categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

28-07-2021 | Vrouw | 48
Suikerziekte (type 2)
Met 0.25 weinig last ban bijwerkingen, diarree en 1 keer misselijk en moeten spugen. Na 4 weken over op 0.5 nu veel meer last van; vannacht daardoor ook erg slecht geslapen. Ik hoop toch dat dat weggaat.... Inmiddels ruim 3 kilo afgevallen maar dat is ook niet zo raar denk met die diarree.... Suiker nuchter na 3 weken flink gezakt van 12.3 naar 8.7

22-07-2021 | Man | 45
Tja

05-07-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
het ging het wondermiddel zijn om te vermageren... dieet van 1200kcal en activiteit van minstens 2400 kcal geeft nog maar een verlies van minder dan 5 kg in een half jaar, wat voor mij teleurstellend is. Nu stelt de arts een maagverkleining voor maar heb daar geen zin in. Ik zoek wel mijn balans met de juiste voedingsstoffen te eten. Het is net alsof er een ballon opgeblaz[lees meer...]en is in mijn maag en ik begin zweren te krijgen op mijn buik. Nierstenen en galverstoppingen worden niet behandeld, alleen fixatie op het overgewicht. Ik weeg nu 95 kilo, tijdens mijn metabool syndroom in januari bedroeg dit 103 kg. Mijn streefgewicht is 75 kg (ik ben 154cm groot). Ik heb veel minder pijn van artrose sedert ik de juiste voedingsstoffen probeer te eten.

Trajenta

04-07-2021 | Vrouw | 54
linagliptine
Diabetes type 2
als toevoeging bij metformine 2x 1000 zou de metfromine graag vervangen, iemand ervaring?

03-07-2021 | Vrouw | 64
Zeer misselijk maagklachten slaappeloosheid

28-06-2021 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
Gestart met 0,25 erg misselijk. Ging nagenoeg over, over 0,50 4 kilo afgevallen, hba1 goed. Abasaglar van26e,naar 12e. Nu na een jaar hetzelfde,maar nog misselijk,zwarte vlekken voor mijnogen, duizelig, totaal futloos, veel last van mijn maag. Zuurbranden, steeds minder eten, bij elke hap meteen de hik. IK ben ermee gestopt, dat houdt onherroepelijk in dat IK weer meer [lees meer...]insuline moet gaan spuiten en dus die 4 kilo minstens weer aankom. Maar vooral het verlies van energie, totaal futloos op de bank, voor mij geen fijn middel

Tolbutamide

27-06-2021 | Man | 59
tolbutamide
Diabetes type 2
Werkt bij mij perfect, beter dan andere middelen en bijna geen bijwerkingen

23-06-2021 | Vrouw | 35
Afslanken - overgewicht
Sinds 4 weken, wekelijks spuiten met 0,25. Geen bijwerkingen, veel minder honger en geen trek meer in zoetigheid. Ik eet dus alleen nog mijn 3 maaltijden per dag en echt veel minder, inmiddels 7 kilo kwijt.

04-06-2021 | Man | 72

Forxiga

20-05-2021 | Man | 71
dapagliflozine
Diabetes type 2
Enkele jaren 1x per dag 5 mg tot volle tevredenheid. Plots werd gezegd dat 5mg niet meer leverbaar zou zijn en kreeg ik 10 mg waarna ik verblijd werd met zwaar eczeem over het hele lichaam. Dit kon alleen verholpen worden met Prednison, waarna als alternatief Tolbutamide werd voorgeschreven. 3 Maand later was ik 11 kg aangekomen en bleek 5 mg toch weer leverbaar. Nu gebrui[lees meer...]k ik 2x per dag 5 mg naast 2x per dag 1000 mg Metformine. Glucose nuchter nu rond maar wordt ook door de behandelaar als acceptabel gezien. Wel gebruik ik 2x per week Miconazolnitraat (zalf) op penis en anus om eczeem te voorkomen. En uit voorzorg een antihistamine (ceterizine) 1 x per dag. Beide medicijnen koop ik zelf bij de drogist (apotheek is te duur!) zonder overleg met behandelaar. Gewicht inmiddels weer 12 kg afgenomen.

14-05-2021 | Man | 77
Werk goed

Jardiance

04-05-2021 | Man | 46
empagliflozine
Diabetes type 2
Door de 120mg Gliclazide i.c.m. 3x daags 1000 mg metformine en 25mg Jardinance zorgde voor flinke hypo's in het begin (eerste 2 dagen al), waardoor ik in eerste instantie gestopt was ermee, maar op aanraden van het ziekenhuis naar 10mg gegaan. De 10mg was niet voldoende, dus toch weer overgestapt naar 25mg Jardinance. Door het omlaag brengen van de Gliclazide naar 60mg, [lees meer...]verdwenen de hypo's en daalde mijn suiker drastisch van in de ochtend 14 mmol nuchter naar 5,5 mmol nuchter in de ochtend. Mijn lichaam heeft er wel flink aan moeten wennen, maar het werkt nu als een malle en is mijn suiker heel stabiel tussen de 5 mmol/6.5 mmol, ook na het eten. Ik ben wel meer water gaan drinken, om ontstekingen aan de urinewegen te voorkomen. Ik ben in 3 maanden van 120 kg (ben flink maar atletisch) naar 103 kg gegaan... 17 kg eraf! Ik voel me fitter en geweldig ondanks ik Type 2 diabetes ben!

29-04-2021 | Man | 60
Diabetes type 1
Ik heb niet zoveel bij werk

20-04-2021 | Man | 35
Afslanken - overgewicht
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn, voorgeschreven door mijn dokter ,helaas wordt dit niet vergoed. Ik ben hier 1 nov 2020 mee gestart en was binnen 3 maanden al 10 kilo kwijt ( heeeeeel gezond gaan leven, en tussen de 60 a 100 km per week gaan wandelen) inmiddels zit ik op -20 kilo in 5 maanden tijd

14-04-2021 | Man | 72
Diabetes type 2
tot nu toe behoorlijk last van diarree

Jardiance

30-03-2021 | Man | 56
empagliflozine

22-03-2021 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
Wanneer eerder saxenda gebruikt werd, geeft Ozempic geen resultaat meer

18-03-2021 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Sinds 6 maanden neem ik metformine. In het begin had ik last van mijn zicht maar dat werd snel beter. Geen enkele bijwerking gehad. Ik ben daarnaast koolhydraatarm gaan eten. Mijn bloedwaarden zijn nu prima en ik ben 8 kilo afgevallen.

17-03-2021 | Man | 69
Ik merk nog geen resultaat na 9 weken deze injectie te gebruiken

15-03-2021 | Man | 54
Diabetes type 2
ik kreeg de doos met Trulicity dinsdag maar ik gebruikte vrijdag ,nadat ik de bijwerkingen gelezen dacht ik, kan ik weekend de bijwerkingen beter verwerken , zondag na avond eten begon de problemen ,opgeblazen buik, vieze mondsmaak, bijna hele nacht op de wc..ik moet nog wachten wat gaat de medicijn op mijn bloedsuiker ghaalte ,maar ik heb nare ervaring met deze prik

Glucophage

12-03-2021 | Vrouw | 31
metformine
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Glucophage werd mij vorgeschreven om de mogelijke bijwerking van een ander medicijn tegen te gaan. Namelijk metabool syndroom bij een antipsychoticum. Dit is off-label gebruik maar wel gestaafd door onderzoek. Het lijkt te werken. Van een ander anti-psychoticum was ik fel bijgekomen. Na verandering van anti-psychoticum plus opstart glucophage kon ik in combinatie met leefs[lees meer...]tijlveranderingen mijn vorige gewicht terug behalen.

Glucovance

06-03-2021 | Vrouw | 64
metformine / glibenclamide
Diabetes type 2
Ging van metformine gewoon over op lang werkende , werkte goed alleen de bijwerkingen waren vervelend. Vol gevoel de hele dag en geen energie, hartkloppingen , dus niet lekker.

06-03-2021 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
Na Glucient moest ik op glyclazide over omdat het uit de handel is. Bij de Glucient ook bijwerkingen. Nu diarree en de hele dag vol gevoel , misselijk, hartkloppingen, en totaal futloos. Ben niet blij met dit middel. Benieuwd hoe de bloed uitslagen zijn wordt binnenkort geprikt.

Forxiga

06-03-2021 | Man | 58
dapagliflozine
Diabetes type 2
Ik gebruik sinds 5 weken Forxiga en heb een pomp die de insuline in mijn lichaam spuit. Gelukkig hoef ik niet meer bij te spuiten ( basaal) want volgens mij doet Forxiga heel veel met mijn lichaam. Het probleem is dat ik bij mij geslachtsdeel enorme schimmelinfectie heb en graag wil weten of deze infectie blijft zolang ik Forxiga slik of dat deze infectie tijdelijk is?

28-02-2021 | Man | 70
Diabetes type 2
Ik maak me zorgen dat ik zo vermager. Al 9kg.

26-02-2021 | Man | 66
diabetes type 2

16-02-2021 | Man | 49
liraglutide
Enige positieve ervaring was het gewichtsverlies van ongeveer 12 kg. Heeft me gegarandeerd op 3 maanden tijd mijn half schildklier gekost ! Knobbel op de schildklier gekregen en operatie was nodig. Ervoor nooit geen problemen met schildklier gehad daar ik elke 4 maanden bloed laat controleren .

Diamicron

15-02-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Ik had veel bijwerkingen van Metformine en daardoor overgestapt, maar mijn suikerwaarden werden gevaarlijk hoog, bij ziekenhuisopname 300.

15-02-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Na 10 jaar Metformine had ik veel ernstige bijwerkingen, overstappen naar Diamicron was geen succes. Nu dagelijks 20cc insuline en in de vooravond 1 metformine (risico onverwachte diarree, dus neem ik als ik thuis ben) en wekelijks Trulicity. Glycemie is terug gedaald van 300 (metabool syndroom)naar gemiddeld 170, maar ik ben nog maar een paar weken bezig. Bloeddruk is ter[lees meer...]ug normaal dus vraag ik bij eerste doktersbezoek of ik die medicatie weer mag stoppen. Ik neem ook dagelijks iets voor traagwerkende schildklier. Ik heb maagpijn als er teveel tijd is tussen 2 maaltijden maar honger heb ik niet echt meer. Ondanks 2x/week cardio en calorie-arm dieet (1000-1200 calorieën ook al mag ik er 1600 eten) slechts 3 kilo vermagerd in 4 weken. Soms echt een doorkoud gevoel en lage lichaamstemperatuur van 35°C.

13-02-2021 | Man | 62
Diabetes type 2
sinds 1 1/2 jaar begonnen met victoza, zoals voorgeschreven begonnen met 0,6 ophogend naar 1,8.... hier zit ik nu al dik een jaar op. samen met tresiba waar ik op een gegeven moment ongeveer 30 spoot, nu ben ik van de tresiba af in samenspraak met de internist, bloedsuikerwaarde is eigenlijk best wel goed, zit gemiddeld op de dag op 7, wat ik wel ervaar en wat ik best [lees meer...]wel lastig vind is de hele dag het volle gevoel en weinig eetlust, ben wel 20 kilo afgevallen. internist is erg tevreden

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5455)
Anticonceptie - overig (3989)
Cholesterol (2993)
Depressie - antidepressiva overig (2825)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2500)
Pijn - morfine-achtigen (2299)
ADHD - psychostimulantia (2230)
Pijn (2079)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1623)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1285)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1242)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1029)