categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

26-07-2024 | Vrouw | 53

diarree misselijkheid

Via een onderzoek van het AMC/VUMC hiermee begonnen. Eerste paar weken was het wennen: vaak wat misselijk en afwisselend diarree dan wel verstopping. Inmiddels 3 mnd verder zijn deze bijwerkingen behoorlijk verminderd en ben ik 11 kg lichter met en gezondere bmi van net onder de 25. HbA1C is gezakt van 64.9 mmol naar 46.8 mmol en cholesterol is gezakt van 5.3 naar 4.3 mmol[lees meer...]. Fijn is ook dat ik 7x per week Lantus spuiten heb kunnen inruilen voor 1x per week een prikje Ozempic. Ik ben zeer tevreden over de resultaten!

24-07-2024 | Vrouw | 50

darm/maag van streek

Beste, Ik neem Ozempic nu 1 jaar Sinds ik begonnen ben met 1mg heb ik soms last van boertjes laten met geur van rotte eieren. Blijkbaar ook zwavelgeur. 2 x moeten ervan overgeven. Ik vroeg mij af of dit van Ozempic komt of gewoon een bacteriële infectie. Zijn er nog mensen met dit soort klachten? Grt

24-07-2024 | Vrouw | 56

braken misselijkheid lusteloos

Eerst begonnen met met Ozempic 0.25 na een maand de 0.5mg . Dit ging gepaard met af en toe misselijk maar verder geen overdreven bijwerkingen. Nadat deze niet meer leverbaar was overgestapt op de Rybelsus 7mg op advies van de apotheker. . Eerste week ging redelijk, maar na twee weken begon de misselijkheid toe te nemen en begon ik na iedere maaltijd te braken. Bloedsuiker[lees meer...]s waren uiteraard heel netjes en flink gedaald evenals mijn gewicht. Toch met diabetes verpleegkundige besloten te gaan starten met de Ozempic 1mg en kijken hie ik daar op gaat reageren en hopenlijk deze verschijnselen zullen gaan afnemen...maar voor nu voel ik mij moe lusteloos en zwak.....

18-07-2024 | Vrouw | 66

constipatie

Pas drie dagen en heb last van obstipatie . Wat hoofdpijn en moe. Heb poedertje voor stoelgang maar werkt nog niet. Eet gezond en veel groente en af en toe fruit. Durfde dit medicijn niet te nemen maar op aandringen toch aan het proberen.Ozempic was niet leverbaar. Afvallen weet ik nu nog niet.

17-07-2024 | Man | 60

diarree acute diarree

sinds ik rybelsus 3 mg neem geen probleem nu overgeschakeld sinds 1 week naar 7 mg constant diarree

13-07-2024 | Vrouw | 60
Diabetes type 2

bittere smaak veel meer honger

Heb ook nog maar 44% dat mijn nieren werken maar daar is nooit naar gekeken

13-07-2024 | Man | 60

dronken voelen

Dronken telkens na inname

12-07-2024 | Man | 69

maagzuur misselijkheid doffe hoofdpijn

4 weken 3 mg zonder problemen. Nu met 7 mg dagen doffe hoofdpijn waartegen paracetemol niet meer hielp, duurde 3 dagen daarna ernstig brandend maagzuur, ook amper te controleren met omeprazol, rennies of gaviscon. Lijkt nu met een dag of 7 wat beter te gaan. Denk niet dat ik de dosering nog verder ga verhogen. Maar suiker is fantastisch, gemiddeld 6,5 terwijl ik op 12-13[lees meer...] zat. Dus daarom ga ik waarschijnlijk wel door

10-07-2024 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht

wazig in het hoofd acute diarree maagpijn voor misselijkheid/braken

Ik heb ozempic 0.25, ik ben er zo beroerd van. Heb t 3 maanden geprobeerd. Helaas niet voor mij weggelegd

10-07-2024 | Man | 74
Diabetes type 2
help wel maar niet 100%. Geen bijwerkingen.

07-07-2024 | Vrouw | 41

hoofdpijn energieverlies misselijkheid

De 2e dag na de 1e prik, misselijk, overgeven, futloos, hoofdpijn. Dit nam na enkele dagen af. Na de 2e prik geen nare bijwerkingen ervaren. Heb veel minder honger, smaak in sommige producten is veranderd. Lust geen koffie meer bijvoorbeeld. Zit na een voorgerecht vol ipv 3 gangen menu. Ben nu 3 kilo kwijt. Gebruik 0.25 en dit blijf ik voorlopig ook zo doen.

Trulicity

04-07-2024 | Vrouw | 68
dulaglutide

buikklachten

Ik gebruik truliciti in het begin alles ok , maar nu na een maand of 6 opgeblazen gevoel, boeren laten , pijn in mijn buik , krampen.....ik denk dat ik er mee ga stoppen.

03-07-2024 | Man | 70
Diabetes type 2
Nu ruim 1 jaar bezig. Ruim 17 kilo afgevallen. Totaal geen interesse meer in alcohol. Eten stukken minder. Wel nog steeds veel last van misselijkheid. Alle waardes binnen de grenzen. Suiker nu 5.1 Denk aan stoppen ivm misselijkheid. Of minderen.

28-06-2024 | Man | 64

misselijkheid

Ik ben in december 2023 begonnen met Saxenda. Overgewicht en wilde zo’n tien kilo afvallen. Cholesterol was te hoog. Leverwaarden ook veel te hoog (Gamma GT 81) door alcoholgebruik. In het begin lichte misselijkheid en wat obstipatie. De eerste kilo’s vlogen er af en ik voelde al snel eaten effect overgewicht had op mijn conditie . Ik voelde mij beter en fitter. Alco[lees meer...]holgebruik is hetzelfde gebleven en toch tot nu juni 7,5 kilo afgevallen. Het is nu stabiel en ik val niet meer af. Ik heb nog een doos met vijf pennen en twijfel die nog te gaan gebruiken. Vorige week bij mijn huisarts geweest en vroeg om een bloedonderzoek. De uitslag vandaag in mijn app en kon mijn ogen niet geloven! De levereaarden waren ver onder de norm ondanks dat het alcoholgebruk gelijk is gebleven. Mijn Gamma GF zelfs op 31. Ook de cholesterolwaarden zijn bijna in orde. Nu komt het moment natuurlijk om op een natuurlijke wijze het gewicht onder controle te houden. We zullen zien.

25-06-2024 | Vrouw | 53
Precies hetzelfde. Met 2.4 rode schijven. Nu op 3 nog steeds. Verder goed

25-06-2024 | Man | 59

diarree die langer dan 4 weken aanhoudt

Tijdens het gebruik van Metformine altijd erg veel last gehad van diarree. Op het moment dat ik buikkrampen voelde moest ik direct naar de WC anders kon ik het niet meer ophouden. Het medicijn doet wel waar het voor gemaakt is. Mijn bloedsuiker was omlaag naar ca. 7.5. Ondanks dit toch nog last van Hyper en Hypo.

25-06-2024 | Man | 59
Diabetes type 2
Meerdere andere middelen gebruikt en altijd veel last van diarree. Met dit medicijn heb ik hier geen last meer van. Wel is het erg belangrijk om je aan de voorschriften te houden heb ik gemerkt. Op nuchtere maag innemen, 30 tot 60 minuten wachten voordat de eerste maaltijd wordt genuttigd. Verder heb ik gemerkt dat eten na 21.00 uur zorgt voor een onrustig nacht met bu[lees meer...]ikpijn, misselijkheid en gevoel van overgeven. Geen last van Hyper, wel van Hypo tijdens het sporten. In 3 maanden tijd zeker 3 kilo afgevallen door verzadigd gevoel en daardoor minder eten.

23-06-2024 | Vrouw | 56

maagzuur gebrek aan eetlust

Mijn glucose waarden zijn in 1,5 week tijd flink omlaag gegaan. Wel een aantal Hypo's gehad de eerste paar dagen waardoor ik de 4 gliclazide tabletten (afgebouwd) heb moeten laten staan. Wel nog Metformine 2x per dag 1000mg. Echt fantastisch. Ik sta nu in de ochtend op met een waarde van rond de 5,7 i.p.v. 8, 9 of soms zelfs 11. Ook overdag gaat het nu goed.

22-06-2024 | Vrouw | 43
liraglutide

galstenen onderrug pijn niersteen verstoorde leverwaarden

Saxenda onderschat de bijwerkingen niet. Mocht met de gele taxi na het ziekenhuis omdat dubbel lag van een galstenen aanval/ontsteking . Doodeng. De hele mikmak erbij en hele circus op de ehbo door een bijwerking van SAXENDA omdat het m'n gal overwerkt maakt. Dus als je het in feite niet meer nodig hebt vanwege een plateau . STOP gewoon. Als je niet verder afvalt is dat he[lees meer...]t antwoord van je lichaam en luister er aub naar.

22-06-2024 | Man | 60
Afslanken - overgewicht
Ging 5 weken geleden naar de huisarts. BMI bijna 28 en last van hoge bloeddruk. Wilde Wegovy krijgen, de arts schreef semaglitude voor en groot was de verbazing dat ik een pen Ozempic kreeg. Omdat ik wist wat er bij mij mankeerde, teveel suiker, gaf ik geen zin om een jaar naar een gedragscursus te gaan. Dus kosten voor eigen rekening. Bijwerkingen heb ik niet ervaren, beh[lees meer...]alve dan dat ik enorme buikpijn krijg als ik teveel eet de uren ervoor. Ik ben begonnen met 0,25 elke week. De derde en vierde week 0,50 en nu zit ik op 0,75. Ik begon op 86,3 kilo op 12 mei en vanochtend, 22 juni, zat ik op 80,8. Niet alleen dankzij Ozempic, ik kon best nog wel chips en chocolade op, maar ik vind dat ik dat niet kan maken. Ja, lullig dat ik Ozempic krijg in plaats van Wegovy, scheelt wel veel in de beurs, dik 300 tegen dik 100 euro, maar enerzijds besloot de apotheek daartoe en anderzijds blijkt er momenteel geen schaarste te zijn, ik kreeg de pennen steeds een dag na bestelling. Nog een kilo of 2, dan zit mijn BMI onder de 25 en dan ga ik afbouwen. Vind het middel toch wel een beetje eng.

19-06-2024 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
Ik heb nu 2x Ozempic 0.25 mg gespoten en mijn suikerwaardes zijn een heel eind gezakt. Helaas ben ik ruim 1 kilo aangekomen. Ik eet niets meer of minder gewoon wat ik altijd al at. Bijna geen tussendoortjes. Geen afkeer van eetluchtjes. Maar ik gebruik het omdat mijn bloedsuikerwaarde niet wilde zakken en ik allergisch schijnt te zijn voor Gliclazide. Blaren enorme eeltvo[lees meer...]rming onder mijn voeten en niet kunnen afgaan. Dus dan maar over op de Ozempic. Ik hoop dat ik er ook een beetje van ga afvallen zou erg prettig zijn.

18-06-2024 | Vrouw | 54
Artrose

18-06-2024 | Man | 50
Diabetes type 2

donker plassen diarree moe erectiestoornis

De meeste zaken staan hier wel al genoemd. Maar daar ik vandaag mn bloedtest terug kreeg heb ik een interessante update. Sinds ik metformine gebruik, is mn libido lager, en ik ben testosteron gebruiker mn waarde was aan de hoge kant 25, die is naar 17 gezakt dus maar liefst met 30% gedaald. Voor mij niet zo'n probleem, ik neem iets meer creme en dat was het dan. Maar v[lees meer...]oor normale mannen op leeftijd adviseer ik dus om je testosteron te laten testen samen met je suiker. Een aantal problemen zoals gewrichtspijn , en lusteloos, depressie, zwakheid verminderd libido dat komt waarschijnlijk omdat je testosteron niveau gekeldert is naar een punt dat je nu testosteron moet gaan bijsmeren.. (creme). Success ermee.

16-06-2024 | Man | 62

maagpijn voor misselijkheid/braken

op vakantie thailand 1 week misselijk door tijdverschil

13-06-2024 | Man | 75
Diabetes type 2
Ik ben n actieve man van 75 jaar. Ik kreeg Ozempic van de internist voor geschreven omdat mijn Hba1c gemiddelde niet lager werd met gezonde leefstijl, voeding en bewegen. Medicijnen Metformine, Glyclazide, insuline. Ik begon 6 maanden geleden met Ozempic en stopte met Glyclazide en Insuline. Ik viel in 20 weken 20 kilo af, van 95 naar 75. Het afvallen is gestopt, ik kan [lees meer...]alles eten. Het medicijn zorgt ervoor dat je nog maar de helft eet en geen honger hebt. Ik ben dol gelukkig, geen enkele ongewenste bijwerking . Jeans van taille maat 34 naar 28, slimfit, shirts van XXL naar L, zelfs mn ondergoed van xl naar l. Ik ben er, erg gelukkig mee. Ter compensatie ga ik om de dag naar de sportschool en train mn 5 grote spieren.want je levert ook spiermassa in. GEWELDIG MEDICIJN.voor mij.

07-06-2024 | Vrouw | 43
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu 1 week 3 mg en misschien is het nog te kort, maar ik ervaar bijna geen bijwerkingen Heel af en toe een beetje misselijk en dat is het Het effect op verzadigingsgevoel is tot nu toe goed!! Rybelsus doet wat het moet doen Ik ben wel nuchter als ik ze inneem met 2 kleine slokjes en wacht ook echt een half uur voor ik ontbijt

07-06-2024 | Vrouw | 38
Braken

misselijkheid

Saxanda gebruikt. Eerst weinig bijwerkingen . Maar na 2 weken begon de misselijkheid toe te nemen. Veel braken en maagpijn.

04-06-2024 | Vrouw | 35
liraglutide
Vorig Jaar gestart met saxenda, 7 kg mee afgevallen, wegens pcos was dit altijd lastig voor me voor ik met sax begon. Maar helaas het werkt niet meer. Paar maanden mee gestopt en vorige week weer een nieuwe doos met 5 pennen voorgeschreven gekregen van de arts, helaas werkt het echt niet meer. Als je interesse hebt in deze pennen laat het me weten, ik heb ze uit eigen z[lees meer...]ak betaald, dus wil graag dat ze overgenomen worden.

02-06-2024 | Man | 72
Diabetes type 2
Hallo Ben 21 jaar diabeet en 72jaar heb alle middelen gebruikt die er voor zijn om diabetes type 2 onder controle te houden.Insuline , metformine,enzv. Mijn diabetes op het moment in remise gezet met behulp van Rybelsus.Mijn bloedsuikers zijn nu stabiel te noemen.Nuchter tussen de 5 mm/l en 10mm/l nooit meer boven de 10mm/l. Heb in mijn linkeroog wat zwarte kriebels[lees meer...] maar verder geen noemenswaardige klachten.Ben inmiddels 13 kg afgevallen.Van 87kg nu 74kg

02-06-2024 | Vrouw | 49
Afslanken - overgewicht

bittere smaak misselijkheid braken na hoesten

De zin ik Koffie is geheel verdwenen. Vaak een gevoel van misselijkheid. Kan honger hebben en na 3 happen gevoel van misselijkheid. Geen trek meer. Het is precies of warm eten of een maaltijd met saus de misselijkheid opwekt.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6407)
Anticonceptie - overig (4522)
Cholesterol (3319)
Depressie - antidepressiva overig (3146)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2889)
ADHD - psychostimulantia (2571)
Pijn - morfine-achtigen (2526)
Verslavingsziekten (2330)
Pijn (2272)
Bloeddruk - betablokkers (1940)
Maagzuur - protonpompremmers (1793)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1765)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1670)
Anticonceptie - eenfase (1613)
Angststoornissen (1584)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1459)
Antibiotica - urineweginfectie (1293)
Depressie - antidepressiva TCA (1264)