categorie

Angststoornissen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Angststoornissen

11-09-2020 | Vrouw | 33
lorazepam
Ik heb autisme, een burnout en kreeg hier een psychose overheen. Lorazepam hielp mij beter te slapen. Ik gebruik het nu een half jaar, maar blijkbaar is tot 4 weken normaal. Vanaf vandaag mag ik minderen, eindelijk. De bijwerkingen zijn gekmakend. Concentratieverlies, somberheid die steeds erger toeneemt, haaruitval, spierpijn, continue vermoeidheid. Je kunt niets meer als[lees meer...] je dit neemt, alleen slapen, dat dan weer wel.

06-09-2020 | Man | 53
Aangezichtspijn
Ik heb nog geen verbetering

02-09-2020 | Man | 52
Alcoholverslaving
Mijn psychiater vond het verstandig om, indien zonder direct toezicht, in ieder geval met medicinale ondersteuning op te soberen. Dit gaat met een afbouwschema. De eerste dagen is de dosering dan redelijk hoog. Eerlijk gezegd was ik blij toen ik mocht stoppen. Je slaapt er heerlijk op maar overdag is het toch heftiger dan ik had verwacht. Ik vlakte er best van af en mijn [lees meer...]motoriek werd er ook bepaald niet beter op. (pas op in verkeer en met machines, kinderen etc.) Wel heb ik nu nog wat voorgeschreven van de arts voor noodgevallen. En daar is het, voor mij, naast het stoppen met drinken, denk ik met name goed voor want het maakt je wel een stuk rustiger. Maar ik zou zeker oppassen voor medicijnverslaving (zoals ook wordt aangegeven) en ik zou het zeker niet te vaak willen gebruiken daar vind ik het te heftig voor.

Buspiron

30-08-2020 | Man | 21
buspiron
Bijwerkingen waren o.a. “brain zaps”, onrust, verergering paniek, terugkeer van depressieve symptomen en slapeloosheid. Symptomen zijn nu na een week stoppen nog steeds aanwezig en zijn zeer hinderlijk en erger dan die van alle antidepressiva en antipsychotica die ik tot nu toe heb geprobeerd. Geen positieve effecten gemerkt. Afbraak van dit medicijn is volgens genetische[lees meer...] test geen probleem, dus waar het probleem zit, weet ik niet: het medicijn moet in principe al een paar dagen uit mijn lichaam zijn. Ook het twee keer per dag moeten innemen (altijd een half uur nuchter voor en na inname in mijn geval) is soms wat onpraktisch, maar zou geen probleem zijn als het hielp.

16-08-2020 | Vrouw | 30
Hyperventilatie
Ik heb last van bijna constant aanwezige hyperventilatie. Dit zorgt dagelijk voor veel verschillende klachten, waaronder angstige gevoelens en het gevoel onwel te worden. Ook vaak benauwd en krijg informatie moeilijk verwerkt. Door een half pilletje te nemen, komt er net wat meer rust in m'n lijf en voel ik even weer de ontspanning in m'n lijf. Hierdoor kan ik beter eten e[lees meer...]n voel ik me een stuk rustiger.

16-08-2020 | Vrouw | 58
oxazepam
Gebruikte dit af en aan bij stress en hyperventileren. Met 30 tabletten deed ik en jaar. Sinds 3 januari 2020 erge angstaanvallen door somatische klachten zonder oplossing nam ik ze bijna elke dag en ik had steeds meer nodig voor het gewenste effect. Ben gaan afkicken in een detox kliniek. Nu kan ik ze weer af en toe gebruiken.Quetiapine staat echter niet bekend als versla[lees meer...]vend, dus was daar op overgestapt maar mijn oorsuizen werd erger, dus nu weet ik het eigenlijk niet meer. Ik wil nl echt slapen, anders ga ik me psychisch héél slecht voelen (angstig en nerveus) en focussen op mijn fysieke klachten (Tinnitus en keelslijm, aan beiden niet echt wat te doen!)

14-08-2020 | Vrouw | 41
Bovenmatige slaperigheid
Eraan begonnen tijden een psychische breakdown met hyperventilatie/paniekstoornis/angsstoornis/hypochondrie/ssociale fobie en pleinvrees. Toen had ik 80mg per dag. Dit het ik maar ca 2 weken gedaan en toen afgebouwd en zelfs even gestopt. De psychische breakdown is voorbij maar ik blijf heel onrustig als ik moet gaan slapen. Daarom toch besloten om voor de nacht 2 te sl[lees meer...]ikken. Dit doe ik al meer dan een jaar. Soms ff 3 a 5 dagen helemaal zonder maar dan kom ik gelijk niet meer in slaap en als het dan uiteindelijk wel lukt, ben ik ca 6x wakker op 1 nacht. Verslaving ben ik niet bang voor, dat heb je volledig zelf in de hand. Ik heb zo wie zo een hoge tolerantie voor dit soort medicatie maar mocht 2 voor de nacht niet meer werken dan ga ik naar de dokter voor een oplossing. Ik ga niet MEER slokken dan 2 per nacht. Ik voel binnen een half uur dan mijn hartslag en ademhaling lager gaan. ( ja andere dingen ook al geprobeerd en gebruik ook meditaite)

09-08-2020 | Vrouw | 43
oxazepam
Kreeg er ontzettend hoofdpijn van. At er ook slecht naast De volgende ochtend had ik het gevoel dat ik gek werd door zoveel druk en wilde steeds naar buiten Pas er wel mee op want ik denk persoonlijk dat bij langer gebruik niet alleen verslaving optreedt Maar ook depressief

01-08-2020 | Vrouw | 58
lorazepam
Ik neem lorazepam om de vreselijke bijwerkingen van citalopram te onderdrukken en dat is meteen na inname goed gelukt ik heb weer rust na 10 weken vreselijke bijwerkingen citalopram . Al 3 weken rust en voel mij super goed.

26-07-2020 | Vrouw | 39
oxazepam
Het middel werkt goed om in slaap te vallen, verminderd piekergedachten. Ik gebruik 20/30 mg voor het slapen. Enige nadeel Is dat ik er extreme hoofdpijnen aan overhoud overdag. En soms wat slaperig en dof gevoel (watten in mijn hoofd) voel.

25-07-2020 | Vrouw | 59
Artrose - gewrichtsaandoening

25-07-2020 | Man | 62
alprazolam
Na een niersteenoperatie van zowel links als rechtdrkant...waarbij de ene kant mislukt was en ze een catheter moesten steken voor herstel paniekaanvallen gehad met enorme buikkramp.Dokter vertelde mij altijd da het kwam van de binnekant die gekwetst was.Maar doorda ik constant in paniek was of het wel goed kwam gierden zenuwen paniekaanvallen en kramp door men lijf...Toeva[lees meer...]llig vertelde iemnd mij da het zenuwen waren en stelde voor om er es eentje te proberen.Dezelfde nacht gie geslapen en de volgende dag geen kramp en een rustig gevoel...1 pil is wel redelijk heftig daarmee halfje....en als ik geen last heb neem ik niets.Dus na 6 weken afzien gelek zot veel beterschap spijtig da de dokter hetzelf nie voirstelde en ik erzelf moest naar vragen Voor degene met hetzelfde probleem succes en een goeie gezondheid zonder stres Gr dirk

Buspiron

20-07-2020 | Vrouw | 33
buspiron
Ik gebruikte dit medicijn voor mijn angsten na een burn-out. Ik begonnen met 5 mg drie keer daags. Eerste week was ik het contact met mijn moeheid volledig kwijt en voelde ik mij speedy. Daarnaast ervaarde ik hoofdpijn. De tweede week voelde ik mij down, vervreemd en werden mijn angsten erger. Langzaamaan opgehoogd. Werd toen ineens heel moe. Al deze bovengenoemde klachte[lees meer...]n stabiliseerde zich na een paar weken en verdwenen. Levendige dromen bleven wel aanhouden en ik kreeg daarna last van oorsuizen. De oorsuizen werd steeds erger en nauwelijks te hanteren . Angst leek wel af te nemen. Na ongeveer 6 weken merkte ik pas effect dus het is doorzetten. Ik gebruikte 30 mg 3 keer daags. De oorsuizen waren zo vervelend dat ik besloot te stoppen. De bijwerkingen zijn in het begin aanwezig, maar als je eenmaal gewend bent aan dit medicijn is het zeer verdraagzaam voor je lichaam

14-07-2020 | Man | 64
diazepam
ik moest het nemen omdat mijn moeder was overleden maar ik heb er maar 2 genomen want dat was te gevaarlijk zei de dokter!

Xanax

14-07-2020 | Vrouw | 68
alprazolam
In het begin hielp het wel en werd ik wat rustiger. Maar nu lijkt effect averechts te werken. Gejaagdheid afvlakking ongeinteresserdheid en onverschilligheid lijken erger te worden. . Wat moet ik doen

Clobazam

13-07-2020 | Man | 61
clobazam
Epilepsie
Bij oplopende spanning, geestelijk en/of lichamelijk, werkt het uitstekend. Ik verneem de werking binnen een half uur.

Bromazepam

09-07-2020 | Man | 83
bromazepam
beste medicatie die ik ken,na 40 jaar inname

Xanax

08-07-2020 | Man | 52
alprazolam
Hallo ik ben nu 52 jaar en heb altijd akton 2 mg gebruikt . Dit medicijn maken ze niet meer dus ik had een groot probleem . Ik pak nu xanax maar mijn angst wordt precies nog erger . Ik zou nu willen beginnen met temesta maar ik durf niet zo goed . Ik zou er ook niets mee inzitten als ik er dan verslaafd aan zou worden . Als het werkt dan heb ik misschien terug wat een nor[lees meer...]maal leven . Ik zie het soms ook niet meer zitten maar mijn kleinkinderen maken me af en toe toch nog wel wat gelukkig . Ik ben blij dat ik toch niet alleen ben want jullie zullen dat wel weten mensen die nooit angst of paniek aanvallen hebben gehad die begrijpen je toch niet . Dus als ik met pilletjes beter zou worden graag ik zou graag terug een beetje willen leven .

05-07-2020 | Vrouw | 55
diazepam
hallo,ik kreeg ermee te maken doordat ik te snel met het gebruik van lorazepam waardoor ik reboud klachten kreeg at niets meer en dronk niet meer door te lange gebruik van lorazepam en toen zomaar omgezet en verhoogd op diazepam terwijl ik zeer gevoelulig ben voor diazepam had het 1x geslikt 2mg geloof ik en werd helemaal raar in mijn hoofd en hartkloppingen en benauwd,moe[lees meer...]st er mee stoppen en nu zit ik vast op 10 mg wordt er knetter van hyper en vreselijke oorsuizen,dokter doet niks psychiater snapt me niet,ik wordt er gek van durf niet te minderen,wegens de vreselijke bijwerkingen zie het niet meer zitten ,heb ook Tinnitus die wordt nog een s versterkt door bijwerking van geluid,rotzooi

23-06-2020 | Man | 37
Onrust
Ik heb dit voorgeschreven gekregen door m’n psychiater, samen met escitalopram 10 mg, gebruik het al een half jaar, moest laatst van 40 naar 30 mg, dat vond ik al lastig. Maar na een tijdje wel aan gewend geraakt. Maar verder afbouwen zie ik nog niet zitten. Uiteindelijk zal ik wel naar nul moeten gaan, het lastige is dat dit medicijn gemakkelijk verkrijgbaar is via intern[lees meer...]et. Vaak met bitcoin, maar als je goed zoekt ook via iDeal te verkrijgen. Nu krijg ik het vergoed, voel me rustig en ontspannen al neemt het effect wel af (gewenning). Maar je kan beter niet aan de benzo’s gaan. In iedergeval niet te lang.

13-06-2020 | Vrouw | 32
diazepam
Diazepam doet mij helemaal niets :( Gebruik dit om af te bouwen met Zolpidem. Maar nu slaap ik helemaal niet meer! Niet na 4mg Diazepam an 1,5 Zolpi....is dit normaal?! Iemand anders zou al lang k.o. zijn....

10-06-2020 | Vrouw | 58
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik gebruik het met mate, 10 tabletten per kwartaal, Als ik erg gestresst ben, werkt perfect, je voelt je rustig worden. En je slaapt heerlijk. Ik gebruikte ze ongeveer 8 jaar, mijn nieuwe huisarts Wil ze mij niet meer geven, omdat ik ze weinig gebruik, dus vindt hij dat ik helemaal Zonder kan, ik heb geen afkickverschijnselen. Maar in een stressperiode zou het toch [lees meer...]fijn zijn als ik er een kan nemen.

04-06-2020 | Vrouw | 23
oxazepam
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Een aantal weken Oxazepam 10mg gebruikt om de bijwerkingen van een anti-depressiva mee op te vangen. Ik heb de Oxazepam niet dagelijks gebruikt, alleen wanneer het voelde dat ik niet anders kon. Het heeft me wel door de eerste periode heen gesleept. Geen gevoel van verslaving aan over gehouden en ermee stoppen ging gemakkelijk.

30-05-2020 | Man | 60
Onrust
In slaap vallen

Clobazam

20-05-2020 | Vrouw | 66
clobazam
Stress
Mijn ervaringen met dit medicijn waren zeer goed maar het was op een gegeven moment lange tijd niet leverbaar.

Bromazepam

20-05-2020 | Vrouw | 66
bromazepam
Stress
Werkt prima en geeft bij mij geen bijwerkingen

12-05-2020 | Man | 52
clorazepinezuur
Heb 30 jaar last van angstaanvallen. Nu krijg ik opbouwend Tranxène 60mg/ dag. Werkt goed tegen angst en houdt me toch scherp. Oud maar goed middel. Slaap er ook beter op. Hopelijk valt de tolerantie mee. Gebruik het nu 2 maanden. Hiervoor Valium 10mg/dag. Dat maakte me veel suffer. Best raar want 60mg Tranxène zou gelijk staan aan 45mg Valium! Tranxène werkt langdurig ma[lees meer...]ar het beste resultaat krijg ik 1,5 uur na inname. Dan is het 5 uur heel effectief. Succes allemaal. Het is een hele zoektocht om je juiste medicatie te vinden.

10-05-2020 | Man | 82

07-05-2020 | Vrouw | 32
Spierspasmes
Ik heb nog een halve tablet in huis liggen. Tot ik morgen weer nieuwe krijg, want die spierspasme is niet meer uit te houden. Mensen zeggen wel je moet stoppen met dit middel maar daar heb je echt hulp bij nodig heb het 3 weken geprobeerd goldturky niet doen. Wil geen negatieve reacties ik weet hoe moeilijk het is om in je eentje af te bouwen. (Mijmedicijn.nl: tekst [lees meer...]verkort tot persoonlijke ervaring - ter info, platform gereserveerd voor wisseling van ervaringen met medicijn, vraag...geen ruil of verkoop van medicijn zelf)

06-05-2020 | Vrouw | 23
Paniekaanvallen
Neem zelf al x aantal maanden na vele voorgaande medicatie's nu alprazolam. Het enige middel dat voor mij ECHT werkt! Ik neem ongeveer 4 a 5mg per dag (meestal voor het slapengaan). Ik kreeg vorige zomer plots paniekaanvallen waarbij ik op die momenten niet kan slikken, het gevoel heb dat ik ga flauw vallen, hartkloppingen en duizeligheid. Na lang zoeken hier op uit ge[lees meer...]komen en dit werkt echt effectief! Aangezien mijn toch wel hoge dosis heb ik wel last als ik een paar dagen zonder val (volledig energieloos, angst voor een paniekaanval, droge ogen, zoute smaak in mond,..) Maar voor de rest een super middel en je slaapt als een roos!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5159)
Anticonceptie - overig (3767)
Cholesterol (2899)
Depressie - antidepressiva overig (2730)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2355)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2071)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1952)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1565)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1525)
Anticonceptie - eenfase (1392)
Angststoornissen (1215)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1160)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1137)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)