categorie

Hooikoorts Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Allergie

13-05-2021 | Man | 26
Jeuk
Ik heb veel medicatie geprobeerd tegen mijn netelroos. Bij elk medicijn dat ik heb geprobeerd bleef de jeuk of werd het een ander vervelend gevoel (mensen met netelroos snappen dit). Bij bijv Mizollen, wat ik dagelijks gebruik. Promethazine is de eerste waardoor ik tijdelijk 0% jeuk heb, rond de 8 uren jeukvrij. 20 minuten na inname is het alsof ik net wakker ben gewor[lees meer...]den van een nacht in de kroeg. Het typische brakke gevoel, maar alleen lichamelijk. Mentaal blijft voor mij alles het zelfde. Omdat promethazine zo sederent voor mij werkt, neem ik het alleen in als de jeuk te heftig wordt en wanneer ik vrij ben van werk en geen verplichtingen hebt ;)

11-05-2021 | Vrouw | 56
Allergie
Ik heb dit jaren geleden voorgeschreven gekregen door de huisarts. Daarna in Spanje gekocht. Omdat het vorig jaar niet meer in aanmerking komt voor vergoeding kreeg ik een goedkoop alternatief waar ik helemaal stoned van werd (dezelfde werkzame stof). Maar aerius is juist ontwikkeld omdat mensen bijwerkingen kregen. Het is nog wel te krijgen, van mij komen ze uit Griekenl[lees meer...]and maar wel zelf betalen. Afschuwelijke macht van de farmaceuten in Nederland.

06-05-2021 | Vrouw | 17
Hooikoorts
Het werkte top met enkele bijwerkingen, maar kreeg er een allergische reactie op en moest naar het ziekenhuis.

22-04-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Ik had in het begin niet zo veel klachten, maar naarmate ik het medicijn langer gebruikte werden de bijwerkingen steeds heviger. Tenslotte was het niet meer te harden en ben ik ermee gestopt.

18-04-2021 | Man | 58
Hooikoorts
ik heb het gisteravond voor het eerst ingenomen en heel erg beroerd ervan ik stop er nu mee dan maar die ik eerst gebruikte tegen me hooikoorts ik ben 58jaar en troep dit middel

Cetirizine Tabletten

17-04-2021 | Vrouw | 32
cetirizine
Hooikoorts
Ik word er zo moe van en loom net alsof je wakker bent maar in een roes ofzo ... zelfs als ik ze savonds neem voor het slapen. Ik geraakte deze ochtend niet uit mijn bed nam gisteren rond 22u een pilletje van 10mg. Altijd al last van de vermoeidheid na een pilletje dus probeerde nu eens om dezevoog het slapen te nemen maar geen resultaat het is nu 13u en ik voel me nog ste[lees meer...]eds niet normaal qua energie pijl

Semprex

09-04-2021 | Man | 47
acrivastine
Hooikoorts
Xyzal deed zijn werk niet meer. Hoofdzakelijk op basis van de gebruikerservaringen op deze site Semprex geprobeerd. De klachten zijn duidelijk verminderd, met name de irritatie, maar zeker niet verdwenen. De belangrijkste klacht, de verstopte neus, is jammer genoeg niet verminderd. Verder duurt het best lang voordat het medicijn begint te werken (een uur) en werkt het b[lees meer...]etrekkelijk kort (8 uur, soms zelf nog minder). Wellicht een goed medicijn in combinatie met een effectieve neusspray.

06-04-2021 | Vrouw | 68
Jeuk
4 genomen in 1.5 dagen meteen gestopt, was voor mij onverantwoord.

03-04-2021 | Man | 54
Allergie
Heb van alles geprobeerd, en werd er niet lusteloos en suf van. Met aerius totaal geen probleem

03-04-2021 | Vrouw | 47
Allergie
Ik gebruik het middel chronisch vanwege allergisch klachten, zoals hooikoorts, huisstof mijt eczeem en ontstoken ogen (door allergie) het middel werkt super, maar ondanks de belofte dat dit middel geen bijwerkingen zou hebben, ervaar ik veel vermoeidheid en heb ik meer slaap nodig om mij overdag fit te voelen. Om deze reden slik ik het middel in de avond.

24-03-2021 | Vrouw | 61

Polaramine

23-03-2021 | Man | 53
dexchloorfeniramine
Hooikoorts
Polaramine helpt mij zeer goed om mijn hooikoorts onder controle te houden. Vorig jaar kon ik dit geneesmiddel nog via een apotheek in Frankrijk kopen, Nu helaas niet meer. Heeft iemand enig idee waar dit middel nog te bestellen is? Of heeft iemand een goed alternatief voor dit middel tegen hooikoorts?

19-03-2021 | Man | 37
Allergie
ik krijg er heel veel spierpijn van en heel erg veel hoofdpijn de volgende dag . maar eerlijk is eerlijk wondermiddel

11-03-2021 | Man | 37
Allergie
Goed medicijn waar je ook niet moe van word

03-03-2021 | Man | 21
Hooikoorts
Werk redelijk goed tegen hooikoorts in de neus en ogen. Daarnaast helpt het tegen contactallergie. Het werkt binnen een half uur, maar helaas slechts 8-10 uur.

21-02-2021 | Man | 44
hooikoorts

Allerfre

20-02-2021 | Vrouw | 31
loratadine
Allergie
Werkte eerst goed. Maar na jaren deed het niks meer bij mij.

20-02-2021 | Vrouw | 31
Allergie
De medicijnen werken goed tegen allergische reacties bij mij en zorgen ervoor dat ik minder astma klachten heb. Maar vind het zeer vervelend dat ik extreem moe wordt van deze medicijnen. Het is erg dubbel. Nu ook ff gestopt ermee omdat het teveel invloed heeft op m'n dagelijkse leven.

Terfenadine

01-02-2021 | Vrouw | 35
terfenadine
Allergie
Huisarts weigerde Pollinex injecties voor te schrijven, vond de spuiten te duur. Kreeg deze troep. Doodziek van geweest. Terug naar allergie specialist. Gewoon weer Pollinex en claritine tabletten. Huisarts kreeg straf, ha ha.

09-01-2021 | Vrouw | 34

07-01-2021 | Man | 57
Eczeem
Door atopisch eczeem last van jeuk en vooral kriebel in de huid (gevoel van spiintjes in de huid) en soms ook pijnlijke huid. Ik gebruik het middel alleen als ik klachten voel. Eerst cetoleverezine gebruikt maar was te zwak. Na uitgebreide speur en inleestocht op internet en boeken uitgekomen bij oregano olie als natuurlijke histamine killer. Gebruik nu 1 capsule van Holla[lees meer...]nd & Barret preventief. (Helpt ook heel vaak bij hooikoorts trouwens !!). Frequentie klachten is veel minder en bij klachten neem ik 2-3 druppels pure oregano olie in VEEL water en dat helpt 9 van de 10 keer supersnel . De Fexofenadine alleen nog voor noodgevallen dus .

22-12-2020 | Vrouw | 68
promethazine
Voorgeschreven door psychiater , 2x s’avonds ingenomen ivm slapeloosheid, “vol “ hoofd. Averechtse werking , niet suffig , geen slaap, wel spiertrekkingen in armen en benen, ontzettend droge mond, ook daarna overdag. Dus mee gestopt.

Rupafin

13-12-2020 | Man | 61
rupatadine
Allergie
werkt snel en goed tegen allergische reactie van hooikoorts en huisdieren. Maar......: je wordt stapelgek van prikkels: overtrokken reacties oncontroleerbaar over kleine zaken, en je leeft alsof je in een mist zit geestelijk. Je kan niet goed nadenken. Zodra uitgewerkt (direct stoppen dus na 1 tablet) worden de bijwerkingen minder en zijn al snel voorbij en functioneer je[lees meer...] weer normaal. Gewichtstoename en toch slaperigheid bij dagelijkse inname. Ik ben er mee gestopt en neem 1 tablet bij overmatige allergische reacties. Vervolgens 1 dag mezelf figuurlijk opsluiten en kan weer even verder.

Fenistil

07-12-2020 | Man | 68
dimetindeen
Jeuk
Het gaat in mijn geval over Fenistill gel dat je gebruikt na bijvoorbeeld een muggenbeet die een allergische reactie teweeg kan brengen. De zeer geringe hoeveelheid antihistaminicum die deze gel bevat helpt dit tegen te gaan. Het neemt de jeuk en zwelling weg. Ik en mijn familie gebruiken dit al vele jaren naar genoegen. Als het uit de handel is moet je gebruik maken va[lees meer...]n pilletjes waar je de rest van de dag duf van wordt. Het is een ideale gel die (nog) in Duitsland te koop is. Hoewel daar nu ook een vervangend middel, Soventol wordt aangeboden. Andere middelen zijn vaak erger dan de kwaal. Jammer wanneer een effectief werkend medicijn uit de handel genomen wordt.

07-12-2020 | Man | 19
Netelroos
Ik heb chronische netelroos wat reageert op warmte; voortvloeiend uit Atopisch syndroom. Moet dagelijks anti-histamine slikken, anders val ik bijna flauw als ik van koud naar warm ga. Fexofenadine slikte ik enkele weken. Het is het enige medicijn dat 100% werkte; ik had 0 klachten. Merkte alleen dat concentratie etc. tot een nulpunt daalde. Ik kon geen dag meer werken, [lees meer...]maakte fouten en vergat veel. Ben hierdoor geswitcht naar andere medicijnen.

09-11-2020 | Man | 63
promethazine
ik slik het middel nu ongeveer drie jaar. Ik heb 4 jaar een angststoring gehad en kreeg promethazine 25 mg om beter te slapen. Ik was serieus in de veronderstelling dat het een onschuldig medicijn was. Blijkt echter dat promethazine een Anticholinerge psychofarmaca is. het valt in dezelfde groep als Lorazepam ( Anticholinerge psychofarmaca (o.a. TCA’s, olanzapine, cloz[lees meer...]apine, quetiapine, promethazine)) bron: https://expertisecentrumpsychofarmacologie.nl/nieuws/afbouwen-psychofarmaca/ promethazine wordt sterk gerelateerd aan dementie... Dat is iets meer dan alleen een (extreem) droge mond. op internet kun je zien welke de waarschuwingen zijn bij inname van promethazine . Ik hoop over een week te kunnen stoppen met dit middel; in een keer stoppen gaat niet want dan lig je de hele nacht wakker.

Xyzal

02-11-2020 | Man | 46
Allergische reactie
Ivm berkenpollen allergie en kruisallergieen. In de zware maand (april) heb ik aanvullende medicatie nodig, de rest van het jaar werkt het prima. Ik neem het alleen in bij klachten (branderige ogen, jeuk, slijmvlies irritatie, loopneus etc), ook om gewenning of afhankelijkheid te voorkomen. Werkt meestal binnen het kwartier. Beste in de avond in te nemen, dan heb je ook ge[lees meer...]en last van de slaperigheid die het kan veroorzaken.

30-10-2020 | Vrouw | 50
clemastine
Ik gebruik dit middel nu ruim 1 dag. Ik merk minimaal effect, alleen heel veel pittige bijwerkingen. Dit lijkt me geen prettig geneesmiddel. Als het dan nog goed hielp.. maar dat is ook niet zo. 2dd cetrizine helpt me beter en geeft minder bijwerkingen.

27-10-2020 | Man | 56
Allergie
het helpt tegen mijn allergien, zonder deze tabletjes was ik altijd moe van mei tot oktober. hielp in de eerste instantie goed kon weer goed ademen mijn ogen hoefde niet meer gedruppelt te worden en het niezen werd minder. Voelde me beter in mijn vel. Merk alleen de laatste jaren dat ik het hele jaar moe ben. slaap genoeg kom alleen niet uitgerust uit mijn slaap. gelukki[lees meer...]g wordt het nu onderzocht.

19-10-2020 | Man | 70
Allergische reactie
Allergische en astmatische reactie op allerlei soorten pollen, huismijt, stof, diverse fruitsoorten, zoals granny smith appels (alleen de lucht al), kiwi, onrijpe bananen, (sterke)geur van sommige bloemen o.a. mimosa, brem, zonnebloemen. Jarenlang gezocht naar een goed werkend middel/methode; desloratadine werkt bij mij tot slot het best, maar wel elke dag (spiegel consta[lees meer...]nt houden) een pilletje vóór het slapen [een verkapte slaappil :) ] Sterkte alle mede"lijders". Je gaat er niet dood aan, maar het is uitermate hinderlijk. Je prestatieniveau daalt met minimaal de helft.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5386)
Anticonceptie - overig (3945)
Cholesterol (2963)
Depressie - antidepressiva overig (2806)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2471)
Pijn - morfine-achtigen (2275)
ADHD - psychostimulantia (2191)
Pijn (2059)
Verslavingsziekten (2036)
Bloeddruk - betablokkers (1731)
Maagzuur - protonpompremmers (1609)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1557)
Anticonceptie - eenfase (1438)
Angststoornissen (1271)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1229)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1192)
Depressie - antidepressiva TCA (1079)
Antibiotica - urineweginfectie (1005)