ISO 27001

ervaringen per categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

20-08-2017

Hartritmestoornissen

Ik ben/was een gezond persoon tot ik behoorlijke hartritmestoornissen en hartflutters kreeg, meestal na zware inspanning, alcohol gebruik of stress. Inmiddels merk ik wel dat na verloop van tijd dat de storingenen sneller terugkomen. Ik gebruik inmiddels 1 tablet van 50 Mg metoprolol. De storingen blijven weg, maar ik kan geen druppel alcohol verdragen. De eerste 2 maanden[lees meer...] moest mijn lichaam enorm wennen aan de metoprolol, moe kort van adem en droge ogen. Met de vermoeidheid gaat het inmiddels wel een stuk beter. Binnenkort moet ik terug naar de cardioloog en ben benieuwd of ze me aan de metoprolol houden of adviseren een ablatie te doen.
18-08-2017

Hartkloppingen

heel veel hartfibrillatie, heel heftig na zeker twee maanden 2x160 Mg sotalol.
06-08-2017

Bisoprolol (bisoprolol)
Hartfalen

de ergste bijwerking, mijn groei staat stil en echt genezing is er niet. wel allerlei zogenaamde levensverlengende middelen, ik heb liever een hart met littekens van het leven, dan littekens van medisch ingrijpen.
01-08-2017

Werkt goed voor mij.
31-07-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik kreeg 15x 50mg van een (voor mij) onbekend merk mee ivm regelmatige migraine. Dag één rust genomen en een pil ingenomen na opkomst migraine. Gevolg: Kort onwel en na acht uur na innamen in elkaar gezakt vanwege een veelste lage bloeddruk. Ik had drie lagen kleren aan, terwijl anderen in bikini bakten, was in een totaal andere wereld! Ik heb er 14 over, maar wil ze niet [lees meer...]meer gebruiken! Jammer!
30-07-2017

Naar mijn idee geenbijwerkingen
25-07-2017

Hartinfarct

Ik kreeg dit middel in het ziekenhuis en na een paar dagen kwamen we erachter dat dit medicijn er de oorzaak van was dat ik apatisch in bed lag, haast niet kon bewegen, moeite had met praten. Ik merkte zelf wel dat ik heel traag sprak maar kon er niks aan doen, was net een zombie. Ik hoop dat andere mensen wel baat hebben erbij, voor mij was het een verschrikkelijke [lees meer...]ervaring. Schijnt wel vaker te gebeuren in combinatie met astma, dat je heftig reageert op Metoprolol. Ik weet overigens niet welke dosering het was.
24-07-2017

Metoprolol (metoprolol)

Voorheen vóór de inname van medicatie metoprololsuccinaat, had ik vrijwel dagelijks veel last van hoofpijnen, 3 á 4 keer per jaar migraine (geen licht en geluid verdragen, misselijkheid), af en toe hartritmestoornis en/of -kloppingen. Dit alles is onder de toezicht van mijn huisarts met bovengenoemde medicatie weggebleven, doordat mijn bloeddruk onder de controle is!
04-07-2017

Hypertensie

Werkt prima, maar herken mezelf niet kwa sloomheid, initiatiefverlies, onverschilligheid, oorpiepen
02-07-2017

Atenolol (atenolol)

22-06-2017

Hypertensie

Draaierigheid en misselijkheid, blijkbaar te hoge bloeddruk volgens mijn huisarts. Huisarts heeft dit medicijn voorgeschreven, te beginnen met 1 halve tablet 's morgens. +/- 6.30 uur inname = 11.00 uur "klop van den hamer", vermoeidheid tot wanneer ik ga slapen. Op 4 weken tijd 4.5 kg bij gekomen, wat volgens de huisarts niet kan. Bloedonderzoek laten uitvoeren, hieruit b[lees meer...]lijkt dat ik zo gezond als een visje ben, dus waarom nog verder deze medicatie nemen? Kon hij géén antwoord op geven. Niet echt content noch van de medicatie noch van mijn huisarts
06-06-2017

Boezemfibrilleren

Gekregen vanwege boezemfibrilleren. Werkt op het beperken van de hartfrequentie en deed dat redelijk goed. Na cardioversie twee dagen normale hartslag gehad, daarna helaas weer terug in boezemfibrilleren.
06-06-2017

Boezemfibrilleren

Eerst Metoprolol geslikt en cardioversie ondergaan. Gelukt, maar na 2 dagen weer terug in permanent boezemfibrilleren. Vervolgens overgezet op Sotalol omdat frequentie van het hart niet al te hoog was en Sotalol meer op het ritme werkt. Wederom een cardioversie en deze maal lijkt het resultaat beter. Hartslag is nu wel iets aan de lage kant (41 in rust), maar voel me ve[lees meer...]rder prima. Geen last van bijwerkingen. Moet het hardlopen weer gaan opbouwen en ben wel benieuwd of ik de hartslag bij inspanning hoog genoeg kan krijgen. Maar vooralsnog zeer tevreden.
03-06-2017

Hartritmestoornissen

Geen werking en daarom overgestapt op amiodaron
27-05-2017

Verhoogde hartslag

Vanwege stress heb ik verhoogde hartslag, moet het blijven slikken van de psychiater, zelf wil ik er van af, zoveel bijwerkingen (gewicht aangekomen, veel plassen, onrustig slapen, last van ogen) die ik nooit heb gehad voor dat ik dit middel ging slikken. Ik slik een lage dosis 25 mg, ik wil er steeds over praten maar hij zegt dat ik het moet gebruiken.
26-05-2017

Verhoogde hartslag

In het begin 100 mg. Gevolg bloeddruk 87/60 (hoge bloeddruk had ik nooit). Met 50 mg voelde ik me nog niet lekker. Verminderd tot 25 mg, perfect. Ik koop het in Bangkok, want waar ik woon hebben ze het niet. Het is van StadaPharm (Duits). De arts schreef het voor nadat ik gedotterd was.
19-05-2017

Hartritmestoornissen

Bedoeld effect van de medicatie was voor mij negatief. Ritmestoornissen (en hartkloppingen) bleven ongeveer hetzelfde maar mijn hartslag zakte regelmatig tot onder de 40 tot bijna 30 per minuut. De bijwerkingen waren echt enorm (Hoofdpijn, duizelig, verstrooidheid, energieloos, misselijk algehele malaise). Regelmatig een zombiegevoel, totaal geen zin meer om nog iets te do[lees meer...]en. Na nu ongeveer 1 maand gestopt te zijn met het medicijn en ook nog begonnen met aanvullend vitamine D (Cholecalciferol 800 ie) voel ik me weer zoals voor die tijd en dat is beter dan ik durfde hopen.
17-05-2017

Nebivolol (nebivolol)

Tijdens een gezondheidscheck werd er een behoorlijk hoge bloeddruk geconstateerd met een verhoogde hartslag. Hiervoor kreeg ik Nebivolol en Nifedipine voorgeschreven. In het begin ontzettend last van bijwerkingen gehad, waaronder vermoeidheid, duizeligheid, wazig zien, maag-en darmklachten, oorsuizingen, vocht vasthouden, etc. Na ongeveer 6 weken deze medicatie geslikt te [lees meer...]hebben, werden de bijwerkingen minder en verdwenen ze bijna allemaal. Ook de hoge bloeddruk en hartslag zijn weer op normale waarden. Kortom, qua effectiviteit fantastisch maar over de bijwerkingen (zeker in het begin) vele malen minder enthousiast! Wilde bijna met deze medicatie stoppen.
16-05-2017

Hartfalen

Ik heb sinds 2012 metoprolol, naast Ramipril en Spirinolacton, vanwege hartfalen. Sindsdien is omdat mijn pompfunktie omlaag ging naar 17% de dosis verhoogd tot 200mg per dag. Daarvan kreeg ik zeer lage bloeddruk en ik was erg moe en kortaf. In overleg met de arts dit verminderd naar 50mg. Pompfunctie was al omhoog gegaan naar 35%. Ik werk fulltime. En het is mijn streven [lees meer...]om er zo min mogelijk medicijnen bij te gebruiken. Maar als eerste wil ik de motoprolol verminderen.
13-05-2017

Verhoogde hartslag

tot nu toe (gelukkig) eenmalig moeten nemen na ruim 5 uur een verhoogde hartslag te hebben. Wel waarschuwde de huisarts dat het mijn astma kon triggeren wat helaas ook zo is; de dag nadien nogal benauwd. Maar het hart was een uur na inname weer gekalmeerd
10-05-2017

Hartklachten

Begonnen met 25mg , dit hielp niet en als snel over gegaan op 50mg , ook 50mg was vrij snel niet effectief meer en zat ik op de 100mg. Heel erg veel last gehad van bijwerkingen, o.a extreme moeheid, benauwdheid , huiduitslag, stemmingswisselingen , koude handen en voeten , verkleuring van de handen, onrustig etc.
09-05-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb sinds het gebruik ervan niet of nauwelijks nog migraine aanvallen gehad. Wel wat lichte vermoeidheid en soms wat duizeligheid, maar niet extreem. Ik heb er veel baat bij.
06-05-2017

Hartkloppingen

Jaar geleden begon deze aandoening, soms werd ik wakker in de nacht met hartkloppingen en begon erger te worden. Toen heb ik 2 week metroprolol gebruikt en heb geen nieuwen gehaald. Dit gebeurde meestal in het weekend wanneer ik wodka+energy drink of gewoon blikje energy. Had er nog nooit van me leven last van gehad, enige dat ik overdags wel eens hartkloppen had vanwege[lees meer...] opstaan of andere lichte inspanningen. Jaar later werd het erger, zo erg dat ik het gevoel kreeg dat ik dood ging! Mijn ouders bed uit geroepen, hebben mij uurtje of 2proberen rustig te houden maar het stopte maar niet. Ben ik naar de spoed dienst geweest, dat ook nog eens half uur van ons vandaag was met de auto. Volgens dokter had ik hartritmestoornis, en dat het waarschijnlijk hyperventilatie was. Toen heb ik oxazepam voorgeschreven gekregen zodat ik kon slapen en te ontspannen. Dag later naar de huisarts geweest en alles uitgelegd, en heeft die mij metroprolol voorgeschreven wat ik dus jaar geleden ook gebruikt had vanwege dit. Sindsdien ik het gebruik uur voor dat ik naar bed ga is het niet weer gebeurd, wel vreemd dat ze zeggen dat dit hyperventilatie is want ik kan hier niks over vinden dat metroprolol hier goed voor is. Ja bijwerking is dat ik iets kortadmig word, maar dat denk ik terminste want me borst voelt koud aan en me hartslag zit dan rond de 45-50. Zodra ik uit de mond adem gaat het helemaal goed, ook slaap ik al me hele leven met open mond zonder problemen. Maar overdags als ik achter de laptop zit of bank dan adem ik nu wel uit de neus en zit mijn hartslag rond de 60-70 dus dat is wel allemaal prima. Ook wil ik vermelden dat ik rook, maar sinds 3 jaar geleden, of dat het probleem kan zijn weet ik niet maar ik wil er wel mee stoppen in ieder geval.
27-04-2017

Hartritmestoornis

Ik gebruik 3x daags om de 8 uur sotalol40. De inname verdeeld over 24uur is lastig. Na verloop van tijd lijkt het erop dat mijn hart gewend is geraakt aan sotalol waardoor de hartritmestoornissen in de zelfde mate terugkomen als voorheen zonder medicijnen. Mijn vrouw en kinderen kennen mij niet meer/ Ik ben niet vooruit te branden en mijn karakter is totaal veranderd van [lees meer...]een actief persoon naar een slak. Slaap slecht, veel dromen. Om 14.00uur 's middags ben ik doodmoe. 's Avonds moet ik een uur slapen om weer even door te gaan tot 23.00 uur. Ook een nadeel is de koude ledematen. Als iedereen lekker in dunne kleding buiten loopt, heb ik handschoenen en een winterjas aan. Ik wil om al deze nadelen afbouwen. Weet iemand wat de beste manier is bijv. de dosering en de afbouwduur? Ik lees daar namelijk helemaal niets over in de bijsluiter of via Internet.
26-04-2017

Hartkloppingen

Onverklaarbare hartkloppingen. Waarbij soms erg pijnlijk/hinderlijk. (Bloeddruk is al laag) Duizelingen, blauwe/oranje handen. Zeer tevreden over het medicijn. De klachten zijn nagenoeg verdwenen. En steken zelden de kop op. Hartritme is meer in balans.
21-04-2017

Hartklachten

Vanaf 2005 gebruik ik na het dotteren elke dag 25 mg metoprolol. Tot nu toe heb ik er geen enkele bijwerking van bemerkt.
19-04-2017

Snel moe en kortademig.
17-04-2017

Atenolol (atenolol)

gebruik al vele jaren medicijnen (TIA). Bloeddruk bleef prima 120-80. Sindskort gebruik ik atenolol 50 mg, omdat bloeddruk was gestegen naar 188-90. Na twee weken gebruik bloeddruk gezakt 144-50.
17-04-2017

Bisoprolol (bisoprolol)
Hartritmestoornis

Ik heb veel last van extra-systolen, na grondige controle door de cardioloog blijken dit goedaardige overslagen te zijn. Vooral na de maaltijd zijn ze uitgesproken voelbaar en wel 10 tot 20 per minuut. Ik moet hier volgens de specialist geen medicatie voor nemen, moet er maar mee leren leven.... Omdat ik bleef klagen gaf hij mij bisoprolol 2,5 mg, te nemen als ik er veel [lees meer...]last van had. Veel helpt dit echter niet, ik vraag mij dan ook af of er mensen zijn met hetzelfde probleem, en of er een betere medicatie voorhanden is ....
15-04-2017

Hartritmestoornissen

begonnen voorschrift cardialoog 50mg, last van (spier-)pijnen in nek, achterhoofd en schouder. Maanden fysiotherapie, niet geholpen. In overleg met huisarts naar 25 mg. Schouderpijn weg, maar pijn in de nek gebleven.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3951)
Anticonceptie - overig (3007)
Cholesterol (2371)
Depressie - antidepressiva overig (2189)
Epilepsie (1982)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1802)
Pijn - morfine-achtigen (1708)
Pijn (1620)
ADHD - psychostimulantia (1517)
Verslavingsziekten (1470)
Maagzuur - protonpompremmers (1358)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1331)
Bloeddruk - betablokkers (1182)
Anticonceptie - eenfase (1102)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (915)
Migraine (873)
Angststoornissen (867)
Depressie - antidepressiva TCA (834)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (816)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!