categorie

Angststoornissen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Angststoornissen

28-06-2022 | Man | 64
bromazepam
Praat me er niet van, nu diazepam maar dat is een ramp om ipv. Bromazepam ineens overstappen. Paniek, angst en onaangenaam gevoel. Moet extra veel sporten om enigszins de aanvallen op te vangen.. Ik was in balans maar nu helemaal van de kaart door deze wijziging.

27-06-2022 | Man | 69
oxazepam
Ik kreeg weer last van onverwerkte emoties.30 jaar geleden door het overlijden van mijn vader dit niet goed verwerkt.Psychiater bij de hand genomen en er toch overheen gekomen.Nu binnen 2 jaar 4 vrienden kwijt geraakt(overleden).Nu weer het zelfde probleem.Blijkbaar kan ik dat maar slecht een plekje geven.Op moment vrij angstig en onrustig.ik gebruik 3x10mg oxazepam Binnen[lees meer...]kort naar een psycholoog hopelijk brengt hij wer verlichting in mijn leven.Gerrit

25-06-2022 | Man | 27
oxazepam
slik al 9 jaar benzo ook diazepam erbij 15mg vroeger drugs verslaafd wil iedereen waarschuwen als je nog andere opties hebt gebruik dit nooit wou dat ik niet de afkick en ontwenning van dit had dat ik de tijd terug kon draaien zat ooit op 130 mg diazepam dit spul maakt je uiteindelijk nog meer na de klote soms voelt het voor mij te laat maar voor wie er nog hoop i[lees meer...]s gebruik het niet langer dan een week en niet hoog en zeker niet als je een drugs verslaving of alcohol hebt gehad tenzei voor even voor de ontwenning van alcohol

Xanax

24-06-2022 | Vrouw | 58
alprazolam
Hallo, ik antwoord op mijn eigen verslag van de maand Maart. Ik ben nu drie maand "Xanax" vrij. Maar, ze hebben mij op 12 dagen laten afkicken!! Doe dit nooit!! Want de gevolgen zijn niet beschrijfbaar. Ik zie nog af, en durf niet buiten te komen. Ik ben precies al drie maand dronken, voel mijzelf niet meer, ik voel mij een vreemde ik mijn eigen lichaam. Alle dagen als ik [lees meer...]ga slapen, hoop ik dat het voorbij zal zijn als ik wakker word. Maar helaas niet. Ik hoop dat het niet te lang meer gaat duren, want ik zit in de bedenking om terug te herbeginnen met xanax 0,5mg, daar waar ik mee gestopt ben. Want het is geen leven zo. Ik had zo graag dat ze zouden afgebouwd hebben. Maar nee, ik heb 20 jaar xanax genomen, en ze (dokter, en psycholoog) hebben mij gewoon op 12 dagen laten afbouwen, met Tranxene!!!. En ik zie nog steeds af. Echt waar, bouw af. Het is misschien verslavend, maar de manier waarop ze mij doen stoppen hebben, doet mij terug grijpen naar de xanax. Omdat ik mijn leven terug wil, en omdat ik van de paniekaanvallen af wil. Dan nog liever 20 jaar gelukkig met een xanax 'ke, dan dat ik moet verder leven zoals nu, opgesloten...

23-06-2022 | Vrouw | 62
Sociale fobie
Ooit aan begonnen wegens straatangst en andere fobieën . Heb 2019 over moeten stappen op oxazepam voelde mij afschuwelijk weken lang. Blij dat het weer leverbaar was binnen een dag weer de oude. Nu weer geen levering diazepam gekregen wat een drama. Gebeld met apotheek in België en recept bij huisarts gehaald en ruim een week later geleverd per post. Wel wat breekwerk ze [lees meer...]kennen daar alleen 6 Mg . Voel mij zo opgelucht.

19-06-2022 | Vrouw | 32
oxazepam
Ik was zwaar depressief, ik wist geen raad. Begeleiders raden mij aan om meer te wandelen. Maar echt raar buiten lukte niet, wou liever dood. Ik heb hulp gezorgd en heb oxezepram gekregen. Als ik oxezepram niet had gehad was waarschijnlijk ik uit huis geplaatst. Tot nu toe is voor mij een wonder middel. Ze zeggen dat je het niet lang kan gebruiken, wegens verslaving gevoel[lees meer...]igheid. Maar mensen met suiker, nemen ook heel hun leven medicijnen. Ik denk dat ik dit middel ook lang ga gebruiken. Want ben al lang ziek, ik wil niet terug naar dood gevoelens. Maar medicijnen werken bij iedereen anders.

16-06-2022 | Man | 63
bromazepam
Gebruik het al heel lang en heb geen idee of het bijwerkingen heeft aangezien ik nog meer medicijnen gebruik. Doet wel heel goed,wat het moet doen.

15-06-2022 | Vrouw | 65
bromazepam
20 jaar zonder problemen 4,5 mg bromazepam gebruikt. Echter niet meer leverbaar vanaf April 2022. Overgestapt op Lorazepam 1 mg en langzamerhand glij ik weer af. Voor mij persoonlijk een ramp dat Bromazepam niet meer geleverd kan worden in een land als Nederland. Iedereen zal begrijpen dat je niet zonder meer over kan stappen op Lorazepam 1mg. Ben 20 jaar terug in de tijd [lees meer...]gesleurd, ben al die jaren stabiel geweest en nu zit ik in een hel. Mijn huisarts en psych. om raad gevraagd. Nu over op 5 mg diazepam. Zal mij benieuwen, maar evengoed heel erg naar dat er ineens geen Bromnazepam meer is

11-06-2022 | Vrouw | 48
lorazepam
1mg werkte voor mij goed. Ik sliep daar 7 uurtjes op. Heb het wel iets langer geslikt ivm een burnout en depressie. Na enige tijd overgestapt op qeutiapine. De stop van lorazepam was heftig. Ik kreeg echt paniekaanvallen. Dus het middel werkt verslavend. Gelukkig werkte de qeutiapine voor mij goed. Nu neem ik nog wel eens 0 25 of 0 5 mg lorazepam bij erge onrust. Werkt v[lees meer...]oor mij rustgevend, maar ik neem het echt niet vaak! Wil niet weer verslaafd raken.

Lysanxia

11-06-2022 | Vrouw | 56
prazepam
Sinds ik lysaxia neem heb ik geen sexuele gevoelens meer kan dit door dit medicijn zijn, 1 tot 3 per dag neem ik dus ja vind dit jammer

11-06-2022 | Vrouw | 58
oxazepam
Werkt totaal niet. Overdag flinke hoofdpijn. Accord doet sowieso niks, teva in het begin nog wel. Zit weer in de kamer om 4 uur s'nachts. Vreselijk!!

10-06-2022 | Man | 46
bromazepam
Werkt prima. Nu weer niet te verkrijgen. Had een herhaalrecept. Daarmee naar de Duitse apotheek gegaan. Daar gewoon verkrijgbaar. Het heet daar echter Bromazanil. De werkzame stof is echter gewoon 3mg Bromazepam. Hoe de Duitse versie bevalt ga ik meemaken. In Nederland krijg je lorazepam, oxasepam of diazepam als vervanging. Dat zijn hele andere werkzame stoffen. Het is[lees meer...] te belachelijk voor woorden dat in een land als Nederland het voor kan komen dat een medicijn niet meer te krijgen is. Er zou van alles een soort van Noodvoorraad moeten zijn. De hele farmaceutische industrie is ook 1 grote geldbusiness. Door dit tekort komen velen in de problemen er is geen instantie waar je je klacht neer kunt leggen

04-06-2022 | Vrouw | 61
bromazepam
Slik het al 42 jaar , ik durfde toen de deur niet uit , sloot me af van de buitenwereld , huisarts kwam bijna dagelijks maar ik krijg niets tegen mijn angsten ( 5 jaar lang ) . Ik vertelde dat toen tegen een hele goede vriendin en die kwam een paar dagen later met een paar pillen die van een kennis waren die met precies hetzelfde had als ik . Het hete toen Lexotanil . [lees meer...]Ik nam die dag een klein stukje van , was erg argwanend met medicijnen . Het was net of ik terug begon te leven na 5 jaar in een hel te hebben geleeft , ik kon weer om boodschappen , weer auto rijden , gordijnen weer open , de deurbel weer aangesloten . Toen de huisarts en gezecht dat ik die pillen wilde hoe dan ook , of ik ging naar een andere arts , heb ze gekregen en ben mijn vriendin nog steeds dankbaar dat ze die toen heeft gebracht . Dus na slik ze al meer dan 40 jaar 3mg per dag ( wat wel meer is geweest ) Nu zijn ze niet meer leverbaar , pas in november weer , wat ik zonder moet weet ik niet ?

03-06-2022 | Vrouw | 72
bromazepam
Sinds ik deze medicijnen gebruik geen klachten meer, dus het middel helpt bij mij uitstekend. Alleen nu is er weer geen Bromazepam te krijgen bij de apotheek die zegt dat de fabriek ze niet meer maakt . Dit is vreselijk want dan moet je naar een ander middel overstappen.

31-05-2022 | Vrouw | 72
bromazepam
nu blijkt het niet leverbaar hoe is dat nou mogelijk ,in dit land ,ja je kunt het online kopen, een mooie melkkoe hoor ,een schande je betaald je krom aan ziektekostenverzekeringen

Tranxene

31-05-2022 | Vrouw | 30
clorazepinezuur
Hallo, Dit medicijn heeft mij geholpen het werkt al ongeveer 5 jaar ik durf weer veel meer onder de mensen weinig angst. Tuurlijk nog angst maar niet zo bang als eerst. Vind het geweldig ik was aan het afbouwen maar werd helemaal gek ! Angst zweten bang voor psygose. Zeer verslavend spul. Het helpt maar je word er heel vermoeid van. Ook wel geprobeerd om af te bouwen m[lees meer...]et valium wat een troep die valium . Ik heb liever dat ik een beetje meer rust nodig heb met tranxene dan die ellendige angst. Ik kan teminste normaler functioneren. De psygiater zegt het is een pleister. Omdat als ik het niet slik word ik helemaal overprikkeld en bang voor aanrakingen en bewegingen heel apart. Ik wil wel afkicken in een kliniek maar dat kan niet als je het op doktersrecept hebt. Hopelijk kan ik ooit zonder . Ze wouden mij dexofetamine geven maar dat durf ik niet aan voor mijn ADD. Ik slik nu citalopram klein beetje zyprexa en tranxene en dat gaat al 5 jaar goed.

30-05-2022 | Man | 64
diazepam
Na een hernia, zenuwpijn , uitstraling naar beide benen overgehouden. Gebruik 1 tablet van 5mg per dag wat net de ergste uitstraling goed vermindert! Helaas is dit medicijn mij nu ontnomen, voor in de plaats nu Nortriptyline 10mg Ria gekregen, na eerste maal gebruik, direkt mee gestopt ivm zeer vreemde, rare bijwerkingen . Van een zeer pijnlijk rechter oog tot een ha[lees meer...]lvering van mijn zicht ! Nu een maand zonder diazepam , geen ontwenningsverschijnselen ervaren, alleen de pijn qua uitstraling naar de beide benen is enigszins ondraaglijk. Ik heb pech dat diazepam zo in het verdoemhokje zit !!

28-05-2022 | Man | 26
Werkte bij mij 2 3 dagen daarna werd het een verslaving

Alprazolam

25-05-2022 | Vrouw | 51
alprazolam
Ben al lang, vele jaren, tevreden over Alprazolam. Ik had het idee dat 0.5 en 20 minuten op de bankliggen op nuchtere maag of volgens mij ook na eten, genoeg was voor een reset. Lag ik even en voelde ik in ene de spanning loslaten. Was alles weer okay. Nu lijkt het in ene minder goed te werken. Ik schreef eerder mijn vader is ziek. Mogelijk is de spanning te groot vo[lees meer...]or 0.5? Maar neem ik dan 2x 0.5 dan wordt je steeds slaperiger verderop in de dag, en zit je in ene buiten op een openbaar bankje in slaap te vallen. ;) Baal een beetje hiervan. Ik vind het niet verslavend. Neem het soms. Voel niet dat ik meer en meer wil, want dan word ik suffer.

23-05-2022 | Vrouw | 34
ADHD
Na 18 jaar wiet als zelfmedicatie te hebben gebruikt,wou ik het anders aanpakken! Door adhd klachten kon ik mij slaap niet pakken. Het helpt om in te slapen en goed door te slapen. Pak ik dit niet,schiet ik zo 25 keer wakker in een nacht.

20-05-2022 | Man | 62
oxazepam
Door sexueveel misbruik kreeg ik 5 jaar geleden dit middel 2keer geprobeerd via op namen in paranoia te stoppen ik kon niet meer lopen hart sloeg wel 100 slagen de arts van daar zij geef hem die middel terug aan hem een dag later kon ik naar huis ik slik het nu nog steeds

20-05-2022 | Vrouw | 33
Onrust
In vergelijking met Lorazepam minder effectief. Heeft een licht effect en geeft enige rust. Voordeel is dat de bijwerkingen niet heftig zijn.

20-05-2022 | Vrouw | 33
Onrust
Erg tevreden met dit middel, werkt goed tegen klachten als onrust, slapeloosheid, angsten en chaotisch/drukke gedachten. Helaas wel verslavend en klachten veregeren na afbouwen/stoppen. Dus 'geneest' niet. Wel goed om tijdelijk te gebruiken, ook bij het afbouwen van andere medicatie. Bijwerkingen, vermoeidheid en moeite met concentreren. Autorijden is gevaarlijk met dit mi[lees meer...]ddel en bovenal strafbaar.

19-05-2022 | Man | 66
diazepam
dat lichte in mijn hoofd ,heb ik ook ,vooral als ik met mijn ogen draai,ook wat licht misselijk maar dat kan ook komen doordat ik angstig en gespannen wakker wordt en ze direct 2 van 5 mg op de nuchtere maag neem.

19-05-2022 | Vrouw | 21
Onrust
Ik sta helemaal strak van de spanning daarom slik ik dit medicijn. Ik slik het pas 2 dagen 1x 1 pilletje op , maar moest dus na de 2e dag al braken. Ik werd misselijk wakker en voelde me erg zwak.

09-05-2022 | Man | 59
oxazepam
ik slik oxazepam nu bijna zes jaar , elke ochtend, ik sta namelijk op met een enorme onrust en angst voor de dag. zware burnouts gehad, opnames. de 10 mg elke ochtend, een uurtje verder, dan durf ik naar mijn werk en gaat het de rest van de dag wonderbaarlijk goed. mijn psychiater zei dat deze dosis niet echt kwaad kan . dat neem ik dan maar aan. het helpt mij om de [lees meer...]dag op te starten, al zou ik het liever anders zien. ik zie het inmiddels als koffie om wakker te worden, maar dan om rustig mijn dag te kunnen beginnen. zonder voorbarige angstgevoelens. het zal wel niet helemaal goed zijn voor je lijf maar stress is slechter denk ik. het is jammer dat ik niet tegen wiet enzo kan, dat was natuurlijker geweest. 😂😂😂

08-05-2022 | Man | 66
diazepam
ik heb een gegenaraliserende angst stoornis,en 2 van 5mg diazapam,en dat 2 keer per dag soms 3 als de angst heel erg is.30 mg is zo, n beetje de max geloof ik per dag ,de stapeling zorgt er bij mij voor dat het in de loop van de dag goed gaat ,ben wel bang voor gewenning.ik heb wel van licht heid in hoofd,veders geen noemenswaardige problemen,tot nu toe.slik het nu zo,n 10[lees meer...] jaar.

30-04-2022 | Man | 62
Sociale fobie
Heb autisme met sociale fobie

27-04-2022 | Vrouw | 19
Psychische klachten
had het gevoel een psychoche te krijgen en was heel angstig om alles. Nu ben ik gewoon chill het is net alsof ik high ben ofzo alles is rustiger ik leef door een waas orzo

26-04-2022 | Vrouw | 55
diazepam
Dit haalde de scherpste pijn weg die in mijn rug, nek, arm, schouder zat en de hoofdpijn. Ik kon weer redelijk slapen. Ik kreeg het voor 5 dagen maar moet nog naar fysio en dry needling dus u weer een week zonder medicatie en hevige pijn. Ik krijg geen nieuwe voorgeschreven waar ik erg van baal. De naproxen met paracetamol gaf mij enorm veel bijwerkingen tot bloed opho[lees meer...]esten. Waarom zijn artsen zo overdreven voorzichtig, het is mijn lichaam en mijn pijn! Het zou mijn keuze moeten zijn als ik dit langer wil gebruiken.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5685)
Anticonceptie - overig (4186)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2917)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2622)
Pijn - morfine-achtigen (2385)
ADHD - psychostimulantia (2346)
Pijn (2142)
Verslavingsziekten (2139)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1493)
Angststoornissen (1378)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1354)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1317)
Depressie - antidepressiva TCA (1150)
Antibiotica - urineweginfectie (1119)