ISO 27001

ervaringen per categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

22-06-2017

Nebivolol (nebivolol)
Hypertensie

Draaierigheid en misselijkheid, blijkbaar te hoge bloeddruk volgens mijn huisarts. Huisarts heeft dit medicijn voorgeschreven, te beginnen met 1 halve tablet 's morgens. +/- 6.30 uur inname = 11.00 uur "klop van den hamer", vermoeidheid tot wanneer ik ga slapen. Op 4 weken tijd 4.5 kg bij gekomen, wat volgens de huisarts niet kan. Bloedonderzoek laten uitvoeren, hieruit b[lees meer...]lijkt dat ik zo gezond als een visje ben, dus waarom nog verder deze medicatie nemen? Kon hij géén antwoord op geven. Niet echt content noch van de medicatie noch van mijn huisarts
11-06-2017

Propranolol (propranolol)
Tremor

Neuroloog schreef deze medicatie en dosering voor tegen tremor. Ik heb hem verteld dat ik deze medicatie eerder had gebruikt en dat ik daar slechte ervaring mee had. Sinds ik gestopt was, voelde ik me veel beter en voor de bloeddruk regulatie was het absoluut niet meer nodig. Advies gekregen om toch maar eens te proberen. Hartslag tijdens wekelijkse sporten was dramat[lees meer...]isch gedaald t.o.v. natuurlijke hartslag. Normaal tijdens inspanning 125, nu rond de 80. NA cooling down normaal in 5 minuten terug naar 85, nu snel naar 65. Allemaal misschien niet erg maar ik voelde me beroerd (Hondsberoerd, vlekken voor de ogen, piep in het oor, duizelig, geen fut). Na drie dagen naar de huisarts geweest om de bloeddruk te laten controleren. Deze was niet alarmerend laag maar in plaats van 80 mg retard stelde hij voor om nu 2 maal daags 2 tabletten van 10 milligram te nemen.
11-06-2017

Propranolol (propranolol)
Tremor

Huisarts schreef deze dosering voor nadat de neuroloog eerder propranolol retard 80 mg had voorgeschreven, Hierover apart een mening gegeven. Had al eerder slechte ervaring met deze dosering tegen hoge bloeddruk. Na veel klachten moest de huisarts opgetrommeld worden omdat ik een black out had gehad na opstaan van het toilet. Medicijn toen afgebouwd, bloeddruk prima in [lees meer...]orde en ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Na korte tijd bleek dat ik dezelfde nare bijwerkingen kreeg. In overleg met neuroloog gestopt en over gestapt op primidon.
06-06-2017

Boezemfibrilleren

Gekregen vanwege boezemfibrilleren. Werkt op het beperken van de hartfrequentie en deed dat redelijk goed. Na cardioversie twee dagen normale hartslag gehad, daarna helaas weer terug in boezemfibrilleren.
06-06-2017

Boezemfibrilleren

Eerst Metoprolol geslikt en cardioversie ondergaan. Gelukt, maar na 2 dagen weer terug in permanent boezemfibrilleren. Vervolgens overgezet op Sotalol omdat frequentie van het hart niet al te hoog was en Sotalol meer op het ritme werkt. Wederom een cardioversie en deze maal lijkt het resultaat beter. Hartslag is nu wel iets aan de lage kant (41 in rust), maar voel me ve[lees meer...]rder prima. Geen last van bijwerkingen. Moet het hardlopen weer gaan opbouwen en ben wel benieuwd of ik de hartslag bij inspanning hoog genoeg kan krijgen. Maar vooralsnog zeer tevreden.
03-06-2017

Hartritmestoornissen

Geen werking en daarom overgestapt op amiodaron
27-05-2017

Verhoogde hartslag

Vanwege stress heb ik verhoogde hartslag, moet het blijven slikken van de psychiater, zelf wil ik er van af, zoveel bijwerkingen (gewicht aangekomen, veel plassen, onrustig slapen, last van ogen) die ik nooit heb gehad voor dat ik dit middel ging slikken. Ik slik een lage dosis 25 mg, ik wil er steeds over praten maar hij zegt dat ik het moet gebruiken.
26-05-2017

Verhoogde hartslag

In het begin 100 mg. Gevolg bloeddruk 87/60 (hoge bloeddruk had ik nooit). Met 50 mg voelde ik me nog niet lekker. Verminderd tot 25 mg, perfect. Ik koop het in Bangkok, want waar ik woon hebben ze het niet. Het is van StadaPharm (Duits). De arts schreef het voor nadat ik gedotterd was.
19-05-2017

Hartritmestoornissen

Bedoeld effect van de medicatie was voor mij negatief. Ritmestoornissen (en hartkloppingen) bleven ongeveer hetzelfde maar mijn hartslag zakte regelmatig tot onder de 40 tot bijna 30 per minuut. De bijwerkingen waren echt enorm (Hoofdpijn, duizelig, verstrooidheid, energieloos, misselijk algehele malaise). Regelmatig een zombiegevoel, totaal geen zin meer om nog iets te do[lees meer...]en. Na nu ongeveer 1 maand gestopt te zijn met het medicijn en ook nog begonnen met aanvullend vitamine D (Cholecalciferol 800 ie) voel ik me weer zoals voor die tijd en dat is beter dan ik durfde hopen.
17-05-2017

Nebivolol (nebivolol)

Tijdens een gezondheidscheck werd er een behoorlijk hoge bloeddruk geconstateerd met een verhoogde hartslag. Hiervoor kreeg ik Nebivolol en Nifedipine voorgeschreven. In het begin ontzettend last van bijwerkingen gehad, waaronder vermoeidheid, duizeligheid, wazig zien, maag-en darmklachten, oorsuizingen, vocht vasthouden, etc. Na ongeveer 6 weken deze medicatie geslikt te [lees meer...]hebben, werden de bijwerkingen minder en verdwenen ze bijna allemaal. Ook de hoge bloeddruk en hartslag zijn weer op normale waarden. Kortom, qua effectiviteit fantastisch maar over de bijwerkingen (zeker in het begin) vele malen minder enthousiast! Wilde bijna met deze medicatie stoppen.
16-05-2017

Hartfalen

Ik heb sinds 2012 metoprolol, naast Ramipril en Spirinolacton, vanwege hartfalen. Sindsdien is omdat mijn pompfunktie omlaag ging naar 17% de dosis verhoogd tot 200mg per dag. Daarvan kreeg ik zeer lage bloeddruk en ik was erg moe en kortaf. In overleg met de arts dit verminderd naar 50mg. Pompfunctie was al omhoog gegaan naar 35%. Ik werk fulltime. En het is mijn streven [lees meer...]om er zo min mogelijk medicijnen bij te gebruiken. Maar als eerste wil ik de motoprolol verminderen.
13-05-2017

Verhoogde hartslag

tot nu toe (gelukkig) eenmalig moeten nemen na ruim 5 uur een verhoogde hartslag te hebben. Wel waarschuwde de huisarts dat het mijn astma kon triggeren wat helaas ook zo is; de dag nadien nogal benauwd. Maar het hart was een uur na inname weer gekalmeerd
10-05-2017

Hartklachten

Begonnen met 25mg , dit hielp niet en als snel over gegaan op 50mg , ook 50mg was vrij snel niet effectief meer en zat ik op de 100mg. Heel erg veel last gehad van bijwerkingen, o.a extreme moeheid, benauwdheid , huiduitslag, stemmingswisselingen , koude handen en voeten , verkleuring van de handen, onrustig etc.
09-05-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb sinds het gebruik ervan niet of nauwelijks nog migraine aanvallen gehad. Wel wat lichte vermoeidheid en soms wat duizeligheid, maar niet extreem. Ik heb er veel baat bij.
06-05-2017

Hartkloppingen

Jaar geleden begon deze aandoening, soms werd ik wakker in de nacht met hartkloppingen en begon erger te worden. Toen heb ik 2 week metroprolol gebruikt en heb geen nieuwen gehaald. Dit gebeurde meestal in het weekend wanneer ik wodka+energy drink of gewoon blikje energy. Had er nog nooit van me leven last van gehad, enige dat ik overdags wel eens hartkloppen had vanwege[lees meer...] opstaan of andere lichte inspanningen. Jaar later werd het erger, zo erg dat ik het gevoel kreeg dat ik dood ging! Mijn ouders bed uit geroepen, hebben mij uurtje of 2proberen rustig te houden maar het stopte maar niet. Ben ik naar de spoed dienst geweest, dat ook nog eens half uur van ons vandaag was met de auto. Volgens dokter had ik hartritmestoornis, en dat het waarschijnlijk hyperventilatie was. Toen heb ik oxazepam voorgeschreven gekregen zodat ik kon slapen en te ontspannen. Dag later naar de huisarts geweest en alles uitgelegd, en heeft die mij metroprolol voorgeschreven wat ik dus jaar geleden ook gebruikt had vanwege dit. Sindsdien ik het gebruik uur voor dat ik naar bed ga is het niet weer gebeurd, wel vreemd dat ze zeggen dat dit hyperventilatie is want ik kan hier niks over vinden dat metroprolol hier goed voor is. Ja bijwerking is dat ik iets kortadmig word, maar dat denk ik terminste want me borst voelt koud aan en me hartslag zit dan rond de 45-50. Zodra ik uit de mond adem gaat het helemaal goed, ook slaap ik al me hele leven met open mond zonder problemen. Maar overdags als ik achter de laptop zit of bank dan adem ik nu wel uit de neus en zit mijn hartslag rond de 60-70 dus dat is wel allemaal prima. Ook wil ik vermelden dat ik rook, maar sinds 3 jaar geleden, of dat het probleem kan zijn weet ik niet maar ik wil er wel mee stoppen in ieder geval.
27-04-2017

Hartritmestoornis

Ik gebruik 3x daags om de 8 uur sotalol40. De inname verdeeld over 24uur is lastig. Na verloop van tijd lijkt het erop dat mijn hart gewend is geraakt aan sotalol waardoor de hartritmestoornissen in de zelfde mate terugkomen als voorheen zonder medicijnen. Mijn vrouw en kinderen kennen mij niet meer/ Ik ben niet vooruit te branden en mijn karakter is totaal veranderd van [lees meer...]een actief persoon naar een slak. Slaap slecht, veel dromen. Om 14.00uur 's middags ben ik doodmoe. 's Avonds moet ik een uur slapen om weer even door te gaan tot 23.00 uur. Ook een nadeel is de koude ledematen. Als iedereen lekker in dunne kleding buiten loopt, heb ik handschoenen en een winterjas aan. Ik wil om al deze nadelen afbouwen. Weet iemand wat de beste manier is bijv. de dosering en de afbouwduur? Ik lees daar namelijk helemaal niets over in de bijsluiter of via Internet.
26-04-2017

Hartkloppingen

Onverklaarbare hartkloppingen. Waarbij soms erg pijnlijk/hinderlijk. (Bloeddruk is al laag) Duizelingen, blauwe/oranje handen. Zeer tevreden over het medicijn. De klachten zijn nagenoeg verdwenen. En steken zelden de kop op. Hartritme is meer in balans.
21-04-2017

Hartklachten

Vanaf 2005 gebruik ik na het dotteren elke dag 25 mg metoprolol. Tot nu toe heb ik er geen enkele bijwerking van bemerkt.
19-04-2017

Snel moe en kortademig.
17-04-2017

Atenolol (atenolol)

gebruik al vele jaren medicijnen (TIA). Bloeddruk bleef prima 120-80. Sindskort gebruik ik atenolol 50 mg, omdat bloeddruk was gestegen naar 188-90. Na twee weken gebruik bloeddruk gezakt 144-50.
17-04-2017

Hartritmestoornis

Ik heb veel last van extra-systolen, na grondige controle door de cardioloog blijken dit goedaardige overslagen te zijn. Vooral na de maaltijd zijn ze uitgesproken voelbaar en wel 10 tot 20 per minuut. Ik moet hier volgens de specialist geen medicatie voor nemen, moet er maar mee leren leven.... Omdat ik bleef klagen gaf hij mij bisoprolol 2,5 mg, te nemen als ik er veel [lees meer...]last van had. Veel helpt dit echter niet, ik vraag mij dan ook af of er mensen zijn met hetzelfde probleem, en of er een betere medicatie voorhanden is ....
15-04-2017

Hartritmestoornissen

begonnen voorschrift cardialoog 50mg, last van (spier-)pijnen in nek, achterhoofd en schouder. Maanden fysiotherapie, niet geholpen. In overleg met huisarts naar 25 mg. Schouderpijn weg, maar pijn in de nek gebleven.
12-04-2017

Metoprolol (metoprolol)

Gebruik dit medicijn al jaren, het verlaagd de bloeddruk 1x per dag 50 mg en mijn onderbloeddruk zakt van 100 naar 80. Heeft voor mij geen merkbare bijwerkingen, maar het kan ook zo zijn dat ik er niets van merk omdat ik er aan gewend ben? Ik gebruik het al meer dan 10 jaar.
09-04-2017

Hartklachten

Ik was de laatste maanden bij de minste inspanning doodmoe. De cardioloog vermoedt een agina pectoris en heeft derhalve een hartcatheterisatie aangevraagd en denkt dat ik een dotterbehandeling zal moeten ondergaan. Tot die tijd moet ik o.a. dus metoprolol slikken. Na 1e inname, duurde het geen uur of ik werd duizelig en draaierig. Gebruik het nu vier dagen, maar sta te d[lees meer...]raaien en te tollen op de benen en durf geen auto meer te rijden. Hierover vind ik niets terug in de bijsluiter. In mijn geval is het middel erger dan de kwaal en omdat ik in het weekend geen specialist kan bereiken die een beslissing wil nemen en de apotheker dit niet mag, stop ik eigenhandig met onmiddellijke ingang met deze troep.
09-04-2017

Hartritmestoornissen

Benauwd, ademnood, spierpijn. Ik had eerst 40 mg, ging beter 2x per dag. Ik moet nu geopereerd worden aan prostaat, heb vandaag 2x halve van 80 mg gepakt. Zal morgen overleggen met narcotiseur. Ik had eerst flecainide, daarna amiodaron. Allebei slecht voor mij, teveel bijwerkingen. Ik hoop dat ik ze binnenkort niet meer nodig heb.
08-04-2017

Metoprolol (metoprolol)

Nauwelijks bijwerkingen. Had geen invloed op bloeddruk.
08-04-2017

Labetalol (labetalol)

Blijft te hoog 170. 80. Veel vocht houden
06-04-2017

Hartritmestoornis

sinds een week bisoprolol 2,5mg. de eerste 3 dagen zo vreselijk moe dat ik alleen nog maar wilde slapen. misselijk. En nu na 1 week gebruik heel erg benauwd, zo erg dat het pijn doet op mijn borst. net alle andere reacties gelezen en voor mij is het duidelijk. Ik stop ermee. dan maar (goedaardige) overslagen, waar je volgens de cardioloog ook 100 mee kan worden. Ik voelde [lees meer...]die trouwens ook wel heel erg, maar deze bijwerkingen zijn nog veel erger.
04-04-2017

Hartinfarct

veel pijn in rug en benen
02-04-2017

Hartritmestoornis

de apotheek uitgifte kosten zijn drie maal de kostprijs per keer !!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3886)
Anticonceptie - overig (2970)
Cholesterol (2339)
Depressie - antidepressiva overig (2170)
Epilepsie (1962)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1769)
Pijn - morfine-achtigen (1677)
Pijn (1594)
ADHD - psychostimulantia (1497)
Verslavingsziekten (1447)
Maagzuur - protonpompremmers (1339)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1316)
Bloeddruk - betablokkers (1172)
Anticonceptie - eenfase (1088)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (900)
Migraine (859)
Angststoornissen (844)
Depressie - antidepressiva TCA (822)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (807)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!