ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
05-02-2019

Seroquel (quetiapine)

Ik heb dit medicijn gekregen omdat ik door een depressie in 2015 niet meer kon slapen. Het werkt erg goed je valt als een blok in slaap maar nu na 3 jaar wegen de bijwerkingen zwaarder dan het effect en kom ik op een punt om te willen stoppen. Maar helaas gaat dat erg moeilijk met seroquel. De psychiater zegt dat het niet verslavend werkt maar erg makkelijk kom je er niet [lees meer...]vanaf want de ontwenningsverschijnselen zijn echt heftig. Ook vindt ik de gewichtstoename die je van dit medicijn krijgt verschrikkelijk, ik hou de hele dag een honger gevoel en als ik niet eet sta ik te trillen op mijn benen. S morgens wakker worden is drama en ik blijf nog lang moe. Ik ben nu aan het afbouwen en hoop over 2 maanden geen seroquel meer te gebruiken.
12-01-2019

Seroquel (quetiapine)

Al vele jaren neem ik dit medicijn. Na een benzo verslaving dit gekregen om eindelijk te kunnen slapen. Van 50 mg naar 400mg. Eindelijk vast slapen zonder dromen, herbeleving enz. Van 400 mg afgebouwd naar 200 door gewichtstoename en vreetbuien 35 kilo in een half jaar eraan. Minder dan 200mg slaap ik niet, Als ik niet eet na inname slaap ik ook niet meer. Meteen gaa[lees meer...]n liggen na inname en eten, licht uit en dan vast 5 tot 6 uur max slapen. Lekker fit en uitgerust opstaan. Ik mag kiezen, stoppen ( afbouwschema)en dan niet meer slapen, of eten en zware obesitas. Er is geen alternatief medicijn met medewerking. Ik haat mijn lichaam Ik hou van het leven. Ik slik het al meer dan 12 jaar en met tussentijds eens gestopt te zijn weet ik dat stoppen bijna geen optie is zo lang ik geen ander medicijn vind waarop ik slaap. Vreselijk maar tegelijk psychisch het beste medicijn voor mij.
06-12-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik kreeg dit middel voorschreven omdat ik door het gebruik van dexamphetamine slecht kon slapen. Dit middel geeft geen verslaving ideaal bij een ADHD Nu gebruik ik het trouw een half uurt voor het slapen de minimale dosering van 25 mg en dat al zeker 3 jr. Nog steeds ervaar ik er een rare ervaring mee. Ik begin na 25 min. Ontzettend moe te worden.krijg rusteloze benen[lees meer...] en als ik niet snel ga liggen val ik in slaap daar waar ik zit of mee bezig ben. Ben geregeld wakker geworden op de verkeerde plek of met een bijna brand ervaring. Stipt 6 uur later wordt ik wakker. Nu merk ik de laatste tijd dat de vermoeidheid lang blijft hangen. Lijk niet wakker te zijn. Heb ook weleens storingen. Zo noem ik het die duren nog geen 10 sec. Maar dan krijg ik een flits in mijn hoofd en ben even weg. Net stroom die door je lichaam gaat. Ik begin echt te twijfelen aan de goedheid van dit middel. Hij doet idd wat hij moet doen en dat is mijn constante gedachtes (die niet stil lijken te zijn) ff stilleggen zodat ik kan slapen. Ik noem het slapen op commando.
26-11-2018

Schizoaffectieve stoornis

ik kwam met rare klachten, ik hoorde constant geluiden van ambulance en sirenes , en zo ging ik door het leven. ook was ik heel ban en paniekerig. ik zonderde mij af, onder de mensen werd alles nog erger. toen kwam ik bij een psychiater, van alles geprobeerd, hij wist het niet meer en hij zei ik weet een hele goede psychiater voor jou, en die kreeg ik, nou was benieuwd, ja[lees meer...] zei was inderdaad goed, en redelijk goed in te stellen en goede gesprekken. En zo als altijd gaan die goeie weer weg. Maar zei zij ik heb nu ook weer een goede voor jou. Nou en dit was een psychiater met veel ervaring, en heeft me uiteindelijk goed kunnen instellen in dacht het komt nooit meer. de hoofd medicijn is seroquel eerst op 300 mg later verhoogd naar 500 mg en stabiel, ben nu 10 jaar verder en nog stabiel, ik heb er wel voor moeten lijden aantal ziektes doormaken, maar het helpt nog steeds, maar nog steeds wil ik afbouwen vanwege de vele bijwerkingen. maar wat krijg je dan andere medicijnen weer andere bijwerkingen en niet zo stabiel, daar valt ook over na te denken, ik ben nu in bespreking met de artsen wat gaan we doen.
21-11-2018

Bipolaire stoornis

Ik slik dit middel al 5 jaar en ben sindsdien evengoed 5 keer opgenomen op de psychiatrische gesloten afdeling. Nu ben ik over op haldol maar slik evengoed nog 200 mg seroquel omdat ik slapeloze nachten kreeg na afbouw. Ik had ook nachtmerries en misselijkheid dus toch maar weer gaan slikken in lagere dosering erbij maar dan alleen in instant release. Ik kan nu weer doorsl[lees meer...]apen en er voor mijn kinderen zijn overdag. Ik denk dat ik er nooit meer vanaf kom.
11-11-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik heb in 2004 een zeer ernstige ongeval gehad met de vrachtwagen tijdens revalidatie na een aantal maanden kreeg ik een post tramatisch stres storing om daarvan niet te veel aan dat ongeval terug te denken, heb ik dit medicijn voor geschreven gekregen. Ik kreeg eerst 25 ml nu zit ik al 10 jaar op 50 mgram en ik slaap als een roos..Ik heb geen bijwerkingen zover ik weet.[lees meer...] Volgens de psychiater is de medicijn in deze hoeveelheid niet verslavend, daar ben ik het niet mee eens, als ik het vergeet dan wordt ik vanzelf wakker..Ik heb al 12 jaar geen contact meer met deze arts.. Ik slik het nog steeds en slaap hierdoor wel goed.ik neem dit medicijn nu al 14 jaar..Ik neem wel eens 25 mgram ik merk geen verschil ik kan op terug gaan naar 25 gram. MIsschien moet ik gaan nabouwen..
31-10-2018

Onrust

Dit middel een paar keer voorgeschreven gekregen tegen onrust, slapeloosheid en neerslachtigheid. Ik het echter nooit echt iets van de werking ervaren, het leek meer op een placebo. Ook vond ik de tabletten behoorlijk groot en moeilijk door te slikken. Dit medicijn heeft wel een hoop ernstige bijwerkingen zoals het ontwikkelen van diabetes. De fabrikant van dit medicijn he[lees meer...]eft deze bijwerking ook lange tijd verzwegen.
24-10-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik gebruik dit middel nu 3 weken i.v.m. overspannenheid, tegen slapeloosheid en onrust. Ik voel minder druk op de borst en spanning in mijn lijf, hiervoor had ik steeds een opgejaagd gevoel. Ik slaap er ca. 8 uur op door, dat is erg fijn. Slaap voelt iets onnatuurlijker maar beter dan vanaf 4 uur 's ochtends wakker liggen.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!