ISO 27001

ervaringen per categorie

Depressie - antidepressiva SSRI

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva SSRI

16-01-2018

Paroxetine (paroxetine)

Al acht jaar lang last van paniekaanvallen en inmiddels kwam ik praktisch de deur niet meer uit en liep ik huilend door het huis. Zo kon het echt niet langer, het hele gezin leed eronder. Dus de stap naar therapie gezet in combinatie met medicatie. Inmiddels slik ik dit medicijn nu bijna twee maanden en merk ik echt dat ik veel minder angst ervaar. Ik ga weer alleen boodsc[lees meer...]happen doen en kan weer naar buiten zonder angst.
14-01-2018

Escitalopram (escitalopram)

Ik ben al enkele jaren heel goed met deze medicatie. In het begin had ik last van bevende handen en vingers, maar dit verdween na enkele weken. Na 1 maand had ik plots een ander gevoel, een gevoel van niet meer zo ongelukkig te zijn. Ik had terug energie om iets aan te pakken, voelde me terug als voor mijn depressie. Wat ik merk, ik moet wel zeker eten bij inname 's morge[lees meer...]ns. Indien ik niet eet, ben ik misselijk en doet mijn maag moeilijk en heb ik er pijn aan. Anders geen klachten! Bevende vingers zijn ook weg. Nog geen kinderen. Nog niet zeker hoe ik het zal aanpakken als ik ooit zwanger wil worden
13-01-2018

Citalopram (citalopram)

Gebruik het nu 10 weken, huil iets minder maar voel me niet echt beter, mijn humeur ook nog niet echt omhoog gegaan helaas Zie ook nog op om dingen te ondernemen en erg moe Zijn er mensen die dat herkennen? Gebruikte hiervoor Prozac maar na 6 maanden geen resultaat
11-01-2018

Prozac (fluoxetine)

Ik werd nog zieker, meer angst, 4 maanden gebruikt ik kon niet eens meer lopen of douchen. Niet het medicijn voor mij. Hoofdpijn , overgeef gevoel, zware paniekaanvallen elke dag, buikpijn, duizelig, zwaar hoofd, veel tintelingen, en veel stemmingswisselingen.
11-01-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Top medicijn! Zelf heb ik ADD en was vaak somber en angstig. Dit medicijn maakt me opener en veranderd me positief! Een aanrader! Groet A.
10-01-2018

Escitalopram (escitalopram)

Medicijn Escitalopram bijna 4 weken in gebruik. In het begin enkele bijwerkingen: geen honger, 'stoned'gevoel en minder snel handelen/denken. Ik ben erg tevreden over dit medicijn. In mijn hoofd is een stuk ruimte bij gekomen waardoor ik weer helder kan nadenken. Stemmingswisselingen zijn nihil, energiek en weer zin in het leven. Wel vind ik disfunctie van orgasme een v[lees meer...]ervelende bijwerking. Libido is goed, maar orgasme krijgen kost ineens erg veel moeite of het lukt helemaal niet. Hier staan de SSRI medicatie helaas wel om bekend.

Citalopram (citalopram)

Vooral in het begin toename depressie

Fevarin (fluvoxamine)

Escitalopram (escitalopram)

Sinds een week gebruik ik het nu Vooralsnog enkel de bijwerkingen die ik heel heftig ervaar. Afgelopen week huisartsenpost nodig gehad en kreeg iemand van de ggz aan de telefoon. Kreeg te horen dat als je zo heftig reageerd en de klachten zo toenemen in het begin dat het medicijn dan goed aan het aanslaan is. Dat na de incubatie het dus ook goed zal werken. Kreeg de v[lees meer...]raag of de huisarts er ook oxacepam bij had gedaan Nee dus In overleg afgesproken om de tranxene die ik slik even te verhogen van 1 naar 4 x per dag om de bijwerkingen op te vangen. Dat natuurlijk meteen gedaan en ja dat werkt de bijwerkingen zijn een stuk verminderd. Niet de lichamelijke sensaties maar wel de angst en de paniek die erger werden door gebruik van escitalopram Tip voor een ieder die dit middel ook krijgt Vraag er een oxacepam oid bij want dat scheelt echt een heleboel
07-01-2018

Brintellix (vortioxetine)

Al 20 jaar met ups en downs beperkt in mijn doen en laten door een angst, paniekstoornis. Dit is in de laatste 5 jaar uitgebreid met een sociale fobie. Het is grillig. Ik heb tot 10 jaar geleden veel andere AD geprobeerd.. Ik voel mij niet depressief. Ik ben wel ontzettend onzeker! Maar de klachten maken mij ongelukkig omdat ze mij beperken en mijn wereldje zo klein maken.[lees meer...] Zodoende ben ik nu toch weer bij de psychiater beland omdat ik aan mezelf wil gaan werken Ik gebruik nu 12 weken 15mg Brintellix en heb me vanaf start beroerd gevoeld. Misselijk en doodmoe, slaperig, geen vrolijke momenten meer eerder zeer ontevreden op het agressieve af. Na 3 weken tussendoor contact met de psychiater, ik voelde me zo naar maar ik moest nog even doorzetten. Na 10 weken heb ik griep gekregen en noodgedwongen 5 dagen niet kunnen slikken. Ik voelde me onmiddelijk beter, fitter, vrolijker en heb er nog 2 pilvrije dagen aan vastgeplakt. Nu sinds 4 dagen weer begonnen met 10mg! en ik ben weer misselijk, slaperig en een bonk agressie, weer conflicten opzoeken met mijn gezin. Voor mij is het duidelijk dat ik moet stoppen voordat het escaleert. Zie over Brintellix ook op het net. (...)
06-01-2018

Chronische depressie

dit medicijn heeft me vooral rust.het helpt ook tegen dwangedachten.is ook angstremmend.
06-01-2018

Citalopram (citalopram)

De eerste week begon ik met 10mg en had ik direct last van misselijkheid en andere bijwerkingen. Op het werk voelde ik me de eerste dagen erg ongemakkelijk en vreemd. Van de zenuwen ging mijn hoofd/nek schokken en ik voelde me licht paranoïde. Ik begon ook levendig te dromen en word 's nachts wakker. Ik heb de eerste weken 10mg gebruikt. Het is wel duidelijk effectief tege[lees meer...]n depressieve gevoelens en stemmingswisselingen, ik heb hier momenteel nauwelijks last van. Ben daarna van 15 naar 20mg gegaan en heb weer lichte bijwerkingen. Het doorzetten is nu wel de moeite waard, maar ik ben niet van plan dit medicijn langer dan een half jaar te gebruiken of de dosering te verhogen. Ik neem het nu 's morgens in, zodat ik iets minder slecht slaap.
05-01-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik had al aantal jaar last van depressieve klachten en eetbuiten. Ik voel me sinds ik 40mg gebruik zoveel beter. Ik voel me niet meer somber en ben al 8kg afgevallen.
05-01-2018

Posttraumatische stress-stoornis

Chronische depressie

Paroxetine (paroxetine)

Na acht jaar in toenemende mate last van angst en paniekaanvallen. Zodanig dat ik steeds meer situaties ging vermijden. Naast de behandeling bij een therapeut ook met paroxetine gestart.

Citalopram (citalopram)

Anderhalf uur na de eerste pil werd ik koortsig, kreeg ik extreme hoofdpijn, werd ik misselijk en slapjes. Ik ben naar bed gegaan maar heb de hele nacht niet kunnen slapen. Als ik wel even wegviel werd ik bezweet wakker. Bah dit was de eerste en de laatste!
01-01-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ondanks de bijwerkingen, na een week al verbetering. Na een week of 3 zeer effectief. Dit is de 2e keer in mijn leven dat ik het gebruik. Eerste keer kon ik vrij gemakkelijk stoppen. Tussen eerste en tweede keer gebruik zit 2 jaar. Na 2 jaar toch weer depressieve en angstgevoelens ondanks therapie. Ben blij dat dit medicijn bestaat.
31-12-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik gebruik Prozac nu 8 weken ongeveer. Omdat ik depressief ben, angst en paniekstoornissen heb, en autisme heb. Ik voel me door dat spul zo raar, ik voel me een zombie. Ik wil er echt meer stoppen, maar dat mag niet van m’n spygiater en m’n ouders. 😩
30-12-2017

Sertraline (sertraline)

Na veel negatieve verhalen gelezen te hebben was ik best bang om hieraan te starten. Maargoed toch gedaan en ben er nu super blij mee. Kan weer genieten van het leven en leuke dingen doen. Vermindert bij mij het piekeren en daardoor angst en spanning en verbeterd mijn stemming. Begin was heel zwaar, ik ben gestart met 50mg maar ik wil je adviseren om met 25mg te starten. D[lees meer...]e bijwerkingen waren de eerste 4 waren zwaar, heb veel steun gezocht bij familie en vrienden en dat heeft me veel geholpen. Na 4 dagen bouwden de bijwerkingen rustig af en na ongeveer 10 dagen waren ze over. Na 2 weken merkte ik al dat de stemming beter werd en het piekeren werd duidelijk minder. Zet door, zoek steun en dan komt het helemaal goed!!
30-12-2017

Citalopram (citalopram)

ik had heel erg veel last van winterdrepressie,s en ook door omstandigheden verlies broer en zelf daarna ernstig ziek werd kon ik t niet meer aan.veel last van huilbuien , paniekaanvallen, verlatingsangst en durfde niet meer alleen thuis te blijven. maar ik wide t zelf allemaal doen.werd werd ook nog werkeloos door die omstandigheden en mijn ziekte, durfde niet aan de [lees meer...]antideprasieve omdat ik bang was verslaafd te worden.maar na vele gesprekken en therapie lukte t me niet zelf, toen toch maar aan de citalopram. t heeft n poos geduurd maar uiteindelijk kwam ik er weer boven op. nog steeds neem ik ze elke dag en durf er niet mee te stoppen. t gaat me nou goed g.
28-12-2017

Paroxetine (paroxetine)

Na heel veel overweging de laagste dosering van 10mg gaan gebruiken. Ik was bang om in een waas terecht te komen en dat ik mezelf niet zou zijn. Ik ben voor niets bang geweest, het is na 2 weken effectief en durf weer veel en maakt me minder angstig en gewoon wat beter in staat me minder druk te maken zonder dat het effect is dat niets me kan schelen (waar ik bang voor was[lees meer...]). Ik kan veel beter rationeel nadenken. Samen met een aantal keer coaching van plan om binnen een jaar af te bouwen
22-12-2017

Sertraline (sertraline)

Ben 22 jaar geleden na een trauma begonnen met sertraline. Ik heb het middel tot juni 2017 geslikt in wisselende doseringen van 25 mg tot 110 mg. Vaak geprobeerd te stoppen maar de paniek en angst kwam snel weer terug. In juni 2017 wilde ik echt definitief stoppen en heb ik de sertraline in 1 maand afgebouwd. Ik ben de maanden juli,aug en september zonder sertraline gewee[lees meer...]st. In september begon ik me al weer minder goed te voelen, ik was gespannen, snel geïrriteerd en sliep heel slecht. In overleg met de huisarts weer begonnen met sertraline. Dat was de eerste weken een hel, heb me echt in geen 22 jaar zo rot gevoeld. Ik dacht dat ik helemaal onderuit ging. Na 4 weken ging het beter en nu na 8 weken voel ik me weer super en heb ik op geen enkele manier meer last van angst of paniek. Ik blijf het nu de rest van mijn leven gewoon gebruiken.
22-12-2017

Lexapro (escitalopram)

Plotseling een zeer ernstige depressie door stootkuur prednison. Huisarts schreef Lexapro voor en na een week of 3 begon ik me langzaam beter te voelen. Na drie maanden was ik weer klachtenvrij gelukkig! Na een jaar of 2 geprobeerd om af te bouwen maar de depressie kwam gelijk weer opzetten,dus maar geaccepteerd dat ik levenslang Lexapro moet blijven slikken. Ik vind het g[lees meer...]een probleem,het helpt me goed!

Postnatale depressie

Tijdens mijn zwangerschap voelde ik me al depressief en angstig, maar dat vertelde ik aan niemand. Na de bevalling kon ik me nog een paar dagen goed houden, en toen ging het mis. Vreselijke angsten en nare gedachtes. Ik kreeg sertraline, en tijdens de opstartfase ook lorazepam. Dankzij de medicijnen knapte ik heel snel op. Nu nog afbouwen, maar dat ga ik binnenkort probere[lees meer...]n. Ik had grote weerzin tegen antidepressiva en weigerde de pillen eerst, maar voor mij en mijn kersverse gezin bleek het een grote zegen te zijn! Soms heb je gewoon hulp nodig. Ik heb het geluk gehad dat ik goed op het medicijn reageer en geen last van bijwerkingen heb.

Cipramil (citalopram)
Overspannen/burn-out

Druppels aantal jaren gebruikt. In januari 2017 afgebouwd. Helaas kwam de onrust weer terug en dacht ga weer beginnen met de druppels. Dit enorm onderschat en een week of vijf echt slecht gevoeld. Aantal keer gedacht ik ga stoppen maar uiteindelijk doorgezet. Het gaat nu echt wel beter maar ben er nog niet. Eerste weken heel slecht geslapen daar ook een tablet voor gekrege[lees meer...]n. Ik heb er zeker 6 weken oxacepan bij geslikt. Daar ben ik nu zo goed als vanaf.

Citalopram (citalopram)

Eerder gebruik werkte toen prima, nu nog steeds last van bijwerkingen en geen goede werking. De paniekaanvallen breken er nog steeds doorheen. 20 dec ophoging naar 30 mg
19-12-2017

Lexapro (escitalopram)

Gebruik het voor sociale angst, lichte depressie en stemmingwisselingen. Aan de ene kant helpt het wel een beetje, in het begin werden mijn emoties wel een stuk stabieler. En wat minder angstig. Depressie ging wel weg. Maar na zo een 2 jaar gebruik te hebben . Heb ik toch wel last van de bijwerkingen met name heel erg moe zijn en daar door meer als 8 uur per dag slapen. H[lees meer...]et gevoel dat ik mezelf niet meer ben!! En ik kan me moeilijker in andere verplaatsen, dus ik voel minder empathie. Hebben meer mensen hier last van? En het lijkt of ik er minder gevoelig voor ben geworden. Want ik klap met emotionele uitbarstingen dwars door me medicatie heen, en raak altijd zwaar in paniek en huilen. En ik heb nog steeds veel last van mijn sociale angst. Met een paar tips van een vriendin kwam ik er achter dat als je emotioneel meer stabiel wilt zijn, ritme en structuur erg belangrijk zijn. Dus op tijd gaan slapen en opstaan, vaste tijden eten, gezond eten! Want suiker heeft enorm veel invloed op je emtionele gesteldheid als je hier gevoelig voor bent. Bij depressie is het belangrijk dat je minstens 30 buiten bent en zonlicht te krijgt.(Vitamine D tekort wordt gelinkt aan depressie.) En het liefts in de natuur, naar het bos ofzo. Dit geeft zo veel meer rust in je hoofd dan de drukke stad met zo veel geluiden en prikkels om je heen. En bij angst door het gewoon te doen! ( Ook al is dit super eng!!) Niet voor weg lopen. Vandaar dat ook exposure therapy het beste schijnt te werken bij angst. Als je aarzelt groeit je angst. Als je waagt groeit je moed. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft. Verder start ik binnenkort weer met therapie. Ik sta op de wachtlijst. En wil dan overleggen om te gaan minderen. Ik ben er namelijk van overtuigt dat medicatie alleen de gevolgen aan pakken en niet de oorzaak van een probleem. En dat als je echt voor uit wilt je bij jezelf moet beginnen en je af moet vragen wat jou gelukkig maakt in het leven. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft. Verder zou ik als vrouw toch eens laten checken of je geen PMS hebt of PMDD de ergere vorm van PMS. Enkele klachten bij PMDD: - Angstaanvallen - Ernstige depressieve perioden - Extreme stemmingswisselingen - Gevoel van wanhoop of zelfs suïcidale gedachten - Agressie- of boosheidsaanvallen tegenover anderen - Minder interesse en motivatie hebben. - Gevoelens van overweldiging of controleverlies. Bron: gevonden op internet (Mijn medicijn.nl : privé info - url - verwijderd)
17-12-2017

Paroxetine (paroxetine)

Durf weer alleen te zijn Weer auto te rijden Geen paniek aanvallen meer alleen in een zeer stress volle situatie kan het gebeuren Zeer prettig in gebruik
16-12-2017

Citalopram (citalopram)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4100)
Anticonceptie - overig (3091)
Cholesterol (2455)
Depressie - antidepressiva overig (2257)
Epilepsie (2055)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1857)
Pijn - morfine-achtigen (1801)
Pijn (1685)
ADHD - psychostimulantia (1567)
Verslavingsziekten (1536)
Bloeddruk - betablokkers (1435)
Maagzuur - protonpompremmers (1394)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1369)
Anticonceptie - eenfase (1149)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (951)
Angststoornissen (917)
Depressie - antidepressiva TCA (866)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (841)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (808)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!