categorie

Hooikoorts Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Allergie

27-07-2021 | Vrouw | 52
Hooikoorts
Ik slik het als middel tegen hooikoorts. Al jaren. En als ik op vakantie ben in zuid Frankrijk. Daar krijg ik uitslag van de warmte of ik word geprikt door de mini miertjes. Enorm veel jeuk bultjes op m’n voeten en enkels. Levocetrizine maakt de jeuk draaglijk. Anders krab ik ieder bultje kapot!

19-07-2021 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Emesafene zetpillen voorgeschreven gekregen i.v.m. HG. 3x per dag 1 zetpil. Helaas niet geholpen en spuug nog steeds 10-20x per dag. Helaas 😥

14-07-2021 | Vrouw | 24
Netelroos

Ebastine

12-07-2021 | Vrouw | 60
ebastine
Ik heb er goede resultant mee

10-07-2021 | Man | 59
Hooikoorts
Beste hooikoortspatiënten, Laatste keer was ik vergeten te melden waar ik polaramine kan verkrijgen....bij deze in de Franse webshop. Succes, Marc (Red. : Let op: deze mening is aangepast, in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en [lees meer...]aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

09-07-2021 | Vrouw | 39
Zwangerschap
Dit is mijn 4e zwangerschap, en heb nu pas voor het eerst gehoord van dit medicijn. Ben al vanaf mijn eerste zwangerschap bekend met hyperemesis gravidarum. Echt zo belachelijk, want nu ben ik gewoon van mijn ernstige misselijkheid en braken af. Ben inmiddels 9 weken zwanger en hoop dat ik dit nog vol kan houden tot aan de 3 a 4 maanden. Dan ben ik er waarschijnlijk weer v[lees meer...]anaf.

Reactine

25-06-2021 | Man | 33
cetirizine
Hooikoorts
Tabletten van de bekende discountzaak met de L. Ik heb erg veel last van pollen allergie. Deze tabletten maar geprobeerd . Nou ik ben niet meer te pruimen kortaf geïrriteerd humeurig en heel moe voor een sportman van 32 jaar. Na 3 dagen meteen mee gestopt

22-06-2021 | Man | 56
Hooikoorts
Deze medicatie werkte bij mij voor geen meter. Ik heb bijna alles geprobeerd en heb als laatste redmiddel de Kenacort injectie genomen bij de Hooikoorts Kliniek in Amsterdam. Nergens meer last van sindsdien!

21-06-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Mega last van hooikoorts en wat ik in huis had was niet afdoende. Huisarts heeft toen deze medicijnen voor geschreven. Niet blij mee.

Ebastine

18-06-2021 | Vrouw | 62
ebastine
Netelroos
Om de week ongeveer heb ik een serieuze aanval van netelroos. Nadat ik Ebastine 10 ingenomen heb, is de jeuk na ongeveer een half uur helemaal verdwenen. De uitslag meestal ook, of iets later. Het probleem is de slaperigheid de dag na inname. Kan met moeite m'n ogen openhouden. Autorijden is uitgesloten. Echter tegen netelroos helpt het bij mij zeer goed en ook wanneer ik [lees meer...]hooikoorts heb. Ik kreeg het ook voorgeschreven tegen eosinofiele gastro-enteritis, 2 pillen per dag. Dat was niet doenbaar want dan ben ik geen één dag meer wakker genoeg om te rijden bv. Maar tegen netelroos en hooikoorts voor mij echt een topper.

16-06-2021 | Vrouw | 34
Allergie
Een paar jaar desloratedine gebruikt, heeft maar even effect gehad, je lichaam lijkt er snel aan te wennen! Nu levocetrizine en heeft zeker effect, geen dikke jeukende ogen meer!

16-06-2021 | Vrouw | 34
Allergie
Gebruik nu een maand levocetirizine, na vele jaren en verschillende medicatie van de dokter te hebben geprobeerd werkt dit echt perfect, na enkele jaren dikke en jeukende ogen is dit een verademing, geen zonnebril meer nodig. Eczeem klachten lijken wel meer geworden, het is het een of het ander, maar liever zo!

28-05-2021 | Vrouw | 22
Zwangerschap
Gezien mijn eerste 3 maanden heel erg moeilijk ging kreeg ik van de huisarts de zetpillen toegediend. Ik hield namelijk niets qua voeding of vocht binnen. Na het gebruik van de medicatie stopte mijn klachten direct. Mijn klachten waren braken en misselijkheid. Op het begin gebruikte ik de zetpillen 3 keer per dag in de ochtend voor het ontbijten in de middag voor de [lees meer...]lunch en s’avonds voor het slapen gaan. Nu ben ik 14 weken zwanger en gebruik ik het nog alleen maar in de ochtend voor het ontbijten! Bij mij heeft het medicijn zeker gewerkt!

Allerfre

18-05-2021 | Vrouw | 22
loratadine
Hooikoorts
Ik wilde dit proberen i.v.m. hooikoorts en huisstofmijtallergie. S’avonds genomen maar ik kreeg na 15/30 minuten al een verhoogde hartslag en werd misselijk waardoor ik bijna niet in slaap kon vallen. S’ochtends was ik juist weer erg moe met een enorme droge mond.

18-05-2021 | Man | 58
Hooikoorts
Beste, Goed nieuws...ik heb afgelopen week wederom polaramine online aangekocht. Het pakketje komt steeds perfect terecht, reeds 5 jaar koop ik op dezelfde plaats dit geneesmiddel. Veel succes en weinig last van de graspollen gewenst, Marc

15-05-2021 | Vrouw | 33
Hooikoorts
Vreselijk duizelig en misselijk (meerdere dagen) van geworden. Mee gestopt.

15-05-2021 | Vrouw | 36
Allergie
In mijn geval gebruikt voor histamine problemen gerelateerd aan voeding en hooikoorts. Voor histamine wbt voeding werkt het niet voor mij. Bij de hooikoorts haalt het de scherpe randjes er van af. Zoals tranende prikkende ogen. Of jeuk. Helaas wordt ik hier heel onaangenaam van. Mega kort lontje en gewoon een boosaardig iemand. Zit mezelf heel erg in de weg, voel me conti[lees meer...]nu opgejaagd. Echt een vreselijk rot gevoel. Ik ben mezelf dan helemaal kwijt

15-05-2021 | Vrouw | 53

15-05-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Omdat de polaramine tabletten niet meer verkrijgbaar zijn, heb ik Levocitirizine voorgeschreven gekregen. Ik neem ‘s ochtends één tabletje en binnen een uur helpt het mij van het niezen, loopneus en tranende ogen af. Maar ik heb het idee dat het naast de slijmvliezen in mijn neus ook de slijmvliezen in mijn mond bijna plat legt. Ik krijg er namelijk een ontzettende droge m[lees meer...]ond van. Ook voelt mijn neus droog en enigszins geïrriteerd aan. Dat is dus de keerzijde van dit medicijn. De moeheid valt bij mij mee, ik kan er wel heerlijk van (door)slapen. :)

Fexofenadine

14-05-2021 | Vrouw | 43
fexofenadine
Hooikoorts
Door de allergoloog in eerste instantie voorgeschreven voor netelroos. Slik 4x 180 mg per dag, 2x in de ochtend, 2x in de avond. Doe dit nu al ruim 3 mnd. Heb normaal gesproken ook extreem veel last hooikoorts wat vaak al begint in maart. Inmiddels is het mei en ik heb nog geen dag last gehad van hooikoort. Geen bijwerkingen. Ik vraag me af waarom de huisarts me al die[lees meer...] jaren bang heeft gemaakt als ik vroeg om 2 tabletten per dag als ik erg veel last had van hooikoorts. Fexofenadine werkt echt perfect maar dan wel bij een hogere dosering.

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

13-05-2021 | Man | 26
promethazine
Jeuk
Ik heb veel medicatie geprobeerd tegen mijn netelroos. Bij elk medicijn dat ik heb geprobeerd bleef de jeuk of werd het een ander vervelend gevoel (mensen met netelroos snappen dit). Bij bijv Mizollen, wat ik dagelijks gebruik. Promethazine is de eerste waardoor ik tijdelijk 0% jeuk heb, rond de 8 uren jeukvrij. 20 minuten na inname is het alsof ik net wakker ben gewor[lees meer...]den van een nacht in de kroeg. Het typische brakke gevoel, maar alleen lichamelijk. Mentaal blijft voor mij alles het zelfde. Omdat promethazine zo sederent voor mij werkt, neem ik het alleen in als de jeuk te heftig wordt en wanneer ik vrij ben van werk en geen verplichtingen hebt ;)

Aerius

11-05-2021 | Vrouw | 56
Allergie
Ik heb dit jaren geleden voorgeschreven gekregen door de huisarts. Daarna in Spanje gekocht. Omdat het vorig jaar niet meer in aanmerking komt voor vergoeding kreeg ik een goedkoop alternatief waar ik helemaal stoned van werd (dezelfde werkzame stof). Maar aerius is juist ontwikkeld omdat mensen bijwerkingen kregen. Het is nog wel te krijgen, van mij komen ze uit Griekenl[lees meer...]and maar wel zelf betalen. Afschuwelijke macht van de farmaceuten in Nederland.

06-05-2021 | Vrouw | 17
Hooikoorts
Het werkte top met enkele bijwerkingen, maar kreeg er een allergische reactie op en moest naar het ziekenhuis.

Tavegil

22-04-2021 | Vrouw | 53
clemastine
Hooikoorts
Ik had in het begin niet zo veel klachten, maar naarmate ik het medicijn langer gebruikte werden de bijwerkingen steeds heviger. Tenslotte was het niet meer te harden en ben ik ermee gestopt.

18-04-2021 | Man | 58
Hooikoorts
ik heb het gisteravond voor het eerst ingenomen en heel erg beroerd ervan ik stop er nu mee dan maar die ik eerst gebruikte tegen me hooikoorts ik ben 58jaar en troep dit middel

Cetirizine Tabletten

17-04-2021 | Vrouw | 32
cetirizine
Hooikoorts
Ik word er zo moe van en loom net alsof je wakker bent maar in een roes ofzo ... zelfs als ik ze savonds neem voor het slapen. Ik geraakte deze ochtend niet uit mijn bed nam gisteren rond 22u een pilletje van 10mg. Altijd al last van de vermoeidheid na een pilletje dus probeerde nu eens om dezevoog het slapen te nemen maar geen resultaat het is nu 13u en ik voel me nog ste[lees meer...]eds niet normaal qua energie pijl

Semprex

09-04-2021 | Man | 47
acrivastine
Hooikoorts
Xyzal deed zijn werk niet meer. Hoofdzakelijk op basis van de gebruikerservaringen op deze site Semprex geprobeerd. De klachten zijn duidelijk verminderd, met name de irritatie, maar zeker niet verdwenen. De belangrijkste klacht, de verstopte neus, is jammer genoeg niet verminderd. Verder duurt het best lang voordat het medicijn begint te werken (een uur) en werkt het b[lees meer...]etrekkelijk kort (8 uur, soms zelf nog minder). Wellicht een goed medicijn in combinatie met een effectieve neusspray.

06-04-2021 | Vrouw | 68
Jeuk
4 genomen in 1.5 dagen meteen gestopt, was voor mij onverantwoord.

Aerius

03-04-2021 | Man | 54
Allergie
Heb van alles geprobeerd, en werd er niet lusteloos en suf van. Met aerius totaal geen probleem

03-04-2021 | Vrouw | 47
Allergie
Ik gebruik het middel chronisch vanwege allergisch klachten, zoals hooikoorts, huisstof mijt eczeem en ontstoken ogen (door allergie) het middel werkt super, maar ondanks de belofte dat dit middel geen bijwerkingen zou hebben, ervaar ik veel vermoeidheid en heb ik meer slaap nodig om mij overdag fit te voelen. Om deze reden slik ik het middel in de avond.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5455)
Anticonceptie - overig (3989)
Cholesterol (2993)
Depressie - antidepressiva overig (2825)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2500)
Pijn - morfine-achtigen (2299)
ADHD - psychostimulantia (2230)
Pijn (2079)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1623)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1285)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1242)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1029)