categorie

Angststoornissen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Angststoornissen

16-08-2019

Xanax (alprazolam)

Ruime tijd geleden in een burn out geraakt en na een eerste periode van vooral veel rusten bleef er veel onrust en angst in mijn lichaam aanwezig. Toen heb ik Alprozalam 0,25 mg voorgeschreven gekregen. Inmiddels gebruik ik dit medicijn ruim een jaar en ik ben er zeer tevreden over. Ik gebruik echter zeer weinig, ik slik een halfje per keer en dat doe ik maar eens per wee[lees meer...]k max. Het haalt de scherpe randjes ervan af en het is heel prettig om mee te ontspannen, wat ik nog steeds moeilijk vind met momenten. Ik ervaar weinig bijwerkingen, hoogstens wat suf en als ik het te dicht op bedtijd inneem droom ik nogal levendig. Ik geloof wel dat dit een medicijn is waarbij je op je hoede moet zijn qua verslaving. Hoe weinig ik ook inneem, toen ik om een nieuw recept vroeg wilde mijn huisarts me op spreekuur zien om over het gebruik te spreken en dat kon ik zeer waarderen, immers zijn het geen snoepjes. Voor sporadisch gebruik kan ik het zeker aanraden.
15-08-2019

Xanax (alprazolam)

lijdt aan een zeer ernstige paniekstoornis met agorafobie was 4 jaar toen ik voor het eerst een paniekaanval kreeg ging van kwaad tot erger op mijn elfde overleed mijn beste vriend aan een hersenbloeding kreeg toen dagelijks tig maal een aanval werd opgenomen toen werd voor het eerst de diagnose gesteld heb jaren van allerlei benzo,s geslikt zxonder later kwam er veel baa[lees meer...]t bij te hebben llater kwam ik door toedoen van een nichtje in aanraking met prof dr r ms kahn die mij fevarin en xanax voorschreef ging drie maand door een hel daarna heb ik nooit geen klachten meer gehad een ook geen bijwerkingen ben op een gegeven moment gaan afbouwen maar helasas naar n3 week was ik terug bij af heb me laten opnemen bij mediant locatie enschede waar men zei dat die medicatie gevaarlijk was ze hebben me alles asfgepakt zit nu weer met problemen onternt paniek aanvallen heb kahn geraadpleegd en kreeg te horen dat mediant geen verstand heeft van psychiatry helaas ben ik door alle prodlemen mijn huis nkwijt geraakt wacht nu op een woning krijg dan mijn medicatie weer terug van mijn eigen huisarts wat ik hier mee wil zeggen is dat de medicatie geen bijwerkingen hoeft te geven kan wel gelukkig bij mij niet het geval kahn zij me ook dat hij honderden mensen het zelfde heeft voorgeschreven en in vele gevallen met goed succes het tweede is als je een probleem hebt op geestelijk gezondheidsvlak ga dan niet naat mediant hier lopen ze vijftig jaar achter ze geven medicatie die allang uit de handel zijn genomen zoals seroqel
14-08-2019

Alprazolam (alprazolam)

Ik had eerst bromazepam 3mg al 20 jaar tegen hyperventilatie en dan 3 maal daags,deze waren ineens niet meer verkrijgbaar. Kreeg ik 3x daags seresta 5mg hier reageerde ik heel raar op dat ik naar de huisarts moest ,helemaal zweten en paniek onwerkelijk. Toen heb ik alprazolam gekregen van 0.5 mg mag ik er 6 van op 1 dag. Door de gebeurtenissen was ik zo bang geworden dat [lees meer...]ik in een depressie ben gekomen en nu maar eruit zien te komen. Hulp is er niet ,een lange wachtlijst vind het echt een schande dat dit hier in Nederland zo kan.
08-08-2019

Zenuwachtigheid

Onze zoon van 25 werd door iemand Anders doodgereden, 30 april 1993, ons leven was kapot en onze andere kinderen ook,de oudste nu 53 ook aan de tabletten citolapram.Mijn man gebruikt ook 3 keer daags 1 Mg maar wil graag autorijden hij kan beter met dan zonder lorazepam,, veel gemoedelijker
07-08-2019

Bromazepam (bromazepam)

Mijn moeder gebruikt al jaren bromazepam 2x per dag 3 Mg. In combinatie met clomiparine. Dit heeft altijd goed gewerkt totdat de bromazepam niet meer leverbaar is tm week 40. Daarvoor in de plaats gekregen 3x0,5mg lorazepam. Hier veel bijwerkingen. Kan het zijn dat de dosis te laag is? Of is het afkicken van de bromazepam. In België is bromazepam nog wel verkrijgbaar maa[lees meer...]r onze apotheek kan ze niet importeren omdat dit medicijn tot de opiumwet behoort. Ik vind het een belachelijk en triest dat men zo omgaat met zieke mensen terwijl dat niet nodig is.
04-08-2019

Alprazolam (alprazolam)

Ik gebruik heb al maanden niet meer. Terwijl ik het nam ging alles perfect. Nu ik het niet meer neem ben ik een dood persoon zonder emoties. Het neemt letterlijk je ziel ik geniet nergens meer van.
02-08-2019

Bromazepam (bromazepam)

Ik heb jaren,bijna 20 ,bromazep heb geslikt, niet veel 1/2 tab 3mg,ik had geen bijwerking ,nooit suf. Ik wist niet,dat ik verslavend was. Het ging goed en rustig En nu sinds eind juli is bromazepam niet te verkrijgen in NL,alleen online €40 i.p.v. €10 En je weet niet of het echt is MijnHA heeft nu 2 andere voorgeschreven Oxazepam enTemazepam 10mg en ik slaap niet al[lees meer...] 8 dagen? Het is afschuwelijk! Wat moet ik doen? Dus,was ik wel verslaafd!
30-07-2019

Lorazepam (lorazepam)

ik ben zeer tevreden met Loramezapan 2 mg elke avond 1 en 1 trazolan en ik slaap er nog steeds goed van. ongeveer 4 jaar in gebruik en werk nog steeds heel goed
30-07-2019

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam gekregen om de start met SSRI's te overbruggen. Die start was extreem heftig, durfde het huis niet meer uit. Toen ik ging zoeken op bijwerkingen van oxazepam, gelijk gestopt met de voorgeschreven 30mg per dag, en alleen ingenomen als het echt niet meer ging. Pas na 8 weken ging de SSRI werken. Als ik die 8 weken 30mg oxazepam had genomen, had ik een extra probleem[lees meer...] gehad. Heb nog steeds oxazepam, maar kan nu ruim een half jaar toe met 30 stuks. Neem ze dus alleen als de angst te ernstig toeslaat en alleen in de ochtend, om de dag door te komen. Gebruik de SSRI nog steeds. Paar keer mee gestopt: ging niet. Zit op een erg lage dosis SSRI, omdat de bijwerkingen anders net zo erg zijn als de angst.
29-07-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb deze gekregen in paniekaanvallen na Operatie endeldarm kanker ik heb maanden lang in n stress situatie gezeten 2 x geopereerd nu stoma de klap kwam na thuiskomst van de tweede operatie nu bijna 5weken verder verslaafd aan de oxazepam en nog angsten ik wil aan de antidepressiva gaan want moet oplossing komen maar heb ook de oxazepam kan dit wel samen ben wel [lees meer...]van plan om de oxazepam af te bouwen met tappering strips heb ik al toestemming voor 3maanden heel langzaam omdat ik nu al zo heftig op reageer wie heeft hier ervaring mee met beide tegelijk?
29-07-2019

Lorazepam (lorazepam)

Ben oudere man met levenslange slaapproblemen. Lorazepam 1 mg doet amper iets, maar 1,25 mg werkt wel bij mij. Neem ong. 3x week 1,25 mg (halve 2,5 mg) Valt mij op dat ik na gebruik 's ochtends met (verergerde) oorsuizen wakker wordt. Ik heb sinds ong. 7 maanden oorsuizen, die ik gelukkig makkelijk kan negeren. Soms is het ook bijna weg, maar na gebruik van Lorazepam 1,25[lees meer...] mg is het er weer. Ik gebruik ook nog bloeddrukverlagende medicijnen.
22-07-2019

Bromazepam (bromazepam)

Jaren goed gewerkt...zeker in combinatie met orap,(voordeel orap, je komt er zo vanaf) die de bijwerkingen van benzodiazepinen sterk doet afnemen...vermoeidheid bv!!! Nooit langer dan drie weken gebruiken!! Enorme afhankelijkheid en het afbouwen/minderen/stoppen is na lang gebruik een opgave Na je 65e NIET gebruiken!!
21-07-2019

Xanax (alprazolam)

Neem dit al 15 jaar. Voor mij werkt dit heel goed. Zonder gaat niet. Liever 3 maal een pilletje dan continue angst en niet meer durven buiten komen. Is inderdaad verslavend maar is voor mij de enige manier om een normaal leven te hebben. Alles veroorzaakt door een agressieve gek die me bij elkaar geklopt heeft zonder reden. Zonder hem te kennen. Ik draag dit voor mijn lev[lees meer...]en mee. Tien minuten tekenden mijn leven. Het is wat het is.
19-07-2019

Lorazepam (lorazepam)

het is een zeer goed medicijn tegen anxiety bevingen slapeloosheid angstgevoelens zenuwachtigheid en prikkelbaarheid. het werkt zeer goed indien gepaard met antidepressiva . mAAR DE DAG nadien wanneer dit medicijn is uitgewerkt komen de angst aanvallen terug zoals een boomerang dan heeft men terug een nodig en alle dagen zoals een visieuze cirkel. Het werkt zeer verslaven[lees meer...]d op lange termijn. vooral na een 5 of 10 tal jaren gebruik.
15-07-2019

Overspannen/burn-out

Dit middel doet de helft niet wat Lorazepam apotex 2,5 mg wel bereikt
15-07-2019

Overspannen/burn-out

Lorazepam Apotex 2,5 mg hielp mij om nog wat te slapen. Na herstel sliep ik er pria op en kon ik zelf de tablet halveren om een nacht te slapen. Nu Lorazepam Prolepha 2,5 mg gekregen ( bepaald zorgverzekeraar) en helaas doet dit nog niet de helft van de Lorazepam apotex. SLaap nu hooguit paar uurtje en dan nog veel even wakker.
14-07-2019

Bromazepam (bromazepam)

Verslaving. 30 mg Bromazepam per dag. 15-07-2019 heb ik een intake met een psycholoog en psychiater voor een ambulante detox. Een eerdere klinische afbouw (maart dit jaar) van deze zwaar verslavende medicijnen in het Radboud UMC in Nijmegen is na twee weken op een totale mislukking uitgelopen. Het afbouwschema bleek veel te snel met alle akelige complicaties tot gevolg. Ze[lees meer...] wilden mij in 5 weken van de Bromazepam afhelpen. Ik ging er met 27 mg per dag naar toe en ik kwam er met 30 mg weer uit, nadat ik snel weer ben gaan opbouwen.
09-07-2019

Oxazepam (oxazepam)

Pas alstublieft op met deze middelen. Op het moment van gebruik werken ze erg goed, maar na verloop van tijd werken ze averechts. Voor mijn gebruik geen depressieve klachten, door de ontwenningsverschijnselen erg depressief geworden. Gebruik dit middel dus niet structureel. De ontwenningsverschijnselen zijn verschrikkelijk. Benzodiazepine geven tijdelijk een oplossing..
06-07-2019

Xanax (alprazolam)

Ik ben een 32jarige man uit BE EN HEB BESLOTEN TE STOPPEN MET BENZOS; hEB NU NOG 5( A 6 POTTEN OP VOORSCHRIFT OVER 2MG PFIZER BARS...OOK VALIUM 10 EN ANDERE...
03-07-2019

30-06-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik werd er rustig van maar het werd snel te weinig. Het hielp niet meer. Ik voelde me super naar. En was enorm gestresst.
30-06-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik ben met oxazepam begonnen, heb vanalles gehad. Ik vraag me af of het wel echt zo gevaarlijk is om een pil te nemen die ik normaal niet meer neem. Ik ben echt super gestresst en kan totaal niet rust hebben. Ik wil gewoon niet de hele tijd huilen van binnen. Door de oxazepam is dat onmogelijk. Wie kan hier iets over kwijt?
29-06-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik slik oxazepam al jaren, en mij help het goed. Ik ben wel eens even gestopt maar kreeg toen spierpijn in mijn benen en was ook erg moe. Van mijn arts moest ik er weer mee doorgaan en ik heb geen last meer van spierpijn, en ik ben ook wat minder nerveus. Dus ik neem gewoon iedere ochtend een pilletje en zonodig mag ik er ook één voor de nacht!
27-06-2019

Xanax (alprazolam)

Ik had last van heel erge paniekaanvallen wanneer ik op m'n 15de uit de psychiatrische afdeling kwam. Door de indien-nodig basis waarop ik het nam was gewenning niet een probleem (of nauwelijks te merken) en ik neem het nu (2019) al twee jaar. Het werkt goed, maar soms voel ik me iets te gesedeerd terwijl m'n angstgedachten verder gaan. Daarom raad ik aan psychotherapie te[lees meer...] gebruiken samen met dit middel zodat je je angstgedachten onder controle kunt houden terwijl de medicatie je stuk bij stuk helpt om controle te hebben over je lichaam, wat nodig is om te kunnen werken aan je gedachten.
26-06-2019

Xanax (alprazolam)

Ik slik dit medicijn sinds twee dagen. Ik loop al 4 weken met een 'onwerkelijk' gevoel rond. Alsof ik de controle over mijzelf verlies. Bang dat ik iets vreselijks in mijn hoofd heb en binnenkort dood ga. Twee weken terug stond ik in de winkel in de rij bij de kassa en een oudere dame moest pinnen, maar trok steeds haar pasje uit het apparaat. Nadat dit een paar keer gebeu[lees meer...]rd was, werd ik écht kwaad en riep dat ze het pasje er niet uit moet trekken want dan raakt het apparaat overstuur waarop de caissière mij raar aankeek. Afgelopen maandag wilde ik beginnen met werken maar; 'ik kon het niet, ik kon het niet, ik kon het niet', durfde geen auto te rijden uit angst dat ik mijzelf iets aan zou doen. Terug naar huis (gelukkig woon ik thuis bij mijn ouders) en begon ik heel heftig te huilen. Schreeuwen dat ik dood ging en een tumor in mijn hoofd heb. De dokter heeft mij voor 4 dagen Alprazolam oftewel Xanax voorgeschreven. Wat ik ervan moet vinden weet ik nog niet. Ik voel me heel erg suffig. Inmiddels ben ik ook mijn baan kwijt en werkloos. Vrijdag moet ik terugkomen bij de huisarts om te kijken hoe het gaat. Ik weet wel dat ik hulp wil van een psycholoog en ik de medicijnen niet voor langere tijd wil gebruiken. Ik gebruik naast Xanax/Alprazolam ook al verschillende jaren Oxazepam en Paroxetine. Op internet zelf gaan dokteren en online chat gehad met een hulpverlener die mij websites doorstuurde en ik de symptomen van een paniekstoornis heel erg herkende. De geestelijke verschijnselen van een paniekaanval zijn ook heel naar: Je verwacht dat er iets vreselijks gebeurt Je voelt je onwerkelijk Je hebt het gevoel dat je buiten jezelf staat, of flauw valt Je bent bang om de controle over jezelf te verliezen Je bent bang dat je gek wordt, of dood gaat En geloof me, na 4 weken word je krankzinnig en ben je er heilig van overtuigd dat je iets ernstigs heb. Het heeft mij mijn baan gekost. Bij de huisarts heb ik ook al bloedonderzoek gehad, dit was goed. Bloeddruk is goed, zuurstof is goed. Urine is goed. Ik hoop dat de dokter mij door wilt verwijzen naar psycholoog en daarnaast probeer ik nu een nieuwe baan te zoeken van 24-32 uur i.p.v. 40+. Ik zou een moord begaan om weer mijzelf te mogen voelen. Iemand die zich herkent in mijn verhaal?
26-06-2019

Chloordiazepoxide (chloordiazepoxide)
Alcoholverslaving

prima medicatie om de verslaving te onderdrukken nu helaas uit de handel zit nu aan de lorazepam en gaat met de dag slechter met me ik neem 4 mg werkt gewoonweg niet ik heb zeer vel last van een tremor dat was met chloordiazepoxide niet aan de orde uit de handel ivm grondstoffen tekort laat me niet lachen in duitsland volop te verkrijgen nee wij moeten weer eens extra gaa[lees meer...]n betalen voor onze gezondheid alsof we al niet genoeg betalen
23-06-2019

Alprazolam (alprazolam)

Na heel veel jaren zware uitputting en een zwaar ongeluk neem ik het bij noodzaak bij aanvallen. Vind het wel heel mild middel en voel er niet veel van maar denk wel dat het helpt een aanval sneller overheen te komen. Gebruik het vooral omdat ik het gevoel van bv een oxazepam niet fijn vind en de wazigheid die daarbij gepaard gaat juist extra paniekaanvallen kan veroorzake[lees meer...]n en dit heeft volgens mij geen bijwerkingen.voel opzich weinig aan maar het is wel fijn om iets te hebben als mentale steunpilaar al is het maar om het idee
21-06-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik zou graag horen of iemand last van bijwerkingen heeft. Na inname treedt vrij snel spierzwakte in benen en armen op. Dit duurt enkele uren, terwijl ik graag wil dat mijn hoofd rustig word. De huisarts zegt dit kan erbij horen. Heeft iemand hier ervaring mee en gaat dit na langer gebruik over.
18-06-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik krijg dit bij oplopende Spanning & Angst, en het werkt om die gevoelens te minderen, het werkt snel in. ik krijg dit regelmatig voorgeschreven door de Huisartsenpost. wel jammer dat de meeste voorschrijvers zeer terug houdend zijn naar deze middelen.
11-06-2019

Lorazepam (lorazepam)

Ivm slapeloosheid en overprikkeling bij hsp en autisme dit medicijn. Elke avond 0.5mg. Ik slaap er heerlijk op, sochtends wel wat suf. Wat me wel zorgen baart is dat er gewenning kan optreden. En zomaar stoppen lukte niet, toen sliep ik zeer slecht.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4741)
Anticonceptie - overig (3489)
Cholesterol (2741)
Depressie - antidepressiva overig (2547)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2077)
Pijn (1880)
Verslavingsziekten (1785)
ADHD - psychostimulantia (1755)
Bloeddruk - betablokkers (1569)
Maagzuur - protonpompremmers (1489)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1425)
Anticonceptie - eenfase (1299)
Angststoornissen (1091)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1050)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1042)
Depressie - antidepressiva TCA (977)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (910)