categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

23-06-2022 | Vrouw | 62
Angina pectoris
Ik kom hierdoor nergens meer omdat ik geen adem krijg .Cardioloog gelooft niet dat het aan medicijnen kan liggen

21-06-2022 | Vrouw | 50
metoprolol
Na tien dagen gebruik gestopt met gebruik Metoprolol. Slecht in slaap komen, veel dromen, onrustig slapen.

16-06-2022 | Vrouw | 42
Tremor
Sinds 1 jaar gebruik ik nu de propranolol 80 mg .Ik gebruik dit medicijn omdat ik een essentiële tremor hem in mijn linker en rechterarm.Tevens gebruik ik geen caffeine en theeinne meer .Dit heeft bij mij een goed resultaat.Ik hoop dat ze in de toekomst een goed medicijn op de markt kunnen brengen

13-06-2022 | Man | 75

31-05-2022 | Man | 55
Tremor
Heb essentiële tremor , mijn trillingen zijn weliswaar voor ongeveer 30% minder geworden sinds ik propranolol 80mg gebruik. Maar wel met div bijwerkingen, snachts slecht slapen, overdag vermoeid en lusteloos, en regelmatig hoofdpijn. Ik gebruik dit medicijn pas 1 maand , ik weet nog niet wat ik hiervan moet denken, veel vraagtekens???

30-05-2022 | Vrouw | 68
Verlaagde hartslag
pacemaker geplaats 2015

28-05-2022 | Vrouw | 64
Verhoogde hartslag
Ik vond dat een doeltreffend medicijn. Mijn hartslag was 130 in rust. Waarom ze het uit de handel gehaald hebben begrijp 8ik niet. Nu neem ik 2 x 40 mg/dag maar nu heb ik soms toch weer te snelle hartslag. Waarom is dit medicijn uit de handel?

21-05-2022 | Man | 56
Verhoogde hartslag
Sinds meer dan een jaar hartkloppingen en een bonkend hart, leidend tot aanhoudende onrustige gedachten en gevoelens. Dat moest met oxazepam en diazepam worden bestreden maar werkte niet. daarna Eerst 80 mg prop. met geregelde afgifte maar inmiddels al 4 maanden de maximale dosering. 2 x 80 mg plus 4 x 40 mg snelle afgifte. Rare combi maar de enige die voldoende werkt. He[lees meer...]b het zelf moeten uitvogelen want mijn huisarts was erg laconiek. Weinig tot geen bijwerkingen, maar wat deori de laatste weken.. Kan meeste dagen van de week probleemloos vrij zwaar fitnessen en lange afstanden fietsen. Pas na aandringen doorverwezen naar cardioloog wat over 3 maanden is. Weinig zin de rest van mijn leven klakkeloos pillen te blijven slikken, ben ook nog niet van de oxa en diazepam af.

16-05-2022 | Man | 59
metoprolol
Na een aorta dissectie type A geopereerd en twee weken bedrust, daarna nog 2 weken op de verpleging cardiologie en toen naar huis. Als een dood vogeltje thuis, erg moe door de metoprolol 50 mg. Na een cardio versie over gegaan op Sotalol maar daarmee gestopt door de enorme bijwerkingen. Toen helemaal niets gebruikt en ik voelde mij super, conditie kwam terug. Na twee weken[lees meer...] toch weer Metoprolol 25 mg en gelijk druk op de borst bij inspanning en kortademig. Conditie liep weer terug. Gestopt met dat vergif

10-05-2022 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Dit medicijn eerder gehad ook toen misselijk geen eetlust duizelig en erg moe. Hoop op andere medicatie. Weet niet wat ze nog kunnen geven

07-05-2022 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Heb ruim 25 jaar sotalol geslikt...geen bijwerkingen. op advies van cardioloog naar metoprolol 50. Zeer lage bloeddruk...104/61 .... duizeligheid ...hartkloppingen... overslagen...trillende handen..opvliegers....gejaagdheid....misselijk...etc..

01-05-2022 | Man | 71
Hartritmestoornissen
Stond op metropolol 25 mg daarna toch nog op de 1 e hulp cardio beland vanwege te hoge hartslag . Aldaar na een aantal mislukte chemische en elektro cardioversie pogingen door de cardioloog over gezet op Sotalol80 mg . Inmiddels allerlei onderzoeken ondergaan voor de afspraak met de cardioloog op 12 mei 2022. Van de sotalol 80 mg 2x per dag wordt ik echter per dag z[lees meer...]ieker en beroerder ,misselijkheid,oververmoeid,slecht slapen,en erg depressief. En mijn hartslag is nog steeds onregelmatig en tussen de 38 en 143. Huisarts geweest om me terug te zetten op de metropolol ,dat doet hij niet want hij zegt dat dat aan de cardioloog is. Cardioloog krijg ik niet aan de lijn als ik het ZH bel dus ben ik nu al ruim 4 weken stront beroerd en niemand kan of wil verantwoordelijkheid op zich nemen. Op eigen initiatief de dosis terug gebracht naar 3 x per dag een halve tablet hartslag blijft gelijk aan wat het was en ook mijn beroerd gevoel neemt niet af. Ik onderneem morgen een laatste poging om alsnog een cardioloog aan de telefoon te krijgen . Lukt dat niet dan bouw ik de sotalol 80 mg van Sandoz verder af en zie wel wat er van komt. Voor mij is dit middel niet geschikt .

25-04-2022 | Man | 59
Atriumfibrilleren
Moe moe en moe en totaal geen energie Wat een troep

18-04-2022 | Man | 71
metoprolol
Heb jarenlang last van hoofdpijn en migraine. Langer dan 40 jaar, maar de laatste jaren werden de aanvallen erger. Mogelijk ook als gevolg van eds. Zeker elke week hoofdpijn en minder vaak zware migraine. Anderhalve dag bezig. Pijnstillers hielpen niet. Kon niets verdragen. Ook geen eten of drinken. Na een jaar heb ik nog 1x op bed gelegen maar lang niet zo erg. Als bonus[lees meer...] is mijn bloeddruk ook naar beneden en op het juiste nivo. Ik heb nooit alcohol gedronken, vroeger wel gerookt. Later alleen cannabis gebruikt. Daar 15 jaar geleden ook mee gestopt, maar dat hielp niet.

Nebivolol

13-04-2022 | Man | 32
nebivolol
Ik gebruik deze nu al 6 jaar vanwege hoge bloeddruk en VES. Bloeddruk was voor start behandeling in rust 17/18 over 9 ondertussen onder controle tot 13 over 8 in rust. Als fervente sporter is de in rust hartslag nog meer gezakt (40 - 45) gelukkig zonder al te veel last.

28-03-2022 | Vrouw | 67
Hartritmestoornissen
Eerste dagen dacht ik, voel me beter maar daarna ging het bergafwaarts en kwamen de hartkloppingen weer terug en bleef zo, gestopt met dit medicijn.

27-03-2022 | Man | 52
propranolol
Dagelijks 1 tablet . Dagelijks hoofdpijn, door neuroloog gediagnosticeerd als migraine patiënt. Gebruik remt migraine aanval, indien migraine ontstaat is aanvulling met imigran noodzakelijk

22-03-2022 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Dit medicijn gekregen tegen extrasystolen, vooral in de nacht bij platliggen. Helpt zeer goed, maar ben nu totaal uitgeput. Ik hoop dat dit voorbij gaat, want ik heb er wel baat bij. Heb ook de laagste dosering, 25 mg 2 keer per dag. Hart klopt nu lekker rustig, bloeddruk is nog nooit zo mooi geweest. Alleen die vermoeidheid......

09-03-2022 | Man | 25
propranolol
Na een ernstige paniekaanval dit product voorgeschreven gekregen en het werkte goed om mijn hartslag naar beneden te krijgen. Na een tijdje werd ik hierdoor minder angstig. Helaas kreeg ik wel last van een brandende huid en rode plekken op zowel mijn hand als enkele op mijn borst. Het is geen erge bijwerking, maar het was wel vervelend. Over de effectiviteit van het med[lees meer...]icijn ben ik positief.

06-03-2022 | Vrouw | 62
Atriumfibrilleren
Het werkt tot heden maar mijn leven beperkt zich tot achter mijn voordeur en zo wil ik niet leven. onwijs veel spierpijn kan bijna niet lopen meer. Heel erg last van kortemijn geheugen. Over 14 dagen slik foto van het hart en heb de cardioloog al verteld dat ik daarna stop met dat gif.

28-02-2022 | Vrouw | 42
propranolol
Waardeloos spul . Ik snap niet dat ze dit spul hebben uitgevonden!!!

27-02-2022 | Vrouw | 62
Hartklachten
deze medicijnen zijn goed voor je bloeddruk ,maar niet voor je lichaam ik ben na mijn hartstilstand en infarct ,10 kilo aangekomen en dat is ook niet gezond

22-02-2022 | Vrouw | 51
Hartritmestoornissen
Ik gebruik nu 4 maanden propranolol. Eerst metropolol, deze hielp niet. Propranolol is mijn redding. Ik had 24/7 extracystolen. Niet te doen. Echter je moet er iets voor over hebben.. maar de bijwerkingen zijn echt wel goed te doen. Ik ben gewoon blij dat mijn probleem grotendeels verholpen is. De extracystolen zijn er nog wel, maar heel af en toe. Wel iedere dag een paar [lees meer...]keer, maar niet meer constant zoals het was. Ik ben wel echt traag, slaap overdag makkelijk op de bank en droom soms snachts bizar en heel helder. Anders dan voor de tabletjes. Ik neem 4 dd 2 tabeltjes dus totaal 80 mg per dag. Ik voel me ook rustiger. Al met al.. prima pilletje! Mijn hartslag is iets omlaag en bloeddruk ook. Mooie bijkomstigheid. Oh ja.. koude handen.. maar ook niet de hele dag. En.. het heeft echt een paar maanden geduurd voordat ik op dit resultaat kwam.. echt even doorzetten dus! Ik heb ze ook van Accord geslikt maar die hielpen niet (ik denk dat de samenstelling toch iets anders is qua hulpstoffen, de ene pil is ook veel harder dan de andere). Teva helpt vele malen beter!! maar ook dat is wellicht persoonlijk. Het is wel een medicijn waarvan het gebruik en de fabrikant en hoeveelheid zeer nauw luistert... echt een uitvogelen. Maar als je het juiste recept gevonden hebt.. is het gewoon goed!

Bisoprolol

14-02-2022 | Vrouw | 33
bisoprolol
Hartklachten
Na verschillende medicatie te hebben geslikt. Kwamen er uit bij bisoprolol. Lijkt goed te werken alleen de bijwerkingen zijn minder. Enorm veel jeuk met dikke rode plekken (lijkt op netelroos) vocht in benen en enkels. Droge schilferige hoofdhuid en een moe en lamlendig gevoel. Nu 5 maandenverder en nog geen verbetering

10-02-2022 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Kreeg dit middel in de 1e plaats voorgeschreven wegens hartritmestoornissen. Het zou tevens een positief effect op migraine hebben. De aanvallen worden erdoor inderdaad gedeeltelijk onderdrukt maar duren ook veel langer, met name de voorfase. Ze komen ook veel vaker terug. Het schijnt dat dit wel vaker zo is bij migraine met aura. Ben het dus aan het afbouwen, ook vanwege [lees meer...]de andere bijwerkingen. Heb eerder dezelfde ervaring gehad met dit medicijn.

Atenolol

09-02-2022 | Vrouw | 50
atenolol
Hartritmestoornissen
Drama om betablokkers te gebruiken. Moeheid, slapeloosheid, spierkramp. onrust, duizeligheid etc etc Drie soorten uitgeprobeerd in de laagste doses. Voor mij waren de bijwerkingen erger dan de kwaal.

23-01-2022 | Vrouw | 51
Hartritmestoornissen
Lang moeten zoeken voor de juiste dosering gevonden was. Nu na paar maanden prima. Hartkloppingen bijna weg, rustiger en relaxed gevoel. Geen angst ook meer. Wel wat heftiger dromen soms en kortademig bij inspanning. Ook soms erg moe en darmen wat last. Gekke is dat dit heel soms optreedt. Meestal gewoon goed. Ik ben tevreden!

Carvedilol

14-01-2022 | Vrouw | 65
carvedilol
Hartfalen
Voor mijn gevoel en wat mij wordt verteld krijgt iedereen met hartfalen dezelfde medicatie. De gouden 4 noemen ze het. Entresto, Carvedilol, Furosmide, en straks worden er nog 2 toegevoegd. Ik leef nu al als een zombie, er veranderd niet zoveel, bloeddruk stijgt zelfs en de hartslag is nog altijd rond de 80. Ik denk dat niet iedereen hetzelfde op medicatie reageert, maar m[lees meer...]aak dat de artsen maar wijs. Ik kwam een jaar geleden binnen met luchtweginfectie en dan maken ze natuurlijk ook direct een ecg! Verder geen klachten, geen dikke enkels, gewoon sporten trappen lopen enz. gezonde vrolijke energieke vrouw en per ongeluk hebben ze hartfalen ontdekt bij de ecg. Van deze vrouw is weinig meer over! Had ik het maar nooit geweten!!!

Bisoprolol

08-01-2022 | Man | 72
bisoprolol
Hartklachten
Hartaritmie dreef mij naar de cardioloog die na holteronderzoek en echo dit middel voorschreef in volgens hem lage dosering. Na een kleine 14 dagen bleek mijn hartslag nog 32 en bloeddruk 70/40. Dit werd op een IC opname in het buitenland duidelijk nadat ik om was gevallen. Bovendien kon mijn lijf niet ophouden met ongecontroleerd schudden alsof ik een epileptische aanval [lees meer...]had. De buitenlandse cardioloog heeft de medicatie onmiddellijk gestopt. Hij vond mijn hartaritmie horen bij mijn leeftijd (72) en bij mijn lichamelijke gesteldheid horen. Hij adviseerde om niets meer te gebruiken omdat de aritmie niet tot gevaarlijke toestanden leidt.

06-01-2022 | Man | 80
Hartritmestoornissen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5680)
Anticonceptie - overig (4183)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2916)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2619)
Pijn - morfine-achtigen (2382)
ADHD - psychostimulantia (2342)
Pijn (2141)
Verslavingsziekten (2137)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1492)
Angststoornissen (1374)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1346)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1315)
Depressie - antidepressiva TCA (1147)
Antibiotica - urineweginfectie (1118)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1040)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (1019)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (982)
Acne (944)
Kanker - hormonen en antihormonen (828)
Bloeddruk - calciumantagonisten (818)
Migraine (800)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (769)
Darmproblemen - verstopping (746)
Bloeddruk - ACE-remmers (734)