categorie

Bloeddruk - betablokkers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers

14-06-2019

Sotalol (sotalol)
Atriumfibrilleren

Niet erg effectief, en hartkloppingen als bijwerking
13-06-2019

Metoprolol (metoprolol)

Vorig jaar Metoprolol voorgeschreven vanwege wekelijkse migraineaanvallen. De eerste weken waren een ramp. Ik kon niet opstaan of moest mij ergens aan vasthouden omdat het zo duizelde. Ook merkte ik verzuring tijdens inspanning, maar heb toch doorgezet. In het laatste jaar slechts een aantal keer een migraineaanval gehad dus snel onder controle was met een neusspra[lees meer...]y. Wel veel last van normale hoofdpijn gehad, maar of dit van het medicijn kwam weet ik niet aangezien ik al een tijdje chronisch hoofdpijn heb. Ben nu aan het afbouwen van 100mg naar 50mg en dan naar 25mg om vervolgens helemaal te stoppen. Het grote nadeel van dit medicijn vind ik de eerste bijwerking maar daar moet je echt even doorheen bijten. Daarnaast ben ik 8kg aangekomen, zonder dat mijn voeding of trainen is aangepast. Daar baal ik enorm van, ben erg benieuwd hoe dat zometeen gaat als ik gestopt ben.
10-06-2019

Metoprolol (metoprolol)

Heb metoprolol 25 mg succinaat drie dagen genomen. Kreeg vrijwel direct enorme spierkrampen en spierstijfheid. Tevens hard oorsuizen. Slikte het medicijn tegen extra systoles en licht verhoogde bloeddruk. De derde dag afgebouwd naar 12,5 mg. Bijwerkingen toen iets minder maar nog steeds aanwezig. Ik stop met dit voor mij vreselijke middel. Bijwerkingen werden zo erg dat ik[lees meer...] naar de EH ben geweest.
10-06-2019

Metoprolol (metoprolol)

Medicijn drie dagen ingenomen. Bijwerkingen werden steeds erger. Zo erg dat ik naar de Eerste Hulp ben geweest. Nooit geen betablockers meer voor mij. Slikte metoprolol voor extra systoles en licht verhoogde bloeddruk.
09-06-2019

Atenolol (atenolol)

Heel af en toe een hups in mijn bloeddruk resulteerde in Atenolol 25 Mg. Hondsberoerd van geworden, of ik op mezelf neerkijk, zo vreselijk duizelig, misselijk, geen eetlust, hoofdpijn etc. Na 12 dagen gestopt. Eerst maar weer eens overleggen, dit houd ik niet vol, durf niet meer op de fiets, auto etc. Wie heeft hier ook slechte ervaringen mee.
09-06-2019

Propranolol (propranolol)

waarom heb ik dikke handen al ik ze neem ?????
19-05-2019

slechte ervaring.
15-05-2019

Metoprolol (metoprolol)

Gebruik metoprolol voor boezemfibrilleren. Ik werd erg somber tijdens het slikken van metoprolol in overleg met cardioloog over gestapt naar verapamil . Vrij vlot geen noemenswaardige klachten van de somberte meer.
14-05-2019

12-05-2019

Verdikte of verwijde hartspier

geen positieve ervaring mee
11-05-2019

Hartklachten

De hartritmestoonissen zijn misschien wat minder maar ze zijn er wel nog, terwijl ik het daartegen gebruik op voorschrift van de huisdokter. Een ablatie heb ik al ondergaan twee jaar geleden, tot een paar maanden terug ging het vrij goed, maar nu is het weer goed prijs. Van maagklachten heb ik nooit last gehad van tevoren. Bisiprolol w r d vorgeschreven door de dokter omda[lees meer...]t het vorige medicijn ook niet afdoende werkt, maar daavan had ik geen enkele bijwerking.
11-05-2019

Aangeboren hartafwijking

Meerdere jaren metoprolol gebruikt ivm hartritmestoornissen. Ik kreeg ineens last van benauwdheid. Kreeg pufjes, maar het werd steeds erger. Uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis. Ze hadden geen idee wat het was. Weer pufjes. Tot aan de dag dat ik ineens heel zenuwachtig werd en een strakke band om mijn borst voelde. Ik kreeg een halve pil tegen de zenuwen. Herinner me [lees meer...]dat ik op de rand van mijn bed zat, daarna niets meer. Ze vonden me op de grond, ademhaling zo goed als niet, helemaal blauw en koud. Ik heb drie dagen in coma gelegen. Daarna kwamen ze tot de ontdekking dat het astma was, een bijwerking van de metropool. Ik heb het maar net overleefd. Ben nu astmapatient en puf drie keer per dag. Regelmatig nog benauwd. Dus begin nooit met dit medicijn.
06-05-2019

Metoprolol (metoprolol)

Medicijn werd door cardioloog voorgeschreven voor te hoge bloeddruk (145/90) en hartritme verstoringen (soms). Middel is wel effectief, want bloeddruk is nu gemiddeld 118/75. Tegen hartritme storingen werkt het niet echt. Bijwerkingen zijn zeer vervelend, vooral loopneus en tranende ogen.
05-05-2019

Hartritmestoornissen

3e keer dat ik gedurende een langere tijd metropolol gebruik, altijd van de fabrikant Sandoz, telkens gestopt omdat de nachtmerries uiteindelijk dusdanig ernstig worden dat ik niet meer durf te geaan slapen, en ook geweldadige gedachtengangen krijg doordat ik totaal gesloopt ben van het slaapgebrek, alles wordt me teveel na een tijdje dit medicijn te gebruiken en ik kan ni[lees meer...]ets meer hebben. Aangezien ik normaliter een totaal vriendelijk mens ben en totaal niet agressief en meestal vrolijk, en van dit medicijn langzaamaan innerlijk verander in een monster (mede door de meest bizarre levendige bloederige dromen), heb ik besloten maar wederom te stoppen met dit medicijn. Ik hoop dat ik een andere manier kan vinden om mijn hartritmestoornissen onder controle te krijgen, want di medicijn wil ik eigenlijk liever nooit meer gebruiken.
02-05-2019

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb al jaren last van migraine. Hiervoor vanalles geprobeert en uiteindelijk hielpen triptanen goed. Maar op een gegeven moment verviel ik van hoofdpijn in hoofdpijn als bijwerking en slikte ik wel meer dan 10 triptanen per maand. Overgestapt op metaprolol. Sindsdien geen hoofdpijn gehad meer! Wel voel ik 2x per maand nog ‘iets op de achtergrond’ , maar is geen pijn te [lees meer...]noemen. Voelde me in de eerste dagen erg duizelig en wazig, ook lezen lastig. Naarmate ik het langer gebruik lijken bijwerkingen wat te verdwijnen. Koude handen en soms duizeligheid blijft. Ik slik savonds omdat ik sochtends te veel bijwerkingen voel na 2 uur na inname. Ik ben toevallig deze week een dag vergeten. En had de dag erna direct wel weer de bijwerkingen zoals boven genoemd. Consistent slikken is dus van belang.
01-05-2019

Hartinfarct

dit medicament help niet voor wat het moet dienen
29-04-2019

Aangeboren hartafwijking

Heb na 5 hartoperaties metropolol retard 100mg gekregen van sandoz . Na enige tijd was deze veranderd in een ander merk . Kreeg hartritme stoornissen en onregelmatig hartslag. Verhuis naar Spanje en kreeg Metropolol 95 mg retart van Beloken en deze werkte perfect . Bijna geen klachten meer gehad . Tot ineens ook hier de apotheek met een nieuw merk aankwam omdat Beloken ni[lees meer...]et meer beschikbaar was in retart ( 24 uurs werking ) Dus na enige tijd wennen aan de nieuwe Metropolol van Krka ook niet echt klachten . En wat denk je ook deze wordt niet meer verkocht in de apotheek . Cardioloog gesproken en gezocht naar goede vervanger en nu slik ik 2 x daags bisoprolol 5 mg van Normon . 1e week geen klachten nu na de 1e week merk ik dat ik vaker hoofdpijn heb en na bepaalde tijd mijn ritmestornis terug komt met een onregelmatige hartslag. Na opnieuw inemen van de 2e gaat het wel weer maar ik ben er een beetje bang voor . En mijn vraag is waarom moeten deze medicijnen steeds vervangen worden . Waarom steeds opnieuw zoeken naar oplossingen terwijl de medicijnen die werken makkelijk gegeven kunnen worden . Gaat dit om geld of wat is hier de bedoeling van ? Zeer frustrerend en vervelend voor alle patiënten die vertrouwen zoeken in hun medicijn. Ben inmiddels 11 jaar met Metropolol bekend en nu wordt het dit . Ben er niet blij mee en hoop dat er een oplossing komt voor een goeie retart 24 uurs medicijn .
28-04-2019

Hartklachten

2017 werd ik bij ambulance naar de ziekenhuis gebracht med een mogelijke hartinfarct sinds dien heb ik Bisoprolol toen werd dit medicatie gegeven met geen uitleg voor wat of waarom binnen 4 dagen begonen de bijwerkingen en nu bijna 2 jaar later heb hun nog steeds. Ik heb Sjogrenens syndrome en astma maar niemand controleerd mijn klachten van dit medicatie. Ik ben vaak vert[lees meer...]eld dat IK KAN NIET NAAR ZOLANG GEBRUIK NOG STEEDS BIJWERKING HEB. Van gebruik van dit medicatie heb Ik nu een hartritme stoornis dat Ik had NOOIT in mijn verleden de bijwerking blijven en Ik voel dagelijks slechter en slechter van.
23-04-2019

Propranolol (propranolol)

Ik ben sinds 20 jaar migraine patiënt. Aanvallen tot 4 x per maand . Sinds ik Propranolol neem is mijn migraine drastisch verminderd . Neem deze medicatie ondertussen 6 maanden en heb nog maar 2 keer terug een aanval van migraine gehad . Voor mij een wondermiddel !
22-04-2019

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb al geklaagd bij apotheek - klacht neergelegd bij Lareb - FDA in Amerika schrijft - dit medicijn NOOIT aan mensen over 70 voorschrijven - de bijwerkingen zijn te intensief en gevaarlijk voor deze groep. mijn lichaam hield op met werken, klappen in mijn nek en hoofd, benen wilden niet meer, longen wilden niet meer, ijskoud, trillingen, duizelig duizelig, hoofdpijn, h[lees meer...]artkloppingen, enz enz - bijwerkingen werden steeds erger over vijf dagen
12-04-2019

Nebivolol (nebivolol)
Hypertensie

Na in behandeling te zijn geweest voor darmkanker en operatief verwijderen van tumor op 27.05.2015 en verschillende sessies (12) chemotherapie zijn problemen met bloeddruk begonnen. Ik nam eerst nobiten 5 mg met matig effect - nadien heeft huisdokter op 19.03.2019 Nobiretic 5 mg - 12,5 mg voorgeschreven bloeddruk gedaald doch soms nog met hoogtes tot 175/90 hartslag soms [lees meer...]50 veel te weinig.Evaluatie na 19.04.2019 door huisarts. Momenteel enkele vervelende bijwerkingen.
11-04-2019

Sotalol (sotalol)
Atriumfibrilleren

Ik kreeg dit medicijn van de cardioloog na boezemfibrilleren. Na 6 weken ging ik slechter zien. Oogarts kon geen afwijking vinden. Opticien constateerde vergrote pupil, is niet te corrigeren met andere glazen. Tweede bijwerking is winderigheid, ook is de ontlasting zachter dan eerder. Vanwege de problemen met de ogen vandaag weer teruggegaan naar nebivolol wat ik ee[lees meer...]rder gebrukte.
03-04-2019

Hartritmestoornis

Ik kreeg het medikament voor het eerst toen ik (hoge bloeddruk) in 1982 zwanger wilde worden en het niet schadelijk voor de baby zou zijn. Daarna 100 mg jarenlang ingenomen wegens hoge bloeddruk. Met 56 jaar hartritme stoornis gekregen en het medikament in combinatie met een ander hartmiddel tot nu toe ingenomen. Chronisch depressief, sinds 1983 gewichtstoename, en alle [lees meer...]andere opgenoemde bijwerkingen. Nooit geweten dat dit veroorzaakt zou kunnen zijn door het medikament. Geen arts heeft mij ooit daarover geiïnformeerd, ik heb zoveel moeite met het vechten tegen de stemmingsstoornis en de gewichtstoename, dat ik eigenlijk liever aan hartfalen doodga, want dit is niet uit te houden. Zoveel vergooide jaren!
02-04-2019

Atenolol (atenolol)
Hartklachten

Sinds ik WIFI in huis heb, heb ik hartklachten. Heeft 5 jaar geduurd voor ik daar achter kwam. Nu WIFI definitief uit...hart rustig!
01-04-2019

Metoprolol (metoprolol)

Pieken van hoge bloeddruk blijven bestaan, nu een ander middel.
01-04-2019

Hartfalen

Krijgt U ook net als mij benauwdheid aanval halveer de medicijn door eerste week halve tablet nemen daar proberen hele lukt het neem weer contact met U specialist ik had 2,5 mg kan ook met 1,5 mg of U moet een sterker medicijn je heb ook 5 mg of 7,5 max 10 mg bij zeer slechte hartfslen zeer slechte hartpomp
14-03-2019

Propranolol (propranolol)

Na een aantal andere middelen, kreeg ik Propranolol voorgeschreven voor de hoge bloeddruk icm migraine, ruim 4 jaar geleden. Hielp mij op die fronten echt, maar heb er oorsuizen aan overgehouden. Ik hoop dat dat nog wat verminderd. Ook heb ik al een paar jaar een raar gevoel/gevoelloosheid in mijn tenen van de rechtervoet. Nooit naar gevraagd, maar nu ik sinds ruim 5 w[lees meer...]kn gestopt ben, beginnen mijn tenen weer normaal te voelen. Hoofdpijn is helaas ook weer terug en de bloeddruk stijgt weer lekker. Ook afvlakking van gevoelens heb ik last van gehad.
10-03-2019

Metoprolol (metoprolol)

In eerste instantie een afname van frequentie van aanvallen. Sinds 2016 nam de frequentie weer toe.
09-03-2019

Metoprolol (metoprolol)

Voor de tweede dag dit medicijn. Bloeddruk gezakt van 158/96 naar 99/77. Ik heb dit middel erbij gekregen naast enalapril en chloortanidine. Normaal heb ik bijna nooit bijwerkingen van medicijnen. Maar nu dus wel. Kan nog niet zeggen dat ik mij beter voel.
25-02-2019

Labetalol (labetalol)
Hoge bloeddruk door zwangerschap

Ik heb dit medicijn op voorschrift van de specialist gekregen in het ziekenhuis ivm met te hoge bloeddruk. Ik was een grensgevalletje. Heb enorm veel last van bijwerkingen gehad en het sloeg totaal niet aan. Ben acuut gestopt met het medicijn op advies van de specialist en binnen een paar dagen waren de bijwerkingen ook over. Ik werk inmiddels 40 uur per week en ben nu [lees meer...]28 weken zwanger geen medicatie meer en een bloeddruk van 120/80.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4662)
Anticonceptie - overig (3446)
Cholesterol (2719)
Depressie - antidepressiva overig (2514)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2151)
Pijn - morfine-achtigen (2055)
Pijn (1855)
Verslavingsziekten (1767)
ADHD - psychostimulantia (1726)
Bloeddruk - betablokkers (1558)
Maagzuur - protonpompremmers (1480)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1064)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1042)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1023)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (903)