quetiapine

Psychose (64 meningen)
Schizofrenie (28 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (19 meningen)
Onrust (18 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)

18-04-2022 | Man | 38
quetiapine (200mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Hersenziekte kan je seroquel gebruiken wat een ct of mri scan niet kan zien van een hersenziekte. Trombose onderbeen... .

13-04-2022 | Vrouw | 34
quetiapine (37,5)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Vanwege mijn PTSS en stemmingsproblematiek sliep ik slecht. Na meerdere keren korte perioden met benzodiazepinen geprobeerd te hebben zonder blijvend effect, kreeg ik Quetiapine voorgeschreven. De dosering van 25mg was eerst teveel, dus terug naar 12,5. Vervolgens werkte dat niet meer dus naar 25 mg. Dat ging een tijd goed, maar schoot gaandeweg tekort dus verhoogd naa[lees meer...]r 37,5. Inslapen ging beter, nachtmerries waren stukken minder, alleen doorslapen was een probleem. Daarvoor mirtazapine opgestart. Dat werkte wel maar kwam enorm veel aan, dus na een jaar mee gestopt. Die kilo's verdwenen toen ook vlot. De Quetiapine bleek zijn werk goed te doen, doorslapen ging ook beter. Ik had vrijheid om zelf, binnen bepaalde marges, mijn dosering aan te passen naar behoefte, maar die wisseling bleek juist funest voor mijn emotionele gemoedstoestand. Een klein jaar geleden is de dosering van 37,5 mg quetiapine vastgezet en dat ging goed. Ik sliep redelijk, kwam niet meer aan en functioneerde overdag redelijk naar omstandigheden. Nu begonnen met afbouwen in kleine stapjes van 6,25mg per maand. Heel voorzichtig en rustig omdat ik juist van de wisselingen instabiel werd. Beter heel geleidelijk in kleine stapjes afbouwen, dan te snel en weer moeten ophogen is het idee. Het trillen in het begin vond ik heel naar, maar ik vraag me af of het echt het middel was of de spanning die er eindelijk uit kwam of dat het een gevolg van was de vermoeidheid na maanden/jaren extreem slecht slapen wat zich nu ik eindelijk wat rust kreeg, geuit heeft. Ben in totaal 8 kilo aangekomen, maar was ervoor 5 kilo afgevallen dus nu 3 kilo meer dan voorheen. Voor mij acceptabel. Hoewel ik eerst heel sceptisch was over dit middel, want ik ga toch geen antipsychotica slikken en vanwege alle bijwerkingen en nare ervaringen die ik gelezen had,ben ik er nu wel heel tevreden over. Het heeft mij de nachtrust gegeven die ik nodig had om mijn therapieën aan te kunnen gaan, gevoelens te kunnen doorwerken en inzichten op te kunnen doen. Wel denk ik dat het heel belangrijk is, zoals met veel middelen, om korte lijntjes met de arts/psychiater te hebben, zodat je niet te snel ophoogt of verlaagt. Ook worden mijn bloedwaarden regelmatig gecheckt.

24-03-2022 | Man | 65
quetiapine (100mg)
Een lagere dosering dan als middel tegen een psychose, in deze dosis werkt het rustgevend ,neemt angst aanvallen grotendeels weg ,bij een veel hogere dosering zeer veel bijwerkingen, volledig in de war, waanvoorstellingen,

24-03-2022 | Man | 65
quetiapine (200mg)
Afschuwelijk medicijn. Zeer ernstige bijwerkingen, totaal geen effect, verergering van bestaande klachten.

22-03-2022 | Man | 37
quetiapine (50mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ken seroquel als geen ander. Deze werkt door dopamine - en serotoninereceptoren te reguleren. Ik heb jarenlang 300 mg seroquel XR genomen voor bipolaire stoornis wat er eigenlijk geen was of is. Het is altijd Borderline geweest maar de psychiater heeft dit nooit herkend omdat ze zo niet meer werken. Ze plakken geen diagnoses meer op mensen. Altijd spanning en onrust, i[lees meer...]dentiteitsverlies , woedeaanvallen, splitsen van persoonlijkheid. Maw deze constante onrust werd perfect gecounterd door lithium en dan 300mg. Als je dan gaat afbouwen met seroquel nr 50mg komt alles bloot te liggen. Voor de aandoening is het een goed medicament mr dit zijn regelrechte trauma’s voor mensen met angststoornissen en/of borderline (emotieregulatiestoornis) . Ik wens alle mensen die het mentaal moeilijk hebben veel kracht en hoop toe!!!

07-02-2022 | Man | 37
Schizofrenie

01-02-2022 | Man | 37
quetiapine (400mg)
Psychose
Gebruik sero niet voor jaren want dan kan je een delier krijgen en overlijden. Dan heeft sero geen vat meer om de psychose af te remmen. Dus kan je de vrije keuze maken, bvb . een andere antipsychotica vragen aan je huisarts, als uw huisarts er tenminste verstand en ervaring mee heeft. Je kan ook een neuroloog pschychiater erover bespreken.

31-01-2022 | Vrouw | 35
quetiapine (150mg)
Bipolaire stoornis
Na eerst andere antipsychotica te hebben gebruikt overgestapt op serequel. Begonnen met 300 mg. Bij manie wordt dit opgehoogd en nu afbouwen naar nul. Gebruik dit icm stemmingsstabilisatoren. De bijwerkingen zijn minder heftig dan die van olanzapine en haldol, maar gewichtsbeheersing is moeilijk. Daarnaast ervaar ik weinig emoties. Ik voel me vrij vlak. Dit is zinvol tij[lees meer...]dens episodes, maar erg vervelend tijdens een neutrale stemming. Afbouwen vind ik niet moeizaam gaan, maar als ik de medicatie een keer vergeet krijg ik hartkloppingen, een opgefokt gevoel en last van transpiratie.

30-01-2022 | Man | 38
Psychose
Enorm veel nadelen dan voordelen

30-01-2022 | Man | 38
Psychose
Gevaarlijke neuroleptica, niet te verklaren.

28-12-2021 | Vrouw | 60
quetiapine (25mg)
Onrust
onrust angsten slaploosheid, met 1 of 2 tabletten sliep ik hele nacht door minstens 6 uur. paar weken terug kreeg ik ontzettend pijn in kuit ik wist door omstandigheden en ervaring met mijn moeder en vader vrijwel direct dat het hier trombose betrof. ik vrees dat ik trombose heb opgelopen door de seroquel ben er ook direct mee gestopt

12-12-2021 | Vrouw | 40
quetiapine (100mg)
Ik neem al 10 j sero en heb indderdaad nachtblindheid en men zicht is verslecht heel veel zelfs. Wist niet dat dat door seroqeul kwam

25-11-2021 | Vrouw | 34
quetiapine (100mg)
Wie gebruikt nog dit medicijn ? Ik ben aan mijn linkse ook bijna volledig heel mij gezichtsveld kwijt zie enkel nog tunnel zicht andere ook is ook al aangetast . Ook ben ik volledig nachtblind al . De dokters van uza zeggen dit door seroqy komt. Heeft iemand dit hier nog last van ?

23-11-2021 | Vrouw | 42
quetiapine (25mg)

10-10-2021 | Man | 25
quetiapine (50mg)
Onrust

04-10-2021 | Vrouw | 15
quetiapine (6,25mg)
Ik gebruik quetiapine/seroquel nu bijna een jaar, tussendoor heb ik iets anders geprobeerd maar dat beviel minder. Ik gebruik het om in te slapen, daarvoor werkt het goed. Ik wissel tussen de 6,25 en 12,5 af net hoe ik me voel. Ik merk dat ik best wel heftig reageer op deze medicatie(of het is heftige medicatie) vandaar de lage dosering. Het heeft wel wat bijwerkingen, na[lees meer...]melijk: Ik wordt er slaperig, duf en soms duizelig van, ook lijkt mijn speeksel iets te veranderen. Daarnaast kan ik er niet meer door nadenken, dat vind ik heerlijk. Ik neem het rond 20.00 u in en slaap rond 22.00 u. Ik voel me de volgende dag als ik om 7u opsta nog wat duf, maar dat vind ik fijner dan niet slapen.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum