ISO 27001

ervaringen per categorie

Depressie - antidepressiva SSRI

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva SSRI

19-10-2018

Citalopram (citalopram)

Meerdere keren heb ik een bijdrage geschreven over mijn gebruik van citalopram. Ik gebruik het in druppelvorm van het merk Cipramil. Ik begon met tabletten, maar na 2 weken ging ik over op druppels. Omdat druppels 100% worden opgenomen door het lichaam, staat 1 druppel van 2 mg gelijk aan 2.5 mg in tabletvorm. Uiteindelijk heb ik over een periode van 4 maanden opgebouwd to[lees meer...]t 7.5 mg (3 druppels). Dat was halverwege augustus. Ik voelde me stukken beter en had weinig last meer van mijn "angst-voor-de-angst". Ik moet hierbij ook opmerken dat ik A(ccepteance) and C(ommitment) T(herapy) volg. Voor mij een geweldige combinatie. Mijn plan was (in overleg met huisarts en psycholoog) om een paar maanden de 3 druppels per dag in te nemen. Ik merkte echter dat ik vooral 's-ochtends (ik neem de druppels rond 6 uur als ik wakker word) moe was en dat ik last van de spieren in mijn bovenbenen had. Bij dat laatste het gevoel van "verzuurde spieren" na inspanning. In de loop van de dag ging dat gevoel over. Ik ben toen (weer in overleg met huisarts en psycholoog) gaan minderen. Eerst 3 weken, 1 dag 2 druppels, de volgende dag 1 druppel. Toen 3 weken 5 dagen 2 druppels en 2 dagen 3 druppels. Daaran 3 weken 6 dagen 2 druppels en 1 dag 3 druppels. Nu in week 28 sinds het begin zit ik op 2 druppels per dag en dat gaat goed. Ik maak weer wandelingen van een uur tot anderhalf uur. Fiets en kan als het moet achter de kleindochters aanhollen. Het plan is dit over de wintermaanden vol te houden en te kijken of er verder afgebouwd kan worden volgend jaar lente. Rond die tijd zijn de omstandigheden rond de ziekte van mijn dochter ook verbeterd. Het is natuurlijk aan een ieder om naar de eigen situatie te kijken, maar ik kwam erachter dat méér niet altijd beter hoeft te zijn, hoewel wij in onze maatschappij daar bijna altijd van uit gaan.

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik ben veteraan met ptss, hiervoor gebruik ik als hulpmiddel Citalopram 10 Mg. Geweldig middel om mijn stress level te reduceren waardoor mijn geest tot rust komt. Zal hierdoor dit middel zeker blijven gebruiken, ben weleens 3 maanden gestopt. Hierdoor ontstonden gelijk weer klachten. Bijwerkingen zal ik mee moeten leren leven, ik geef niet toe aan de vermoeidheid en p[lees meer...]robeer veel te bewegen, hierdoor voel ik me wel weer fysiek fitter. Echter wat ben ik soms toch moe ervan😬

Seroxat (paroxetine)
Depressief

Geen fijne tabletten zeker niet met een psychiater die dit middel samen met tranxene en temazepam stopt en je cold turkey laat afkicken. Achteraf ook niet zo'n geslaagde actie om mij dit voor te schrijven VOOR mijn 18de. Had van mn 9de al suicide gevoelens en dit middel heb ik laatst gehoord versterkt dat alleen maar

Sertraline (sertraline)

En depressie. 3 halve tabletten zware paniekaanval durfde niet verder. Lag dat moment op de paaz was geen indicatie meer voor wilde me onslaan maar was gaan hospitaliseren dus moesten me langzaam met uurtjes per dag thuis gaan laten wennen. Continu angstig. En ook afwezig liep gewoon de straat over terwijl er verkeer aankwam. En had het niet echt door

Escitalopram (escitalopram)

Ik gebruik deze voor depressie met de bijwerking dat ze meteen voor angst en paniekklachten werken ooit kreeg ik om die reden de sertraline (zoloft) (wat helemaal verkeerd afgelopen is). maar toen was nog niet bekend dat ik een IQ van 71 had en bleek dat de benadering jegens mij niet correct was wat uiteindelijk voor meer angst en kapot vertrouwen in de artsen to gevolg ha[lees meer...]d. Een psychiater in een gespecialiceerde behandelsetting heeft er 1.5 jaar over hedaan het vertrouwen terug te winnen. En heeft met hele kleine stapjes opgebouwd zodat ik de minste bijwerking had en het meeste voordeel. Ik wist niet wat ik aan moest met me goed voelen. Ik was zo gewend aan huilen dood willen anstig zijn en in een zwarte tunnel te leven. En ik was zo bang om eraan te beginnen en binnen een paar dagen voelde ik me zoveel beter en kon ik mezelf voor mijn kop slaan dat ik het niet eerder gedaan heb. Ik kon zelfs niet meer bij mijn angstgevoelens komen waar ik vervolgens bang van werd want geen angstgevoelens meer hebben was nieuw en akelig. Helaas heb ik soms toch nog paniek aanvallen. Maar de anderhalf jaar voordat ik met de escitalopram startte is weg en hopelijk tot nooit meer ziens. Bash dat was de meest donkere periode in mijn leven. Ik heb een aantal fikse onweers buien gehad in mijn leven maar dat was echt de aller zwaarste periode ooit. Hopelijk word dat record in mijn verdere leven nooit verbroken
17-10-2018

Sertraline (sertraline)

Heb dit medicijn op aanraden van de psych gekregen moest worden opgebouwd van 50 naar minimaal 100 anders zou het nooit werken was dr conclusie? Dat heb ik geweten. Echter de bijwerkingen waren voornamelijk zware vermoeidheid, heb toen besloten om te gaan stoppen werd aangeraden om terug af te bouwen naar 50 in 1 week enz, hier had ik geen zin in omdat ik er graag van[lees meer...]af wilde komen ben toen praktisch cold turkey gestopt met dank aan de lyrica hier sta ik nog steeds achter mn psych niet, (..).
16-10-2018

Paroxetine (paroxetine)

Het houdt mij op de been en om door te gaan.
13-10-2018

Seroxat (paroxetine)
Obsessieve-compulsieve stoornis

Jaren geslikt, ongeveer vanaf mijn 19e Werkte het beste tot nu toe tegen dwang. Kwam vooral na mijn 40ste zoveel aan en heb toen VAN ALLES geprobeerd om af te vallen. Niets werkte! Geprobeerd af te bouwen met vloeibare vorm, heel langzaam. Zeker een jaar zwaar kl*te gevoeld, tijdens afbouwen, zeer kort lontje, snel huilen, irritaties, bang. Wat een hel. Toen pas, in com[lees meer...]binatie met dieet, gingen er heel langzaam 5 kilo vanaf. Helaas kwam de dwang terug. Nog fevarin geprobeerd, maar te weinig effect., Weer Seroxat, weer kilo’s erbij, helaas merkte ik pas bij 30 Mg (i.p.v. jarenlang 20 Mg) en lange tijd verbetering. Nog meer kilo’s erbij. Van 65, naar 70, nu op 87 kilo(!) ik eet gezonder dan ooit dus niet door eetaanvallen oid. Schildklier, suiker, allemaal getest. Wie heeft DE tip om toch af te vallen tijdens gebruik Seroxat, ik weet het niet meer en kan geen positief verhaal vinden als het gaat om afvallen tijdens gebruik hiervan.
13-10-2018

Dwangstoornis

Citalopram is een mild medicijn dat verlichting brengt bij angst en dwang problematiek. Het neemt de angst en dwang niet weg, maar zorgt ervoor dat angst- en dwanggedachten te behappen zijn. 1-6 weken: veel bijwerkingen (hoofdpijn, misselijk, onrust, paniek, seksueel). Na 6 weken: het middel begint te werken en de bijwerkingen verdwijnen. Het starten met Citalopram[lees meer...] kan moeilijk zijn door de bijwerkingen. Deze bijwerkingen verdwijnen vanzelf. Voor de mensen die reviews achter laten na twee weken: geef het middel een kans en evalueer het medicijn na minimaal drie maanden.
12-10-2018

Citalopram (citalopram)

In de aanloop naar mijn scheiding heb ik veel last van een gespannen lichaam en het niet kunnen stoppen met denken. Oxazepam hielp op momenten, maar als deze uitgewerkt was begon het opnieuw. uiteindelijk voelde het alsof mijn lichaam "op" was. De huisarts stelde voor om te beginnen met Citalopram. Na een week kon ik mijn huisarts wel kussen! Mijn lichaam is ontspannen en [lees meer...]ik loop niet meer hele dagen te "malen". Ik heb drie dagen last gehad van zweten in bed, maar dat is nu voorbij. Er heerst nu vooral rust in mijn hoofd en lichaam, ik kan niet wachten tot ik volgende week naar de 20 mg mag!
12-10-2018

Escitalopram (escitalopram)

- 3 weken escitalopram 5mg teva (hoge gevoeligheid)- Last van: angst, paniekaanvallen, sociale angst, onrust, "burn out"-achtige klachten 1ste week was zwaar ( verward, angstig, transpireren, paniek aanvallen, amfetamine gevoel) 2de week leek het paar dagen iets beter te gaan, helaas was dit van korte duur. 3de weken nog steeds erg slecht nog steeds last van de [lees meer...]angst en paniekaanvallen hier komt bij dat ik me vrijwel constant erg verward gevoel niet kunnen concentreren een soort duizeligheid wat me extra angstig maakt. Heb jaren geleden 15 mg Lexapro geslikt wat mij toen goed hielp psychiater gevraagd of ik Lexpro mag proberen i.p.v. Escitalopram van merk Teva . als iemand dit leest en zelfde ervaring heeft laat dan aub een reactie achter.
11-10-2018

Citalopram (citalopram)

Na onverklaarbare heftige lichamelijke klachten waarbij ik niet serieus genomen werd en er maar geen ookzaak werd gewonden heb in het ziekenhuis zag ik het niet meer zitten, was doodsbang en heb om een zoekenhuispsychiater gevraagd. Deze schreef mij citalopram voor en ik zou 2 maanden later cognitieve gedragstherapeutische krijgen. 2 dagen na in name begonnen voor Mij a[lees meer...]lle bijwerkingen in alle heftigheid. Het ging net 3 dagen goed (alleen oxazepam en sporadisch een halve of kwart ritrovil als ik een aanval had) 2 dagen na inname in een heel diep dal geraakt......super depri en zat de hele dag te huilen. Had de ene na de andere paniekaanval en hyperventilatie waar ik bijna niet zelfstandig uit kon komen. 24u per dag gespannen en zenuwachtig met gejaagdheid. Ademhaling op hol en ga zo maar door....ik had bijna alle bijwerkingen die er waren. Ik had nog geen therapie en dus werd het zo erg dat ik het liefste opgenomen wilde worden bij de ggz want voor mijn gevoel kwam ik niet uit de aanvallen. Hartkloppingen Meerder keren badend in het zweet wakker, trillen koude rillingen en hartkloppingen Na meerdere consulten met de psychiater via de telefoon besloten om mijn 4x10mg oxa op te schroeven naar 4x20 om door de bijwerkingen heen te kunnen komen. Ook kreeg ik mirtazapine 7,5 voor de nacht. Er is nog veel meer gebeurd maar door uitleg van angst en paniek EN zelf te realiseren waar het mis gegaan is, gaat het nu eigenlijk best goed met mij. Ik kan alles goed relativeren, weet de oorzaak waardoor mijn lichamelijke klachten zo verergeren (stress en spanning) en zit lekker in mijn vel. Ik wil dus nu alles dus weer gaan afbouwen en kijken of het beter gaan echt door mezelf komt of door alle medicatie. Dit uiteraard in overleg met syneada. Alleen is de eerste afspraak voor het afbouwen pas 20nov .... en ik wil niet zolang aan die hoge dosering oxa zitten, dus ben ik al langzaam begonnen met die af te bouwen. De andere 2 cita en mitra doe ik onder begeleiding
10-10-2018

Dwangstoornis

Ik heb een dwangstoornis en voel me daarnaast depressief en leeg. Ben 16 dagen geleden begonnen met eerst 3 dagen 10 mg en tot nu 20 mg. Op dit moment merk ik dat ik mij alleen maar slechter angstiger en leger voel. Moet heel veel huilen en slaap slecht, mijn dagen worstel ik door.. in de avond voel ik mij iets beter, slapen doe ik maar een paar uurtjes dan word ik wakker [lees meer...]en begint het weer. Ik loop ook bij een Psycholoog en Psychiater doe CGT dit moet gaan helpen maar ik kan het niet opbrengen ander gedrag te vertonen het oude zit er zo in geslepen. Mijn dwang lijkt alles kapot te maken, dit is tot nu toe nog niet zo.. maar ik zie het afbrokkelen, relatie, werk, familie het maakt me ontzettend angstig. Weet iemand na hoe lang ik resultaat kan verwachten en de angst minder gaat worden, ik ben op.
09-10-2018

Sertraline (sertraline)

Beste wat me is overkomen!!! In begin ging t even goed fout, (klachten werden heel hevig tot psychotische aan toe) opname gehad ..ingesteld op 50 mg ,begon met 25... Maar nu zou nooit meer zonder willen!!!!mag ook niet maar ben gewoon mijzelf weer super medicijn!!!
07-10-2018

Escitalopram (escitalopram)

Ik heb meer dan 25 jaar last gehad van straatvrees, sociale fobie en dwang. Nooit heb ik medicatie gebruikt, totdat het me afgelopen voorjaar teveel werd. Ik ben gestart met escitalopram accord 10 mg en na 3 weken overgestapt naar 20 mg. De angst werd na paar weken al minder, ondanks de bijwerkingen. Ik had veel last van hoofdpijn, mast dat kwam omdat ik weinig water drink[lees meer...] op een dag. Ik ben toen meer gaan drinken en dat hielp enorm. De bijwerkingen werden met de dag minder en begon me steeds lekkerder in mijn vel voelen. Ik hield zeeën van tijd over, omdat ik geen angst meer voelde waar ik hele dagen controle over wilde hebben. Na 3 maanden kreeg ik ipv Accord het merk sandoz. Dit leek in het begin geen probleem. De angst bleef weg, maar ik had wel het idee dat de bijwerkingen opnieuw kwamen. Na 2 maand starten het piekeren, depressieve gevoelens en zelfs woede kwam op. Ik voelde me niet meer mezelf. Ik vergat heel veel, terwijl ik niet het idee had dat ik in mijn hoofd met andere bezig was. Ik heb gevraagd aan de huisarts of ik weer terug kon naar accord en dat was echt een verademing. Ik voel me nu super. Nooit gedacht dat er zoveel verschil in merk kan zitten. Accord werkt voor mij super
05-10-2018

Citalopram (citalopram)

Sinds 10 jaar slik ik Escitalopram, 1x 10 mg per dag. De eerste weken bijwerkingen gehad (angstig, "onwerkelijk" gevoel, ziek/naar) maar daarna geen bijwerkingen meer. Voor mij is het een wonderpil. Vanaf mijn 22e regelmaat anti depressiva geslikt, maar voor mij is dit de beste medicatie. Ik slik het tegen angst en paniekaanvallen. Voorheen had ik hier enkele keren per wee[lees meer...]k last van, nu blijft het beperkt tot een paar keer per jaar. Wel eens geprobeerd om te stoppen maar dat voelde zo slecht dat ik besloten heb het te blijven slikken. De werking ervan is nooit afgenomen
03-10-2018

Overspannen/burn-out

Burn-out gehad wat leidde tot een angst/paniekstoornis. Eerst zonder medicijnen geprobeerd te herstellen maar het werd steeds heftiger waardoor ik op een geg moment de deur niet meer uitdurfde. Erg snel overprikkeld, constant bang dat ik flauw zou vallen of een hartaanval zou krijgen. Plekken met veel mensen waren verschrikkelijk. Toen in overleg met huisarts besloten met [lees meer...]escitalopram te starten. (eerst 5mg toen naar 10mg). Eerste paar weken maakte de klachten wat heftiger, veel tijd in bed doorgebracht en had voor 'noodgevallen' oxazepam erbij. Deze nam ik alleen als ik echt de deur uitmoest, of het echt nodig was. Gelukkig had ik steun in mijn omgeving die boodschappen konden doen oid als dit niet ging. Wat me vooral hielp tijdens de beginfase was dat ik wist dat de toenname aan klachten door de escitalopram kwam en na 2 weken zouden afnemen. Doordat ik de reden wist stelde me dat enigzins gerust. Na een week 6 begon ik echt verschil te merken, in het begin wel ontzettend veel slaap. Maar dat vond ik opzich niet raar of erg, omdat mijn lichaam zo lang strak had gestaan van de spanning. Inmiddels gebruik ik nu zo'n 7 maanden het medicijn, en ben blij te zeggen dat het me er echt bovenop heeft geholpen. De paniekaanvallen werden snel afgeremd, en het is veel makkelijker controle te houden. Inmiddels heb ik al een paar maanden geen paniekaanvallen meer gehad en ben ik met veel plezier weer aan het werk. Ik heb volop energie en voor het eerst in jaren heb ik niet meer het gevoel dat ik constant aan het haasten ben. Een goede psycholoog i.c.m. escitalopram heeft voor mij super gewerkt. Enige bijwerking die ik nu nog ervaar is de levendige/heftige dromen af en toe.
03-10-2018

Citalopram (citalopram)

Gebruik het nu 2 weken. Langzaam opgebouwd, paar dagen 5mg, daarna een paar dagen 10mg, 15 mg en nu 20mg. De mist in m'n hoofd is nog niet weg, bijwerkingen zijn er wel. Hoofdpijn, strakke kaken, een verdoofd gevoel en snachts veel dromen. Ik kan tot 6 uur na inname niet autorijden, ik voel me niet vertrouwd genoeg dan. Ik merk wel dat mijn lichaam eraan went, hopen dat da[lees meer...]t doorzet.
02-10-2018

Chronische depressie

Van Citalopram overgestapt naar Escitalopram. Dit kan zonder af-/opbouw, daarom geen bijwerkingen gehad. Ik voelde me beter en energieker met Escitalopram. Om redenen overgestapt op een ander anti-depressivum.
27-09-2018

Prozac (fluoxetine)

26-09-2018

Chronische depressie

Na jarenlang depressief te zijn geweest ben ik in 2014 begonnen met het middel citalopram. Dat was de eerste weken erg wennen. Ik was misselijk en ook wat duizelig. Na een week of 4 gingen de bijverschijnselen over. Heel langzaam ben ik mij steeds beter gaan voelen. Ik gebruik het middel nog steeds en zou eigenlijk nooit meer zonder willen. Af en toe heb ik nog een terugva[lees meer...]l, maar deze terugvallen zijn minder diep als voorheen en duren minder lang (als in enkele dagen).
24-09-2018

Sertraline (sertraline)

Begonnen met 50 Mg drie weken. Daarna bij psychiater geweest en op zijn advies verhoogd naar 100mg. Verhoging geeft veel bijwerkingen weer. Is dat normaal? Hebben jullie dat ook? Vooral lusteloos/moe en spanning . Dokter geeft aan dat het ervij hoort/ bijwerkingen. We wachten af

Sipralexa (escitalopram)

Ik had huilbuien en was prikkelbaar, had nachtmerries. De nachtmerries zijn weg de huilbuien nog niet. Is niet de eerste keer dat ik sipralexa neem maar heb de indruk dat t nu langer duurt voor t helpt

Citalopram (citalopram)

Ik ben in september 2017 voor de tweede keer gestart met Citalopram wegens depressieve klachten. Daarvoor had ik het medicijn al eens een jaar geslikt. De eerste 2 / 3 weken zijn niet prettig, maar dat wordt vooraf ook vermeld. Bijwerkingen toen voornamelijk wazige denkbeelden, nog ergere depressie en angstklachten. Na de beginperiode stabiliseerde mijn stemming zich en we[lees meer...]rd ik rustiger. Ik heb nog wel eens last van depressieve perioden, maar in veel mindere mate dan voorheen. Het enige nadeel vind ik, dat wanneer ik het pilletje inneem, ik een uur of 2 daarna echt moe wordt. Dat is fijn wanneer je wil slapen, maar minder prettig wanneer je nog een feest hebt of iets dergelijks. Daarnaast zie ik vrij wazig 2/3 uur na inname. Autorijden is dan dus iets lastiger.

Paroxetine (paroxetine)

Het is voor mij het medicijn om door te kunnen gaan in het leven.Ik ben 1 x gestopt maar dat ging niet goed. Nu is het weer stabiel......!
22-09-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Door een jeugd met emotionele verwaarlozing, constante angst voor afwijzing, ruzies tussen ouders met veel krachttermen, negeren als vorm van straf, constante dreiging voor afkeuring/afwijzing kreeg ik chronische hyperventilatie. Dit leidde weer tot een een angst en paniekstoornis met depressieviteit. Via huisarts naar haptonomie en daarna psychologe. Na eerst oxazepam teg[lees meer...]en de ergste dalen met veel angst begonnen aan Paroxetine. Eerste 2, 3 weken werd t erger maar daarna...sloeg het heel goed aan. Nooit afgevlakt geweest en heel blij dat het bestaat. Nu is het 2018 en na 10 jaar 30mg ben ik nu sinds juli dit jaar aan t afbouwen. Eerst naar 20mg en nu een volle week 15mg. Nergens last van (nog, want een beetje sceptisch blijf ik wel). Maar so far so good! Moet er wel bij vermelden dat ik sinds november 2017 samen met een bevriende orthomoleculair epigenetisch therapeute mijn vitamines en mineralen aanvul. Zeg het er wel even bij want dat zou een ander weer kunnen helpen toch?
21-09-2018

Depressief

Na mijn vermoeden depressief te zijn kreeg ik deze tabletten direct voorgeschreven, met een doorverwijzing naar een psycholoog. Ik moest beginnen met 5mg, dit is later opgebouwd naar 10mg, ik heb tijdens de opbouw veel bijwerkingen gehad, vooral diaree, zweten traanogen verkouden grieperig, dit moest maar weer omhoog want het werkte voor geen reet. Na 4 maanden pillenslikk[lees meer...]en werd ik steeds slechter. Ik ben toen begonnen om uit te zoeken wat ik nu aan het slikken was. Het zijn SSRI's selectieve serotonine heropname remmers. Serotonine is een neurotransmitter. Die worden uitgezonden in de hersenenen worden opgepikt door receptoren, te weinig serotonine levert te veel receptoren op, Door extra serotonine te nemen zal het aantal receptoren afnemen. Althans dat is de theorie, er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor. Met zegt dat SSRI's niet verslavend zijn volgens de definitie van verslaving: Men heeft er steeds meer van nodig hebben voor hetzelfde effect, en men heeft last van onttrekking, De onttrekkingsverschijnselen zijn dermate heftig dat je terugvalt en weer begint. Na deze wetenschap en het feit dat het een placebo is wilde ik er van af. Dit medicijn is gericht op een heftige terugval zodat je weer moet beginnen. Ik was vastberaden: ER VAN AF in een zo kort mogelijke tijd, zonder iemand in te schakelen, Ik ben per gestopt en heb veel zware onttrekkingsverschijnselen gehad, je moet even door de cold turkey heen. Hoe langer je gebruikt hoe moeilijker het gaat worden. Je kunt beter snel en heftig afkicken dan langzaam in stapjes,dan is de kans op terugval groter. Dat weet de farmaceut ook. Bezint eer je aan een placebo met verslavingsrisico begint.

Overspannen/burn-out

Middel werkte zeer goed, ik was weer rustig. Ik merkte er zelf niet veel van (was gewoon en niet meer down maar dat besef je je pas later). Ik kreeg alleen ontzettend veel last van haar uitval dus overgestapt op efexor wat totaal geen effect heeft en ik weer erg depressief ben. Ik zou dit middel zo weer nemen ondanks de haar uitval

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Als startmedicatie gebruikt in een ziekteproces sinds 1979.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4392)
Anticonceptie - overig (3262)
Cholesterol (2586)
Depressie - antidepressiva overig (2379)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2002)
Pijn - morfine-achtigen (1945)
Pijn (1766)
Verslavingsziekten (1661)
ADHD - psychostimulantia (1653)
Bloeddruk - betablokkers (1502)
Maagzuur - protonpompremmers (1444)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1406)
Anticonceptie - eenfase (1223)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (998)
Angststoornissen (990)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (933)
Depressie - antidepressiva TCA (919)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (874)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!