categorie

Maagzuur - antacida

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - antacida

30-10-2019

Aambeien en vaatscheurtjes

Jaren zeer ernstige obstipatie. Allerlei medicatie's moeten gebruiken, niets hielp. Dit werkt voor mij nog het allerbeste
01-07-2019

Gaviscon (alginezuur/ antacida)
Reflux

Allrs al geprobeert. Overal diepsuf van duizelig, omeprazol in de war, pantaprazol dikke zere ogen. Zwakte, kon niet lopen zo slap. Krijg er nog een ziekte bij
12-03-2019

26-02-2019

Maagzuur (brandend)

Brandend maagzuur wordt direct geneutraliseerd, effectief en gebruiksvriendelijk. Er zijn geen bijwerkingen. Er is nu alleen een probleem met de levering, medicinn tijdelijk (?) niet leverbaar.
03-11-2018

Maagzuur

Deze tabletten zijn helaas niet meer te krijgen. Deze tabletten hebben mij altijd zeer goed geholpen tegen mijn maagzuur en werkten zeer snel. Nadat ik gestopt was met roken kreeg ik zeer veel last van maagzuur na accupunctuur etc gebruikte ik alleen Regla PH voor nood gevallen omdat ik veel in het buitenland zit en met plaatselijke voeding nog wel eens last had van maag[lees meer...]zuur. Zeer spijtig dat deze tabletten niet meer te krijgen zijn en moet op zoek naar wat anders.
09-05-2018

Maagzuur

Hielp mij enorm van het maagzuur af. werkte de hele nacht door
07-11-2017

Gaviscon (alginezuur/ antacida)
Slokdarmontsteking

Vanwege een hernia in mijn slokdarm slik ik dagelijks Inexium, soms aangevuld met Gaviscon in sachet vorm. Gaviscon met mint smaak! Ik gebruikte Gaviscon alleen in periodes dat mijn slokdarm erg pijnlijk was. Zeer heftige pijn op de borst, soms uitstralend naar de rug. Steeds vaker ervaarde ik bij inname van de suspensie een brandend gevoel in de mond. Na op internet een[lees meer...] lijst te hebben gevonden met te vermijden voedsel en dranken, zag ik dat daar o.a. het gebruik van munthoudende produkten werd ontraden. En wat deed ik? Ik dronk muntthee (omdat gewone thee niet verdragen wordt) en gebruikte Gaviscon met munt. Ben overgestapt op een ander product zonder munt en gebruik geen muntthee meer waardoor het een stuk beter gaat met mijn slokdarm.
05-10-2017

Maagzuur (brandend)

Werkt maar kort en ik word er misselijk van al paar keer 's nachts over moeten geven na gebruik.
21-09-2017

Maagzuur

Als dagelijks gebruiker van Pantomed vergeet ik 's morgens mijn pilletje al eens en gegarandeerd dat ik na enige tijd last krijg van brandend maagzuur. Dit kon ik met gewone Rennies meestal onderdrukken, maar in de ergste gevallen gebruikte ik Gaviscon (uit de fles). De combinatie van de twee in een pilletje is ideaal voor mij en werkt uitstekend. Het smaakt nog beetje vie[lees meer...]s, maar 't is niet zo erg als Gaviscon drinken of Gaviscon tabletten en je went er snel aan. Bovendien kan ik het overal meenemen in tegenstelling tot zo'n fles. Het werkt snel en degelijk bij mij en ik heb nog geen bijwerkingen ervaren.
22-02-2017

Maagklachten

03-02-2017

Maagzuur (brandend)

Vaak na dat ik wat heb gedronken of ongezond heb gegeten heb ik de volgende dag last van brandend maagzuur.
09-11-2016

Maagzuur (brandend)

dit bleek niet de juiste werking te hebben voor mijn refluxklachten. ik gebruik nu ranitidine.
05-07-2016

Obstipatie

04-07-2016

Darmproblemen - verstopping

Ik vind dit een gemakkelijk medicijn. Werking komt vanaf 2 uur en 8 uur na inname. Dat kan lastig zijn, maar ook prettig.
15-05-2016

Obstipatie

Ik heb magnesiumhydroxide voorgeschreven gekregen van de mdl. Ik kon wegens een darmverzakking helemaal niet meer naar het toilet. Voor het gebruik van magnesiumhydroxide heb ik movicolon en alle andere soorten middelen voor de stimulatie van de stoelgang gehad. Niks hielp. Zelfs 6x per dag bisacodyl deed niks. Ben de eerste dag begonnen met xprep om darm te ledigen en daa[lees meer...]rna 4x daags 2 magnesiumhydroxide. Ben inmiddels geopereerd aan darmen, maar slik nog steeds de magnesiumhydroxide. Eindelijk kan ik weer normaal naar de wc. Ik mag er max 8 per dag nemen, gebruik er gemiddel 4 per dag. Ook met andere medicatie gaat het prima. Moet alleen rekening houden met de schildklier medicatie, (thyrax) dat ik die ruim twee uur voor de magnesium inneem. Slik daarnaast, Baclofen, Palexia, oxycodon, Divisun en paracetemol. Dat gaat samen prima, geen bijwerkingen en ook absoluut geen diarree!
26-03-2016

Maagzuur (brandend)

2x ingenomen, maar wat zijn die tabletten smerig bah. Met gewone rennies is mijn maagzuur weg, maar de rennie-duo hielpen absoluut niet. Ik gooi de rest weg.
23-03-2016

Maagklachten

Ik vind Antagel nogal onhandig in gebruik, je moet het namelijk een uur na het eten innemen en voor het slapen gaan. Hierbij wordt dan uitgegaan dat men alleen 3x een maaltijd eet en geen snacks. Ook krijg ik er diarree van. De apotheker waarschuwde me er wel voor en ook dat dit ervoor zorgt dat de pil onbetrouwbaar wordt. Wel verlicht het inderdaad mijn maagklachten na in[lees meer...]name, maar slechts kort.
08-11-2015

Magnesiumoxide Tabletten (magnesiumoxide)
Colitis ulcerosa

09-09-2015

Hartinfarct

Nadat ik was afgekickt van het voor mij allergene pantoprazol, heb ik gekozen voor maalox z.n. Na enkele maanden ook zonder maalox doorgegaan. Heb nu nog fenprocoumon, furosemide en amiodorm. Evt maagpijn pak ik onmiddelijk aan met magnesiumcitraat (capsule).
18-08-2015

Darmproblemen - verstopping

Ik word er vol van en misselijk. Het helpt niet veel bij het krijgen van ontlasting. Ik gebruik ook nog andere medicijnen. Voor hoge bloeddruk, plastablet en ijzer voor bloedarmoede. (pacemaker) aneurysma hartaorta.
29-06-2015

Maagzuur (brandend)

Makkelijk in te nemen, geen vieze smaak of nasmaak, snelle verlichting van brandend maagzuur.
29-05-2015

Hartinfarct

Aangezien ik allergisch bleek voor pantoprazol, die mijn maag moest beschermen tegen alle voorgeschreven pillen, ben ik daarmee gestopt. Afbouwen was te riskant. Ik ben 'cold turkey'gegaan met ondersteuning tegen het maagzuur maalox. Ik heb het al jaren in huis.Heb nog maar eens de bijsluiters gelezen: geen bijwerkingen.Amerikaanse bijsluiters geven echter nogal wat bijwe[lees meer...]rkingen aan. De misselijkheid, darmproblemen, hoofdpijn, verlies van eetlust, moeilijke adem, ik heb het allemaal. Sinds 2 weken gestopt met pantoprazol, hoop nu dat ik het red zonder dit spul en maalox, aangezien ik al veel minder pillen tot me moet nemen.Overigens is het risico op een versterkte aanvoer van brandend maagzuur, dat maanden lang is afgestopt in mijn geval niet zo groot. Ik kan over naar andere maagzuurremmers, maar ik heb de bijsluiters, die in dit geval wèl informeren, gelezen. Nog maar even niet.
24-05-2015

Hartinfarct

In plaats van pantoprazol langzaam af te bouwen, neem ik maalox tegen opkomend maagzuur. Geen bijwerkingen, kan wat zwaar op de maag liggen, maar mijn maag is overgevoelig geworden door pantoprazol. Voor mij het beste alternatief. Ik kreeg pantoprazol als bescherming tegen de vele medicijnen. Hoeft gelukkig niet meer.
29-03-2015

Maagzuur

Het is super vies, het is net of je nivea zalf drinkt. Het werkt wel, maar niet echt lang. Ik kreeg advies 4 keer op de dag (na het eten) en voor het slapen, ik gebruik het meer.
24-03-2015

Maagzuur

Ik wilde vandaag nieuwe Gastilox kopen en tot mijn verbazing is die niet meer leverbaar... oeps. Na wat meer te vragen lijkt het nog gekker te kunnen want Maalox is nu weer terug. Mijn ervaringen met dit middel is geweldig goed, veel beter dan de rennie of wat dan ook.
13-02-2015

Magnesiumoxide Tabletten (magnesiumoxide)
Darmproblemen - verstopping

Het is beter om de tabletten in een glas water op te lossen, het neemt makkelijker in en werkt sneller en effectiever
29-12-2014

Maagzuur (brandend)

ernstige zwelling van keel en tong, mond gedeelte,lippen, en slijmvlies mondholte. Slikken zeer pijnlijk
21-09-2014

Vies spul
27-07-2014

27-05-2014

Maagontsteking

Ik heb de Antagel drank gebruikt om maagzuur te neutraliseren. Op zich werkt het redelijk, maar veel te kort. 5 maal per dag een uur na iedere maaltijd en voor het slapengaan. Dat is niet gebruiksvriendelijk. Ook is het niet handig voor buitenshuis. Het doet wel wat, maar zeker geen wondermiddel is mijn ervaring.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4841)
Anticonceptie - overig (3541)
Cholesterol (2790)
Depressie - antidepressiva overig (2590)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2213)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1870)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1323)
Angststoornissen (1132)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)