Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (6 meningen)
Overgang (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

Antidepressivum Venlafaxine

Arjen Walstra (26-04-2013)

11-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na een heel heftige periode een angststoornis gekregen. Eerst gestart met citalopram, dit deed vrij weinig bij mij, daarna sertraline wat ook niet hielp. Volgende stap was venlaxafine, ik merkte direct verschil ik voelde me weer een beetje de oude worden. Ik slik nu 225mg per dag, heb totaal geen bijwerkingen gehad in tegenstelling tot de andere antidepressivas. Ik zag het[lees meer...] leven echt niet meer zitten, dit middel was echt mijn redding, al zou ik dit de rest van Mn leven moeten blijven slikken dan doe ik dat. Mijn angststoornis is er nog wel maar het is leefbaar geworden. Ik raad wel echt ook cognitieve therapie erbij aan want dat helpt in sommige moeilijke momenten ook goed.
03-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Hallo, Mijn vriendin moest dit beginnen nemen omdat ze zelfmoordgedachten kreeg. Dit doordat ze geen toekomst meer zag met haar angsten voor op straat te komen ... De dokter heeft dit voorgeschreven gehad of het gewoon een voedingssupplement is. Je depressieve klachten kunnen wat erger worden werd er nog gezegd door de dokter. 3 dagen heeft ze het genomen en het was de [lees meer...]hel voor haar. Ik kende mijn eigen vriendin niet meer. Angst, zweten constant, 4kg vermagerd door geen hongerlust, jeuk en branderig gevoel, constant huilen en haar zelf niet meer voelen. Dankzij al die bijwerkingen heeft ze zelf eigenhandig beslist ermee te stoppen in samenspraak met de dokter ook wel. Dat geeft haar nu meer kracht het puur natuur te doen. We gaan op reis, mediteren , boeken lezen en geen druk. Ik was heel hard tege zo een medicatie en nu nog veel harder. Geef je zelf tijd, ademhalingsoefeningen , en mediteer en lees een boek ‘de kracht van het nu’ om mee te beginnen. Ik zelf heb ook een depressie gehad en met de nodige tijd heb ik mij door aan kleine positieve dingens me terug naar boven kunnen trekken. En ben sterker dan te voor en ik ben niet afhankelijk van de medicatie. Blijf eraf mensen! Gun je zelf tijd!
28-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na 23 jaar een nagenoeg normaal leven te hebben geleefd dankzij dit middel, is bij mij een leververvetting geconstateerd. Dit staat niet in de bijsluiter dus heb de apotheker gevraagd dit te onderzoeken. En inderdaad, in sommige gevallen kan dit optreden. Normaliter krijg je alleen een leververvetting bij overmatig alcoholgebruik, dit is bij mij absoluut niet het geval![lees meer...] Ben inmiddels 1.5 jaar van het middel af en moet zeggen dat ik door een hel ben gegaan om dit af te bouwen en nu ook te moeten leven met angsten en OCD. Mn leverwaarden beginnen wel weer de goede kant op te gaan....
24-05-2019

Postnatale depressie

Opstartfase vond ik zwaar. Ik startte op een moment dat het al niet goed met me ging en ik geen eetlust had en veel last van spanningen. Zwaar aan de opstartfase vond ik de toenemende angst en spanning in de eerste twee weken. De rillingen door mijn lijf. Misselijkheid, heb twee weken lang nutridrink gebruikt, omdat eten niet lukte. Was de eerste twee weken ook erg emotion[lees meer...]eel. Benzodiazepine hebben geen effect bij mij, dus het was even doorbijten. Ik gebruik het nu vier weken en begin nu de positieve effecten ervan te merken. Ik ben rustiger, hartkloppingen zijn minder. Ik kan weer functioneren en voor mijn dochtertje zorgen. Ik ben tevreden met het medicijn. Het is even een kwestie van doorzetten!
19-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Zonder dit medicijn was ik er niet meer geweest . Na een zelfmoordpoging dit medicijn voorgeschreven gekregen . Daarvoor sertraline en prozac gebruikt zonder effect. Ik slik inmiddels 225 Mg per dag , ik merk wel dat het emoties afvlakt maar het leven is leefbaar . Het helpt tevens ook bij een paniek stoornis.
19-05-2019

Dwangstoornis

Ik heb zelf een heel pakket aan diagnoses waaronder: Autisme en ADHD, OCS (Agressieve Dwangstoornis) depressie en paniekaanvallen met slapeloosheid heb ik gehad, maar daar ben ik gelukkig van genezen. Dit komt door de (AD) genaamd Venlafaxine 225 mg echt een top middel! De dwanggedachten zijn er helaas de hele dag door. Het zijn gedachten over moord en geweld, brandstichti[lees meer...]ng maar ook seksuele gedachten. Ik speel dan de hoofdrol en voer die gedachten uit in mijn hoofd. Ik zie dan plaatjes/beelden ervan. Ook heb ik dwanghandeligen zoals: mijn handen heel vaak wassen, dingen extra controleren, alles rechtzetten. De TV volume altijd op een bepaald niveau zetten, dingen op mijn smartphone 4, 8 of 11 keer doen, op dezelfde manier door mijn telefoon heen scrollen en dezelfde sites en apps aanklikken in dezelfde volgorde. Ik doe vaak alle kranen in huis tegelijk aan en laat het water een tijdje lopen en trek dan ook de toilet een paar keer door. De Quetiapine 400 mg heb ik om goed in en door te slapen, maar ook om minder prikkels en negatieve gedachten te krijgen. Ik kan nu heel goed tegen prikkels door de Quetiapine. Voorheen kon ik heel slecht tegen harde geluiden vanuit mijn Autisme. Helaas heb ik soms lichtelijk last van Auditieve Hallucinaties. Dit heb ik gek genoeg alleen als ik in mijn eigen huis ben, daarbuiten heb ik er totaal geen last van. Apart he? Dat gedeelte blijft dus een mysterie. Maar door de medicatie kan ik alles wel veel beter aan. Van de medicatie heb ik verder gelukkig geen last van bijwerkingen. Ondanks dit alles wat ik hier beschreven heb, gaat het nu erg goed met mij en kan eindelijk genieten van het leven! Het is niet altijd even makkelijk maar de scherpe randjes zijn er zeker vanaf.
17-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had al tegen mijn huisarts medegedeeld niet tegen dit soort medicatie te kunnen, moest het toch nemen Met alle gevolgen van dien , ik smeekte om tegengif , pas na 5 dagen was het nog angst , paniek Nu uit mijn lijf Ik slik nu frisium en dat werkt nu goed
17-05-2019

ADHD

Ik vraag me alleen af of er gewenning optreedt. En, wat doet het met je ná 25 jr slikken van AD? Dat maakt me onzeker :\
15-05-2019

Depressief

In 2000 heb ik een depressie gehad. Begonnen met Zoloft en later Venlafaxine. In 2017 ben ik begonnen met afbouwen. Ik was inmiddels met pensioen, rust in mijn leven en dacht de pil niet meer nodig te hebben. Ik heb 1 jaar afgebouwd. Wel veel ontwenningsverschijnselen maar te doen. Definitief gestopt in januari 2018. In maart 2019 helaas hele vervelende dingen meegemaakt w[lees meer...]aardoor het "nare" gevoel weer terug was. Ik dacht dat de depressie terug kwam en van de huisarts kreeg ik Venlafaxine 75mg. Helaas ging dat niet goed, derde dag zoveel bijwerkingen die niet te doen waren. Ergste was de maag onvoorstelbaar. Op de 3e dag 's nachts naar de EH omdat ik zo beroerd was. Op advies gestopt. Na 4 dagen helaas weer "naar"gevoel in hele lichaam. Weer gevoel dat de depressie terug was. Van huisarts nu Citalopram 10 mg. Helaas heeft mij dat tot nu 6 weken verder ook veel bijwerkingen opgeleverd. Ik weet het nu niet meer. Pas over 1 week afspraak bij GGZ en hopelijk krijg ik daar wel goede medicatie begeleiding.
13-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Gebruik het nu een 8 maanden. Na eigenlijk al 20 jaar gebukt te gaan onder angsten (hypochondrie) en heb nu mijn leven terug. Hiervoor stond mijn leven in teken van angst voor ziektes. Altijd jezelf moed inpraten; je bent sterk, je hebt niets, je omgeving om bevestiging vragen maar op een gegeven moment kan je niet meer.. de angst overwint. Altijd in periodes. Ik werd er [lees meer...]echt depri van. Ik heb ook nog eens doktervrees dus het moet voor mijn gevoel echt heel erg zijn voordat ik naar de dokter ga. Uiteindelijk toch gegaan in mijn diepste ellende en angst. En toen had de dokter dit middel voorgeschreven, ik durfde het niet te gebruiken omdat ik bang was voor de bijwerkingen. Hoort ook bij hypochondrie. Uiteindelijk zat ik in zo’n donkere periode dat ik dacht ja kan het veel erger worden? Begonnen met 37,5 mg en voelde me gelijk rustig. Niet vrolijk ofzo maar geen angst. Na een week verhoogd naar 75mg. Merkte weinig verschil. Maar na een paar weken.. echt mijn leven begon weer.. iedere ochtend zin in de dag. Geen angst om mijn lichaam. Ik heb best nog gekke kwaaltjes maar nooit meer die angst dat het gelijk het ergste is. Nooit meer die adrenaline. De zenuwen. Zalige nachten. Wel veel dromen maar niet vervelend. Nooit meer piekeren ‘s nachts en de angst die je dan bekruipt. Dit medicijn is het allerbeste wat is mij is overkomen. Ik houd enorm van het leven en nu kan ik eindelijk genieten zoals een ‘normaal’ mens dat kan. En eigenlijk nog meer. Spijt dat ik hier toch niet eerder aan ben begonnen. Ps ik heb ook al veel therapieën gehad en werkte helaas uiteindelijk ook niet.
10-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik neem al jaren dit medicijn,nu moet ik er 2 stuks van nemen om te ontspannen. Voor de zeer gespannen spieren heeft het geen nut.
08-05-2019

Chronische depressie

Ik gebruikte eerst citalopram. Ben na een tijdje gestopt. Dacht dat ik het niet nodig had. Weer depressie. Na tijdje gestopt ivm zwangerschapswens. Weer (ernstige) depressie. Mijn psychiater zegt dat het soms zo is dat als je stopt, het daarna niet meer werkt. 3e werkte het amper. Mijn broer slikte soort gelijk als venlafaxine. Toenmalige psychiater stelde venlafaxine voor[lees meer...]. Ik knapte direct op! Weinig last van bijwerkingen. Al 12 jaar geen depressies meer. Soms adviseert iemand, 'bouw het af', maar dat doe ik niet. Better safe then sorry.
29-04-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik loop al jaren met een trauma van kleins af aan. Maar buiten dat heb ik altijd een druk leven gehad waarbij werken op de eerste plaats staat. Ook durfde ik wel nee te zeggen maar deed ik dit liever niet en kwam het zorgzame elke keer naar boven. Mijn huisarts schreef eerst 75mg Venlafaxine (Sandos) voor. Ik nam de pil in voor het slapengaan. De volgende dag was ik ee[lees meer...]n Duracellkonijn. Het leek alsof ik aan de speed zat. Ik was rusteloos en moest iets om handen hebben (poetsen, wandelen,...) verder had ik een droge mond, verminderde eetlust, diarree. Na contact met de dokter kreeg ik 37,5mg Venlafaxine (Sandoz) voorgeschreven. Hierbij gaven ze aan dat ze dit vooral bij bejaarden gebruiken. Maar dat wil niks zeggen natuurlijk. Een hogere dosering is niet altijd beter voor een gewone volwassene. Ik gebruik 1-3 capsules per week. Wanneer ik denk dat ik het nodig heb. Als ik merk dat ik emotioneel ben en even de controle verlies, uitgeput ben, moe ben, gewoon even overal genoeg van heb. Dan pak ik een capsule. Met de 37,5mg heb ik tot nu toe alleen een beetje een droge mond gehad. Verder geen rare bijwerkingen. Ze kunnen me niet overtuigen hoeveel ik moet gaan innemen. Ik luister naar mijn lichaam en ik bepaal wat er in komt of niet. Luister vooral naar je lichaam en voel wat voor jou het beste is ! Niemand anders kan dat voelen als jij zelf. Niet je dokter, niet je psychiater en zeker niet je omgeving. Als je het een paar keer of een keer per week pakt, krijg je lichaam de gewenning niet en kun je gewoon stoppen.
23-04-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

sinds geboorte van zoon een postnatale depressie gehad en sinds dien nog steeds zwaar op de hand en verschillende burnouts /depressies gehad.verleden 2 maal anafranil gehad,waarbij ik zeer heftige bijwerkingen van had en flexotide,maar dat was helemaal een ramp,kreeg er zelfs suïcidale gedachten van.dinds een hals jaar vrij van medicatie van anafranil.,aar depressie komt [lees meer...]toch steeds weer terug,mede door druk gezin met 2 kinderen met beperking en eigen bedrijf waae mijn man veel tijd in steekt.nu sinds 2 weken gestart met venlafaxine,eerst 37,5 mgr ivm mijn heftige reacties op medicatie en nu sinds week verhoogd naar 75 mgr.ik heb heel veel last van de bijwerkingen,moe,misselijk minder zin in eten en smaakvermindering nerveus gevoel zweten,lijken ook opvliegers,en het vervelende tintelend en prikkelend gevoel in je lijf wat vooral smorgens het ergtse is.om de bijwerkingen tegen te gaan mag ik er zonodig 3 oxazepam bijslikken,dat had ik ook bij de anafranil in het begin. is er ook iemand die veel last heeft van de bijwerkingen???ik slik het middel nog maar kort 2 weken,dus heeft ook zijn tijd nodig om te gaan werken...
07-04-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Al jaren leed ik aan dysthymie, een chronische vorm van depressie. Via psychologe doorverwezen naar psychiater. Deze schreef me eerst sertraline voor. Maar daardoor had ik heel veel spierpijn in mijn armen en benen, alsof ik flink gesport had. Daarna kreeg ik Venlafaxine voorgeschreven. Het had eerst een paar weken nodig om goed te werken, en eerst dacht ik dat het niet hi[lees meer...]elp. Maar volgens mijn psychiater was dat normaal na een maand of twee merkte ik pas het effect. Ik voelde me beter, zelfverzekerder, en kon mijn zorgen en angsten makkelijker loslaten. Ik ben er nog steeds heel tevreden over en ook al gaat het nu een stuk beter met me, ik durf er nog niet mee te stoppen.
06-04-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Sinds een paar jaar gebruik ik een lage dosering anti-depressiva, merk: Venlafaxine. Ik ben heel blij met deze ondersteuning! Ik ben meerdere keren in mijn leven depressief geweest. Maar sinds ik Venlafaxine gebruik voel ik me een ander mens. Ik ben blij, gelukkig en tevreden met mijn leven.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum