ervaringen per categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

17-01-2017

Bloeddruk is nu goed.
16-01-2017

Hartinfarct

Op 44e hartaanval. Metoprolol voorgeschreven gekregen: meteen bijwerkingen, kortademig, duizelig, viel gewoon niet mee te leven. Gemeld bij cardioloog: halveert u de dosering, maar klachten bleven. Cardioloog: gebruik het maar helemaal niet meer: klachten waren weg, heb een prima revalidatietraject via Capri achter de rug: van 30 sigaretten per dag en hartaanval naar gesto[lees meer...]pt met roken en het lopen van de halve marathon binnen 3,5 maand. Gek genoeg kreeg ik geen alternatief medicijn voor de Metoprolol. Had ik de klachten geaccepteerd, dan had ik me maanden rot gevoeld en had ik zeker een jaar deze medicijnen moeten slikken. Best wel vreemd, want nu lijkt het alsof ik onnodig medicijnen kreeg voorgeschreven.
13-01-2017

Atriumfibrilleren

Het medicijn helpt op zich goed. had voorheen 6x boezemfibrilatie gehad en moest aantal keer aan de cardioversie. Sinds ik dit gebruik heb ik geen aanval meer gehad. zijn nu 13 maanden verder. nadeel is dat ik enorm in gewicht ben toegenomen, bijna 25-30 kilo in een jaar. Terwijl ik op dieet sta bij een diëtist...wat je ook doet...t helpt niet om af te vallen. Verder droge[lees meer...] mond en slecht slapen doordat ik regelmatig naar toilet moet. Heb in de tussentijd diabetes 2 ontwikkeld, dus dat zal er ook mee te maken hebben. Slik ook andere medicatie, maar deze dingen zijn begonnen toen ik met metopolol begonnen ben. Ik hoop dat ik een andere medicatie kan vinden...want dat gewicht dat nekt mij vandaag of morgen.
12-01-2017

Bisoprolol (bisoprolol)
Hypertensie

Vanwege extreem hoge bloeddruk medicatie voorgeschreven gekregen van de huisarts waaronder deze bisoprolol (bètablokker), in eerste instantie ging de bloeddruk en ook de hartslag rap omlaag. Al snel traden de vervelende bijwerkingen op, haaruitval, extreem droge huid (mijn beddengoed zag er soms uit alsof het gesneeuwd had zo droog en schilferig was mijn huid) en het ergs[lees meer...]te was het haast niet te omschrijven gevoel van steeds neerslachtiger en somberder worden; depressiviteit. Ben met de bisoprolol gestopt en met huid en haar al snel alles weer goed, ook de gemoedstoestand is na wat meer tijd weer opgeklaard. Nooit meer bètablokkers...té erg.
11-01-2017

Propranolol (propranolol)

Heerlijk!! Zou het iedereen aanraden!!
05-01-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik kreeg het via de huisartsen post, en werd gewoon verder door geschreven zonder verdere onderzoek Ik ben zelf 40 nooit wat aan me hart gehad maar het moest een tijdelijke medicatie worden ivm met stress. Nu heb ik een andere arts die zegt stoppe terwijl andere artsen het bleven voorschrijven, puur de onduidelijkheid van het voorschrijven van de artsen roept bij mij [lees meer...]vragen op Me bloed druk is goed wel een wat snellere hartsslag maar dat kwam door stress. Is het normaal dat men dit voorschrijft voor stress?
03-01-2017

Hartritmestoornissen

Bij geringe inspanning zeer overmatig zweten, 15 min inspanningen en genoodzaakt om 30 min te rusten. Ik had telkens een nieuwe handdoek nodig voor het overtollige zweet. Ook begon ik kaal te worden, na het stoppen van medicatie begint het weer te groeien. Ik was ook snel moe, lusteloos,enz. Maar het overmatige zweten was irritant, het stroomde echt uit mijn lichaam wat no[lees meer...]rmaal functioneren ernstig belemmerd.
28-12-2016

Atriumfibrilleren

Sotalol van maart tot september 2016 gebruikt ivm atriumfibrilleren. Aanvallen bleven eens per maand komen ondanks Sotalol. Op deze website gelezen dat Sotalol oorsuizingen kan geven en die had ik! Had anders niet bedacht dat deze link er lag. Gelijk gestopt (zonder overleg met cardioloog) en het oorsuizen verbeterde binnen een week met 80%, atriumfibrilleren werd wat erge[lees meer...]r met wat vaker korte momenten fibrilleren. Grote aanvallen bleven hetzelfde. Na twee maanden oorsuizen over. Vorige week ablatie gehad, daarna tachycardie (te hoge hartslag) en heel erg boezemfibrilleren en na een mislukte electrische cardioversie weer aan de Sotalol, eerst 3dd40 mgr, na twee dagen 2dd40 mgr. En dat werkt echt heel goed, hartslag weer normaal. En ja hoor, daar komt het oorsuizen ook weer aan. Maar dat heb ik er nu voor over. Hopelijk mag ik na drie maanden stoppen als de ablatie goed is gelukt. Gebruik verder alleen Xarelto als bloedverdunners.
27-12-2016

Aangeboren hartafwijking

Na mijn hartoperatie kreeg ik een aantal hartritmestoornissen. Inmiddels ben ik bijna een jaar verder en gestopt met sotalol. Tijdens het gebruik had ik hoofdpijn en spierpijn. Vooral de spontane spierpijn problemen in de armen waren vervelend. Deze duurden ongeveer 10 minuten en die tijd nam de spierpijn toe. In de volgende 10 minuten nam het dan weer af. Ben nu gestopt [lees meer...]met sotalol en heb nu een infectie aan de urinewegen en bij de scopie waren rode plekken te zien op de blaaswand.
22-12-2016

Atriumfibrilleren

Cardioloog wil de medicatie nog niet veranderen. De dosis van 40mg is laag en zou geen bijwerkingen geven aldus de arts. Over 2 weken vervroegde afspraak arts, tot die tijd aanzien.
21-12-2016

Atriumfibrilleren

na boezemfibrilaties en herseninfarct voorgeschreven gekregen en blij dat ik er nu vanaf ben.
27-11-2016

Heel moe
24-11-2016

Atriumfibrilleren

Droge mond, brok in mijn keel, kan geen eten door keel krijgen.
23-11-2016

Hartkloppingen

Ik kreeg in de overgang erg last van hartkloppingen, bleek toen ook hoge bloeddruk te hebben. Heb sindsdien nebivolol, hartkloppingen zijn vrijwel geheel weg en bloeddruk is verbeterd. Slik het inmiddels al jaren, een tijdje van een andere fabrikant toen steeg bloeddruk weer en hartkloppingen kwamen terug. Nu weer oude fabrikant en is alles weer oké. ik had wat last van d[lees meer...]uizeligheid na inname dus nu neem ik het 's avonds in voor ik ga slapen en is dat geen probleem meer. Beetje dikkere enkels, maar niet heel erg en dat plas ik weer uit , meestal uurtje nadat ik naar bed ben gegaan.
22-11-2016

Atenolol (atenolol)
Verhoogde hartslag

Ik heb al 6 jaar lang erg veel last van mijn hart en dat terwijl ik nog jong ben (19). Wat er precies aan de hand is, is nog niet bekent. Wel is zeker dat mijn hartslag te hoog is (150 in rust). Eerder heb ik andere. betablokkers, waar ik de naam van ben vergeten, geslikt, maar deze werkte niet voor mij. Na overleggen met de cardioloog kreeg ik Atenolol 25mg Sandoz voorge[lees meer...]schreven. Ik had al gauw na de eerste inname last van koude voeten en handen ook was ik erg moe, maar kon ik niet in slaap komen. Na een tijdje kreeg ik last van meer bijwerkingen. Ik droomde heel erg naar, voelde me enorm down en in conversaties met mensen leek alles compleet langs me heen te gaan. Ik was aanwezig, maar ook afwezig op hetzelfde moment, ook had ik het gevoel dat ik me heel rot voelde terwijl ik daar totaal geen reden toe had. De bijwerkingen bleven dus en qua hartklachten werd het niet minder. Afgelopen maandag kreeg ik ineens het gevoel alsof er iemand continu in mijn hart aan het knijpen was en kreeg ik last van trillende handen en voeten. Ik heb gelijk de afdeling cardiologie gebeld, maar zij verbonden me gelijk door met de spoedeisendehulp. Hier hebben ze in overleg met een cardioloog besloten dat ik accuut moest stoppen met de medicijnen.
18-11-2016

Metoprolol (metoprolol)

eind mei 2016 werd door de neuroloog een ruisje bij mijn hart geconstateerd, doorverwezen naar de cardioloog, daar een echo gehad van mijn hart en ik bleek een matige hartklep-lekkage te hebben, na de MRI scan bleek het ernstig te zijn, oorzaak van de lekkende hartklep op mijn leeftijd heeft een reden, ik ben 43 jaar, ik heb het door een mondbacterie. Wanneer ik dit heb o[lees meer...]pgelopen is niet duidelijk, maar ze vermoeden al een hele lang tijd geleden, mijn aortaklep lekt voor 42%, nooit geen klachten gehad tot afgelopen oktober, toen is er besloten mede door de staf van het radboud mij te opereren, in januari 2017 ga ik een open-hartoperatie krijgen, je gaat gezond het ziekenhuis in en zo is je leven in 1 x een nachtmerrie, dit middel helpt erg goed, kan weer traplopen etc, geen nachtmerrie's ik slaap goed, alleen ben 24 uur per dag kots-misselijk, nu willen ze me overzetten op bisoprolol maar als ik die verhalen lees zal de misselijkheid niet over gaan.
17-11-2016

Hartritmestoornis

Had steeds vaker last van onregelmatige hartslag vooral bij spanningen, wat de oorzaak was. Ben gecatetriceerd niets gevonden. Heb geen last meer van onregelmatigheden van het hart.
17-11-2016

02-11-2016

31-10-2016

Verhoogde hartslag

Sinds een week geleden heb ik metoprolol 25 mg retard gekregen vanwege snelle hartslag en stress en nou is me hartslag oke, maar ik heb last van hoge bloeddruk gekregen terwijl ik daarvoor geen last van had en ik heb een zeer droge mond (brok in me keel) daarbij hoest ik en heb ik hoofdpijn nu weet ik niet of het bijwerkingen zijn of dat het hyperventilatie is. heeft iema[lees meer...]nd ook deze bijwerkingen gehad?
29-10-2016

Metoprolol (metoprolol)

Zijn er meer mensen die last hebben van vervellen op handen en voeten? De vellen hangen erbij en op m.n voeten blaren steeds in dichte schoenen en boven op m.n voeten lijkt op exceem. Ziet er niet uit, en sinds ik van de fabrikant Mylan metoprolol gebruik. Van de Sandoz fabriek had ik nergens last van.
13-10-2016

Verhoogde hartslag

25 mg dagelijks om mijn te hoge hartslag (als gevolg van de aandoening IST) omlaag te krijgen. Zeer effectief, mijn hartslag gaat zelfs met deze lage dosis van ruim 120 naar in de 80. In het begin enkele bijwerkingen (droge mond, druk op de borst, vermoeidheid ), maar dat was na enkele weken helemaal weg. In het begin nam ik ze 's ochtends in, maar later ben ik ze 's avond[lees meer...]s gaan nemen en dat voelde voor mij veel beter. Zou het aanraden.
11-10-2016

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb lange tijd (jaren!) heel slecht geslapen, met heel veel nachtmerries, met alle gevolgen van dien. Tijdens één van mijn slapeloze nachten las ik dat iemand daar ook last van had én van Metoprolol overgestapt was naar een andere bloeddruk verlager. Binnen enkele dagen was hij er van af. Bijna te mooi om waar te zijn! Ik heb mijn huisarts gevraagd, die zei dat hij daar[lees meer...] nog nooit van gehoord had, maar liet me toch switchen van medicijn. Ik heb nog één echt slechte nacht gehad en daarna kwamen mijn nachtmerries alleen in normale proporties, ipv van bijna elke nacht!
10-10-2016

Atriumfibrilleren

na een grote stresservaring in Engels ziekenhuis, één dag voor ontslag eerste keer van m'n leven atriumfibrileren. bijwerkingen: diarree, koude extremiteiten, overgeven, gehele dag hoofdpijn, zeer slechte nachtrust, druk op de borst. Wil gezien deze klachten deze medicijnen z.s.m. afbouwen.
03-10-2016

Metoprolol (metoprolol)

Gebruik dit tegen mijn migraine en ben er heel tevreden over. Ik heb weinig bijwerkingen. Het heeft bij mij echt geholpen. Ik slik het 1 maal daags. Ben er erg blij mee.
29-09-2016

Hartfalen

Na hartproblemen 3 stents gekregen , sindsdien nebivolol nemen dagelijks , verwijdert de aders , en daarmee verlagende bloeddruk ! Moet dit nemen van hartspecialist..... !
28-09-2016

Metoprolol (metoprolol)

Tegen hormonale migraine, metropolol genomen. Het leek de goede kant op te gaan met 25 mg vertraagde afgifte. Meest vervelende bijwerkingen voor mij waren, zeer gejaagd, en slapeloosheid. Ik combineerde het met nitrazpam 1x iedere derde nacht om te slapen. Na 6 weken dosis gehalveerd vanwege de gejaagheid en slapeloosheid. Toen werkte het totaal niet meer tegen migraine en[lees meer...] de bijwerkingen werden toch erger. . Helaas moest ik dus stoppen vanwege de bijwerkingen. Toch zou het mensen met ernstige migraine aanraden want 25 mg leek wel te helpen. NIet iedereen zal deze bijwerkingen hebben.
23-09-2016

Boezemfibrilleren

Begin juni 2016 eerste keer. Drie dagen later een tweede aanval. Daarna niet meer tot 13 september. Medicijngebruik gehalveerd : van 2 naar 1 pil pdg.
21-09-2016

Verhoogde hartslag

Na enkele weken een hartslag van 144 te hebben en in rust 120 ben ik opgenomen in spoed. Eerst andere medicatie gekregen waarvan ik de naam niet meer weet, maar ik kreeg geen doorbloeding naar de benen, deze zagen spierwit en ik had nog maar weinig gevoel. Overgestapt naar nebivolol en deze werken goed, wel bij inspanning vb trap opstappen direct een hogere hartslag.
19-09-2016

Propranolol (propranolol)

Ben op 08-03-1016 geholpen aan poliepen in Maastricht. Ze hebben daar 3 poliepen in de darmen verwijderd. Toch ben ik nog steeds Propranolol 10 mg in aan het nemen 2x per dag 1 tablet. Het is nu 19-09-2016 en ik vraag mij af of dit nog wel nodig is. Ik heb de indruk dat mijn huisarts het ook niet weet en de mening van mijn specialist te Venlo afwacht. Maar daar heb ik pa[lees meer...]s een consult over een half jaar. Kan iemand mij vertellen of ik met deze rotzooi kan stoppen? B.v.d.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3726)
Anticonceptie - overig (2888)
Cholesterol (2263)
Depressie - antidepressiva overig (2109)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1700)
Pijn - morfine-achtigen (1594)
Pijn (1518)
ADHD - psychostimulantia (1437)
Verslavingsziekten (1395)
Maagzuur - protonpompremmers (1295)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1202)
Bloeddruk - betablokkers (1124)
Anticonceptie - eenfase (1051)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (876)
Migraine (846)
Angststoornissen (806)
Depressie - antidepressiva TCA (799)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (780)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!