categorie

Anticonceptie - overig

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - overig

Norlevo

02-10-2022 | Vrouw | 26
levonorgestrel oraal
Ik dacht even dat ik een slaappil had genomen. Ik kreeg eerst lichte hoofdpijn. Dan erna nog voor het avondeten in slaap gevallen tot de dag later tot 10u. Het werkt wel. Maar je bent echt enorm vermoeid van deze morning after pil.

02-10-2022 | Vrouw | 24
levonorgestrel
Op mijn 18e eerste spiraal laten plaatsen vanwege vaste relatie. Het plaatsen was niet helemaal fijn (lichtgevoel in hoofd & heftige buikkrampen). De eerste zes weken waren ook een hel (onregelmatig bloedverlies, buikkrampen, kon geen broeken dragen vanwege drukkend gevoel). Daarna zijn de klachten verdwenen en is de menstruatie weggebleven. Na 4 jaar (vanwege uitwerking v[lees meer...]an de hormoon) een nieuw spiraal laten plaatsen. Het opnieuw plaatsen van de spiraal viel dit keer erg mee; geen bloedverlies of buikkrampen gehad. De spiraal deed zijn werk: ik werd niet meer ongesteld (helemaal niet meer) en was beschermd tegen ongewenst zwangerschap. Na totaal 6 jaar een spiraal te hebben gehad, kreeg ik last van neerslachtige/depressieve gevoelens. Het voelde ook niet meer prettig om niet ongesteld te worden. Daarnaast kreeg ik ineens veel haargroei in mijn gezicht, rondom mijn tepels, buik, armen & benen. Ook kreeg ik acne in mijn gezicht & hals. Mijn schildklierwaarden zaten op het randje van “net goed”. Volgens de huisarts konden dit de bijwerkingen van de spiraal zijn, maar was de kans erg klein. Uiteindelijk toch besloten om de spiraal te verwijderen en na 3 weken voelde ik me al een stuk beter. De neerslachtigheid verdween en de haargroei & acne begon af te nemen. Hoewel de huisarts mij niet begreep, ben ik blij dat ik naar mijn lichaam heb geluisterd door de spiraal te laten verwijderen!

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje)

01-10-2022 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal
Ik heb voor het koperspiraaltje gekozen, omdat ik het zat was om hormonen te gebruiken. Door hormonen kreeg ik extreem veel last van stemmingswisselingen en depressie, maar gelukkig bevat een koperspiraal geen hormonen en was ik daarom overgestapt. Het plaatsen deed pijn, maar het kon ermee door. Ik heb het spiraaltje nu langer dan 3 jaar en het gaat prima, echter heb ik s[lees meer...]oms wel last van tussentijdse bloedingen en soms bloed ik 1 of 2 maanden aan één stuk door. Ik ben meestal 9 dagen lang ongesteld sinds het hebben van een koperspiraaltje.

28-09-2022 | Vrouw | 19
etonogestrel
Laten zetten ging gemakkelijk, 1e 3 maanden geen mestruatie gehad en daarna 3 maanden lang iedere maand 3 weken lang. Geen mentale klachten ervaren met deze anticonceptie. Laten verwijderen ns 6 maanden en bij het verwijderen zat de staaf vastgegroeid waardoor ik een lelijk litteken eraan over heb gehouden.

28-09-2022 | Vrouw | 28
etonogestrel
Vanwege het feit dat ik wilde stoppen met orale anticonceptie en een spiraaltje akelig vind koos ik voor de Implanon. Ik had hoop dat ik tot de kleine selectie gelukkigen zou behoren waarbij de menstruatie volledig uitbleef en ik nauwelijks last zou hebben van bijwerkingen. Helaas dat niet zo. Ik heb de Implanon laten plaatsen bij de huisarts en mijn arm kreeg alle kleuren[lees meer...] van de regenboog, de bloeduitstorting was hevig. Al vrij snel kreeg ik last van prikkelbaarheid, een vette huid en zelfs acne.. Voor iemand die zachtaardig is van aard en in haar jeugd geen enkel puistje had was dit enorm onprettig. De 1e menstruatie bleef uit... Maar omdat mijn laatste menstruatie plaats had moeten vinden een aantal dagen voor de plaatsing vertrouwde ik het niet. Mijn voorgevoel werd bevestigd door een positieve test. Achteraf gezien vond ik het vreemd dat de huisarts niet heeft geïnformeerd naar de laatste menstruatie. Wellicht waren de bijwerkingen uiteindelijk verdwenen maar ik heb het implantaat dus voortijdig laten verwijderen. Gezien de impact van het plaatsen, het litteken na het verwijderen en de extreme chagrijnigheid, raad ik het niet aan.

27-09-2022 | Vrouw | 21
etonogestrel
implanon laten zetten op advies van huisarts, door mijn implanon constante spier, hoofd en buikpijn. Constant ongesteld en depressieve klachten.

27-09-2022 | Vrouw | 34
etonogestrel
Ik heb twee keer een implanonstaafje laten plaatsen. De eerste werd het geplaatst toen ik 28 was en is het drie jaar vrijwel zonder klachten blijven zitten. Heb het zelf als ideaal ervaren. Het plaatsen is binnen 3 minuten gedaan en vervolgens blijft het staafje drie jaar zitten. Niets om over na te denken. De dosis hormonen die je krijgt is ook lager dan bijvoorbeeld bij [lees meer...]de traditionele dagelijkse pil, wat ik een positief punt vind. Ik heb wel het idee dat ik iets meer haarverlies heb, maar niet opvallend. Het verwijderen van de eerste implanon was lastiger dan het plaatsen. De huisarts moet een kleine incisie maken om de implanon vervolgens te verwijderen, maar de implanon was een beetje vastgegroeid aan de omliggende spieren. De implanon is wel binnen 15 minuten verwijderd en het deed geen pijn. Na het verwijderen van de eerste implanon meteen de tweede laten plaatsen. Ik ben nu aan het einde van de drie jaar dat deze tweede implanon in je arm mag zitten en merk dat ik het laatste jaar steeds vaker tussentijdse bloedingen krijg. Bijvoorbeeld na na ongesteldheid na een week opeens weer 2 dagen of langer last van bloedverlies. Vaak wat donkerder/andere kleur dan bij normale menstruatie en soms maar heel licht). Dus wil de implanon binnenkort wel laten verwijderen. Ik lees meer verhalen van vrouwen die bij langer gebruik van implanon last krijgen van tussentijdse bloedingen, dus twijfel of ik een derde implanon zal nemen.

27-09-2022 | Vrouw | 30
koperhoudend spiraal
ik heb hier een aantal maanden geleden ook een artikel geschreven toen ik de koper spiraal nog had. sinds 2 maanden heb ik hem er uit laten halen omdat ik mij op zijn zachts gezegd heel slecht voelde. nu hij er uit is merk ik pas wat het met mijn hormonen heeft gedaan (volgens de huisarts zou dit onmogelijk zijn) ik voel mij weer fit, vrolijk en actief. mijn menstruatie is[lees meer...] weer 4 dagen met normaal bloed verlies i.p.v. 8 dagen met hevige krampen. mijn libido en gevoel zijn weer terug. het enige nadeel is dat mijn haar op dit moment wat uitvalt maar dat komt door de hormoon schommelingen. het verhaal dat koper geen effect kan hebben op je hormonen is dus niet waar! indirect kan dit zeker effect hebben en in mijn geval was het nog erger dan met de pil. al met al een goede beslissing geweest om hem te laten verwijderen.

27-09-2022 | Vrouw | 44
koperhoudend spiraal
Ik heb in 2015 ooit een koper spiraal laten plaatsen dit was 1 jaar na een zwangerschap. Daar nooit pijn gehad ook niet met plaatsen. Nu heb ik 1 maand geleden met heeeel veel pijn er 1 laten plaatsen. Ik heb hevige krampen en rugweeen en dit straalt uit naar mijn bekken en benen. Ik heb zoveel pijn dat ik dit spiraaltje vandaag laat verwijderen.

26-09-2022 | Vrouw | 40
levonorgestrel
Zeer depressief, na half jaar eruit gehaald en de dag erna weer ik alweer positiever

25-09-2022 | Vrouw | 36
desogestrel
Jaren geleden ben ik moeten stoppen met de pil, (Microgynon 30) omdat deze Oestrogeen bevatte. Hierdoor groeide er een goedaardige tumor op mij lever (grootte van een tennisbal!!) Jaren zonder pil goed gefunctioneerd. Echter na 2 zwangerschappen en hevigere stemmingswisselingen na die zwangerschappen, op zoek gegaan naar anticonceptie. De gynaecoloog stelde de minipil[lees meer...] voor, aangezien mijn klachten cyclus gerelateerd waren (hormoonschommelingen/stemmingswisselingen/pms achtige klachten) De minipil bevat alleen Progesteron, deze zou dan ook niet schadelijk zijn m.b.t. verdere groei van het leveradenoom (tumor). Inmiddels slik ik de minipil 8 weken en wat ik voornamelijk merk is dat ik; ontzettend snel van 0 naar 100 schiet, agressief ben, kook vanbinnen, mijzelf niet weet te beheersen, onrustig ben, hartkloppingen en slapeloosheid heb ervaren de eerste weken, dit is voor nu over. Ook heb ik ontzettend pijnlijke borsten soms. Heel veel moeite moeten doen om de vreetbuien de baas te zijn. Verder heb ik regelmatig een opgeblazen buik, mijn idee is dat dit meer door de stress komt die ik ervaar door het slikken van de minipil. Ik lees dat ik het slikken van de minipil eigenlijk moet volhouden tot zeker 6 maanden, wil ik daadwerkelijk kunnen zeggen dat ik het heb geprobeerd. Maar stiekem ben ik wel een beetje ten einde raad en heeft de minipil al een aantal keren in de prullenbak gelegen. Ik hoop echt heel snel op stabiliteit. Voor de anticonceptie werkt de minipil goed. Ik slik de pil elke dag op hetzelfde tijdstip, eet gezond, beweeg en slaap genoeg, wetende dat dit factoren zijn die mee kunnen spelen m.b.t. je gemoedstoestand.

Depo-Provera '150' (prikpil)

25-09-2022 | Vrouw | 40
medroxyprogesteron parenteraal
Hallo allemaal , ik zit al mijn hele leven aan de prikpil Mij hoor je niet klagen bij iedere bijwerking of afwijking gaat een nieuwe deur open Ik lijd wel aan slapeloosheid maarja nu kijk ik lekker heel de nacht netflix alle bij werkingen die er naar op staan heb ik wel gehad je kunt er maar gehad hebben of gebben dan heb je ook een je wat Maar ik heb ook nooit een o[lees meer...]f andere reden een kinderwens gehad hoor dat zou kindermishandeling zijn de wereld us al verrot maar we dwalen af Ik ben een zeer tevreden gebruiker hoop dat ik nooit hoef te stopoen

23-09-2022 | Vrouw | 34
Menstruatiepijn
Ik heb nu 2 keer een Mirena laten plaatsen en beide keer is die eruit gevallen. De eerste na 2 maanden en toen bleek ik zwanger(uitgelopen op miskraam), en de 2de nu na 3.5maand. Al die tijd dat hij erin zat heb ik meer dagen gebloed dan niet. 2.5kilo aangekomen. De eerste keer was het vooral het wennen aan de hormonen, pijn in borsten enzovoort. Nu net is de tweede eruit [lees meer...]gekomen, en ik ben er klaar mee. Ik ga geen nieuwe meer plaatsen want de bijwerkingen zijn echt niet leuk. Ben de laatste weken depressief, heb een kort lontje en totaal geen libido.

21-09-2022 | Vrouw | 26
levonorgestrel
3 jaar geleden (sep 2019) de Kyleena laten zetten. Ik was daarvoor al een aantal jaar aan de pil maar zat daarbij niet lekker in m'n vel. Ik wilde iets anders proberen met 'minder' hormonen of een geleidelijke hormoonafgifte en kwam zo bij de Kyleena terecht. Ik vond het spannend hoe het zou uitpakken ivm de negatieve berichten hier, maar het is in alles meegevallen. Plaat[lees meer...]sing gebeurde gewoon bij de huisarts, snel klaar en de pijn viel mee. Na de tijd wat duizelig geweest en buikpijn gehad, maar dat was na een dag weer weg. De Kyleena bevalt mij super goed. Hij gaat er binnenkort uit ivm zwangerschapswens maar in de toekomst zou ik zeker weer voor de Kyleena kiezen als anticonceptie.

15-09-2022 | Vrouw | 18
levonorgestrel
Ik ben overgestapt van de pil naar de kyleena, omdat ik met de pil veel last had van moodswings/ depressieve gevoelens/ niet mezelf. Met de kyleena heb ik van geen van die bijwerkingen last! Wel nog steeds last van bloedverlies. Ook in het begin veel buikpijn gehad, maar nu geen last meer van.

15-09-2022 | Vrouw | 29
levonorgestrel
2 jaar na plaatsen spiraal werd ik weer ongesteld. Een week nadat mijn ongesteldheid over was werd ik weer 'ongesteld'. Met de ongesteldheid kwamen ontzettende mood swings en vaginale infecties. Mijn dokter vertelde me in mei dat ik het nog even aan moest kijken soms ging dit vanzelf weer over. In de maanden even aankijken gingen mijn menstruaties gepaard met krampen die o[lees meer...]p weeën leken, zo pijnlijk dat ik niet meer kon lopen. Eruit met dat ding!

15-09-2022 | Vrouw | 30
levonorgestrel
7 maanden geleden de Kyleena laten plaatsen. Dit was 3 maanden na mijn bevalling. De verloskundige zei dat dit een goede anticonceptie was voor vrouwen die borstvoeding gaven, omdat het ‘alleen lokaal hormonen afgeeft’ (inmiddels ben ik erachter dat dit de grootste onzin is). Een week later begon ik weer met werken na zwangerschapsverlof. Meteen kreeg ik dagelijks last van[lees meer...] extreme vermoeidheid en migraine (vaak zag ik ‘sterretjes’). Omdat ik dus net weer aan het werk was, dacht ik dat mijn klachten daarmee te maken hadden en vertelde ik mezelf om gewoon even door te zetten. Dit heb ik 1,5 maand volgehouden. Ik voelde mij toen zó ellendig dat ik 4,5 maanden thuis heb gezeten met ‘burnout klachten’. Had naast de eerder genoemde klachten inmiddels ook last van (sociale) angst (durfde amper de deur uit), brain fog (voelde alsof ik zweefde, niet echt deelnam aan de wereld om mij heen), misselijkheid en stemmingswisselingen. Heb mij nog nooit zo alleen en onbegrepen gevoeld. Gelukkig kon ik nog wel zorg dragen voor ons zoontje, maar dit vergde wel veel van mij en ik was helemaal opgebrand. Vorige week kwam ineens het besef dat alles wel eens door het spiraal zou kunnen komen. Heb hem nu bijna een week eruit en merkte de eerste dag een enorm opgelucht gevoel op, alsof de ‘waas’ weg was. Wel heb ik nog veel andere klachten en las ik dat het herstel een paar maanden kan duren. Het lichaam moet weer zelf hormonen gaan maken. Voor mij was en is dit nog steeds een vreselijke ervaring. Iedereen reageert natuurlijk anders en gelukkig is dit niet voor iedereen zo!

14-09-2022 | Vrouw | 22
Plaatsen spiraal
Ik heb mijn spiraal laten zetten omdat ik een vaste relatie had waar ik zeker wilde zijn van zwangerschapspreventie en niet goed tegen de pil kon. Het zetten zelf was echt naar. Ik had meer medicatie gewild voor de eerste 12 uur. Daarna de eerste paar maanden constant licht gebloed, dit was niet perse vervelend. Tot 1,5 jaar last gehad van steken in m'n baarmoeder, [lees meer...]dit was wel echt naar. Gelukkig heb ik hier ondertussen geen last meer van, heel af en toe op basis van mijn cyclus. Verder geen menstruatie meer, alleen emotioneel gezien. Ik zou over een paar jaar als hij eruit moet een nieuwe overwegen, maar alleen als ik in een vaste relatie zit. Anders vind ik het de pijn niet waard!

13-09-2022 | Vrouw | 25
levonorgestrel
In 1 woord: PIJN! Plaatsing van eerste keer Kyleena bij de huisarts ging goed en vrijwel geen pijn gehad (geplaatst tijdens menstruatie). Helaas zat de spiraal verkeerd en moest een nieuwe geplaatst worden maar deze keer bij de verloskundige. Wat heb ik een spijt… Wegens onregelmatige cycli geplaatst buiten mijn menstruatie. De pijn die ik heb gevoeld tijdens de behand[lees meer...]eling en de dagen daarna waren bijna ondraaglijk. Nu 1,5 week verder en heb ik inmiddels mijn menstruatie. De pijn is zo extreem intens dat ik vaak aan het huilen ben, zelfs medicatie helpt bijna niet. Ik heb ooit nierstenen gehad dus ik weet wat pijn is. Mijn pijngrens is niet snel bereikt, maar nu is die ver overschreden. Spiraal blijft voorlopig nog even zitten in de hoop dat de pijn weggaat na mijn menstruatie. Mocht dit niet zo zijn gaat die er meteen uit, want dit is niet uit te houden. Tip: spiraal laten zetten tijdens menstruatie. Denk er ook goed over na als je nog geen kinderen hebt gehad (zoals ik).

11-09-2022 | Vrouw | 35
levonorgestrel
Het plaatsen van de spiraal was goed te doen, daarna wel 2 dagen flinke buikkrampen gehad en 8 dagen gevloeid. Ik heb de spiraal nu één jaar, het eerste halfjaar was ik elke maand 9 - 12 dagen aan het menstrueren. De hoeveelheid is wel minder maar ik menstrueerde vóór de spiraal hooguit 4 á 5 dagen. Dat was voor mij dus echt een grote tegenvaller want ik had gehoopt dat m[lees meer...]ensturatie uitbleef, helaas. Tevens kreeg ik erg snel last van regelmatig hartkloppingen, heel veel hoofdpijn, sombere gevoelens en een kort lontje. Ik heb besloten dat de spiraal eruit gaat!

09-09-2022 | Vrouw | 27
levonorgestrel
Veel verhalen die op internet belanden zijn negatief, dus wil ik nu toch ook even een tevreden gebruiker laten horen :) Ik heb de spiraal nu sinds november 2019. Het plaatsen was wel even een moment pijnlijk maar het viel me reuze mee. Vantevoren wel even een ibuprofen genomen. Enkele dagen krampen gehad maar daarna niks meer. Ik merk nu af en toe spotting voor een dag of [lees meer...]twee waarbij ik ook wat krampen ervaar, maar verder geen zeer pijnlijke menstruaties meer. Daar ben ik heel blij om. Wel merk ik af en toe pijn bij vermoedelijk ovulatie. Van de pil kreeg ik psychische klachten, dat is hier niet aan de orde. Ik voel me prima, hoef er nooit aan te denken en het bevalt gewoon goed!

08-09-2022 | Vrouw | 18
Onregelmatige menstruatiecyclus

08-09-2022 | Vrouw | 29
levonorgestrel
Dames, ik heb het een jaar geprobeerd… mijn advies; doe het niet! Ik heb me nog nooit zo ellendig gevoeld als afgelopen jaar. Het plaatsen was een hel. Zeker drie maand extreme pijn in lies en onderbuik gehad. De dokter zei dat ik even moest wennen en vooral volhouden omdat het lichaam eraan moest wennen. Ik had vaak rond mijn eisprong en menstruatie extreme buikpijn, zo e[lees meer...]rg dat ik twee dagen voor pampus op de bank lag. Beenpijn en lies pijn. Extreme misselijkheid, geen eetlust, maar het aller ergste: ik voelde me absoluut niet mezelf. Ik had echt depressie klachten, zelfs naar een psycholoog geweest… ik heb hem er uit laten halen na een jaar en direct na het verwijderen heel erg opgelucht gevoel. Leeg. Geen beenpijn meer, geen opgezette buik en geen pijn in mn lies. De dokter probeerxe mij nog om te praten om het even te proberen. Godzijdank is dit ding eruit. Wat een opluchting.

31-08-2022 | Vrouw | 34
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb deze pil 4 en een halve maand geslikt en daarvan ben ik maar twee weken niet ongesteld geweest, daarnaast lig ik uren wakker, heb ik haar uitval, veel last van acne echt dikke bulten. Nog nooit heb ik mij zo slecht gevoeld

30-08-2022 | Vrouw | 22
levonorgestrel
Door de vele negatieve geluiden op internet was ik huiverig om de kyleena te nemen. Uiteindelijk toch gedaan en zo tevreden, dus wil graag een positief tegengeluid laten horen! Ik heb hem laten zetten bij de huisarts en dit ging wat moeizaam omdat het haar niet helemaal lukte. Dit was dus even pijnlijk, maar niet iets waardoor ik het de volgende keer niet weer zou doen. De[lees meer...] rest van de dag hele lichte menstruatiekrampen en lichte bloedingen. Beide waren de volgende dag eigenlijk al weg. Ik ben nog 1 keer licht ongesteld geweest, verder nergens last van. Voor mij top! Ben overgestapt van de pil en hoef nergens meer aan te denken (maar was hormonen dus wel gewend en wist dat ik daar niet zoveel last van heb. Dit is wel een goede graadmeter - geen last van de pil dan waarschijnlijk ook niet van Kyleena). Echt een aanrader dus. Bij twijfel, overleg met vriendinnen etc. Want verhalen op internet vaak toch negatiever dan de meeste ervaringen!

Multiload Cu (koperhoudend spiraaltje)

30-08-2022 | Vrouw | 36
koperhoudend spiraal
Helaas was de Multi-Safe Cu 375 voor mij geen succes. Plaatsing door eigen huisarts ging goed en was prima te doen, korte pijn gehad. Wel aanrader om vooraf Paracetamol (1x 500mg) icm Ibuprofen (1x 400mg) te nemen, want het sonderen (opmeten van baarmoeder, daarbij wordt je buikvlies aangehaakt) is vrij pijnlijk, plaatsen zelf niet. Ook verstandig om het te doen tijdens de[lees meer...] menstruatie, omdat dan de baarmoedermond al een beetje openstaat . Er wordt een tangetje op de mond geplaatst om deze open te zetten voor plaatsing. Direct na plaatsing continu krampen gehad, vergelijkbaar met normale menstruatie krampen, en ontzettend veel afscheiding (rood/bruin-wit). Volgens arts kon dit enkele dagen aanhouden, dus aangekeken. Helaas na 7 dagen steeds meer pijn, uitstraling naar onderrug, steken in bekken en vulva en ook ontregelde stoelgang. Fietsen, zitten, bewegen, op mijn zij liggen, alles deed zeer. Werkelijk waar continu krampen en pijn, ook 's nachts, dus stevige pijnstilling gekregen en verzocht nog even aan te kijken, maar geen verbetering. Ook nog steeds veel afscheiding, niet mooi wit, maar met wat groene gloed (geen stank). Echo laten maken, spiraal zat super netjes, maar toch besloten deze te laten verwijderen na 12 dagen, aangezien pijn enkel erger werd en afscheiding bleef. Tijdens verwijderen is een kweek afgenomen om te checken voor infectie. Direct na verwijderen spiraal al minder krampen, maar de boel is nog steeds erg ontregeld. Verwijderen doet maar heel even pijn gelukkig, plaatsen is het ergst. Jammer genoeg heeft het voor mij niet gewerkt. Waarschijnlijk vind mijn lijf de spiraal niet fijn en was het continu bezig met afstoten. Het was anders een onwijs prettige hormoonvrije anticonceptie oplossing geweest.

26-08-2022 | Vrouw | 38
Menstruatiepijn
Gekozen voor een mirena spiraal omdat de menstruatie pijn niet meer te doen was. Het laten zetten was totaal pijnloos. Alleen de eendebek was vervelend. Ik heb wel 1 bevalling gehad. En al eens een essure sterelisatie ondergaan. En die heb ik weer laten verwijderen door de eileiders eruit te halen. Dus mijn lichaam is wel wat gewend. Misschien dat ik er daarom niks van mer[lees meer...]kte. Naproxen 500 genomen voor de tijd. En 3 uur later nog eens. Ben gewoon meteen gaan werken (huishoudelijke hulp). Krampen voel je wel, maar lang noet zo erg als mijn menstruatie pijnen.

25-08-2022 | Vrouw | 43
koperhoudend spiraal
Ik heb hevige menstruatie gekregen en vanaf het begin veel hoofdpijnklachten (migraine). De huisarts zegt dat de hoofdpijn geen verband houdt met de koperspiraal en wil de koperspiraal voorlopig nog niet verwijderen. Voor de rest tevreden.

Norlevo

23-08-2022 | Vrouw | 43
levonorgestrel oraal
Hier een positief verhaal: na een gescheurd condoom diezelfde dag nog de Norlevo gehaald. Zat op de 7e dag van mijn cyclus en 4 dagen voor ovulatie. Ik ben 43 en wil geen zwangerschap meer. Thuis ingenomen bij de warme maaltijd en aantal uur daarna wat rommelende darmen en diarree. 's nachts prima geslapen. Volgende dag wat hoofdpijn en daarna geen klachten meer. Ben inmi[lees meer...]ddels gewoon ongesteld geworden dus pil heeft zijn werk gedaan. Er worden veel negatieve verhalen verteld maar bedenk dat het grootste deel van de tienduizenden mensen die jaarlijkse de morning-after pil nemen tevreden zijn! Het belangrijkste: bij juist gebruik voorkomt het een zwangerschap. Beter deze pil innemen dan dat je een overtijdbehandeling moet ondergaan: veel meer gedoe dan 1 pilletje innemen.

21-08-2022 | Vrouw | 23
levonorgestrel
Na 5 jaar de mirena spiraal gehad te hebben ben ik overgestapt naar de Kyleena. De reden dat ik ben overgestapt heeft te maken met dat de Kyleena minder hormonen bevat en dit mij beter leek voor mijn lichaam. Nu 9 maanden verder kan ik niet wachten om de spiraal te laten verwijderen. De lichamelijke/ en psychische klachten die ik ervaar voor en tijdens mijn ongesteldheid z[lees meer...]ijn super heftig. Het begon met buikkrampen/ rugpijn. Nu kan ik hier nog wel mee dealen maar dit werd vervolgd door enorme mood swings met mega depressieve gedachtes en een leeg gevoel. Alsof ik in een waas leefde. Daarnaast is m’n buik nog nooit zo opgeblazen geweest als nu en heb ik op de meest gekke momenten hoofdpijn. Dan heb ik het nog niet eens gehad over mijn ongesteldheid die komt en gaat wanneer die er zelf zin in heeft. De onregelmatigheid van ongesteld worden geeft mij een super vervelend gevoel. Soms is het na amper 19 dagen alweer raak en kan het verschillen in duur van 6-10 dagen bloeden. Natuurlijk is ieder lichaam anders, maar ik kan in ieder geval niet wachten totdat hij eruit is en ben zeer benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5771)
Anticonceptie - overig (4246)
Cholesterol (3107)
Depressie - antidepressiva overig (2938)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2676)
Pijn - morfine-achtigen (2414)
ADHD - psychostimulantia (2371)
Verslavingsziekten (2169)
Pijn (2158)
Bloeddruk - betablokkers (1822)
Maagzuur - protonpompremmers (1687)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1623)
Anticonceptie - eenfase (1505)
Angststoornissen (1417)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1416)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1339)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1136)