categorie

Angststoornissen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Angststoornissen

19-01-2022 | Vrouw | 45
Onrust
Ik slik ook al jaren bij spannende levensmomenten oxazepam. Nooit meer dan 1 per dag. En soms ook weer weken niet. Bij inname van oxazepam om te kunnen slapen, heb ik meestal de volgende dag hoofdpijn. Hiernaast let ik goed op mijn voeding en sport ik 2x per week en breng zoveel mogelijk structuur en rust aan in mijn leven.

14-01-2022 | Man | 76
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
76 jaar en gebruik 50 jaar diazepam. Daardoor kan ik het leven aan. Hogere doseringen kan ik niet aanbevelen. Wel als je zeer oud of terminaal bent.

11-01-2022 | Vrouw | 42
Beenkrampen
Ik slik nu ongeveer een week Diazepam 4mg voor de nacht. Ook sinds een week heb ik ontzettend veel last van erge hoofdpijn en pijn in en achter mijn ogen. Is iemand anders daar ook bekend mee?

09-01-2022 | Vrouw | 66
lorazepam
Ik kan niet in en.doorslapen al vele middelen gehad denk dat dit m is omdat ik zonder angst rustig wakker worst indien hoog gedoseert. Zorg dat je goede begeleiding krijgt met gesprekken. ga je jezelf ook beter begrijpen en de pillen werken.dan.beter Omdat je tot rust komt neem.de tijd ervoor, jij bent het waard. Al's je niet hoog genoeg wordt gedoseerd IBM werkingsti[lees meer...]jd dan blijf he heel lang in bed on bij te komen, krijg he zoals ik will 2,mg dan slaap je diep genoeg en ben.fit wakker wel om 10 uir naar bed gaan, verder geen last meer van nachtmerri

09-01-2022 | Vrouw | 28
oxazepam
Ik kreeg oxazepam voorgeschreven om me te helpen bij de opbouw van mijn antidepressiva. Het middel is zeer effectief; angsten verminderen, ik slaap er beter van en heb weer rust in mijn hoofd. Na het 5 weken gebruikt te hebben vond ik het wel mooi geweest en wilde ik stoppen met de oxazepam. Ik kreeg last van ontwenningsverschijnselen welke zo'n 3 dagen duurde. Kaakspannin[lees meer...]gen, beetje van de kaart en realistische, heftige dromen. Onderschat dit middel niet en ga er verantwoordelijk mee om. Het heeft me zeker geholpen, maar ben blij dat ik er weer vanaf ben.

Hydroxyzine

07-01-2022 | Vrouw | 42
hydroxyzine
Jeuk
Heb meerdere medicijnen tegen onverklaarbare jeuk aan handen en voeten (alleen in de avond..) gehad. Deze werkt goed ook omdat ik slecht inslaap door de jeuk. Na een uur werkt het. Neem het voor slapen en kan er de hele nacht op door. En soms neem ik een halve extra als kk wakker wordt in de nacht of de jeuk erger is. Ik droom wel echter en herinner me het goed. Ik ben [lees meer...]tevreden !

Temesta

29-12-2021 | Vrouw | 75
lorazepam
Heb het een tijdje genomen 0,5mg s avonds en kon toen goed slapen. Succesvol afgebouwd en overgestapt naar een natuurlijk slaapmiddel. Helpt minder goed maar soms lukte het om toch een zestal uren te slapen. Nu neem ik terug halve temesta om te slapen wegens angst en onrust tijdens deze Corona crisis. Ben wel van plan het over een tijdje weer af te bouwen. Wil er niet t[lees meer...]e afhankelijk van worden.

22-12-2021 | Man | 73
Onrust
Sorry maar ik gebruik diazepam al vanaf mijn 12 jaar. Ben nu 73. Ik kan er niet van buiten en stoppen moet ik echt niet proberen want dan krijg ik heel veel psychische klachten. Dan de bijwerkingen. Die zijn er niet. Voor het CBR zal je geen verlenging krijgen maar als je diazepam langer dan 3 maanden slikt. Zijn de negatieve bijwerkingen verdwenen. Slaperig worden doe dan[lees meer...] niet meer en je rectievermogen is weer optimaal. Dus je rijbewijs zal zeker verlengd gaan worden. Mijn hele leven diazepam (valium) geslikt gewoon mijn militaire dienst verricht en voor het werk veel auto moeten rijden. Laatst meegedaan aan de broemrit met als uitkomst dat ik de beste was wat betreft het reactievermogen. Laat u dus niet gek maken want de eventuele bijwerkingen zullen verdwijnen.

09-12-2021 | Vrouw | 37
oxazepam
In het begin werd ik er rustig van. Maar als ik het nu slik, slaap ik onrustig krijg rare dromen en wordt ik met mijn hart in de keel wakker. Ik vraag me ook af of ik acuut kan stoppen, omdat ik maximaal een half pilletje per dag slik.

04-12-2021 | Vrouw | 50
Overgeslagen met slaap tekort

04-12-2021 | Vrouw | 23
oxazepam
De pillen werken tegen mijn angst en maken mij wel rustig maar de bijwerkingen maken het alleen maar erger. Heb constant last van een vage duizeligheid en verder last van hartkloppingen. Mijn hartslag schiet alle kanten op. Zonder de bijwerkingen vind ik het top maar door die bijwerkingen wil ik niet eens slikken meer

01-12-2021 | Man | 36
lorazepam
Ik slik sinds gisteren lorazepam ervaar wel rust nu maar ook beetje bijwerkingen ....gaan die liggen? Na verloop van tijd zo dat ik uit me cirkel kan komen en miss gaan werken en meer socialer worden voor nu ben k alleen maar duizelig en moe en slap

30-11-2021 | Man | 70
oxazepam
Prima te gebruiken voor mij. Je moet dit soort medicijnen niet dagelijks nemen. Af en toe als je moeilijk in slaap komt. Dat is mijn ervaring. 1 a 2 x per week.

19-11-2021 | Vrouw | 21
alprazolam
Al mijn hele leven last van angst en paniekaanvallen. Slik nu bijna een jaar 1 pilletje alprazolam bij een aanval. Samen met 1 domperidon tegen de misselijkheid. Zodra ik het heb geslikt merk ik dat ik rustig word. Angst gaat weg en kan op emotioneel gebied ook meer verdragen. Ben er echt blij mee!

13-11-2021 | Vrouw | 61
Rugklachten
Acute spit en geen werkende darmen. Na een week veel pijn hebben en geen medicatie die wat deed was dit het laatste redmiddel. Ik moet 2 x per dag 1 tablet nemen, maar ik neem een halve. Vannacht eindelijk geslapen. Niet geweldig maar zo veel beter dan daarvoor. Ik hoop ze alleen niet lang nodig te hebben. Want ze zijn verslavend.

05-11-2021 | Man | 72
diazepam
Ik slik al vanaf mijn 2e jaar Valium. 5x per dag 2 mg. Ben nu 72. Medicatie werk wel goed. Maar van bijwerkingen kan ik niet spreken. Men zegt dat je geen auto mag rijden maar dit is pure onzin. Mijn reactie is heel erg snel. Alle negatieve reactie zijn echt niet van toepassing. Merk niets van bijwerkingen en functioneert goed. Moet nu mijn rijbewijs gaan verlengen maar m[lees meer...]aar huisarts zegt dat dit OK is en ik mij geen zorgen hoeft te maken. Immers zijn de bijwerkingen verleden tijd. Ik zal niet slaperig worden etc.

28-10-2021 | Vrouw | 51
Onrust
Mijn exs heeft mij weer verlaten en ben daar door ongenerk gaan hyperventileren mijn lichaam is zo onrustig mijn lichaam kan zich niet meer ontspannen en adem verkeerd nu lorazepam van daag verhoogt smorgens 2 smiddags 1 savonds 2 1mg per tablet hoop dat ik nu meer ontspannen kan worden en dat mijn lichaam minder onrustig is en dat ik weer rustiger kan ademen hoop dat echt[lees meer...] alles weer goed komt met mij

26-10-2021 | Vrouw | 41
lorazepam
Ik ben begonnen met lorazepam nadat ik ruim 2,5 jaar niet meer in diepe slaap viel, allerlei medicatie had gehad maar gewoon niet werkte. Door de fibromyalgie staan mijn spieren constant gespannen, de eerste keer lorazepam was een verademing voor mij, ontspannen spieren en een ontspannen lijf. Ik viel vaker en dieper in slaap. Raakte er wel heel snel afhankelijk en versla[lees meer...]afd aan, ik had ook steeds een hogere dosis nodig om hetzelfde effect te ervaren. Doordat ik zelf dacht dat de lorazepam mijn redding was en ik niet zonder kon had ik oogkleppen op wat er daadwerkelijk gebeurde. Ik kreeg alsmaar sterkere suïcidale gedachten, ik raakte uitgeput doordat ik 24/7 in paniek was, opgejaagd voelde en bang was, mijn ptss klachten verergerde enorm en ik had zelf totaal niet door dat het gebeurde en dat het door de lorazepam kwam. Achteraf gezien een erg enge periode, nooit verwacht dat ik mijzelf zo kwijt kon raken en aan de duistere kant kon komen door medicatie

Hydroxyzine

24-10-2021 | Man | 21
hydroxyzine
Jeuk

Temesta

19-10-2021 | Vrouw | 75
lorazepam
Gebruikte temesta ongeveer 3 weken. Maar na het lezen op internet over de verslaving van dit medicijn gestopt en even overgestapt op stilnoct om tenminste toch te kunnen slapen. Doch dit was volgens internet van de regen in de drup. Dus hier gisteren ook mee gestopt. Heb deze nacht geen oog dichtgedaan. En had gedurende deze dagen natuurlijk weer veel angsten met betrekkin[lees meer...]g tot een behandeling voor chronische bronchitis die plotseling is ontstaan. Hoop dat ik er toch nog op tijd bij was om niet teveel afkickingsverschijnselen te hebben. Voelde me de vorige dagen belabberd.

12-10-2021 | Vrouw | 50
alprazolam
Ik neem de tablet, ga zo'n 20 minuten liggen en dan voel je het effect al. Helpt mij goed bij paniek. Het pakt je weer bij elkaar. Nu mijn vader ernstig ziek Is, neem ik hem gelijk maar smorgens in om de onrust bij het wakker worden al te verlagen.

10-10-2021 | Vrouw | 39
oxazepam
Omdat ik veel pieker en verschillende angststoornissen heb kreeg ik oxazepam. Ik gebruik ze wanneer nodig. Dit is heel af en toe overdag als ik een paniekaanval voel opkomen maar vaker 's avonds als ik de nachten ervoor slecht geslapen heb. Tegen het piekeren, de paniekaanvallen en de spanningen vind ik het niet heel goed werken. Het haalt misschien de scherpe kantjes er[lees meer...]af maar echt sterk vind ik het niet. Om te slapen daarentegen werkt het heel goed! Ik val echt in een lange diepe slaap. Enige nadeel is dat ik de hele dag erna dan ook nog duf blijf en niet vooruit te branden ben.

09-10-2021 | Man | 29
lorazepam
Voorgeschreven gekregen voor mijn gegeneraliseerde angststoornis. Ik gebruik het zonodig 1mg per keer als ik erg aan het piekeren ben en eenzaam ben. Het haalt mij dan goed uit de negatieve spiraal. De angsten verdwijnen dan naar de achtergrond en ik kan weer aan leuke dingen denken en het piekeren stopt. Daarnaast slaap ik er ook beter door in bij gebruik savonds. Echt ee[lees meer...]n goed middel voor gebruik tegen angsten en piekeren. Probeer het alleen te nemen indien ik niet meer uit de vicieuze cirkel van angsten kom, dit is periodes wat minder. Maar gemiddeld 2 keer per week 1mg, er treedt bij mij geen verslaving of gewenning op.

08-10-2021 | Vrouw | 49

30-09-2021 | Man | 59
Onrust
Zeer effectief,neem dit enkel in als ik onrustig ben,voor het slapen gaan. Iedere zondag voor ik slapen ga neem ik ééntje in,reden hiervoor is de stress om de dag erna te gaan werken.

23-09-2021 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Ik kreeg oxazepam voor onrust en slecht slapen

16-09-2021 | Man | 33
Overspannen/burn-out
Toen ik in elkaar ben gezakt 2018 echt 4 weken niet geslapen bij de dokter op mijn knieen voor een sterke slaapmiddel ,helaas wilde dokter geen pammetje mocht ivm verslavingsfactor heb ik van de dokter eerst andere middeltjes gekregen als vervanger quetiapine (antipscychotycum) maar dan als slaapmiddel. Dit middel werkte niet voor mij en verergerde mijn angst en paniek al[lees meer...]leen maar. Toen heb ik me bewust op laten nemen om zo maar aan goede slaapmedicijnen te kunnen komen.Ik liep met mijn ziel onder me armen. 1e avond 2x 1mg lorazepam en sliep die nacht weer als een roosje Daarna hebben ze mij daar intern geprobeerd van de lorazepam over te zetten op een tricyclische antidepressiva mirtazepine omdat deze uiteindelijk de taak over zou nemen. Na 3 nachten proberen de overstap te maken lorazepam>mirtazepine ben ik zo dom geweest om toch aan de lorazepam te blijven en heb er zeker nog 3.5 jaar aan gezeten Op het laatste van de periode zat ik op een dosering van 8 mg per dag . Je hebt steeds meer nodig dan voorheen door gewenning. Maar goed lorazepam heeft me wel uit de stront getrokken want ik kwam vanuit een rolstoel en geen gesprek meer kunnen voeren. Uiteindelijk ben ik op een ssri genaamd paroxetine ingesteld naast de lorazepam Later besloten om af te bouwen met de lorazepam Dit door de lorazepam te switchen met diazepam En dan de volle dosis in stappen afbouwen naar 0 De eerste 3 dagen net een junk trillen zweten maar toen pakte de diazepam het over en ik moet zeggen dat het vanaf toen haast vlekkeloos af te bouwen was. Dus van 8 mg lorazepam = 40 mg diazepam naar 0 in 2.5 maand Dus tsja het is wel mogelijk hoor en dan moet ik wel zeggen met ondersteuning van de antidepressiva want die remt ook de stresass. De paroxetine heb ik ook nog gelrobeert af te bouwen maar tevergeefs komen de vage stresklachten dan langzaam weer terug. Dus blijf ik die lekker gebruiken 20mg paroxetine. Ik heb daar vrede mee gesloten en blij dat ik nu weer een beetje leven terug heb gevonden. Wees geduldig met medicijnen,en uiteraard voorzichtig. Dan gaat het in de meeste gevallen wel goed en kan het je redden Good luck

Bromazepam

16-09-2021 | Man | 71
bromazepam
Nervositeit
Werkt zeer goed. Nog steeds verkrijgbaar via de huisarts, in Nederland….

11-09-2021 | Man | 46
alprazolam
Na ooit een hartstilstand gehad te hebben, een maand in coma gelegen te hebben werd ermee opgestart voor mijn zxare paniekaanvallen. Heb ondertussen verschillende hartstilstanden gekregen. En ook verschillende andere medicijnen. Deze is in de loop vd 16 jaar steeds gebleven. Het heeft me met momenten wreed onverschillig gemaakt, en moest er op voorschrift te veel van neme[lees meer...]n. Nu neem ik standaard 1x 0.5 voor het naar bed gaan. En zelden nog eentje in de dag. Het blijft toch altijd oppassen met die benzodiazepines. Als je er niet moet mee beginnen, blijf er dan af.

08-09-2021 | Vrouw | 80
Dempt de paniek

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5568)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1120)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)