categorie

Hooikoorts Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Allergie

Rupatadine

25-04-2024 | Man | 24
rupatadine
Het werkte niet bij mijn urticaria

22-04-2024 | Vrouw | 59

verhoogde eetlust slaperigheid

Gebruik dit middel al een tijdje omdat ik een soort van gevoelig neusslijmvlies heb. Gaat geweldig als ik dit slik en mijn neus word rustiger. Ik heb alleen een bijwerking dat ik een enorme eetlust er van krijg en dan vooral in zoet. En daar ben ik niet zo blij mee...helaas Een andere bijwerking die ik heb is dat ik er heel goed op slaap maar ook een tikkeltje depressi[lees meer...]ef van word als ik het een paar dagen achter elkaar slik. Voor de rest geen problemen.

Reactine

30-03-2024 | Vrouw | 72
Hooikoorts

misselijkheid lichte duizeligheid slaperigheid vermoeidheid

Ik voelde mij erg beroerd door de reactine. De volgende dag begon al met behoorlijke vermoeidheid en slaperigheid. De vierde dag kwam daar nog misselijkheid bij en lichte duizeligheid (één keer). Toen ik de bijwerkingen ging lezen werd mij duidelijk dat ik daar dus last van heb en ben direct gestopt. Vreselijk dit.

09-03-2024 | Vrouw | 47

heesheid droge neus

Begin in maart al met slikken van de fexofenadine. Om dan een soort spiegel op te bouwen. Heb door ervaring gemerkt dat het middel dan het beste werkt als je het elke dag slikt. .Begin dan met elke avond 1 tablet. Kreeg dit ook als advies, dit om je lichaam aan het middel te laten wennen en op deze manier zo min mogelijk last te krijgen van bijwerkingen. Als de hooikoorts[lees meer...] tijd dan echt begint en voor mij rond mei op zijn hevigst wordt slik ik s'morgens en s'avonds 1 tablet, en dit werkt voor mij top !!

07-02-2024 | Vrouw | 70
desloratadine
De eerste dag prima geslapen de tweede nacht slecht geslapen zweten by omdraaien in bed duizelig

Fenistil

04-02-2024 | Vrouw | 74
dimetindeen

02-01-2024 | Vrouw | 64
Netelroos
In een woord GEWELDIG geholpen bij heftige netelroos, die na allerlei medicatie maar niet over ging. Voorgeschreven door dermatoloog.

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

21-11-2023 | Vrouw | 50
promethazine
Dit helpt me om mijn hoofd tot rust te brengen in slaap te komen en door te slapen. 25 mg dragee was voor mij een te hoge dosering waardoor ik de volgende ochtend na 8 uur slapen minder helder en alert was. Gezien er geen lagere dosering is en je niet mag halveren overgestapt op de stroop. Een half uur voor het slapen 12,5 ml dit werkt voor mij perfect slaap als een ro[lees meer...]os en ben bij het ontwaken helder en uitgerust. Er zou volgens informatie geen verslavend effect optreden. Ik heb in het verleden benzo's gebruikt deze zijn echter wel verslavend.

Mizollen

12-08-2023 | Vrouw | 71
mizolastine
Jeuk
1 tablet zou de hele dag werken. Ik gebruik er 2 maal daags 1 en heb altijd jeuk. Ook het feit dat het erg lang duurt voor het begint te werken vervelend.

Rupatadine

04-08-2023 | Vrouw | 46
rupatadine
Netelroos
Bij de hoge dosering van 2x2 pillen ervaar ik binnen een dag enorme vermoeidheid en malaise. Voel me er door geveld, ziek. Bij gebruik van 1 pil per dag heb ik deze bijwerkingen niet. Werking: ja het dempt de netelroos wel.

01-08-2023 | Vrouw | 33
Netelroos
Heftige netelroos , deze pillen helpen nauwelijks. Ik ben op vakantie en ik dacht dat ik depressief aan het worden was of niet goed ben in het hoofd. Ik voel Me heel naar, neerslachtig, duizelig vooral na het eten savonds als ik net die pil heb ingenomen. Ik dacht dat ik te weinig water dronk, maar 2,5/3 liter lijkt me voldoende. Ik stop er gelijk mee .. wist niet dat [lees meer...]het een bijwerking van de pillen kon zijn! Maar wat ik hier lees

23-07-2023 | Vrouw | 41
desloratadine
Draagt zeker bij aan beter verdragen van voedsel. In de eerste 4 a 5 uren na gebruik komt een zeurende hoofdpijn opzetten en een wat neerslachtig gevoel. En soms wat misselijkheid. Ik slaap langer als ik dit gebruik maar ben toch meer vermoeid. Ik gebruik het nu 2 weken, wellicht treedt dus nog meer gewenning op.

10-07-2023 | Man | 42
Hooikoorts
Ik had dezelfde klachten maar ben cetirizine blijven slikken omdat het hielp bij ergere klachten qua hooikoorts en jeuk en mijn slaapkwalitiet flink verbeterde (stop ik dan ga ik erg heftig dromen, waardoor ik ook weer moe en suf wakker word) Wel heb ik gemerkt dat wanneer ik 's morgens beweeg (10km hometrainer) en extra Magnesium en Vitamine B12 neem ik geen suf/moehei[lees meer...]d klachten meer heb gedurende de dag.

22-06-2023 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Ik heb deze pillen vaker genomen tegen hooikoorts. Echter de laatste 2x dat ik deze pillen nam kreeg ik een enorme reactie. Binnen een uur was mijn hartslag veel hoger, hyperventilatie, misselijk, buikpijn, diaree, agitatie, verwardheid, zweten. Ik heb een volle dag met paniekaanvallen gezeten, hoge hartslag en het kwam en ging. Na lang zoeken kwam ik erachter dat er een[lees meer...] stofje inzit die paniekaanvallen kan veroorzaken! Hoe is het mogelijk dat deze pillen zomaar zonder recept bij de drogist te koop zijn?! Dit zou veel beter in de bijsluiter gemeld moeten worden! Wat een ellende deze pillen! Nooit meer! En nu maar wachten tot het is uitgewerkt, slapen lukt niet met al die klachten

18-06-2023 | Vrouw | 32
Hooikoorts
Van de huisarts gekregen voor de hooikoorts, doet maar weinig.

17-06-2023 | Vrouw | 17
Netelroos
Zolang ik mij kan herinneren heb ik netelroos, de diagnose duurde erg lang. Na veel dokter bezocht te hebben heb ik eindelijk een behandeling gekregen, de verwachting was dat het na 6 maanden over zou zijn. Niets is minder waar helaas ik ben al 6 jaar in behandeling en heb de ziekte al ongeveer 8/9 jaar. Ik ben nu 17 dus het duurt allemaal wel lang. Het begon met 1 pilletj[lees meer...]e levocetirizine, het moest steeds verhoogd worden omdat het niet genoeg werkte, ik heb daarnaast ook nog andere dingen geprobeerd zoals montelukast. Dit zorgde voor vervelende bijwerkingen en geen resultaat. Daarna kon ik beginnen aan Xolair injecties elke vier weken twee prikken. Deze krijg ik nu ruim 3 jaar. Dit werkte ook niet voldoende dus ik slik nu 3 levocetirizine per dag met daarnaast 2 famotidine tabletten per dag en uiteraard de injecties. Nogsteeds blijft het terug komen en kan ik daardoor niet afbouwen met de medicatie.

14-06-2023 | Man | 43
Hooikoorts
Beloofd heel veel maar ben echt zeer ontevreden. Heb de pillen en de neusspray geprobeerd. Bij mij hebben beide producten totaal geen effect. Ik ben in staat om terug te stappen naar het kruidvat huismerk. Zeer jammer want dit is weggegooid geld.

09-06-2023 | Vrouw | 62
cetirizine
Ik gebruik het omdat ik erg allergisch ben voor insectensteken zoals muggen en horzels en daar enorme zwellingen en jeuk van krijg, met als gevolg kapot krabben en beschadigde en soms zelfs geïnfecteerde huid. In vakanties neem ik het in zodra ik geprikt wordt. Jeuk en zwelling zijn dan lang zo erg niet, dus ik heb het altijd bij me.

08-06-2023 | Man | 38
Hooikoorts
Deze pillen voorgeschreven door mijn huisarts. Dit vanwege hooikoorts wat steeds erger is gaan ontwikkelen sinds de afgelopen 5 jaren. De klachten zijn: Loopneus of een vaste neus. Jeuk in mijn gehemelte. Suf. En af en toe afscheiding in mijn oog. De klachten waren gelijk weg na het nemen van mijn eerste tablet. Ik was blij! Het sloeg gelijk aan! Tot ik na dag 2 al begon [lees meer...]te merken dat het effect steeds korter duurde... Na dag 4 duurde de werking slechts 2 uur(!) De klachten kwamen ook nog eens veel harder terug... Ik was gelijk gestopt met dit medicijn. Het gaf me uiteindelijk meer klachten dan dat het heeft geholpen

07-06-2023 | Vrouw | 22
Hooikoorts
Dit product heb ik een dit jaar en voorgaande 3 jaren gebruikt. Voorheen werkte dit voor mij prima. Dit jaar heb ik gemerkt dat mijn hooikoortsklachten niet volledig verdwenen door dit medicijn. Daarnaast heb ik ook erg last gehad van vermoeidheid door de medicijn. Want mijn vervelendste bijwerking was, was de invloed op mijn mentale gesteldheid. Wellicht had het voorgaand[lees meer...]e jaren ook invloed. Dat weet ik niet, omdat mijn mentale gesteldheid destijds sowieso niet optimaal was. Ik merk nu wel dat als ik het gebruik ik erg prikkelbaar kan zijn. Ergernissen die ik anders kan laten varen, kunnen mij met gebruik van dit medicijn van binnen echt woest en gefrustreerd maken. Ook word ik sneller emotioneel. Ook voel ik me heel gejaagd en onrustig. Nu gebruik ik het een tijdje niet meer. Ik merk dat ik mij mentaal beter voel. Alleen betekent dit wel dat ik nu met de hooikoortsklachten moet dealen. Prevalin Direct Plus verlicht het wel wat, maar optimaal is het niet. Het gebruik van andere antihistaminica zie ik ook niet echt zitten. (Bijna) alles kan onrust en vermoeidheid als bijwerking hebben.

06-06-2023 | Man | 41
Hooikoorts
Ik gebruik nu al enkele jaren Centrizine tegen hooikoorts (graspollen/Berk) er voornamelijk vanaf begin mei t.e.m. augustus. Elk jaar heb ik dezelfde symptomen, hetzij algehele vermoeiheid en een neerslachtig gevoel. Ook wanneer ik dit 's avonds inneem. Wanneer ik stop met inname dan verdwijnen de bijwerkingen na enkele dagen. Momenteel probeer ik het seizoen door te gaan [lees meer...]met een neusspray op basis van corticosteroïden en oogdruppels tegen allergie. Jammer genoeg heb ik het doorgegeven aan één van mijn kinderen die momenteel enorm veel last van heeft.

05-06-2023 | Vrouw | 39
Hooikoorts
Ik gebruik het nu dik een maand ivm hooikoorts . Omdat ik er vorig jaar erg slaperig van werd advies gezocht. Dit jaar alleen gaan innemen voor het slapen. Overdag heb ik er nu geen last van. Ivm de slaperigheid werkt het dus snachts beter. Slaap ik ook nog beter dus de bijwerking is in dit geval positief. Allergie klachten zijn er nog wel maar niet zo heftig, ic[lees meer...]m met neusspray en oogdruppels red ik het wel zo. Ik ben tevreden.

03-06-2023 | Man | 51
Hooikoorts
Huisarts adviseerde deslorat 5mg ipv cetrizine. Sinds gebruik van cetrizine last van droge mond, keelschrappen, hoofdpijn, moeite met uit bed komen. Hooikoortsproblemen zijn wel opgelost, maar last van bijwerkingen is minder. Na overstap op deslorat 5mg veel hoofdpijn, angstaanvallen, droge mond als je slaapt (vaak drinken). Hoesten, niezen en andere hooikoortsklachten [lees meer...]zijn wel verdwenen.

03-06-2023 | Vrouw | 68
Netelroos
Jarenlang (10) al netelroos en met gebruik citrizine is het voor 95 % genezen. Toch ontstaat er nog steeds nieuwe uitslag. Deze zijn kleiner en genezen sneller.

29-05-2023 | Man | 31
Hooikoorts
Werkt perfect en zeer snel. Wordt er wel een beetje suffig van. Daarom neem ik ze nu voor het slapen gaan en je slaapt als een roos. Werkt 24u lang dus de dag er na kan ik prima de dag door komen

20-05-2023 | Vrouw | 85
desloratadine
Neus reageert op sterke geuren, bloemen, schoonmaakmiddelen, wasmiddel, huisparfums, parfums, synthetische stoffen etc. Gevolg: neus gaat dicht zitten, net alsof ik door een filter ademhaal. Op 1 mei Desloratadine Sandoz 5 mg voorgeschreven gekregen, en als extra aanvulling in geval van nood Dymista neusspray. Tot nu toe maar 1x de Dymista hoeven gebruiken. Échter sinds[lees meer...] 4 dagen knetterende koppijn en een onstilbare honger, ik kan de hele dag door eten... Dan lees ik hier ook nog eens dat er redelijk veel mensen vermoeidheidsverschijnselen krijgen en ik ben al chronisch vermoeid. Ik heb gister dus ook mijn laatste tabletje ingenomen.

16-05-2023 | Vrouw | 45
levocetirizine
Ik kreeg het voor allerlei allergische reacties. Hooikoort, allerlei pollen, huisstofmijt, dieren, jeuk op de huid door voedselallergieen. 10 jaar lang nam ik het, want als ik het niet nam, kreeg ik gelijk 'allergische reacties'. Januari 2023 besloot ik af te bouwen. Eerste twee klachten waren diarree en wakker worden tussen 4 en 5 in de ochtend. Daarna vermoeidh[lees meer...]eid, spanningsklachten, verminderde eetlust en gewichtsverlies. Ondertussen ben ik sinds eind april volledig afgebouwd. Mijn energie is bijzonder slecht, en ik kan bijna geen prikkels verdragen. Muziek, tv, sociale dingen.... ben al snel overprikkeld. Ik slaap langzaam iets beter, maar word in de ochtend wakker met vreselijk stressgevoel/ enigzins angstig. Als ik uit bed ga verminderd dat geleidelijk en in de middag voel ik me redelijk normaal. Behalve dat ik niet echt van dingen kan genieten. Mijn gevoel is afgevlakt, mijn denken langzaam, mijn geheugen beroerd. Ik gebruik ( voor de volledigheid) nog 15 mg Venlafaxine, een dosis waar ik al 2 jaar stabiel op was. Mogelijk was er een wisselwerking tussen deze twee middelen?

09-05-2023 | Man | 30
Netelroos
Slik er vier per dag in combinatie met montelukast. Vrijwel geen jeuk meer. Wel af en toe zeer milde uitslag, waar goed mee te leven valt.

Loratadine Stroop/Tabletten

09-05-2023 | Man | 41
loratadine
Hooikoorts
Elk jaar in de lente krijg ik last van hooikoortsklachten en netelroos op mijn voeten. De pillen werken prima tegen deze klachten. Ik krijg er helaas wel hoofdpijn van. Als ik de pil voor het slapen inneem heb ik uiteindelijk het minste last van de bijwerkingen, maar neem regelmatig een pijnstiller voor de hoofdpijn.

Semprex

06-05-2023 | Vrouw | 61
acrivastine
Hooikoorts
Gebruik Semprex het hele jaar door. Helpt voldoende om pijnlijke ogen, loopneus etc. Te voorkomen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)