ISO 27001

ervaringen per categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

13-01-2018

Diabetes type 2

Sinds ik Jardiance gebruik moet ik veel plassen en soms pijn aan mijn rechter nier en heb constant een droge mond , heb mijn urine laten onderzoeken en die bevatte enorm veel suiker, verder ben ik al enkele kilo's afgevallen , voor de rest zijn er geen bijwerkingen tot nu toe
04-01-2018

Trulicity (dulaglutide)

In juli 2017 de jaarlijkse controle bij de internist, ik had teveel hypo's. Ik was zelf al 15 kilo afgevallen en de internist bood mij dit aan. Hij heeft mij wel alle bijwerkingen verteld, en inderdaad ik heb het allemaal gehad. Maar ik heb volgehouden en ben ook nog eens 7 kilo extra afgevallen, de misselijkheid en braken is echt heel vervelend maar nu na 5 mnd. heb ik[lees meer...] het niet meer. Waar ik het meeste last van heb is dat ik niet regelmatig ontlasting heb. Heb nog wel even magnesium gebruikt maar ben daar nu ook weer mee gestopt. De soms rare smaak is er soms nog wel. Ik blijf het gebruiken want mijn waarde's zijn stabiel en ik heb geen hypo's meer gehad. Ik ben er achteraf heel blij mee! O ja, na veel geprobeerd te hebben spuit ik op Vrijdagavond rond 9.00 uur. dit werkt voor mij heel goed.
03-01-2018

Victoza (liraglutide)
Diabetes type 2

ik heb al en lange weg gewandeld voor iemand van 17 jarige leeftijd, ik ben de laatste 3 jaar enorm ziek beginnen worden.. tot op het punt ik niet meer kon rechtstaan.. niet meer kon denken.. niet meer wauw eten.. na en stuk of 14 specialisten verspreid over die 3 jaar, zijn we terecht gekomen bij en internist, die me als vervolg de diagnose : chronisch vermoeidheidssyndro[lees meer...]om gaf, ik was hier absoluut niet mee verder geholpen en wauw het nog niet accepteren.. als vervolg en afspraak gemaakt bij mijn huisarts om me door te verwijzen naar en endocrinoloog, ik dacht dat er misschien iets mis was met mijn schildklier want ondanks ik bijna niets eet val ik geen gram af.. toen ik bij de specialist kwam, besloot hij testen te doen waar als gevolg weer niets uit kwam, maar deze endocrinoloog was ook gespecialiseerd in suikerziekte.. na veel na denken en veel testen is er uit gekomen dat ik diabetes type 2 heb, heel fijn om eindelijk en diagnose te krijgen Hij vertelde me dat ik beter zou worden als ik gewicht zou verliezen, ongeveer 10 kg dus stuurde hij me door naar en diëtiste, zij schreef mooi en plan uit voor mij met de maaltijdhoeveelheden voor mij om af te vallen.. ze zij dat ik zo zeker gewicht zou verliezen daarna vroeg ze me wat ik per dag zo al eet.. om daarna tot de conclusie te komen.. dat ik per dag 400 calorieën minder eet dan haar plan om mij te laten af vallen.. dus ze wisten wederom geen raad met mij, mijn suikerdokter heeft me dan naar de metabole eenheid gestuurd, waar ik en nacht moest verblijven en waar ze mijn metabolisme en alles zouden meten.. waar uit kwam dat mijn metabolisme praktisch niet werkt.. dat zelfs en blad sla mij dik kan maken.. dat ik nooit echt nooit uit me zelf gewicht zou kunnen verliezen.. ik heb het gevoel dat dit mijn enigste kans en mijn laatste hoop is om gewicht te kunnen verliezen en me beter te gaan voelen.
28-12-2017

Suikerziekte (type 2)

Ik gebruikte 500 mg metformine na het middageten. Ik had altijd na het innemen geen energie meer. Na jaren gebruik had ik helemaal geen eetlust meer dus ik ben veel afgevallen. Het was te zwaar voor mij ik begon ongeveer toen ik 13 jaar was en gestopt met 15 jaar. Nu ik gestopt ben heb ik vaak darm klachten maar is om andere reden denk ik.
23-12-2017

Diabetes type 2

3x daags 500 mg is voor mij de maximum dosis omdat ik anders darmklachten krijg.
23-12-2017

Diabetes type 2

Metformine van het merk Aurobindo heb ik een keer tussendoor gehad en kreeg van deze tabletten erg veel bijwerkingen. In de vorm van misselijkheid en diarree. Metformine van het merk Teva heb ik geen last van.
09-12-2017

Jardiance (empagliflozine)

Ik gebruik dit middel nu sinds enkele weken en in 1ste instantie voelde ik mij fitter en beter. Mijn bloedsuikerwaarden zijn sterk gedaald en mijn kleding begint te groot te worden. Echter ik heb nu last van ernstige huiduitslag op mijn ledematen en deze jeukt onbehoorlijk, wat krabben en wondjes veroorzaakt. Deze wondjes herstellen niet, maar worden steeds groter en diep[lees meer...]er. Voor mij reden om onmiddellijk met dit medicijn te stoppen.

Diabetes type 2

Bijna meteen bijwerkingen, misselijk en hoofdpijn. Zéér nare bijwerkingen
05-12-2017

Velmetia (sitagliptine / metformine)
Diabetes type 2

Ik had eerst metformine maar daar kon ik niet tegen, misselijkheid en hoofdpijn

Galvus (vildagliptine)

Nu met over te schakelen naar Jardiance 25 mg heb ik geen hoofdpijn meer, maar soms wel een beetje verdwaasd maar de waarde van mijn suikerwater is wel verminderd. Rode plekken op lichaam, kleine puistjes (zweertjes) op het hoofd Na voordien slechts 1 tablet per dag in te nemen was ik overgeschakeld naar 2 tabletten per dag omdat mijn suikerwaarde iets te hoog bleef Res[lees meer...]ultaat was dat ik steeds na enkele dagen 2 tabletten in te nemen, had ik steeds hoofdpijn, schakelde ik terug over naar 1 tablet was de hoofdpijn terug verdwenen

Jardiance (empagliflozine)

Ik gebruik dit geneesmiddel nu 10 weken en had ondervonden dat mijn broeksriem niet meer helpt om mijn broek op te houden ! Heb 2 gaatjes bij gemaakt om dit op te lossen Heb me gewogen en zag dat ik 5 kg vermagerd ben Vroeger altijd zo rond de 88 - 90 kg nu 83 kg Is dit nu positief of negatief ? Want eten doe ik hetzelfde, niet meer of minder Moet wel melden dat mijn s[lees meer...]toelgang vroeger regelmatig vloeibaarder was, nu is deze steeds veel vaster
04-12-2017

Diabetes type 2

Gestart naast de metformine. Een dag na starten veel naar het toilet vanwege waterdunne ontlasting. Soms merkte ik niet dat ik wat ontlasting verloor. Het beperkte me behoorlijk in mijn dagelijks leven. In overleg weer gestopt. Het verlaagde wel mijn bloedsuikerwaarden dus was wel effectief.
04-12-2017

Diabetes type 2

In stappen opgehoogd naar de huidige dosering. Bloedsuiker is gedaald maar nog niet optimaal. De enige bijwerking (zachtere ontlasting) is voor mij te verwaarlozen.
30-11-2017

Diabetes type 2

Gestart naast metformine. Na 1dag gebruik rommelende darmen, buikkrampen en diarree dag en nacht. Het beperkte me zo in het dagelijks leven en bracht me gebroken nachten. In overleg gestopt.
24-11-2017

Jardiance (empagliflozine)

Na dat ik dit gebruik ben ik 5 kg afgevallen wel last van geslacht (penis) die wordt rood en beetje ontstoken. Ik probeer wel de deze veel schoon te maken en dat helpt....
06-11-2017

Diabetes type 2

eind augustus 2017 ben ik dit medicijn gaan gebruiken. de 1e dagen kreeg ik duizelingen en na meting had ik een bloedglucose van 1 tot 2, daarna ben ik om de dag gaan gebruiken en vanaf half september iedere dag. begin october kreeg ik hoofd- en spierpijn, stijve nek en hardnekkige hoofdpijn aan de linkerkant vanuit nek mijn linkerkant tot boven wenkbrauw. niets hielp. tot[lees meer...] ik vorige week eens ging zoeken op internet en daar vond ik meldingen met dezelfde klachten. nu ben ik gestopt en de hoofdpijn en stijve nek zijn na een paar dagen verdwenen. ik gebruik nu 3x500 mg metformine en dat gaat goed, ook de obstipatie is verdwenen.

Diabetes type 2

Ruw met scherpe randen, lastig bij inname.

Diabetes type 2

Prettig en klein om in te nemen. Werkt na ongeveer 6 uur tot ongeveer 12 uur na. Voorschrift volgens arts was 2 ´s morgens maar door een laag gehalte van glucose in de middag, naar 1 x gegaan (in overleg). Is als vervanger van de Tolbutamide, wat ik een lastige tablet vind. Ik heb wel de 60 mg variant.

Victoza (liraglutide)
Afslanken - overgewicht

Dit product 6 maanden gebruikt als hulp bij afvallen, daar het met gewoon gezonder eten niet meer lukte. Altijd maar honger en dus dan toch teveel eten, ondanks gezond eten. Dit product zorgde ervoor dat ik eindelijk aan normale porties genoeg had! Na zes maanden 8 kilo kwijt. Ik krijg het echter niet voorgeschreven of vergoed. Noodgedwongen gestopt. Tussendoor en na zes[lees meer...] maanden overigens gezondheid laten checken: geen nadelige gevolgen gehad van het gebruik.
13-10-2017

Diabetes type 2

Slik al vele jaren metformine in het begin was de dosering weinig, maar nu zit ik op 2000 mg per dag. Ik heb al een half jaar veel klachten, diarree, misselijkheid en buikpijn. Mijn dokter zegt daar moet je maar mee leren leven, ja hij heeft makkelijk praten. ik had op dit forum eerder gelezen voor gebruik gember, kaneel en honing. Dit is wonderfood de waarden zijn nu prim[lees meer...]a 3x daags een beker beetje water gemberwater puur 2 lepels kaneel en een schepje honing dat helpt goed.
08-10-2017

Diabetes type 2

Geen goede ervaringen, snelle wisselingen van suikerspiegel, van Hyper naar Hypo binnen slechts aantal minuten etc. darmkrampen, diarree, vermoeidheid, slapeloosheid etc geen goed middel in mijn geval.
08-10-2017

Trajenta (linagliptine)
Diabetes type 2

Heb dit als vierde medicijn, daar voorgaande medicijnen voor diabetes, die na lange tijd slikken meer bijwerkingen gaven dan dat het nog iets deed, mijn diabetes is ontstaan door langdurig gebruik van Meloxicam (movicox) na een tijd van deze medicijnen af te zijn herstelde mijn lichaam ook de suikerhuishouding (insuline/glucose). Maar korte tijd geleden moest ik omdat and[lees meer...]ere pijnmedicatie niet meer werkten terug over op Meloxicam, binnen een paar dagen was mijn Diabetes terug, hierdoor kon ik ook weer medicijnen gaan gebruiken tegen de diabetesverschijnselen, maar de meeste (hoe onschuldig ook de bijwerkingen) medicijnen verdroeg ik niet, het medicijn dat ik wel zou verdragen, word in mijn geval niet verstrekt door de verzekeraars (voldoe niet aan alle eisen) en nu de Trajenta, dit medicijn is ook weer meer bijwerkingen dan dat het echt zijn werk doet, de stoelgang is verstoord, verwardheid, duizelig, moeheid. Zover mijn verhaal.
04-10-2017

Glimepiride (glimepiride)
Diabetes type 2

metformine werkt niet, doet niets. glimepiride voorgeschreven gekregen. dit werkt wel. bijwerkingen zijn mij niet bekend. glimepiride wordt niet meer verstrekt door de huisarts, ik moet weer aan de metformine en talloze zinloze bloedonderzoeken met dezelfde resultaten, 4 gr metformine per dag.
22-09-2017

Diabetes type 2

Er is helaas geen alternatief voor diabetes type 2. Ik ben vooral insuline resistent. Dus naast leefstijl verandering (gezond eten, bewegen, niet roken en drinken) is er geen ander medicijn
18-09-2017

Diabetes type 2

als ik een glaasje bier pak of andere alcoholisch drankje kan ik bijna de ziekenwagen bellen, ook al bij een glaasje wijn.
18-09-2017

Diabetes type 2

Sinds 2 weken gebruik van metformine. Nu nog in de fase van instellen. De suikerspiegel daalt. Weinig klachten van bijwerkingen. Tot op heden tevreden met gebruik.
12-09-2017

Diabetes type 2

Constant hoofdpijn wat even weg gaat met paracetamol en daarna weer terug komt. Bloedsuiker blijft aan de hoge kant. Slecht naar toilet kunnen gaan. Duizeligheid en niet goed kunnen zien. Misselijk de hele dag. Ben er zelf mee gestopt. Klachten zijn weg.
11-09-2017

Diabetes type 2

Ik gebruik het nu 4 maanden en mijn waarden zijn mooi gezakt. Mn medicatie is ook gehalveerd. Ik kom van 2500mg metformine 200mg uni diamicron naar 1000mg metformine en 120mg uni diamicron. Echt een aanrader. En volledig terugbetaald daar het ziekenfonds (be).
11-09-2017

Diabetes type 2

Na een tweetal weken gebruik van de Trulicity zijn mijn suikerwaarden fors gedaald, ik let ook op wat ik eet, confituur zonder suiker, géén ijsjes meer. Ik zet de spuit telkens op zaterdagmiddag, de volgende dagen heb ik last van braakneigingen - pijn in de buik - maag. Neem daar nog bij: ' s morgens 2 pilletjes UNI DIAMICRON 60 mg - en dan driemaal per dag Glucophage 8[lees meer...]50 mg. Maar die spuiten zijn maar tijdelijk: 6 maanden. Ik heb een "zorgtraject" en zo is alles gratis af te halen bij de apotheek: de strips - het toestel om te prikken, de spuiten, ook de consultaties bij de huisarts en de specialist zijn gratis. Globaal gezien ben ik tevreden, afgezien van de buikkrampen en de misselijkheid.
10-09-2017

Diabetes type 2

Gebruik nu 8 weken het medicijn Trulicity, nadat mijn bloedsuikerwaarden van normaal gereguleerd naar waarden stegen van 16 - 18. Nu ik Trucility gebruik, samen met wat al gebruikte aan Metformine ( 2 X1000) en Glicazide ( 2 x 30) is mijn bloedsuikerwaarde weer gedaald naar rond de 8 (HbA1c 62). Ik ondervind geen of nauwelijks vervelende bijwerkingen van het medicijn. Het [lees meer...]enige is als ik te veel per keer eet of te lang geen eten inneem kan ik licht misselijk worden. Internist verwacht dat de bloedsuikerwaarden komende weken nog meer zullen verbeteren. Ik eet minder, kleinere porties en regelmatiger, ben in 8 weken ca. 5 kg afgevallen en voel mij uitstekend. Ook is mijn bloeddruk in deze 8 weken met 15 punten gedaald, al weet ik niet zeker of dit door dit medicijn komt. Al met al zeer tevreden.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4103)
Anticonceptie - overig (3094)
Cholesterol (2459)
Depressie - antidepressiva overig (2258)
Epilepsie (2056)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1859)
Pijn - morfine-achtigen (1801)
Pijn (1686)
ADHD - psychostimulantia (1567)
Verslavingsziekten (1537)
Bloeddruk - betablokkers (1436)
Maagzuur - protonpompremmers (1395)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1369)
Anticonceptie - eenfase (1151)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (951)
Angststoornissen (918)
Depressie - antidepressiva TCA (867)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (842)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (809)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!