ISO 27001

ervaringen per categorie

Anticonceptie - eenfase

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - eenfase

20-10-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

2 maanden deze pil gebruikt. Voelde me er in eerste instantie goed bij, werd ook wat stabieler en geen last van ernstige bijwerkingen. Maar mijn huid! 2 maanden later en ik lijk wel een 16 jarige puber onder de acne. Ik vind het verschrikkelijk, want heb normaal best een gladde huid zonder al te veel puistjes. Nu heb ik gewoon rode vlekken in mijn gezicht en zit onder de p[lees meer...]uisten... Sinds deze week dus overgestapt op de Yasmin, en hoop dat mijn huid snel weer de oude is.
17-10-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik gebruik al 4 jaar microgynon 30, daarvan kreeg ik doorbraakbloedingen. Van de huisarts kreeg ik microgynon 50, na een paar dagen werd ik gek vanmezelf. Ik ben altijd vrolijk, dat was met deze pil ver te zoeken. Ik piekerde over alles, ik vond niets meer leuk, het ene moment was ik een beetje blij en het andere moment was ik helemaal niet blij met mezelf of met mn leven.[lees meer...] Ik ben maar snel gestopt, nu ga ik microgynon 30 weer proberen. Als dat niet werkt ga ik een alternatief zoeken.
16-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Wat een verschrikking! Ik gebruik deze pil nu ongeveer 1,5 jaar en sindsdien ben ik ongelukkig, afgevlakt en chagrijnig. Daarvoor heb ik enige jaren geen pil geslikt en heb qua schommelingen in gevoelens nauwelijks iets gemerkt. Voor, tijdens en na de menstruatie in deze periode ging alles prima. Sinds ik deze pil slik ben ik eigelijk de hele dag hartstikke chagrijnig, [lees meer...]vermoeid en depri. Ik kwam er pas achter toen ik afgelopen donderdag wakker werd met angstaanvallen, hyperventilatie, paniekaanvallen, huilbuien en algehele afvlakking. Wat bleek, ik ben vier dagen voor mij stopweek gestopt met de pil en het leek wel of ik een piek aan PMS had. Ik denk dat het gebruik van deze troep mijn hormoonhuishouding zodanig in de war heeft gemaakt, dat dit uiteindelijk het resultaat is. In de afgelopen maanden heb ik eerder last gehad van angstige en paniekerige gevoelens voor mijn menstruatie. Voor diegene die aan de pil willen, bespreek het goed met je arts welke pil je gaat gebruiken. En gezien niet alleen mij, maar ook vele andere negatieve reacties over deze pil, raad ik het iedereen af!
15-10-2017

Overgang

Ik slik deze pil op advies van gynaecoloog ivm mijn overgangsklachten. Ik ben 200% tevreden. De kwaliteit van mijn leven is heel erg verbeterd. Ik ben van een heleboel klachten af waarvan ik niet wist dat die ook met de overgang hebben te maken. Ik ben uitermate tevreden. Van de volgende klachten heb ik geen last meer: opvliegers (en dus slapeloosheid), gewrichtspijn, ge[lees meer...]ïrriteerde achillespezen (erg pijnlijk), ongewild urineverlies, droge vagina, verlaagd libido, stemmingswisselingen en migraine. Ik ben zelfs af van een pijnlijke heup na bekkeninstabiliteit 13 jaar geleden. Kortom: ik ben er erg gelukkig mee!! Ik was bang voor alle klachten zoals ik hier geregeld tegen kom. In het verleden is dat ook de reden geweest dat ik ooit met de pil ben gestopt.
12-10-2017

Lovette (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben tevreden met de Lovette anticonceptiepil en daarom wil ik dit delen. Ik heb erg veel moeite met anticonceptiepillen met hormonen erin en was daarom altijd beetje 'anti' de pil. Ik heb jaren geleden de Yasmin een tijdje geslikt, maar daar werd ik echt heel emotioneel en onzeker van. Na flink wat onderzoek kwam ik uit bij de Lovette pil die maar weinig hormonen bevat.[lees meer...] Tuurlijk blijft het troep, maar ik heb helemaal geen last van deze pil. Let op dat je het merkpreperaat meekrijgt, want die nep variant bevat hele andere hulpstoffen. Ik kon daar niet tegen. Gewoon vragen bij apotheek en dan komt het vast goed. In het begin kreeg ik iets meer pukkeltjes op mijn voorhoofd en nek, waar ik nooit last van heb. Maar deze verdwenen een paar dagen later als sneeuw voor de zon. Ook had ik de eerste dagen lichte opvliegers, maar na 2 dagen verdween dit. Zelfde geld voor spotting na mijn menstruatie bij begin van de eerste strip, ook dit duurde zo'n 3 dagen en toen was het helemaal weg. Als je een pil zoekt die weinig tot geen bijwerkingen heeft, probeer deze eens. Uiteraard is ieder lichaam anders en geef niet meteen op na 1 strip, soms moet je lichaam wennen.
04-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Rot medicatie! Enige reden dat ik hem slik en blijf slikken is als anticonceptie. Echter vermindert dit sterk mijn levenskwaliteit en geeft mij geen moedergevoelens. Vlakt mijn gevoelens af en maakt me depressief. Huisarts wil geen koperen spiraal inbrengen.
27-09-2017

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Gevraagd aan huisarts ivm pms (vooral zere borsten en psychische klachten), verhoging dosis antidepressiva helft van de maand werkte niet bij mij. Nu gewone dosis antidepressivum (20 mg fluoxetine) en deze pil en ik ben nu al 3 mnd van mijn pms klachten af! Ik hoop van harte dat dit zo blijft!
23-09-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik kreeg deze nadat ik 2x door een lichtere pil heen zwanger ben geraakt. 1e x dacht ik dat het aan mij lag,keer vergeten,diarree gehad ofzo. 2e x zwanger wist ik het zeker,pil te licht. Dus kreeg van de huisarts deze pil. Al vrij snel kreeg ik heftige stemmingswisselingen maar zelden vrolijk. Tussen depressief en neutraal humeur in. Veel huilen,nergens zin in,alleen maa[lees meer...]r negatieve gedachten,vaak boos en geïrriteerd. Na een strip direct gestopt. Wij stappen over op condooms, spoedig steriliseren. Ons gezin is toch compleet. Ongelooflijk wat een rommel je allemaal slikt. En pas op met eem.(te) lichte pil,ik was 2x zwanger ondanks goed gebruik. Dat was de Ethinylestradiol/desogestrel 0,03/0,15
21-09-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Slecht!!! Heb mega dikke hoofdpijn . Nog nooit zo erg gehad. Slik gewoon ibuprofen of diclofenac zo erg. Buikpijn. Zeer erge stemmingswisselingen. Nee nooit doen. Ik ga maandag naar mijn HA spiraal aan vragen.
15-09-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb deze pil ongeveer 19 jaar ingenomen en raad hem af. Ik heb nooit in de gaten gehad dat de klachten die ik had, te wijten waren aan de anticonceptiepil. Hoofdpijn/migraine, depressiviteit (down gevoel), pijnlijke/opgezwollen borsten, hyperventilatie, duizelingen, stemmingswisselingen, gewichtstoename, opgeblazen gevoel, paniek aanvallen en moe. Sinds ik gestopt ben m[lees meer...]et deze anticonceptie ben ik een ander mens. Heb geen ene klacht meer... Natuurlijk is ieder mens anders en reageert ieder lichaam anders op een anticonceptie. Maar ik wil als tip geven als je één van de bijwerkingen zoals ik aangaf ondervind, gelijk stoppen en iets anders nemen.
12-09-2017

Acne/puistjes

Ik gebruikte al vanaf mijn 17e de microgynon maar ik bleef maar puistjes houden zelfs tot mijn 26e toen ben ik even gestopt met de pil toen werden mijn puistjes wat minder maar die dikke onderhuidse puisten bleven. Dood ongelukkig werd ik ervan. Toen las ik positieve verhalen over de Yasmin. Toen ik naar de dokter stapte vertelde ze me wel over trombose maar ik wou het zo [lees meer...]graag proberen. Meteen na een maand waren al mijn puistjes weg! Gewoon weg! Hoe gelukkig kan je daar van worden! In het begin merkte ik wel wat haaruitval en gevoelige borsten maar nu merk ik daar helemaal niks meer van!
11-09-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik gebruikte de goedkope versie van Yasmin, ethinylestradiol drospirenon. Ik voelde me minder gelukkig door het gebruik van deze pil. Ik heb 'm ook jaren geslikt. Het laatste jaar kreeg ik last van extreme haaruitval, de uitslag van een biopt door een dermatoloog bevestigde dit ook. Ik ben 2 maanden geleden gestopt met deze pil en ben intussen van 400 haren naar 40 haren ([lees meer...]verlies per dag) gegaan. Nooit zal ik deze pil nog slikken, voor mij is het vergif.
11-09-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Microgynon 30 gebruik ik al sinds mijn 12e en kan me geen bijwerkingen objectief herinneren. Heel fijn in gebruik, alleen vergeet ik wel eens een pilletje te pakken, maar mijn doel is een lichtere menstruatie en niet anticonceptie. Ik ben erg tevreden over deze pil.
10-09-2017

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Vreselijk!!! 2 jaar lang geen zin hebben in seks. Terwijl je vriend dit wel heeft. Constante afwijzing, niet opgewonden worden, denken dat je aseksueel bent, onzeker zijn over dat je niet normaal bent op t gebied van seks. En mijn vriend? Die moest dit maar accepteren. Onzeker over de relatie, alles. Voor mij nooit meer de pil!!!!! Tevreden over ladycomp, sponsor je de zor[lees meer...]gverzekering/overheid ook gelijk niet meer met de kosten vd pil. 2 vliegen in 1 klap! Ik raad het iedereen aan, wees zuinig op jezelf en stop er geen hormonenrommel in!
01-09-2017

Acne/puistjes

Hele fijne pil, ervaar niets anders ten opzichte van een pilvrij bestaan. Heerlijk!
22-08-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds gebruik van de pil had ik helemaal geen zin meer in seks, wat op mijn relatie en op mijn eigen welzijn toch veel invloed had. Nu ik gestopt ben voel ik me meer mezelf en heb ik weer een goed seksleven waarin ik ook zin heb. Tijdens mijn stopweek had ik erge buikkrampen waar ik nu ook geen last meer van heb. De bloeding was wel veel minder en korter toen ik de pil geb[lees meer...]ruikte en ook veel voorspelbaarder dus dat was wel een voordeel. Ik hoop dat ze in de toekomst gewoon iets verzinnen wat minder invloed heeft door de hoeveelheid hormonen want het werkt wel maar heeft voor mij ook zijn nadelen als je in een relatie zit (en dat is meestal waarom je aan de anticonceptie begint, in mijn geval tenminste).
16-08-2017

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik slik de pil nu ongeveer een maand en ben erg tevreden. Heb nauwelijk last van bijwerkingen. Had alleen de eerste 2 weken last van gevoelige borsten, en was wat emotioneler dan gewoonlijk. Verder had ik na 2 weken last van doorbraakbloedingen. Dit bleef wel lang aanhouden tot ik begon met de eerste stopweek en de nttrekkingsbloeding kwam. Dus ik ben zeer tevreden. Ik was[lees meer...] erg bang om acne te krijgen en aan te komen in gewicht.
01-08-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds ik deze pil ben gaan gebruiken kreeg ik ontzettende last van paniekaanvallen, eerst niet de link gelegd. Maar door een gesprek met iemand ben ik er toch mee gestopt en daarmee stopten ook de paniekaanvallen. Nu op zoek naar een alternatief, iemand enig idee? Een spiraal wil ik niet.
31-07-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik gebruik deze pil al 5 jaar en ik loop al lang met klachten rond, maar wist niet dat het door de pil kwam. Ik ben bijna altijd humeurig, heb nergens zin in, ook geen zin in seks. Heb vaak hoofdpijn en ik ben vrijwel altijd moe. Ik ga deze week naar de huisarts om te bespreken of ik een andere pil kan uitproberen.
30-07-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik slik al een paar maanden de Yasmin pil, de eerste maand was de namaakpil, deze heeft mij werkelijk ziek gemaakt. Veel darmproblemen, misselijkheid, gevoelige borsten, kan door deze klachten bijna niet eten ben hierdoor 2 kilo afgevallen en ik voelde mij vreselijk moe en ziek. Een maand daarna heb ik de originele Yasmin geprobeerd de klachten bleven nog, maar waren niet [lees meer...]zo ernstig. De derde maand was alles in één keer verdwenen. Nu heb ik soms 's morgens bij het wakker worden een vreselijk kramp in de benen en ik voel wel een beetje vermoeid. Het verlamt mijn lichaam een beetje waardoor je heel relaxt voelt, maar wel lui en minder actief. Ook een beetje slaperiger dan normaal. Ik voel ook dat ik constante spierpijn heb, vooral in de benen en het meest rond de knieen. Knieen zijn altijd wel mijn zwakste punt en door deze pil is dat erger geworden. Soms voel ik dat de bloeddruk wat hoger is, mijn hart klopt ook sneller dan normaal en de libido is veel gezakt. Ik voel soms ook beetje hoofdpijn meestal in de pauzeweek. De menstruatie zelf is goed, veel minder bloedingen en minder pijn. Nu heb ik de laatste weken gemerkt dat ik veel zware dromen heb. Bijna de hele nacht door, je voelt je dan uitgeput. De eerste droom ging over dat ik vreemd ging (wat ik nooit zal doen :)) ), mijn vriend betrapte mij en stak mijn auto in brand en nog een droom dat ik naar de zee ging en iemand vertelde mij dat daar veel krokodillen zijn, hij liet mij een paar wonden op zijn pols zien. Deze dromen gingen nog door, meestal zijn ze heel duidelijk maar ook verwarrend, dit zijn de bijwerkingen ongeveer.
29-07-2017

Menstruatiepijn

Heb 10 jaar geleden ook een tijdlang microgynon geslikt. Kampte toen ook met depressiviteit, maar kan me niet meer herinneren of dat inderdaad direct met de start van mijn pilgebruik samenhing. Vorig jaar na een stop periode van 2-3 jaar weer met de pil begonnen omdat ik zware menstruatiekrampen kreeg. Daartegen hielp de pil goed. Maar tegelijkertijd begon ik me erg angsti[lees meer...]g, opgejaagd en down te voelen met vaak spanningshoofdpijn. Dacht dat het vooral door werk stress kwam en heb zelfs mijn baan opgezegd. Ik bleef me echter onrustig, opgejaagd en angstig voelen. Toen kwam ineens het inzicht, dat deze gevoelens begonnen vlak nadat ik ook begonnen was microgynon te nemen. Gelijk gestopt en de week erop voelde ik me weer 'normaal'. Wat een impact zo'n klein pilletje op je leven kan hebben!
26-07-2017

Acne/puistjes

Toen ik na 9 jaar stopte met de diane pil kreeg ik last van een onrustige huid. Niet heel erg, maar omdat ik gewend was een egale huid te hebben vond ik het toch vervelend. Ik besloot weer de pil te gaan gebruiken en kreeg yasmin omdat de diane niet meer werd voorgeschreven. Al tijdens het gebruik van deze pil kreeg ik verschillende bijwerkingen en herkende mezelf niet mee[lees meer...]r terug. Tegen de puistjes hielp het niks, mijn huid bleef onrustig. Na anderhalf jaar vond ik het mooi geweest en besloot te stoppen. Toen bleek wel wat deze pil met mijn hormonen had gedaan. Ik kreeg een vreselijke vette huid met enorme ontstekingen, mijn kaaklijn, nek en wangen kwamen onder de acne te staan. Ik wist niet wat me overkwam. Mijn haar begon enkele uren na het wassen alweer vet te worden en bovendien kreeg ik zweetaanvallen waardoor ik soms meerdere keren per dag van kleding moest wisselen. Deze pil heeft ervoor gezorgd dat mijn hormoonhuishouding compleet verstoord raakte en ik nu littekens heb. Ik lees veel positieve verhalen over het gebruik van deze pil bij puistjes, maar ik raad niemand aan om er mee te beginnen. Als je eenmaal stopt komt alles dubbel zo erg terug.
23-07-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Wegens wens naar anticonceptie deze pil van de huisarts vorogeschreven gekregen. 'Goedkope' versie van de Microgynon. De pil bevalt prima. Als je hem een keer vergeet, duidelijk instructies opvolgen en dan gaat alles alsnog goed. Ik las normaalgezien altijd een stopweek in, hierin heb ik dan vanaf donderdag een bloeding. De bloeding is iets langer dan zonder anticonceptie,[lees meer...] maar ik heb minder last van bijvoorbeeld krampen en prikkelbaarheid. Dit had ik voorheen licht, met de anticonceptiepil nauwelijks. Ook de pil doorslikken voor bijvoorbeeld vakantie gaat goed, geen doorbraakbloedingen of iets dergelijks. Verder wil ik nog even iets duidelijk maken voor de mensen die overwegen deze pil te gaan slikken en angstig zijn door de vele negatieve reacties over deze pil. Mensen laten sneller een reactie achter wanneer zij een negatieve ervaring hebben. Mensen met positieve ervaringen denken vaak van 'het is wel prima zo' en voelen geen behoefte iets achter te laten. Laat u dus niet teveel afschrikken door negatieve reacties, positieve ervaringen laten gewoonweg minder weten. Vandaar dat ik graag mijn positieve mening wilde achterlaten. Verder is het zo dat mensen die gevoelig zijn voor een depressie (door nog vele andere factoren, niet alleen de pil dus!) extra geprikkeld kunnen worden door de anticonceptiepil. Wees dus niet bang dat u door deze pil zomaar depressief raakt.
19-07-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik ben nu 18 jaar en begon met de pil toen ik 12 jaar was, heb geen idee meer van de exacte datum dus heb maar wat ingevuld, maar weet dat het in 2011 ergens was. Des tijds had ik de Diane-35 pil. Wegens bijwerkingen ben ik daarmee gestopt waarna even later het slechte nieuws kwam dat de Diane-35 dodelijk is. Ik had zeer ernstige misselijkheid en pijn in mijn kuit, die weg[lees meer...] ging toen ik ermee stopte. Van de Diane-35 ben ik overgestapt naar de Yasmin pil om acne en haargroei tegen te gaan, waar ik nu zeer ontevreden over ben. Ik wil hier binnenkort mee stoppen i.v.m. alle bijwerkingen maar ook omdat het de 1-naar gevaarlijkste pil is. De Diane-35 is de gevaarlijkste, maar daarna komt de Yasmin pil. Hij heeft namelijk dezelfde risico's als de Diane-35. Hieronder heb ik even de bijwerkingen neer gezet die ik ervaar: - Zeer ernstige menstruatie's met donkerrood tot zwart bloed, dikke slijmvliezen en grote bloedstolsels. Moet dag en nacht een nacht maandverband dragen vanwege de grote hoeveelheid bloedverlies, hoef nog net geen tampon met maandverband. - Ernstige krampen die doorschieten naar de rug. Zo erg dat ik vaak ziek thuis moet blijven en alleen maar kan liggen. Een stuk of 2/3 paracetamols helpt niet. - Veel vochtverlies en minimaal 2 kg gewichtsverlies tijdens menstruatie maar als het dan over is weer heel veel aankomen en nauwelijks afvallen. - Het altijd koud hebben of juist heel heet. - Acne verbeterde niet maar verslechterde juist, met name tijdens de menstruatie of vlak erna, echt van die grote korsten over mijn gehele gezicht+achter de oren, nek en bovenrug+schouders met het gevolg dat er littekens overblijven terwijl ik er niet aanzit en het juist heel schoon houd. - Haargroei verergerde. Dikke, lange, zwarte haren op ongewenste plekken, nog net geen gezichtsbeharing. Merkte pas verschil dat het minder werd toen ik ging epileren. Ook uren lang in de zon bakken helpt niet. - Vaak eetbuien, de neiging om ongezond, vet of suikerrijk eten naar binnen te werken zoals frisdrank, chips, noedels, pizza, koek, snoep of gebak en snacks van de friettent of chinees eten. Ook heb ik vaak geen drinkprikkel(dorst), terwijl ik dit anders wel altijd had zonder deze pil. - Vaak brandend maagzuur of misselijk en andere darmklachten, ook tijdens menstruatie. - Daarnaast ben ik altijd erg licht in mijn hoofd als ik ongesteld ben, ik vermoed vanwege de grote hoeveelheid bloedverlies(bloedarmoede). Daarom slik ik altijd een vitamine pil. - Het viel mij ook op dat als ik ooit bloed moest prikken dat mijn bloed zeer dik was dat ik zelf zoiets had van: Is dat niet gevaarlijk? - Vaak menstruatiepijn zonder bloedafscheiding terwijl ik niet ongesteld ben. Ben niet zwanger want heb geen vriend dus dan kan er ook geen ongelukje gebeuren. - Ook vaak jeuk aan m'n onderste, wat ik voorheen niet had en krampen in andere spieren. - Ernstige stemmingswisselingen en vermoeid, net alsof je depressief bent maar dat eigenlijk helemaal nooit geweest bent. Verder heb ik nooit geen klachten aan de borsten of andere bekende klachten van de pil maar het is dus wel een hele klachtenlijst. Ik beveel deze pil NIET aan voor niemand niet want het is echt mishandeling als je deze gaat slikken! Dus ben nu van plan om terug te gaan naar de huisarts en te vragen om een andere pil. Ik denk dat het de Lovette pil gaat worden omdat die goed aangeschreven staat en van de 2e generatie komt want pillen van de 3e en 4e generatie zijn gevaarlijk en die van de 2e niet.
18-07-2017

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)
Onregelmatige menstruatiecyclus

Om hevige krampen voor en tijdens de menstruatie tegen te gaan. En om een regelmatige cyclus te krijgen
17-07-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Misselijkheid, het gevoel alsof je elke ochtend misselijk bent te vergelijken met ochtend misselijkheid bij zwangerschap, soms tot vaak ook hoofdpijn.
03-07-2017

Acne/puistjes

Doordat de Minerva-pil niet meer geleverd werd (Diane ging uit het schap), ben ik in gesprek gegaan met mijn huisarts over een nieuwe anticonceptiepil. Eerst ben ik helemaal gestopt met de pil, maar daardoor kwam mijn acne hevig terug (gistpuistjes over mijn hele gezicht). Ik ben toen gestart met de Yasmin en die slik ik nu nog steeds. Mijn huid is vrijwel gaaf, met af en [lees meer...]toe wat bultjes en soms onderhuidse puisten op mijn kin en rondom mijn mond. De acne op mijn rug en borst is veel minder geworden. Ben heel tevreden over deze pil als het gaat om het verslaan van acne. Wel merk ik dat ik meer last heb van stemmingswisselingen, soms last heb van overmatig zweten (zeker rondom einde pil of menstruatietijd) en hoofdpijn op het moment dat ik ongesteld moet worden. Daarbij ben ik zo'n 1/2 kilo aangekomen en ik krijg het er amper af. Ik denk dat ik mij zonder deze pil beter in mijn vel zou voelen, maar ik wil mijn acne ook niet terug. Dus voorlopig stop ik nog niet met de pil.
28-06-2017

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Op mijn 14e begonnen met deze pil omdat ik heel veel bloed verloor en onregelmatig ongesteld was. Nu 21 jaar. Na deze pil kwamen de bijwerkingen langzaam, en wist ik niet dat het door het gebruik van de pil kon komen. Heb enorm libido verlies, ben 10+ kilo aangekomen en heb vaak depressieve gedachten. Zit er zeker aan te denken om over te stappen op de mirena.
24-06-2017

Acne/puistjes

Na mijn bevalling overgestapt naar deze anticonceptiepil ivm acne klachten. Geleidelijk aan kreeg ik last van diverse klachten; ik had zware, vermoeide en pijnlijke benen, wist soms niet hoe ik zitten of liggen moest. Ik kreeg met regelmaat last van zeer pijnlijke steken bij het hart waardoor de pijn soms zo hevig was dat ik er naar van werd en weg viel. Ik heb zelf een ha[lees meer...]rtafwijking en daarom maakt deze klacht die een aantal keer per week de kop opsteekt mij bang. De pijn is zo hevig dat het moeilijk is om door te ademen en op zo'n moment brak het zweet mij uit, na een paar minuten ebt het langzaam weer weg en val ik uiteindelijk in slaap. Voordat ik met deze pil begon had ik vrijwel nooit last van hoofdpijn. Maar eenmaal begonnen met de pil namen de hoofdpijnen steeds frequenter toe. Ook nam mijn gewicht toe. Ik raakte vaker in een dip, ik wilde zoveel op een dag maar er kwam niets uit mijn handen. Na een tijdje bleef dit gevoel iedere dag aanwezig. Ik ben enorm moe, gaap veel en kan niet tot laat opblijven. Omdat ik zelf het idee heb dat al deze klachten door deze pil veroorzaakt worden, ben ik sinds vandaag gestopt met het gebruik van deze pil. Ik hoop dat de klachten snel zullen afnemen en ik meer energie krijg om zoveel mogelijk uit mijn dag te kunnen halen met mijn kinderen.
22-06-2017

Zoely (estradiol / nomegestrol)
Endometriose

Omdat er bij mij endometriose werd geconstateerd moest ik verplicht terug aan de pil. Waar ik helemaal niet op zat te wachten op mijn 38e. Weer chemische rotzooi, weer bijwerkingen, dikker worden. De gyn kwam toen met een vrij nieuwe natuurlijke pil die misschien iets voor me kon zijn: Zoely. Een pil met alleen lichaamseigen hormonen En idd; hij valt niet tegen! Ik voel m[lees meer...]e geestelijk fantastisch (heerlijk stabiel en bijna sereen) en dat weegt op tegen de kleine ongemakken die de pil met zich meebrengt. Ben 2 kilo zwaarder dan 2 maanden geleden en heb wat lichte spotting bij het doorslikken. Maar dat is op te lossen door een paar keer per jaar een onttrekkingsbloeding te laten komen. En die kilo's raak ik vast ook weer kwijt als ik mijn best doe :-) ALS je dan aan de pil moet dan kan ik de Zoely zeker aanraden.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4019)
Anticonceptie - overig (3039)
Cholesterol (2400)
Depressie - antidepressiva overig (2210)
Epilepsie (2002)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1822)
Pijn - morfine-achtigen (1747)
Pijn (1643)
ADHD - psychostimulantia (1538)
Verslavingsziekten (1499)
Bloeddruk - betablokkers (1409)
Maagzuur - protonpompremmers (1376)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1344)
Anticonceptie - eenfase (1117)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (931)
Angststoornissen (886)
Depressie - antidepressiva TCA (846)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (820)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (779)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!