categorie

Anticonceptie - overig

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - overig

17-10-2019

Mirena (levonorgestrel)

Helaas is de 2e spiraal bij mij helemaal niet goed gevallen. Ik ben ouder en heb een kind gebaard. Het heeft bijna 1 jaar geduurd om uiteindelijk de strijd op te geven en hem eruit te laten halen door de gynaecoloog. 2 Primalutkuren gehad om bloedingen te laten stoppen. En bij weghalen bleek dat de spiraal niet goed zat. We hebben geluk dat er geen zwangerschap is ontstaan[lees meer...].
16-10-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb eergisteren ochtend de kyleena spiraal laten zetten. Ik heb vooraf van de dokter oxycodon 5mg en diazepam 5mg gekregen zodat de plaatsing minder pijnlijk zou zijn. De plaatsing zelf viel inderdaad mee zolang je kan ontspannen. Ik heb sinds het plaatsen wel heel erg last van buikkrampen. Zo erg dat ik pauzes moet nemen als ik een stukje loop. Ik ga ervan uit dat dit [lees meer...]over gaat over een paar dagen maar voor als iemand ook een spiraal gaat laten plaatsen is dit wel iets om rekening mee te houden.
16-10-2019

Menstruatiepijn

Ik heb de Kyleena spiraal 9 maanden gelden laten plaatsen bij de gynaecoloog. Ik heb nooit een andere vorm van hormonale anticonceptie gebruikt (pil, etc.) voor het plaatsen van de kyleena. Ik had voor het plaatsen van de kyleena zeer hevige menstruatiepijn die soms gepaard ging met braken en duizeligheid. Ik wilde hier vanaf komen en aangezien ik liever voor een lagere ho[lees meer...]rmoon dosis wilde gaan dan de pil, koos ik voor de Kyleena spiraal. Daarnaast was het ook handig om een permanentere vorm van anticonceptie te gebruiken dan condooms. De plaatsing was inderdaad zeer pijnlijk, maar de pijn duurde slechts 15 seconden, dus daar zou ik me geen zorgen over maken! Ik heb na het plaatsen van kyleena nog ongeveer een maand semi-permanente krampen en bloedingen gehad. Die krampen waren niet zo hevig als mijn menstruatie ervoor, maar ik ervaarde wel lichte ongemakken voor een maand. De bloedingen waren zeer licht en helemaal geen probleem. Na deze maand was alles eigenlijk fanastisch! Ik ben af van de hevige menstruatiekrampen die ik had voor de plaatsing van kyleena. Als ik af en toe krampen heb, zijn ze zo licht dat ik er geen ongemak van ervaar. Mijn menstruatie is zo goed als weg, wat ik persoonlijk zeer fijn vind. Af en toe heb ik nog een lichte afscheiding waar ik een inlegkruisje voor gebruik. Ik heb daarbij ook geen andere bijwerkingen ervaren zoals stemingswisselingen of acne. Over het algemeen ben ik dus zeer tevreden! Het zou kunnen dat mijn ervaring anders dan die van veel vrouwen is omdat ik nooit aan de pil ben geweest. Als je direct overstapt van de pil op kyleena, zou ik er misschien rekening mee houden dat sommige hormonale klachten kunnen komen door het stoppen met de pil en misschien niet door kyleena.
15-10-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Nu zo 6 weken geleden de kyleena laten plaatsten. De eerst paar dagen ging super. Totdat ik heftig krampen en veel bloedverlies kreeg. Na 4 weken nog steeds niet over en werd het alleen maar erger. Toch naar de dokter gegaan om te kijken of die wel goed zat. Hij gaf aan dat hij goed zat en ik gewoon moest volhouden. Zo gezegd, zo gedaan. Een week aangekeken, maar ik werd[lees meer...] gek. Toch even stoute schoenen aangetrokken en de pil er naast gepakt. En ja mijn klachten waren weg... geen bloed meer en geen krampen... dit heb ik voor een weekend geprobeerd, maar het is niet de bedoeling dat ik daarnaast nog de pil slik. Toch mee gestopt en al mijn klachten kwamen terug. Ik ben niet tevreden over kyleena... Misschien over 1 jaar denk ik er anders over.. of ik hem laat zitten dat is de vraag!
14-10-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik was altijd heel heftig ongesteld en heb geen kinderwens, zodoende rond mijn 21ste gestart met de prikpil. Fijn dat je bijna niet ongesteld wordt en af en toe wat klachten rond de cyclus waren er anders ook geweest.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

4 jaar geleden laten plaatsen. Eerste jaar nergens last van . Daarna begon het. Haaruitval de plekken werden steeds meer iedere keer een verstopte douche putje. Haaruitval was zo erg dat ik mezelf moest kaal scheten ook kwam ik 20 kilo aan en bleef ik honger houden. Mijn libido ging omlaag , ik had last van stemmingswisselingen en werd depressief. Heb er drie jaar mee ron[lees meer...]d gelopen nooit mijn vinger erop kunnen leggen . Toen ik hem ging verwijderen de klachten besproken met de huisarts die adviseerde even een half jaar zonder Implanon te kijken of de klachten daarvan kwamen. Binnen een maand voelde ik mij beter viel ik weer af kwam mijn libido terug en nu een jaar later zit ik beter in mijn vel dan ooit. Ik raad iedereen dit horor anticonceptie af als je niet goed op hormonen reageert.

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Binnen 3 dagen kreeg ik “weeën” en startte mijn lichaam met afstoten. ‘s Avonds met horror-bloedverlies en stolsels kwam Mirena er uit ... opengeklapt en wel. Nog drie dagen zeer zware en onhoudbare bloedingen gehad; Medicatie noodzakelijk. Veel pijn gehad en wat nu? Ook Nova-sure behandeling daarna heeft niet geholpen.

Cerazette (minipil) (desogestrel)
Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik heb al een hele geschiedenis in mijn zoektocht naar passende anticonceptie. Maar met deze pil de meeste klachten. Continu vaginaal bloedverlies, vermoeidheid, gestresst en prikkelbaar. De werking is verder wel goed, maar veel bijwerkingen helaas.
12-10-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Heb de Kyleena in totaal 6 maanden gehad. De afspraak om 'm te laten verwijderen stond al vast maar ik heb' m zelf eruit getrokken omdat ik helemaal gek werd van de bijwerkingen. Zelfs van de Mirena heb ik zulke bijwerkingen niet gehad!! Ik was constant ongesteld, had enorme rugpijn, een opgezette buik en buikpijn alsof ik iedere dag ongesteld moest worden. Hoofdpijn, [lees meer...]misselijkheid en ga zo maar door. Leek wel alsof ik zwanger was!! Heb zelfs nog een test gedaan.. Vaginale klachten werden steeds erger: slijm- en bloedverlies en bijna constant een vaginale schimmelinfectie. Daarbij voelde mijn baarmoedermond heel erg pijnlijk aan. Zo erg dat ik soms niet eens kon zitten van de pijn. Mijn haar is vreselijk dun geworden en heb er kale plekken aan overgehouden. Ik was het zooo beu!!! Nadat ik de spiraal eruit heb gehaald ben ik 4 dagen intens gaan bloeden. Nu dat gestopt is ben ik EINDELIJK weer de oude en heb nergens meer last van. Klote anticonceptie!!!
12-10-2019

Overgang

Last van hormonale migraine en constant bloedingen. Na het plaatsen van de Mirena heeft het circa 6 maanden geduurd voordat ik geen last meer had van krampen, bloedingen en de hoofdpijn is nu draaglijker. Na 5 jaar is er weer een nieuwe ingebracht die er inmiddels 2 jaar inzit. Zeer tevreden over het spiraal.
09-10-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik ben zeer overgevoelig voor hormonen. heb 4 jaar lang allemaal verschillende pillen gehad. allemaal hadden ze heel veel invloed op mijn mentale gesteldheid. toen over op de koper spiraal. dit was lichamelijk een ramp met extreem veel bloedverlies. toen over op een pil met lichaamseigen hormonen. mentaal weer een ramp. toen koos ik ervoor op elke ochtend mijn temperatuur [lees meer...]op te meten en via een app in de gaten te houden wanneer ik ovuleer. ik ben toen zwanger geraakt. heb een curettage gehad en daarbij gelijk de Kyleena laten plaatsen. deze is, wat ik toen niet wist, door mijn baarmoeder heen gegaan en naast mijn baarmoeder gaan zitten. hier kwam ik een half jaar later achter toen ik opeens weer zwanger bleek te zijn. het bleek ook nog eens een buitenbaarmoederelijke zwangerschap te zijn. met een operatie is de spiraal eruit gehaald en de eileider schoon gemaakt. toen koos ik ervoor om een maand later alsnog nog een keer de Kyleena te laten plaatsen toen mijn baarmoeder weer hersteld was. sinds 2 weken na het zetten tot nu ( een jaar later) heb ik vreselijk veel last van bacteriële infecties en schimmel infecties. meerdere kuren gehad van mijn gynaecoloog maar elke keer kwam het weer terug. ben compleet ten einde raad. er is geen optie meer voor me en zelfs de gynaecoloog weet niet wat ze met me aan moet. heb het nu een jaar lang geprobeerd maar heb ervoor gekozen om hem volgende week eruit te laten halen...
09-10-2019

Mirena (levonorgestrel)

3 jaar geleden inlaten brengen door de huisarts, het was even wat gevoelig maar daarna dezelfde dag bijna geen last meer van gehad. Ik ben daarna nooit meer ongesteld geworden, een enkele keer een druppel bloed. Het inbrengen viel reuze mee, na alle horrorverhalen gehoord/gelezen te hebben. Ik was toen 17 en had nog geen bevalling gehad, dus het zou allemaal extra pij[lees meer...]nlijk zijn. Ik ben zeer blij dat ik het wel gedaan heb, want het viel reuze mee en ik hoef gelukkig niet aan anticonceptie te denken + ik word niet ongesteld. ik vind het een aanrader!
07-10-2019

Kyleena (levonorgestrel)

In maart 2019 heb ik de Kyleena laten plaatsen na ongeveer 7 jaar de pil te hebben geslikt. Omdat de Kyleena minder hormonen bevat en gebruiksvriendelijker was dan de pil heb ik hier voor gekozen. Nu, oktober 2019, ongeveer een half jaar later begin ik last te krijgen van vervelende bijwerkingen. Zo ben ik ineens heel paniekerig, terwijl ik een heel nuchter persoon ben, [lees meer...]heb ik plotseling hyperventilatie aanvallen, ben ik duizelig uit het niets, wordt mijn zicht slechter, heb ik de hele dag door honger en heb ik pijnlijke borsten. Ik wordt daarnaast nooit meer ongesteld en ook geen last van spatting. Ik ga de spiraal weer laten verwijderen. Ik ga toch maar weer over op de pil want ik merk dat ik mezelf niet meer ben. Bij vriendinnen is het overigens heel anders, die zweren bij de Kyleena spiraal en hebben nergens last van.
04-10-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Nadat ik 2 jaar geen anticonceptie had gebruikt naar de huisarts gegaan voor het plaatsen van een spiraal. Omdat de huisarts niet zo geloofde in het verschil van hormonen tussen Mirena en Kyleena toch een Mirena spiraal genomen. Nou dat heb ik geweten, binnen 3 dagen wist ik me geen raad met mezelf, zat tegen het plafond van de hormonen en was compleet in de war! Omdat ik [lees meer...]vond dat ik het tóch een kans gegeven, na 3 maanden heb ik de Mirena laten wisselen voor een koperspiraal (deze wilde ik eerder niet ivm mogelijk toename bloedverlies) dat ging 1 cyclus goed, toen kreeg ik extreem veel bloedverlies. En met extreem bedoel ik écht extreem! Dus wéér terug naar de gynaecoloog en de koperspiraal laten wisselen voor een Kyleena. Die heb ik een paar maanden, geen last van hormonen en geen bloedverlies meer!! Ik ben echt super tevreden! Van het plaatsen/wisselen nooit laat gehad, was alle keren appeltje/eitje.
24-09-2019

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Het liefst gebruik je natuurlijk helemaal geen anticonceptie met hormonen. Maar de nuvaring gebruik ik toch liever dan de pil. Ik gebruik nu bijna 9 jaar de nuvaring en heb nauwelijks last van bijwerkingen. Ik bloed soms eens door als ik aan het doorringen ben, maar ik wacht soms ook wel echt een half jaar. De eerste week zit je ring nog bomvol hormonen dus dan is die wat [lees meer...]heftiger dan alle andere weken. Hou dus wel rekening met een licht misselijk gevoel. Maar je kan nog prima werken of studeren hoor.
23-09-2019

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik heb de pleister 8 jaar gebruikt toen bleek dat ik de pil niet zo goed verdroeg en bovenal tussentijdse bloedingen had. De pleister beschermt door de band goed tegen zwangerschap hoewel ik éénmaal een miskraam heb gehad toen hij wat los was gekomen en wat was verschoven, de miskraam vond zeer vroeg plaats na twee weken. Een groot nadeel van de pleister vond ik de gevoel[lees meer...]ige borsten en dat ben ik blijven houden. Ook was mijn cupmaat verdubbeld en dat was ook even wennen. Verder werden mijn maandstonden heviger en ook pijnlijker dan de pil. Het voordeel van de pleister is dat je hem maar éénmaal moet opkleven per week dat is een gebruiksgemak, maar hij los wel nogal gemakkelijk en is ook wel duur. Ik vind het ook dom dat hij slechts verkrijgbaar is in één kleur, ikzelf ben nu blank, ik heb trouwens een zeer lichte huidskleur. Maar voor donker gekleurde mensen is dit echt niet fijn dat je hem onmiddellijk ziet zitten. Waarom geen verschillende kleuren? Met de pleister werd ik gelukkig wel niet misselijk en had ik minder krampen. Wel vond ik dat na verloop van tijd de pleister begon te jeuken en dat was echt wel irritant ik plakte hem op de buik op verschillende plaatsen, maar ik denk dat het beter is om hem op het been te kleven. Uiteindelijk na jaren de pleister te hebben gebruikt werd nu zo een 6 maanden geleden bij mij verschillende myomen ontdekt, twee grote en één kleine. Ik zou hier volgens mij al zo een jaar mee rondlopen. Ze operatief laten verwijderen is geen optie omdat er één grote binnenin de baarmoeder zit op een moeilijke plaats. Voorlopig krijg ik de pil nogestrel waar ook progestron in zit om de myomen tegen te gaan. Ik vermoed zeer sterk dat Evra-pleister de groei van deze myomen heeft bevorderd omdat je dus een grote dosis oestrogeen binnenkrijgt. Ik mag nu absoluut geen Evra pleister of andere anticoncepte met oestrogeen meer nemen omdat deze de aanmaak van slijmvlies bevorderen en er voor zorgen dat de myomen groeien. Ten gevolge van de myomen heb ik nu zeer pijnlijke en zeer zware maandstonden en ook ijzertekort. Had ik dit geweten dan had ik Evra nooit genomen en had ik een lichtere anticonceptie genomen dan was ik maar zwanger geworden so be it. Mannen moeten maar leren om condooms te gebruiken. Mijn baarmoeder moet nu binnenkort worden verwijderd en ik heb geen kinderen mijn vriend en ik zullen ongewenst kinderloos achterblijven. Evra is niet voor iedereen geschikt gebruik het zeker niet als je aanleg hebt voor myomen of al myomen hebt. Als je myomen hebt ga je hiermee door een ware hel, ongelofelijk zware maandstonden die maar niet willen stoppen en bovendien zeer pijnlijk zijn.
23-09-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Het zetten bij de huisarts stelde niks voor. De eerste weken wel last gehad van hele erge krampen en pijn in de onderrug. Het gevoel alsof je constant ongesteld bent. Nu een klein half jaar later heb ik voornamelijk last van stemmingswisselingen / depressieve gevoelens en acne en de nek en rondom mijn mond. Mijn idee is om hem nog te laten zitten tot we besluiten voor [lees meer...]ons eerste kindje te gaan. Daarna plaats ik hem niet meer terug en ga ik denk ik kiezen voor de koperspiraal. In ieder geval geen hormonen meer voor mij!
21-09-2019

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)
Acne/puistjes

Ik had een koper spiraal genomen omdat ik anticonceptie zocht zonder hormonen vanwege mijn acne. Op mijn 21e heb ik daarom een spiraal laten plaatsen en dit is helemaal goed gegaan. Ik had een normale cyclus en geen pijnlijke of zware menstruaties. Tot ik 3,5 jaar later geconfronteerd werd met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik ben met spoed opgenomen in het zieken[lees meer...]huis en er zat niets anders op dan een kijkoperatie. Hierbij hebben ze één van de eileiders verwijderd. De ervaring was verschrikkelijk en de gevolgen zijn enorm... Achteraf zou ik NOOIT maar dan ook NOOIT meer een spiraal nemen. En mocht je er dan toch één willen neem dan een spiraal met hormonen zodat de kans op zwangerschap nog kleiner is. Desondanks zou ik de spiraal 100000 x afraden. Nu kom ik er pas achter hoe vaak het voorkomt dat vrouwen met een spiraal toch zwanger worden!
20-09-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik heb voor het eerst de prikpil laten zetten. Nu ben ik al 3 weken aan 1 stuk aan het 'vloeien'. Volgens de assistdnte kan dit geen kwaad. Heeft iemand hier ervaringen mee?
17-09-2019

Cerazette (minipil) (desogestrel)
Hartkloppingen

Van mijn vorige pil (microgynon30) had ik heel veel bijwerkingen, zoals bij een nieuwe strip extreme misselijkheid, migraine, veel last van hartkloppingen. Toen ik zwanger was geweest en borstvoeding ging geven kreeg ik Cerazette. Bij deze pil heb ik geen enkele klacht, ik heb nooit bloedverlies, hooguit één keer per jaar twee dagen. Dus ik ben er heel blij mee.
16-09-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb hem nu exact 7 dagen. Wat een rollercoaster is dit! Ik had enorm veel stress voor de plaatsing (bij gynaecoloog) en deze viel voor mij enorm goed mee. Ik had tabletjes opvoorhand gekregen die ik daar beneden moest inbrengen, deze zouden de baarmoederhals moeten ontspannen. Ik weet niet of het goed hielp of ik er gewoon sowieso niets van voelde. Alleen begon toen de[lees meer...] “pret” pas. (Bij mijn maandstonden heb ik ook altijd een stevige reactie gehad van mijn hele lichaam. Voornamelijk toch van de baarmoeder die echt haar best deed om tot de laatste druppel te persen bij wijze van spreken.) Direct na het plaatsen voelde ik intense pijnen in mijn baarmoeder. Je kent ze wel, die pijnen die, hoe je ook gaat zitten of liggen, maar niet weg gaan. Die pijnen waarvan je hele lichaam verkrampt. Na iedere kramp is je lichaam dan ook op, en dan komt de volgende... Dat hield een paar uur aan en ik probeerde gewoon te slapen omdat ik merkte dat ik niet meer fatsoenlijk kon wandelen. Een paar uur laten werd ik wakker, geen pijn meer en ik voelde me uitgerust. (Jammer dat het 19u s’avonds was) verder ging alles goed. Mijn libido ging wat minder goed maar dat is sowieso bij mij niet erg stabiel. Zaterdag begon deze grap weer, alleen is hij nog niet gestopt. Weinig slaap, vette huid, krampen. Dit lijkt mij wel iets wazr de hormonen verantwoordelijk voor kunnen zijn. Ook lichte bloeding. Normaal kan ik emmers vullen en nu is het alsof er 1 druppel uitgeknepen wordt en mijn baarmoeder leeg is. Ik hoop dat de pijn afneemt. Anders zal ik hem toch laten verwijderen. Ik wacht nog een paar weken af.
08-09-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik gebruik het al 27 jaar, puur voor het uitblijven van de menstruatie en absoluut om niet zwanger te raken. De bijwerkingen neem ik op de koop toe. Aangezien de voordelen voor mij belangrijker zijn. Ik ben ook niet aangekomen, eerder lichter geworden. Diane pil ook gebruikt tegen acne , hielp niet en een half jaar gebruikt. Waarbij ik op de fiets mijn borsten bijna moes[lees meer...]t vasthouden bijna vanwege de vreselijke pijn erin en opgezwollen. Dat gestuiter op de fiets over ieder hobbeltje deed echt veel pijn.
03-09-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Vriendin raadde mij dit aan om het te plaatsen. In het begin heb ik een klein beetje bloedverlies gehad en uiteindelijk ben ik helemaal niet meer ongesteld geworden. Nou merkte ik wel dat ik een hele lage libido had en nergens eigenlijk meer zin in had. Wordt snel moe en krijg enorm veel mee eters en puistjes op mijn gezicht. Soms gaat het wel weer weg en kan soms flink te[lees meer...]rugkomen. Nou verschilt het per persoon hoe zoiets valt, maar voor mij is dit de laatste keer.
02-09-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik gebruik hem nu 9 jaar en zou vanwege mijn leeftijd, 51 geen volgende meer krijgen. Vanwege een ander medicijn (Ursochol) mocht ik geen pil slikken alleen Implanon of spiraaltje. Ik koos voor het eerste nadat ik reviews erover had gelezen en dat hij zeker op oudere leeftijd erg prettig werd bevonden. Ik voelde me inderdaad veel beter in alle opzichten met Implanon de afg[lees meer...]elopen jaren dan dat ik me ooit met de pil heb gevoeld. Ik viel spontaan 10 kilo af en nu hij net uitgewerkt lijkt te zijn krijg ik allerlei kwaaltjes, ik ben in 6 weken tijd 6 kilo aangekomen, ben lusteloos, stijfheid van de gewrichten, transpireren, slecht slapen etc.. Ik wil weer zo'n staafje!!! morgen naar de huisarts om te bespreken...
29-08-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ben erg makkelijk zwanger, en door de pil heen ook. En met de implanon heb ik nergens last van.
28-08-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

ik was 3 jaar lang non stop ongesteld, meerdere keren naar huisarts geweest maar het was heel normaal werd gezegd. ik werd steeds meer depressed, hele erge stemmingswisselingen, ook ging naarmate de tijd mijn intitmiteit weg ik kon niet meer goed opgewonden worden... ook hele grote nadeel is dat ik 16 kilo ben aangekomen! enigste voordeel is dat het me heeft beschermt t[lees meer...]egen zwangerschap. heb hem er nu pas sinds kort eruit gehaald benieuwd hoe me lichaam herstelt
27-08-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb reeds 2 jaar de Kyleena spiraal. Het plaatsen deed heel veel pijn, maar die was binnen de twee uur over. Op zich heb ik het eerste jaar niet veel last gehad van bijwerkingen (vaak pijnlijke borsten en prikkelbaar en depressief de week voor mijn regels). Het laatste jaar ben ik echter heel depressief en angstig met paniekaanvallen als gevolg. Deze gevoelens heb ik en[lees meer...]kele dagen voor en na mijn regels. Ik ga deze week nog mijn spiraal laten verwijderen.
23-08-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb vroeger toen ik 14 was de Diana35 gekregen voor mijn overtollige haargroei en mijn acné. Heb deze pil zeer lang geslikt totdat het in het nieuws kwam en de “pilwereld” op z’n kop stond... Daarna heb ik de Yasmin (& de merkloze variant ervan) gekregen en na een jaar die geslikt te hebben kreeg ik last van melasma (zwangerschapsmasker). Hyperpigmentatie op mijn gezich[lees meer...]t, voorhoofd, naast mijn neus en boven mijn bovenlip. Ik heb dus gewoon en “pigmentsnor”. 🙁 Ik heb nu sinds een half jaar de kyleena omdat er gedacht werd dat het daardoor minder zou worden. Ik word helemaal stapelgek van mijn haargroei! Bizar, overbeharing ten top. Ik heb nooit meer gladde benen. Kan het 2x per dag scheren maar de haren zijn zo donker en stug dat je ze altijd ziet zitten (zwarte puntjes) en altijd voelt, een echte cactus! Mijn bikinilijn zit tot op mijn bovenbenen & mijn bovenbenen zitten nu ook vol met zwarte stugge haren 😢 terwijl dit altijd (donker)blond en zacht was. Nu is er echt geen beginnen meer aan. Scheren werkt niet best omdat ook alles ingroeit. Mega onzeker ben ik ervan. Heb een bloedonderzoek geeist bij de gynaecoloog maar daar kwam geen verhoogd testosteron uit. Volgende week kan ik mijn spiraaltje bij de huisarts laten verwijderen. Hopelijk kan ik dan weer aan de Yasmin en stopt/vermindert de haargroei weer. Heel vervelend ook dat mijn melasma ook niet wegtrekt, ik smeer factor 50 maar nog bruint het er gewoon doorheen. De gynaecoloog verwijst me teruf naar de dermatoloog (en die had me juist doorverwezen naar de gynaecoloog) iets met een kastje naar de muur?! 😔 Laseren zou dan de enige optie zijn en mijn melasma moet ik accepteren. Hoe dan? Ik ben 33...en op mijn blanke huid vallen die zwarte/donkere haren ook zo op. Zucht.... Jullie vrouwen/meiden die dit ook ervaren, Ik leef met echt jullie mee als HSP’er nog iets meer dan gemiddeld schat ik in. Persoonlijk vind ik het echt verschrikkelijk lastig om je mooi en schoon te voelen als je hiermee kampt.
22-08-2019

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Twee dagen na het inbrengen van de NUVA ring kreeg ik heftige hoofdpijn. Deze heb ik 2 dagen kunnen onderdrukken met pijnstillers maar daarna hielp de paracetamol en ibuprofen ook niet meer. Omdat dit mijn laatste hoop was mbt anticonceptie heb ik het 5 dagen vol gehouden. Heb nog nooit zulke heftige hoofdpijn gehad en de 7e dag nadat ik de ring heb ingebracht, hem weer ve[lees meer...]rwijderd. Hoofdpijn werd minder en was na 2 dagen volledig over. Daarnaast had ik ook last van meer afscheiding, geen ramp maar wel minder prettig.
20-08-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Inmiddels ben ik aan mijn 3e staafje. Ik had altijd veel last van mijn menstruatie, dat is nu nagenoeg weg! Ik word slechts 1 à 2 keer per jaar lichtelijk ongesteld. De rest van de tijd niets. Wel zit dit 3e staafje vrij diep in mijn arm, en kan ik me voorstellen dat het verwijderen een gedoe wordt. Bij het 2e staafje duurde dit ook al bijna 30 minuten.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4803)
Anticonceptie - overig (3522)
Cholesterol (2775)
Depressie - antidepressiva overig (2576)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2193)
Pijn - morfine-achtigen (2106)
Pijn (1895)
ADHD - psychostimulantia (1829)
Verslavingsziekten (1809)
Bloeddruk - betablokkers (1582)
Maagzuur - protonpompremmers (1498)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1435)
Anticonceptie - eenfase (1316)
Angststoornissen (1122)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1060)
Depressie - antidepressiva TCA (990)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (920)