categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

Sotalol (sotalol)

Neem nu al 3 maanden sotalol. In het begin alle dagen hartoverslagen. een 4 tal per dag. Nu ik er minder aan denk is het minder. Maar overslagen blijven wel. Volgens cardioloog kan dit door sotalol komen. Iemand ervaring met dit?

Hartritmestoornissen

Door de huisartsenpost en vervolgenseen vervangende huisarts werd mij driemaal per dag 20 mg propranolol voorgeschreven. De aard van de aanvallen van tachycardie is al die tijd niet vastgesteld. Na het bezoeken van drie ziekenhuizen is pas na vier jaar voor het eerst een vermoeden van sinus uitgesproken. Propranolol hielp dan ook niet om aanvallen de stoppen. Via metoprolo[lees meer...]l en sotalol ben ik na vijf jaar aanklooien op bisoprolol gezet. Bisoprolol 5 mg helpt om een sinustachycardie binnen een halfuur af te zwakken. Het komt voor dat ik een tachycardie heb die ook niet door bisoprolol is te stoppen, mogelijk is het dan een flutter. Helaas kan ik dat niet inschatten. Als ik dat wel zou aanvoelen, dan zou ik sotalol innemen.

Hartritmestoornissen

Bisoprolol is voor mij noodzakelijk om zware aanvalken van tachycardie te stoppen. Ik krijg weliswaar maagpijn, maar ik heb geen andere keus dan deze bijwerking voor lief te nemen. Hetzelfde geldt voor koude handen en voeten: ik houd er rekening mee dat ik die kan krijgen. Stop met het verspreiden van negatieve verhalen, want mensen zoals ik moeten dit middel echt gebruike[lees meer...]n!

Hartritmestoornissen

Ik ben een 63-jarige man en slik al ruim een jaar 1 x daags (in de ochtend) 100 mg Metoprolol Sandoz i.v.m. in korte tijd 3 x Hartritmestoornissen gehad. Top middel. Geen Hartritmestoornissen gehad, geen enkele bijwerking (zelfs geen koude handen en/of voeten). Slaap prima, sport meermalen in de week, geen maag/darmklachten. Woog voordat ik dit gebruikte altijd rond de 88[lees meer...] kilo (ben 187). En na een jaar nog steeds. Dus gewichtstoename is het bekende "broodje aap" verhaal. Tevens is het ook complete onzin dat je van het merkloze (wat ik gebruik) Sandoz bijwerkingen krijg en van Selokeen niet. Ik heb nergens last van. Dus laat je niet gek maken door sommige reacties hier.
13-01-2020

Hartkloppingen

Ik heb slechts 1 vervelende bij werking en dat is een koud gevoel soms grieperig. kan dit echter nergens terug vinden wel koude handen ,voeten maar niet hele lichaam?
12-01-2020

Aangeboren hartafwijking

Sotalol duurt 1uur hoor dat het gaat werken
10-01-2020

Hartklachten

Atenolol is een betablokker waarbij je helder blijft; ik ben ermee begonnen omdat ik van metoprolol te lusteloos en mentaal geremd werd. Bijkomend voordeel blijkt dat mijn ademhalingsspieren beter functioneren -- ik kan weer beter zingen nu ik mijn ademsteun (middenrif) beter kan controleren.
10-01-2020

Hartklachten

Vanwege stents deze bètablokker gekregen om hartslag te regelen en (in combinatie met andere medicijnen) hoge bloeddruk binnen de perken te houden. Deze beta-blokker werkt ook op je hersenen, wat mijn denkvermogen en reactievermogen hinderlijk ging beperken, en tot lusteloosheid en een beetje depri gevoeld leidde. Had ook effect op met name mijn middenrifspieren waardoor [lees meer...]ik veel ademsteun miste bij zingen. Intussen gestopt en op Atenolol overgegaan, waardoor ik veel helderder ben, en weer beter kan zingen
08-01-2020

Boezemfibrilleren

het is een goed medicijn .alleen ik heb te maken met elk jaar gewicht toename
06-01-2020

Propranolol (propranolol)

Als 20er had ik elke 2 weken 2 a 3 dagen hevige migraine. Met P verminderde met de tijd naar 1x per maand. Ik stond regelmatig slapend op mijn bed te gillen. Had elke dag stevig buikkrampen. Mijn conditie was helemaal weg en opbouwen lukte niet. 500 meter lopen en ik was bek af en voelde het bloed kloppen in m’n benen alsof ik een marathon had gelopen. Heb het 7 a 9 jaar[lees meer...] ingenomen en heeft ervoor gezorgd dat ik weinig heb kunnen doen als 20er, ik had de energie er niet voor. Voelde mij een omaatje. Na het stoppen ivm gewenste zwangerschap in een emotionele rollercoaster gekomen. Had binnen 4 weken afgebouwd op advies huisarts. Jaren later ben ik er achter gekomen dat het ook gevoelens afvlakt dus dat verklaart de rollercoaster. Kan mij niet herinneren of deze werking toen al bekent was (2003). Ik heb nog altijd last hiervan, ook na jaren hulp gehad te hebben. Zijn er meer mensen die lang zo’n hoge dosis hebben genomen en na het stoppen hiermee kampen? Zijn er onderzoeken gedaan naar de effecten hiervan?
04-01-2020

Boezemfibrilleren

Nu ik op de dosis: 1 x 120 mg. En 1 x 80 mg. zit. Tot nu toe 1x een aanval van BF gehad. Ik wacht nu op een oproep voor een mini maze. Ik hoop dan met dit medicijn te kunnen stoppen. Ik heb veel nare bijwerkingen. Bonkend hart, verward, vergeetachtig, heel weinig energie, pijn bovenbenen en vooral paniekaanvallen.
01-01-2020

Propranolol (propranolol)

Ik kreeg dit middel voorgeschreven vanwege angst. Ik ben goed ziek geweest en heb nu PDS. Volg een streng dieet en eten is moeilijk. Ik krijg dan een paniekaanval. Ik heb van de huisarts propranolol retard 80 gekregen. Ik merkte wel dat mijn hartslag (heel) laag werd. Zelfs 52. Dat voelde niet goed. Na een paar uur begon mijn buik te rommelen met dunne diarree als gevolg[lees meer...]. Nu kan ik dus nog steeds niet deelnemen aan het gewone leven... ik ben nu gestopt met het medicijn. Had er maar 1 genomen, die is nu uitgewerkt benul heb net gewoon kunnen eten zonder problemen.
28-12-2019

Hartritmestoornissen

Na 3 jaar zoeken bleek dat ik hartritmestoornissen had. Eerst bisoprolol en Xarelto, daarna Solatol en Xarelto en een ablatie eind oktober. Medicijnen moet ik blijven slikken tot de controle eind januari. Hartritme is goed nu en stabiel, bloeddruk ook maar naar de hoek van de straat lopen lukt niet, misselijk, vaak een naar gevoel (geen pijn), beperkt in activiteiten, vee[lees meer...]l mensen om me heen is lastig, ergens naar toe leidt tot een naar en onbestemd gevoel. Iemand die dit herkent?? Het beperkt mijn doen en laten en maakt het leven klein en minder leuk. Ik vraag me af of dit bijwerkingen zijn van medicijn.
22-12-2019

Hartritmestoornis

Gebruik sinds 3 weken 50 mg 1 x per dag n.a.v. hartritmestoornis. Na inname last van moeheid, duizeligheid en vooral veel nachtmerries die vaak over ongelukken, moorden enz gaan! . Slaapritme is daardoor verstoord. Ook ben ik regelmatig angstig en depressief!
19-12-2019

Nebivolol (nebivolol)

Werkt totaal niet
18-12-2019

Selokeen (metoprolol)
Hartinfarct

na ontslag ziekenhuis vervangend medicijn van apotheker gekregen en begon me elke week slechter te voelen na opnieuw catheterissatie en nogmaals een infarct er achter gekomen dat de medicijn verandering de oorzaak was.Helaas krijg ik nu net bericht dat de selokeen zoc niet meer vergoed gaat worden het komende jaar. Met andere woorden de overheid ziet je liever de pijp uitg[lees meer...]aan dan een iets duurder medicijn laten vergoeden.
15-12-2019

Atriumfibrilleren

Na atriumfibrilleren sotalol 2x daags 40 mg gaan gebruiken. De eerste 3 maanden enorme hoofdfpijn gehad en veel zweten. Bloeddruk steeg enorm. Boven de 200. Daarna zwakte alle bijwerkingen langzaam af en nu heeft mijn lichaam dit blijkbaar goed geaccepteerd. Voel me veel beter dan voorheen. H Al met al nu zeer tevreden.iervoor gebruikte ik verapamil en metoprolol. Nu merk [lees meer...]ik enorm verschil. Mijn lichaam was altijd aan het stuiteren, veel last van hartritmestoornissen en was altijd moe. Nu is mijn lichaam tot rust gekomen en voel ik me super. Heel af en toe nog 2 a 3 tellen even hartkloppingen.

Hartfalen

al 20 jaar. koude handen en armen tot elleboog.In de nacht trekkingen in benen. af en toe hoofdpijn en inderdaad veel aangekomen.10 kilo . Gelukkig lees ik nu komt het door de medicijnen.

Boezemfibrilleren

Slik nu 2 weken metoprolol, maar in plaats van een bloeddrukverlaging is het een flinke bloeddrukverhoging. En een polsslagverhoging. Heeft iemand ook deze ervaring? De cardioloog zegt dat het niet van de metoprolol kan komen maar het is begonnen vanaf de 1e pil.

Atenolol (atenolol)

Onregelmatige hartslag 95/160 ik werd van de bijwerkingen al strammer en heb zelf het medicijn gehalveerd in 25 mg. Van Teva krijg ik hartkloppingen en duizelingen van het merk Actavis minder bijwerkingen
28-11-2019

Atenolol (atenolol)

Jaren lang Atenolol van Sandoz gehad was er helemaal aan gewend. Plots krijg ik ongevraagd of ik het wil of niet de Atenolol van een andere Fabrikant Teva, heeft misschien wel dezelfde werkzame stoffen maar niet de hulpstoffen. Ik heb erg snel last van bijwerkingen. Maar de bloeddruk is goed.
28-11-2019

Metoprolol (metoprolol)

Al jaren af en toe last van migraine inclusief aura maar op een gegeven moment 1 keer per week en later zelfs om de twee dagen last van migraines en hierdoor begonnen met metoprolol. Meteen zeer effectief en nu nog maar heel af en toe een aanval of zeer lichte verschijnselen van migraine. Eerste week van het gebruik van metoprolol last gehad van mijn darmen met lichte di[lees meer...]arree maar bij langer gebruik geen last meer van bijwerkingen. Echter bij heel snel opstaan wel duizelig maar dit kan goed voorkomen worden door rustig op te staan. Al met al ben ik zeer tevreden over dit medicijn.
27-11-2019

Hartfalen

23-11-2019

Bisoprolol (bisoprolol)

De laatste jaren bleef ik maar aankomen terwijl ik normaal eet en beweeg. Ben door dit medicijn 15 kilo aangekomen en velen met mij die dit medicijn gebruiken. Betablokkers die eindigen op lol geven allemaal overgewicht. Verder is mijn conditie achteruit gegaan. Krampen in mijn benen. Overmatig zweten. Kortademig. Ik ga stoppen met bisoprolol
22-11-2019

Selokeen (metoprolol)

29-10-2019

Metoprolol (metoprolol)

Veel onderzoeken gehad ivm een vrij hoog hartslag in rust. Gemiddeld rond de 110 in rust. Hier kwam niks uit, tot ik 2 keer opgehaald werd door de ambu ivm een hartslag van ca 185 in rust, zo uit het niets. Hierdoor heel erg onrustig geworden als die voorkwam. In zh gaven ze metropolor en diazepan. Na overleg met ha weer onderzoek bij cardioloog. Dit maal kwam er een goe[lees meer...]d aardig ritmestooring uit. Wat dus zo nu en dan voorkomt. Advies om metropolor een jaar te slikken en dan weer af te bouwen. Hartslag in rust is tussen de 59 en 80 gemiddeld. Wat voorheen gemiddeld 110 was. Voor mij werkt het.
19-10-2019

Hartritmestoornissen

Van metropolol 50mg naar 2,5 mg bisoprolol. Volgens cardioloog werkt dit medicijn meer op het hart en minder op de rest van het systeem (lichaam). Na een paar dagen kreeg ik last van kortademigheid en pijn midden op de borst welke naar beide zijden van mijn lichaam uitstraalt. Ik ben hier nu heel onzeker van geworden. Met mijn hart is niets mis zoals de laatste har[lees meer...]techo heeft uitgewezen. Ik overweeg nu te stoppen met de bisoprolol en ga dat overleggen met mijn huisarts.
13-10-2019

Atriumfibrilleren

Eerst andere middelen geprobeerd zoals Sotalol (extreme bijwerkingen voor mij, zoals ernstige rheumatische verschijnselen in gewrichten tot aan onmogelijkheid van lopen en bewegen en extreme pijn + meer nare bijwerkingen), Verapamil (eveneens te veel levensbeperkende bijwerkingen), overgestapt op Metoprolol (ca 5 jaar geleden). Eerst een veel te hoge dosering van 2x 100 [lees meer...]voorgeschreven gekregen voor en na mijn operatie (met bijwerkingen als gevoel van flauwte, overslaan van hartkloppen, algeheel gevoel van malaise, onfit voor normale dagelijkse prestaties). Uiteindelijk nu op 1x 50 per dag in de ochtend, bevalt goed. Als ik een keer vergeet (zelden) dan merk ik dat ik het echt nodig heb (anders gaat bloeddruk wat omhoog en voel ik mij niet zo fit + duf in het hoofd). Ik kreeg ook perindopril 2mg (en daarvoor 3mg) erbij voorgeschreven na diagnose van onregelmatige hartslag (en af en toe atriumfibrileren), maar moest daarmee stoppen omdat de bloeddruk te laag werd, het hartritme op hol ging slaan 1-2 uur na inname en ik duizelig en misselijk ervan werd. Mijn notering van 'nauwelijks/geen bijwerkingen' is een eindconclusie: Het proces van zoeken naar een bruikbaar medicijn heeft 2-3 jaar geduurd en dat kan beter denk ik, als artsen beter luisteren naar de ervaringen van de patient en beter naar de algehele constitutie kijken, de reacties van de patient op medicijnen in het algemeen en in vergelijking met de gemiddelde patient (zijn er allergieen bekend? werkt het immuunsysteem van de patient anders dan gemiddeld? heeft de patient altijd sterke bijwerkingen met alles inclusief koffie, alcohol, sommige voedingsmiddelen, etc?). Ik raad mensen aan die een hoge afweer tegen medicijnen (en andere stoffen) hebben, d.w.z. veel bijwerkingen met alles + allergische reacties, plus een andere of sterkere reactie dan gemiddeld hebben met/tegen alles, een lagere dosering uit te proberen. Sommige mensen hebben echt veel minder medicijn nodig om het werkzaam te laten zijn, is mijn persoonlijke ervaring. Tot slot over gebruiksgemak: de pillen zijn behoorlijk groot en met water wegslikken lukt mij niet, maar met een hapje voedsel gaat het goed.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4914)
Anticonceptie - overig (3597)
Cholesterol (2820)
Depressie - antidepressiva overig (2619)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2238)
Pijn - morfine-achtigen (2127)
ADHD - psychostimulantia (1933)
Pijn (1918)
Verslavingsziekten (1847)
Bloeddruk - betablokkers (1611)
Maagzuur - protonpompremmers (1521)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1460)
Anticonceptie - eenfase (1335)
Angststoornissen (1147)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1095)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1074)
Depressie - antidepressiva TCA (1013)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (929)