lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

17-01-2017

11-01-2017

Seroquel (quetiapine)

Wat een verschrikkelijk middel is dit!! Ik kreeg het via het Paaz van Zaandam, omdat er teveel spanning thuis is, werd ik opgenomen. Ik ben nu kei hard aan het vechten en allerlei medicatie aan het uitproberen, waarvan Seroquel er eentje was. Nooit meer!! De innerlijke spanning verminderde absoluut niet, helemaal niets. Maar ik kon het niet uiten, hierdoor dacht de verple[lees meer...]ging dat het beter ging en ben ik zelfs bijna te vroeg naar huis gestuurd! Ik ben sinds gister gestopt met dit middel, me filter is weg (alles wat ik denk, dat zeg ik ook), ik kan mezelf weer uiten, de spanning kan er weer uitkomen, ik voel me alweer meer mezelf. Me eigen gespannen, neerslachtig zelf. Zonder filter, passief agressief, enz. Maar ik heb me in weken niet zo goed gevoeld, dat allemaal omdat ik met deze zooi ben gestopt. Nu op zoek naar iets wat wel werkt.. Tips zijn welkom!! Een middel wat werkt tegen (heel veel) spanning en het liefst ook tegen depressiviteit. Aangezien ik zo snel mogelijk naar huis wil, ook een middel wat snel werkt (dit wilt zeggen, binnen maximaal een week).
03-01-2017

Psychose

Ik gebruikte dit medicijn voor het eerst toen ik 14 jaar was, omdat ik psychotisch was. Ik slikte toen 200 mg, dit hielp wel maar was heel erg een zombie en besloot te stoppen omdat ik dacht beter te zijn (de psychiater was het er mee eens). 3 jaar later ging het weer mis, ik ging weer dingen zien die er niet waren en dingen horen die andere niet hoorde. Nu slik ik deze m[lees meer...]edicijnen ongeveer een jaar, ik heb lang op 50 mg gezeten en dit hielp tot dat mijn klachten er doorheen kwamen. Nu zit ik op 150 mg en ben nog in opbouwende fase. Het helpt minimaal, ik hoor en zie nog steeds dingen maar dit komt minder hard binnen. Het is moeilijk uit te leggen, het voelt echt alsof je drugs gebruikt hebt.
27-12-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik kreeg mijn Seroquel al vrij snel voorgeschreven toen ik in de geestelijke gezondheidszorg terecht kwam. Het zou me helpen om in slaap te komen en het zou me op het moment van een crisis ook rust geven. Ik werd hier in het begin erg suf en rustig van. Wat dat betreft was de effectiviteit van 25mg precies wat het beloofde. Al snel Had ik meer nodig en is het in 2 jaar[lees meer...] tijd verhoogd naar 5x per dag 25 mg. Op zich nog niet zo heel hoog maar gezien mijn andere medicatie was het erg veel. Ik ben zelf weer gaan afbouwen naar 1x per dag. Ik kreeg er namelijk vreselijke nachtmerries van, hele doorleefde dromen. Iets wat ook wel als bijwerking bekend stond. Daarom voor het slapen gaan de seroquel afgeschaft. Mijn dromen werden aanzienlijk minder maar mijn slapeloosheid kwam terug. Inmiddels heb ik daar nu andere medicatie voor. Seroquel slik ik nu alleen nog in de ochtend. Dat gaat prima, al zou ik denk ik ook wel zonder kunnen. Het is een vaste ritueel geworden en is verder nooit bekeken meer door een arts. Ik neem ze in uit gewoonte. Toch gezien de nachtmerries was ik erg ontevreden, het verstoorde ook mijn geestelijke gesteldheid overdag.
06-12-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik had eerst temazepam tegen mijn slapeloosheid maar omdat dat alleen voor korte termijn is heeft de psychiater mij seroquel voorgeschreven. Dat is een antipsychotica maar slaperigheid hoort bij de bijwerkingen en hij had er goede ervaringen mee. Ik begon met 25mg maar dit werkte té goed, ik werd amper wakker. Na een halve week ben ik halve tabletten gaan slikken (goed te [lees meer...]halveren met een pillensnijder) en dit gaat goed. Wel merk ik dat ik erg duf ben over dag en, ondanks dat ik wel weer slaap, nog steeds weinig energie heb.
24-11-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik neem nu een aantal maanden Seroquel 50mg een tijdje voor het slapengaan. Als ik de trage inwerking(1 tot soms 2 uren) van het product ter zijde laat moet ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over dit product. Angst, Paranoïde gedachten en/ of gedachten dat ik verkeerde dingen heb gezegd of gedaan doorheen de dag zijn makkelijker aan de kant te schuiven. Het laat me d[lees meer...]us minder tot niet meer piekeren en maakt me tegelijkertijd ook heel slaperig. Voor mij de perfecte medicatie voor het slapengaan. Een gewone in-slaper (Vb. Zolpidem) heeft geen effect bij mij, ik pieker hier gewoon doorheen. Ik krijg wel veel honger van deze medicatie en het werkt op de duur wel verslavend. Aldus mijn ervaring. Ik heb een depressie wat een gevolg is van een persoonlijkheidsproblematiek. Ik neem dit in combinatie met Wellbutrin 300mg XR
05-11-2016

Seroquel (quetiapine)

Hallo. Ik wilde effe mijn verhaal kwijt over dit middel.. Ik heb al jaren last van angst en paniek, depressie gevoelig adhd. Hyogondrie. Ik slikte eerst escitalopram en ik kon daar niet echt goed tegen sliep niet etc . Dokter schreef toen seroquel voor om in te slapen... Sliep eindelijk na jaren door en goed.. bij pshychiater zeiden ze toen meteen afbouwen van esci[lees meer...]talopram en seroqeul Dat gedaan, last van ontwenningsverschijnselen.. hettig depressie achtige gevoelens opgefokt kort lontje kon nergens meer van genieten. Over gestapt op welbutrinn voor de adhd ook en depressie gevoelens,, Ging helemaal fout. Ik ben toen zelf weer overgestapt op seroquel 25 mg Om te slapen. En dat ging weer goed... psychiater zei slik dat maar is oke... Ik ben toen stiekem ook overdag dit middel gaan gebruiken . Weken last van bijwerkingen en dacht dat ik alweer depressie had, zo voelde ik me, Kort lontje was er weer en opgefokt en nergens van genieten. Ik heb vol gehouden. Er moest iets zijn dat mij helpen kon. Er was een dag dat ik wilde stoppen, voelde me zwaar klote.. maar toch doorgezet..die dag erna bam alsof er iets was gebeurd. Nergens meer last van.. voel me mega goed. Nu al bijna 5 dagen toppie, kan weer genieten ik zit vol energie , wil weer dingen doen kort lontje weg, opgefokt gevoel weg...... ik wil de mensen die het moeilijk hebben met dit middel eens steuntje geven: geef niet te snel op! Ik vind het troep en heb me ook kapot gelezen op het internet over dit middel. Maar als je het nodig hebt en het helpt slik het aub... ik weet dat ik niet zonder medicatie kan functioneren en ik ben blij dat ik een middel heb gevonden dat mij helpt... ik ben normaal geen voorstander van medicatie. Maar goed wat niet anders is ,is niet anders,,,, ik hoop dat ik wat mensen heb kunnen gerust stellen met mijn verhaal.. bij mij duurde het bijna 4,5 week voordat het stabiel was en de bijwerkingen weg waren en mij goed voelde, geef dus niet op!!!! Groetjes blije gebruiker van seroquel
30-10-2016

Psychose

Sinds ik het gebruik is mijn motoriek, geheugen achteruit gegaan. Ook heb ik hartkloppingen gekregen en zie ik een aantal keren per dag wazig en voel me dan ook duizelig. (ik gebruik het nu 2maanden 450mg per dag).
Pagina 1 van 7

Mirena (1936) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (397) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!