categorie

Maagzuur - antacida

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - antacida

21-02-2024 | Vrouw | 22
Misselijkheid
Ik ben al een jaar elke dag mega misselijk, elke dag pijn. En sinds 3 dagen geen ontlasting meer. Van de mdl arts dit voor geschreven gekregen en vandaag mee begonnen, 1 een uur na de maaltijd en 1 voor het slapen. Nou we zijn nu zo’n 4-8 uur verder en mijn darmen zijn helemaal leeg, had niet verwacht dat dit zo laxerend zou werken. Tegen de misselijkheid helpt het ook tot[lees meer...] nu toe maar daar ga ik nog achter komen de op een volgende dagen. Maar laxerend is het top spul magnesiumhydroxide van teva

10-12-2023 | Vrouw | 59
Maagzuur (brandend)
Met pantoprazol moeten stoppen , dit zou de reflux en het reboundeffect verhelpen. Wat een smerige tabletten maar ik lust en verdraag geen munt, doet niets tegen brandend maagzuur, maakt het eerder erger. Brand al in de mond en geeft ook diarree, wat een troep en hartstikke duur.

25-06-2023 | Vrouw | 57
Obstipatie
Doordat ik chronisch pijn ptient ben heb ik na heel veel revalideren en pijnpoli's morfine van de anesthesist gekregen. Alle andere medijcen al geprobeerd en dit was eigenlijk het enige waar ik een beetje baat bij had en weinig tot geen bijwerkingen. Maar dan moet je dus iets van macrogol, lactulose of de magnesiumhydroxide hebben. Het laatste middel werkt bij mij goed al [lees meer...]is mijn ontlasting id. vrij hard. Maar beter dan helft van de tijd half aan de diaree. Het enige wat ik vervelend vind is het kauwen want het voelt alsof je een mond vol met meel hebt wat tussen tanden en kiezen gaat zitten. Ik betrap me er op dat ik ze steeds vaker laat smelten en laatste beetje gewoon doorslik en merk geen verschil qua stoelgang. Las hier ook ergens dat bij obstipatie heel doorslikken beter is? Ik ga dit maandag maar even met de apotheek overleggen want ik snap het nu van kauwen ook niet helemaal.

13-05-2023 | Man | 65
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
totaal verstopt,eerst 2 Dulcolax genomen en tig x flauwgevallen en gebraakt en alles ondergepoept.Weer verstopt en toen dit gekregen en kreeg de eerste dagen heel veel gasvorming,nu op 3x2 gezet en nu diarree en gasvorming.Maar komt wel los.Maar de gasvorming is niet prettig,veel buikpijn.

11-03-2023 | Vrouw | 45
Aambeien en vaatscheurtjes
Zijn er nog meer mensen die dit middel nemen en juist een tegengestelde werking ervaren? Ik gebruik dit midd om te laxeren. Maar het maakt mijn ontlasting juist harder en vertraagd mijn peristaltiek. Ik drink veel (>2L p/dag) en eet voldoende vezels. Hoe meer tabletten ik neem hoe harder en trager de ontlasting… mijn artsen herkennen dit niet. Ze denken dat ik alsnog te we[lees meer...]inig drink, of te weinig vezels binnen krijg, maar ik weet wat ik eet en drink. De magnesium hydroxide werkt bij mij echt averechts. Inmiddels ben ik in veel discussie en in een welles- nietes strijd beland met mijn artsen.

05-11-2022 | Vrouw | 50
Bij obstipatie tabletten NIET kauwen, maar HEEL doorslikken

Magnesiumoxide Tabletten

23-08-2022 | Vrouw | 40
Darmproblemen - verstopping
Aangezien magnesiumhydroxide al maanden niet leverbaar is moest ik opzoek naar een alternatief. De zakjes en siroop werken niet of geven teveel bijwerkingen. Deze magnesiumoxide werkt een stuk minder dan de hydroxide maar bij gebrek aan beter doe ik t er mee.

01-08-2022 | Vrouw | 56
magnesiumoxide
Ik gebruik al 3 weken magnesium hydroxide voor opstipatie maar nog steeds geen effect.kan iemand mij hier over helpen wat doe ik fout drie keer per dag twee tabletten kouw ik met een glas water. Kan iemand mij een tips geven.bedankt

30-06-2022 | Vrouw | 46
werkt TOP!

11-05-2022 | Man | 81
Maagzuur (brandend)
Ik gebruikte Antagel suspensie op advies van vervangende huisarts vanwege slaaponderbrekingen door nachtelijke refluxpijn. Het belangrijkste affect was minder extremen qua aantal slaaponderbrekingen en qua pijn. De mediane waarden waren echter eerder ongunstig dan een verbetering t.o.v. de voorafgaande paar maanden. Moest ik misschien wat geduld hebben? Nou een linearitei[lees meer...]test wees abslouut niet op een gunstig beloop. Omdat de Antagel niet vergoed werd, ben ik er na twee flesjes mee gestopt.

27-12-2021 | Vrouw | 71
Darmproblemen - verstopping
Van jongs af aan obstipatie. Lange dikke darm. Metamucil alleen hielp niet meer. Na uitgebreid onderzoek ( n.a.v. misselijkheids klachten} werd niets gevonden. Op advies van interniste begon ik Magnesium hydroxide te gebruiken. 2 vliegen in 1 klap. Maagzuurverlagend en laxerend. Een hele opluchting!!!

15-09-2021 | Vrouw | 30
Maagontsteking

29-04-2021 | Vrouw | 46
Maagzuur (brandend)
Ooit eens mijn eigen maagzuur medicatie vergeten. Dus deze snel gehaald. Werkte niet bijna de hele strip ingenomen. Niks geen effect. Maar naar huis gegaan en mjjn eigen genomen. Rotzooi nooit weer ook eeg moeilijk doorslikken die zuigdingen.

23-04-2021 | Vrouw | 55
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Fantastisch middel. Na jaren klachten, nu klachtenvrij. Ik heb mijn leven terug.

16-03-2021 | Man | 74
Maagzuur
Ik mocht 2 weken geen Medium gebruiken i.v.m. onderzoek ontlasting. Ik kreeg weer lichte klachten. De eerste dag van het gebruik kreeg ik weer veel last van zuurbranden. Ook de twee dagen daarna flinke klachten. Toen ben ik gestopt. Nu heb ik soms lichte klachten. Bij mij werkt dit medicijn averechts.

26-12-2020 | Vrouw | 68
Reflux
Jaren Pantomed en Ranitidine gebruikt. Tot men haren uit vielen. Het duurde een hele tijd eer ik wist van waar dit kwam. Tot ik de bijsluiter bekeek. Ben dan op Maalox vloeibaar overgeschakeld en voel me er heel goed bij. Geen nevenwerkingen meer, en men haren zijn terug normaal.

Rennie Duo

11-10-2020 | Man | 23
alginezuur / calciumcarbonaat / magnesiumcarbonaat
Maagzuur (brandend)
Meerdere malen per dag de aanbevolen dosis (2 tabletten) ingenomen, hooguit voor een uur een vermindering van klachten en daarna begint het gedoe weer. Ik zou het bij de gewone rennie's houden i.p.v. deze variant, rennie duo is namelijk 3x niks.

16-09-2020 | Vrouw | 72
Darmproblemen - verstopping
Neem het s avonds in, maar elke nacht word ik om 4 uur wakker doordat ik zo vreselijk misselijk ben.

22-08-2020 | Vrouw | 28
Obstipatie
Zolang als ik me kan herinneren last van mijn spastische darm. Alles geprobeerd, maar magnesium tabletten helpen mij echt fantastisch. Niet meer van die vreselijke buikpijn aanvallen, durf gewoon uit eten zonder angst te hebben dat ik buikpijn krijg. Ook maagzuur is zo goed als weg. Ga echt elke dag naar de toilet, soms zelfs 2 keer. Heel bijzonder voor mij. Enige minp[lees meer...]unt dat ik kan bedenken, is dat mijn ontlasting aan de dunne kant is, tot zelfs diaree. Ik neem de dag van diaree dan bijvoorbeeld 1 of 2 tabletten minder. Magnesium is voor een heel veel dingen goed. Dus ik neem ze met een gerust hart in! Raad het iedereen aan😃

22-08-2020 | Vrouw | 21
Maagklachten
Wat een wonderspul, wel heel moe en nare smaak in me mond maar klachten nemen af

Rennie

06-08-2020 | Vrouw | 53
calciumcarbonaat/magnesiumcarbonaat
Maagklachten
Doet niets bij mij bij reflux en maagpijn

16-03-2020 | Man | 65
zwaar op de maag

25-02-2020 | Vrouw | 33
Maagzuur
Rennie’s hielpen na verloop van tijd niet meer tijdens mijn zwangerschap. Met name ‘s nachts had ik zeer veel last. Waardoor ik nachten had waarin ik gemiddeld 10x wakker werd van het zuur in mijn keel. De smaak is wat weeïg in de keel, maar hierdoor geen maagzuur meer. En mbt het maagzuur, kan ik nu door blijven slapen.

10-02-2020 | Vrouw | 35
Maagzuur (brandend)
Einde zwangerschap veel brandend maagzuur, kon er niet eens van slapen. Dit middel helpt direct en is goed te verdragen qua smaak. Ik heb geen bijwerkingen ervan. Ik gebruik de gaviscon duo vloeibaar .

13-12-2019 | Vrouw | 74
Slokdarmontsteking
Hielp in begin redelijk maar na tijdje werd ik erg duizelig en en suf, angstig en onrustig.

04-12-2019 | Man | 50
Darmproblemen - verstopping
Ik kreeg dit medicijn, voedingssupplement voorgeschreven door mijn Huisarts. Echter heeft het een tegenovergesteld effect. Geen verbetering, eerder verslechtering van de stoelgang. Bovendien aften, ontstekingen in mijn mondholte. uitermate vervelend bij het eten. Voorsts is mijn buik nog meer gaan uitzetten.

30-10-2019 | Vrouw | 46
Aambeien en vaatscheurtjes
Jaren zeer ernstige obstipatie. Allerlei medicatie's moeten gebruiken, niets hielp. Dit werkt voor mij nog het allerbeste

01-07-2019 | Vrouw | 74
Reflux
Allrs al geprobeert. Overal diepsuf van duizelig, omeprazol in de war, pantaprazol dikke zere ogen. Zwakte, kon niet lopen zo slap. Krijg er nog een ziekte bij

12-03-2019 | Man | 50

Regla-pH tabletten

26-02-2019 | Vrouw | 61
aluminiumhydroxidemagnesiumcarbonaat
Maagzuur (brandend)
Brandend maagzuur wordt direct geneutraliseerd, effectief en gebruiksvriendelijk. Er zijn geen bijwerkingen. Er is nu alleen een probleem met de levering, medicinn tijdelijk (?) niet leverbaar.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1129)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (1115)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (1111)
Acne (988)
Bloeddruk - calciumantagonisten (937)
Kanker - hormonen en antihormonen (918)
Darmproblemen - verstopping (841)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (838)
Neus (820)