lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

13-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Sinds een viertal jaren gebruik ik venlafaxine 150 mg. Daarvoor heb ik heel wat andere antidepressiva genomen: seroxat, anafranil, déanxit, trazolan, ziloft, floxifral. De laatste weken voel ik dat ik weerom aan het wegzakken ben en dat venlafaxine niet meer het effect heeft van vroeger. Daarom zou ik willen vragen of er iemand ervaring heeft met het nemen van 2 antidepres[lees meer...]siva tegelijk. Blijkbaar wordt dat wel eens voorgeschreven, maar werkt het ook? Alvast bedankt voor je raad!!!!
06-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

middel voorgeschreven door specialist na van prozac suicidale neigingen gekregen te hebben, was door alles totaal uitgeput, venlafaxine gaf me het gevoel een schop in mijn rug te hebben gehad, werd zeer druk, geen slaap, zeer (te) vrolijk, na een aantal dagen werd ik steeds drukker, brutaler enz. durfde niet te stoppen, omdat mijn omgeving bang was dat het weer slechter z[lees meer...]ou gaan. Begin 2013 afgebouwd, wat door het tempo daarvan redelijk ging, toen hartstilstand gekregen (""bijwerking"" weet ik nu...), 8 dagen in coma, 3 weken in ziekenhuis, waar men per ongeluk mij weer de volle dosering gaf (op aangeven huisarts), daarna weer alle bijwerkingen, waaronder totaal niet slapen, extreem druk enz, daarna weer gestopt..., geen pretje..., conclusie: neem dit soort dingen nooit!!!
03-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik wil even een goede ervaring met alle gebruikers delen. Na 2 jaar in behandeling te zijn geweest bij een psycholoog voor een gegeneraliseerde angststoornis/paniekstoornis/sociale fobie, adviseerde iemand mij om venlafaxine te gaan gebruiken. In eerste instantie wilde ik dit niet, maar doordat ik steeds terugvallen had en ik eigenlijk therapiemoe was, leek het mij het pro[lees meer...]beren waard. De eerste weken zijn vervelend inderdaad. Ik had last van zweten, schrok elke nacht wakker, voelde me een zombie, was erg gespannen en had vreemde opdringerige gedachtes. Ik wilde bijna stoppen, ook dankzij alle negatieve ervaringen die op alle sites worden weergegeven. Toch wilde ik het medicijn minimaal 2 maanden slikken om uit te sluiten dat het toch nog zou gaan werken. Ik slik het nu 4,5 week en ik ga me steeds beter voelen. Ik ben niet meer angstig. Het is alsof je gewoon je ding doet en niet eens meer beseft dat je angstig was. Het is geen levenseuforie die je krijgt, maar het maakt je rustiger, het stopt het piekeren. Mijn advies is dus écht doorzetten, je moet even door de bijwerkingen heen, maar ze verdwijnen, echt!
03-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Voor mij puur gif waardoor ik niet meer kan autorijden, functioneren of naar buiten komen. Gemaakt omdat de mensen geen last meer willen hebben van jou, niet om jouw klachten te genezen. Afkicken van die troep duurt een half jaar
01-02-2017

Chronische depressie

Na 19 jaar contact met de GGZ was ik helemaal stabiel. Geen psychoses ed zaken meer. Wat overblijft is de depressie, die de afgelopen drie jaar steeds erger werd. De HA schreef me venlafaxine voor van 37.5 mg. 12 januari begon ik er mee. Ik merkte de volgende dag meteen het effect, Iets van de zware spanning ging weg. In feite was ik erg tevreden, totaal geen bijwerkingen[lees meer...]. Maar de HA schreef me 75 mg voor. Vier dagen ging het goed, maar toen kreeg ik last van slapeloosheid. Ik gebruik al een tijdje quetiapine tegen slapeloosheid. Halverwege de nacht word ik wakker en neem een pilletje en slaap weer door. Maar nu werd ik wakker, nam nog een pilletje, maar slapen homaar. Drie nachten. Toen drong het tot me door het de venlafaxine is die me die slapeloosheid bezorgt. En ik heb er al last van, dan wordt dan alleen maar erger. Dus ben ik vandaag meteen gestopt. Tot nog toe ook geen bijwerkingen. Later wil ik weer terug naar de 37.5 mg. Of iets anders proberen..
25-01-2017

Dysthymie

De eerste week was een ramp. Nachtzweten, hartkloppingen, duizelig, misselijk, droge mond. Maar na een aantal dagen verdwenen deze bijwerkingen. Inmiddels merk ik duidelijk dat de scherpe randjes van mijn depressie zijn. Sombere dagen heb ik soms nog steeds, maar zo diep als vroeger zink ik gelukkig niet meer. Ik ben niet aangekomen sinds gebruik, nog steeds netjes o[lees meer...]p gewicht. Mijn libido was in het begin wat lager maar komt inmiddels weer langzaam terug. Ik ben wel wat sneller vermoeid maar dit is niet ernstig genoeg dat het m'n dagelijks functioneren beïnvloed. Kortom, voor mij is dit medicijn, vooral in combinatie met therapie, een uitkomst. Het geeft me net dat beetje ondersteuning om door te gaan.
24-01-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Kort samengevat: onderdrukt depressiviteit maar je krijgt er veel bijwerkingen voor terug waardoor je je gaat afvragen wat nou erger is.... De afstemming van dosering waren voor mij het verschrikkelijkst! Na een maand merkte ik een verschil qua stabiele (nouja eigenlijk te afgevlakte) stemming. Maar ik bemerkte dat de bijwerkingen die plek begon in te nemen; liever-dood[lees meer...]swensen, afwezig gevoel van liefde/verliefdheid en sexdrive, je niet echt meer 'verbonden' voelen met je lichaam en nog een tal van rare/moeilijk onder woorden te brengen gevoelens. Ik denk dat deze bijwerkingen het beste passen onder zombie-gedrag. Nu aan de afbouw begonnen omdat ik veel doodswens-gedachten kreeg, daar begon ik me serieuze zorgen over te maken. Ik wil mensen niet afschrikken, maar ik ging door een psychologische HEL nu ik afbouw; onverklaarbare huilbuien, extreme kluizenaarsgedrag, gevoel alsof je emoties in een achtbaan zitten, contact met jezelf nog verder verliezen en ook hier weer moeilijk onder woorden te brengen gevoelens. Ik krijg sterk het idee dat deze medicijn het investeren niet waard is vanwege de bijwerkingen die minstens zo vervelend zijn als depressief zijn zelf. Ja, het werkt. Maar het weegt niet op tegen de bijwerkingen voor mij.
21-01-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Angst- paniek en dwangstoornis met wanen. Aangezien mijn huidige paniekaanval dusdanig heftig was, leek ik de eerste uren goed te reageren. De volgende dag had ik het gevoel alsof ik totaal buiten mezelf stond, waarna ik in de badkamer, in een gigantische huilbui uit wanhoop op de grond viel. Had last van hartkloppingen, hoofdpijn, visuele problemen (mijn luie oog begon m[lees meer...]ee te werken), lichte hallucinaties (lichten zien en vreemde vormgeving van objecten; af en toe liepen deuren scheef). Hierdoor namen mijn angst en paniekklachten toe en durfde de eerste dagen de deur niet uit. Erg veel korte slaapmomenten en concentratieverlies, waardoor ik me slecht kon concentreren op bijvoorbeeld de tv. Droge mond en piep in de oren. Obsessief gedrag is in de eerste weken erg sterk toegenomen. Na 1 week gebruik werd ik wanhopig en kreeg volgens anderen bepaalde wanen, en suïcidale gedachten. Deze suïcidale gedachten zijn inmiddels wat milder geworden, maar kwamen bijna tot uitvoering. De bijwerkingen lijken af te nemen. Heb minder last van een droge mond, geen hallucinaties meer, en durf weer naar mijn werk en soms ook naar vrienden toe of zo. Dwangmatig gedrag blijft licht aanwezig, maar is verminderd. Heb nog altijd wat druk op mijn rechter oog en een piep in de oren en levendige dromen. Ik slaap inmiddels wel door in de nacht. Al mijn gehele leven ben ik bang dat me iets overkomen zal. In de vorm van ziekte of dat ik alleen achter zal blijven. Hiervoor ontwikkelde ik een dwanggedrag, een controle gedrag. Al erg veel therapieën gehad en andere vormen van bewustwording, maar telkens kwamen vooral paniek en dwangklachten terug. Al een aantal jaren geleden stelde een van mijn therapeuten voor om medicatie te gaan gebruiken (ambulante begeleider thuis). Ik moest hier niets van hebben, omdat ik altijd op eigen krachten door bewustwording van mijn klachten af leek te komen. Helaas sloeg in november van vorig jaar de alarmklok. Mijn lijf leek me in de steek te laten toen ik pijn op de borst kreeg, waarna bij de huisarts ook een afwijkend ECG werd herkent. In het ziekenhuis was alles in orde, maar voor mij leek er geen einde te komen aan mijn paniek en dwanggedachten. ik was er van overtuigd dat er iets mis was en heel mijn lichaam deed dat ook doen voorkomen. Ik durfde de deur niet meer uit, want was telkens bang om dood neer te vallen. Uiteindelijk kon ik het niet meer aan en werd ook licht suïcidaal. De huisarts gaf me Oxazepam en Venlafaxine. Ik was totaal de weg kwijt en in paniek dus ik nam het aan. Omdat ik op dat moment ook voor een deel onder toezicht stond, nam iemand anders het medicatiegebruik in acht. Mijn onderbuikgevoel zei me dat het misschien wel eens de stomste keuze uit mijn leven zou kunnen worden en wilde op het allerlaatste moment niet beginnen aan de medicatie. Toch begon ik eraan, omdat ik geen uitweg meer wist en ik was kapot. Nog altijd ben ik bang dat deze medicijnen mijn lichaam kapot zullen maken. Zeker omdat ik al een hersenbeschadiging heb opgelopen tijdens mijn geboorte. Deze gedachte maken mij soms nog wanhopig.
Pagina 1 van 7

Mirena (1944) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (394) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (337) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!