Seroquel

quetiapine

Psychose (57 meningen)
Schizofrenie (24 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (14 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

Seroquel

Arjen Walstra (25-04-2013)

23-09-2019

Seroquel (quetiapine)

12,5 om te slapen. Werkt geweldig en ben veel helderder dan met al die slaapmedicatie zooi! Heb alleen last van haaruitval... bijwerking?
06-09-2019

Seroquel (quetiapine)

Hallo, ik ben een vrouw van 71 en heb al 40 jaar een slaapprobleem t.g.v. een trauma. Nadat de slaaptabletten niet meer werkten, kreeg ik van de psychiater seroquel 25 mg. In het begin sliep ik heel goed en sliep ook door. Na verloop van tijd werkte het veel minder, viel wel in slaap maar halverwege de nacht toch weer uren wakker. Ik gebruik het nu 2 maanden heb last v[lees meer...]an hoofdpijn, zweten en ineens een extreme haaruitval, zodat ik mijn haar kort moest laten knippen. Ik ga het nu snel afbouwen en nooit meer gebruiken.
02-08-2019

Psychose

Helaas veel slaap en verslapping bij spieren bij hoge dosis. Niet bij 300 Mg met depakine.
11-07-2019

Seroquel (quetiapine)

Ik heb het ook. Zo klote dat je het eigen lichaam niet meer vertrouwd door de enge schokken als je overdag leeft of in je bed ligt en INEENS een schok hebt.
10-07-2019

Veel kilo s er bij gekregen , libido 0,0
09-07-2019

Autisme

Al bij 25mg zonodig goed bij onrust vanwege autisme. Krijg dit naast de abilify. De onrust is anders echt niet te doen. Hierbij word ik rustig van. Werkt ook goed bij toevallige lusteloosheid. Een fijn medicijn ter aanvulling op mijn medicijngebruik.
02-07-2019

Seroquel (quetiapine)

In één maand tijd ruim 20 kilo aangekomen, kan niet stoppen met eten constant honger Normaal ben ik 70 kilo nu zwaar in paniek richting 100 De eerste nacht ben ik volkomen out gegaan als alleenstaande ouder compleet onverantwoord Mijn 9 jarige dochter kreeg me 's ochtend niet wakker en was ontzettend in paniek omdat ze dacht dat ik zelfmoord had gepleegd NOOIT AAN BE[lees meer...]GINNEN! er zijn betere alternatieven
15-06-2019

Chronische depressie

In het begin ging het goed met seroquel, maar na enkele maanden gebruik kwam de depressie in alle hevigheid terug .
05-05-2019

ADHD

Door de vele gedachten in mijn hoofd, door ADHD, niet kunnen slapen. Door psychische klachten en het niet slapen kwam ik vaak in een depressie. Ik gebruik 25mg één uur voordat ik ga slapen en slaap vervolgens 9\10 uur aan een stuk. Doordat het de gedachten uit mijn hoofd haalt is er ruimte om weer echt moe worden en dat is een fijn gevoel. Bij meer stress neem ik 50mg. En[lees meer...] bij een drukke stressvolle dag neem ik overdag 25mg. Ik slik deze medicatie nu bijna 10 jaar en weet dat ik deze medicatie zeer waarschijnlijk altijd zal moeten blijven slikken. Maar dit heb ik graag over voor een prettig, rustig leven.
05-05-2019

Stemmingswisselingen

Ik kreeg de seroquel tegen stemmingswisselingen. Maar de dosering was erg hoog. Ik kwam heel veel aan en sliep alleen nog maar... In 2107 overgestapt naar de truxal!!! Daar heb ik niet zo n hoge dosering van nodig en de moeheid verdween.
02-05-2019

Seroquel (quetiapine)

Begonnen met Seroquel voor slapeloosheid door langdurig benzodiazepine gebruik. Slapen lukt gewoon niet, vooral inslapen groot probleem. Seroquel werkte vooral aan het begin heel goed alleen nu enkele maanden later begin ik echt nare bijwerkingen te krijgen. De volgende dag ben ik een leeghoofd, emotieloos, geen initiatief meer en gewoon een ongelukkig gevoel. Ik be[lees meer...]n totaal niet mezelf de dag na gebruik van Seroquel.
28-04-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik kon gewoon niks meer. Ik voelde me een zombie. Emotieloos. Opstaan was al moeilijk. Ik keek elke dag zo : ._. Ik voelde me gewoon dood vanbinnen en dat maakte me dan weer echt verschrikkelijk depressief. Zeker omdat ik ook erg aan het aankomen was en ik had op dat ook een eetstoornis. Erg vervelend allemaal. Ben blij dat ik dat spul niet meer gebruik. Snap ook nie[lees meer...]t waarom ze dat een kind van 16 ooit hebben gegeven. 1/10 raad het niemand aan. Verschrikkelijke psychiater had ik.
18-04-2019

Bipolaire stoornis

in de jaren 90 van de vorige eeuw had ik een psychiater met wie ik wekelijks een gesprek van 50 minuten had én ik had geen medicijnen nodig maar na z'n vertrek naar een universitair ziekenhuis kreeg ik een andere psychiater die met me 5 minuten praatte maar me Seroquel én diazepam voorschreef en het maakte me niet beter ! Nu beklaag ik me dat ik niet m'n vorige psychiater [lees meer...]bezocht in het academisch ziekenhuis op 90 kilometer van m'n stad waar ik woon !
15-04-2019

Psychose

in 2011 t/m 2012 gebruikt voor pschychoses. sterkte 2000 mg. werkte bij mij totaal niet/ deed bij mij niks.
10-04-2019

Seroquel (quetiapine)

Na mijn bevalling van eerste kind had ik direct last van slapeloosheid (niet vanwege de baby). Eerder had ik hier nooit last van gehad. In die tijd werkte ik veel. In eerste instantie waren het periodes. Een jaar na de bevalling nam de slapeloosheid toe, mede door stress op mijn werk. Ik lag nachten wakker en viel dan pas rond 6:00 in slaap. Ik ben in behandeling gegaan bi[lees meer...]j een psychotherapeut en zij vermoedde een combinatie van (laat ontdekte) postnatale depressie in combinatie met een burn-out. Door de weinige nachtrust kwam ik in een vicieuze cirkel terecht en lukte het niet om zonder medicatie te herstellen. Ik heb eerst een tijdje anti-depressiva geslikt maar dat werkte onvoldoende tegen de slapeloosheid. Vervolgens kreeg ik Soroquel voorgeschreven (25mg). Dit werkte voor mij eigenlijk direct. Ik slik het een uur voor slapen gaan. De volgende ochtend word ik wel suf wakker en is mijn gezichtsvermogen iets minder. Het duurt lang voordat ik helemaal wakker ben en ook heb ik soms het gevoel dat mijn geheugen iets minder goed functioneert (ook gedurende de dag). Al met al heeft het mij wel geholpen om uit de vicieuze cirkel te komen. Na anderhalf jaar slik ik nu 12,5 mg. Hopelijk lukt het om in de toekomst verder af te bouwen. Zelf ben ik geen voorstander van medicijnen slikken maar soms beland je op een punt dat het echt niet anders kan. Op dat punt heeft dit medicijn mij geholpen.
04-04-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik gebruik de quetiapine (25mg, bij erge stress 50 Mg)al 10 jaar en van alles wat ik ooit heb gebruikt is dit het enige medicijn waar ik op kan vertrouwen en me daadwerkelijk helpt. Ik neem het savonds, piekergedachten gaan weg en ik word er duf van waardoor ik makkelijk in slaap val. Bij erge stress slaap ik de hele nacht niet, maar door de medicatie voel ik me wel ontsp[lees meer...]annen en daardoor krijg ik toch Mn rust. Doordat ik mijn slaap/ ontspanning pak voel ik mij beter. Nadeel: ik moet het al om 21.00 innemen wil ik de volgende dag om 07.00 weer redelijk fit zijn sochtends, anders zit de medicatie teveel in Mn lijf en voelt Mn lijf te zwaar aan. Maar dat heb ik liever dan niet meer slapen. Nu nog medicatie vinden die de leegte, verstoord emotieleven en dissociatie kan verhelpen! En na 17 jaar therapie en toch dagelijks goed kunnen functioneren maar zelf met de pijn blijven zitten, dan moet je uiteindelijk het toch met medicatie oplossen. Net zoals mensen met een lichamenlijke ziekte. Psygisch ziek zijn is precies hetzelfde. Ook wij hebben medicatie nodig om te kunnen functioneren/ beter te worden.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum