Ook kreeg ik van deze pil enorme zware acne en een vette huid, hiervoor had ik daar ook nooit erg last van en was ik ook 'gezegend' met een redelijk goede huid. Ik voelde me met deze pil een opgeblazen, depressieve en lelijke walrus, een wandelende ton. Tijdens mijn stopweek voelde ik me enorm goed en tijdens het slikken heel slecht. Tot ik me dat begon te realiseren, ben ik gestopt in juli 2013. Enkele maanden na het stoppen was ik al 5 kg vermagerd en bleef alles wat ik at er ook al niet meer aanplakken. Ik voelde mij mentaal op slag beter, een andere en positievere persoon, terwijl ik bij de pil bleef hangen in heel erg negatieve emoties. De acne is eigenlijk altijd gebleven, ook nu moet ik nog zien wat ik doe. Ik heb pas sinds dit jaar goede producten gevonden die het een beetje in toom weten te houden, antibiotica ook geprobeerd en ik ben 26 met een vette huid. In 2016 heb ik besloten om een koperspiraal te laten zetten, omdat ik het echt gehad had met hormonen. Ik moet zeggen dat ik met de koperspiraal wel beter af ben op vlak van me goed voelen, niets bijkomen, maar ik had zonder pil mijn menstruatie nooit enorm enorm erg, wat ik nu met de koperspiraal wel heel heftig heb, zo heftig dat ik soms moet thuisblijven. Vandaag bij de gynaecoloog geweest, het probleem uitgelegd van mijn enorm heftige menstruaties (grootste tampon + groot maandverband en na een uur al doorlekken), zij heeft mij aangeraden om ondanks mijn schrik toch misschien dan terug over te schakelen op hormonale anticonceptie (mirena of minipil wegens minder hormonen), maar na het lezen van enorm veel reviews, heb ik toch beslist dat ik liever mezelf blijf met heftige menstruaties dan een persoon met minder of geen menstruatie die bijna zelfmoordneigingen heeft.
19-05-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik was 21 jaar toen ik deze heb laten zetten Ik heb nog nooit zo afgezien bij een gynaecoloog tot ik deze heb laten plaatsen. De eerste dag na het plaatsen had ik een enorme pijn in mijn onderbuik deze is blijven duren tot 2 maand erna Ik had ook bijna elke dag een lichte bloeding Na de 2 maanden die onverdraaglijk zijn voorbij gegaan kreeg ik ook last van infecties [lees meer...] Ben meerdere malen naar de dokter geweest en ik kreeg gewoon continu het zelfde middel voorgeschreven Ik werd er ook heel emotioneel door soms begon ik gewoon te huilen en ik wist niet waarom andere keren was ik dan opgejaagd Ik werd heel down door het spiraal En ik ben 8 kilo bijgekomen !! 😢 Na 10 maanden heb ik het spiraal er laten uithalen 3 maand later .. Ik voel me beter in mijn vel, ik ben minder emotioneel, geen infecties meer gehad en ik ben terug 6 kilo kwijt Ik blijf wel bij nora 30 minder problemen en veel beter
19-05-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik heb de prikpil paar dagen terug voor het eerst gehaald. Wat me opvalt is dat mn menstruatie meteen uitbleef en ik nu elke dag 1 kilo afval dat vind ik persoonlijk niet erg maar 1 kilo per dag afvallen lijkt me niet zo gezond
16-05-2018

T-Safe (koperhoudend spiraal)

In november 2017 T-spiraal geplaatst. Voor de 3- de keer een koperen, voor de eerste x een T-spiraal. En de eerste keer voor de gynaecoloog dat ze deze ging plaatsen ( de 10 jaar variant). Het deed vreselijk veel pijn . Nog een uur bij moeten komen in de herstel kamer. Na drie maanden zou ik weer op controle moeten komen. Sinds de plaatsing blijft de menstruatie 7 dagen la[lees meer...]nger uit, duurt het bloeden langer en voelt mijn baarmoeder zwaar en pijnlijk aan. Lichamelijk nog vermoeiender dan voorheen,duizelig en rugklachten. In maart maar gebeld of ik nog werd uitgenodigd voor controle, dat was dus niet gebeurd. Vandaag bleek tijdens de echo het spiraal in de baarmoederhals te zitten en was ik dus al die maanden niet beschermd! Ik ben hier heel erg van geschrokken. Het spiraal zat zo laag, dat je hem er in principe zo eruit kon trekken. Niet gek dus dat al de menstruatie klachten zijn toegenomen. Ik ben dus niet tevreden,vooral gezien mijn eerdere ervaringen met een ander koper spiraal prima waren. Reden om goed uit te zoeken welk spiraal als best getest is èn dat degene die het plaatst het al eerder heeft gedaan of met een ervaringsdeskundige erbij.
16-05-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn

Het is een perfect middel als je wel eens je pil vergeet en nog geen kinderen wilt. Dit is inmiddels als mijn tweede implanon. Mijn eerst heb ik 3 jaar erin gehad. De tweede implanon heb ik nu inmiddels 1 jaar. De bijwerkingen bij mij zijn goed te merken. Vooral ernstige buikkrampen die ik heb. Deze buikkrampen houden 1 week aan en gaan daarna wel tijdje weg, bij mij voor [lees meer...]ongeveer 2 maand. Wat ik verder merk is dat ik erg ben aangekomen terwijl ik precies zelfde hoeveelheden eten en net zo veel sport als eerst. Ben in afgelopen jaar weer 5 kg aangekomen. Totaal zeker wel 10’kg... verder merk ik dat mijn humeur erg wisselt, maar dat is wellicht bij elke anticonceptie. Al met al is het een goed middel wat super werkt als je voorkomt wilt dat je ongewenst zwanger wordt, maar houd er wel rekening mee dat je wat kilo’s aan gaat komen en misschien net als ik te maken krijgt met ernstige krampen. P.s. Mocht het niet bevallen kun je hem makkelijk laten verwijderen door je huisarts.
13-05-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

sinds 2 jaar in het bezit van dit staafje in mijn arm. Het gebruiksgemak staat voorop. Nooit meer na hoeven denken om de pil te nemen. Maar sinds het implantaat heb ik al 2 jaar lang doorbraakbloedingen. Ook ben ik sinds het gebruik een aantal kilo aangekomen. Het libido is ook erg laag geworden (dus in deze gevallen werkt de anticonceptie zeker ook! ;) ) funest voor je se[lees meer...]ksleven! continu ongesteld en absoluut geen zin meer in seks.
12-05-2018

Mirena (levonorgestrel)

5 jaar de mirena gehad, zetten was erg pijnlijk (ben nog jong en geen kind gehad). Verwijderen voelde ik niks van. Ik had de laatste jaren erg veel onderbuikpijn waar ik regelmatig veel last van had. Ook veel last van ruikende en vieze afscheiding, paar keer voor naar de huisarts geweest. Dat kon nooit van de mirena komen zei hij, het hoorde bij mijn lichaam. Nu is hij er [lees meer...]3 maanden uit en heb geen buikpijn meer gehad. Ook de afscheiding is verdwenen en er komen geen nare luchtjes meer van beneden. Het voelde als een verademing toen hij er uit ging. Voor mij nooit nooit meer.
10-05-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

De gewone pil werkte niet voor mij ik werd ondanks dat ik de pil slikte gewoon zwanger. Toen gekozen voor een spiraal maar die bleef niet goed zitten. Nu sinds 5 jaar gebruik ik de prikpil en ik wou dat ik er al eerder mee begonnen was. Ik ben sinds de eerste prik niet meer ongesteld geweest wat ik echt heel erg fijn vind. En het doet gewoon zijn werk. Ook had ik erge las[lees meer...]t van migraine aanvallen die zijn sindsdien ook zo goed als weg. Ik denk dat het erg per persoon verschild maar voor mij werkt het perfect.
10-05-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na nu toe te zijn aan mijn 7 e implanon heb ik ervoor gekozen om niet een nieuwe te laten zetten. Ik ben nu 20 jaar aan dit AC en de bijwerkingen beginnen nu toch wel de verstorende factor te worden. De voordelen? Met name het gemak, het snelle en pijnloze inzetten en uithalen bij mijn huisarts en de effectiviteit. Nadelen? Nu ik 38 ben ben ik klaar met de onregelmatige bl[lees meer...]oedingen die maar aan bleven houden en de pijnlijke hormonale acne waar ik bijna een dwangneurose van krijg door er steeds maar aan te willen zitten. Libido is schokkend laag. Dacht op een gegeven moment dat er iets met me aan de hand was maar nu ik 2 dagen zonder ben ervaar ik direct het verschil...ik lees veel ervaringen van dames die 1-3 jaar ervaring hebben en vond het ook goed om die van mij te delen die een wat langer tijdspad hebben. De eerste jaren had ik minder last van de bijwerkingen dan de laatste 10 jaar met als absolute dieptepunt de afgelopen 3 jaar. Misschien is het de leeftijd? Ik stap nu over op een niet- hormonale A-C. Ben benieuwd.
08-05-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Het plaatsen was de meest verschrikkelijke en pijnlijke gebeurtenis uit mijn leven en als ik dat had geweten had ik het niet gedaan. Ik ben flauw gevallen en heb overgegeven. Ik heb twee weken lang met weeen in bed liggen rollen, gepobeerd een houding te vinden die verlichting kon brengen, helaas wist ik niet meer waar ik het zoeken moest. Tot twee keer aan toe bij de dokt[lees meer...]erspost geweest de eerste nachten om te kijken of mijn baar moeder die geperforeerd was. Door het stoppen met de pil heb ik de helft van mijn haren verloren. Gelukkig weer aangegroeid. Verder: fantastisch, nooit meer ongesteld, geen moodswings, geen gewichtstoename, juist afgevallen. Meer emoties.
29-04-2018

Mirena (levonorgestrel)

Na mijn eerste kind heb ik een paar jaar een Mirena gehad. Niks aan de hand. Gewoon elke maand keurig ongesteld en bleef ongesteld worden. Maar na m’n tweede kind was het ellende! 4 maanden lang geknoei als ik ongesteld was. Van gewoon 4 à 5 dagen naar 9 à 10 dagen op en af. Dan weer 2 dagen wel, een halve dag niet, anderhalve dag wel, enz. Werd er gek van. Vervolgens drie[lees meer...] maanden ‘netjes’ ongesteld en daarna weer twee maanden achter elkaar een week te vroeg. Dit alles was ergens te overzien ten opzichte van de puisten. Ik heb in m’n jeugd nooit puistjes gehad, had altijd een perzikhuidje. Maar dit... m’n hele kaaklijn zat onder. Steeds 3 à 4 heftige onderhuidse ontstekingen die er héél lang over deden weg te trekken. Bultjes bleven lang en werden uiteindelijk littekens die langzaam wegtrokken. Paar dagen geleden maar laten vervangen voor een koperspiraal. Op hoop van zegen dat ik van de pukkels af kom. Volgens de dermatoloog kon dit inderdaad verband houden. Geen anticonceptie met hormonen meer voor mij!
26-04-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Jarenlang de pil geslikt en daarna vanuit gemaksoverwegingen overgestapt naar mirena spiraal. Dat ging lang, 4 jaar, goed maar kreeg ik uiteindelijk vervelende inwendige reacties van, waaronder bizarre stekende pijnen tijdens de seks. Bleek dat ik ook echt " kapot " was vanbinnen en mijn baarmoeder wat aan de kleine kant was waardoor het allemaal niet lekker meer zat. Daa[lees meer...]rom overgegaan op de Nuvaring. De eerste 2 weken waren echt vervelend. Van mijn huisarts moest ik al beginnen met de ring voor mijn spiraal werd verwijderd. Daarom dus een dubbele dosis aan hormonen binnen gekregen waar ik helemaal van ging flippen. Dan was ik een zombie, dan echt een regelrechte vuurspuwende feeks, die arme vriend van mij... Toen die spiraal eruit was ging het allemaal wel veel beter gelukkig. Ben nu wel sinds een maand gestopt omdat ik hevige stemmingswisselingen had en mij zo ontzettend vervelend ging voelen. Ik werd lusteloos, zag de lol van het leven niet meer, mijn libido was al slecht maar verdween nu gewoon compleet. Ik voelde echt het geluk uit me weg stromen. Het was alsof er continu watten in mijn hoofd zaten. Nu dus al bijna een maand zonder en ik voel me vele malen beter. Ik ben weer gelukkig en mijn libido is echt angstaanjagend omhoog gegaan. Voorlopig even geen hormoontroep voor mij maar gewoon condooms. Jammer dan dat het vieze dingen zijn, dit nooit meer. Overigens wel heel jammer hoor want het was wel echt makkelijk.
24-04-2018

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik heb een hele nare ervaring met het koperen spiraal die ik wil delen, het plaatsen ging allemaal prima, alleen voelde ik me drie weken na plaatsing anders. Ik kreeg last van angst en paniekaanvallen en voelde me heel machteloos in drukke ruimtes. Ook voelde ik me langzamer depressief voelen. Ik ben gaan googlen want het zat me niet lekker, ik las in het Engels (copper ui[lees meer...]d depression) duizenden verhalen dat ondanks de artsen zeggen dat het koper geen effect heeft op het lichaam dat dit wel degelijk zo is. Ik heb vervolgens een haar mineralen analyse laten doen want dit is niet aan te tonen in een normaal bloedonderzoek. Wat bleek? Mijn kopergehalte was 5x zo hoog als mijn normale waarde. Ik wil vrouwen waarschuwen luister naar je lichaam, en geloof niet alles wat de artsen zeggen. Het spiraal is nu twee weken eruit en ik voel me langzaam aan steeds beter. Het is dus degelijk mogelijk om een kopervergiftiging op te lopen maar dit hangt ook af hoe de rest van de waardes zitten (bv bij een te kort aan b12, is de kans groter) dus nogmaals ondanks dat er geen hormonen in zitten heeft koper zeker effect op je lichaam en dan met name op je geestelijke gezondheid. Wie geestelijke en fysieke klachten (angstig,deprimerend of zelfs gewrichtsklachten) ondervind raad ik aan deze blog te lezen van een vrouw met koper vergiftiging door het koperen spiraal https://copperiud.weebly.com Lees vooral ook de reacties eronder waarin veel vrouwen zich in het verhaal herkennen.
23-04-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Meest vreselijke anticonceptie die ik heb gehad.. verschillende soorten pil gehad, maar wilde eens overstappen op iets anders. Door de huisarts op de nuvari g gekomen. Na een paar uur kreeg ik vreselijke hoofdpijn wat maar niet wegging. Toch nog drie weken uitgehouden, maar daarna besloten om hem eruit te halen. Nog nooit zulke erge koppijn gehad!!!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4265)
Anticonceptie - overig (3182)
Cholesterol (2529)
Depressie - antidepressiva overig (2318)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1935)
Pijn - morfine-achtigen (1882)
Pijn (1730)
ADHD - psychostimulantia (1610)
Verslavingsziekten (1607)
Bloeddruk - betablokkers (1472)
Maagzuur - protonpompremmers (1424)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1391)
Anticonceptie - eenfase (1186)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (981)
Angststoornissen (957)
Depressie - antidepressiva TCA (891)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (882)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (856)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!