ervaringen per categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

19-03-2017

Angina pectoris

Ik vind het troep, word er ontzettend moe van, slapeloosheid, duizeligheid en een droge mond.
16-03-2017

Aangeboren hartafwijking

ik weet niet of dit medicijn de oorzaak is,van het hyperventileren, maar ik weet wel dat het niet helpt tegen hartritmestoringen die ik helaas heb..
15-03-2017

Nebivolol (nebivolol)
Hartinfarct

Kreeg na hartinfarct en plaatsen van stent nobivolol voorgeschreven, na paar weken ontstond ernstige vermoeidheid dit steeds aangegeven bij controle bij cardioloog maar moest deze slikken ivm protocol. Na jaar naar ander ziekenhuis gegaan cardioloog daar gaf aan accuut te stoppen met deze meditatie, na twee weken kon ik weer alles, vermoeidheid verdwenen . Voel me als herb[lees meer...]oren !!!!!!
03-03-2017

Metoprolol (metoprolol)

Geslikt tegen migraine. Na een aantal maanden werkte het perfect en had ik geen aanvallen meer. Nu heb ik echter zoveel last van de bijwerkingen dat ik nog wat anders ga proberen; Candesartan. Mocht dat niet helpen, dan keer ik terug naar Metoprolol want migraine wil ik echt niet meer en neem ik de bijwerkingen voor lief
28-02-2017

Metoprolol (metoprolol)

ik gebruik 2 maal daags 100 mg metropolol, maar krijg bijwerkingen: duizelig, slaap slecht, ben gewoon mezelf niet. Nu kan ik niet zomaar stoppen, maar is mijn vraag is er een ander middel die ook de bloeddruk verlaagt in combinatie met bloedverdunners?
19-02-2017

Hartklachten

Na mijn hartoperatie moest ik deze medicatie innemen. Met weinig problemen, heb ik met deze medicatie gehad! Ik had geen maagproblemen maar de Carbasalaatcalcium, daarbij moest ineens pantoprazol bij ingenomen worden ongeveer 4 jaar geleden. Tot ik het programma Kassa gisteravond zag, ik vraag me af of het nodig om dit laatste middel te slikken. Wie heeft hier ervaring mee[lees meer...]? Ik denk erover om met de maagbeschermer te stoppen is dit wel nodig!?
17-02-2017

Metoprolol (metoprolol)

Het was bijna de dood van mijn moeder geweest dit medicijn, toen zij vorig jaar ziekenhuis in en ziekenhuis uit ging, binnen een paar maanden, zei de Co-assistent, wij stoppen alle medicijnen en ze gaat naar de Hospice, want ze zou binnen 3 maanden tijd overlijden. Tot onze grote verbazing knapte ze zienderogen op en voelt ze zich beter dan ooit, ze heeft nu een eigen appa[lees meer...]rtement op verzorgingstehuis, ze heeft geen slaapapneu meer, ze slikt alleen nog maar plastabletten en paracetamol voor de artrosepijn, de bloeddruk is erg goed.
17-02-2017

Hartkloppingen

medicijn gaan gebruiken tegen hartkloppingen, in het begin werkte het goed, maar kreeg na een aantal maanden heftige hartkloppingen, dubbele dosis voorgeschreven. daarna werd ik extreem moe, erg duizelig, slecht slapen, oorsuizen, hoofdpijn en depressief. nu aan het afbouwen, heb gelijk veel meer energie. nog geen hartkloppingen gehad.
16-02-2017

Hartinfarct

2,5 jaar geleden hartinfarct gehad en metropolol 200 mg voorgeschreven gekregen. Laatste 2 jaar te moe (kan wel "leveren", maar uitputting daarna is onevenredig groot) om te werken. Veel onderzoeken gehad van nucleaire hartscan tot catheterisatie. Wel zuurstoftekort op hartspier, maar niet genoeg verklarend voor vermoeidheid. Sinds 3 weken 2e ronde hartrevalidatie gestart [lees meer...]om te kijken of daar boost uit kan komen, gelijk metropolol vervangen door bisoprolol. Leek even wat beter te voelen (metropolol legde me echt lam), maar vermoeidheid is erger dan ooit terug inclusief maagpijn en hoofdpijn wat ik nooit heb gehad. En dan echt vermoeidheid dat je 's morgens bij opstaan al niet weet hoe de dag door te komen. Iemand soortgelijke ervaringen? Tips? Denk erover toch maar weer terug naar metropolol, gaf me uiteindelijk toch meer zekerheid dan dit gejojo. Wat een ellende.
14-02-2017

Selokeen (metoprolol)

Ik slik al vanaf 2000 Selokeen zoc 100 mg, ik ben in al die tijd zo'n 20 kg aangekomen, en afvallen lukt absoluut niet. Ik slaap zeer en zeer slecht, wat gepaard gaat met vreselijke levende dromen. Ben geheel impotent geworden, altijd vreselijk koude handen, en tevens pijn in mijn hoofd. Mijn schildklier werkt door de Selokeen nu veel trager dan zo het behoord. Wie heef[lees meer...]t hier ook last van, en wat heeft u er aan gedaan, zouden er geen plaatsvervangende medicijnen voor wezen die deze vreselijk bijwerkingen niet hebben, graag hoor ik dat dan.
08-02-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ruim drie jaar gebruikt tegen migraine en verschillende doses gebruikt. Omdat het steeds minder effectief werd, werd de dosis steeds hoger. Altijd migraine blijven houden tijdens gebruik. Laatste maanden 3-4 keer per week last. Daarbij veel last van bijwerkingen: extreme vermoeidheid en duizeligheid. Blij dat ik mee gestopt ben.
07-02-2017

Emcor (bisoprolol)
Hartritmestoornissen

Beste, Neem emcor voor hartritmestoornissen en kon er niet goed van slapen (dacht ik). dokter zegt neem dan 's morgens een halfje, oké maar heb nu ondervonden na zoeken dat bloeddruk kan van zakken en bij mij is het altijd na 's morgens als ik opsta hartslag 120 bloeddruk goed en als begin te werken dan voel ik me zéér moe en ook véél duizelig en dan neem ik effortil 5 mg [lees meer...]die goeie van vroeger met verlengde werking zijn niet meer te krijgen spijtig, maar nu is mijn vraag is het van die emcor dat bloeddruk dus zakt? Waarom weet dokter dit niet? zit in familie zegt hij, ik eet dktr vogel zout en alle morgen keltish zeezout als sole voor extreme vermoeidheid! Hoop dat jullie een antwoord hebben op mijn vraag, want ben beu om altijd zo moe te zijn vanaf ik opsta tot ik ga slapen !!
06-02-2017

Carvedilol (carvedilol)
Hartfalen

Bij een te hoge dosis: voor mij was 2x 31,25mg Carvedilol te hoog heb hier 6 weken op gezeten om te kijken of de bijwerkingen minder werden, want hoe lager mijn hartslag hoe meer herstel voor mijn hartfalen, zat met deze dosis op een hartslag van 60. Had hierbij alleen de volgende bijwerkingen: Minder fit voelen. Minder uithoudingsvermogen. Kreeg er erg slecht een e[lees meer...]rectie door. Mocht gelukkig na 6 weken proberen weer terug naar 2x 25mg, bij die dosis zit mijn hartslag op 70. En heb ik geen bijwerkingen. Goed medicijn om je hartslag mee te verlagen, zit nu zeker een half jaar op 2x 25mg.
05-02-2017

Angina pectoris

Tig keer heb ik gevraagd voor een alternatief middel voor de metoprolol. Bestaat volgens huisarts en specialist niet. Van het begin af aan kamp ik met zware moeheid hoofdpijnen, energieverlies, slaapstoornissen. Je krijgt het dringende advies om af te vallen, maar de metoprolol houdt je hartslag op een laag niveau, al train je je het apezuur, je valt niet af. Het demotivee[lees meer...]rt om hiervoor te gaan. Ik heb op 200 mg gezeten, diagnose angina pectoris, na veel zeuren nu op 2x daags 50 mg, slik er acetylsalicelzuur tabletten, valsartan en atorvastatine bij. Heb eerder het gevoel van de regen in de drup te zijn gekomen. Medicatiebeleid heeft voorkeur boven dotteren,ondanks alle problemen.
31-01-2017

Atenolol (atenolol)

Slik dit medicijn al vele jaren, samen met een ander bloeddruk verlagend middel. Heb nooit klachten en/of bijwerkingen van dit medicijn gehad. Het zijn kleine pilletjes, dus makkelijk in te nemen met een beetje water. Geeft geen maagklachten, ook niet bij inname op de nuchtere maag.
31-01-2017

Aangeboren hartafwijking

vanaf 31 weken zwangerschap opgenomen in het ziekenhuis met een hartslag van boven de 230. sindsdien aan het rommelen geweest met medicatie. bij mij helpt het totaal niet!!! last van bijwerkingen en het idee dat het veel vaker gebeurd. ben nu 5 maanden geleden bevallen van een gezonde dochter en de klachten zouden moeten verdwijnen na mijn zwangerschap, zou door de horm[lees meer...]onen komen. helaas is het alleen maar verergerd. meerdere malen per dag last van mijn hartslag die uit het niets uren 230 slagen per minuut maakt. mijn lichaam raakt hierdoor uitgeput. ze willen me nu gaan opereren. Iemand hier ervaring mee ??
28-01-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik ben een man van 60 jaar. Mensen moeten eens leren niet alles over 1 kamp te scheren. Ieder mens is anders. En ik gebruik dit middel nu inmiddels ruim 2 weken en heb werkelijk geen enkele bijwerking, slaap goed, val, door o.a. sporten, gewoon af, train 4 x per week zonder enige moeite, sport al mijn hele Leven, geen hoofdpijn, zelfs geen koude handen en/of voeten. Ik nee[lees meer...]m dit middel 1 x daags 50MG om 06.00 uur in voor ik naar mijn werk ga. Drink gewoon in het Weekend een lekkere o.a Whiskey of 3. Totaal geen last. En mijn bloeddruk was binnen 5 dagen 82 x 128, en had 1 x Hartritmestoornissen. Waren ook in 3 dagen weg. Topmiddel dus wat ik altijd zal blijven gebruiken. Voel mij werkelijk Supergoed. De mensen die klagen over gewichtstoename moeten misschien eens hun Levensstijl gaan aanpassen.
26-01-2017

Hartritmestoornis

Nadat er na 13 jaar eindelijk werd vastgesteld dat ik een hartritmestoornis had, werd metoprolol voorgeschreven door de cardioloog. Ik neem in de ochtend 100 mg en voor het slapen gaan nog eens 50mg. Voor mij ging er een wereld open. Voor zover ik het kan beoordelen heb ik geen bijwerkingen. Het middel helpt bij mij goed. Ik gebruik het inmiddels al 16 jaar zonder probleme[lees meer...]n.
17-01-2017

Bloeddruk is nu goed.
16-01-2017

Hartinfarct

Op 44e hartaanval. Metoprolol voorgeschreven gekregen: meteen bijwerkingen, kortademig, duizelig, viel gewoon niet mee te leven. Gemeld bij cardioloog: halveert u de dosering, maar klachten bleven. Cardioloog: gebruik het maar helemaal niet meer: klachten waren weg, heb een prima revalidatietraject via Capri achter de rug: van 30 sigaretten per dag en hartaanval naar gesto[lees meer...]pt met roken en het lopen van de halve marathon binnen 3,5 maand. Gek genoeg kreeg ik geen alternatief medicijn voor de Metoprolol. Had ik de klachten geaccepteerd, dan had ik me maanden rot gevoeld en had ik zeker een jaar deze medicijnen moeten slikken. Best wel vreemd, want nu lijkt het alsof ik onnodig medicijnen kreeg voorgeschreven.
13-01-2017

Atriumfibrilleren

Het medicijn helpt op zich goed. had voorheen 6x boezemfibrilatie gehad en moest aantal keer aan de cardioversie. Sinds ik dit gebruik heb ik geen aanval meer gehad. zijn nu 13 maanden verder. nadeel is dat ik enorm in gewicht ben toegenomen, bijna 25-30 kilo in een jaar. Terwijl ik op dieet sta bij een diëtist...wat je ook doet...t helpt niet om af te vallen. Verder droge[lees meer...] mond en slecht slapen doordat ik regelmatig naar toilet moet. Heb in de tussentijd diabetes 2 ontwikkeld, dus dat zal er ook mee te maken hebben. Slik ook andere medicatie, maar deze dingen zijn begonnen toen ik met metopolol begonnen ben. Ik hoop dat ik een andere medicatie kan vinden...want dat gewicht dat nekt mij vandaag of morgen.
12-01-2017

Hypertensie

Vanwege extreem hoge bloeddruk medicatie voorgeschreven gekregen van de huisarts waaronder deze bisoprolol (bètablokker), in eerste instantie ging de bloeddruk en ook de hartslag rap omlaag. Al snel traden de vervelende bijwerkingen op, haaruitval, extreem droge huid (mijn beddengoed zag er soms uit alsof het gesneeuwd had zo droog en schilferig was mijn huid) en het ergs[lees meer...]te was het haast niet te omschrijven gevoel van steeds neerslachtiger en somberder worden; depressiviteit. Ben met de bisoprolol gestopt en met huid en haar al snel alles weer goed, ook de gemoedstoestand is na wat meer tijd weer opgeklaard. Nooit meer bètablokkers...té erg.
11-01-2017

Propranolol (propranolol)

Heerlijk!! Zou het iedereen aanraden!!
05-01-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik kreeg het via de huisartsen post, en werd gewoon verder door geschreven zonder verdere onderzoek Ik ben zelf 40 nooit wat aan me hart gehad maar het moest een tijdelijke medicatie worden ivm met stress. Nu heb ik een andere arts die zegt stoppe terwijl andere artsen het bleven voorschrijven, puur de onduidelijkheid van het voorschrijven van de artsen roept bij mij [lees meer...]vragen op Me bloed druk is goed wel een wat snellere hartsslag maar dat kwam door stress. Is het normaal dat men dit voorschrijft voor stress?
03-01-2017

Hartritmestoornissen

Bij geringe inspanning zeer overmatig zweten, 15 min inspanningen en genoodzaakt om 30 min te rusten. Ik had telkens een nieuwe handdoek nodig voor het overtollige zweet. Ook begon ik kaal te worden, na het stoppen van medicatie begint het weer te groeien. Ik was ook snel moe, lusteloos,enz. Maar het overmatige zweten was irritant, het stroomde echt uit mijn lichaam wat no[lees meer...]rmaal functioneren ernstig belemmerd.
28-12-2016

Atriumfibrilleren

Sotalol van maart tot september 2016 gebruikt ivm atriumfibrilleren. Aanvallen bleven eens per maand komen ondanks Sotalol. Op deze website gelezen dat Sotalol oorsuizingen kan geven en die had ik! Had anders niet bedacht dat deze link er lag. Gelijk gestopt (zonder overleg met cardioloog) en het oorsuizen verbeterde binnen een week met 80%, atriumfibrilleren werd wat erge[lees meer...]r met wat vaker korte momenten fibrilleren. Grote aanvallen bleven hetzelfde. Na twee maanden oorsuizen over. Vorige week ablatie gehad, daarna tachycardie (te hoge hartslag) en heel erg boezemfibrilleren en na een mislukte electrische cardioversie weer aan de Sotalol, eerst 3dd40 mgr, na twee dagen 2dd40 mgr. En dat werkt echt heel goed, hartslag weer normaal. En ja hoor, daar komt het oorsuizen ook weer aan. Maar dat heb ik er nu voor over. Hopelijk mag ik na drie maanden stoppen als de ablatie goed is gelukt. Gebruik verder alleen Xarelto als bloedverdunners.
27-12-2016

Aangeboren hartafwijking

Na mijn hartoperatie kreeg ik een aantal hartritmestoornissen. Inmiddels ben ik bijna een jaar verder en gestopt met sotalol. Tijdens het gebruik had ik hoofdpijn en spierpijn. Vooral de spontane spierpijn problemen in de armen waren vervelend. Deze duurden ongeveer 10 minuten en die tijd nam de spierpijn toe. In de volgende 10 minuten nam het dan weer af. Ben nu gestopt [lees meer...]met sotalol en heb nu een infectie aan de urinewegen en bij de scopie waren rode plekken te zien op de blaaswand.
22-12-2016

Atriumfibrilleren

Cardioloog wil de medicatie nog niet veranderen. De dosis van 40mg is laag en zou geen bijwerkingen geven aldus de arts. Over 2 weken vervroegde afspraak arts, tot die tijd aanzien.
21-12-2016

Atriumfibrilleren

na boezemfibrilaties en herseninfarct voorgeschreven gekregen en blij dat ik er nu vanaf ben.
27-11-2016

Heel moe

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3789)
Anticonceptie - overig (2921)
Cholesterol (2293)
Depressie - antidepressiva overig (2137)
Epilepsie (1913)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1723)
Pijn - morfine-achtigen (1617)
Pijn (1551)
ADHD - psychostimulantia (1453)
Verslavingsziekten (1417)
Maagzuur - protonpompremmers (1314)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1261)
Bloeddruk - betablokkers (1142)
Anticonceptie - eenfase (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (887)
Migraine (851)
Angststoornissen (825)
Depressie - antidepressiva TCA (810)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (794)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!