ISO 27001

30-11-2018

Chronische depressie

20-11-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Gelukkig eindelijk een middel dat mij goed helpt tegen mijn gegeneraliseerde angststoornis en depressie. Net als elk mens heb ik mijn ups en downs, maar deze zijn nu goed onder controle en ik kan weer goed functioneren (thuis, werk). Ik gebruik 300 mg. per dag, daarmee bleek, na herhaaldelijk bloedprikken, de effectieve hoeveelheid venlafaxine in mijn bloed pas op orde. [lees meer...]Ooit begonnen met paroxetine, maar dit heeft het nooit echt voor mij gedaan. Na jaren lang tobben uitgekomen bij een psychiater gespecialiseerd in dergelijke medicijnen. Hij beloofde mij dat er genoeg middelen waren om mij te helpen, en met succes. Nog een tip: mediteer, mindfulness, ademhalingsoefeningen.
18-11-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Vrouwelijke autist, vele depressieve periodes, pas na lange tijd autisme, asperger, gediagnosticeerd bij 50+ leeftijd. Klachten al vanaf jong, suïcidaal vanaf adolescentie. FEVARINE hielp lange tijd goed. Toen dit in 2015 niet meer hielp diagnose en overschakeling op ander medicijn venlafaxine.
17-11-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na veel schroom door alle negatieve berichten in 2009 begonnen met venlafaxine. Had ik dat maar jaren eerder gedaan. Het helpt geweldig, geen bijwerkingen en ik ben niet vlak. Volgens mijn man kinderen en vrienden ben ik nog dezelfde persoon maar niet meer zo zwaar op de hand of somber. Het heeft mijn leven gered want vóór de antidepressiva wilde ik niet meer leven.
13-11-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na eerdere depressieklachten herkende ik het ditmaal sneller en heb daarom de huisarts geconsulteerd. Deze schreef in overleg met mij Venlafaxine voor. Vooralsnog weet ik geen beter middel na veel zoeken naar alternatieven enkele jaren geleden, toen onder begeleiding van psychiater. Erg jammer van Venlafaxine vind ik het effect op libido en potentie. Ejaculatie lukt nog [lees meer...]één soms twee keer in de week. Ik las in de krant over blijvend effect op potentie en dat gaf herkenning. Het is na de vorige periode bij mij ook nooit meer als voorheen geworden. Verder geeft het me een draaierig gevoel, een gevoel van onwerkelijkheid. Ook heb ik minder energie. Een flinke lijst vervelende bijwerkingen. Positief is dat ik ook de werking ervaar van het leven minder zwaar te nemen. Voordat ik met de inname begon was ik in staat tot het ergste. Die gedachten zijn nu weg. Ik kan ook weer functioneren in mijn werk. Dat lukte voordat ik met de Venlafaxine begon ook steeds minder. Redenen er toch bij gebrek aan beter mee door te gaan.
05-11-2018

Overspannen/burn-out

Voorgeschreven door huisarts. Ging daar de medicatie door een hel, hij zei dat ik het vol moest houden. Ooit gestopt en na 2 maanden een acute depressie ! Suïcidaal en poging gedaan. Daarna ophoging van 75 naar 150. Mijn huisarts liet het afweten! Hij deed niets toen ik zei dat ik niet meer wilde leven. Hou het nog maar even vol zei hij. Na mijn poging opgenomen in geslo[lees meer...]ten inrichting. Het was een grote hel... troep die ik achteraf nooit had moeten krijgen. Nu aan het afbouwen! Met goeie hulp en andere betere huisarts die mij heel goed begeleid. Langzaam langzaam langzaam. Dat is zijn advies. Hij heeft schema gemaakt. Helaas krijg ik de taperingsstrips niet vergoed. Grote schande van de zorgverzekeraar!!!! Eerst verslaafd maken , dan niet willen helpen om eraf te komen. Diep triest hoe het is gelopen . De AD's werden uitgedeeld alsof het snoepjes waren! Het heeft mij bijna mijn leven gekost! Doe nu veel mindfulness, meditatie en dat helpt mij heel goed!
29-10-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Bij mij werkt dit middel uit ervaring, uitstekend bij oorsuizen. Hoe ik dat weet? Als ik s'morgens mij pil vergeet, word ik s'middags gek van het oorsuizen. Dan weet ik dat ik hem vergeten ben. Bijwerkingen harde voetzolen en vingerstoppen, soms steken in benen. Lijkt wel iets op gebruik van chemo.!!
23-10-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Oorspronkelijk depressieve klachten, daarvoor heb ik eerst Paroxetine gekregen, 20 Mg per dag . Geen fijne ervaring in mijn geval! Paroxetine maakte vlak, soort van verdoofd alsof ik werd bedekt door een zware deken gestopt eind 2010 later bleek dat vooral angst paniek een grote rol speelde dat bleek in 2011. Mijn arts schreef me toen Venlafaxine voor!! Venla[lees meer...]faxine! Ik zeg dat bleek mijn ‘redding’ ! Nu 2018 gebruik ik dit medicijn nog steeds. 150 Mg per dag.Ik ben nog steeds blij, vooral doordat m’n gevoelens puur en echt blijven. ( “Geen verstikkende deken”.. zoals bij paroxetine ) Helder, rustig en positief. En in tegenstelling tot wat er wordt gezegd..... Mijn libido is ok. Dus alleen maar positief
Pagina 1 van 7

Mirena (2089) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (839) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (477) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (458) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (370) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!