ISO 27001

ervaringen per categorie

Anticonceptie - overig

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - overig

Mirena (levonorgestrel)

Op advies van gynaecoloog spiraal gaan gebruiken om ernstige bloedingen tegen te gaan. Dat doel is redelijk behaald. Had niet of nauwelijks last meer van ernstige bloedingen. De bijwerkingen zijn begonnen na ong. een maand en werden steeds erger. Vorige week was ik het zo zat, dat ik hem door de huisarts heb laten verwijderen. Mijn eigen gynaecoloog doet inmiddels dit soor[lees meer...]t gevallen niet meer en is niet bereikbaar voor overleg. Ook dit vind ik zeer vervelend. Bijwerkingen heb ik als zeer vervelend ervaren. Ik ben iemand anders geworden door dit spiraaltje. Iemand die ik niet ken en ook niet wil zijn. Hopelijk verdwijnen deze klachten nu in ras tempo. Ik voel me nu al wel veel rustiger en relaxter.

Afslanken - overgewicht

ik heb de implanon 2 van de 3 jaar gehad i.v.m extreme bijwerkingen. sinds de dag dat ik de implanon heb laten zetten ben ik extreem onregelmatig ongesteld. de eerste 3 maanden ben ik aan een stuk ongesteld geweest. daarna was het 3 weken lang ongesteld dan weer maar 2 weken soms zelfs maar 1 week. het klopte helemaal niet. daarbij ben ik ook nog eens ongeveer 20 kg aangek[lees meer...]omen. eerst woog ik altijd rond de 54 kg en nu iets van 77 kg. donderdag gaat de mijne eruit en ga ik over op de pil pleister. en ik heb al verhalen rondom gehoord van andere meiden dat ze al van de dag dat de implanon eruit was er meteen een aantal kilo's vanaf gingen. dus ik sta erop te wachten. ik raad jullie de implanon niet aan, maar het blijft natuurlijk jullie eigen keuze.

Mirena (levonorgestrel)

Ik dacht dat dit een uitkomst was. Maar dat viel tegen. Ik heb ruim een half jaar bloedverlies gehad en buikkrampen. Daarna bleef de pijn na de sex. Mijn vriend kwam tegen het spiraal aan en kreeg daar ook pijn van. Ik had buikpijn na de sex. Van vrienden hoorde ik dat zei ook het spiraal voelde tijdens de sex.
14-01-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ben nog best jong (15) maar misschien ligt het daar aan hoor. Maar ik wordt dus niet meer ongesteld.. of eigenlijk krijg ik de krampen nog wel maar ik bloed niet meer. Nou las ik dat veel vrouwen helemaal niet meer ongesteld werden. Nu vondt ik het toch wel raar dat ik nog wel de 'echte' menstruatie krampen kreeg.. na het plaatsen van de inplanon heb ik wijnig veranderi[lees meer...]ngen gehad. Vooral was ik de eerste maand heel moe na het einde van de dag en snel geïriteerd en chagerijnig. Nu (3 maanden later) heb ik alleen nog last van het snelle iriteren aan mensen. Maar verder niks eigenlijk. Het werkt wel prima naar wens ;p ik zou het zeker aanraden! Maar niet schrikken als je niet meer ongesteld wordt, dat deed ik namelijk wel. Ik met mn domme kop dacht natuurlijk dat ik zwanger was. Maar voor de rest wel erg blij mee!
11-01-2018

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Zeven maanden na bevalling begonnen met deze pil, omdat ik nog borstvoeding geef en daar nog mee wil doorgaan. Al na amper een week merkte ik dat ik een heel ander persoon werd. Voelde me ineens vaak geprikkeld, boos, snel geërgerd, labiel. Dit terwijl ik me maandenlang super heb gevoeld zonder hormonen. Ook kreeg ik last van zweetaanvallen (moest ineens weer een deodorant[lees meer...] neer zetten op mijn werkplek, laatste keer dat die nodig was was tijdens mijn zwangerschap) en had ik het 's nachts soms zo warm dat ik mijn pyjama uit moest doen. (Dit terwijl de verwarming terug gaat naar 16 graden). Ik ga zo snel mogelijk weer stoppen.
11-01-2018

08-01-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Nervositeit, snel geïrriteerd en gestresst gevoel, down voelen, en druk op borstkas merk ik heel geleidelijk op. Hij is extra veilig want zin in sex heb ik niet meer nu. Ik ben nu 12 weken verder en ga geen nieuwe prik zetten. Ik wilde deze vorm opnieuw proberen als preventie zwangerschap na het krijgen van 2 kinderen. Daarvoor heb ik de prikpil ook gebruikt een jaar of 4 [lees meer...]wegens het gemak en omdat ik slecht tegen oestrogeen kan. Destijds was ik niet zo bewust van de bijwerkingen en nu wel na jaren een natuurlijke cyclus gehad te hebben. Ik schrik best van de bijwerkingen en wil niet aan dit soort dingen wennen lichamelijk. Ik ga niks meer toedienen aan mijn lijf, en ga voor registratie cyclus via een app en condooms. We overwegen sterilisatie bij mijn man omdat we geen kinderwens meer hebben.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Overgestapt van de pil naar Implanon omdat ik iedere maand in de stopweek migraine had. Daartussen in vaak hoofdpijn en duizeligheid. Nu 4 mnd al geen migraine en geen hoofdpijn gehad! Ben zo blij! Alleen de eerste week na het zetten ongesteld geweest en verder niet meer. Enige bijwerking is dat het rond het staafje jeukt en ik soms uitslag heb. Maar als dat het ergste is [lees meer...]...

Mirena (levonorgestrel)

Beste lezers, ik ben een 21 jaar en eigenlijk totaal geen type die een verhaal of reactie achterlaat op sites of forums, maar door wat ik de afgelopen tijd hebt meegemaakt heb ik er toch voor gekozen om mijn verhaal op te schrijven. Aan de ene kant om eventueel andere hierdoor te kunnen helpen die zich hierin herkennen en aan de andere kant om misschien door andere te wor[lees meer...]den geholpen door een reactie. Hierbij mijn verhaal, afgelopen jaar heb ik in februari een mirena spiraal laten plaatsen. Ik was gestopt met de pil omdat (volgens mij) die de rede was voor de paniekaanvallen die ik dat jaar kreeg toen ik hem slikte. Mijn moeder heeft altijd veel baat gehad bij de mirena en het voordeel dat je daardoor ook nog eens niet meer ongesteld werd zorgde ervoor dat ik voor deze spiraal koos. Het plaatsen ging goed en ook de maanden erna voelde ik mij een stuk beter dan toen ik de pil slikte, soms nog wel een kleine paniekaanval maar daar hielt het dan wel bij op. Tot in oktober... ik merkte dat ik na een klein griepje ineens niet echt meer de oude was. Ik voelde mij erg dromerig en mijn emoties waren vrij vlak, ik kon niet écht meer genieten van bepaalde momenten waar ik normaal juist heel erg bij stil kon staan, ook last van een soort dissociatie gevoel. Daarnaast kreeg ik last van hoofdpijn boven mijn wenkbrauwen/slaap, pijn in mijn rug en schouders. Na 3 weken werd ik ook ineens extreem vermoeid en had ik het gevoel dat ik pfeiffer had, maar na bloedprikken bleek op dat gebied niets aan de hand te zijn. Met als klap op de vuurpijn kreeg ik steeds meer last van hyperventilatie en op kerstavond een erge paniekaanval. Na die avond kwam er een onrust in mijn lichaam die niet meer weg ging. De zenuwen raasde door mijn lichaam en voor mijn gevoel moest ik elk moment een live tv programma presenteren voor 10000 man. Ik wist niet wat het kon veroorzaken en was bang voor een burnout, maar dat op 21 jarige leeftijd en met totaal geen gespannen of druk jaar achter de rug deed me dat toch twijfelen. Mijn ouders zijn gaan googelen en kwamen op een gegeven moment de horror verhalen over de mirena te lezen. Ineens vielen de puzzelstukjes voor hun gevoel op zijn plaats omdat zoveel klachten overeen kwamen. Die dag erna heb ik mijn spiraal laten verwijderen en nu is het afwachten wat dit gaat doen. Hoe ik me heb gevoeld afgelopen tijd was echt een hel, ik ben zo’n totaal ander mens normaal gesproken. Ik hoop zo onwijs erg dat de verwijdering van mijn spiraal wat gaat betekenen want dit gevoel maakt mij zo onzeker. Verder ben ik meerdere keren langs de huisarts geweest die ook niet echt een duidelijke oorzaak weet te benoemen, door bloedprikken hebben we zo veel mogelijk uitgesloten. Ik hoop dat mensen die zich hierin herkennen misschien mij hun verhaal kunnen laten horen! X

Bloedarmoede

Mijn ervaring met de implanon: De dokter raadde me dit aan voor mijn regels wat te verminderen aangezien ik veel bloedarmoede had/heb. Begin mei geplaatst en had er 1 maand geen last van. Geen maandstonden, geen bijwerkingen... begin juni kreeg ik mijn maandstonden terug en dacht dat dit misschien normaal kon zijn, maar de bloeding was evenveel als voor de implanon, w[lees meer...]at niet de bedoeling was. Ik heb sindsdien een halfjaar mijn maandstonden elke dag aan een stuk gehad. De ene dag wat feller als de andere, maar dit was ongelofelijk vervelend. Ik ben na 3 maanden van mijn bloedingen naar de huisarts gegaan die me vertelde dat het normaal was om de eerste 3 maanden bloedingen te hebben. We zijn meer als een halfjaar verder en heb er nog steeds last van. Buiten bloedingen heb ik extreem last gehad van gedragsveranderingen. Mijn vrienden, familie etc herkende me niet meer omdat ik een heel ander persoon werd, en niet positief bedoelt. Ben vrijwel zeker dat dit ook te maken heeft met de implanon. Ten slofte krijg je er nog eens een mooi(!) litteken bovenop! Geen goede ervaring dus, en ik raad het zeker niet aan want je weet niet hoe je lichaam hierop zal reageren. Morgen ben ik er eindelijk van verlost, dan kan mijn jaar wat mooier beginnen.
30-12-2017

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Gestart met de prikpil, tweede prikpil komt er al aan. Ik ben erg tevreden, heb het aan mijn arts gevraagd of ik mocht overstappen van de zwaarste pil naar de prikpil, ik merk dat ik meer rust heb, mijn hormonen die mijn stemming beïnvloeden onder controle heb. Geen bloedingen, dus super tevreden.
29-12-2017

Mirena (levonorgestrel)

Op 9 maart 2017 spiraaltje laten plaatsen omdat ik, na jarenlang anticonceptie gebruik, af wilde zijn van de maandelijkse ongesteldheid. De plaatsing van het spiraaltje was niet prettig, na de plaatsing had ik namelijk erge pijnscheuten in mijn onderbuik, deze ware n te vergelijken met heftige menstruatiekrampen. Ik dacht uiteindelijk aan het resultaat, met hopelijk ee[lees meer...]n aantal jaren geen omkijken meer naar een of ander vorm van anticonceptie. Helaas begon de ellende na circa 3/4 maanden. Mijn hele bovenrug zat onder de dikke onderhuidse ontstekingen. Omdat het toen zomer was en ik een vrij bleke huid had dacht ik dat het kwam door de zonnebrand (zonnebrand kan de poriën in de huid verstoppen) Na een aantal weken begonnen de onderhuidse ontstekingen ook op mijn hals, nek en kin te voorschijn te komen. Ook hier dacht ik in eerste instantie aan de reinigingsproducten die ik, in die tijd, voor mijn huid gebruikte. Mijn hele nek en kin zat onder de dikke ontstekingen en en ontstonden steeds meer gele dikke puisten en deze zijn ook nog eens zeer pijnlijk! Dokter gaf aan dat dit inderdaad een bijwerking zou kunnen zijn van de mirena spiraal. Op advies van de dokter met de benzolperioxide crème in de weer gegaan, helaas zonder resultaat. Inmiddels bij de dermatoloog en hier heb ik een crème en antibiotica gekregen. De kuur is inmiddels achter de rug. De grootste onstekingen zijn weg, maar ik ben nog altijd niet acne vrij. Plus ik heb inmiddels een vaginale schimmel gekregen van de antibiotica kuur. Het enige voordeel is dat ik niet ongesteld werd, maar alle nadelen wegen écht niet op tegen dit 'kleine' voordeel. Nooit meer een mirena voor mij!
27-12-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ben overgestapt naar de Implanon omdat ik niet tegen de pil kon. Ik werd telkens misselijk en moest soms overgeven na 5 verschillende pillen hebben gebruikt werd ik het zat en ging ik over na de Implanon. Dit beviel mij de eerste maanden heel erg, ik merkte wel altijd dat ik erg veel last had van moodswings, dan ben ik blij, dan ben ik verdrietig, dan ben ik boos. Ik be[lees meer...]n soms een half jaar niet ongesteld dan opeens twee dagen en maand niet dan opeens 10 dagen wel. Het is erg afwisselend. Ik ben laatste halfjaar aangekomen maar komt eerder door mezelf omdat ik gestopt bent met hockeyen. Ik ben tevreden want ik kan de pil niet gebruiken, maar als ik de keus had koos ik wel voor de pil omdat ik meer van structuur houd. Ik heb mij nooit echt verdiept in alternatieve anticoncepties omdat mijn moeder doktersassistent is van de gynaecologe en vond dat deze anticonceptie het best bij mij past. Ik heb wel meer haaruitval. Ik ga als deze 3 jaar om zijn (zit nu 1,5) wel weer de pil proberen en anders weer terug naar de Implanon. Ik ben wel tevreden maar vind het jammer dat ik mijn gevoelens niet in bedwang kan houden en dat het erg onregelmatig is.
24-12-2017

Kyleena (levonorgestrel)

Plaatsen viel erg mee door gebruik naproxen en paracetamol. Was zeer snel voorbij, doet even pijn maar absoluut niet zo erg als verwacht na alle horror verhalen op internet. Na het plaatsen 2 dagen flinke krampen gehad, maar goed te verminderen met pijnstillers en een kruik. Sindsdien niet meer ongesteld geweest, psychisch een stuk kalmer en beter in mijn vel. Minder snel [lees meer...]emotioneel dan bij de pil. Wel iets meer puistjes dan met de pil maar behalve dat echt geen bijwerkingen! Heel tevreden!! Aanrader voor vrouwen die graag wat minder hormonen willen binnenkrijgen iedere dag.

Mirena (levonorgestrel)

Sinds ruim anderhalf jaar heb ik het mirena spiraal, na het spontaan verliezen van de koperspriaal. Na al het gedoe rondom de pil voordat ik zwanger werd, was ik vastbesloten nooit meer een hormonale A.C. te gebruiken. Een beetje noodgedwongen werd ik voor de keuze gesteld toen i het koperspiraal verloor... dus toch gekozen voor MIRENA. Het plaatsen deed geen pijn. De maan[lees meer...]den erna doorlopend ongsteld. Korte cyclussen van max 24 dagen met sowieso een week of langer bloed verlies, soms wel tot de volgende menstruatie. Vorige maand heb ik nog bij de huisarts gezeten omdat ik twijfelde of het spiraal wel goed zat, gezien mijn vele bloedverlies en korte cyclussen. Zij kon er niks van maken en gaf het advies om nog een paar maanden af te wachten. Deze maanden verliepen het zelfde als daarvoor. Daarbij had ik opeens (gezien door een collega) een grote kale plek op mijn achterhoofd. Voor mij was het 1plus1 en heb ik meteen het spiraal het laten verwijderen. Voor nu de diagnose Alopecia. Verschillende oorzaken maar deze zijn middels een bloedtest uitgesloten. Stress kan meespelen. En daar herken ik mezelf dan ook in. Het is nu een plek, waar hopelik geen uitbreiding meer bij komt. Voor mij NEVER NOOIT WEER hormonale AC! Ben echt opgelucht dat hij er uit is! Hopelijk nu snel groeiend haar op mijn hoofd.
23-12-2017

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Heb sinds een maand nu de Flexi-T en ben hier alleen maar tevreden over te spreken. De keuze om een koperspiraaltje te nemen heb ik een paar maanden geleden al gemaakt. Condooms zijn niet ideaal en in hormonen had ik geen zin (hier heb ik geen ervaring mee maar vondt het idee gewoon niet zo fijn). Zelf heb ik op internet het spiraaltje uitgekozen, dit is de Flexi-T 300D ge[lees meer...]worden, een nieuw model en was ook nog niet bekend bij de huisarts. Het is een kleiner spiraaltje waarbij er ook koper om de armpjes heen gewikkeld zit waardoor het effectiever is. Het plaatsen was zeer pijnlijk, maar na 5 minuten zat alles al op zijn plaats. En na een half uurtje voelde ik al bijna niks meer. Laat je zeker niet afschrikken door het plaatsen en de pijn hiervan, het duurt maar heel even en vervolgens heb je er 5 jaar plezier van. Af en toe voel ik het spiraatlje nog zitten, geen ernstige buikpijn gewoon een licht steekje, qua afscheiding is het wel iets meer geworden maar dit is absoluut niet hinderlijk. Het is dus zeker een aanrader.

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik maak al ongeveer 5 jaar gebruik van de evra pleister en ik heb er nooit echt problemen mee gehad. Op het begin was het even uitvogelen wat de beste plek was om hem te plakken, maar voor mij werkt op mijn onderbeen toch het beste! Het enige waar ik wat problemen mee heb is dat ik doorbloedingen heb als ik mijn stopweek probeer over te slaan, verder bijna geen last!

Menstruatiepijn

Ik had heel erg last van menstruatiepijn. Elke maand lag ik weer op de badkamervloer pijn de lijden en flauw aan het vallen. Ik kon niet tegen de pil door de bijwerkingen. Toen maar een Implanon geprobeerd. Het zit er al een half jaar in en ik ben zeer tevreden! Bijna geen bijwerken, wel iets meer last van acne, haarverlies en afscheiding. Maar dat neem ik voor lief na a[lees meer...]lle pijn die ik heb ervaren met de menstruatie. Ik ben niet meer ongesteld geworden na het plaatsten dus ook geen pijn meer ervaren, Super!

Mirena (levonorgestrel)

- inbrengen pijnlijk - bij mij hield het niet meer op met bloeden, bijna elke dag ongesteld terwijl ik nooit ergens last van heb gehad - ik kreeg een hele slechte huid - geen succes, na 4 maanden verwijderd

Mirena (levonorgestrel)

Ik wil beginnen met jullie te wijzen op een wetenschappelijk onderzoek van het AMC dat in 2017 over de hormoonspuraal (Mirena) gepubliceerd is. Google dit, lees de bevindingen en lees mijn verhaal dat hier naadloos bij aansluit: 12 jaar geleden heb ik mijn eerste Mirena spiraal laten plaatsen na de geboorte van mijn tweede kind. Plaatsen was pijnlijk maar daarna was ik i[lees meer...]n eerste instantie tevreden, vooral omdat ik niet meer menstrueerde. Ik was wel steeds erg moe en had vaak een gevoelens van stress. Maar ik legde het verband niet met de Mirena. Dacht dat het door mijn drukke leven van werk, jong gezin en huishouden kwam. Dus na 5 jaar braaf een nieuwe spiraal laten zetten en 5 laar later weer. Vorig haar, na plaatsen van de 3e spiraal nam de vermoeidheid nog meer toe en had ik constant last van hartkloppingen en erg overspannen gevoel. Ik kon geen dag doorkomen zonder tussentijds te slapen. Toen las ik het wetenschappelijk onderzoek van het AMC en vielen alle puzzelstukjes op hun plaats. Het (grootschalige) onderzoek wijst uit dat Mirena bij een groot percentage vrouwen leidt tot verhoogde cortisolwaarden. Oftewel stresshormoon...met alle bijwerkingen van dien. Ik heb naar aanleiding van dit onderzoek mijn spiraal laten verwijderen en na enkele weken nam de stress en vermoeidheid al enorm af. Inmiddels ben ik vier maanden Mirena-vrij en ik ben zooo blij dat het spiraalrje eruit is. Mijn stressgevoel is bijna helemaal weg en mijn oude energieniveau is grotendeels terug. Maar triest dat ik er pas na meer dan 11 jaar achter ben gekomen wat het effect van Mirena op mijn lichaam was.
14-12-2017

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Nou ik heb dus ooit dee pil geslikt alleen werkt dat gewoon niet voor mij ik vergat het en was soms 3x per maand ongesteld. Plus van de pil die ik slikte(geen idee welke) kreeg ik erg last van puistjes. Toch wilde ik een anti conceptie middel en vond de nuvaring. Gelijk met de huis arts overlegt en die vond prikpil beter alleen was ik eigenwijs want prikpil vond ik gewoon[lees meer...] eng. Ik die nuva ring geruiken. En dat vond ik heel relaxt. Het is net iets anders als een tampon maar je went er aan. Alleen werd ik wel depri de eerste paar maanden maar na een tijde werd ik weer mezelf. Ik zie veel negatieve reacties op de nuva ring maar ik vind hem geweldig 1x per 3 weken verwissel je hem en je libido zou er laag van worden maar daar heb ik nog geen last van gehad. Het enige nadeel is dat ik wat vaker jeuk heb daar beneden. Erg vervelend maar zoek daar nu een oplossing voor. Verder vind ik het zekker een aanrader P.s je maakt je vriend of bed partner dr ook blij mee ;)
14-12-2017

Mirena (levonorgestrel)

Voor de 2e keer het mirena spiraal gebruikt. Het enige waar het goed voor is geweest is dat ik niet zwanger ben geweest tijdens het gebruik. Voor de 2e na ongeveer een jaar alleen maar last van hormonale klachten. NOOIT MEER!
07-12-2017

Desogestrel (desogestrel)

Door veel bijwerkingen van de ‘normale’ pil werd ik op deze pil gewezen door een vriendin. Sinds die tijd geen migraine meer gehad en niet ongesteld geweest. Dus voor zover super. Alleen soms lastig dat je de pil op dezelfde tijd moet innemen. Ik heb een wekker gezet zodat ik het niet vergeet.
04-12-2017

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik slikte bijna 1 maand de minipil. Na 2 weken werd het voor mij een ramp. Mijn borsten deden ontzettend veel pijn, mijn buik was opgezwollen en ik kreeg last van krampen (vergelijkbaar met menstruatiekrampen). Ik was niet zwanger. Rond eind week 2 begon in heftige stemmingswisselingen te krijgen. Ik begreep niet wat er aan de hand was met mij. Ik voelde me zeer ongelukkig[lees meer...] en was gevoelig voor alles en iedereen. Het ene moment was ik vrolijk en 10 minuten later kon ik echt huilen! Ik begon me depri te voelen. De klapper kwam toen ik na een maand op de weegschaal ging staan en zag dat ik 2 kilo was bijgekomen. Ik ben een sportieve vrouw die veel sport en gezond eet. Na die 2 kilo heb ik die pil nooit meer aangeraakt.
02-12-2017

Mirena (levonorgestrel)

ik heb de spiraal al 13 jaar in nooit wat gemerkt tot 2 jaar terug paniekaanval benauwdheidsklachten druk op de borst moet hem er nog uit laten halen heb steeds stress gevoelens in de buik hoorde in de media ervan
02-12-2017

Mirena (levonorgestrel)

Nooit spijt gehad van deze keus! Spiraal is ideaal. Het plaatsen zelf was geen pretje maar ik was in goede handen (mijn eigen huisarts was op vakantie, ik vond het fijn om toch in mijn eigen vakantie te laten plaatsen omdat ik niet goed wist hoe mijn lichaam ging reageren dus heb ik bij CASA een afspraak gemaakt). Pijn alleen op dag 1 en op dag 3 geen bloedverlies meer. In[lees meer...] begin wennen om er op te vertrouwen; heb een extra echo latenmaken of het goed zat een maand later, tijdens plaatsen werd dit ook gedaan. Ben nu bijna 5 jaar niet ongesteld en toe aan wisseling. Het is dat het zo duur is om voor aantal maanden/jaren te plaatsen tot we aan kinderen willen beginnen maar anders zou ik in januari nogmaals 1 laten plaatsen. Nu laatste maanden wel soms kramp, laten controleren zit nog prima en ben vast niet meer gewend hoe ongesteldheid zal zijn straks. Voor alle meiden en vrouwen raad ik dit aan.
28-11-2017

Mirena (levonorgestrel)

Aangezien het proces geleidelijk ging vielen de bijwerkingen niet direct op. Echter, ik kreeg een erg vette huid, erg vet haar (moest het echt elke dag tot 1,5 dag wassen), veel acne met onderhuidse ontstekingen. Daar had ik wel al wat last van, maar de spiraal heeft dit flink verergerd. Nu ik enige tijd gestopt ben met de spiraal zijn de symptomen over.
26-11-2017

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Lokaal aangebrachte hormonen ipv door het gehele lichaam met de inname van een pilletje. Scheelt stukken in de ellende die er van af komt.
25-11-2017

Mirena (levonorgestrel)

Doe het niet alsjeblieft. Als je hier aan het lezen bent om te besluiten of het wat voor jou is, dan wil ik je graag meegeven dat alle negatieve verhalen die je ziet, er zijn om goede redenen. De Mirena is een totale hoax. Het is fijn dat er mensen zijn die hem vrolijk jaren kunnen dragen zonder ongemak. Maar dat is voor mij en heel veel anderen niet zo geweest. Ik b[lees meer...]en doorgaans kalm en realistisch en bovendien pas 20 jaar oud. Met de Mirena in had ik voor het eerst van mijn leven een paniekaanval, was ik zeer onrustig, irrationeel onzeker en nerveus over triviale dingen. Deze onderzoeker aan het Eramus MC kan je vertellen waarom: https://www.erasmusmc.nl/perskamer/archief/2017/6286899/ De hormonen in Mirena maken je stressgevoeliger. De lobby rondom Bayer en de hoeveelheid geld die medici hiermee verdienen, maken dat sommige artsen zullen blijven ontkennen dat jouw symptomen ook maar iets met Mirena te hebben, tot op zulke ernstigheid aan toe dat vrouwen antidepressiva worden voorgeschreven en er een angststoornis bij ze wordt vastgesteld. Dit soort walgelijkheden zijn gangbaar in de farmaceutische wereld en vrouwen zijn hier al decennia het voornaamste slachtoffer van. Dit is nog maar een aspect van wat Mirena kan aanrichten. Ikzelf heb een vermindering in mijn libido ervaren, had buitenproportionele menstruaties met dagenlang hevig vloeien en krampen tot in mijn dijen aan toe. Daarbij lag mijn hartslag constant een stuk hoger en voelde ik me vaak gejaagd en ongemakkelijk zonder reden. Ik weet dat hier voor veel andere vrouwen vaak ook nog eens haarverlies en andere narigheid bovenop komt. Over dit alles wordt vaak maar gedaan alsof het normaal is. Bij mij is Mirena er nu na zo'n 5 maanden uit en voel ik me meteen rustiger en weer meer mezelf. Al kan het zomaar zijn dat het nog een hele poos duurt voordat alle hormonen weer gestabiliseerd zijn. In conclusie: als jij de Mirena wilt proberen, neem het dan niet licht op. Het mag dan een kuttig klein plastic dingetje zijn, de repercussies voor jouw lijf en geest kunnen enorm zijn, en je nog een hele tijd achtervolgen. Laat je niets wijsmaken door een dokter die volhoudt dat het allemaal wel meevalt en vraag jezelf af hoe hormoongevoelig jij bent. Het is verdomme 2017 en nog steeds zijn we niet baas in eigen buik. Luister naar je lijf en niets anders. Ga jullie allen goed!
20-11-2017

Psychische klachten

In 2004 6 maanden opgenomen met zelfmoordpogingen, nam al jaren antidepressivia, om hormoonschommelingen, depressieve klachten te regelen begonnen met microgynon pil door te nemen, werkte prima, tot ik konstant hevige bloedingen had, op dokteradvies met de prikpil begonnen, hij past prima bij mij! Tegen de tijd dat de 3 maanden uitgewerkt zijn ga ik wel ongeveer 1 week eer[lees meer...]der voor de volgende, ik neem nog steeds antidepressiva, voor mij is het een uitvinding, ik ben nu 55 jaar en hoop nog lange tijd de depo-provera te mogen gebruiken.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4100)
Anticonceptie - overig (3091)
Cholesterol (2455)
Depressie - antidepressiva overig (2257)
Epilepsie (2055)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1857)
Pijn - morfine-achtigen (1801)
Pijn (1685)
ADHD - psychostimulantia (1567)
Verslavingsziekten (1536)
Bloeddruk - betablokkers (1435)
Maagzuur - protonpompremmers (1394)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1369)
Anticonceptie - eenfase (1149)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (951)
Angststoornissen (917)
Depressie - antidepressiva TCA (866)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (841)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (808)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!