venlafaxine

Postnatale depressie (7 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)

09-04-2021 | Man | 67
venlafaxine (75mg)
Het heeft mij enorm geholpen en mijn neiging tot depressiviteit weggenomen. Ook heb ik een prettige bijwerking geconstateerd: Ik had veel last van zware migraine en deze is sinds het gebruik nagenoeg achterwege gebleven. Een groot extra cadeau.

04-04-2021 | Man | 46
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Gebruik het al meerdere jaren begonnen met 37.5 toen naar 150 en al enkele jaren op een net houdbare 75. Heb altijd mylan gebruikt maar deze is gestopt met leveren.. nu teva. Eerste paar weken weer terugval in mijn ptss en gedrag suicide gedachten soms weer terug.. Nu beter maar nog niet top. Ga overleggen met huisarts voor verder.. Ergste is nog de discussie di[lees meer...]e ik had met apotheek ander merk maakt niets uit zeggen ze.. mijn neus vorige verandering precies hetzelfde verhaal..

01-04-2021 | Vrouw | 20
venlafaxine (225mg)
Ik gebruik de venlafaxine nu ongeveer 3,5 jaar hiervoor heb ik 5 verschillende anti depressie medicijnen geprobeerd maar dit wad uiteindelijk de enige die mij heegt geholpen (begon wel pas te werken op de 225mg) ik merk wel dat ik moe word van de medicijnen maar dat is beter dan wat het eerst was. Bijwerkingen heb ik alleen op het begin een aantal gehad zoals misselij[lees meer...]kheid, koorst enzovoort. Heb opbouwen duurt wel erg lang maar dat hoort nou eenmaal zo. Het enige waar ik bang voor ben is om te gaan afbouwen omdat je niet weet hoe je hierop gaat reageren maar dat komt nog wel.. tot nu toe ben ik er een stuk opgewekter door en kom mijn bed weer uit. Ik heb zin om iets te ondernemen en ben een stuk zelfverzekerder door deze medicijnen. Ps: vergeet hem niet in te nemen dan word je 7 uur later erg moe en misselijk en ben je de volgende dag flink ziek door afkick verschijnselen

23-03-2021 | Man | 48
Chronische depressie
Rond mijn 40e werden mijn winterdepressies elk jaar erger en in 2014 kreeg ik een zware depressie. Via de psychiater venlafaxine voorgeschreven gekregen. Daarvoor eerst een ander merk gehad van mijn huisarts, omdat ik erg heftig hierop reageerde later dus overgegaan op venlafaxine, ik stond inmiddels onder behandeling van Eleos en zij hadden betere ervaringen hiermee. Ook[lees meer...] hier reageerde ik erg heftig op, raakte compleet van de wereld, was net een zombie, totaal geen gevoel in mijn lijf en of heftige emotie of totaal emotieloos, er zat geen rem meer op. Mijn gedachten gingen alle kanten op, droomde erg, geen eetlust, agressief werd ik er zelfs van. Omdat ik niet meer kon functioneren, ben ik voor 7 weken opgenomen geweest in een kliniek. Ik wist op dat moment niet dat dit bijwerkingen waren, dacht dat ik compleet gek aan het worden was en heb zelfs neiging gehad om eruit te stappen, het was te zwaar. Het is bizar dat ze je aan de antidepressiva zetten en niet vertellen wat dit met je kan doen. ik ben een uitzondering wat bijwerkingen betreft maar dan nog, het had mij en mijn man enorm kunnen helpen als ze goede begeleiding en voorlichting hadden gegeven. Na 7 weken liep ik vrolijk uit de kliniek, ik was goed ingesteld, slikte 150 mg venlafaxine. Omdat het erg goed ging vrij snel en probleemloos afgebouwd naar 37,5 mg. Ik durfde niet helemaal te stoppen, had ook geen winterdepressie meer en daar zat ik ook niet meer op te wachten. Al die tijd dus 37,5 mg geslikt zonder problemen tot vorig jaar april. Ik kreeg enorme menstruatieklachten, heftige bloedingen , onregelmatig en 2 dagen buikpijn en enorm moe. Mijn gedachte was overgangklachten, heb er de leeftijd voor, logische verklaring naar mijn idee. Ook meer opvliegers, rusteloze benen en anders dan anders, minder energie. In November kreeg ik stemmingswisselingen, last van watten in mijn hoofd en kon niet op woorden komen. Ook meer sombere buien en ik werd enorm moe en lusteloos. Begon meer te dromen, kreeg last van mijn maag en dacht dat ik weer richting een depressie ging, wellicht door hormonale veranderingen. De menstruatieklachten namen wel af en die rusteloze benen ook wat ik vrij pijnlijk ervaarde. Kontakt opgenomen met de huisarts en in overleg de venlafaxine iets verhoogd, 1 capsule van 37,5 mg om de dag extra. Mijn angst hiervoor besproken maar zo langer doorgaan kon ook niet. Wederom erge bijwerkingen, niet meer kunnen autorijden, geen vermoeidheid meer voelen, niet kunnen slapen, geen eetlust, totale vervakking, geen reuk en smaak. Na 3 weken hiermee gestopt en na een tip van een kennis eens gebeld met de apotheek. Mijn kennis had nl vorig jaar een merkwissel gehad waar zij niet goed op gereageerd had. Na een belletje werd mij de hele situatie duidelijk. Ik bleek van april tot november venlafaxine van het merk Mylan te hebben gehad. Hiervan ben ik niet opmde hoogte gesteld. Ivm corona haalde ik mijn medicatie uit de kluis en vanaf april vorig jaar kreeg ik niet meer maandelijks maar per 3 maand medicatie mee. De bijwerkingen van Mylan en Sandos zijn bijna hetzelfde maar bij Mylan kan 1 op de 100 heftigere menstruatiebloedingen krijgen en onregelmatige bloedingen. De stemmingswisselingen die ik in november kreeg kwam ook weer van de wisseling van Mylan naar Sandos. Het is ongelooflijk dat dit zomaar kan en mag, wat een ellende heb ik hiervan gehad. Ben nu net weer begonnen met werken na 8 weken ziekte wet en nu pas zijn de bijwerkingen bjjna allemaal voorbij. Ik heb nu geregeld dat ik geen merkwissel meer krijg, deze ellende wil ik nooit weer!

19-03-2021 | Vrouw | 33
venlafaxine (150mg)
Ik raakte in een heftige depressie met veel angst en paniekaanvallen. Na het besef liever dood te zijn dan te leven heb ik besloten in overleg met mijn huisarts dat ik het beste antidepressiva medicatie kon gaan gebruiken. Ik ben toen Venlafaxine op gaan bouwen. Hierbij was ik twee weken erg vermoeid en gedesoriënteerd. De paniek en angsten werden minder, alleen mijn drome[lees meer...]n werden heftiger en levensecht. Vaak werd ik gedesoriënteerd wakker en drijfnat van het zweet. Het nachtzweten werd een standaard iets. Mijn libido zakte naar het vriespunt en ik ontwikkelde zelfs een angst voor het geslachtsdeel van mijn man. Ik wilde met geen enkele mogelijkheid zijn piemel zien of aanraken. Naakt knuffelen was al een stap te ver. Alcohol drinken is absoluut onmogelijk want na 1 drankje voelde ik me al dronken en kreeg ik vaak een extreem emotionele bui van hysterisch huilen en spasmen. De dagen daarna had ik een oneindige kater met een waardeloos gevoel. Venlafaxine heeft zeker mijn leven gered om de doodgedachten te temperen en de ergste angst en paniek te stoppen. Nu ben ik op het punt dat ik weer wil genieten van liefde met mijn man en ik klaar ben met het extreme nachtzweten. Ook wil ik gewoon een wijntje kunnen drinken zonder dat ik als een hysterisch en spastisch figuur eindig. Ik heb veel therapie gehad, waaronder mindfulness, creatieve therapie, energetische therapie. Vooral de alternatieve geneeswijze heeft me geholpen dichterbij mezelf te komen en mij te accepteren. Angsten heb ik leren omarmen en bij gevoelens van paniek heb ik geleerd hoe hier rustig mee om te gaan en snel weer te bedaren. Traditionele gedragstherapie heb ik ook gehad maar dit raad ik echt af! Hierbij worden al jouw hersenspinsels afgekeurd en moet je hier een andere draai aan geven, gebaseerd op rationele denkwijzen. Dit is NIET behulpzaam bij depressie of angst en/of paniekstoornissen. Juist jouw angsten en alle rare gedachten moet je leren omarmen en het mag er juist zijn! Door deze af te keuren kom je alleen verder in de shitzooi. Gebruik je periode dat je Venlafaxine gebruikt om alternatieve en energetische therapieën in te zetten en onderliggende leed op te lossen. Zodra je het idee hebt dat je op eigen kracht weer licht ziet, kan je begonnen met de afbouw van Venlafaxine. Ik heb van 150 mg afgebouwd naar 75 mg en eerst twee maanden 75 mg geslikt. Vervolgens heb ik twee maanden lang om de dag 75 mg en 37,5 mg geslikt. Daarna heb ik twee maanden lang 37,5 mg geslikt. Deze verlaging vond ik echt het aller moeilijkst. Enorm veel paniekaanvallen en twijfels. Mijn dokter zei dat ik terug moest naar 75 mg alleen dit heb ik geweigerd, ik was al drie weken verder en ik heb niet voor niets die ellende doorstaan! Ik heb doorgezet en na 3,5 week hield deze ramp van terugval eindelijk op. Het was uiteraard geen terugval, maar bijwerkingen van de Venlafaxine verlaging! Ben hier altijd bewust van! JIJ bent NIET opnieuw ziek. De Venlafaxine spiegel is laag en je hersens moeten hier een nieuwe weg mee vinden. Dat ga je vinden. Mits je goede therapieën hebt ondergaan waarbij je werkelijk aan de onderliggende problemen hebt gewerkt. Nu ben ik sinds vijf dagen helemaal gestopt. Dit naar 0 mg gaat beter dan van 75 mg naar 37,5 mg. Ik heb rust genomen op het werk en wil minimale stress impulsen zodat ik dit goed kan ondergaan. Ik besef nu dat ik meer angst had voor het stoppen dan dat ik heb met het stoppen zelf. Ik doe veel ademhalingsoefeningen, meditatie en yoga. Dit helpt mij mijn lijf te onderscheiden van alle hersenspinsels die ik nu heb met het stoppen van de medicatie. Ik heb last van spasmen en trillen. Ik weet dat IK dit niet ben. Dit zijn bijwerkingen en ze zijn tijdelijk. Ik heb nog steeds energetische therapie en dit is erg fijn. Als zelfs ik kan stoppen met medicatie dan kan iedereen dit!!! Jij bent zelf jouw lijf en besef je dat alle pijn tijdelijk is. Mits je dus wel echt jouw trauma's heb verwerkt en bezig bent met een transformatie van innerlijke heftiek naar rust.

28-02-2021 | Vrouw | 51
venlafaxine (225mg)
Depressief
Gebruik het sinds 2009, aangezien ik erg in gewicht ben bijgekomen ben ik af gaan bouwen. Om zo weer over te stappen naar citalopram. Echter het afbouwen, voornamelijk de laatste beetjes is lastig. 37,5 mg zijn de minste hoeveelheden. Gestopt maar na 3 dagen weer gestart omdat er te veel ontwenningsverschijnselen optraden. Ik heb de calsules opengemaakt en er telkens [lees meer...]wekelijks meer korreltjes uitgehaald. De laatste 37,5 mg in zo’n 8 weken afgebouwd. Nu na 5 weken gestopt te zijn voel ik me weer steeds slechter. Val weer terug. Dus zal waarschijnlijk weer gaan starten met medicatie. Wil echter niet weer helemaal terug vallen.

15-02-2021 | Vrouw | 60
venlafaxine (75mg)
Ruim 20 haar gebruik ik 75 mg per dag naar volle tevredenheid. 6 weken na start veel bijwerkingen en echt heftig maar daarna ging het beter tot heel goed ruim 20 jaar. Sinds een paar maanden kwamen er weer klachten, angstig, duizelingen, zweten, hyperventilatie. Zo erg dat ik nu moet ophogen met 37,5 mg Ik ben er nu pas 2 dagen mee bezig maar zo bang voor weer ernsti[lees meer...]ge bijwerkingen. Iemand hier ervaring mee?

11-02-2021 | Vrouw | 28
venlafaxine (75mg)
Ik wil graag mijn positieve ervaring over dit medicijn delen. Ik ben 28, ik gebruik dit medicijn nu 2 jaar. Ik ben er zo mee geholpen omdat ik zoveel spanning in mijn lichaam had. Het voelde al die jaren alsof er 2 bakstenen op mn schouders lagen. Ik legde altijd uit dat ik me voelde als iemand die onder stroom stond. Als je me aanraakt dan krijg je een schok, zoveel spann[lees meer...]ing. Daarnaast alleen maar piekeren en angstgevoelens. Omdat mijn zus dit middel ook gebruikt was de keuze makkelijk. Ik heb in het begin even moeten vogelen wanneer ik het innam; s avonds bleek een slecht idee. Ik lag er de hele nacht wakker van en had onrustige benen. Dat probleem is opgelost toen ik de tablet in de ochtend ben gaan nemen. Sindsdien werkt het middel goed. Meer ontspannen lichaam en angst en paniekgedachtes komen maar gaan ook gelijk weer weg. Na 2 jaar zijn ze er nu bijna helemaal niet meer. Mijn seksleven is er door verbetert omdat ik me nu veel meer ontspannen voel. Dit alles natuurlijk samen met psychotherapie. De vertrouwde formule 'pillen en praten'. Soms als ik erachter kom dat ik een tablet ben vergeten merk ik dit wel de dag erna. Ik word dan vooral duizelig alsof ik wolken in mn hoofd heb en gewoon niet zo lekker. Dit trekt meestal in de loop vd dag weg omdat ik de gift weer heb ingehaald. Mijn advies; laat je vooral niet zo afschrikken door al het negatieve wat je leest. Gun jezelf een meer ontspannen leven. Als dat met 1 tablet per dag kan ga er dan voor! Wij angstige kippies zijn natuurlijk nog sneller afgeschrikt door al die bijwerkingen. Maar het is de moeite waard om het te proberen.

23-01-2021 | Vrouw | 38
venlafaxine (75mg)
Ik ben in 2003 begonnen met efexor 150mg voor angst en paniekstoornis, en heb het tot 2012 gebruikt, het verlichtte de klachten aanzienlijk en kon redelijk functioneren, met af en toe een paniekaanval. In 2012 afgebouwd ivm met kinderwens, afbouwen was vreselijke en de klachten kwamen in grote mate terug, dus samen met de psychiater besloten over te stappen op sertraline, [lees meer...]daarmee mag je zwanger worden, dit ging heel goed, de sertraline werkte nog beter dan de venlafaxine en heb 7 jaar geen klachten gehad en 2 gezonde kinderen gekregen. In mei 2019 begonnen de paniekaanvallen weer terug te komen, er was inmiddels ook een eierstok weggehaald dus dacht dat het door verandering in hormonen kwam. De paniekaanvallen kwamen steeds vaker en ook begon ik mij overdag steeds ziekig te voelen ( gegeneraliseerde angst) na overleg met de huisarts dosis sertraline verhoogd naar 100mg, dit had na 6 weken geen effect dus besloten af te bouwen. Heel langzaam, in 4 maanden en in maart 2020 laatste sertraline, ging de eerste weken heel goed, maar na een paar weken werd ik wat onzeker en boos en heel impulsief, naast de nu dagelijkse paniekaanvallen. Na overleg met de ha begonnen met fluvoxamine, was geen succes en kreeg rare vlekken, overgestapt naar fluoxetine, kreeg een allergische reactie en weer getopt na 5 weken. Besloten maar even niks qua medicijnen te doen en aan te melden bij een psychiater, er is een lange wachtlijst en kreeg van de ha oxazepam en xanax om de tijd te overbruggen. De angst en paniek was zo groot dat ik alleen nog maar op bed lig en daar ook de ene na de andere paniekaanval kreeg, heb een online cursus gevolgd en wat levensstijlaanpassingen gedaan maar ook dit was niet zaligmakend, mijn lichaam is overgevoelig voor de noradrenaline en alles doet pijn, en door een tekort aan serotonine ( zit in de familie) word ik zo onzeker en angstig dat ik mn lichaam niet meer vertrouw waardoor ik depressief word. Wat een buttjaar! Dus bedacht ik me een 2 weken geleden opeens, heej waarom niet weer venlafaxine? Dus de ha gemailt en begonnen met een lage dosis 37,5, er zijn zeker wat bijwerkingen maar er is al een heeeel klein beetje meer rust in lichaam en geest, vanaf vandaag naar 75mg, en heb een beetje gespannen gevoel in mn lichaam, typische bijwerking, dit wil ik 2 weken zo aanhouden en dan eventueel nog ophogen naar 150. Misschien met een tussenstap om de bijwerkingen te minimaliseren. Ik heb ook nog de xanax die ik 2a3 keer in de week gebruik om goed te slapen en als ik me niet goed voel overdag een beetje. Uiteindelijk hoop ik die niet meer nodig te hebben. Ik vind het heel jammer dat ik toch weer afhankelijk ben van de medicijnen om een ‘gewoon’ leven te kunnen hebben, maar zonder is echt niet te doen, So be it!

22-01-2021 | Vrouw | 51
venlafaxine (75mg)
Door de nodige privé problemen begon ik afgelopen jaar depressief te worden en heb me uiteindelijk bij de huisarts gemeld. 2.5 jaar geleden was ik ook al depressief, tijdens een burnout, en ben er toen uitgekomen zonder medicijnen. Zag er nu ook erg tegenop, maar het moest nu echt. En was ook net op tijd, want vlak daarna kreeg ik te maken met o.a. overlijden van mijn moe[lees meer...]der, en mijn vader ook bijna. Zonder dit had ik dat echt niet gered. Was erg bang voor de bijwerkingen maar daar heb ik bijna geen last van, alleen een droge mond. Zit op een dosis van 75 mg, en blijf daar voorlopig ook op. Wil niet hoger want dan ben ik bang dat mijn rouw ook onderdrukt wordt. Voor nu is het voor mij afdoende. Over ongeveer een half jaar wil ik als het goed gaat af gaan bouwen, maar dat zie ik tegen die tijd wel. Voor nu ben ik erg tevreden.

21-01-2021 | Vrouw | 42

21-01-2021 | Vrouw | 42
venlafaxine (75mg)
Na 18 jaar paroxetine te hebben geslikt voor sociale fobie en angsten 4 jaar geleden in een depressie gekomen mede door omstandigheden, flink overspannen en angstig via de psychiater over op venlafaxine. Venlafaxine zorgde ervoor dat ik wel milder werd als toen bij de paroxetine, libido een stuk verbeterd maar verder altijd zeer gejaagd, erg slecht slapen en gevoel door te[lees meer...] draaien, hoge bloeddruk, ik probeerde al jaren aan te geven aan huisarts het gevoel te hebben alsof er een knop werd ingedrukt wat mij zo enorm gespannen maakte, maar alles werd nog steeds op de omstandigheden gegooid, terwijl ik daar alles aan deed om uit te komen, en ook het gevoel had uit te zijn, alleen dat doorgedraaide gevoel bleef, totdat ik vorig jaar oktober op de 1e hulp belande met hypertensive crisis(204/125). door naar de internist, tja misschien proberen af te bouwen want kan hoge bloeddruk geven. van 150 afgebouwd naar 37.5 mg over naar citalopram, nou werd zeer agressief, ik ben normaal de geduld zelf, maar mijn man en dochter hadden zoiets, alsjeblieft stop hiermee, opnieuw overgestapt naar sertraline, nu sinds 2 weken op 25 mg. Dat gejaagde gevoel is weg!, Bloeddruk is goed! Ik slaap weer sinds jaren en de pijnklachten in mijn spieren en gewrichten is met 80% afgenomen. Nu alleen somber en erg gauw geïrriteerd, moet opbouwen naar de 50 mg, maar zit te denken om er helemaal mee te stoppen. Maar ook dit beangstigt mij, alhoewel ik een stuk rustiger ben als bij venlafaxine gebruik

09-01-2021 | Vrouw | 31
venlafaxine (37,5mg)
Hoi, Voor dat je begint met lezen, mijn (redelijk positieve) ervaring met dit medicijn is puur gebaseerd op mijn ‘klachten’ : DEREALISATIE & ANGST/PANIEKSTOORNIS. Ik heb zelf onwijs vaak op deze site gekeken, in de hoop om wat positiefs te lezen over dit medicijn en vooral te lezen dat er mensen waren die geen bijwerkingen ervaarde van dit medicijn. Succesverhalen d[lees meer...]us... Ik ben 31 jaar, en kreeg dit medicijn voorgeschreven door mijn huisarts. Maar ik durfde het niet in te nemen... niet omdat ik slik-angst heb, maar veelte bang voor de bijwerkingen en dat het pilletje mij over zou nemen en ik dus de controle zou verliezen. Ik heb dan ook een angst-stoornis, dus ik wil graag zelf de controle houden over mijn lichaam en wat er gebeurd. En ik was onwijs bang dat de derealisatie erger zou worden, wanneer ik dit medicijn zou slikken. Maar ik kon niet meer, ik wachtte al ruim een half jaar, op therapie bij een grote GGZ instelling. Er werd van alles beloofd, toen ik eindelijk op gesprek kon komen, was toch het behandelplan wat ze voor ogen hadden niet het beste voor mij. Dus ze zouden mij binnen een week meer laten weten... dit is 4 maanden geleden, en ik heb nog steeds niets gehoord! Ik kon niet meer, de angst nam mijn lichaam over, alles vond ik eng. Bewegen, draaien, lopen.. de derealisatie was vreselijk, alsof ik dood aan het gaan was. De paniekaanvallen werden erger en erger, tot 2 keer toe dacht ik ‘maar nu ga ik echt dood’. En toen dacht ik, hoeveel erger kan het nog worden, kom maar op met die medicatie. Niet over nagedacht, ‘s ochtend ingenomen en mijn bed in gegaan. Ik ben begonnen met 37,5 mg. En wow... naast de bijwerkingen, die echt niet grappig zijn, voelde ik mij best snel een ander mens! Ik lachte weer, had weer zin in van alles, het leven werd weer mooi en niet eng!! En de derealtisatie, die was (en is) vrijwel weg, sinds ik de medicatie slik. Inmiddels zit ik op 75 mg, ik neem ‘s ochtends 2 capsules in van 37,5 mg. Ja, ik weet dat er ook capsules bestaan van 75 mg.. maar dit vind ik zelf fijner. Of ik nu op de juiste dosering zit, ik denk het wel. Merk ik toch weer vervelende klachten, dan bel ik met de huisarts en overleggen we, of we toch weer wat moeten verhogen. Vanuit mij, dus een positief verhaal. En ik gun jou, jij dit dit leest, dezelfde ervaring. Want je bent niet voor niets gaan googlen over dit medicijn :) Heel veel succes, en je bent sterker dan je denkt. Als ik dit kan, kan jij het helemaal! :) (Ik weet nog niets over de afbouw van dit medicijn, en dat boeit me ook nog even niet.)

02-01-2021 | Vrouw | 31
venlafaxine (37,5mg)
Ik heb al meerdere reviews over deze medicatie achtergelaten op deze site. Dit wordt mijn laatste review en wilde wat tips geven over als je wilt stoppen/afbouwen. Ik heb op 250mg. En heb over de jaren heen afgebouwd naar de laagste dosis (37,5mg) elke dag. Van daar uit in 1x stoppen is teveel, dat gaat je niet lukken, die stap is te groot. Daarom heb ik eerst een tuss[lees meer...]enstap genomen naar de laagste dosis OM de dag. Ik kreeg alsnog vreselijke ontwenningsklachten die 4 weken aanhielden. De 2 weken daarna werd het beter. Deze dosering en inname heb ik een jaar of anderhalf aangehouden en ben toen volledig gestopt. Ben af en toe misselijk geweest en kon niet goed tegen licht en geluid, maar dat waren de enige ontwenningsklachten en ze hebben ook maar één week aangehouden!! :) Ik slikte in die week elke dag een omega-3 pilletje (visolie) en als ik me beroerd begon te voelen nam ik een HotcoldRex (te koop bij de supermarkt en drogist). Heb geprobeerd elke dag even een frisse neus te halen. En ik denk dat de combinatie van die 3 goed voor me is geweest. Als je echt huiverig bent voor de ontwenningsklachten, zorg dat je via je huisarts of psychiater aan taperingstrips komt. Met deze strips kan je binnen 2 weken van de Venlafaxine afkomen met zo min mogelijk ontwenningsverschijnselen. Succes!!

27-12-2020 | Vrouw | 37
venlafaxine (300)
Al 18 jaar slik ik ze, met tevredenheid. Wel 300mg wat veel is. Als ik ze vergeet in te nemen ben ik de volgende dag erg misselijk. Gelukkig gebeurd dat zelden. Aankomen is ook geen sprake van wat meestal wel gebeur. Op het moment zijn ze niet leverbaar waardoor ik allemaal verschillende krijg. Tot nu toe merk ik daar niks van maar ze moeten er echt een keer mee stoppen. V[lees meer...]roeger was het efexor wat ze toen door de kosten al om hebben gezet naar venlafsxine.

26-10-2020 | Vrouw | 61
Overspannen/burn-out
Ik stortte in op mijn werk begon te wenen en dit duurde 1 dag lang het stopte niet. Iets meer dan 4 maanden heb ik thuis gezeten en ik was op 2 maanden tijd 10 kilo vermagerd In het begin was ik zéér moe en was alles mij te veel geworden. Door de medicatie was ook mijn libido verminderd. Na 2 maanden zei mijn huisarts je moet iets doen om je te ontspannen dus besloot ik y[lees meer...]oga te volgen niet in een sporthal of turnzaal maar in een gezellige ruimte typisch yoga stijl. De eerste maand dacht ik wat zit ik hier te doen die oefeningen en meditatie doen mij niets, ik sprak erover met de yogadocent en ze zei doe maar rustig op jouw tempo en je zie wel wat er komt. De rust kwam na 2 maanden, ik begon mij te ontspannen k wist niet meer wat dat wás dit was een zalig gevoel. Door de yoga voel ik mij goed nu pas ik meer meditatie toe. Ik besloot na meer dan +- 12 jaar te stoppen met het slikken van medicatie. Ik had al 2X op eigen initiatief proberen af te bouwen maar dit mislukte iedere keer. Mijn pensioen naderde en ik wilde stoppen met de medicatie omdat de stress en de deadlines van mijn werk zou wegvallen. Ik weet van de vorige keren dat dit niet gemakkelijk zal zijn en dat ik moet oppassen voor driftige buien 't was toen 1 keer voorgevallen en ik was nadien zo erg geschrokken dat ik dacht was ik dit en toen nam ik maar terug mijn medicatie uit schrik. Samen en onder begeleiding van mijn huisarts hebben wij een plan voor ogen dat het wel móet lukken dit in 1 jaar af te bouwen. Deze keer wou ik er de tijd voor nemen op mijn eigen tempo want ontwenningsverschijnselen zijn er zoals angst, onrust, slaapproblemen, snel geïrriteerd. Nu zijn we 2020 en ben ik 2,5 jaar gestopt met de medicatie. Dit jaar was niet gemakkelijk wij hébben een sterfgeval en andere familiale veranderingen meegemaakt wat mij véél stress gaf en dan heb ik wél gedacht het is te hopen dat ik dit volhoudt. Door zelf thuis extra yogameditatie te doen is het mij gelukt dit onder controle te houden. Ik wil niet meer terug naar de medicatie want mijn lichaam is béter zonder. Neveneffecten heb je altijd met medicatie wat men ook beweert en ik wilde niet gans mijn leven vast zitten aan Effexor / Venlafacine. Natuurlijk spreek ik voor mijzelf en dat is vóór ieder persoon verschillend. Ik heb soms nog wel ééns stress maar ik heb het onder controle. Ontspannen is moeilijk maar door yoga en volharding ben ik blij dat ik ervan af ben. Ik wens iederéén het beste en ik hoop dat u iets heeft gehad aan mijn verhaal.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum