Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (6 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

05-04-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Na nare gebeurtenissen een depressie paniekaanvallen angststoornissen deze periode heeft mij 5 jaar van mijn leven gekost, toen toch maar de stap naar de dokter gemaakt om toch maar te beginnen met een AD kreeg venlafaxine langzaam opgebouwd naar 75 mg is een hele lage dosis er ging een wereld voor me open was weer de ouwe heb het weer gezellig en ben weer gelukkig. Zwee[lees meer...]t alleen veel s’nachts en minder zin in sex maar dat neem ik op de koop toe. Blij dat ik deze stap genomen heb en een compliment voor de Dokter.
02-04-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik slik ruim 20 jaar Efexor, Venlafaxine. 150 mg per dag. Ik heb er veel baat bij. Ik mis kennelijk een stofje in mijn hersenen dat met Venlafaxine wordt aangevuld. Ik was voorheen depressief en erg angstig. Hiervoor heb ik ook psychotherapie gehad. Venlafaxine helpt mij goed. Geen depressie meer. Geen bijwerkingen. Alleen in begin wat zweten. Maar naderhand was dat over. [lees meer...]Mijn gevoelens worden niet afgevlakt. Ben erg tevreden met dit middel.
26-03-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Vandaag is mijn eerste dag dat Ik dit medicijn heb gebruikt en Ik heb al nare bijwerkingen, zoals misselijkheid , kots gevoel en Vieze smaak bij het slikken , hebben jullie dit ook gehad en hoelang kan het duren Ik slik 75mg
14-03-2020

Fibromyalgie

Ik gebruik Venlafaxine 150 mg een tiental jaren. Initieel voor depressie maar volgens de reumatoloog zou het ook mijn pijngrens verhogen waardoor ik de pijnen van de fibromyalgie beter kan verdragen. Soms probeer ik te verminderen naar 75 mg maar dan merk ik dat het minste beetje tegenslag mij dieper doet wegzinken en de tranen steeds klaar staan. Dus ik hou het maar op [lees meer...]150 mg. Buiten de gewichtstoename heb ik verder geen bijwerkingen.
10-03-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik neem sinds mijn 16 jaar venlafaxine. Dit is inmiddels 7 jaar. De eerste jaren nam ik 150 mg, toen ik 19 jaar was 75 mg, van mijn 20 tot 22 jaar 37,5 mg en op dit moment terug 75 mg. Ik neem dit momenteel in combinatie met Sipralexa, vroeger in combinatie met Mirtazapine. Vanaf ik 150 mg neem heb ik last van hartkloppingen, trillingen, ticks aan gezicht / mond, wei[lees meer...]nig controle over lichaam. Bij 75 mg heb ik enkel last van nachtelijk knarsentanden (bruxisme), beweeglijkheid tijdens mijn slaap, restless leg syndrom Volgens psychiater heeft het geen zin om zolang dezelfde medicatie te nemen omdat je hersenen zich reeds naar deze medicatie gezet hebben en er dus geen enkel effect meer van is. Mijn huisarts is hier niet mee akkoord en wil niet dat ik stop met het innemen van deze medicatie. Bij afbouwen of vergeten van innemen medicatie voel ik meteen 'schokjes' in mijn hersenen. Precies een kortsluiting. Heel erg eng. Blijkt dat dit normale ontwenningsverschijnselen zijn. Volgens psychiater (moest ik willen afbouwen) moet ik het product kopen met afzonderlijke bolletjes in de capsule. Zodat ik iedere dag 1 bolletje minder inneem. Op die manier zou ik er het minst last moeten van hebben. Maar op dit moment is dit niet aan de orde. Zolang mijn hersenen / gedachten maar even uitgeschakeld zijn neem ik de bijwerkingen er wel bij.
08-03-2020

24-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had plots erge last van paniekaanvallen en continu angst. Het werd zo erg dat ik in een depressie raakte. Ik kreeg deze nieuwe antidepressiva. Ik gebruikte eerst een paar jaar fluoxetine en had daarna afgebouwd. Maar ik vond fluoxetine nooit effectief voor mij werken. Na ongeveer twee weken Venlafaxine slikken, was ik weer helemaal de oude. Ik was wel erg moe in het beg[lees meer...]in en mijn dromen waren erg levendig. De bijwerkingen duurden een paar weken. Ik heb geen enkele spijt van het gebruik en ik voel me supertop!
23-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben van 24/10/‘18 thuis door lichamelijke klachten overmatige stress door mijn thuissituatie en mijn verleden. Suïcide poging 5jaar terug. Doorverwezen door huisarts na insomnia. In behandeling bij de psychiater van 02/‘19 medicatie vanaf 04/‘19 en bijhorend dagelijkse neurostimulatie sessies tot heden! K heb geen psycholoog, kosten zijn t hoog! Na verschillende anti-d[lees meer...]epressiva en ook anti-psychotica genomen t hebben ben k door de hel gegaan mentaal en psychisch alles, ik ben ook HSP en overgevoelig aan medicatie maar ik heb niet opgegeven ik ben r nog altijd wat niet zo vanzelfsprekend is als man alleen en papa van 3 kinderen. Het komt r op neer dat ht voor iedere persoon anders is, maar de bijwerkingen zijn niks vergeleken met de pijn die je voelt om je kinderen achter t moeten laten! Ik neem op’t moment venlafaxine 150(ik kom van 300mg) samen met 60mg duloxetine s’morgens en nog eens 30mg duloxetine in de avond. Volgende week start ik met een nieuw medicijn esketamine, mijn verwachtingen zijn hoog want geen enkel medicijn helpt mij blijvend van mijn suicide gedachten af. Het is vreselijk die bijwerkingen maar als ht enige hulp kan bieden moet je het ondergaan, nooit de hoop verliezen! Ooit komt ht goed! Ik blijf vechten...
20-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Begonnen op mijn verjaardag met het middel. Ik was heel sceptisch over het slikken van antidepressiva. Ik top al jaren met angsten en paniek, niet zozeer dat het zo erg is dat ik nergens naartoe ging. Integendeel ik zocht alles op, ook waar ik angst voor heb en onderging het. Meerdere keren behandelingen gehad, maar in tijden van stress had ik hier niets aan. 'Het ligt [lees meer...]als een prooi in het gras mij op te wachten om mij te bespringen' . Zie ik het, het is altijd aanwezig die stomme angst en paniek. Ik was er zo zat van, dat ik de stoute schoenen heb aangedaan. Dag 3 ik heb nog steeds geen spijt, had hele nare bijwerkingen verwacht, maar het valt me 200% mee. Ik ben een beetje high, en soms misselijk en hoofdpijn....thats it! Mensen laat je vooral niet lijden door alle negatieve berichten, beheers angst/paniek/depressie je leven? Probeer het en ervaar wellicht een ander leven, het leven is al zo kort!
18-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik begon met slikken met een lagere dosis van 37,5 mg, na twee weken ben ik naar een dosis van 75 mg gegaan. In de eerste week had ik rotte bijwerkingen. Was erg misselijk, ik schrok steeds wakker van nachtmerries. Maar ook zag ik redelijk wazig. Ik moet wel zeggen dat het de moeite waard is om te slikken. Ik ben nu een paar maanden verder en mijn levenslust is weer [lees meer...]terug en ben weer aan het genieten. Wel zal ik aanraden om af te bouwen onder proffesionele begeleiding en zeer langzaam. Heb namelijk al van dit medicijn geleerd dat je niet zomaar kan stoppen dit geeft ernstige klachten. Ik had met name veel last van paniek, angst maar ook werd ik er beroerd van. Dit middel heb ik namelijk twee jaar geleden geslikt. Maar kreeg een terugval daarom ben ik weer op nieuw gestart met venlafaxine.
14-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Sinds 2005 slik ik Venlafaxine en ben erg tevreden over dit middel. Voorheen werd ik jarenlang wakker met buikpijn (angst voor de dag, angst voor het leven) en dat was een heel naar gevoel! Therapie heeft me toen zeker goed geholpen maar de Venlafaxine heeft me uiteindelijk het beste geholpen. Mijn leven is er zoveel op vooruit gegaan.
06-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Hoi, ik ben een meid van net 28 jaar oud. Ik gebruik Venlafaxine nu 2,5 maand. (Hiervoor 1,5 jaar Wellbuterin geslikt wat in het begin wel werkte maar al vrij snel niet meer) Ik slik hier naast Methyldenidaat vanwege ADD. (En diazepam zo nodig) Ik zou graag met iemand praten die het zelfde ervaart als mij. Al jaren geleden verloor ik mijn levenslust, ik werd depressief en [lees meer...]kon niks meer aan. Hierna zelf geprobeerd t weer op te pakken en kwam al gauw in een burnout terecht, begon met paniek aanvallen en heb maanden lang gedacht dat ik dood zou gaan en of ik erg ziek was. Ik durfde niks meer ik was alleen maar emotioneel, moe, verward en durfde niet meer naar buiten of naar mensen toe. Ik sloot mezelf af en sloot iedereen buiten. Na een jaar therapie ondekt dat ik ADD heb, hiervoor training gedaan. Uiteindelijk was de burnout op de achtergrond maar ik bleef enorm angstig en last van paniekaanvallen vooral in sportschool, winkels, verjaardagen etc. Ik kreeg psycho therapie en kwam bij psychiater. Nu dus Venlafaxine in 2 maanden opgebouwd naar 112,5. Ik ervaar nare nachtmerries, ik heb hier van mijzelf al veel last van maar de laatste weken is het bizar.. Ik ben nu bang om te gaan slapen, kent iemand dit? Ook zweet ik enorm eind van de nacht (vooral mn benen). Ik merk ook dat ik anders naar mijn vriend kijk, en mij wat meer irriteer en op mijzelf wil zijn.. Mn angst/paniek is wel meer gedempt soms voel ik mij zelfs wat afgezwakt. Ik heb voor dat ik medicatie kreeg altijd gezegd dat ik het niet wilde. Toen in het begin medicijnen goed aansloegen wilde ik het toch proberen. Maar ik voel mij toch niet op mijn gemak omdat altijd nare bijwerkingen zijn! Ik ben nog niet lang aan het middel en wil het even aankijken.. Maar zou graag met iemand praten die wat herkent of tips heeft voor andere medicatie die (in zijn ervaring) goed werkt op add prikkelbaarheid en angst/paniek.
28-01-2020

Overspannen/burn-out

Ik heb totaal géén bijwerkingen of klachten. Nu ik een andere ziekte onder de leden heb komt dit medicijn zeer goed van pas.
28-01-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

10 jaar geleden werd mij de venlafaxine voor geschreven door mijn huisarts. Eigenlijk wou ik geen antidepressiva slikken omdat ik in het verleden genoeg nare ervaringen heb gehad bij een naaste die anti depressiviteit slikte. Maar ik had eigenlijk geen andere keuze omdat het psychisch niet lekker met me ging. Er gebeurde zoveel narigheid in mijn leven, ik werd depressie[lees meer...]f en ik wou rust. 10 jaar heb ik het geslikt, tot ik de regie zelf in handen wou hebben. Na verschillende operatie’s achter de rug gehad te hebben, vond ik dat het genoeg was , ik wou geen “troep” meer in mijn lichaam en besloot ik om te gaan afbouwen met de venlafaxine... nou viel dat even vies tegen! Zoveel nare bijwerkingen, ik voelde me zo ellendig erbij dat ik het maar weer ben gaan gebruiken. Ik ben me er verder in gaan verdiepen en kwam erachter dat er een taperingstrip bestaat om geleidelijk te helpen bij de afbouw van de venlafaxine, Deze kan je alleen verkrijgen via de regenboog apotheek. Ik heb deze via mijn huisarts aangevraagd ( hij wist niet van het bestaan af van deze taperingstrip) In 28 dagen ben ik gaan afbouwen van 37,5 mg. naar 0! Inmiddels ben ik 9 weken verder na mijn volledige afbouw van de venlafaxine, dus 9 weken slik ik helemaal niets meer. Hoe ik me nu voel? Ik vind het zwaar, heel zwaar! Ik heb veel last van somberheid, depressieve gedachtes, ik ben heel emotioneel en kan van weinig dingen meer genieten. Ik heb een gezin en ook mijn man en kinderen zien mijn verdriet, mijn strijd....dit maakt het allemaal niet makkelijker. Ik ben inmiddels begonnen met een cursus mindfulness, dit verlicht iets, maar minimaal! Elke ochtend wordt ik weer wakker met dat nare gevoel. Ik weet even niet wat ik moet gaan doen, terug aan de venlafaxine? Het nog even de tijd geven, of gaan kijken voor een andere antidepressiva? maar zoals ik me nu dagelijks voel is ook niet echt een pretje. Heeft iemand advies?
26-01-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb in 2004 een burn-out gehad en daar kwam mijn paniekstoornis tot uiting. Na een halfjaar gestart met Alprazolam en Efexor (75mg en later 187.5mg). Het beschermde de angst een beetje en ik kon na 2 jaar thuiszitten weer aan het werk, maar hield eigenlijk altijd flink wat paniekaanvallen over. In 2010 kreeg ik een MERKLOZE VARIANT en die deed helemaal niets. Ik was[lees meer...] binnen 3 weken helemaal terug bij af en lag weer trillend en huilend op de bank. De hulpstoffen zijn anders dan in het origineel en daarom nam mijn lichaam helemaal niets op. Terug naar het ORIGINELE MERK Efexor en het ging stapje voor stapje beter. Het duurde een half jaar voordat ik weer aardig op de rit was en een trauma rijker, want dit hakte er goed in. In 2017 merkte ik dat het eigenlijk niet echt meer hielp. Zat ik eerst op 50% werking van het middel, dan was het nu nog geen 20%. Terug naar de psychiater en begin 2018 kon ik overstappen op Citalopram. Dit heb ik een jaar geslikt, maar bij mij had het helaas de uitwerking dat ik er somber en zelfs bij een hogere dosering zwaar depressief van werd. De angst was wel beschermd!! Dus ik had bijna geen paniekaanvallen meer, wel sensaties in mijn lijf, maar ze schoten nooit door naar mijn hoofd, echt al een heel stuk beter dan de Efexor!! Omdat ik zwaar depressief werd, weer naar de psychiater en ik ben nu aan het afbouwen om over te slappen op Clomipramine, nog 7 dagen afbouwen, dan kan ik gaan starten. Heel benieuwd!
22-01-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Gebruik het nu 8 jaar, Dik tevreden. Wel van 150 naar 75mg gegaan omdat ik het net iets te hoog vind. Mijn max ligt op 100mg zonder probleem. Seks? Ik lees veel reacties dat dat minder word met venlaflaxine. Integendeel bij mij werkt het juist wel voor seks. De eerste 2 maanden zijn minder fijn, na 2 maand meer zin in seks. Langere orgasme. Verhoging naar 150mg da[lees meer...]n wordt seks voor mij een opsessie. Vandaar ik mede 75mg prima vind. Slik hiernaast ook al jaren tramadol, ook zonder probleem. Het stoppen heb ik meerdere keren gedaan in de 8 jaren. In tijden dat ik me goed voelde. Ook stoppen met venlaflaxine in 1 keer zonder moeite. Oke 4 dagen duizelig en dat was het. Over het algemeen ben ik wel wat medicatie gewend zo ook morfine. Ook daar geen last van. Zaldiar, diclofenac nsaids medicatie is voor mij wel een probleem. Uitslag en ziek worden. Misschien zit er handige info tussen. Let wel, er zit veel tussen je oren, en vaak angst die het dan overwint ;)

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum