categorie

Anticonceptie - eenfase

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - eenfase

15-02-2021 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Huid is enorm gaaf tijdens gebruik. Nu last van acne en vettig haar, heb inmiddels al 2 jaar een spiraal. Ga hem eruit laten halen en terug naar de pil want mn verlaagde zelfvertrouwen door mn slechte huid is het me niet waard. Hiervoor 4 jaar de Yasmin geslikt.

08-02-2021 | Vrouw | 40
Premenstrueel syndroom (PMS)
Na jaren tobben met PMS en vroegere slechte ervaringen met de pil toch met deze pil begonnen op aanraden van de huisarts. Ik was al 20 jaar pilvrij door mijn vroegere ervaringen. Ik ben werkelijk waar een ander mens geworden. Ik voel me alle dagen goed ipv 1 week per maand. Ik was heel Sceptisch door alle horror verhalen maar ik ben blij dat ik toch de beslissing heb gen[lees meer...]omen. Me haargroei is ook weg, me libido is nog steeds goed en me huid is ook helemaal gaaf. Ik slik de pil ook 3 maanden door en zit nu in mijn 4e maand dus ik ben echt heel erg tevreden. Zelfs mijn kinderen valt het op dat ik beter in mijn vel zit, mijn lontje is een stuk langer geworden.

22-01-2021 | Vrouw | 20
Buikpijn
Zelf had ik altijd zeer heftige menstruaties. Ik verloor niet alleen super veel bloed, maar ik had de eerste paar dagen (vooral de eerste twee dagen) ook vreselijk heftige buikpijn. Het was zo erg dat ik letterlijk niks kon doen en alleen maar in m’n bed aan het creperen was. Verder was ik ook redelijk onregelmatig ongesteld. Nu zit ik +- een jaar aan deze pil, van het mer[lees meer...]k ‘Mylan’. Ik kreeg een keer een ander merk, en dat was een drama. Met dat andere merk (maar zelfde soort pil) was ik gewoon 4 weken ongesteld en kreeg ik bij pas de 2e en 3e week buikpijn. Bij gebruik van deze pil van het merk Mylan was ik eindelijk regelmatig ongesteld. Maar het allerfijnste was, dat ik niet meer zulke heftige buikpijn had en zoveel bloedverlies. Echter was dit bij de eerste 1/2 maand(en) niet het geval. Waarschijnlijk omdat m’n lichaam nog moest wennen. Kortom, deze pil, van het merk Mylan, werkt voor mij ideaal en is voor mij de beste keuze.

16-01-2021 | Vrouw | 24
Endometriose
Na veel soorten anti conceptie te hebben geprobeerd (Microgynon 30, 50, minipil, Mirena, Depo Provera, 3-fase pil etc) was ik er helemaal klaar mee. Veel hormonen gaven vreselijke bijwerkingen (depressie, doorbraakbloedingen etc) en ik had bijna de hoop opgegeven toen Zoely op mijn pad kwam. Eindelijk een pil waar ik geen bijwerkingen door ervaar. Heel fijn en kan het zeke[lees meer...]r aanraden als je problemen hebt ervaren met andere anti conceptie.

Daylette

10-01-2021 | Vrouw | 15
Menstruatiepijn

Ethinylestradiol/Drospirenon

05-01-2021 | Vrouw | 20

Microgynon '30'

02-01-2021 | Vrouw | 17
ethinylestradiol / levonorgestrel
Prima pil, als je onzeker bent in de werking van conceptiepillen, is dit een goede pil om je vertrouwen te geven. Hij had voor mij weinig tot geen bijwerkingen. Of ik merkte het niet. Ik kwam niet aan, kreeg er geen depressie van en werd door regelmatig gebruik niet zwanger. Aanrader!

02-01-2021 | Vrouw | 32
estradiol / nomegestrol
Zeer tevreden over deze pil, gebruik hem nu een half jaar. Ik heb pcos en van alle andere anticonceptiepillen die ik hiervoor had werd ik zeer emotioneel en constant doorbraakbloedingen. Met de zoely wordt ik nu na een half jaar gebruik bijna niet meer ongesteld. Voor mij is dit voor nu perfect, maar ieder lichaam is anders en reageert anders. Tot mijn 35ste blijf ik dit[lees meer...] zeker gebruiken (schijnt na je 35ste niet meer zo veilig te zijn om te gebruiken)

27-12-2020 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/levonorgestrel
Vroeger jarenlang de Diane geslikt, toen geen problemen. Een maand hiervoor een week de Mirena gehad, deze gaf ook bijwerkingen, maar niet dezelfde. Hierom eruit laten halen. Ik heb deze pil maar drie dagen geslikt. Elke keer een half uur na inname begon mijn linkerarm te tintelen, en dit trok naar mijn kaak. Mijn middenrif had een raar beurs gevoel. Mijn recherborst v[lees meer...]oelde ook raar, ik nam aan dat het was omdat ze op zouden zwellen. Hoewel vreemde dat het alleen de rechterkant was die naar aanvoelde. Het voelde alleen anders dan normaal, een soort vage spierpijn. Gestopt met slikken, menstruatie kwam en ging als gewoon. Daarna krijg ik aan een stuk door paniek aanvallen. Vervolgens dat vage gevoel wat ik in mijn borst heb in mijn tong, dit trekt naar mn mond, kaak, gezicht, keel, oksel en uiteindelijk borst. Ookal zijn de meeste paniekaanvallen weg, het rare gevoel blijft dagelijks terug komen. En dit is weken later, terwijl ik de pil zelf maar 3 keer heb geslikt. Ik heb liever de oncomfortabele 'normale' klachten tijdens mijn menstruatie, ookal zijn ze lastig, ik weet tenminste wat er in mijn lichaam gebeurd!

23-12-2020 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik was al bang om weer depressief te worden na jaren van gebruik en depressie. Heb meerdere soorten anticonceptie gebruikt en allen zorgden ervoor dat ik depressief werd. Nu door mijn vriend ben ik het weer gaan gebruiken maar ik stop weer door de bijwerkingen.

18-12-2020 | Vrouw | 23
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik ben een aantal geleden begonnen met het slikken van deze pil! Ik was erg nerveus toen ik eraan begon, omdat ik allerlei verhalen hoorde over depressief zijn, stemmingswisselen en eigenlijk alle punten die in de reacties genoemd worden. (Vervelend dat de vrouwen dit moeten meemaken). In het begin had ik juist nergens last van. Mijn cyclus werd regelmating en de menst[lees meer...]ruatie is alleen 1 keer uitgebleven. Nergens last van dacht ik.. Het is een keertje voorgekomen dat ik vergeten was om de pil te slikken. De dagen hierna kreeg ik meteen last van migraine en vreselijke moeheid. Ik had in mijn leven nog nooit last gehad van migraine, dus schrok er nog al van. Nu is het zo dat ik vaak duizelig wakker wordt en het lijkt of mijn evenwicht verstoord is. Ik blijf gedurende de dag ook een misselijk gevoel eraan overhouden. Nu vraag ik me af of andere vrouwen hier ook last van hebben.. Ik heb de reacties snel gescand, dus misschien dat ik erover heen gelezen heb (excuses daarvoor). Veel sterkte aan de dames hier die een nare ervaring hiermee hebben!

YAZ 24+4

18-12-2020 | Vrouw | 29
ethinylestradiol / drospirenon
Voel me weer lekker in me vel en energiek, drink hierdoor zelfs minder koffie. Libido verminderd wel lichtelijk.

04-12-2020 | Vrouw | 35
Eierstokkanker
Begonnen met deze pil omdat het slikken van de pil je kansen op eierstokkanker verlaagt (en ik heb al een hoger risico) en omdat het zou helpen met mijn menstruatie die zeer pijnlijk en onregelmatig was. Gyn stelde zoely voor, omdat deze natuurlijker zou zijn en minder bijwerkingen. Eerste paar maanden ging perfect en nergens last van, behalve wat aankomen. Na enkele [lees meer...]maanden kreeg ik veel hoofdpijn en rugpijn en werd mijn menstruatie heel onregelmatig (dan wel een bloeding en dan maanden weer niet) en als ik wel mijn periode kreeg had ik ook extreem veel last van krampen. Alsof ik helemaal geen pil slikte! Daarnaast vloeide ik ook heftig. De krampen bleven na een tijdje zelfs aanhouden buiten mijn periodes om. Van pijnlijke steken tot krampen. Naar de huisarts gegaan, omdat ik dacht dat deze krampen mogelijk te maken hadden met mijn verhoogde kans op eierstokkanker en er iets goed fout zou kunnen zijn. Deze verwees me door naar het ziekenhuis en de Gyn (andere dan die Zoely voorschreef) gaf aan dat dit een veel voorkomend probleem is met Zoely en adviseerde mij ermee te stoppen. Nu een proef periode starten met Microgynon30 en hopen dat deze klachten dan verdwijnen (wat de Gyn wel verwacht)

27-11-2020 | Vrouw | 50
Overgang
Na een zware menstruatieperiode van 5w met als gevolg bloedarmoede, was ik met mijn gynaecoloog overeengekomen om deze pil even te gebruiken om de bloeding onder controle te krijgen. De eerste maand ging goed, al had ik wat last van hoofdpijn tijdens mijn "off pil" periode. Ben nu bijna op het einde van mijn 2de strip en is al een kleine week geen aangename periode. Sta[lees meer...] op met hoofdpijn en ga er mee slapen. Alsook had ik zeer veel last van oogmigraine. Na de bijsluiter te lezen ben ik meteen gestopt met deze "pil" te nemen. Hopelijk voorkom ik nu erger, even afwachten.

Microgynon '30'

24-11-2020 | Vrouw | 44
ethinylestradiol / levonorgestrel
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Slik sinds aantal weken deze pil, maar nu van Aurobindo, en nu last van nachtelijk transpireren, hallucinaties. Hoofdpijn en misselijkheid had ik ook al last van bij Teva. (leuk hè, die verzekeringsmaatschappijen die voor jou bepalen welk merk je krijgt?!)

23-11-2020 | Vrouw | 17
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik heb deze pil geslikt van april 2019 tot november 2020 ik ik kan gerust zeggen dat ik nog nooit zoveel spijt heb gehad van iets. Deze pil heeft me bijna kapot gemaakt. Ik begon hem te nemen in de hoop mijn maandelijkse klachten te verminderen en omdat ik die zomer 3 weken op vakantie zou gaan. Na de vakantie ben ik hem blijven slikken omdat ik het wel handig vond om te k[lees meer...]unnen plannen. Mijn klachten zijn erger en erger geworden tot op het punt dat ik mezelf pijn heb gedaan en er vaak aan heb gedacht mijn leven tot een einde te brengen. Vorige week zondag vroeg mijn moeder of het misschien wel aan de pil kon liggen. Toen ik op de bijsluiter kreeg schrok ik en heb ik vandaag de huisarts gebeld voor een afspraak, daarna ben ik online gaan kijken wat anderen ervaren hadden door deze pil en echt, ik ben boos. Ik heb nu al zo lang rondgelopen met depressieve gevoelens en gedachten, hoofdpijn. buikpijn, zware vermoeidheid en nog heel veel meer. Ik zit nu in 5 vwo en heb nu al te horen gekregen dat ik misschien beter het jaar over kan doen omdat ik eerst voor mijn gezondheid moet zorgen omdat het al slecht gaat sinds de derde maar nog slechter sinds de vierde. Deze pil heeft zo veel voor me verpest omdat ik zo vaak thuis moest blijven door mijn klachten... Alsjeblieft, neem deze pil niet. Hij zal je fysiek en emotioneel zo veel schade aanbrengen. Ik wens dit echt niemand toe.

20-11-2020 | Vrouw | 15
ethinylestradiol/levonorgestrel
Niet aan beginnen. Troep is het. Zorgt voor depressies bij je puber.

03-11-2020 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/drospirenon
Deze pil heb ik 7 jaar geslikt. Helpt goed tegen veel bloedverlies tijdens de menstruatie en deed wonderen voor mijn huid. Ik had echt nooit meer een onzuivere huid, maar dan ook echt nooit. Ik had welgeteld 1 hooguit 2 minuscule puistjes tijdens mijn menstruatie. En natuurlijk het belangrijkst: geen zwangerschap ;) Nadelen die ik ervaarde: maandelijks migraine, afvlak[lees meer...]king van mijn emoties en bijna geen libido. Werd nooit echt meer opgewonden. Ik dacht dat er iets mis was met mij maar het was gewoon de pil. Daarom uiteindelijk gekozen voor hormoon vrije anticonceptie (koperspiraal). Die vervelende bijwerkingen zijn dus allemaal verdwenen! Maar mijn mooie huid helaas ook...

Microgynon '20'

30-10-2020 | Vrouw | 41
ethinylestradiol/levonorgestrel
Pijnlijke borsten , hoofdpijn af en toe bulten in het gezicht. . Na een maand was dit over. 2.5 jaar heel evreden toen opeens eerder dan einde van de strip ongesteld, soms nog 5 of 4 pillen te gaan. Ik ben inmiddels 8mnd gestopt wou over stappen op de nuvaring maar lees teveel klachten en hogere kans op trombose dus ik ga toch nog een keer de pil proberen

30-10-2020 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Op advies gynaecoloog dit middel 3 maanden geprobeerd tegen hevige menstruatie. De eerste maand ging het prima, idd minder bloedverlies. De maand erna blijven vloeien, de maand daarna zelfde verhaal. Na overleg gestopt, menstruatie stopte weer netjes. Buikpijn bleef wel en ik werd wat benauwd met hoestje. Dat bleek na 3 weken meerdere longembolieën te zijn met flink [lees meer...]wat longschade aan de long zelf maar ook aan het longvlies. De combinatie van deze pil, boven de 35 jaar en roken is mij bijna fataal geworden. Zint eer ge begint

28-10-2020 | Vrouw | 52
Acne/puistjes
Ik heb 30 jaar yasmin doorgenomen zonder stoppen om migraine uit te sluiten. Nu pre menopauze en gestopt ermee. Mijn huis is zo vettig niet normaal en overal puistjes. Nu raad ze me aan om over te gaan op yasminella daar die lichter is

Lovette

21-10-2020 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel
Over het algemeen ben ik wel tevreden over deze pil. Ik ben drie jaar geleden begonnen met deze pil vanwege acné, overmatige haargroei door PCOS en onwijs veel krampen tijdens de menstruatie. Voor de Lovette slikte ik de Yasmin pil, maar daarvan kreeg ik erge menstruaties en kramp in m'n kuiten., en voor de Yasmin slikte ik de gevaarlijke Diane-35, waarvan ik per direc[lees meer...]t ziek werd en gelijk gestopt ben. Ook hielpen beide pillen niet tegen haargroei en acné. De Lovette hielp wel tegen krampen en hevige menstruaties, maar niet tegen acné en haargroei. Ook had ik last van gewichtstoename bij alle pillen. Maar ik had verder geen andere klachten bij deze pil zoals ziek, veel kramp, pijnlijke borsten etc etc. Anderhalf jaar geleden gestopt met de Lovette, omdat ik een doorbraak bloeding kreeg die niet wilde stoppen. Ook zag ik niet in waarom die pil nog nodig was, ik had destijds toen ik stopte geen relatie. Ik heb toen een jaar lang geen menstruatie gehad. Inmiddels heb ik een relatie waardoor ik weer begonnen ben met de Lovette. Momenteel erg misselijk, brandend maagzuur en buikpijn, maar verder niks. Misschien nog afwachten. Op de doorbraak bloeding 1,5 jaar geleden na en een jaar lang geen menstruaties, was ik zeer tevreden over de Lovette, weinig bijwerkingen.

18-10-2020 | Vrouw | 41
Premenstrueel syndroom (PMS)
Sinds jaren zonder pil (was er angstig voor door allerlei negatieve verhalen) nu sinds 3 maanden deze pil voor pms klachten (partner gesteriliseerd, dus niet voor anti conceptie). De eerste 2 weken moest ik even wennen, was nog een beetje aan het schommelen in humeur. Sindsdien heel gelijkmatig in stemming en zelfvertrouwen, waar ik voorheen maar 1 'goede'week per maand ha[lees meer...]d, voel ik me nu alle dagen prima. Ik kan veel meer hebben. Voel me zeker nog mezelf en ben blij of verdrietig op logische momenten. Op een paar extra pukkeltjes en 1 kilo erbij na, heel erg tevreden met deze pil.

09-10-2020 | Vrouw | 31
ethinylestradiol/levonorgestrel
Mijn ervaring wisselt heel erg van welk merk pil. Eerst het standaard doosje van PCH. Heel fijn. Eindelijk weer regelmaat en kon mijn menstruatie ook eindelijk weer eens een weekje uitstellen indien nodig. Sinds een half jaar niet meer verkrijgbaar en nu Focus. Wat een enorme troep. Een pil vergeten of stopweek zorgt voor ondragelijke hoofdpijn en sinds gebruik heel veel[lees meer...] last van puistjes. Constant moe. Zusje heeft helaas dezelfde klachten maar huisarts wil niet meewerken aan een ander merk, want het is hetzelfde medicijn. Ik wil mensen echt waarschuwen voor als je Focus (roze doosje) voorgeschreven krijgt. Let goed op, als je extra klachten hebt, direct de huisarts bellen. Geen idee wat deze fabrikant in de pil stopt want in PCH niet zit, maar voor mij echt afschuwelijk.

05-10-2020 | Vrouw | 24
estradiol / nomegestrol
Na stoppen met deze pil verdwenen mijn gezondheidsklachten als sneeuw voor de zon, ondanks veelvuldig ziekenhuisonderzoek nooit ontdekt dat het al die tijd al aan deze pil lag. Wees dus alert bij gebruik!

25-09-2020 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik heb ongeveer 13 jaar lang deze pil geslikt (ben inmiddels eind 20) en nu gestopt, omdat ik toch wilde weten hoe het zonder de pil. Voordat ik aan de pil begon zat ik in de puberteit en had ik soms last van puistjes, nu ik gestopt ben (na ongeveer 4 maanden) zijn de puistjes terug, vooral op mijn voorhoofd is het vrij erg.. Ik weet niet of het tijdelijke klachten zijn,[lees meer...] of dat het beter wordt als mijn hormonen wat minder 'in de war' zijn vanwege het stoppen, maar het is wel erg vervelend. Daarnaast merk ik door het stoppen dat mijn haar uitvalt (niet heel erg, maar wel een verschil) en dat mijn haar heel snel vettig wordt. Na 1 dag moet ik mijn haar eigenlijk alweer wassen. Heeft iemand anders ervaring met huidproblemen door stoppen met pil die tijdelijk waren? Ik hoor namelijk graag of het beter wordt, anders overweeg ik om toch maar weer te beginnen met de pil.

07-09-2020 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik heb een leveradenoom van 5 bij 5 cm gekregen door het gebruik van deze pil. Gestopt en 6 maanden later is het gelukkig kleiner geworden en nu nog 2 bij 2 cm. Mag dit nooit weer gebruiken van mijn arts.

YAZ 24+4

02-09-2020 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Mijn acne is volledig weg na 6 maand gebruik van deze pil. Ook mijn humeur is ineens veel beter geworden terwijl dat ik vroeger last had van depressie. Aanrader dus !

25-08-2020 | Vrouw | 56
ethinylestradiol/levonorgestrel
De huisarts schreef dit middel voor tegen extreme bloedingen in de overgang, maar ipv af te nemen namen ze toe. De bijwerkingen waren afgrijselijk. Ik voelde me aldoor beroerd. Ik ben gestopt en later overgestapt op Utrogestan, een bio-identieke progesteron, dat destijds niet alleen de bloedingen vrij snel stopte, maar ook mijn algehele kwaliteit van leven verbeterde. Eind[lees meer...]elijk sliep ik weer. Ik knapte zienderogen op. FYI: ik weet de sterkte niet meer, maar dat veld moest ingevuld. Ik weet nog dat het een lage dosering was.

Daylette

20-08-2020 | Vrouw | 33
ethinylestradiol / drospirenon
de bijwerkingen ervaar ik als ernstig slik deze pil nu 3 weken en ben zwaar depresief sinds ik deze gebruikt maar helaas krijg geen anderen pil ben je al depresief ga deze pil dan nooit slikken

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5315)
Anticonceptie - overig (3874)
Cholesterol (2936)
Depressie - antidepressiva overig (2784)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2430)
Pijn - morfine-achtigen (2247)
ADHD - psychostimulantia (2147)
Pijn (2034)
Verslavingsziekten (2003)
Bloeddruk - betablokkers (1717)
Maagzuur - protonpompremmers (1590)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1543)
Anticonceptie - eenfase (1418)
Angststoornissen (1256)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1195)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1177)
Depressie - antidepressiva TCA (1066)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (984)