ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

09-08-2018

Depressief

Slik dit medicijn sinds 2003, maar de laatste tijd vind ik dat de werking verminderd is, slik 187,5 mg per dag.
09-08-2018

Chronische depressie

Ben een aantal jaren geleden moeten stoppen met werken wegens burn-out . Ik was al een poos met deze medicatie (Venlafaxine) bezig. Door dat ik thuis kwam te zitten veranderde mijn leven compleet. Was niet in staat om te werken dus met vrijwilligers werk gestart. Met ups en downs de jaren door gekomen. Tot dat ik me al een hele poos goed voelde begin van dit jaar en ik he[lees meer...]t eigenlijk ook wel zonder pillen zou willen proberen. Door de waarschuwingen over rustig afbouwen heb ik gebruik gemaakt van afbouw sets. Heb 84 dagen gedaan over afbouwen van 75 naar 0 (op 14 juni). Weet nu alleen niet meer hoe ik me eigenlijk moet voelen na zo'n lange periode van medicijngebruik. Wanneer is mijn brein en de serotonine huishouding weer normaal? Heb toch nog geregeld last van dips en nachtelijke angst aanvallen.
08-08-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Eerst een ander medicijn tegen mijn depressie gekregen dat niet hielp. Daarna werd venlafaxine retard voorgeschreven. Ik merkte al na een paar dagen een enorm verschil en voelde me na 5 jaar eindelijk weer opgewekt en vrolijk. Dus bijzonder blij. Enige nadeel dat ik ervaar is geheugenverlies en black outs. De psych kon dit biet bevestigen, maar wel heel toevallig dat dit s[lees meer...]amenvalt met het gebruik. Zelfs namen van vrienden kan ik opeens vergeten zijn. Echter weegt het niet op tegen de positieve kant van het medicijn. Ik slik nu 8 maanden deze variant 75mg en hoop dat ik dit over een half jaar mag gaan afbouwen.
03-08-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Goedendag, Ik heb nu al een aantal jaar venlafaxine retard geslikt. Aangezien ik al een paar keer ben gestopt met de medicijnen, leek het me dus in eerste instantie niet handig om het weer te proberen. Nu ben ik in mijn vakantie gestopt. Dat ging opzich redelijk. Tot ik weer moest werken. Toen ging het toch weer op en neer. ‘S ochtends toch wel erg last van emotie[lees meer...]s. In de middag een flinke hoofdpijn. Ik kom er nu wel achter dat het een hele opgave is om te stoppen. Ik snap alleen niet goed waar die hoofdpijn vandaan komt. Iemand daar ervaring mee?
02-08-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na een misdiagnosing Myocardinfarct , raakte ik de weg kwijt. Hierna aan de oxazepam gezet waardoor ik nog veel meer ontspoorde. Arts vermoede angststoornis, wat in feite simpelweg negative effecten waren van de medicatie. Schreef me Venlafaxine voor, totaal radeloos werd ik er van en geloofde mijn huisarts. Toen hij wilde ophogen Venlafaxine, sputterde ik tegen. Dit vond [lees meer...]hij niet correct en sommeerde bijna dan ik dan maar mee Oxazepam moest gaan nemen. In plaats van dat te doen ben ik de oxazepam gaan afbouwen op eigen initiatief wat niet makkelijk was. Hierna voelde ik me meer terug mezelf. Dus besloot ook de venlafaxine af te bouwen, maar daar was de arts fel op tegen of uiteindelijk werd me geadviseerd om de dag te gaan slikken. Absurd, gezien de korte halfwaardetijd, dus ik besloot 10 korrels per twee weken af te bouwen. Ik wilde dit gif uit mijn lijf na vier maanden. Ik heb er een half jaar over gedaan om eraf te komen, en het heeft me vermoedelijk een heel mooi contact met iemand gekost, waardoor ik het moeilijker kreeg toen ik eenmaal was gestopt. Tijdens de afbouw was het een ramp, met alle bovengenoemde bijwerkingen. Bedankt venlafaxine, bijna een jaar verklood van mijn leven en mogelijk ook een liefde.
31-07-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Derde depressieve episode door voortslepende problemen in mijn leven. Deze (zware) depressie kwam opzetten terwijl het einde van die problemen in zicht was. Ik probeerde het eerst een aantal maanden te stoppen met alles behalve antidepressiva. Het werd erger en erger. Toen ben ik, op voorschrift van de huisarts, weer begonnen met escitalopram, het medicijn dat me in de ee[lees meer...]rste twee episodes heeft geholpen. Ik had weer vreselijk last van "opstart-bijverschijnselen", één van de redenen dat ik er niet mee wilde beginnen. Na 3 maanden was ik nog steeds even depressief. Een psychiater heeft me toen laten overstappen op Venlafaxine. Geen enkel probleem met het overstappen, en na twee weken begon ik me beter te voelen. Ik heb gesprekken gehad met psychiater en psycholoog en heb me gestort op een zelfhulpboek overr cognitieve therapie. En nu.... voel ik me weer de oude. Ik ben zo gelukkig!!! Ik ga door met slikken zolang als de psychiater me dat aanraadt.
26-07-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Vorig jaar in de opname terecht gekomen, ik was zwaar depressief met wanen erbij. In de opname begonnen met venlafaxine en olanzapine tegen de wanen. Eerste week was ik wat beroerd maar goed te doen. Na een maand begon ik verandering te merken, depressie werd minder en is nu zelfs verdwenen. Voor het eerst in mijn leven voel ik mij een normaal mens. Dit medicijn houd mij o[lees meer...]p de oppervlakte, enige nadeel is 15kg gegroeid. Dat probeer ik nu met sporten weer eraf te krijgen. Kortom dit medicijn heeft mij stabiel gekregen erg tevreden mee!!
17-07-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Vanwege een ernstige depressie moest ik o.a. Venlafaxine slikken. Toen ik na een opname weer thuis was had ik veel last van geheugen problemen. Ook mijn cognitieve vaardigheden stagneerden ernstig. Lezen lukte niet meer, gesprekken volgen ook niet. TV programma's volgen was ondoenlijk. Klussen lukte niet meer. Ik had problemen met spreken, op woorden komen etc. Een neurolo[lees meer...]gisch psychisch onderzoek volgde. De diagnose was verbijsterend: vasculaire dementie. Na een jaar waarin ik wilde afbouwen met Venlafaxine, tegen de zin in van mijn behandelaar, weer een neurologisch psychisch onderzoek. De resultaten waren echter niet slechter en op een aantal punten zelfs beter. Een onderzoek volgde door een klinisch geriater en de diagnose vasculaire dementie werd losgelaten. Ik ben toch gaan afbouwen en in 2017 slikte ik de helft van 150 mg. Mijn toestand verbeterde spectaclulair. Inmiddels ben ik geheel van de Venlafaxine af en heb al mijn oude vaardigheden en geheugen weer terug! Hoewel het niet als bijverschijnsel van Venlafaxine wordt aangegeven blijf ik van mening dat dit middel de oorzaak was van mijn ernstige klachten.
Pagina 1 van 7

Mirena (2056) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (459) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (449) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!