categorie

Depressie - antidepressiva SSRI

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva SSRI

25-07-2024 | Vrouw | 45
paroxetine
Ik denk dat dit een placebo pil is is trouwens ook onderzocht en als placebo bestempeld. 4 en een halve maand gebruikt ik merkte geen enkele verschil. Waardeloos.

25-07-2024 | Vrouw | 23
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

lage weerstand tegen alcohol slaperigheid

ik slik paroxetine al sinds mijn 18e wegens ernstige klachten toentertijd. (depressie, PTSS, Angststoornis) Na een tijdje werd ik stabieler en dat is heel fijn. Echter wil ik nog even wachten met afbouwen want dat ik heb ik een keer geprobeerd (te snel) en dat ging niet goed. Mijn dosis is vrij hoog en ik ben op een hele jonge leeftijd gestart. Soms zit ik hiermee en [lees meer...]ben ik heel onzeker maar ik ben gewoon even anders daarin dan andere jongeren. Drugs doe ik niet maar ik drink wel regelmatig. Overmatig drankgebruik kan leiden tot verslaping en intoxicatie bij mij waardoor mijn hele lichaam 'out' gaat. Ik zit nu in een vieuze cirkel waarbij het mij niet lukt om te stoppen maar ik er wel heel erg mee bezig ben omdat ik het wel graag wil. Naast mijn bijwerking na het hevige alcohol gebruik heb ik alleen dat ik heel moeilijk wakker kan worden in de ochtend en ik heel snel slaperig wordt op werk en tijdens de colleges. dit is gelukkig niet super erg maar wakker blijven is soms heel moeilijk in de vroege ochtend en het duurt gewoon wat langer voordat ik helemaal wakker ben. Dit is enkel gevaarlijk tijdens het autorijden dus ik vermijd autorijden nadat ik net wakker ben.

24-07-2024 | Vrouw | 43

branderig gevoel

Heeft iemand ook last van roodheid in vlagdn en bra derig alsof je bloed kookt Na 10 min trekt her weer weg Lijkt soorf aanval

24-07-2024 | Vrouw | 26

constipatie winderigheid diarree

Ik heb een vraagje, ik had de eerste week van slikken enorm last van diarree elke ochtend meerdere malen waterig. Na een week werd dit wat minder maar nog steeds is de ontlasting vaak veel en niet hard. Ook heb ik afwisselend weer heel erg last van opgeblazen gevoel borrelende darmen en winderigheid. Soort van obstipatie gevoel. Ik slik de medicatie nu 6 weken en alhoewel [lees meer...]het de angst klachten relatief onder controle houd. Vraag ik me toch af of er meerdere zijn met deze klachten en of ze ook minder worden, zo ja na hoelang? Ik vind de maag darm klachten nu vervelender worden en overweeg wat te doen

24-07-2024 | Man | 38
escitalopram

angst paniekerig duizeligheid kortademigheid verminderd libido handpalmen zweten meer

Als je de bijwerkingen leest, denk je daar begin je niet aan. Echter zonder escitaloprám heb ik deze symptomen, met escitaloprám worden deze symptomen fors versterkt in de eerste weken. Als ik deze periode overwonnen heb, zijn vrijwel alle klachten weg en denk ik hoe is het er ooit gekomen. Wel moet je de kuur voor een periode van ongeveer 6 maanden volhouden en dan afbou[lees meer...]wen. Zie het als antibiotica die kuur maak je ook af, terwijl de ontsteking allang weg is.

23-07-2024 | Vrouw | 25
citalopram

vermoeidheid brok in de keel hoofdpijn

Zonder reden kreeg ik een depressie. Ik had een somber, verdrietig gevoel van binnen wat steeds erger werd. Niet meer kunnen genieten van dingen, onzeker worden en huilbuien elke dag, gewoon niet meer mezelf zijn. Op een gegeven moment duurde het te lang en ben ik naar de huisarts gegaan. Begonnen met 10mg waardoor ik al geen huilbuien meer had. Daarna verhoogd naar 20mg. [lees meer...]Weinig last van bijwerkingen gehad. Alleen heel moe zijn en brok in mn keel. Het gaat nu weer helemaal goed met mij. Ik heb nergens meer last van en ben helemaal mezelf weer. Ik raad het zeker aan!!

20-07-2024 | Vrouw | 37
Overspannen/burn-out

ongerustheid been trillen

Ik ben zes weken geleden gestopt met antidepressiva escitalopram na heel geleidelijk afbouwen. Ik merkte al snel afkickverschijnselen als trillen en complete onrust. Nu was ik gelijk maar weer omhoog gegaan naar 0,5mg voor vijf weken, maar dat deed nog niks. Vorige week naar 1mg gegaan en nu sinds twee dagen naar de 3mg. Ik weet namelijk niet zo goed bij welke dosering i[lees meer...]k me nog redelijk voelde omdat het heel geleidelijk is gegaan. Nu is mijn vraag, heeft het lang tijd nodig voordat dit weer gaat stabiliseren? Of kan het zijn dat mijn lichaam nu niet meer reageert op de escitalopram? Dat laatste zou ik heel beangstigend vinden. Ik hoop dat het met een paar weken zal herstellen.

16-07-2024 | Vrouw | 30
Overspannen/burn-out
Hier een positief verhaal. Ik had dit namelijk ook willen lezen in de tijd dat ik het nodig had. Wat begon als overspannenheid is uiteindelijk overgegaan op neerslachtigheid-angst. Begonnen met therapie (ACT) en daar de tools geleerd. Hier leer je de tools om met dingen om te gaan, maar mijn gevoel bleef op den duur onveranderd. Angst en neerslachtigheid door het hele proc[lees meer...]es namen het over. Na lang overwegen toch de stap gemaakt om met 10 mg escitalopram te starten. En lang overwogen heb ik. Het liefst doe ik alles eerst zelf. Bang voor bijwerkingen, bang voor veranderingen in mijn persoonlijkheid, bang voor een eventuele medicatie verslaving. Vaak lees je alleen 'slechte reviews' online en ik wil dus ook het positieve laten horen. Qua bijwerkingen heb ik 1 week last gehad van obstipatie en 2 dagen wazig zien bij het opstarten. Ik voelde me in enkele weken al vrij snel de oude ik. Rustiger, minder piekeren. Niet meer alles overdenken of ik het wel goed doe? Maar gewoon doen. Genietend van het leven zoals ik voorheen ook deed. Al met al heb ik het 1,5 jaar ingenomen en heb ik een aantal maanden geleden het medicijn afgebouwd (tip: 1 mg per week zakken met druppels en richting het voorjaar). We zijn 4 maanden zonder AD en het gaat prima. Ja soms pieker je weer even of heb je wat stress, maar ik herinner mij eraan dat ieder mens dat soms heeft en dat het er mag zijn. Ik maak nu andere keuzes dan voorheen. Ik geloof niet dat iedereen wie overspannen is dit middel als quick fix moet gebruiken. Sterker nog, ik denk dat het in sommige gevallen (wanneer ik sommige verhalen lees) te snel gegeven wordt. Het is goed om tot stilstand te komen en echt tot de kern van het probleem te gaan samen met goede begeleiding. De dingen anders doen en andere keuzes maken moet je zelf doen. Mij heeft het slechts het laatste zetje gegeven om er weer voor te gaan. Ik heb er geen spijt van gehad. Mocht ik ooit in de toekomst onverhoopt in een zelfde positie komen, dan ben ik niet bang om opnieuw te starten met dit medicijn. Ik wens ieder in een zelfde positie als ik destijds veel kracht toe.

12-07-2024 | Vrouw | 37
escitalopram
Ik heb speciaal een account aangemaakt om te kunnen reageren en ook positief geluid te laten horen. Tegen iedereen die in de gewenningsperiode zit zou ik willen zeggen: HOU VOL! Het wordt beter! Ik ben een half jaar geleden begonnen met 5mg escitalopram ivm heftige angstklachten en depressie. Ik heb pakweg de eerste 8 weken een hele rits aan bijwerkingen voorbij zien ko[lees meer...]men: hartkloppingen, misselijkheid, slapeloosheid, vermoeidheid, trillen, zweten, hoofdpijn, geen eetlust, droge mond, nervositeit. Maar het ergste was nog dat mijn angstklachten en somberheid erger werden. Het was werkelijk een hel.. Na 4 weken verhoogd naar 10mg, maar die stap bleek te groot/intens. Dus eerst naar 7,5mg en daarna uiteindelijk verhoogd naar 10mg. Ik bleef tegen mezelf zeggen: hou vol, je moet hier doorheen. En ik ben zo blij dat ik dat gedaan heb. Na ongeveer 2 maanden (incl 2 keer verhogen) begon het te stabiliseren, en verdwenen ALLE bijwerkingen. Ik heb momenteel fysiek nergens meer last van en ik voel me veel rustiger. Soms vergeet ik gewoon dat ik antidepressiva slik, ik voel me gewoon mezelf. Haalt het de angstklachten 100% weg? Nee, daarnaast moet je ook gewoon aan het werk met bijv. een psycholoog. Maat het haalt wel de scherpe randjes eraf, en zorgt dat je weer normaal kan functioneren en kan genieten van dingen. Het werkt misschien niet voor iedereen, en ja het is zoeken naar de juiste dosis. Maar probeer die eerste periode door te zetten. Het komt goed!

11-07-2024 | Vrouw | 24

depersonalisatie droge mond

Ik heb 6 maanden 20 mg geslikt. Bij 10 mg merkte ik dat ik minder angst had bij mezelf uitspreken, dat ik meer durfde te zeggen, ook persoonlijke dingen die ik moeilijk vind. Na een maand ben ik naar 20 mg gegaan. Ik ben door dit medicijn mezelf kwijt geraakt. Ik kon niet meer bij mijn eigen gevoel komen, had hypomanische momenten en voelde niet meer wie ik was en mijn emp[lees meer...]athie verdween deels. Dit alles met allerlei gevolgen van dien.. Na 6 maanden ben ik zelfstandig naar 10 mg gegaan en na een week is mijn empathie terug, heb ik weel een 'zelfgevoel', heb ik mijn vrolijkheid weer beter onder controle en voel me veel en veel en veel beter. Ik denk dat ik wellicht op een te hoge dosering zat, maar ik vind het kwalijk dat ik 4 maanden geleden niet mocht afbouwen, ondanks de sociale gevolgen die het medicijn voor mij hadden. Dat is het lastige aan dit medicijn: als de dosering niet bevalt maar je het gaat slecht met je, kan je niet afbouwen/stoppen (volgens mij huisarts). Pas alsjeblieft op met citalopram en kijk goed naar de dosering die je slikt. Ik zit nu op 10 mg en dit lijkt voor mij wel de juiste dosering.

Brintellix

10-07-2024 | Vrouw | 47
vortioxetine
ADHD

misselijkheid

Tijdens mijn burn-out in 2015 (met veel paniekaanvallen en angst) kreeg ik last van draaiduizelingen wat resulteerde in een evenwichtsstoornis (pppd) die niet meer overging. Daardoor werd mijn wereld zeer beperkt. Onlangs de diagnose adhd (gecombineerd type) gekregen. Ik ontdekte dat medicatie die werkt op serotonine evenwichtsklachten met 60/70 kan verminderen. Voor mij[lees meer...]n adhd heb ik medicatie nodig die werkt op dopamine en noradrenaline. Eerst adhd-medicatie getest, maar dat werkte bij mij voor geen meter. Werd er heel nerveus en opgefokt van en juist extra duizelig. Nu sinds 3 weken vortioxetine (oftewel Bintellix) en dit bevalt super. Enige waar ik last van heb is misselijkheid na inname maar dat trekt na tijdje weg ook weer weg. Verder geen bijwerkingen terwijl ik altijd veel bijwerkingen heb (ooit Sexorat, Effexor en Sertraline geslikt voor angst). Dat was echt geen pretje. Nu gewoon nergens last van. Ik merk dat ik al veel meer ontspannen ben waardoor mijn evenwicht ook beter gaat. Ik voel me vrolijker en lach meer, ben minder angstig en voel me meer mezelf (zoals ik voor mijn burn-out en evenwichtsstoornis was). Kortom: ik ben enthousiast! Ik ben nu sinds twee dagen van 5mg naar 10 mg gegaan en nergens last van. Sterker nog: ik slaap beter en voel me relaxter. Ik heb dus goede hoop dat dit medicijn me mijn leven terug kan geven 😊

08-07-2024 | Man | 60
Chronische depressie

droge mond

Werkt perfect. In het verleden onterecht gediagnostiseerd met adhd maar blijk al 20 jaar depressief te zijn met angsstoornis. Duurt even al vorens het werkt maar ik gebruikt het al 10 jaar en het gaat voor 80% beter. Ben zeer tevreden

07-07-2024 | Vrouw | 48

misselijkheid

Ik twijfel om te beginnen! Hoe gaat het nu met jou?

Prozac

06-07-2024 | Man | 35
fluoxetine
Na jaren lexapro te hebben geslikt heb ik een tijd zonder AD proberen te functioneren. Dit bracht me niet wat ik gehoopt het en de angst en depressies kwamen terug. Op aanraden van de huisarts met Prozac begonnen. Ik ben nu ruim 4 maanden bezig en vanaf een maand of 3 merk ik een enorm verschil. Ik pieker niet mee, slaap beter en heb weer plezier in het leven. Wat heerlijk[lees meer...]! In het begin veel moeite met orgasme maar ook dit is enorm verbetert. Prozac heeft mijn leven gered!

06-07-2024 | Man | 62

verlies van libido

04-07-2024 | Man | 47
escitalopram

duizeligheid vertraagde ejaculatie verhoogde hoeveelheid zweten droge mond

Dit is de 4e x in 5 jaar dat ik gestart ben. Voorheen in 4 weken opgebouwd met 1ml druppels. Nu met 5 mg eerste week in tweede week naar 10 mg. Helaas geeft mij dit wel bijwerkingen. Ik ben erg duizelig en heb mede daardoor extra last van paniekaanvallen. Ik weet echter dat escitalopram voor mij werkt dus ik hou weer vol. Over week of 4 zal ik me weer stuk beter voelen en [lees meer...]hopelijk van die vervelende paniekaanvallen/stoornis af.

03-07-2024 | Vrouw | 35

misselijkheid vermoeidheid duizeligheid

Hoi, ten eerste wil ik iedereen ontzettend veel sterkte wensen. Het is zo vervelend om met deze klachten te zitten. Ik vind dit medicijn een beetje lastig te pijlen, ik neem het nu iets meer dan een maand, maar bij elke verhoging (druppels) ben ik twee dagen misselijk en nu sinds een paar dagen op de dosis waar ik moet zijn, echter ben ik ontzettend duizelig, vraag me [lees meer...]af of dat normaal is, en hoe lang duren die bijwerkingen eigenlijk voor ze echt weg zijn? Want die enkele dagen ben ik nu echt wel voorbij. Alvast bedankt!

29-06-2024 | Vrouw | 47

constipatie gewichtstoename

Ik startte dit medicijn in de lente van 2021 en in het begin was het heel moeilijk. Zeker met de verhoging van 25 naar 50 mg had ik meer angsten en kon ik moeiloijk slapen. Na een paar maanden ging dat weg en nu gebruik ik dus al jaren met grote tevredenheid. Daarvoor gebruikte in amitriptyline en daar had ik veel meer bijwerkingen van. Ik gebruik dit in tandem met Mirt[lees meer...]azipine ( Voor snachts) en dat werkt heel goed.

28-06-2024 | Vrouw | 32
Angst

moeite met klaarkomen gewichtstoename

Ik ben drie jaar geleden sertraline gaan slikken omdat ik in een burn-out terecht kwam en mij steeds depressiever en vooral angstig en paniekerig begon te voelen. De opbouwfase was doorbijten en het duurde wel een aantal weken voordat ik er wat van begon te merken. Na twee maanden werkte het nog onvoldoende en heb ik opgehoogd naar 75mg. Het ondersteunde mij om uit m’n bu[lees meer...]rn-out te komen, naast alle andere stappen die ik zette: therapie, meditatie, rust, wandelen, gezond eten etc. Na een jaar wilde ik het gaan afbouwen, ook dat was weer lastig en achteraf te snel. Toch heb ik afgebouwd naar 50mg. Daarna verder afgebouwd maar over de maanden heen begon ik mij steeds angstiger te voelen, veel piekeren, tegen dingen opzien, veel huilen. Toen toch besloten om weer op te bouwen naar 50mg. En bij deze dosering voel ik me erg goed! Niet angstig, ik durf nieuwe dingen op te pakken, voel me weer steeds meer mijzelf, ondernemend, sociaal. Dus ik heb nu besloten dat ik deze dosering nog een tijdje blijf slikken, ik heb dat voor nu geaccepteerd. De enige nadelen van het medicijn is dat ik er door ben aangekomen en ik kom wat moeilijker klaar. Klaarkomen is zeker niet onmogelijk alleen gaat het minder snel dan voorheen. Een bijwerking waar prima mee te leven is! Ik weet dat ik in de opbouwfase zoveel op deze pagina keek en dacht ‘wanneer gaat het werken?’. Dat ik me niet voor kon stellen dat ik me ooit beter zou gaan voelen. Maar met de tijd ga je je echt weer beter voelen! Door de medicatie, maar ook door je leven anders in te delen en te werken aan je zelf. Zet ‘m op!

Brintellix

27-06-2024 | Vrouw | 50
vortioxetine
Psychische klachten

acute hoofdpijn hoofdpijn

Ik moet het resultaat nog afwachten maar ik heb wel last van veel hoofdpijn als bijwerking. Maar daar lees ik weinig over...

Fluoxetine

27-06-2024 | Vrouw | 74
fluoxetine
Eetstoornis

verhoogde eetlust

Ik had eind jaren 80 anorexia en was suicidaal. Toen las ik over Prozac die heel goed werkte bij mensen met een eetstoornis. Ik kreeg de originele Prozac. Ik voelde me al snel beter. De zwart/witte wereld had ineens kleur. Ik kreeg wel een enorme eetlust. Dat was toen niet erg want ik moest aankomen. Voorheen functioneerde ik totaal niet. Maar in de jaren 90 vond ik zelfs [lees meer...]een baan. Toen kreeg ik geen Prozac meer maar Fluoxetine. Steeds een ander merk. Ik ben steeds minder gaan slikken. Ik kreeg telkens een ander merk. Nu heb ik merk Aurobindo en dat veroorzaakt alleen maar eetbuien. Zakken drop, pinda's en chips. De hele dag door. Dan wordt het middel erger dan de kwaal. Ik ben ermee gestopt maar heb grote moeite de dag door te komen. Er wordt bij de apotheek altijd gezegd dat het merk niet uitmaakt. Dat is gewoon niet waar.

24-06-2024 | Vrouw | 32
sertraline
Ik ben door de vele negatieve verhalen over bijwerkingen op deze site, wat bang geworden met het starten van de Sertraline. De eerste week met 25 mg begonnen, na 1 week opgehoogd naar 50mg, nu een week verder en ik merk helemaal niets, geen bijwerkingen maar merk ook geen andere werking. Kan ik er nu vanuit gaan dat dit niks gaat doen, of herkent iemand dit?

Fluvoxamine

20-06-2024 | Man | 32
fluvoxamine
Obsessieve-compulsieve stoornis

afwezigheid van erectie verminderd libido

Over het algemeen wel tevreden, maar wat betreft m'n libido is het beduidend minder. Alsof er gewoon geen libido meer is....iemand die dit herkent? Graag zou ik hierin verandering in willen brengen. Ik heb al erectiepillen, maar dat is ook niet alles,libido blijft het zelfde.....is er iemand die mij hiermee kan helpen/adviseren? Mijn dank is groot!

18-06-2024 | Vrouw | 35
Chronische depressie

verminderde eetlust verminderd libido verstoorde slaap

Ik wil graag met een positieve ervaring komen voor de mensne die twijfelen om te starten of net gestart zijn en last hebben van de heftigheid van de start. Mij hebben de positieve ervaringen echt door de zware opstart getrokken, want deze was bij mij echt niet fijn. Door ptts, chronische depressie , angststoornissen was het leven voor mij al heel zwaar , chronisch uitgeput[lees meer...] en daarnaast overleed mijn moeder vorig jaar juni plotseling, mijn beste vriendin en mijn wereld stond stil. Dit is nog steeds zo, maar met behulp van de citalopram kwam ik langzaam aan weer buiten na maandenlang met de gordijnen dicht te hebben gezeten en en elke avond een fles wijn naar binnen goot. Sociale gesprekken gaan vloeiender , nog steeds niet m’n sterkste kant maar het zorgt niet meer voor zoveel stress. Piekeren is ronduit minder geworden , dat merk ik het meeste. Pieker gedachtes verdwijnen snel , in plaats van uren lang over 1 onderwerp na te lopen denken. Opstarten was alleen mogelijk met kalmerende middelen, anders had ik het niet volgehouden. In overleg met de huisarts nu toch van 30 naar 40 gegaan omdat ik voelde net dat ene zetje nog nodig te hebben. Het is zo jammer dat het taboe zo groot is , terwijl het je leven zoveel draaglijker kan maken. En de daarbij horende emoties blijven niet weg, ik voel mezelf ook niet vlakker. In het begin wel een lager libido, nog steeds niet wat het was maar dat neem ik echt voor lief. Voor iedereen die begint , heeeeel veel succes en hopelijk hebben jullie iets aan mijn ervaring. Negatieve bijwerkingen ; in het begin toename depressie en angst, ik heb minder eetlust ( kan ook de depressie zijn) minder libido, lichter slapen en sneller transpireren. Maar alles in een acceptabele mate.. wat ik wél vervelend vind is dat ik moelijk kan huilen , om mijn moeder bijvoorbeeld . Maar voor nu was dit nodig , omdat ik er anders waarschijnlijk niet meer zou zijn… wie weet lukt het me ooit zonder , en anders blijf ik graag doorslikken.

18-06-2024 | Vrouw | 28

verminderd libido

Na jaren te hebben gestruggled met een angststoornis en constante paniek, eindelijk de stap gezet een jaar geleden om aan de anti depressiva te gaan. Altijd heel erg anti medicatie geweest, maar nu ik beter weet kan ik het alleen maar aanraden. Een jaar geleden kon ik helemaal niks meer, ik at slecht, kwam nergens meer, ik was oprecht ziek. Maar escitalopram heeft het alle[lees meer...]maal veranderd (plus intensieve therapie!!). Overleg natuurlijk met je huisarts en therapeut, maar voor mij was dit het puzzel stukje in de puzzel die ik zelf niet kon oplossen. Ik leef al een jaar stabiel, heb nog steeds al m’n gevoelens en kan lekker huilen nog steeds (dus ben niet afgevlakt), maar paniek/angst beheerst mijn leven niet meer. En dat voelt heerlijk. Ik denk eigenlijk dat ik nooit meer ga stoppen met dit medicijn, het is het stofje wat ik altijd al miste en waarom zou ik stoppen. De enige bijwerking is een verlaagd libido, maar ik heb de meest lieve partner en de voordelen van geen angst meer hebben wegen er zwaar tegenop. Als je twijfelt, proberen kan nooit kwaad. You can do it!!

18-06-2024 | Vrouw | 38

droge mond zweten

Sinds 2 maanden slik ik citalopram. Ben begonnen met 10mg en sinds 2 weken 20mg. Ik moet zeggen, het medicijn doet wonderen. Het piekeren en de voortdurende adrenalinescheuten door mijn lijf zijn echt geminimaliseerd en beperkt zich tot acute zaken. Ik kan weer ontspannen en focussen waardoor ik wat meer lucht krijg om meer aan te kunnen. Mijn partner zegt ook wel: ik heb [lees meer...]mijn vrouw weer terug. En zo voelt het ook. Bijwerkingen vielen alles mee. Ik word er slaperig van dus neem het rond 20.00 dan kan ik tegen 22.30 lekker slapen. Ik zweet meer en soms heb ik een soort opvliegerachtig gevoel. En soms een droge mond. Dit alles weegt niet op tegen de positieve werking. Ben er ontzettend blij mee, dit had ik jaren eerder moeten doen.

15-06-2024 | Man | 49
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

overgevoelig voor geluid moeite met ademhalen trillingen ongerustheid

Inwendig trillen komt me bekend voor , niemand ziet t jij voelt het wel , dat maakt je weer onrustig enz, dat is een bijwerking, niets medisch Ik heb regelmatig last van niet door kunnen ademen ( blijft handen ) beetje hyperventilatie. Hele dag naar adem happen , heel irritant.

15-06-2024 | Vrouw | 40
escitalopram
Ik overweeg het te gaan gebruiken voor angsten en spanningen.. ik heb geen depressieve gevoelens. Wil juist dichter bij mijn gevoelens komen te staan omdat ik al jaren mijn verdriet niet durf te doorvoelen. En dat geeft nu spanning klachten. Ik wil therapie gaan volgen waarin ik ga leren deze emoties weer toe te laten. Ervaren jullie bij het gebruik hiervan, dat je gevoel[lees meer...]ens van verdriet worden afgestompt? Maar ook gevoelens van vreugde bijvoorbeeld? Ik zou graag willen dat ik juist dicht bij mijn emoties blijf wanneer ik dit ga gebruiken. Wat is jullie ervaring daarin?

12-06-2024 | Vrouw | 35

verminderd libido

Ik ben erg tevreden over dit medicijn. Vanwege mijn angst en paniekklachten eerst langzaam opgebouwd met druppels. Nu slik ik 30mg per dag. De angst neemt niet compleet af door dit medicijn, maar geeft wel net dat zetje wat je nodig hebt om over je angsten heen te komen. Dit uiteraard in combinatie met therapie. Na 1 jaar Citalopram in combinatie met therapie en zelf veel [lees meer...]oefenen ben ik eindelijk van mijn angstklachten af. Ik zou dit medicijn dan ook zeker aanraden. De enige bijwerking die ik had is een verlaagd libido.

11-06-2024 | Vrouw | 75
paroxetine
Tijdens de overgang kreeg ik angst en paniekaanvallen, daarom Paroxetine gaan gebruiken tot volle tevredenheid.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6407)
Anticonceptie - overig (4522)
Cholesterol (3319)
Depressie - antidepressiva overig (3146)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2889)
ADHD - psychostimulantia (2571)
Pijn - morfine-achtigen (2526)
Verslavingsziekten (2330)
Pijn (2272)
Bloeddruk - betablokkers (1940)
Maagzuur - protonpompremmers (1793)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1765)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1670)
Anticonceptie - eenfase (1613)
Angststoornissen (1584)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1459)
Antibiotica - urineweginfectie (1293)
Depressie - antidepressiva TCA (1264)