categorie

Angststoornissen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Angststoornissen

15-10-2019

15-10-2019

Onrust

Ben uit Belgie en heb Bromazepam 12MG EG helpt niet echt heb meer aan de Xanax 2mg Pfizer en om te slapen mij flunitrazepam. Als chronisch pijn patient krijg ik 100UG/48u Durogesic fentanyl maar arts gaat niet hoger :(, terwijl 150UG de goede dosis is voor mij.
14-10-2019

ADHD

Ik slik dit al wat jaar soms 1 soms 3 pd panoek inme hoofd helpt het te sussen slaap er zeer goed op ik weer een tijd niet verkrijgbaar alleen 6 mg die je dan moet breken Werkt prima bij mij Gr cora
06-10-2019

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam is een heel geschikt middel, als je het met mate gebruikt. Ik gebruik het al jaren. En gebruik er 15-30 per half jaar. Als ik me rot en angstig voel en geen boodschappen durf te doen, doe ik ze toch ZONDER oxazepam. Ik ga dan bv meteen om 08.00 zodat ik de eerste ben. Ik doe dit omdat ik, ALS ik ze gebruik, ook de volle werking wil ervaren. B.v. bij de tandarts 20[lees meer...] mg of bloedprikken 10 mg of als ik ver van huis moet 15mg. En soms gewoon een kwartje, dus 2,5 mg om toch even die boodschappen verder van huis te doen. Soms is de bijwerking de dagen erna zo, dat je denkt dat je er weer 1 moet pakken. Ik blijf dan gewoon thuis en "zit"die dagen uit ZONDER oxazepam. Er zijn verschillende soorten oxazepam en soms moet je even wisselen. Neem vooral ook de pillen een paar uur van te voren in. De pammetjes werken snel maar de top ligt na zo'n 3-4 uur. Je moet dat zelf even uit proberen. groetjes Piet
27-09-2019

Oogmigraine

Je krijgt interesse verpleegsters, dokters als je 't 6 jaar slikt zonder verslaafd te worden.
26-09-2019

Temesta (lorazepam)
Zenuwachtigheid

Medicijn is voorgeschreven om mijn zenuwachtigheid en spanning te laten afnemen. Geen van beide nemen in bepaalde mate af of verdwijnen na het innemen van het medicijn. Het enige wat ik merk is dat ik na enige tijd enorm moe word.
23-09-2019

Tinnitus

Gebruik lorazepam sinds ik aan tinnitus lijd Door mijn hyperacusis kan ik de tinnitus niet verdragen Met lorazepam lukt dat echter wel Vanwege het verslavende en afnemende effect zoek ik een alternatief
19-09-2019

Paniekaanvallen

Oxazepam heb ik altijd in huis sinds ik een moeilijk periode heb meegemaakt ( werk gerelateerd). Oxazepam heeft mij door deze moeilijke periode heen geholpen. Ik gebruik het nu nog alleen op sommigen momenten van stress en drukte in mijn hoofd. Het moet geen gewenning worden ik ben dus voorzichtig met inname van dit middel. Ook gebruik ik het heel af en toe voor het in sla[lees meer...]ap komen.
16-09-2019

Alprazolam (alprazolam)

Hallo, Ik gebruik al jaren alprazolam. Eerst 3 x 05mg maar begin dit jaar zat ik op 5 a 6 x 0,5 mg. Ik gebruik het voor angst en paniek. Nu ik steeds meer nodig heb krijg ik ook meer klachten. Daarom besloten met huisarts en psygoloog om te stoppen met de alprazolam. Maar wat valt dat tegen zeg. Zit nu op nog 1 tabel van 0,5 Mg in paar weken tijd. Voel me erg misselij[lees meer...]k, last van de darmen, duizelig, raar gevoel in mijn hoofd en sinds 2 a 3 dagen beetje het gevoel of ik aan het doordraaien ben. Volgens de huisarts zijn dit geen ontwenningsverschijnselen maar ben het daar niet mee eens. Ben een beetje radeloos. Iemand hier ervaring mee of die zich hier in herkent? Met vr gr Roelie
11-09-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik kreeg het voor mijn angsten de eerste dag, hielp het daarna werd ik nog alleen maar angstiger van de pillen. Ik verloor de controle en raakte in depersonsatie derealisatie. Het werkte dus met het omgekeerde effect. de dosis weet ik niet meer wat het was.
08-09-2019

Bromazepam (bromazepam)

Dit zijn de beste medicijnen tegen angst en paniekaanvallen gebruik deze ca. 40 jaar nu niet meer in Nederland verkrijgbaar, ben met een recept van mijn eigen huisarts naar Duitsland gegaan en ze meegekregen.
07-09-2019

Temesta (lorazepam)
Stress

Vanwege hyperventilatie aanvallen , angststoornissen en stress was me Temesta voorgeschreven na tal van andere pannetjes geprobeerd te hebben. De smelt tablet aangezien ik ook een slikprobleem heb. Voor mij werkt het super. Geen bijwerkingen geen sufheid niks. Enkel stressloos voor een paar uren als ik het genomen heb. Enige nadeel.... zou er niet meer zonder kunnen. [lees meer...]Word je eraan verslaaf? ja heel zeker. Maar mijn angsten , hyperventilatie en stress zijn wel weg dus dat heb ik er dan wel voor over
05-09-2019

Bromazepam (bromazepam)

Bromazepam al 4 weken niet meer leverbaar. Gebruik dit middel ruim 30 jaar. Ernstige problemen ondervind ik. Lorazepam, oxazepam en diazepam gebruikt ter vervanging, niets helpt, alleen ernstige bijwerkingen. Nu las ik bij iemand dat het weer verkrijgbaar is. Maar waar dan? Bij mijn apotheker pas eind Oktober. Ik deed het er zo goed op,.
04-09-2019

Xanax (alprazolam)

Zeer effectief medicijn. Gebruikt bij opstart van antidepressivum, eerst 3 weken gewone xanax 0,5 mg / dag, daarna 7 weken xanax retard 0,5 mg / dag (retard is veel minder/zo goed als niet verslavend dan de gewone volgens mijn arts). Na 10 weken probleemloos (vermoedelijk door lage dosering) van één op andere dag gestopt, zonder ontwenning.
01-09-2019

Bromazepam (bromazepam)

Ik gebruik het al bijna 40 jaar en de kwaliteit van mijn leven is er zeer stabiel door geworden. Ik gebruik een half tabletje van 3mg per dag, maar bij het invullen lukt dat niet . Als ik onverwachts behoorlijk ziek wordt , wat ik niet onder controle heb of iets dergelijks gebruik ik tijdelijk een halfje meer, maar kan dat snel weer afbouwen tot een half per dag . Ande[lees meer...]re middelen zoals oxazepam etc werken niet. Deze angstremmer is voor mij zeer geschikt . Waarom is het verslavende effect zo erg? Ik rook niet en gebruik geen alcohol en dat lijkt me veel erger dan zo'n tabletje. Waarom het nu niet leverbaar is begrijp ik niet. Het is een eenvoudig medicijn en zou er graag meer voor betalen indien dat nodig blijkt. De kwaliteit van mijn leven mij boven alles gaat
27-08-2019

Onrust

Persoonlijk heb ik dysthymie. Dit heb ik onder controle echter triggeren mij situaties met herhaalde spanning om erg opgefokt en paniekerig te worden. Mijn zoon heeft adhd en dat vraagt veel van ons als ouders en vooral van mij. Deze spanning zorgt er af en toe voor dat ik mijn lijf niet ontspannen krijg ondanks allerlei interventies zoals mindfullnes en yoga. Dan helpt h[lees meer...]et mij om vooral voor het slapen gaan een half tablet te nemen. Ik voel dat ik na een half uur à 3 kwartier spanning los laat. Ook geestelijk wordt ik rozig en mat. Hierna wordt ik slaperig en kan diep inslapen. De volgende dag ervaar ik na enkele uren op te zijn een katerachtige hoofdpijn. Deze trekt na verloop vd tijd weg. Alsof ik de avond ervoor wat te veel wijn op heb. Ik neem oxazepam voor spanning en onrust, afhankelijk voorgeschreven door onverwachte spanning voor een mri.( die ik elk jaar heb). Ik zorg dat ik elk half jaar 10 tbl bestel via de huisarts. Dan zijn ze vaak nog niet op. Ik ervaar geen verslavend effect of gevoel. Echter komt dat ook dat het je erg rozig/suffig maakt en de dag erna hoofdpijn kan geven. Ik moet er niet aan denken als ik werk of studeer.
27-08-2019

Bromazepam (bromazepam)

Even informatie voor iedereen. Bel naar je apotheek bromazepam 6mg is weer verkrijgbaar. Ik gebruikte de 3 mg maar mag het tabletje door midden doen. Hoop weer van mijn klachten af te zijn van de diazepam.
25-08-2019

Bromazepam (bromazepam)

Ik heb ernstige paniekaanvallen en een sociale fobie. Na ongeveer 30 jaar dit gebruikt te hebben, is het niet meer verkrijgbaar. Volgens de apotheek willen de zorgverzekeraars (de nederlandse) niet genoeg betalen. De overheid moet zich schamen, wanneer gaan ze eens beseffen dat depressies en paniekaanvallen ook een ziekte is !
24-08-2019

Stress

Mijn moeder gebruikte ze al jaren. Sinds 3 week zijn ze niet leverbaar. Helaas werk huisarts en apotheek niet mee. Mijn moeder heeft geen vervanger gekregen. We moeten wachten tot week 38 dan zijn ze weer leverbaar. Dus mijn moeder moet nog week week zonder medicijnen tot deze er weer zijn. Ik vind dit onmenselijke en hartverscheurend voor iedereen die dit medic[lees meer...]ijn niet kunnen krijgen.
24-08-2019

Hyperventilatie

Ik gebruikte bromazepam 3 mg driemaal daags al meer dan 25 jaar zonder klachten . nu is dit niet meer te krijgen en ineens zeggen de huisartsen dat je het allang niet meer had mogen gebruiken dit zijn dezelfde die al jaren de herhalings recepten gegeven hebben voor 270 stuks nu gebruik ik oxazepam 10mg 4x daags het is een grote ellende ik heb allerlei klachten en p[lees meer...]aniek . Huisartsen zijn op vakantie iedere vervanger zegt wat anders hoe is het mogelijk dat een middel dat zo verslavend is niet meer te verkrijgen is maar wel in België maar niet overdraag baar vanwege een opium wet het zou toch zo moeten zijn dat het belang van de patiënten voor op staat in de zorg ! Wie heeft er enig idee hoelang het duurt dat de klachten afnemen van de bromazepam bij gebruik van 3 x daags 3 mg ik ben nu 4 weken op de oxazepam met veel klachten .

Bromazepam (bromazepam)

Sandoz prima , hooguit soms in slaap vallen achter Ipad of voor tv.

Bromazepam (bromazepam)

Heb momenteel een ander merk, zeer vervelend dat Sandoz niet kan leveren tot oktober. Het nieuwe merk bevalt me niet, ik zweer bij Sandoz. Maar nieuwe merk ook niet meer leverbaar. Het is toch te gek voor alle mensen die dit eerstgenoemde merk gebruiken. Moest nu aan Alpprazolam. tweede merk Bromazepam en deze werken niet voor mij. diarree, zeer veel buikpijn en heel erge [lees meer...]buikkramp of maag?! Heb dit al dagen 8, dokter spoedhulp en huisarts zeggen virus , geloof echt dat het veranderen de oorzaak is. Vreselijk dat dit kan want had totaal geen bijwerkingen van 1e merk . Soms wat slaperig,verder niets, verander nu in een wrak.

Bromazepam (bromazepam)

Ik gebruik Bromazepam ook al meer dan 30 jaar, en idd zonder van te voren ingelicht te worden, kreeg ik zo maar Oxazepam voorgeschreven ivm het niet kunnen leveren van Bromazepam. Gebruik dit nu bijna 4 weken maar heb van allerlei verschijnselen zoals slecht slapen, loop al drie weken met een vaginale schimmelinfectie, heb overal jeuk, mijn tong die brand, krijg zomaar wra[lees meer...]tten en steenpuisten en daarnaast ben ik af en toe erg duizelig...inmiddels overleg gehad met de dokter en bloed laten prikken voor suiker, was helemaal goed, nu vandaag naar de dokter om te overleggen waar dit allemaal aan kan liggen, wordt er gek van. Daarnaast wil ik overleggen of het nu wel weer verstandig is om na drie maanden ( ze verwachten dat de Bromazepam pas in oktober weer leverbaar is ) weer over te stappen. Ben benieuwd of er mensen zijn die dezelfde klachten hebben. Het is idd te erg voor woorden dat er een verslavend middel niet leverbaar is.
21-08-2019

Diazepam (diazepam)
Onrust

Ten eerste, slik ik dit niet vaak en maar een halve tablet van 5mg. Raad het vooral niet aan als je HSP'er bent en/of gevoelig bent voor bijwerkingen. Gebruik het alleen als mijn onrust te erg/lang gaat worden en ik er spierspanning/krampen aan heb overgehouden, om dat tot rust te brengen. Ik merk dat het even helpt maar de volgende dag ben ik suf en vermoeid de gehel[lees meer...]e dag, en ben ik erachter gekomen dat ik hiervan nachtmerries krijg en eigenlijk slaat de onrust daarna ook erger toe dan dat het was., met daarbij de eerste dag ook jeuk. geheel misselijk, duizelig en onrust terugkomt/blijft, en dat laatste 3 is moeilijk om van af te komen. Voor mij dus echt geen Diazepam meer, want uiteindelijk heeft het dan geen effect maar wordt het juist erger.
18-08-2019

Lorazepam (lorazepam)

Na 30 jaar Bromazepam gebruik 2x dgs 6 mg is het middel plotsklaps niet meer in de handel. niet kunnen afbouwen (had geen bijwerkingen) Resultaat Heftige angstaanvallen (functioneren niet mogelijk alleen achter de tafel zitten)Start Lorazepam 2x dgs 1 mg. Direct een droge mond, depersonalisatie en derealisatie. Word er wel kalm van maar is bocht. Morgen weer iets anders pr[lees meer...]oberen in overleg met de arts. Fijn bedankt farmaceutische industrie! Boos
17-08-2019

Xanax (alprazolam)
Overspannen/burn-out

ik weet hoe verslavend dit middel is en neem het dus enkel bij erge crisis als het zeer acuut is. Ik vind dat het dan snel en goed werkt, ik slaap dan meestal ook beter. De laatste tijd voel ik wel een verandering in de werking: eerst onderdrukte het alles, nu lijkt het alsof het dingen in beweging zet bv dat het onderliggende trauma naar boven komt op een beheersbare mani[lees meer...]er in een nachtmerrie, dus het lijkt nu een vermindering van het onderdrukken te veroorzaken. Kan dat of betekent het dat de dosis te laag is geworden?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4803)
Anticonceptie - overig (3522)
Cholesterol (2775)
Depressie - antidepressiva overig (2576)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2193)
Pijn - morfine-achtigen (2106)
Pijn (1895)
ADHD - psychostimulantia (1829)
Verslavingsziekten (1809)
Bloeddruk - betablokkers (1582)
Maagzuur - protonpompremmers (1498)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1435)
Anticonceptie - eenfase (1316)
Angststoornissen (1122)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1060)
Depressie - antidepressiva TCA (990)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (920)