categorie

Anticonceptie - eenfase

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - eenfase

07-09-2020 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik heb een leveradenoom van 5 bij 5 cm gekregen door het gebruik van deze pil. Gestopt en 6 maanden later is het gelukkig kleiner geworden en nu nog 2 bij 2 cm. Mag dit nooit weer gebruiken van mijn arts.

02-09-2020 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Mijn acne is volledig weg na 6 maand gebruik van deze pil. Ook mijn humeur is ineens veel beter geworden terwijl dat ik vroeger last had van depressie. Aanrader dus !

25-08-2020 | Vrouw | 56
ethinylestradiol/levonorgestrel
De huisarts schreef dit middel voor tegen extreme bloedingen in de overgang, maar ipv af te nemen namen ze toe. De bijwerkingen waren afgrijselijk. Ik voelde me aldoor beroerd. Ik ben gestopt en later overgestapt op Utrogestan, een bio-identieke progesteron, dat destijds niet alleen de bloedingen vrij snel stopte, maar ook mijn algehele kwaliteit van leven verbeterde. Eind[lees meer...]elijk sliep ik weer. Ik knapte zienderogen op. FYI: ik weet de sterkte niet meer, maar dat veld moest ingevuld. Ik weet nog dat het een lage dosering was.

Daylette

20-08-2020 | Vrouw | 33
ethinylestradiol / drospirenon
de bijwerkingen ervaar ik als ernstig slik deze pil nu 3 weken en ben zwaar depresief sinds ik deze gebruikt maar helaas krijg geen anderen pil ben je al depresief ga deze pil dan nooit slikken

Seasonique

19-08-2020 | Vrouw | 19
ethinylestradiol /​ levonorgestrel
Buikpijn
Nadat ik ontevreden was over een andere anti-conceptie ben ik terug gegaan naar de dokter die mij deze voorschreef. Ik heb al sinds ik klein kind ben enorme buikpijn aanvallen die ervoor zorgde dat ik flauw viel. tijdens mijn menstruatie was mijn pijn zo ondraagbaar dat ik geen andere keus had dan anti- conceptie. Sinds ik deze pil gebruik heb ik echt bijna nooit meer e[lees meer...]lke dag buikpijn, nauwelijks aanvallen (1 jaar pil gebruikt, 1 keer aanval) ik ben blij en vrolijk en heb geen stemmingswisselingen (behalve in mijn stopweek) Ik ben wel 11 kilo aangekomen in 7 maand. dat is mijn enige nadeel, en natuurlijk de 45 euro die ik om de drie maanden moet betalen. maar het is het allemaal waard!!

Microgynon '20'

17-08-2020 | Vrouw | 32
ethinylestradiol/levonorgestrel
Fijne pil enige pil die werkt tegen mn pms alleen je heb sneller doorbraak bloedingen. Zonder pil voel ik me emotieloos weinig gevoel afgevlakt mist in me hoofd. Met de pil veel meer levendslust.

10-08-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik heb ongeveer 5,5 jaar aan de Microgynon 30 gezeten. De reden dat ik aan een andere pil wilde is omdat ik standaard hele grote puisten op mijn kin had en ze op geen enkele manier weggingen en dat was beschamend en het deed ook pijn aan mijn kin. Toen besloot ik met mijn huisarts de Zoely te nemen. Helaas was die niet leverbaar. Daardoor kwam ik terecht bij de Yaz 24+4 (0[lees meer...],02/3). Deze pil heb ik een kleine drie weken geprobeerd maar dit was niet te doen. Ik was intens humeurig en voelde me vreselijk. Ik dacht eerst dat mijn depressie terug aan het komen was maar gelukkig realiseerde ik me al snel dat het door deze pil kwam. Naast dit gingen mijn puistjes ook niet weg maar ook al deed het dat wel kon ik met het humeur niet leven. Vervolgens ben ik over gegaan naar de Mercilon (0,02/0,15) maar ook deze heeft niks goeds voor mijn huid gedaan. Ik heb tijdelijk huidantibiotica gehad in de vorm van een soort vloeistof maar als ik hiermee stopte kwam het gedoe weer terug. Ik zoek dus nog een oplossing..

Microgynon '50'

05-08-2020 | Vrouw | 29
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik had eerst een lichtere variant gekregen met een andere naam. Rede dat ik begonnen ben met de pil, hele zware onregelmatige menstruatie, onverklaarbaar bloedverlies en pijnklachten tussen de menstruatie door, niet duidelijk wanneer ik uberhaupt een tussentijdse bloeding, eventueel eisprong, of echte menstruatie had. Nadat ik drie maanden lang vaker bloed verloor als voo[lees meer...]r de pil gebruik, een zware kuur gekregen in de hoop het bloeden te stoppen, tranexaminezuur, en de microgynon 50 begonnen. Die slik ik nu 6 maanden, in eerste instantie zonder stopweek, zoals het ziekenhuis in het aller begin had gezegd, later een keer een stopweek gehad om te kijken of klachten dan zouden verminderen. In die 6 maanden is het aantal dagen ZONDER bloedverlies (lees: zo veel dat je maandverband moet dragen) minder dan 14 dagen. Waar er 5 van waren in die ene stopweek. Dus, mijn klachten bij deze pil: elke dag bloedverlies in meer of mindere mate, elke dag gek makende pijn in de onderbuik (menstruatiepijn), groter geworden pijnlijke borsten (80L = bijna twee maten erbij inmiddels, zat ik echt niet op te wachten!), vaker migraine, sinds een paar maanden hevig zweten ‘s nachts, heel vaak misselijk, temperatuur lijkt niet goed te regelen want veel koorts en/of opvliegers, vaker diarree. Ik word hier helemaal gek!

27-07-2020 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ondertussen ben ik nu 3 maanden gestopt met de Focus, het haarverlies is iets geminderd nog wel aanwezig maar niet meer in extreme mate. Mijn haar groeit terug (vele kleine haartjes op de hoofdhuid te zien) maar voordat deze allemaal op gelijke lengte van mijn huidige haar zijn, zijn we wel ruim een jaar verder met als gevolg een jaar lang een dunnere bos haar:( Ik moet we[lees meer...]l bekennen dat ik nu Esthecin op mijn hoofdhuid ben gaan gebruiken (dit stimuleert de haargroei op natuurlijke basis..)

23-07-2020 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel
Tijdje terug kreeg ik de focus. Nu heb ik erg veel last van haaruitval.. met als gevolg erg dun haar. (Dit had ik nooit). Ik vraag mij af of meerdere dit hebben bij deze pil????

Microgynon '20'

16-07-2020 | Vrouw | 32
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ivm adenomyose ben ik aan de pil gegaan. Na 1,5 maand uitproberen weer mee gestopt ivm zeer heftige stemmingswisselingen, depressiviteit, niet meer willen leven, huilbuien, paniekaanvallen, angst. Ik heb wel vaker negatieve gevoelens, maar dat is misschien een keer per maand. Nu is het iedere dag een keer of 5, heen en weer in emoties. Ik raad deze pil (uberhaupt de pil[lees meer...]) niet aan. En ook: een vrouw zou dit soort offers nooit (!) hoeven te maken voor een man die per se geen condoom wil gebruiken - dit verdient niemand.

14-07-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Ik heb precies het zelfde. Ik ben nu een halfjaar gestopt met de pil . En zit veel beter in m’n vel! Maar nog steeds wel een beetje last van puisten. En pigmentvlekken werden ook niet minder. Ik ga nu naar een huidspecialist en heb daar nu een hele zware behandeling onder begaan. Mijn huid is heel mooi nu, af en toe ook nog een puistjes, maar dat zal er wel bij horen! Ik b[lees meer...]en nog steeds bezig met mijn behandeling. Mijn pigmentvlekken zijn ook een stuk minder. Maar ik blijf voor altijd gevoelig voor de zon, en daar baal ik van. Want ik hou van zonnen! Ik vond het ook zo raar dat ik opeens acne en pigmentvlekken kreeg, waarom moet ik dit nu weer hebben? En ook gewoon dubbelop. Nu heb ik gisteren een hormoon spiraaltje laten zetten en lees op internet hele slechte recensies. Maar ik moet toch wat proberen, want kan ook niet onbeschermd blijven. Ik ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Want toen ik ben gestopt met de pil is de acne of pigmentatie niet minder geworden, ik zat alleen een stuk beter in m’n vel en dat de reden waarom ik niet meer aan de pil wil. Een hormoon spiraal moet minder hormonen afstoten, en de meeste hormonen worden in de buik afgestoten. Ik ben benieuwd, of ik meer last van puisten ga krijgen. Ik heb wel van overtuigd dat ik acne en pigmentatie van de pil heb gekregen waardoor ik er nu nog mee zit. Pigmentatie gaat namelijk nooit meer weg. Voor advies zou ik je echt een huidspecialist aanraden, geeft je echt een goed gevoel en advies! Succes !

12-07-2020 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik heb jaren lang deze pil geslikt. Een jaar geleden ben ik gestopt met de pil, want ik was na jaren lang depressief te zijn nog steeds niet de oude. Iemand zei mij dat toen ze stopte haar depressieve gevoelens weg waren. Toen ik een jaar geleden stopte merkte ik na een week al een groot verschil! Het klopt! Al mijn vage klachten stopten en ik kon weer genieten van het lev[lees meer...]en! Ik hoefde niet meer naar de psycholoog en voelde me weer gelukkig! Ik kon niet geloven dat deze pil zo’n invloed had op mijn gemoedstoestand. Afgelopen week heb ik de meest domme beslissing ooit gemaakt. Ik koos (omdat het gemakkelijk was) weer met de pil te beginnen. Nu (5dagen later) heb ik ongelooflijke spijt!! Al mijn klachten zijn weer teruggekomen! Ik ben depressief, heb huilbuien, vreselijke hoofdpijnen, moe en nog eens moe! Ik wil per direct stoppen, maar de huisarts heeft aangegeven dat ik de strip moet afmaken vanwege een verstoorde cylcus, maar ik kan niet meer! Mensen! Pas alsjeblieft op met deze troep! Ik ben er 2 keer in getrapt.. :(

10-07-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Na lang twijfelen of ik aan de pil wilde beginnen, mede door alle horrorverhalen die ik online las, ben ik er afgelopen maart toch aan begonnen. Ik heb altijd al last gehad van een onregelmatige cyclus en acne, welke door mijn verstoorde hormonen veroorzaakt leek te worden. Na vier maanden kan ik zeggen dat mijn acne zo goed als verdwenen is! Slechts af en toe een puistje[lees meer...] maar dit is niks vergeleken met hoe het eerst was. Verder heb ik nauwelijks last van bijwerkingen gehad. Alleen de eerste 2/3 maanden s ochtends wat misselijk geweest, maar dit verdween na wat te eten. Ook zijn mijn borsten wat pijnlijker dan eerst en zelfs een cup gegroeid! Verder helemaal nergens last van gehad (tot nu toe). Mijn menstruatie is vrij licht geworden en heb bijna geen pijn. Kortom, ik kan deze pil zeker aanbevelen! Vooral als je last hebt van (hormonale) acne kan dit dus echt de oplossing zijn. Iedereen reageert natuurlijk anders op de pil, maar ik zou het zeker aanbevelen om het te proberen.

05-07-2020 | Vrouw | 41
ethinylestradiol / drospirenon
Eerst gestart met microgynon 30, na een paar dagen hield ik zoveel vocht vast dat ik een paar kilo zwaarder was en helemaal opgeblazen was. Toen over op de yaz. Vocht was zo weg gelukkig, maar wat voel ik me verder ellendig. Humeur als een draak en zo verschrikkelijk moe en futloos. Ik ben ook schildklier patiënt, dus dacht eerst dat mijn waardes niet goed waren, maar dat [lees meer...]is allemaal ok. Gelukkig mag ik over 2 weken stoppen en hoef ik daarna nooit meer aan de pil. Wat een drama is dit zeg.

30-06-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Werkte goed tegen acne en vette huid. Ook geen last meer van menstruatie krampen. Helaas erg last gekregen van depressies en paniekaanvallen. Toen ik met het middel stopte verdwenen de paniekaanvallen.

27-06-2020 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel
Op mijn vijftiende deze pil voorgeschreven gekregen. Eigenlijk nooit bij stil gestaan wat ik voor hormonen in mijn lichaam stop. Ik luisterde laatst een hele interessante podcast, Period Power en begon er toen wat meer over te lezen. Het gebruik van de pil is makkelijk en zit zo in mijn systeem dat ik hem nooit vergeet, maar toch merk ik de laatste tijd dat ik neerslachtig[lees meer...] ben (zonder reden en ook wanneer ik niet ongesteld ben) en herken ik het ''vlakke'' gevoel waar veel meiden het over hebben. Ook heb ik weinig zin in sex. Nooit bij stilgestaan dat dat door de pil kan komen. Ik ben erg benieuwd hoe ik mij voel als ik ermee stop en leer graag mijn lichaam op die manier beter kennen. Ik twijfel nog tussen een spiraal (bang door de verhalen) of Natural Cycles, waarbij je met een app je cycle bijhoudt en die dan, based on je lichaamstemperatuur, aangeeft op welke dagen je bescherming moet gebruiken. Zie wel op tegen weer condooms gebruiken, maar dat liever dan dit nog jaren slikken en eigenlijk niet helemaal weten hoe mijn lichaam werkt zonder.

20-06-2020 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik ben bang dat mijn neerslagtigheid en depri momenten toch echt van deze pil afkomen! Na een weekend depri op het balkon gezeten te hebben toch maar de bijwerkingen gaan opzoeken! Ik schrok van alle verhalen.... Ik ga maandag toch maar even de dokter bellen!

18-06-2020 | Vrouw | 32
Stemmingswisselingen

Zoely

07-06-2020 | Vrouw | 32
estradiol / nomegestrol
Eierstokkanker
Ik gebruik dit product al sinds 2014. Nooit problemen mee gehad wel dikker geworden. Wel heb ik last van migraine maar met deze pil heb ik minder zware aanvallen. Helaas worden deze pillen in Nederland niet meer geleverd en moet ik ze uit Frankrijk halen. Ik heb ik de tussen tijd door Corona even de Yasmine pil moeten slikken maar hier werd ik niet vrolijk van depri en o[lees meer...]pvliegerig. Gelukkig nu weer de zoely binnen via de post. Voor mij geen andere meer!

Microgynon '30'

04-06-2020 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / levonorgestrel
Heb deze pil ongeveer 3 jaar geslikt. Ik begon toen ik 15 was en had tot mijn 18e geen klachten. Behalve neerslachtigheid. Toen ik 18 werd kreeg ik opeens heel erg veel last van acne. Echt dikke onderhuidse puisten. Heb hier een halfjaar mee rond gelopen niet wetende dat de pil de oorzaak was. Uiteindelijk gestopt en mijn huid klaarde op. Voel me ook zoveel vrolijker en mi[lees meer...]nder labiel. Echt ik wist niet dat ik zo was. Heb nu een koperspiraal maar ook daar weer klachten bij... zit het liefst zonder anticonceptie, maarja ik heb een vriend en die houd niet van condooms.

Zoely

26-05-2020 | Vrouw | 20
estradiol / nomegestrol
Ik neem sinds drie jaar Zoely als anticonceptiepil. In het begin had ik geen nauwelijks last van bijwerkingen, enkel lichte doorbraakbloedingen en soms het uitblijven van de menstruatie. Op zich geen probleem. Wel begin ik sinds een jaar meer en meer last te hebben van andere bijwerkingen. Veel onregelmatige bloedingen, stemmingswisselingen, darmproblemen, op een halfjaar [lees meer...]tijd zeker 10 kg aangekomen op een jaar tijd, gevoelige en gespannen borsten, maar ook stemmingswisselingen komen vaker voor. Hoewel ik in het begin heel enthousiast was over deze combinatiepil, ga ik eens de doos leeg is nadenken over andere vormen van anticonceptie. Ik ben er wel van overtuigd dat dit een goede pil is om mee te starten.

25-05-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik ben begonnen met deze pil ivm (milde) acne. De eerste 2 maanden merkte ik niet echt verschil, na 3 maanden begon ik wel verschil te zien en na 4 maanden was mijn huid zuiverder dan het ooit is geweest. Ik had verder geen last van bijwerkingen o.i.d, dus opzich een prima pil voor mij. Toch heb ik besloten om te stoppen met deze pil, omdat ik onrustig en angstig werd van [lees meer...]het idee dat deze pil een hoger risico op trombose geeft. Ik heb dat zelf gelukkig niet meegemaakt, maar het zat toch de hele tijd in mijn achterhoofd. Inmiddels ben ik 1 maand gestopt, de eerste week nadat ik was gestopt had ik veel hoofdpijn en heb ik een paar keer last gehad van hartkloppingen. M’n huid doet het redelijk goed, af en toe krijg ik een wat puistjes maar het is niet te vergelijken met hoe mijn huid was voor ik begon met de pil. Kortom, deze pil heeft wel veel goeds gedaan voor mijn huid, maar ik zou aanraden om opzoek te gaan naar een andere manier dan deze pil om van je acne af te komen.

25-05-2020 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel
De pil 'focus' gekregen en sindsdien huidproblemen in mijn gezicht (rode plekken) én mijn emoties werden vlak, snel geïrriteerd en ik kwam aan. Direct gestopt. Ik word er gek van dat ze merken blijven wisselen en daarbij aangeven dat het geen effect heeft. De pil 'Focus' voor mij nooit meer.

13-05-2020 | Vrouw | 35
Premenstrueel syndroom (PMS)
Sinds de pubertijd kamp ik al met hevige pms-klachten, de mentale klachten zoals: depressiviteit, slapeloosheid, onrust etc. De pil (microgynon) zorgde ervoor dat de klachten afnamen. Na mijn bevalling van de 2e startte ik 2 maanden later weer met de microgynon, maar dit pakte niet goed uit. Ik voelde me depressief en kreeg zelfs paniekaanvallen. Iets waar ik nog nooit eer[lees meer...]der last van heb gehad. Ik stopte met de pil en de paniekaanvallen verdwenen vrijwel direct. Echter de pms-klachten bleven. Ik bezocht een specialist van Care for Woman en zei gaf aan dat ik pmdd had, aangezien ik maar 1 week per 4 weken klachtenvrij was. Ik probeerde een aantal homeopathische middelen. Gezond eten en elke dag een half uur wandelen/fietsen deed ik al. Maar dit zorgde niet voor een oplossing. Op advies van mijn specialist startte ik met Prozac. Ook dit hielp niet. Uiteindelijk toch weer gaan verdiepen in de pil en toen kwam ik bij de Yaz24+4-pil uit. Al in de eerste week dat ik deze pil slikte kwam ik tot rust. Waar ik eerst 5 uurtjes sliep, kon ik nu opeens 11 uur slapen op een dag. De vermoeidheid kwam er echt uit. Na een week kreeg ik weer meer energie en sindsdien voel ik me echt stukken beter, het is een wereld van verschil. Ik slaap beter, ben positiever en heb weer meer energie. Nog steeds zit ik rond mijn menstruatie minder goed in mijn vel, ben ik prikkelbaar en slaap ik onrustiger, maar ik zak niet meer zo diep in de put als eerst. Plus dat ik met dat weekje per maand gewoon rekening kan houden, omdat ik nu weet wanneer het komt. Qua bijwerkingen had ik in het begin wat lichte misselijkheid en mijn huid is erg droog geworden. Ik had al een droge huid van mezelf, dus moet nu wat extra smeren. Als je pms-klachten hebt en je wilt aan de pil, dan is deze pil zeker de moeite waard om te proberen. En start je na een bevalling weer met de pil, wacht dan even. 2/3 maanden na de bevalling is blijkbaar (hoorde ik achteraf van mijn specialist) een extra kritieke periode qua stemming. Extra hormonen toevoegen kan dan verkeerd uitpakken. Beter om dan nog even te wachten tot bijvoorbeeld 4-6 maanden na de bevalling als je klachten krijgt. Dit alles uiteraard in overleg met een specialist zoals een psychiater. Het lastige met deze klachten is dat bij iedereen weer iets anders werkt en dat je soms verschillende medicijnen moet uitproberen tot je klachten echt afnemen. Mij heeft het erg geholpen om me er zelf in te verdiepen, zodat ik actief mee kon denken met mijn specialist. Een huisarts is namelijk geneigd om anticonceptie voor te schrijven in deze situatie, waar een psychiater al snel met antidepressiva start.

12-05-2020 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
In het begin van de pil had ik dus erg last van de bijwerkingen, maar ik ben toch doorgaan zetten omdat het natuurlijk wel even duurt voordat de stoffen in het bloed te gaan. Dat heeft natuurlijk allemaal zijn tijd nodig en dat heb ik het ook gegeven, wat de 2 a 3 weken Heb ik echter geen last van de bijwerkingen. Ik krijg alleen een beetje last van hoofdpijn toch misschie[lees meer...]n een lichte migraine af en toe, maar het valt echt mee elke keer een maand verder als ik hem slik. Dit is nu mijn derde maand en ik moet zeggen dat ik er heel erg positief over ben, Want elke maand verminderd steeds meer de puisten, de onderhuidse ontstekingen die ik hiervoor had. Ik had standaard was van 3 tot 6 puisten in mijn gezicht, onderhuidsepuisten. Die lang bleven zitten en veel pijn deden. Dat voor vier jaar lang, nu heb ik enkele puistjes tot geen, die klein zijn. In de eerste maand was het gewoon precies zoals het was voorheen, in de tweede maand merkte ik dat ik niet meer de zware onderhuidse ontstekingen had dus puisten. In de derde maand, begon ik echt het verschil te merken. Ik ben er zwaar tevreden over, het wordt met een maand minder en minder. Ook de bijwerkingen zijn weg. Over drie maanden flinke pil een half jaar en dan zou ik een nieuwe review schrijven. Ik ben nog nooit zo zeker in mijn leven geweest als op dit moment met de puistjes. Ik raad het zeker aan!

12-05-2020 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel
Sinds de switch vorig jaar juni naar de anticonceptie pil met het merk Focus, aanhoudend extreem haarverlies waardoor nu de helft van mijn haar verloren met zichtbare hoofdhuid, de huisarts heeft onderzoeken ingezet en kwam zelf tot de conclusie dat het aan dit merk van de pil kon liggen, nu acuut gestopt en een halfjaar eens niets gebruiken en kijken waar dit toe leidt

Microgynon '30'

08-05-2020 | Vrouw | 37
ethinylestradiol / levonorgestrel
Eerder gebruikte ik Microgynon 20. Na m'n zwangerschap schreef m'n gynaecoloog echter Noranelle voor. De generische variant werd Levorichter 30 (wat gelijk is aan Microgynon 30). Ik voelde me gedurende die periode erg neerslachtig en kreeg bovendien acne. Nieuwe gynaecoloog schreef me onlangs Desorelle 20 (150/20) voor. Ik voel me terug mezelf (die golven van neerslacht[lees meer...]igheid en negatieve emoties zijn gelukkig voorbij).

01-05-2020 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/levonorgestrel
Na een abortus toch besloten om aan de pil te gaan. Ik lees hier alleen maar negatieve verhalen. Deze pil is makkelijk om in te nemen alleen heb ik het idee dat mijn piekergedrag en neerslachtigheid te linken is aan deze pil. Ik durf geen spiraal omdat ik de plaatsing en horror verhalen te eng vind. Iemand anders nog positieve ervaringen met deze pil ?

29-04-2020 | Vrouw | 31
ethinylestradiol/levonorgestrel
Vrijen met een condoom is fijn. Maar ongewenste zwangerschap niet. Met mirena spiraal doet het vrijen pijn en verdwijnt het libido. Met de pil allerlei vervelende bijwerkingen. Ik ga toch maar over op ovulatie planning, voor het zingen de kerk uit, condooms en een Ella pil om de zoveel tijd. Want deze bijwerkingen lijken wel erger dan het krijgen van een ongepland kind. Ma[lees meer...]nnen! Weet waar je aan begint voor gij u bezint.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5159)
Anticonceptie - overig (3767)
Cholesterol (2899)
Depressie - antidepressiva overig (2730)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2355)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2071)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1952)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1565)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1525)
Anticonceptie - eenfase (1392)
Angststoornissen (1215)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1160)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1137)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)