lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

21-05-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

In '92 opgenomen met majeure depressie, na behandeling afgebouwd, daarna opgenomen in therapeutische kliniek, daarna weer opgenomen met zware depressie en sinds dien gebruik ik Venlafaxine en is de diagnose bipolaire stoornis. Ik gebruik verder; camcolit, lamotrigine en loramet.
21-05-2016

Chronische depressie

De eerste jaren hielp het mij goed, maar naarmate ik het langer gebruikte begonnen mijn depressieve gevoelens terug te komen, moest ook steeds met de dosis omhoog tot ik aan de 300 mg zat en ook hierbij depressief raakte. Zo erg zelfs dat ik moeite kreeg om mijn dagelijkse ritme vol te houden en destructieve gedachten kreeg. Ik ben daarom ook overgestapt naar een ander mid[lees meer...]del wat me wel hielp en wat ik nu nog steeds slik naar tevredenheid.
19-05-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Bij mij is een verwaarloosde depressie geconstateerd en ik ben in behandeling van een psychiater. Ik ben begonnen met Venlafaxine 37,5mg1 x daags, om de 2 weken verhoogd van 75mg naar laatste dosis 112,5mg. Al snel merkte ik dat ik geen prikkel meer kreeg om klaar te kunnen komen tijdens de sex, het plassen ging een stuk moeizamer en op het laatst had ik erg veel last van [lees meer...]duizelingen, wollig gevoel in mijn hoofd, vervelend slap gevoel in mijn benen, misselijkheid en onrustige benen. i.o. met de psychiater ben ik de Venlafaxine gaan afbouwen in 2 weken. De klachten namen af, alleen de duizeligheid, misselijkheid, wollig gevoel in hoofd en benen is na het stoppen weer terug.
12-05-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Heb een angst/paniek stoornis en bipolar 2. Heb dit middel gekregen voor angsten en daartegen werkt het prima. Mijn voorgeschiedenis is mirtazapine en lyrica. Van beiden werd ik zwaar afgevlakt en een soort zombie, met efexor is dat stukken minder. Moet er wel bij zeggen dat ik ook seroquel neem. Depressie is op 50% als dat het was, angst op 30 %. Al met al blij. Er zijn o[lees meer...]ok nadelen. Ik zweet veel meer als vroeger, libido is minder, maar niet heel erg hinderlijk (als ik wil dan lukt het wel), en heb 's ochtends opstartproblemen. Maar nogmaals, ik slik ook seroquel (een sederend antipsychoticum). Als je het mij zou vragen, is het een prima middel tegen angsten, en redelijk voor depressie.
10-05-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Gebruik al aantal jaren venlafaxine. Soms vraag ik me af of het medicijn werkt, energie is beneden pijl. Er werd aangeraden te sporten, maar ondanks dat nog geen verbetering. Heb hele goeie dagen, maar ook dagen dat ik op bed lig, mij valt op dat als ik ben klaargekomen dat ik daarna heel vermoeid ben en heel weinig energie heb. Voorheen nooit last van, meerdere mensen me[lees meer...]t deze ervaring?
30-04-2016

Manisch-depressieve stoornis

weet niet of het helpt
28-04-2016

Premenstrueel syndroom (PMS)

Agv PMS (en daardoor ernstige stemmingswisselingen) kreeg ik in 2009 paroxetine voorgeschreven. Bijna twee jaar geslikt en toen afgebouwd wat nog heel wat voeten in aarde had. Een paar maanden zonder antidepressiva, maar dat ging niet goed. Toen Venlafaxine, 75mg voorgeschreven gekregen. Aantal jaar gebruikt, maar deed niet meer helemaal wat het moest doen, dus ik wilde er[lees meer...]van af, wat echt lastig was. Vanaf februari 2015 tot september 2015 op 37,5mg/dag gezeten & toen redelijk abrupt mee gestopt. Ik was een paar dagen vergeten in te nemen, waardoor ik vervelende symptomen kreeg (elektrische schokjes in mijn hoofd, het gevoel dat mijn benen nog 2 meter achter mijn lichaam aan liepen etc). Maar doorgezet en omdat ik toen vakantie had en -dus- veilig thuis even ellendig kon zijn, is dat dus gewoon gelukt. Daarna geen AD's meer gehad. Momenteel (april 2016) gaat het agv omstandigheden redelijk slecht met me, maar ik ga geen DA's meer slikken. Pogen om het met gesprekken en zelfreflectie op te lossen...
27-04-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Hallo, Ik kreeg gisteren van mijn neuroloog venlafaxine retard voorgeschreven. Ik heb geen depressie, maar heb al jaren erge migraine. Heb al verschillende medicijnen gebruikt zonder veel resultaat (depakine, botuline inspuitingen, topamax,...). Heeft iemand ervaringen met venlafaxine bij migraine. Alvast bedankt!
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (721) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (327) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (284) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop