ISO 27001

ervaringen per categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

09-08-2017

Suikerziekte (type 2)

Victoza helpt goed mijn bloedspiegel te verlagen. Ook ben ik veel afgevallen. Alleen verdwijnt er nu wel erg veel vet van mijn armen en benen. De botten steken erg uit. Bij mijn middel blijft het vet wel zitten helaas. Heel vreemd. Zou graag willen weten of meer mensen deze klachten hebben.
07-08-2017

Diabetes type 2

Bloedsuikerspiegel met 1 x daarna 2 x en nu 3 x per dag blijft schommelen tussen 9 en 7 gemiddeld ca. 8.4. Eigenlijk net zo slecht resultaat als zonder pillen. Onregelmatige stoelgang met krampen. Gelezen over hartklachten op langere termijn, om deze reden wil ik ermee stoppen.
27-07-2017

Eucreas (vildagliptine / metformine)
Suikerziekte (type 2)

24-07-2017

Diabetes type 2

ik gebruik 11 jaar metformine eerst 2x500 en nu het laatste half jaar 3x500. het is onmogelijk voor mij om normaal te leven. Voor 12.00 uur in de morgen kan ik de deur niet uit: 4 tot 5x ontlasting. En ook 's middags gaat dat soms door. Indien ik in de morgen weg moet, neem ik de dag daarvoor geen metformine in, net als de morgen dat ik weg moet. Ik stop er mee. Het is ee[lees meer...]n vreselijk middel en na het zoveelste ongelukje stop ik er mee.
24-07-2017

22-07-2017

Diabetes type 2

Al vanaf het begin problemen met de stoelgang( diarree). Nu , na zoveel jaren, alleen naar buiten met slikken van loperamide 3 capsules per keer. Vermoeidheid en gewoon nergens zin in. Probeer mijn huisarts te overtuigen om een ander medicijn dan Metformine, uit te proberen. Tot nu toe zonder succes. Zal de druk opvoeren, want ik ben het spuug zat. Ik ervaar het als "dit [lees meer...]is geen leven meer". Bovendien blijft mijn glucose veel te hoog. Inmiddels begonnen aan insuline, 30 eenheden per dag .Weinig tot geen effect op glucose. Blijft aan de hoge kant 10-12. Denk zelf aan Trajenta of Jardiance om te proberen als alternatief voor metformine.
19-07-2017

Artrose

Ouderdoms suiker.
11-07-2017

Diabetes type 2

Neem dit medicijn nu 8 dagen in. Mijn bloedsuiker is gedaald van 14,5 naar 8,1 mmol/l. Dat is een schitterend resultaat.
11-07-2017

Diabetes type 2

Zat altijd erg hoog met mijn bloedwaarde, met deze pil ben ik behoorlijk gezakt. Geweldig erg blij mee hoef nu nog maar minder te spuiten wat natuurlijk erg prettig is.
06-07-2017

Forxiga (dapagliflozine)
Diabetes type 2

zeer goed resultaat, suikerwaarden zeer goed nu en 14 kg afgevallen op 6 maanden, weinig bijwerkingen
05-07-2017

Diabetes type 2

Na de diagnose "Diabetes Melitis Type 2" (2011) begonnen met de inname van Metformin. Aanvankelijk dagelijks 2x 250mg, al snel overgegaan naar dagelijks 3x 850mg. Met deze dosering is mijn suikerziekte prima onder controle. Vanaf dag 1 heb ik darmklachten gehad. Deze namen in hevigheid toe en werd in 2015 tijdens mijn vakantie in Engeland zo ernstig dat acuut medisch ingr[lees meer...]ijpen noodzakelijk werd. Mijn dikke darm bleek verstopt door een gezwel. Na verwijdering ervan ben ik doorgegaan met de inname van Metformine 850mg 3dd. De pijnklachten als eerder genoemd zijn verdwenen. Dit medicijn veroorzaakt bij mij geen bijwerkingen.
29-06-2017

Diabetes type 2

Nadat ik 10 maanden geleden een hartinfarct heb gehad is mijn suikerniveau opgelopen tot diabetes type2. Klink misschien gek maar voor mijn infarct heb ik vanwege een langzaam werkende schildklier jaarlijks bloed geprikt en deze ook op cholesterol en suiker laten checken ( zo'n 15 jaar bij elkaar). Dit was altijd aan de hoge kant maar nog altijd onder de "limiet". In de[lees meer...] week na mijn infarct was mijn suiker niveau 5,6 en ik ben begonnen met een bezoekserie aan de huisarts assistente. Gestart met Metformine 1 tablet 500mg. Na elk bezoek is dit verhoogd omdat ook mijn suikerniveau steeg ( tot nu ca 11.8 ). Slik nu ruim twee maanden 2000mg metformine en 2x daags 30mg Gliclazide. Ga dus een bezoek brengen aan de internist. Vervelendste bijwerking is mijn gewichtstoename. 10 maanden geleden woog ik 94 ( en dat woog ik al dertig jaar) nu 104,4. Mijn dieet is goed, dus de vraag is waar de plotselinge suikerstijging vandaan komt ( misschien wel van de 12 tabletten die ik nog slik na mijn infarct).
26-06-2017

20-06-2017

Jardiance (empagliflozine)

Ik moest een paar weken wennen, maar ben blij dat ik doorgezet heb want het resultaat is uitstekend. Ik heb nu betere bloedsuikerwaarden dan in 25 jaar.
16-06-2017

Diabetes type 2

Ik ben gestopt na heel veel klachten zelfs in de nacht! Als ik ong. 40 was zou ik misschien doorzetten maar ik wordt 71 en zit na veel ellende eindelijk lekker in mijn vel dus wil ik de jaren dat ik nog leef wel op een prettige manier.
02-06-2017

Diabetes type 2

ik gebruik het met andere medicijnen. Ik heb last van braken, misselijk, steeds dorst en hoofdpijn.
29-05-2017

Diabetes type 2

Gestart met Metformine in aug 2016. Begonnen met 2 x 500 Mg per dag, 2 maanden later verhoogd naar 1 x 500 Mg in de ochtend en 2 x 500 Mg in de avond. Viel niet goed, diarree, boeren, opgeblazen, krampen in benen in de nacht. Na 2 weken terug naar 2 x 500 Mg. Bloedsuikerwaarden blijven pieken. Nooit een mooie waarde. In maart 2017 Glicazide erbij 1 x per dag 30 Mg. Binnen [lees meer...]4 weken 2 kg zwaarder geworden, weer mee gestopt. Vanaf april zelf gestart met 750 Mg Metformine in de ochtend en 750 Mg Metformine in de avond. Heb ook fikse haaruitval sinds 2016, weet niet of dit ook te maken heeft met het gebruik van Metformine. Tot op heden nog steeds haaruitval.
15-05-2017

Forxiga (dapagliflozine)
Diabetes type 2

Meteen na begin met dit medicijn namen de bijwerkingen al stevige vorm aan. Elk half uur tot een uur plassen. Schimmelinfectie na een week en ook beginnende blaasontsteking. Zware dorstbuien en een algemeen gevoel van moeheid. Voor mij zeer oncomfortabel. na drie weken in overleg gestopt. Naast dit medicijn gebruik ik ook metformine en galvas. Nu overgestapt op gliclazide.[lees meer...]. Mijn nuchtere stijgt namelijk langzaam boven de 6.0 uit, was daarvoor altijd rond de 5.3.
13-05-2017

Glimepiride (glimepiride)

11-05-2017

Trulicity (dulaglutide)
Diabetes type 2

In het begin van de week, vaak maandag t/m donderdag misselijk gevoel en gevoel soms van braken. Eetlust ontbreekt hierdoor. Weinig trek in eten wat natuurlijk wel positief is. Inmiddels 2 kilo afgevallen en hoop op meer.
05-05-2017

Diabetes type 2

Heb sinds enkele jaren Diabetes type 2. Kreeg 2 Metformine tabletten per dag. Weinig effect. Geen gewichtsverlies, de bloedsuikerwaarde daalde niet. Kreeg wel flinke last van oncontroleerbare diarree, veel lucht in de darmen. Het middel was veel erger dan de kwaal. Ben er subiet mee gestopt. Zit nu met of zonder Metformine op een bloedsuikerwaarde van 7 +.
05-05-2017

Glimepiride (glimepiride)
Diabetes type 2

Glimepiride heeft jarenlang uitstekend gewerkt. De laatste twee jaar is het middel echter steeds minder werkzaam geworden. Een verhoging van de dosis naar 6mg per dag of stoppen van het medicijn gaf uiteindelijk geen verandering in glucosegehalte. De metformine, die ik erbij gebruikte, had eveneens geen effect,
14-04-2017

Trulicity (dulaglutide)
Diabetes type 2

Sinds 5 weken gebruik ik Trulicity 1x per week. Daarvoor gebruikte ik 4x p/d insuline + metformine 3x1000mg. Inmiddels zijn mijn bloedsuikers zo netjes dat ik alleen nog maar 1500mg metformine per dag gebruik. Ik ben 7 kilo afgevallen en ook mijn bloeddruk medicatie heb ik van 3 soorten naar 2 soorten kunnen verlagen. Ik heb behalve de positieve bijwerkingen zoals lagere [lees meer...]glucosewaarden en het ontbreken van hongergevoel geen negatieve bijwerkingen ervaren. Ik heb me sinds tijden niet zo goed gevoeld. Ik hoop echt dat de verzekering mij wel blijft vergoeden als zij weten dat ik geen insuline meer nodig heb. Maar ja, als ik stop heb ik wel weer insuline nodig tenzij ik de gelegenheid krijg om echt op een gezond gewicht te komen. Ik begon met een BMI van 33,6 deze is nu 30,4
12-04-2017

Diabetes type 2

zeer makkelijk en helpt mijzelf perfect
26-03-2017

Diabetes type 2

Aanvankelijk goede resultaten met dit medicijn. Langzaam werd het effect minder en een verhoging naar 3 tabletten in december 2016 had geen enkel effect.
26-03-2017

Trajenta (linagliptine)
Diabetes type 2

Gebruik dit medicijn, nadat verhoging Gliclazide 3 x 80mg geen effect meer had. De glucosewaarde is nu al sterk gedaald. Vanmorgen 5.5 nuchter. Voorheen 10+. Wel weer een hypo 3.6 gehad. Te weinig gegeten denk ik.
19-03-2017

24-02-2017

Diabetes type 2

Vanaf het moment dat ik dit middel slik ben veel zwaarder geworden. Mijn gewicht is met 15 kg toegenomen.
16-02-2017

Diabetes type 2

bijwerking: ontsteking geslachtsdeel. Veel last van jeuk. Erg vervelend. Geen idee wat ik hier aan kan doen.
14-02-2017

Diabetes type 2

Vervolg verhaal. Na 1 week 0,6 zonder noemenswaardige problemen, het advies om naar 1.2 te gaan. Toen begon de ellende: sterke misselijkheid, overgeven, stijging bloeddruk, algehele malaise en de nodige hypo's. 1 dag gestopt. weer gestart met 0.6. Overgeven tijdens maaltijd blijft samen met ernstige maagpijn. Bloeddruk is weer normaal. Hartslag is terug naar 75, terwijl de[lees meer...] eerste gebruiksweek de hartslag 85 was. Glucosewaarde is nu wat hoger (nuchter 5.5). Duizelig in avonduren, dan glucose 7.5, dat kan dus oorzaak niet zijn. Ik herzie dus mijn eerdere mening dat het voor mij een goed middel zou zijn. Zal de internist om insuline verzoeken......

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3946)
Anticonceptie - overig (3002)
Cholesterol (2368)
Depressie - antidepressiva overig (2188)
Epilepsie (1982)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1799)
Pijn - morfine-achtigen (1707)
Pijn (1618)
ADHD - psychostimulantia (1514)
Verslavingsziekten (1467)
Maagzuur - protonpompremmers (1357)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1329)
Bloeddruk - betablokkers (1180)
Anticonceptie - eenfase (1101)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (913)
Migraine (872)
Angststoornissen (865)
Depressie - antidepressiva TCA (833)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (816)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!