categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

03-07-2020 | Man | 35

26-06-2020 | Vrouw | 18
metoprolol
Al jaren had ik last van hevige migraine aanvallen. Toen ik 17 was, begon ik met 100 mg metoprololsuccinaat. Ondanks dit kreeg ik toch nog aanvallen, zij het in veel mindere mate. Na een ander medicijn te hebben geprobeerd (en daar heel naar van te zijn geworden) ging ik terug naar metoprololsuccinaat, maar dan 150mg op aanraden van de neuroloog die mij behandelde. Dit hee[lees meer...]ft de migraine aanvallen bijna geheel verminderd. Ik ben heel tevreden over dit medicijn tot dusver. De enige bijwerkingen die ik heb ondervonden zijn kortademigheid (intensief sporten wordt hierdoor lastig) en ik ben 1x flauwgevallen.

19-06-2020 | Man | 62
Hypertensie
Na een hartklep vervanging Is de dosis verhoogd naar 100 mg. Van wege tachycardie. Maar de werking bleek onvoldoende.

Carvedilol

19-06-2020 | Man | 62
carvedilol
Hypertensie
Ik kan er verder nog niet veel over zeggen ik ben er net mee begonnen.

08-06-2020 | Vrouw | 50
propranolol
Propranolol werkte zo'n 40%, daar was ik eerst blij mee, maar had nog geen leven zo met aanvallen van 2,5 dag en mega spugen.. Last vd bijwerkingen dus van 120 terug gegaan naar 80. Na 17 jaar op candersartan over dat helpt veel beter tegen migraine, minder bijwerkingen maar heb wel ook veel hogere dosis.

02-06-2020 | Man | 60
Cholesterol

02-06-2020 | Man | 73

29-05-2020 | Man | 27
metoprolol
Nou vandaag 3 tabletjes gehad en mijn zuurstofgehalte is gedaald van 100procent naar 45 procent.

29-05-2020 | Man | 27

27-05-2020 | Vrouw | 57
Hartfalen

25-05-2020 | Man | 76
Hartritmestoornissen
af en toe had ik hartritmestoornissen na een screening voor 70 jarigen kreeg ik metoprolol voorgeschreven daar werd ik ziek van, ik kreeg elke dag alle beschreven bijwerkingen tegelijk. ik raakte dan gedesoriënteerd en versuft. kon niet meer autorijden en zelfs op straat lopen en oversteken werd gevaarlijk. nu heb ik sotalol die ik naar behoefte kan nemen. dat is 1 pil va[lees meer...]n 40 mg in 3 maanden. meer heb ik niet nodig. ik heb me aangeleerd niet meer hooi op mijn vork te nemen dan ik gewoon aankan en mijn activiteiten goed te plannen zodat ik me vrijwel nooit meer hoef te haasten.

25-05-2020 | Man | 76
Hartritmestoornissen
voorgeschreven na algemene screening op 70 jarige leeftijd en 24 uurs onderzoek met een kastje. Voor de inname in de ochtend voelde ik me goed na de inname ontstonden gedurende de dag steeds meer bijwerkingen. Ik raakte dan langzamerhand ook versuft en gedesorienteerd. Autorijden werd gevaarlijk en zelfs lopen en de straat oversteken werd riskant.

24-05-2020 | Man | 73
Angina pectoris
Voorgeschreven gekregen na een hartinfarct met daaropvolgende dotterbeurt met plaatsing van 2 stents. Had daarna veel last van hartoverslagen en dat verbeterde dankzij 12,5 mg metoprolol. Wel werd ik sneller moe en bij flinke inspanning leek het alsof ik tegen een grens aan liep. Gebruik het nu 4 jaar en die bijwerkingen zijn niet veranderd. Ik zal er mee moeten leven.

24-05-2020 | Man | 29
propranolol
Werkt perfect als preventief middel tegen migraine. Heb actavis, aurobindo en sandoz gehad, vooral bij die laatste begonnen bijwerkingen duidelijk op te treden. Vanaf toen wilde ik afbouwen, binnen enkele dagen/weken voelde ik mij fitter, energieker en ging mijn libido omhoog.

23-05-2020 | Vrouw | 56
propranolol
De 80 Mg retard versie is buitengewoon goed. Je voelt het product werken bij een angstaanval. Het houdt het doorkomen van de migraine aanval tegengehouden worden. Ik begrijp niet waarom dit retardproduct uit productie gaat. Het helpt zo vele mensen die niet geholpen zijn bij een acute afgifte maar beschermd worden ten alle rijden door de retard versie met uitgestelde af[lees meer...]gifte. Hoe kan je een goed product nu zo maar stopzetten om economische redenen ? Foei aan de producenten. Je brengt mensen bewust in gevaar omda er geen alternatief is .

22-05-2020 | Man | 73
Angina pectoris
Op zich brengt het medicijn de hartslag flink naar beneden maar dat betekent meteen, dat je een zekere rem voelt bij flinke inspanning. Bovendien voel ik me regelmatig vermoeid. Vooral aan het begin van de dag. Op de bloeddruk heeft het weinig effect.

Nebivolol

22-05-2020 | Vrouw | 69
nebivolol
Hartritmestoornis
Sedert ik dat moet nemen gedurende veeschillende jaren heb ik veel spierpijnen en stijve spieren, algemeen gevoel van moe te zijn weinig energie te hebben, bloedonderzoek normaal maar heb de indruk dat dit medicament me heel erg afstopt in mijn normaal functioneren.

20-05-2020 | Man | 20

Atenolol

18-05-2020 | Vrouw | 60
atenolol

Bisoprolol

17-05-2020 | Vrouw | 28
bisoprolol
Ik neem dit medicijn sinds 14 dagen in... mijn hartslag is een stuk beter ( voordien continu tussen 90 en 120 ) . Echter heb ik sinds gisteren een prikkelhoest, echt met vlagen. Is dit een bijwerking van deze medicatie ? Verder ben ik er ontzettend moe van en heb het vaak kou. Vanaf wanneer is je lichaamhier aangewend ? Ik ga nog even doorbijten, maar voel me hier niet to[lees meer...]p mee.

12-05-2020 | Man | 59
metoprolol
Ernstige Longembolie gehad (beide longen) vanuit ernstige Trombose in beide benen. Twee maanden later volgde een zgn post Embolie. Gebruik sinds 4 maanden Xarelto 20mG per dag en sinds een maand Metoprol 50mG per dag. Hartslag is veel rustiger en regelmatiger. Bloeddruk wordt iedere dag gemeten al 4 maanden lang, en is behoorlijk gedaald, gemiddeld nu 130 om 90, was 150 om[lees meer...] 100. Heb 1 lichte bijwerking: moeheid. Ben heel content met deze combinatie. CT scan hart is overigens voorbeeldig, hart is 100% gezond.

Labetalol

11-05-2020 | Vrouw | 54
labetalol
Hypertensie
Door hypertensieve crisis in ziekenhuis terecht gekomen 9 weken geleden. Daardoor hersen-, en oogschade opgedaan. Sindsdien op deze medicatie. Door de 600 mg betablokker per dag ben ik, fysiek, nergers toe in staat. Beetje wandelen met de hond gaat nog net als het tempo laag blijft. Binnenkort overleg met huisarts om op andere medicatie over te stappen.

Atenolol

09-05-2020 | Vrouw | 23
atenolol
Hartkloppingen
Fijn medicijn, verminderd mijn hartkloppingen. Wel geeft het vermoeidheid ervoor terug.

08-05-2020 | Vrouw | 63
Hartritmestoornis
Na 1 dag sotalol geslikt te hebben kreeg ik een hartstilstand.ben gereanimeerd en heb 5 dagen in coma gelegen

27-04-2020 | Man | 87
sotalol
Ik slik het al 30 jaar , en heb nog steeds veel last , het is raar maar vooral in ruste.

21-04-2020 | Vrouw | 16
Hartritmestoornis
Hallo ik ben 16 jaar en heb al sinds me 9e een hartritmestoornis. Ben er pas sinds dit jaar achter gekomen. Zou eigenlijk geopereerd worden maar door het coronavirus kan dat nu niet. Dus dit medicijn gekregen. In het begin kon ik echt niet slapen en voelde m’n hart naar. Nu ben ik er aan gewend en zijn de enige bijwerkingen heel duizelig en moe en geen gevoel vaak in mijn [lees meer...]linkerhand. Voor de rest wen heel fijn medicijn want heb geen enkele aanval meer gehad terwijl vroeger dit wel 10 keer op een dag gebeurde. Ben blij dat ik er eindelijk van af ben!!!

14-04-2020 | Man | 57
metoprolol
Gebruik dit medicijn nu alweer 2 jaar naar tevredenheid, maar er 1 ding wat ik over dit medicijn wil weten. Nl is een bijwerking dikke buik krijgen? Bedoel dus gewichtstoename?

08-04-2020 | Man | 64
Hartritmestoornis
Ik ben een man van 64, sinds 2010 gebruik ik sotalol , aantal jaren geleden ablasi gehad, in 2010 omleidingen en stents , Ik gebruik sotalol 80mg op gevoel, ik pin me er niet op, bij ritmestoornis pak ik een halfje smorgens en een halfje s´avonds, het blijft wel rommelen maar heb het idee dat je je eigen niet teveel moet opwinden bij het minst of geringst, maar rustig pro[lees meer...]beren te blijven, daarbij gebruik ik Xarelto 20mg en Libradin 10 in de ochtend, verder zorg ik dat ik goed eet, ik kan ermee leven, en met mijn geloof in God en de rust dat dat mij biedt heb ik vrede.

07-04-2020 | Vrouw | 18
propranolol
Ik heb draaiduizeligheids aanvallen, hierdoor begint alles om me heen te draaien en zak ik door mijn benen kan dan 1 week weinig tot niks. Ook heb ik zulke aanvallen zonder dat ik omval. ze denken nu migraine zonder hoofdpijn. Slik deze medicijnen nu 5 maanden en heb nog geen aanval meer gehad.

03-04-2020 | Man | 67
metoprolol
Ik slik dit middel nu ruim 1 jaar. Bloeddruk is door dit middel wel aardig verlaagd. Was eerst 155/90 en nu (gemiddeld) 135/80. De bijwerkingen zijn echter heel vervelend. Dit betreft: vermoeidheid (in benen) en last van koude armen, rug en handen. Het meest vervelende is het ontstaan van een chronische loopneus. Ik loop de hele dag met zakdoeken in de aanslag, terwij[lees meer...]l ik niet echt verkouden ben. Vooral die loopneus belemmert mij ernstig in mijn dagelijk functioneren.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5055)
Anticonceptie - overig (3713)
Cholesterol (2877)
Depressie - antidepressiva overig (2699)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2318)
Pijn - morfine-achtigen (2183)
ADHD - psychostimulantia (2040)
Pijn (1969)
Verslavingsziekten (1914)
Bloeddruk - betablokkers (1664)
Maagzuur - protonpompremmers (1552)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1504)
Anticonceptie - eenfase (1377)
Angststoornissen (1196)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1143)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1117)
Depressie - antidepressiva TCA (1036)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)