ISO 27001

ervaringen per categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

20-01-2018

Carvedilol (carvedilol)
Hartritmestoornissen

Na gebruik Metroprolol na overleg met Cardioloog overgegaan op Carvedilol. Na gebruik van 2 weken weinig bijwerkingen en het lijkt alsof het hart rustiger is geworden. Als het zo blijft is het een prima medicijn. Afwachten wat de bijwerkingen zijn met betrekking tot gewicht en cholestorol welke nu prima op orde zijn.
17-01-2018

Metoprolol (metoprolol)

Slik nu ruim een jaar metoprolol tegen migraine. Had elke dag hoofdpijn en zo'n 3 keer in de week heftige migraine. Nu nauwelijks nog migraine, hoogstens 1 keer in de 2 a 3 maanden. Merk wel dat ik er wat duizelig door ben, trillende handen (vooral bij inspanning) en ik krijg het niet snel warm. Maar... de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Moet ze wel in de avond i[lees meer...]n nemen, in de ochtend zijn de bijwerkingen heftiger.
16-01-2018

Boezemfibrilleren

Werkte in het begin redelijk. Maar gaf geen stabiel gevoel. Was ook altijd moe en niet vooruit te branden. Altijd koude handen en voeten. Veel transpireren bij de kleinste inspanning.
16-01-2018

Boezemfibrilleren

Werkt bij mij zeer goed. Totaal geen bijwerkingen. Had eerst Metropolol en Tambocor waar ik moe en lusteloos van was. Met dit medicijn totaal niet. Aften toe koude handen en/of voeten maar dat is dan ook alles.
14-01-2018

Atenolol (atenolol)

sinds een paar maanden aan de atenolol wegens hoge bloeddruk en hartkloppingen. prima medicijn,doet zijn werk 8-) mooie bloeddruk en geen hartskloppingen meer. het enige nadeel hier van is de koude handen en voeten. ik ben hier voor terug naar de huisarts geweest en van de 50mg naar de 25mg overgegaan en amper last meer van de koude handen en voeten.
09-01-2018

Bisoprolol (bisoprolol)

Vorige week gekregen tegen de hartkloppingen van mijn hyperventilatie. Helaas als het uitgewerkt is komen de klachten even hard terug. Kan niet wachten tot het opgehoogd wordt. Ze zijn dan wel goedaardig maar om gek van te worden, die hartkloppingen. En dan daarbij nog het trillen, misselijk en duizelig zijn. Vraag me dan ook af of er een retard (24 uur) versie van is want[lees meer...] dat zou zo helpen.
09-01-2018

Metoprolol (metoprolol)

Beetje duf in hoofd, soms duizelig, koude handen, lage hartfrequentie
08-01-2018

Atriumfibrilleren

Soms een beetjevduizelig
28-12-2017

Hoofdpijn

Ik slik al zeker 20 jaar Metoprolol 2xdgs 100 mg. beviel altijd goed, maar sinds ca. twee jaar bijna iedere ochtend bij wakker worden matig/ernstig hoofdpijn. Pijn begint in de nacht tussen ca. 3 en 6 uur tijdens het slapen. Huisarts heeft nu Valsartan voorgeschreven, maar nu heb ik erge hartkloppingen, bloeddruk te hoog, hartslag te hoog en of er een steen op mijn borst [lees meer...]rust. ik hap regelmatig maar adem bij gewone inspanning ....niet goed dus voor mij... overweeg terug te gaan naar Metoprolol, want de hoofdpijn is niet weggegaan met overstappen andere medicatie. middel is nu erger dan de kwaal ( hoofdpijn)
23-12-2017

Hartritmestoornis

Het fijne is dat propranolol bij mij direct helpt tegen de hartoverslagen. Zo kan ik als ik meer last heb de dosis aanpassen. Nadeel is dat mijn gewicht is toegenomen doordat de vetverbranding op een lager pitje is gaan staan tijdens gebruik van propranolol volgens mijn diëtiste.
22-12-2017

Metoprolol (metoprolol)

Op mijn 40e werd te hoge bloeddruk geconstateerd. Dacht eerst aan stress gerelateerde bloeddruk, maar dit blijkt erfelijk te zijn bij mij. Na gebruik van de metoprolol nu al jaren een perfecte en constante bloeddruk. Enige nadeel is dat het medicijn psoriasis heeft ge-triggered. Staat in de bijsluiter en is bevestigd door mijn huisarts (hij heeft ook op dermatologie gewer[lees meer...]kt in een ziekenhuis) Daar kom je helaas niet meer van af want het is een chronische huidziekte. Maar goed...beter dit dan een hartaandoening of CVA want hoge bloeddruk is een sluipmoordenaar!! Je komt daar pas achter als het te laat is.
05-12-2017

Propranolol (propranolol)

Ik kreeg propanolol voorgeschreven vanwege het feit dat ik al vanaf mijn tienerjaren migraine had en ik het zat was dat niks hielp. Het middel werkte gelukkig vrij snel, dat wel. Echter na nog geen 3 weken kreeg ik het extreem benauwd, hartslag zakte tot 47 en moest er gelijk weer mee stoppen. Aan de ene kant jammer want het deed wel zijn werk, aan de andere kant... Ik[lees meer...] had deze keer bewust de bijsluiter niet gelezen, nu echter kan ik de klachten die ik erbij had wel verklaren... idiote dromen, constant koude handen en voeten, oververmoeid, en onder het lopen in één keer zo´n evenwichtsstoornissen dat ik geluk had dat er een muur naast me was omdat ik anders zó op de grond terecht gekomen was. Dus werkzaam, absoluut. Echter deze bijwerkingen, daar bedank ik voor.

Propranolol (propranolol)

Door de neuroloog is vestibulaire migraine vast gesteld. Derhalve deze medicijnen. Ik plaats van beter werd ik alsmaar zieker. Hebben totaal niet beholpen om de duizelingen hoofdpijn en oorsuizen te verminderen. Vanwege hartoverslagen uiteindelijk gestopt.

Hartritmestoornissen

hallo ben zeer ziek van dit medicament:maar het helpt wel tegen hartritme stoornissen zoek naar medicament met minder bijwerkingen.

Propranolol (propranolol)

Voor vestibulaire migraine gebruikte ik 40 mg propranolol 2 keep per dag. Bijwerkingen slap op de benen, oorsuizen nog luider. Lage hartslag geen energie slap en futloos. Hevige hart overslagen die toenamen hoe langer het medicijn gebruikt werd.
02-12-2017

Hartfalen

Voorgrschreven na systolisch hartfalen. Langzaam dosis opgevoerd tot 2x50mg in 3maanden. Erg tevreden
01-12-2017

Hartritmestoornissen

Hallo "Lotgenoten" Graag wil ik mijn ervaringen met het gebruik van Metoprolol met u delen. Enkele jaren geleden kreeg ik van de een op de andere dag ast van flinke hartritmestoornissen ( boezemfladderen ) en werd doorverwezen naar de specialist die me Metoprolol voorschreef. Meteen na de eerste inname kreeg ik last van vervelende bijwerkingen die aan bleven houden en b[lees meer...]leef last houden van ritmestoornissen hoewel minder dan voorheen. Ook de bijverschijnselen werden na verloop van tijd minder. Via Internet nam ik kennis over het gebruik van medicinale CBD en Cannabisolie en de invloed daarvan op het hart, bloedvaten en ritmestoornissen. Er is inmiddels wereldwijd veel onderzoek gaande naar de werking van Cannabisolie met zeer positieve resultaten. Tijd dus om de huisarts eens op te zoeken met de vraag naar een recept voor de olie. Hij was zoals bleek totaal onbekend met de olie maar schreef me op mijn verzoek wel een recept voor en bestelde de medicinale CBD olie bij een van de weinige Apothekers die dit product leveren. De olie was overigens erg duur maar werkte wel. Dit was dan ook de reden om zelf olie te gaan maken. Dat laatste doe ik inmiddels al bijna een jaar voor eigen gebruik en het werkt. Sinds die tijd heb ik dan ook geen enkele ritmestoornis meer gehad! Mocht u meer informatie willen of heeft u vragen, dan kunt u me altijd een berichtje sturen. hartelijke groet, C. (privé gegevens verwijderd - Mijnmedicijn.nl)
01-12-2017
Vrouw

Propranolol (propranolol)

Ik gebruik propranolol nu pas een paar welen alleen mijn hoofdpijn gaat niet over, maar lijkt wel of het erger wordt, is dat normaal? Heeft er iemand tips Migraine
28-11-2017

Nebivolol (nebivolol)

Bij mij is een jaar of 3 terug hoge bloeddruk geconstateerd, toen ik getest werd voor een oogoperatie. Ik heb toen van de huisarts een medicijn gekregen waar ik redelijk goed op reageerde. helaas na een bepaalde periode ging de bloeddruk weer omhoog. Er is toen een ander medicijn geprobeerd en helaas weer hetzelfde. Toen ben ik een maand of 6 geleden door de huisarts door[lees meer...]gestuurd naar een internist, zodat die kon uitzoeken waardoor iedere keer de bloeddruk weer omhoog ging. Hier ging het dus weer hetzelfde, medicijnen uittesten of het werkt. Op 1 al een allergische reactie gehad en nu dus nebivolol. In eerste instantie moest ik 1 tablet nemen en na een paar dagen werd ik wakker met zo'n hoofdpijn dat ik niet overeind kon zitten. Alleen als ik lag nam de pijn een beetje af. Die dag geen pil ingenomen en de dag er na de dokter gebeld die voorstelde dan maar een halve te nemen. De bloeddruk is wel iets gezakt, maar de bijwerkingen zijn vreselijk, snel vermoeid, slecht zien (ogen laten testen en slechter geworden), kortademig. In het begin als ik bukte ging ik bijna tegen de vlakte, dat is gelukkig niet meer zo erg, alleen als ik ineens snel wil bukken of draaien, dat het als het ware draait in mijn hoofd.
24-11-2017

Hartritmestoornissen

Voorgeschreven ivm boezem fibrilleren. Zeer ziek geworden van dit middel. Binnen 2 dagen begon de ellende. Na nauwelijks 1 week gebruik gestopt in overleg met cardioloog.
13-11-2017

Hartritmestoornis

09-11-2017

Hartinfarct

Hartinfarct. Dotteren inclusief 2 stents.
02-11-2017

Cardiomyopathie

Al vlug na gebruik werd het wandelen minder en fietsen lukte helemaal niet door pijn en krachteloze benen. Het wandelen werd steeds minder door pijn en kramp en na een maand gebruik kan ik alleen in huis wat strompelen door de hevige kramp en de trap op en af is helemaal een crime. Ook ben ik in en in koud. Vele malen in het ziekenhuis de klachten verteld, maar moest Sota[lees meer...]lol blijven slikken tot ik bijna in elkaar zakte en de huisarts benaderd heb en daar werd wel naar geluisterd. Nu overgezet op Atenolol actavis 50 mg. Hopelijk verdwijnen de klachten.
30-10-2017

Propranolol (propranolol)

Hallo, Ik heb ongeveer elk middeltje onder de zon geprobeerd om van migraine af te geraken: de pil, de prikpil, propranolol, hormoonspiraal, en neem ondertussen ca. 1 jaar topiramaat (onder de naam Topamax). Propranolol werkte in het begin redelijk in die zin dat het aantal migraineaanvallen verminderde, maar op middellange termijn maakte het me sloom, lusteloos en ont[lees meer...]nam me elke energie. Ik heb jaren op automatische piloot geleefd, en de migraines waren nooit helemààl weg. Ik heb niks, maar dan ook NIKS met alternatieve geneeskunde. Toch ben ik sindsdien langs gegaan bij een huisarts/homeopaat, uit pure wanhoop. Hij was me aangeraden door meerdere mensen, en als niks anders helpt denk je op den duur "baat het niet, dan schaadt het niet" nietwaar. Mijn neuroloog had er echt niets mee, die dacht dat het waanzinnig tijdverlies was. Maar die homeopaat heeft me getest op voedingsovergevoeligheden - dus geen allergie of intolerantie, gewoon overgevoeligheid - en me een lijst gegeven met voedingsmiddelen die ik moet mijden. Sinds ik dat doe: quasi géén migraine meer! (sommige van mijn migraines zijn hormonaal, die krijg je natuurlijk niet weg met voeding aan te passen). En ja, sommige van die voedingsmiddelen had ik zelf al ondervonden als zijnde problematisch (tomaten, koffie, varkensvlees), maar andere had ik geen idéé van (citroen, soja, koemelk-eiwit...). Uiteraard was het even moeilijk om mijn voeding om te gooien en alternatieven te vinden, maar het was het waard: ik ben weer voltijds aan het werk en heb (bijna) geen last meer van migraine! Hij heeft me dus geen "rare" medicijnen voorgeschreven, enkel getest en een lijstje "te mijden" voedingsmiddelen meegegeven, en HET HELPT MIJ. Dus in dit éne geval ben ik voorstander :-) Ik neem momenteel wél ook nog altijd Topamax. Ik hoop voor alle migrainelijders dat jullie de migraineaanvallen onder controle krijgen! En ik wou mijn ervaring delen voor het geval dit iemand kan helpen... Veel succes!
24-10-2017

Hartinfarct

23-10-2017

Hartritmestoornissen

Moet deze innemen tegen atriumfribilleren, maar kan niet vooruit ben doodmoe. Huisarts zegt dat die klachten tijdelijk zijn. Iemand enig idee hoelang die vermoeidheid blijft?
16-10-2017

Aangeboren hartafwijking

Heb dit medicijn 2 jaar gebruikt met als gevolg zware netelroos. Ik had 30 jaar netelroos en ben daarvan afgekomen toen ik mijn vullingen uit de kiezen had vervangen door witte vullingen. In 2009 begonnen met metapolol toen kwam ik zelf in het Radboudziekenhuis terecht, ze wilde mij hele dure spuiten geven tegen de zwellingen. Totdat ik het in verband bracht met de hartta[lees meer...]bletten. Ik ben toen gelijk gestopt en de netelroos was over.
16-10-2017

Gestopt.
15-10-2017

Bisoprolol (bisoprolol)

Bezint eer gij begint, zeker in combinatie met andere bloeddrukverlagers .
14-10-2017

Atriumfibrilleren

Het ging na een uur wel over, maar ik ben nu al 3 dagen ziek. Als het met propranolol niet over gaat dan neem ik sotalol.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4103)
Anticonceptie - overig (3094)
Cholesterol (2459)
Depressie - antidepressiva overig (2258)
Epilepsie (2056)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1859)
Pijn - morfine-achtigen (1801)
Pijn (1686)
ADHD - psychostimulantia (1567)
Verslavingsziekten (1537)
Bloeddruk - betablokkers (1436)
Maagzuur - protonpompremmers (1395)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1369)
Anticonceptie - eenfase (1151)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (951)
Angststoornissen (918)
Depressie - antidepressiva TCA (867)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (842)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (809)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!