categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

23-04-2019

Propranolol (propranolol)

Ik ben sinds 20 jaar migraine patiënt. Aanvallen tot 4 x per maand . Sinds ik Propranolol neem is mijn migraine drastisch verminderd . Neem deze medicatie ondertussen 6 maanden en heb nog maar 2 keer terug een aanval van migraine gehad . Voor mij een wondermiddel !
22-04-2019

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb al geklaagd bij apotheek - klacht neergelegd bij Lareb - FDA in Amerika schrijft - dit medicijn NOOIT aan mensen over 70 voorschrijven - de bijwerkingen zijn te intensief en gevaarlijk voor deze groep. mijn lichaam hield op met werken, klappen in mijn nek en hoofd, benen wilden niet meer, longen wilden niet meer, ijskoud, trillingen, duizelig duizelig, hoofdpijn, h[lees meer...]artkloppingen, enz enz - bijwerkingen werden steeds erger over vijf dagen
12-04-2019

Nebivolol (nebivolol)
Hypertensie

Na in behandeling te zijn geweest voor darmkanker en operatief verwijderen van tumor op 27.05.2015 en verschillende sessies (12) chemotherapie zijn problemen met bloeddruk begonnen. Ik nam eerst nobiten 5 mg met matig effect - nadien heeft huisdokter op 19.03.2019 Nobiretic 5 mg - 12,5 mg voorgeschreven bloeddruk gedaald doch soms nog met hoogtes tot 175/90 hartslag soms [lees meer...]50 veel te weinig.Evaluatie na 19.04.2019 door huisarts. Momenteel enkele vervelende bijwerkingen.
11-04-2019

Atriumfibrilleren

Ik kreeg dit medicijn van de cardioloog na boezemfibrilleren. Na 6 weken ging ik slechter zien. Oogarts kon geen afwijking vinden. Opticien constateerde vergrote pupil, is niet te corrigeren met andere glazen. Tweede bijwerking is winderigheid, ook is de ontlasting zachter dan eerder. Vanwege de problemen met de ogen vandaag weer teruggegaan naar nebivolol wat ik ee[lees meer...]rder gebrukte.
03-04-2019

Hartritmestoornis

Ik kreeg het medikament voor het eerst toen ik (hoge bloeddruk) in 1982 zwanger wilde worden en het niet schadelijk voor de baby zou zijn. Daarna 100 mg jarenlang ingenomen wegens hoge bloeddruk. Met 56 jaar hartritme stoornis gekregen en het medikament in combinatie met een ander hartmiddel tot nu toe ingenomen. Chronisch depressief, sinds 1983 gewichtstoename, en alle [lees meer...]andere opgenoemde bijwerkingen. Nooit geweten dat dit veroorzaakt zou kunnen zijn door het medikament. Geen arts heeft mij ooit daarover geiïnformeerd, ik heb zoveel moeite met het vechten tegen de stemmingsstoornis en de gewichtstoename, dat ik eigenlijk liever aan hartfalen doodga, want dit is niet uit te houden. Zoveel vergooide jaren!
02-04-2019

Atenolol (atenolol)
Hartklachten

Sinds ik WIFI in huis heb, heb ik hartklachten. Heeft 5 jaar geduurd voor ik daar achter kwam. Nu WIFI definitief uit...hart rustig!
01-04-2019

Metoprolol (metoprolol)

Pieken van hoge bloeddruk blijven bestaan, nu een ander middel.
01-04-2019

Bisoprolol (bisoprolol)
Hartfalen

Krijgt U ook net als mij benauwdheid aanval halveer de medicijn door eerste week halve tablet nemen daar proberen hele lukt het neem weer contact met U specialist ik had 2,5 mg kan ook met 1,5 mg of U moet een sterker medicijn je heb ook 5 mg of 7,5 max 10 mg bij zeer slechte hartfslen zeer slechte hartpomp
14-03-2019

Propranolol (propranolol)

Na een aantal andere middelen, kreeg ik Propranolol voorgeschreven voor de hoge bloeddruk icm migraine, ruim 4 jaar geleden. Hielp mij op die fronten echt, maar heb er oorsuizen aan overgehouden. Ik hoop dat dat nog wat verminderd. Ook heb ik al een paar jaar een raar gevoel/gevoelloosheid in mijn tenen van de rechtervoet. Nooit naar gevraagd, maar nu ik sinds ruim 5 w[lees meer...]kn gestopt ben, beginnen mijn tenen weer normaal te voelen. Hoofdpijn is helaas ook weer terug en de bloeddruk stijgt weer lekker. Ook afvlakking van gevoelens heb ik last van gehad.
10-03-2019

Metoprolol (metoprolol)

In eerste instantie een afname van frequentie van aanvallen. Sinds 2016 nam de frequentie weer toe.
09-03-2019

Metoprolol (metoprolol)

Voor de tweede dag dit medicijn. Bloeddruk gezakt van 158/96 naar 99/77. Ik heb dit middel erbij gekregen naast enalapril en chloortanidine. Normaal heb ik bijna nooit bijwerkingen van medicijnen. Maar nu dus wel. Kan nog niet zeggen dat ik mij beter voel.
25-02-2019

Labetalol (labetalol)
Hoge bloeddruk door zwangerschap

Ik heb dit medicijn op voorschrift van de specialist gekregen in het ziekenhuis ivm met te hoge bloeddruk. Ik was een grensgevalletje. Heb enorm veel last van bijwerkingen gehad en het sloeg totaal niet aan. Ben acuut gestopt met het medicijn op advies van de specialist en binnen een paar dagen waren de bijwerkingen ook over. Ik werk inmiddels 40 uur per week en ben nu [lees meer...]28 weken zwanger geen medicatie meer en een bloeddruk van 120/80.
14-02-2019

Metoprolol (metoprolol)

heb soms idee dat ik flauw val!!
11-02-2019

Propranolol (propranolol)

de eerste vier à vijf dagen van het gebruik, voelde ik me fantastisch: geen hoofdpijn, energiek,... Dit gevoel ebde de dagen nadien jammer genoeg weer weg, en een significante impact op mijn migraine had het ook niet, zelfs na verdubbeling van 1x naar 2x 40mg per dag... Gelukkig ook niet veel bijwerkingen, occasioneel een beetje licht in mijn hoofd, verder niks.
08-02-2019

Metoprolol (metoprolol)

Werd voor geschreven voor mijn hoge bloed en een te hoge hartslag in de rust.. Daar werkt het prima daar voor alleen jammer voor die vele extra kilo's die je er gratis bijkrijgt helaas gebruik ik ze nog steeds.. Ga vragen om een andere..

Angina pectoris

Angina pectoris

In 2012 een astma-cardiale gehad, daarvoor o.a. Sotalol en Amlopidine voorgeschreven gekregen. 2e kerstdag 2018 opgenomen met longontsteking. Daar werd geconstateerd dat de pompkracht van mijn hart niet goed was en ook dat het fibrileerde. Daarop werd de oude medicatie verwijderd en kreeg ik Metoprolol 100, Perindopril 4 mg. en Epleronon 25mg. Nu heb ik met de Metoprolol[lees meer...] het volgende probleem. Ik heb COPD en sinds 1,5 week heb ik het behoorlijk benauwd. Ik slik 's morgens 'n furosemide waardoor de klachten wat verminderen. Mijn adem, wanneer ik ga liggen, gaat op en neer, dan weer héél zachtjes en dan weer met volle teugen naar binnen. Het lijkt wel 'n achtbaan. Hierdoor slaap ik nauwelijks en loop wat op en neer door het huis. En over de vermoeidheid, de droge mond en de plasproblemen heb ik dan maar even niet. Soms denk ik wel eens, ik schei uit met die troep, dan ga ik liever dood aan 'n hartstilstand dan aan benauwdheid. Met de Sotalol en de Amlodipine had ik nooit problemen.

Tremor

Ik had last van trillende handen. Met name schrijven was een probleem. Slik sindsdien Propanolol. Probeer wel eens of het nog effect heeft als ik er mee stop. En ja, binnen 2 dagen begint het trillen weer. Ik heb er dus erg veel baat bij en nauwelijks bijwerkingen. Ik moet de tabletten middendoor breken en dat gaat vaak erg moeilijk.
29-01-2019

Propranolol (propranolol)

Nadat ik eerst metropolol voorgeschreven kreeg, maar daar niet goed op reageerde (erge druk op de borst) nu dus propranolol, een kindermiddel volgens de dokter.... (nou ja...) ;p Dit omdat ik nogal heftig op medicijnen kan reageren. Ben begonnen met 10 mg, daar kon ik vrij snel beter door slapen, maar na enkele weken had ik er niet meer genoeg aan en begon het hartbonke[lees meer...]n weer 's nachts. Dus 10 mg erbij, gaat redelijk nu, word alleen regelmatig wakker 's nachts en voel me dan onrustig. Dan ga ik er even uit, drink iets of neem valeriaandruppels, vannacht ben ik met een halve paracetamol weer in slaap gevallen. Hoop dat ik niet weer hoef te verhogen, want ben wel minstens 3 kilo aangekomen, niet leuk... 😛
23-01-2019

Hartritmestoornissen

Sinds december 2017 Metoprolol 50 mg gebruikt voor bevordering hartslag en bloeddruk. De specialisten zeggen dat het werkt dus sluit ik me er maar bij aan. Per 31 mei 2018 verlaagd naar 25 mg. Gemakkelijk in te nemen. Bijwerking koude handen en koude voeten. Dat is erg vervelend. Daarom per 31 mei 2018 gewisseld naar Nobivolol 2.5 mg. Ook hiermee koude handen en voeten en [lees meer...]nu een koude neuspunt. Zelfs de afgelopen mooie zomer. Of het effectief is weet ik niet maar de cardioloog zegt van wel. Dus!
22-01-2019

Hartritmestoornissen

Sinds ik sotalol gebruik, ondanks de niet heel hoge dosis, ben ik moe, moe en nog eens moe. Ik ben slaperig, ook overdag, alles kost me energie en bij houdingsveranderingen ben ik regelmatig duizelig. Door het gebrek aan energie heb ik overal minder zin in. Ik heb een drukke baan, maar de combinatie met mijn klachten is bijna niet vol te houden. Afbouwen van 3 naar 2x da[lees meer...]ags heeft ook niet geholpen helaas. Ik ga overleggen om overgezet te worden op een ander middel.
15-01-2019

Metoprolol (metoprolol)

Heeft een tijd goed geholpen maar uiteindelijk niet voldoende
09-01-2019

Hypertensie

Na jaren gebruikt te hebben sinds afgelopen november ineens last van oorsuizen en daar kom ik niet meer vanaf. Daarvoor naar tevredenheid gebruikt behalve dan dat ik altijd heel veel zweette.
09-01-2019

Hypertensie

eerst gebruikte ik Metoprolol maar door een hele nare bijwerking waar ik nooit meer vanaf kom, te weten oorsuizen, deze voorgeschreven gekregen. Al eerder had ik allergische reactie op Renitec en Diovan. Allebei veroorzaakten gezwollen oogleden en lippen. Dit medicijn gebruik ik nog maar kort dus hoe het zich op de langere termijn ontwikkeld weet ik nog niet maar ik houd[lees meer...] mijn hart vast.
08-01-2019

Nebivolol (nebivolol)

Sinds half november in overleg met de cardioloog gestopt met Nebivolol. Hartslag meteen 20 slagen per minuut hoger en ik voelde mij prettiger/vrijer. Ik kreeg echter na een paar weken pijnen en druk op mijn borst, waardoor de cardioloog het nodig vond dat ik een inspanninstest zou gaan doen. Vóór de inspanninstest had ik echter een boven bloeddruk van 193 en mocht niet fie[lees meer...]tsen. Bij de cardioloog (een ander dan de vorige keer) werd een boven bloeddruk gemeten van 250. Gelukkig zakte deze naar 180, anders moest ik naar de eerste hulp en zou dan worden opgenomen. Deze cardioloog begreep niet waarom ik mocht stoppen met Nebivolol en zei dat ik daar meteen weer mee moest beginnen. Dat heb ik gedaan en de pijn op mijn borst is nu weg en bloeddruk oké. Maar ik ben verschrikkelijk moe, kan mijn ogen amper openhouden. Hopelijk gaat die extreme moeheid na een tijdje over, want nu kan ik nauwelijks functioneren.
01-01-2019

Hartritmestoornissen

Na twee hartinfarcten 2007, bypass operatie 4 omleidingen gehad, maar bleef hartritmestoornissen houden begonnen met 50 Mg . Bleef toch steeds last hebben van zeer onregelmatige hartslag wat ervoorzorgde dat ik niet behoorlijk kon functioneren . Dosis verhoogd naar 100 Mg. En nu gaat het beter alleen bij grote inspanning krijg ik last omdat mijn hartslag laag blijft. Maa[lees meer...]r als ik rustig aandoe gaat het goed. Alleen nog last van moeheid. Maar ritmestoornissen heb ik nog wel alleen in veel mindere mate.
30-12-2018

Nebilet (nebivolol)

Ik heb het lang gebruikt, Ik kreeg vanaf het begin een knobbel achter het oor, mijn vorige huisarts zei dat komt van de medicatie, mijn huidige huisarts zegt van niet, de KNO arts zegt ook van niet, hij zegt dat heb ik nog nooit meegemaakt, Ik blijf het zeggen van wel, het is wel een goed aardige tumor Die knobbel is begonnen met de Nebilet. Ik zou graag willen weten of[lees meer...] er meer zijn die dit hebben.
21-12-2018

Hartritmestoornissen

Fijn medicijn, doet wat het doen moet. Hartslag en bloeddruk omlaag halen. Bijwerkingen kloppen met het geen wat er op de gebruiksaanwijzingen staat. Reeds met 12,5 mg verhoogd, verder geen rare bijwerkingen dan soms wat duizeligheid. Na een week of 4 of 5 ben je aan de bijwerkingen gewend.
16-12-2018

06-12-2018

Hartinfarct

Deze zomer een bypassoperatie gehad met 4 omleidingen en gedotterd met 2 stents.Naar huis met een pretpakket aan medicijnen. w.o de Metoprolol 50 mg met dit medicijn heb ik toch wel enige bijwerkingen ondervonden. Zoals ontzettend moe en lusteloos en ook voor mij heel vreemd een depressief en somber gevoel. Kon afgelopen weken i.o.m cardioloog gaan afbouwen naar 25 mg/1[lees meer...]2,5mg en ben nu gestopt. Hoop dat ik me nu beter ga voelen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4585)
Anticonceptie - overig (3405)
Cholesterol (2673)
Depressie - antidepressiva overig (2478)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2118)
Pijn - morfine-achtigen (2024)
Pijn (1837)
Verslavingsziekten (1741)
ADHD - psychostimulantia (1704)
Bloeddruk - betablokkers (1540)
Maagzuur - protonpompremmers (1470)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1422)
Anticonceptie - eenfase (1260)
Angststoornissen (1043)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1036)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1002)
Depressie - antidepressiva TCA (951)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (895)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!