categorie

Anticonceptie - overig

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - overig

20-01-2022 | Vrouw | 37
Plaatsen spiraal
Ik heb zojuist de Mirena spiraal laten plaatsen bij de huisarts. Het plaatsen ging goed en ja het doet wel wat pijn maar de huisarts geeft aan wanneer dit gebeurd en het is een korte pijn die daarna weer over is. Het was een goede ervaring. Het viel echt heel erg mee. Geef ook aan dat je het eng vind. Conclusie als je twijfelt snap ik heb ik ook gedaan maar ik kan ze[lees meer...]ggen gewoon over je heen laten komen en dan komt het wel goed. En het is niet eng en prima te doen.

20-01-2022 | Vrouw | 22

17-01-2022 | Vrouw | 21
levonorgestrel
Ik heb eerder de pil geslikt waarbij ik veel last kreeg van neerslachtige gevoelens en krampen tijdens de menstruatie. Destijds overgestapt naar de Kyleena op aanraden van de gynaecoloog door de lagere dosis aan hormonen. Het eerste halfjaar was dramatisch, continu ongesteld en enorm veel pijn. Vervolgens mijn normale menstruatie terug gekregen, maar wel veel last van acne[lees meer...] en mijn menstruatie duurde soms 9-10 dagen terwijl ik dat nooit had gehad. Na ongeveer 1.5-2 jaar kreeg ik het gevoel 'leeg' te zijn, alsof er een donkere sluier over alles heen hing. Dit tezamen met de lichamelijke klachten hebben voor mij de knoop doorgehakt om hem te verwijderen. Het wisselt uiteraard enorm per persoon wat voor effect het heeft op je lichaam, enkele vriendinnen zijn er uitermate tevreden mee dit is enkel mijn ervaring!

15-01-2022 | Vrouw | 20
etonogestrel
In April 2021 heb ik mijn Implanon laten plaatsen. Dit deed eigenlijk geen pijn, daarna ook niet. Alleen is het naar om te weten dat er een staaf in je arm is geschoten. Wel had ik een momentje onder de douche dat ik mijn arm omhoog deed en het water er langs stroomde en het voelde alsof het staafje eruit gesneden werd. Dat was dan ook een seconde en ook het enige nare qua[lees meer...] pijn van het inbrengen. Oh en ff een stijve arm en een blauwe plek, maar is niet bepaald raar ofs. Na het zetten, was ik nog steeds ongesteld. Dit hield ongeveer 4 weken aan (ik dacht ik eeuwig ongesteld zou blijven). Op een gegeven moment was ik zo weinig ongesteld dat ik het alleen merkte wanneer ik naar de wc ging en het edele deel afveegde :). Na de 4 weken werd ik na 2 weken weer ongesteld. Weer 4 weken maar... Nu waren het 4 volle weken waarin ik de hele tijd amper ongesteld was. Heel irritant, want ik voelde me fysiek niet ongesteld, maar was het toch wel. Met mijn vriend was het een gedoetje, want je 'vergeet' eigenlijk dat je ongesteld bent, dusjaa... (ik zal niet in detail treden, maar het is best vervelend hahah). Daarnaast merkte ik dat mijn egale huid ondertussen veranderde in een Himalaya gebergte... Nu (Januari) heb ik het weer onder controle, maar het was echt niet grappig soms haha. Na de 4 weken ongesteld zijn, ben ik meer dan een halfjaar niet ongesteld geweest. Wel merkte ik tijdens die maanden dat rond de tijd dat ik eigenlijk ongesteld moest worden, ik chagrijnig werd, onzeker, emotioneel kwetsbaarder en meer negatief was. Ik merkte dat er met mijn hormonen gerommeld werd. Ik voelde me ook echt opblazen, ik voelde me echt mollig en totaal niet sexy. Nadat ik 'ongesteld' was geweest, was dit weer helemaal weg. *Sidenote*: Ik heb 6 jaar de pil geslikt (niks mis mee) en was regelmatig (door de pil) 3 dagen (ZWAAR, makkelijk 5/6 menstruatiecups vol, voelde me 'prima' tho) ongesteld, om de 1 of 2 maanden. Dat lag eraan of ik hem doorslikte of niet. Ik wou de Implanon, omdat ik nog geen spiraal wil en omdat het makkelijker is in een relatie. In het geval dat je de pil een keer vergeet. Voordat ik de implanon heb genomen, ben ik eerst 2 maanden gestopt met de pil. Ik ben daarin 1 keer ongesteld geweest. Dit was zoals gewoonlijk 3 dagen, maar de hel op aarde en ik was echt doodziek ervan. Ik kon echt letterlijk niks. Wel raad ik het aan om een keer te stoppen met de pil. Ookal begin je daarna weer of met iets anders. Ik had echt het gevoel alsof ik weer even mezelf werd zonder al de hormonen die door je lijf heen gieren. Misschien dat ik daarom ook ooit aan een koperspiraal wil. Rond half december werd ik weer ongesteld en werd echt verrast (achteraf gezien was die hoofdpijn dus omdat ik ongesteld werd, wist ik veel), omdat ik niet dacht dat ik ooit nog ongesteld zou worden met het staafje. Het duurde 1/2 weken, had nergens last van en het was zoals gewoonlijk weer heel licht (irriteerde me wel). Het leek soms weg te zijn, maar dan werd je weer verrast met een mini vloedgolf. Achteraf gezien, had ik wel kunnen aanvoelen dat ik ongesteld werd: chagrijnig, negatief, futloos, mega hitsig (geen idee waar dat vandaan kwam), opgeblazen gevoel en weer mollig voelen. Nu is dat gelukkig voorbij en ben ik benieuwd hoe het verder loopt. Kortom, is een implanon nemen een 'gokje' dat je neemt. Omdat het bij iedereen een ander effect heeft. Ik ken vriendinnen waarbij de ene nooit meer ongesteld wordt en de andere toch wel en erg ook. Toen ik een implanon nam waren het over het algemeen negatieve reviews, zonder bredere uitleg, waardoor ik niet echt een conclusie kon trekken of ik het moest doen niet. Maar uiteindelijk doe je t toch echt zelf. Jouw lichaam is weer anders en reageert anders. Luister ernaar en pas je aan aan de veranderingen. Het is een grote verassing, maar komt vast goed. En anders zijn er nog meer anticonceptiemiddelen ;).

14-01-2022 | Vrouw | 27
levonorgestrel
Angst, ernstige vermoeidheid, haaruitval, voedsel intoleranties, maagzuur, sterk opgeblazen buik, slecht slapen, gevoel van extreme spanning door hele lijf, brain fog, wazig zien, niet kunnen focussen, vocht vasthouden, vaak terugkerende bacteriële infecties, veel afscheiding. Emotioneel een hele slechte gezondheid! Allerlei onbegrepen klachten. Ik raakte de connecti[lees meer...]e met mijzelf helemaal kwijt. Het duurde helaas jaren voor ik dit alles aan de spiraal linkte. Een uur na verwijdering van de Mirena spiraal had ik al veel minder spanning in mijn lijf. Het verschil was enorm. Ik kan mij nu letterlijk vrijer bewegen in mijn lijf. Geen continue gevoel van stress meer! Alles veranderde. Een jaar na verwijdering en ik ben nog steeds heel erg moe. Mijn lichaam zoekt nog steeds balans. Lees de bijsluiter GOED! De spiraal kan veel klachten geven. Had ik dit maar eerder geweten...

13-01-2022 | Vrouw | 19

Evra (pleister)

12-01-2022 | Vrouw | 29
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik lees veel negatieve reacties, maar ik ben eigenlijk blij met de pleister. Ik heb een disbalans in mijn hormonen, deze pleister zorgt voor balans. Ik slaap beter, ik voel me echt goed, ik ben blij, dat komt voornamelijk door het progestageen hormoon. Dit noemen ze ook wel het zen-hormoon. Mijn vochtafdrijving is echt veel beter dan voorheen, ik houd minder vocht vast du[lees meer...]s. Aan het begin gespannen borsten, maar dat neemt nu langzaam af. Ik plak de pleister net iets boven op mijn bil, dus niemand ziet de pleister.

12-01-2022 | Vrouw | 24
levonorgestrel
Na ongeveer 5 jaar lang de pil hebben geslikt, ben ik overgegaan naar het Kyleena spiraaltje. Het plaatsen viel me allemaal reuze mee, ik voelde wel wat maar dat was na 2 seconde klaar. Een week na de plaatsing had ik wel buikkrampen en ongeveer 3 maanden lang had ik last van spotting. Dit is volgens mij normaal, je moet je lichaam de tijd gunnen om er aan te wennen. I[lees meer...]k heb het spiraaltje nu ongeveer 3 jaar en ik ben er eigenlijk wel heel erg blij mee! Geen omkijken meer naar, zelden ongesteld en als ik ongesteld ben is het heeeeel minimaal, libido is verhoogd en verder heb ik geen klachten zoals haaruitval of acne. Enige nadeel is wel dat als je ongesteld bent, je dit niet kunt plannen en dat kon bij de pil wel. Kortom: ik ben er heel erg blij mee en ik had deze keuze eerder moeten maken!

11-01-2022 | Vrouw | 30
etonogestrel
Ben sinds ik implanon heb continu aan het vloeien, letterlijk elke dag. En dat wisselt met vaker ongesteldheid dan ik met de pil had. Het enige wat een voordeel is is dat ik minder hoofdpijn heb. Ik zou dit product niet aanbevelen. Ook heb ik een litteken op mijn arm van het plaatsen.

Cerazette (minipil)

11-01-2022 | Vrouw | 35
desogestrel
Ik slik de minipil nu 5 maand en ik ben erg tevreden! Ik heb ook alle ervaringen hier gelezen en wat mij opvalt is dat veel vrouwen veel te snel weer stoppen, je kan niet na 1 week al denken dat het voor jou niet werkt. Je lichaam moet wennen! De HA gaf dat bij mij ook aan dat je het minimaal 3 maand, het liefst 6 maand moet proberen. Het is ook enorm belangrijk dat je beg[lees meer...]int op de eerste dag of tijdens je menstruatie! En elke dag rond hetzelfde tijdstip innemen. Dan heb je minste kans op bijwerkingen. Ik ben begonnen op dag 1 en ik ben ongeveer 2,5 week ongesteld geweest (eerste week zoals normaal, daarna werd het bloedverlies steeds iets minder) en daarna stopte het. Tot nu toe heel af&toe een paar druppels bloedverlies gehad maar niet noemenswaardig. De eerste maand had ik wel een vettere huid maar ook dat is nu niet meer zo, verder had ik de eerste 2-3 weken last van de hormonen (stemmingswisselingen) omdat ik moest wennen. Ook daar heb ik nu geen last meer van. Ik voel mij zelfs beter! De pil is, net als veel medicijnen, ook verkrijgbaar onder een andere (goedkopere) naam maar ik wil echt de merkvariant. Dat kan ook veel schelen en voor mij is deze pil echt top.

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje)

07-01-2022 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal
Ik had afgelopen zomer (2021) een koper spiraal laten plaatsen zodat ik zonder zorgen veilig kan vrijen. Helaas blijven de klachten zich aanhouden en heb ik mijn keuze gemaakt. Ik heb zo vaak zoveel pijn dat het niet oké meer is en door de pijn niet tot nauwelijks zin aan seks. Hopelijk is dit straks allemaal voorbij.

06-01-2022 | Vrouw | 32
Menstruatiepijn
Voor mij geen Mirena meer. 6 maanden na plaatsing laten verwijderen. Ik ben normaal (buiten menstruatie om nooit ziek! Ik had na plaatsing dag in dag uit hevige menstruatiepijn (hoofdpijn, krampen in onderbuik, spierpijn, lamlendig gevoel en zelfs koorts en ik bleef ontzettend ongesteld en zeer onregelmatig. Ik ben overgestapt op de prikpil! Wat een verademing!

05-01-2022 | Vrouw | 22
levonorgestrel
Ik heb de spiraal net geen jaar gedragen.. vond het het proberen waard maar ben voor nu blij dat het eruit is. Het gaf me een ‘dof’ gevoel, ik had opeens acne wat ik nooit eerder had en kwam makkelijk aan.. ik weet dat negatieve reviews op internet er altijd meer zijn dan positieve en ben me er heel bewust van dat ieder lichaam hier anders op reageert. Dit is mijn ervarin[lees meer...]g, die van jou kan anders zijn.. ik ben in ieder geval blij dat ik het heb geprobeerd en dat de spiraal er nu uit is!

05-01-2022 | Vrouw | 38
Menstruatiepijn
Ik ben 38 jaar en heb 2 kinderen. Ik ben 1x per maand 2 dagen ziek van de menstruatie. Ook is mijn weerstand dan laag en pik sneller een virus op. En word dan sneller ziek. Alle energie ging naar mijn menstruatie. Nu de 2de prikpil gezet. De 1ste wat hoofdpijn en rondom de menstruatie wat trekkingen in mijn buik/baarmoeder. Alsof ik ongesteld moest worden, maar het zet ni[lees meer...]et door. Wat bruinige afscheiding. Maar geen 2 dagen meer ziek en depressief. Ik ben tevrede. Ik weet niet of ik het blijf gebruiken. Wellicht stop ik weer ef om te ervaren of de menstruatie lichter is. En wanneer die weer zwaarder word en regelmatig weer van start ga. Ik doe het voor al om mijn weerstand rond de menstruatie optimaal te houden.

T-Safe

03-01-2022 | Vrouw | 29
koperhoudend spiraal
het plaatsen van de spiraal was erg pijnlijk doordat mijn baarmoeder wat gekanteld ligt zijn ze erg lang bezig geweest. na 12 jaar de pil wilde ik eigenlijk helemaal geen anticonceptie meer maar doordat mijn vriend niet goed tegen condooms kan bleef er geen andere optie over dan een hormoon vrij antoconceptie middel dus de koper spiraal. na het plaatsen heb ik krampen geha[lees meer...]d en pijnstillers werkte niet. nu 6 maanden later merk ik dat ik minder heftige menstruaties heb en de krampen iets minder worden. wel heb ik tijdens de ei sprong en voor de menstruatie een hele bolle onderbuik, hou ik vocht vast en doen mijn boven benen heel veel pijn. verder voel ik mij vaak 1,5 week prima en daarna beginnen de stemmings wisselingen weer. ik ben niet bepaald tevreden met het koper spiraal maar helaas heb ik op dit moment geen andere opties. ik laat hem nog zitten tot dat wij aan kids willen beginnen. kan niet wachten tot dit on ding er uit gehaald kan worden.

03-01-2022 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik neem deze troep nu al 21 jaar (medicijnen zijn sowieso troep naar mijn idee. 2 jaar heb ik de lichte pil geslikt, 2 jaar de zware. Beide hielden de menstruatie niet meer tegen na 2 jaar. Ik was meer ongesteld dan niet. Dus op de prikpil gegaan. In de eerste jaren nog 1 x een doorbraak bloeding gehad. Ik ben nu 10tallen jaren ernstig chronisch ziek. Dus sombere geda[lees meer...]chten zijn normaal. Pluspunt voor mij is geen libido (0!!) Maar dat kan ook mijn ziekte zijn. Helaas willen artsen het zaakje er niet uit halen want tja poen hè. En aangezien deze menstruatie echt heel smerig vind, maken de bijwerkingen mij niet uit. Dus helaas moet ik blijven nemen en hopen dat mijn chronische ziekte niet mede mogelijk werd gemaakt door pfizer. Dus ben benieuwd of er meer mensen met invaliderende ziekte kampen misschien door dit middel? Ben nog geen review tegen gekomen. Ps: gewichtstoename nooit last van gehad door de prikpil, dat heb je bij elke pil, bij de eerste lichte pil kwam ik 10 kilo aan. Hoort volgens mij gewoon bij elke pil

03-01-2022 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
AANRADER! Mijn natuurlijke menstruatie was jarenlang 10 van de 30 dagen in de maand met veel gewricht-, spier- en buikpijn en vermoeidheid. Anticonceptiepil vergat ik vaak. De mirena biedt uitkomst voor beiden. Het zetten was pijnlijk, maar daar tegenover staat zeker 5 jaar babyloos seks en geen omkijken meer naar anticonceptie. Dat is het voor mij absoluut waard. Natuurl[lees meer...]ijk geen SOA-bescherming. En nog beter - mijn huidige menstruatie: ik ben nog amper ongesteld, merk het alleen aan een beetje lichtroze bloed in mijn ondergoed een paar dagen per maand en dat is er zó uitgewassen.

01-01-2022 | Vrouw | 39
levonorgestrel
Plaatsing was prima te doen. Na 6 maanden laten verwijderen. Reden is de invloed op het humeur; afgevlakt gevoel, snel geïrriteerd, somber. Ook veel hoofdpijn.

30-12-2021 | Vrouw | 24
levonorgestrel
Een jaar lang de Kyleena spiraal gebruikt en al vanaf het begin was dit niet fijn. Eerder een koperspiraal gehad en daarbij was de plaatsing onprettig, maar prima. Bij de Kyleena spiraal nog nooit zoveel pijn ervaren en ook erg veel gebloed tijdens het plaatsen. Ik kon niet meer op mijn benen staan en heb een week op bed moeten liggen. De hormonen hebben zo’n shock aan mij[lees meer...]n lichaam gegeven dat mijn darmen een erg pijnlijk gevoel gaven. Meerdere keren terug geweest naar de gynaecoloog om te kijken wat er aan de hand kon zijn en ze gaven aan dat ik prikkelbare darm syndroom zou hebben. Nooit eerder last gehad van mijn darmen tot de plaatsing. Na 6 maanden was de ergste pijn wel weg, maar nog steeds wel aanwezig. De laatste 3 maanden van de spiraal werd de buikpijn steeds erger en ook wat ik kon eten nam af, zoals gluten en lactose. Van alles sloegen mijn darmen op hol, wat erg veel pijn gaf. Na lang dubben toch besloten om het eruit te halen. Helaas was de Kyleena niets voor mij, maar voor anderen kan het wel iets zijn. Veel problemen gehad sinds de plaatsing en hopelijk verdwijnt dat allemaal snel.

30-12-2021 | Vrouw | 38
etonogestrel
Dit was mijn 3e implanon. De eerste heb ik 3 jaar gehad. Geweldig. Geen bijwerkingen en nooit meer ongesteld. De 2e was al een beetje een drama. Werd erg onregelmatig ongesteld. Laten verwijderen. Aan de pil. En nou in febr toch opnieuw laten plaatsen in de hoop dat het zou zijn als de eerste. Maar helaas na 10 maanden blij dat hij er uit is. Wat een verschrikkelijke bijwe[lees meer...]rkingen. Hij is er nu een week uit. En slaap na maanden eindelijk weer goed. Geen zere borsten meer. Ben weer een ander mens. Nee voor mij nooit meer de imolanon. Nu weer aan de pil.

Gynefix (koperhoudend spiraaltje)

29-12-2021 | Vrouw | 48
koperhoudend spiraal
Zo'n 2,5 jaar geleden de gynefix laten plaatsen omdat ik helemaal klaar was met hormonen. De pil en nuvaring leverden me enorme stemmingswisselingen en depressieve gevoelens op én een hoge bloeddruk. Plaatsen was wel pijnlijk maar snel, dus wel te doen. De duur van mijn menstruatie ging van een dag of 4/5 naar 10 en later zelfs 14 dagen. Waarvan een paar dagen erg hevig. [lees meer...] Menstruatie pijn werd in de loop van de tijd ook steeds erger. Er waren maanden bij dat ik de hele periode tussentijds bloedverlies had. De ovulatie die ik daarvoor wel eens voelde werd nu ook erg pijnlijk. Intussen had ik ook een bartholin cyste die verwijderd moest worden (geen idee of dat iets met de spiraal te maken had hoor). Maar aangezien ik toch bij de gynaecoloog was en al die pijn en bloedverlies meer dan zat was heb ik de gynefix toch maar laten verwijderen. Intussen ben ik een paar maanden verder en helaas nog lang niet terug op het oude niveau van 4/5 dagen lichte tot gemiddelde menstruatie. Pijn is wel wat minder hevig (maar nog lang niet weg) maar ik ben nog steeds 12 tot 14 dagen ongesteld. Volgens de gynaecoloog was er geen andere oorzaak te zien voor de hevige menstruatie. Maar ondanks verwijderen spiraal is er dus nog niet heel veel veranderd...

26-12-2021 | Vrouw | 21
levonorgestrel
Ik voel het spiraaltje ook soms zitten! Vooral als ik op bed lig en van houding verander. Het is een beetje een vreemd gevoel in mijn onderbuik omdat ik het niet gewend ben. Ik zou het het liefst niet hebben maar het is niet super vervelend. Ik dacht dat dat gekke gevoel er gewoon bij hoorde maar vier vriendinnen van mij hebben daar geen last van. Nu ik het hier lees denk [lees meer...]ik dat misschien sommige mensen het wel voelen en andere niet. Verder ben ik ook nog niet ongesteld geworden sinds ik hem 4 maanden geleden heb laten zetten, heel erg fijn.

Cerazette (minipil)

24-12-2021 | Vrouw | 36
desogestrel
Fijne pil met voor mij erg weinig bijwerkingen. Ik lijdt al jaren aan migraines rondom mijn menstruatie. Sinds ik deze pil slik bijna geen last meer van migraine. Zo een opluchting. In het begin wel last van bloedingen vooral de eerste 2 maanden. Maar nu in mijn 3 de maand bijna geen bloedingen meer. Voor mij is deze pil een wondermiddel. Na jaren migraine te hebben[lees meer...] gehad 2 keer per maand.nu zo goed als migraine vrij.

23-12-2021 | Vrouw | 45
Menstruatiepijn
Laten plaatsen ivm extreme menstruatie pijn en bloedverlies. Daarnaast beginnende overgangsklachten. Eerste weken echt moeten doorbijten. Onregelmatig bloedverlies en veel buikpijn. Na 3 maanden zeer tevreden. Wel menstruatie maar prima te doen zonder pijnstilling. Stemming stabiel, opvliegers verdwenen.

23-12-2021 | Vrouw | 22
etonogestrel
Begin dit jaar gestopt met de pil, hierbij namelijk last van veel bijwerkingen. Overgegaan op het hormoonstaafje. Laten plaatsen verliep zonder moeite. 1.5 maand bleef mijn menstruatie weg. Hierna was ik 2 weken per maand ongesteld. Nu de keuze gemaakt om het staafje te laten verwijderen. Huisarts heeft het staafje te diep geplaatst waardoor de huisarts deze er nu niet uit[lees meer...] kan halen, al wel 2 hechtingen. Nu doorgestuurd naar de gynacoloog zodat hun het staafje eruit kunnen halen.

21-12-2021 | Vrouw | 50
Plaatsen spiraal
Ivm trombose gevaar was anticonceptie op andere wijze uitgesloten. Enige optie was de Mirena daar deze alleen plaatselijk hormonen afgeeft. Nu inmiddels 3 x een nieuwe gehad (iedere 4/5 jaar) en bevalt uitstekend! Het inbrengen is even vervelend en de eerste dag wat menstruatie achtige krampen maar prima te doen. Zo goed als geen last meer van menstruatie! Absoluut een aan[lees meer...]rader!

T-Safe

18-12-2021 | Vrouw | 28
koperhoudend spiraal
Ik koos de koperspiraal omdat het me natuurlijker leek dan hormonen. Vanaf de eerste dag veel klachten, ik dacht eerst door het plaatsen en later door het wennen, maar na 9 maanden laten vervangen door een hormoonspiraal. Klachten: -Bijna elke dag bloedverlies en dus altijd met maandverband ed in de weer of vieze onderbroeken. -Menstruaties zo pijnlijk als weeën me[lees meer...]t zoveel bloed dat ik in 2 uur tijd (opstaan tot aankomen op werk) zowel de dikste ob als dikste maandverband vol had + compleet doorgelekt met mega stolsels. Ik voelde me tijdens die menstruaties wel 10 dagen slap en leeggezogen. Dat kende ik alleen van de eerste menstruatiedag. -Een groot deel van de maand buikpijn met veel zeuren, trekken, steken waardoor ik me ziek voelde en de dagelijkse dingen veel moeite kostten. Het gevoel van ik ga met een kruik tegen m’n buik in bed leggen en wachten tot dit wegtrekt. Neiging om pijn weg te puffen. -Vocht vasthouden in benen De hevige menstruaties gaven de doorslag om de t-safe te verwijderen. Ik ging er vanuit dat de hormoonspiraal ook voor buikklachten zou zorgen, omdat er ‘iets’ zit. Echter, het vervangen gaf alleen een dag bloedverlies. De dag voor het vervangen liep ik de buikpijn van de T safe nog weg te puffen en de dag erna met Mirena voelde mijn buik weer gewoon aan als buik met een baarmoeder die ik niet voelde zitten. Wat een verademing na zo lang een pijnlijke geïrriteerde baarmoeder te hebben gehad.

18-12-2021 | Vrouw | 30
medroxyprogesteron parenteraal
3 weken geleden laten zetten. Een dag of twee voor mijn cyclus had moeten beginnen. De cyclus kwam pas 2 weken later en is heel licht. Duurt overigens wel lang, zo'n week is nu voorbij en ik heb nog steeds een beetje (donkerrood) bloedverlies. Overall, zeer tevreden, ik ben waarschijnlijk een van de weinige die (tot nu toe) geen gewichtstoename heeft ervaren. Juist gewich[lees meer...]tsafname; van 63.5kg naar 61.5kg. Mijn eet- en sportpatroon is niet veranderd. Ontzettend fijn ook om er maar eens in de 3 maanden aan te hoeven denken. De prik heeft tevens voor geen enkele spiergevoeligheid gezorgd, ik kon mijn arm nog op de volledige sterkte bewegen! Ben erg benieuwd of er zich (onprettige) bijwerkingen voordoen in de loop van de komende periode, zo niet, zal ik 'm zeker opnieuw laten zetten!

17-12-2021 | Vrouw | 21
Depressief
Ik ben 21 en heb tot nu toe de Kyleena spiraal positief ervaren. Het zetten van de spiraal was prima te doen in de 6e dag van mijn ongesteldheid. (Vanwege mijn lange ongesteldheid, grote bloedverlies bij ongesteldheid en neiging tot depressieve gevoelens bij de hormonen van de pil heb ik de spiraal gezet). Wel voel ik nu na 4 weken dat ik een opgezwollen buik heb en nu v[lees meer...]oor de 2e keer een dag ervaren met heftige kramp. Misschien mijn baarmoeder die aan het spiraaltje moet wennen? Nu ook elke dag een klein beetje bloedverlies. Na 3 maanden moet dat over zijn. Dan zal ik mijn verhaal weer updaten. Qua humeur voel ik mij wel een stuk prettiger en meer mezelf dan bij de pil.

Nuvaring

15-12-2021 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / etonogestrel

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5568)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1120)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)