This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Venlafaxine

Depressie - antidepressiva overig
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Antidepressivum Venlafaxine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (202 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (69 meningen)
  • Angststoornis (62 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

17-04-2015
Man, 36 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

sinds ik overgestapt ben van sertraline naar venlaflaxine heb ik geen last meer van bijwerkingen. Ik gebruik het voor angstklachten (ptss) en hieraan gekoppeld depressieve klachten. Ik gebruikte al geruime tijd sertraline maar was er niet tevreden over. Bijwerkingen (zweten, libido ets) nu met venlaflaxine heb ik vrijwel geen bijwerkingen, Ik gebruik 75 en 37,5 1 x per da[lees meer...]g geen last meer van angsten (zo goed als) en mijn depressie is heel goed onder controle te houden. Al met al ben ik heel blij dat ik de stap heb genomen om over te stappen op dit medicijn. Ook bij het overstappen geen last gehad, in tegenstelling tot sertraline waarbij ik de 1e 3 weken echt door een hel ging.
08-04-2015
Vrouw, 45 jaar

Astma

04-04-2015
Vrouw, 65 jaar

04-04-2015
Vrouw, 46 jaar

Chronische depressie

Help bij prikkel gevoeligheid. Heb minder vaak paniekaanvallen. Depressieve gevoelens blijven wel maat zijn beter te hanteren.
26-03-2015
Vrouw, 43 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

Het helpt mij ermee om te kunnen gaan.
25-03-2015
Vrouw, 53 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

venlafaxine is een antidepressiva, die heel goed helpt voor een fobie.
23-03-2015
Vrouw, 35 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

De neuroloog gaf dit medicijn tegen migraine. Amai heb 4 weken heel erg afgezien: zenuwachtig, doodmoe, misselijk (eerste week liep ik zelfs rond met plastieken zak omdat ik constant dacht dat ik ging moeten overgeven), 's avonds niet in slaap geraken, bloedverlies als ik mijn menstruatie niet had en hoofdpijn. Ik ben in totaal 8 kg vermagerd maar alle symptomen beterden [lees meer...]behalve de hoofdpijn. Als ik voordien 4a5 migraineaanvallen per week had had ik nu zelfs dagelijks hoofdpijn. Na 6 weken gebruik werd in overleg met de neuroloog besloten om dit medicijn te stoppen en 's anderendaags had ik al geen hoofdpijn meer! Wat een verademing! Ik heb nu zelfs weer zin in eten en ben in een week toch al 400 gram bijgekomen 😊
22-03-2015
Man, 26 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben 26 man en gebruik nu 3/4 jaar dit medicijn. Vorig jaar werd ik gek van de angst en stress terwijl mijn leven juist extreem stabiel was en uitstekend ging. Mijn sociale omgeving en werk merken niks en ik kreeg ook niemand uit gelegd dat ik serieus hulp nodig had. Na dat ik ook schokjes door me heen begon te krijgen en alles verergerde kwam in het zieken huis. In [lees meer...]de vooraf gaande maanden kreeg ik wel lorazopam etc om alleen op de ergste momenten rust te krijgen, maar niks hielp. Venlafaxine werkte bij mij gelukkig wel! De eerste 2 dagen had ik het erg zwaar met bijwerkingen warm/koud/paniek, maar dat trok binnen 1 week weg. Voor 3 maanden kon ik minder goed klaar komen maar wel een erectie krijgen, dat herstelde zich uiteindelijk wel. Ook kon ik het begin vaak juist beter slapen en viel het wazig zijn mee al had ik er wel last van. Nu zijn mijn enige bijverschijnselen nog dat ik erg veel slaap (soms wel 12 uur op een dag), niet erg productief ben en 18 kilo zwaarder. Ik woog eerst 60 en nu 78 dus dat is gelukkig wel acceptabel. Hoewel ik er graag weer vanaf ben (Wil weer productief zijn) geeft dit medicijn me rust en heeft het mijn leven gered. Succes allemaal.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (643) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely