categorie

Hooikoorts Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Allergie

31-03-2020

Ebastine (ebastine)

25-03-2020

Aerius (desloratadine)
Netelroos

Ik gebruik het nu al 35 jaar. Soms probeert de apotheek een ander merk. Maar direct aantoonbaar onacceptabel. Steeds weer via de huisarts terug naar het bekende merk.
20-03-2020

Doet niet bij Chronische verkoudheid
19-03-2020

Hooikoorts

Enkele jaren geleden kreeg ik in de lente/zomer verkoudheidsklachten die maar niet over gingen. Daarnaast was ik ook erg moe. Toch wel bezorgd ging ik naar de huisarts en die constateerde dat mijn beschreven klachten hooikoorts gerelateerd zijn. Nadat ik een neusspray had gekregen voor 2 x daags gebruik en 1 tablet levocetirizine a 5 mg per dag verdwenen de griepachtige kl[lees meer...]achten. Helaas de vermoeidheid bleef maar dit schijnt ook 1 van de bijwerkingen te zijn.
05-03-2020

Zwangerschap

Dit is mijn 2e zwangerschap, heb mijn eerste zwangerschap geen last gehad van misselijkheid maar bij deze begon het na 5 weken. Ik moest niet overgeven, maar was zo beroerd dat ik er depressief van werd. Ik kreeg in de eerste instantie suprimal, deze werkten al prima. Hoorde later dat Emesafene vergoed werd en dit in principe hetzelfde is. Eerst 2 per dag, later 1 per dag [lees meer...]en nu neem ik er af en toe eentje als ik me niet lekker voel. In principe is het makkelijk in te nemen, hij werkt alleen pas laat (na een uur/anderhalf). Ik voelde me na 2 dagen helemaal weer prima, was alleen behoorlijk duf. Maar liever duf dan depri..
02-03-2020

Mebhydroline dragees (mebhydroline)
Allergische reactie

Vanwege stress kreeg ik jeuk over mijn hele lichaam, andere dag op zelfde tijd begon de jeuk weer. Ben naar de huisarts gegaan en kreeg incidal, dit werkte heel snel, na twee keer ingenomen te hebben was de jeuk over. Tegenwoordig heb ik vooral jeuk in mijn gezicht en heb al veel soorten geprobeerd maar helaas niets werkt.
01-03-2020

Misselijkheid

Vanaf 6 weken zwangerschap was ik continue misselijk. Ik kon nog wel eten binnenhouden maar het maakte me wanhopig en ik kon niet langer meer voor mijn kinderen zorgen en werken. Na één telefoontje met de huisarts kreeg ik Emesafene tabletten voorgeschreven. Ik begon met 1 tablet in de avond, maar al snel opgehoogd naar 1,5 tablet (ze zijn deelbaar) en toen naar 2 per 24u.[lees meer...] Wat een uitkomst! Ik voelde me meteen een ander mens. Op sommige momenten nog wel enige misselijkheid maar goed te doen. Dit is mijn vierde zwangerschap en ik had nog nooit gehoord van Emesafene. Ik begrijp niet waarom dit medicijn niet veel vaker wordt geadviseerd aan vrouwen met zwangerschapsmisselijkheid. Wat wordt er nog veel onnodig geploeterd. Dit medicijn kan zo veel verlichting geven, is veilig in gebruik en de bijwerkingen vielen bij mij enorm mee. Soms werd ik er wat suf van, maar dit kan ook ‘gewoon’ door de zwangerschap zijn gekomen.
28-02-2020

05-02-2020

Fexofenadine (fexofenadine)
Netelroos

Op het eind zal ik u een andere middelen adviseren. Sinds 2/3 jaar doorlopend last van Netelroos. Jeukende bultjes die snel komen opzetten, vaak in het centrum van de bult wit gekleurd en rondom de rand rood van kleur. De bulten kunnen samen groeien tot grotere oppervlakten en zo hele eilanden vormen over het lichaam. Vaak op de rug, armen of benen, soms ook in het gezicht[lees meer...] met als gevolg opgezwollen lippen en oogleden. In het ergste geval kan de keel opzwellen, neem dit serieus want dit kan levensbedreigend zijn. Het middel Fexofenadine werkt snel. Wanneer de klachten zich voluit manifesteren zijn deze na het innemen van een half tablet binnen het uur weg. Ik heb dit middel nu zo'n 3 maanden in gebruik en merk dat mijn lichaam er steeds slechter op reageert. Wellicht is het inwendige emmertje vol en beginnen de ernstige bijwerkingen nu beter zichtbaar te worden. Ik had altijd al last van hoofdpijn en vermoeidheid met deze pillen, zeker wanneer je het gebruikt op een lege maag valt het heel zwaar. Heb niet gemerkt dat dit minder wordt na verloop van tijd, zoals bij andere medicatie vaak wel het geval is. Inmiddels merk ik dat ik door dit gebruik kortademig wordt, last krijg van hartkloppingen, een onregelmatige hartslag en druk op de borst. Dit met een half tablet van 180mg per dag, een dosering die ik mezelf heb voorgeschreven waar de huisarts zelfs dagelijks een heel tablet adviseerde. Mijn advies zou zijn nooit teveel van dit middel tegelijk te nemen. Ik gebruikte voorheen een natuurlijk anti-histamine die goed werkte, maar helaas is die vrij prijzig en wordt niet vergoed omdat het natuurlijk is. Dit middel heet Scutellariae en is bijvoorbeeld bij de vitamin store te verkrijgen. De producent is Solger. Dit middel werkte voor mij in het begin uitstekend en heeft geen enkele bijwerking. Vermoedelijk bouwt het lichaam een tollerantie op voor het middel, want het werd na een half jaar minder effectief. Zodoende bij Fexofenadine uitgekomen middels de huisarts. Morgen echter terug naar de huisarts om de klachten te bespreken. Voor de echt wanhopigen onder ons die lijden aan deze ziekte, er bestaan injecties die het immuunsysteem platleggen. Die haalt u dan 1x per 4 weken. Dit zorgt ervoor dat de histamine in uw lichaam geen kans krijgt zich overal te verspreiden en jeuk of bulten geeft. U kunt dit opzoeken onder de naam: Omalizumab (Xolair). Ik zou iedereen op het hart willen drukken te beginnen met natuurlijke middelen wanneer u deze klachten heeft. Fexofendine is duidelijk zware synthetische troep voor kortstondig gebruik. Ondanks dat de bijsluiter dit niet vermeld wil ik iedereen dringend adviseren dit niet lang te gebruiken.
03-02-2020

Allergie

Ik heb jarenlang Telfast gebruikt voor mijn allergische klachten, maar dat deed de laatste jaren niet veel meer. Vervolgens via de huisarts Desloratadine gekregen, wat volgens hem het beste middel op de markt was. Ik merkte echter geen verbetering van mijn klachten, terwijl ik bijna dagelijks met zware hoofdpijn wakker werd. Deze liet zich niet verdrijven met paracetamol [lees meer...]en hield de hele dag aan. Sinds ik gestopt ben met Desloratadine, heb ik nog nauwelijks hoofdpijn gehad.
24-12-2019

Allergie

Ik neem dit medicijn preventief om ervoor te zorgen dat ik geen erge reactie krijg op muggenbeten. Ook heb ik andere allergische reacties (nasale drip), die dit verlichten. Ik nam dit zonder er bij stil te staan gedurende een half jaar. Wat mij onlangs is opgevallen hoe vermoeid ik ben. Zeker als ik dit medicijn in de ochtend neem. Hoeveel ik ook slaap, nooit ben ik uitg[lees meer...]erust. Ik dacht na wat reacties te lezen op het internet van gelijkaardige gevallen om er mee te stoppen. Een slimme beslissing want 2 dagen later voel ik mij al veel wakkerder en neem ik er de allergische reacties bij als ik tenminste wakkerder ben. Ik ga het enkel nog nemen nadat ik een muggenbeet krijg.
02-12-2019

Allergie

Ik heb een allergie voor “Histamine”, ik had dagelijks hevige diaree na het eten van bepaalde voedingstoffen en brandende buikkrampen, na het eerste pil niks meer!!! meer energie , goed gevoel, voel me blij en geen diaree meer !! Ik ben super gelukkig met dit pilletje , na het nemen van het pil ben ik wel super moe !! Maar dan slaap ik goed 🤗
26-11-2019

Tavegil (clemastine)
Artritis psoriatica

19-11-2019

Misselijkheid

Sinds de 6e week van mijn zwangerschap erg misselijk de hele dag door. Nu deze tabletten en veel minder misselijk. Ik lig nog steeds de hele dag, maar het is beter te doen en ik slaap er lekker door waardoor de tijd wat sneller gaat. Hopelijk worden de bijwerkingen van de vermoeidheid snel minder.
11-11-2019

Allergie

Ik ben allergisch voor pollen, huisstofmijt en slik dit al jaren. Alleen ik heb de afgelopen dagen geprobeerd te stoppen, maar dan krijg ik enorme jeuk wat ondragelijk is. Alsof het van binnen uit komt, nu toch maar weer begonnen en hopelijk trekt de jeuk snel weg. Mocht u gevoelig zijn voor dit soort klachten, begin dan niet aan deze pil!
02-11-2019

Allergische reactie

Ik heb elke 3 dagen als ik mijn desolaratadine niet slik een reactie in mijn huid. Waarschijnlijk dermografisme. Jeuk die niet stopt en ik krab mijn hele huid kapot. deze pilletjes houden dat volledig tegen en heb geen bijwerkingen. Ik ben gelukkig
28-10-2019

Allergische reactie

Vanwege een crème waar ik een allergische reactie op kreeg, heb ik cetrizine ingenomen. De reactie zou binnen het eerste uur moeten afnemen. Helaas bleek dit weinig tot geen effect hebben. Mijn huid bleef vurig en warm, daarnaast bleven de aangetaste plekken opgezwollen. Wel merkte ik dat ik hoofdpijn kreeg door het middel.
19-10-2019

Zwangerschap

Ik was zwanger van een tweeling en al vanaf week 6 misselijk. Bij week 8 was ik mijzelf aan het opeten omdat ik helemaal niks kon binnen houden, nog geen water of cracker. Gestart met 3x dgs dit als zetpil waarbij ik merkte wanneer de pil uitwerkt en ik misselijk werd met overgeven. Drie dagen langs 3 stuks gebruikt en toen afgebouwd naar 2, een in de nacht als ik wakker [lees meer...]werd en een voor het avondeten (extra geur en dus extra misselijk). Met die twee was het te doen. Nu probeer ik over te gaan op 1 stuks. Ik ben wel moe, maar dit heeft ook te maken met de ziekenhuis opname en het punt waar ik vandaan kwam. Energie neemt wel toe naarmate ik afbouw met het medicijn.
08-10-2019

Fenistil (dimetindeen)
Zonneallergie

Zonneblaasjes op mijn neus , ingesmeerd met fenistil en Bepanthol gemixt op aanraden van een apotheker in Griekenland .Binnen 3 dagen was het helemaal weg ik ben blij . Dus in griekenland ook te verkrijgen .
24-09-2019

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Middel van een psychiater voorgeschreven gekregen om te slapen. Veel spanning door benzo afbouw. Na inname voelde ik niets 2de nacht weer niets, helaas dis niet geslapen en een probleem erbij. Wel had ik spiertrekkingen waardoor ik zeker niet kon slapen, kriebel in keel en niezen. Hele volgende dag raar in mijn hoofd. Dus stop ik ermee en hoop dat de spierspanning en tr[lees meer...]ekkingen verdwijnen.
21-09-2019

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)
Allergische reactie

Ik gebruik dit middel al jaren tegen overgangsverschijnselen s nachts. En het helpt heel goed. Door dit middel krijg ik s nachts geen hartkloppingen en zweetaanvallen en slaap ik beter door. Wel reageert het op mijn slijmvliezen van neus en keel. Word ik bijna altijd met volle neus wakker en moet in de ochtend veel niezen. Ook slijm in keel, dat soms wel eerder lijdt tot[lees meer...] een keelontsteking. Dat laatste lijkt erger te worden en is voor mij een reden om te stoppen. Als ik dit wel eens doe komen de andere klachten al meteen de eerstvolgende dag terug. Van het niet door kunnen slapen wordt ik uitgeput en somber. Dit middel heeft heel erg goed geholpen. Maar nog liever een middel , zonder deze bijwerkingen .
13-09-2019

Aerius (desloratadine)
Allergische reactie

Krijg hier gelukkig nog de originele Aerius. Bij het gebruik van diversen andere merken is er door de hulpstoffen die men gebruikt het al een paar keer fout gegaan. Zeker als men als hulpstof E110 in de tabletten heeft zitten roept het bij mij astma aanvallen op
10-09-2019

Fexofenadine (fexofenadine)
Jeuk

Al jaren enorme jeukaanvallen en niet zomaar een beetje, ik bedoel dan extreem en op mijn hele lichaam. Eerst levocetirizine gehad, maar daar werd ik heel moe van. Sinds ik 2x daags fexofenadine 120 mg slik, gaat het fantastisch en heb ik totaal geen jeuk. Ik lees hier zojuist een verhaal waar ik mezelf enorm in herken. Vanwege de levertijd (week 46 pas weer!) noodgedwonge[lees meer...]n over moeten stappen naar 1x daags 180 mg. Jammer, maar helaas.. In de ochtend een jeukaanval, kortom, met 1 tablet kom ik de dag niet door. In overleg met de apotheek mogen de tabletten gebroken worden en slik ik in de ochtend 1x 180 mg en voor het slapen gaan een halfje, dus 90 mg. Tot op heden werkt dit voor mij prima, maar ik hoop snel weer over te kunnen naar het vertrouwde recept, 2x 120mg. Ik vraag mij af waar de leveringproblemen ineens vandaan komen. Komt het door de aankomende Brexit? Want Engeland is enorm aan het hamsteren of is er een ander probleem? Verder is het vreemd dat Mylan en Ratiopharm beiden met hetzelfde probleem kampen.
31-08-2019

Zyrtec (cetirizine)
Allergie

Raar maar waar, het helpt tegen allergie, maar ik gebruik 1 pilletje in het weekend. Dan kan ik tenminste lang slapen, dus 8 tot 9 uur. Unicum voor mij. Maar wel de volgende dag wat moeier dan normaal. Verder helpt het bij mij wel tegen de allergie.
30-08-2019

Allergie

Zweten, contact met kleding allergie bij warmte; huiduitslag tot gevolg. Wel nu meer hoofdpijn en last van oorsuizen. oorzakelijk verband weet ik natuurlijk niet. ik stop nu wel met het medicijn.
20-08-2019

Semprex (acrivastine)
Allergie

Ik heb zelf last van netelroos & hooikoorts (hele jaar door), heb hiervoor tabletten gekregen die na 6 maanden geen effect meer had op mijn allergie. Hierna overgegaan naar Semprex, wat ik dagelijks 3x per dag moest gaan gebruiken. Er is zelfs een tijd geweest dat ik de dosering moest verhogen naar 5x per dag van mijn arts. Dat heeft niet zo lang geduurd, ben het daarna oo[lees meer...]k gaan afbouwen naar 2x per dag. Ik gebruik het middels al meer dan 5 jaar. Echter ben ik afgelopen jaar na mijn vakantie erachter gekomen wat voor bijwerkingen Semprex heeft. Als dagelijkse gebruiker, zal je natuurlijk niet zoveel van de bijwerkingen merken. Maar als je gedurende tijd stopt en dan weer begint, dan zie je wat het verschil is. Ik zelf heb enorme last gehad van haaruitval en hartkloppingen.
17-08-2019

Fenistil (dimetindeen)

Muggen, steekgespuis, en horenaar... Is te verkrijgen (GELUKKIG!!!!) In Italië. Benen en armen lekgestoken, gek van de jeuk... Ideaal, ook toen ik in mijn been door een horenaar gestoken werd. Leek wel in brand te staan... Ideaal... Schijnt in Duitsland en België, ook nog te verkrijgen te zijn..
06-08-2019

Hooikoorts

3 jaar geleden gestart tijdens hooikoortsseizoenen met cetirizine, met succes Tussendoor stoppen als hooikoortseizoen voorbij was, leverde geen problemen op Na 3 jaar overgestapt naar homeopatische oogdruppels en gestopt met cetirizine 2 dgn na stoppen kreeg ik jeuk over het gehele lichaam zonder uitslag Collega kwam met bijwerking jeuk na staken cetirizine Na inname [lees meer...]10mg tabler, verdween de jeuk binnen 2 uur Korte tijd weer doorgebruikt, daarna wederom gestopt En weer na 2/3 dgn flinke jeuk Neem nu bij toename jeuk 1 tablet in en probeer het zo steeds langer uit te stellen tot ik er hopelijk helemaal mee kan stoppen Zit nu gemiddeld 6dgn tussen
31-07-2019

Tavegil (clemastine)
Allergische reactie

Ben gestoken en reageer nogal heftig mn hele kuit is rood/paars gezwollen.... jeukt niet minder door deze pillen Ben alleen maar suf door deze tabletjes .... niet handig met kinderen..... had ze nooit aangenomen als ik dat van te voren wist lag gister al om 20:30 te slapen op de bank niet normaal nooit meer deze pillen voor mij
29-07-2019

Desloratadine (desloratadine)

Ben allergisch voor muggen en helaas waren er een paar in mijn kamer gekomen, terwijl de klamboe open was... Lek geprikt en gek van de jeuk. Even was desloratadine nemen en de jeuk was héél erg verminderd na ongeveer 1 uur. Wondermiddel. Ik slik het alleen als ik last heb van de muggenallergie

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4979)
Anticonceptie - overig (3668)
Cholesterol (2854)
Depressie - antidepressiva overig (2662)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2270)
Pijn - morfine-achtigen (2157)
ADHD - psychostimulantia (2003)
Pijn (1945)
Verslavingsziekten (1886)
Bloeddruk - betablokkers (1635)
Maagzuur - protonpompremmers (1535)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1489)
Anticonceptie - eenfase (1357)
Angststoornissen (1174)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1118)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1092)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (940)