lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

02-12-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Je hoort veel verhalen over de bijwerkingen van Venlafaxine. Vandaar dat ik hier graag even een positief bericht over wil geven. Ik was zelf heel bang voor bijwerkingen en het slikken van pillen stond mij ontzettend tegen. Toch wilde ik na jaren aanklooien het nu echt gaan aanpakken. Uiteindelijk heel langzaam opgebouwd. Twee weken 37,5 mg en vervolgens overgestapt op 75 [lees meer...]mg. Hoewel ik heel bang was, heb ik nauwelijks bijwerkingen ervaren. Wel veel dorst, maar er is niets mis met veel water drinken. Daarnaast heeft het effect op je libido en het krijgen van een orgasme, dat is natuurlijk wel balen. Maar zelfs als ik een dosis mis, merk ik daar vrij weinig van. Helaas heeft het nog geen positieve effecten voor mij gehad. Behalve dat ik niet meer kan huilen. Al weet ik niet of dit een zege is aangezien de depressieve gedachten gewoon door malen in mijn hoofd en er nu helemaal geen uitlaatklep meer is.
01-12-2016

Postnatale depressie

Reeds een 18 jaar neem ik Venlafaxine 75 mg nu 2 x per dag, en sindsdien geen zware depressies gehad. Reeds 3 depressies gehad voor ik Venlafaxine ben beginnen te nemen wegens een post natale depressie. Ik moet zeggen Venlafaxine heeft mijn leven gered.
21-11-2016

Chronische depressie

Op mijn 25ste kreeg ik mijn eerste depressie. Dat was een hel maar is was toen niet suicidaal. Na jaren psychotherapie schreef een psychiater mij Prozac voor. Dat heb ik 24 jaar geslikt, maar de rek was er toen ook wel helemaal uit. Ik verging van de angstaanvallen en depressies afgelopen lente. Het was zo erg dat ik aan niks anders meer kon denken als zelfdoding. Als ik n[lees meer...]aar een boom keek zag ik mezelf hangen. Als ik bij iemand op visite was geweest wist ik zeker dat dit de laatste keer was. Onderwijl zocht ik in alle ijl naar een specialist die mij kon helpen. Verder slikte ik 3 maal daags oxazepam, en zo nodig xanax erbij. Zonder die middelen had ik het niet gered. Mijn dokters deden hierover gelukkig niet moeilijk. Ik vond een Psychiater bij Pro Persona die heel erg aardig was en erg betrouwbaar en kundig was, en samen met hem begon ik aan Venlafaxine. Tot 2 maal de dosis opgehoogd tot 220mg per dag. Ik vond dat wel erg veel klinken maar het was nodig zei hij, en verdomd als 't niet waar was, maar ik knapte weer op! Op 4 mei begon ik en op 3 juni was ik in staat om naar een groot feest te gaan en weer de boventoon te voeren. Ik heb eigenlijk geen last meer van depressies, maar kan me nog wel heel ongelukkig voelen en huilen, maar dat voelt anders. Als iets tegenzit reageer ik met verdriet en huilen, vroeger reageerde ik met spanning en angst. Ik ben nu 54, heb een deeltijdbaan en lieve vrienden, maar een relatie opbouwen lukt mij niet en daar word ik wel depri van, maar ja, men kan niet alles hebben. Mijn diagnose is een vermijdende persoonlijkheidsstoornis. Ik heb een fijne therapeute maar zij zegt dat niemand mij van deze stoornis af kan helpen, ik leer ermee leven. Wat ook een punt is met Venlafaxine is dat ik bijna niet seksueel opgewonden raak, althans, niet met een mens, maar als ik alleen ben met mijn fantasie lukt dat wel. Het orgasme is ook vreemd, het zaad loopt eruit voordat ik klaarkom...Het orgasme gevoel is wel aangenaam maar het is behelpen en heel precies doorzetten ;-) Ik durf dit bijna niet aan met een partner...bang dat ik afgewezen word. Toch, als de juiste voorbij komt ga ik het wel aan, maar one night stands zitten er niet meer in :-(
17-11-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Na me een jaar erg onzeker gevoeld te hebben (privé omstandigheden), kreeg ik in 2011 heftige paniekaanvallen en hyperventilatie. Na diverse huisarts bezoeken kreeg ik venlafaxine 75 Mg voorgeschreven, dit werkte bij mij goed, al duurde het wel een maand of twee voordat de klachten afnamen. In 2012 heb in een poging gedaan om te stoppen, maar dat ging al na een maand fout,[lees meer...] dus was weer terug bij af. Na een gesprek met de huisarts weer gestart met 75 Mg. Na veel praten (psycholoog) en blijven geloven in jezelf ben ik in september 2016 weer gestopt, na een periode van twee maanden afbouwen 75 Mg 37,5 Mg naar 0. Veel last gehad van ontwennings verschijnselen als diarree, elektrische schokjes, misselijk enz enz. Nu twee maand later heb ik nog steeds last van maag en darmklachten. Heeft iemand hier ervaring mee?
11-11-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Door angst en paniekstoornis en depressieve klachten kreeg ik dit medicijn voorgeschreven. Ik vond dat het niets hielp en mij eigenlijk enkel verder wegduwde in depressie. Ik deed een creatieve studie en al gauw was alle fut uit mijn leven en uit mijn werk. Daarom kreeg ik ook Wellbutrin bijgeschreven. Dit hielp mij eigenlijk ook niets. Wanneer ik medicijn nog geen uur te [lees meer...]laat nam had ik enorme tintelingen in mijn handen en voeten, soms in heel mijn ledematen, werd ik enorm duizelig... Heel slechte ervaring.
08-11-2016

Chronische depressie

Venlafaxine XR werkte aardig. Het was wel een totale libidokiller, zelfs in de laagste mogelijke dosering (37.5mg). De huisarts heeft me er daarom Wellbutrin 300mg bijgegeven, wat hielp. Die combinatie werkt qua depressie zelfs beter dan Venlafaxine alleen. Na twee jaar heb ik het gebruik afgebouwd over 6 weken. De ontwenning was afschuwelijk en duurde maanden, een ervarin[lees meer...]g die ik hoop nooit meer mee te maken. oh ja: vergeten een dosis te nemen leidde direct tot ontwenningsverschijnselen zoals duizeligheid dus dan moet je zo snel mogelijk alsnog een capsule bemachtigen.
07-11-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

De venlafaxine vond ik niet fijn. Een ramp beter gezegd. Mijn toenmalige psychiater had het voorgeschreven en toen bleek dat het niet hielp mocht ik niet stoppen. Zoals ik dus zei: het hielp bij mij niet. Wel had ik veel last van bijwerkingen. Vermoeidheid, misselijkheid, aankomen in gewicht, niet helder kunnen denken, sneller duizelig, minder eetlust (kan misschien ook do[lees meer...]or de reden komen waardoor ik het moest gebruiken?), hoofdpijn, apathie. En stoppen was een ramp. Toch ben ik blij dat ik ermee gestopt ben want daarna stopten de bijwerkingen ook. Overigens waren de ontwenningsverschijnselen wel lang aanwezig maar niet verschrikkelijk heftig.
06-11-2016

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik kreeg heel erg last van angst en paniekaanvallen mede veroorzaakt door mijn jeugd, Ernstig ongeluk met een weggeblazen ledemaat, blowen enz... Eerst alprazolam geprobeerd maar dat hielp niet. Toen na 3x ziekenhuis oxazepam gekregen hielp goed alleen niet voor de lange termijn en ivm werk. Na gesprekken met een psycholoog nog geen verbetering. Toen geëist bij de huisarts[lees meer...] hier wat aan te doen, want dit kon zo niet langer. Elke dag en dan een paar keer per dag het gevoel dat je dood neer valt is echt klote. Ik heb toen venlafaxine gekregen eerst een lage dosis toen langzaam opgebouwd naar nu 1x per dag 225mg. Paniek aanvallen waren de eerste week wat erger maar dit opgevangen met oxazepam. Na deze week werd het gelukkig al een stuk beter. Alleen tijdens sex had ik er last van dat ik geen erectie kon krijgen of heel moeilijk. Een paar weken later was dit gelukkig over samen met 90% van de klachten. Ik moet zeggen dat ik me herboren voel. Ik slaap goed ik heb geen bijwerkingen en als ik een paniek aanval krijg dan kan ik dit heel erg goed wegdenken en duurt dan niet langer als 5 minuten. Voor mij echt een wonder middel!!!!
Pagina 1 van 7

Mirena (1929) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (768) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (389) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (388) - Antibiotica - penicillines breedspectrum