lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

17-07-2016

Psychose

Paar jaar terug gestart, eerst 25mg zonder verlengde afgifte voor slapeloosheid en angsten, binnen een half jaar zat ik op de 100mg zonder verlengde afgifte, zonder enig succes. Slapen lukte niet en de angsten werden alleen maar erger. Hallucinaties en psychoses begonnen en dus de dosering opgekrikt naar 200mg met verlengde afgifte (XR) en 100mg zonder verlengde afgifte. B[lees meer...]ehoorlijk aangekomen en alleen maar suïcidale gedachtes gehad ook een poging gedaan zonder succes. Die troep heeft een heel deel van mijn leven bepaald, elke dag rondgelopen als een zombie en lag te slapen overal waar het kon. Als je de keuze hebt, vraag dan om een andere. Nu zelf ook een andere en gaat zo veel beter! Dit is legale drugs die je niet moet willen hebben.
10-07-2016

Bipolaire stoornis

Zware pschose had ongeveer 8 jaar geleden. Eerst maniprex en depakine gebruikt, bij deze had ik zware neveneffecten. Vooral enorm trillen en puisten. Hierdoor overgeschakeld naar seroquel. Gelukkig geen pschose meer had, soms wel nog wat down en en suïcidale gedacht, meestal als ik stilval...
28-06-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik was erg depressief en had dwanggedachten. Ook leed ik aan slapeloosheid. Als je goed op je dieet let, mn koolhydraten, kom je niet aan. In het begin, de eerste 3 maanden ongeveer was mijn libido niveau antartica, ook dat trekt helemaal bij. Voor mij een geweldig middel! Ben de laatste 2 jaar af gaan bouwen van 100 naar 50 mg en het gaat nog steeds geweldig.
26-06-2016

Psychische klachten

vreselijke hoofdpijnen !! heb nu van de ene op de andere dag gestopt door de helse pijnen. pijnstillers helpen niet. Misselijkheid ten top. een ijszak op het hoofd is het bete wat je kan doen. Nu ongeveer de vierde dag, hopelijk vandaag beter. Mijn psychiater is in verlof. De huisarts vroeg gewoon of ik thuis iemand had om mee te praten ... waarom ga je naar de do[lees meer...]kter ... om terug naar huis gestuurd te worden (hihi) Nu neem ik nog Sipralexa (of het generisch produkt ervan (eschitalopan, of zoiets, 20 mg) en Lendormin om mijn dag op tijd te stoppen. Maar als u dit nachtelijke uur ziet, slaap ik nog altijd niet door. afwijzingen; vroeger, geen serieuze hulp (er wordt niets gedaan, niets onderzocht, lange wachttijden, dure gesprekken, artsen communiceren niet; ieder schrijft het zijne voor.....)
18-06-2016

Seroquel (quetiapine)

Eerst begonnen met 2x 25 mg ook voor overdag om angst te verminderen. Het verminderde de angst, maar slapen was nog niet echt goed. Daarna overgegaan naar 1 x 50 mg voor de nacht (overdag kon ik angsten beter händelen) en slaap sindsdien (nu ong 1,5 jaar) ontzettend goed.
16-06-2016

Onrust

Circa 1,5 maand 100 mg geslikt in de avond. Hoofdzakelijk voor de slaap, maar ook voor de sederende werking tbv paniekaanvallen. Door ggz werd AD voorgeschreven, lexapro, maar omdat de slaap werd verstoord na 2 weken gestopt. Na 1 week seroquel afbouw tot nu 1 x 25 mg. Afbouw 25 mg per week. Afbouw valt tegen. Ggz heeft dit middel off label voorgeschreven en dat schijnt ve[lees meer...]el te gebeuren. Dit middel is erger dan de kwaal. Ggz wou het met 150xr verhogen, maar dit heb ik niet gedaan en tot nu toe gaat het goed. Ggz helpt je dan ook niet meer. Geen pillen geen hulp. Ga nu nog 1 week door met 25 mg en ga ze dan nog halveren. Advies niet doen als je zonder kunt, want het is rotzooi.
25-05-2016

Stemmingswisselingen

Seroquel heeft ondanks de vele bijwerkingen mijn leven rustiger gemaakt. Zonder Seroquel sterke stemmingswisselingen, hypomane periodes met veel problemen met mijn omgeving, alcohol misbruik, niet kunnen slapen, achterdocht. Seroquel is voor mij en mijn omgeving de oplossing om een acceptabel leven te kunnen leiden.
10-05-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik neem seroquel al vele jaren zeker 14 jaar, omdat ik niet kan slapen. na 50u wakker val ik nog steeds niet in slaap. vele medicijnen geprobeerd na slaapmiddelen, seroquel voorgeschreven door de psychiater. Zelfs na 14 jaar seroquel lijd ik aan vieze bijwerkingen. als ik recht sta zonder inspanning heb ik binnen de minuut een hartslag van 125, ik heb dan enkele seconden [lees meer...]de tijd om rap te gaan liggen anders ga ik neer en gaat mijn hartslag volledig uit ritme. Ook bij het verschieten krijg ik een extreem hoge hartslag, bonzende hart, zeer veel hartritmestoornis. Ook extreme honger ik leef in een dieet overdag eet ik zo weinig als mijn zoontje van 6 jaar, omdat ik na inname alleen maar suiker wil eten. als ik niks in huis heb dan eet ik gewoon suiker of zelfs choco poeder. Ook na inname sla ik geel uit, ogen worden klein en knal rood. Ook heb ik er vaak hallucinaties van. Ik val schrikkend en schokkend in slaap, vaak gevoel dat ik stervend in slaap val. Ik slaap wel diep en goed uiteindelijk, dat is ook de enige reden dat ik ze neem. Letterlijk niks anders laat me slapen. Ik zou graag van deze rotzooi af willen, maar trazolak geprobeerd en vele andere dingen, maar het mag niet baten, zo blijf ik vast kleven aan deze pillen. wat ik neem is slechts 180 miligram. Neem ik meer dan zijn de bijwerkingen nog ernstiger, neem ik minder dan zijn ze te zwak om me in slaap te laten vallen. In de ochtend heb ik heel veel moeite om op te staan, mijn wekker gaat 2u af en geraak niet uit mijn bed. Uiteindelijk als ik op sta ben ik versuft en verdwaasd, ik neem een kop koffie en nog steeds heb ik een hoge hartslag, want seroquel werkt 12u. Ook ben ik verward en praten is me teveel, na 1u dat ik opgestaan ben, verdwijnen stilaan de klachten. Seroquel werkt uit en kan ik mijn dag beginnen. Ik ik kan niet meer gaan werken en ben invalide verklaard. Ik wou dat er een ander middel bestond die me liet slapen zonder al deze miserie. Ik raad iedereen deze medicatie af. Moest er iemand zijn met nog zo hevige bijwerkingen of zelfde probleem en een alternatief weet, geef gerust een reactie.
Pagina 1 van 7

Mirena (1905) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (741) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (371) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (285) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (265) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort