categorie

Hooikoorts Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Allergie

08-10-2019

Fenistil (dimetindeen)
Zonneallergie

Zonneblaasjes op mijn neus , ingesmeerd met fenistil en Bepanthol gemixt op aanraden van een apotheker in Griekenland .Binnen 3 dagen was het helemaal weg ik ben blij . Dus in griekenland ook te verkrijgen .
24-09-2019

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Middel van een psychiater voorgeschreven gekregen om te slapen. Veel spanning door benzo afbouw. Na inname voelde ik niets 2de nacht weer niets, helaas dis niet geslapen en een probleem erbij. Wel had ik spiertrekkingen waardoor ik zeker niet kon slapen, kriebel in keel en niezen. Hele volgende dag raar in mijn hoofd. Dus stop ik ermee en hoop dat de spierspanning en tr[lees meer...]ekkingen verdwijnen.
21-09-2019

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)
Allergische reactie

Ik gebruik dit middel al jaren tegen overgangsverschijnselen s nachts. En het helpt heel goed. Door dit middel krijg ik s nachts geen hartkloppingen en zweetaanvallen en slaap ik beter door. Wel reageert het op mijn slijmvliezen van neus en keel. Word ik bijna altijd met volle neus wakker en moet in de ochtend veel niezen. Ook slijm in keel, dat soms wel eerder lijdt tot[lees meer...] een keelontsteking. Dat laatste lijkt erger te worden en is voor mij een reden om te stoppen. Als ik dit wel eens doe komen de andere klachten al meteen de eerstvolgende dag terug. Van het niet door kunnen slapen wordt ik uitgeput en somber. Dit middel heeft heel erg goed geholpen. Maar nog liever een middel , zonder deze bijwerkingen .
13-09-2019

Aerius (desloratadine)
Allergische reactie

Krijg hier gelukkig nog de originele Aerius. Bij het gebruik van diversen andere merken is er door de hulpstoffen die men gebruikt het al een paar keer fout gegaan. Zeker als men als hulpstof E110 in de tabletten heeft zitten roept het bij mij astma aanvallen op
10-09-2019

Jeuk

Al jaren enorme jeukaanvallen en niet zomaar een beetje, ik bedoel dan extreem en op mijn hele lichaam. Eerst levocetirizine gehad, maar daar werd ik heel moe van. Sinds ik 2x daags fexofenadine 120 mg slik, gaat het fantastisch en heb ik totaal geen jeuk. Ik lees hier zojuist een verhaal waar ik mezelf enorm in herken. Vanwege de levertijd (week 46 pas weer!) noodgedwonge[lees meer...]n over moeten stappen naar 1x daags 180 mg. Jammer, maar helaas.. In de ochtend een jeukaanval, kortom, met 1 tablet kom ik de dag niet door. In overleg met de apotheek mogen de tabletten gebroken worden en slik ik in de ochtend 1x 180 mg en voor het slapen gaan een halfje, dus 90 mg. Tot op heden werkt dit voor mij prima, maar ik hoop snel weer over te kunnen naar het vertrouwde recept, 2x 120mg. Ik vraag mij af waar de leveringproblemen ineens vandaan komen. Komt het door de aankomende Brexit? Want Engeland is enorm aan het hamsteren of is er een ander probleem? Verder is het vreemd dat Mylan en Ratiopharm beiden met hetzelfde probleem kampen.
31-08-2019

Zyrtec (cetirizine)
Allergie

Raar maar waar, het helpt tegen allergie, maar ik gebruik 1 pilletje in het weekend. Dan kan ik tenminste lang slapen, dus 8 tot 9 uur. Unicum voor mij. Maar wel de volgende dag wat moeier dan normaal. Verder helpt het bij mij wel tegen de allergie.
30-08-2019

Allergie

Zweten, contact met kleding allergie bij warmte; huiduitslag tot gevolg. Wel nu meer hoofdpijn en last van oorsuizen. oorzakelijk verband weet ik natuurlijk niet. ik stop nu wel met het medicijn.
20-08-2019

Semprex (acrivastine)
Allergie

Ik heb zelf last van netelroos & hooikoorts (hele jaar door), heb hiervoor tabletten gekregen die na 6 maanden geen effect meer had op mijn allergie. Hierna overgegaan naar Semprex, wat ik dagelijks 3x per dag moest gaan gebruiken. Er is zelfs een tijd geweest dat ik de dosering moest verhogen naar 5x per dag van mijn arts. Dat heeft niet zo lang geduurd, ben het daarna oo[lees meer...]k gaan afbouwen naar 2x per dag. Ik gebruik het middels al meer dan 5 jaar. Echter ben ik afgelopen jaar na mijn vakantie erachter gekomen wat voor bijwerkingen Semprex heeft. Als dagelijkse gebruiker, zal je natuurlijk niet zoveel van de bijwerkingen merken. Maar als je gedurende tijd stopt en dan weer begint, dan zie je wat het verschil is. Ik zelf heb enorme last gehad van haaruitval en hartkloppingen.
17-08-2019

Fenistil (dimetindeen)

Muggen, steekgespuis, en horenaar... Is te verkrijgen (GELUKKIG!!!!) In Italië. Benen en armen lekgestoken, gek van de jeuk... Ideaal, ook toen ik in mijn been door een horenaar gestoken werd. Leek wel in brand te staan... Ideaal... Schijnt in Duitsland en België, ook nog te verkrijgen te zijn..
06-08-2019

Hooikoorts

3 jaar geleden gestart tijdens hooikoortsseizoenen met cetirizine, met succes Tussendoor stoppen als hooikoortseizoen voorbij was, leverde geen problemen op Na 3 jaar overgestapt naar homeopatische oogdruppels en gestopt met cetirizine 2 dgn na stoppen kreeg ik jeuk over het gehele lichaam zonder uitslag Collega kwam met bijwerking jeuk na staken cetirizine Na inname [lees meer...]10mg tabler, verdween de jeuk binnen 2 uur Korte tijd weer doorgebruikt, daarna wederom gestopt En weer na 2/3 dgn flinke jeuk Neem nu bij toename jeuk 1 tablet in en probeer het zo steeds langer uit te stellen tot ik er hopelijk helemaal mee kan stoppen Zit nu gemiddeld 6dgn tussen
31-07-2019

Tavegil (clemastine)
Allergische reactie

Ben gestoken en reageer nogal heftig mn hele kuit is rood/paars gezwollen.... jeukt niet minder door deze pillen Ben alleen maar suf door deze tabletjes .... niet handig met kinderen..... had ze nooit aangenomen als ik dat van te voren wist lag gister al om 20:30 te slapen op de bank niet normaal nooit meer deze pillen voor mij
29-07-2019

Desloratadine (desloratadine)

Ben allergisch voor muggen en helaas waren er een paar in mijn kamer gekomen, terwijl de klamboe open was... Lek geprikt en gek van de jeuk. Even was desloratadine nemen en de jeuk was héél erg verminderd na ongeveer 1 uur. Wondermiddel. Ik slik het alleen als ik last heb van de muggenallergie
29-07-2019

(..)
25-07-2019

Hooikoorts

Onderdrukt mijn berkenallergie zeer goed. Enkel ogen jeuken nog dus daar moet ik extra druppels in doen.
21-07-2019

Hooikoorts

Gebruik het alleen zodra de eerste klachten zich aandoen van het seizoen. Zeer effectief tegen de allergische reacties. Het heeft als neveneffect dat het irritatie van de eikenprocessierups vermindert, geen jeukende en kort kleine bultjes.
14-07-2019

Polaramine (dexchloorfeniramine)
Allergie

Een geweldig medicijn Ik was nooit moe en kon er goed Slapen
12-07-2019

Allergische reactie

Heel erg jammer dat bijna alle fabrikanten (behalve de hele dure pillendraaiers) en leveranciers elk jaar omstreeks juli leveringsproblemen hebben. Er bestaan gigantische prijsverschillen tussen de goedkoopste pil in januari (€0,15) en de prijs die ik op dit moment moet betalen (€0,71 Allerfre of Reactine). Behalve twee hele dure merken is Cetirizine van een gewoon huismer[lees meer...]k van supermarkt en drogisterijketens als Etos, Kruidvat en Lidl uitverkocht. Ook de apotheken zowel online als plaatselijk kunnen mij niet meer aan betaalbare pillen helpen. Een hele rare zaak. Zeker gezien het feit dat dit vorig jaar omstreeks deze tijd ook het geval was. Gelukkig bleken ze in de ons omringende landen wel genoeg voorraad te hebben. Kortom, ongeloofwaardige prijsverschillen en gekke smoezen van verkopers over dit gekke fenomeen.
10-07-2019

Allergie

Helpt bij inname eerste verschijnselen of elke dag in het hooikoortsseizoen. Is de hooikoortsaanval actief, dan helpt inname bij mij niet meer (1xdaags 180mg).
05-07-2019

Hooikoorts

Na vaststelling hooikoorts (al enkele jaren) levocetirizine beginnen nemen, werkt goed (nog weinig last van niezen, ogen, en dergelijke). Ook een vorm van netelroos gehad en komt af en toe terug (jeuk over hele lichaam), helpt ook hierbij. Maar ik heb sinds 2017 last van duizeligheid die af en toe de kop op steekt (niet constant) en ik vermoed nu dat het hiervan komt. Ik [lees meer...]ga een ander medicijn nemen om het verschil te kennen. Vermoeidheid is ook een zware bijwerking... Maar die kennen we al ondertussen :-)
01-07-2019

Aerius (desloratadine)
Allergie

Nadat Aerius niet meer vergoed werd moest ik van Aerius naar desloratadine. Dit generieke middel van Aurobindo werkte totaal niet. Waardeloos maar wel goedkoper. Ik moest er een antihoest middel bij gebruiken en een neusspray ziehier de kosten besparing ??
01-07-2019

Allergie

Generieke Desloratadine werkt niet goed voor mij. Ik weiger medicatie die de kwaal erger maakt maar wel goedkoper is.
30-06-2019

Hooikoorts

Bijwerkingen van levocetrizine gaan op den duur heel erg tegen staan; soort van regen in de drup ervaring. Dit jaar hooikoorts verschijnselen heel hevig en weinig zijn om ook nog eens de sufheid erbij te nenem, en daarom maar eens wat anders genomen in overleg met huisarts.
30-06-2019

Hooikoorts

Man, 62 jr, 72 kg, 1m.75; "hooikoorts veteraan"; Reactie op pollen kunnen bij mij heel erg variëren; vorig jaar 2018 met 2 hittegolven nauwelijks last zonder medicijnen, maar dit jaar is het echt extreem; desloratadine 2 x 5mg helpt dit jaar alleen de ogen en de neus; hooikoorts slaat echter door naar zere keel en pijn bij slikken, de longen met veel hoesten en vervolgen[lees meer...]s al een week lang geheel de stem kwijt; wel een koorts "gevoel" maar van koorts bij regelmatig meten echter geen sprake, altijd tussen 36 en 37; Dus geen virus aanval terwijl het wel heel erg op "griep"lijkt; toch ligt het hele lichaam onder vuur, ook alle spieren doen zeer in de eerste paar dagen. Algehele malaise dus. In overleg met de arts de dosis desloratadine verhoogd en voor pijnklachten Ibuprofen vooral tegen keelpijn. Zelf doe ik nu om de 6 uur 2 x Ibuprofen a 400 mg, af en toe in combinatie met 1x paracetamol a 500 mg. Vooral de nachten met veel hoesten zijn een ware lijdensweg...geen oog dicht en de volgende dag(en) totaal brak.
26-06-2019

Hooikoorts

Na jarenlang desloratadine en livocab had dit weinig werking meer. Werkt gewoon na een tijd nemen niet meer denk ik ofzo. Werkt prima, nog wel wat last van kriebel in de neus of oor. Maar overall ontzettend blij weer gewoon naar buiten te kunnen! Gebruik het nu 4 dagen, klein beetje moe soms maar absoluut niet erg. Ik koop hem bij de Kruidvat.
22-06-2019

Rupafin (rupatadine)
Netelroos

Het helpt mij goed bij de jeukende en branderige ooghoeken. De netelroos/galbultjes blijven ook weg. Plus de jeuk op mijn hoofdhuid blijft weg. Echter wel toch ook vermoeid en zwaar gevoel in de benen. Soms beetje duizelig en neem je het voor het slapen of in de ochtend dan vindt ik de droge mond erg vervelend. Hartkloppingen en kortademig heb ik bij dit medicijn minder d[lees meer...]an bij desloratedine of de cetrizine.
18-06-2019

Semprex (acrivastine)
Hooikoorts

Indien nodig mag je 3 capsules per dag tegen hooikoorts. Over het algemeen heb ik aan 1 capsule voldoende. Zeer effectief dus.
09-06-2019

Hooikoorts

sedert enkele maanden zware last van allergieen , had al enkele jaren vaak last van jeukende ogen en verstopte neus maar op korte tijd veel heviger geworden dus laten testen . blijkbaar dus allergisch aan pollen en honden ( ik heb er vier en ze gaan niet weg ) de eerste twee pilletjes deden niets en dan heeft de apotheek mij deze gegeven . ik sliep voor het eerst weer door[lees meer...] en neus was redelijk open , het hielp half . wel werd ik s morgens heel moeilijk wakker en ook durende de dag heel moe en veel spierpijn . ook veel problemen met lage bloeddruk . ik ben chronishe pijnpatiente ( zenuwpijnen na operaties ) en ook werd ik 3 weken geleden weer geopereerd ( schildklier verwijderd ) . de laatste dagen zo moe dat ik niet meer van men zetel afkon en ook mijn ogen heel moeilijk openhouden . ik ben dan gisteren gaan kijken op deze site en mijn ogen gingen wel open . blijkbaar een heel aantal mensen die dezelfde klachten hebben . gisteren zonder pil gaan slapen , enkel de neus uitgespoeld en redelijke goed geslapen , ik heb nu dokter vogel tabletten besteld want meestal men ik goed met natuurlijke produkten . ik voel mij al iets beter dan gisteren maar t is natuurlijk nog maar een dag
07-06-2019

Tavegil (clemastine)
Hooikoorts

De hooikoorts symptomen zijn weg, dat was het enige positieve. Het is echt rotspul. Extreme vermoeidheid en stemmingswisselingen. Na 12 uur slaap nog vermoeid. Geen energie, geen incasseringsvermogen voor wat dan ook. Huilbuien en te neer geslagen. Neem dit echt nooit meer.
06-06-2019

Hooikoorts

Na veel middelen te hebben geprobeerd die matig hielpen of vervelende bijwerkingen hadden, dit middel met weinig verwachtingen genomen. Echter tot mijn verbazing waren alle klachten in no-time verdwenen en kan ik tot op heden geen enkele bijwerking ontdekken. Top!!!
01-06-2019

Hooikoorts

Ik gebruikte al jaren levocetirizine voor hooikoorts, dat elk jaar minder leek te doen. Het niezen is nog tot daar aan toe, maar die jeukende ogen dag en nacht en vooral snacht een jeukend verhemelte. Druppelen met livocab hielp ook niet.Het werd zo erg dat ik de huisarts ben gaan belagen, ik moest een ander middel hebben. Zij vond het duidelijk geen kansrijke missie maar[lees meer...] schreef me toch een ander middel, Desloratadine 5 mg, voor. Binnen 2 uur waren ALLE klachten verdwenen. Hiep hiep hoera. Dat beetje dufheid heb ik er graag voor over, zonder deze medicijnen kan ik niet eens naar buiten.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4803)
Anticonceptie - overig (3522)
Cholesterol (2775)
Depressie - antidepressiva overig (2576)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2193)
Pijn - morfine-achtigen (2106)
Pijn (1895)
ADHD - psychostimulantia (1829)
Verslavingsziekten (1809)
Bloeddruk - betablokkers (1582)
Maagzuur - protonpompremmers (1498)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1435)
Anticonceptie - eenfase (1316)
Angststoornissen (1122)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1060)
Depressie - antidepressiva TCA (990)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (920)