ziekte

Oxazepam Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angst & paniekstoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angst & paniekstoornis

Quetiapine (quetiapine)

Prima pil! Werkt bij slapeloosheid, angsten, depressie en nog veel meer. Had deze pil veel eerder moeten hebben. Werking is nu naar 5 jaar nog steeds optimaal.

Clomipramine (clomipramine)

vooral in begin van behandeling veel last van bijwerkingen,verergering depressie,moe ,veel op bed liggen ,niet veel kunnen doen zweten had toen ook hogere dosering ,maar ik goed was ingesteld werkte het middel goed,kwam alleen ontzettend veel aan in gewicht en daarom de onderhoudsdosis gestopt,maar nu helaas na ghalf jaar toch weer depressie begonnen

Venlafaxine (venlafaxine)

sinds geboorte van zoon een postnatale depressie gehad en sinds dien nog steeds zwaar op de hand en verschillende burnouts /depressies gehad.verleden 2 maal anafranil gehad,waarbij ik zeer heftige bijwerkingen van had en flexotide,maar dat was helemaal een ramp,kreeg er zelfs suïcidale gedachten van.dinds een hals jaar vrij van medicatie van anafranil.,aar depressie komt [lees meer...]toch steeds weer terug,mede door druk gezin met 2 kinderen met beperking en eigen bedrijf waae mijn man veel tijd in steekt.nu sinds 2 weken gestart met venlafaxine,eerst 37,5 mgr ivm mijn heftige reacties op medicatie en nu sinds week verhoogd naar 75 mgr.ik heb heel veel last van de bijwerkingen,moe,misselijk minder zin in eten en smaakvermindering nerveus gevoel zweten,lijken ook opvliegers,en het vervelende tintelend en prikkelend gevoel in je lijf wat vooral smorgens het ergtse is.om de bijwerkingen tegen te gaan mag ik er zonodig 3 oxazepam bijslikken,dat had ik ook bij de anafranil in het begin. is er ook iemand die veel last heeft van de bijwerkingen???ik slik het middel nog maar kort 2 weken,dus heeft ook zijn tijd nodig om te gaan werken...

Lorazepam (lorazepam)

neemt de werking af wanneer je het zo lang gebruikt?
22-04-2019

Anafranil (clomipramine)

Hoi,in februari 2019 begonnen met anafranil 10mg dit ging zonder problemen geen bijwerkingen en voelde na de 10de dag geen angst of paniek meer. Dan opgebouwd naar 20mg bij deze kreeg ik alle bijwerkingen erbij,het ergste was de werking op mijn spieren en enorme spierzwakte op mijn benen. Na ongeveer 12 dagen verdween alles van bijwerkingen. Nu zijn we april en krijg ik si[lees meer...]nds 3dagen barstende hoofdpijn,misselijk,en terug enorme spierzwakte op de benen. Ik neem 20mg per dag in 2 innamens, kwa angst en paniek werkt het super goed deze zijn helemaal verdwenen,ik vraag mij nu af vanwaar deze bijwerkingen vandaan komen en wat kan ik er mee doen??? Neem ik mss te weinig of te veel??? Want de spierzwakte op de benen is hel. Alvast bedankt. Groetjes Angke.
19-04-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik heb al mijn hele leven angsten en paniek, ik wou geen medicatie nemen uit schrik voor de bijwerkingen. Ik gebruik kruiden en magnesium en probeer te sporten en gezond te leven. Maar ik heb nu toch besloten om iets te nemen omdat ik soms depressieve gevoelens heb en omdat een angststoornis zo uitputtend is. En het is te vroeg om al te merken of het echt helpt, maar i[lees meer...]k ben blij dat de bijwerkingen goed te verdragen zijn(, ik neem nu 5 dagen 10 mg) en ik ben gaan werken en het ging. Alleen minder goed slapen en afwisselend wat onrust en moe, maar zeker niet fel, terwijl ik sterk reageer op medicatie. Dit is mijn ervaring tot nu toe, IK was echt heel bang om iets te nemen en nu valt het goed mee.
15-04-2019

Citalopram (citalopram)

Gebruik dit nu ong 10 maanden tegen paniekaanvallen vanwege mijn tinnitus En ben hierover heel tevreden
08-04-2019

07-04-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

ik heb veel last gehad van angst en paniekaanvallen doordat ik in 2011 mijn derde hartinfarct kreeg, was het vertrouwen in mijn lichaam weg. Temeer omdat ik een piekeraar ben, dat heb ik al sinds mijn jeugd . Mijn huisarts schreef dit middel voor en het werkt bij mij uitstekend. Vlak voordat ik ga slapen en een pilletje of een gedeelte daarvan inneem lees ik eerst nog zek[lees meer...]er een half uur of langer, en ben ik verzekerd van een goede nachtrust. Moet ik wel zeggen aan diegene die dit middel ook slikken en binnenkort hun rijbewijs moeten verlengen geef ik het advies om niets over dit middel te vermelden in de gezondheidsverklaring. Ik heb mijn eigen ruiten ingegooid om dit te vermelden. Sinds oktober vorig jaar 2018 zit ik in die mallemolen van het CBR. Alle papieren gekopieerd en aangetekend opgestuurd, zelfs een brief naar de minister van Infrastructuur en Waterschap, Louw sjoege! NU moet ik het medicijn in blijven nemen en 15 april moet ik naar Groningen voor een neurologisch onderzoek en rijtest in een simulator. Alle kosten zijn voor eigen rekening. Kosten €200 test, Treinreis retour voor mijn vrouw en ik €106, plus de nodige kosten van de gezondheidsverklaring etc, dik €600. Men is GEWAARSCHUWD!!!
06-04-2019

Escitalopram (escitalopram)

Ik ben na een struggeling van 4 maanden met hevige angst en paniekaanvallen en depressiviteit op aanraden van mijn huisarts begonnen met escitalopram, ik had het middel sinds half januari al in huis maar ik durfde er niet aan te beginnen omdat ik bang was dat de bijwerkingen alles alleen nog maar erger zou maken. Na een goed gesprek met mn huisarts beginnen met een lage d[lees meer...]osis van 5 mg 1 week lang, ik had wel wat bijwerkingen maar niet dat het me hevig belemmerden in mijn dagelijkse doen zoals mn werk. Nu ben ik sinds afgelopen donderdag begonnen met 10 mg, ook hierbij zijn de bijwerkingen goed te doen. Ik neem als ik nu eeg zenuwachtig wordt een halve oxacepam en dan begin ik minn dag helemaal goed. Ik merkte na 2 dagen al een verschil namelijk: rustiger en relaxter en mijn angst en paniekaanvallen zijn nu al met de helft afgenomen en mijn depressieve gevoelen zijn sinds een week al helemaal weg. Ik vindt het ongelovelijk wat dit middel doet met je! Ik ben er heel positief over en raad het zeker aan!

Diazepam (diazepam)

Tegen angst en paniekstoornissen al meerdere benzo's en SSRI's voorgeschreven gekregen, en Tranxène 5 mg (3-4 per dag) is veruit de beste. Probleem met diazepam (Valium) is dat zelfs 5 mg teveel vermoeid tegenover de werking tegen angst die je krijgt. Kreeg diazepam 5 mg enkele maanden 2-3 keer per dag voorgeschreven, maar terug gegaan naar Tranxène wat dus beter werkt en [lees meer...]minder vermoeid dan diazepam. Zelfs van een halve diazepam 5 mg word je al behoorlijk moe. SSRi's zoals Sipralexa ook enkele maanden voorgeschreven gekregen maar die maakten de angst en paniekaanvallen juist erger.

Sipralexa (escitalopram)

Kreeg tegen angst en paniekaanvallen eerst Tranxène 5 mg (3 à 4 per dag) waar ik zeer goed mee was. Dan heeft dokter eens Sipralexa en andere SSRI's mij doen proberen waar ik echt niet goed mee was. Mijn angst en paniekaanvallen namen juist toe. Daarnaast geeft dit ook veel bijwerkingen al bij 10 mg zoals erectiestoornissen, laatttijdige ejaculatie, vermoeidheid, apathie, [lees meer...]misselijkheid, zweten, etc.. Heb nadien terug Tranxène 5 mg gekregen dus 3-4 keer per dag en dit is voor angst echt het beste. 5 mg Tranxène is beter dan 10 mg in één dosis, wat teveel vermoeid en geen bijkomende werking tegen angst geeft. Tranxène is ook beter dan andere benzo's zoals diazepam/Valium die zelfs bij lage dosis teveel vermoeien tegenover het effect tegen angst dat je krijgt. Neem Tranxène 5 mg al 20 jaar en deze blijft veruit het beste. Je zal wel je dokter moeten overtuigen want ze schrijven steeds moeilijker benzo's voor terwijl SSRI's zoals Sipralexa even verslavend zijn blijkt uit diverse studies.

Tranxene (clorazepinezuur)

Tegen angst en paniekaanvallen is Tranxène 5 mg veruit de beste medicatie die er is en heb al vanalles voorgeschreven gekregen. Beter dan andere benzo's zoals diazepam die teveel vermoeien en te weinig tegen angst doen in verhouding tot de dosis die nodig is. Van SSRI's word ik juist zeer angstig en nerveus. Ik neem Tranxène 5 mg nu al zo'n 20 jaar en heb de dosis nog niet[lees meer...] moeten verhogen wat ook positief is. Beste is van die van 5 mg te nemen, omdat die voldoende werkt zonder te moe te maken. Eerste paar dagen zal je mss wat moe voelen maar dit verdwijnt vlug. 10 mg ineens vermoeid teveel overdag. Ideale dosis voor mij is 3 tot 4 keer per dag 5 mg. Bij opstaan neem ik eerste, tegen 16u als ik thuiskom 2de en dan in de loop van de avond een 3de en eventueel 4de net voor slapen naar gelang ik mij voel. Kan Tranxène 5 mg aan iedereen aanraden.
03-04-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine heeft me echt geholpen dankzij god ben ik er vanaf mijn angsten en ik wil ook zeggen mensen nooit stoppen met u medicijnen zonder dokter advies
01-04-2019

Escitalopram (escitalopram)

Sinds 3 maanden gestart met lexapro (escitalopram) ivm angst, paniek klachten, deze kwamen voort uit te lange overbelasting. Eerst therapie en alternatieven geprobeerd maar uiteindelijk toch besloten om met medicatie te starten. De angst om hier wellicht nooit meer vanaf te komen heeft me hier in eerste instantie van weerhouden. Daarnaast diverse lichamelijke klachten erva[lees meer...]ren door de spanning. Hiermee wil ik iedereen die twijfelt mijn goede ervaringen delen met dit medicijn, iets wat ik enkele maanden geleden niet had gedacht te schrijven. Ik ben gestart met 5 mg lexapro de eerste week, daarna 10 mg. Ik heb de eerste dag wat bijwerkingen gehad of verergering van klachten. Die ene dag zijn tot nu toe de enige bijwerkingen die ik heb ervaren. Ik voel me veel meer ontspannen, angst en paniek is weg en is meer een soort zenuwachtig gevoel geworden wat zeker te handelen is. Daarnaast slaap ik langzaam beter, wordt ik vrolijker wakker en kan zeker alle prikkels beter aan zoals muziek, gezelschap, televisie etc. Ik ben uiteindelijk nog opgehoogd naar 15 mg, hierbij ook geen bijwerkingen gehad. De angst om hier mee te beginnen was ongegrond. Ik leef gezond en medicatie paste daar niet bij, althans, zo dacht ik. Nu zie ik dat het mij echt helpt mijn normale leven weer op te pakken. Qua afvlakking van emoties voel ik niet echt verschil, wat je wel eens leest. Kortom, twijfel je om met deze medicatie te starten, heel begrijpelijk want dat deed ik ook. Ik zie nu echter wat het voor me doet en ben daar heel erg blij mee.
28-03-2019

Paroxetine (paroxetine)

Na 7 jaar ‘gevochten’ te hebben tegen een angst- en paniekstoornis, was 2 jaar geleden de koek op. Ik belande in een burn-out en moest zowel lichamelijk als geestelijk herstellen. Ondertussen alles geprobeerd om zo goed mogelijk te herstellen: therapie, rust nemen, sporten etc. Echter sinds vorige maand een enorme terugval gehad. Hierbij besloten om dan toch maar aan d[lees meer...]e medicatie te gaan (was ik absoluut geen voorstander van) en de arts heeft me daarop paroxerine voorgeschreven. Wat een verschil zeg, hier had ik eerder aan moeten beginnen. Al na een geruime week voel ik als het ware dat de storm in mijn hoofd is gaan liggen. Het wordt waarschijnlijk alleen maar beter aangezien het middel nog tijd nodig heeft om volledig te werken. Wel geloof ik dat alleen medicatie geen oplossing is voor het onderliggende probleem, vandaar dat ik ook therapie ga volgen. Maar de medicatie kan absoluut wel mijn brug zijn om het probleem te overwinnen en een stabiele basis te leggen. 10 mg is overigens een lage dosering en ik ervaar naast vermoeidheid en hoofdpijn weinig bijwerkingen.
25-03-2019

Seroxat (paroxetine)

Het verhoogt de stressdrempel maar bij ernstige angst is het niet voldoende
24-03-2019

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)

Begin van gebruik merkte ik niet zoveel. Op den duur merkte ik dat mijn spieren slap werden en had geen energie. Ben heel angstig geworden en had regelmatig paniek aanvallen. Ben in 10 dagen tijd ongeveer 10 kilo afgevallen en moest regelmatig overgeven. Ben nou 6 weken verder en voel mij op bepaalde momenten nog steeds beroerd zwak en moe. Heb allerlei onderzoeken gehad m[lees meer...]aar zij hebben niks kunnen vinden. Ben gaan Google naar de medicijn en ben erachter gekomen waarom ik mij zo voel. Zit nog steeds in de ziekte wet en hoop snel weer de oude te worden. Kan iemand mij een antwoord geven hoelang het duurt voor dat de spieren weer goed functioneren en de angst klachten afnemen graag een reactie..
24-03-2019

Alprazolam (alprazolam)

Werkt prima! 2 nadelen. Afschuwelijke smaak bij inname, zelfs met frisdrank etc en extreme afkick. Het is tanden bijten maar al bij al is dit het waard. Pas op voor terugval bij mentale verslaving. Zorg voor geen contact met de medicatie na de afkick, wegens de goede werking zal je snel naar de medicatie verlangen. Ik adviseer in dit geval naar de dokter te gaan voor advi[lees meer...]es!
23-03-2019

Lorazepam (lorazepam)

Gebruik dit middel eigenlijk al vanaf 1981 ,de medicijnen krijg ik van mijn vader die ook klachten had.Deze tabletten werden voorgeschreven door mijn oom die huisarts was. Ik en ook mijn vader hebben geen angst klachten als we dit middel gebruiken ,ook heeft dit middel geholpen mij van het roken af te komen ,ook heeft het mijn vader geholpen van de drank af te komen.We [lees meer...]hebben beiden totaal geen enkele bijwerkingen ervaren.Alleen moet je in het begin van het gebruik even aftasten samen met je arts waar voor jouw de goede dosis licht .Maar ondanks mijn 20mg perdag kun je er 100 jaar mee worden geen stress klachten ,geen paniek aanvallen .Onze ervaringen zijn meer dan geweldig te noemen .
17-03-2019

16-03-2019

Zolpidem (zolpidem)

Wondermiddel als je niet kan slapen, bijvoorbeeld als je angstig bent vlak voor het slapen gaan of ligt te piekeren en steeds op de wekker kijkt hoeveel uur je nog kan slapen. Soms ben je binnen een kwartier al vertrokken. En de volgende dag zelden tot nooit duf maar juist goed uitgerust. Soms helpt zelfs een halve van 10 mg al. Wel op tijd in bed gaan liggen anders vinden[lees meer...] ze je de volgende morgen op de bank in de woonkamer. En niet meer dan 10 mg slikken want dan kan je gaan hallucineren !
14-03-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Week 2 was het zwaarst, klachten worden veel erger. Wees hier op voorbereid want dit wordt echt onderschat. Zorg dat je steun hebt van je omgeving. Bij ophoging geldt hetzelfde. Na 3 weken begon het te werken. Angst werd minder, oncontroleerbare lichamelijke sensaties werden minder, gedachtes werden geleidelijk minder en geen paniekaanvallen meer. Geleidelijk steeds positi[lees meer...]ever en meer energie om dingen te doen. (ik gebruik het nu 8 weken). Slechte ochtenden verdwijnen pas op het laatst.
13-03-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Even een korte recensie vanuit mijn kant. Ik schrijf never nooit een recensie en heb nooit het gevoel gehad dit te moeten doen omdat 'toch niets hielp. Ik heb al jarenlang last van angst en paniek, 13 jaar om precies te zijn en dit is het laatste jaar op zijn piek geraakt. Ik wilde dood en zag het leven niet meer zitten, Paniek na paniek, derealisatie al jarenlan[lees meer...]g, ik was mezelf niet meer, de hoop totaal verloren en wist niet meer waar ik het zoeken moest. Ik dacht altijd, ik heb het erger dan andere en voor mij zou er wel geen hulp zijn. Ik wilde absoluut geen medicatie dmv eerdere vervelende ervaringen, Ik las altijd op plekke zoals hier hoe slecht het wel niet was en hoe zieker je er van werd. Mensen luister goed; ik was de allergrootste angsthaas om medicijnen te gebruiken en heel erg sceptisch, Ik vind dat het mijn plicht is een recensie te schrijven omdat ik weet hoe het is, uitzichtloosheid en continue je anders voelen dan andere, angst, Paniek, deppresief zijn. Ik ben begonnen in oktober met 20MG en de eerste maand, 1.5 maand ging ik door een complete hel, ik kan hier 3x per dag alprazolam naast(0.25 mg per keer) om mij er doorheen te helpen. Met goede steun van mijn naasten kwam ik er heel langzaam weer bovenop. Ik kan zeggen dat ik nu na bijna 5 maanden een compleet ander mens ben, Ik ga ook nog naar therapie en ben er dagelijks mee bezig, maar ik zit echt 80 procent beter in mijn vel en ben weer bijna zoals 13 jaar geleden. Ik slik nu 30mg in de ochtend en heb al 4 maanden geen alprazolam meer aan geraakt, Tuurlijk zijn er dagen dat het minder gaat, Maar die zijn zooo makkelijk door te komen dat het me niet meer interesseert. Tip; ga het gewoon doen, je maakt je eigen alleen maar gek door dingen op te zoeken, je moet het uiteindelijk echt zelf doen, en je kan het. Wees lief voor je zelf en gun je zelf echt de tijd..wanneer je half denkt dat je er bent, ben je er nog niet. Zet door en mooie tijden komen!! Echt waar. Ik kan het weten
13-03-2019

Sertraline (sertraline)

Ik ben een vrouw van 56 en ik neem afwisselend 50 Mg en 100 Mg / dag Sertraline Tevens gebruik ik ook 2x/ dag Keppra (1g) en 80mg Asaflow en 1 mg Lormetazepam dagelijks Ik vertel wat over mijn verleden: In 2005 heb ik een hersentumor gehad, 10 dagen in coma gelegen (in UZ Gent); moest ALLES opnieuw moeten aanleren ( zelfs slikken kon ik niet!! Ik had ook een maagsonde[lees meer...] (tijdens ik in coma lag) Uiteindelijk mocht ik de kliniek verlaten NA een volledig jaar revalidatie. Gelukkig bleek de hersentumor NIET kwaadaardig te zijn!( heb (tijdens de operatie een “biopsie” laten uitvoeren. Het resultaat was: ze hebben mijn hersentumor ‘volledig kunnen verwijderen, EN een stukje is “verschrompeld” In 2011 kreeg ik dan een hersenbloeding (mijn bloed bleek té dik; terug 1 volledig jaar in de revalidatie in Gent)
12-03-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik dit middel nu bijna een jaar en heb effectief kunnen herstellen van een burn-out. Ik heb door dit medicijn de rust gevonden om aan de slag te gaan met ‘mijn angstklachtten. Het is niet dat ik nooit meer angst of paniek voel, maar ik heb er veel beter mee leren omgaan. Het middel brengt mijn overactieve systeem tot rust. Ik voel me weer mezelf. Het is de 2e k[lees meer...]eer dat ik dit middel gebruik. Een aantal jaar geleden naar tevredenheid gebruikt en zeer makkelijk kunnen afbouwen. Nu gebruik ik het opnieuw vanwege meerdere heftige gebeurtenissen in mijn leven. Naast dat ik wat kilo’s ben aangekomen ondervind ik geen bijwerkingen
11-03-2019

Seroxat (paroxetine)

Ik wil graag mijn verhaal vertellen om anderen een hart onder de riem te steken. Door verschillende omstandigheden was ik begin 2012 op een punt gekomen dat het niet meer verantwoord was om niets te doen. Ik had wel therapie voor mijn angst en paniekstoornis maar ook mijn therapeute zei: als leven lijden aan het worden is dan moet je de keuze maken. Een keuze die ik eigenl[lees meer...]ijk niet wilde: aan de antidepressiva maar ik besefte wel dat ik eigenlijk geen keuze meer had. Ik was continu angstig en had vreselijke paniekaanvallen. Toen ik ben gestart was het leven helemaal een hel. Al mijn angsten werden nog groter en ik voelde me zo slecht. Normaal zeiden ze, in het begin wordt het allemaal erger. Nou ik zou iedereen adviseren om nooit in 1x de dosis te nemen waar je naar toe wilt. In mijn geval was dat dus 20 mg. Paroxetine. Maar goed ik heb volgehouden, vraag niet hoe maar het is gelukt en na twee weken begon ik me wat beter te voelen. En na nog een paar weken beter dan in de jaren daarvoor. Ik kreeg weer zin in het leven, kreeg van alles voor elkaar en had geen angsten en paniek meer. Inmiddels gingen de jaren voorbij en natuurlijk dacht ik af en toe aan stoppen. Maar ik durfde niet, stel je voor dat het weer zo zou worden als toen ik begon. Ik ben in de tijd dat ik de antidepressiva heb geslikt heel veel aangekomen, wel 20 kilo. Verder was ik naar mijn gevoel (en ook van anderen) soms wat vlak. Dat er iets was waar ik normaal gesproken echt verdrietig of blij om was geweest. Maar die pieken voelde ik niet meer. Vorig najaar kreeg ik een telefoontje van mijn apotheker. Of ik niet eens van de antidepressiva afwilde. Moet je voorstellen notabene van de apotheker! Ik zei ja, maar ik durf niet goed. Kom maar langs zei ze, en ik ben meteen gegaan. Een heel goed gesprek gehad waarin ze mee heel veel heeft uitgelegd. Op dat moment besloten dat ik er voor zou gaan! Ik slikte pillen 20 mg. en ik kreeg een drankje Seroxat zodat ik goed kon doseren. Iedere week 1 mg. minder. En nu is het maart, net voor de lente, en ik ben er helemaal vanaf! Zo ontzettend blij! Het is voorspoedig gegaan. Ik zal niet ontkennen dat ik het niet merkte maar ik kon het steeds goed plaatsen. Wat zijn de ontwenningsverschijnselen die ik heb bemerkt? Onrustiger slapen, stemmingswisselingen, beetje last van mijn darmen, licht gevoel in mijn hoofd. Ik verwacht dat het steeds beter zal gaan en ik over een paar weken nergens meer last van heb. Ik merk dat mijn emoties terugkomen, laatst was ik ontroerd en voelde ik een traan over mijn wang..daar was ik zo blij mee. Kortom: ad kan heel veel voor je doen, en afbouwen kan ook als je het maar heel rustig aan doet op je eigen tempo. Veel succes!
10-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Heb hartfalen en wordt daarvoor behandeld door de cardioloog en in juni j.l. een herseninfarct gehad. Liep in de nacht veel buiten , voelde me dan benauwd en angstig. Ook heb ik centraal apneu en slaap daardoor slecht. Ben onder behandeling bij Sein in Zwolle door een longarts Slaap met een apneuapparaat. De psycholoog heeft in samenspraak met de huisarts Mirtazapine 15mgr[lees meer...] voorgeschreven . Kreeg van het merk Sandoz. Bij niet leverbaar apotheek kreeg ik van het merk Aurobinda, wat niet hiel , de huisarts heeft van het merk Sandoz verplicht een melding gemaakt aan de apotheek. Slaap wel beter maar met onderbreking van 3 keer om te plassen. Kom van de mirtazapine niet meer af.
06-03-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb dit medicijn gekregen van mijn internist voor een onderzoek wat ik volgende week moet ondergaan, en waar ik in het verleden tot op de dag van vandaag een trauma van heb opgelopen. Vandaar dat ze voorstelde om 2 tabletjes van 5 mg voor te schrijven. Ik naar apotheek,die me vertelde dat ze enkel 10 mg tabletjes had, geen bezwaar dacht ik breek ik het pilletje wel do[lees meer...]ormidden. Kosten kwamen voor eigen rekening want de oxazepam moet je voortaan zelf betalen. Ik kreeg een beschrijving van de pil ( die je ook altijd moet betalen) totaal kosten € 13,58, ik voelde me genaaid om het zo maar even te zeggen. Ik heb het betaald en ben vandaag is even p onderzoek uitgegaan op internet, daar krijg je 30 pillen voor € 50,00 euro. Dus ik belde mijn apotheker vandaag terug en vroeg of ik voor een hele doos had afgerekend. De assistente gaf me als antwoord, U betaald dat bedrag voor de controle..de beschrijving van het medicijn etc etc. ik zei dan had de dokter me beter voor een hele doos uit kunnen schrijven, want volgens haar zouden de kosten dan waarschijnlijk niet veel hoger zijn geweest. Ik zei dan worden jullie wel rijk van 1 doosje oxazepam want als ik 1 tablet krijg voorgeschreven kunnen jullie de rest van de pillen weer door berekenen aan iemand anders die misschien ook maar 1 pilletje voor geschreven krijgt. Ik vind dit echt laaielichterij, zo worden onze apothekers dus rijk. Geen wonder dat veel mensen hun pillen op internet bestellen, niet dat ik er een voorstander van ben..Maar door deze ervaring zou je bijna zeggen ik ga het ook doen. In ieder geval gaat het er mij om, dat ik jullie die dit lezen laat weten, waarom we steeds meer voor medicijnen moeten betalen. Ik bedank mijn apotheker hier in Veghel voor de eerlijke prijs die U hier handhaaft..
05-03-2019

Sertraline (sertraline)

Angst voor drukte met veel mensen om mij heen raak ik in paniek. Boodschappen doen ga ik altijd samen met een vriendin doen, want als ik alleen ga weet ik niet hoe snel naar huis kan. En dan ook gebruik ik ze voor mijn depressie ik weinig kan hebben en ineens uit mijn slof schieten als er maar iets verkeerd gereageerd wordt door andere

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2082)
Depressie (1713)
Angst & paniekstoornis (1514)
Hoge bloeddruk (1187)
ADD (568)
Depressiviteit (526)
Angststoornis (476)
Astma (472)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!