categorie

Anticonceptie - eenfase

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - eenfase

Cilest

23-07-2024 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/norgestimaat

negatieve gedachten zenuwachtig doodsangst irrationele angst beangstigende gedachten angst

Ik ben zaterdag met de pil begonnen (nu dinsdag) en ik heb zo enorm last van angstgevoelens en gedachtes. Ik ben altijd wel een angstig persoon geweest met angstgevoelens en gedachtes maar nu sinds zaterdag is het erger geworden. Alleen had er vrijdag en zaterdag ook al last van en heb zaterdag avond pas mijn eerste pil ingenomen. Maar bij andere pillen die ik hiervoor heb[lees meer...] gehad lees ik dat nergens als bijwerkingen dus ik weet nou niet of het aan mij ligt of die pil. Hopelijk herkent iemand zich hier in.

23-07-2024 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn

spanning angst doodsangst beangstigende gedachten

Ik had vorige week al enigzins angstgevoelens en gedachtes maar dat heb ik al opzich mijn hele leven. Nu ben in zaterdag begonnen met die pil (het is nu dinsdag) en mijn angstgevoelens en gedachtes zijn zoveel erger geworden. Ik had het vrijdag en zaterdag ook dus voordat ik begon dus weet niet helemaal waar het aanligt. En ben bang als ik stop en het gaat niet weg. Maar i[lees meer...]k lees wel dat meerdere last van hebben en bij mijn ouder pillen lees ik dat niet als bijwerkingen en bij deze wel, dus toeval of niet? Hopelijk kan iemand dit bevestigen.

16-07-2024 | Vrouw | 26
estradiol / nomegestrol
Na negatieve ervaringen met andere pillen, toch overgegaan op deze pil en ik heb het idee dat het een wereld van verschil is. Ik heb altijd last gehad van stemmingswisselingen en depressieve gevoelens door de pil. Van de mirena spiraal voelde ik me afgevlakt en zonder hormonale anticonceptie had ik weer pms klachten. Sinds ik deze pil slik (wat nu een maand is ongeveer) h[lees meer...]eb ik het idee dat ik een stuk stabieler ben mentaal en me ook niet afgevlakt of somber voel. Ik voel me gewoon normaal eigenlijk naar mijn idee. Als het zo blijft ben ik erg tevreden over deze pil. Tot nu toe heb ik het idee dat ik niet echt bijwerkingen merk van deze pil.

14-07-2024 | Vrouw | 39
Bloedstolsels

vermoeidheid

13-07-2024 | Vrouw | 44
Endometriose

verminderd libido emotionele afvlakking gewichtstoename

Ivm endometriose gebruik ik deze medicatie, aan één stuk door dus in principe zonder stopweek (intussen een maand of 5). Zoely is effectief in de zin dat het mijn systeem goed platlegt. Ik heb geen natuurlijke eisprong en menstruatie meer, waardoor ik veel minder pijn heb van de endometriose. Ik heb eens in de zoveel maanden een doorbraakbloeding (dit is normaal, omdat het[lees meer...] endometrium zich ondanks deze hormonen toch heel langzaam blijft opbouwen) en hou dan wel een (verkorte) stopweek. Ik heb dan ook pijn, maar wel wat minder dan toen ik nog geen hormonen slikte. Jammer van Zoely vind ik dat ik me emotioneel wat afgevlakt voel. Dat is een voor- en een nadeel: de dalen zijn minder diep, maar de pieken ook minder hoog. Ik ben emotioneel stabieler, zo kun je het ook zien. Mijn libido is verminderd, maar niet weg. Ik ben in elk geval blij dat ik geen depressieve klachten heb (zoals bij andere combinatiepillen), en geen tussentijdse bloedingen (zoals met progesteron-only soorten). De eerste maanden dat ik Zoely slikte ervoer ik meer onrust ("anxiety"), en had gewichtstoename. Al met al toch tevreden, temeer daar behandelopties zoals spiraal en lucrin voor mij geen optie zijn.

10-07-2024 | Vrouw | 21
Onregelmatige menstruatiecyclus

06-07-2024 | Vrouw | 44
estradiol / nomegestrol
Zoely gaan gebruiken als anticonceptie, gezien bio identieke hormonen en lage dosering ook geschikt tot in de overgang. Helaas blijf ik bloedingen houden. Nu na 4 mnd besloot ik een strip door te slikken zonder de placebo pillen en vanaf deze nieuwe strip ben ik ongesteld geworden, alsof ik gewoon een stopweek heb, alleen dan AL TWEE WEKEN. Terwijl ik dus nog steeds die p[lees meer...]il slik. Ik wil juist graag doorslikken, bij voorkeur 3 strips achter elkaar zoals ik voorheen met Microgynon 30 deed, maar als dit zo blijft dan wordt het m niet met Zoely :(

Lovette

11-06-2024 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel
Na een jarenlange zoektocht eindelijk iets gevonden zonder bijwerkingen!! Ik ben er zo onwijs blij mee. Ik heb de standaard pil gehad, de kyleena spiraal, de minipil, de qlaira, Yasmin en de zoely en helaas bij alle vormen van anticonceptie veel bijwerkingen. Zowel mentaal als fysiek. De yasmin en qlaira worden als lichte pillen omschreven, maar als je het vergelijkt heeft[lees meer...] de qlaira 2000 progestageen, de Yasmin 3000 progestageen en de Lovett maar 100. Ditzelfde geldt hetzelfde bij oestrogenen: qlaira 2000, Yasmin 30 en de lovette 20. Bij deze pil heb ik na 5 maanden nog steeds nergens last van. Ik heb wel aangeraden gekregen om deze pil alleen te nemen met echt het merk ‘Lovette’ in plaats van de B-variant. Dit heb ik dus ook altijd gedaan. Enige bijwerking die ik kon vinden in mijn vooronderzoek was doorbraakbloedingen. Ik ben normaliter zelf niet erg ongesteld, dus ook hier heb ik geen last van. Ik raad iedereen de lovette aan, maar vooral stop met je anticonceptie als je er voor langere tijd vervelende bijwerkingen van krijgt. De prijs van deze pil is ook top, voor 3 maanden €18.

09-06-2024 | Vrouw | 17
Endometriose

gewichtstoename stemmingswisselingen veel meer honger acne hoofdpijn

Voorgeschreven gekregen voor tekens van endometriose en veel pijnklachten, slik het nou 3 maanden en ben bijna 10 kg aangekomen. Ook hele slechte huid en veel hoofdpijn. Raad het niet aan!

YAZ 24+4

07-06-2024 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / drospirenon
Ik heb zelf ontzettend veel gelezen voor ik met Yaz begon en vrijwel alles leek negatief, daarom wil ik toch mijn positieve verhaal delen! Ik heb PCOS en slikte 2 jaar lang geen pil. Sinds ik met Yaz begonnen ben is mijn acne verdwenen, ben ik 6 kilo kwijt zonder iets aan te passen aan mijn dieet, ben ik van mijn extreme roos af en ben ik een veel prettiger en rustiger men[lees meer...]s. En dit alles zonder bijwerkinen (zit nu in mijn 4e strip). Ik zou aanraden je niet te veel te laten leiden door wat je online leest maar naar je dokter te gaan voor overleg en te kijken hoe jouw lijf reageert. Ieder lichaam is anders en heeft iets anders nodig. Ik voel me meer in balans dan ooit en ben een stuk blijer met mezelf nu.

YAZ 24+4

06-06-2024 | Vrouw | 36
ethinylestradiol / drospirenon
Premenstrueel syndroom (PMS)

verlies van seksuele sensaties verlies van libido oogheelkundige migraine hoofdpijn

Hai! Ik ben aan deze pil begonnen om mijn PMS klachten minder te maken. Had erge borstpijn, zo erg dat ik echt mijn borsten moest afbinden zelfs tijdens het slapen. Ook was ik super depressief om niets.. Op aanraden van HA aan de YAZ pil begonnen, nu 2 maanden geleden; de depressieve klachten zijn zeker minder geworden, emoties lijken wat stabieler. Alleen ben ik ontzetten[lees meer...]d misselijk na het vrijen en krijg ook buikpijn. Waar ik eerst best een hoog libido had is die nu gewoon compleet verdwenen. Ik heb zelfs een beetje walging van het idee van sex. Als ik naar mijn man kijk heb ik het idee dat ik me moet verstoppen. Ook aantrekkelijke mannen om me heen vind ik ineens vies en stinkerig, ik wordt direct misselijk alleen al als ze gewoon kijken/in mijn buurt zijn. Nu ook steeds hoofdpijnen en oog migraine erbij. Daarom vandaag besloten om er toch maar mee te stoppen. Dan maar wat liever voor mezelf zijn tijdens mijn PMS week.. Heb bedacht om een cadeautje voor mezelf te kopen en mezelf te trakteren op lekkere broodjes etc. Ook kun je met gezonde voeding het progesteron gehalte wat stimuleren deze wat omhoog te krikken in de twee weken voor de menstruatie, dat ga ik maar eens proberen. Jammer dat wij vrouwen toch vaak last hebben van onze hormonen, verder zijn we natuurlijk wel erg sterke en leuke wezens. Ik wens iedereen die last heeft van PMS veel beterschap en liefde toe. -X-

30-05-2024 | Vrouw | 45

dubbele longembolie

Jarenlang heb ik deze pil zonder problemen gebruikt. Ik rook niet, drink niet en heb geen overgewicht. Enkele weken geleden kreeg ik echter een longembolie. Mijn internist zegt dat de pil, samen met mijn leeftijd, (45 jaar) de oorzaak was van de longembolie.

22-05-2024 | Vrouw | 33
Overgang

gewichtstoename

Vervroegde overgang. Eerst Femoston gebruikt waarvan 2 weken goed en 2 weken slecht. Nu sinds een jaar over op Zoely en merk een groot positief verschil. Overgangsklachten nu goed te doen.

21-05-2024 | Vrouw | 45
ethinylestradiol/levonorgestrel
Helaas door gebruik van de pil (van mijn 16e tot 44e) een zeldzame bijwerking gekregen, een leveradenoom. Dit is iets wat men wel vaker ziet bij vrouwen die de pil gebruiken, alleen had ik enorme pech en heeft mijn adenoom van 9cm!, waar ik niets van wist, mijn lever gescheurd en enye enorme bloeding veroorzaakt. Levensbedreigende situatie met ingreep, ic opname , lang zie[lees meer...]kenhuisverblijf, en nu al meer dan een jaar van revalidatie ten gevolge hiervan. Uiteraard is deze bijwerking met zo'n groot adenoom zeldzaam, maar de kleinere adenomen komen wel vaker voor. Let op bij pijn onder je ribboog rechts en richting de rug uitstralend. Wanneer je een buikecho nodig hebt en de pil gebruikt, vraag ernaar dit na te kijken. Dan moet je dus meteen stoppen om dit kleiner te laten worden. Ik wil dit niet delen om vrouwen bang te maken, maar wel bewuster te maken van ook deze bijwerking, naast de andere bijwerkingen die men (ik ook) vaak voor lief neemt.

20-05-2024 | Vrouw | 32
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik neem de combinatie pil inmiddels al een anderhalf jaartje en ik ben er heel blij mee. Sinds ik het gebruik heb ik geen last meer van heftige onhanteerbare emoties, stemmingswisselingen en minder angst, geen zware bloedarmoede meer gehad (3x gehad voordat ik begon aan de pil en mag daardoor niet stoppen) tenzij ik er een vergeet dan moet ik het alsnog innemen de volgende[lees meer...] dag, doe ik dat niet dan krijg ik een doorbraak bloeding. Ik heb hier niet echt bijwerkingen van alleen dat mijn bloeddruk een klein beetje hoger is (onderdruk) dan voordat ik aan de pil begon en ik moet iets meer bewegen omdat het gewicht er wat moeielijker af gaat. Dus een extra wandeling maken..

16-05-2024 | Vrouw | 41
Uitstellen van menstruatie

migraine vermoeidheid opgeblazen buik acne

ik heb dit gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen. dat is gelukt. tijdens het gebruik was het nog te doen, wel wat opgeblazen , kreeg al wat hoofdpijn na 3 weken gebruik en wat last van oneffenheden in mijn gezicht. na het stoppen een enorme migraine aanval, vreselijke pijn , ik wist niet waar ik zoeken moest en geen enkele pijnstiller hielp. en daarna vreselijk vermo[lees meer...]eid. na 2 dagen kreeg ik weer een zeurende hoofdpijn welke niet zomaar weg ging met paractemol. mijn huid is van slag, wat ik normaliter niet heb. ben erg vermoeid, echt doodmoe , ook door de hoofdpijn welke veel energie heeft gevraagd. nooit meer deze pil voor mij. het heeft wel mijn menstruatie uitgesteld maar alle bijwerkingen ervan maken dat ik veel liever de ongemakken heb van een menstruatie dan die helse hoofdpijn en andere bijwerkingen.

04-05-2024 | Vrouw | 15
Acne/puistjes

stemmingswisselingen

Ik ben 15 jaar en heb erg last van ontstekingen. De dokter zei dat de pil daar tegen zou helpen. Ik heb zelf nu ook een vriendje dus de pil zou wel voor meer dingen nuttig zijn. Ik begon met het slikken en de eerste weken ging het goed. Wel werd tegen mij gezegd dat ik wat anders leek dan normaal, dit had ik voorheen nog niet zelf opgemerkt. Toen ik in week 5 van het pil s[lees meer...]likken zat kwamen de stemmingswisselingen aan bod. Ik had enorme huilbuien en voelde me helemaal niet meer mezelf. Dit duurde een volle week en toen ben ik dus ook gelijk gestopt met de pil. Deze pil werkt voor mij dus gewoon niet en geeft mij ongelofelijke stemmingswisselingen waar je om heel eerlijk te zijn depressief van wordt. Voor sommige mensen werkt deze pil vast wel, maar voor mij was deze pil een complete ramp.

30-04-2024 | Vrouw | 30
Acne/puistjes

verlies van libido verminderd libido emotionele afvlakking mist in hoofd

Op mijn 14e begonnen met deze pil en tot mijn 30e geslikt met 1 tussenpoze van een half jaar. Was er heel tevreden mee, geen acné, weinig haargroei op het lichaam, etc. Nu ik ben gestopt merk ik pas wat ik die jaren heb gemist. Ik heb nu een onzuivere huid, maar de mist in mijn hoofd is opgetrokken. Ik ervaar een cyclus, wat cool! En mijn libido is (een beetje) terug.[lees meer...]

20-04-2024 | Vrouw | 22
estradiol / nomegestrol

stemmingswisselingen migraine verminderd libido depressief

Ik zit al 6 jaar aan de pil het laatste jaar gebruik ik nu Zoely, ik heb het een jaar de kans gegeven en ben het helemaal zat! ik voel me heel erg zwak, ellendig, heel erg slecht gezind en alles irriteert me! zeer laag libido.. In dat jaar ben ik 20 kg aangekomen! Angst en zweetaanvallen... Ik ben ten einde raad en wil nu overstappen op een Mirena spiraal... Niet aan te[lees meer...] raden..

Microgynon '20'

20-04-2024 | Vrouw | 39

ongerustheid depressief

De eerste maand ging goed. Maar na de eerste stopweek ging het minder goed. Ik zit nu bij dag 5 op de tweede strip en heb uit het niets een heel naar gevoel en dan krijg ik een paniekaanval. Dat had ik nooit. Zij er meer dames die dit herkennen? En ging het ook nog weg? Ik moet het 3 maanden de kans geven. Ik hoop op positieve verhalen🙏🏼

12-04-2024 | Vrouw | 44

pijnlijke borsten

In plaats van Microgynon 30 probeert de apotheek mij telkens dit huismerk aan te smeren dat zogenaamd dezelfde pil is. Voor de 2de keer erin mee gegaan, heb de rotzooi terug gebracht nasr de apotheek vandaag. Heb hele pijnlijke borsten door deze pil en zwaar gevoel. Met Microgynon geen van deze bijwerkingen. Het is zeer zeker niet hetzelfde ook al beweert de apotheek van w[lees meer...]el.

11-04-2024 | Vrouw | 55
Menstruatiepijn
Marvelon heb ik vanaf mijn 17e tot mijn 53ste geslikt. Enkele jaren vanwege zwangerschappen gestopt. Het hielp geweldig tegen mijn menstruatie pijnen. Die waren weg. Maar ook al mijn gezicht huidontstekingen verdwenen. Dit is misschien wel de belangrijkste reden van het door blijven slikken. Om een idee te geven van de heftigheid van menstruatiepijnen. Toen ik mijn beide[lees meer...] kinderen kreeg kon ik niet voorstellen dat het z’n makkie was. Geen vergelijk met mijn menstruatie pijnen. Waren wel gewone bevallingen zonder complicaties.

Microgynon '30'

03-04-2024 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / levonorgestrel

Candida-infectie

Ik ben begonnen met lichtelijke spanning aan dit middel vanwege de hoeveelheid aan slechte ervaringen. Maar na een aantal maanden gebruik kan ik stellen dat ik geen tot nauwelijks bijwerkingen heb. De eerste 2/3 dagen was ik licht misselijk en dit is ook daarbij gebleven. Daarnaast heb ik vaker last van een candida infectie (ook zonder dit middel), en heb hier weer last va[lees meer...]n gehad. Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen dat het echt komt door microgynon. Wel is het belangrijk om op te noemen dat ik niet ben gegaan voor een generiek variant. Ik heb specifiek gevraagd om het originele merk, en hier iets meer voor betaald. De meningen over het verschil tussen de twee zijn verdeeld, maar ik geloof zelf wel dat het daarom beter is gegaan bij mij.

24-03-2024 | Man | 49
Premenstrueel syndroom (PMS)

borst voelt zwaar aan chronische vermoeidheid

Nooit meer deze pil. Ik stop na 8 dagen. Ben extreem moe, slaap 11 uur per dag en heb geen zin in sex. Wat een waardeloze pil is dit!

20-03-2024 | Vrouw | 39

haaruitval vaginale droogheid puistjes

Deze pil zorgde er geleidelijk voor dat mijn vagina zo droog werd, dat zelfs toiletpapier uiteindelijk pijnlijk werd. Gemeenschap was daardoor niet te doen en het voorspel voelde ook niet prettig. Met andere pil, microgynon 30 bijvoorbeeld, nooit deze klachten gehad. Na het stoppen na enkele weken flink haaruitval en veel last van puistjes, dit hield een paar weken aan. Al[lees meer...] met al een zeer vervelende ervaring met een lange nasleep

19-03-2024 | Vrouw | 25

buikpijn misselijkheid doffe hoofdpijn

Na heel lang een andere pil ingenomen te hebben op aanraden van de huisarts begonnen met de Zoely. Ik had bij de vorige pil erg veel bijwerkingen gericht op mijn stemming. Heel emotioneel, veel huilen, een down gevoel, gefrustreerd en boos. Gewoon helemaal niet mijzelf. Met deze pil is dat helemaal omgedraaid. Ik voel mij weer helemaal mijzelf. 1/2 dagen voor de placebopil[lees meer...]len een beetje down en emotioneel maar dat is niks met wat het daarvoor was.

19-03-2024 | Vrouw | 30
estradiol / nomegestrol

afwezigheid van menstruatie buikkrampen opgezette buik spotting of bloeding tussen menstruaties stemmingswisselingen misselijkheid

1 maand de Zoely gebruikt. Erg veel bijwerkingen. Zo erg last van gehad dat ik ermee ben gestopt. Voel mij nog steeds beroerd. Tijdens de placebopillen ook niet ongesteld geworden maar mega veel buikpijn. Niet aan te raden!

15-03-2024 | Vrouw | 46
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik gebruik Zoely nu 3 jaar. Mijn zoektocht naar een beter leven duurde jaren daarvoor voor pms en pmdd klachten. Eerst 3 maanden een dagboek bijgehouden, hieruit goed af te lezen dat mijn klachten hormonale problemen waren. Het was duiddlijk Pmdd/pmss. Dus Zoely gaan proberen. Eerste 3 a 4 maanden hoofdpijn, veel huilen. Ik wilde stoppen, maar heb toch doorgezet, omd[lees meer...]at er ook momenten waren dat het beter ging Haaruitval, buikpijn, hooffpijn steken , sttemmingeisselingen, het verdween langzaam. Nu heb ik die klachten helemaal niet meer. Maar ik moet wel doorslikken, het voordeel daarvan is dat ik dus ook nniet meer ongesteld wordt. Wat een zegen is na jaren zoveel bloed verlies. Elke maand griep. Elke maand boos. Zoely heeft mijn leven verbeterd. Mijn relatie is nu stabiel, ik ben stabiel. Mijn kinderen hebben er een betere moeder door gekregen. Ik wil en kan niet meer zonder. Voor mij is Zoely mijn beste vriendin.

13-03-2024 | Vrouw | 42
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik neem deze pil nu 3 weken tegen heftige stemmingswisselingen door pms ( of pre-menopauze; ben 42) op aanraden gyneacoloog, na 13 jaar geen pil geslikt te hebben. Eerste week beetje dizzy geweest, maar qua stemming ben ik echt ontzettend tevreden! Beetje emo soms, maar niet meer dat opgefokte/gefrustreerde. Ik hoop dat het zo blijft, heerlijk!

12-03-2024 | Vrouw | 48
Overgang

langdurige menstruatie

Ik ben nu 3 weken geleden begonnen met Zoely en ben heel tevreden, ondanks dat ik vanaf de eerste cyclusdag niet gestopt ben met menstrueren. Ik weet niet of dit op den duur zal stoppen, voor nu iig niet, maar dat vind ik bijzaak. Mijn grootste winst heb ik behaald met mijn gemoedstoestand. Ik was bang dat ik door Zoely depressieve gevoelens zou krijgen, omdat dat als bi[lees meer...]jwerking staat beschreven, maar ik voel me rustiger en opgewekter en dat heb ik heel lang niet gevoeld. Ik heb geen explosieve momenten meer, lach vaker, zelfs tranen met tuiten. Zoals gezegd is het nog maar kort, maar ik vond het wel echt de moeite van het vermelden waard!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6407)
Anticonceptie - overig (4522)
Cholesterol (3319)
Depressie - antidepressiva overig (3146)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2889)
ADHD - psychostimulantia (2571)
Pijn - morfine-achtigen (2526)
Verslavingsziekten (2330)
Pijn (2272)
Bloeddruk - betablokkers (1940)
Maagzuur - protonpompremmers (1793)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1765)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1670)
Anticonceptie - eenfase (1613)
Angststoornissen (1584)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1459)
Antibiotica - urineweginfectie (1293)
Depressie - antidepressiva TCA (1264)