ziekte

Oxazepam Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angst & paniekstoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angst & paniekstoornis

17-08-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

ik heb de hoogste dosis moeten nemen in het begin omdat ik erge angst had en depressie. Het heeft nooit afdoend gewerkt, ook niet bij de dosis van 225mg, wel tegen de pijn. Elke stap in de afbouw - ik neem nu nog 75 mg- was een hel, ik wou euthanasie toen. Ik wou dat ik dit medicijn nooit had genomen en hoop dat ik er ooit nog vanaf geraak.
15-08-2019

Xanax (alprazolam)

lijdt aan een zeer ernstige paniekstoornis met agorafobie was 4 jaar toen ik voor het eerst een paniekaanval kreeg ging van kwaad tot erger op mijn elfde overleed mijn beste vriend aan een hersenbloeding kreeg toen dagelijks tig maal een aanval werd opgenomen toen werd voor het eerst de diagnose gesteld heb jaren van allerlei benzo,s geslikt zxonder later kwam er veel baa[lees meer...]t bij te hebben llater kwam ik door toedoen van een nichtje in aanraking met prof dr r ms kahn die mij fevarin en xanax voorschreef ging drie maand door een hel daarna heb ik nooit geen klachten meer gehad een ook geen bijwerkingen ben op een gegeven moment gaan afbouwen maar helasas naar n3 week was ik terug bij af heb me laten opnemen bij mediant locatie enschede waar men zei dat die medicatie gevaarlijk was ze hebben me alles asfgepakt zit nu weer met problemen onternt paniek aanvallen heb kahn geraadpleegd en kreeg te horen dat mediant geen verstand heeft van psychiatry helaas ben ik door alle prodlemen mijn huis nkwijt geraakt wacht nu op een woning krijg dan mijn medicatie weer terug van mijn eigen huisarts wat ik hier mee wil zeggen is dat de medicatie geen bijwerkingen hoeft te geven kan wel gelukkig bij mij niet het geval kahn zij me ook dat hij honderden mensen het zelfde heeft voorgeschreven en in vele gevallen met goed succes het tweede is als je een probleem hebt op geestelijk gezondheidsvlak ga dan niet naat mediant hier lopen ze vijftig jaar achter ze geven medicatie die allang uit de handel zijn genomen zoals seroqel
14-08-2019

Efexor (venlafaxine)

Hallo. Ik neem al 2 jaar sipralexa en ik zou vanaf morgen moeten overschakelen naar efexor 150mg maar ik heb enorme schrik ivm bijwerkingen. Iemand die deze overstap ook gemaakt heeft
14-08-2019

Escitalopram (escitalopram)

Enorm dankbaar voor dit medicijn. Het heeft ervoor gezorgd dat mijn behandeling voor een paniekstoornis met agorafobie me net iets soepeler afgaat. Het maakt de drempel lager om mijn huis uit te gaan en ook door de dag heen voel ik me kalmer. Naast paniek heb ik ADHD en ik heb het idee dat de medicijnen hier indirect ook positief effect op hebben. Ik ben veel minder snel o[lees meer...]verprikkeld. Ik neem ze nu ongeveer een jaar en heb geen bijwerkingen. Alleen toen ik ermee begon had ik de eerste twee weken last van mijn maag en darmen en extra paniek. Maar dat nam gelukkig snel af. Ik was erg bang om te beginnen met medicijnen, maar ben heel blij dat ik de stap destijds toch heb gezet!
11-08-2019

Zoloft (sertraline)

Volgens mij heb ik aan aangeboren aanleg tot sterke emotionele reacties. Noem het hypergevoeligheid. Dit probleem is onbespreekbaar. Dit merk ik aan, dat dit duidelijk maken, gewoon niet landt in de geest van de ander. Ook geen psycholoog. Om mee te draaien in de maatschappij moet ik me aanpassen. Als ik mezelf wil zijn gaan de meeste mensen zich van mij afkeren. Ik word[lees meer...] dan raar gevonden. Bij leuke vooruitzichten focus ik me daarop en ben dan automatisch minder sterk bezig met mijn omgeving. Vroeger betere school- en studieresultaten, en toen en nu vindt men mij opeens aardig en leuk. Deze goede feedback wordt door mij als zeer prettig ervaren. Maar zo werkt het leven niet. Niemand ontkomt aan de minder prettige dingen van het leven. Soms lijkt het of er geen einde aan komt. Je kunt geen invloed uitoefenen om er iets aan te doen. En dan komt het erop aan te overleven met aanpassen. Na verloop van tijd breekt dan iets in mij; ik wil me niet meer aanpassen; het trekt letterlijk alle energie uit mijn lijf. En dan komen de angsten en paniekreacties weer bovendrijven. En deze vorm van stress geeft rare lichamelijke sensaties. Die niet met onderzoeken aantoonbaar kunnen worden gemaakt. Het gevoel in de benen van niet meer kunnen lopen, de omgeving anders ervaren. En hyperventilatie was het zeker niet. Na deze, noem het burn of bore-out, in de WIA terechtgekomen en halve dagen gaan werken, alleen ‘s middags. En het gaat nu goed. Maar Zoloft is het medicijn dat mij er weer bovenop heeft gebracht. De stofjes uit dit medicijn miste ik waarschijnlijk in mijn hersenen. Ik slik het nu al vijf jaar. En alle bijwerkingen verdwijnen. De een wat later dan de andere. Ook weer normaal klaar kunnen komen. Dit is een probleem dat veel mensen doet stoppen met Zoloft; zo begreep ik dat uit de reacties op dit forum. Maar ook dat herstelt zich na verloop van tijd.
11-08-2019

Prozac (fluoxetine)

Het is een tijdelijke oplossing maar je gewicht neemt enorm toe...bij mij 30 kilo....en mn angsten werden na een paar maand alleen maar erger.....geen energie meer....Ik sloot me af van de buitenwereld en het heeft me een jaar gekost om van de antidepressiva af te komen omdat het zowel lichamelijk als geestelijk erg verslavend is.......therapie is het enige antwoord op dep[lees meer...]ressie en angststoornissen.....Ik ben er nu 2 jaar vanaf en het gaat gelukkig na dat ik intensive therapie heb gehad weer beter met mij
10-08-2019

Sertraline (sertraline)

Ik wil graag even reageren ik ga het ook gebruiken heeft u de oxazepam afgebouwd toen de antidepressiva goed ging in werken? Ik ben vrouw van 57jaar
09-08-2019

Escitalopram (escitalopram)

Geweldig! Terwijl het nog moest inwerken voelde ik me na een paar dagen een ander mens. Zag het licht weer en alle beren op de weg lijken verdwenen. Angsten weg, depressieve gevoelens weg! Ik wil weer leven, durf de toekomst weer in te gaan. Heb véél meer energie, al heb ik mijn time-outs nog wel hard nodig. (Heb o.a. adhd en Asperger) Bijwerkingen had ik meer verw[lees meer...]acht. Meer zweten, maar kan ook door overgang of diabetes2 komen. Echt, dit middel had ik jaren eerder moeten hebben!
07-08-2019

Sertraline (sertraline)

Bijna 2 jaar geleden kreeg ik door veranderingen in mijn relatie en hormoonveranderingen(overgang) last van hevige angst en paniek stoornis. Ik claimde mijn patner, achterdocht etc. Enorme verlatingsangst ontstond en ik functioneerde niet meer. Eerst een lange tijd oxazepam geslikt maar dat werkte maar voor even. Ik moest er steeds meer innemen. Dit hele gebeuren zor[lees meer...]gde ervoor dat mijn relatie onder druk stond. In overleg met de HA en psychiater begonnen met setraline . Wat een hel de eerste 4 weken. Afbouwen met de oxazepam was geen pretje. Na 6 weken begon de setraline zijn werk te doen. Inmiddels stond ik ook op de wachtlijst voor therapie en dat samen met de medicijnen hebben ervoor gezorgd dat ik weer mezelf ben weer rust heb en kan genieten van het leven. Jammer genoeg was ik blij met mijn gewicht toe want door de stress was ik aardig afgevallen maar inmiddels weer 7 kilo zwaarder. Maar dan maar wat zwaarder en goed in mijn vel zitten dan niet kunnen eten.
07-08-2019

Bromazepam (bromazepam)

Mijn moeder gebruikt al jaren bromazepam 2x per dag 3 Mg. In combinatie met clomiparine. Dit heeft altijd goed gewerkt totdat de bromazepam niet meer leverbaar is tm week 40. Daarvoor in de plaats gekregen 3x0,5mg lorazepam. Hier veel bijwerkingen. Kan het zijn dat de dosis te laag is? Of is het afkicken van de bromazepam. In België is bromazepam nog wel verkrijgbaar maa[lees meer...]r onze apotheek kan ze niet importeren omdat dit medicijn tot de opiumwet behoort. Ik vind het een belachelijk en triest dat men zo omgaat met zieke mensen terwijl dat niet nodig is.
04-08-2019

Escitalopram (escitalopram)

Gebruik 5 mg tegen angst en paniek. Stop er nu mee na 12 dagen: het is niet te doen. Hevige angsten, trillen spierpijnen, stijve kaak, zweten. Ik wist niet dat het zo erg kon zijn.

Solian (amisulpride)

100 mg ‘s ochtens en 100 mg ‘s avonds voorgeschreven door de psychiater. Voor mij is dit een afrader en stop er direct mee. Mijn hoofd mag dan wel rustiger zijn en ik ween minder/voel me blijer maar de bijwerken zijn te extreem. Heel de dag het gevoel dat ik moet gaan liggen en slaperig ben maar niet kunnen slapen. Heel mijn lichaam voelt meer gespannen en voel veel angst [lees meer...]en irritatie maar dan lichamelijk. Echt geen leuke bijwerkingen waardoor ik mijn dagelijkse activiteiten niet kan uitvoeren als ik constant wil gaan liggen en niet eens fatsoenlijk op een stoel kan blijven zitten. Ook slechter slapen ookal ben ik moe. Maakt mijn lichaam in een soort van strijd tussen moe zijn maar toch heel opgefokt en gespannen..... door de ervaringen hier zie ik dat het voor iedereen anders is natuurlijk maar voor mij wegen de bijwerkingen te zwaar op tegen de positieve gevolgen van de medicatie. Zonder de bijwerkingen zou ik sowieso tevreden zijn want het doet wel wat het moet doen.

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam gekregen om de start met SSRI's te overbruggen. Die start was extreem heftig, durfde het huis niet meer uit. Toen ik ging zoeken op bijwerkingen van oxazepam, gelijk gestopt met de voorgeschreven 30mg per dag, en alleen ingenomen als het echt niet meer ging. Pas na 8 weken ging de SSRI werken. Als ik die 8 weken 30mg oxazepam had genomen, had ik een extra probleem[lees meer...] gehad. Heb nog steeds oxazepam, maar kan nu ruim een half jaar toe met 30 stuks. Neem ze dus alleen als de angst te ernstig toeslaat en alleen in de ochtend, om de dag door te komen. Gebruik de SSRI nog steeds. Paar keer mee gestopt: ging niet. Zit op een erg lage dosis SSRI, omdat de bijwerkingen anders net zo erg zijn als de angst.

Efexor (venlafaxine)

Ik heb tot drie keer toe venlafaxine voorgeschreven gekregen. Ik kan niet zeggen dat ik door de venlafaxine beter werd. In totaal ben ik bijna 40 kilo aangekomen, mijn zicht is zo veel slechter geworden om maar eens een paar bijwerkingen te noemen. Op één na, hebben alle psychiaters die mij ooit hebben behandeld, geen echte aandacht aan mij besteed. Sinds drie jaar heb ik [lees meer...]de diagnose ASS gekregen. Niet dat de psychiaters nu beter zijn gaan nadenken of ik wel of niet door moet gaan met slikken of dat ik andersoortige behandelingen moest krijgen. Vorig jaar heb ik een psychiater gevraagd (na 8 maanden wachttijd) mij mee te helpen met stoppen. Ze wilde het aanvaankelijk niet aan, maar ik wil eigenlijk die pillen niet meer gebruiken. Ik weet dat mijn verhaal alleen op mij slaat en op niemand anders, dus ik raad niemand wat aan. Voor mij geldt dit: wees sterk, geloof niet in 90% van de behandelaars want ze geven geen haar om jezelf bent je beste behandelaar. Makkelijker zal het nooit worden. Maak er het beste van. Maak je zelf niet afhankelijk van GGZ-mensen die eigenlijk geen interesse in je hebben. Ik ben halverwege de afbouw. Soms is het niet gemakkelijk, maar ik zet het door. Het voelt goed om voor mijzelf te vechten. Het kan niet kloppen dat je jarenlang medicijnen gebruikt zonder dat artsen zich afvragen of je die nog steeds nodig hebt. Als patiënt moet je de artsen aansturen. Dat is misschien wat ze willen zodat ze geen verantwoordelijheid hoeven te nemen. Het is schandalig.
29-07-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb deze gekregen in paniekaanvallen na Operatie endeldarm kanker ik heb maanden lang in n stress situatie gezeten 2 x geopereerd nu stoma de klap kwam na thuiskomst van de tweede operatie nu bijna 5weken verder verslaafd aan de oxazepam en nog angsten ik wil aan de antidepressiva gaan want moet oplossing komen maar heb ook de oxazepam kan dit wel samen ben wel [lees meer...]van plan om de oxazepam af te bouwen met tappering strips heb ik al toestemming voor 3maanden heel langzaam omdat ik nu al zo heftig op reageer wie heeft hier ervaring mee met beide tegelijk?
28-07-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

mijn verhaal komt exact overeen met die van de vrouw van 49 jr.ook ik had dezelfde ellende als zij.en ook ik heb de behandeling stopgezet en dat na 1 pil van 37,5 mg.ik ben benieuwd hoe het nu met haar gaat.
27-07-2019

Citalopram (citalopram)

ik heb een vraagje ik heb last van een angststoornis en nu sinds kort last van somberheid, ik vond het heel erg akelig omdat ik altijd positief ben geweest, nu nog steeds wil zo graag genieten maar die gedachten is zo eng dat ik bang ben dat ik mezelf iets aan zou doen.. terwijl ik dacht echt niet wil!! Weet iemand wat dit betekend ? En waardoor het komt ik slik sinds twe[lees meer...]e dagen 10mg citalopram
24-07-2019

Prozac (fluoxetine)

Een aantal weken geleden ben ik gestart met 20mg om de dag. (Daarvoor; Citalopram, sertraline voor mijn heftige paniekaanvallen) Blijkbaar moest dit elke dag zijn, (net zoals bij die andere medicatie)maar dat was de fout van de doktor. Na 2 weken heb ik dit aangekaart dat het niet hielp, dus ben ik meteen met 40mg elke dag verder gegaan. HELL!! 2e week heel ziek geweest va[lees meer...]n de angst. Na 2,5 week moest ik op controle, het ging echt merkbaar al beter! zegt mijn andere doktor; ga toch maar terug naar 20mg, ik vind 40mg teveel. Nou prima, ik dit gedaan, na 5 dagen merkte ik alweer dat ik weer zoveel last kreeg(angst vooral) dus ik vroeg mijn doktor opnieuw; nu gaat het weer slecht, wat nu? Zegt hij: ga toch maar terug weer naar 40mg. Ik dit gedaan, ja hoor, toen begonnen de eerste 2 weken HELL weer opnieuw! Dus in totaal zit ik nu bijna op de 6e week met dit gerotzooi. Gisteren was de laatste dag van die 2 weken, dus hoop dat Het nu snel wegtrekt de bijwerkingen zoals angst. Heb nu steeds last van hyperventilatie. En ik ben erg gefrustreerd omdat mijn doktor die wijziging heeft doorgevoerd. Kan niet werken met deze bijwerkingen en slikte veel oxazepam erbij, dit ben ik nu langzaam aan het afbouwen, maar wanneer ik dingen onderneem heb ik deze nog wel echt nodig.. Als de angst/hyperventilatie wegtrekt, spring ik een gat in de lucht! Mijn geduld is nu echt op, en lees graag positieve reacties om mijzelf op de been te houden en door te zetten.. liefs, Sharon
22-07-2019

Bromazepam (bromazepam)

Jaren goed gewerkt...zeker in combinatie met orap,(voordeel orap, je komt er zo vanaf) die de bijwerkingen van benzodiazepinen sterk doet afnemen...vermoeidheid bv!!! Nooit langer dan drie weken gebruiken!! Enorme afhankelijkheid en het afbouwen/minderen/stoppen is na lang gebruik een opgave Na je 65e NIET gebruiken!!
22-07-2019

Sertraline (sertraline)

Sinds 3 dagen begonnen met Sertraline 25 Mg vanwege Angst/paniek stoornis. Direct last van de bijwerkingen, toenemende angst/paniek, geen eetlust, slapeloosheid . Ik weet dat ik hier doorheen moet, maar het is zo zwaar. Graag hoor ik een fijne positieve reactie van iemand wie het ook heeft moeten doorstaan en hoelang het duurde voor je wat verlichting begon te merken.
21-07-2019

Xanax (alprazolam)

Neem dit al 15 jaar. Voor mij werkt dit heel goed. Zonder gaat niet. Liever 3 maal een pilletje dan continue angst en niet meer durven buiten komen. Is inderdaad verslavend maar is voor mij de enige manier om een normaal leven te hebben. Alles veroorzaakt door een agressieve gek die me bij elkaar geklopt heeft zonder reden. Zonder hem te kennen. Ik draag dit voor mijn lev[lees meer...]en mee. Tien minuten tekenden mijn leven. Het is wat het is.
18-07-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik heb dit middel gekregen tijdens een klinische behandeling, ik sliep heel slecht door, door overmatig piekergedrag. Kreeg het naast mijn citalopram 40mg omdat de additie van 7.5 mg Mirtazepine zn werk niet deed. Kreeg eerst 100mg en later 150mg. Thuis ben ik redelijk snel terug gegaan naar 50 mg. Als slaapmiddel werkt het top, ik heb de pillen met vertraagte afgifte. [lees meer...] De laatste tijd heb ik toch weer last van angst en slik ik overdag zo nu en dag lorazepam om te kalmeren. Nu heb ik een vraag zou ik ipv lorazepam overdag ook 25mg quetiapine kunnen nemen, omdat deze ook rustgevend en pieker verlagend werkt? Heeft iemand daar ervaring mee?
17-07-2019

Escitalopram (escitalopram)

Door zenuwinzinking angst en paniekaanvallen gekregen die de hele dag doorgingen, het middel is in de eerste 3 a 4 weken echt niet prettig (zacht uitgedrukt) dat is iets waar je doorheen moet en daarna merk je langzaam verschil als het goed aanslaat, en het is raadzaam om met een kleine dosis te beginnen en langzaam op te bouwen.
14-07-2019

Seroquel (quetiapine)

Ik heb het ook. Zo klote dat je het eigen lichaam niet meer vertrouwd door de enge schokken als je overdag leeft of in je bed ligt en INEENS een schok hebt.

Fevarin (fluvoxamine)

Citalopram (citalopram)

Door de overgang weer in paniekaanvallen terecht gekomen 20 jaar fevarin gebruikt maar deed niks meer nu met opbouw 30 mg citalopram Meer paniekaanvallen en zo.n last van maag en darmen krampen heb een prikkelbare darm nu 8 dagen op 30 gaan die krampen nog over
10-07-2019

Zoloft (sertraline)

Na 7 jaar leven in paniek en angst,toch besloten om aan de AD te gaan.met angst voor medicijnen hieraan begonnen,ben nu 4 weken bezig,begonnen met 25 nu,zit nu op 37,5 mg en het gaat elke dag beter.
08-07-2019

Escitalopram (escitalopram)

Ik heb dit middel gebruikt voor een paniekstoornis, maar daartegen helpt het vrijwel niet. Het middel zelf geeft GEEN bijwerkingen, maar bij het afbouwen kwam ik allerlei vreemde ontwenningsverschijnselen tegen. Vooral de 'brainzaps', maag- en darmklachten en duizeligheid zijn zeer vervelend. Nu voor de vierde keer aan het afbouwen, maar zeer geleidelijk. Ik bouw ongevee[lees meer...]r een milligram per een aantal dagen af, in de hoop er nu volledig vanaf te kunnen komen.
08-07-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Het gaat gewoon niet goed vreselijke sombere gedachten. Aan de dood niet in de zin van zelfmoord maar van pfff hoelang moet ik nog leven. Mijn leven is een last geworden. Ik ben een blok aan mijn eigen been.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2169)
Depressie (1781)
Angst & paniekstoornis (1615)
Hoge bloeddruk (1244)
Acne/puistjes (853)