categorie

Hooikoorts Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Allergie

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

09-11-2020 | Man | 63
promethazine
ik slik het middel nu ongeveer drie jaar. Ik heb 4 jaar een angststoring gehad en kreeg promethazine 25 mg om beter te slapen. Ik was serieus in de veronderstelling dat het een onschuldig medicijn was. Blijkt echter dat promethazine een Anticholinerge psychofarmaca is. het valt in dezelfde groep als Lorazepam ( Anticholinerge psychofarmaca (o.a. TCA’s, olanzapine, cloz[lees meer...]apine, quetiapine, promethazine)) bron: https://expertisecentrumpsychofarmacologie.nl/nieuws/afbouwen-psychofarmaca/ promethazine wordt sterk gerelateerd aan dementie... Dat is iets meer dan alleen een (extreem) droge mond. op internet kun je zien welke de waarschuwingen zijn bij inname van promethazine . Ik hoop over een week te kunnen stoppen met dit middel; in een keer stoppen gaat niet want dan lig je de hele nacht wakker.

Xyzal

02-11-2020 | Man | 46
Allergische reactie
Ivm berkenpollen allergie en kruisallergieen. In de zware maand (april) heb ik aanvullende medicatie nodig, de rest van het jaar werkt het prima. Ik neem het alleen in bij klachten (branderige ogen, jeuk, slijmvlies irritatie, loopneus etc), ook om gewenning of afhankelijkheid te voorkomen. Werkt meestal binnen het kwartier. Beste in de avond in te nemen, dan heb je ook ge[lees meer...]en last van de slaperigheid die het kan veroorzaken.

Tavegil

30-10-2020 | Vrouw | 50
clemastine
Ik gebruik dit middel nu ruim 1 dag. Ik merk minimaal effect, alleen heel veel pittige bijwerkingen. Dit lijkt me geen prettig geneesmiddel. Als het dan nog goed hielp.. maar dat is ook niet zo. 2dd cetrizine helpt me beter en geeft minder bijwerkingen.

27-10-2020 | Man | 56
Allergie
het helpt tegen mijn allergien, zonder deze tabletjes was ik altijd moe van mei tot oktober. hielp in de eerste instantie goed kon weer goed ademen mijn ogen hoefde niet meer gedruppelt te worden en het niezen werd minder. Voelde me beter in mijn vel. Merk alleen de laatste jaren dat ik het hele jaar moe ben. slaap genoeg kom alleen niet uitgerust uit mijn slaap. gelukki[lees meer...]g wordt het nu onderzocht.

19-10-2020 | Man | 70
Allergische reactie
Allergische en astmatische reactie op allerlei soorten pollen, huismijt, stof, diverse fruitsoorten, zoals granny smith appels (alleen de lucht al), kiwi, onrijpe bananen, (sterke)geur van sommige bloemen o.a. mimosa, brem, zonnebloemen. Jarenlang gezocht naar een goed werkend middel/methode; desloratadine werkt bij mij tot slot het best, maar wel elke dag (spiegel consta[lees meer...]nt houden) een pilletje vóór het slapen [een verkapte slaappil :) ] Sterkte alle mede"lijders". Je gaat er niet dood aan, maar het is uitermate hinderlijk. Je prestatieniveau daalt met minimaal de helft.

Aerius

17-10-2020 | Vrouw | 63
Allergie
Ik heb allergische astma en chronische rhinitis, bij inname van Aerius was ik uiterst tevreden, jammer genoedg is het niet meer verkrijgbaar. De zorgverzekeraar heeeft wel telkens een ander merk geprobeerd , ik heb toen in samenspraak met mijn huisarts medische noodzaak op mijn medicatie laten zetten, en dat ging goed. Jammer dat dit goed middel er niet meer is.

17-10-2020 | Vrouw | 63
Allergie
Ik neem sinds 14 dagen 2 x daags deslortadine van Aurobindo. Ik nam eerst 1 x daags voor het slapen gaan, had geen werking, ben in overleg met de huisarts 2x daags begonnen een keer 's middags en dan voor het slapen gaan. Ik heb allergische astma en chronische rhinitis, in combinatie met fluticason neusspray (als onderhoudsdosis) is het het weer leefbaar geworden voor mij [lees meer...]. De constant verstopte neus is er bijna niet meer. Omdat Aerius uit de handel is genomen ben ik op zoek gegaan naar de juiste medicatie. Ik laat wel nadat ik een of twee maanden bezig ben met de mdicatie de leverwaarde prikken, dat is wel zo belangrijk.

Fexofenadine

12-10-2020 | Vrouw | 28
fexofenadine
Allergie
Ik heb dit middel lange tijd geslikt voor allergische klachten (hooikoorts, katten, huisstofmijt). Ik werd er elke keer heel erg moe van. Daarnaast ook hoofdpijn. Maar t ergste was denk ik mijn stemming, die was echt niet geweldig, ik werd er enorm chagrijnig van. Ook niet zo fijn voor mijn omgeving.. ik ben t blijven slikken omdat het wel 'iets' deed. Nu ga ik een ander m[lees meer...]iddel proberen genaamd levocetirizine. Ik ben benieuwd.

06-10-2020 | Vrouw | 59

Emesafene

26-09-2020 | Vrouw | 28
meclozine/pyridoxine
Zwangerschap
Extreme last van misselijkheid, door deze medicijnen, vele malen minder wel een blijvend raar gevoel in de maag, het neemt dus het probleem niet weg, het plakt er een pleister op voor mijn gevoel, waardoor je er minder last van hebt. Sindsdien wel veel boeren en scheten laten maar gelukkig niet meer zonvakantie kokhalzen.

Zaditen

23-09-2020 | Vrouw | 35
ketotifen
Hooikoorts
Last van een hallucinerende gevoel alsof het LSD is, verder ook slaperig en minder bij bewustzijn.

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

15-09-2020 | Man | 52
promethazine
Promethazine zou ook voor minder onrust moeten zorgen in je hoofd. Dit is ook de reden dat ik dit middel, overigens op mijn eigen verzoek, voorgeschreven heb gekregen. Promethazine zorgt bij mij voor een forse gewichtstoename. Ik weeg inmiddels zo'n 20 kg te zwaar ! Dit wordt ook erkend door mijn apotheker, huisarts en psychiater.

10-09-2020 | Vrouw | 52
Allergie
Gebruik nu al 3 jaar de Lidl tabletten naar volle tevredenheid zonder al teveel bijwerkingen. Gebruik bij jeuk in de oren, ogen en keel icm pijn in de keel. Dit laatste verdwijnt een 10 minuten na een halve tablet. Gebruik: het hele jaar door enkel wanneer nodig een halve tablet. Begin dit jaar ook de cetrizine tabletten via de huisarts geprobeerd via de apotheek maar[lees meer...] dit veroorzaakte aanhoudende hoofdpijn. Duurde paar dagen voordat het verband met de pillen bekend was. Nu weer terug naar tabletten bij de Lidl en overgestapt naar kruidvat omdat ze al 4 maanden niet leverbaar zijn bij de Lidl.

04-09-2020 | Vrouw | 60
Allergie
Werkt van geen meter. Maar slik het onder het mom van Baat het niet... Alleen terfenadine hielp

Allerfre

24-08-2020 | Man | 54
loratadine
Na enkele dagen gebruik kreeg ik last van ernstige slapeloosheid en onrustig nerveus gevoel,ik nam allerfre ter bestrijding jeuk ,pijn muggenbult met allergische reactie, voor mij totaal ongeschikt

22-08-2020 | Vrouw | 46
Allergie
Ik slik al jaren elke dag, het hele jaar door, een tablet levocetirizine tegen allergische klachten. Dit werkt bij mij erg goed. Als ik nooit een tablet oversla, heb ik eigenlijk nauwelijks allergische klachten. Zonder dit medicijn heb ik veel last van rode, jeukende ogen, en jeuk in de keel en aan het gehemelte, en niesen. Maar o wee als ik een keer een dag een tablet ver[lees meer...]geet, dan is blijkbaar meteen de hele balans zoek. Ook al neem ik de tabletten daarna weer gewoon, toch duurt het dan nog een aantal dagen voordat ik weer helemaal zonder klachten ben. Wel las ik een keer dat vermoeidheid een bijwerking kan zijn van dit medicijn en ik realiseerde me dat ik ook overdag vaak echt moest vechten tegen de slaap, ook als ik die nacht goed geslapen had. Omdat ik mijn tablet altijd ‘s morgens innam, besloot ik deze ‘s avonds te gaan innemen; immers, als ik maar gewoon zorg dat ik elke 24 uur een tablet neem, ben ik doorlopend allergieklachtenvrij, dus het tijdstip van innemen maakt voor de effectiviteit voor mij niet uit. En dat ‘s avonds innemen heeft echt goed geholpen tegen overdag moe zijn. Ik ben laatst een keer weer teruggegaan naar ‘s morgens innemen, maar de vermoeidheidsklachten waren meteen weer elke dag terug overdag, dus na een dag of drie ben ik toch weer naar de avond gegaan. Het moe zijn overdag was toen weer weg.

Emesafene

21-08-2020 | Vrouw | 28
meclozine/pyridoxine
Zwangerschap
Vanaf week 6 was ik de hele dag door misselijk en na 1 week begon in ook met overgeven. Ik voelde me zo down en ben naar de huisarts gegaan. In eerste instantie kreeg ik te horen dat het erbij hoort en kreeg ik geen medicijnen. 1 week later trok ik het niet meer en toen heb ik 2x daags emasefene gekregen. Nou wat een verademing!! Misselijkheid was meteen weg en ik kon weer[lees meer...] wat eten en voelde me stukke beter. Het helpt echt goed! Je niet zomaar laten wegsturen en genoegen nemen dat die klachten er maar bij horen.

11-08-2020 | Vrouw | 51
Hooikoorts
Hooikoorts met door de benauwdheid als stressreactie oplaaien pseuriasis. Door deze medicatie zijn klachten afgenomen.

08-08-2020 | Vrouw | 26
Allergische reactie
Ik heb tweemaal mysterieuze allergische reacties gehad waardoor één ooglid en een kant van mij gezicht dik waren en ik kreeg ook lichte uitslag op mijn gezicht, armen, borst, buik, handen en voeten. De medicatie werkt best langzaam, zo langzaam dat ik niet echt weet of het wat deed. Pas na 3 dagen ongeveer waren de symptomen weg. Maar door de medicatie kreeg ik last van mi[lees meer...]jn ogen, ze voelen super heet aan, droog en jeukerig. Hierdoor verminderden mijn zicht. Ik werd ook erg moe van de pillen en dit beïnvloedde mijn dagelijkse leven en werk.

Kestine

07-08-2020 | Vrouw | 50
ebastine
Allergie
Ik heb een ernstige vorm van allergie voor huisstofmijt. Kestine verminderd dusdanig mijn klachten dat ik normaal kan functioneren. Af en toe breekt toch mijn allergie door maar dat is goed op te vangen. Omdat het wel vermoeidheid geeft neem ik mijn Kestine in de avond in.

05-08-2020 | Vrouw | 58
Netelroos
Ik heb sinds vorig jaar netelroos, ook testen gehad waar eigenlijk niks uit kwam voedselmix was t enige vindt dat dan maares uit te zoeken. Heb geen bijwerkingen van dit medicijn maar denk dat ik ze nu dagelijks in ga nemen, Zodra ik een tijdje niks gebruik zit ik er weer onder pfffff niet leuk meer, zou verder niet weten wat ik verder moet doen aan deze vreselijke k[lees meer...]waal.

Allerfre

29-07-2020 | Vrouw | 43
loratadine
Hooikoorts
Ik neem hem ‘s avonds in voor het slapen gaan. En dan heb ik vrijwel direct geen last meer van loopneus, tranende / jeukende ogen en niesbuien. Voor mij dus het ideale middel tegen deze klachten. Ik ervaar niet de door anderen genoemde dufheid.

21-07-2020 | Man | 31
Allergie
Werkt redelijk goed, heb er nooit problemen mee tijdens hooikoorts , wordt er zelfs niet moe van. De mensen die hier bijwerkingen van krijgen zouden zich beter op meerdere dingen laten testen.

06-07-2020 | Vrouw | 46
Hooikoorts
Een paar jaar geleden gebruikt en vrij snel gestopt ivm vermoeidheidsklachten. Nu door COVID toch weer begonnen, hoe weet ik anders of ik hooikoorts heb of besmet ben met COVID. Tip van collega was om in te nemen voor het slapen gaan. Al een paar perfecte maanden gehad, nies nu nagenoeg nooit meer, voel me fit en helemaal prima. Van hooikoorts werd ik echt ziek inclusief [lees meer...]koorts, nu voel ik me beter dan afgelopen jaren hiervoor.

Reactine

30-06-2020 | Man | 59
Allergie
Gebruik het nu twee weken en heb me sinds maandag voor de 2e dag ziek gemeld. Ik ben zo zwaar uitgeput dat ik dacht "gohh ik ga me wel snel oud voelen :)". Bovendien dikke ogen en stemmingswisseling. Ben maar in de bijsluiter gaan lezen, omdat ik weet dat sommige medicijnen je moe maken... En schrok bij wat ik daar lees. Ik stop per direct met dit medicijn en stap over op [lees meer...]flexotine (of zoiets) die hielpen mij vorige keer heel veel beter...

30-06-2020 | Man | 64
Netelroos
Ik heb inmiddels 2 jaar last van netelroos en het is geleidelijk verergerd. Ik gebruik dit middel nu 2mnd 1x per dag en het helpt een beetje. Ik slaap nu redelijk door s nachts. Tich houd ik last van bijwerkingen. Oprispingen en een vervelend gevoel in de maagstreek. Ik neem het nu voor het avondeten en dan voelt het beter. Toch niet echt tevreden dus ga weer contact opne[lees meer...]men met de arts.

26-06-2020 | Vrouw | 49
Netelroos
Desloratadine gehad van de huisarts voor mijn netelroos die al weken aanhoudt. Heel vervelend, die jeuk en die rode gloeiende bulten en plekken. Het middel helpt totaal niet. Geen enkele verbetering. Nu ik eerdere reacties lees waarin onder meer een vervelende hoofdpijn wordt genoemd vraag ik me af of mijn hoofdpijn ook niet daarvan komt. Ook lees ik dat de Aurobindo ver[lees meer...]sie minder lijkt te werken? Ik stop met dit middel.

24-06-2020 | Man | 44

09-06-2020 | Man | 43
Hooikoorts
Al vanaf de middelbare school had ik regelmatig rode, branderige ogen, maar nooit aan hooikoorts gedacht. Ik weet het zelf aan de TL-verlichting, want het was altijd op school. Pas in 2009 (ik was toen 33), toen ik op een mobiele torenkraan ging werken, kon ik ineens 's morgens mijn ogen niet meer openhouden. Het leek alsof ik heel slaperig was, zo'n gevoel was het. Maar i[lees meer...]k was gewoon om 5 uur opgestaan en onderweg naar het werk. Toch maar omgekeerd en naar de huisarts. Die zei resoluut: 'graspollen-allergie, want dat heb ik zelf ook'. Toen kreeg ik neusspray mee. Echter kreeg ik daar vaak een bloedneus door en dat kon wel anderhalf uur duren voor dat ophield (werken was dan onmogelijk). Na een andere spray overgestapt op oogdruppels. Maar dat werkte ook niet, want veel werk was in de bouw en niet altijd was een toilet of ook maar stromend water beschikbaar en eenmaal pijnlijke ogen, kon ik onmogelijk nog druppelen. Uiteindelijk uitgekomen bij Cetirizine (en 's morgens een boterham met honing van een plaatselijk bijenvolk, levende pissebed eten hielp ook niet), maar daar word ik dikker van en bovenal behoorlijk moe. Maar het is kwaad met kwaad bestrijden; zonder medicatie kan ik niet, maar het best werkzame middel veroorzaakt vermoeidheid. Ik neem het 's morgens bij het ontbijt en als ik veel moet rijden en ik voel dat het begint uit te werken, neem ik er nog eentje. Maar dat is bij hoge uitzondering, want dan kan ik haast van parkeerplaats naar parkeerplaats rijden om een kwartiertje de ogen dicht te doen. Alleen....doe ik het niet, ben ik er welhaast zeker van dat ik me ziek kan melden en de volgende dag thuis zit met de gordijnen dicht, omdat mijn ogen dan overgevoelig zijn voor licht....

08-06-2020 | Vrouw | 51
Hooikoorts
Helpt tegen niesen en een loopneus en oogklachten als gevolg van hooikoorts. Het houdt mijn neus droog en jeukvrij. Totaal geen bijwerkingen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5232)
Anticonceptie - overig (3810)
Cholesterol (2916)
Depressie - antidepressiva overig (2755)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2389)
Pijn - morfine-achtigen (2227)
ADHD - psychostimulantia (2106)
Pijn (2014)
Verslavingsziekten (1980)
Bloeddruk - betablokkers (1704)
Maagzuur - protonpompremmers (1580)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1531)
Anticonceptie - eenfase (1405)
Angststoornissen (1240)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1179)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1155)
Depressie - antidepressiva TCA (1052)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (975)