categorie

Depressie - antidepressiva TCA

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva TCA

19-03-2020

Nortrilen (nortriptyline)

Vanwege een soort hernia schreef de orthopeed eerst 10 mg voor. Aanvankelijk werkte dit goed en had ik alleen de hele dag een "zombiegevoel". Toen na 14 dagen de dosering werd verhoogd naar 20 mg begon de ellende. Hoofdpijn, oorsuizen, problemen met plassen, ontregelde bloedsuiker, slapeloosheid, hele dag zombiegevoel. Zeker omdat ik niet meer kon slapen en ook het plassen[lees meer...] steeds moeilijker ging stopte de huisarts het gebruik direct. Daarna knapte ik langzaam weer op. Na 2 maanden heb ik alleen nog ernstig oorsuizen (nooit eerder last van gehad) en ben ik daarvoor naar de kno-arts doorverwezen. Dat nortrilen is gewoon puur gif!
12-03-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

THC vergroot de schadelijke bijwerkingen van Amitriptyline. Ben dus gestopt met dit medicijn en gebruik nu anderhalf uur voor het slapen gaan 3 druppels THC. Slaap als een roos, geen enkele bijwerking van THC.
06-03-2020

Chronische depressie

Ik gebruikte Nortrilen in samenwerking met Lithium. Nortrilen heeft mij niet stabiel kunnen houden waardoor een depressie steeds niet was tegen te houden. Na mijn eerste ect behandeling heb ik ook deze combinatie gebruikt. Tot op de dag van vandaag blijf ik terugval houden na meerdere ect behandelingen en Mao-remmers (Fenelzine(Nardil)). Nortrilen heb ik niet als vervelend[lees meer...] ervaren, Lithium wel.
01-03-2020

Fibromyalgie

Op aanraden van mijn tante gevraagd bij huisarts ivm slecht slapen. Zeer veel en lang last gehad vd bijwerkingen. Minstens 8wk. Sinds paar maanden vliegen de kilo's eraan en ben inmiddels op 6 mnd tijd 7a8 kg bijgekomen. Ik slaap op zich wel beter maar inslapen blijft een dingetje. Twijfel heel erg om te stoppen, vind goede nachtrust nl toch wel belangrijk.
28-02-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik heb dit medicijn gekregen voor zenuwpijn in linkerbeen. Bijkomend voordeel bleek al gauw dat ik er een stuk beter op slaap (misschien ook door de combinatie met pregabaline welke ik ook krijg voor de zenuwpijn). Ik slaap nu 8 van de 10 nachten goed tot zeer goed. Soms alleen moeite om in slaap te komen. 's nachts wakker liggen is er gelukkig ook niet meer bij. Belan[lees meer...]grijk is wel om te zorgen dat je geen stress hebt, daar helpt dit niet tegen. Kortom, dubbel voordeel voor mij met dit medicijn.
27-02-2020

Nortrilen (nortriptyline)

Voor mij werkte het medicijn helaas niet. Ik had het voor geschreven gekregen voor mijn functionele dyspepsi. Ben opzoek naar het juiste medicijn om de pijn te doen verdwijnen tot op heden is dit nog niet gelukt. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen.
15-02-2020

Hernia

Aangeraden door neuroloog vanwege hernia. Ik zou er weer beter van kunnen slapen en de oxycodon medicatie kunnen afbouwen. Tegengestelde gebeurde. Ik werd juist hyperactief door de amitriptyline en was tot 4u snachts klaarwakker. Ben het daarom in de middag gaan slikken. Ging iets beter, tot vandaag. Uit het niets een enorme woedeaanval. Ik ging door het lint en wilde m[lees meer...]ezelf wat aandoen. Verschrikkelijk. Ik ben nog nooit zo de controle over mezelf verloren. Ik stop er per direct mee.
12-02-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

In aanvulling op mijn eerdere bericht heb ik het volgende nog toe te voegen. Vanaf 0300 tot 0615 vele ontwakingen als gevolg van nachtmerries. Voor namelijk middeleeuwse martel praktijken waarvan ik u de lugubere details bespaar. Maar het einde van de film Bravehart is er niks bij
11-02-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Daar ik niet door slaap voor een apneu test, die al meerdere keren is mislukt, heb ik deze klote zooi gekregen om door te slapen. Heb een pil om 1920 genomen . Na dat ik me gruwelijk klote voelde uit eindelijk na 2100 zittend op de bank in slaap gevallen. Dat is niks vreemds deed ik altijd al. Uiteindelijk tovh weer voor 0000 wakker, dat was ook al standaard, maar god zei [lees meer...]dank minder misselijk. Kortom klote zooi die absoluut niet helpt. Zelfs pijn bestrijden, die ik al vele jaren heb, doet het niet. MENSEN BEGIN NIET AAN DEZE KLOTE TROEP
07-02-2020

Imipramine (imipramine)

imapraine is een hele goede werkende medicijn in tegentelling tot de rest vooral samen met topiromaat hebben deze een goede effect op de klachten afbouwen is mij gelukt slik geen troep
07-02-2020

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ja, eindelijk weer een prettig middel waar ik goed en fijn van slaap zonder die vreselijke nachtmerries. En overdag weer gewoon normaal functioneer.
27-01-2020

Sinequan (doxepine)

Zenuw beknelling rug ,hoogte schouderbladen, kan nu pijnloos slapen!!
26-01-2020

Aangezichtspijn

Ik nam dit al zoveel jaren zonder probleem. Mijn arts stopte plotseling ermee. Kreeg alleen jeuk .3 maanden verder elkedag vechten. Niet normaal gewoon. Na 1 week snel via andere apotheek laten komen. Mocht niet meer baten.
18-01-2020

Nekklachten

Gister voor het eerst geslikt en voelde me al na een uur beroerd worden. Ik kon er niet door slapen omdat ik paniekerig werd door het middel, daarnaast overmatig gezweet vannacht... was gewoon doorweekt. Toen ik s’ ochtends opstond was ik kots misselijk en draaierig. Heb echt nog tot einde van de ochtend me heel raar gevoelt. Voor mij een reden om dit middel niet verder[lees meer...] te slikken. Ik heb het er niet voor over om eens allerlei super irritante bijwerkingen te hebben voordat het misschien gaat helpen. Moet natuurlijk ook nog gewoon mijn werk kunnen doen en daar hoort autorijden ook bij!
13-01-2020

Chronische depressie

Bij mij werkte medicatie niet. Gevoel werd ernstig depressief. Vier weken geprobeerd. Bij u kan de ervaring anders zijn.
09-01-2020

Artrose

Tegen Reumapijn-artrose gebruik ik dit medicijn. Ben er zeer tevreden over. Nu is het niet beschikbaar en wie weet wanneer het weer is??? Of hoe kom je er aan??
06-01-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Vrijwel vanaf het begin duizelig, wat niet beter werd.
06-01-2020

Nortrilen (nortriptyline)

In het begin geen merkbare positieve werking, dus dosering steeds weer opgehoogd. Totdat hierdoor suïcidale gedachten ontstonden. Na afbouwen voelde ik mij een stuk beter, meer energie.
30-12-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Sinds vier weken gebruik ik 25mg voor zenuwpijn in beide benen. Ik gebruikte eerste pregabaline maar dat was slechts enkele weken effectief, waarna ik steeds de dosis moest verhogen tot ik niet verder omhoog kon. Nortriptilyne Neemt de pijn niet weg maar maakt het een stuk dragelijker. Het duurde wel een goede drie weken voordat de werking intrad dus geef het zeker even ru[lees meer...]stig de tijd. Eerste paar dagen droge mond, verder zijn vooral tinnitus en versnelde hartslag gebleven als bijwerkingen. Tot nu toe nog niet aangekomen of afgevallen.
30-12-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Na jaren lang zenuwpijn en door arts niet erkend pas na 30 jaar vastgesteld door arts pijnbestrijding,het medicijn sinequan gekregen voor de nacht innemen en ik kan slapen zonder pijn!
24-12-2019

Clomipramine (clomipramine)

Gebruik nu 18 jaar, afgebouwd van 70mg , naar 20 mg. afbouwen lijkt me onmogelijk, ben er erg bang voor, word helemaal gek, irritatie stijgen enorm, altijd moe en willen slapen. Wie herkent dit en heeft oplossing gevonden? Tevens gewichtstoename van 30 kg Grrag in gesprek..
23-12-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Na diagnose van PDS kreeg ik dit aangescreven. Als jongvolwassene werd mij gewaarschuwd dat ik ernstige bijwerkingen zou krijgen en met name suicidale. Nou ben ik niet echt een suicidaal persoon van mezelf maar ik kreeg ze idd wel van dit medicijn, maar liefst 5 dagen lang had ik last van angst, suicidale gedachten, buikpijn en moeheid. Na de 5e dag werd alles stukken mind[lees meer...]er en hielp het ongeveer wel. Conclusie: het helpt wel maar je moet er wel even doorkomen, door die extreme bijwerkingen en dat is zeker geen eitje.
22-12-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Ik gebruik dit middel nu 6 jaar. En ben opgenomen geweest voor hartritmestoornissen en moest een electroshock onder gaan. Lees nu de vernieuwde bijsluiter en ben heel erg geschrokken. Ten eerste mag je dit middel maar een half jaar gebruiken. Ipv zes jaar. 100mg geslikt,2 tabletten van 50 mg. Lees nu dat ouderen( 58 jaar) max 50 mg mogen slikken. In dosering door de dag [lees meer...]heen. Ipv in 1x 100 mg. Ernstig hartfalen en zeer zelden plotselinge hart dood!!! Was al bezig met een zeer lage afbouw van dit middel ,wat slapeloosheid tot gevolg heeft. Maar wil er nu zo snel mogelijk van af. Wees gewaarschuwd en lees die bijsluiter goed!!! Y.
19-12-2019

Dysthymie

Na 18 jaar overleven met lexapro en escitalopram en veel GGZ therapie die meestal niet hielpen, wilde mijn vrijgevestigde psychiater mij wel helpen met andere medicatie. Gelukkig is hij mijn behandelaar sinds november 2016 Volgens de GGZ zouden er geen andere middelen zijn die mij konden helpen. Ik moest er maar mee leren.leven. zo erg! Nog steeds geen energie om een k[lees meer...]lacht in te dienen of gesprek aan te vragen met de GGZ arts can Heerhugowaard en van de.kliniek in hoorn. Zowel de Nortrilen als de imipramine zorgen ervoor dat ik niet meer heel erg depressief ben en vaak suïcide gedachten heb. De bijwerkingen zijn wel erg. Vreselijke obstipatie, heel erg droge.mond, zonder waterflesje wil ik de deur niet uit. Nu zuig ik op Ricola of soortgelijke snoepjes. Dat zorgt voor wat meer speeksel. Duizeligheid, slaperigheid, het is niet fijn. Helaas durf ik niet te stoppen want ik ben veel te bang dat ik weer terug val in depressiviteit en heftige huilbuien vanwege trauma's en vermoedelijk erfelijke belasting van vaders kant.
19-12-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Als je erg graag heel erg veel wilt aankomen en verslaafd wilt raken dan is dit het medicijn om te gebruiken. Het helpt inderdaad om beter door te slapen. Echter, je komt er bijna niet meer vanaf. Daarnaast ben ik er 20 kilo van aangekomen, dit door het vasthouden van vocht. Ik ben er nu 2 dagen mee gestopt. Slapen doe ik dus niet als ontwenningsverschijnsel. Wel ben ik in[lees meer...] 2 dagen 10 kilo kwijt aan vocht. Ik zou hier echt niet aan gaan beginnen. De grootste troep die er is.
14-12-2019

Clomipramine (clomipramine)

Ik slik nu 8 maanden clomipramine in combinatie met flupentixol voor paranoia en angst. Mijn libido is sterk verminderd en zelfs het verlangen naar liefde is afgezwakt. Verder ben ik erg moe en is het een ontzettend moeilijke taak om uit mijn bed te komen waardoor het volgen van mijn studie vrijwel onmogelijk is geworden. Verder zeggen meerdere mensen in mijn omgeving dat [lees meer...]sinds ik ben begonnen met dit medicijn ik erg veranderd ben (in negatieve zin) waardoor de relatie met mijn naasten verslechterd is. Ook zeggen zij dat ik geen emoties meer toon, en ik voel zelf ook dat ik vrijwel emotieloos ben geworden. Toch zijn de dagen, sinds dat ik clomipramine ben gaan gebruiken, weer verdraagbaar geworden en kan ik weer genieten van mijn hobby's. Bovendien zijn mijn suïcidale gedachten sterk verminderd. Het is dus een afweging of ik wil verdergaan met dit medicijn, maar op dit moment zeg ik nee en ga ik beginnen om het af te bouwen.
07-12-2019

Clomipramine (clomipramine)

Net begonnen, na paroxetine en venlafaxine, ik hoop dat deze AD wel helpt
04-12-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Hierbij laat ik weten dat dit medicijn fantastisch helpt bij droge gordelroos. De zenuwpijn die je daarbij hebt is bijna niet te dragen. 's Avonds voor het slapen gaan 1 pil en dat 2 à 3 keer achter elkaar doet alles verdwijnen. Meestal voel ik het zeurderige pijn langzaam opkomen en ben er snel bij. Ben vreselijk tegen medicijnen maar dit "red" mij wel even.
13-11-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Tijdje geleden amitriptyline (10mg dagelijks) geprobeerd voor mijn PDS, eerste tijd erg veel last gehad van de bijwerkingen. Duizelig gevoel, alsof ik helemaal van de wereld was. Het heeft nauwelijks geholpen voor mijn buikklachten of diarree. Ik had een hogere dosis kunnen proberen maar omdat ik nog steeds veel last had van de bijwerkingen leek dat geen goed plan en ben i[lees meer...]k gestopt.
12-11-2019

Clomipramine (clomipramine)

Na een geweldsincident op mijn werk en een hersenkneuzing daardoor ben ik erg depressief geraakt. Na Citalopram en Venlafaxine geprobeerd te hebben vertelde de psychiater dat SSRI's bij mij niet meer werkte, daarom gestart met een TCA, Clomipramine. Vanaf de opbouw met 25 mg had dit middel al effect. Ik ben verder opgebouwd naar 100 mg. 2x50mg per dag. Dit werkt goed. [lees meer...]Dit medicijn haalde me snel uit mijn depressieve gevoelens en gedachten. Was de eerste tijd bij vlug opstaan wel erg duizelig en werd het zwart voor mijn ogen. DIt is na enige tijd verbeterd en verdwenen. Af en toe heb ik wat last van obstipatie en ik moet letten op wat ik eet of snoep in verband met makkelijke gewichtstoename. Slapen gaat erg goed met dit middel, waar ik voorheen erg onrustig sliep ben ik nu in een diepere en rustigere slaap. Voor mij is dit medicijn die een andere wereld voor me opende. Ik voel me vrolijker en minder zwaar op de hand. Een aanrader dus.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4979)
Anticonceptie - overig (3668)
Cholesterol (2854)
Depressie - antidepressiva overig (2662)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2271)
Pijn - morfine-achtigen (2158)
ADHD - psychostimulantia (2003)
Pijn (1946)
Verslavingsziekten (1887)
Bloeddruk - betablokkers (1635)
Maagzuur - protonpompremmers (1536)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1489)
Anticonceptie - eenfase (1357)
Angststoornissen (1174)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1119)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1093)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (940)