categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

23-02-2024 | Man | 35
Diabetes type 1

Bijwerkingen

braken acute diarree darm/maag van streek aandrang om te braken

Overgegaan ivm te kort ozempic. Bijwerkingen zijn vervelend maar mee te leven. Voor de diaree werkt loperamide prima. Verder goed letten wat je eet. Maaltijden met veel koolhydraten zijn een no-go. Die zijn er met 10 min weer uit.

18-02-2024 | Vrouw | 51

Bijwerkingen

zwelling van de buik maagzuur migraine

Ik heb slaapapneu. Ben 2 jaar geleden 15 kilo afgevallen door een gezonde levensstijl, maar kom niet verder en blijf hangen op 104 kilo. Met saxenda kom ik in een week een paar ons aan, weer eraf, weer eraan en zo schommel ik tussen een paar onsjes. Ben nu 6 weken bezig en raak er aardig gefrustreerd van, want ik doe echt mijn best. Ik begrijp niet waarom het bij mij niet [lees meer...]werkt, behalve de eerder genoemde slaapapneu. Ik heb wel een vol gevoel, eet minder, beweeg ruim voldoende. Elke ophoging heb ik last van maagzuur en migraine. Maar dat verdwijnt en kan ik dragen.

Forxiga

13-02-2024 | Man | 69
dapagliflozine
Ademhalingsproblemen

Bijwerkingen

verminderd gezichtsvermogen vaak moeten plassen

08-02-2024 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
Omdat ik mijn waardes niet regelmatig kon krijgen met metformine en Toujeo insuline is daar 1 tabletje Jardiance aan toegevoegd. Mijn suikerwaardes zijn nu perfect alleen heb ik nu last van obstipatie ondanks mijn ziekte van Crohn en spierpijn. Ik drink nu extra water omdat Jardiance vocht onttrekt aan het lichaam en dit zou helpen tegen de obstipatie. Ook neem ik 10ml [lees meer...]lactulosesiroop per dag hiervoor. Helaas werkt niet iets voldoende. Iemand een andere tip?

06-02-2024 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
In de eerste maanden had ik er diarree van maar na enige tijd is dat voorbij gegaan en heb ergeen last meer van

06-02-2024 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Ik heb jardiance verschillende jaren gebruikt. Het medicijn hielp wel mijn suiker te verlagen wat goed is. Maar het negatieve ervan is dat ik vaginale droogheid had en veel zware ontstekingen. Zalf smeren hielp op het laatste niet meer. Dan maar antibiotica nemen. Op het laatste was het zo erg dat ik 7 dagen speciale zalf aanbracht dan was het een aantal dagen beter en d[lees meer...]an begon het van voor af aan opnieuw. Dus bn ik er mee moeten stoppen van de arts

04-02-2024 | Vrouw | 62
Afslanken - overgewicht
Heel misselijk algeheel gevoel van malaise ,later ook verwart en depressief . Wel in de eerste week 2 kilo afgevallen maar kon ook amper eten van de misselijkheid.Ben dag 8 gestopt

03-02-2024 | Man | 34
Afslanken - overgewicht
Eerste paar weken ging het wel, maar kreeg al snel last van misselijkheid en zwak voelen en diarree. Van deze week spuiten braken erbij gekregen vandaar dat ik er mee ophou. Had nog wel gesprek gehad met de dokter en zei dat ik ermee door moest gaan. Als ik teveel last ervan had moest ik halveren maar heb er zelf geen vertrouwen in. Volgende week weer gesprek en maar e[lees meer...]ven kijken wat er voor andere opties zijn. In de 12 weken dat ik heb gespoten 12 kg lichter.

02-02-2024 | Vrouw | 41
Afslanken - overgewicht
Als je je aan het eetadvies houd en 2liter water per dag erbij drinkt , dan is het goed te doen. En geen koolhydraten eten anders werk je jezelf tegen!. Ik ben in 2 maanden al 12 kg kwijt en deed al 1 jaar de gli cool traject. Sporten gezond eten en saxenda bij elkaar en daar 12 weken een gewoonte van maken dan heb je de levensstyl veranderd als je dat zo lang volhoud en [lees meer...]om dan op te geven erna is de makkelijke weg kiezen. Ik vind een gezonde bmi en gewicht belangrijk en na het 1e jaar gli stagneerde het afvallen vandaar dat ik saxenda in overleg met m'n coach en dokter ben gaan gebruiken. En tot op heden gaat het goed en stop ik er zeker niet mee. Mijn metabolische leeftijd is ook gezakt die was 15 jaar ouder dan ik ben dus dat is ook mooi meegenomen. Als je oud wild worden en gezond wilt zijn moet je er ook echt wat voor over hebben en vasthouden aan een gezonde levensstijl. En ja tuurlijk mis je soms de vette zoute en gesuikerde snacks maar ik word liever gezond oud ipv jong ziek en te vroeg dood omdat ik t makkelijke en lekkere eten verkies. Het leukste is nog dat je nieuwe leuke kleding kan gaan shoppen als alle kleding te groot is geworden..

02-02-2024 | Vrouw | 42
Afslanken - overgewicht
Kan je me zeggen hoe je dit dan juist doet? 0,25mgr geven met een spuit van 1mgr? Moet je de spuit niet doorklikken tot op 1 met? Alvast bedankt

29-01-2024 | Vrouw | 47
Afslanken - overgewicht
Nu 2 weken bezig en zit pas op een dosis van 1,2 mg maar al 3 kilo kwijt. Heb echt minder honger. Doe er Project Gezond bij maar ik krijg zelfs de gezonde maaltijden niet helemaal op. Ik betaal het zelf omdat ik niet wilde wachten tot ik eerst het GLI traject van een jaar had afgerond, daar ga ik binnenkort wel parallel mee starten. Ik ben in ieder geval vooralsnog zeer te[lees meer...]vreden. (twijfel alleen of ik volgens schema moet opbouwen of toch iets rustiger op ga bouwen aangezien het nu ook gewoon werkt en ik vrijwel geen bijwerkingen heb.

26-01-2024 | Man | 54
Vreselijk ziek van

Trulicity

26-01-2024 | Man | 54
dulaglutide
Diabetes type 2
Ipv ozempic dat is er niet meer dit gekregen als vervanger. Doodziek van geworden week niet gegeten en gedronken. Naar eerste hulp geroepen door diabetes verpleegkundige voor infuus ivm uitdroging. Pas na tablet voor misselijkheid weer wat kunnen eten en aan te sterken wat een dorst en honger de dagen er na was ook 6 kilo afgevallen in week tijd. Gevaarlijk spul nu ma[lees meer...]ar weer gewoon insuline spuiten dan maar lekkere dikke boek. Weer er voorzichtig mee

26-01-2024 | Man | 80

25-01-2024 | Vrouw | 50
Afslanken - overgewicht
Ik gebruikte dit voor een steuntje in de rug na een rotperiode. Ik zit nu na 4 weken opbouw (0.6, 1.2, 1.8, 2.4) op 3 mg. Ik ervaar echter geen resultaat. Heb de pennen bij een kliniek aangeschaft. Goed begeleid en voor 3 maanden aangeschaft (27 December 2023). Nu dus 10 pennen over. Erg zonde maar om nu te blijven gebruiken zonder resultaat....Iemand nog ideeen? Of intere[lees meer...]sse? Ik weet even niet wat nu handig is. -o-o-o-o- /////RED mijn medicijn.nl: volgens onze richtlijnen faciliteren wij niet het ruilen of kopen van medicijnen . De wet verbiedt ons dit te doen. Wij geven ook geen persoonlijke gegevens door, wat de reden ook is, alles wordt geanonimiseerd. Misschien dat je het via de apotheek nog kunt proberen, in de hoop dat het nog een weg kan vinden naar mensen met minder kansen.////

19-01-2024 | Man | 64
Suikerziekte (type 2)
Ik kreeg dit medicijn en na paar dagen al veel bijwerkingen geen zin meer in eten kwam heel gauw vol te zitten. Moest hier van kokhalzen en overgeven. Last van de maag ben er paar dagen mee gestopt maar bleef last houden van de bijwerkingen. Ben er naar een aantal weer mee begonnen . Wat me niet goed beviel. Naar huis arts gegaan alles aan gegeven wat me niet lekke[lees meer...]r zat en besloten er mee te stoppen. Nu ruim een week later nog last van de erge bijwerkingen. Hoop dat het aan de medicijnen lag en niet iets anders is. Ik zou wel willen weten hoe lang die bijwerkingen door werken maar dat je met het medicijn gestopt ben.

Gliclazide

19-01-2024 | Man | 56
gliclazide

19-01-2024 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Rotmiddel. En wat ze je er over vertellen klopt niet. De bijwerkingen gaan helemaal niet over na twee weken, ook niet na zes weken, integendeel. Ze gaan alleen maar over als je minder van het middel inneemt. Pas toen ik de dosering halveerde ging het beter. Het helpt ook beslist niet om het tijdens het eten in te nemen. Dan ligt namelijk mijn maaltijd binnen Een uur weer [lees meer...]in de wc. Dat kan echt niet gezond zijn. Ik heb trouwens het doosje niet bij de hand dus ik weet ook niet wie de fabrikant is.

18-01-2024 | Vrouw | 43
Diabetes type 2
In 2019 begonnen met Ozempic 0.5 mg en binnen een jaar 10 kilo kwijt en suiker onder controle. Voeding ook aangepast. Na een jaar geen effect meer en suiker ging schommelen. Verhoging naar 1 mg. Heeft geen effect gehad. 14 kilo aangekomen. Suiker ook nog aan het schommelen ondanks goede voeding. Gesprek arts aangevraagd om te stoppen met Ozempic en alternatieve te bespreke[lees meer...]n.

Tolbutamide

18-01-2024 | Man | 84
tolbutamide
Diabetes type 2
ik heb sinds 2 jaren andere[2] merken via apotheek gekregen maar werken beduidend minder . ik prik s,morgens en uitslagen zijn nogal wisselend.ik heb naar sandoz gevraagd bij de apotheek maar deze zegt zijn slecht verkrijgbaar.

18-01-2024 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Wegens het te kort aan ozempic heb ik dit middel geprobeerd, Maar de bijwerkingen waren zo hevig dat ik me afvraag hoe ze dit op de markt hebben gebracht. De zelfde werkzame stof als ozempic maar met vervelende bijwerkingen die ik bij ozempic niet had, Ik ga verder met Saxenda en daarna hopen dat ozempic weer verkrijgbaar is.

14-01-2024 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
Na periode van stress was mijn diabetes 76. Daarna altijd onder de 53 en nu 47 maar meer door lijnen. Ik gebruik het nu bijna 3 jaar. Ik ben er nooit mee afgevallen alleen bij extreem weinig inname max 900 calorien. Ik wil graag naar 0.5 mg gezien mij diabetes waarde maar POH is het er niet mee eens

11-01-2024 | Vrouw | 36
Afslanken - overgewicht
Verschrikkelijk ziek van geworden. Overgeven, moe, zweten, pijn in mijn benen en hoofd. Mijn totale leven belemmerd. Je valt inderdaad wat af maar dat is logisch als je niets kunt verdragen op je maag. NOOIT MEER!

05-01-2024 | Vrouw | 39
Idiopathische intracraniële hypertensie
Gebruik het nu sinds op aanraden van de neuroloog nav diverse klachten. In overleg en controle maandelijks met dietist (ivm lage inname kcal) gaan gebruiken. Het prikken valt echt reuze mee het is soms even zoeken naar een fijne plek. Bijwerkingen echt nihil hooguit de eerste paar weken, daarna geen enkele bijwerking meer. Nu op 3mg iedere dag 1 x, ruim 13 kilo afgevallen [lees meer...]in 2 maanden tijd.

04-01-2024 | Vrouw | 35
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu 3 maanden en ben 10kg afgevallen (120 - 110 kg). In overleg met mijn huisarts ben ik op de laagste dosis gebleven (0,6mg) omdat dit voor mij voldoende effectief is. De eerste injectie vond ik spannend, maar het viel me alleszins mee, dat gaat nu probleemloos. Ik heb alleen de eerste twee weken een beetje last gehad van bijwerkingen: ik voelde me duizelig,[lees meer...] zwak, misselijk, last van obstipatie. Toen viel ik al direct af, maar kon ik daar niet bij sporten en alle dagelijkse inspanning viel me toen ook zwaarder dan normaal. Ondertussen ben ik weer flink aan het sporten zoals voorheen. Ik doe tweemaal per week aan fitness, ik zwem wekelijks en ik doe tweemaal per week yoga/pilates. Verder fiets ik veel (rond de 70km per week). Daarbij let ik goed op dat ik genoeg eiwitten binnenkrijg (zeker omdat ik veganistisch eet). Aan de apparaten bij de fitness zie ik dat mijn kracht nog steeds toeneemt, wat me geruststelt dat ik daadwerkelijk vetmassa verlies en geen spiermassa. Ik merk het ook aan mijn kleding, waarbij ik 1 à 2 kledingmaten omlaag ben gegaan. Voor mij werkt het perfect: ik heb veel minder interesse in eten. Ik eet daardoor veel minder. Als er eten voor mijn neus staat, pak ik het wel gemakkelijker, maar ik zit ook dan sneller vol. Echt teveel eten zoals voorheen, doe ik daardoor niet meer.

02-01-2024 | Vrouw | 77
Diabetes type 2
Voel me niet prettig bij dit medicijn. Ben gestopt. Geen spierpijn, misselijk heid vermoeidheid meer. Ga praten met mijn arts. Kreeg dit medicijn zonder dat men weet of mijn nieren goed werken.

28-12-2023 | Vrouw | 62
Afslanken - overgewicht
Gebruik het al 6 weken begonnen met 0,6 was na enkele weken verhoogd naar 2,4 klopt je heb weinig eetlust kreeg toen covid moest stoppen en ben sinds 1 week weer mee begonnen zit nu op 1,2 ben in totaal 10 kl afgevallen

26-12-2023 | Vrouw | 52
Afslanken - overgewicht
Anderhalve week bezig. Eerste week 0,6 en nu 1,2. Ik heb totaal geen interesse in eten meer. Ik denk dan ook dat ik te weinig eet. Gewichtsverlies is fantastisch: 3,5kg in anderhalve week. Dat maakt het misselijk zijn helemaal goed!

25-12-2023 | Man | 58
semaglutide
In het begin 15 kg vermagert in 4 maanden.na 6 maanden geen effect meer 11kg terug bijgekomen

24-12-2023 | Man | 71
Hartfalen
Ik slik nu ruim 7 maanden Jaardiance 10 mgr met prima resultaat. Ik plas meer en mijn bloeddruk zakte nog wat en is nu prima. De suikers waren al redelijk maar nu nog wat beter. Verder had ik 60% minder eiwit in de urine dus een verbetering. Veder geen klachten over schimmel aan de geslachtsorganen ,,,,ik dacht hoe voorkom ik dit want ik was al twee tot drue keer per d[lees meer...]ag. Dus de schimmel krijgt gewoon geen kans. Dat lukt prima. Ik denk dat Jaardiance een prima medicatie is voor mij. Voor mijn hartfalen en mijn cyste nieren en mijn diabetes werkt het. Ik beveel dit zeker aan.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6298)
Anticonceptie - overig (4462)
Cholesterol (3270)
Depressie - antidepressiva overig (3099)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2856)
ADHD - psychostimulantia (2522)
Pijn - morfine-achtigen (2513)
Verslavingsziekten (2293)
Pijn (2251)
Bloeddruk - betablokkers (1909)
Maagzuur - protonpompremmers (1773)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1693)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1661)
Anticonceptie - eenfase (1580)
Angststoornissen (1564)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1441)
Antibiotica - urineweginfectie (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1224)