categorie

Anticonceptie - eenfase

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - eenfase

31-03-2023 | Vrouw | 45
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb deze pil voorgeschreven gekregen, omdat mijn gyneacoloog blijft vinden dat ik de pil moet slikken omdat op mijn leeftijd mijn klachten anders zouden verergeren. Ik heb daarnaast een milde vorm van het blaaspijnsyndroom en dat reageert ook op stemmingswisselingen. Ik ben geen voorstander van de pil, aangezien ik heftig reageer op hormonen, maar ik wilde het toch nog [lees meer...]1x proberen. Zonder pil zijn de pmd/pmdd-klachten namelijk ook geen pretje. De eerste week van de eerste strip kreeg ik acne naast mijn neus, voelde ik me extreem opgefokt en kreeg ik een erg zeurende lage buikpijn. De acne ging na ruim een week weg, ik werd ook iets minder opgefokt, maar de lage buikpijn bleef (ik dacht op een gegeven moment zelfs dat het een blaasontsteking was). Na de tweede placebo pil aan het einde van de strip verdween de buikpijn. 2 dagen na het starten van de tweede strip kwam de buikpijn helaas weer terug, inclusief de acne en het opgefokte gevoel. Ik zit echt totaal niet lekker in mijn vel, heb huilbuien, alles is me teveel en ik word om alles boos. Ik heb daarnaast geen zin om dingen te ondernemen. Er wordt gezegd dat je je lichaam 3 maanden moet laten wennen, ik hoop echter dag ik dit volhoud, want ik herken mezelf totaal niet meer.

23-03-2023 | Vrouw | 43
Overgang
ik stop omdat ik teveel bijwerkingen heb. ///RED mijn medicijn.nl: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek./////

22-03-2023 | Vrouw | 25
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Vreselijke bijwerkingen. Opgezwollen pijnlijke borsten, meer last van migraine, libido compleet verdwenen, somber, pijnlijke onderrug. Ik heb deze pil 8 weken geslikt na overstap, maar ik ga terug naar microgynon

20-03-2023 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik slik dit nu 7 jaar, begonnen toen ik 16 was. Ik slik het van het merk Mylan. Voordat ik begon met de pil, had ik last van puistjes en vooral zeer onregelmatige menstruatie. Het bleef altijd máánden weg en dan ineens duurde het 10 dagen volop. De pil heeft ervoor gezorgd dat ik weet wat ik kan verwachten en daarnaast is mijn bloedverlies echt minimaal, heel weinig en [lees meer...]dat vind ik fijn. Ik merk geen specifieke klachten door de pil. Lichamelijk geen problemen. Ik heb nog maar weinig puistjes en een meevaller is ook dat mijn borsten ineens een beetje groter zijn geworden sinds het gebruik van de pil. Qua lichaamsgewicht verder geen verschil, stabiel gebleven. Wel een vervelend ding is mijn libido, is erg laag, maar ik weet niet of dat aan de pil ligt.

10-03-2023 | Vrouw | 35
estradiol / nomegestrol
Gebruik bijna 9 j deze pil na de bevalling van mijn dochtertje altijd goed mee geweest mijn maandstonden bleven uit want dit was een maandelijkse hel van pijn en bloedverlies Helaas nu sinds een klein half jaar veel last van opvliegers Alsook enorm gezwollen buik. Daarbij komend ook rode uitslag op mijn wangen met precies overmatig acne Onmiddellijk gestopt bijsluiter[lees meer...] gelezen en al deze symptomen staan erin vermeld ik stop ermee voor mij geen pil meer mijn man zal hierin zijn steentje moeten bijdragen

09-03-2023 | Vrouw | 23
estradiol / nomegestrol
Na 6 jaar de standaardpil genomen te hebben in kader van tussenbloedingen overgestapt op Zoely omwille van het niet mogen ophogen van oestrogeen. Had eerst wat negatieve reacties gelezen, maar kan ik kan van zoely niets slecht zeggen, integendeel. Bloedingen zijn gereduceerd tot 2 dagen zeer licht in vergelijking met de vroegere pil was het zeker 1 week. Voor de rest geen [lees meer...]enkele bijwerking, zeer tevreden van!

08-03-2023 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik ben ermee gestopt na 14 jaar slikken. Nagenoeg geen bijwerkingen gehad tot ik 4 longembolieën kreeg. Trombose is een van de bijwerkingen, hierom gevaarlijk voor mij om mee door te gaan. Ik krijg nu een implanon waarbij de kans op trombose minder aanwezig is. Verder was ik altijd zeer tevreden over dit medicijn

05-03-2023 | Vrouw | 23
estradiol / nomegestrol
Wegens onregelmatige cyclus, in overleg met gynaecoloog overgestapt op Zoely. Zit nu aan de derde placebo van de eerste strip, maar heb nog steeds geen bloedverlies. Zou dit te maken kunnen hebben met het wennen van mijn lichaam aan deze nieuwe pil?

04-03-2023 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik heb deze pil zo’n 10 jaar geslikt omdat ik als tiener last had van ernstige acne. Het laatste jaar kreeg ik opeens elke maand, soms vaker, heftige migraineaanvallen. Toen moest ik stoppen van de huisarts. Een aantal maanden nadat ik gestopt was merkte ik dat ik me véél beter voelde mentaal, ik heb namelijk 10 jaar last gehad van ernstige depressie, maar dat was opeens v[lees meer...]olledig verdwenen. Mijn migraineaanvallen waren ook een stuk minder. Wel kreeg ik helaas al mijn acne terug en kwam ik erachter dat ik PCOS had.

27-02-2023 | Vrouw | 21
Endometriose
Na jaren zoeken heb ik eindelijk een fijn hormoon gevonden. Door endometriose mag ik geen menstruaties hebben, waardoor ik al veel pillen en spiraaltjes heb geprobeerd. Bij alle hormonen die ik heb geprobeerd kreeg ik ontzettend veel last van bijwerkingen, voornamelijk afgevlakte emoties. Toen ik begon met de Zoely dacht ik dat hij niet werkte, aangezien ik me eindelijk [lees meer...]weer mezelf voelde. Ik heb zelden doorbraakbloedingen en heb geen stopweek. Mijn lichaam voelt in balans met dit hormoon. Elk lichaam functioneert natuurlijk anders, maar ik zou deze pil zeker aanraden! Alleen wel goed opletten dat je niet een van de vier placebo pillen slikt als dit niet de bedoeling is, de kleuren van deze verschillen namelijk nauwelijks van de werkende pil.

20-02-2023 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik begon op mijn 16e/17e met de pil. Was er heel erg mee tevreden omdat ik meer controle had over mijn menstruatie. Klachten werden minder en ik hoefde niet meer elke maand ongesteld te worden en daar was ik het meest blij mee. Slik het meestal 2 of 3 maanden door en dan een stopweek. Langer dan 3 maanden slik ik het niet door omdat ik dan wel last krijg van stemmingswisse[lees meer...]lingen, pijnlijke borsten en over het algemeen minder in mijn vel. Nu 6/7 jaar later wel elke keer naar mijn menstruatie last van bacteriële vaginose die heel lang blijft aanhouden. Geen idee waar het aan ligt. Ligt misschien aan de stopweek, maar zoals eerder gezegd kan ik niet lang door blijven slikken. Overweeg nu misschien een inplanon. Maar ben er verder al die jaren heel tevreden over geweest!

17-02-2023 | Vrouw | 47
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Op mijn 46e werden mijn menstruaties steeds heftiger vooral het bloeden. Een cadeautje overgehouden van het vaccin Jansen... Ik had zelf bloedarmoede erdoor gekregen. Ik ben heel blij met het advies van mijn huisarts. Een lichte pil met een natuurlijk vrouwelijk hormoon. Het bevalt zo goed dat ik zelfs niet meer durf te stoppen ermee. Ik doe wel echt een st[lees meer...]opweek en ben iedere keer weer blij.. als ik weer kan beginnen aan een een nieuwe strip. Raad deze pil 100 procent aan !!

Minulet

15-02-2023 | Vrouw | 40
ethinylestradiol/gestodeen
Hormonen meer in balans door deze pil. Stabieler . Gelijkmatiger qua stemming met deze pil. Minder vaak last van migraine met aura

03-02-2023 | Vrouw | 44
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik slik deze pil al een half jaar en de slechtste bijwerking is sneller aankomen en meer honger hebben maar omdat ik altijd mager ben geweest zonder de pil is bijna 10 kilo aankomen niet zo erg en ik sport ook veel de rest ben ik wel tevreden mee en de menstruatie is veel minder geworden en minder pijnlijker en het meeste voordeel is dat deze pil mij geen klachten g[lees meer...]eeft in mijn benen zoals bij de Yasmin pil wel het geval is bij het s'morgens wakker worden voelde ik wel een heel erge verstijfde pijn in mijn been ,wel raar dat een pil met dezelfde hormonen toch een andere bijwerkingen geeft. .

02-02-2023 | Vrouw | 39
Endometriose
Slik hem nu een maand en heb non stop hoofdpijn bij mijn ogen. Als dit zo blijft zal ik helaas stoppen daarom. Eerste maand ook 17 dagen ongesteld. Nu zit ik op dag 2 van mijn 2e strip en ben amper ongesteld. Ben benieuwd of de menstruatie bij 2 of 3 dagen blijft of weer 17 dagen door gaat. Ik ben aan de pil gegaan vanwege ernstige endometriose in de baarmoederwand. Heel p[lees meer...]ijnlijke onderbuik en hevige menstruaties. Vanaf mijn eerste pil is mijn buikpijn helemaal over gegaan. Top. Nu alleen de hoofdpijn nog.

29-01-2023 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/drospirenon
Sinds een jaar slik ik nu deze pil. Ik merk dat ik veel depressieve invloeden heb gekregen, mijn libido enorm is gezakt, ik erge stemmingswisselingen heb en misschien nog wel het ergste; dat ik heel veel ben aangekomen terwijl mijn sport en voedingspatroon niet is veranderd. Ik raad deze pil absoluut af! Echt troep!

YAZ 24+4

21-01-2023 | Vrouw | 36
ethinylestradiol / drospirenon
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik slik het nu een kleine week, voor mijn pms, maar ik ben er zo beroerd van. Misselijk, spierpijn, hoofdpijn, het totale ‘griep’ gevoel. Ga er ook meteen mee stoppen. Dan liever de pms klachten. Jammer wel, want had mijn hoop gevestigd op deze pil.

12-01-2023 | Vrouw | 28
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik gebruikte lange tijd al geen anticonceptie meer: de standaardpil en de nuvaring zorgden beide voor (mild) depressieve klachten en dus leefde ik al vijf jaar hormoonloos. Maar naarmate de jaren vorderden, merkte ik dat mijn cyclus mij steeds meer de baas werd: Steeds zo'n tien dagen voor mijn ongesteld kreeg ik enorm last van paniekaanvallen, huilbuien, boze gedachten, v[lees meer...]ermoeidheid, een extreem opgezette buik, concentratieproblemen, angstklachten, insomnia tot aan mijn ongesteldheid. Richting het einde werd ik iedere maand zelfs standaard ziek/grieperig voor een paar dagen. Ik constateerde dat ik eigenlijk maar max 2/3e van de maand oké voelde. Dus het werd weer tijd voor de pillenroulette. Ik kreeg de minipil (binnen 10 dagen gestopt want dat werd was de hel op aarde), de Zoely (hielp op zich maar vernietigde mijn libido) en de gynaecoloog wilde het eigenlijk al opgeven. Ik had van PMDD-lotgenoten gehoord dat de Yasmin mogelijk kan helpen, dus heb toen bij mijn gyn aangedrongen om die te proberen. Ik ben zo ontzettend blij dat ik die keuze heb gemaakt! Weg angstklachten, fysieke klachten, depressieve gevoelens. Ik ben volledig emotioneel stabiel, ik krijg drie keer zo veel gedaan op werk/sporten en ik heb ook veel minder last van een opgezette buik en slecht slapen. Hiernaast is mijn huid er ook op vooruitgegaan. Het enige minpuntje voor mij is dat ook bij deze pil mijn libido zakt. Op zich heb ik dat tot nu toe bij iedere pil gehad en valt de mate waarin mijn libido nu minder is geworden voor pilbegrip wel mee. Mijn kwaliteit van leven is ondanks deze klachten extreem toegenomen. Houd dus hoop en blijf verschillende pillen proberen, uiteindelijk zit er voor jou vast ook de juiste bij!

Microgynon '50'

06-01-2023 | Vrouw | 31
ethinylestradiol / levonorgestrel
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Dit middel gaan gebruiken door onverklaarbaar hevig bloedverlies, endometriose, en kwaadaardige cellen bij een uitstrijkje in de baarmoeder. Dat jaar heb ik 358 van de 365 dagen hevig bloedverlies gehad, dit is alleen minder geworden na een zware kuur met Tranexaminezuur. Uiteindelijk is het bloeden pas gestopt toen ik helemaal gestopt was met de microgynon. De weggehaal[lees meer...]de cellen waren een grote zichtbare tumor geworden. Daarnaast heb ik van de eerste tot de laatste dag microgynin verhoging en koorts gehad, van 37,9 het laagste tot 39,3 het hoogste. Veel migraines, veel stemmingswisselingen, veel koorts, veel diaree, non stop bloedverlies.. Kortom, een hel! Helaas heeft de desogestrel die ik nu heb gekregen bijna precies het zelfde effect. Beide voor mij een hel.

28-12-2022 | Vrouw | 26
estradiol / nomegestrol
Ik heb 7 jaar lang aan de combinatiepil gezeten (oestrogeen en progestageen, Microgynon 30). Dit ging altijd prima tot begin 2022. Ik merkte dat mijn emoties veel vlakker werden, ik was minder blij en minder chagrijnig (ik wist dat ik meer emoties had hiervoor). Telkens toegeschreven aan een drukke periode maar na een rustigere periode was het er nog steeds. Op aanraden va[lees meer...]n een vriendin aan de Zoely begonnen en wat een verschil!!! Ik voel mij weer echt mijzelf, kan weer volledig genieten van dingen (maar ben ook wel meer chagrijnig af en toe haha). Mijn vriend merkt ook dat ik energieker ben geworden. Ik ben dus echt blij met de Zoely t.o.v. de Microgynon. Het verschil merkte ik al binnen 2 weken.

02-12-2022 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Hoi iedereen, Ik ben nu sinds 3 maanden gestopt met de Yasmin pil, na gebruik van 5 jaar sinds mijn 15de. Ik ben begonnen met Yasmin pil om puistjes te verminderen. Die zaten mij erg dwars waardoor ik niks meer durfde. In het begin werd het erger maar daarna was het redelijk weer hetzelfde. Ik heb dus niet echt er iets aan gehad want het veranderde niet veel. Toen ben i[lees meer...]k twee/drie jaar later Roaccutane gaan slikken. Dit deed mij wonderen. Nu een jaar later wou ik dan ook gaan stoppen met de pil. Ik voelde me niet meer mezelf en had mega veel angstaanvallen. Nu ben ik dus drie maanden gestopt en merk ik tot nu toe vooral verschil in me huid. Ik had na de Roaccutanekuur van een halfjaar nooit meer last gehad van puistjes. Nu sinds een week krijg ik er opeens super veel. Het komt dus door het stoppen van de pil. Kan iemand mij vertellen als dit tijdelijk is? Ik maak me ergen zorgen dat het zo blijft. Verder heb ik niet veel bijwerkingen gehad van de pil alleen vooral mentaal. Ik hoop dat dit iemand helpt.

01-12-2022 | Vrouw | 29
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik ben 29 jaar oud en heb deze pil voorgeschreven gekregen omdat ik last heb van PMS. Ik voelde me vanaf het moment van de ovulatie tot aan de eerste dag van de ongesteldheid niet stabiel (chagrijnig, negatief en down) met daarbij krampen en extreem pijnlijke borsten. Zodra ik ongesteld werd voelde ik me weer mezelf en zo licht als een veertje. Ik dacht dat deze pil de op[lees meer...]lossing kon zijn, wat het enigszins ook misschien is maar toch ben ik niet tevreden. Hiervoor had ik een koperspiraal maar eruit laten halen omdat ik dacht dat de krampen hier aan verbonden zaten. Ik ben nu sinds twee maanden bezig met deze pil. Het enige positieve eraan is dat mijn krampen helemaal weg zijn en de pijnlijke borsten zijn verplaatst naar de eerste week of twee weken van de nieuwe cyclus. Wellicht zijn de krampen weg door het eruit halen van de spiraal. Qua invloed op mijn psyche doet deze pil niet veel goeds. Ik voel me veel down, paniekerig en op veel dagen heb ik nergens zin in en kan ik mijn emoties niet onder controle houden. Iedereen voelt zich wel eens down maar ik ben meer down en lusteloos dan ooit met deze pil. Verder heb ik last van extreme misselijkheid die echt uren aanhoud of soms bijna de hele dag en last van hoge ademhaling die dan gelukkig niet uitbreekt in hyperventilatie of een paniekaanval. In de bijsluiter staat dat deze symptomen normaal zijn in de eerste maanden maar als dit nog een maand zo blijft (3e maand) dan stop ik ermee. Qua huid/haar merk ik geen verschil.

24-11-2022 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Weer besloten om aan de pil te gaan om meer controle te krijgen over mijn cyclus en de migraine aanvallen tijdens mijn menstruatie te verminderen. Vanaf dag 1 al doorbraakbloedingen, deze hebben twee maanden geduurd. Na zo'n drie maanden in korte tijd vaak extreem misselijk, rommelende darmen, diarree, nauwelijks eetlust en extreem van last van geuren (mijn moeder dacht[lees meer...] al dat ik zwanger was). Daarnaast was ik veel moe, ik lag maar op de bank voor de tv (heb ik normaal een hekel aan) ging extreem vroeg naar bed, geen zin meer om te koken, huishouden te doen, om even lekker de deur uit te gaan. Voelde me snel boos en opgefokt en werd gewoon angstig om in een winterdepressie te raken. Vanaf het begin van slikken van de pil even veel stress gehad ivm ernstig ziek huisdier, daarna corona gekregen, dus dacht bij de klachten niet meteen aan de pil. Maar afgelopen week bedacht ik me dat de pil wel eens de oorzaak kon zijn, ben gaan lezen op de bijwerkingen en schrok me rot. Ben meteen gestopt (was extreem misselijk) en binnen een dag extreme bloedingen, heftige buikpijn en hoofdpijn. Hopelijk verdwijnen deze klachen snel en voel ik me snel weer de oude. Nooit meer de pil voor mij.

Microgynon '30'

10-11-2022 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / levonorgestrel
Na 4 jaar een koperspiraal gehad te hebben wou ik toch weer terug aan de pil. Ik slik nu zo’n 5 maanden desorelle 30, maar heb enorm veel last van acné, neerslachtigheid, haaruitval en men libido zit onder het vriespunt. Goed middel tegen zwangerschap, maar als deze strip op is toch maar weer een koperspiraal laten plaatsen.

07-11-2022 | Vrouw | 29
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb al meerdere anticonceptie geprobeerd. De Diane pil, het spiraaltje, meerdere soorten pillen en de nuvaring. Sommige met redelijk succes andere waren vreselijk. Ik had vreselijke PMS klachten, zowel lichamelijk als mentaal. (Huilbuien, depressieve gevoelens, nachtzweten, pijn in de rug, zwellingen in mijn borsten, paniekklachten etc.) Zo ernstig dat het mij belem[lees meer...]merde in mijn leven. De dokter adviseerden de pil maar na eerdere ervaringen durfde ik niet. Via een forum veel positiefs gelezen over de Zoely. En met succes. Ik voel mij weer een veel normaler mens! Heb een beetje puistjes erdoor gekregen maar die neem ik voor lief.

YAZ 24+4

07-10-2022 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / drospirenon
Overgestapt van de Kylena spiraal naar de YAZ pil vanwege mijn acne. Ik gebruik de pil nu een half jaar en ben telkens 1,5 week ongesteld. Verder heb ik de eerste 3/4 maanden heel veel last gehad van misselijkheid en overgeven. Mijn acne is redelijk onder controle, behalve tijdens mijn menstruatie. Maar omdat deze dus zo lang aanhoudt heb ik dan ook weer redelijk veel acne[lees meer...].

05-10-2022 | Vrouw | 33
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb verschillende anticonceptie middelen gebruikt. Sinds ik kinderen heb gekregen lijk ik erg gevoelens te zijn voor extra hormonen. Ik heb deze lichte pil gekregen vanwege extreme hoofdpijnen en veel bloedverlies tijdens menstruatie. Maar ik kreeg na een paar maanden steeds meer last van negatieve gevoelens. Het begon met paniekaanvallen gepaard met hartkloppingen. [lees meer...]Na een tijdje bij de praktijkondersteuning gelopen te hebben dacht ik... Er moet toch een reden zijn voor dit. Ik herken mezelf niet meer. Ik ben altijd positief en rustig. Heb ik iets meegemaakt wat stress geeft onlangs? Niet echt.. Toen begon ik wat te lezen over hormonen, vitamines etc. En ben ik gestopt met de pil. Het voelt in ieder geval als een enorme opluchting. Die paniekaanvallen zijn zo zwaar. En vervelend. Ik slik magnesium en b12 nu voor mijn stofwisseling en energie. Sport en let op mijn voeding. Hopelijk helpt het. Maar voor nu geen anticonceptie pil meer....

02-10-2022 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel
Na 6 jaar een Mirena spiraal te hebben gehad, voelde het onprettig om niet meer ongesteld te zijn. Door de spiraal was de werking van mijn baarmoeder volledig stopgezet. Ik maakte me zorgen of alles nog werkte en of ik geen nare effecten hier aan overhield. Daarnaast kreeg ik van de spiraal bijwerkingen als neerslachtigheid/depressie, ongewenst veel haargroei, schildklier[lees meer...] die minder functioneerde & acne. Na het verwijderen van spiraal verdwenen al mijn klachten al na 3 weken! Op aanraden van de huisarts begonnen met pil (Focus); ter voorkoming van zwangerschap. Na 3 dagen innemen van deze pil kreeg ik weer neerslachtige/depressieve gevoelens terug (in ergere maten zelfs!) en drukkend gevoel rondom mijn schildklier. Mijn emoties zijn erg afgevlakt waardoor ik minder geluk/blijdschap/liefde ervaar. Door de hele dag heen schommelt mijn gemoedstoestand enorm. Er is geen peil op te trekken hoe de dag verloopt. Ze zeggen dat je lichaam aan de nieuwe situatie moet wennen, maar mijn lichaam is erg gevoelig voor hormonen. Maandag weer naar de huisarts om de situatie te bespreken.

03-09-2022 | Vrouw | 32

28-08-2022 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5958)
Anticonceptie - overig (4340)
Cholesterol (3172)
Depressie - antidepressiva overig (2988)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2744)
Pijn - morfine-achtigen (2454)
ADHD - psychostimulantia (2425)
Verslavingsziekten (2210)
Pijn (2194)
Bloeddruk - betablokkers (1862)
Maagzuur - protonpompremmers (1709)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1638)
Anticonceptie - eenfase (1532)
Angststoornissen (1495)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1493)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1371)
Antibiotica - urineweginfectie (1189)
Depressie - antidepressiva TCA (1186)