ISO 27001

ervaringen per categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

16-10-2017

Aangeboren hartafwijking

Heb dit medicijn 2 jaar gebruikt met als gevolg zware netelroos. Ik had 30 jaar netelroos en ben daarvan afgekomen toen ik mijn vullingen uit de kiezen had vervangen door witte vullingen. In 2009 begonnen met metapolol toen kwam ik zelf in het Radboudziekenhuis terecht, ze wilde mij hele dure spuiten geven tegen de zwellingen. Totdat ik het in verband bracht met de hartta[lees meer...]bletten. Ik ben toen gelijk gestopt en de netelroos was over.
16-10-2017

Hartritmestoornissen

Gestopt.
15-10-2017

Bisoprolol (bisoprolol)

Bezint eer gij begint, zeker in combinatie met andere bloeddrukverlagers .
14-10-2017

Atriumfibrilleren

Het ging na een uur wel over, maar ik ben nu al 3 dagen ziek. Als het met propranolol niet over gaat dan neem ik sotalol.
10-10-2017

Nebivolol (nebivolol)

Na een incident bij de arbeidsgeneesheer heb ik een week mijn bloeddruk gemeten. De huisarts stelde me Nebivolol voor. Dit middel kan dan wel uitermate effectief zijn, het voelt voor de patiënt aan alsof hij of zij aan de ketting wordt gelegd wat conditie betreft. De hartslagwaarden bij sport lijken normaal maar de patiënt is kortademig. Na 10 minuten relatief intensief fi[lees meer...]etsen richting kapper, had ik het gevoel onwel te worden. Omdat ik ook wou starten met joggen, had ik een alternatief gevraagd (Nebivolol was te sterk, maakte me kortademig bij matig sportieve inspanning).
10-10-2017

Tremor

Al vanaf mijn 16de last van trillende handen. Mijn vader had het ook. Inmiddels ben ik 48. Ik heb niet het idee dat het veel erger is geworden. Ik sport veel, ik heb het gevoel dat dat ook helpt om de hartslag naar beneden te halen. Ik slik af en toe een half 40mg tabletje. 20 mg dus. Dit doe ik voor vergaderingen of voor een bruiloft, zodat ik gewoon een kop koffie kan va[lees meer...]stpakken. Ik word er wel moe van, voor de rest geen bijwerkingen, behalve dat het mijn prestaties wat betreft hardlopen wel naar beneden haalt. Als ik een wedstrijd heb probeer ik die week daarvoor geen propranolol te nemen.
07-10-2017

Bisoprolol (bisoprolol)

eerste dagen lage hartslag, vermoeid en lusteloos, fietsen lukte niet. Dosis op eigen initiatief gehalveerd en progressief opgebouwd vanuit eigen kennis als verpleegkundige. Nu geen enkele klacht meer en zeer tevreden.
06-10-2017

Hartinfarct

Dit medicijn gebruik ik sinds mijn hartinfarct in 2010 tegen hoge bloeddruk. In eerste instantie 25 mg per dag maar na klachten over koude handen en voeten verlaagd naar 12,5 mg per dag. Het innemen is wat lastiger omdat ik het al kleine tabletje van 25 mg door midden moet breken.
25-09-2017

Dilanorm (celiprolol)
Aortaklep aandoening

23-09-2017

Labetalol (labetalol)

Vanwege kinderwens overgestapt van Sevikar 1x per dag naar 3 x labetalol 100mg & 3 x 250 mg methyldopa & 1 x 30 mg nefedipine. Bloeddruk blijft nu eindelijk ondercontrole 120/73... ben wel heel erg vermoeid door dit medicijn, zo te lezen is dit normaal. Hoop dat ik mij hierbij snel wat beter ga voelen, door de bijwerkingen kan ik niet goed functioneren in het dagelijkse[lees meer...] leven omdat ik mij altijd uitgeput voel.
17-09-2017

Atriumfibrilleren

Ik kreeg veel last van hartflutters en atriumfibrilleren en werd opgenomen in het ziekenhuis waarna het hartritme werd hersteld, vervolgens moest ik metoprolol slikken waar ik erg moe van was en kortademig. Na verloop van tijd gaat het lichaam hieraan wennen en gaat het wel beter, maar ik bleef toch behoorlijk beperkt, na een dag werken was ik meestal toch behoorlijk moe. [lees meer...]Ben inmiddels overgestapt op de verapamil wat ik beter verdraag en heb me eigen opgegeven voor een ablatie.
16-09-2017

Metoprolol (metoprolol)

ik zit al jaren vanwege tia's en hoge bloeddruk aan metoprolol eerst 1 keer per dag 100 mg, nu laatste tijd 200 mg. Ik ben constant moe, mn bloedruk gaat omhoog, onrustig, slaap slecht. Heeft iemand daar ook ervaring mee en wie weet een beter middel voor bloeddruk verlagen zonder symptomen?
13-09-2017

Hartkloppingen

hartklopping wel regelmatiger is geworden na inspanning.

Aortaklep aandoening

Ben in 2010 geopereerd aan mijn aortaklep. Kreeg enkele dagen na de ingreep een hartritme stoornis. Hierna kreeg in de sotalol.

Angina pectoris

Al lange tijd had ik last van pijn op mijn borst, was kortademig, en erg moe. Na onderzoeken in het ziekenhuis kreeg ik te horen dat mijn hart niet voldoende zuurstof krijgt. Nu heb ik sinds kort deze medicijnen en ik voel me stukken beter. Ik heb totaal geen last van enige bijwerkingen.

Verhoogde hartslag

gebruik veel medicijnen ivm donornier, diabeet (insuline), chol., bloeddruk en AD, bloedverd. Om schade aan het hart te voorkomen door te hoge hartslag en bloeddruk, heb ik 12,5 mg Atenolol gekregen. Koude handen en voeten, werd naar mijn dunken somberder (maar wil de AD niet verhogen) en moeheid vooral in de spieren. Heel toevallig las ik in een blad dat een vrouw dat aan[lees meer...] de arts had gevraagd, omdat zij niet meer zo ver kon wandelen. De arts antwoordde dat de spieren door Atenolol minder zuurstof kregen en daardoor sneller moe bent. Dus ik moest kiezen en blijf Atenolo maar gebruiken, want mijn hartslag is nu 75 ipv 110.
04-09-2017

23-08-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik kreeg eerst metoprolol van Sandoz, dit gebruik ik al ongeveer 3 jaar, daar had ik geen bijwerkingen van, maar i.v.m. het feit dat de verzekeraar alleen goedkoper merk vergoedt, kreeg ik in april het merk Ratiopharm. Ik wist eerst niet wat er toch met me aan de hand was, ik werd eind juni helemaal niet goed, net of ik zwaar overspannen werd, van de één op de andere dag b[lees meer...]ij het opstaan. Maar opeens bedacht ik vandaag! dat ik toen een ander merk gekregen had, dat zal de boosdoener zijn. Stom om dat niet eerder te bedenken. Ik heb snel de apotheek en de dokter gebeld en mag nu weer van Sandoz en nu maar afwachten.
20-08-2017

Hartritmestoornissen

Ik ben/was een gezond persoon tot ik behoorlijke hartritmestoornissen en hartflutters kreeg, meestal na zware inspanning, alcohol gebruik of stress. Inmiddels merk ik wel dat na verloop van tijd dat de storingenen sneller terugkomen. Ik gebruik inmiddels 1 tablet van 50 Mg metoprolol. De storingen blijven weg, maar ik kan geen druppel alcohol verdragen. De eerste 2 maanden[lees meer...] moest mijn lichaam enorm wennen aan de metoprolol, moe kort van adem en droge ogen. Met de vermoeidheid gaat het inmiddels wel een stuk beter. Binnenkort moet ik terug naar de cardioloog en ben benieuwd of ze me aan de metoprolol houden of adviseren een ablatie te doen.
18-08-2017

Hartkloppingen

heel veel hartfibrillatie, heel heftig na zeker twee maanden 2x160 Mg sotalol.
08-08-2017

Snel werkende schildklier

In eerste instantie kreeg ik een dosering van 1 x per dag 10 mg. Dat hielp tegen mijn versnelde hartslag, trilhanden, nerveus gevoel. Van andere arts moest ik naar 2 x per dag 40 mg. Na 5 dagen begon ik me steeds slechter te voelen, tot het punt dat ik me niet meer mezelf voelde, alsof ik in een ander lichaam zat. In overleg toen snel afgebouwd. Maar tijdens afbouwen en z[lees meer...]elfs na stoppen voelde ik me nog enkele dagen slecht. Na een dikke week voel ik me nu weer helemaal goed. Las pas later de ernstige bijwerkingen in de bijsluiter en dat andere mensen dezelfde klachten hadden van dit medicijn. Ben me rotgeschrokken. Ik vind het puur vergif. Heb ook melding bij lareb gedaan. Artsen zouden beter moeten wijzen op de bijwerkingen.
06-08-2017

Hartfalen

de ergste bijwerking, mijn groei staat stil en echt genezing is er niet. wel allerlei zogenaamde levensverlengende middelen, ik heb liever een hart met littekens van het leven, dan littekens van medisch ingrijpen.
01-08-2017

Werkt goed voor mij.
31-07-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik kreeg 15x 50mg van een (voor mij) onbekend merk mee ivm regelmatige migraine. Dag één rust genomen en een pil ingenomen na opkomst migraine. Gevolg: Kort onwel en na acht uur na innamen in elkaar gezakt vanwege een veelste lage bloeddruk. Ik had drie lagen kleren aan, terwijl anderen in bikini bakten, was in een totaal andere wereld! Ik heb er 14 over, maar wil ze niet [lees meer...]meer gebruiken! Jammer!
30-07-2017

Naar mijn idee geenbijwerkingen
25-07-2017

Hartinfarct

Ik kreeg dit middel in het ziekenhuis en na een paar dagen kwamen we erachter dat dit medicijn er de oorzaak van was dat ik apatisch in bed lag, haast niet kon bewegen, moeite had met praten. Ik merkte zelf wel dat ik heel traag sprak maar kon er niks aan doen, was net een zombie. Ik hoop dat andere mensen wel baat hebben erbij, voor mij was het een verschrikkelijke [lees meer...]ervaring. Schijnt wel vaker te gebeuren in combinatie met astma, dat je heftig reageert op Metoprolol. Ik weet overigens niet welke dosering het was.
24-07-2017

Metoprolol (metoprolol)

Voorheen vóór de inname van medicatie metoprololsuccinaat, had ik vrijwel dagelijks veel last van hoofpijnen, 3 á 4 keer per jaar migraine (geen licht en geluid verdragen, misselijkheid), af en toe hartritmestoornis en/of -kloppingen. Dit alles is onder de toezicht van mijn huisarts met bovengenoemde medicatie weggebleven, doordat mijn bloeddruk onder de controle is!
20-07-2017

Propranolol (propranolol)

Vijf jaar geleden ben ik begonnen met het slikken van dit medicijn. Ik had een angststoornis en door medicijn werd ik een stuk rustiger. Nu, viuf jaar later slik ik het nog steeds. Het belemmerd mij steeds meer in het dagelijks leven. Sporten gaat bijna niet, ik kom steeds meer aan, ben vaak moe en heb altijd kwaaltjes, zoals; misselijkheid, hoofdpijn, buikpijn of pijn [lees meer...]in mijn lijf. Ik wil graag stoppen met de Propranolol. Ik heb dit al eens eerder geprobeerd, maar toen is het helaas niet gelukt. Nu ben ik er meer klaar voor. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
18-07-2017

Propranolol (propranolol)

Graag wil ik aangeven dat ondanks de bijsluiter aangeeft dat het effect op de darm klein is dit voor sommige (mij) niet het geval is. De bijwerkingen op de darm starten langzaam, maar worden gestaag ernstig tot zeer ernstig. Gelukkig vond ik een oud medisch artikel welk aangeeft dat bètablokkers ernstige diarree kunnen veroorzaken waarbij de oorzaak van het gebruik van het[lees meer...] medicijn pas onderkent wordt als men al diverse onderzoeken heeft gehad. Voor mij was de start met P. voor hoofdpijn en migraine klachten waarvan ik ondervonden heb dat het gunstig (geen wondermiddel) voor de hoofdpijn is. Ik was gestart met 50 mg maar heb halverwege gekozen voor 25 mg waarbij zelfs deze dosis voldoende was om mijn bloeddruk naar een 120/80 te helpen en is mijn ervaring dat koude handen en duizeligheid niet of niet ernstig in mijn geval aanwezig zijn, maar de heftige diarree die zelfs kwam nadat ik eerst in de morgen een redelijke ontlasting had en enkele uren (na inname) een spuit-diarree veroorzaakte. Ik kan u vertellen dat niets van dieeten hielp en uiteindelijk al snel bleek dat de propranolol de oorzaak was, ik ben nu 3 dagen zonder.. ineens gestopt geen bijwerking (maar heb geen hartproblemen) en nu vandaag heb ik voor het eerst weer een stevige zelfs iets te stevige ontlasting waaruit duidelijk blijkt dat de veroorzaker nu weg is. Voor hoofdpijn en bloeddruk is dit een geweldig middel, maar veroorzaakte bij mij ook maagpijn naast de buik/darm pijn en zelfs met maar 25mg was dit heftig. ik hoop dat iemand die dit ook zo voelt en niet snapt wat nu de oorzaak is hiermee geholpen is.
04-07-2017

Hypertensie

Werkt prima, maar herken mezelf niet kwa sloomheid, initiatiefverlies, onverschilligheid, oorpiepen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4019)
Anticonceptie - overig (3039)
Cholesterol (2400)
Depressie - antidepressiva overig (2210)
Epilepsie (2002)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1822)
Pijn - morfine-achtigen (1747)
Pijn (1643)
ADHD - psychostimulantia (1538)
Verslavingsziekten (1499)
Bloeddruk - betablokkers (1409)
Maagzuur - protonpompremmers (1376)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1344)
Anticonceptie - eenfase (1117)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (931)
Angststoornissen (886)
Depressie - antidepressiva TCA (846)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (820)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (779)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!