categorie

Hooikoorts Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Allergie

Reactine

30-06-2020 | Man | 59
Allergie
Gebruik het nu twee weken en heb me sinds maandag voor de 2e dag ziek gemeld. Ik ben zo zwaar uitgeput dat ik dacht "gohh ik ga me wel snel oud voelen :)". Bovendien dikke ogen en stemmingswisseling. Ben maar in de bijsluiter gaan lezen, omdat ik weet dat sommige medicijnen je moe maken... En schrok bij wat ik daar lees. Ik stop per direct met dit medicijn en stap over op [lees meer...]flexotine (of zoiets) die hielpen mij vorige keer heel veel beter...

30-06-2020 | Man | 64
Netelroos
Ik heb inmiddels 2 jaar last van netelroos en het is geleidelijk verergerd. Ik gebruik dit middel nu 2mnd 1x per dag en het helpt een beetje. Ik slaap nu redelijk door s nachts. Tich houd ik last van bijwerkingen. Oprispingen en een vervelend gevoel in de maagstreek. Ik neem het nu voor het avondeten en dan voelt het beter. Toch niet echt tevreden dus ga weer contact opne[lees meer...]men met de arts.

26-06-2020 | Vrouw | 49
Netelroos
Desloratadine gehad van de huisarts voor mijn netelroos die al weken aanhoudt. Heel vervelend, die jeuk en die rode gloeiende bulten en plekken. Het middel helpt totaal niet. Geen enkele verbetering. Nu ik eerdere reacties lees waarin onder meer een vervelende hoofdpijn wordt genoemd vraag ik me af of mijn hoofdpijn ook niet daarvan komt. Ook lees ik dat de Aurobindo ver[lees meer...]sie minder lijkt te werken? Ik stop met dit middel.

Cetirizine Tabletten

24-06-2020 | Man | 44

Cetirizine Tabletten

09-06-2020 | Man | 43
Hooikoorts
Al vanaf de middelbare school had ik regelmatig rode, branderige ogen, maar nooit aan hooikoorts gedacht. Ik weet het zelf aan de TL-verlichting, want het was altijd op school. Pas in 2009 (ik was toen 33), toen ik op een mobiele torenkraan ging werken, kon ik ineens 's morgens mijn ogen niet meer openhouden. Het leek alsof ik heel slaperig was, zo'n gevoel was het. Maar i[lees meer...]k was gewoon om 5 uur opgestaan en onderweg naar het werk. Toch maar omgekeerd en naar de huisarts. Die zei resoluut: 'graspollen-allergie, want dat heb ik zelf ook'. Toen kreeg ik neusspray mee. Echter kreeg ik daar vaak een bloedneus door en dat kon wel anderhalf uur duren voor dat ophield (werken was dan onmogelijk). Na een andere spray overgestapt op oogdruppels. Maar dat werkte ook niet, want veel werk was in de bouw en niet altijd was een toilet of ook maar stromend water beschikbaar en eenmaal pijnlijke ogen, kon ik onmogelijk nog druppelen. Uiteindelijk uitgekomen bij Cetirizine (en 's morgens een boterham met honing van een plaatselijk bijenvolk, levende pissebed eten hielp ook niet), maar daar word ik dikker van en bovenal behoorlijk moe. Maar het is kwaad met kwaad bestrijden; zonder medicatie kan ik niet, maar het best werkzame middel veroorzaakt vermoeidheid. Ik neem het 's morgens bij het ontbijt en als ik veel moet rijden en ik voel dat het begint uit te werken, neem ik er nog eentje. Maar dat is bij hoge uitzondering, want dan kan ik haast van parkeerplaats naar parkeerplaats rijden om een kwartiertje de ogen dicht te doen. Alleen....doe ik het niet, ben ik er welhaast zeker van dat ik me ziek kan melden en de volgende dag thuis zit met de gordijnen dicht, omdat mijn ogen dan overgevoelig zijn voor licht....

08-06-2020 | Vrouw | 51
Hooikoorts
Helpt tegen niesen en een loopneus en oogklachten als gevolg van hooikoorts. Het houdt mijn neus droog en jeukvrij. Totaal geen bijwerkingen.

07-06-2020 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Door hoesten, loopneus en benauwdheid dit middel voorgeschreven door huisarts. Het werkte wel maar nog wel licht benauwd en hoesten. Na een maand gebruik pijn in rechterzij. Steken in achterhoofd en krampscheuten in nekspieren. Snel geïrriteerd naar de kinderen toe. Nu stop ik maar mee en kijken of klachten afnemen.

Reactine

03-06-2020 | Man | 29
Hooikoorts
Ik heb het medicijn nu een paar dagen. Na inname van het eerste tablet waren de klachten door hooikoorts flink verminderd, maar ik was zwaar vermoeid. Een gezonde jongen van 29 jaar en in het weekend om 1400 uur naar bed moeten want er zit geen fut meer in. Fijn dat het tegen hooikoorts helpt maar ik zou geen tweede pilletje meer nemen. De dag erna waren de hooikoor[lees meer...]tsklachten dusdanig dat ik alsnog een pilletje heb genomen maar weer zwaar vermoeid. Al met al een waardeloos weekend gehad maar wel enigszins hooikoorts vrij. De rest van de pillen heb ik weggegooid.

02-06-2020 | Vrouw | 27
Hooikoorts
Ik hou niet van medicijnen en gebruik dit zowaar het kan liever niet. Mijn graspollen allergie wordt echter steeds erger en moest ook reguliere medicatie gaan gebruiken. Door mijn allergoloog werd Desloratadine van Ratiopharm voorgeschreven. Het werkt bij mij goed, maar ik word er zo moe en suf van, dat ik alsnog geen fijne tijd heb. Ik ga op zoek naar iets anders, mocht [lees meer...]iemand een aanbeveling hebben, dan hoor ik het graag.

02-06-2020 | Man | 39
Hooikoorts
Ik neem Levocetirzine tabletten voor mijn hooikoorts. Ik merk zeker dat dit medicijn de klachten onderdrukt. Jeukende ogen en neus zijn stukken minder na inname. Ook de constante loopneus wordt onderdrukt. Wat wel heel opvallend is dat ik er heel moe van wordt. Niet zozeer geestelijk, maar vooral lichamelijk. Ik heb weinig 'puf' en zodra ik ga staan merk ik dat ik duizeli[lees meer...]ngen krijg. Net of je te snel gaat staan. Betreft potentie werkt het ook niet echt bevorderlijk zeg maar... Al met al is dit wel het enige medicijn wat bij mij enigszins werkt en deze bijwerkingen neem ik dan maar voor lief. Beter dit dan totaal uitgeschakeld zijn door de hooikoorts.

02-06-2020 | Man | 64

Emesafene

31-05-2020 | Vrouw | 27
meclozine/pyridoxine
Zwangerschap
Wat een verademing om niet meer zo misselijk te zijn! Nu wel zeer vermoeid, maar dat vind ik persoonlijk beter dan die misselijkheid. Ik heb last van een droge mond, waarna ik ging kijken of dit een bijwerking kon zijn. Dit staat onder ‘zelden’. Ook heb ik krachtverlies in mijn armen en benen. Dit moet ik nog terug koppelen naar mijn HA.

Aerius

31-05-2020 | Vrouw | 18
Hooikoorts
Ik neem Aerius al een aantal jaren, sinds hooikoorts is vastgesteld. Dit helpt heel goed tegen klachten als niezen en een loopneus.

28-05-2020 | Man | 26
Allergie
Wat mij betreft topspul, gebruik het al jaren in de maand mei. rest van het jaar niet nodig. Eerst merk Ratiopharm, daarna Teva, nu Aurobindo. Het 'gevoel' dat laatst genoemde merk minder effectief is. verder heel tevreden mee, veel beter dan de zirtec. tijdens mijn allergiemaand nog wel hogere slijmproductie, maar geen opgezwollen neusklieren. Af en toe rode ogen, maar ka[lees meer...]n dat voorkomen door vaker mijn gezicht en handen te wassen. niesaanvallen terug van 10-20 x naar hooguit 3. Kan er gewoon mee tuinieren zelfs. Voor zover ik weet geen zware bijwerkingen dan hooguit lichte vermoeidheid. dit kan ook komen door directe allergische reactie.

Allerfre

27-05-2020 | Man | 55
loratadine
Hooikoorts
Gebruik het nu al een paar jaar. Werkt heel goed, kan weer lekker naar buiten :-) De dufheid herken ik, ik viel overdag tijdens het werk gewoon in slaap... Op advies huisarts daarom voor het slapen gaan innemen. Gevolg is dat ik slaap als een roosje, en overdag geen enkele bijwerking meer ervaar. Het begint bij mij pas echt te werken na een paar dagen slikken, maar d[lees meer...]an ook vrijwel geen last meer. In extreme periodes gebruik ik ook nog prevalin spray en oogdruppels.

25-05-2020 | Man | 44
Werkt na een half uur maar niet langer dan 6 uur

24-05-2020 | Vrouw | 53
Allergie
Medicijn doet niks voor mijn huismijtallergie. Ik word er alleen heel onrustig en opgejaagd van. Gelijk gestopt.

Semprex

22-05-2020 | Man | 48
acrivastine
Hooikoorts
Gebruik het al heel lang

Prevalin Allerstop

22-05-2020 | Vrouw | 37
Hooikoorts
Het werkt als een trein tegen de hooikoortsklachten, maar ik word er zeer slaperig van en als ik de pillen langere tijd inneem dan word ik er zelfs zeer vermoeid van. Ik heb ook last van hoofdpijn na het innemen van de tabletten.

13-05-2020 | Vrouw | 23
Hooikoorts
Deze pillen (5mg) gekregen omdat hooikoortstabletten van de drogist niet werkten en mijn neus door de hooikoorts al een maand lang potdicht zit. Ik gebruik de pillen nu bijna 3 weken en ik merk eigenlijk geen verschil. Ik heb een paar dagen geen last gehad van mijn klachten maar ik denk dat dat eerder met het weer (kouder en regen dus minder pollen in de lucht) te maken ha[lees meer...]d dan met deze pillen want op het moment dat het warm is en de zon schijnt komen mijn klachten ook weer terug.

29-04-2020 | Vrouw | 53
Allergische reactie
Ik vind helaas dat het niet veel helpt en je er toch van aankomt

23-04-2020 | Vrouw | 22

Mizollen

23-04-2020 | Vrouw | 22
mizolastine

23-04-2020 | Vrouw | 52
Keelpijn
door veel kuchen, tgv hooikoorts ?last van zere keel. al enkele weken. na de 1e inname merkte ik al direct resultaat. zere keel is weg en minder kuchen/hoesten. na 1 week halve tablet geprobeerd. maar dat is te weinig. en ik merk dan ook gelijk weer dat ik wat slijmproductie krijg. en n loopneus verder geen bijwerkingen ervaren.

Tavegil

21-04-2020 | Vrouw | 35
clemastine
Eczeem
Na vele verschillende soorten anti-histamine geslikt te hebben ben ik uitgekomen bij Tavegyl. Ik slik 1 a 2 tabletten, aanvullend bij 4x desloratedine tabletten per dag. Ik heb zeer veel last van bijwerkingen, maar voor de jeuk helpt het, dus ik blijf het slikken. Naast extreme vermoeidheidsklachten, maakt het je hoofd heel wollig waardoor je niet goed mee na kunt denken[lees meer...]. Ook is het een aantal keer voorgekomen dat ik uit het niets huilbuien kreeg en terwijl ik normaal gesproken zeer positief in het leven sta heb ik met tavegyl dagen dat ik me echt depressief voel. Als je de keuze hebt, neem tavegyl in de avond in, dan slaap je waarschijnlijk als een blok en trekken mogelijke bijwerkingen onopgemerkt voorbij. Wanneer ik het in de ochtend al moet slikken ben ik soms niet meer tot werken in staat en voel ik me echt gedrogeerd.

20-04-2020 | Man | 66
Hooikoorts
Weinig tot geen positief effect.

Tavegil

18-04-2020 | Vrouw | 35
clemastine
Allergische reactie
Jeuk

17-04-2020 | Vrouw | 30
Allergie
Op het merk focus reageer ik heel goed, nu het merk sandoz wat een hel is dit. Misselijk, hoofdpijn raar zicht.

Aerius

15-04-2020 | Man | 66
desloratadine
wanneer ik arius gebruik moet ik veel meer niezen

12-04-2020 | Man | 60
Hooikoorts
Ik gebruik nu enkele dagen, eenmaal daags, Allegra fexotabs 120 mg. Na dag 2 was een effect merkbaar. Ik ben na inname ongeveer 6 uur volledig klachtenvrij. Na een zoektocht van tientallen jaren lijkt dit dus een ideaal middel! Na ongeveer 6 uren nemen de hooikoortsklachten weer toe. Ik houd mij aan de voorgeschreven inname van éénmaal daags. Kun je de dosering eventueel[lees meer...] verhogen naar tweemaal daags.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5055)
Anticonceptie - overig (3713)
Cholesterol (2877)
Depressie - antidepressiva overig (2699)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2318)
Pijn - morfine-achtigen (2183)
ADHD - psychostimulantia (2040)
Pijn (1969)
Verslavingsziekten (1914)
Bloeddruk - betablokkers (1664)
Maagzuur - protonpompremmers (1552)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1504)
Anticonceptie - eenfase (1377)
Angststoornissen (1196)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1143)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1117)
Depressie - antidepressiva TCA (1036)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)