categorie

Maagzuur - antacida

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - antacida

11-10-2020 | Man | 23
Maagzuur (brandend)
Meerdere malen per dag de aanbevolen dosis (2 tabletten) ingenomen, hooguit voor een uur een vermindering van klachten en daarna begint het gedoe weer. Ik zou het bij de gewone rennie's houden i.p.v. deze variant, rennie duo is namelijk 3x niks.

16-09-2020 | Vrouw | 72
Darmproblemen - verstopping
Neem het s avonds in, maar elke nacht word ik om 4 uur wakker doordat ik zo vreselijk misselijk ben.

22-08-2020 | Vrouw | 28
Obstipatie
Zolang als ik me kan herinneren last van mijn spastische darm. Alles geprobeerd, maar magnesium tabletten helpen mij echt fantastisch. Niet meer van die vreselijke buikpijn aanvallen, durf gewoon uit eten zonder angst te hebben dat ik buikpijn krijg. Ook maagzuur is zo goed als weg. Ga echt elke dag naar de toilet, soms zelfs 2 keer. Heel bijzonder voor mij. Enige minp[lees meer...]unt dat ik kan bedenken, is dat mijn ontlasting aan de dunne kant is, tot zelfs diaree. Ik neem de dag van diaree dan bijvoorbeeld 1 of 2 tabletten minder. Magnesium is voor een heel veel dingen goed. Dus ik neem ze met een gerust hart in! Raad het iedereen aan😃

22-08-2020 | Vrouw | 21
Maagklachten
Wat een wonderspul, wel heel moe en nare smaak in me mond maar klachten nemen af

06-08-2020 | Vrouw | 53
Maagklachten
Doet niets bij mij bij reflux en maagpijn

16-03-2020 | Man | 65
zwaar op de maag

25-02-2020 | Vrouw | 33
Maagzuur
Rennie’s hielpen na verloop van tijd niet meer tijdens mijn zwangerschap. Met name ‘s nachts had ik zeer veel last. Waardoor ik nachten had waarin ik gemiddeld 10x wakker werd van het zuur in mijn keel. De smaak is wat weeïg in de keel, maar hierdoor geen maagzuur meer. En mbt het maagzuur, kan ik nu door blijven slapen.

10-02-2020 | Vrouw | 35
Maagzuur (brandend)
Einde zwangerschap veel brandend maagzuur, kon er niet eens van slapen. Dit middel helpt direct en is goed te verdragen qua smaak. Ik heb geen bijwerkingen ervan. Ik gebruik de gaviscon duo vloeibaar .

13-12-2019 | Vrouw | 74
Slokdarmontsteking
Hielp in begin redelijk maar na tijdje werd ik erg duizelig en en suf, angstig en onrustig.

04-12-2019 | Man | 50
Darmproblemen - verstopping
Ik kreeg dit medicijn, voedingssupplement voorgeschreven door mijn Huisarts. Echter heeft het een tegenovergesteld effect. Geen verbetering, eerder verslechtering van de stoelgang. Bovendien aften, ontstekingen in mijn mondholte. uitermate vervelend bij het eten. Voorsts is mijn buik nog meer gaan uitzetten.

30-10-2019 | Vrouw | 46
Aambeien en vaatscheurtjes
Jaren zeer ernstige obstipatie. Allerlei medicatie's moeten gebruiken, niets hielp. Dit werkt voor mij nog het allerbeste

01-07-2019 | Vrouw | 74
Reflux
Allrs al geprobeert. Overal diepsuf van duizelig, omeprazol in de war, pantaprazol dikke zere ogen. Zwakte, kon niet lopen zo slap. Krijg er nog een ziekte bij

Maalox

12-03-2019 | Man | 50

Regla-pH tabletten

26-02-2019 | Vrouw | 61
aluminiumhydroxidemagnesiumcarbonaat
Maagzuur (brandend)
Brandend maagzuur wordt direct geneutraliseerd, effectief en gebruiksvriendelijk. Er zijn geen bijwerkingen. Er is nu alleen een probleem met de levering, medicinn tijdelijk (?) niet leverbaar.

Regla-pH tabletten

03-11-2018 | Man | 57
aluminiumhydroxidemagnesiumcarbonaat
Maagzuur
Deze tabletten zijn helaas niet meer te krijgen. Deze tabletten hebben mij altijd zeer goed geholpen tegen mijn maagzuur en werkten zeer snel. Nadat ik gestopt was met roken kreeg ik zeer veel last van maagzuur na accupunctuur etc gebruikte ik alleen Regla PH voor nood gevallen omdat ik veel in het buitenland zit en met plaatselijke voeding nog wel eens last had van maag[lees meer...]zuur. Zeer spijtig dat deze tabletten niet meer te krijgen zijn en moet op zoek naar wat anders.

09-05-2018 | Man | 55
Maagzuur
Hielp mij enorm van het maagzuur af. werkte de hele nacht door

07-11-2017 | Vrouw | 67
Slokdarmontsteking
Vanwege een hernia in mijn slokdarm slik ik dagelijks Inexium, soms aangevuld met Gaviscon in sachet vorm. Gaviscon met mint smaak! Ik gebruikte Gaviscon alleen in periodes dat mijn slokdarm erg pijnlijk was. Zeer heftige pijn op de borst, soms uitstralend naar de rug. Steeds vaker ervaarde ik bij inname van de suspensie een brandend gevoel in de mond. Na op internet een[lees meer...] lijst te hebben gevonden met te vermijden voedsel en dranken, zag ik dat daar o.a. het gebruik van munthoudende produkten werd ontraden. En wat deed ik? Ik dronk muntthee (omdat gewone thee niet verdragen wordt) en gebruikte Gaviscon met munt. Ben overgestapt op een ander product zonder munt en gebruik geen muntthee meer waardoor het een stuk beter gaat met mijn slokdarm.

05-10-2017 | Vrouw | 30
Maagzuur (brandend)
Werkt maar kort en ik word er misselijk van al paar keer 's nachts over moeten geven na gebruik.

21-09-2017 | Man | 49
Maagzuur
Als dagelijks gebruiker van Pantomed vergeet ik 's morgens mijn pilletje al eens en gegarandeerd dat ik na enige tijd last krijg van brandend maagzuur. Dit kon ik met gewone Rennies meestal onderdrukken, maar in de ergste gevallen gebruikte ik Gaviscon (uit de fles). De combinatie van de twee in een pilletje is ideaal voor mij en werkt uitstekend. Het smaakt nog beetje vie[lees meer...]s, maar 't is niet zo erg als Gaviscon drinken of Gaviscon tabletten en je went er snel aan. Bovendien kan ik het overal meenemen in tegenstelling tot zo'n fles. Het werkt snel en degelijk bij mij en ik heb nog geen bijwerkingen ervaren.

22-02-2017 | Vrouw | 16

03-02-2017 | Man | 27
Maagzuur (brandend)
Vaak na dat ik wat heb gedronken of ongezond heb gegeten heb ik de volgende dag last van brandend maagzuur.

09-11-2016 | Vrouw | 31
Maagzuur (brandend)
dit bleek niet de juiste werking te hebben voor mijn refluxklachten. ik gebruik nu ranitidine.

05-07-2016 | Man | 86

04-07-2016 | Man | 86
Darmproblemen - verstopping
Ik vind dit een gemakkelijk medicijn. Werking komt vanaf 2 uur en 8 uur na inname. Dat kan lastig zijn, maar ook prettig.

15-05-2016 | Vrouw | 43
Obstipatie
Ik heb magnesiumhydroxide voorgeschreven gekregen van de mdl. Ik kon wegens een darmverzakking helemaal niet meer naar het toilet. Voor het gebruik van magnesiumhydroxide heb ik movicolon en alle andere soorten middelen voor de stimulatie van de stoelgang gehad. Niks hielp. Zelfs 6x per dag bisacodyl deed niks. Ben de eerste dag begonnen met xprep om darm te ledigen en daa[lees meer...]rna 4x daags 2 magnesiumhydroxide. Ben inmiddels geopereerd aan darmen, maar slik nog steeds de magnesiumhydroxide. Eindelijk kan ik weer normaal naar de wc. Ik mag er max 8 per dag nemen, gebruik er gemiddel 4 per dag. Ook met andere medicatie gaat het prima. Moet alleen rekening houden met de schildklier medicatie, (thyrax) dat ik die ruim twee uur voor de magnesium inneem. Slik daarnaast, Baclofen, Palexia, oxycodon, Divisun en paracetemol. Dat gaat samen prima, geen bijwerkingen en ook absoluut geen diarree!

26-03-2016 | Vrouw | 54
Maagzuur (brandend)
2x ingenomen, maar wat zijn die tabletten smerig bah. Met gewone rennies is mijn maagzuur weg, maar de rennie-duo hielpen absoluut niet. Ik gooi de rest weg.

23-03-2016 | Vrouw | 23
Maagklachten
Ik vind Antagel nogal onhandig in gebruik, je moet het namelijk een uur na het eten innemen en voor het slapen gaan. Hierbij wordt dan uitgegaan dat men alleen 3x een maaltijd eet en geen snacks. Ook krijg ik er diarree van. De apotheker waarschuwde me er wel voor en ook dat dit ervoor zorgt dat de pil onbetrouwbaar wordt. Wel verlicht het inderdaad mijn maagklachten na in[lees meer...]name, maar slechts kort.

Magnesiumoxide Tabletten

08-11-2015 | Vrouw | 54
Colitis ulcerosa

Maalox

09-09-2015 | Vrouw | 71
Hartinfarct
Nadat ik was afgekickt van het voor mij allergene pantoprazol, heb ik gekozen voor maalox z.n. Na enkele maanden ook zonder maalox doorgegaan. Heb nu nog fenprocoumon, furosemide en amiodorm. Evt maagpijn pak ik onmiddelijk aan met magnesiumcitraat (capsule).

18-08-2015 | Vrouw | 79
Darmproblemen - verstopping
Ik word er vol van en misselijk. Het helpt niet veel bij het krijgen van ontlasting. Ik gebruik ook nog andere medicijnen. Voor hoge bloeddruk, plastablet en ijzer voor bloedarmoede. (pacemaker) aneurysma hartaorta.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5229)
Anticonceptie - overig (3809)
Cholesterol (2916)
Depressie - antidepressiva overig (2752)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2386)
Pijn - morfine-achtigen (2227)
ADHD - psychostimulantia (2105)
Pijn (2013)
Verslavingsziekten (1980)
Bloeddruk - betablokkers (1702)
Maagzuur - protonpompremmers (1580)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1531)
Anticonceptie - eenfase (1404)
Angststoornissen (1238)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1179)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1155)
Depressie - antidepressiva TCA (1052)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (974)