categorie

Angststoornissen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Angststoornissen

28-11-2022 | Vrouw | 48
alprazolam
Vanaf mijn 9e paniekaanvallen. Zijn heel lang weggeweest, kwamen terug, weer weg. En nu alweer een hele.poos terug. Kreeg eerst oxazepam voorgeschreven, werkte op den duur niet meer dus over naar de alprozalam. Elke keer opnieuw aangevraagd en uiteraard steeds gekregen. Inmiddels verslaafd, want ik kan niet meer zonder. Als ik overdag moe ben kan ik zonder moeite slapen. G[lees meer...]a ik s avonds naar bed zonder pillen krijg ik dus een paniekaanval!!!!! Helemaal een strijd nu de alprozalam niet meer leverbaar is in NL. Wat een stress heb ik hoerdoor nu dus lorazepam gekregen, waar het 3 dubbele voor moet betalen. Ik vind het een kwalijke zaak dat dit zo makkelijk gegeven word en je dus uiteindelijk verslaafd raakt. En het levensbedreigend kan zijn als je er zo maar mee ophoudt. Ps ik heb geen idee of ik bijwerkingen heb. Ik heb wel lichamelijke klachten, maar geen idee of dat door de medicijnen komt. Vandaar dat ik de hoeveelheid en ernst van bijwerkingen niet kan invullen

20-11-2022 | Vrouw | 49
lorazepam
Gebruik al een aantal jaren apotex.nu aurobindo ik ging googelen en kwam hier terecht en nu lees ik precies dezelfde ervaringen die ik ook heb. Diaree en t werkt niet ik neem altijd twee halfjes op een dag. Zelfs een hele in een keer werkt niet. Zijn er betere merken te verkrijgen?en geen troep uit india(ze zeggen dat alleen de verpakking anders is, ik denk gesjoemel met d[lees meer...]e werkzame stof)

18-11-2022 | Vrouw | 38
Stress
Ik heb dit gebruikt toen ik studeerde en ben het zelfs jarenlang blijven gebruiken, op eigen houtje van de ene dag op de andere mee gestopt, in 2016, dan 6 jaar lang niets meer gebruikt. Eens Valium opnieuw geprobeerd maar dit deed niets. Ik wou ook geen bijwerkingen meer en dacht dat het zonder medicatie moest lukken, dus zo ging ik mij ook instellen in het leven. Tot ik[lees meer...] dit jaar enorme stressklachten kreeg en soort van psychose. Ik kan niet anders dan nu alprazolam te gebruiken want als ik het niet gebruik komt het gegarandeerd terug en ik wil niet ergens in een soort kliniek belanden omdat ik klachten heb en ik moet wel werken want ben alleenstaand. In België is dit wel nog verkrijgbaar want ik lees hier dat het niet meer verkrijgbaar is maar daar heb ik nog niets van gehoord. Ik kan ook niet zonder momenteel. Ik heb ooit wel eens valium geprobeerd maar het deed amper iets bij mij dus hoe het dan verder moet als het wel uit de handel gehaald wordt weet ik ook niet, terug naar af dus.

16-11-2022 | Vrouw | 58
alprazolam
In 2000 ingestort Xanax xr 0.5 en alprazolam 0,25 Totaal in de paniek Nu 22 jaar verder nog steeds xanax retard en alprazolam En verder escitalopram 30 mg

16-11-2022 | Vrouw | 56
alprazolam
In 2000 totaal ingestort In eerste instantie gekregen om antidepressiva op te bouwen

Diazepam

14-11-2022 | Man | 33
diazepam
Hernia
Veel spierpijn en verstijfde spieren over het gehele lichaam, na dagelijkse dingen van werk tot huishouden tot niks doen in de bank zitten. Door deze aandoening ga je een bepaald patroon lopen en liggen en doen, wat weer andere problemen kan veroorzaken. Zelf 2 hernia's gehad 2x het mes er in. Nu weer het probleem , laatste week weer aan de diazepam en ik ben herboren v[lees meer...]an 8 tot 11 productie maken, dus ja.. bij mij is het een super middel

06-11-2022 | Vrouw | 24
lorazepam
Ik voelde niks werkte voor geen meter

Chloordiazepoxide

05-11-2022 | Vrouw | 56
chloordiazepoxide
Helpt idd super. Ben heel tevreden. Kocht het in Duitsland op recept sinds 2018 omdat Sandoz en PCH en Teva niet meer konden leveren. Nu heeft Meda problemen om aan de grondstof te komen. Zoek nu een legale apotheek die naar NL leverd. Wie weet een internet opotheek waar deze medicatie besteld kan worden. Geen ander middel helpt bij mij. Ik wil geen medicatie die suf maakt[lees meer...]. Moet wel normaal kunnen functioneren. Wie heeft voor mij advies aub

01-11-2022 | Vrouw | 79

Reapam

01-11-2022 | Man | 61
prazepam
Reapam is plotseling uit de handel genomen, waardoor ik ben moeten overstappen op een ander medicijn, Tranxéne. Absoluut geen pretje om deze overstap zo plotseling te moeten doen. Veel ontwenningsverschijnselen, concentratie problemen, hartkloppingen, slechter slapen. Ik neem nu 3 x 5mg per dag. Nog meer mensen die zijn moeten stoppen met reapam?

Bromazepam

22-10-2022 | Vrouw | 68
bromazepam
Ik was zeer tevreden over dit middel maar het was ineens niet meer leverbaar vandaar dat ik ben overgestapt op een ander medicijn.

21-10-2022 | Man | 52
oxazepam
1 deed helemaal niets dus dan maar 2 nog niets. Uiteindelijk 5 stuks genomen maar helemaal niets. De nare gedachten blijven.

20-10-2022 | Vrouw | 65
Overspannen/burn-out
Ik slik nu al zo'n 10 maanden lorazepam, en ik voel me meer dood dan levend.het voelt alsof alle leven zich in mij terugtrekt, heel akelig en beangstigend. Eetlust heb ik niet ik eet omdat ik moet eten, hele rare smaakervaring en alleen maar een gevoel van pijn door mijn hele lijf, alles is verstijfd, ik heb geen contact meer met de buitenwereld en een binnenwereld heb ik [lees meer...]ook niet meer. Ik doe wat ik kan alleen nog maar op spierkracht, weet niet meer hoe me ook maar iets te ontspannen, slaap niet, alleen maar denken denken, denken. Ik denk dat ik er knettergek van geworden ben. Ik raad het niemand aan want het is een hel. Neem nu 4x1 mg was 4x2,5 mg per dag

18-10-2022 | Vrouw | 70
alprazolam
Ik gebruik sinds ongeveer 2005 alprazolam 2 x daags 0.5 mg en daar deed ik het prima mee, ook geen verhogingen gehad dus stabiel gebruik, was zeer tevreden. Nu sinds begin oktober niet meer leverbaar, pas volgend jaar weer, eerste kwartaal 2023 er zijn niet eerder grondstoffen beschikbaar zei mijn apotheek. Dus bij de huisarts gevraagd om een vervangend middel ook gezien [lees meer...]de ontwennings verschijnselen, komt ze met lorazepam aan 0.5 mg 2x daags iets wat natuurlijk niet in verhouding staat tot alpra.Contact gezocht met de praktijk, leverde niets op,zouden terug bellen en/of mailen en niets meer vernomen, dan zelf maar op onderzoek uit gegaan op het internet, blijkt het omgerekend te worden 0.5 alpra staat gelijk aan 1mg lorazepam, ben nu ongeveer 12 dagen verder en het gaat nu een stukje beter wat de ontwenning betreft, soms komt het op en neem dan wat in. Maag speelt nog weleens op, lichte hoofdpijn, weinig eetlust, maar de andere klachten nu onder controle, wandel weer met het hondje, dus geen spierzwakte meer, geen trillingen meer of koude rillingen,zweet aanvallen, ik vond het echt een hel de ontwenning.Hoop met de lora af te kunnen bouwen en dan beter niets meer te gebruiken, tenzij ik weer de paniek krijg en niet naar buiten durf !!!

16-10-2022 | Vrouw | 77
Nervositeit
Ik slik al jaren xanax, maar niet meer te krijgen of veel te laat, nu over gestapt op oxazepam maar wel last van ontwenningsklachten, blijf nu toch oxazepam gebruiken want met xanax steeds problemen met leveren, vond het wel een beter middel ivm gereguleerde werking en oxazepam is vrij snel uitgewerkt, ik gebruik nu 4xdaags 1 tablet om de ontwenning soepel te laten verlope[lees meer...]n en hierna proberen om te minderen en desnoods alleen slikken indien nodig.

Diazepam

15-10-2022 | Vrouw | 68
diazepam
Diazepam overdag tegen angst en om beter te kunnen slapen

14-10-2022 | Man | 64
oxazepam
Door heftig oorsuizen psychische klachten. Kreeg oxazepam voorgeschreven, naar behoefte 10 tot 30 mg per dag. Heb oxazepam gedurende enkele maanden gebruikt. Wat een ellende! Op zich werkt het goed, maar je hebt er steeds meer van nodig en als je minder wil gaan gebruiken word je somber, duf, moe, misselijk. Ik kon ook zonder oxazepam niet meer slapen. Heb heel langzaam a[lees meer...]fgebouwd en ben nu bijna "clean", ik gebruik nu nog 5 mg per dag, eerdaags nog 2,5 mg en volgende week hoop ik ervan verlost te zijn. Voel me weer stukken beter. Mijn advies: gebruik het slechtst incidenteel, hooguit 1x per week 10 mg. Dan is er geen kans op verslaving en dan werkt het goed als middel om door te slapen. Hou er wel rekening mee dat je de volgende dag wat duf kan zijn. Het middel werkt dan nog even door. Vermijd intensief gebruik, je krijgt straks te maken met stevige ontwenningsverschijnselen.

Temesta

14-10-2022 | Vrouw | 59
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik neem al minstens 15 jaar dagelijks temesta. En omdat het me uitstekend helpt en ik al 60 jaar ben wil ik het ook blijven gebruiken. Door mijn borderline is mijn leven zonder temesta niet leefbaar. Met temesta kan ik de moed er in houden. Ik varieer wel in aantal. Er zijn ook goede dagen dat ik er minder van neem. Ik weet dat ik verslaafd ben, maar ben al eerder gestopt[lees meer...] met alcohol, roken, en andere vervelende verslavingen. Ik moet iets hebben waarop ik kan terugvallen en voor mij is dat temesta.

13-10-2022 | Man | 57
Fibromyalgie
De Retard versie werk goed, maar ja, weer eens niet verkrijgbaar. Nu al twee maanden op de gewone Alprazolam, werkt lang zo goed, maar afijn het is afdoende. NU Alprazolam ook al niet meer verkrijgbaar, moet nu over op Lorazepam. Afwachten hoe dit gaat, maar het is heel erg balen. Van de zomer net mijn conditie weer opgebouwd, krijg je al die tekorten. Conditie is nu n[lees meer...]aar een laag pijl gezakt..........Zucht........

09-10-2022 | Vrouw | 66
alprazolam
In het begin is het even wennen maar na een paar weken ging ik merken dat het werkt. Ben begonnen met 2xdd 0,5 mg en zat nu op 1x 0,25 en 1x 0,50 mg. Ik was op de goede weg qua afbouwen maar helaas kunnen ze het medicijn niet meer leveren bij de apotheek. Gebruik nu Oxazepam maar heb veel klachten door de wisseling.

09-10-2022 | Vrouw | 66
alprazolam
Goedemorgen, Ik nam 2x dd 0.5 mg, 2 weken geleden afgebouwd naar 1xdd 0,25 mg en 1xdd 0,5 mg. Dit ging goed dus wilde verder afbouwen maar nu zijn mijn medicijnen op en kunnen door de apotheek niet meer geleverd worden, komen voorlopig niet meer. Heb nu Oxazepam 10 mg en mag 3xdd halve of hele nemen. Ondanks de Oxazepam allerlei ontwenningsverschijnselen door het in 1[lees meer...]x stoppen met alprazolam. Zijn er meer van jullie die ermee te maken heeft dat alprazolam niet meer geleverd kan worden? Groetjes Carla

06-10-2022 | Man | 45
ADHD
Na opstaan met te snelle negatieve malende gedachtengang. Dempte de apotex 2,5 mg het iets. Nu omdat aurobindo apotex heeft overgenomen Kreeg ik aurobindo lorazepam. En dacht zal wel weer niet werken. Was nl ook zo met mijn temazepam apotex, wat aurobindo werdt. Maar apotheker had me overtuigd dat dezelfde stoffen in zaten. Dus ik probeerde het maar. Deed niks. Dacht[lees meer...] nog wellicht placebo effect. Tot later op die dag spontane echt heftige buikloop. Bleef gebruiken want ik had niks anders. Deed niks met de gedachten. Alleen maar heftige buikloop. Totdat ik me herrineerde dat ik voor noodgevallen nog apotex had in mijn portomonee. En ja werkte diezelfde dag nog voor de gedachten. Dag later buikloop geheel weg. Volgens mij wordt aurubindo lorazepam nu zo goedkoop mogelijk gemaakt wellicht in india. Wellicht vervuilde grondstoffen uit india? Nee ik hoef geen aurobindo meer.

Chloordiazepoxide

04-10-2022 | Man | 82
chloordiazepoxide
Heb ruim 25 jaar Librium (chloordiaxepoxide) gebruikt en is nu nergens meer verkrijgbaar. Heb nu Amitrptyline 25 mg gekregen. Maar de afbouw van Librium is geen pretje, kan er niet mee overweg, maar weet ook geen oplossing. Heeft misschien nog iemand hier ervaring mee. bvd

02-10-2022 | Vrouw | 53
Overspannen/burn-out
Aerobendo werkt niet! Apotex wel! Kijk verder voor ander merk! België!

30-09-2022 | Vrouw | 52
Overspannen/burn-out
vanwege burnout met angstaanvallen begonnen, afgebouwd van 50 mg naar inmiddels 20 mg. maar het is nog zo bij inname grote vermoeidheid of katterig gevoel. voelt soms alsof mijn kop onder water zit, voel het ook in de oren bij afkicken pijn in spieren, rillen en moe dus ook moeilijk.

28-09-2022 | Man | 49
lorazepam
Aurobindo lorazepam 2.5 mg werkt totaal ik 12.5 mg werkt niet ik had eerst apotex werkte wel nu is het over genomen door Aurobindo en het werkt niet meer heel vaag

27-09-2022 | Man | 31
Overspannen/burn-out
Ruim 2 geleden voorgeschreven door de arts voor zo nodig tijdens een heftige burn-out. Ik heb ze zo minimaal mogelijk geslikt want ik wil geen afhankelijkheid van dit middel want dan schijnt het middel erger te zijn dan de kwaal als je wilt stoppen. Mijn ervaring is wel dat het bij hele heftige spanning (in de buik) zeer effectief is, maar om je gedachten te stoppen of rus[lees meer...]tiger te maken niet zo. Ook slappe benen maar dat is logisch met dit middel. Als het uitgewerkt is krijg ik altijd hele erge chemische hoofdpijn. Dit is niet mijn middel. Ik heb voor nu Alprazolam / Xanax als ik een pammetje nodig heb. Deze heeft bij mij geen noemenswaardige bijwerkingen en werkt beter voor me.

24-09-2022 | Vrouw | 44
alprazolam
Ik heb ADHD en HSP. Krijg hier Methylfenidaat, Sertraline en Xanax Retard voor. Sinds de Xanax niet leverbaar is, heb ik nu Bromazepam. Die werkt niet zo steady als de Xanax Retard... heb nu dagelijks weer dat opgejaagde gevoel/ vies gevoel in m'n lijf.

22-09-2022 | Vrouw | 62
lorazepam
Lorazepam van apotex werkt zeer goed Nu lorazepam van aurobinda werkt gewoon niet !!!

22-09-2022 | Vrouw | 62
lorazepam
Slikte eerst lorazepam van apotex en die werkte. Nu plots van aurobindo gekregen. Ik lig nachten wakker !! Apotheek zegt dat alleen de verpakking is veranderd maar dat is niet juist. Het werkt gewoon niet !!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5819)
Anticonceptie - overig (4280)
Cholesterol (3119)
Depressie - antidepressiva overig (2951)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2697)
Pijn - morfine-achtigen (2425)
ADHD - psychostimulantia (2396)
Verslavingsziekten (2186)
Pijn (2169)
Bloeddruk - betablokkers (1830)
Maagzuur - protonpompremmers (1698)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1627)
Anticonceptie - eenfase (1510)
Angststoornissen (1440)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1437)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1349)
Depressie - antidepressiva TCA (1169)
Antibiotica - urineweginfectie (1149)