ISO 27001

ervaringen per categorie

Anticonceptie - eenfase

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - eenfase

22-08-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds gebruik van de pil had ik helemaal geen zin meer in seks, wat op mijn relatie en op mijn eigen welzijn toch veel invloed had. Nu ik gestopt ben voel ik me meer mezelf en heb ik weer een goed seksleven waarin ik ook zin heb. Tijdens mijn stopweek had ik erge buikkrampen waar ik nu ook geen last meer van heb. De bloeding was wel veel minder en korter toen ik de pil geb[lees meer...]ruikte en ook veel voorspelbaarder dus dat was wel een voordeel. Ik hoop dat ze in de toekomst gewoon iets verzinnen wat minder invloed heeft door de hoeveelheid hormonen want het werkt wel maar heeft voor mij ook zijn nadelen als je in een relatie zit (en dat is meestal waarom je aan de anticonceptie begint, in mijn geval tenminste).
16-08-2017

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik slik de pil nu ongeveer een maand en ben erg tevreden. Heb nauwelijk last van bijwerkingen. Had alleen de eerste 2 weken last van gevoelige borsten, en was wat emotioneler dan gewoonlijk. Verder had ik na 2 weken last van doorbraakbloedingen. Dit bleef wel lang aanhouden tot ik begon met de eerste stopweek en de nttrekkingsbloeding kwam. Dus ik ben zeer tevreden. Ik was[lees meer...] erg bang om acne te krijgen en aan te komen in gewicht.
01-08-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds ik deze pil ben gaan gebruiken kreeg ik ontzettende last van paniekaanvallen, eerst niet de link gelegd. Maar door een gesprek met iemand ben ik er toch mee gestopt en daarmee stopten ook de paniekaanvallen. Nu op zoek naar een alternatief, iemand enig idee? Een spiraal wil ik niet.
31-07-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik gebruik deze pil al 5 jaar en ik loop al lang met klachten rond, maar wist niet dat het door de pil kwam. Ik ben bijna altijd humeurig, heb nergens zin in, ook geen zin in seks. Heb vaak hoofdpijn en ik ben vrijwel altijd moe. Ik ga deze week naar de huisarts om te bespreken of ik een andere pil kan uitproberen.
30-07-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik slik al een paar maanden de Yasmin pil, de eerste maand was de namaakpil, deze heeft mij werkelijk ziek gemaakt. Veel darmproblemen, misselijkheid, gevoelige borsten, kan door deze klachten bijna niet eten ben hierdoor 2 kilo afgevallen en ik voelde mij vreselijk moe en ziek. Een maand daarna heb ik de originele Yasmin geprobeerd de klachten bleven nog, maar waren niet [lees meer...]zo ernstig. De derde maand was alles in één keer verdwenen. Nu heb ik soms 's morgens bij het wakker worden een vreselijk kramp in de benen en ik voel wel een beetje vermoeid. Het verlamt mijn lichaam een beetje waardoor je heel relaxt voelt, maar wel lui en minder actief. Ook een beetje slaperiger dan normaal. Ik voel ook dat ik constante spierpijn heb, vooral in de benen en het meest rond de knieen. Knieen zijn altijd wel mijn zwakste punt en door deze pil is dat erger geworden. Soms voel ik dat de bloeddruk wat hoger is, mijn hart klopt ook sneller dan normaal en de libido is veel gezakt. Ik voel soms ook beetje hoofdpijn meestal in de pauzeweek. De menstruatie zelf is goed, veel minder bloedingen en minder pijn. Nu heb ik de laatste weken gemerkt dat ik veel zware dromen heb. Bijna de hele nacht door, je voelt je dan uitgeput. De eerste droom ging over dat ik vreemd ging (wat ik nooit zal doen :)) ), mijn vriend betrapte mij en stak mijn auto in brand en nog een droom dat ik naar de zee ging en iemand vertelde mij dat daar veel krokodillen zijn, hij liet mij een paar wonden op zijn pols zien. Deze dromen gingen nog door, meestal zijn ze heel duidelijk maar ook verwarrend, dit zijn de bijwerkingen ongeveer.
29-07-2017

Menstruatiepijn

Heb 10 jaar geleden ook een tijdlang microgynon geslikt. Kampte toen ook met depressiviteit, maar kan me niet meer herinneren of dat inderdaad direct met de start van mijn pilgebruik samenhing. Vorig jaar na een stop periode van 2-3 jaar weer met de pil begonnen omdat ik zware menstruatiekrampen kreeg. Daartegen hielp de pil goed. Maar tegelijkertijd begon ik me erg angsti[lees meer...]g, opgejaagd en down te voelen met vaak spanningshoofdpijn. Dacht dat het vooral door werk stress kwam en heb zelfs mijn baan opgezegd. Ik bleef me echter onrustig, opgejaagd en angstig voelen. Toen kwam ineens het inzicht, dat deze gevoelens begonnen vlak nadat ik ook begonnen was microgynon te nemen. Gelijk gestopt en de week erop voelde ik me weer 'normaal'. Wat een impact zo'n klein pilletje op je leven kan hebben!
26-07-2017

Acne/puistjes

Toen ik na 9 jaar stopte met de diane pil kreeg ik last van een onrustige huid. Niet heel erg, maar omdat ik gewend was een egale huid te hebben vond ik het toch vervelend. Ik besloot weer de pil te gaan gebruiken en kreeg yasmin omdat de diane niet meer werd voorgeschreven. Al tijdens het gebruik van deze pil kreeg ik verschillende bijwerkingen en herkende mezelf niet mee[lees meer...]r terug. Tegen de puistjes hielp het niks, mijn huid bleef onrustig. Na anderhalf jaar vond ik het mooi geweest en besloot te stoppen. Toen bleek wel wat deze pil met mijn hormonen had gedaan. Ik kreeg een vreselijke vette huid met enorme ontstekingen, mijn kaaklijn, nek en wangen kwamen onder de acne te staan. Ik wist niet wat me overkwam. Mijn haar begon enkele uren na het wassen alweer vet te worden en bovendien kreeg ik zweetaanvallen waardoor ik soms meerdere keren per dag van kleding moest wisselen. Deze pil heeft ervoor gezorgd dat mijn hormoonhuishouding compleet verstoord raakte en ik nu littekens heb. Ik lees veel positieve verhalen over het gebruik van deze pil bij puistjes, maar ik raad niemand aan om er mee te beginnen. Als je eenmaal stopt komt alles dubbel zo erg terug.
23-07-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Wegens wens naar anticonceptie deze pil van de huisarts vorogeschreven gekregen. 'Goedkope' versie van de Microgynon. De pil bevalt prima. Als je hem een keer vergeet, duidelijk instructies opvolgen en dan gaat alles alsnog goed. Ik las normaalgezien altijd een stopweek in, hierin heb ik dan vanaf donderdag een bloeding. De bloeding is iets langer dan zonder anticonceptie,[lees meer...] maar ik heb minder last van bijvoorbeeld krampen en prikkelbaarheid. Dit had ik voorheen licht, met de anticonceptiepil nauwelijks. Ook de pil doorslikken voor bijvoorbeeld vakantie gaat goed, geen doorbraakbloedingen of iets dergelijks. Verder wil ik nog even iets duidelijk maken voor de mensen die overwegen deze pil te gaan slikken en angstig zijn door de vele negatieve reacties over deze pil. Mensen laten sneller een reactie achter wanneer zij een negatieve ervaring hebben. Mensen met positieve ervaringen denken vaak van 'het is wel prima zo' en voelen geen behoefte iets achter te laten. Laat u dus niet teveel afschrikken door negatieve reacties, positieve ervaringen laten gewoonweg minder weten. Vandaar dat ik graag mijn positieve mening wilde achterlaten. Verder is het zo dat mensen die gevoelig zijn voor een depressie (door nog vele andere factoren, niet alleen de pil dus!) extra geprikkeld kunnen worden door de anticonceptiepil. Wees dus niet bang dat u door deze pil zomaar depressief raakt.
19-07-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik ben nu 18 jaar en begon met de pil toen ik 12 jaar was, heb geen idee meer van de exacte datum dus heb maar wat ingevuld, maar weet dat het in 2011 ergens was. Des tijds had ik de Diane-35 pil. Wegens bijwerkingen ben ik daarmee gestopt waarna even later het slechte nieuws kwam dat de Diane-35 dodelijk is. Ik had zeer ernstige misselijkheid en pijn in mijn kuit, die weg[lees meer...] ging toen ik ermee stopte. Van de Diane-35 ben ik overgestapt naar de Yasmin pil om acne en haargroei tegen te gaan, waar ik nu zeer ontevreden over ben. Ik wil hier binnenkort mee stoppen i.v.m. alle bijwerkingen maar ook omdat het de 1-naar gevaarlijkste pil is. De Diane-35 is de gevaarlijkste, maar daarna komt de Yasmin pil. Hij heeft namelijk dezelfde risico's als de Diane-35. Hieronder heb ik even de bijwerkingen neer gezet die ik ervaar: - Zeer ernstige menstruatie's met donkerrood tot zwart bloed, dikke slijmvliezen en grote bloedstolsels. Moet dag en nacht een nacht maandverband dragen vanwege de grote hoeveelheid bloedverlies, hoef nog net geen tampon met maandverband. - Ernstige krampen die doorschieten naar de rug. Zo erg dat ik vaak ziek thuis moet blijven en alleen maar kan liggen. Een stuk of 2/3 paracetamols helpt niet. - Veel vochtverlies en minimaal 2 kg gewichtsverlies tijdens menstruatie maar als het dan over is weer heel veel aankomen en nauwelijks afvallen. - Het altijd koud hebben of juist heel heet. - Acne verbeterde niet maar verslechterde juist, met name tijdens de menstruatie of vlak erna, echt van die grote korsten over mijn gehele gezicht+achter de oren, nek en bovenrug+schouders met het gevolg dat er littekens overblijven terwijl ik er niet aanzit en het juist heel schoon houd. - Haargroei verergerde. Dikke, lange, zwarte haren op ongewenste plekken, nog net geen gezichtsbeharing. Merkte pas verschil dat het minder werd toen ik ging epileren. Ook uren lang in de zon bakken helpt niet. - Vaak eetbuien, de neiging om ongezond, vet of suikerrijk eten naar binnen te werken zoals frisdrank, chips, noedels, pizza, koek, snoep of gebak en snacks van de friettent of chinees eten. Ook heb ik vaak geen drinkprikkel(dorst), terwijl ik dit anders wel altijd had zonder deze pil. - Vaak brandend maagzuur of misselijk en andere darmklachten, ook tijdens menstruatie. - Daarnaast ben ik altijd erg licht in mijn hoofd als ik ongesteld ben, ik vermoed vanwege de grote hoeveelheid bloedverlies(bloedarmoede). Daarom slik ik altijd een vitamine pil. - Het viel mij ook op dat als ik ooit bloed moest prikken dat mijn bloed zeer dik was dat ik zelf zoiets had van: Is dat niet gevaarlijk? - Vaak menstruatiepijn zonder bloedafscheiding terwijl ik niet ongesteld ben. Ben niet zwanger want heb geen vriend dus dan kan er ook geen ongelukje gebeuren. - Ook vaak jeuk aan m'n onderste, wat ik voorheen niet had en krampen in andere spieren. - Ernstige stemmingswisselingen en vermoeid, net alsof je depressief bent maar dat eigenlijk helemaal nooit geweest bent. Verder heb ik nooit geen klachten aan de borsten of andere bekende klachten van de pil maar het is dus wel een hele klachtenlijst. Ik beveel deze pil NIET aan voor niemand niet want het is echt mishandeling als je deze gaat slikken! Dus ben nu van plan om terug te gaan naar de huisarts en te vragen om een andere pil. Ik denk dat het de Lovette pil gaat worden omdat die goed aangeschreven staat en van de 2e generatie komt want pillen van de 3e en 4e generatie zijn gevaarlijk en die van de 2e niet.
18-07-2017

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)
Onregelmatige menstruatiecyclus

Om hevige krampen voor en tijdens de menstruatie tegen te gaan. En om een regelmatige cyclus te krijgen
17-07-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Misselijkheid, het gevoel alsof je elke ochtend misselijk bent te vergelijken met ochtend misselijkheid bij zwangerschap, soms tot vaak ook hoofdpijn.
03-07-2017

Acne/puistjes

Doordat de Minerva-pil niet meer geleverd werd (Diane ging uit het schap), ben ik in gesprek gegaan met mijn huisarts over een nieuwe anticonceptiepil. Eerst ben ik helemaal gestopt met de pil, maar daardoor kwam mijn acne hevig terug (gistpuistjes over mijn hele gezicht). Ik ben toen gestart met de Yasmin en die slik ik nu nog steeds. Mijn huid is vrijwel gaaf, met af en [lees meer...]toe wat bultjes en soms onderhuidse puisten op mijn kin en rondom mijn mond. De acne op mijn rug en borst is veel minder geworden. Ben heel tevreden over deze pil als het gaat om het verslaan van acne. Wel merk ik dat ik meer last heb van stemmingswisselingen, soms last heb van overmatig zweten (zeker rondom einde pil of menstruatietijd) en hoofdpijn op het moment dat ik ongesteld moet worden. Daarbij ben ik zo'n 1/2 kilo aangekomen en ik krijg het er amper af. Ik denk dat ik mij zonder deze pil beter in mijn vel zou voelen, maar ik wil mijn acne ook niet terug. Dus voorlopig stop ik nog niet met de pil.
28-06-2017

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Op mijn 14e begonnen met deze pil omdat ik heel veel bloed verloor en onregelmatig ongesteld was. Nu 21 jaar. Na deze pil kwamen de bijwerkingen langzaam, en wist ik niet dat het door het gebruik van de pil kon komen. Heb enorm libido verlies, ben 10+ kilo aangekomen en heb vaak depressieve gedachten. Zit er zeker aan te denken om over te stappen op de mirena.
24-06-2017

Acne/puistjes

Na mijn bevalling overgestapt naar deze anticonceptiepil ivm acne klachten. Geleidelijk aan kreeg ik last van diverse klachten; ik had zware, vermoeide en pijnlijke benen, wist soms niet hoe ik zitten of liggen moest. Ik kreeg met regelmaat last van zeer pijnlijke steken bij het hart waardoor de pijn soms zo hevig was dat ik er naar van werd en weg viel. Ik heb zelf een ha[lees meer...]rtafwijking en daarom maakt deze klacht die een aantal keer per week de kop opsteekt mij bang. De pijn is zo hevig dat het moeilijk is om door te ademen en op zo'n moment brak het zweet mij uit, na een paar minuten ebt het langzaam weer weg en val ik uiteindelijk in slaap. Voordat ik met deze pil begon had ik vrijwel nooit last van hoofdpijn. Maar eenmaal begonnen met de pil namen de hoofdpijnen steeds frequenter toe. Ook nam mijn gewicht toe. Ik raakte vaker in een dip, ik wilde zoveel op een dag maar er kwam niets uit mijn handen. Na een tijdje bleef dit gevoel iedere dag aanwezig. Ik ben enorm moe, gaap veel en kan niet tot laat opblijven. Omdat ik zelf het idee heb dat al deze klachten door deze pil veroorzaakt worden, ben ik sinds vandaag gestopt met het gebruik van deze pil. Ik hoop dat de klachten snel zullen afnemen en ik meer energie krijg om zoveel mogelijk uit mijn dag te kunnen halen met mijn kinderen.
22-06-2017

Zoely (estradiol / nomegestrol)
Endometriose

Omdat er bij mij endometriose werd geconstateerd moest ik verplicht terug aan de pil. Waar ik helemaal niet op zat te wachten op mijn 38e. Weer chemische rotzooi, weer bijwerkingen, dikker worden. De gyn kwam toen met een vrij nieuwe natuurlijke pil die misschien iets voor me kon zijn: Zoely. Een pil met alleen lichaamseigen hormonen En idd; hij valt niet tegen! Ik voel m[lees meer...]e geestelijk fantastisch (heerlijk stabiel en bijna sereen) en dat weegt op tegen de kleine ongemakken die de pil met zich meebrengt. Ben 2 kilo zwaarder dan 2 maanden geleden en heb wat lichte spotting bij het doorslikken. Maar dat is op te lossen door een paar keer per jaar een onttrekkingsbloeding te laten komen. En die kilo's raak ik vast ook weer kwijt als ik mijn best doe :-) ALS je dan aan de pil moet dan kan ik de Zoely zeker aanraden.
17-06-2017

Abnormaal vaginaal bloedverlies

verschrikkelijk ziek van geworden, kan alleen maar op bed liggen. kleinste inspanning is verschrikkelijk vermoeiend. Moet nu starten met revalidatie om weer op te knappen.
14-06-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik slik de pil al jaren door ivm hevige menstruaties en alle klachten die daar bij passen. Begonnen met microgynon jaren geleden, opeens ook de goedkopere versie gekregen maar geen last van de wisseling gehad. Nu toch weer overgestapt op microgynon nadat ik een artikel had gelezen. Ik gebruik nu 16 dgn deze pil. Daarvoor had ik de goedkope versie EthinylestradiolLevonorges[lees meer...]trel. Ik heb al heel lang last van hyperventilatie wat ik aardig onder controle kan houden. De afgelopen dagen heb ik opeens veel meer last van hyper en zelfs van paniekaanvallen. Ook heb ik sinds een week na de start pijn in mn bovenbuik. Afgelopen nacht werd ik badend in het zweet wakker, voelde me erg slap en lang niet lekker. Weer in slaap gedommeld en bij wakker voelde ik me nog steeds heel slap. Bij de huisarts geweest. Pijn in de buik lijkt op een geïrriteerd maagslijmvlies/maarzweer. Op deze manier heb ik nog nooit last gehad van hyper en paniek ook nog nooit zo wakker geworden midden in de nacht. Ook weer last van hoofdpijn. Hoewel de werkzame stof hetzelfde is zijn de hulpstoffen wel anders. Ik weet nog niet zeker of deze pil de oorzaak is maar als ik alle klachten lees van beide pillen zou het mij niet verbazen. Vandaag stop ik helemaal met de pil voor een aantal dagen kijken of dat verschil maakt.
03-06-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ruim 5 jaar lang de Yasmin pil geslikt zonder noemenswaardige bijwerkingen voor zover ik wist. Tot dat ik ruim een half jaar geleden constant last kreeg van schimmelinfecties. Het was in een maand meer wel aanwezig dan niet.. allemaal zalfjes capsules etc geprobeerd, voor korte duur was het weg en kwam het steeds weer terug. Tot ik een verhaal tegen kwam hier op de pagin[lees meer...]a van iemand die precies hetzelfde heeft ervaart. Bijsluiter van deze pil nog eens goed gaan lezen en zag inderdaad dat schimmelinfecties een veel voorkomende bijwerking hiervan is. Toen de keuze gemaakt om over te stappen op een mirena spiraal (ook vanwege de menstruaties, veranderde in een complete labiele heks) en sinds het plaatsen nu wel pas 2 maanden geleden, voor het eerst nog geen schimmelinfectie weer gehad. Ook merk ik dat ik veel minder hoofdpijn heb, dan tijdens pil gebruik.
23-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

De pil deed z'n werk prima en was makkelijk in gebruik. De bijwerkingen waren helaas heel erg aanwezig bij mij. Vanaf het moment dat ik met deze pil begon met heb ik witte mee-eter achtige bultjes op mijn voorhoofd/rug/borst gehad die om de zoveel tijd veranderde in puistjes. Ik had minder energie, hoe gezond ik ook at. Ik had niet echt oprecht enthousiasme voor dingen. Ik[lees meer...] voelde me in veel situaties neutraal, terwijl ik wist dat ik dan blij/verdrietig moest zijn. Ik heb ook zeer depressieve gedachtes gehad en was heel angstig. Ik had nooit echt de link met de pil gelegd en dacht dat het aan mezelf lag, tot ik ermee stopte en ik me veel beter voelde. Ik voel mijn emoties duidelijker (en ben veel vrolijker) en kan mijn gedachtes beter controleren/sturen. Mijn huid is nu zelfs egaal! Inmiddels over gestapt op mirena spiraal en alle bijwerkingen van de pil zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Nu hopen dat ik geen bijwerkingen krijg van de mirena.
22-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

ik gebruik deze pil tegen een zwangerschap en voor onregelmatige ongesteldheid. Als ik deze reacties lees over deze pil, zie ik dat ik veel bijwerkingen heb van de pil. ik wist niet dat dit door de pil kon komen. ik merk de laatste tijd dat ik heel erg moe ben, depressief, dat ik heel erg aanvallend kan zijn en het gevoel heb of ik alleen ben en heb dan jankbuien. Ik slik[lees meer...] deze pil al vanaf mijn 13de, omdat ik om de 2 weken ongesteld werd en hele erge bloedingen had. Ik heb besloten om deze maand de pil af te maken en daarna te kijken hoe het gaat zonder pil. hopelijk voel ik mij daarna ook weer lekker in mijn vel en ga ik zeker opletten welke pil mij goed bevalt.
22-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Toen ik begon met het slikken van deze pil viel het mee met de bijwerkingen. Na een maand begonnen de eerste klachten. Ik was elke ochtend misselijk en heel moe. Ik voelde me depressief en huilde om alles. Ik slik hem nu nog steeds en heb vaak hoofdpijn. Ook heb ik veel pijn bij de menstruatie terwijl dat niet zo hoort te zijn. Ook ben ik door deze pil bijna altijd 10 dage[lees meer...]n ongesteld. Voorheen was dat maar 6/7 dagen. Als laatste heb ik elke dag hele erge steken onder mijn borst. Het is soms zo hevig dat ik niks kan ademen en kan bewegen. Het is niet zeker dat dat door de pil komt. Ik raad het aan om niet aan deze pil te beginnen.
15-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

na 28 jaar de pil gebruikt te hebben, overgestapt op de mirena en vanaf de eerste dag voelde ik me een stuk beter, niet dat ik eerst ergens last van had, maar het leven kan dus een stuk prettiger aanvoelen met minder hormonen, 2 kilo afgevallen dus geen buikje meer en mijn libido verhoogd, nu niet meer ongesteld en geen slecht humeur meer. Slik dus niet klakkeloos de pil j[lees meer...]aren door.
04-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik was met deze pil begonnen toen ik denk ik 14 was, ik had last van stemmingswisselingen en werd in de ochtend toen ik m nam misselijk. Mee gestopt toen ik 17 was en overgegaan naar de spiraal, dat ging dus al helemaal mis, ik kreeg daar hele erge acne van. Die er dus ook weer uitgehaald. Nu weer aan de pil, alleen mijn vraag is, wanneer ben ik safe. Ik was ongesteld gewo[lees meer...]rden en de 5e dag ben ik begonnen met slikken. Op sommige sites staat na een hele strip en sommige staat er na 7 dagen. Heb nu 10 dagen geslikt, kan iemand mij helpen?..
01-05-2017

Zoely (estradiol / nomegestrol)
Stemmingswisselingen

Beste allemaal, Ik ben 37 jaar en heb in het verleden verschillende soorten anticonceptie gebruikt (de pil). Ik had altijd erg last van de hormonen bij elke pil. Daardoor jaren gestopt met de pil tot afgelopen vrijdag. Ik heb een soort haat liefde relatie met de pil. Menstruatie zonder de pil is heftig en ik voel mij altijd ziek erbij/erdoor. Het niet kunnen regelen van[lees meer...] de menstruatie vind ik ook vervelend. Dus toch weer begonnen. Na wat onderzoek online kwam ik uit bij Zoely. Normaal na 3 dagen gebruik begin ik mij depressief te voelen en heb ik last van bijwerkingen. Bij Zoely ervaar ik tot nu toe geen bijwerkingen en ben ik blij dat er eindelijk een pil is die mij niet anders laat voelen. Ik vond het best wel spannend om weer te beginnen maar nergens voor nodig. Dus voor de vrouwen die ook bijwerkingen ervaren zoals ik raad ik deze pil zeker aan. De hormoonsamenstelling is ook anders dan de andere pillen. Hij is vrij nieuw op de markt, mijn huisarts had er nog nooit van gehoord. Wel prijzig. EUR 40,- voor 3 maanden. Maar meer dan waard.
28-04-2017

Stediril / Neo-Stediril (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben volgens mij 1 van de weinigen met een zeer positieve ervaring met deze pil. Tot nu toe nog geen enkele bijwerking gehad, behalve dat ik me juist beter voel door deze pil! Totaal geen stemmingswisselingen of somber gevoel, eerder juist in een betere stemming! Frapant... maar echt waar! Zeer tevreden over deze pil voor mij voorlopig geen andere, begon in eerste instan[lees meer...]tie met deze pil ter preventie uiteraard, maar ook om een menstruatie uit te stellen en dat deed het ook.
28-04-2017

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Verschrikkelijke pil die bij mij alleen maar zorgde voor extra bijwerkingen (buikpijn, stemmingswisselingen, doorbraakbloedingen) in plaats van resultaat
26-04-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Goeie pil, niet zwanger geraakt nochtans veel geprobeerd.
24-04-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

ik gebruik nu sinds 2007 microgynon 50. Vanaf ik met de pil begin heb ik vooral last van netelroos op handen en zijkant vingers, nog iemand hier last van? komt het doordat deze pil te zwaar is?
12-04-2017

Ethinylestradiol/gestodeen Tabletten (ethinylestradiol/gestodeen)

06-04-2017

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Pil twee keer langere periode gebruikt. Ging beide keren de eerste paar maand goed en kreeg daarna veel last van klachten (Migraine (3-5 keer per week), vermoeidheid, depressieve klachten, misselijkheid, gewichtsverlies, pijn bij vrijen, lusteloosheid). Zag de eerste keer geen verband, totdat de klachten stopten nadat ik met de pil stopte. Tweede keer kreeg ik na ongeveer [lees meer...]vijf maand dezelfde klachten. Desondanks toch nog bijna zeven maand doorgegaan. Kreeg de laatste paar maanden dat ik hem slikte minstens drie zware migraine aanvallen per week waarbij ik vervolgens niks meer kon. Aangezien het leven gewoon doorging toch maar gestopt om te zíen of de migraine in verband stond met de pil. Heb de week dat ik stopte nog één migraine aanval gehad en sindsdien niet meer. Dit hoeft uiteraard niet bij iedereen zo te zijn, voor mij was het gewoon niet de oplossing.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3951)
Anticonceptie - overig (3007)
Cholesterol (2371)
Depressie - antidepressiva overig (2189)
Epilepsie (1982)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1802)
Pijn - morfine-achtigen (1708)
Pijn (1620)
ADHD - psychostimulantia (1517)
Verslavingsziekten (1470)
Maagzuur - protonpompremmers (1358)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1331)
Bloeddruk - betablokkers (1182)
Anticonceptie - eenfase (1102)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (915)
Migraine (873)
Angststoornissen (867)
Depressie - antidepressiva TCA (834)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (816)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!