categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

28-06-2022 | Vrouw | 52
Afslanken - overgewicht
begonnen met 4maal0.25mg. de bijwerkingen zijn eigenlijk wel ok en niet constant. ik heb wel last van huidovergevoeligheid bij aanraking zoals je kan hebben bij koorts.ik vraag mij af of er dit nog iemand ervaart. ondertussen bezig 1 eweek met 1mg ben al bijna 8 kilo kwijt sedert 30 april. let wel op mijn voeding maar kan sowieso al minder eten

28-06-2022 | Vrouw | 66
Afslanken - overgewicht
In het begin echt veel bijwerkingen nu na 4 weken begint het zich te stabiliseren. Ik heb zeker in het begin gedacht waar ben ik aan begonnen. Nog wel last van vermoeidheid en nog af en toe misselijk met name na een ophoging. Maar ik blijf positief en al een aantal kilo's verloren en dat is het doel.

Victoza

28-06-2022 | Man | 59
Diabetes type 2
Vandaag begonnen en ga hier wekelijks verslag doen van mijn ervaring met dit middel. Volgens mijn arts gaat dit er mede ( ook verandering eetpatroon) dat mijn bloedsuikergehalte weer terug gaat naar aanvaardbare waarden. Dit in combinatie met een armsensor moet ervoor gaan zorgen dat ik weer zo gezond mogelijk wordt. Dagelijks vanaf nu voor één week starten met 7 kleine [lees meer...]eetmomenten per dag, minstens half uur wandelen, 0.6 ml Victoza en mijn insuline te weten novarapid en tresiba en 3 daags 850 metformine. Mogelijke bijwerkingen zijn bekend maar gaan boven vroegtijdig overlijden en/of andere complicaties. Startgewicht 103.4 kg Gemiddelde suiker 13.7 mmol. Ben benieuwd, tot volgende week.

28-06-2022 | Vrouw | 31
Afslanken - overgewicht
Ben altyd gepest geweest op school met mijn overgewicht en nu na 2 zwangerschappen wouw ik er iets zeker aan doen heb jaren dieeten gedaan maar hielp niet gesport maar geen resultaat en toen ben ik er met de huis arts gaan over praten en zij rade me dit aan jen nu 3 maand bezig met 0,5 mg maar ben nog maar 2 kg kwijt en n het schommeld geregeld

26-06-2022 | Man | 60
semaglutide
4 weken 0,25 mg ozempic wat last van diarree gehad, nu drie weken 0,50 mg ozempic last van verstopping en ook hoge hartslag en hoge bloeddruk (normaal 128/87) nu 160/105 . Ben er nu mee gestopt., morgen ga ik met de dokter bellen, maar ik vindt het te veel risico. In 6 weken 2,5 kg minder, bloedsuiker iets lager.

Januvia

26-06-2022 | Vrouw | 73
sitagliptine
Diabetes type 2
Gebruik nu forxiga. Nog maar net begonnen

26-06-2022 | Vrouw | 73
Net begonnen met dit medicijn. Gebruik ook januvia 50 mg. En gliclazide 80 mg 1

25-06-2022 | Vrouw | 73
Diabetes type 2
Ik ben 0,25 blijven gebruiken omdat de waarde wel gedaald is . Echt afgevallen ben ik er niet door. Bijwerkingen zijn vervelend en worden niet echt minder. Reden om de dosering niet te verhogen. Of ik dit nog heel lang blijf gebruiken weet ik niet. De bijwerkingen zijn erg bepalend voor mijn doen en laten.Zeker de plotseling optredende diarree vormt een belemmeri[lees meer...]ng om er op uit te gaan..

24-06-2022 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Derde week bezig met ozempic 0,25 in combinatie met 2 x 850 mg metformine en 1 x lantus 14E (voorheen 22E). Suikerwaarden zijn al beter. Bijwerkingen zijn al bij al nog te verdragen. ik had erger verwacht na wat ik hier allemaal las.... ik ervaar wel dat je pas last krijgt als je teveel blijft eten ook al ben je voldaan.... ben benieuwd naar de effecten op mijn gewicht[lees meer...] op termijn ..

23-06-2022 | Vrouw | 67
Diabetes type 2
jeuk, veel plassen, verstoppingen, duizelig en uiteindelijk een deler gehad. Stoppen dus.

Metformine

23-06-2022 | Vrouw | 34
metformine
Prediabetes
Dit medicijn voorgeschreven gekregen bij een verhoogde suiekrwaarde. Gestart met 1x daags 500mg, na 6 weken overgestapt naar 2x daags 500mg en toen begon de ellende. Het begon met maag/darmklachten, welke acceptabel waren en goed mee te leven. Maar toen begon de ellende. Hartkloppingen, zweten, flauwtes, ik dacht dat ik gek werd. Zelfs op mijn werk naar huis gestuurd o[lees meer...]mdat ik niet functioneerde en in de ziektewet gezeten. Mijn suikerwaarden vlogen alle kanten op, dan weer 4,1, dan weer 15,6. Deed voor mij absoluut niet wat het moest doen, het leek bijna een allergische reactie. Een vreselijk medicijn. Heb mijn levensstijl aangepast om de waarden onder controle te houden en dit gaat goed. Het enige voordeel aan dit medicijn is het remmen van de eetlust, waardoor ik in korte tijd zo’n 10kg afviel.

22-06-2022 | Man | 63
Diabetes type 2
HALLO, diabetes type 2 begonnen met OZEMPIC 0,25 mg, dan 0,50 mg, nu 2 maanden reeds 1 mg , de bijwerkingen blijven maar duren, maar wel 3.5 kg kwijt in maand, hopelijk gaan die bijwerkingen vlug weg zeker het zuur oprispingen s'nachts zeer vervelend. Mvg.

20-06-2022 | Vrouw | 37
Afslanken - overgewicht
Doordat mijn schildklier zo goed als stil lag ben ik op 2 jaar tijd 30 kg bijgekomen. Op eigen houtje verschillende diëten geprobeerd en enkel door koolhydraten te minderen ben ik iets afgevallen maar nu blijf ik gewoon op gewicht. Van de endocrinoloog heb ik deze spuiten voorgeschreven gekregen om me te ondersteunen en mss nog een deel van mijn gewicht kwijt te geraken[lees meer...]. Het laatste jaar ook gediagnosticeerd met Bechterew en reuma en dit extra gewicht doet er niet veel goeds aan. De dag na 1e inspuiting ben ik Snachts misselijk geweest, waarschijnlijk door de reactie op de eerste dosis. Nu enkele dagen later gaat het beter en hongergevoel is ook serieus afgenomen. Tot nu toe krijg ik met moeite de helft nog binnen, en dan nog omdat ik toch iets moet eten. Tot nu toe kan ik nog niet veel zeggen dus ik ben wel benieuwd naar het resultaat na enkele maanden.

18-06-2022 | Vrouw | 57
Afslanken - overgewicht
opbouw: 4 weken 0,25 mg, 4 weken 0,5 mg, vervolgens 1mg wekelijks nooit noemenswaardige bijwerkingen gehad (schuifbalk hiernaast werkt niet naar behoren) tegelijk volg ik een heel strikt dieet met weinig koolhydraten ik blijf mezelf nu en dan een glaasje wijn permitteren start 19/3/2022 nu 18/6/2022 3 maanden later: resultaat -22,4 kg aantal kg gewichtsverlies is rel[lees meer...]atief, hoe hoger begingewicht, hoe sneller je afvalt uiteraard

17-06-2022 | Vrouw | 41
Afslanken - overgewicht
Gebruik het nu 5 weken, 1 spuitje per week in de buik. Ben 4,9 kilo afgevallen. Neemt het hongergevoel weg en zit eerder vol waardoor ik minder eet. Afhankelijk van de hoeveelheid wat ingespoten wordt soms wat mottig, te vergelijken met zwangerschapsmisselijkheid in vlagen.

17-06-2022 | Vrouw | 33
Afslanken - overgewicht
Eerste maand in gebruik. Net 1 week ingespoten. Geen hongergevoel/snaai aanvallen vooral niet meer! Enkel last van darmen diaree af en toe. Verder tot nu toe alles goed. Ik heb een bmi van 33 dus benieuwd wat het ga geven na enkele weken. Spijtig geen terugbetaling van medicatie.

17-06-2022 | Vrouw | 33
Afslanken - overgewicht
Begonnen wegens overgewicht. Proberen diëten maar lukte niet. Nu 1 week mee begonnen met 0.25mg. Enkel diaree verder geen last. Geen hongergevoel veel dorst. Spannend wat het na enkele maanden gaat geven. Trouwens al 2kg af

16-06-2022 | Man | 74
semaglutide
Wil reageren op degene bij wie het goed werkt, maar de laatste tijd stekende pijn in de zij heeft. Dat kan duiden op een pancreatitis (alvleesklierontsteking). Het kan ook pijn in de zogeheten nierloge zijn. Dan wijst het op nierproblemen. Ga naar de dokter! Behoort tot de (zeldzame) bijwerkingen. Ik kan nog niets zeggen of het werkt. Vandaag voor het eerst gespoten. Mij[lees meer...]n vraag is: hoe lang duurt het dat je er iets van gaat merken, zoals minder hongergevoel of ''vol zitten''

16-06-2022 | Vrouw | 54
Afslanken - overgewicht
Na van alles geprobeerd te hebben jaren lang, kwam ik in aanmerking voor Saxenda. Ik en zelf injecteren, zag ik niet zitten maar echt appeltje eitje . Ik ben nu 10 weken bezig en 9 kilo kwijt . Het hongergevoel gaat echt weg . Het is echt fijn. Ik ga nog een paar maandjes door nog zo'n 10 kilo en ik word hier echt blij van.

15-06-2022 | Man | 63
Suikerziekte (type 2)
Ben nog maar bezig van 1 juni 2022 , maar nog geen of weinig effect hopelijk komt het nog .

14-06-2022 | Vrouw | 54
Afslanken - overgewicht
Ik vind het prettig in gebruik. Hongergevoel is weg en de drang naar suiker is bijna nul. Ben in 4 weken bijna 7 kilo afgevallen, ik ga zeker nog even door. Heb wel af en toe last van een beetje diarree maar dat neem ik op de koop toe! Het zou zowiezo afnemen staat vermeld.

10-06-2022 | Vrouw | 73
Al 4 weken bezig, nog geen resultaat, ook niet minder honger

10-06-2022 | Man | 76
Diabetes type 2
Gestopt met glizadide wel metformine 3 ×daags 850 januvia 1xdaags100 mg amlopidine 5mg ace Tylsalicyziur 80mg rosuvasine10mg perindopril 4mg pantoprozal40mg sotalon 80mg 2xdaags

10-06-2022 | Vrouw | 56
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik saxenda nu 6 weken, en ik ben zeer tevreden. Nu al 10 kilo afgevallen, totaal geen bijwerkingen. Het hongergevoel is verdwenen. Het wordt helemaal vergoed door mijn zorgverzekering. Ik vind het een wondermiddel!

08-06-2022 | Man | 70
Niet gebruiken

06-06-2022 | Man | 70
semaglutide
Na 4 maanden en wat bijwerkingen 14 kg afgevallen. Suikerwaarden rond de 7 4 tabletten Tolbetumine hoef ik niet meer in te nemen net als het medicijn tegen hoge bloeddruk. Wel een nadeel is dat ik erge behoefte heb om te snoepen.

04-06-2022 | Vrouw | 38
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik saxenda sinds 11 april. Ik ben er heel tevreden over. Ik ben nu 7.7 kilo kwijt en heb geen bijwerkingen. Het trek gevoel neemt af. Soms heb je wel een dag of een paar dagen dat je ineens zin in iets meer eten hebt of snoep maar dat gaat weer over daarna. Ik kan hierdoor heel goed mijn gezonde levensstijl volhouden.

04-06-2022 | Man | 52
Diabetes type 2
Ik heb naast metformide, 2x daags 1000 nu ook een maal daags 10 mg forxiga. Bloedsuiker is redelijk onder controle. De forxiga voorgeschreven door internist als aanvulling op de metformine. Na ben ik wel sinds het gebruik hiervan in januari al 6kg afgevallen. Mijn vraag is of dit afvallen wel een keer ophoud. Afvallen is leuk maar het gaat nu maar door. Wie kan mij hierove[lees meer...]r wat vertellen vanuit zijn ervaring.

03-06-2022 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
te hoge waarden dus heb Jardiance gekregen 10 mg , schrok me dood !!!!!!! mijn waarde zijn gewoon verdubbelt , weinig op droge mond en veel plassen geen bijwerkingen , maar ondanks mijn koolhydraten beperking ,en gewichts afname en elke dag 4x een half uur lopen met de hond ,ismijn suiker verdubbelt Help !!!!!

02-06-2022 | Vrouw | 25
liraglutide
7 weken bezig en meer dan 5% af. Ben echt zo blij dat dit bestaat Spuit dosis 3,0

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5685)
Anticonceptie - overig (4186)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2917)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2622)
Pijn - morfine-achtigen (2385)
ADHD - psychostimulantia (2346)
Pijn (2142)
Verslavingsziekten (2139)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1493)
Angststoornissen (1378)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1354)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1317)
Depressie - antidepressiva TCA (1150)
Antibiotica - urineweginfectie (1119)