categorie

Anticonceptie - eenfase

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - eenfase

09-06-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Na deze medicatie ongeveer 4 jaar geslikt te hebben, zonder enige bijwerkingen, wou ik plots overstappen op een koperspiraal. Dit was echter geen succes, ineens veel bijwerkingen, hormonaal totaal in onbalans enzovoort. Na de spiraal verwijderd te hebben gelijk terug overgestapt op deze pil. Ik voelde direct terug verschil mijn lichaam is terug in balans, mijn acne verdwee[lees meer...]n. Het enige dat ik ervaren heb bij de opstart was lichte hoofdpijn en vooral grotere borsten. Deze worden op korte tijd zo groot dat men vermoedde dat ik zwanger was :) gelukkig was dit negatief en heb ik nu mooi men eerste menstruatie na 4 dagen in de stopweek te zitten. Van een B naar C cup, vind ik ergens wel wat minder vermits ik kleiner gewend ben, voor de rest ben ik super tevreden!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Een halfjaar geleden ben ik begonnen met dit merk. (Omdat er een tekort was aan ‘de pil’ in Nederland) En heb toen meteen voor een halfjaar meegekregen. Ik was -voordat ik dit merk gebruikte- altijd op een mooi gewicht, had veel energie en was gelukkig met mijn eigen lichaam en met mezelf. Na een paar maanden kwam daar verandering in, ik kwam bijna 10 kilo aan (ook m[lees meer...]et sporten en dieet) raakte sneller uitgeput, en kreeg vaker en sneller stress. Nu slik ik dit merk een halfjaar en ik ben er helemaal klaar mee. Heb er dus ook voor gezorgd dat ik het merk wat ik voor dit merk gebruikte volgende week weer mee begin. Ik ben er ongelukkig van geworden en gun dit niemand!! Ik wil mijn oude ik weer terug en door te stoppen met deze pil ben ik een grote stap in de goeie richting!!

Premenstrueel syndroom (PMS)

Vanwege pms klachten en overmatige menstruatie nu 6 maanden gestart. Stemmingswisselingen zijn minder, onzekerheid is afgenomen, slaap weer goed, piekeren verminderd, vermoeidheidsklachten verminderd. Kortom, tevreden. Op ongeveer dag 14 van de pil merk ik soms dat de pms klachten licht terug komen. Maar verdwijnt al weer na 2 dagen . Helaas , recent is zoely uit de h[lees meer...]andel gehaald. Baal als een stekker. Huisarts heeft als alternatief qlaira voorgeschreven.

Premenstrueel syndroom (PMS)

31-05-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Heb jaren lang koperspiraal laatste jaar had ik probleem met onregelmatig bloedingen op advies van mijn gynaecoloog ben ik de pil gaan slikken (Ethinylestradiol) ik werd angstig paniekaanvallen somber alleen maar negatieve denken zweten huilbuien depressief.
30-05-2019

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Ik wil toch even mijn ervaring delen, normaal gesproken ben ik hier helemaal niet van, maar wil dit met jullie delen, mocht je het zelfde probleem hebben met deze pil. De zoely pil ik ben er niet tevreden mee, deze pil werd mij aangeraden omdat er PCOS gesignaleerd is, mijn lichaam maakt te weinig hormonen zelf aan en dit moest aangevuld worden. Tijdens het gebruik van[lees meer...] de pil, had ik constant last van talg bultjes (pukkeltjes) bij mijn kin/mond en onder de neus. Ik kon er maar niet vanaf komen, het werd steeds erger, verschillende voeding (zuivel, chocolade) mee gestopt, omdat ik dacht dat het aan mijn voeding lag. uiteindelijk lag het niet aan mijn voeding. Want ik eet heel gezond, ben heel sportief en ben mij bewust van bepaalde voedingstoffen. Ook heb ik nog een fruitzuur behandeling gehad voor de acne. Ik kwam er achter dat het aan deze pil ligt. Ik heb de zoely pil een half jaar geslikt en ben inmiddels 2 weken gestopt, heb nu even geen pil. Mijn huid wordt weer beter, ik krijg minder talg bultjes en het wordt echt weer rustig op mijn gezicht. Ook ben ik veel vrolijker en heb veel meer zin in alles. Dus de zoely pil, ik krijg er acne door en mijn stemming wordt er niet beter op. Blij dat ik hiermee ben gestopt. Ivm PCOS moet ik nog wel opzoek naar een andere pil, maar dit ga ik overleggen met de arts.
25-05-2019

Stemmingswisselingen

PMS /overgangsklachten de overgangsconsulente adviseerde mij deze pil...was beetje sceptisch over de pil i.v.m eerdere ervaringen. Maar van af dag 1 ben ik gelukkig met deze pil heel licht beetje misselijk, de eerste stop week voelde ik me direct weer rot, en was ik blij dat ik weer kon beginnen nu na drie maanden heb ik het volgende probleem het medicijn is niet leverbaa[lees meer...]r tot 1e kwartaal 2020 vind het vreselijk en weet me geen raad, arts heeft me ACTIVELLE voor geschreven maar daar wordt ik niet blij van de bijwerkingen die er in vermeld staan.
24-05-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Als tiener was mijn menstruatie erg heftig; was een paar dagen echt beroerd, viel soms bijna flauw, dagenlang veel bloeden. Toen ik een vriendje kreeg, wilde ik de anticonceptiepil. Huisarts schreef me deze voor. De pil deed tien jaar lang wat hij moest doen: ik werd niet zwanger, kon menstruatie regelen (werd 4x per jaar ongesteld want ik slikte drie maanden door), bloede[lees meer...]n en krampen werden minder. Na tien jaar ging ik me echter afvragen of ik mezelf nog wel was en was ik de hormonen zat. Toen gestopt met de pil en een koperspiraaltje genomen. Was een erg goede keus. Het enige jammere is dat ik meer bloed (logisch wel) en ik mijn menstruatie niet meer kan regelen. Ik heb echter minder krampen dan tijdens de pil. Belangrijker voor mij nog: ik heb weer het gevoel dat ik leef! Al na een paar weken had ik het gevoel dat 'de mist was opgetrokken'. Ik heb het nooit beseft, maar de pil had mijn emoties en stemming echt vlak gemaakt. Ik had daarvoor het gevoel er niet echt bij te zijn in het hier en nu en dingen te ervaren. Net of er dus een soort mist om me heen had gehangen al die tijd die alles wat somberder maakte en doffer. Ineens leek de zon weer echt te schijnen en ik werd vrolijker en genoot meer van alles. Ik zit zoveel lekkerder in mijn vel. Ook op seksueel vlak ging het er op vooruit. Hiervoor bleef alles, ondanks zin soms, lang droog en had het veel tijd nodig om 'op te warmen'. Nu gaat het als een speer. Bizar dat het zoveel uitmaakt. Als ik dit allemaal eerder had geweten, was ik misschien nooit aan de pil begonnen. Dat ik nu elke maand ongesteld ben, neem ik voor lief. Ik ben weer mezelf!
24-05-2019

21-05-2019

Stemmingswisselingen

Ik heb anderhalf jaar een andere pil geslikt waar ik heel erg last van bijwerkingen kreeg, slaapproblemen , vermoeidheid , extreme hoofdpijn, stemmingswisselingen en ga zo maar door bijna het hele lijstje af. hierna een half jaar volledig gestopt met de pil en nu toch maar gestart met de zoely op aanrader van mijn huisarts. deze pil kan ik iedereen aanraden, ik heb totaa[lees meer...]l geen last meer van bijwerkingen en voel me prima! ook de gebruikswijze is heel handig vooral door de dagstickers zo kan je nooit vergeten f je al een pil had ingenomen vandaag. 1 nadeel en dat is dat deze niet vergoed word, maar het is het zeker waard!
14-05-2019

Menstruatiepijn

Ik ben 4 jaar geleden begonnen met het slikken van deze pil. Toen ik hiermee begon had ik een maand lang buikpijn. Toen ben ik een half jaar geleden even gestopt met de pil, gewoon om te zien wat voor effect dat zou hebben. En toen kreeg ik enorm veel acne en veel meer last van mn ongesteldheid (dat was minder tijdens de pil), dus ik ben weer begonnen. Maar ivm met de acne[lees meer...] zit ik er over te denken om Yaz te gaan slikken. Overall wel een goede, betrouwbare pil, maar voor mij werkte die niet.
13-05-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Het product is effectief, want niet zwanger geworden. Maar ik ben heel lang erg vergeetachtig geweest en daardoor heb ik niet optimaal kunnen functioneren, ook niet op mijn werk. Het was ook niet continu heel ernstig te noemen. Maar de laatste periode dat ik deze pil gebruikte was het echt abnormaal. Ik dacht echt dat er iets goed mis was met mijn hersenfuncties. Als je he[lees meer...]t ene moment denkt: "oh, dit moet ik even opschrijven". Je pakt een pen en het volgende moment ben je het al kwijt. En je komt er echt niet meer op. Gedachten of woorden die tegen je gesproken werden, leken op wolkjes weg te zweven. En letterlijk zo weer je andere oor uit. Als de telefoon ging, en ik mijn werk onderbrak om het gesprek te nemen. Wist ik naderhand niet meer welke taak ik voor het gesprek uitvoerde. Ik kon gewoon niet meer op mezelf vertrouwen. Ik heb het weleens bijgehouden wat ik zoal vergat. Dat waren in 2 dagen wel iets van 15 dingen. Uiteindelijk overgestapt op een andere pil. En na enkele dagen waren de klachten over. Ik ben weer in controle, en in staat mezelf te organiseren. Dat ik hier jaren mee doorgelopen heb, en nooit iets ondernomen heb..... Het zal ook wel iets van schaamte zijn geweest, je wilt niet aan jezelf en de buitenwereld toegeven dat je bovenkamer niet goed functioneert. Maar zo blij dat ik van deze vage klachten af ben. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft. Ik kon destijds geen soortgelijke klachten terugvinden bij deze pil.
12-05-2019

Cilest (ethinylestradiol/norgestimaat)
Abnormaal vaginaal bloedverlies

Eerst een paar jaar aan de Yasmin geweest, waar ik op een gegeven moment doorbraakbloedingen van kreeg. Hierna Cilest voorgeschreven gekregen tegen de doorbraakbloedingen. Kreeg enorm veel acne en stemmingswisselingen hierdoor, en helaas zijn de doorbraakbloedingen ook niet verdwenen (na 3 maand). Voor mij helaas op naar de volgende pil.
11-05-2019

09-05-2019

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik heb last van doorbraakbloedingen en migraine. Microgynon 50 zorgt er voor dat ik geen doorbraakbloedingen heb en dat ik ook een stuk minder last heb van migraine. Migraine aanvallen voor microgynon 50 was 5-12x per maand. Sinds ik begonnen ben met slikken van microgynon 50 is dit drastisch verlaagd. Tot maximaal 3x per maand. Wat een enorm verschil is! Ik was gewaarschu[lees meer...]wd door de huisarts op mogelijke bijwerkingen en dat deze na ongeveer 3 maanden weg moesten zijn. Ik had enorm last van stemmingswisselingen en vermoeidheid maar dit is na 6 weken gelukkig weggegaan. Het waren 6 pittige weken, ook voor mijn omgeving maar wat ik er voor terug krijg is enorm veel!
07-05-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)
Acne/puistjes

Ik gebruikte bijna 10 jaar de Diane 35 pil, vanwege hartnekkige acne. Alleen vanwege het verhoogde risico heeft mijn dokter gevraagd of ik wilde overwegen over te gaan op een andere pil. Ik was al eens gestopt met de Diane 35 en alle acné kwam terug. Dat heb ik ook dit keer gezegd, als ik zou overstappen op microgynon 30. Maar ik moest het niet zo negatief inzien was het[lees meer...] advies. Maar ik wist dondersgoed al wat er zou gebeuren. Het resultaat na 4 maanden. Acné over mijn gehele romp, armen en nek. Minder op mijn gezicht (gelukkig). Maar wel de helft van mijn haar kwijt en enorm vet haar. 's-Ochtends haar gewassen, in de loop van de middag wordt het alweer vet en enorme klitten. De volgende ochtend kan ik het weer gaan wassen. En dat voelt heel raar, gedurende de dag dat je haar is gewassen, het nog een keer te willen/moeten doen. Dit is een waardeloze pil.
04-05-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik was blij met de pil, weinig bijwerkingen, maar vergat hem vaak. Daarom ben ik overgestapt naar de kyleena spiraal.
28-04-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik slik deze pil al een aantal jaar , ik was wel altijd gevoelig voor spanning maar dat trok weer weg, nu ben ik al ruim 5 weken erg gespannen, vooral als ik weg moet en durf amper meer uit huis te gaan om wat te doen met vrienden. Heeft iemand dezelfde ervaringen als ik? Ik ben nu paar dagen gestopt met de pil en ik hoop dat ik me er beter door voel
09-04-2019

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb altijd de Diane pil geslikt en daar ben ik een tijdje geleden mee gestopt omdat ik wilde weten hoe ik me zou voelen als ik geen hormonen meer binnen kreeg. Wauw, dat was de beste keuze ooit. Ik ben 3 maanden pil loos geweest en dat was heerlijk, maar omdat ik nog niet zwanger wilde worden ben ik overgestapt naar de Microgynon 20, een ‘lichte’ pil. Helaas zijn alle b[lees meer...]ijwerkingen die ik van het gebruik van de Diane pil ook had terug gekomen, zo niet heftiger. Ik slik de Microgynon 20 nu een maand en ik heb de hele maand last gehad van spotting elke dag en doorbraakbloedingen. Ook heb ik sinds het gebruik enorme haaruitval, dagelijks buikpijn/ opgeblazen gevoel, misselijkheid, vermoeidheid, neerslachtigheid, enorme stemmingswisselingen en depressieve klachten. Ook merkte ik al snel dat ik in gewicht aankwam. Ik maak de strip nog af en stap dan waarschijnlijk over naar een koperspiraaltje. Voor mij nooit meer de pil.
08-04-2019

Endometriose

effectiviteit op endometriose weet ik niet, is niet getest in die periode.
08-04-2019

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Ik werd niet meer ongesteld maar had wel regelmatig hele erge pijn aan m’n baarmoeder. Soms zo erg dat ik niet kon staan of lopen erdoor. Toen kreeg ik te horen dat ik PCOS had en het dan normaal was dat m’n menstruatie uit was. Ook heb ik al vanaf m’n 11de last van acne waar ik graag vanaf wilde. In deze periode (vanaf m’n 16e) was ik ook erg depressief. Ik begon dus met [lees meer...]m’n pil toen ik 16 jaar was, en het had zeker niet het gewenste effect. Mijn depressie werd alleen maar erger, ik kwam amper m’n bed uit en normale dagelijkse dingen werden enorme obstakels voor me. Ook kreeg ik acne op de rechterkant van m’n kin, aan de puistjes kwam geen einde elke dag zaten er nieuwe en ik kon ze voelen branden als ze vol zaten. Ongeveer een half jaar later bedacht ik me dat de puistjes begonnen toen ik ook begon met deze pil slikken, ik ben toen gelijk gestopt met deze pil en ja ja weg waren de verschrikkelijke brandende puistjes op m’n kin! Mijn depressie werd ook veel minder heftig, minder last van moodswings. Wel ging mijn menstruatie weer uit maar ik ben de yaz-pil gaan gebruiken en die is veel fijner voor mij, helpt ook enorm met m’n huid!
03-04-2019

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Ter preventie van osteoporose als gevolg van PCOS microgynon '20 voorgeschreven van de gynaecoloog. Na twee dagen kreeg ik last van de eerste bijwerkingen gevolgd door ongelijke borstgroei met lokaal harde plekken. Tijdens de stopweek hevige menstruatie gehad: veel bloedverlies en hevige buikkrampen. Afspraak gemaakt bij de huisarts voor advies: verder gaan met volgende s[lees meer...]trip of alternatief proberen. De huisarts stelde als alternatief de Zoely tablet voor.
03-04-2019

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Ter preventie van osteoporose in eerste instantie microgynon '20 voorgeschreven echter i.v.m. hevige bijwerkingen en menstruatieklachten na 1 maand op advies van de huisarts overgestapt op Zoely. Hier heb ik tot op heden nog geen last van bijwerkingen en de bloedingen duren 2 a 3 dagen en nauwelijks menstruatieklachten op een verwaarloosbare buikkramp na. Kortom heel tevre[lees meer...]den over deze pil als alternatief op de reguliere voorgeschreven ethinylestradiol/levonorgestrel pil. Wat deze pil erg gebruiksvriendelijk maakt zijn de stickers met de dagen erop die bovenaan de strip geplakt kan worden. Hierdoor nooit meer twijfels of ik vandaag al een pil heb ingenomen of niet.
01-04-2019

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Ik gebruik deze pil nog niet zo lang (lees; anderhalve week) echter, tot nu toe bevalt hij erg goed en daarom wil ik mijn mening ook met jullie delen. Ik was nml erg tegen hormonen (extra) en had daarom een koperspiraal. Alleen door de toenemende PMS/PMDD klachten en het niet kunnen reguleren van mijn menstruatie (zou handig zijn in de zomer met vakantie ed) ben ik op zoek[lees meer...] gegaan naar een ander anticonceptie middel. Sterilisatie vind ik toch wat te heftig voor mijn leeftijd nu (31 jr). Op diverse sites kwam ik tegen dat Yaz wetenschappelijk bewezen was tegen PMS/PMDD klachten. Tevens had ik hier ook een paar recente positieve ervaringen gelezen en daarom besloten het te gaan proberen. Tot nu toe ben ik erg tevreden! Ik ben vrolijk, positief, libido is goed!, en ik heb niet het gevoel zoals anders ... druk/negatief gevoel in mijn hoofd, wazig als mist , mopperig of het gevoel soort van ‘gevangen’ te zijn... wat ik vele jaren terug wel had met anticonceptie met hormonen, alleen toen had ik geen last van PMS klachten... omgekeerde wereld... die klachten voelde ik dan al binnen 2 weken... dat was niet fijn.... maar tot nu toe dus erg tevreden, ook al gebruik ik het nog maar kort...
01-04-2019

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik ben al jaren aan het zoeken naar een goede pil. Heb veel last van stemmingswisselingen en menstruatie pijn. Mij werd aangeraden de yasmine te proberen. Ik heb dezet alles bij elkaar 2 jaar geslikt. In het begin ging het heel goed. Stemmingswisselingen leken minder, de lichamelijke klachten geheel weg. Tot 3 maanden geleden. Ik kreeg angstaanvallen, piekeren, emotioneler[lees meer...], bozig, zenuwachtig en een opgejaagd gevoel. Ik kreeg het ook benouwd. Ik zat in een stressvolle tijd, en heb ook nog eens hypogondrie...Dus ik dacht dat het daar door kwam...toch dacht ik op een helder moment eens te stoppen met de pil. Dit gedaan en ik ben nu 2 weken verder, ik voel me nu al veel beter! Ik ben veel rustiger in mijn hoofd en mijn benouwdheid is weg.... kan veel meer hebben en kan ontspannen. Ik heb besloten te blijven stoppen en geen 'hormonale troep'meer in mijn lichaam te stoppen....Ik neem de menstruatie klachten voor lief...er wordt snel luchtig gedaan over de pil....ik hou het bij moeder natuur voortaan...
27-03-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Deze pil heb ik vorig jaar vanaf sept 2018 tot halverwege jan 2019 geslikt. Even gestopt vanwege een ander voorval! Eind feb weer gestart en meteen viel ik terug in Mn oude negatieve patroon van de maanden ervoor tijdens gebruik van dit medicijn. Ik kreeg geen enkel positief lichtpunteer en dit terwijl ik een tevreden mens ben, heb voor mijn gevoel alles redelijk goed voo[lees meer...]r elkaar. Zo Mn zorgen maar dat is te overzien. En nu de afgelopen 1,5u is er geen dag voorbij gegaan of ik heb wel gedacht ik stop ermee ik wil op deze manier niet leven. Wat een moeilijk iets is dit om je gevoel uit te leggen. Totaal geen moment meer gehad om nog positief te denken. Opgejaagd, paniek, zenuwachtig, vreetbuien, abnormaal zweten vooral s’nachts maar t ergste is de gedachten dat je niet meer wil leven, verschrikkelijk zeg!! Ik ben er accuut mee gestopt en merkte na de eerste dag zonder al gelijk een verschil. Binnen 2 weken ben ik 3,5kg aangekomen volgens mij ook door t vasthouden van vocht! Fijn dat t voor sommige mensen een uitkomst biedt maar ik slik t nooit meer. Ik kan niet goed onder woorden brengen wat een naar gevoel mij dit medicijn heeft gegeven. Ik ga terug naar de gynaecoloog natuurlijk om dit te vermelden. Het was t laatste probeersel, wat hierna volgt zie ik wel, maar nooit hormonen meer.
21-03-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Nooit zal ik meer dit anticonceptiemiddel gebruiken. Wat een vreselijke weken zijn het geweest. 6 dagen pil geslikt, gestopt en pas 2 weken erna weer enigzins normaal voelen. Wat een troep zeg.
18-03-2019

Overgang

Vanwege de overgang en ernstige menstruatie heb ik deze pil voorgeschreven gekregen, om mijn cyclus weer normaal te krijgen. Alleen wat een drama zeg. De eerste week ging prima, voelde me goed, en daarna kwam de hoofdpijn, ik kreeg een steeds korter lontje, hele hoge hartslag (normaal 65 nu gemiddeld 85!), geen fut, slapeloosheid en ga zo maar door. Na de stopweek toch we[lees meer...]er gestart op aanraden van de huisarts, maar ik ga er nu mee stoppen (3 dagen voor einde tweede strip), want ik voel me belachelijk beroerd, en slaap gewoon niet meer. Voor ik startte met deze pil had ik hier geen last van! Overigens hoef ik hem niet te slikken voor anticonceptie, want ik ben gesteriliseerd. Ook ben ik in twee maanden 5 kilo aangekomen, terwijl ik bijna geen eetlust heb, en dus slecht eet. In het verleden (tot 10 jaar terug ongeveer) altijd microgynon gehad, en nooit bijwerkingen gehad.
08-03-2019

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Aangezien ik regelmatig last had van migraine, steeds rond mijn menstruatie, stelde mijn gynaecoloog voor om met Zoely te starten. Ik had ook steeds heel hevige bloedingen wat mijn dagelijkse leven soms onmogelijk maakte. Met deze pil zou ik geen maandstonden meer hebben en zou mijn migraine minderen. Het is ook effectief veel beter. Ik ben niet meer ongesteld want ik [lees meer...]neem de pil gewoon door. Heel soms nog wat bloedverlies maar dit is te verwaarlozen. Mijn migraineaanvallen zijn behoorlijk geminderd. Ook hier soms rond de periode van menstruatie een opflakkering maar dit is goed te onderdrukken met pijnstillers (nurofen meestal).
06-03-2019

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

ik heb deze pil heel wat jaar gebruikt op advies van een specialist in het ziekenhuis. nu ben ik 2 maanden gestopt en krijg ik erg veel last van acne (dit is tijdelijk) en ik merk dat mijn libido met 180% omhoog is gegaan. bizar hoe zo'n klein pilletje heel veel kan onder drukken. ik ben erg blij dat ik van deze pil af ben omdat ik vaak last had van misselijkheid en een[lees meer...] naar gevoel op mijn maag. Ik zal nooit van mijn leven meer aan een pil beginnen!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4660)
Anticonceptie - overig (3445)
Cholesterol (2718)
Depressie - antidepressiva overig (2514)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2151)
Pijn - morfine-achtigen (2054)
Pijn (1855)
Verslavingsziekten (1766)
ADHD - psychostimulantia (1725)
Bloeddruk - betablokkers (1558)
Maagzuur - protonpompremmers (1478)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1042)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1023)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (903)