categorie

Depressie - antidepressiva TCA

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva TCA

29-08-2020 | Man | 72
Artrose

28-08-2020 | Vrouw | 22
Depressief
Bijna 2 weken nortrilen 100 mg. Wanneer merkten jullie dat het medicijn hielp?

23-08-2020 | Vrouw | 64
ik lees dat u al 6 jaar slikt en na 54 niet zo veel mag waar staat dat dan

23-07-2020 | Vrouw | 45
Fibromyalgie
Het helpt ne in te skaoen en door te slapen. Mocht ik snachts wakker worden slaap ik sneller weer in. Het maakt ook mijn hoofd rustiger. Minder piekeren.

Prothiaden

14-07-2020 | Man | 61
dosulepine
Prothiaden 75 mg,is zeker niet aan te raden tegen tics,nochthans schreef een neuroloog ze mij voor,om van mijn tic in mijn mond af te geraken,depressief ben ik niet.

05-07-2020 | Man | 68
Gordelroos
Na een doorgemaakte gordelroosinfectie bleef ik behoorlijke napijn (zenuwpijn) houden. Van dit middel slikte ik aanvankelijk 1 pil van 10mg per dag. Dat deed niks, maar wel de bijwerkingen. Na 10 dagen overgestapt op dubbele doses 1 x 2 tabletjes per dag. Dat hielp wel. De bijwerking bleef. De amitrityline na ruim een maand afgebouwd.

22-06-2020 | Vrouw | 57
doxepine
Helpt goed tegen zenuw pijn ,en goed kunnen slapen ,overdag stijfheid in spieren en wat last van afvlakken gevoel en in zich zelf keren

09-06-2020 | Man | 36
amitriptyline
centrale zenuwpijn door een beroerte veel soorten medicatie getest altijd bijwerkingen zelden werking

Clomipramine

26-05-2020 | Vrouw | 55
clomipramine

23-05-2020 | Vrouw | 30
amitriptyline
Gekregen om te slapen, eerst 10 mg en daarna 20. Hielp voor mij helaas niet voldoende. Ben overgestapt op escitalopram met bupropion in de ochtend. Mijn slaap is hiermee uiteindelijk verbeterd.

20-05-2020 | Man | 72
amitriptyline
Van mijn verlamde linker been is de voet soms onrustig en wordt daardoor ietwat pijnlijk. Toen ik in het ziekenhuis lag omdat ik mijn linker onderbeen had gebroken, wisten ze niet of de pijn aan mijn linker voet door de breuk kwam of werd veroorzaakt door mijn hersenletsel (ontstaan door een 3-tal beroertes). Als proef kreeg ik dit geneesmiddel dat na ruim een week doeltre[lees meer...]ffend bleek.

Clomipramine

18-05-2020 | Vrouw | 33
clomipramine

13-05-2020 | Vrouw | 57
amitriptyline
Heeft iemand ervaring met verschil in werking van merken amitriptyline 10mg? Ik krijg ze voorgeschreven ivm depressie en slaapproblemen. Had voorheen andere merk Sandoz. En werkte prima. Verhuisd en andere apotheek met merk BB. Geeft dit problemen n bijwerkingen bv

11-04-2020 | Vrouw | 51
nortriptyline
Ik slik bijna 2 jaar Nortrilen voor zenuwpijn na operatie. Eerst samen met oxycodon. 1x per dag 100 mg Nortrilen. Bijwerkingen: - gewichtstoename - de hele dag een hele droge mond - slechter zicht

07-04-2020 | Man | 20
Spanningshoofdpijn
Ik hen al 3 jaar last van chronische panningshoofdpijn. Al veel verschillende dingen geprobeerd zoals fysio. De fysio dacht dat het aan mijn kaakspieren lag, want die waren erg gespannen. Dus kreeg ik een knarsbitje voor het slapen, echter had dit geen invloed op mijn hoofdpijn helaas. Ik kreeg vervolgens citalopram voorgeschreven, hierdoor werd de hoofdpijn iets minder,[lees meer...] maar was niet weg en heb ik samen met de huisarts voor een ander antidepressivum gekozen namelijk: notryptiline. Dit had echter totaal geen invloed op mijn hoofdpijn en begin in weer van voren. Concluderen wekt notryptiline niet tegen mijn spanningshoofdpijn.

19-03-2020 | Man | 65
nortriptyline
Vanwege een soort hernia schreef de orthopeed eerst 10 mg voor. Aanvankelijk werkte dit goed en had ik alleen de hele dag een "zombiegevoel". Toen na 14 dagen de dosering werd verhoogd naar 20 mg begon de ellende. Hoofdpijn, oorsuizen, problemen met plassen, ontregelde bloedsuiker, slapeloosheid, hele dag zombiegevoel. Zeker omdat ik niet meer kon slapen en ook het plassen[lees meer...] steeds moeilijker ging stopte de huisarts het gebruik direct. Daarna knapte ik langzaam weer op. Na 2 maanden heb ik alleen nog ernstig oorsuizen (nooit eerder last van gehad) en ben ik daarvoor naar de kno-arts doorverwezen. Dat nortrilen is gewoon puur gif!

12-03-2020 | Vrouw | 84
amitriptyline
THC vergroot de schadelijke bijwerkingen van Amitriptyline. Ben dus gestopt met dit medicijn en gebruik nu anderhalf uur voor het slapen gaan 3 druppels THC. Slaap als een roos, geen enkele bijwerking van THC.

06-03-2020 | Man | 49
Chronische depressie
Ik gebruikte Nortrilen in samenwerking met Lithium. Nortrilen heeft mij niet stabiel kunnen houden waardoor een depressie steeds niet was tegen te houden. Na mijn eerste ect behandeling heb ik ook deze combinatie gebruikt. Tot op de dag van vandaag blijf ik terugval houden na meerdere ect behandelingen en Mao-remmers (Fenelzine(Nardil)). Nortrilen heb ik niet als vervelend[lees meer...] ervaren, Lithium wel.

01-03-2020 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Op aanraden van mijn tante gevraagd bij huisarts ivm slecht slapen. Zeer veel en lang last gehad vd bijwerkingen. Minstens 8wk. Sinds paar maanden vliegen de kilo's eraan en ben inmiddels op 6 mnd tijd 7a8 kg bijgekomen. Ik slaap op zich wel beter maar inslapen blijft een dingetje. Twijfel heel erg om te stoppen, vind goede nachtrust nl toch wel belangrijk.

28-02-2020 | Vrouw | 55
amitriptyline
Ik heb dit medicijn gekregen voor zenuwpijn in linkerbeen. Bijkomend voordeel bleek al gauw dat ik er een stuk beter op slaap (misschien ook door de combinatie met pregabaline welke ik ook krijg voor de zenuwpijn). Ik slaap nu 8 van de 10 nachten goed tot zeer goed. Soms alleen moeite om in slaap te komen. 's nachts wakker liggen is er gelukkig ook niet meer bij. Belan[lees meer...]grijk is wel om te zorgen dat je geen stress hebt, daar helpt dit niet tegen. Kortom, dubbel voordeel voor mij met dit medicijn.

27-02-2020 | Vrouw | 45
nortriptyline
Voor mij werkte het medicijn helaas niet. Ik had het voor geschreven gekregen voor mijn functionele dyspepsi. Ben opzoek naar het juiste medicijn om de pijn te doen verdwijnen tot op heden is dit nog niet gelukt. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen.

15-02-2020 | Vrouw | 31
Hernia
Aangeraden door neuroloog vanwege hernia. Ik zou er weer beter van kunnen slapen en de oxycodon medicatie kunnen afbouwen. Tegengestelde gebeurde. Ik werd juist hyperactief door de amitriptyline en was tot 4u snachts klaarwakker. Ben het daarom in de middag gaan slikken. Ging iets beter, tot vandaag. Uit het niets een enorme woedeaanval. Ik ging door het lint en wilde m[lees meer...]ezelf wat aandoen. Verschrikkelijk. Ik ben nog nooit zo de controle over mezelf verloren. Ik stop er per direct mee.

12-02-2020 | Man | 57
amitriptyline
In aanvulling op mijn eerdere bericht heb ik het volgende nog toe te voegen. Vanaf 0300 tot 0615 vele ontwakingen als gevolg van nachtmerries. Voor namelijk middeleeuwse martel praktijken waarvan ik u de lugubere details bespaar. Maar het einde van de film Bravehart is er niks bij

11-02-2020 | Man | 57
amitriptyline
Daar ik niet door slaap voor een apneu test, die al meerdere keren is mislukt, heb ik deze klote zooi gekregen om door te slapen. Heb een pil om 1920 genomen . Na dat ik me gruwelijk klote voelde uit eindelijk na 2100 zittend op de bank in slaap gevallen. Dat is niks vreemds deed ik altijd al. Uiteindelijk tovh weer voor 0000 wakker, dat was ook al standaard, maar god zei [lees meer...]dank minder misselijk. Kortom klote zooi die absoluut niet helpt. Zelfs pijn bestrijden, die ik al vele jaren heb, doet het niet. MENSEN BEGIN NIET AAN DEZE KLOTE TROEP

07-02-2020 | Vrouw | 40
imipramine
imapraine is een hele goede werkende medicijn in tegentelling tot de rest vooral samen met topiromaat hebben deze een goede effect op de klachten afbouwen is mij gelukt slik geen troep

07-02-2020 | Vrouw | 59
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ja, eindelijk weer een prettig middel waar ik goed en fijn van slaap zonder die vreselijke nachtmerries. En overdag weer gewoon normaal functioneer.

27-01-2020 | Vrouw | 57
doxepine
Zenuw beknelling rug ,hoogte schouderbladen, kan nu pijnloos slapen!!

26-01-2020 | Vrouw | 63
Aangezichtspijn
Ik nam dit al zoveel jaren zonder probleem. Mijn arts stopte plotseling ermee. Kreeg alleen jeuk .3 maanden verder elkedag vechten. Niet normaal gewoon. Na 1 week snel via andere apotheek laten komen. Mocht niet meer baten.

18-01-2020 | Man | 28
Nekklachten
Gister voor het eerst geslikt en voelde me al na een uur beroerd worden. Ik kon er niet door slapen omdat ik paniekerig werd door het middel, daarnaast overmatig gezweet vannacht... was gewoon doorweekt. Toen ik s’ ochtends opstond was ik kots misselijk en draaierig. Heb echt nog tot einde van de ochtend me heel raar gevoelt. Voor mij een reden om dit middel niet verder[lees meer...] te slikken. Ik heb het er niet voor over om eens allerlei super irritante bijwerkingen te hebben voordat het misschien gaat helpen. Moet natuurlijk ook nog gewoon mijn werk kunnen doen en daar hoort autorijden ook bij!

13-01-2020 | Vrouw | 43
Chronische depressie
Bij mij werkte medicatie niet. Gevoel werd ernstig depressief. Vier weken geprobeerd. Bij u kan de ervaring anders zijn.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5164)
Anticonceptie - overig (3771)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2732)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2359)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2072)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1954)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1568)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1393)
Angststoornissen (1218)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1162)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1139)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)