Venlafaxine

venlafaxine

zeer veelgeen

Postnatale depressie (5 meningen)
Overgang (2 meningen)

<< < vorige
Pagina 1 van 7
23-04-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

sinds geboorte van zoon een postnatale depressie gehad en sinds dien nog steeds zwaar op de hand en verschillende burnouts /depressies gehad.verleden 2 maal anafranil gehad,waarbij ik zeer heftige bijwerkingen van had en flexotide,maar dat was helemaal een ramp,kreeg er zelfs suïcidale gedachten van.dinds een hals jaar vrij van medicatie van anafranil.,aar depressie komt [lees meer...]toch steeds weer terug,mede door druk gezin met 2 kinderen met beperking en eigen bedrijf waae mijn man veel tijd in steekt.nu sinds 2 weken gestart met venlafaxine,eerst 37,5 mgr ivm mijn heftige reacties op medicatie en nu sinds week verhoogd naar 75 mgr.ik heb heel veel last van de bijwerkingen,moe,misselijk minder zin in eten en smaakvermindering nerveus gevoel zweten,lijken ook opvliegers,en het vervelende tintelend en prikkelend gevoel in je lijf wat vooral smorgens het ergtse is.om de bijwerkingen tegen te gaan mag ik er zonodig 3 oxazepam bijslikken,dat had ik ook bij de anafranil in het begin. is er ook iemand die veel last heeft van de bijwerkingen???ik slik het middel nog maar kort 2 weken,dus heeft ook zijn tijd nodig om te gaan werken...
07-04-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Al jaren leed ik aan dysthymie, een chronische vorm van depressie. Via psychologe doorverwezen naar psychiater. Deze schreef me eerst sertraline voor. Maar daardoor had ik heel veel spierpijn in mijn armen en benen, alsof ik flink gesport had. Daarna kreeg ik Venlafaxine voorgeschreven. Het had eerst een paar weken nodig om goed te werken, en eerst dacht ik dat het niet hi[lees meer...]elp. Maar volgens mijn psychiater was dat normaal na een maand of twee merkte ik pas het effect. Ik voelde me beter, zelfverzekerder, en kon mijn zorgen en angsten makkelijker loslaten. Ik ben er nog steeds heel tevreden over en ook al gaat het nu een stuk beter met me, ik durf er nog niet mee te stoppen.
06-04-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Sinds een paar jaar gebruik ik een lage dosering anti-depressiva, merk: Venlafaxine. Ik ben heel blij met deze ondersteuning! Ik ben meerdere keren in mijn leven depressief geweest. Maar sinds ik Venlafaxine gebruik voel ik me een ander mens. Ik ben blij, gelukkig en tevreden met mijn leven.
02-04-2019

Depressief

Begonnen met Venlafaxine 75 mg, was goed te verdragen, eerste dagen wat obstipatie en minder eetlust, daarna ging het beter. Aan psychiater voorgesteld de dosering te verhogen. Nu 150 mg gehad, en had zoiets van ik wacht het even af. Een maand verder zoals jullie al konden lezen had ik weer een afspraak, maar ondertussen geen erectie meer kunnen krijgen dus ook geen orgasm[lees meer...]e, wat me best stoort ondanks ik vrijgezel ben en weinig aan seks doe. Ik merk verder niet dat het mijn stemming verbetert, alleen de eerste 4 dagen na starten en ophogen meer zin en motivatie om dingen te doen. Maar na die 4 dagen verdwijnt het positieve en wilde ik niet meer naar school en alleen maar slapen en niks meer eten. Dat voelde als een verplichting. Nu weer terug naar 75 mg gegaan. Ik weet nu dus niet goed of m’n negatieve stemming me nu dwars zit of dat die stemming komt omdat mn seksleven op een heel laag pitje staat door de medicatie. Ik hoop dat alle anderen op dit forum me een goed advies hierover kunnen geven of de 150 inderdaad te hoog was of dat dit gewoon niet mijn middel niet is. Alvast bedankt voor de reacties!
25-03-2019

Chronische depressie

Na drie weken sloeg het aan en "ging het licht aan"; ik had een depressieve periode toen ik eraan begon en drie weken na start van de Venlafaxine kreeg ik weer zin in dingen en energie. Zoveel energie, dat ik 's nachts wakker werd en niet in bed kon blijven; eruit, dingen doen. Na 5 weken had ik een afspraak voor een 2nd opinion bij Pro Persona in Nijmegen; wat heb i[lees meer...]k nou precies, wat is mijn depressie voor iets; hoe kunnen we dat nu grondig aanpakken? Bij ProPersona had ik twee gesprekken, een met de psychiater een met de psycologe. Het geheel duurde 2,5 uur en ik kreeg meteen uitslag: bipolair II, ook wel hypomaan of spreektaal "bipolair light". Ik kon me erin vinden en ik kan er ook wat mee naar de mensen om me heen toe. Maar met deze diagnose is Venlafaxine, dat eigenlijk werkt als een continue adrenaline drip, niet passend. Daarvan word ik te hyper. De psychiater stelde voor dat ik een slaapmiddel erbij zou nemen, maar ik wilde liever stoppen met de Venlafaxine. Kijken of ik het zonder red, ik heb eerder goede fases gehad zonder pillen. Mocht het niet gaan dan kan ik bv. citalopram proberen. Maar eerst een goede psychiater in de buurt zoeken die me kan begeleiden bij een evt. terugval en afstemmen van medicijnen.
24-03-2019

Spierpijn

Ik neem sinds 4 weken dezelfde medicatie. Ik slaap niet door constant spierpijn en paar keer doorverwezen geweest naar mijn neuroloog. Nu leest ik jou verhaal en ik ben toch een beetje overdonderd door de bijwerkingen. Heb je toevallig meer uitleg ivm met de anti depressiva?
22-03-2019

Autisme

Ik ben Autistisch (Asperger) heb daarbij ook ADHD en een depressie en angst/paniekstoornis. Via mijn specialist heb ik Venlafaxine 225 mg voorgeschreven gekregen en dit helpt mij bij de depressie en angst en paniekaanvallen. Ik heb er geen last meer van dankzij dit medicijn in combinatie met de juiste therapie. Ik ben mijn specialist dankbaar hiervoor, want mijn leven ziet[lees meer...] er nu kleurrijker uit hierdoor. Wat ook fijn is, dat ik totaal geen last heb van bijwerkingen met dit middel.
22-03-2019

Chronische depressie

Tevredenheid al de jaren al heb ik op een punt klachten en dat is ik transpireer abnormaal veel
17-03-2019

Autisme

Wegens Autisme een depressie en angst/paniekstoornis neem ik Venlafaxine 225 mg in. Het heeft mij echt geholpen, ik lijk weer de oude en mijn leven terug te krijgen. Top medicijn en ben mijn specialist zeer dankbaar. Geen bijwerkingen.
12-03-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik dit middel nu bijna een jaar en heb effectief kunnen herstellen van een burn-out. Ik heb door dit medicijn de rust gevonden om aan de slag te gaan met ‘mijn angstklachtten. Het is niet dat ik nooit meer angst of paniek voel, maar ik heb er veel beter mee leren omgaan. Het middel brengt mijn overactieve systeem tot rust. Ik voel me weer mezelf. Het is de 2e k[lees meer...]eer dat ik dit middel gebruik. Een aantal jaar geleden naar tevredenheid gebruikt en zeer makkelijk kunnen afbouwen. Nu gebruik ik het opnieuw vanwege meerdere heftige gebeurtenissen in mijn leven. Naast dat ik wat kilo’s ben aangekomen ondervind ik geen bijwerkingen
06-03-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na Mirtazipine op Venlafaxine overgestapt. Van 37,5 naar 75 Mg/dag en vervolgens naar 150 Mg. Geen ernstige bijwerkingen tijdens gebruik, anders dan lager libido en pijn tijdens. Klaarkomen. Nadat was vastgesteld dat Venlafaxine niet werkte aan de afbouw begonnen. Van 150 naar 112 Mg ging goed, de volgende stap gaf veel bijwerkingen; Ik werd verdrietig, moe, prikkelbaar,[lees meer...] sliep slecht. In overleg met mijn behandelaar zonder afbouw begonnen aan Fluoxetine. Deze overgang was goed te doen, verschijnselen als duizeligheid en moeheid, maar in mindere mate dan met Venlafaxine.
05-03-2019

Chronische depressie

Na jaren van chronische depressies en steeds meer periodes van herstel, afgelopen november nu 3 maanden terug weer een terugval. 5 weken terug ben ik (toch maar, wilde eigenlijk niet aan de AD) met Venlafaxine gestart. Ik heb het idee dat het sinds ruim een week aan begint te slaan. Hoewel het ook de zon zou kunnen zijn, het licht ging bij mij aan in de week dat wij [lees meer...]waren skieen er was veel zon. Eenmaal thuis ging het licht na een paar dagen weer uit, toen heb ik de vit D3 75mg weer eens uit de kast gehaald en slik nu elke dag 3 capsules, en voila er is licht. De bijwerkingen van Venlafaxine had ik wel eerder maar vallen mee. Met name een beetje diarrhee en veranderde mond/smaak/maagervaring, dat is bijgetrokken na een paar weken. Het enige wat blijft is nachtelijke zweetaanvallen, ik word meermaals per nacht wakker helemaal klam. Dan wapper ik wat met mijn dekbed, draai het om en slaap weer verder. Op deze site las ik dat iemand daartegen salie thee dronk. Dat heb ik ook gedaan gisteren, een paar blaadjes gedroogde salie kokend water erop 5 a 10' trekken; ja dat hielp, afgelopen ben ik maar een keer wakker geworden. Vandaag probeer ik wat eerder te beginnen zodat ik meer ervan kan nemen kijken of het weggaat. Aan salie wordt trouwens ook als anti depressivum genoemd (en tegen keelpijn, verkoudheid en nog een heel zwikkie)... wellicht kun je als je net als ik toch wat weerstand hebt tegen AD eens een kopje thee proberen? Beterschap iedereen!
24-02-2019

zeer tevreden
20-02-2019

Heeft mijn leven gered!
18-02-2019

Manisch-depressieve stoornis

Met dit medicijn heb ik gekregen omdat ik zeer depressief was en het leven niet meer zag zitten. Bang was voor alles en mezelf wegcijferde. Inmiddels slik ik dit middel al meer dan 10 jaar en ben nog steeds tevreden. Het middel heeft mij geholpen uit bed te gaan en de dag te ervaren. De scherpe kantjes zijn er vanaf.
18-02-2019

Autisme

Autistisch met daarbij een forse depressie een GAS, sociale angststoornis en paniekstoornis. Hiervoor krijg ik Venlafaxine 225 mg voorgeschreven gekregen. Voorheen 150 mg. Ik ervaar dat de klachten afnemen en de scherpe radnjes eraf gaan. Qua bijwerkingen merk ik nauwelijks wat. Voorheen andere (AD) gebruikt dat was 1 en al bijwerkingen met dit middel is dit niet het geval[lees meer...]. Zeer tevreden mee!
<< < vorige
Pagina 1 van 7

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!