categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

16-03-2024 | Vrouw | 39
Hartritmestoornissen

agressie gebrek aan energie vermoeidheid acute hoofdpijn

Ik gebruik metropolol al 3 jaar. Eerst 100 mg maar daardoor werd ik een zombie en vaak gevoel van flauwvallen. Duizelig. Naar 50 mg en uiteindelijk tijdens Zwangerschap naar 25 mg. Mijn man merkt karakterverandering. Snel boos, meer angsten. Helaas moet ik dit medicijn mijn hele leven blijven slikken. Ben na 3 jaar nog steeds snel moe en kramp in de benen tijdens sporten[lees meer...].

16-03-2024 | Man | 78
Atriumfibrilleren

duizeligheid Moe

Laatste jaar na nieuwe hartklep regelmatig aanvallen. Neem dan nog een extra Sotalol. Na 3 uur zakt het weer tot56. Tijdens aanval tot 140 slagen. De volgende dag doodmoe en duizelig. Het blijft een angstig gevoel

12-03-2024 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk

misselijkheid spierpijn in benen en rug

Ik gebruik het medicijn al jaren, maar krijg steeds meer last van bijwerkingen. spierpijn/kramp in de benen/kuiten vooral ‘s nachts. Heel vaak misselijk.

11-03-2024 | Vrouw | 70
Hartkloppingen

hartklopping

Hartkloppingen

10-03-2024 | Man | 61

vermoeidheid evenwichtsproblemen hartritmestoornissen zichtproblemen

Na electro schoks ,na ablatie bisoprolol 5 mg dagelijks al 8 maand ,steeds meer terug kerende hartritmestoornissen,en bloeddruk val ,voelde mij steeds slechter ,nu na een week de 5 mg gehalveerd en ipv hartslag 40/45 nu rond 70 slagen per minuut,bloeddruk altijd ong 120/130/-70/80 geen zwarte vlekken meer in mijn zicht ,geen evenwichtsstoornissen,tot hier toe geen ritmesto[lees meer...]ornissen,ik bekijk het nog een week alles ok dan stop ik met bisoprolol,ik heb het idee dat wanneer je inspanningen wil doen ,hetzij zwaar werk ,of sport bisoprolol dat tegenwerkt ,na drie dagen 2,5 mg ipv 5 mg ben ik zonder problemen een werkhuis aan het bouwen ,en daar een vloer met klinkers in aan het leggen 9 vierkante meter,uitscheppen 15 cm weg kruien 20 m ,maak zelf de stabilise aan weer kruien ,en geen enkel probleem,dit zou ik op 5 mg bisoprolol nooit kunnen doen hebben .ik had aan de cardioloog de vraag gesteld..mag ik stoppen of halveren,neen dat mag u niet ??

10-03-2024 | Man | 52

spierpijn

Wat een vergif. All die generieke troep is vergif voor de meeste mensen Spierkrampen in kuiten stram, lamlendig, totaal uitgeput, licht gevoel in het hoofd, bonkend hart, agressie van de pure ellende. Verzoek aan cardiologie om het zelf eens te proberen

Sotacor

16-02-2024 | Vrouw | 74
Hartritmestoornis
Van 1 naar 4 Sotalol gegaan na 4e cardioversie

12-02-2024 | Man | 76

10-02-2024 | Vrouw | 70
Hoge bloeddruk
Na anderhalf jaar gebruik ineens flinke maagklachten en misselijkheid. Niet in eerste instantie aan de metoprolol gedacht als bijwerking. Maar na een maand ellende dus toch hier eens naar gekeken. Na halvering van de dosis een stuk minder klachten. Ik ben nu echter gewaarschuwd voor het geval dit nog eens optreedt.

06-02-2024 | Man | 42
Tremor
Ik gebruik dit medicijn sinds 15 jaar en heb er veel baat bij maar probeer het ten behoeve van mijn gemoedstoestand toch zo weinig mogelijk in te nemen. Ik heb last van trillende handen door een tremor en dit helpt effectief hiertegen maar anderzijds zijn de bijwerkingen wel dusdanig dat ik er behoorlijk vlak van wordt. Een medicijn die mijn symptomen aanpakt zoals Propran[lees meer...]olol dat doet en dan zónder de bijkomende vermoeidheidsklachten is mijn grootste wens.

04-02-2024 | Man | 69
propranolol
Ik gebruik 1 pilletje voor een optreden met een orkest. Dit medicijn voorgeschreven gekregen door de huisarts. Sindsdien heb ik rust in mijn lijf bij een optreden, zelfs met solos die ik moet spelen. Het valt mij op dat de concentratie er niet onder lijdt. Ik zweer bij dit medicijn en heb geen last van bijwerkingen.

21-01-2024 | Man | 46
Hartritmestoornissen
Ik heb propranolol 5 jaar geleden voorgeschreven gekregen via cardioloog voor een hartritmestoornissen (sporters hart), dosis waar ik mee begon was 80mg en dat beviel toen uitstekend. Klachten werden minder zo ook mijn paniekaanvallen, later 2X40mg omdat de 80mg uit de handel ging. Na gebruik van nu 4 jaar later kwamen de eerste klachten, begon met pijnlijke koude handen, [lees meer...]vingers die blauw werden en voeten en tenen. Vooral eerst met koude dagen later constant koude handen en voeten, duizeligheid had ik toen ook wat steeds erger werd tijdens schoonmaken. Advies dosis verlagen naar 1X40mg eigenlijk vanaf 2023 werden de klachten alleen maar erger. Inmiddels nu meer klachten door bijwerkingen dan toen ik begon zoals: Lage bloeddruk Lage hartslag vermoeidheid Duizeligheid Kortademigheid Koude handen en voeten Verhoging van het cholesterol Luchtwegen klachten met name neus en holtes Moeite met inslapen Onrustige benen Zit nu ook weer aan een astma pufje door benauwdheidsklachten, longen waren schoon op de fotos alleen bloedvaten waren wat meer aanwezig. (Teken van harde werkende bloedvaten) Hart was mooi vermaat en verder geen afwijkingen te zien. Inmiddels ben ik 2024 begonnen met afbouwen om erna volledig te stoppen, ik zou waarschijnlijk alleen nog maar 10mg mogen gebruiken tijdens een ritmestoornis indien deze langer dan 5 minuten aan houd. Mijn advies zou zijn om dit medicijn bij langer gebruik te realiseren wat de bijwerkingen zijn, daar wordt pas achteraf over gesproken indien deze vorm krijgen.

18-01-2024 | Man | 35
metoprolol
Metoprolol deed volgens mij niets tegen mijn migraines. De frequentie werd zelfs hoger maar dat kan ook liggen aan het seizoen.

17-01-2024 | Man | 40
Verhoogde hartslag
Dit propanolol 160 Mg retard keer 3 per dag is 480 Mg met verlengde afgifte werkt perfect bij mijn hoge hartslagen per minuut in rust toestand. Per dag neem ik 480 Mg retard propanolol, per dag. Ene in de ochtend, dan middag en dan avond. En ook tegen mijn hypertensie. En ook de bovendruk van de bloeddruk. Dit is de beste bètablokker voor hoge hartslagen en hoge bloeddruk.[lees meer...] Ik slik dit toch al zo'n19 jaren.

11-01-2024 | Vrouw | 33
propranolol
Ik heb steeds meer last van examenvrees. Ik probeer alleen nog een CE rijbewijs te halen. Het moet wel lukken maar door de stress kan ik niet voldoende presteren op het examen. Ik neem 1 uur voor het examen, 1 tablet van 10mg. dit middel heb ik voor de tweede keer gebruikt en bij de tweede keer had ik zoveel minder stress. Ik maakte helaas een domme fout op het examen waar[lees meer...]door ik weer zakte maar voor de rest was ik en de examinator zeer tevreden en ging ik ook redelijk tevreden naar huis met het idee dat het volgende keer zeker moet lukken. Ik heb de huisarts gelijk gebeld dat ik graag voor het volgende examen weer dit middel wil gebruiken ondanks dat wanneer het bij mij uit gaat werken na ongeveer 7 uur, mij zo slecht en zweverig voel. Daarom zal ik na het behalen van mijn rijbewijs dit middel verder ook niet meer gebruiken.

31-12-2023 | Vrouw | 77
Hartinfarct
Voelde me verschrikkelijk, nachtmerrie waar ik niet uit kon wan overdag. Zeer beangstigend en 'unheimisch'

20-12-2023 | Vrouw | 64
Tremor
Na een leven lang bevende handen ben ik sinds enkele maanden propanolol gaan slikken. Ik ben 64 jaar Het beven is nagenoeg helemaal weg en ik voel me veel zekerder. Met de vermoeidheid valt het mee, ik doe alles gewoon een tandje lager. Jammer dat ik dit medicijn niet in mijn jonge jaren ben gaan gebruiken.

26-11-2023 | Man | 66
Hartritmestoornissen
Na 2 x een cardioversie te hebben ondergaan, gaat het nu goed is is de controleafspraak met de cardioloog verruimd naar 1 jaar.

22-11-2023 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Na jaren tobben met hartritme stoornissen , diverse electro cardioversie's en geëxperimenteer met medicijnen in 2019 en in 2020 chirurgische ablatie ondergaan. Sotalol afgebouwd tot 0. Sinds enkele maanden weer klachten en opnieuw moeten starten met sotalol 2x 40 mg per dag. Ben moe gejaagd kortademig en onzeker.Voel me niet goed.

08-11-2023 | Vrouw | 62
metoprolol
Zeer tevreden, ik gebruik dit middel al ongeveer 17 jaar. Nu echter nemen de bijwerkingen toe. Laatste bijwerking die nu erg lastig wordt, namelijk vlekken op tandvlees wat nu pijnlijk wordt.

05-11-2023 | Vrouw | 60
metoprolol
Hogere bloeddruk hoofdpijn malaise na Covid. De huisarts herkende de bijwerkingen gelukkig na zeker een jaar gebruik en heeft geadviseerd te stoppen.

31-10-2023 | Vrouw | 66
Hartritmestoornissen
Bijna 26 jaar geslikt,eerste jaren 3x10 mg maar effect nam af. Toen jarenlang 40 mg maar nu helpt het niet echt meer,helaas. Ga morgen beginnen aan metoprolol,1x daags 100 mg. Ben benieuwd.

23-10-2023 | Man | 61
Atriumfibrilleren
Vanaf 2005 selokeen gebruikt (de vervanger metoprolol, ben ik super allergisch voor vanwege de gebruikte vulstoffen!) Na 2 open hartoperaties en ICD implantatie kon ik verminderen van 200 naar 100 mg. maar na de jaren verstreken kreeg ik meer last van atrium en boezemfibr. hierdoor koos de cardioloog in eerste instantie voor sotalol. Ook kreeg ik de laatste jaren steeds [lees meer...]meer last van vochtophoping door het onregelmatige hart functioneren. Amiodaron bleek de oplossing, jammer is wel dat het op de langere duur nogal schadelijk blijkt te zijn, dus ga ik proberen te minderen bv. van 200 naar 150mg, of 6 x in de week 200mg, dit ga ik voorstellen aan de cardioloog.

22-10-2023 | Vrouw | 65
Hartklachten
Ik krijg sinds ik bisoprolol gebruik mijn gewicht niet meer naar beneden.heel vervelend

09-10-2023 | Man | 31
Hartritmestoornissen
Sinds een jaar last van hartritmestoornissen, iedere keer zat er 4 maanden tussen maar nadat ik er eind mee 2 in een week had ben ik Sotalol gaan slikken. Ik heb nu 4 hartritmestoornissen gehad. Sinds dien niks meer gehad maar erg vermoeid, hangerig en ik voel vaak een brandend gevoel rond mijn borst of 'electrische' steekjes die ik eerst niet had... Ik sta op de wacht[lees meer...]lijst voor ablatie en hoop van harte dat ik daarna mijn oude leven met enkel acenecomerol en laat opblijven weer kan oppakken maar als ik de reacties lees zakt mij de moed in de schoenen.

Atenolol

26-09-2023 | Vrouw | 52
atenolol
Hoge bloeddruk
Goed medicijn voor mijn hoge hartslag in rust en mijn hoge bloeddruk

12-09-2023 | Vrouw | 62
Hartinfarct
Mijn moeder slikt dit medicijn. Sinds dat ze dit slikt heeft ze vaak stemmingswisselingen. Uit het niets word ze snel boos of geïrriteerd, soms heel de dag soms maar even. Ons hele gezin is de dupe van deze bijwerking.. wij moeten ons aanpassen en continue denken 'laat maar gaat het zijn de medicijnen'. Vaak heeft ze het niet door, soms ook wel. Ik kan wel zeggen da[lees meer...]t mijn moeder sterk is veranderd door onderandere dit medicijn

04-09-2023 | Vrouw | 57
Hartritmestoornissen
Metoprolol retard 190 mg van Mylan werkt matig voor mij. Vooral in combinatie met procoralan werken. Echter. Sinds het gebruik heel veel diarree. Sindsdien ook gewichtverlies .

03-09-2023 | Man | 54
bisoprolol
Verlaagt hartritme en bloeddruk tot onder normaal niveau. Migraine is bij mij chronisch en persistent maar heb wrl geen aanvallen. Globaal zijn de symptomen pakweg 40% minder, minder verkrampt aangezicht maar bog altijd alomtegenwoordig. Heb kroonslagader vernauwing, bij momenten asynchrone contractie en zuurstoftekort (ischemie) en neem cholesterol verlager en bloedverdun[lees meer...]ner (ben 54 jr) .

24-08-2023 | Vrouw | 75
Hartritmestoornissen
Na div medicatie als laatste Stallone 80 mg 2X per dag naar de helft 1 x p dag afwachten cardiovascular gehad volgende week weer een ECG etc. Hen 2 winterjassen uitgedaan accepteer het niet. Ga verder zoeken dit is geen leven maar overleven , loop als een bezopene.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6311)
Anticonceptie - overig (4470)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3104)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2530)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2299)
Pijn (2252)
Bloeddruk - betablokkers (1915)
Maagzuur - protonpompremmers (1778)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1702)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1662)
Anticonceptie - eenfase (1586)
Angststoornissen (1569)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1444)
Antibiotica - urineweginfectie (1266)
Depressie - antidepressiva TCA (1227)