ISO 27001

ervaringen per categorie

Anticonceptie - eenfase

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - eenfase

19-01-2018

Endometriose

Ik ben 16 jaar en ik ben er recent achter gekomen dat ik endometriose heb. Ik heb hiervoor een echo gehad en mijn gynaecoloog stelde deze pil voor. Ik heb eerst een tijd een lichtere pil geslikt voor ik wist dat ik endometriose had maar hiervan kreeg ik teveel bijwerkingen (ochtendmisselijkheid en braken). Deze pil bevalt me tot nu toe erg goed en de bijwerkingen zijn te [lees meer...]doen bij mij.
18-01-2018

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Altijd goed geweest bij de pil, ik vergeet alleen wel eens een pil, waardoor de effectiviteit minder kan zijn.
08-01-2018

Stediril / Neo-Stediril (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb deze stediril 30 ongeveer half jaar gebruikt. Ik wist eerst niet dat deze pil bijwerkingen gaf. Ik kreeg last van migraine aanvallen zoals wazig zien, hoofdpijn en misselijkheid zelfs braken. Sommige momenten ben ik weleens duizelig. Ik slikte deze pil voor onregelmatig menstruatie. Nu ben ik overgestapt naar Microgynon 30. Ik ben benieuwd wat deze pil met me doet.
31-12-2017

Acne/puistjes

Hallo, Ik heb een vraag: Ik heb de yasmin pil nu in huis en kan niet wachten om te gaan beginnen want ik wil hem nemen vanwege Acne. Maar het probleem is dat ik maar niet ongesteld wordt. Ik slik hem dus niet vanwege veilige seks of zwangerschap te voorkomen want ik ben pas 14. Mij gaat het dus puur om het verdwijnen van mijn Acne. Ik had dus hier de vraag bij als je gewo[lees meer...]on random voordat je ongesteld word de pil al kan slikken, dus niet op de eerste dag van je cycles. Want ik wil dus dolgraag beginnen alleen wordt ik maar niet ongesteld en ik wacht er nu al zeker een week op maar het gebeurt maar niet Alvast bedankt!
25-12-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben op mijn 16e begonnen met de pil. Nooit klachten gehad, alles ging goed. Op mijn 21e hiermee gestopt omdat ik toch geen vriendje had, en vond het onnodig om hormonen in mijn lichaam te stoppen zonder reden. Toch begin dit jaar weer gestart ivm geslachtsgemeenschap. Ik voelde mij na 2 weken minder vrolijk, had nergens zin in en vond alles stom en negatief. Ik zat niet[lees meer...] lekker in mijn vel en vond het leven niks aan. Ook was ik heel kattig tegen mensen om mij heen en kreeg ik huilbuien zonder reden. Ik had geen zin meer in seks en had vaker hoofdpijn. Ik ben hiermee naar de huisarts gegaan en overgestapt op de orginele Microgynon 20. De klachten werden iets minder, maar gingen zeker niet weg. Nu heb ik besloten om er helemaal mee te stoppen en ben ik mezelf weer..
25-12-2017

Acne/puistjes

Slik nu bijna een halfjaar deze pil en ben 18 jaar, rook veel en drink veel. Nooit last gehad maar een verlaagd libido, puistjes verdwenen wel maar zaten heftig op mijn rug en decollete. Ik merk nu een erg droge vagina. Slaap mega slecht en ben niet meer zo als ik was. Iemand een betere optie? Wil mijn Acne niet terug.
22-12-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Op advies van de huisarts slik ik deze pil 3 maanden aan één met 1 stop week ertussen. Geen last van bijwerkingen en mijn acné is verminderd. Alleen in de stopweek vlamt dit op. Geen last van bijwerking.
21-12-2017

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Perfecte pil voor mij! Eerst andere pil gehad, maar hier werd ik heel emotioneel en chagerijnig van. Deze pil door de huisarts geadviseerd en nooit meer klachten gehad. Het enige nadeel is dat iedereen er anders op reageert. Mijn zus heeft deze ook en zij wordt niet ongesteld en ik wel, waardoor je wat onzeker wordt over de werking, maar tot nu toe werkt het nog prima. Ver[lees meer...]der geen emotie schommelingen meer en geen last van bijwerkingen. Ik kan deze pil echt aan iedereen aanbevelen. Wordt niet volledig vergoed door je zorgverzekering, maar dit zou je dan even moeten navragen bij de zorgverzekeraar. Je moet hem elke dag innemen en dat is voor mij de enige reden om misschien ooit te veranderen van anticonceptie, maar qua werking/bijwerkingen is dit een hele goede pil en zeker een goede oplossing voor vrouwen die snel last krijgen van hormonen/emoties.
20-12-2017

Acne/puistjes

Na Dianne (9 jaar) ben ik op Yasmin overgestapt omdat ik teveel last had van de bijwerkingen van Dianne. Ik heb van te voren goed onderzocht welke pil het beste bij mij zou passen gelet op mijn klachten, zoals acne, haarverlies en menstruatiepijn. Ik kwam uit bij Yasmin. Ik ben in overleg met mijn huisarts met deze pil begonnen wetend dat deze pil gevaarlijke bijwerkingen [lees meer...]kan triggeren. Ik heb namelijk een auto-imuunziekte en ik moet dus erg voorzichtig zijn met medicijnen over het algemeen. Ik heb de Yasmin pil een maand gebruikt en het was een regelrechte nachtmerrie! Ik had last van haaruitval, gewichtstoename, exterme droge huid, vaginale droogheid, hartkloppingen, hevige menstruatie, onregelmatige bloeddruk en slaapproblemen. Ik had ook erg last van een geirriteeerde blaas, omdat ik veel te vaak moest plassen van deze pil. Ik moest dus hierdoor veel water drinken, want anders had ik blaasachtige symptomen. Na mijn eerste stopwerk, direct toen ik de pil weer innam, had ik last van benauwdheid en pijn op mijn borst die gebaard gingen met hoestbuien. Ik dacht dat ik verkouden was, maar voor de zekerheid nam ik de besluiter nog een keer door. En ja hoor... deze bijwerkingen staan keurig vermeldt onder het kopje longembolie. Ik schrok me dood en ik ben dan direct in overleg met de huisarts, gestopt. Van hem moest ik een tijdje helemaal geen pil meer innemen omdat mijn lichaam nu helemaal uitgeput zou zijn door deze pil. Ik gebruik nu condooms. Yasmin had ook voordelen, namelijk dat ik geen vocht vasthield en dat mijn acne wegbleef. Daarnaast was ik minder humeurig. Maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Gelukkig was ik er op tijd bij want anders had ik een longembolie. Wees dus gewaarschuwd.
18-12-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

De prikpil maakte mij zeer onstabiel/depressief, daarom over op de gewone pil. Ik kreeg deze goedkope versie voorgeschreven. Zonder dat ik wist van de slechte verhalen, merkte ik dat ik na twee weken enorm pijnlijke opgezette borsten kreeg. Elke dag last van misselijkheid. Het gevoel alsof je een kater hebt. Extreem veel slapen, moe zijn, knikkebollen. En die hoofdpijn is [lees meer...]tevens ondraaglijk. De huisarts opgebeld en die zei heel luchtig dat dat wel vaker voorkwam en dat ik beter even de 'echte' versie kon proberen (Microngynon 30) voordat ik overstapte op een andere pil. Heb vandaag de echte gehaald en ik hoop dat dat mijn klachten wegneemt. Wat een klote pil dit..
05-12-2017

Ethinylestradiol/Drospirenon (ethinylestradiol/drospirenon)

Risico factor factor V van leiden vandaar de bloedverdunners, maar tevens het probleem van twee maal in de maand ongesteld zijn omdat dit nu eenmaal geregeld wordt door dit medicijn. Op aanraden van nieuwe arts gestopt met dit medicijn. Geen hoofdpijnen meer gebruik van pijnstillers daarvoor duidelijk gedaald. Hopen op dat periode of regelmatig wordt of i.v.m. overgang ein[lees meer...]delijk verdwijnt. Na stoppen van de pil ook gestopt met de bloedverdunners. En de ongemakkelijke droge ogen zijn nu ook weg. Gelukkig de eerste maanden niet twee maal per maand periode.
04-12-2017

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Afgelopen 1,5 jaar aan het expirimenteren geweest met de pil. Ik had steeds bijwerkingen zoals depressie en geen libido meer. Elke keer geswitched, totdat mijn huisarts mij Zoely adviseerde, om nog 1x te proberen. Dat ongeveer 3 maanden gedaan en toen weer afgehaakt. Had ik misschien niet moeten doen en had ik nog last van die andere pillen. Toen brak de zomer weer aan, [lees meer...]en ben ik in juni 2017 weer begonnen met de Zoely, met de intentie om even de zomervakantie door te komen en dan weer te stoppen. Ik heb trouwens altijd ook hele zware menstruatie, zware buikkrampen etc. Dus stiekem miste ik de pil wel een beetje. Eenmaal 2 maanden verder, beviel het mij eigenlijk wel, beter als de keer ervoor, zowel kwa depressie als libido. Nu 6 maanden verder, moet ik zeggen dat mijn libido toch weer wat minder is, ook last van droogheid, moet wel echt glijmiddel gebruiken om het aangenaam te maken. Kwa depressie helemaal geen last, voel me echt goed. Ben wel 5 kilo aangekomen, weet niet 100% zeker of dat door de pil komt of door de laatste tijd veel te hebben gesnoept. De laatste keer dat ik ongesteld was, was het heeel weinig, kon nog net een mini tampon gebruiken. En ik zou nu eigenlijk ongesteld moeten zijn, maar niet geworden, wel krampjes, het gevoel "alsof" ik ongesteld ben, maar geen druppeltje! Over het algemeen dus verder ik tevreden. Slik liever niets, maarja bevalt me stiekem toch wel goed !! dus DIKKE aanrader.
02-12-2017

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)

Ik ben overgestapt van marvelon naar mirenaspiraal. Vlak hierna kwam de marvelon slecht in het nieuws. Ik ben niet alleen hierom blij dat ik de overstap maakte. Ook omdat ik helemaal niet ongesteld wordt nu en nauwelijks hoofdpijn en buikpijn meer.
02-12-2017

Menstruatiepijn

Ik heb al een angstoornis dus last van paniek & alles blijf ik altijd houden. 4 maanden terug ben ik begonnen met deze pil & ik heb het gevoel dat ik me niet lekker voel. Ik heb zelfs meer last van paniekaanvallen uit het niets & dat heb ik alleen meestal met een reden. Ik ben vaak heel moe & zie er wit & ziek uit. Ik vraag me af of deze extra paniek door de pil komt. Ik g[lees meer...]a wel een afspraak maken met de huisarts want je weet het maar nooit. Ik lees dat veel mensen last hebben van deze pil i.v.m de paniekaanvallen.
30-11-2017

Acne/puistjes

Ik ben begonnen met deze pil omdat ik veel last had van acne. De huisarts had mij deze voorgeschreven met de uitleg dat deze pil acne tegengaat. Later bleek het ook handig te zijn geweest toen ik een vriend kreeg. Helaas zag ik toen ik de bijsluiter las dat deze pil alleen de zwangerschap tegen ging. Nergens vond ik ook maar het woordje acne in positive en negatieve gevall[lees meer...]en. Ik kon mij vinden in een groot gedeelte van de bijwerkingen van de bijsluiter en van alle forums die ik ben afgegaan. De acne is ook niet echt vermindert. Dit maakt mij heel erg onzeker ik. Ik sta heel lang voor de spiegel om alles weg te werken met makeup waardoor ik nog onzekerder wordt. Ik maak ook ieder dag 2 keer mijn gezicht schoon met een reinigingsmelk. Ook ontsmet ik iedere dag mijn handen telefoon en computer. Hier kan de acne in ieder geval niet aan liggen. Ik wordt er hopeloos van. Ik wil graag overstappen naar een andere pil. Als mijn acne maar minder wordt. Dan heb ik veel meer zelfvertrouwen en vallen de andere bijwerkingen misschien ook minder zwaar. Tegen zwangerschap helpt deze pil wel prima maar dat is vanuit mij gezien ook het enige. Ik zou niemand deze pil niet aanraden. Ik denk dat het even zoeken is naar de goede pil. Het effect is voor iedereen anders. Voor mij is deze pil niet te doen.
27-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds ik deze pil gebruik (plm. 2 jaar), heb ik regelmatig last van doorbraakbloedingen en buikpijnen en ben ik chronisch moe (ik ben een dertiger!) , voel me emotioneel afgevlakt en heb nooit zo sterk GEEN behoefte aan sex gehad als nu. Ik schrok van de vele andere vrouwen die dit blijkbaar ook zo ervaren en ga acuut stoppen met deze pil. Ik dacht al die tijd dat het puur[lees meer...] aan stress lag! Dit alles nooit zo gehad met microgynon, maar die ging uit het zorgpakket. Fijn dat we zelf mogen kiezen welke rommel we in ons lijf stoppen, met die zorgkosten die we hebben.
26-11-2017

Acne/puistjes

Al 8 jaar gebruikte ik de Microgynon 30 pil en was altijd zeer tevreden alleen kreeg ik sinds een paar jaar terug ineens last van puistjes. De huisarts raadde mij de Yasmin pil aan. Ik ben zeer tevreden over het resultaat wat betreft mijn huid, na een week al verbetering!! Helaas vind ik de bijwerkingen te eng om de pil nog te slikken. Ik heb ineens zware vermoeide benen[lees meer...], net alsof mijn bloed niet goed doorstroomt!! Herkent iemand dit?? En gaat dit nog over? Ik gebruik de Yasmin pil slechts een week.
26-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Weiger deze pil alsjeblieft, het is één brok ellende. Stemmingswisselingen, hoofdpijn en paniekaanvallen, die met de tijd steeds heftiger worden. Mijn relatie ging er bijna aan onderdoor, ik kreeg zéér nare bijna dwangmatige gedachten en had last van doorbraakbloedingen. Zonder pil, en nu met nuvaring (welke lokaal de hormonen afgeeft ipv door het gehele lichaam) is mijn l[lees meer...]even een stuk rustiger en mijn relatie een stuk gezonder.
23-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik schrijf nooit mijn verhaal online, maar dit wil ik wel delen. Wat een slecht product is dit. Gedurende drie maanden slikken continue bloedingen/ongesteld. Voelde me totaal niet mezelf. Had nergens zin in, voelde me neerslachtig. Voelde me continu ziek en pakte alles wat heerste mee. Leek wel of mijn hele immuunsysteem in de war was.
20-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Mijn mening is dat deze pil zeer slecht is en dus gewoon troep is! Ik ben er meteen mee gestopt. Hyperventilaite, Hoofdpijn, misselijk, Angst, buikpijn, Moe.
18-11-2017

Overgang

De zoely pil geslikt voor overgangsverschijnselen. Mn de wisselende stemmingen. Heb deze pil 2 keer een periode ingenomen. Na 2 dagen ging ik al erg slecht slapen en kreeg hitte aanvallen s nachts. Met als gevolg dat mijn stemming nog meer achteruitging. Was niet misselijk van deze pil wat erg fijn was. Wel spanning in de borsten en buikpijn. Maar dit vond ik niet er[lees meer...]g. De slapeloze nachten hebben mij doen besluiten daarom te stoppen met de zoely pil
15-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Een paar jaar geleden (5 jaar) had ik dezelfde pil, maar dan 30. Nu slik ik de 20. Maar goed, vijf jaar geleden zat ik totaal niet goed in m’n vel. Voornamelijk m’n enthousiasme kwijt en continue moe. Huisarts kon niks vinden, dus besloot m’n moeder dat ik tijdelijk moest stoppen. De bijwerkingen waren al snel verdwenen. Uiteindelijk wilde ik toch gewoon graag weer de [lees meer...]pil. De dokter schreef me de 20 voor. Nu ook alweer een jaar of twee gok ik. Maar ik ben mezelf niet. Geen fut in leuke activiteiten, moe (slaap 10 - 12 uur per nacht), geen zin in seks en vaak stemmingswisselingen. Vandaag (15/11/2017) besluit ik te gaan stoppen, in de hoop dat ik snel weer mezelf ben.
14-11-2017

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Al jaren aan de gewone pil geweest. Als kind zijnde altijd al migraine(met aura) patiënt. Kon me herinneren dat ik toen ik met de gewone pil begon ook altijd misselijk was. Paar maand geleden de mini pil geprobeerd, toen was ik zo misselijk dat ik dacht dat ik zwanger was. Tot nu toe (2 maanden) wel tevreden met de zoely. Er is alleen geen onderzoek naar trombose gedaan en[lees meer...] dit vind ik best wel beangstigend. Ik was vorige maand zeker een week of langer misselijk. En het begint nu weer. Is wel lastig, maar kan wel gewoon alles eten. Qua menstruatie; niet ongesteld geworden tijdens de 4 stop dagen. Daarna een week lang een rare drupjes bloeding. Ik bloed normaal altijd wel meer dan anderen. Dus dit stelt niks voor. Maakt me wel onrustig. Wel veel krampen! Kan zijn dat ik wellicht endometriose heb (meerdere artsen hebben gekeken). Dus dat zou het kunnen zijn. Normaal heb ik dag 1 en 2 enorm pijnlijke krampen. En nu hield het echt dagen lager aan, en er kwam 1 drupje bloed. Heel vervelend. Maarja nogmaals. Opzich best tevreden... waar blijft de mannen pil.
13-11-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Na de mirenaspiraal overgestapt op deze pil in de hoop acne te verbeteren en menstruatieklachten te verminderen. Nog geen drie weken geslikt en ik voelde me vreselijk en kon niet normaal functioneren of reageren of dingen. Huilbuien, spanning, ontevreden, agressief en enorme stemmingswisseling. Fysiek klachten als diarree, misselijk, pijn in hoofd en kaken, koud. Dokter ge[lees meer...]beld omdat ik het niet meer trok! Strip niet eens afgemaakt. Hoop mij snel weer normaal te voelen.
12-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na het lezen van vele recensies van deze pil kreeg ik het idee dat ik veel van mijn klachten met het gebruik van deze pil te maken hebben. Moe, afgevlakte emoties, gewichtstoename en geen zin in sex. Ik slikte deze de laatste paar jaar van het merk Mylan en ben sinds 2 weken overgestapt op het merk Sandoz (ik kan helaas nog geen verschil merken). Volgens de Apotheek zit[lees meer...]ten er in ieder merk andere hulpstoffen waar de bijwerkingen vandaan kunnen komen. Ik ben zeer benieuwd van welk merk jullie bijwerkingen zijn!!
09-11-2017

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)
Overgang

Ten einde raad via de gynaecoloog met de Yaz gestart om zo de overgang wat aangenamer te maken. Wat een ellende! Met name de moodswings zijn echt vreselijk. Van een piepklein lontje naar helemaal geen lontje meer. Huilbuien, vreselijk onredelijk zijn bij de kleinste dingen en ruzie zoeken. Eigenlijk met mezelf geen raad meer weten. Op advies van arts per direct gestopt en [lees meer...]nu op zoek naar het volgende alternatief. Yaz24+4 is voor mij duidelijk geen (tijdelijk) oplossing...
06-11-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik ben vrij jong begonnen met de pil. Het was eerst een lage dosis, maar omdat ik hevige buikpijnen bleef houden kreeg ik de microgynon. Helaas ook bij dit middel nog steeds veel buikpijn en steeds erger wordende moodwings.
06-11-2017

Acne/puistjes

Ik ben begin 2015 gestart met de Yasmin pil op mijn eigen verzoek. Ik slikte eerder microgynon 30. Mijn huid en haar werden daar echter heel vet van en ik had veel last van puistjes. De huisarts was eerst niet zo voor het gebruik van de Yasmin ivm het risico op trombose. Omdat ik echter niet tot de risicogroep behoorde (geen hart en vaat ziekten in de familie, niet roken/d[lees meer...]rinken, geen overgewicht en veel sporten) mocht ik het toch proberen. Het resultaat is zeer positief binnen enkele maanden was mijn gezicht zo goed als gaaf. Een enorme boost voor mijn zelfvertrouwen. Positieve bijkomstigheid is dat ik nu ook een veel minder heftige menstruatie heb met minder krampen en minder bloedverlies. Enige bijwerkingen die ik ondervind zijn soms lichte hoofdpijn (die ik ook al kreeg van de microgynon) en een wat verminderd libido. Al met al dus hier een hele positieve ervaring.
02-11-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Met deze pil begonnen omdat ik van de derde generatie pil af wou, de dokter raadde me deze 'standaard' pil aan. Slechtste keuze uit mijn leven ooit. Na een maand merkte ik dat ik me depressief en paniekerig voelde, had een soort van dwanggedachtes en zeer onaangename gedachtes. Ik zat totaal niet lekker in mijn vel en toen ik weer terug ging naar mijn vorige pil (Yasmin) m[lees meer...]erkte ik meteen weer verschil. Voel me langzamerhand weer steeds beter. Ik weet dat er mensen zijn die totaal geen last van deze pil hebben maar mocht je je dus zo voelen, het kan door de pil komen. Overleg dan met de dokter!
29-10-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Erg ontevreden over deze pil. Altijd last gehad van veel bijwerkingen zoals migraine, veel aangekomen, stemmingswisselingen, laag libido, vermoeidheid, depressies enzo. Het helpt bij zwangerschapspreventie en ik heb nooit last gehad van puistjes maar dat is het dan ook met de positieve kanten van deze pil wat mij betreft.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4103)
Anticonceptie - overig (3094)
Cholesterol (2459)
Depressie - antidepressiva overig (2258)
Epilepsie (2056)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1859)
Pijn - morfine-achtigen (1801)
Pijn (1686)
ADHD - psychostimulantia (1567)
Verslavingsziekten (1537)
Bloeddruk - betablokkers (1436)
Maagzuur - protonpompremmers (1395)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1369)
Anticonceptie - eenfase (1151)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (951)
Angststoornissen (918)
Depressie - antidepressiva TCA (867)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (842)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (809)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!