categorie

Depressie - antidepressiva TCA

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva TCA

03-08-2021 | Vrouw | 28
imipramine
Werkt zeer goed tegen angst en paniek stoornis, slaap ook weer veel beter. Sloeg meteen aan. Enige nadeel is last van opvliegers soms en obstipatie. Tijdens het sporten ( flink zweten) last van koortsig gevoel. Jammer van de bijwerkingen.

29-07-2021 | Man | 33
amitriptyline
De medicatie werkt verbazingwekkend tegen mijn prikkelbare darmen. Helaas veel last van bijwerkingen, dus gestopt na circa 6 tot 8 weken. Oorsuizen die hopelijk nog weggaan. Gevoel van griep. Circa 2 dagen na stoppen direct 's ochtend weer last van buikpijn. Helaas.

28-07-2021 | Man | 52
nortriptyline
Naar jaren aanmodderen met de artsen ben ik opgenomen, slik nu 200 mg nortrilen. Met alle bijwerkingen van dien die mijn angst weer aanjagen. Er wordt door de verpleging gesteld dat mijn hoge bloeddruk en hartritme in rust komt omdat ik mezelf druk maak. Maar als ik rustig ben en mijn bloeddruk en hartritme worden gemeten blijven deze hoog. Ook zweten, pijn in lede[lees meer...]maten, algehele malaise, droge mond, verstopping , etc. Ik wil dan ook minderen of zelfs stoppen met deze medicijnen, ik heb het idee dat ik slechter ben geworden dan voor mijn opname. Ik wordt er moedeloos van, heeft iemand deze ervaring ook, en is het opgelost door minderen of stoppen. En welke medicijnen wel goed helpen. Hoop op een oplossing.

24-07-2021 | Vrouw | 55
amitriptyline
Mijn merk staat er niet tussen: Expharma 25 mg. Heb in verleden meerdere soorten geprobeerd zonder succes. Met deze dosering binnen een week resultaat. Rust in mijn hoofd. Ietwat moe.

08-07-2021 | Man | 46
clomipramine
Slik het al 10 jaar. Ervaringen in eerste instantie heel goed. Ik was een en al spanning, na inname eindelijk rust in mn hoofd. Helpt ook tegen angst. De borderline persoonlijkheidsstoornis (naast depressies) heeft ertoe geleid dat ik regelmatig abrupt ben gestopt en weer begonnen. Als ik nu afbouw ook al is het met 75mg dan komt het frustratiemonster naar boven. Ben ik on[lees meer...]handelbaar. Dus slik ik 150mg p/dag. Ik vind wel dat het me erg mat maakt. Huilen en erg blij of erg enthousiast , dat gevoel is er niet meer. Maar ja, je moet wat. Mijn diagnose: borderline, gegeneraliseerde angststoornis, vermijdende angststoornis, narcistische trekjes.

03-07-2021 | Vrouw | 58
Rugklachten
Constant in in diepe slaap valt op de dag sinds het gebruik van Amitriptyline die ze hebben vervanging voor de Oxepam en diazepam waar ik goed op sliep ....nu slaap ik bijna geen nacht meer ,ook slik ik al 9 maanden methadon na beëindiging van de Oxycodon 20mg

02-07-2021 | Man | 40
Psychische klachten
Moe val overal in slaap

25-05-2021 | Vrouw | 48
amitriptyline
Ik slaap met deze medicatie bijna elke nacht zeer goed na jaren bijna niet slapen. Geen last van bijwerkingen.

20-05-2021 | Vrouw | 58
amitriptyline
Bij opbouw veel klachten gehad. Daarna stabilisatie. Wisseling van merk geeft veel problemen. Sandoz ging goed. Bb helemaal fout binnen een week. Suïcidaal. Meerdere verplichte merkwisselingen met slecht resultaat. Teva gaat redelijk. Ook die nu niet meer leverbaar. Nu moet ik naar de nortriptriptyline. ik ben er bang voor na zoveel teleurstellingen. Stoppen is gezien [lees meer...]de thuissituatie ook niet handig.

15-05-2021 | Vrouw | 53
amitriptyline
Overstappen op dit merk gaf een zeer vervelende en gevaarlijke bijwerking. Ik ben er mee gestopt. Voorheen had ik Sandoz, die ging wel. Mijn favoriet met weinig bijwerkingen (na een aantal weken gezakt) was centrafarm (wel de nederlandse !)..MAar de apotheek rommelt en besteld niet voorradig. Ze geven steeds ziekenfondsbeleid de schuld. En dat duurt nu al 3 jaar zo.

15-05-2021 | Vrouw | 61
Chronische depressie
De eerste keer dat ik het nam heb ik niet anders dan geslapen. Kon ogen niet meer open houden , zo moe was ik.

10-05-2021 | Vrouw | 47
nortriptyline
Ik heb dit middel ongeveer anderhalf jaar gebruikt tegen depressie en angstgevoelens. (1 jaar 25 mg daarna in 2 maanden tijd naar 10 mg en dit vervolgens nog 3 maanden aangehouden. ) Ik ging direct beter slapen en depressie verdween . Ik voelde mij direct rustiger, kreeg weer meer zin in dingen. Naast de psycholoog heeft dit middel mij heel erg goed geholpen. Ook nauwelijk[lees meer...]s last gehad van problemen/bijwerkingen bij het afbouwen. In het begin van gebruik wel erg droge mond, zweten en sufheid. Ook zo'n 7 kilo aangekomen. Echter, toen ik laatst weer slecht ging slapen en stressklachten ,waaronder hartkloppingen, had ben ik weer begonnen aan 25 mg na zo'n half jaar niets te hebben gebruikt. Het effect was dat de hartkloppingen erger werden. Hartoverslagen waren erg beangstigend, daarom weer na ca 1,5 maand gestopt zonder afbouwen en ben er nu wel echt ziek van: Hittegevoel, zweten, pijn op de borst, opgejaagd gevoel ,misselijkheid, slecht slapen, hoofdpijn en nog steeds die hartkloppingen. Voor mij geldt: werkt heel goed bij depressie (als je voelt dat je opknapt, neem je de bijwerkingen ook sneller voor lief) maar bij lichtere klachten, niet aan dit middel beginnen en zeker niet abrupt stoppen, ook niet wanneer je het middel nog maar kort slikt!!!

09-05-2021 | Vrouw | 64
clomipramine
Eerste 2,weken met opbouw geen last toen 75 mg en de bijwerkingen begonnen veel last van zenuwen en angst onrust

08-05-2021 | Vrouw | 52
amitriptyline
Sinds 2 maanden gebruik ik 10mg voor het slapengaan voor crps/zenuwpijn na tuft crush (verbrijzelde) grote teen. Het werkte vrijwel direct na het eerste gebruik. Fantastisch! Helemaal blij maar nu kreeg ik de tweede keer van Strides Pharma en dat werkte averechts, medicatie werd omgeruild voor CF. Nu aan het derde herhaalrecept begonnen en ik merk direct verschil in pijn i[lees meer...]ntentie. Dit is nu van Apotex. Ik ga direct terug naar de apotheek maandag. Helaas levert CF niet dus vandaar weer van een andere fabrikant. Maar 3 keer een recept herhalen, waarvan alle drie de keren een andere farmaceut dat vind ik echt niet wenselijk met deze medicijnen.

05-05-2021 | Vrouw | 63
Pijn (algemeen)
Tintelende voeten

05-05-2021 | Vrouw | 33
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Sinds vorig jaar zomer ineens veel buikpijnklachten gekregen, met name aanraking buik/maag en steken in maag enorm. Door deze pijn werd ik ook nog misselijk en ik werd enorm bedlegerig. Na veel onderzoeken en diverse medicijnen geprobeerd te hebben op advies van mijn psycholoog aan de AD begonnen lage dosis voor de pijn. Begin bijwerkingen met name dat pijn even erger [lees meer...]werd, zeker de eerste week. Na de weken voorbij gingen minder pijn. Nu enkel af en toe steken in maag en soms erg moe. Ligt ook sterk aan soort voeding die ik eet. Maar de AD heeft mijn pijn sterk laten dalen en weinig bijwerkingen als ik zo bekijk gehad. Ik slik het nu dik 4 maanden en ik ben tevreden.

29-04-2021 | Vrouw | 48
imipramine
Nauwelijks slapen, geen zin om te eten, zeer somber, geen concentratie, desinteresse, veel stress, boos, wantrouwen, angst, tegen de dag opzien, in bed willen blijven, suïcidale gedachten, weg willen lopen, niet kunnen huilen ondanks alle ellende Opgenomen in ziekenhuis. Na observatie gestart met 1 dd 150 mg. Na 1 week verhoogd naar 300 mg. Toen bloedspiegel te hoog, ver[lees meer...]laagd naar 1 x de 275. Nam de pillen om 20.00 uur. Ging beter slapen, klachten verdwenen langzaam, het leven werd weer wat aangenamer. Bijwerkingen waren wel vervelend, zouden in de loop van de tijd volgens de dokter minder worden, helaas niet gebeurd. Ook is het vervelend dat er geen tabletten zijn in hogere doseringen, elke avond 11 pillen tegelijk is erg vervelend. Na 10 weken opname ontslagen uit ziekenhuis. Poliklinisch vervolgd door psychiater en psycho motorische therapie. Met wat kleine ups en downs (corona en de lockdown maakte het er niet makkelijker op) toch goed stabiel gebleven. Door de bijwerkingen vaak gevraagd of ik mocht afbouwen. Na een jaar slikken, eindelijk de kans gekregen om af te bouwen. Elke week 25 mg eraf. Ging in het begin goed, merkte er weinig van, kreeg wel meer last van orthostatische hypotensie. Obstipatie en droge mond werden iets minder. Bij 125 mg kreeg ik het moeilijk. Veel huilbuien, onverwerkt verdriet kwam er uit, boos, stress. Mocht van de psychiater terug naar 150, heb ik niet gedaan, ben 3 maanden op 125 mg gebleven tot ik weer rustig en stabiel was. Met dank aan mijn psychomotorische therapeute. Daarna in een heel langzaam tempo verder afgebouwd. Om de 3 weken er weer 25 mg van af. Heb er in totaal 8 maanden over gedaan om af te bouwen en ik raad iedereen aan om het ook langzaam te doen, weg met die afbouwschema's, jij voelt het het best. En nu maar hopen dat het zo goed blijft gaan. Moet echt weer vertrouwen krijgen in mijn lichaam. Imipramine werkte zeer effectief bij mij, maar met medicijnen slikken alleen kom je er niet. Je moet hard aan jezelf werken, je valkuilen leren kennen en ze proberen te voorkomen. Anders leren denken/omgaan met je gedachten. Betere dagstructuur maken, meer rustmomenten creëeren. Lief zijn voor je zelf, de lat niet te hoog leggen. Stress reductie, ik probeer te mediteren, mindfulness te begrijpen en doe vaak de progressieve relaxatie van Jacobsen. Zoek en vraag om hulp, je kan het niet alleen. En je vooral niet schamen voor een depressie. Sterkte iedereen.

19-04-2021 | Vrouw | 38
nortriptyline
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Heeft mij 3 á 4 jaar na mijn ongeval goed geholpen. De dosis is ook blijven opbouwen gedurende de jaren. Tot ik nu, plots op 6 maand tijd, 10kg ben bijgekomen. Volgens de pijnkliniek, zou dit aan Nortrilen liggen. Ik ga nu starten met nieuwe pijnmedicatie. Maar wou toch eventjes delen dat, de bijwerken van het afbouwen van Nortrilen, zeker kloppen met de bijsluiter. [lees meer...]Ik heb het allemaal, moe, angstig, geïrriteerd zijn, moe, grieperig gevoel, ... Dus nog een paar weekjes en dan zou ik terug de oude moeten zijn.

16-04-2021 | Vrouw | 28
Stoppen met roken
Binnen enkele dagen na starten met nortrilen nam de behoefte om te roken al sterk af. Na 2 weken opbouwen van de dosis volledig gestopt met roken, nu ruim 2 jaar later ben ik nog steeds succesvol gestopt en heb ik nooit meer gerookt. De bijwerkingen vond ik wel pittig, maar wogen zeker niet op tegen het niet meer roken.

16-04-2021 | Vrouw | 15
amitriptyline
Ik neem dit medicijn al enkele maanden en ben hierdoor vaak moe, overdag wil ik slapen en als ik dan slaap dan slaap ik soms 14 uur aan een stuk. De migraine is wel weg maar je hebt geen energie, ook wordt ik vaak verdrietig en krijg ik zelfmoordgedachtes. (RED. : Als u zich niet goed of depressief voelt, raad ik u aan om naar uw arts te gaan en om begeleiding te vrage[lees meer...]n. Iemand die goed naar u luistert en u begeleid bij de problemen die u heeft. Als uw arts dat zelf niet kan, laat u dan doorverwijzen naar iemand anders.)

07-04-2021 | Vrouw | 48
amitriptyline
Apotheek wisselt om de haverklap van merk. Ik reageer heel sterk op ander merk. Al Sandoz en Aurobindo geprobeerd, helaas veel bijwerkingen...

06-04-2021 | Vrouw | 50
Artrose van de wervelkolom
Ik ben gediagnosticeerd met artrose in de nekwervels waardoor ik veel last heb van niet alleen mijn nek maar ook stekende pijn naar mijn hoofd. Ik slikte 2x10mg voor het slapengaan en dat hielp me voor 80% van de pijn af, maar kwam enorm aan (10% totale lichaamsgewicht). Ook de stoelgang is sinds deze medicatie veel lastiger en minder frequent. Ik ben nu een week terug g[lees meer...]egaan naar 1x10mg en voel alweer meer pijn. Vraag die ik nu voor mijzelf moet beantwoorden: kan ik leven met dit niveau van pijn en hopelijk minder bijwerkingen of kies ik voor geen pijn en volle bak bijwerkingen. Ik ben daar nog niet uit. Bijkomend voordeel voor mij is wel dat ik beter slaap.

16-03-2021 | Vrouw | 43
amitriptyline
Door groot trauma ongeluk (op m'n 16de en ik was aanstormend zwem kampioen zou de hele wereld veroveren serieus) mijn leven kapot. Bleek daarna dat geestelijk niet in orde was. Ik werd erg depressief. Na veel opnames en 100 psychiaters bleek autisme ernstige vorm. Zelfs met zeer vaak ernstige psychoses. 1x van 3 jaar lang. Heb ik zelfs ECT voor gekregen 75 behande[lees meer...]lingen onder narcose. Hielp niets. Ook niet met depressie Maar met depressie wel aantoonbaar dat mijn serotonine zeer ernstig laag was. Ik heb zeker 25 middelen geprobeerd. Terwijl ik al die jaren van 16de tot nu 43 jaar, vrijwel altijd amitryptiline kreeg was zeer goed werkte... (alleen dosering was lastig had wel eens gewenning bleek uit alle bloedwaardes controle dat ik laag in de spiegel zat. Werd dan weer 25 verhoogd en weer en weer. Nu functioneer ondanks autisme en lichamelijk volledig in de prak en geestelijk psychoses dus haldol bijna altijd. Geen enkele andere antipsychotica werkte zelfs geen leponex.... Bleek op m'n 40ste(was 39 toen eindelijk autisme bleek te zijn en geen schizofrenie en geen borderline) ook niet gek te zijn..... Psychoses bij autisten reageren alleen maar op haldol! Daarbij dus al elk soort gehad maar haldol enige. Net als amitryptiline deed perfect. Maar al die fantastische psychiaters welke iedereen dacht "het wiel te hebben uitgevonden" ze moet dit soort hebben nee dat soort nee dit en dat.... Maar ik heb NOOIT over willen stappen naar iets anders dan amitryptiline want werkte perfect. Psychiaters vonden van niet. Zucht. Ik voel mezelf depressief of niet. Als ik zeg dat ik zeer tevreden ben met m'n anti depressiva dan is dat zo. En werkt het minder goed? Controleer m'n bloedspiegel even want dan zal daar aan liggen! En idd altijd. Soms medicijn van"deze is de perfecte(naam even kwijt, een nieuwe soort die hoog scoort(ja bij anderen, niet bij mij)... Nee ik wil graag mijn amitryptiline terug... Nee we doen andere... Duurt ff 3 tot 6 weken voor het werkt... Maar amitryptiline hoef ik maar 1 week te gebruiken en resultaten fantastisch. En ik zeg continu na elke maand Afwachten"werkt niet mag ik nu m'n amitryptiline terug? " Nee kan wel 3 mnd duren of soms wel 4 maanden voordat het werkt. Na 4 mnd niks dus dacht krijg ik m'n amitryptiline terug... Nee verhoging van dat nieuwe en moest ik wéér ff 4 mnd wachten. Zo depressief als wat. Wou niet opstaan niet douchen niks doen overdag dan koffie drinken en roken en met mijn ratjes spelen. Niets interesseerde al die jaren vooraf aan de amitryptiline en alle periodes dat ik verplicht omdat zij zo vonden(ze dus zelf commissie krijgen als ze desto meer patiënten aan dat middel krijgen, krijgen ze extra geld..... Heerlijk depressief die aandelen. Kommer en kwel voor mij. Psychiater weer paar duizend euro erbij en ik bezig met zelfmoord. Na lang gezeik altijd toch terug naar mijn fantastische amitryptiline. Tot op de dag van vandaag 30 jaar bijna aan dit middel. (heeft trouwens het merk OOK VAN INVLOED!) CENRAPHARM EN APOTEX PRIMA MAAR GEEN... EXTRACTUM PHARMA.... is waardeloos zwaaaaar depressief toen ik net 3 weken terug op dit Hongaarse amitryptiline van "extractumpharma" werd gezet want"er is even niks anders". Ik 2,5 week geslikt en oohhhh wat depressief. Helemaal doorgedraaid. Nu gelukkig sinds 3 dagen weer Centra FARM en ik ben na 3 x nemen al niet meer depressief. Enige andere wat ietsje werkte was anafranil. Maar verder niks van idioot seroquel en noem de troep maar op. Zeeeer tevreden over. Wordt er super suf van dus die 9 tabletten van 25 mg in 1x voor het slapen gaan innemen en NIET EEN ANDERE DAGDEEL EN NIET IN 2 GIFTES MAAR VÓÓR HET SLAPEN IN 1x DE 9 STUKS 225mg dus. Laat je niks wijs maken. Zij zijn zelf vast nog nooit depressief geweest die psychiaters. Anders lieten ze je niet lijden met depressie. Want dat is ECHT VRESELIJK OM DEORESSIEF TE ZIJN. En heb je dan een bijwerking? Anders dan moe zijn na innamen (daarom savonds!)... Ben je vergeten hoe vreselijk de tijd was dat je zwaar depressief was? Wil je die tijd terug gaan? Liever een bijwerking dan depressiviteit en heel de dag je bed niet uit komen? Als een middel niet aan slaat met 4 weken max! Ik vindt zelf met 1 of 2 weken moet je eenigzins al verschil merken. En werkt amitryptiline niet? Of niet genoeg? Laat je bloedspiegel even controleren. Dan heb je duidelijk of het niet werkt of te weinig in je bloed zit. Heel simpel. Ja 25 x ander middel net als antipsychotica..... 25x ofzo. Niets werkt bij mij. Geef het een kans van 3 weken. Merk je totaal niks? Okee doe wat anders maar begin en onderhoud dosering is altijd 150mg! Controleer dat goed. 150mg moet je krijgen. Niet genoegen nemen met"we proberen 75mg" Of "we zullen zien met 100mg". Start dan met 75mg en 2 weken later weer 75mg. Dan behoord te werken. En is de onderhoud dosering. Ik ben tig jaar aan gewend dus heb 3x 25 mg bij gekregen. Werd ik depressief? Even laten controleren de bloedspiegel. Aan de lage of te lage kant? Doe er wat bij! Sterkte met je depressie. Niet om door te komen. Ik weet het het is een hel. Actief gaan worden gezeur"je moet iets doen je doet niks...... " Nee vindt je het gek als je nauwelijks of geen serotonine in je spiegel in je bloed hebt... Dan kun je niks. En om DAN iets te ondernemen if hobby doen? No way. Krijg je aan die hobby een hekel. Doe lekker slapen ofzo bak koffie erbij koekje. Als je serotonine spiegel weer op pijl is kun je onmogelijk heel de dag in bed blijven liggen. Dat gaat niet omdat je je goed voelt en je energie hebt. Je wordt alleen naar als je niet naar je hoofd en lichaam luisterde. Maar schakel acuut echte hulp in als je deori bent. Iedereen vindt het onzin? Ik niet! Mijn gevoel en mijn kwaliteit van leven ligt nou eenmaal in de handen van de voorschrijven. Da's het ergste, Je mag niet zelf voorschrijven. En de psychiater vindt het vast niet erg genoeg. En"tja moet je mee om leren gaan! " Zwaarste onzin. Depressie is een gigantische belangrijke stof(serotonine) die je te kort komt. Een chemisch plaatje. Jij kunt niks aan doen. Hij of zij mag je alleen maar uit je vreselijke toestanden halen en MOET hij of zij doen met medicijnen. SEROTONINE! EEN PROBLEEM IN JE VERVOER AFGIFTE AAN RECEPTOREN. DIT IS ERNSTIG PROBLEEM. psychiaters houden denk ik van om de baas te zijn over andermans leven en gevoelens en jij moet Elje stap zetten die hij of zij wil. Ik vindt belachelijk. Hoe zo'n iemand jou leven mag beïnvloeden op bijna leven en dood. Ligt eraan hoe erg je depressie is. Ik ken genoeg die daardoor zelfmoord hebben gepleegd. Hou op.

Prothiaden

08-03-2021 | Vrouw | 36
dosulepine

14-02-2021 | Vrouw | 70
Chronisch pijnsyndroom
Chronische neuropatische pijn , fibromyalgie en daardoor slaapproblemen. Op advies van de huisarts begonnen met 10 mg. Heb het gevoel wat depri te zijn en nergens zin in. Slaap nog niet beter, heb gevoel wat depri te zijn en houd vocht vast. S’nachts steeds erg warm en hoofdpijn. Nu twee weken mee bezig. Erg moe en lusteloos.

09-02-2021 | Vrouw | 24
Artrose
Dit medicijn gekregen voor de zenuwpijn wegens artrose. Het medicijn haalt de scherpe kanten ervan af, maar de bijwerkingen zijn bij mij te heftig. De eerste week en nu soms nog steeds krijg ik na het slikken savonds hallucinaties. Ook voel ik mij weer een druktemaker en onrustig in mijn hoofd (somber) en ik loop de hele dag te piekeren. Ik heb veel gelezen dat mensen die [lees meer...]10mg slikken er steeds somberder en zelfs depressief van werden. Ik ga nu over naar pregabiline. Heb het nu 3 weken geslikt en ga het afbouwen totdat de strip op is. Heel jammer, want ik wilde het voor een langere tijd proberen. Deze gevoelens heb ik al een hele lange tijd niet meer gehad, dus ik schrik er ook wel van.

08-02-2021 | Vrouw | 66
Manisch-depressieve stoornis
Het helpt enigszins wel op depressie Maar vind de vermoeidheid vreselijk. Hoelang duurt dit nog. Ben het beu

23-01-2021 | Vrouw | 66
amitriptyline
Bij de overgang kreeg vreselijke migraine aanvallen. Die duurde 72 uur en daarna begon weer een nieuwe aanval. Dit maanden aan één stuk door. Ik kon niet meer functioneren in mijn werk en thuis ook niet. Ik lag constant in bed pijn te lijden. Uiteindelijk doorgestuurd naar de neuroloog en die schreef amytriptyline voor. Na 6 weken verdween de pijn, heerlijk. Nu.. na 13 [lees meer...]jaar bij toevallig bloedonderzoek blijken mijn leverwaarden iets te hoog en moet dit nu iedere 3 maanden laten onderzoeken. In de bijsluiter staat dit inderdaad . De assistente vertelde dat dit door overmatig alcoholgebruik of medicijnen kan komen. Ik drink iedere dag 1 glas rode wijn bij t eten , nu heb ik dit ook gestopt , en ik probeer de 10mg die ik slik nu af te bouwen . Ik merk wel dat ik minder goed slaap en een tintelend hoofd heb. Maar omdat ik nu toch over de overgang heen ben zet ik door. Ben benieuwd of mijn leverwaarde beter is over 3 maanden.

15-01-2021 | Man | 41

14-01-2021 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Heb anderhalf jaar dit medicijn gebruikt. Had veel minder fybro pijn. Maar mede door de bijwerkingen besloten te stoppen. Ik heb veel vocht vast gehouden, mijn buik/middel en bovenbenen. Ik ben nu sinds 3 dagen gestopt, t verschil is al zichtbaar. Droge mond is ook al een stuk minder! En voel me nu al veel beter, was hele dagen suf. Mijn partner vond me ook vlak, emotielo[lees meer...]os worden. Nu 2 slapeloze nachten achter de rug en veel hoofdpijn. Maar vastbesloten om het “afkicken” vol te houden! Als je start aan dit medicijn, hou heel goed in de gaten hoe de bijwerkingen zich ontwikkelen!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5462)
Anticonceptie - overig (3997)
Cholesterol (2995)
Depressie - antidepressiva overig (2829)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2502)
Pijn - morfine-achtigen (2300)
ADHD - psychostimulantia (2232)
Pijn (2080)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1624)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1286)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1243)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1031)