ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

12-11-2017

Posttraumatische stress-stoornis

Heel wat geprobeerd inmiddels zonder ook maar enig resultaat of effect. Extreem hoge dosis van diverse medicatie uitgetest en niets lijkt effect te hebben: Depakine 3000mg + Lamatrogine 100Mg. Oxazepam 400mg + slaap medicatie en allen geen enkel effect of ook maar een merkbaar iets. Eerste 50mg op de avond genomen en twee uur later van de wereld af. Slapen als een roo[lees meer...]sje mits ik ze tijdig inneem voordat ik over mijn slaap heen ga. Angst valt weg overdag en geen heftige dromen meer. Minder flashbacks aan de gebeurtenis en durf makkelijker de straat op. Zelfs invloed op mijn autisme en epilepsie. De bijwerkingen zijn voor mij vrij stevig zoals het niet meer kunnen verdragen van licht (met een zonnebril op in het donker tv kijken terwijl de achtergrond licht op minimaal staat) en na 16 uur een vreselijke afkick van de medicatie dat het uitwerkt (sterke angst en misselijk gevoel met lichte hyperventilatie). Na heel veel medicatie en andere (iligzle) stoffen te hebben geprobeerd ben ik behoorlijk onder de indruk van deze medicatie in positieve zin.
15-10-2017

Seroquel (quetiapine)

Zie deze site nu pas want is inmiddels 4 jaar geleden dat ik het gelukkig maar eenmalig hebt gebruikt, maar wou het toch even kwijt!! Was opgenomen wegens depressie door meerdere gebeurtenissen. Kon in de instelling niet goed slapen en hoorde van één medepatient dat ie van Seroquel naar de grond was gegaan tijdens het opstaan toen hij nog snel een slok water wou nemen voor[lees meer...] het slapen gaan. Dacht dat moet ik hebben, kan ik in ieder geval een nachtje doorslapen. Maar alhoewel ik drie maal minder woog dan die persoon die tegen de vlakte ging, werkte het bij mij totaal averechts. Stond te stuiteren leek wel of ik speed of xtc op had, want had in mijn jeugd dat wel eens gebruikt tijdens een party, al was dit wel al ruim 15 jaar later dat ik voor het laatst zoiets heb gebruikt. Ik zeg het is troep, maar kan u zeggen dat ik ook Lithium kreeg 1500mg en clomipramine 150mg en diverse pammetjes. Ik zeg u was moeilijk maar ben uit eigen beweging gestopt dit omdat ik er volgens sommige bij liep als een zombie en zelf ook gek werd van alle bijwerkingen en echt de hele dag door als een idioot aan het zweten was. Was totaal niet van de alternatieve geneeswijze en de oosterse therapien, maar kan u zeggen dit heeft mij er wel doorheen getrokken en loop nu alleen nog maar maandelijks bij een goede psycholoog die mij wat handvaten aanreikt als ik sommige dingen niet goed kan hendelen. Ja tuurlijk ieder voor zich maar voor mij nooit meer antidepressiva meer, alleen maar natuurlijke producten en mijn innerlijke energie opwekken. Bij dit heb ik het meeste baat gehad en heb ook het gevoel dat je erzelf aan moet werken, ook omdat medicijnen net als drugs en drank werkt en dit volgens mij totaal niet werkt bij je herstel maar dat je het juist onderdrukt.
12-10-2017

Stemmingswisselingen

ik gebruik t voor mn depressie stemmingwisseling. en t zijn goede doorslapers, ik gebruik voor slapen 4x 300mg langwerkende. ik gebruik ook temazepam 3x 20mg en diazepam 3x 10mg. ik slaap heel slecht, maar omdat ik mn rijbewijs terug krijg, ben ik aan t afbouwen. van seroquel krijg ik een droge mond en word dikker, eet meer.. dus dat moet stoppen.
08-09-2017

Psychose

Dit medicijn was een uitkomst, voor het eerst sinds maanden voelde ik me ontspannen, in het begin was het net of was ik aangeschoten maar dat was juist fijn. Dit gevoel ging binnen een week over, maar werking bleef wel het zelfde. Na inname kom ik helemaal tot rust in mijn hoofd, kan mijn angsten dan heel goed relativeren en ik slaap er goed op. Voor mij is dit echt een w[lees meer...]ondermiddel, ik weet wel van de bijwerkingen en de schade die het medicijn aanricht, maar dat neem ik maar voor lief. Ik VOEL me een stuk beter.
26-08-2017

Seroquel (quetiapine)

Dit middel heb ik gekregen om mijn hoofd kalm te krijgen voor het slapen. Dat doet het wel maar de bijwerkingen zijn heel naar. Al na een week begon ik snachts te eten omdat ik vreselijke trek kreeg. Ik wist in het begin niet dat dit een bijwerking is. Heb nu een nieuwe psychiater die erg geschrokken is van het feit dat het voorgeschreven is al slaapmiddel; daar is het nie[lees meer...]t voor bedoeld. Ik ben nu aan het afbouwen van 25 mg naar 12.5 en merk dat ik s ochtends fitter ben. Dat mensen meer dan 100mg slikken...verbijsterd. Hoe kun je overeind blijven? inmiddels slaap ik beter met 5mg melatonine. En dat is wèl een slaapmiddel. Ik ben blij dat ik er mee ga stoppen en hoop dat het me lukt de vele kilos eraf te krijgen. Ik was 40 kilo afgevallen maar dankzij dit middel waren die er zo weer aan!
13-08-2017

Schizoaffectieve stoornis

Dit middel werkt prima voor mij. Ik gebruik 3 keer op een dag, de snelwerkende variant met de volgende dosering: 2 keer 100mg en voor het slapen gaan 150mg. Samen met het middel sertraline 50mg heb ik mijn schizo affectieve stoornis goed onder controle. Mede dankzij deze medicatie heb ik de draad in me leven weer op weten te pakken. Let wel op: het gevoel van verzadiging k[lees meer...]an door het middel seroquel verminderen, waardoor je snel meer kan gaan eten. Ik adviseer iedereen dan ook voldoende te bewegen en gezond te eten.
12-08-2017

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Voor ik Solian nam gebruikte ik onder andere Seroquel. Seroquel maakte mij echter incontinent. Met Solian ben ik het beste af.
08-08-2017

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik neem dit medicijn al verschillende jaren. Het heeft mij zeer veel voordelen gegeven maar ook enkele nadelen. Ik ben zeer veel bijgekomen van dit geneesmiddel en ben er nu verslaafd aan. Ik heb over de jaren mijn dosis wel heel erg kunnen afbouwen, maar stoppen zit er voor mij niet in.
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (424) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (353) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!