categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

02-06-2019

Herseninfarct

Ik had Ascal en Persantin, door leveringsproblemen nu Clopidogrel. Innemen is makkelijk, maar na een paar weken zeurende spieren en gejaagd gevoel ga ik bij de huisarts om een ander recept vragen
26-05-2019

Herseninfarct

ik moest overstappen van ascal en persantin naar clopidogrel het ging goed tot na inname van 4 weken kreeg ik plotseling last van een hinderlijke schittering in mijn linkeroog wat heel lastig is want daardoor zie je wat slechter verder tot op heden geen last alleen dat van die schittering g
26-05-2019

Xarelto (rivaroxaban)

11 april 2019 kreeg ik een darmonderzoek. 9 april moest ik stoppen met Xarelto. 14 april 2019 mocht ik het medicijn weer innemen. Zondagnacht kreeg ik bloeding en moest ik naar het ziekenhuis. Er was een wondje bij het verwijderen van een poliep. 16 april is dit via 3 nietjes hersteld. Kan dit het gevolg zijn van het medicijn? De dagen na de ingreep heb ikm geen last[lees meer...] gehad.
24-05-2019

Herseninfarct

2 jaar geleden goed afgelopen... Sindsdien pillenslikker Onlangs gigantische bloeduitstorting linker onderbeen, grootte pingpongbal. 48uur aan i infuus gelegen. Infectie ?????
22-05-2019

Acenocoumarol (acenocoumarol)
Longembolie

Na wat geëxperimenteerd te hebben met Xarelto en Pradaxa,nu over naar deze antibloedstolling en regelmatig prikken bij de trombose dienst.Vervelend maar voel mij stukken beter nu,raakte mij zelf steeds verder kwijt ivm de vervelende bijwerkingen,zoals heftige gewrichtsklachten, depressief,maag en darmklachten ,ik hoop dat het zo blijven mag en geen verdere klachten van dez[lees meer...]e medicatie krijg.Het enigste nadeel is het geprik steeds,bloed uit elleboog ader,nu 2 x per week ivm de nodige schommelingen,maar ben ook nog maar een week onderweg met deze medicatie.
18-05-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Ik raad aan iederen om clopidogrel niet innemen. Je krijgt brandende armen en hary kloppingen. Dus begin met ieysvandr natuur
14-05-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

de bloedingen op mijn armen zijn abnormaal. grote wonden na de minste aanraking van een takje, een stootje, etc.
12-05-2019

Hartinfarct

Vorig jaar juni hartoperatie 4 omleidingen en 2 stents kreeg aantal medicijnen w.o Brilique dit medicijn na 9 maanden gestopt door toenemende bijwerkingen zoals kortademigheid bij een geringe inspanning, jeuk ,wazig zien .Nu enkele weken aan de vervanger Clopidogrel 75 mg dit medicijn geeft voor mij geen verbetering blijf last houden van vooral de kortademigheid bij lichte[lees meer...] inspanning . Kan komende maand gelukkig stoppen .
10-05-2019

Trombose

Ik gebruik dit middel ivm trombosebeen. Heb last van hoofdpijn die zwartestipjes en bloeddruk met name de onderdruk hoog, boven de 100. Iemand hier ervaring mee?
09-05-2019

Hartritmestoornis

8 mei 2018 ben ik als gevolg van een hartritme stoornis in het zkh beland. Werd met Bisoprolol en Xarelto 20 mg naar huis gestuurd. 14 december 2018 heb ik een buikperatie ondergaan. De chirurg was geschrokken van de ernstige bloeding tijdens de operatie. Terwijl ik toch vlgs afspraak 2 dagen voor de operatie gestopt was met de medicatie Xarelto. Er is na een bezoek bij [lees meer...]de cardioloog geen controle meer nodig. Via de huisarts wordt er een keer per bloedgeprikt. Ik maak me zorgen, als er plotseling iets gebeurd en ik een bloeding krijg.
07-05-2019

Beroerte

Na een beroerte (CVA) Persantin voorgeschreven door de neuroloog. Al jaren gebruikt. Prima middel, zeer effectief en praktisch zonder bijwerkingen . Nu hoor ik dat dit middel uit de handel is genomen of dat de verzekeraar het middel (Persantin ) niet meer vergoed. Schandalig. Daarover heb ik (82 jaar) nu clopidogrel gekregen. Na 3 dagen misselijkheid, duizeligheid, temor[lees meer...] en niet mee op mij benen kunnen staan, en dus gevallen. Clopidogrel is rot zooi. De apotheker gaat een ander middel zoeken.
05-05-2019

Grepid (clopidogrel)
TIA

Vanwege enkele lichte en 3 zwaardere tia's (ogen, re arm) grepid voorgeschreven door de neuroloog. Na startproblemen (bijwerkingen) door de huisarts gemotiveerd toch door te gaan vanwege gevaar hersenbloeding, echter de bijwerkingen lijken mij gevaarlijker (gevaar hersenbloeding (...) en hebben een zeer negatieve invloed op de kwaliteit van mijn leven
03-05-2019

TIA

Mei 2018 uitval van mijn oog gehad en na onderzoeken gestart met clopidogrel 75mg. Meteen draaierig, tijdens het lopen moest ik niet naar links of rechts kijken want dan was ik uit balans..ik weet dit aan de Tia. In de loop van de tijd kreeg ik veel last van geheugenverlies, niet uit mijn woorden komen en verward. Tot de laatste maand ik zelfs mijn buurman niet meer herke[lees meer...]nde, de tuin inliep en mijn zusje niet eens zag staan, zwarte vlekjes op de muur zien. Spinnetjes dacht ik. Duizeligheid, draaierig etc.....Na heel duidelijk aan te geven dat ik iets anders wil proberen heb ik nu dipyridamol icm askal. Sinds twee dagen nu. Heb het gevoel dat de clopidogrel nog in mijn lichaam zit want verwardheid neemt zelfs toe..hoofdpijn van de dipyridamol. Pfffff ik ben 49 maar voel me echt stokoud, niet leuk!

Herseninfarct

altijd prima geweest vanaf begin geeen bijwerkingen

Herseninfarct

ik had persantin 200mg omdat dit uit de handel is kreeg ik clopidogrel, gelijk heb ik allerlei bijwerkingen gekregen maagbloeding ziekenhuis opname darm storingrn zeker 2 weken aan de diaree geweest. het blijft heel vervelend late ze aub weer persantin op de markt brengen daar heb ik nooit geen last van gehad!!

Longembolie

Nadat ik met dit medicijn begonnen was al snel beroerd,diaree,pijnlijke gewrichten,zware benen en armen.Toen gestopt en Pradaxa 2 x daags 150 mg voorgeschreven gekregen,nog ergere klachten, en uiteindelijk weer terug naar Xarelto eenmaal daags de 20 mg. Nu leefbaar,ook belangrijk om een maagbescheremer te gebruiken bij deze medicatie.
27-04-2019

27-04-2019

Brilique (ticagrelor)
Hartinfarct

Voel me slechter nu en vermoeider dan voor mijn hartinfarct. Na enige informatie op deze site me er bewust en erkend van mijn gewaarwording van de bijwerkingen.

TIA

Ik heb dermatomyositis , door prednison gebruik kreeg ik ook glaucoom aan mijn rechter oog, begin december 2018 werd ik wakken en zag met rechts niet meer. Bijwerking van de timolol dus ff googelen, kon niets vinden, en na een kwartier zag ik wel weer dus ach moest toch over 2 weken naar de oog specialist. Die stuurde me dadelijk door naar de neuroloog, kreeg een echo [lees meer...]van de vaten, linker halsslagader zit enige verkalking dus conclusie je hebt een propje gehad. Nu mag ik dus ook nog clopidogrel slikken, andere maagbeschermers en cholesterol verlagers terwijl dat goed is, nee ben dr niet blij mee, maar wat moet je anders, ik moest in januari al beginnen met inname maar ik wou niet, totdat ik weer klachten kreeg, duizelig pijn in me been, pij aan net oog en slecht zicht, tja dan heb je geen keus, dus nu slik ik het wel, voel me niet helemaal lekker, zere benen, moe, lusteloos, maar goed dat kan ook de dermatomyositis zijn, we wachten af het zal vanzelf wel beter worden

Aspirine Protect (acetylsalicylzuur)
Hoog cholesterol

Voor hoog cholesterol en tevens Stenose proximale RIVA, familiaire belasting. Met slechts 2-3 keer per week een half tabletje sontane bloeduitstortingen overal op mijn lichaam, tevens in mijn oogwit. Effekticiteit??? Denk wel dat t verdunt, Maar op deze Manier twijfel ik aan de daadwerkelijke effektiviteit....

Longembolie

Met masale longembolieen in het ziekenhuis gekomen en na 2 dagen heparine over op 2 x daags 15 mg, vervolgens na een periode 20 mg en nu op 10 mg wat ook weer scheelt als het gaat over risico's qua bloedingen. Ik heb geen bijwerkingen gehad . Ik vind het een prima medicijn.
24-04-2019

Herseninfarct

Toen ik begon met Persantin heb ik last gehad van hevige hoofdpijn. Die verdween na een paar weken en verder heb ik met tevredenheid dit medicijn geslikt.
24-04-2019

Herseninfarct

Slikte na mijn herseninfarct jaren Persantin en Acetylsalicylzuur. Ging prima maar door leveringsproblemen van de Persantin moest ik overstappen op Clopidogrel. Ik was hier heel huiverig voor vanwege eventuele bijwerkingen. Ben op 6 april begonnen met Clopidogrel en ik moet zeggen dat het goed gaat. Heb weinig last van bijwerkingen.
19-04-2019

Rivaroxaban (rivaroxaban)
Zwangerschap

Geen bijwerkingen gehad van de xarelto. Ook geen problemen gehad met de overstap naar fragmin.
19-04-2019

Fragmin (dalteparine)
Zwangerschap

Ik gebruik fragmin tijdens mijn zwangerschap, daar ik mijn orale antistolling niet mag gebruiken. Ik spuit de fragmin nu al vanaf 4 weken zwangerschap, en blijf deze tot 6 weken na de bevalling gebruiken.
18-04-2019

Lixiana (edoxaban)
Hartritmestoornissen

I.v.m. hartritmestoornissen deze medicatie voorgeschreven gekregen van de Cardioloog. Bevallen verder "goed: , geen bijwerkingen tot nu toe (1/2 jaar gebruik).
11-04-2019

Atriumfibrilleren

Heb dit medicijn gekregen na boezemfibrilleren, Gebruikte eerder ascal. Heb van deze medicijnen erge jeuk. Vandaag besloten door de cardioloog over te schakelen op xarelto. Over 6 weken evaluatie,
11-04-2019

Atriumfibrilleren

Heb dit medicijn gekregen na boezemfibrilleren, Genbruokte eerder ascal. Heb van deze medicijnen erge jeuk. Vandaag besloten door de cardioloog over te schakelen op xarelto. Over k6 weken evaluatie,
05-04-2019

Clexane (enoxaparine)
Trombose

Na een trombosebeen eerst fraxodi gekregen. Kreeg hier rond de prikplek na enkele uren pijnlijke onderhuidse zwellingen(schijven), de plekken jeukte vreselijk. Dit bleef minimaal 4 dgn aanhouden. Nu overgestapt op Clexane prikken. Helemaal blij! Geen bulten, geen jeuk, geen pijnlijke plekken. Alleen bij het inspuiten is de vloeistof wat venijniger maar verder prima. Bli[lees meer...]j dat ik ben overgestapt. Moet nog 3 mnd van de 6.....
05-04-2019

Fraxodi (nadroparine)
Trombose

Na een trombosebeen fraxodi gekregen. Kreeg hier rond de prikplek na enkele uren pijnlijke onderhuidse zwellingen(schijven), de plekken jeukte vreselijk. Dit bleef minimaal 4 dgn aanhouden. Nu overgestapt op Clexane prikken. Geen bulten, geen jeuk, geen pijnlijke plekken. Alleen bij het inspuiten is de vloeistof wat venijniger maar verder prima. Blij dat ik ben overgestap[lees meer...]t. Moet nog 3 mnd van de 6.....

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4660)
Anticonceptie - overig (3445)
Cholesterol (2718)
Depressie - antidepressiva overig (2514)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2151)
Pijn - morfine-achtigen (2054)
Pijn (1855)
Verslavingsziekten (1766)
ADHD - psychostimulantia (1725)
Bloeddruk - betablokkers (1558)
Maagzuur - protonpompremmers (1478)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1042)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1023)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (903)