categorie

Anticonceptie - eenfase

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - eenfase

12-05-2021 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/levonorgestrel
ik ben begonnen met de pil omdat mijn eigen menstruaties heftig waren, ik bloedde veel en wilde dit verminderen. met de dokter heb ik samen besloten dat ik aan de pil zou gaan. In het begin had ik nergens last van. Na een aantal maanden merkte ik dat ik veel meer eetlust kreeg en ik was ook een aantal kilo's aangekomen. Ook merkte ik dat ik me niet goed voelde, ik had nerg[lees meer...]ens zin in en voelde me heel somber. dit heeft nog een lange tijd aangehouden en aan het einde van 2019 heb ik besloten om te stoppen met de pil. Er is geconstateerd bij mij (door een psycholoog) dat ik een depressie heb. De oorzaak is zeker niet alleen de pil, maar het heeft wel een rol gespeeld.

Microgynon '20'

10-05-2021 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik heb meerdere pillen geprobeerd en een hormoonspiraal. Van eerdere anticonceptiepillen kreeg ik heftige bijwerkingen zoals neerslachtigheid, acne en paniek. De hormoonspiraal (Kyleena) heb ik ongeveer 6 mnd gehad en eruit laten halen ivm extreme aanhoudende pijn. De Microgyon 20 was voor mij een beetje de laatste optie. De eerste week heb ik wat hoofdpijn gehad, maar ver[lees meer...]der gaat het heel goed. Lichte schommelingen in vermoeidheid, maar ik heb goede hoop dat dit na wat langer gebruik bijtrekt. Ik gebruik het nu een maand en voor mij is dit (tot nu toe) de enige pil die goed te doen is.

Microgynon '50'

05-05-2021 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / levonorgestrel
In januari 2021 gestart, omdat stoppen met Modena spiraal, die was uitgewerkt en moest/wilde wat anders. De eerste twee weken flink misselijk geweest, geen normale eetlust gehad. Vanaf toen iedere maand gewichtstoename van 2-2,5kg per maand (nu zo'n 6-7kg aangekomen), terwijl vorig jaar in 8 maanden tijd met moeite net 12kg afgevallen en 5 maanden een stabiel gewicht had. [lees meer...]Niet echt bevorderlijk voor de psychische gezondheid van iemand. Normaal vocht vasthouden was 2kg, maar dat ging er weer vanaf, nu blijft het zitten. Normaal kon ik alles eten, nu blijft ieder pondje zitten. Het is vreselijk! Meer last van stemmingswisselingen. Meer pukkels, vooral op de kin. Borsten zijn twee maten gegroeid en gevoelig. Dit is vooral pijnlijk bij het sporten. Daarnaast zijn ze niet 'normaal' te checken op bobbels enzo, vanwege de pijn. Daar bovenop heeft de pil een negatieve invloed op het libido.

05-05-2021 | Vrouw | 25
estradiol / nomegestrol
Ondanks dat ik de Zoely pil slikte, ben ik nu zwanger. Ik heb jarenlang een standaard pil geslikt en dat ging altijd goed. Ik raad Zoely niet aan.

04-05-2021 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb een jaartje gebruik gemaakt van deze pil en ik ben toch weer overgestapt naar de koperspiraal. Ik kreeg hele erge klachten, van paniekaanvallen tot gewichtstoename en ik was vreselijk neerslachtig. Als je klachten ervaart van deze pil dan, zou ik zeker niet te lang wachten met switchen! Ik dacht eerst dat het tussen mijn oren zat en dat het misschien aan mij lag m[lees meer...]aar, aan de recensies te zien was ik niet de enige met hele ernstige bijwerkingen!

03-05-2021 | Vrouw | 33

27-04-2021 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/levonorgestrel
ben eerst bij de ‘normale’ pil begonnen, na een paar maanden overgestapt op een lichtere pil, en dat nog 2 keer daarna tot ik op deze pil uit kwam. Ik had altijd al erg last van stemmingswisselingen en depressie bij elke pil, en een lichtere pil lijkt daar ook niet heel veel verschil in te maken. Maar deze pil slaat echt alles, sinds ik deze neem ben ik ook nog eens super [lees meer...]vlak geworden. Ik herken mezelf nauwelijks meer, hoe ik eerst altijd zin had om dingen te ondernemen kan ik nu nergens energie of motivatie vandaan halen. Ik heb nergens zin in, niets is leuk genoeg meer, ik kan niet meer echt lachen of echt me meer in anderen inleven, terwijl dat m’n sterkste punt juist was. Ik ga binnenkort overstappen op een spiraaltje, want ik vind de pil maar eng wat het met sommige mensen kan doen. Ik ben erg blij voor de mensen die er wel goed tegen kunnen, maar als je deze pil neemt en jezelf niet lijkt te herkennen, neem het serieus! Ook als de huisarts het niet serieus neemt!

24-04-2021 | Vrouw | 35
Premenstrueel syndroom (PMS)
Na mijn 2 zwangerschappen extreme PMS ontwikkeld. Zo erg dat ik niet meer functioneerde vanaf mijn eisprong. Als meisje altijd al heftige menstruaties gehad, zo erg dat ik er echt elke maand ziek van was. Na mijn zwangerschappen vanaf eisprong, zwaar depressief, buikpijn, paniek en angstaanvallen. Dit verdween op het moment dat ik ongesteld werd. Na overleg met de huisarts[lees meer...] deze pil voorgeschreven gekregen en ik merkte naar een aantal weken echt al verschil. Alsof mijn hormonen in balans zijn. Ik lees veel negatieve reacties maar mij heeft het mijn leven echt veranderd! Ik slik hem overigens door, heb nog geen doorbraakbloeding dus helemaal top!!

21-04-2021 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / levonorgestrel
8 jaar lang deze pil gebruikt, nu langer dan een halfjaar gestopt met de pil en ik kan met zekerheid zeggen dat ik deze pil aan NIEMAND aanraad. Door deze pil had ik dagelijks hartkloppingen, ernstige angstklachten en maandelijks, ook bij doorslikken, migraines met aura en dagelijks hoofdpijn. Ik had nooit verwacht dat dit door de pil zou komen. Maar helaas, toch wel. Nooi[lees meer...]t meer!

17-04-2021 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel
Sinds het gebruik van deze pil ben ik mezelf niet meer! ik voel me depressief, neerslachtig en emotioneel afgevlakt. Ik word er super prikkelbaar van. daarnaast heb ik ook veel laat van spotting, hoofdpijn moeheid en een laag libido, wat gewoonlijk hoog is! Kortom heel veel bijwerkingen!! En heftig! Heb me lang niet zo verrot gevoeld. Ik stop er per direct mee waardeloz[lees meer...]e troep!! PAS ER MEE OP

05-04-2021 | Vrouw | 34
ADD
Ik heb add en daarbij een dwangneurose. Bij deze medicatie heb ik de medicatie ook voor add weer nodig. Daarbij depressieve gedachten en boos en verdrietig. Ook mijn libido is 0. Mijn omgeving en ik herkennen mij totaal niet.

29-03-2021 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik slik deze pil nu bin a 3 weken. Heb hem omdat ik nu sinds kort een vriend heb en nog niet zwanger wil worden. Maar ik ben nu al een paar dagen duizelig misselijk en snauw iedereen af gisteren was me vriend hier en die maakte zich druk om me omdat ik al 3 dagen slecht eet omdat ik misselijk ben. Ik snauwde hem zo af en zei woorden die ik normaal nooit zeg. Huil ook v[lees meer...]eel meer dan ik ervoor deed en ik word er gek van. Als dit zo doorgaat stop ik ermee want het maakt alles kapot

22-03-2021 | Vrouw | 41
Abnormaal vaginaal bloedverlies
ik neem nu ca 4 maand deze pil; menstruatiebloedingen zijn wel minder sterk maar ik heb last van tussentijds bloedverlies. Ik neem de pilstrip zeer regelmatig. Ook nog altijd wel last van wat hoofdpijn voor of tijdens mijn regels. Ik ben wel 17 jaar pilvrij geweest en nu ik 40 ben, neem ik dit terug.

17-03-2021 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Deze pil voorgeschreven gekregen om mijn acne te verminderen. Ik moet zeggen dat mijn huid in geen tijden meer zo rustig is geweest. In mijn gezicht is het velen malen beter en op mijn rug is het zelfs helemaal weg. Ik gebruik deze pil nu 5 maanden en ik ben er best wel tevreden over. Ik voel me goed, merkte al vrij snel een grote verbetering in mijn stemming. Geen menstru[lees meer...]atie pijn meer. Ben echt veel vrolijker, meer mezelf. Huid is wel wat droger, maar dat vind ik niet zo erg want dan smeer ik gewoon wat meer creme. Haargroei in het gezicht is ook minder, wat erg erg fijn is. Hiervoor was het niet extreem maar ik zag het zelf natuurlijk wel. Een strook met langere en in het verkeerde licht ook donkerdere donshaartjes als bakkebaarden en een dons snor die in het juiste licht ook donkerder kleurde. Echt niet leuk. Ik hoef me nu daar niet meer te harsen. Heel heel fijn want van harsen kreeg ik weer meer acne en rode bultjes. Wat ik wel echt een nadeel vind aan deze pil is mijn verminderde libido en seksbeleving. Normaalgesproken had ik wel eens in de paar dagen zin en in het weekend deden we het soms wel 4x. Nu heb ik als ik een libido pil neem maar dat dit eens in de 2 - 3 weken maar wat uithaalt. Als ik er sneller eentje neem doet het niks en uit mezelf krijg ik geen zin. Wat normaal voor mij mijn zin triggerde, doet me nu echt niks. Ook de beleving is een stuk minder intens. Een hoogtepunt bereiken kan, maar de hele weg ernaartoe is matig. Ik voel me op seksueel gebied dus echt een oude oma en daar wil ik vanaf. Ik ben nu aan kijken met de gyn wat mijn opties zijn. Hij schreef Claira voor, maar na de online bijsluiter gelezen te hebben en de bijwerkingen die daarin stonden heb ik de apotheek opgebeld om te zeggen dat ik m niet kom halen. Ook tussentijds bloedverlies heb ik met de Yasmin pil, wel is dat alleen als ik aan de tweede strip ben begonnen zonder stopweek, maar doorslikken vind ik nu juist zo handig. Hopelijk is er een betere optie voor mij maar ik houd de Yasmin wel in mijn achterhoofd, mochten de andere opties op niets uitdraaien. Op die twee punten na is het namelijk een hele fijne pil!

15-03-2021 | Vrouw | 16
Puistjes zijn ook verminderd

13-03-2021 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik gebruik deze pil al ruim 10 jaar en ben er helemaal tevreden over. Ik schrik nogal van de recensies die ik hieronder lees, daarom hoop ik met mijn recensie de burger weer wat moed te geven. Ik heb geen last van bijwerkingen, de pil doet gewoon wat hij moet doen. Een prima aanrader!

11-03-2021 | Vrouw | 16
Menstruatiepijn
Ik heb deze pil een jaar geslikt, besloot om er uiteindelijk toch mee te stoppen ivm misselijkheid en neerslachtigheid. Ik was 15 toen ik begon, ik wilde mijn menstruatie reguleren en pijn verminderen.

YAZ 24+4

11-03-2021 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / drospirenon
Menstruatiepijn
(Ik ben nu 16) Ik gebruik deze pil vandaag voor de 11e dag, ben overgestapt naar een andere pil omdat ik van de andere misselijk werd. Wat een hel, ik heb morgen alweer een afspraak bij de dokter want ik wil er zo snel mogelijk vanaf . De bijwerkingen bestaan voor mij uit: misselijkheid, hoofdpijn, depressieve buien, huilbuien, neerslachtigheid, lichtgeraaktheid, voelen a[lees meer...]lsof ik ongesteld ben, geen motivatie hebben en zelfs hyperventileren. ik hoop dat ik er morgen meteen vanaf mag want ik voel me echt wanhopig.

Minulet

04-03-2021 | Vrouw | 34
ethinylestradiol/gestodeen
Deze pil geslikt vanaf mijn 13e, nooit problemen gehad. Ik ben nu 34 en de afgelopen jaren kreeg ik vreselijke hoofdpijnen in de stopweek, dus gewisseld naar Microgynon, dat beviel nog minder. Alleen nu blijkt dat ik geen pil met oestrogeen had mogen hebben i.v.m. aura migraine dus morgen begin ik met Cerazette

04-03-2021 | Vrouw | 34
ethinylestradiol / levonorgestrel
Overgestapt van Minulet naar Microgynon na best heftige hoofdpijnklachten in de stopweek. De hoofdpijnklachten komen nu veel vaker voor, zowel voor als in de stopweek. Wel minder heftig. Last van neerslachtigheid. Geen fijne pil

15-02-2021 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Huid is enorm gaaf tijdens gebruik. Nu last van acne en vettig haar, heb inmiddels al 2 jaar een spiraal. Ga hem eruit laten halen en terug naar de pil want mn verlaagde zelfvertrouwen door mn slechte huid is het me niet waard. Hiervoor 4 jaar de Yasmin geslikt.

08-02-2021 | Vrouw | 40
Premenstrueel syndroom (PMS)
Na jaren tobben met PMS en vroegere slechte ervaringen met de pil toch met deze pil begonnen op aanraden van de huisarts. Ik was al 20 jaar pilvrij door mijn vroegere ervaringen. Ik ben werkelijk waar een ander mens geworden. Ik voel me alle dagen goed ipv 1 week per maand. Ik was heel Sceptisch door alle horror verhalen maar ik ben blij dat ik toch de beslissing heb gen[lees meer...]omen. Me haargroei is ook weg, me libido is nog steeds goed en me huid is ook helemaal gaaf. Ik slik de pil ook 3 maanden door en zit nu in mijn 4e maand dus ik ben echt heel erg tevreden. Zelfs mijn kinderen valt het op dat ik beter in mijn vel zit, mijn lontje is een stuk langer geworden.

22-01-2021 | Vrouw | 20
Buikpijn
Zelf had ik altijd zeer heftige menstruaties. Ik verloor niet alleen super veel bloed, maar ik had de eerste paar dagen (vooral de eerste twee dagen) ook vreselijk heftige buikpijn. Het was zo erg dat ik letterlijk niks kon doen en alleen maar in m’n bed aan het creperen was. Verder was ik ook redelijk onregelmatig ongesteld. Nu zit ik +- een jaar aan deze pil, van het mer[lees meer...]k ‘Mylan’. Ik kreeg een keer een ander merk, en dat was een drama. Met dat andere merk (maar zelfde soort pil) was ik gewoon 4 weken ongesteld en kreeg ik bij pas de 2e en 3e week buikpijn. Bij gebruik van deze pil van het merk Mylan was ik eindelijk regelmatig ongesteld. Maar het allerfijnste was, dat ik niet meer zulke heftige buikpijn had en zoveel bloedverlies. Echter was dit bij de eerste 1/2 maand(en) niet het geval. Waarschijnlijk omdat m’n lichaam nog moest wennen. Kortom, deze pil, van het merk Mylan, werkt voor mij ideaal en is voor mij de beste keuze.

16-01-2021 | Vrouw | 24
Endometriose
Na veel soorten anti conceptie te hebben geprobeerd (Microgynon 30, 50, minipil, Mirena, Depo Provera, 3-fase pil etc) was ik er helemaal klaar mee. Veel hormonen gaven vreselijke bijwerkingen (depressie, doorbraakbloedingen etc) en ik had bijna de hoop opgegeven toen Zoely op mijn pad kwam. Eindelijk een pil waar ik geen bijwerkingen door ervaar. Heel fijn en kan het zeke[lees meer...]r aanraden als je problemen hebt ervaren met andere anti conceptie.

Daylette

10-01-2021 | Vrouw | 15
ethinylestradiol / drospirenon

Ethinylestradiol/Drospirenon

05-01-2021 | Vrouw | 20

02-01-2021 | Vrouw | 17
ethinylestradiol / levonorgestrel
Prima pil, als je onzeker bent in de werking van conceptiepillen, is dit een goede pil om je vertrouwen te geven. Hij had voor mij weinig tot geen bijwerkingen. Of ik merkte het niet. Ik kwam niet aan, kreeg er geen depressie van en werd door regelmatig gebruik niet zwanger. Aanrader!

02-01-2021 | Vrouw | 32
estradiol / nomegestrol
Zeer tevreden over deze pil, gebruik hem nu een half jaar. Ik heb pcos en van alle andere anticonceptiepillen die ik hiervoor had werd ik zeer emotioneel en constant doorbraakbloedingen. Met de zoely wordt ik nu na een half jaar gebruik bijna niet meer ongesteld. Voor mij is dit voor nu perfect, maar ieder lichaam is anders en reageert anders. Tot mijn 35ste blijf ik dit[lees meer...] zeker gebruiken (schijnt na je 35ste niet meer zo veilig te zijn om te gebruiken)

27-12-2020 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/levonorgestrel
Vroeger jarenlang de Diane geslikt, toen geen problemen. Een maand hiervoor een week de Mirena gehad, deze gaf ook bijwerkingen, maar niet dezelfde. Hierom eruit laten halen. Ik heb deze pil maar drie dagen geslikt. Elke keer een half uur na inname begon mijn linkerarm te tintelen, en dit trok naar mijn kaak. Mijn middenrif had een raar beurs gevoel. Mijn recherborst v[lees meer...]oelde ook raar, ik nam aan dat het was omdat ze op zouden zwellen. Hoewel vreemde dat het alleen de rechterkant was die naar aanvoelde. Het voelde alleen anders dan normaal, een soort vage spierpijn. Gestopt met slikken, menstruatie kwam en ging als gewoon. Daarna krijg ik aan een stuk door paniek aanvallen. Vervolgens dat vage gevoel wat ik in mijn borst heb in mijn tong, dit trekt naar mn mond, kaak, gezicht, keel, oksel en uiteindelijk borst. Ookal zijn de meeste paniekaanvallen weg, het rare gevoel blijft dagelijks terug komen. En dit is weken later, terwijl ik de pil zelf maar 3 keer heb geslikt. Ik heb liever de oncomfortabele 'normale' klachten tijdens mijn menstruatie, ookal zijn ze lastig, ik weet tenminste wat er in mijn lichaam gebeurd!

23-12-2020 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik was al bang om weer depressief te worden na jaren van gebruik en depressie. Heb meerdere soorten anticonceptie gebruikt en allen zorgden ervoor dat ik depressief werd. Nu door mijn vriend ben ik het weer gaan gebruiken maar ik stop weer door de bijwerkingen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5386)
Anticonceptie - overig (3945)
Cholesterol (2963)
Depressie - antidepressiva overig (2806)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2471)
Pijn - morfine-achtigen (2275)
ADHD - psychostimulantia (2191)
Pijn (2059)
Verslavingsziekten (2036)
Bloeddruk - betablokkers (1731)
Maagzuur - protonpompremmers (1609)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1557)
Anticonceptie - eenfase (1438)
Angststoornissen (1271)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1229)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1192)
Depressie - antidepressiva TCA (1079)
Antibiotica - urineweginfectie (1005)