lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

04-09-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik neem al 10 jaar verschillende soorten SSRI's, Benzo's,... nooit een medicijn gevonden die effectief werkt. Ik heb zelf mijn dosis verlaagd naar 75 mg komende van 150 mg, omdat ik de neveneffecten niet meer aankon, het is schaamtelijk maar de drang en verlangens naar sex zijn er, maar het is onmogelijk om klaar te komen. Ik vind dit een vreselijk en vernederende bijwerki[lees meer...]ng die veel schade berrokt. Iedereen reageerd anders op medicatie maar bijna alle anti depressiva's hebben bijwerkingen en dit wordt volgens mij niet eerlijk vermeld door de pharma industrie. Lees aub eens alle gebruikerservaringen door, ook in het engels. Vooral het afbouwen van Venlafaxine is een helse strijd, Niet zozier dat je plots depressief wordt, maar lichamelijk ziek, griep symptonen, duizelig, verward, wegdraaien. hoofdpijn, overgeven. Het wordt zo erg dat je gaat smeken om terug je medicatie te nemen, zo ziek word je. Ik heb al 2 maal geprobeerd om te stoppen en het is me nog niet gelukt.... Je moet het extreem langzaam doen. Dokters raden normaal aan af te bouwen in 2 a 4 weken, maar dit is compleet onrealistisch. Let ook op (zoals al vermeld door andere gebrukers) na 1 dag een dosis missen voel je plots wat duizeligheid, de dag erna is het vaak te laat, dan begin je reeds ziekte symptomen te voelen. Zorg dat je steeds je pillen bij je hebt en probeer ze af te bouwen in samenwerking met je arts als je er klaar voor bent. Dit is geen pil die je wenst te blijven nemen. succes
29-08-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Slik het nu 8 maanden na 12 jaar citalopram geslikt te hebben. Af en toe wel een terugval vooral als ik erg moe ben.
16-08-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Slik dit middel sinds 2003 werkt prima tegen depressie. Heb de eerste 2,5 jaar 300 mg per dag geslikt toen langzaam afgebouwd naar 75 mg per dag. Dit slik ik nu inmiddels al 10 jaar. De enige nare bijwerking is dat mijn libido gezakt is tot nagenoeg 0. Dit neem ik op de koop toe, want depressie is veel erger dan weinig zin in sex.
13-08-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Nadat ik was begonnen met het gebruik van Venlafaxine, heb ik de eerste week geen veranderingen gemerkt. Enkele dagen later werd ik wakker in de ochtend, en ineens had ik weer zin om dingen te ondernemen. Tevens was ik ook stukken vrolijker. MAAR... ik heb helaas 2x een periode gehad, dat ik geen Venlafaxine meer had. De eerste keer had ik ze blijkbaar in Kroatië laten [lees meer...]liggen. En de 2de keer had mijn vrouw ze blijkbaar weggegooid tijdens het opruimen. De eerste 2 dagen gingen nog redelijk. Maar erna begon de ellende. Ik was ineens zéér depressief. Nergens meer zin in, nog niet eens om op te staan. De hele dag door stemmingswisselingen. Het ene moment lachen om de stomste dingen, en ff later huilen om de stomste dingen. Zelfs af en toe hopen dat je de dag erna niet meer wakker wordt!!! Zolang ik mijn normale dosis neem, 2x per dag 75 Mg, dan is het prima. Al is de werking niet meer zo intens als in het begin. Maar zorgen jullie er a.u.b. voor dat jullie NIET zonder komen te zitten. Om het zelfde mee te maken als wat ik heb moeten meemaken. Uiteraard kan dit per persoon verschillen, maar ik wilde dit toch graag met jullie delen. Ook al is het maar 1 persoon die ik hier voor kan behoeden. Groetjes, Ray
08-08-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Gekregen voor angst klachten en Add. In het begin een 2 dagen behoorlijke bijwerkingen daarna alleen veel zweten en zeer tevreden geen bloosangst meer en voel me goed. Nu een jaar verder begin ik volgens mij te wennen aan het medicijn, ik heb weer oude klachten terug gekregen. Zit er aan te denken om het op te hogen of te stoppen
07-08-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Hallo iedereen. Sinds een kleine week gestart met Venlafaxine 37.5 mg voor depressieve stemming. Het effect tot nu toe: voel me een beetje raar in mijn hoofd en zweterig. Dit is nog het meest vervelende tot nu toe. Ik heb het meeste schrik om bij te komen in gewicht en voor mijn libido. Tot nu toe nog geen last van. Volgende week moet ik verhogen naar 75mg... Graag hoor [lees meer...]ik jullie ervaringen. Grtz B
30-07-2016

Stemmingswisselingen

14-07-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Bijwerkingen: duizelig, misselijk, draaierig, hoofdpijn, neiging tot braken, geen eetlust, verminderd libido, verminderde slaapvastheid, overvloedig geeuwen, dromen, verminderde coördinatie/ evenwicht, gewichtstoename, verwarring, troebel zicht, blauwe plekken, hoesten, lichte anusbloeding, verkleurd scrotum, beklemmend gevoel borst
Pagina 1 van 7

Mirena (1917) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (755) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (386) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (377) - Anticonceptie - eenfase