ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

16-11-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik slikte 1 capsule van 75 Mg en 1 van 37,5. Het wennen aan het middel is dramatisch, je bent doodziek en tot niets in staat. Het afbouwen is nog erger. Doordat het capsules zijn in maar een paar doseringen kan je niet geleidelijk afbouwen. Het enige wat je hieraan kan doen is de capsules open maken en de bolletjes die erin zitten tellen en afwegen. Dit is niet zonder risi[lees meer...]co's en wordt afgeraden door artsen. Het alternatief is je weken hondsberoerd voelen. Ook werd er door de apotheek elke keer van een andere fabrikant geleverd, dit kostte elke keer een paar dagen om te wennen met vervelende klachten. Alternatief was zelf betalen volgens de apotheek.
12-11-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Gebruik het voor een angststoornis en terugkerende depressies. Aanvankelijk was de dosering van 75mg precies goed, maar ik gebruik het nu ongeveer 5 jaar en ik heb het idee dat de dosering iets hoger zou moeten zijn. Of dit gewenning is of de veranderde leefomstandigheden zou ik niet zo kunnen zeggen. De laatste 4 a 5 jaar ben ik fors in gewicht toegenomen en ik heb het i[lees meer...]dee dat dit door het middel komt. Af en toe vergeet ik wel eens een dosering en heb dan de volgende dag direct een erg licht en duizelend gevoel in mijn hoofd. Sinds het begin dat ik dit gebruik het libido van een diepvrieskip. Werkt erg goed voor mijn stemmingen, maar de bijwerkingen vind ik iets te heftig.
10-11-2017

Postnatale depressie

Na geboorte van mijn dochter een postnatale depressie gehad. Na maanden zoeken naar de juiste medicatie en dosering is er door de psychiater gekozen voor Venafaxine. Dosering langzaamaan opgehoogd en eindelijk na 9,5 maand zijn mijn stemming en gedachtes stabiel en kan ik eindelijk genieten!
09-11-2017

Postnatale depressie

Ik heb nooit last gehad van depressies. Wel had ik af en toe angstklachten, maar daar kon ik op een gegeven moment goed mee omgaan. Tot na mijn bevalling. Ik kreeg toen rare klachten. Kon niet meer tegen drukte, kon niet meer werken, concentratieproblemen, somber etc. 1,5 jaar lang heb ik van alles geprobeerd. Therapie, massage, stamceltherapie, rust, hardlopen...niets hie[lees meer...]lp echt. Tot de huisarts antidepressiva voorstelde. Ik begon met citalopram. Dit was voor mij helemaal niets. Ik kreeg enorme paniekklachten. Toen dacht ik, dit nooit weer. De huisarts schreef toen Venlafaxine voor. Ik haalde de medicijnen op, maar dacht; ik neem die zooi niet. Toch na een aantal weken zonder verbetering besloot ik het nog 1 keer te proberen en nam Venlafaxine. De volgende dag had ik meteen meer energie. Maar de dagen daarop werd ik juist heel moe en duf. En toen na een aantal dagen merkte ik verbetering. In mijn stemming, ik had weer zin om dingen te doen, wilde weer aan het werk. Het is ongelofelijk wat voor fantastisch effect dit geneesmiddel op mij heeft! Hopelijk zet dit door want heb het gevoel dat het de goede kant opgaat.
07-11-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben super tevreden..ben nu ongeveer 2 maanden bezig opgebouwd vanaf 37.5 en na 2 weken 75 en weer na 2 weken 150mg dit nu ongeveer 5 tot 8 weken en dan kijken of er n verhoging nodig is. In het begin was een superervaring het werd stil in mijn hoofd wat een genot als je altijd piekert. Ik had door de stoornis last van spanning links op de borst en arm en de maag en darm[lees meer...]en op 75 mg was dat helemaal weg, wat een genot! Na jaren zo geleefd te hebben. Enige bijwerking wat ik heb is droge ogen en wat minder plassen, maar ik voel mij top! Wel merk je nog dat je wat moe bent maar ey als dat alles is.. ik was super angstig om ze te slikken dat doet n angststoornis nu eenmaal. maar als ik de bijwerkingen lees, dan denk ik sja die klachten had ik grotendeels door mijn angststoornis dus... Voor iedereen die er bang voor is, vertrouw de arts, praat over je gedachten voor en tijdens het slikken. ik moet nu tijdens het opbouwen om de 2 weken naar de dokter en dat is heel fijn even je verhaal doen. Mijn angststoornis heb ik al vanaf mijn 4e, natuurlijk pas op latere leeftijd bekend/ontdekt geworden. Cognitieve therapie gehad, maar de spanning in mijn lijf bleef... Nadat ik toch maar eens naar de dokter ben gegaan voor die klacht borst arm en mijn verhaal deed, stelde ze voor om venlafaxine te slikken. En nu pas jaren later was ik er klaar voor om medicijnen te nemen. Ik ben nu 43 en deze vriendjes (medicijnen) blijven nu lekker de rest van mijn leven bij mij. Oja ik werd sowieso 's nachts vaker wakker tijdens de opbouwdagen, naar meer ongeveer 5 dagen merkte ik dat ik 's avonds zo fit was dat ik ook wat minder sliep, maar zonder piekeren! Begonnen rond 12 u 's middags te slikken en juist door zo fit 's nachts te zijn naar de ochtend gegaan door iedere dag een half uur eerder te slikken. Succes, stuur mij gerust een bericht als je steun wilt tijdens het opbouwen.
05-11-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Na een lange poos van depressieve gevoelens werd dit middel voorgeschreven ook al had ik vele andere klachten die niet serieus werden genomen. Zoals kouwelijk en traagheid en vreselijke vermoeidheid. Uiteindelijk zelf gestopt zonder toestemming van de arts, naar een andere specialist gegaan en toen bleek mijn schildklier niet te werken. Thyrax 0,125 gekregen en binnen enke[lees meer...]le maanden opgeknapt. Helaas moest ik vanwege de niet verkrijgbaarheid van Thyrax overstappen op Levothyroxine waarna de problemen opnieuw begonnen en ik ineens een te snel werkende schildklier had die niet meer stabiel werd. Nu weer terug op Thyrax naar tevredenheid. Geen last van depressie meer. Het afbouwen van de Venlafaxine heb ik ineens gedaan, niet in kleine stappen, het heeft zeker een jaar geduurd voordat alle onttrekkingsverschijnselen weg waren. Dat was een heftige tijd maar alles beter dan de bijwerkingen (stroomgevoel door mijn hoofd, hoofdpijn, moe, slapeloosheid, duizeligheid).
31-10-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Al sinds mijn 17e heb ik last van depressies. Voorheen gebruikte ik andere medicatie, maar sinds 4 jaar gebruik ik Venlafaxine. Dit helpt mij, naast therapie, erg goed. Ik ga wel iets afbouwen, maar blijf op en onderhoudsdosis, omdat ik niet nog een keer wil terugvallen.
17-10-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Na in januari gestopt te zijn met Venlafaxine 37,5 mg. Kwam mijn somberheid, piekeren en drukte in mijn hoofd weer terug. Ik ben gestopt omdat ik Ayuasca ging doen en dat niet samen mag antidepressiva. Ik heb dit jaar heel veel dingen gedaan die "goed" sporten, stoppen met roken gezond eten enz. Toch kwam de depressie steeds weer om de hoek. Ik zit nu 1.5 week op huidige d[lees meer...]osering van 112.5. Na 1 dag die dosering te hebben geslikt, voelde ik me ongeveer een week weer chill. Heel moe wat ik verklaarde door al het gepieker de afgelopen tijd. Ik was er echt van overtuigd dat de medicatie goed was aangeslagen. Nu sinds zondag weer helemaal para. Ben onwijs bang dat de meds niet gaan werken, slik ze nu 5.5 week. Any feedback please. Slapen gaat wel beter.
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (424) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (353) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!