lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

14-07-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Bijwerkingen: duizelig, misselijk, draaierig, hoofdpijn, neiging tot braken, geen eetlust, verminderd libido, verminderde slaapvastheid, overvloedig geeuwen, dromen, verminderde coördinatie/ evenwicht, gewichtstoename, verwarring, troebel zicht, blauwe plekken, hoesten, lichte anusbloeding, verkleurd scrotum, beklemmend gevoel borst
26-06-2016

Dwangstoornis

hallo ik ben arjan, gebruikte sinds maart 2015 venlafaxine.. om er aan te wennen is een hell,,,en heb het iets langer als een jaar gebruikt,,maar heb er geen dag plezier van gehad...bleef erg last van mijn klachten houden,,,en bleef de hele dag nerveus en en gespannen..dus besloten er na een jaar, iets langer er mee te stoppen...pfffffffffffffffffffffffffffff in 6 weken [lees meer...]van 225mg pd naar 0...wat een klote spul is dat zeg ...en dat formuleer ik het heel erg netjes...nu 8 dagen op 0 nog steeds voel ik me een junk en klote...kan ik er maar 1 ding over zeggen..niet aan beginnen..dat is een hell en de afbouw net zo..
24-06-2016

24-06-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Al vele medicijnen geprobeerd tegen mijn depressie. Eerst begonnen met venlafaxine 75 had er weinig baat bij toen omhoog gegaan naar 150, voelde me zo slecht hierdoor. huisartsenpost geweest en werd me aangeraden om terug te gaan naar 75, nu ben ik aan het afbouwen 2 weken 37,5 geslikt en nu gestopt. heb alleen heel erg last van Afwenningsverschijnselen, voel me erg "licht[lees meer...]" in me hoofd alsof ik er niet helemaal bij ben en Zweetaanvallen, misselijk. Meer mensen die dit hebben gehad?
20-06-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Mijn indicatie: ADHD met depressie en angst. Voornaamste klacht was chronische vermoeidheid. Na vele medicijnen te hebben geprobeerd (stimulantia, citalopram, escitalopram, wellbutrin, sertraline en zelfs parnate) wilden de psychiaters medicatietherapie opgeven. Na lang aandringen is de psychiater akkoord gegaan om venlafaxine voor te schrijven. En met succes, eindelijk ee[lees meer...]n antidepressivum dat hielp! Minder gespannen, minder sociale angst, minder vaak ziek en bijna geen suïcidale gedachten meer. Zeker in combinatie met sporten voel ik me stukken beter, soms zelfs bijzonder lekker. Enige bijwerkingen zijn meer zweten en iedere nacht word ik halverwege wakker. Ik neem nu 112,5 mg (75 + 37,5 mg), indien ik een hogere dosis neem voel ik mij erg slaperig. Ik heb vanlafaxine tweemaal eerder genomen en toen het een tijd goed ging weer afgebouwd. Het gradueel afbouwen verliep prima, ik gebruikte hiervoor venlafaxine van het merk Bluefish. In deze capsules zitten geen korreltjes maar tabletjes van ieder 12,5 mg. Iedere week een tabletje minder en ik had bijna nergens last van. Alleen op het laatst een beetje de bekende elektrische schokjes, maar dit vond ik niet storend, meer alsof je een wijntje op had. Helaas wordt de venlafaxine van Bluefish sinds dit jaar niet meer geleverd in Nederland, maar sommige apotheken hebben nog een voorraad. Anders is het te bestellen via een apotheek in Duitsland, Frankrijk of Engeland. Mochten er meer mensen zijn die baat hebben bij Bluefish, laat het de Nza, zorgverzekeraars, Consumentenbond, etc. weten zodat het weer leverbaar wordt!
15-06-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Sinds een paar weken de "vernieuwde" capsules gekregen (waarschijnlijk een goedkopere variant). Nu heb ik behoorlijk last van mijn maag én darmen. De korrels in de capsule zijn vervangen door 'tabletjes'. Herkent iemand dit?
21-05-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

In '92 opgenomen met majeure depressie, na behandeling afgebouwd, daarna opgenomen in therapeutische kliniek, daarna weer opgenomen met zware depressie en sinds dien gebruik ik Venlafaxine en is de diagnose bipolaire stoornis. Ik gebruik verder; camcolit, lamotrigine en loramet.
21-05-2016

Chronische depressie

De eerste jaren hielp het mij goed, maar naarmate ik het langer gebruikte begonnen mijn depressieve gevoelens terug te komen, moest ook steeds met de dosis omhoog tot ik aan de 300 mg zat en ook hierbij depressief raakte. Zo erg zelfs dat ik moeite kreeg om mijn dagelijkse ritme vol te houden en destructieve gedachten kreeg. Ik ben daarom ook overgestapt naar een ander mid[lees meer...]del wat me wel hielp en wat ik nu nog steeds slik naar tevredenheid.
Pagina 1 van 7

Mirena (1905) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (741) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (371) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (285) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (265) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort