categorie

Angststoornissen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Angststoornissen

12-01-2020

Fibromyalgie

De diazepam is nu op! En heb veel last van vij werken. Zijn er mensen jn Almere. En die genoeg doosjes in huis hebben. Zou ik een doosje over kunnen nemen.
09-01-2020

Temesta (lorazepam)
Hyperventilatie

Ik heb namelijk heel veel last van hyperventilatie en angst stoornissen... Maar deze medicatie helpt me ontzettend goed om me rustig en kalm te kunnen voelen, het is wel erg verslavend, dus belangrijk dat je je limieten wat kan houden. Ondanks het niet bepaald schadelijk is is het nog steeds niet verstandig meer en meer te nemen, bv ik nam er nu van 2,5mg ook voor het sla[lees meer...]pen gaan, maar later in de tijd had ik meer nodig om te kunnen slapen... Dus heb ik besloten geen temesta te nemen voor het slapen gaan maar staurodorm, volgens iemand anders reactie is die combinatie gebruiksvriendelijk en lukt het slapen ook veel beter, en overdag dan een temesta te nemen en 's avonds staurodorm.
08-01-2020

Lorazepam (lorazepam)

Slik sinds mijn 27e jaar nu 60 jaar dus 33 jaar iedere dag deze 8 tabletten van 2,5 mg per dag.Ik kan er zeer goed mee leven en maakt dat ik gelukkig nog eens het huis uit kan of leuke dingen kan doen zonder angst .Het middel geeft me ook energie als ik sävonds nog naar een verjaardag moet.Verder leef ik gezond geen drank niet roken en geen overtollige zoetwaren of teveel [lees meer...]eten verorberen.Mijn vader heeft het ook vanaf zijn 35E jaar geslikt en is er zeer oud mee geworden zonder enige bijwerkingen of klachten .De medicijnen waren voor geschreven door mijn oom die huisarts was.Hij vertelde altijd het is beter een temesta (lorazepam teslikken )dan vroeg te moeten sterven aan stress .Daar ben ik het helemaal me eens ,maar voordat u besluit om dit middel te gaan gebruiken ga AUB eerst langs de Huisarts want niet iedereen zal dezelfde ervaringen hebben als mijn vader en ik .Het is en blijft verslavend voor het hele leven bij langdurig gebruik .
06-01-2020

Lorazepam (lorazepam)

Doet meestal wat er van verwacht wordt, ongeveer 7 van de 10 keer. Wel oppassen met Quitiapine er bij, dan word ik zeer brak wakker.
06-01-2020

Autisme

Doet meestal wat er van verwacht wordt. Geeft meestal na wakker worden nog enige tijd een hemelse rust in mijn hoofd. Werkt beduidend slechter als de spanningen groot zijn.
30-12-2019

Ik slik xanac 0.25 en soms 0.5 voor mijn hartkloppingen
30-12-2019

Onrust

Ik ben lang verslaafd geweest aan allerlei drugs en voor mij helpt dit middel om de craving weg te nemen om terug naar drugs te grijpen, het brengt me innerlijke rust, neemt de pijn weg en geeft me een rustig ontspannen gevoel. Toch kun je dit goed gevoel ook bereiken door te zwemmen of naar de sauna te gaan, gezonder en beter, we zijn nu eenmaal gewend bij ieder kwaaltj[lees meer...]e naar de dokter te gaan, ……………….(Mijnmedicijn.nl : tekst ingekort tot persoonlijke ervaring)
28-12-2019

Alprazolam (alprazolam)

Na vele middelen te hebben geprobeerd voor de nachtrust toch uitgekomen bij alprazolam, ondanks bezwaren vele artsen. Minste bijwerkingen tijdens gebruik. In de loop van 1,5 jaar elke nacht gebruik is de dosering gecontroleerd verhoogd van 0,5 mg naar 1 mg. Ik ben alweer een half jaar aan het afbouwen (zodra er ruimte is) en zit ondertussen op 0,625 mg. Afbouwen gaat langz[lees meer...]aam, als ik dat sneller doe heb ik overdag (behoorlijke) onrust, ondanks dat ik het alleen voor de nacht gebruik. Ik ben blij met de keuze die ik gemaakt heb, mijn inschatting dat het mij zou lukken om de inname te beheersten klopte, en ondanks dat het afbouwen nu wel onrust geeft. Maar dat veel liever dan de onrust van de rotzooi van andere slaapmedicatie. Ook als je dan leest dat het ook moeilijk is om daar vanaf te komen. Wel duidelijk negatieve invloed op het geheugen, nieuwe herinneringen worden slechter aangemaakt. Had ook complete blackouts, dat ik mijn handen stond te wassen na toiletbezoek en dat het toilet doorspoelde, maar compleet geen herinnering had van dat ik op het toilet zat. Het supplement q10 (400 mg per dag) heft dit voor mij op, al is mijn geheugen nog niet in topvorm. Al met al tevreden over het middel.
20-12-2019

11-12-2019

Lorazepam (lorazepam)

Ik was erg bang dit kleine pilletje te nemen omdat ik veel hoorde over verslaving etc. Ik heb dit middel 2 maanden dagelijks moeten gebruiken naast mijn AD. Dit werkt goed de eerste maand. Daarna wen je eraan maar toch doet het nog zijn werk na mijn mening. Ik heb niet toegegeven aan dat ik meer nodig had. Nu ben ik na 1 week om de dag geslikt te hebben er helemaal vanaf. [lees meer...]Geen enkele ontwenningsverschijnselen. En na 1 week om de dag werkte het middel weer zoals de eerste keer dat ik het gebruikte. Dit middel wil ik nu als noodmedicatie gebruiken. Ik ben hier erg tevreden over.
10-12-2019

Lorazepam (lorazepam)

Na 20 jaar bromazepam 3 mg te hebben gebruikt, 6 keer per dag de helft, was deze niet meer te krijgen.. Overgegaan op lorazepam 1 mg waarvan ik er 4 keer een halve slik door de weeks en in het weekend 3 keer een halve, heb ik mijn leven weer terug! Inmiddels slik ik het nu 5 maanden en ben 10 kilo afgevallen. Dit was ik aangekomen van de bromazepam.kortom,voor mij niks and[lees meer...]ers meer
04-12-2019

Tranxene (clorazepinezuur)

Vorig jaar in december had ik last van heel veel tintelingen en spierpijnen. Hierdoor kon ik nachten niet slapen. Het ging zelfs zo erg dat ik mij heb laten opnemen in psychiatrisch ziekenhuis voor te recuperen. Daar hebben ze mij 30Mg tranxene gegeven voor te starten. Het afbouwen in het ziekenhuis ging zeer snel zodat ik snel terug herviel. Hierdoor nog meer angsten, en[lees meer...] het leven niet meer zien zitten. Heb onderzoek in Leuven laten uitvoeren en ik heb chronische hyperventilatie. Op dit moment zit ik op tranxene 12MG en gaat het afbouwen zeer moeilijk. Ik hoop er ooit vanaf te kunnen geraken. Maar ik vrees ervoor. Iets meer als een jaar was ik een gelukkig man, zonder angsten, zonder angsten en nu is het elke dag vechten. Tranxene was een zeer goed middel om me erdoor te halen en niet te veel aan al die kwalen/angsten te denken. Maar eens je moet afbouwen komt alles gewoon terug en zelfs in ergere maten.
28-11-2019

Bromazepam (bromazepam)
Sociale fobie

Ik lees hier dat sommige al genoeg aan een halfje hebben. Ik heb trauma(ptss) en CA 35 jaar gegeneraliseerde angststoornis. Alle pammetjes gehad. C 25 jaar 20 mg diazepam toen overgestapt naar lorezepam. 4 mg per dag (staat gelijk aan 20 mg diazepam) echter het deed niets. Door de reacties op deze site bij huisarts naar bromazepam, gevraagd. Echter ipv 20 mg (diazepam s[lees meer...]taat gelijk aan bromazepam) kreeg ik max 15 mg. Na 10 jaar Ggz ellende is mijn angst alleen maar erger geworden. Ik heb zoveel psychiaters gezien maar niemand kon mij helpen. Vroegkinderlijk trauma/narcistische moeder......... Ze snappen hier niets van. Ik denk regelmatig aan uit het leven te stappen. Ik leef in de hel. Sociale angst heeft ervoor gezorgd dat ik totaal geïsoleerd leedf. Ik had gehoopt dat bromazepam me zou helpen. Heb 2 x dubbele dosis genomen en dat werkte wel. Maar ik hoef daar echt niet bij huis dokter aan te komen. Verslaving??! Ik ben 59.ik ben liever verslaafd dan constant in de hel van angst en paniek te leven. Ik hoop van iemand te horen ofzijn/haar situatie vergelijkbaar is en of iemand ook hogere dosis en zoja welke? Verder slik ik NIETS.ALLE AD middelen geprobeerd, elke keer hopen maar tevergeefs. Hoop op jullie tips! hulp, advies. Ben het zo zat Alvast dank Gr Mariah
21-11-2019

Clobazam (clobazam)

Werkte bij mij uitstekend en je slaapt er, vooral in het begin, heel goed op. Is helaas de komende maanden niet leverbaar bij fabrikant Sandoz (tot 11 februari 2020).
21-11-2019

Diazepam (diazepam)

zelf heb ik na een ziekenhuis opname vanwege luchtwegproblemen diazepam gaan gebruiken op doktersadvies in een ziekenhuis Ik ben er zo langzamerhand verslaafd aan geraakt en dat op doktersadvies ha slechte zaak. En tijdens een alcoholontwennings periode in een kliniek heb ik het ook gekregen Ik sliep toen slecht en was altijd gespannen en in de stress. Graag wil ik va[lees meer...]n die zooi af want het begint voor mij verslavingstekenen te vertonen. Stop er altijd mee in overleg met een arts eigenlijk is het troep Ik gebruik diazepam nu 5 tot 6 jaar en ben doodongelukkig Het werkt door overdag en kijk niet meer helder uit mijn ogen en constant moe.
16-11-2019

Hyperventilatie

Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven van mijn huisarts, omdat ik last had van hyperventilatie. Ik kreeg Oxazepam om rustiger te worden. Maar wat de huisarts mij niet vertelde is dat zodra de Oxazepam uitgewerkt was, alle paniek etc veel erger terug kwam, wat dus nóg meer hyperventilatie veroorzaakte. Oxzepam heeft een aantal maanden uit mijn leven erg zwaar gemaakt. De bi[lees meer...]jwerkingen waren angst. En ik had zeker angst. Angst voor om mezelf wat aan te doen want ik zag geen nut meer in het leven. Ik had ook angst om alleen te zijn, er moest continue iemand bij mij blijven. Ik ben mijzelf kwijtgeraakt dankzij de Oxazepam. Gelukkig met heel veel pijn en moeite de oxazepam laten staan, en ben nu gelukkiger dan ooit. ( ik kreeg telkens meer pillen voorgeschreven van mijn huisarts die mij uiteindelijk niet hielp met afbouwen) Ik raad dit medicijn echt niemand aan. ECHT NIET.
11-11-2019

angst
09-11-2019

Diazepam (diazepam)

Ik ben zeer tevreden Met vriendelijke groet,
07-11-2019

Diazepam (diazepam)

Vroeger heb ik weleens Diazepam gebruikt, het meest verschrikkelijke medicijn die er voor mij bestaat. Ik ging ervan hallucineren. Nooit meer. Ik ben nu heel blij met Lorazepam.
07-11-2019

Lorazepam (lorazepam)

Doordat ik 6 jaar geleden het een en ander heb meegemaakt, heb ik PTSS, ik was erg angstig en kon helemaal niet meer slapen. Mijn HA heeft mij toen Lorazepam voorgeschreven 2,5 mg en er ging een wereld voor mij open. In het begin slikte ik er 2x 2,5 mg voor het slapen gaan, nu 6 jaar later zit ik op 1.25 mg. Lorazepam is het enigste wat bij mij werkt en voel mij er heerlij[lees meer...]k bij, goed slapen, geen angst meer. Maar oppassen met autorijden want het kan je reactievermogen verminderen. Ik probeer het nog verder af te bouwen en als dat niet lukt dan zeg ik lang leve Lorazepam.
06-11-2019

Lorazepam (lorazepam)

Ben getuige geweest,van een steek incident,en ben door meer gebeurtenissen getraumatiseerd,maar als m’n moeder het slikt,merkt ze heel snel iets,maar ik niet
03-11-2019

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam (10mg) had een verwaarloosbaar effect op mij. Dit in tegenstelling tot lorazepam (1mg), wat ik enkele weken ervoor twee maanden aaneen driemaal per dag heb geslikt - misschien is dit ook de reden dat oxazepam niet veel voor mij deed. Nu ben ik succesvol overgestapt op een heel ander type medicatie dat geen gewenning geeft (dus geen benzodiazepine).
03-11-2019

Lorazepam (lorazepam)

Na een hectische periode gevolgd door een traumatische ervaring, heb ik twee maanden lang driemaal per dag lorazepam (1mg) geslikt en dit heeft mij heel goed geholpen. Dit medicijn wist, i.c.m. de steun van naasten, mijn spanning te verlichten en mijn suïcidale gedachten te onderdrukken. Sufheid was een prettige bijwerking in mijn geval: de doodswens was (en is) er nog[lees meer...] steeds, maar zelfmoord plegen kostte onder invloed van lorazepam gewoon teveel moeite. Waarom moeite doen als je ook lethargisch op de bank kunt liggen? Daarnaast kwam ik de deur meer uit dan voorheen, wat direct weer ophield na het stoppen met dit medicijn. Vanwege mijn angst voor gewenning – ik keek steeds op de klok in de hoop dat ik mijn volgende 'pammetje' alweer mocht slikken – heb ik zelf besloten om te stoppen. De spanning kwam terug, dus enkele weken later ben ik op advies van mijn psychiater begonnen met een ander medicijn (geen benzodiazepine) waar ik ook heel tevreden over ben. Nu heb ik lorazepam slechts voor incidenteel gebruik in huis, maar vanwege het feit dat je na inname drie dagen lang niet mag autorijden, heb ik hier tot op heden nog geen gebruik van gemaakt.
28-10-2019

Alcoholverslaving

Ik heb reeds jaren een flesje bij de hand. Ben geen regelmatig gebruiker omdat ik verslaving vrees. Enkel bij slapeloosheid, als ik de mallemolen in mijn hoofd niet kan stilzetten of over een probleem blijf tobben, neem ik 0,25 mg. Na een helf uur ben ik in slaap en heb een normale nachtrust. Geen bijwerkingen. Ben nu 1 jaar zo goed als acoholvrij en heb grote hulp gehad a[lees meer...]an dit medicijn.
22-10-2019

Tinnitus

Werkt bij mij voor geen meter. Allerlei pammen geprobeerd maar deze doet mij niets. Er gaat niks boven Tranxene 50mg.

15-10-2019

Lorazepam (lorazepam)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4914)
Anticonceptie - overig (3597)
Cholesterol (2820)
Depressie - antidepressiva overig (2619)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2238)
Pijn - morfine-achtigen (2127)
ADHD - psychostimulantia (1933)
Pijn (1918)
Verslavingsziekten (1847)
Bloeddruk - betablokkers (1611)
Maagzuur - protonpompremmers (1521)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1460)
Anticonceptie - eenfase (1335)
Angststoornissen (1147)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1095)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1074)
Depressie - antidepressiva TCA (1013)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (929)