categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

26-04-2024 | Man | 63
Diabetes type 2
Vandaag de tweede prik gezet (0,25 mg.). Merk er nog nauwelijks iets van. Alleen is mijn ontlasting is wat vochtiger en zachter. Ik begrijp dat het nog te vroeg is om een echte mening te hebben dus zal ik later een update geven.

Gliclazide

24-04-2024 | Vrouw | 63
gliclazide

Eelt voeten hoofdpijn

Het middel doet voorlopig niets. Ban van 30mg naar 60 en nu naar 90 mg gegaan. Hoofdpijn wordt erger. Nog steeds nuchter boven de 10 Bij de eerste keer kreeg ik bulten op mijn benen en ernstig eelt op mijn voeten. Ik had nooit eelt op mijn voeten maar nu is het ernstig en het doet zeer.

23-04-2024 | Man | 44

misselijkheid

Ik gebruik dit medicijn nu bijna 2 jaar . Ruim 30 kilo afgevallen. Ik merk nu dat het niet meer werkt . Ook weer wat aangekomen . Tijdje gestopt en toen weer begonnen maar het werkt niet meer

22-04-2024 | Vrouw | 36

buikpijn

22-04-2024 | Vrouw | 36

buikklachten darm/maag van streek

Aangezien ik veel lees over nare bijwerkingen en ik de kosten niet vergoed krijg, zou ik dit middel eerst op een lage dosering willen uitproberen. Heeft iemand een paar peen voor mij ter overname? /////RED mijn medicijn.nl: wij herinneren u eraan dat wij volgens onze richtlijnen het ruilen of kopen van medicijnen niet faciliteren. De wet verbiedt ons dit te doen. Aan d[lees meer...]e andere kant geven wij geen persoonlijke gegevens door, wat de reden ook is, alles wordt geanonimiseerd.////

19-04-2024 | Man | 85
Diabetes type 2

penis is rood haaruitval gewichtsverlies droge huid dorstig hongerig

Ik heb een maand in het ziekenhuis gelegen vanwege galstenen in de galwegen van de lever, een streptokokken ontsteking in de lever en op de aorta hartklep. Ik gebruikte in het ziekenhuis dezelfde medicijnen als thuis, onder andere metformine vanwege diabetes type 2. Toen ik uit het ziekenhuis ontslagen werd stond er plotseling een ander medicijn op de medicijnlijst namelij[lees meer...]k Forxiga. Thuisgekomen ben ik dit medicijn gaan gebruiken en ontdekte ik de eerder genoemde bijwerkingen. De arts ondersteuner kende het middel en zei dat het erg goed was tegen te hoge bloedsuiker, maar dat er wel bijwerkingen waren onder andere aan het geslachtsorgaan (vanwege zoete urine).

13-04-2024 | Vrouw | 50

maagzuur

Ben 1.61 woog 86,5kg. Jan 2024 begonnen met 0,25 mg na 1 maand 1kg afgevallen. Merkte nog niet veel. Feb begonnen met 0,50 mg nog eens 2 kg kwijt. Ging prima geen bijwerkingen. In maart begonnen met 1mg nog eens 3,5kg kwijt. Met 1 mg voelde ik pas dat ik echt minder eetlust heb. Bijwerkingen savonds in bed oprispingen mr dan ga ik op linkerzij liggen dat helpt en rond mens[lees meer...]truatie toch weer meer hongergevoel. Ben na 3,5 maand 6,5 kg kwijt. Gaat langzaam maar is beter zo. Voel mij nu al fitter en niet zo opgeblazen. Ben zeer tevreden. Ik was sceptisch omdat ik al van jongs af aan maagproblemen heb maar bijwerkingen vallen reuze mee! Ik ga nog even door.

08-04-2024 | Man | 71
Suikerziekte (type 2)
geen honger gevoel meer en suiker waarde super gebruikte 3 x novonorm 1 x jardiance nu 1 x novonorm 1 x jardiance

04-04-2024 | Vrouw | 67
Makkelijk in gebruik

04-04-2024 | Vrouw | 67

bittere smaak metaalachtige smaak

Vanwege tekort aan Ozempic over moeten stappen. Het tablet heeft een bittere smaak en je mag een halfuur na innemen niets eten of drinken. Lastig , maar mijn suiker is wel beter dan met Ozempic

Competact

01-04-2024 | Man | 54
pioglitazon / metformine

droge mond

Ik nam 3x850 mg perdag en voelde me goed ermee, jammer dat mijn suiker toen aan 7,4 stond en ik Osempic 0,25 erbij moest nemen in het begin deed osempic zijn werk suikerghalte stond na 2jaar perfeck en ik viel 25 kilo af , maar osempic nevenwerkingen zijn hard en ik heb een maand alles moeten stoppen en voelde me weer goed maar natuurlijk met suikerziekte moet je weer iets[lees meer...] nemen en we hebben beslist Osempic 025 weer op te starten . Ik verwittig jullie alle nevenwerkingen zijn terug zelf erger , Metformine 850 alleen was buiten een droge mond zeer goed maar ik ben nu terug begonnen met Osempic ik voel veel nevenwerkingen en ben depri

01-04-2024 | Man | 54

acute diarree buikgeluid buikkrampen

Ik gebruik dit produckt al bijna 2jaar en ben ongeveer 25@30 Kilo afgevallen . Maar ik denk eraan om te stoppen ik heb last van mijn maag , darmen , en acute diaree . Ik mag stellen de pijn die je ondergaat door bijwerkkingen is een deel van mijn leven . Ik geef al aan ikndenk van te stoppen omdat je geen gewicht verlies meer hebt na 2 , mijn suiker staat nu wel goed 5,[lees meer...]7 maar die bijwerkingen zijn mijn leven gaan lijden . Natuurlijk moet ik naar de dokter luisteren en volgen hem komt het beter maar ik vraag het me af !!!

30-03-2024 | Vrouw | 52

misselijkheid

Kon niet tegen andere medicatie en de insuline deed niks Ben hier heel blij mee in het begin 2 weken misselijk bij 3 mg en toen na 7 mg en weer 2 weken misselijk. De diabetes verpleegkundige zei houd vol de bijwerkingen gaan over. Ze zei ook dat heel veel patiënten er niet tegen konden. Gelukkig heb ik mazzel. Inmiddels 7 kg lichter en mijn waardes zijn weer goed

28-03-2024 | Man | 62
Afslanken - overgewicht
Gebruik nu 1,5 jaar Saxenda ben in het eerste half jaar 14 kg afgevallen. Ging prima tot dat ik in een dip kwam overlijden van mijn partner , heb vanaf die tijd een wat onregelmatiger eet / drink patroon en ook niet altijd gezond er op na gehouden. Heb wel elke dag Saxenda geïnjecteerd maar het werkt niet meer. Kan gewoon weer blijven eten en krijg geen stop signalen. Oo[lees meer...]k inmiddels weer 7 kg zwaarder geworden. (Nog 7 over) Kan ik bv een maand stoppen en dan weer opnieuw starten met Saxenda? Hoor graag of iemand dezelfde ervaring heeft en hoe op te lossen. Met vriendelijke groet, Henk

26-03-2024 | Vrouw | 77
Chronische nierziekte
Na een maand forxiga 10 mg gebruikt te hebben zijn mijn nierwaardens gezakt van 26 naar 20 is niet goed .direct met medicijn gestopt

21-03-2024 | Man | 76
Diabetes type 1

acute rugpijn

Ik gebruik het 1 jaar. Ben 11 kg afgevallen. Waardes zijn heel goed. Maar na 1 jaar kreeg ik veel klachten, sommige al eerder. Droge mond. Pijn aan de ogen. Hevige rugpijn en schimmel. Ben accuut gestopt met innemen iom huisarts. Nu geen last meer van deze bojwerkingen maar wel rugpijn. Hopelijk wordt dat ook minder. Misscien is er een ander medicijn waar ik geen last van [lees meer...]krijg.

20-03-2024 | Vrouw | 55

acute diarree buikkrampen misselijkheid

al 2 jaar bezig met elke keer opnieuw te proberen omdat suiker niet goed onder controle blijft, maar stop elke keer na 2 tal maanden omdat ik constant maagpijn heb, veel diarree, enorm moe, misselijk, geen eetlust, eet liever niet om maaglast te voorkomen Ja, val af, maar das niet de manier Eens ik stop na paar weken word het beter maar krijg ik enorm veel snoep en ee[lees meer...]tdrang elke keer vlug tempo suiker die stijgt en gewicht Eet gedrag heel moeilijk onder controle te houden, net alsof mijn lichaam nood heeft aan al die voeding en suikers Grootste rommel dat er bestaat en dat je lichaam helemaal in de war brengt

19-03-2024 | Vrouw | 77
Afslanken - overgewicht
4 Weken bezig 3 kg afgevallen, ik vind het weinig , eet weinig , kan het nog komen?

17-03-2024 | Vrouw | 38
Diabetes type 2

gewichtsverlies droog haar hongerig dorstig droge huid

Ik slik nu 3 maanden forxiga. Naast methformine en glyclazide. Ik ben van 89 naar 82 kilo gegaan. Ik wacht nog een paar maanden maar dan wil ik stoppen. Ik heb geen vervelende bijwerkingen maar mijn gewicht blijft naar beneden gaan en ik heb de hele dag honger. Mijn suikerwaardes zijn daarentegen perfect!

16-03-2024 | Vrouw | 44

constipatie misselijkheid

1 maand gebruikt in opbouw. Nul effect, bij de laatste verhoging continu ziek, misselijk, maagzuur, overgeven. Zo zal je wel af. Begin hier niet aan.

12-03-2024 | Vrouw | 39
Afslanken - overgewicht

buikkrampen zware onregelmatige menstruatie afwezigheid van menstruatie

Ik ben met 0,25 begonnen met 115.8 kilo. Na 5 weken overgegaan naar ,5 met 110.2 . Na 1 week afwezigheid van menstruatie. Terwijl die regelmatig tussen 28 en 35 is. Haf 1 dag vaage bloeding met heel veel menstruatie krampen. Daarna was het gestopt. En noet meer gezien. Heel veel last van maagpijn, misselijk, darmkrampen, diaree. Soms vaste ontlasting. En 2x overgeven. I[lees meer...]k weet niet als ik verder moet gaan of stoppen. Ik wil wel afvallen maar niet dat ik me zo vreselijk voel. Alsof iemand mijn maag vringt met als een stuk kleding. Is het herkenbaar voor iemand?

09-03-2024 | Vrouw | 41
Pancreatitis

galstenen nierprobleem blaasontsteking alvleesklier ontsteking

Na 4 maanden gebruik van saxenda 13kilo eraf en vervolgens helaas veel nare bijwerkingen zoals plasproblemen blaasontsteking galblaasontstekingen steken pijnen in zij en buik en rug. Ja ideaal als je 13 kilo afvalt maar als je erna steeds wat hebt als bijwerking bedankt ik ervoor. Galstenen nierstenen stinkende urine , bijna kwa gezondheid richting diabetes gaan lijkt me [lees meer...]ook niet de bedoeling. Naast gezonde voeding en sporten en actief leven heeft het geholpen maar erna niet dus dan is het beter weer af te bouwen en te stoppen. Het prikken ga ik sws niet missen.

03-03-2024 | Vrouw | 49

vermoeidheid

Gebruik nu iets meer dan 2 mnd Saxenda en het gaat fantastisch. Inmiddels meer dan 11 kg kwijt, bijna 10% van mijn startgewicht. Zit nu op 2,4 mg, verhogen gaat in overleg met de POH en zolang het goed gaat op een bepaalde dosering blijf ik daarop. Ga daarnaast nu mijn 2e jaar in van GLI en daar is de begeleiding ook top. Al met al maakt dit dat ik nu echt de overtuiging[lees meer...] heb dat ik nu eindelijk op een gezond gewicht terecht kan komen. Eet wanneer ik honger heb, sport 2-3 keer pw en wandel.

03-03-2024 | Man | 53
Suikerziekte (type 2)

impotentie duizeligheid misselijkheid algemene zwakte zelfmoordgedachten agressie

Hallo, ben een man 53j met suiker 2 ik ben met ozempic 0.25 begonnen op 11 januari 2024 das niets zo lang. In het begin super ik viel af werd zelfs potenter (waar niet mee aan de hand was vooraf) meer inergie tot de 4 week moest ik van de dokter 2x 0.25 prikken omdat de 0.50 niet te leveren was. Ik gedaan ja vanaf dag 1 geen honger gevoel meer dus vergat te eten das even j[lees meer...]e knop omzetten en wennen 3x verplicht te eten das meteen impotent er na viel ik zo snel af dat ik zoon pijn in mijn spieren had dat ik niet meer kon werken al van de bank af komen, depressie zelfmoord is al 2x voorbij gewaaid en extreme agressie, ik heb de dokter gebeld en moet terug naar 1x in de week. Inmiddels 2 weken later on steeds impotent en misselijk veel agressie, ik heb de dokter gebeld gezegt dat ik er mee stop, als ik heer mee door ga wordt ik niet gelukkigen herken me zelf niet meer en impotent op me 53j terwijl ik ergens lastvan had vooraf. Nee ik ik denk dat ik nog geen jaar meer leef als ik hier mee door ga, hoe goed het ook werkt ik de ochtend nuchter geen suiker maar is voor mij geen oplossing helaas op dit moment. Vindt het erg spijtig....... ps ben leesblind dus let op de spelfouten

29-02-2024 | Man | 71

verhoogde hartslag

Algemeen ben ik heel tevreden over ozempic,het houd mijn bloedsuiker goed geregeld? en mijn gewicht is met 10% verminderd, maar is nu stabiel gebleven. Sinds ik ozempic gebruik is mijn hartslag verhoogd ,en dat is soms voelbaar ,en dat geeft dan plotse vermoeidheid ,bij lichte inspanning.(hartslag kan oplopen tot 130 slagen

26-02-2024 | Vrouw | 30
Afslanken - overgewicht
Zelf gebruikt en 15 kg afgevallen binnen twee maanden heel tevreden.

24-02-2024 | Man | 60
Insulineresistentie
Gestart met Rybelsus 3 mg, de eerste 3 dagen lucht te veel en brandend maagzuur, daarna nauwelijks bijwerkingen en wennen aan het verzadigde gevoel, van dag 14 t/m 17 nog eens van die dagen als de eerste drie, daarna wederom geen bijwerkingen en nu na 30 dagen over op 7mg, nog altijd alleen positieve bijwerkingen zoals insuline terugschroeven en de broekriem iets strakker [lees meer...]bijstellen, van 107,5 naar 103 kg, tot nu toe na ruim een maand erg tevreden.

23-02-2024 | Man | 35
Diabetes type 1

braken acute diarree darm/maag van streek aandrang om te braken

Overgegaan ivm te kort ozempic. Bijwerkingen zijn vervelend maar mee te leven. Voor de diaree werkt loperamide prima. Verder goed letten wat je eet. Maaltijden met veel koolhydraten zijn een no-go. Die zijn er met 10 min weer uit.

18-02-2024 | Vrouw | 51
Afslanken - overgewicht

zwelling van de buik maagzuur migraine

Ik heb slaapapneu. Ben 2 jaar geleden 15 kilo afgevallen door een gezonde levensstijl, maar kom niet verder en blijf hangen op 104 kilo. Met saxenda kom ik in een week een paar ons aan, weer eraf, weer eraan en zo schommel ik tussen een paar onsjes. Ben nu 6 weken bezig en raak er aardig gefrustreerd van, want ik doe echt mijn best. Ik begrijp niet waarom het bij mij niet [lees meer...]werkt, behalve de eerder genoemde slaapapneu. Ik heb wel een vol gevoel, eet minder, beweeg ruim voldoende. Elke ophoging heb ik last van maagzuur en migraine. Maar dat verdwijnt en kan ik dragen.

13-02-2024 | Man | 69
Ademhalingsproblemen

verminderd gezichtsvermogen vaak moeten plassen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1129)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (1115)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (1111)
Acne (988)
Bloeddruk - calciumantagonisten (937)
Kanker - hormonen en antihormonen (918)
Darmproblemen - verstopping (841)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (838)
Neus (820)