categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

19-08-2019

Hartritmestoornis

Door een herhaalde hartritmestoornis door de cardioloog Metoprolol 50 mg voorgeschreven gekregen sinds jongstleden november 2018, vanaf maart dit jaar, 100 mg. Door de aanhoudende ongewenste bijwerkingen wil ik hier van af en heb hierover nog overleg met de huisarts. Sinds het gebruik vorig jaar november, heb ik ook onvrijwillig gewichtsverlies ondervonden en wijt dit aa[lees meer...]n de versnelde bijwerking van mijn schildklieren. Ik wil het gebruik stoppen en eventueel andere medicatie (Verapamil) gebruiken.
17-08-2019

Overspannen/burn-out

Eind 2017 burn-out. Metroprolol voorgeschreven. Al die tijd pijnlijke benen, ernstige vermoeidheid en algemeen gevoel van malaise en futloos. Bloeddruk blijft te hoog. Nu afbouwen en kijken wat we gebeurd.
11-08-2019

Metoprolol (metoprolol)

Gebruik het voor de bloeddruk en een deel voor keel. Hart kloppingen, heel erg moe, evenwicht soms verlies, duf suf , spieren slap voel en verdrietig naar raar eng in hoofd. Hoofdpijn. Koude warme handen .tintel schokjes door lijf voel ik.
11-08-2019

Atenolol (atenolol)

Slikte al jaren atenolol 100mg van mylan nooit geen problemen , sinds ruim 1 1/2 jaar is de apotheek overgegaan op het goedkopere medicijn van accord , 1 uur na inname eerste zweetuitbarsting , apotheek gebeld en die zegt dat er hetzelfde inzit als bij mylan, heeft iemand daar ook ervaring mee
09-08-2019

Aangeboren hartafwijking

In verband met een mindere werking van een hartklep gebruik ik dit medicijn al ruim 30 jaar. Maar niet alle merken werken hetzelfde.
01-08-2019

Labetalol (labetalol)
Hoge bloeddruk door zwangerschap

ik kreeg met 34 weken een hoge bloeddruk van 140/90 oplopend tot 150/110 dus moest ik labetalol slikken vanaf 36 weken. Heb het 3 weken gebruikt en begon met 300 mg. per dag (3 x 100mg). Ik kreeg enorm brandende tepels en tintelingen op mijn hoofdhuid/haar. Vervolgens moest ik 600 mg (3 x 200 mg) slikken omdat mijn bloeddruk hoog bleef. Ben met 39 weken ingeleid en[lees meer...] na de spoedsectio moest ik blijven slikken. Inmiddels ben ik een maand na de geboorte en slik nog steeds 2 x 100 mg, bloeddruk bij de huisarts was 130/96, nog steeds te hoog. En nu merk ik een neusverkoudheid, steeds hard snot in mijn neus, minder smaak. Ik wil graaaag van deze troep af.
22-07-2019

Hartritmestoornis

16-07-2019

Metoprolol (metoprolol)

ik ben 81 jaar en gebruik 6 jaar metoprolol 25 mg. Heb soms last van prikkelhoest en een dikke tong die dan tegen de tanden schuurt, doet pijn. Hoort deze ook bij de ACE remmers? Daar voor gebruikte ik cloortalidon. Moest stoppen omdat mijn k te laag was
13-07-2019

Boezemfibrilleren

Ik ben altijd slank geweest. Als gevolg van boezemfibrilleren een herseninfarct gehad. Binnen 2 weken na herseninfarct en slikken metoprolol al 10 kilo aangekomen. Daarna snel nog eens 10 kilo erbij. Niets en niets helpt om er wat kilo’s af te krijgen. In de bijsluiter staat ook vertraagd3 stofwisseling. Nu 3 jaar later, in overleg met huisarts dosis gehalveerd. Binnen 3[lees meer...] dagen 2 kilo afgevallen, maar bloeddruk ging omhoog. Diëtiste gegaan. Heeft niet geholpen. Inmiddels doorverwijzing naar cardioloog. Ben benieuwd wat daar uit komt. Stressklachten geen meer gehad. Gelatenheid ervoor in de plaats. Piekeren in hoofd wordt richting hart doorbroken,
08-07-2019

Metoprolol (metoprolol)

Vanaf mijn pubertijd heb ik last van migraine, inclusief aura etc. Frequentie ongeveer 1 maal per 2-3 week. In 2004 nam dit sterk toe tot meerdere aanvallen per week. Daarop is door de huisarts Metoprolol voorgeschreven, dosering 100mg. Vrijwel direct nam het aantal aanvallen af tot de afgelopen jaren 2 tot 3 maal per jaar. Ik ben er erg tevreden mee. Helaas is m[lees meer...]ijn hartslag agv sport en deze medicijnen gezakt tot ca 30 slagen per minuut. Wanneer dit niet gebeurt zou zijn zou ik doorgegaan zijn met het gebruik van Metoprolol omdat ik erg tevreden ben met het resultaat. Op advies van cardioloog samen met de huisarts gezocht naar een alternatief. Deze week ben ik begonnen met afbouwen van Metoprolol en gestart met Candesartan.
07-07-2019

Metoprolol (metoprolol)

Ik ben deze betablokker gaan gebruiken nadat ik een hersenbloeding heb gehad ik heb steeds het idee gehad dat dit medicijn me drogeerde, maar deze symoptomen die ik had werden geweten aan NAH . ik werd steeds meer moe en futloos, Na halvering van de dagdosis werd ik binnen een paar dagen een stuk minder moe en hoefde niet meer ieder avond op bed te liggen. Ik ben 13 kilo [lees meer...]aangekomen na de cva, en hoop nu ook na halvering meer af te kunnen afvallen, duizeligheid is n o ok verdwenen
27-06-2019

Hartritmestoornissen

Vrouw, 66 jaar. Woonachtig in Zweden waar de gezondheidszorg onder de maat is. In oktober 2018 in de auto en op weg naar Nederland sloeg mijn hart op hol. Ik dacht dat het snel afgelopen zou zijn met mij. Na een week Nederland, ik leefde nog steeds, terug naar Zweden en daar geprobeerd kontakt op te nemen met een arts. Dat lukt niet zomaar. 21 Nov. afspraak en doorverwezen[lees meer...] naar het ziekenhuis voor een holterapparaat. Deze kreeg i 6 januari 2019. Na 3 dagen terugbrengen. Op 6 april naar het ziekenhuis voor de inspanningstest. Resultaat o.a. veel ventriculaire extra slagen. Ik kreeg metoprolol voorgeschreven. De intensiteit van de slagen is wat minder maar verder doet het eigenlijk niet veel. Als ik in rust ben of in bed lig, breekt de hel los. Het lijkt wel alsof er elke avond een disco geopend wordt in mijn lijf en de bezoekers hard tegen de wanden aan trappen en schoppen. Ik heb verder geen last van bijwerkingen, maar merk ook niks van de positieve effecten die dit medicijn zouden moeten bewerkstelligen. Bloeddruk, die tijdens het artsenbezoek te hoog was, is hetzelfde als altijd (rond 117 en 77) die is met ongeveer 2 punten gezakt. Hartslag is zelfs hoger geworden van 71 naar 78. Ik vraag me af of ik met dit resultaat van die medicijnen de rest van mijn leven de aarde moet vervuilen met al die resten van die medicijnen die mijn lijf uitscheidt.
19-06-2019

Hartklachten

14-06-2019

Sotalol (sotalol)
Atriumfibrilleren

Niet erg effectief, en hartkloppingen als bijwerking
13-06-2019

Metoprolol (metoprolol)

Vorig jaar Metoprolol voorgeschreven vanwege wekelijkse migraineaanvallen. De eerste weken waren een ramp. Ik kon niet opstaan of moest mij ergens aan vasthouden omdat het zo duizelde. Ook merkte ik verzuring tijdens inspanning, maar heb toch doorgezet. In het laatste jaar slechts een aantal keer een migraineaanval gehad dus snel onder controle was met een neusspra[lees meer...]y. Wel veel last van normale hoofdpijn gehad, maar of dit van het medicijn kwam weet ik niet aangezien ik al een tijdje chronisch hoofdpijn heb. Ben nu aan het afbouwen van 100mg naar 50mg en dan naar 25mg om vervolgens helemaal te stoppen. Het grote nadeel van dit medicijn vind ik de eerste bijwerking maar daar moet je echt even doorheen bijten. Daarnaast ben ik 8kg aangekomen, zonder dat mijn voeding of trainen is aangepast. Daar baal ik enorm van, ben erg benieuwd hoe dat zometeen gaat als ik gestopt ben.
10-06-2019

Metoprolol (metoprolol)

Heb metoprolol 25 mg succinaat drie dagen genomen. Kreeg vrijwel direct enorme spierkrampen en spierstijfheid. Tevens hard oorsuizen. Slikte het medicijn tegen extra systoles en licht verhoogde bloeddruk. De derde dag afgebouwd naar 12,5 mg. Bijwerkingen toen iets minder maar nog steeds aanwezig. Ik stop met dit voor mij vreselijke middel. Bijwerkingen werden zo erg dat ik[lees meer...] naar de EH ben geweest.
10-06-2019

Metoprolol (metoprolol)

Medicijn drie dagen ingenomen. Bijwerkingen werden steeds erger. Zo erg dat ik naar de Eerste Hulp ben geweest. Nooit geen betablockers meer voor mij. Slikte metoprolol voor extra systoles en licht verhoogde bloeddruk.
09-06-2019

Atenolol (atenolol)

Heel af en toe een hups in mijn bloeddruk resulteerde in Atenolol 25 Mg. Hondsberoerd van geworden, of ik op mezelf neerkijk, zo vreselijk duizelig, misselijk, geen eetlust, hoofdpijn etc. Na 12 dagen gestopt. Eerst maar weer eens overleggen, dit houd ik niet vol, durf niet meer op de fiets, auto etc. Wie heeft hier ook slechte ervaringen mee.
09-06-2019

Propranolol (propranolol)

waarom heb ik dikke handen al ik ze neem ?????
19-05-2019

slechte ervaring.
15-05-2019

Metoprolol (metoprolol)

Gebruik metoprolol voor boezemfibrilleren. Ik werd erg somber tijdens het slikken van metoprolol in overleg met cardioloog over gestapt naar verapamil . Vrij vlot geen noemenswaardige klachten van de somberte meer.
14-05-2019

Propranolol (propranolol)

12-05-2019

Verdikte of verwijde hartspier

geen positieve ervaring mee
11-05-2019

Hartklachten

De hartritmestoonissen zijn misschien wat minder maar ze zijn er wel nog, terwijl ik het daartegen gebruik op voorschrift van de huisdokter. Een ablatie heb ik al ondergaan twee jaar geleden, tot een paar maanden terug ging het vrij goed, maar nu is het weer goed prijs. Van maagklachten heb ik nooit last gehad van tevoren. Bisiprolol w r d vorgeschreven door de dokter omda[lees meer...]t het vorige medicijn ook niet afdoende werkt, maar daavan had ik geen enkele bijwerking.
11-05-2019

Aangeboren hartafwijking

Meerdere jaren metoprolol gebruikt ivm hartritmestoornissen. Ik kreeg ineens last van benauwdheid. Kreeg pufjes, maar het werd steeds erger. Uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis. Ze hadden geen idee wat het was. Weer pufjes. Tot aan de dag dat ik ineens heel zenuwachtig werd en een strakke band om mijn borst voelde. Ik kreeg een halve pil tegen de zenuwen. Herinner me [lees meer...]dat ik op de rand van mijn bed zat, daarna niets meer. Ze vonden me op de grond, ademhaling zo goed als niet, helemaal blauw en koud. Ik heb drie dagen in coma gelegen. Daarna kwamen ze tot de ontdekking dat het astma was, een bijwerking van de metropool. Ik heb het maar net overleefd. Ben nu astmapatient en puf drie keer per dag. Regelmatig nog benauwd. Dus begin nooit met dit medicijn.
06-05-2019

Metoprolol (metoprolol)

Medicijn werd door cardioloog voorgeschreven voor te hoge bloeddruk (145/90) en hartritme verstoringen (soms). Middel is wel effectief, want bloeddruk is nu gemiddeld 118/75. Tegen hartritme storingen werkt het niet echt. Bijwerkingen zijn zeer vervelend, vooral loopneus en tranende ogen.
05-05-2019

Hartritmestoornissen

3e keer dat ik gedurende een langere tijd metropolol gebruik, altijd van de fabrikant Sandoz, telkens gestopt omdat de nachtmerries uiteindelijk dusdanig ernstig worden dat ik niet meer durf te geaan slapen, en ook geweldadige gedachtengangen krijg doordat ik totaal gesloopt ben van het slaapgebrek, alles wordt me teveel na een tijdje dit medicijn te gebruiken en ik kan ni[lees meer...]ets meer hebben. Aangezien ik normaliter een totaal vriendelijk mens ben en totaal niet agressief en meestal vrolijk, en van dit medicijn langzaamaan innerlijk verander in een monster (mede door de meest bizarre levendige bloederige dromen), heb ik besloten maar wederom te stoppen met dit medicijn. Ik hoop dat ik een andere manier kan vinden om mijn hartritmestoornissen onder controle te krijgen, want di medicijn wil ik eigenlijk liever nooit meer gebruiken.
02-05-2019

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb al jaren last van migraine. Hiervoor vanalles geprobeert en uiteindelijk hielpen triptanen goed. Maar op een gegeven moment verviel ik van hoofdpijn in hoofdpijn als bijwerking en slikte ik wel meer dan 10 triptanen per maand. Overgestapt op metaprolol. Sindsdien geen hoofdpijn gehad meer! Wel voel ik 2x per maand nog ‘iets op de achtergrond’ , maar is geen pijn te [lees meer...]noemen. Voelde me in de eerste dagen erg duizelig en wazig, ook lezen lastig. Naarmate ik het langer gebruik lijken bijwerkingen wat te verdwijnen. Koude handen en soms duizeligheid blijft. Ik slik savonds omdat ik sochtends te veel bijwerkingen voel na 2 uur na inname. Ik ben toevallig deze week een dag vergeten. En had de dag erna direct wel weer de bijwerkingen zoals boven genoemd. Consistent slikken is dus van belang.
01-05-2019

Hartinfarct

dit medicament help niet voor wat het moet dienen
29-04-2019

Aangeboren hartafwijking

Heb na 5 hartoperaties metropolol retard 100mg gekregen van sandoz . Na enige tijd was deze veranderd in een ander merk . Kreeg hartritme stoornissen en onregelmatig hartslag. Verhuis naar Spanje en kreeg Metropolol 95 mg retart van Beloken en deze werkte perfect . Bijna geen klachten meer gehad . Tot ineens ook hier de apotheek met een nieuw merk aankwam omdat Beloken ni[lees meer...]et meer beschikbaar was in retart ( 24 uurs werking ) Dus na enige tijd wennen aan de nieuwe Metropolol van Krka ook niet echt klachten . En wat denk je ook deze wordt niet meer verkocht in de apotheek . Cardioloog gesproken en gezocht naar goede vervanger en nu slik ik 2 x daags bisoprolol 5 mg van Normon . 1e week geen klachten nu na de 1e week merk ik dat ik vaker hoofdpijn heb en na bepaalde tijd mijn ritmestornis terug komt met een onregelmatige hartslag. Na opnieuw inemen van de 2e gaat het wel weer maar ik ben er een beetje bang voor . En mijn vraag is waarom moeten deze medicijnen steeds vervangen worden . Waarom steeds opnieuw zoeken naar oplossingen terwijl de medicijnen die werken makkelijk gegeven kunnen worden . Gaat dit om geld of wat is hier de bedoeling van ? Zeer frustrerend en vervelend voor alle patiënten die vertrouwen zoeken in hun medicijn. Ben inmiddels 11 jaar met Metropolol bekend en nu wordt het dit . Ben er niet blij mee en hoop dat er een oplossing komt voor een goeie retart 24 uurs medicijn .

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4743)
Anticonceptie - overig (3493)
Cholesterol (2743)
Depressie - antidepressiva overig (2550)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2078)
Pijn (1881)
Verslavingsziekten (1788)
ADHD - psychostimulantia (1766)
Bloeddruk - betablokkers (1571)
Maagzuur - protonpompremmers (1490)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1425)
Anticonceptie - eenfase (1299)
Angststoornissen (1094)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1053)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1045)
Depressie - antidepressiva TCA (978)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (912)