Seroquel

quetiapine

Psychose (56 meningen)
Schizofrenie (24 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (14 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

Seroquel

Arjen Walstra (25-04-2013)

15-06-2019

Chronische depressie

In het begin ging het goed met seroquel, maar na enkele maanden gebruik kwam de depressie in alle hevigheid terug .
05-05-2019

ADHD

Door de vele gedachten in mijn hoofd, door ADHD, niet kunnen slapen. Door psychische klachten en het niet slapen kwam ik vaak in een depressie. Ik gebruik 25mg één uur voordat ik ga slapen en slaap vervolgens 9\10 uur aan een stuk. Doordat het de gedachten uit mijn hoofd haalt is er ruimte om weer echt moe worden en dat is een fijn gevoel. Bij meer stress neem ik 50mg. En[lees meer...] bij een drukke stressvolle dag neem ik overdag 25mg. Ik slik deze medicatie nu bijna 10 jaar en weet dat ik deze medicatie zeer waarschijnlijk altijd zal moeten blijven slikken. Maar dit heb ik graag over voor een prettig, rustig leven.
05-05-2019

Stemmingswisselingen

Ik kreeg de seroquel tegen stemmingswisselingen. Maar de dosering was erg hoog. Ik kwam heel veel aan en sliep alleen nog maar... In 2107 overgestapt naar de truxal!!! Daar heb ik niet zo n hoge dosering van nodig en de moeheid verdween.
02-05-2019

Seroquel (quetiapine)

Begonnen met Seroquel voor slapeloosheid door langdurig benzodiazepine gebruik. Slapen lukt gewoon niet, vooral inslapen groot probleem. Seroquel werkte vooral aan het begin heel goed alleen nu enkele maanden later begin ik echt nare bijwerkingen te krijgen. De volgende dag ben ik een leeghoofd, emotieloos, geen initiatief meer en gewoon een ongelukkig gevoel. Ik be[lees meer...]n totaal niet mezelf de dag na gebruik van Seroquel.
28-04-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik kon gewoon niks meer. Ik voelde me een zombie. Emotieloos. Opstaan was al moeilijk. Ik keek elke dag zo : ._. Ik voelde me gewoon dood vanbinnen en dat maakte me dan weer echt verschrikkelijk depressief. Zeker omdat ik ook erg aan het aankomen was en ik had op dat ook een eetstoornis. Erg vervelend allemaal. Ben blij dat ik dat spul niet meer gebruik. Snap ook nie[lees meer...]t waarom ze dat een kind van 16 ooit hebben gegeven. 1/10 raad het niemand aan. Verschrikkelijke psychiater had ik.
18-04-2019

Bipolaire stoornis

in de jaren 90 van de vorige eeuw had ik een psychiater met wie ik wekelijks een gesprek van 50 minuten had én ik had geen medicijnen nodig maar na z'n vertrek naar een universitair ziekenhuis kreeg ik een andere psychiater die met me 5 minuten praatte maar me Seroquel én diazepam voorschreef en het maakte me niet beter ! Nu beklaag ik me dat ik niet m'n vorige psychiater [lees meer...]bezocht in het academisch ziekenhuis op 90 kilometer van m'n stad waar ik woon !
15-04-2019

Psychose

in 2011 t/m 2012 gebruikt voor pschychoses. sterkte 2000 mg. werkte bij mij totaal niet/ deed bij mij niks.
10-04-2019

Seroquel (quetiapine)

Na mijn bevalling van eerste kind had ik direct last van slapeloosheid (niet vanwege de baby). Eerder had ik hier nooit last van gehad. In die tijd werkte ik veel. In eerste instantie waren het periodes. Een jaar na de bevalling nam de slapeloosheid toe, mede door stress op mijn werk. Ik lag nachten wakker en viel dan pas rond 6:00 in slaap. Ik ben in behandeling gegaan bi[lees meer...]j een psychotherapeut en zij vermoedde een combinatie van (laat ontdekte) postnatale depressie in combinatie met een burn-out. Door de weinige nachtrust kwam ik in een vicieuze cirkel terecht en lukte het niet om zonder medicatie te herstellen. Ik heb eerst een tijdje anti-depressiva geslikt maar dat werkte onvoldoende tegen de slapeloosheid. Vervolgens kreeg ik Soroquel voorgeschreven (25mg). Dit werkte voor mij eigenlijk direct. Ik slik het een uur voor slapen gaan. De volgende ochtend word ik wel suf wakker en is mijn gezichtsvermogen iets minder. Het duurt lang voordat ik helemaal wakker ben en ook heb ik soms het gevoel dat mijn geheugen iets minder goed functioneert (ook gedurende de dag). Al met al heeft het mij wel geholpen om uit de vicieuze cirkel te komen. Na anderhalf jaar slik ik nu 12,5 mg. Hopelijk lukt het om in de toekomst verder af te bouwen. Zelf ben ik geen voorstander van medicijnen slikken maar soms beland je op een punt dat het echt niet anders kan. Op dat punt heeft dit medicijn mij geholpen.
04-04-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik gebruik de quetiapine (25mg, bij erge stress 50 Mg)al 10 jaar en van alles wat ik ooit heb gebruikt is dit het enige medicijn waar ik op kan vertrouwen en me daadwerkelijk helpt. Ik neem het savonds, piekergedachten gaan weg en ik word er duf van waardoor ik makkelijk in slaap val. Bij erge stress slaap ik de hele nacht niet, maar door de medicatie voel ik me wel ontsp[lees meer...]annen en daardoor krijg ik toch Mn rust. Doordat ik mijn slaap/ ontspanning pak voel ik mij beter. Nadeel: ik moet het al om 21.00 innemen wil ik de volgende dag om 07.00 weer redelijk fit zijn sochtends, anders zit de medicatie teveel in Mn lijf en voelt Mn lijf te zwaar aan. Maar dat heb ik liever dan niet meer slapen. Nu nog medicatie vinden die de leegte, verstoord emotieleven en dissociatie kan verhelpen! En na 17 jaar therapie en toch dagelijks goed kunnen functioneren maar zelf met de pijn blijven zitten, dan moet je uiteindelijk het toch met medicatie oplossen. Net zoals mensen met een lichamenlijke ziekte. Psygisch ziek zijn is precies hetzelfde. Ook wij hebben medicatie nodig om te kunnen functioneren/ beter te worden.
28-03-2019

Seroquel (quetiapine)

Eerst kreeg ik 125mg maar leek wel een zombie. Nu 50 nr en is veel beter. Laat je niet aanpraten dat t niet verslavend is want dat is t wel!
22-03-2019

Autisme

Ik ben Autistisch (Asperger) heb daarbij ook ADHD en een depressie en angst/paniekstoornis. Via mijn specialist heb ik Quetiapine (Seroquel) 200 mg voorgeschreven gekregen en dit helpt mij bij de prikkelverwerking en de prikkels te dempen, maar ook bij het in en door slapen. Ik ben mijn specialist dankbaar hiervoor, want mijn leven ziet er nu kleurrijker uit hierdoor. Wat [lees meer...]ook fijn is, dat ik totaal geen last heb van bijwerkingen met dit middel.
17-03-2019

Autisme

Wegens Autisme krijg ik Seroquel 150 voor de prikkelverwerking en het in en door slapen. Dit slaat goed aan en heb verder geen last van bijwerkingen. Top middel voor mij.
10-03-2019

Onrust

Door dat ik bijna niet meer sliep gedurende een lange periode ondanks overmatig alcoholgebruik ben ik in juli opgenomen in Anteskliniek . Ben daar gestart met serequel 100 mg. Sindsdien mag ik goed slapen zeker 8 uur per nacht. Na inname ben ik binnen 15 min onderzeil
10-03-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Na vele jaren hevige stemmingswisselingen en depressies en behandelingen, gestart met seroquel. 150 mg is tot zover voldoende nog om alles de kop in te drukken. Helaas daarbij ook de positieve emoties. Ben beetje koos emotieloos geworden. Maar in mijn geval liever dat dan dood. Ik heb er veel baat bij. Wellicht nog eens verhogen maar tot zover zeer tevreden.
06-03-2019

Autisme

Ik gebruik 50 mg Seroquel i.v.m. mijn Autisme. Dit helpt mij om de prikkels beter aan te kunnen en zaken beter los te kunnen laten. Ook werkt het goed om in slaap te komen en door te slapen. Geen last van vervelende bijwerkingen of iets dergelijks.
06-03-2019

Allergie

Mrsa besmet in ziekenhuis olvg oost na heupoperatie. Als melaatse behandeld in leo polak. Geen smaak erg misselijk. Nu 6 jaar later nog steeds last van kaak en speekselklier.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum