ISO 27001

ervaringen per categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

13-10-2017

Diabetes type 2

Slik al vele jaren metformine in het begin was de dosering weinig, maar nu zit ik op 2000 mg per dag. Ik heb al een half jaar veel klachten, diarree, misselijkheid en buikpijn. Mijn dokter zegt daar moet je maar mee leren leven, ja hij heeft makkelijk praten. ik had op dit forum eerder gelezen voor gebruik gember, kaneel en honing. Dit is wonderfood de waarden zijn nu prim[lees meer...]a 3x daags een beker beetje water gemberwater puur 2 lepels kaneel en een schepje honing dat helpt goed.
08-10-2017

Tolbutamide (tolbutamide)
Diabetes type 2

Geen goede ervaringen, snelle wisselingen van suikerspiegel, van Hyper naar Hypo binnen slechts aantal minuten etc. darmkrampen, diarree, vermoeidheid, slapeloosheid etc geen goed middel in mijn geval.
08-10-2017

Trajenta (linagliptine)
Diabetes type 2

Heb dit als vierde medicijn, daar voorgaande medicijnen voor diabetes, die na lange tijd slikken meer bijwerkingen gaven dan dat het nog iets deed, mijn diabetes is ontstaan door langdurig gebruik van Meloxicam (movicox) na een tijd van deze medicijnen af te zijn herstelde mijn lichaam ook de suikerhuishouding (insuline/glucose). Maar korte tijd geleden moest ik omdat and[lees meer...]ere pijnmedicatie niet meer werkten terug over op Meloxicam, binnen een paar dagen was mijn Diabetes terug, hierdoor kon ik ook weer medicijnen gaan gebruiken tegen de diabetesverschijnselen, maar de meeste (hoe onschuldig ook de bijwerkingen) medicijnen verdroeg ik niet, het medicijn dat ik wel zou verdragen, word in mijn geval niet verstrekt door de verzekeraars (voldoe niet aan alle eisen) en nu de Trajenta, dit medicijn is ook weer meer bijwerkingen dan dat het echt zijn werk doet, de stoelgang is verstoord, verwardheid, duizelig, moeheid. Zover mijn verhaal.
04-10-2017

Glimepiride (glimepiride)
Diabetes type 2

metformine werkt niet, doet niets. glimepiride voorgeschreven gekregen. dit werkt wel. bijwerkingen zijn mij niet bekend. glimepiride wordt niet meer verstrekt door de huisarts, ik moet weer aan de metformine en talloze zinloze bloedonderzoeken met dezelfde resultaten, 4 gr metformine per dag.
22-09-2017

Diabetes type 2

Er is helaas geen alternatief voor diabetes type 2. Ik ben vooral insuline resistent. Dus naast leefstijl verandering (gezond eten, bewegen, niet roken en drinken) is er geen ander medicijn
18-09-2017

Tolbutamide (tolbutamide)
Diabetes type 2

als ik een glaasje bier pak of andere alcoholisch drankje kan ik bijna de ziekenwagen bellen, ook al bij een glaasje wijn.
18-09-2017

Diabetes type 2

Sinds 2 weken gebruik van metformine. Nu nog in de fase van instellen. De suikerspiegel daalt. Weinig klachten van bijwerkingen. Tot op heden tevreden met gebruik.
12-09-2017

Diabetes type 2

Constant hoofdpijn wat even weg gaat met paracetamol en daarna weer terug komt. Bloedsuiker blijft aan de hoge kant. Slecht naar toilet kunnen gaan. Duizeligheid en niet goed kunnen zien. Misselijk de hele dag. Ben er zelf mee gestopt. Klachten zijn weg.
11-09-2017

Diabetes type 2

Ik gebruik het nu 4 maanden en mijn waarden zijn mooi gezakt. Mn medicatie is ook gehalveerd. Ik kom van 2500mg metformine 200mg uni diamicron naar 1000mg metformine en 120mg uni diamicron. Echt een aanrader. En volledig terugbetaald daar het ziekenfonds (be).
11-09-2017

Diabetes type 2

Na een tweetal weken gebruik van de Trulicity zijn mijn suikerwaarden fors gedaald, ik let ook op wat ik eet, confituur zonder suiker, géén ijsjes meer. Ik zet de spuit telkens op zaterdagmiddag, de volgende dagen heb ik last van braakneigingen - pijn in de buik - maag. Neem daar nog bij: ' s morgens 2 pilletjes UNI DIAMICRON 60 mg - en dan driemaal per dag Glucophage 8[lees meer...]50 mg. Maar die spuiten zijn maar tijdelijk: 6 maanden. Ik heb een "zorgtraject" en zo is alles gratis af te halen bij de apotheek: de strips - het toestel om te prikken, de spuiten, ook de consultaties bij de huisarts en de specialist zijn gratis. Globaal gezien ben ik tevreden, afgezien van de buikkrampen en de misselijkheid.
10-09-2017

Diabetes type 2

Gebruik nu 8 weken het medicijn Trulicity, nadat mijn bloedsuikerwaarden van normaal gereguleerd naar waarden stegen van 16 - 18. Nu ik Trucility gebruik, samen met wat al gebruikte aan Metformine ( 2 X1000) en Glicazide ( 2 x 30) is mijn bloedsuikerwaarde weer gedaald naar rond de 8 (HbA1c 62). Ik ondervind geen of nauwelijks vervelende bijwerkingen van het medicijn. Het [lees meer...]enige is als ik te veel per keer eet of te lang geen eten inneem kan ik licht misselijk worden. Internist verwacht dat de bloedsuikerwaarden komende weken nog meer zullen verbeteren. Ik eet minder, kleinere porties en regelmatiger, ben in 8 weken ca. 5 kg afgevallen en voel mij uitstekend. Ook is mijn bloeddruk in deze 8 weken met 15 punten gedaald, al weet ik niet zeker of dit door dit medicijn komt. Al met al zeer tevreden.
09-09-2017

Diabetes type 2

Metformine bleek voor mij niet of amper effectief, maar erger: ik kreeg volcontinu maagpijn door het gebruik en dus ben ik gestopt. De maagklachten verdwenen meteen.
04-09-2017

Diabetes type 2

Heel veel last van winderigheid wat ik niet kan inhouden en er zo hard uitfloepen of ik nou op visite ben of in een winkel. Mijn sociale contacten en boodschappen doen staan op een zeer laag pitje. Heb ze eerst 3x daags geslikt. Slik het nu 1 x daags 's avonds voor het slapen gaan. Gaat nu iets beter. Veel verschil in leveranciers, iedere 3 maanden een andere leverancier.
30-08-2017

Diabetes type 2

Metformine geeft diarree bij gebruik koffie ervoor of erna. Fabrikant waarschuwt daar niet voor. Ook de meldingspagina voor bijwerkingen ontkent voornoemd probleem. Mijn moeder met 1000 Mg tabletten heeft hetzelfde. Huisarts kent het probleem.
26-08-2017

Diabetes type 2

Veel mensen krijgen last van diarree, maar bij mij was het obstipatie en dat is volledig uit de hand gelopen! Na 10 dagen geen ontlasting heb ik allerlei poedertjes, pilletjes en zelfs 3 x een klysma gedaan... nog steeds lijken mijn darmen volledig stil te staan. Ik doe nu drie dagen achtereen 8 zakjes macrogol in 6 uur tijd... en hoop er het beste van. Ook had ik zware b[lees meer...]enen (lopen kostte me ineens veel moeite - erg eng om mee te maken). Ik moest met de metformine stoppen en nu dus op zoek naar een alternatief, maar eerst snak ik ernaar de ontlasting weer op gang te krijgen! Huisarts en diabverpleegkundige hadden beiden nog nooit gehoord dat metformine ook tot obstipatie kan leiden!
18-08-2017

Diabetes type 2

Mijn bloedsuikerspiegel daalde niet navenant. Wel veel last van de bijwerkingen: misselijkheid, maag- en darmproblemen, geen eetlust en bittere smaak in de mond. Twee dagen na gestopt te zijn waren de bijwerkingen geheel verdwenen. Metformine heeft totaal niet gedaan waarvoor ik het maanden heb ingenomen. Ondanks het slecht eten niets afgevallen. Nu overstappen op een ande[lees meer...]r medicijn of wellicht met voeding en meer bewegen mijn bloedsuiker naar beneden brengen. Ik verwacht dat de laatste optie de beste voor mij gaat zijn. Heb het helemaal gehad met medicijnen.
18-08-2017

Diabetes type 2

wat afgevallen en minder insuline, wat stabieler waarde.
09-08-2017

Victoza (liraglutide)
Suikerziekte (type 2)

Victoza helpt goed mijn bloedspiegel te verlagen. Ook ben ik veel afgevallen. Alleen verdwijnt er nu wel erg veel vet van mijn armen en benen. De botten steken erg uit. Bij mijn middel blijft het vet wel zitten helaas. Heel vreemd. Zou graag willen weten of meer mensen deze klachten hebben.
09-08-2017

Diabetes type 2

!Beroepschauffeur! Glyclazide wordt door het CBR genoemd in de rij van middelen die bezitters van een groot rijbewijs verplichten tot het "...minimaal 2xdd, en op het voor het besturen relevante momenten..." controleren op hypoglycaemie. Geen controle = Geen (verlenging) van zgn. groot rijbewijs.
07-08-2017

Diabetes type 2

Bloedsuikerspiegel met 1 x daarna 2 x en nu 3 x per dag blijft schommelen tussen 9 en 7 gemiddeld ca. 8.4. Eigenlijk net zo slecht resultaat als zonder pillen. Onregelmatige stoelgang met krampen. Gelezen over hartklachten op langere termijn, om deze reden wil ik ermee stoppen.
27-07-2017

Eucreas (vildagliptine / metformine)
Suikerziekte (type 2)

24-07-2017

Diabetes type 2

ik gebruik 11 jaar metformine eerst 2x500 en nu het laatste half jaar 3x500. het is onmogelijk voor mij om normaal te leven. Voor 12.00 uur in de morgen kan ik de deur niet uit: 4 tot 5x ontlasting. En ook 's middags gaat dat soms door. Indien ik in de morgen weg moet, neem ik de dag daarvoor geen metformine in, net als de morgen dat ik weg moet. Ik stop er mee. Het is ee[lees meer...]n vreselijk middel en na het zoveelste ongelukje stop ik er mee.
24-07-2017

22-07-2017

Diabetes type 2

Al vanaf het begin problemen met de stoelgang( diarree). Nu , na zoveel jaren, alleen naar buiten met slikken van loperamide 3 capsules per keer. Vermoeidheid en gewoon nergens zin in. Probeer mijn huisarts te overtuigen om een ander medicijn dan Metformine, uit te proberen. Tot nu toe zonder succes. Zal de druk opvoeren, want ik ben het spuug zat. Ik ervaar het als "dit [lees meer...]is geen leven meer". Bovendien blijft mijn glucose veel te hoog. Inmiddels begonnen aan insuline, 30 eenheden per dag .Weinig tot geen effect op glucose. Blijft aan de hoge kant 10-12. Denk zelf aan Trajenta of Jardiance om te proberen als alternatief voor metformine.
19-07-2017

Artrose

Ouderdoms suiker.
11-07-2017

Diabetes type 2

Neem dit medicijn nu 8 dagen in. Mijn bloedsuiker is gedaald van 14,5 naar 8,1 mmol/l. Dat is een schitterend resultaat.
11-07-2017

Diabetes type 2

Zat altijd erg hoog met mijn bloedwaarde, met deze pil ben ik behoorlijk gezakt. Geweldig erg blij mee hoef nu nog maar minder te spuiten wat natuurlijk erg prettig is.
06-07-2017

Forxiga (dapagliflozine)
Diabetes type 2

zeer goed resultaat, suikerwaarden zeer goed nu en 14 kg afgevallen op 6 maanden, weinig bijwerkingen
05-07-2017

Diabetes type 2

Na de diagnose "Diabetes Melitis Type 2" (2011) begonnen met de inname van Metformin. Aanvankelijk dagelijks 2x 250mg, al snel overgegaan naar dagelijks 3x 850mg. Met deze dosering is mijn suikerziekte prima onder controle. Vanaf dag 1 heb ik darmklachten gehad. Deze namen in hevigheid toe en werd in 2015 tijdens mijn vakantie in Engeland zo ernstig dat acuut medisch ingr[lees meer...]ijpen noodzakelijk werd. Mijn dikke darm bleek verstopt door een gezwel. Na verwijdering ervan ben ik doorgegaan met de inname van Metformine 850mg 3dd. De pijnklachten als eerder genoemd zijn verdwenen. Dit medicijn veroorzaakt bij mij geen bijwerkingen.
29-06-2017

Diabetes type 2

Nadat ik 10 maanden geleden een hartinfarct heb gehad is mijn suikerniveau opgelopen tot diabetes type2. Klink misschien gek maar voor mijn infarct heb ik vanwege een langzaam werkende schildklier jaarlijks bloed geprikt en deze ook op cholesterol en suiker laten checken ( zo'n 15 jaar bij elkaar). Dit was altijd aan de hoge kant maar nog altijd onder de "limiet". In de[lees meer...] week na mijn infarct was mijn suiker niveau 5,6 en ik ben begonnen met een bezoekserie aan de huisarts assistente. Gestart met Metformine 1 tablet 500mg. Na elk bezoek is dit verhoogd omdat ook mijn suikerniveau steeg ( tot nu ca 11.8 ). Slik nu ruim twee maanden 2000mg metformine en 2x daags 30mg Gliclazide. Ga dus een bezoek brengen aan de internist. Vervelendste bijwerking is mijn gewichtstoename. 10 maanden geleden woog ik 94 ( en dat woog ik al dertig jaar) nu 104,4. Mijn dieet is goed, dus de vraag is waar de plotselinge suikerstijging vandaan komt ( misschien wel van de 12 tabletten die ik nog slik na mijn infarct).

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4019)
Anticonceptie - overig (3039)
Cholesterol (2400)
Depressie - antidepressiva overig (2210)
Epilepsie (2002)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1822)
Pijn - morfine-achtigen (1747)
Pijn (1643)
ADHD - psychostimulantia (1538)
Verslavingsziekten (1499)
Bloeddruk - betablokkers (1409)
Maagzuur - protonpompremmers (1376)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1344)
Anticonceptie - eenfase (1117)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (931)
Angststoornissen (886)
Depressie - antidepressiva TCA (846)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (820)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (779)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!