categorie

Hooikoorts Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Allergie

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

15-09-2020 | Man | 52
promethazine
Promethazine zou ook voor minder onrust moeten zorgen in je hoofd. Dit is ook de reden dat ik dit middel, overigens op mijn eigen verzoek, voorgeschreven heb gekregen. Promethazine zorgt bij mij voor een forse gewichtstoename. Ik weeg inmiddels zo'n 20 kg te zwaar ! Dit wordt ook erkend door mijn apotheker, huisarts en psychiater.

10-09-2020 | Vrouw | 52
Allergie
Gebruik nu al 3 jaar de Lidl tabletten naar volle tevredenheid zonder al teveel bijwerkingen. Gebruik bij jeuk in de oren, ogen en keel icm pijn in de keel. Dit laatste verdwijnt een 10 minuten na een halve tablet. Gebruik: het hele jaar door enkel wanneer nodig een halve tablet. Begin dit jaar ook de cetrizine tabletten via de huisarts geprobeerd via de apotheek maar[lees meer...] dit veroorzaakte aanhoudende hoofdpijn. Duurde paar dagen voordat het verband met de pillen bekend was. Nu weer terug naar tabletten bij de Lidl en overgestapt naar kruidvat omdat ze al 4 maanden niet leverbaar zijn bij de Lidl.

04-09-2020 | Vrouw | 60
Allergie
Werkt van geen meter. Maar slik het onder het mom van Baat het niet... Alleen terfenadine hielp

24-08-2020 | Man | 54
loratadine
Na enkele dagen gebruik kreeg ik last van ernstige slapeloosheid en onrustig nerveus gevoel,ik nam allerfre ter bestrijding jeuk ,pijn muggenbult met allergische reactie, voor mij totaal ongeschikt

22-08-2020 | Vrouw | 46
Allergie
Ik slik al jaren elke dag, het hele jaar door, een tablet levocetirizine tegen allergische klachten. Dit werkt bij mij erg goed. Als ik nooit een tablet oversla, heb ik eigenlijk nauwelijks allergische klachten. Zonder dit medicijn heb ik veel last van rode, jeukende ogen, en jeuk in de keel en aan het gehemelte, en niesen. Maar o wee als ik een keer een dag een tablet ver[lees meer...]geet, dan is blijkbaar meteen de hele balans zoek. Ook al neem ik de tabletten daarna weer gewoon, toch duurt het dan nog een aantal dagen voordat ik weer helemaal zonder klachten ben. Wel las ik een keer dat vermoeidheid een bijwerking kan zijn van dit medicijn en ik realiseerde me dat ik ook overdag vaak echt moest vechten tegen de slaap, ook als ik die nacht goed geslapen had. Omdat ik mijn tablet altijd ‘s morgens innam, besloot ik deze ‘s avonds te gaan innemen; immers, als ik maar gewoon zorg dat ik elke 24 uur een tablet neem, ben ik doorlopend allergieklachtenvrij, dus het tijdstip van innemen maakt voor de effectiviteit voor mij niet uit. En dat ‘s avonds innemen heeft echt goed geholpen tegen overdag moe zijn. Ik ben laatst een keer weer teruggegaan naar ‘s morgens innemen, maar de vermoeidheidsklachten waren meteen weer elke dag terug overdag, dus na een dag of drie ben ik toch weer naar de avond gegaan. Het moe zijn overdag was toen weer weg.

Emesafene

21-08-2020 | Vrouw | 28
meclozine/pyridoxine
Zwangerschap
Vanaf week 6 was ik de hele dag door misselijk en na 1 week begon in ook met overgeven. Ik voelde me zo down en ben naar de huisarts gegaan. In eerste instantie kreeg ik te horen dat het erbij hoort en kreeg ik geen medicijnen. 1 week later trok ik het niet meer en toen heb ik 2x daags emasefene gekregen. Nou wat een verademing!! Misselijkheid was meteen weg en ik kon weer[lees meer...] wat eten en voelde me stukke beter. Het helpt echt goed! Je niet zomaar laten wegsturen en genoegen nemen dat die klachten er maar bij horen.

11-08-2020 | Vrouw | 51
Hooikoorts
Hooikoorts met door de benauwdheid als stressreactie oplaaien pseuriasis. Door deze medicatie zijn klachten afgenomen.

08-08-2020 | Vrouw | 26
Allergische reactie
Ik heb tweemaal mysterieuze allergische reacties gehad waardoor één ooglid en een kant van mij gezicht dik waren en ik kreeg ook lichte uitslag op mijn gezicht, armen, borst, buik, handen en voeten. De medicatie werkt best langzaam, zo langzaam dat ik niet echt weet of het wat deed. Pas na 3 dagen ongeveer waren de symptomen weg. Maar door de medicatie kreeg ik last van mi[lees meer...]jn ogen, ze voelen super heet aan, droog en jeukerig. Hierdoor verminderden mijn zicht. Ik werd ook erg moe van de pillen en dit beïnvloedde mijn dagelijkse leven en werk.

Kestine

07-08-2020 | Vrouw | 50
ebastine
Allergie
Ik heb een ernstige vorm van allergie voor huisstofmijt. Kestine verminderd dusdanig mijn klachten dat ik normaal kan functioneren. Af en toe breekt toch mijn allergie door maar dat is goed op te vangen. Omdat het wel vermoeidheid geeft neem ik mijn Kestine in de avond in.

05-08-2020 | Vrouw | 58
Netelroos
Ik heb sinds vorig jaar netelroos, ook testen gehad waar eigenlijk niks uit kwam voedselmix was t enige vindt dat dan maares uit te zoeken. Heb geen bijwerkingen van dit medicijn maar denk dat ik ze nu dagelijks in ga nemen, Zodra ik een tijdje niks gebruik zit ik er weer onder pfffff niet leuk meer, zou verder niet weten wat ik verder moet doen aan deze vreselijke k[lees meer...]waal.

29-07-2020 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Ik neem hem ‘s avonds in voor het slapen gaan. En dan heb ik vrijwel direct geen last meer van loopneus, tranende / jeukende ogen en niesbuien. Voor mij dus het ideale middel tegen deze klachten. Ik ervaar niet de door anderen genoemde dufheid.

21-07-2020 | Man | 31
Allergie
Werkt redelijk goed, heb er nooit problemen mee tijdens hooikoorts , wordt er zelfs niet moe van. De mensen die hier bijwerkingen van krijgen zouden zich beter op meerdere dingen laten testen.

06-07-2020 | Vrouw | 46
Hooikoorts
Een paar jaar geleden gebruikt en vrij snel gestopt ivm vermoeidheidsklachten. Nu door COVID toch weer begonnen, hoe weet ik anders of ik hooikoorts heb of besmet ben met COVID. Tip van collega was om in te nemen voor het slapen gaan. Al een paar perfecte maanden gehad, nies nu nagenoeg nooit meer, voel me fit en helemaal prima. Van hooikoorts werd ik echt ziek inclusief [lees meer...]koorts, nu voel ik me beter dan afgelopen jaren hiervoor.

Reactine

30-06-2020 | Man | 59
Allergie
Gebruik het nu twee weken en heb me sinds maandag voor de 2e dag ziek gemeld. Ik ben zo zwaar uitgeput dat ik dacht "gohh ik ga me wel snel oud voelen :)". Bovendien dikke ogen en stemmingswisseling. Ben maar in de bijsluiter gaan lezen, omdat ik weet dat sommige medicijnen je moe maken... En schrok bij wat ik daar lees. Ik stop per direct met dit medicijn en stap over op [lees meer...]flexotine (of zoiets) die hielpen mij vorige keer heel veel beter...

30-06-2020 | Man | 64
Netelroos
Ik heb inmiddels 2 jaar last van netelroos en het is geleidelijk verergerd. Ik gebruik dit middel nu 2mnd 1x per dag en het helpt een beetje. Ik slaap nu redelijk door s nachts. Tich houd ik last van bijwerkingen. Oprispingen en een vervelend gevoel in de maagstreek. Ik neem het nu voor het avondeten en dan voelt het beter. Toch niet echt tevreden dus ga weer contact opne[lees meer...]men met de arts.

26-06-2020 | Vrouw | 49
Netelroos
Desloratadine gehad van de huisarts voor mijn netelroos die al weken aanhoudt. Heel vervelend, die jeuk en die rode gloeiende bulten en plekken. Het middel helpt totaal niet. Geen enkele verbetering. Nu ik eerdere reacties lees waarin onder meer een vervelende hoofdpijn wordt genoemd vraag ik me af of mijn hoofdpijn ook niet daarvan komt. Ook lees ik dat de Aurobindo ver[lees meer...]sie minder lijkt te werken? Ik stop met dit middel.

24-06-2020 | Man | 44

09-06-2020 | Man | 43
Hooikoorts
Al vanaf de middelbare school had ik regelmatig rode, branderige ogen, maar nooit aan hooikoorts gedacht. Ik weet het zelf aan de TL-verlichting, want het was altijd op school. Pas in 2009 (ik was toen 33), toen ik op een mobiele torenkraan ging werken, kon ik ineens 's morgens mijn ogen niet meer openhouden. Het leek alsof ik heel slaperig was, zo'n gevoel was het. Maar i[lees meer...]k was gewoon om 5 uur opgestaan en onderweg naar het werk. Toch maar omgekeerd en naar de huisarts. Die zei resoluut: 'graspollen-allergie, want dat heb ik zelf ook'. Toen kreeg ik neusspray mee. Echter kreeg ik daar vaak een bloedneus door en dat kon wel anderhalf uur duren voor dat ophield (werken was dan onmogelijk). Na een andere spray overgestapt op oogdruppels. Maar dat werkte ook niet, want veel werk was in de bouw en niet altijd was een toilet of ook maar stromend water beschikbaar en eenmaal pijnlijke ogen, kon ik onmogelijk nog druppelen. Uiteindelijk uitgekomen bij Cetirizine (en 's morgens een boterham met honing van een plaatselijk bijenvolk, levende pissebed eten hielp ook niet), maar daar word ik dikker van en bovenal behoorlijk moe. Maar het is kwaad met kwaad bestrijden; zonder medicatie kan ik niet, maar het best werkzame middel veroorzaakt vermoeidheid. Ik neem het 's morgens bij het ontbijt en als ik veel moet rijden en ik voel dat het begint uit te werken, neem ik er nog eentje. Maar dat is bij hoge uitzondering, want dan kan ik haast van parkeerplaats naar parkeerplaats rijden om een kwartiertje de ogen dicht te doen. Alleen....doe ik het niet, ben ik er welhaast zeker van dat ik me ziek kan melden en de volgende dag thuis zit met de gordijnen dicht, omdat mijn ogen dan overgevoelig zijn voor licht....

08-06-2020 | Vrouw | 51
Hooikoorts
Helpt tegen niesen en een loopneus en oogklachten als gevolg van hooikoorts. Het houdt mijn neus droog en jeukvrij. Totaal geen bijwerkingen.

07-06-2020 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Door hoesten, loopneus en benauwdheid dit middel voorgeschreven door huisarts. Het werkte wel maar nog wel licht benauwd en hoesten. Na een maand gebruik pijn in rechterzij. Steken in achterhoofd en krampscheuten in nekspieren. Snel geïrriteerd naar de kinderen toe. Nu stop ik maar mee en kijken of klachten afnemen.

Reactine

03-06-2020 | Man | 29
Hooikoorts
Ik heb het medicijn nu een paar dagen. Na inname van het eerste tablet waren de klachten door hooikoorts flink verminderd, maar ik was zwaar vermoeid. Een gezonde jongen van 29 jaar en in het weekend om 1400 uur naar bed moeten want er zit geen fut meer in. Fijn dat het tegen hooikoorts helpt maar ik zou geen tweede pilletje meer nemen. De dag erna waren de hooikoor[lees meer...]tsklachten dusdanig dat ik alsnog een pilletje heb genomen maar weer zwaar vermoeid. Al met al een waardeloos weekend gehad maar wel enigszins hooikoorts vrij. De rest van de pillen heb ik weggegooid.

02-06-2020 | Vrouw | 27
Hooikoorts
Ik hou niet van medicijnen en gebruik dit zowaar het kan liever niet. Mijn graspollen allergie wordt echter steeds erger en moest ook reguliere medicatie gaan gebruiken. Door mijn allergoloog werd Desloratadine van Ratiopharm voorgeschreven. Het werkt bij mij goed, maar ik word er zo moe en suf van, dat ik alsnog geen fijne tijd heb. Ik ga op zoek naar iets anders, mocht [lees meer...]iemand een aanbeveling hebben, dan hoor ik het graag.

02-06-2020 | Man | 39
Hooikoorts
Ik neem Levocetirzine tabletten voor mijn hooikoorts. Ik merk zeker dat dit medicijn de klachten onderdrukt. Jeukende ogen en neus zijn stukken minder na inname. Ook de constante loopneus wordt onderdrukt. Wat wel heel opvallend is dat ik er heel moe van wordt. Niet zozeer geestelijk, maar vooral lichamelijk. Ik heb weinig 'puf' en zodra ik ga staan merk ik dat ik duizeli[lees meer...]ngen krijg. Net of je te snel gaat staan. Betreft potentie werkt het ook niet echt bevorderlijk zeg maar... Al met al is dit wel het enige medicijn wat bij mij enigszins werkt en deze bijwerkingen neem ik dan maar voor lief. Beter dit dan totaal uitgeschakeld zijn door de hooikoorts.

02-06-2020 | Man | 64

Emesafene

31-05-2020 | Vrouw | 27
meclozine/pyridoxine
Zwangerschap
Wat een verademing om niet meer zo misselijk te zijn! Nu wel zeer vermoeid, maar dat vind ik persoonlijk beter dan die misselijkheid. Ik heb last van een droge mond, waarna ik ging kijken of dit een bijwerking kon zijn. Dit staat onder ‘zelden’. Ook heb ik krachtverlies in mijn armen en benen. Dit moet ik nog terug koppelen naar mijn HA.

Aerius

31-05-2020 | Vrouw | 18
Hooikoorts
Ik neem Aerius al een aantal jaren, sinds hooikoorts is vastgesteld. Dit helpt heel goed tegen klachten als niezen en een loopneus.

28-05-2020 | Man | 26
Allergie
Wat mij betreft topspul, gebruik het al jaren in de maand mei. rest van het jaar niet nodig. Eerst merk Ratiopharm, daarna Teva, nu Aurobindo. Het 'gevoel' dat laatst genoemde merk minder effectief is. verder heel tevreden mee, veel beter dan de zirtec. tijdens mijn allergiemaand nog wel hogere slijmproductie, maar geen opgezwollen neusklieren. Af en toe rode ogen, maar ka[lees meer...]n dat voorkomen door vaker mijn gezicht en handen te wassen. niesaanvallen terug van 10-20 x naar hooguit 3. Kan er gewoon mee tuinieren zelfs. Voor zover ik weet geen zware bijwerkingen dan hooguit lichte vermoeidheid. dit kan ook komen door directe allergische reactie.

27-05-2020 | Man | 55
Hooikoorts
Gebruik het nu al een paar jaar. Werkt heel goed, kan weer lekker naar buiten :-) De dufheid herken ik, ik viel overdag tijdens het werk gewoon in slaap... Op advies huisarts daarom voor het slapen gaan innemen. Gevolg is dat ik slaap als een roosje, en overdag geen enkele bijwerking meer ervaar. Het begint bij mij pas echt te werken na een paar dagen slikken, maar d[lees meer...]an ook vrijwel geen last meer. In extreme periodes gebruik ik ook nog prevalin spray en oogdruppels.

Fexofenadine

25-05-2020 | Man | 44
fexofenadine
Werkt na een half uur maar niet langer dan 6 uur

24-05-2020 | Vrouw | 53
Allergie
Medicijn doet niks voor mijn huismijtallergie. Ik word er alleen heel onrustig en opgejaagd van. Gelijk gestopt.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5159)
Anticonceptie - overig (3767)
Cholesterol (2899)
Depressie - antidepressiva overig (2730)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2355)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2071)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1952)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1565)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1525)
Anticonceptie - eenfase (1392)
Angststoornissen (1215)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1160)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1137)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)