categorie

Hooikoorts Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Allergie

31-08-2021 | Vrouw | 54
promethazine
Werkt totaal niet versuffend. Beweeglijke benen zorgde voor nog meer onrust

Tavegil

30-08-2021 | Man | 25
clemastine
Allergie
Ik lees hier veel vervelende verhalen over de bijwerkingen van Tavegyl. Moet toegeven dat mij is verteld door de huisarts dat dit het sterkste middel is dat op de markt is voor allergische aandoeningen. Zelf heb ik er erg veel baat bij als Desloratadine niet voldoende werkt en ervaar geen bijwerkingen zoals sufheid/slaperigheid wat ik hier veel lees. Er zijn namelijk ander[lees meer...]e antihistaminica die nog sederender zijn zoals Promethazine. Het is denk ik heel verschillend per persoon hoe je op een middel reageert en hoe gevoelig je voor de bijwerkingen bent en of je al niet wat geneesmiddelen gewend bent met gele stikkers. Mocht je dus wel veel last hebben van de bijwerkingen dat je niet meer goed kan functioneren overdag, laat het dan bij niet-sederende antihistamina zonder gele stickers want deze kennen deze bijwerkingen alsnog maar dan in mindere maten en overleg goed met je arts. Ik hoop dat ik jullie hiermee een beetje opweg heb geholpen. Groetjes !

27-08-2021 | Man | 62
promethazine
Gebruik dit middel in combinatie met dormicum om te kunnen slapen. Reden is depressie met angststoornis door opeenstapeling van verliesmomenten, kind, vrouw, werk. Voor depressie gebruik ik Nortrilen. Bijwerkingen kunnen ook van de andere middelen of de combinatie ervan veroorzaakt worden.

23-08-2021 | Man | 50
promethazine
Helpt mij zeer goed met slapen. Ik heb last v stevige angsten waardoor slapen soms niet gaat. Dan helpt dit zeker te voorkomen nog langer dagen wakker te liggen waardoor t allemaal steeds erger wordt. Ik slaap met dit middel goed en het is echt fijner dan oxazepam e.d. . Ik gebruik t zonodig. Lang niet iedere dag.

17-08-2021 | Man | 45
Allergie
Ik gebruik het als onderhoudsmedicatie nu dagelijks, wegens veel allergieën (met name voedsel). Ondanks een streng dieet had ik toch vaak last van wat allergische reacties, mogelijk door sporen in voedingsmiddelen. 5 mg is precies afdoende om dat op te vangen. Het helpt ook tegen hooikoorts, daar heb ik nauwelijks last meer van sinds ik dit slik.

Cetirizine Tabletten

15-08-2021 | Man | 58
cetirizine
Jeuk
Jeuk, urthicaria / atopisch eczeem, ondraaglijk sterke jeuk, hele lichaam, vooral s nachts

15-08-2021 | Man | 58
Jeuk
Atopisch eczeem, urthicaria, zeer ernstige, langdurige, jeuk. Verergert door warmte maar ook door irritatie (schurende kleding, elastiek in boorden/manchetten, broeksband) en wordt zeer ernstig bij transpiratie. Veel andere middelen geprobeerd. Levoceterizine nu 3x per dag 1 pil van 5mg, (vorig jaar 3x per dag 2 pillen) Jeuk nam flink af, maar bij warmte en stress niet h[lees meer...]elemaal weg. Nu nog steeds 3x per dag 1 tablet en daarnaast nu maandelijks 2 injecties met omalizumab (Xolair). Sins enkele maanden: Geen jeuk meer! De combi van beide soorten is top!

Fexofenadine

11-08-2021 | Vrouw | 48
fexofenadine
Allergie
Dit is een heel effectief middel tegen allergie en met name de extreme vermoeidheid die je vaak van pollen ervaart alleen. Alleen jammer van de bijwerkingen.

08-08-2021 | Vrouw | 61
promethazine
ik kreeg deze medicatie voorgeschreven door mijn psychiater. Worstel al geruime tijd met slechte ervaringen in mijn leven, begonnen als kind door mijn vader die verslaafd was aan drank. Hij gaf me een minderwaardigheidscomplexs. Dit is en zal nooit verdwijnen. Deze medicatie helpt me wel rustiger te zijn en door de stress was ik ook heel misselijk en geen honger gevoel. Ve[lees meer...]el depressieve momenten. Met deze medicatie had ik een beter gevoel, ben begonnen met 1 x 25 mg per dag, nu naargelang mijn ondraaglijk gevoel af en toe nog 1x 1 capsule van 10 mg. Werkt wel beter dan een antidepressiva bij mij. Geen roes gevoel meer, nog wel huilbuien.

02-08-2021 | Man | 24
promethazine
Ergens midden 2018 kreeg ik last van acute slapeloosheid, wat te wijten was aan chronische stress. Deze periode was ontzettend moeilijk voor mij, en uiteindelijk bleek de beste aanpak voor dit aanhoudende probleem een slaapmiddel te nemen om het piekeren ietwat in te perken. Voor 2018 had ik nooit noemenswaardige problemen met inslapen. Hoogstens duurde het inslapen vr[lees meer...]oeger een half uurtje, maar gemiddeld genomen was ik al weg met vijftien minuten. Op 21-jarige leeftijd draaide dit volledig om, tot het punt waar ik nu nog steeds niet inslapen kan zonder mijn medicijnen. Deze drastische verandering snap ik tot op het heden nog niet helemaal, maar al snel kwam ik door middel van mijn psychiater in contact met Promethazine. Omdat ik al een lopend traject bij de GGZ had lopen ter behandeling van mijn depressieve stoornis ging dit proces vrij rap. Wat ik na zo'n 3 jaar gebruik weet van Promethazine is dat het oorspronkelijk is ontworpen om hooikoortsklachten terug te dringen, en dat slaperigheid een bijkomstig effect is waar mensen zoals ik baat bij hebben. Van hooikoorts heb ik geen last, maar bij inslapen helpt het wel. Een soort booster om mij naar de andere kant te brengen, if you will. Waar ik echter ook bemerk last van te hebben is een verminderde sociale vaardigheid. Ik ben veel teruggetrokkener wanneer ik dit medicijn inneem. Op nachten waar ik niet slaap merk ik dat alle remmen opeens weer wegvallen. Opeens weet ik wel weer wat het gepaste antwoord is op een vraag, en hoe ik wil reageren op bepaalde informatie. Alle sociale vaardigheden komen opeens weer terug, die met gebruik van het medicijn worden onderdrukt. Ook merk ik dat ik een stuk angstiger wordt in het contact met mensen; zoals de vrees dat ik iets verkeerd zal zeggen, ik zal stotteren of niet weet wat ik moet antwoorden. Wanneer ik niet slaap, en dus het medicijn geen versuffend effect heeft kunnen hebben, merk ik dat ik daar ook geen last van heb, zoals voorheen. All in all zou ik zeggen dat het middel goed te gebruiken is bij inslaapproblemen, maar mensen zoals ik zouden het niet al te lang moeten nemen. Momenteel is het 2021 en gebruik ik het nog steeds elke nacht.

27-07-2021 | Vrouw | 52
Hooikoorts
Ik slik het als middel tegen hooikoorts. Al jaren. En als ik op vakantie ben in zuid Frankrijk. Daar krijg ik uitslag van de warmte of ik word geprikt door de mini miertjes. Enorm veel jeuk bultjes op m’n voeten en enkels. Levocetrizine maakt de jeuk draaglijk. Anders krab ik ieder bultje kapot!

19-07-2021 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Emesafene zetpillen voorgeschreven gekregen i.v.m. HG. 3x per dag 1 zetpil. Helaas niet geholpen en spuug nog steeds 10-20x per dag. Helaas 😥

14-07-2021 | Vrouw | 24
Netelroos

Ebastine

12-07-2021 | Vrouw | 60
ebastine
Ik heb er goede resultant mee

10-07-2021 | Man | 59
Hooikoorts
Beste hooikoortspatiënten, Laatste keer was ik vergeten te melden waar ik polaramine kan verkrijgen....bij deze in de Franse webshop. Succes, Marc (Red. : Let op: deze mening is aangepast, in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en [lees meer...]aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

09-07-2021 | Vrouw | 39
Zwangerschap
Dit is mijn 4e zwangerschap, en heb nu pas voor het eerst gehoord van dit medicijn. Ben al vanaf mijn eerste zwangerschap bekend met hyperemesis gravidarum. Echt zo belachelijk, want nu ben ik gewoon van mijn ernstige misselijkheid en braken af. Ben inmiddels 9 weken zwanger en hoop dat ik dit nog vol kan houden tot aan de 3 a 4 maanden. Dan ben ik er waarschijnlijk weer v[lees meer...]anaf.

Reactine

25-06-2021 | Man | 33
cetirizine
Hooikoorts
Tabletten van de bekende discountzaak met de L. Ik heb erg veel last van pollen allergie. Deze tabletten maar geprobeerd . Nou ik ben niet meer te pruimen kortaf geïrriteerd humeurig en heel moe voor een sportman van 32 jaar. Na 3 dagen meteen mee gestopt

22-06-2021 | Man | 56
Hooikoorts
Deze medicatie werkte bij mij voor geen meter. Ik heb bijna alles geprobeerd en heb als laatste redmiddel de Kenacort injectie genomen bij de Hooikoorts Kliniek in Amsterdam. Nergens meer last van sindsdien!

21-06-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Mega last van hooikoorts en wat ik in huis had was niet afdoende. Huisarts heeft toen deze medicijnen voor geschreven. Niet blij mee.

Ebastine

18-06-2021 | Vrouw | 62
ebastine
Netelroos
Om de week ongeveer heb ik een serieuze aanval van netelroos. Nadat ik Ebastine 10 ingenomen heb, is de jeuk na ongeveer een half uur helemaal verdwenen. De uitslag meestal ook, of iets later. Het probleem is de slaperigheid de dag na inname. Kan met moeite m'n ogen openhouden. Autorijden is uitgesloten. Echter tegen netelroos helpt het bij mij zeer goed en ook wanneer ik [lees meer...]hooikoorts heb. Ik kreeg het ook voorgeschreven tegen eosinofiele gastro-enteritis, 2 pillen per dag. Dat was niet doenbaar want dan ben ik geen één dag meer wakker genoeg om te rijden bv. Maar tegen netelroos en hooikoorts voor mij echt een topper.

16-06-2021 | Vrouw | 34
Allergie
Een paar jaar desloratedine gebruikt, heeft maar even effect gehad, je lichaam lijkt er snel aan te wennen! Nu levocetrizine en heeft zeker effect, geen dikke jeukende ogen meer!

16-06-2021 | Vrouw | 34
Allergie
Gebruik nu een maand levocetirizine, na vele jaren en verschillende medicatie van de dokter te hebben geprobeerd werkt dit echt perfect, na enkele jaren dikke en jeukende ogen is dit een verademing, geen zonnebril meer nodig. Eczeem klachten lijken wel meer geworden, het is het een of het ander, maar liever zo!

28-05-2021 | Vrouw | 22
Zwangerschap
Gezien mijn eerste 3 maanden heel erg moeilijk ging kreeg ik van de huisarts de zetpillen toegediend. Ik hield namelijk niets qua voeding of vocht binnen. Na het gebruik van de medicatie stopte mijn klachten direct. Mijn klachten waren braken en misselijkheid. Op het begin gebruikte ik de zetpillen 3 keer per dag in de ochtend voor het ontbijten in de middag voor de [lees meer...]lunch en s’avonds voor het slapen gaan. Nu ben ik 14 weken zwanger en gebruik ik het nog alleen maar in de ochtend voor het ontbijten! Bij mij heeft het medicijn zeker gewerkt!

Allerfre

18-05-2021 | Vrouw | 22
loratadine
Hooikoorts
Ik wilde dit proberen i.v.m. hooikoorts en huisstofmijtallergie. S’avonds genomen maar ik kreeg na 15/30 minuten al een verhoogde hartslag en werd misselijk waardoor ik bijna niet in slaap kon vallen. S’ochtends was ik juist weer erg moe met een enorme droge mond.

18-05-2021 | Man | 58
Hooikoorts
Beste, Goed nieuws...ik heb afgelopen week wederom polaramine online aangekocht. Het pakketje komt steeds perfect terecht, reeds 5 jaar koop ik op dezelfde plaats dit geneesmiddel. Veel succes en weinig last van de graspollen gewenst, Marc

15-05-2021 | Vrouw | 33
Hooikoorts
Vreselijk duizelig en misselijk (meerdere dagen) van geworden. Mee gestopt.

15-05-2021 | Vrouw | 36
Allergie
In mijn geval gebruikt voor histamine problemen gerelateerd aan voeding en hooikoorts. Voor histamine wbt voeding werkt het niet voor mij. Bij de hooikoorts haalt het de scherpe randjes er van af. Zoals tranende prikkende ogen. Of jeuk. Helaas wordt ik hier heel onaangenaam van. Mega kort lontje en gewoon een boosaardig iemand. Zit mezelf heel erg in de weg, voel me conti[lees meer...]nu opgejaagd. Echt een vreselijk rot gevoel. Ik ben mezelf dan helemaal kwijt

15-05-2021 | Vrouw | 53

15-05-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Omdat de polaramine tabletten niet meer verkrijgbaar zijn, heb ik Levocitirizine voorgeschreven gekregen. Ik neem ‘s ochtends één tabletje en binnen een uur helpt het mij van het niezen, loopneus en tranende ogen af. Maar ik heb het idee dat het naast de slijmvliezen in mijn neus ook de slijmvliezen in mijn mond bijna plat legt. Ik krijg er namelijk een ontzettende droge m[lees meer...]ond van. Ook voelt mijn neus droog en enigszins geïrriteerd aan. Dat is dus de keerzijde van dit medicijn. De moeheid valt bij mij mee, ik kan er wel heerlijk van (door)slapen. :)

Fexofenadine

14-05-2021 | Vrouw | 43
fexofenadine
Hooikoorts
Door de allergoloog in eerste instantie voorgeschreven voor netelroos. Slik 4x 180 mg per dag, 2x in de ochtend, 2x in de avond. Doe dit nu al ruim 3 mnd. Heb normaal gesproken ook extreem veel last hooikoorts wat vaak al begint in maart. Inmiddels is het mei en ik heb nog geen dag last gehad van hooikoort. Geen bijwerkingen. Ik vraag me af waarom de huisarts me al die[lees meer...] jaren bang heeft gemaakt als ik vroeg om 2 tabletten per dag als ik erg veel last had van hooikoorts. Fexofenadine werkt echt perfect maar dan wel bij een hogere dosering.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5515)
Anticonceptie - overig (4036)
Cholesterol (3011)
Depressie - antidepressiva overig (2855)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2529)
Pijn - morfine-achtigen (2323)
ADHD - psychostimulantia (2253)
Pijn (2097)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1646)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1305)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1257)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1223)
Depressie - antidepressiva TCA (1106)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)