ISO 27001

ervaringen per categorie

Anticonceptie - overig

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - overig

11-08-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

In augustus 2016 heb ik een implanon laten zetten, dit was vrijwel pijnloos. Één jaar later laten verwijderen bij de huisarts wat echt geen pretje was, ondanks de verdoving. De huisarts heeft een uur in mijn arm lopen peuren om het staafje eruit te krijgen... de reden van verwijdering is dat ik een jaar lang aan een stuk ongesteld was 🙄 in deze periode wel 10 kilo afgeval[lees meer...]len wat er nu inmiddels weer aan zit doordat ik de pil weer ben gaan gebruiken. Nu weer hard opzoek naar een ander alternatief.
10-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Mijn 1e spiraal heb ik 3 maanden echt goede buikpijn van gehad en werd ik nog ongesteld. Ook had ik de dag van het zetten weeen. Mijn lichaam accepteerde het spiraaltje niet en wou deze eruit werken. Heftig wel! Dit is na 20u. gestopt. Vermoedelijk komt dit omdat mijn baarmoedermond aan de verkeerde kant lag en ze deze eerst een heel eind hebben moeten draaien en toen hebb[lees meer...]en geplaatst. Daarna 4,5 jaar geen maandelijkse periodes meer. Heerlijk en in alle eerlijkheid, het was het waard. Na 4,5 jaar begon heel onregelmatig mijn menstruatie terug te komen. 3 dagen, 2 maanden niet, 7 dagen, 1 maand niet, 2 dagen, 1 week niet. etc. Heel erg hinderlijk want er was geen touw aan vast te knopen. Ik ging ervan uit dat het spiraaltje was uitgewerkt. Naar de huisarts gegaan om het spiraaltje te vervangen, maar dit was best wel pijnlijk kan ik zeggen. Pijnlijker dan de 1e keer. De 1e keer kon ik prima werken diezelfde dag en dagen erna. Mijn spiraal zat verkleefd waardoor deze niet zo soepel eruit kwam. Waarschijnlijk kwamen daar de wat hevigere pijn en extreme nabloeding vandaan, waar ik de 1e keer geen last van had. Ik heb een poging tot werken gedaan, maar kon niet anders dan krom lopen. De nabloeding en krampen hebben dit keer 2 wkn aangehouden. 3 dagen in extreme mate. Nu heb ik dit spiraaltje 4maanden, maar ben nog nooit zo onregelmatig ongesteld geweest als nu. Mijn menstruatie blijft nog geen week uit of ik verlies weer iets. Het is niet veel, maar toch vervelend. Zojuist mijn huisarts gebeld en die gaat met de gynaecoloog overleggen wat te doen. Er is dit jaar ook PCOS bij mij vastgesteld, misschien heeft dit er iets mee te maken? Mijn 1e ervaring was heftig, maar totally worth it! Mijn 2e tot nu toe een beetje teleurstellend.
08-08-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik wilde graag stoppen met de pil omdat ik er naar van werd en veel aankwam. Ik durfde geen spiral te nemen en besloot dus om de implanon te nemen aangezien hier de minste hormomen in zitten (naast de spiraal). Ik ben er super blij mee! Ik ben afgevallen, ik voel me goed! Ik ben niet meer ongesteld geweest sinds ik het gekregen heb.
08-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Hallo, Geef ook graag even mijn mening over de Mirena-spiraal . Heb de spiraal nu sinds eind april , jaren de pil geslikt ( kon er niet tegen ivm de hormonen ) was echt een heks ! Sinds ik de spiraal heb ben ik om de week a 2 weken ongesteld , met super veel buikkrampen erbij. Door de gynaecoloog een echo laten maken, hij zei dat de spiraal goed zat . En dat ik nog[lees meer...] een paar maanden geduld moest hebben met de ongesteldheid . Ben dat ding nu zo zat , dat ik m er het liefst nu gelijk uit laat halen . Qua hormonen heb ik hier totaal geen last van gelukkig . Maar wel veel meer puistjes en bultjes op mijn gezicht . Voor mij als ik de spiraal heb laten verwijderen nooit meer een spiraal
07-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Mirena gebruikt als anticonceptie, maar toch zwanger geworden.
05-08-2018

Cerazette (minipil) (desogestrel)
Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb veel verschillende anticonceptiepillen gebruikt en ik stond op punt een spiraal te laten steken, maar omdat dit blijkbaar de kans op zwangerschap verkleint heb ik nog eens een andere pil voorgeschreven gekregen. Ik had de laatste maanden voor Cerazette verschrikkelijke last van een onregelmatige menstruatiecyclus en soms tot 9 weken durende maandstonden. Ik werd er [lees meer...]enorm ziek door en blijkbaar bleek het te zijn dat ik niet zo goed tegen het oestrogeen in de andere anticonceptie kon. Ze schreven mij Cerazette voor en sindsdien geen last meer van onregelmatige cycli. Ik heb wel enorme last van acne en kleine bultjes op mijn schouders, borst en rug. Mijn huid is ook vetter. Maar ondanks die kleine bijwerkingen ben ik zeer tevreden met Cerazette!
05-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Na de pil en implanon te hebben geprobeerd werd het Mirena spiraaltje aanbevolen. Ik heb hier een jaar mee gelopen. Ik kreeg last van psychische klachten en ben hiermee geholpen door een professional. Toch bleef een gejaagd en gestrest gevoel hangen. Ik kon niks hebben en voelde mij super snel aangevallen. Volgens de artsen kon het niet door de hormonen komen. Maar sinds i[lees meer...]k er vanaf ben heb ik geen klachten meer.
03-08-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Door verschillende omstandigheden kon ik de pil niet meer gebruiken en moest ik een klein formaat spiraal. Het laten plaatsen van de Kyleena ging zoals verwacht, het was wel pijnlijk maar hetzelfde als bij het plaatsen van andere spiraaltjes die ik heb gehad. Sinds het gebruik van de Kyleena is mijn huid verslechterd terwijl ik zelfs in de puberteit amper last van puistje[lees meer...]s had (nu heb ik acné op mijn voorhoofd, kin, wangen en rug en moet ik hoogstwaarschijnlijk Isotretinoïne gaan gebruiken ), ben ik soms teneergeslagen, blijft mijn menstruatie uit maar heb ik wel gevoelige, pijnlijke borsten en ernstige buikpijn (waar ik naproxen voor gebruik) en ben ik aangekomen door een enorme behoefte aan suiker. Bovendien kreeg ik ook nog last van terugkerende eierstokcysten maar die verwijnen vanzelf weer. De hoeveelheid bijwerkingen valt tegen. Mij is bovendien achteraf verteld dat de hoeveelheid hormonen bijna hetzelfde is als bij de Mirena omdat de Kyleena maar 3 jaar kan blijven zitten (i.p.v. 5 jaar).
02-08-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb hem inlaten zetten bij de dokter maar na bijna een jaar ben ik 20 kilo aan gekomen hetzelfde eet patroon dan met de pil maar nu dus 20 kilo aangekomen laat hem nu ook zo snel mogelijk weg halen
01-08-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb de spiraal reeds een jaar. Het inbrengen deed enorm veel pijn, maar het is wel een gemak! De eerste drie maanden waren mijn regels vrij onregelmatig. De kleur was bruin in plaats van rood. Dit is daarna weg gegaan. Sinds ik de spiraal heb, ben ik nog gevoeliger aan depressie dan ervoor. Daarnaast heb ik meer acne. Vooral rond de mond en op mijn voorhoofd. Verder mer[lees meer...]k ik dat ik meer last heb van mijn maandstonden. Twee weken ervoor krijg ik last van gespannen borsten en ben ik prikkelbaar. Het bloedverlies valt dan weer wel mee. Na gemiddeld drie dagen zijn mijn regels over.
01-08-2018

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik raad het koperspiraal ten zeerste af. Lees hieronder mijn verhaal als je wil begrijpen waarom. Na het plaatsen heb ik een aantal dagen redelijk wat krampen gehad, maar na een paar weken vroeg ik me af waarom ik niet eerder aan een koperspiraal was begonnen. Na enkele weken check gedaan bij mij huisarts en de spiraal zat prima. Heerlijk om na 10 jaar aan de pil nergens m[lees meer...]eer aan te denken en geen hormonen meer in mijn lijf, wat was ik opgelucht. Tot dat ik last kreeg van angst en paniekaanvallen. Maar of dit aan de spiraal of aan mijn beginnende zwangerschap lag is achteraf de vraag. Binnen 6 maanden na plaatsing ben ik zwanger geraakt. Terwijl ik er voor koos minimaal de komende 5 jaar geen kinderen te willen (ik was op dat moment 22). De spiraal was waarschijnlijk verzakt. Hiervan heb ik niks gevoeld, terwijl ik t regelmatig checkte door zelf te voelen of er iets uitstak. Dames, ik weet hoe vervelend hormonen zijn, daarom was deze spiraal ook mijn overweging. Maar een koperspiraal is niet de meest veilige oplossing. Ik had misschien pech, maar ik was zeker niet de enige. Kortom, ik hoop dat mijn verhaal herhaling kan voorkomen. Liever die rottige hormonen dan de emotionele en fysieke schade van een (ongewenste) zwangerschap.
31-07-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Het plaatsen kon bij mij gewoon door de huisarts gedaan worden, ideaal. De eerste 2 weken dat t staafje zat had ik vrij veel hoofdpijn, maar daarna nooit meer. Inmiddels zo'n 3 keer per jaar een kleine bloeding die 3 tot 5 dagen aanhoudt. Ik raad het iedereen aan, al geef ik toe dat ik op zie tegen t staafje eruit halen volgend jaar... Overigens, indien men vanaf een[lees meer...] vliegveld met body scan vliegt dan is t zeer raadzaam om t bijbehorende pasje in je portemonnee te hebben, men wilde vooral in panisch Amerika heel graag weten wat er in mijn bovenarms verborgen zat..
30-07-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Het plaatsten is zo gedaan, en het staafje doet wat hij moet doen. Het voorkomen van zwangerschap. Ten eerste schrijf ik dit niet voor iedereen af. Voor een heleboel vrouwen werkt het wel. Toch wil ik mijn verhaal doen en vertel ik waarvan ik ik zoveel last heb gehad. Bijwerking 1: continu ongesteld - in het begin dacht ik dat ik geluk had. Het staafje ging er met okto[lees meer...]ber in en de eerste keer dat ik ongesteld werd was rond 15 december. Ik schrok hier niet van want als het 1 keer in de 3 maanden kwam kon ik daar zeker wel mee leven. Na een week was het ook over. Maar toen ineens rond 31 december werd ik het weer. Daar baalde ik flink van want ik was net op vakantie. Maar goed ik vond het niet een drama en naar een week was het weer over. Toen ongeveer een maand niet meer ongesteld geweest en ik dacht dat het over was. Maar toen ik daarna weer ongesteld werd, werd het ook meteen vaker en erger. Op een gegeven moment was ik het 2 weken lang per maand. En eindigde zelfs met 2 maand lang ongesteld. Bijwerking 2: negatieve gedachtes en paniekaanvallen - ik moet toegeven ik ben altijd wel last gehad van negatieve gedachtes en depressieve gevoelens. Maar die waren eens in de zoveel tijd en ik kon ze ook makkelijk onderdrukken. In juni 2017 zijn er heftige dingen in mijn leven gebeurd, en daar had ik wel is last van maar kon er goed mee leven. Sinds het staafje in mijn arm kwam werd juist die gebeurtenis ondraagbaar van paniekaanvallen tot huilbuien. Ook begon ik over veel meer dingen te twijfelen en kon moeilijk in slaap komen door de gedachtes. Nu wil ik niet zeggen dat het door het staafje komt maar ik denk wel dat het er erger door is geworden. Bijwerking 3: pijnlijke borsten - zeurende pijn in mijn borsten gehad. Daarmee naar de huisarts geweest en meende knobbeltjes te voelen. Daarom doorgestuurd naar het ziekenhuis. Om de knobbeltjes te onderzoeken. Conclusie: het kwam door mijn cyclus wat weer terug slaat op het staafje. Bijwerking 4: gewichtstoename - ook deze wil ik niet helemaal gooien op het staafje want dit heb je ook zelf in de hand. Maar sinds het staafje in mijn arm zit zijn de kilos eraangevlogen. Ik was in oktober ongeveer 10 kilo lichter. Hopelijk gaat dit er weer af. Bijwerking 5: moeite met verwijderen - met al die bijwerkingen kun je je vast wel voorstellen dat deze anticonceptie niet geschikt is voor mij en ik er zo snel mogelijk vanaf wil. Nadat ik na 2 weken niet meer stopte met bloeden heb ik de knoop doorgehakt. Ik wil hem er zo snel mogelijk uit hebben. Helaas kon ik pas 3 weken later terecht. Toen ik bij de dokter kwam kon hij het staafje niet goed voelen en moest ik naar de chirurg. Weer een week verder. De chirurg voelde hem wel en weer een week later kon het staafje er pas uit. En vandaag is dus eindelijk de dag. Over een uurtje gaat hij eruit ik kan niet wachten. Hopelijk ben ik dan eindelijk van al deze nare bijwerkingen af en ben ik na 8 weken niet meer ongesteld.
28-07-2018

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Voorgeschreven door huisarts ivm geven van borstvoeding. De tweede week herkende ik mezelf niet meer, ik leek wel een kwade heks! Ook last van zeer vette huid, haaruitval en acne. Meteen gestopt met deze troep, hopelijk krijgt het leven weer snel zijn glans terug voor mij.
28-07-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Allereerst het inbrengen, geen verdoving en door hork van een specialist (ziekenhuis Hilversum. Daarna zoveel last van bijwerkingen dat mijn huisarts hen er gelijk uit wilde halen. Hij maakt een snee maar kon hem niet vinden. Snee profisorisch dicht gemaakt en verwezen naar specialist in ander ziekenhuis. Die heeft hem wel gevonden en verwijderd. Nu groot lelijk litteken[lees meer...] ter grootte van euromunt op binnenzijde bovenarm. Vreselijk en verschrikkelijke ervaring.
16-07-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)
Uitstellen van menstruatie

Geweldig! Ben er mee begonnen toen ik 18 was aangezien ik hevige pijn had tijdens mijn menstruatie. Op mijn 23e gestopt omdat we kinderen wilde en er verteld werd dat het nog wel een tijd kon duren voordat je zwanger kon worden. In oktober gestopt, november ongesteld en december zwanger. Bizar snel. Na mijn zwangerschap weer aan de prikpil gegaan. Nooit een tussen bloeding[lees meer...] gehad. Nu ben ik 34 en ben ik weer gestopt. Had begin deze maand mijn injectie moeten krijgen. Ben heel benieuwd of het nu weer snel gaat. Maar ga er maar vanuit van niet. Ook gezien mijn leeftijd.. spannend!!
15-07-2018

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Ik heb de pil ingenomen terwijl ik niet in me vruchtbare dagen zit maar voor de zekerheid. Kan iemand mij vertellen wanneer ik dan ongesteld wordt? Ik heb een cyclus van 31 dagen en heb de pil genomen op dag 15.

Afslanken - overgewicht

In 2012 begon ik met de pil alles ging prima geen bijwerkingen gehad. Maar ik kwam echt zoveel kilo’s aan van 60 naar 78,8 terwijl ik ook fitnesste dus toen rinkelde een belletje dat het aan de pil lag kon echt niet anders! Mijn vriend zei dat het inderdaad daaraan kon liggen. Zo heb ik toen jaar geleden afspraak gemaakt bij de gynacoloog en kreeg de yasmin pil, heb het to[lees meer...]en jaar gebruikt en was het zelfde geen veranderingen. Toen heb ik besloten om over te stappen naar een andere anticonseptie IMPLANON. 9 mei 2018 heb ik het laten zetten het was zo gepiept alleen de verdoving vond ik een beetje prikken totaal niet pijnlijk. 25 mei kreeg ik bruine afscheiding lichtelijk dit hield echter 5 weken aan. 30 juni was het gestopt maar na 3/4 dagen werd ik weer ongesteld(minimaal bruine afscheiding) Maargoed het is gestopt zit nu op dag 6 hoop dat het zo blijft al is het maar lichtelijk. Ik wil zeker afwachten al is het nu even vervelend qua sex want ik reageer voor de rest namelijk heel goed op voel me oprecht gelukkiger zit beter in mijn vel. En ben inmiddels al -10 kilo kwijt iedereen schrok ervan ik zelf ook positief natuurlijk! Ik zei tegen me vriend en me moeder IK WIST HET dat het door de pil kwam vele zeggen dat het onmogelijk is omzoveel kilos aantekomen maar sorry heb het zelf ervaren. Lang verhaal kort te maken ladies ik geef mijn lichaam nog maandje of 4 de kans. Als de menstruatie langer dan 6 maanden duurt dan neem ik contact met de huisarts en moet ik het helaas laten verwijderen. POSITIEF : GEWICHTSAFNAME ,VOEL ME HEEL GOED, MINDER SNEL GEÏRRITEERD.

Mirena (levonorgestrel)

Zes jaar lang drie dagen per week migraine gehad vanaf de eerste week dat ik 'm liet plaatsen. De migraine zou volgens diverse specialisten niet door de Mirena veroorzaakt worden. Nadat ik 'm heb laten verwijderen bleek het tegendeel. ZES JAAR VAN MIJN LEVEN NEGATIEF BEINVLOED DOOR DIE MIRENA

Uitstellen van menstruatie

Twijfel je over een mirena spiraal? Ik vertel je graag hoe ik het ervaren heb. Het zetten vond ik niet prettig (logisch), maar nadat hij er eenmaal in zat voelde ik er niet veel meer van. De dag erna deed het wel pijn, een gevoel alsof hij niet goed zat. Eenmaal in het ziekenhuis bleek dat er niets aan de hand was en de pijn ging daarna ook gewoon weg. Ik had geen tussenti[lees meer...]jdse bloedingen meer dus het zetten en het geld was het me zeker waard. Een ding waar ik WEL héél veel last van kreeg: acne. Ik had altijd al wel wat pukkeltjes hier en daar, maar dat ging rond mijn 22e weg of werd veel minder. Na het zetten van de spiraal kwam het ernstig terug. Nu ben ik ongeveer 1 jaar verder en heb ik nog steeds ontzettend last. Om deze reden ga ik de spiraal verwijderen. Ik vind het dus erg zonde want het was een hoop geld. Maar de acne wordt er niet minder van en ik ga hem om die reden eruit halen. Ben je dus al gevoelig voor acne? Dan zou ik liever kiezen voor de koperspiraal want door de Mirena maak je meer talg aan en dat betekend: puistjes.
12-07-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Sinds Nov 18 heb ik de Kyleena spiraal laten plaatsen. Mijn vorige spiraal had ik 3 jaar (Jaydess) en de gynaecologe beloofde mij een gelijkaardig product voor 5 jaar i.p.v. 3 jaar. Als eerste bijwerking heb ik nog maandelijks mijn maandstonden (was bij Jaydess ook zo, dus ik maak er niet zoveel van). Maar na de 1e maand had ik plots veel acne op mijn gezicht en in mijn n[lees meer...]ek. Bij controle zei de gynaecologe dat dit hoogstwaarschijnlijk zou verdwijnen. Ik hou van wat gezond eten in de week en een schrikkeldag in het weekend maar sinds de plaatsing van Kyleena heb ik dagelijks snoep/suiker nodig. In het begin dacht ik dat dit een fase was maar het gaat dus niet over en ik kan er ook gewoon niet afblijven met als gevolg dat ik wel wat aangekomen ben. Als laatste voel ik mij de laatste maanden behoorlijk neerslachtig, wat ik voorheen ook niet had. Bij mij is het duidelijk: mijn volgende afspraak gaat de spiraal eruit.
11-07-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Omdat ik bij gebruik van de anticonceptiepil migraine kreeg in de stopweek, ben ik overgestapt op een andere vorm van anticonceptie waarbij er geen hormoonschommelingen zijn en ik nergens aan hoef te denken. De implanon werkt heel goed. Het zetten ging de eerste keer mis omdat een arts in opleiding de applicator niet diep genoeg had doorgeschoven maar de huisarts heeft d[lees meer...]it de week erna op de juiste manier gezet. Alleen de verdoving heel even gevoeld, de rest niet. Na afloop wel een blauwe pijnlijke plek op de arm die een paar dagen heeft aangehouden. De bijwerkingen die ik kreeg zijn: gewichtstoename (ca. 5 kg), groter borsten, onregelmatige menstruatie die lang aanhoudt (ca. 10-14 dagen). Ik zou de Implanon wel aanraden als veilige vorm van anticonceptie en dit biedt veel gebruiksgemak omdat je nergens aan hoeft te denken.
07-07-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Helaas mislukte het plaatsen van het spiraaltje en wilde ik niet meer aan de pil. Dit is een goed alternatief voor locale hormoonafgifte. In het begin spannend hoe hij blijft zitten, maar dat gaat goed, weinig tot geen last. Eerste paar dagen na plaatsen wat meer afscheiding, een van de nu 4 maanden ook aan he begin wat last gehad dat hij eruit zakte. Verder geen bijwerk[lees meer...]ingen of last.
07-07-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Inmiddels aan staafje nr 3. Heel erg tevreden. Al ruim zes jaar niet meer ongesteld, geen rare buien, niet aangekomen en ja, nog steeds zin in sex. Enige waar ik last van heb na verwijderen en nieuwe plaatsen is een enorme blauwe plek. Maar die is met een week weg en ik word snel bauw. Dus ja, ik ben meer dan blij.
01-07-2018

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik heb hele negatieve ervaringen met het koperspiraal. Wil je meer weten over MOGELIJKE bijwerkingen? Ik wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo is, maar het interessant je te verdiepen. Ik ben er helaas door gebrek aan informatie en kennis veel te laat achter gekomen. (..) Ik ben psychisch en lichamelijk helemaal in de war geweest ervan, bijna 2 jaar lang. En zelf pe[lees meer...]r toeval tot de ontdekking moeten komen dat de oorzaak mijn koperspiraal was. Ik wil dat dit niet voor niks is geweest, dus neem eens een kijkje op mijn facebook groep. Of zoek op Copper IUD effects (en niet in het Nederlands) en kijk eens op de Engelse facebook groep : (..)(Mijnmedicijn: privé gegevens verwijderd)
01-07-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Het inbrengen was even pijnlijk maar goed te doen, kwestie van goed blijven doorademen. Ik had van te voren 1gr parcetamol en 500mg naproxen ingenomen. Ben direct daarna gewoon weer terug naar mijn werk gegaan. Het zeurde een klein beetje maar deed geen pijn. Het spiraal zit er nu meer dan een week in, helemaal geen last gehad van bijwerkingen of pijn. Echt top dit, zou w[lees meer...]illen dat ik dit eerder had laten zetten.
28-06-2018

T-Safe (koperhoudend spiraal)
Plaatsen spiraal

Het inbrengen vond plaats na het verwijderen van mijn vorige spiraal. Het verwijderen deed veel pijn, waardoor ik bijna de nieuwe niet durfde te laten plaatsen. Dat viel echter reuze mee. Het voorbereiden van de plaatsing voelde wel vervelend maar niet pijnlijk. Het daadwerkelijke inbrengen heb ik niet eens gevoeld, tot grote verbazing van de huisarts. De plaatsing van de [lees meer...]vorige deed wel zeer, maar dat was een ander type, ik vraag me af of het daarmee te maken heeft. Voor alle volledigheid: ik had wel 800 mg ibuprofen ingenomen voorafgaand aan de plaatsing.

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb nu ongeveer het Kyleena spiraaltje al 1,5 jaar. In het begin had ik 3 weken kleine bloedingen elke dag en daarna ging dat over naar normale maandstondencyclus. Over het algemeen ben ik heel tevreden over de Kyleena maar heb toch ook niet zo'n leuke bijwerkingen. Zoals: hevige hoofdpijn (eens in de zoveel tijd) en bacteriële vaginale infecties. Dat laatste is gewoonw[lees meer...]eg zeer vervelend aangezien ik het ongeveer eens om de 4 maanden krijg. Ervoor had ik er nooit last van. Verder (behalve tijdens mijn eisprong) heb ik niet zoveel krampen en voel ik mijn spiraal amper tot nooit. Soms vergeet ik zelfs dat ik het heb.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb sinds 5 december 2017 een implanon laten plaatsen. Ik had gehoopt dat mn ongesteldheid weg zou blijven of ieder geval gewoon zoals gebruikelijk 1x per maand. Maar helaas is het bij mij het geval dat ik het haast altijd ben. Eerste keer toen ik ongesteld werd was ik het pas na 6 weken. Gelijk de schrik dat ik zwanger zou zijn. Gelukkig niet het geval. Maar daarna b[lees meer...]egon de ellende. Om de 2 weken ongesteld en niet zo’n klein beetje ook🤦🏻‍♀️ En nu afgelopen maand zat er maar een week tussen☹️ Ik ga het staafje sowieso na de zomervakantie laten verwijderen. En waarom pas na de vakantie, dat komt omdat ik dan overstap op de prikpil en je dan voorlopig de eerste 2 maanden lichtelijk ongesteld kan zijn. Ps Ik hoorde zoveel positieve verhalen over de implanon dat je niet meer ongesteld word enz.. maar helaas

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Het gemak van het implanon is de beste reden tot gebruik. Daar ben ik dan ook erg over te spreken. Het leidt in mijn ervaring alleen wel tot een onregelmatige cyclus, waarbij menstruatie soms uitblijft en soms doorbraakbloedingen zijn. De eerste 2 jaar was ik erg onregelmatig en had geen erg in de doorbraakbloedingen eens in de 3 maanden. Vaak kreeg ik wel doorbraakbloedin[lees meer...]gen na seks. Inmiddels zit ik op 2,5 jaar en heb het gevoel dat ik vaker dan eens per 4 weken ongesteld ben. Dat is wel echt heel irritant. Het is me gesuggereerd dat dit een artefact zou kunnen zijn van een nu regelmatig maar eerder bijna volledig absent seksleven, maar ik denk ook dat de effectiviteit vermindert kan zijn. Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4313)
Anticonceptie - overig (3213)
Cholesterol (2555)
Depressie - antidepressiva overig (2348)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1967)
Pijn - morfine-achtigen (1902)
Pijn (1747)
ADHD - psychostimulantia (1632)
Verslavingsziekten (1625)
Bloeddruk - betablokkers (1480)
Maagzuur - protonpompremmers (1433)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1396)
Anticonceptie - eenfase (1202)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (989)
Angststoornissen (969)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (915)
Depressie - antidepressiva TCA (902)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (863)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!