categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

12-09-2019

Invokana (canagliflozine)
Diabetes type 2

Werkt zeer goed om de suikerwaarden op peil te houden, maar wel een terugkerende schimmelinfectie op de penis wat enorm irritant is.
11-09-2019

Gliclazide (gliclazide)

Naast deze neem ik 's morgen en 's avonds metformine. De jeuk is herkenbaar, maar niet hinderlijk. Gewicht toename heb ik geen hinder van. Ik ervaar weinig tot geen bijwerking. Type 2 komt in de meeste gevallen voor na de middelbare leeftijd. Als we ouder worden zullen we meer geconfronteerd worden met wat daar dan bij hoort. En of dat altijd met de medicijnen te maken h[lees meer...]eeft betwijfel ik. De emoties van ieder persoon heeft invloed op de suikerspiegel. Goed luisteren naar je lichaam en adequaat reageren.
07-09-2019

Afslanken - overgewicht

stoppen en dan minder eten voor dat ik het gebruikten had ik metorfiene maar zat hele dag op toilet snachs geen nachtrus pijn aan blaas dehele nacht om de anderhalf uur plassen ik dacht ik heb zeker blaaskanker gestopt na enkele weken geen medecijnen voelde me heerlijk blaaspijn weg en afgevallen 6 kilo nu gladezide weer veel plassen hoofpijn ge vrichtpijn wat een rotzooi[lees meer...] allemaal denk dat ik met alles weer stop en niks meer inneemt en minder eten dan komt het vanzelf weer goed zegeven de mensen maar mediezeine stop daar mee dokters jullie geven het te gauw ik snap het wel dat is jullie inkomsten maar denkt ook eens aan de mensen met al die bij werkingen

Diabetes type 2

Ik gebruik Gliclazide nu 3 jaar, in het begin veel last van hoofdpijn , soms wat duizelig en lichte gewichtstoename. Sinds kort spuit ik Abasaglar ( lang werkende insuline) en vraag ik mij af of de Gliclazide daarnaast nog goed zijn werk doet.

Diabetes type 2

Gebruik medicijn sinds september 2018. Bloedsuikerwaarden wel iets gedaald maar veel ongemak van schimmelinfectie penis. Het wordt steeds moeilijker om de voorhuid terug te kunnen trekken om schoon te kunnen maken en vervolgens weer terug te brengen. Gebruik voor schimmelinfectie Miconazol maar blijft terugkeren. Zeer vervelende bijwerking. Word er door ontmoedigd middel t[lees meer...]e blijven gebruiken dus bij vlg afspraak internist ga ik overleggen om te stoppen.

Diabetes type 2

Ik neem sinds 3 weken metformine 850 . Heb eigenlijk geen bijwerkingen en ben op die 3 weken met dieet natuurlijk 2,4 kg afgevallen.
12-08-2019

Eucreas (vildagliptine / metformine)
Diabetes type 2

gebruikt het al vele jaren bevalt me goed ik houd 12 uur tussen het innemen van de 2 tabletten dat is alles en het wekt goed zonde problemen
10-08-2019

Trulicity (dulaglutide)
Afslanken - overgewicht

12,5kg bijgekomen in 2,5 maand zonder overdadig te eten.conclusie van arts:traagwerkende schildklier
21-07-2019

Diabetes type 2

Na eerst een week 10mg per dag te hebben gebruikt werd het verhoogd naar 25 mg per dag. Hierbij kreeg ik meteen een flinke blaasontsteking. Op verzoek. An de internist heb ik volgehouden. Ze beloofde daarin beterschap. Dat klopte ook wel. Echter kwam na de blaasontsteking candida opzetten wat chronisch werd. Daar kreeg ik dan weer Fluconazol voor,maar dat versterkt de Glim[lees meer...]epiride weer die ik ook gebruik met als risico hypoglykemie. Na 3 maanden van gekmakende jeuk het ik de Jardiance mogen staken en gaan we nu proberen met Victoza de bloedsuiker beter te reguleren. De bijwerkingen buiten beschouwing gelaten was de Jardiance wel fantastisch voor het laten zakken van m'n bloedsuikers.
07-07-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik geen insuline meer vond het prikken eng. Gebruik sinds 2 jaar Forxiga. Bloedspiegel blijft schommelen. Ben wel afgevallen maar let ook op mijn voeding. Heb pijn in mijn zij en veel jeuk in geslachtsdeel.
30-06-2019

Victoza (liraglutide)
Diabetes type 2

Goedendag ,kan iemand zijn ervaring vertellen . Ik ga vanavond voor het eerst Victoza prikken,maar vind het best spannend . Ik ben best bang voor de bijwerkingen,ik kan ook weinig info vinden . Mvg A.
22-06-2019

Metformine (metformine)

Veel extra huidproblemen de verergering psoriasis. Ga begin juli maar weer eens naar de specialist. Heel veel extra huidproblemen rode plekken..gezwollen plekken hoofdzakelijk op beide armen.en benen en rug. naast mijn psoriasis heb ik dus een aardig probleem. Hoe los je dat op? Niet innemen van Metformine is geen opie
21-06-2019

nvt
20-06-2019

Ozempic (semaglutide)

misselijk braken hoofdpijn al 8 wkn lang gaat dit ooit over
14-06-2019

Ozempic (semaglutide)
Diabetes type 2

Naast metformine (2x 1000mg) eerst Tresiba gaan spuiten. Kwam echter veel aan. Nu over naa Ozempic en insuline afbouwen. In 1 maand al 2,5kg kwijt en stabiele glucose waarden. Benieuwd wat HbA1c is na 3 mnd.
28-05-2019

Suikerziekte (type 2)

Neem dit 40 dagen . In paniek terug naar huisdokter. Niet opgeven zegt hij. Naar hospitaal gebeld en antwoord was ..als niet kan stop dan 14 dagen en herstart . positief ..mijn gewicht daalt .
27-05-2019

Diabetes type 2

vier dagen metformine geslikt...hoorde toen van keer Diabetes 2 om! Leefstijl en voeding totaal verandert, veel beweging en sport (CURVES 4 keer in de week) binnen 6 weken was waarde 11.4 gezakt naar 7.7.... en nu volhouden om de suikerwaarde nog verder naar beneden te krijgen...vooral GEEN PILLEN SLIKKEN want van het een komt het ander
25-05-2019

10-05-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik 3 tabletten metformine 500 mg maar aangezien mijn suiker onstabiel en te hoog was, kreeg ik eerst 1 tablet glicazide 30 mg. Dat ging op zich goed, al kwam ik iets aan, wat niet fijn is als je je best doet om af te vallen maar ok. Aangezien mijn suiker toch nog te hoog was, kreeg ik ipv 1 tablet, 3 tabletten glicazide erbij. Het heeft even geduurd voordat ik erac[lees meer...]hter kwam waardoor kiezen afbraken, zwakker werden maar het allerergste dat veel kiezen hun tandglazuur verloren waardoor ik een mond heb met metalen vullingen. Nu 1 jaar verder zit ik al op € 3000,- tandartskosten en ben nog steeds bezig om mijn gebit in orde te krijgen.
10-05-2019

Victoza (liraglutide)
Diabetes type 2

Glucosewaarden ietsje gezakt maar niet echt een wondermiddel. Gebruik dit met Metformine en Gliclazide. Geen gewichtsverlies ook niet na een jaar gebruik. Eigenlijk geen bijwerkingen merkbaar.
08-04-2019

Metformine (metformine)

Ik probeer al enige jaren af te vallen zonder succes. Daarom niet zo lang geleden naar de endocrinoloog geweest en daar onderzoeken laten doen. Daaruit bleek dat mijn insulinespiegels schommelen en dat dat de reden zou kunnen zijn dat ik moeilijk gewicht kan verliezen. Kort daarna ben ik gestart met Metformax 850 mg (2x 1/2e tablet per dag momenteel). In het begin had ik n[lees meer...]iet / geen problemen. Nu ongeveer een maand verder en ik merk wel dat er zicht enkele verschijnselen voordoen. - kortademigheid: drukkend gevoel op de borst - hoofdpijn (niet vaak - maar als ik er heb dan doet het wel veel pijn) - vermoeidheid - razende honger (beperkt - maar toch) Ik hoop dat dit zal overgaan na verloop van tijd. Momenteel ben ik nog niets afgevallen, maar ik ben ook niet verdikt. Binnenkort ga ik op controle bij de dokter om na te gaan of het medicijn effect heeft.
24-03-2019

Diabetes type 2

Dit medicijn bracht mijn bloedwaarden heel goed naar beneden. Nu blijkt dat de voorwaarden voor het krijgen van dit middel te zwaar zijn. Oftewel te duur. En dan weer een andere medicatie uitproberen.
18-03-2019

Diabetes type 2

Ben 25 jaar diabeet. Spoot circa 70 eenheden insuline per dag, kort- en langwerkend. Sterke schommelingen, hypo's en hyper's. HBA1C rond de 6. Ontevreden over de sterke schommelingen. Via internet Forxyga gekocht. Half jaar gebruik. Erg positief. - spuit nu nog circa 50 eenheden insuline per dag - veel minder bloedsuikerschommelingen, veel stabielere bloedsuikerwaarden[lees meer...]. - 9 kg. gewicht verloren, kan veel meer eten zonder aan te komen. Ook veel koolhydraten eten (brood, zoetigheid) geven minder hoge bloedsuikers. Oppassen dat ik niet te mager word. - bloeddruk was te hoog maar is door Forxiga gebruik lager geworden. Minder bloeddrukverlagende medicijn nodig. Positief dus. - mogelijk nadeel/bijwerking: gevoeliger huid. Weet niet zeker of dit door Forxiga komt. - verder geen nadelige bijwerkingen -
18-03-2019

Diabetes type 2

Sinds het gebruik van de metformine heb ik een oplopende spier en gewrichtspijnen in armen en schouders. Zo erg dat het lijkt alsof er messen in mijn spiern worden gestoken. Na zelfstandig 1 tablet te minderen per dag trekt deze pijn zachtjes weg. Nu proberen door andere leefstijl en kruiden van de metformine af te komen.
17-03-2019

Diabetes type 2

Veel plassen Erectie stoornissen waar ik dus nooit last van had veel Drinken veel plassen is lastig met Werken. Ik gebruik het nu weer een Paar maanden maar ik krijg dus nu weer Erectie stoornissen dit is niet leuk omdat ik en mijn Vriendin graag een Kind willen dus ik ga er mee stoppen ik had het voorheen ook maar toen 10 mg maar nu met 25 mg erger
05-03-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik deze nu al een tijdje, en ben wel al enkele kilo afgevallen. Is zeker een goede medicijn want heb mijn diabetes sterk onder controle.
26-02-2019

Forxiga (dapagliflozine)

14-02-02019 Na 1 maand en half forxiga 10mg te nemen 1 per dag, ik neem ook nog glucofase 2x 850mg en een halve uni diamicron 60 mg , van die forxiga 10 mg altijd droge mond en veelvoudig plassen om het uur , wat betreft gewicht van 97 kilo naar 85 kilo door nu een jaar lang gemiddeld 4 x in de week 12 a 15 kilometer daags te wandelen aan 6 km per uur, en op de voeding[lees meer...] te letten, voor mij denk niet dat die forxiga veel invloed heeft op mijn suiker in mijn bloed, behalve veel plassen, zonder die forxiga 10mg stond mijn suiker ook al op 7, dus verder bewegen, bewegen.
18-02-2019

Diabetes type 2

Voorheen Gliclazide van PCH, geen problemen alkom je in gewicht aan. Nu sinds enkele weken van Sandoz, 1 kilo p.wk erbij en enorme moeite met naar de wc gaan. Harde ontlasting en het idee dat je nog vol zit. Heel vervelend. Huisarts gebeld, ga morgen over op PCH (medische noodzaak moet vermeld worden anders doet de zorgverzekeraar moeilijk en krijg je het niet)
15-02-2019

Janumet (sitagliptine / metformine)

werkt prima voor deabetici 2
13-02-2019

Suikerziekte (type 2)

Metformine gebruikt met veel schommeling in hoogte suiker n nu alles onder controle voel mij veel beter

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4776)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2761)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2084)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1574)
Maagzuur - protonpompremmers (1493)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1310)
Angststoornissen (1110)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1054)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)