ziekte

Oxazepam Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angst & paniekstoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angst & paniekstoornis

20-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Begonnen op mijn verjaardag met het middel. Ik was heel sceptisch over het slikken van antidepressiva. Ik top al jaren met angsten en paniek, niet zozeer dat het zo erg is dat ik nergens naartoe ging. Integendeel ik zocht alles op, ook waar ik angst voor heb en onderging het. Meerdere keren behandelingen gehad, maar in tijden van stress had ik hier niets aan. 'Het ligt [lees meer...]als een prooi in het gras mij op te wachten om mij te bespringen' . Zie ik het, het is altijd aanwezig die stomme angst en paniek. Ik was er zo zat van, dat ik de stoute schoenen heb aangedaan. Dag 3 ik heb nog steeds geen spijt, had hele nare bijwerkingen verwacht, maar het valt me 200% mee. Ik ben een beetje high, en soms misselijk en hoofdpijn....thats it! Mensen laat je vooral niet lijden door alle negatieve berichten, beheers angst/paniek/depressie je leven? Probeer het en ervaar wellicht een ander leven, het leven is al zo kort!
20-02-2020

Olanzapine (olanzapine)

Vanaf dag 2 niet meer naar de wc kunnen om te ontlasten...heel vervelende buikkramp
19-02-2020

Clobazam (clobazam)

Clobazam was niet leverbaar vandaar mijn overstap naar Frisium. Frisium bevat exact dezelfde stoffen als Clobazam.
19-02-2020

Frisium (clobazam)

Geen paniek meer gehad sinds ik dit medicijn gebruik.
18-02-2020

Alprazolam (alprazolam)

Ik neem slechts 0,25mg per dag. Héél zelder 2 x 0,25mg per dag. Help héél goed maar...ik kan het bijna niet meer missen, zeker in de winter en dagen zonder zonder zon... Een dagje of weekendje weg doet ook goed, dan kan ik wel zonder...maar ik kan niet elk weekend op stap gaan hé, da's financieel niet mogelijk...Zo'n angst en paniekaanvallen wens ik niemand toe...
16-02-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

Na ruim 20 jaar gestopt met fluoxetine omdat het ontzettend goed ging. Helaas ging ik na twee maanden volledig onderuit. Constante paniek en angst. Dus weer begonnen met fluoxetine. Ga nu de derde week in. Eerste twee weken waren hel. Heb er nu oxzazepam bij . Eerst twee keer per dag. Nu drie maal per dag 10mg zo nodig. Helaas is t dan ook nodig. Hopelijk slaat de fluoxe[lees meer...]tine snel aan. Het lijkt eind middag en avond al wat beter te gaan. De ochtenden zijn nog hel. Pak bij het wakker worden meteen een oxzazepam om de ergste paniek te onderdrukken. Het nadeel van angst en paniek is dat het ook bij mij fysiek veel invloed heeft.
15-02-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Angst/paniekstoornis/ depressie/ 4 jaar gastritis van de angst en stress, piekeren, sociale angst. Ik heb een zeer zwaar leven gehad... misbruik, cassatie rechtbank, verworpen en onterfd door mijn eigen moeder die haar man beschermt terwijl hij 5 jaar kreeg door pedofiele, ik werd door hem misbruikt! Ze schonk laats nog een huis aan hem! Ik ben alleenstaande moeder met[lees meer...] een zoon van bijna 18. Ik heb heel hard alleen moeten vechten in verschillende fases van mijn leven, ben altijd sterk geweest tot over 3 jaar waar ik mijn echte crash heb gehad!!! Mijn moeder had mij onterfd....mijn ex was weg, ik verloor mijn job... Dit uit zich in zware paniekaanvallen= bijna doodservaringen, 42kg., geen nachtrust meer, maagbloedingen etc....zware depressie. In het begin kwam ik vlug bij met kg. Ik sliep goed. Omdat ik teveel bijkwam vanalles geprobeerd van AD maar veel bijwerkingen. Toch mirtazepine 7,5mg blijven gebruiken en dan 15 mg. Er is een soort gewenning en je lichaam stabiliseert. Ook minder benzodiazepine gebruik door mirtazepine. Ik let op mijn voeding. Mijn maag blijft gevoelig.
14-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Sinds 2005 slik ik Venlafaxine en ben erg tevreden over dit middel. Voorheen werd ik jarenlang wakker met buikpijn (angst voor de dag, angst voor het leven) en dat was een heel naar gevoel! Therapie heeft me toen zeker goed geholpen maar de Venlafaxine heeft me uiteindelijk het beste geholpen. Mijn leven is er zoveel op vooruit gegaan.
12-02-2020

Citalopram (citalopram)

12-02-2020

Lorazepam (lorazepam)

07-02-2020

Imipramine (imipramine)

imapraine is een hele goede werkende medicijn in tegentelling tot de rest vooral samen met topiromaat hebben deze een goede effect op de klachten afbouwen is mij gelukt slik geen troep
06-02-2020

Lexapro (escitalopram)

Altijd heb ik antidepressiva als een zwaktebod gezien. Flink zijn, doorgaan, niet klagen. Ik los dit zelf wel op, met hulp van psycholoog/coach. Maar ik ken mezelf inmiddels van haver tot gort; weet precies waar mijn klachten hun oorsprong vinden. Maar met deze wetenschap en gesprekken werd het niet beter en ik was ‘uitgepraat’. Uiteindelijk kostten angst en somberheid mi[lees meer...]j zoveel energie dat ik toch de stap gewaagd heb. Eng; want medicatie innemen betekent: controle loslaten. Hoe zal het zijn? Word ik anders? Welke bijwerkingen zal ik krijgen? Zou het wel helpen? Nu, 6 weken verder, kan ik zeggen: wat een verschil! Ik sta lichter in het leven, pieker minder, ben minder angstig, kan minder tegen dingen opzien, minder kort lontje, en, last but not least: ik slaap al weken super en dat is nog nooit vertoond! De eerste week was wat pittig; dat zal ik niet ontkennen. Toch wel wat meer angst en paniek. Nu is dat over, en voel ik me prima. Onwennig nog, kan het haast niet geloven dat ik me ‘gewoon goed’ voel! En dat zonder enige bijwerkingen. Ik ga voorlopig zo door; 5mg is voor mij mooi zat. Ik ben erg tevreden!
06-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Hoi, ik ben een meid van net 28 jaar oud. Ik gebruik Venlafaxine nu 2,5 maand. (Hiervoor 1,5 jaar Wellbuterin geslikt wat in het begin wel werkte maar al vrij snel niet meer) Ik slik hier naast Methyldenidaat vanwege ADD. (En diazepam zo nodig) Ik zou graag met iemand praten die het zelfde ervaart als mij. Al jaren geleden verloor ik mijn levenslust, ik werd depressief en [lees meer...]kon niks meer aan. Hierna zelf geprobeerd t weer op te pakken en kwam al gauw in een burnout terecht, begon met paniek aanvallen en heb maanden lang gedacht dat ik dood zou gaan en of ik erg ziek was. Ik durfde niks meer ik was alleen maar emotioneel, moe, verward en durfde niet meer naar buiten of naar mensen toe. Ik sloot mezelf af en sloot iedereen buiten. Na een jaar therapie ondekt dat ik ADD heb, hiervoor training gedaan. Uiteindelijk was de burnout op de achtergrond maar ik bleef enorm angstig en last van paniekaanvallen vooral in sportschool, winkels, verjaardagen etc. Ik kreeg psycho therapie en kwam bij psychiater. Nu dus Venlafaxine in 2 maanden opgebouwd naar 112,5. Ik ervaar nare nachtmerries, ik heb hier van mijzelf al veel last van maar de laatste weken is het bizar.. Ik ben nu bang om te gaan slapen, kent iemand dit? Ook zweet ik enorm eind van de nacht (vooral mn benen). Ik merk ook dat ik anders naar mijn vriend kijk, en mij wat meer irriteer en op mijzelf wil zijn.. Mn angst/paniek is wel meer gedempt soms voel ik mij zelfs wat afgezwakt. Ik heb voor dat ik medicatie kreeg altijd gezegd dat ik het niet wilde. Toen in het begin medicijnen goed aansloegen wilde ik het toch proberen. Maar ik voel mij toch niet op mijn gemak omdat altijd nare bijwerkingen zijn! Ik ben nog niet lang aan het middel en wil het even aankijken.. Maar zou graag met iemand praten die wat herkent of tips heeft voor andere medicatie die (in zijn ervaring) goed werkt op add prikkelbaarheid en angst/paniek.
03-02-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

ik slik sinds 5 maanden fluoxetine 20 mg samen met omeprazol 40 mg maar ik heb een kwartier ongeveer na het slikken pijn in mijn maag,heeft iemand daar ervaring mee ik wil eigenlijk nu wel stoppen met de fluoxetine
03-02-2020

Omeprazol (omeprazol)

ik slik nu 5 maanden 20 mg op een dag in combinatie met omeprazol 40 mg maar na het slikken van deze combinatie heb ik juist erg veel last van de maag en overweeg te stoppen wie heeft daar ervaring mee en heeft er ook ondanks de omeprazol maagklachten van
29-01-2020

Escitalopram (escitalopram)

28-01-2020

Baclofen (baclofen)

Absoluut geweldig medicijn. kamp met chronische stijve pijnlijke spieren en pezen door zelfbeschadiging. en meer onverklaarbare ligamelijke klachten, toenemende sociale angst hierdoor door, chronisch pijnlijk /ondraaglijk voelend lichaam. en dit medicijn heeft me echt een boost gegeven qua zelfvertrouwen zowel mentaal als fysiek. Instant mentale verlichting. Mentale hoo[lees meer...]gspanning door chronisch ondraaglijk lijf is verminderd. Minder heftige pijn, meer rust in me hoofd. geen vervelende bijwerkingen. In isolement door chronisch ondraaglijk aanvoelend lijf. Ook hier merk ik verbetering. slaap beter, ben minder gevoelig voor verslavingen(alchocol,porno), beter onder controle door dit medicijn. Ik stop hier echt nooit meer mee!. eerst probeerde ik 5htp en gaba supplementen alsmede amytriptilyne en gabapentine maar zonder resultaat. Hoop wel dat Mylan dtit leest en zorgt dat de 25mg versie frequenter beschikbaar wordt. Nu alleen 10mg beschikbaar bij apotheek. Ben sceptisch om over te stappen na ander merk doordat hogere dosering(25mg tabletten) niet beschikbaar is. en nu van Sandoz moet proberen, helemaal nu de ervaringen met dit merk goed zijn.

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam kreeg ik ter ondersteuning naast mijn medicatie voor mijn paniekstoornis en jaren heb ik ze alleen heel zeldzaam ingenomen als ik iets spannends moest doen zoals uit eten gaan, presentatie geven of wanneer ik ziek was en de paniek sterker was. De afgelopen maanden heb ik ze na een ontregeling van mijn medicatie (Citalopram) dagelijks moeten innemen, startend m[lees meer...]et 3x5mg en nu 3x20mg, want ik zit in een medicatieoverstap naar Clomipramine. Dus dit is tijdelijk. Het geeft mijn lichaam rust en ik kan goed slapen. Niet heel veel uur, maar de slaap zelf is goed. Ik ben super blij met deze oxazepam!

Efexor (venlafaxine)

Ik heb in 2004 een burn-out gehad en daar kwam mijn paniekstoornis tot uiting. Na een halfjaar gestart met Alprazolam en Efexor (75mg en later 187.5mg). Het beschermde de angst een beetje en ik kon na 2 jaar thuiszitten weer aan het werk, maar hield eigenlijk altijd flink wat paniekaanvallen over. In 2010 kreeg ik een merkloze variant en die deed helemaal niets. Ik was b[lees meer...]innen 3 weken helemaal terug bij af en lag weer trillend en huilend op de bank. Terug naar het Merk Efexor en het ging stapje voor stapje beter. In 2017 merkte ik dat het eigenlijk niet echt meer hielp. Zat ik eerst op 50% werking van het middel, dan was het nu nog geen 20%. Terug naar de psychiater en begin 2018 kon ik overstappen op Citalopram. Dit heb ik een jaar geslikt, maar bij mij had het helaas de uitwerking dat ik er somber en zelfs bij een hogere dosering zwaar depressief van werd. De angst was wel beschermd!! Dus ik had bijna geen paniekaanvallen meer, wel sensaties in mijn lijf, maar ze schoten nooit door naar mijn hoofd, echt al een heel stuk beter dan de Efexor!! Omdat ik zwaar depressief werd, weer naar de psychiater en ik ben nu aan het afbouwen om over te slappen op Clomipramine, nog 7 dagen afbouwen, dan kan ik gaan starten. Heel benieuwd!

Citalopram (citalopram)

Ik heb in 2004 een burn-out gehad en daar kwam mijn paniekstoornis tot uiting. Na een halfjaar gestart met Alprazolam en Efexor (75mg en later 187.5mg). Het beschermde de angst een beetje en ik kon na 2 jaar thuiszitten weer aan het werk, maar hield eigenlijk altijd flink wat paniekaanvallen over. In 2010 een generiek merk van Efexor (origineel) gekregen, Venlafaxine e[lees meer...]n deze deed helemaal niets. Ik was binnen 3 weken helemaal terug bij af en lag weer trillend en huilend op de bank. Terug naar het Merk Efexor en het ging stapje voor stapje beter. In 2017 merkte ik dat het eigenlijk niet echt meer hielp. Zat ik eerst op 50% werking van het middel, dan was het nu nog geen 20%. Terug naar de psychiater en begin 2018 kon ik overstappen op Citalopram. Dit heb ik een jaar geslikt, maar bij mij had het helaas de uitwerking dat ik er somber en zelfs bij een hogere dosering zwaar depressief van werd. De angst was wel beschermd!! Dus ik had bijna geen paniekaanvallen meer, wel sensaties in mijn lijf, maar ze schoten nooit door naar mijn hoofd, echt al een heel stuk beter dan de Efexor!! Omdat ik zwaar depressief werd (soms komt het voor dat iemand hier niet goed op reageert), weer naar de psychiater en ik ben nu aan het afbouwen om over te slappen op Clomipramine, nog 7 dagen afbouwen, dan kan ik gaan starten. Heel benieuwd!

Efexor (venlafaxine)

Efexor was mijn eerste medicatie (2004) tegen mijn paniekstoornis. Het verlichte de angst een beetje en ik kon na 2 jaar thuiszitten weer aan het werk, maar dat bleef keihard knokken. Efexor heeft bij mij de paniek nooit echt beschermd, alleen licht ondersteund. In 2010 kreeg ik van de apotheek een merkloze variant mee van Venlafaxine en binnen 3 weken lag ik weer huil[lees meer...]end en vol in paniek op de bank. Een enorme terugval, terwijl ik net zoveel overwonnen had. Meteen terug op het met Efexor en dat hielp een stuk, maar heeft nooit de angst helemaal beschermd. Ik bleef altijd flinke paniek(aanvallen) houden.

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb in 2004 een burn-out gehad en daar kwam mijn paniekstoornis tot uiting. Na een halfjaar gestart met Alprazolam en Efexor (75mg en later 187.5mg). Het beschermde de angst een beetje en ik kon na 2 jaar thuiszitten weer aan het werk, maar hield eigenlijk altijd flink wat paniekaanvallen over. In 2010 kreeg ik een MERKLOZE VARIANT en die deed helemaal niets. Ik was[lees meer...] binnen 3 weken helemaal terug bij af en lag weer trillend en huilend op de bank. De hulpstoffen zijn anders dan in het origineel en daarom nam mijn lichaam helemaal niets op. Terug naar het ORIGINELE MERK Efexor en het ging stapje voor stapje beter. Het duurde een half jaar voordat ik weer aardig op de rit was en een trauma rijker, want dit hakte er goed in. In 2017 merkte ik dat het eigenlijk niet echt meer hielp. Zat ik eerst op 50% werking van het middel, dan was het nu nog geen 20%. Terug naar de psychiater en begin 2018 kon ik overstappen op Citalopram. Dit heb ik een jaar geslikt, maar bij mij had het helaas de uitwerking dat ik er somber en zelfs bij een hogere dosering zwaar depressief van werd. De angst was wel beschermd!! Dus ik had bijna geen paniekaanvallen meer, wel sensaties in mijn lijf, maar ze schoten nooit door naar mijn hoofd, echt al een heel stuk beter dan de Efexor!! Omdat ik zwaar depressief werd, weer naar de psychiater en ik ben nu aan het afbouwen om over te slappen op Clomipramine, nog 7 dagen afbouwen, dan kan ik gaan starten. Heel benieuwd!

25-01-2020

Sertraline (sertraline)

Ik werd zomaar overvallen door paniekaanvallen, kon niet meer normaal functioneren. Na enkele dagen merkte ik al verschil en tot heden voel ik dr aanval komen maar deze zakt weer even snel weg
24-01-2020

Propranolol (propranolol)

24-01-2020

Duloxetine (duloxetine)

ik was ermee gestart omdat ik er goede voorbeelden van kreeg maar bij mij integendeel..eerst het wennen en alle bijkomende klachten..dan na 2 maanden een serieuze maagontsteking die 5 weken duurde..bijkomend totaal niet meer kunnen slapen..ook niet met slaapmiddelen..de hele nacht klaarwakker..dan mezelf open krabben van de jeuk..ook hoestbuien 's nachts..het enige positie[lees meer...]ve is dat ik geen angstaanvallen meer heb en al is buiten durf komen voor effe maar eerlijk gezegd heb ik er meer slecht dan goeds over te vertellen.ik ga nu afbouwen omdat ik echt wel terug moet slapen en terug wil leven en hopelijk terug werken.
22-01-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Gebruik het nu 8 jaar, Dik tevreden. Wel van 150 naar 75mg gegaan omdat ik het net iets te hoog vind. Mijn max ligt op 100mg zonder probleem. Seks? Ik lees veel reacties dat dat minder word met venlaflaxine. Integendeel bij mij werkt het juist wel voor seks. De eerste 2 maanden zijn minder fijn, na 2 maand meer zin in seks. Langere orgasme. Verhoging naar 150mg da[lees meer...]n wordt seks voor mij een opsessie. Vandaar ik mede 75mg prima vind. Slik hiernaast ook al jaren tramadol, ook zonder probleem. Het stoppen heb ik meerdere keren gedaan in de 8 jaren. In tijden dat ik me goed voelde. Ook stoppen met venlaflaxine in 1 keer zonder moeite. Oke 4 dagen duizelig en dat was het. Over het algemeen ben ik wel wat medicatie gewend zo ook morfine. Ook daar geen last van. Zaldiar, diclofenac nsaids medicatie is voor mij wel een probleem. Uitslag en ziek worden. Misschien zit er handige info tussen. Let wel, er zit veel tussen je oren, en vaak angst die het dan overwint ;)
19-01-2020

Seroquel (quetiapine)

25mg voorgeschreven gekregen na een crisisopname vanwege extreme angst. Ik gebruik het in combinatie met sertraline, met name om goed te slapen 's nachts omdat ik vanwege de angst slecht en onrustig sliep. Van nature ben ik een piekeraar en doemdenker, en de seroquel zet dit piekeren echt voor het grootste gedeelte uit. Slapen gaat perfect, een half uurtje na inname slaat [lees meer...]de slaperigheid toe en ik slaap goed door. Ik heb geen moeite om de volgende ochtend weer op te staan en heb overdag geen last van dufheid. In combinatie met intensieve therapie gaat het nu zo goed dat ik dit medicijn mag gaan afbouwen. Een prachtig hulpmiddel als het even niet gaat!
19-01-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Vervelend om dit te horen. Wilt u uw ervaring delen, Laat het me weten, ik ben helaas alleen geen wonder dokter. Maar vind het vervelend om dit te lezen.
18-01-2020

Paroxetine (paroxetine)

Ik ben 59 jaar en heb dit medicijn in 2003 gekregen na een tweede depressie met veel spanning. Om een volgende depressie te voorkomen heb ik het 16 jaar met 20 mg gebruikt en was er erg blij mee. Ik werd een ander mens. Ik durfde meer, niet meer piekeren. Goed slapen. Geen angsten en paniek meer. Ik kon ineens de hele wereld over rijzen. Dus 16 jaar veel steun aan gehad[lees meer...]. In 2019 veranderde ik van werkgever. Ik dacht mij kan niets gebeuren, ik voel me super en ik heb paroxetine. Helaas kreeg ik een derde depressie. Ik werd extreem somber. De dosis paroxetine is eerst verhoogd naar 30mg, maar dat had geen effect. Toen naar 40 mg maar helaas ook geen effect. Na nu een jaar 40mg ben ik nog regelmatig erg somber en heb nu ook last gekregen van enorme spanningen. Die zijn zo erg dat ik niet meer naar de winkel kon om boodschappen te doen. Moet nu helaas oxazepam gebruiken om de dag door te komen. Paroxetine 20mg heeft mij 16 jaar een heerlijk leven gegeven. Maar nu helpt zelf een dubbele dosis niet meer. De huisarts wil de 40mg niet verhogen omdat volgens haar dat ook niet zal helpen. Volgens haar is paroxetine nu niet de oplossing voor mij. Jammer omdat het mij jaren goed geholpen heeft.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2287)
Depressie (1871)
Angst & paniekstoornis (1736)
Hoge bloeddruk (1305)
Acne/puistjes (920)