ISO 27001

ervaringen per categorie

Anticonceptie - eenfase

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - eenfase

23-04-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik las laatst online veel negatieve berichten over deze pil, maar zelf slik ik deze al 7 jaar met heel veel tevredenheid. Reden voor gebruik is natuurlijk zwangerschapspreventie, en dat doet hij heel goed. Heb daarnaast van mezelf een onregelmatige cyclus, maar met deze pil valt het heel gemakkelijk te reguleren. 3 weken niks, 1 week ongesteld. Vaak maar 4 of 5 dagen een l[lees meer...]ichte bloeding, wel natuurlijk hoofdpijn, buikpijn en pijn in m'n onderrug, maar veel minder dan zonder pilgebruik. De bijwerkingen die andere noemen (stemmingswisselingen, extreme moeheid, enz.) heb ik nooit gemerkt.
22-04-2018

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ivm PMS klachten kreeg ik Yasmin voorgeschreven door de gynaecoloog. Vrij snel kreeg ik last van tintelingen aan mijn ledematen, slapende handen en voeten. Tevens was ik erg emotioneel, mijn PMS klachten werden niet minder maar de bijwerkingen waren extreem. In overleg met de gyanaecoloog de strip afgemaakt en daarna mocht ik niet meer verder gaan met Yasmin. Nu gestopt en[lees meer...] heb last van extreem haaruitval, is heel erg. Na overleg met de huisarts doorverwezen naar de dermatoloog. Volgens de huisarts Is het mogelijk dat de haaruitval komt door stoppen met Yasmin. Voor mij nooit meer Yasmin
18-04-2018

Acne/puistjes

Na jaren de diane pil te hebben geslikt was ik het zat, ik hield veel vocht vast en me borsten waren enorm dus na grondig onderzoek op internet besloot ik voor de Yasmin te gaan. Ik heb hem 6 maanden geslikt, ik werd slanker en me borsten waren een cupmaat kleiner geworden maar mijn huid daarentegen werd alleen maar erger met acne. Het begon met allemaal kleine bultjes daa[lees meer...]rna kwamen steeds meer onderhuidse puisten tot dat ik helemaal onderzat. Na de bijsluiter eens goed te hebben bestudeerd zag ik dat 1 op de 100 vrouwen bijwerking van acne kon krijgen. ik ben accuut ermee gestopt en naar de diane weer teruggegaan helaas is het vocht en de borstmaat ook weer bijgekomen.
13-04-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik heb denk ik wel 4 verschillende soorten pillen heb geprobeerd, tevens een spiraal die mij ook niet helemaal beviel. De Yasmin was op zich niet verkeerd, helaas toch wat bijwerkingen. Mijn borsten zijn erg pijnlijk en zeker een cup gegroeid, daarin tegen is mijn libido wel verlaagd. Tussen de overgang van mijn spiraal naar de Yasmin (3,5 maand) in, heb ik mij enorm fit g[lees meer...]evoeld. Na een maand aan de Yasmin te zijn, begon ik met toch wat minder fit te voelen. Mijn huid lijkt wel iets verbeterd, heb nog wel altijd meeëters en wat puistjes. Stemmingswisselingen heb ik geen last van gehad. Na 3 maand Yasmin heb ik besloten om te stoppen. Vooral vanwege de pijnlijke borsten en verlaagd libido.
12-04-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na 10 jaar een spiraal gehad te hebben besloot ik om de pil te gaan gebruiken. Mede vanwege kinderwens op korte termijn. Ik pas één week bezig maar ik voelde me zo slecht de afgelopen week dat ik de link ging leggen met de pil waar ik net mee begonnen ben. Nu ik alle recensies lees ben ik blij dat ik nu de link al heb gelegd. Ik voelde me richting het depressieve afgelop[lees meer...]en dagen en dat baarde me natuurlijk zorgen want waag kwam het vandaan? Mijn vriend merkte het ook aan me en ik stop er per direct mee. Dan maar andere voorbehoedsmiddelen gebruiken. Als ik daardoor beter in mijn vel zit. Ben wel geschrokken van alle reacties die ik las, vroeger had ik de microgynon en daar nooit last van gehad.
05-04-2018

Menstruatiepijn

Na ongeveer een jaartje gestopt te zijn met deze pil, toch weer begonnen vanwege zeer ernstige menstruatiepijn en PMS. Na enkele dagen kreeg ik pijnlijke borsten, gelukkig verdwenen deze alweer snel. Daarna voelde ik me 2 weken prima, vervolgens kwam er een extreme vermoeidheid opzetten die niet meer is overgegaan. Continu doorbraakbloedingen/ongesteld met buikkrampen, hoo[lees meer...]fdpijn en 's ochtends moe wakker worden met hoofdpijn en een drukkend gevoel op maag/darmen. Ik ga snel de huisarts bellen op zoek naar een andere oplossing want zo moe en lusteloos wil ik mij niet meer voelen.
03-04-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Op mijn 17e begonnen met de pil en ik bleek erg gevoelig voor de hormonen. Elke pil leidde tot braken, totdat ik op deze pil van fabrikant Wecare ben overgestapt. Eerste pil waarvan ik niet hoefde te braken. Tot mijn 22e gebruikt en al die jaren last gehad van vage klachten als duizeligheid, misselijkheid en vermoeidheid. Uiteindelijk op mijn 22e besloten te stoppen al[lees meer...]s 'test'. Ik voelde me zonder pil meteen stukken beter, maar kreeg last van ernstige acné. Ondanks het feit dat deze pil niet werkzaam schijnt te zijn tegen acné, heb ik tijdens het gebruik nooit last gehad van acné en begon dit pas toen ik met de pil stopte. Ik neig er dus naar opnieuw te starten met deze pil, om te testen of de acné weer verdwijnt.
28-03-2018

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik wil iedereen waarschuwen voor deze pil!! Ik heb hem zeker 10 jaar geslikt tot ik met vage buikpijn klachten bij de huisarts kwam, na heel lang zeuren eindelijk een doorverwijzing naar de maag lever darm arts en wat bleek, 2 tumoren op mijn lever zogenoemde leveradenomen veroorzaakt door de pil. Gelukkig goedaardig zegt men. Sinds een jaar gestopt met de pil en voel [lees meer...]me een ander mens. Geen stemmingswisselingen meer en sta een stuk positiever in het leven. Moet in juni weer voor controle van de leveradenomen naar het ziekenhuis hopelijk zijn ze dan verdwenen.
12-03-2018

Buikpijn

Ik ben rond mijn 14e begonnen met deze pil. Ik kon dagen plat liggen door mijn ongesteldheid en met deze pil is mijn ongesteldheid een stuk draaglijker geworden. Let wel dat deze pil redelijk sterk is en daarmee ook de bijwerkingen. Het eerste half jaar een lichte depressie gehad, maar deze is gelukkig daarna weer verdwenen. Blijvende bijwerkingen zijn pijnlijke borste[lees meer...]n, sneller hoofdpijn en een laag libido. Mijn huisarts raadt me aan deze pil te blijven gebruiken - ook gezien ik geen spiraaltje wil gebruiken en een pessarium een onding vind. Nu maar hopen dat de mannenpil snel op de markt komt, dan mag mijn vriend eraan geloven ;)
09-03-2018

Stemmingswisselingen

Wegens mijn emotionele schommelingen wanneer ik geen pil slik wilde ik toch proberen of dit met de pil opgelost kon worden. Mijn huisarts adviseerde Zoely en deze pil was vanaf de eerste maand een groot succes. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Ik ben, puur om te testen of het geen placebo effect was ofzo, twee maanden gestopt en toen werd het gelijk weer drama.. En (ge[lees meer...]lukkig!) toen ik begon voelde ik me binnen no time weer top. Voor mij is deze pil dus echt alles waard; zelfs het libido verlies. Hoewel ik daar wel echt van baal weegt het niet op tegen het feit dat ik gewoon echt (hoe vreemd het ook mag klinken) gelukkig wordt.
06-03-2018

Seasonique (ethinylestradiol /​ levonorgestrel)

Fijne pil met hormoon gereguleerde stopweek. Voorheen vloeide ik zelden tijdens de stopweek, bovendien had ik erg veel krampen en energietekort. Met seasonique is dit verleden tijd. Ik voel me super; ook tijdens de stopweek, ondanks mijn veel hevigere bloeding. Ik heb een beetje rugpijn in de stopweek, maar het is allemaal prima te overzien. Daarnaast is de stopweek ma[lees meer...]ar 1x per 3 maanden. In deze week slik je ook hormonen, dit helpt tegen de hormoonwisselingen. Deze pil heeft geen positieve of negatieve invloed gehad op mijn huid of gewicht. Ik raad vrouwen die ook gevoelig zijn voor hormoonwisselingen eens seasonique te proberen. Pros: - een lichte dosis hormonen tijdens de stopweek helpt met mijn menstruatie klachten en energie regulatie - mooie verpakking (het oog wilt ook wat) - pil heeft een goede invloed op mijn geestelijke gesteldheid, vooral tijdens de gereguleerde stopweek Cons: - stopweek kun je niet overslaan of uitstellen, wel kun je ruim uitrekenen wanneer hij is zodat vakanties er niet mee in de soep lopen - klein beetje rugpijn in de stopweek, voorheen nooit gehad - hevigere bloedingen dan voorheen - per 3 maanden rond de 10 euro zelf betalen voor een nieuwe strip - apotheek heeft deze pil niet vaak op voorraad
04-03-2018

Mercilon (ethinylestradiol/desogestrel)

Ik was een paar maanden terug begonnen met ethiny/levon (0,03/0,15) op aanraden van de dokter. Ik kon bizar slecht tegen die pil. Ik werd enorm depressief, ik voelde me heel eenzaam en had last van paniekaanvallen. Nog vóór mijn stopweek gestopt en al mijn bijwerkingen waren binnen 2 dagen weg. Ben toen erg bang geworden voor de pil en besloot maar even niets te slikken. [lees meer...] 3 weken geleden toch maar weer besloten om wat te gaan gebruiken. Dokter heeft me Mercilon voorgeschreven. Tot nu toe (1,5 week bezig) helemaal geen last ergens van (heel klein beetje stemmingswissingen en prikkelbaar). Ik ben zo blij dat deze wel voor mij werkt. Dit is echt een aanrader!
02-03-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb m'n dochter na start van pilgebruik in half jaar tijd zien veranderen van positief en vrolijk naar een neerslachtige en onzekere dame. Na ca. half jaar pil gebruik kwamen de problemen pas echt: veelvuldig en zeer plotseling wegraken (flauwvallen). Uitgebreid cardiologisch en neurologisch onderzoek bracht niets aan het licht. Situatie had veel impact op dagelijks l[lees meer...]even: niet meer autorijden o.a., angst en onzekerheid. Na aantal maanden zelf besloten te stoppen met pil gebruik en te ervaren wat het effect zou zijn. Sindsdien niet meer flauwgevallen en ook mentaal knapte ze weer snel op en zit ze weer veel beter in haar vel. Onze conclusie: deze pil is levensgevaarlijk en zou verboden moeten worden !
24-02-2018

Acne/puistjes

Ik ben op mijn 16e begonnen met deze pil. Ik slikte daarvoor de Diane pil voor mijn acne maar omdat deze uit de markt gehaald werd, moest ik naar een andere pil overstappen. Mijn huisarts vertelde mij dat de Yasmin pil ook tegen acne werkte dus ik ben naar deze overgestapt. Ik ben erg tevreden en ik heb jaren geen last gehad van acne of andere gekke bijwerkingen. Ik heb ti[lees meer...]jdens mijn menstruatie soms wat hevige buikkrampen en migraine (dit komt deels ook door stress en/of vermoeidheid bij mij) maar deze kan ik onderdrukken met medicijnen. Ongeveer een half jaar geleden ben ik even overgestapt naar Microgynon 20 omdat ik last had van erge vermoeidheid en ik dacht dat dit door de Yasmin pil kwam. Toen ik hiermee was begonnen kreeg ik na 3 maanden hele erge stemmingswisselingen, mijn acne was terug en ik voelde mij erg depressief. Ik had zo'n erge last hiervan dat ik terug ben gegaan naar de oude vertrouwde Yasmin pil, ik ben erg tevreden hiermee en ik kan deze pil zeker aanraden!
17-02-2018

15-02-2018

Menstruatiepijn

Prima geneesmiddel. Ik ben deze pil gaan gebruiken omdat ik veel en hevig bloedde, en toen ik de pil gebruikte had ik na een paar maanden al daar geen last van. De enige bijwerking die ik had was dat tijdens de eerste strip ik bloedde tot na mijn eerste stopweek (28 dagen lang.) Verder alleen maar lof. Na het stoppen met de pil had ik direct weer een normale cyclus van 3[lees meer...]0 dagen. Met dit medicijn heb ik als anticonceptie geen ervaring! Helaas heb ik met het gebruik van deze pil moeten stoppen omdat er onderzoek loopt naar de invloed van ethynylestradiol op iets met reuma en er aanwijzingen voor zijn dat de pil een negatief effect heeft op artrose/reuma vergeleken met lichaamseigen oestradiol.
13-02-2018

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)
Menstruatiepijn

De huisarts heeft mij op 14 jarige leeftijd van 0,15 ethynilestradiol naar 0,50 microgynon over laten stappen. Ik had last van hevige menstruatie klachten en het leek haar een goed idee om er meteen een zwaardere pil tegenover te gooien. Ik had er vertrouwen in dat zij mij het juiste advies zou kunnen geven, aangezien ik zelf nog jong was, niet veel ervaring had en zij ui[lees meer...]teraard de huisarts is. Kort daarna begon ik klachten te ontwikkelen. Met de jaren zijn deze steeds erger geworden. Ik ben ontelbare keren teruggegaan naar de huisarts en doorverwezen naar t ziekenhuis om erachter te komen waar het aan kon liggen. Ik ben doorverwezen naar de psycholoog wegens uitbuien, stemmingswisselingen, extreme vermoeidheid en ik voelde mij mezelf niet meer. Ik ben 16 kilo aangekomen, kreeg heftige acne op mijn schouders en af en toe in het gezicht sinds ik aan deze pil begon & kreeg last van migraine, allergieën die ik nooit eerder had, wazig denken etc. De vermoeidheid was toch wel het ergst, ik ben in mijn examenjaar maar een paar uur per week naar school geweest omdat mijn lichaam te uitgeput was. Van nature ben ik altijd een ontzettend energiek en positief persoon, ik voelde me echt mezelf niet meer & de dokters en het ziekenhuis wisten maar niet wat er aan de hand kon zijn. Ze gooide het op de pubertijd en stress, nadat ze niks konden vinden en geen onderzoek naar mijn pil deden. Zelf had ik geen idee dat dit allemaal door deze pil kon komen, ik vertrouwde erop dat de doktoren zelf ook doorhadden dat ik deze zware pil slikte en mijn klachten zijn pas begonnen na de pil. Echter bleef mijn huisarts beweren dat het niet aan de pil kon liggen. Zij nam mijn klachten totaal niet serieus. Ik ben nu 18 en de klachten worden alsmaar erger en erger, daarom ben ik zelf op onderzoek uit gegaan. Hierdoor heb ik besloten om direct te stoppen met deze pil. Het heeft mijn lichaam echt vergiftigd en een groot deel van mijn jeugd zwaarder dan nodig maakt. Het enige voordeel is dat het mij wel altijd beschermd heeft tegen zwangerschap, maar als al deze klachten de voorwaarden moeten zijn, vind ik liever een alternatieve anticonceptie. Het is belachelijk dat de medische wereld je zo makkelijk zulke troep voorschrijft. Wees je bewust van wat het je lichaam aan doet. Mijn klachten waren misschien wat extreem, ik heb de pech dat ik erg gevoelig ben, maar ondanks dat doet deze pil je lichaam niet veel goeds.
12-02-2018

Zwangerschap

Pil doet goed zijn werking. Alleen de bijwerkingen zijn minder. Flinke hoofdpijn tot bijna migraine aan toe. Misschien ook wel de ziekte van crohn eraan over gehouden. Daarna overgestapt op het kyleena spiraaltje.
07-02-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Na maanden tobben en zoeken ben ik de Zoely pil gaan proberen na jaren geen anticonceptie te hebben gebruikt. Dit is de eerste pil die redelijk valt zonder extreme bijwerkingen. Wellicht moet mijn lichaam wennen maar ik ga de strip afmaken!
05-02-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds ik begonnen ben aan deze pil merk ik onwijs veel verschillen aan mezelf (zowel fysiek als mentaal) waarvan ik erg geschrokken ben. Zo had ik de eerste paar maanden extreem veel last van moeheid en neerslachtigheid. Deze twee klachten verdwenen iets op de achtergrond maar helaas merkte ik ook op dat ik ontstekingen op mijn wangen kreeg, die ik nog nooit eerder heb ge[lees meer...]had en zich nu ook lijken te vermenigvuldigen in een zeer korte tijd. Ook heb ik nu dagelijks hoofdpijn en ben ik zeer geïrriteerd en huil ik veel sneller. Waar ik ook erg van geschrokken ben, is dat mijn libido zeer laag tot bijna niet bestaand beschouwd kan worden. Dit is ontzettend naar voor zowel mezelf als mijn vriend en heb ik het gevoel dat ik een groot deel van mezelf kwijt ben sinds ik met deze pil begonnen ben. Een definitieve afrader dus!
29-01-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)

In de 2 jaar dat ik deze pil geslikt heb, niet meer ongesteld geworden, geen last meer gehad van emotionele schommelingen en 4 kilo afgevallen. Wel veel last gekregen van Acne en toenemende haargroei wat erg vervelend is. Uiteindelijk is dat ook de reden geweest dat ik ermee ben gestopt. Verder geen verkeerde pil.
28-01-2018

Acne/puistjes

Ongeveer een half jaar geleden begonnen aan deze pil op aanbeveling van de huisarts, omdat ik van mijn acne afwilde. Na een aantal weken begon de acne te verergeren. Ik kreeg ze voornamelijk op mijn kin en wangen (wat ik nooit eerder heb gehad). Deze waren ook erg groot. Ook een libido van 0.0 en erg snel geïrriteerd, constant nerveus en dagenlang depressief. Nooit aa[lees meer...]n deze pil beginnen!
19-01-2018

Endometriose

Ik ben 16 jaar en ik ben er recent achter gekomen dat ik endometriose heb. Ik heb hiervoor een echo gehad en mijn gynaecoloog stelde deze pil voor. Ik heb eerst een tijd een lichtere pil geslikt voor ik wist dat ik endometriose had maar hiervan kreeg ik teveel bijwerkingen (ochtendmisselijkheid en braken). Deze pil bevalt me tot nu toe erg goed en de bijwerkingen zijn te [lees meer...]doen bij mij.
18-01-2018

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Altijd goed geweest bij de pil, ik vergeet alleen wel eens een pil, waardoor de effectiviteit minder kan zijn.
08-01-2018

Stediril / Neo-Stediril (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb deze stediril 30 ongeveer half jaar gebruikt. Ik wist eerst niet dat deze pil bijwerkingen gaf. Ik kreeg last van migraine aanvallen zoals wazig zien, hoofdpijn en misselijkheid zelfs braken. Sommige momenten ben ik weleens duizelig. Ik slikte deze pil voor onregelmatig menstruatie. Nu ben ik overgestapt naar Microgynon 30. Ik ben benieuwd wat deze pil met me doet.
31-12-2017

Acne/puistjes

Hallo, Ik heb een vraag: Ik heb de yasmin pil nu in huis en kan niet wachten om te gaan beginnen want ik wil hem nemen vanwege Acne. Maar het probleem is dat ik maar niet ongesteld wordt. Ik slik hem dus niet vanwege veilige seks of zwangerschap te voorkomen want ik ben pas 14. Mij gaat het dus puur om het verdwijnen van mijn Acne. Ik had dus hier de vraag bij als je gewo[lees meer...]on random voordat je ongesteld word de pil al kan slikken, dus niet op de eerste dag van je cycles. Want ik wil dus dolgraag beginnen alleen wordt ik maar niet ongesteld en ik wacht er nu al zeker een week op maar het gebeurt maar niet Alvast bedankt!
25-12-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben op mijn 16e begonnen met de pil. Nooit klachten gehad, alles ging goed. Op mijn 21e hiermee gestopt omdat ik toch geen vriendje had, en vond het onnodig om hormonen in mijn lichaam te stoppen zonder reden. Toch begin dit jaar weer gestart ivm geslachtsgemeenschap. Ik voelde mij na 2 weken minder vrolijk, had nergens zin in en vond alles stom en negatief. Ik zat niet[lees meer...] lekker in mijn vel en vond het leven niks aan. Ook was ik heel kattig tegen mensen om mij heen en kreeg ik huilbuien zonder reden. Ik had geen zin meer in seks en had vaker hoofdpijn. Ik ben hiermee naar de huisarts gegaan en overgestapt op de orginele Microgynon 20. De klachten werden iets minder, maar gingen zeker niet weg. Nu heb ik besloten om er helemaal mee te stoppen en ben ik mezelf weer..
25-12-2017

Acne/puistjes

Slik nu bijna een halfjaar deze pil en ben 18 jaar, rook veel en drink veel. Nooit last gehad maar een verlaagd libido, puistjes verdwenen wel maar zaten heftig op mijn rug en decollete. Ik merk nu een erg droge vagina. Slaap mega slecht en ben niet meer zo als ik was. Iemand een betere optie? Wil mijn Acne niet terug.
22-12-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Op advies van de huisarts slik ik deze pil 3 maanden aan één met 1 stop week ertussen. Geen last van bijwerkingen en mijn acné is verminderd. Alleen in de stopweek vlamt dit op. Geen last van bijwerking.
21-12-2017

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Perfecte pil voor mij! Eerst andere pil gehad, maar hier werd ik heel emotioneel en chagerijnig van. Deze pil door de huisarts geadviseerd en nooit meer klachten gehad. Het enige nadeel is dat iedereen er anders op reageert. Mijn zus heeft deze ook en zij wordt niet ongesteld en ik wel, waardoor je wat onzeker wordt over de werking, maar tot nu toe werkt het nog prima. Ver[lees meer...]der geen emotie schommelingen meer en geen last van bijwerkingen. Ik kan deze pil echt aan iedereen aanbevelen. Wordt niet volledig vergoed door je zorgverzekering, maar dit zou je dan even moeten navragen bij de zorgverzekeraar. Je moet hem elke dag innemen en dat is voor mij de enige reden om misschien ooit te veranderen van anticonceptie, maar qua werking/bijwerkingen is dit een hele goede pil en zeker een goede oplossing voor vrouwen die snel last krijgen van hormonen/emoties.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4209)
Anticonceptie - overig (3154)
Cholesterol (2508)
Depressie - antidepressiva overig (2301)
Epilepsie (2093)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1912)
Pijn - morfine-achtigen (1855)
Pijn (1718)
ADHD - psychostimulantia (1596)
Verslavingsziekten (1593)
Bloeddruk - betablokkers (1463)
Maagzuur - protonpompremmers (1417)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1387)
Anticonceptie - eenfase (1173)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (974)
Angststoornissen (946)
Depressie - antidepressiva TCA (886)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (858)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (854)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!