lees de ervaringen

Depressie - antidepressiva overig
Antidepressivum Venlafaxine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (183 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (55 meningen)
  • Angststoornis (55 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 2

20-04-2014
Man (40) - Depressie

Tevredenheid over:
Middel voorgeschreven gekregen door psychiater. Opgebouwd naar 225mg. Zeer effectief tegen zware depressie in combinatie met gesprekstherapie. oxazepam en cognitieve gedragstherapie. erbij voor angststoornis. Melatonine en oxazepam als slaapmiddel. Nu ook nog dexamfetamine voor add. Oxazepam gaat afgebouwd worden. Oppassen met vergeten van dagelijkse dosis. Tweemaal verget[lees meer...]en en volgens bijsluiter gewacht tot het tijd was voor nieuwe dosis. Laatste uren hiervoor soort van stroomstoten door mijn middenrif en geluiden tussen een piep en zoemen in oren. Nooit zomaar stoppen maar langzaam afbouwen.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

18-04-2014
Vrouw (41) - Depressie

Tevredenheid over:
Na lange periode depressief, angsten gehad te hebben, toch overgegaan tot dit medicijn. De bijwerkingen waren bij mij vreselijk. Heb de eerste twee weken doodsbang in bed gelegen, zorg dat je niet alleen thuis bent. Daarnaast ben ik ook nog eens 20kg aangekomen. Toch helpt dit medicijn me tot nu toe nog elke dag om gewoon te kunnen functioneren

08-04-2014
Vrouw (25) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Langzaam opgebouwd. Begonnen met 37,5 mg & 20 mg oxazepam. Afgebouwd met oxazepam en de dosering verhoogd naar 75 mg. In het begin waren de klachten erger, maar nu na meer dan een jaar gaat het stukken beter. Ik heb zelfs 150 mg gehad maar dat was iets te sterk, waardoor ik heel suf werd. In combinatie met gesprekken en een angst & paniek traject bij de Ggz is het erg e[lees meer...]ffectief. Voor depressies vind ik het niet zo goed werken. Nog steeds last ervan, maar probeer elke dag contact op te nemen met mensen om me heen en elke week afspreken met vriendinnen ook al heb ik er moeite mee. Merk wel dat het fijner is mensen om je heen te hebben dan je af te sluiten. Langzaam aan gaat het de goede kant op en hoop dat ik de negatieve circel kan doorbreken.

29-03-2014
Man (64) - Stress

Tevredenheid over:
Ook ik heb heel langzaam afgebouwd, maar nu na 3 maanden nog steeds veel last ven deinend gevoel en evenwicht en heel veel spierstijfheid. Sociale contacten zijn er bijna niet. Af en toe ten einde raad of dit nog ophoudt. Vitamines, massages, osteopathie verlichten de klachten iets, maar wie heeft ook na stoppen zolang klachten?

Reactie:

Ook ik heb 6 maanden afgebouwd d.m.v korreltjes venlafaxine tellen. Nu na 14 weken clean, ook nog steeds veel last van evenwicht en spierstijfheid.. Regulier alles goed, zoals bloed en bloeddruk. Arts zegt, dat het niet zo lang kan duren, maar ik weet zeker van wel. Is er een test om te kijken of de antidepressiva nog in lichaam zit? En inderdaad osteopathie, massage,fysio,gesprekstherapie, gezond eten,vitamines,enz doe ik ook. Helaas door evenwicht kan ik niet alleen naar buiten. Na 3 jaar op vakantie geweest, maar het is erg verslechterd na het vliegen. Herkent iemand dat? Daarvoor niet meer duizelig of klachten van evenwicht,,dus eigenlijk veel slechter thuis gekomen,maar ik heb er geen spijt van en samen met mijn man toch genoten. Het is een heel zwaar traject en hoop, dat het eindelijk de komende weken gaat veranderen,

Datum 04-04-2014 17:39

23-03-2014
Vrouw (70) - Depressief

Tevredenheid over:
Dit middel gekregen voor angst en depressive door pijn. Na de eerste pil erge pijn op de borst. Na 5 dagen kon ik het niet meer aan, In overleg met de huisarts gestopt.

15-02-2014
Man (77) - Chronische de...

Tevredenheid over:
Zeer ernstig beven over hele lichaam, erg ziek gevoel, geen koorts, waandenkbeelden, angstig. Ik vermoed Serotonine Syndroom. Ben weer teruggegaan naar 37.5 Mg. Gaat nu weer lekkerder. Totaal vergiftigd. Abnormaal. Zoveel bijwerkingen. Nooit aan beginnen.

21-01-2014
Man (44) - Chronische de...

Tevredenheid over:
Dit is de 12e soort antidepressiva die ik in 20 jaar neem...ook deze werkt niet! Bij wie het wel werkt is in mijn ogen niet depressief of heeft gewoon mazzel. Daar blijf ik bij!

18-01-2014
Vrouw (46) - Depressie

Tevredenheid over:
Ik reageerde hier altijd goed op. Kon gewoon normaal functioneren.

31-12-2013
Man (61) - Depressie

Tevredenheid over:
Venlafaxine doet mij veel goed. Op de aanvankelijke (nare) bijwerkingen na, is het effect van het medicijn veel subtieler dan ik verwacht had. Het heeft ook behoorlijk lang geduurd (enkele maanden) voordat ik de gunstige effecten ervan begon te merken. De bijwerkingen deden zich vooral bij aanvang voor en nu nog wanneer ik mij vergist heb en een dubbele dosis (150 mgr.)[lees meer...] heb genomen. De depressieve klachten keren dan onmiddellijk en behoorlijk sterk terug, naast overmatig zweten en koude sensaties. De periode om aan het middel te wennen, de juiste dosering te vinden en de effecten ervan tot zijn recht te laten komen, was dus behoorlijk lang. Venlafaxine heeft ervoor gezorgd dat ik lekker in mijn vel zit, socialer ben geworden en dat ik me bij vlagen gelukkig voel, zonder me te hoeven afvragen wat dat is (dat voel je dus gewoon). Pas na het gebruik van het middel heb ik ontdekt met welke narigheid ik het daarvoor heb moeten stellen. Ik ging ervan uit dat mijn klachten bij mijn leven hoorde of dat ik er zelf debet aan was en ik vooral zelf verantwoordelijk was voor mijn somberheid. Van die last bevrijd te zijn, is natuurlijk fantastisch. Aangezien mijn moeder ernstig depressief was, heb ik mijn daarbij vergeleken milde klachten nooit willen beschouwen als een aandoening, totdat ik daar door een psycholoog op werd gewezen. Na de weerstand tegen medicatie en de weerstand tegen het idee 'een depressie' te hebben opgegeven, ben ik met hulp van de huisarts aan de medicatie begonnen.

23-12-2013
Man (64) - Angststoornis

Tevredenheid over:
Om de 2 weken een dip. Heeft iemand goede ervaringen met zyprexa. Of seroquel . Dit medicijn helpt mij niet. Is dosis verhogen een optie .?

18-12-2013
Vrouw (64) - Overspannen/b...
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Ongeveer 5 maanden venlafaxine 37, 5 mg per dag gebruikt i.v.m een burnout Er bleven veel bijwerkingen, zoals duizeligheid, spierspanning in benen en druk op blaas. Nu 5 maanden aan het afbouwen, wat heel zwaar is en heb korreltjes moeten tellen, nu nog 2 korrels, die ik voor 3 weken slik, anders zijn de bijwerkingen een hel, tot flauwvallen aan toe en daarna weer 1 [lees meer...]korrel eraf. Ondanks het hele langzame afbouwen is het vreselijk, maar mentaal voel ik me zo goed, er is weer rust in mijn leven, dat ik er absoluut af ga komen, zeker ook met steun van mijn psychotherapeut en familie. Hebben er nog meer mensen zo'n last met het laatste stukje afbouwen en nog suggesties? Ik heb heel veel aan de gratis ondersteuning van De Weg Terug.

17-12-2013
Man (30) - Angststoornis

Tevredenheid over:
Ik heb venlafaxine 37,5 voorgeschreven gekregen door mijn huisarts na uitleg over mijn "gegeneraliseerde" sociale angst. Ik legde moeilijk contact en had moeite relaties aan te gaan en aan te houden zowel vriendschappelijk als romantisch. Ik heb een verleden met alcohol en drugs misbruik "verslaving" hier ben ik uiteindelijk herstellend van en heb mijn leven totaal verand[lees meer...]erd en goed voor elkaar. Ben prive als mens gegroeid en relaxter geworden, familie is erg trots en blij en de relaties met vrienden zijn ook veel beter geworden. Mijn carriere heeft een vogelvlucht genomen. Alleen heb ik door traumatische ervaringen uit mijn jeugd een laag zelfbeeld gekregen. En daardoor zeer terughoudend in sociale activiteiten en het leggen van contacten. Omdat ik toch altijd dacht wat ik zeg is niet goed of ze zullen er dit of dat wel van denken. Heel erg zonde dus. Nu iets meer dan een week bezig met venlafaxine 37,5 en kan zeggen dat na enkele dagen mijn leven al zeer positief veranderde. Ineens besefte ik me dat ik nu mensen recht in hun ogen aan bleef kijken terwijl ik met ze sprak. En ook nog eens op een avondje heel veel contacten legde. Iets dat ik voorheen gewoon niet deed. Niet omdat ik bewust bang was maar het zal wel onderbewust zijn geweest. Ik voelde mij zo gelukkig na deze constatering welke zich nu overigens aanhoud. Ook ben ik toch wat opgewekter en positiever, terwijl ik dit normaal ook al wel ben. Kortom venlafaxine helpt mij met de laatste stappen naar het tevreden met mijzelf zijn. Bijwerkingen waren er de eerste dagen zoals het high voelen en smiddags ineens nergen zin in hebben. Maar zijn nu wel weer verdwenen. Mijn ervaring in het kort tot nu toe: SUPER!

15-12-2013
Man (34) - Chronische de...

Tevredenheid over:
Ik wil hier even reageren op het gebruik van venlafaxine... Mijn vrouw, bijna ex, neemt dit medicijn 14 jaar !!! ... Na een reeks traumatische gebeurtenissen uit het verleden is haar dit medicijn voorgeschreven, met intervallen en wissels van verschillende dosissen, alsook is er een tijd paroxetine ? gebruikt ... Mijn ervaringen hiermee zijn echt niet goed ... dit zal w[lees meer...]el komen door het langdurig gebruik ervan van mijn vrouw. Ik noem ze nog steeds mijn vrouw... zag haar doodgraag, en nog, maar de toestand waarin ze verkeerd heeft onze relatie kapot gemaakt. Geen emoties meer, alles afgevlakt, onverschillig op verschillende punten, wisselvalligheid, enfin, een relatie van 8 jaar met hoogtes en laagtes. En inderdaad, de zin in sex, of het klaarkomen is een ramp, en geloof me, ik deed meer dan mijn best ... De dosis is steeds 75mg geweest, maar tot enkele weken geleden verdubbeld , dus nu 150mg. Ik heb de indruk dat het weer beter gaat, echter terug die afgevlaktheid en onverschilligheid, geen gevoelens meer, geen emoties... Ze gaat nu wel in therapie, om de 2 weken 1 keer praten, maar in mijn ogen is dit niet voldoende... Zo iemand moet toch opgenomen worden ? Misschien raar dat ik mijn verhaal hier doe, maar ikzelf zit er enorm hard mee in, en onze relatie is eraan kapot gegaan, hoewel ik zeker weet dat zij dit niet is, en het voor een groot deel de schuld is van deze medicatie... Daarom, zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben, of raad kunnen geven ?

Reactie:

Ik ben ook emotieloos geweest door dit gif. Ik herken ook de seksuele problemen. De oplossing is de medicatie afbouwen als volgt: 10% van de laatste dosis om de 4 à 6 weken. Laat je niets wijsmaken door de dokters. Niemand heeft deze zielsverlammende middelen echt nodig. Dokters weten over het algemeen niks af van deze middelen en hoe ze correct af te bouwen. Ssri's maken veel relaties kapot. Een echte schande. Dat beseffen dokters allemaal niet.

Datum 20-02-2014 01:27

24-11-2013
Vrouw (80) - Tinnitus

Tevredenheid over:
werkt goed,maar vanaf sep,2013 samen met oxacepam.

19-11-2013
Vrouw (35) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Ik ben erg tevreden over Venlafaxine. Het heeft een hele tijd geduurd voordat het echt goed begon te werken. En iedere keer als de dosis verhoogd werd, kreeg ik 10x zo heftig last van mijn angst en depressie. Dat was heel heftig, maar ik wist dat dat maar een paar dagen duurde. Langzaamaan ging het steeds beter. Ik zit nu op 150 mg en ik heb echt nergens meer last van! D[lees meer...]e bijwerkingen worden steeds minder. Mijn libido is gelukkig ook weer iets beter. Het is niet zoals het was, maar dat kan ik ook niet verwachten. Ik ben vrolijk, zit lekker in mijn vel, en het allerbelangrijkste is dat mijn angst en depressie klachten weg zijn. Dit is trouwens wel in combinatie met intensieve therapieën en 4 weken opname op de paaz afdeling van het ziekenhuis. Het is echt geen wonderpil die je van de ene op de andere dag weer gelukkig maakt. Je zult er echt zelf voor moeten blijven knokken, en hard ook! Maar dat is het ook wel waard. Ik ben er erg tevreden mee! Vervelende bijwerkingen zijn wel: hoofdpijn, duizeligheid, laag libido, verwardheid en slecht inslapen. Maar liever al die bijwerkingen dan me nog 1 dag zo voelen zoals ik me gevoeld heb. Hulde aan Venlafaxine!

Reactie:

ik slik nu sinds 3 week 75 mg. eerst 37,5. sinds een week voelt het of ik weer terug ben bij af. Zou dat door het verhogen komen?

Datum 21-11-2013 12:25

15-11-2013
Vrouw (32) - Angst & panie...
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Ik was altijd erg angstig voor medicatie en wou het eigenlijk niet gebruiken, totdat ik zo angstig was van mijn hypochondrie dat ik haast niet meer normaal kon functioneren. Vandaar dat ik toch ben begonnen. Ik had in principe al allerlei lichamelijke klachten door mijn hypochondrie en paniekstoornis, dus de bijwerkingen vielen in het begin best mee. Ik was wel moe, ook on[lees meer...]rustig, sliep slecht, zweette erg veel, hoofdpijn, prikkelbaar. Duizelig. Het zweten werd in de loop der tijd toch wel ernstig. Mijn lijf was vaak echt nat van het zweet. Ik ben erg veel in korte tijd aangekomen, wel een kilo of 8. Ik gebruikte in het begin Venlafaxine van PCH en toen het op was kreeg ik van Sandoz, toen werd de duizeligheid echt ernstig. Bij het draaien van mijn hoofd en het snel bewegen van mijn ogen werd ik duizelig. Ik heb ook in de tussentijd toch wel drie keer een terugval gehad. Ik ging weer veel piekeren. Al met al heeft het medicijn me wel op de goede weg geholpen, want heel angstig was ik echt niet meer, maar de bijwerkingen werden me toch teveel, dus in overleg met m'n psychiater moest ik in 1 week afbouwen. Ik ging van de een op andere dag van 150 naar 75 mg. En binnen een week moest ik dus ook echt stoppen en overstappen op de fluoxetine. Ik ben sinds gister begonnen met 20 mg en ik moet zeggen, ik heb meteen allerlei bijwerkingen. Voelde me vandaag dan ook echt mezelf niet, erg beroerd. Buikpijn, hoofdpijn, maagpijn, diaree,misselijk, prikkelbaar, moe, emotioneel en vooral erg duizelig. Ik hoop echt dat dit binnen een paar dagen minder zal worden of verdwijnt.

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum