categorie

Anticonceptie - eenfase

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - eenfase

22-07-2021 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik slik hem nu bijna 3 weken. Overstap gemaakt omdat ik van mijn spiraal erge onderhuidse ontstekingen kreeg. Zat al aan de antibiotica en agressieve zalf niks hielp. Tot ik de yasmin pil voorbij zag komen. Dus spiraal verwijderd en begonnen weer aan de pil! Sins ik hem slikte geen een ontsteking meer gekregen! Hier en daar mini jeugdpuistje die na dag weer weg was[lees meer...]! Wel heb ik soms klein beetje bloed verlies nog tussen door, maar ben ook net over gestapt dus ga er van uit dat, dat straks weg is! Ik ben tot nu toe erg tevreden vooral door dat mijn huid eindelijk tot rust kan komen en verder nog geen bijwerkingen!

19-07-2021 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ongeveer 1.5 jaar de pil gebruikt. Merkte dat ik geleidelijk aan minder goed mijn emoties kon beheersen, wat vervelend was voor mezelf maar ook voor mijn partner. Om die reden gestopt.

16-07-2021 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/levonorgestrel
Sinds gebruik deze pil last van zware depressies, enorme bulten als puisten, contactbloedingen en overbeharing. Met het merk WEC had ik hier veel minder last van maar deze bestaat helaas niet meer. Ik raad deze pil sterk af.

18-06-2021 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/levonorgestrel
Vraag me af ik ben ineens ongesteld al 3wk met mn spiraal nu kreeg ik deze pil voorgeschreven maar weet iemand hoe snel het bloeden dan stopt?

Microgynon '50'

18-06-2021 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik ben gestopt met de prikpil omdat ik mijn lichaam een break wilde geven en wat anders wilde, helaas is niets minder waar, altijd de normale pil geslikt en geen problemen gehad, maar deze oef,, pijn in m'n buik krijg ik er van letterlijk! Ik loop al een week met een pijnlijk zeurend gevoel ik kreeg al het advies neem een zwangerschapstest en gedaan niets geen eierspong ge[lees meer...]had sins 5 jaar dus fijn! Ik ben van me zelf wel een down to earth mens Maar ik ben continue in paniek en gespannen om maar überhaupt aan een zwangerschap te denken, zoals je kunt lezen ben ik als de dood om zwanger te raken maar naar 4 maanden stop ik er mee volgende week laat ik de prikpil mooi zetten! Voor mij had het okk wel plus punten ik had vaker een normale libido, me borsten kregen hun volume terug, vrij weinig last van puisten, en ik viel zelfs af! Ik zou zeggen probeer de pil een maand a 2 uit bevalt het niet stop dan je trekt aan een dood paard

15-06-2021 | Vrouw | 20
estradiol / nomegestrol
Na verschillende soorten anticonceptie te gebruiken, waarbij ik overal wel last had van vervelende bijwerkingen, werd mij een ander soort pil geadviseerd, de Zoely pil. Ik heb nog nooit zo'n vervelende maand gehad als de maand waarin ik deze pil slikte. Ik voelde me totaal niet meer mezelf, werd boos en verdrietig om van alles, zonder dat ik mezelf begreep. De mensen om me[lees meer...] heen hadden hier ook last van. Ik herkende mijn eigen gevoelens en daardoor gedrag ook niet meer. Fysiek had ik minder last van bijwerkingen, behalve hier en daar een eetbui en een beetje last van een opgeblazen gevoel. Ik ben zelf erg gevoelig voor hormonen, dus het is niet zo gek dat ik mentaal heftig reageerde hierop. Als je van jezelf weet dat je gevoelig bent voor stemmingswisselingen etc, zou ik deze pil niet aanraden. Maar als je wel prima tegen 2 soorten hormonen kan en niet zo veel last ondervind van neerslachtigheid, dan is deze pil wel aan te raden.

10-06-2021 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel
Heb altijd Mylan gehad, perfect was die. Ineens geeft de apotheek mij de pil van het merk Focus. Heb dit 1 week gebruikt en super slechte ervaring: hoofdpijn, misselijk. De pil is viezer bij het doorslikken. Daarnaast heel prikkelbaar en neerslachtig. Depressieve gevoelens terwijl ik normaal zeer positief en vrolijk ben. Op gebied van libido is gelukkig niets veranderd.

Marvelon

01-06-2021 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/desogestrel
Hypoparathyreoïdie

Rosal

18-05-2021 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / drospirenon
Acne/puistjes
Aan het begin beviel de Rosal goed, maar na 1 jaar heb ik ernstige pigmentvlekken in mijn gezicht gekregen. Ook kan ik niet goed meer in de zon zitten, ik krijg dan onmiddellijk zonneallergie. De pil geeft mij ook stemmingswisselingen. Deze 3 factoren hebben mij doen beslissen om over te stappen naar de Lovette pil.

16-05-2021 | Vrouw | 36
ethinylestradiol / levonorgestrel
22 jaar gebruikt, nu 2 jaartjes niet ivm zwangerschap en borstvoeding, maar ik merk geen verschil tussen het wel en niet gebruiken van deze pil (behalve dan dat ik zonder de pil zwanger werd, wat de bedoeling ook was) Een aantal jaar terug door de verzekeraar op generieke variant gezet en in 2 maanden zwanger, ondanks ik dagelijks de pil slikte. Terug naar de Microgynon [lees meer...]en nooit weer "problemen" gehad.

Microgynon '20'

16-05-2021 | Vrouw | 37
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na twee zwangerschappen weer aan de pil gegaan omdat mijn cyclus zeer onregelmatig bleef en pms klachten. Nooit moeten doen. De eerste maand ging prima, maar daarna merkte ik dat ik emotioneel helemaal uit balans raakte, vermoeid en opgeblazen gevoel en acne. De pil is niet meer van deze tijd!! Rotzooi is het.

14-05-2021 | Vrouw | 18
estradiol / nomegestrol
Ik schakelde van Anais continu naar Zoely in de hoop af te geraken van mijn migraine in de dagen van de placebo pillen. Migraine is er nog op placebo 4, maar maar 1 dag en die dag ook buikpijn. Vanaf de 2e placebo verschrikkelijk prikkelbaar, chagrijnig en boos. Mijn omgeving heeft mee afgezien. 4e placebo pas buikpijn, migraine en bloedverlies. Even zwaar als voordien. Ik[lees meer...] pak zoely nog 2 maanden en dan bekijk ik het nog eens, want ik ben toch niet helemaal overtuigd.

Modicon

14-05-2021 | Vrouw | 39
ethinylestradiol/norethisteron
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb deze pil tot mijn 26e gebruikt en had nooit last van bijwerkingen. Gestopt omdat ik zwanger wilde worden. Nu ben ik inmiddels 39 en het gaat niet goed met me. Ik kom niet in balans omdat ik heel veel last heb van het zoeken naar de juiste hormonale balans. Ik heb last van duizeligheid, hyperventilatie en angst voor mijn menstruatie en voel me neerslachtig hierdoor. [lees meer...]Tijdens mijn menstruatie voel ik me ook ziek. Meerdere pillen geprobeerd, spiraaltje gehad maar ik blijf dit probleem houden. Ik weet dat de pil niet meer gemaakt wordt maar er zal toch wel een vergelijkbare op de Markt zijn? Ik heb de Yasmine en de Lev/mic geprobeerd. Hier kreeg ik hartkloppingen en meer duizeligheidsaanvallen van. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

12-05-2021 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/levonorgestrel
ik ben begonnen met de pil omdat mijn eigen menstruaties heftig waren, ik bloedde veel en wilde dit verminderen. met de dokter heb ik samen besloten dat ik aan de pil zou gaan. In het begin had ik nergens last van. Na een aantal maanden merkte ik dat ik veel meer eetlust kreeg en ik was ook een aantal kilo's aangekomen. Ook merkte ik dat ik me niet goed voelde, ik had nerg[lees meer...]ens zin in en voelde me heel somber. dit heeft nog een lange tijd aangehouden en aan het einde van 2019 heb ik besloten om te stoppen met de pil. Er is geconstateerd bij mij (door een psycholoog) dat ik een depressie heb. De oorzaak is zeker niet alleen de pil, maar het heeft wel een rol gespeeld.

Microgynon '20'

10-05-2021 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik heb meerdere pillen geprobeerd en een hormoonspiraal. Van eerdere anticonceptiepillen kreeg ik heftige bijwerkingen zoals neerslachtigheid, acne en paniek. De hormoonspiraal (Kyleena) heb ik ongeveer 6 mnd gehad en eruit laten halen ivm extreme aanhoudende pijn. De Microgyon 20 was voor mij een beetje de laatste optie. De eerste week heb ik wat hoofdpijn gehad, maar ver[lees meer...]der gaat het heel goed. Lichte schommelingen in vermoeidheid, maar ik heb goede hoop dat dit na wat langer gebruik bijtrekt. Ik gebruik het nu een maand en voor mij is dit (tot nu toe) de enige pil die goed te doen is.

Microgynon '50'

05-05-2021 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / levonorgestrel
In januari 2021 gestart, omdat stoppen met Modena spiraal, die was uitgewerkt en moest/wilde wat anders. De eerste twee weken flink misselijk geweest, geen normale eetlust gehad. Vanaf toen iedere maand gewichtstoename van 2-2,5kg per maand (nu zo'n 6-7kg aangekomen), terwijl vorig jaar in 8 maanden tijd met moeite net 12kg afgevallen en 5 maanden een stabiel gewicht had. [lees meer...]Niet echt bevorderlijk voor de psychische gezondheid van iemand. Normaal vocht vasthouden was 2kg, maar dat ging er weer vanaf, nu blijft het zitten. Normaal kon ik alles eten, nu blijft ieder pondje zitten. Het is vreselijk! Meer last van stemmingswisselingen. Meer pukkels, vooral op de kin. Borsten zijn twee maten gegroeid en gevoelig. Dit is vooral pijnlijk bij het sporten. Daarnaast zijn ze niet 'normaal' te checken op bobbels enzo, vanwege de pijn. Daar bovenop heeft de pil een negatieve invloed op het libido.

05-05-2021 | Vrouw | 25
estradiol / nomegestrol
Ondanks dat ik de Zoely pil slikte, ben ik nu zwanger. Ik heb jarenlang een standaard pil geslikt en dat ging altijd goed. Ik raad Zoely niet aan.

04-05-2021 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb een jaartje gebruik gemaakt van deze pil en ik ben toch weer overgestapt naar de koperspiraal. Ik kreeg hele erge klachten, van paniekaanvallen tot gewichtstoename en ik was vreselijk neerslachtig. Als je klachten ervaart van deze pil dan, zou ik zeker niet te lang wachten met switchen! Ik dacht eerst dat het tussen mijn oren zat en dat het misschien aan mij lag m[lees meer...]aar, aan de recensies te zien was ik niet de enige met hele ernstige bijwerkingen!

03-05-2021 | Vrouw | 33

27-04-2021 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/levonorgestrel
ben eerst bij de ‘normale’ pil begonnen, na een paar maanden overgestapt op een lichtere pil, en dat nog 2 keer daarna tot ik op deze pil uit kwam. Ik had altijd al erg last van stemmingswisselingen en depressie bij elke pil, en een lichtere pil lijkt daar ook niet heel veel verschil in te maken. Maar deze pil slaat echt alles, sinds ik deze neem ben ik ook nog eens super [lees meer...]vlak geworden. Ik herken mezelf nauwelijks meer, hoe ik eerst altijd zin had om dingen te ondernemen kan ik nu nergens energie of motivatie vandaan halen. Ik heb nergens zin in, niets is leuk genoeg meer, ik kan niet meer echt lachen of echt me meer in anderen inleven, terwijl dat m’n sterkste punt juist was. Ik ga binnenkort overstappen op een spiraaltje, want ik vind de pil maar eng wat het met sommige mensen kan doen. Ik ben erg blij voor de mensen die er wel goed tegen kunnen, maar als je deze pil neemt en jezelf niet lijkt te herkennen, neem het serieus! Ook als de huisarts het niet serieus neemt!

24-04-2021 | Vrouw | 35
Premenstrueel syndroom (PMS)
Na mijn 2 zwangerschappen extreme PMS ontwikkeld. Zo erg dat ik niet meer functioneerde vanaf mijn eisprong. Als meisje altijd al heftige menstruaties gehad, zo erg dat ik er echt elke maand ziek van was. Na mijn zwangerschappen vanaf eisprong, zwaar depressief, buikpijn, paniek en angstaanvallen. Dit verdween op het moment dat ik ongesteld werd. Na overleg met de huisarts[lees meer...] deze pil voorgeschreven gekregen en ik merkte naar een aantal weken echt al verschil. Alsof mijn hormonen in balans zijn. Ik lees veel negatieve reacties maar mij heeft het mijn leven echt veranderd! Ik slik hem overigens door, heb nog geen doorbraakbloeding dus helemaal top!!

21-04-2021 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / levonorgestrel
8 jaar lang deze pil gebruikt, nu langer dan een halfjaar gestopt met de pil en ik kan met zekerheid zeggen dat ik deze pil aan NIEMAND aanraad. Door deze pil had ik dagelijks hartkloppingen, ernstige angstklachten en maandelijks, ook bij doorslikken, migraines met aura en dagelijks hoofdpijn. Ik had nooit verwacht dat dit door de pil zou komen. Maar helaas, toch wel. Nooi[lees meer...]t meer!

17-04-2021 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel
Sinds het gebruik van deze pil ben ik mezelf niet meer! ik voel me depressief, neerslachtig en emotioneel afgevlakt. Ik word er super prikkelbaar van. daarnaast heb ik ook veel laat van spotting, hoofdpijn moeheid en een laag libido, wat gewoonlijk hoog is! Kortom heel veel bijwerkingen!! En heftig! Heb me lang niet zo verrot gevoeld. Ik stop er per direct mee waardeloz[lees meer...]e troep!! PAS ER MEE OP

05-04-2021 | Vrouw | 34
ADD
Ik heb add en daarbij een dwangneurose. Bij deze medicatie heb ik de medicatie ook voor add weer nodig. Daarbij depressieve gedachten en boos en verdrietig. Ook mijn libido is 0. Mijn omgeving en ik herkennen mij totaal niet.

29-03-2021 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik slik deze pil nu bin a 3 weken. Heb hem omdat ik nu sinds kort een vriend heb en nog niet zwanger wil worden. Maar ik ben nu al een paar dagen duizelig misselijk en snauw iedereen af gisteren was me vriend hier en die maakte zich druk om me omdat ik al 3 dagen slecht eet omdat ik misselijk ben. Ik snauwde hem zo af en zei woorden die ik normaal nooit zeg. Huil ook v[lees meer...]eel meer dan ik ervoor deed en ik word er gek van. Als dit zo doorgaat stop ik ermee want het maakt alles kapot

22-03-2021 | Vrouw | 41
Abnormaal vaginaal bloedverlies
ik neem nu ca 4 maand deze pil; menstruatiebloedingen zijn wel minder sterk maar ik heb last van tussentijds bloedverlies. Ik neem de pilstrip zeer regelmatig. Ook nog altijd wel last van wat hoofdpijn voor of tijdens mijn regels. Ik ben wel 17 jaar pilvrij geweest en nu ik 40 ben, neem ik dit terug.

17-03-2021 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Deze pil voorgeschreven gekregen om mijn acne te verminderen. Ik moet zeggen dat mijn huid in geen tijden meer zo rustig is geweest. In mijn gezicht is het velen malen beter en op mijn rug is het zelfs helemaal weg. Ik gebruik deze pil nu 5 maanden en ik ben er best wel tevreden over. Ik voel me goed, merkte al vrij snel een grote verbetering in mijn stemming. Geen menstru[lees meer...]atie pijn meer. Ben echt veel vrolijker, meer mezelf. Huid is wel wat droger, maar dat vind ik niet zo erg want dan smeer ik gewoon wat meer creme. Haargroei in het gezicht is ook minder, wat erg erg fijn is. Hiervoor was het niet extreem maar ik zag het zelf natuurlijk wel. Een strook met langere en in het verkeerde licht ook donkerdere donshaartjes als bakkebaarden en een dons snor die in het juiste licht ook donkerder kleurde. Echt niet leuk. Ik hoef me nu daar niet meer te harsen. Heel heel fijn want van harsen kreeg ik weer meer acne en rode bultjes. Wat ik wel echt een nadeel vind aan deze pil is mijn verminderde libido en seksbeleving. Normaalgesproken had ik wel eens in de paar dagen zin en in het weekend deden we het soms wel 4x. Nu heb ik als ik een libido pil neem maar dat dit eens in de 2 - 3 weken maar wat uithaalt. Als ik er sneller eentje neem doet het niks en uit mezelf krijg ik geen zin. Wat normaal voor mij mijn zin triggerde, doet me nu echt niks. Ook de beleving is een stuk minder intens. Een hoogtepunt bereiken kan, maar de hele weg ernaartoe is matig. Ik voel me op seksueel gebied dus echt een oude oma en daar wil ik vanaf. Ik ben nu aan kijken met de gyn wat mijn opties zijn. Hij schreef Claira voor, maar na de online bijsluiter gelezen te hebben en de bijwerkingen die daarin stonden heb ik de apotheek opgebeld om te zeggen dat ik m niet kom halen. Ook tussentijds bloedverlies heb ik met de Yasmin pil, wel is dat alleen als ik aan de tweede strip ben begonnen zonder stopweek, maar doorslikken vind ik nu juist zo handig. Hopelijk is er een betere optie voor mij maar ik houd de Yasmin wel in mijn achterhoofd, mochten de andere opties op niets uitdraaien. Op die twee punten na is het namelijk een hele fijne pil!

15-03-2021 | Vrouw | 16
Puistjes zijn ook verminderd

13-03-2021 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik gebruik deze pil al ruim 10 jaar en ben er helemaal tevreden over. Ik schrik nogal van de recensies die ik hieronder lees, daarom hoop ik met mijn recensie de burger weer wat moed te geven. Ik heb geen last van bijwerkingen, de pil doet gewoon wat hij moet doen. Een prima aanrader!

11-03-2021 | Vrouw | 16
Menstruatiepijn
Ik heb deze pil een jaar geslikt, besloot om er uiteindelijk toch mee te stoppen ivm misselijkheid en neerslachtigheid. Ik was 15 toen ik begon, ik wilde mijn menstruatie reguleren en pijn verminderen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5455)
Anticonceptie - overig (3989)
Cholesterol (2993)
Depressie - antidepressiva overig (2825)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2500)
Pijn - morfine-achtigen (2299)
ADHD - psychostimulantia (2230)
Pijn (2079)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1623)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1285)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1242)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1029)