categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

19-01-2022 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Je valt effectief af omdat je dusdanig misselijk bent dat je amper kan eten... verder heb ik ook veel last van oprispingen en blijft het beetje dat ik eet uren op mijn maag liggen. Suiker was ook wel gedaald.

Avandamet

18-01-2022 | Man | 60
metformine / rosiglitazon
Diabetes type 2
Metformine heeft mij niet veel geholpen om mijn glucosepeil naar beneden te krijgen. Mijn glucosepeil ging steeds langzamer hoger en hoger. Metformine is makkelijk om in te nemen maar misselijkheid is wel iets dat je zeker in het begin kan overkomen. In mijn geval was dit medicijn onvoldoende werkzaam.

18-01-2022 | Man | 60
Diabetes type 2
Ik neem sinds bijna 4 weken Ozempic 0.25. Mijn waarde nuchter was 8.2. Ik neem af en toe mijn glucose peil. De laatste keer, een week geleden, had ik nog slechts 5.5 als waarde. Ik heb 0% bijwerkingen. In het begin was ik soms misselijk na het eten maar dat stopte toen ik de metformine tijdelijk van 850 per tablet naar 425 bracht. Nu neem ik terug een volledige tablet van[lees meer...] 850 mg Metformine. Ik heb ook mijn manier van eten totaal veranderd. Ik luister naar mijn lichaam en eet nooit nog veel. Zo eet ik twee boterhammen 's ochtends en twee 's middags en dit met mager beleg of light kaas. Ozempic geeft me ook een signaal als ik iets teveel heb gegegeten. Ik voel me dan licht misselijk na het eten en weet dan dat ik dit de volgende keer niet mag doen. Ik denk dat veel mensen hier minder last van bijwerkingen zouden hebben indien men ook het soort eten en de hoeveelheid eten strikt onder controle houdt.

15-01-2022 | Vrouw | 36
Afslanken - overgewicht
Effect : meer energie, minder honger, minder dipjes. Op 3 maanden, inclusief feestdagen 11 kg kwijt zonder grote aanpassingen.

13-01-2022 | Man | 40
Afslanken - overgewicht
Beste, Ik wil het gebruiken om af te vallen maar ben bang van de bijwerkingen. Ik heb het gekocht en licht al een maand in de koelkast, maar heb schrik dat ik niet meer kan werken met klanten bij gebruik ervan. Kunnen jullie helpen? Groeten

11-01-2022 | Vrouw | 41
Afslanken - overgewicht
Hallo, Ik nam zaterdag de tweede spuit van ozempic 0,25mg. Tot nu heb ik nog steeds evenveel honger en zin in zoetigheid. Ik heb ook geen bijwerkingen. Herkent iemand dit? Gr, Kimmy

10-01-2022 | Man | 69
Diabetes type 2
Gebruik het het nu7 weken 1x per week. Na de eerste injectie 2 dagen erna diaree durf deur niet meer uit. 7 weken later nog steeds diaree. Ook schildklier tot boven de norm.

10-01-2022 | Vrouw | 64
Afslanken - overgewicht
Hoeveel keer kan je met de 0,5 mg inspuiten. Ik haalde 8 injecties uit de 0.25 mg spuit. Voorlopig 5 kilo kwijt op 12 weken.

Victoza

09-01-2022 | Vrouw | 53
liraglutide
Afslanken - overgewicht
(..) (Let op: deze mening is aangepast, in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

09-01-2022 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
Ik gebruik 2 maal 500 mg methformine. Insuline lanthus verdroeg ik niet goed:: werd er dik van en injectie brandde bij toedienen. Ik heb eind okt. een DMR behandeling gehad waarbij mijn slijmvlies in de 12v darm weg gebrand is zodat die opnieuw kon aangroeien. De stof die daar aangemaakt wordt gaat naar de alvleesklier. Deze zelfde stof zit in trilucity. Ik ben met [lees meer...]0.75 ml begonnen vier weken , daarna opgehoogd naar 1.5 ml. Nu totaal 9 weken. Voordeel: Heel blij dat ik kon stoppen met langwerkende insuline! Ondanks maar licht overgewicht toch 8 kg afgevallen in 9 weken! Mijn diabetische waarden zijn nu nét goed, hoop dat het nog wat zakt. Nadeel: de eerste twee dagen na injectie vreselijk misselijk en kan ik niet eten.. Vooral vlees en vis en kaas gaat er slecht in. Ik eet nu over de hele dag kleine beetjes, vooral karnemelk omdat het lekker dik is en yoghurt. (Pap zou ook kunnen vlg diëtiste maar ik eet geen koolhydraten. ) De maag moet vol blijven merk ik. Smaak is nog niet geweldig maar je móet íets eten anders wordt je weer misselijk . Ook neem ik eiwitrijke shake’s. Voor extra voeding omdat ik nog weinig eet. Tegen misselijkheid neem ik Nux Vomica D66 Na drie dagen gaat het eten beter en dan begint het weer na een week van voor af aan. Men zegt dat uiteindelijk de misselijkheid over gaat ik hoop het maar want verder vindt ik dit een fantastisch middel!! Ff doorzetten dus.

09-01-2022 | Vrouw | 51
Afslanken - overgewicht
Ik ben 4 kg kwijt in 6 weken , ook misselijk maar ik kan niet meer op groot wc gaan neem van alles om te gaan maar komt maar stilletjes op gang over een paar dagen dan kan ik pas naar wc maar met laxerende middel

06-01-2022 | Vrouw | 46
Diabetes type 2
In aug 2020 gestart. Drie maanden behoorlijk misselijk en winderig. Nu na anderhalf jaar alleen aan de diarree bij vet eten. Inmiddels 23 kilo kwijt (start 96). Ben zo blij! Van maat 48 naar 42. Zelfs in de maanden dat ik vaak snoepte ivm scheiding, kwam ik niet aan.

03-01-2022 | Vrouw | 49
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu pas 1 dag, moest volgens de ha meteen met 2.4 beginnen, was al na een halfuur erg misselijk. Hebben jullie de dosis opgebouwd? En hoe zie je dan de dosis? Mijn pen geeft alleen 1mg aan, verder alleen streepjes.

29-12-2021 | Vrouw | 67
Diabetes type 2
Waarders zakken, afgevallen 8 kilo eerste 2 weken . Maar ligt 3 dagen ziek per week nu al 5 weken lang

23-12-2021 | Man | 63
Diabetes type 2
Ik heb sinds 6 jaar diabetes2. Ik nam voorheen 2 x500mg metf. P dag. Vorig jaar 7 maanden amper kunnen bewegen door hernia, waardoor de waardes stegen. Kreeg 2 x 1000mg voorgeschreven met 2 x 3mg glimepiride. Dat is een tijdje goed gegaan tot ruim een maand geleden: een uur na het ontbijt, rennen voor papperige ontlasting; 2 uur later nog wat dunnere ontlasting, en s’midda[lees meer...]gs rond 16 uur waterige ontlasting. En als je dan moet, dan moet je er ook snel bij zijn. Ik ga er eens een paar dagen mee stoppen, en kijken of mijn waardes weer van voor de hernia zijn. Misschien krijgt mijn pancreas nu wel een overdosis die overbodig is.

20-12-2021 | Vrouw | 28
Afslanken - overgewicht
Sinds 29 september ben ik begonnen met het medicijn, Ozempic 0,25mg. Ik begin deze week woensdag met een hogere dosis van 0,5mg. Tijdens mijn eerste twee weken heb ik wel wat last gehad van een blaasontsteking. Dit kwam door de suikers die ik uit plaste zei mijn huisdokter. Hij vertelde me ook dat ik veel water moet drinken en zure dranken zoals; water met wat citroen, [lees meer...]cranberry sap, vers geperst sinaasappelsap,.. Ik ben ondertussen al 8kg verloren met het gebruik van Ozempic. Ik ben dus aangenaam verrast. :-)

Forxiga

20-12-2021 | Vrouw | 74
dapagliflozine

19-12-2021 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Na jaren allerlei medicatie en diëten zonder resultaat nu aan de Ozempic. Zit nu in de 3e week. Ben altijd al snel misselijk en buikkrampen/diarree is voor mij ook niks nieuws. Suikerwaarde is gehalveerd en ben 3 kilo afgevallen. Voor het eerst in jaren een goede nuchtere bloedsuikerwaarde. Al met al voor mij een verademing in mijn jarenlange strijdt tegen de suiker en [lees meer...]kilo's. Ondanks de bijwerkingen zeer de moeite waard.

08-12-2021 | Vrouw | 46
Afslanken - overgewicht
Vanavond m’n eerste spuit gehad van 0,25mg. Voel er nog niks van. Maar dat is misschien wat snel? Ben benieuwd naar de volgende weken. Wanneer begonnen jullie de eerste “bijwerkingen” te voelen?

08-12-2021 | Man | 54
Diabetes type 2
ondanks vervelende bijwerkingen wou ik doorgaan , maar ik kan niet meer rustig slapen door gas vorming in mijn buik

Victoza

02-12-2021 | Man | 47
liraglutide
Diabetes type 2
Net met Victoza bezig. Eerst twee dagen 0.6 dan 1.2 en nu op maximum 1.8. Verloop laatste dagen: misselijkheid, geen honger en braken. Gaan deze bijwerkingen snel over? Suikerspiegel staat wel goed.

01-12-2021 | Vrouw | 54
Afslanken - overgewicht
Ben nu op de helft van mijn 3de week en al 4 kg minder. Ben benieuwd naar de hogere dosis, of je dan meer/sneller afvalt. Moet zeggen het onderdrukt super het snaaigedrag. Miet eraan denken om te eten. Bij teveel koolhydraten wordt ik misselijk en moet vreselijk boeren. Sta tevens op groen licht voor een GBP maar ivm een allergie voor nikkel durf ik het niet aan daar ze al[lees meer...]les dicht maken met nietjes, blijkt dat in titanium ook een percentage nikkel zit. Voor mijn is dit dus een goede vervanger, ben hoopvol.

30-11-2021 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
Vrouw 57 jr, 17 jr diabetes. Nu 6 weken Ozempic, sinds 2 weken 0,5 Mg. Bij de start (eerste 2 weken) erg moe en van tijd tot tijd erg misselijk. Inmiddels nauwelijks bijwerkingen. Een enkele keer maar gaat heel snel over. Bls waarden fantastisch veranderd. Van 12 eh kortwerkende insuline 3 x per dag naar 0 eh. Gebruik dus helemaal geen kortwerkende insuline meer. Wel langw[lees meer...]erkende en 2 x per dag 100 mg metformine. Het is absoluut waard. 6 kg afgevallen tot nu toe

25-11-2021 | Vrouw | 42
Afslanken - overgewicht
Vanaf ik teveel pasta eet of snoep word ik misselijk of moe. Ik moet wel mijn eten aanpassen of ik krijg ook de bijwerkingen. Niet te veel koolhydraten en een koekje vervang ik door een mandarijntje of yoghurtje ... . Ik lees veel over misselijkheid en andere bijwerkingen. Mijn ervaring is dat de bijwerkingen komen als ik mijn voeding niet aanpas.

19-11-2021 | Vrouw | 56
Maagzuur (brandend)
Gestart op 8/11 met ozempic,25 Vanaf dag 2 wat diarree , na de 2 de spuit , ganse week ellendig ziek geweest 🙈tot op heden Braken , misselijk, duizelig, heel moe , zeer weinig eetlust

17-11-2021 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Op zaterdag om 12:00 uur mijn eerste (en tevens laatste) prik gezet. Al vrij snel een opgeblazen gevoel en misselijkheid. Bij de gedachten aan eten kreeg ik al braakneigingen. De zondag doorgekomen met 1 cracker. Kon echt niet meer eten. Van zondag op maandag heel slecht geslapen door buikkrampen. Op maandag begon het heftig braken, zelfs bij een slokje water en dat ging d[lees meer...]e gehele dag door. Zelfs op dinsdag en heb toen de HA ingelicht. Zij heeft mij toen medicatie voorgeschreven tegen de misselijkheid en gelukkig heeft dat goed gewerkt. Maar door het heftig braken wel een rib gekneusd. Op advies van de HA gaan we hier niet mee verder, ik reageer namelijk te extreem op Trulicity.

17-11-2021 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Ik spuit nu 3 maanden ozempic, eerste 2 maanden 0.25 en nu 0.5 Het helpt om de suikerwaarden te verminderen, dat is zeker. Echter zijn er veel bijwerkingen. Eerste 2 dagen na het spuiten ben ik duizelig en misselijk. Daarnaast heb ik veel last van buikkrampen en diaree. Egaal wat ik eet. Telkens van te voren bedenken als je ergens naar toe gaat: is daar wel een wc? En als[lees meer...] je een buikkramp krijgt meteen moeten rennen naar de wc. Ja ik ben afgevallen maar das ook niet gek op deze manier ga ik overwegen om hiermee te stoppen.

10-11-2021 | Man | 69

10-11-2021 | Vrouw | 32
Diabetes type 2
Beviel eigenlijk heel goed. Maar mijn diabeetverpleegkundige wilde graag ozempic proberen bij mij.

10-11-2021 | Vrouw | 32
Diabetes type 2
Makkelijk in gebruik. Gebruik het nu zo’n 3 maanden, maar nog steeds last van bijwerkingen na het nemen van elke spuit elke week.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5568)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1120)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)