categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

03-08-2020 | Vrouw | 74
Diabetes type 2
Neem 3 x daags metformine 850 en dat al jaren. Nu is paar mnd terug mijn dosis verhoogd omdat mijn suiker gin schommelen. Kreeg eerst glizaride maar daar kwam ik in 2 weken 5 kg bij en veel hoofdpijn. Ik slikt al 2 x daags metformine 850 en dat werd nu 3 x daags . Vanaf die tijd heb ik veel last van diaree. De praktijk ondersteune die ik had is met pensioen gegaan en heb n[lees meer...]u een andere en die zegt doodleuk aan de telefoon dat al die controles niet nodig zijn. Mijn nierfunctie is niet goed en heb veel klachten over de bijwerkingen. Heb na de verandering van de medicijnen geen controle meer gehad vanaf dec 2019. Is niet nodig zegt ze. Heb kontakt opgenomen met de huisarts en die zou doorgeven dat ze mij moest bellen. Dat was vorige weeg maar nog niks gehoord. Wil ze niet meewerken ga ik veranderen van huisarts want dit is niet meer normaal.

02-08-2020 | Vrouw | 65
semaglutide
Vanaf maart 2020 begonnen met Ozympic. Na 2 weken begon de misselijkheid en eetlust verdween. Maandag prikken, donderdag ziek. Nu ruim 4 maanden verder 13kg afgevallen en bloedsuikerwaarde 5.9!!!. Zit nu dosering 0,5, zat op 1,00. Op advies van dokter gezakt vanwege maagklachten. Ik gebruik 2 x 1000 metfotmine. Met Glicazide moest ik gelijk stoppen toen ik met Ozympic bego[lees meer...]n. Twijfel heel erg of ik hiermee moet doorgaan omdat ik mij lang niet 100% goed voel. Maar met de waarde en gewicht ben ik heel blij mee.

26-07-2020 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
Een paar opmerkingen over Oxempic na gebruik van 10 weken: .Hoewel er steeds naar gevraagd wordt ben ik niet misselijk. Wel heb ik veelvuldig de hik. .Over het geheel genomen ben ik veel opgeruimder en heb ik meer 'levensvreugde' dan voorheen. Waar ik aan het begin van dit jaar steeds verder versomberde is mijn levenszin steeds verder opgeklaard. .Opmerkelijk is dat ik[lees meer...] de geur van rauw vlees werkelijk walgelijk ben gaan vinden. Behalve een plakje op mijn boterham hoef ik niet meer zonodig, zonder dat ik een vegetariër ben geworden. Ik vind het gewoon niet lekker. Ook gebakken vis hoef ik niet meer, terwijl een haring prima is. .Langzaam maar zeker heb ik aanzienlijk minder dorst en loop ik niet meer overal naar toe met een flesje water. .Nu, na tien weken, begin ik meer te eten. En begin weer 'hongergevoel' te ervaren. En moet ik weer aan mijn dieet denken. Ondertussen ben ik in tien weken zeven kilo afgevallen. Dat is mooi meegenomen.

24-07-2020 | Man | 79
Diabetes type 2
Gewichtstoename door gebruik insluline , dit geminderd door ook Jard. in te nemen . Had weinig tot geen effect op de bloedsuikerwaarden, kreeg aanzienlijke bijwerkingen, soms zeer pijnlijk. Gestopt met Jard. en insuline weer iets verhoogd, waarden nu op goed tot redelijk niveau.

15-07-2020 | Man | 57
Afslanken - overgewicht
Heb diabetes type II - Woog 151 kg nu 141 kg - totaal geen bijwerking - ik spuit ook minder insuline - eigenlijk alleen nog voor her slapen gaan en als ik me niet lekker voel wanner het te hoog staat af en toe - regelt het suiker - plas wel veel - drink meer water - plas meer - je plas ruikt er wel zwaar van - is het afgebroken vet of een proteïne geur - om de 1,5 twee u[lees meer...]ur - plas een dikkere straal dan eerst - wil niet stoppen - voor mij een wondermiddel - zou er nu een moord voor plegen als ze het mij af zouden nemen!

14-07-2020 | Man | 78
Apneu
Ik ben suikerpatient, en heb abneu.

Victoza

09-07-2020 | Man | 63
liraglutide
Diabetes type 2
Zeer tevreden. Bijkomstiheid. Ben nu al 45 kilo afgevallen.

08-07-2020 | Vrouw | 24
Diabetes type 2
Sinds Feb. Diagnose type 2 gekregen. Diabetes is een familie kwaaltje. type 1 komt al enige generaties voor in de familie. medicatie werkte eerst heel goed, maar werking begint heel langzaam af te nemen, desondanks dat mijn leefstijl omgegooit is en bijna 10 kg Ben afgevallen. Glucosewaardes is wel lager dan voorheen. (Vooral door mijn nieuwe leefstijl). Gehoord van ve[lees meer...]rpleegkundige dat ik kans op LADA heb (2 generaties terug ook het geval geweest, maar deze type bestond toen niet).

06-07-2020 | Vrouw | 45
Diabetes type 2
Ik merk op dit moment weinig effect maar we zitten in de opbouw. Ik heb geen bijwerkingen en dat is fijn

26-06-2020 | Man | 63
empagliflozine
Heb pijn in het bekken ... vooral s'nachtst niet kunnen slapen van de pijn .... pijnstillers helpen niet of nauwelijks... ik eens proberen te stoppen of dat helpt .... suikerspiegel is s'morgens 4 dus is het proberen waard

23-06-2020 | Vrouw | 59
Suikerziekte (type 2)
Het is kanker verwekkend niet gebruiken mensen krijgen alvleesklier ontsteking en kan omslaan in kanker!!!!

21-06-2020 | Man | 49
semaglutide
Ik gebruik al mijn 2e spuit op maximale hoeveelheid. Ondertussen ben ik wel al een maand thuis geweest. Problemen voor mijn dieet vol te houden. Klachten zijn geleidelijk aan omhoog gekomen. Zelfs naar dr. van wacht moeten gaan. En moest dan covit 19 test afleggen. Arts in de kliniek gaf mij dan pilletjes mee om eten beter te verteren. Binnekort naar arts om meer info.

17-06-2020 | Man | 68
FORXIGA IS BETER.

Forxiga

17-06-2020 | Man | 68
dapagliflozine
Diabetes type 2
ben veel beter met dit product, minder metformax, ben nu gelukkiger, nam anders viermaal per dag metformax 850 mg en tweemaal una-diamicron ook, neem ook Lyrica voor diab. polyneuropathie

10-06-2020 | Man | 67
Diabetes type 2
af en toe diarree, vochtvacthouden, benauwdheid

08-06-2020 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Vroeger Victoza gebruikt ivm ernstig schommelende suikerwaardes en dat hielp om stabiel te worden en af te vallen, maar dat moest elke dag gespoten worden en daarom nu begonnen met Ozempic 1xpwk! De opstartfase 0,25mg na 4 wkn werd verlengd met nogmaals 4 wkn ivm bijwerkingen; Hoofdpijn- Misselijk-Ernstige Hypo's-Buikkrampen. Ik gebruikte de eerste 4 wkn ook nog Glyclazide[lees meer...] erbij. Dat werd bij de verlenging gestopt en Hypo's gingen weg! Ik voelde me beter en actiever ondanks de bijwerkingen en besloot door te zetten en nu na 8 wkn 0,25mg 1xpwk te hebben gespoten heb ik met arts besloten om op te hogen naar 0,5mg 1xpwk. Voordat ik op mocht hogen moest ik opnieuw mijn suikerwaardes laten prikken en gek genoeg waren ze hoger dan voordat ik begon! (Door het stoppen met de glyclazide?!?! Arts denkt van wel, maar de hypo's die ik had lieten toen ik het bij de Ozempic gebruikte lieten me van mijn graatje gaan en dus kan ik dat echt niet samen gebruiken.) Dosis Ozempic dus opgehoogd naar 0,5mg 1xpwk. Dit doe ik nu dus 1wk en al de hele week hoofdpijn en scheel zien en sterretjes en lichtflitsen. Al het licht komt veel harder binnen! De misselijkheid valt nu mee tot ik iets eet dan blijft het spoken tot het verwerkt is in mijn maag. (Ik heb dan ook een maagverkleining gehad in 2014 en toen kon ik ook niet alles eten en werd ik soms ziek ervan. Nu op dat zelfde nivo qua eten hoeveelheid en bepaalde producten en er soms ziek van zijn, maar ik accepteer het, omdat ik dan ook niet aankom in gewicht!) Ik hoop dat de hoofdpijn minder wordt en zeker de sterretjes zien, want zo kan ik niet deelnemen in het verkeer..... EN belangrijker; Ik hoop dat mijn suikerwaardes lager en stabieler worden! Ik houd nog even vol, want er is weinig alternatief als je ook de metformine (Hierbij moest ik heel vaak braken en was totaal vd wereld.) niet kunt verdragen! (Vrouw 49jr 95kg 1.75m)

Trulicity

06-06-2020 | Man | 58
dulaglutide
Diabetes type 2
In het begin ook misselijk, na een maandje niet meer. wel obstipatie. Geen gewichtsverschil. wel bloedsuiker beter gereguleerd en als belangrijkste de helft aan insuline nog maar.

Trulicity

05-06-2020 | Man | 50
dulaglutide
Diabetes type 2
Ge ruik sinds december 2019 14.kilo afgevalle me.suikerwaarde van 8.9 naar 3.9 gezakt.en me.bloeddruk na 120 voel.me zeer fit oerfect middel ga er mee.door

Forxiga

01-06-2020 | Man | 68
dapagliflozine
Diabetes type 2
TEVREDEN. IS BETER. MINDER METFORMAX. DIAB. POLYNEUROPATHIE. NAAM 4X METFORMAX/DAG

01-06-2020 | Man | 55

28-05-2020 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Gebruik sinds jan 2020 nu Ozempic. Glucoses waren erg ontspoord door prednisongebruik. Glucoses normaliseerde onvoldoende nadat ik gestopt was met prednison. Glucose van 26 voor de lunch was niet ongewoon. Gebruikte al 1x40 mg glyclazide, 3x1000 mg Metformine, 3x daags Novorapid 10-12 eenheden en 1x daags 118e Tresiba. Na een maand Ozempic is de glyclazide gestopt en een m[lees meer...]aand later ook de kortwerkende insuline. Op dit moment spuit ik van de 118e nog 14e eenheden Tresiba en bouw ik deze langzaam af tot 0. Ik voel me naast de misselijkheidsklachten die er helaas nog steeds zijn veel beter. Ik hoop wel dat de misselijkheid weggaat. Ook heb ik minder eetlust en hongergevoel, wat geresulteerd heeft in -17 kg, waar ik ook erg blij mee ben. Kortom ondanks de misselijkheidsklachten zet ik door.

28-05-2020 | Man | 56

15-05-2020 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht
ben 17 kg afgevallen n u schommelt het dan eraf weer bij en zo steeds op en neer.

07-05-2020 | Man | 58
Diabetes type 2
Dit middel heeft geen enkele invloed op glucose waarde.ik heb voor zekerheid andere leverancier gehad van zelfde metformine en wat bleek was dat 500mg van sandos beter werkt dan 850 mg van aurobindo.dit is dus erg vreemd.

21-04-2020 | Man | 65
Diabetes type 2
Denk goed na of u dit wilt gaan gebruiken. Een paardenmiddel. Verschrikkelijk ziek van geweest. Dikke week later nog steeds last van de bijwerkingen. Bijna geen eetlust

19-04-2020 | Vrouw | 25
Afslanken - overgewicht
Vanaf de diagnose gebruikt. Ineens kreeg ik elke dag last van diarree, hevige buikpijn en misselijk. Metformine afgebouwd en al deze problemen waren weg!

19-04-2020 | Vrouw | 25
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik ozempic nu 1 jaar. In het begin veel moeite gehad om samen met de gliclazide dit goed te gebruiken. Ozempic zorgde voor minder honger, gluclazide zorgde nog voor hypo's. Uiteindelijk met gliclazide gestopt, nu alleen nog ozempic in gebruik. Suiker is perfect, hb1ac was laatste keer 43. Geen hypos, geen hypers meer. En sinds de stop met gliclazide (sinds 3 weken)[lees meer...] al 5kg verloren. Merk alleen nog bijwerkingen met pittig en sterk gekruid eten. Dit resulteert in diarree en buikpijn.

19-04-2020 | Man | 57
Diabetes type 2
Wat kan ik doen door de hele ergen hoofdpijn heb 's, avonds naar het eten.

Victoza

18-04-2020 | Man | 73
liraglutide
Bij aanvang goed misselijk. Dat verdwijnt later. Gewichtafname is minimaal. Moet toch nog bijspuiten met Lantus

17-04-2020 | Man | 60
Suikerziekte (type 2)
Jaren last van een zeer onregelmatige suikerspiegel die niet onder controle te houden is. gebruik 3x1000mg metformine en ook 48 eenheden langwerkende insuline. Maar de curves vooral s'morgens waren slecht (gemiddeld 12/15) hoe meer insuline hoe slechter de waardes werden in december 2019 Ozempic gaan gebruiken. Meteen gingen de waarde s'morgens omlaag naar 6/7 dus ook bego[lees meer...]nnen met afbouw van de insuline. Nu 5 maanden verder spuit ik nog 8 eenheden en voel me top op een enkele x na dat ik wat misselijk ben, nog een bijkomend voordeel is dat al de nodige kilo's ben afgevallen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5107)
Anticonceptie - overig (3740)
Cholesterol (2888)
Depressie - antidepressiva overig (2712)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2331)
Pijn - morfine-achtigen (2189)
ADHD - psychostimulantia (2060)
Pijn (1980)
Verslavingsziekten (1934)
Bloeddruk - betablokkers (1672)
Maagzuur - protonpompremmers (1560)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1513)
Anticonceptie - eenfase (1385)
Angststoornissen (1207)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1149)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1126)
Depressie - antidepressiva TCA (1039)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (955)