Seroquel

quetiapine

Psychose (59 meningen)
Schizofrenie (25 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (15 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

26-02-2020

Psychose

Ik vond seroquel wel fijn .het haalde scherpe kantjes ervan.je word er wel slaperig van
23-02-2020

Seroquel (quetiapine)

Na een heftige periode begonnen met seroquel XR 50mg. Het wennen was heftig met duizeligheid en vermoeidheid met name en wat hoofdpijn. Eenmaal gewend dacht ik ongeveer een week dat de wereld mooi was en ik eindelijk angstvrij was. Echter na paar maanden merkte ik dat ik al ruim 15 kilo was aangekomen en daardoor obesitas kreeg. Ik heb dit middel een paar jaar terug oo[lees meer...]k gehad in hogere dosis en kwam toen ook ruim 20 kilo aan dit ging er na stoppen en dieet weer af gelukkig. Ook namen de klachten toe als vermoeidheid en afgevlakt gevoel. Angsten waren er nog steeds maar iets meer op de achtergrond. Nu ik goedkeuring heb van huisarts om af te bouwen met om de dag een tablet voor een week ben ik gister door een hel gegaan. Enorm veel bijwerkingen met het afbouwen waaronder enorme migraine, misselijk, diarree, geen eetlust, duizelig, vermoeidheid tot gevoel in slaap te vallen, druk in hoofd, huilbuien, onrust. Ik weet dat dit tijdelijk is maar zie nu wel in wat dit voor troep is en heb besloten hoe ellendig ik mij ook voel ik dit nooit meer slik. Uiteraard is dit voor iedereen anders en zie ik in dat het een topmiddel zou kunnen zijn maar niet voor mij helaas.
18-02-2020

Stress

Ik heb deze medicatie voorgeschreven gekregen omdat ik constant zat te piekeren vanwege hoog stressniveau. Ik gebruik het nu een week. Vier maal per dag 25 Mg. Ik ben compleet van de wereld door het medicijn. Het lijkt wel of ik stoned ben. Ik ben duizelig, heel erg wazig, praat soms met dubbele tong. Ik onthoud niets meer, zelfs niet op hele korte termijn. Ik heb weinig t[lees meer...]ot geen rem op lust tot eten. Kortom mijn gehele leven staat stil. Ik voel geen behoefte om naar buiten te gaan en kan niets afspreken omdat normaal gesprek met anderen niet echt gaat. Ik kan alleen slapen of tv kijken en soms lukt lezen me. Ik heb de psychiater al aangegeven dat ik wil stoppen hiermee. Hij vindt het voor mij een goed middel omdat het mijn denken stillegt en snel werkt. Ik vind het een heel naar middel .
06-02-2020

Schizofrenie

Ik slik sinds 10 jaar dit middel, 800 mg per dag. ik gebruik de xr voor de onderhoudsdosis en de gewone seroquel voor als ik me niet goed voel. Het echte rottige aan dit middel middel vind ik dat je geen eet rem hebt en daardoor flink dik wordt. Verder doe ik het er goed op.
19-01-2020

Seroquel (quetiapine)

25mg voorgeschreven gekregen na een crisisopname vanwege extreme angst. Ik gebruik het in combinatie met sertraline, met name om goed te slapen 's nachts omdat ik vanwege de angst slecht en onrustig sliep. Van nature ben ik een piekeraar en doemdenker, en de seroquel zet dit piekeren echt voor het grootste gedeelte uit. Slapen gaat perfect, een half uurtje na inname slaat [lees meer...]de slaperigheid toe en ik slaap goed door. Ik heb geen moeite om de volgende ochtend weer op te staan en heb overdag geen last van dufheid. In combinatie met intensieve therapie gaat het nu zo goed dat ik dit medicijn mag gaan afbouwen. Een prachtig hulpmiddel als het even niet gaat!
12-01-2020

Autisme

Ik heb autisme, al mijn hele leven. Daarbij komt ook veel angst en paniek kijken, met name als de dag vordert. Ik woon alleen, maar zodra er mensen om mij heen zijn heb ik veel last van angst en paniek, mijn andere diagnose is dan ook sociale fobie. Ook had ik door mijn autisme en veel gepest zijn veel last van achterdocht, als onbekende mensen op straat lachen of ook m[lees meer...]aar het woord autisme(of grapjes maken over aparte mensen) had ik contstant het gevoel dat ze het over mij hadden. Ik kan ook niet te lang buiten blijven, ik ga even naar de winkel en vlucht dan naar huis, waar ik thuis met gigantische hoofdpijn en stress kom. Ik moet dan altijd even slapen, anders lukte het huishouden en/ of koken niet meer. Ik stond anders echt onder hoogspanning. Ik heb dit al mijn hele leven, zeker wel vanaf mijn 12e. En heb ook en diagnose autisme. Ik vind het heel gezellig met andere mensen te zijn, en heb ook hele goede contacten met familie, maar het is vaak erg moeilijk om te communiceren en het kost mij heel veel energie, ik ben vaak doodmoe als ik even naar de winkel ben geweest bijv. Vroeger moest ik na school ook altijd even liggen van de hoofdpijn. Op den duur werd de overprikkeldheid aan het einde van de dag zo erg dat ik niet meer in slaap kon vallen en meerdere keren per nacht wakker werd, ik had ook erg depressieve en suicide gedachten omdat ik veel meegemaakt heb in mijn leven naast het feit dat ik autisme heb. Ik was altijd fel tegen medicijnen net als mijn ouders. Snap ik wel, medicijnen kunnen nadelig zijn voor de ontwikkeling van een kind. Tot ik de huisarts een keer uitgebreid sprak, dat ik het zat was, om altijd maar overspannen te raken van normale activititeiten. Ook wilde ik weer gewoon kunnen slapen. Die middag gebeurde er een klein wonder, ik nam quetiapine 50 mg en ik voelde hoe mijn lichaam een stukje lichter werd, er viel een last van mij af, ik vergeet dit nooit meer, alsof deze overprikkeldheid van mijn autisme compleet verdween. Op den duur bleek 50 mg niet genoeg en heb ik 100 gekregen, vlak voor het slapengaan. Ik was zo overdonderd van het feit dat mijn leven ooit nog zo rustig en prettig kon worden, ik kon goed naar een ander luisteren en rustig op een ander reageren, bijvoorbeeld in de winkel, wat normaal nooit lukte door autisme. Ik ben ben erg blij geweest met de serequel, alleen schrok ik heel erg want ik kwam 2 kg per week aan, terwijl ik juist graag sport, alles op de fiets doe, een heel huishouden run enzovoort. Ik eet veel groenten en fruit. Uiteindelijk ben ik 15 kg aangekomen en paste mijn kleding niet meer. Ik ging in de weken van het gebruik wel naar de sportschool kracht training, maar toch bleef ik aankomen. Ik vind dit oneerlijk want vroeger viel ik hier juist heel snel van af. Na wat eigen wetenschappelijk onderzoek op internet over gewichtstoename en antipsychotica kwam ik tabellen tegen, die aangaven welke antipsychotica waarschijnlijk het minste gewichtstoename zou geven. Ik ben van surinaamse afkomst en mijn bmi is nu na de gewichtstoename van 15 kg, 31, dat was voor mij ook een argument om over te stappen naar een andere antipsychotica. Wij hebben veel suikerziekte in de familie. Ik heb dit wetenschappelijk overzicht, met gewichtstoename i.c.m. antipsychotica uitgeprint en meegenomen naar mijn psychiater. Ik heb gevraagd om over te stappen op aripiprazol. Ik heb dit nu een paar dagen(ik begin met 2.5 mg en misschien komen we op 5 mg) en kan nog niet beoordelen of dit even goed werkt als de serequel. Ik ga weer proberen 3x per week te sporten (kracht training) in combinatie met een eiwitrijk dieet. Ik hoop dat het nu wel werkt, want met serequel was afvallen bijna onmogelijk. Ik vind dat psychiaters het beste een middel moeten voorschrijven met de minste gewichtstoename, er zijn veel onderzoeken hiernaar gedaan.... Dus mijn advies is: als je serequel voorgeschreven krijgt, probeer eerst kritisch te zijn naar de dokter waarom je geen andere antipsychotica krijgt, misschien word je straks wel 15 kg zwaarder? Ik ken heel veel mensen, die wel 10-20 kg zijn aangekomen door antipsychotica, ik vind echt dat hier meer aandacht voor moet zijn. Anders ben je nog verder van huis. Ik hoop dat je wat hebt gehad aan mijn review. Fijne dag,
08-11-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

25-10-2019

Chronische depressie

Het geeft zeer ernstige bijwerkingen dat het me totaal heeft verandert.Zodanig dat het me ernstige suïcidale gedachten gaf.
21-10-2019

Seroquel (quetiapine)

Ik heb een tot twee jaar seroquel voorgeschreven gekregen tijdens een angststoring. Het middel is een anti psychotica en is een zwaar middel. Naast de gemelde bijwerkingen is het erg moeilijk om met dit middel te stoppen. Het is dus geen slaapmiddel maar wel een middel waar he slaap van krijgt. Het doet vanalles in jou hoofd en je wordt er een beetje gevoelloos van, also[lees meer...]f er een dikke deken over je ligt.
23-09-2019

Seroquel (quetiapine)

12,5 om te slapen. Werkt geweldig en ben veel helderder dan met al die slaapmedicatie zooi! Heb alleen last van haaruitval... bijwerking?
06-09-2019

Seroquel (quetiapine)

Hallo, ik ben een vrouw van 71 en heb al 40 jaar een slaapprobleem t.g.v. een trauma. Nadat de slaaptabletten niet meer werkten, kreeg ik van de psychiater seroquel 25 mg. In het begin sliep ik heel goed en sliep ook door. Na verloop van tijd werkte het veel minder, viel wel in slaap maar halverwege de nacht toch weer uren wakker. Ik gebruik het nu 2 maanden heb last v[lees meer...]an hoofdpijn, zweten en ineens een extreme haaruitval, zodat ik mijn haar kort moest laten knippen. Ik ga het nu snel afbouwen en nooit meer gebruiken.
02-08-2019

Psychose

Helaas veel slaap en verslapping bij spieren bij hoge dosis. Niet bij 300 Mg met depakine.
11-07-2019

Seroquel (quetiapine)

Ik heb het ook. Zo klote dat je het eigen lichaam niet meer vertrouwd door de enge schokken als je overdag leeft of in je bed ligt en INEENS een schok hebt.
10-07-2019

Veel kilo s er bij gekregen , libido 0,0
09-07-2019

Autisme

Al bij 25mg zonodig goed bij onrust vanwege autisme. Krijg dit naast de abilify. De onrust is anders echt niet te doen. Hierbij word ik rustig van. Werkt ook goed bij toevallige lusteloosheid. Een fijn medicijn ter aanvulling op mijn medicijngebruik.
02-07-2019

Seroquel (quetiapine)

In één maand tijd ruim 20 kilo aangekomen, kan niet stoppen met eten constant honger Normaal ben ik 70 kilo nu zwaar in paniek richting 100 De eerste nacht ben ik volkomen out gegaan als alleenstaande ouder compleet onverantwoord Mijn 9 jarige dochter kreeg me 's ochtend niet wakker en was ontzettend in paniek omdat ze dacht dat ik zelfmoord had gepleegd NOOIT AAN BE[lees meer...]GINNEN! er zijn betere alternatieven

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (531) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (493) - Antibiotica - penicillines breedspectrum