categorie

Anticonceptie - overig

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - overig

10-07-2020 | Vrouw | 30
levonorgestrel
De dokter had deze mirena spiraal geplaatst. Direct hevige bijwerkingen, veel pijn, uitzich zelf door de baarmoederwand gegaan en in mijn buik terecht gekomen. Vanwege hevige bloedingen hierdoor met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan, waar er is geopereerd om hem uit mijn buik te halen. Zeer slechte ervaring. Geen enkele reactie van de producent Bayer behalve juridisc[lees meer...]he taal. Zou dit product nooit gebruiken, in mijn geval levensgevaarlijk geweest.

08-07-2020 | Vrouw | 28
medroxyprogesteron parenteraal
Na een jaar zonder anticonceptie voor depo provera gekozen, 6kg bij op 4 maanden, vocht vasthouden, al 4 maand constant bloedingen, opgeblazen, misselijk... MAAR... Ik ben inderdaad niet zwanger. Geen aanrader als je lichaam slecht reageert op progesteron. Heel zware en ingrijpende anticonceptie. Wel gemakkelijk in gebruik. Maar ik zou het nooit meer gebruiken.

Norlevo

08-07-2020 | Vrouw | 25
levonorgestrel oraal
Na een gescheurde condoom deze pil voor de zekerheid genomen om een zwangerschap te voorkomen. De dag erna erg moe, duf en hoofdpijn. Bloedverlies de week erna en nog moeheid, acne en vocht vasthouden. De bijwerkingen vielen mee, maar voel me nog niet mezelf door deze hormonen helaas.

07-07-2020 | Vrouw | 28
etonogestrel
Ik heb in totaal bijna twee jaar de implanon gehad. Het eerste jaar ben ik zeer tevreden geweest, nauwelijks ongesteld en je hoef nergens naar om te kijken. Ik had veel negatieve reacties gelezen en ik was blij dat ik dit niet zo ervaarde. Tot een half jaar geleden, ik ging steeds vaker ongesteld worden. Het maakte mij niet zo uit, zolang het maar netjes elke maand bleef.[lees meer...] Ook kreeg ik de meest donkere haartjes op de meest vreemde plekken, denk aan rondom mijn borsten en op mijn buik. Mijn zin in seks ging heel erg naar beneden en tijdens het vrijen had ik constant een droge vagina. Maandelijks ongesteld worden ging naar bijna wekelijks ongesteld worden. Op het laatst was ik elke week wel ongesteld met drie dagen er tussen van niet. Na twee maanden heb ik besloten om hem eruit te laten halen. Eruit halen was niet pijnlijk maar het ging niet erg makkelijk. Hij had tenslotte bijna twee jaar in mijn arm gezeten en er was wat weefsel rondom gaan zitten. Helaas heeft de huisarts de snee groter moeten maken waardoor ik nu een hechting heb. Hopelijk trekt de litteken in de toekomst weg. Het is jammer dat de implanon zoveel bijwerkingen geeft, het is een mooie manier van anticonceptie zonder er veel bij te moeten nadenken. Momenteel heb ik geen anticonceptie en ik voel mij tien keer beter. Achteraf heeft de implanon al een langere tijd meer bijwerkingen laten zien dan ik zelf bewust van was. Van zere borsten tot neerslachtig voelen.

06-07-2020 | Vrouw | 37
levonorgestrel
Ik ben ruim twaalf jaar geleden begonnen aan de Mirena omdat ik anticonceptie wilde en na de geboorte van mijn oudste mijn hormoonhuishouding dermate overhoop gegooid was dat ik met de pil een libido had gelijk aan die van een baksteen. Werkte perfect, na een lange menstruatie (6 weken, ik was net een week voor het plaatsen bevallen van de tweede) nog 1x spotting gehad v[lees meer...]oor ik hem moest vervangen. Het vervangen verliep niet vlekkeloos. De draadjes waren naar binnen "gekropen" dus het moest op de OK gebeuren. Ik had toegestemd dat iemand die het nog moest leren hem ging vervangen en dat heb ik geweten. Hij raakte twee keer de grip op de touwtjes kwijt waarbij de Mirena terug schoot tegen de baarmoederwand aan. Ook zat de vervanging niet goed op zijn plek en moest meteen weer vervangen worden. Op weg naar de auto met mijn moeder die mee was ben ik onwel geworden en ik kon nog net op tijd op een bankje gaan zitten met mijn hoofd tussen mijn benen om niet out te gaan. Uiteindelijk ben ik door een verpleegster in een rolstoel gezet en mijn stiefvader heeft me zo naar de auto moeten brengen. Hierna ben ik drie dagen ongesteld geweest en verder niets meer. Geen bijwerkingen, alleen maar elke vier tot vijf weken wat pukkeltjes in mijn gezicht, maar dit had ik ook al vóór de Mirena en tijdens de eerste. De tweede keer vervangen ging vlekkeloos en ook hierna was ik drie dagen ongesteld. Echter, sinds de derde Mirena zit(nu twee jaar en een paar maanden) ben ik weer ongesteld. Ik kan er niet van op aan wanneer het gebeurt, soms op tijd, soms dagen te vroeg of te laat(oplopend tot tien dagen beide kanten op). Bovendien heb ik de eerste twee dagen van de menstruatie zo veel pijn in de baarmoeder rond het litteken van mijn keizersnedes, dat ik overleef op paracetamol en ibuprofen. Maar het ergste van alles is wel het tussentijds bloedverlies. Ik spot zo veel dat ik bijna niet meer zonder maandverband durf te lopen. Ik heb bijvoorbeeld vandaag exact twee weken geleden de laatste dag van mijn menstruatie gehad en sindsdien heb ik al zes dagen gespot. Ik ga de deur echt niet meer uit zonder maandverband voor, het risico op vieze bruine vlekken is te groot geworden. In de eerste tien jaar dat ik de Mirena gebruikte bleef ik vrij mager, 55kg bij 1,76m. Ik kon eten wat ik wilde en ik kwam niet aan. Na het plaatsen van de laatste ben ik tien kilo aangekomen en voel me hier een stuk prettiger bij. Of dit samenhangt met het wel/niet menstrueren weet ik niet, maar het valt wel op. Als anticonceptiemiddel werkt het wel goed en mijn libido is vanaf het gebruik van de Mirena terug hoog zoals voor ik beviel van de oudste. Ik adviseer echter wel goed na te denken voor je voor een mirena gaat. Ik heb tien jaar geluk gehad, nu kan ik mijn leven regelen naar mijn bloedverlies en dat gun ik niemand.

06-07-2020 | Vrouw | 27
Gistinfectie van de huid
Goedendag, Van de mirena spiraal BAYER, heb ik zeer,zeer ernstige infectie 's in mijn gezicht gekregen, ik heb dit bevestigd gekregen van de dermatoloog waar ik onder behandeling ben nu! Ik krijg van haar de zwaarste kuren om dit weg te krijgen! Bayer is hier nu van op de hoogte maar doet verder NIKS ! Ik wil alle vrouwen die deze spiraal krijgen hiervoor waarsc[lees meer...]huwen! Ik ben zo boos dat Bayer zo laconiek hier in is, onderzoek nu alle wegen om een aangifte tegen Bayer te doen! Bij deze vraag ik een deskundige hierin mij te ondersteunen? Bij deze teglijkertijd een oproep hiervoor! Ondertussen ga ik door gesteund door mijn moeder! Ook al zou dit niks uithalen ik ga door tegen Bayer over dit mirena spiraal! Hulp welkom !

04-07-2020 | Vrouw | 34
Premenstrueel syndroom (PMS)
Zou PMS verminderen. Maar verkeerd geïnformeerd. Afwezigheid van oestrogenen verergerd klachten. Ernstig suïcidaal, ernstige migraine. Zeer ongeschikt middel. Ook nog erg veel ervaringsverhalen van personen die toch zwanger werden.

04-07-2020 | Vrouw | 35
koperhoudend spiraal
Veel pijn bij inbrengen en 60 dagen vloeien. Na 8 jaar ook veel ontegelmatige menstruaties en krampen.

EllaOne

03-07-2020 | Vrouw | 38
ulipristalacetaat
Ja heb een half jaar naar dato nog steeds last. Denk elke maand zou ik dan toch zwanger zijn. Maar ben gewoon ongesteld geworden elke maand. En heb nog tests gedaan. Maar wordt er erg onzeker van.

01-07-2020 | Vrouw | 47

30-06-2020 | Vrouw | 29
Hoofdpijn
Ik krijg al bijna 10 jaar de prikpil en heb mega veel hoofdpijn. Dacht altijd dat het bij mijn drukke leven in de horeca hoorde. 6 juli zou ik mijne nieuwe prik weer moeten zetten.. ik stop voorlopig even met de prikpil wegens de bijwerking

29-06-2020 | Vrouw | 35
koperhoudend spiraal
Hormoonvrije goede anticonceptie, ik wil geen kindjes meer. Dus ben voorlopig klaar. Blik had persoonlijk last van hormoonspiraal en de pil, en daarom voel ik mij hier beter bij. Wel van belang minstens 6 maanden het spiraal te houden want bij mij ging het bloedverlies steeds weer meer naar hoe het was (minder!) maar wat is 6 maanden op 10 jaar!

28-06-2020 | Vrouw | 27
levonorgestrel
Na nu bijna 3 jaar kyleena spiraal te hebben ben ik niet zwanger geworden. Wel wat last van bijwerkingen. Nog altijd depressiever dan voor Kyleena. Ook nog altijd onregelmatige menstruatie cyclus, soms wel maandelijks, soms drie/vier maanden niet dan een maand lang wel. Nu lijkt het weer maandelijks. Verder moe, vaak emotioneler en wat meer acne. Ook hele nare scherpe ste[lees meer...]ken gehad, een tijd lang zo nu en dan. Toen ook naar huisarts gegaan maar spiraal zat goed. Hoofdzakelijk door terugkomende/ aanhoudende depressieve stemming nog steeds momenten dat ik het er toch echt uit wil laten halen. Maar wat voor anticonceptie dan? Dus daarom toch maar wel Kyleena.

26-06-2020 | Vrouw | 24
levonorgestrel
Een jaar de mirena gehad. Veel klachten ondervonden zoals stemmingswisselingen, somberheid, snel geirriteerd en dit heeft mij mijn relatie gekost. Ik herkende mezelf ook niet meer! Naar huisarts geweest voor hulp en die stak het op een depressie. Ben 10 kilo aangekomen in een jaar tijd ondanks sporten en lijnen. Totaal geen libido meer en mijn menstruatie(klachten) werden [lees meer...]ook steeds heviger. Heb het nu 3 weken geleden laten verwijderen en ik ben mezelf weer!!! Voel me zoveel lekkerder in mijn vel, relaxter en voel me sinds lange tijd ook veel gelukkiger! Ook ben ik zonder iets te doen al weer 4 kilo afgevallen afgelopen weken en libido is weer terug. Heel raar dat dit allemaal door een spiraaltje kan komen. Had ik dit maar eerder geweten dat het puur door de mirena kwam want dan had ik dat ding er veel eerder uit laten halen. NOOIT meer voor mij!!

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje)

21-06-2020 | Vrouw | 34
koperhoudend spiraal
Ik heb de Flexi T 5 jaar met tevredenheid gedragen. Het enige nadeel was voor mij dat ik soms, tijdens mijn menstruatie, een flexibel armpje van de spiraal leek te voelen. Dit was licht storend, maar niet een heftige pijn. Daarom heb ik besloten om na 5 jaar gebruik, de Flexi T te vervangen voor een Ballerine Spiraal, met de hoop dat een kleiner rond voorwerp niet dit gev[lees meer...]oel oplevert. De Ballerine is enkele dagen geleden geplaatst, en tot op heden heb ik dit gevoel niet opnieuw ervaren. Het plaatsen van de spiraal is gedurende circa 10 minuten bij momenten erg gevoelig. Hierna neemt het pijnlijke gevoel meteen af tot licht zeurend. Ik heb na de plaatsing een dag rust genomen, met een warme kruik bij de hand. Dit is niet noodzakelijk, maar wel gewoon prettig. Mijn menstruaties zijn gedurende de 5 jaar niet heftiger geworden (eerder minder) maar duurden wel langer. Toch weegt dit voor mij niet op tegen de nadelen van het gebruik van hormoonhoudende anticonceptie. Hiervan werd ik enorm Vlak en teneergeslagen, en had nergens meer zin ook. Mijn libido verdween, ik kreeg migraine en ik kwam in zeer korte tijd circa 12 kilo aan. Toen mijn partner na 4 maanden gebruik aangaf, dat hij mij sinds het gebruik van de hormonen geen leuke vrouw meer vond, wist ik dat het hoog tijd was om naar een alternatief te kijken. Helaas mislukte de eerste plaatsing van de T safe (volgens de arts door de grootte van de spiraal) en heb ik op advies gekozen voor de Flexi T. De koperspiraal is erg effectief geweest, ik ben niet zwanger geworden, en ik hoef niet te denken aan het gebruik (innemen) van anticonceptie. Ik kan dan ook iedereen een koperspiraal aanraden.

18-06-2020 | Vrouw | 27
levonorgestrel
Ik heb de Mirena spiraal 3 jaar geleden laten zetten omdat ik bij de pil vaak een week voor mijn menstruatie erg last had van gespannen en pijnlijke borsten. Daarnaast sprak de Mirena spiraal mij aan omdat er minder hormonen inzitten en er de kans was dat je weinig tot niet meer ongesteld zou worden. Het plaatsen zelf was niet prettig maar persoonlijk vond ik het erg meeva[lees meer...]llen. Even een stekend pijnlijk gevoel bij het plaatsen en de rest van de dag buikkrampen. In het begin werd ik af en toe nog lichtelijk ongesteld maar na een half jaar alleen nog af en toe wat "spotting". Het eerste half jaar heb ik ook meer last gehad van puistjes maar deze zijn daarna verdwenen. Ik heb wel eens in de twee maanden een paar dagen last van een eierstokcyste die ik kan voelen tijdens de seks of wanneer ik bijvoorbeeld over een hobbel heen fiets. In die periode heb ik vaak ook erg gevoelige tepels. Daarnaast ben ik me een jaar na het plaatsen sneller angstig gaan voelen maar ik weet niet of dit gelinkt is aan de Mirena, echter weet ik ook niet wat de aanleiding anders zou moeten zijn. Ondanks de bijwerkingen zou ik weer voor een Mirena spiraal kiezen omdat ik nu niet meer ongesteld wordt en ik bij de pil ook bijwerkingen had.

10-06-2020 | Vrouw | 36
levonorgestrel
Eerst koper spiraal gehad, door onbekende klachten deze laten verwijderen. Omdat dit niet de veroorzaker was de kyleena gepakt omdat ik met koper spiraal vaak zo'n 10dg een bloeding had binnen een cyclus van 28dg, dus zo'n dikke 2wk geen bloeding en verder wel. Bij kyleena ervaar ik meer klachten aan mijn lijf. Ze zijn niet structureel, dus het komt zoals het komt en duu[lees meer...]rt zolang het duurt, maar ik voel me er lichamelijk niet prettig door. Waarom dan niet verwijderen? Het plaatsen deed ontzettend veel pijn en ik wil iets met zo min mogelijk hormonen. Een nieuwe koper spiraal betekent alweer zoveel pijn, daar kijk ik erg tegenop. Verder is er namelijk niets zonder hormonen.

09-06-2020 | Vrouw | 28
levonorgestrel
Ik heb in oktober 2019 een kyleena spiraaltje laten zetten. Ik gebruikte al enkele jaren geen anticonceptie meer omdat de pil voor mij niet de oplossing was. De plaatsing was enorm pijnlijk. De eerste dagen na de plaatsing heb ik veel buikpijn gehad. Nadien verminderde het wel een beetje maar ik heb tot 2 maand continu steken in mijn buik gehad en zeurende pijn alsof je uw[lees meer...] eerste dag van de menstruatie hebt. Mijn regels bleven wel regelmatig maar duurde langer. Ondertussen zijn we meer dan een halfjaar verder en is de buikpijn bijna verdwenen. Ik wachtte af met hoop dat de klachten zouden verminderen maar nu is mijn menstruatie onregelmatig, ik heb ongeveer 2 weken mijn regels en dan 2 weken niet mijn regels. Sinds vandaag heb ik bloedproppen als ik naar de wc ga. Heeft iemand dit ook gehad? Ik heb een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog om dit misschien er terug uit te halen want ik voel me echt niet goed. Als jullie me tips kunnen geven, dan hoor ik het graag

Ballerine

08-06-2020 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal
Ben hier zo blij mee! Geen hormonen meer en heb geen enkele bijwerkingen. Geen krampen tijdens de menstruatie en mijn menstruatie is ook niet zwaarder geworden. Het zetten vond ik wel erg pijnlijk maar het was snel gedaan en het zeker waard!

06-06-2020 | Vrouw | 51
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Het inzetten was verschrikkelijk pijnelijk maar na een paar dagen was die pijn over. Zo n 9 maanden last van vloeien gehouden , steeds minder , daarna bleef het weg. De lichamelijke klachten waren enorm , veel pijn aan armen benen , een soort zenuwpijn . Moe , lusteloos , angstaanvallen, depressief . Ik had het idee mezelf niet meer te zijn . Na 1,5 jaar van proberen en o[lees meer...]ok angst van het eruit halen toch beloten tis klaar nu. De huisarts zei nog dat de klachten niet van de merena konden komen. Het eruit halen was pijnloos. Ik was meteen opgelucht , ik heb even gevloeid en 4 weken erna weer een bloedverlies daarna nog niet weer . Het is nu 8 maanden geleden dat hij verwijderd is en alle klachten zijn geleidelijk aan verdwenen. Dit middel doet echt veel meer met je lijf dan dat zij aangeven. Er moet meer geluisterd worden naar de mensen met klachten. Het heeft mij meer dan een jaar van ellende gegeven.

05-06-2020 | Vrouw | 36
Menstruatiepijn
Nu ben ik 36 jaar. - September 2014 ben ik gestart met de prikpil; Depo-provera 150ml. Reden: anticonceptie zonder enig omkijken te hebben. Direct na de eerste prik stopte mijn menstruatie. Fantastisch! Ik was er vreselijk bang voor om dan ook maar een kilo aan te komen maar dit viel reuze mee. 56kg (1.75cm lengte) gewogen en hooguit in 4 jaar tijd weeg ik hooguit 60 kil[lees meer...]o. Géén bijwerkingen, behalve dat ik een wat directere manier van communiceren (offensiever?) kreeg. - December 2018 ben ik gestopt met de prikpil; Depo-provera 150ml. Reden: reguliere menstruatie op natuurlijke wijze willen ervaren, geen anti conceptie meer nodig. - Januari 2019 (!!!) kwam mijn menstruatie weer op gang, mondjesmaat maar pico bello in orde zoals voorheen (hooguit 3 dagen). Ik denk eraan om weer 4 jaartjes lang te gaan starten. Hopelijk is het dan weer net zo'n fijne ervaring als ik meegemaakt heb maar dat wordt nog aankijken!

05-06-2020 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal
Ik heb de spiraal 4,5 jaar gehad en hij heeft zijn werk goed gedaan. Ik heb wel vele ergere en pijnlijkere menstruaties er door gekregen. Om deze reden heb ik hem toch laten verwijderen. De pijn is namelijk niet te remmen met paracetamol.

30-05-2020 | Vrouw | 29
levonorgestrel
Circa 1,5 jr geleden, na 2 zwangerschappen, gekozen voor Kyleena vanwege lage dosering hormonen. Plaatsen ging perfect, weinig gevoeld & het eerste half jaar ook prima. Echter bleven mijn zwangerschapsklachten al lage rugpijn/bekkenpijn zeer sterk aanwezig/kwamen terug en daarbij kreeg ik steeds langer wordende menstruaties (plm 2 weken) met bijbehorende klachten. Na ruim [lees meer...]8 maanden maar eens laten controleren of alles goed zat; ja dat was het geval. Er speelden toen ook andere dingen in mijn leven waaraan ik de evt klachten icm stress/onzekerheid/angsten wellicht kon verklaren. Nu na 1,5 jaar alles in rustiger vaarwater maar klachten nemen eigenlijk alleen maar toe. Besloten om te laten verwijderen; vrijwel pijnloos en nu direct al mn eerste menstruatie met minder pijn... Benieuwd naar het verdere verloop.

29-05-2020 | Vrouw | 21
koperhoudend spiraal
Ik heb 30 januari een koperspiraal laten plaatsen bij de verloskundige en ben er tot nu toe erg tevreden over! Heb voor koper gekozen omdat ik een tijd geen kunstmatige hormonen in mijn lichaam wilde en wilde kijken hoe dat zou zijn. Het plaatsen was vervelend maar niet bijzonder pijnlijk, dit duurde ook maar een paar minuten. Daarna nog een halfuur wat kramp gehad, vergel[lees meer...]ijkbaar met menstruatiekramp. Ook geen nabloedingen gehad. Een voordeel van de verloskundige is dat ze na plaatsing een echo maakt van het spiraal en na een aantal weken nog een keer om te controleren of het spiraal nog goed zit. Anderhalve maand later voor het eerst ongesteld en precies een maand daarna weer, vrij lichte bloedingen en geen klachten. Nu weer anderhalve maand later ben ik heviger ongesteld maar nog steeds zonder klachten en bovenal, geen ongewenste zwangerschap. Ik ben erg tevreden over het spiraaltje, geen problemen mee gehad tot dusver en kan 10 jaar blijven zitten!

27-05-2020 | Vrouw | 26
Premenstrueel syndroom (PMS)
Na lichamelijke en psychische klachten voorafgaan van de menstruatie en het vele en langdurig (1 tot 2 weken) vloeien gepaard met vele klachten tijdens de menstruatie was de Depo-Provera het enige wat goed hielp. Deze is door de ernst van de menstruatie en na het proberen van verschillende middelen al op jonge leeftijd voorgeschreven (leeftijd 15 a 16 jaar). Geen m[lees meer...]enstruatie meeren de psychische klachten bleven ook voor grootste deel weg. Alleen eens per 3 maand korte periode voor de volgende injectie lichte klachten. Weinig bijwerkingen gehad en erg positief over het middel. En ik verloor gewicht door de vermindering in eetbuien door hormoonschommelingen.

24-05-2020 | Vrouw | 22
medroxyprogesteron parenteraal
Dag iedereen, Ik ben 22 jaar en om niet zwanger te raken en mijn vervelende menstruaties te vermijden begon ik in december 2019 met de prikpil. In Februari 2020 moest ik mijn tweede prikje halen maar ik had een aantal ernstige veranderingen, let op! - aangekomen, van altijd 55kg woog ik ineens 61 kg. Paste geen 1 broek meer en alle favoriete kleding kon eigenlijk weg. [lees meer...] - Van iemand die een hele hoge libido had, veranderde ik in een alien die niet eens wilde kussen. Het was verschrikkelijk. - Ondanks dat ik de prikpil maar 1x gebruikt heb en geen tweede prik meer heb gehad is mijn ongesteldheid pas eind april gestart. Sinds eind april tot vandaag ben ik officieel 4 weken lang nonstop ongesteld. Althans, paar dagen terug was ik 1 dag niet aan het vloeien maar de volgende dag was het heftiger dan de afgelopen weken, en nu week 4 ziet het er niet eens rood uit maar pikzwart bloed. Ik heb sinds dat ik weer ben begonnen met vloeien veel last van hoofdpijn en buikpijn. Daarnaast heb ik geen etenslust meer en eet 1 keer per dag, slapen is ook al een groot probleem de afgelopen weken. Dus als conclusie, wil je geen kinderen dan is de prikpil goed. Maar ik had liever een kind gehad dan al deze vreselijke bijwerkingen die ik heb gehad door één shot prikpil. Geloof me, dit allemaal wil je echt niet meemaken. Neem liever de normale pil of zoals mij een voordeel verpakking van Durex.

23-05-2020 | Vrouw | 39
etonogestrel
Geen menstruatie meer, gewichtsverlies en verder geen bijwerkingen. Top ding. Heb nu voor de 4e keer.

22-05-2020 | Vrouw | 20
medroxyprogesteron parenteraal
6 maanden gebruikt als soort van testperiode voor de implanon, vreselijke ervaring. Werd een emotioneel wrak en was ongelooflijk onzeker, waar ik voorheen nooit last van heb gehad. Ook krompen mijn borsten met bijna twee cupmaten. Na gestopt te zijn met de pil, ging alles terug naar normaal, lag dus sowieso aan de prikpil. Voor mij nooit meer.

20-05-2020 | Vrouw | 24
koperhoudend spiraal
Na jaren aan de pil te zijn geweest een paar jaar geleden de overstap naar deze hormoonvrije anticonceptie. Achteraf had ik dit veel eerder moeten doen! Wat een verademing, geen ellende meer in je lijf en de wereld in een keer een stuk zonniger zonder al die hormonen! Het zetten was onangenaam, maar dat is het zeker allemaal waard geweest voor mij. De eerste normale c[lees meer...]yclus deed bij mij een jaar op zich wachten en ik kreeg last van acne, hiervoor ben ik destijds meermaals naar huisarts en gynaecoloog geweest. Het bleek dat ik post pil syndrome in een erge variant had en dat dit dus niet lag aan de spiraal. Na dat jaar is alles gelukkig normaal gweorden en heb ik mijn eigen gave huid weer terug en een zeer regelmatige cyclus. Ik zou het iedereen aanraden om over te stappen op een koperspiraal!

19-05-2020 | Vrouw | 27
etonogestrel
Ik heb echt alleen maar klachten gehad! Ik heb begin vorig jaar september de implanon laten zetten. Dit omdat mijn dokter zei het is echt een fijne methode. De eerste 2 maanden geen last gehad. Daarna begon de ellende, 6 weken last gehad van spotting dus beetje bloed verlies of bruine afscheiding. Na die 6 weken had ik 6 weken borsten die echt heel veel pijn deden! P[lees meer...]lus ik merkte dat ik super slecht sliep veel dromen en heel veel honger. Ik dacht dan ook ik ben zwanger, dit was niet zo! Daarna de laatste twee maanden depressief, bloed verlies borsten die pijn doen en je hoeft maar een suikerkoreltje te laten vallen en ik was al georiënteerd. Ik heb de huisarts Gebeld om het ding er uit te laten halen! Afgelopen vrijdag is dit gebeurt, Het was geen pretje want hij zat vast en me dokter moest der best doen om hem er voorzichtig uit te laten halen! De hele dag op vrijdag was ik beetje suf nou prima, Zaterdag ongesteld niet een beetje maar voelde me zo veel beter niet depressief en me vriend zei al wat ben jij vrolijk en gezellig wat een verschil! Tot vandaag nog wel veel bloedverlies ongesteld maar ik slaap beter en ben een fijner persoon! Ik zeg bij twijfel haal het ding er uit. Succes dames

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5061)
Anticonceptie - overig (3720)
Cholesterol (2878)
Depressie - antidepressiva overig (2704)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2321)
Pijn - morfine-achtigen (2185)
ADHD - psychostimulantia (2041)
Pijn (1972)
Verslavingsziekten (1917)
Bloeddruk - betablokkers (1665)
Maagzuur - protonpompremmers (1553)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1505)
Anticonceptie - eenfase (1378)
Angststoornissen (1198)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1144)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1119)
Depressie - antidepressiva TCA (1037)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)