categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

14-01-2022 | Vrouw | 65
Hartfalen
Voor mijn gevoel en wat mij wordt verteld krijgt iedereen met hartfalen dezelfde medicatie. De gouden 4 noemen ze het. Entresto, Carvedilol, Furosmide, en straks worden er nog 2 toegevoegd. Ik leef nu al als een zombie, er veranderd niet zoveel, bloeddruk stijgt zelfs en de hartslag is nog altijd rond de 80. Ik denk dat niet iedereen hetzelfde op medicatie reageert, maar m[lees meer...]aak dat de artsen maar wijs. Ik kwam een jaar geleden binnen met luchtweginfectie en dan maken ze natuurlijk ook direct een ecg! Verder geen klachten, geen dikke enkels, gewoon sporten trappen lopen enz. gezonde vrolijke energieke vrouw en per ongeluk hebben ze hartfalen ontdekt bij de ecg. Van deze vrouw is weinig meer over! Had ik het maar nooit geweten!!!

08-01-2022 | Man | 72
Hartklachten
Hartaritmie dreef mij naar de cardioloog die na holteronderzoek en echo dit middel voorschreef in volgens hem lage dosering. Na een kleine 14 dagen bleek mijn hartslag nog 32 en bloeddruk 70/40. Dit werd op een IC opname in het buitenland duidelijk nadat ik om was gevallen. Bovendien kon mijn lijf niet ophouden met ongecontroleerd schudden alsof ik een epileptische aanval [lees meer...]had. De buitenlandse cardioloog heeft de medicatie onmiddellijk gestopt. Hij vond mijn hartaritmie horen bij mijn leeftijd (72) en bij mijn lichamelijke gesteldheid horen. Hij adviseerde om niets meer te gebruiken omdat de aritmie niet tot gevaarlijke toestanden leidt.

06-01-2022 | Man | 80

03-01-2022 | Vrouw | 62
Atriumfibrilleren
4 wkn ellende!Op een paar dagen na,vanaf begin erg duizelig en hoofdpijn. Duizeligheid na 4 wkn nog steeds en ik werd heel labiel,huilerig en soms op het hysterische af!Advies cardioloog:afbouwen .Hielp wel voor het boezemfibrileren, maar verder vreselijk dagen gehad. Ik heb bij alle medicatie last van veel bijwerkingen, helaas. Dit was het derde in 3 mnd.Hoop toch iets [lees meer...]te vinden wat werkt en waarbij het leefbaar blijft.

23-12-2021 | Man | 44

14-12-2021 | Vrouw | 39
Dysautonomie
Aanvankelijk leek het wat te helpen, de hartslag gaat naar beneden, dus dat doet wat het belooft. Ik voel me alleen hondsberoerd en heb nu ritmestoornissen die ik nooit eerder in mn leven heb gehad. Ik had alleen een snelle ( wel regelmatige) hartslag en nu heb ik ritmestoornissen en mijn hartslag in rust werd heel traag waar ik duizelingen van kreeg. Daarnaast ijs[lees meer...]koude gevoelloze voeten en armen, last van brandend maagzuur, veel lucht in de buik, hoofdpijn, gevoel niet goed door te kunnen ademen en kriebelhoest. Ben 1 dag abrupt gestopt en toen voelde ik me verschrikkelijk, dus denk dat ik opnieuw ga proberen met een afbouwschema. Ik ga vragen of ik een andere betablocker kan proberen.

06-12-2021 | Vrouw | 97
Hartritmestoornissen
Sinds een week over van 2x 75 mg zonder retard naar 100 mg 1 x daags retard want bloeddruk was te laag. En hartslag eigenlijk ook (52) nu ben ik elke keer draaierig.Kun je van retard meer bijwerkingen hebben dan van niet retard?wie herkent dit

06-12-2021 | Man | 20
Hartritmestoornissen
Ik neem dit sinds 2 weken om hartoverslagen tegen te gaan (1000 / 2000 in 24u) Na 2 weken zijn deze aanzienlijk vermindert. Bijwerkingen: hoofdpijn, koude handen/voeten Inname: tablet smelt vaak zeer snel op de tong, wat gebruiksgemak verlaagd.

23-11-2021 | Man | 89
Hartfalen
noodzakelijk(?) rotspul

20-11-2021 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Veel hoofdpijn na inname en regelmatig duizelig.

20-11-2021 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Matig effectief. Verlaagd de hartslag en bloeddruk maar voorkomt geen hartritmestoornissen. Zelf oplossingen gevonden die enigszins helpen: ademhaling, rugslapen met vrij hard kussen (wel effectief) en bij aanval van HRS paar keer flink op de grond stampen. Ook helpt bij mij een rustige wandeling maken. Tips over hoe om te gaan met HRS zijn zeer welkom.

19-11-2021 | Vrouw | 43
Hartkloppingen
Het dit medicijn voor overslagen, maar heb dagelijks last van niet goed kunnen diep ademhalen..ik had dit in het begin nooit. Gebruik het nu een jaar ongeveer. Het is vaak maar een uurtje en dan zakt het weer af. In stress volle periodes werkt de bisoprolol niet. Mijn cardioloog wil me nu op de verapamil zetten maar ik twijfel nog een beetje. Ik lees dat meidoorn capsul[lees meer...]es ook goed werken bij overslagen. Iemand hier ervaring mee?

Nebivolol

17-11-2021 | Vrouw | 80
nebivolol
Hartritmestoornissen
Heb verschillende betablokkers geslikt voorheen verapamil 120 mg. calciumblokker. Na klachten ander medicijn, Nebovolol .voorgeschreven door cardioloog. Echter die geven mij zoveel bijwerkingen dat ik weer terug wil naar Verapamil 120 mg. Met dat medicijn had ik toch minder nare bijwerkingen. Vriendelijke groet.

31-10-2021 | Man | 43
carvedilol
Na een jaar Amlodipine te hebben gebruikt, stapte ik over op een betablokker Carvedilol. Al snel voelde ik me zieker worden. M'n bloeddruk en hartslag gingen wel omlaag echter kreeg ik last van erge hoofdpijn, duizeligheid, te zijner tijd hart kloppingen. Stopte ik het medicijn een paar dagen dan gingen de klachten weg.

14-10-2021 | Man | 58
metoprolol
Ik had amlodipine en metropolol samen en werd van de amlodipine naar en kreeg hartkloppingen. Daarna overgegaan op metropolol en dat geeft geen bijwerkingen en bevalt prima ! Wel wat vocht vasthouden maar dat kan ook v d dextametason die ik iedere dag in moet nemen . Moeilijk te zien waar het van is.

14-10-2021 | Vrouw | 39
Hartinfarct
In eerste instantie ging het goed, na een aantal weken bijwerkingen van duizelig worden de hele dag door en een lage bloeddruk. Overgestapt op bisoprolol, echter ook na 2,5 weken dezelfde klachten.

14-10-2021 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
Ik slik ze tegen hartritmestoornissen. Daar helpt het wel tegen al is het niet 100%. Nadeel is wel dat als je van te voren geen hoge bloeddruk hebt die erg gaat zakken met duizeligheid tot gevolg. Deze medicijnen zouden ook tegen migraine helpen maar daar merk ik niks van. In tegendeel: het aantal migraines is hetzelfde maar de aanvallen duren langer omdat je al dagen van[lees meer...] te voren last krijgt van voorverschijnselen. Ook de aurafase duurt langer. Ik heb ergens gelezen dat dit middel niet geschikt is voor migraines met aura, kan daar helaas nergens meer informatie over vinden maar dat is dus wel ook mijn ervaring.

Propranolol

12-10-2021 | Vrouw | 56
propranolol
Tremor
Na overbelasting van mijn rugspier was mijn linkerrugspier gaan trillen en linkerbeen was de trilling echt heftig maar nooit zichtbaar. Dit was sinds een half jaar dagelijks voelbaar. Lichte trillingen afgewisseld met uren van matige trillingen. Deze zijn niet waarneembaar maar wel voelbaar. Alles hier tegen geprobeerd maar niks hielp. Totdat ik propranol 10 mg ben ge[lees meer...]start. Ik leef weer voel me veel beter. Verder heb ik geen andere medicatie dus voor mij de eerste medicatie die ik slik in 56 jaar

09-10-2021 | Man | 64
bisoprolol
Ronde rode plekken witte randen op enkels en beide onderbenen eerst een been en klein daarna uitbreidend en jeukend. Tegelijk met vochtophoping rond enkels. Dunner worden en verkleuren hoofdhaar.

05-10-2021 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Wanneer ik de ervaringen lees lijkt het wel of metoprolol alleen maar ellende geeft. Natuurlijk is het vervelend wanneer je bijwerkingen hebt. Ik ben echter zeer tevreden over het gebruik van metoprolol ook al was en ben ik er geen voorstander van. Maar soms heb je geen keuze in het kiezen van iets wat je probleem kan verhelpen. De enige echte bijwerking is het dromen maar[lees meer...] dat probeer ik dan maar te relativeren.

Propranolol

04-10-2021 | Man | 64
propranolol
Tremor
Ik gebruik de propranolol al een paar jaar. Trillen met de linkerhand heb ik al heel lang. Ik ben linkshandig. De rechterhand heb ik geen problemen mee. Met name als ik in een andere omgeving kom met vreemde mensen heb ik tremors. Dan kan ik nog geen kopje koffie oppakken. Of als ik thuis precies werk moet doen. Solderen of kleine schroefjes en dat soort dingen..Propranol[lees meer...]ol heeft mij hier heel lang mee geholpen. Ik gebruik nu 1 tablet en kan dan functioneren. Typen, schrijven en zelf werken met gereedschap. Vreemd is wel dat ik dit tremors maar aan 1 kant heb.Ik ga zelfs weer biljart spelen. Merk wel dat de werking minder wordt na het gebruik van een aantal jaren. Misschien een beetje meer nemen. Iemand ervaring mee dat de werking na verloop van tijd begint af te nemen? Ik hoor het graag

24-09-2021 | Vrouw | 87
Na ingenomen na ongeveer 1 uur diaree

19-09-2021 | Vrouw | 61
Aneurysma
Heb deze gekregen om mn hartslag wat te verminderen.Heb nu heel lage bloeddruk, en wordt soms emotioneel

14-09-2021 | Man | 52
Hartinfarct
Jaar geleden na een 4 voudige bypass begonnen met het slikken van een halve apotheek. Metoprolol is vandaag in dosering verlaagd van 100 naar 50mg. In overleg met de cardioloog. Zweten vreselijke vermoeidheid en geen kwaliteit van leven op deze manier. Met de afbouw hopenlijk verbetering. Ben 52 en wil graag mijn leven weer oppakken.

13-09-2021 | Vrouw | 19
Hartritmestoornissen
Ik slik nu ongeveer 2 jaar metroprolol . De laatste tijd begin ik steeds meer bijwerkingen te krijgen. Ik slik dr metroprolol omdat mijn hart ‘te snel’ klopt. Uiteraard moet het medicijn dit verhelpen en de hartslag laten zakken. Helaas heb ik nu nog steeds we eens een hartslag van 190 (zowel in rust als bij inspanning). Laatst hierover contact gehad met de cardioloog en [lees meer...]die zei dat ik dan maar een hogere dosis zou moeten nemen, ik heb er voor gekozen dit niet te doen omdat ik soms al enorm wordt geremd door alle bijwerkingen. Ik heb ondanks het medicijn nog steeds vaak last van hartkloppingen en een te hoge hartslag, maar mijn cardioloog ziet hier niet zo de ernst van in omdat ik nog jong ben.

07-09-2021 | Man | 45
metoprolol
Sinds het gebruik van Metoprolol zijn mijn migraine-aanvallen behoorlijk verminderd! Zelfs een record van 2 maanden geen aanval.

Emconcor

bisoprololfumaraat
Hartklachten
Bij de start vlugger vermoeid maar na enkele maanden gebruik ging dit beter.

Hartklachten
Jaren emconcor genomen . Sinds enkele maanden gebruik ik bisoprolol sandoz. Enkel uren na inname van dit product krijg ik last van een knisperende ademhaling wat de indruk geeft moeilijker te kunnen ademen. Is er nog iemand die deze vervelende bijwerking heeft/kent ? Dank voor uw reactie

Hartklachten
Enkele uren na inname van bisoprolol krijg ik een knisperende ademhaling . Iemand hier ook last van ?

18-08-2021 | Man | 61
Hartritmestoornissen
Mijn ervaring? Vanwege constante hart vibreren in het ziekenhuis terecht gekomen. Aan het infuus gelegen en dat hielp niet, vervolgens na enige tijd ECV. Uiteraard geen dag of 2 oid ter observatie gelegen, maar meteen in de middag met medicatie naar huis gestuurd, medicatie oa bloedverdunners en maagbeschermer. Twee weken later geen effect medicatie, terug naar het zi[lees meer...]ekenhuis, diverse onderzoeken, oa hartfilmpje Echo en al wat er bij hoort, ook nog holteronderzoek gehad, vonden er niks op, ja, zo nu en dan overslag rikketik . Maar toch last van de rikketik, nu komt het, in 4 maand tijd door verschillende cardiologen gezien en verschillende hartmedicaties gekregen, let wel, bij geen 1 zat er een maagbeschermer bij. Gevolgen, je bent gewoon ene wrak geworden, constant moe ,misselijk en oplopende hartslag, last van de maag en eetlust nagenoeg 0 en er niet op gewezen geworden dat je maagbeschermers er bij zou moeten/kunnen gebruiken. Nu ben ik , door dat ik mij al zo,n beetje 4 maand, door diverse harttabletten, hondsberoerd voel met de laatste hart medicatie Metoprolol 50 mg, gestopt. Elke keer als ik een cardioloog om raad vroeg, en ik daarbij de kwalen aan hem/haar voorlegde kreeg ik gewoon een andere hartpil voorgeschreven, kwaal bleef gewoon doorgaan. Waarom wijst er dan niemand van artsen en of specialisten op de oplossing . Nu uiteindelijk word er bij mij een algehele bloedonderzoek gedaan, kijken wat voor schade ik, vanwege al die verschillende hartmedicaties zonder maagbeschermers opgelopen heb. In die tijd , eigenlijk nu nog steeds,zat ik ook nog eens met een hele boel stress. Vertrouwen in de medische wereld is dan ook bij mij al aardig geslonken, of komt dat soms door Corona dat dat veel belangrijker geworden is, de rest is bijzaak geworden, of heb ik het mis.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5568)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1120)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)