ISO 27001

ervaringen per categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

14-02-2019

Metoprolol (metoprolol)

heb soms idee dat ik flauw val!!
11-02-2019

Propranolol (propranolol)

de eerste vier à vijf dagen van het gebruik, voelde ik me fantastisch: geen hoofdpijn, energiek,... Dit gevoel ebde de dagen nadien jammer genoeg weer weg, en een significante impact op mijn migraine had het ook niet, zelfs na verdubbeling van 1x naar 2x 40mg per dag... Gelukkig ook niet veel bijwerkingen, occasioneel een beetje licht in mijn hoofd, verder niks.
08-02-2019

Metoprolol (metoprolol)

Werd voor geschreven voor mijn hoge bloed en een te hoge hartslag in de rust.. Daar werkt het prima daar voor alleen jammer voor die vele extra kilo's die je er gratis bijkrijgt helaas gebruik ik ze nog steeds.. Ga vragen om een andere..

Angina pectoris

In 2012 een astma-cardiale gehad, daarvoor o.a. Sotalol en Amlopidine voorgeschreven gekregen. 2e kerstdag 2018 opgenomen met longontsteking. Daar werd geconstateerd dat de pompkracht van mijn hart niet goed was en ook dat het fibrileerde. Daarop werd de oude medicatie verwijderd en kreeg ik Metoprolol 100, Perindopril 4 mg. en Epleronon 25mg. Nu heb ik met de Metoprolol[lees meer...] het volgende probleem. Ik heb COPD en sinds 1,5 week heb ik het behoorlijk benauwd. Ik slik 's morgens 'n furosemide waardoor de klachten wat verminderen. Mijn adem, wanneer ik ga liggen, gaat op en neer, dan weer héél zachtjes en dan weer met volle teugen naar binnen. Het lijkt wel 'n achtbaan. Hierdoor slaap ik nauwelijks en loop wat op en neer door het huis. En over de vermoeidheid, de droge mond en de plasproblemen heb ik dan maar even niet. Soms denk ik wel eens, ik schei uit met die troep, dan ga ik liever dood aan 'n hartstilstand dan aan benauwdheid. Met de Sotalol en de Amlodipine had ik nooit problemen.

Tremor

Ik had last van trillende handen. Met name schrijven was een probleem. Slik sindsdien Propanolol. Probeer wel eens of het nog effect heeft als ik er mee stop. En ja, binnen 2 dagen begint het trillen weer. Ik heb er dus erg veel baat bij en nauwelijks bijwerkingen. Ik moet de tabletten middendoor breken en dat gaat vaak erg moeilijk.
29-01-2019

Propranolol (propranolol)

Nadat ik eerst metropolol voorgeschreven kreeg, maar daar niet goed op reageerde (erge druk op de borst) nu dus propranolol, een kindermiddel volgens de dokter.... (nou ja...) ;p Dit omdat ik nogal heftig op medicijnen kan reageren. Ben begonnen met 10 mg, daar kon ik vrij snel beter door slapen, maar na enkele weken had ik er niet meer genoeg aan en begon het hartbonke[lees meer...]n weer 's nachts. Dus 10 mg erbij, gaat redelijk nu, word alleen regelmatig wakker 's nachts en voel me dan onrustig. Dan ga ik er even uit, drink iets of neem valeriaandruppels, vannacht ben ik met een halve paracetamol weer in slaap gevallen. Hoop dat ik niet weer hoef te verhogen, want ben wel minstens 3 kilo aangekomen, niet leuk... 😛
23-01-2019

Hartritmestoornissen

Sinds december 2017 Metoprolol 50 mg gebruikt voor bevordering hartslag en bloeddruk. De specialisten zeggen dat het werkt dus sluit ik me er maar bij aan. Per 31 mei 2018 verlaagd naar 25 mg. Gemakkelijk in te nemen. Bijwerking koude handen en koude voeten. Dat is erg vervelend. Daarom per 31 mei 2018 gewisseld naar Nobivolol 2.5 mg. Ook hiermee koude handen en voeten en [lees meer...]nu een koude neuspunt. Zelfs de afgelopen mooie zomer. Of het effectief is weet ik niet maar de cardioloog zegt van wel. Dus!
22-01-2019

Hartritmestoornissen

Sinds ik sotalol gebruik, ondanks de niet heel hoge dosis, ben ik moe, moe en nog eens moe. Ik ben slaperig, ook overdag, alles kost me energie en bij houdingsveranderingen ben ik regelmatig duizelig. Door het gebrek aan energie heb ik overal minder zin in. Ik heb een drukke baan, maar de combinatie met mijn klachten is bijna niet vol te houden. Afbouwen van 3 naar 2x da[lees meer...]ags heeft ook niet geholpen helaas. Ik ga overleggen om overgezet te worden op een ander middel.
15-01-2019

Metoprolol (metoprolol)

Heeft een tijd goed geholpen maar uiteindelijk niet voldoende
09-01-2019

Hypertensie

Na jaren gebruikt te hebben sinds afgelopen november ineens last van oorsuizen en daar kom ik niet meer vanaf. Daarvoor naar tevredenheid gebruikt behalve dan dat ik altijd heel veel zweette.
09-01-2019

Hypertensie

eerst gebruikte ik Metoprolol maar door een hele nare bijwerking waar ik nooit meer vanaf kom, te weten oorsuizen, deze voorgeschreven gekregen. Al eerder had ik allergische reactie op Renitec en Diovan. Allebei veroorzaakten gezwollen oogleden en lippen. Dit medicijn gebruik ik nog maar kort dus hoe het zich op de langere termijn ontwikkeld weet ik nog niet maar ik houd[lees meer...] mijn hart vast.
08-01-2019

Nebivolol (nebivolol)

Sinds half november in overleg met de cardioloog gestopt met Nebivolol. Hartslag meteen 20 slagen per minuut hoger en ik voelde mij prettiger/vrijer. Ik kreeg echter na een paar weken pijnen en druk op mijn borst, waardoor de cardioloog het nodig vond dat ik een inspanninstest zou gaan doen. Vóór de inspanninstest had ik echter een boven bloeddruk van 193 en mocht niet fie[lees meer...]tsen. Bij de cardioloog (een ander dan de vorige keer) werd een boven bloeddruk gemeten van 250. Gelukkig zakte deze naar 180, anders moest ik naar de eerste hulp en zou dan worden opgenomen. Deze cardioloog begreep niet waarom ik mocht stoppen met Nebivolol en zei dat ik daar meteen weer mee moest beginnen. Dat heb ik gedaan en de pijn op mijn borst is nu weg en bloeddruk oké. Maar ik ben verschrikkelijk moe, kan mijn ogen amper openhouden. Hopelijk gaat die extreme moeheid na een tijdje over, want nu kan ik nauwelijks functioneren.
01-01-2019

Hartritmestoornissen

Na twee hartinfarcten 2007, bypass operatie 4 omleidingen gehad, maar bleef hartritmestoornissen houden begonnen met 50 Mg . Bleef toch steeds last hebben van zeer onregelmatige hartslag wat ervoorzorgde dat ik niet behoorlijk kon functioneren . Dosis verhoogd naar 100 Mg. En nu gaat het beter alleen bij grote inspanning krijg ik last omdat mijn hartslag laag blijft. Maa[lees meer...]r als ik rustig aandoe gaat het goed. Alleen nog last van moeheid. Maar ritmestoornissen heb ik nog wel alleen in veel mindere mate.
30-12-2018

Nebilet (nebivolol)

Ik heb het lang gebruikt, Ik kreeg vanaf het begin een knobbel achter het oor, mijn vorige huisarts zei dat komt van de medicatie, mijn huidige huisarts zegt van niet, de KNO arts zegt ook van niet, hij zegt dat heb ik nog nooit meegemaakt, Ik blijf het zeggen van wel, het is wel een goed aardige tumor Die knobbel is begonnen met de Nebilet. Ik zou graag willen weten of[lees meer...] er meer zijn die dit hebben.
21-12-2018

Hartritmestoornissen

Fijn medicijn, doet wat het doen moet. Hartslag en bloeddruk omlaag halen. Bijwerkingen kloppen met het geen wat er op de gebruiksaanwijzingen staat. Reeds met 12,5 mg verhoogd, verder geen rare bijwerkingen dan soms wat duizeligheid. Na een week of 4 of 5 ben je aan de bijwerkingen gewend.
16-12-2018

06-12-2018

Hartinfarct

Deze zomer een bypassoperatie gehad met 4 omleidingen en gedotterd met 2 stents.Naar huis met een pretpakket aan medicijnen. w.o de Metoprolol 50 mg met dit medicijn heb ik toch wel enige bijwerkingen ondervonden. Zoals ontzettend moe en lusteloos en ook voor mij heel vreemd een depressief en somber gevoel. Kon afgelopen weken i.o.m cardioloog gaan afbouwen naar 25 mg/1[lees meer...]2,5mg en ben nu gestopt. Hoop dat ik me nu beter ga voelen.
21-11-2018

07-11-2018

Aangezichtspijn

Ik ben S. gebruik medikament omdat ik lichamelijk nodig heb . maar heb er veel last van hoofpijn rood aangezicht worden mottigheid zweten . VOOR MIJ IS DEZE MEDIKAMENT STOPPEN WEGENS ER IETS INZIT WAAR IK NIET TEGENKAN . dat kan zeg dokter wegens medisch gezondheid en zef kennis .
02-11-2018

Sotalol (sotalol)

Na hartstilstand voorgeschreven, inmiddels dosering gehalveerd ivm allerlei bijwerkingen. . Met andere medicijnen gestopt ivm bijwerkingen: metropool, perindopril. Iemand een goed idee voor alternatief?
01-11-2018

Labetalol (labetalol)
Hypertensie

Het medicijn sloeg niet aan, 3x hogere dosering gebruikt maar geen enkele effect. In combinatie met ander bloeddruk medicijn (amlodipine 10Mg) helpt Labetalol 2x 200MG wel. Ik heb er geen bijwerkingen van (alleen in combinatie met ander tablet hartkloppingen).
01-11-2018

Selokeen (metoprolol)
Angina pectoris

in 2004 met succes voor het eerst gedotterd,toen Selokeen ZOC 50 gekregen.Was toen 73 jaar.Nooit bijwerkingen van dit middel ondervonden.Hierna nog 2 keer in de loop der jaren gedotterd. Slik dit middel nog steeds tot volle tevredenheid,voel me prima ,doe nog alles in het huishouden,wandel veel ,zonder problemen,ondanks het feit dat ik in dec.87 jaar word.
28-10-2018

Metoprolol (metoprolol)

volgens de neuroloog heeft candesartan minder bijwerkingen en metoprolol heeft geen effect met 25 mg.
22-10-2018

Metoprolol (metoprolol)

Ongeveer na een half jaar heb ik enorme last van tintelingen, koude handen en voeten. Zelfs zo erg dat mijn vingers wit worden. Als ik mijn handen onder de warm water houd dan krijgen ze langzaam weer de normale kleur. Wie heeft hier nog meer ervaring mee ? Het is enorm lastig. Vooral de tintelingen ( Net na het eten ) Groetjes Stresskipje.
22-10-2018

Metoprolol (metoprolol)

Gebruik sinds 4 mei dit medicijn en het geeft bij mij mogelijk veel bijwerking. De gehele dag transpireren, slaap kort circa 5 uur per nacht en enorm pijnlijke bovenbenen.
15-10-2018

Atenolol (atenolol)

O dank deze tabletten toch nog verhoogde bloeddruk zij HEt iets minder hoog
10-10-2018

Sinds ik het neem is de migraine voor 90 % verminderd
09-10-2018

Hartritmestoornis

09-10-2018

Bisoprolol (bisoprolol)
Hartritmestoornis

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4508)
Anticonceptie - overig (3354)
Cholesterol (2645)
Depressie - antidepressiva overig (2436)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2069)
Pijn - morfine-achtigen (1993)
Pijn (1810)
Verslavingsziekten (1709)
ADHD - psychostimulantia (1684)
Bloeddruk - betablokkers (1528)
Maagzuur - protonpompremmers (1461)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1419)
Anticonceptie - eenfase (1247)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1028)
Angststoornissen (1017)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (975)
Depressie - antidepressiva TCA (938)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (888)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!