ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
12-10-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben dit medicijn in 2013 gaan gebruik naar aanleiding van angstaanvallen t.g.v. stress en depressies met name door langdurige hoofdpijn en migraine en de gevolgen daarvan op lange termijn. Ik leed al jaren aan hevige (spannings)hoofdpijn en migraine, met als gevolg een aanzienlijk gebruik van allerlei pijnstillers en lichamelijke problemen hierdoor. Ook leed mijn social[lees meer...]e leven, werk etc. onder de hoofdpijn en alles wat daarbij hoort. Ik was vermoeid en raakte steeds verder in de put en werd moedeloos en wanhopig van de vele dagen hoofdpijn. Therapeuten en psychologen hielpen mondjesmaat en wisselend. Op een gegeven moment kwamen er ook angst- en paniekaanvallen bij en was ik het echt zat. Ik ben na veel twijfels toen toch met de lichtste dosis Venlafaxine begonnen en merkte al heel snel resultaat, de eerste week al. Ik had wat meer energie en lust om dingen te doen en mijn emoties bleven meer ‘in the middle of the road’ zeg maar i.p.v. hoog naar laag, stukken beter wat mij betreft, verder was ik ook vrij snel van de dagelijkse angstaanvallen verlost. Soms heb ik het nog wel, maar dat betreft een paar keer per jaar i.p.v. dagelijks. Ik ben wel in het begin overgestapt naar het slikken van de medicatie in de ochtend omdat de Venlafaxine invloed had op mijn slaap toen ik het bij de avondmaaltijd slikte. In combinatie met wat vitamines (magnesium, ijzer en visolie) en botox in mijn nek en voorhoofd tegen de spanningshoofdpijn is mijn leven veel en veeeeel beter geworden en ben ik zelfs vader geworden van 2 kinderen, dit had ik daarvoor nooit gedacht en aangedurfd. Ik kan alleen maar positief zijn over de Venlafaxine en de bijwerkingen vind ik echt een peuleschil t.o.v. de klachten die ik voorheen had.
08-10-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik was afgevlakt door mijn vitale, majeure depressie maar de medicatie deed er nog een schepje bovenop. Ik heb nooit het gevoel gehad dat het hielp, integendeel zelfs, het maakte me nog depressiever. Ik begon met een dosis van 75mg (een dosis van 37,5 zou helemaal niet effectief zijn volgens mijn psychiater) en eindigde op 300 mg, eigenlijk omdat het niet hielp en men van [lees meer...]daaruit dus ging verhogen. Ik ben bovendien van de ene dag op de andere gestopt zonder bijwerkingen (ik weet dat dat niet aan te raden is) en ik begon binnen de twee weken na stoppen terug te voelen en creatief te worden. Ik had mezelf na jaren eindelijk terug. Ondertussen meer dan 8 jaar verder zonder medicatie, terwijl me gezegd werd dat ik het mijn hele leven moest nemen. Nog steeds geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt het ooit terug te nemen. Dan heb ik liever kans op depressie
05-10-2018

Chronische depressie

Zonder dit medicijn was ik er niet meer geweest. Ik gebruik 150 MG per dag. Helpt heel goed om alles leefbaar te maken en onderdrukt bij mij de paniek en angst. Is pas gaan werken na 6 weken . Ik zou niet zonder kunnen
22-09-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Begon met 1x daags 37,5 mg van Focus, dat ging eigenlijk best goed, weinig bijwerkingen en na een week al helemaal aan gewend. Voor de depressie was het niet voldoende en dus overgegaan naar 1x daags 75mg van Mylan. Na 3 weken continu duizelig en misselijk, terug naar die van Focus (2x daags 37,5mg) maar de bijwerkingen bleven, in overleg met arts naar 1x 37,5mg als de bij[lees meer...]werkingen niet afnemen dan stel ik voor om te stoppen. Ik kan door de bijwerkingen niet functioneren.
20-09-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na 3 SSRI's geprobeerd te hebben (tijdens opname van bijna een jaar) die niet aansloegen ben ik zelf verder zoeken en lezen. Voorheen had ik jarenlang baat bij Seroxat en Zoloft maar na toen ik de medicatie weer wilde/moest hervatten na de geboorte van mijn kind, sloeg de Zoloft niet meer aan. Ook 3 andere SSRI's niet. De psychiaters dachten aan MAO-remmers of lithium maar[lees meer...] dat vond ik een brug te ver. Ik las vervolgens over de werking van SNRI's die niet alleen de (her)opname van serotonine remmen maar ook die van noradrenaline. Dit heb ik geopperd en ja na een jaar trok de dikke mist om mij heen op en kon ik er weer zijn voor mijn gezin.
17-09-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ben er mee begonnen op aanraden van mijn psychiater. Hij verzekerde mij dat het een zeer krachtig middel was tegen sociale angsten die ik heb. Helaas heeft het geen enkel positief effect op mijn angsten. Ik ben dan ook van plan er mee te stoppen.
16-09-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Heb al jaren last van terugkerende, niet seizoensgebonden, depressies. Wilde nooit aan de medicijnen, maar toch een aantal jaren met cytalopram begonnen. Omdat het daar vreselijk suf en nóg minder mens van werd, afgebouwd en gestopt. In het voorjaar liep het weer hoog op en er kwam ook angst en paniek bij. Dus medicijnen gevraagd aan de huisarts. Kreeg Venlafaxine, eerst [lees meer...]37,5 mg voor 3 maanden en toen 75 mg. Werd direct al misselijk, ook bij de lage dosering, en dat is de vervelendste bijwerking gebleven. Gebrek aan eetlust is groot en daardoor ben ik in die 5 maanden 6 kg afgevallen. Dat laatste kwam goed uit, maar als het eten niet smaakt, is dat voor mij geen kwaliteit van leven. Dit, samen met de andere bovengenoemde bijwerkingen, maakt mijn 'staat van zijn' niet prettig, heel zacht uitgedrukt. Voel me een halve zombie en als het leven zó moet zijn, teken ik daar niet voor. En dan zijn er nog bijwerkingen uit de bijsluiter die ik herken, maar die misschien met hormonen te maken hebben, zoals veel plassen en zweten. Maar ze kunnen net zo goed door de Venlafaxine komen. De huisarts wil graag dat ik het tot januari een kans geef en dat heb ik toegezegd, maar nu, nog 3 maanden te gaan, zie ik er vreselijk tegenop en ben ik van plan eerder te gaan afbouwen en stoppen.
11-09-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben een aantal jaren geleden gestart met Venlafaxine 37,5mg van wegen mijn angststoornis. Het was zo erg dat ik niet meer met het openbaar vervoer durfde te reizen of beter gezegt: buitens huis om was ik altijd angstig. ik was continue bang dat ik ziek zou worden. na een week ben ik gestart met de 75mg capsules. na een maand leek het alsof mijn angstoornis compleet verd[lees meer...]wenen was. ik durfde alles weer te doen en tot de dag van vandaag zit ik zonder zorgen in de bus/trein. het heeft mij ontzettend geholpen. echter kreeg ik vorig jaar last van een depressie, uiteindelijk heb ik besloten om de venlafaxine te verhogen. mijn huisarts heeft besloten om naast de capsule van 75 mg, nog een capsule van 37,5 te nemen zodat ik op de 120mg zit. dit heeft mij ontzettend geholpen en mijn depressie begint langzaam te verdwijnen. echter zijn de bijwerkingen wel toegenomen. ik sliep slecht toen ik startte met de venlafaxine, en na de verhoging is dit erger geworden (max. 3 uur per nacht). daarnaast heb ik last van overmatig zweten. als ik een stukje wandel, fiets of zelfs maar de trap op ren, ben ik bezweet. vooral mijn gezicht,armen en buik is het ergst. maar dit neem ik maar voor lief. wel ben ik in de periode dat ik startte met venlafaxine t/m nu 20 kilo aangekomen. en het afvallen gaat lastiger als vroeger toen ik nog niet dagelijks venlafaxine gebruikte. ik hunker echt na fastfood en mijn maag lijkt een bodemloze put. van 55 kg naar 75kg is toch een hele verandering. zit nu op de 68kg maar moet iedere dag bewust op mijn eten letten want na een dag ongezond eten moet ik de hele week weer gezond eten om te voorkomen dat de kilos er aanvliegen.
Pagina 1 van 7

Mirena (2079) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (470) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (454) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (368) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!