categorie

Depressie - antidepressiva TCA

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva TCA

30-06-2022 | Vrouw | 45
Hoofdpijn
Hoi ik wou vragen hoelang het bij jou heeft geduurd voordat het begon te werken. Ik slik notrilen nu 7 weken en merk er nog niks van. Groetjes Chantal

29-06-2022 | Man | 59
Lage rugpijn
Sinds ik Notrilen gebruik, was het mijn vrouw opgevallen dat ik snel boos en geïrriteerd ben. Ik vraag mij af of dat een bijwerking van Notrilen is?

27-06-2022 | Vrouw | 41
clomipramine
Voor mij hielp clomipramine 25 mg tegen mijn angst en paniek klachten (het was niet weg maar wel minder!) en heel erg goed tegen mijn prikkelbare darm klachten. Geen kramp aanvallen meer!

12-06-2022 | Vrouw | 43
amitriptyline
Migraine gekregen na het doormaken van 2x corona. Vanalles geprobeerd, niets hielp. Uiteindelijk amitriptyline gekregen. Dit begon na 2 weken te helpen. Door longcovid naast migraine al meer dan een jaar een erg overprikkeld hoofd. Na 2 weken amitriptyline gebruik knapte mijn hoofd opvallend goed op! Ik gebruik het nu 5 maanden. Heb geen migraine meer en de overprikke[lees meer...]ling is zoveel Minder geworden dat ik langzaam maar zeker weer een normaal leven kan leiden. Ik slaap ook veel beter nu. Enige minpuntje is dat ik wel aankom in gewicht...

Anafranil

Gaat erg goefd nu

Anafranil

Tegen angsten

clomipramine
Na een zeer depressieve periode, met veel angsten wist ik niet wat me overkwam. Altijd was ik vrolijk en ineens vol met angst. Dit medicijn heeft me enorm veel geholpen.

08-06-2022 | Vrouw | 49
Syndroom van Ehlers-Danlos
Door de amitriptyline kon ik eindelijk na een enorme tijd weer langer slapen dan een kwartiertje per keer en hulp nodig bij zelfs omdraaien door de pijn (op dat moment waren mijn heupen hels). Maar in 3 maanden 30 kg aangekomen. Daardoor acuut zelf gestopt met de amitriptyline zonder bijwerkingen en alleen nog maar oxycodon, langwerkende en kortwerkende. De langwerkende de[lees meer...]ed na een tijdje niks meer, dus zelf acuut mee gestopt. Geen bijwerkingen gehad van het stoppen met de langwerkende oxycodon en dus ook niet van de amitriptyline. Wel weer meer pijn en slechte nachten, maar zoveel extra gewicht komt mijn lichamelijke klachten ook niet ten goede.

01-06-2022 | Vrouw | 27
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Jaren getwijfeld en nooit gebruikt. Puur door alle horror verhalen en ervaringen die ik online las. Maar laten we eerlijk zijn, we zijn allen geneigd om alleen slechte ervaringen te delen. De goede nemen we geen tijd voor. Ik ben nu 5 dagen verder en de buikpijn is echt veel minder. Ik heb altijd enorme buikpijn en afgelopen week wederom koliek aanvallen. Dus toch besl[lees meer...]oten te beginnen, met tranen en veel angst voor de medicijnen. Uiteindelijk zo blij dat ik ben begonnen. De bijwerkingen vallen hier echt gigantisch mee. Einde dag ben ik wat vermoeid en een draaiend gevoel, overdag een beetje duf en een droge mond niet in extreme vorm. Tot op heden geen buikpijn! En blijf ik voorlopig gewoon gebruiken.

30-05-2022 | Man | 48
amitriptyline
Jarenlang moeite gehad met diep in slaap komen met als gevolg dat ik iedere ochtend moe was. Inslapen is geen probleem, maar ik werd wakker van het minste of geringste. En als ik wakker werd, ongeacht de tijd, kwam ik niet meer in slaap. De huisarts had goede ervaringen met amitriptyline en de 10mg werkt bij mij uitstekend. Slaap veel dieper en ben vaak uitgerust als ik 's[lees meer...] ochtends wakker word.

24-05-2022 | Vrouw | 50
amitriptyline
Voor het slapen en ontspannen van mijn lichaam werkte het prima, alleen maakte het mij erg depressief en angstig, zelfs in een lage dosering

20-05-2022 | Man | 68
nortriptyline
Mijn vader is misschien door dit medicijn overleden. Hij leefde altijd gezond, dronk niet, rookte niet, had geen overgewicht, bewoog veel en zag er 10 jaar jonger uit dan zijn kalenderleeftijd. Na het bereiken van zijn pensioenleeftijd raakte hij depressief. Hij kreeg 150 mg van dit medicijn per dag. Na TIA's, twee keer een CVA werd er nog steeds 150 mg per dag gegeven[lees meer...] terwijl hij in een ziekenhuisbed lag. Ik had twee keer gevraagd aan een verpleegkundige en arts of dit wel juist was: zo'n hoge dosering van dit medicijn terwijl hij aan het herstellen was van een CVA. Er werd gezegd dat dit geen kwaad kon. Niet veel later is hij overleden. Hierna nog een gesprek gehad met een groep artsen en verpleegkundigen. In de bijsluiter stond in hoofdletters dat dit medicijn niet gebruikt mag worden bij hart- en vaataandoeningen. Toen ik vroeg of er een verband kon zijn tussen zijn overlijden en het gebruik van Nortrilen en de tekst in de bijsluiter, werd er gezegd dat daar geen samenhang voor bestaat zonder verdere uitleg of toelichting. Nu, vele jaren later, vraag ik me nog steeds af of hij onnodig is gestorven. Het medicijn kan je bloeddruk en hartslag sterk verhogen. Ik vermoed dat hier een medische fout is begaan en dat hij nu nog had geleefd als er destijds beter opgelet was.

03-05-2022 | Vrouw | 72
clomipramine
Ik werd overvallen ( met reden) door een angst en paniekstoornis ,somafobie en depressie. De zgn comorbiditeit. Naast cognitieve therapie clomipramine(25mg) Na 1 nacht slapen was de wereld voor mij 180° gedraaid. Weg angsten, paniek etccc. Ik slik het nu 4 jaar en blijf ermee doorgaan.

03-05-2022 | Vrouw | 55
Spanningshoofdpijn
Ik heb mijn hele leven last gehad van spanningshoofdpijn. Het is een familiekwaal, moeder, zus, broers en tante hebben er ook last van. Neuroloog kon niks ontdekken. Fysio heeft me oefeningen geleerd. Dat hielp matig. Sinds mijn 50ste werden de aanvallen heviger en vaker en moest ik ook overgeven. Iemand raadde mij Amytriptyline aan. Mijn huisarts vond dat een goed idee[lees meer...]. Sinds ik het gebruik, nu 3 mnd, heb ik veel en veel minder last van ochtendhoofdpijn en hoofdpijn in het algemeen. Ik merk het aan feesten, veel activiteiten achter elkaar, wat voorheen echt een risico was. Nu geen centje pijn. Supertevreden!

30-04-2022 | Vrouw | 33
clomipramine
Ik begon met 1 x per dag 25 mg, al snel opgebouwd naar 75 mg per dag. Ik werd steeds meer moe na elke inspanning. Na traplopen (in eigen huis), boven uitrusten totdat ik weer wat kon doen, was bij deze inspanning buiten adem. Met opstaan vanuit zittende positie zwart voor de ogen door lage bloeddruk. Lichte sport oefeningen gingen daardoor niet omdat ik telkens sterretjes [lees meer...]zag. Het voelde alsof het leven uit me gezogen werd. Ik kon helemaal niets meer, zo moe, lusteloos, meer zin in sex maar niet kunnen klaarkomen. Op een gegeven moment paniekaanvallen omdat ik mezelf totaal niet meer herkende. Als ik mijzelf aanraakte leek het alsof iemand anders dat deed. Ook leek het alsof ik buiten mezelf trad en mezelf en de situatie van een afstandje bekeek. Best wel eng. Angst wel wat afgevlakt maar heel geïrriteerd en bot. Er was geen nuance meer. Na 4 weken ben ik ermee gestopt. Het gaf mij geen voordelen alleen te veel nadelen in de vorm van bijwerkingen. Cold turkey afgebouwd (direct) met veel bijwerkingen. Na 2 weken: Hartslag is nog steeds heel hoog, nog steeds duizelingen met opstaan en veel sombere perioden. Wel worden de ontwenningsverschijnselen steeds minder heftig. Het is voor iedereen natuurlijk weer anders maar niks voor mij.

29-04-2022 | Vrouw | 47
Stoppen met roken
Vol enthousiasme begonnen want ik wilde stoppen met roken. De eerste twee dagen was ik moe, afwezig, vlak maar was het goed te doen. Na 2 dagen zat mijn nek, hals en gezicht onder de rode bulten en vlekken. Die avond maar niet genomen en de ochtend erna werd ik wakker en was alles knalrood en brandend. Mijn hele gezicht, hoofdhuid, borst en rug zaten onder de rode jeukende[lees meer...] vlekken. Helaas voor mij dus niet te doen. Wat een ellende!

23-04-2022 | Vrouw | 34
amitriptyline
200 mg.> depressie. Ik lees veel lage doseringen. Ik lees weinig over de hoogte van de bloedspiegels bij andere. Ik lees weinig over of de persoon gereguleerd of directe afgifte gebruikt. Hier mijn ervaring. Ik gebruik 200 mg voor depressie. Het gaat op geleide van bloedspiegel. Ze meten in bloed de hoeveelheid Amitriptylline Nortriptylline Som = alles opgete[lees meer...]ld. Voor mij gaf het werking vanaf 3 maanden op bloedspiegel soms 154. Ik heb vaak geprobeerd af te bouwen maar dit lukt niet ivm ernst ontwenningsverschijnselen. Ook via taperingsstrips geprobeerd, maar helaas ( per 1 mg per week). Ik gebruik het middel nu 10 jaar. Er bestaat gereguleerde afgifte en directe afgifte. Voorheen was fabrikant de lundbeck de enige met gereguleerde afgifte maar stopte met produceren. Ik kreeg toen directe afgifte en dit ging totaal mis. Geprobeerd alles in 1 inname. 2 inname tijdenm 3 inname tijden. Mis, opname. Toen ander middel ( ssri) werkte ook niet. Nu maakt de regenboogapotheek in bavel amitriptylline gereguleerde afgifte voor mij. Dit word opgestuurd en vergoed.

19-04-2022 | Vrouw | 56
Stoppen met roken
Werkt supergoed. Ik had geen behoefte aan roken. Was vaak zelfs vergeten dat ik gestopt was met roken

11-04-2022 | Vrouw | 42
clomipramine
Ik gebruik vanaf 2004 clomipramine in verschillende doseringen. De 75 mg retard met gedoseerde afgifte was 1 grote ramp en zweetballade, alsof die hele pil alles in 1x afgaf ipv gedoseerd. De 10 en 25 mg hebben alle tijd goed gewerkt tegen angst, paniek, smetvrees en ptss. De mylan werkte bij mij niet....de klachten werden weer erger, daarom op medische noodzaak altijd San[lees meer...]doz gebruikt. Nu helaas door leverproblemen stoppen met dit middel en noodgedwongen de overstap naar paroxetine proberen op hoop van zegen dat het goed met mij blijft gaan.🙏

02-04-2022 | Vrouw | 33
amitriptyline
Ik ben van quatiapine overgestapt wegens elke dag snoepen en 2 repen chocolade te eten, en heel veel snack crawings. Geprobeerd om Trazadon in te nemen 2 dagen zo slecht geslapen 8 x wakker in mijn slaap en niet kunnen functioneren overdag. Uiteindelijk ben ik terecht op Amitriptyline vanacht wel kunnen doorslapen met een beetje piekeren erbij. Dit is de laatste soort m[lees meer...]edicijn dat ik zal gebruiken voor mijn slapeloosheid denk ik. Voel geen bijwerkingen nu hopen dat het zo houdt.

01-04-2022 | Vrouw | 74
nortriptyline
Ruim vier weken geleden gestart met Nortriptyline 1 x daags 10 mg. Werd al na een paar weken minder angstig, maar ik merk dat het nu minder goed werkt. Naar de huisarts en ben nu sinds gister op 1 x daags 20 mg. Heb m.i. weinig last van bijwerkingen alleen (afgelopen nacht weer heel erg) word ik wakker en mijn hele lichaam lijkt in brand te staan. Als ik opsta is dat sne[lees meer...]l weer over, maar terug in bed komt het weer opzetten. Ook wel een wat snelle hartslag (als ik me nerveus voel bijvoorbeeld 108). Herkent iemand dit?

30-03-2022 | Vrouw | 50
nortriptyline
Snel uit mijn depressie met dit middel. Voelde me er erg goed bij. Snel afgebouwd na 50 daarna 25. Werd er wel beetje manisch van

14-03-2022 | Man | 53
Chronische depressie
Zeer slecht, ik ben nog steeds bezig om iets anders te krijgen.

10-03-2022 | Vrouw | 47
Pijn (algemeen)
In het begin direct last van nachtmerries. Na een aantal dagen begon mijn mond droog aan te voelen, daardoor slecht gebit ontwikkeld. Daarnaast hielp het niks voor het verbeteren van de stemming. Nu overgestapt op citalopram en duloxetine. Hierdoor voel ik mij een stuk beter.

10-03-2022 | Vrouw | 54
amitriptyline
De eerste week voelde ik mij gauw moe maar minder gestressed als ervoor..ging wel geleidelijk aan meer eten..tot dwang eten nu 3 weken later en 4 kg zwaarder. Moest de amitriptiline opbouwen tot 50mg savonds voor het slapen gaan en 50mg in de ochtend. 100 mg is ook erg veel..heb vroeger boulimia en anorexia gehad maar door eigen kracht genezen.Nu ik door deze medicatie wee[lees meer...]r in mijn oude eetpatroon val..gaat mijn depressie niet van over...raak er overstuur van dat ik MOET eten..ga de huisarts maar om hulp vragen de dosis te verlagen want ik wil niet nog een probleem erbij! Slapen doe ik nu prima!

05-03-2022 | Man | 60
amitriptyline
Zeker 8 jaar veel slaapproblemen gehad. Uren wakker liggen. Gebruik nu een jaar Amitryptilne en slaap sindsdien behoorlijk goed. Tevens is mijn stemming stabieler en heb ik veel minder buikklachten (spijsvertering). Heel blij mee dus!

17-02-2022 | Vrouw | 33
amitriptyline
Ik zou de ene a.d afbouwen en deze krijgen 25mg. S avonds nemen want het werkt ook tegen slapeloosheid en zenuwpijn. Mijn psy en fysio noemde dit het medicijn. Fijn dacht ik, helaas. Heb de hele nacht niet geslapen. De volgende ochtend, ik voel mij verschrikkelijk. Misselijk, moe en een verschrikkelijk naar gevoel, voor mij zijn de bijwerkingen het niet waard. Kan v[lees meer...]andaag ook alleen maar huilen. Wat een troep, nooit meer!

04-02-2022 | Man | 29
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb een aantal jaren Amitriptyline geslikt, 25 mg, voor mijn prikkelbaar darmsyndroom. Door de medicijnen kon ik eindelijk weer normaal alles eten. Ik had af en toe nog wel last, maar niet meer vaak als zonder medicijnen. Ik ben in die tijd ook veel aangekomen qua gewicht. Ik zei dat tegen de psychiater die ik op dat moment had. Maar hij zei: Alles wat je eet doe je zel[lees meer...]f. Omdat het al een tijd goed ging, wilde ik stoppen. Ik heb toen afgebouwd en ben uiteindelijk een half jaar gestopt. Toen begon de buikpijn en verstoppingen weer. Ik heb toen weer medicijnen genomen. De drang naar moeten eten kwam weer terug. Ik kon niet stoppen met eten en at soms wel een halve taart of 1 pak koekjes per dag. Ik moest constant eten, ook al wilde ik het zelf niet. Ik werd er helemaal gek van en ben toen weer gaan afbouwen met de medicijnen. Nu, 3,5 maand na het stoppen, heb ik nog steeds die eetbuien. Het neemt gelukkig wel wat af, maar het is zeker nog niet weg. Ik wil vooral zeggen dat die eetbuien door de medicijnen komen. Laat je niet gek maken door de arts dat je dit zelf doet. Ik ben in totaal meer dan 30 kilo afgevallen op eigen kracht, dus als het door mezelf kwam, zou ik dat ook niet gekund hebben.

30-01-2022 | Vrouw | 60
clomipramine
Ik gebruik al 35 jaar dit middel eerst als annafranil en nu clomipramine van Sandoz. Ik gebruik 10 mg per dag Soms nog wel eens een terug val, maar door de 2e vaccinatie een flinke terug val. Ik baal dat Sandoz geen clomipramine meer kan leveren op dit moment, het kan wel volgend jaar worden voordat er misschien weer medicijnen zijn. Ik heb nu het merk van Milan gekre[lees meer...]gen maar daar reageer ik heel heftig op. Wat daar anders aan is ik zou het niet weten maar ik reageer er te heftig op, ik voel me naar/raar in mijn hoofd. Heeft iemand tips wat voor alternatief er is. Gr Nena

20-01-2022 | Man | 60
amitriptyline
Na twintig jaar pijn in het linker been, kan ik dankzij dit middel weer normaal en zonder stok lopen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5685)
Anticonceptie - overig (4186)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2917)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2622)
Pijn - morfine-achtigen (2385)
ADHD - psychostimulantia (2346)
Pijn (2142)
Verslavingsziekten (2139)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1493)
Angststoornissen (1378)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1354)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1317)
Depressie - antidepressiva TCA (1150)
Antibiotica - urineweginfectie (1119)