lees de ervaringen

Psychose / schizofrenie - antipsychotica
Seroquel
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (54 meningen)
  • Bipolaire stoornis (47 meningen)
  • Psychose (42 meningen)

323 meningen
volgende > >>
Pagina 1 van 2

12-04-2014
Vrouw (42) - Bipolaire sto...
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:

U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

02-04-2014
Vrouw (47) - Bipolaire sto...

Tevredenheid over:
Neem reeds 6 jaar Seroquel voor Bipolaire stoornis. Ik slaap veel beter, voel me veel stabieler. Voel wel dat ik meer moe ben, en heb ongelooflijk veel last van spierspasme. Ben bij aanvang 20 Kg bijgekomen, maar ondertussen, door sport en dieet terug 10 Kg afgevallen. Zonder was mijn leven chaos, nu stabiel. Ondanks de bijwerkingen blijf ik het nemen. Mijn leven is [lees meer...]terug op de rails en vindt dit "het" belangrijkste. Een tevreden gebruiker.

16-01-2014
Vrouw (85) - Ziekte van Pa...

Tevredenheid over:
Door gebruik sinemet, wanen hiervoor voorgeschreven seroquel, medicijnen werken elkaar tegen. Wanen bleven en steeds maar weer opgehoogd tot uiteindelijk 2x100 mg. De XR variant gekregen dwz met verlengde afgifte, echter deze moeten heel doorgeslikt worden, patient kauwde er op gegeven moment op en toen 3 dagen in subcoma gekomen, gevolg fikse blaasontsteking. Ander middel[lees meer...] niet mogelijk, je kon er niet zomaar mee stoppen. In ziekenhuis belandt en direkt gestopt overgegaan op clozapine wat een verschil, patient veel helderder, geen wanen meer. Nog wel angstig. Waarom zolang wachten met overstappen naar ander middel. Het is puur vergif, het ene middel om dopamine aanmaak te bevorderen, andere middel zorgt voor afbraak dopamine. Zo tegenstrijdig!

04-01-2014
Vrouw (53) - Posttraumatis...

Tevredenheid over:
kreeg seroquel voorgeschreven in een tijd dat het voor mij wat spannend was op mijn werk , waardoor ik ging piekeren en slecht sliep, las de bijsluiter en schrok van alle bijwerkingen die er konden voorkomen. Ik heb ooit al eens en trombose been gehad en heb last van Rinitis door allergie, hartritme stoornissen komen voor in mijn naaste familie en heb een dwarslaesie door [lees meer...]veel kracht inspanningen met mijn bovenlijf s ochtends als ik wakker wordt spierpijn in de ledematen die iknog wel voel en stijve spieren. dus nam zo af en toe, 1 tot 2 maal per week savonds 50 mg, sliep dan als een roos, werd erg wazig in mijn hoofd wakker, maar eens niet denken is wel lekker, vanaf juli 2013 nam ik op sterke aanhouding van de psychiater elke avond 50 mg. Het kan , zegt zij weinig kwaad, is minder slecht dan de verslavende barbituraten, en je kan er zo weer mee stoppen! Ik had Neuropatische pijn achter schouderblad en arm door verschillende nekhernia's en een nekstenose operatie waarbij de revalidatie na de operatie zeer slecht was, maar had daarvoor al ruim 1 jaar een tens apparaat welke de pijn vrijwel tot 0 terugbracht. lanzaam aan kreeg ik steeds meer pijn in mijn schouderblad uitbreidend naar er net onder ennasst en onder mijn oksel en bij mijn ribben, op een bepaalt moment realiseerde ik mij dat het tens apparaat tegen mij werkte ipv mij nog hielp. Huisarts, pijnspecialist, neuroloog niemand kan de oorzaak vinden, van kastje naar muur gestuurd en bekeken worden als geval niet als mens. Wanhopig zijn en gek worden van de pijn en de angst dat ik naast mijn benen starks ook niet meer mijn armen kan bewegen, ik wil niets meer inleveren en wil blijven werken op mijn kleindochter passen en mijn hobbys en sport blijven uitvoeren, wanhopig was ik, en dacht, zo wil ik niet leven, dit is geen kwaliteit van leven. Toen kreeg ik ook hoofpijn door kaakholte ontsteking, ik acht ineens ik stop met de troep van een Seroquel. Het koste mij 2 korte nachten en een paar dagen behoorlijke buikloop en nog meer wanhopige tranen. maar ik heb geen hoofdpijn meer en het lijkt of die zenuwpijn minder is ondanks miner hoge dosering morfine pleisters. Vooral op Engels talige sites vind je de bijwerking van zenuwpijn door Seroquel gebruik. Ik denk dat het zo is. Mijn psychiater zal el eer zeggen dat het flauwekul is, maar het is mijn lijf! en mijn ervaring met psychiaters is ook dat ze alleen aardig voor je zijn als je precies doet wat ze zeggen dat je moet doen en welke medicijnen je moet slikken. ben benieuwd of meer mensen ervaringen hebben met zenuwpijn bij gebruik van Seroquel

28-12-2013
Vrouw (27) - ADD

Tevredenheid over:
Ik gebruik 50 mg 's avonds om in slaap te komen. Ik heb nooit goed in slaap kunnen komen maar sinds ik ritalin slik kon ik helemaal niet meer in slaap komen. Ik vind de werking oké, het werkt bij mij waarvoor het bedoeld is. Ik schrik als ik lees wat het met je lichaam doet, cholesterol wat verandert en glucose en de lijst met bijwerkingen is haast eindeloos. Ook heb ik he[lees meer...]le rare dromen en altijd zin in eten. Nu ik hier lees over wazig zien besef ik dat ik dat soms ook heb. Ik ga op zoek naar een vervangend middel wat minder schadelijk is iig!

17-12-2013
Vrouw (51) - Overspannen/b...

Tevredenheid over:
In 2009 heb ik dit middel voorgeschreven gekregen bij een accute opname wegens totale zenuw-uitputting. Ik dacht dat ik dood ging, per dag viel ik een kilo af en had geen kracht om te eten of drinken of zelfs maar te praten. Omdat er lichamelijk niet veel aan de hand leek volgens alle onderzoeken werd ik 4 wk opgenomen in ggz. Omdat slapen van de vermoeidheid ook niet m[lees meer...]eer ging kreeg ik wat middelen voorgeschreven. Seroquel moest ik in de avond nemen en het hielp gelijk heel goed. Het liet me slapen en bracht wat rust in m'n zenuwstelsel. Wel in t begin erg duizelig en wat suf en heel droge mond, maar dat nam ik voor lief. Ik slik het nu nog steeds en het helpt ook nog perfect om in slaap te komen in de avond. En helpt me ook denk ik, om wat meer in balans te blijven. Bijwerkingen heb ik niet meer. (behalve slaperigheid in de avond na inname, maar dat is bedoeling ;-)

08-12-2013
Man (56) - Angststoornis

Tevredenheid over:
ik ben nu sinds een paar dagen ook angstig vanaf 's morgens mag ik dan een seroquel nemen

06-12-2013
Man (33) - Slapeloosheid
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Ik neem al 5 jaar Seroquel maar heb geen noemenswaardige gewichtstoename gehad omdat ik nog jong ben en af en toe sport. Geen toegenomen eetlust. Maar ik denk dat het wel veel vraagt van het lichaam om het af te breken. En ik heb ook wel last van zeer flauwe gewrichten.

03-12-2013
Vrouw (44) - Angststoornis
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
Bijwerkingen: nachtmerries, verstopte neus, verhoogde prolactine, speekseltekort, aanval op conditie. het ergste vind ik de verhoogde eetlust, geen verzadiging en altijd honger Vermindert sociale angst enorm en helpt ook tegen slapeloze nachten.

03-12-2013
Vrouw (33) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
Mijn vriend neemt sinds een kleine maand Seroquel, 100mg per dag. Het klinkt misschien ietwat raar, maar ik heb sinds een 2-tal weken enorm opgezette en pijnlijke borsten en we vroegen ons af of ik via het sperma van mijn man ook een dosis Seroquel zou binnen kunnen gekregen hebben (vaginaal). Is er iemand die daar een antwoord op weet? Mijn libido is verder ook erg afg[lees meer...]ezwakt, bijna van de ene op de andere dag, terwijl we nog niet zo heel erg lang samen zijn. We maken ons allebei zorgen, en lopen regelmatig tegen mekaar te mokken zonder reden. Ik word er gek van, en mijn vriend mijn inziens nog meer...

13-11-2013
Man (57) - Bipolaire sto...

Tevredenheid over:
man 57 jaar diverse keren middel kortdurend gebruikt i.v.m. manie. terug kijkend over een periode van 5 jaar heb ik steeds de zelfde bijverschijnselen. verlaging van bloeddruk en trage hartslag, soms zo heftig dat ik niet meer op mijn benen kan staan( ik zelf verpleegkundige en heb dit een peer keer zelf gemeten.). bij de laatste keer dat ik het moest gebruiken ook stee[lees meer...]ds een drukkend gevoel op de borst. dit heeft niet met het hard te maken want bij inspanning leek het eerder te verdwijnen. na stoppen seraquel zijn de de problemen weer voor bij. hebben meer mensen deze problen bij seraquel

29-10-2013
Vrouw (53) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Seroquel geeft mij onrust en zweten, trillen, schokken en tandenknarsen. Ik gebruik daarnaast Sertraline 150 mg, wat niet werkt en heb net suikerziekte gekregen, waar ik ook medicatie voor slik en cholesterol. Ik heb angst en durf niet naar buiten

29-10-2013
Vrouw (53) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Ik ben Loes, en word behandeld door de ggz. Ik heb paniekaanvallen en onlangs heb ik er suikerziekte bij gekregen, waar ik ook medicatie voor krijg. Ben erg aangekomen en ook door het te weinig bewegen. Seroquel geeft mij schokken, zweten en slaap er niet meer op, waar ik dus gek van word. Ik slik er een pil bij voor mijn cholesterol. Bloeddruk is ook te hoog, gebruik ook [lees meer...]voor de angsten overdag 150 mg Sertraline wat totaal niet werkt.

23-10-2013
Vrouw (58) - Bipolaire sto...

Tevredenheid over:
Omdat in een depressie zeer onrustig binnen was kreeg ik de seroquel. Wel rust gebracht maar na een paar jaar: diabetes type II, wazig zien, veel transpiratie, pijn en krampen in spieren, onverschilligheid

22-10-2013
Vrouw (38) - Bipolaire sto...

Tevredenheid over:
ze zijn gewoon goed, ok tegen psychoses, antidepresiav en tegen dwanggedachten

15-10-2013
Man (29) - Syndroom van ...

Tevredenheid over:
Seroquel is net als alle andere anti-psychotica voor mij nooit goed geweest. Ik snap ook niet waarom het bij Asperger word voorgeschreven omdat het de dopamine aanvoer min of meer blokkeert. Dex-amfetamine (en andere amfetamines ook) doen namelijk precies het tegenovergestelde en dat is in mijn geval juist altijd bijzonder effectief gebleken.

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum