categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

22-09-2022 | Man | 75
Hartinfarct

21-09-2022 | Vrouw | 38
Hartritmestoornissen
Heb paniek en agressie aanvallen en probleem met mijn hart ritme. Ik krijg na depot 1x in de 3 weken 100 mg depot, en pariperidon 1x per dag 3 mg.

30-08-2022 | Man | 34
Hartklachten
Voorgeschreven door cardioloog na inspanningstest en abnormale (aritmische) uitslag bij maximale inspanning. Bijwerkingen voornamelijk moeheid. Bij Max inspanning wel vlakkere en meer ritmische hartslag. Ongeveer 6 maanden gebruikt, stop er weer mee.

27-08-2022 | Vrouw | 69
bisoprolol
Bisoprolol helpt goed tegen hoge bloeddruk Maar moe en nachtmerries , net als metoprolol Regelmatig hoofdpijn en neerslachtig gevoel Beperk zoutgebruik dan kan de dosering wellicht naar beneden Kan geen alternatief vinden ; alles heeft bijwerkingen

27-08-2022 | Man | 81
Angina pectoris
Na 15 jaar 2X dd sotalol 40 MG andere cardioloog: Sotalol is minder geschikt voor u, meteen stoppen: Ik sta te trillen en kan mijn mell 2 niet meer beheersen. Bloeddruk was aan de hoge kant nu perfect, hartslag veel hoger en cardioloog op vakantie

21-08-2022 | Vrouw | 71
Atriumfibrilleren
Ik heb al van alles geslikt. Ook een ablatie gehad. Een poos zonder klachten en tabletten. Maar helaas weer teruggekomen. Nu slik ik 2x 80 mg per dag. Geen klachten maar wel in die tijd heel erg aangekomen. Ik vroeg me af of dat bij meerdere mensen voorkomt. Ik slik ook nog Xarelto en Omeprazol. Ik hoor het graag.

19-08-2022 | Vrouw | 68
metoprolol
Na twee weken kreeg ik last van meer benauwdheid ivm mijn COPD en ik werd vreselijk verward en last van depressie, gooide dingen weg wat niet had weg gemoeten, ik zetten koffie melk in de droger, vergat enorm veel dingen en werd somber en agressief

02-08-2022 | Vrouw | 41
metoprolol
Ik heb migraine met afasie en aura, en dit beheerste mijn hele leven. Nadat ik ben begonnen met metoprolol heb ik nog maar 1 x een aanval gehad. Het werkt dus heel erg goed! Ik ga er ook zeker niet mee stoppen. Maar een hele vervelende bijwerking is dat mijn energie enorm verminderd is. Normaal liep ik minimaal 12000 stappen op een dag, zonder moeite te hoeven doen, nu [lees meer...]nog maar de helft. Dit vind ik wel erg jammer, want ik ben echt een bezige bij. Maar helaas, het is dit of weer de aanvallen.

31-07-2022 | Vrouw | 24
Verhoogde hartslag
Ben er letterlijk depressief van geworden, nachtmerries die me in de nacht wakker houden slapen gaat veel slechter Heeft iemand dit ook de nachtmerries zijn zo heftig en intens! Maagklachten en spierverslaping

20-07-2022 | Vrouw | 42
propranolol
Anders dan een beetje vermoeidheid en soms wat duizeligheid heb ik geen nare bijwerkingen. Medicijn helpt redelijk bij de migraine, is geen wondermiddel voor mij.

10-07-2022 | Vrouw | 80
metoprolol
De eerste jaren hielp het goed, later nifedipine er bij. Klachten waarschijnlijk door verandering leverancier. Bij SANDOZ erge hartritmestoornissen en overslagen, bang voor trombose. Wel 20 jaar gebruikt.

Labetalol

09-07-2022 | Man | 35
labetalol
Hoge bloeddruk dus dit medicijn gekregen. Had eerst medicatie voor migraine die mijn bloeddruk laag hield, maar ivm zwangerschapswens moest ik daarmee stoppen . Daarom dus labetalol gekregen Sindsdien een verstopte neus en snachts wakker, slapeloosheid. Er is geen ander medicijn ivm zwangerschapswens. Maar hoe lang wil ik dit nog volhouden en hoe lang moet ik het nog[lees meer...] gebruiken voordat ik weer over mag stappen ? Kan goed jaren duren :(

23-06-2022 | Vrouw | 62
Angina pectoris
Ik kom hierdoor nergens meer omdat ik geen adem krijg .Cardioloog gelooft niet dat het aan medicijnen kan liggen

21-06-2022 | Vrouw | 50
metoprolol
Na tien dagen gebruik gestopt met gebruik Metoprolol. Slecht in slaap komen, veel dromen, onrustig slapen.

16-06-2022 | Vrouw | 42
Tremor
Sinds 1 jaar gebruik ik nu de propranolol 80 mg .Ik gebruik dit medicijn omdat ik een essentiële tremor hem in mijn linker en rechterarm.Tevens gebruik ik geen caffeine en theeinne meer .Dit heeft bij mij een goed resultaat.Ik hoop dat ze in de toekomst een goed medicijn op de markt kunnen brengen

13-06-2022 | Man | 75

31-05-2022 | Man | 55
Tremor
Heb essentiële tremor , mijn trillingen zijn weliswaar voor ongeveer 30% minder geworden sinds ik propranolol 80mg gebruik. Maar wel met div bijwerkingen, snachts slecht slapen, overdag vermoeid en lusteloos, en regelmatig hoofdpijn. Ik gebruik dit medicijn pas 1 maand , ik weet nog niet wat ik hiervan moet denken, veel vraagtekens???

30-05-2022 | Vrouw | 68
Verlaagde hartslag
pacemaker geplaats 2015

28-05-2022 | Vrouw | 64
Verhoogde hartslag
Ik vond dat een doeltreffend medicijn. Mijn hartslag was 130 in rust. Waarom ze het uit de handel gehaald hebben begrijp 8ik niet. Nu neem ik 2 x 40 mg/dag maar nu heb ik soms toch weer te snelle hartslag. Waarom is dit medicijn uit de handel?

21-05-2022 | Man | 56
Verhoogde hartslag
Sinds meer dan een jaar hartkloppingen en een bonkend hart, leidend tot aanhoudende onrustige gedachten en gevoelens. Dat moest met oxazepam en diazepam worden bestreden maar werkte niet. daarna Eerst 80 mg prop. met geregelde afgifte maar inmiddels al 4 maanden de maximale dosering. 2 x 80 mg plus 4 x 40 mg snelle afgifte. Rare combi maar de enige die voldoende werkt. He[lees meer...]b het zelf moeten uitvogelen want mijn huisarts was erg laconiek. Weinig tot geen bijwerkingen, maar wat deori de laatste weken.. Kan meeste dagen van de week probleemloos vrij zwaar fitnessen en lange afstanden fietsen. Pas na aandringen doorverwezen naar cardioloog wat over 3 maanden is. Weinig zin de rest van mijn leven klakkeloos pillen te blijven slikken, ben ook nog niet van de oxa en diazepam af.

16-05-2022 | Man | 59
metoprolol
Na een aorta dissectie type A geopereerd en twee weken bedrust, daarna nog 2 weken op de verpleging cardiologie en toen naar huis. Als een dood vogeltje thuis, erg moe door de metoprolol 50 mg. Na een cardio versie over gegaan op Sotalol maar daarmee gestopt door de enorme bijwerkingen. Toen helemaal niets gebruikt en ik voelde mij super, conditie kwam terug. Na twee weken[lees meer...] toch weer Metoprolol 25 mg en gelijk druk op de borst bij inspanning en kortademig. Conditie liep weer terug. Gestopt met dat vergif

10-05-2022 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Dit medicijn eerder gehad ook toen misselijk geen eetlust duizelig en erg moe. Hoop op andere medicatie. Weet niet wat ze nog kunnen geven

07-05-2022 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Heb ruim 25 jaar sotalol geslikt...geen bijwerkingen. op advies van cardioloog naar metoprolol 50. Zeer lage bloeddruk...104/61 .... duizeligheid ...hartkloppingen... overslagen...trillende handen..opvliegers....gejaagdheid....misselijk...etc..

01-05-2022 | Man | 71
Hartritmestoornissen
Stond op metropolol 25 mg daarna toch nog op de 1 e hulp cardio beland vanwege te hoge hartslag . Aldaar na een aantal mislukte chemische en elektro cardioversie pogingen door de cardioloog over gezet op Sotalol80 mg . Inmiddels allerlei onderzoeken ondergaan voor de afspraak met de cardioloog op 12 mei 2022. Van de sotalol 80 mg 2x per dag wordt ik echter per dag z[lees meer...]ieker en beroerder ,misselijkheid,oververmoeid,slecht slapen,en erg depressief. En mijn hartslag is nog steeds onregelmatig en tussen de 38 en 143. Huisarts geweest om me terug te zetten op de metropolol ,dat doet hij niet want hij zegt dat dat aan de cardioloog is. Cardioloog krijg ik niet aan de lijn als ik het ZH bel dus ben ik nu al ruim 4 weken stront beroerd en niemand kan of wil verantwoordelijkheid op zich nemen. Op eigen initiatief de dosis terug gebracht naar 3 x per dag een halve tablet hartslag blijft gelijk aan wat het was en ook mijn beroerd gevoel neemt niet af. Ik onderneem morgen een laatste poging om alsnog een cardioloog aan de telefoon te krijgen . Lukt dat niet dan bouw ik de sotalol 80 mg van Sandoz verder af en zie wel wat er van komt. Voor mij is dit middel niet geschikt .

25-04-2022 | Man | 59
Atriumfibrilleren
Moe moe en moe en totaal geen energie Wat een troep

18-04-2022 | Man | 71
metoprolol
Heb jarenlang last van hoofdpijn en migraine. Langer dan 40 jaar, maar de laatste jaren werden de aanvallen erger. Mogelijk ook als gevolg van eds. Zeker elke week hoofdpijn en minder vaak zware migraine. Anderhalve dag bezig. Pijnstillers hielpen niet. Kon niets verdragen. Ook geen eten of drinken. Na een jaar heb ik nog 1x op bed gelegen maar lang niet zo erg. Als bonus[lees meer...] is mijn bloeddruk ook naar beneden en op het juiste nivo. Ik heb nooit alcohol gedronken, vroeger wel gerookt. Later alleen cannabis gebruikt. Daar 15 jaar geleden ook mee gestopt, maar dat hielp niet.

Nebivolol

13-04-2022 | Man | 32
nebivolol
Ik gebruik deze nu al 6 jaar vanwege hoge bloeddruk en VES. Bloeddruk was voor start behandeling in rust 17/18 over 9 ondertussen onder controle tot 13 over 8 in rust. Als fervente sporter is de in rust hartslag nog meer gezakt (40 - 45) gelukkig zonder al te veel last.

28-03-2022 | Vrouw | 67
Hartritmestoornissen
Eerste dagen dacht ik, voel me beter maar daarna ging het bergafwaarts en kwamen de hartkloppingen weer terug en bleef zo, gestopt met dit medicijn.

27-03-2022 | Man | 52
propranolol
Dagelijks 1 tablet . Dagelijks hoofdpijn, door neuroloog gediagnosticeerd als migraine patiënt. Gebruik remt migraine aanval, indien migraine ontstaat is aanvulling met imigran noodzakelijk

22-03-2022 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Dit medicijn gekregen tegen extrasystolen, vooral in de nacht bij platliggen. Helpt zeer goed, maar ben nu totaal uitgeput. Ik hoop dat dit voorbij gaat, want ik heb er wel baat bij. Heb ook de laagste dosering, 25 mg 2 keer per dag. Hart klopt nu lekker rustig, bloeddruk is nog nooit zo mooi geweest. Alleen die vermoeidheid......

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5765)
Anticonceptie - overig (4233)
Cholesterol (3103)
Depressie - antidepressiva overig (2936)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2669)
Pijn - morfine-achtigen (2410)
ADHD - psychostimulantia (2369)
Verslavingsziekten (2165)
Pijn (2157)
Bloeddruk - betablokkers (1821)
Maagzuur - protonpompremmers (1686)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1622)
Anticonceptie - eenfase (1504)
Angststoornissen (1412)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1409)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1338)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1134)