categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

14-10-2021 | Man | 58
metoprolol
Ik had amlodipine en metropolol samen en werd van de amlodipine naar en kreeg hartkloppingen. Daarna overgegaan op metropolol en dat geeft geen bijwerkingen en bevalt prima ! Wel wat vocht vasthouden maar dat kan ook v d dextametason die ik iedere dag in moet nemen . Moeilijk te zien waar het van is.

14-10-2021 | Vrouw | 39
Hartinfarct
In eerste instantie ging het goed, na een aantal weken bijwerkingen van duizelig worden de hele dag door en een lage bloeddruk. Overgestapt op bisoprolol, echter ook na 2,5 weken dezelfde klachten.

14-10-2021 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
Ik slik ze tegen hartritmestoornissen. Daar helpt het wel tegen al is het niet 100%. Nadeel is wel dat als je van te voren geen hoge bloeddruk hebt die erg gaat zakken met duizeligheid tot gevolg. Deze medicijnen zouden ook tegen migraine helpen maar daar merk ik niks van. In tegendeel: het aantal migraines is hetzelfde maar de aanvallen duren langer omdat je al dagen van[lees meer...] te voren last krijgt van voorverschijnselen. Ook de aurafase duurt langer. Ik heb ergens gelezen dat dit middel niet geschikt is voor migraines met aura, kan daar helaas nergens meer informatie over vinden maar dat is dus wel ook mijn ervaring.

12-10-2021 | Vrouw | 56
Tremor
Na overbelasting van mijn rugspier was mijn linkerrugspier gaan trillen en linkerbeen was de trilling echt heftig maar nooit zichtbaar. Dit was sinds een half jaar dagelijks voelbaar. Lichte trillingen afgewisseld met uren van matige trillingen. Deze zijn niet waarneembaar maar wel voelbaar. Alles hier tegen geprobeerd maar niks hielp. Totdat ik propranol 10 mg ben ge[lees meer...]start. Ik leef weer voel me veel beter. Verder heb ik geen andere medicatie dus voor mij de eerste medicatie die ik slik in 56 jaar

09-10-2021 | Man | 64
bisoprolol
Ronde rode plekken witte randen op enkels en beide onderbenen eerst een been en klein daarna uitbreidend en jeukend. Tegelijk met vochtophoping rond enkels. Dunner worden en verkleuren hoofdhaar.

05-10-2021 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Wanneer ik de ervaringen lees lijkt het wel of metoprolol alleen maar ellende geeft. Natuurlijk is het vervelend wanneer je bijwerkingen hebt. Ik ben echter zeer tevreden over het gebruik van metoprolol ook al was en ben ik er geen voorstander van. Maar soms heb je geen keuze in het kiezen van iets wat je probleem kan verhelpen. De enige echte bijwerking is het dromen maar[lees meer...] dat probeer ik dan maar te relativeren.

04-10-2021 | Man | 64
Tremor
Ik gebruik de propranolol al een paar jaar. Trillen met de linkerhand heb ik al heel lang. Ik ben linkshandig. De rechterhand heb ik geen problemen mee. Met name als ik in een andere omgeving kom met vreemde mensen heb ik tremors. Dan kan ik nog geen kopje koffie oppakken. Of als ik thuis precies werk moet doen. Solderen of kleine schroefjes en dat soort dingen..Propranol[lees meer...]ol heeft mij hier heel lang mee geholpen. Ik gebruik nu 1 tablet en kan dan functioneren. Typen, schrijven en zelf werken met gereedschap. Vreemd is wel dat ik dit tremors maar aan 1 kant heb.Ik ga zelfs weer biljart spelen. Merk wel dat de werking minder wordt na het gebruik van een aantal jaren. Misschien een beetje meer nemen. Iemand ervaring mee dat de werking na verloop van tijd begint af te nemen? Ik hoor het graag

24-09-2021 | Vrouw | 87
Na ingenomen na ongeveer 1 uur diaree

19-09-2021 | Vrouw | 61
Aneurysma
Heb deze gekregen om mn hartslag wat te verminderen.Heb nu heel lage bloeddruk, en wordt soms emotioneel

14-09-2021 | Man | 52
Hartinfarct
Jaar geleden na een 4 voudige bypass begonnen met het slikken van een halve apotheek. Metoprolol is vandaag in dosering verlaagd van 100 naar 50mg. In overleg met de cardioloog. Zweten vreselijke vermoeidheid en geen kwaliteit van leven op deze manier. Met de afbouw hopenlijk verbetering. Ben 52 en wil graag mijn leven weer oppakken.

13-09-2021 | Vrouw | 19
Hartritmestoornissen
Ik slik nu ongeveer 2 jaar metroprolol . De laatste tijd begin ik steeds meer bijwerkingen te krijgen. Ik slik dr metroprolol omdat mijn hart ‘te snel’ klopt. Uiteraard moet het medicijn dit verhelpen en de hartslag laten zakken. Helaas heb ik nu nog steeds we eens een hartslag van 190 (zowel in rust als bij inspanning). Laatst hierover contact gehad met de cardioloog en [lees meer...]die zei dat ik dan maar een hogere dosis zou moeten nemen, ik heb er voor gekozen dit niet te doen omdat ik soms al enorm wordt geremd door alle bijwerkingen. Ik heb ondanks het medicijn nog steeds vaak last van hartkloppingen en een te hoge hartslag, maar mijn cardioloog ziet hier niet zo de ernst van in omdat ik nog jong ben.

07-09-2021 | Man | 45
metoprolol
Sinds het gebruik van Metoprolol zijn mijn migraine-aanvallen behoorlijk verminderd! Zelfs een record van 2 maanden geen aanval.

Emconcor

bisoprololfumaraat
Hartklachten
Bij de start vlugger vermoeid maar na enkele maanden gebruik ging dit beter.

Hartklachten
Jaren emconcor genomen . Sinds enkele maanden gebruik ik bisoprolol sandoz. Enkel uren na inname van dit product krijg ik last van een knisperende ademhaling wat de indruk geeft moeilijker te kunnen ademen. Is er nog iemand die deze vervelende bijwerking heeft/kent ? Dank voor uw reactie

Hartklachten
Enkele uren na inname van bisoprolol krijg ik een knisperende ademhaling . Iemand hier ook last van ?

18-08-2021 | Man | 61
Hartritmestoornissen
Mijn ervaring? Vanwege constante hart vibreren in het ziekenhuis terecht gekomen. Aan het infuus gelegen en dat hielp niet, vervolgens na enige tijd ECV. Uiteraard geen dag of 2 oid ter observatie gelegen, maar meteen in de middag met medicatie naar huis gestuurd, medicatie oa bloedverdunners en maagbeschermer. Twee weken later geen effect medicatie, terug naar het zi[lees meer...]ekenhuis, diverse onderzoeken, oa hartfilmpje Echo en al wat er bij hoort, ook nog holteronderzoek gehad, vonden er niks op, ja, zo nu en dan overslag rikketik . Maar toch last van de rikketik, nu komt het, in 4 maand tijd door verschillende cardiologen gezien en verschillende hartmedicaties gekregen, let wel, bij geen 1 zat er een maagbeschermer bij. Gevolgen, je bent gewoon ene wrak geworden, constant moe ,misselijk en oplopende hartslag, last van de maag en eetlust nagenoeg 0 en er niet op gewezen geworden dat je maagbeschermers er bij zou moeten/kunnen gebruiken. Nu ben ik , door dat ik mij al zo,n beetje 4 maand, door diverse harttabletten, hondsberoerd voel met de laatste hart medicatie Metoprolol 50 mg, gestopt. Elke keer als ik een cardioloog om raad vroeg, en ik daarbij de kwalen aan hem/haar voorlegde kreeg ik gewoon een andere hartpil voorgeschreven, kwaal bleef gewoon doorgaan. Waarom wijst er dan niemand van artsen en of specialisten op de oplossing . Nu uiteindelijk word er bij mij een algehele bloedonderzoek gedaan, kijken wat voor schade ik, vanwege al die verschillende hartmedicaties zonder maagbeschermers opgelopen heb. In die tijd , eigenlijk nu nog steeds,zat ik ook nog eens met een hele boel stress. Vertrouwen in de medische wereld is dan ook bij mij al aardig geslonken, of komt dat soms door Corona dat dat veel belangrijker geworden is, de rest is bijzaak geworden, of heb ik het mis.

15-08-2021 | Vrouw | 59
Hartritmestoornissen
Sinds 1 1/2 jaar gebruikte ik metoprolol.Ik had boezemfibrileren gehad en zat in zware burnout.Al snel,kreeg ik veel pijn op de borst,uitval en hoofdpijn,pijn in armen,kaken,na het innemen van metoprol.Mijn cardioloog zei dat het niet kon dat ik van dit middel zo,n pijn kreeg;"zal vast wel aan de burnout liggen en het feit dat ik te dik ben."Ik heb al deze tijd in een vres[lees meer...]elijke hel geleefd,zoveel pijn,dat ik soms dacht dat euthanasie beter zou zijn als het niet over ging.Ik werd niet geloofd,want ik had toch immers een "burnout"!Ik kreeg zelfs een medisch psychologe, die me daarin begeleidde.Ik ben vele malen gestopt met metoprolol,maar moest weer beginnen omdat ik weer hartritmestoornissen kreeg.Het was inmiddels corona tijd en ben letterlijk onder een steen gekropen om de coronapatienten niet te hinderen en heb dus zo 1 1\2 jaar vreselijke pijnen geleden.Toen het coronavirus afnam,kreeg ik op verzoek een andere cardioloog en deze dank ik op mijn blote knieën dat hij een hartcatherisatie bij me liet uitvoeren,want toen moest ik 5 dagen stoppen met bloedverdunners en heb toen ook de metoprolol niet meer genomen.En tadaaa ik was pijnvrij.Op de laatste dag zonder bloedverdunners heb ik metoprolol genomen en die vreselijke pijn was terug.Bij de catherisatie is mijn kransslagader goed gebleken,-waar ik inmiddels ook niet meer aan twijfelde-maar nu was het bewijs daar.Ik heb vanaf de dag dat ik stopte met metoprolol geen pijn meer gehad,wel nog een week hartkloppingen die zachtjesaan ook verdwenen.Moraal van dit verhaal:blijf bij je gevoel!Als 20 mensen zeggen dat het komt door je burnout,want daar "kun je alles "van krijgen,en jij voelt dat het niet zo is,blijf bij je gevoel.Elk mens is anders,elk medicijn werkt bij iedereen anders.Bij mij was overgevoeligheid voor bepaalde medicijnen bekend,had ook al ooit een anaflaktische reactie gehad,maar er werd niet naar me geluisterd.Het is te triest voor woorden dat ik bijna 2 jaar zoveel pijn geleden heb,terwijl dit niet nodig was.

14-08-2021 | Man | 56
Hartklachten
Ik ben 24 juni geopereerd ( 4 bypasses), gelijk na deze operatie kreeg ik een heleboel nieuwe medicijnen. Één ervan was Metoprolol, vanaf de dag dat ik begon met het slikken van Metoprolol kon ik niet meer slapen. Ik heb uiteindelijk bijna 5 weken in het ziekenhuis gelegen ( getroffen door een bacteriële infectie) . Al die weken heb ik nauwelijks geslapen ( als ik sliep k[lees meer...]wam dit door uitputting en omdat het lichaam op was). Iedere keer bij de verpleegkundige aangegeven dat ik niet kon slapen en elke dag rond 02.30 werd mijn beddengoed en de kleding die ik had verschoond. Alles, werkelijk alles was dan drijfnat. Nadat ik uit het ziekenhuis werd ontslagen en oom thuis niet kon slapen heb ik de cardioloog en mijn huisarts gebeld. De cardioloog nam mij niet serieus en mijn huisarts ( ik heb een goede huisarts) kon geen andere medicijn voorschrijven omdat zij niet gespecialiseerd is in medicatie voor hartpatiënten. Weer contact gehad met de cardialoog maar deze weigerde mij een andere bètablokker voor te schrijven. Uiteindelijk ben ik in het ErasmusMC geweest , daar heb ik aangegeven dat ik het zo niet vol kon houden . Men heeft mij daar vervolgens een andere bètablokker voorgeschreven.( Bisoprolol). Na één dag merkte ik gelijk dat mijn lichaam goed op deze medicijn reageerde. Ik kon weer slapen ( de slaap prikkels kwamen weer terug) , het zweten stopte, mijn bloeddruk was veel beter , de vermoeidheid lijkt minder en ook mijn migraine verdween. Ik voelde mezelf echt in één keer zoveel betert, het leek wel een wonder. Mijn algehele gevoel van lamlendigheid was helemaal verdwenen. Ik ben nu aan het herstellen van mijn bacteriële infectie, ik voel nu ook minder pijn en ook de wond van de operatie is nu eindelijk aan het genezen. Wat ik vreselijk vond is dat men al die tijd niet naar mij wilde luisteren en verplichte om vooral door te gaan met het gebruik van een medicijn die in mijn geval mijn lichaam “vergiftigde “. De bijwerkingen die met het gebruik van Bisoprolol niet zijn verdwenen zijn de : Nachtmerries en zeer droge mond.

12-08-2021 | Vrouw | 82
bisoprolol
Momenteel, veel huiduitslag en ondraaglijke jeuk. Duizeligheid en koud gevoel van de handen en voeten. Rode ogen

Celiprolol

11-08-2021 | Vrouw | 77
celiprolol
Hartkloppingen
Ik gebruikte bijna 30 lang Celiprolol met de merknaam Dilanorm. Nu is Dilanorm niet meer te koop en ik kreeg daarom Celiprolol van Teva. Ik kreeg vroeger geen bijwerkingen!! Maar nu wel. Benauwd, erg benauwd en vanochtend dacht ik een infart te krijgen. Geluklig was het bronchospasme door de onnodige toevoegingen bij Teva!

09-08-2021 | Vrouw | 28
bisoprolol
Ik gebruik dit medicijn nadat ik een hartinfarct kreeg die veroorzaakt werd door een spontane scheur in de kransslagader. Ik heb al heel mijn leven een lage bloeddruk en een trage hartslag, maar door mijn aandoening moet ik deze medicatie toch nemen omdat ik hartritmestoornissen heb die gevaarlijk kunnen zijn. De ritmestoornissen voel ik nog steeds af en toe (vooral 's avo[lees meer...]nds) en ik merkte toen ik deze medicatie net nam, dat ik er ook erg vermoeid van werd. Ik neem deze medicatie in combinatie met Asaflow (2,5mg).

22-07-2021 | Vrouw | 49
Hartinfarct
In nov.2020 hartproblemen . Kreeg 50 mg metoprolol. Na een tijdje naar 25 mg ivm drukkend gevoel op de borst. Dit verdween gelukkig maar laatste maanden ben ik zeer emotioneel en voel me continu opgejaagd. Zeer onrustig gevoel. Mag nu stoppen met metoprolol . Hopelijk weer snel de oude ik!

21-07-2021 | Vrouw | 15
bisoprolol
Ik ben 15 en gebruik bisoprolol sinds mijn 14de voor mijn te hoge hartslag door stress. De druk op mijn borst en hartkloppingen zijn al veel minder. Maar ik krijg vaak schokken tijdens het slapen en het voelt dan of ik een hartstilstand heb, maar na een paar seconden is dat gevoel weg en kan ik verder slapen. Mijn bloedsuiker is wel vaak laag en heb veel maagproblemen door[lees meer...] dit medicijn. Maar het heeft wel al wonderen gedaan voor mijn lichaam.

18-07-2021 | Vrouw | 53
propranolol
Vanaf dag van inname elke nacht benauwdheid met kriebelhoest. Na enkele dagen kreeg ik er een inhalator met Ventalin bij, dat hielp een beetje, maar toch bleef ik wakker worden door kriebelhoest. Na een week ontstonden jeukende galbulten op mijn buik. Mijn bloeddruk was wel meteen gedaald en had normale waarde, ook hart was rustig door dit medicijn. Ben gestopt door bijwe[lees meer...]rkingen.

17-07-2021 | Man | 56
Hartklachten
Ik had vaak pijn in de borststreek.Dan naar de cardioloogHij schreef bisoprolol en candesartan voor .Voel nu nog slechts af en toe pijn in de borststreek,bij stress of teveel piekeren.Dan begin ik mezelf van alles in te beelden , bvb dat ik een hartaanval zal krijgen .De tests bij de cardioloog waren goed .Hij zei dat ik niet teveel mag piekeren.Hij zei ook dat ik moet pr[lees meer...]oberen te vermageren .

28-06-2021 | Vrouw | 56
bisoprolol
Ging voor boezemfibrilleren naar de cardioloog en bleek ook een hoge bloeddruk te hebben. Het helpt goed voor het hart en de bloeddruk. Voelt veel rustiger in de borstkas .Voelt vreemd in het hoofd. Ging steeds slechter slapen met soms nachtmerries. Kreeg depressieve gevoelens. Direct stoppen en binnenkort starten met atenol. Kreeg met de start bisoprolol ook gelijk xarelt[lees meer...]o voor anti stolling.

26-06-2021 | Man | 65
metoprolol
Met dit medicijn kon ik gewoon alles doen! Totaal geen belemmeringen.

17-06-2021 | Man | 71

Lopresor

06-06-2021 | Man | 55

Sotalol

06-06-2021 | Man | 55
sotalol
Hartritmestoornissen
Al 23 jaar hartritmestoornissen rechterkamer sinds 3 jaar ook atrium vibreren eerst 20 jaar metropolol gebruikt hierbij geen bijwerkingen Sinds 3 jaar sotalol hierbij veel last van koude handen en voeten en vooral moeheid in benen ook vergeetachtig geworden Altijd zeer sportief en actief geweest nu niet meer vooruit te branden vooral bij iets warmer weer 20 + Iemand her[lees meer...]kent zich hierin bij warmer weer?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5515)
Anticonceptie - overig (4036)
Cholesterol (3011)
Depressie - antidepressiva overig (2855)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2529)
Pijn - morfine-achtigen (2323)
ADHD - psychostimulantia (2253)
Pijn (2097)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1646)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1305)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1257)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1223)
Depressie - antidepressiva TCA (1106)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)