categorie

Depressie - antidepressiva TCA

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva TCA

18-01-2020

Nekklachten

Gister voor het eerst geslikt en voelde me al na een uur beroerd worden. Ik kon er niet door slapen omdat ik paniekerig werd door het middel, daarnaast overmatig gezweet vannacht... was gewoon doorweekt. Toen ik s’ ochtends opstond was ik kots misselijk en draaierig. Heb echt nog tot einde van de ochtend me heel raar gevoelt. Voor mij een reden om dit middel niet verder[lees meer...] te slikken. Ik heb het er niet voor over om eens allerlei super irritante bijwerkingen te hebben voordat het misschien gaat helpen. Moet natuurlijk ook nog gewoon mijn werk kunnen doen en daar hoort autorijden ook bij!
13-01-2020

Chronische depressie

Bij mij werkte medicatie niet. Gevoel werd ernstig depressief. Vier weken geprobeerd. Bij u kan de ervaring anders zijn.
09-01-2020

Artrose

Tegen Reumapijn-artrose gebruik ik dit medicijn. Ben er zeer tevreden over. Nu is het niet beschikbaar en wie weet wanneer het weer is??? Of hoe kom je er aan??
06-01-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Vrijwel vanaf het begin duizelig, wat niet beter werd.
06-01-2020

Nortrilen (nortriptyline)

In het begin geen merkbare positieve werking, dus dosering steeds weer opgehoogd. Totdat hierdoor suïcidale gedachten ontstonden. Na afbouwen voelde ik mij een stuk beter, meer energie.
30-12-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Sinds vier weken gebruik ik 25mg voor zenuwpijn in beide benen. Ik gebruikte eerste pregabaline maar dat was slechts enkele weken effectief, waarna ik steeds de dosis moest verhogen tot ik niet verder omhoog kon. Nortriptilyne Neemt de pijn niet weg maar maakt het een stuk dragelijker. Het duurde wel een goede drie weken voordat de werking intrad dus geef het zeker even ru[lees meer...]stig de tijd. Eerste paar dagen droge mond, verder zijn vooral tinnitus en versnelde hartslag gebleven als bijwerkingen. Tot nu toe nog niet aangekomen of afgevallen.
30-12-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Na jaren lang zenuwpijn en door arts niet erkend pas na 30 jaar vastgesteld door arts pijnbestrijding,het medicijn sinequan gekregen voor de nacht innemen en ik kan slapen zonder pijn!
24-12-2019

Clomipramine (clomipramine)

Gebruik nu 18 jaar, afgebouwd van 70mg , naar 20 mg. afbouwen lijkt me onmogelijk, ben er erg bang voor, word helemaal gek, irritatie stijgen enorm, altijd moe en willen slapen. Wie herkent dit en heeft oplossing gevonden? Tevens gewichtstoename van 30 kg Grrag in gesprek..
23-12-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Na diagnose van PDS kreeg ik dit aangescreven. Als jongvolwassene werd mij gewaarschuwd dat ik ernstige bijwerkingen zou krijgen en met name suicidale. Nou ben ik niet echt een suicidaal persoon van mezelf maar ik kreeg ze idd wel van dit medicijn, maar liefst 5 dagen lang had ik last van angst, suicidale gedachten, buikpijn en moeheid. Na de 5e dag werd alles stukken mind[lees meer...]er en hielp het ongeveer wel. Conclusie: het helpt wel maar je moet er wel even doorkomen, door die extreme bijwerkingen en dat is zeker geen eitje.
22-12-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Ik gebruik dit middel nu 6 jaar. En ben opgenomen geweest voor hartritmestoornissen en moest een electroshock onder gaan. Lees nu de vernieuwde bijsluiter en ben heel erg geschrokken. Ten eerste mag je dit middel maar een half jaar gebruiken. Ipv zes jaar. 100mg geslikt,2 tabletten van 50 mg. Lees nu dat ouderen( 58 jaar) max 50 mg mogen slikken. In dosering door de dag [lees meer...]heen. Ipv in 1x 100 mg. Ernstig hartfalen en zeer zelden plotselinge hart dood!!! Was al bezig met een zeer lage afbouw van dit middel ,wat slapeloosheid tot gevolg heeft. Maar wil er nu zo snel mogelijk van af. Wees gewaarschuwd en lees die bijsluiter goed!!! Y.
19-12-2019

Imipramine (imipramine)
Dysthymie

Na 18 jaar overleven met lexapro en escitalopram en veel GGZ therapie die meestal niet hielpen, wilde mijn vrijgevestigde psychiater mij wel helpen met andere medicatie. Gelukkig is hij mijn behandelaar sinds november 2016 Volgens de GGZ zouden er geen andere middelen zijn die mij konden helpen. Ik moest er maar mee leren.leven. zo erg! Nog steeds geen energie om een k[lees meer...]lacht in te dienen of gesprek aan te vragen met de GGZ arts can Heerhugowaard en van de.kliniek in hoorn. Zowel de Nortrilen als de imipramine zorgen ervoor dat ik niet meer heel erg depressief ben en vaak suïcide gedachten heb. De bijwerkingen zijn wel erg. Vreselijke obstipatie, heel erg droge.mond, zonder waterflesje wil ik de deur niet uit. Nu zuig ik op Ricola of soortgelijke snoepjes. Dat zorgt voor wat meer speeksel. Duizeligheid, slaperigheid, het is niet fijn. Helaas durf ik niet te stoppen want ik ben veel te bang dat ik weer terug val in depressiviteit en heftige huilbuien vanwege trauma's en vermoedelijk erfelijke belasting van vaders kant.
19-12-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Als je erg graag heel erg veel wilt aankomen en verslaafd wilt raken dan is dit het medicijn om te gebruiken. Het helpt inderdaad om beter door te slapen. Echter, je komt er bijna niet meer vanaf. Daarnaast ben ik er 20 kilo van aangekomen, dit door het vasthouden van vocht. Ik ben er nu 2 dagen mee gestopt. Slapen doe ik dus niet als ontwenningsverschijnsel. Wel ben ik in[lees meer...] 2 dagen 10 kilo kwijt aan vocht. Ik zou hier echt niet aan gaan beginnen. De grootste troep die er is.
14-12-2019

Clomipramine (clomipramine)

Ik slik nu 8 maanden clomipramine in combinatie met flupentixol voor paranoia en angst. Mijn libido is sterk verminderd en zelfs het verlangen naar liefde is afgezwakt. Verder ben ik erg moe en is het een ontzettend moeilijke taak om uit mijn bed te komen waardoor het volgen van mijn studie vrijwel onmogelijk is geworden. Verder zeggen meerdere mensen in mijn omgeving dat [lees meer...]sinds ik ben begonnen met dit medicijn ik erg veranderd ben (in negatieve zin) waardoor de relatie met mijn naasten verslechterd is. Ook zeggen zij dat ik geen emoties meer toon, en ik voel zelf ook dat ik vrijwel emotieloos ben geworden. Toch zijn de dagen, sinds dat ik clomipramine ben gaan gebruiken, weer verdraagbaar geworden en kan ik weer genieten van mijn hobby's. Bovendien zijn mijn suïcidale gedachten sterk verminderd. Het is dus een afweging of ik wil verdergaan met dit medicijn, maar op dit moment zeg ik nee en ga ik beginnen om het af te bouwen.
07-12-2019

Clomipramine (clomipramine)

Net begonnen, na paroxetine en venlafaxine, ik hoop dat deze AD wel helpt
04-12-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Hierbij laat ik weten dat dit medicijn fantastisch helpt bij droge gordelroos. De zenuwpijn die je daarbij hebt is bijna niet te dragen. 's Avonds voor het slapen gaan 1 pil en dat 2 à 3 keer achter elkaar doet alles verdwijnen. Meestal voel ik het zeurderige pijn langzaam opkomen en ben er snel bij. Ben vreselijk tegen medicijnen maar dit "red" mij wel even.
13-11-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Tijdje geleden amitriptyline (10mg dagelijks) geprobeerd voor mijn PDS, eerste tijd erg veel last gehad van de bijwerkingen. Duizelig gevoel, alsof ik helemaal van de wereld was. Het heeft nauwelijks geholpen voor mijn buikklachten of diarree. Ik had een hogere dosis kunnen proberen maar omdat ik nog steeds veel last had van de bijwerkingen leek dat geen goed plan en ben i[lees meer...]k gestopt.
12-11-2019

Clomipramine (clomipramine)

Na een geweldsincident op mijn werk en een hersenkneuzing daardoor ben ik erg depressief geraakt. Na Citalopram en Venlafaxine geprobeerd te hebben vertelde de psychiater dat SSRI's bij mij niet meer werkte, daarom gestart met een TCA, Clomipramine. Vanaf de opbouw met 25 mg had dit middel al effect. Ik ben verder opgebouwd naar 100 mg. 2x50mg per dag. Dit werkt goed. [lees meer...]Dit medicijn haalde me snel uit mijn depressieve gevoelens en gedachten. Was de eerste tijd bij vlug opstaan wel erg duizelig en werd het zwart voor mijn ogen. DIt is na enige tijd verbeterd en verdwenen. Af en toe heb ik wat last van obstipatie en ik moet letten op wat ik eet of snoep in verband met makkelijke gewichtstoename. Slapen gaat erg goed met dit middel, waar ik voorheen erg onrustig sliep ben ik nu in een diepere en rustigere slaap. Voor mij is dit medicijn die een andere wereld voor me opende. Ik voel me vrolijker en minder zwaar op de hand. Een aanrader dus.
11-11-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Gemaskeerde depressie met psychotische kenmerken, TS poging. Eerst 0,50 mg. opgehoogt naar 0,75 mg. Werkt goed. Enige gewichtstoename. Droge mond, veel dorst. Jeuk op hoofd. Verder geen bijwerkingen. Afbouwen zeer geleidelijk. Mogelijk jaren! Tentamen Suïcide niet teruggekomen. Wel blijven sporten en actief bezig zijn tussen de mensen. O.a. deels werken. Daarnaast zijn r[lees meer...]egelmatige gesprekken met psychiatrie etc. aan te bevelen.
10-11-2019

Chronisch pijnsyndroom

Sinequan /Doxipine heb ik lang gebruikt, een goed medicijn, zonder bijwerkingen. Het is nu tijdelijk uit de handel i v m een grondstof die niet leverbaar is . Ik heb iets anders gekregen nortriptyline, ik zit in de hel, ik neem ze nu ook niet meer. Hopende dat mijn zeer goed werkende medicijn Sinequan snel weer terug is. Ik zie op internet dat er meer wanhopige men[lees meer...]sen zo eraan toe zijn, zonder Doxipine /Sinequan. Vréselijk.
10-11-2019

Chronisch pijnsyndroom

In één woord VRESELIJK. God wat 'n vergif. Ik kreeg deze omdat Sinequan/Doxipine tot maart uit de handel is. Tegen chronische pijn,fibromyalgie en artrose . Nee, dit is absoluut geen vergelijkbaar medicijn. Sinequan daar had ik totáál geen bijwerkingen van, onvoorstelbaar wat een geweldig middel(en toch zo onbekend),iets meer eetlust misschien. Maar deze hor[lees meer...]ror genaamd Nortriptyline , merci. Ik stop ermee, wat er ook gebeurt, deze nachtmerrie kan ik niet meer aan.
07-11-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Dit wondermiddel werkt op vele vlakken.... tegen pijn, tegen angst, tegen depressies, tegen slapeloosheid. Ik schrok me rot toen ik werd gebeld door de apotheker dat dit prachtmedicijn uit de handel is. Met de fabrikant gebeld, in maart is Sinequan weer terug ! En nu zien te overleven........
04-11-2019

Artrose

Er is een fout opgetreden in mijn vorige waardering !? Algehele tevredenheid 5 sterren ! Zéér tevreden over dit medicijn.
02-11-2019

Buikpijn

Door crohn en artrose van nek tot heupen ,en spodylolisthesis , én scoliose had ik veel pijn. Vaak dag en nacht. Eerst gebruikte ik lange tijd 25 mg, (en soms gabapentine) nu sinds 'n paar maanden 2x 25 mg. TOP middel. Ik kan zelfs weer stukken lopen, en de chronische pijn aan mn darmen is zo goed als weg. Gisteren belde de huisarts en de apotheek dat Sinequan [lees meer...]/Doxipine uit de handel is tot maart, en misschien ook helemaal nooit meer leverbaar is. Ook kreeg ik te horen dat het een vrij ouderwets middel is. Ik kreeg het ooit van een fijne Duitse arts bij de pijnbestrijding. Ik moet gaan overstappen op nortryptiline.........................dat is volgens de apotheek het meest vergelijkbare middel. Als mijn pijn maar wegblijft ! Dan vind ik alles prima. Heb t al opgezocht, en i d d wordt ook ingezet tegen zenuwpijnen.
01-11-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Mijn klachten begonnen met peesplaatontsteking en hielspoor. Na veel dokteren en behandelingen bleef zenuwpijn over in voet dat door hele been doortrok. Nortrilen begon na een maand inname te werken. Ik slik ze voor het slapengaan ( 2x25mg) omdat ik anders overdag te duf ben ( bijwerking). In de avond neemt de pijn wel weer toe maar het helpt me wel om overdag weer zonder [lees meer...]loopkruk te kunnen functioneren. Je slaapt er ook lekker van door.
16-10-2019

Imipramine (imipramine)

Bij de 1ste inname had ik het gevoel of er een ijzeren band om mijn hersens zat. En zeer gemene hoofdpijn met steken in mijn hoofd. En 1 jaar lang iedere dag hoofdpijn.
14-10-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik had al 30 je gemiddeld 4 x per week migraine aanvallen Nu in combinatie met candesartan 16mg is dit terug gebracht naar 1,5 x per 2 weken. Dit alles op aangeven van de neuroloog Ik ben er heel erg mee geholpen
13-10-2019

Fibromyalgie

Het helpt mij goed, doordat ik nu minder pijn ervaar, de nachten doorslapen blijft onregelmatig, terwijl ik ze voor het slapen gaan inneem 2 keer 25 mg. Wel heb ik het idee dat ik iets aangekomen ben, niet door eetbuien ofzo, maar doordat ik meer vocht lijk vast te houden! Maar verder ben ik positief over dit medicijn!
03-10-2019

Aangezichtspijn

Door beschadigde kaakspier door operatie dit medicijnen voorgeschreven gekregen , om mijn kaakspieren te verslappen zodat ik met kaakfysio bezig kon.
03-10-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Zelfmoordneiging Heb het nu al een paar jaren , ben er zeer tevreden over , Heb het jaren geleden gekregen omdat ik Jampix had om van het roken af te komen , ik weet niet hoelang , maar na een niet al te lange tijd werd ik helemaal gek van dat medicijn ,toen kreeg ik de nortrilen en na 2 weken was ik al een heel ander mens , geweldig.
02-10-2019

Postnatale depressie

Ik vond dit echt een verschrikkelijk medicijn. Ik heb het een maand ' geprobeerd ' , maar het heeft niks geholpen. Het maakte het lichamelijk zelfs nog zwaarder voor me. Ik kon niet meer naar de wc, zelfs met sterke laxeermiddelen niet. Ik had een hele droge mond en zweette de hele dag ontzettend. Ook veranderde mijn figuur heel snel, mijn spiermassa nam enorm af en ik beg[lees meer...]on gelijk al aan te komen. Na 4 weken helemaal niks aan effect, dus daarna gelukkig gestopt.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4918)
Anticonceptie - overig (3600)
Cholesterol (2822)
Depressie - antidepressiva overig (2623)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2243)
Pijn - morfine-achtigen (2130)
ADHD - psychostimulantia (1938)
Pijn (1920)
Verslavingsziekten (1847)
Bloeddruk - betablokkers (1611)
Maagzuur - protonpompremmers (1522)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1462)
Anticonceptie - eenfase (1338)
Angststoornissen (1148)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1095)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1075)
Depressie - antidepressiva TCA (1014)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (929)