categorie

Depressie - antidepressiva TCA

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva TCA

13-11-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Tijdje geleden amitriptyline (10mg dagelijks) geprobeerd voor mijn PDS, eerste tijd erg veel last gehad van de bijwerkingen. Duizelig gevoel, alsof ik helemaal van de wereld was. Het heeft nauwelijks geholpen voor mijn buikklachten of diarree. Ik had een hogere dosis kunnen proberen maar omdat ik nog steeds veel last had van de bijwerkingen leek dat geen goed plan en ben i[lees meer...]k gestopt.
12-11-2019

Clomipramine (clomipramine)

Na een geweldsincident op mijn werk en een hersenkneuzing daardoor ben ik erg depressief geraakt. Na Citalopram en Venlafaxine geprobeerd te hebben vertelde de psychiater dat SSRI's bij mij niet meer werkte, daarom gestart met een TCA, Clomipramine. Vanaf de opbouw met 25 mg had dit middel al effect. Ik ben verder opgebouwd naar 100 mg. 2x50mg per dag. Dit werkt goed. [lees meer...]Dit medicijn haalde me snel uit mijn depressieve gevoelens en gedachten. Was de eerste tijd bij vlug opstaan wel erg duizelig en werd het zwart voor mijn ogen. DIt is na enige tijd verbeterd en verdwenen. Af en toe heb ik wat last van obstipatie en ik moet letten op wat ik eet of snoep in verband met makkelijke gewichtstoename. Slapen gaat erg goed met dit middel, waar ik voorheen erg onrustig sliep ben ik nu in een diepere en rustigere slaap. Voor mij is dit medicijn die een andere wereld voor me opende. Ik voel me vrolijker en minder zwaar op de hand. Een aanrader dus.
11-11-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Gemaskeerde depressie met psychotische kenmerken, TS poging. Eerst 0,50 mg. opgehoogt naar 0,75 mg. Werkt goed. Enige gewichtstoename. Droge mond, veel dorst. Jeuk op hoofd. Verder geen bijwerkingen. Afbouwen zeer geleidelijk. Mogelijk jaren! Tentamen Suïcide niet teruggekomen. Wel blijven sporten en actief bezig zijn tussen de mensen. O.a. deels werken. Daarnaast zijn r[lees meer...]egelmatige gesprekken met psychiatrie etc. aan te bevelen.
10-11-2019

Chronisch pijnsyndroom

Sinequan /Doxipine heb ik lang gebruikt, een goed medicijn, zonder bijwerkingen. Het is nu tijdelijk uit de handel i v m een grondstof die niet leverbaar is . Ik heb iets anders gekregen nortriptyline, ik zit in de hel, ik neem ze nu ook niet meer. Hopende dat mijn zeer goed werkende medicijn Sinequan snel weer terug is. Ik zie op internet dat er meer wanhopige men[lees meer...]sen zo eraan toe zijn, zonder Doxipine /Sinequan. Vréselijk.
10-11-2019

Chronisch pijnsyndroom

In één woord VRESELIJK. God wat 'n vergif. Ik kreeg deze omdat Sinequan/Doxipine tot maart uit de handel is. Tegen chronische pijn,fibromyalgie en artrose . Nee, dit is absoluut geen vergelijkbaar medicijn. Sinequan daar had ik totáál geen bijwerkingen van, onvoorstelbaar wat een geweldig middel(en toch zo onbekend),iets meer eetlust misschien. Maar deze hor[lees meer...]ror genaamd Nortriptyline , merci. Ik stop ermee, wat er ook gebeurt, deze nachtmerrie kan ik niet meer aan.
07-11-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Dit wondermiddel werkt op vele vlakken.... tegen pijn, tegen angst, tegen depressies, tegen slapeloosheid. Ik schrok me rot toen ik werd gebeld door de apotheker dat dit prachtmedicijn uit de handel is. Met de fabrikant gebeld, in maart is Sinequan weer terug ! En nu zien te overleven........
04-11-2019

Artrose

Er is een fout opgetreden in mijn vorige waardering !? Algehele tevredenheid 5 sterren ! Zéér tevreden over dit medicijn.
02-11-2019

Buikpijn

Door crohn en artrose van nek tot heupen ,en spodylolisthesis , én scoliose had ik veel pijn. Vaak dag en nacht. Eerst gebruikte ik lange tijd 25 mg, (en soms gabapentine) nu sinds 'n paar maanden 2x 25 mg. TOP middel. Ik kan zelfs weer stukken lopen, en de chronische pijn aan mn darmen is zo goed als weg. Gisteren belde de huisarts en de apotheek dat Sinequan [lees meer...]/Doxipine uit de handel is tot maart, en misschien ook helemaal nooit meer leverbaar is. Ook kreeg ik te horen dat het een vrij ouderwets middel is. Ik kreeg het ooit van een fijne Duitse arts bij de pijnbestrijding. Ik moet gaan overstappen op nortryptiline.........................dat is volgens de apotheek het meest vergelijkbare middel. Als mijn pijn maar wegblijft ! Dan vind ik alles prima. Heb t al opgezocht, en i d d wordt ook ingezet tegen zenuwpijnen.
01-11-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Mijn klachten begonnen met peesplaatontsteking en hielspoor. Na veel dokteren en behandelingen bleef zenuwpijn over in voet dat door hele been doortrok. Nortrilen begon na een maand inname te werken. Ik slik ze voor het slapengaan ( 2x25mg) omdat ik anders overdag te duf ben ( bijwerking). In de avond neemt de pijn wel weer toe maar het helpt me wel om overdag weer zonder [lees meer...]loopkruk te kunnen functioneren. Je slaapt er ook lekker van door.
16-10-2019

Imipramine (imipramine)

Bij de 1ste inname had ik het gevoel of er een ijzeren band om mijn hersens zat. En zeer gemene hoofdpijn met steken in mijn hoofd. En 1 jaar lang iedere dag hoofdpijn.
14-10-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik had al 30 je gemiddeld 4 x per week migraine aanvallen Nu in combinatie met candesartan 16mg is dit terug gebracht naar 1,5 x per 2 weken. Dit alles op aangeven van de neuroloog Ik ben er heel erg mee geholpen
13-10-2019

Fibromyalgie

Het helpt mij goed, doordat ik nu minder pijn ervaar, de nachten doorslapen blijft onregelmatig, terwijl ik ze voor het slapen gaan inneem 2 keer 25 mg. Wel heb ik het idee dat ik iets aangekomen ben, niet door eetbuien ofzo, maar doordat ik meer vocht lijk vast te houden! Maar verder ben ik positief over dit medicijn!
03-10-2019

Aangezichtspijn

Door beschadigde kaakspier door operatie dit medicijnen voorgeschreven gekregen , om mijn kaakspieren te verslappen zodat ik met kaakfysio bezig kon.
03-10-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Zelfmoordneiging Heb het nu al een paar jaren , ben er zeer tevreden over , Heb het jaren geleden gekregen omdat ik Jampix had om van het roken af te komen , ik weet niet hoelang , maar na een niet al te lange tijd werd ik helemaal gek van dat medicijn ,toen kreeg ik de nortrilen en na 2 weken was ik al een heel ander mens , geweldig.
02-10-2019

Postnatale depressie

Ik vond dit echt een verschrikkelijk medicijn. Ik heb het een maand ' geprobeerd ' , maar het heeft niks geholpen. Het maakte het lichamelijk zelfs nog zwaarder voor me. Ik kon niet meer naar de wc, zelfs met sterke laxeermiddelen niet. Ik had een hele droge mond en zweette de hele dag ontzettend. Ook veranderde mijn figuur heel snel, mijn spiermassa nam enorm af en ik beg[lees meer...]on gelijk al aan te komen. Na 4 weken helemaal niks aan effect, dus daarna gelukkig gestopt.
30-09-2019

Chronische depressie

Heb jaren al veel medicatie voor andere chronische ziektes, maar de psygiater kon geen andere middel geven alleen nortriptyline 25 mg 4tabletten en oxazepam 10 mg 3x en slaapmedicatiie 10 mg voor de rest afwachten, obstipatie en wazig zien toename gewicht neem ik voor lief, als het maar gaat helpen, wazig zien alleen als ik in mijn smartphone iets moet schrijven of lezen d[lees meer...]an toch leesbril, graag wil ik kontakt via de mail met lotgenoten.
28-09-2019

Zeer slechte ervaring!!!
26-09-2019

Chronische depressie

Depressieve klachten werden bij huisarts niet (h)erkent. Na zelfmoordpoging opgenomen geweest. Gestart met 200mg nortrillen en 100mg trazolan per dag. Na opname periode met behulp van psychotherapeut afgebouwd naar 100mg nortrillen per dag. Na 2,5 jaar therapie en de diagnose chronisch depressief gaat het goed met mij. Ik weet hoe te handelen als ik down wordt en mijn om[lees meer...]geving ook. Ben zeker in de begin periode veel aangekomen in gewicht. Sport veel en let op mijn voeding maar helaas nog steeds een te hoog bmi. Geen reden trouwens om te stoppen met sporten.
26-09-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Vorig jaar gekregen voor dagelijkse hoofdpijn, dit hielp niet dus ben gestopt (kreeg toen 50MG). Na het stoppen kreeg ik depressieve gevoelens (er is ook wel erg veel gebeurd in de tijd dat ik het slikte) dus na overleg met de huisarts weer begonnen, volgens hem moest ik dan wel 100mg slikken, dat doe ik nu een paar weken maar ik heb trillende handen, ik zweet héél erg, na[lees meer...] het naar school brengen van mn dochter is mn shirt doorweekt & mijn hartslag is continu rond de 110, zeer vervelend. Ik ga weer afbouwen! (voor de depressieve klachten heeft het overigens wel geholpen)
15-09-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik loop al een jaar met pijn in mijn rug. Het begon met tinteling doof gevoel in mijn linkerbeen. Toen kwam mijn linker arm er bij. Kreeg ook steeds meer rugpijn en steken naar mijn bil. Heb nu sinds drie weken het doof gevoel in beide benen. Kon niet meer goed liggen en zitten. Aangezien mijn neuroloog net vakantie heeft gekregen hebben ze me dit dus voorgeschreven. Ik he[lees meer...]b het nu 5 dagen in genomen en voel me al heel anders. Kan makkelijker bewegen en heb minder pijn. Het doof gevoel en getintel is er nog wel. Heb vannacht voor eerst naar maanden weer 7 uur aan 1 stuk geslapen!!😃
23-08-2019

Chronische depressie

Ik heb last van wazig zien door deze medicijn nortriptyline 50 mg eerste week geen last alleen droge mond en nu heb echt veel last van wazig, zien ik vraag me af of iemand ook er last van heeft gehad zo ja is het over gegaan oof juist niet??
19-08-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Na mijn ACNES (Buikwandpijnsyndroom) behandelingen en PDS had ik nog redelijk veel pijn in de bovenbuik ( links) Na allerlei onderzoeken werd er Amitriptyline 10 mg voorgeschreven. Er na 3 weken i.o.v met arts mee gestopt. De bijwerkingen ( hoofdpijn/ duizelen/ duf overdag) waren mij iets te heftig om er mee door te gaan. Nu weer aan de paracetamol zetpillen 1000mg
01-08-2019

Clomipramine (clomipramine)

Wat een klote medicatie. Ik had extreem veel bijwerkingen die ook niet afnamen, nadat de dosis na twee weken verlaagd werd naar 32,5 mg. Drie weken lang me echt ziek gevoeld. Schijnbaar ben ik erg gevoelig voor antidepressiva. Hierna ben ik dan ook met antidepressiva gestopt. Pas na vier dagen waren de bijwerkingen gestopt.
21-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Door een burn-out moeilijk in slaap kunnen komen (angststoornis). Op aanraden van de huisarts 25 mg dagelijks een uur voor het slapen gaan innemen. Sindsdien slaap ik meestal veel beter en langer. Ik wilde na een jaar innemen zelfstandig abrupt stoppen maar kreeg toen weer slaap problemen (korte slaapjes, veel dromen). Ik ga binnenkort naar de huisarts voor een afbouw dose[lees meer...]ring.
11-07-2019

Dysthymie

Eerste medicijn dat ik gebruik en het lijkt direct een schot in de roos. Al meerdere maanden geen suicale gedachten meer en de diepe dalen zijn een stuk minder diep geworden. In het begin heel vlak maar dat trok snel weg.
11-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik slikte Amitriptyline al tegen zenuwpijn ivm een nekhernia daarom de dosis verhoogd naar 25 mg om te kijken of het preventief tegen mijn migraine zou helpen maar helaas.
08-07-2019

Lage rugpijn

al jaren last van lage rugpijn, van alles geprobeerd en dit was een optie die de pijn poli bood. Nu 4 weken bezig, dosis is langzaam verhoogd. Niet dat de pijn nu weg is maar beweeg wel makkelijker dus kan ik weer gaan sporten en uit de negatieve spiraal stappen
05-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

De behandelende arts heeft mij al verschillende pillen tegen zenuwpijn voor geschreven. Omdat ik van sommigen ergen bijwerking kreeg heeft hij me nu Amitriptyline 10 mg. voorgeschreven. Ook hier weer bijwerkingen zoals 's morgens erg suffig draaierig en de hele dag bonken in mijn hoofd, maar voor de pijn doen ze niets.
02-07-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Slik al 8 jaar dit middel en ben 100% tevreden, ik leef weer, eet weer, reis weer. In het begin van mijn depressie heb ik van alles geslikt, niks werkte klachten werden groter, ik was net een proefkonijn! Werd verplicht opgenomen en mijn behandelaar schreef NORTRILEN voor en heel snel ging ik weer eten en was binnen enkele maanden weer de 'oude'
01-07-2019

Nervositeit

Ik kan de nare dingen beter onder controle houden, zeg maar de scherpe kantjes zijn er af. Ik gebruik dit medicijn al 15 jaar naar tevredenheid . Dus geld bijwerkingen .

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4841)
Anticonceptie - overig (3541)
Cholesterol (2790)
Depressie - antidepressiva overig (2590)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2213)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1870)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1323)
Angststoornissen (1132)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)