ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

12-05-2017

Seroquel (quetiapine)

hey, ik gebruik nu een tijdje seroquel en ik neem 2x per dag van 25mg in. In het begin toen ik het slikte gebruikte ik het voor slaapmedicatie omdat ik erg slecht sliep, maar doordat ik die medicatie innam sliep ik erg goed, maar ik merk nu, na een paar weken dat het niet meer helpt. Ik slaap heel slecht en soms lig ik nachten wakker. Nu heb ik het voor slaapmedicatie en a[lees meer...]ls ik overdag bijvoorbeeld paniek heb of erg onrustig ben. Mijn behandelaar zei dat ik ze eigenlijk niet mag innemen omdat ik te jong ben, maar ze heeft ze toch voorgeschreven omdat het mij de eerste nachten hielp, alleen nu helpt het mij niet meer en slaap ik niet goed. Het probleem is dat ik dit niet aan mijn behandelaar durf aan te geven, wat moet ik doen?
09-05-2017

Schizoaffectieve stoornis

Had eerst 2 x 300mg gewone afgifte. Moest elke kwartier plassen tot 4 uur na inname. Toen 2 x 300mg XR verlengde afgifte geprobeerd. Kon helemaal niet meer plassen en ben met spoed naar de huisartsenpost geweest. Bleek urine-retentie te zijn, een bijwerking van de Seroquel!! Wat een ellende!! Gelijk abrupt gestopt met de totale dagdosis van 600mg. Spoedconsult bij de ps[lees meer...]ychiater en nu met Clozapine begonnen. Tot op heden verdraag ik de Clozapine goed.
22-04-2017

Onrust

Dag allen, Graag wil ik mijn mening kenbaar maken. Mijn ervaring met dit medicijn is ronduit slecht. Ik slik behoorlijk wat medicatie en heb in het verleden ook diverse AP's geslikt, maar deze spant toch echt de kroon qua vervelende bijwerkingen. Ik ga ze niet opnoemen want dit zijn er gewoonweg te veel, maar hartklachten, ademhalingsproblematiek en incontinentie waren aan[lees meer...] de orde. Het middel twee weken vol kunnen houden, en had het idee gewoonweg als een zombie door het leven te gaan. Wanneer voor een Antipsychoticum gekozen moet worden, is mijn advies om eerst te kijken naar Abilify (aripiprazol) of Risperidon. Ieder mens reageert er anders op, maar dit paardenmiddel gun ik niemand.
19-04-2017

Seroquel (quetiapine)

Door de toename van honger en omdat t een paardenmiddel is ben ik zelf nu na jaren van 200 naar 25mg gegaan
12-04-2017

Schizoaffectieve stoornis

Seroquel XR dus met verlengde afgifte bevalt vele malen beter dan de gewone. Ik slik nu 300mg XR in de ochtend en 300mg XR in de avond. Bij de gewone variant (Seroquel IR / Immediate Release) moest ik om het kwartier plassen. Nu ik de verlengde afgifte (Seroquel XR / eXtended Release) gebruik is deze bijwerking weg.
12-04-2017

Seroquel (quetiapine)

Ik gebruikte zeker een jaar seroquel 25 mg om te kunnen slapen. Ik geloof dat ik er 2 per dag nam (dat weet ik niet meer zeker). Ik had veel last van angsten en piekerde me rot. Van 25 mg werd ik rustig en kon ik zo in slaap vallen. Tijdens het gebruik had ik weinig last van bijwerkingen, tenzij ik het vergat in te nemen. Ik begon me licht te voelen in mijn hoofd en vooral[lees meer...] heel naar. Zwarte vlekken voor mijn ogen als ik te snel ging zitten of staan. Er was niet echt iets waarmee ik het kon vergelijken of hoe ik het anders kan beschrijven als dat het een beetje lijkt op bijna flauwvallen. Alleen het flauwvallen gebeurde niet. Het duurde even voordat ik wist dat het kwam, omdat ik seroquel +/- een uur later innam. Tijdens het afbouwen werd dit vele malen erger en kreeg ik soms tintelingen in mijn handen. Ik heb mij zeker nog een half jaar na de laatste pil naar gevoeld. Ondanks dat ik soms graag weer die rust zou ervaren die het middel mij gaf, lijkt het mij niet al te best voor het lichaam.
07-04-2017

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik gebruik dit medicijn omdat mijn psychiater vond dat ik onwijs veel last had van stemmingswisselingen en impulsiviteit, ik had er ook erg last van en dacht om maar met Seroquel te beginnen. Ik slik 250 mg seroquel maar ik merk dat ik wel veel last heb van de bijwerkingen. Ik heb ook een onderliggende depressie en ik merk dat de extreme vermoeidheid en veel eetlust nog er[lees meer...]ger zijn geworden door Seroquel. Het medicijn werkt wel goed tegen mijn stemmingswisselingen en impulsiviteit, maar nu dat ik geen last heb van de stemmingswisselingen en dus geen pieken en dalen van mijn borderline stemmingswisselingen meer heb, ben ik nu wel constant down, ik slik al Escititalopram voor mijn depressie maar doordat de Seroquel werkt voel ik me nog depressiever. Het werkt een beetje tegen...
06-04-2017

Hyperventilatie

Ik ben gestart met seroquel xr maar dat hielp niet tegen mijn hyperventilatie. Ik kon mij niet rustig houden en kreeg allerlei bijwerkingen (Misselijkheid, draaierig, vermoeidheid, slapeloosheid, nachtmerries, overgeven). Ik viel 5 keer op een maand flauw.
Pagina 1 van 7

Mirena (1972) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (802) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (414) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (408) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (344) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!