ziekte

Oxazepam Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angst & paniekstoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angst & paniekstoornis

06-04-2020

Alprazolam (alprazolam)

Ik slik sinds 1,5 jaar elke dag wegens angst en paniek en burn-out klachten De alprazolam hiervoor gebruikte ik het zo nu en dan. En dan maanden niet en dan weer een paar weken. Wegens verhuizing en verandering werk en het niet erkennen van 25 jaar roofbouw plegen op mij lijf zit ik sinds vorig jaar continu aan de alprazolam . 1x 0,25 mg Voor het slapen Smorgen[lees meer...]s 3/4 tablet en s middag een halve tablet. Zonodig, Ik ben door mijn nieuwe huisarts gezet op 3x1 van 0,25mg en na een aantal weken gaan afbouwen naar het bovenstaande schema. Alleen blijkt het afbouwen toch moeizaam , aangezien ik te snel wil waardoor de klachten weer terugkomen in alle hevigheid,. Zoals je beroerd voelen door zoveel onrust in je, huilbuien, misselijk/darmklachten en in de nacht niet weten waar je het moet zoeken van de stress. Waardoor je terug valt op de volle dosis en soms naar 4x 1. 0,25mg te gaan voor 1 tot 2 dagen om te overleven en dan weer te beginnen met afbouwen . Zoals iedereen zegt afbouwen is heel moeilijk en zal langzaam moeten gebeuren En soms is een halve tablet te snel dus ben ik nu bezig met een kwart tablet per 2-3 weken af te bouwen. Het is verslavend maar een goed gevoel en kunnen functioneren vind ik ook best belangrijk en als dat in houd dat ik niet zonder kan dan moet dat maar. Ik heb in de afgelopen 20 jaar vele soorten medicijnen geprobeerd en therapieën gevolgd. Maar de alprazolam werkt voor mij het beste.
05-04-2020

Oxazepam (oxazepam)

Zo nu en dan krijg ik paniek en angst die ik met mijn dagelijkse citralopram niet onderdrukt krijg en dan pak ik voordat ik ga slapen een oxazepam en dan zijn alle klanten weg binnen 10 min Ik zelf merk niet voor mij dat het verslavend is pak ze op hoge uitzondering Krijg bij kolom bijwerkingen geen O ingevoerd ?? Geen bijwerkingen !!!
05-04-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Na nare gebeurtenissen een depressie paniekaanvallen angststoornissen deze periode heeft mij 5 jaar van mijn leven gekost, toen toch maar de stap naar de dokter gemaakt om toch maar te beginnen met een AD kreeg venlafaxine langzaam opgebouwd naar 75 mg is een hele lage dosis er ging een wereld voor me open was weer de ouwe heb het weer gezellig en ben weer gelukkig. Zwee[lees meer...]t alleen veel s’nachts en minder zin in sex maar dat neem ik op de koop toe. Blij dat ik deze stap genomen heb en een compliment voor de Dokter.
04-04-2020

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb dit 3 korte periodes gebruikt. Het werkt, maar is zeer verslavend. En afbouwen is geen pretje. In mijn ogen alleen gebruiken als overbrugging, of incidenteel. Maar niet voor langere periodes achter elkaar. En dan bedoel ik al periodes langer dan twee week.
04-04-2020

Lexapro (escitalopram)

Ik heb meer dan een decennium zeer heftige angstklachten gehad. Ik durfde bijna niet meer naar buiten en had eigenlijk geen leven. Na alle therapien geprobeerd te hebben, bleef als enige de optie medicijnen over. Ik was nogal bang voor bijwerkingen, dus ik ben begonnen met druppels. Zodat ik met 1 druppel kon beginnen. Elke 4 dagen 1 druppel meer, totdat ik op 8 druppels [lees meer...]zat. Dat is voor mij de perfecte dosis. Ik gebruik het nu bijna twee jaar. Ik ben zeer tevreden over het medicijn. Ik ben van meerdere paniekaanvallen per dag, naar misschien 1 per jaar gegaan. Ook kom ik weer elke dag buiten. Ik neem het savonds, zodat de meeste bijwerkingen snachts gebeuren. Vooral de sloomheid was vervelend toen ik het nog sochtends nam. Ik zweet veel gedurende de nacht, en droom ook veel. Maar niet perse nare dromen. Als je leven beheerst word door angst, kan ik dit medicijn zeker aanbevelen.
28-03-2020

Omeprazol (omeprazol)

ik heb veel klachten van reflux verkleurde brandende tong borstpijn rugpijn maag darmklachten draai duizeligheid hoofdpijn denk vaak word mijn gezondheid nog is een keer wat beter of niet of moet ik er aan dood gaan 24julie 2019 nog gastrocopie gehad maar zou het nou wel weer willen contoleren en liefst een devinnietiefe oplossing angst voor slokdarmkanker uiteindelijk o[lees meer...]f eerst barett slokdarm word er gewoon weg niet goed van ook slappe spieren denk dak er maar mee stopt en gewoon goede natuurlijk middelen probeert wie heeft er een oplossing voor mij?
26-03-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Vandaag is mijn eerste dag dat Ik dit medicijn heb gebruikt en Ik heb al nare bijwerkingen, zoals misselijkheid , kots gevoel en Vieze smaak bij het slikken , hebben jullie dit ook gehad en hoelang kan het duren Ik slik 75mg
21-03-2020

Sertraline (sertraline)

Dag 4 van Sertraline 1x per dag 25mg.. door een heftige gebeurtenis vorig jaar zijn er bij mij angst/ paniekaanvallen ontstaan die mijn dagelijks functioneren volledig op zijn kop hebben gezet. Van tevoren begonnen met Citalopram ( dacht dat ik dood ding zo heftig waren de bijwerkingen). Maar nu na dag 4 is het echt doorbijten zeg, neem de Sertraline voor het slapen gaa[lees meer...]n in. Vanaf dag 1 last van veel onrust/ paniek, gejaagd gevoel, branderig gevoel in mijn lichaam, droge mond, dromen, weinig tot geen eetlust, ontzettend vermoeid, wazig zien.De arts zegt dat dit normale bijwerkingen zijn maar hoop toch dat ze snel minder worden. Kan iemand deze ervaringen met mij delen en me gerust stellen dat het normale bijwerkingen zijn die minder worden.. Zou gaan beginnen aan Emdr therapie maar door teveel spanningen uitgesteld..
12-03-2020

Paroxetine (paroxetine)

na het herstellen van mijn zware burn-out, bleef ik last hebben van angst en paniek. De verschillende therapeuten gaven aan dat ik niet meer behandeld kon worden voor mijn burn-out. Ik had al behandelingen gehad voor mijn angststoornis. Mijn laatste optie was dus medicatie erbij gebruiken, na wat onderzoek op internet kwam ik alleen maar negatieve en hele enge recens[lees meer...]ies tegen over het gebruik van Paroxetine. Dit ging mij alleen maar tegen staan. Na overleg met de HA toch gestart met 10mg en na een week telefonisch contact gehad. De eerste week, stoned gevoel, dufheid en moeheid. extra spanningen maar niet extreem dat het mijn dagelijks leven beïnvloedde. Na twee weken ophoging naar 20mg, eerste nachten moeilijk slapen. met hulp van temazepam gaat het beter. De onrust in het lijf verdwijnt langzaam, angst is soms nog wel aanwezig maar verdwijnt wel op de achtergrond. In het algemeen valt het mij erg mee, en zijn de berichten sneller negatief dan positief. Daarom dat ik dit er toch op zet. Probeer het, en lees niet alle negatieve reacties. Deze beïnvloeden snel je keuze en gevoel bij de werking van het medicijn.
11-03-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik slik dit medicijn sinds 5 dagen. De eerste week 10 mg om op te bouwen. Daarna 20 mg. Ik moet zeggen dat ik nu al verbetering merk. Met name de pieker/dwanggedachten zijn minder. En ook minder drang tot eten (ben een emotie eter). Depressie nog niet minder, maar slik het pas net. Lichte bijwerkingen, niet vervelend. Levendige dromen, verminderde eetlust en wat slapeloosh[lees meer...]eid. Ik merk wel dat ik een hogere dosis nodig ga hebben, maar: so far so good. Ik had dit veel eerder moeten doen. Merk nu pas dat ik eigenlijk mijn hele leven al gek wordt van mijn gedachten. Wat een opluchting is dit! Was ook anti medicijnen, maar tientallen jaren therapie is nog niet alles beter. Ik heb het geprobeerd, maar het ging gewoon niet meer. Ik wil gewoon meer kwaliteit van leven. Ik ga door met fluoxetine. Langzaam opbouwen is denk ik verstandig. Succes iedereen die voor de keuze staat!

Trulicity (dulaglutide)

Seroquel (quetiapine)

Ik sliep al maanden vreselijk slecht en doordat ik slecht sliep ging ik steeds meer piekeren in de nacht. 'Waarom lig ik toch wakker', 'Moet ik maar uit bed gaan of blijven proberen' en uiteindelijk raakte ik uitgeput. Ik sliep maar 2 uur en met geluk 3,5 uur per nacht en dit maanden aan een stuk. Mijn huisarts wou mij niet helpen in eerste instantie. Allerlei dingen gepro[lees meer...]beerd. Geen tv 1,5 uur voor slapen gaan en dus ook geen andere beeldschermen zoals telefoon, tablet, laptop. Lezen, elke dag genoeg bewegen, ontspannende douche elke avond met een vast avond routine met mijn lievelings geurtjes zoals lavendel (tevens ook rustgevend en blijf dat heerlijk gebruiken 😉) Ook elke avond voor ik ging (ga) douchen een lekkere wandeling maken en mij hoofd leeg maken tijdens wandelen. Wandelen is voor mij een soort meditatie eigenlijk. Muziekje op of geluiden van de natuur zelf tijdens de lange avonden en ik woon tegen polder en bossen aan dus veel watertjes, diere m'n en vogeltjes wat voor mij rustgevend werkt. Uiteindelijk melatonine gaan gebruiken maar het hielp niks bij mij. Ik werd echt hopeloos en dat is ook niet bevorderlijk voor je goede en gezonde nachtrust. Wéér naar de huisarts en uiteindelijk kreeg ik quetiapine voorgeschreven. Al snel merkte ik dat het medicijn werkte en ik sliep! Eindelijk sliep ik hele nachten door. Echter bleef ik dood en dood moe maar wanneer ik je maanden zo slecht tot soms niet slaapt dan ben je niet snel daar overheen dus dacht dat het daar aan lag en dat juist door het goede slapen de vermoeidheid pas echt naar voren kwam. Maar elke morgen was een ellende om mijn bed uit te komen, de kinderen klaar te maken voor school, het huishouden deed ik niet zoals gewoonlijk meer omdat ik gewoon chronisch doodmoe was.. Ik werd een wrak en voelde mij echt ongelukkig en depressief omdat ik doodmoe was 24/7. Hele dagen kon ik slapen en in het weekend deed ik dutjes overdag want dat hield mij nog op de been en soms was ik zo moe dat ik, zomer of winter, al om 19.00 uur in bed lag. Ik ging gelijkertijd slapen met de jongste kinderen en mijn man natuurlijk nog niet en hij was er dan voor onze oudste dochter. Ook vlogen de kilo's eraan want het is een van de bekendste bijwerkingen. Je krijgt honger van dit medicijn, de huisarts waarschuwde mij al maar dacht dat het niet zo erg was. Maar hele dagen had ik trek in vooral zoete dingen met name chocolade en dat at ik voorheen zelden. En hoe moe ik van mijzelf was al, ik moest elke avond 2 tot 3 tabletten van 12,5 mg nemen van de huisarts. Dus dat deed ik braaf. Elk uur na inname kreeg ik de honger klap en ging ik eten. 1,5 uur na inname zat ik te knikkebollen op de bank in het weekend terwijl mijn man en ik een film keken of een serie. Ik werd een saai persoon. De dagen werden ellende omdat ik depressief werd doordat ik verschrikkelijk moe was, niks uit handen kreeg, ik enkel buiten kwam voor boodschappen en de kinderen naar school te brengen en van school te halen. Mijn huis werd een gevangenis en ik baalde elke dag weer dat ik zo moe was en niks uit handen kreeg. De huisarts bleef volhouden dat het nooit aan de quetiapine kon liggen maar na bloedonderzoek bleek alles dikke prima. Maar dit was niet normaal om mijzelf zo te voelen op 34 jarige leeftijd. Moeder van 4 kinderen in de leeftijden van 13, 9, 6 en 5 jaar. Altijd fit geweest en door slaapproblemen quetiapine gehad en eigenlijk alleen maar meer problemen gekregen. Maar, zei mijn huisarts onnozel: 'Je slaapt in ieder geval goed'. Ja, dat was zo maar 2 jaar lang gleed ik meer en meer af. Het was genoeg voor mij, was er klaar mee. De huisarts had mij gezegd dat ik gewoon weer kon stoppen met dit medicijn en niet hoefde af te bouwen. Dit omdat ik geen andere aandoening had waar quetiapine voor gebruikt kan worden, hij mij zou het als een vrij onschuldig en niet verslavend slaapmedicijn zijn. Inderdaad kon ik zonder problemen stoppen met het medicijn en ik was benieuwd hoe ik zou slapen. Ik sliep prima en werd na de eerste nacht zonder geslapen te hebben met quetiapine gewoon een heel stuk frisser en uitgerust wakker. Ik werd gewoon rustig wakker zonder steeds weer in diepe slaap te vallen terwijl mijn wekker op snoozen stond elke 15 minuten en dit 3x want ik zette bewust altijd mijn wekker vroeger dan nodig omdat ik echt moeite had met wakker worden. Maar na de 2x snoozen stond ik op en zonder vreselijk moe te zijn. Mijn humeur was op en top en het viel mijn kinderen zelfs op want ik had altijd sinds gebruik.van quetiapine een vreselijk ochtendhumeur had en ik was na de eerste nacht zonder slapen met quetiapine gewoon gezellig en vrolijk zoals ik voorheen was. Zin in de dag en ervaarde eindelijk geen zware vermoeidheid en depressieve gevoelens. Ik heb het nu een tijdje niet meer genomen en soms slaap ik slechter maar zelfs na slecht geslapen te hebben voel ik mij in de morgen stukken beter en frisser en uitgeruster dan wanneer ik toch een quetiapine neem. Ik heb het 1x nog ingenomen toen ik een slapeloze nacht had maar wat een spijt had ik ik direct toen de wekker ging en ik de gehele dag hartstikke gaar was. Ik neem het het niet. Dan maar een slechtere nacht dan weer zo ellendig door een medicijn erbij zitten. Heb de overige pillen terug ingeleverd bij de apotheek en de huisarts gezegd dat ik de troep niet meer gebruik en hij blijft aandringen dat ik ze moet nemen voor mijn goede en gezonde nachtrust. Ja, ik sliep en diep ook. Als ik om 19.00 in bed lag sliep ik direct en werd pas wakker door de wekker. Het was net een narcose. Ineens ben je weg en in diepe slaap en zo ben je ineens weer wakker en zit je gehele nacht er al op. Maar voelde niet zo. Goed en gezond was het voor mij persoonlijk verre van. Mijn tip is dus ook dat je enkel aan dit medicijn moet beginnen wanneer je echt niet anders kan en je gewoon geen keus hebt. Ik had geen keuze, dacht ik... Maar wat ben ik wijzer geworden. Neem dit medicijn echt puur en alleen wanneer het hoog nodig is en je niet anders kan. Dit medicijn is niet niks. Het gooide bij mij alles compleet overhoop. Was mijzelf totaal niet meer en was geen leuk persoon meer en kwam gigantisch aan. Nu ik het niet meer slik ben ik weer mijzelf, ik ben weer vrolijk en positief. Energie voor 10, slaap eigenlijk prima! en kan alles weer aan en ik was binnen no time de kilo's die ik aan kwam weer kwijt. Denk dus echt goed na en overweeg goed voor jezelf of het voor jou echt nodig is om dit medicijn te slikken als het gaat om slecht slapen. Ga eerst mibelinke oorzaken na. En zorg dat je je moet maakt overdag en maak een fijne avond ritueel dat jou ontspant en ga dan lekker je bed in Kijk geen tv een uur voor slapen gaan en dus ook geen telefoon, tablet of laptop/pc. Ga wandelen in de avond na het avond eten en neem.een douche daarna, ga sporten.... Iets... Maar blijf zolang mogelijk van de quetiapine af

06-03-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Het geeft gewenning. In begin dacht ik de AD had gevonden.. door iets meer te nemen begon mijn maag te rommelen en vreetbuien, de angstklachten waren niet beter. Ik heb veralgemeende angsten.datvreed aan een mens.heb al vele therapie gedaan enz...ben zelf in medisch beroep. Ik dacht om cipramil rustig te proberen of iets anders. Prozac geeft teveel prolactine,sipralexa wa[lees meer...]s niet slecht maar daar kreeg Ik een krop van in de keel en kon niet huilen... Bij de andere krijg ik krampen in de spieren. Kan aub mij iemand iets aanbevelen dat alles wat luchtiger wordt... Ik rij al 3 jaar niet meer op de autostrade.... Ik pieker snachts, zorgen om mijn kind en sociale angsten. Ik ben een sopraan en durf ook niet meer voor de mensen. Cipramil, serlatine, maar ik wil niet teveel kg bij. Wat denken jullie? Alle raad is welkom.

Fluoxetine (fluoxetine)

Het hielp wel tegen mijn angstaanvallen en depressie, maar ik werd totaal vervreemd van alles, staarde veel en als de dosis weer lager ging kwamen m’n paniek aanvallen terug en eetproblemen (eetbuien)

Escitalopram (escitalopram)

Ik had een zware depressie en heb nog steeds meerdere angststoornissen. Van de depressie ben ik aardig afgekomen na 4 jaar al dit medicijn te slikken. Op sommige dipjes na dat ik me minder voel. Wel blijven mijn angstaanvallen regelmatig aanwezig, benauwd zijn, extreem moe of zulke zaken. Helaas heb ik ook veel last van bijwerkingen met dit medicijn, zoals veel dorst in h[lees meer...]et algemeen, haar uitval, altijd een loopneus, periodes van niet slapen afgewisseld met extreem moe en alleen maar slapen in m’n vrije tijd. En erg afgevlakt in de positieve gevoelens soms. Maar boven dit alles kan ik alsnog niet zonder deze pillen. Zonder zou ik niet kunnen werken zoals nu, zounik niet slapen en alleen maar aan het lopen zijn en het huilen en denken dat ik dood ga, hele dag in hoge paniek zitten. Dus ondanks dit ben ik dankbaar dat de medicijnen bestaan, al hoop ik wel dat er ooit een medicijn komt die nog beter werkt met iets minder heftige bijwerkingen!

Olanzapine (olanzapine)

Ik ben begonnen met olanzapine vanwege ernstige slaapproblemen (slapeloosheid) en angst/paniekklachten. Toen ik begon met deze medicatie was ik 17 jaar, vrij jong dus. Hiervoor had ik al slaapmedicatie geprobeerd die hielp bij het inslapen en angst remmende medicatie, maar tevergeefs. Deze medicatie hielp mij onvoldoende. De psychiater schreef mij toen 2,5 mg olanzapine vo[lees meer...]or. Dit had weinig effect dus besloot de arts de dosis te verhogen naar 5 mg. ik merkte dat ik een stuk beter sliep door de medicatie. Zonder medicatie sliep ik nog geen uur en met medicatie maakte ik weer normale nachten van 8 uur aaneengesloten. Ik had soms wel last van enge dromen en werd dan vervelend wakker. De grootste en vervelendste bijwerking van dit medicijn vind ik overduidelijk de enorme eetlust die je ervan krijgt. De psychiater had mij al gewaarschuwd dat het medicijn je hongergevoel aanwakkert maar ik had dit onderschat en hij ook. Dit zou kunnen worden verklaard doordat ik voor mijn gewicht een redelijk hoge dosering had. Deze enorme eetlust vond ik ongelofelijk vervelend en is de reden geweest dat ik met dit medicijn ben gestopt. Ik merkte dat ik maar door bleef eten en gewoon niet verzadigd raakte. In principe is het de bedoeling dat je langzaam afbouwt, maar dat heb ik helaas niet gedaan. Ik ben in een keer gestopt aangezien ik helemaal gek werd van de enorme eetlust. Ik heb verder geen problemen ervaren doordat ik zomaar stopte, maar ik zou dit als ik jou was niet doen of in overleg met de psychiater. Als je last hebt van ernstige slaapproblemen raad ik het medicijn wel aan, maar het is belangrijk om te beseffen dat er een hele nare bijwerking (enorme eetlust) aan zit. Dit is voor veel mensen de reden dat ze stoppen met dit medicijn. Mij heeft het gedurende de tijd van slapeloosheid wel twee weken geholpen.
04-03-2020

Naltrexon (naltrexon)

Ik gebruik de LDN na bij een orthomoleculair arts te zijn geweest ben begonnen met 1 druppel per dag en dat iedere week verhoogt met 1 druppel tot 6 druppels daarna over gegaan op 1 capsule 125 Mg voor 1 maand daarna overgegaan op 3 Mg . Ik gebruik de 3 Mg nu twee weken maar merk dat ik veel meer onrust in mijn lijf heb gekregen. Contact gehad met de arts en moet het nog 1[lees meer...] tot 2 weken. Ophouden om te kijken of het stabiliseert zoniet dan weer contact opnemen want dan moet ik waarschijnlijk weer terug naar 125 Mg. Het bleek dat mijn hormoon huishouding helemaal van slag is en dat ik daardoor veel last heb van angst en paniekstoornissen . Ik ben begonnen met magnesium te slikken waardoor er al wat onrust uit mijn lijf ging . Daarna na een week of twee gestart met de LDN druppels. Ik zou graag willen weten of er nog meer mensen zijn die het gebruiken voor angst en paniek stoornissen.
02-03-2020

Bromazepam (bromazepam)

Ik wou gewoon even weten als je plots stopt na 1 week inname van 12mg voor het slapen gaan of je dan al afkickverschijnselen kan hebben???
02-03-2020

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Wat een hel is het voor mij geweest dit middel. Maanden niet kunnen werken, niet meer willen leven, allerlei lichamelijke klachten met zelfs acute ziekenhuisopname doordat mijn blaas 3,5L urine vasthield, dat hadden ze nog niet vaak gezien. Nu door taperingstrips afgebouwd naar 2,5mg ik ben er dus bijna vanaf, maar kan nog steeds niet plassen, het wordt dus heel spannend o[lees meer...]f dit middel blijvend schade heeft aangericht. Uroloog kan geen andere afwijkingen vinden, dus puur bijwerking van dit middel.

Alprazolam (alprazolam)

Ik gebruik 0.25mg zo nodig. Het heeft zeker effect, of het nu tussen de oren zit of niet. Maar mijn paniek gaat er door weg en ik wordt rustiger. Zeker met deze donkere dagen heb ik er meer last van!

Sertraline (sertraline)

Al meerdere jaren probeer ik zonder medicatie te werken aan mijn GAD(Generalized Anxiety Disorder), OCD, Social Anxiety en Paniekstoornis. Afgelopen jaar ben ik in behandeling geweest voor basis ggz, dus een vrij kort traject van 13 sessies. Verder ben ik in die tijd flink bezig geweest met sporten, goed eten. Maar toch steeds kreeg ik het gevoel dat ik telkens op het [lees meer...]randje leefde. Steeds van week tot week had ik er last van. Toen werd besproken dat ik wellicht een tekort kan hebben aan neurotransmitters. Na veel onderzoek, reviews en gesprekken met mijn vriendin heb ik besloten om te beginnen met Sertraline. In November begon ik met 50mg. Ondanks het feit dat ik griep (of iets dergelijks) kreeg, voelde ik me na ongeveer 6 weken al wat beter. Bijwerkingen waren vooral bij mij toegenomen angst. In die tijd heb ik Oxazepam en Etizolam gebruikt om het te overbruggen. Omdat ik het nog vrij mild vond, ben ik opgehoogd naar 100mg. Dit viel zwaarder, werd wederom ziek en had eerst het gevoel dat het niet meer werkte. Doorzetten is bij dit medicijn wel echt vereist. Nu ben ik net opgehoogd naar 150mg om te kijken hoe dat gaat. Niet omdat het niet werkt. Het werkt namelijk enorm goed, ik ben weer begonnen met studeren, rijlessen, meer zekerheid over mezelf en de toekomst Als je erg benieuwd bent hoe dit medicijn werkt; wees niet te bang over alle negatieve verhalen. Dat deed ik wel, maar dit medicijn heeft mijn leven echt verbeterd. Voor iedereen die struggled, YOU CAN DO THIS! (Sidenote; ik kan geen alcohol meer verdragen, dan krijg ik het gevoel dat het medicijn niet z'n werk niet meer doet)

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Ik gebruik mirtazepine en opgedreven naar 15mg +7,5= 22,5mg Slapen ok. Maar maag/darmpijn en extreem veel willen eten. Ook constipatie. Ik werd wel energiek en maar kon nooit meer eens lachten en vond iedereen lelijk ook mijn man... Ben dan terug naar 7,5mg maar met benzodiazepine weer begonnen, slaappillen en diazepam voor de dag. In 2009 nam ik 2 jaar prozac, toch ge[lees meer...]probeert maar daar kreeg ik prolactine en erge maagpijn en angst. Sipralexa ook geprobeerd maar krop in de keel en nooit kunnen huilen, geen orgasme. Fluvoxamine zou ik willen proberen met dan xanax retard en maagzuur beschermers. Wat denkt u, is het waar dat als je in het begin zoveel bijwerkingen heb zoals paniek en angst maagpijn hebt het medicijn wel aanslaat?
26-02-2020

Escitalopram (escitalopram)

Aantal jaar geleden paniekaanvallen,angst en zware depressie.Begonnen met 5 MG en daarna 10 MG. Eerste weken waren een ramp , depressie werd erger en erger maar opeens na een maand werd het rustig in me hoofd en kon ik zonder piekeren/angst goed slapen . Naderhand ben ik achter gekomen dat het in de familie zit en wij het stofje serotonine niet voldoende aanmaken en we[lees meer...] rest van ons leven dit middel moeten blijven gebruiken. Hier heb ik maar bij neergelegd, zonder dit middel is leven met paniek aanvallen en depressie. Nu paar jaar dit middel gebruikt en nog steeds gebruik geen enkele paniekaanval gehad . Wel ben ik sinds kort naar 15 mg moeten overstappen omdat ik merkte dat 10 MG per dag net niet voldoende was voor mij. Druk op de borst erg gespannen continue . De 15 mg is voor mij het ideale hoogte. Minpunten - het zwakt je gevoelens weg. Meer moe / slapen ( hoeft niet door dit middel te komen ). Algemene ervaring is goed ; neem wel de tijd om dit middel in je systeem op te nemen dit kost 1 a 2 maanden daarna ga je verschil echt merken! Afbouwen geen ervaring mee . Sterkte voor de mensen die aan dit middel gaan beginnen!
20-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Begonnen op mijn verjaardag met het middel. Ik was heel sceptisch over het slikken van antidepressiva. Ik top al jaren met angsten en paniek, niet zozeer dat het zo erg is dat ik nergens naartoe ging. Integendeel ik zocht alles op, ook waar ik angst voor heb en onderging het. Meerdere keren behandelingen gehad, maar in tijden van stress had ik hier niets aan. 'Het ligt [lees meer...]als een prooi in het gras mij op te wachten om mij te bespringen' . Zie ik het, het is altijd aanwezig die stomme angst en paniek. Ik was er zo zat van, dat ik de stoute schoenen heb aangedaan. Dag 3 ik heb nog steeds geen spijt, had hele nare bijwerkingen verwacht, maar het valt me 200% mee. Ik ben een beetje high, en soms misselijk en hoofdpijn....thats it! Mensen laat je vooral niet lijden door alle negatieve berichten, beheers angst/paniek/depressie je leven? Probeer het en ervaar wellicht een ander leven, het leven is al zo kort!
20-02-2020

Olanzapine (olanzapine)

Vanaf dag 2 niet meer naar de wc kunnen om te ontlasten...heel vervelende buikkramp
19-02-2020

Clobazam (clobazam)

Clobazam was niet leverbaar vandaar mijn overstap naar Frisium. Frisium bevat exact dezelfde stoffen als Clobazam.
19-02-2020

Frisium (clobazam)

Geen paniek meer gehad sinds ik dit medicijn gebruik.
18-02-2020

Alprazolam (alprazolam)

Ik neem slechts 0,25mg per dag. Héél zelder 2 x 0,25mg per dag. Help héél goed maar...ik kan het bijna niet meer missen, zeker in de winter en dagen zonder zonder zon... Een dagje of weekendje weg doet ook goed, dan kan ik wel zonder...maar ik kan niet elk weekend op stap gaan hé, da's financieel niet mogelijk...Zo'n angst en paniekaanvallen wens ik niemand toe...
16-02-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

Na ruim 20 jaar gestopt met fluoxetine omdat het ontzettend goed ging. Helaas ging ik na twee maanden volledig onderuit. Constante paniek en angst. Dus weer begonnen met fluoxetine. Ga nu de derde week in. Eerste twee weken waren hel. Heb er nu oxzazepam bij . Eerst twee keer per dag. Nu drie maal per dag 10mg zo nodig. Helaas is t dan ook nodig. Hopelijk slaat de fluoxe[lees meer...]tine snel aan. Het lijkt eind middag en avond al wat beter te gaan. De ochtenden zijn nog hel. Pak bij het wakker worden meteen een oxzazepam om de ergste paniek te onderdrukken. Het nadeel van angst en paniek is dat het ook bij mij fysiek veel invloed heeft.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2310)
Depressie (1885)
Angst & paniekstoornis (1760)
Hoge bloeddruk (1318)
Acne/puistjes (932)