categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

25-01-2023 | Vrouw | 52
Pijn op de borst
Ik slikte deze medicijn maar kort maar kreeg aardig bijwerkingen van zeer trage hartslag in de nacht van 44slagen en was heel erg moe gewoon Total löss .. Nu toch andere medicijn voor de pijn op de borst

23-01-2023 | Vrouw | 65
metoprolol
Jaren geslikt, was er tevreden over. Helaas vond de arts deze medicatie het te belastend voor de nieren, nu weer andere medicatie aan het uitproberen met alle vervelende bijwerkingen vandien.

11-01-2023 | Man | 72
Atriumfibrilleren
Regelmatig terugkerende onregelmatige hartslag en atriumfibrilleren. Gevraagd om ander medicijn aan de huisarts deze is hiervoor niet ontvankelijk neem er in plaats van twee maar drie per dag. Bijwerking op de koop toe nemen. Ga nu het homeopathisch circuit in om te kijken naar alternatieven.

08-01-2023 | Vrouw | 28

03-01-2023 | Vrouw | 73

Selokeen

27-12-2022 | Man | 72
metoprolol
Ik heb sinds mijn 22e jaar hoge bloeddruk (bovendruk 200 onderdruk 100. Ik ben nu 72 jaar en gelukkig nog steeds verder gezond alleen is de bloeddruk nog steeds ELKE dag aanwezig. Er is sinds mijn 22e jaar niet één dag geweest dat de bloeddruk weg was. Vanaf mijn pensionering is de bloeddruk gezakt (170/85). Je zou verwachten dat ik in het verleden een hartinfarct zou heb[lees meer...]ben gehad maar niets is minder waar. Ook laatst nog bij de cardioloog geweest voor een echo en een ECG. Normaal gesproken zou de hartspier verhard moeten zijn gezien het verleden maar niets is minder waar. Er was niets te zien. De medicatie Selokeen helpt mijn inziens helemaal niet (uitgetest). Nu heb ik laatst Losartan 50 Mg bij gekregen. De tijd zal leren of de hoge bloeddruk in de toekomst iets zal dalen maar om je eerlijk de waarheid te zeggen maakt het mij nu voor mij helemaal niets meer uit. Het is een erfelijkheidskwestie waar (helaas) medicatie weinig of niets zal helpen.

25-12-2022 | Man | 70
propranolol
Sinds ik Propanolol gebruik is de migraine onder controle. Soms, eens per maand wel hoofdpijn. Maar dat is te behappen. Wel constant moe en gemis van energie. Maar ik durf weer afspraken te maken zonder angst voor een migraine aanval.

21-12-2022 | Vrouw | 64
Hartinfarct
vraagje ik heb van de apotheek vorige week het merk Sandoz gekregen ipv Mylan en nu heb heb ik het weer net zo benauwd als voor heen bij Mylan 100mg , maar toen deze gehalveerd was waren de benauwdheidsklachten over. Maar nu ik Sandaz 50 mg gebruik heb ik weer de benauwdheidsklachten en en blauwe plekken niet normaal gewoon. Ook ontzettend koud ook is mijn bloeddruk f[lees meer...]link verlaagd met Sandaz momenteel 100/60 met een hartslag van 55 Graag hoor ik of er nog meer mensen zijn die heftig op Sandaz reageren

18-12-2022 | Vrouw | 39
Ziekte van Graves

12-12-2022 | Man | 65
Atriumfibrilleren
Blijf onregelmatige hartslag houden, slik ook xarelto en omaprzol. Verder ook gewicht toename helaas.

01-12-2022 | Vrouw | 30
Hartritmestoornissen
Helaas is het medicijn net zo hinderlijk als de kwaal. In deze lage dosis ook niet heel effectief, maar vanwege de flinke bijwerkingen besloten de dosis niet op te hogen.

22-11-2022 | Vrouw | 38
Hartklachten
Grootste troep die er bestaat, maar werkt als een trein Let op met schildkliermedicatie!!!! Dit middel remt de werking ervan, voor je het weet ben je 8kg zwaarder. Staat overigens nergens vermeld. Ben weer terug op het oude vertrouwde lisoprinil.

14-11-2022 | Vrouw | 66
Totaal gene Migraine meer

10-11-2022 | Vrouw | 66
metoprolol
Had toenemende hoofdpijnaanvallen 1 a 2 x p week. Bleek migraine. Slik nu ruim 2 jaar. Helpt heel goed, afgelopen jaren maar paar keer een aanval gehad. Merk niets van bijwerkingen.

08-11-2022 | Man | 64
Atriumfibrilleren
Na het slikken van 1 tablet Sotalol kelderde mijn hartslag naar beneden tot onder de 30 per minuut en sloeg soms drie slagen over. Met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar is uiteindelijk een pacemaker geplaatst, na een jarenlange behandeling van cardioversies en twee ablaties, die niets hadden uitgehaald. Naast de pacemaker moet ik toch nog de Sotalol slikken, [lees meer...]waar ik alleen maar lusteloos van word.Soms denk ik dat ik nog liever die boezemfibrillatie had gehouden, dan deze bijwerkingen van Sotalol. Volgende maand een gesprek met de cardioloog.

24-10-2022 | Vrouw | 33
metoprolol
voor hartkloppingen en nu momenteel ook voor de bloedruk

20-10-2022 | Vrouw | 31
propranolol
Ik heb 1 pil hiervan ingenomen en een heftige allergische reactie gehad. De dag erna stevige migraine gekregen en 5 dagen verminderde bewustzijn, waarvan 3 aan het infuus. Uiteindelijk 104 u in een migraine aanval gezeten. Depakine infuus om uit de aanval te komen hielp niet. Door de migraine veel moeten overgeven, waardoor ik uitgedroogd raakte. Ook was mijn bloeddruk na[lees meer...]ar zeer gevaarlijk gedaald. Volgens de neuroloog is dit een zeldzame bijwerking en komt het niet vaak voor. De migraine was niet levensbedreigend, maar de uitdroging door het overgeven wel.

Carvedilol

14-10-2022 | Man | 49
carvedilol
Hartklachten
Dit medicijn tijdelijk gehad vanwege een blokkade in een kransvat tegelijk met een ernstig versnelde schildklier, om levensbedreigende ritmestoornissen te onderdrukken. Ik wist al uit het verleden dat ik slecht betablokkers kan verdragen. Wat heb ik me beroerd gevoeld. Met de cocktail aan medicijnen en ziekteverschijnselen aanvankelijk moeilijk diagnostiseren, ma[lees meer...]ar zodra het gestopt werd was het duidelijk. Ik was er heel duizelig van. Bloed zakte gewoon weg bij opstaan. Erg moe. Heel lichtgevoelig. Wit licht werd versterkt en veranderde op z'n slechts in fel blauw. Ook een keer flauwgevallen. Niet direct na opstaan, maar ca. 30 seconden later. Nooit meer.

Selokeen

10-10-2022 | Vrouw | 67
metoprolol
Begonnen met 50 mg, maar naar verloop van jaren was dit te weinig, nu 100mg. In het begin last van rare dromen, maar dat duurde maar kort, nu geen bijwerkingen meer. De apotheek gaf mij wel ongevraagd een loco middel, waar ik niet tegen kon, dus dat wilde ik niet meer en schreef mijn huisarts de originele selokeen weer voor. Gebruik het al ruim 25 jaar nu, ben er heel tevr[lees meer...]eden mee.

25-09-2022 | Vrouw | 34
bisoprolol
Gekregen voor mijn hoge bloeddruk en oorbonzen. Hartslag daalde en bloedruk ook. Oorbonzen werden ook minder. Maar de bijwerkingen zijn echt extreem. Ik was oververmoeid, maag en darm problemen. Dosis gehalveerd, nog steeds deze bijwerkingen. Gestopt met dit medicijn en oorbonzen weer terug. Ik hoop dat een ander medicijn niet zoveel bijwerkingen heeft. Want het d[lees meer...]oet wel wat het moet doen.

22-09-2022 | Man | 75
Hartinfarct

21-09-2022 | Vrouw | 38
Hartritmestoornissen
Heb paniek en agressie aanvallen en probleem met mijn hart ritme. Ik krijg na depot 1x in de 3 weken 100 mg depot, en pariperidon 1x per dag 3 mg.

30-08-2022 | Man | 34
Hartklachten
Voorgeschreven door cardioloog na inspanningstest en abnormale (aritmische) uitslag bij maximale inspanning. Bijwerkingen voornamelijk moeheid. Bij Max inspanning wel vlakkere en meer ritmische hartslag. Ongeveer 6 maanden gebruikt, stop er weer mee.

27-08-2022 | Vrouw | 69
bisoprolol
Bisoprolol helpt goed tegen hoge bloeddruk Maar moe en nachtmerries , net als metoprolol Regelmatig hoofdpijn en neerslachtig gevoel Beperk zoutgebruik dan kan de dosering wellicht naar beneden Kan geen alternatief vinden ; alles heeft bijwerkingen

27-08-2022 | Man | 81
Angina pectoris
Na 15 jaar 2X dd sotalol 40 MG andere cardioloog: Sotalol is minder geschikt voor u, meteen stoppen: Ik sta te trillen en kan mijn mell 2 niet meer beheersen. Bloeddruk was aan de hoge kant nu perfect, hartslag veel hoger en cardioloog op vakantie

21-08-2022 | Vrouw | 71
Atriumfibrilleren
Ik heb al van alles geslikt. Ook een ablatie gehad. Een poos zonder klachten en tabletten. Maar helaas weer teruggekomen. Nu slik ik 2x 80 mg per dag. Geen klachten maar wel in die tijd heel erg aangekomen. Ik vroeg me af of dat bij meerdere mensen voorkomt. Ik slik ook nog Xarelto en Omeprazol. Ik hoor het graag.

19-08-2022 | Vrouw | 68
metoprolol
Na twee weken kreeg ik last van meer benauwdheid ivm mijn COPD en ik werd vreselijk verward en last van depressie, gooide dingen weg wat niet had weg gemoeten, ik zetten koffie melk in de droger, vergat enorm veel dingen en werd somber en agressief

02-08-2022 | Vrouw | 41
metoprolol
Ik heb migraine met afasie en aura, en dit beheerste mijn hele leven. Nadat ik ben begonnen met metoprolol heb ik nog maar 1 x een aanval gehad. Het werkt dus heel erg goed! Ik ga er ook zeker niet mee stoppen. Maar een hele vervelende bijwerking is dat mijn energie enorm verminderd is. Normaal liep ik minimaal 12000 stappen op een dag, zonder moeite te hoeven doen, nu [lees meer...]nog maar de helft. Dit vind ik wel erg jammer, want ik ben echt een bezige bij. Maar helaas, het is dit of weer de aanvallen.

31-07-2022 | Vrouw | 24
Verhoogde hartslag
Ben er letterlijk depressief van geworden, nachtmerries die me in de nacht wakker houden slapen gaat veel slechter Heeft iemand dit ook de nachtmerries zijn zo heftig en intens! Maagklachten en spierverslaping

20-07-2022 | Vrouw | 42
propranolol
Anders dan een beetje vermoeidheid en soms wat duizeligheid heb ik geen nare bijwerkingen. Medicijn helpt redelijk bij de migraine, is geen wondermiddel voor mij.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5881)
Anticonceptie - overig (4309)
Cholesterol (3141)
Depressie - antidepressiva overig (2970)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2715)
Pijn - morfine-achtigen (2442)
ADHD - psychostimulantia (2407)
Verslavingsziekten (2197)
Pijn (2183)
Bloeddruk - betablokkers (1841)
Maagzuur - protonpompremmers (1705)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1632)
Anticonceptie - eenfase (1516)
Angststoornissen (1465)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1450)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1355)
Depressie - antidepressiva TCA (1178)
Antibiotica - urineweginfectie (1167)