categorie

Hooikoorts Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Allergie

Ebastine

24-11-2022 | Man | 57
ebastine
Allergie
Ivm met allergie voor huisstofmijt en een dierenallergie. Ben voor alsnog erg tevreden met ebastine. Hiervoor diverse allergie medicatie gehad. Begonnen met mizollen deze hebben mij jaren geholpen. Vervolgens Telfast 180 mg ook deze hebben mij jaren gediend. Daarna nog Arius en loratedine geprobeerd echter zonder resultaat. Mijn vorige medicijn was levocetirizine hier moes[lees meer...]t ik na een paar dagen mee stoppen ivm vreselijke bijwerkingen.

Rupatadine

14-11-2022 | Man | 70
rupatadine
heb allergie voor muggenbeet. in seizoen dagelijks een tablet en bij beet dermovate creme smeren

11-11-2022 | Man | 57
Huisstofallergie
IK dacht na eerste dag het gaat wel echter werden de bijwerkingen zo heftig dat ik de huisarts gebeld heb voor een alternatief medicijn.

Aerius

08-11-2022 | Man | 57
desloratadine
Aerius hielp bij mij helaas niet.

08-11-2022 | Man | 57
levocetirizine
Heb al diverse anti allergie medicatie gebruikt. Ben begonnen met mizollen deze werkten perfect echter na 4 jaar niet meer. Vervolgens aan de telfast 180 mg na 3 jaar werkten deze ook niet meer. Als derde Arius deze deden weinig tot niks aan mijn klachten. Hetzelfde kan ik zeggen of loratedine en desloratedine . Ben nu erg blij dat ik weer iets heb wat werkt nl. levocetiri[lees meer...]zine.

22-10-2022 | Man | 70
dexchloorfeniramine
Onregelmatig heb ik jeuk, al bij lichte spanning (armen, benen, rug). Krabben helpt maar maakt soms huid stuk. Sinds polaramine heel moeilijk te krijgen is, heeft iemand het uit Spanje meegenomen aantal jaren geleden. Nu niet meer vrij te krijgen daar. Ik ben heel zuinig met rest wat ik nog heb. Heb diverse alternatieve middelen gebruikt: loratidine (vooral) en citrizine ([lees meer...]geen verschil met loratidine) . Helpt onvolledig. Ik vind dat echt een probleem! Polaramine een halve 2 mg tablet stukbijten helpt met een kwartier al: mijn huid wordt rustiger en ik slaap rustiger (anders onrustig door warmteontwikkeling tussen huid en matras wat jeuk op de rug veroorzaakt). Meestal neem ik het in: eind van de middag (eind werkdag), voor het slapen gaan als ik al jeuk heb - met een beker warme melk, wordt dan 's ochtends wakker met een volkomen rustige huid en voel mij dan ook echt uitgerust. Een heel enkele keer neem ik 1 mg overdag, dan volstrekt geen last van sufheid of iets dergelijks. Ik mis het erg en ben nog steeds op zoek naar hoe ik eraan kan komen.

16-10-2022 | Vrouw | 62
Allergie
Ik heb allerlei voedselallergieën, en soms krijg ik daarom last van opgezwollen slijmvliezen in mijn mond, kapotte tong en tandvlees e.d. Ook krijg ik last van angsten. Dit vermindert of verdwijnt met clemastine binnen een uur. En de enige bijwerking is slaap, maar niet alijd, en het is vaak een zeer gewenste bijwerking als ik het 's avonds na het eten inneem.

12-10-2022 | Vrouw | 67
dexchloorfeniramine
zo blij dat ik dit middel hier gevonden heb en ook waar te bestellen. Ik gebruik het zo nodig, naast de dagelijkse nalcrom. Met dank aan iedereen die hier gereageerd heeft

11-10-2022 | Vrouw | 40
promethazine
van deze tablet word ik misselijk van. heb deze medicatie gekregen voor het slapen, maar ben nogal misselijk erdoor. tijdens inslapen met ogen dicht zie ik matige voorwerpen bewegen, zoals hallucinaties. bij wakker worden na paar uur weet ik enkele seconden niet waar ik ben. moet bewegen om alert te zijn. daarna weer verder proberen te slapen. geen prettig medicijn, [lees meer...]ik zoek verder.

06-10-2022 | Vrouw | 40
promethazine
na inname blauw tablet, 1 a 2 uur kan ik steeds moeilijker slikken. drinken helpt niet het gevoel te verminderen, moest afwachten tot medicatie was uitgewerkt, toen kon ik beter slikken. na inname 1 tablet, de volgende ochtend de hele dag voel ik me suf en moe. deze tablet gekregen omdat ik door geluidsoverlast buren niet kan slapen, maar merk dat het niet echt helpt. n[lees meer...]a 2 uur word ik wakker, alles is wazig en ik zie alles draaien, mogelijk duizeligheid, daarna probeer ik door te slapen maar dat duurt enige tijd. word van tijd tot tijd weer wakker. kan niet een nacht helemaal doorheen slapen. bij overlast buren word je erdoor wakker gemaakt. deze medicatie bracht mij niet in diepe slaap ongeacht overlast buren of niet.

23-09-2022 | Vrouw | 35
promethazine
Ik slik promethazine zo nu en dan een paar maanden achter elkaar in periodes dat ik me erg angstig en onrustig voel. Werkt bij mij prima, alleen ik krijg er wel trek van in de uren dat het werkt. Dikker word ik er gelukkig niet van. Ik zie veel mensen zeggen dat ze ‘afkickverschijnselen’ zouden ervaren. Dat is onmogelijk. Dat zit echt tussen de oren. Als je stopt, kri[lees meer...]jg je wel weer het probleem waartegen je het bent gaan slikken. Ik stop er altijd mee als ik weer wat beter in m’n vel zit. Daar merk ik niets van.

20-09-2022 | Vrouw | 32
Huisstofallergie
Geen last meer van huisstofmijt maar door de extreme en vele bijwerkingen stop ik met dit medicijn. Wat een troep.

03-09-2022 | Man | 53
clemastine
* stof allergie en aanraking van bv hooi, stro stuifmeel meestal is 2 pillen genoeg. * aanraking van bemeste tuinaarde extreem 6 pillen * Voedsel allergie in mindere mate bij nootmuskaat (oa speculaas) Palm olie, pittige kruiden, pinda's of pinda kaas. 2 tot 4 pillen * Voedsel allergie extreem: schaaldieren 6 pillen * Planten allergie extreem o.a. Hedra, Amerikaanse se[lees meer...]ring 6 pillen Tavegil werkt altijd goed en heb er geen bijwerkingen van dus ook niet slaperig of duf etc. Er is nog een zwaarder middel wat ik ook gebruikt heb dat is Hydroxyzini 25mg maar ik vind Tavegil beter werken ik gebruik het al 16jaar

31-08-2022 | Vrouw | 68
Allergie
Heb sinds maanden histamineproblemen, kan veel niet meer eten. Eerste pil ging goed, 2e ook, derde dag was vreselijk na lunch, ik weet niet of ik nog een derde neem.

15-08-2022 | Man | 63
Allergie
Ernstige hartritmestoornissen binnen een uur na eerste inname. Deze hartritme stoornis was continu aanwezig en voelde aan als gejaagd, onprettig en vermoeiend. De stoornis stopte binnen 24 uur Hartslag tussen 160 en 200 per minuut. Gevaarlijk medicijn. Zeer voorzichtig.

21-07-2022 | Vrouw | 24
Hooikoorts
Na jaren gigantische hooikoorts te hebben en er helaas geen medicijn meer wordt voorgeschreven omdat alles geprobeerd is… las ik hier geweldige meningen over dit medicijn. En terecht het werkt bij mij super goed en ik heb geen klachten meer. Geweldig! Ik raad het zeker aan om te proberen.

14-07-2022 | Vrouw | 15

Xyzal

03-07-2022 | Vrouw | 62
Hooikoorts
Het medicijn helpt wel maar de bijwerkingen waren de reden dat ik ben gestopt met xyzal.

Rupatadine

cetirizine
Werkt goed!

11-06-2022 | Vrouw | 65
Allergie
Warmte Urticaria ook in de winter .Prikt jeukt vooral halsstreek met rood witte vlekken en zwelling .Ik neem nu drie maanden deze medicatie maar met weinig effect.Wel hoofdpijn en aan rechterkant pijnlijke steken naast de maag.

06-06-2022 | Vrouw | 39
Allergie
Toegediend door ambulance middels injectie na een allergische reactie. Ik had direct na het toedienen al vermoeidheidsklachten, en voelde me onder invloed maar deze klachten werden minder na een aantal uren en wat slaap. Anderhalve dag later werd ik ineens en totaal onverwacht opnieuw onwel. Extreem moe, wazig, versuft, warrig. Doodeng vond ik het.

05-06-2022 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Helaas wordt ik hoe zo moe van dat ik constant het liefste zou gaan slapen. Het middel werkt verder wel beter dan Fexofenadine.

05-06-2022 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Als m’n hele leven hooikoorts en vorig jaar drie weken m’n keel dicht gehad dus toch maar weer aan de medicijnen. Helaas lijkt dit middel niet te helpen. Ik nies me suf en moet nergens met m’n handen aankomen. Daarnaast loop ik deze hele dag met een in de verte aanwezige hoofdpijn terwijl ik nooit hoofdpijn heb. Geen succes dus helaas. Helaas ook al Levocetirizine gehad ma[lees meer...]ar daar werd ik extreem moe van helaas.

03-06-2022 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Ben het gaan gebruiken yiken omdat ik van middelen zo moe wordt... Hier dus niet van... Helaas tijdens de zomervakantie helemaal onder de uitslag... Zonneallergie.. Vreselijk jeuk, niks hielp... Bij de dokter geweest, moest maar een allergietablet slikken... Dat deed ik toch al.... Toch maar weer over op de ceterizine.... Dit hielp wel maar heeft zeker een half jaar geduur[lees meer...]t voor mijn huis weer helemaal goed was...

03-06-2022 | Vrouw | 52
Hooikoorts
Totaal geen verbetering, heel de dag een jeukend gezicht, dus ogen ,oren, neus voorhoofd. Eigelijk alles...heb het al 35 jaar, hooikoorts

Ebastine

24-05-2022 | Man | 61
ebastine
Allergie
Mijn man kreeg deze vanwege ernstige jeuk nadat hij gestopt was met een antibioticumkuur. De jeuk was echt extreem en er was een beginnende cellulitis. Na een bezoek bij de specialist schreef deze ebastine voor, 20mg. Mijn man had gelijk toen we bij de apotheek waren geweest 1 talblet gepakt, zo'n 5 uur later voelde hij zich niet meer zo stabiel op z'n benen en was hij d[lees meer...]uizelig. De jeuk voelde hij inderdaad niet meer zo extreem, maar de bijwerkingen vond hij daarentegen wel heel extreem.

23-05-2022 | Vrouw | 42
Netelroos
Werkte onvoldoende bij netelroos, ook na hoge dosering niet het gewenste resultaat

Rupafin

23-05-2022 | Vrouw | 42
Netelroos
Ik had hevige netelroos na een operatie, de rupatadine is de 4e antihistaminica die ik voorgeschreven heb gekregen en na een paar dagen begon t te werken Wel 3kg aangekomen in 6wkn tijd

Loratadine Stroop/Tabletten

22-04-2022 | Man | 38
loratadine
Hooikoorts
Dit medicijn neem ik nooit weer. Het werkt zeer matig tegen hooikoortsklachten. Zeer moeilijk inslapen en zeer intens dromen, vaak wakker worden. De dromen staan 3 dagen later nog op m'n netvlies, vreselijk. Zwaar vermoeid door slaaptekort.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5819)
Anticonceptie - overig (4280)
Cholesterol (3119)
Depressie - antidepressiva overig (2951)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2697)
Pijn - morfine-achtigen (2425)
ADHD - psychostimulantia (2396)
Verslavingsziekten (2186)
Pijn (2169)
Bloeddruk - betablokkers (1830)
Maagzuur - protonpompremmers (1698)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1627)
Anticonceptie - eenfase (1510)
Angststoornissen (1440)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1437)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1349)
Depressie - antidepressiva TCA (1169)
Antibiotica - urineweginfectie (1149)