ISO 27001

ervaringen per categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

15-02-2019

Janumet (sitagliptine / metformine)

werkt prima voor deabetici 2
13-02-2019

Suikerziekte (type 2)

Metformine gebruikt met veel schommeling in hoogte suiker n nu alles onder controle voel mij veel beter
30-01-2019

Diabetes type 2

N'a een paar dagen vervelende schimmelinfectie ter hoogte v d genitaliën
28-01-2019

Metformine (metformine)

ik vind de medicatie heel goed hoor
28-01-2019

Metformine (metformine)

omdat ik diabetes en ik ben blij dat zei er achter zijn gekomen ik moet nu ook insuline spuiten er bij
18-01-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik het middel nu 3,5 maand en heb geen bijwerkingen ondervonden. Bloedsuikerwaarden zijn gedaald.
15-01-2019

Diabetes type 2

deze pillen lijken mijn sportieve plannen te dwarsbomen. Het lijkt er op dat mijn kracht wegebt wat ik vooral merk in mijn sport Softbal. Het aangooien van een bal naar mijn teamgenoot gaat me moeilijker af dan voorheen. Ik slikte 2 pillen per dag, naast andere pillen voor de suiker en bloeddruk, maar de dosis is verlaagd naar 1 pil + 1 pil Jardiance. Een enorm verschil in[lees meer...] de glucosewaarde (in positieve zin) en mijn krachten komen terug! Glibenclazide mag van mij dus helemaal stopgezet worden...
15-01-2019

Diabetes type 2

voorgeschreven gekregen door een Internist omdat de gemiddelde glucosewaardes maar niet omlaag gingen. Slikte 2 stuks Glibenclazide per dag en dat werd dus 1 met deze pil erbij. Bij controle 6 weken later was het gemiddelde omlaag naar acceptabele waardes. Ook ben ik afgevallen (3 kilo in 6 weken!). Bovendien voel ik me een stuk beter dan voor het gebruik van dit medicijn.[lees meer...] Ik merk het vooral aan trappen lopen. Moest me altijd vasthouden aan de leuning maar nu is dat niet nodig. Coördinatie lijkt sterk verbeterd. Het zou kunnen dat dat komt door die Glibenclazide die in dosis verlaagd is maar toch...
12-01-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik jardiance sinds 15 november 2018 het doet goed z,n werk mijn hba1c waarde is in 2 maanden tijd van 80 naar 63 gegaan dus daar ben ik zeer tevreden over.Alleen de bijwerkingen zijn ontzettend vervelend ik heb sinds het gebruik last van een schimmelinfectie die maar niet over gaat ik plas en drink ook heel veel dus ik ga stoppen met dit medicijn
11-01-2019

Insulineresistentie

Na een week alle dagen te nemen voel ik geen verschil, het is de bedoeling dat het mijn bloedsuikerspiegel meer stabiel houd maar ik neem het 's avonds na het eten en na een uur ben ik heel misselijk,dorstig en vermoeid tot ik 's morgens terug opsta.
09-01-2019

Diabetes type 2

heb me er van begin niet prettig bij gevoeld , duurde lang voor suiker onder controle was
07-01-2019

Trulicity (dulaglutide)
Diabetes type 2

Gebruik metformine en insuline. Toename van gewicht en hoge bloeddruk. Na gebruik kon de insuline snel worden gestopt. 12 kilo in gewicht afgevallen. Daarna stabilisatie van het gewicht. Nuchtere bloedsuiker en Hba1C bijna genormaliseerd (Nbls 6/ HBa1C 47). Na een jaar lijkt het effect verdwenen, kan weer meer eten. Maar als ik de injectie stop dan ga ik echt veel eten [lees meer...]en stijgen mijn bloedsuikers. De obstipatie maakt dat ik er eigenlijk mee wil stoppen. Ben nu aan het lijnen tot een normaal BMI, als ik het gevoel heb dat ik mijn eetgewoonte onder controle heb dan wil ga ik proberen te stoppen,
05-01-2019

Diabetes type 2

Bijna 4 weken geleden begonnen met dit middel. 2x maal daags 500mg. Een tablet tijdens het ontbijt en een tablet tijdens het avond eten. De meest voorkomende bijwerkingen zoals: diarree, maagklachten, buikpijn en hoofdpijn had ik geen last van. Bloedsuikerwaarden gingen vrij snel omlaag en hongergevoel verdween als sneeuw voor de zon (ben ook 10kg afgevallen in 3 weken tij[lees meer...]d) Maar nu komt het! (uiteraard heb ik ook veel gelezen op andere Engelstalige forums of mijn bijwerkingen ook overeen kwamen met andere gebruikers) dus het kan niet anders zozijn. Maar goed hier een lijstje bijwerkingen die na ca. ***3 a 4 weken*** na gebruik "kunnen" optreden en die zijn zeker niet prettig! Ik heb dit de afgelopen 5 dagen tot nu aan toe mogen ervaren. Vandaar dat ik er dan ook per direct ben mee gestopt!!! * Hevige spierkrampen * Krakende en vooral pijnlijke gewrichten * Slap gevoel * Doof gevoel in benen * Pijnlijke hielen * Schokken door lichaam * Pijnscheuten in dijbenen Ik zou persoonlijk zelf dit middel niet aanraden en ik raad aan om het toch echt te gaan zoeken in je voeding. Geen suikers, koolhydraatarm eten, minstens een half tot een uur wandelen, veel water drinken en calcium,magnesium,Q10,vitamine B12 en Omega 3 slikken. Dit is zeer belangrijk mocht je net zoals ik stoppen met dit medicijn om je suikerwaarden zo laag mogelijk te houden door gezond bewegen en goede voeding.
27-12-2018

Victoza (liraglutide)

Na ruim 3 weken last van bijwerkingen gaat het nu goed af en toe wat misselijk gevoel en al wat kilo,s kwijt,voel mij wel beter dan met insuline ( lichaamswarmte en transpiratie en onrustigheid ) is een stuk minder,ben ik heel blij mee.
24-12-2018

Januvia (sitagliptine)

Diabeet 2 zie tegen spuiten op en de gevolgen van spuiten weeg 80 kg en kom niet in aanmerking voor dure insuline heb mij zelf te netjes gedragen
16-12-2018

werkte nigatief
16-12-2018

Gliclazide (gliclazide)

Ik heb een jaar diabetes type 2, maar de metformine kan ik niet tegen gebruik nu 1dd Gliclazide 80mg maar mekt te weinig van. Heb wel een vol voel in mijn buik kan bijna geen eten in.
15-12-2018

Novonorm (repaglinide)
Diabetes type 2

nog maar 14 dagen vast gesteld. 1ste geneesmiddel gaf diaree en dit hevige buik krampen
14-12-2018

Afslanken - overgewicht

Kan mijn suiker beter regelen. Heb geregelt deraria maar als ik geen metformine neem moet ik vaak een laxceer middel nemen.
14-12-2018

Forxiga (dapagliflozine)

11-12-2018

Diabetes type 2

heb eerst Metformine gehad, werd er geheel gek van!! stijve spieren voor al in de hals. gelijk mee gestopt. kreeg toen Gliclazide eerst 1 tablet, maar na het overlijden van mijn vrouw is de suiker verhoogt en nu heb ik 2 tabletten. met 1 tablet geheel geen bijwerking. heb nu last van brandend maagzuur in vrij zware mate.
28-11-2018

Diabetes type 2

Ik heb nog een ervaring met Effectiviteit, Hoeveelheid bijwerkingen, Ernst bijwerkingen Inname- / gebruiksgemak Algehele tevredenheid. Sinds kort gebruik ik Metformine. Las zo beetje de berichten over bijwerkingen sommige zelfs erg. Zelf heb geen ervaring tot nu toe geen ernstige bijwerkingen. Ik neem elke avond na het eten een tablet. Ik maak me [lees meer...]toch wel een beetje zorgen als ik hier zo de berichten lees. Ik las ook iets over Glifor 850mg dat dit medicijn veel beter zou bevallen? Mijn story Door dat ik op mijn leesbril ben gaan staan en mijn bril kapot was gegaan kwam ik er achter dat ik dieabetis 2 had. Ik had een nieuwe leesbril besteld, toen ik deze ging ophalen was het zicht verre van scherp. 3 maal daarna ben ik bij de opticiens geweest voor een oogmeting en telkens andere meetwaarde. Het kwartje was nog niet gevallen. Ik ging naar de oogheelkunde voor een onderzoek die kwamen tot de conclusie dat ik mogelijk diabetes zou hebben. Naar de dokter die bloed liet onderzoeken. En inderdaad ik heb een verhoogde bloedspiegel ze had het over dubbele waarden dan normaal. Ben sinds kort begonnen en laat het rustig op me af komen. Ik ga een heel traject in en ben bang dat ik hier niet meer vanaf kom.
18-11-2018

Diabetes type 2

Vraag eigenlijk aan andere gebruikers, misselijkheid en overgeven ,wat kan je garantie doen?
09-11-2018

Suikerziekte (type 2)

08-11-2018

Diabetes type 2

mijn leven betekent nog maar weinig
03-11-2018

Trulicity (dulaglutide)

Sinds ik de spuit Trulicity gebruik gaat het een stuk beter met mijn suikers ,in het begin wel last van boeren misselijkheid en winderigheid 3 weken. maar ik ben blij dat ik heb doorgezet 13 kg lichter en minder lantus spuiten.
30-10-2018

Diabetes type 2

Hallo, Ik spuit elke morgen 2.4 Victoza en elke avond 110 eenheden Toujeo, maar kan de hele dag wel eten, doe het overigens niet. En nu komt mijn ergernis, mijn bloedsuiker is elke morgen zo'n 10.0 en mijn humeur in de avond - 7. Ben dan erg boos en heel verdrietig honds moe. Bloedsuiker rond de 16.0 tot 18.0. Snap er niks van en mijn internist en diabetes verpleegkundi[lees meer...]ge ook niet denk ik. Heb het idee dat ik niet in een hokje pas en dat deze mensen niet goed weten wat ze met me aan moeten. Dus beetje radeloos, en ben het afschuiven, en van het kastje naar de muur,meer als zat. Ook het roepen.. Het komt wel goed!! ik wil het niet meer horen. Zo ook niet dat ik een koolhydraat arm dieet moet gaan doen.. Daar word ik nog zieker van. Maar ook dat kan niet volgens hun. Ben al meer als 1.5 jaar aan het hannesen en ik wil gewoon niet meer ziek zijn van deze hoge waardes. Voor ik ben begonnen met spuiten kreeg ik de aller hoogste dosering metformine en gliclazide. En ik had de hele dag honger en kon niet stoppen met eten. Wie kan me helpen of heeft een soort van 'oplossing"
30-10-2018

23-10-2018

Diabetes type 2

Suikerspiegel daardoor op normale waarden, ik hoorde dat dit medicijn niet meer verstrekt zal worden, ben daar niet blij mee.
21-10-2018

Diabetes type 2

Na maanden gebruik nuchter waarde tussen 4-8 1Hbaic niet veranderd 57 maar veel hypho,s 6 kg afgevallen. Wel veel plassen insuline eenh na beneden kan ook door koolhydraad losse dieet. Maar denk er over na toch te stoppen want veel maag klachten loop nu bij internist daar voor. Na 2019 niet meer vergoed met samenwerking met insuline

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4508)
Anticonceptie - overig (3354)
Cholesterol (2645)
Depressie - antidepressiva overig (2436)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2069)
Pijn - morfine-achtigen (1993)
Pijn (1810)
Verslavingsziekten (1709)
ADHD - psychostimulantia (1684)
Bloeddruk - betablokkers (1528)
Maagzuur - protonpompremmers (1461)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1419)
Anticonceptie - eenfase (1247)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1028)
Angststoornissen (1017)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (975)
Depressie - antidepressiva TCA (938)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (888)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!