categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

08-04-2019

Metformine (metformine)

Ik probeer al enige jaren af te vallen zonder succes. Daarom niet zo lang geleden naar de endocrinoloog geweest en daar onderzoeken laten doen. Daaruit bleek dat mijn insulinespiegels schommelen en dat dat de reden zou kunnen zijn dat ik moeilijk gewicht kan verliezen. Kort daarna ben ik gestart met Metformax 850 mg (2x 1/2e tablet per dag momenteel). In het begin had ik n[lees meer...]iet / geen problemen. Nu ongeveer een maand verder en ik merk wel dat er zicht enkele verschijnselen voordoen. - kortademigheid: drukkend gevoel op de borst - hoofdpijn (niet vaak - maar als ik er heb dan doet het wel veel pijn) - vermoeidheid - razende honger (beperkt - maar toch) Ik hoop dat dit zal overgaan na verloop van tijd. Momenteel ben ik nog niets afgevallen, maar ik ben ook niet verdikt. Binnenkort ga ik op controle bij de dokter om na te gaan of het medicijn effect heeft.
24-03-2019

Diabetes type 2

Dit medicijn bracht mijn bloedwaarden heel goed naar beneden. Nu blijkt dat de voorwaarden voor het krijgen van dit middel te zwaar zijn. Oftewel te duur. En dan weer een andere medicatie uitproberen.
18-03-2019

Diabetes type 2

Ben 25 jaar diabeet. Spoot circa 70 eenheden insuline per dag, kort- en langwerkend. Sterke schommelingen, hypo's en hyper's. HBA1C rond de 6. Ontevreden over de sterke schommelingen. Via internet Forxyga gekocht. Half jaar gebruik. Erg positief. - spuit nu nog circa 50 eenheden insuline per dag - veel minder bloedsuikerschommelingen, veel stabielere bloedsuikerwaarden[lees meer...]. - 9 kg. gewicht verloren, kan veel meer eten zonder aan te komen. Ook veel koolhydraten eten (brood, zoetigheid) geven minder hoge bloedsuikers. Oppassen dat ik niet te mager word. - bloeddruk was te hoog maar is door Forxiga gebruik lager geworden. Minder bloeddrukverlagende medicijn nodig. Positief dus. - mogelijk nadeel/bijwerking: gevoeliger huid. Weet niet zeker of dit door Forxiga komt. - verder geen nadelige bijwerkingen -
18-03-2019

Diabetes type 2

Sinds het gebruik van de metformine heb ik een oplopende spier en gewrichtspijnen in armen en schouders. Zo erg dat het lijkt alsof er messen in mijn spiern worden gestoken. Na zelfstandig 1 tablet te minderen per dag trekt deze pijn zachtjes weg. Nu proberen door andere leefstijl en kruiden van de metformine af te komen.
17-03-2019

Diabetes type 2

Veel plassen Erectie stoornissen waar ik dus nooit last van had veel Drinken veel plassen is lastig met Werken. Ik gebruik het nu weer een Paar maanden maar ik krijg dus nu weer Erectie stoornissen dit is niet leuk omdat ik en mijn Vriendin graag een Kind willen dus ik ga er mee stoppen ik had het voorheen ook maar toen 10 mg maar nu met 25 mg erger
05-03-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik deze nu al een tijdje, en ben wel al enkele kilo afgevallen. Is zeker een goede medicijn want heb mijn diabetes sterk onder controle.
26-02-2019

Forxiga (dapagliflozine)

14-02-02019 Na 1 maand en half forxiga 10mg te nemen 1 per dag, ik neem ook nog glucofase 2x 850mg en een halve uni diamicron 60 mg , van die forxiga 10 mg altijd droge mond en veelvoudig plassen om het uur , wat betreft gewicht van 97 kilo naar 85 kilo door nu een jaar lang gemiddeld 4 x in de week 12 a 15 kilometer daags te wandelen aan 6 km per uur, en op de voeding[lees meer...] te letten, voor mij denk niet dat die forxiga veel invloed heeft op mijn suiker in mijn bloed, behalve veel plassen, zonder die forxiga 10mg stond mijn suiker ook al op 7, dus verder bewegen, bewegen.
18-02-2019

Diabetes type 2

Voorheen Gliclazide van PCH, geen problemen alkom je in gewicht aan. Nu sinds enkele weken van Sandoz, 1 kilo p.wk erbij en enorme moeite met naar de wc gaan. Harde ontlasting en het idee dat je nog vol zit. Heel vervelend. Huisarts gebeld, ga morgen over op PCH (medische noodzaak moet vermeld worden anders doet de zorgverzekeraar moeilijk en krijg je het niet)
15-02-2019

Janumet (sitagliptine / metformine)

werkt prima voor deabetici 2
13-02-2019

Suikerziekte (type 2)

Metformine gebruikt met veel schommeling in hoogte suiker n nu alles onder controle voel mij veel beter
30-01-2019

Diabetes type 2

N'a een paar dagen vervelende schimmelinfectie ter hoogte v d genitaliën
28-01-2019

Metformine (metformine)

ik vind de medicatie heel goed hoor
28-01-2019

Metformine (metformine)

omdat ik diabetes en ik ben blij dat zei er achter zijn gekomen ik moet nu ook insuline spuiten er bij
18-01-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik het middel nu 3,5 maand en heb geen bijwerkingen ondervonden. Bloedsuikerwaarden zijn gedaald.
15-01-2019

Diabetes type 2

deze pillen lijken mijn sportieve plannen te dwarsbomen. Het lijkt er op dat mijn kracht wegebt wat ik vooral merk in mijn sport Softbal. Het aangooien van een bal naar mijn teamgenoot gaat me moeilijker af dan voorheen. Ik slikte 2 pillen per dag, naast andere pillen voor de suiker en bloeddruk, maar de dosis is verlaagd naar 1 pil + 1 pil Jardiance. Een enorm verschil in[lees meer...] de glucosewaarde (in positieve zin) en mijn krachten komen terug! Glibenclazide mag van mij dus helemaal stopgezet worden...
15-01-2019

Diabetes type 2

voorgeschreven gekregen door een Internist omdat de gemiddelde glucosewaardes maar niet omlaag gingen. Slikte 2 stuks Glibenclazide per dag en dat werd dus 1 met deze pil erbij. Bij controle 6 weken later was het gemiddelde omlaag naar acceptabele waardes. Ook ben ik afgevallen (3 kilo in 6 weken!). Bovendien voel ik me een stuk beter dan voor het gebruik van dit medicijn.[lees meer...] Ik merk het vooral aan trappen lopen. Moest me altijd vasthouden aan de leuning maar nu is dat niet nodig. Coördinatie lijkt sterk verbeterd. Het zou kunnen dat dat komt door die Glibenclazide die in dosis verlaagd is maar toch...
12-01-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik jardiance sinds 15 november 2018 het doet goed z,n werk mijn hba1c waarde is in 2 maanden tijd van 80 naar 63 gegaan dus daar ben ik zeer tevreden over.Alleen de bijwerkingen zijn ontzettend vervelend ik heb sinds het gebruik last van een schimmelinfectie die maar niet over gaat ik plas en drink ook heel veel dus ik ga stoppen met dit medicijn
11-01-2019

Insulineresistentie

Na een week alle dagen te nemen voel ik geen verschil, het is de bedoeling dat het mijn bloedsuikerspiegel meer stabiel houd maar ik neem het 's avonds na het eten en na een uur ben ik heel misselijk,dorstig en vermoeid tot ik 's morgens terug opsta.
09-01-2019

Diabetes type 2

heb me er van begin niet prettig bij gevoeld , duurde lang voor suiker onder controle was
07-01-2019

Trulicity (dulaglutide)
Diabetes type 2

Gebruik metformine en insuline. Toename van gewicht en hoge bloeddruk. Na gebruik kon de insuline snel worden gestopt. 12 kilo in gewicht afgevallen. Daarna stabilisatie van het gewicht. Nuchtere bloedsuiker en Hba1C bijna genormaliseerd (Nbls 6/ HBa1C 47). Na een jaar lijkt het effect verdwenen, kan weer meer eten. Maar als ik de injectie stop dan ga ik echt veel eten [lees meer...]en stijgen mijn bloedsuikers. De obstipatie maakt dat ik er eigenlijk mee wil stoppen. Ben nu aan het lijnen tot een normaal BMI, als ik het gevoel heb dat ik mijn eetgewoonte onder controle heb dan wil ga ik proberen te stoppen,
05-01-2019

Diabetes type 2

Bijna 4 weken geleden begonnen met dit middel. 2x maal daags 500mg. Een tablet tijdens het ontbijt en een tablet tijdens het avond eten. De meest voorkomende bijwerkingen zoals: diarree, maagklachten, buikpijn en hoofdpijn had ik geen last van. Bloedsuikerwaarden gingen vrij snel omlaag en hongergevoel verdween als sneeuw voor de zon (ben ook 10kg afgevallen in 3 weken tij[lees meer...]d) Maar nu komt het! (uiteraard heb ik ook veel gelezen op andere Engelstalige forums of mijn bijwerkingen ook overeen kwamen met andere gebruikers) dus het kan niet anders zozijn. Maar goed hier een lijstje bijwerkingen die na ca. ***3 a 4 weken*** na gebruik "kunnen" optreden en die zijn zeker niet prettig! Ik heb dit de afgelopen 5 dagen tot nu aan toe mogen ervaren. Vandaar dat ik er dan ook per direct ben mee gestopt!!! * Hevige spierkrampen * Krakende en vooral pijnlijke gewrichten * Slap gevoel * Doof gevoel in benen * Pijnlijke hielen * Schokken door lichaam * Pijnscheuten in dijbenen Ik zou persoonlijk zelf dit middel niet aanraden en ik raad aan om het toch echt te gaan zoeken in je voeding. Geen suikers, koolhydraatarm eten, minstens een half tot een uur wandelen, veel water drinken en calcium,magnesium,Q10,vitamine B12 en Omega 3 slikken. Dit is zeer belangrijk mocht je net zoals ik stoppen met dit medicijn om je suikerwaarden zo laag mogelijk te houden door gezond bewegen en goede voeding.
27-12-2018

Victoza (liraglutide)

Na ruim 3 weken last van bijwerkingen gaat het nu goed af en toe wat misselijk gevoel en al wat kilo,s kwijt,voel mij wel beter dan met insuline ( lichaamswarmte en transpiratie en onrustigheid ) is een stuk minder,ben ik heel blij mee.
24-12-2018

Januvia (sitagliptine)

Diabeet 2 zie tegen spuiten op en de gevolgen van spuiten weeg 80 kg en kom niet in aanmerking voor dure insuline heb mij zelf te netjes gedragen
16-12-2018

werkte nigatief
16-12-2018

Gliclazide (gliclazide)

Ik heb een jaar diabetes type 2, maar de metformine kan ik niet tegen gebruik nu 1dd Gliclazide 80mg maar mekt te weinig van. Heb wel een vol voel in mijn buik kan bijna geen eten in.
15-12-2018

Novonorm (repaglinide)
Diabetes type 2

nog maar 14 dagen vast gesteld. 1ste geneesmiddel gaf diaree en dit hevige buik krampen
14-12-2018

Afslanken - overgewicht

Kan mijn suiker beter regelen. Heb geregelt deraria maar als ik geen metformine neem moet ik vaak een laxceer middel nemen.
14-12-2018

11-12-2018

Diabetes type 2

heb eerst Metformine gehad, werd er geheel gek van!! stijve spieren voor al in de hals. gelijk mee gestopt. kreeg toen Gliclazide eerst 1 tablet, maar na het overlijden van mijn vrouw is de suiker verhoogt en nu heb ik 2 tabletten. met 1 tablet geheel geen bijwerking. heb nu last van brandend maagzuur in vrij zware mate.
28-11-2018

Diabetes type 2

Ik heb nog een ervaring met Effectiviteit, Hoeveelheid bijwerkingen, Ernst bijwerkingen Inname- / gebruiksgemak Algehele tevredenheid. Sinds kort gebruik ik Metformine. Las zo beetje de berichten over bijwerkingen sommige zelfs erg. Zelf heb geen ervaring tot nu toe geen ernstige bijwerkingen. Ik neem elke avond na het eten een tablet. Ik maak me [lees meer...]toch wel een beetje zorgen als ik hier zo de berichten lees. Ik las ook iets over Glifor 850mg dat dit medicijn veel beter zou bevallen? Mijn story Door dat ik op mijn leesbril ben gaan staan en mijn bril kapot was gegaan kwam ik er achter dat ik dieabetis 2 had. Ik had een nieuwe leesbril besteld, toen ik deze ging ophalen was het zicht verre van scherp. 3 maal daarna ben ik bij de opticiens geweest voor een oogmeting en telkens andere meetwaarde. Het kwartje was nog niet gevallen. Ik ging naar de oogheelkunde voor een onderzoek die kwamen tot de conclusie dat ik mogelijk diabetes zou hebben. Naar de dokter die bloed liet onderzoeken. En inderdaad ik heb een verhoogde bloedspiegel ze had het over dubbele waarden dan normaal. Ben sinds kort begonnen en laat het rustig op me af komen. Ik ga een heel traject in en ben bang dat ik hier niet meer vanaf kom.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4585)
Anticonceptie - overig (3405)
Cholesterol (2673)
Depressie - antidepressiva overig (2478)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2118)
Pijn - morfine-achtigen (2024)
Pijn (1837)
Verslavingsziekten (1741)
ADHD - psychostimulantia (1704)
Bloeddruk - betablokkers (1540)
Maagzuur - protonpompremmers (1470)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1422)
Anticonceptie - eenfase (1260)
Angststoornissen (1043)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1036)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1002)
Depressie - antidepressiva TCA (951)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (895)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!