categorie

Hooikoorts Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Allergie

21-02-2021 | Man | 44
hooikoorts

Allerfre

20-02-2021 | Vrouw | 31
loratadine
Allergie
Werkte eerst goed. Maar na jaren deed het niks meer bij mij.

20-02-2021 | Vrouw | 31
Allergie
De medicijnen werken goed tegen allergische reacties bij mij en zorgen ervoor dat ik minder astma klachten heb. Maar vind het zeer vervelend dat ik extreem moe wordt van deze medicijnen. Het is erg dubbel. Nu ook ff gestopt ermee omdat het teveel invloed heeft op m'n dagelijkse leven.

Terfenadine

01-02-2021 | Vrouw | 35
terfenadine
Allergie
Huisarts weigerde Pollinex injecties voor te schrijven, vond de spuiten te duur. Kreeg deze troep. Doodziek van geweest. Terug naar allergie specialist. Gewoon weer Pollinex en claritine tabletten. Huisarts kreeg straf, ha ha.

09-01-2021 | Vrouw | 34

07-01-2021 | Man | 57
Eczeem
Door atopisch eczeem last van jeuk en vooral kriebel in de huid (gevoel van spiintjes in de huid) en soms ook pijnlijke huid. Ik gebruik het middel alleen als ik klachten voel. Eerst cetoleverezine gebruikt maar was te zwak. Na uitgebreide speur en inleestocht op internet en boeken uitgekomen bij oregano olie als natuurlijke histamine killer. Gebruik nu 1 capsule van Holla[lees meer...]nd & Barret preventief. (Helpt ook heel vaak bij hooikoorts trouwens !!). Frequentie klachten is veel minder en bij klachten neem ik 2-3 druppels pure oregano olie in VEEL water en dat helpt 9 van de 10 keer supersnel . De Fexofenadine alleen nog voor noodgevallen dus .

22-12-2020 | Vrouw | 68
promethazine
Voorgeschreven door psychiater , 2x s’avonds ingenomen ivm slapeloosheid, “vol “ hoofd. Averechtse werking , niet suffig , geen slaap, wel spiertrekkingen in armen en benen, ontzettend droge mond, ook daarna overdag. Dus mee gestopt.

Rupafin

13-12-2020 | Man | 61
rupatadine
Allergie
werkt snel en goed tegen allergische reactie van hooikoorts en huisdieren. Maar......: je wordt stapelgek van prikkels: overtrokken reacties oncontroleerbaar over kleine zaken, en je leeft alsof je in een mist zit geestelijk. Je kan niet goed nadenken. Zodra uitgewerkt (direct stoppen dus na 1 tablet) worden de bijwerkingen minder en zijn al snel voorbij en functioneer je[lees meer...] weer normaal. Gewichtstoename en toch slaperigheid bij dagelijkse inname. Ik ben er mee gestopt en neem 1 tablet bij overmatige allergische reacties. Vervolgens 1 dag mezelf figuurlijk opsluiten en kan weer even verder.

Fenistil

07-12-2020 | Man | 68
dimetindeen
Jeuk
Het gaat in mijn geval over Fenistill gel dat je gebruikt na bijvoorbeeld een muggenbeet die een allergische reactie teweeg kan brengen. De zeer geringe hoeveelheid antihistaminicum die deze gel bevat helpt dit tegen te gaan. Het neemt de jeuk en zwelling weg. Ik en mijn familie gebruiken dit al vele jaren naar genoegen. Als het uit de handel is moet je gebruik maken va[lees meer...]n pilletjes waar je de rest van de dag duf van wordt. Het is een ideale gel die (nog) in Duitsland te koop is. Hoewel daar nu ook een vervangend middel, Soventol wordt aangeboden. Andere middelen zijn vaak erger dan de kwaal. Jammer wanneer een effectief werkend medicijn uit de handel genomen wordt.

07-12-2020 | Man | 19
Netelroos
Ik heb chronische netelroos wat reageert op warmte; voortvloeiend uit Atopisch syndroom. Moet dagelijks anti-histamine slikken, anders val ik bijna flauw als ik van koud naar warm ga. Fexofenadine slikte ik enkele weken. Het is het enige medicijn dat 100% werkte; ik had 0 klachten. Merkte alleen dat concentratie etc. tot een nulpunt daalde. Ik kon geen dag meer werken, [lees meer...]maakte fouten en vergat veel. Ben hierdoor geswitcht naar andere medicijnen.

09-11-2020 | Man | 63
promethazine
ik slik het middel nu ongeveer drie jaar. Ik heb 4 jaar een angststoring gehad en kreeg promethazine 25 mg om beter te slapen. Ik was serieus in de veronderstelling dat het een onschuldig medicijn was. Blijkt echter dat promethazine een Anticholinerge psychofarmaca is. het valt in dezelfde groep als Lorazepam ( Anticholinerge psychofarmaca (o.a. TCA’s, olanzapine, cloz[lees meer...]apine, quetiapine, promethazine)) bron: https://expertisecentrumpsychofarmacologie.nl/nieuws/afbouwen-psychofarmaca/ promethazine wordt sterk gerelateerd aan dementie... Dat is iets meer dan alleen een (extreem) droge mond. op internet kun je zien welke de waarschuwingen zijn bij inname van promethazine . Ik hoop over een week te kunnen stoppen met dit middel; in een keer stoppen gaat niet want dan lig je de hele nacht wakker.

Xyzal

02-11-2020 | Man | 46
Allergische reactie
Ivm berkenpollen allergie en kruisallergieen. In de zware maand (april) heb ik aanvullende medicatie nodig, de rest van het jaar werkt het prima. Ik neem het alleen in bij klachten (branderige ogen, jeuk, slijmvlies irritatie, loopneus etc), ook om gewenning of afhankelijkheid te voorkomen. Werkt meestal binnen het kwartier. Beste in de avond in te nemen, dan heb je ook ge[lees meer...]en last van de slaperigheid die het kan veroorzaken.

Tavegil

30-10-2020 | Vrouw | 50
clemastine
Ik gebruik dit middel nu ruim 1 dag. Ik merk minimaal effect, alleen heel veel pittige bijwerkingen. Dit lijkt me geen prettig geneesmiddel. Als het dan nog goed hielp.. maar dat is ook niet zo. 2dd cetrizine helpt me beter en geeft minder bijwerkingen.

27-10-2020 | Man | 56
Allergie
het helpt tegen mijn allergien, zonder deze tabletjes was ik altijd moe van mei tot oktober. hielp in de eerste instantie goed kon weer goed ademen mijn ogen hoefde niet meer gedruppelt te worden en het niezen werd minder. Voelde me beter in mijn vel. Merk alleen de laatste jaren dat ik het hele jaar moe ben. slaap genoeg kom alleen niet uitgerust uit mijn slaap. gelukki[lees meer...]g wordt het nu onderzocht.

19-10-2020 | Man | 70
Allergische reactie
Allergische en astmatische reactie op allerlei soorten pollen, huismijt, stof, diverse fruitsoorten, zoals granny smith appels (alleen de lucht al), kiwi, onrijpe bananen, (sterke)geur van sommige bloemen o.a. mimosa, brem, zonnebloemen. Jarenlang gezocht naar een goed werkend middel/methode; desloratadine werkt bij mij tot slot het best, maar wel elke dag (spiegel consta[lees meer...]nt houden) een pilletje vóór het slapen [een verkapte slaappil :) ] Sterkte alle mede"lijders". Je gaat er niet dood aan, maar het is uitermate hinderlijk. Je prestatieniveau daalt met minimaal de helft.

Aerius

17-10-2020 | Vrouw | 63
Allergie
Ik heb allergische astma en chronische rhinitis, bij inname van Aerius was ik uiterst tevreden, jammer genoedg is het niet meer verkrijgbaar. De zorgverzekeraar heeeft wel telkens een ander merk geprobeerd , ik heb toen in samenspraak met mijn huisarts medische noodzaak op mijn medicatie laten zetten, en dat ging goed. Jammer dat dit goed middel er niet meer is.

17-10-2020 | Vrouw | 63
Allergie
Ik neem sinds 14 dagen 2 x daags deslortadine van Aurobindo. Ik nam eerst 1 x daags voor het slapen gaan, had geen werking, ben in overleg met de huisarts 2x daags begonnen een keer 's middags en dan voor het slapen gaan. Ik heb allergische astma en chronische rhinitis, in combinatie met fluticason neusspray (als onderhoudsdosis) is het het weer leefbaar geworden voor mij [lees meer...]. De constant verstopte neus is er bijna niet meer. Omdat Aerius uit de handel is genomen ben ik op zoek gegaan naar de juiste medicatie. Ik laat wel nadat ik een of twee maanden bezig ben met de mdicatie de leverwaarde prikken, dat is wel zo belangrijk.

12-10-2020 | Vrouw | 28
Allergie
Ik heb dit middel lange tijd geslikt voor allergische klachten (hooikoorts, katten, huisstofmijt). Ik werd er elke keer heel erg moe van. Daarnaast ook hoofdpijn. Maar t ergste was denk ik mijn stemming, die was echt niet geweldig, ik werd er enorm chagrijnig van. Ook niet zo fijn voor mijn omgeving.. ik ben t blijven slikken omdat het wel 'iets' deed. Nu ga ik een ander m[lees meer...]iddel proberen genaamd levocetirizine. Ik ben benieuwd.

06-10-2020 | Vrouw | 59

Emesafene

26-09-2020 | Vrouw | 28
meclozine/pyridoxine
Zwangerschap
Extreme last van misselijkheid, door deze medicijnen, vele malen minder wel een blijvend raar gevoel in de maag, het neemt dus het probleem niet weg, het plakt er een pleister op voor mijn gevoel, waardoor je er minder last van hebt. Sindsdien wel veel boeren en scheten laten maar gelukkig niet meer zonvakantie kokhalzen.

Zaditen

23-09-2020 | Vrouw | 35
ketotifen
Hooikoorts
Last van een hallucinerende gevoel alsof het LSD is, verder ook slaperig en minder bij bewustzijn.

15-09-2020 | Man | 52
promethazine
Promethazine zou ook voor minder onrust moeten zorgen in je hoofd. Dit is ook de reden dat ik dit middel, overigens op mijn eigen verzoek, voorgeschreven heb gekregen. Promethazine zorgt bij mij voor een forse gewichtstoename. Ik weeg inmiddels zo'n 20 kg te zwaar ! Dit wordt ook erkend door mijn apotheker, huisarts en psychiater.

Cetirizine Tabletten

10-09-2020 | Vrouw | 52
cetirizine
Allergie
Gebruik nu al 3 jaar de Lidl tabletten naar volle tevredenheid zonder al teveel bijwerkingen. Gebruik bij jeuk in de oren, ogen en keel icm pijn in de keel. Dit laatste verdwijnt een 10 minuten na een halve tablet. Gebruik: het hele jaar door enkel wanneer nodig een halve tablet. Begin dit jaar ook de cetrizine tabletten via de huisarts geprobeerd via de apotheek maar[lees meer...] dit veroorzaakte aanhoudende hoofdpijn. Duurde paar dagen voordat het verband met de pillen bekend was. Nu weer terug naar tabletten bij de Lidl en overgestapt naar kruidvat omdat ze al 4 maanden niet leverbaar zijn bij de Lidl.

04-09-2020 | Vrouw | 60
Allergie
Werkt van geen meter. Maar slik het onder het mom van Baat het niet... Alleen terfenadine hielp

Allerfre

24-08-2020 | Man | 54
loratadine
Na enkele dagen gebruik kreeg ik last van ernstige slapeloosheid en onrustig nerveus gevoel,ik nam allerfre ter bestrijding jeuk ,pijn muggenbult met allergische reactie, voor mij totaal ongeschikt

22-08-2020 | Vrouw | 46
Allergie
Ik slik al jaren elke dag, het hele jaar door, een tablet levocetirizine tegen allergische klachten. Dit werkt bij mij erg goed. Als ik nooit een tablet oversla, heb ik eigenlijk nauwelijks allergische klachten. Zonder dit medicijn heb ik veel last van rode, jeukende ogen, en jeuk in de keel en aan het gehemelte, en niesen. Maar o wee als ik een keer een dag een tablet ver[lees meer...]geet, dan is blijkbaar meteen de hele balans zoek. Ook al neem ik de tabletten daarna weer gewoon, toch duurt het dan nog een aantal dagen voordat ik weer helemaal zonder klachten ben. Wel las ik een keer dat vermoeidheid een bijwerking kan zijn van dit medicijn en ik realiseerde me dat ik ook overdag vaak echt moest vechten tegen de slaap, ook als ik die nacht goed geslapen had. Omdat ik mijn tablet altijd ‘s morgens innam, besloot ik deze ‘s avonds te gaan innemen; immers, als ik maar gewoon zorg dat ik elke 24 uur een tablet neem, ben ik doorlopend allergieklachtenvrij, dus het tijdstip van innemen maakt voor de effectiviteit voor mij niet uit. En dat ‘s avonds innemen heeft echt goed geholpen tegen overdag moe zijn. Ik ben laatst een keer weer teruggegaan naar ‘s morgens innemen, maar de vermoeidheidsklachten waren meteen weer elke dag terug overdag, dus na een dag of drie ben ik toch weer naar de avond gegaan. Het moe zijn overdag was toen weer weg.

Emesafene

21-08-2020 | Vrouw | 28
meclozine/pyridoxine
Zwangerschap
Vanaf week 6 was ik de hele dag door misselijk en na 1 week begon in ook met overgeven. Ik voelde me zo down en ben naar de huisarts gegaan. In eerste instantie kreeg ik te horen dat het erbij hoort en kreeg ik geen medicijnen. 1 week later trok ik het niet meer en toen heb ik 2x daags emasefene gekregen. Nou wat een verademing!! Misselijkheid was meteen weg en ik kon weer[lees meer...] wat eten en voelde me stukke beter. Het helpt echt goed! Je niet zomaar laten wegsturen en genoegen nemen dat die klachten er maar bij horen.

11-08-2020 | Vrouw | 51
Hooikoorts
Hooikoorts met door de benauwdheid als stressreactie oplaaien pseuriasis. Door deze medicatie zijn klachten afgenomen.

08-08-2020 | Vrouw | 26
Allergische reactie
Ik heb tweemaal mysterieuze allergische reacties gehad waardoor één ooglid en een kant van mij gezicht dik waren en ik kreeg ook lichte uitslag op mijn gezicht, armen, borst, buik, handen en voeten. De medicatie werkt best langzaam, zo langzaam dat ik niet echt weet of het wat deed. Pas na 3 dagen ongeveer waren de symptomen weg. Maar door de medicatie kreeg ik last van mi[lees meer...]jn ogen, ze voelen super heet aan, droog en jeukerig. Hierdoor verminderden mijn zicht. Ik werd ook erg moe van de pillen en dit beïnvloedde mijn dagelijkse leven en werk.

Kestine

07-08-2020 | Vrouw | 50
ebastine
Allergie
Ik heb een ernstige vorm van allergie voor huisstofmijt. Kestine verminderd dusdanig mijn klachten dat ik normaal kan functioneren. Af en toe breekt toch mijn allergie door maar dat is goed op te vangen. Omdat het wel vermoeidheid geeft neem ik mijn Kestine in de avond in.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5315)
Anticonceptie - overig (3874)
Cholesterol (2936)
Depressie - antidepressiva overig (2784)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2430)
Pijn - morfine-achtigen (2247)
ADHD - psychostimulantia (2147)
Pijn (2034)
Verslavingsziekten (2003)
Bloeddruk - betablokkers (1717)
Maagzuur - protonpompremmers (1590)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1543)
Anticonceptie - eenfase (1418)
Angststoornissen (1256)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1195)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1177)
Depressie - antidepressiva TCA (1066)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (984)