Ervaringen met Seroquel

quetiapine

verhoogde eetlust geheugenproblemen dorstig

Psychose (84 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

24-02-2024 | Vrouw | 39

dorstig geheugenproblemen verhoogde eetlust

Ik gebruik dit middel weer 2 jaar, ivm stemmen horen omdat ik gestopt was met lithium. Werkt goed tegen stemmen, maar merk dat achterliggende gedachtepatronen ook invloed erop hebben. Het boek “leren omgaan met stemmen horen” is echt een eyeopener. Voor die 2 jaar heb ik het een paar jaar niet gebruikt, daarvoor ook een paar jaar in hogere dosering wat te lang zo is doorg[lees meer...]egaan: zombie. Nu ben ik aan het afbouwen, dat gaat goed. Ik wordt niet meer zo moe wakker, had wel een week last van ontrekkingsverschijnselen: heel erg moe. Seroquel vind ik op zich wel een fijn merk, bij deze ben ik wel het helderst in mijn hoofd; op woorden kunnen komen. Ik ben aan het afbouwen omdat ik vocht vasthoudt, droge mond heb vaak, zwaar ben en wat ik ook doe het gaat er niet af, slaperig wakker werd en niet zo helder in mijn hoofd ben: geheugen en concentratiestoornissen. Ik zou zeggen: na psychose toedienen en na poosje proberen af te bouwen tot waar kan of zelfs tot stoppen afbouwen. Mijn ervaring is: de bijwerkingen worden steeds erger.

03-02-2024 | Vrouw | 25
Overspannen/burn-out
Door mijn burn-out kon ik 3 a 4 maanden geen slaap vatten. Ik bleef gespannen en zat ik een cirkel waar ik niet uit kwam. Eerst zolpidem geslikt en toen ik eindelijk via de psychiater quetiapine voorgeschreven gekregen. In het begin had mijn lichaam wat moeite ermee en sliep ik niet maar na 2 nachten sliep ik eindelijk weer. Wel nog gebroken maar ik maak nachten van 8-9 uu[lees meer...]r!!! Echt geweldig. Mijn spanning in mijn lijf gaat eindelijk weg en heb het idee dat ik eindelijk vooruit kom. Ik ben hier zeker over te spreken en hoop het binnenkort weer helemaal zelf te kunnen doen maar voor nu hou ik het even hierbij!

17-11-2023 | Man | 40
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Opgelet voor sommige seroquel gebruikers. Ik heb seroquel met verlengde afgifte, ik ondervind na seroquel gebruik, geheugenstoornissen wat begint te lijken op alhzeimer, bewusteloosheidjes, dromerig vooruitstaren, gesloten mond, niet meer goed of duidelijk articuleren zoals brabbelen bij het uitleggen, droge mond en uitgedroogde slijmvliezen in mijn keel, moeilijk woorden [lees meer...]of zinnen kunnen combineren om uit te leggen, er ziek uitzien aan de hele gezicht zoals geelachtig huidsverkleuring. Seroquel maakt mij geflipter, zoals snelle hartslagen dus 112 bellen aan de lopende band, dronken rondwandelen met bewustzijnsverlies. Vallen, plotse bloeddrukval bij het opstaan. Dit medicijn heeft meer nadelen i.p.v voordelen. Jezus Christus!

01-11-2023 | Man | 35
Onrust
Gebruik het zelden. Als ik wil/moet stoppen met wiet/hash roken. Breek de 25mg in 2 of 4 delen. Slaap als een os. Andere dag een beetje een kater gevoel. Vd rest nergens last van. Dit middel is me niet voorgeschreven, als ik een hele 25mg neem slaap ik ook wel 12 uur. Heb dan duffe na werkingen..weet dan waar het van komt.

18-10-2023 | Man | 40
Psychose
Seroquel en seroquel XR zijn na maanden gebruik, verslavend, tachycardia , probeer Zyprexa 5mg, minder bijwerkingen zonder tachycardia. Zyprexa of olanzapine is veel gemakkelijker te verdragen dan seroquel en seroquel XR. Zyprexa niet oké, probeer dan risperdal. Of probeer leponex. Seroquel XR bijwerkingen hangt af van persoon tot persoon. It's a killer medicine. Ik zou [lees meer...]het als een illegaal neuroleptica noemen op de markt. Seroquel of quetiapine is een schande. Stopzetting van quetiapine op de markt zou het beste zijn.

03-10-2023 | Man | 39
Psychose
Seroquel met directe afgifte van 2003 tot 2010 met betablokkers en dan heb ik seroquel XR gekregen van 2010 tot nu toe 2023 met betablokkers voor voorkomen van tachycardia stoornissen. Seroquel heeft grotendeels mijn fysieke en mentaal leven gered maar er zijn enorm nadelen. Zonder seroquel was ik allang dood geweest.

26-09-2023 | Vrouw | 55
quetiapine (400mg)
Ik heb zware angststoornis en paniekstoornis. Dit medicijnen helpt om minder angst te voelen en ook in gedachte minder worden ik ben wel tevreden over deze medicijnen.

21-09-2023 | Vrouw | 35
quetiapine (25mg)
Dit middel ooit gekregen om te slapen. Ik krijg er nachtmerries van en merk dat ik er erg down van wordt. Een half uur tot uur na inname krijg ik vreetbuien. Klopt ook niet dat dit middel vaak voorgeschreven wordt om in slaap te komen. Artsen zeggen dat het minder verslavend is, maar het is zeker net zo verslavend als slaappillen. Plus het bijkomende Down/ depressiev[lees meer...]e gevoel.

08-09-2023 | Vrouw | 27
Psychose
Het is geen slaapmiddel, het is geen antidepressiva. Het is voor stemmen en beelden. Ik lees dat mensen het gebruiken voor autisme of slapeloosheid en dan zeuren over de bijwerking. Dan neem je toch liever een slaappil in plaats van antipsychotica. Domme mensen heb je overal.

12-08-2023 | Man | 39
Psychose
Seroquel zowel beide varianten zijn atypische neuroleptica. Seroquel is van 1997 en seroquel XR kwam uit op de markt in 2010. Ik slik dit sinds juli jaar 2003 totnutoe augustus 2023. Ik vind dit letterlijk een medicijn die mij doet martelen en ge wordt verslaafd aan seroquel. Ik neem het hoogst toegelaten hoeveelheid seroquel XR en dat is 800 Mg per dag. En ja ik neem dit [lees meer...]al een goede 20 jaar lang al. Veel meegemaakt met ellendigheid.

07-08-2023 | Vrouw | 41
Psychose
Herhaal recept mishandeling kidnap thuis, was nog geen 4 jaar. Ben nu 41 de herbeleving van deze tabletten is nog groot. Je draait niet geheel door, wel alle gevoelens weer op een rij. Doe dit om herbeleving langzaam kwijt te raken. Wat nu de bijwerkingen zijn is pas duidelijk indien het trauma over is. Zodirect weer terug naar de normale medicatie.

28-05-2023 | Man | 39
Psychose
Ik slik dit Seroquel XR 800 Mg per dag. Maar ik slik dit middel al 20 jaar lang. Dus met mijn hartproblemen kan ik beter uit ervaring de dosis regelmatig wijzigen naar lagere dosering dan op 1 dag 800 Mg seroque xr te slikken. Ik maak er 600 Mg XR Seroquel per dag van omwille van mijn gezondheidsproblemen met mijn hart. Ik interesseert mijn niet aan de eisen van de psych[lees meer...]iater of politie. Het is mijn fysieke lichaam die op de 1ste plaats komt. Het psychische is sowieso verslavend aan slaapzucht.

11-05-2023 | Vrouw | 19
Psychose
Ik had 50mg, 1 jaar lang. Eerste maand, werkte het niet zo goed, maar bleef het doorslikken. 2e maand ging het al heel wat beter, zowat nergens last meer van, voelde me ook veel rustiger in me hoofd. Heb het 1,5 jaar gebruikt. Heb nu nergens last meer van.

08-05-2023 | Man | 39
quetiapine (50mg)
Paar maanden geleden een zware burn out gehad, zat tegen psychose aan. Sindsdien zit ik thuis. Van de docter serqel gehad, eerst 2x daags 25mg. 2 weken later savonds 25 mg, en in de ochtend 12,5 mg. Nogmaals 3 weken later, alleen in de avond 25 mg. En sinds afgelopen woensdag (nu 08-05-23) alleen in de avond 12,5 mg Ik merk als bijwerking, Bij 50 mg per dag sli[lees meer...]ep ik alleen, at en drink bijna niet. Toen begon ik dus ook af te vallen. De afgelopen 4 weken, pak ik het alleen nog in de avond. Eetlust is toegenomen, veel droge mond dus veel water drinken. En nu hou ik heel erg vocht vast. Handen, benen voeten en buik zijn opgezwollen. Puur vocht. Ik heb de laatste weken moeite om mijn emoties onder controle te houden. Snel boos/kwaat en veel huilen. Ik moet zeggen, op mg per dag, had ik geen emoties. Maar sliep ik 14 a 15 uur per dag Nu op 12,5 mg heb ik veel emoties, en slaap 7 a 8 uur per dag. Voor het normaal functioneren is eenderde dosis beter. En ik slaap nog altijd goed. Echter als er nu iets fout gaat, dan gaat het helaas echt fout. En autorijden gaat dus helemaal niet (ik ben chauffeur) Ik denk dat dit voor mij nog wel een tijdje gaat duren voordat ik weer normaal kan werken/ funksioneren

07-04-2023 | Man | 23
Psychose
Na hoelang gebruik heeft deze medicijn quetiapine jou geholpen?

16-03-2023 | Vrouw | 49
quetiapine (25mg)
Na 2 jaar bijna niet meer te slapen kreeg ik Trazodone wat niet hielp bij mij. Ik neem 3/4 van tablet van 25 mg Seroquel en slaap heel de nacht door! Helpt heeeeel goed bij mij en geen bijwerkingen. Heel blij mee