ISO 27001

ervaringen per categorie

Anticonceptie - eenfase

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - eenfase

22-06-2017

Zoely (estradiol / nomegestrol)
Endometriose

Omdat er bij mij endometriose werd geconstateerd moest ik verplicht terug aan de pil. Waar ik helemaal niet op zat te wachten op mijn 38e. Weer chemische rotzooi, weer bijwerkingen, dikker worden. De gyn kwam toen met een vrij nieuwe natuurlijke pil die misschien iets voor me kon zijn: Zoely. Een pil met alleen lichaamseigen hormonen En idd; hij valt niet tegen! Ik voel m[lees meer...]e geestelijk fantastisch (heerlijk stabiel en bijna sereen) en dat weegt op tegen de kleine ongemakken die de pil met zich meebrengt. Ben 2 kilo zwaarder dan 2 maanden geleden en heb wat lichte spotting bij het doorslikken. Maar dat is op te lossen door een paar keer per jaar een onttrekkingsbloeding te laten komen. En die kilo's raak ik vast ook weer kwijt als ik mijn best doe :-) ALS je dan aan de pil moet dan kan ik de Zoely zeker aanraden.
17-06-2017

Abnormaal vaginaal bloedverlies

verschrikkelijk ziek van geworden, kan alleen maar op bed liggen. kleinste inspanning is verschrikkelijk vermoeiend. Moet nu starten met revalidatie om weer op te knappen.
14-06-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik slik de pil al jaren door ivm hevige menstruaties en alle klachten die daar bij passen. Begonnen met microgynon jaren geleden, opeens ook de goedkopere versie gekregen maar geen last van de wisseling gehad. Nu toch weer overgestapt op microgynon nadat ik een artikel had gelezen. Ik gebruik nu 16 dgn deze pil. Daarvoor had ik de goedkope versie EthinylestradiolLevonorges[lees meer...]trel. Ik heb al heel lang last van hyperventilatie wat ik aardig onder controle kan houden. De afgelopen dagen heb ik opeens veel meer last van hyper en zelfs van paniekaanvallen. Ook heb ik sinds een week na de start pijn in mn bovenbuik. Afgelopen nacht werd ik badend in het zweet wakker, voelde me erg slap en lang niet lekker. Weer in slaap gedommeld en bij wakker voelde ik me nog steeds heel slap. Bij de huisarts geweest. Pijn in de buik lijkt op een geïrriteerd maagslijmvlies/maarzweer. Op deze manier heb ik nog nooit last gehad van hyper en paniek ook nog nooit zo wakker geworden midden in de nacht. Ook weer last van hoofdpijn. Hoewel de werkzame stof hetzelfde is zijn de hulpstoffen wel anders. Ik weet nog niet zeker of deze pil de oorzaak is maar als ik alle klachten lees van beide pillen zou het mij niet verbazen. Vandaag stop ik helemaal met de pil voor een aantal dagen kijken of dat verschil maakt.
03-06-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ruim 5 jaar lang de Yasmin pil geslikt zonder noemenswaardige bijwerkingen voor zover ik wist. Tot dat ik ruim een half jaar geleden constant last kreeg van schimmelinfecties. Het was in een maand meer wel aanwezig dan niet.. allemaal zalfjes capsules etc geprobeerd, voor korte duur was het weg en kwam het steeds weer terug. Tot ik een verhaal tegen kwam hier op de pagin[lees meer...]a van iemand die precies hetzelfde heeft ervaart. Bijsluiter van deze pil nog eens goed gaan lezen en zag inderdaad dat schimmelinfecties een veel voorkomende bijwerking hiervan is. Toen de keuze gemaakt om over te stappen op een mirena spiraal (ook vanwege de menstruaties, veranderde in een complete labiele heks) en sinds het plaatsen nu wel pas 2 maanden geleden, voor het eerst nog geen schimmelinfectie weer gehad. Ook merk ik dat ik veel minder hoofdpijn heb, dan tijdens pil gebruik.
23-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

De pil deed z'n werk prima en was makkelijk in gebruik. De bijwerkingen waren helaas heel erg aanwezig bij mij. Vanaf het moment dat ik met deze pil begon met heb ik witte mee-eter achtige bultjes op mijn voorhoofd/rug/borst gehad die om de zoveel tijd veranderde in puistjes. Ik had minder energie, hoe gezond ik ook at. Ik had niet echt oprecht enthousiasme voor dingen. Ik[lees meer...] voelde me in veel situaties neutraal, terwijl ik wist dat ik dan blij/verdrietig moest zijn. Ik heb ook zeer depressieve gedachtes gehad en was heel angstig. Ik had nooit echt de link met de pil gelegd en dacht dat het aan mezelf lag, tot ik ermee stopte en ik me veel beter voelde. Ik voel mijn emoties duidelijker (en ben veel vrolijker) en kan mijn gedachtes beter controleren/sturen. Mijn huid is nu zelfs egaal! Inmiddels over gestapt op mirena spiraal en alle bijwerkingen van de pil zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Nu hopen dat ik geen bijwerkingen krijg van de mirena.
22-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

ik gebruik deze pil tegen een zwangerschap en voor onregelmatige ongesteldheid. Als ik deze reacties lees over deze pil, zie ik dat ik veel bijwerkingen heb van de pil. ik wist niet dat dit door de pil kon komen. ik merk de laatste tijd dat ik heel erg moe ben, depressief, dat ik heel erg aanvallend kan zijn en het gevoel heb of ik alleen ben en heb dan jankbuien. Ik slik[lees meer...] deze pil al vanaf mijn 13de, omdat ik om de 2 weken ongesteld werd en hele erge bloedingen had. Ik heb besloten om deze maand de pil af te maken en daarna te kijken hoe het gaat zonder pil. hopelijk voel ik mij daarna ook weer lekker in mijn vel en ga ik zeker opletten welke pil mij goed bevalt.
22-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Toen ik begon met het slikken van deze pil viel het mee met de bijwerkingen. Na een maand begonnen de eerste klachten. Ik was elke ochtend misselijk en heel moe. Ik voelde me depressief en huilde om alles. Ik slik hem nu nog steeds en heb vaak hoofdpijn. Ook heb ik veel pijn bij de menstruatie terwijl dat niet zo hoort te zijn. Ook ben ik door deze pil bijna altijd 10 dage[lees meer...]n ongesteld. Voorheen was dat maar 6/7 dagen. Als laatste heb ik elke dag hele erge steken onder mijn borst. Het is soms zo hevig dat ik niks kan ademen en kan bewegen. Het is niet zeker dat dat door de pil komt. Ik raad het aan om niet aan deze pil te beginnen.
15-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

na 28 jaar de pil gebruikt te hebben, overgestapt op de mirena en vanaf de eerste dag voelde ik me een stuk beter, niet dat ik eerst ergens last van had, maar het leven kan dus een stuk prettiger aanvoelen met minder hormonen, 2 kilo afgevallen dus geen buikje meer en mijn libido verhoogd, nu niet meer ongesteld en geen slecht humeur meer. Slik dus niet klakkeloos de pil j[lees meer...]aren door.
04-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik was met deze pil begonnen toen ik denk ik 14 was, ik had last van stemmingswisselingen en werd in de ochtend toen ik m nam misselijk. Mee gestopt toen ik 17 was en overgegaan naar de spiraal, dat ging dus al helemaal mis, ik kreeg daar hele erge acne van. Die er dus ook weer uitgehaald. Nu weer aan de pil, alleen mijn vraag is, wanneer ben ik safe. Ik was ongesteld gewo[lees meer...]rden en de 5e dag ben ik begonnen met slikken. Op sommige sites staat na een hele strip en sommige staat er na 7 dagen. Heb nu 10 dagen geslikt, kan iemand mij helpen?..
01-05-2017

Zoely (estradiol / nomegestrol)
Stemmingswisselingen

Beste allemaal, Ik ben 37 jaar en heb in het verleden verschillende soorten anticonceptie gebruikt (de pil). Ik had altijd erg last van de hormonen bij elke pil. Daardoor jaren gestopt met de pil tot afgelopen vrijdag. Ik heb een soort haat liefde relatie met de pil. Menstruatie zonder de pil is heftig en ik voel mij altijd ziek erbij/erdoor. Het niet kunnen regelen van[lees meer...] de menstruatie vind ik ook vervelend. Dus toch weer begonnen. Na wat onderzoek online kwam ik uit bij Zoely. Normaal na 3 dagen gebruik begin ik mij depressief te voelen en heb ik last van bijwerkingen. Bij Zoely ervaar ik tot nu toe geen bijwerkingen en ben ik blij dat er eindelijk een pil is die mij niet anders laat voelen. Ik vond het best wel spannend om weer te beginnen maar nergens voor nodig. Dus voor de vrouwen die ook bijwerkingen ervaren zoals ik raad ik deze pil zeker aan. De hormoonsamenstelling is ook anders dan de andere pillen. Hij is vrij nieuw op de markt, mijn huisarts had er nog nooit van gehoord. Wel prijzig. EUR 40,- voor 3 maanden. Maar meer dan waard.
28-04-2017

Stediril / Neo-Stediril (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben volgens mij 1 van de weinigen met een zeer positieve ervaring met deze pil. Tot nu toe nog geen enkele bijwerking gehad, behalve dat ik me juist beter voel door deze pil! Totaal geen stemmingswisselingen of somber gevoel, eerder juist in een betere stemming! Frapant... maar echt waar! Zeer tevreden over deze pil voor mij voorlopig geen andere, begon in eerste instan[lees meer...]tie met deze pil ter preventie uiteraard, maar ook om een menstruatie uit te stellen en dat deed het ook.
28-04-2017

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Verschrikkelijke pil die bij mij alleen maar zorgde voor extra bijwerkingen (buikpijn, stemmingswisselingen, doorbraakbloedingen) in plaats van resultaat
26-04-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Goeie pil, niet zwanger geraakt nochtans veel geprobeerd.
24-04-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

ik gebruik nu sinds 2007 microgynon 50. Vanaf ik met de pil begin heb ik vooral last van netelroos op handen en zijkant vingers, nog iemand hier last van? komt het doordat deze pil te zwaar is?
12-04-2017

Ethinylestradiol/gestodeen Tabletten (ethinylestradiol/gestodeen)

06-04-2017

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Pil twee keer langere periode gebruikt. Ging beide keren de eerste paar maand goed en kreeg daarna veel last van klachten (Migraine (3-5 keer per week), vermoeidheid, depressieve klachten, misselijkheid, gewichtsverlies, pijn bij vrijen, lusteloosheid). Zag de eerste keer geen verband, totdat de klachten stopten nadat ik met de pil stopte. Tweede keer kreeg ik na ongeveer [lees meer...]vijf maand dezelfde klachten. Desondanks toch nog bijna zeven maand doorgegaan. Kreeg de laatste paar maanden dat ik hem slikte minstens drie zware migraine aanvallen per week waarbij ik vervolgens niks meer kon. Aangezien het leven gewoon doorging toch maar gestopt om te zíen of de migraine in verband stond met de pil. Heb de week dat ik stopte nog één migraine aanval gehad en sindsdien niet meer. Dit hoeft uiteraard niet bij iedereen zo te zijn, voor mij was het gewoon niet de oplossing.
03-04-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Gebruikte het tot augustus 2015. Ben er toen accuut en eigenlijk bij toeval mee gestopt. Ik had al jaren ernstige hoofdpijn en pijn in het gezicht. Op het laatst had ik nog maar een enkele dag in de maand dat ik me enigzins beter voelde. Uiteindelijk bij de neuroloog de diagnose aangezichtspijn gekregen. Nou wil het toeval dat ik in diezelfde periode eigenlijk weer een he[lees meer...]rhaling van de pil moest gaan halen, maar dat ik dat vergeten was. Met als gevolg dat ik het maar achterwege had gelaten en het maar eens een tijdje zonder ging proberen. Ik gebruikte hem alleen omdat onregelmatig was iedere maand. Het resultaat was verbazingwekkend. Ik ben voor 95% van mijn aangezichtspijn af dankzij het niet meer nemen van de pil. Een enkele keer heb ik nog een aanval, maar deze is dan maar van korte duur en bij tijdig ingrijpen met simpel paracetamol en rust op te lossen. Dus na jaren van ellende voor mij echt geen pil meer.
27-03-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben net begonnen met deze pil vanwege erge buikpijn tijdens de ongesteldheid. Sinds ik hem slik heb ik ernstige buikpijn, voel ik me erg slap en heb weinig tot geen eetlust.. Ik heb geen idee of de bijwerkingen al zo snel kunnen komen, ik heb geen idee waar het anders vandaan moet komen.
20-03-2017

Menstruatiepijn

Ik had altijd gigantisch veel last van mijn menstruatie. Ontzettende krampen, moeilijk slapen, futloos voelen; ik was totaal nutteloos. Daarnaast was ik zeer onregelmatig, maar meestal heel snel weer ongesteld. De eerste 2 weken van gebruik kreeg ik heel veel bijwerkingen en voelde ik me heel slecht. Ik heb eerder een depressie gehad en het voelde alsof ik daar weer ik b[lees meer...]elandde. Ik heb de weken uitgezeten, het werd minder en na ongeveer een maand voelde ik me weer normaal. Sindsdien heb ik nergens last van gehad, zijn mijn periodes regelmatig, kan ik ze plannen en bovenal kan ik weer een leven hebben tijdens mijn menstruatie en voel ik me niet zo slecht.
19-03-2017

Menstruatiepijn

Begonnen met de pil vanwege zeer erge menstruatieklachten (buikkrampen, hoofdpijn/migraine, futloos) en als bescherming tegen zwanger worden. Voor het eerst begonnen afgelopen woensdag en vanaf de aller eerste inname al last van misselijkheid, terwijl ik normaliter zelden misselijk ben. Naast de misselijkheid kreeg ik ook last van hoofdpijn. Gelijk contact opgenomen met de[lees meer...] huisarts en besloten de pil niet op de nuchtere maag in te nemen maar pas in de avond. Dit ook een tijdje volgehouden naar wederom weer hele dagen misselijk. Weer contact opgenomen met de huisarts en besloten te stoppen met deze pil en zsm een afspraak maken voor een ander middel. Geen goede ervaringen mee dus!
17-03-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Al op mijn 15e ben ik begonnen met het slikken van de pil. Omdat ik veel last had van puistjes ben ik eerst begonnen met de Diane pil en na een jaar ben ik op aanraden van de huisarts overgestapt op de Yasmin pil omdat deze lichter zou zijn. De Yasmin pil heb ik jarenlang geslikt zonder noemenswaardige bijwerkingen. Na ongeveer 5 jaar begon ik echter veel last te krijgen v[lees meer...]an vaginale schimmelinfecties. Deze werden elke keer behandeld met schimmeldodende middelen en dan was ik er even vanaf, maar binnen de kortste keren was de schimmelinfectie weer terug. Er ging geen maand voorbij zonder (soms meermaals) een schimmelinfectie. Mijn libido werd ook erg laag en ik had geregeld last van duizelingen. Ik ben heel vaak bij de huisarts geweest met deze klachten en daar kreeg ik te horen dat veel vrouwen er helaas last van hebben en dat ik de anti-schimmelmedicatie maar gewoon preventief moest gebruiken. De vele schimmelinfecties hebben mijn seksleven ook erg beïnvloeden en hebben uiteindelijk ook geresulteerd in veel pijnklachten tijdens het vrijen (vaginisme). Uiteindelijk ben ik bij de bekkenbodemspecialist terecht gekomen om deze problemen op te lossen. Na jaren aanklungelen was ik het spuugzat en heb ik samen met mijn partner besloten om te stoppen met de pil, ondanks dat we nog geen kinderwens hadden. De huisarts vond het niet nodig, want deze was van mening dat de pil niet de veroorzaker kon zijn van al mijn klachten. Ik was echter inmiddels wanhopig en wilde alles wel proberen. En jawel, na een paar maanden gestopt te zijn met de pil werden de schimmelinfecties minder! Wat was ik blij. Helaas heeft mijn eerste natuurlijke menstruatie wel enorm lang op zich laten wachten (meer dan 10 maanden). Mijn hormonale huishouding lag enorm overhoop. Inmiddels ben ik 1,5 jaar verder en zijn mijn menstruaties terug, maar heb ik wel een hele lange cyclus, waar ik dat voordat ik de pil slikte nooit had. De schimmelinfecties zijn bijna helemaal verdwenen en ik heb mijn libido terug. Wat een verschil.De pil heeft mijn hormoonhuishouding dus enorm in de war geschopt, had ik dat maar eerder geweten. Een grote frustratie die ik heb is dat veel (huis)artsen de bijwerkingen die een pil kan geven wegwuiven (ik ben destijds bij verschillende geweest). Elk lichaam is anders, en hormonen kunnen van GROTE invloed zijn op je gezondheid. Alle bijwerkingen zijn voor mij het gemak van het niet zwanger raken niet waard geweest. Inmiddels gebruik ik een natuurlijk anticonceptiemiddel en hier ben ik dolgelukkig mee. Een temperatuurmeter die je vruchtbare dagen berekend, en dus aangeeft op welke dagen je onbeschermd kunt vrijen als je niet zwanger wil worden (of juist ideaal andersom, als je wel zwanger wil worden). Voor mij is deze oplossing ideaal, omdat ik een vaste partner heb.
08-03-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ben dit gaan gebruiken i.v.m. heftige ongesteldheid en pms klachten. Heb al maanden vage klachten, misselijkheid, duizelig, lenzen die ik niet meer kan dragen en haar verlies. Mijn arts wist er niet waar mijn klachten vandaan kwamen, tot ik de bijsluiter op Internet gevonden had en het mee nam naar haar. Ben dan ook direct gestopt en krijg mijn oude pil weer. Die ik e[lees meer...]erder slikte en niet deze goedkopere variant.
07-03-2017

Overgang

Gedurende 20 jaar Femodeen gebruikt. Nooit klachten gehad. Naderhand de goedkopere versie ethinylestradiol/gestodeen 0,030/0,075 mg van merk Mylan of Sandoz gebruikt. Dit merk ook altijd zonder tussentijdse bloedingen kunnen gebruiken. Geen klachten, alleen tijdens stopweek wat meer hoofdpijn, ook met Femodeen. Sinds ongeveer 23 september 2016 met lichtere pil begonnen op [lees meer...]advies van gynaecoloog. Ethinylestradiol/levonorgestrel merk Mylan 0,02/0,10 mg. Werd na een paar weken ontzettend misselijk, kon geur van koffie nog niet verdragen. Ben toen, na een week ziek te zijn geweest, gestopt met deze pil en was na een dag al niet meer misselijk en kon na 2 dagen weer gaan werken. Ben toen definitief met hormonen gestopt en in 4 maanden tijd 7 kilo afgevallen.
06-03-2017

Acne/puistjes

Ik gebruik sinds 2 dagen de pil omdat ik sinds 2 maanden last heb van steenpuisten. Dit heb ik in het verleden weleens gehad toen ik 16 was. Tot nu toe geen ernstige bijwerking, behalve in de ochtend beetje misselijk. Daarom neem ik de pil voor het slapen gaan. Heeft iemand enige ervaring met de pil en acné? Wanneer neemt acné af? Ik vind het vreselijk :(
05-03-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben ermee gestopt omdat ik ernstige stemmingswisselingen er op na hield, dat het mij enorm belemmerd in alles. Je kan je relatie ermee verkloten als je zoveel stemmingswisselingen en piekergedachtes hebt. Nu ik een weekje ben gestopt, begin ik mij al wel beter te voelen. Mijn relatie gaat beter dan een paar maanden geleden en nu hoop ik dat het alleen maar beter wordt.
27-02-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Prima pil niet veel op aan te merken. Lang problemen gehad met cystes op mijn eierstokken en zijn door deze pil helemaal verdwenen. Af en toe van misselijkheid in de ochtend en stemmingswisselingen. Verder hevige buikpijn maar alleen als ik ongesteld moet worden (dit hoort minder te worden door de pil maar heeft voor mij geen effect)
23-02-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sorry maar wat is dit voor een rotzooi??! Krijg ineens een nieuw merk voorgeschoteld van de apotheek Eerst super misselijk Hoofdpijnen Huilbuien Depressief Boos Gespannen Hele erge nachtmerries En niet helder zien horen??? Ik weet dat iedere pil zijn bijwerkingen heeft, maar dit is niet te doen hoor. Ik vind het vergif.
21-02-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Echt de meest verschrikkelijke anticonceptie pil die ik ooit heb gebruikt!! Van de zomer kreeg ik ineens veel bulten op mijn rug en op mijn borst, toen dacht ik dat het zonnenallergie was maar dat was het dus niet. Ik kwam erna achter dat het zware acne was, het trok ook door naar mijn kaaklijn en mijn nek waardoor ik helemaal onder zat met acne. Veel stemmingswisselingen [lees meer...]en continu een opgeblazen gevoel plus veel aangekomen. Toen dacht ik in november ik stop eens een maand kijken wat het doet. De acne werdt gelijk een stuk minder, paar kilo afgevallen en ik voelde me weer echt mezelf. Terug gegaan naar de dokter en toen kreeg ik weer de microgynon 30 en na 3 weken krijg ik alles weer helemaal terug. Ik zit weer helemaal onder met acne, heb een opgeblazen gevoel en ben weer een paar kilo aangekomen. Ik ga dalijk terug om weer te vragen of ik asjeblieft weer de Yazmin pil mag, want dit vind ik echt 10000 keer niks!
17-02-2017

Overgang

14-02-2017

Premenstrueel syndroom (PMS)

Altijd deze pil geslikt sinds deze mij was voorgeschreven. Eerst had ik een hogere dosis waarbij ik vrij intrusieve bijwerkingen kreeg. Na het overstappen naar een lichtere dosis zijn deze vrijwel verdwenen. Ik slik deze pil non-stop zonder stopweek (op advies van mijn huisarts).

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3886)
Anticonceptie - overig (2970)
Cholesterol (2339)
Depressie - antidepressiva overig (2170)
Epilepsie (1962)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1769)
Pijn - morfine-achtigen (1677)
Pijn (1594)
ADHD - psychostimulantia (1497)
Verslavingsziekten (1447)
Maagzuur - protonpompremmers (1339)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1316)
Bloeddruk - betablokkers (1172)
Anticonceptie - eenfase (1088)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (900)
Migraine (859)
Angststoornissen (844)
Depressie - antidepressiva TCA (822)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (807)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!