categorie

Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

Mijn advies bij diabetes Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - orale middelen

21-10-2020 | Man | 62
Suikerziekte (type 2)
Effectief kan ik nog niet zeggen te kort gebruik maar wel erg misselijk na twee dagen en twee keer over moet braken. Ondanks weinig eten hoge suiker 14

03-10-2020 | Vrouw | 74
Diabetes type 2
Na de pil ingenomen te hebben krijg ik na vijf minuten al hoofdpijn. Daar heb dan de hele dag last van ook mijn zicht is wazig. Dacht dat het aan mijn bril lag. Ook heb ik een opgezwollen buik. Ik heb een onprettig gevoel bij dit medicijn. Volgens internet zou er kankerverwekkende stof in zitten. Ga met de arts overleggen. Ik wil dit niet meer.

27-09-2020 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
Als ik dit van te voren had geweten had ik denk ik niet begonnen pff wat een drama heb het heel moeilijk.

25-09-2020 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
Het gebruik van insuline had niet het gewenste effect. Mijn gewicht nam toe en de suiker werd slechter. Met ozempic bereikte ik dat mij gewicht afnam en de suikerwaarden werden stabieler. Ik gebruik nu geen insuline meer. Dus eerst gebruikte ik insuline (en metformine), Dat bracht geen oplossing (gewicht steeg, suikerwaarde steeg, meer insuline, dus gewicht steeds wee[lees meer...]r etc). Na gebruik ozempic daalde het gewicht en kon ik de insuline afbouwen. Nu gebruik ik alleen nog metformine.

16-09-2020 | Vrouw | 46
Suikerziekte (type 2)
Na wederom langere periode prednison te hebben moeten gebruiken voor reuma inflammaties, is mijn suiker van pad af gegaan. In jaar tijd was hij van normaal naar 22 gegaan in december 2019. Ik kwam niet meer aan revalideren toe, zo intens moe, kon niet afvallen ( 20 kg erbij op toch al morbide obesitas :-( ). Metformine moest bijgestaan worden door iets anders, dat werd d[lees meer...]an Trulicity. binnen paar dagen na de eerste spuit voelde ik het leven weer wat terugvloeien en kon ik weer lekker klussen aanpakken op de boerderij. Helaas veel bijwerkingen : misselijkheid, boeren, geen trek in eten, al bij het eten ruiken onpasselijk worden, alles wat ik eet komt er ook vrijwel meteen weer uit, steeds lichte druk/ hoofdpijn in voorhoofd. Maag voelt altijd vol, alsof er een ballon in opgepompt is.. ik weet niet meer wat te eten... In korte tijd wel 15 kg kwijt, waar ik dan weer dankbaar voor ben, maar om mij elke dag zo vreselijk ziek te voelen... zelfs als we ergens naartoe gaan niks kunnen eten tevoren omdat je bij toilet moet blijven, is toch wel erg vervelend :-( Ik ben nu 9de spuit verder ( 1 x per week) .. ik hoop dat het weer wat betert...

Januvia

11-09-2020 | Man | 74
sitagliptine
Diabetes type 2
Ik verdroeg Metformine niet. Op den duur zeer heftige diarree op de meest ongunstige momenten. Kon bijna de deur niet meer uit. Januvia is, ondanks de bijwerkingen die ik ervaar, een gunstige vervanger. Ik gebruik het nu al zo'n jaar of negen en heb er geen ander diabetesmedicijn bij. Er is wat bezorgdheid over dit medicijn maar er schijnt nog geen bewijs te zijn voor[lees meer...] pencras- kanker of onststeking. Ik houd dit wel in de media in de gaten.

07-09-2020 | Vrouw | 28
Diabetes type 2
Bloedglucosewaarden zijn nu prima en een mooi HbA1c. Vervelende bijwerkingen; misselijk, vol gevoel, weinig eetlust en diarree. De tabletten van 850 mg zijn ook vrij groot en slikken niet prettig door.

07-09-2020 | Vrouw | 48
Diabetes type 2
Sind maart 2020 gebruik ik ozempic. Ben eerst begonnen met 25mg daarna 0,5 en nu 1 mg. All aangegeven aan deskundige dat ik nog misselijk ben van maar krijg altijd te horen dat joort er bij., elke dag is anders dan andere. Ik leef per dag eant ik ben continuu misselijk de ene dag meer de andere minder . Ben echt uitgeput en heb geen concentratie om dingen te doen

05-09-2020 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
Gebruik al jaren Metformine 1000 2x per dag. De gemiddelde waarde bleef wat hoog 10.3. Daarom op advies internist gestart met Ozempic. Na de 4 weken startdosis van 0,25 hebben we besloten om voorlopig nog door te gaan met deze dosis omdat ik veel last heb van misselijkheid en een weeïg gevoel. Geen trek in eten en geen trek in koffie terwijl ik normaal gesproken wel gr[lees meer...]aag koffie drink. Ik begrijp zelf niet zo goed waarom en wanneer de bijwerkingen optreden. Soms pas 3 dagen na de injectie maar ook 15 uur na de injectie. De diabetesverpleegkundige is wel tevreden over de waarden die niet meer boven de 10 uitkomen en ik val af, wat heel prettig is. Als ik me altijd zo zou blijven voelen weet ik niet of dit vol te houden is. Ik ben nu 7 weken bezig en hoop dat ik me beter ga voelen want ik wil het heel graag een kans geven.

02-09-2020 | Vrouw | 42
Diabetes type 2
Net 3 dagen bezig dus kan er niet al teveel over vertellen. Aan te raden (in mijn geval) is echt gedoseerd eten. Ik leef al 3 dagen op een schaaltje yoghurt en 2 wraps met zalm. Erg moe en hoofdpijn. Eerste 2 dagen had ik het koud maar at iets met suiker en het was weer weg. Dus goed je suiker in de gaten houden.

30-08-2020 | Man | 47
Diabetes type 2
Ik had constant een te hoge glucose waarde. Ik schommelde rond de 14. Terwijl ik dagelijks 3 pillen metformine, 4 pillen gliclazide en 80 eenheden langdurige insuline inspoot. Echter nu 5 weken bezig met dit medicijn en ik sta nu op 5 a 6. Ik heb tot nu toe geen bijwerkingen. Ik ben 5 kilo afgevallen en voel me veel beter en ik neem nu minder gliclazide.

26-08-2020 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Behoorlijk ziek geweest van dit middel . Gaat na 6 maanden wat beter maarschalk en toe nogmisselijk

11-08-2020 | Man | 68
FABRIK. MENARINI BENELUX. 5 X METFORMAX/UNA DIAMICRON PER DAG

Forxiga

11-08-2020 | Man | 68
dapagliflozine
Diabetes type 2
werkt goed; minder metformax; wel pijn rug en benen extra, maar tevreden met dit geneesmiddel, heb diabetische polyneuropathie vrij erg

11-08-2020 | Vrouw | 66
Prediabetes
Door andere medicatie voor vaatproblemen diabetes 2 gekregen volgens arts, bloedsuiker rond de 7.0 Twee jaar doodziek geweest van de metformine, volgens arts onzin door lage dosering, maar werd steeds zieker. Hele dikke buik, kortademig, vocht vast, zeer veel gasvorming en winden laten daardoor incontinent vvan ontlasting. Ik ben gestopt en voel mij nu 2 weken later veel [lees meer...]beter. Niet benauwd meer, met hulp van probiotica geen darmproblemen meer en 2 kilo vocht kwijt. Bloedsuiker blijft gewoon tussen 6-en 7, voor mij die troep niet meer.

03-08-2020 | Vrouw | 74
Diabetes type 2
Neem 3 x daags metformine 850 en dat al jaren. Nu is paar mnd terug mijn dosis verhoogd omdat mijn suiker gin schommelen. Kreeg eerst glizaride maar daar kwam ik in 2 weken 5 kg bij en veel hoofdpijn. Ik slikt al 2 x daags metformine 850 en dat werd nu 3 x daags . Vanaf die tijd heb ik veel last van diaree. De praktijk ondersteune die ik had is met pensioen gegaan en heb n[lees meer...]u een andere en die zegt doodleuk aan de telefoon dat al die controles niet nodig zijn. Mijn nierfunctie is niet goed en heb veel klachten over de bijwerkingen. Heb na de verandering van de medicijnen geen controle meer gehad vanaf dec 2019. Is niet nodig zegt ze. Heb kontakt opgenomen met de huisarts en die zou doorgeven dat ze mij moest bellen. Dat was vorige weeg maar nog niks gehoord. Wil ze niet meewerken ga ik veranderen van huisarts want dit is niet meer normaal.

02-08-2020 | Vrouw | 65
semaglutide
Vanaf maart 2020 begonnen met Ozympic. Na 2 weken begon de misselijkheid en eetlust verdween. Maandag prikken, donderdag ziek. Nu ruim 4 maanden verder 13kg afgevallen en bloedsuikerwaarde 5.9!!!. Zit nu dosering 0,5, zat op 1,00. Op advies van dokter gezakt vanwege maagklachten. Ik gebruik 2 x 1000 metfotmine. Met Glicazide moest ik gelijk stoppen toen ik met Ozympic bego[lees meer...]n. Twijfel heel erg of ik hiermee moet doorgaan omdat ik mij lang niet 100% goed voel. Maar met de waarde en gewicht ben ik heel blij mee.

26-07-2020 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
Een paar opmerkingen over Oxempic na gebruik van 10 weken: .Hoewel er steeds naar gevraagd wordt ben ik niet misselijk. Wel heb ik veelvuldig de hik. .Over het geheel genomen ben ik veel opgeruimder en heb ik meer 'levensvreugde' dan voorheen. Waar ik aan het begin van dit jaar steeds verder versomberde is mijn levenszin steeds verder opgeklaard. .Opmerkelijk is dat ik[lees meer...] de geur van rauw vlees werkelijk walgelijk ben gaan vinden. Behalve een plakje op mijn boterham hoef ik niet meer zonodig, zonder dat ik een vegetariër ben geworden. Ik vind het gewoon niet lekker. Ook gebakken vis hoef ik niet meer, terwijl een haring prima is. .Langzaam maar zeker heb ik aanzienlijk minder dorst en loop ik niet meer overal naar toe met een flesje water. .Nu, na tien weken, begin ik meer te eten. En begin weer 'hongergevoel' te ervaren. En moet ik weer aan mijn dieet denken. Ondertussen ben ik in tien weken zeven kilo afgevallen. Dat is mooi meegenomen.

24-07-2020 | Man | 79
Diabetes type 2
Gewichtstoename door gebruik insluline , dit geminderd door ook Jard. in te nemen . Had weinig tot geen effect op de bloedsuikerwaarden, kreeg aanzienlijke bijwerkingen, soms zeer pijnlijk. Gestopt met Jard. en insuline weer iets verhoogd, waarden nu op goed tot redelijk niveau.

15-07-2020 | Man | 57
Afslanken - overgewicht
Heb diabetes type II - Woog 151 kg nu 141 kg - totaal geen bijwerking - ik spuit ook minder insuline - eigenlijk alleen nog voor her slapen gaan en als ik me niet lekker voel wanner het te hoog staat af en toe - regelt het suiker - plas wel veel - drink meer water - plas meer - je plas ruikt er wel zwaar van - is het afgebroken vet of een proteïne geur - om de 1,5 twee u[lees meer...]ur - plas een dikkere straal dan eerst - wil niet stoppen - voor mij een wondermiddel - zou er nu een moord voor plegen als ze het mij af zouden nemen!

14-07-2020 | Man | 78
Apneu
Ik ben suikerpatient, en heb abneu.

Victoza

09-07-2020 | Man | 63
liraglutide
Diabetes type 2
Zeer tevreden. Bijkomstiheid. Ben nu al 45 kilo afgevallen.

08-07-2020 | Vrouw | 24
Diabetes type 2
Sinds Feb. Diagnose type 2 gekregen. Diabetes is een familie kwaaltje. type 1 komt al enige generaties voor in de familie. medicatie werkte eerst heel goed, maar werking begint heel langzaam af te nemen, desondanks dat mijn leefstijl omgegooit is en bijna 10 kg Ben afgevallen. Glucosewaardes is wel lager dan voorheen. (Vooral door mijn nieuwe leefstijl). Gehoord van ve[lees meer...]rpleegkundige dat ik kans op LADA heb (2 generaties terug ook het geval geweest, maar deze type bestond toen niet).

06-07-2020 | Vrouw | 45
Diabetes type 2
Ik merk op dit moment weinig effect maar we zitten in de opbouw. Ik heb geen bijwerkingen en dat is fijn

26-06-2020 | Man | 63
empagliflozine
Heb pijn in het bekken ... vooral s'nachtst niet kunnen slapen van de pijn .... pijnstillers helpen niet of nauwelijks... ik eens proberen te stoppen of dat helpt .... suikerspiegel is s'morgens 4 dus is het proberen waard

23-06-2020 | Vrouw | 59
Suikerziekte (type 2)
Het is kanker verwekkend niet gebruiken mensen krijgen alvleesklier ontsteking en kan omslaan in kanker!!!!

21-06-2020 | Man | 49
semaglutide
Ik gebruik al mijn 2e spuit op maximale hoeveelheid. Ondertussen ben ik wel al een maand thuis geweest. Problemen voor mijn dieet vol te houden. Klachten zijn geleidelijk aan omhoog gekomen. Zelfs naar dr. van wacht moeten gaan. En moest dan covit 19 test afleggen. Arts in de kliniek gaf mij dan pilletjes mee om eten beter te verteren. Binnekort naar arts om meer info.

17-06-2020 | Man | 68
FORXIGA IS BETER.

Forxiga

17-06-2020 | Man | 68
dapagliflozine
Diabetes type 2
ben veel beter met dit product, minder metformax, ben nu gelukkiger, nam anders viermaal per dag metformax 850 mg en tweemaal una-diamicron ook, neem ook Lyrica voor diab. polyneuropathie

10-06-2020 | Man | 67
Diabetes type 2
af en toe diarree, vochtvacthouden, benauwdheid

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5189)
Anticonceptie - overig (3789)
Cholesterol (2905)
Depressie - antidepressiva overig (2738)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2372)
Pijn - morfine-achtigen (2216)
ADHD - psychostimulantia (2087)
Pijn (1999)
Verslavingsziekten (1963)
Bloeddruk - betablokkers (1693)
Maagzuur - protonpompremmers (1571)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1528)
Anticonceptie - eenfase (1397)
Angststoornissen (1226)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1170)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1141)
Depressie - antidepressiva TCA (1046)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (968)