categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

04-11-2019

Diabetes type 2

ik gebruikte de jardiance en de suikerspiegel ging mooi omlaag, kreeg op een gegeven moment last van blaasontsteking en vaginale schimmel, ene kuurtje na het andere op een gegeven moment ging de schimmel/jeuk niet meer weg en werd steeds heftiger en pijnlijker, vele malen bij de h.a gezeten tot ik na enkele jaren zelf zat te Googlen en zag dat de jardiance de oorzaak kon z[lees meer...]ijn, eerst zonder overleg met de h.a ben ik ermee gestopt en de volgende dag was de jeuk al bijna weg, toen overleg gehad met de diabetesverplk en die gaf toe dat dit een oorzaak kan zijn, wil heel graag andere mensen hiervoor waarschuwen, wat heb ik een pijn en jeuk gehad en alles lag open/scheurtjes, dit is nog steeds aan het genezen maar eindelijk knapt het op
01-11-2019

Diabetes type 2

Injectie, éénmaal per week. Ik gebruik het naast Metformine 3 x dg 500 mg. Makkelijk te doseren, gebruiksvriendelijk. Merkte direct dat ik minder behoefte aan eten had en nuchtere suikerwaarde is binnen een week gezakt van gem. 10.0 naar 6.0. Heb het idee dat ik meer energie heb. Gelukkig ook een fb pagina gevonden waarin mensen hun ervaringen delen, dus voel voldoende s[lees meer...]upport.
24-10-2019

21-10-2019

Trulicity (dulaglutide)
Afslanken - overgewicht

ben in 2 maanden tijd 4 kg afgevallen, maar mijn concentratie is weg, heb het gevoel dat ik na een vroegere burn-out te hebben gehad dit geneesmiddel mij last bezorgd. Een soort blackout en moeilijk concentreren. Ik weet niet of het van het geneesmiddel komt.
20-10-2019

Afslanken - overgewicht

Hallo ik gebruik ozempic naast metformine tegen suikerziekte ik heb in 2016 cisordinol depot gekregen tegen psychosen ik had 300 mg per maand ik kwam aan in gewicht ik woog in 2017 128 kg suiker was 21.5 was daardoor impotend cholestrol was 12 mg in april 2019 overgestapt op 4x2 mg pillen cisordinol ik kan nu geen vet verdragen word dan misselijk ik weeg nu 106 kg en vo[lees meer...]el me weer goed.
16-10-2019

Glucophage (metformine)
Diabetes type 1

Wordt Door Cz dus wel vergoed
08-10-2019

Prediabetes

Mijn waarden schieten normaal een hele dag van hoog naar te laag,ik kom bij door steeds mijn hypo's weg te eten. Nu blijven ze iets stabieler. Ik ben nog maar pas bezig dus hoop dat de ozempic nog wat beter gaat werken. Ik ben wel misselijk met vlagen(zoals wanneer je zwanger bent,echt hetzelfde gevoel) en opgeblazen en ik heb knallende hoofdpijn. Oja en ik hoop stieke[lees meer...]m dat ik ook wat kilo's mag verliezen door dit middel. Ik ben 40 jaar.
03-10-2019

Forxiga (dapagliflozine)
Diabetes type 2

Dit medicijn is mij twee jaar geleden aangeraden in het ziekenhuis na intolerantie metformine en tolbutamine novorapid werkte wel maar wilde niet insuline afhankelijk worden forxiga werkt top hba1c waarde normaal met prikken tussen de 4.2 en 6.8 bijna niks te merken van de omschreven bijwerkingen droge mond had ik al van de astma medicijnen geen hypers meer gehad b[lees meer...]egon hiermee na hypers van 35 de uitvinding en je valt er nog vanaf ook door middel van eetpatroon wijzigen en forxiga nu van 155 naar 80 nu 75 kg wijt
02-10-2019

Diabetes type 2

Ik ben nog maar on het begin. Maar vind het belangrijk dit ervaren te delen. Eerste week bijna geen maar soms wel werking. Tweede week buikpijn, misselijk. Dragelijk maar onaangenaam
12-09-2019

Invokana (canagliflozine)
Diabetes type 2

Werkt zeer goed om de suikerwaarden op peil te houden, maar wel een terugkerende schimmelinfectie op de penis wat enorm irritant is.
11-09-2019

Gliclazide (gliclazide)

Naast deze neem ik 's morgen en 's avonds metformine. De jeuk is herkenbaar, maar niet hinderlijk. Gewicht toename heb ik geen hinder van. Ik ervaar weinig tot geen bijwerking. Type 2 komt in de meeste gevallen voor na de middelbare leeftijd. Als we ouder worden zullen we meer geconfronteerd worden met wat daar dan bij hoort. En of dat altijd met de medicijnen te maken h[lees meer...]eeft betwijfel ik. De emoties van ieder persoon heeft invloed op de suikerspiegel. Goed luisteren naar je lichaam en adequaat reageren.
07-09-2019

Afslanken - overgewicht

stoppen en dan minder eten voor dat ik het gebruikten had ik metorfiene maar zat hele dag op toilet snachs geen nachtrus pijn aan blaas dehele nacht om de anderhalf uur plassen ik dacht ik heb zeker blaaskanker gestopt na enkele weken geen medecijnen voelde me heerlijk blaaspijn weg en afgevallen 6 kilo nu gladezide weer veel plassen hoofpijn ge vrichtpijn wat een rotzooi[lees meer...] allemaal denk dat ik met alles weer stop en niks meer inneemt en minder eten dan komt het vanzelf weer goed zegeven de mensen maar mediezeine stop daar mee dokters jullie geven het te gauw ik snap het wel dat is jullie inkomsten maar denkt ook eens aan de mensen met al die bij werkingen

Diabetes type 2

Ik gebruik Gliclazide nu 3 jaar, in het begin veel last van hoofdpijn , soms wat duizelig en lichte gewichtstoename. Sinds kort spuit ik Abasaglar ( lang werkende insuline) en vraag ik mij af of de Gliclazide daarnaast nog goed zijn werk doet.

Diabetes type 2

Gebruik medicijn sinds september 2018. Bloedsuikerwaarden wel iets gedaald maar veel ongemak van schimmelinfectie penis. Het wordt steeds moeilijker om de voorhuid terug te kunnen trekken om schoon te kunnen maken en vervolgens weer terug te brengen. Gebruik voor schimmelinfectie Miconazol maar blijft terugkeren. Zeer vervelende bijwerking. Word er door ontmoedigd middel t[lees meer...]e blijven gebruiken dus bij vlg afspraak internist ga ik overleggen om te stoppen.

Diabetes type 2

Ik neem sinds 3 weken metformine 850 . Heb eigenlijk geen bijwerkingen en ben op die 3 weken met dieet natuurlijk 2,4 kg afgevallen.
12-08-2019

Eucreas (vildagliptine / metformine)
Diabetes type 2

gebruikt het al vele jaren bevalt me goed ik houd 12 uur tussen het innemen van de 2 tabletten dat is alles en het wekt goed zonde problemen
10-08-2019

Trulicity (dulaglutide)
Afslanken - overgewicht

12,5kg bijgekomen in 2,5 maand zonder overdadig te eten.conclusie van arts:traagwerkende schildklier
21-07-2019

Diabetes type 2

Na eerst een week 10mg per dag te hebben gebruikt werd het verhoogd naar 25 mg per dag. Hierbij kreeg ik meteen een flinke blaasontsteking. Op verzoek. An de internist heb ik volgehouden. Ze beloofde daarin beterschap. Dat klopte ook wel. Echter kwam na de blaasontsteking candida opzetten wat chronisch werd. Daar kreeg ik dan weer Fluconazol voor,maar dat versterkt de Glim[lees meer...]epiride weer die ik ook gebruik met als risico hypoglykemie. Na 3 maanden van gekmakende jeuk het ik de Jardiance mogen staken en gaan we nu proberen met Victoza de bloedsuiker beter te reguleren. De bijwerkingen buiten beschouwing gelaten was de Jardiance wel fantastisch voor het laten zakken van m'n bloedsuikers.
07-07-2019

Forxiga (dapagliflozine)
Diabetes type 2

Ik gebruik geen insuline meer vond het prikken eng. Gebruik sinds 2 jaar Forxiga. Bloedspiegel blijft schommelen. Ben wel afgevallen maar let ook op mijn voeding. Heb pijn in mijn zij en veel jeuk in geslachtsdeel.
30-06-2019

Diabetes type 2

Goedendag ,kan iemand zijn ervaring vertellen . Ik ga vanavond voor het eerst Victoza prikken,maar vind het best spannend . Ik ben best bang voor de bijwerkingen,ik kan ook weinig info vinden . Mvg A.
22-06-2019

Metformine (metformine)

Veel extra huidproblemen de verergering psoriasis. Ga begin juli maar weer eens naar de specialist. Heel veel extra huidproblemen rode plekken..gezwollen plekken hoofdzakelijk op beide armen.en benen en rug. naast mijn psoriasis heb ik dus een aardig probleem. Hoe los je dat op? Niet innemen van Metformine is geen opie
21-06-2019

nvt
20-06-2019

misselijk braken hoofdpijn al 8 wkn lang gaat dit ooit over
14-06-2019

Diabetes type 2

Naast metformine (2x 1000mg) eerst Tresiba gaan spuiten. Kwam echter veel aan. Nu over naa Ozempic en insuline afbouwen. In 1 maand al 2,5kg kwijt en stabiele glucose waarden. Benieuwd wat HbA1c is na 3 mnd.
28-05-2019

Suikerziekte (type 2)

Neem dit 40 dagen . In paniek terug naar huisdokter. Niet opgeven zegt hij. Naar hospitaal gebeld en antwoord was ..als niet kan stop dan 14 dagen en herstart . positief ..mijn gewicht daalt .
27-05-2019

Diabetes type 2

vier dagen metformine geslikt...hoorde toen van keer Diabetes 2 om! Leefstijl en voeding totaal verandert, veel beweging en sport (CURVES 4 keer in de week) binnen 6 weken was waarde 11.4 gezakt naar 7.7.... en nu volhouden om de suikerwaarde nog verder naar beneden te krijgen...vooral GEEN PILLEN SLIKKEN want van het een komt het ander
25-05-2019

10-05-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik 3 tabletten metformine 500 mg maar aangezien mijn suiker onstabiel en te hoog was, kreeg ik eerst 1 tablet glicazide 30 mg. Dat ging op zich goed, al kwam ik iets aan, wat niet fijn is als je je best doet om af te vallen maar ok. Aangezien mijn suiker toch nog te hoog was, kreeg ik ipv 1 tablet, 3 tabletten glicazide erbij. Het heeft even geduurd voordat ik erac[lees meer...]hter kwam waardoor kiezen afbraken, zwakker werden maar het allerergste dat veel kiezen hun tandglazuur verloren waardoor ik een mond heb met metalen vullingen. Nu 1 jaar verder zit ik al op € 3000,- tandartskosten en ben nog steeds bezig om mijn gebit in orde te krijgen.
10-05-2019

Diabetes type 2

Glucosewaarden ietsje gezakt maar niet echt een wondermiddel. Gebruik dit met Metformine en Gliclazide. Geen gewichtsverlies ook niet na een jaar gebruik. Eigenlijk geen bijwerkingen merkbaar.
08-04-2019

Metformine (metformine)

Ik probeer al enige jaren af te vallen zonder succes. Daarom niet zo lang geleden naar de endocrinoloog geweest en daar onderzoeken laten doen. Daaruit bleek dat mijn insulinespiegels schommelen en dat dat de reden zou kunnen zijn dat ik moeilijk gewicht kan verliezen. Kort daarna ben ik gestart met Metformax 850 mg (2x 1/2e tablet per dag momenteel). In het begin had ik n[lees meer...]iet / geen problemen. Nu ongeveer een maand verder en ik merk wel dat er zicht enkele verschijnselen voordoen. - kortademigheid: drukkend gevoel op de borst - hoofdpijn (niet vaak - maar als ik er heb dan doet het wel veel pijn) - vermoeidheid - razende honger (beperkt - maar toch) Ik hoop dat dit zal overgaan na verloop van tijd. Momenteel ben ik nog niets afgevallen, maar ik ben ook niet verdikt. Binnenkort ga ik op controle bij de dokter om na te gaan of het medicijn effect heeft.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4841)
Anticonceptie - overig (3541)
Cholesterol (2790)
Depressie - antidepressiva overig (2590)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2213)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1870)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1323)
Angststoornissen (1132)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)