This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Venlafaxine

Depressie - antidepressiva overig
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Antidepressivum Venlafaxine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (207 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (72 meningen)
  • Angststoornis (66 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

05-07-2015
Vrouw, 30 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

Na zwangerschap last van hyperthyroïdie gehad. Hierdoor veel last van hyperventilatie hartkloppingen, maar ook tetanie in handen en trillen. Ging zo slecht dat ik thuis kwam te zitten. Toen schreef de huisarts mij venlafaxine voor eerst 37,5 mg daarna dubbele dosis. In eerste instantie merkte ik droge mond en enorme kramp in kaak. Ik trilde overal kon mijn spieren niet ont[lees meer...]spannen, maar aangezien ik al soortgelijke klachten had voordat ik begon zag ik dit niet als bijwerking. Hoe langer ik medicijn slikte hoe meer controle verlies over lichaam; gevoelsstoornissen, overal tintelingen koud warme gevoelens, slapende ledematen, overmatig trillen, rusteloze benen, spasticiteit na inspanning. Moeite mijn gevoelens te uiten was zeer mat en doodmoe. Ik viel flauw kwam op eerste hulp bij neuroloog terecht en mijn klachten werden afgedaan met zal wel hyperventilatie zijn. Ik kon toen niet over een rechte lijn lopen, viel om door spasticiteit en kon alleen voetje voor voetje lopen niet vloeiend meer, fijne motorische bewegingen gingen ook al helemaal niet meer, kon mijn eigen kind niet voeden door mn trillende handen. Na een aantal maanden werd ik ook steeds vermoeider kon ik heel slecht uit mijn slaap komen en kreeg ik hele heftige dromen (levensecht) waarin ik het gevoel had te stikken en dood te gaan. Ik bemerkte dat mijn ademhaling ook stokte en ik totaal verkrampt was zelf mijn ademhalings spieren konden niet meer ontspannen. Heb doodsangsten uitgestaan en gevochten voor mijn leven. Toen pas gekeken naar bijwerkingen van dit medicijn en herkende alle ernstige bijwerkingen in de bijsluiter. Ik wilde onmiddellijk stoppen en dat mocht ook van mijn huisarts want hij geloofde niets van mijn verhaal dat mijn klachten door de medicijnen kwamen. Ondanks de waarschuwing in de bijsluiter het te moeten afbouwen was het advies stop maar direct. Nou doe dit a.u.b. niet! Ik ben daarna hoe mogelijk nog beroerder geweest. Wist niet meer of ik wakker was of sliep hallucineerde sprak wartaal uit was compleet doorgedraaid. Ook vreselijk misselijk braken en dergelijke en hondsmoe. Heeft 3 weken geduurd voordat ik weer beetje goed kon functioneren. Maar wat wel opviel was dat ik direct al minder last had van spasticiteit en mijn motoriek weer langzaam terug kwam. Nu maanden later nog steeds restklachten maar vele malen beter. Ik heb waarschijnlijk fybromyalgie/ ME. Ik reageer altijd zeer heftig op medicatie en ben benieuwd of iemand zich in mijn verhaal herkent. Ik ben iig totaal niet serieus genomen door de medici terwijl mijn klachten toch heel duidelijk als bijwerking beschreven staan in de bijsluiter. Ik vermoed een allergische reactie te hebben gekregen op dit middel en ben blij dat ik naar mijn eigen lichaam heb geluisterd en gestopt ben met dit middel. Mijn angstklachten en hyperventilatie zijn nagenoeg verdwenen en heb hiervoor geen medicatie nodig gehad. Ik raad mensen aan eerst heel goed na te denken alvorens ze beginnen met deze rommel het wordt niet voor niets ook als drugs verkocht tis echt troep in mijn ogen.
24-06-2015
Vrouw, 33 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik slik deze pillen al drie weken, merk nauwelijks verandering. ben er juist nog depressiever van geworden en kan moeilijk iets ondernemen, lichte activiteiten kosten mij veel energie. ik wil weten of anderen dit ook herkennen.
21-06-2015
Vrouw, 57 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik slik al heel wat jaren Venlafaxine, en in principe is dit goed. Ik blijf zo met mijn beide benen op de grond. Toch vraag ik me wel af of het allemaal wel goed is om te slikken en dat er geen andere methodes zijn. Mind-fulness is bv een goede methode om erbij te doen, en dan is er kans dat je af kan bouwen. ik ben uit mezelf weleens gestopt, en toen ging het ook helemaa[lees meer...]l mis. Tja, het blijft zoeken, al verdiep ik me wel in nieuwe methodes als ik weer iets lees.
18-06-2015
Vrouw, 22 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik werd psychotisch enkele dagen nadat ik met dit medicijn begonnen was. Dit had ik nog nooit eerder gehad en is gelukkig weer weggegaan enkele dagen na het stoppen met het medicijn, al zijn er nog enkele paranoïde trekjes blijven hangen. Mijn arts en familie zijn erg geschrokken van wat Venlafaxine met me deed.
02-06-2015
Vrouw, 39 jaar

28-05-2015
Vrouw, 23 jaar

Depressief

27-05-2015
Man, 37 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb vanaf het moment van inname het gevoel gehad dat ik slechte XTC had geslikt. Bizar. Echt het gevoel van een uitgewerkte pil. Had de pil in de middag ingenomen. Slapen ging lastig. Steken bij mn hart.. Heel eng. Gelukkig had ik nog diazepam. In de ochtend bij het wakker worden -5.30, veel te vroeg- had ik het gevoel dat ik onder stroom stond. Ook raar koud. Weer 5mg [lees meer...]diazepam genomen. Nu, 30 uur na inname kom ik weer een beetje bij. Dit is het dus niet voor mij. Iemand tips voor een fijn alternatief? Zou me graag beter voelen. Ben zonder erg opgefokt en prikkelbaar. Diazepam werkt goed. 2x 5mg per dag. Maar zou het graag met een ander middel willen oplossen.
25-05-2015
Vrouw, 34 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

De eerste week begon ik met 75mg en ik was positief. Hoewel volgens mijn psychiater er nog geen effect kon zijn. Wij verwachten dat het effect deels psychisch was (dus ik had beter een placebo kunnen slikken). Overigens wel veel last gehad van bijwerkingen al de eerste week: misselijk, hoofdpijn, kramp in de kaken, darmen die van slag waren.... Binnen 2 weken overgestapt o[lees meer...]p 150mg. Alles wat ik voorheen nog wel kon, ondanks de depressie kon ik nu niet meer: sport, sex, contact maken met mensen. Ik had geen last meer van depressieve stemmingen maar wel van: misselijkheid, darmklachten, kramp in de kaken, kattigheid, slapen, weinig energie, niet meer kunnen sporten, weinig enthousiast. Ik ben vorige week gestopt (dus in totaal net 2 maanden geslikt) en heel erg duizelig van het afbouwen. Moet er echt bij gaan liggen, meer slapen, maar wel slapeloze nachten. Last van autorijden, concentratie, weer darmklachten, schimmelinfectie (kan toeval zijn), geen trek, dorst. Nu voel ik me wel al weer liever en zachte worden, het kattige is er af. Ik heb meer energie en sta weer in contact met de wereld. Natuurlijk ben ik bang dat de depressie terug komt, maar dit middel vind ik zeker geen aanrader. Voordeel: geen depressieve gevoelens. Nadeel: helemaal geen gevoelens plus een hele rits bijwerkingen.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (664) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (335) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely