categorie

Anticonceptie - overig

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - overig

24-02-2021 | Vrouw | 32
koperhoudend spiraal
Eerst zeer enthousiast. Na het zien van rapportage op tv wat twijfel, dus op kosten van de fabrikant een controle echo mogen laten maken. Alles zat op de juiste plek. Gerustgesteld. Vannacht schreeuwend van de pijn wakker geworden. Direct naar de huisartsenpost en daar bleek het spiraaltje in mijn baarmoedermond te hangen. Hij stak zelfs al een beetje uit. De huisarts hee[lees meer...]ft hem direct verwijderd. Veel geld weggegooid, veel pijn gehad en geen anticonceptie meer. Ik heb altijd een T safe spiraal gehad. Die geeft iets meer ongemak, maar blijft tenminste zitten. Dus maar weer een pijnlijke plaatsing ondergaan.

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje)

22-02-2021 | Vrouw | 20
koperhoudend spiraal
Na jaren van kijken welk anticonceptie middel bij mij paste ben ik zelf na mijn huisarts heen gestapt voor het vragen als een koperspiraal bij mij effect zou hebben. Ik ben op mijn 14de begonnen met De Pil, maar de kilo's vlogen eraan. Na een half jaar deze in de prullenbak gegooid en overgestapt naar de Implanon (hormoonstaafje). De eerste 3 jaar hier enorm veel plezier[lees meer...] van gehad (op dat moment raadde ik het ook iedereen aan). Na jaar deze moeten laten vervangen en was blij dat ik weer een nieuwe mocht laten zetten. Helaas ging dit gepaard met enorme onderbuik pijn. Het bleek dat ik een cyste had ontwikkeld op mijn eierstok. Hierdoor ook het dringende advies gekregen om per direct te stoppen met hormonen. Uit eindelijk hij de koperspiraal beland. Het zetten van de spiraal bij de huisarts laten doen, dit ging prima. Van te voren want pijnstilling in genomen (dit werd ook aangeraden door mijn huisarts). Na het zetten een beetje misselijk geweest, maar de volgende dag nergens last van. Helaas is de misselijkheid na een paar dagen terug gekomen, en heb ik ook totaal geen eet lust meer. Heb er voor gekozen om de spiraal wel te behouden, want voor mensen die erg veel last hebben van extra hormonen, of problemen hebben met cyste gevoeligheid raad ik het iedereen aan.

19-02-2021 | Vrouw | 28
koperhoudend spiraal
Ik heb eerder een goede recentie geschreven. Echter laatste maanden meer krampen en minder ongesteld. Na radar afl toch echo laten maken. Ook bij mij verzakt en niet meet veilig! En daarbij nu zwanger worden zou veel risicos geven. Dus laat hem verwijderen. Ik heb een kinderwens, maar voor jonge meiden waarbij dit wordt aangeraden zou ik dit risico niet nemen! Ons ziekenhu[lees meer...]is plaatst de Ballerine al niet meer.

15-02-2021 | Vrouw | 25
levonorgestrel
Ik wil even mijn ervaring met de mirenaspiraal delen. Ik heb nu drie jaar een mirenaspiraaltje gehad en was erg tevreden. Ik ben in die drie jaar niet of nauwelijks ongesteld geworden. Totdat ik opeens een week lang bloed verlies had. Ik vond het vreemd en belde de huisarts. De huisarts gaf aan dat het kan dat je menstruatie na drie jaar weer op gang komt. Toch wilde hij c[lees meer...]hecken of het spiraaltje nog wel goed zat. Deze zat nog goed. Drie dagen later werd ik wakker van de pijn. Ik had flinke steken links in mijn onderbuik. Bij de huisarts kwamen ze er achter dat ik zwanger was en werd meteen doorgestuurd naar de gynaecoloog afdeling in het ziekenhuis. Op de echo zagen ze dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had in mijn linkereileider. Door de zwangerschap was mijn eileider gesprongen en was er bloed gelekt in mijn buik. Ik moest met spoed geopereerd worden. De gynaecoloog heeft mijn eileider helaas moeten verwijderen. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat dit met een mirenaspiraaltje kon gebeuren. Doordat ik mijn verhaal deelde, hoorde ik meerdere vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt. Mijn vertrouwen in het spiraaltje is helaas weg!

14-02-2021 | Vrouw | 24
etonogestrel
Ik heb de Implanon nu ongeveer een jaar. Het plaatsen ging snel en pijnloos. De eerste maanden is bekend dat er wat bijwerkingen kunnen optreden. Bij mij is dit beperkt gebleven tot incidenteel zeer licht bloedverlies, hoofdpijn en misselijkheid. Na een maand had ik het idee dat mijn bijwerkingen weg waren en ik heb de periode daarna nooit meer ergens last van gehad tot e[lees meer...]en paar weken geleden... Het begon met buikpijn en een wat neerslachtige stemming, een beetje zoals wanneer je bijna ongesteld moet worden. Ik dacht hier echter niet aan omdat ik dus al een maand of 11 totaal geen negatieve effecten van de Implanon meer had ondervonden. En ja hoor, kort na het beginnen van de klachten werd ik ongesteld. Ik schrok erg want ik verloor naast wat helder bloed ook veel donkerrood/bruin achtig bloed wat ook deels de vorm had aangenomen van ‘stukjes’ ipv meer vloeibaar bloed zoals ik gewend was voor ik aan anticonceptie begon. De ongesteldheid hield een week aan, inclusief klachten als buikpijn/steken in mijn onderbuik en hoofdpijn. Na een week stopte het bloedverlies en ik had mijn aanvankelijke plan om naar de huisarts te gaan afgewimpeld in de hoop dat dit iets eenmaligs was. Helaas werd ik een dag of 5 later opnieuw ongesteld met precies dezelfde bijkomende klachten (helder en bruin verlies en hoofdpijn), alleen dit keer is de buikpijn erger, ben ik met name ‘s ochtends vaak misselijk en heb ik ook een geïrriteerd gevoel in mijn blaas. Ik heb momenteel geen blaasontsteking, maar ben hier wel vatbaar voor. Een weinig voorkomende bijwerking van de Implanon schijnt het hebben van blaasklachten te zijn, dus wie weet val ik ook in die categorie. Het is in elk geval zeer vervelend en ergerlijk. Zoals uit mijn verhaal blijkt ben ik nog altijd ongesteld, al is het wel minimaal op het moment. Persoonlijk interesseert me dat niet zo, ongesteld is ongesteld en ik heb nog steeds erg veel last van mijn (onder)buik en was ook weer behoorlijk misselijk vanmorgen... Ik ben van plan om morgen de huisarts te bellen en ik neig er naar om de Implanon in de komende tijd te laten verwijderen. Ik vind het jammer dat mijn aanvankelijke positieve ervaring met de Implanon nu is omgeslagen in een erg negatieve ervaring. Ik twijfel over overstappen naar de Cerazette (minipil) want wie weet reageer ik daar beter op dan op de Implanon, dat is voor iedere vrouw weer anders, natuurlijk.

11-02-2021 | Vrouw | 20
koperhoudend spiraal
Ik heb de Ballerine spiraal begin december 2020 geplaatst. Eind januari 2021 heb ik een controle echo gehad, daarbij lag de spiraal goed. 5 dagen later heb ik een expulsie gehad, dat betekent dat de spiraal eruit is gevallen. Ik ben een jonge vrouw, niet zwanger geweest, geen menstruatie cups gebruikt maar toch is de spiraal eruit gevallen. Ook naar aanleiding van het rada[lees meer...]r programma, twijfel ik of deze spiraal goed is. De praktijk waar ik de spiraal heb laten plaatsen, gaat de Ballerine spiraal niet meer zetten.

Nuvaring

10-02-2021 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / etonogestrel
In het verleden de nuvaring gebruikt, toen kreeg ik enorm veel vlagen van misselijkheid, hoofdpijn en ontzettend labiel. Toentertijd nooit de link gelegd met de nuvaring over al deze klachten, gezien er zo weinig hormonen afgegeven zouden worden. Op aanraden van de huisarts nu na een jaar weer een kans gegeven, wat een verschrikkelijk idee. In gebracht in de middag, m[lees meer...]aar in de nacht er weer uitgetrokken, ik werd ontzettend negatief qua gedachtengang, hoofdpijn, vreetbuien. Bizar hoeveel je kan merken van zo’n kleine ring, ik raad het niemand aan.

10-02-2021 | Vrouw | 16

T-Safe

09-02-2021 | Vrouw | 34
koperhoudend spiraal
Na jaren de pil te hebben gebruikt, met de nodige bijwerkingen, 5 jaar geleden besloten te stoppen met hormonen. Een hele openbaring, ik werd een ander persoon! Destijds zonder relatie, dus geen probleem. 3 jaar geleden wel weer een relatie gekregen en heel veel nagedacht en uitgezocht hoe ik dit wilde doen met anticonceptie. Uiteindelijk leek enige hormoonloze optie de T-[lees meer...]safe. Het plaatsen was gevoelig, maar te doen. Vanaf toen zeer hevige menstruaties. Voorheen maar 4 dagen licht ongesteld en nu ruim 7 tot 8 dagen, waarvan 2 dagen zo extreem dat een paar uur zonder toilet in de buurt rampzalig zou zijn. Ook tijdens de eisprong heftige buikpijn. De T-safe toch een kans gegeven en intussen bijna 3 jaar verder. De heftige klachten blijven en lijken steeds meer te verergeren. Uiteindelijk na veel wikken en wegen besloten een afspraak voor verwijderen te maken. Ik kan niet wachten! Helaas geen hormoonloos alternatief kunnen verzinnen, dus dat wordt helaas aan de condooms ben ik bang :(

08-02-2021 | Vrouw | 21
etonogestrel
De eerste 6 maanden na inbreng was het geweldig! Ik werd amper tot niet ongesteld, ik voelde me goed en hij doet wat hij moet doen (niet zwanger geworden dus) Na de eerste 6 maanden veranderde alles. Steeds ongesteld, vooral oud bloed. Hele heftige krampen, vreselijke stemmingswisselingen en ik ben ontzettend veel aangekomen. Op aanraden van de dokter hormonen bijgeslik[lees meer...]t, maar dit veranderde mijn stemming nog meer. Ik heb hem vandaag verwijderd en ik kan eerlijk zeggen dat ik moest huilen van opluchting. Ik raad hem echt niemand aan! Wat een ellende heb ik van dit rottige ding gehad.

07-02-2021 | Vrouw | 21
levonorgestrel
Ik vind dat vele erg overdrijven over de spiraal. Ik heb vanaf mijn 16de tot 20ste aan de pil gezeten en nu een jaar de kyleena spiraal. Het laten zetten was verschrikkelijk maar wel te doen. Je moet je niet hierdoor laten ontmoedigen. de dag zelf heb ik goed uitgerust en de dag erna ben ik gewoon gaan werken met paracetemollen. Vanaf het moment dat ik stopte met de pil wa[lees meer...]s ik al een stuk gelukkiger met mezelf. de pil was voor mij echt rotzooi. Nu een jaar verder ben ik mega tevreden over de spiraal. Ik voel mij goed en energiek. Het is voor mij zoveel beter dan de pil. Het enigste nadeel is dat ik nu wel last heb gekregen van acne op mijn gezicht en boven rug. Eerlijk gezegd accepteer ik het want ik heb het 4 jaar lang onderdrukt gehouden met de pil. Als je intensief je gezicht goed verzorgt met producten van paula's choice dan komt het allemaal goed. Laat je lichaam wennen aan de spiraal en geef niet gelijk op. Acne is vervelend maar nu in deze lockdown boeid het toch niet en heb je de tijd om een nieuwe routine te creeeren voor je lichaam. Verder merk ik met de maanden dat mijn lichaam steeds meer went en dat ik blij ben van de pil af te zijn. Ik ben ook een paar kilo afgevallen en heb geen trek meer ongezonde troep. Mijn mentale gesteldheid is een stuk beter en daar deed ik het als danser ook deels voor.

07-02-2021 | Vrouw | 17
levonorgestrel
Het plaatsen zelf viel echt enorm mee. Het ging heel snel en ja het voelde niet prettig, maar dat is zo over. De bijwerkingen daar kijk ik nu nog over heen, je lichaam heeft gewoon tijd nodig om aan de hormonen gewend te raken. Ik geef het dus 3 maanden en als het dan niet verbeterd is, dan kijk ik naar een ander anticonceptiemiddel. Maar overal ben ik wel tevreden.

07-02-2021 | Vrouw | 52
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na veel heftige bloedingen is er besloten voor een spiraaltje,maar helaas nog steeds heftige bloedingen.dus maar eruit gehaald.toen gingen we over op de implanon. Heb nu een paar maanden de implanon,maar ben al vanaf het begin ongesteld gebleven,wel 5 weken en dan 3 weken niet,en toen weer 5 weken en dan weer 3 weken niet,en zo gaat het maar door.het is verschrikkelijk .s[lees meer...]ta nu op de lijst voor novasure, hopen dat dit gaat helpen ,want het is een ramp. Heeft er iemand ook ervaring hiermee.

05-02-2021 | Vrouw | 24
etonogestrel
Ik heb vnl gekozen voor de implanon i.v.m. zijn gebruikersgemak. Plaatsing verliep heel soepel. Te vergelijken met een "nietjesmachine" die op je arm wordt gehouden (alleen wel wat kleiner) de handeling die je daarvoor moet uitvoeren (rechts naar links halen). Tjak! Daar zat hij. Niets van gevoeld. Echter na 2 weken kon ik het staafje niet meer voelen, dit was wel d[lees meer...]e bedoeling. Toch maar even laten checken bij de huisarts. Wat bleek.. Het "staafje" is gaan wandelen. Gevolg was een operatie onder narcose. Voor mij dus drama en nooit meer voor deze mogelijkheid als alternatief voor de pil!

03-02-2021 | Vrouw | 28
Bloedarmoede
Onze dochter heeft op aanraden van de gynaceloog gekozen voor depo provera. Vier weken na de eerste injectie pleegde zij suicide. Haar huisarts noemt dit dan: uitlokking door medicatie.

02-02-2021 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron parenteraal
WAT een drama dit medicijn. Sinds ik het neem ben ik zonder reden diep ongelukkig, wil alleen maar huilen. Kan helemaal niks hebben, paniekaanvallen. Ik ben mijzelf er behoorlijk bewust van dat ik een heel erg fijn leven heb, maar sinds ik deze pil gebruik zie ik het niet meer. 4 jaar eerder heb ik deze prikpil ook kort gebruikt en ben ik na 2 prikken plots in burn out ger[lees meer...]aakt. Valt nu veel op zn plek. Als je deze prikpil neemt probeer dan ècht geregeld stil te staan bij wat het doet met je "mentale gesteldheid" want man dit gun je niemand.

Gynefix (koperhoudend spiraaltje)

01-02-2021 | Vrouw | 32
koperhoudend spiraal
Ondanks gynefix en 1e 3 maanden 3x echo controle.. ben ik in de 4e maand zwanger geworden! Ik heb toen nog een rontgenfoto gehad of de gynefix ergens in mijn buik nog aanwezig was. Dat was niet zo. Waarschijnlijk vlak na de laatste controle er ongemerkt uitgevallen.

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje)

31-01-2021 | Vrouw | 25
koperhoudend spiraal
Mid december heb ik de Flexi-T laten zetten. Zetten viel me 100% mee! Ik had me op het ergste voorbereid maar stond binnen 15 minuten weer buiten. Je voelt een beetje menstruatie krampen maar het valt echt mee. Die dag een beetje buikpijn maar kon gewoon weer aan het werk. Eerst week een klein beetje bruine afscheiding. Menstruatie duurt ietsje langer (+1 of 2 dagen). Hel[lees meer...]emaal geen hormonen. Ik was bang na alle verhalen op internet maar ik ben helemaal tevreden!

31-01-2021 | Vrouw | 30
koperhoudend spiraal
In januari heb ik de Ballerina laten plaatsten in een verloskundige praktijk. Ik heb daarvoor 1,5 jaar geen anticonceptie gehad en daarvoor een stuk of 10-15 jaar de pil. Ik wilde niet weer aan de hormonen, zodat ik me meer mezelf kan voelen. Ik vond het plaatsen naar, alsof je een kies moeten laten trekken. Een naar gevoel van druk/pijn en de week erna voelde ik me een [lees meer...]soort van 'geschonden'. De verloskundigen waren overigens heel prettig en stelden me echt op mijn gemak! Daar ben ik zeker tevreden mee. Ik heb in overleg voor dit spiraaltje gekozen i.v.m. geen hormonen en geen eerdere zwangerschap, dan zou het plaatsen hiervan makkelijker zijn en zou de kans op uitstoten kleiner zijn. Na het lezen van de verhalen van de afgelopen tijd, schrik ik echt!! Bij het plaatsen werd er genoemd dat de kans op ongewenste zwangerschap 0,8% is, wat ik best hoog vindt. Maar dat percentage maakt dat het wel als een hoog betrouwbaar middel wordt gezien. Ik ben nu al 10 dagen ongesteld en heftiger dan normaal. Normaal gebruik ik een cup, maar er werd gezegd dat ik i.v.m. vacuüm en mogelijk spiraal mee uittrekken, dat het misschien prettiger is om eerst maandverband te gebruiken - gebruik cup en tampon mág dus wel, maar het is belangrijk om eerst dat vacuüm goed te doorbreken. Het hele gebruik van maandverband vind ik des te heftiger met al die bloedingen. De controle zou eigenlijk puur telefonisch zijn, maar na deze verhalen wil ik toch regelmatig op fysieke controle gaan..

28-01-2021 | Vrouw | 24
koperhoudend spiraal
De spiraal is geplaatst door een gynaecoloog en na 6 weken is er nogmaals met de echo gecontroleerd of alles nog goed zat. Het plaatsen zelf en de uren daarna waren zeer pijnlijk. Na de plaatsing had ik ruim 5 maanden licht bloedverlies, wat ik heel vervelend vond. Volgens de gynaecoloog was dat niks ernstigs. Nu is het al een tijdje gestopt en werkt het spiraal dus naar b[lees meer...]ehoren. Mijn cyclus is wel onregelmatig geworden. Daarnaast heb ik gemerkt dat ik last heb van acne sinds de spiraal is geplaatst. Dat vind ik de vervelendste bijwerking. Ik had nooit last van acne. Ik lees overal dat dit niet door een koperspiraal kan komen, omdat er geen hormonen in zitten. Ik ervaar het toch echt. Al met al ben ik aardig tevreden, het ding doet zijn werk. Maar leuk is anders.

28-01-2021 | Vrouw | 28
levonorgestrel
Na 5 jaar de Mirena spiraal te hebben gehad, kan ik zeggen dat ik erg tevreden over de spiraal ben. Graag deel ik mijn slechte én goede ervaring over het plaatsen van de spiraal, iets wat ik de eerste keer als erg heftig heb ervaren. De eerste keer heb ik hem bij de huisarts laten plaatsen. De ingreep die normaal binnen 5-15 minuten plaatsvindt, heeft bij mij 45 minuten[lees meer...] geduurd. De huisarts vond het lastig om mijn baarmoeder op te meten en het feit dat ik niet ongesteld was, hielp ook niet mee. De huisarts heeft mij meerdere malen gesondeerd en begon grotere sondes te gebruiken. Dit gaf erg veel ongemak en pijn. Na 40 minuten dacht ik dat het ergste achter de rug was, maar toen meldde de huisarts dat de spiraal nog geplaatst moest worden. Dit voelde als een intense scherpe pijn die ik me tot de dag van vandaag nog goed herinner. Op het moment zelf schoot ik scheldend overeind. Ik schrok van mezelf! Vervolgens verdween de pijn snel en heb ik daarna vrijwel geen last meer gehad. Nu, 5 jaar later moest ik besluiten of ik de spiraal wilde vervangen. Eerlijk, door de slechte ervaring van de eerste keer twijfelde ik of ik het moest doen. Na veel inlezen over andere anticonceptiemiddelen, heb ik toch besloten het te doen, echter deze keer bij een gynaecoloog. Ik heb verteld over mijn nare ervaring en gevraagd of het onder lokale verdoving kon. Dat kon zeker, wel vond de gynaecoloog dat de lokale verdoving soms minimale effecten heeft op de pijnlijkheid. We besloten het zonder te proberen en als ze vaker dan 2 keer moest proberen, zouden we stoppen en een lokale of algehele verdoving proberen. Misselijk van de zenuwen ben ik in de stoel gaan liggen. Er was een verpleegster bij die mij geruststelde. Na de echo is de spiraal verwijderd. Dit was een kwestie van seconden en voelde als een lichte menstruatiekramp. Vervolgens probeerde ze mij te sonderen. Dit hoefde maar 1 keer en direct wist ze hoe groot m'n baarmoeder was. Dit voelde als een flinke ongemakkelijke kramp die met goed doorademen en te blijven praten zo weg was. Voor ik het wist, voelde ik nog een flinke samentrekking van mijn baarmoeder gedurende een aantal seconden en toen was de spiraal al geplaatst! Ik was verbaasd dat hij al zat. Met de echo werd gecheckt of hij goed zat en dat was zo. Al met al heeft het hele proces met het gesprek slechts 10 minuten geduurd. Ik had een fijne arts en verpleegkundige. Ik vond het echt zo erg meevallen! Dat terwijl ik een hele week tegen de afspraak heb opgezien. Voor de mensen die erg opkijken tegen de ingreep: Bespreek je zorgen met de huisarts of gynaecoloog. Neem van tevoren een pijnstiller in. Zelf heb ik Aleve feminax icm paracetamol genomen. Probeer te ontspannen en neem desnoods iemand mee waarmee je kunt praten. Ieder lichaam is anders en ik heb gemerkt dat de ene ervaring de ander niet uitsluit. Mijn tweede ervaring was niet te vergelijken met de eerste keer en ik ben zelf ontzettend blij dat ik hem toch heb vervangen!

T-Safe

27-01-2021 | Vrouw | 20
koperhoudend spiraal
Na een half jaar - jaar aan de pil te hebben gezeten was ik er helemaal klaar mee. Ik veranderde te erg als persoon en het voelde alsof ik antidepressiva slikte.. Daarnaast vergat ik wel eens de pil te slikken. Daarom in overleg met de huisarts overgegaan op een koperspiraal. Deze bij de gynaecoloog laten zetten (mijn huisarts was er niet voor gespecialiseerd). Bij het zet[lees meer...]ten zelf, 5 minuten pijn gehad maar toen hij eenmaal zat nooit meer last van gehad. Mijn eerste ongesteldheid na het inbrengen was wel de heftigste die ik ooit heb gehad. Maar daarna altijd keurig iedere +/- 28 dagen ongesteld voor 6 dagen. Regelmatig, maar wel veel heviger dan voor het spiraaltje. Ik raad de t-safe koperspiraal aan iedereen aan die geen hormonen wilt / niet constant wilt nadenken over de pil slikken

26-01-2021 | Vrouw | 30
koperhoudend spiraal
Zoo blij dat ik dit spiraal heb laten plaatsen! Plaatsen was pijnlijk, maar is in 1keer goed gegaan. Bloedingen na het plaatsen waren heftig maar dat is de bijwerking, na 4 maanden werd mijn cyclus normaal, aanrader! Ik ervaar geen buikkrampen zoals van mirena of t-safe, tijdens het vrijen is de spiraal niet voelbaar. Zoals het product omschreven staat... flexibel en Een g[lees meer...]oed spiraal voor vrouwen die nog geen kinderen hebben.

26-01-2021 | Vrouw | 28
koperhoudend spiraal
Ik was positief over de ballerine. Het leek een mooi verhaal. Speciaal voor vrouwen die niet eerder zwanger zijn geraakt en hormoonvrij. Ik typ dicht echter met mijn dochter op mijn borst. Want ik ben zwanger geraakt terwijl ik de ballerine in mijn baarmoedermond had zitten, hij was uitgezakt zonder dat we het wisten. De fabrikant op de hoogte gesteld, dit was een onpl[lees meer...]ezierig gesprek. Mijn gynaecoloog, MCL Leeuwarden, zet dit spiraal overigens niet omdat men het niet vertrouwt. Wees gewaarschuwd! Omdat een spiraal een medisch hulpmiddel is en geen geneesmiddel hoeft het dus ook niet te voldoen aan de wetten en eisen van de geneesmiddelenwet en mag dit spiraal gewoon geplaatst worden in NL Het spriraal is eruit gehaald, met vergrote kans op een miskraam, deze is uitgebleven ennnu genieten wij van onze dochter. Maar mentaal heeft het ons het nodige gekost...

25-01-2021 | Vrouw | 25
koperhoudend spiraal
Ballerine plaatsing ging moeizaam, maar zat toen goed. Bij de nacontrole 6 weken later bleek hij echter uitgezakt te zijn.

25-01-2021 | Vrouw | 29
levonorgestrel
Mijn eerste spiraal laten plaatsen, dat was onprettig maar na 6 weken eigenlijk erg blij mee. Zag erg op tegen het eruithalen maar eruithalen was heel erg prima. Doet even pijn. Helaas moest er ook weer een nieuwe in. Dat is en blijft pijnlijk en geeft wat steken. Eerst meette de huisarts de diepte en daarna plaatsen. Vind de tang die op de baarmoeder mond wordt geplaatst [lees meer...]het vervelendste. Vooraf heb ik 2 paracetamol en 2 aleve feminax genomen. Dat hielp goed.

23-01-2021 | Vrouw | 23
levonorgestrel
Normaal gesproken plaats ik nooit een review. Echter vind ik het in dit geval wel belangrijk. Voor het plaatsen van mijn Kyleena spiraal heb ik een aantal ervaringen doorgenomen waar ik zacht uitgedrukt zenuwen van kreeg en twijfelde of ik nog wel wilde. Met veel zenuwen zat ik dan ook bij de huisarts, maar het plaatsen van het spiraal viel echt mee. Van te voren had ik pa[lees meer...]racetemol en aleve fenimax imgenomen. Je voelt drie nare steken waarbij je even rustig moet doorademen en dan is hij gezet. De dag zelf wel wat last gehad van krampen, maar met paracetemol en een kruik was dit prima te doen.

Desogestrel

20-01-2021 | Vrouw | 33
desogestrel
Enorm last van stemmingswisselingen, doorbraakbloedingen (6weken aan een stuk ongesteld) en een slechtere huid (last van puistjes), vetter haar. Na 2 maanden gestopt, wat een opluchting! Voel me véél beter.

Cerazette (minipil)

19-01-2021 | Vrouw | 25
desogestrel
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Minimaal 3 maanden proberen, dan zullen de meeste klachten ophouden! Na jaren lang zoeken naar de juiste pil heb ik hem eindelijk gevonden. Ik heb zeer hevige menstruaties waardoor ik alleen de dag door kwam met zware pijnstillers en stollingsmedicatie. Ik heb diverse pillen geprobeerd, maar van allen kreeg ik depressieve klachten. Bij de minipil geen enkel probleem gehad.[lees meer...] Ik voel me erg goed, stabieler juist dan normaal. Mijn PMS-klachten zijn veel minder geworden en ik bloed niet meer. De eerste drie maanden was zwaar, want ik heb maar 14 dagen in totaal gehad waarop ik niet bloedde.. Soms heviger dan andere dagen, maar nooit zo heftig als mijn normale menstruatie. Vlak voordat de derde maand zou ingaan stopte het bloeden en het is niet meer gestart. Heerlijk dat ik niet meer om mijn menstruatie hoef heen te plannen, en me ook nog eens goed voel! Wat een verademing.

19-01-2021 | Vrouw | 23
levonorgestrel
Ik heb nu 4 weken geleden mijn spiraal laten zetten. Het laten zetten van de spiraal viel ontzettend mee, ik heb van te voren een ibuprofen ingenomen op aanraden van de huisarts. Tijdens het zetten van de spiraal voel je 3 korte 'nare' steken, maar daarna is dat geheel weg (althans, dit was bij mij het geval). De dag zelf heb ik ook geen tot nauwelijks last gehad van klach[lees meer...]ten. De eerste dagen heb ik (preventief) paracetalmol 500 mg ingenomen omdat dit werd aangeraden door de huisarts. Na 3-4 dagen kreeg ik echter wel last van buikkrampen, deze waren wel redelijk hevig, maar met een ibuprofen en een kruikje of dergelijke prima te verdragen. Dit heeft 2 -3 dagen aangehouden, geen pretje, dit was gelukkig maar van korte duur. Het enige wat ik persoonlijk naar vind, is dat ik nu ca. 4 weken 'ongesteld' ben. het bloedverlies is absoluut niet hevig, maar toch is het wel wat vervelend. Verder raadt ik de kyleena spiraal (tot nu toe) aan.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5315)
Anticonceptie - overig (3874)
Cholesterol (2936)
Depressie - antidepressiva overig (2784)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2430)
Pijn - morfine-achtigen (2247)
ADHD - psychostimulantia (2147)
Pijn (2034)
Verslavingsziekten (2003)
Bloeddruk - betablokkers (1717)
Maagzuur - protonpompremmers (1590)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1543)
Anticonceptie - eenfase (1418)
Angststoornissen (1256)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1195)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1177)
Depressie - antidepressiva TCA (1066)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (984)