categorie

Depressie - antidepressiva TCA

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva TCA

11-07-2019

Dysthymie

Eerste medicijn dat ik gebruik en het lijkt direct een schot in de roos. Al meerdere maanden geen suicale gedachten meer en de diepe dalen zijn een stuk minder diep geworden. In het begin heel vlak maar dat trok snel weg.
11-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik slikte Amitriptyline al tegen zenuwpijn ivm een nekhernia daarom de dosis verhoogd naar 25 mg om te kijken of het preventief tegen mijn migraine zou helpen maar helaas.
08-07-2019

Lage rugpijn

al jaren last van lage rugpijn, van alles geprobeerd en dit was een optie die de pijn poli bood. Nu 4 weken bezig, dosis is langzaam verhoogd. Niet dat de pijn nu weg is maar beweeg wel makkelijker dus kan ik weer gaan sporten en uit de negatieve spiraal stappen
05-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

De behandelende arts heeft mij al verschillende pillen tegen zenuwpijn voor geschreven. Omdat ik van sommigen ergen bijwerking kreeg heeft hij me nu Amitriptyline 10 mg. voorgeschreven. Ook hier weer bijwerkingen zoals 's morgens erg suffig draaierig en de hele dag bonken in mijn hoofd, maar voor de pijn doen ze niets.
02-07-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Slik al 8 jaar dit middel en ben 100% tevreden, ik leef weer, eet weer, reis weer. In het begin van mijn depressie heb ik van alles geslikt, niks werkte klachten werden groter, ik was net een proefkonijn! Werd verplicht opgenomen en mijn behandelaar schreef NORTRILEN voor en heel snel ging ik weer eten en was binnen enkele maanden weer de 'oude'
01-07-2019

Nervositeit

Ik kan de nare dingen beter onder controle houden, zeg maar de scherpe kantjes zijn er af. Ik gebruik dit medicijn al 15 jaar naar tevredenheid . Dus geld bijwerkingen .
28-06-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Moest helpen tegen zenuwpijnen en dat doet het ook, maar niet aangewezen in combinatie met CVS, want ik bleef er strontemoe van. Cymbalta werkt voor mij zowel in op de pijn als de vermoeidheid.
14-06-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Bijna 2 jaar Nortrilen 75 nr gebruikt, totdat ik een hoge hartslag kreeg van rond de 140 in rust bij de cardioloog beland. Die vertelde dat het van de nortrilen komt hij had al eerder mensen gehad die hoge hartslag en verzwakte hartspier aan de nortrilen overgehouden hadden. Gelukkig echo hart bleek goed, na stoppen nortrilen hartslag gewoon weer tussen de 60/70. Voor mij[lees meer...] nooit weer!
13-06-2019

Rugpijn

Voor het eerst lees ik dat men 's morgens lastig wakker wordt. Ik slaap prima maar het opstaan is lastig. Slaap ondanks diverse wekkers lang door of slaap weer heel snel in. Niet altijd prettig omdat het mijn dagritme verstoort. Ben benieuwd of meerdere gebruikers deze ervaring hebben. Probeer nu af te bouwen om te kijken hoe het hierna verder gaat.
13-06-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Een jaar na een operatie aan mijn nek, waarbij een zenuw in de klem zat bleek de zenuw niet te zijn hersteld, de pijnklachten bleven. Ook sprake van oorsuizingen. In overleg met huisarts gestart met amitryptiline, 10 Mg en opgebouwd naar 20 Mg. Erg veel bijwerkingen ondervonden tijdens de eerste twee weken. Voornamelijk duizelig, verminderd zicht, niet helder na kunnen [lees meer...]denken, moeheid. Na de eerste twee weken verdwenen de bijwerkingen en had ik veel profijt van de medicatie met betrekking tot de pijnklachten. De oorsuizingen bleven bestaan en ook vaak wakker worden in de nacht, lichaam voelde niet comfortabel. Na een jaar in overleg met huisarts besloten om amitryptiline af te bouwen en pregabaline te problemen. Afbouw en opbouw van medicatie geven veel bijwerkingen die van tijdelijke aard zijn en te overzien zijn en voor mij acceptabel zijn. Hopen dat het nieuwe medicijn ook de oorsuizingen weg kan nemen.
10-06-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Begonnen met dit medicijn op 1xd 25mg tegen zenuwpijn. nu zit ik op 3xd 25mg zodat het ook als antidepressiva werkt. In het begin en bij het ophogen veel last van slaperigheid, ik kon tot wel 12u slapen in de nacht, en overdag ook weer een paar uur. Ook merkte ik toename van eetlust, ben ik zelf erg blij mee. Het werkt goed tegen de zenuwpijn in mijn hand (beknelde zenuw)[lees meer...] en tegen de nachtelijke pijn in mn voeten en benen. tegen het tintelen van mn hand en voeten doet het niet veel helaas, maar ben er verder erg tevreden over.
07-06-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Amitriptyline - in een lage dosis van 5 mg per dag - heeft mij heel erg geholpen bij mijn prikkelbare darm syndroom. Na maanden van zeer regelmatige buikkrampen, diarree aanvallen en maagpijnen, trokken alle klachten als sneeuw voor de zon weg, al een paar dagen nadat ik startte met de amitriptyline.
28-05-2019

Spanningshoofdpijn

Ik heb last van een continue druk op mijn hoofd. Die gepaard gaat met pijnlijke spieren in het hele lichaam. Ik ben op aanraden van mijn neuroloog na lang wikken en wegen toch maar de amytriptiline 10mg gaan gebruiken. Ik had erg last van een opgezette buik en een lichtelijk suf gevoel. Wel was het pijnlijke gevoel in mijn spieren verminderd. Wat betreft mijn hoofdpijn is [lees meer...]er weinig veranderd. Ik ben dan ook na een week gestopt want de opgezwollen buik voelde heel onaangenaam. Ook had ik last van een onrustige nachtrust.
13-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik loop al meer dan een jaar met erge migraine aanvallen en gewone hoofdpijn wat bijna dagelijks is migraine aanval +- 1x per week , heb hiernaast fibromyalgie waarvoor ik 2x daags tramadol en 4x zaldiar gebruik. Metoprolol gehad voor migraine als onderhoud en daarnaast nog medicatie om migraine aanval te verhelpen op dat moment. Vorige week bij huisarts geweest zijn voor[lees meer...]stel was stoppen met tramadol en hiervoor in de plaats amitriptyline gezien je van tramadol ook hoofdpijn kunt krijgen en amitriptyline ook goed werkt bij fibromyalgie. Zoals gezegd geprobeerd en sinds ik geen tramadol meer gebruik en de amitriptyline hiervoor in de plaats gebruik ben ik van mijn hoofdpijn en migraine af! heerlijk eindelijk eens geen hoofdpijn te hebben.
12-05-2019

Clomipramine (clomipramine)

Voor mijn depressie overgestapt van Prozac naar dit middel. Half jaar geduurd voordat mn bloedspiegel eindelijk goed was. Dosering van 300 mg. Bijwerkingen echter te vervelend om mee door te gaan. Zweten, duizeligheid, zwarte vlekken voor mijn ogen en normaal sporten kon niet meer. Voelde me erg beperkt door dit middel. Mn depressieve gevoelens waren ook niet verminderd. W[lees meer...]el vermindering van angstklachten.
11-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Erge pijn in voet vooral kleine teen. Kan geen schoenen aan. Depressief doordat ik de hele winter en nu nog niet in staat ben om met schoenen te lopen. Door neuroloog amitriptyline voorgeschreven. Nu bijna 2 weken gebruikt voor het slapen, maar kan niet slapen , erg onrustig en ontstoken oog. Heb vorig jaar een staaroperatie gehad. Kan dat er mee te maken hebben.? Ik wor[lees meer...]d er angstig van
10-05-2019

Prothiaden (dosulepine)

Hoi, 18 maart begonnen met prothiaden 75 mg.( angsten + continue beklemming op mijn borstkas)Daarvoor verschillende AD genomen zonder resultaten. Na 4 weken begon ik verbetering te voelen. Jammer genoeg na een goede week kwamen er weer slechte dagen. Toen heeft mijn psychiater beslist om de dosis te vergohen naar 150 mg. Ben al bijna tweede week verder met hogere dosis en[lees meer...] steeds geen verbetering. De goede dagen willen precies niet terug komen.Continue een angstgevoel en beklemming op mijn borstkas. Iemand ervaring, is het normaal ,? Graag jullie ervaring bij opbouwing.
07-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik heb het opgebouwd met 12,5 Mg per 3 dag en. Ervaar wel bijwerkingen maar deze zijn acceptabel. Een droge mond werd na enige weken veel minder, haast niet meer aanwezig.
05-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Eerste 10 jaar na borstkanker geslikt tegen zenuwpijn van de arm en borststreek, ermee opgehouden vanwege de bijwerkingen .Kreeg daarna pijn aan de voeten en de dokter wist niet waar het aan lag ..Na een aantal jaren een nieuwe dokter en het probleem weer bij haar aangekaart , ze stelde amitriptyline voor .Schrok hevig van deze conclusie en weigerde Geprobeerd met een pa[lees meer...]ar andere middelen , lyrica en naar de neuroloog die weer een ander middel voorschreef .Na 3 keer zo'n pil te hebben geslikt kreeg ik last van mijn ogen (zag alles in pixels ) en ermee gestopt .Onderhand zo'n last van de voeten dat ik uiteindelijk toch heb besloten de amitriptyline te slikken . Langzaam opgebouwd om te kijken wat de dosis was die effectief was maar zo weinig mogelijk bijwerkingen ....Gebruik nu 25 mg.en dat gaat maar ik ga niet hoger slikken , moet er nu maar mee leren leven .
04-05-2019

Ik heb ms
03-05-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Enorme buikpijnen, waardoor slecht tot niet meer kunnen eten. Op site yoga docente herkende ik haar verhaal, door rugklachten geleerd om buik aan te spannen om zo je rugwervel te beschermen. Immers er was mij verteld dat ik binnen 7 jaar afstanden met een rolstoel zou moeten gaan doen. Inmiddels weet men dat het inhouden van je buik niet goed is. Bij mij daardoor verkorti[lees meer...]ng, vervetting en verzuring van de buikspieren. Na 1 dag Nortrilen slikken was de pijn nagenoeg weg en kon ik weer eten, na een paar dagen nergens nog last van, zo fijn. Weer op gewicht gekomen. De bijwerkingen neem ik voor lief, altijd beter dan hoe ellendig ik me heb gevoeld, kan nu alles weer.
29-04-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik slik Amitrptyline en Tramadol ivm de zenuwpijnen ontstaan door chemo en bestralingen. De zenuwpijnen zitten in mn hele mond en keel, mn tong functioneert niet goed meer, slikken idem, hele mond/keel-gebied verlittekend. Zenuwpijnen doordat alle zenuwen beschadigd zijn. Tramadol doet wel wat, de combinatie met Amitriptyline lijkt de pijn verder te verminderen. Probleem e[lees meer...]chter dat na slikken van het kleine pilletje Amitriptyline mn mond en keel zeker een uur lang extra ernstige pijn veroorzaakt. Kip-ei-verhaal. Blij dat ik een recent bericht zie van iemand die dat branden van het pilletje ook opmerkt, mn huisarts en apotheker weten het niet. Het heelft bij mij alleen betrekking op mond/keel, geen maag/darmproblemen. Wel ook ernstige obstipatie, zowel Amittriptyline als Tramadol veroorzaken dat en mijn (medische) drinkvoeding levert blijkbaar te weinig vezels. Dat is ook een continu probleem. Ik overweeg te stoppen met amitryptiline, maar zie ook op tegen de dan weer oplaaiende pijnen. Niet dat er ook maar 1 medicijn lijkt te zijn die me pijnvrij maakt. De pijnpoli weet hierop ook geen antwoord.
28-04-2019

Anafranil (clomipramine)

Hallo, Ik heb dit ook gehad. Ik heb nu 10 jaar behoorlijk zware angstoornissen, de ene dag beter dan de andere. Heb zowat gans de apotheek geprobeert. Ik neem nu al jaren Lysanxia, en is ook niet denderend, maar ja, ik reageer te fel op meeste meds. Wat jij beschrijft heb ik ook vaak gehad bij verschillende meds.. Hoe moeilijk het ook is, probeer vol te houden en prob[lees meer...]eren... Groetjes Steve
28-04-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik voelde me na eerst pil dronken en sprak voor mij gevoel met een dubbele tong. Gelukkig vond mn omgeving dat dat mee viel. Het hielp in het begin heel fijn maar moest uiteindelijk wat anders omdat het niks meer deed
23-04-2019

Clomipramine (clomipramine)

vooral in begin van behandeling veel last van bijwerkingen,verergering depressie,moe ,veel op bed liggen ,niet veel kunnen doen zweten had toen ook hogere dosering ,maar ik goed was ingesteld werkte het middel goed,kwam alleen ontzettend veel aan in gewicht en daarom de onderhoudsdosis gestopt,maar nu helaas na ghalf jaar toch weer depressie begonnen
22-04-2019

Anafranil (clomipramine)

Hoi,in februari 2019 begonnen met anafranil 10mg dit ging zonder problemen geen bijwerkingen en voelde na de 10de dag geen angst of paniek meer. Dan opgebouwd naar 20mg bij deze kreeg ik alle bijwerkingen erbij,het ergste was de werking op mijn spieren en enorme spierzwakte op mijn benen. Na ongeveer 12 dagen verdween alles van bijwerkingen. Nu zijn we april en krijg ik si[lees meer...]nds 3dagen barstende hoofdpijn,misselijk,en terug enorme spierzwakte op de benen. Ik neem 20mg per dag in 2 innamens, kwa angst en paniek werkt het super goed deze zijn helemaal verdwenen,ik vraag mij nu af vanwaar deze bijwerkingen vandaan komen en wat kan ik er mee doen??? Neem ik mss te weinig of te veel??? Want de spierzwakte op de benen is hel. Alvast bedankt. Groetjes Angke.
16-04-2019

Syndroom van Ehlers-Danlos

Ik gebruik al een jaar of 12 amitriptyline 10 mg. Ik gebruik het voor chronische pijn en om door te slapen. Je moet geen wonderen verwachten van dit medicijn, tenminste niet in deze dosering. 2 jaar geleden ben ik 4 maanden gestopt en kreeg een toename van pijn en dus in overleg met arts weer begonnen. Ik heb nog steeds pijn maar zonder dus nog meer pijn. Vwb het slapen, [lees meer...]als je onrustig bent in je hoofd dan slaap je echt niet beter. Maar zonder dit medicijn word ik elke nacht vroeg wakker voor uren. Nu kan ik wel wat beter doorslapen maar dus niet altijd. Ik mag eventueel ophogen naar 20mg maar ben huiverig voor eventuele bijwerkingen. Dus ik kijk het nog even aan. Amitriptyline schijnt het beste te werken bij zenuwpijn, dat heb ik ook wel maar ook nog andere soorten pijn. Hiervoor gebruik ik dan maar paracetamol maximale dosering per dag en soms een Ibuprofen 600. Dit mag ik niet dagelijks ivm de amitriptyline maar ik wil het ook niet dagelijks ivm bijwerkingen. Eigenlijk wil ik het allemaal niet, maar wat moet je dan? Ik ben bang dat het oplossen van chronische pijn een lastig verhaal is. Het is meer proberen te accepteren dat het er is en er maar het beste van maken. Valt overigens niet altijd mee, het drukt ook op mijn stemming.
10-04-2019

Spanningshoofdpijn

Door overspannenheid heb ik veel spanningshoofdpijn gekregen. Hierdoor kon ik zelf niet meer in slaap komen, vele nachten wakker geweest. Slaappillen was de oplossing niet en daarom schreef de huisarts amitriptyline voor. S’avonds om 22.00 uur neem ik 1x tablet 25mg amitriptyline (merk Expharma) en slaap ik weer normaal. Ben zeer tevreden. De bijwerkingen zijn de 1e 2 w[lees meer...]eken even lastig, maar na 2 weken kon ik eindelijk weer slapen. Als de overspannenheid over is en ook de spanningshoofdpijn, dan bouw ik de medicatie weer af met mijn huisarts.
28-03-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Door een ongeluk heb ik zenuwpijn, inmiddels ben ik opgehoogd naar 30 mg omdat de pijn maar aan blijft houden. Dit is het 3e medicijn die ik heb ivm bijwerkingen en een ander medicijn wat niet werkte. Het is effectief tegen de pijn, waar ik zeer blij mee ben, helaas is de hoofdpijn ook wel heel volhardend waardoor ik toch twijfel om te stoppen...
28-03-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Ik ben begonnen met het nemen van nortrilen om ‘s nachts dieper en beter te slapen. Daarnaast zou deze medicatie mijn chronische pijn door fybromialgie verminderen. Ik gebruik de medicatie nu bijna twee jaar en heb praktisch geen pijn meer. Echter moet ik wel zeggen dat dit niet alleen te danken is aan de medicatie, maar ook het trainen van de spieren. Het slapen gaat ook [lees meer...]een stuk beter, slaap beter door en word niet meer wakker van onrustigheden in de nacht. In het begin merkte ik dat ik ook echt een meer uitgeslapen gevoel had, tegenwoordig is dit minder. Dit kan echter komen doordat mijn lichaam gewend geraakt is aan de medicatie.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4705)
Anticonceptie - overig (3465)
Cholesterol (2726)
Depressie - antidepressiva overig (2527)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2164)
Pijn - morfine-achtigen (2064)
Pijn (1867)
Verslavingsziekten (1772)
ADHD - psychostimulantia (1730)
Bloeddruk - betablokkers (1563)
Maagzuur - protonpompremmers (1485)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1424)
Anticonceptie - eenfase (1287)
Angststoornissen (1078)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1047)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1035)
Depressie - antidepressiva TCA (975)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (907)