ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

19-04-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Na 2 jaar Citalopram onder begeleiding van de huisarts, zelf de stap gezet naar een psychiater, want de Citalopram hielp me niks. Daar overgeschakeld naar Venlafxine door de Citalopram af te bouwen en tegelijk de Venlafaxine op te bouwen. Dit middel heeft echt mijn leven gered!! Ik was helemaal klaar om op te geven, na 2 jaar mij absoluut ellendig te voelen en te weinig [lees meer...]energie te hebben om het in psychotherapie aan te pakken werd ik stilletjesaan terug een mens. Alles werd net dat ietsje draaglijker, zodat ik mij niet meer totaal machteloos voelde tegenover al mijn problemen. De opstart was wel hevig: zweten, beven, spierpijnen, misselijk... Ik heb het de eerste maal niet volgehouden, waardoor ik er een tweede keer door moest :P. Maar na een week is dit volledig afgenomen. De blijvende bijwerkingen zijn voor mij nog steeds gemakkelijk spierpijn hebben en dat alle seksuele zaken wat minder lopen, al neemt dit met wat oefening en geduld wel af ;)
14-04-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik lijd al bijna 30 jaar aan een angst/paniekstoornis en daardoor ook aan depressie. Venlafaxine is het eerste middel in al die tijd dat mij werkelijk helpt. De bijwerkingen waren voor mij zeer mild en na ongeveer 3 weken werd ik veel rustiger van binnen. Zonder wezensvreemd of suf te worden. Ik bleef verder gewoon mijzelf maar dan zonder die dreiging van angst en paniek.[lees meer...] Ik slik Venlafaxine 1 capsule 75 mg ,met vertraagde afgifte, per dag, laat in de avond. En ik slaap ook veel beter. Ik kan mij voorstellen dat dit middel voor heel veel mensen met gelijksoortige klachten als die van mij een uitkomst zal zijn. Met name omdat de bijwerkingen mild zijn en geen angst aanjagen. Je gaat je niet raar voelen en daardoor weer angstig. Had ik dit middel maar 30 jaar geleden kunnen krijgen..
12-04-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb venlafaxine 15 jaar gebruikt, soms 75mg en later 150mg in combinatie met alprazolam. Ben de laatste 9 jaar 35 kg bijgekomen. Ook het verminderen van mijn libido zag ik altijd als een probleem (ook afvlakken emoties, apathie, nervositeit). Nu ga ik overstappen naar wellbutrin xr 150mg, door de huisarts voorgeschreven, op mijn eigen vraag. Na 3 dagen de helft van beid[lees meer...]e in te nemen, moet ik al stoppen met de effexor. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben en zo ja zou ik ze graag horen. Alvast bedankt.
12-04-2017

Chronische depressie

ook voor ADHD, en voor stemmings wisselingen
10-04-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Zombie status depressie, niet meer in staat om iets te ondernemen, overal als een berg tegen op zien, niet meer kunnen nadenken, beslissen, telefoon of computer bedienen. Niets kunnen lezen of TV kijken of muziek luisteren waar emoties door getriggerd worden. Bijvoorkeur afsluiten en niets hoeven doen. Mijn bijwerkingen: gewichtstoename, maar niet zeker of dit van dit medi[lees meer...]cijn komt. Een beetje kunstmatig 'hyper' gevoel, kan ook aan hoogte dosering liggen.
01-04-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

5 jaar geleden met Venlafaxine van merk PCH begonnen tot een dosis van 300mg per dag. Ik ben dit gaan slikken door klachten opgelopen door drugsgebruik (met name XTC, cocaine en speed). Ik had klachten als depersonalisatie/derealisatie, depressie en HPPD (Hallucinogen persisting perception disorder, wat neerkomt op het continu zien van een ruis). Ik ws uiteraard gestopt me[lees meer...]t drugs gebruik. 4 a 5 jaar geleden werkte het super. Ik ben na me 4 maanden goed te hebben gevoeld af gaan bouwen. Dit heeft een jaar geduurd en mijn leven was weer een puinhoop. Nu 1,5 jaar geleden weer op gaan bouwen tot 300mg van merk PCH. Werkte matig. Ik had last van tandenknarsen en sliep slecht. Ook het effect was niet stabiel. En voelde me eigenlijk niet echt beter. Toen zelf overgestapt op de originele Efexor. Werkt weer super! Bijwerkingen zijn bijna weg en leef weer. Als ik naar mezelf kijk werkt de venlafaxine van PCH gewoon een stuk minder goed dan Efexor. Vooral de vertraagde afgifte lijkt niet goed zijn werk te doen.
01-04-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik kreeg via huisarts capsules voorgeschreven van 37,5mg. De eerste 2 weken misselijk maar voor de rest weinig bijwerkingen. In een half jaar tijd is de dosis verhoogd naar 150mg door psychiater waar ik onder behandeling was. Ik was toen erg sloom en traag, had constant spierpijn, vooral in mijn benen. Het ergste was dat ik symptomen kreeg van Parkinson en allerlei testen [lees meer...](MRI en PET scan) moest ondergaan om te kijken of ik Parkinson had (gelukkig niet). Na zoeken op internet kwam ik erachter dat Venlafaxine deze symptomen kan geven. Ik ben in 3 maanden tijd met langzaam afbouwen gestopt. De laatste week was heel erg (spugen, ziek, voelde me heel beroerd). Nu ben ik sinds 1 december 2016 helemaal vrij van medicijnen. Mijn depressie is er nog steeds en niet fijn maar Venlafaxine ga ik nooit meer gebruiken. Mijn Parkinson symptomen zijn helemaal weg, geen spierpijn meer.
28-03-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb in 2002 een paniekstoornis gehad en werd toen aan diverse soorten antidepressiva geslingerd (na elkaar). Eigenlijk met tegenzin (had geen depressieve klachten). Efexor zou mij helpen de paniek de baas te zijn. Ik heb vanaf dag 1 enorm veel last gehad van de bijwerkingen. Als ik het niet binnen 24 uur innam (na de laatste capsule) dan had ik schokken in mijn hoofd. V[lees meer...]reselijk. Na ruim twee jaar afbouwen (150 mg naar 75mg en na een jaar naar 37.5mg) ben ik gestopt. Dat was werkelijk een hel! Schokken, elektrische sensaties, beven, trillen etc. Ik leek wel een junk die aan het afkicken was van harddrugs. Mijn lichaam schreeuwde om efexor. Ik heb doorgezet en ben hier tot op de dag van vandaag nog ontzettend blij om! Ik ervaar nog steeds wel eens een 'elektrisch' schokje door mijn hoofd. Het is echt troep!!
Pagina 1 van 7

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (795) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (408) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (342) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!