categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

17-02-2020

12-02-2020

Diabetes type 2

Ben gestart met dit medicijn vanwege het erg fluctuerende bloedsuiker, nu met de eerste drie weken van start gegaan en moet zeggen dat ik me beter voel dan voorheen.
30-01-2020

30-01-2020

Diabetes type 2

Bij de eerste 4 bv An 0,25 heb niks van gemerkt gisteren met de 0,5 mg daar merkte ik het wel hoofdpijn beetje vol gevoel duizeligheid
29-01-2020

Diabetes type 2

Paardenmiddel maar werkt als een trein. Al 4 kilo afgevallen in 6 weken en mooie waarden. Insuline al aan het afbouwen.
29-01-2020

Afslanken - overgewicht

Mega vermindering van eetlust en kan geen grote porties meer eten. Sommige momenten zeer misselijk. Momenteel 8 kg kwijt in 3 maand

Diabetes type 2

Het werkt wel maar erg ziek nergens meer zin in walg van vlees terwijl ik dat eerst heerlijk vond maar ook veel misselijk en pijn in bovenbuik waardes zakken wel mooi en ben al meerdere kilo's kwijt
18-01-2020

Jardiance (empagliflozine)

Nou ben erg tevreden.Ik merkte dat vetophoping op borst verdween.en cholesterol lager gld en een ontsteking aan haluxteen verdween na 2 jaar.
12-01-2020

Diabetes type 2

Ik slik 2x 1000 mg Metformine per dag sinds 10 jaar. Eerst veel last van darmen en opgezette maag etc. nu daar minder last van. Wel een ernstig B12 tekort opgelopen met als gevolg veel zenuwpijn in handen en voeten, lichtflitsen (aura's) in de ogen, en een hele lange waslijst aan andere klachten. Kreeg na lang zelf puzzelen en aandringen bij de huisarts b12 test. Bleek in[lees meer...] hoog tempo te dalen en al veel te laag. Duurde 2 jaar voor de zenuwpijnen redelijk weg waren. Krijg nu nog maandelijks B12 injecties. Kijk eens op internet bij B12 tekort en klachten of u uw klachten hierin herkent. Ga dan eerst naar de huisarts om een B12 test te laten doen voordat u zelf begint met B12 tabletten te slikken. Uw waardes zullen dan niet meer goed te meten zijn. En laat u niet afschepen met: zenuwpijn hoort nu eenmaal bij diabetes!
06-01-2020

Victoza (liraglutide)
Diabetes type 2

Zijn er nog mensen die het erg benauwd kregen door de victoza?
05-01-2020

Glucophage (metformine)
Diabetes type 1

klopt cz vergoed het gelukkig wel na verklaring dokter omdat ze uit buitenland moeten komen ,ben zelf allergisch namelijk voor de merkloze variant en ben blij mee dat ik ze gelukkig vergoed krijg veel opties in pillen zijn er ook niet en met deze pillen zijn de waardes keurig hoef gelukkig niet te spuiten
26-12-2019

Diabetes type 2

zeer hardnekkige en pijnlijke candida-besmetting doordat suiker via urine wordt uitgescheiden en een ideale voedingsbodem vormt. Fluconazole en dergelijke antischimmelpillen zijn zeer belastend. Daktarin werkt niet goed.
14-12-2019

Ozempic (semaglutide)

met pomp toch niet heel maal goed veel insuline gebruik van 9.5 eenheden naar 4.5 veel beter leven veel af gevallen waardes veel mooier
08-12-2019

Gliclazide (gliclazide)

02-12-2019

Diabetes type 2

gebruik het nu een paar weken maar erg last van maagzuur en s'morgens erg misselijk
26-11-2019

Diabetes type 2

Na eerst Victoza te hebben gebruikt voor maand of 8 en daarbij te veel last van de bijwerkingen. Besloten om over te stappen naar Ozempic. Victoza moest dagelijks gebruikt worden de Ozempic maar 1x in de week. Dat was wel fijn. Helaas werden de klachten niet minder en was het uiteindelijk niet meer vol te houden. Om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand was traject[lees meer...] doorlopen bij MDL arts, met als 🍒 op de taart een colonoscopie ☹️. Gelukkig heeft deze gezegd te stoppen met de medicatie. Voel me zo veel fijner zonder de Ozempic😁. Helaas was ik de pechvogel die dit medicijn niet kon verdragen geloof dat het meestal niet zo extreem is. Dus mocht je het nodig hebben altijd proberen en zelf ervaren😁
26-11-2019

Galvus (vildagliptine)
Diabetes type 2

Glucose waarden dalen naar acceptabel niveau. Maar vaak, vooral ‘snachts , last van brandend maagzuur en oplopende bloeddruk.
04-11-2019

Diabetes type 2

ik gebruikte de jardiance en de suikerspiegel ging mooi omlaag, kreeg op een gegeven moment last van blaasontsteking en vaginale schimmel, ene kuurtje na het andere op een gegeven moment ging de schimmel/jeuk niet meer weg en werd steeds heftiger en pijnlijker, vele malen bij de h.a gezeten tot ik na enkele jaren zelf zat te Googlen en zag dat de jardiance de oorzaak kon z[lees meer...]ijn, eerst zonder overleg met de h.a ben ik ermee gestopt en de volgende dag was de jeuk al bijna weg, toen overleg gehad met de diabetesverplk en die gaf toe dat dit een oorzaak kan zijn, wil heel graag andere mensen hiervoor waarschuwen, wat heb ik een pijn en jeuk gehad en alles lag open/scheurtjes, dit is nog steeds aan het genezen maar eindelijk knapt het op
01-11-2019

Diabetes type 2

Injectie, éénmaal per week. Ik gebruik het naast Metformine 3 x dg 500 mg. Makkelijk te doseren, gebruiksvriendelijk. Merkte direct dat ik minder behoefte aan eten had en nuchtere suikerwaarde is binnen een week gezakt van gem. 10.0 naar 6.0. Heb het idee dat ik meer energie heb. Gelukkig ook een fb pagina gevonden waarin mensen hun ervaringen delen, dus voel voldoende s[lees meer...]upport.
24-10-2019

Victoza (liraglutide)

21-10-2019

Trulicity (dulaglutide)
Afslanken - overgewicht

ben in 2 maanden tijd 4 kg afgevallen, maar mijn concentratie is weg, heb het gevoel dat ik na een vroegere burn-out te hebben gehad dit geneesmiddel mij last bezorgd. Een soort blackout en moeilijk concentreren. Ik weet niet of het van het geneesmiddel komt.
20-10-2019

Afslanken - overgewicht

Hallo ik gebruik ozempic naast metformine tegen suikerziekte ik heb in 2016 cisordinol depot gekregen tegen psychosen ik had 300 mg per maand ik kwam aan in gewicht ik woog in 2017 128 kg suiker was 21.5 was daardoor impotend cholestrol was 12 mg in april 2019 overgestapt op 4x2 mg pillen cisordinol ik kan nu geen vet verdragen word dan misselijk ik weeg nu 106 kg en vo[lees meer...]el me weer goed.
16-10-2019

Glucophage (metformine)

Wordt Door Cz dus wel vergoed
08-10-2019

Prediabetes

Mijn waarden schieten normaal een hele dag van hoog naar te laag,ik kom bij door steeds mijn hypo's weg te eten. Nu blijven ze iets stabieler. Ik ben nog maar pas bezig dus hoop dat de ozempic nog wat beter gaat werken. Ik ben wel misselijk met vlagen(zoals wanneer je zwanger bent,echt hetzelfde gevoel) en opgeblazen en ik heb knallende hoofdpijn. Oja en ik hoop stieke[lees meer...]m dat ik ook wat kilo's mag verliezen door dit middel. Ik ben 40 jaar.
03-10-2019

Forxiga (dapagliflozine)
Diabetes type 2

Dit medicijn is mij twee jaar geleden aangeraden in het ziekenhuis na intolerantie metformine en tolbutamine novorapid werkte wel maar wilde niet insuline afhankelijk worden forxiga werkt top hba1c waarde normaal met prikken tussen de 4.2 en 6.8 bijna niks te merken van de omschreven bijwerkingen droge mond had ik al van de astma medicijnen geen hypers meer gehad b[lees meer...]egon hiermee na hypers van 35 de uitvinding en je valt er nog vanaf ook door middel van eetpatroon wijzigen en forxiga nu van 155 naar 80 nu 75 kg wijt
02-10-2019

Diabetes type 2

Ik ben nog maar on het begin. Maar vind het belangrijk dit ervaren te delen. Eerste week bijna geen maar soms wel werking. Tweede week buikpijn, misselijk. Dragelijk maar onaangenaam
12-09-2019

Invokana (canagliflozine)
Diabetes type 2

Werkt zeer goed om de suikerwaarden op peil te houden, maar wel een terugkerende schimmelinfectie op de penis wat enorm irritant is.
11-09-2019

Gliclazide (gliclazide)

Naast deze neem ik 's morgen en 's avonds metformine. De jeuk is herkenbaar, maar niet hinderlijk. Gewicht toename heb ik geen hinder van. Ik ervaar weinig tot geen bijwerking. Type 2 komt in de meeste gevallen voor na de middelbare leeftijd. Als we ouder worden zullen we meer geconfronteerd worden met wat daar dan bij hoort. En of dat altijd met de medicijnen te maken h[lees meer...]eeft betwijfel ik. De emoties van ieder persoon heeft invloed op de suikerspiegel. Goed luisteren naar je lichaam en adequaat reageren.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4942)
Anticonceptie - overig (3630)
Cholesterol (2832)
Depressie - antidepressiva overig (2646)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2250)
Pijn - morfine-achtigen (2139)
ADHD - psychostimulantia (1959)
Pijn (1929)
Verslavingsziekten (1862)
Bloeddruk - betablokkers (1624)
Maagzuur - protonpompremmers (1526)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1473)
Anticonceptie - eenfase (1348)
Angststoornissen (1158)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1103)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1083)
Depressie - antidepressiva TCA (1021)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (934)