categorie

Anticonceptie - overig

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - overig

23-01-2020

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Ik nam het maandag, het is donderdag en ik heb sinds maandag buikkrampen, ik kon vandaag amper uit bed komen omdat het teveel pijn doet als ik sta. Normaal gesproken kan ik wel wat hebben maar dit doet écht pijn.
22-01-2020

Kyleena (levonorgestrel)

Hallo hoe bevalt de spiraal inmiddels?
22-01-2020

Ballerine (koperhoudend spiraal)

Sinds 3 maanden de Ballerine spiraal na ong 14 jaar pil geslikt te hebben. Zetten dit even pijn, geen kinderen gehad, maar was zo voorbij. Eerste menstruatie was heftig, maar dit wordt steeds minder. Fijne anticonceptie zonder hormonen.
21-01-2020

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Heb ruim 22 jaar de pil geslikt. Kreeg erge menstruatie klachten. Er bleken 2 vleesbomen te zitten. Deze zijn verwijderd en er is een spiraal geplaatst. Deze bleek na 6 weken te zijn verzakt, er is een nieuwe geplaatst. Na 6 weken weer zelfde verhaal. Toen aan de prikpil. Na 2 dagen geen menstruatie meer. Echter na een maand begon het en stopte het weer 1 dag na de volgen[lees meer...]de prikpil. Dit is een jaar zo door gegaan. Dus in 2019 8 maanden ongesteld geweest. En mijn libido is totaal verdwenen.... Nu ben ik een maand hormoonloos en volgende week wordt ik gesteriliseerd zodat ik geen hormonen meer hoef te slikken en wordt er een novasure behandeling gedaan wat er voor zou moeten zorgen dat je niet of nauwelijks nog ongesteld wordt.
20-01-2020

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Ik heb de nuvaring zeker drie jaar gebruikt. Ik heb het altijd heel fijn ervaren omdat het lekker makkelijk is. Je hoeft er maar 2 keer per maand aan te denken hem aan te brengen of hem er weer uit te halen inplaats van elke dag. De pil vergat ik nogal eens dus dit was ideaal. Ik ben uiteindelijk gestopt met de nuvaring omdat ik een artikel las dat het de kans op bloed[lees meer...]propjes vergrote. Daarnaast merkte ik dat mijn libido al een paar maanden extreem laag was. Toen ik stopte met de nuvaring sloeg dit vrij snel om. Ook zijn binnen een jaar mijn borsten gegroeit van een cup C naar een cup F. Ik denk dat dit ook met de hormonen die nuvaring af geeft te maken heeft gehad. Meer mensen in mijn omgeving hebben dit namelijk ervaren.
17-01-2020

Mirena (levonorgestrel)

Lang geen anticonceptie gebruikt. Nu met start nwe relatie en beginnende klachten die lijken op start overgang besloten tot Mirena. Geeft wel rust etc. maar ben vaak even 'stoned', wrs doordat ik niet gewend ben aan welke vorm van hormonen dan ook (ik ben ook veganist!). Ook voel ik in periodes een serie elektrische schokjes in mijn buik en af en toe ook in mijn benen. Gyn[lees meer...]aecoloog gevraagd of dit door de Mirena kon komen, maar kreeg een 'nee' te horen. Wel gek dat alles is ontstaan sinds ik 3 mnd geleden de Mirena heb laten plaatsen ...
16-01-2020

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Ik heb 12 jaar lang de pil geslikt (begin aan moeten wennen erna geen problemen). Toch wilde ik weten hoe mijn lijf reageert zonder hormonen. Daarom koperspiraal laten plaatsen, het zetten zelf deed eventjes pijn en erna 2/3 dagen met zenuwkrampen op bed gelegen, pijnstillers hielpen niet. Erna was dit wel voorbij. Pas na 4 maanden ongesteld geworden (door uitwerking pil).[lees meer...] Toen ook meteen klachten, plukken haar uitval, zware acne (zelfs door 45dagen antibiotica kuur heen) met grote diepe ontstekingen op rug hals en gezicht. In pubertijd nooit acne gehad (vanaf 17jr de pil). En veel meer vermoeid. Ik weet dus niet zeker of deze klachten van de t safe komen of van het stoppen met de pil. Maar zit erover na te denken om de koper spiraal eruit te halen en te zien of de acne verdwijnt. Ben erg benieuwd of andere gebruikers hier ook last van hebben.
15-01-2020

Ballerine (koperhoudend spiraal)
Trombose

Mijn horrorverhaal over de koperspiraal de ballerine... (zwanger) Ik heb in oktober een koperspiraal laten plaatsen. Was wel bang voor alle horrorverhalen die ik las (buiten de baarmoeder zwanger raken, de heftige ongesteldheid) Ik ben nu 18 en heb ongeveer een jaar de pil gebruikt en was klaar met al die hormonen. Ook heb ik trombose wat niet goed is bij pilgebruik. Het [lees meer...]plaatsen van het spiraaltje ging prima en heb een paar maand nergens last van gehad. Gewoon weer normaal ongesteld niks aan de hand. Tot afgelopen week. Ik werd niet ongesteld.... Onder de douche voelde ik mijn spiraal en ik dacht dit is niet goed. Bleek het dat mijn spiraal was weggezakt en niet meer in de baarmoeder zat. En ja hoor ook nog zwanger... Voor mij nooit meer een spiraal maar liever de pil waarbij ik de controle zelf in handen heb.
15-01-2020

Abnormaal vaginaal bloedverlies

In het begin vond ik de ring ideaal. Meteen merkte ik verbetering in mijn cyclus. Vrij snel al veel minder hevig bloedverlies. Van een menstruatie van ruim 7 dagen had ik al snel nog maar 3 dagen mijn menstruatie. Waarvan 1 dag heftig. Ideaal dus. De ring is makkelijk in te brengen. En ik voelde de ring niet. Maar dan na ruim een half jaar...... Zware depressie... En va[lees meer...]ak hoofdpijn tot zelfs migraine aanvallen. Die ik voorheen nooit had. Het duurde even eer ik de link kon leggen. En ja... Helaas de ring. Na een paar dagen de ring uit te hebben is mijn gevoel ineens weer positief. Blijft vreemd wat die hormonen met je kunnen doen. En ontzettend jammer. Verder was de ring ideaal.

Desogestrel (desogestrel)
Menstruatiepijn

Vanwege ernstige menstruatie klachten met iedere maand een nacht wakker liggen vd weeën en de laatste keer flauwvallen vd pijn aan toe. Ben ik uit pure wanhoop aan deze pil begonnen na 10 jaar geen AC te hebben gebruikt en slechte ervaringen met microgynon 30 en 20. Ik ben 3 dagen na de menstruatie begonnen en de week er na had ik vreselijke darmklachten vanwege de lact[lees meer...]ose. Iedere keer misselijk na inname, daarna met een lactase tabletje in gaan nemen. Dat ging beter. In eerste instantie voelde ik me er goed bij, psychisch stabieler, minder piekeren/ emotionele ups en downs. Na twee weken gebruik schoot het in m'n rug (spit). En na 3 weken gebruik begon ik te bloeden (kon gelijk weer iets beter bukken, vreemd genoeg) Helaas stopte het bloeden niet meer, en heb ik meer dan twee weken gebloed met soms ook best wel buikpijn er bij. Continu pijn in m'n buik op het laatste. Volgens de huisarts een bijwerking die niet meer over zou gaan dus ik ben gestopt. Prompt schoot die dag er na s,avonds mijn rug weer los. (toeval of invloed vd pil?) En de buikpijn was gelijk verdwenen, 3 dagen nadat ik gestopt ben is het bloeden ook eindelijk gestopt. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen...

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik heb inmiddels mijn derde mirena. Mijn pms klachten zijn duidelijk verminderd en nu kan het me helpen bij mijn overgang waar ik nog weinig last van heb. Het plaatsen is kort even pijnlijk, maar na paar uur vrolijk op de fiets. in de eerste maanden heb ik 2 a3 x migraine, daarna niet meer. ik verlies cyclisch bloed maar dat is een paar inlegkruisjes kortom heel tevred[lees meer...]en

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Ik heb precies een week geleden bij de verloskundige een koperspiraal laten zetten en net zoals velen zag ik er flink tegenop vanwege alle "horrorverhalen" over vreselijke pijn en eindeloos bloeden. Toch ben ik er dapper heengegaan omdat ik toch ook echt van die hormonen af wilde zijn en omdat de verloskundige zei dat die negatieve verhalen uiteindelijk enorm zeldzaam zijn[lees meer...] en het haar meeste patiënten prima afging. Ik ben erg blij dat ik het heb gedaan! Het plaatsen viel mij enorm mee, het was inderdaad wel ongemakkelijk toen de baarmoedermond opengehouden moest worden, maar voor mij niet echt pijnlijk. Het opmeten en het spiraaltje erdoorheen duwen was even een flinke scherpe pijn maar ook echt maar een paar seconden. (Ik heb overigens wel 2 ibuprofen ingenomen van tevoren). Het was heel prettig om een vriendelijke verloskundige te hebben die me er doorheen praatte. Na een bekertje water kon ik al opstaan en aankleden en ben gewoon naar huis gefietst. Daarna had ik een klein beetje kramp maar niet erger dan het die ochtend al was geweest vóór het plaatsen van het spiraaltje. Ik heb me de hele week verder prima gevoeld. Ik heb alleen 4 dagen later 's avonds met veel kramp op de bank gelegen maar dat was ook weer over met een paracetamol. Ik ben gisteren, na 6 dagen, gewoon gestopt met bloeden. Dus, wat mij betreft absoluut een aanrader! En nu heerlijk van de hormonen af. Je kan zeggen dat ik wat dat betreft gewoon "geluk heb gehad", maar in principe hoort het bij iedereen zo te gaan en zijn de slechte reviews vooral degenen die pech hebben gehad.
12-01-2020

Cerazette (minipil) (desogestrel)
Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik wilde deze pil eens gaan gebruiken omdat hij minder bijwerkingen zou hebben. Ik heb wel desogetrel. Het ondermerk. Maar ik ondervind na bijna 3 weken gebruik wel weer bijwerkingen. Erg down gevoel vooral. Wat ik vaker heb bij de pil. Dus ik ga weer verder zoeken.
11-01-2020

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb het Kyleena spiraal eind juli bij mijn huisarts laten plaatsen, zelf vond ik het plaatsen ontzettend meevallen, misschien een paar seconden een scherpe pijn gevoeld maar dat was alles. Na een week had ik het idee de draadjes uit mij te voelen maar na een dag was dat gevoel ook weer weg. Bij de controle, 4 weken later, heb ik dit aangegeven maar er werd mij verteld d[lees meer...]at dat vrijwel onmogelijk was want volgens de assistente zat mijn spiraal "gewoon goed". Ik merkte wel vrij snel dat mijn gezicht er wat slechter uitzag, ik kreeg meer last van puistjes en over het algemeen een onzuivere huid. Ik bleef normaal ongesteld tot november, toen ben ik 22 dagen ongesteld geweest, niet veel maar wel bloedverlies. Dit gebeurde in december weer en daarnaast had ik ook pijn in mijn onderbuik en onderrug. Nu woon ik niet meer in Nederland dus ben ik naar een gynaecoloog gegaan, zij heeft een echo gemaakt en zag direct dat het spiraal heel erg gezakt was dus is deze er direct uitgehaald.
10-01-2020

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na ons derde kindje voelde ons gezin compleet, maar vond het nog te vroeg voor een definitieve oplossing. Zocht iets wat samen met borstvoeding kon, en kwam uit bij de implanon. Deze geeft echt een minimale hoeveelheid hormonen af. Plaatsen kon niet bij mijn eigen huisarts, dus ben naar een gespecialiseerde huisarts gegaan via de website van implanon. Plaatsing was vervele[lees meer...]nd maar niet pijnlijk, en kreeg goede informatie. In het begin zeer licht ongesteld, nu na een jaar weer regelmatig en gemiddeld zwaar ongesteld. Al met al erg tevreden!
09-01-2020

Gynefix (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik heb de Gynefix 200 5 jaar gehad en ben er zeer tevreden over. Ik heb hem eind 2014 laten plaatsen bij de gynaecoloog in haar thuispraktijk. Dat was effe onaangenaam, maar dat lag vooral aan de eendenbek; van de plaatsing zelf heb ik weinig tot niets gevoeld. De dag zelf en de dag erna heb ik wel wat last gehad van buikpijn, maar dat viel op te lossen met Dafalgan. Na de[lees meer...] plaatsing heb ik zo’n 2 maand licht bloedverlies gehad (tussen mijn menstruaties door), maar dat is overgegaan. Volgens de gynae was dat een normale bijwerking. In de jaren erna had ik ook telkens wat spotting rond het moment van mijn ovulatie, maar dat was zo weinig dat een inlegkruisje zelfs niet nodig was. Verder waren er geen bijwerkingen: mijn menstruaties waren niet heviger of langer en ik had geen last van depressieve buien (wat ik wel had bij de pil en de nuvaring). Als ik 1 echt nadeel moet noemen, dan is het dat de verwijdering (en plaatsing van een nieuw koperspiraal) moest gebeuren in het ziekenhuis onder (een korte) algemene narcose. Ik weet niet of dat strikt noodzakelijk was, maar dat was nu eenmaal de instructie van de gynaecoloog. Het grote voordeel is dat je 5 jaar lang gerust bent en gespaard blijft van de vervelende bijwerkingen van hormonale anticonceptie, als je iemand bent die daar -net als ik- last van heeft. Ik ben alvast van plan om de rest van mijn vruchtbare leven bij koperspiralen te blijven, bij voorkeur de Gynefix.
08-01-2020

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik was op zoek naar een anticonceptie en ik vond de Implanon. Ik was erg benieuwd ernaar. Het zetten viel erg mee, ik kreeg een verdoving en een hechting en het was gezet. De eerste paar dagen heb ik wat hoofdpijn gehad maar die verdween snel weer. De eerste maanden had ik nergens last van, al werd ik een keer ongesteld voor twee weken. Maar na die ene keer werd ik niet me[lees meer...]er ongesteld en ik vond het ideaal. Na 3 maanden begon mijn normale cyclus weer terug te komen. Opzicht geen probleem, maar ik begon erg veel last te krijgen van menstruatiepijn. Ik moest iedere keer wel een of meerder paracetamols nemen. Een ander nadeel is dat ik 4 kilo ben aangekomen in 5 maanden. Beide redenen zijn voor mij de reden dat ik de Implanon morgen laat verwijderen. Ik kan niet wachten om mijn eigen lichaam weer terug te krijgen.
08-01-2020

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik geloof dat dit een perfect middel is voor vrouwen die tegen extra hormonen kunnen, maar mocht jouw lichaam er gevoelig voor zijn: doe jezelf deze anticonceptie alsjeblieft niet aan! Ik heb van nature een lichte aanleg voor angstige gevoelens / onzekerheden, maar de implanon maakte alles 10x erger. Ik kon niet meer normaal functioneren in het dagelijks leven, zowat alles[lees meer...] maakte mij angstig, was constant zenuwachtig en kreeg op den duur depressieve gevoelens en zelfmoordgedachten. Daarnaast heb ik ook een aanleg voor een onzuivere huid en je raadt het al: dat werd ook 10x erger. Gelukkig kwam ik na wat zoekwerk op deze site terecht en bleek dat mijn symptomen door de implanon kwamen. Meteen eruit laten halen; twee weken later een wonder van verschil! Voel me weer de oude en geen acne meer. Helaas nog steeds niet ongesteld sinds medio november... Wat een rotding, nooit meer.
07-01-2020

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Na een half jaar mijn spiraal verwijderd. Meerdere malen per maand mega buikpijn wat uitstraalde naar mijn been en enkel. Het leken wel weeen en de tranen sprongen in mijn ogen. Nu is mijn spiraal enkele dagen verwijerd. Nergens meer last van!! Het inbrengen vond ik enorm pijnlijk, maar het verwijderen niet!
04-01-2020

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Dag allemaal, Ik heb de t safe nu 6 maanden en ik ben helemaal doorgedraaid ben totaal een andere mens geworden.ben een week gelukkig en de rest ben ik een lopende tijdbom die overal kan uitbarsten. Het begon eerst met veel bloedverlies wat ik al wist van te voren maar na 2 maanden begon het met me stemming te werken. Ik voel ook presies mij eirsprong en vanaf dat mom[lees meer...]ent begint de ellende eigenlijk last van migraine die slopend binnekomt pijn in de buik de rug. En zodra ik ongesteld ben voelt het alsof me benen verlamd raken. Ik heb 5 jaar terug ook meer dan 1 jaar koperspiraal gehad en die ook om deze redene eruit laten halen wat een opluchting was dat toen.maar de reden dat ik na 5 jaar weer een koperspiraal had laten plaatsen was omdat ik in de tussen tijd ben bevallen van 2de kindje en daarna van alles weer had geprobeerd de pil geprobeerd prikpil pleister kyleena spiraal niks werkt bij mij van alles wordt ik niet goed wel hormonen geen hormonen heb zo gevoelige lichaam. Maar van deze koper spiraal heb ik echt erge pms gekregen. Al vaak aangegeven aan gynacoloog me machteloos te voelen en een sterilisatie wil waar ze zelf geen voorstander van is. Deze maandag ga ik toch na de dokter om hem eruit te laten halen.ik ga niet me leven verpesten door de spiraal. En geloof jezelf en jij weet zelf het beste waar je lichaam tegen kan ofniet. Wat ik hierna moet doen of kan helemaal.geen flauw idee
03-01-2020

Cerazette (minipil) (desogestrel)
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

In verband met cystes op mijn eierstokken kreeg ik eerst de microgynon. Aangezien ik hier ernstige hartkloppingen van kreeg ben ik overgestapt naar de minipil. Sinds het gebruik ben ik minder mijzelf en erg down. Daarnaast heb ik bijna elke dag doorbraakbloedingen. Na ongeveer een 3 weken kreeg ik last van acne wat nu, na 3 maanden nog steeds aanwezig is. Ik ben totaal nie[lees meer...]t tevreden over deze pil ivm. alle bijwerkingen die ik hiervan heb gekregen.
03-01-2020

02-01-2020

02-01-2020

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

De eerste maanden veel hoofdpijn gehad en misselijk geweest, maar daarna helemaal geen klachten meer. Je lichaam moet er even aan wennen maar ik ben super blij met de pleister. Ik ga dagelijks in bad en/of onder de douche en ook tijdens het zwemmen blijft de pleister goed zitten. Echt een aanrader!
31-12-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Het zetten was ontzettend pijnlijn. Als ik het terug kon draaien had ik het niet laten doen. Ik heb niet snel pijn, maar dit was echt een helse pijn. Op schaal van 1-10 was het een 20. De middag na het plaatsen heb ik op de bank gelegen met kramp om de paar minuten. De tijd tussen de pijnkrampen werd steeds langer gelukkig. De volgende dag ging het op zich wel oke en kon i[lees meer...]k gewoon aan het werk. Een paar dagen later begon de periode waarin in een aantal dagen per week echt hevige pijnkrampen kreeg. De ene keer duurde het maar kort, de andere keer een uur lang. Ik heb de spiraal nu 2 maanden, dus nog maar kort. De pijn is eigenlijk vrij ondraaglijk maar ik kijk het nog aan omdat het anders allemaal voor niks is geweest. Ook lijkt de pijn langzamerhand minder te worden en met meer tijd tussen de krampen in. In het begin had ik last van wat bloedingen, maar niet hevig. Nu heb ik al een paar weken geen bloed meer gehad en hier ben ik heel blij mee. Verder geen last van emotionele bijwerkingen.
29-12-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb eerst de minipil 2 jaar geslikt, hier was ik heel tevreden over. Eerste paar maanden had ik last van bloedingen, maar die zijn gelukkig verdwenen. Ongeveer 2 jaar mijn maandstonden niet meer gehad. Omdat ik het slikken beu was en ook niet praktisch was op familiefeesten of op kamp, ben ik overgestapt naar een hormaanstaafje. Het plaatsen was in 1 2 3 gebeurd. Het de[lees meer...]ed geen pijn omdat het verdoofd werd. Ik had wel anderhalve week een blauwe plek, maar dat is niet erg. Er blijft bij mij wel een blauwe schijn, maar zo vind ik het staafje gemakkelijk terug. Ik heb anderhalve maand bloedingen gehad, maar die zijn ook weer verdwenen. Ik heb nu al 3 maanden geen maandstonden meer, heerlijk. Ik moet nergens meer aan denken. Het enige probleem is dat ik nu een emotioneel wrak ben. Ik kan om alles janken en ik heb veel last van pieken en dalen. De ene dag ben ik heel blij, de andere dag heb ik depressieve klachten. Omdat ik het praktisch vind om nergens meer aan te denken én mijn maandstonden niet meer heb, laat ik het staafje zitten. Alleen die wisselvallige buien zijn wel storend ...
29-12-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik heb deze 5 jaar geleden laten zetten omdat ik niet consequent de pil slikte en hevige buikpijn had met ongesteld zijn. Het plaatsen van de spiraal vond ik niet echt pijn doen, wel apart gevoel. Kon daarna gewoon weer alles doen. Heb daarna nog 2 dagen gebloeid, daarna nooit meer in 5 jaar. Soms kon ik wel merken als ik in mijn periode zat, dan had ik meer trek in sno[lees meer...]epen. Zeer tevreden!
28-12-2019

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Na twee maanden gebruik van de nuvaring vielen mij enkele dingen op. De eerste dagen had ik last van hoofdpijn en opvliegers. Steeds liep ik met een knalrood hoofd rond en dan ebde het weer weg. Ook zat ik na een tijd niet lekker in mijn vel. Noodgedwongen met studie moeten stoppen en erg depressief. Nu gestopt en meteen gaat het beter. Nooit meer !
28-12-2019

Mirena (levonorgestrel)

Op aarnraden van mijn zus begonnen. Ze had na een half jaar geen maandstonden meer en geen klachten. Ik had al heel mijn leven last van pijnlijke maandstonden. Bij aanvang inderdaad wat vage nevenwerkingen, na een 4 tal minder bloedverlies en pijn. Nu, na 2,5 jaar enkel zeer licht bloedverlies en een gevoelig onderbuik, waardoor ik opmerk dat het de maandstonden zijn. MAAR[lees meer...]: sinds enkele maanden plaspijn zonder oorzaak, haaruitval, dikke buik, veel zweten en warm hebben, rood gezicht. Ik vermoed te weinig oestrogeen en pre menopauze. Heb een afspraak gemaakt om het spiraal eruit te halen en om onderzoek voor mijn klachten.
27-12-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Anderhalf jaar heb ik de Kyleena gedragen. Ik kan me goed herinneren dat het plaatsen wel oké ging; de avond en de dag erna flauwtjes met buikpijn, maar best draaglijk. Ik bleef regelmatig, en geleidelijk met steeds minder bloedverlies, ongesteld worden maandelijks, en was verder heel tevreden over Kyleena. Tot op ongeveer anderhalve maand geleden. Onverklaarbare, heftige [lees meer...]buikkrampen traden op, depressieve stemmingen (waar ik voorheen niet bekend mee was) en mijn altijd regelmatige menstruatie bleef uit. Een aantal testen later (want ja - de dokter sloot buitenbaarmoederlijke niet uit), bleek dat gelukkig niet het geval te zijn. De pijn was inmiddels ondraaglijk en ik werd misselijk. Ookal zei de HA dat mijn draadjes nog goed zaten, hebben we toch de volgende dag gelijk een inwendige echo laten maken bij de gynaecoloog. Daaruit bleek dat de Kyleena was verzakt naar mijn baarmoederhals. Hij besloot dus een beetje z'n eigen plan te trekken. Toen ik vroeg hoe dit ineens na anderhalf jaar mogelijk was, kreeg ik het antwoord: 'als je nog regelmatig menstrueert, met bijbehorende buikkrampen, kan het zijn dat de Kyleena daardoor in beweging is gekomen'. Die dag erop meteen de Kyleena laten verwijderen en, in (spoed)overleg de Mirena laten zetten. Mirena is 'wat groter, dus gaat wat meer houvast bieden in mijn baarmoeder'. Voor wie dit overweegt: Mirena zetten heb ik als een stuk pijnlijker ervaren. Injectie met diclofenac gehad, want nog een uur heeft mijn lichaam nagetrild van de adrenaline (komt vrij door de pijn). Dic. in tabletvorm meegekregen, en af en toe eentje genomen als de napijn ondraaglijk was. Het is nu drie weken verder en het gaat goed. Los van de random momenten op de dag (soms 2 dagen goed, dan 1 dag even helse pijn) waarop ik vervelende buikpijn ervaar, die uitstraalt naar mijn bovenbenen. Gisteravond misselijk ervan. Over een maand een controle echo bij de gynecoloog ingepland. Ik hoop dat mijn lichaam snel went aan de Mirena! En dat jij iets aan mijn ervaring hebt. :-)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4918)
Anticonceptie - overig (3600)
Cholesterol (2822)
Depressie - antidepressiva overig (2623)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2243)
Pijn - morfine-achtigen (2130)
ADHD - psychostimulantia (1938)
Pijn (1920)
Verslavingsziekten (1847)
Bloeddruk - betablokkers (1611)
Maagzuur - protonpompremmers (1522)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1462)
Anticonceptie - eenfase (1338)
Angststoornissen (1148)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1095)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1075)
Depressie - antidepressiva TCA (1014)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (929)