Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (6 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

22-01-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Gebruik het nu 8 jaar, Dik tevreden. Wel van 150 naar 75mg gegaan omdat ik het net iets te hoog vind. Mijn max ligt op 100mg zonder probleem. Seks? Ik lees veel reacties dat dat minder word met venlaflaxine. Integendeel bij mij werkt het juist wel voor seks. De eerste 2 maanden zijn minder fijn, na 2 maand meer zin in seks. Langere orgasme. Verhoging naar 150mg da[lees meer...]n wordt seks voor mij een opsessie. Vandaar ik mede 75mg prima vind. Slik hiernaast ook al jaren tramadol, ook zonder probleem. Het stoppen heb ik meerdere keren gedaan in de 8 jaren. In tijden dat ik me goed voelde. Ook stoppen met venlaflaxine in 1 keer zonder moeite. Oke 4 dagen duizelig en dat was het. Over het algemeen ben ik wel wat medicatie gewend zo ook morfine. Ook daar geen last van. Zaldiar, diclofenac nsaids medicatie is voor mij wel een probleem. Uitslag en ziek worden. Misschien zit er handige info tussen. Let wel, er zit veel tussen je oren, en vaak angst die het dan overwint ;)
17-01-2020

Depressief

Wat rommel, veel bijwerkingen en na 4 maand nog steeds weinig verbetering. Wil er van af maar stoppen is heel lastig
14-01-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Mensen om mij heen hebben het sneller in de gaten dan ik zelf. Voel me zwart- grijs vanbinnen in (kleur uitdrukking)zomers wit van binnen. Erg snel huilen bv om n kleinigheid. Dat is zomers niet. Ik heb al jaren een Philips lichttherapielamp. 1 keer per dag 20 minuten ervóór zitten, houd dat 3 weken vol. Hij staat op de strijkplank met een leesboek ernaast, dus le[lees meer...]kker erbij lezen. Winterdepressie kan bij mij drie keer in het jaar voorkomen, balen, maar je houdt het niet tegen, het komt gewoon. Ik heb het zo'n beetje al 47 jaar. Het bestaan ervan zag ik in een krant waar gezocht werd naar proefpersonen in Groningen.
06-01-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Heftige bijwerkingen. Geen positief effect. Op het moment dat ik eindelijk mocht afbouwen kreeg ik weer energie en voelde ik mij stukken beter. Gedurende de gehele gebruiksduur een soort van elektrische schokken door mijn hersenen enige uren voordat ik de volgende dosering in moest nemen.
12-12-2019

Chronische depressie

Prima product! eerste 2 a 3 weken veel bijwerkingen, maar zoals veel medicamenten: van voorbij gaande aard. Als je weet dat het kan voorkomen, dan houd je daar meer rekening mee. Als je niet op de hoogte bent van de bijwerkingen dan kan het je overrompelen en snap ik dat je het een slecht medicijn vind. Persoonlijk heb ik er veel baat bij!
12-12-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb meer dan 20 jaar last gehad van een angst & paniekstoornis. Eerst wist ik niet wat het was, het kreeg pas zo'n 9 jaar geleden een naam. Ik heb van alles geprobeerd, gesprekken met psychologen, online cursussen, psychosomatische fysiotherapie, enz., maar nooit had het het gewenste resultaat. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik niet meer in winkels kwam, het g[lees meer...]evoel had dat ik altijd iets vast moest houden of ergens moest kunnen zitten en ik moest altijd weg kunnen, omdat ik anders het gevoel had dat ik flauw ging vallen. Dus ook de dagelijkse dingen zoals mijn dochters naar school brengen en van school halen of kijken bij een sportwedstrijd was echt een verschrikking en probeerde ik zoveel mogelijk te vermijden. Ik was constant bezig met overleven en vooruit plannen om maar geen dingen te hoeven doen waar ik wist dat ik daar paniekaanvallen kreeg. Mijn laatste redmiddel was medicatie (wist ook eerder niet dat er medicatie voor bestond), dus een gesprek gehad met een psychiater, die mij Venlafaxine voorschreef. In eerste instantie 37,5mg en daarna opgehoogd tot 75mg. Ik slik het nu zo'n 9 maanden en wat een verschil! Ik heb een leven nu! Ik kan het niet anders omschrijven. Het hele onrustige gevoel wat ik altijd had, de paniekaanvallen, het overleven, alles is weg. Ik doe alles weer wat ik jaren niet gedaan heb of in ieder geval niet klachtenvrij gedaan heb. Ik heb geen enkele bijwerking van dit medicijn, dus voor mij is het echt een lifesaver!
11-12-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben langzaam opgebouwd met milligrammen van 37,5. Al gauw merkte ik dat ik nog suïcidaler werd en meer hoofdpijn kreeg. Na 2 maanden zit ik op 150 mg. En dit pilletje doet zijn werk erg goed. Na hele nare bijwerkingen van andere AD ben ik blij dat dit middel er is en zijn werk goed doet. Het geeft net dat kleine duwtje in je rug die je nodig hebt om over je angsten heen[lees meer...] te komen. Uiteindelijk, het is natuurlijk een lange weg en dit pilletje kan dat niet oplossen maar wel net dat kleine beetje extra zelfvertrouwen geven.
08-12-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb dit "medicijn" 6 maanden gebruikt (55 mg) en ben nu gelukkig zo sterk dat ik ermee gestopt ben sinds 3 dagen. In 5 weken afgebouwd van 30 mg naar 0. Het enigste positieve waar dit chemisch spul me mee heeft geholpen is dat het rustiger in mn hoofd werd. Daarnaast eigenlijk alleen maar negatieve bijwerkingen : slechter inslapen, toename gewicht met 8-9 kilo, verminde[lees meer...]rd libido en duizeligheid. Dus een medicijn zou ik het niet durven noemen. Door therapie en een goede homeopaath heb ik gelukkig wel de stappen vooruit kunnen zetten zodat ik kan stoppen met deze troep. Het is een heftig middel, dus bouw het langzaam af als je er mee stopt!
02-12-2019

Chronische depressie

Van Prozac werd ik alleen maar vlak. Geen rotgedachten maar ook niks leuks. Dus een overstap naar Venlafaxine. Van 37,5 (bijwerkingen) naar 75 (nog een keer dezelfde bijwerkingen). Uiteindelijk mijn arts gevraagd ineens naar 150 te gaan. Uiteraard nog een week bijwerkingen. Maar nu ook minder suicidale gedachten, minder depressieve gevoelens, angst en paniek aanvallen. In[lees meer...] de zomer vergat ik een aantal keer mijn medicatie in te nemen. Dus ik dacht "mooi, dan gaan we dus bij deze afbouwen". In samenspraak met mijn arts (belangrijk!) geprobeerd af te bouwen. Dat is toch echt wel een dingetje... 2 weken geleden een volledige inzinking gehad. De brug waar ik vanaf wilde springen had ik al uitgezocht. Jankend terug naar de arts die me direct weer meer voorschreef. Nu 225 mg. Uiteraard drijf ik 's nachts mijn bed weer uit en heb ik steeds die droge mond. Ook ineens wat zwaarder dan ik ooit heb gehad van Venlafaxine. Maar sinds vandaag schijnt de zon ook weer voor mij. Ik heb nu 3 keer geprobeerd af te bouwen. Ik ben erfelijk belast en heb daarbij genoeg "meegemaakt". Kennelijk hoort depressie gewoon bij mij. Venlafaxine is dus mijn vriend. En die brug? Ach...
30-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb hier al eerder mijn verhaal gedeeld, aan het begin van het gebruik en ik denk een paar jaar geleden ook. Inmiddels zit ik er zo'n 6 jaar aan. Terwijl je het eigenlijk maar 1 jaar mag gebruiken. De reden dat ik opnieuw een review schrijf, is vanwege de bijwerkingen op de lange termijn. Ik denk dat het goed is dat mensen dit weten, vooral vrouwen. Vorig jaar begon[lees meer...] ik menstruatieklachten te krijgen. Van helemaal niet ongesteld worden in een maand naar om de week ongesteld worden. Nu is het 'stabiel' dwz: ik word nu standaard 2x per maand ongesteld. Volgens mijn huisarts komt het door het langdurige medicijngebruik. Je kan je voorstellingen dat de menstruatieklachten voor enorm veel stemmingswisselingen zorgen.. Op het hoogst zat ik op 225mg. Vorig jaar ben ik begonnen met afbouwen van 37,5mg per dag naar 37,5mg om de dag. Mijn dokter zei dat dit kon binnen 2 weken. De vorige afbouwingen gingen redelijk. Maar dit keer was het echt vre-se-lijk!! Ben nog nooit zó ziek geweest. Naast koorts, misselijkheid en overgeven, was ik ook erg gevoelig voor licht en geluid. Ik kreeg een spastische rechterarm, die uit het niets ineens bewoog zonder dat ik dat zelf stuurde. Vreselijke hoofdpijn en vermoeidheid. Het heeft 6 weken geduurd. Momenteel in een flinke dip, waarschijnlijk seizoensgebonden. Maar ik wil graag verder afbouwen, dit medicijn heeft me weinig goeds gebracht. Dit keer wil ik het proberen met taperingstrips, waarbij men naar zeggen weinig tot geen ontwenningsverschijnselen krijgt. Het proberen waard dus.
20-11-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Venlafaxine werkte goed in mijn hoofd ik was rustig en kon functioneren...maar die zweetaanvallen en duizelingen ik kon daar ook niet meer tegen ...liep altijd met een zweetlip rond en dacht dit doe ik echt niet de rest van mijn leven . Op afraden van de psychiater direkt gestopt zonder afbouw en weekje behoorlijk ziek geweest..pas 6 weken later kon ik met elvanse beginne[lees meer...]n want alles moet eerst uit je systeem zijn ...dus in die 6 weken nog even vanalles in mijn prive leven gesloopt omdat ik dus weer in die achterlijk heftige emoties kwam ...maar goed relatie naar de maan ...maar in mijn hoofd is het heerlijk rustig🤗
15-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik wil hier even mijn verhaal kwijt omdat ik aan het afbouwen ben van deze medicijnen en als ik had geweten dat het ZO moeilijk zou zijn weet ik niet zeker of ik deze medicijnen wel ooit zou zijn begonnen. ____________________ Ik ben nu sinds 26 September van 75 Mg Venlafaxine naar ongeveer 35 Mg per dag gegaan. Dus nu 3 weken. De eerste week leek er geen verschil te [lees meer...]zijn, alleen dat ik héél erg moe was en smiddags het liefst alleen maar wilde slapen. Ook slaap ik gewoonlijk al graag vroeg maar nu was ik telkens al moe genoeg om te slapen rond 8 uur. soms 7 uur zelfs. Als ik dit probeerde uit te stellen voor een aantal uur was ik echt aan het vechten tegen de slaap, en ik wist niet zeker of ik er gewoon aan moest toe geven omdat het misschien goed was voor mijn lichaam nu deze aan het afkicken was dus ik heb de laatste 3 weken heel veel geslapen. Wel voelt het telkens alsof ik TE diep slaap en dan schrik ik wakker omdat ik bang was dat ik nooit meer wakker zou worden. Tijdens het slapen en het wakkerworden heb ik veel nachtmerries en vreemde nare gedachten wel. De laatste 2 weken zijn echt veel moeilijker geworden. Ik weet niet waarom dat zo gaat, misschien omdat mijn lichaam nu pas ECHT merkt dat er minder medicijnen binnen aan het komen zijn. (??) Ik voel mij constant alsof ik in een droom zit. (Nu ook heel erg.) Sommige dagen zijn erger dan andere. Mijn zichtsveld is donker en blurry bij de randen. Als een soort tunnelfilter. Soms worden de donkere randen zo breed dat ik bijna niks meer zie, en daar raak ik dan ook telkens van in paniek. Het lijkt of in constant aangeschoten ben of stoned. Als ik mijn ogen naar links draai gaat het beeld langzaam mee. Stelt heel langzaam scherp. Mijn ogen voelen ook te moe om telkens weer ergens naar te moeten kijken. Vaak een onverwachts overweldigend gevoel van angst en/of verdriet. Heel soms ook onverwachtse euforie. Heel intens alsof ik drugs gebruikt heb. Mijn gedachten zijn niet op orde. Ik heb telkens het gevoel dat ik de werkelijkheid verlies. De controle over mijzelf. Ik ben bang dat de donkere randen bij mijn zicht zo breed worden dat ik niets meer kan zien, en dat ik gek word. Ik voel mijn lichaam soms niet. Als ik aan het fietsen ben heb ik geen idee of ik het wel ECHT aan het doen ben. Het voelt meer alsof ik over de straat heen zweef en ik weet dan ook niet hoe ik het voor elkaar heb om goed te blijven fietsen want ik voel me dan alsof ik voor het zelfde geld zo de sloot in zou fietsen. Ik voel mij alsof mijn energy zo snel opraakt als ik bij andere mensen ben dat als ik thuis kom ik het liefst alleen maar wil staren. Soms voel ik me alsof iedereen naar mij kijkt. Alsof iedereen specifiek op MIJ let. Alsof ook de leraren weten dat er iets aan de hand is met mij. Dat ik de enige ben waar alles om draait. Dat alles om mij gaat en iedereen achterdochtig is. Als ze op hun telefoon kijken kijken ze nogsteeds naar me, in hun ooghoeken. Als ik me omdraai dan kijken ze naar mijn achterhoofd en ik voel hun ogen branden. Ik weet dat het niet zo is maar soms lijkt het wel zo. Ik vind de afkickverschijnselen erg heftig, vooral omdat ik nog niet eens HELEMAAL van de medicijnen af ben. Ik word er erg bang van en krijg constant de gedachten dat het niet de afkickverschijnselen zijn maar dat ik ZONDER de medicijnen niet kan functioneren en dat ik gek ben in mijn hoofd. Ik wil erg graag van de medicijnen af aangezien ik wil weten wie ik echt ben zonder dit heftige middel in mijn systeem, aangezien ik mij vaak voel alsof ik toch al niet weet wie ik nou echt ben. Hoe ik ben.
08-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Werkt rustgevend...….echter bij op/afbouwen veel last van bijwerkingen zoals duizelig, misselijk, braken
07-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Beste lezers, Op mijn 33e heb ik hulp gezocht voor depressies en angststoornis. Daarvoor 15 jaar lang alles zelf geprobeerd op te lossen met supplementen , internet en voornamelijk voeding en sport. Daarover straks meer... Begonnen met citolopram en kort erna sertraline maar beide gaven een matig effect. 3e medicijn venlafaxine( originele effexor) op gegeven momen[lees meer...]t omdat ik elke nieuwe herhaaldosis andere venlafaxine brands kreeg. Is wetenschappelijk niet onderbouwd maar bij sommige brands kwamen mijn symptomen terug. Opgebouwd van 75 mg tot 225 mg maar door bijwerkingen terug gebracht naar 150 mg voor de komende 2 jaar. In het begin merkte ik opwekkend effect maar na een tijd meer dempend effect van de antidepressiva. Op sociale vlak heeft het mij veel geholpen maar kreeg opgegeven moment indruk dat ik mij veranderende in een egoïstisch mens. Mijn bijwerkingen waren zeer lui, vergeetachtigheid en kortademigheid bij hoge doseringen. Zoektocht naar genezing heeft verder plaatstgevonden en ben gaan experimenteren met low carb, ketogeen dieet en carnivoor dieet. Daarvoor heb ik jaren het oude bodybuilding dieet gevolgd door het eten van eiwitten, koolhydraten, veel groente en weinig vetten. Mijn klachten waren brainfog, vermoeidheid, psychische klachten en last van gewrichten door het ontstoken lichaam. Door kennismaking en praktiseren met het carnivore diet was ik in staat te stoppen met gebruik van venlafaxine. Alle bovenstaande klachten namen geleidelijk af. Af en toe ga ik terug naar het oude eetpatroon maar de bovenstaande klachten komen gauw geleidelijk terug. Carnivore dieet betekend het eten van alleen dierlijke producten. Zoals vlees,vis en eieren en bij voorkeur ze vettig mogelijk om in de ketose te blijven. Op het internet kunt wonderbaarlijke verhalen lezen van dit dieet.
31-10-2019

30-10-2019

Polyneuropathie

Ik gebruik Fentanyl pleisters 62mcgr, maar omdat ik niet meer wil gebruiken maar in de nacht veel pijn had hed ik venlafaxine 37,5 gekregen van de neuroloog. Deze werkte meteen. Ik slaap lekker en heb bijna geen pijn meer in de nacht. Een prettige bijwerking is dat ik ( bijna) iedere dag ontlasting heb. Geen obstipatie of diarree meer.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum