ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

19-01-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben rond mijn 18 de depressief geworden en met maatschappelijk werk moest het over gaan... Dit hielp totaal niet! Toen doorgestuurd naar dijk en duin en daar met behulp van psycholoog en psychiater van was wel snel duidelijk dat het genetische aanleg had en dat ik met medicijnen prima mijzelf kon redden. Verschillende medicatie gebruikt, opzoek naar de medicatie die he[lees meer...]t best bij mij zou passen. Na ups en downs wisseling van medicatie kwam ik op sertraline, dit ging prima tot ik zwanger werd en moest switchen van medicatie omdat toen met dit medicijn en zwangerschap weinig bekend was. Dus werd ik door verwezen naar een psychiater in het ziekenhuis die meer ervaring had met zwangerschap en medicatie gebuikt depressie. De psychiater in het ziekenhuis heeft mij begeleid bij het overgaan op venlafaxine en begeleid tijdens mijn 2 zwangerschappen en dit ging prima! Inmiddels 2 kinderen en wat jaren verder ga ik nu stoppen bij de psychiater in het ziekenhuis en gaat mijn huisarts de begeleiding van mijn medicatie overnemen. De reden omdat de zorg verzekeraar het niet meer vergoed om naar de psychiater te gaan. Het ziekenhuis valt wel onder de verzekering alleen niet het stukje psychiatrie. Ik kan alleen zeggen schandalig eerst de medicatie niet meer vergoed en nu dit ook niet meer, het is belachelijk!
13-01-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Op advies huisarts ivm angst door burn out dit middel voorgeschreven gekregen. Aanvankelijk 37,5 mg per dag-ivm noodzakelijk contact met autistische zus (mijn moeder heeft alzheimer en omdat mijn zus en ik beiden voor haar zorgen is contact noodzaak ) en hooggevoeligheid de dosering opgehoogd naar 2x daags 37,5 mg. Ik slik daarbij op advies van arts-acupuncturist nog l-[lees meer...]theanine. Ik voel mij goed, geen last van bijwerkingen - heb het gevoel zekerder te zijn en ik kan sneller over mijn angst heen stappen als ik ergens tegenop zie. Heb besloten het de rest van mijn leven te blijven slikken - aangezien ik ook erfelijk belast ben ivm een psychotische vader. Ik vind het niet erg om dit middel te gebruiken; ik zie het zo: door allerlei oorzaken mis ik een stofje in mijn hersenen / ik kom tekort - en dit middel vult dat aan. Hetzelfde als iemand die ijzer tekort komt. Ik loop daarnaast nog bij een (hapto)therapeut
09-01-2018

Chronische depressie

Ik slik nu al ongeveer 18 jaar dit medicijn, voor recidieve depressie. De werking is prima. De bijwerkingen worden me teveel. Ik heb een jaar of 5 geleden geprobeerd te stoppen, vreselijke ervaring wist niet hoe snel weer terug te beginnen. Nu een week of 3 geleden naar huisarts gegaan om te praten over afbouwen. De bijwerking extreem zweten, begon me zo tegen te staan dat[lees meer...] ik eigenlijk wilde stoppen. Na kleine activiteit, bv 5 minuten stofzuigen lopen de druppels al van mijn gezicht, zo ook bij boodschappen doen, kleding passen, dansen of als ik me druk maak omdat ik haast heb ofzo. Mensen vragen of het buiten zo hard regent ?? Als ik dus na een feestje ofzo ga, loop ik bunnen een half uur voor schandaal omdat mijn haar dan echt kleddernat is en ik de druppels op mijn gezicht niet bij kan hoyden met droogdeppen. Thuis loop ik bijna altijd met een theedoek in mijn nek om me af te kunnen drogen. Ik ben al jaren single en zou het leuk vinden weer iemand te leren kennen maar als ik uitga zie ik er binnen de korste keren niet meer uit. Afbouwen met 1 dag 75mg en andere dag 37,5mg zo voor een maand, na minder dan 3 weken stond ik alweer bij de huisarts. Het lukt me niet, ik ben zo snel geirriteerd en prikkelbaar dat ik mezelf nu al geen leuk mens meer vind.....en onredelijk reageer op andere mensen. Aldus met huisarts besloten nu 2 weken terug te gaan naar 75mg per dag en dan afbouwen met deze en tegelijkertijd opbouwen met mirtazapine, maar daar heb ik dus net op deze site de ervaringen van andere mensen over gezlezen en die hebben het over de bijwerking honger en gewichtstoename....maar ik ben net 20 kilo afgevallen en heb nu dus schrik om er mee te beginnen. Weet nu even niet welke kant op te moeten.....of ik blijf en zweet me de rest van mijn leven een ongeluk....of ik stap over en word weer dik, dat wil ik ook niet. Iemand die mij kan helpen ALSJEBLIEFT.......??
05-01-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik venlafaxine nu ongeveer 4 jaar. Begonnen met 75 Mg inmiddels opgebouwd tot 150 Mg. Het helpt mij erg goed en durf weer veel meer. Maar ik heb een vraag; Voor heen gebruikte ik veel oxazepam. Ik wil daar zo graag vanaf, maar dat wil maar niet lukken.. Zijn er meer mensen die het ook erbij gebruiken?
04-01-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb jaren geleden dit middel Effexor/ Venlafaxine 2 x daags eerst 75 mg per keer en momenteel afgebouwd tot 2 x 37,5 per dag. Het helpt me erg goed. Ik kan weer positief en blij leven...als ik het minder komt de depressie direkt terug.
03-01-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Starten met deze medicijnen is alsof je de hel instapt. Eerste 2 weken alle mogelijke bijwerkingen die in de bijsluiter staan en nog een paar extra, na deze 2 weken prima medicatie, buiten dat slapen bijna onmogelijk lijkt te worden geen bijwerkingen meer ! Na een maand of 3 toch besloten te stoppen met de medicijnen omdat zoveel weken achter elkaar met zo weinig slaap mi[lees meer...]j toch wel erg opbreekt en mijn stemming ook niet veel goed doet. Stoppen dan maar..... welcome back in hell ! Wat een troep, zo verslaafd dat je lichaam is in zo een korte tijd ! Ik kan veel hebben ook bijwerkingen, maar dit is ongeloofelijk. Ik raad niemand aan dit medicijn te gaan gebruiken ivm de vele bijwerkingen, en voor de koppige mensen onder ons... succes en have fun met opbouwen en afbouwen.
30-12-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Sinds 2012 ben ik door mijn arts aan dit middel gezet, dit wegens mijn ontwikkelde panieketoornis en angstaanvallen. Ik ben zeer ontevreden over dit medicijn. Ik had er geen baad bij, en ben op 250mg gestart. Ik werd suïcidaal, voelde me altijd vlak of ellendig, ik was nooit een keer blij. Nadat ik afgelopen week bij een nieuwe dokter mijn klachten had voorgelegd, gaan[lees meer...] we samen verder afbouwen. Ik ben op 37,5 Mg blijven steken, verder afbouwen lukt niet, dus ga nu afbouwen door taperingstrips op maat, dit zodat ik niet duizelig en misselijk wordt. Want als ik 1 dag dit middel oversla, wordt ik meteen duizelig en zweverig, alsof ik niet in m’n eigen lichaam zit, heel erg naar. Ik ben dus blij dat mijn njeuwe huisarts mijn klachten serieus neemt, en met mij de beste oplossing zoekt.
27-12-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb voor Venlafaxine 3 andere vormen van anti-depressiva genomen, maar dit is de eerste die mij echt helpt. Ik ben opgenomen geweest, dus dat zal ook wel zijn pluspunten hebben gehad, maar ik ben nu afhankelijk van de pillen. Ik vind het wel een eng idee dat ik zonder de pillen zo terug val, maar op dit moment houdt het me staande. Het enige ernstige nadeel vind ik[lees meer...] dat, wanneer ik ook maar 1 dag Venlafixe vergeet te nemen, ik de dag daarop onwijs duizelig ben en echt ziek in bed lig, omdat ik me zo rot voel. Ik voel me dan alsof ik zweef op een hele vervelende manier, ben afwezig en heel erg duizelig. Het is dus echt van belang wanneer u Venlafaxine neemt u echt niet uw pillen vergeet en elke dag goed slikt.
Pagina 1 van 7

Mirena (2031) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (831) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (436) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (433) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (359) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!