categorie

Angststoornissen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Angststoornissen

23-06-2019

Alprazolam (alprazolam)

Na heel veel jaren zware uitputting en een zwaar ongeluk neem ik het bij noodzaak bij aanvallen. Vind het wel heel mild middel en voel er niet veel van maar denk wel dat het helpt een aanval sneller overheen te komen. Gebruik het vooral omdat ik het gevoel van bv een oxazepam niet fijn vind en de wazigheid die daarbij gepaard gaat juist extra paniekaanvallen kan veroorzake[lees meer...]n en dit heeft volgens mij geen bijwerkingen.voel opzich weinig aan maar het is wel fijn om iets te hebben als mentale steunpilaar al is het maar om het idee
21-06-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik zou graag horen of iemand last van bijwerkingen heeft. Na inname treedt vrij snel spierzwakte in benen en armen op. Dit duurt enkele uren, terwijl ik graag wil dat mijn hoofd rustig word. De huisarts zegt dit kan erbij horen. Heeft iemand hier ervaring mee en gaat dit na langer gebruik over.
18-06-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik krijg dit bij oplopende Spanning & Angst, en het werkt om die gevoelens te minderen, het werkt snel in. ik krijg dit regelmatig voorgeschreven door de Huisartsenpost. wel jammer dat de meeste voorschrijvers zeer terug houdend zijn naar deze middelen.
11-06-2019

Lorazepam (lorazepam)

Ivm slapeloosheid en overprikkeling bij hsp en autisme dit medicijn. Elke avond 0.5mg. Ik slaap er heerlijk op, sochtends wel wat suf. Wat me wel zorgen baart is dat er gewenning kan optreden. En zomaar stoppen lukte niet, toen sliep ik zeer slecht.
10-06-2019

Frisium (clobazam)

Deze goedaardige familiaire myoclonische epelepsie, lijkt sterk op JME (juveniele mioclonische epelepsie) maar niet ermee te verwarren. Het uit zich in gegeneraliseerde korte trillingen in de schouders/armen. Zorgt voor een onrustig gevoel en ik heb geen absences. Ik heb een tijd medicijnen elke dag ervoor geslikt (valproaat - depakine chrono) maar ben hier mee gestopt omd[lees meer...]at ik merk dat ik er nogsteeds last van had, zelfs bij een hogere dosis. Nu slik ik niets en heb ik er net zo vaak last van, dus zie ik niet de noodzaak om het te slikken. Frisium vind ik voor een goede nachtrust een fijn werkend middel. daarnaast neem ik voldoende rust en wacht ik totdat het voorbij is. (Duurt effectief meestal een week). Ik hoop dat er een beter werkend middel komt dat me ervan af kan houden. Maar tot dus ver raad ik frisium aan als goed werkend middel. Kennen jullie wellicht nog iemand met BAFME? Ik ken er naast mijn tweelingbroer vrijwel niemand ermee. Mvg, Sander
28-05-2019

Tranxene (clorazepinezuur)

Ik krijg verschilende benzo's waaronder ook Tranxene 50MGs. Door tolerantie werkt deze niet meer zoals het zou moeten, dit heb ik ook met mijn Valium 10mg. De Tranxene 50mg & Halcion 0.250 & Flunitrazepam 1mg & Xanax 2mg werken het beste. Ik wissel natuurlijk eens af tussen de benzo's maar ik laat het me wel nog allemaal voorschrijven. Dit is niet via een gewone huisarts m[lees meer...]aar via een specialist, daarom ook dus dit uitgebreid assortiment dat ik voor een goede geldige reden krijg.
28-05-2019

Valium (diazepam)

Ik krijg verschilende benzo's waaronder ook Valium 10MGs. Door tolerantie werkt deze niet meer zoals het zou moeten, dit heb ik ook met mijn Rivotril 2mg. De Tranxene 50mg & Halcion 0.250 & Flunitrazepam 1mg & Xanax 2mg werken het beste. Ik wissel natuurlijk eens af tussen de benzo's maar ik laat het me wel nog allemaal voorschrijven. Dit is niet via een gewone huisarts ma[lees meer...]ar via een specialist, daarom ook dus dit uitgebreid assortiment dat ik voor een goede geldige reden krijg.
25-05-2019

Oxazepam (oxazepam)

Blijf weg van alle benzo's waar oxazepam onder valt! Je kan net zo goed alcohol of cocaine gaan gebruiken, werkt net zo goed en is ongeveer gelijk met afkicken. Enige manier om dit "goed" te gebruiken is maximaal een paar weken onder toezicht van een goede psycholoog met zeer goede uitleg over de "bijwerkingen" en wat er gebeurt wanneer je moet afkicken. Maar dan nog, z[lees meer...]ou een psycholoog tijdelijk cocaine of elke avond een sixpack bier voorschrijven?... ben van mening dat oxazepam onder hard drugs valt en verboden moet worden! Nog iets, huisartsen en de bijsluiter vertellen je niet wat je kan verwachten als je stopt met slikken en dit is juist het meest vervelende aan dit medicijn. Je krijgt al afkickverschijnselen op het moment dat het is uitgewerkt (dit was voor mij het meest funest) Bij oxazepam is dit dus ongeveer 6 uur na inname! Hieronder een hele lap tekst met mijn ervaring: Dokter schreef oxazepam voor omdat ik af en toe onzeker en angstig was bij grote groepen onbekenden, voornamelijk verjaardagen e.d. Na een half jaar zo af en toe 1 pilletje te slikken ging ik op den duur de dag en soms dagen erna ook slikken omdat ik mij angstig voelde. Ik dacht in eerste instantie niet aan een bijwerking van oxazepam omdat de angstigheid niet tijdens het gebruik was. Het sloop erin dat ik me steeds angstiger ging voelen en steeds greep naar oxazepam omdat ik hier rustig van werdt. Ik dacht na verloop van tijd dat ik in een depressie oid zat en mijn huisarts bleef zonder al te veel problemen oxazepam voorschrijven. Op de duur kon ik niet meer zonder en heb ik de huisarts gevraagd de dosis tijdelijk te verhogen zodat ik dagelijks oxazepam kon gaan slikken en ik me na verloop van tijd wel beter zou gaan voelen. Hier zat geen vast ritme aan, het was nog steeds wanneer ik me niet goed voelde slikte ik maar dit was inmiddels elke dag en soms meerdere 10mg pilletjes per dag. Ik heb ongeveer 2 jaar bijna dagelijks gebruikt en de laatste paar maanden hiervan was het soms meerdere per dag. Nadat ik amper nog kon slapen en bijna constant oxazepam wou slikken naar de huisarts geweest en het verhaal vertelt. Deze schreef antidepressiva voor omdat hij dacht net als ik dat ik overspannen zou zijn. Voordat ik zou beginnen met antindepressiva eerst eens op internet gezocht naar de bijwerkingen, deze waren ernstig waardoor ik besloot om hier niet mee te beginnen. Toen ook maar eens gezocht naar de ervaringen van oxazepam, ik schrok enorm toen ik een aantal verhalen hoorde welke compleet overeenkwamen met mijn ervaringen. Weer naar de huisarts welke na alles uitgelegd te hebben half achter het idee stond dat veel kwam door oxazepam en ik daardoor zou gaan afbouwen met oxazepam. Gelukkig kon ik dat moment ook bij een psycholoog terecht welke 100% achter het idee stond dat ik zwaar verslaafd was geraakt aan oxazepam en heel rustig moest gaan afbouwen (tegenover de huisarts die dacht dat ik wel met een paar weken volledig kon stoppen) . Toen begon het afbouwen..... wat een hel, geen slaap meer, bijna constante hartkloppingen, paniekaanvallen, vreemde trillingen overal in mijn lichaam (de ergste was vanuit mijn lichaam in de buurt van mijn hart... wat paniekaanvallen uitlokte) Dit afbouwen duurde ongeveer 3 maanden voor ik volledig van de rommel af was. Nadat ik volledig was gestopt bleef het nog een paar maanden dezelfde hel. Ik had inmiddels ook een langdurige mindfullness cursus gehad wat mij wel heel veel heeft geholpen tindens deze periode. Ik zocht ook heel veel naar oxazepam werking en ervaringen e.d. op internet om te kunnen zien dat ik niet iets anders had maar dat het allemaal te maken heeft met oxazepam. Nu ben ik 5 maanden volledig van de zooi af en heb nog steeds problemen met angst e.d. omdat ik bang ben dat ik weer afkick verschijnselen krijg. Deze verschijnselen zijn na ongeveer 4 maanden opgehouden (in ieder geval niet meer ernstig) maar de angst is nog steeds iets waar ik van moet herstellen. Al met al heeft het afkicken nu al 8 maanden geduurd en ben nog steeds niet de oude.... Ik gun dit niemand en daarom nog een keer, blijf weg van diazepam, oxazepam, andere pammetjes.... blijf weg van alle benzodiazepines!
21-05-2019

Bromazepam (bromazepam)
Drugsverslaving

20 jaar bropmazepam geslikt van 12 mg was zwaar verslaafd en had er soms 5 per dag nodig van 12 mg. Jaren zo geleefd. En nu ben ik al 6 jaar gestopte alle benzo's. De afkick was verschrikkelijk. Heb enorm veel bijwerkingen gehad. Op het Wikipedia Kun je de afkickverschijnselen zien. Benzodiazepine withdrawal syndrome opzoeken op Wikipedia. Nadien psychotherapie gevolgd do[lees meer...]or de benzo's niks interesse meer nadat ik gestopt was en mijn afkick voorbij was (heeft tien maanden geduurd) begin ik terug beter voelen niet meer afgevlakt kortom ik voelde mij terug gelukkig en heb nu zin om nieuwe dingen te doen. Ook niks van angsten meer. Stoppen is moeilijk als je lang en veel benzo's hebt gebruikt. Maar het is mogelijk maar het is echt zwaar e je moet dit onder begeleiding doen van psychiater. Die zal afbouwen met diazepam maar het is toch een hel geweest. Sinds ik geen benzo's meer neem heb ik de 6 jaar dat ik clean ben mij nog nooit zo goed gevoeld. Dus neem ze niet te veel moest je het toch nodig hebben. Alleen als het echt nodig is of bij angst maar Nie omdat je een beetje stress hebt ga dan lopen of doe iets leuk want de pillen zijn de oplossing niet. Dokters moeten Nie zoveel voorschrijven. Ik kreeg van mijn dokter 4 briefjes met vier dozen dat zijn 16 dozen voor 1 visite naar de dokter. Toen plezant ja maar eigenlijk nu was dit overantwoord. Alle dagen er benzo nemen is nutteloos wat je hebt er meer en meer nodig. Dus alleen gebruiken als je echt angstig bent. Emoties e gevoelens gaan ook weg je leeft in een schemerzone afgevlakt nu voel ik mij zo goed na stoppen.
16-05-2019

14-05-2019

14-05-2019

13-05-2019

11-05-2019

Hydroxyzine (hydroxyzine)
Jeuk

Al 11 jaar slik ik dit medicijn tegen chronische netelroos. In de loop der jaren heb ik al de bovengenoemde klachten gehad en hiervoor specialistische hulp moeten zoeken. Afgelopen 2 weken bij allergoloog geweest zij vroeg of ik de medicatie wilde stoppen ivm hoofdpijn en de veel voorkomende bijwerkingen. Na stoppen was mijn hoofdpijn echter nog niet weg, maar wel mijn gew[lees meer...]richtspijnen, mond en ogen klachten. Ik ben toen nogmaals de bijsluiter gaan lezen en meer over chronische netelroos op gaan zoeken. Blijkt dat je daar van spreekt als het niet naar 6 weken maar naar 6 maanden pas over is. ( ik slik het mbv herhaalrecepten al 11 jaar/ ik dacht chronisch is chronisch dus nooit van de 6 maanden gehoord) in het verleden bij cardiologie, reumatholoog, dermatoloog , MDL arts geweest. Nog mijn huisarts of de dure specialisten hebben ooit gevraagd of gekeken naar medicatie met mogelijke bijwerkingen. Ben erg teleurgesteld in de medische zorg en ben er ondertussen moe van dat ik vaak zelf dingen opspoor en oplos. Daarnaast is dit een van de reden waarom de gezondheidszorg zo duur is en ik met zoveel klachten heb moeten rondlopen de afgelopen 10 jaar. Natuurlijk niet bewezen dat alles met deze medicatie in verband staat maar toch zet mij wel aan het denken ( en mijn allergoloog ook)
10-05-2019

Lorazepam (lorazepam)

Sinds 2 maanden gebruik ik 1,5 Mg p.d vanwege angst en paniek bij burn out. Heb gelukkig niet hoeven ophogen maar wil nu graag minderen. Ben daar best wat huiverig voor ( heb gegoogeld en had dat natuurlijk niet moeten doen) Verder heeft het me goed door de ergste tijd heen geholpen. Enige is dat ik een wat ‘wattig’ gevoel in mijn hoofd heb maar dit kan ook met de bu[lees meer...]rn out te maken hebben.
08-05-2019

Atarax (hydroxyzine)

Minder nachtelijke jeuk. Als ik minder beweeg komt de jeuk op. Atarax bevordert de slaap zodat de jeuk zich minder manifesteert. Heb wel last van hooikoorts.
07-05-2019

Temesta (lorazepam)
Stress

Help mijn denken en innerlijke gewoel beperken
04-05-2019

Lorazepam (lorazepam)

deze medicijn werkt niet ! I am very sad.
04-05-2019

Oxazepam (oxazepam)

De huisarts heeft dit voorgeschreven om me te helpen om tot rust te komen. Ik vind het niet prettig om met nieuwe medicatie te beginnen, dus heb het zo veel mogelijk uitgesteld. Uiteindelijk heb ik het toch maar genomen, en ik moet zeggen dat het best goed helpt om de paniek wat te verminderen. Ik moet bekennen dat dit middel de paniek niet helemaal wegneemt, maar het is w[lees meer...]el een goed hulpmiddel om tot rust te komen. Bijwerkingen zijn wel af en toe vervelend.
01-05-2019

Hydroxyzine (hydroxyzine)

ik heb sinds 6 jaar haily haily een blaren ziekte, een zeldzame huidaandoening. vooral onder en op mijn borst onder, was zo erg moest opgenomen worden, helaas was er iets mis gegaan met zalfjes en zijn ze verbrand, en geen beetje, het kookte gewoon en ze zien er niet meer uit, veel pijn en duurde wel 5 jaar voor alles weer redelijk dicht was, maar springt zo ineens toch o[lees meer...]ok weer open helaas, de huid is erg dun, vaak infectie erbij, kan geen bh meer dragen, pijn aan de borsten, denk dat er van binnen meer stuk is gegaan door de verbranding dan we hoopte, draag een soort van korset als het dicht is met bandage om te zorgen dat het droog blijft, mag niet zweten of nat worden, moet zeker in de zomer proberen koel te blijven, maar al met al is het zwaar klote, sorry voor mijn uitdrukking, helaas hebben ze nog niet echt veel voor of tegen de haily haily, er is geen geld voor en ze weten er ook te weinig over, en klaar ben ik er mee, is chronisch, zo gratis en voor niks, hoop dat er ook nog eens iets komt voor deze aandoening, ik ga in ieder geval minderen met deze medicatie, want die lipoedeem maak me er nog minder mooier van en heb ook pijn van de lipoedeem, ik had dit niet tot k deze medicatie ging slikken ik werd maar dikker en at weinig, snapte er niks van, ik ben alleen blij dat er geen jeuk meer is, maar de rest is gewoon verdrietig al zeg ik het zelf. vriendelijke groet, R.W.
30-04-2019

Agorafobie

29-04-2019

Lorazepam (lorazepam)

Ter behandeling van mijn angststoornis kreeg ik antidepressiva voorgeschreven. Omdat de werking hiervan minimaal 6 weken duurt ter overbrugging Lorazepam gekregen. ‘S nachts 1 Mg en overdag twee keer een halve milligram. In het begin was ik wat wazig, ,smorgens na het opstaan, maar na een week niet meer. De Lorazepam maakte dat de angstgevoelens onderdrukt werden en [lees meer...]het piekeren stopte. Nu bijna 9 maanden verder met de vierde antidepressiva die indelijk wat lijkt te doen kan ik makkelijk Lorazepam verminderen, op goede dagen niets, en op mindere dagen naar behoefte. Fijn spul
25-04-2019

Temesta (lorazepam)

Uit het niets ontstond tijdens het naar bed gaan een angststoornis. Vader was 2 jaar daarvoor overleden. Dacht dat hij verscheen in mijn slaapkamer. Daarvoor kon ik staande slapen en wanneer ik maar wilde. Kort en lang slapen. Inmiddels 45 jaar verder. Twee tantes hebben het ook langdurig gebruikt en en zijn gezond inslapen op 92/93. Leeftijd. Aleen de moderne vazallen van[lees meer...] de farmamaffia. Ook wel huisartsen genoemd, verkopen het niet graag. Wordt niets aan verdiend. Moet op 72. Jarige leeftijd afkicken. Hoe bedenk je het. Laat mij lekker over mijn eigen gemoedstoestand gaan en niet een pas afgestudeerd mevrouwtje met een te duur mantelpakje die mijn lakens uitdeelt. Nadeel gebruik. Als het pilletje begint uit te werken komt de angst terug. En alle agressie komt voort uit angst. Blz 1 uit Het Boek...
23-04-2019

Atarax (hydroxyzine)
Allergie

Ik gebruik deze tabletjes nu al zeker 20+ jaar en heb hierdoor aanmerkelijk minder jeuk aan mijn huid dan wanneer ik deze minitabletjes niet gebruik. Als ik deze tabletjes meer dan twee dagen niet gebruik, dan vlamt mijn jeuk op de huid(overal) flink op en wordt slapen echt een uitdaging. Verder heb ik, sinds ik deze tabletjes gebruik, ook zo goed als geen last van hooikoo[lees meer...]rts meer. Ik gebruik er twee per dag. Sommige periodes 1 per dag, als mijn huid erg rustig is.
23-04-2019

Lorazepam (lorazepam)

neemt de werking af wanneer je het zo lang gebruikt?
16-04-2019

Alprazolam (alprazolam)

Hielp om een periode waarin de angsten heel erg waren te overbruggen.
12-04-2019

Xanax (alprazolam)

Xanax of Alprazolam, is net als Diazepam of Valium een medicament dat je voor alles kan innemen, zelfs voor diarree, "je trekt het je toch niet aan". Vermijden die handel. Oorspronkelijk was Xanax bedoeld voor angststoornissen. Als je slaapproblemen hebt, neem dan een licht slaapmiddel om mee te beginnen, bv een Zoltitop…., maar zeker geen Aprazolam (Xanax), Diazepam (Vali[lees meer...]um)
10-04-2019

Valium (diazepam)
Spierpijn

Ik heb hevige spierpijn omdat ik in een vochtig huis woon . En daardoor ook nog vele andere kwalen gekregen omdat ik er ook allergische reacties op na houd . Ben een allergie patient. Zit momenteel met een gebroken heup ; waardoor ik niet zo mobiel meer ben en nog hardere spierpijn kreeg ! En sinds ik die Valium neem is het al veel verbeterd . (Hout vasthouden ) Ik zou nu [lees meer...]graag met drukpunt massage willen beginnen ; maar heb er nog geen ervaringen mee ; dus als iemand me kan verder helpen dat zou fijn zijn . Alvast bedankt dat ik mijn ervaring hier mocht delen . Wens iedereen nog veel succes. Have a nice day ... Met Vriendelijke groeten.
05-04-2019

Diazepam (diazepam)

Ik had verwacht dat het een behoorlijke werking zou geven. Heb twee maal daags 10 mg gram voorgeschreven voor 5 dagen. Ik neem het alleen 1 keer in de avond in 10 mg i.v.m werken overdag. En nu komt het. Ik heb de eerste 2 dagen slechter geslapen als normaal. Het leek gewoon niks te doen en slik nooit dit soort tabletten. Nek werd er ook niet echt minder om. Dus toen vor[lees meer...]ig weekend overdag geprobeerd,om werkelijke effect te ervaren. Werd totaal niet suf,naar inname 1,5 uur gewacht maar ik voel niks,hoe kan dit? Op zijn minst verwacht sufjes te worden,maar ben gewoon net als anders en er gebeurd echt niks. Derde dag maar mee gestopt,gelukkig is wel de juiste fisio opgestart.
05-04-2019

Diazepam (diazepam)

Tegen angst en paniekstoornissen al meerdere benzo's en SSRI's voorgeschreven gekregen, en Tranxène 5 mg (3-4 per dag) is veruit de beste. Probleem met diazepam (Valium) is dat zelfs 5 mg teveel vermoeid tegenover de werking tegen angst die je krijgt. Kreeg diazepam 5 mg enkele maanden 2-3 keer per dag voorgeschreven, maar terug gegaan naar Tranxène wat dus beter werkt en [lees meer...]minder vermoeid dan diazepam. Zelfs van een halve diazepam 5 mg word je al behoorlijk moe. SSRi's zoals Sipralexa ook enkele maanden voorgeschreven gekregen maar die maakten de angst en paniekaanvallen juist erger.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4670)
Anticonceptie - overig (3452)
Cholesterol (2720)
Depressie - antidepressiva overig (2517)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2153)
Pijn - morfine-achtigen (2057)
Pijn (1857)
Verslavingsziekten (1768)
ADHD - psychostimulantia (1728)
Bloeddruk - betablokkers (1559)
Maagzuur - protonpompremmers (1481)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1066)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1045)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1028)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (904)