ziekte

Oxazepam Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angst & paniekstoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angst & paniekstoornis

27-05-2020

Sertraline (sertraline)

Ik gebruik nu 5 weken Sertraline, vloeistof. Begindosis was 0,6 milliliter maar de bijwerkingen waren zo intens dat ik van 0,2 langzaam aan het opbouwen ben. Ik zit nu op 0,7 en ga elke week 0,1 milliliter omhoog. Over 6 weken bloedspiegel laten prikken of die goed is. Het gaf het gevoel alsof ik een XTC pil op had, en echt niet op een fijne manier. Nu, op dit moment merk [lees meer...]ik wel dat de angst wat afneemt en dat ik meer geneigd ben dingen de ondernemen. Het gaat nog een hele tijd duren voordat alles op elkaar is afgestemd, maar dat is nu eenmaal zo bij deze soort medicatie.
23-05-2020

Propranolol (propranolol)

De 80 Mg retard versie is buitengewoon goed. Je voelt het product werken bij een angstaanval. Het houdt het doorkomen van de migraine aanval tegengehouden worden. Ik begrijp niet waarom dit retardproduct uit productie gaat. Het helpt zo vele mensen die niet geholpen zijn bij een acute afgifte maar beschermd worden ten alle rijden door de retard versie met uitgestelde af[lees meer...]gifte. Hoe kan je een goed product nu zo maar stopzetten om economische redenen ? Foei aan de producenten. Je brengt mensen bewust in gevaar omda er geen alternatief is .
23-05-2020

Olanzapine (olanzapine)

Ik kreeg olanzapine voorgeschreven tegen angsten. Voor mij helpt het weinig. Ik merk geen afname van mijn angsten. Ik gebruik het nu 2 jaar en wil binnenkort gaan afbouwen.
20-05-2020

Orap (pimozide)

15-05-2020

Zolpidem (zolpidem)

Met zolpidem kon ik geen paniekaanval krijgen , Dus die was erg belangrijk! En ik voel me gewoon beter als ik een zolpidem op heb .
13-05-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Heeft iemand ervaring met verschil in werking van merken amitriptyline 10mg? Ik krijg ze voorgeschreven ivm depressie en slaapproblemen. Had voorheen andere merk Sandoz. En werkte prima. Verhuisd en andere apotheek met merk BB. Geeft dit problemen n bijwerkingen bv
12-05-2020

Tranxene (clorazepinezuur)

Heb 30 jaar last van angstaanvallen. Nu krijg ik opbouwend Tranxène 60mg/ dag. Werkt goed tegen angst en houdt me toch scherp. Oud maar goed middel. Slaap er ook beter op. Hopelijk valt de tolerantie mee. Gebruik het nu 2 maanden. Hiervoor Valium 10mg/dag. Dat maakte me veel suffer. Best raar want 60mg Tranxène zou gelijk staan aan 45mg Valium! Tranxène werkt langdurig ma[lees meer...]ar het beste resultaat krijg ik 1,5 uur na inname. Dan is het 5 uur heel effectief. Succes allemaal. Het is een hele zoektocht om je juiste medicatie te vinden.
12-05-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Beste, Ik neem sinds 3 weken venlafaxine 37.5mg, eerste weken leken goed te gaan. Wat afvlakking en rustiger, nauwelijks bijwerkingen (buiten droge mond en meer naar toilet moeten gaan). Nu heb ik het gevoel dat de sombere gedachten meer terugkomen en ik precies meer angsten heb.. herkent iemand dit? Zou dit kunnen omdat ik nog in de eerste weken zit of mijn dosis te l[lees meer...]aag is?
11-05-2020

Sertraline (sertraline)

Ik gebruikte dit medicijn wel eerder alleen had ik soms niet goed geluisterd wat de dokter zei dus nam ik na 2/3 dagen 50mg ipv de 25mg en dat heb ik ook geweten. Nu begin ik sinds 3 dagen ook weer en slaap ook slecht en dat met de kwart van de 25mg. Ik heb wel alprazolam en oxazepam maar weet niet hoe je dat moet innemen qua als je een kwart nu van de sertraline in neemt [lees meer...]om een beetje goed je slaap ritme te krijgen. Ik weet dat het 2-4 weken duurt. Maar dacht eigenlijk dat ik wel kon slapen omdat ik minder dan 25mg slik. Maar het duurt altijd hè lang he. Als er bijwerkingen komen ga je er op focussen en kun je bijv ook niet slapen en ja je hebt meer het gevoel dat je niet 1 bent met je body en mind. Je wilt van alles, ook slapen, niet bang zijn maar de sertraline doet dat niet die gaat er juist mee spelen is best goed eigenlijk maar bloed irritant om dat uit te dagen voor de werking, dus dat betekend dat het goed werkt als je angstig bent of wat dan ook.
11-05-2020

Sertraline (sertraline)

Hallo, Ik ben Sandra en ik weet wel wat sertraline doet hoor maar was weer afgebouwd en had een dagbesteding tot dat de corona opdook en niks meer had en het ging de eerste maand goed, nergens last van tot dat ik best minder ging doen thuis want ja snel verveeld. En meer tijd had om helemaal op alles te focussen op mijzelf. Nou dat wil je niet, je wil niet zien hoe je [lees meer...]ademd en hoeveel keer je slikt perdag. Haha.... Dus slapeloosheid kwam weer opduiken en angsten. Dus huisarts gevraagd voor Alprazolam voor slapen en voor de angsten. Nou 4 dagen goed. Daarna niet meer dus toen sprak ik mijn eigen huisarts en zei dat ik gestopt was met sertraline na maanden terug dus ja dat vond ze niet zo leuk. Dus mocht ik weer beginnen wel dit keer met lage dosering. Lager dan 25mg want de vorige keer toen ik begon kreeg ik ernstige bijwerkingen ook had ik meerdere dagen 50mg genomen terwijl het 25mg moest zijn dus zei de dokter laten we met de laagste beginnen dus de halve een kwart maken en die nemen. Nou dat gaat goed met soms wat bijwerkingen slapeloosheid is moeilijk en soms diarree en nu slik ik die kwart 3 dagen dus hopelijk doordat ik een lage dosering neem dat ik snel weer normaal kan inslapen ipv alprazolam en oxazepam te gebruiken. Hebben jullie tips? Groetjes Sandra
10-05-2020

Sertraline (sertraline)

Ik kampte, na de bevalling, met een extreme angststoornis. Ik werd er depressief door en kon nergens meer van genieten. Na een bezoek aan de dokter (die overigens therapie aanraadde, maar daar wilde ik niet op wachten) kon ik starten met sertraline. Ze raadde 50mg aan, maar omdat ik liever geen medicatie slik, wilde ik beginnen met 25mg en dan kon ik altijd nog opbouwen. D[lees meer...]at opbouwen was uiteindelijk helemaal niet nodig, want 25mg werkt super. De eerste paar dagen en vooral nachten waren heftig, ik kon niet slapen, alleen maar huilen en mijn angsten werden 10 keer erger. Maar gelukkig heb ik doorgezet want ik voel me beter als ooit tevoren. Ik ben voor 90% van mijn angsten af en kan weer genieten van het leven.
09-05-2020

07-05-2020

Sertraline (sertraline)

Ik gebruik dit middel nu een aantal maanden, ivm Tinnitus en een daarop volgende angst en paniekstoornis. Ik ben dit middel op aanraden van mijn therapeut gaan gebruiken. Het begin was erg pittig maar ik ben blij dat ik doorgezet heb. Ben weer rustig, minder gehaast en slaap eindelijk weer normaal. Wel de nodige bijwerkingen maar de voordelen zijn groter.
06-05-2020

Citalopram (citalopram)

Supper goed spul oke haald niet alles weg ma daar door durf ik weer kleine stapjes naar buiten
06-05-2020

Quetiapine (quetiapine)

Ben angstig na ernstige gebeurtenis heb sinds kort quatiapine ik voel nog niet echt verbetering . Gebruik ook niet veel 2x0.25 En wat is de invloed van cafeïne

Paroxetine (paroxetine)

Ik ben 58 jaar en gebruik (al) 20 jaar Poaroxetine. Aanleiding was een heftige stress periode. het was zo heftig, dat ik bij een goede vriend in dezelfde straat ging wonen, kon niet alleen zijn. Heb het 2 x gehad.Ik gebruik 40 mg P per dag. In de begintijd, rond 1999 - 2000 7 oxazepam er bij, zo erg was de stress (over de dag 30 mg verdeeld en voor het slapen 3 a 3,5 tab[lees meer...]l a 10 mg, das best veel..!! Ik voeld eme net een junk !! Zoals jullie ook hebben aangegeven : het inslijten van het medicijn, bijwerkingen, misselijkheid, hyperventileren, aankomen, doof gevoel in het hoofd, gejaagdheid, en je kunt regels er vol mee schrijven... Ook geprobeerd af te bouwen, nou dat is niet gemakkelijk...ontwenning, k liep gewoon tegen de deurposten aan, voor mijn gevoel. De oxazepam heb ik vrij goed en snel afgebouwd (destijds). Komt omdat ik ademhaling therapie heb gevolgd. Dat zijn vrije zware oefeningen, maar het helpt …!!!! Je ademt door de stress nl verkeerd, je gaat hoog in de borstkas ademen. Hierdoor die vervelende hyperventilatie, hartkloppingen, zweven, tintelingen ed. Ik kreeg oefeningen die ik liggend, zittend en staand moest doen. Je moet minder/korter inademen en langer uitademen waarbij je je handen op je buik houd, zie die als een ballon. De oxazepam heb ik dus vrij snel en goed afgebouwd door deze oefeningen, ja ik deed het soms per 1 tablet, "even" een cold Turkey. Ik zou graag nog meer afbouwen, ben al naar 30 mg gegaan, maar door stress (werkgerelateeerd) weer iets verhoogd en mag ik een oxazepam gebruik indien nodig 0,5 mg. Dat gebruik ik nu even ter ondersteining bv 1 x p 3 dagen. Maar de Parox afbouwen wil ik toch heel graag. Probleem is, dat ik door heel deze ervaringen een zwakke plek houd, vind ik zelf. ben gevoelig voor afwijzing, beoordelingen, het te goed willen doen, geen fouten willen maken,slecht nieuws gesprekken of feedback. Dat geeft bij mij onmiddellijke stress. De reintegratie van mijn toenmalige werk verliep nl niet goed. een beetje een trauma van overgehouden. Ook uit dienst gegaan... Later wel weerwerk gekregen, maar het blijft een zwakke plek.... Jullie ook ervaringen van de nasleep van zo n periode ? In ieder geval is mijn tip : ga ademhalings therapie volgen !!

Sipralexa (escitalopram)

Begonnen met dit medicijn omdqt ik veel last had van paniekaanvallen en vertrouwens problemen in men relatie ik neem het nu 4 dagen en gisteren ben ik afgevoerd met de ambulance zware paniek aanval ze hebben me volledig moeten platspuiten (paniekreactie waarschijnlijk op de bijwerkingen van de sipralexa) de ha zei nu dat ik moet volhouden en het blijven nemen maar ik heb [lees meer...]zo een schrik om nog es zo een angstaanval te krijgen heeft er hier nog iemand ervaring mee

Mirtazapine (mirtazapine)

De combinatie van mirtazapine met zolpidemtartraat is niet aan te raden. De mirtazapine zou je bijvoorbeeld kunnen doorbreken en dan langzaam weer opbouwen. Dat zou je kunnen proberen omdat je na een paar weken gebruik minder last van de bijwerkingen krijgt. Je zal dan minder suf zijn. Heb je geprobeerd om geen zolpidemtartraat te nemen? De kans is namelijk groot dat je[lees meer...] door de mirtazapine beter slaapt. Zelf gebruik ik heel af en toe een halve zolpidemtartraat terwijl ik altijd dagelijks een hele tablet nam voor het slapen gaan. En ja, de volgende dag voel je je echt suf. Gewoon zelf een beetje uitproberen. Sterkte ermee.
04-05-2020

Citalopram (citalopram)

Ik vind de werking van citalopram bijzonder en weet niet zo goed wat ik van dit medicijn moet vinden. Soms werkt het tijden goed en dan opeens denk je dat het niets meer doet. Ik ben op zich best tevreden maar had er wel wat meer van verwacht. Ik ben wel blij dat ik de gok genomen heb om na bijna 25 jaar over te stappen van clomipramine naar citalopram. De clomipramine lee[lees meer...]k niet meer te werken en had pittige bijwerkingen, vooral overmatige transpiratie, vermoeidheid en minder zin in en moeite met sex. Ik ervaar met citalopram geen bijwerkingen. Erg fijn! Voorlopig wil ik dit blijven gebruiken in de sterkte van 40 mg.
03-05-2020

Oxazepam (oxazepam)

02-05-2020

Sertraline (sertraline)

eerste week vond ik echt heel pittig, de eerste nacht maagpijn gehad, de eerste paar dagen een droge keel, depersonalisatie en derealisatie, alsof je in een droom leeft, en heel zwaar wakker worden terwijl ik altijd haast uit bed sprong voorheen. paniek nam ook toe, maar de psychiater had me gewaarschuwd dat de angsten erger kunnen worden de eerst twee weken. Gelukkig nam [lees meer...]dat ook af en nu twee maanden later voel ik me heel erg me zelf, kan een beetje wegdromen in plaats van altijd alert te zijn en strak van angst of piekeren over verwachtingen van anderen van mij. Ik ben beter in aangeven wat ik nodig heb om gelukkig te zijn en heb meer zelfliefde en eigenwaarde ontwikkeld omdat ik meer durf en stappen zet. Ik heb de effectiviteit een 'matig' gegeven omdat ik meer had verwacht van antidepressiva maar het is geen wondermiddeltje, eerder iets dat je een steuntje in de rug geeft en je door een fase heen kan helpen. Ik heb ook heel erg last van extreme zweetaanvallen als ik gestresst of angstig ben en ik schaam me daar zo voor dat ik had gehoopt dat als ik de angst zou onderdrukken met medicatie het zweten ook af zou nemen, dat is zeker voor een deel zo, maar de reactie van mijn lijf is toch nog goed aanwezig. Oh en voor iedereen die bang is om aan te komen van antidepressiva, ik had juist het tegenovergestelde, mijn hongergevoel was nergens te vinden ben er denk ik wel zo'n 3 kilo door kwijt geraakt in 2 maanden zonder ook maar iets te doen. Verder heb ik wel wat meer last van humeurigheid en iets lichter slapen en kiezen op elkaar klemmen in de nacht. Denk allemaal emoties die te weinig daglicht hebben gezien in het verleden dus het mag er zijn. Ben er voor nu blij mee. En wat een mooie bijkomstigheid is, als je prikkelbare darm syndroom hebt of het Premenstruele syndroom (allebei gehad) dan verdwijnt het met dit medicijn als sneeuw voor de zon, nooit meer last van depressieve episodes voorafgaand aan de menstruatie en mijn buikpijn is al weken weggebleven.
01-05-2020

Seroxat (paroxetine)

Neem dit nu ongeveer tien jaar na een plotse depressie en een angstoornis die mij sociaal plots zéér beperkte...Zo'n gevoelens zijn een kleine hel mag je wel zeggen.Het medicijn heeft mij zeker geholpen maar toch blijft het gevoel altijd wel wat hangen.Wat ups en downs zeg maar...Begin dit jaar ben ik gecrasht door mezelf voorbij te lopen zowel op het werk als privé.Sliep [lees meer...]amper nog drie uurtjes per nacht en dan ga je er onderdoor...Hierdoor zit ik nu in de lockdown al bijna twee maand thuis en neem ik nog steeds 20mg seroxat wat eigenlijk het equivalent is van paroxetine.Door dit alles ervaar ik nu dus een serieuze terugval.Heb extra slaapmiddel gekregen om beter te slapen(nam reeds zolpidem,inslaapmiddel) en een goede nachtrust is toch ook al een goed geneesmiddel!Slaapkwaliteit is verbeterd maar een mindere zit er toch soms nog es tussen.Volgende week moet ik terug naar huisarts en zal hem voorleggen of het geen idee is om naar dertig te verhogen...Deze geneesmiddelen afbouwen is een zéér zware opgave duurt echt maanden en gram per gram.Ik heb het geprobeerd maar moest toen ik na bijna vier maand op tien mg. was beland toch vaststellen dat ik weer achteruit ging.Het nemen van anti-depressieva is helemaal geen schande en het kan echt wel een verschil maken in levenskwaliteit,dat heb ik hieruit geleerd.Nu zit ik weer in een mindere periode maar kom er wel weer bovenop.Besluit:Deze medicatie helpt wel degelijk maar momenteel ga ik toch es overleggen met dokter ivm. eventuele verhoging...Groeten,Jurgen.
29-04-2020

Sertraline (sertraline)

Ben begonnen met 50 mg. Deze hebben mijn angst voor hyperventilatie opgelost samen met lorazepam. Nu jaren later toch verhoogd naar 100 mg ivm een depressie. Ik voel mij super goed en kan nu zelf zonder angst het hele corona gebeuren dragen. Alles komt minder hard binnen en voel me veel meer zelfverzekerd. Dit is mijn ervaring.
25-04-2020

Sertraline (sertraline)

Histamine veroorzaakt ook angst en depr. Bij mij was erfelijk belast. Nu histamine remmer gaat het beter. Wordt vaak niet aangehaald en is een vrij onbekend probleem.
24-04-2020

Citalopram (citalopram)

Nu 6 maanden bezig met citalopram, tussentijd wat op en afgebouwd. Nu 2 maanden weer volledig op 40 mg. Sinds 2 maanden erg veel last van schoksensaties in gezicht voornamelijk bij snel bewegen van mijn hoofd en de ogen naar de hoeken bewegen. Ben hier erg onzeker over en weet dus niet of het daadwerkelijk wel aan de citalopram ligt. Vanwege deze klachten af aan het bouwen[lees meer...] met citalopram. Zit nu weer op 20 mg en ga vanaf volgende week verder afbouwen met druppels. Schoksensaties zijn zeker nog niet weg, op sommige momenten lijkt het alleen maar erger te worden. Ik ben benieuwd of hier meer mensen mast van hebben?
24-04-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Door mijn overgang krijg ik zomaar uit het niets een heel paniekerig en opgejaagd gevoel. Er is geen enkele reden toe en komt ineens opzetten. Daardoor slaap ik ook niet meer. Ik ben begonnen met 7,5 mg en bouw dit langzaam op om zo min mogelijk bijwerkingen te krijgen. Na ongeveer 1 week worden die minder. Het slapen gaat beter maar bij langer gebruik werkt mirtazapine [lees meer...]minder goed. Na ongeveer 3 weken gebruik gaat mirtazapine werken. Ik neem 1 uur voor het slapen gaan de 7,5 mg tablet in. Ik breek 15 mg door midden. Dan heb je het minste last van de bijwerkingen.
23-04-2020

23-04-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Hallo allemaal, Ik gebruik sinds 5wk mitrazapine voor angst/paniekstoornis wordt gezegd en slaapproblemen.. heb last van geen gevoelens voor anderen niet meer kunnen genieten/lachen en etenslust is ook verdwenen van de 1 op andere dag tijdsbesef is ook ver te zoeken.. heb huilbuien omdat ik niet meer weet hoe ik hier uit kan komen Nu helpt het wel om te slapen maar voo[lees meer...]r de rest merk ik er nog weinig van dat het mijn stemming veranderd... Kan mij iemand vertellen hoe lang het duurt voordat me stemming weer terug komt??
22-04-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik was 21 toen ik begon met dit medicijn, na 1 jaar geworsteld te hebben met angst, depressie en paniek. De opbouw was vreselijk, ik kreeg er suïcide gedachtes van. Hier was ik niet op voorbereid, dus ik dacht dat ik me echt zo voelde. De angst en depressie waren erger dan ooit. Uiteindelijk, na een week of 4, voelde ik me herboren. Ik kon eindelijk leven zonder te piekere[lees meer...]n. Wat een verschil! Dit medicijn heeft me enorm door een moeilijke periode heen geholpen, en ik zou het zeker aanraden. Alleen, ben alsjeblieft voorbereid op de eerste 4 weken. Die zijn echt vreselijk, dit is niet je depressie of je angst die praat, maar de medicijnen! Probeer als je je heel slecht voelt tegen jezelf te zeggen, dit zijn de medicijnen en is maar voor even! Ga er niet naar handelen! Geloof me, na die opbouw weken, krijg je een veel rustiger leven ervoor terug! Ook kan het zijn dat door wisselingen van het merk, je je slechter kan voelen. In principe zit in ieder merk dezelfde werkzame stof, maar sommige mensen zijn er toch gevoelig voor. Heb je een merk wat fijn voor jou werkt (voor mij was dit Focus) dring er dan bij je apotheek op aan dat je dit iedere keer wilt. (Ik kreeg weer paniek, achteraf was de oorzaak de wisseling van Focus naar Mylan)
18-04-2020

Oxazepam (oxazepam)

Ik gebruik het al een jaar af en toe. Eerst met escitalopram en nu met fluoxetine. Soms gebruik ik het 2x per week bijv bij extreme spanning of de tandarts. Maar meestal hooguit 2x in de maand. Zolang je met een kleine dosis begint en kijkt hoe je lichaam reageer, en het alleen inneemt wanneer het echt niet anders kan (max 2 weken opeenvolgend tijden medicatiewisseing), is[lees meer...] het een perfect medicijn. Nog nooit last gehad van ontwenningsverschijnselen of bijwerkingen behalve een moe en rustig gevoel wat dus ook de bedoeling is

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2339)
Depressie (1896)
Angst & paniekstoornis (1796)
Hoge bloeddruk (1336)
Acne/puistjes (945)