categorie

Depressie - antidepressiva TCA

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva TCA

16-04-2021 | Vrouw | 15
amitriptyline
Ik neem dit medicijn al enkele maanden en ben hierdoor vaak moe, overdag wil ik slapen en als ik dan slaap dan slaap ik soms 14 uur aan een stuk. De migraine is wel weg maar je hebt geen energie, ook wordt ik vaak verdrietig en krijg ik zelfmoordgedachtes. (RED. : Als u zich niet goed of depressief voelt, raad ik u aan om naar uw arts te gaan en om begeleiding te vrage[lees meer...]n. Iemand die goed naar u luistert en u begeleid bij de problemen die u heeft. Als uw arts dat zelf niet kan, laat u dan doorverwijzen naar iemand anders.)

07-04-2021 | Vrouw | 48
amitriptyline
Apotheek wisselt om de haverklap van merk. Ik reageer heel sterk op ander merk. Al Sandoz en Aurobindo geprobeerd, helaas veel bijwerkingen...

06-04-2021 | Vrouw | 50
Artrose van de wervelkolom
Ik ben gediagnosticeerd met artrose in de nekwervels waardoor ik veel last heb van niet alleen mijn nek maar ook stekende pijn naar mijn hoofd. Ik slikte 2x10mg voor het slapengaan en dat hielp me voor 80% van de pijn af, maar kwam enorm aan (10% totale lichaamsgewicht). Ook de stoelgang is sinds deze medicatie veel lastiger en minder frequent. Ik ben nu een week terug g[lees meer...]egaan naar 1x10mg en voel alweer meer pijn. Vraag die ik nu voor mijzelf moet beantwoorden: kan ik leven met dit niveau van pijn en hopelijk minder bijwerkingen of kies ik voor geen pijn en volle bak bijwerkingen. Ik ben daar nog niet uit. Bijkomend voordeel voor mij is wel dat ik beter slaap.

16-03-2021 | Vrouw | 43
amitriptyline
Door groot trauma ongeluk (op m'n 16de en ik was aanstormend zwem kampioen zou de hele wereld veroveren serieus) mijn leven kapot. Bleek daarna dat geestelijk niet in orde was. Ik werd erg depressief. Na veel opnames en 100 psychiaters bleek autisme ernstige vorm. Zelfs met zeer vaak ernstige psychoses. 1x van 3 jaar lang. Heb ik zelfs ECT voor gekregen 75 behande[lees meer...]lingen onder narcose. Hielp niets. Ook niet met depressie Maar met depressie wel aantoonbaar dat mijn serotonine zeer ernstig laag was. Ik heb zeker 25 middelen geprobeerd. Terwijl ik al die jaren van 16de tot nu 43 jaar, vrijwel altijd amitryptiline kreeg was zeer goed werkte... (alleen dosering was lastig had wel eens gewenning bleek uit alle bloedwaardes controle dat ik laag in de spiegel zat. Werd dan weer 25 verhoogd en weer en weer. Nu functioneer ondanks autisme en lichamelijk volledig in de prak en geestelijk psychoses dus haldol bijna altijd. Geen enkele andere antipsychotica werkte zelfs geen leponex.... Bleek op m'n 40ste(was 39 toen eindelijk autisme bleek te zijn en geen schizofrenie en geen borderline) ook niet gek te zijn..... Psychoses bij autisten reageren alleen maar op haldol! Daarbij dus al elk soort gehad maar haldol enige. Net als amitryptiline deed perfect. Maar al die fantastische psychiaters welke iedereen dacht "het wiel te hebben uitgevonden" ze moet dit soort hebben nee dat soort nee dit en dat.... Maar ik heb NOOIT over willen stappen naar iets anders dan amitryptiline want werkte perfect. Psychiaters vonden van niet. Zucht. Ik voel mezelf depressief of niet. Als ik zeg dat ik zeer tevreden ben met m'n anti depressiva dan is dat zo. En werkt het minder goed? Controleer m'n bloedspiegel even want dan zal daar aan liggen! En idd altijd. Soms medicijn van"deze is de perfecte(naam even kwijt, een nieuwe soort die hoog scoort(ja bij anderen, niet bij mij)... Nee ik wil graag mijn amitryptiline terug... Nee we doen andere... Duurt ff 3 tot 6 weken voor het werkt... Maar amitryptiline hoef ik maar 1 week te gebruiken en resultaten fantastisch. En ik zeg continu na elke maand Afwachten"werkt niet mag ik nu m'n amitryptiline terug? " Nee kan wel 3 mnd duren of soms wel 4 maanden voordat het werkt. Na 4 mnd niks dus dacht krijg ik m'n amitryptiline terug... Nee verhoging van dat nieuwe en moest ik wéér ff 4 mnd wachten. Zo depressief als wat. Wou niet opstaan niet douchen niks doen overdag dan koffie drinken en roken en met mijn ratjes spelen. Niets interesseerde al die jaren vooraf aan de amitryptiline en alle periodes dat ik verplicht omdat zij zo vonden(ze dus zelf commissie krijgen als ze desto meer patiënten aan dat middel krijgen, krijgen ze extra geld..... Heerlijk depressief die aandelen. Kommer en kwel voor mij. Psychiater weer paar duizend euro erbij en ik bezig met zelfmoord. Na lang gezeik altijd toch terug naar mijn fantastische amitryptiline. Tot op de dag van vandaag 30 jaar bijna aan dit middel. (heeft trouwens het merk OOK VAN INVLOED!) CENRAPHARM EN APOTEX PRIMA MAAR GEEN... EXTRACTUM PHARMA.... is waardeloos zwaaaaar depressief toen ik net 3 weken terug op dit Hongaarse amitryptiline van "extractumpharma" werd gezet want"er is even niks anders". Ik 2,5 week geslikt en oohhhh wat depressief. Helemaal doorgedraaid. Nu gelukkig sinds 3 dagen weer Centra FARM en ik ben na 3 x nemen al niet meer depressief. Enige andere wat ietsje werkte was anafranil. Maar verder niks van idioot seroquel en noem de troep maar op. Zeeeer tevreden over. Wordt er super suf van dus die 9 tabletten van 25 mg in 1x voor het slapen gaan innemen en NIET EEN ANDERE DAGDEEL EN NIET IN 2 GIFTES MAAR VÓÓR HET SLAPEN IN 1x DE 9 STUKS 225mg dus. Laat je niks wijs maken. Zij zijn zelf vast nog nooit depressief geweest die psychiaters. Anders lieten ze je niet lijden met depressie. Want dat is ECHT VRESELIJK OM DEORESSIEF TE ZIJN. En heb je dan een bijwerking? Anders dan moe zijn na innamen (daarom savonds!)... Ben je vergeten hoe vreselijk de tijd was dat je zwaar depressief was? Wil je die tijd terug gaan? Liever een bijwerking dan depressiviteit en heel de dag je bed niet uit komen? Als een middel niet aan slaat met 4 weken max! Ik vindt zelf met 1 of 2 weken moet je eenigzins al verschil merken. En werkt amitryptiline niet? Of niet genoeg? Laat je bloedspiegel even controleren. Dan heb je duidelijk of het niet werkt of te weinig in je bloed zit. Heel simpel. Ja 25 x ander middel net als antipsychotica..... 25x ofzo. Niets werkt bij mij. Geef het een kans van 3 weken. Merk je totaal niks? Okee doe wat anders maar begin en onderhoud dosering is altijd 150mg! Controleer dat goed. 150mg moet je krijgen. Niet genoegen nemen met"we proberen 75mg" Of "we zullen zien met 100mg". Start dan met 75mg en 2 weken later weer 75mg. Dan behoord te werken. En is de onderhoud dosering. Ik ben tig jaar aan gewend dus heb 3x 25 mg bij gekregen. Werd ik depressief? Even laten controleren de bloedspiegel. Aan de lage of te lage kant? Doe er wat bij! Sterkte met je depressie. Niet om door te komen. Ik weet het het is een hel. Actief gaan worden gezeur"je moet iets doen je doet niks...... " Nee vindt je het gek als je nauwelijks of geen serotonine in je spiegel in je bloed hebt... Dan kun je niks. En om DAN iets te ondernemen if hobby doen? No way. Krijg je aan die hobby een hekel. Doe lekker slapen ofzo bak koffie erbij koekje. Als je serotonine spiegel weer op pijl is kun je onmogelijk heel de dag in bed blijven liggen. Dat gaat niet omdat je je goed voelt en je energie hebt. Je wordt alleen naar als je niet naar je hoofd en lichaam luisterde. Maar schakel acuut echte hulp in als je deori bent. Iedereen vindt het onzin? Ik niet! Mijn gevoel en mijn kwaliteit van leven ligt nou eenmaal in de handen van de voorschrijven. Da's het ergste, Je mag niet zelf voorschrijven. En de psychiater vindt het vast niet erg genoeg. En"tja moet je mee om leren gaan! " Zwaarste onzin. Depressie is een gigantische belangrijke stof(serotonine) die je te kort komt. Een chemisch plaatje. Jij kunt niks aan doen. Hij of zij mag je alleen maar uit je vreselijke toestanden halen en MOET hij of zij doen met medicijnen. SEROTONINE! EEN PROBLEEM IN JE VERVOER AFGIFTE AAN RECEPTOREN. DIT IS ERNSTIG PROBLEEM. psychiaters houden denk ik van om de baas te zijn over andermans leven en gevoelens en jij moet Elje stap zetten die hij of zij wil. Ik vindt belachelijk. Hoe zo'n iemand jou leven mag beïnvloeden op bijna leven en dood. Ligt eraan hoe erg je depressie is. Ik ken genoeg die daardoor zelfmoord hebben gepleegd. Hou op.

Prothiaden

08-03-2021 | Vrouw | 36
dosulepine

14-02-2021 | Vrouw | 70
Chronisch pijnsyndroom
Chronische neuropatische pijn , fibromyalgie en daardoor slaapproblemen. Op advies van de huisarts begonnen met 10 mg. Heb het gevoel wat depri te zijn en nergens zin in. Slaap nog niet beter, heb gevoel wat depri te zijn en houd vocht vast. S’nachts steeds erg warm en hoofdpijn. Nu twee weken mee bezig. Erg moe en lusteloos.

09-02-2021 | Vrouw | 24
Artrose
Dit medicijn gekregen voor de zenuwpijn wegens artrose. Het medicijn haalt de scherpe kanten ervan af, maar de bijwerkingen zijn bij mij te heftig. De eerste week en nu soms nog steeds krijg ik na het slikken savonds hallucinaties. Ook voel ik mij weer een druktemaker en onrustig in mijn hoofd (somber) en ik loop de hele dag te piekeren. Ik heb veel gelezen dat mensen die [lees meer...]10mg slikken er steeds somberder en zelfs depressief van werden. Ik ga nu over naar pregabiline. Heb het nu 3 weken geslikt en ga het afbouwen totdat de strip op is. Heel jammer, want ik wilde het voor een langere tijd proberen. Deze gevoelens heb ik al een hele lange tijd niet meer gehad, dus ik schrik er ook wel van.

08-02-2021 | Vrouw | 66
Manisch-depressieve stoornis
Het helpt enigszins wel op depressie Maar vind de vermoeidheid vreselijk. Hoelang duurt dit nog. Ben het beu

23-01-2021 | Vrouw | 66
amitriptyline
Bij de overgang kreeg vreselijke migraine aanvallen. Die duurde 72 uur en daarna begon weer een nieuwe aanval. Dit maanden aan één stuk door. Ik kon niet meer functioneren in mijn werk en thuis ook niet. Ik lag constant in bed pijn te lijden. Uiteindelijk doorgestuurd naar de neuroloog en die schreef amytriptyline voor. Na 6 weken verdween de pijn, heerlijk. Nu.. na 13 [lees meer...]jaar bij toevallig bloedonderzoek blijken mijn leverwaarden iets te hoog en moet dit nu iedere 3 maanden laten onderzoeken. In de bijsluiter staat dit inderdaad . De assistente vertelde dat dit door overmatig alcoholgebruik of medicijnen kan komen. Ik drink iedere dag 1 glas rode wijn bij t eten , nu heb ik dit ook gestopt , en ik probeer de 10mg die ik slik nu af te bouwen . Ik merk wel dat ik minder goed slaap en een tintelend hoofd heb. Maar omdat ik nu toch over de overgang heen ben zet ik door. Ben benieuwd of mijn leverwaarde beter is over 3 maanden.

15-01-2021 | Man | 41

14-01-2021 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Heb anderhalf jaar dit medicijn gebruikt. Had veel minder fybro pijn. Maar mede door de bijwerkingen besloten te stoppen. Ik heb veel vocht vast gehouden, mijn buik/middel en bovenbenen. Ik ben nu sinds 3 dagen gestopt, t verschil is al zichtbaar. Droge mond is ook al een stuk minder! En voel me nu al veel beter, was hele dagen suf. Mijn partner vond me ook vlak, emotielo[lees meer...]os worden. Nu 2 slapeloze nachten achter de rug en veel hoofdpijn. Maar vastbesloten om het “afkicken” vol te houden! Als je start aan dit medicijn, hou heel goed in de gaten hoe de bijwerkingen zich ontwikkelen!

07-01-2021 | Man | 48
Overspannen/burn-out
Ik heb jaren geleden een burn out gehad. Destijds vertelde de huisarts dat een stofje niet meer goed werd aangemaakt in de hersenen en schreef clomipramine voor. Ik geloof destijds 3x10mg. Na het jaren gebruikt te hebben afgebouwd naar 10mg per dag. Behalve overmatig zweten en een kleine vlek huiduitslag nergens last van gehad. Ben laatst gestopt en de huiduitslag verd[lees meer...]ween, echter kwamen de klachten weer terug en ben ik weer begonnen. Dus nu even door het eerste dipje heen.

27-12-2020 | Vrouw | 51

24-12-2020 | Vrouw | 69
Chronische depressie
Ben overgestapt van duloxitine naar nortriptyline. Zit in de inwerkfase en heb enorm veel bijwerkingen. Dit is dag 6 van de opbouw. Ben er ziek van. 3e. dag overgeven, misselijk, depressief, bonzend vol werkend hoofd .Korte termijngeheugen slecht. Kom tot niets.Wordt om de paar uur wakker s' nachts. Wil volhouden .

22-12-2020 | Vrouw | 69
amitriptyline
diagnose fibromyalgie slik 10 mg amitriptyline van Sandoz in de avond, bijwerking te behappen tot nu toe, volgens de apotheek is Sandoz failliet en ik slik nu het merk Teva maar wat een verschil van bijwerking zeg, nu een extreme droge mond en bij het wakker worden plakt de tong tegen het verhemelte niet normaal, ook wazig zien en oorsuizen. ik ben op internet gaan z[lees meer...]oeken of er verschil zit in de hulpstoffen maar er is geen verschil, alle ingrediënten zijn gelijk, ik snap niet waar die bijwerkingen vandaan komen, iemand een idee???

21-12-2020 | Vrouw | 53
amitriptyline
Er is een vermoeden van polyneuropathie. Binnen 3 dagen onderga ik EMG test. Tintelingen, prikkelingen, krampen, scherpe steken in voeten en in lichte mate soms in benen. Ondertussen Redomex gekregen. Neem het nu 6 dagen en pijnen zijn bijna geheel verdwenen. Mijn huisarts vertelde me dat, als de neuropathie niet te ernstig is, dit geheel zal herstellen. Neem ook da[lees meer...]gelijks Vit B complex en magnesium. Blijkbaar reageer ik nogal vlot en goed op Redomex.

Sarotex

14-12-2020 | Vrouw | 33
Chronische depressie
ZENUWPIJN EN DEPRESSIE 150 mg Ik gebruikte jaren lang sarotex. Deze ging uit de handel. Vele andere geprobeerd. Eindigde steeds in opname. Niets hielp. Ik gebruik het voor zenuwpijn en depressie. Uiteindelijk oplossing gevonden!!! Tip aan iedereen die sarotex ( gereguleerde afgifte) gebruikte. Regenboogapotheek in bavel maakt deze magistraal ( zelf dus). Dit[lees meer...] is de enige apotheek die ik binnen europa heb gevonden. Het word opgestuurd naar je huis. Het word geleverd in taperingsstrips. Ook nog eens lactosevrij! In buitendland is ook geen sarotex ( gereguleerde afgfte te verkrijgen).

13-12-2020 | Man | 30
clomipramine
Weinig bijwerkingen; droge mond, lusteloos, geen energie. Effect blijft uit op gebied van depressie. Zit al op 300mg inmiddels.

07-12-2020 | Vrouw | 60
Acute inflammatoire polyneuropathie
Notrilen gekregen als derde in de rij voor de behandeling van neuropatie dat houd voor mij ij helse brandende voeten dat steeds verder omhoog kruipt. Notrilen werd ingezet tezamen met elastische kous en steunzolen dus de klachten werden minder. Maar de bijwerkingen zijn niet te harden. Het lijkt alsof ik weer opvliegers heb en ik zit mezelf helemaal vol te proppen voor he[lees meer...]t eerst in vijf jaar na mijn maagverkleining en het land niet eens. Ik zit verstopt enz enz en vandaag ontdekte ik dat ik niet dankzij de notrilen een vermindering van de klachten heb. Ik droeg vandaag geen kousen en geen zolen maar ik had wel notrilen gehad en ik ben terug bij de pijn. Dus voor mij geen notrilen meer. Blij dat ik hier terecht kwam en herkenning las.

23-11-2020 | Vrouw | 89
amitriptyline
Gebruik het wel maar zie geen verbetering. Klachten komen voor uit maag-darm problemen en ernstige voedingsallergie. Sinds een jaar bij een orthomolec. therapeut die mij goed heeft behandeld met voedingssupplementen en omega 3 caps. Voor antidepressie stelt zij sero-plus voor maar moet die even bestuderen . Ik zal Amitriptyline laten staan.

Anafranil

07-11-2020 | Man | 57
clomipramine
IS VOLGENS MIJ EEN SOORT GIF IK WERD ER BIJNA GEK VAN !! voel me beter met paroxetine

05-11-2020 | Vrouw | 56
Reuma
Ik slik dit al jaren maar ik droom erg levens echt de laatste weken en ik denk dat het van dit middel komt. Ik ga dit even navragen.

01-11-2020 | Vrouw | 55
Fibromyalgie
Het werkt goed wat betreft beter slapen en de boel wat zonniger zien. Bijwerking droge mond en weinig verlangen naar sex Ook droge boel! Ik probeer al jaren te stoppen met dit medicijn. Lukt me niet. Ben afhankelijk geworden. Ooit gekregen voor fibromyalgie klachten depressie en slecht slapen.

29-10-2020 | Vrouw | 29
amitriptyline
Amitriptyline 25mg gekregen tegen slapeloosheid. Bij mij deed dit middel helemaal niks. Dag erna voelde ik me super depri en ben ik er meteen mee gestopt.

26-10-2020 | Vrouw | 28
amitriptyline
Heeft enigszins geholpen vooral om spieren te laten ontspannen. Je merkt dat je vicieuze cirkel hebt doorbroken en kunt opletten op je mond-gedrag, stress en voeding. Je hebt wel meer energie en als je problemen hebt met angst zal dat minder worden. Maar wat heb ik enorme zenuwpijn van gekregen. Overal pijn vooral aan me benen waar ik eerder nooit had.Denk dat ik die kl[lees meer...]achten chronisch heb overgehouden. Daarnaast heb ik last gehad van verstopping. Precies na stop van medicatie is het wel over. Maar echt denk na als je dit middel wilt nemen. Chronische zenuwpijn gaat nooit meer weg.

18-10-2020 | Vrouw | 80
Droge mond
door botontkalking in de rug, verzakt 4 cm. en onderin de lendenen pijn

06-10-2020 | Vrouw | 33

05-10-2020 | Vrouw | 54
Chronische depressie
Blij eens wat positief te lezen over nortrilyline...ben pas gestart dus nog even afwachten...ik nam 225 efexor maar die is nu met 75 mg vermindert

02-10-2020 | Vrouw | 32
Fibromyalgie
Medicatie heeft voornamelijk geholpen met het doorbreken van vicieuze cirkel: pijn, vermoeidheid, slecht slapen, meer pijn en vermoeidheid, niet kunnen bewegen laat staat sporten, etc. Door medicatie kon ik beter slapen, waardoor ik meer energie had om rustig te bewegen en om te gaan met tegenslag (ik kon minder dan ik zou willen). Uiteindelijk door goede voeding, veel bew[lees meer...]egen (wandelen) en minder pijn en goede nachtrust door amytriptyline is mijn fibromyalgie met 85% verbeterd. Stress, slechte voeding en slechte nachtrust zijn veroorzakers van meer pijn. Het revalidatiecentrum, afdeling chronische pijn, heeft voor een deel geholpen met omgaan met stress en acceptatie van de pijn.

Imipramine

29-08-2020 | Man | 72
imipramine
Artrose

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5359)
Anticonceptie - overig (3924)
Cholesterol (2951)
Depressie - antidepressiva overig (2799)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2459)
Pijn - morfine-achtigen (2264)
ADHD - psychostimulantia (2174)
Pijn (2051)
Verslavingsziekten (2027)
Bloeddruk - betablokkers (1723)
Maagzuur - protonpompremmers (1605)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1554)
Anticonceptie - eenfase (1428)
Angststoornissen (1269)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1212)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1189)
Depressie - antidepressiva TCA (1071)
Antibiotica - urineweginfectie (998)