lees de ervaringen

Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Seroquel
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (66 meningen)
  • Psychose (44 meningen)
  • Schizofrenie (23 meningen)
  • ...

Bipolaire stoornis

zeer goede ervaringen sinds de seroquel is mn leven echt 100 x beter
04-02-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik slik voor de derde keer in mijn leven Seroquel voor mijn Angst-en paniekstoornis, naast al 12 jaar Paroxetine heb ik zo nu en dan Seroquel nodig om uit mijn Angst te kunnen komen, gemiddeld gaat het na een aantal dagen werken, in het begin heel suf met name bij gebruik overdag. Het enorme aakomen (trek in zoetigheid) neem ik voor lief op momenten dat ik amper functionee[lees meer...]r door mijn Angsten. Nu gaat het stabiel en ben ik van 50 mg afgebouwd naar 37,50 naar 25, dus ik hoop snel weer zonder te kunnen. Dan val ik hopelijk ook weer wat af, al is dat niet het allerbelangrijkste want niets is erger dan niet kunnen functioneren door Psychisch lijden. Succes iedereen. Ik las vaak jullie ervaringen om kracht en hoop uit te putten dus voelde mij verplicht ook mijn kant te vertellen.
19-01-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik neem al enkele jaren verschillende soorten antidepressiva's en slaapmedicatie. Buiten mijn slaapmedicatie heb ik hier nooit van effect gevoeld. Sinds een maandje geleden neem ik seroquel en zelf mijn omgeving zegt dat ik veranderd ben. Ik ben minderopvliegend en de extreme euforie en extreme putten met suïcidale gedachten vinden terug een evenwicht. Ik ben hierdoor wel [lees meer...]verdikt en heb het gevoel dat ik nooit echt meer die euforie zal voelen of eens goed ga kunnen wenen ... Het is gewoon stabiel wat voor nu het belangrijkste is.
15-01-2016

Seroquel (quetiapine)

15 jaar geleden heb ik na een opname op de paaz 100 Mg seroquel voorgeschreven gekregen tegen de angst die ik had. De angst werd niet minder, maar ik sliep er redelijk op. Toen ik twee jaar geleden in weer in therapie ging en vertelde dat ik nog steeds veel last had van angsten, werd de dosering verhoogd, naar 200, 300 en uiteindelijk 400 Mg. Ik kreeg steeds meer angsten,[lees meer...] schokken, spierverkrampingen, wakker schrikken en denken dat je stikt, restless Legs, hartkloppingen en nog veel meer enge dingen. Na een hele tijd, zonder dat ik in de gaten had dat deze bijwerkingen te maken hadden met de seroquel (ik slik ook nog efexor en ritalin) kwam ik hierachter. Ik heb geleidelijk afgebouwd en mijn angsten zijn gewoon weg!! Heeft er nog iemand zulke heftige ervaringen met seroquel? Ik zou het heel graag horen, want mijn psychiater wist van niks. Seroquel heeft mijn leven heel moeilijk gemaakt en ik ben door deze situatie het vertrouwen in mijn eigen lichaam kwijtgeraakt. Ik zou het fijn vinden als iemand dit ook heeft meegemaakt. Niet dat ik iemand deze ellende toewens, maar om de herkenning.
14-01-2016

Seroquel (quetiapine)

Leven met een depressie is niet bepaald leuk, maar met het gebruik van dit middel heb ik geen leven... Vreselijk... Op dit moment moet ik mijn medicatie nog nemen, maar omdat ik nu al weet, hoe ik daar op reageer en mij zal voelen, weerhoud me dat. Ik zal het nemen, maar... met Grote tegenzin!!! Nu zit ik dan op 100 mg. en vanaf morgen zal dat overgaan op 150 mg. en volgen[lees meer...]s de specialist zal ik naar zo'n 250 mg. toe "moeten"/"gaan"... Heb me nog nooit zo akelig gevoeld!
11-01-2016

Bipolaire stoornis

Ik heb deze dosering voorgeschreven gekregen van mijn psychiater. Echter nu een jaar later ben ik 35 kilo aangekomen. Heb diabetes en galstenen, obesitas. Ik ben nu de seroquel aan het afbouwen. Daarna zal mijn galblaas verwijderd worden en na dit herstel zal ik een obesitasprogramma met maagverkleining gaan doorlopen. Seroquel heeft een groot deel van mijn lichaam kapot g[lees meer...]emaakt.
02-12-2015

Posttraumatische stress-stoornis

Ruim twee jaar steeds een ander(e) medicijnen naast de seroquel. 100mg per dag en fluoxetine. Morgen overleg met de psych over verhoging medicatie. De seroquel helpt om in en door te slapen. Echter wel elke nacht nachtmerries. De depressies hetzelfde nivo. En 20 kg aangekomen. Krijg ook emdr therapie. Maar het is een langdurig proces.
29-11-2015

Seroquel (quetiapine)

Gestart na crisisopname. Dosis 200mg. Daarna (halfjaar) afgebouwd naar 100mg. In die tijd gebruikte ik ook paroxetine 25mg. Ik kreeg meer depressies, angst en begon (te) veel te drinken. Op aanraden van arts verhoogde "we" de paroxetine naar 40mg. Twee weken later lag ik op de intensive care na een zelfmoordpoging. Ik ben gestopt met paroxetine (afbouwen). Daarna ging het[lees meer...] met sprongen vooruit. Ik heb enkel nog 25mg seroquel. Het helpt mij enorm. Het tempert een beetje, is als een spreekwoordelijke filter, die ik zo mis door mijn autisme (Asperger). Het zorgt er voor dat ik de dingen (prikkels) kan verwerken en plaatsen. Dat ik overzicht hou. Zelfs zo goed dat ik nu als teamleider functioneer en het me goed afgaat. Iedere dag plezier heb in mijn Job en geniet van het leven. Alles start bij je zelf. Het zoeken naar een oplossing. Met of zonder medicatie. Het voornaamste is denk ik dat je vooruit wil. Dat je niet langer in de situatie wil zitten, waar je nu in zit. Daar moet je van doordrongen zijn.... Is het hard werken? Bereid je maar vast voor.....Het is ja.. Ik ben nu twee jaar verder. En er zijn nu meer dagen dat ik opsta met een glimlach dan andersom.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (273) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.