categorie

Anticonceptie - overig

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - overig

27-11-2020 | Vrouw | 45
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb helaas geen goede ervaringen met de mirena. Omdat ik last had van hevig bloedverlies tijdens mijn menstruatie en in het verleden longembolie heb gehad was dit het alternatief waar de huisarts mee kwam. Gewoon zo'n ding erin en dan was ik van alle klachten af, geen bloedarmoede meer,. Etc. Zo werd hij aangeprezen. Het inbrengen ging wel goed, even pijn maar daarn[lees meer...]a prima. Al snel na de plaatsing begonnen bij mij de klachten, ik herkende mezelf niet meer, stemmingswisselingen, extreem pijnlijke borsten, opgejaagd en soms zelfs agressief gevoel, hartkloppingen als ik gewoon avonds op bed lag. Ik nam het in eerste instantie voor lief omdat ik amper nog bloedverlies had en vertelde mezelf dat ik het mezelf misschien inbeelde dat het door de mirena kwam. Ik kwam meer dan 10 kilo aan, ik lette op mijn eten maar niks hielp. Ik had last van extreem opgezette buik dat ik zelfs moeite kreeg met ademhalen. Ik had constant een wringend gevoel in mijn onderbuik. Na ongeveer 2 jaar begon de pijn heftiger te worden. In mijn onderbuik, onderrug, en constant. Ook het hevig bloedverlies kwam terug. Tijdens een hysteroscopie bleek dat de spiraal niet goed zat en helemaal naar voren was gekomen. Uiteindelijk heb ik hem onder narcose moeten laten verwijderen. De mirena spiraal bleek zich een weg te banen door mijn baarmoederwand. Nu heb ik de nova sure laten doen en ik hoop van alle ellende af te zijn en weer een beetje mezelf te voelen! Voor mij helaas geen fijne ervaring

26-11-2020 | Vrouw | 21
etonogestrel
Op mijn 15e ben ik begonnen met het slikken van de pil. Al gauw ben ik erachter gekomen dat ik erg gevoelig ben voor de pil, aangezien ik er extreem neerslachtig en somber van werd en mijn emoties buiten mijn eigen controle waren. Ik ondervond hier veel problemen aan. Daarna heb ik een ander soort pil gebruikt, volgensmij een meerfasen pil, die voor minder bijwerkingen zou[lees meer...] zorgen. Vervolgens heb ik een tijd geen anticonceptie gebruikt en mijn humeur klaarde erg op. Toen ik van het hormoonstaafje hoorde die lichte doses hormonen afgaf en je verder niks aan hoeft te denken, klonk het te mooi om waar te zijn. Dit is ook het geval geweest. De implanon zou drie jaar in je arm kunnen zitten en je beschermen tegen zwangerschap. Het inzetten deed geen pijn, binnen 10 minuten was ik weer weg en zat het staafje in mijn arm. Je voelde hem amper en er was ook geen litteken zichtbaar. Het eerste jaar was ik dolenthousiast, mijn menstruatie is al die tijd uitgebleven. Naast wat spotting van een paar weken in het begin. Wat toen wel is begonnen is mijn jarenlange ellende van blaasontstekingen, ik had ze letterlijk elke week. Ontzettend veel pijn. Superveel kostbare tijd aan verloren aangezien ik het huis niet uit kon van de pijn, of urenlang op de wc moest blijven zitten. Ik kon geen zoete dingen eten en ik had een blaasontsteking. Ik moest maar een tampon in doen en ik had een week lang een antibioticakuur. Wat een ellende. Ik heb superlang aan een onderhoudskuur gezeten, stopte ik daarmee kwamen de blaasontstekingen meteen terug. Ik wilde niet aan de antibiotica aangezien dat echt troep is voor je lichaam. Gelukkig vond ik dat d-mannose goed werkte voor mijn blaas. Maar was ik ongesteld op vakantie en wilde ik zwemmen? Een tampon zorgde er wel voor dat je niet meer van je vakantie kon genieten want dan had je een blaasontsteking voor de hele week. Na het eerste mooie jaar in mijn beleving, begon zo ook de ellende met de implanon. Maaaandenlang was ik ongesteld, leek het op te houden, begon het de dag na weer opnieuw. Ik ben ondertussen ook ontzettend veel tijd en geld kwijtgeraakt ook aan veel urineonderzoek, antibioticakuren, d-mannose potjes, cranberry producten, uroloog en daar het onderzoek, bekkenbodemfysiotherapeut, noem maar op. In de maanden dat ik ongesteld was, was ik ook nog eens NIET te genieten. Ik liep ontzettend erg tegen mezelf aan en emoties, maar het leven gaat gewoon door. Uiteindelijk na negatieve verhalen in mijn omgeving en onderzoeken van de implanon te lezen, heb ik na meer dan anderhalf jaar besloten om hem vroegtijdig eruit te laten halen. Waarvan een half jaar al aanzien of het beter werd was. Dezelfde dag dat de implanon eruit werd gehaald (deed ook geen pijn, verdoving gebruikt, amper een litteken te zien), ging bij mij een koperspiraal erin. Aangezien dat mij veel pijn deed slikte ik naproxen en 6 paracetemollen de eerstvolgende dagen. Doordat ik zoveel slikte, vergat ik mijn d-mannose te slikken. Normaal gesproken als ik d-mannose 1 dag niet slik, heb ik de volgende dag al een zere blaas. Alleen dit gebeurde niet. Nu een aantal weken later nog steeds geen blaasontsteking. En ik dacht, hoe kan dit????? En googlede implanon en blaasonstekingen. Wat blijkt, zijn blaasontstekingen een zeer zeldzame bijwerking van de implanon. Ik kan niet eens in woorden uitdrukken hoe verschrikkelijk het is om bijna áltijd een blaasontsteking te hebben en hoe dit mijn leven de afgelopen tijd had beïnvloed. Blijkt het gewoon door de implanon te zijn gekomen. Nou, vandaar ook dat ik dit verhaal deel want ik hoop in ieder geval dat als men dit leest en dan last krijgt van blaasonstekingen, er tenminste een link kan worden gelegd met de implanon. Voor mij was dit namelijk allesbehalve een pretje en ik ben blij dat ik er nu vanaf ben, maar helaas heeft het veel te lang geduurd.

24-11-2020 | Vrouw | 24
levonorgestrel
Sinds het plaatsen van de Kyleena heb ik maandelijks heftige migraine aanvallen waarbij ik mijn zicht deels verlies. Hiervoor had ik de Mirena spiraal. Toen nergens last van gehad.

EllaOne

23-11-2020 | Vrouw | 17
ulipristalacetaat
Ik heb deze pil genomen na mislukking van anticonceptie ik dacht ik doe het toch maar voor de zeker, ik had totaal geen klachten week lang na innamen maar de tweede week kreeg ik enorme krampen en was ik ver vermoeid. Alsnog vind ik deze pil erg goed ben sinds deze week weer ongesteld en liever bijwerkingen inplaats van toch ineens zwanger zijn.

21-11-2020 | Vrouw | 20
etonogestrel
Na jaren lang de pil te hebben geslikt wilde ik graag een anticonceptiemiddel waar ik voor een lange tijd niet bij na hoef te denken. Ik had gekozen voor de Implanon omdat ik simpelweg bang was voor het plaatsen van een spiraaltje. Het plaatsen ging over het algemeen super makkelijk! Mijn arm werd verdoofd en het was binnen enkele minuten klaar. Na het plaatsen heb ik 2 [lees meer...]weken met een grote blauwe plek op mijn arm rondgelopen. Dit nam ik natuurlijk voor lief. Al vrij snel kreeg ik last van gewichtstoename. Ik heb mijn Implanon 5 maanden gehad. In de laatste 3 maanden ben ik ongeveer 15 kg aangekomen. Daarnaast had ik last van stemmingswisselingen. (Ik moet toegeven, minder dan de pil dus een kleine pluspunt.) Een maand na het plaatsen werd ik ook nog eens continu ongesteld. Ik heb geen dag gehad wanneer ik niet ongesteld was. Soms heftiger dan de andere dagen maar nooit was het even weg. Ik probeerde het nog 4 maanden aan te kijken maar ik werd alleen maar zwaarder en bleef maar ongesteld. Ik heb toen besloten om mijn Implanon te laten verwijderen. Ook deze ingreep ging niet zoals verwacht. Mijn staafje was een soort vastgeplakt aan de huid?! Hierdoor moest het sneetje groter worden en is hij er gebogen uitgegaan. Ik heb dus uiteindelijk een best groot lelijk litteken, veel kilo's en een slechte ervaring erbij.

18-11-2020 | Vrouw | 21
Uitstellen van menstruatie
Na vele horrorverhalen over het zetten van een spiraal was ik erg angstig. Ik heb het zetten hierdoor meer dan 1 jaar uitgesteld, maar vorige week durfde ik toch eindelijk te gaan. Ik was hiervoor erg gespannen en angstig voor de pijn, maar het zetten viel reuze mee! Ik heb wel goed voor de afspraak pijnstilling ingenomen, maar het zetten zelf was bij lange na niet zo erg [lees meer...]als ik verwacht had. Je voelt wel dat er wat gebeurt, maar het was zeker niet de ergste pijn uit mijn leven. Normaal deel ik niet echt zulke verhalen op het internet, maar doordat ik zelf heel angstig was door de verhalen over het zetten, wil ik toch ook delen dat het goed kan gaan (met weinig pijn). Ik stond binnen 10 minuten weer buiten bij de huisarts, paar uur erna wel buikkrampen gehad die vergelijkbaar zijn met ongesteldheid, maar al met al een hele positieve ervaring gehad van het zetten van een mirena (bijwerkingen kan ik nog niks over zeggen)!

17-11-2020 | Vrouw | 22
levonorgestrel
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik de Kyleena spiraal laten plaatsen. In het begin veel buikpijn en spotting gehad, maar dit hield na een aantal weken op. Daarna ben ik een paar maanden klachtloos geweest. Na ongeveer een jaar na plaatsing begonnen de klachten weer. Het begon met elke week buikpijn. Dit werd op een gegeven moment om de drie dagen, en de laatste weken z[lees meer...]elfs elke dag. Het waren intense buikkrampen, een paar uur per dag. Alsof mijn lichaam de spiraal eruit wilde hebben. Ik besloot het al die tijd nog even aan te kijken maar ik heb hem uiteindelijk toch laten verwijderen omdat ik het niet meer trok. Mijn huisarts vertelde dat er enorm veel klachten binnenkomen over dit spiraal, en dat hij hem zelfs hierdoor niet meer plaatst. Ook zwangerschappen komen voor bij vrouwen met de Kyleena spiraal. Er is weinig te vinden op internet over dit spiraaltje. Ik wil alle vrouwen die dit lezen waarschuwen: neem dit spiraaltje niet. Als je een hormoonspiraal wil, neem dan de Mirena. Praat erover met je huisarts of gynaecoloog. Mensen, inclusief ik, vertrouwen de Kyleena niet en ik vind dan ook dat hier onderzoek naar gedaan moet worden, of in ieder geval dat hij voorlopig niet meer geplaatst mag worden. Want persoonlijk vind ik dit een ernstige zaak.

16-11-2020 | Vrouw | 31
levonorgestrel
Zetten ging goed. Weinig pijn maar had wel al twee kinderen gekregen. Helaas is daar al het positieve mee gezegd. Veel stemmingswisselingen. Ook ben ik maandelijks evengoed ongesteld, vaak rond de 15 a 20 dagen matig achter elkaar. Heel vervelend.

Desogestrel

15-11-2020 | Vrouw | 32
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik ben positief en zeer tevreden over de minipil. Had ik dit maar veel eerder gedaan. Mijn menstruele migraine is verdwenen. Menstruatie blijft uit dus heb daar ook geen ongemak van. Ook wat vet verloren blijkbaar door het niet meer slikken van oestrogenen. Bijwerking waren in het begin milde hoofdpijn en pijnlijke borsten. Ook geen lager libido!

12-11-2020 | Vrouw | 36
desogestrel
Nadat ik door het gebruik van de normale anticonceptie pil longembolieën heb gekregen, ben ik op advies van de artsen overgestapt op deze pil. Andere vormen van anticonceptie zijn bij mij niet mogelijk. De eerste 2 a 3 maanden had ik erg veel last van spotting en een onregelmatige menstruatie. Daarna is de menstruatie geheel uitgebleven.

10-11-2020 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik had hiervoor de pil, maar vanwege de vele vooral psychische klachten, wilde ik een spiraal met weinig hormonen. Zo ben ik bij de Kyleena gekomen. Het zetten was erg pijnlijk, maar dat was te verwachten. Het was zo weer voorbij. De eerste paar maanden nog wel wat ongesteldheidsklachten gehad zoals hoofdpijn en buikkramp. Nu 1,5 jaar verder ben ik erg tevreden. Mijn libid[lees meer...]o is terug van weggeweest, ik heb veel meer energie en minder last van stemmingswisselingen ook heb ik geen migraine aanvallen meer die ik voorheen met de pil wel had. Afentoe rondom je cyclus nog wat ongesteldheidklachten en afentoe licht bloedverlies maar verder zeer tevreden. Maar 1 groot nadeel... wat waarschijnlijk komt door het stoppen met de pil... Ik heb erge Acné gekregen... Dat is wel erg jammer.

Desogestrel

10-11-2020 | Vrouw | 30
Buikpijn
Gestart met dit hormoon omdat ik erge buikpijnen heb vanaf mijn eisprong, ik val flauw van de pijn en er gaat al een jarenlange onderzoek aan vooraf. Eerste maand verliep goed op wat puistjes en erg zweten na, maar na die eerste maand kreeg ik heftige bloedingen en met menstruatie vergelijkbare buikpijn. Soms stopte het even maar sowieso kreeg ik elke dag doorbraak bloed[lees meer...]ingen. Ik voelde me zeer onrustig, deed kortaf tegen mijn omgeving en had continue het gevoel van een brok in de keel. Daarnaast was mijn buikpijn maar minimaal verminderd. Daarom besloten te stoppen. Wat een opluchting! Alsof de grijze waas, de mist optrok uit mijn hoofd. Ik ga op zoek naar een andere oplossing.

09-11-2020 | Vrouw | 32
etonogestrel
Ik heb 2 keer achter elkaar het implanon staafje gehad. Dit komt omdat ik heel misselijk werd van de pil. Na het proberen van de nuvaring was ik ook niet tevreden omdat ik het goed voelde zitten. Na advies van de huisarts maar de implanon geprobeerd en ik werd niet meer misselijk! De keren dat ik hem liet zetten deed het geen pijn alleen de verdoving prikte. Het was snel g[lees meer...]ezet en geen last van verschuivingen gehad. De eerste 3 maanden had ik extreme menstruatie maar daarna stopte het volledig. Ik kwam wat aan en ik ging van een cup D naar cup E. Dit stoorden mij in het begin niet. Bij de eerste keer het er uit te halen heeft de huisarts uren zitten plukken. Dit kwam omdat het staafje was ingekapseld door mijn lichaam. Hier door kon de huisarts de nieuwe niet precies op de zelfde plek zetten. Een aantal maanden verder merkte ik weer dat mijn borsten gingen groeien ik ging langzaam van E naar F. Ik kreeg meer rugpijn en begon veel last te krijgen van een droge vagina ik had amper een keer wat afscheiding. Dus toch maar besloten om het te verwijderen. Mijn implanon is 2 maanden geleden verwijderd. Ik heb nu net weer voor de eerste keer in 5 jaar een menstruatie. Het is nog geen normale menstruatie maar ik kijk uit naar de tijd dat mijn lichaam weer helemaal in balans is. De huisarts vertelde me dat het wel een half jaar tot een jaar kan duren omdat ik het dus 2 keer heb gehad voor een lange tijd. Nu terug kijkend op de tijd denk ik dat ik het beter nooit had kunnen gebruiken. Het is onnatuurlijk, heeft veel effect op je lichaam en je raakt uit balans. Ik ga nooit meer aan de anticonceptiedrugs... Condooms en een menstruatie app, ovulatie app daar doe ik het voortaan wel mee zodra mijn lichaam in balans is

09-11-2020 | Vrouw | 30
Onregelmatige menstruatiecyclus
Mijn menstruatie was onregelmatig. En ik had voorbehoedsmiddel nodig. Bij mij blijft de menstruatie uit. Na 5 jaar moet hij vernieuwd worden, en dat merkte ik ook omdat ik zag dat de menstruatie weer licht begon (Spotting). Het is een blessing; geen krampen, geen rugpijn, geen stemmingswisselingen meer. Niet meer de pil kunnen vergeten, en geen huisartsbezoeken meer. Het [lees meer...]zetten kan pijn doen. Ik had geluk, maar ik weet dat ik daarin eerder een uitzondering ben. Neem de dag vrij en zorg voor een comfortabele dag erna met een boek of film op de bank. En zorg dat iemand je kan rijden. Je hebt daarna 5 jaar profijt en geen gedoe.

03-11-2020 | Vrouw | 19
Trombose
Na 4 jaar gebruiker van de Nuvaring te zijn geweest ( waar ik uiterst tevreden over was ) noodgedwongen overmoeten stappen op de Kyleena spriaal vanwege heftige tromboses. Het zetten was even pijnlijk maar dat was me ook vertelt dat dat als minder prettig ervaren ging worden. Daarna de volle 4 maanden dagelijks last gehad van buikkrampen maar ook dat was me verteld dat d[lees meer...]at een bijwerking is. Mijn menstruatie was na 1 maand al fors afgenomen. Nu inmiddels na een jaar helemaal geen bloedverlies meer. Echter ervaar ik wel 2x meer pijn tijdens de dagen dat ik eigenlijk ongesteld zou moeten zijn of zou moeten ovuleren. Ik had altijd al hevige menstruatiekrampen maar dat is nu dus erger terwijl ik geen bloedverlies heb. Ik probeer het maar een keer hier te delen op de hoop dat er meerdere zijn die dit ervaren. Ik kan hier namelijk niks over vinden op internet en op forums zijn er ook weinig dergelijke klachten.

29-10-2020 | Vrouw | 24
levonorgestrel
In eerste instantie was ik blij met de kyleena spiraal. Los van wat buikpijn was ik zeker tevreden. Echter, na een aantal maanden kreeg ik constant last van blaasontstekingen. Bijna elke maand liep ik wel een week met een blaasontsteking. Dit is natuurlijk helemaal niet fijn. Na 8 maanden ongeveer viel het me op dat ik minder blij was, ontzettend kon doormalen over dingen,[lees meer...] door het minste en geringste in de stress schoot en ontzettend was aangekomen. Dit was er echt een beetje ingeslopen. In eerste instantie dacht ik: dit kan door heel veel dingen komen. Tot ik van een vriendin hoorde dat zij een ballerine spiraal had. Dit is een koperspiraal zonder hormonen. Ik ben 4 weken geleden overgestapt en ik kan je vertellen: wat een verademing. Geen buikpijn, ik ben afgevallen, en ik herken mezelf weer terug! Voor iedereen is dit anders natuurlijk maar voor mij absoluut geen hormonen meer!

25-10-2020 | Vrouw | 32
Afslanken - overgewicht
Omdat ik een maagverkleining zou ondergaan zou de anticonceptie pil minder betrouwbaar zijn. Omdat ik, zodra het weer mag, snel voor een tweede kind wil gaan heb ik niet voor een spiraal gekozen, maar voor de implanon. Ik vond het inbrengen ervan pijnlijk ondanks de verdoving. Ik was wel meteen beschermd tegen ongewenste zwangerschap. Ik heb hem nu 4 maanden en heb in die [lees meer...]hele periode 1 normale cyclus gehad. Verder alleen maar onregelmatige menstruatie periodes. Vaak om de 2 weken ongesteld en soms zelf 2 hele weken ongesteld en dan 2 a 3 dagen niet en dan begon het weer. De bloedingen ook hevig. Huisarts adviseerde te wachten tot na 3 maanden omdat dan normaal gesproken de klachten minder zouden worden, maar dat is bij mij nu dus niet het geval. Ik overweeg om de implanon te laten verwijderen en een ander middel te proberen.

25-10-2020 | Vrouw | 21
levonorgestrel
Na 3 jaar een koperspiraal te hebben gehad (omdat ik liever geen hormonen wil), toch overgestapt naar een Kyleena. De koper spiraal was het eerste jaar prima, op heftige ongesteldheidsklachten na. Maar sinds 11 maanden continu bloedverlies, zo erg dat ik meerdere keren per dag mijn tampon moest verschonen omdat het zo veel bloed was. Nu sinds een kleine week mijn kylee[lees meer...]na spiraal. Ik heb alleen de eerste dag wat bloedverlies gehad. Het plaatsen van de Kyleena spiraal was ook niks vergeleken met het zetten van de koperspiraal. Nu wel last van afscheiding, maar ik denk dat dit met een aantal dagen/weken wel weer weg zal gaan. Tot nu toe erg tevreden.

24-10-2020 | Vrouw | 25
levonorgestrel
Ik heb helemaal hetzelfde! Hopelijk verminderen deze klachten

22-10-2020 | Vrouw | 37
desogestrel
Ik ben 3 weken na de bevalling gestart met de Cerazette. Ik had een bevalling met weinig bloedverlies en na het vloeien in de eerste week vloeide ik niet of nauwelijks meer. Tot het met 4 weken weer startte en tot 6 weken aanhield. Inmiddels heviger aan het vloeien en door gynaecoloog stopweek geadviseerd voor onttrekkingsbloeding. Sinds start met Cerazette ook onverklaar[lees meer...]bare jeukende acne achtige plekjes op gezicht en hals, meerdere dagen aaneen ineens stevige hoofdpijn en opvallend meer haaruitval. Ik ga na de stopweek in het geheel niet meer met deze pil verder. Heb enorme spijt dat ik er uberhaupt mee begonnen ben, aangezien je kind er ook altijd van meekrijgt. Die heeft ook ineens met 5-6 weken last van baby acne. Geen idee of er een link zit maar ik voel me er niet prettig meer bij. Grootste nadeel is het vanuit niets ineens weer flink gaan vloeien.

22-10-2020 | Vrouw | 47
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Omdat ik lang (10-tal dagen) en veel (heel vaak doorlekken zelfs bij grootste tampon en nachtmaandverband) menstrueer, wou ik op aanraden van de gynaecoloog, na puur natuur, combinatiepil, spiraal de minipil ook eens proberen. Ik heb ze nu net een maand genomen en heb vaak last van jeuk over mijn hele lichaam (zonder bultjes) laatst bij de kapper werd ik bijna gek van de [lees meer...]jeuk op mijn hoofd wat ik nooit eerder had! Na lang nadenken kwam ik bij deze pil uit hoewel het niet zo expliciet in de bijsluiter staat! Dus na hier een gelijkaardig verhaal gelezen te hebben, denk ik echt dat het door die pil komt en stop ik er maar mee!

EllaOne

22-10-2020 | Vrouw | 28
ulipristalacetaat
Nu twee keer gebruik moeten maken van deze morning after pil. Beide keren geen enkele bijwerking ondervonden en nog belangrijker, ik ben niet zwanger geworden.

19-10-2020 | Vrouw | 32
levonorgestrel
Ik ben tevreden over dit spiraal. Het zetten is niet prettig, maar dat ben je snel vergeten. Ik heb weinig bijwerkingen gehad, in het begin lichte hoofdpijn, maar kan dit niet direct relateren aan het spiraaltje. De eerste maand nog een kleine bloeding en daarna helemaal vrij. Geen buikpijn meer of andere ongemakken! Ben er heel blij mee.

Depo-Provera '150' (prikpil)

18-10-2020 | Vrouw | 36
medroxyprogesteron parenteraal
Ik ben begonnen met de prik toen ik 18 was, ik had erge menstruatie klachten waardoor ik tot 2 weken per maand bijna niet normaal kon functioneren en had erge acne. Direct hield mijn menstruatie op wat echt heel fijn was en heb daarna misschien op een krampje hier en daar nergens last meer van gehad, ook is mijn huid helemaal opgeklaard. Toen ik op mijn 27e zwanger wilde w[lees meer...]orden lukte dat binnen een maand nadat ik was gestopt met de prik. Ik ben nu 36 en ben nog steeds zeer tevreden. Ik denk ook dat als ik met de gewone pil was doorgegaan dat mijn leven er heel anders had uitgezien en dat het 50% van de tijd een lijdensweg zou zijn geweest.

14-10-2020 | Vrouw | 33
levonorgestrel
Ik heb drie maanden geleden de kylenaa genomen na twee zwangerschappen. Ik had direct zeer veel bijwerkingen. In het begin had ik dagelijks buikkrampen. Dit is na ongeveer 6 weken minder geworden. Verder had ik als bijwerkingen continu bloedverlies (bruin/vocht), haaruitval, extreme vermoeidheid, depressieve gevoelens, heftige buikkrampen, rugpijn, opgejaagd gevoel, slecht[lees meer...] slapen, nachtmerries, onrust, migraine voor ongesteldheid, vermoeide spieren en stinkend zweet. Ik twijfelde continu of dit aan de spiraal lag en merkte dat de bijwerkingen er langzaam inslopen. Ik had het gevoel dat ik mij aanstelde. Ik heb nu de spiraal nu enkele dagen laten verwijderen en ik voel mij direct zoveel beter. Voor mij was deze spiraal dus echt geen succes en ik had het gevoel dat mijn lichaam continu reageerde op dit vreemde voorwerp in mijn baarmoeder. Ik raad iedereen aan om kritisch te blijven op de bijwerken en niet maar af te wachten. Voor je het weet zijn er allemaal bijwerkingen die je niet meer relateert aan de spiraal.

13-10-2020 | Vrouw | 18
levonorgestrel
Ik vind het belangrijk om mijn ervaring te delen aangezien de mensen die klachten hebben vaker het internet opzoeken dan mensen die tevreden zijn. De forums stonden vol met klachten over het spiraaltje met slechts enkele positieve ervaringen. Het plaatsen was kort pijnlijk, dat moet ik toegeven. Ookal varieert dat ook per persoon. Het is belangrijk dat je de eerste week ru[lees meer...]stiger aandoet maar je kan wel gewoon naar werk of school. Ik heb in de eerste week wel buikkramp ervaren maar met een ibuprofen duurde dat ook niet lang. Ik heb na plaatsing wat lichte bloeding gehad maar dat hield ook niet lang aan. Je voelt er na de beginperiode niks van en het is super gemakkelijk. Ik hoef niet elke dag te denken aan het innemen van een pil. Mijn vriend vind het ook heel gemakkelijk. Als je beide weet dat je soa vrij bent hoef je geen condooms te gebruiken tenzij je dat fijn vind maar wij prefereren zonder dus dan is het helemaal gemakkelijk. Ik zou het zeker aanraden.

09-10-2020 | Vrouw | 26
levonorgestrel
De Kyleena spiraal plaatsen ging makkelijk. Ik hoopte minder last te hebben van de hormonen dan bij de vorige anticonceptiemiddelen. Helaas een paar dagen erna last van moeheid, extreme misselijkheid, slechte huid, gevoel van opgezet gezicht, onrust, niet goed kunnen slapen, je hart snel voelen bonken. Ik voelde me ook al snel erg depressief worden. Ik had geen plezier mee[lees meer...]r, kon me niet concentreren, was erg moe en het voelde alsof er een sluier van duisternis was gevallen. Al met al erg veel nare bijwerkingen, waardoor ik het niet nog langer wilde aankijken. Hij moest er uit.

06-10-2020 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Heb de Mirena vorige week maandag laten plaatsen. Vanaf donderdag heb ik hevige buikkrampen gekregen. Zo pijnlijk dat ik ook niet goed kan slapen. Voor controle teruggeweest. Ze weten het niet goed. Het kan zijn dat dit niet "bij je past". Oftewel mijn lijf niet tegen de hormonen kan, net zoals bij de pil (kon ik ook niet tegen, zoveel bijwerkingen). Ik krijg vrijdag een e[lees meer...]cho, maar of ik hem last zitten tot dan... Als het zo heftig blijft gaat hij eruit!

04-10-2020 | Vrouw | 43
levonorgestrel
Ik heb het spiraal laten zetten ivm overgangs klachten waaronder heel veel bloedverlies door 2x per maand menstrueren. 12jr hormoonvrij geweest dus zag dit totaal niet zitten maar na 8maanden 2x per maand heel heftig ongesteld te worden moest er wat gebeuren.. want Ik was een wandelende tijdbom qua hormonen in mijn lichaam. Koperspiraal verwijderen was een hel en het pla[lees meer...]atsen van de mirena was ook geen pretje daardoor. 1e wk elke dag bloedverlies gehad maar veel minder dan dat ik gewend was. 2e tm 5e wk nog vaak spotting per dag maar nam na 3e week af en is alleen nog met plassen iets zichtbaar en als ik teveel gedaan heb qua tillen of sporten dan bruin bloedverlies. Wel nog regelmatig kramp gevoel in mijn buik en rug maar houdt even aan en verdwijnt. Wel erg weinig vaginaal vocht wat weer irritatie oplevert.. Maar geen hormonale overgangs trekjes meer, lekker weer rustig. Wel aangekomen terwijl ik op dieet ben en sport (buik bovenbenen,billen en vooral de borsten die zijn vaak opgezwollen) 1e menstruatie ook weer 1x pm en was vrij normaal.. nu wachten op de volgende. Wel vaker hoofdpijn lijkt het

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje)

03-10-2020 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal
Over het algemeen was ik erg tevreden over deze spiraal. Na meerdere anticonceptie middelen met hormonen waar ik veel last van had was dit echt een uitkomst. 20 maanden heeft de spiraal goed gewerkt, totdat ik mijn menstruatie miste. De kans op zwangerschap met deze spiraal is 0,8% en het is ons toch overkomen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5232)
Anticonceptie - overig (3810)
Cholesterol (2916)
Depressie - antidepressiva overig (2755)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2389)
Pijn - morfine-achtigen (2227)
ADHD - psychostimulantia (2106)
Pijn (2014)
Verslavingsziekten (1980)
Bloeddruk - betablokkers (1704)
Maagzuur - protonpompremmers (1580)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1531)
Anticonceptie - eenfase (1405)
Angststoornissen (1240)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1179)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1155)
Depressie - antidepressiva TCA (1052)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (975)