categorie

Hooikoorts Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Allergie

18-06-2019

Semprex (acrivastine)
Hooikoorts

Indien nodig mag je 3 capsules per dag tegen hooikoorts. Over het algemeen heb ik aan 1 capsule voldoende. Zeer effectief dus.
09-06-2019

Hooikoorts

sedert enkele maanden zware last van allergieen , had al enkele jaren vaak last van jeukende ogen en verstopte neus maar op korte tijd veel heviger geworden dus laten testen . blijkbaar dus allergisch aan pollen en honden ( ik heb er vier en ze gaan niet weg ) de eerste twee pilletjes deden niets en dan heeft de apotheek mij deze gegeven . ik sliep voor het eerst weer door[lees meer...] en neus was redelijk open , het hielp half . wel werd ik s morgens heel moeilijk wakker en ook durende de dag heel moe en veel spierpijn . ook veel problemen met lage bloeddruk . ik ben chronishe pijnpatiente ( zenuwpijnen na operaties ) en ook werd ik 3 weken geleden weer geopereerd ( schildklier verwijderd ) . de laatste dagen zo moe dat ik niet meer van men zetel afkon en ook mijn ogen heel moeilijk openhouden . ik ben dan gisteren gaan kijken op deze site en mijn ogen gingen wel open . blijkbaar een heel aantal mensen die dezelfde klachten hebben . gisteren zonder pil gaan slapen , enkel de neus uitgespoeld en redelijke goed geslapen , ik heb nu dokter vogel tabletten besteld want meestal men ik goed met natuurlijke produkten . ik voel mij al iets beter dan gisteren maar t is natuurlijk nog maar een dag
07-06-2019

Hooikoorts

De hooikoorts symptomen zijn weg, dat was het enige positieve. Het is echt rotspul. Extreme vermoeidheid en stemmingswisselingen. Na 12 uur slaap nog vermoeid. Geen energie, geen incasseringsvermogen voor wat dan ook. Huilbuien en te neer geslagen. Neem dit echt nooit meer.
06-06-2019

Hooikoorts

Na veel middelen te hebben geprobeerd die matig hielpen of vervelende bijwerkingen hadden, dit middel met weinig verwachtingen genomen. Echter tot mijn verbazing waren alle klachten in no-time verdwenen en kan ik tot op heden geen enkele bijwerking ontdekken. Top!!!
01-06-2019

Hooikoorts

Ik gebruikte al jaren levocetirizine voor hooikoorts, dat elk jaar minder leek te doen. Het niezen is nog tot daar aan toe, maar die jeukende ogen dag en nacht en vooral snacht een jeukend verhemelte. Druppelen met livocab hielp ook niet.Het werd zo erg dat ik de huisarts ben gaan belagen, ik moest een ander middel hebben. Zij vond het duidelijk geen kansrijke missie maar[lees meer...] schreef me toch een ander middel, Desloratadine 5 mg, voor. Binnen 2 uur waren ALLE klachten verdwenen. Hiep hiep hoera. Dat beetje dufheid heb ik er graag voor over, zonder deze medicijnen kan ik niet eens naar buiten.
01-06-2019

Hooikoorts

Dit middel heeft me gered. Ik gebruikte al jaren levocetirizine voor hooikoorts, dat elk jaar minder leek te doen. Het niezen is nog tot daar aan toe, maar die jeukende ogen dag en nacht en vooral snacht een jeukend verhemelte. Druppelen met livocab hielp ook niet.Het werd zo erg dat ik de huisarts ben gaan belagen, ik moest een ander middel hebben. Zij vond het duidelijk [lees meer...]geen kansrijke missie maar schreef me toch dit middel voor. Binnen 2 uur waren ALLE klachten verdwenen. Hiep hiep hoera. Dat beetje dufheid heb ik er graag voor over, zonder deze medicijnen kan ik niet eens naar buiten.
28-05-2019

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Werkt voor geen meter word niet suf en slaap nog steeds niet plus paniekaanvallen
21-05-2019

Hooikoorts

Werkte niet optimaal tegen de hooikoorts, klachten werden wel iets minder maar hielp niet echt. Erger was de vermoeidheid, lusteloosheid. Echt geen energie meer. Leek wel op een depressie. Gestopt met dit middel en na 2 3 dagen weer de oude. Eerst merk sandoz gebruikt ook toen bijwerkingen maar lang niet zo erg als bij het merk focus
18-05-2019

Cetirizine Tabletten (cetirizine)
Allergie

Na het 7e tabletje werd ik smorgens wakker met een gezwollen linkerzijde van mijn gezicht. Flinke zwelling ter hoogte van mijn jukbeen en huiduitslag op beide jukbeenderen, bultjes en vlekken, roodheid. Na stoppen met Cetirizine nam de zwelling langzaam af binnen een dag of 4. De huiduitslag veranderde in een huid die leek op schuurpapier, hard en rood. 4 dagen na stoppen[lees meer...] met de medicatie is dit nog aanwezig. Buiten de vervelende bijwerkingen hielp het middel mij ook helemaal niet tegen een constante waterige loopneus.
14-05-2019

Mizollen (mizolastine)

14-05-2019

Hooikoorts

Ik gebruikte dit medicijn een maand, Werd meteen duizelig,dit duurde hele dag door ,misselijk hele dag door ,doodmoe ,me helemaal uitgeput voelen .kon amper nog iets doen of ik was al uitgeput. spierpijn overal ,stramme spieren en zelfs een soort reumatische klachten in me gewrichten kreeg ik ervan. Ik kon ook niet meer normaal slapen ,voelde me opgejaagd. Toen ik erm[lees meer...]ee stopte ging het meteen beter,voelde die dag met stoppen me langzamerhand opknappen,fitter voelen ,het gevoel hebben hehe me energie komt weer terug. De spierpijn verdween ook en de reumatische klachten in me gewrichten ook. Logisch het medicijn verdwijnt dan uit je lichaam . De dag erna voelde ik me weer gezond ,dus dit medicijn is echt vergif voor me lichaam geweest, Wat voor troep ik geslikt heb is me nu nog een raadsel?. Heb echt het idee als ik door gegaan was ermee, ik was dood gegaan eraan ,als de bijwerkingen zo erg zijn je normale leven gaat hierdoor eraan. En je zelfs reumatische klachten gaat ontwikkelen in je gewrichten. Maar als je dokter huisarts belt bestaat dit alles niet,en word je als leugenaar bestempelt wat me heel boos maakt. Gelukkig lees ik hier nog meer slechte ervaringen met dit medicijn ,dat ik dus niet de enigste ben. Dus ben blijk ik kan me ervaring met dit slechte medicijn delen hier.
13-05-2019

Emesafene (meclozine/pyridoxine)
Zwangerschap

Ik was zwanger van een tweeling en continue misselijk. 3x per dag een zetpil hielp de ergste randjes er vanaf halen maar het is nooit 'over' geweest bij gebruik hiervan. Werking bij mij ongeveer 6 1/2 uur per zetpil, daarna nog 1,5u bikkelen totdat de volgende mocht. Vanaf week 16 van ene op de andere dag niet meer misselijk en ben uiteraard gestopt.
12-05-2019

Tavegil (clemastine)

In de nacht opgezwollen gezicht nek armen. Gigantische jeuk pijn branderig. Uitslag waar vicht uit komt. Dokters staan voor een raadsel vandaag beginnen met 2 tabletten per dg. Ze zeiden dt de klachten van jeuk meteen moeten verdwijnen, maar het is nog net zo erg al dan niet erger. Waarschijnlijk dus geen allergie maar iets anders.
07-05-2019

Hooikoorts

Sinds begin 2018 gestart met Levocetirizine, omdat soms wisselen van hooikoortspil blijkbaar nodig is om het werkzaam te houden tegen de kwaal. Dus van alles al gehad en geprobeerd, acupunctuur, medical taping, kruiden, verschillende pillen. In 2018 heeft de levocetirizine prima gewerkt! Nu in feb 2019 weer gestart met de pillen en dit jaar alweer minder effectief tegen [lees meer...]hooikoorts. De klachten worden maar deels onderdrukt. Er is alleen 1 gevaarlijke zware bijwerking en dat is bizarre vermoeidheid. Ik ben absoluut niet wakker te krijgen in de ochtend, slaap steevast door alle wekkers heen. Sta elke dag uitgeput/vermoeid op en heb regelmatig een plotselinge opkomende wegtrekker in de auto naar werk. Levensgevaarlijk, waarvoor ik ook meteen stop en voor bijslaap. Het heeft negatief effect op mijn gehele dag en gesteldheid. Geen zin, puf, energie om nog iets leuks te ondernemen na werk. Of gewoon om te sporten. Alles wat mensen van je vragen, kost eigenlijk te veel van je. En je zegt alle leuke dingen af, omdat je gewoonweg niet meer kan.
27-04-2019

Emesafene (meclozine/pyridoxine)
Misselijkheid

Vanaf week 6 van mijn zwangerschap bijna 24/7 misselijk en regelmatig overgeven. Vanaf week 13 werd dit alleen nog maar erger. In week 14 huisarts gebeld en emesafene voorgeschreven gekregen. 1 tablet voor het slapen gaan werkte perfect! De misselijkheid was niet volledig over (kwam zo rond de middag, als het medicijn uit begon te werken, weer wat terug) maar vele malen mi[lees meer...]nder en ik heb geen enkele keer meer overgegeven. Geen bijwerkingen ervaren. Nu bijna 16 weken zwanger en weer gestopt met de emesafene en tot nu toe voel ik me gelukkig prima.
25-04-2019

Aerius (desloratadine)
Allergische reactie

Vanwege een allergische reactie op kaneel, cacao en banaan nam ik Aerius. Na inname verdwenen de klachten (jeuk, galbulten) binnen 20 minuten. Zeer tevreden over Aerius. Helaas werd Aerius vervangen door Desloratadine. Ook effectief maar minder naar mijn gevoel. Geen bijwerkingen bij beide middelen.
25-04-2019

Allergische reactie

Ik gebruik al jaren Desloratadine 5mg vanwege allergische reactie op kaneel, cacao en banaan. Ik krijg, nadat ik één van deze toch binnenkrijg, mega jeuk over mijn lichaam. Het lijkt net of er mieren onder mijn huid lopen en krabbelen helpt niet. Als ik geen tablet neem wordt het zo heftig en ontstaan er grote galbulten. Voorheen gebruikte ik Aerius. Deze werd vervangen do[lees meer...]or Desloratadine. Ik heb het idee dat Aerius sneller werkte en beter dan de Desloratadine. Maar ik ben tevreden en neem Desloratadine alleen indien nodig. Kaneel en cacao word in veel gerechten verwerkt en ook in kruiden (kerrie etc). Veel etiketten lezen maar helaas staat niet overal op wat erin zit. Dus dan een Desloratadine.
24-04-2019

Fenistil (dimetindeen)
Koortslip

Jammer dat dit middel niet meer te krijgen is. Ik reageerde het best op penciclovir ipv aciclovir. Waarom dit niet meer te krijgen is krijg ik niet duidelijk.
23-04-2019

Xyzal (levocetirizine)
Netelroos

Toen ik last kreeg van dermografie en geen enkele behandeling helpte merkte ik dat xyzall de symptomen (jeuk, roodheid,)) wel tegenhield. Ik heb het 7 jaar kunnen gebruiken zonder problemen en deze week zijn alle symptomen teruggekomen en werkt er geen enkele dosis xyzall nog jammer genoeg, heb wel een paar bijwerkingen ervaren (moeheid, leegheid, depressie, sterke afhanke[lees meer...]lijkheid van het medicijn)
20-04-2019

Cetirizine Tabletten (cetirizine)
Hooikoorts

Ik lees dat levocetirizine minder bijwerkingen geeft en dat ervaar ik ook zo maar de effectiviteit is bij mij nihil. Cetirizine maakt mij inderdaad slaperig maar werkt bij mij beter. Het werkt direct en langduriger. Ik heb al sinds mijn 8ste hooikoorts. Ik heb sinds mijn jeugd van alles geprobeerd. Homeopatisch tot aan prikken. Maar ieder jaar hoopte ik weer dat ik mij a[lees meer...]lles verbeeld had totdat het voorjaar aanbrak. Een paar jaar geleden getest en helaas voor alle pollen, bomen en grassen ben ik allergisch .
20-04-2019

Hooikoorts

Ik lees dat levocetirizine minder bijwerkingen geeft en dat ervaar ik ook zo maar de effectiviteit is bij mij nihil. Cetirizine maakt mij inderdaad slaperig maar werkt bij mij beter. Het werkt direct en langduriger. Ik heb al sinds mijn 8ste hooikoorts. Ik heb sinds mijn jeugd van alles geprobeerd. Homeopatisch tot aan prikken. Maar ieder jaar hoopte ik weer dat ik mij a[lees meer...]lles verbeeld had totdat het voorjaar aanbrak. Een paar jaar geleden getest en helaas ben allergisch voor alle pollen, bomen en grassen.
18-04-2019

Allergie

Ik heb zelf een hele zware vorm van allerlei allergische reacties en heb hierdoor ook veel medicijnen moeten uit proberen. Van hele milde medicijnen tot zware. Hieruit is gebleken dat dit medicijn enorm werkt en gebruik ik het nu ook precies 4 jaar al. In het begin was ik heel suf maar dat ging snel weg. Echt een aanrader als je last hebt van enorme allergieën
17-04-2019

Semprex (acrivastine)

13-04-2019

Jeuk

Ik heb deze medicijnen gekregen om jeuk aan handen en voeten tegen te gaan. Deze medicijnen heb ik nu 10 dagen gebruikt maar ben er nu mee gestopt. Kreeg er een erg rood gezicht van en vreselijke maagpijn en voelde mij erg benauwd ,tevens werd ik er vreselijk gejaagd door net of ik heel erg zenuwachtig was de hele dag . Ook was ik heel erg duizelig net of ik scheel keek[lees meer...] ,na 1 dag stoppen voel ik mij al veel beter .

Fexofenadine (fexofenadine)
Hooikoorts

ik heb al 50 jaar hooikoorts, dit middel helpt hoewel in heftige tijden zoals nu het niet afdoende is

Hooikoorts

Ik slik dit medicijn al jaren tijdens de hooikoortsperiode. Ik heb ook al jaren last van onverklaarbare vermoeidheid. Dit jaar viel het mij op dat het begon na het innemen van mijn eerste pilletje. Ik slaap dan 12-14 uur en ben nog moe... Ik heb geen energie om op te staan. Ik kan mij ook niet concentreren en alles kost teveel energie. Ik denk dat ik liever kapot ga van de[lees meer...] hooikoorts, dan dat ik mij zo moe voel! Ik stop ermee.

Hooikoorts

Gebruik dit medicijn al enkele jaren tegen hooikoorts en is voor mij het meest effectief tegen de allergie. De bijwerkingen zijn helaas wat minder prettig. Vooral als het een warme droge dag is met veel pollen merk je dat je heel erg vermoeid raakt. Soms zo heftig dat je het liefst de hele dag op bed blijft liggen.
08-04-2019

Hooikoorts

NIETS hielp me ,en dacht nu iets gevonden te hebben wat wel effect had. De hooikoorts word er door onderdrukt ,dat klopt ,maar ben in de dag erg moe ( hoofdpijn ) en voel me somber . Droom meer ,nuik deze medicatie gebruik.
02-04-2019

Fexofenadine (fexofenadine)
Hooikoorts

Na verschillende soorten tabletten te hebben gebruikt kwam ik uit bij deze. De Fexofenadine heeft nauwelijks bijwerkingen bij mij. De andere medicijnen hadden oa als bijwerking dat ik extreem vermoeid was, zelfs al slikte ik de tabletten voor de nacht in. Op dit moment is het voorjaar goed losgebarsten in NL en krijg ik meer hooikoortsklachten die niet voldoende afnemen me[lees meer...]t de medicatie waardoor ik soms 2 tabletten per dag inneem (wat niet mag maar ja....) Het is een tijdelijk probleem weet ik uit ervaring, nu alles in de natuur is losgebarsten reageert mijn lijf daarop en krijg ik het niet onder controle met 1 pil. Ik gebruik daarnaast nog Livocab oogdruppels en heb gevraagd om een neusspray van de HA, welke dat wordt hoor ik morgen. Hopelijk kom ik op deze manier het voorjaar door en kalmeert het allemaal een beetje en kan ik weer beter ademhalen want ook mijn longen hebben last van de pollen. Ik ben kortademig en ademhalen gaat soms wat moeizamer. Dit is ook een tijdelijke klacht, het neemt weer af in de komende weken.
01-04-2019

Hooikoorts

ik heb sinds 15 jaar last van hooikoorts, heb al meerdere soorten antihistaminica gebruikt maar steeds moet ik na een aantal jaar overstappen op een ander medicijn omdat het huidige medicijn dan niet meer helpt. Ik gebruik de tabletten elke dag maar ervaar nog steeds heel veel hooikoortsklachten.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4661)
Anticonceptie - overig (3446)
Cholesterol (2719)
Depressie - antidepressiva overig (2514)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2151)
Pijn - morfine-achtigen (2054)
Pijn (1855)
Verslavingsziekten (1767)
ADHD - psychostimulantia (1726)
Bloeddruk - betablokkers (1558)
Maagzuur - protonpompremmers (1480)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1042)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1023)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (903)