categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

22-07-2021 | Vrouw | 49
Hartinfarct
In nov.2020 hartproblemen . Kreeg 50 mg metoprolol. Na een tijdje naar 25 mg ivm drukkend gevoel op de borst. Dit verdween gelukkig maar laatste maanden ben ik zeer emotioneel en voel me continu opgejaagd. Zeer onrustig gevoel. Mag nu stoppen met metoprolol . Hopelijk weer snel de oude ik!

21-07-2021 | Vrouw | 15
bisoprolol
Ik ben 15 en gebruik bisoprolol sinds mijn 14de voor mijn te hoge hartslag door stress. De druk op mijn borst en hartkloppingen zijn al veel minder. Maar ik krijg vaak schokken tijdens het slapen en het voelt dan of ik een hartstilstand heb, maar na een paar seconden is dat gevoel weg en kan ik verder slapen. Mijn bloedsuiker is wel vaak laag en heb veel maagproblemen door[lees meer...] dit medicijn. Maar het heeft wel al wonderen gedaan voor mijn lichaam.

18-07-2021 | Vrouw | 53
propranolol
Vanaf dag van inname elke nacht benauwdheid met kriebelhoest. Na enkele dagen kreeg ik er een inhalator met Ventalin bij, dat hielp een beetje, maar toch bleef ik wakker worden door kriebelhoest. Na een week ontstonden jeukende galbulten op mijn buik. Mijn bloeddruk was wel meteen gedaald en had normale waarde, ook hart was rustig door dit medicijn. Ben gestopt door bijwe[lees meer...]rkingen.

17-07-2021 | Man | 56
Hartklachten
Ik had vaak pijn in de borststreek.Dan naar de cardioloogHij schreef bisoprolol en candesartan voor .Voel nu nog slechts af en toe pijn in de borststreek,bij stress of teveel piekeren.Dan begin ik mezelf van alles in te beelden , bvb dat ik een hartaanval zal krijgen .De tests bij de cardioloog waren goed .Hij zei dat ik niet teveel mag piekeren.Hij zei ook dat ik moet pr[lees meer...]oberen te vermageren .

28-06-2021 | Vrouw | 56
bisoprolol
Ging voor boezemfibrilleren naar de cardioloog en bleek ook een hoge bloeddruk te hebben. Het helpt goed voor het hart en de bloeddruk. Voelt veel rustiger in de borstkas .Voelt vreemd in het hoofd. Ging steeds slechter slapen met soms nachtmerries. Kreeg depressieve gevoelens. Direct stoppen en binnenkort starten met atenol. Kreeg met de start bisoprolol ook gelijk xarelt[lees meer...]o voor anti stolling.

26-06-2021 | Man | 65
metoprolol
Met dit medicijn kon ik gewoon alles doen! Totaal geen belemmeringen.

17-06-2021 | Man | 71

06-06-2021 | Man | 55

Sotalol

06-06-2021 | Man | 55
Hartritmestoornissen
Al 23 jaar hartritmestoornissen rechterkamer sinds 3 jaar ook atrium vibreren eerst 20 jaar metropolol gebruikt hierbij geen bijwerkingen Sinds 3 jaar sotalol hierbij veel last van koude handen en voeten en vooral moeheid in benen ook vergeetachtig geworden Altijd zeer sportief en actief geweest nu niet meer vooruit te branden vooral bij iets warmer weer 20 + Iemand her[lees meer...]kent zich hierin bij warmer weer?

28-05-2021 | Man | 52
propranolol
Als ik een presentatie moet geven voor een publiek ben ik enorm nerveus en begin ik te hyperventileren. Op aanraden van mij huisarts dit middel gekregen, en ik moet zeggen dat dit voor mij een wondermiddel is. Half uur voor ik presentatie moet geven, neem ik er 2 van 40 mg. in. Van dit medicijn word ik rustig, ik ben nog wel nerveus maar mijn lichaam blokkeert niet meer. I[lees meer...]k word er ook opgewekt en alert van. Ik neem het alleen in als ik een presentatie moet geven of als ik voor een publiek moet spreken .

27-05-2021 | Vrouw | 42
metoprolol
Lastig om aan te geven. Hoge bloeddruk ontdekt tijdens eerste zwangerschap. Extreem hoog. 190-130. Nu schommelend: 120-140 met onderdruk 85-95. Hartslag gemiddeld laag: 55-65. Voorheen hoge hartslag. Moeilijk aangeven bijwerkingen, maar denk moeheid en snelheid maken met sporten. Tevens regelmatig moeten eten...ben benieuwd of er nog meer zijn die die ervaringen hebben. Sl[lees meer...]ik nu ongeveer 13 jaar.

22-05-2021 | Man | 51
Hartfalen
Ik heb dit medicijn gekregen vanwege een dubbele bypass. Ik had voorheen geen hart klachten en voelde mij goed. Door een fitheidstest te doen omdat er een darmoperatie gepland stond,zijn ze erachter gekomen dat ik dus een hartoperatie nodig had. Ook ben ik in dat zelfde jaar 2019 gedotterd aan beide benen. Helaas heb ik na de hart operatie meer klachten als voorheen. [lees meer...]Of dit helemaal aan de medicijnen te wijten is is niet bekend maar ik voel dat zelf wel zo. Ik bem erg snel moe,afgeremd worden,gewichtstoename,borstvorming

Nebivolol

22-05-2021 | Man | 51
nebivolol
Hartfalen
Ik merk dat ik door dit medicijn flink moe ben,ik val zomaar in slaap,mijn ogen voelen erg zwaar aan. Dit heb ik de hele dag door. Ook merk ik dat is erg afgeremd wordt in mijn dagelijkse activiteiten en op het werk.

22-05-2021 | Vrouw | 61
metoprolol
effectief medicijn ik gebruik het voor hoge hartslag en hoge bloeddruk

16-05-2021 | Man | 53
Hartinfarct
Hartinfarct op 15 april jl. (53 jaar). Metoprolol is niet bepaald mijn vriend gebleken. Ik mag 25 mei eindelijk naar de cardioloog en ik vind het altijd moeilijk om voor mijzelf op te komen. Ik word en ben zeer kortademig, duizelig van deze bètablokker, ook heb ik een zeer diepe pijn in mijn botten sinds ik dit middel gebruik. Helaas heb ik ook slechte ervaringen met de c[lees meer...]ardiologen van het Spittaal (Zutphen). Vooral op communicatief gebied. Wat te doen als je zelf geen ondersteuning hebt? De huisarts geeft ook niet thuis, gemaild en gebeld....

14-05-2021 | Vrouw | 48
Hartklachten
Al 7 jaar slik ik metroprolol. Nooit geen klachten gehad. Totdat ik me van de week heel slecht voelde. Dokter stuurde me door naar de spoedeisende hulp, alwaar ik te horen kreeg dat ik een hartslag van 46 had en een onderdruk van 53. Geen wonder dat ik me niet zo lekker voelde. Eerder dit jaar al onderuit gegaan door heen ander bloeddrukverlagend midddel, omdat mijn ka[lees meer...]lium gehalte gevaarlijk laag was. Voor mij geen bloeddruk verlagers meer.

Nebivolol

11-05-2021 | Vrouw | 70
nebivolol
Sedert 10 jaar neem ik dit medicament en heb veel spierpijnen en stijve spieren, het is geen reuma of jicht is onderzocht in mijn bloed, ik slaap er slechter van en kan soms veeschillende dagen weg zijn en komt dan weer terug, ook ben ik 6 kg aangekomen

10-05-2021 | Man | 74
Hartritmestoornissen
jaren sotalol gebruikt en een jaar rytmonorm tussendoor nog eens verapromil nu aan de metoprolol van 25 mg bij mij werkt het het beste als ik de helft neem dan krijg ik weinig storingen en het is niet zo heftig als sotalol

05-05-2021 | Man | 42
metoprolol
Begonnen enkele dagen geleden met dit medicijn . Onder weg naar een klant in de auto eerst het gevoel een soort van licht te hallucineren, hevig trillen en versnelde hartslag , zweten en soort van angst gevoel . Ecen langs de kant van de weg gestopt en mezelf proberen te herpakken . Werd er wat rustiger van . Niet door dat het direct van de medicatie kwam . Maar nu toch k[lees meer...]leine 2 weken verder en tis er niet beter op geworden , dus toch maar even google erbij gehaald en tot de conclusie dat het de medicijnen zijn . Voor de rest geen andere medicijnen in gebruik . Ga er nu dus maar mee stoppen . Wand tis na mijn ervaring zeer heftig . Bloedruk daarin tegen is wel goed. Maar weegt niet op tegen de bijwerkingen .

30-04-2021 | Vrouw | 61
Hartinfarct
na gelukkig mild hartinfarct en 1 stent o.a. metropolol voorgescheven. Erg lage dosis want ik heb van nature een lage hartslag, bovendien had mijn hart weinig schade doordat ik een natuurlijke bypass had gemaakt. Dosis na 6 weken gehalveerd, bloeddruk werd erg laag, hartslag werd erg laag (40). Halvering dosis maakte weinig uit voor hartslag. Kreeg bovendien erge nachtmerr[lees meer...]ies, hartkloppingen (een soort gebonk zonder dat de hartslag omhoog ging), permanente diarree en winderigheid. Mocht na interventie van de huisarts met cardioloog stoppen. Bijwerkingen verdwenen dus lag echt aan de metropolol. Vreselijk naar goedje gebleken in mijn geval.

22-04-2021 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Gebruik 2 maal daags metoprolol 50 retard Geweldig middel voor mij ! Zou niet meer zonder kunnen . En totaal geen bijwerkingen.

20-04-2021 | Man | 73

18-04-2021 | Vrouw | 52
metoprolol
Door metroprolol komen prikkels minder hard binnen en ben ik meer ontspannen geworden. Een halve dosering (50mg.) is voor mij voldoende om migraine aanvallen te voorkomen of als ik nog eens hoofdpijn heb de klachten een stuk milder laten verlopen. Ben er blij mee en had dit veel eerder moeten doen.

Selokeen

16-04-2021 | Man | 66
metoprolol
Ik heb 15 jaar de orginele selokeen gehad, zowel 100 MG als 50 MG. Algemeen genomen, ging dat prima, met de bekende bijwerkingen, toename van gewicht en vermoeidheid, tintelingen en spierklachten. Dit was echter voor mij goed te handelen! Sedert enige maanden slik ik door de zorgverzekeraar, sandoz. Nu heb ik allerlei klachten, waarvan nachtmerries en slaapproblemen [lees meer...]de ergste zijn. Wat kan ik doen, de apotheek zegt dat de orginele selokeen niet meer wordt vergoed. Wat kost trouwens de orginele selokeen?

14-04-2021 | Man | 61
Hartklachten
Hen een pacemaker ivm sick sicksinus syndroom. Ablatie gehad voor ANVRT. Hart door longaandoening licht vergroot. Hartslag loopt veel te snel op waarvoor Metoprolol. Werkt goed voor verlaging hartslag.

08-04-2021 | Vrouw | 18
Stress
ik ben normaal iemand die snel gestrest is, maar nu met centraal examen ging het niet goed. ik kreeg paniek aanvallen met hart kloppingen en kon niet meer stoppen met trillen. Het kost echt veel energie voor mij. ik ben naar de huisarts gegaan en ik kreeg dit voorgeschreven. je voelt het echt meteen na een uur de werking. op het begin is het raar, want ik ben gespannen en[lees meer...] gestrest, maar mijn lichaam reageert er niet op. de enige bijwerkingen die ik heb is koude handen voor de rest niks. het enige wat doet is dat het ervoor zorgt dat je hartslag daalt en dat was echt genoeg om al mijn problemen op te lossen. Ik neem 1 per dag rond het zelfde tijd, ik mag er max 3 per dag nemen als dat nodig is.

Sotalol

02-04-2021 | Man | 58
Atriumfibrilleren
Het haalt de kwaliteit van leven echt weg Ik stop er mee wat een tering zooi

Sotacor

19-03-2021 | Vrouw | 72
Atriumfibrilleren
Afremmen bij inspanning, alsof het hart gaat knijpen. Bij rust gaat het over.

17-03-2021 | Man | 71
Hartklachten
Ik gebruik dit middel enkele jaren na een licht hartinfarct en een dotteroperatie met plaatsing van enkele stents. O.a. de hartslag wordt er mee verlaagd en het verlaagt de bloeddruk. Ik loop nu rond met een gemiddelde hartslag van rond de 50/55, in rust veelal onder de 50. Daar valt prima mee te leven, maar bij inspanning lijkt het alsof er een rem op het lijf komt. Tij[lees meer...]dens het wandelen moet ik regelmatig op de rem trappen en even uitrusten, iets wat ik voordat ik dit medicijn gebruikte nooit heb ervaren. Mijn electrische fiets is wat dat betreft een zegen, want daarmee is het tempo en dus de vermoeidheid aardig bij te regelen met de knoppen op het stuur....

14-03-2021 | Vrouw | 68
bisoprolol
Heeft goed geholpen bij mijn hartkloppingen. Vocht in mijn benen werd minder. Bloeddruk werd lager maar polsslag werd te laag. In de nacht veel last van kuitkramp en overdag in mijn vingers. Ook verkrampte mijn rug steeds waardoor bewegingen steeds moeilijker werden.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5455)
Anticonceptie - overig (3989)
Cholesterol (2993)
Depressie - antidepressiva overig (2825)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2500)
Pijn - morfine-achtigen (2299)
ADHD - psychostimulantia (2230)
Pijn (2079)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1623)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1285)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1242)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1029)