categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

04-05-2021 | Man | 46
Diabetes type 2
Door de 120mg Gliclazide i.c.m. 3x daags 1000 mg metformine en 25mg Jardinance zorgde voor flinke hypo's in het begin (eerste 2 dagen al), waardoor ik in eerste instantie gestopt was ermee, maar op aanraden van het ziekenhuis naar 10mg gegaan. De 10mg was niet voldoende, dus toch weer overgestapt naar 25mg Jardinance. Door het omlaag brengen van de Gliclazide naar 60mg, [lees meer...]verdwenen de hypo's en daalde mijn suiker drastisch van in de ochtend 14 mmol nuchter naar 5,5 mmol nuchter in de ochtend. Mijn lichaam heeft er wel flink aan moeten wennen, maar het werkt nu als een malle en is mijn suiker heel stabiel tussen de 5 mmol/6.5 mmol, ook na het eten. Ik ben wel meer water gaan drinken, om ontstekingen aan de urinewegen te voorkomen. Ik ben in 3 maanden van 120 kg (ben flink maar atletisch) naar 103 kg gegaan... 17 kg eraf! Ik voel me fitter en geweldig ondanks ik Type 2 diabetes ben!

29-04-2021 | Man | 60
Diabetes type 1
Ik heb niet zoveel bij werk

20-04-2021 | Man | 35
Afslanken - overgewicht
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn, voorgeschreven door mijn dokter ,helaas wordt dit niet vergoed. Ik ben hier 1 nov 2020 mee gestart en was binnen 3 maanden al 10 kilo kwijt ( heeeeeel gezond gaan leven, en tussen de 60 a 100 km per week gaan wandelen) inmiddels zit ik op -20 kilo in 5 maanden tijd

Gliclazide

14-04-2021 | Man | 72
Diabetes type 2
tot nu toe behoorlijk last van diarree

30-03-2021 | Man | 56

22-03-2021 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
Wanneer eerder saxenda gebruikt werd, geeft Ozempic geen resultaat meer

18-03-2021 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Sinds 6 maanden neem ik metformine. In het begin had ik last van mijn zicht maar dat werd snel beter. Geen enkele bijwerking gehad. Ik ben daarnaast koolhydraatarm gaan eten. Mijn bloedwaarden zijn nu prima en ik ben 8 kilo afgevallen.

17-03-2021 | Man | 69
Ik merk nog geen resultaat na 9 weken deze injectie te gebruiken

15-03-2021 | Man | 54
Diabetes type 2
ik kreeg de doos met Trulicity dinsdag maar ik gebruikte vrijdag ,nadat ik de bijwerkingen gelezen dacht ik, kan ik weekend de bijwerkingen beter verwerken , zondag na avond eten begon de problemen ,opgeblazen buik, vieze mondsmaak, bijna hele nacht op de wc..ik moet nog wachten wat gaat de medicijn op mijn bloedsuiker ghaalte ,maar ik heb nare ervaring met deze prik

Glucophage

12-03-2021 | Vrouw | 31
metformine
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Glucophage werd mij vorgeschreven om de mogelijke bijwerking van een ander medicijn tegen te gaan. Namelijk metabool syndroom bij een antipsychoticum. Dit is off-label gebruik maar wel gestaafd door onderzoek. Het lijkt te werken. Van een ander anti-psychoticum was ik fel bijgekomen. Na verandering van anti-psychoticum plus opstart glucophage kon ik in combinatie met leefs[lees meer...]tijlveranderingen mijn vorige gewicht terug behalen.

Glucovance

06-03-2021 | Vrouw | 64
metformine / glibenclamide
Diabetes type 2
Ging van metformine gewoon over op lang werkende , werkte goed alleen de bijwerkingen waren vervelend. Vol gevoel de hele dag en geen energie, hartkloppingen , dus niet lekker.

Gliclazide

06-03-2021 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
Na Glucient moest ik op glyclazide over omdat het uit de handel is. Bij de Glucient ook bijwerkingen. Nu diarree en de hele dag vol gevoel , misselijk, hartkloppingen, en totaal futloos. Ben niet blij met dit middel. Benieuwd hoe de bloed uitslagen zijn wordt binnenkort geprikt.

Forxiga

06-03-2021 | Man | 58
dapagliflozine
Diabetes type 2
Ik gebruik sinds 5 weken Forxiga en heb een pomp die de insuline in mijn lichaam spuit. Gelukkig hoef ik niet meer bij te spuiten ( basaal) want volgens mij doet Forxiga heel veel met mijn lichaam. Het probleem is dat ik bij mij geslachtsdeel enorme schimmelinfectie heb en graag wil weten of deze infectie blijft zolang ik Forxiga slik of dat deze infectie tijdelijk is?

28-02-2021 | Man | 70
Diabetes type 2
Ik maak me zorgen dat ik zo vermager. Al 9kg.

26-02-2021 | Man | 66
diabetes type 2

16-02-2021 | Man | 49
liraglutide
Enige positieve ervaring was het gewichtsverlies van ongeveer 12 kg. Heeft me gegarandeerd op 3 maanden tijd mijn half schildklier gekost ! Knobbel op de schildklier gekregen en operatie was nodig. Ervoor nooit geen problemen met schildklier gehad daar ik elke 4 maanden bloed laat controleren .

Diamicron

15-02-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Ik had veel bijwerkingen van Metformine en daardoor overgestapt, maar mijn suikerwaarden werden gevaarlijk hoog, bij ziekenhuisopname 300.

15-02-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Na 10 jaar Metformine had ik veel ernstige bijwerkingen, overstappen naar Diamicron was geen succes. Nu dagelijks 20cc insuline en in de vooravond 1 metformine (risico onverwachte diarree, dus neem ik als ik thuis ben) en wekelijks Trulicity. Glycemie is terug gedaald van 300 (metabool syndroom)naar gemiddeld 170, maar ik ben nog maar een paar weken bezig. Bloeddruk is ter[lees meer...]ug normaal dus vraag ik bij eerste doktersbezoek of ik die medicatie weer mag stoppen. Ik neem ook dagelijks iets voor traagwerkende schildklier. Ik heb maagpijn als er teveel tijd is tussen 2 maaltijden maar honger heb ik niet echt meer. Ondanks 2x/week cardio en calorie-arm dieet (1000-1200 calorieën ook al mag ik er 1600 eten) slechts 3 kilo vermagerd in 4 weken. Soms echt een doorkoud gevoel en lage lichaamstemperatuur van 35°C.

13-02-2021 | Man | 62
Diabetes type 2
sinds 1 1/2 jaar begonnen met victoza, zoals voorgeschreven begonnen met 0,6 ophogend naar 1,8.... hier zit ik nu al dik een jaar op. samen met tresiba waar ik op een gegeven moment ongeveer 30 spoot, nu ben ik van de tresiba af in samenspraak met de internist, bloedsuikerwaarde is eigenlijk best wel goed, zit gemiddeld op de dag op 7, wat ik wel ervaar en wat ik best [lees meer...]wel lastig vind is de hele dag het volle gevoel en weinig eetlust, ben wel 20 kilo afgevallen. internist is erg tevreden

06-02-2021 | Man | 64
Diabetes type 2
Ben begonnen met 1 tablet, naast ook andere medicijnen. Had al enige tijd ernstige krampen in mijn benen in de nacht. Gebruikte Inhibin tegen de spierkrampen. Een jaar geleden werd de dosis verhoogd van 1 naar 2 tabletten. Constante darm klachten. Gerommel in de maag en onwelriekende winden. gestopt met metformine. . Zowel ernstige spierkrampen als darm klachten verdwe[lees meer...]nen vrijwel direct. Het middel was overigens wel effectief in die zin dat mijn bloedsuikerspiegel acceptabel was.

Forxiga

06-02-2021 | Vrouw | 55
dapagliflozine
Diabetes type 2
Mijn suikerwaardes waren vrijwel direct verlaagd. Dit is een heel goed middel. Ben in een korte tijd hierdoor ook afgevallen, heel erg fijn. Maar de jeuk bij mijn geslachtsdeel die vrij direct ook begon, om gek van te worden. Heb meerdere zalfjes gebruikt om dit te verlichten, maar tevergeefs. Ik moest helaas hiermee stoppen van de internist.

04-02-2021 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
toen mijn dossis verhoogd is van 0,25 naar 0,5 ging het mis, het heeft mij 8 dagen ziekenhuis gekost i.v.m. ingeschrompelde nieren, had geen week langer moeten duren dan had ik kunnen gaan dialiseren .

29-01-2021 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
1e instantie prima. Suikerwaarde omlaag. Langzamerhand steeds meer pijn aan beide nieren. Suikerwaarde langzaam weer omhoog. Interniste adviseert om te stoppen.

28-01-2021 | Man | 58
Diabetes type 2
Alle merken van dit soort medicijn al geprobeerd en niet een die echt ook maar een beetje resultaat gaf. Ozempic 1 mg nu na een jaar gestopt. Dit soort medicijn gaf geen verandering in Glucosewaarde . Lijkt wel een soort gemeen gif wat echt niet goed is voor een mens.

27-01-2021 | Man | 50
Diabetes type 2
Van de Metformine kreeg ik veel last van spierkramp en andere vervelende bijwerkingen die niet ophielden, daarna Gliclazide gekregen, maar die werken niet afdoende. Huisarst advies was om misschien Victoza te gaan gebruiken samen met de Gliclazide. Zag er erg tegenop om Victoza te gaan gebruiken, aangezien de bijwerkingen en ervaringen van andere gebruikers. Echt[lees meer...]er vielen de bijwerkingen mee, ben begonnen met 0.6mg/ml, daar had ik iets last van, na 2 weken over op 1.2mg/ml, daar ben ik welgeteld 2 dagen goed ziek van geweest. Misselijk maar niet overgeven, Duizelig en moe, erg veel geslapen. Na 5 weken zijn de glucose waarden omlaag en treed er een lichte gewichtsafname op. Dat komt waarschijnlijk door de verminderde eetlust, het gevoel is dat het eten langer in de maag en darmen verblijft Hoe het op de lange termijn zal gaan is nu nog even afwachten.

Galvus

25-01-2021 | Vrouw | 74
vildagliptine
Ik krijg de medicatie niet goed op gang vanwege alle bijwerkingen. Alleen Gliclazide kan ik goed verdragen. Van Galvus schijn ik weer migraine gekregen te hebben. Had ik jaren geleden , opgehouden met Galvus en probeer mijn lichaam even tot rust te laten komen. Vraag me wel af of meer mensen migraine van dit middel hebben gekregen.

17-01-2021 | Vrouw | 74
Diabetes type 2
ik gebruikte jaren metformine van Teva. na de berichten over evt.vervuiling heb ik zelf om een ander merk gevraagd en kreeg Aurobindo, direkt na gebruik kreeg ik zware hoofdpijn die niet overging met paracetamol en diclofenac, ik ben na 2 weken gestopt en weer overgegaan op Teva en na ongeveer 1 week was de hoofdpijn verdwenen. ik heb de hulpstoffen van beide merken nagezo[lees meer...]cht en de enige stof die gelijk was in beide merken was Povidon (E1201). ik heb in het verleden ook korte tijd Gliclazide gebruikt en bij dit middel had ik ook zware hoofdpijn en spierpijn.

16-01-2021 | Vrouw | 20
Afslanken - overgewicht
Ik heb dit voorgeschreven gekregen door mijn endocrinoloog (ik heb geen suikerziekte, dit werd alleen voorgeschreven om gewicht te verliezen). Al heel mijn leven heb ik overgewicht en had nooit het idee dat ik dit zou kunnen wegwerken. Toen ik Victoza begon te gebruiken had ik veel minder honger. Hierdoor kreeg ik veel motivatie om mijn best te doen om het lichaam waar ik [lees meer...]van droom te krijgen. Nu zijn we 1 maand later en ben ik 5kg afgevallen, dit terwijl ik in mijn examenperiode zit en letterlijk hele dag op mijn gat zit. Ik ben heel tevreden over Victoza en kan niet wachten tot ik kan beginnen met sporten om zo nog betere resultaten te zien. Hopelijk kan deze review andere meisjes (en jongens) helpen om zich beter in hun vel te voelen. Toen ik net begon met Victoza was ik af en toe wat misselijk. Nu ik het een maand gebruik is dit weggetrokken.

07-01-2021 | Man | 57
Nog maar 1 week bezig.

05-01-2021 | Man | 50
Diabetes type 2
Ik gebruik nu bijna 2 maanden Victoza en spuit ook nog insulatard. Hoewel de bijwerkingen goed merkbaar zijn, heb ik niet het gevoel dat het werkt. Mijn gemiddelde bloedsuiker blijft relatief hoog. Ik lees ook dat mensen veel kilo's afvallen. Ik heb dat gevoel nog niet. Moet ik door blijven gaan?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5383)
Anticonceptie - overig (3944)
Cholesterol (2961)
Depressie - antidepressiva overig (2806)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2471)
Pijn - morfine-achtigen (2275)
ADHD - psychostimulantia (2191)
Pijn (2059)
Verslavingsziekten (2036)
Bloeddruk - betablokkers (1731)
Maagzuur - protonpompremmers (1609)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1555)
Anticonceptie - eenfase (1437)
Angststoornissen (1271)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1228)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1192)
Depressie - antidepressiva TCA (1079)
Antibiotica - urineweginfectie (1005)