categorie

Depressie - antidepressiva SSRI

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva SSRI

12-06-2024 | Vrouw | 35

verminderd libido

Ik ben erg tevreden over dit medicijn. Vanwege mijn angst en paniekklachten eerst langzaam opgebouwd met druppels. Nu slik ik 30mg per dag. De angst neemt niet compleet af door dit medicijn, maar geeft wel net dat zetje wat je nodig hebt om over je angsten heen te komen. Dit uiteraard in combinatie met therapie. Na 1 jaar Citalopram in combinatie met therapie en zelf veel [lees meer...]oefenen ben ik eindelijk van mijn angstklachten af. Ik zou dit medicijn dan ook zeker aanraden. De enige bijwerking die ik had is een verlaagd libido.

11-06-2024 | Vrouw | 75
paroxetine
Tijdens de overgang kreeg ik angst en paniekaanvallen, daarom Paroxetine gaan gebruiken tot volle tevredenheid.

10-06-2024 | Man | 43

Bijwerkingen

vermoeidheid verminderde zin in seks

10-06-2024 | Vrouw | 57

zwaar hoofd ongerustheid

Hoi, ik ben begonnen met fluoxetine op 5 mg en per 4 a 5 dagen verhoogt met 5 mg. Eerst bijna geen bijwerkingen, alleen een droge mond. En minder eten ( wat voor mij niet erg is 😉). Nu ik op 20 mg zit ben ik duf en een zwaar hoofd . Beetje drukkend. Kent iemand dit ? Verder bevalt het mij wel goed, het begint zijn werk al te doen

08-06-2024 | Vrouw | 20

Bijwerkingen

moeite met slapen hoofdpijn Misselijk buikpijn

Ik neem dit Vanwegen emetofobie, het haalt de scherpen randjes der af maar het is zeker geen wonder middel . En als je die wel zoekt moet ik je echt teleur stellen die bestaat jiet . De eerste 4 weken kunnen erg zwaar zijn , dus vraag om hulp van mensen om je heen

08-06-2024 | Vrouw | 34
Overspannen/burn-out

Bijwerkingen

overgevoelig voor de zon angst orgasme problemen constipatie

Positief verhaal! Over de inzet van medicatie. Ik hoop dat andere iets aan dit verhaal hebben, omdat er voornamelijk veel horror verhalen te lezen zijn, wat totaal niet helpend is voor de situatie waar je in zit. Ik maakte screenshots van de Positieve verhalen , om te lezen als ik weer de drang had op zoek te gaan naar oplossingen op het internet. Stel Ook gerust je vrag[lees meer...]en na het lezen van mijn verhaal. December 2023 belande ik in de ziektewet, na het ervaren van een paniekaanval, hyperventilatie, druk op de borst, slapeloosheid —> alle signalen van een burn out. Na 6 weken dacht ik, ik ben d’r weer ik ga weer naar het werk voor een bakkie koffie. Eind januari kreeg ik daar de klacht van oorsuizen bij, vreselijk! Ik kon zo weinig prikkels ervaren dat ik continu een piep in mijn oor niet kon handelen. Ik kreeg er vele spanningsklachten bij, spanning in de buik, paniekaanvallen etc. Ik dacht echt arbeidsongeschikt te raken , alsof mij leven voorbij was, kon weken alleen maar huilen en piekeren en kon niet inzien hoe dit toch ooit goed zou moeten komen. De dagen duurde eindeloos lang, ook het moeten wachten op intake bij de psycholoog . Ik gebruikte slaapmedicatie en oxazepam voor overdag, nog een angst erbij.. want ik had al zoveel verhalen op het internet gelezen over het risico van afhankelijk. 9 april 2024 toch de stap gewaagd te beginnen met citalopram , ik vond het vreselijk eng, maar zag geen andere uitweg. Ik bouwde heel langzaam op naar 10mg , de bijwerkingen vond ik vreselijke, het is wat mensen zeggen, je moet er echt doorheen. De paniekaanvallen stopte al wel echt na 2 weken. Op het moment dat ik me beter ging voelen op advies h.a verder opgebouwd naar 20mg, opnieuw had ik 2 moeilijke weken. Maar er is licht aan het einde van de tunnel! Ik zit nu in mijn 9e week van citalopram en mijn herstel gaat nog steeds in een stijgende lijn! Eindelijk voel ik mij mezelf weer, veeeel minder spanningsklachten en kan ook veel beter met prikkels overweg (zoals geluid, mijn gehoor is echt mijn zwakke plek tijdens mij burn out) ik kon niet meerdere gesprekken tegelijk volgen, de tv moest altijd zachter, en ook een rouwmoedige terras vond ik ondraaglijk. Dit alles is echt beter aan het worden! Ik heb het vertrouwen weer terug dat ik weer kan herstellen en zeker niet meer de angst om arbeidsongeschikt te raken. Het enige wat ik nog doe en vervelend is zijn mijn kaken op Elkaar klemmen (hiervoor bitje laten maken) het krijgen van orgasme is erg moeizaam en helaas is het suizen van mijn oren nog steeds aan de gang. Ik kan het alleen beter “dragen” soms ben ik me er ook even niet van bewust . Ik kan weer vooruit plannen, leuke dingen doen en weer geniet momenten ervaren Ik heb de oxazepam niet meer nodig en slaap nu ook steeds meer nachten zonder de slaapmedicatie zodat ik daar uiteindelijk ook mee ga stoppen ( gebruik dat vooral vanwege die toeter oren, ik heb een slaapband met speakers maar nog is het lastig het geluid te negeren)

07-06-2024 | Vrouw | 47

Bijwerkingen

vermoeidheid slaperigheid gebrek aan energie

Ik heb sinds 2 juni het medicijn Citalopram druppels 4 mg en ik heb elke dag twee druppels en sinds dat ik het gebruik ben was ik al in de paar minuten doodmoe en suf en duf en mijn ogen vallen zo wat dicht en ik wil de hele dag slapen en ik heb helemaal geen energie dus ik slaap overdag de hele dag in 's nachts kan ik ook nog in slapen en ik vind het niet leuk ik vind het[lees meer...] een hot medicijn en ik word er heel verdrietig van en ik ben mezelf niet meer Met vriendelijke groet Sylvia

05-06-2024 | Vrouw | 39

gebrek aan eetlust slapeloosheid Angst

Al jaren last van angst en paniek met o.a autorijden. Na een lange tijd van veel stress en spanning op een avond ineens erge paniek aanvallen. Oxazepam genomen en daardoor zakte gelukkig de paniek. Volgende dag erg veel spanning en de paniek kwam met golven over me heen en wilde niet meer weg gaan. Die week veel op oxazepam geleefd. Ben toen naar de huisarts gegaan en gevr[lees meer...]aagd om citalopram. Heb het 15 jaar geleden ook 2 jaar geslikt ivm depressie en paniek aanvallen. Toen gestopt en ging goed. Huisarts heeft het voorgeschreven. Eerste 2 weken met de oxazepam die ik 3x per dag 10 mg slikte waren pittige weken, angst nam toe en geen eetlust. Ben bij elkaar in die weken 8kg kwijt geraakt! Wist dat ik er even doorheen moest. Maar na 4 weken ging het zoveel beter met me! Geen last meer van paniek en ben erg blij dat ik er mee begonnen ben. Ben wel op therapie gegaan om te leren omgaan met paniek mocht het terug komen .

05-06-2024 | Vrouw | 35
Chronische depressie

angst

Ik slik nu 4 maanden sertraline voor een angstoornis, depressie en slapeloosheid. Begonnen met 25 mg, eerste 2 weken waren hels, angsten en somberheid werden erg versterkt. Na 2 weken begon ik voor het eerst effect te merken. Na 6 weken verhoogd naar 50 mg, omdat ik nog onvoldoende verbetering merkte, slapeloosheid was ook nog aanwezig. Bijwerkingen verhoging waren gelukki[lees meer...]g lang niet zo erg als toen ik begon met 25 mg. Suf eerste 2 weken, angst iets verergerd. Ongeveer 4 weken bijwerkingen gehad dit was te doen. Slapeloosheid ging vrij snel na ophoging wat beter. Nu merk ik qua bijwerking, wat emotionele afvlakking, moeilijker kunnen huilen/ emotioneel worden en soms wat spanning bij mijn kaak en keel. Ik heb weer meer energie, voel mij veel beter en angsten zijn ook veel minder. Ik heb nog steeds mindere dagen, maar deze zijn korter en minder heftig dan toen ik de medicatie niet slikte. Ik volg er ook therapie bij, ben van mening dat alleen met medicatie mijn problemen niet oplossen. Al met al ben ik heel blij dat ik gestart ben met deze medicatie!

Brintellix

04-06-2024 | Vrouw | 36
vortioxetine
Obsessieve-compulsieve stoornis

slapeloosheid misselijkheid

Hierbij wil ik iedereen die op zoek is naar een gepaste Ssri zonder teveel bijwerkingen, en gewichtstneutraal is, advies geven om zeker Brintellix te proberen! Zelf heb ik sinds mijn puberteit last van OCD, en lichte vorm van Adhd. Na jaren fluoxetine en erna escitralopam te hebben genomen, die wel effect hadden op mijn angsten, toch gestopt wegens de grote gewichtstoename[lees meer...] hierdoor. Eindelijk op een ssri gekomen die hier geen invloed op heeft en toch de nodige rust creëert in mijn hoofd. Enkel last van misselijkheid bij het innemen en wat slapeloosheid maar dat is minste. Geef het zeker een kans! Werkt perfect op angst.

01-06-2024 | Vrouw | 39

zweetuitbarstingen

Voor mij de wonderpil! 3 jaar geleden kreeg ik ineens uit het niets een paniekaanval in de auto, nooit eerder gehad, ik dacht echt dit was het ik ga nu dood. Gelijk was ik door die ene paniekaanval uit het veld geslagen, ik kon niks meer, mijn lichaam stond weken/maanden strak van de stress en alles deed mij pijn, mijn spieren konden gewoon niet meer ontspannen en door die[lees meer...] ene aanval in de auto durfde ik het huis niet meer uit, ik had pleinvrees! Mijn huisarts raden mij antidepressiva aan, maar koste wat het kost wilde ik het op eigen kracht doen met therapie, dit deed mij te weinig en was ontzettend vermoeiend om telkens in gevecht te zijn met je eigen lichaam, je hoofd zegt dat alles onzin is maar je lichaam zegt iets anders en werkt niet mee, ontzettend frustrerend. Na een jaar heb ik toch besloten aan de antidepressiva te gaan, ik kwam er alleen niet uit. Ik heb toen paroxetine 20mg gekregen, de eerste 3/4 weken werd mijn angst nog erger als dat nog kon, maargoed wat maakte het uit, ik zat toch thuis in de ziektewet dus kon het er ook gewoon laten zijn, na 3 weken begon ik echt verschil te merken, ik ging weer samen met mijn vriend naar de supermarkt of een stuk wandelen en mijn zelfvertrouwen begon steeds meer te worden, nu 1 jaar later kan ik al lange tijd alles weer wat ik vroeger ook deed, hoe bang ik voor deze medicijnen was in het begin zo blij ben ik er nu mee, het heeft echt mijn leven terug gegeven en ik kan nu nog meer genieten van de simpele dingen, want ik heb nu ervaren dat je van de ene op andere dag ineens lamgeslagen kan zijn en letterlijk niks meer kan of durft. Ik heb ook bijwerkingen ervan, zo zweet ik in de zomer behoorlijk erg en ben ik ook van 57 kilo naar 72 kilo gegaan in 3mnd tijd maarja liever dat dan voor altijd achter de geraniums thuis te zitten en niet volledig te kunnen genieten van mijn opgroeiende dochter van 5

30-05-2024 | Vrouw | 39

Bijwerkingen

rusteloos gevoel hoofdpijn vermoeidheid wazig in het hoofd diarree

Na een stressvolle periode privé en op mijn werk ben ik in een angst depressie terecht gekomen. Ik slikte al 50mg sertraline maar nu sinds 2,5 week opgehoogd naar 75mg. Ontzettend vervelende bijwerkingen tot op heden. Hopelijk snel verbetering en positief effect.

30-05-2024 | Vrouw | 43

29-05-2024 | Vrouw | 22

Bijwerkingen

rusteloos gevoel buikpijn concentratieproblemen emotionele afvlakking vermoeidheid spierspanning kaak

Erg vervelende ervaring gehad met dit middel. Ik startte op 20mg en de eerste 2 weken waren vreselijk. Buiten vele lichamelijke klachten kwam ik mentaal op zo'n slechte plek dat ik aan niets anders meer kon denken dan de dood. Na 2 weken verdween dit spontaan en voelde het alsof er een deken van me was afgetild. Echter voelde het alsof ik niet meer echt was, alles wat ik d[lees meer...]acht had geen effect op mijn emoties. Huilen kon niet meer en en niets bracht me echt plezier. Ik heel de dag had ik een erg opgejaagd gevoel. Na een tweetal maanden werd ik iedere ochtend wakker door hele heftige buikpijn. Ik voelde me een verslaafde door mijn trillende kaak en ik kon negens meer rust in vinden. Daarnaast lukte studeren totaal niet, dagenlang wilde ik beginnen maar het lukte niet en zodra ik begon haakte ik na een paar minuten weer af. Was dit allemaal niet gewend van mezelf. Op aanraden overgegaan naar 10 mg dagelijks. Veel bijwerkingen verdwenen zoals de buikpijn en mijn kaken, maar mijn diepe slaap verdween. Ik had zulke intense, realtistische dromen in de nacht waarbij ik me gedurende dag afvroeg of sommige dingen nou echt waren gebeurd of niet. 's Ochtends werd ik wakker en voelde me elke dag alsof ik was overreden door een vrachtwagen. Ik voelde me emotioneel sterk afdwalen en na een maand de handdoek in de ring gegooid en overgestapt op een ander middel. Hopelijk gaat dat beter.

27-05-2024 | Vrouw | 61

Bijwerkingen

echt slaperig overdag slapeloosheid paniekerig emotionele afvlakking verminderde eetlust

De eerste week was een hel. Niet kunnen eten, niet kunnen slapen, en bekaf. Zopiclon erbij om te slapen. Paniekaanvallen met elektrische sensaties over mijn armen. Na 1 week eetlust terug, en hoe! Pieken en dalen in emoties totaal afgevlakt. Paroxetine verergerde mijn PLMD waardoor ik niet goed tot slapen kwam. Na 2 maanden de paroxetine in 1x gestopt. Een week lichteli[lees meer...]jke onrust, daarna weer mezelf, met piken de dalen qua depressieve gevoelens. Anti depressiva? No thanks! Inmiddels psychologische behandeling gestart om te leren mijn leven fijn in te kunnen richten.

26-05-2024 | Vrouw | 43

Bijwerkingen

lichte duizeligheid verlies van seksuele sensaties

Ivm aanhoudende, terugkerende depressie, angsten en paniek uiteindelijk toch besloten medicatie te proberen. Het begon voor mij zeer snel (na 6 dagen) al te werken en heeft sindsdien constant gezorgd voor veel meer rust in mijn hoofd, een kalmere, constante modus, het kunnen dealen met tegenslagen en teleurstelling zonder weer onder water getrokken te worden. Veel minder a[lees meer...]ngst en paniek. Een ontzettend groot verschil! De bijwerkingen zijn minimaal en absoluut niet noemenswaardig voor mij. Ben heel dankbaar en tevreden!

25-05-2024 | Vrouw | 31

vermoeidheid concentratieproblemen Gapen wazig zien

Ik heb dit middel een jaar gebruikt, maar toch gestopt vanwege de vervelende bijwerkingen. Ik was er zo versuft van dat ik overdag telkens wilde slapen, vanaf een uur of 11. Dat gaat natuurlijk niet als je ook werkt. Toen ik het medicijn in het begin nam zag ik ook heel wazig, maar dat werd later beter. Autorijden was onmogelijk gedurende de op en afbouw periode. Op en afb[lees meer...]ouwen van dit middel heb ik sowiewso als heel vervelend ervaren, heel apathisch werd ik daarvan. Toen ik het medicijn starte zat ik er echt doorheen, en had ik een aantal paniekaanvallen per dag. Dit medicijn heeft me zeker geholpen om die periode te overbruggen, zodat alles minder hard binnenkwam. Toen ik een keer het medicijn was vergeten heb ik met 113 moeten chatten, sindsdien zet ik altijd een wekker om medicijnen in te nemen. Een haat/liefde verhouding dus met dit medicijn.

23-05-2024 | Vrouw | 71

spanningshoofdpijn rusteloos gevoel

Na een periode van angst/paniek (ontstaan na hartritmestoornissen) raakte ik in een inktzwarte depressie (april 2020). In september bleek antidepressiva nodig en dit werd Sertraline. Het kostte een paar maanden voordat de voor mij geschikte dosis werd gevonden (100 mg) en het resultaat maakte de weg vrij om met succes psychotherapie te volgen, aangevuld met haptotherapie ([lees meer...]dit laatste was nadrukkelijk mijn wens). Ik functioneerde weer vrij normaal vanaf mei 2021. Wel bleef mijn lijf gestrest en was mijn hoofd druk en acteerde ik nogal euforisch.... In oktober 2023 besloot ik, in overleg met mijn huisarts, de Sertraline te gaan afbouwen....MAAR wel op mijn zelfgekozen manier. D.w.z. via "taperingstrips" , geleverd door de Regenboogapotheek. In 6 maanden ben ik praktisch zonder problemen nu vrij van Sertraline. Ik kreeg medicatie op maat in vriendelijke verpakking van zakjes waarin de dag-dosis zat verpakt. Duidelijke uitleg, goede begeleiding van deze apotheek. Huisarts werkte geweldig mee in deze: zij moest iedere maand tekenen voor het vervolgrecept. Helaas wordt deze manier bijna nooit vergoed door de verzekeraars! Ik ben hierover "in gesprek" met mijn verzekeraar Anderzorg, gesteund hierbij door de Vereniging Afbouwmedicatie. Ben ik helemaal "de oude"? Nee, maar dat was ook niet de bedoeling (wat die oude versie van mij bleek mentaal niet zo goed voor zichzelf te zorgen). Het gaat in veel opzichten beter met me. Leef volgens het principe: rust - reinheid - regelmaat. Heb af en toe nog contact met mijn haptotherapeut en ook met mijn huisarts. Op internet is info te vinden over de Regenboogapotheek en ook over de Vereniging Afbouwmedicatie.

22-05-2024 | Vrouw | 19

Bijwerkingen

gewichtstoename nachtzweten verhoogde hoeveelheid zweten levendige dromen verhoogde eetlust

Ik gebruik het voor angst en somberheid. Ik ben er heel tevreden mee.

22-05-2024 | Vrouw | 54

Bijwerkingen

Angst buikklachten moeite met slapen diarree

Ik slik sertraline sinds 10 april 2024, eerst 6 dagen 25mg, dan verhoogd naar 50mg. De eerste 4 weken van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat angstig en gespannen buik, bang voor alles, me met veel moeite naar kantoor slepen en daar de hele dag bang zijn, heel veel huilen. Regelmatig een angstremmer nemen. Na week 4 geen echte paniekaanvallen meer, maar nog wel steeds [lees meer...]erg angstig en nog steeds veel huilen. Vroeg wakker, meestal rond 5 uur op dus lang geen 8 uur slaap. Ik probeer geduld te hebben en mezelf lief en aardig toespreken, niet teveel druk zetten, weinig afspraken maar tegelijkertijd zou ik wat socialer moeten zijn en wat meer uit m’n hoofd komen en meer in mijn lijf, meer bewegen enzo. Maar dat is dan ook eng.

20-05-2024 | Vrouw | 52
paroxetine
Sinds 4 weken heb ik een angststoornis ontwikkelt. Dit heb ik 26 jaar geleden ook gehad. Hel op aarde! Hoopte het nooit meer mee te maken maar helaas door wat stressdingen ben ik toch weer geknakt. Ik slikte al die tijd al 20 mg Paroxetine en ik voelde me super goed. Tot 4 weken terug dus. Bij de huisarts geweest en sinds 3,5 week opgehoogd naar 30. Ik merk helaas geen ver[lees meer...]schil. Ik ben heel de dag onrustig, gespannen en zenuwachtig in mijn lijf! Om gek van te worden! Zo'n rotgevoel is dat! Ik durf wel dingen te doen. Geen angst wat dat betreft alleen dat onrustige gevoel gaat altijd met mij mee. Woensdag een afspraak en waarschijnlijk gaan we verhogen naar 40 mg. Zijn er mensen met vergelijkbare klachten die ook van 30 naar 40 zijn gegaan? En merk je daar verbetering in? Ik slik ook nog 3x Oxazepam per dag.

13-05-2024 | Vrouw | 32
Overspannen/burn-out

misselijkheid

Het werkte goed voor mijn stemming en angst klachten. Ik piekerde veel minder. Ik werd alleen ondragelijk misselijk, zo erg dat ik moest gaan liggen, wit wegtrok en duizelig werd. Ik heb daarom de overstap naar mirtazapine gemaakt, dat medicijn werkte wel prettig voor mij

13-05-2024 | Vrouw | 48

spierpijn gevoelige gewrichten slapeloosheid

opbouwen van dit medicijn viel erg tegen. erg veel spierpijn en pijn in gewrichten. kon de trap niet meer op

12-05-2024 | Vrouw | 39

Bijwerkingen

vermoeidheid meer dromen spierspanning kaak

Elf jaar geleden begonnen na de geboorte van mijn jongste. Angst en paniekstoornis. De eerste weken waren verschikkelijk. Kon alleen maar in een donkere kamer zitten en geen geluid of licht verwerken. Extreme misselijkheid, angst, paniek etc. Jaren daarna ging het goed. Wel wat somber en neerslachtig. Dat is nooit weggegaan. Nu sinds vorige maand weer wat trouwer de medica[lees meer...]tie genomen. Opnieuw alle heftige bijwerkingen. Ik dacht dat ik eraan kapot zou gaan. En toen was daar de opluchting. Het gevoel van 'normaal' zijn. Helaas is er sinds deze week een terugval. Elke ochtend word ik wakker met opnieuw spanningsklachten en extreme misselijkheid. Gedurende de dag verdwijnt het weer naar de achtergrond. Ik heb geen idee hoe dit kan en zal aan de psychiater vragen of ik mijn dosis moet verhogen. Ook heb ik een doorverwijzing van de psycholoog, want er is veel te verwerken.

Sipralexa

12-05-2024 | Man | 32

koud nachtelijk zweten

Sipralexa

11-05-2024 | Man | 32

10-05-2024 | Vrouw | 30
Overmatig zweten

Nacht zweet

Ik slik nu 1.5 jaar citalopram. Zijn er meerdere die last hebben van nacht zweten ? Ik word soms wakker echt drijfnat

04-05-2024 | Vrouw | 36

Bijwerkingen

gebrek aan energie vermoeidheid woedeaanvallen somber voelen duizeligheid

Dit is niet mijn medicijn, ben ik van mening. Ik heb dit 9 maanden de kans gegeven en ook verhoogd naar 20 mg. Maar ik heb me nog niet eerder zó ontzettend moe, futloos en somber gevoeld. Alsof ik niet in deze wereld was. En dan nog zorgen voor twee kinderen, het ging bijna niet. Nu dus aan het afbouwen….. ik had goede hoop maar het middel lijkt bij mij dus averechts te we[lees meer...]rken. Ook ben ik zeer snel kwaad.

03-05-2024 | Vrouw | 44
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Na vele medicijnen en slechte periodes ben ik nu ruim 10 jaar stabiel te noemen dankzij de fluoxetine van Centrafarm. Echter helaas niet meer leverbaar dus kreeg ik vervangende merken; niet te doen!! Weg stabiliteit, weg arbeidsgeschiktheid, wederom weer een hel! Fluoxetine van Mylan was de eerste vervanger; geen succes want vanaf toen begon te ellende weer..nu fluoxetine [lees meer...]van sandoz...iets beter maar onvoldoende om normaal een dag door te komen . De medicamenten zullen ongetwijfeld een goede werking hebben echter vergeet men dat je gehele lijf afhankelijk is van juist de werking van een bepaald merk; hoe deze wordt genomen; opgelost of doorslikken heeft allemaal invloed op de opname wat vervolgens weer invloed heeft op de werking... Dit gegeven wordt m.i onder stoelen en banken geschoven....all for the greater good, namelijk euro's .

01-05-2024 | Vrouw | 59

Duizeligheid

Een combinatie van burnout en overgang leidde een flink aantal jaar geleden tot zeer zwarte gedachtes. Ik kon niet meer functioneren. 3 Maanden later, nadat ik zover was afgezakt dat ik serieuze zelfdodingsgedachten kreeg, wilde mijn toenmalige huisarts eindelijk iets voorschrijven. Ik kreeg Paroxetine 20 mg. De eerste 2 weken had ik wat last van duizeligheid en af en t[lees meer...]oe waziger zicht, daarna geen bijwerkingen meer gehad. Maar mijn hoofd klaarde binnen die 2 weken zodanig op dat ik het vergeleek met een blad dat omslaat aan de boom. Ineens was de zon er weer en kon ik weer lachen. Ik heb het 8 jaar gebruikt en was zeer tevreden. Ik heb er een jaar voor uitgetrokken om het af te bouwen zodat ik zonder verder kon gaan.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6379)
Anticonceptie - overig (4504)
Cholesterol (3305)
Depressie - antidepressiva overig (3136)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2875)
ADHD - psychostimulantia (2554)
Pijn - morfine-achtigen (2521)
Verslavingsziekten (2318)
Pijn (2264)
Bloeddruk - betablokkers (1932)
Maagzuur - protonpompremmers (1785)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1741)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1668)
Anticonceptie - eenfase (1606)
Angststoornissen (1577)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1453)
Antibiotica - urineweginfectie (1287)
Depressie - antidepressiva TCA (1249)