categorie

Hooikoorts Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Allergie

Rupatadine

21-06-2022 | Vrouw | 51
Jeuk

12-06-2022 | Vrouw | 32
Werkt goed!

11-06-2022 | Vrouw | 65
Allergie
Warmte Urticaria ook in de winter .Prikt jeukt vooral halsstreek met rood witte vlekken en zwelling .Ik neem nu drie maanden deze medicatie maar met weinig effect.Wel hoofdpijn en aan rechterkant pijnlijke steken naast de maag.

06-06-2022 | Vrouw | 39
Allergie
Toegediend door ambulance middels injectie na een allergische reactie. Ik had direct na het toedienen al vermoeidheidsklachten, en voelde me onder invloed maar deze klachten werden minder na een aantal uren en wat slaap. Anderhalve dag later werd ik ineens en totaal onverwacht opnieuw onwel. Extreem moe, wazig, versuft, warrig. Doodeng vond ik het.

Levocetirizine

05-06-2022 | Vrouw | 41
levocetirizine
Hooikoorts
Helaas wordt ik hoe zo moe van dat ik constant het liefste zou gaan slapen. Het middel werkt verder wel beter dan Fexofenadine.

05-06-2022 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Als m’n hele leven hooikoorts en vorig jaar drie weken m’n keel dicht gehad dus toch maar weer aan de medicijnen. Helaas lijkt dit middel niet te helpen. Ik nies me suf en moet nergens met m’n handen aankomen. Daarnaast loop ik deze hele dag met een in de verte aanwezige hoofdpijn terwijl ik nooit hoofdpijn heb. Geen succes dus helaas. Helaas ook al Levocetirizine gehad ma[lees meer...]ar daar werd ik extreem moe van helaas.

03-06-2022 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Ben het gaan gebruiken yiken omdat ik van middelen zo moe wordt... Hier dus niet van... Helaas tijdens de zomervakantie helemaal onder de uitslag... Zonneallergie.. Vreselijk jeuk, niks hielp... Bij de dokter geweest, moest maar een allergietablet slikken... Dat deed ik toch al.... Toch maar weer over op de ceterizine.... Dit hielp wel maar heeft zeker een half jaar geduur[lees meer...]t voor mijn huis weer helemaal goed was...

03-06-2022 | Vrouw | 52
Hooikoorts
Totaal geen verbetering, heel de dag een jeukend gezicht, dus ogen ,oren, neus voorhoofd. Eigelijk alles...heb het al 35 jaar, hooikoorts

Ebastine

24-05-2022 | Man | 61
ebastine
Allergie
Mijn man kreeg deze vanwege ernstige jeuk nadat hij gestopt was met een antibioticumkuur. De jeuk was echt extreem en er was een beginnende cellulitis. Na een bezoek bij de specialist schreef deze ebastine voor, 20mg. Mijn man had gelijk toen we bij de apotheek waren geweest 1 talblet gepakt, zo'n 5 uur later voelde hij zich niet meer zo stabiel op z'n benen en was hij d[lees meer...]uizelig. De jeuk voelde hij inderdaad niet meer zo extreem, maar de bijwerkingen vond hij daarentegen wel heel extreem.

23-05-2022 | Vrouw | 42
Netelroos
Werkte onvoldoende bij netelroos, ook na hoge dosering niet het gewenste resultaat

Rupafin

23-05-2022 | Vrouw | 42
Netelroos
Ik had hevige netelroos na een operatie, de rupatadine is de 4e antihistaminica die ik voorgeschreven heb gekregen en na een paar dagen begon t te werken Wel 3kg aangekomen in 6wkn tijd

Loratadine Stroop/Tabletten

22-04-2022 | Man | 38
loratadine
Hooikoorts
Dit medicijn neem ik nooit weer. Het werkt zeer matig tegen hooikoortsklachten. Zeer moeilijk inslapen en zeer intens dromen, vaak wakker worden. De dromen staan 3 dagen later nog op m'n netvlies, vreselijk. Zwaar vermoeid door slaaptekort.

22-04-2022 | Man | 73
Jeuk

21-04-2022 | Vrouw | 41
Overspannen/burn-out
Zo'n 11 jaar geleden raakte ik burn-out. Ik zat erg diep. Elk jaar herstel ik nog in hele kleine stapjes. Ik denk dat ik nu halverwege mijn herstel ben, ik weet het niet precies. Ik gebruik promethazine om suf te zijn in de nacht. Ik slaap ongeveer 1 à 2 uur langer door dit medicijn. Voor de burn-out sliep ik 8 uur per nacht als een blok. Sinds de burn-out slaap ik zeer ko[lees meer...]rt. In het begin van de burn-out sliep ik maar 2 tot 4 uur. Daarna lukte slapen niet meer. Mijn gedachten zijn dan erg actief en een uit knop om niet te denken is niet te vinden. Ook niet door mijn dagen zo prikkelloos te maken en tijdens de nacht een couplet van een liedje te herhalen terwijl ik op mijn ademhaling let. Andere slaapmedicatie helpt niet goed. Mijn spieren zijn dan wel ontspannen, maar mijn gedachten zijn nog hyperactief. Daarnaast is promethazine niet verslavend en andere slaapmedicatie kan dat wel zijn. Ik gebruik promethazine nu 11 jaar en elk jaar kan ik er net iets langer door slapen. 7 jaar geleden was ik weer in staat om 8 uur per week te werken en sinds 3 jaar werk ik 16 uur per week. Ik probeer maar 2 privé afspraken per week te plannen om een zo rustig mogelijk leven te hebben, want een zo prikkelloos leven helpt me beter slapen. Verder probeer ik aan beweging te doen. Als ik overprikkeld ben helpt een uur rustig wandelen voor t slapen gaan goed. Ik slaap met promethazine nu zo'n 6 à 7 uur op. Ik heb geen andere bijwerkingen. Ik kan me overdag goed concentreren en heb echt nergens last van. Stress kan ik alleen nog niet goed aan en dit probeer ik dan ook te vermijden. Kort geleden was ik 3 achtereen volgende nachten met de promethazine gestopt in de hoop dat ik net zo goed bleef slapen, maar ik ging elke dag drastisch achteruit en de vierde dag was ik tot niets meer in staat. Hiervan schrok ik erg. Ze zeggen dat je in één keer kunt stoppen met deze medicatie, maar dan heb je opnieuw hetzelfde probleem als waar je begon met het slikken van deze medicatie, namelijk de oorzaak van het slaapprobleem. Ik hoop dat ik in de toekomst dusdanig herstel van de burn-out klachten, dat mijn gedachten rustig zijn in de nacht en ik mijn gedachten uit kan zetten. Dan ga ik een nieuwe poging wagen om af te bouwen en dan vanuit een afbouwschema. Gelukkig voorziet mijn huisarts nog steeds in de medicatie. Ik ben erg dankbaar dat deze medicatie bestaat.

Polaramine

Polaramine

16-02-2022 | Vrouw | 52
dexchloorfeniramine
Hooikoorts
Goed product! Ik lees dat dit middel niet meer verkrijgbaar is, maar ik heb het zojuist nog besteld bij een Franse apotheek. Wel was er een maximum van twee doosjes, maar beter iets dan niets. Dan bestel ik gewoon wat vaker

08-02-2022 | Vrouw | 34
promethazine
Heeft 's nachts een nadelig effect op mijn spieren. Benen worden onrustig en het jeukt van binnenuit. Iets waar je niets aan kunt doen behalve het uitzitten totdat het medicijn is uitgewerkt, waardoor ik wakker blijf. Mijn brein voelt verlamd/lui om voldoende in te ademen. Ik moet er moeite voor doen maar snachts kost dit extra energie omdat je lichaam in een rust toestand[lees meer...] terecht wil komen. Verder geeft het rond deze tijd geen prettig gevoel in mijn hoofd. Ik gebruik het door deze ervaring liever niet meer. Product is 1x overdag en 1x voor het slapen gaan gebruikt. Bij oxazepam heb ik soortgelijke klachten ervaren.

07-02-2022 | Vrouw | 67
Hooikoorts
Vroeger nam ik op aanraden van iemand die dezelfde hooikoortservaring had als ik, het medicament Dexa- Tavegil. Enkel in het buitenland verkrijgbaar. Dus nam ik hiervan 1 tablet per dag gedurende 4 à 5 maanden per jaar, te beginnen in maart. Dan is dat stilaan overal in de EU uit de handel genomen. Dus ben ik jaren geleden overgeschakeld op 1x Tavegil/dag.Zelfde bijwerking[lees meer...], maar helaas toch wel minder effectief. Dit jaar ga ik overschakelen naar 2 tabletten per dag en afwachten of de hooikoorts mindert, er een bijwerking bijkomt,... En dan de inname weer aanpassen.

22-01-2022 | Vrouw | 44
Sinusitis
Was wat bang van de bijwerkingen in de bijsluiter maar viel in mijn geval goed mee. Wel wat vermoeider dan voordien maar te doen.

Reactine

28-12-2021 | Vrouw | 39
Netelroos
Ik had over mijn hele lichaam extreme jeuk en huiduitslag door een Netelroos aanval. Nog nooit eerder gehad en vermoedelijk een allergische reactie. Het was niet meer uit te houden en heb toen een half tabletje Reactine ingenomen. Binnen een uur trok het geleidelijk aan helemaal weg en knapte ik weer helemaal op. Ik was enorm opgelucht en heb geen last van bijwerkingen ge[lees meer...]had. De Netelroos is niet meer teruggekomen en heb niet meer bij hoeven te slikken.

19-12-2021 | Man | 56
Huisstofallergie
Ik was heel erg veel verkouden, loopneus hoesten en helemaal schraal onder me neus, en kreeg altijd de griep ,heb me toen laten testen op het ziekenhuis. uit de test bleek dat ik huismijt had de hoogste gehalte -5 ik was voor veel stofjes vat baar,ze schreven toen het medicijn arius voor ,1 tablet per dag.en ik heb nergens geen last meer van,geen griep ,niet meer verkoude[lees meer...]n,o ja bijna vergeten ,had het een week niet in genomen ,Ik kreeg uitslag op mijn lichaam allemaal van die rode bultjes bleek van bosvlooien te zijn ,daar kreeg ik de uitslag van,heb meteen weer mijn tablet ingenomen ik was er in een paar dagen van af.ik slik het al 15 jaar heb er veel baat bij.ben heel blij met dit medicijn.

07-12-2021 | Vrouw | 33
Huisstofallergie
Ik heb het bijna een jaar gebruikt. Geen last meer van allergie en geen bijwerkingen. Nu probeer ik te stoppen. Dit veroorzaakt nauwelijks de symptomen die ik eerst had door huisstofmijt allergie. Maar nu krijg ik wel last van jeuk over heel mijn lijf. Als ik dan toch weer een pilletje slik, verdwijnt de jeuk weer. Nu kijk ik of ik het medicijn rustig af kan bouwen.

Rupatadine

10-11-2021 | Vrouw | 66
Allergische reactie

Allerfre

10-11-2021 | Vrouw | 39
loratadine
Allergie
Ik ben allergisch voor onze honden en ik heb huisstofmijt allergie. Gister gebruikte ik Aerius en mijn keelpijn en verstopte neus verdwenen al snel. Merkte wel wat hartkloppingen maar vandaag neem ik het weer in en kijk ik of ik hetzelfde ervaar. Anders ga ik weer terug naar allerfre.

Aerius

10-11-2021 | Vrouw | 39
Allergie
Hoi allemaal, Aerius is nog gewoon verkrijgbaar. Heb gister nog een doosje opgehaald bij de apotheek Benu. Ik moest er wel specifiek om vragen en toen hebben ze het 2 dagen geleden besteld.

07-11-2021 | Vrouw | 34
promethazine
Na verschillende middelen te hebben geprobeerd slik ik ongeveer een 1,5 promethazine. Dit is omdat zowel problemen met inslapen als doorslapen heb. Door de promethazine val ik ongeveer binnen een uur een slaap, waar ik zonder ongeveer 3/4 over doe. Helaas begin ik negatieve ervaringen te krijgen. Hele dag weinig energie, slechte concentratie, lage libido en negatieve inv[lees meer...]loed op mijn mentale gesteldheid. Ik was altijd erg sociaal maar daar is nu niks meer van over, ook was ik altijd erg adrem en gevat maar ook daar is niks van over gebleven. Ik mis de oude ik! En heb daarom besloten te stoppen met de Promethazine om te kijken of dat verschil maakt.

31-08-2021 | Vrouw | 54
promethazine
Werkt totaal niet versuffend. Beweeglijke benen zorgde voor nog meer onrust

30-08-2021 | Man | 25
Allergie
Ik lees hier veel vervelende verhalen over de bijwerkingen van Tavegyl. Moet toegeven dat mij is verteld door de huisarts dat dit het sterkste middel is dat op de markt is voor allergische aandoeningen. Zelf heb ik er erg veel baat bij als Desloratadine niet voldoende werkt en ervaar geen bijwerkingen zoals sufheid/slaperigheid wat ik hier veel lees. Er zijn namelijk ander[lees meer...]e antihistaminica die nog sederender zijn zoals Promethazine. Het is denk ik heel verschillend per persoon hoe je op een middel reageert en hoe gevoelig je voor de bijwerkingen bent en of je al niet wat geneesmiddelen gewend bent met gele stikkers. Mocht je dus wel veel last hebben van de bijwerkingen dat je niet meer goed kan functioneren overdag, laat het dan bij niet-sederende antihistamina zonder gele stickers want deze kennen deze bijwerkingen alsnog maar dan in mindere maten en overleg goed met je arts. Ik hoop dat ik jullie hiermee een beetje opweg heb geholpen. Groetjes !

27-08-2021 | Man | 62
promethazine
Gebruik dit middel in combinatie met dormicum om te kunnen slapen. Reden is depressie met angststoornis door opeenstapeling van verliesmomenten, kind, vrouw, werk. Voor depressie gebruik ik Nortrilen. Bijwerkingen kunnen ook van de andere middelen of de combinatie ervan veroorzaakt worden.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5685)
Anticonceptie - overig (4186)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2917)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2622)
Pijn - morfine-achtigen (2385)
ADHD - psychostimulantia (2346)
Pijn (2142)
Verslavingsziekten (2139)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1493)
Angststoornissen (1378)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1354)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1317)
Depressie - antidepressiva TCA (1150)
Antibiotica - urineweginfectie (1119)