categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Forxiga

17-03-2024 | Vrouw | 38
dapagliflozine
Diabetes type 2

gewichtsverlies droog haar hongerig dorstig droge huid

Ik slik nu 3 maanden forxiga. Naast methformine en glyclazide. Ik ben van 89 naar 82 kilo gegaan. Ik wacht nog een paar maanden maar dan wil ik stoppen. Ik heb geen vervelende bijwerkingen maar mijn gewicht blijft naar beneden gaan en ik heb de hele dag honger. Mijn suikerwaardes zijn daarentegen perfect!

16-03-2024 | Vrouw | 44

constipatie misselijkheid

1 maand gebruikt in opbouw. Nul effect, bij de laatste verhoging continu ziek, misselijk, maagzuur, overgeven. Zo zal je wel af. Begin hier niet aan.

12-03-2024 | Vrouw | 39
Afslanken - overgewicht

buikkrampen zware onregelmatige menstruatie afwezigheid van menstruatie

Ik ben met 0,25 begonnen met 115.8 kilo. Na 5 weken overgegaan naar ,5 met 110.2 . Na 1 week afwezigheid van menstruatie. Terwijl die regelmatig tussen 28 en 35 is. Haf 1 dag vaage bloeding met heel veel menstruatie krampen. Daarna was het gestopt. En noet meer gezien. Heel veel last van maagpijn, misselijk, darmkrampen, diaree. Soms vaste ontlasting. En 2x overgeven. I[lees meer...]k weet niet als ik verder moet gaan of stoppen. Ik wil wel afvallen maar niet dat ik me zo vreselijk voel. Alsof iemand mijn maag vringt met als een stuk kleding. Is het herkenbaar voor iemand?

09-03-2024 | Vrouw | 41
Pancreatitis

galstenen nierprobleem blaasontsteking alvleesklier ontsteking

Na 4 maanden gebruik van saxenda 13kilo eraf en vervolgens helaas veel nare bijwerkingen zoals plasproblemen blaasontsteking galblaasontstekingen steken pijnen in zij en buik en rug. Ja ideaal als je 13 kilo afvalt maar als je erna steeds wat hebt als bijwerking bedankt ik ervoor. Galstenen nierstenen stinkende urine , bijna kwa gezondheid richting diabetes gaan lijkt me [lees meer...]ook niet de bedoeling. Naast gezonde voeding en sporten en actief leven heeft het geholpen maar erna niet dus dan is het beter weer af te bouwen en te stoppen. Het prikken ga ik sws niet missen.

03-03-2024 | Vrouw | 49

vermoeidheid

Gebruik nu iets meer dan 2 mnd Saxenda en het gaat fantastisch. Inmiddels meer dan 11 kg kwijt, bijna 10% van mijn startgewicht. Zit nu op 2,4 mg, verhogen gaat in overleg met de POH en zolang het goed gaat op een bepaalde dosering blijf ik daarop. Ga daarnaast nu mijn 2e jaar in van GLI en daar is de begeleiding ook top. Al met al maakt dit dat ik nu echt de overtuiging[lees meer...] heb dat ik nu eindelijk op een gezond gewicht terecht kan komen. Eet wanneer ik honger heb, sport 2-3 keer pw en wandel.

03-03-2024 | Man | 53
Suikerziekte (type 2)

impotentie duizeligheid misselijkheid algemene zwakte zelfmoordgedachten agressie

Hallo, ben een man 53j met suiker 2 ik ben met ozempic 0.25 begonnen op 11 januari 2024 das niets zo lang. In het begin super ik viel af werd zelfs potenter (waar niet mee aan de hand was vooraf) meer inergie tot de 4 week moest ik van de dokter 2x 0.25 prikken omdat de 0.50 niet te leveren was. Ik gedaan ja vanaf dag 1 geen honger gevoel meer dus vergat te eten das even j[lees meer...]e knop omzetten en wennen 3x verplicht te eten das meteen impotent er na viel ik zo snel af dat ik zoon pijn in mijn spieren had dat ik niet meer kon werken al van de bank af komen, depressie zelfmoord is al 2x voorbij gewaaid en extreme agressie, ik heb de dokter gebeld en moet terug naar 1x in de week. Inmiddels 2 weken later on steeds impotent en misselijk veel agressie, ik heb de dokter gebeld gezegt dat ik er mee stop, als ik heer mee door ga wordt ik niet gelukkigen herken me zelf niet meer en impotent op me 53j terwijl ik ergens lastvan had vooraf. Nee ik ik denk dat ik nog geen jaar meer leef als ik hier mee door ga, hoe goed het ook werkt ik de ochtend nuchter geen suiker maar is voor mij geen oplossing helaas op dit moment. Vindt het erg spijtig....... ps ben leesblind dus let op de spelfouten

29-02-2024 | Man | 71

verhoogde hartslag

Algemeen ben ik heel tevreden over ozempic,het houd mijn bloedsuiker goed geregeld? en mijn gewicht is met 10% verminderd, maar is nu stabiel gebleven. Sinds ik ozempic gebruik is mijn hartslag verhoogd ,en dat is soms voelbaar ,en dat geeft dan plotse vermoeidheid ,bij lichte inspanning.(hartslag kan oplopen tot 130 slagen

26-02-2024 | Vrouw | 30
Afslanken - overgewicht
Zelf gebruikt en 15 kg afgevallen binnen twee maanden heel tevreden.

24-02-2024 | Man | 60
Insulineresistentie
Gestart met Rybelsus 3 mg, de eerste 3 dagen lucht te veel en brandend maagzuur, daarna nauwelijks bijwerkingen en wennen aan het verzadigde gevoel, van dag 14 t/m 17 nog eens van die dagen als de eerste drie, daarna wederom geen bijwerkingen en nu na 30 dagen over op 7mg, nog altijd alleen positieve bijwerkingen zoals insuline terugschroeven en de broekriem iets strakker [lees meer...]bijstellen, van 107,5 naar 103 kg, tot nu toe na ruim een maand erg tevreden.

23-02-2024 | Man | 35
Diabetes type 1

braken acute diarree darm/maag van streek aandrang om te braken

Overgegaan ivm te kort ozempic. Bijwerkingen zijn vervelend maar mee te leven. Voor de diaree werkt loperamide prima. Verder goed letten wat je eet. Maaltijden met veel koolhydraten zijn een no-go. Die zijn er met 10 min weer uit.

18-02-2024 | Vrouw | 51
Afslanken - overgewicht

zwelling van de buik maagzuur migraine

Ik heb slaapapneu. Ben 2 jaar geleden 15 kilo afgevallen door een gezonde levensstijl, maar kom niet verder en blijf hangen op 104 kilo. Met saxenda kom ik in een week een paar ons aan, weer eraf, weer eraan en zo schommel ik tussen een paar onsjes. Ben nu 6 weken bezig en raak er aardig gefrustreerd van, want ik doe echt mijn best. Ik begrijp niet waarom het bij mij niet [lees meer...]werkt, behalve de eerder genoemde slaapapneu. Ik heb wel een vol gevoel, eet minder, beweeg ruim voldoende. Elke ophoging heb ik last van maagzuur en migraine. Maar dat verdwijnt en kan ik dragen.

Forxiga

13-02-2024 | Man | 69
dapagliflozine
Ademhalingsproblemen

verminderd gezichtsvermogen vaak moeten plassen

Jardiance

08-02-2024 | Vrouw | 63
empagliflozine
Diabetes type 2
Omdat ik mijn waardes niet regelmatig kon krijgen met metformine en Toujeo insuline is daar 1 tabletje Jardiance aan toegevoegd. Mijn suikerwaardes zijn nu perfect alleen heb ik nu last van obstipatie ondanks mijn ziekte van Crohn en spierpijn. Ik drink nu extra water omdat Jardiance vocht onttrekt aan het lichaam en dit zou helpen tegen de obstipatie. Ook neem ik 10ml [lees meer...]lactulosesiroop per dag hiervoor. Helaas werkt niet iets voldoende. Iemand een andere tip?

06-02-2024 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
In de eerste maanden had ik er diarree van maar na enige tijd is dat voorbij gegaan en heb ergeen last meer van

Jardiance

06-02-2024 | Vrouw | 52
empagliflozine
Diabetes type 2
Ik heb jardiance verschillende jaren gebruikt. Het medicijn hielp wel mijn suiker te verlagen wat goed is. Maar het negatieve ervan is dat ik vaginale droogheid had en veel zware ontstekingen. Zalf smeren hielp op het laatste niet meer. Dan maar antibiotica nemen. Op het laatste was het zo erg dat ik 7 dagen speciale zalf aanbracht dan was het een aantal dagen beter en d[lees meer...]an begon het van voor af aan opnieuw. Dus bn ik er mee moeten stoppen van de arts

04-02-2024 | Vrouw | 62
Afslanken - overgewicht
Heel misselijk algeheel gevoel van malaise ,later ook verwart en depressief . Wel in de eerste week 2 kilo afgevallen maar kon ook amper eten van de misselijkheid.Ben dag 8 gestopt

03-02-2024 | Man | 34
Afslanken - overgewicht
Eerste paar weken ging het wel, maar kreeg al snel last van misselijkheid en zwak voelen en diarree. Van deze week spuiten braken erbij gekregen vandaar dat ik er mee ophou. Had nog wel gesprek gehad met de dokter en zei dat ik ermee door moest gaan. Als ik teveel last ervan had moest ik halveren maar heb er zelf geen vertrouwen in. Volgende week weer gesprek en maar e[lees meer...]ven kijken wat er voor andere opties zijn. In de 12 weken dat ik heb gespoten 12 kg lichter.

02-02-2024 | Vrouw | 41
Afslanken - overgewicht
Als je je aan het eetadvies houd en 2liter water per dag erbij drinkt , dan is het goed te doen. En geen koolhydraten eten anders werk je jezelf tegen!. Ik ben in 2 maanden al 12 kg kwijt en deed al 1 jaar de gli cool traject. Sporten gezond eten en saxenda bij elkaar en daar 12 weken een gewoonte van maken dan heb je de levensstyl veranderd als je dat zo lang volhoud en [lees meer...]om dan op te geven erna is de makkelijke weg kiezen. Ik vind een gezonde bmi en gewicht belangrijk en na het 1e jaar gli stagneerde het afvallen vandaar dat ik saxenda in overleg met m'n coach en dokter ben gaan gebruiken. En tot op heden gaat het goed en stop ik er zeker niet mee. Mijn metabolische leeftijd is ook gezakt die was 15 jaar ouder dan ik ben dus dat is ook mooi meegenomen. Als je oud wild worden en gezond wilt zijn moet je er ook echt wat voor over hebben en vasthouden aan een gezonde levensstijl. En ja tuurlijk mis je soms de vette zoute en gesuikerde snacks maar ik word liever gezond oud ipv jong ziek en te vroeg dood omdat ik t makkelijke en lekkere eten verkies. Het leukste is nog dat je nieuwe leuke kleding kan gaan shoppen als alle kleding te groot is geworden..

02-02-2024 | Vrouw | 42
Afslanken - overgewicht
Kan je me zeggen hoe je dit dan juist doet? 0,25mgr geven met een spuit van 1mgr? Moet je de spuit niet doorklikken tot op 1 met? Alvast bedankt

29-01-2024 | Vrouw | 47
Afslanken - overgewicht
Nu 2 weken bezig en zit pas op een dosis van 1,2 mg maar al 3 kilo kwijt. Heb echt minder honger. Doe er Project Gezond bij maar ik krijg zelfs de gezonde maaltijden niet helemaal op. Ik betaal het zelf omdat ik niet wilde wachten tot ik eerst het GLI traject van een jaar had afgerond, daar ga ik binnenkort wel parallel mee starten. Ik ben in ieder geval vooralsnog zeer te[lees meer...]vreden. (twijfel alleen of ik volgens schema moet opbouwen of toch iets rustiger op ga bouwen aangezien het nu ook gewoon werkt en ik vrijwel geen bijwerkingen heb.

26-01-2024 | Man | 54
Vreselijk ziek van

Trulicity

26-01-2024 | Man | 54
dulaglutide
Diabetes type 2
Ipv ozempic dat is er niet meer dit gekregen als vervanger. Doodziek van geworden week niet gegeten en gedronken. Naar eerste hulp geroepen door diabetes verpleegkundige voor infuus ivm uitdroging. Pas na tablet voor misselijkheid weer wat kunnen eten en aan te sterken wat een dorst en honger de dagen er na was ook 6 kilo afgevallen in week tijd. Gevaarlijk spul nu ma[lees meer...]ar weer gewoon insuline spuiten dan maar lekkere dikke boek. Weer er voorzichtig mee

26-01-2024 | Man | 80

25-01-2024 | Vrouw | 50
Afslanken - overgewicht
Ik gebruikte dit voor een steuntje in de rug na een rotperiode. Ik zit nu na 4 weken opbouw (0.6, 1.2, 1.8, 2.4) op 3 mg. Ik ervaar echter geen resultaat. Heb de pennen bij een kliniek aangeschaft. Goed begeleid en voor 3 maanden aangeschaft (27 December 2023). Nu dus 10 pennen over. Erg zonde maar om nu te blijven gebruiken zonder resultaat....Iemand nog ideeen? Of intere[lees meer...]sse? Ik weet even niet wat nu handig is. -o-o-o-o- /////RED mijn medicijn.nl: volgens onze richtlijnen faciliteren wij niet het ruilen of kopen van medicijnen . De wet verbiedt ons dit te doen. Wij geven ook geen persoonlijke gegevens door, wat de reden ook is, alles wordt geanonimiseerd. Misschien dat je het via de apotheek nog kunt proberen, in de hoop dat het nog een weg kan vinden naar mensen met minder kansen.////

19-01-2024 | Man | 64
Suikerziekte (type 2)
Ik kreeg dit medicijn en na paar dagen al veel bijwerkingen geen zin meer in eten kwam heel gauw vol te zitten. Moest hier van kokhalzen en overgeven. Last van de maag ben er paar dagen mee gestopt maar bleef last houden van de bijwerkingen. Ben er naar een aantal weer mee begonnen . Wat me niet goed beviel. Naar huis arts gegaan alles aan gegeven wat me niet lekke[lees meer...]r zat en besloten er mee te stoppen. Nu ruim een week later nog last van de erge bijwerkingen. Hoop dat het aan de medicijnen lag en niet iets anders is. Ik zou wel willen weten hoe lang die bijwerkingen door werken maar dat je met het medicijn gestopt ben.

Gliclazide

19-01-2024 | Man | 56
gliclazide

19-01-2024 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Rotmiddel. En wat ze je er over vertellen klopt niet. De bijwerkingen gaan helemaal niet over na twee weken, ook niet na zes weken, integendeel. Ze gaan alleen maar over als je minder van het middel inneemt. Pas toen ik de dosering halveerde ging het beter. Het helpt ook beslist niet om het tijdens het eten in te nemen. Dan ligt namelijk mijn maaltijd binnen Een uur weer [lees meer...]in de wc. Dat kan echt niet gezond zijn. Ik heb trouwens het doosje niet bij de hand dus ik weet ook niet wie de fabrikant is.

18-01-2024 | Vrouw | 43
Diabetes type 2
In 2019 begonnen met Ozempic 0.5 mg en binnen een jaar 10 kilo kwijt en suiker onder controle. Voeding ook aangepast. Na een jaar geen effect meer en suiker ging schommelen. Verhoging naar 1 mg. Heeft geen effect gehad. 14 kilo aangekomen. Suiker ook nog aan het schommelen ondanks goede voeding. Gesprek arts aangevraagd om te stoppen met Ozempic en alternatieve te bespreke[lees meer...]n.

Tolbutamide

18-01-2024 | Man | 84
tolbutamide
Diabetes type 2
ik heb sinds 2 jaren andere[2] merken via apotheek gekregen maar werken beduidend minder . ik prik s,morgens en uitslagen zijn nogal wisselend.ik heb naar sandoz gevraagd bij de apotheek maar deze zegt zijn slecht verkrijgbaar.

18-01-2024 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Wegens het te kort aan ozempic heb ik dit middel geprobeerd, Maar de bijwerkingen waren zo hevig dat ik me afvraag hoe ze dit op de markt hebben gebracht. De zelfde werkzame stof als ozempic maar met vervelende bijwerkingen die ik bij ozempic niet had, Ik ga verder met Saxenda en daarna hopen dat ozempic weer verkrijgbaar is.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6311)
Anticonceptie - overig (4470)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3104)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2530)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2299)
Pijn (2252)
Bloeddruk - betablokkers (1915)
Maagzuur - protonpompremmers (1778)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1702)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1662)
Anticonceptie - eenfase (1586)
Angststoornissen (1569)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1444)
Antibiotica - urineweginfectie (1266)
Depressie - antidepressiva TCA (1227)