ISO 27001

ervaringen per categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

21-04-2017

Hartklachten

Vanaf 2005 gebruik ik na het dotteren elke dag 25 mg metoprolol. Tot nu toe heb ik er geen enkele bijwerking van bemerkt.
19-04-2017

Snel moe en kortademig.
17-04-2017

Atenolol (atenolol)

gebruik al vele jaren medicijnen (TIA). Bloeddruk bleef prima 120-80. Sindskort gebruik ik atenolol 50 mg, omdat bloeddruk was gestegen naar 188-90. Na twee weken gebruik bloeddruk gezakt 144-50.
17-04-2017

Hartritmestoornis

Ik heb veel last van extra-systolen, na grondige controle door de cardioloog blijken dit goedaardige overslagen te zijn. Vooral na de maaltijd zijn ze uitgesproken voelbaar en wel 10 tot 20 per minuut. Ik moet hier volgens de specialist geen medicatie voor nemen, moet er maar mee leren leven.... Omdat ik bleef klagen gaf hij mij bisoprolol 2,5 mg, te nemen als ik er veel [lees meer...]last van had. Veel helpt dit echter niet, ik vraag mij dan ook af of er mensen zijn met hetzelfde probleem, en of er een betere medicatie voorhanden is ....
15-04-2017

Hartritmestoornissen

begonnen voorschrift cardialoog 50mg, last van (spier-)pijnen in nek, achterhoofd en schouder. Maanden fysiotherapie, niet geholpen. In overleg met huisarts naar 25 mg. Schouderpijn weg, maar pijn in de nek gebleven.
12-04-2017

Metoprolol (metoprolol)

Gebruik dit medicijn al jaren, het verlaagd de bloeddruk 1x per dag 50 mg en mijn onderbloeddruk zakt van 100 naar 80. Heeft voor mij geen merkbare bijwerkingen, maar het kan ook zo zijn dat ik er niets van merk omdat ik er aan gewend ben? Ik gebruik het al meer dan 10 jaar.
09-04-2017

Hartklachten

Ik was de laatste maanden bij de minste inspanning doodmoe. De cardioloog vermoedt een agina pectoris en heeft derhalve een hartcatheterisatie aangevraagd en denkt dat ik een dotterbehandeling zal moeten ondergaan. Tot die tijd moet ik o.a. dus metoprolol slikken. Na 1e inname, duurde het geen uur of ik werd duizelig en draaierig. Gebruik het nu vier dagen, maar sta te d[lees meer...]raaien en te tollen op de benen en durf geen auto meer te rijden. Hierover vind ik niets terug in de bijsluiter. In mijn geval is het middel erger dan de kwaal en omdat ik in het weekend geen specialist kan bereiken die een beslissing wil nemen en de apotheker dit niet mag, stop ik eigenhandig met onmiddellijke ingang met deze troep.
09-04-2017

Hartritmestoornissen

Benauwd, ademnood, spierpijn. Ik had eerst 40 mg, ging beter 2x per dag. Ik moet nu geopereerd worden aan prostaat, heb vandaag 2x halve van 80 mg gepakt. Zal morgen overleggen met narcotiseur. Ik had eerst flecainide, daarna amiodaron. Allebei slecht voor mij, teveel bijwerkingen. Ik hoop dat ik ze binnenkort niet meer nodig heb.
08-04-2017

Metoprolol (metoprolol)

Nauwelijks bijwerkingen. Had geen invloed op bloeddruk.
08-04-2017

Labetalol (labetalol)

Blijft te hoog 170. 80. Veel vocht houden
06-04-2017

Hartritmestoornis

sinds een week bisoprolol 2,5mg. de eerste 3 dagen zo vreselijk moe dat ik alleen nog maar wilde slapen. misselijk. En nu na 1 week gebruik heel erg benauwd, zo erg dat het pijn doet op mijn borst. net alle andere reacties gelezen en voor mij is het duidelijk. Ik stop ermee. dan maar (goedaardige) overslagen, waar je volgens de cardioloog ook 100 mee kan worden. Ik voelde [lees meer...]die trouwens ook wel heel erg, maar deze bijwerkingen zijn nog veel erger.
04-04-2017

Hartinfarct

veel pijn in rug en benen
02-04-2017

Hartritmestoornis

de apotheek uitgifte kosten zijn drie maal de kostprijs per keer !!
28-03-2017

Boezemfibrilleren

voorgeschreven ter behandeling van boezemfibrilleren. Sindsdien geen last meer. Ook geen bijwerkingen.
23-03-2017

Hartkloppingen

Makkelijk in te nemen, en werking vrijwel direct.
19-03-2017

Angina pectoris

Ik vind het troep, word er ontzettend moe van, slapeloosheid, duizeligheid en een droge mond.
16-03-2017

Aangeboren hartafwijking

ik weet niet of dit medicijn de oorzaak is,van het hyperventileren, maar ik weet wel dat het niet helpt tegen hartritmestoringen die ik helaas heb..
15-03-2017

Nebivolol (nebivolol)
Hartinfarct

Kreeg na hartinfarct en plaatsen van stent nobivolol voorgeschreven, na paar weken ontstond ernstige vermoeidheid dit steeds aangegeven bij controle bij cardioloog maar moest deze slikken ivm protocol. Na jaar naar ander ziekenhuis gegaan cardioloog daar gaf aan accuut te stoppen met deze meditatie, na twee weken kon ik weer alles, vermoeidheid verdwenen . Voel me als herb[lees meer...]oren !!!!!!
03-03-2017

Metoprolol (metoprolol)

Geslikt tegen migraine. Na een aantal maanden werkte het perfect en had ik geen aanvallen meer. Nu heb ik echter zoveel last van de bijwerkingen dat ik nog wat anders ga proberen; Candesartan. Mocht dat niet helpen, dan keer ik terug naar Metoprolol want migraine wil ik echt niet meer en neem ik de bijwerkingen voor lief
28-02-2017

Metoprolol (metoprolol)

ik gebruik 2 maal daags 100 mg metropolol, maar krijg bijwerkingen: duizelig, slaap slecht, ben gewoon mezelf niet. Nu kan ik niet zomaar stoppen, maar is mijn vraag is er een ander middel die ook de bloeddruk verlaagt in combinatie met bloedverdunners?
19-02-2017

Hartklachten

Na mijn hartoperatie moest ik deze medicatie innemen. Met weinig problemen, heb ik met deze medicatie gehad! Ik had geen maagproblemen maar de Carbasalaatcalcium, daarbij moest ineens pantoprazol bij ingenomen worden ongeveer 4 jaar geleden. Tot ik het programma Kassa gisteravond zag, ik vraag me af of het nodig om dit laatste middel te slikken. Wie heeft hier ervaring mee[lees meer...]? Ik denk erover om met de maagbeschermer te stoppen is dit wel nodig!?
17-02-2017

Metoprolol (metoprolol)

Het was bijna de dood van mijn moeder geweest dit medicijn, toen zij vorig jaar ziekenhuis in en ziekenhuis uit ging, binnen een paar maanden, zei de Co-assistent, wij stoppen alle medicijnen en ze gaat naar de Hospice, want ze zou binnen 3 maanden tijd overlijden. Tot onze grote verbazing knapte ze zienderogen op en voelt ze zich beter dan ooit, ze heeft nu een eigen appa[lees meer...]rtement op verzorgingstehuis, ze heeft geen slaapapneu meer, ze slikt alleen nog maar plastabletten en paracetamol voor de artrosepijn, de bloeddruk is erg goed.
17-02-2017

Hartkloppingen

medicijn gaan gebruiken tegen hartkloppingen, in het begin werkte het goed, maar kreeg na een aantal maanden heftige hartkloppingen, dubbele dosis voorgeschreven. daarna werd ik extreem moe, erg duizelig, slecht slapen, oorsuizen, hoofdpijn en depressief. nu aan het afbouwen, heb gelijk veel meer energie. nog geen hartkloppingen gehad.
16-02-2017

Hartinfarct

2,5 jaar geleden hartinfarct gehad en metropolol 200 mg voorgeschreven gekregen. Laatste 2 jaar te moe (kan wel "leveren", maar uitputting daarna is onevenredig groot) om te werken. Veel onderzoeken gehad van nucleaire hartscan tot catheterisatie. Wel zuurstoftekort op hartspier, maar niet genoeg verklarend voor vermoeidheid. Sinds 3 weken 2e ronde hartrevalidatie gestart [lees meer...]om te kijken of daar boost uit kan komen, gelijk metropolol vervangen door bisoprolol. Leek even wat beter te voelen (metropolol legde me echt lam), maar vermoeidheid is erger dan ooit terug inclusief maagpijn en hoofdpijn wat ik nooit heb gehad. En dan echt vermoeidheid dat je 's morgens bij opstaan al niet weet hoe de dag door te komen. Iemand soortgelijke ervaringen? Tips? Denk erover toch maar weer terug naar metropolol, gaf me uiteindelijk toch meer zekerheid dan dit gejojo. Wat een ellende.
14-02-2017

Selokeen (metoprolol)

Ik slik al vanaf 2000 Selokeen zoc 100 mg, ik ben in al die tijd zo'n 20 kg aangekomen, en afvallen lukt absoluut niet. Ik slaap zeer en zeer slecht, wat gepaard gaat met vreselijke levende dromen. Ben geheel impotent geworden, altijd vreselijk koude handen, en tevens pijn in mijn hoofd. Mijn schildklier werkt door de Selokeen nu veel trager dan zo het behoord. Wie heef[lees meer...]t hier ook last van, en wat heeft u er aan gedaan, zouden er geen plaatsvervangende medicijnen voor wezen die deze vreselijk bijwerkingen niet hebben, graag hoor ik dat dan.
08-02-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ruim drie jaar gebruikt tegen migraine en verschillende doses gebruikt. Omdat het steeds minder effectief werd, werd de dosis steeds hoger. Altijd migraine blijven houden tijdens gebruik. Laatste maanden 3-4 keer per week last. Daarbij veel last van bijwerkingen: extreme vermoeidheid en duizeligheid. Blij dat ik mee gestopt ben.
07-02-2017

Emcor (bisoprolol)
Hartritmestoornissen

Beste, Neem emcor voor hartritmestoornissen en kon er niet goed van slapen (dacht ik). dokter zegt neem dan 's morgens een halfje, oké maar heb nu ondervonden na zoeken dat bloeddruk kan van zakken en bij mij is het altijd na 's morgens als ik opsta hartslag 120 bloeddruk goed en als begin te werken dan voel ik me zéér moe en ook véél duizelig en dan neem ik effortil 5 mg [lees meer...]die goeie van vroeger met verlengde werking zijn niet meer te krijgen spijtig, maar nu is mijn vraag is het van die emcor dat bloeddruk dus zakt? Waarom weet dokter dit niet? zit in familie zegt hij, ik eet dktr vogel zout en alle morgen keltish zeezout als sole voor extreme vermoeidheid! Hoop dat jullie een antwoord hebben op mijn vraag, want ben beu om altijd zo moe te zijn vanaf ik opsta tot ik ga slapen !!
06-02-2017

Carvedilol (carvedilol)
Hartfalen

Bij een te hoge dosis: voor mij was 2x 31,25mg Carvedilol te hoog heb hier 6 weken op gezeten om te kijken of de bijwerkingen minder werden, want hoe lager mijn hartslag hoe meer herstel voor mijn hartfalen, zat met deze dosis op een hartslag van 60. Had hierbij alleen de volgende bijwerkingen: Minder fit voelen. Minder uithoudingsvermogen. Kreeg er erg slecht een e[lees meer...]rectie door. Mocht gelukkig na 6 weken proberen weer terug naar 2x 25mg, bij die dosis zit mijn hartslag op 70. En heb ik geen bijwerkingen. Goed medicijn om je hartslag mee te verlagen, zit nu zeker een half jaar op 2x 25mg.
05-02-2017

Angina pectoris

Tig keer heb ik gevraagd voor een alternatief middel voor de metoprolol. Bestaat volgens huisarts en specialist niet. Van het begin af aan kamp ik met zware moeheid hoofdpijnen, energieverlies, slaapstoornissen. Je krijgt het dringende advies om af te vallen, maar de metoprolol houdt je hartslag op een laag niveau, al train je je het apezuur, je valt niet af. Het demotivee[lees meer...]rt om hiervoor te gaan. Ik heb op 200 mg gezeten, diagnose angina pectoris, na veel zeuren nu op 2x daags 50 mg, slik er acetylsalicelzuur tabletten, valsartan en atorvastatine bij. Heb eerder het gevoel van de regen in de drup te zijn gekomen. Medicatiebeleid heeft voorkeur boven dotteren,ondanks alle problemen.
31-01-2017

Atenolol (atenolol)

Slik dit medicijn al vele jaren, samen met een ander bloeddruk verlagend middel. Heb nooit klachten en/of bijwerkingen van dit medicijn gehad. Het zijn kleine pilletjes, dus makkelijk in te nemen met een beetje water. Geeft geen maagklachten, ook niet bij inname op de nuchtere maag.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3826)
Anticonceptie - overig (2946)
Cholesterol (2320)
Depressie - antidepressiva overig (2158)
Epilepsie (1934)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1745)
Pijn - morfine-achtigen (1648)
Pijn (1570)
ADHD - psychostimulantia (1468)
Verslavingsziekten (1431)
Maagzuur - protonpompremmers (1326)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1290)
Bloeddruk - betablokkers (1157)
Anticonceptie - eenfase (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (891)
Migraine (853)
Angststoornissen (832)
Depressie - antidepressiva TCA (814)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (799)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!