categorie

Depressie - antidepressiva TCA

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva TCA

09-10-2021 | Vrouw | 55
Stoppen met roken
Hallo Ik gebruik samen met mijn man Nortriptyline voor stoppen met roken. 1e dag tot en 3e dag 1 tablet 25 mg. 4e tot 7 dag 2x smorgens daarna elke morgen 3x. We zijn er aan begonnen en 9e dag gestopt. Geen bijwerkingen , wat ik en mijn man 1e keer wel hadden. Toen zijn we uit ons zelf gestopt en vaak op de tenen getrapt. Dat is juist met medicijn die we nu slikken nie[lees meer...]t het geval. We voelen ons goed geen behoefte aan roken. Dus ja zou het aanraden en ik kan weer beter slapen ben rustiger en mijn man ook. We zijn nu meer aan wandelen en genieten van de natuur.

07-10-2021 | Vrouw | 67
Psychische klachten
De angststoornis is redelijk onder controle met Imipramine. Voor het overige merk ik er amper iets van. Ik neem de dosis nu in 2x in (1x in de ochtend en 1x in de avond). Toen ik de hele dosis in 1x innam kreeg ik valneigingen. Nu ik de dosis in 2x heb verdeeld is dat over.

05-10-2021 | Vrouw | 43
clomipramine
Ik heb al 2 SSRI's geprobeerd, maar deze werken niet voor mij. Nu naar een TCA Clomipramine. Ik neem het sinds februari 2020, nu dik 1.5 jaar. De eerste 8 weken zijn zwaar, want het kost tijd tot hij het goed gaat doen. Na 8 weken merk je verschil. Het duurde bij mij 8 maanden voor ik stabiel was. Dat is nu een jaar zo en ik voel me hartstikke goed. Heb al een jaar geen pa[lees meer...]niekaanval meer gehad en krijg stukje bij beetje mijn leven terug. Ik ben super blij met dit medicijn!

30-09-2021 | Vrouw | 70
amitriptyline
Dit middel werkt goed. In eens kreeg ik dit middel geleverd en had in het begin niet in de gaten dat er een ander merk geleverd was. Na een paar dagen voelde ik me gespannen, veel pijn en zag dat het middel niet van Centrafarm maar van Strides was. Het middel van Centrafarm werkt wel en geeft ook veel minder bijwerkingen. Soms weet ik niet waar ik het zoeken moet van de z[lees meer...]enuwpijn.

20-09-2021 | Man | 59
amitriptyline
Gebruik amiitryptiline sinds januari 2021. Depressie is alleen maar erger geworden. Huisarts vertelt dat het tijd nodig heeft, maar alnger dan een half jaar vind ik waanzin.

14-09-2021 | Vrouw | 53
amitriptyline
Sinds 6 maanden gebruik ik dit middel voor slapeloosheid. Voorheen ook spierpijn (grieperig gevoel) en buikpijn. Klachten zijn verdwenen. Af en toe neem ik nog wel eens een slaappil maar ik voel me een ander mens u ik ontspannen kan slapen. Tandklemmen tijdens slaap is ook stukken minder. Ik ga hier voorlopig mee door en hoop over een p jaar te kunnen afbouwen. Begin [lees meer...]fase wel droge mond en last van obstipatie gehad en beetje suf . Ook wel iets meer eetlust Als je net als ik niet kan slapen en jaren wakker ligt dan is dit echt een aanrader. Vriendin neemt het ook in lichtere vorm 10 mg en heeft daar ook enorm baadt mee.

11-09-2021 | Vrouw | 43
amitriptyline
Na een zware depressie met suidaliteit kreeg ik tijdens een opname dit middel voorgeschreven. Vooraf moest er een ecg gemaakt worden ivm evt hartklachten. Na een aantal weken werd het echt minder donker in mijn hoofd en verdwenen ook mijn suicidale gedachten en zag ik weer meer perspectief. Na een aantal maanden het middel geslikt te hebben kwam ik elke dag een beetje aa[lees meer...]n. Na 3 maanden was ik 12 kilo aangekomen. Dit kon ik niet accepteren hoe goed het middel ook werkte. In één keer gestopt. Twee weken vlogen mijn emoties en angst alle kanten op maar dat stabiliseerde daarna ook weer. Ik heb echt baat gehad bij het middel en als ik niet zo aan zou komen was ik er ook zeker verder mee gegaan.

11-09-2021 | Vrouw | 67
amitriptyline
Heeft iemand ooit Amitriptyline HCI strides gekregen ipv een bekend merk voor ons herinneren ? Ik ervaar heel veel last van obstipatie en toch minder goed slapen en in de ochtend depressief ?

04-09-2021 | Man | 44
clomipramine
Ik slik nu ruim 4 jaar Clomipramine. Nadat ik de Paroxetine had afgebouwd naar 0, kreeg ik een enorme inzinking. Opgenomen geweest en gelijk aan de Clomipramine gezet. Vooral in het begin heel onrustig in de ochtend. Erg vroeg wakker en niet meer kunnen slapen. Vaak erge droge mond. Maar de depressieve en angstklachten werden wel onderdrukt. Dus op zich deed het prima zijn[lees meer...] werk. Waar ik het meeste last van heb is de verminderde libido en moeilijk klaar kunnen komen. Voor een alleenstaande man erg vervelend als je afspraakjes hebt met vrouwen. Tast de mannelijkheid enorm aan, bij mij. Zou graag een AD slikken die deze bijwerking niet heeft. Na een jaar verdween de onrust in de ochtend en kan ik weer een beetje uitslapen. Zo nu en dan komen de depressieve en angst/paniekklachten wel terug. Na Paroxetine, Duloxetine en Clomipramine ben ik nu aan het wikken en wegen voor een andere AD.

02-09-2021 | Man | 39
amitriptyline
Na hoelang van het innemen zie dan verschil dat je kan slapen

25-08-2021 | Man | 67
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
Heel naar middel waarmee ik snel ben gestopt aangezien het niet te doen was, veel en veel erger dan de kwaal: bloedsuikerspiegel die steeds teveel omlaag gaat/ging, flinke chronische vermoeidheid, somberheid, snel geïrriteerd zowel lijfelijk als emotioneel. Fabrikant: maar wat ingevuld, weet echt niet meer.

Anafranil

24-08-2021 | Vrouw | 30
clomipramine
Na CPTSS en comorbide gegeneraliseerde angststoornis ooit begonnen na een totale breakdown. Eerste 2 weken met lorazepam ernaast. Slikte 225 mg omdat ik voelde (met steeds prikken blpedspiegel) het niet genoeg deed. Nu 2,5 jaar gebruikt. Al bijna een half jaar aan het afbouwen, eerst vielen de ontwenningsverschijnselen mee. Nu 2 weken volledig gestopt, ik voel me net een j[lees meer...]unk. Doodziek! Hartkloppingen, raak mijn ademhaling kwijt, paniekaanvallen, schokjes, pijn in buik en darmen, constant nerveus en bang, niet kunnen slapen, huilbuien. Nog nooit was ik zo lang, zo heftig zo ziek. Ook niet van eerdere medicatie. Dit zag ik NIET aankomen. Is me ook nooit verteld dit zo extreem zou zijn. Als ik had geweten dit zo extreem was (en ik kan een hoop hebben) was ik hier nooit aan begonnen. Het heeft me wel een tijd wat meer rust gebracht, sliep meer, was afgestompter en minder kwetsbaar qua gevoel. Bang voor een terugval, maar wil nooit, niet meer afhankelijk zijn. Hoop het met 2 weken ÉCHT over is!! Je word er heel erg gek van...maar misschien lag dit ook aan de erg hoge dosering en gebruikersduur.

18-08-2021 | Vrouw | 25
clomipramine
In 2015 kreeg ik de eerste dosis. 25 milligram. Ging heel goed met mijn angsten maar later voelde ik steeds meer onrust. Ik kon dit niet meer kwijt terwijl mijn lichaam zo moe was ging mijn hoofd steeds door. Ook zat ik om de klipklap onder de blauwe plekken. Ook moest ik verplicht in het ziekenhuis bevallen en 48 uur blijven. Dit omdat ze Clomipramine nog zo slecht kennen[lees meer...] en willen kijken wat het met de baby doet en heeft gedaan. Nu sinds 4 weken aan het afbouwen en nu drie dagen op 0. Van 50 ml naar 0. Het is pittig, flink doorbijten wat betreft de ontwenningsverschijnselen: hoofdpijn , duizelig , onrust , veel stoelgang , hoofdpijn , misselijk etc. Maar we bijten door! En gaan voor een medicijn vrije toekomst! Ik vind het nu al weer heerlijk om gewoon weer emoties te voelen. Ik voel me weer een beetje mens! Terug van weggeweest, ik had vaak het idee dat ik er nooit helemaal bij was met mijn hoofd. Nu ga ik ineens weer genieten van dingen en heb ik echt wee meer het idee dat ik leef. Ik raad iedereen aan die erover denkt ermee te stoppen dit ook te doen. Even doorzetten, je kan het!

10-08-2021 | Vrouw | 55
nortriptyline
Ik ben therapietesistent en zeer gevoelig voor bijwerkingen. Ook van dit middel werd ik helaas ziek.

08-08-2021 | Vrouw | 33
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

06-08-2021 | Man | 52
amitriptyline
Na een hersenstaminfarct heb ik continu het gevoel dat de gehele rechterzijde van mijn lichaam in brand staat/bevroren is. De amytriptiline ben ik begonnen met 10 Mg per dag. Inmiddels zit ik op ‘sochtends en ‘savonds 50 Mg per dag. Soms heb ik het idee dat het de pijn juist verergert maar ik ben noodgedwongen een paar dagen gestopt en toen was de pijn niet te harden. Blij[lees meer...]kbaar heeft het dus wel enig effect. De volgende stap zouden morfinepleisters zijn maar dat zou betekenen dat ik dan geen auto meer mag rijden en dat zou ook weer andere gevolgen gebben.

03-08-2021 | Vrouw | 28
imipramine
Werkt zeer goed tegen angst en paniek stoornis, slaap ook weer veel beter. Sloeg meteen aan. Enige nadeel is last van opvliegers soms en obstipatie. Tijdens het sporten ( flink zweten) last van koortsig gevoel. Jammer van de bijwerkingen.

29-07-2021 | Man | 33
amitriptyline
De medicatie werkt verbazingwekkend tegen mijn prikkelbare darmen. Helaas veel last van bijwerkingen, dus gestopt na circa 6 tot 8 weken. Oorsuizen die hopelijk nog weggaan. Gevoel van griep. Circa 2 dagen na stoppen direct 's ochtend weer last van buikpijn. Helaas.

28-07-2021 | Man | 52
nortriptyline
Naar jaren aanmodderen met de artsen ben ik opgenomen, slik nu 200 mg nortrilen. Met alle bijwerkingen van dien die mijn angst weer aanjagen. Er wordt door de verpleging gesteld dat mijn hoge bloeddruk en hartritme in rust komt omdat ik mezelf druk maak. Maar als ik rustig ben en mijn bloeddruk en hartritme worden gemeten blijven deze hoog. Ook zweten, pijn in lede[lees meer...]maten, algehele malaise, droge mond, verstopping , etc. Ik wil dan ook minderen of zelfs stoppen met deze medicijnen, ik heb het idee dat ik slechter ben geworden dan voor mijn opname. Ik wordt er moedeloos van, heeft iemand deze ervaring ook, en is het opgelost door minderen of stoppen. En welke medicijnen wel goed helpen. Hoop op een oplossing.

24-07-2021 | Vrouw | 55
amitriptyline
Mijn merk staat er niet tussen: Expharma 25 mg. Heb in verleden meerdere soorten geprobeerd zonder succes. Met deze dosering binnen een week resultaat. Rust in mijn hoofd. Ietwat moe.

08-07-2021 | Man | 46
clomipramine
Slik het al 10 jaar. Ervaringen in eerste instantie heel goed. Ik was een en al spanning, na inname eindelijk rust in mn hoofd. Helpt ook tegen angst. De borderline persoonlijkheidsstoornis (naast depressies) heeft ertoe geleid dat ik regelmatig abrupt ben gestopt en weer begonnen. Als ik nu afbouw ook al is het met 75mg dan komt het frustratiemonster naar boven. Ben ik on[lees meer...]handelbaar. Dus slik ik 150mg p/dag. Ik vind wel dat het me erg mat maakt. Huilen en erg blij of erg enthousiast , dat gevoel is er niet meer. Maar ja, je moet wat. Mijn diagnose: borderline, gegeneraliseerde angststoornis, vermijdende angststoornis, narcistische trekjes.

03-07-2021 | Vrouw | 58
Rugklachten
Constant in in diepe slaap valt op de dag sinds het gebruik van Amitriptyline die ze hebben vervanging voor de Oxepam en diazepam waar ik goed op sliep ....nu slaap ik bijna geen nacht meer ,ook slik ik al 9 maanden methadon na beëindiging van de Oxycodon 20mg

02-07-2021 | Man | 40
Psychische klachten
Moe val overal in slaap

25-05-2021 | Vrouw | 48
amitriptyline
Ik slaap met deze medicatie bijna elke nacht zeer goed na jaren bijna niet slapen. Geen last van bijwerkingen.

20-05-2021 | Vrouw | 58
amitriptyline
Bij opbouw veel klachten gehad. Daarna stabilisatie. Wisseling van merk geeft veel problemen. Sandoz ging goed. Bb helemaal fout binnen een week. Suïcidaal. Meerdere verplichte merkwisselingen met slecht resultaat. Teva gaat redelijk. Ook die nu niet meer leverbaar. Nu moet ik naar de nortriptriptyline. ik ben er bang voor na zoveel teleurstellingen. Stoppen is gezien [lees meer...]de thuissituatie ook niet handig.

15-05-2021 | Vrouw | 53
amitriptyline
Overstappen op dit merk gaf een zeer vervelende en gevaarlijke bijwerking. Ik ben er mee gestopt. Voorheen had ik Sandoz, die ging wel. Mijn favoriet met weinig bijwerkingen (na een aantal weken gezakt) was centrafarm (wel de nederlandse !)..MAar de apotheek rommelt en besteld niet voorradig. Ze geven steeds ziekenfondsbeleid de schuld. En dat duurt nu al 3 jaar zo.

15-05-2021 | Vrouw | 61
Chronische depressie
De eerste keer dat ik het nam heb ik niet anders dan geslapen. Kon ogen niet meer open houden , zo moe was ik.

10-05-2021 | Vrouw | 47
nortriptyline
Ik heb dit middel ongeveer anderhalf jaar gebruikt tegen depressie en angstgevoelens. (1 jaar 25 mg daarna in 2 maanden tijd naar 10 mg en dit vervolgens nog 3 maanden aangehouden. ) Ik ging direct beter slapen en depressie verdween . Ik voelde mij direct rustiger, kreeg weer meer zin in dingen. Naast de psycholoog heeft dit middel mij heel erg goed geholpen. Ook nauwelijk[lees meer...]s last gehad van problemen/bijwerkingen bij het afbouwen. In het begin van gebruik wel erg droge mond, zweten en sufheid. Ook zo'n 7 kilo aangekomen. Echter, toen ik laatst weer slecht ging slapen en stressklachten ,waaronder hartkloppingen, had ben ik weer begonnen aan 25 mg na zo'n half jaar niets te hebben gebruikt. Het effect was dat de hartkloppingen erger werden. Hartoverslagen waren erg beangstigend, daarom weer na ca 1,5 maand gestopt zonder afbouwen en ben er nu wel echt ziek van: Hittegevoel, zweten, pijn op de borst, opgejaagd gevoel ,misselijkheid, slecht slapen, hoofdpijn en nog steeds die hartkloppingen. Voor mij geldt: werkt heel goed bij depressie (als je voelt dat je opknapt, neem je de bijwerkingen ook sneller voor lief) maar bij lichtere klachten, niet aan dit middel beginnen en zeker niet abrupt stoppen, ook niet wanneer je het middel nog maar kort slikt!!!

09-05-2021 | Vrouw | 64
clomipramine
Eerste 2,weken met opbouw geen last toen 75 mg en de bijwerkingen begonnen veel last van zenuwen en angst onrust

08-05-2021 | Vrouw | 52
amitriptyline
Sinds 2 maanden gebruik ik 10mg voor het slapengaan voor crps/zenuwpijn na tuft crush (verbrijzelde) grote teen. Het werkte vrijwel direct na het eerste gebruik. Fantastisch! Helemaal blij maar nu kreeg ik de tweede keer van Strides Pharma en dat werkte averechts, medicatie werd omgeruild voor CF. Nu aan het derde herhaalrecept begonnen en ik merk direct verschil in pijn i[lees meer...]ntentie. Dit is nu van Apotex. Ik ga direct terug naar de apotheek maandag. Helaas levert CF niet dus vandaar weer van een andere fabrikant. Maar 3 keer een recept herhalen, waarvan alle drie de keren een andere farmaceut dat vind ik echt niet wenselijk met deze medicijnen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5515)
Anticonceptie - overig (4036)
Cholesterol (3011)
Depressie - antidepressiva overig (2855)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2529)
Pijn - morfine-achtigen (2323)
ADHD - psychostimulantia (2253)
Pijn (2097)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1646)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1305)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1257)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1223)
Depressie - antidepressiva TCA (1106)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1006)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (997)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (946)
Acne (925)
Kanker - hormonen en antihormonen (796)
Migraine (791)
Bloeddruk - calciumantagonisten (784)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (749)
Bloeddruk - ACE-remmers (715)
Darmproblemen - verstopping (693)