categorie

Anticonceptie - overig

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - overig

21-11-2019

Mirena (levonorgestrel)

Er zijn zoveel negatieve verhalen over de Mirena spiraal.Ik heb het door een gynaecoloog laten zetten,5 en 1/2 jaar geleden.Het deed een beetje pijn inderdaad,maar eigenlijk viel het reuze mee.Daarna begon ik meteen hevig te bloeden,1 week lang heftige menstruatie gehad.Daarna 1 week niks,daarna weer 3 dagen wel,dan weer niet...Ik begon al goed zat te worden,dus na 4 maand[lees meer...]en ging ik terug na de gynaecoloog.Ik wilde het laten verwijderen.Hij heeft toen gezegd dat ik nog een maandje moest proberen , als ik dan nog bloed dan doet ie het direct,en dat ik nog een beetje geduld moet hebben.Ik heb idd nog een maand gewacht,en mijn bloedingen waren gestopt,,,,ik ben nu 5 jaar verder ,nooit meer ongesteld,nooit een druppel bloed ,geen buipijn niks.Ik kan zeggen,dat ik blij ben dat ik nog een maand geduld kon opbrengen,en ik ben er zeer tevreden met Mirena.Langzamerhand moet ik al een nieuwe hebben,maar volgens mijn gynaecoloog mag ik gerust na 7 jaar terugkomen.Dus ..iedereen die hier enge verhalen leest over verschrijkkelijke pijn bij t zetten van Mirena,doe het gerust,een bevalling doet veel meer pijn..
20-11-2019

Krampen, blijf bloeden altijd een inlegkruisjes. Heb de kyleena 6 weken
20-11-2019

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Vandaag laten plaatsen. Na zo’n 8 jaar aan de pil was ik er klaar mee. Door al die extra hormonen voelde ik me constant depressief. Ook kreeg ik meer pukkels en meer last van m’n menstruatie. Om van de hormonen af te zijn gekozen voor een koperspiraal. Het laten plaatsen zag ik erg tegen op en het deed ook ontzettend pijn even (ook met het innemen van pijnstillers van tevo[lees meer...]ren). Na het plaatsen een zeurderig gevoel en buikkrampen in vlagen (scheuten). Met pijnstillers en een kruik is het te doen. Qua bloeding merk ik op het moment nog niet veel anders. Dit is nog maar dag 1. Ondanks dat ik er erg tegen op zag ben ik wel blij met de keuze die ik heb gemaakt. To be continued..
19-11-2019

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Het plaatsen van de koperspriraal (3 mnd na bevalling) deed absoluut geen pijn. Maar ik ben nu 5 maanden verder en blijf non-stop bloeden. Met heftige bloedingen van de menstruaties tussendoor. (zonder kramp) Dus ik laat binnenkort de T-safe verwijderen en wil een hormoon spiraal laten plaatsen. Hopelijk reageert mijn lichaam daar beter op. Voor andere vrouwen kan de[lees meer...]ze spiraal wel fijn zijn, het is zeker het proberen waard.
16-11-2019

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Het plaatsen deed erg veel pijn en heb 4 weken erna erge buikkrampen gehouden. Zelfs met pijnstillers deed het nog veel pijn. Voor mijn 2e menstruatie begon kreeg ik weer erge buikpijn. Er is een echo gemaakt en bleek dat de spiraal dwars was gaan liggen! Ik was dus niet eens beschermd tegen zwangerschap. Meteen de dag erna eruit laten halen door de dokter. Ik ben nu nog o[lees meer...]ngesteld maar heb totaal geen buikpijn meer. Ik hoef echt nooit meer een spiraal..
14-11-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb anderhalf uur geleden voor t eerst een spiraaltje laten plaatsen, de Kyleena. Ik kan dus alleen zeggen hoe ik t plaatsen vond gaan, maar het leek me goed dit geruststellende (!!) verhaal wel te delen. Ik vond het toch wat spannend om het te laten plaatsen, maar mn huisarts stelde me goed gerust. Ik heb me ontkleed, en gedaan alsof dit de normaalste zaak van de w[lees meer...]ereld was. Voor de huisarts was het dat ook zei ze, haha. Het deed allemaal geen pijn, tot het meten van de baarmoeder. Hier voelde ik een steek en wat kramp, maar goed te doen. Het daadwerkelijk inbrengen van de spiraal deed wel even goed zeer voor 5-10 seconden, maar net op het moment dat ik dacht "dit is niet best" zei de huisarts al dat het klaar was. Ik was zelfs een beetje verbaasd. Toen de touwtjes afknippen en de eendenbek weg, wat beide geen pijn deed. Even rustig zitten en klaar alweer! Ik heb nu nog wat krampjes, maar die heb ik altijd tijdens mn periode. Het viel me echt alles mee. Heel benieuwd hoe het verder gaat bevallen.
13-11-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Na mijn dochter haar geboorte (2014) begonnen aan de prikpil.. sinds 2018 dec gestopt met de prikpil en nu 13/11/'19 nog niet ongesteld geworden. Het duurt erg lang voor dat je weer ongesteld word, het kan namelijk 31 maanden ( volgens de dokter) duren . Conclusie, als je een kinder wens hebt neem geen prikpil! In het begin dat ik de prikpil vloeide ik erg veel.[lees meer...] Iemand hier ook ervaring mee ?
11-11-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik bloed ook aan een stuk door. Nu al bijna 3 maanden en ook al 8 kilo aangekomen. Dus voor mij 1x en nooit weer.
10-11-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Plaatsen van de spiraal deed bij mij totaal geen pijn. De arts zei dat ik gemakkelijk zal bevallen en geen gevoelige baarmoeder heb. Helaas ben ik psychisch duidelijk een stuk gevoeliger. Ik heb de spiraal nu anderhalve week en heb elke dag weenbuien. Mijn stemming wisselt om de paar uur van somber en neerslachtig naar blij en lacherig. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet d[lees meer...]oen. Hoe ik me nu voel is dit het echt niet waard, maar 't is nog maar zo'n 2 weken geleden. Zijn er ook ervaringen bij wie dit over is gegaan? En na hoe lang?
09-11-2019

T-Safe (koperhoudend spiraal)

2 weken terug de spiraal laten plaatsen. Het plaatsen deed bij mij echt zeer vooral dat met een tang me baarmoeder vast gepakt werd. Dacht ik dat de pijnlijke klaar was maar nee de spiraal moest er nog in.. En dat doet ook even paar seconde echt pijn! Daarna heb ik de gedurende dag krampen gehad, maar dat is heel normaal. Ik heb na die dag geen pijn kramp en of bloedver[lees meer...]lies gehad! Ieder lichaam reageert er anders op maar ik ben heel tevreden.
07-11-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik raad de implanon zeker aan! Niet ongesteld en ik viel zelfs af door de implanon. Sinds kort mijn tweede die erin zit. Het enige nadeel is het eruit laten halen, dat is wel pijnlijk.
07-11-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb 3 jaar geleden een implanon laten plaatsen, de eerste 2 jaar was ik heel blij want ik had amper nog mijn menstruatie. Maar de hoofdpijn en de acne bleven wel aanwezig. Ik ben ook een kleine 20 kilo bijgekomen. Ik woog 65 toen ik het liet inbrengen en nu 3 jaar later 84 kilo. Ben een vrouw van 20 en 1m65. Het laatste jaar had ik ook terug elke maand mijn menstruatie,[lees meer...] 7 dagen lang en heel veel bloedverlies / pijn in buik. Mijn advies. Gebruik dit niet, natuurlijk is elke vrouw anders maar ik ben blij dat ik terug met de pil begin (en natuurlijk hopen dat de kilo's er vlug afgaan)
06-11-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb mijn staafje 2 jaar geleden gestoken, heb in het begin heel onregelmatig bloedverlies gehad erna had ik geen bloedverlies meer voor een half jaar ongeveer. Maar erna had ik plots constant bloedverlies, minimum toch wel iedere week iets van bloedverlies. Zo ging dit ook een half jaar door. Nu sinds een maand is mijn staafje eruit en heb ik niks van last meer van bloe[lees meer...]dverlies. Ik zou dit zeker aan niemand aanraden.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Overgestapt van de pil omdat ik deze vaak vergat, werkte verder wel goed voor mij. Was op zoek naar een alternatief waarbij ik niet na hoefde te denken over anticonceptie. De eerste drie maanden na het plaatsen bijna dagelijks bloedverlies, niet veel. Dit werd na drie maanden minder en was onregelmatig, denk aan paar keer per maand. De afgelopen twee maanden ineens hee[lees meer...]l onregelmatig 'echt' ongesteld, bijna om de 2/3 weken en veel hormonale schommelingen. Vandaag implanon laten weghalen na 8 maanden!

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Drie jaar geleden (ondanks de vele negatieve ervaringen) een Implanon laten plaatsen in mijn rechterarm. 2,5 jaar ben ik nauwelijks ongesteld geweest, het laatste half jaar wat onregelmatige bloedingen gehad, maar dit vond ik zeker die 2,5 jaar waard! Ook geen last gehad van bijwerkingen. Al met al heel positief over de Implanon en zal het zeker anderen aanraden. Nu na 3 [lees meer...]jaar is het tijd om hem er uit te laten en kies ik wel voor de anticonceptiepil, dit zodat ik alles zelf kan “plannen”.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Heb de implanon iets voor twee jaar eruit laten halen. Na het plaatsen één keer twee weken ongesteld geweest, daarna nooit meer. Hoefde nergens over na te denken, dus dat is een pluspunt. Twee minpunten zijn vooral dat ik flink aangekomen ben, ik kon sporten en diëten wat ik wilde, maar er veranderde niks. Ander minpunt is dat ik heel somber werd, alleen zelf had ik het ni[lees meer...]et zo door. Vorige week maandag de implanon laten verwijderen, gelijk een vrolijkere ik en ik verlies gelijk ontzettend veel vocht. Voor mij geen implanon meer.
03-11-2019

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)
Acne/puistjes

Voordien gebruikte ik de prikpil. Weer overgeschakeld naar Nuvaring wegens acne en gewichttoename buik rego. Direct neerslachtig , hoofdpijn , lusteloos , stemmingswisselingen...tussen in verdrietig en boos, possitieve stemmingen waren er niet. Dus ik stop met Nuvaring en ga me gewoon laten steriliseren en dan bij de dermatoloog iets voor men huid.
24-10-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb de Inplanon op 3 Mei 2019 in mijn bovenarm laten zetten. Het zetten was zo gebeurd. Ik ben ongeveer na de 1 e week begonnen met bloeden tot aan 5,5 maanden later., ik ben in die tijd alleen 1 x 10 dagen niet ongesteld geweest. Ik vind het echt troep en heb het eruit laten halen,. Ik werd zo ontzettend moe, sagerijnig, niet lekker en veel buikpijn en opgezette buit [lees meer...]alsof ik 5 maanden zwanger was. Op een gegeven moment kreeg ik ook elke keer veel hoofdpijn en duizeligheid Ook hield ik wat vocht vast. Ben niet veel aangekomen 2 kilo maar dat was puur vocht.. Voor mij nooit meer een implanon!!!
23-10-2019

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik was erg blij met deze pleister. Er zitten weinig hormonen in en het is regulerend. Echter heb ik zins een aantal maanden totaal geen behoefte meer aan seks. Het kan mij echt gestolen worden. Hopelijk gaat dat nog weg. Verder ben ik tevreden.
22-10-2019

Desogestrel (desogestrel)

Begin dit jaar begonnen met deze pil omdat ik op oestrogeen niet goed reageer, helaas vervelende bijwerkingen zoals pijnlijke borsten, opgeblazen gevoel, last van slechte huid, last van stemming en minder libido.
20-10-2019

EllaOne (ulipristalacetaat)
Zwangerschap

Stekende buikpijn al half jaar en gaat niet weg dokters weten niet wat het is
19-10-2019

19-10-2019

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Voor iedereen die (net als ik) alle negatieve ervaringen heeft gelezen over het plaatsen: ik heb hem een week geleden laten zetten en nauwelijks pijn gehad. De eendenbek was vervelend, maar het plaatsen heb ik niet eens meer gevoeld! Het kan dus ook zeker anders. Ook na de plaatsing geen pijn gehad, misschien iets of wat lichte kramp, maar echt geen pijn te noemen bij mij![lees meer...] En ik heb toch een vrij lage pijngrens....
17-10-2019

Mirena (levonorgestrel)

Helaas is de 2e spiraal bij mij helemaal niet goed gevallen. Ik ben ouder en heb een kind gebaard. Het heeft bijna 1 jaar geduurd om uiteindelijk de strijd op te geven en hem eruit te laten halen door de gynaecoloog. 2 Primalutkuren gehad om bloedingen te laten stoppen. En bij weghalen bleek dat de spiraal niet goed zat. We hebben geluk dat er geen zwangerschap is ontstaan[lees meer...].
16-10-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb eergisteren ochtend de kyleena spiraal laten zetten. Ik heb vooraf van de dokter oxycodon 5mg en diazepam 5mg gekregen zodat de plaatsing minder pijnlijk zou zijn. De plaatsing zelf viel inderdaad mee zolang je kan ontspannen. Ik heb sinds het plaatsen wel heel erg last van buikkrampen. Zo erg dat ik pauzes moet nemen als ik een stukje loop. Ik ga ervan uit dat dit [lees meer...]over gaat over een paar dagen maar voor als iemand ook een spiraal gaat laten plaatsen is dit wel iets om rekening mee te houden.
16-10-2019

Menstruatiepijn

Ik heb de Kyleena spiraal 9 maanden gelden laten plaatsen bij de gynaecoloog. Ik heb nooit een andere vorm van hormonale anticonceptie gebruikt (pil, etc.) voor het plaatsen van de kyleena. Ik had voor het plaatsen van de kyleena zeer hevige menstruatiepijn die soms gepaard ging met braken en duizeligheid. Ik wilde hier vanaf komen en aangezien ik liever voor een lagere ho[lees meer...]rmoon dosis wilde gaan dan de pil, koos ik voor de Kyleena spiraal. Daarnaast was het ook handig om een permanentere vorm van anticonceptie te gebruiken dan condooms. De plaatsing was inderdaad zeer pijnlijk, maar de pijn duurde slechts 15 seconden, dus daar zou ik me geen zorgen over maken! Ik heb na het plaatsen van kyleena nog ongeveer een maand semi-permanente krampen en bloedingen gehad. Die krampen waren niet zo hevig als mijn menstruatie ervoor, maar ik ervaarde wel lichte ongemakken voor een maand. De bloedingen waren zeer licht en helemaal geen probleem. Na deze maand was alles eigenlijk fanastisch! Ik ben af van de hevige menstruatiekrampen die ik had voor de plaatsing van kyleena. Als ik af en toe krampen heb, zijn ze zo licht dat ik er geen ongemak van ervaar. Mijn menstruatie is zo goed als weg, wat ik persoonlijk zeer fijn vind. Af en toe heb ik nog een lichte afscheiding waar ik een inlegkruisje voor gebruik. Ik heb daarbij ook geen andere bijwerkingen ervaren zoals stemingswisselingen of acne. Over het algemeen ben ik dus zeer tevreden! Het zou kunnen dat mijn ervaring anders dan die van veel vrouwen is omdat ik nooit aan de pil ben geweest. Als je direct overstapt van de pil op kyleena, zou ik er misschien rekening mee houden dat sommige hormonale klachten kunnen komen door het stoppen met de pil en misschien niet door kyleena.
15-10-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Nu zo 6 weken geleden de kyleena laten plaatsten. De eerst paar dagen ging super. Totdat ik heftig krampen en veel bloedverlies kreeg. Na 4 weken nog steeds niet over en werd het alleen maar erger. Toch naar de dokter gegaan om te kijken of die wel goed zat. Hij gaf aan dat hij goed zat en ik gewoon moest volhouden. Zo gezegd, zo gedaan. Een week aangekeken, maar ik werd[lees meer...] gek. Toch even stoute schoenen aangetrokken en de pil er naast gepakt. En ja mijn klachten waren weg... geen bloed meer en geen krampen... dit heb ik voor een weekend geprobeerd, maar het is niet de bedoeling dat ik daarnaast nog de pil slik. Toch mee gestopt en al mijn klachten kwamen terug. Ik ben niet tevreden over kyleena... Misschien over 1 jaar denk ik er anders over.. of ik hem laat zitten dat is de vraag!
14-10-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik was altijd heel heftig ongesteld en heb geen kinderwens, zodoende rond mijn 21ste gestart met de prikpil. Fijn dat je bijna niet ongesteld wordt en af en toe wat klachten rond de cyclus waren er anders ook geweest.
13-10-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

4 jaar geleden laten plaatsen. Eerste jaar nergens last van . Daarna begon het. Haaruitval de plekken werden steeds meer iedere keer een verstopte douche putje. Haaruitval was zo erg dat ik mezelf moest kaal scheten ook kwam ik 20 kilo aan en bleef ik honger houden. Mijn libido ging omlaag , ik had last van stemmingswisselingen en werd depressief. Heb er drie jaar mee ron[lees meer...]d gelopen nooit mijn vinger erop kunnen leggen . Toen ik hem ging verwijderen de klachten besproken met de huisarts die adviseerde even een half jaar zonder Implanon te kijken of de klachten daarvan kwamen. Binnen een maand voelde ik mij beter viel ik weer af kwam mijn libido terug en nu een jaar later zit ik beter in mijn vel dan ooit. Ik raad iedereen dit horor anticonceptie af als je niet goed op hormonen reageert.
13-10-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Binnen 3 dagen kreeg ik “weeën” en startte mijn lichaam met afstoten. ‘s Avonds met horror-bloedverlies en stolsels kwam Mirena er uit ... opengeklapt en wel. Nog drie dagen zeer zware en onhoudbare bloedingen gehad; Medicatie noodzakelijk. Veel pijn gehad en wat nu? Ook Nova-sure behandeling daarna heeft niet geholpen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4843)
Anticonceptie - overig (3544)
Cholesterol (2791)
Depressie - antidepressiva overig (2592)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2213)
Pijn - morfine-achtigen (2115)
Pijn (1902)
ADHD - psychostimulantia (1878)
Verslavingsziekten (1825)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1441)
Anticonceptie - eenfase (1325)
Angststoornissen (1132)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)