categorie

Anticonceptie - eenfase

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - eenfase

30-06-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Werkte goed tegen acne en vette huid. Ook geen last meer van menstruatie krampen. Helaas erg last gekregen van depressies en paniekaanvallen. Toen ik met het middel stopte verdwenen de paniekaanvallen.

27-06-2020 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel
Op mijn vijftiende deze pil voorgeschreven gekregen. Eigenlijk nooit bij stil gestaan wat ik voor hormonen in mijn lichaam stop. Ik luisterde laatst een hele interessante podcast, Period Power en begon er toen wat meer over te lezen. Het gebruik van de pil is makkelijk en zit zo in mijn systeem dat ik hem nooit vergeet, maar toch merk ik de laatste tijd dat ik neerslachtig[lees meer...] ben (zonder reden en ook wanneer ik niet ongesteld ben) en herken ik het ''vlakke'' gevoel waar veel meiden het over hebben. Ook heb ik weinig zin in sex. Nooit bij stilgestaan dat dat door de pil kan komen. Ik ben erg benieuwd hoe ik mij voel als ik ermee stop en leer graag mijn lichaam op die manier beter kennen. Ik twijfel nog tussen een spiraal (bang door de verhalen) of Natural Cycles, waarbij je met een app je cycle bijhoudt en die dan, based on je lichaamstemperatuur, aangeeft op welke dagen je bescherming moet gebruiken. Zie wel op tegen weer condooms gebruiken, maar dat liever dan dit nog jaren slikken en eigenlijk niet helemaal weten hoe mijn lichaam werkt zonder.

20-06-2020 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik ben bang dat mijn neerslagtigheid en depri momenten toch echt van deze pil afkomen! Na een weekend depri op het balkon gezeten te hebben toch maar de bijwerkingen gaan opzoeken! Ik schrok van alle verhalen.... Ik ga maandag toch maar even de dokter bellen!

18-06-2020 | Vrouw | 32

07-06-2020 | Vrouw | 32
Eierstokkanker
Ik gebruik dit product al sinds 2014. Nooit problemen mee gehad wel dikker geworden. Wel heb ik last van migraine maar met deze pil heb ik minder zware aanvallen. Helaas worden deze pillen in Nederland niet meer geleverd en moet ik ze uit Frankrijk halen. Ik heb ik de tussen tijd door Corona even de Yasmine pil moeten slikken maar hier werd ik niet vrolijk van depri en o[lees meer...]pvliegerig. Gelukkig nu weer de zoely binnen via de post. Voor mij geen andere meer!

04-06-2020 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / levonorgestrel
Heb deze pil ongeveer 3 jaar geslikt. Ik begon toen ik 15 was en had tot mijn 18e geen klachten. Behalve neerslachtigheid. Toen ik 18 werd kreeg ik opeens heel erg veel last van acne. Echt dikke onderhuidse puisten. Heb hier een halfjaar mee rond gelopen niet wetende dat de pil de oorzaak was. Uiteindelijk gestopt en mijn huid klaarde op. Voel me ook zoveel vrolijker en mi[lees meer...]nder labiel. Echt ik wist niet dat ik zo was. Heb nu een koperspiraal maar ook daar weer klachten bij... zit het liefst zonder anticonceptie, maarja ik heb een vriend en die houd niet van condooms.

26-05-2020 | Vrouw | 20
estradiol / nomegestrol
Ik neem sinds drie jaar Zoely als anticonceptiepil. In het begin had ik geen nauwelijks last van bijwerkingen, enkel lichte doorbraakbloedingen en soms het uitblijven van de menstruatie. Op zich geen probleem. Wel begin ik sinds een jaar meer en meer last te hebben van andere bijwerkingen. Veel onregelmatige bloedingen, stemmingswisselingen, darmproblemen, op een halfjaar [lees meer...]tijd zeker 10 kg aangekomen op een jaar tijd, gevoelige en gespannen borsten, maar ook stemmingswisselingen komen vaker voor. Hoewel ik in het begin heel enthousiast was over deze combinatiepil, ga ik eens de doos leeg is nadenken over andere vormen van anticonceptie. Ik ben er wel van overtuigd dat dit een goede pil is om mee te starten.

25-05-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik ben begonnen met deze pil ivm (milde) acne. De eerste 2 maanden merkte ik niet echt verschil, na 3 maanden begon ik wel verschil te zien en na 4 maanden was mijn huid zuiverder dan het ooit is geweest. Ik had verder geen last van bijwerkingen o.i.d, dus opzich een prima pil voor mij. Toch heb ik besloten om te stoppen met deze pil, omdat ik onrustig en angstig werd van [lees meer...]het idee dat deze pil een hoger risico op trombose geeft. Ik heb dat zelf gelukkig niet meegemaakt, maar het zat toch de hele tijd in mijn achterhoofd. Inmiddels ben ik 1 maand gestopt, de eerste week nadat ik was gestopt had ik veel hoofdpijn en heb ik een paar keer last gehad van hartkloppingen. M’n huid doet het redelijk goed, af en toe krijg ik een wat puistjes maar het is niet te vergelijken met hoe mijn huid was voor ik begon met de pil. Kortom, deze pil heeft wel veel goeds gedaan voor mijn huid, maar ik zou aanraden om opzoek te gaan naar een andere manier dan deze pil om van je acne af te komen.

25-05-2020 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel
De pil 'focus' gekregen en sindsdien huidproblemen in mijn gezicht (rode plekken) én mijn emoties werden vlak, snel geïrriteerd en ik kwam aan. Direct gestopt. Ik word er gek van dat ze merken blijven wisselen en daarbij aangeven dat het geen effect heeft. De pil 'Focus' voor mij nooit meer.

13-05-2020 | Vrouw | 35
Premenstrueel syndroom (PMS)
Sinds de pubertijd kamp ik al met hevige pms-klachten, de mentale klachten zoals: depressiviteit, slapeloosheid, onrust etc. De pil (microgynon) zorgde ervoor dat de klachten afnamen. Na mijn bevalling van de 2e startte ik 2 maanden later weer met de microgynon, maar dit pakte niet goed uit. Ik voelde me depressief en kreeg zelfs paniekaanvallen. Iets waar ik nog nooit eer[lees meer...]der last van heb gehad. Ik stopte met de pil en de paniekaanvallen verdwenen vrijwel direct. Echter de pms-klachten bleven. Ik bezocht een specialist van Care for Woman en zei gaf aan dat ik pmdd had, aangezien ik maar 1 week per 4 weken klachtenvrij was. Ik probeerde een aantal homeopathische middelen. Gezond eten en elke dag een half uur wandelen/fietsen deed ik al. Maar dit zorgde niet voor een oplossing. Op advies van mijn specialist startte ik met Prozac. Ook dit hielp niet. Uiteindelijk toch weer gaan verdiepen in de pil en toen kwam ik bij de Yaz24+4-pil uit. Al in de eerste week dat ik deze pil slikte kwam ik tot rust. Waar ik eerst 5 uurtjes sliep, kon ik nu opeens 11 uur slapen op een dag. De vermoeidheid kwam er echt uit. Na een week kreeg ik weer meer energie en sindsdien voel ik me echt stukken beter, het is een wereld van verschil. Ik slaap beter, ben positiever en heb weer meer energie. Nog steeds zit ik rond mijn menstruatie minder goed in mijn vel, ben ik prikkelbaar en slaap ik onrustiger, maar ik zak niet meer zo diep in de put als eerst. Plus dat ik met dat weekje per maand gewoon rekening kan houden, omdat ik nu weet wanneer het komt. Qua bijwerkingen had ik in het begin wat lichte misselijkheid en mijn huid is erg droog geworden. Ik had al een droge huid van mezelf, dus moet nu wat extra smeren. Als je pms-klachten hebt en je wilt aan de pil, dan is deze pil zeker de moeite waard om te proberen. En start je na een bevalling weer met de pil, wacht dan even. 2/3 maanden na de bevalling is blijkbaar (hoorde ik achteraf van mijn specialist) een extra kritieke periode qua stemming. Extra hormonen toevoegen kan dan verkeerd uitpakken. Beter om dan nog even te wachten tot bijvoorbeeld 4-6 maanden na de bevalling als je klachten krijgt. Dit alles uiteraard in overleg met een specialist zoals een psychiater. Het lastige met deze klachten is dat bij iedereen weer iets anders werkt en dat je soms verschillende medicijnen moet uitproberen tot je klachten echt afnemen. Mij heeft het erg geholpen om me er zelf in te verdiepen, zodat ik actief mee kon denken met mijn specialist. Een huisarts is namelijk geneigd om anticonceptie voor te schrijven in deze situatie, waar een psychiater al snel met antidepressiva start.

12-05-2020 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
In het begin van de pil had ik dus erg last van de bijwerkingen, maar ik ben toch doorgaan zetten omdat het natuurlijk wel even duurt voordat de stoffen in het bloed te gaan. Dat heeft natuurlijk allemaal zijn tijd nodig en dat heb ik het ook gegeven, wat de 2 a 3 weken Heb ik echter geen last van de bijwerkingen. Ik krijg alleen een beetje last van hoofdpijn toch misschie[lees meer...]n een lichte migraine af en toe, maar het valt echt mee elke keer een maand verder als ik hem slik. Dit is nu mijn derde maand en ik moet zeggen dat ik er heel erg positief over ben, Want elke maand verminderd steeds meer de puisten, de onderhuidse ontstekingen die ik hiervoor had. Ik had standaard was van 3 tot 6 puisten in mijn gezicht, onderhuidsepuisten. Die lang bleven zitten en veel pijn deden. Dat voor vier jaar lang, nu heb ik enkele puistjes tot geen, die klein zijn. In de eerste maand was het gewoon precies zoals het was voorheen, in de tweede maand merkte ik dat ik niet meer de zware onderhuidse ontstekingen had dus puisten. In de derde maand, begon ik echt het verschil te merken. Ik ben er zwaar tevreden over, het wordt met een maand minder en minder. Ook de bijwerkingen zijn weg. Over drie maanden flinke pil een half jaar en dan zou ik een nieuwe review schrijven. Ik ben nog nooit zo zeker in mijn leven geweest als op dit moment met de puistjes. Ik raad het zeker aan!

12-05-2020 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel
Sinds de switch vorig jaar juni naar de anticonceptie pil met het merk Focus, aanhoudend extreem haarverlies waardoor nu de helft van mijn haar verloren met zichtbare hoofdhuid, de huisarts heeft onderzoeken ingezet en kwam zelf tot de conclusie dat het aan dit merk van de pil kon liggen, nu acuut gestopt en een halfjaar eens niets gebruiken en kijken waar dit toe leidt

08-05-2020 | Vrouw | 37
ethinylestradiol / levonorgestrel
Eerder gebruikte ik Microgynon 20. Na m'n zwangerschap schreef m'n gynaecoloog echter Noranelle voor. De generische variant werd Levorichter 30 (wat gelijk is aan Microgynon 30). Ik voelde me gedurende die periode erg neerslachtig en kreeg bovendien acne. Nieuwe gynaecoloog schreef me onlangs Desorelle 20 (150/20) voor. Ik voel me terug mezelf (die golven van neerslacht[lees meer...]igheid en negatieve emoties zijn gelukkig voorbij).

01-05-2020 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/levonorgestrel
Na een abortus toch besloten om aan de pil te gaan. Ik lees hier alleen maar negatieve verhalen. Deze pil is makkelijk om in te nemen alleen heb ik het idee dat mijn piekergedrag en neerslachtigheid te linken is aan deze pil. Ik durf geen spiraal omdat ik de plaatsing en horror verhalen te eng vind. Iemand anders nog positieve ervaringen met deze pil ?

29-04-2020 | Vrouw | 31
ethinylestradiol/levonorgestrel
Vrijen met een condoom is fijn. Maar ongewenste zwangerschap niet. Met mirena spiraal doet het vrijen pijn en verdwijnt het libido. Met de pil allerlei vervelende bijwerkingen. Ik ga toch maar over op ovulatie planning, voor het zingen de kerk uit, condooms en een Ella pil om de zoveel tijd. Want deze bijwerkingen lijken wel erger dan het krijgen van een ongepland kind. Ma[lees meer...]nnen! Weet waar je aan begint voor gij u bezint.

27-04-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Na het nieuws van de Diane geswitcht naar Yasmin op mijn 18e. Had altijd acne en deze zou ook helpen. Het werkte niet net zo goed, maar was zeker tevreden. vaak maximaal 4-5 puistjes op mijn huid. Qua acne dus heel tevreden. Eerste half jaar heb ik wel hoofdpijn gehad, maar de huisarts gaf aan dat dit wel weg zou gaan. Dat klopte inderdaad. Helaas kwam de hoofdpijn een hal[lees meer...]f jaar geleden terug. Het was zo erg dat ik niet meer normaal kon functioneren dus ben ik gestopt. Ook kreeg ik 2 jaar geleden angstaanvallen. De psychologe gaf aan dat het niet door de pil kwam, maar er is ook nooit een andere oorzaak gevonden. Voor mijn gevoel kwamen ze uit het niks. Na het stoppen voelde ik me langzaam beter. Ook mijn libido was veel hoger. Ik moet zeggen dat ik me ook niet heel lekker voel met andere pillen, maar toch had ik van de Diane nooit last. Helaas is ook mijn acne in alle hevigheid terug. Als de antibioticakuur niet aanslaat dan eventueel toch terug aan de Diane..

23-04-2020 | Man | 46
Zwangerschap
Heb sinds ik dit gebruik haaruitval en stemmingswisselingen deporessief ik ben dr nu mwe gestopt troep is het

18-04-2020 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Ik ging zo’n twee jaar geleden naar de huisarts ivm hele pijnlijke onderhuidse puisten en ‘normale’ puistjes. In eerste instantie kreeg ik een smeerseltje en een andere pil dan deze, geen van beide werkte voor mij. Na een tijd had ik er genoeg van, ik ging naar een andere huisarts. Nieuw soort spul voor op m’n huid, antibioticakuur, en deze pil. Ik gebruik hem nu ongeveer [lees meer...]een jaar. Ik heb vrijwel nooit meer onderhuidse puistjes, ik kan me er 1 herinneren en die was heel klein en binnen drie dagen weg. Ik krijg hele kleine puistjes af en toe, maar een perfecte huid had ik niet verwacht. Het is een enorme verbetering en ik ben er heel blij mee. Ik gebruik al ruim een half jaar alleen nog maar de pil als medicijn en het gaat dus nog steeds goed met mijn huid. Ik wil het ook even over bijwerkingen hebben want ik zag enorm veel negatieve ervaringen hier. Heel vervelend voor al die meiden natuurlijk, maar ik heb een heel ander verhaal. Ik ben zonder problemen aan deze pil gegaan, belangrijk is om net na je ongesteldheid te beginnen, dan hoeft niet je hele cyclus omgegooid. De enige bijwerking die ik heb ervaren is 2kg aankomen, maar die is over mijn hele lichaam verdeeld dus ik zie het totaal niet. Ik slik de pil telkens door tot ik een doorbloeding krijg (of ik hem een dag vergeet) dan heb ik een stopweek en begin ik opnieuw. Ik krijg meestal een doorbloeding tegen het einde van de derde strip, dus +/- 9 weken slikken. Alle klachten die anderen noemen: paniek, stress, ernstige acne, erg aankomen, heb ik dus allemaal geen last van. Verder wilde ik nog even zeggen dat als je een pil wil uitproberen het belangrijk is om die drie maanden te slikken, dan pas heeft je lichaam de kans om een balans te bereiken en weet je hoe je lichaam zich zal gedragen als je verdergaat met de pil slikken. Al die verhalen van ‘ik zit er een paar weken aan en ik voel me verschrikkelijk’ moet je je dus niet door laten afschrikken, want in die paar weken weet je nog niks. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft!

09-04-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Dus nu is het dag 25 ( 1ste placebo pil) en heb ineens kei veel puisten. Ik heb wel geen last van bijwerkingen en ook geen buikpijn, wat goed is. Bloedverlies is er nog niet , maar denk dat dat na een paar dagen wel komt. Ik heb wat pijn aan mijn longen/ of hart , maar kan dat door de pil zijn? Denk van niet.

06-04-2020 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik ben op mijn 18e overgestapt van de Diane35 naar de Yasmin pil. Ik gebruikte de Diane-pil tegen puistjes en ik wilde een vervangende pil, aagezien Diane zoveel ernstige bijwerkingen bleek te hebben. De vervanging heb ik gevonden in de Yasmin pil. Inmiddels gebruik ik de Yasmin pil al 9 jaar. Het bevalt me heel goed. Ik heb een gave huid, vrijwel geen last van overige bij[lees meer...]werkingen (alhoewel ik haast niet meer weet hoe ik ben zonder pil, qua stemming o.i.d.). Ik heb nu besloten om te gaan stoppen met de pil i.v.m. een kinderwens in de toekomst en ik wil ervaren hoe ik ben zonder pil. Ik ben erg benieuwd hoe dit ontpillen gaat verlopen. Ik lees veel slechte verhalen (denk aan haaruitval, ernstige acné ongeacht leeftijd, gewicht aankomen, vettig haar, borsten worden veel kleiner, etc.) Maar al met al heeft de Yasmin pil afgelopen jaren voor mij veel goeds gedaan.

28-03-2020 | Vrouw | 46
ethinylestradiol/levonorgestrel
Nadat ik mijn vriend leerde kennen op latere leeftijd, besloot ik anticonceptie te nemen omdat ik zeker geen kinderen wilde en inmiddels 40 jaar oud was.. de pil leek me de ideale optie... makkelijk ook je kon eens een maandje doorslikken..maar na 5 jaar kreeg ik steeds meer last van hoofdpijn en mijn psyche gesteldheid was al niet optimaal, maar het gebruik van de pil gi[lees meer...]ng het zeker niet beter... ik was vermoeid en had weinig adem en conditie.. Ik besloot zelf eens de bloeddruk op te meten en daar schrok ik toch enorm van.. met een bovendruk van rond de 185 en een onderdruk van rond de 111.. en dit bleef ook na meerdere metingen, dus een bezoek aan de huisarts, en dus weer een medicijn erbij voor de bloeddruk... de link met de pil werd niet eens gelijk gelegd... ik ben me toen gaan verdiepen in de pil en vooral bij jonge meiden bij de start van de pil kan hoge bloeddruk voorkomen, maar bij mij is deze nooit in de gaten gehouden na de start van de pil... ik besloot te stoppen en na een tijdje ging de bloeddruk omlaag en kon ik na aandringen bij de huisarts om af te bouwen met de bloeddrukverlagers ook met de bloeddrukmedicijnen stoppen en nu is mijn bloeddruk normaal zonder enig medicijn, maar puur doordat ik met de pil gestopt was.. mijn huisarts geloofde het in eerste instantie allemaal niet zo, maar het bewijs is er... ik ben ook wat dat betreft niet zo'n voorstander van medicijnen slikken.. Dus hierbij een waarschuwing.. al die hormonen doen zoveel in je lichaam... daar sta je vaak niet bij stil...

26-03-2020 | Vrouw | 28
Stemmingswisselingen
Door mijn hormonen had ik enorm veel last van stemmingswisselingen en depressieve gevoelens. Deze pil heeft ervoor gezorgd dat ik hier geen last meer van heb. Daarnaast moet ik er wel andere klachten bij nemen zoals: buikpijn, misselijkheid, diarree en draaierigheid. Het is nu de derde maand dat ik deze pil neem, dus ik wil het nog wel een kans geven aangezien ik mijn lic[lees meer...]haam wil laten wennen aan de pil. Indien de bijwerkingen zo hevig blijven, zal ik toch moeten overstappen naar een andere pil...

22-03-2020 | Man | 19
Acne/puistjes
Ik begon een week geleden met de yaz, ik kan zeggen dat mijn menstruaties veeel minder heftiger zijn maar wel langer duren ( vroeger 3 dagen nu 5-6) , ook mijn gezicht is al beetje beter geworden , de huid is niet meer zo vettig, de puistjes gaan beeetje weg maar nog niet helemaal. Wel enige minpunt tot nu toe , ik heb echt veel last van hoofdpijn, ( en beetje borstpijn al[lees meer...]s ik aanraak, maar niet zo storend)wat irritant is. Maar we zullen zien hoe het werkt, het is nog maar het begin. Ook nog over hoge libido, bij mij is het wat verhoogd, terwijl meisjes zeggen dat bij hun het juist vermindert is. Maar nogmaals, het is maar een weekje , zal binnen 2-3 weken nog iets zeggen.

19-03-2020 | Vrouw | 24
Endometriose
Wegens verergerende Endometriose was deze vorm van anticonceptie niet meer voldoende voor mij. Jarenlang heb ik de Yasmin zonder bijwerkingen gebruikt, en kon ik zonder problemen 3 tot 4 maanden doorslikken. Op een gegeven moment kreeg ik last van doorbraakbloedingen. Zelfs bij het inlassen van een stopweek na elke strip hield dit aan. Omdat de bloedingen mijn Endometrio[lees meer...]se verergerden ben ik overgestapt op de Mirena spiral.

07-03-2020 | Vrouw | 16
Menstruatiepijn
Deze pil was te licht om mijn pijn te verhelpen. Tussen microgynon 30 en 50 heb ik ook nog Yasmin (ofzo) geslikt, maar daarbij kreeg ik doorbraakbloedingen. Ik merk weinig verschil tussen de 30 en de 50, naast de bijwerkingen.

Microgynon '50'

07-03-2020 | Vrouw | 16
Menstruatiepijn
Ik heb vanaf mijn eerste menstruatie (13) al ongelofelijk veel pijn aan mijn buik. Zo erg zelfs, dat ik amper naar school of überhaupt mn bed uit kan. De pil verhelpt dat voor mij totaal niet. Ik ben nu al keer aan een andere pil geweest en het heeft allemaal geen effect gehad. Deze pil geeft mij tot nu toe de meeste bijwerkingen, maar vind ik fijner te slikken dande ander[lees meer...]e pillen die ik heb gehad.

05-03-2020 | Man | 17
Stemmingswisselingen
Hoi Iedereen, Ik ben 17 jaar oud en ben nu ongeveer een maand bezig met de pil. Ik heb de lichtste vorm (20mg) omdat ik al wat gevoelig ben voor spanning en angst. Nu weet ik dus niet of het na een maand al kan maar ik voel me echt heel angstig, raak snel in paniek. Simpele dingen zoals naar de supermarkt gaan, fietsen of de trein pakken vind ik nu echt heel eng. Ik heb[lees meer...] ook constant een benauwd/bedrukt gevoel alsof mijn keel dicht zit. Ben ook super snel buiten adem. Ik vroeg me af of iemand dit misschien herkent want ik word er gek van. Ik vind het moeilijk om te beslissen omdat de huisarts zei dat je er sowieso 3 maanden aan moet “wennen”.

03-03-2020 | Vrouw | 47
ethinylestradiol/levonorgestrel
Microgynon zit niet meer in verzekering. Nu Aurobindpil. Bij Microgynon nooit klachten. Bij Aurobindpil constant doorbraak bloedingen. Volgens de huisarts was ik niet de eerste die met deze ervaring op het spreekuur kwam.

25-02-2020 | Vrouw | 47
Stemmingswisselingen
Vandaag deze pil opgehaald bij de apotheek omdat deze is voorgeschreven door mijn huisarts i.v.m. stemmingswisselingen. Ik lees zeer verschillende verhalen en dat maakt mij terughoudend om te gaan starten. Ik ben een vrouw van (bijna) 47 en heb ook een Mirena spiraal. Al enige tijd heb ik enorm veel last van stemmingswisselingen echt een "jantje huilt jantje lacht" stemmin[lees meer...]g. Wanneer we 4 weken nemen dan ben ik van de 4 weken 1 week in balans, heb ik het naar m'n zin en schijnt het zonnetje. De overige weken ga ik van links naar rechts (ups and downs). Wie heeft hier ervaring mee of eventueel een alternatief?

17-02-2020 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik werd vrijwel direct depressief. Kwam m'n bed nouwelijks uit. Zin in seks was compleet verdwenen. In de stopweek was het er weer. Duurde een paar weken tot ik het verband legde. Kreeg paniek aanvallen om niets. Ben op werk naar huis gestuurd omdat ik totaal labiel was. Toen ik stopte was ik naa een week weer helemaal de oude. Het was een verschil als Dag en nacht.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5055)
Anticonceptie - overig (3713)
Cholesterol (2877)
Depressie - antidepressiva overig (2699)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2318)
Pijn - morfine-achtigen (2183)
ADHD - psychostimulantia (2040)
Pijn (1969)
Verslavingsziekten (1914)
Bloeddruk - betablokkers (1664)
Maagzuur - protonpompremmers (1552)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1504)
Anticonceptie - eenfase (1377)
Angststoornissen (1196)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1143)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1117)
Depressie - antidepressiva TCA (1036)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)