categorie

Depressie - antidepressiva SSRI

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva SSRI

28-03-2020

Chronische depressie

Reden voor gebruik was jarenlange somberheid (afgewisseld met betere periodes) en sociale angst, laatste half jaar aangevuld met overspannenheid. Ik had het idee dat ik er niet meer zelf uit kwam en de klachten verergerden. Therapie hielp onvoldoende. De eerste 2-3 weken waren heel pittig. Week 1 nam ik 25mg. Heel veel last gehad van misselijkheid, geen eetlust, slapeloosh[lees meer...]eid, grieperig, duf gevoel soms, diarree, rare dromen, hoofdpijn, droge mond, verminderd libido, onrustige benen, somberheid, angst, vaag gevoel. Had echt het idee dat ik aan zware drugs zat. Week 2 opgebouwd naar 50mg. Zelfde bijwerkingen maar iets minder intens, zelfde geldt voor week 3. Na ongeveer 3-4 weken merkte ik dat de bijwerkingen langzaam waren verdwenen en mijn stemming wat opklaarde. Enige bijwerkingen die ik nog heb zijn droge mond, verminderd libido, verslechterd korte termijn geheugen, rusteloze benen en rare dromen/wat minder diepe slaap. > Effect medicatie: zeer positief :) heb het idee dat met name mijn sociale angst klachten een stuk minder zijn, ben wat zelfverzekerder, durf me meer open te stellen en maak me niet meer zo druk. Daarnaast ben ik echt veeell energieker en ondernemender dan eerst. Mensen om me heen vinden me een stuk vrolijker. Qua depressie merk ik dat de diepe dalen minder heftig zijn. Het lijkt of m'n gevoel daar niet meer bij kan, alsof het automatisch afvlakt op het moment dat het te diep/slecht gaat. Ik kan beter relativeren :) laat dingen makkelijker van me afglijden. M'n gevoelens komen gewoon niet meer zo intens binnen, maar glijden makkelijker van me af en dat is na al die jaren superfijn. Dus ben echt zeer positief over deze medicatie. Vooral mbt angst en energie. Vraag me soms wel af of deze medicatie/dosis voldoende is mbt somberheid. Daar heb ik namelijk nog steeds wel last van icm piekeren. Maar veel minder intens dan eerst. En dat is al heel fijn :)
21-03-2020

Sertraline (sertraline)

Dag 4 van Sertraline 1x per dag 25mg.. door een heftige gebeurtenis vorig jaar zijn er bij mij angst/ paniekaanvallen ontstaan die mijn dagelijks functioneren volledig op zijn kop hebben gezet. Van tevoren begonnen met Citalopram ( dacht dat ik dood ding zo heftig waren de bijwerkingen). Maar nu na dag 4 is het echt doorbijten zeg, neem de Sertraline voor het slapen gaa[lees meer...]n in. Vanaf dag 1 last van veel onrust/ paniek, gejaagd gevoel, branderig gevoel in mijn lichaam, droge mond, dromen, weinig tot geen eetlust, ontzettend vermoeid, wazig zien.De arts zegt dat dit normale bijwerkingen zijn maar hoop toch dat ze snel minder worden. Kan iemand deze ervaringen met mij delen en me gerust stellen dat het normale bijwerkingen zijn die minder worden.. Zou gaan beginnen aan Emdr therapie maar door teveel spanningen uitgesteld..
19-03-2020

Citalopram (citalopram)

Ik slik dit medicijn nu 12 jaar en ben inmiddels aan het afbouwen omdat het al jaren niets meer voor me doet. Toen ik startte met het medicijn trok de mist uit mijn hoofd, ik had weer motivatie en sliep weer normaal. Het was heel fijn. Maar deze effectiviteit verdween bij mij gaandeweg. Volgens de arts zou er geen gewenning optreden zoals als bij slaaptabletten. Hogere dos[lees meer...]ering had bij mij geen effect en wilde ik ook niet. Afbouwen is heel lastig, en moet geleidelijk gaan. Er onstaan erg vervelende bijwerkingen, duizelig etc, je kan lastig functioneren. Mensen let op met antidepressiva alsjeblieft, een wonderpil bestaat niet, en dit medicijn was voor mij althans geen structurele oplossing. Probeer eerst te kijken naar je leefstijl en je gedachten. Continu negatieve gedachten over jezelf zijn ziekmakers. Sporten en mentale ontspanning, lezen helpt mij heel erg te ontspannen, (fysieke) offline bezigheden.. Minder met caffeine en alcohol.
18-03-2020

Chronische depressie

Geeft weinig bijwerking en presteert optimaal. Gebruik het al tien jaren.
18-03-2020

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Het middel werkt voor mijn gevoel maar net iets beter dan de last die ik vind door de bijwerkingen. Ik kan weer redelijk deelnemen aan de maatschappij dankzij dit middel. Nadelen; Ik kan niet meer zo goed nieuwe dingen aanleren sinds ik dit middel gebruik. Ik heb altijd honger zelfs als ik vol zit en aan de andere kant is mijn emotie te veel afgezwakt om mij genoe[lees meer...]g te motiveren om eten te laten staan. In de avond wakker, smorgens moe, slecht slapen etc.
13-03-2020

Net 1 dag mee bezig heb wel wat lichtte hoofdpijn en licht in hoofd
12-03-2020

Paroxetine (paroxetine)

na het herstellen van mijn zware burn-out, bleef ik last hebben van angst en paniek. De verschillende therapeuten gaven aan dat ik niet meer behandeld kon worden voor mijn burn-out. Ik had al behandelingen gehad voor mijn angststoornis. Mijn laatste optie was dus medicatie erbij gebruiken, na wat onderzoek op internet kwam ik alleen maar negatieve en hele enge recens[lees meer...]ies tegen over het gebruik van Paroxetine. Dit ging mij alleen maar tegen staan. Na overleg met de HA toch gestart met 10mg en na een week telefonisch contact gehad. De eerste week, stoned gevoel, dufheid en moeheid. extra spanningen maar niet extreem dat het mijn dagelijks leven beïnvloedde. Na twee weken ophoging naar 20mg, eerste nachten moeilijk slapen. met hulp van temazepam gaat het beter. De onrust in het lijf verdwijnt langzaam, angst is soms nog wel aanwezig maar verdwijnt wel op de achtergrond. In het algemeen valt het mij erg mee, en zijn de berichten sneller negatief dan positief. Daarom dat ik dit er toch op zet. Probeer het, en lees niet alle negatieve reacties. Deze beïnvloeden snel je keuze en gevoel bij de werking van het medicijn.
12-03-2020

Prozac (fluoxetine)
Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik ben bekend met PMS en Depressie. Gebruikte dit eerst alleen in de week voordat ik menstrueerde, omdat ik dan veel last had van klachten. Zo heb ik me heel wat maanden kunnen uithelpen, totdat die vervelende week gewoon opschoof naar de week dat ik menstrueerde en toen ben ik het dagelijks gaan gebruiken. Het werkt heel goed voor mij, ik voel me meer stabiel. Normaal [lees meer...]ontzettend piekeren en twijfelen. Kon mezelf echt gek in mijn kop maken soms. Heel ander persoon werd ik. Nu niet meer. Ook niet helemaal afgevlakt ofzo, gewoon meer in balans. Verder ben ik normaal iemand die veel zin heeft in seks, misschien zelfs abnormaal en dat is nu wel minder. Denk gewoon normaal zoals bij andere. En het klaarkomen gaat stuk lastiger. In het begin ook minder lekker, maar nu juist weer extremer als het dan eindelijk lukt.
11-03-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik slik dit medicijn sinds 5 dagen. De eerste week 10 mg om op te bouwen. Daarna 20 mg. Ik moet zeggen dat ik nu al verbetering merk. Met name de pieker/dwanggedachten zijn minder. En ook minder drang tot eten (ben een emotie eter). Depressie nog niet minder, maar slik het pas net. Lichte bijwerkingen, niet vervelend. Levendige dromen, verminderde eetlust en wat slapeloosh[lees meer...]eid. Ik merk wel dat ik een hogere dosis nodig ga hebben, maar: so far so good. Ik had dit veel eerder moeten doen. Merk nu pas dat ik eigenlijk mijn hele leven al gek wordt van mijn gedachten. Wat een opluchting is dit! Was ook anti medicijnen, maar tientallen jaren therapie is nog niet alles beter. Ik heb het geprobeerd, maar het ging gewoon niet meer. Ik wil gewoon meer kwaliteit van leven. Ik ga door met fluoxetine. Langzaam opbouwen is denk ik verstandig. Succes iedereen die voor de keuze staat!

Depressief

Escitalopram 20 mg een jaar gebruikt. Begonnen met een dosering van 5 mg. Merkte hier niets van en na 2 weken over op 10 mg. Merkte dat ik licht in het hoofd werd, ontzettend misselijk als ik niet voldoende had gegeten. Na 2 weken werd dit minder, door naar 20 mg. Na ongeveer 2 maanden vanaf het begin woog mijn depressie veel minder zwaar, genoot ik weer van de kleine din[lees meer...]gen en voelde ik dat ik zin had in het leven. Voor dat het zo ver was moest ik eerst door een dal. Dit is een bijwerking die in het begin kan optreden. Geef nog niet direct op wanneer depressieve klachten toenemen bij gebruik van dit medicijn. Het is tijdelijk en het eindresultaat zo ontzettend waard. Veel kracht gewenst, we kunnen het.

Citalopram (citalopram)

Heb dit medicijn gekregen na dat Venlafaxine na 5 jaar geen optimale werking meer had. Kreeg 30 mg en na 3 weken merkte ik verschil in positieve zin. Wel 1 vervelende bijwerking, en dat is zeer moe zijn en weinig energie. Dat beïnvloed wel de werking want energie te weinig heeft een negatieve werking op je dagelijks leven.

Sertraline (sertraline)

Even een vraagje na 2 jaar Sertraline geslikt te hebben afgebouwd ging goed maar na 2 maanden uit het niets weer angst paniek en onrust toch weer gaan slikken op aanraden van arts zit nu op 100 mg iemand ervaring met 2de x beginnen en hoe snel het aanslaat.
09-03-2020

Sipralexa (escitalopram)
Chronisch pijnsyndroom

Super! Na al veel pijnstillers te hebben geslikt kreeg ik dit medicijn voorgeschreven. In de eerste week had ik, net als bijna iedereen, een paar bijwerkingen. Die waren te verwaarlozen bij mijn chronische pijn. Natuurlijk wetende dat het van voorbijgaande aard was, vond ik het geen probleem. Nu na 2 maanden kan ik niet anders zeggen dat ik zeer blij ben met dit medicijn.[lees meer...] De chronische pijn is tot een aanvaardbaar niveau gedaald en daardoor ben ik weer vrolijk en vol energie! Uit mijn directe omgeving hoor ik alleen maar positieve geluiden. Ik ervaar geen bijwerkingen en ook geen gewichtstoename. Kortom: voor mij is het een uitkomst en begin weer elke dag met een glimlach.
09-03-2020

07-03-2020

Hypochondrie

Sinds 4 weken weer gestart met Citalopram 20mg na een korte overstap naar Sertraline. Bijwerkingen in het begin zijn vervelend maar te doen. Na de 3e week kreeg ik echter last van een soort duizeligheid. Licht gevoel in mijn hoofd en tijdens mijn werk achter de computer steeds het gevoel dat ik val. Herkent iemand dit? Alvast bedankt voor de reactie.
05-03-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

Het hielp wel tegen mijn angstaanvallen en depressie, maar ik werd totaal vervreemd van alles, staarde veel en als de dosis weer lager ging kwamen m’n paniek aanvallen terug en eetproblemen (eetbuien)
05-03-2020

Escitalopram (escitalopram)

Ik had een zware depressie en heb nog steeds meerdere angststoornissen. Van de depressie ben ik aardig afgekomen na 4 jaar al dit medicijn te slikken. Op sommige dipjes na dat ik me minder voel. Wel blijven mijn angstaanvallen regelmatig aanwezig, benauwd zijn, extreem moe of zulke zaken. Helaas heb ik ook veel last van bijwerkingen met dit medicijn, zoals veel dorst in h[lees meer...]et algemeen, haar uitval, altijd een loopneus, periodes van niet slapen afgewisseld met extreem moe en alleen maar slapen in m’n vrije tijd. En erg afgevlakt in de positieve gevoelens soms. Maar boven dit alles kan ik alsnog niet zonder deze pillen. Zonder zou ik niet kunnen werken zoals nu, zounik niet slapen en alleen maar aan het lopen zijn en het huilen en denken dat ik dood ga, hele dag in hoge paniek zitten. Dus ondanks dit ben ik dankbaar dat de medicijnen bestaan, al hoop ik wel dat er ooit een medicijn komt die nog beter werkt met iets minder heftige bijwerkingen!
04-03-2020

Citalopram (citalopram)

Hej hallo, Ik heb nu sinds 2 jaar last van een ernstige angststoornis.. na een tijdje ben ik clomipramine gaan gebruiken, heb dit een jaar gebruikt maar zonder echt goed resultaat.. nu sinds 4 weken begonnen met het opbouwen van citalopram. In die tijd toch wel wat goede dagen gehad, het ging wat op en af.. nu sinds een paar dagen is het erger dan ooit! Heftige angstaan[lees meer...]vallen, ik wil niks en durf niks.. is dat normaal? Zou het nu niet ongeveer een beetje gestabiliseerd zijn? Ben een beetje ten einde raad.. wil zo graag weer de persoon worden die ik was of in ieder geval weer iets van het leven genieten.. Hoop dat hier iemand is met soortgelijke ervaring? Lieve groetjes
03-03-2020

Dwangstoornis

Nu 2 jaar aan deze medicatie.. Aan het begin erg last gehad van de bijwerkingen, zoals praktisch bij alle medicatie op psychisch gebied; Afgevlakt emotie, vergeetachtig, moe, niet kunnen huilen Maar dit ging na een week of 6-8 over en heb er veel profijt van, al heb ik nu meerdere medicijnen omdat het niet voldoende was. Ik slik 60mg.
02-03-2020

Bipolaire stoornis

Als je jaren in een donker grijze zone leeft dan wegen voor voor mij de nadelen niet op tegenover het leven wat ik nu kan leiden na al die tijd. In het verleden heb ik wel problemen gehad met ijn suikerspiegel maar dat heeft zich gelukkig na 1 jaar hersteld na het beëindigen van inname. Dus het is mij wel aangeraden op mijn gewicht te letten, en dat is bij het gebruik [lees meer...]dubbel moeilijk. Depressie en diabeet is helemaal een onmogelijke combinatie voor mij
02-03-2020

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Wat een hel is het voor mij geweest dit middel. Maanden niet kunnen werken, niet meer willen leven, allerlei lichamelijke klachten met zelfs acute ziekenhuisopname doordat mijn blaas 3,5L urine vasthield, dat hadden ze nog niet vaak gezien. Nu door taperingstrips afgebouwd naar 2,5mg ik ben er dus bijna vanaf, maar kan nog steeds niet plassen, het wordt dus heel spannend o[lees meer...]f dit middel blijvend schade heeft aangericht. Uroloog kan geen andere afwijkingen vinden, dus puur bijwerking van dit middel.
01-03-2020

Citalopram (citalopram)

Had veel last van angststoornissen (hypochondrie). Was bijna niet meer leefbaar , mijn leven werd overheerst. Ik heb antidepressiva jaren afgehouden daar ik er niet in geloofde bij angststoornissen. Uiteindelijk op aanraden van huisarts toch begonnen met “snufje” zoals hij dat noemde, kreeg 10 mg. Na een week merkte ik al verschil, ongelooflijk hoe zo n klein pilletje je[lees meer...] angstgevoelens kan laten verdwijnen, vind t nog steeds een wonder. Ben niet aangekomen. Voel me nog net zo vrolijk, enige is dat ik minder snel huil, bijna niet meer, ik voel wel het verdriet maar tranen komen vrijwel niet. Slik na 5 jaar nog steeds 10 mg.
28-02-2020

Sipralexa (escitalopram)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Op korte tijd van 5mg naar 20mg moeten overgaan, ben er nu al een +-1,5j goed mee en mag rond mei beginnen afbouwen. In het begin had ik erg veel last van nachtelijk zweten (zo erg dat ik moest gaan douchen) tot ik gewoon was aan de medicatie. Nu begin ik er terug last van te hebben, daarom de keuze om af te bouwen. +-12kilo verdikt in deze periode.
27-02-2020

Sertraline (sertraline)

Al meerdere jaren probeer ik zonder medicatie te werken aan mijn GAD(Generalized Anxiety Disorder), OCD, Social Anxiety en Paniekstoornis. Afgelopen jaar ben ik in behandeling geweest voor basis ggz, dus een vrij kort traject van 13 sessies. Verder ben ik in die tijd flink bezig geweest met sporten, goed eten. Maar toch steeds kreeg ik het gevoel dat ik telkens op het [lees meer...]randje leefde. Steeds van week tot week had ik er last van. Toen werd besproken dat ik wellicht een tekort kan hebben aan neurotransmitters. Na veel onderzoek, reviews en gesprekken met mijn vriendin heb ik besloten om te beginnen met Sertraline. In November begon ik met 50mg. Ondanks het feit dat ik griep (of iets dergelijks) kreeg, voelde ik me na ongeveer 6 weken al wat beter. Bijwerkingen waren vooral bij mij toegenomen angst. In die tijd heb ik Oxazepam en Etizolam gebruikt om het te overbruggen. Omdat ik het nog vrij mild vond, ben ik opgehoogd naar 100mg. Dit viel zwaarder, werd wederom ziek en had eerst het gevoel dat het niet meer werkte. Doorzetten is bij dit medicijn wel echt vereist. Nu ben ik net opgehoogd naar 150mg om te kijken hoe dat gaat. Niet omdat het niet werkt. Het werkt namelijk enorm goed, ik ben weer begonnen met studeren, rijlessen, meer zekerheid over mezelf en de toekomst Als je erg benieuwd bent hoe dit medicijn werkt; wees niet te bang over alle negatieve verhalen. Dat deed ik wel, maar dit medicijn heeft mijn leven echt verbeterd. Voor iedereen die struggled, YOU CAN DO THIS! (Sidenote; ik kan geen alcohol meer verdragen, dan krijg ik het gevoel dat het medicijn niet z'n werk niet meer doet)
27-02-2020

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Ik gebruik mirtazepine en opgedreven naar 15mg +7,5= 22,5mg Slapen ok. Maar maag/darmpijn en extreem veel willen eten. Ook constipatie. Ik werd wel energiek en maar kon nooit meer eens lachten en vond iedereen lelijk ook mijn man... Ben dan terug naar 7,5mg maar met benzodiazepine weer begonnen, slaappillen en diazepam voor de dag. In 2009 nam ik 2 jaar prozac, toch ge[lees meer...]probeert maar daar kreeg ik prolactine en erge maagpijn en angst. Sipralexa ook geprobeerd maar krop in de keel en nooit kunnen huilen, geen orgasme. Fluvoxamine zou ik willen proberen met dan xanax retard en maagzuur beschermers. Wat denkt u, is het waar dat als je in het begin zoveel bijwerkingen heb zoals paniek en angst maagpijn hebt het medicijn wel aanslaat?
26-02-2020

Escitalopram (escitalopram)

Aantal jaar geleden paniekaanvallen,angst en zware depressie.Begonnen met 5 MG en daarna 10 MG. Eerste weken waren een ramp , depressie werd erger en erger maar opeens na een maand werd het rustig in me hoofd en kon ik zonder piekeren/angst goed slapen . Naderhand ben ik achter gekomen dat het in de familie zit en wij het stofje serotonine niet voldoende aanmaken en we[lees meer...] rest van ons leven dit middel moeten blijven gebruiken. Hier heb ik maar bij neergelegd, zonder dit middel is leven met paniek aanvallen en depressie. Nu paar jaar dit middel gebruikt en nog steeds gebruik geen enkele paniekaanval gehad . Wel ben ik sinds kort naar 15 mg moeten overstappen omdat ik merkte dat 10 MG per dag net niet voldoende was voor mij. Druk op de borst erg gespannen continue . De 15 mg is voor mij het ideale hoogte. Minpunten - het zwakt je gevoelens weg. Meer moe / slapen ( hoeft niet door dit middel te komen ). Algemene ervaring is goed ; neem wel de tijd om dit middel in je systeem op te nemen dit kost 1 a 2 maanden daarna ga je verschil echt merken! Afbouwen geen ervaring mee . Sterkte voor de mensen die aan dit middel gaan beginnen!
23-02-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

Heb het medicijn zeker 20 Jaar geslikt. Het ging prima. Af en toe een dipje. Ik heb tussen de 20 en 40 geslikt. Hier zocht ik zelf naar de beste weg. Uiteindelijk heel lang op 20. Toen bedacht ik in September, ik stop. Heb nog een tijdje afgebouwd naar om de dag, toen gewoon gestopt. Resultaat, goed. Ik huilde meer, maar vond dat toen nog niet vervelend. Vond het fijn om [lees meer...]niet meer het Ubermens te zijn. Maar nu: in februari, na een aantal vervelende en ingrijpende gebeurtenissen een vette terugval. Zo heftig dat ik me zo somber en vervelend voelde dat ik dacht; ik begin weer. Heb nu 3 dagen 20 mg op, en ben helemaal niet relaxed. Voortdurende angstgevoelens en gepieker. Nog erger dan het was. Nu weet ik dat dat erbij kan horen, maar wát voelt dit verschrikkelijk! Ik deel het met mensen, want dan weet iedereen misschien een beetje wat ik doormaak, alhoewel ik het idee heb dat ik dit gevoel niet kan uitleggen. Ik ga maar even naar de huisarts morgen.
22-02-2020

Paroxetine (paroxetine)

Nadat ik 7 jaar paroxetine heb gebruikt ben ik 2 weken geleden overgestapt op fluoxetine, dit omdat ik regelmatig in een dip zit, enorm ben aangekomen en er geen huisarts naar mijn gebruik heeft gekeken. Ik was er na zoveel jaar klaar mee! Daarnaast schijn je fluoxetine makkelijker kunnen afbouwen als dit ooit van toepassing is op mij. Ik gebruikte 20 mg paroxetine en heb [lees meer...]in 5 dagen tijd 20 mg paroxetine verlaagd naar 10 mg paroxetine met daarbij 20 mg fluoxetine. Na die 5 dagen gestopt met de paroxetine en nu slik ik alleen nog de 20 mg fluoxetine. De tweede week zit er nu op en het is een hel.. ik voel me lichamelijk zo ontzettend ziek dat het mentaal zwaar wordt.. ik krijg nu 10 mg oxazepam erbij voor zo nodig. Ik vraag me af of meer mensen hier ervaring mee hebben? Hoe is dit bij jullie gegaan? Hoelang zijn jullie lichamelijk ziek geweest? Met lichamelijk ziek bedoel ik griep klachten in ernstige mate, duizeligheid, vermoeid en zwaar hoofd voornamelijk.. Ik hoor graag ervaringen van jullie..
21-02-2020

Escitalopram (escitalopram)

Ik hoop mensen te kunnen helpen door mijn ervaring te delen, ik lees veel negativiteit over dit medicijn. Dit is natuurlijk voor iedereen persoonlijk maar er worden ook veel negatieve berichten naar buiten gebracht van mensen die dit medicijn zelf niet gebruiken of goed kennen uit onwetendheid. Hierbij mijn ervaring. Ik liep al langer met een depressie, ik ging elke wee[lees meer...]k trouw naar de psycholoog, maar zag weinig vooruitgang. Ik piekerde erg veel over alles in het leven, had weinig energie en vond niks meer leuk. Op aanraden van mijn huisarts begonnen met dit medicijn. De eerste paar dagen was ik ziek. Ik had hoofdpijn was erg misselijk als ik dit medicijn innam zonder ervoor te hebben gegeten. (Raad daarom ook iedereen aan om in t begin het medicijn na t avondeten in te nemen. Je bent daardoor niet zo misselijk en je slaapt er goed van.) Het voelde een beetje als een fikse griep ook had ik nog dagen last van een droge mond. Wel merkte ik dat ik weer kon door slapen en beter inslaap kon vallen. Wat een verademing was dit voor mij! De dagen erna merkte ik dat mijn stemming verslechterde, mijn huisarts had me hiervoor gewaarschuwd en me uitgelegd dat dit een normaal symptoom is de eerste dagen van het gebruik van het medicijn. Na 2 a 3 dagen was dit over. Ik ging door met het medicijn had geen last meer van bijwerkingen maar merkte nog niet een hele verbetering. Na 2 weken had ik weer zin om dingen te gaan ondernemen. Ik ging naar de stad, wilde sporten en voelde weer plezier in dingen. De kleine dingetjes zoals boodschappen doen, douchen, eten, wat eerst zo zwaar leek was nu iets wat vanzelf ging en waar ik niet meer zo over nadacht. De drempel dingen te gaan doen was minder hoog. Ook kon ik slapen zonder de constante nachtmerries, ik sliep de hele nacht weer door dat was heerlijk. Nu na 4 weken gebruik merk ik dat mijn humeur enorm is verandert. Ik zie dingen veel minder zwaar het haalt voor mij het scherpe randje ervan af. Ik heb geen last van bijwerkingen meer ook kwa libido heb ik geen bijwerkingen. Voor mij is dit medicijn een enorme uitkomst ik ben erg blij dat ik het toch ben gaan innemen. Natuurlijk is het geen wondermedicijn waardoor ik ineens helemaal genezen ben. Maar dit medicijn heeft er wel voor gezorgd dat ik het leven weer positiever insta, ik kan weer werken, heb nauwelijks gedachten aan de dood en heb meer zin om dingen te ondernemen. Wel wil ik mensen waarschuwen niet zomaar te stoppen met dit medicijn. Je voelt je beter nu dankzij dit medicijn ik zou aanraden zeker er nog wat maanden mee door te gaan en zodra je zeker bent helemaal van de depressie af te zijn, dan langzaam onder doktersadvies af te bouwen. Ik merk zodra ik het een dag vergeet me erg rot voel. (Je hersenen zijn immers gewend aan deze stof en het afbouwen heeft tijd nodig). Ook een kleine toevoeging aan mijn verhaal het enige wat ik wel merk is dat alcohol sneller bij mij aanslaat. Ik voel me sneller aangeschoten en merk wel dat ik de volgende dag na het drinken me wat somberder voel waarschijnlijk omdat alcohol deze stof vertraagd (?). Ik heb geen problemen dit medicijn in combinatie met alcohol te gebruiken maar zou veel alcohol absoluut niet aanraden. Ik hou t op 2 a 3 glaasjes aangezien het medicijn de alcohol harder aan doet slaan. Maar dit is voor iedereen persoonlijk hoe iemand hierop reageerd. Wil iedereen daarom aanraden voorzichtig te kijken wat het met je doet. Mijn advies aan mensen met een depressie is om het medicijn een kans te geven en dan bedoel ik minimaal 2 maanden, dan heb je aan het medicijn voldoende tijd gehad te wennen en zullen alle bijwerkingen weg zijn. Wens jullie allen veel sterkte en succes :)
21-02-2020

Prozac (fluoxetine)
Bipolaire stoornis

* Chronische depressie. > Hypothese artsen, psychologen en psychiaters was AUTISME. > naar mijn weten klopte dit niet. HEB MEERDERE KEREN HET SPOEDNUMMER GEBELD i.c.m. gebruik OXAZEPAM. >> Na zelf dit zorgvuldig geraadpleegd te hebben weet ik dat het moet komen door een bipolaire stoornis - beter gespecificeerd als zijnde DYSTHYMIE OF DYSTHYME STOORNIS (opgestapel[lees meer...]de of dubbele depressie). Niemand ziet dat en laat je gewoon aan je lot over. Artsen zijn drukker bezig met zichzelf indekken , het dossier en andere zaken dan het welzijn van de patient en het voorkomen en remmen van de suïcidale gedachten. Externe klacht gestuurd naar spoedeisende hulp - psychiatrie. Na evaluatie werd ik in het gelijk gesteld.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4977)
Anticonceptie - overig (3666)
Cholesterol (2853)
Depressie - antidepressiva overig (2661)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2269)
Pijn - morfine-achtigen (2157)
ADHD - psychostimulantia (2001)
Pijn (1944)
Verslavingsziekten (1884)
Bloeddruk - betablokkers (1634)
Maagzuur - protonpompremmers (1535)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1488)
Anticonceptie - eenfase (1357)
Angststoornissen (1172)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1117)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1092)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (940)