categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

01-04-2020

Diabetes type 2

weinig verandering met deze medicijnen,alleen ernstige darmklachten
01-04-2020

Glimepiride (glimepiride)
Diabetes type 2

Ik heb type 2 sinds mijn glablaas is verwijderd want niet kon volgens de verpleegkundige. Toeval wil dat ik 20 jaar geleden een hartinfarct heb gehad dus ben al 20 jaar onder de bloedcontrole. In 2016 april is mijn galblaas verwijderd wegens een ontsteking en 3 weken later op bloedcontrole glucose waarde gestegen van 8 naar 18. Na een jaar stelde verpleegkundige voor iets [lees meer...]aan de hoge glucose waarde te gaan doen omdat deze hoog bleef. Bij mij werkte geen medicijn geen metformine(darmklachten,diaree) ,geen glicazide(darmklachten,diaree)en geen glimepride. Nu aan de insuline 3 x per dag 10 mg bij eten en de glucose waarden blijven te hoog. Ik krijg em alleen laag als ik intensief sport of beweeg. De doktoren bleven zeggen dat de glucose niet door de verwijderde galblaas kan komen maar de bloedwaarden zeggen toch echt iets anders ...
29-03-2020

09-03-2020

Trulicity (dulaglutide)

05-03-2020

Afslanken - overgewicht

mijn ervaring is goed in het begin vreselijk ziek geweest van alles en nog wat van klachten zit nu op 1 mg al een tijdje maar krijg toch af en toe vreselijk buikpijn met diarree en krampen kan dit hoort dat er nog steeds bij. af en toe duik de misselijkheid ook op niet vaak meer en vreemde hoofdpijn. maar die buikklachten zijn het vervelendst.
27-02-2020

Diabetes type 2

ik kreeg te horen dat ik diabetes 2 had,waardes tussen 7 en 12. ik moest 1 metformine per dag bij het avondeten innemen.Na een paar dagen diarree als water,ik voel het niet aankomen met als gevolg dat ik soms de wc niet haal.De maagpijn na een week is niet te harden ,ik slaap niet meer van die pijn,ik kan geen houding in bed vinden om de pijn te minderen.na 2 weken gestopt[lees meer...] met metformine,sorry die maagpijn is ondragelijk geworden.ik hoef geen medicijnen meer,ik ben er nu veel te bang voor geworden.ik doe nu een dieet.
26-02-2020

Diabetes type 2

het werkt in zover dat buikomvang afneemt maar niet het gewicht , ook het nemen van mijn andere medicatie gaat zeer moeizaam door de misselijkheid . eten gaat wel maar niet te veel kortom het doet van alles maar niet het goede helaas.
21-02-2020

Diabetes type 2

vanmorgen gestart met 0,6 mg. en gelijk kotsmisselijk. als dit mijn eetlust moet verlagen kan ik het begrijpen maar ik heb geen behoefte om elke dag misselijk te zijn en braakneigingen te hebben. het is natuurlijk net week-end dus eigen arts of internist niet bereikbaar. word hier niet bepaald vrolijk van. gebruik het naast 2 x d lantus, bijspuiten met novorapid en 2 x d m[lees meer...]etformine.
17-02-2020

12-02-2020

Diabetes type 2

Ben gestart met dit medicijn vanwege het erg fluctuerende bloedsuiker, nu met de eerste drie weken van start gegaan en moet zeggen dat ik me beter voel dan voorheen.
30-01-2020

Diabetes type 1

30-01-2020

Diabetes type 2

Bij de eerste 4 bv An 0,25 heb niks van gemerkt gisteren met de 0,5 mg daar merkte ik het wel hoofdpijn beetje vol gevoel duizeligheid
29-01-2020

Diabetes type 2

Paardenmiddel maar werkt als een trein. Al 4 kilo afgevallen in 6 weken en mooie waarden. Insuline al aan het afbouwen.
29-01-2020

Afslanken - overgewicht

Mega vermindering van eetlust en kan geen grote porties meer eten. Sommige momenten zeer misselijk. Momenteel 8 kg kwijt in 3 maand

Diabetes type 2

Het werkt wel maar erg ziek nergens meer zin in walg van vlees terwijl ik dat eerst heerlijk vond maar ook veel misselijk en pijn in bovenbuik waardes zakken wel mooi en ben al meerdere kilo's kwijt
18-01-2020

Jardiance (empagliflozine)

Nou ben erg tevreden.Ik merkte dat vetophoping op borst verdween.en cholesterol lager gld en een ontsteking aan haluxteen verdween na 2 jaar.
12-01-2020

Diabetes type 2

Ik slik 2x 1000 mg Metformine per dag sinds 10 jaar. Eerst veel last van darmen en opgezette maag etc. nu daar minder last van. Wel een ernstig B12 tekort opgelopen met als gevolg veel zenuwpijn in handen en voeten, lichtflitsen (aura's) in de ogen, en een hele lange waslijst aan andere klachten. Kreeg na lang zelf puzzelen en aandringen bij de huisarts b12 test. Bleek in[lees meer...] hoog tempo te dalen en al veel te laag. Duurde 2 jaar voor de zenuwpijnen redelijk weg waren. Krijg nu nog maandelijks B12 injecties. Kijk eens op internet bij B12 tekort en klachten of u uw klachten hierin herkent. Ga dan eerst naar de huisarts om een B12 test te laten doen voordat u zelf begint met B12 tabletten te slikken. Uw waardes zullen dan niet meer goed te meten zijn. En laat u niet afschepen met: zenuwpijn hoort nu eenmaal bij diabetes!
06-01-2020

Diabetes type 2

Zijn er nog mensen die het erg benauwd kregen door de victoza?
05-01-2020

Glucophage (metformine)
Diabetes type 1

klopt cz vergoed het gelukkig wel na verklaring dokter omdat ze uit buitenland moeten komen ,ben zelf allergisch namelijk voor de merkloze variant en ben blij mee dat ik ze gelukkig vergoed krijg veel opties in pillen zijn er ook niet en met deze pillen zijn de waardes keurig hoef gelukkig niet te spuiten
26-12-2019

Diabetes type 2

zeer hardnekkige en pijnlijke candida-besmetting doordat suiker via urine wordt uitgescheiden en een ideale voedingsbodem vormt. Fluconazole en dergelijke antischimmelpillen zijn zeer belastend. Daktarin werkt niet goed.
14-12-2019

Ozempic (semaglutide)

met pomp toch niet heel maal goed veel insuline gebruik van 9.5 eenheden naar 4.5 veel beter leven veel af gevallen waardes veel mooier
08-12-2019

Gliclazide (gliclazide)

02-12-2019

Diabetes type 2

gebruik het nu een paar weken maar erg last van maagzuur en s'morgens erg misselijk
26-11-2019

Diabetes type 2

Na eerst Victoza te hebben gebruikt voor maand of 8 en daarbij te veel last van de bijwerkingen. Besloten om over te stappen naar Ozempic. Victoza moest dagelijks gebruikt worden de Ozempic maar 1x in de week. Dat was wel fijn. Helaas werden de klachten niet minder en was het uiteindelijk niet meer vol te houden. Om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand was traject[lees meer...] doorlopen bij MDL arts, met als 🍒 op de taart een colonoscopie ☹️. Gelukkig heeft deze gezegd te stoppen met de medicatie. Voel me zo veel fijner zonder de Ozempic😁. Helaas was ik de pechvogel die dit medicijn niet kon verdragen geloof dat het meestal niet zo extreem is. Dus mocht je het nodig hebben altijd proberen en zelf ervaren😁
26-11-2019

Galvus (vildagliptine)
Diabetes type 2

Glucose waarden dalen naar acceptabel niveau. Maar vaak, vooral ‘snachts , last van brandend maagzuur en oplopende bloeddruk.
04-11-2019

Diabetes type 2

ik gebruikte de jardiance en de suikerspiegel ging mooi omlaag, kreeg op een gegeven moment last van blaasontsteking en vaginale schimmel, ene kuurtje na het andere op een gegeven moment ging de schimmel/jeuk niet meer weg en werd steeds heftiger en pijnlijker, vele malen bij de h.a gezeten tot ik na enkele jaren zelf zat te Googlen en zag dat de jardiance de oorzaak kon z[lees meer...]ijn, eerst zonder overleg met de h.a ben ik ermee gestopt en de volgende dag was de jeuk al bijna weg, toen overleg gehad met de diabetesverplk en die gaf toe dat dit een oorzaak kan zijn, wil heel graag andere mensen hiervoor waarschuwen, wat heb ik een pijn en jeuk gehad en alles lag open/scheurtjes, dit is nog steeds aan het genezen maar eindelijk knapt het op
01-11-2019

Diabetes type 2

Injectie, éénmaal per week. Ik gebruik het naast Metformine 3 x dg 500 mg. Makkelijk te doseren, gebruiksvriendelijk. Merkte direct dat ik minder behoefte aan eten had en nuchtere suikerwaarde is binnen een week gezakt van gem. 10.0 naar 6.0. Heb het idee dat ik meer energie heb. Gelukkig ook een fb pagina gevonden waarin mensen hun ervaringen delen, dus voel voldoende s[lees meer...]upport.
24-10-2019

Afslanken - overgewicht

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4977)
Anticonceptie - overig (3666)
Cholesterol (2853)
Depressie - antidepressiva overig (2661)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2269)
Pijn - morfine-achtigen (2157)
ADHD - psychostimulantia (2001)
Pijn (1944)
Verslavingsziekten (1884)
Bloeddruk - betablokkers (1634)
Maagzuur - protonpompremmers (1535)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1488)
Anticonceptie - eenfase (1357)
Angststoornissen (1172)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1117)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1092)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (940)