categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

03-04-2020

Metoprolol (metoprolol)

Ik slik dit middel nu ruim 1 jaar. Bloeddruk is door dit middel wel aardig verlaagd. Was eerst 155/90 en nu (gemiddeld) 135/80. De bijwerkingen zijn echter heel vervelend. Dit betreft: vermoeidheid (in benen) en last van koude armen, rug en handen. Het meest vervelende is het ontstaan van een chronische loopneus. Ik loop de hele dag met zakdoeken in de aanslag, terwij[lees meer...]l ik niet echt verkouden ben. Vooral die loopneus belemmert mij ernstig in mijn dagelijk functioneren.
02-04-2020

Boezemfibrilleren

Sotalol werkt wel goed bij mij. Aleen steen koude handen, heel vervelend.
01-04-2020

Hartfalen

25-03-2020

Metoprolol (metoprolol)

mijn Hartslag ging te ver naar beneden (40-46) dus 50 was te sterk neem ik aan.
11-03-2020

Bisoprolol (bisoprolol)

Ik ben zeer tevreden, mijn bloeddruk is omlaag en mijn hart kloppingen zijn weg. Wel heb ik vaak last van kriebelhoest sinds ik deze medicijnen weer gebruik.
06-03-2020

Trillen

Houdings nektremor Ik denk dat ik na een periode van hoge stress in combinatie met al bestaande zenuwen standaart passend bij mijn persoonlijkheid een nektremor heb ontwikkelt. Het belemmerde mijn hele leven. En ik zag het somber in omdat ik toen 26/27 was.. Het beheerste mijn leven en ik werd er lichamelijk en geestelijk heel moe van.. als ik drank drink is de tremor[lees meer...] tijdelijk minder of weg.. zodra de drank is uitgewerkt komt de tremor harder terug.. weinig mensen weten dat ik het hem omdat ik bepaalde houdingen vermijd of het verberg. Propranolol maakt het nog enigzins dragelijk geestelijk en lichamelijk. En zelfs dan is het vaak aanwezig... ik ben erdoor aangekomen en heb geen gejaagde gevoelens meer kan makkelijk uren op de bank liggen terwijl ik vroeger niet stil kon zitten.. op mijn zin in sex is erg vermindert. Zonder dit medicijn zou het niet vol te houden zijn. Er is weinig over bekend. Ik hoop dat iemand mijn verhaal leest en mij verder wil onderzoeken want deze medicatie pakt de oorzaak absoluut niet aan en ik denk dat het mijn hele metabolisme heeft vertraagd met alle gevolgen van dien.. ook ken ik de gevolgen niet voor op de lange termijn..
03-03-2020

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb soms hartslag rond 180 en hogere bloeddruk 145/95 Ik slik rond 2 jaar Mijn bloeddruk is gelijk omhoog gegaan 170/100 en nog hoger Hoge polsslag heb ik ook nog steeds soms Ik ben veel kilo's zwaarder Ik heb een andere huisarts gekregen en zij heeft op stop gezet Na paar dagen heb ik bloeddruk 130 / 80 en ik voel me niet meer moe ochtend , ik kon mijn ring[lees meer...]en dragen
01-03-2020

Nebilet (nebivolol)
Hartkloppingen

Ik gebruik nu 5 dagen nevibolol 2,5 mg per dag. De hartkloppingen zijn meteen verdwenen. Ik had het bijna enkel snachts waarbij mijn hartslag opliep tot 180 slagen per minuut. Nu heb ik echter -onvoelbare- hartoverslagen, vaak wel 10 per minuut. Dit had ik eerder niet. Over 10 dagen pas naar cardio en ik maak mezelf enorm ongerust.
24-02-2020

Boezemfibrilleren

Structurele vermoeidheid. In de ochtend al wakker worden met het gevoel niet fit te zijn. Wandelen gaat echter prima ook berg op. Gebruik dit middel na twee ablatios gevolgd op hart ritme stoornissen. Hartslag is prima, bloeddruk ook. Overig geen klachten.
20-02-2020

Hartkloppingen

Vreselijk wat 'n spul. Na een 80 mg. capsule na 'n half uur ongeveer, een enorme druk op mijn borstkast. God dat was akelig ,een nacht vol nachtmerries, de dag erna zo suf als ik weet niet wat. Toch maar weer een ingenomen de dag erna, en toen kreeg ik angstaanvallen, geen lucht, dacht werkelijk dat ik dood ging. -------Weer terug naar m'n ouwe vertrouwde metoprolol ! D[lees meer...]aar gaat m'n hart gewoon rustiger van kloppen, en zakt de bloeddruk van, de onderdruk is vaak te hoog en de bovendruk te laag, en mijn hart ging vaak tekeer of ik de Mergellandroute had gerend ! Destijds begonnen met Metoprolol; prima spul.------- Dus NOOIT meer propranolol
17-02-2020

Bisoprolol (bisoprolol)

Begin er niet aan als het niet nodig is.er zijn andere medicijnen.
13-02-2020

Hartinfarct

Ik heb dit medicijn 4 jaar geleden voorgeschreven gekregen. Ben er ontzettend kouwelijk van geworden. Nu heb ik al een aantal maanden last van rode vlekken en een opgezette hand. Naar de dermatoloog geweest en die gaat overleggen met de cardioloog om een andere Beta Blocker voor te schrijven. Hij kon geen verklaring geven voor de verdikte vingers. Het gevoel kouwelijk te z[lees meer...]ijn is wel bekend.
13-02-2020

Boezemfibrilleren

Mijn man slikt sinds september 2019 sotalol, toen 2* 80 mg voor persisterend atrium fibrilleren. Cardioversies (3*) hielpen niet. Hartritme was daarvoor 85-115 pm en onregelmatig en vanaf het sotalol gebruik 35-50 met steeds vaker toch weer fibrillaties met 180-190 slagen pm. Veel bijwerkingen (vooral slapeloosheid, concentratieproblemen) Begin januari gelukkig ablatie-be[lees meer...]handeling. Deze is zo goed gelukt dat-ie vanaf half januari al naar halvering van de sotalol mocht (van 160 naar 80 mg per dag) Sinds ‘n week echter toch ook weer last van deze lage dosering: weinig slapen en kan op z’n werk slecht vooruit omdat-ie het in z’n hoofd niet goed kan processen. Algeheel gevoel van ‘niet lekker in z’n vel’. We kunnen niet wachten tot-ie helemaal van de sotalol af kan.

Atenolol (atenolol)

Geen problemen, bloeddruk onder controle

Atenolol (atenolol)

Ik gebruik alweer dan 25 jaar atenolol in verband met een hoge bloeddruk. Meet de voorgeschreven dosering en dagelijkse inname op een vast tijd bleef de bloeddruk op een aanvaardbaar niveau voor mijn leeftijd. De laatste jaar of daaromtrent kreeg ik in verband met het preferentie beleid van de verzekering atenolol van het merk Actavis. Door leveringsproblemen in de tweede [lees meer...]helft van 2018, kreeg ik eenmalig voor 3 maanden atenolol van het merk TEVA. Daarna weer terug naar Actavis. Echter in augustus 2019 was Actavis weer niet leverbaar en werd er atenolol van het merk Sandoz verstrekt door de apotheek. Na ca. 3 maanden gebruik merkte ik op dat mijn hartritme omhoog was gegaan naar ca 130. Toeval of veroorzaakt door wisseling van fabrikant? Intussen door de cardioloog overgezet naar metoprolol en een cardioversie ondergaan, maar heb nog steeds hartritme problemen.

Boezemfibrilleren

Door cardioloog overgezet van atenolol naar metoprolol wegen atriumflutter met hartritme van 130 en hoger. Door gebruik metoprolol is de hartslag wel naar beneden gegaan naar ca 110,maar is zeer onregelmatig. De flutter lijkt meer op fibrilleren, maar is wel constant aanwezig.
09-02-2020

Propranolol (propranolol)

Ernstige haaruitval eerste paar maanden daarna minder erg. Erg opgeblazen gevoel ook 3 kilo in gewicht toegenomen. Eerste 4 maanden geen migraine, maar daarna kwam het terug. Niet in de mate dat ik het had, maar toch heel vervelend.
08-02-2020

Boezemfibrilleren

Voordat ik wist dat ik boezemfibrilleren had, had ik nergens last van. Nu ik medicijnen hiervoor moet slikken ben ik een wrak en voel me wel 80 jaar Het liefste zou ik met alle medicijnen stoppen. Dan leef ik maar war korter maar ik heb dan wel plezier in het leven.
01-02-2020

Boezemfibrilleren

Slik al aantal jaren Sotalol wegens boezemfibrilleren. Eerst van een ander merk (weet niet meer welk). Beviel goed. Heel af en toe last van fibrilleren (Eens in de drie maanden of zo). Apotheek stapte over op Aurobindo. Heb niet gevraagd waarom. (Gunstigere prijs? )Maar sinds die tijd heb ik steeds meer last van hartkloppingen. Vooral als ik hem ruim voor het ontbijt neem.[lees meer...] Eerst een keer per maand, dan per week en nu een paar keer per week.
28-01-2020

Hartklachten

Ik ervaar een benauwd gevoel bij gebruik van dit middel
27-01-2020

Atriumfibrilleren

26-01-2020

Hartinfarct

Na een SCAD (spontaan scheuren kransvat) gevolgd door hartinfarct met o.a. metoprolol naar huis. Verschrikkelijk medicijn, 5 weken duizelig, het schommelde in mijn hoofd, net zeeziek. Verder kon ik totaal niet meer inslapen. Elke nacht tot minstens 4u wakker terwijl ik vroeg opsta . Belachelijk dat je dit in een HERSTELperiode krijgt. Uiteindelijk over op Atenolol; niks g[lees meer...]een problemen meer. Weg duizeligheid en weg niet slapen.
24-01-2020

24-01-2020

Metoprolol (metoprolol)

Deze gekregen omdat mijn bloeddruk aan het steigeren was gegaan door menopauze. Kreeg op de eerste dag van gebruik donderslaghoofdpijn(zoek maar op wat dat is) Enorm last gehad van de bijwerkingen, flink aangekomen door deze pil al beweren boze tongen dat dit een broodje aap verhaal is. Soms voelt m'n hartslag erg traag, erg moeten wennen aan de vermoeidheid, die heel[lees meer...] lang duurt. Voordeel is wel dat ik geen migraines meer heb. Had eerst van Ratiopharm, sinds vorig jaar van sandoz, paar dagen met duizelingen gelopen hierdoor, Ratiopharm was naar zeggen niet meer leverbaar, maar dat hoor ik van meer medicijnen van andere mensen, zal wel een kostenplaatje wezen.

Sotalol (sotalol)

Neem nu al 3 maanden sotalol. In het begin alle dagen hartoverslagen. een 4 tal per dag. Nu ik er minder aan denk is het minder. Maar overslagen blijven wel. Volgens cardioloog kan dit door sotalol komen. Iemand ervaring met dit?

Hartritmestoornissen

Door de huisartsenpost en vervolgenseen vervangende huisarts werd mij driemaal per dag 20 mg propranolol voorgeschreven. De aard van de aanvallen van tachycardie is al die tijd niet vastgesteld. Na het bezoeken van drie ziekenhuizen is pas na vier jaar voor het eerst een vermoeden van sinus uitgesproken. Propranolol hielp dan ook niet om aanvallen de stoppen. Via metoprolo[lees meer...]l en sotalol ben ik na vijf jaar aanklooien op bisoprolol gezet. Bisoprolol 5 mg helpt om een sinustachycardie binnen een halfuur af te zwakken. Het komt voor dat ik een tachycardie heb die ook niet door bisoprolol is te stoppen, mogelijk is het dan een flutter. Helaas kan ik dat niet inschatten. Als ik dat wel zou aanvoelen, dan zou ik sotalol innemen.

Hartritmestoornissen

Bisoprolol is voor mij noodzakelijk om zware aanvalken van tachycardie te stoppen. Ik krijg weliswaar maagpijn, maar ik heb geen andere keus dan deze bijwerking voor lief te nemen. Hetzelfde geldt voor koude handen en voeten: ik houd er rekening mee dat ik die kan krijgen. Stop met het verspreiden van negatieve verhalen, want mensen zoals ik moeten dit middel echt gebruike[lees meer...]n!

Hartritmestoornissen

Ik ben een 63-jarige man en slik al ruim een jaar 1 x daags (in de ochtend) 100 mg Metoprolol Sandoz i.v.m. in korte tijd 3 x Hartritmestoornissen gehad. Top middel. Geen Hartritmestoornissen gehad, geen enkele bijwerking (zelfs geen koude handen en/of voeten). Slaap prima, sport meermalen in de week, geen maag/darmklachten. Woog voordat ik dit gebruikte altijd rond de 88[lees meer...] kilo (ben 187). En na een jaar nog steeds. Dus gewichtstoename is het bekende "broodje aap" verhaal. Tevens is het ook complete onzin dat je van het merkloze (wat ik gebruik) Sandoz bijwerkingen krijg en van Selokeen niet. Ik heb nergens last van. Dus laat je niet gek maken door sommige reacties hier.
13-01-2020

Hartkloppingen

Ik heb slechts 1 vervelende bij werking en dat is een koud gevoel soms grieperig. kan dit echter nergens terug vinden wel koude handen ,voeten maar niet hele lichaam?
12-01-2020

Hartklachten

Zwaar haarverlies Vermoeid Koude handen en voeten Problemen geheugen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4979)
Anticonceptie - overig (3668)
Cholesterol (2854)
Depressie - antidepressiva overig (2662)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2270)
Pijn - morfine-achtigen (2157)
ADHD - psychostimulantia (2003)
Pijn (1945)
Verslavingsziekten (1886)
Bloeddruk - betablokkers (1635)
Maagzuur - protonpompremmers (1535)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1489)
Anticonceptie - eenfase (1357)
Angststoornissen (1174)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1118)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1092)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (940)