ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

24-07-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

De eerste weken heb ik bijwerkingen gehad (Misselijk , hoofdpijn, draaierig en vermoeidheid). Maar sindsdien durf ik weer buiten en voel ik mij weer goed ' zonder angst'! Onder toezicht van de huisarts ben ik nu dan ook aan het afbouwen. Binnen twee weken stop ik volledig. Ben zeer tevreden met dit medicijn!
19-07-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Gebruikte eerst seroxat tegen angst en paniekstoornissen echter deze gaven bijwerkingen zoals afname van sexuele aard. Daarom over gestapt op efexor wat op dit vlak totaal geen bijwerkingen geeft.
11-07-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

In 2010 begonnen aan 1 keer per dag, venlafaxine 75 mg. Dit vanwege depressieve gevoelens na een heftige periode. Deze medicijnen hebben mij er doorheen geholpen, echter de wens om het zonder te kunnen is er altijd geweest. Vanwege de heftige bijwerkingen niet eerder gelukt om te stoppen met deze pillen. Heftige koppijn, duizeligheid, misselijkheid en ontzettend moe waren [lees meer...]de grootste bijwerkingen als ik al eens 1 dag vergeten was deze pil in te nemen. Aangezien er sinds kort cardiologische problemen zijn, waaronder hoge bloeddruk, hoge cholesterol (familiair) en een lekkage aan de aortaklep bij het hart, heeft de cardioloog aangegeven dat het Medicijn venlafaxine en de aan mij voorgeschreven cardiologische medicijnen niet goed samengaan. De venlafaxine zou de werking van de cardiologische medicijnen tegenwerken. Een stok achter de deur om dan nu toch te gaan afbouwen met als doel helemaal te stoppen met antidepressiva. Dus ben ik begin juni 2017, na 7 jaar venlafaxine 75 mg overgegaan naar 37,5 mg per dag. Dit in overleg met de cardioloog en de huisarts. Na een paar weken 37,5 mg, zonder noemenswaardige problemen, ben ik sinds een 1 juli helemaal gestopt met het innemen van deze pillen. De eerste 4 dagen voelde ik me ziek. Enorme Hoofdpijn, misselijk, duizelig en moe. Maar deze klachten verdwijnen na een paar dagen en ik voel me nu helder en fitter. Ik besef dat ik er nog niet Ben, maar ben er trots op dat ik zo heb kunnen afbouwen en dat ik er nu van af ben. Ze hebben mij door een moeilijke tijd geholpen, echter heb ik nooit beseft wat voor troep het eigenlijk is dat je er zo veel bijwerkingen van hebt als je stopt.
24-06-2017

Chronische depressie

Zeer effectief. Verminderd piekeren. Verminderd obsessieve gedachten. Verbeterd algemene stemming.
22-06-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik voelde me niet eens heel slecht maar had soms last van angstoornis. Op advies van psych dit genomen. Opbouwen was echt een hel. Ben met 17,5g in stapjes omhoog gegaan. Voelde me echt heel slecht en vaak gedacht om te stoppen toch doorgezet. Na 3 maanden leek m'n lichaam te wennen, na 4 maanden resultaat. Lijkt nu redelijk te werken. Maar het is wel heftig spul althans v[lees meer...]oor mij. Blijf doorzetten !!
19-06-2017

16-06-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Wat een hel..... Na 30 jaar elke dag paniek, angst, zeer nare fysieke gevoelens toch maar een hulpmiddel nemen om eindelijk eens zonder die vreselijke, mij in de weg staande nare gevoelens te killen ; ) . Mijn overtuiging was dat ik het zelf kon oplossen, vandaar dat ik nooit AD wilde. Natuurlijk heb ik miljoenen andere kruiden, pillen, therapieën van acupunctuur t[lees meer...]ot hypnotherapie, van rondjes rennen tot meditatie en nog veel veel meer gedaan wat helaas dat immense gevoel niet wegnam. Conclusie, want het kon echt niet langer zo, AD, de belofte was dat ik mij dan eindelijk fijn zou voelen met de feestdagen én alle andere dagen die zouden volgen, YES, dat wil ik, dat wil ik!!!!! Vast herkenbaar voor diegene die een vergelijkbare worsteling hebben.... Met een diepe zucht moest ik toegeven dat ik het kennelijk dus niet zelf kon oplossen.... Hup, slik die pil en ga van het leven genieten! Ja, de eerste capsule ging naar binnen...... Suggestie of niet, na een bepaalde tijd voelde ik mij steeds slechter, vreselijk, echt vreselijk diezelfde dag! Alle bijwerkingen en meer (zoals ik dat naar mijn geliefdes roep) nestelde zich in mijn hele lijf, van top tot teen..... > HEL< Even doorzetten, er moet een spiegel komen..... afschuwelijk.... de enige spiegel die ik bemerkte was mijn onherkenbare hoofd in de spiegel in de badkamer...... pffffff, niet te omschrijven wat heb ik mij slecht gevoeld! Verbetering bleef uit, ik bespaar u alle details, het zijn er Té veel. Aanbevolen werd om de AD een kans te geven en het minimaal, minimaal een jaar in het lijf te gooien. Zo gezegd zo gedaan. Ruim anderhalf jaar verder, natuurlijk wilde ik het na een jaar slikken toch nog een kans geven, want je weet maar nooit, stel ik stop precies na een jaar én als ik even doorzet dat nét het ei van Columbus zich aandient. Het ei kwam niet........ In maart vind ik het genoeg! Stoppen! Wederom en helaas ook een hel, echt, heel heel heel onprettig. Ik ben bijna vier maanden verder en heb van de week mijn laatste ieniemini dosis ingenomen. Spijtig dat het niet heeft gebracht waar ik zo op hoopte. Blij dat ik die rommel niet meer slik en nu nog de laatste stuiptrekkingen ervaar van dit wondermiddel. Bedenk goed voor een ieder die denkt dit nodig te hebben, het anders kan uitpakken dan voorgeschreven staat en hoopt! Iedereen is natuurlijk anders en reageert anders, voel voor uzelf wat bij u past en uiteindelijk komt alles goed!
14-06-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Jarenlang venlaxafine gebruikt. Middel was niet effectief meer voor mij en depressies kwamen terug.
Pagina 1 van 7

Mirena (1984) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (412) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (349) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!