categorie

Anticonceptie - overig

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - overig

21-10-2021 | Vrouw | 28
koperhoudend spiraal
Inmiddels heb ik de Ballerine spiraal nu 14 maanden. Ben inmiddels 28 jaar oud, nog geen kinderen gehad en dus viel ik 'perfect' in de doelgroep voor de Ballerine. In het kort: TOP! Plaatsing was bij mij zo gepiept. Van tevoren twee ibuprofen ingenomen op advies van de verloskundige (daar laten plaatsen, tip voor alle vrouwen). Plaatsing zelf was gevoelig, maar niet extree[lees meer...]m pijnlijk. De middag daarna nog buikkrampen gehad (niet heel fijn), maar de volgende dag was het over, evenals het bloeden. Menstruatie daarna regelmatig en niet veel heviger dan voorheen (misschien van 3 dagen bloedverlies naar 4 gegaan). Geen extra krampen, geen extra hevig bloedverlies en voor alsnog geen baby. Ontzettend positieve ervaring dus!

T-Safe

20-10-2021 | Vrouw | 31
koperhoudend spiraal
Sinds november de koperspiraal ik ben 30 en rookte destijds en slikte de pil, kans op trombose was toen dus groter. Zetten was pijnlijk maar is zo voorbij. Ik wilde iets zonder hormonen. Nu 1 jaar verder zijn de bijwerkingen te erg dat ik hem eruit wil; - meer dan 1wk ongesteld - 1 week voel ik me top - overige 3 weken veel PMS klachten, slecht humeur, depri, nrust,an[lees meer...]gst, veel acne. Ben mezelf niet meer. Ben gaan zoeken en ook koper spiraal kan klachten geven (kopervergiftiging). Ik heb maandag een afspraak met de huisarts. Ben gestopt met roken dus ik ga waarschijnlijk maar weer aan de pil.

20-10-2021 | Vrouw | 22
levonorgestrel
Sinds februari 2021 de kyleena spiraal laten zetten. Het zetten zelf was vreselijk pijnlijk; maar dat kwam ook omdat het mijn huisarts niet goed lukte en daarna alsnog naar het ziekenhuis moest om een echo te maken om te kijken of het goed zat. Dit bleek niet zo te zijn en moest ik wéér een afspraak bij het ziekenhuis maken om hem daar te laten zetten (+600 euro aan kosten[lees meer...] daardoor). Goed, eerste maanden zeer tevreden: ik werd niet ongesteld en ik had geen stemmingswisselingen (dit was de reden dat ik naar een spiraal was overgestapt). Sinds enkele maanden merk ik dat mijn borsten zeker een cup kleiner zijn geworden, waar ik wel van baal. Maar het allerergste is dat ik zoveel puistjes op mn kin heb gekregen... Ik kan smeren wat ik wil en ze blijven maar komen, terwijl ik van mezelf een super gave huid heb en dit altijd heb gehad. Ook merk ik dat ik weer heel snel kan huilen om de kleinste dingen. Al met al, de eerste maanden zeer tevreden maar ik heb nu besloten om hem eruit te halen en toch weer over te gaan op de pil.. Ik word gewoon zo onzeker van al die pukkels waarvan ik zeker weet dat ze door die spiraal komen.

12-10-2021 | Vrouw | 32
etonogestrel
Na geboorte 2de zoontje implanon laten plaatsen eerste maanden alles goed geen bloedingen. Of heel beperkt. Na paar maanden bijna permanent bloedingen en ook algemeen onwel gevoel. Voor de bloedingen moest ik terug de pil nemen. Na uitsluiten van mogelijke andere diagnoses. (18 maand), mij laten steriliseren en implanon verwijderen. Hopelijk binnen paar maanden alles weer [lees meer...]normaal.

T-Safe

10-10-2021 | Vrouw | 30
koperhoudend spiraal
Ik heb nu 4 jaar de koperspiraal, deze gekozen omdat ik niet tegen anticonceptie met hormonen kan. Het plaatsen was 1 seconde pijnlijk, verder weinig last gehad. Het laatste jaar iedere 2 weken flink ongesteld en dan weer 2 weken niet. Sinds ik de spiraal heb, heb ik ook last van hormonale acne. Dit nooit eerder gehad ook niet toen ik een jaar zonder anticonceptie zat. Daa[lees meer...]rnaast migraine met aura's en ontzettende vermoeidheid ook pas gekregen na de plaatsing van de T-safe. Zelf er nooit bij stilgestaan maar er nu veel over gelezen waar door ik besloten heb om morgen een afspraak te maken om hem te laten verwijderen.

10-10-2021 | Vrouw | 25
levonorgestrel
Na een zeer vermoeiende zoektocht naar de juiste anticonceptie, liet ik in februari 2021 een spiraal plaatsen. Initieel was ik hier zeer tevreden van. Geen last bij de plaatsing. Af en toe wat buikkrampen in de dagen en weken nadien. Maar na 3-4 maanden kreeg ik enorm last van acné in mijn aangezicht en rug. Hiervoor heb ik verschillende pillen, de ring en een tijdje niets[lees meer...] gebruikt, en ik heb nog nooit zo’n erge acné ondervonden op mijn wangen, kin en rug. Erg pijnlijk en geeft een enorme deuk in het zelfvertrouwen. Nu terug gestart met een minipil die zou inwerken op de acné maar na de eerste maand is er slechts een lichte verbetering te zien...

06-10-2021 | Vrouw | 19
Plaatsen spiraal
Ik heb 10 september 2020 mijn spiraal laten zetten (jaar geleden) Mijn beste vriendin had hem al een half jaar en had 0 klachten, niet ongesteld meer en geen pijn of afscheiding. Ik heb daarentegen 10 maanden lang elke dag gebloed. Zo erg dat ik elke dag een tampon in moest. Dan had ik geen vriend of iets. De huisarts zei dat het kwam omdat ik een al dunne baarmoeder wand [lees meer...]had die door de spiraal nog dunner was geworden. Ik moest aan de pil voor een maand om “hem wat aan te dikken”. Wat niet werkte. Ik werd daar weer erg depressief van en vind het jammer omdat ik ook prikangst heb en niet een staafje in mijn arm zou willen. Na 10 maanden stopte het dagelijks bloeden maar nu heb ik elke dag enorme hoeveel afscheiding en letterlijk water (geen plas) dat uit me loopt…. Waardoor ik dus alsnog elke dag een tampon in moet. Nu heb ik een vriend en ga ik oud bloed bloeden tijdens gemeenschap…. Ik weet niet wat ik er mee aan moet.

05-10-2021 | Vrouw | 20

05-10-2021 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Verschrikkelijk. Ik snap dat het bij sommige mensen goed helpt maar bij mij absoluut niet. Het deed me zoveel pijn. Heb de spiraal 6 maand gehad om het nog wat tijd te gunnen maar heb me 6 maanden niet als mezelf gevoeld. Kots misselijk elke dag. Na het eruit halen was het zo’n opluchting! Gelijk beter

Cerazette (minipil)

04-10-2021 | Vrouw | 48
desogestrel
Ik neem Cerazette ongeveer 10 jaar, mijn migraines zijn zo goed als verdwenen, nog 3 per jaar misschien. Maandstonden zijn ook helemaal verdwenen. Cerazette voelt na enkele jaren als een echte aanslag op mijn vrouwelijkheid, libido is volledig verdwenen wat de eerste jaren niet zo was, ik was nog steeds sexueel heel actief, maar er veranderde iets met de jaren. Ik ben n[lees meer...]og lang niet in de menopauze, daarvoor ben ik nog te jong. Op dit moment voel ik niets meer die mij vrouw maakt.

01-10-2021 | Vrouw | 44
levonorgestrel
Ik heb het spiraaltje 12 dagen gehad en werd er intens angstig en onrustig van. Het is na 12 dagen met spoed verwijderd omdat ik helemaal gek werd van de angst. Nu, 3 maanden later, nog steeds hele nare nachtelijke angstaanvallen. En overdag ook veel angst. Vóór het spiraaltje had ik ook wel psychische kwetsbaarheden, maar niets wat hier ook maar bij in de buurt komt. Ik z[lees meer...]ou er alles voor geven terug te kunnen in de tijd en het spiraaltje niet te nemen. Ben bang dat ik nooit meer normaal zal kunnen leven en heb veel suïcidegedachten. Mijn laatste hoop is gevestigd op medicijnbehandeling door de psychiater en het zoeken van een specialist die veel van vrouwelijke hormonen weet. Ik kan niet meer terug in de tijd, maar misschien kan ik anderen dit leed wel besparen. NEEM GEEN SPIRAALTJE!!! Ik weet nu ook dat heftige angst en onrust bij veel meer gebruiksters voorkomen, maar bij de meesten schijnen de angst en onrust na het verwijderen van het spiraaltje op den duur weer weg te gaan. Maar bij mij lijkt een hormonale disbalans te zijn ontstaan die maar niet herstelt en erg veel angst veroorzaakt. Echt, DOE HET NIET!!! Ik wilde dat iemand mij op tijd gewaarschuwd had. PS Als iemand dit leest die me kan helpen of weet wat voor arts me zou kunnen helpen, reageer dan alsjeblieft. Ik ben echt heel wanhopig.

29-09-2021 | Vrouw | 23
etonogestrel
Ik ben echt heel blij met de implanon. Heb even getwijfeld om hem te laten zetten maar uiteindelijk toch de keuze gemaakt. Het zetten verliep heel vlot en was bijna pijnloos. Ik ben na het zetten 1x ongesteld geweest en ben nu al bijna een half jaar niet meer ongesteld, hier ben ik erg blij mee! Verder heb ik geen last van bijwerkingen.

Norlevo

28-09-2021 | Vrouw | 27
levonorgestrel oraal
17 september onveilige seks gehad met mijn vriend, daarna de map genomen. Ik was toen al een heel klein beetje ongesteld (licht toze bloed, geen tampon nodig). 7 dagen later weer de fout ingegaan en weer een norlevo genomen. Sindsdien ben ik zwaar ongesteld, terwijl ik juist heel licht en onregelmatig ongesteld ben de laatste tijd. Van de dokter moet ik het nog een paar d[lees meer...]agen aankijken, en als het dan nog niet gestopt is schrijven ze iets voor om het bloeden te stoppen… ik heb verder vooral extreem veel last van strmmingswisselingen, soms steken in mijn onderbuik en ik slik ijzerpillen en paracetamol om een beetje te kunnen functioneren. Vrij heftige ervaring, in het verleden heb ik deze pil ook een aantal keer gebruikt en toen had ik eigenlijk nergens last van.

Depo-Provera '150' (prikpil)

27-09-2021 | Vrouw | 25
medroxyprogesteron parenteraal
Vorige week voor het eerst de prikpil laten zetten. Hiervoor de microgynon 20 gebruikt. Hier voelde ik mij niet meer goed bij. Eerste dag van mijn stopweek de prik pil (depo-provera) laten zitten. Ik lees op verschillende sites dat je ongesteldheid weg kan blijven. Ik heb tot nu toe nog geen ongesteldheid gehad. Meer mensen hier ervaring mee?

23-09-2021 | Vrouw | 22
levonorgestrel
Plaatsing was onprettig maar heel kort. Daarna heb ik last gehad van wat schommelende emoties omdat mijn lichaam nogal moest wennen. De eerste maanden nog wel wat spotting gehad maar na 3 maanden werd ik nauwelijks meer ongesteld. Ideaal dus. Geen menstruatie en minder Hormonen in je lijf dan met de pil of myrena. Je hoeft nooit ergens aan te denken. Zeker een aanrader wat[lees meer...] mij betreft.

21-09-2021 | Vrouw | 24
levonorgestrel
Ik was na een half jaar zwanger ondanks de mirena er in zat.

21-09-2021 | Vrouw | 26
koperhoudend spiraal
Op dit moment heb ik de ballerine 1 jaar. Vanaf het moment van plaatsen heb ik drie maanden veel bloedverlies gehad en erge krampen. Hierna was mijn menstruatie weer bijna zoals voorheen, ietsje meer en ietsje langer bloedverlies. Echter heb ik sinds het moment van plaatsen last van hoofdpijn, dit lijkt per maand te verergeren. Ik ben bekend met migraine en hier had ik ee[lees meer...]ns in de twee maanden wel eens 1,5 dag last van, echter is dit een ander soort hoofdpijn. Op dit moment heb ik maandelijks 3 weken achtereen hoofdpijn. Dit zou niet bij de bijwerkingen van de ballerine passen, echter kan ik het alleen hier aan relateren. Ik ben erg benieuwd of meer mensen deze klacht herkennen.

Nuvaring

20-09-2021 | Vrouw | 30
ethinylestradiol / etonogestrel
Nachtelijke zweet en misselijkheid aanvallen, zwetend wakker schrikken snachts, gevoel van flauwte vaak, misselijkheid, hoofdpijn

EllaOne

17-09-2021 | Man | 24
ulipristalacetaat
Er bestond een kleine kans op onveilige seks dus heb ik voor de zekerheid de morning after pil 3 dagen erna ingenomen. Ik merkte totdat ik ongesteld moest worden er niks van. Ik werd precies 7 dagen later dan verwacht ongesteld. Ik ervaarde pijn in m'n onderrug, vermoeidheid midden op de dag en buikkrampen waarvan je even op bed moest gaan liggen. Normaal heb ik gelukkig n[lees meer...]ergens last van tijdens het menstrueren. Verder bloedde ik zoals normaal.

Desogestrel

15-09-2021 | Vrouw | 42
desogestrel
sinds ongeveer 9 maanden gebruik ik desogestrel. geen last gehad van bijwerkingen, sterker nog, ik ben fitter dan voorheen, of dat aan deze pil ligt weet ik niet maar geen klachten door deze minipil. & sinds het gebruik eerder meer energie, dan minder (theramex is de naam van mijn minipil)

Depo-Provera '150' (prikpil)

13-09-2021 | Vrouw | 25
medroxyprogesteron parenteraal
Heel fijn en je hoeft er maar één keer in de 3 maanden aan te denken. Helaas wel altijd de 3 dagen dat die gezet was een emotionele rollercoaster. Maar dat nam ik voor lief .

12-09-2021 | Vrouw | 30
levonorgestrel
Omdat ik naar mijn 2e zwangerschap dwars door de pil zwanger ben geraakt besloten een spiraal te nemen. Ik zag er erg tegenop om hem te plaatsen maar hier totaal geen last van gehad. Na mijn zwangerschap had ik wel iets last van haaruitval, ook omdat ik 2 zwangerschappen dicht op elkaar heb gehad. Al snel kreeg ik forse kale plekken en ben ik 1.5 maand ongesteld geweest. B[lees meer...]esloten om hem te verwijderen. Zijn er meer vrouwen die last hebben van haaruitval en wanneer groeide het haar terug ?

08-09-2021 | Vrouw | 42
levonorgestrel
Ik heb al 11 jaar een mirena. In juni een wissel gehad van de mirena. Dit keer bij de gynaecoloog. In verband met een spastische linkerbeen. Het was pijnlijker dan bij de huisarts. Raar maar waar. Ook ging ik bijna van mijn stokje. Na 6 weken een echo gehad. Helaas was de mirena verschoven. Dus het moest weer overnieuw. Vandaag was het weer zover. Gelukkig viel het nu me[lees meer...]e met de pijn. Ook een echo gemaakt en nu zat hij goed. Over 6 weken weer een echo. Ik hoop dat het goed blijft zitten.

07-09-2021 | Vrouw | 41
koperhoudend spiraal
Ook ik koos na 5 jaar Mirena spiraal (zeer tevreden) voor de hormoonvrije Ballerine (nu bijna 1 jaar geleden) . De plaatsing hiervan ging niet gemakkelijk vanwege mijn gekantelde baarmoederhals. Vanaf het begin had ik hevige menstruaties met veel menstruatieklachten. Ik wilde het wel een kans geven en de spiraal tenminste 6 maanden laten zitten maar nu bijna een jaar verd[lees meer...]er ben ik er klaar mee. Ik heb maandelijks extreem veel bloedverlies (moet grote tampon icm groot maandverband gebruiken en dat vele malen per dag wisselen). Dan nog lek ik regelmatig door.... de laatste keer dat ik dat een enkele keer meemaakte was in mijn puberteit (bijna 20 jr geleden). De menstruaties duren ook lang; 7-10 dgn dus voor mijn gevoel ben ik na 2 weken alweer ongesteld. Ik heb veel klachten die ik hiervoor niet had zoals buikpijn, stekende hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid. Dus ik heb er meer ellende van dan gemak. Bijna spijt dat ik niet meer voor de Mirena ben gegaan maar ik stop even helemaal met anticonceptie. Natuurlijk verschillen de ervaringen per vrouw maar ik heb inmiddels (ook van mijn gynaecoloog) meerdere verhalen gehoord van ontevredenheid.

05-09-2021 | Vrouw | 35
Abnormaal vaginaal bloedverlies
In eerste instantie heerlijk dat ik nergens over na hoefde te denken en mijn menstruatie uitbleef. Maar helaas nam mijn gewicht toe en was ik 2 maanden na start van gebruik zwaar depressief. Niet meteen de link gelegd met de implanon. Mijn depressie werd steeds erger, waardoor er zelfs voorzorgsmaatregelen genomen moesten worden zodat ik mezelf niets aan zou doen. Na 9 maa[lees meer...]nden kwam mijn menstruatie ineens weer en heb ik de implanon laten verwijderen. Snel daarna verdwenen ook mijn angsten, onzekerheden maar bovenal; de suïcidale gedachten en de depressie! Nooit meer hormonen voor mij

02-09-2021 | Vrouw | 50
Onregelmatige menstruatiecyclus
Vanaf mijn 45e werd ik om de 2 weken ongesteld met veel pijn en overlast. Daarvoor altijd regelmatig eens in de 28 dagen ongesteld met weinig klachten. Waarschijnlijk werd nieuwe menstruatie patroon door pre-overgang veroorzaakt. Sinds Implanon is ingebracht niet meer ongesteld geworden en nul overgangsklachten. Ben nu 50 jaar en kan het iedereen aanraden!

28-08-2021 | Vrouw | 22
levonorgestrel
Ik werd depressief van de pil en ben daarom op advies van de huisarts overgestapt naar een mirena spiraal. Een hele berg klachten (waarvan ik van sommige niet eens wist dat het door de pil kwam) verdween als sneeuw voor de zon. De klachten die verdwenen waren: depressieve gevoelens, vaginale afscheiding, menstruatiepijn (ik word nu helemaal niet ongesteld), moodswings, mis[lees meer...]selijkheid, vermoeidheid en grote eetlust/vreetbuien. Klachten die ik ervoor terug heb gekregen: vet haar, puistjes (een paar, geen ernstige acne) en lage rugpijn, maar ik ben sowieso al rugpatiënt dus dat kan toeval zijn. Verder word ik dus niet meer ongesteld en hopelijk ook niet zwanger. Het grootste nadeel aan de spiraal vond ik het zetten, dat was ondanks de diclofenac erg pijnlijk.

28-08-2021 | Vrouw | 34
koperhoudend spiraal
Ik heb bewust een tijdje gewacht met mijn ervaring te delen. De ballerine heb ik nu 14 maanden. Tijdens deze 14 maanden heb ik rustig kunnen observeren wat er allemaal gebeurt in mijn lichaam. De ballerine is ook in opspraak geweest dus hierdoor blijf ik alert en sceptisch. Na een controle bleek hij nog goed te zitten. Ik ben dan ook van plan om dit ieder half jaar/jaar te[lees meer...] laten controleren. Wij hebben twee kindjes. Er is nog steeds een kinderwens voor ons beiden, dit heb ik dan ook meegenomen in mijn overweging om een koperspiraal te nemen. We hebben de risico's dan ook goed besproken van te voren dus mocht het onverhoopt toch gebeuren dan is het van harte welkom. Ik heb voor een koperspiraal gekozen omdat ik na 17 jaar de pil geslikt te hebben, met tussenpozen, af wilde van hormonen. Ik maakte me alleen zorgen omdat mijn baarmoeder altijd vrij gevoelig is. Toen ik uitkwam bij de ballerine leek dit perfect voor mij!! Het plaatsen is door de verloskundige gebeurd. Ik zou dit ook zeker willen aanraden! Gynaecoloog ook zeker maar liever geen huisarts. Het plaatsen was geheel pijnloos, al was ik erg zenuwachtig. De dagen/weken erna heeft het erg gerommeld. Buikpijn, continu bloedverlies.. Maar ik bleef hoop houden dat het over zou gaan. Het is ook vrij logisch te verklaren want je lijf probeert het onbekende voorwerp eruit te krijgen. De eerste menstruatie heeft dan ook lang op zich laten wachten en was meteen erg heftig. Toch is dit ook te verklaren want ik was net zwanger geweest en slikte daarvoor altijd de pil dus mijn lichaam moest het nu allemaal zelf doen. De maanden erna werd het rustiger. Mijn cyclus herstelde zich, al is die vrij onregelmatig maar dat ligt aan mijn lichaam en niet aan de ballerine. De ene maand is het 35 dagen, de andere 29, of 40 dagen. De menstruaties duren 5 a 6 dagen. Dag 3/4 is wat heftiger maar dat was het dan ook. Ik moet echt even nadenken over bijwerkingen momenteel. Wat meer afscheiding, dit kan een koperachtige geur hebben. Verder kan ik me nu niks bedenken. Wat ik je kan meegeven. Kijk niet te veel naar alle negatieve verhalen. Ieder lichaam is anders. Voor mij heeft het even geduurd voor ik tevreden was en ik blijf altijd oplettend en sceptisch maar voor nu ben ik zeer tevreden. Ik voel me vrouwelijker met hormonale schommelingen die bij de maandelijkse cyclus horen. Heel veel succes met je keuze en ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

EllaOne

25-08-2021 | Vrouw | 20
ulipristalacetaat
De condoom was gescheurd en ik was niet aan de pil of andere anticonceptie. Ik heb een app op mijn telefoon waar ik in bij hou wanneer ik ongesteld word en dan geeft hij aan wanneer ik het meest vruchtbaar ben. Dus ik ging gelijk kijken op die app, staat er dat het precies de dag was van mijn ovulatie, dus de hoogste kans op vruchtbaar zijn. Gelijk de dag erna de Ella one [lees meer...]gehaald en deze binnen 11 uur genomen(dit was mijn eerste morning after pil), ik was heel bang dat die niet zou werken, omdat misschien mijn ovulatie al was geweest(en dan werkt een morning after pil niet), ook was ik heel erg bang voor ernstige bijwerkingen. Uiteindelijk ben ik nu 3 weken verder, heb ik op een heeel klein beetje buikpijn na geen last gehad van verder bijwerkingen, dus dat was heel fijn. Ook werd ik precies op de juiste dag ongesteld, mijn ongesteldheid was wel iets minder dan normaal. Voor de zekerheid had ik na me ongesteldheidsweek daarom nog een zwangerschapstest gedaan en deze was gelukkig negatief! De pil heeft super goed zijn werk gedaan, en omdat ik veel horrorverhalen las op internet vond ik dat ik dit moest delen. Ik hoop voor iedereen dat de Ella one ook zo goed bij jullie werkt, en probeer niet te veel te stressen, want je kan de situatie niet meer veranderen, en onthoud het komt altijd goed, en alles gebeurt met een reden :)

25-08-2021 | Vrouw | 25
levonorgestrel
Nadat ik continu van de pil last kreeg van vaginale infecties overgestapt op dit spiraaltje. Het zetten deed pijn en de maanden erna ook. Maar het zit er nu 1,5 jaar in en ben hardstikke tevreden. Geen last meer van vaginanale schimmels of dat ik dik word. Ik kan eindelijk mijn gewicht onder controle houden en voel mij een stuk beter. Wel word ik iedere maand onge[lees meer...]steld en dit duurt ongeveer 10 dagen. Maar het is erg licht.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5518)
Anticonceptie - overig (4039)
Cholesterol (3014)
Depressie - antidepressiva overig (2856)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2532)
Pijn - morfine-achtigen (2324)
ADHD - psychostimulantia (2258)
Pijn (2099)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1647)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1306)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1258)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1227)
Depressie - antidepressiva TCA (1107)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)