Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (6 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

Antidepressivum Venlafaxine

Arjen Walstra (26-04-2013)

20-11-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Venlafaxine werkte goed in mijn hoofd ik was rustig en kon functioneren...maar die zweetaanvallen en duizelingen ik kon daar ook niet meer tegen ...liep altijd met een zweetlip rond en dacht dit doe ik echt niet de rest van mijn leven . Op afraden van de psychiater direkt gestopt zonder afbouw en weekje behoorlijk ziek geweest..pas 6 weken later kon ik met elvanse beginne[lees meer...]n want alles moet eerst uit je systeem zijn ...dus in die 6 weken nog even vanalles in mijn prive leven gesloopt omdat ik dus weer in die achterlijk heftige emoties kwam ...maar goed relatie naar de maan ...maar in mijn hoofd is het heerlijk rustig🤗
15-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik wil hier even mijn verhaal kwijt omdat ik aan het afbouwen ben van deze medicijnen en als ik had geweten dat het ZO moeilijk zou zijn weet ik niet zeker of ik deze medicijnen wel ooit zou zijn begonnen. ____________________ Ik ben nu sinds 26 September van 75 Mg Venlafaxine naar ongeveer 35 Mg per dag gegaan. Dus nu 3 weken. De eerste week leek er geen verschil te [lees meer...]zijn, alleen dat ik héél erg moe was en smiddags het liefst alleen maar wilde slapen. Ook slaap ik gewoonlijk al graag vroeg maar nu was ik telkens al moe genoeg om te slapen rond 8 uur. soms 7 uur zelfs. Als ik dit probeerde uit te stellen voor een aantal uur was ik echt aan het vechten tegen de slaap, en ik wist niet zeker of ik er gewoon aan moest toe geven omdat het misschien goed was voor mijn lichaam nu deze aan het afkicken was dus ik heb de laatste 3 weken heel veel geslapen. Wel voelt het telkens alsof ik TE diep slaap en dan schrik ik wakker omdat ik bang was dat ik nooit meer wakker zou worden. Tijdens het slapen en het wakkerworden heb ik veel nachtmerries en vreemde nare gedachten wel. De laatste 2 weken zijn echt veel moeilijker geworden. Ik weet niet waarom dat zo gaat, misschien omdat mijn lichaam nu pas ECHT merkt dat er minder medicijnen binnen aan het komen zijn. (??) Ik voel mij constant alsof ik in een droom zit. (Nu ook heel erg.) Sommige dagen zijn erger dan andere. Mijn zichtsveld is donker en blurry bij de randen. Als een soort tunnelfilter. Soms worden de donkere randen zo breed dat ik bijna niks meer zie, en daar raak ik dan ook telkens van in paniek. Het lijkt of in constant aangeschoten ben of stoned. Als ik mijn ogen naar links draai gaat het beeld langzaam mee. Stelt heel langzaam scherp. Mijn ogen voelen ook te moe om telkens weer ergens naar te moeten kijken. Vaak een onverwachts overweldigend gevoel van angst en/of verdriet. Heel soms ook onverwachtse euforie. Heel intens alsof ik drugs gebruikt heb. Mijn gedachten zijn niet op orde. Ik heb telkens het gevoel dat ik de werkelijkheid verlies. De controle over mijzelf. Ik ben bang dat de donkere randen bij mijn zicht zo breed worden dat ik niets meer kan zien, en dat ik gek word. Ik voel mijn lichaam soms niet. Als ik aan het fietsen ben heb ik geen idee of ik het wel ECHT aan het doen ben. Het voelt meer alsof ik over de straat heen zweef en ik weet dan ook niet hoe ik het voor elkaar heb om goed te blijven fietsen want ik voel me dan alsof ik voor het zelfde geld zo de sloot in zou fietsen. Ik voel mij alsof mijn energy zo snel opraakt als ik bij andere mensen ben dat als ik thuis kom ik het liefst alleen maar wil staren. Soms voel ik me alsof iedereen naar mij kijkt. Alsof iedereen specifiek op MIJ let. Alsof ook de leraren weten dat er iets aan de hand is met mij. Dat ik de enige ben waar alles om draait. Dat alles om mij gaat en iedereen achterdochtig is. Als ze op hun telefoon kijken kijken ze nogsteeds naar me, in hun ooghoeken. Als ik me omdraai dan kijken ze naar mijn achterhoofd en ik voel hun ogen branden. Ik weet dat het niet zo is maar soms lijkt het wel zo. Ik vind de afkickverschijnselen erg heftig, vooral omdat ik nog niet eens HELEMAAL van de medicijnen af ben. Ik word er erg bang van en krijg constant de gedachten dat het niet de afkickverschijnselen zijn maar dat ik ZONDER de medicijnen niet kan functioneren en dat ik gek ben in mijn hoofd. Ik wil erg graag van de medicijnen af aangezien ik wil weten wie ik echt ben zonder dit heftige middel in mijn systeem, aangezien ik mij vaak voel alsof ik toch al niet weet wie ik nou echt ben. Hoe ik ben.
08-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Werkt rustgevend...….echter bij op/afbouwen veel last van bijwerkingen zoals duizelig, misselijk, braken
07-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Beste lezers, Op mijn 33e heb ik hulp gezocht voor depressies en angststoornis. Daarvoor 15 jaar lang alles zelf geprobeerd op te lossen met supplementen , internet en voornamelijk voeding en sport. Daarover straks meer... Begonnen met citolopram en kort erna sertraline maar beide gaven een matig effect. 3e medicijn venlafaxine( originele effexor) op gegeven momen[lees meer...]t omdat ik elke nieuwe herhaaldosis andere venlafaxine brands kreeg. Is wetenschappelijk niet onderbouwd maar bij sommige brands kwamen mijn symptomen terug. Opgebouwd van 75 mg tot 225 mg maar door bijwerkingen terug gebracht naar 150 mg voor de komende 2 jaar. In het begin merkte ik opwekkend effect maar na een tijd meer dempend effect van de antidepressiva. Op sociale vlak heeft het mij veel geholpen maar kreeg opgegeven moment indruk dat ik mij veranderende in een egoïstisch mens. Mijn bijwerkingen waren zeer lui, vergeetachtigheid en kortademigheid bij hoge doseringen. Zoektocht naar genezing heeft verder plaatstgevonden en ben gaan experimenteren met low carb, ketogeen dieet en carnivoor dieet. Daarvoor heb ik jaren het oude bodybuilding dieet gevolgd door het eten van eiwitten, koolhydraten, veel groente en weinig vetten. Mijn klachten waren brainfog, vermoeidheid, psychische klachten en last van gewrichten door het ontstoken lichaam. Door kennismaking en praktiseren met het carnivore diet was ik in staat te stoppen met gebruik van venlafaxine. Alle bovenstaande klachten namen geleidelijk af. Af en toe ga ik terug naar het oude eetpatroon maar de bovenstaande klachten komen gauw geleidelijk terug. Carnivore dieet betekend het eten van alleen dierlijke producten. Zoals vlees,vis en eieren en bij voorkeur ze vettig mogelijk om in de ketose te blijven. Op het internet kunt wonderbaarlijke verhalen lezen van dit dieet.
31-10-2019

30-10-2019

Polyneuropathie

Ik gebruik Fentanyl pleisters 62mcgr, maar omdat ik niet meer wil gebruiken maar in de nacht veel pijn had hed ik venlafaxine 37,5 gekregen van de neuroloog. Deze werkte meteen. Ik slaap lekker en heb bijna geen pijn meer in de nacht. Een prettige bijwerking is dat ik ( bijna) iedere dag ontlasting heb. Geen obstipatie of diarree meer.
13-10-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

na lang wikken en wegen ben ik vijf jaar geleden toch maar (weer) aan de anti depressiva gegaan. Eerder, in 1999, gebruikte ik ook anti depressiva naar aanleiding van hevige burn out verschijnselen. Na de eerste twee weken Venlafaxine in een lage dosering, constateerde ik zelf dat dit middel niet geschikt was voor mij. Helaas dacht mijn huisarts daar anders over en advisee[lees meer...]rde mij door te gaan. Ik wist niet wat ik ermee aanmoest, depressief zijn is ook geen feest (en ik kende mezelf niet anders als depressief), dus vertrouwde ik mijn huisarts. In de afgelopen vijf jaar is de dosering verhoogd en weer verlaagd (afgestemd met een psychiater), ook al was mijn vraag duidelijk: help mij van deze medicijnen af! Ok, nu heb ik dus zelf de beslissing genomen af te bouwen. Ik heb mijn huisarts ervan op de hoogte gebracht en ga periodiek naar hem toe om te vertellen hoe het gaat (met mij). Ik maak de capsule open, haal de drie pilletjes eruit en hak een pilletje in tweeën. Afbouwen als volgt: 3, 2,5, 2, 1. 1 is wat ik nu gebruik, dat is dus een derde van 37,5mg. Ik heb me nog nooit zo goed en fit gevoeld. wat ik er wel bij vermeld is dat ik diepgaand zelfonderzoek naar mijn gevoelens heb gedaan en dat ik tot bepaalde inzichten ben gekomen. Ik denk dat dat van groot belang is om goed af te kunnen bouwen. De ad onderdrukt je woede/verdriet en dat is precies wat je WEL moet willen voelen. dat heb ik gedaan en voel me nu echt veel beter. Ik zeg niet dat ik nooit meer een rotdag heb, maar ik kan nu met mijn gevoelens omgaan...voelen dus!
06-10-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Neem dit medicijn al 17 jaar (75mg), ben heel tevreden, heb lichte bijwerkingen, soms een droge mond, in het begin van inname enorm zweten, beetje moe, hoge cholesterol, sinds een 8 a 10 jaar is de gewichtstoename maar 5kg, maar ben, ondanks nog steeds de verhoogde eetlust, streng beginnen letten op mijn voeding, doe je dit niet, dan kom je naast de gebruikelijke bijwerkin[lees meer...]g met gemak 10 kg of meer aan. Vaak afgebouwd en gestopt, maar ben genetisch belast en de psychische klachten kwamen daardoor gewoon weer terug. Voel me veel beter, de dagelijkse confrontatie met psychisch gerelateerde euvels zal altijd een beetje blijven, maar ik kan het, dankzij deze pil+ eigen zelfbewustzijn, een betere plaats geven in mijn leven. Neem het tesamen met Lambipol 200mg (stemmings stabilisator, bipolaire stoornis)
03-10-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Heb geen last meer van angst en paniekaanvallen. Wel heb ik nog depressieve klachten. Ik ben begonnen op 37,5 mg ongeveer 4 maanden geleden. En stapsgewijs opgebouwd naar 150mg, deze slik ik nu 2 weken. Bij elke verhoging erg veel last van veel bijwerkingen. Hoe langer ik de verhoging dan gebruik hoe minder het word. De levendige dromen vind ik het vervelendste, omdat er s[lees meer...]oms ook rot dromen tussen zitten. Ben een stuk rustiger geworden dankzij de medicatie.
01-10-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik dit medicijn nu voor het eerst , en zit in de tweede week van ophoging naar 75 Mg . Ik weet niet of dit bij de bijwerkingen hoort, maar tril erg zeker in de ochtend als ik wakker wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? Merk wel voor mijn andere klachten lichte verbetering. Ik slik ook lorezapam van 1 Mg over de hele dag. Dat helpt mij wel.
05-09-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Dit medicijn zes jaar geslikt en onlangs gestopt. In het begin had ik veel last van de gebruikelijke bijwerkingen en nu ik ben gestopt komen deze bijwerkingen dubbel en dwars terug. Ik wil erop attenderen dat de meeste wanneer ze langer dan vijf jaar geleden dit middel slikt, dan is stoppen erg moeilijk. Slagingspercentage is maar 44%. Bezint eer gij begint.
04-09-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Deze medicatie werkte na 3 weken ongeveer optimaal, ik ben erg tevreden, het werkt niet perfect maar wel zeer goed dus ik ben over het algemeen heel tevreden. Ik merk dat als ik een avond wat wijntjes drink ik dit de volgende dag enorm merk. dit en ook slaaptekort hebben veel invloed op de bijwerkingen van de medicatie, zo voel ik me de dag na het drinken vaak slecht, also[lees meer...]f de medicatie dan niet werkt met vaak veel onrust en een paniekaanval als resultaat. Hierdoor heb ik mijn lifestyle aangepast en sindsdien gaat het beter.
02-09-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Sinds 2015 neem ik al antidepressiva. Van 2015 tot 2017 nam ik Paroxetine 30mg, sinds 2017 tot nu Venlafaxine met verhoging naar 225mg. Ik heb sinds 2015 al last van het rusteloze benensyndroom (RLS). Uit onderzoek blijkt dat zowel Paroxetine als Venlafaxine RLS fel vetsterkt. Ik heb meer last van RLS bij Venlafaxine en bovendien heb ik bij elke dosisverhoging last van sla[lees meer...]approblemen.
28-08-2019

Autisme

Deed niets voor mijn autisme en chronische depressie. Kwam veel aan in gewicht. Al met al wogen de nadelen zwaarder dan de voordelen.
23-08-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Lang geleden dit medicijn voorgeschreven gekregen voor angsten, spanningen en paniek. Heel lang op de laagste dosis gezeten van 37,5 en 2 keer opgehoogd naar 75. Bij opbouw heftige bijwerkingen en bij afbouw heftige ontwenningsverschijnselen. Vraag me af of het medicijn nog doet wat het moet doen omdat ik eigenlijk alleen maar last vd bijwerkingen heb. Bij 75 mg waren di[lees meer...]e heftig, maar zit nu al sinds maart weer op 37,5 en nog steeds last. Van de klachten krijg ik juist weer meer angst, slechte concentratie en Prikkelbaar. Wil nu gaan afbouwen met taperingstrips. Iemand ervaring mee? En weet iemand bij welke verzekering dit (deels) vergoed wordt. 5 jaar geleden heb ik zelf zitten klooien met afbouwen en dat ging toen mis. Hoop op een reactie, want zie tegen afbouwen op, maar zo kan het ook niet verder.
17-08-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

ik heb de hoogste dosis moeten nemen in het begin omdat ik erge angst had en depressie. Het heeft nooit afdoend gewerkt, ook niet bij de dosis van 225mg, wel tegen de pijn. Elke stap in de afbouw - ik neem nu nog 75 mg- was een hel, ik wou euthanasie toen. Ik wou dat ik dit medicijn nooit had genomen en hoop dat ik er ooit nog vanaf geraak.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum