This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Venlafaxine

Depressie - antidepressiva overig
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Antidepressivum Venlafaxine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (213 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (76 meningen)
  • Angststoornis (66 meningen)
  • ...

Vrouw, 45 jaar

23-08-2015
Vrouw, 60 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik kreeg Venlafaxine voorgeschreven voor angst/paniek/depressie/ stemmingswisselingen.. medio oktober 2014. Na een aantal maanden kreeg ik veel last van haaruitval en enorme zweetaanvallen. Dus heb ik bij mijn Psychiater aangegeven dat ik met dit middel wilde stoppen. Ik kreeg echter vreselijke ontwenningsverschijnselen na het afbouwen ( 3 weken) van Venlafaxine.. vreseli[lees meer...]jk ik leek/lijk wel een junkie! Ik heb het nagezocht en op verschillende forums gelezen dat veel mensen met hetzelfde kampen als ik, en dat Venlafaxine samen met 4 andere medicijnen staat aangeschreven als medicijnen die de meeste zware klachten geven bij het afbouwen. Ik zit op het moment nog steeds in een afkickfase /verschijnselen.. hoe lang dit gaat duren, ik weet het niet. Ik vind het ook zeer kwalijk dat mijn dokter mij totaal niet op de hoogte heeft gebracht, dat er zulke erge afkickverschijnselen konden voorkomen na het stoppen van Venlafaxine!
19-08-2015
Vrouw, 38 jaar

15-08-2015
Man, 33 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

Met dit medicijn begonnen nadat ik van alles had uitgeprobeerd, het fijne aan de venlafaxine vind ik dat het bij mij ook lijkt in te werken op de dopamine, ik heb er een soort euforisch gevoel bij. Ik neem het medicijn om 17:00 in. De eerste weken van opbouwen waren wel een hel, ik had vnl bij iedere ophoging de 3e tm 5e dag last van toename van enorme angst, ik slikte xa[lees meer...]nx erbij om te kalmeren en beta blockers propranolol tegen het sneller kloppen van me hart, dit hielp me door deze periode enorm heen. Ben hartstikke blij met dit medicijn nu, het is even door de zure appel heen maar daarna voelde ik me een stuk rustiger. Enigste waar ik verder last van heb zijn een droge mond en minder snel kunnen klaarkomen, maar dat vind ik zelf een fijne eigenschap omdat ik te snel klaarkwam.
12-08-2015
Vrouw, 45 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb deze gekregen in 2011 van mijn psychiater vanwege mijn depressie en angst .
10-08-2015
Vrouw, 19 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

Toen ik met citalopram was gestopt, ging het niet goed en heb ik deze medicatie voorgeschreven gekregen, door mijn depressieve klachten.
08-08-2015
Vrouw, 22 jaar

Gedragsstoornis

Ik ben heel blij met de medicatie! Ik had veel last van onrust in mijn hoofd. onbewust ergerde en piekerde ik veel. Ik ergerde me zoveel dat als er een woordenwisseling was ik heel erg boos werd. Ik werd dan helemaal overstuur. Nu ben ik veel rustiger. In mijn hoofd is nu rust. Ik had heeeel veel last van vermoeidheid en dat is doordat ik nu rustiger ben in mijn hoofd ov[lees meer...]er! Om 12:00 krijg ik 37,5 en om 20:00 150 mg. Ik heb als ik 1 dosering krijg in de middag het gevoel dat het uitgewerkt is. Mijn ouders gebruiken het tegen depressie en hun helpt het ook heel goed. Mijn vader helpt het ook tegen boosheid. Toen ik klein was irriteerde hij zich snel en werd dan er boos. Nu is dat over.
05-08-2015
Vrouw, 27 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

Eerst dacht ik dat lichamelijk van alles mankeerde. Het blijkt dat ik gewoon zoals de meeste mensen een druk stressvol leven heb. Werk, 3 kleine kinderen etc. Last van paniekaanvallen en hyperventilatie. Durfde bijna nergens meer naar toe want dan kreeg ik weer last. Begonnen met venlafaxine een lage dosering. Capsule openen en beginnen met een kwart, dan half in combi met[lees meer...] alprozepam gaat het prima. Voelde goed moest even door wat bijwerkingen heen. Uiteindelijk naar 1 per dag 37,5 Mg dat is te heftig. Slechter zien, extreem droge mond, hartkloppingen en misselijk. Het ergste van alles de klachten kwamen weer terug. Nu kan ik stoppen na ongeveer 6 weken. En een andere proberen. Voor de 1 werkt het wel en de andere niet. Naar je lichaam luisteren! De alprozepam zijn heel fijn en slepen je door de bijwerkingen heen.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely