This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Venlafaxine

Depressie - antidepressiva overig
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Antidepressivum Venlafaxine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (205 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (70 meningen)
  • Angststoornis (65 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

27-05-2015
Man, 37 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb vanaf het moment van inname het gevoel gehad dat ik slechte XTC had geslikt. Bizar. Echt het gevoel van een uitgewerkte pil. Had de pil in de middag ingenomen. Slapen ging lastig. Steken bij mn hart.. Heel eng. Gelukkig had ik nog diazepam. In de ochtend bij het wakker worden -5.30, veel te vroeg- had ik het gevoel dat ik onder stroom stond. Ook raar koud. Weer 5mg [lees meer...]diazepam genomen. Nu, 30 uur na inname kom ik weer een beetje bij. Dit is het dus niet voor mij. Iemand tips voor een fijn alternatief? Zou me graag beter voelen. Ben zonder erg opgefokt en prikkelbaar. Diazepam werkt goed. 2x 5mg per dag. Maar zou het graag met een ander middel willen oplossen.
25-05-2015
Vrouw, 34 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

De eerste week begon ik met 75mg en ik was positief. Hoewel volgens mijn psychiater er nog geen effect kon zijn. Wij verwachten dat het effect deels psychisch was (dus ik had beter een placebo kunnen slikken). Overigens wel veel last gehad van bijwerkingen al de eerste week: misselijk, hoofdpijn, kramp in de kaken, darmen die van slag waren.... Binnen 2 weken overgestapt o[lees meer...]p 150mg. Alles wat ik voorheen nog wel kon, ondanks de depressie kon ik nu niet meer: sport, sex, contact maken met mensen. Ik had geen last meer van depressieve stemmingen maar wel van: misselijkheid, darmklachten, kramp in de kaken, kattigheid, slapen, weinig energie, niet meer kunnen sporten, weinig enthousiast. Ik ben vorige week gestopt (dus in totaal net 2 maanden geslikt) en heel erg duizelig van het afbouwen. Moet er echt bij gaan liggen, meer slapen, maar wel slapeloze nachten. Last van autorijden, concentratie, weer darmklachten, schimmelinfectie (kan toeval zijn), geen trek, dorst. Nu voel ik me wel al weer liever en zachte worden, het kattige is er af. Ik heb meer energie en sta weer in contact met de wereld. Natuurlijk ben ik bang dat de depressie terug komt, maar dit middel vind ik zeker geen aanrader. Voordeel: geen depressieve gevoelens. Nadeel: helemaal geen gevoelens plus een hele rits bijwerkingen.
19-05-2015
Man, 40 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

Venlafaxine helpt na verloop van tijd tegen somberheid. Ter voorkoming van slecht slapen/in slaap vallen adviseer ik mirtezapine 15mg een uur voor het slapen in te nemen. Perfect slaapmiddel! Ik heb het opgebouwd tot 2x 15mg
13-05-2015
Man, 63 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

Bijwerking: ik stink daardoor verlies ik allerlei kontakten. Was ik me niet bewust. Veel relaties en kontakten zijn gestopt. Ik dacht mijn gedrag, maar het blijkt aan de bijwerking van de Venlafaxine te liggen. Door intensieve omgang met een dame, die dacht dat ik vieze kleren droeg, maar ik liet zien dat ik douchte en schone kleren droeg. Dit heeft sinds 2004 plaatsgevon[lees meer...]den. Ik ben zo boos, want ik werd nog depressiever van het stuklopen van menig kontakt. Huisarts suggereerde een persoonlijkheidsstoornis. Ik ben een ziekte aangepraat die ik helemaal niet heb, maar het is de onaangename walm die ik verspreid door de bijwerking van deze Venlafaxine.
12-05-2015
Man, 35 jaar

Chronische depressie

Vanaf januari in mijn 4e serieuse depressie in 10 jaar beland, vanaf maart begonnen met medicatie voor het eerst in 10 jaar. Op het moment van eerste inname zat ik zo diep dat ik niet meer wist wat ik met mezelf aan moest, de eerste 2 weken waren een echte hel daarna nam het steeds langzaam af naar waar het weer dragelijk werd. Op dit moment meer dan 2 volle maanden verder[lees meer...] heb ik geregeld goeie dagen, hoofdzakelijke bijwerking tijdens gehele periode is droge mond. Verder in het begin wat gekke bijwerkingen, enigste vraag is of dat de medicatie was of omdat ik zo diep zat. moeilijke stoelgang, constant stijf van de spanning. de eerste weken is echt doorbijten, wat mij hielp is veel naar buiten en bewegen (wandelen, fietsen) niet voluit maar gewoon op lage snelheid door nederland kruisen, wel prettig als er iemand mee kan om je te begeleiden. Om te kunnen slapen wat slaapmedicatie, is geen garantie voor een volle nachtrust, maar t verzacht een beetje.
09-05-2015
Vrouw, 38 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben 38 jaar. Ik gebruik dit medicijn bijna 2 jaar. Ik kan het niet missen! Dit i.v.m dat ik met alles wat meegemaakt had in die tijd dat ik in Albanië gewoond heb mij te veel werd. De angst dat ik nou voelde (vooral in het slaap) mijn complete leven beperkte. Het is een goed middel tegen de overwinning van angst, maar, ik ben lang niet meer zo actief dat ik was en heb[lees meer...] ook gewichtstoename. Maar ja elke voordeel heeft ook zijn nadeel! Woon nou 12 jaar in Nederland. Oh wat ben ik blij dat in zo prachtige land woon. Want in mijn eigen land had dit niet overleefd! Love Holland!!!
09-05-2015
Man, 18 jaar

Venlafaxine (venlafaxine)

eerste dag en inname wat opgewekt, maar was niet erg fijn met venlafaxine. Volgende dagen minder, niet lekker geslapen, chagrijnig en vermoeid. Angst werd wel toegenomen eerst, weken later wat rustig gevoel. Maar niet veel verbetering en merkte daarna niets meer.
30-04-2015
Vrouw, 22 jaar

Bipolaire stoornis

Vorig jaar werd er bij mij bipolaire stoornis 2 met rapid cycling vastgesteld. Ik kreeg Depakine als stemmingsstabilisator en Venlafaxine voor de depressieve periodes. Helaas net als Lexapro, Cymbalta en Mirtazapine werkte ook Venlafaxine niet bij mij. Ik kreeg meer depressieve periodes en meer hypomane periodes. Ik ben nu sinds twee weken gestopt met Venlafaxine. Ik las [lees meer...]alleen maar horror verhalen over het stoppen, maar ik wilde er zo graag vanaf dat ik op advies van de psychiater van 75 mg naar 37,5 gegaan. Ik heb een week 37,5 geslikt. Toen ben ik in overleg gestopt. Doordat ik verwachtte dat het een hel zou gaan worden viel het uiteindelijk heel erg mee. Ik voelde me ongeveer 1,5 week alsof ik griep had. Ook had ik last van de bekende schokjes in mijn hoofd. Maar dit was allemaal lang niet de hel die ik verwacht had. Ik heb geen enkel moment gedacht zal ik maar weer beginnen. Het is zeker geen fijn gevoel, maar mocht je er vanaf willen, het hoeft dus niet altijd zo erg te zijn. Zolang je tijd hebt om in die periode veel rust te houden dan komt het zeker goed. Ondertussen slik ik alleen nog Lamotrigine als stemmingsstabilisator. Die werkt heel goed en ik heb geen bijwerkingen. Allemaal veel succes!!
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (330) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely