ISO 27001

ervaringen per categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

26-06-2017

20-06-2017

Jardiance (empagliflozine)

Ik moest een paar weken wennen, maar ben blij dat ik doorgezet heb want het resultaat is uitstekend. Ik heb nu betere bloedsuikerwaarden dan in 25 jaar.
16-06-2017

Diabetes type 2

Ik ben gestopt na heel veel klachten zelfs in de nacht! Als ik ong. 40 was zou ik misschien doorzetten maar ik wordt 71 en zit na veel ellende eindelijk lekker in mijn vel dus wil ik de jaren dat ik nog leef wel op een prettige manier.
02-06-2017

Diabetes type 2

ik gebruik het met andere medicijnen. Ik heb last van braken, misselijk, steeds dorst en hoofdpijn.
29-05-2017

Diabetes type 2

Gestart met Metformine in aug 2016. Begonnen met 2 x 500 Mg per dag, 2 maanden later verhoogd naar 1 x 500 Mg in de ochtend en 2 x 500 Mg in de avond. Viel niet goed, diarree, boeren, opgeblazen, krampen in benen in de nacht. Na 2 weken terug naar 2 x 500 Mg. Bloedsuikerwaarden blijven pieken. Nooit een mooie waarde. In maart 2017 Glicazide erbij 1 x per dag 30 Mg. Binnen [lees meer...]4 weken 2 kg zwaarder geworden, weer mee gestopt. Vanaf april zelf gestart met 750 Mg Metformine in de ochtend en 750 Mg Metformine in de avond. Heb ook fikse haaruitval sinds 2016, weet niet of dit ook te maken heeft met het gebruik van Metformine. Tot op heden nog steeds haaruitval.
15-05-2017

Forxiga (dapagliflozine)
Diabetes type 2

Meteen na begin met dit medicijn namen de bijwerkingen al stevige vorm aan. Elk half uur tot een uur plassen. Schimmelinfectie na een week en ook beginnende blaasontsteking. Zware dorstbuien en een algemeen gevoel van moeheid. Voor mij zeer oncomfortabel. na drie weken in overleg gestopt. Naast dit medicijn gebruik ik ook metformine en galvas. Nu overgestapt op gliclazide.[lees meer...]. Mijn nuchtere stijgt namelijk langzaam boven de 6.0 uit, was daarvoor altijd rond de 5.3.
13-05-2017

11-05-2017

Diabetes type 2

In het begin van de week, vaak maandag t/m donderdag misselijk gevoel en gevoel soms van braken. Eetlust ontbreekt hierdoor. Weinig trek in eten wat natuurlijk wel positief is. Inmiddels 2 kilo afgevallen en hoop op meer.
05-05-2017

Diabetes type 2

Heb sinds enkele jaren Diabetes type 2. Kreeg 2 Metformine tabletten per dag. Weinig effect. Geen gewichtsverlies, de bloedsuikerwaarde daalde niet. Kreeg wel flinke last van oncontroleerbare diarree, veel lucht in de darmen. Het middel was veel erger dan de kwaal. Ben er subiet mee gestopt. Zit nu met of zonder Metformine op een bloedsuikerwaarde van 7 +.
05-05-2017

Diabetes type 2

Glimepiride heeft jarenlang uitstekend gewerkt. De laatste twee jaar is het middel echter steeds minder werkzaam geworden. Een verhoging van de dosis naar 6mg per dag of stoppen van het medicijn gaf uiteindelijk geen verandering in glucosegehalte. De metformine, die ik erbij gebruikte, had eveneens geen effect,
14-04-2017

Diabetes type 2

Sinds 5 weken gebruik ik Trulicity 1x per week. Daarvoor gebruikte ik 4x p/d insuline + metformine 3x1000mg. Inmiddels zijn mijn bloedsuikers zo netjes dat ik alleen nog maar 1500mg metformine per dag gebruik. Ik ben 7 kilo afgevallen en ook mijn bloeddruk medicatie heb ik van 3 soorten naar 2 soorten kunnen verlagen. Ik heb behalve de positieve bijwerkingen zoals lagere [lees meer...]glucosewaarden en het ontbreken van hongergevoel geen negatieve bijwerkingen ervaren. Ik heb me sinds tijden niet zo goed gevoeld. Ik hoop echt dat de verzekering mij wel blijft vergoeden als zij weten dat ik geen insuline meer nodig heb. Maar ja, als ik stop heb ik wel weer insuline nodig tenzij ik de gelegenheid krijg om echt op een gezond gewicht te komen. Ik begon met een BMI van 33,6 deze is nu 30,4
12-04-2017

Diabetes type 2

zeer makkelijk en helpt mijzelf perfect
26-03-2017

Gliclazide (gliclazide)
Diabetes type 2

Aanvankelijk goede resultaten met dit medicijn. Langzaam werd het effect minder en een verhoging naar 3 tabletten in december 2016 had geen enkel effect.
26-03-2017

Trajenta (linagliptine)
Diabetes type 2

Gebruik dit medicijn, nadat verhoging Gliclazide 3 x 80mg geen effect meer had. De glucosewaarde is nu al sterk gedaald. Vanmorgen 5.5 nuchter. Voorheen 10+. Wel weer een hypo 3.6 gehad. Te weinig gegeten denk ik.
19-03-2017

24-02-2017

Gliclazide (gliclazide)
Diabetes type 2

Vanaf het moment dat ik dit middel slik ben veel zwaarder geworden. Mijn gewicht is met 15 kg toegenomen.
16-02-2017

Diabetes type 2

bijwerking: ontsteking geslachtsdeel. Veel last van jeuk. Erg vervelend. Geen idee wat ik hier aan kan doen.
14-02-2017

Diabetes type 2

Vervolg verhaal. Na 1 week 0,6 zonder noemenswaardige problemen, het advies om naar 1.2 te gaan. Toen begon de ellende: sterke misselijkheid, overgeven, stijging bloeddruk, algehele malaise en de nodige hypo's. 1 dag gestopt. weer gestart met 0.6. Overgeven tijdens maaltijd blijft samen met ernstige maagpijn. Bloeddruk is weer normaal. Hartslag is terug naar 75, terwijl de[lees meer...] eerste gebruiksweek de hartslag 85 was. Glucosewaarde is nu wat hoger (nuchter 5.5). Duizelig in avonduren, dan glucose 7.5, dat kan dus oorzaak niet zijn. Ik herzie dus mijn eerdere mening dat het voor mij een goed middel zou zijn. Zal de internist om insuline verzoeken......
09-02-2017

Diabetes type 2

veel hongergevoel en dus veel aangekomen. Elke middag rond 15/16 uur een hypo. Geen energie meer en veel honger de hele tijd, dus veel aangekomen.
09-02-2017

Diabetes type 2

Makkelijk in gebruik. Wel enorm aan de prijs. Misselijkheid met soms neiging tot braken, als ik bijvoorbeeld eten kook. Nadeel: ik kan bijna niks eten... ik hoef maar naar eten te kijken en voel me al misselijk. Soms wat pijn in de buik, maar dat is zeer weinig. Voordeel: heb enorm veel energie terug gekregen.
08-02-2017

07-02-2017

Diabetes type 2

Sinds ik 6 mg gebruik constant aan de diarree, moe en gele ontlasting.
01-02-2017

Diabetes type 2

Ik gebruikte al jaren de insuline lantes (24 uurs insuline) met als gevolg om 300 eenheden te spuiten ik 6x moest prikken met 50 eenheden. 24 uurs insuline heeft als nadeel dat je vlak na inspuiting veel te veel hebt, in het midden van de periode geweldig bent en aan het eind van de cyclus een tekort hebt, met als gevolg dat je met uiterste regelmaat moet spuiten en eten.[lees meer...] Victoza is zeer onverschillig aan die regelmaat zolang je maar spuit die dag,maar of dat nu om 17.30 uur of 21.00 uur is maakt geen verschil, daar komt bij dat je je de hele dag goed voelt op die rottige diarree na. Eens in de twee dagen een alles ontziende diarree wat een behoorlijke wissel trekt op het werkend en sociaal leven. Als je binnen 3 meter van een toilet blijft op deze dagen ben je veilig, ga je verder dan ben je de klos en gebeurt het gewoon waar je staat in je broek (bij mij 2 a 3 keer per maand), dat is heel jammer, maar toch wint het middel het van insuline wat ik ook een groot aantal jaren gebruikt heb. Ook was ik een zware roker 60 sigaretten per dag zo'n 35 jaar lang en stopte ineens en kwam 40 kilo aan die ik door Victoza in 6 maanden weer verloor.
30-01-2017

Diabetes type 2

Sinds 1999 diabetes type 2. Tot vorige week 5x metformine en 3x gliclazide gebruikt. Echter internist vond het nodig OF insuline OF victoza te gaan voorschrijven. Vanwege mijn gewicht van 120kg viel de keuze op victoza. De eerste injectie met 0,6 mg leverde 6 uur na injectie een licht beroerd gevoel op. Omdat ik ook bloeddruk problemen had controleerde ik deze de ochtend n[lees meer...]a de injectie. Die was normaal. Alleen is de hartfrequentie behoorlijk toegenomen. Volgens de bijsluiter zou dit tot 2 slagen per minuut meer kunnen zijn. Bij mij blijkt dat 15 slagen meer te zijn. Over ruim een week heb ik een telefonisch consult met de internist en zal tot die tijd ook dagelijks mijn hartfrequentie controleren.
30-01-2017

Diabetes type 2

Wordt er ziek van. Veel diaree, maagproblemen, misselijkheid en vermoeidheid. Metformine sinds 2 september 2016 nu een week moeten stoppen vanwege zware diarree, maagproblemen, misselijkheid en vermoeidheid.
20-01-2017

Diabetes type 2

Inmiddels 2 jaar aan het aanmodderen, maar heb eindelijk dat gevonden wat het allemaal zeer dragelijk maakt. Waarden fors omlaag, bloeddruk super in balans en cholesterol ook in waarde gedaald. Zelden nog maar diarree. 4x maal daags verdeeld over de dag. Groene gember thee met citroen, aangevuld met een halve theelepel kaneel. Kaneel is een krachtige natuurlijke zoetstof d[lees meer...]ie je cholesterolratio in balans kan krijgen en houden. Kaneel heeft een regulerend effect op de bloedsuikerspiegel. Gember verbetert voornamelijk de afgifte en werking van insuline en de insulinegevoeligheid. Zorgt tevens voor een betere spijsvertering. Wel consequent blijven gebruiken ongeveer een litertje thee met ingrediënten per dag.
18-01-2017

Diabetes type 2

Geen last van bijwerkingen.
13-01-2017

Diabetes type 2

Opgeblazen gevoel , borrelende darmen de gehele dag, misselijk, vaak diarree na 5 jaar even gestopt. De klachten waren op dag 3 allemaal weg.
10-01-2017

Diabetes type 2

Na de 5e injectie gestopt, te veel bijwerkingen en pijn. Eerste 2 weken veel bijwerkingen, 3e week bijna geen, 4 e en 5e week verergerde bijwerkingen, oplopend. De eerste injectiepen klikte niet terug, de naald bleef naar buiten steken, dat was verwarrend, vooral omdat het de eerste pen was. De firma die Trulicity produceert heeft de pen opgehaald en onderzocht, ter verbe[lees meer...]tering. Effectiviteit: geen idee, nuchtere suiker was wel iets lager.
02-01-2017

Diabetes type 1

Ben nu 5 weken aan het gebruiken en sinds 4 dagen geheel zonder insuline erbij. Dat is wel even wennen na ruim 22 jaar insuline gebruikt te hebben. Makkelijk is het wel om nog maar 1x per dag te moeten spuiten. Daarnaast test ik mijn suikerwaarden nog wel geregeld en vind het dan ook belachelijk, dat de teststrips niet vergoed worden nu ik Victoza gebruik en geen insuline [lees meer...]meer. Testen blijft cruciaal. Daarnaast merk ik wel wat bijwerkingen. Vooral zuuroprispingen zijn heftig, maag en buikpijn ook, daarnaast is mijn honger gevoel ernstig afgenomen. Moet mezelf dwingen om te eten. Maar daar was het ook wel gedeeltelijk om te doen. Nu maar hopen dat ik naast deze bijwerkingen ook gewicht verlies.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3886)
Anticonceptie - overig (2973)
Cholesterol (2340)
Depressie - antidepressiva overig (2171)
Epilepsie (1963)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1770)
Pijn - morfine-achtigen (1677)
Pijn (1594)
ADHD - psychostimulantia (1497)
Verslavingsziekten (1448)
Maagzuur - protonpompremmers (1339)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1316)
Bloeddruk - betablokkers (1172)
Anticonceptie - eenfase (1089)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (901)
Migraine (860)
Angststoornissen (844)
Depressie - antidepressiva TCA (822)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (807)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!