categorie

Angststoornissen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Angststoornissen

05-04-2020

Oxazepam (oxazepam)

Zo nu en dan krijg ik paniek en angst die ik met mijn dagelijkse citralopram niet onderdrukt krijg en dan pak ik voordat ik ga slapen een oxazepam en dan zijn alle klanten weg binnen 10 min Ik zelf merk niet voor mij dat het verslavend is pak ze op hoge uitzondering Krijg bij kolom bijwerkingen geen O ingevoerd ?? Geen bijwerkingen !!!
04-04-2020

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb dit 3 korte periodes gebruikt. Het werkt, maar is zeer verslavend. En afbouwen is geen pretje. In mijn ogen alleen gebruiken als overbrugging, of incidenteel. Maar niet voor langere periodes achter elkaar. En dan bedoel ik al periodes langer dan twee week.
27-03-2020

Bromazepam (bromazepam)

27-03-2020

Clobazam (clobazam)

Ben erg gestresst . Dat ik er nu pas achter kom dat ze voor angst en eprlepsie zijn .
12-03-2020

Overspannen/burn-out

goed middel, gebruik het al jaren. wanneer ik stress of drukte ervaar.( ooit overgehouden aan een burn-out) ik gebruik maximaal 2x 1 tablet per week. zodat het effectief blijft LET OP: bij langdurig gebruik, treed er gewenning op. dat is niet fijn, wanneer je weer wilt stoppen.
06-03-2020

Lorazepam (lorazepam)

Ik heb dit middel al een aantal maanden gebruikt, zit nog steeds op dezelfde dosering maar het werkt niet meer in principe vanwege de gewenning/tolerantie. Ik zou hier niet meer aan beginnen het. Ontwenning is het laatste waar je doorheen wilt gaan. Kun je al niet slapen, krijg je het om te kunnen slapen en dan stop je, kun je helemaal niet meer slapen. Krijg nu ondertuss[lees meer...]en al quetiapine voor mijn slapeloosheid. Als ik zou moeten kiezen zou ik toch voor lorazepam gaan in verband met de sufheid, de volgende ochtend heb je er geen last meer van als je het middel optijd inneemt. Het werkt ook maar voor een uur of 5-7.
05-03-2020

Overspannen/burn-out

Dit middel voorgeschreven gekregen ter ondersteuning bij zware (nachtelijke) paniekaanvallen welke gerelateerd bleken te zijn aan een burn-out. Voor laatstgenoemde krijg ik begeleiding van een psycholoog. Ik neem alleen een tablet in wanneer het nodig is en ik merk veel verbetering bij het vinden van rust alsmede van een stukje berusting in mijn situatie. Hierdoor biedt di[lees meer...]t middel een fijne ondersteuning wanneer het allemaal even teveel wordt. Belangrijk vind ik hierin wel dat ik het ook daadwerkelijk alleen neem als ik het echt nodig heb, en dat lukt vooralsnog prima.
02-03-2020

Bromazepam (bromazepam)

Ik wou gewoon even weten als je plots stopt na 1 week inname van 12mg voor het slapen gaan of je dan al afkickverschijnselen kan hebben???
27-02-2020

Alprazolam (alprazolam)

Ik gebruik 0.25mg zo nodig. Het heeft zeker effect, of het nu tussen de oren zit of niet. Maar mijn paniek gaat er door weg en ik wordt rustiger. Zeker met deze donkere dagen heb ik er meer last van!
24-02-2020

Lysanxia (prazepam)

Ik neem 1/4 tot 1/2 voor het slapengaan tegen slapeloosheid. (Dit middel gebruik ik enkel bij slapeloosheid , dus éénmaal per jaar, indien nodig)
23-02-2020

Diazepam (diazepam)

Het is mij stiekem 1 of 2 jaar gegeven ik was zo moe dokter vond niets , het is bewezen dat het mij door mijn eten etc werd gegeven , later verslaafd ik had het toen nodig en ik heb zo wie zo onderhoudsdosering 1 x daags 10;ik kom er niet vanaf 1 jaar geprobeerd word mijzelf niet meer
23-02-2020

Oxazepam (oxazepam)

95 jaar. Mijn moeder woonde nog zelfstandig en kon goed voor zichzelf zorgen. Hart patient, evenwicht stoornis . Mijn moeder had veel moeite met slapen. Na een telefonootje schrijft de huisarts , die niet haar eigen arts is. Zonder bezoek aan de patient oxapam voor. Het gevolg is dat ze dezelfde nacht bij toilet bezoek is gevallen omdat haar benen helemaal slap war[lees meer...]en. Heup gescheurd en na 2 weken was ze overleden. Mensen die zo oud zijn mogen ze dat medicijn niet voorschrijven.
19-02-2020

Clobazam (clobazam)

Clobazam was niet leverbaar vandaar mijn overstap naar Frisium. Frisium bevat exact dezelfde stoffen als Clobazam.
19-02-2020

Frisium (clobazam)

Geen paniek meer gehad sinds ik dit medicijn gebruik.
18-02-2020

Spierspasmes

Ik begon met 1 mg. En verder ben ik niet gekomen helaas. Ik heb 3x daags 2mg diazepam voorgeschreven gekregen v huisarts bij ernstige zenuw pijn en spierspasm in m'n rug. Ik ben 34 en heb volgens de orthopeed foramen stenose. Wat ik me niet kan voorstellen op mijn leeftijd. Ik functioneer nog amper door deze pijnen. Half uur na inname barstte er een bom en ik dacht dat ik [lees meer...]gek werd. Ik had maar 1 mg genomen. Ipv de 2 mg die de huisarts voorschreef. Ik kreeg 't benauwd. Begon te zweten en een onrust en pure angst. Ik voelde mij gevangen. Gooide de deur open voor frisse lucht. En ijsberen. Totdat manlief me mee nam naar m'n huisarts omdat ie 't niet normaal vond. Het voelde zeer beangstigend. De benauwdheid en het gek worden. Alles tintelde. Handen gezicht. Ik voelde m'n eigen hand niet meer. 1 oog trok scheef. Volgens huisarts was het okay. Maar dit nogmaals nemen.. Nee. En ik ben een zeer nuchter mens. Heb al temazepam en oxazepam geslikt om ontspannen te raken. Helpt goed. Maar diazepam was puur voor de spierspasmen. En net hierop reageerde ik enorm heftig. Terwijl dit ook in de benzodiapinen valt. Maar... Het werkte als een tierelier voor m'n spierspasme in m'n rug. Al heel snel. En dat na 1 mg. Ongelooflijk na 2 jaar veel pijn te hebben. Ik ga het helaas niet nogmaals slikken. Risico is me te groot. Ik had het gevoel dat ik doordraaide. En dat heeft me zo afgeschrikt dat ik dit niet meer neem. Ook de benauwdheid was zorgwekkend.
18-02-2020

Alprazolam (alprazolam)

Ik neem slechts 0,25mg per dag. Héél zelder 2 x 0,25mg per dag. Help héél goed maar...ik kan het bijna niet meer missen, zeker in de winter en dagen zonder zonder zon... Een dagje of weekendje weg doet ook goed, dan kan ik wel zonder...maar ik kan niet elk weekend op stap gaan hé, da's financieel niet mogelijk...Zo'n angst en paniekaanvallen wens ik niemand toe...
16-02-2020

Frisium (clobazam)
Epilepsie

Mijn epilepsie is stress gerelateerd. Op stress momenten krijg ik geen aanval maar juist als het moment voorbij is en de spanning van me af glijdt. Nu ben ik al 10 jaar aanvalsvrij en ik slik alleen Frisium. Ik heb vele medicijnen geprobeerd maar niks hielp. Ook een nvs is bij mij geplaatst. Ik heb nu alleen problemen met mijn langer termijn geheugen en korter termijn is o[lees meer...]ok niet super. Maar dat lever ik toch liever in voor een aanvalsvrij leven ook al mis ik delen van mijn leven in mijn geheugen.
16-02-2020

Lorazepam (lorazepam)

Ben 10 jaar geleden met Lorezepam begonnen. En wil er nu van af ben nu aan het afbouwen van 1,8 mg naar 1,5 mg maar dit valt me zeer zwaar. Heb nu 1 mg besteld om stapjes wat kleiner te maken. Graag tip of /en reactie.
12-02-2020

11-02-2020

Overspannen/burn-out

Door overspannenheid/burnout klachten gebruik ik nu Alprazolam al een paar maanden. 3x2(0,25mg) per dag. Dus eigenlijk "maar 1,5mg per dag". Ik vind het een goed middel. Ik word er absoluut niet suf van. Ik voel mij eerder meer mezelf, zelfs meer energie en ook kan ik hierdoor makkelijker eten. Eerst stond het mij tegen om dit (alweer) te moeten gebruiken, maar het mid[lees meer...]del werkt goed bij mij. Geen enkele bijwerkingen en ik blijf er prima helder bij. Op dit moment kan ik niet zonder dit middel. Voor nu vind ik het prima om te moeten nemen. Als de tijd daar is, bouw ik het wel weer af.
08-02-2020

Lorazepam (lorazepam)

Het is een in slaper x steeds honger x rare mond smaak
06-02-2020

Temesta (lorazepam)

Wat een troep is dit middel, ik kreeg het ingespoten in hoge dosering onder dwang in armoedige omgeving, het is duidelijk geworden in het verleden dat ik er alleen incontinent van wordt verder heeft het nul effect op iets in mij of om mij heen behalve deze bijwerking wat ik hen daar al had medegedeeld maar vanwege nul medicatie in de hut kreeg ik dit ingespoten door 1 arts[lees meer...] terwijl ik veel pijnklachten had met dwang en grote lach van de arts in mededeling met nog dagen opgesloten in een isoleercel in ieder geval beter dan bij rest gestoorde club daar, zij hadden denk ik weer feestje vanwege weekend en personeel in dienst die dagen bij rest gestoorde vrouwen afdeling.
26-01-2020

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam kreeg ik ter ondersteuning naast mijn medicatie voor mijn paniekstoornis en jaren heb ik ze alleen heel zeldzaam ingenomen als ik iets spannends moest doen zoals uit eten gaan, presentatie geven of wanneer ik ziek was en de paniek sterker was. De afgelopen maanden heb ik ze na een ontregeling van mijn medicatie (Citalopram) dagelijks moeten innemen, startend m[lees meer...]et 3x5mg en nu 3x20mg, want ik zit in een medicatieoverstap naar Clomipramine. Dus dit is tijdelijk. Het geeft mijn lichaam rust en ik kan goed slapen. Niet heel veel uur, maar de slaap zelf is goed. Ik ben super blij met deze oxazepam!
26-01-2020

Alprazolam (alprazolam)

Werkt bij na een paar minuten ik voel de rust in mij opkomen en kan hier goed van doorslapen. Waarschijnlijk heb ik dan ook mijn eetbuien hieraan te danken. Maar heb het liever zo.
25-01-2020

Paniekaanvallen

Ik heb altijd wel stress gehad achteraf gezien maar laatst startte de echte paniekaanvallen. Hiervoor heb ik nu alprozalam gekregen. 4 weken starten met 2x 0.25 mg per dag. Arts heeft gezegd neem het dan sochtends om 9 uur en dan smiddags om 2 of 3 uur. Ik merk dat het op de eerste pil van de dag super goed gaat. Ik ben relaxed maar heb wel.geboeg energie en zin om van al[lees meer...]les te doen. Na de 2de pil van de dag ga ik gapen en vallen mn ogen bijna dicht. In de avond is het dan weer uitgewerkt en word ik weet drukker. Ik denk er aan om die 2de pil dus te halveren. Zijn er hier mensen die dit herkennen? Of ik kan die 2 de pil halveren en dan smiddags ene halve doen en savonds voor het slapen nog een halve. Ben benieuwd of iemand dit herkent.
22-01-2020

Hydroxyzine (hydroxyzine)

Mijn dokter schreef dit voor (in Frankrijk) als hulp om minder slaaptabletten (Zolpidem) te gebruiken en gewenning te voorkomen. En dat lukt wonderwel. Soms neem ik 2 weken geen Zolpidem. Maar ik reis veel en dan schakel ik weer over omdat ik meer alert zou zijn.
18-01-2020

Overspannen/burn-out

Fijn middel gebruik 2 mnd zit nu op 2 halve 5 mg wil binnekort afbouwen.
12-01-2020

Fibromyalgie

De diazepam is nu op! En heb veel last van vij werken. Zijn er mensen jn Almere. En die genoeg doosjes in huis hebben. Zou ik een doosje over kunnen nemen.
09-01-2020

Temesta (lorazepam)
Hyperventilatie

Ik heb namelijk heel veel last van hyperventilatie en angst stoornissen... Maar deze medicatie helpt me ontzettend goed om me rustig en kalm te kunnen voelen, het is wel erg verslavend, dus belangrijk dat je je limieten wat kan houden. Ondanks het niet bepaald schadelijk is is het nog steeds niet verstandig meer en meer te nemen, bv ik nam er nu van 2,5mg ook voor het sla[lees meer...]pen gaan, maar later in de tijd had ik meer nodig om te kunnen slapen... Dus heb ik besloten geen temesta te nemen voor het slapen gaan maar staurodorm, volgens iemand anders reactie is die combinatie gebruiksvriendelijk en lukt het slapen ook veel beter, en overdag dan een temesta te nemen en 's avonds staurodorm.
08-01-2020

Lorazepam (lorazepam)

Slik sinds mijn 27e jaar nu 60 jaar dus 33 jaar iedere dag deze 8 tabletten van 2,5 mg per dag.Ik kan er zeer goed mee leven en maakt dat ik gelukkig nog eens het huis uit kan of leuke dingen kan doen zonder angst .Het middel geeft me ook energie als ik sävonds nog naar een verjaardag moet.Verder leef ik gezond geen drank niet roken en geen overtollige zoetwaren of teveel [lees meer...]eten verorberen.Mijn vader heeft het ook vanaf zijn 35E jaar geslikt en is er zeer oud mee geworden zonder enige bijwerkingen of klachten .De medicijnen waren voor geschreven door mijn oom die huisarts was.Hij vertelde altijd het is beter een temesta (lorazepam teslikken )dan vroeg te moeten sterven aan stress .Daar ben ik het helemaal me eens ,maar voordat u besluit om dit middel te gaan gebruiken ga AUB eerst langs de Huisarts want niet iedereen zal dezelfde ervaringen hebben als mijn vader en ik .Het is en blijft verslavend voor het hele leven bij langdurig gebruik .

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4979)
Anticonceptie - overig (3668)
Cholesterol (2854)
Depressie - antidepressiva overig (2662)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2270)
Pijn - morfine-achtigen (2157)
ADHD - psychostimulantia (2003)
Pijn (1945)
Verslavingsziekten (1886)
Bloeddruk - betablokkers (1635)
Maagzuur - protonpompremmers (1535)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1489)
Anticonceptie - eenfase (1357)
Angststoornissen (1174)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1118)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1092)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (940)