This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Seroquel

Psychose / schizofrenie - antipsychotica
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Seroquel
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (61 meningen)
  • Psychose (43 meningen)
  • Schizofrenie (22 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

15-04-2015
Vrouw, 46 jaar

Bipolaire stoornis

Nooit gedacht dat er enige vorm van depressie in mij zat. Tot ik na burn-out bij specialisatie antidepressiecentrum terecht kwam. Begonnen met 100 mg p.d. Werkte niet optimaal , na grondig onderzoeken en bevindingen psychiater opgevoerd tot 300 mg 1 maal daags. Geen depressieve gedachten meer of emotionele onbalans! Enig bijwerking van deze medicatie: vocht vasthouder en n[lees meer...]a inname z.g. " honger" gevoel. Mijn gewicht is wel degelijk aangekomen, maar door emotioneel in balans te zijn voel ik me veel beter dan voor gebruik.
07-04-2015
Man, 24 jaar

Autisme

Hoi ik ben moeder van een verstandelijk gehandicapte zoon van 24 jaar, sinds 5 jaar krijgt hij 250mg seroquel per dag. Sindsdien is hij bijna 20 kilo aangekomen, in het ziekenhuis gelegen voor een verstopping, hij is in het weekend thuis, slaapt dan een gat in de dag als ik hem niet wakker maak slaapt hij om 2 uur 's middags nog. Er is nog nooit gekeken of deze medicatie n[lees meer...]og wel afdoende werkt voor hem. ik heb nu een psychiater ingeschakeld en aangegeven dat ik wil afbouwen met deze troep. De beste man gaat gelukkig akkoord en is het met mij eens. Nu was het advies om 50 mg per week af te bouwen en elke week gewicht en bloeddruk te laten meten . Nu vond ik de bloeddruk de afgelopen 2 weken vrij hoog 145/94, heeft iemand ervaring dat je hoge bloeddruk kunt krijgen van deze medicatie? Wel merkte ik het afgelopen weekend dat mijn zoon netjes om 10 uur uit bed kwam in plaats van 1 uur of later. Ik hoop zo dat de afbouw zal gaan baten en hij weer een gezond gewicht gaat krijgen. De boze uitspattingen en zichzelf krabben doet hij ook met seroquel, ik ben alleen erg onzeker, omdat hij mij niet kan vertellen wat hij voelt of beleeft. Ik hoop dat er andere mensen zijn die mij een beetje kunnen helpen, over het gevoel wat ze bij zich hadden bij het afbouwen of tijdens gebruik zodat ik me beter kan inleven in zijn gevoel. Verder wens ik iedereen die bezig is met afbouwen heel erg veel succes, ook voor de mensen die er wel baat bij hebben, ben ik blij dat de medicatie er is.
07-04-2015
Man, 19 jaar

PDD-NOS

Sinds 16 maart slik ik deze medicijnen vanwege erge slapeloosheid / depressiviteit / angstoornissen, noem maar op. In het begin (eerste 3 dagen) was ik 1 uur na inname van de tabletten moe en suffig, maar daar had de specialist mij ook voor gewaarschuwd. Na deze 3 dagen kreeg ik last van een verhoogde prikkelbaarheid, ook een tijdje last van gehad (1 week) maar na een [lees meer...]verhoging tot 50mg en 1 tablet voor het slapen gaan is dit nu bijna niet meer aanwezig. Ik ben erg blij dat ik deze medicatie heb, misschien slik ik het nog wel erg kort maar het doet voor mij al echt wonderen (ik pieker 's nachts niet meer, ik slaap beter) en het is echt een goede steun voor als je je erg geprikkeld/down voelt.
03-04-2015
Man, 41 jaar

Bipolaire stoornis

Een geweldig middel zonder veel bijwerkingen. 't zorgt ervoor dat ik niet doorsla in een manie of depressie. Wel wat aangekomen en af en toe wat moe, maar het valt mee. Van Lithium kreeg ik namelijk parkinsonisme, dat was verschrikkelijk. En van Olanzapine ging ik gigantisch veel eten. 'k gebruik het samen met Escitalopram en een lage dosis Depakine. Wel geldt voor alle an[lees meer...]tipsychotica en stemmingsstabilisatoren dat ik het niet moet innemen vlak voor het zingen (ik zing in een zangkoor), want je haalt de hoge noten niet meer.
01-04-2015
Vrouw, 43 jaar

Seroquel (quetiapine)

Seroquel 200mg voorgeschreven door huisarts samen met Wellbutrin 150 XR omdat ik door Wellbutrin te veel slapeloze nachten had. Seroquel, innemen 's avonds 22u maar wel slapen tot dag nadien namiddag!! Dit zeker de eerste maanden. Nadien werd ik vroeger wakker, maar ben ermee gestopt aangezien ik op deze periode van inname maar liefst 22kg ben bijgekomen!!! Gestopt met Ser[lees meer...]oquel, neem nu enkel Wellbutrin 150mg XR in, maar ik ben nog geen gram vermagerd! Hoe kan mijn depressie verdwijnen als ik me absoluut niet goed voel met dit overgewicht?! Heb nu BMI van 39,1!! Ik haat mijn lichaam, heb heel mijn leven maatje 38 - 40 gehad en nu heb ik maat 44 - 46! Heeft al een fortuin gekost aan nieuwe kledij en ondergoed. Ik ben écht ontevreden dat ik maar niet in staat ben om af te vallen, ik verlies hierdoor ook mijn moed om iets te ondernemen en door dit overgewicht durf ik bijna niet meer buiten te komen... Ik zou aan mijn huisarts willen vragen of Wellbutrin kan vervangen worden door Rilatine, heb bijsluiters en bijwerkingen vergeleken en waarvoor het gegeven wordt, maar het grote voordeel is dat je van Ritaline wel zou vermageren, zoals ik hier reeds heb gelezen. Iemand een idee of me dit zal helpen? Dank.
30-03-2015
Man, 46 jaar

Seroquel (quetiapine)

Ik werd erg onrustig en had voortdurend bewegingsdrang door het gebruik van Seroquel. Ook kreeg ik zenuwpijnen in de benen. Ook sliep ik heel onrustig met regelmatig nachtmerries, waardoor ik ging knarsetanden en een kies kapot gebroken is in mijn slaap. Het middel hielp niets tegen angst en onrust bij mij. Het werd alleen maar steeds erger. Overigens kreeg ik van een ande[lees meer...]r antipsychotica, namelijk Zyprexa, bijna dezelfde klachten, maar ik sliep wel goed op Zyprexa. Maar ook Zyprexa gaf mij voortdurend een onrustig en opgejaagd gevoel. Ook in de benen. Kennelijk ben ik niet zo geschikt voor antipsychotica. Risperdal heb ik nog niet gehad, maar zal gezien de patienten ervaringen wel dezelfde onrustverschijnselen hebben.
18-03-2015
Vrouw, 35 jaar

Bipolaire stoornis

Na de bevalling van mijn 2e kindje werd ik manisch en raakte ik in een psychose. De quetiapine is toen in rap tempo opgebouwd naar 300 mg per dag. Ik kreeg er alleen heel erg veel onrust van in mijn lichaam, met name in mijn benen: ik moest ze gewoon bewegen. Ik blijk voor deze bijwerking erg gevoelig te zijn, bij de nieuwe atypische antipsychotica komt deze bijwerking v[lees meer...]rij weinig meer voor. Maar ja, daar had ik dus niets aan en helaas verdween deze bijwerking ook niet naarmate ik het langer slikte. Ondanks de medicatie kreeg ik een half jaar later weer een manie, en in overleg met de arts ben ik gestopt met dit middel en overgestapt op depakine. Ik ben cold turkey gestopt en dat is geen aanrader tenzij je acuut van de bijwerkingen af wilt zijn. Ik heb er zo'n 3 dagen als een zombie bijgelopen met veel misselijkkheid en buikpijn. Maar geen pijn in mijn benen meer!
15-03-2015
Man, 57 jaar

volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (643) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely