ziekte

Oxazepam Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angst & paniekstoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angst & paniekstoornis

17-10-2019

Piekeren, spanningen, lichamelijke klachten
15-10-2019

06-10-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

dit medicijn gekregen i.c.m. therapie voor paniekstoornis (agorafobie\ pleinvrees) eerste paar weken van opbouw bijwerkingen die passen bij ad. o.a. meer somber misselijkheid verward en meer paniekklachten (sterker). Durfde een tijd niet naar buiten te komen in drukke omgevingen, boodschappen doen was een hel, nu na een 7 weken durf ik gewoon naar buiten te komen en boodsc[lees meer...]happen te doe, enorme opluchting.
01-10-2019

Prozac (fluoxetine)

Na lang gebruik langzaam gestopt op advies huisarts. Na half jaar ontstonden klachten die ik niet direct in verband bracht met het stoppen, nl hartkloppingen en zweethanden en -voeten. Later ook grote onrust, paniekaanvallen en depressie. Weer begonnen met oude dosis. Dat bleek niet voldoende, na 7 weken dubbele dosis. Na 3 maanden begon ik weer te functioneren. Geduld h[lees meer...]ebben, het werkt volgens mij heel lang door maar duurt ook lang voordat het aanslaat.
30-09-2019

Sertraline (sertraline)

Tijdens mijn scheiding mishandeld en zwaar bedreigd.Bedreigingen gaan nog steeds door. En uiteindelijk heeft ex man huis genomen dichtbij mij in de buurt.Waardoor ik me constant angstig voel en heel oplettend ben.Straatverbod helpt niet.En verhuizen is geen optie helaas hij komt me toch achterna ,we hebben kinderen waardoor hij me toch weet te vinden.Door aanvallen van pt[lees meer...]ts vlak achter elkaar in depressie beland en nu met veel psychische begeleiding dit medicijn en oxepam proberen om er overheen te komen
28-09-2019

Escitalopram (escitalopram)

Ik gebruik dit middel al 15 jaar en sinds juli heb ik weer klachten. Angst is teruggekomen kan door drukte komen weet niet waarom. Ik gebruikte al die jaren 15 Mg citralopram en heeft prima geholpen. Nu sinds 5 weken neem ik 20 Mg in en heb nog steeds bijwerkingen zoals slapeloosheid word midden in de nacht rond 04.00 wakker met angst en zweetaanval en trillen.
26-09-2019

Rivotril (clonazepam)

angstaanvallen, hyperventilatie tot 25 aanvallen per dag sinds ik rivoltril gebruik heb ik evenwicht in mijn leven gevonden
16-09-2019

Alprazolam (alprazolam)

Hallo, Ik gebruik al jaren alprazolam. Eerst 3 x 05mg maar begin dit jaar zat ik op 5 a 6 x 0,5 mg. Ik gebruik het voor angst en paniek. Nu ik steeds meer nodig heb krijg ik ook meer klachten. Daarom besloten met huisarts en psygoloog om te stoppen met de alprazolam. Maar wat valt dat tegen zeg. Zit nu op nog 1 tabel van 0,5 Mg in paar weken tijd. Voel me erg misselij[lees meer...]k, last van de darmen, duizelig, raar gevoel in mijn hoofd en sinds 2 a 3 dagen beetje het gevoel of ik aan het doordraaien ben. Volgens de huisarts zijn dit geen ontwenningsverschijnselen maar ben het daar niet mee eens. Ben een beetje radeloos. Iemand hier ervaring mee of die zich hier in herkent? Met vr gr Roelie
15-09-2019

Seroxat (paroxetine)

14-09-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik gebruik het middel inmiddels 19 jaar (perioden van 20 mg per dag, perioden van 15 mg per dag en perioden van 10 mg per dag) en ik wil nooit meer zonder! De eerste weken toen ik begon had ik wel behoorlijk wat bijwerkingen (soort “wagenziek” gevoel, duizelig, etc.), maar het effect na een aantal weken is geweldig. Eindelijk rust in mijn lijf! Het enige nadeel vind [lees meer...]ik dat je er een paar kilo (in mijn geval ongeveer 4 kilo) van aankomt en dat ik veel vergeetachtiger ben geworden. Heb om de laatste reden een paar keer geprobeerd het af te bouwen naar 0, maar dan komt het vreselijke gevoel dat ik meer dan 10 jaar in mijn lijf heb gehad weer terug. De bijwerkingen wegen niet op tegen de voordelen, dus weer begonnen en ga geen pogingen meer nemen om af te bouwen naar 0. Zit nu alweer een hele tijd op 15 mg per dag (1,5 tablet van 10 mg) en ben zeer tevreden. Ook gewoon blijven gebruiken tijdens mijn 2 zwangerschappen en 2 mooie gezonde kinderen gekregen. Na de geboortes wel nog 2 dagen in het ziekenhuis verbleven, zodat de kinderen konden worden geobserveerd, maar niets aan het handje. Ook beide kinderen een paar maanden borstvoeding gegeven. Ging prima. Mijn vader en 2 zussen gebruiken het ook al jarenlang, met dezelfde positieve ervaringen.
11-09-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik kreeg het voor mijn angsten de eerste dag, hielp het daarna werd ik nog alleen maar angstiger van de pillen. Ik verloor de controle en raakte in depersonsatie derealisatie. Het werkte dus met het omgekeerde effect. de dosis weet ik niet meer wat het was.
08-09-2019

Bromazepam (bromazepam)

Dit zijn de beste medicijnen tegen angst en paniekaanvallen gebruik deze ca. 40 jaar nu niet meer in Nederland verkrijgbaar, ben met een recept van mijn eigen huisarts naar Duitsland gegaan en ze meegekregen.
06-09-2019

Citalopram (citalopram)

Bij mij lijkt niets te helpen,slik al jaren oxazeoam,citalopram,mirtazapine en quetiapine!sinds enkele mnd.citalopram verhoogd van 20 naar 30 mg.,maar mijn angsten en paniekaanvallen worden steeds groter,ben er elke dag doodziek van en kan nog nauwelijks de deur uit,en woon alleen
05-09-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Dit medicijn zes jaar geslikt en onlangs gestopt. In het begin had ik veel last van de gebruikelijke bijwerkingen en nu ik ben gestopt komen deze bijwerkingen dubbel en dwars terug. Ik wil erop attenderen dat de meeste wanneer ze langer dan vijf jaar geleden dit middel slikt, dan is stoppen erg moeilijk. Slagingspercentage is maar 44%. Bezint eer gij begint.

Escitalopram (escitalopram)

Ik gebruik nu al 1,5 jaar escitalopram vanwege angst en paniekstoornis en ik ben erg tevreden. Het helpt ontzettend goed. Het enige nadeel is dat ik krachtverlies heb gekregen. Qua bijwerkingen was ik de eerste 3 weken zo high als een kanarie maar verder niks ernstigs.

Sertraline (sertraline)

Venlafaxine (venlafaxine)

Deze medicatie werkte na 3 weken ongeveer optimaal, ik ben erg tevreden, het werkt niet perfect maar wel zeer goed dus ik ben over het algemeen heel tevreden. Ik merk dat als ik een avond wat wijntjes drink ik dit de volgende dag enorm merk. dit en ook slaaptekort hebben veel invloed op de bijwerkingen van de medicatie, zo voel ik me de dag na het drinken vaak slecht, also[lees meer...]f de medicatie dan niet werkt met vaak veel onrust en een paniekaanval als resultaat. Hierdoor heb ik mijn lifestyle aangepast en sindsdien gaat het beter.

Xanax (alprazolam)

Zeer effectief medicijn. Gebruikt bij opstart van antidepressivum, eerst 3 weken gewone xanax 0,5 mg / dag, daarna 7 weken xanax retard 0,5 mg / dag (retard is veel minder/zo goed als niet verslavend dan de gewone volgens mijn arts). Na 10 weken probleemloos (vermoedelijk door lage dosering) van één op andere dag gestopt, zonder ontwenning.
03-09-2019

Lexapro (escitalopram)

Nu 1 week aan de escitalopram (lexapro) ivm angst en paniek, ik heb het medicijn in druppelvorm om het langzaam op te bouwen, zit nu op de helft 5mg gaan naar 10mg, tot nu toe eigenlijk geen bijwerkingen gehad. Ik was ontzettend bang om het te nemen ivm nare bijwerkingen maar het valt me (tot nu toe) eigenlijk hartstikke mee, ik merk gedurende de dag dat me stemming iets [lees meer...]schommelt sinds een dag of 3 maar dat is te verwaarlozen. Ik hoop dat ik in deze flow blijf gedurende de opbouwfase, en als het dan ook nog uit eindelijk zijn werk gaat doen ben ik helemaal happy.
01-09-2019

Zoloft (sertraline)

Na jarenlang met een angst en paniekstoornis te hebben geleefd en 9 verschillende medicijnen geprobeerd te hebben kreeg ik Zoloft voorgeschreven, dit middel heeft me mijn leven terug gegeven 💪 echt alle angst en paniek klachten zijn verdwenen 💪 ik heb weer een heerlijk leven 👌 Thanx Zoloft 👍

Brintellix (vortioxetine)

Na heel wat ssri's te hebben geprobeerd deze als laatste mogelijkheid gekregen van de dokter . Werkt voor geen meter bij mij . De angstaanvallen zijn er nog steeds . Van de andere ssri's die ik nam werd ik moe maar van deze niet . Echter is de jeuk een vervelende bijwerking . Volgende maand terug naar dokter .

Citalopram (citalopram)

Eerste 4 werken verergerde mijn angst en paniek klachten. Maar daar staan SSRI’s om bekend, al blijft het heel vervelend en lastig. Begonnen, naast therapie om te herstellen van een burn out. Voelde mij na een week of 4/5 beter, al weet ik niet of dit door het herstellen kwam of de citalopram. Naar mijn idee heeft het wel enigszins geholpen, maar uiteindelijk overgest[lees meer...]apt naar paroxetine; welke beter schijnt te helpen bij angst en paniek.

Paroxetine (paroxetine)

Vorige week van citalopram 20mg (sloeg niet goed aan) overgestapt naar 20mg paroxetine. Oorspronkelijk medio april met citalopram begonnen ivm een burn-out waardoor angst/paniek ontstond. Omdat ik al gewend was aan een SSRI hoefde ik niet af en op te bouwen. Lichte bijwerkingen; erg moe, beetje wazig en soms misselijk. Verder niet. Liever wat bijwerkingen dan de hele[lees meer...] dag angst/paniek/geen eetlust vd stress. Voel me wel al veel meer ontspannen en relax. Een bekende van mij slikt al 5 jaar 10Mg paroxetine en is daar zeer tevreden mee. Geswitcht omdat ik een terugval kreeg en mijn klachten op geen enkele manier werden gedempt.
29-08-2019

Rivotril (clonazepam)

Door mijn paniek en angststoornis kon ik niet meer goed mijn leven leiden zoals het hoort. Ik was een gelukkig meisje maar na alles wat er gebeurd is heeft Rivotril me enorm geholpen. Ik werd er heel rustig van, sliep goed, rustig zonder angst of paniek wakker geworden. Enige nadeel is dat ik heel de dag door suf bleef.Voor de rest top medicijn mijn leven gered.
28-08-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Het middel werd mij een jaar geleden voorgeschreven door mijn huisarts. Ik blijk last te hebben van het zgn gassyndroom, pieker daardoor veel, soms zeer frequent migraine slecht slapen hartkloppingen..... Enfin een hele waslijst. Het middel slik ik vlgs de arts vanwege enkele voor mij heilzame bijwerkingen. Welnu na een wekenlange gewenperiode ( voelde mij aanvankelijk so[lees meer...]ms net een zombie) verhoogt het middel mijn kwaliteit van leven met wel een punt of 3 ( op een schaal van 10) . Mijn eerdere scepsis voor zo,n eh paardenmiddel is omgeslagen en ben mijn huisarts echt erg dankbaar. Ik neem de 10 kg gewichtstoename van 95 naar 105 kg ben 198 cm lang voor lief .
27-08-2019

Bromazepam (bromazepam)

Even informatie voor iedereen. Bel naar je apotheek bromazepam 6mg is weer verkrijgbaar. Ik gebruikte de 3 mg maar mag het tabletje door midden doen. Hoop weer van mijn klachten af te zijn van de diazepam.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2196)
Depressie (1807)
Angst & paniekstoornis (1651)
Hoge bloeddruk (1259)
Acne/puistjes (869)