categorie

Angststoornissen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Angststoornissen

Diazemuls

25-07-2021 | Vrouw | 15
Abnormaal vaginaal bloedverlies

25-07-2021 | Vrouw | 35
alprazolam
Ik heb 2,5 week geleden vanwege een hyperventilatie eerst oxazepam gekregen, tot aan de afspraak waar ik zo bang van was. Echter hield de onrust daarna helemaal niet op, dus kreeg ik eerst een bètablokker, hier had ik het toch niet helemaal op, dus heeft de dokter alprazolam 3x daags, 0,25 gegeven. Deze slik ik nu nog, bij de in name werkt het vrij snel en kan ik ook lekk[lees meer...]er genieten de rust die het mijn lijf geeft. Maar na een uur of 4 toch wel uitgewerkt en begint mijn hartkloppingen weer, me hoofd bonkt en suist. Iemand dit ook? Ik bel de dokters maar etc, maar na 3 hartfilmpjes in 2 weken tijd en bloeddruk etc is alles gewoon prima.

17-07-2021 | Vrouw | 53
diazepam
Ik gebruik al ruim 20 jaar dit middel, oorspronkelijk voorgeschreven voor de nacht, maar daar werd ik naar van. Nu slik ik overdag een tablet rond hetzelfde tijdstip ongeveer. Dit werkt erg goed, ik ben rustig maar niet duf. Als ik deze pil vergeet heb ik totaal geen rare dingen terwijl dat eigenlijk zo moeten na zo'n lange tijd. Of misschien ben ik niet zo verslavingsgev[lees meer...]oelig. Maar ik voel me prima met deze pil. Zal er dan ook niet meer mee stoppen. Het helpt mij tegen datgene waar ik het voor nam.

Seresta

15-07-2021 | Vrouw | 41
oxazepam
De ene valt ervan in slaap en een ander wordt psychopatisch. Heftig middel, blijft in het geheugen zitten wat na jaren bij een kleine dosis werkt als een overdosis. Nooit onderzocht wat de gevolgen zijn voor het nageslacht. Na 25 jaar stoppen nog steeds last van.

07-07-2021 | Man | 61

06-07-2021 | Man | 65

05-07-2021 | Vrouw | 48
lorazepam
Heftige angst en paniekaanvallen, eindelijk geeft Lorazepam mij mijn leven een beetje terug in combinatie met therapeuten en psychologen. Zit nu op 3x per dag 1mg. Ga hier nu mijn 2e week mee in.

30-06-2021 | Vrouw | 25
oxazepam
Jaren geleden heeft mijn huisarts mij Oxazepam (10 mg) voorgeschreven, omdat ik bij hem kwam met angstklachten. Ik heb last van sociale angst (+ bloosangst). Ik was destijds studente en ik kon door de angst niet meer naar mijn colleges. Hij gaf aan dat ik 3x verspreid over de dag 1 pilletje (10 mg, dus 30 mg per dag in totaal) mocht innemen. Tevens kwam ik op de wachtlijst[lees meer...] bij de praktijkondersteuner (soort van psycholoog). Die avond nam ik het eerste pilletje. Het duurde 15-30 min tot het inwerkte en toen voelde ik het. Echt een rust kwam er over me heen. Vergelijkbaar met het gevoel van 2 glaasjes rode wijn. Ik heb dit een tijdje gedaan, ook voor bijvoorbeeld colleges. Dit werkte best goed. Ik vond dingen nog wel spannend, het voelde dus niet alsof ik de hele wereld aankon of zo, maar de spanning was beter te verdragen. In dat geval best positief. Toch kwam ik ook achter het nadeel van deze medicatie. Ik weet nog dat ik in een restaurant was met een paar vriendinnen van mij. Er was een man en die verslikte/verstikte in iets dat in zijn eten zat. Hij viel echt op de grond en er moest ambulance bijkomen. Iedereen was van: 'Wow, wat gebeurt hier? Wat erg voor die man etc.' Ik, daarentegen, voelde er helemaal niets bij. Het nadeel is dus dat je wat onverschillig of ongevoelig kan worden. Dit kan echter ook te maken hebben met de (vind ik) hoge dosering van 3x per dag 1 pilletje (10mg, dus in totaal 30mg per dag). Op den duur ben ik ook gestopt met de medicatie, omdat dit mij zo afvlakte. Ik besloot om het op eigen krachten te proberen, maar ondanks inmiddels zo'n 5 jaren aan verschillende therapieën bleef ik een constante spanning behouden. Dit heeft mij op den duur echt opgebroken en daarom heb ik vorige week, in overleg met een psychiater, besloten om naast mijn therapie toch weer medicatie toe te voegen. Oxazepam is echter geen medicatie voor op lange termijn, want je kunt er verslaafd aan raken. Om deze reden ga ik starten met 37,5 mg Venlafaxine. Tussen het moment dat de spanning mij zogezegd 'opbrak' en het moment dat ik de Venlafaxine krijg zit ongeveer 1 week. In die tijd heb ik opnieuw Oxazepam gebruikt ter overbrugging. Dit keer heb ik besloten om 3x per dag 0,5 pilletje te nemen (dat komt op 15 mg Oxazepam in totaal per dag) en dit werkt voor mij beter. Al met al: - Werkt goed tegen constante spanning - Neem niet te veel, want dat vlakt je emoties echt af - Het is niet voor op langere termijn, want het werkt verslavend Over mijn ervaring met Venlafaxine zal ik een dagboekje bijhouden en deze ook posten op mijnmedicijn.nl :)

26-06-2021 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Niet dagelijks innemen, dit kan verslavend zijn. Ik vind het erg fijn om zo af en toe te nemen als ik te druk in mijn hoofd ben

23-06-2021 | Vrouw | 50
Spierspasmes
Hallo, ik gebruik reeds jaren diazepam 3x 10 mg daags wegens mijn spierspasmen die ik heb door een spierziekte. Ik stop regelmatig na bv 6 maand diazepam genomen te hebben neem ik er een maand geen, uit angst voor verslaving. Dit verloopt zonder probleem en ik stop van de ene op de andere dag. T grote nadeel is dat ik dan niets meer kan door mijn spierspasmen. Dat h[lees meer...]ad ik reeds voor ik diazepam nam ook

18-06-2021 | Vrouw | 62
Stress
Ik kreeg het 26 jaar geleden voorgeschreven om te kunnen slapen van het piekeren raakte ik overspannen kon mijzelf niet ontspannen als ik wilde slapen en heb van mijn jeugd tot Alprazolam niet nauwelijks en zeer slecht geslapen. Af en aan bouw ik af naar een halve van 0,5 mg nu zit ik weer op een 0.5 En gebruik ik alleen voor t slapen!

Tranxene

09-06-2021 | Man | 65
clorazepinezuur
Ook een effectief medicijn tegen angst en paniek. Werkte sneller in maar kortere werking dan Lorazepam is mijn mening.

09-06-2021 | Man | 65
lorazepam
Door het gebruik van Lorazepam is mijn leven leefbaar. Heb periodes gehad dat ik niet gebruikte maar dan was de angst zo aanwezig dat het niet leuk meer was. Vele behandelingen ten spijt, ik ben er blij mee overigens mijn huisarts niet maar blijft het voorschrijven.

22-05-2021 | Vrouw | 44
oxazepam
Vanwege ptss oxazepam gaan gebruiken. Niet dagelijks, maar alleen als de paniekaanvallen te ernstig worden. Op dat moment is het zeker fijn, dat het even rustig wordt in je hoofd. Doordat ik het niet dagelijks gebruik, treedt er geen verslaving op en doet het dus, waar ik het voor nodig heb.

18-04-2021 | Vrouw | 35
alprazolam
Ik gebruik al jaren dagelijks 4 tabletten van 0,25 mg tegen angst en daarnaast Citalopram 20 mg. Tot vorige week was alles ok ineens was ik mijn levenslust kwijt, sterk doodswens zonder aanleiding. Huilen, klagen, piekeren, geen eten binnen kunnen houden. Hierop heb ik contact gehad met mijn therapeut uitgelegd en wat zij tegen mij zij was ach meid je doet het al 2 jaar h[lees meer...]artstikke goed je hebt gewoon medelijden met jezelf daar komt het door. Ik slaap heel slecht max. 2 uur per nacht. Ben doodsmoe kapot gekke dinfen gaan door mijn hoofd. Volgens haar moest ik niet overdrijven want ik ben een sterke vrouw 😕. Naar aanleiding van al deze klachten heb ik besloten om de dosering iets te verhogen. Tevergeefs slapen lukt niet en loop nog elke dag rond met nare gedachten

17-04-2021 | Man | 29
alprazolam
Laat deze maken bij de apotheek in capsules waarmee ‘sulpiride’ 120mg en haloperidol 0.5mg zijn vermengd .. deze voorschrift kost mij 30€ voor 60 capsules

12-04-2021 | Vrouw | 56
alprazolam
Ik heb ze 20 jaar gehad moest afbouwen durf a l 2 jaar niet weg groetjes hennie ik heb ze gekreun na een auto ongeluk

05-04-2021 | Man | 65
lorazepam
Dit medicijn van prolepha geeft rare informatie over eten,als u de volledige dosis s avonds inneemt mag u pas na 4 uur eten op zijn vroegst.Zoniet dan kunt uzich ziek voelen de andere dag. Ik henb het hele internet na gekeken maar kan hier niks veder over vinden ,als ik dus nu een tablet neem een hele mag ik 4 uur niet eten?

03-04-2021 | Man | 52
diazepam
Hallo ik gebruik dit 5mg in combinatie met mirtazapine, weet alleen dat de diazapam erg snel gewenning geeft .ik zou het alleen gebruiken indien nodig succes en sterkte mvg man 52

02-04-2021 | Man | 46
oxazepam
Na jarenlange problematiek erg gespannen geraakt wat voor angsten en paniek zorgde. Oxazepam werkt voor mij heel goed. De 3x 10mg op een dag heb ik ook echt nodig. Ik gebruik het al lang. Ik hoop wel dat ik het nu ik psychische hulpkrijg het binnenkort kan gaan afbouwen.

30-03-2021 | Vrouw | 68
Onrust
ik ben op advies van mijn huisarts overgestapt op alprozalom...want ik slikte teveel oxazepam..stuk 0f 4 of 5 per dag...zogauw ik duizelig en koude rillingen kreeg pakte ik er 1. en dat hielp.de huisarts adviseerde om een alprozalom te proberen, want dat zou langer doorwerken. ..alleen als ik het niet op tjjd neem....dan ben ik paniekerig.onrustig, kan niet stil zitten..he[lees meer...]b er een soort smetvrees door ontwikkeld..

30-03-2021 | Vrouw | 68
Onrust
ik heb altijd veel onrust in mijn lijf en pieker veel, voor in de nacht...ben altijd in mijn hoofd bezig wat ik morgen allemaal moet doen..is zeer vermoeiend op den duur. ik slik in de morgen 0,25 alprzolam..en dan gaat het redelijk goed, maar zogauw het uitgewerkt is, ben ik paniekerig..oorsuizen..tintelingen..pfff....eindelijk wil ik er vanaf , maar weet niet hoe. wel [lees meer...]eens geprobeerd om het te rekken tot 11 uur om het in te nemen....maar is een hel dan voor mij Hoe kom je van de alprozalom af....en wat is het verschil met oxazepam

18-03-2021 | Man | 40
Onrust
Ik neem het medicijn heel af en toe als ik Bv. eens een keer een aantal dagen slecht slaap. En onrustig wordt. Normaal gesproken, loop ik het er van met sporten etc. Maar soms wordt het te vervelend. Wel oppassen dat je het niet regelmatig gebruikt. Doorgaans gaat het vrij snel uit je bloed dus. Voor sommige mensen verleidelijk om meer bij te pakken.

Bromazepam

15-03-2021 | Man | 26
bromazepam
Psychiater heeft bromazepam 6 mg voorgeschreven 60 stuks na 1 pil te hebben ingenomen ben ik in de hel beland. Bij iname voelde ik geen effect. Dag er na misselijk hoofdpijn en draaierig dag later nog dwangedachten bij gekregen. Nu 4 dagen later ben ik nog aan het hyperventileren . Terwijl ik hiervoor geen last van had! Grote vuiligheid!! Vodl mij echt niet goed en blijven[lees meer...]de schade en dit na 1 tablet bromazepam 6mg. Lijkt er niet op dat ik snel weer de oude zal zijn mits we 4 dagen later zijn en ik nog steeds ernstige klachten overhou na het gebruik van 1 tablet

Temesta

12-03-2021 | Vrouw | 31
Onrust
Ik neem temesta als noodmedicatie bij vlagen van onrust, overstuur zijn of crisis. Het is effectief in die situatie. Ik neem het middel gemiddeld eens om de 3 weken. Tijdens de werking van temesta sla ik minder herinneringen op, waardoor ik achteraf moeilijkheden heb me sommige dingen te herinneren die gebeurd zijn tijdens de werkzaamheid van het middel.

11-03-2021 | Man | 37
Spierpijn
Ontspant de spieren bij spierpijn, goed resultaat

05-03-2021 | Vrouw | 43
Overspannen/burn-out
Vanwege burn-out heb in bij het inslapen en wakker worden angstaanvallen. Soms heb ik wel 8 aanvallen per nacht, steeds als ik net in slaap val. Als ik dan een slechte nacht heb gehad dan neem ik de volgende dag een diazepam om 21:30, tussen 22-22:30 val ik dan in slaap. Ik slaap dan de hele nacht en heb geen aanvallen. Alleen als ik in de ochtend wakker word, maar dat vin[lees meer...]d ik niet zo erg. Ik heb geen last van bijwerkingen, in de ochtend wat duf, maar dat komt ook omdat er dan jonge kinderen met wakker maken.

02-03-2021 | Vrouw | 16
Autisme
Werkt fijn alleen heb zelf meer nodig dan 10 mg alleen weeg daar te weinig voor waardoor dat niet zomaar kan

02-03-2021 | Vrouw | 16
Autisme
Veel onrust en altijd aan het nadenken ook dat ik soms nieteens weet waaraan ik denk.

22-02-2021 | Man | 51
oxazepam
Zo nodig halve tot hele. Nam altijd een halve. Werkt goed tegen angst en spanning maar gaf een vol gevoel in mijn hoofd. Alsof deze vol watten zat. Nu Lorazepam en dan heb ik dat niet.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5455)
Anticonceptie - overig (3989)
Cholesterol (2993)
Depressie - antidepressiva overig (2825)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2500)
Pijn - morfine-achtigen (2299)
ADHD - psychostimulantia (2230)
Pijn (2079)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1623)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1285)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1242)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1029)