categorie

Angststoornissen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Angststoornissen

18-04-2021 | Vrouw | 35
alprazolam
Ik gebruik al jaren dagelijks 4 tabletten van 0,25 mg tegen angst en daarnaast Citalopram 20 mg. Tot vorige week was alles ok ineens was ik mijn levenslust kwijt, sterk doodswens zonder aanleiding. Huilen, klagen, piekeren, geen eten binnen kunnen houden. Hierop heb ik contact gehad met mijn therapeut uitgelegd en wat zij tegen mij zij was ach meid je doet het al 2 jaar h[lees meer...]artstikke goed je hebt gewoon medelijden met jezelf daar komt het door. Ik slaap heel slecht max. 2 uur per nacht. Ben doodsmoe kapot gekke dinfen gaan door mijn hoofd. Volgens haar moest ik niet overdrijven want ik ben een sterke vrouw 😕. Naar aanleiding van al deze klachten heb ik besloten om de dosering iets te verhogen. Tevergeefs slapen lukt niet en loop nog elke dag rond met nare gedachten

17-04-2021 | Man | 29
alprazolam
Laat deze maken bij de apotheek in capsules waarmee ‘sulpiride’ 120mg en haloperidol 0.5mg zijn vermengd .. deze voorschrift kost mij 30€ voor 60 capsules

12-04-2021 | Vrouw | 56
alprazolam
Ik heb ze 20 jaar gehad moest afbouwen durf a l 2 jaar niet weg groetjes hennie ik heb ze gekreun na een auto ongeluk

05-04-2021 | Man | 65
lorazepam
Dit medicijn van prolepha geeft rare informatie over eten,als u de volledige dosis s avonds inneemt mag u pas na 4 uur eten op zijn vroegst.Zoniet dan kunt uzich ziek voelen de andere dag. Ik henb het hele internet na gekeken maar kan hier niks veder over vinden ,als ik dus nu een tablet neem een hele mag ik 4 uur niet eten?

03-04-2021 | Man | 52
diazepam
Hallo ik gebruik dit 5mg in combinatie met mirtazapine, weet alleen dat de diazapam erg snel gewenning geeft .ik zou het alleen gebruiken indien nodig succes en sterkte mvg man 52

02-04-2021 | Man | 46
oxazepam
Na jarenlange problematiek erg gespannen geraakt wat voor angsten en paniek zorgde. Oxazepam werkt voor mij heel goed. De 3x 10mg op een dag heb ik ook echt nodig. Ik gebruik het al lang. Ik hoop wel dat ik het nu ik psychische hulpkrijg het binnenkort kan gaan afbouwen.

30-03-2021 | Vrouw | 68
Onrust
ik ben op advies van mijn huisarts overgestapt op alprozalom...want ik slikte teveel oxazepam..stuk 0f 4 of 5 per dag...zogauw ik duizelig en koude rillingen kreeg pakte ik er 1. en dat hielp.de huisarts adviseerde om een alprozalom te proberen, want dat zou langer doorwerken. ..alleen als ik het niet op tjjd neem....dan ben ik paniekerig.onrustig, kan niet stil zitten..he[lees meer...]b er een soort smetvrees door ontwikkeld..

30-03-2021 | Vrouw | 68
Onrust
ik heb altijd veel onrust in mijn lijf en pieker veel, voor in de nacht...ben altijd in mijn hoofd bezig wat ik morgen allemaal moet doen..is zeer vermoeiend op den duur. ik slik in de morgen 0,25 alprzolam..en dan gaat het redelijk goed, maar zogauw het uitgewerkt is, ben ik paniekerig..oorsuizen..tintelingen..pfff....eindelijk wil ik er vanaf , maar weet niet hoe. wel [lees meer...]eens geprobeerd om het te rekken tot 11 uur om het in te nemen....maar is een hel dan voor mij Hoe kom je van de alprozalom af....en wat is het verschil met oxazepam

18-03-2021 | Man | 40
Onrust
Ik neem het medicijn heel af en toe als ik Bv. eens een keer een aantal dagen slecht slaap. En onrustig wordt. Normaal gesproken, loop ik het er van met sporten etc. Maar soms wordt het te vervelend. Wel oppassen dat je het niet regelmatig gebruikt. Doorgaans gaat het vrij snel uit je bloed dus. Voor sommige mensen verleidelijk om meer bij te pakken.

Bromazepam

15-03-2021 | Man | 26
bromazepam
Psychiater heeft bromazepam 6 mg voorgeschreven 60 stuks na 1 pil te hebben ingenomen ben ik in de hel beland. Bij iname voelde ik geen effect. Dag er na misselijk hoofdpijn en draaierig dag later nog dwangedachten bij gekregen. Nu 4 dagen later ben ik nog aan het hyperventileren . Terwijl ik hiervoor geen last van had! Grote vuiligheid!! Vodl mij echt niet goed en blijven[lees meer...]de schade en dit na 1 tablet bromazepam 6mg. Lijkt er niet op dat ik snel weer de oude zal zijn mits we 4 dagen later zijn en ik nog steeds ernstige klachten overhou na het gebruik van 1 tablet

12-03-2021 | Vrouw | 31
Onrust
Ik neem temesta als noodmedicatie bij vlagen van onrust, overstuur zijn of crisis. Het is effectief in die situatie. Ik neem het middel gemiddeld eens om de 3 weken. Tijdens de werking van temesta sla ik minder herinneringen op, waardoor ik achteraf moeilijkheden heb me sommige dingen te herinneren die gebeurd zijn tijdens de werkzaamheid van het middel.

11-03-2021 | Man | 37
Spierpijn
Ontspant de spieren bij spierpijn, goed resultaat

05-03-2021 | Vrouw | 43
Overspannen/burn-out
Vanwege burn-out heb in bij het inslapen en wakker worden angstaanvallen. Soms heb ik wel 8 aanvallen per nacht, steeds als ik net in slaap val. Als ik dan een slechte nacht heb gehad dan neem ik de volgende dag een diazepam om 21:30, tussen 22-22:30 val ik dan in slaap. Ik slaap dan de hele nacht en heb geen aanvallen. Alleen als ik in de ochtend wakker word, maar dat vin[lees meer...]d ik niet zo erg. Ik heb geen last van bijwerkingen, in de ochtend wat duf, maar dat komt ook omdat er dan jonge kinderen met wakker maken.

02-03-2021 | Vrouw | 16
Autisme
Werkt fijn alleen heb zelf meer nodig dan 10 mg alleen weeg daar te weinig voor waardoor dat niet zomaar kan

02-03-2021 | Vrouw | 16
Autisme
Veel onrust en altijd aan het nadenken ook dat ik soms nieteens weet waaraan ik denk.

22-02-2021 | Man | 51
oxazepam
Zo nodig halve tot hele. Nam altijd een halve. Werkt goed tegen angst en spanning maar gaf een vol gevoel in mijn hoofd. Alsof deze vol watten zat. Nu Lorazepam en dan heb ik dat niet.

22-02-2021 | Man | 51
lorazepam
Ik mag zonodig een halve tot een hele tablet per dag. Ik moet zeggen dat ik ze dagelijks gebruik sinds een paar maanden. De verhalen die ik lees over verslaving en de waarschuwingen van mijn huisarts maken dat ik angstiger word. Ik deel 1 tablet in vieren dus neem 0,25 mg per keer. Dat eenmaal op een dag. Maar elke dag is weer een strijd. Wel of niet nemen? Sla weleens een[lees meer...] dag over en moet zeggen dat ik, naast wat slechter slapen, niet echt ontwenningsverschijnselen heb. Vraag mij toch wel af....wat is wijsheid? Elke dag een pilletje of elke dag in angst leven? Het is verslavend maar dat is antidepressiva ook. Slik naast Lorazepam ook 7.5 mg Mirtazapine en 10 mg escitalopram.

21-02-2021 | Vrouw | 68
alprazolam
Zeer slecht bezig met alprazolam. inderdaad werkt zeer snel maar je hangt eraan voor altijd Dit geneest niet het werkt zoals drugs je begint met 0,25mg maar moet alsnel overgaan tot hogere dosissen. Waar het op neer komt !!!! Probeer nu maar om er af te geraken !!! Je wilt niet weten wat je te wachten staat. Je moet afbouwen anders kom je er nooit af. Je moet wel over een[lees meer...] serieuze portie wilskracht bezitten om het alleen te doen ofwel kan je je laten opnemen , maar 3 à 4 mg per dag ????? dat is er serieus over . Vraag dringend hulp !!!!!!

20-02-2021 | Man | 23

Seresta

19-02-2021 | Vrouw | 27
Onrust
Voor zonodig oxazepam voorgeschreven gekregen. Een uurtje voor het slapen gaan neem ik hem in en merk ik na 45-60 minuten dat alles in mijn lijf wat rustiger word en als of er een warm dekentje over mij heen is gelegd. Alles zwakt af, maar naar mijn mening op een positieve manier. Slapen gaat heerlijk aan 1 stuk door. Voor mij een fijn middel.

10-02-2021 | Vrouw | 56

Lysanxia

24-01-2021 | Vrouw | 50
prazepam
Meestal neem ik 1/4 van een tablet van 10mg (omdat ik zeer veel nevenverschijnselen heb wanneer ik medicatie neem). Het product neem ik af en toe als het nodig is bij slapeloosheid.

11-01-2021 | Vrouw | 33
diazepam
1 tablet van 2mg gehad ivm aanhoudende spanning in mijn lichaam wat mijn zenuwpijn verergert. Na dit middel heeft het de piek van de pijn weer weggenomen. Ben wel heel verslavingsgevoelig, dus begrens mij zelf door het alleen te nemen als de tramadol niet genoeg werkt en ik 3 dagen niet hoef te werken. Dus gebruik dit puur uit nood. Snap wel waarom mensen er moeilijk vanaf[lees meer...] komen aangezien het een prettig gevoel geeft.

02-01-2021 | Vrouw | 30
Overspannen/burn-out

25-12-2020 | Man | 52

Buspiron

25-12-2020 | Man | 36
buspiron
Kreeg dit van de psychiater omdat de bijwerkingen minder als die van ssri's zouden zijn. Zou moeten beginnen met 3x5mg per dag en na 2 weken iedere 2dagen 5 MG erbij tot ik op 30 mg uit zou komen want dit was pas de werkende dosering werd mij verteld. Na een paar dagen slikken begon in meer angst/nervositeit te krijgen. Werd ook in heel snel tempo erg depressief. Toch zett[lees meer...]e ik door met opbouwen omdat ik dacht dat het net als met ssri,s wel minder zou worden naar 2 weken. Dit was niet het geval werd zo depressief dat ik me af ging vragen of het leven nog wel zin had. Na 3 weken moest ik naar de psychiater en vertelde mijn problemen ik moest accuut stoppen en ze wilden me op gaan nemen. Dit was voor mijn geen optie want schaam me erg naar de buitenwereld voor mijn problemen en dan zou iedereen het weten. Dus voor nu heb ik 6mg lorazepam per dag gekregen om de aankomende dagen door te komen en ik aan fluoxetine kan beginnen. Voor mij is buspiron een horror medicijn gebleken.

Tranxene

25-12-2020 | Vrouw | 65
clorazepinezuur
Ik heb al 25 jaar Tranxene 5 mg alleen zo nodig..ZEKER NIET DAGELIJKS. Soms kon ik ook enkele maanden zonder. Ik had ze als ondersteuning voor een hele enkele keer dat het niet goed met mij ging. Nu ik ouder ben beginnen de angsten weer de kop op te steken. Dat is de laatste 2 jaar het geval. De ene keer als ik een angsstoornis heb neem ik er 1 per dag en soms weleens 2[lees meer...]x pd. Ligt eraan hoe ik mij voel. Meestal is het 1 tot 2 dagen per maand dat het niet goed gaat. Dan heb ik ook slaapproblemen. En pieker ik veel. Na het innemen van 5 mg gaat het na ruim een half uur beter. Heb ze ook altijd bij me voor het geval dat. Ik heb gelukkig geen last van verslaving.,en ook niet echt bijwerkingen op een beetje hoofdpijn na Ben tevreden over dit medicijn.

20-12-2020 | Vrouw | 64
oxazepam
Hallo, wat naar dat je corona hebt gehad. Ik gebruik oxezapam sinds 2 weken voor angst en paniek. Gebruik 2 maal daags 0,5mg. Het maakt me wat rustiger. Heb ook antidepressiva. Paroxetine. Jaren 20 mg en nu sinds 2 weken 30mg. Daarbij zijn de klachten toegenomen. Schijnt een aantal weken te duren. Heftig hoor.

18-12-2020 | Man | 23
oxazepam
Voor een behandeling van een arts was ik bang door bepaalde angsten. Nu kreeg ik het wonder pilletje 2 maal om savonds voor bed en sochtens voor de behandeling. Nou ik met mijn zenuwen niet onder controle het wondermiddel in geslikt uurtje nog even opgeweest om het in te laten werken en te slapen. Nu ging dit lastig volgende ochtend sta ik vrolijk op neem het wondermidd[lees meer...]eltje opnieuw. Word weer een stukje drukker inmiddels Zijn we in het ziekenhuis waar ik op dat moment zoveel stress ervaarde dat ik de behandeling niet heel goed kan herrinneren hoe het is verlopen nouja dat ik zat te trillen door de angst en de persoon die mij steunde er later niet bij kon zijn Nu was ik laterna door de stress in mijn hoofd door de behandeling onrustig en vrij snel aangebrand Ik geloof niet in medicatie Ik heb een idee dat het alleen maar chemische troep is netzoals de synthetische drugs al dan niet hele spectrum En ik heb precies de tegenovergestelde werking gehad en daarkon ik nog mezelf controleren enigzins want deze behandeling was met spoed anders ging dit problemen veroorzaken Ik neem zeker nooit meer een medicijn Word nu gek en stresserig van het wakker blijven zou bijna een oxazepam nemen ofja beter niet want het is een placebo pill GEEN AANRADER MEER PROBLEMEN DAN OPLOSSING

12-12-2020 | Vrouw | 39
lorazepam

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5386)
Anticonceptie - overig (3945)
Cholesterol (2963)
Depressie - antidepressiva overig (2806)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2471)
Pijn - morfine-achtigen (2275)
ADHD - psychostimulantia (2191)
Pijn (2059)
Verslavingsziekten (2036)
Bloeddruk - betablokkers (1731)
Maagzuur - protonpompremmers (1609)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1557)
Anticonceptie - eenfase (1438)
Angststoornissen (1271)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1229)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1192)
Depressie - antidepressiva TCA (1079)
Antibiotica - urineweginfectie (1005)