ISO 27001

ervaringen per categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

26-04-2018

Hartritmestoornissen

Word steeds zwaarder , kan nog maar kleine stukjes lopen ? Alles stijf ? Behalve wat stijf zou moeten worden bij een man ? Hou veel vocht vast ! Ook bij veel citroen-water te drinken !
23-04-2018

Hartritmestoornissen

Naast Amiodaron en Irbesartan heb ik dit medicijn gekregen. Na eerder gebruik, ongeveer 2 mnd geleden kreeg ik het vermoeden dat dit de veroorzaker van mijn ademhalingsprobleem was. Na een paar dagen stoppen verdwenen de klachten. Sinds 2 dagen weer genomen en de klachten kwamen weer terug, Morgen weer overleg met de cardioloog. Zeer vervelend. Ik niet slapen, partner nie[lees meer...]t slapen en dus moe en prikkelbaar overdag. Heb wel het gevoel dat mijn hart rustiger is.
23-04-2018

Carvedilol (carvedilol)
Aneurysma

Na mijn aneurysma gebruikte ik Sotalol, maar dat bleek een negatieve invloed te hebben op mijn hart (ECG). Bijwerkingen: Afwijking in het ECG en winterhanden. Om de afwijking van het ECG te corrigeren kreeg ik Bisoprolol. Bijwerking: Mijn voeten en onderbenen gingen daar vreselijk van tintelen en het voelde alsof ik gips of lood in mijn benen had. Echt niet te do[lees meer...]en. Ik voelde de grond onder mijn voeten niet goed. Nu slik ik dus Carvediol. Bijwerking: Nog altijd flinke tintelingen en en een doof gevoel in mijn voeten en onderbenen maar minder dan met Bisoprolol. Wel erg vervelend en pijnlijk.
19-04-2018

Hartfalen

overgestapt door specialist naar Nebivolol.
14-04-2018

Hypertensie

De bijwerking zweten staat niet vermeld op de bijsluiter van Lodoz 10 mg. Ik ken nog 1 persoon die ook vlug zweet na langdurige inname (meer dan een jaar) van bisoprolol. Wordt zweten gemoduleerd door gamma receptoren en zou de verhoogde werking van het parasympatische zenuwstelsel het zweten kunnen verklaren ?
12-04-2018

Nebivolol (nebivolol)

Ik had heel veel last met slapen .benauwd, zeer droge mond en keel, geen honger , slechter zien.Binnen 10 dagen 5 kilo afgevallen
08-04-2018

Labetalol (labetalol)

Al enkele jaren een hoge bloeddruk, omdat ik plannen had om zwanger te worden overgestapt naar labetalol. Hier kwam wat tussen waardoor ik uiteindelijk 2jaar labetalol heb gebruikt. Tijdens mijn zwangerschap was bloeddruk gaan dalen en kon ik afbouwen naar minder. Voelde me al van het begin erg moe, lusteloos, geen fut. Dacht zelf dat ik meer in een depressie zat. Na mi[lees meer...]jn zwangerschap gewoon zelf met het middel gestopt (voel zelf prima hoe mn bloeddruk is) en ik merk dat deze troep uit mn lichaam aan het verdwijnen was. Geen last van duizeligheid, niet meer futloos en kan weer helderder nadenken. Geen gevoel meer alsof ik in een depressie zat! Als mijn bloeddruk weer oploopt ga ik niet weer voor de labetalol.
30-03-2018

Metoprolol (metoprolol)

Ik had aanvallen van hoge bloeddruk, die niet reageerden op andere medicatie. De bloeddruk werd goed, maar de bijwerkingen mn op mijn ogen waren ernstig. Door een oogziekte ben ik aangewezen op contactlenzen.
27-03-2018

voorkamerfibrillatieneiging
26-03-2018

Atriumfibrilleren

Door dit middel ontstaat impotentie!
26-03-2018

Hartritmestoornis

wegens hart ritme problemen kreeg ik Metoprolol, werken prima, bijwekingen zo goed als geen, zeer tevreden, langzame afgiften van Sandoz. Prima merk Sandoz en effective.
23-03-2018

Hartinfarct

Van Meteoprolol kreeg ik last van oorsuizen, vermoeidheid, stemmingswisselingen, vergeetachtigheid , aankomen in gewicht en rare bulten op mijn hiel en duimen.. De Arts zei me dat dat niets te maken had met het gebruik van dit medicijn, maar dat het Artrose was.. Ik had daar nog nooit eerder last van gehad.. Sinds september 2017 mocht ik van de Cardioloog stoppen met dit [lees meer...]medicijn.. De zg artrosebulten op mijn hielen zijn weg.. Op de duim is nauwelijks nog iets te zien..Het oorsuizen is er nog wel..maar wordt al minder en ik ga er van uit dat alle klachten gaan verdwijnen . Ik ben blij dat ik het niet meer hoef te slikken.. Nu maar weer proberen om af te vallen.
22-03-2018

Hartkloppingen

Ik nam het omdat ik extra systolen had.Met extra systolen werkt goed maar de bijwerkingen waren veel te veel zoals zeer laag bloeddruk (95 en 55,laag temperature (35,3°)De hele dag voeld ik me duizelig , onrustig en bang.Kon bijna niets doen.Nu gestopt.
20-03-2018

Boezemfibrilleren

Sotalol was een goed medicijn. Rhymonorm hielp niet, op Tambocor kreeg ik visusklachten, kon niets meer zien, moest mijn ogen dich houden van ellende. Duurde een paar uur. Nooit meer gebruiken!
10-03-2018

Hartritmestoornis

kreeg door maagzuurremmer met de hulpstof povidon een leverprobleem na opname in ziekenhuis kreeg vervolgens 3 liter vocht toegediend en daardoor vocht achter de longen en hartritmestoornis. van af dat moment kreeg ik sotalol voorgeschreven.Volgens de bijsluiter was een van de bijwerkingen vergeetachtigheid.Er vanuit gaande dat dit tijdelijk zou zijn heb ik er niet z[lees meer...]oveel aandacht aan geschonken maar het werd erger. heb het uiteindelijk voorgelegd aan de cardioloog en die dacht dat het niet van de sotalol kwam.Tot mijn verbazing stond het ook niet meer in de vernieuwde bijsluiter onder de kop bijwerkingen.Moet eind van deze maand[maart] weer voor controle naar de cardioloog en ook vragen naar een ander medicijn.
01-03-2018

Hartinfarct

Ik had een hart infarct en werd door geschreven Metoprolol en ik had teveel bijwerkingen toen het specialist geeft Bisoprolol, Heb nog steeds bijwerkingen die niet leuk zijn maar jammer dan.
23-02-2018

Nebivolol (nebivolol)

Hoge bloeddruk en tamelijk hoge hartslag. De huisarts schreef me dit middel voor. Ik neem het nu een achttal maanden, schat ik. Een paar bijwerkingen, koude handen en voeten en soms iets slechter slapen. Voor de rest gaf het me een rustig, fijn gevoel. Tot een paar weken geleden. Mijn bloeddruk zakte van normaal 12/8 ongeveer naar 9/6.5. Van de huisarts ermee moeten stoppe[lees meer...]n. (Bloeddruk is langzaam weer terug gegaan naar 12/8. Daar lijkt hij nu zowat op te blijven hangen. Mijn polsslag is wel versneld. Van onder 60 naar 80 ongeveer. Maar zelf voel ik me een stuk onrustiger, alsof ik te veel koffie heb gedronken. Een onrustig, ongemakkelijk gevoel. Eigenlijk voelde ik me veel beter met het geneesmiddel, maar mijn bloeddruk zakt gewoon te veel...
23-02-2018

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb een aantal jaren 25mg per dag gebruikt.De bijwerkingen waren dode vingers (fenomeen van Raynaud) en minder goede erecties. Voor mij een reden om over te stappen naar een ander middel(amlodipine (5 mg)) ; waarbij deze bijwerkingen verdwenen.Mijn bloeddruk werd wel lager maar met amlodipine zelfs beter.
22-02-2018

Hartritmestoornissen

Ik ben hier denk ik een van de jongste(20)en heb al hartritmestoornis sinds mijn 12e. gebruik het medicijn dus al een heel tijdje en ben er ook wel eens vanaf geweest. Sinds een jaar gaat het niet zo goed veel vermoeidheid, last van spierklachten, slapenloosheid,darmklachten moeite met werk en studie. Vaak kan ik met sport niet goed meedoen als mijn vrienden, ook moet ik[lees meer...] het uitgaansleven vaak overslaan. Dit alles resulteerde in meer Psychische klachten en depresssie. Toen een traject ingegaan met psycholoog etc. allemaal niks geholpen natuurlijk. Toen heb ik meer resource gedaan naar sotalol en alle bijwerkingen komen mij allemaal erg bekend voor. Ben nu in gesprek met de cardioloog over andere oplossingen. Ablatie ook al geprobeerd maar de operatie was toen te gevaarlijk wat zou resulteren in een pace-maker. conclusie: zo snel mogelijk proberen om van sotalol af te komen in mijn geval.
20-02-2018

Hartritmestoornissen

Sinds juli 2017 gebruik ik 2x daags Sotalol 40 mg. Dit nadat ik in nov. 2016 een ablatie heb ondergaan en sindsdien toch weer last heb van hartritmestoornissen. Midden 2017 korte opname in ziekenhuis en daarna dus naast Xarelto (bloedverdunner) en Sotalol. Sinds december last van ademnood; continue lichte benauwdheid. Nu - ik ben sinds twee dagen snotverkouden - ben ik ern[lees meer...]stig benauwd. De huisarts constateerde geen ontsteking in de longen en heeft mij vooralsnog Ventolin voorgeschreven. 'k Hoop dat het helpt en dat de benauwdheid weer zakt na de grieperigheid. Toch ben ik bang dat de benauwdheid een gevolg is van het gebruik van Sotalol.
12-02-2018

Labetalol (labetalol)
Hypertensie

Direct na eerste gebruik enorme spierpijn, ik kon de straat al niet meer uitlopen of nauwelijks de trap op. Kreeg het erg benauwd al na weinig inspanning (astma-achtig). Hartslag onregelmatig. Mijn conditie was na ca 1 maand helemaal weg. In overleg met arts gestopt. Bracht overigens wel de bloeddruk enigszins naar beneden.
12-02-2018

Ademhalingsproblemen

09-02-2018

Hartklachten

Aurobindo heeft tabletten 2.,5 mg, ze zijn niet te breken; verpulveren, ongelijke helften. Ik gebruik nu gelukkig weer de bisoprolol van Sandoz.
01-02-2018

Hartritmestoornis

Kreeg de Sotalol in 2011, van de cadioloog en die zei erbij, denk erom je verbranding staat op nul. En sinds 2011, ben ik 10 kg.aangekomen, met lijnen val ik niet af, en eet niet veel eerder te weinig zei de dieettist.
31-01-2018

Propranolol (propranolol)

Helpt mij goed,ik word er weer rustig van als ik mij gejaagd voel.
30-01-2018

Hartritmestoornis

Ik had hoge bloeddruk die ging na de medicijnen niet veel omlaag mijn hartritme was te snel en toen dus ook bisoprolol gelregen na drie maanden was mijn bloeddruk goed Ik was in het begin als ik opstond erg flauw dat ik me moest vast grijpen om niet te vallen . Ook valt fietsen wat ik vaak deed niet mee ik kom adem te kort puur omdat het medicijn je hart niet harder laa[lees meer...]t kloppen bij inspanning. Het hartfilmpje was niet goed dus nu 8 februari 2018 naar de cardioloog
27-01-2018

Boezemfibrilleren

Al 8 jaar heb ik last van Boezemfibrilleren en het sick sinus syndroom. Voor het boezemfibrilleren in het verleden Tambocor, Flecainide, Metoprolol voorgeschreven gekregen. Echter hielpen deze allemaal maar even. Nu heb ik sinds september vorig jaar Sotalol 80 mg (3x dag) voorgeschreven gekregen. Tot nu toe helpen deze goed. Af en toe nog wel eens een roffel maar dit is na[lees meer...] een paar minuten weer over. Totaal geen (waarneembare) bijwerkingen. Terwijl ik van bv Metoprolol altijd moe en slaperig was. Voor mij tot voor nu een goed medicijn. Voor het sick sinus syndroom is er een DDD pacemaker geinplanteerd. Deze werkt perfect.
26-01-2018

Metoprolol (metoprolol)

heb ongeveer 20 jaar Metropolol geslikt, 1 tablet per dag in de ochtend. Bijwerkingen waren er wel als snel dode vingers en koude voeten maar heb dit niet als echt lastig ervaren. Na ruim 20 jaar mocht ik afgelopen sept. 2017 stoppen omdat mij bloeddruk stabiel bleef en dat is hij nu nog, zonder medicijnen. Nu ik gestopt ben voel ik mij volgens mij wel fitter. Maar voor d[lees meer...]e rest heb ik dit niet als een vervelend medicijn ervaren.
20-01-2018

Carvedilol (carvedilol)
Hartritmestoornissen

Na gebruik Metroprolol na overleg met Cardioloog overgegaan op Carvedilol. Na gebruik van 2 weken weinig bijwerkingen en het lijkt alsof het hart rustiger is geworden. Als het zo blijft is het een prima medicijn. Afwachten wat de bijwerkingen zijn met betrekking tot gewicht en cholestorol welke nu prima op orde zijn.
17-01-2018

Metoprolol (metoprolol)

Slik nu ruim een jaar metoprolol tegen migraine. Had elke dag hoofdpijn en zo'n 3 keer in de week heftige migraine. Nu nauwelijks nog migraine, hoogstens 1 keer in de 2 a 3 maanden. Merk wel dat ik er wat duizelig door ben, trillende handen (vooral bij inspanning) en ik krijg het niet snel warm. Maar... de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Moet ze wel in de avond i[lees meer...]n nemen, in de ochtend zijn de bijwerkingen heftiger.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4209)
Anticonceptie - overig (3154)
Cholesterol (2508)
Depressie - antidepressiva overig (2301)
Epilepsie (2093)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1912)
Pijn - morfine-achtigen (1855)
Pijn (1718)
ADHD - psychostimulantia (1596)
Verslavingsziekten (1593)
Bloeddruk - betablokkers (1463)
Maagzuur - protonpompremmers (1417)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1387)
Anticonceptie - eenfase (1173)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (974)
Angststoornissen (946)
Depressie - antidepressiva TCA (886)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (858)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (854)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!