categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

06-12-2019

Aortaklep aandoening

04-12-2019

TIA

Na een operatie waarbij een deel van de aorta werd vervangen, heeft naar alle waarschijnlijkheid een restje 'aortavoering' tot een heel lichte TIA geleid. De Clopidogrel die ik sindsdien slik, heeft een merkwaardige uitwerking op mijn bloed: bij wondjes stolt het sneller dan voorheen. Donkerrood bloed welt even op, stroomt niet en stolt vervolgens. Prima, maar is dit de be[lees meer...]doeling?
01-12-2019

Rivaroxaban (rivaroxaban)
Hartritmestoornis

Middel ongeveer 1,5 jaar gebruikt. Geleidelijk begon de Gamma-GT op te lopen naar 275 en ALAT ging minder snel mee omhoog. Opgezwollen bovenbuik en diarree. Uiteindelijk - in overleg met arts - besloten om geen bloedverdunner meer te slikken. Wachten op beter...
25-11-2019

Pradaxa (dabigatran etexilaat)
Boezemfibrilleren

Na een ernstige gal operatie kreeg ik deze hartritmestoornis. Ben binnen 3 maanden 3 x opgenomen geweest in het ziekenhuis. Wed niet herkend.......hebben mij te lang laten lopen hiermee. De derde keer waren mijn bloedwaarden zo verstoort dat ze geen operatie aandurfden. Toch werd vanwege de ernstige omstandigheden de knoop doorgehakt en volgde de operatie. 10 dagen opgenom[lees meer...]en geweest, alles binnenin was ontstoken......zo ziek geweest! Dit was in 2015. Daarna dus steeds meer achteruit gegaan, terwijl ik daarvoor gezond was. In September 2015, na allerlei onderzoeken, kon geen stap meer verzetten, kreeg ik de Pradaxa voorgeschreven van de cardioloog. Voel me een Zombi, kortademig, spierpijn enz. Ben na 2015 nooit weer de oude geweest, zo jammer. Een klein eindje lopen, 200 meter, lukt zo nu en dan nog. Inmiddels 3 x een cardoversie gehad en een hartablatie, die niet is geslaagd. Vanwege mijn overgewicht durven ze dit niet weer aan te gaan. Ben in deze 4 jaar 15 kilo aangekomen, komt volgens mij van de Prada! Heeft iemand hier ook ervaring mee? Want soms weet ik niet of het door dit medicijn komt, de gewichtstoename of door het niet meer goed kunnen bewegen. Wil er wel graag mee stoppen en dan zien hoe het gaat......maar zit ook niet op een hersenbloeding te wachten........twijfel erg over hoe verder.....Ontvang graag reacties als jullie dit bekend voorkomt allemaal.
21-11-2019

Acenocoumarol (acenocoumarol)
Trombose

Ik heb een verstopte poortader naar de lever heftige pijnen gehad aan de darmen die ook aan het verstoppen waren. Nu 5 pillen per dag om de stolling los te krijgen in de poortader maar heb veel last van tintelingen in gezicht handen en benen en de iNR blijft maar schommelen ik moet mezelf vaak bij spuiten meerdere mensen last van tintelingen ? De arts zegt dat het onmog[lees meer...]elijke is deze bijwerkingen ook wel snel moe
15-11-2019

Fenprocoumon (fenprocoumon)
Trombose

Helaas ondanks fenprocoumon 3x trombose gehad.
13-11-2019

Acenocoumarol (acenocoumarol)

Het iedere keer prikken was lastig ! Ik weet de dosering niet meer, maar wel dat die regelmatig na bloedprikken werd aangepast.
13-11-2019

Rivaroxaban (rivaroxaban)

Na 4 jaar geleden Trombose te hebben gehad een jaar aan de Ancenocoumarol geweest te zijn, moest ik van de hematoloog hier mee stoppen, dat is drie jaar goed gegaan, totdat ik plotseling een dubbele longembolie kreeg, die niet als zodanig werd herkend, maar als een hartprobleem werd beschouwd. Dus wel meteen bloedverdunners en injecties gekregen. Omdat na vierdagen op de [lees meer...]hartafdeling te hebben gelegen en alle onderzoeken te hebben gehad tot aan een kijkoperatie via de pols toe, kwam men tot de conclusie dat mijn hart in orde was en dat het probleem elders moest liggen. Vrijwel direct naar de CT scan gebracht en daar bleek het een dubbele longembolie te zijn met bijna een volledige afsluiting. Hierna kreeg ik medicatie waaronder Xarelto de sterkte is nu afgebouwd tot 10mg per dag en ik ervaar dit als veel prettiger dan het medicijn dat ik eerder gebruikte. Hoef nu niet meer te prikken en maar 2 keer per jaar op controle bij de Hematoloog. Daarnaast draag ik altijd een steunkous.
30-10-2019

Pradaxa (dabigatran etexilaat)
Hartfalen

Ik heb altijd voor diastolish hartfalen accenecoumarol gebruikt dat werd een ramp 7 maanden dagelijkse vloeingen had bloedarmoede ontwikkelt gekeken naar andere bloed verdunner kwamen op dabigatran wat moet helpen om mijn bloed niet te klonten ivm hartritme storingen.kreeg kort na gebruik enorme maagpijn.de hartfalen poli adviseerde mij om het in te nemen.met yoghurt sind[lees meer...]sdien heen maagklachten meer voor mij is dit de enige oplossing .
30-10-2019

CVA (cerebrovasculair accident)

Eind juli 2018 een CVA gehad, daarna aan de clopidogrel mer Teva. Ging goed, geen bijwerkingen. Helaas Teva niet leverbaar, sinds die tijd aan de Sandoz, volop bijwerkingen. Slik daartegen nu ook desloratadine 2x per dag en smeer Miconazolnitraat/hydrocortizon erbij om de uitslag tegen te gaan. Zodar ik Teva heb verdwijnen de klachten.
24-10-2019

Dipyridamol / Acetylsalicylzuur (dipyridamol/acetylsalicylzuur)
CVA (cerebrovasculair accident)

Voor de 4x medicijnwissel omdat het eruit ging. Persantin en asasantin geen klachten en bij deze dypiradamol 1 bak ellende. Op advies van de neuroploog gestop en alleen nog ascal nu. 6 weken klote gevoeld ik ben blij dat ik eraf ben.
22-10-2019

Longembolie

Na enkelbreuk niets tegen trombose gekregen. Uiteindelijk dubbele longembolie...toch maar xarelto. Na een paar maanden slikken waren de vermoeidheidsverschijnselen tot een dieptepunt gedaald en zag ik ineens erg geel, na veel bloedonderzoek zijn we uitgekomen bij een bijwerking van de xarelto. Mijn lever werd iedere dag een beetje meer vergiftigd. Per direct gestopt en nu [lees meer...]weer op gaan knappen.
17-10-2019

Marcoumar (fenprocoumon)
Trombose

Wat mijn ervaring is, dat je lever het zwaar krijgt met dit middel als ik ook koffie drink. Daar ben ik mee gestopt, zelfs bij zwarte thee heb ik last. Voel me nu stukken beter. Alcohol valt wel mee. Was een keer ziek, aan de diaree, buikgriep. Pas dan op. mijn INR schoot zo naar 6. Verder nooit geen problemen, snel blauwe plekken. Ben benieuwd of iemand dezelf[lees meer...]de of gelijk waardige ervaringen heeft met de koffie. Bij mijn tromboze dienst hadden ze er nog nooit van gehoord.
15-10-2019

Hartinfarct

Na gebruik van dit medicijn. Ademhalingsproblemen. Gevoel alsof je hoog in de bergen zit met zuurstof tekort. Midden in de nacht wakker worden. Diagnose van huisarts : hyperventilatie. oorzaak bleek bijwerking dit medicijn!
15-10-2019

14-10-2019

09-10-2019

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro (carbasalaatcalcium)
Hartinfarct

Dit is gewone aspirine / acetylsalicylzuur. De zakjes met poeder zijn lastig open te maken. Poeder met ruim water (half glas) innemen. Ik eet elke dag s' morgens een bakje yoghurt (halfvol of mager) en s' middags een glas halfvolle melk, nooit meer last van maagklachten! In Engeland (heb ik gewoond) schrijven ze acetylsalicyzuur tabletten 80 mg gram voor (da t is ki[lees meer...]nder-aspirine) is veel goedkoper, zijn tabletjes in een potje.
02-10-2019

Trombose

Er is bij mij een trombosebeen geconstateerd (DVT). Het begon op vakantie met enorme pijn in mijn kuit, 2 dagen later terug gevlogen uit Rhodos en direct naar de huisarts gegaan. Deze stuurde mij door voor een echo waaruit een DVT zichtbaar was. Ik heb meteen voor 3 weken 2 x daags 15 mg Xarelto gekregen, na deze 3 weken moet ik (op 4 oktober aanstaande) overstappen op 1 x[lees meer...] daags 20 mg gedurende 5 maanden (incl. dragen steunkous) Mijn been was niet dikker of verkleurd. Dankzij de oplettendheid van mijn plaatsvervangende huisarts is mij waarschijnlijk een hoop ellende bespaard.
01-10-2019

Aderverkalking

Ik gebruik Clopidogrel sinds 2 weken en moet dit 6maanden slikken.Kreeg 2 stents in linker en rechter aorta. Had verstopte bloedvaten. Maar ik krijg direcht na inname van Clopidogrel 75mg maagpijn en ook ademnood(maar misschien vanwege mijn astma) Ik drink dan 2 glazen spa(rood) bruis en dat wil wel helpen En ik gebruik ook al enige tijd pantazol 40mg. De maagpijn w[lees meer...]ordt iets minder. En ik loop elke dag een uurtje in het park,
30-09-2019

CVA (cerebrovasculair accident)

20 jaar niet kunnen functioneren naar het gebruik van clopidogrel teva 75 Mg is er voor mij een nieuw leven begonnen ben echt heellll erg blij
19-09-2019

Grepid (clopidogrel)
Perifeer arterieel vaatlijden

Stenose in 1 bovenbeen. Claudicatio intermittens klachten.by
12-09-2019

Eliquis (apixaban)
Hartritmestoornissen

Je krijgt ineens een hoeveelheid medicijnen waar je u tegen zegt, ik had nog nooit van mijn leven medicijnen geslikt, allelerlei tegenstrijdige verhalen en contraindicaties en alles werkt elkaar tegen, volgens mij kreeg ik veel teveel medicatie van de cardioloog moest ik alles blijven slikken en niets mideren. Van die bloedvedunners werd ik vergeetachtig en ik was mezelf n[lees meer...]iet overigens andere medicatie werkt daar ook noet bevorderlijk op. En plotselinge bloedingen zogenaamd nierbekkenontstekkibg, flauwekul het kwam uit mijn vagina, ontkennen dat het van die bloedverdunner kon komen terwijl ik nooit last had na de overgang. Korom ik ben gestopt met al die reguliere troep, alles liep namelijk in de war en mijn hele energiehuishouding lag stil en de spanning in mijn hoofd voelde ik stees hoger worden, dan krijg je pas een hersenbloeding, ik was als een dood vogeltje. Ik voel mij stukken beter nu ik met alle chemische troep ben gestopt. Het lichaam kan zelf met de juiste stimulatie veel zelf opvangen voeding goed afstemmen en goede kruiden ter ondersteuning en een goede integrale arts. Veel reguliere artsen en specialisten in Nederland zijn daar helaas erg fobisch daarover, Nederland loopt daardoor fors achter, laat je niet gek maken. Mijn lijf kan die chemische troep niet aan alleen symptoombestrijding. Overigens mensen die er wel baat bij hebben wil ik natuurlijk niet tekort doen, maar het is niet mijn keuze.
07-09-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Mijn ervaring met dit medicijn is erg. voel me net een zombie.nog 3.5 mnd.dan mag ik stoppen.het is echt rotzooi
03-09-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Na stentplaatsing, eerst ticagrelor voorgeschreven gekregen. Hiervan verschrikkelijke bijwerkingen ondervonden. Na overleg met de cardioloog overgestapt op clopidogrel (grepid), 75 mg. Na dit nu 6 weken gebruikt te hebben, wederom heel vervelende bijwerkingen; hoofdpijn, duizeligheid, veel lucht in maag en darmen / opgeblazen gevoel, hartkloppingen, wazig zien, tintelingen[lees meer...] in vingers, ademhalingsstoornissen. Voor mij staat het vast dat ik ga stoppen met deze medicatie. Dan maar meer risico op een nieuw infarct. Deze medicatie is voor mij invaliderend.
01-09-2019

Brilique (ticagrelor)

een jaar geleden hartkransslagader verstopt , 1 stent geplaatst , gedurende 1 jaar brilique genomen, zonder bijwerkingen, enkel vlug blauwe plekken wat ik slechts een klein ongemak noem.
01-09-2019

Hartinfarct

Sinds januari gebruik ik Brilique 90 mg 2x daags sinds die tijd heb ik ook last van mijn ademhaling gedurende 3a4 uur stopt mijn ademhaling ook regelmatig en moet dan ook moeite doen om het weer op gang te zetten,net weer gebeld met de weekend arts of ik er niet per direct mee mag stoppen want de laatste aanval was echt eng het antwoord was een duidelijke nee ! Mag wel ma[lees meer...]ar op eigen risico morgen naar het ziekenhuis bellen,want om dit middel nog 11 maanden te moeten nemen,ik dacht het niet
29-08-2019

Eliquis (apixaban)
Longembolie

Apixaban voorgeschreven gekregen na een ruiterembolie. Ik slik het nu een jaar en het heeft voor mij maar 1 bijwerking en die is heel prettig: na 30 jaar wekelijkse migraine ben ik nu al een jaar migraine vrij.
28-08-2019

Persantin (dipyridamol)
Hartinfarct

Prima middel, gauw bloedingen maar dat hoort er bij.
28-08-2019

Hartinfarct

15 jsar lang amlodopine 200 mg. gebruikt en geen enkele klacht of bijwerking. Moest omschakelen omdat het uit de handel is genomen met alle klachten van dien.
24-08-2019

Fenprocoumon (fenprocoumon)

trombose been gehad.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4867)
Anticonceptie - overig (3558)
Cholesterol (2798)
Depressie - antidepressiva overig (2599)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2216)
Pijn - morfine-achtigen (2116)
Pijn (1909)
ADHD - psychostimulantia (1902)
Verslavingsziekten (1836)
Bloeddruk - betablokkers (1592)
Maagzuur - protonpompremmers (1512)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1443)
Anticonceptie - eenfase (1326)
Angststoornissen (1136)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1069)
Depressie - antidepressiva TCA (1001)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (922)