categorie

Hooikoorts Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Allergie

20-08-2019

Semprex (acrivastine)
Allergie

Ik heb zelf last van netelroos & hooikoorts (hele jaar door), heb hiervoor tabletten gekregen die na 6 maanden geen effect meer had op mijn allergie. Hierna overgegaan naar Semprex, wat ik dagelijks 3x per dag moest gaan gebruiken. Er is zelfs een tijd geweest dat ik de dosering moest verhogen naar 5x per dag van mijn arts. Dat heeft niet zo lang geduurd, ben het daarna oo[lees meer...]k gaan afbouwen naar 2x per dag. Ik gebruik het middels al meer dan 5 jaar. Echter ben ik afgelopen jaar na mijn vakantie erachter gekomen wat voor bijwerkingen Semprex heeft. Als dagelijkse gebruiker, zal je natuurlijk niet zoveel van de bijwerkingen merken. Maar als je gedurende tijd stopt en dan weer begint, dan zie je wat het verschil is. Ik zelf heb enorme last gehad van haaruitval en hartkloppingen.
17-08-2019

Fenistil (dimetindeen)

Muggen, steekgespuis, en horenaar... Is te verkrijgen (GELUKKIG!!!!) In Italië. Benen en armen lekgestoken, gek van de jeuk... Ideaal, ook toen ik in mijn been door een horenaar gestoken werd. Leek wel in brand te staan... Ideaal... Schijnt in Duitsland en België, ook nog te verkrijgen te zijn..
06-08-2019

Hooikoorts

3 jaar geleden gestart tijdens hooikoortsseizoenen met cetirizine, met succes Tussendoor stoppen als hooikoortseizoen voorbij was, leverde geen problemen op Na 3 jaar overgestapt naar homeopatische oogdruppels en gestopt met cetirizine 2 dgn na stoppen kreeg ik jeuk over het gehele lichaam zonder uitslag Collega kwam met bijwerking jeuk na staken cetirizine Na inname [lees meer...]10mg tabler, verdween de jeuk binnen 2 uur Korte tijd weer doorgebruikt, daarna wederom gestopt En weer na 2/3 dgn flinke jeuk Neem nu bij toename jeuk 1 tablet in en probeer het zo steeds langer uit te stellen tot ik er hopelijk helemaal mee kan stoppen Zit nu gemiddeld 6dgn tussen
31-07-2019

Tavegil (clemastine)
Allergische reactie

Ben gestoken en reageer nogal heftig mn hele kuit is rood/paars gezwollen.... jeukt niet minder door deze pillen Ben alleen maar suf door deze tabletjes .... niet handig met kinderen..... had ze nooit aangenomen als ik dat van te voren wist lag gister al om 20:30 te slapen op de bank niet normaal nooit meer deze pillen voor mij
29-07-2019

Desloratadine (desloratadine)

Ben allergisch voor muggen en helaas waren er een paar in mijn kamer gekomen, terwijl de klamboe open was... Lek geprikt en gek van de jeuk. Even was desloratadine nemen en de jeuk was héél erg verminderd na ongeveer 1 uur. Wondermiddel. Ik slik het alleen als ik last heb van de muggenallergie
29-07-2019

(..)
25-07-2019

Hooikoorts

Onderdrukt mijn berkenallergie zeer goed. Enkel ogen jeuken nog dus daar moet ik extra druppels in doen.
21-07-2019

Fexofenadine (fexofenadine)
Hooikoorts

Gebruik het alleen zodra de eerste klachten zich aandoen van het seizoen. Zeer effectief tegen de allergische reacties. Het heeft als neveneffect dat het irritatie van de eikenprocessierups vermindert, geen jeukende en kort kleine bultjes.
14-07-2019

Polaramine (dexchloorfeniramine)
Allergie

Een geweldig medicijn Ik was nooit moe en kon er goed Slapen
12-07-2019

Allergische reactie

Heel erg jammer dat bijna alle fabrikanten (behalve de hele dure pillendraaiers) en leveranciers elk jaar omstreeks juli leveringsproblemen hebben. Er bestaan gigantische prijsverschillen tussen de goedkoopste pil in januari (€0,15) en de prijs die ik op dit moment moet betalen (€0,71 Allerfre of Reactine). Behalve twee hele dure merken is Cetirizine van een gewoon huismer[lees meer...]k van supermarkt en drogisterijketens als Etos, Kruidvat en Lidl uitverkocht. Ook de apotheken zowel online als plaatselijk kunnen mij niet meer aan betaalbare pillen helpen. Een hele rare zaak. Zeker gezien het feit dat dit vorig jaar omstreeks deze tijd ook het geval was. Gelukkig bleken ze in de ons omringende landen wel genoeg voorraad te hebben. Kortom, ongeloofwaardige prijsverschillen en gekke smoezen van verkopers over dit gekke fenomeen.
10-07-2019

Fexofenadine (fexofenadine)
Allergie

Helpt bij inname eerste verschijnselen of elke dag in het hooikoortsseizoen. Is de hooikoortsaanval actief, dan helpt inname bij mij niet meer (1xdaags 180mg).
05-07-2019

Hooikoorts

Na vaststelling hooikoorts (al enkele jaren) levocetirizine beginnen nemen, werkt goed (nog weinig last van niezen, ogen, en dergelijke). Ook een vorm van netelroos gehad en komt af en toe terug (jeuk over hele lichaam), helpt ook hierbij. Maar ik heb sinds 2017 last van duizeligheid die af en toe de kop op steekt (niet constant) en ik vermoed nu dat het hiervan komt. Ik [lees meer...]ga een ander medicijn nemen om het verschil te kennen. Vermoeidheid is ook een zware bijwerking... Maar die kennen we al ondertussen :-)
01-07-2019

Aerius (desloratadine)
Allergie

Nadat Aerius niet meer vergoed werd moest ik van Aerius naar desloratadine. Dit generieke middel van Aurobindo werkte totaal niet. Waardeloos maar wel goedkoper. Ik moest er een antihoest middel bij gebruiken en een neusspray ziehier de kosten besparing ??
01-07-2019

Allergie

Generieke Desloratadine werkt niet goed voor mij. Ik weiger medicatie die de kwaal erger maakt maar wel goedkoper is.
30-06-2019

Hooikoorts

Bijwerkingen van levocetrizine gaan op den duur heel erg tegen staan; soort van regen in de drup ervaring. Dit jaar hooikoorts verschijnselen heel hevig en weinig zijn om ook nog eens de sufheid erbij te nenem, en daarom maar eens wat anders genomen in overleg met huisarts.
30-06-2019

Hooikoorts

Man, 62 jr, 72 kg, 1m.75; "hooikoorts veteraan"; Reactie op pollen kunnen bij mij heel erg variëren; vorig jaar 2018 met 2 hittegolven nauwelijks last zonder medicijnen, maar dit jaar is het echt extreem; desloratadine 2 x 5mg helpt dit jaar alleen de ogen en de neus; hooikoorts slaat echter door naar zere keel en pijn bij slikken, de longen met veel hoesten en vervolgen[lees meer...]s al een week lang geheel de stem kwijt; wel een koorts "gevoel" maar van koorts bij regelmatig meten echter geen sprake, altijd tussen 36 en 37; Dus geen virus aanval terwijl het wel heel erg op "griep"lijkt; toch ligt het hele lichaam onder vuur, ook alle spieren doen zeer in de eerste paar dagen. Algehele malaise dus. In overleg met de arts de dosis desloratadine verhoogd en voor pijnklachten Ibuprofen vooral tegen keelpijn. Zelf doe ik nu om de 6 uur 2 x Ibuprofen a 400 mg, af en toe in combinatie met 1x paracetamol a 500 mg. Vooral de nachten met veel hoesten zijn een ware lijdensweg...geen oog dicht en de volgende dag(en) totaal brak.
26-06-2019

Hooikoorts

Na jarenlang desloratadine en livocab had dit weinig werking meer. Werkt gewoon na een tijd nemen niet meer denk ik ofzo. Werkt prima, nog wel wat last van kriebel in de neus of oor. Maar overall ontzettend blij weer gewoon naar buiten te kunnen! Gebruik het nu 4 dagen, klein beetje moe soms maar absoluut niet erg. Ik koop hem bij de Kruidvat.
22-06-2019

Rupafin (rupatadine)
Netelroos

Het helpt mij goed bij de jeukende en branderige ooghoeken. De netelroos/galbultjes blijven ook weg. Plus de jeuk op mijn hoofdhuid blijft weg. Echter wel toch ook vermoeid en zwaar gevoel in de benen. Soms beetje duizelig en neem je het voor het slapen of in de ochtend dan vindt ik de droge mond erg vervelend. Hartkloppingen en kortademig heb ik bij dit medicijn minder d[lees meer...]an bij desloratedine of de cetrizine.
18-06-2019

Semprex (acrivastine)
Hooikoorts

Indien nodig mag je 3 capsules per dag tegen hooikoorts. Over het algemeen heb ik aan 1 capsule voldoende. Zeer effectief dus.
09-06-2019

Hooikoorts

sedert enkele maanden zware last van allergieen , had al enkele jaren vaak last van jeukende ogen en verstopte neus maar op korte tijd veel heviger geworden dus laten testen . blijkbaar dus allergisch aan pollen en honden ( ik heb er vier en ze gaan niet weg ) de eerste twee pilletjes deden niets en dan heeft de apotheek mij deze gegeven . ik sliep voor het eerst weer door[lees meer...] en neus was redelijk open , het hielp half . wel werd ik s morgens heel moeilijk wakker en ook durende de dag heel moe en veel spierpijn . ook veel problemen met lage bloeddruk . ik ben chronishe pijnpatiente ( zenuwpijnen na operaties ) en ook werd ik 3 weken geleden weer geopereerd ( schildklier verwijderd ) . de laatste dagen zo moe dat ik niet meer van men zetel afkon en ook mijn ogen heel moeilijk openhouden . ik ben dan gisteren gaan kijken op deze site en mijn ogen gingen wel open . blijkbaar een heel aantal mensen die dezelfde klachten hebben . gisteren zonder pil gaan slapen , enkel de neus uitgespoeld en redelijke goed geslapen , ik heb nu dokter vogel tabletten besteld want meestal men ik goed met natuurlijke produkten . ik voel mij al iets beter dan gisteren maar t is natuurlijk nog maar een dag
07-06-2019

Tavegil (clemastine)
Hooikoorts

De hooikoorts symptomen zijn weg, dat was het enige positieve. Het is echt rotspul. Extreme vermoeidheid en stemmingswisselingen. Na 12 uur slaap nog vermoeid. Geen energie, geen incasseringsvermogen voor wat dan ook. Huilbuien en te neer geslagen. Neem dit echt nooit meer.
06-06-2019

Hooikoorts

Na veel middelen te hebben geprobeerd die matig hielpen of vervelende bijwerkingen hadden, dit middel met weinig verwachtingen genomen. Echter tot mijn verbazing waren alle klachten in no-time verdwenen en kan ik tot op heden geen enkele bijwerking ontdekken. Top!!!
01-06-2019

Hooikoorts

Ik gebruikte al jaren levocetirizine voor hooikoorts, dat elk jaar minder leek te doen. Het niezen is nog tot daar aan toe, maar die jeukende ogen dag en nacht en vooral snacht een jeukend verhemelte. Druppelen met livocab hielp ook niet.Het werd zo erg dat ik de huisarts ben gaan belagen, ik moest een ander middel hebben. Zij vond het duidelijk geen kansrijke missie maar[lees meer...] schreef me toch een ander middel, Desloratadine 5 mg, voor. Binnen 2 uur waren ALLE klachten verdwenen. Hiep hiep hoera. Dat beetje dufheid heb ik er graag voor over, zonder deze medicijnen kan ik niet eens naar buiten.
01-06-2019

Hooikoorts

Dit middel heeft me gered. Ik gebruikte al jaren levocetirizine voor hooikoorts, dat elk jaar minder leek te doen. Het niezen is nog tot daar aan toe, maar die jeukende ogen dag en nacht en vooral snacht een jeukend verhemelte. Druppelen met livocab hielp ook niet.Het werd zo erg dat ik de huisarts ben gaan belagen, ik moest een ander middel hebben. Zij vond het duidelijk [lees meer...]geen kansrijke missie maar schreef me toch dit middel voor. Binnen 2 uur waren ALLE klachten verdwenen. Hiep hiep hoera. Dat beetje dufheid heb ik er graag voor over, zonder deze medicijnen kan ik niet eens naar buiten.
28-05-2019

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Werkt voor geen meter word niet suf en slaap nog steeds niet plus paniekaanvallen
21-05-2019

Hooikoorts

Werkte niet optimaal tegen de hooikoorts, klachten werden wel iets minder maar hielp niet echt. Erger was de vermoeidheid, lusteloosheid. Echt geen energie meer. Leek wel op een depressie. Gestopt met dit middel en na 2 3 dagen weer de oude. Eerst merk sandoz gebruikt ook toen bijwerkingen maar lang niet zo erg als bij het merk focus
18-05-2019

Allergie

Na het 7e tabletje werd ik smorgens wakker met een gezwollen linkerzijde van mijn gezicht. Flinke zwelling ter hoogte van mijn jukbeen en huiduitslag op beide jukbeenderen, bultjes en vlekken, roodheid. Na stoppen met Cetirizine nam de zwelling langzaam af binnen een dag of 4. De huiduitslag veranderde in een huid die leek op schuurpapier, hard en rood. 4 dagen na stoppen[lees meer...] met de medicatie is dit nog aanwezig. Buiten de vervelende bijwerkingen hielp het middel mij ook helemaal niet tegen een constante waterige loopneus.
14-05-2019

Mizollen (mizolastine)

14-05-2019

Hooikoorts

Ik gebruikte dit medicijn een maand, Werd meteen duizelig,dit duurde hele dag door ,misselijk hele dag door ,doodmoe ,me helemaal uitgeput voelen .kon amper nog iets doen of ik was al uitgeput. spierpijn overal ,stramme spieren en zelfs een soort reumatische klachten in me gewrichten kreeg ik ervan. Ik kon ook niet meer normaal slapen ,voelde me opgejaagd. Toen ik erm[lees meer...]ee stopte ging het meteen beter,voelde die dag met stoppen me langzamerhand opknappen,fitter voelen ,het gevoel hebben hehe me energie komt weer terug. De spierpijn verdween ook en de reumatische klachten in me gewrichten ook. Logisch het medicijn verdwijnt dan uit je lichaam . De dag erna voelde ik me weer gezond ,dus dit medicijn is echt vergif voor me lichaam geweest, Wat voor troep ik geslikt heb is me nu nog een raadsel?. Heb echt het idee als ik door gegaan was ermee, ik was dood gegaan eraan ,als de bijwerkingen zo erg zijn je normale leven gaat hierdoor eraan. En je zelfs reumatische klachten gaat ontwikkelen in je gewrichten. Maar als je dokter huisarts belt bestaat dit alles niet,en word je als leugenaar bestempelt wat me heel boos maakt. Gelukkig lees ik hier nog meer slechte ervaringen met dit medicijn ,dat ik dus niet de enigste ben. Dus ben blijk ik kan me ervaring met dit slechte medicijn delen hier.
13-05-2019

Emesafene (meclozine/pyridoxine)
Zwangerschap

Ik was zwanger van een tweeling en continue misselijk. 3x per dag een zetpil hielp de ergste randjes er vanaf halen maar het is nooit 'over' geweest bij gebruik hiervan. Werking bij mij ongeveer 6 1/2 uur per zetpil, daarna nog 1,5u bikkelen totdat de volgende mocht. Vanaf week 16 van ene op de andere dag niet meer misselijk en ben uiteraard gestopt.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4743)
Anticonceptie - overig (3492)
Cholesterol (2742)
Depressie - antidepressiva overig (2550)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2078)
Pijn (1881)
Verslavingsziekten (1786)
ADHD - psychostimulantia (1764)
Bloeddruk - betablokkers (1571)
Maagzuur - protonpompremmers (1490)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1425)
Anticonceptie - eenfase (1299)
Angststoornissen (1094)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1050)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1045)
Depressie - antidepressiva TCA (978)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (912)