ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

14-07-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik ben totaal niet tevreden van het medicijn, ik voel me een robot. Mijn stemmingswisselingen zijn er niet meer, ik ben niet meer down, maar ook totaal niet gelukkig. Gewoon neutraal en emotieloos. Ben in samenspraak met de psychiater de dosis aan het afbouwen om te stoppen en andere mogelijkheden te bekijken.
05-07-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik slik al een paar jaar 25mg quetiapine voor mijn depressie, angst en paniekstoornis. Ik heb in de tijd dat ik dit middel gebruik gemerkt dat ik geen druppel alcohol kan verdragen zonder dat het lijkt alsof ik een hartinfarct krijg. Ik krijg allerlei verschijnselen die erop lijken. Mijn harslag schiet ineens omhoog, ik krijg een tintelende tong en linkerarm, stijve kaak, [lees meer...]druk op de borst, hyperventilatie, flauwvallen en misselijkheid. Soms krijg ik er zelfs opvliegers van, terwijl ik pas 17 ben en ik dacht dat dat alleen bij vrouwen in de overgang gebeurde. Meestal krijg ik dit soort bijwerkingen pas de dag nadat ik alcohol heb gedronken, heb ik gemerkt. Ook krijg ik deze bijwerkingen als ik gestoken word door een hommel. Erg leuk allemaal. Ik ga binnenkort kijken of er geen alternatief voor te vinden is, want ik wil echt van deze rotzooi af. Het voelt alsof het jaren van mijn leven afhaalt. Plus, 25 mg is een erg lage dosis, dus ik hou mijn hart vast voor iedereen die meer dan dat slikt.
10-06-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik gebruik nu al ruim 10 jaar 50 Mg seroquel en 40 Mg citalopram. Nu merk ik dat mijn angsten verschrikkelijk toegenomen zijn en de medicatie zijn werk eigenlijk niet meer doet. Vraag me af of hier mensen zijn die dit ook hebben ondervonden en dat misschien een verhoging van de seroquel een oplossing is geweest?
21-05-2018

17-04-2018

Depressief

08-04-2018

Autisme

Ik gebruik Seroquel (200 mg) voor chaos veroorzaakt door autisme en ptss. Het helpt me orde te krijgen in mijn hoofd en ik kan beter presteren sinds ik dit gebruik. Heb alleen wel veel last van de bijwerkingen dus mijn psychiater en ik hebben afgesproken dat ik tussen de 100 mg en 200 mg mag kiezen wat ik gebruik. Als het wat slechter gaat 200 mg en als het wat beter gaat[lees meer...] 100 mg. Dit is zeer bijzonder bij dit medicijn, maar het is wel de enige AP die mij helpt.
14-03-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik ben vanaf december twee keer opgenomen geweest op een crisisafdeling, met heftige angst en trauma klachten. Arts stelde het in het begin al voor om seroquel te gaan gebruiken maar ik durfde niet vanwege alle spookverhalen op internet. Uiteindelijk ook nog zo verschrikkelijk depressief geworden, gevaarlijk depressief.... dat ik 2 dagen geleden besloten hebben om te begi[lees meer...]nnen met vijfentwintig mg voor de nacht. Ik gebruik ook nu iets meer dan 2 maanden oxazepam. Ik heb mijn slaapprobleem geprobeerd te verhelpen met mindfulness, etc. Echter dat was niet afdoende, ik heb naast de oxazepam ook extra valium voor de nacht geprobeerd en temazepam. Beide werkte niet. De seroquel geeft mij nu minimaal 7 uur slaap per nacht in plaats van 3 tot vier uur, dan ga ik er uit om even te plassen en duik er weer in en slaap/sukkel ik tot half 8 door. Ik was heel bang voor de bijwerkingen, ik ervaar buiten een beetje slaperigheid geen enge bijwerkingen. Geen droge mond , geen hongergevoel, wel een beetje klungeliger. Het geeft ietsje meer rust in het koppie. In de ochtend een beetje slaperig maar lang niet zo eng als dat ik dacht dat het zou voelen. Ik wil binnenkort weer even reageren omdat ik niet vind dat je na twee dagen al iets nuttigs kunt melden. Echter, de eerste nacht dat ik het moest gaan slikken dacht ik dat ik er de volgende dag niet meer zou zijn....Zo heftig is mijn angststoornis wel te noemen... Wellicht dat we de overstap gaan maken naar vijftig mg seroquel XR met vertraagde afgifte, dat stelde mijn psychiater gelijk voor maar ik wilde eerst de lichtste variant proberen om te zien wat de bijwerkingen zouden zijn. Ik wilde dit hier graag even kwijt om mensen met ernstige trauma, angst en depressie mijn ervaring na 2 nachten gebruik te vertellen. Het is je eigen keuze om het wel of niet te nemen natuurlijk maar de spookverhalen van internet hebben mij er heel lang van weerhouden om het te gaan nemen, wellicht kan ik iemand met dezelfde klachten die het overweegt te gaan nemen hier een beetje gerust mee stellen... Ik ervaar tot nu toe alleen een beetje slaperigheid in de ochtend.... En mijn oorspronkelijke klachten worden gedempt, ze zijn er op de achtergrond zeker nog wel maar dan veel meer gedempt....Dat moet met een of twee weekjes ook verminderen heb ik begrepen...Laten we het hopen. Ik hoop binnenkort weer even reageren. Vrijdagochtend heb ik gesprek met de afdelingsarts van de acute dagbehandeling waar ik nu mee bezig ben om te kijken wat we gaan doen met deze medicatie. Of we de XR variant 50mg gaan starten etc.
Pagina 1 van 7

Mirena (2056) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (459) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (449) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!