ISO 27001

ervaringen per categorie

Anticonceptie - overig

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - overig

13-02-2019

Mirena (levonorgestrel)

Het plaatsen van de spiraal ging super! Slikte de dag van te voren, dag van plaatsing en dag erna pijnstillers, voorgeschreven door de huisarts. Plaatsing van de spiraal was heel even vervelend maar zeker geen helse pijn. Stond zo op en liep met gemak weer naar de auto toe. Dag na de plaatsing had ik wel behoorlijke buikkramp. Gelukkig bleef het daar bij. Spiraal zit e[lees meer...]r nu bijna een jaar in, ben nog wel ongesteld. Inmiddels vrij regelmatige cyclus. Dag van te voren wat ongesteldheids buikpijn, maar dan weet ik ook dat het er aan zit te komen. Verder ben ik in 7 maanden tijd 8 KG afgevallen. In het begin wel een beetje prettig, maar mag toch hopen dat het afvallen een keertje stopt.
11-02-2019

Cerazette (minipil) (desogestrel)
Premenstrueel syndroom (PMS)

In 1 woord: WAUW! Ik heb in het verleden al vrij veel pillen gehad maar keer op keer had ik heel veel last van de bijwerkingen (stemmingswisselingen, acné, hoofdpijn) totdat ik daar helemaal klaar mee was. Toen ben ik overgestapt naar de koperspiraal, helaas was dit ook geen succes omdat hier hele heftige menstruaties van kreeg. Daarna heb ik een aantal jaar geen anti-con[lees meer...]ceptie gebruikt omdat ik er even klaar mee was maar omdat mijn menstruaties heel heftig bleven kreeg ik de mirena. Wederom geen succes (heel erg veel buikpijn/krampen) omdat deze werd afgestoten door mijn lichaam. Toen weer een tijdje niets gebruikt maar vanwege oestrogeendominantie en alle bijbehorende klachten (o.a. hevige stemmingswisselingen/PMS/Gewichtstoename-slecht afvallen) ben ik een paar maand terug op aanraden van de gynaecoloog met de mini-pil (cerazette) begonnen en wat een verademing! Al na een week merkte ik verschil! Ik had altijd gedurende de dag piek- en hele down momenten, dit is gewoon weg en dat is zo fijn! Ik voel mij zo goed! Ik heb weer zin om te werken, om te sporten, om sociale dingen te ondernemen. Tevens viel ik eindelijk weer af! Een bijwerking waar ik in de eerste weken wel last van had was lichte hoofdpijn (ong. 3-4 dagen per week) maar goed op te lossen met paracetamol. Verder heb ik gelukkig nergens last van gehad! Een nadeel kan ook zijn dat je deze pil elke dag om dezelfde tijd moet innemen.. al heb ik hier geen probleem mee want ik zet gewoon de wekker op mijn telefoon en als ik niet thuis ben neem ik hem mee, de pil is zo klein dat niemand het opvalt. Voor mij is deze pil echt de oplossing geweest!

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Plaatsing door gyno was zo gepiept, als een blij ei in de auto en aan het werk. Maar na 2 uur begon alle ellende, vreselijke bloedingen en krampen. Ben een enorme doorzetter dus tanden op elkaar. De bloedingen en krampen non stop duurden 1,5 jaar daarna rust. Daarvoor in de plaats kreeg ik grote puisten in gezicht, hals, schouders en rug, vermoeidheid, spierverzuring, gewr[lees meer...]ichtspijnen en zelfs astma. In het derde jaar daar bovenop uit het niets angstoornissen en paniekaanvallen terwijl ik een enorm nuchter persoon ben. Nu ik ook psychische klachten heb is de maat vol en moet ik accepteren dat mijn lichaam al die tijd vecht tegen dit lichaamsvreemde voorwerp. Een onderzoek van het MC Erasmusziekenhuis uit 2017 heeft uitgewezen dat deze spiraal niet plaatselijk hormonen afgeeft maar door het hele lichaam. Cortisolwaarden ( stresshormoon) en hartslag waren verhoogd bij mirenagebruikers. Mijn lichaam is uitgevochten dus eruit.

Mirena (levonorgestrel)

Het laten zetten deed geen pijn. Vanaf dag 1 licht bloedverlies. Eerste menstruatie veel heftiger en langer dan normaal. En dat hield 2 maanden aan. Maandverband was niet aan te slepen. Geweldig effectief tegen zwangerschap want zin in seks heb je dan niet. Door bloedverlies last van hoofdpijn en duizeligheid. Morgen een afspraak om dat ding te verwijderen. Lijkt me nie[lees meer...]t gezond zoveel en zolang bloeden. Normaal heb ik een minimale menstruatie en amper klachten. Ik baal ervan. Qua hormonen is het nameljjk super. Geen moodswings meer.

Mirena (levonorgestrel)

De mirena was het helaas niet voor mij. Bleef ongesteld en had veel buikpijn, voelde alsof mijn baarmoeder er constant geïrriteerd door was. Na een jaar laten verwijderen en de Kyleena laten zetten want een goede keuze was. Kleiner spiraaltje en minder hormonen. Ik nam hem alleen voor de zwangerschapspreventie, denk wel dat als je de mirena ook voor andere reden neem (huid[lees meer...], ongesteldheid problemen) dat het dan absoluut anders kan zijn. Succces x

Kyleena (levonorgestrel)

Ik ben er zelf super tevreden over, had hiervoor de minera en had er onwijs veel last van. Constant een opblazen en geïrriteerde buik, ook was ik elke maand ongesteld. Na een jaar heb ik hem verwijdert en de kyleena laten zetten. Het verwijderen was misschien wel het pijnlijkste, maar dat is eenmalig gelukkig. De kyleena bevalt echt super goed, in de eerste 2-3 maanden vaa[lees meer...]k wat buikpijn maar was te doen. Niet meer ongesteld, geen problemen met mijn huid of dergelijke dingen (nooit echt huidprobleem gehad). De enige manier hoe ik kan voelen waar ik in mijn cycles ben zijn mijn borsten, deze zijn gevoeliger dan normaal 1 week per maand. De Mirena was gewoon net wat te groot voor mijn baarmoeder, dus dit was een top oplossing. Voor mij was dit alleen voor zwangerschapspreventie en niet vanwege menstruatie problemen of acne. is. Ik kan hem zeker aanraden als je een lage hormoon dosis zoekt als anticonceptie. Succes!
05-02-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ongeveer een half jaar geleden besloot ik te beginnen aan de Implanon. Het leek me een perfecte oplossing, aangezien in slecht tegen de pil kan en mijn menstruaties erg zwaar zijn. Met het vooruitzicht 3 jaar niet meer ongesteld te worden, werd ik na 2 weken 2 volle maanden ongesteld. Dit was gelukkig lichte ongesteldheid met weinig buikkrampen en weinig bloedverlies, maar[lees meer...] alsnog erg naar. Na die 2 maanden had ik een week waarin de ongesteldheid stopte en kreeg ik weer hoop. Maar al snel werd ik weer een volle maand ongesteld. Dit patroon herhaalde zich ongeveer 2 tot 3 maanden waarin de ongesteldheid periode steeds afnam. Momenteel heb ik geen last meer van lange ongesteldheidsperiodes en krijg ik af en toe een bloeding van een paar dagen. Echter heb ik de afgelopen 2 weken last van pijnlijke tepels en sinds een week last van hevige buikkrampen (ik ben niet zwanger). Ik hoop dat dit snel over gaat maar verder ben ik best wel tevreden met hoe het nu gaat. Zelf wilde ik na die 2 maanden ook de hoop opgeven, maar ik denk dat bij sommige mensen je lichaam even moet wennen aan de nieuwe hormoonschaal. En natuurlijk heeft het bij iedereen een ander effect dus de eerste 2/3 maanden aankijken hoe het gaat en of er vooruitgang te zien is, is mijn advies. Ook zou ik regelmatig checken of je Implanon nog op de goede plek zit want deze blijkt soms te verschuiven heb ik gehoord en dat geeft ook complicaties (zwangerschap of hij raakt kwijt/ is moeizaam te verwijderen).

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Binnen 1 uur ingenomen en dat is 2 dagen voor verwachte eisprong. Matige krampen en bijwerkingen. Echter wel zwanger. Werkt dus niet altijd.

Menstruatiepijn

Ik heb sinds mijn 13e altijd de pil geslikt. Laatste tijd had ik veel doorbraakbloedingen, dus ik had twee jaar geleden een hogere pil aangevraagd, maar dit bleef aanhouden. Toch overwogen om de spiraal te nemen. Mijn huisarts heeft deze geplaatst (geen last van gehad). De gehele dag heb ik geen last gehad, behalve even voor het slapen gaan (paar krampjes, maar stelt niks [lees meer...]voor). Ik heb de spiraal (Kyleena) nu drie dagen en de laatste twee dagen ben ik in ieder geval niet ongesteld en heb ik geen bloedverlies. Daarnaast heb ik ook geen last van mijn buik gehad of andere bijwerkingen gehad. Ik kan tot nu toe nog niet veel zeggen over de menstruatie, maar de spiraal bevalt me tot nu toe heel goed! Ik had allemaal verhalen gelezen, maar dit bleek bij mij niet het geval te zijn. Het zetten is geen pretje, maar doet absoluut geen pijn! Ik had mijn twijfels over de spiraal, omdat ik veel negatieve dingen las. Niks van waar, nergens last van! Probeer het gewoon uit, ieder mens reageert anders, maar ik ben er in ieder geval heel erg blij mee! Ik had met de pil namelijk ook hele erge buikpijn als ik niet ongesteld was, dit is door de spiraal ook weg gegaan! Ik heb de spiraal bij de huisarts geplaats (zitten geen kosten aan verbonden). Zij deed het prima en legde alles stap voor stap uit. Fijne vrouw. Wellicht heeft het ook te maken wie het bij je zet. Zeker een aanrader.

Menstruatiepijn

Inmiddels heb ik mijn derde spiraal. Het laten plaatsen is een hel, maar met een paar pijnstillers is het te doen. Ik heb al een aantal jaren onverklaarbare klachten in mijn onderrug, linkerheup, linkerbeen en knie en niet tr vergeten de depressieve gevoelens. Verwezen naar een orthopeed, scans gemaakt. Cyste gevonden in mijn heupbot en de diagnose piriformis syndroom. Ben[lees meer...] een aantal maanden bezig met fysiotherapie. Maar echt resultaat blijft uit. Ik ga deze spiraal laten verwijderen om te zien wat dit voor effect zal hebben op mijn pijnklachten. De spiraal heeft de eerste jaren het gewenste effect gehad: geen pijn en uitblijven menstruatie, maar de ernst van de bijwerkingen heeft mij doen besluiten dit ding er uit te laten halen. Mochten mijn bijwerkingen niet weggaan dan laat ik gewoon weer een nieuwe plaatsen.

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Sinds de dag van plaatsen al ongesteld. Hevig bloedverlies, buikpijn en rugpijn. Plaatsen deed geen pijn maar een vreselijk ongemakkelijk ding. Ik denk erover dit spiraal te laten verwijderen. Spiraal geplaatst na 2 zwangerschappen, bevallen via een keizersnede.

Mirena (levonorgestrel)

Heb de mirena genomen omdat ik slordig was met de pil. Ben er over het algemeen heel tevreden over en verlies nu na 2,5 maand af en toe nog wat bloedverlies als in een druppel per dag. Het zetten van de spiraal was pijnlijk, maar is zo gebeurd en daarna viel het reuze mee!

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Na jaren van ernstige menstruatie van pijn en lange vloei periodes en korte pauzes, zo heftig dat het mijn werk beïnvloede, ben ik begonnen met de pil. Eerst tabletten maar dat werkte niet, sinds 2011 de prikpil. Mijn menstruatie stopte pas na een jaar gebruik van de prikpil, het bleef de zelfde cyclus houden. Daarna sloeg het aan en werden mijn problemen stuk minde[lees meer...]r. Ik kwam eindelijk ook aan, want 179cm en +/- 50 kg en veel te laag ijzergehalte was echt een probleem. Na 8 jaar een keer vergeten te laten zetten, was ik na een maand gelijk weer heftig ongesteld, 2.5 week en 3 dagen pauze en weer 2.5 week. Ik heb de pil weer laten zetten, maar mijn haar viel heel erg uit, ik had plukken haar in mijn hand, en douchen, slapen en omkleden kon ik mijn haren gaan verwijderen van mijn kleding. Nu geen pil meer laten zetten want ga over op het spiraaltje, maar ik heb nu erge zweet aanvallen. Ik ben er tevreden mee, het heeft mij echt geholpen
28-01-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb vandaag mijn spiraal laten zetten. Ik was nogal bang voor de pijn door de horror verhalen die ik las. Echter deed het zetten totaal niet pijn. De eendebek zetten was echt niet fijn, ik kreeg daardoor ook een kleinere omdat hij niet paste. Het opmeten en het zetten van de spiraal deed totaal geen pijn, ik heb er haast niks van gevoelt. Achteraf heb ik wel echt buikkr[lees meer...]ampen gehad, maar dit voelde als een heftige ongesteldheid. Ik weet nog niet hoe mijn lichaam er verder op reageert, maar tot nu toe zijn mijn ervaringen goed! Ik zou je niet tegen laten houden door de angst voor de pijn, want dit viel bij mij dus 100% mee
28-01-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik ben 2 maanden geleden begonnen met de prikpil en ik ging er eigenlijk vanuit dat de bijwerkingen mee zouden vallen. Nou deze prikpil raad ik iedereen af de bijwerkingen zijn echt heel erg, ben er gewoon een totaal ander mens van geworden. Word om de kleinste dingen super boos en dat slaat dan in 3 seconden om dat ik dacht waar maakte je net een probleem van. Verder ben [lees meer...]ik heel overgevoelig, voel ik me heel futloos en moe en heb vaak hoofdpijn en 's morgens altijd misselijk. Dan heb ik er ook nog bij gekregen dat is elke morgen helemaal wakker word in het zweet dit heb ik nog bij bijna niemand gelezen. De werking heeft voor mij ook geen zin ben van de 8 weken dat ik eraan zit 7 weken ongesteld geweest en dan was ik en keer en dag niet en de dag erna begon het gewoon weer. Oh en ik kreeg er ook echt ontiegelijk veel vreetbuien van dat je gewoon niet meer kon stoppen met eten. Hoop dat de bijwerkingen snel weg zijn en voor iedereen die deze pil wil gaan gebruiken denk er heel goed over na.
27-01-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

De implanon inbrengen en vooral verwijderen was behoorlijk pijnlijk. De bloedingen verergerden met de maand.
26-01-2019

EllaOne (ulipristalacetaat)

Ik wilde stoppen met de pil na mijn stopweek en menstruatie en overstappen op een ander anticonceptie middel. Ik heb de ellaone tijdens of na ovulatie (dag14 cyclus) ingenomen, precies 1 week na de stopweek en ben toen zwanger geraakt van 1x sex. De ellaone zelf na 36 uur ingenomen, dag erna hevige krampen in onderbuik maar verder geen niks ernstigs. Ik dacht dat dit de [lees meer...]ellaone was die zijn werk deed. Weken daarna geen lichamelijke klachten gehad alleen steeds een vreemd gevoel. Voor de zekerheid na 2,5 weken een test gedaan die negatief was. Vreemde gevoel bleef echter wel. Ondertussen toch maar weer doorgegaan met mijn anticonceptiepil voor de zekerheid, dat werd aangeraden. Precies een maand na mijn vorige menstruatie ‘ongesteld’ geworden door de pil heen. Niks aan de hand, tot ik de volgende dag naar het toilet ging en zag dat ik een miskraam had gehad. Ben de volgende dag meteen naar de huisarts gegaan en die bevestigde ook dat ik een miskraam heb gehad en waarschijnlijk tussen de 3/4 weken zwanger ben geweest wat precies klopt. De pil doet dus wel zijn werk, maar hoort eigenlijk te voorkomen dat je zwanger wordt ipv je zwangerschap af te breken als een soort abortuspil. Verder ben ik tevreden over de ellaone alleen zou ik oppassen met deze pil als je al hebt geovuleerd, ook heb ik mijn vraagtekens bij wat deze pil nou precies doet.
23-01-2019

Mirena (levonorgestrel)

In maart 2010 bevallen van ons enige kind. 7 maand turbelentie in zwangerschap. Ik had in week 12 zwangerschapsvergiftiging wat uitgelopen is in HELL, en bijna de hele zwangerschapsduur (7mnd) in het ziekenhuisbed doorgebracht. Na een vroeggeboorte is direct sterk afgeraden om überhaupt nog een keer zwanger te worden. Hierop direct op ingespeeld door mijn echtgenoot. Maar[lees meer...] ik wilde ook aan de anticonceptie, om alle kansen minimaal te houden. Echter ben ik een warhoofd met pilletjes slikken, waardoor de anticonceptiepil een no-go werd. In overleg (8weken na bevalling) werd de mirena voorgesteld, met nog een bijkomend voordeel: Geen menstruatie ... Vanwege dat ik geen borstvoeding kon geven vanwege mijn vergiftigde lichaam werd ik vrij snel weer ongesteld. Met de 2e menstruatie deze laten zetten. Dat ging heel soepel. Geen pijn of na problemen ondervonden. Daarna nog amper een menstruatie gehad, en na 6maanden werd ik helemaal niet meer ongesteld. 5 jaar later een nieuwe laten zetten, zonder moeite. En de oude verwijderen: HEEL soepel! Wegens de rede dat ik geen kinderen meer mag krijgen, problemen begin te krijgen met mijn baarmoeder, is er een operatie voorgesteld: Baarmoeder verwijdering . Deze is teruggezet na een Novasure (vanwege ernstige leegloop momenten van dat ik wel nog menstruatie had), als ik daarna nog last hou, kan de baarmoeder er altyd nog uit. In februari 2019 hoop ik, voorgoed, van de anticonceptie af te zijn! Ik vind de mirena super, je moet het alleen even de tijd geven, er is toch iets IN je geplaatst. Het mag geen pijn doen! Dan even naar je huisarts.
23-01-2019

Mirena (levonorgestrel)

Zoals elk meisje jong begonnen met de pil. Toen Ik een jaar of 18 was vergat ik de pil regelmatig. Als ik het de ochtend vergat was ik in de middag ongesteld en drie x in de maand ongesteld zijn is niet leuk. Dus gestopt met de pil en begonnen met de prikpil. Dat was DRAMA. De eerste dag deed ik niks anders dan huilen en daarna weer lachen. Gigantische stemmingwisselingen [lees meer...]kreeg ik ervan. Was niet te genieten. Naar ander half jaar geen anti conceptie gebruikte hebben merkte ik wat hormonen met je kan doen. Ik wou niet terug naar de pil. Aangezien ik een vermoed dat die hormonen ook veel invloed hadden op mij. Tegenwoordig met de spiraal een gevoel van meer stabieliteit. Helemaal geen klachten. Maar ik blijf me afvragen wat die hormonen voor werking op mij heeft....
21-01-2019

Menstruatiepijn

Na het plaatsen had ik weinig tot geen menstruatie meer, maandelijks wel beetje bloedverlies in het eerste jaar, tweede jaar bijna niets meer, de laatste 2 jaar terug elke maand beetje. Mood swings bleven. Lage rugpijn en borstpijn ging weg. Migraine aanvallen leken er wel méér door. Maar het ergste: GEEN libido meer!
17-01-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik ben in de eerste 1.5 jaar 13kg aangekomen. Het ontpillen was verschrikkelijk; 9 maanden lang enorm zere borsten, onregelmatige bloedingen, stemmingswisselingen en elke ochtend enorm misselijk. Daarna kwam de cyclus weer op gang, maar zwangerschap bleef 2.5 jaar uit.
17-01-2019

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik ben anderhalf jaar geleden gestart met de minipil, op aanraden van de huisarts. Voorheen had ik 5 jaar de prikpil gebruikt, welke mij prima beviel op het enorme aankomen na. Het ontpillen van de prikpil was echter verschrikkelijk en duurde ruim 2 jaar, dus die wilde ik niet meer gebruiken. Volgens de huisarts was deze pil licht, heeft het net als de prikpil maar 1 hormo[lees meer...]on en heb je geen last met ontpillen. De eerste 3 maanden vanaf gebruik van de minipil was mijn cyclus wat onregelmatig en na 3 maanden stopte het helemaal. Ik ben er zeer tevreden over. Geen menstruatiekrampen, geen stemmingswisselingen, geen zere borsten, geen menstruatie en ik ben er niet van aangekomen (ietwat vollere borsten, maar niet in gewicht). Het enige nadeel aan deze pil is dat je het elke dag op hetzelfde tijdstip moet innemen, maar vanwege andere medicatie heb ik daar geen problemen mee.
16-01-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik ben op advies van mijn huisarts op de prikpil overgegaan omdat ik veel last had van hormonen van de gewone pil, vooral regelmatig hoofdpijn. Prikpil bevat geen oestrogeen die vooral dat veroorzaakt. Na het zetten van de eerste prik moest ik 'afkicken' van de pil had ik het idee, juist meer last van hormonen. Heb één bloeding gehad van 10 dagen. Inmiddels al ruim verder [lees meer...]na de 2e prik en niet meer ongesteld geworden. Wel iets aangekomen maar ach. Ik schrok van de vele negatieve ervaringen op deze site, ik kan me daar gelukkig niet in vinden en het werkt voor mij goed!
16-01-2019

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb mijn doktersafspraak heel lang voor me uitgeschoven te hebben door alle vreselijke verhalen die op het internet te vinden zijn. Zelfs toen ik eindelijk een afspraak had gemaakt, moest ik deze weer verzetten, omdat mijn menstruatie uitbleef (door de stress en angst denk ik voor het plaatsen van de mirena). Afgelopen maandag is de mirena eindelijk geplaatst.. echt[lees meer...] was dit t nou? Ik heb geen pijn gevoeld? Ik voelde een beeje gerommel in mijn buik en alsof er iets in mijn lichaam gespoten werd, wat een beetje apart voelde, maar echt pijn? Nee hoor. Was ik hier nou zo bang voor al die tijd? Ik ben 25, geen kinderen gehad. Ik heb speciaal vervoer terug naar huis geregeld (twee straten verderop) maar ik kon huppelend naar huis, dus was nergens voor nodig. Na afloop een beetje menstruatiekrampen, maar echt de moeite niet hoor mensen. Het bloeden is gelijk gestopt. Over de bijwerkingen kan ik verder nog niets zeggen, maar tot nu toe tevreden! Laat je niet bang praten door alle horrorverhalen. Ook al zou het wel beetje pijn voelen, het is het allemaal waard als de mirena goed werkt en je er verder geen last van hebt!
15-01-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb de Kyleena spiraal nu iets langer dan 3 maanden geleden toch maar laten zetten. Ik heb lang getwijfeld door een aantal horrorverhalen en omdat ik toch liever geen extra hormonen in mijn lichaam wilde. Laat de vele verhalen je alsjeblieft niet afschrikken en overleg met een gynaecoloog/verloskundige! Ik heb het laten zetten bij een verloskundige die dit dagelijks do[lees meer...]et, de spiraal betaalde ik zelf vanuit mijn eigen risico maar het laten zetten werd vergoed (rond de 60 euro). Het zetten viel echt heel erg mee, ik voelde even een soort van druk op mijn baarmoeder en voelde wel dat er iets gebeurde maar dat was echt zo voorbij. Daarna gewoon naar huis gelopen en af en toe voelde het even alsof ik ongesteld moest worden (krampen). Ongeveer een week last gehad van spotting. Mijn eerste menstruatie na de spiraal was wel echt veel erger dan ervoor maar de menstruaties worden wel steeds iets minder heftig. Tussen menstruaties door af en toe wat bloedverlies en hier en daar wat krampen in mijn baarmoeder. De draadjes van de spiraal kan ik niet meer vinden maar volgens de verloskundige is dit normaal en zijn ze waarschijnlijk gewoon opgekruld en kunnen ze bij het eruit halen waarschijnlijk gewoon gevonden worden. Anyways, ga gewoon af op je gevoel en laat je niet zo snel afschrikken want iedereen is anders!
14-01-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ivm gebruik ursodeoxycholzuur moest ik iets anders kiezen dan de pil. Dit werd de oplossing en bevalt mij beter dan wat dan ook. Ik voel me beter dan met elke andere hormoonpil.
13-01-2019

Kyleena (levonorgestrel)

VERSCHRIKKELIJK. Ik heb dat rotding 6 weken geleden laten zetten vanwege hevig bloedverlies. Het is alleen maar erger geworden en ik ben het al een maand nu. DOE DIT JEZELF NIET AAN.
11-01-2019

Endometriose

Ik heb al altijd zeer hevige pijn gehad bij mijn maandstonden. Flauwvallen, overgeven, niet recht kunnen lopen,... waren maandelijks aanwezig. Hierdoor ben ik begonnen met de pil (gestodelle 20) te nemen. De pijn was er nog steeds maar in mindere mate. Na een paar jaar kreeg ik te veel last van tussenbloedingen als ik deze 3 maand doornam, ook had ik acne die opkwam tijde[lees meer...]ns de maandstonden. Hierdoor heeft de gynaecoloog mij Annaïs 30 voorgeschreven. Het grote voordeel was dat ik deze pil 6 maand mocht doornemen, en de acne verdween. De tussenbloedingen bleven weg, maar niet voor lang. Na ongeveer 2 jaar kreeg ik weer last van tussenbloedingen, die meer leken op echte maandstonden dan wat bloedverlies. Nadat ik een maand bloedingen had, die de ene dag erger waren dan de andere, heb ik terug contact opgenomen met mijn gynaecoloog. Ik heb waarschijnlijk endometriose. Hierdoor heeft zij mij aangeraden om een Mirena spiraaltje te laten zetten. Dit was een zeer pijnlijk gebeuren. Omdat dit onverwacht was had ik geen pijnstilling kunnen nemen op voorhand. Ik heb een slechte reactie gedaan op het plaatsen. Werd lijkbleek, rillingen, flauwte, hevige krampen en zelfs overgeven. Ik heb bijna een uur moeten neerliggen tegen dat ik recht kon staan. Even pijn voor 5 jaar minder pijn dacht ik. Maar fout gedacht. Omdat de gynaecoloog zei dat ik in het begin nog vaak bloedingen ging hebben, zei ze dat ik mijn pil nog even mocht doornemen. Na een paar dagen hevige pijn en een week wat ongemak, leek alles goed te verlopen. Had geen maandstonden meer gehad, geen pijn, niets. Was zeer tevreden en dacht echt dat dit de oplossing was geweest. Op controle gegaan en alles zat goed, dus gestopt met de pil. Nu kwamen de bijwerkingen van Mirena. Ik kreeg Acne die ik nog nooit had gehad, ik kan de puistjes op mijn gezicht, borst en rug niet eens tellen. Daarnaast kreeg ik hevige haaruitval. Wat er normaal uitviel in een hele week kwam er nu in een dag uit. Ook heb ik een zeer gevoelige huid, waarbij ik dus vaak eczeem heb, dit valt normaal goed te onderdrukken met vette zalf en af en toe een cortisone creme, maar sinds de mirena is het 10x slechter geworden. Ik dacht dat deze klachten wel gingen afnemen, nam extra vitaminen en ijzer zodat de klachten zeker niet daarvan kwamen, maar niets hielp. Ook heb ik veel bloedingen, niet qua bloedverlies of pijn, maar om de 2 weken heb ik wel mijn maandstonden. Hierdoor heb ik in plaats van 1 week hevige pijn, nu 2 weken matige pijn. Heb ook wel vaak krampen tussendoor. Nu 6 maand na het plaatsen van mirena en 4 maand nadat ik de pil gestopt ben, twijfel ik hard om de mirena er in te laten zitten. Ik denk er nu aan om terug de pil te nemen tot ik terug naar de gynaecoloog kan gaan. Jammer genoeg weet ik niet wat mij wel zal kunnen helpen.
09-01-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb het spiraaltje nu al meer dan 6 maanden. Het plaatsen valt goed mee. Achteraf wel pijnlijke krampen gehad, maar die waren na een dag over. Eerste weken en maanden af en toe wat krampen en ongemakkelijk gevoel. Beetje bloedverlies nog, maar nu helemaal geen bloedverlies meer. De menstruatie blijft uit, volgens de dokter perfect normaal en daardoor dus heel erg handig[lees meer...]. Door de pil had ik vaak hoofdpijn en was ik neerslachtig. Nu met Kyleena heb ik dat probleem niet meer. Het is echt gemakkelijk.
07-01-2019

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb ongeveer 3 maanden geleden deze spiraal gezet. De pijn viel reuze mee. Helaas heb ik nog steeds onregelmatig bloedverlies. Het ergste vind ik nog dat mijn libido (wat al laag was) nu gewoon zo goed als weg is. Ik vind het vervelend voor mezelf maar ook voor mijn vriend. Ik zat hiervoor 5 jaar aan de pil alleen ik was bang dat ik die zou vergeten. Heeft iemand hier e[lees meer...]rvaringen mee?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4508)
Anticonceptie - overig (3354)
Cholesterol (2645)
Depressie - antidepressiva overig (2436)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2069)
Pijn - morfine-achtigen (1993)
Pijn (1810)
Verslavingsziekten (1709)
ADHD - psychostimulantia (1684)
Bloeddruk - betablokkers (1528)
Maagzuur - protonpompremmers (1461)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1419)
Anticonceptie - eenfase (1247)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1028)
Angststoornissen (1017)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (975)
Depressie - antidepressiva TCA (938)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (888)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!