ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

08-09-2017

Psychose

Dit medicijn was een uitkomst, voor het eerst sinds maanden voelde ik me ontspannen, in het begin was het net of was ik aangeschoten maar dat was juist fijn. Dit gevoel ging binnen een week over, maar werking bleef wel het zelfde. Na inname kom ik helemaal tot rust in mijn hoofd, kan mijn angsten dan heel goed relativeren en ik slaap er goed op. Voor mij is dit echt een w[lees meer...]ondermiddel, ik weet wel van de bijwerkingen en de schade die het medicijn aanricht, maar dat neem ik maar voor lief. Ik VOEL me een stuk beter.
26-08-2017

Seroquel (quetiapine)

Dit middel heb ik gekregen om mijn hoofd kalm te krijgen voor het slapen. Dat doet het wel maar de bijwerkingen zijn heel naar. Al na een week begon ik snachts te eten omdat ik vreselijke trek kreeg. Ik wist in het begin niet dat dit een bijwerking is. Heb nu een nieuwe psychiater die erg geschrokken is van het feit dat het voorgeschreven is al slaapmiddel; daar is het nie[lees meer...]t voor bedoeld. Ik ben nu aan het afbouwen van 25 mg naar 12.5 en merk dat ik s ochtends fitter ben. Dat mensen meer dan 100mg slikken...verbijsterd. Hoe kun je overeind blijven? inmiddels slaap ik beter met 5mg melatonine. En dat is wèl een slaapmiddel. Ik ben blij dat ik er mee ga stoppen en hoop dat het me lukt de vele kilos eraf te krijgen. Ik was 40 kilo afgevallen maar dankzij dit middel waren die er zo weer aan!
13-08-2017

Schizoaffectieve stoornis

Dit middel werkt prima voor mij. Ik gebruik 3 keer op een dag, de snelwerkende variant met de volgende dosering: 2 keer 100mg en voor het slapen gaan 150mg. Samen met het middel sertraline 50mg heb ik mijn schizo affectieve stoornis goed onder controle. Mede dankzij deze medicatie heb ik de draad in me leven weer op weten te pakken. Let wel op: het gevoel van verzadiging k[lees meer...]an door het middel seroquel verminderen, waardoor je snel meer kan gaan eten. Ik adviseer iedereen dan ook voldoende te bewegen en gezond te eten.
12-08-2017

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Voor ik Solian nam gebruikte ik onder andere Seroquel. Seroquel maakte mij echter incontinent. Met Solian ben ik het beste af.
08-08-2017

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik neem dit medicijn al verschillende jaren. Het heeft mij zeer veel voordelen gegeven maar ook enkele nadelen. Ik ben zeer veel bijgekomen van dit geneesmiddel en ben er nu verslaafd aan. Ik heb over de jaren mijn dosis wel heel erg kunnen afbouwen, maar stoppen zit er voor mij niet in.
29-07-2017

Seroquel (quetiapine)

Vele middelen gebruikt, maar dit is het enige middel waar ik tevreden over ben. Ik gebruikte voor kort 25mg, maar dan piekte het middel het eerste uur waardoor ik redelijk last had van sedatie, niet handig met 2 kleintjes. Nu heb ik 50mg vertraagde afgifte. Ik kan het innemen en blijf fit, maar de hele gedachtenstroom in mijn hoofd kalmeert. Ik heb een ontwijkende persoo[lees meer...]nlijkheidsstoornis met een gegeneraliseerde angststoornis. Dit uit zich in depressies, piekeren, obsessief gedrag mbt voeding (bepaalde voedingstoffen niet willen/ kunnen eten). Dankzij de seroquel stopt het piekeren, waardoor de angst minder wordt. Ik kan hierdoor beter slapen, word fitter wakker en voel me energieker. Dit alles terwijl ik wel gewoon tot 2x in de nacht op kan staan om mijn zoon te voeden (kunstmatige voeding) in heldere geest. Het stoppen met seroquel vereist 3 nachten wakker liggen, maar het is dus echt te doen. Als je echt wilt stoppen (zoals ik tot 2x toe omdat ik zwanger wilde raken zonder het gebruik van medicatie) dan kan het. Bijwerkingen; droge mond na inname. Zakt na 4 uren ongeveer.
15-07-2017

Seroquel (quetiapine)

Wegens een burn out/depressie kon ik niet meer slapen. De huisarts schreef dit voor. Het werkt goed, maar inmiddels zit ik op 25 mg (nam eerst de helft). Hoewel ik diep slaap word ik ontzettend duf en moe wakker. Zonder kan ik niet inslapen. Ik ben bang dat ik straks niet meer zonder kan.
12-07-2017

Seroquel (quetiapine)

Werkt bij PTSS, depressie en slaapklachten. Doet wat het moet doen, in mijn geval geen bijwerkingen. Moet waarschijnlijk nog wel opgehoogd worden.
Pagina 1 van 7

Mirena (1996) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (814) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (419) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (417) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!