categorie

Depressie - antidepressiva TCA

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva TCA

23-01-2021 | Vrouw | 66
amitriptyline
Bij de overgang kreeg vreselijke migraine aanvallen. Die duurde 72 uur en daarna begon weer een nieuwe aanval. Dit maanden aan één stuk door. Ik kon niet meer functioneren in mijn werk en thuis ook niet. Ik lag constant in bed pijn te lijden. Uiteindelijk doorgestuurd naar de neuroloog en die schreef amytriptyline voor. Na 6 weken verdween de pijn, heerlijk. Nu.. na 13 [lees meer...]jaar bij toevallig bloedonderzoek blijken mijn leverwaarden iets te hoog en moet dit nu iedere 3 maanden laten onderzoeken. In de bijsluiter staat dit inderdaad . De assistente vertelde dat dit door overmatig alcoholgebruik of medicijnen kan komen. Ik drink iedere dag 1 glas rode wijn bij t eten , nu heb ik dit ook gestopt , en ik probeer de 10mg die ik slik nu af te bouwen . Ik merk wel dat ik minder goed slaap en een tintelend hoofd heb. Maar omdat ik nu toch over de overgang heen ben zet ik door. Ben benieuwd of mijn leverwaarde beter is over 3 maanden.

15-01-2021 | Man | 41

14-01-2021 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Heb anderhalf jaar dit medicijn gebruikt. Had veel minder fybro pijn. Maar mede door de bijwerkingen besloten te stoppen. Ik heb veel vocht vast gehouden, mijn buik/middel en bovenbenen. Ik ben nu sinds 3 dagen gestopt, t verschil is al zichtbaar. Droge mond is ook al een stuk minder! En voel me nu al veel beter, was hele dagen suf. Mijn partner vond me ook vlak, emotielo[lees meer...]os worden. Nu 2 slapeloze nachten achter de rug en veel hoofdpijn. Maar vastbesloten om het “afkicken” vol te houden! Als je start aan dit medicijn, hou heel goed in de gaten hoe de bijwerkingen zich ontwikkelen!

07-01-2021 | Man | 48
Overspannen/burn-out
Ik heb jaren geleden een burn out gehad. Destijds vertelde de huisarts dat een stofje niet meer goed werd aangemaakt in de hersenen en schreef clomipramine voor. Ik geloof destijds 3x10mg. Na het jaren gebruikt te hebben afgebouwd naar 10mg per dag. Behalve overmatig zweten en een kleine vlek huiduitslag nergens last van gehad. Ben laatst gestopt en de huiduitslag verd[lees meer...]ween, echter kwamen de klachten weer terug en ben ik weer begonnen. Dus nu even door het eerste dipje heen.

27-12-2020 | Vrouw | 51

24-12-2020 | Vrouw | 69
Chronische depressie
Ben overgestapt van duloxitine naar nortriptyline. Zit in de inwerkfase en heb enorm veel bijwerkingen. Dit is dag 6 van de opbouw. Ben er ziek van. 3e. dag overgeven, misselijk, depressief, bonzend vol werkend hoofd .Korte termijngeheugen slecht. Kom tot niets.Wordt om de paar uur wakker s' nachts. Wil volhouden .

22-12-2020 | Vrouw | 69
amitriptyline
diagnose fibromyalgie slik 10 mg amitriptyline van Sandoz in de avond, bijwerking te behappen tot nu toe, volgens de apotheek is Sandoz failliet en ik slik nu het merk Teva maar wat een verschil van bijwerking zeg, nu een extreme droge mond en bij het wakker worden plakt de tong tegen het verhemelte niet normaal, ook wazig zien en oorsuizen. ik ben op internet gaan z[lees meer...]oeken of er verschil zit in de hulpstoffen maar er is geen verschil, alle ingrediënten zijn gelijk, ik snap niet waar die bijwerkingen vandaan komen, iemand een idee???

21-12-2020 | Vrouw | 53
amitriptyline
Er is een vermoeden van polyneuropathie. Binnen 3 dagen onderga ik EMG test. Tintelingen, prikkelingen, krampen, scherpe steken in voeten en in lichte mate soms in benen. Ondertussen Redomex gekregen. Neem het nu 6 dagen en pijnen zijn bijna geheel verdwenen. Mijn huisarts vertelde me dat, als de neuropathie niet te ernstig is, dit geheel zal herstellen. Neem ook da[lees meer...]gelijks Vit B complex en magnesium. Blijkbaar reageer ik nogal vlot en goed op Redomex.

Sarotex

14-12-2020 | Vrouw | 33
Chronische depressie
ZENUWPIJN EN DEPRESSIE 150 mg Ik gebruikte jaren lang sarotex. Deze ging uit de handel. Vele andere geprobeerd. Eindigde steeds in opname. Niets hielp. Ik gebruik het voor zenuwpijn en depressie. Uiteindelijk oplossing gevonden!!! Tip aan iedereen die sarotex ( gereguleerde afgifte) gebruikte. Regenboogapotheek in bavel maakt deze magistraal ( zelf dus). Dit[lees meer...] is de enige apotheek die ik binnen europa heb gevonden. Het word opgestuurd naar je huis. Het word geleverd in taperingsstrips. Ook nog eens lactosevrij! In buitendland is ook geen sarotex ( gereguleerde afgfte te verkrijgen).

13-12-2020 | Man | 30
clomipramine
Weinig bijwerkingen; droge mond, lusteloos, geen energie. Effect blijft uit op gebied van depressie. Zit al op 300mg inmiddels.

07-12-2020 | Vrouw | 60
Acute inflammatoire polyneuropathie
Notrilen gekregen als derde in de rij voor de behandeling van neuropatie dat houd voor mij ij helse brandende voeten dat steeds verder omhoog kruipt. Notrilen werd ingezet tezamen met elastische kous en steunzolen dus de klachten werden minder. Maar de bijwerkingen zijn niet te harden. Het lijkt alsof ik weer opvliegers heb en ik zit mezelf helemaal vol te proppen voor he[lees meer...]t eerst in vijf jaar na mijn maagverkleining en het land niet eens. Ik zit verstopt enz enz en vandaag ontdekte ik dat ik niet dankzij de notrilen een vermindering van de klachten heb. Ik droeg vandaag geen kousen en geen zolen maar ik had wel notrilen gehad en ik ben terug bij de pijn. Dus voor mij geen notrilen meer. Blij dat ik hier terecht kwam en herkenning las.

23-11-2020 | Vrouw | 89
amitriptyline
Gebruik het wel maar zie geen verbetering. Klachten komen voor uit maag-darm problemen en ernstige voedingsallergie. Sinds een jaar bij een orthomolec. therapeut die mij goed heeft behandeld met voedingssupplementen en omega 3 caps. Voor antidepressie stelt zij sero-plus voor maar moet die even bestuderen . Ik zal Amitriptyline laten staan.

Anafranil

07-11-2020 | Man | 57
clomipramine
IS VOLGENS MIJ EEN SOORT GIF IK WERD ER BIJNA GEK VAN !! voel me beter met paroxetine

05-11-2020 | Vrouw | 56
Reuma
Ik slik dit al jaren maar ik droom erg levens echt de laatste weken en ik denk dat het van dit middel komt. Ik ga dit even navragen.

01-11-2020 | Vrouw | 55
Fibromyalgie
Het werkt goed wat betreft beter slapen en de boel wat zonniger zien. Bijwerking droge mond en weinig verlangen naar sex Ook droge boel! Ik probeer al jaren te stoppen met dit medicijn. Lukt me niet. Ben afhankelijk geworden. Ooit gekregen voor fibromyalgie klachten depressie en slecht slapen.

29-10-2020 | Vrouw | 29
amitriptyline
Amitriptyline 25mg gekregen tegen slapeloosheid. Bij mij deed dit middel helemaal niks. Dag erna voelde ik me super depri en ben ik er meteen mee gestopt.

26-10-2020 | Vrouw | 28
amitriptyline
Heeft enigszins geholpen vooral om spieren te laten ontspannen. Je merkt dat je vicieuze cirkel hebt doorbroken en kunt opletten op je mond-gedrag, stress en voeding. Je hebt wel meer energie en als je problemen hebt met angst zal dat minder worden. Maar wat heb ik enorme zenuwpijn van gekregen. Overal pijn vooral aan me benen waar ik eerder nooit had.Denk dat ik die kl[lees meer...]achten chronisch heb overgehouden. Daarnaast heb ik last gehad van verstopping. Precies na stop van medicatie is het wel over. Maar echt denk na als je dit middel wilt nemen. Chronische zenuwpijn gaat nooit meer weg.

18-10-2020 | Vrouw | 80
Droge mond
door botontkalking in de rug, verzakt 4 cm. en onderin de lendenen pijn

06-10-2020 | Vrouw | 33

05-10-2020 | Vrouw | 54
Chronische depressie
Blij eens wat positief te lezen over nortrilyline...ben pas gestart dus nog even afwachten...ik nam 225 efexor maar die is nu met 75 mg vermindert

02-10-2020 | Vrouw | 32
Fibromyalgie
Medicatie heeft voornamelijk geholpen met het doorbreken van vicieuze cirkel: pijn, vermoeidheid, slecht slapen, meer pijn en vermoeidheid, niet kunnen bewegen laat staat sporten, etc. Door medicatie kon ik beter slapen, waardoor ik meer energie had om rustig te bewegen en om te gaan met tegenslag (ik kon minder dan ik zou willen). Uiteindelijk door goede voeding, veel bew[lees meer...]egen (wandelen) en minder pijn en goede nachtrust door amytriptyline is mijn fibromyalgie met 85% verbeterd. Stress, slechte voeding en slechte nachtrust zijn veroorzakers van meer pijn. Het revalidatiecentrum, afdeling chronische pijn, heeft voor een deel geholpen met omgaan met stress en acceptatie van de pijn.

Imipramine

29-08-2020 | Man | 72
imipramine
Artrose

28-08-2020 | Vrouw | 22
Depressief
Bijna 2 weken nortrilen 100 mg. Wanneer merkten jullie dat het medicijn hielp?

23-08-2020 | Vrouw | 64
ik lees dat u al 6 jaar slikt en na 54 niet zo veel mag waar staat dat dan

23-07-2020 | Vrouw | 45
Fibromyalgie
Het helpt ne in te skaoen en door te slapen. Mocht ik snachts wakker worden slaap ik sneller weer in. Het maakt ook mijn hoofd rustiger. Minder piekeren.

Prothiaden

14-07-2020 | Man | 61
dosulepine
Prothiaden 75 mg,is zeker niet aan te raden tegen tics,nochthans schreef een neuroloog ze mij voor,om van mijn tic in mijn mond af te geraken,depressief ben ik niet.

05-07-2020 | Man | 68
Gordelroos
Na een doorgemaakte gordelroosinfectie bleef ik behoorlijke napijn (zenuwpijn) houden. Van dit middel slikte ik aanvankelijk 1 pil van 10mg per dag. Dat deed niks, maar wel de bijwerkingen. Na 10 dagen overgestapt op dubbele doses 1 x 2 tabletjes per dag. Dat hielp wel. De bijwerking bleef. De amitrityline na ruim een maand afgebouwd.

Sinequan

22-06-2020 | Vrouw | 57
doxepine
Helpt goed tegen zenuw pijn ,en goed kunnen slapen ,overdag stijfheid in spieren en wat last van afvlakken gevoel en in zich zelf keren

09-06-2020 | Man | 36
amitriptyline
centrale zenuwpijn door een beroerte veel soorten medicatie getest altijd bijwerkingen zelden werking

26-05-2020 | Vrouw | 55
clomipramine

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5287)
Anticonceptie - overig (3848)
Cholesterol (2930)
Depressie - antidepressiva overig (2776)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2417)
Pijn - morfine-achtigen (2236)
ADHD - psychostimulantia (2130)
Pijn (2028)
Verslavingsziekten (1996)
Bloeddruk - betablokkers (1714)
Maagzuur - protonpompremmers (1587)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1539)
Anticonceptie - eenfase (1416)
Angststoornissen (1250)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1188)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1166)
Depressie - antidepressiva TCA (1063)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (980)