categorie

Anticonceptie - eenfase

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - eenfase

12-10-2021 | Vrouw | 32
ethinylestradiol/drospirenon
Ik vergat vaak mijn pil of had schrik dat ik toch zwanger kon geraken na ziekte ik had er weinig vertrouwen in.

07-10-2021 | Vrouw | 20
Onregelmatige menstruatiecyclus
Deze pil was echt vreselijk voor mij. Ik ben hem gaan slikken omdat ik erg onregelmatig ongesteld was ook wilde ik graag een wat rustiger huid. Eigenlijk na 4 dagen al begon ik puisten te krijgen op mijn kin. Nog niet zo erg dat ik dacht dag het door de pil kwam. Mijn huid was altijd al wat onrustig. De pukkels werden alleen maar erger en erger. De derde strip heb ik n[lees meer...]iet afgemaakt omdat ik mij heel erg depressies voelde en eigenlijk continue stress had. Ik denk dat dit komt door de pukkels die ik kreeg maar de pil heeft deze depressie gedachten sowieozo versterkt. Ik hoorde ook van de mensen om mij heen dat ik erg emotioneel reageerde op dingen. Ook kreeg ik haarvorming op mijn kin en wangen. Ik ben 2 weken gestopt en gisteren begonnen aan de Yasmin pil. Nou werkelijk waar na 1 dag was mijn huid al beter! Ik weet niet of dit mogelijk is maar ik hoor het ook van andere. Mijn gezicht voelt ook minder geïrriteerd. Conclusie voor mij werkt deze pil niet. Dit is natuurlijk voor iedereen anders maar dit is mijn ervaring.

24-09-2021 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik slik deze pil sinds mijn 14e en heb hier nooit problemen mee gehad. Toen geswitcht naar de WeCare pil omdat de Mylan tijdelijk niet beschikbaar was. Ik kreeg van de WeCare mega last van infecties en daarom weer geswitcht naar de Mylan toen die weer beschikbaar kwam. Nooit een andere meer gebruikt. Zeer tevreden over.

18-09-2021 | Vrouw | 50
Overgang
Ik ben twee maanden geleden gestart met zoely omwille van overgangsproblemen. Ik heb een zware bevalling gehad en daardoor bekkenbodemproblemen. Werd erger tijdens perimenopauze. Nu met zoely zijn de vaginale problemen volledig weg vanaf dag 1. Ongelooflijk positief verschil. Qua bijwerkingen heb ik wel netelroos gekregen ( vroeger nog al eens gehad), ik moet daarvoor anti[lees meer...]histaminica nemen. Ook totaal geen hongergevoel. Ik ben er heel blij mee, ondanks bijwerking.

13-09-2021 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/levonorgestrel
Altijd de Yazz gehad, daarna over gegaan naar een prikpil (depo-provera) heel fijn, geen menstruatie e.d. meer gehad. Maar omdat er toch een kinderwens in de toekomst is, gewisseld naar deze pil, omdat deze "sneller" uit je systeem is. Weinig bijwerkingen eigenlijk, alleen minder eetlust maar dat is juist goed. Verder nog niet ongesteld geweest, maar dit kan komen [lees meer...]doordat de prikpil nog doorwerkt. Dus lang niet alle ervaringen zijn negatief. :)

29-08-2021 | Vrouw | 53
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik slik al jaren de combinatie pil vanwege enorne hormoonschommelingen met daarbij depressie klachten Ik slik de pil door zonder stopweek hierdoor blijven de hormonen stabiel en dat is voor mij de oplossing. Zonder is het echt niet te doen De pil die ik eerst slikte ik meen mycroginon is een tijd terug vervangen door deze pil Ik heb nu 2 keer een doorbraakbloeding geh[lees meer...]ad wat ik met die andere pil nooit had Wat ook gepaard gaat met hormoonschommelingen

28-08-2021 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik ben jarenlang aan deze pil geweest en heb de klachten altijd weggewuifd als puberteit (ik was 22 toen ik stopte). Nee dus, toen ik stopte met de pil verdwenen al mijn klachten als sneeuw voor de zon. De meest vervelende klachten waren zeker depressief zijn, vaginale afscheiding en misselijkheid. Naast dat ik me depressief voelde, voelde ik me ook de hele dag vies en fys[lees meer...]iek niet in staat om dingen te ondernemen. Voor mij nooit meer de pil. Ik voelde me zowat herboren toen ik stopte. Enige pluspunt: nooit zwanger geweest.

Ethinylestradiol/Drospirenon

23-08-2021 | Vrouw | 23
Onregelmatige menstruatiecyclus
Vanwege onregelmatige menstruatie, overbeharing en acne ben ik begonnen met dit middel. Mijn acne lijkt eerder erger te zijn geworden, mijn beharing is niet minder en ik ben nogal geschrokken van de bijwerkingen. Ik heb daarom besloten om na 1.5 slikken te stoppen. De klachten waarvoor ik begon neem ik maar voor lief.

Ethinylestradiol/gestodeen Tabletten

16-08-2021 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/gestodeen
Onregelmatige menstruatiecyclus
In het begin ging het goed en was ik tevreden. Mijn emoties waren wat afgevlakt en mijn zelfbeeld werd met de maand negatiever, maar dit had ik in eerste instantie niet door. Na een jaar begon ik erg veel pijn in mijn linkerborst te voelen en had ik een constant gespannen gevoel. Na maanden pijn op advies van de huisarts gestopt met de pil. De klachten verdwenen gelijk en [lees meer...]ik werd een stuk positiever en zit nu weer lekker in mijn vel. Ik voel me 10kg lichter zonder dat ik daadwerkelijk ook maar iets ben afgevallen. Best heftig wat zoiets met je kan doen. Bijwerkingen: pijnlijke borsten, afgevlakte emoties, constant opgeblazen gevoel, negatief zelfbeeld.

16-08-2021 | Vrouw | 20
Onregelmatige menstruatiecyclus
Werkt goed, maar werd er somber en erg ongelukkig van. Het was het nemen niet waard. Na 4 maand al geswitcht vanwege te erge bijwerkingen.

14-08-2021 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik ben begonnen met het slikken van deze pil in combinatie met tretoine crème. In het begin leken mijn puistjes op mijn rug minder te worden, maar die op mijn gezicht werden alleen maar erger terwijl ik hier de creme niet opsmeerde. Na een paar maanden gebruik van de pil ben ik erachter gekomen dat dit hormonale acne is en dus door de pil komt. Daarnaast ben ik van mezel[lees meer...]f een vrolijk persoon die geniet van sociale activiteiten. Na een tijd gebruiken van de pil merkte ik dat ik erg snel emotioneel werd en erg snel de mensen om me heen afsnauwde. Uiteindelijk is het zover gekomen dat ik uren op bed lag te huilen, geen zin meer had in het leven, geen zin meer had om af te spreken met vrienden en ik dus erg somber was. Ik kende mezelf helemaal niet op deze manier. Ik kon ook geen reden bedenken waarom ik mij zo depri voelde dus dat vond ik extra lastig. Ik ben blij dat ik deze reacties op deze site heb gelezen. Ik ben er eigenlijk zeker van dat mijn depressieve gevoelens door deze pil komen. Ook ben ik 5 kilo aangekomen terwijl ik echt niet meer eet dan gewoonlijks. Ik ga er per direct mee stoppen. Ook helpt het dus niet tegen mijn puistjes maar ook al zou dat wel helpen, zou ik er sowieso mee stoppen. Alleen heb ik wel een vraag aan degene die een soortgelijke ervaring hebben met deze pil wat betreft de depressieve gevoelens: na hoelang gestopt zijn met de pil verminderden deze klachten? Ik hoop dat ik snel weer de oude ben..

22-07-2021 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik slik hem nu bijna 3 weken. Overstap gemaakt omdat ik van mijn spiraal erge onderhuidse ontstekingen kreeg. Zat al aan de antibiotica en agressieve zalf niks hielp. Tot ik de yasmin pil voorbij zag komen. Dus spiraal verwijderd en begonnen weer aan de pil! Sins ik hem slikte geen een ontsteking meer gekregen! Hier en daar mini jeugdpuistje die na dag weer weg was[lees meer...]! Wel heb ik soms klein beetje bloed verlies nog tussen door, maar ben ook net over gestapt dus ga er van uit dat, dat straks weg is! Ik ben tot nu toe erg tevreden vooral door dat mijn huid eindelijk tot rust kan komen en verder nog geen bijwerkingen!

19-07-2021 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ongeveer 1.5 jaar de pil gebruikt. Merkte dat ik geleidelijk aan minder goed mijn emoties kon beheersen, wat vervelend was voor mezelf maar ook voor mijn partner. Om die reden gestopt.

16-07-2021 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/levonorgestrel
Sinds gebruik deze pil last van zware depressies, enorme bulten als puisten, contactbloedingen en overbeharing. Met het merk WEC had ik hier veel minder last van maar deze bestaat helaas niet meer. Ik raad deze pil sterk af.

18-06-2021 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/levonorgestrel
Vraag me af ik ben ineens ongesteld al 3wk met mn spiraal nu kreeg ik deze pil voorgeschreven maar weet iemand hoe snel het bloeden dan stopt?

18-06-2021 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik ben gestopt met de prikpil omdat ik mijn lichaam een break wilde geven en wat anders wilde, helaas is niets minder waar, altijd de normale pil geslikt en geen problemen gehad, maar deze oef,, pijn in m'n buik krijg ik er van letterlijk! Ik loop al een week met een pijnlijk zeurend gevoel ik kreeg al het advies neem een zwangerschapstest en gedaan niets geen eierspong ge[lees meer...]had sins 5 jaar dus fijn! Ik ben van me zelf wel een down to earth mens Maar ik ben continue in paniek en gespannen om maar überhaupt aan een zwangerschap te denken, zoals je kunt lezen ben ik als de dood om zwanger te raken maar naar 4 maanden stop ik er mee volgende week laat ik de prikpil mooi zetten! Voor mij had het okk wel plus punten ik had vaker een normale libido, me borsten kregen hun volume terug, vrij weinig last van puisten, en ik viel zelfs af! Ik zou zeggen probeer de pil een maand a 2 uit bevalt het niet stop dan je trekt aan een dood paard

15-06-2021 | Vrouw | 20
estradiol / nomegestrol
Na verschillende soorten anticonceptie te gebruiken, waarbij ik overal wel last had van vervelende bijwerkingen, werd mij een ander soort pil geadviseerd, de Zoely pil. Ik heb nog nooit zo'n vervelende maand gehad als de maand waarin ik deze pil slikte. Ik voelde me totaal niet meer mezelf, werd boos en verdrietig om van alles, zonder dat ik mezelf begreep. De mensen om me[lees meer...] heen hadden hier ook last van. Ik herkende mijn eigen gevoelens en daardoor gedrag ook niet meer. Fysiek had ik minder last van bijwerkingen, behalve hier en daar een eetbui en een beetje last van een opgeblazen gevoel. Ik ben zelf erg gevoelig voor hormonen, dus het is niet zo gek dat ik mentaal heftig reageerde hierop. Als je van jezelf weet dat je gevoelig bent voor stemmingswisselingen etc, zou ik deze pil niet aanraden. Maar als je wel prima tegen 2 soorten hormonen kan en niet zo veel last ondervind van neerslachtigheid, dan is deze pil wel aan te raden.

10-06-2021 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel
Heb altijd Mylan gehad, perfect was die. Ineens geeft de apotheek mij de pil van het merk Focus. Heb dit 1 week gebruikt en super slechte ervaring: hoofdpijn, misselijk. De pil is viezer bij het doorslikken. Daarnaast heel prikkelbaar en neerslachtig. Depressieve gevoelens terwijl ik normaal zeer positief en vrolijk ben. Op gebied van libido is gelukkig niets veranderd.

Marvelon

01-06-2021 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/desogestrel
Hypoparathyreoïdie

Rosal

18-05-2021 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / drospirenon
Acne/puistjes
Aan het begin beviel de Rosal goed, maar na 1 jaar heb ik ernstige pigmentvlekken in mijn gezicht gekregen. Ook kan ik niet goed meer in de zon zitten, ik krijg dan onmiddellijk zonneallergie. De pil geeft mij ook stemmingswisselingen. Deze 3 factoren hebben mij doen beslissen om over te stappen naar de Lovette pil.

Microgynon '30'

16-05-2021 | Vrouw | 36
ethinylestradiol / levonorgestrel
22 jaar gebruikt, nu 2 jaartjes niet ivm zwangerschap en borstvoeding, maar ik merk geen verschil tussen het wel en niet gebruiken van deze pil (behalve dan dat ik zonder de pil zwanger werd, wat de bedoeling ook was) Een aantal jaar terug door de verzekeraar op generieke variant gezet en in 2 maanden zwanger, ondanks ik dagelijks de pil slikte. Terug naar de Microgynon [lees meer...]en nooit weer "problemen" gehad.

Microgynon '20'

16-05-2021 | Vrouw | 37
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na twee zwangerschappen weer aan de pil gegaan omdat mijn cyclus zeer onregelmatig bleef en pms klachten. Nooit moeten doen. De eerste maand ging prima, maar daarna merkte ik dat ik emotioneel helemaal uit balans raakte, vermoeid en opgeblazen gevoel en acne. De pil is niet meer van deze tijd!! Rotzooi is het.

14-05-2021 | Vrouw | 18
estradiol / nomegestrol
Ik schakelde van Anais continu naar Zoely in de hoop af te geraken van mijn migraine in de dagen van de placebo pillen. Migraine is er nog op placebo 4, maar maar 1 dag en die dag ook buikpijn. Vanaf de 2e placebo verschrikkelijk prikkelbaar, chagrijnig en boos. Mijn omgeving heeft mee afgezien. 4e placebo pas buikpijn, migraine en bloedverlies. Even zwaar als voordien. Ik[lees meer...] pak zoely nog 2 maanden en dan bekijk ik het nog eens, want ik ben toch niet helemaal overtuigd.

Modicon

14-05-2021 | Vrouw | 39
ethinylestradiol/norethisteron
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb deze pil tot mijn 26e gebruikt en had nooit last van bijwerkingen. Gestopt omdat ik zwanger wilde worden. Nu ben ik inmiddels 39 en het gaat niet goed met me. Ik kom niet in balans omdat ik heel veel last heb van het zoeken naar de juiste hormonale balans. Ik heb last van duizeligheid, hyperventilatie en angst voor mijn menstruatie en voel me neerslachtig hierdoor. [lees meer...]Tijdens mijn menstruatie voel ik me ook ziek. Meerdere pillen geprobeerd, spiraaltje gehad maar ik blijf dit probleem houden. Ik weet dat de pil niet meer gemaakt wordt maar er zal toch wel een vergelijkbare op de Markt zijn? Ik heb de Yasmine en de Lev/mic geprobeerd. Hier kreeg ik hartkloppingen en meer duizeligheidsaanvallen van. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

12-05-2021 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/levonorgestrel
ik ben begonnen met de pil omdat mijn eigen menstruaties heftig waren, ik bloedde veel en wilde dit verminderen. met de dokter heb ik samen besloten dat ik aan de pil zou gaan. In het begin had ik nergens last van. Na een aantal maanden merkte ik dat ik veel meer eetlust kreeg en ik was ook een aantal kilo's aangekomen. Ook merkte ik dat ik me niet goed voelde, ik had nerg[lees meer...]ens zin in en voelde me heel somber. dit heeft nog een lange tijd aangehouden en aan het einde van 2019 heb ik besloten om te stoppen met de pil. Er is geconstateerd bij mij (door een psycholoog) dat ik een depressie heb. De oorzaak is zeker niet alleen de pil, maar het heeft wel een rol gespeeld.

Microgynon '20'

10-05-2021 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik heb meerdere pillen geprobeerd en een hormoonspiraal. Van eerdere anticonceptiepillen kreeg ik heftige bijwerkingen zoals neerslachtigheid, acne en paniek. De hormoonspiraal (Kyleena) heb ik ongeveer 6 mnd gehad en eruit laten halen ivm extreme aanhoudende pijn. De Microgyon 20 was voor mij een beetje de laatste optie. De eerste week heb ik wat hoofdpijn gehad, maar ver[lees meer...]der gaat het heel goed. Lichte schommelingen in vermoeidheid, maar ik heb goede hoop dat dit na wat langer gebruik bijtrekt. Ik gebruik het nu een maand en voor mij is dit (tot nu toe) de enige pil die goed te doen is.

05-05-2021 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / levonorgestrel
In januari 2021 gestart, omdat stoppen met Modena spiraal, die was uitgewerkt en moest/wilde wat anders. De eerste twee weken flink misselijk geweest, geen normale eetlust gehad. Vanaf toen iedere maand gewichtstoename van 2-2,5kg per maand (nu zo'n 6-7kg aangekomen), terwijl vorig jaar in 8 maanden tijd met moeite net 12kg afgevallen en 5 maanden een stabiel gewicht had. [lees meer...]Niet echt bevorderlijk voor de psychische gezondheid van iemand. Normaal vocht vasthouden was 2kg, maar dat ging er weer vanaf, nu blijft het zitten. Normaal kon ik alles eten, nu blijft ieder pondje zitten. Het is vreselijk! Meer last van stemmingswisselingen. Meer pukkels, vooral op de kin. Borsten zijn twee maten gegroeid en gevoelig. Dit is vooral pijnlijk bij het sporten. Daarnaast zijn ze niet 'normaal' te checken op bobbels enzo, vanwege de pijn. Daar bovenop heeft de pil een negatieve invloed op het libido.

05-05-2021 | Vrouw | 25
estradiol / nomegestrol
Ondanks dat ik de Zoely pil slikte, ben ik nu zwanger. Ik heb jarenlang een standaard pil geslikt en dat ging altijd goed. Ik raad Zoely niet aan.

Microgynon '30'

04-05-2021 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb een jaartje gebruik gemaakt van deze pil en ik ben toch weer overgestapt naar de koperspiraal. Ik kreeg hele erge klachten, van paniekaanvallen tot gewichtstoename en ik was vreselijk neerslachtig. Als je klachten ervaart van deze pil dan, zou ik zeker niet te lang wachten met switchen! Ik dacht eerst dat het tussen mijn oren zat en dat het misschien aan mij lag m[lees meer...]aar, aan de recensies te zien was ik niet de enige met hele ernstige bijwerkingen!

03-05-2021 | Vrouw | 33
ethinylestradiol/drospirenon

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5515)
Anticonceptie - overig (4036)
Cholesterol (3011)
Depressie - antidepressiva overig (2855)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2529)
Pijn - morfine-achtigen (2323)
ADHD - psychostimulantia (2253)
Pijn (2097)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1646)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1305)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1257)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1223)
Depressie - antidepressiva TCA (1106)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)