ziekte

Oxazepam Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angst & paniekstoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angst & paniekstoornis

20-11-2019

Paroxetine (paroxetine)

uit het niets leek wel kreeg ik paniekaanval op paniekaanval, soms wel 10 op een dag, na 2 weken was ik helemaal op en heb om medicatie gevraagd. de klachten werden eerst nog heftiger (dacht eigenlijk dat het niet veel erger kon worden, maar goed) na 1 week gebruik verminderden de klachten en na 2 weken was ik eindelijk weer rustig in mijn lijf, nog wel lang bij moeten kom[lees meer...]en en energie weer op moeten bouwen, slik het nu ruim 2 jaar en vind het prima zo, denk niet aan afbouwen
15-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik wil hier even mijn verhaal kwijt omdat ik aan het afbouwen ben van deze medicijnen en als ik had geweten dat het ZO moeilijk zou zijn weet ik niet zeker of ik deze medicijnen wel ooit zou zijn begonnen. ____________________ Ik ben nu sinds 26 September van 75 Mg Venlafaxine naar ongeveer 35 Mg per dag gegaan. Dus nu 3 weken. De eerste week leek er geen verschil te [lees meer...]zijn, alleen dat ik héél erg moe was en smiddags het liefst alleen maar wilde slapen. Ook slaap ik gewoonlijk al graag vroeg maar nu was ik telkens al moe genoeg om te slapen rond 8 uur. soms 7 uur zelfs. Als ik dit probeerde uit te stellen voor een aantal uur was ik echt aan het vechten tegen de slaap, en ik wist niet zeker of ik er gewoon aan moest toe geven omdat het misschien goed was voor mijn lichaam nu deze aan het afkicken was dus ik heb de laatste 3 weken heel veel geslapen. Wel voelt het telkens alsof ik TE diep slaap en dan schrik ik wakker omdat ik bang was dat ik nooit meer wakker zou worden. Tijdens het slapen en het wakkerworden heb ik veel nachtmerries en vreemde nare gedachten wel. De laatste 2 weken zijn echt veel moeilijker geworden. Ik weet niet waarom dat zo gaat, misschien omdat mijn lichaam nu pas ECHT merkt dat er minder medicijnen binnen aan het komen zijn. (??) Ik voel mij constant alsof ik in een droom zit. (Nu ook heel erg.) Sommige dagen zijn erger dan andere. Mijn zichtsveld is donker en blurry bij de randen. Als een soort tunnelfilter. Soms worden de donkere randen zo breed dat ik bijna niks meer zie, en daar raak ik dan ook telkens van in paniek. Het lijkt of in constant aangeschoten ben of stoned. Als ik mijn ogen naar links draai gaat het beeld langzaam mee. Stelt heel langzaam scherp. Mijn ogen voelen ook te moe om telkens weer ergens naar te moeten kijken. Vaak een onverwachts overweldigend gevoel van angst en/of verdriet. Heel soms ook onverwachtse euforie. Heel intens alsof ik drugs gebruikt heb. Mijn gedachten zijn niet op orde. Ik heb telkens het gevoel dat ik de werkelijkheid verlies. De controle over mijzelf. Ik ben bang dat de donkere randen bij mijn zicht zo breed worden dat ik niets meer kan zien, en dat ik gek word. Ik voel mijn lichaam soms niet. Als ik aan het fietsen ben heb ik geen idee of ik het wel ECHT aan het doen ben. Het voelt meer alsof ik over de straat heen zweef en ik weet dan ook niet hoe ik het voor elkaar heb om goed te blijven fietsen want ik voel me dan alsof ik voor het zelfde geld zo de sloot in zou fietsen. Ik voel mij alsof mijn energy zo snel opraakt als ik bij andere mensen ben dat als ik thuis kom ik het liefst alleen maar wil staren. Soms voel ik me alsof iedereen naar mij kijkt. Alsof iedereen specifiek op MIJ let. Alsof ook de leraren weten dat er iets aan de hand is met mij. Dat ik de enige ben waar alles om draait. Dat alles om mij gaat en iedereen achterdochtig is. Als ze op hun telefoon kijken kijken ze nogsteeds naar me, in hun ooghoeken. Als ik me omdraai dan kijken ze naar mijn achterhoofd en ik voel hun ogen branden. Ik weet dat het niet zo is maar soms lijkt het wel zo. Ik vind de afkickverschijnselen erg heftig, vooral omdat ik nog niet eens HELEMAAL van de medicijnen af ben. Ik word er erg bang van en krijg constant de gedachten dat het niet de afkickverschijnselen zijn maar dat ik ZONDER de medicijnen niet kan functioneren en dat ik gek ben in mijn hoofd. Ik wil erg graag van de medicijnen af aangezien ik wil weten wie ik echt ben zonder dit heftige middel in mijn systeem, aangezien ik mij vaak voel alsof ik toch al niet weet wie ik nou echt ben. Hoe ik ben.
11-11-2019

Quetiapine (quetiapine)

Geeft meer rust en enige stabiliteit omtrent stemming. aanvang was 0,25 mg nu 0,125 mg. Bijwerking iets gewichtstoename. Droge mond. Stoelgang enigszins vertraagd. Slaap hier redelijk tot goed op, gezien lage dosering. Gebruik in combinatie met 0,75 mg. Nortriline.
09-11-2019

Lexapro (escitalopram)

al jaren gebruik ik lexapro,naar volle tevredenheid,eerst 15 mg,nu 10 mgen gaat nog steeds goed
08-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Werkt rustgevend...….echter bij op/afbouwen veel last van bijwerkingen zoals duizelig, misselijk, braken
07-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Beste lezers, Op mijn 33e heb ik hulp gezocht voor depressies en angststoornis. Daarvoor 15 jaar lang alles zelf geprobeerd op te lossen met supplementen , internet en voornamelijk voeding en sport. Daarover straks meer... Begonnen met citolopram en kort erna sertraline maar beide gaven een matig effect. 3e medicijn venlafaxine( originele effexor) op gegeven momen[lees meer...]t omdat ik elke nieuwe herhaaldosis andere venlafaxine brands kreeg. Is wetenschappelijk niet onderbouwd maar bij sommige brands kwamen mijn symptomen terug. Opgebouwd van 75 mg tot 225 mg maar door bijwerkingen terug gebracht naar 150 mg voor de komende 2 jaar. In het begin merkte ik opwekkend effect maar na een tijd meer dempend effect van de antidepressiva. Op sociale vlak heeft het mij veel geholpen maar kreeg opgegeven moment indruk dat ik mij veranderende in een egoïstisch mens. Mijn bijwerkingen waren zeer lui, vergeetachtigheid en kortademigheid bij hoge doseringen. Zoektocht naar genezing heeft verder plaatstgevonden en ben gaan experimenteren met low carb, ketogeen dieet en carnivoor dieet. Daarvoor heb ik jaren het oude bodybuilding dieet gevolgd door het eten van eiwitten, koolhydraten, veel groente en weinig vetten. Mijn klachten waren brainfog, vermoeidheid, psychische klachten en last van gewrichten door het ontstoken lichaam. Door kennismaking en praktiseren met het carnivore diet was ik in staat te stoppen met gebruik van venlafaxine. Alle bovenstaande klachten namen geleidelijk af. Af en toe ga ik terug naar het oude eetpatroon maar de bovenstaande klachten komen gauw geleidelijk terug. Carnivore dieet betekend het eten van alleen dierlijke producten. Zoals vlees,vis en eieren en bij voorkeur ze vettig mogelijk om in de ketose te blijven. Op het internet kunt wonderbaarlijke verhalen lezen van dit dieet.
07-11-2019

Citalopram (citalopram)

Hoi hoi,ik gebruik dit middel nog 2 jaar ,eerst 10,daarna 20 en nu 30 nu, het lijkt te werken ,als ik ze inneem dan heb ik idee dat mijn enorme angst en zenuwen minder zijn,ik heb daarbij wel diazepam ,en andere medicatie. Als ik ze niet gebruik en alleen diazepam ,helpt het niet ,mijn angstaanvallen ,angst voor ziektes etc nemen toe ,waardoor ik in een cirkel beland en a[lees meer...]lles vermijd,ergens doe ik dat nog ,zo leef ik het fijnst ,op mezelf. Iemand hier ook zo ervaring mee? Grtjes Anneke
06-11-2019

Paroxetine (paroxetine)

Na jarenlang mij slecht gevoelt te hebben in bepaalde situaties, naar ineens echt niks meer kunnen.. niet eens meer rondlopen in mijn eigen huis! Ik heb echt een zware periode gehad met mijn angststoornis, ik kon de dagelijkse dingen niet meer doen.. ik kon niet eens meer slapen zonder paniekaanvallen te krijgen. Ik ben opgebouwd met Paroxetine, tot ik op 40 mg za[lees meer...]t, en opeens weer alles zonder moeite kon! Wat was dat toch een feest! Helaas ben ik toen wel 20 kilo aangekomen in nog geen half jaar tijd. Dit was ook de reden om 3 jaar later af te bouwen, en ik viel al snel weer de eerste 15 kilo af. Afbouwen ging prima, veel horrorverhalen gehoord.. maar ik ben gewoon heel geleidelijk gegaan zonder klachten. Ik zit nu een half jaar op 5 mg, maar dit is helaas toch te weinig voor mij en ik ga weer terug naar 10mg. Hopelijk kom ik niet aan in gewicht, maar een normaal leven kunnen leiden zonder iedere dag angstklachten is mij veel meer waard!
06-11-2019

Sertraline (sertraline)

Hoi Nou ik kan jou helemaal begrijpen,sinds februari begonnen met anafranil,in 1ste instantie enorme bijwerkingen. Deze zijn wat af gevlakt maar waren altijd aanwezig. Heb mij er nooit goed bij gevoeld. Ik ben nu op de 3de week helemaal gestopt met anafranil,af gebouwd van 20mg naar 10mg,en nu 3weken niets meer. Ik heb ontwenningsverschijnselen niet normaal,beven,spi[lees meer...]erpijn ,een dof en raar gevoel in mijn hoofd,huilen,dan weer niet kunnen huilen,hulp is ver te zoeken,mijn psychiater liet mij op deze manier af bouwen van 20 naar 10 in 1 week,en dan maar naar o. Nu zit ik hier heel zeker dat dit ontwenningsverschijnselen zijn en wil mijn psychiater mij aan een andere antidepressiva zetten,ik begin hier nooit meer aan!!!!! Door zetten nu al is het de hel. X
03-11-2019

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam (10mg) had een verwaarloosbaar effect op mij. Dit in tegenstelling tot lorazepam (1mg), wat ik enkele weken ervoor twee maanden aaneen driemaal per dag heb geslikt - misschien is dit ook de reden dat oxazepam niet veel voor mij deed. Nu ben ik succesvol overgestapt op een heel ander type medicatie dat geen gewenning geeft (dus geen benzodiazepine).
03-11-2019

Lorazepam (lorazepam)

Na een hectische periode gevolgd door een traumatische ervaring, heb ik twee maanden lang driemaal per dag lorazepam (1mg) geslikt en dit heeft mij heel goed geholpen. Dit medicijn wist, i.c.m. de steun van naasten, mijn spanning te verlichten en mijn suïcidale gedachten te onderdrukken. Sufheid was een prettige bijwerking in mijn geval: de doodswens was (en is) er nog[lees meer...] steeds, maar zelfmoord plegen kostte onder invloed van lorazepam gewoon teveel moeite. Waarom moeite doen als je ook lethargisch op de bank kunt liggen? Daarnaast kwam ik de deur meer uit dan voorheen, wat direct weer ophield na het stoppen met dit medicijn. Vanwege mijn angst voor gewenning – ik keek steeds op de klok in de hoop dat ik mijn volgende 'pammetje' alweer mocht slikken – heb ik zelf besloten om te stoppen. De spanning kwam terug, dus enkele weken later ben ik op advies van mijn psychiater begonnen met een ander medicijn (geen benzodiazepine) waar ik ook heel tevreden over ben. Nu heb ik lorazepam slechts voor incidenteel gebruik in huis, maar vanwege het feit dat je na inname drie dagen lang niet mag autorijden, heb ik hier tot op heden nog geen gebruik van gemaakt.
02-11-2019

Sertraline (sertraline)

Ik ben sertraline gaan gebruiken ivm angst/paniek/ depressie. In eerste instantie Mirtazapine voorgeschreven gekregen, aangezien ik ook heel slecht sliep. Voor het slapen werkte dit super, echter de rest werd zeker niet minder. Sertraline duurde ook zeker 6 weken voor ik iets ging merken, maar uiteindelijk heel blij mee. Eén keer gestopt, zat al tijd lang op 25 mg, dit [lees meer...]heel langzaam afgebouwd. Ging heel goed, nauwelijks of geen afkickverschijnselen. Helaas later weer klachten gekregen en niet te lang gewacht om toch weer te starten met Sertraline. Duurde echt weer 2 maanden voor het werkte, weer bij de opstart misselijk, duizelig en soms de gekste dingen, waardoor ik soms echt twijfelde aan mezelf. Je hoeft niet bang te zijn om Oxazepam te gebruiken om daar mee om te kunnen gaan. Daar stop je vanzelf mee zodra de sertraline goed aanslaat. Al met al blij mee, niet aangekomen of iets, libido wel 0,0, maar niet zeker dat dit door sertraline komt.

Risperdal (risperidon)

Ik ben er enorm van aangekomen 13 kilo binnen jaar iig en volge s mij zelfs binnen half jaar heb ook abilify geprobeerd maar ook dasr kwam ik van aan...ik vind dit zo erg dat ik erover denk om toch maar te stoplen wamt nu heb ik ineens geen goed zelfbeeld meer en is mijn emergie ver te zoeken ikga ook niet graag de deur meer uit...eigenlijk vi d ik dat er meer nare bijwerk[lees meer...]ingen zijn dan de reden wasrvoor ik t gebruik..tegen psychoses en tegen onrust en paniekaanvallen in mn hoofd...

Fluoxetine (fluoxetine)

In Mei dit jaar overgestapt van Escitalopram naar Venlafaxine, nadat de Venlafaxine niet effectief bleek te zijn (ik bleef mijn angsten en paniekaanvallen houden), dit afgebouwd en in overleg met de psychiater overgestapt op Fluoxetine. Ik heb 6 á 8 weken last gehad van de bijwerkingen, daarna werd het iets minder en ging het wel weer beter, voor een week. Daarna begon he[lees meer...]t weer opnieuw, ik werd op 24 September in paniek wakker en het gaat tot op de dag van vandaag (31 Oktober) verschrikkelijk slecht. 3 weken geleden is de Fluoxetine opgehoogd van 20mg naar 40mg. Weer bijwerkingen. Ik slik het nu 13 weken en het heeft niks geholpen en alles zelfs alleen maar slechter gemaakt. Ik heb er Xanax bij gekregen, dat helpt. Maar dat kan je natuurlijk niet dagelijks nemen. Nu de fluoxetine weer afbouwen naar 20mg en maandag met de psychiater bespreken wat we nu gaan doen, of naar Clomipramine, of terug naar Escitalopram en dat nog een keer proberen...

Citalopram (citalopram)

Hi, Ik ben sinds 8 dagen begonnen met de druppels opbouwen en vandaag op 5 druppels = 10 MG, elke dag het liefst ophogen en z.s.m. naar de 20MG. Heb last van enorme paniek - angst aanvallen, na 4 maanden (en inmiddels niet meer kunnen werken) ga ik me er aan wagen om te beginnen met dit middel. Maar ik doe rustig aan. Heb heel erg last van bijwerkingen zoals; toenemende[lees meer...] angst, paniekaanvallen worden meer, hartkloppingen weer meer, verhoogde hartslag, duizelig, misselijk, diarree, suf, trillen, beven. krijg ook na medicatie inname warme borstkas en bovenramen. Heb al contact met psychiater gehad en die zegt volhouden. Mijn vraag is hoe lang dit duurt? Is niet te doen... Zijn er mensen met dezelfde klachten? Vraag graag om een steuntje in de rug. Ik slik ernaast Temazepam maar ook dit helpt niet meer zo veel... moet nu diazepam proberen kijken of dat beter helpt om de bijwerkingen wat te onderdrukken. Hoor graag van jullie.
29-10-2019

Metoprolol (metoprolol)

Veel onderzoeken gehad ivm een vrij hoog hartslag in rust. Gemiddeld rond de 110 in rust. Hier kwam niks uit, tot ik 2 keer opgehaald werd door de ambu ivm een hartslag van ca 185 in rust, zo uit het niets. Hierdoor heel erg onrustig geworden als die voorkwam. In zh gaven ze metropolor en diazepan. Na overleg met ha weer onderzoek bij cardioloog. Dit maal kwam er een goe[lees meer...]d aardig ritmestooring uit. Wat dus zo nu en dan voorkomt. Advies om metropolor een jaar te slikken en dan weer af te bouwen. Hartslag in rust is tussen de 59 en 80 gemiddeld. Wat voorheen gemiddeld 110 was. Voor mij werkt het.
27-10-2019

Orap (pimozide)

Heb ongeveer 10 jaar 2 mg per dag gebruikt en dat werkte afdoende. Sinds een maand op aanraden van psychiater opgehoogd naar 3 mg n.a.v. een mindere periode. Dat hielp de eerste paar weken, d.w.z. werd er minder prikkelgevoelig van. Na ongeveer 3 weken raakte ik plotseling in een psychose die 4 dagen aanhield (en ik had al zeker 10 jaar geen psychose meer gehad) en ook w[lees meer...]erd 's nachts slapen onmogelijk vanwege hevige spierkrampen in de benen, kaakpijn, algeheel fysiek onbehagen. Nu probeer ik weer te herstellen door de Orap weer af te bouwen. Dus 2 mg Orap werkte bij mij redelijk, maar die ene erbij, 3 mg werkt averechts inclusief ernstige bijwerkingen.
26-10-2019

Sertraline (sertraline)

Ik slik dit voor: derealisatie, depersonalisatie en een angst&paniek stoornis. Ik heb dit voorgeschreven gekregen in februari 2018, pas in juni 2018 durfde ik het te slikken. Hiervoor durfde ik dit niet, omdat ik erg bang ben voor overgeven, en dat stond in de bijsluiter. Toen ik het eenmaal genomen had kreeg ik heftige bijwerkingen, terwijl ik de bijsluiter al verg[lees meer...]eten was, dus, nee, geen placebo. Duurde 6 weken. Eerste week 25mg daarna 50mg (TEVA). Ik nam een halfuur voor het avondeten een domperidon en dan nam ik tijdens het avond eten de sertraline in. Ik heb (hierdoor) geen last gehad van misselijkheid. Het eindresultaat is dat ik nog lang niet van mijn stoornis af ben, maar ik kan wel weer de hond uitlaten en boodschappen doen, rijden etc.! Ik ben alleen nog zo nu en dan duizelig. En zit ik nu, naast sertraline, ook vast aan 20MG oxazepam per dag omdat de bijwerkingen te heftig waren.
26-10-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ga dit middel gebruiken naast 5mg Escitalopr. Ben hartpatiënt (5x gedotterd en 2x een lichte hartinfarct) en gebruik hiervoor ook dagelijks de nodige medicijnen. Is er iemand die ook hartmedicatie inneemt, die ook dit middel dagelijks inneemt, en wat is jou ervaring hiermee? Op de bijsluiter lees ik veel toch wel negatieve dingen als je ook suikerpatient (ben ik ook) [lees meer...]bent en als je bijv. metoprolol gebruikt.
21-10-2019

Seroquel (quetiapine)

Ik heb een tot twee jaar seroquel voorgeschreven gekregen tijdens een angststoring. Het middel is een anti psychotica en is een zwaar middel. Naast de gemelde bijwerkingen is het erg moeilijk om met dit middel te stoppen. Het is dus geen slaapmiddel maar wel een middel waar he slaap van krijgt. Het doet vanalles in jou hoofd en je wordt er een beetje gevoelloos van, also[lees meer...]f er een dikke deken over je ligt.

17-10-2019

Piekeren, spanningen, lichamelijke klachten
15-10-2019

06-10-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

dit medicijn gekregen i.c.m. therapie voor paniekstoornis (agorafobie\ pleinvrees) eerste paar weken van opbouw bijwerkingen die passen bij ad. o.a. meer somber misselijkheid verward en meer paniekklachten (sterker). Durfde een tijd niet naar buiten te komen in drukke omgevingen, boodschappen doen was een hel, nu na een 7 weken durf ik gewoon naar buiten te komen en boodsc[lees meer...]happen te doe, enorme opluchting.
01-10-2019

Prozac (fluoxetine)

Na lang gebruik langzaam gestopt op advies huisarts. Na half jaar ontstonden klachten die ik niet direct in verband bracht met het stoppen, nl hartkloppingen en zweethanden en -voeten. Later ook grote onrust, paniekaanvallen en depressie. Weer begonnen met oude dosis. Dat bleek niet voldoende, na 7 weken dubbele dosis. Na 3 maanden begon ik weer te functioneren. Geduld h[lees meer...]ebben, het werkt volgens mij heel lang door maar duurt ook lang voordat het aanslaat.
30-09-2019

Sertraline (sertraline)

Tijdens mijn scheiding mishandeld en zwaar bedreigd.Bedreigingen gaan nog steeds door. En uiteindelijk heeft ex man huis genomen dichtbij mij in de buurt.Waardoor ik me constant angstig voel en heel oplettend ben.Straatverbod helpt niet.En verhuizen is geen optie helaas hij komt me toch achterna ,we hebben kinderen waardoor hij me toch weet te vinden.Door aanvallen van pt[lees meer...]ts vlak achter elkaar in depressie beland en nu met veel psychische begeleiding dit medicijn en oxepam proberen om er overheen te komen

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2214)
Depressie (1822)
Angst & paniekstoornis (1672)
Hoge bloeddruk (1274)
Acne/puistjes (886)