lees de ervaringen

Manisch-depressieve stoornis

weet niet of het helpt
28-04-2016

Premenstrueel syndroom (PMS)

Agv PMS (en daardoor ernstige stemmingswisselingen) kreeg ik in 2009 paroxetine voorgeschreven. Bijna twee jaar geslikt en toen afgebouwd wat nog heel wat voeten in aarde had. Een paar maanden zonder antidepressiva, maar dat ging niet goed. Toen Venlafaxine, 75mg voorgeschreven gekregen. Aantal jaar gebruikt, maar deed niet meer helemaal wat het moest doen, dus ik wilde er[lees meer...]van af, wat echt lastig was. Vanaf februari 2015 tot september 2015 op 37,5mg/dag gezeten & toen redelijk abrupt mee gestopt. Ik was een paar dagen vergeten in te nemen, waardoor ik vervelende symptomen kreeg (elektrische schokjes in mijn hoofd, het gevoel dat mijn benen nog 2 meter achter mijn lichaam aan liepen etc). Maar doorgezet en omdat ik toen vakantie had en -dus- veilig thuis even ellendig kon zijn, is dat dus gewoon gelukt. Daarna geen AD's meer gehad. Momenteel (april 2016) gaat het agv omstandigheden redelijk slecht met me, maar ik ga geen DA's meer slikken. Pogen om het met gesprekken en zelfreflectie op te lossen...
27-04-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Hallo, Ik kreeg gisteren van mijn neuroloog venlafaxine retard voorgeschreven. Ik heb geen depressie, maar heb al jaren erge migraine. Heb al verschillende medicijnen gebruikt zonder veel resultaat (depakine, botuline inspuitingen, topamax,...). Heeft iemand ervaringen met venlafaxine bij migraine. Alvast bedankt!
27-04-2016

Overspannen/burn-out

Een waarschuwing van mijn kant. In het begin had ik zeer veel last van de bijwerkingen. Het werd alleen maar slechter met mij. Na 8 weken begon ik mij stukken beter te voelen. Maar toen begon de ellende. Ik kreeg last van resstless legs. En wel in die mate dat ik bijna niet meer slapen kon. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs in het begin van de middag al last als ik ging[lees meer...] zitten. Volgens psychiater moest ik venlafaxine afbouwen naar 37.5mg en dan na een jaar hier mee stoppen en op een ander middel overgaan. Van de huisarts kreeg ik ropinerol voor de rls klachten. Dit hielp, maar hiervan moet ik de dosis steeds verhogen. Nu helpt het bijna niet meer. Gevolg de kwaliteit van mijn leven is weg. Ik kom bijna niet meer tot rust, want dan begint de rls. Gevolg: chronisch vermoeid met alle gevolgen van dien.
26-04-2016

23-03-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

om meer van het leven te kunnen genieten moet je "er wel bij zijn". Dat gaat gedeeltelijk verloren bij het gebruik van venlafaxine (maar ik denk bij alle antidepressiva).
09-03-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb hier al eerder mijn ervaring over dit medicijn verteld. Maar sinds augustus 2015 is mijn dosis verhoogd van 2x 35,5mg naar 1x 225mg, omdat het heel slecht met me ging. Sinds die tijd tril ik oncontroleerbaar met mijn vingers en handen, de ene keer erger dan de andere keer. Bij stress, vermoeidheid en inspanning word het erger. Bij veel stress heb ik ook onwillekeuri[lees meer...]ge spiertrekkingen in de binnenkant van mijn elleboog en bij mij knie. Als ik mijn ogen dicht doe, heb ik voor een minuutje spiertrekkingen in mijn gelaat, met name rond de ogen. Soms heb ik ook het idee dat het trillen op mijn stem slaat. Het is vervelend: als ik kleine dingen wil oppakken of aanpakken word het erger. Als ik iets in mijn handen heb, moet ik het met bijvoorbeeld mijn schoot extra ondersteunen, anders gaat het niet goed. In het openbaar let ik er extra op (voel me echt een junkie ofzo), maar daardoor word het dus erger. En het maakt me onzeker. Het gaat sinds januari gepaard met duizeligheid en bij extreme stress ook flauwvallen. Het klinkt misschien best tegenstrijdig maar afgezien van de bijwerkingen, ben ik nog steeds erg tevreden over dit medicijn.
03-03-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

chronische depressie, venlafaxine werkt niet bij mij en heel veel bijwerkingen. Sinds de overstap naar Wellbutrin 300 voel ik mijzelf een stuk beter.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (714) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (371) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (282) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop