lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-03-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

de venlafaxine werkte al erg snel op mijn depressie heb dit medicijn 2 jaar geslikt 1x daags 150 mg. Na een tijdje wou ik er mee stoppen.. dit was voor mij een hel!! Ben dood en dood ziek geweest de eerste maand ( als het niet langer was. Daarna een half jaar last gehad van onstabiele emoties.. blij, verdrietig, vrolijk, boos en heel veel huilen terwijl ik niet verdrietig [lees meer...]was. Dit vond ik echt vreselijk.. ook het afbouwen zelf van de medicatie was niet fijn, elk stapje naar beneden werd ik goed ziek .. heb ook paar maanden over gedaan om te stoppen. Als ik jou was en je begint aan deze medicatie en het valt goed, slik het dan voor de rest van je leven want er mee stoppen kan gewoon echt verschrikkelijk/een hel zijn.
17-03-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer een jaar en het werkt voor mij goed. Ik ben gediagnostiseerd met depressie, angststoornis en een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Ik volg natuurlijk naast de medicatie ook therapie. Sinds ik ben begonnen is voor mij mijn leven er een stuk op vooruit gegaan. Ik was altijd heel erg tegen psychomedicatie en ik heb het moment dus ook la[lees meer...]ng uitgesteld. Achteraf was het onnodig. De medicatie helpt me om meer te kunnen hebben door de dag heen. Ook zijn mijn emoties iets stabieler geworden, wat me ontzettend heeft geholpen. Op dit moment kan ik met medicatie een normaal leven opbouwen met fulltime baan, relatie en huis: iets wat me eerder niet lukte. De bijwerkingen zijn bij mij minimaal: ik droom wat heftiger en ik heb iets minder sexuele drang (maar nog steeds voldoende;) haha). Als je twijfelt zoals ik omdat je tegen medicatie bent, maar tegelijkertijd van ellende niet meer weet waar je het moet zoeken: dan zou ik je vanuit mijn ervaring adviseren die angst en resistentie los te laten. Het leven is er zoveel beter op geworden, dat de nadelen van de medicatie daar voor mij echt niet tegenop wegen. Heel veel succes aan degene die dit aan het lezen is!
10-03-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Het is begonnen met 75mg Venlafaxine voorgeschreven door de huisarts. In september 2016 heb ik contact gezocht met het GGZ om een psychiater naar mijn medicijnen te laten kijken want ik had hier geen baat (meer) bij. De psychiater heeft de dosis eerst in stappen van 75mg verhoogt naar 300mg. Dit had ook geen meerwaarde dus is besloten het af te bouwen naar 0 en te star[lees meer...]ten met Welbutrin als vervanging. De Welbutrin nam ik tegelijkertijd in met de Venlafaxine om alvast een niveau op te bouwen. Toen ik eenmaal gestopt was met Venlafaxine ging ik door een regelrechte hel van bijwerkingen en afkickverschijnselen. Ik ben 3 weken doodziek en ellendig geweest voordat de klachten langzaam wat afnamen. Nu 5 weken later begin ik weer langzaam met werken. Nu de resten van de Venlafaxine langzaam uit mijn lichaam gewerkt worden hou ik nog diverse bijwerkingen over. Vermoedelijk te linken aan de Welbutrin. Het gaat om: Heel snel geagiteerd en een kort lontje Sterke emoties Darmklachten Angsten en een enorm onrustig en opgejaagd gevoel
27-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Voor mijn bipolaire stoornis gebruik ik lithium. Toch hield ik klachten in de vorm van overprikkeling en ernstige vermoeidheid. Mijn energie liep weg door mijn hoofd. Alles wat mijn oren en ogen passeerde zorgde voor ellende. Nu ik venlafaxine erbij gebruik, zijn mijn klachten grotendeels verdwenen.
23-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Als ik dit alles geweten had was ik er zelf niet(!) aan begonnen! Vréselijk veel pijn... ontstekings-verschijnselen!
23-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Zeer tevreden over dit product. Ben vorig jaar gestopt, maar depressieve klachten kwamen geleidelijk weer terug. Huisarts schreef opnieuw voor, dit voelde als een falen, mislukking. Maar... vanaf dat ik weer opnieuw ben begonnen voel ik me zo ontzettend veel beter! Nu berust ik in het feit dat ik dit middel blijkbaar nodig heb, prima dan. Af en toe schuif ik in overleg met[lees meer...] de arts wat met dosering. Zo is t leven prima vol te houden. Dank je wel venlafaxine!!!
19-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Dit medicijn één dag gebruikt om m'n angststoornis onder controle te krijgen. Hielp helaas niet en maakte het snel erger. Mogelijk ook een gevolg van de horror verhalen op internet die m'n angst voeden. Middels was helaas niet het juiste voor mij, maar kan dus wel andere helpen. Vandaar een neutrale tevredenheid.
13-02-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Sinds een viertal jaren gebruik ik venlafaxine 150 mg. Daarvoor heb ik heel wat andere antidepressiva genomen: seroxat, anafranil, déanxit, trazolan, ziloft, floxifral. De laatste weken voel ik dat ik weerom aan het wegzakken ben en dat venlafaxine niet meer het effect heeft van vroeger. Daarom zou ik willen vragen of er iemand ervaring heeft met het nemen van 2 antidepres[lees meer...]siva tegelijk. Blijkbaar wordt dat wel eens voorgeschreven, maar werkt het ook? Alvast bedankt voor je raad!!!!
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!