categorie

Anticonceptie - overig

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - overig

25-04-2024 | Vrouw | 40
levonorgestrel
Aan mijn derde spiraaltje. Nooit last gehad van bijwerkingen. Al bijna 15 jaar niet ongesteld geweest.

22-04-2024 | Vrouw | 20
Menstruatiepijn

vermoeidheid duizeligheid buikklachten overal spierpijn vlekkerig zicht buikkrampen

Ik heb de implanon nu bijna 2 maanden, ik had altijd ontzettende last van mijn menstruatie. De pil had veel invloed op mijn mentale gesteldheid en een spiraal zag ik nog niet zitten. Dus toen de anticonceptiestaaf laten inbrengen, dit ging voor mij zonder problemen. Nu bijna twee maanden verder en ik ervaar enorm veel klachten. Hoofdpijn, slecht zien, duizelig, buikklacht[lees meer...]en, misselijk en overgeven, pijn in mijn armen/benen en heel erg vermoeid. Ik ga hem er dan ook weer uit laten halen, het kan voor iedereen anders zijn maar het was voor mij geen succes helaas.

T-Safe

22-04-2024 | Vrouw | 25
koperhoudend spiraal

buikkrampen Angst depressie

-WAARSCHUWING- BIJWERKING DEPRESSIEVE KLACHTEN Dit is mijn verhaal: ik reageerde niet goed op hormonale anticonceptie en besloot voor een hormoonvrije te gaan; de koperspiraal T-safe. Mijn huisarts verzekerde me dat alleen mijn menstruaties heviger zouden kunnen worden maar dat er verder geen bijwerkingen waren. Het inbrengen was pijnlijk, voornamelijk wanneer de huisar[lees meer...]ts de baarmoederwand 'vastpakte' met een scherpe tang. Mijn buik was daarna meteen opgezet en had menstruatiekrampen. Echter is dit niets vergeleken met de bijwerkingen die een aantal weken later ontstonden: een zware zwarte wolk boven mijn leven. Mijn persoonlijkheid veranderde omdat ik depressief was, enorm onzeker werd, nergens meer plezier aan beleefde. Na 2 maanden heb ik 'm eruit laten halen omdat ik op mijn slechte dagen alleen maar huilde en dacht dat ik gek werd en op mijn goede dagen me voelde alsof ik constant onder invloed was, omdat ik nergens 'bewust' bij was met mijn hoofd/gedachten. Ik ben nu een aantal maanden verder en het lijkt langzaamaan te verbeteren. Ik wil graag elke vrouw waarschuwen hiervoor, al zal niet elke vrouw dit meemaken. Ik geloof nog steeds dat de koperspiraal voor een deel super is, omdat je niet meer aan je anticonceptie hoeft te denken en het redelijk betrouwbaar is. Alleen kunnen er bijwerkingen ontstaan waar zelfs artsen geen weet van hebben. Er is te weinig onderzoek gedaan hiernaar. Ik heb steun en herkenning gevonden in een aantal online groepen met vrouwen die allemaal hetzelfde meemaken (je bent niet alleen: de groepen bestaan uit 1.000 (Nederland), 9.000 (Zweden) en ruim 20.000 vrouwen (de VS)). Wees niet bang om me een berichtje te sturen als je vragen hebt, ik weet hoe dit voelt :(

18-04-2024 | Vrouw | 30

onregelmatige menstruatie

Van de microgynon kreeg ik altijd migraine aanvallen, bijna altijd einde strip. Bij de minipil is dit helemaal weg. Alleen de eerste maanden onregelmatig ongesteld, daarna niet meer ongesteld. Heerlijk!

17-04-2024 | Vrouw | 18
Premenstrueel syndroom (PMS)

somber voelen langdurige menstruatie doffe hoofdpijn

Ik heb mijn implanon nu sinds november 2023. Hiervoor heb ik geen enkele andere vorm van anticonceptie gebruikt. Ik ben gevoelig opgesteld en omdat ik minderjarig was, ben ik zelf naar de huisarts gestapt en meerdere dingen gaan vergelijken. Ik heb uiteindelijk de implanon gekozen omdat die mij het belangrijkst leek. Ik kampte met depressie-dagen en kon amper functioner[lees meer...]en als ik ongesteld was. Overgevoelig, negatieve gedachten, hoofdpijn en vooral heel moe omdat het mij mentaal sloopte. Mij was verteld, dat na 3 maanden de bijwerkingen zouden moeten stoppen. Ik heb toen gebeld, en kreeg te horen dat dit 6 maanden kon zijn, zo niet langer. Mijn bijwerkingen waren dan ook in het begin, nog steeds heftige paniekaanvallen en somberheid. Veel bloeden, wel altijd op schema met mijn menstruatie. Elke maand bijna 2 weken achter elkaar bloedverlies en spotting. Vanwege mijn partner, is het ook een anticonceptie middel geworden. Ik ervaar op dit punt geen moeilijkheden of belemmeringen. Nog geen enkele keer het idee gehad "dat het fout was gegaan". Enigste wat ik nu nergens op het internet kan vinden, is waarom plots mijn cycles van 2 weken ongesteld is gestopt. Ik ben nu bijna 1,5 niet meer ongesteld en zit in mijn 6de maand van de implanon. Mijn ouders zeggen dat het waarschijnlijk een doorbraak is van, maar ik moet zeggen dat ik toch een beetje freaked out ben sinds je ook gewoon niet ongesteld kan worden met de implanon (hier was ik van bewust toen ik de keuze maakte). Dat is dus wel een nadeel- het is zeer betrouwbaar aangeschreven, maar je weet het maar nooit.

03-04-2024 | Vrouw | 33
levonorgestrel

buikkrampen pijn bij zitten acute hoofdpijn

Vanaf dat het spiraaltje gezet is, allerlei klachten rondom mijn baarmoeder gehad. Waarvan de ergste, zo veel pijn van onderbuik tot stuitje, dat bedliggen noodzakelijk was.

31-03-2024 | Vrouw | 25

buikkrampen

Even een positief berichtje, want mijn ervaring was heel fijn. Ik heb lang getwijfeld om een spiraal te nemen. Uiteindelijk heb ik toch doorgepakt. Het blijft natuurlijk altijd spannend, maar ik had mezelf voorgenomen om goed op mijn ademhaling te letten en mijn spieren goed te ontspannen. Op advies van een vriendin heb ik 4 uur van te voren paracetamol en ibuprofen genome[lees meer...]n en een uur voordat de afspraak was opnieuw. Hierdoor bouw je een spiegel op zei ze. Het zetten zelf was zo gebeurd. Ik voelde twee keer een korte pijn. Deze pijn was echt niet zo heftig als dat ik van te voren gedacht had. Juist omdat het zo snel gaat, is het heel goed te doen. In de middag had ik nog last van wat krampen die je kan vergelijken met sterke ongesteldheidskrampen. Ik ben diezelfde dag gewoon nog naar een verjaardag van een vriendin gegaan. Ik denk zelf dat de pijnstilling en het ontspannen er echt voor hebben gezorgd dat het heel soepel en snel ging. Hopelijk helpt dit om voor jou ook toch die stap te zetten. Ik ben er zelf nu al heel blij mee. Over de bijwerkingen kan ik nu nog niks zeggen, maar ik zou het over een aantal jaar zo opnieuw laten doen.

29-03-2024 | Vrouw | 37
desogestrel
Na veel anticonceptie pillen geprobeerd te hebben i PMS, deze gaan gebruiken op advies van de gynocoloog. Dit, ivm PMS. Veel geprobeerd door de jaren, niets bood verlichting. Omdat ik van andere pillen meer klachten kreeg (waar oestrogeen in zit) dacht de arts aan een progestoron tekort en zodoende deze pil gaan slikken. Geen huilbuien meer. Depressieve & boze gevoelens zi[lees meer...]jn als sneeuw voor de zon verdwenen. In de eerste weken al. Lichamelijke klachten & hersenmist tijdens "stopweek" nog wel aanwezig maar dat ik eindelijk van de mentale hormonale klachten af ben (pms) is mij alles waard. Geen bijwerkingen van deze pil.

27-03-2024 | Vrouw | 49
Plaatsen spiraal

bloedverlies

Hallo, ik heb ongeveer 4 weken mijn spiraaltje en ik hoop hier wat meer info te vinden, de eerste 2 weken was het bloedverlies te verdragen, maar nu de laatste paar dagen ziet mijn velletje toiletpapier heel erg rood van het bloed en heb ook een beetje stolsel s, kan iemand me helpen of dit ook normaal kan zijn, ik pieker me suf of ik nu niet te veel bloedverlies heb, miss[lees meer...]chien moet ik geduldig zijn, hoop op een antwoord

T-Safe

25-03-2024 | Vrouw | 42
koperhoudend spiraal

buikklachten

In 2018 deze spiraal laten zetten. Zetten deed geen pijn en heb verder eigenlijk nooit geen last gehad van klachten oid. Ik werd wel gewoon maandelijks ongesteld rond de 5 dagen en dan was t over. Sinds vorig jaar ineens tijdens menstruatie hevige stekende buikpijnen die meestal op dag 2 of 3 van de menstruatie kwamen. Ook last van moodswings, huilbuien, spierpijn etc.[lees meer...] Zelf d8 ik dat ik in de overgang was/ ben. 1.5 maand met deze klachten naar de huisarts gestapt want vond die buikpijnen t vervelendste. Zij vroeg me naar de spiraal en zei mss moet die er wel uit. Leek me geen fijne gedachte want al met al was ik erg tevreden er over. Toen ik zei dat ik d8 in de overgang te zijn wuifde ze dat min of meer weg. Kreeg wel een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Tussen door toen zelf naar een overgang consulente gestapt. En kreeg daar de bevestiging wel degelijk in de peri menopauze te zijn. Ook zij raadde me een ander spiraal aan of de zoely pil. Een aantal dagen daarna moest ik naar de gynaecoloog. En ook deze adviseerde de spiraal eruit te laten halen en over te gaan op de mirena. Omdat mijn lijf hormoon tekort had, iets van progesteron of oestrogeen en dat schijn je wel nodig te zijn. Dus vandaag de t safe eruit laten halen en een mirena laten plaatsen. Wil wel even benadrukken dat ik verder echt tevreden was over de t safe, ik lees zoveel horror verhalen ook wel over de mirena die ik nu heb maar ieder persoon ervaart t anders. Laat je niet gek maken door negatieve verhalen. En heb je wel klachten is zn spiraal net zo snel weer verwijderd en ook dat valt reuze mee. Hopelijk bevalt de mirena mij net zo als de t safe.

Desogestrel

25-03-2024 | Vrouw | 44
Endometriose

spotting of bloeding tussen menstruaties stemmingswisselingen hoofdpijn

Ik heb deze pil ('minipil' met alleen progestageen) een maand of drie lang gebruikt tegen endometriose. Het hielp goed tegen de heftige pijn die ik door de endometriose had. Maar het werkte onvoldoende bij het stilleggen van mijn cyclus (ik moest deze pil doorslikken, dus zonder stopweek). Ik had veel last van spotting en langdurige bloeding, met menstruaties van zeg 15 da[lees meer...]gen, dan 5 dagen respijt, en dan begon het weer opnieuw. Ik had ook veel last van hoofdpijn, en enigszins last van stemmingswisselingen, voelde me meer 'bedrukt', meer afgevlakt dan zonder hormonen. Ik ben om al deze redenen overgestapt naar een ander medicijn om te kijken of dat beter gaat.

24-03-2024 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal

gewichtstoename verminderde zin in seks depressie

Vorig jaar maart 2023 begonnen met de prikpil eerste weken last van onregelmatig bloeden, vermoeidheid, huid problemen, eetbuien en stemmingswisselingen me hormonen waren helemaal verstoord, waardoor ik ook geen goed slaapritme meer had erg angstig was en veel depressieve klachten had al gauw merkte ik dat ik geen gevoel meer had bij mijn “vagina” het voelde alsof daar was[lees meer...] verdoofd. Ik voelde me niet lekker in me vel ik kwam in totaal 10 kilo aan door opeens heel veel eetbuien te hebben ik was altijd opgeblazen wat ik ook at of deed. Na de 2de injectie was mijn ongesteldheid helemaal weg dat was het enige voordeel! Na die 6 maanden ben ik er mee gestopt en heb ik 3/4 weken gebloed dit was hel. Nu na 3 maanden voel ik me weer goed in me vel en heb ik nergens meer last van zeker niet aan beginnen.

21-03-2024 | Vrouw | 25

somber voelen negatieve gedachten

Ik wil graag dit bericht plaatsen, in de hoop dat meerdere mensen hun ogen geopend worden. In 2020 heb ik een mirena hormoonspiraal laten plaatsen. Ik merkte dat het langzaam steeds slechter met mij ging. Ik voelde mij niet blij en niet mezelf. Ik piekerde de hele dag non-stop met negatieve gedachten, de hele dag door. Ik dacht, ach, het zal wel komen doordat ik teveel wer[lees meer...]k. Nooit gedacht dat mijn spiraal hiermee te maken kon hebben. Op een dag was ik er klaar mee en besloot ik mijn hormoonspiraal na 4 jaar te verwijderen. De spiraal was eruit en ik merkte gelijk verschil, ik ben weer mezelf. Ik pieker niet meer en ik ben zo gelukkig. Ik ben ontspannen en kan weer genieten. Ik heb spijt dat ik dit niet eerder gedaan heb. Hormonen kunnen het slechtste in je naar boven halen. De een reageert er beter op dan de ander, maar let alsjeblieft op jezelf en als je last hebt van piekeren of negatieve gedachten, haal acuut die spiraal eruit en je bent gelukkiger dan ooit.

21-03-2024 | Vrouw | 29
Premenstrueel syndroom (PMS)

bloedverlies

Mijn PMS is heel erg geweest voor circa 2/3 jaar. De mini pil geprobeerd maar hierdoor werd de menstruatie ook nog eens verschrikkelijk. Nu na zelf onderzoek te hebben gedaan besloten de prikpil te nemen. Iedereen was hier zo sceptisch over. Maar het heeft mij gered. Stabieler psychisch gezien, geen mood swings, geen eetbuiten. Veel vrolijker/positiever. Na 10 weken begi[lees meer...]n ik weer wat klachten te krijgen. De huisarts gevraagd of de interval korter kan.

14-03-2024 | Vrouw | 45
levonorgestrel
Hoi, ik heb de kylena spiraal 2 werk terug laten verwijderen. 3 dagen later kreeg ik een heel klein beetje spotting, na 3 dagen stopte dat, en 5 dagen later weer een beetje verkleirde witten vloed, dit was ook iets dikker.. maar tevens na 3 dagen weer over ☺ Nu heb ik wel sinds t verwijderen een mega opgezetten buik, (verder geen klachten). Hebben meer dames last[lees meer...] gekregen van de opgezetten buik? (lijkt wel of ik zwanger ben 🤣) En zoja, wanneer nam dat weer af? Ik ben juist na t verwijderen minder en gezonder gaan eten, om de verandering van mijn hormonen een beetje goed op te kunnen vangen ofzo, mocht dat werken.. Dus aan mijn eetpatroon kan t niet liggen.. 🤔

14-03-2024 | Vrouw | 24

langdurige menstruatie

Ik zit nu in mijn 3e jaar van mijn implanon. Hiervoor slikte ik de pil, dit deed ik al vanaf 15. In het laatste jaar dat ik de pil slikte kreeg ik last van heftige migraine en hitte aanvallen. Ik koos voor de implanon omdat hier minder hormonen in zitten maar hij wel goed beschermt. het eerste 21, 5jaar was ik regelmatig ongesteld en soms niet. Verder ervaar ik geen klacht[lees meer...]en. het afgelopen jaar is echter hells. ik ben soms 3 maanden aan een stuk ongesteld en dan slecht 4 dagen niet voor het weer begint, Hierdoor heb ik last van ijzer te kort. Ik ben van mening dat het een goede optie is maar het niet voor iedereen werkt. Mijn vriendinnen die hem ook hebben kampen echter met hetzelfde probleem. Erg veel en lang ongesteld zijn.

12-03-2024 | Vrouw | 29
etonogestrel

spotting of bloeding tussen menstruaties

Ik heb altijd een koperspiraaltje gehad maar door mijn hevige menstruatie werdt mij de implanon aangeraden. Ik heb deze nu 3 jaar. De eerste paar maanden wat last van spotting maar nu al minstens 2 jaar niet ongesteld geworden en geen nare bijwerkingen gehad. Enige nadeel is dat ie bij mij nu een half jaar voor hij eruit moet al minder is gaan werken, en ik dit alleen merk[lees meer...]te doordat ik opeens weer volledig ongesteld wordt. Dat maakt het voor mij een een minder vertrouwd product.

05-03-2024 | Vrouw | 27
medroxyprogesteron parenteraal

zware menstruatie verlies van libido kan geen orgasme hebben puistjes

Ik heb eerder een review geplaatst over een maand/5 weken lang bloeden en toen nam ik oestrogeen en het stopte na een paar dagen. Ik heb besloten om niet een tweede prikpil te nemen, want straks zou ik weer bloeden en de prikpil zorgt bij lang gebruik voor botontkalking. En verder heb ik veel meer puistjes dan normaal, een puist gaat gewoon niet weg na 3 maanden. Ook heb i[lees meer...]k nog minder zin in seks dan normaal: geen een keer in afgelopen 2 maanden. De troep van de prikpil is pas tot na een jaar of meer uit je lichaam dus ik ben bang dat ik hier nog 9 maanden aan vastzit. Ik ga later weer de pil slikken, als ik weer zin heb in seks. ADVIES: BEGIN NOOIT AAN DE PRIKPIL!

Evra (pleister)

29-02-2024 | Vrouw | 38
ethinylestradiol/norelgestromin

acne Brandblaar allergische reactie

Nu na 5 weken gebruik van de pleister helemaal klaar met de allergische reacties. En vooral de pijnlijke rode brandblaren die achter blijven na het verwijderen van de pleister. Naast deze bijwerkingen ook enorm pijnlijke borsten en een voort durende hevige menstruatie. Buiten dit als je geen last hebt van bijwerking lijkt mij dit een top anticonceptie omdat het een week bl[lees meer...]ijft zitten de pleister en je niet hoeft na te denken een pil in te nemen. Helaas is het voor mij een no go door de bijwerkingen die ik eigenlijk bij niemand lees.

28-02-2024 | Vrouw | 23

migraine bloedverlies acne

Ik heb nu zo'n 4 maanden het staafje in mijn arm. Ik heb 4 jaar geleden de kyleena spiraal laten zetten, die vond ik vrij prettig, bijna tot geen menstruatie. Maar wel veel last van hoofdpijn/migraine. Doordat ik de laatste paar maanden erg veel last kreeg van dagelijkse buikpijn, heb ik het spiraaltje laten verwijderen en ben ik overgestapt op de Implanon, omdat ik daar h[lees meer...]ele goede verhalen over had gehoord/gelezen. Mijn buikpijn was direct verdwenen. De eerste twee manden heb ik de implanon als zeer positief ervaren, omdat ik niet meer ongesteld werd. Nu ben ik al sinds begin januari 2024 ongesteld, zonder onderbrekingen. Daarnaast heb ik een veel lager libido, voel ik mij energieloos en ongemotiveerd en heb ik het gevoel dat ik aankom in gewicht. Ik heb nu pilletjes gekregen die de bloeding moeten stoppen, hoop dat dat gaat werken. Als ik dit allemaal had geweten van te voren had ik hem denk ik niet laten plaatsen...

26-02-2024 | Vrouw | 40
etonogestrel

somber voelen opgeblazen gevoel zware menstruatie

Ik heb er geen fijne ervaring mee. De eerste weken keek ik het aan en dacht dat ik er gewoon doorheen moest. Echter werden de klachten steeds erger. Ik kwam aan, kreeg acne, menstruatie bleef aanhouden. Ik heb hem eruit laten halen na een maand. Dat ging overigens niet makkelijk. Het staafje was zo erg ingenesteld, het heeft een paar sneetjes, geduw en getrek gekost voor d[lees meer...]at ding er eindelijk uit kon. Nooit meer.

Desogestrel

23-02-2024 | Vrouw | 30

stemmingswisselingen misselijkheid vermoeidheid

Eerste week was even wennen. Misselijk, stemmingswisselingen en vermoeid. Maar naarmate de tijd vordert merk ik dat deze klachten minder worden gelukkig. Aan iedereen: probeer even door te zetten en niet na een week al te stoppen. Goed slapen en gezond eten helpt al veel om de meeste bijwerkingen wat te verminderen. Ik ben tevreden. Slikte hiervoor de combinatiepil en dat [lees meer...]was echt horror. Bivenstaande bijwerkingen x10. Dus ja tevreden voor nu!

23-02-2024 | Vrouw | 29

buikkrampen

Vandaag voor de 2de keer mijn kyleena laten plaatsen. Heel veel angsten gehad voor de pijn, ik heb een zeer lage pijngrens dus ik heb best wel veel pijn gehad. Het zetten duurt mss max 3 tot 5 minuten.. geen prettig gevoel, eventjes blijven liggen op de behandeltafel(last van zweetaanval) maar na 5min was de pijn weg aan trekken. Ik had ervoor een pijnstiller genomen geen [lees meer...]idee of dit helpt. Nu na een halfuurtje terug thuis op bed gaan liggen en de krampen zijn weg aan trekken. De krampen zijn zoals je maandstonden maar dragelijk. De pijn was het waard! 5jaar safe en aan niks denken. Laat je dus niet afschrikken door de horror verhalen want het duurt echt maar paar minuutjes.. mijn ervaring is dus wel best cava.. succes allemaal! 🍀

22-02-2024 | Vrouw | 35
levonorgestrel

neerslachtig voelen buikkrampen stekend gevoel in de onderbuik

Dit was zo anders dan verwacht nadat ik het advies van de arts kreeg om de Mirena te laten zetten. Totaal niet wat er in de ‘reclame’ folders staat. Ik voelde me echt belabberd en ik kon m duidelijk voelen. De arts die hem plaatste was zeker ervaren en heeft de plaatsing ook gecontroleerd, en ik had ook al twee kinderen gebaard. Desondanks een drama en dus ook na een paar [lees meer...]maanden weer laten verwijderen.

17-02-2024 | Vrouw | 23
Plaatsen spiraal
voor het plaatsen van de Mirena spiraal werd ik elke 3 weken hevig ongesteld. ik bloede 3x meer dan gemiddeld. niks hielp en bij elke ongesteld heid waren er meerdere ongelukjes. na het plaatsen van de spiraal werd het eindelijk minder. na 3 maanden stoptw het helemaal. heel af en toe heb ik een beetje roze afscheiding en ik ben in de afgelopen 4 jaar dat ik het spiraaltje[lees meer...] heb, 3 keer deciduaal weefsel tegengekomen als ik naar het toilet ging

16-02-2024 | Vrouw | 38
etonogestrel

overgewicht acute hoofdpijn onregelmatige menstruatie duizeligheid

Ik begon met de pil maar ik was mezelf niet, kort lontje, humeurig en somber. Toen ben ik over gegaan naar spiraaltje, werkte super tot mijn 3e keer plaatsing, ik had verschijnselen van verkeerde plaatsing, druk op de darmen en dagelijks buikpijn. Ik ben over gegaan naar inplanon. Ik had een aantal dagen last van stijve arm en erge duizeligheid, gelukkig trok dit weg. Hel[lees meer...]aas was ik wat kilo's aangekomen en heb ik regelmatig hoofdpijn. Af en toe verschuift mijn menstruatie anderhalf week later. Ik ben met moeite wel afgevallen. Vergeleken met andere anti conseptie is het zeker de moeite waard omdat in brengen veel malen prettiger is dan spiraaltje en kwa gemoedstoestand doet het me ook goed.

14-02-2024 | Vrouw | 25

acne

Ik was overgestapt na 9 jaar de combinatiepil te hebben gebruikt (zonder bijwerkingen) omdat ik minder hormonen in mijn lijf wilde. Ik heb de minipil 3 maanden geprobeerd en het is echt de hel geweest qua bijwerkingen. Ik was alleen in de eerste week van het gebruik ongesteld geworden, maar ik heb extreme stemmingswisselingen gehad, veel huilen zonder aanleiding etc. Daarn[lees meer...]aast heb ik extreme acne gekregen, dit heb ik niet eens in de puberteit gehad. Het begon op mijn gezicht maar zat later ook op de borst. Ik stop ermee en raad het absoluut af

08-02-2024 | Vrouw | 51
Menstruatiepijn
Heftige menstruatiepijn en heftig bloedverlies, pil doorslikken was niet voldoende, dus mirena erbij. Mirena alleen is ook onvoldoende. Door mirena al 4 jaar pijn onderbuik na opwinding of klaarkomen. Eerste half jaar tussentijds chronisch bloedverlies en buikpijn. 3 jaar chronische hoofdpijn en 4 jaar chronische overslagen hart.

06-02-2024 | Vrouw | 23
etonogestrel
Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar een implanon. Een lange tijd geen bijwerkingen gehad en zeer tevreden. Sinds 1,5 maand heb ik ineens heel erg last van puisten rondom mijn kin en nek en ik heb het gevoel dat dat door de inplanon komt omdat ik op internet lees dat deze puisten op deze plek voornamelijk door hormonen komen. Ik vind het alleen raar dat dat na 1 jaar ineens k[lees meer...]an ontstaan daarom twijfel ik of het door de implanon komt, heeft iemand anders dezelfde soort klachten (gehad)?

02-02-2024 | Vrouw | 28
etonogestrel
Al vrij snel begon mijn menstruatie, deze eindigt altijd na 6 dagen maar hierna hield ik 2/3 weken last van bloedingen. Soms 2x per maand mijn menstruatie. Na 5 maanden de implanon laten verwijderen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1129)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (1115)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (1111)
Acne (988)
Bloeddruk - calciumantagonisten (937)
Kanker - hormonen en antihormonen (918)
Darmproblemen - verstopping (841)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (838)
Neus (820)