ISO 27001

ervaringen per categorie

Anticonceptie - overig

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - overig

19-10-2018

Menstruatiepijn

Erg tevreden over de mirena! De eerste weken/maanden last gehad van buikpijn, maar na een speciaal dieet van 8 weken nergens meer last van gehad. Het grootste voordeel is dat ik niet meer ongesteld wordt en geen last meer heb van die pijn.
16-10-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Perfect als je geen kinderen meer wilt. Wij hebben er 3 mogen krijgen.Na 20 jaar ben ik gestopt, ik kreeg elke periode 3 dagen ernstige buikpijn. Ik zou graag vernemen of ik na 20 jaar prikpil weer vruchtbaar kan zijn.Is het een risico geen antie conseptie meer te gebruiken?
15-10-2018

Menstruatiepijn

bloedingen werden heftiger, was bloedingen zat. zocht een makkelijke manier van anti-conceptie. Pil was uitgesloten, chagerijn dat ik daar van kreeg was helemaal niet van mij.
13-10-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Nadat ik gestopt ben met de pil wegens klachten door de hormonen, heb ik het een jaar zonder wat dan ook met hormonen erin geprobeerd. Echter, mijn menstruatiecyclus was onregelmatig, met vaker wel dan niet menstrueren. Tevens had ik enorm last van menstruatiekrampen, in zo'n mate dat ik enkele dagen niet mijn dagelijkse activiteiten kon uitvoeren. Ik heb nu sinds een maa[lees meer...]nd of 8 de Kyleena. Bewust deze spiraal in plaats van de Mirena gezien de lagere dosering hormonen. Het inbrengen was vreselijk, ik had enorme krampen. Naderhand viel het ongeveer een half uur mee, daarna startte krampen zoals ik ze nog nooit had ervaren. Huilend zat ik stil op de bank, niemand mocht me aanraken omdat ik bij elke beweging de pijn sterker voelde. Deze pijn heeft enkele dagen geduurd, waarna het iets afnam, en soms weg was. Ik heb echter nog een maand lang het merendeel van de weken zowel gevloeid als kramp gehad. Ik ben zelfs naar de huisarts gegaan (n.a.v. het advies in de bijsluiter) maar de echo liet zien dat het spiraaltje op de plek zat. Ik had gewoon pech, en moest het maar uitzitten. Na een half jaar kon ik de balans opmaken en pas dan had ik een realistisch beeld van hoe het op lange termijn zou zijn, werd me verteld. En daar zat ik, met de keuze tussen een hel met en zonder spiraal. Omdat ik wist dat mijn klachten zonder spiraal stabiel waren, heb ik 'm toch gehouden in de hoop dat de klachten met spiraal zouden verminderen. Ik ben nu driekwart jaar verder. Mijn haren zijn snel vet, ik heb last van mijn hoofdhuid, last van acne, de haartjes op mijn benen zijn van dun en blond naar stug en donker gegaan, ik heb meer haartjes op andere plekken waar eerst niet echt iets zat. Mijn stemming is niet somber zoals tijdens het slikken van de pil, maar is nu angstig. Ik ben bang voor dingen waar ik in het verleden niet van wakker lag. Na seks heb ik krampen op een heel specifieke plek rondom de spiraal. Ook bij heel veel stress voel ik daar steken, zelfs als ik niet menstrueer. Menstruatiekrampen zijn nog steeds hevig, en af en toe iets minder. Ik ben echter veel vaker ongesteld dan eerst dus dat is geen winst. Ik menstrueer zeker de helft van de maand, soms iets vaker, soms iets minder vaak. Het vloeien wisselt tijdens die keren van licht tot normaal. Kortom, ik heb geen afwezige cyclus, geen regelmatige cyclus, maar juist kortere en onregelmatige cyclus met ongeveer dezelfde menstruatieklachten plus aanvullende bijwerkingen. Oh, en ik heb flinke eetbuien het laatste half jaar, en minder controle dan daarvoor over wat ik eet. Erg vervelend, het is een wekelijkse strijd. In de eerste maanden na het zetten van de spiraal had ik overigens tevens veel maag- en darmklachten. De arts kon hier niets anders van maken dan PDS, maar het klinkt mij wat verdacht in de oren zo samen met de spiraal. Die klachten zijn nu gelukkig slechts sporadisch aanwezig. Het is natuurlijk moeilijk om 100% zeker te weten wat door de spiraal is veroorzaakt en welke klachten toevallig aanwezig zijn sinds het plaatsen. Dat weten we nooit zeker, er zijn zoveel factoren die daar een rol in kunnen hebben.. maar dit zijn mijn ervaringen tot zo ver. Ik ben blij dat ik beschermd ben tegen zwangerschappen, en weet niet hoe het zonder spiraal zou zijn gegaan, maar ben niet tevreden over de Kyleena. Het brengt me veel meer problemen dan ik anticipeerde, en behalve de anticonceptie helaas geen positieve bijwerkingen (minder pijn, minder menstrueren, regelmatige cyclus) zoals gehoopt.
11-10-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik baal als een stekker dat de mirena niet het middel is voor mij, want oprecht, het was fijn dat ik er nooit aan hoefde te denken. Hij heeft me 4,5 jaar beschermd tegen zwangerschap maar de voordelen wegen niet meer op tegen de nadelen. Ik loop al 4 jaar bij de dermatoloog en huidtherapie voor onderhuidse ontstekingen en acne over mijn hele rug, schouders, borst en gezich[lees meer...]t. Daarvoor nooit last van. Daarnaast heb ik de hele dag door stemmingswisselingen en voel me steeds onrustig. Mijn huid en haar zijn enorm vet, ben de hele tijd met anti-glimdoekjes en droogshampoo in de weer. Mijn libido is weg. Ik werd nog steeds ongesteld, één keer in de zes weken, en dan 15 dagen lang doorbloeden... Ik heb hem eruit laten halen. Daarna twee koperspiralen gezet binnen een week, alletwee na een dag in m'n baarmoedermond terecht gekomen :( volgende maand de gynefix laten zetten... Ik baal zo erg! Ik hoop dat de mirena voor jou wel werkt!
09-10-2018

Mirena (levonorgestrel)

Zeer tevreden, ik zou geen andere anticonceptie meer willen gebruiken. Ik heb het vrij snel na mijn bevalling laten inbrengen, circa 7 maanden. Bij het plaatsen voelde ik geen pijn, echt helemaal niks. Toen een maandje licht bloedverlies gehad en daarna is het bloeden helemaal gestopt. Nu ben ik al 2.5 jaar niet ongesteld geweest en je hoeft nergens meer aan te denken, [lees meer...]echt TOP!! Als ik ongesteld ben, voel ik lichte pijn in mijn onderrug en mijn borsten zijn iets gevoelig. Echter denk ik dat, dat niet anders was voor de Mirena.
08-10-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Verschrikkelijk! Ik kreeg na een half jaar opeens enorme last van mijn hormonen, dat heb ik nooit gehad, ik voelde het gewoon door mijn lichaam gieren dag en nacht. Last van zenuwen, enorme buikkrampen alsof ik continu ongesteld moest worden, rugpijn etc. We hebben alles uitgesloten bij de huisarts (wellicht stress of andere gezondheidsproblemen) maar ik heb nergens last v[lees meer...]an. Het moest dus wel de implanon zijn en heb hem laten verwijderen. Overigens werd ik helemaal niet meer ongesteld ervan.
08-10-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Een jaar geleden werd de Implanon door de huisarts in mijn bovenarm ingebracht. Na een paar dagen voel je hem niet tot nauwelijks meer zitten. Er zijn geen heftige bijwerkingen bij mij (eerst lang ongesteld met weining bloedverlies, later geen menstruatie of heel af en toe met weining bloedverlies, niet meer acne vorming dan normaal, soms wat pijnlijke borsten) en over tw[lees meer...]ee jaar hoop ik opnieuw een implanon te laten zetten.
07-10-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Plaatsen was niet pijnlijk. Het moet even helen in je arm. Dat merk je daarna. 3 jaar lang, in mijn geval zelfs 2 keer dus 6 jaar, plezier van gehad. Amper ongesteld. 1 keer in het jaar een beetje. Tegen het einde van de 3 jaar wat vaker. Wat niets zegt over de werkzaamheid. Geen hormoon schommelingen meer. Geen menstruatie klachten. Rust in mijn lijf. Heerlijk. Geen g[lees meer...]ewichtstoename. Uit halen voel je niet. Wordt verdoofd. Even gepruts dat wel. Staafje is glad en wat lastig te pakken voor de arts. Geen pijn of last van gehad. Aanrader!
06-10-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Ik kreeg het Kyleena spiraaltje na allergische reactie op oestrogenen. Deze zit nu 1jaar en 4maanden en heb alleen negatieve ervaringen. Het is mijn eerste. Het inbrengen gebeurde onder algemene narcose doordat ik chronische pijnpatiënt ben. Na het ontwaken kon ik het niet houden van de pijn! Dit ging na enkele uren beter. De weken/maanden erop bleef ik een bloeding hebben[lees meer...] en pms klachten, iets wat ik niet kende met de pil. Ik kreeg eierstokcyste kort na het plaatsen, maar verdween na enkele maanden. Nog tot op vandaag ervaar ik chroniscje buikpijn tussen 2 bloedingen. Tijdens ervaar ik geen pijn. Ik heb meer bijwerkingen ervan dan deugd.
04-10-2018

Sayana (medroxyprogesteronacetaat injectie)

Mijn dochter krijgt deze prikpil en ondanks dat hier minder hormonen in zouden zitten toch redelijk wat bijwerkingen. Maar goed dit is de meest betrouwbare anticonceptie voor een meisje van 18 jaar met een beperking. Deze prikpil is zelf subcutaan toe te dienen maar ik vindt hem zeer gebruiksonvriendelijk (zeg ik als ziekenverzorgster zijnde) Het is een soort plastic capsu[lees meer...]le met een naald waarvan je eerst de naald moet activeren door heel hard in te drukken daarna de prik zetten en de capsule langzaam leegdrukken. Eerste keer kreeg ik de naald niet goed geactiveerd waardoor de capsule niet leeggedrukt kon worden, naald zat al in het been. Toen een nieuwe gehaald wat wel lukte. De volgende is ook gelukt na 3 maanden, maar de laatste keer kwam er bij het eruit halen van de naald enkele druppels vloeistof uit het prikgaatje en dan is hij volgens de bijsluiter niet meer betrouwbaar. Je kunt dan verder niets dan als weer 3 maanden uitzitten met aanvullende anticonceptie. Dit is echt niet fijn zo. Dan nu maar weer over op de prikpil die bij de huisarts in de spier gezet wordt.
03-10-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)
Aids

Beschermt goed maar veeel bijwerkingen zoals, Misselijk zijn, duk op de borstkas, kortademig, hartkloppingen, draaierig, slap gevoel, en zeer moe
03-10-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Ik ben heel tevreden met het Kyleena spiraaltje. Van de huisarts kreeg ik deze aangeraden omdat het kleiner is en minder hormonen bevat dan het Mirena spiraaltje. Het inbrengen deed wat zeer, het voelde als wat hevigere menstruatie krampen. Het inbrengen was verder goed te doen en was heel snel gedaan. Die dag een paar uur een beetje last gehad van buikpijn maar tegen de a[lees meer...]vond was dat helemaal weg. Ik heb tijdens de eerste maanden na het plaatsen een onregelmatige menstruatie gehad en ik had tussendoor ook wat bloedverlies. Inmiddels (bijna een jaar verder) ben ik vrij regelmatig maar minder vaak ongesteld dan voor het gebruik van het spiraaltje en heb ik tussendoor geen bloedverlies meer. Iets meer buikkrampen dan voorheen, maar aangezien de menstruatie minder dan 3 dagen duurt (en weinig bloedverlies heeft), vind ik dit niet zo’n probleem.
02-10-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik heb een half jaar geleden een Mirena laten plaatsen ivm zeer pijnlijke menstruaties met hevige bloedingen (stolsels). Het plaatsen viel erg mee. Onaangenaam, maar niet echt pijnlijk. Daarna wel enkele weken last gehad van rugpijn en "zware" benen. Er zitten voor mij voor- en nadelen aan. Ik ben veel vaker ongesteld. Voorheen had ik een cyclus van 35 dagen en dat is nu n[lees meer...]og maar 24 dagen. Ik ben steeds 2 weken ongesteld, dan 10 dagen niet en dan begint het weer. Dit gaat al 4 maanden zo. Ik hoop, misschien tegen beter weten in, nog op verandering. De menstruaties zijn wel veel minder pijnlijk en ook de bloedingen zijn minder hevig. Ik voel me heerlijk in mijn vel. Veel minder PMS! Door de vele, lange menstruaties twijfel ik nog wel of ik hem laat zitten.
02-10-2018

Mirena (levonorgestrel)

De ervaringen met de Mirena zijn voor iedereen zo verschillend dat ik graag mijn ‘gemiddelde’ verhaal vertel. Het plaatsen deed erg veel pijn, dat duurde maar kort. Vervolgens heb ik 2 dagen erge krampen gehad, zo pijnlijk dat ik niet kon werken. Daarna nog een week zo af en toe flinke kramp. Na deze eerste week is de pijn weggebleven. Ik voel niets meer. Mijn eerste o[lees meer...]ngesteldheid sinds de plaatsing bestaat uit flinke kramp maar amper bloedverlies. Wat betreft stemming/libido merk ik geen verschil met het leven zonder anticonceptie.
01-10-2018

Mirena (levonorgestrel)

Eerder al 2x 5jaar mirena gehad. Tijdelijk gestopt. Maar vond de pil oraal slikken zo waardeloos dus nu weer mirena. Plaatsen is gewoon niet fijn, dat blijft een feit. Maar afhankelijk van de arts die het plaatst gaat het snel over. Ik heb alleen de eerste twee dagen wat kramp gehad. Verder niets meer. Bevalt me echt zo goed zou niets anders meer willen!!
01-10-2018

Plaatsen spiraal

Ik kon niet kiezen tussen een hormoonspiraaltje of een koperspiraal. Ik heb gekozen voor de Kyleena omdat in de Mirena meer hormonen zitten en in de koperspiraal helemaal geen. Het liefst ga ik voor geen hormonen, maar bij de koperspiraal wordt je hevig ongesteld en daar was ik niet zo'n fan van. Ik heb nu 2 maanden de Kyleena en (helaas) ben ik nog niet ongesteld geweest.[lees meer...] De plaatsing viel echt reuze mee. Je krijgt een eendenbek in je vagina, wat eigenlijk gewoon voelt als een penis maar je bent niet opgewonden. Als de eendenbek open gaat zet je uit natuurlijke reactie tegendruk, maar bij mij deed dit eigenlijk geen pijn. De dokter ging vervolgens mijn baarmoeder opmeten en pakte de spiraal. Toen hij ingebracht werd deed het eigenlijk geen pijn, tot de spiraal tegen de bovenkant van de baarmoeder wordt gedrukt. Dit geeft een beetje een soort kotsende buikpijn gevoel. Je kunt het ook vergelijken met ongesteldheidskramp zei de dokter, maar dit heb ik nog nooit ervaren.. Ik krijg 5 pilletjes diclofenac mee en heb deze ook wel nodig gehad. Ik heb 24 uur die 'ongesteldheidskramp' gevoeld, maar de volgende dag was dit ook zo goed als over. Ik vind dit zeker een aanrader!! Ten eerste omdat er minimaal hormonen inzitten en ze plaatselijk zijn ipv door je hele lichaam gaan en ten tweede, je bent 24uur onder de pannen en hebt er 5 jaar plezier van!!
30-09-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb de spiraal laten zetten wanneer ik maagd was, tot nu toe heel erg tevreden. Ook mijn menstruatie bleef uit, vond ik een voordeel.
27-09-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Bijna een week geleden werd de Kyleena bij mij geplaatst door de HA. Was een beetje zenuwachtig, grotendeels dankzij de horrorverhalen op het internet, maar gelukkig stelde mijn arts me op mijn gemak. Hiervoor namelijk nog nooit eerder anticonceptie gebruikt, behalve condooms. Het voorafgaande onderzoek en het inbrengen was kort gezegd geen pretje... Had rekening gehouden [lees meer...]met 't ergst, dus relatief gezien ' viel het mee', maar heb toch flink m'n kiezen op elkaar gezet. Omdat ik maandelijks op regelmatige basis (natuurlijke manier) best wel hevig menstrueer, inclusief pijnlijke buikkrampen, misselijkheid en alles erop en eraan, herkende ik de pijn tijdens en vlak na het inbrengen. Helaas werd het enkele uren erna erger en kreeg ik soortige opvliegers, die resulteerden in bijna-flauwvallen. De dag erna had ik daar 's ochtends ook nog last van, in de middag en avond enkel nog last van zeurende pijn in onderbuik. Goed: nu dus bijna een week verder en ik voel me top! Beetje stemmingswisselingen merk ik wel, hier en daar een suf gevoel en wat druppeltjes afscheiding/bloedverlies, maar mag geen naam hebben. Ben tot nu toe blij met mijn keus voor de Kyleena!
24-09-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Jeetje wat een horrorverhalen van het plaatsen van de Kyleena spiraal. Met klotsende oksels en hartstikke bang ging ik heen om 1 te laten plaatsen. Je voelt amper dat er wat geplaatst word. Even afwachten hoe de bijwerkingen zijn maar het plaatsen stelt echt niks voor.
24-09-2018

Mirena (levonorgestrel)

Na 2 jaar mirena spiraal eindelijk weer m'n oude ik terug. Vanaf het begin eigenlijk al veel bijwerkingen. vocht vasthouden emoties afgevlakt. veel buikpijn totaal geen behoefte en zin in seks. Zou volgens de gynaecoloog niet bij de mirena horen. Na het verwijderen ervan zijn alle bovenstaande bijwerkingen verdwenen. Wel na het verwijderen enorme bloedingen gekregen [lees meer...]waarvoor ik een week in het ziekenhuis heb gelegen. Er wordt gezegd dat het hormoon alleen maar lokaal zou werken en blijven. Het is dus duidelijk dat het hormoon wel in je bloed terechtkomt!!! Voor mij voorlopig geen hormonen meer.
23-09-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Tot 2 x toe geprobeerd: eerste keer via de gynaecoloog. Inbrengen is even onprettig maar daarna maanden lang heftige migraine tor depressieve gevoelens. Het leek me onmogelijk dat dit de oorzaak was. Na 2 jaar nieuwe poging omdat ik kamp met grote stolsels en bloedverlies. Via de huisarts laten plaatsen en stond er positief in. Meteen weer ernstige hoofdpijn en huilbuie[lees meer...]n. Na een week verwijderd! Jaloers op vrouwen die er wel baat bij hebben. Voor mij niet geschikt.
22-09-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Op 21 augustus op aanraden van een vriendin deze spiraal laten zetten nadat ik klaar was met de pil. Ik had soms stemmingswisselingen en wilde iets met minder hormoon. De Kyleena bevat maar 19.5mg levonorgestrel en dat klonk weinig, dus ik besloot daarvoor te gaan. Inzetten was pijnlijk maar niet zo erg dat ik me ziek voelde of iets. Dagen erna krampen gehad maar volgens d[lees meer...]e verloskundige was dat normaal. Week erna kreeg ik een leeg, emotieloos gevoel vanbinnen. Ik heb dit genegeerd, met het idee dat ik er nog aan moet wennen en het wel over zou gaan. Ook kreeg ik een extreem vette huid met wat acne terwijl ik dat nooit eerder had. Vervolgens kreeg ik buikkrampen na de seks maar heb dit ook als normaal gezien, alsof t erbij hoorde. Maar 2 weken geleden begon de hel, ik had vrijwel non-stop heftige buikkrampen, voelde me van tijd tot tijd misselijk en duizelig en werd zo onwijs depressief dat ik het liefst van mijn flat af wilde springen. Iedereen in mijn omgeving maakte zich grote zorgen, want ik ben nooit ziek en heb me nog nooit zo depressief gevoeld. Tenslotte ben ik vorige week zondag hulpeloos op de huisartsenpost beland, nadat ik kapot ging van de krampen en ibuprofen en paracetamol allemaal niet hielp. Huisarts gooide t echter op een darminfectie en schreef mij macrogol voor. Mijn eigen huisarts ging mee met deze diagnose en voegde omeprazol aan de medicijnen toe. Mijn darmen en maag werden rustig maar de krampen bleven. Ik voelde die spiraal in mijn baarmoeder en wist dat het niet goed zat. Ik ben huilend de huisartsenpost binnen gelopen en daar hebben ze me uiteindelijk geholpen en de spiraal eruit gehaald. Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest! Mijn buik is nog wat onrustig maar de krampen zijn verdwenen. Mijn humeur begint langzaam wat beter te worden en ik wacht nu op het moment dat mijn huid ook wat beter wordt. Wacht dus niet als je hele erge klachten hebt, want voor mijn gevoel was ik mijn leven kwijt. Gelukkig dankzij de fantastische mensen op de huisartsenpost, heb ik mijn leven weer terug! Ik ben weer begonnen met het slikken van de pil en blijf dit voorlopig nog doen. Voor mij nooit meer een spiraal!
21-09-2018

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Na 12 jaar (vanaf mijn 13e) de pil geslikt te hebben ben ik gestopt. Ik was klaar met hormonen en wilde wel eens weten hoe het zonder hormonen voelde. Na enkele maanden geen anticonceptie te gebruiken kwam toch weer de behoefte om anticonceptie te gebruiken, echter wilde ik graag iets zonder hormonen. De koperspiraal is dan de enige optie en na alle horrorverhalen op inter[lees meer...]net durfde ik eigenlijk niet. Uiteindelijk is het zo erg meegevallen dat ik niet meer anders wil! Het plaatsen zelf was echt niet fijn, maar vooraf had ik pijnstilling genomen en het is echt belangrijk dat je kunt ontspannen. Echt pijn heb ik nog geen minuutje gehad en die pijn ebde snel weer weg. Na de plaatsing heb ik nog twee dagen een beetje kramp gehad in mijn buik dat goed op te lossen was met een kruik. Ook heb ik nog 4 dagen last gehad van bloedverlies. De enige bijwerkingen die ik heb zijn kramp tijdens mijn eisprong (hier had ik voorheen nooit last van) en dat ik nu af en toe tussendoor een beetje bloed 'spot'. Dit heb ik over voor anticonceptie zonder hormonen.
20-09-2018

Mirena (levonorgestrel)

3 jaar lang de Mirena gehad, eerste 2 jaar ging redelijk, nog wel menstruaties, maar heel licht en maar enkele dagen per maand. Na 2 jaar doorbraakbloedingen en onregelmatig bloedverlies, op advies van huisarts 2 maanden de pil erbij slikken, dit om hormonen weer in balans te brengen? Tijdens die 2 maanden nergens last van, geen bloedverlies, niks. Hierna werd het alleen m[lees meer...]aar erger, menstruaties van 12 dagen, stemmingswisselingen en depressieve klachten etc. Nu na 3 jaar ben ik het zo zat, huisarts heeft me doorverwezen naar gynaecoloog en deze gaf aan dat het voor mij geen nut meer heeft om het spiraal te laten zitten. Echo gemaakt, alles van binnen ziet er goed uit, spiraal verwijderd en het advies gekregen aan de pil te gaan en deze door te blijven slikken.
19-09-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Op de 2e dag van menstruatie laten plaatsen, wat erg makkelijk ging. Menstruatie werd direct minder ( was altijd vrij heftig ongesteld )... toen nog 3 dagen matig ongesteld gebleven , zoals gewoonlijk. De keer erop werd ik precies weer ongesteld op de datum dat ik het had verwacht , maar ben toen 7 weken ongesteld gebleven. Ben nu op het punt dat ik me erg neerslachtig vo[lees meer...]el, dit is ook waar ik al bang voor was. Morgen maar eens de huisarts overleggen! Voel me niet meer opgewekt en mijzelf. Heb nergens zin meer in en heb een kort lontje . Ben er 100% zeker van dat dit door dr implanon komt
19-09-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Wat een hel. Constant ongesteld geweest die 3 jaar. Ontzettend veel pijn dat ik bijna niet kon lopen. Voorgeschreven gekregen omdat ik al veel pijn had en meer ongesteld was dan niet. Nou dit werd alleen maar erger.
16-09-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Ruim 10 jaar geleden gestart met Nuvaring omdat ik de pil steeds vergat. Ideaal omdat je er maar 2x per maand aan hoeft te denken. Beviel ook prima dacht ik. In de loop van de jaren wel veel last van pms en depressief, somber gevoel, maar dat ging zo geleidelijk dat ik de link niet heb gelegd. Intussen bleek mijn bloeddruk ook te hoog maar werd ik gek van de bijwerkingen v[lees meer...]an de medicijnen daarvoor. Bij een orthomoleculair arts geweest, die gaf aan dat hormonale anticonceptie ook een negatieve invloed op mijn bloeddruk kon hebben. Dat eerst maar aan de kant geschoven... Paar jaar later toch maar ten einde raad met de nuva ring gestopt in de hoop dat mijn bloeddruk daarvan zou dalen. Dat was tot mijn verbazing echt het geval! Maar daarnaast had ik ook het gevoel dat er een zware deken van mij afviel, heb ik veel minder last van pms en sombere gevoelens, en is mijn libido beter dan ooit. Als ik dat eerder had geweten... Wat een verademing! In het begin had ik het idee dat alle opgepropte eitjes in 1x naar buiten wilden, wat een krampen, tussentijdse bloedingen en hevige ongesteldheid. Nu een paar maanden later is alles weer normaal. Voor mij geen hormonen meer!
15-09-2018

Gynefix (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Na de geboorte van mijn jongste dochter nu inmiddels 6 jaar geleden liet ik een mutisafe plaatsen. Na 5 jaar moest natuurlijk eruit en werd een t-safe bij mij geplaatst. Het was helaas geen succes omdat ik menstruatie begon te hebben van 18 dagen. Ik heb 4 maanden volgehouden maar daarna moest eruit. Die zware menstruaties door t-safe kwamen doordat het een groot spira[lees meer...]al is en veroorzaakt dus een heftige ontsteking in de baarmoeder. Alternatief was een kleinere spiraal. Gynefix dus omdat het de alle kleinste spiraaltje is op de markt. Plaasten was erg irritant. Het prikken van het knopje in de baarmoeder deed zeer maar het duurde maar een paar secondes. De eerste 3 weken na plaatsing had ik last van heftige steken in mijn onderbuik. De intensiteit en frequentie van die steken werden minder en ik heb nu nergens last van. Ik heb een heel fijne menstruatie gehad met gynefix, 5 dagen ipv 18 dagen met die t-safe en 10 dagen met mutisafe.
15-09-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ruim 4 jaar geleden de Mirenaspiraal laten zetten. Nadat de Diane pil afgekeurd werd, ging ik opnieuw nadenken over mijn anticonceptie. Ik ben echt super tevreden over de Mirena spiraal. Sindsdien ben ik niet meer ongesteld geworden, alleen soms een kleine spatbloeding. Totaal geen last gehad van bijwerkingen. Het zetten was wel onprettig en ik zou de dag vrijnemen om lekk[lees meer...]er op de bank te gaan liggen. Later dit jaar ga ik hem weer laten vervangen, voor mij geen pil meer! Er zijn tegenstrijdige verhalen van Mirena gebruiksters, maar ik zou zelf aanraden om het op zijn minst te proberen als je het overweegt. Het gebruiksgemak is echt top!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4392)
Anticonceptie - overig (3262)
Cholesterol (2586)
Depressie - antidepressiva overig (2379)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2002)
Pijn - morfine-achtigen (1945)
Pijn (1766)
Verslavingsziekten (1661)
ADHD - psychostimulantia (1653)
Bloeddruk - betablokkers (1502)
Maagzuur - protonpompremmers (1444)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1406)
Anticonceptie - eenfase (1223)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (998)
Angststoornissen (990)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (933)
Depressie - antidepressiva TCA (919)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (874)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!