categorie

Anticonceptie - eenfase

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - eenfase

16-10-2019

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Ik heb van de huisarts de zoely een tijdje geleden voorgeschreven gekregen omdat ik niet goed reageerde op de andere pil die ik heb gehad. Ik heb nooit problemen gehad met deze pil en hij heeft voor mij altijd goed gewerkt. Weinig last van bijwerkingen, geen doorbraakbloedingen, niet zwanger.
10-10-2019

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)
Buikpijn

Marvelon gekregen omdat ik erge buikpijn had tijdens de menstruatie. Dit werd heel iets beter. Echter na 7,5 jaar gebruik kreeg ik een longembolie. Dit was een bijwerking van de Marvelon. Gelukkig kan ik het navertellen en mag nu geen hormonen meer gebruiken. Dus geen anticonceptie met hormonen en altijd oppassen dat je blijft bewegen als he ziek bent. Blijft romnel
09-10-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben de pil 5 maanden geleden gaan slikken in begin had ik nergens last van, maar na een maand was ik al wat kilo’s bijgekomen en kreeg ik steeds meer hongergevoel. Na ongeveer 2 maanden heb ik een schimmelinfectie gekregen die is toen verholpen met antibiotica en 3 weken later had ik weer een schimmelinfectie en deze is toen met een pil die je in moet brengen verholpen,[lees meer...] heb nu weer een schimmelinfectie en stap nu van de pil af want het vermoeden van de dokter is ook dat het idd de pil is. Dus nu ga ik over op een spiraaltje.
05-10-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben nu al een tijdje bezig met deze pil. Soms ook tussen door gestopt om dat ik dacht dat het aan de pil lag dat ik zoveel lichamelijke klachten heb. Nu weer een week begonnen. En weer verschillende klachten.. enorm veel afscheiding (schimmelinfectie) hormonaal veel pukkels. Buikpijn hoofdpijn.. vind het echt een flut pil..
04-10-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Goede pil, jarenlang gebruikt totdat ik in de stopweek last van migraine kreeg, al was dat pas na 7 jaar gebruik zonder bijwerkingen. Ik moet wel zeggen dat ik het merk Bayer had en niet een of ander huismerk.
18-09-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Heb deze pil een maand geslikt en langer kon ik ook niet aan. Kreeg allerlei vage klachten (had de link nog niet gelegd) maar na een paar weken was het me wel duidelijk. Ik had nog nooit migraine gehad maar ik kreeg ineens 'aanvallen' toen ik deze pil slikte. Ik had last van hartkloppingen en voelde me gejaagd. Het allerergste vond ik de maagzuur die ik hierdoor kreeg; dez[lees meer...]e werd opbouwend erger tot ik aan het einde van de strip zelfs 's nachts wakker werd van het maagzuur. Dit soort klachten nog nooit gehad en nadat ik gestopt ben zijn ze ook na zo'n 2 weken weer verdwenen.
17-09-2019

Hartkloppingen

Deze pil gaf mij zoveel bijwerkingen ik had constante hartkloppingen/overslagen. De misselijkheid in de eerste dagen na de stopweek was verschrikkelijk. Verder elke maand last van migraine en stemmingswisselingen.
17-09-2019

16-09-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik gebruik dit middel nu 2 maanden. Tot nu toe geen bijwerkingen, op 1 na die niet in de bijsluiter staat en dat zijn puistjes. Zo erg dat het lijkt alsof ik acne heb in de pubertijd. Puistjes zijn ook alleen op mijn wangen/kaaklijn, ik lijk geen puistjes te krijgen op mijn voorhoofd. Voor de rest geen klachten/bijwerkingen
16-09-2019

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Acne/puistjes

Ooit begonnen bij Diane (recept gekregen van een dermatoloog) vanwege puistjes (hielp perfect, prima pil voor mij) en later geswitcht naar microgynon 30 omdat m’n nieuwe huisarts Diane te eng vond. Puistjes kwamen terug. Heel veel antibioticakuren van 3 maanden gehad waar je dan even plezier van had, maar de puistjes kwamen altijd terug. Na de zoveelste antibioticakuur[lees meer...] werkte het ook helemaal niet meer. Daarbij kon ik microgynon 30 ook niet langer dan 2 strips doorslikken zonder doorbraakbloedingen en op een gegeven moment begon ik al doorbraakbloedingen te krijgen tijdens de eerste strip. De laatste maanden dat ik microgynon gebruikte waren die bloedingen zo erg dat ik tampons moest gebruiken. Ook kreeg ik in de laatste week van de strip veel pijn in m’n onderbuik en borsten. Heel irritant. Twee jaar gelden ben ik voor de acne begonnen aan een 7 maanden durende Roaccutanekuur. Vreselijke bijwerkingen, acne werd de eerste maanden veel erger dan het ooit was geweest, maar na 7 maanden wel een mooi resultaat. M’n dermatoloog wilde eigenlijk dat ik de Diane weer zou gaan gebruiken ipv Roaccutane. Ik had last van “milde tot matige” acne, wat heel slecht is voor je zelfvertrouwen (m’n dermatoloog: “je gaat er niet dood aan, maar je kan er wel doodongelukkig van worden), maar niet ernstig genoeg om de bijwerkingen van Roaccutane waard te zijn. Daarbij had ik dus ook last van m’n huidige pil en was ik geen risicogeval voor trombose, dus de Diane pil leek de beste en veiligste oplossing. Maar niet in de ogen van m’n huisarts, dus Roaccutane it was. Roaccutane dus 7 maanden gebruikt. De eerste 5 maanden waren vreselijk, de laatste 2 maanden waren prima. Aan het eind van de rit was m’n huid echt prachtig. Echter, 4 maanden na te stoppen met Roaccutane begon ik kleine bultjes te krijgen. Niet echt zichtbaar, maar m’n huid voelde onregelmatig. Blijkbaar viel dit onder “zeer milde acne”, maar ik was het gewoon echt zat. Ook omdat ik nu echt heel erg veel last had van m’n huidige pil. Ik had op internet gelezen dat Yasmin in andere landen vaak wordt gebruikt tegen acne, dus heb m’n dermatoloog hierover gesproken. Die zei dat dat inderdaad het geval is, maar in Nederland nog niet, dus dat ze het me daarom ook niet kon aan- of afraden op het gebied van acne. Echter, als ik het wilde proberen moest ik dat vooral doen en als de acne erger werd kon ik altijd terugkomen voor een Roaccutanekuur. Yasmin zou de kans op trombose ook verhogen, dus moest alsnog naar een andere huisarts overstappen om deze pil te krijgen (mijn huisarts gelooft alleen in Microgynon), maar het was me het gedoe waard en ik slik nu bijna een jaar Yasmin. Het bevalt heel erg. De eerste drie maanden wel last gehad van bijwerkingen, maar dat valt de verwachten als je opeens andere hormonen in je lichaam stopt. Daar moet je lichaam aan wennen. Mijn gewicht was op Microgynon prima, 51kg en 1.64, maar blijkbaar hield ik “veel” vocht vast op die pil. Na 1 week Yasmin was ik twee kilo kwijt en na de tweede twee in totaal 3.5. Had geen idee dat ik zo veel vocht vast hield op m’n vorige pil, omdat ik altijd gewoon veel spierdefinitie heb. Op Yasmin is dat dus nog een stuk meer. Het gewichtsverlies stopte gelukkig na die eerste twee weken. M’n huid werd ook gelijk een stuk droger dan hij eerst was en ik had al een droge huid om mee te beginnen (waarom de meeste crèmes ook niet hielpen tegen mijn puistjes btw. Het enige dat m’n huid kan verdragen is Differin en dat gebruik ik ook nog elke avond. Kan geen kwaad volgens m’n dermatoloog). Echt heel droog. Crèmes hadden een uurtje effect en daarna de rest van de dag een schilferige kin. Geen puistjes though en dat vind ik persoonlijk erger dan schilfers. Ook had ik last van een droge mond en gewoon heel veel dorst. Dit alles hield 3 a 4 maanden aan. De eerste maand was ik ook wat somberder. Ik huil normaal nooit en opeens merkte ik dat ik best regelmatig op het punt stond om ik huilen uit te barsten zonder aanleiding. Heel raar, maar gelukkig bleef dit niet lang. Verder kan ik Yasmin prima 6 maanden slikken zonder stopweken, zonder doorbraakbloedingen en zonder pijn. Al met al heel blij met de overstap. Had het jaren geleden al moeten doen.
13-09-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik gebruik deze pil nu ongeveer 3 maanden. Ik had eerst de Zoely ( echt een aanrader) maar helaas uit de handel gehaald. De Apotheek schreef mij deze pil voor omdat deze het meest zou lijken op mijn oude pil(zoely) NIET WAAR !! de eerste weken gingen oké .. maar ik merkte wel dat mij menstruatie een stuk erger was geworden en het duurde ook langer ( 1,5) week voordat ik v[lees meer...]an heel mijn menstruatie af was (normaal stopte ik en na 3 dagen werd ik ongesteld en op die dezelfde dag begon ik weer met mijn pil. En na dag 4 was t over.. nu ben ik dus een behoorlijk stuk langer ongesteld. Nu sinds 1,5 maand voel ik mezelf vreselijk .. ik weer niet wat ik wil. Huilbuien.. kan soms heel de dag huilen en ik weet niet waarom.. op sommige dagen ben ik ook echt mega misselijk zo erg dat ik ervan moet overgeven.. ( nee nee ben niet zwanger echt niet :-) snacht niet kunnen slapen of in totale angst wakker worden.. ik kan op 1 dag van blij naar boos naar verdrietig gaan ... wat heel veel vrouwen al hier hebben vernoemd... je herkend jezelf gewoon niet! En daar is geen woord over gelogen. Elke vrouw huilt wel eens... maar als je in een bouwmarkt staat en het product is op wat je moet hebben en je staat bijna te huilen .. dan klopt er iets niet .. en al deze ellende is begonnen met DEZE PIL !

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Door het gebruik van de pil kreeg ik een soort gezwel in mijn lever. Ik moest onmiddellijk stoppen. Het heeft erna een half jaar geduurt voor mijn menstruatie weer regelmatig werd, terwijl die ervoor heel betrouwbaar was. Met mijn lever ben ik nu na 2,5 jaar nog steeds bezig.

Onregelmatige menstruatiecyclus

Onregelmatige menstruatiecyclus

Begonnen met deze pil jaren terug omdat niks hielp tegen doorbraakbloedingen. Een spiraal gehad, de prikpil en verschillende lichtere pillen. Na zo'n 6 jaar door ontevredenheid over de microgynon 50 terug gegaan naar de 30 voor een jaar. Dit ging goed tot lente '19 hierna heel af en toe weer doorbraakbloedingen. Met de zomer en vakantie in zicht wilde ik niet afwachten en [lees meer...]heb gelijk weer een recept aangevraag voor de microgynon 50 pil. Helaas werd snel duidelijk waarom ik er ook al weer mee gestopt was. Stemmingswisselingen zijn erger, voel me een stuk depressiever en emoties komen sneller op. Ook vormde zich er redelijk wat meer acne op mijn gezicht, erg vervelend! Denk dat het kiezen of delen is en met één van de twee bijwerkingen moet dealen. Of misschien eens een tijd helemaal stoppen met de pil en een ander anticonceptiemiddel gebruiken
09-09-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Anticonceptie is vreselijk. Door deze pil alsnog zware menstruatie met kramp en hoofdpijn. Door de pil extra last van PDS met winderigheid en een opgeblazen gevoel. Gestopt met de pil en sinds kort weer begonnen. Spijt ervan! Ga naar wat anders op zoek.
31-08-2019

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Onwijs tevreden over deze pil, geen bijwerkingen meer van de pil sinds in met de zoely gestart ben. Geen zweet aanvallen, geen depressiviteit, geen vaginale klachten meer ik voel mij erg goed bij deze pil!
22-08-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Direct vanaf het begin voelde het alsof mijn lichaamstemperatuur een graadje hoger was of mijn hartslag wat sneller. Ik voelde me meer alert, sneller geprikkeld, maar ook sneller overprikkeld. Hierdoor reageerde ik snel geïrriteerd naar mensen die dichtbij staan. Deze stemming is te vergelijken met hoe ik me doorgaans voel voorafgaand aan mijn menstruatie, alleen had i[lees meer...]k het tijdens het gebruik van de pil veel vaker. De eerste week kreeg ik over mijn romp en armen rode vlekjes (soort rode hond-achtige vlekjes). Ook had ik jeuk. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest, na twee weken ongeveer was het weg. Na ongeveer 10 dagen kreeg ik enorme huilbuien. Alsof ik een soort PMS-klachten had, maar dan zonder menstruatie. Ik voelde me heel zwaarmoedig, begreep niet waarom, maar dacht dat mijn lichaam wellicht moest wennen aan de hormonen. Deze huilbuien bleven terugkeren, maar waren niet te koppelen aan een cyclus en daardoor voelde ik me vaak paniekerig. Mijn borsten en buik raakten opgezet. Mijn borsten waren continu gevoeliger alsof er spanning op stond en mijn onderbuik ook. Alsof ik twee maanden zwanger was. Ik was vaak en veel moe. Na het sporten voelde ik me soms zo moe dat ik dacht dat ik er beter mee kon stoppen (met het sporten dus). Dit had ik daarvoor zelden. Vermindering van libido; het was niet weg, maar aanzienlijk minder. Gevoelens van paniek; regelmatig had ik het gevoel dat ik situaties niet meer kon overzien. Het voelde alsof er deurtjes in mijn hoofd open gingen die voor die tijd gesloten bleven.
15-08-2019

Acne/puistjes

Ik heb dit middel gebruikt tegen acné (en anticonceptie als bijzaak). Binnen enkele weken was mijn acné zo goed als verdwenen en na een paar maanden was mijn huid weer helemaal rustig. Echter vond ik de andere bijwerkingen van dit middel erg storend en ben daarom na een jaar gebruik weer gestopt. (Mede door het libidoverlies is dit ook een zeer effectief anticonceptie[lees meer...]middel gebleken ;-)) Nu ruim een halfjaar later is mijn acné nog steeds weggebleven (met af en toe een klein pukkeltje rond mijn menstruatie). De overige bijwerkingen zijn in het geheel verdwenen.
14-08-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik heb deze pil bijna 20 jaar geslikt en had geen idee dat de klachten die ik had werden veroorzaakt door deze pil. Dankzij een bezoek aan de hormoonspecialist werd mij duidelijk dat deze pil zeer ongeschikt voor mij is, gezien mijn hoge bloeddruk, hoofdpijn, menstruele migraine en inmiddels bereikte leeftijd van 35 jaar. Door een slechte huisarts was mij dit niet eerder b[lees meer...]ekend gemaakt. Na het stoppen van deze pil en overstappen naar de minipil op advies van de hormoonspecialist was mijn bloeddruk binnen 1,5 maand gezakt van 145 naar 115 en de menstruele migraine heb ik tot op heden niet meer gehad. De dokter wilde al betablokkers voorschrijven, de hormoonspecialist zei: 'het is logischer om de veroorzaker van de hoge bloeddruk weg te nemen.' Ik hoef deze pil nooit meer! Een hoge bloeddruk kan leiden tot hart- en vaatziekten!
13-08-2019

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Aan deze pil gegaan nadat ik bij de Yasmin pil doorbraakbloedingen kreeg. Heb hierna een aantal andere pillen geprobeerd (Cilest en Microgynon 30) om te kijken of daarmee de doorbraakbloedingen zouden stoppen. Deze hadden geen effect, waardoor de arts me Microgynon 50 aanraadde. Nu na meer dan 3 maanden slikken last van acne, gewichtstoename en enorme stemmingswisselingen.[lees meer...] Ook zijn de doorbraakbloedingen niet weg (wel iets minder). Voor mij wordt het helaas weer wat anders, want voor mij werkt deze pil niet.
12-08-2019

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Eerst gestart met ElisaMylan 30. Toen ik mijn pil probeerde door te nemen kreeg ik last van doorbraak bloedingen. Dan maar overgestapt op Microgynon 50. Nu gebruik ik deze pil alreeds drie maanden en ook ik ervaar vervelende bijwerkingen. Sinds ik deze pil neem ben ik enorm (zonder overdrijven) ongelukkig. Vroeger was ik al bij al een gelukkig persoon dat kon genieten van [lees meer...]de kleine dingen, hier kan ik alleen nog maar van dromen nu. Ik kreeg al regelmatig de opmerking van mijn omgeving dat ik tegenwoordig vrij tot zeer ‘down’ ben, en dit klopt. Ik ben mezelf niet meer. Naast deze emotionele bijwerking ervaar ik ook een ander, licht vervelend, probleem. Mijn libido ligt namelijk ongelofelijk laag. Toen ik nog geen pil slikte was dit volledig anders, ik had altijd wel zin. Ik vind het sneu voor mijn partner, maar ik moet hem dagelijks teleurstellen met: Sorry, heb vandaag écht geen zin. Enkel in mijn stopweek (wanneer ik dus geen pil neem) ervaar ik mijn normale libido van vroeger terug. Als laatst bespreek ik graag de vitale bijwerkingen. Sinds ik Microgynon slik heb ik regelmatig last van maag- en darmproblemen. Mezelf misselijk en vermoeid voelen is voor mij een dagelijkse routine geworden. Diarree en buikkrampen komen er af en toe ook bij kijken. Nu, ondanks de nare bijwerkingen moet ik meegeven dat de eigenlijke werking van de Microgynon 50 pil wél enorm effectief is. Wanneer ik de pil doorneem heb ik letterlijk nooit een tussenbloeding/doorbraakbloeding. Mijn ongesteldheid duurt ook minder lang en is veel minder hevig. Wél heb ik sinds de Microgynon last van heftige buikkrampen tijdens mijn ongesteldheid (enkel op dag 1, soms dag 2). Ik raad deze pil ergens wél aan.. ze is zeer effectief. En de bijwerkingen? Daar wen je wel aan. Prettige dag nog iedereen!
09-08-2019

Ethinylestradiol/Drospirenon (ethinylestradiol/drospirenon)

Elke ochtend neem ik mijn pil. Ik word daarna erg lusteloos en heb weinig energie. Na 6 uur is dit op zijn ergst, heb ik een zeer kort lontje en kan ik weinig hebben. Soms ben ik misselijk en de meeste middagen moet ik op bed liggen en voel ik me vreselijk. Ik schrik van de depressieve gevoelens en de bijwerkingen die deze pil bij mij opwekken. Volgende week bel ik mijn hu[lees meer...]isarts om te overleggen of ik direct weer kan stoppen, tenzij dit weekend het verbeterd.
07-08-2019

Endometriose

Op het vermoeden van Endometriose is deze pil (leverancier Wecare) voorgeschreven na 8 jaar geen gebruik van hormonale anticonceptie. Na 1 dag was ik al zo misselijk en duizelig dat ik ziek naar huis ben gegaan. Uiteindelijk bijna 1 week in bed gebleven voordat ik besloot dat het echt niet ok was. En in overleg met artsen (gyneacoloog, huisarts en neuroloog) overgestapt b[lees meer...]en naar microgynon 30 van Bayern. Deze heb ik in het verleden zonder bijwerkingen geslikt. Ik ben hier erg van geschrokken, inmiddels weet ik dat, ondanks dat de werkzame stoffen hetzelfde zijn, de apotheek een alternatief geeft wanneer niet expliciet microgynon 30 wordt voorgeschreven door de arts. Mijn eigen aptheek (deze pil via ziekenhuis apotheek verkregen) heeft mij verteld dat de pillen van Wecare inmiddels niet meer geleverd worden, ik heb waarschijnlijk restvoorraad gekregen. Weet niet waarom de pillen niet meer geleverd worden. Op deze wijze verlies je wel het vertrouwen. Als de intentie was om kosten besparend in te kopen is dat in mijn situatie al aardig mislukt. De overige kosten, die niet ten laste van mijn eigen risico komen zijn al veel hoger dan die 2 euro die met inkoop bespaard is.
03-08-2019

Ethinylestradiol/Drospirenon (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik gebruik de pil pas een week en ik zit erover na te denken om er gewoon mee te stoppen. Ik ben gevallen tijdens het rennen omdat mijn benen gewoon veels te zwaar aanvoelen en ik ben mezelf niet meer. Ik ben mega moe en ik heb erg last van stemmingswisselingen en benauwdheid. Dit is echt troep!!!
29-07-2019

(..)
29-07-2019

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Acne/puistjes

Ik gebruikte altijd ethinyl/levenorgestrel en toen ik daarmee stopte kreeg ik last van acne. Toen weer terug gegaan op de levenorgestrel, maar dat hielp niet, ook niet na 3 maanden. Dus begonnen aan deze pil, na 2 weken merkte ik al ontzettend veel verschil en na 3 weken was mijn acne helemaal weg! Ik wil binnenkort wel stoppen met de pil, omdat ik er gewoon klaar mee ben[lees meer...]. Maar hij werkte heel goed tegen mijn acne.
21-07-2019

Ethinylestradiol/Drospirenon (ethinylestradiol/drospirenon)

Sinds een paar maanden heb ik deze pil van het merk Teva gekregen van de apotheek. Het zou dezelfde samenstelling moeten zijn, maar mijn huid lijkt erg veranderd. Heel vettige neus en kin en meer pukkeltjes. Verder geen opvallende bijwerkingen. Jarenlang Yasmin en Sandoz gebruikt, zelfde product, andere merknaam.
19-07-2019

Menstruatiepijn

Ik ben nu ongeveer al een aantal maanden op weg. Krijg er paniekaanvallen van, hyperventilatie, heel erge opvliegers, huiduitslag en hoge hartslag. Ik heb altijd een mooi gewicht gehad. En tot voor kort heel blij met mijn lichaam al is m'n buik na 2 kinderen natuurlijk wel wat meer geworden maar nu lijkt 't wel of ik een paar maanden zwanger ben. Eerst kon ik 't met kledin[lees meer...]g nog wel verbergen dat ik een klein buikje had over gehouden na mijn zwangerschap maar nu is mijn buik zo veel meer en ik ben nu 3,5 kilo aangekomen. Ik ga hem de vakantie nog slikken en dan stop ik en ik hoop dat mijn hoofdpijn weg blijft want daar is het dus ook beetje voor gegeven. Dus hoop dat ik straks kan dealen ermee. Ik gebruik hem niet voor anticonceptie. Maar wie weet of de kilo's er nog af kunnen gaan? Ik bedoel als ik dan zou stoppen krijg je dan je figuur weer terug? Hartelijke groet M.
18-07-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Kreeg deze pil voor heftige menstruatie,heb het twee weken gebruikt maar zo naar ervan. Last van gespannen gevoel in je lichaam,angst /paniek en zweetaanvallen. Heb huisarts gebeld en gezegd ik stop ermee ,dit is niet te doen dan maar erger menstrueren maar zo ga ik niet verder . Ben ook in de overgang dus werkt het ook anders ,maar voor mij deze pil niet meer wat een [lees meer...]troep.
15-07-2019

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Na jaren te zoeken naar een pil waarbij ik geen doorbraakbloedingen kreeg eindelijk gevonden! Een aantal weken flink last gehad in het begin (vooral steken in de borsten, moodswings...) maar daarna zeer tevreden! Nu een maand gestopt met de pil... enorm last van het ontpillen, maar eindelijk een normaal libido (daarvoor enorm laag) en minder afgevlakte emoties. Ik w[lees meer...]as redelijk tevreden over deze pil!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4803)
Anticonceptie - overig (3522)
Cholesterol (2775)
Depressie - antidepressiva overig (2576)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2193)
Pijn - morfine-achtigen (2106)
Pijn (1895)
ADHD - psychostimulantia (1829)
Verslavingsziekten (1809)
Bloeddruk - betablokkers (1582)
Maagzuur - protonpompremmers (1498)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1435)
Anticonceptie - eenfase (1316)
Angststoornissen (1122)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1060)
Depressie - antidepressiva TCA (990)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (920)