ISO 27001

ervaringen per categorie

Depressie - antidepressiva SSRI

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva SSRI

Depressief

Hallo ik ben een vrouw van 45 jaar 2 jaar geleden plotseling weduwe geworden En het lukt me niet om weer een redelijk leven op te bouwen Meerdere psychologen gehad,EMDR therapie en nu uiteindelijk antidepressiva Ben begonnen met Paroxetine eerst 10 mg per dag daarna 20 Maar ik merk eigenlijk geen verbetering Huisarts heeft me nu citalopram voorgeschreven Met [lees meer...]10 beginnen opbouwen naar 20 Ik moet nog beginnen maar de ervaringen die ik hier lees maken me huiverig Moe ,depressief en overgewicht heb ik al Zit er niet echt op te wachten dat het erger word Wat denken jullie?

Brintellix (vortioxetine)

Ik ernaar een enorm honger gevoel , hol gevoel in mijn maag ook al heb ik net gegeten.

Sertraline (sertraline)

Enkele maanden geleden begonnen met dit medicijn. De eerste dagen vond ik erg pittig omdat ik erg misselijk was en daardoor slecht sliep. Maar dit werd al gauw (na enkele dagen) beter (tip: kopje gember thee voor het slapen gaan). Al vrij snel verbeterde mijn slaap en stemming en was ik significant minder emotioneel. Ik slik het medicijn ihkv een burn-out en slapeloosheid[lees meer...] en dit middel heeft zeker een hele goede zet in de juiste richting gegeven. Ik voelde me langzaam stabieler worden, waardoor je het ook langzaam weer aandurft wat dingetjes te ondernemen. Wel heb ik nog steeds wel last van sufheid/moeheid, maar of dit door het medicijn komt of door de burn-out is moeilijk te zeggen.
14-06-2018

Escitalopram (escitalopram)

In 2015 ben ik helemaal ingestord, ik ben toen begonnen met oxazepam om me weer wat rustiger te krijgen. Ik kon helemaal niks meer alleen. Toen ben ik begonnen met Escitalopram. In het begin werd alles veel erger en kreeg ik ook heel erg veel bijwerkingen. Gelukkig is dit wel langzaamaan afgenomen. Ik ben begonnen met 10 mg en toen is het naar 15 mg gegaan. Na een half jaa[lees meer...]r kan ik zeggen dat ik een stuk minder angstig was. Na een jaar voelde ik me echt weer helemaal beter en opgeknapt. Ik durf veel meer, alles blijft veel minder hangen bij me (ik ben hoog sensitief). Ik ben er dus nu heel tevreden over ook al heb ik wat vervelende bijwerkingen nog zoals de droogheid van slijmvliezen, huid en ogen (kan geen lenzen meer in) maar het weegt niet op tegen hoe ik me nu voel.
12-06-2018

Escitalopram (escitalopram)

Gebruik het nu 3mnd en in eerste instantie leek het wel te helpen. Ben hierdoor wel afgevlakt en kil geworden, ook erg vaak misselijk en duizelig en ik word steeds vermoeider, hoe langer ik t gebruik. Depressieve en suïcidale gevoelens en gedachten komen weer bij vlagen terug. Niet meer in staat om orgasme te krijgen, libido is nog wel een beetje aanwezig. In t verleden de[lees meer...] antidepressiva’s mirtazapine gebruikt (werd ik echt een zombie van en hield hierdoor vocht vast) en seroxat (hierdoor kwam ik bijna 20kg aan en werd er suïcidaal van). Ik realiseer mij dat ik medicatie nodig heb maar alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd lijkt maar erg kort te werken. Ook nog anti epileptica, xanax en oxazepam en saffraanextract gebruikt. In eerste instantie kreeg ik de diagnoses depressie en borderline, nu denkt men ASS ivm chronisch gevoel van overspannenheid maar ook daar schijnt geen specifieke medicatie voor te zijn. Blijft uitproberen wat werkt hoor ik dan...
11-06-2018

11-06-2018

Brintellix (vortioxetine)

Slik brintelixx tegen depressie, suffig en misselijk zijn de bijwerkingen, deze duren 2 weken lang neemt daarna af. Voel mij gelukkig en ook de angsten nemen af. Heb mijzelf nog nooit zo goed gevoeld. Een aantal jaar geleden heb ik cymbalta gebruikt, maar was lang niet zo effectief als dit medicijn.
09-06-2018

Escitalopram (escitalopram)

Ik beef veel sinds ik dit inneem . Nog iem die dut heeft ?
07-06-2018

Escitalopram (escitalopram)

Begin april na de nodige stress en na paniekaanval snachts kon ik niet meer slapen. Van de huisarts oxazepam gehad en Nasr psycholoog. Echter ik raakte steeds meer in paniek, slapen ging moeizamer en kon daar ook alleen maar aan denken. Nu is het ook zo dat ik 3 jaar geleden een angststoornis heb gehad. Traumatische ervaring geweest en dat vertaterkt ook nu de angst. I[lees meer...]nmiddels loop ik bij psychiater en na het voorschrijven van 0,25 Mg xanax 3x per dag wat totaal niet hielp (alleen slapen ging beter) omdat ik maar blijf huilen en bang zijn en denken dat ik hier niet meer uitkom. Gisteren besloten om over te stappen naar 1mg xanax retard. Wordt er rustiger van maar slapen nu eeer moeilijk. Daarnaast begonnen per vandaag met 2,5 Mg escitalopram. Psych vond het beter om langzaam op te bouwen ivm slechte ervaring 3 jaar geleden met sertraline. Bedoeling g is om nu 2 wkn 2,5 Mg te gebruiken. Dan 5. En dan naar 7,5 of 10. Hoe ga ik weten of AD aanslaat of dat het de benzo’s zijn die mij rustig houden?
07-06-2018

Overspannen/burn-out

In 2016 november is het helemaal fout gegaan met mij , ik had een druk leven 5 keer sporten per week , drukke baan jonge kinderen dan ook nog naast Mn werk bij de brandweer , het kon niet op.Echter merkte ik op een gegeven moment dat ik wakker werd van de hartkloppingen snachts . Ik sliep ook minder 4 uurtjes per nacht .Ik heb dit toen maanden genegeerd tot het steeds erg[lees meer...]er werd zo erg dat ik dacht dat ik een hartaanval kreeg.Ik belande op de eerste hulp en toen zei de zuster , meneer heeft u last van stress ? Ik dacht van niet maar goed ,daarna nog even stug doorgegaan proberen te trainen etc.En toen op een morgen kwam ik uit bed en dacht er zit echt iets fout in Mn hoofd.Ik kon niet eens meer 500 meter lopen zonder dat ik helemaal aan het trillen was.Ik heb toen eerst van de huisarts olanzapine gehad dan kon ik wel weer slapen maar het hielp niet tegen depressie . Ik neem nu sinds 18 oktober 2017 escitalopram , de eerste welen waren echt een hel .Ik was ook even gestopt omdat het te heftig was.De angsten en piekergedachten vlogen door Mn hoofd.Op een gegeven moment is het gaan werken en heeft het me rust gegeven.Ik lach weer en mijn depressieve gedachten zijn veel minder.Verder ben ik totaal niet afgestompt of wat dan ook.Ik heb wel als bijwerking dat ik wat moeilijker klaarkom dus even meer Mn best doen in bed.Ik heb voor jullie een advies , als je iets hebt en de dokter schrijft AD voor probeer het gewoon die middelen zijn er voor en ze helpen goed , je kan zo je leven weer langzaam terug op gaan pakken.
05-06-2018

Citalopram (citalopram)

Ik ben Citalopram 20mg een half jaar geleden gaan gebruiken. Voor mij was het een noodgreep. Ik was zwaar depressies, had last van angst en kroop ontzettend veel in mijn hoofd waarbij ik alles overanalyseerde. Ik was van te voren gewaarschuwd voor de bijwerkingen en wilde het dus eerst op eigen kracht proberen. Pas toen ik echt geen andere uitweg meer zag ben ik dit gaan g[lees meer...]ebruiken. De eerste paar weken waren de bijwerkingen niet mals. Alles werd eerst erger. De depressie, de angst. Maar ook had ik last van bijwerkingen als trillen, zweten, heftig dromen, het gevoel alsof mijn huid in brand stond, brainzaps, schokken in mijn benen, vlekken voor mijn eigen, brok in de keel gevoel etc. Maar ik kan dit niet vaak genoeg herhalen: dit gaat voorbij! Heel belangrijk: Absoluut niet iedereen heeft last van deze bijwerkingen!!! Dus maak jezelf niet gek en kijk gewoon wat het gaat doen (aldus dit overanalyserende meisje dat werkelijk waar iedere ervaring op het internet heeft nageplozen). Maar voor de mensen die dit wel ervaren...een hart onder de riem. Je kunt het en gaat beter worden! Ongeveer na 3 a 4 weken werd het bij mij minder en begon het medicijn aan tr slaan. Langzaam begon de mist te klaren. Na drie maanden begon mijn geheugen weer beter te functioneren, kon ik weer genieten en had ik het idee dat ik steeds meer aankon. Dit ging absoluut met ups en downs. Dus ook dit is volkomen normaal ;) Nu na 6 maanden voel ik me goed! Stapje voor stapje wel. Het heeft me ook heel veel geleerd wat ik als mens wel en niet aankan. De antidepressiva heeft voor mij het scherpe randje ervan afgehaald. Je moet ook zelf aan de bak :D Over een paar weken ga ik proberen van 20mg naar 10mg af te bouwen.
05-06-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Helpt wel enigszins, maar klachten zijn niet weg.
04-06-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik ben een dag of 6 geleden opgehoogd van 20 naar 30 mg. Ik voel me nu al 2 dagen erg down terwijl ik dat daarvoor niet echt had. Ook daardoor weer zeer slecht geslapen vannacht. Droge mond speelt ook weer op. Wat die stemming betreft: is dit herkenbaar voor iemand? Ik maak me er zorgen om en het voelt gewoon rot.
04-06-2018

Cipramil (citalopram)

Ik ben heel tevreden er mee.behalve de bitter smaak. Ik vol mee veel rustig veel minder negatieve gedachten.
02-06-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

In verband met de heftigheid van trauma therapie heeft mijn therapeut aangeraden om AD te gaan slikken om angst en spanning wat te dempen. Ook werd ik in het proces behoorlijk somber. In overleg met de Huisarts een plan opgesteld om citalopram te gaan slikken. Ik moest echt een ENORME drempel over om ermee te beginnen. Ik zag er vreselijk tegenop. Mede vanwege alle verhale[lees meer...]n over bijwerkingen. Ik ben nu 2 weken onderweg. 10 dagen 10 mg geslikt, eerste twee dagen wat suffig geweest, beetje raar gevoel, algemeen, maar niets ernstigs. Nu de afgelopen 4 dagen verdubbeld (20mg per dag) en alleen de eerste dag echt supermoe geweest (maar dat kan omdat ik die dag gecombineerd had met oxazepam ivm een hele spannende tandartsafspraak ;)). Ik heb wel moeite met in slaap vallen ‘s avonds, maar met melatonine en een slaapmeditatie wil het redelijk lukken. Verder word ik elke nacht een paar keer wakker. De ene keer slaap ik zo door, de andere keer lig ik wakker (gewoon wakker, geen gepieker ofzo). Sinds 2 dagen voel ik me totaal anders. Ik heb weer energie, ik zie het leven weer zitten, ik geniet weer van dingen om me heen, alsof de sombere deken van me af is! Ik ben echt verbaasd erover. Het moet wel van de medicijnen zijn! Ook merk ik dat ik nu anders in mijn proces sta. Ik weet dat ik er goed doorheen ga komen. Dit is juist het steuntje in de rug wat ik nodig had. Ik hoop dat mijn review iemand helpt die echt heel erg er tegenaan zit te hikken. Ik weet hoe je je voelt. Been there, done that. Het is geen schande om hulpmiddelen nodig te hebben wanneer je het moeilijk hebt. Maar zoek ook goeie mensen om je heen die er voor je zijn, die heb je zeker zo hard nodig.
02-06-2018

Chronische depressie

Op mn 16e begon ik me erg somber te voelen (ik ben nu 23). Ik had last van paniek aanvallen en ben toen door gestuurd naar een psycholoog en ik kreeg oxasepam om mijn dagen wat dragelijker te maken. Ik mocht dat maar een maand gebruiken. Na een aantal weken met gesprekken en hulp ging het wat beter. Maar een paar maanden later was ik weer terug bij af. Ik besloot voor mez[lees meer...]elf om het dit keer zelf op te lossen (nooit doen). Ik heb maanden lang doorgelopen maar ben toch weer terug gegaan naar de dokter. En weer naar dezelfde psycholoog van toen. Na een aantal gesprekken werd het niet meer vergoed (!????) en moest ik weer gaan. Afgelopen januari was de klapper.. Niets lukte me mee, om alles moest ik huilen en alles was zwart wit en heel somber. Niets was meer leuk. Ik mocht niet meer werken voorlopig. Uiteindelijk vond mijn arts dat ik me moest aanmelden bij de GGZ voor therapie en verschillende artsen en testen te doen. Daar is uit gekomen dat ik angststoornis heb en een chronische depressie heb. Sinds maart slik in citalopram Ik begon bij 10 mg. En zit nu op de 30 mg. In het begin versterkte het mijn emoties best heftig maar sinds drie weken begin ik me steeds beter te voelen, heb ik steeds meer zin in dingen en ben ik mijn werk weer aan het opbouwen. Ik lach weer en kan weer genieten van de dagen. Tuurlijk heb je soms een dag er tussen dat het minder gaat, naar dan herinner ik mezelf weer hoe goed het nu gaat. Zelf ben ik erg tevreden over de citalopram

Sertraline (sertraline)

Ik had last van hyperventilatie-aanvallen, waarschijnlijk omdat ik e.e.a. had meegemaakt en ook veel stress had voor mijn werk. Daarom ben ik begonnen. Eerst met Escitalopram, later met Sertraline. Ik kan van beide NIET zeggen dat dat tegen mijn angst heeft gewerkt. Wat ik wel kan zeggen is dat ik exact sindsdien mijn fysieke energie compleet kwijt ben. Ik voel mij sindsd[lees meer...]ien vaak een dweil, koortsig, soort van terminaal. Dat is niet normaal als je nog geen 30 bent. Dit heeft tot gevolg dat ik daardoor absoluut niet goed meer kan functioneren (terwijl ik voorheen fysiek juist heel sterk was en nog wel altijd veel fysiek werk moet verrichten) en daar dus juist depressief van raak.. dus dan ben ik niet alleen angstig maar ook nog depressief. De conclusie is dat ik nu met dit middel ben aan het afbouwen en nog moet blijken of ik dan ook van deze bijwerking afkom. Ik ga er wel van uit... Maar mijn bijwerking hoeft de jouwe niet te zijn. Wel raad ik iedereen die fysiek werk moet verrichten AF om Escitalopram danwel Sertraline(en dus misschien wel alle antidepressiva) te gebruiken want je kunt het diengevolge heel moeilijk meer; je lichaam raakt letterlijk OP.

Sertraline (sertraline)

Al maanden ging het super slecht met mij. Mijn lijf zat vol met spanning. Elke dag voelde ik mij super nerveus. Ik kreeg er veel verschillende klachten van. Nervositeit, hoofdpijn, moe, misselijkheid (ik lijd ook aan emetofobie, angst voor misselijk zijn en overgeven) dat beïnvloedde mijn leven de laatste maar maanden heel erg. Durfde niet goed meer leuke dingen te doen wa[lees meer...]nt was altijd bang dat ik me slecht zou gaan voelen, daardoor vaker oxazepam nodig gehad om rustig te worden. In 2016 citalopram iets langer dan een half jaar geslikt, super erge nare bijwerkingen van gehad en uiteindelijk deed dat medicijnen niks. Toen tijdje niks geslikt maar lichamelijk ging het weer slechter op ten duur. Ten einde raad besproken of ik misschien een ander AD zou moeten proberen. Vanaf nu precies 8,5 week geleden mee gestart en na een week of 2 bijwerkingen te hebben gehad van vooral lusteloosheid, spierverkrampingen, wazig zien en minder eetlust begon ik te merken dat het wat deed. Ik voelde mij minder gespannen. En dat was na 3 weken zo goed als sneeuw voor de zon verdwenen! Wat een opluchting! Vandaag de dag vrijwel geen spanning/nervositeit meer gevoeld in Mn lichaam. Zo’n verademing! Ik kan weer leuke dingen doen zonder mij druk te maken of dat het fout gaat. Geen oxazepam meer geslikt sinds mijn sertraline gebruik. Ik was bang na de citalopram om me weer zo extreem slecht te voelen maar dit middel helpt mij enorm! Heb nog wel vaak last van aparte dromen, maar dat is niet zo erg. Ook nog regelmatig gedurende dag gaap aanvallen, en dan ook helemaal inkakken en pas na half uur/uur weer eruit komen. Maar het is het waard, gezien ik mij voelde zo lang!
31-05-2018

Cipramil (citalopram)

Vervolg op de ervaring zoals beschreven op 27 apri en 15 mei. Ik zit nu ruim 7 weken in de behandeling met citalopram. 3 weken geleden merkte ik de subtiele verandering, meer eetlust, meer energie, angst zwevend op de achtergrond. Ik ben 3 weken verder en ik heb de overtuiging dat het medicijn aanslaat. Inmiddels zit ik sinds een week op 3 druppels dagelijks, na een week 2[lees meer...] druppels. Slapen gaat goed en de oxazepam blijft in het doosje, nadat ik al gereduceerd was tot 1/4 voor het slapen gaan. De stress factoren die gaande zijn, kan ik veel beter aan. Over het geheel voel ik meer rust en ben ik meer relaxed. Lezen op de bank en even wegdommelen. Het préttige moe zijn gevoel. Mijn directe familie én de psycholoog merkten op dat ik "een ander mens" ben. A.s. dinsdag een bezoek aan de huisarts, waarna ik waarschijnlijk 4 druppels ga proberen. Bij iedere verhoging merk ik een dag of 2 de bijwerking van het trillen en beven. Echter in veel lichtere mate dan in het begin toen ik eerst 5mg en ook nog 2 dagen 10mg in nam. Voor mij is de druppel vorm ideaal. Langzaam aan, dan breekt het lijntje niet. Ik krijg trouwens de indruk dat langzaam aan voor veel mensen werkt. Maakt niet uit welk anti depressivum.
30-05-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

3 maanden geleden trauma meegemaakt, daarna angsten en zeer in de war geweest. Niet kunnen slapen, stemmingswisselingen ect ect. Arts schreef eerst oxazepam met themazepam voor, hielp niks. Daarna alprazolam 0.25 gekregen. Fantastisch middel! Maar verslavend...toen kreeg ik serlatine voorgeschreven, mijn gedachtes gingen helemaal de verkeerde kant op ( zelfmoord) en alsof [lees meer...]mijn voeten van zand waren, gelijk mee gekapt! Daarna weken tobben en steeds dieper id put te belanden heb ik paroxetine voorgeschreven gekregen. Vertelde mijn arts hoe bang ik was voor anti depressiva ivm Serlatine ervaring. Opbouwschema van 0.5 mg 3 dagen, 4e dag 1 mg 7e dag 1.5 ed 11e dag 2 mg. Tot mijn verbazing voelde ik bij 0.5 mg meteen meer rust in mijn hoofd ( terwijl ik doodsbang was voor bijwerkingen ) verder geen bijwerkingen alleen een beetje suffig!! Morgen 1 mg en hoop dat mijn "oude ik" langzaam weer terug komt. Voor degene die heel bang zijn voor AD, begin met het laagst mogelijke dosering....bouw heel rustig op/luister goed naar je lichaam!
29-05-2018

Citalopram (citalopram)

Ik slik citalopram nu ongeveer 6 weken. In het begin werd ik rustiger, nu voel ik me weer behoorlijk somber. Komt ook omdat ik elke week naar therapie ga en daar komen behoorlijk wat gevoelens los. Ik blijf ook in contact met de huisarts om de medicatie in de gaten te houden en in de gaten te houden hoe het gaat. De huisarts zie ik eens in de drie weken. Ik ben al met al b[lees meer...]est tevreden. Heb nog een lange weg te gaan
28-05-2018

Chronische depressie

Veel bijwerkingen, warm(zweten), droge mond, ongecontroleerde bewegingen benen, moeilijk slapen
27-05-2018

Sertraline (sertraline)

Een kleine zes weken terug begonnen met dit medicijn. De reden: mijn angst en hooggevoeligheid voor prikkels. De eerste 2 weken een dosering van 25mg en vervolgens verhoogd naar 50mg. Ondertussen nog op 50mg. Het medicijn zou meer rust moeten geven, maar in tegendeel. Mijn angst lijkt regelmatiger op de achtergrond aanwezig en ik ben veel meer prikkelbaar.
25-05-2018

Lexapro (escitalopram)

25-05-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Door dit middel een leuker leven. Zin om weer dingen te ondernemen. Wat meer rust in het hoofd. Ik kan beter relativeren. Voorheen lexapro maar gestopt wegens eetbuien. Bijna geen bijwerkingen gehad. Dus ik ben echt tevreden over dit medicijn. Ik heb hierdoor mijn leven weer terug gekregen en geen kort lontje meer!
23-05-2018

Escitalopram (escitalopram)

7 jaar geleden begonnen met lexapro en later overgegaan op merkloze escalitopram. In eerste instantie werkte het goed tegen de angstklachten. Wel eerst twee weken ernstige opbouwklachten zoals hevige depressie, rusteloosheid en misselijkheid. Na een aantal weken begon ik me steeds beter te voelen. Sociale angstklachten zo goed als verdwenen en een opgewektheid wat heerlijk[lees meer...] was. Helaas na verloop van tijd begon ik me toch weer slechter te voelen en de bijwerking vermoeidheid werd ondragelijk. Inmiddels heb ik tientallen stoppogingen gedaan. Van cold turkey naar wekenlang afbouwen, maar de afkickverschijnselen zijn verschrikkelijk. Elke poging ook weer anders. Heb te maken gehad met spierpijnen, jeuk, woedeaanvallen, hyperaanvallen, paniekaanvallen, depressie, misselijkheid, duizeligheid, hoofdpijn. Dit medicijn is zeer verslavend naar mijn mening. Het werkt na langere tijd steeds minder goed tot helemaal niet meer, maar ermee stoppen is niet te doen. Ik hoop echt dat ik er ooit vanaf kom.
23-05-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Het haalt flink de scherpe kanten van het voelen af.
21-05-2018

Sertraline (sertraline)

Na een burnout heel veel last gehad van angst en depressie (was al langer bekend met angst). Na lange tijd (zo'n twee/drie jaar) werd de burnout minder, maar de angst helaas erger; agorafobie, claustrofobie en sociaal isolement zorgden ervoor dat ik ineens heel vervelende depressieve buien kreeg en het leven echt niet meer zag zitten. Uiteindelijk door psycholoog doorgest[lees meer...]uurd naar psychiater. Zij waren beide van mening dat ik m.b.v. een antidepressivum wat rust zou krijgen in mijn hoofd, zodat ik toch vooruit kon in het leven. Bijna vier jaar geleden begonnen met Sertraline (Mylan) - doodsbang voor de bijwerkingen - met als resultaat dat ik inmiddels weer normaal door het leven ga en zelfs al na een paar weken van inname iets had van: waarom ben ik hier drie jaar geleden niet mee begonnen?!?!?! x) De bijwerkingen waren niet van ernstige aard, met name een beetje een gevoel van 'high' zijn, hyperactief en niet goed uit mijn woorden kunnen komen, maar dit was vooral de eerste twee dagen. Slaappatroon is een tijdje anders geweest en er waren nog allemaal kleine dingetjes die ik me niet meer kan herinneren. Het feit is dat bij mij alles na een aantal weken neutraliseerde. Enige bijwerking die bleef is dat ik af en toe wat spastische benen heb, maar ach, als dat het is... Oh ja, en helaas de gewichtstoename :( Maar ja, ik had ook zoiets van: liever wat zwaarder en vrolijk, dan dood willen en mager zijn... ik bedoel: prioriteiten mensen! Bij sommige personen kunnen AD zorgen voor een afgevlakt gevoel. Bij mij was het juist andersom; ik had ervóór heel afgevlakte emoties, erna kon ik alles weer eindelijk echt voelen. Mijn conclusie is dat dit medicijn mijn leven heeft gered. Ik heb echt weer zin in het leven, zoals vanouds. Binnenkort wil ik ook gaan afbouwen (wat ik - zacht uitgedrukt - wel een beetje eng vind). Ik besef dat niet iedereen zo'n positieve ervaring heeft met AD. Helaas is het een kwestie van uitproberen. Ik gun het iedereen zó dat ze met dit middel een positieve ervaring hebben!
20-05-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ben 4 weken geleden begonnen met 10 mg. Zoals al verwacht, leken de angsten te verergeren. Na 2 weken opgehoogd naar 20 mg. Omdat ik al vaker in mijn leven last heb gehad van deze ellende en ook meerdere malen in therapie ben geweest hiervoor, weet ik wel dat ik er doorheen moet, dus niet vermijden. Echter, ik heb toch gekozen voor AD omdat ik een gezin heb met een dochter[lees meer...] van 10 en een zoontje van 1. Ik moet blijven functioneren en dat wil ik ook. Ook voor mijn man. Ik vind het zo lastig om te beoordelen of het spul werkt. Soms voel ik me wat beter maar de angst voor de angst is op de achtergrond bijna altijd aanwezig. En dat beinvloedt toch je plezier. Terwijl het vaak wel lukt om de dingen te doen, al geeft het angst en spanning. Over 2 weken terug huisarts. Ophogen wellicht naar 30 mg. Heb ik paar jaar geleden ook gehad. Toen ben ik er weer bovenop gekomen, zoals altijd. Maar of dat nou door de AD kwam blijf ik lastig vinden. Het is voor mij niet ineens een wereld van verschil zoals ik van sommigen lees. Ik heb daarnaast nog oxazepam, hier neem ik er dagelijks 1 van 10 mg van in. Mag er 3. Ook dat vind ik niet enorm veel verlichting geven. Een vriendin herkende dit en is overgestapt naar Lorazepam. Iemand hier ervaring mee? Ik ben niet verslavingsgevoelig gelukkig, weet dat ik hier weer goed vanaf kom. Destijds heb ik ook geen problemen gehad met afbouwen Paroxetine. Rustig aan en geen vervelende verschijnselen gehad gelukkig. Ik hoop dat ik met opbouw nog wat meer effect ga merken. En de rest moet ik zelf doen (angsten aangaan!) I.c.m. opfrissertje bij de psycholoog. Maar het blijft een heel vervelende stoornis. Zou willen dat ik het nooit meer kreeg.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4265)
Anticonceptie - overig (3182)
Cholesterol (2529)
Depressie - antidepressiva overig (2318)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1935)
Pijn - morfine-achtigen (1882)
Pijn (1730)
ADHD - psychostimulantia (1610)
Verslavingsziekten (1607)
Bloeddruk - betablokkers (1472)
Maagzuur - protonpompremmers (1424)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1391)
Anticonceptie - eenfase (1186)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (981)
Angststoornissen (957)
Depressie - antidepressiva TCA (891)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (882)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (856)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!