categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

Hartfalen

al 20 jaar. koude handen en armen tot elleboog.In de nacht trekkingen in benen. af en toe hoofdpijn en inderdaad veel aangekomen.10 kilo . Gelukkig lees ik nu komt het door de medicijnen.

Boezemfibrilleren

Slik nu 2 weken metoprolol, maar in plaats van een bloeddrukverlaging is het een flinke bloeddrukverhoging. En een polsslagverhoging. Heeft iemand ook deze ervaring? De cardioloog zegt dat het niet van de metoprolol kan komen maar het is begonnen vanaf de 1e pil.

Atenolol (atenolol)

Onregelmatige hartslag 95/160 ik werd van de bijwerkingen al strammer en heb zelf het medicijn gehalveerd in 25 mg. Van Teva krijg ik hartkloppingen en duizelingen van het merk Actavis minder bijwerkingen
28-11-2019

Atenolol (atenolol)

Jaren lang Atenolol van Sandoz gehad was er helemaal aan gewend. Plots krijg ik ongevraagd of ik het wil of niet de Atenolol van een andere Fabrikant Teva, heeft misschien wel dezelfde werkzame stoffen maar niet de hulpstoffen. Ik heb erg snel last van bijwerkingen. Maar de bloeddruk is goed.
28-11-2019

Metoprolol (metoprolol)

Al jaren af en toe last van migraine inclusief aura maar op een gegeven moment 1 keer per week en later zelfs om de twee dagen last van migraines en hierdoor begonnen met metoprolol. Meteen zeer effectief en nu nog maar heel af en toe een aanval of zeer lichte verschijnselen van migraine. Eerste week van het gebruik van metoprolol last gehad van mijn darmen met lichte di[lees meer...]arree maar bij langer gebruik geen last meer van bijwerkingen. Echter bij heel snel opstaan wel duizelig maar dit kan goed voorkomen worden door rustig op te staan. Al met al ben ik zeer tevreden over dit medicijn.
27-11-2019

23-11-2019

Bisoprolol (bisoprolol)

De laatste jaren bleef ik maar aankomen terwijl ik normaal eet en beweeg. Ben door dit medicijn 15 kilo aangekomen en velen met mij die dit medicijn gebruiken. Betablokkers die eindigen op lol geven allemaal overgewicht. Verder is mijn conditie achteruit gegaan. Krampen in mijn benen. Overmatig zweten. Kortademig. Ik ga stoppen met bisoprolol
22-11-2019

Selokeen (metoprolol)

29-10-2019

Metoprolol (metoprolol)

Veel onderzoeken gehad ivm een vrij hoog hartslag in rust. Gemiddeld rond de 110 in rust. Hier kwam niks uit, tot ik 2 keer opgehaald werd door de ambu ivm een hartslag van ca 185 in rust, zo uit het niets. Hierdoor heel erg onrustig geworden als die voorkwam. In zh gaven ze metropolor en diazepan. Na overleg met ha weer onderzoek bij cardioloog. Dit maal kwam er een goe[lees meer...]d aardig ritmestooring uit. Wat dus zo nu en dan voorkomt. Advies om metropolor een jaar te slikken en dan weer af te bouwen. Hartslag in rust is tussen de 59 en 80 gemiddeld. Wat voorheen gemiddeld 110 was. Voor mij werkt het.
19-10-2019

Hartritmestoornissen

Van metropolol 50mg naar 2,5 mg bisoprolol. Volgens cardioloog werkt dit medicijn meer op het hart en minder op de rest van het systeem (lichaam). Na een paar dagen kreeg ik last van kortademigheid en pijn midden op de borst welke naar beide zijden van mijn lichaam uitstraalt. Ik ben hier nu heel onzeker van geworden. Met mijn hart is niets mis zoals de laatste har[lees meer...]techo heeft uitgewezen. Ik overweeg nu te stoppen met de bisoprolol en ga dat overleggen met mijn huisarts.
13-10-2019

Atriumfibrilleren

Eerst andere middelen geprobeerd zoals Sotalol (extreme bijwerkingen voor mij, zoals ernstige rheumatische verschijnselen in gewrichten tot aan onmogelijkheid van lopen en bewegen en extreme pijn + meer nare bijwerkingen), Verapamil (eveneens te veel levensbeperkende bijwerkingen), overgestapt op Metoprolol (ca 5 jaar geleden). Eerst een veel te hoge dosering van 2x 100 [lees meer...]voorgeschreven gekregen voor en na mijn operatie (met bijwerkingen als gevoel van flauwte, overslaan van hartkloppen, algeheel gevoel van malaise, onfit voor normale dagelijkse prestaties). Uiteindelijk nu op 1x 50 per dag in de ochtend, bevalt goed. Als ik een keer vergeet (zelden) dan merk ik dat ik het echt nodig heb (anders gaat bloeddruk wat omhoog en voel ik mij niet zo fit + duf in het hoofd). Ik kreeg ook perindopril 2mg (en daarvoor 3mg) erbij voorgeschreven na diagnose van onregelmatige hartslag (en af en toe atriumfibrileren), maar moest daarmee stoppen omdat de bloeddruk te laag werd, het hartritme op hol ging slaan 1-2 uur na inname en ik duizelig en misselijk ervan werd. Mijn notering van 'nauwelijks/geen bijwerkingen' is een eindconclusie: Het proces van zoeken naar een bruikbaar medicijn heeft 2-3 jaar geduurd en dat kan beter denk ik, als artsen beter luisteren naar de ervaringen van de patient en beter naar de algehele constitutie kijken, de reacties van de patient op medicijnen in het algemeen en in vergelijking met de gemiddelde patient (zijn er allergieen bekend? werkt het immuunsysteem van de patient anders dan gemiddeld? heeft de patient altijd sterke bijwerkingen met alles inclusief koffie, alcohol, sommige voedingsmiddelen, etc?). Ik raad mensen aan die een hoge afweer tegen medicijnen (en andere stoffen) hebben, d.w.z. veel bijwerkingen met alles + allergische reacties, plus een andere of sterkere reactie dan gemiddeld hebben met/tegen alles, een lagere dosering uit te proberen. Sommige mensen hebben echt veel minder medicijn nodig om het werkzaam te laten zijn, is mijn persoonlijke ervaring. Tot slot over gebruiksgemak: de pillen zijn behoorlijk groot en met water wegslikken lukt mij niet, maar met een hapje voedsel gaat het goed.
10-10-2019

Nebivolol (nebivolol)
Atriumfibrilleren

nebivolol helpt wel ter voorkomen van boezemfibrileren,indien toch dan gebruik ik flecainide acetaat.
06-10-2019

Hartfalen

Na mijn hart operatie 30 jaar geleden, kreeg ik metoprolol voorgeschreven eerst 100mg en de laatste 5 jaar 150 mg. Omdat ik dagelijks een stuk of 30 verschillende medicijnen w.o. Amlodipine neem, kan ik niet zeggen of de diverse bijwerkingen van deze tabletten of van de 28 anderen komen. Ik heb er baat bij. Ik heb ook diabetes 2 vandaar de hoeveelheid tabletten
04-10-2019

Metoprolol (metoprolol)

ik neem nu al een tijd metoprolol 2 maal daags 100mg dus 200 mg per dag nu is iedere keer mn bloedruk goed en dan weer hoog nu weer medicijn er bij amlodipine ook twee keer 5 mg ik heb in verleden tia gehad maar ik wil vragen of iemand ook ervaring met metoprolol en amlodipine je kan van het laatste hart aanval krijgen is er iemand die met hoge bloedruk medicijn krijgt [lees meer...]zonder te veel bijwerkingen
03-10-2019

Atenolol (atenolol)

Altijd atenolol van milang nooit geen problemen sinds een lange tijd van het merk accord na ongeveer 1 uur na inname krijg ik een zweetaanval heel vervelend
28-09-2019

Bisoprolol (bisoprolol)

Ik heb naast Hydrochloritiazide nu bisoprolol 1,5 mg gekregen. Na een week kreeg ik akelig gevoel in armen en benen en benen en hals . Loodzwaar gevoel en zweet aanvallen. Ben vreselijk moe. Moet pas in november terug komen , maar of ik het zolang vol hou weet ik niet.
22-09-2019

nagenoeg geen last meer
19-09-2019

Hartklachten

Na infarct en inmiddels 3 keer dotteren (in 20 jaar) toch regelmatig nog restklachten bij inspanning nav lichte hartspierschade door het infarct. Van 50 naar 100mg, zeer effectief, nu echt klachtenvrij. Ik ben actief persoon, veel beweging. Gaat prima, alleen bij bijv. fietsen heb ik echt moeten inleveren. Word ingehaald door echt iedereen, mis kracht sinds de 100mg, maar [lees meer...]wél klachtenvrij. Krijg de trappers slecht rond, maar heb verder absoluut geen last van vermoeidheid of zo, wat ik veel lees. Voel me verder uitstekend en ben eigenlijk dus zeer tevreden.
12-09-2019

Sotalol (sotalol)
Hartritmestoornissen

Hartritme storingen zijn voorbij. Maar zodra het onder de 20 graden komt steenkoude voeten en handen. Ook duizeligheid.
30-08-2019

Boezemfibrilleren

Ik ben een 62-jarige man die wegens mijn eerste Boezemfibrileren (Januari 2017) 1 x daags (in de ochtend) 25 mg Metoprolol (Sandoz) voorgeschreven kreeg. Vanaf dag 1 totaal geen bijwerkingen. Niet moe, niet lusteloos, veel energie, geen maagklachten, slaap uitstekend, en heb zelfs geen koude handen en voeten. Topmiddel dus. Eind Juni 2019 kreeg ik na bijna 2 1/2 jaar weder[lees meer...]om Boezemfibrileren en toen direct in het Ziekenhuis een Electrische Cardioversie gehad en in 1 keer mijn Hartritme weer goed. Helaas afgelopen maandag (27/8) wederom Boezemfibrileren gehad en omdat ik toen niet nuchter was de dag erop wederom een elektrische Cardioversie gehad. Weer in 1 keer goed. Moest toen overstappen op advies Cardioloog naar 2 x daags 40 mg Sotalol. Na amper 2 dagen begon de ellende. Erg benauwd, hevige hartkloppingen en duizelig. Naar het Ziekenhuis vervoerd. Alles was gelukkig goed maar wel op advies van een, andere, Cardioloog weer teruggegaan naar 1 x daags 25 mg Metoprolol (vanaf donderdagochtend 29/8). En die dag al geen Sotalol meer. In paar uur alle klachten weer verdwenen en voel mij weer uitstekend. Sotalol is voor mij dus 1 grote baggerzooi en blijf dus "zweren" bij Metoprolol waar ik dus bijna 2 1/2 jaar geen enkele bijwerking van heb. Slik ook 2 x daags de Bloedverdunner Eliquis. Ook een Topmiddel, ook totaal geen bijwerkingen van. En het grote voordeel is dat je hier ook niet voor naar de Trombosedienst moet. Maar voor mij nooit meer een niet-selectieve betablokker als Sotalol. Maar een selectieve betablokker als Metorprol. Topmiddel zonder bijwerkingen.
30-08-2019

Sotalol (sotalol)

19-08-2019

Hartritmestoornis

Door een herhaalde hartritmestoornis door de cardioloog Metoprolol 50 mg voorgeschreven gekregen sinds jongstleden november 2018, vanaf maart dit jaar, 100 mg. Door de aanhoudende ongewenste bijwerkingen wil ik hier van af en heb hierover nog overleg met de huisarts. Sinds het gebruik vorig jaar november, heb ik ook onvrijwillig gewichtsverlies ondervonden en wijt dit aa[lees meer...]n de versnelde bijwerking van mijn schildklieren. Ik wil het gebruik stoppen en eventueel andere medicatie (Verapamil) gebruiken.
17-08-2019

Overspannen/burn-out

Eind 2017 burn-out. Metroprolol voorgeschreven. Al die tijd pijnlijke benen, ernstige vermoeidheid en algemeen gevoel van malaise en futloos. Bloeddruk blijft te hoog. Nu afbouwen en kijken wat we gebeurd.
11-08-2019

Metoprolol (metoprolol)

Gebruik het voor de bloeddruk en een deel voor keel. Hart kloppingen, heel erg moe, evenwicht soms verlies, duf suf , spieren slap voel en verdrietig naar raar eng in hoofd. Hoofdpijn. Koude warme handen .tintel schokjes door lijf voel ik.
11-08-2019

Atenolol (atenolol)

Slikte al jaren atenolol 100mg van mylan nooit geen problemen , sinds ruim 1 1/2 jaar is de apotheek overgegaan op het goedkopere medicijn van accord , 1 uur na inname eerste zweetuitbarsting , apotheek gebeld en die zegt dat er hetzelfde inzit als bij mylan, heeft iemand daar ook ervaring mee
09-08-2019

Aangeboren hartafwijking

In verband met een mindere werking van een hartklep gebruik ik dit medicijn al ruim 30 jaar. Maar niet alle merken werken hetzelfde.
01-08-2019

Labetalol (labetalol)
Hoge bloeddruk door zwangerschap

ik kreeg met 34 weken een hoge bloeddruk van 140/90 oplopend tot 150/110 dus moest ik labetalol slikken vanaf 36 weken. Heb het 3 weken gebruikt en begon met 300 mg. per dag (3 x 100mg). Ik kreeg enorm brandende tepels en tintelingen op mijn hoofdhuid/haar. Vervolgens moest ik 600 mg (3 x 200 mg) slikken omdat mijn bloeddruk hoog bleef. Ben met 39 weken ingeleid en[lees meer...] na de spoedsectio moest ik blijven slikken. Inmiddels ben ik een maand na de geboorte en slik nog steeds 2 x 100 mg, bloeddruk bij de huisarts was 130/96, nog steeds te hoog. En nu merk ik een neusverkoudheid, steeds hard snot in mijn neus, minder smaak. Ik wil graaaag van deze troep af.
22-07-2019

Hartritmestoornis

16-07-2019

Metoprolol (metoprolol)

ik ben 81 jaar en gebruik 6 jaar metoprolol 25 mg. Heb soms last van prikkelhoest en een dikke tong die dan tegen de tanden schuurt, doet pijn. Hoort deze ook bij de ACE remmers? Daar voor gebruikte ik cloortalidon. Moest stoppen omdat mijn k te laag was
13-07-2019

Boezemfibrilleren

Ik ben altijd slank geweest. Als gevolg van boezemfibrilleren een herseninfarct gehad. Binnen 2 weken na herseninfarct en slikken metoprolol al 10 kilo aangekomen. Daarna snel nog eens 10 kilo erbij. Niets en niets helpt om er wat kilo’s af te krijgen. In de bijsluiter staat ook vertraagd3 stofwisseling. Nu 3 jaar later, in overleg met huisarts dosis gehalveerd. Binnen 3[lees meer...] dagen 2 kilo afgevallen, maar bloeddruk ging omhoog. Diëtiste gegaan. Heeft niet geholpen. Inmiddels doorverwijzing naar cardioloog. Ben benieuwd wat daar uit komt. Stressklachten geen meer gehad. Gelatenheid ervoor in de plaats. Piekeren in hoofd wordt richting hart doorbroken,

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4867)
Anticonceptie - overig (3558)
Cholesterol (2798)
Depressie - antidepressiva overig (2599)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2216)
Pijn - morfine-achtigen (2116)
Pijn (1909)
ADHD - psychostimulantia (1902)
Verslavingsziekten (1836)
Bloeddruk - betablokkers (1592)
Maagzuur - protonpompremmers (1512)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1443)
Anticonceptie - eenfase (1326)
Angststoornissen (1136)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1069)
Depressie - antidepressiva TCA (1001)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (922)