categorie

Hooikoorts Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Allergie

02-12-2019

Allergie

Ik heb een allergie voor “Histamine”, ik had dagelijks hevige diaree na het eten van bepaalde voedingstoffen en brandende buikkrampen, na het eerste pil niks meer!!! meer energie , goed gevoel, voel me blij en geen diaree meer !! Ik ben super gelukkig met dit pilletje , na het nemen van het pil ben ik wel super moe !! Maar dan slaap ik goed 🤗
26-11-2019

Tavegil (clemastine)
Artritis psoriatica

19-11-2019

Emesafene (meclozine/pyridoxine)
Misselijkheid

Sinds de 6e week van mijn zwangerschap erg misselijk de hele dag door. Nu deze tabletten en veel minder misselijk. Ik lig nog steeds de hele dag, maar het is beter te doen en ik slaap er lekker door waardoor de tijd wat sneller gaat. Hopelijk worden de bijwerkingen van de vermoeidheid snel minder.
11-11-2019

Allergie

Ik ben allergisch voor pollen, huisstofmijt en slik dit al jaren. Alleen ik heb de afgelopen dagen geprobeerd te stoppen, maar dan krijg ik enorme jeuk wat ondragelijk is. Alsof het van binnen uit komt, nu toch maar weer begonnen en hopelijk trekt de jeuk snel weg. Mocht u gevoelig zijn voor dit soort klachten, begin dan niet aan deze pil!
02-11-2019

Allergische reactie

Ik heb elke 3 dagen als ik mijn desolaratadine niet slik een reactie in mijn huid. Waarschijnlijk dermografisme. Jeuk die niet stopt en ik krab mijn hele huid kapot. deze pilletjes houden dat volledig tegen en heb geen bijwerkingen. Ik ben gelukkig
28-10-2019

Allergische reactie

Vanwege een crème waar ik een allergische reactie op kreeg, heb ik cetrizine ingenomen. De reactie zou binnen het eerste uur moeten afnemen. Helaas bleek dit weinig tot geen effect hebben. Mijn huid bleef vurig en warm, daarnaast bleven de aangetaste plekken opgezwollen. Wel merkte ik dat ik hoofdpijn kreeg door het middel.
19-10-2019

Emesafene (meclozine/pyridoxine)
Zwangerschap

Ik was zwanger van een tweeling en al vanaf week 6 misselijk. Bij week 8 was ik mijzelf aan het opeten omdat ik helemaal niks kon binnen houden, nog geen water of cracker. Gestart met 3x dgs dit als zetpil waarbij ik merkte wanneer de pil uitwerkt en ik misselijk werd met overgeven. Drie dagen langs 3 stuks gebruikt en toen afgebouwd naar 2, een in de nacht als ik wakker [lees meer...]werd en een voor het avondeten (extra geur en dus extra misselijk). Met die twee was het te doen. Nu probeer ik over te gaan op 1 stuks. Ik ben wel moe, maar dit heeft ook te maken met de ziekenhuis opname en het punt waar ik vandaan kwam. Energie neemt wel toe naarmate ik afbouw met het medicijn.
08-10-2019

Fenistil (dimetindeen)
Zonneallergie

Zonneblaasjes op mijn neus , ingesmeerd met fenistil en Bepanthol gemixt op aanraden van een apotheker in Griekenland .Binnen 3 dagen was het helemaal weg ik ben blij . Dus in griekenland ook te verkrijgen .
24-09-2019

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)

Middel van een psychiater voorgeschreven gekregen om te slapen. Veel spanning door benzo afbouw. Na inname voelde ik niets 2de nacht weer niets, helaas dis niet geslapen en een probleem erbij. Wel had ik spiertrekkingen waardoor ik zeker niet kon slapen, kriebel in keel en niezen. Hele volgende dag raar in mijn hoofd. Dus stop ik ermee en hoop dat de spierspanning en tr[lees meer...]ekkingen verdwijnen.
21-09-2019

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties (promethazine)
Allergische reactie

Ik gebruik dit middel al jaren tegen overgangsverschijnselen s nachts. En het helpt heel goed. Door dit middel krijg ik s nachts geen hartkloppingen en zweetaanvallen en slaap ik beter door. Wel reageert het op mijn slijmvliezen van neus en keel. Word ik bijna altijd met volle neus wakker en moet in de ochtend veel niezen. Ook slijm in keel, dat soms wel eerder lijdt tot[lees meer...] een keelontsteking. Dat laatste lijkt erger te worden en is voor mij een reden om te stoppen. Als ik dit wel eens doe komen de andere klachten al meteen de eerstvolgende dag terug. Van het niet door kunnen slapen wordt ik uitgeput en somber. Dit middel heeft heel erg goed geholpen. Maar nog liever een middel , zonder deze bijwerkingen .
13-09-2019

Aerius (desloratadine)
Allergische reactie

Krijg hier gelukkig nog de originele Aerius. Bij het gebruik van diversen andere merken is er door de hulpstoffen die men gebruikt het al een paar keer fout gegaan. Zeker als men als hulpstof E110 in de tabletten heeft zitten roept het bij mij astma aanvallen op
10-09-2019

Jeuk

Al jaren enorme jeukaanvallen en niet zomaar een beetje, ik bedoel dan extreem en op mijn hele lichaam. Eerst levocetirizine gehad, maar daar werd ik heel moe van. Sinds ik 2x daags fexofenadine 120 mg slik, gaat het fantastisch en heb ik totaal geen jeuk. Ik lees hier zojuist een verhaal waar ik mezelf enorm in herken. Vanwege de levertijd (week 46 pas weer!) noodgedwonge[lees meer...]n over moeten stappen naar 1x daags 180 mg. Jammer, maar helaas.. In de ochtend een jeukaanval, kortom, met 1 tablet kom ik de dag niet door. In overleg met de apotheek mogen de tabletten gebroken worden en slik ik in de ochtend 1x 180 mg en voor het slapen gaan een halfje, dus 90 mg. Tot op heden werkt dit voor mij prima, maar ik hoop snel weer over te kunnen naar het vertrouwde recept, 2x 120mg. Ik vraag mij af waar de leveringproblemen ineens vandaan komen. Komt het door de aankomende Brexit? Want Engeland is enorm aan het hamsteren of is er een ander probleem? Verder is het vreemd dat Mylan en Ratiopharm beiden met hetzelfde probleem kampen.
31-08-2019

Zyrtec (cetirizine)
Allergie

Raar maar waar, het helpt tegen allergie, maar ik gebruik 1 pilletje in het weekend. Dan kan ik tenminste lang slapen, dus 8 tot 9 uur. Unicum voor mij. Maar wel de volgende dag wat moeier dan normaal. Verder helpt het bij mij wel tegen de allergie.
30-08-2019

Allergie

Zweten, contact met kleding allergie bij warmte; huiduitslag tot gevolg. Wel nu meer hoofdpijn en last van oorsuizen. oorzakelijk verband weet ik natuurlijk niet. ik stop nu wel met het medicijn.
20-08-2019

Semprex (acrivastine)
Allergie

Ik heb zelf last van netelroos & hooikoorts (hele jaar door), heb hiervoor tabletten gekregen die na 6 maanden geen effect meer had op mijn allergie. Hierna overgegaan naar Semprex, wat ik dagelijks 3x per dag moest gaan gebruiken. Er is zelfs een tijd geweest dat ik de dosering moest verhogen naar 5x per dag van mijn arts. Dat heeft niet zo lang geduurd, ben het daarna oo[lees meer...]k gaan afbouwen naar 2x per dag. Ik gebruik het middels al meer dan 5 jaar. Echter ben ik afgelopen jaar na mijn vakantie erachter gekomen wat voor bijwerkingen Semprex heeft. Als dagelijkse gebruiker, zal je natuurlijk niet zoveel van de bijwerkingen merken. Maar als je gedurende tijd stopt en dan weer begint, dan zie je wat het verschil is. Ik zelf heb enorme last gehad van haaruitval en hartkloppingen.
17-08-2019

Fenistil (dimetindeen)

Muggen, steekgespuis, en horenaar... Is te verkrijgen (GELUKKIG!!!!) In Italië. Benen en armen lekgestoken, gek van de jeuk... Ideaal, ook toen ik in mijn been door een horenaar gestoken werd. Leek wel in brand te staan... Ideaal... Schijnt in Duitsland en België, ook nog te verkrijgen te zijn..
06-08-2019

Hooikoorts

3 jaar geleden gestart tijdens hooikoortsseizoenen met cetirizine, met succes Tussendoor stoppen als hooikoortseizoen voorbij was, leverde geen problemen op Na 3 jaar overgestapt naar homeopatische oogdruppels en gestopt met cetirizine 2 dgn na stoppen kreeg ik jeuk over het gehele lichaam zonder uitslag Collega kwam met bijwerking jeuk na staken cetirizine Na inname [lees meer...]10mg tabler, verdween de jeuk binnen 2 uur Korte tijd weer doorgebruikt, daarna wederom gestopt En weer na 2/3 dgn flinke jeuk Neem nu bij toename jeuk 1 tablet in en probeer het zo steeds langer uit te stellen tot ik er hopelijk helemaal mee kan stoppen Zit nu gemiddeld 6dgn tussen
31-07-2019

Tavegil (clemastine)
Allergische reactie

Ben gestoken en reageer nogal heftig mn hele kuit is rood/paars gezwollen.... jeukt niet minder door deze pillen Ben alleen maar suf door deze tabletjes .... niet handig met kinderen..... had ze nooit aangenomen als ik dat van te voren wist lag gister al om 20:30 te slapen op de bank niet normaal nooit meer deze pillen voor mij
29-07-2019

Desloratadine (desloratadine)

Ben allergisch voor muggen en helaas waren er een paar in mijn kamer gekomen, terwijl de klamboe open was... Lek geprikt en gek van de jeuk. Even was desloratadine nemen en de jeuk was héél erg verminderd na ongeveer 1 uur. Wondermiddel. Ik slik het alleen als ik last heb van de muggenallergie
29-07-2019

(..)
25-07-2019

Hooikoorts

Onderdrukt mijn berkenallergie zeer goed. Enkel ogen jeuken nog dus daar moet ik extra druppels in doen.
21-07-2019

Hooikoorts

Gebruik het alleen zodra de eerste klachten zich aandoen van het seizoen. Zeer effectief tegen de allergische reacties. Het heeft als neveneffect dat het irritatie van de eikenprocessierups vermindert, geen jeukende en kort kleine bultjes.
14-07-2019

Polaramine (dexchloorfeniramine)
Allergie

Een geweldig medicijn Ik was nooit moe en kon er goed Slapen
12-07-2019

Allergische reactie

Heel erg jammer dat bijna alle fabrikanten (behalve de hele dure pillendraaiers) en leveranciers elk jaar omstreeks juli leveringsproblemen hebben. Er bestaan gigantische prijsverschillen tussen de goedkoopste pil in januari (€0,15) en de prijs die ik op dit moment moet betalen (€0,71 Allerfre of Reactine). Behalve twee hele dure merken is Cetirizine van een gewoon huismer[lees meer...]k van supermarkt en drogisterijketens als Etos, Kruidvat en Lidl uitverkocht. Ook de apotheken zowel online als plaatselijk kunnen mij niet meer aan betaalbare pillen helpen. Een hele rare zaak. Zeker gezien het feit dat dit vorig jaar omstreeks deze tijd ook het geval was. Gelukkig bleken ze in de ons omringende landen wel genoeg voorraad te hebben. Kortom, ongeloofwaardige prijsverschillen en gekke smoezen van verkopers over dit gekke fenomeen.
10-07-2019

Allergie

Helpt bij inname eerste verschijnselen of elke dag in het hooikoortsseizoen. Is de hooikoortsaanval actief, dan helpt inname bij mij niet meer (1xdaags 180mg).
05-07-2019

Hooikoorts

Na vaststelling hooikoorts (al enkele jaren) levocetirizine beginnen nemen, werkt goed (nog weinig last van niezen, ogen, en dergelijke). Ook een vorm van netelroos gehad en komt af en toe terug (jeuk over hele lichaam), helpt ook hierbij. Maar ik heb sinds 2017 last van duizeligheid die af en toe de kop op steekt (niet constant) en ik vermoed nu dat het hiervan komt. Ik [lees meer...]ga een ander medicijn nemen om het verschil te kennen. Vermoeidheid is ook een zware bijwerking... Maar die kennen we al ondertussen :-)
01-07-2019

Aerius (desloratadine)
Allergie

Nadat Aerius niet meer vergoed werd moest ik van Aerius naar desloratadine. Dit generieke middel van Aurobindo werkte totaal niet. Waardeloos maar wel goedkoper. Ik moest er een antihoest middel bij gebruiken en een neusspray ziehier de kosten besparing ??
01-07-2019

Allergie

Generieke Desloratadine werkt niet goed voor mij. Ik weiger medicatie die de kwaal erger maakt maar wel goedkoper is.
30-06-2019

Hooikoorts

Bijwerkingen van levocetrizine gaan op den duur heel erg tegen staan; soort van regen in de drup ervaring. Dit jaar hooikoorts verschijnselen heel hevig en weinig zijn om ook nog eens de sufheid erbij te nenem, en daarom maar eens wat anders genomen in overleg met huisarts.
30-06-2019

Hooikoorts

Man, 62 jr, 72 kg, 1m.75; "hooikoorts veteraan"; Reactie op pollen kunnen bij mij heel erg variëren; vorig jaar 2018 met 2 hittegolven nauwelijks last zonder medicijnen, maar dit jaar is het echt extreem; desloratadine 2 x 5mg helpt dit jaar alleen de ogen en de neus; hooikoorts slaat echter door naar zere keel en pijn bij slikken, de longen met veel hoesten en vervolgen[lees meer...]s al een week lang geheel de stem kwijt; wel een koorts "gevoel" maar van koorts bij regelmatig meten echter geen sprake, altijd tussen 36 en 37; Dus geen virus aanval terwijl het wel heel erg op "griep"lijkt; toch ligt het hele lichaam onder vuur, ook alle spieren doen zeer in de eerste paar dagen. Algehele malaise dus. In overleg met de arts de dosis desloratadine verhoogd en voor pijnklachten Ibuprofen vooral tegen keelpijn. Zelf doe ik nu om de 6 uur 2 x Ibuprofen a 400 mg, af en toe in combinatie met 1x paracetamol a 500 mg. Vooral de nachten met veel hoesten zijn een ware lijdensweg...geen oog dicht en de volgende dag(en) totaal brak.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4867)
Anticonceptie - overig (3558)
Cholesterol (2798)
Depressie - antidepressiva overig (2599)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2216)
Pijn - morfine-achtigen (2116)
Pijn (1909)
ADHD - psychostimulantia (1902)
Verslavingsziekten (1836)
Bloeddruk - betablokkers (1592)
Maagzuur - protonpompremmers (1512)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1443)
Anticonceptie - eenfase (1326)
Angststoornissen (1136)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1069)
Depressie - antidepressiva TCA (1001)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (922)