categorie

Anticonceptie - overig

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - overig

20-05-2024 | Vrouw | 49
Plaatsen spiraal

bloedverlies

ik heb nu bijna 3 maanden mijn hormoonspiraal, tussentijds is het al even een 2 tal weken gestopt, ik ben dus nog steeds onregelmatig aan het menstrueren, ik hoop dat het normaal is, zelfcontrole vind ik moeilijk, ik ben al meermaals op controle geweest, ik lees dat je de touwtjes moet voelen, maar dit vind ik juist moeilijk

17-05-2024 | Vrouw | 42
Onregelmatige menstruatiecyclus

Bijwerkingen

onregelmatig frequente menstruatie langdurige menstruatie menstruatie zware onregelmatige menstruatie

Na de eerste prik van ik 2 weken echt suf en zonder energie, daarna is eerste bloeding/menstruatie gekomen die heb ik continu sinds 8 weken. Af en toe menstruatie is heel zwaar en verlies ik op een moment heel veel bloed. Vandaag 17.05.2024 2e prik genomen, ben benieuwd of bijwerkingen zullen verwijderen.

16-05-2024 | Vrouw | 36

Bijwerkingen

duizeligheid hartklopping depressief overal spierpijn misselijkheid buikpijn

Op advies van de huisarts het hormoonstaafje laten plaatsen. Bij de eerste keer bijna geen problemen gehad. Het tweede staafje is verschrikkelijk.. Continu pijnklachten in arm en schouder, vermoeidheid, hoofdpijn, overal spierpijn, somber, depressieve klachten, Duizeligheid en regelmatig last van hersenmist. Sinds een week kunnen we daar hartkloppingen en een versnelde[lees meer...] hartslag bij optellen. Snel weer een afspraak maken bij de huisarts want wil hem er nu echt uit.

16-05-2024 | Vrouw | 37

Bijwerkingen

doorbraakbloeding vermoeidheid misselijkheid lichaamstemperatuur gaat op en neer darm/maag van streek

Depo Provera een kans willen geven als nieuw anticonceptiemiddel na geboorte. Ik wist dat doorbraak bloedingen konden aanhouden maar hoopte dat het van voorbijgaande aard zou zijn. 3,5 maand non stop gebloed, belandde ook precies midden in de menopauzes, vapeurs ene moment koud het andere, voelde me lang zwak op mijn benen, slap gevoel algemeen en misselijk. Had ook uitsla[lees meer...]g op mijn buik en jeuk. Vreselijk ziek hiervan geworden! Het mag dan effectief zijn en je moet er maar eens in de 3 maanden aan denken ik laat niks meer in/aanbrengen dat van langere aard is dan een maand, terug naar de Ringefema. Ik ben zoooo slecht geweest. Twee weken hierdoor werk onbekwaam geweest maar had langer knn duren, mijn best gedaan overeind te blijven. Die 2e spuit komt er niet! Ik geloof niet in beterschap, een vrouw zou hier ook niet doorheen hoeven gaan, al om te beginnen dat die doorbraak bloedingen pas zouden overgaan na een jaar gebruik, nooit gedacht dat ik hier zo heftig op zou reageren …

Norlevo

14-05-2024 | Vrouw | 35
levonorgestrel oraal

opgezette buik misselijkheid

Ben al bijna erg ziek ervan, erge buikpijn en misselijk. Nooit meer.

14-05-2024 | Vrouw | 28
Onregelmatige menstruatiecyclus

zware onregelmatige menstruatie

I.v.m. borstvoeding nu 5 maanden aan de minipil. Ik denk dat ik van de 5 maanden 1 maand geen bloedverlies gehad heb. Continu maar 1 a 2 dagen geen spotting of ongesteld.

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje)

10-05-2024 | Vrouw | 29
koperhoudend spiraal
Na lang twijfelen toch voor deze spiraal gekozen. Wilde geen hormonen meer. Ik heb 2 bevallingen gehad. Ik heb de spiraal 1,5 maand geleden laten zetten. Ik was bang voor het plaatsen maar ik heb er gelukkig niets van gevoeld (gezet door een verloskundige). Een uur van tevoren had ik wel 2 Aleve feminax genomen. Ook na de plaatsing geen last gehad, enkel wat licht bloedve[lees meer...]rlies 3 dagen. De eerste menstruatie heb ik nu achter de rug en dat is goed verlopen. Geen ergere pijn dan normaal en ook niet langer dan normaal. Ook geen erger bloedverlies. Hopelijk blijft dit zo, dan is het top 👌

09-05-2024 | Vrouw | 29
Abnormaal vaginaal bloedverlies

spotting of bloeding tussen menstruaties

Ik ga niet goed op de anticonceptiepil (hormonen) qua stemming en een koperspiraal verergert mijn menstruatie (zeer hevig bloedverlies) Wilde daarom de Kyleena proberen, wat minder hormonen bevat dan de Mirena, en nog veel minder dan de pil. En naast mijn belachelijk hevig bloedverlies elke maand, wil ik ook gewoon niet zwanger worden. Plaatsen was zo gepiept! Avond van [lees meer...]te voren twee paracetamol, 's ochtends twee paracetemol en anderhalf uur voor het plaatsen twee paracetamol + 1 ibuprofen. Plaatsen was daardoor totaal niet pijnlijk, door de spiegel die ik had opgebouwd. Ik merkte er niks van, behalve dat er "iets" gebeurde. Daarna gewoon weer aan het werk gegaan. Houdt er rekening mee dat je lichaam 3 tot 6 maanden moet wennen. De eerste maand heb ik dagelijks bloedverlies gehad, daarna was dit over. Spotting verdwijnt ook. Menstruatie werd elke maand minder, nu bijna verdwenen. Ik had tijdens de menstruatie wel 1 dag last van pijnlijke "spiraalkrampen", maar dat was goed op te vangen met een dag paracetamol. Na 6 maanden was dit weg. Mijn huid moest ook even wennen, had sneller kleine rode puistjes. Maar dit is ook over gegaan! En het allerbelangrijkst: mijn stemming lijdt niet onder de Kyleena! Ik wilde dat ik eerder de Kyleena had laten plaatsen. Ik raad het iedereen aan en ben echt tevreden.

08-05-2024 | Vrouw | 32

Bijwerkingen

depressief duizeligheid wazig in het hoofd zenuwachtig angst

06-05-2024 | Vrouw | 22

Bijwerkingen

slecht humeur verminderd libido pijn in stuitje acute rugpijn

Sinds een jaar heb ik de mirena spiraal en ben er zeer ontevreden over. Ik heb 7 maanden lang last van krampen gehad als mijn menstruatie kwam. Daarnaast kreeg ik na 7 maanden steeds meer klachten zoals rugpijn. Ik had nooit last van klachten rondom mijn ongesteldheid, maar sinds de spiraal alleen maar. Extreme pijn in mijn borstel, extreme stuitpijn en krampen die als een[lees meer...] messteek voelde. Een maand geleden werd ik wakker met zoveel last van mijn rug en onderrug dat ik niet meer kon liggen of zitten. De sterkste pijnstilling hielp niet en ben naar het ziekenhuis gegaan. Na een aantal onderzoeken kwam er niks uit en moest ik weer naar huis. De volgende dag werd ik wakker zonder enige pijn. Ik hoop hiermee mijn verhaal te delen, want ik heb nog niemand anders hierover gehoord.

05-05-2024 | Vrouw | 42
Menstruatiepijn

slecht humeur

Ik had hele erge menstruatieklachten,veel pijn rondom eisprong en tijdens menstruatie. Aangzien ik anti medicatie ben,iom de huisarts gegaan voor de kyleene spiraal vanwege de minste hormonen. Het plaatsen is niet fijn,maar ik vind het niet pijn doen. Het wisselen daarin tegen,vind ik iets minder aangenaam. Hij gaat bij mij een krappe 2.5 jr mee en dan beginnen mijn klach[lees meer...]ten weer. Ik laat dus om de 2.5jr n nieuwe plaatsen. Want anders ben ik niet gezellig meer,vanwege moodswings en de pijn. Ik ben dus fan!

Norlevo

02-05-2024 | Vrouw | 28
levonorgestrel oraal
Heb de Norlevo ingenomen in ochtend op dag 8 van mijn cyclus na onbeschermde seks in de namiddag op dag 7 (zat dus ongeveer 19 uur tussen). Heb een regelmatige cyclus van gemiddeld 27 dagen, wat betekent dat ik de pil ongeveer 4-5 dagen voor mijn ovulatie heb genomen. Voor het nemen van de pil heb ik o.a. op dit forum rondgekeken en ben toen toch heel erg gaan twijfelen do[lees meer...]or alle negatieve ervaringen. Ik wil daarom mijn positieve ervaring ook delen, heb de pil genomen en eigenlijk nul bijwerkingen ervaren. Ik voelde me heel normaal: niet moe, geen krampen, geen hoofdpijn, geen misselijkheid, helemaal niets.

EllaOne

29-04-2024 | Vrouw | 30
ulipristalacetaat
Deze als nood anticonceptie ingenomen , ik las enkel horror verhalen dus ik zag er erg tegenop. Echter 3 kwartier na inname een zeurende onderrug alsof ik ongesteld moest worden, en erg moe. Ben gaan slapen en verder nergens last van gehad , volgende dag ook geen klachten meer. Heb dus eigenlijk vrijwel geen last gehad van bijwerkingen en daarom wil ik deze review s[lees meer...]chrijven , want zo kan het dus ook. Of het effectief is moet ik nog maar zien , ik moet over 2 weken ongesteld worden , maar kwa bijwerkingen viel het heel erg mee.

25-04-2024 | Vrouw | 40
levonorgestrel
Aan mijn derde spiraaltje. Nooit last gehad van bijwerkingen. Al bijna 15 jaar niet ongesteld geweest.

22-04-2024 | Vrouw | 20
Menstruatiepijn

Bijwerkingen

vermoeidheid duizeligheid buikklachten overal spierpijn vlekkerig zicht buikkrampen

Ik heb de implanon nu bijna 2 maanden, ik had altijd ontzettende last van mijn menstruatie. De pil had veel invloed op mijn mentale gesteldheid en een spiraal zag ik nog niet zitten. Dus toen de anticonceptiestaaf laten inbrengen, dit ging voor mij zonder problemen. Nu bijna twee maanden verder en ik ervaar enorm veel klachten. Hoofdpijn, slecht zien, duizelig, buikklacht[lees meer...]en, misselijk en overgeven, pijn in mijn armen/benen en heel erg vermoeid. Ik ga hem er dan ook weer uit laten halen, het kan voor iedereen anders zijn maar het was voor mij geen succes helaas.

T-Safe

22-04-2024 | Vrouw | 25

buikkrampen Angst depressie

-WAARSCHUWING- BIJWERKING DEPRESSIEVE KLACHTEN Dit is mijn verhaal: ik reageerde niet goed op hormonale anticonceptie en besloot voor een hormoonvrije te gaan; de koperspiraal T-safe. Mijn huisarts verzekerde me dat alleen mijn menstruaties heviger zouden kunnen worden maar dat er verder geen bijwerkingen waren. Het inbrengen was pijnlijk, voornamelijk wanneer de huisar[lees meer...]ts de baarmoederwand 'vastpakte' met een scherpe tang. Mijn buik was daarna meteen opgezet en had menstruatiekrampen. Echter is dit niets vergeleken met de bijwerkingen die een aantal weken later ontstonden: een zware zwarte wolk boven mijn leven. Mijn persoonlijkheid veranderde omdat ik depressief was, enorm onzeker werd, nergens meer plezier aan beleefde. Na 2 maanden heb ik 'm eruit laten halen omdat ik op mijn slechte dagen alleen maar huilde en dacht dat ik gek werd en op mijn goede dagen me voelde alsof ik constant onder invloed was, omdat ik nergens 'bewust' bij was met mijn hoofd/gedachten. Ik ben nu een aantal maanden verder en het lijkt langzaamaan te verbeteren. Ik wil graag elke vrouw waarschuwen hiervoor, al zal niet elke vrouw dit meemaken. Ik geloof nog steeds dat de koperspiraal voor een deel super is, omdat je niet meer aan je anticonceptie hoeft te denken en het redelijk betrouwbaar is. Alleen kunnen er bijwerkingen ontstaan waar zelfs artsen geen weet van hebben. Er is te weinig onderzoek gedaan hiernaar. Ik heb steun en herkenning gevonden in een aantal online groepen met vrouwen die allemaal hetzelfde meemaken (je bent niet alleen: de groepen bestaan uit 1.000 (Nederland), 9.000 (Zweden) en ruim 20.000 vrouwen (de VS)). Wees niet bang om me een berichtje te sturen als je vragen hebt, ik weet hoe dit voelt :(

18-04-2024 | Vrouw | 30

onregelmatige menstruatie

Van de microgynon kreeg ik altijd migraine aanvallen, bijna altijd einde strip. Bij de minipil is dit helemaal weg. Alleen de eerste maanden onregelmatig ongesteld, daarna niet meer ongesteld. Heerlijk!

17-04-2024 | Vrouw | 18
Premenstrueel syndroom (PMS)

Bijwerkingen

somber voelen langdurige menstruatie doffe hoofdpijn

Ik heb mijn implanon nu sinds november 2023. Hiervoor heb ik geen enkele andere vorm van anticonceptie gebruikt. Ik ben gevoelig opgesteld en omdat ik minderjarig was, ben ik zelf naar de huisarts gestapt en meerdere dingen gaan vergelijken. Ik heb uiteindelijk de implanon gekozen omdat die mij het belangrijkst leek. Ik kampte met depressie-dagen en kon amper functioner[lees meer...]en als ik ongesteld was. Overgevoelig, negatieve gedachten, hoofdpijn en vooral heel moe omdat het mij mentaal sloopte. Mij was verteld, dat na 3 maanden de bijwerkingen zouden moeten stoppen. Ik heb toen gebeld, en kreeg te horen dat dit 6 maanden kon zijn, zo niet langer. Mijn bijwerkingen waren dan ook in het begin, nog steeds heftige paniekaanvallen en somberheid. Veel bloeden, wel altijd op schema met mijn menstruatie. Elke maand bijna 2 weken achter elkaar bloedverlies en spotting. Vanwege mijn partner, is het ook een anticonceptie middel geworden. Ik ervaar op dit punt geen moeilijkheden of belemmeringen. Nog geen enkele keer het idee gehad "dat het fout was gegaan". Enigste wat ik nu nergens op het internet kan vinden, is waarom plots mijn cycles van 2 weken ongesteld is gestopt. Ik ben nu bijna 1,5 niet meer ongesteld en zit in mijn 6de maand van de implanon. Mijn ouders zeggen dat het waarschijnlijk een doorbraak is van, maar ik moet zeggen dat ik toch een beetje freaked out ben sinds je ook gewoon niet ongesteld kan worden met de implanon (hier was ik van bewust toen ik de keuze maakte). Dat is dus wel een nadeel- het is zeer betrouwbaar aangeschreven, maar je weet het maar nooit.

03-04-2024 | Vrouw | 33

Bijwerkingen

buikkrampen pijn bij zitten acute hoofdpijn

Vanaf dat het spiraaltje gezet is, allerlei klachten rondom mijn baarmoeder gehad. Waarvan de ergste, zo veel pijn van onderbuik tot stuitje, dat bedliggen noodzakelijk was.

31-03-2024 | Vrouw | 25

buikkrampen

Even een positief berichtje, want mijn ervaring was heel fijn. Ik heb lang getwijfeld om een spiraal te nemen. Uiteindelijk heb ik toch doorgepakt. Het blijft natuurlijk altijd spannend, maar ik had mezelf voorgenomen om goed op mijn ademhaling te letten en mijn spieren goed te ontspannen. Op advies van een vriendin heb ik 4 uur van te voren paracetamol en ibuprofen genome[lees meer...]n en een uur voordat de afspraak was opnieuw. Hierdoor bouw je een spiegel op zei ze. Het zetten zelf was zo gebeurd. Ik voelde twee keer een korte pijn. Deze pijn was echt niet zo heftig als dat ik van te voren gedacht had. Juist omdat het zo snel gaat, is het heel goed te doen. In de middag had ik nog last van wat krampen die je kan vergelijken met sterke ongesteldheidskrampen. Ik ben diezelfde dag gewoon nog naar een verjaardag van een vriendin gegaan. Ik denk zelf dat de pijnstilling en het ontspannen er echt voor hebben gezorgd dat het heel soepel en snel ging. Hopelijk helpt dit om voor jou ook toch die stap te zetten. Ik ben er zelf nu al heel blij mee. Over de bijwerkingen kan ik nu nog niks zeggen, maar ik zou het over een aantal jaar zo opnieuw laten doen.

29-03-2024 | Vrouw | 37
desogestrel
Na veel anticonceptie pillen geprobeerd te hebben i PMS, deze gaan gebruiken op advies van de gynocoloog. Dit, ivm PMS. Veel geprobeerd door de jaren, niets bood verlichting. Omdat ik van andere pillen meer klachten kreeg (waar oestrogeen in zit) dacht de arts aan een progestoron tekort en zodoende deze pil gaan slikken. Geen huilbuien meer. Depressieve & boze gevoelens zi[lees meer...]jn als sneeuw voor de zon verdwenen. In de eerste weken al. Lichamelijke klachten & hersenmist tijdens "stopweek" nog wel aanwezig maar dat ik eindelijk van de mentale hormonale klachten af ben (pms) is mij alles waard. Geen bijwerkingen van deze pil.

27-03-2024 | Vrouw | 49
Plaatsen spiraal

bloedverlies

Hallo, ik heb ongeveer 4 weken mijn spiraaltje en ik hoop hier wat meer info te vinden, de eerste 2 weken was het bloedverlies te verdragen, maar nu de laatste paar dagen ziet mijn velletje toiletpapier heel erg rood van het bloed en heb ook een beetje stolsel s, kan iemand me helpen of dit ook normaal kan zijn, ik pieker me suf of ik nu niet te veel bloedverlies heb, miss[lees meer...]chien moet ik geduldig zijn, hoop op een antwoord

T-Safe

25-03-2024 | Vrouw | 42

buikklachten

In 2018 deze spiraal laten zetten. Zetten deed geen pijn en heb verder eigenlijk nooit geen last gehad van klachten oid. Ik werd wel gewoon maandelijks ongesteld rond de 5 dagen en dan was t over. Sinds vorig jaar ineens tijdens menstruatie hevige stekende buikpijnen die meestal op dag 2 of 3 van de menstruatie kwamen. Ook last van moodswings, huilbuien, spierpijn etc.[lees meer...] Zelf d8 ik dat ik in de overgang was/ ben. 1.5 maand met deze klachten naar de huisarts gestapt want vond die buikpijnen t vervelendste. Zij vroeg me naar de spiraal en zei mss moet die er wel uit. Leek me geen fijne gedachte want al met al was ik erg tevreden er over. Toen ik zei dat ik d8 in de overgang te zijn wuifde ze dat min of meer weg. Kreeg wel een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Tussen door toen zelf naar een overgang consulente gestapt. En kreeg daar de bevestiging wel degelijk in de peri menopauze te zijn. Ook zij raadde me een ander spiraal aan of de zoely pil. Een aantal dagen daarna moest ik naar de gynaecoloog. En ook deze adviseerde de spiraal eruit te laten halen en over te gaan op de mirena. Omdat mijn lijf hormoon tekort had, iets van progesteron of oestrogeen en dat schijn je wel nodig te zijn. Dus vandaag de t safe eruit laten halen en een mirena laten plaatsen. Wil wel even benadrukken dat ik verder echt tevreden was over de t safe, ik lees zoveel horror verhalen ook wel over de mirena die ik nu heb maar ieder persoon ervaart t anders. Laat je niet gek maken door negatieve verhalen. En heb je wel klachten is zn spiraal net zo snel weer verwijderd en ook dat valt reuze mee. Hopelijk bevalt de mirena mij net zo als de t safe.

Desogestrel

25-03-2024 | Vrouw | 44
Endometriose

Bijwerkingen

spotting of bloeding tussen menstruaties stemmingswisselingen hoofdpijn

Ik heb deze pil ('minipil' met alleen progestageen) een maand of drie lang gebruikt tegen endometriose. Het hielp goed tegen de heftige pijn die ik door de endometriose had. Maar het werkte onvoldoende bij het stilleggen van mijn cyclus (ik moest deze pil doorslikken, dus zonder stopweek). Ik had veel last van spotting en langdurige bloeding, met menstruaties van zeg 15 da[lees meer...]gen, dan 5 dagen respijt, en dan begon het weer opnieuw. Ik had ook veel last van hoofdpijn, en enigszins last van stemmingswisselingen, voelde me meer 'bedrukt', meer afgevlakt dan zonder hormonen. Ik ben om al deze redenen overgestapt naar een ander medicijn om te kijken of dat beter gaat.

24-03-2024 | Vrouw | 18

Bijwerkingen

gewichtstoename verminderde zin in seks depressie

Vorig jaar maart 2023 begonnen met de prikpil eerste weken last van onregelmatig bloeden, vermoeidheid, huid problemen, eetbuien en stemmingswisselingen me hormonen waren helemaal verstoord, waardoor ik ook geen goed slaapritme meer had erg angstig was en veel depressieve klachten had al gauw merkte ik dat ik geen gevoel meer had bij mijn “vagina” het voelde alsof daar was[lees meer...] verdoofd. Ik voelde me niet lekker in me vel ik kwam in totaal 10 kilo aan door opeens heel veel eetbuien te hebben ik was altijd opgeblazen wat ik ook at of deed. Na de 2de injectie was mijn ongesteldheid helemaal weg dat was het enige voordeel! Na die 6 maanden ben ik er mee gestopt en heb ik 3/4 weken gebloed dit was hel. Nu na 3 maanden voel ik me weer goed in me vel en heb ik nergens meer last van zeker niet aan beginnen.

21-03-2024 | Vrouw | 25

somber voelen negatieve gedachten

Ik wil graag dit bericht plaatsen, in de hoop dat meerdere mensen hun ogen geopend worden. In 2020 heb ik een mirena hormoonspiraal laten plaatsen. Ik merkte dat het langzaam steeds slechter met mij ging. Ik voelde mij niet blij en niet mezelf. Ik piekerde de hele dag non-stop met negatieve gedachten, de hele dag door. Ik dacht, ach, het zal wel komen doordat ik teveel wer[lees meer...]k. Nooit gedacht dat mijn spiraal hiermee te maken kon hebben. Op een dag was ik er klaar mee en besloot ik mijn hormoonspiraal na 4 jaar te verwijderen. De spiraal was eruit en ik merkte gelijk verschil, ik ben weer mezelf. Ik pieker niet meer en ik ben zo gelukkig. Ik ben ontspannen en kan weer genieten. Ik heb spijt dat ik dit niet eerder gedaan heb. Hormonen kunnen het slechtste in je naar boven halen. De een reageert er beter op dan de ander, maar let alsjeblieft op jezelf en als je last hebt van piekeren of negatieve gedachten, haal acuut die spiraal eruit en je bent gelukkiger dan ooit.

21-03-2024 | Vrouw | 29
Premenstrueel syndroom (PMS)

bloedverlies

Mijn PMS is heel erg geweest voor circa 2/3 jaar. De mini pil geprobeerd maar hierdoor werd de menstruatie ook nog eens verschrikkelijk. Nu na zelf onderzoek te hebben gedaan besloten de prikpil te nemen. Iedereen was hier zo sceptisch over. Maar het heeft mij gered. Stabieler psychisch gezien, geen mood swings, geen eetbuiten. Veel vrolijker/positiever. Na 10 weken begi[lees meer...]n ik weer wat klachten te krijgen. De huisarts gevraagd of de interval korter kan.

14-03-2024 | Vrouw | 45
levonorgestrel
Hoi, ik heb de kylena spiraal 2 werk terug laten verwijderen. 3 dagen later kreeg ik een heel klein beetje spotting, na 3 dagen stopte dat, en 5 dagen later weer een beetje verkleirde witten vloed, dit was ook iets dikker.. maar tevens na 3 dagen weer over ☺ Nu heb ik wel sinds t verwijderen een mega opgezetten buik, (verder geen klachten). Hebben meer dames last[lees meer...] gekregen van de opgezetten buik? (lijkt wel of ik zwanger ben 🤣) En zoja, wanneer nam dat weer af? Ik ben juist na t verwijderen minder en gezonder gaan eten, om de verandering van mijn hormonen een beetje goed op te kunnen vangen ofzo, mocht dat werken.. Dus aan mijn eetpatroon kan t niet liggen.. 🤔

14-03-2024 | Vrouw | 24

langdurige menstruatie

Ik zit nu in mijn 3e jaar van mijn implanon. Hiervoor slikte ik de pil, dit deed ik al vanaf 15. In het laatste jaar dat ik de pil slikte kreeg ik last van heftige migraine en hitte aanvallen. Ik koos voor de implanon omdat hier minder hormonen in zitten maar hij wel goed beschermt. het eerste 21, 5jaar was ik regelmatig ongesteld en soms niet. Verder ervaar ik geen klacht[lees meer...]en. het afgelopen jaar is echter hells. ik ben soms 3 maanden aan een stuk ongesteld en dan slecht 4 dagen niet voor het weer begint, Hierdoor heb ik last van ijzer te kort. Ik ben van mening dat het een goede optie is maar het niet voor iedereen werkt. Mijn vriendinnen die hem ook hebben kampen echter met hetzelfde probleem. Erg veel en lang ongesteld zijn.

12-03-2024 | Vrouw | 29

spotting of bloeding tussen menstruaties

Ik heb altijd een koperspiraaltje gehad maar door mijn hevige menstruatie werdt mij de implanon aangeraden. Ik heb deze nu 3 jaar. De eerste paar maanden wat last van spotting maar nu al minstens 2 jaar niet ongesteld geworden en geen nare bijwerkingen gehad. Enige nadeel is dat ie bij mij nu een half jaar voor hij eruit moet al minder is gaan werken, en ik dit alleen merk[lees meer...]te doordat ik opeens weer volledig ongesteld wordt. Dat maakt het voor mij een een minder vertrouwd product.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6359)
Anticonceptie - overig (4496)
Cholesterol (3293)
Depressie - antidepressiva overig (3128)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2872)
ADHD - psychostimulantia (2548)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2314)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1929)
Maagzuur - protonpompremmers (1784)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1732)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1668)
Anticonceptie - eenfase (1599)
Angststoornissen (1575)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1450)
Antibiotica - urineweginfectie (1283)
Depressie - antidepressiva TCA (1242)