categorie

Angststoornissen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Angststoornissen

11-12-2019

Lorazepam (lorazepam)

Ik was erg bang dit kleine pilletje te nemen omdat ik veel hoorde over verslaving etc. Ik heb dit middel 2 maanden dagelijks moeten gebruiken naast mijn AD. Dit werkt goed de eerste maand. Daarna wen je eraan maar toch doet het nog zijn werk na mijn mening. Ik heb niet toegegeven aan dat ik meer nodig had. Nu ben ik na 1 week om de dag geslikt te hebben er helemaal vanaf. [lees meer...]Geen enkele ontwenningsverschijnselen. En na 1 week om de dag werkte het middel weer zoals de eerste keer dat ik het gebruikte. Dit middel wil ik nu als noodmedicatie gebruiken. Ik ben hier erg tevreden over.
10-12-2019

Lorazepam (lorazepam)

Na 20 jaar bromazepam 3 mg te hebben gebruikt, 6 keer per dag de helft, was deze niet meer te krijgen.. Overgegaan op lorazepam 1 mg waarvan ik er 4 keer een halve slik door de weeks en in het weekend 3 keer een halve, heb ik mijn leven weer terug! Inmiddels slik ik het nu 5 maanden en ben 10 kilo afgevallen. Dit was ik aangekomen van de bromazepam.kortom,voor mij niks and[lees meer...]ers meer
04-12-2019

Tranxene (clorazepinezuur)

Vorig jaar in december had ik last van heel veel tintelingen en spierpijnen. Hierdoor kon ik nachten niet slapen. Het ging zelfs zo erg dat ik mij heb laten opnemen in psychiatrisch ziekenhuis voor te recuperen. Daar hebben ze mij 30Mg tranxene gegeven voor te starten. Het afbouwen in het ziekenhuis ging zeer snel zodat ik snel terug herviel. Hierdoor nog meer angsten, en[lees meer...] het leven niet meer zien zitten. Heb onderzoek in Leuven laten uitvoeren en ik heb chronische hyperventilatie. Op dit moment zit ik op tranxene 12MG en gaat het afbouwen zeer moeilijk. Ik hoop er ooit vanaf te kunnen geraken. Maar ik vrees ervoor. Iets meer als een jaar was ik een gelukkig man, zonder angsten, zonder angsten en nu is het elke dag vechten. Tranxene was een zeer goed middel om me erdoor te halen en niet te veel aan al die kwalen/angsten te denken. Maar eens je moet afbouwen komt alles gewoon terug en zelfs in ergere maten.
28-11-2019

Sociale fobie

Ik lees hier dat sommige al genoeg aan een halfje hebben. Ik heb trauma(ptss) en CA 35 jaar gegeneraliseerde angststoornis. Alle pammetjes gehad. C 25 jaar 20 mg diazepam toen overgestapt naar lorezepam. 4 mg per dag (staat gelijk aan 20 mg diazepam) echter het deed niets. Door de reacties op deze site bij huisarts naar bromazepam, gevraagd. Echter ipv 20 mg (diazepam s[lees meer...]taat gelijk aan bromazepam) kreeg ik max 15 mg. Na 10 jaar Ggz ellende is mijn angst alleen maar erger geworden. Ik heb zoveel psychiaters gezien maar niemand kon mij helpen. Vroegkinderlijk trauma/narcistische moeder......... Ze snappen hier niets van. Ik denk regelmatig aan uit het leven te stappen. Ik leef in de hel. Sociale angst heeft ervoor gezorgd dat ik totaal geïsoleerd leedf. Ik had gehoopt dat bromazepam me zou helpen. Heb 2 x dubbele dosis genomen en dat werkte wel. Maar ik hoef daar echt niet bij huis dokter aan te komen. Verslaving??! Ik ben 59.ik ben liever verslaafd dan constant in de hel van angst en paniek te leven. Ik hoop van iemand te horen ofzijn/haar situatie vergelijkbaar is en of iemand ook hogere dosis en zoja welke? Verder slik ik NIETS.ALLE AD middelen geprobeerd, elke keer hopen maar tevergeefs. Hoop op jullie tips! hulp, advies. Ben het zo zat Alvast dank Gr Mariah
21-11-2019

Clobazam (clobazam)

Werkte bij mij uitstekend en je slaapt er, vooral in het begin, heel goed op. Is helaas de komende maanden niet leverbaar bij fabrikant Sandoz (tot 11 februari 2020).
21-11-2019

Diazepam (diazepam)

zelf heb ik na een ziekenhuis opname vanwege luchtwegproblemen diazepam gaan gebruiken op doktersadvies in een ziekenhuis Ik ben er zo langzamerhand verslaafd aan geraakt en dat op doktersadvies ha slechte zaak. En tijdens een alcoholontwennings periode in een kliniek heb ik het ook gekregen Ik sliep toen slecht en was altijd gespannen en in de stress. Graag wil ik va[lees meer...]n die zooi af want het begint voor mij verslavingstekenen te vertonen. Stop er altijd mee in overleg met een arts eigenlijk is het troep Ik gebruik diazepam nu 5 tot 6 jaar en ben doodongelukkig Het werkt door overdag en kijk niet meer helder uit mijn ogen en constant moe.
16-11-2019

Hyperventilatie

Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven van mijn huisarts, omdat ik last had van hyperventilatie. Ik kreeg Oxazepam om rustiger te worden. Maar wat de huisarts mij niet vertelde is dat zodra de Oxazepam uitgewerkt was, alle paniek etc veel erger terug kwam, wat dus nóg meer hyperventilatie veroorzaakte. Oxzepam heeft een aantal maanden uit mijn leven erg zwaar gemaakt. De bi[lees meer...]jwerkingen waren angst. En ik had zeker angst. Angst voor om mezelf wat aan te doen want ik zag geen nut meer in het leven. Ik had ook angst om alleen te zijn, er moest continue iemand bij mij blijven. Ik ben mijzelf kwijtgeraakt dankzij de Oxazepam. Gelukkig met heel veel pijn en moeite de oxazepam laten staan, en ben nu gelukkiger dan ooit. ( ik kreeg telkens meer pillen voorgeschreven van mijn huisarts die mij uiteindelijk niet hielp met afbouwen) Ik raad dit medicijn echt niemand aan. ECHT NIET.
11-11-2019

Xanax (alprazolam)

angst
09-11-2019

Diazepam (diazepam)

Ik ben zeer tevreden Met vriendelijke groet,
07-11-2019

Diazepam (diazepam)

Vroeger heb ik weleens Diazepam gebruikt, het meest verschrikkelijke medicijn die er voor mij bestaat. Ik ging ervan hallucineren. Nooit meer. Ik ben nu heel blij met Lorazepam.
07-11-2019

Lorazepam (lorazepam)

Doordat ik 6 jaar geleden het een en ander heb meegemaakt, heb ik PTSS, ik was erg angstig en kon helemaal niet meer slapen. Mijn HA heeft mij toen Lorazepam voorgeschreven 2,5 mg en er ging een wereld voor mij open. In het begin slikte ik er 2x 2,5 mg voor het slapen gaan, nu 6 jaar later zit ik op 1.25 mg. Lorazepam is het enigste wat bij mij werkt en voel mij er heerlij[lees meer...]k bij, goed slapen, geen angst meer. Maar oppassen met autorijden want het kan je reactievermogen verminderen. Ik probeer het nog verder af te bouwen en als dat niet lukt dan zeg ik lang leve Lorazepam.
06-11-2019

Lorazepam (lorazepam)

Ben getuige geweest,van een steek incident,en ben door meer gebeurtenissen getraumatiseerd,maar als m’n moeder het slikt,merkt ze heel snel iets,maar ik niet
03-11-2019

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam (10mg) had een verwaarloosbaar effect op mij. Dit in tegenstelling tot lorazepam (1mg), wat ik enkele weken ervoor twee maanden aaneen driemaal per dag heb geslikt - misschien is dit ook de reden dat oxazepam niet veel voor mij deed. Nu ben ik succesvol overgestapt op een heel ander type medicatie dat geen gewenning geeft (dus geen benzodiazepine).
03-11-2019

Lorazepam (lorazepam)

Na een hectische periode gevolgd door een traumatische ervaring, heb ik twee maanden lang driemaal per dag lorazepam (1mg) geslikt en dit heeft mij heel goed geholpen. Dit medicijn wist, i.c.m. de steun van naasten, mijn spanning te verlichten en mijn suïcidale gedachten te onderdrukken. Sufheid was een prettige bijwerking in mijn geval: de doodswens was (en is) er nog[lees meer...] steeds, maar zelfmoord plegen kostte onder invloed van lorazepam gewoon teveel moeite. Waarom moeite doen als je ook lethargisch op de bank kunt liggen? Daarnaast kwam ik de deur meer uit dan voorheen, wat direct weer ophield na het stoppen met dit medicijn. Vanwege mijn angst voor gewenning – ik keek steeds op de klok in de hoop dat ik mijn volgende 'pammetje' alweer mocht slikken – heb ik zelf besloten om te stoppen. De spanning kwam terug, dus enkele weken later ben ik op advies van mijn psychiater begonnen met een ander medicijn (geen benzodiazepine) waar ik ook heel tevreden over ben. Nu heb ik lorazepam slechts voor incidenteel gebruik in huis, maar vanwege het feit dat je na inname drie dagen lang niet mag autorijden, heb ik hier tot op heden nog geen gebruik van gemaakt.
28-10-2019

Xanax (alprazolam)
Alcoholverslaving

Ik heb reeds jaren een flesje bij de hand. Ben geen regelmatig gebruiker omdat ik verslaving vrees. Enkel bij slapeloosheid, als ik de mallemolen in mijn hoofd niet kan stilzetten of over een probleem blijf tobben, neem ik 0,25 mg. Na een helf uur ben ik in slaap en heb een normale nachtrust. Geen bijwerkingen. Ben nu 1 jaar zo goed als acoholvrij en heb grote hulp gehad a[lees meer...]an dit medicijn.
22-10-2019

Tinnitus

Werkt bij mij voor geen meter. Allerlei pammen geprobeerd maar deze doet mij niets. Er gaat niks boven Tranxene 50mg.

15-10-2019

15-10-2019

Onrust

Ben uit Belgie en heb Bromazepam 12MG EG helpt niet echt heb meer aan de Xanax 2mg Pfizer en om te slapen mij flunitrazepam. Als chronisch pijn patient krijg ik 100UG/48u Durogesic fentanyl maar arts gaat niet hoger :(, terwijl 150UG de goede dosis is voor mij.
14-10-2019

ADHD

Ik slik dit al wat jaar soms 1 soms 3 pd panoek inme hoofd helpt het te sussen slaap er zeer goed op ik weer een tijd niet verkrijgbaar alleen 6 mg die je dan moet breken Werkt prima bij mij Gr cora
06-10-2019

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam is een heel geschikt middel, als je het met mate gebruikt. Ik gebruik het al jaren. En gebruik er 15-30 per half jaar. Als ik me rot en angstig voel en geen boodschappen durf te doen, doe ik ze toch ZONDER oxazepam. Ik ga dan bv meteen om 08.00 zodat ik de eerste ben. Ik doe dit omdat ik, ALS ik ze gebruik, ook de volle werking wil ervaren. B.v. bij de tandarts 20[lees meer...] mg of bloedprikken 10 mg of als ik ver van huis moet 15mg. En soms gewoon een kwartje, dus 2,5 mg om toch even die boodschappen verder van huis te doen. Soms is de bijwerking de dagen erna zo, dat je denkt dat je er weer 1 moet pakken. Ik blijf dan gewoon thuis en "zit"die dagen uit ZONDER oxazepam. Er zijn verschillende soorten oxazepam en soms moet je even wisselen. Neem vooral ook de pillen een paar uur van te voren in. De pammetjes werken snel maar de top ligt na zo'n 3-4 uur. Je moet dat zelf even uit proberen. groetjes Piet
27-09-2019

Oogmigraine

Je krijgt interesse verpleegsters, dokters als je 't 6 jaar slikt zonder verslaafd te worden.
26-09-2019

Temesta (lorazepam)
Zenuwachtigheid

Medicijn is voorgeschreven om mijn zenuwachtigheid en spanning te laten afnemen. Geen van beide nemen in bepaalde mate af of verdwijnen na het innemen van het medicijn. Het enige wat ik merk is dat ik na enige tijd enorm moe word.
23-09-2019

Tinnitus

Gebruik lorazepam sinds ik aan tinnitus lijd Door mijn hyperacusis kan ik de tinnitus niet verdragen Met lorazepam lukt dat echter wel Vanwege het verslavende en afnemende effect zoek ik een alternatief
19-09-2019

Paniekaanvallen

Oxazepam heb ik altijd in huis sinds ik een moeilijk periode heb meegemaakt ( werk gerelateerd). Oxazepam heeft mij door deze moeilijke periode heen geholpen. Ik gebruik het nu nog alleen op sommigen momenten van stress en drukte in mijn hoofd. Het moet geen gewenning worden ik ben dus voorzichtig met inname van dit middel. Ook gebruik ik het heel af en toe voor het in sla[lees meer...]ap komen.
16-09-2019

Alprazolam (alprazolam)

Hallo, Ik gebruik al jaren alprazolam. Eerst 3 x 05mg maar begin dit jaar zat ik op 5 a 6 x 0,5 mg. Ik gebruik het voor angst en paniek. Nu ik steeds meer nodig heb krijg ik ook meer klachten. Daarom besloten met huisarts en psygoloog om te stoppen met de alprazolam. Maar wat valt dat tegen zeg. Zit nu op nog 1 tabel van 0,5 Mg in paar weken tijd. Voel me erg misselij[lees meer...]k, last van de darmen, duizelig, raar gevoel in mijn hoofd en sinds 2 a 3 dagen beetje het gevoel of ik aan het doordraaien ben. Volgens de huisarts zijn dit geen ontwenningsverschijnselen maar ben het daar niet mee eens. Ben een beetje radeloos. Iemand hier ervaring mee of die zich hier in herkent? Met vr gr Roelie
11-09-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik kreeg het voor mijn angsten de eerste dag, hielp het daarna werd ik nog alleen maar angstiger van de pillen. Ik verloor de controle en raakte in depersonsatie derealisatie. Het werkte dus met het omgekeerde effect. de dosis weet ik niet meer wat het was.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4867)
Anticonceptie - overig (3558)
Cholesterol (2798)
Depressie - antidepressiva overig (2599)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2216)
Pijn - morfine-achtigen (2116)
Pijn (1909)
ADHD - psychostimulantia (1902)
Verslavingsziekten (1836)
Bloeddruk - betablokkers (1592)
Maagzuur - protonpompremmers (1512)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1443)
Anticonceptie - eenfase (1326)
Angststoornissen (1136)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1069)
Depressie - antidepressiva TCA (1001)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (922)