ziekte

Oxazepam Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angst & paniekstoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angst & paniekstoornis

14-06-2019

Zoloft (sertraline)

Zeer positief over zoloft. Aan het begin wel flink bijwerkingen gehad.. maar na 6 weken zeker een positief resultaat! Het is echt doorzetten.
14-06-2019

Lexapro (escitalopram)

Ik heb eindelijk de knoop door gehakt, een gesprek met de huisarts tijde ertoe at ik openhartig kwam te spreken over paniekaanvallen en depressieve periodes. Ik ben nu in mijn 6de week, Ik heb al redelijk wat bijwerkingen gehad; niet kunnen slapen tot 4/5 uur, trillende handen, verhoogd hartritme... Is er iemand die dit leest die kan zeggen dat het beter zal worden [lees meer...]met tijd? Alvast tot hoors! love
11-06-2019

11-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na een heel heftige periode een angststoornis gekregen. Eerst gestart met citalopram, dit deed vrij weinig bij mij, daarna sertraline wat ook niet hielp. Volgende stap was venlaxafine, ik merkte direct verschil ik voelde me weer een beetje de oude worden. Ik slik nu 225mg per dag, heb totaal geen bijwerkingen gehad in tegenstelling tot de andere antidepressivas. Ik zag het[lees meer...] leven echt niet meer zitten, dit middel was echt mijn redding, al zou ik dit de rest van Mn leven moeten blijven slikken dan doe ik dat. Mijn angststoornis is er nog wel maar het is leefbaar geworden. Ik raad wel echt ook cognitieve therapie erbij aan want dat helpt in sommige moeilijke momenten ook goed.
07-06-2019

Escitalopram (escitalopram)

Eerste maanden drama daar voelde ik me beter.Heb nog wel is een aanval maar niet zo erg als voor medicatie gebruik.
07-06-2019

Femoston (estradiol / dydrogesteron)

Lange tijd het gevoel gehad alsof ik mezelf niet meer was. Angst en depressieve gevoelens , en overal tegenop zien. Was mezelf gewoon kwijt. Gebruik nu 1,5 maand Femoston. Werkelijk heel fijn dat ik weer helder kan denken, mezelf weer voel en geen angst of depressie meer ervaar! Jammergenoeg krijg ik nu gewrichts klachten en heb na een halve dag enorme pijn in benen, heupe[lees meer...]n alsof ik gesport heb en in de splagaat heb gelegen. Wordt zo moe ervan dat ik overweeg geen Femoston meer te nemen maar de natuurlijke “rodiola” weer op te pakken.
06-06-2019

Citalopram (citalopram)

In het begin van het gebruiken heel veel bijwerkingen ervaren, en ook de gekste bijwerkingen. Nu ben ik 8 weken onderweg en het leek goed te gaan maar heb ook nu weer een dip, alsof het medicijn niets doet. Alle vervelende klachten die ik had voor dat ik starten met citalopram komen weer een beetje terug.... niet zo heftig maar ik voel het wel, en dan komt ook dat piekeren[lees meer...] weer terug. Weet dus ook niet goed of dit nu een sein is dat ik toch moet ophogen ofdat het og iets is waar ik door heen moet....vind het zo lastig!
05-06-2019

Paroxetine (paroxetine)

Super fijn, paniek en angststoornis zijn verdwenen
04-06-2019

Citalopram (citalopram)

Ik hen een vraag. Ik slik het nu bijna 3 maanden het ging goed nu heb ik sinds een week dat ik weer heel druk in men hoofs ben en onrustig. Ik weet dat het kan dat je ups en downs hebt maar ik hoor graag ervaringen. Van mensen die dit misschien ook ervaren hebben en wat hun gedaan hebben.
03-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Hallo, Mijn vriendin moest dit beginnen nemen omdat ze zelfmoordgedachten kreeg. Dit doordat ze geen toekomst meer zag met haar angsten voor op straat te komen ... De dokter heeft dit voorgeschreven gehad of het gewoon een voedingssupplement is. Je depressieve klachten kunnen wat erger worden werd er nog gezegd door de dokter. 3 dagen heeft ze het genomen en het was de [lees meer...]hel voor haar. Ik kende mijn eigen vriendin niet meer. Angst, zweten constant, 4kg vermagerd door geen hongerlust, jeuk en branderig gevoel, constant huilen en haar zelf niet meer voelen. Dankzij al die bijwerkingen heeft ze zelf eigenhandig beslist ermee te stoppen in samenspraak met de dokter ook wel. Dat geeft haar nu meer kracht het puur natuur te doen. We gaan op reis, mediteren , boeken lezen en geen druk. Ik was heel hard tege zo een medicatie en nu nog veel harder. Geef je zelf tijd, ademhalingsoefeningen , en mediteer en lees een boek ‘de kracht van het nu’ om mee te beginnen. Ik zelf heb ook een depressie gehad en met de nodige tijd heb ik mij door aan kleine positieve dingens me terug naar boven kunnen trekken. En ben sterker dan te voor en ik ben niet afhankelijk van de medicatie. Blijf eraf mensen! Gun je zelf tijd!
03-06-2019

Citalopram (citalopram)

Bij mij ging de opbouwdosis van 10 Mg helaas fout. Ik kreeg kenmerken van het serotoninesyndroom. Alsof ik een overdosis XTC had genomen. Heel heftige spierspasmes in mijn benen, tandenknarsen, spiertrekkingen in handen en armen. Het gevoel dat ik steeds ergens in moest knijpen. Koorts. Misselijk met kokhalsneigingen. Hoofdpijn. Geen eetlust. Grote onrust. Slechte coördina[lees meer...]tie. Liep tegen kozijnen aan en stootte glazen om. Een vork met eten in mijn mond doen was een opgave. Wazig zien. Suf en traag door de spasmes heen. Koud. Moe. Paniekaanvallen werden nog veel erger. In overleg met de nightcare per direct gestopt met dit medicijn. Waarschijnlijk ook geen serotonine medicatie meer geschikt voor mij. Ik hoop nu snel bij een psycholoog terecht te kunnen om zonder medicatie mijn angst/paniekaanvallen en burn-out te kunnen behandelen. Ik ken genoeg andere mensen die dit medicijn zonder problemen kunnen slikken. Ik ben helaas een zeldzame pechvogel die er niet tegen blijkt te kunnen.
30-05-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Fluoxetine is o.a voorgeschreven voor een angststoornis. Na goed onderzoek te hebben gedaan en te hebben overlegd met psychiater zijn we met dit middel gestart (20mg). Ik heb eerder andere antidepressiva gehad (goede ervaring)dus wist een beetje wat me te wachten stond. Vond het toch wel eng om het middel in te nemen. Eerste dag helemaal niks gemerkt, alleen in de nacht w[lees meer...]erd ik om 4 u klaarwakker. De tweede dag merkte ik beetje 'high' was. Is moeilijk te beschrijven..wazig zien, ontstabiel,duizelig achtig gevoel maar was te doen. Wel goed in slaap komen maar weer om 4 u klaarwakker. Derde en vierde dag eigenlijk hetzelfde maar nu kreeg met ik met vlagen brandend maagzuur oprispingen en gewrichtspijn en droomde ik heel vreemd. Ook durfde ik niet meer alleen naar buiten want als ik moest praten kreeg ik meteen een paniekaanval. Was ook erg onrustig. De vijfde dag van inname werd ik wakker. Moest direct naar het toilet en had extreme honger. Heb me wat gegeten maar kon weer direct naar het toilet gaan. Het koude zweet brak me uit, buikpijn, tintelingen in tong en ging bijna out. In bed gaan liggen om tot rust te komen. Denk dat angst ook zeker eern rol heeft meegespeeld. Had hele koude voeten en handen maar continue koud zweet. Met huisartsenpost gebeld en in overleg meteen gestopt met de fluoxetine. Helaas wist ik vantevoren niet dat de halfwaardetijd lang is en het niet meteen uit het lichaam verdwijnt. Heb ondertussen al 5 dagen geen fluoxetine meer genomen maar merk nog steeds dat het niet uit mn lichaam is. Ben nog altijd zo 'high', val moeilijk in slaap en droom vreemd, heb wel honger maar geen zin om te eten en blijf het liefste in bed. Psychiater had dit nog nooit meegemaakt. Wat een troep..was ik maar nooit begonnen ermee. Ik hoop dat het snel uit mijn lichaam is..

Venlafaxine (venlafaxine)

Na 23 jaar een nagenoeg normaal leven te hebben geleefd dankzij dit middel, is bij mij een leververvetting geconstateerd. Dit staat niet in de bijsluiter dus heb de apotheker gevraagd dit te onderzoeken. En inderdaad, in sommige gevallen kan dit optreden. Normaliter krijg je alleen een leververvetting bij overmatig alcoholgebruik, dit is bij mij absoluut niet het geval![lees meer...] Ben inmiddels 1.5 jaar van het middel af en moet zeggen dat ik door een hel ben gegaan om dit af te bouwen en nu ook te moeten leven met angsten en OCD. Mn leverwaarden beginnen wel weer de goede kant op te gaan....

Citalopram (citalopram)

had last van piekerstoornis/gegeneraliseerde angsstoornis en depressie . het leek ook of mijn ogen met dichtbij lezen erg achteruit gingen, maar nu een paar maanden later, betwijfel ik of dat echt zo was. Ook had ik zeer veel last van zweetaanvallen en voelde me erg duizelig , alsof ik dronken was, zeker de eerste paar dagen. Na een week werd het wel wat minder. Het medici[lees meer...]jn had (nog) geen enkel effect, vanwege de bijwerkingen ben ik er mee gestopt.

Sertraline (sertraline)

Ik had erg last van een piekerstoornis , straatangst en een depressie. Ik had al twee andere antidepressiva geprobeerd, maar de eerst had extreme bijwerkingen, en het tweede middel had nauwelijks effect. ook bij de Sertaline merkte ik bij 50 mg geen enkel effect, dus ik geloofde er niet meer in. Mijn dokter stelde voor om het toch te proberen en na ongeveer een week 100 [lees meer...]mg geslikt te hebben merkte ik een zeer duidelijk effect, ik ging gewoon weer naar buiten zonder enige angst, ben niet meer zo onzeker/warrig, heb weer zin om dingen om te ondernemen en voel me zo ongeveer weer de oude. Mijn leven is van een hel weer veranderd in mijn oude leven. Ik heb geen bijwerkingen gehad, maar wel wat vaker hoofdpijn/migraine maar ik betwijfel of dat door de Sertaline komt, ik denk eigenlijk van niet. Ik zou zeker aanraden om het te proberen, want ik voel me echt stukken beter, ik had het niet verwacht, dus ik ben blij!

Sertraline (sertraline)

Sinds het gebruik van deze medicatie zijn de paniekaanvallen afgenomen en in sterkte verminderd. Ik durf weer veel meer uit huis en dingen te ondernemen. Ik krijg mezelf met de juiste technieken sneller rustig. De angststoornis (emetofobie/overgeefangst) is nog steeds aanwezig en zal dat altijd blijven. Qua stemming zijn de suicidale gedachten ook aanzienlijk afgenomen. He[lees meer...]el af en toe nog aanwezig. Qua bijwerkingen is gewichtstoename vervelend maar dat is een kwestie van goed opletten wat je eet. Het hebben van gasvorming en stink scheten is wat vervelender. Ik voel me opgeblazen en daardoor ook wat onzekerder over mijn lichaam. Binnenkort naar de huisarts om te kijken wat ik tegen het opgeblazen gevoel kan doen.
27-05-2019

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik al bijna 10 jaar escitalopram 20 mg. Ik lees voornamelijk berichten over het gebruik van medicatie zonder andere vorm van therapie. Ik kan alleen maar zeggen, dat ik mede door het gebruik van escitalopram mij beter ben gaan voelen. Niet alleen pillen, maar ook praten en cognitieve gedragstherapie hebben mij er bovenop geholpen. Ik ben nu 58 jaar en heb vanaf mi[lees meer...]jn 37ste jaar depressies gehad. Ik ben nu 10 jaar stabiel en kan nu eindelijk stellen dat ik mijn leven leid in plaats van dat ik lijd! Ik zie een medicijn niet als een wondermiddel dat alle klachten wegneemt, maar meer als een hulpmiddel om niet weer helemaal tot het gaatje te gaan. Ik heb sinds 13 jaar een een leuke baan en kan met trots zeggen, dat ik weer echt leef!
26-05-2019

Citalopram (citalopram)

Ongeveer 4 weken bezig met Citalopram. Eerst 10 mg en na 1 week opgehoogd naar 20 mg. Ben er heel erg misselijk van geweest en na het ophogen heb ik 2x een paniekaanval gehad die heel anders voelde maar minder lang aanhielden. Ik neem ze voor extreme onrust die plots is opkomen zetten en dat is voor 90% over en verder voor een angst en paniekstoornis. Mijn grote angst [lees meer...]is wel dat ik veel ga aankomen wat ik veel lees over dit medicijn!
26-05-2019

20-05-2019

Sertraline (sertraline)

Ik slik het nu ong 1jaar en het helpt mij prima ,slik nu sinds een maand nog een kwart 25mg en dat gaat goed,dit blijf ik doen om me goed te blijven voelen en ik me daardoor ontspannender voel.
18-05-2019

Duloxetine (duloxetine)

Hartkloppingen en spierpijn gingen niet over. Reden voor stoppen was allergie.
18-05-2019

Citalopram (citalopram)

Het begon gelijk de eerste dag dat ik begon met 5mg citalopram; extreem veel spierpijn en hartkloppingen. Ik kreeg hier 3x per dag lorazepam bij van de arts. Na een week ophogen naar 10mg. De bijwerkingen werden erger. Lorazepam werkte niet meer tegen de bijwerkingen. Werken lukte niet meer door de spierpijn. Slapen lukte niet meer door het oorsuizen en de hartkloppingen. [lees meer...]Na de derde week kon ik op een ochtend niet meer staan op mijn benen van de pijn, lopen lukte niet meer. Na overleg met de weekendarts moest ik de citalopram afbouwen. Dit met een angststoornis is echt geen pretje.
17-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had al tegen mijn huisarts medegedeeld niet tegen dit soort medicatie te kunnen, moest het toch nemen Met alle gevolgen van dien , ik smeekte om tegengif , pas na 5 dagen was het nog angst , paniek Nu uit mijn lijf Ik slik nu frisium en dat werkt nu goed
16-05-2019

Xanax (alprazolam)

15-05-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik slik paroxetine al sinds 1999 toen ik door diverse levenservaringen voor de 2e keer in een burn out terecht kwam. Kon niet meer eten en niet meer slapen kortom, kon niet meer functioneren. Eerst 2 weken xanax erbij en daarna alleen seroxat. Langzaam werd het beter , voor mij echter een wereld van verschil. Zo goed had ik me nog nooit gevoeld, minder angst minder onzeker[lees meer...]heid, piekeren en meer genieten. Ik heb toen al gezegd hier stop ik nooit meer mee. Ook ik heb uiteindelijk afgebouwd van 10mg naar 5 Mg en daar heb ik 18 jaar prima mee kunnen leven tot vorig jaar veel onrust die niet overging . Toen weer terug naar 10 Mg en nu gaat het weer prima en kan ik gewoon van mijn leven genieten. Daarom wil ik graag dit positieve verhaal eens achterlaten want ik heb gewoon een beter leven er mee. En ja ik ben ook uiteindelijk aangekomen maar dat kun je met sporten en voeding gerust er weer af krijgen. Ik snap dan ook niet waarom iedereen steeds weer probeert om er vanaf te komen. Als je een tekort hebt in je lichaam en je vult het aan en voelt je beter, waarom stop je er dan mee ?? Accepteer het gewoon en wees blij dat het middel bestaat wat voor bijwerkingen er ook zijn want als ik zou moeten kiezen tussen dikker zijn en me voelen zoals toen dan is voor mij de keuze gemaakt. Ik zou zeggen dus laat het stoppen los.
14-05-2019

Escitalopram (escitalopram)

Vanaf half januari heel veel paniekaanvallen zo uit het niets soms wel 30 per dag/ nacht. Afgelopen maanden al heel veel geprobeerd van fysio tot overgangsconsulente maar het mag allemaal niet baten. Sinds 25-4-19 escitalopram 5 Mg nou dat heb ik geweten ik werd helemaal gek dus gebeld naar de psychiater en ik moest rustig opbouwen met 1 druppel Mg beginnen tot 5 Mg . Vand[lees meer...]aag weer gaan opbouwen naar 10 Mg dus om de dag er 1 druppel Mg bij. Ik ben nu bijna 3 weken bezig heb ook alprazolam 0,25 Mg mag Max 2 per dag en die heb ik ook echt nodig.wanneer ga ik ook echt wat positiefs merken want ik voel me nog steeds zwaar klote help 😓😓
12-05-2019

Seroxat (paroxetine)

April 2018, I started to suffer from severe anxiety and strong panic attacks. It was really horrible because I really thought that my time to die has come. I stopped eating, and lost 10 kg within a couple of weeks. In May 2018, I decided to seek help rapidly because I realised that I cannot face this alone . Therefore, after many medical tests (heart, stomach, blood tests,[lees meer...] etc...) and two journeys to the ER, the doctors put me on Bromazepam, and urged me to follow Cognitive Behavioral Therapy (CBT). It worked for a couple of weeks, but then anxiety and panic attacks came back, which made me feel depressed and mentally weakened. Then in June 2018, the doctors decided to me on Seroxat (Paroxetine) 40mg (once per day), but I refused to take this dose, so the doctors agreed to give me only 20mg as long as I follow CBT sessions. My first two weeks on Seroxat, I had some minor side effects but nothing horrible. Fast forward 6 weeks, anxiety subsided completely and I really started to feel that I am slowly coming back to normal. Fast forward 6 monts, no more anxiety and panic attacks at all, and honestly I feel that I am a better version of my old self. No more ridiculous overthinking, no more over-calculating everything, no more over thinking about silly past negative event. The truth is that I feel sharp and more balanced in my way of thinking. Moreover, my libido is fine and I regained the 10kg I lost, not more. Thus, I can say the combination of CBT and 20mg Seroxat worked fine for me. Indeed, each SSRI reacts differently, because some people will find Seroxat a horrible medication, and some will characterise it as a magical pill. Rest assure, if Seroxat will not work for you, another SSRI will certainly work on you. Don't wait too long to seek help, and most importantly don't judge the efficiency of this medication before 6 to 8 weeks of regular consumption. Moreover, regarding the withdrawal, I suggest that you follow the 10% reduction rule (and take your time with it), because it will significantly reduce the annoying withdrawal symptoms. Sorry I don't speak Dutch :), but I just wanted to put a positive comment about my satisfactory experience with Seroxat. Cheers
12-05-2019

Haldol (haloperidol)

1 mg Haldol gebruikt tijdens de afbouw van mijn antidepressiva om de onrust te verminderen. Tevens 1 mg geslikt voor spanning en angstklachten toen ik van antidepressiva af was. Werd er heel moe van, hele dag gapen, maar had nauwelijks effect op mijn angst en nare gedachten.
11-05-2019

Sertraline (sertraline)

Ik gebruik dit middel sinds 2008. Na een maandenlange strijd tegen angst- en paniekklachten toch maar antidepressiva geprobeerd. Op dat moment had ik niks meer te verliezen want veel slechter kon ik me niet voelen. Ik was door mijn constante paniekaanvallen depressief geworden. Na de eerste pil werden voor het eerst in maanden mijn handen en voeten warm. Ze waren altij[lees meer...]d ijskoud. Alsof mijn lichaam wilde zeggen: kom maar terug, het is weer veilig. In het begin sliep ik er slecht van, de onkundige apotheker raadde me aan het voor het slapen gaan te slikken. Dat was rampzalig. Ik ben er wel van aangekomen. Dat kan ook komen doordat ik zoveel rustiger ben en weer van eten kan genieten omdat ik weer geluksgevoel kan ervaren. Dat kon ik niet Nu, 11 jaar verder slik ik het nog steeds. Ik ben er heel tevreden over, voor mij was het een goede match. Ik heb mijn leven weer terug. Dat heb ik zelf gedaan, maar door deze medicijnen kon ik dat weer en viel de belemmering van de constante paniekaanvallen weg.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2119)
Depressie (1741)
Angst & paniekstoornis (1563)
Hoge bloeddruk (1223)
Acne/puistjes (840)