categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Fenprocoumon

26-09-2020 | Vrouw | 76
fenprocoumon
Boezemfibrilleren
incidenteel boezemfillibreren. 3 tot max. 4 keer per jaar. Heb heel veel klachten van fenprocoumon. Denk toch maar te stoppen. dan maar over op een wat onschuldiger bloedverdunnertje.

25-09-2020 | Man | 69

21-09-2020 | Man | 57
Trombose
Ik gebruik nu sinds 2017 de bloedverdunners had trombose in mijn rechter been ,op verzoek van mijn arts na drie maanden gestopt met de bloedverdunners . binnen een week had ik een meervoudige longembolie .veel te vroeg gestopt met de bloedverdunners dus .nu de rest van mijn leven blijven slikken .vijf weken geleden een maagbloeding gehad best heftig zoiets maar kwam van [lees meer...]het roken zeiden ze .ja en ik geloof ook nog aan de kerstman😁

21-09-2020 | Man | 77
Aderverkalking
veel hoofd pijn en niet kunnen lopen

04-09-2020 | Man | 91
clopidogrel
Ik heb het ontvangen als bloedverdunner na een herseninfarct met alle bijwerkingen op de koop toe. Er is toch echt wel wat beters te krijgen. Ik geloof ook niet dat het een echte bloedverdunner is

04-09-2020 | Vrouw | 56
rivaroxaban
Na veel bezoek en klachten huisarts/ lomgarts wegens pijn en benauwdheid longen. Niets te zien op foto...wel slechte reactie op tests... Neem maar een inhalator......ging niet best.....niet meer goed kunnen lopen......gezegd opnieuw er is iets niet oke.....( niet luisteren naar je)......Op een dag smorgens wakker zichtbare bulten zijkant hals......dokter en echo.... Uit[lees meer...]slag ....trombose halsslagader en nek boven aan...EN beide longen vol met longembolietjes... ( teken benauwd en niet kunnen lopen) ... EERSTE HULP Trombose hals slagader ontstaan door de longembolietjes die ik al had ....ik had door een scan gemoeten. ..Engel op schouder .....2 spuiten ziekenhuis ..prima ...toen Xarelto 20 mg. Compleet onwel geworden .....mocht niet stoppen moest wennen zeiden ze .. Maar al die tijd ziek gevoel.... Door werk kon ik niet over op spuiten alsnog... Toen over op 10 MG......wel beter ....s morgens uur nodig om overeind te komen ..op gang .,vooral pijn /vocht longen...dus eerder op voor werk.......nu na 2 jaar spontaan keer 2 pillen vergeten en gestopt er mee. ( hadden ook gezegd misschien 2 jaar gebruiken) Voel me stukken beter........nadeel van deze pillen is dat ze niet je bloed kunnen controleren......Bij spuiten kun je medicatie aanpassen.....ik merkte dat eten ook invloed heeft en dat je dan medicatie aan kunt passen als je spuit. Xarelto kan heel slecht zijn voor je nieren. Sinds ik het gebruikte zeer slechte nachtrust ... 5x er uit om te plassen ook. Ik ga nu wel op nieuw bloedprikken op alle feiten . Maar ik wil me niet meer zo slecht voelen.

01-09-2020 | Man | 71
acenocoumarol
Al meer dan twintig jaar slik ik acecumarol van het merk Santos ivm diepe veneuze trombose in de benen. Heb zgn. factor V Leiden. Nooit geen problemen mee gehad. Totdat ik nu ongeveer twee jaar geleden een goedkoper merk kreeg van de apotheek van het merk Centrafarm. Op het moment van dit middel begon mijn IRN waarde te schommelen. Na verloop van tijd stabaliseerde zich da[lees meer...]t weer. Wat ik toen niet wist , maar nu dus wel, bleek dat ik enorme last kreeg van bijwerkingen te weten, veel pijn in de spieren. Op den duur kon ik nauwelijks meer lopen. Ik had nog geen idee waardoor dit kwam en wees dit toe aan mijn leeftijd (70) . Echter toen ik had gelezen van iemand die dezelfde klachten had gekregen van het gebruik van Centrafarm en die verdwenen waren na hernieuwd gebruik van het merk Santos ben ik dit ook gaan testen. En wonder boven wonder , ook ik kon na een paar dagen weer gewoon lopen. Alle pijn was verdwenen. Ik raad iedereen aan die deze klachten ook ervaren met Centrafarm dit middel om te ruilen voor Santos. Moest er wel speciaal voor vragen bij de dokter, maar dat was geen probleem. Ben nu weer een gelukkig persoon.

29-08-2020 | Vrouw | 63
Herseninfarct
Veel last van de medicatie clopidogrel, 4 maanden er mee bezig, pas 2 dagen gestopt om te kijken of het inderdaad aan de clopidogrel lag , en ja de oorsuizing ging weg , ook de duizeligheid. Contact op genomen met de arts , word hier nog over terug gebeld.

Pradaxa

28-08-2020 | Man | 77
dabigatran etexilaat
moeilijk en mening te geven Gebruik het middel in verband met onregelmatige hartslag

24-08-2020 | Vrouw | 46
Longembolie
Eind april in spoed opgenomen. Vaststelling van meerdere, dubbele longembolen en ruiterembolie. Geen onderliggende oorzaak of trombose gevonden. Enige mogelijke oorzaak was pilgebruik. Ben onmiddellijk hiermee moeten stoppen. Dag later menstruatie zoals nog nooit ervaren. Uiteindelijk 11 dagen lang hevige bloedingen met om de 2 uur stolsels ter grootte van een tennisbal. [lees meer...]Dokters en verpleging wuifden probleem steeds weg. Dat hoort er nu eenmaal bij. Zal volgende keer wel minder zijn. Maand later opnieuw zelfde verhaal. In het weekend huisarts van wacht laten komen na flauwvallen. Vaststelling van ernstige bloedarmoede. Waarschijnlijk reeds van 1ste keer tijdens ziekenhuisopname waar het probleem volledig werd genegeerd. Dus ijzerpillen en op aanraden van dokter gestart met cerazette. Na 2 maanden opnieuw hetzelfde. Weer 11 dagen lang ongesteld. Bloedverlies was minder, maar nog steeds met veel stolsels. Ben het grondig beu. Herstel van longembolie en mentale impact hiervan is op zich al zwaar. Net als het telkens fysiek en mentaal wat beter gaat, komt de opdoffer van de menstruatie die alle vooruitgang weer teniet doet. Ook de bloedarmoede heeft een zware impact op je energieniveau. Ben nu al 4 maanden niet aan het werk en zie geen vooruitzichten op beterschap. Xarelto is levensreddend maar de bijwerkingen en complicaties ontstaan vanuit de bijwerkingen (bloedverlies, bloedarmoede, vermoeidheid, haarverlies, vocht ophouden, spijsverteringsproblemen, depressie) verminderen sterk de levenskwaliteit. Helaas hebben specialisten hier weinig oor naar. Eind oktober zal beslist worden of ik mag stoppen met xarelto. Mogelijk moet ik het levenslang nemen. Dat zie ik echt niet zitten.

21-08-2020 | Man | 70
Hartinfarct
na de 2e keer geholpen aan dichtgeslibte kransslagader.krijg ik ook brilique voorgeschreven 2 x daags en dat een jaar lang. maar soms benauwd met adem halen,cardioog zei me dat het ook op de longen werkt.

16-08-2020 | Vrouw | 78
Beroerte
Ik heb in maart 2019 3 lichte TIA's gehad. Kreeg daarvoor clopidogrel 75mg van teva. 2 maanden later kreeg ik lichtgevoel in mijn hoofd. Heb dat nog steeds. Kan dit een bijwerking zijn. Is nu al ruim 1 jaar!

09-08-2020 | Man | 56
Trombose
Mijn vraag is eigenlijk of er meer mensen zijn die last hebben van ontstekkingen en gewrichtsklachten bij het gebruik van dit middel

Pradaxa

06-08-2020 | Vrouw | 66
dabigatran etexilaat
Hartklachten
Blauwe plekken, en zeer benauwd.

01-08-2020 | Vrouw | 44
Trombose
Na tweede keer trombosebeen kreeg ik xarelto (eerste keer was 10 jaar geleden, toen ander middel waarvan ik de naam niet meer weet). Ik heb steeds meer het idee dat xarelto een middel is met nare bijwerkingen. Ik ga weliswaar naar 10 mg per augustus, maar ik overweeg ook een ander middel te vragen.

14-07-2020 | Man | 81
Trombose
Ik zou willen weten iets over welke eventuele bijwerkingen ?

09-07-2020 | Man | 71
Aderverkalking
lichte kransslagader vernauwing. nog geen infarct Wel plaatsing van 1 stent Kreeg: 1. pantoprazol 40mg (omdat het maagzuurproductie blokkeert snel mee gestopt, bij ouderen is maagzuurproductie zoiezo al verminderd. Maagzuur is nodig voor goede vertering voedsel. Cardioloog was akkoord 2. Brilique 90 mg 2Xdaags 1 stuk. Na 1 jaar gestopt door cardioloog 3. Atorvastatine[lees meer...] 40 mg 1X per dag 1 stuk Na 2 jaar op eigen gezag gestopt. cardioloog niet mee eens 4. Acetylsalisylzuur cardio 80 mg 1Xper dag 1 stuk. Na 2 jaar gestopt. cardioloog niet mee eens 5. Metoprololsuccinaat retard 50 mg 1Xper dag 1 stuk Na een tijd gestopt door cardioloog 6. Perindopril 2,5 mg 1Xper dag 1 stuk Slik dit nog steeds ( last van erectieprobleem) Ben op zoek naar alternatief voor al deze medicijnen. Ben terecht gekomen bij de site van Nettodan . Ga geen advies geven Moet nog beginnen met de inname van natto = gefermenteerde soya.. Rook niet nooit gedaan - alcohol matig nu laten staan geen druppel meer- ben mager 62 kg bij 1,72 m nooit dik geweest- op 67 jaar lichte hartklacht gehad wel stent geplaatst gekregen. Was dit nodig? persoonlijk liever een goed voedingsadvies en levensstijl ontvangen.

09-07-2020 | Vrouw | 45
TIA

04-07-2020 | Vrouw | 70
Hartfalen
Acenocoumarol. Van de apotheek een goedkoper middel gekregen. Nu kan ik niet meer slapen en heel onrustige benen. Na half uur wakker en moet ik lopen. Ben helemaal versleten.

03-07-2020 | Vrouw | 48
Hartfalen

29-06-2020 | Man | 43
Trombose
Door de verlaging van 20mg naar 10mg in mei 2020 is er nieuwe trombose gegroeid in mijn rechterlies. Nu weer opgehoogd naar 20mg in de hoop dat de nieuwe trombose weer verdwijnt. Verder een vermoeid gevoel de hele dag, vooral 's middags moeite met mijn ogen openhouden en moeite met ontlasting, maar daar hebben we dan weer de vezelzakjes voor.

Plavix

25-06-2020 | Man | 69
Hartinfarct
Zelfde ervaring en ben nog steeds op zoek naar Plavix! Is er nog wel maar schijnt dat het enkel in ziekenhuizen gebruikte wordt. Dus, het is er wel.

Grepid

15-06-2020 | Vrouw | 62
clopidogrel
in 2018 hartinfarct twee maal gedotterd linkers en rechts hart helft in ziekenhuis daarna geen last meer van kortademigheid pijn aan de longen want dat had ik blijkt dat dit afkomstig was hartinfarct bij vrouwen anders blijkt dus de bij werkingen van chloresterol middelen alle werkte bij mij helaas niet dit is de laatste mogelijkheid grepid 75 mg ook dit geeft bij werking [lees meer...]maar er is geen andere keuze overlg ziekenhuiscardiologe zonder kan niet daar ik anderes omnieuw geholpen moet worden lastig is het wel lijf reageerd anders en ook op andere medicijnen zo helaas is niet anders

13-06-2020 | Vrouw | 74
Atriumfibrilleren
Effectief, hoeveelheid tabletten afhankelijk van INR

Eliquis

10-06-2020 | Vrouw | 77
apixaban
Boezemfibrilleren
Last van boezemfibrilleren. Ik had eerst andere medicatie maar daarvoor moest ik iedere week geprikt worden. Kreeg last van blauwe plekken en ik vond het niet fijn dat ik iedere week en geprikt werd en anders hoeveelheid moest slikken. Daarom heeft de cardioloog eliquis gegeven. Ik slik het nu al 6 jaar. Prima medicatie.

10-06-2020 | Man | 58
Trombose
Pijn in onderbeen, wezen bloedprikken, waarde was niet goed dus een echo laten maken daar was niets op te zien dus geen actie. Na 14 dagen werd de pijn zo hevig dat ik weer naar de HA ben geweest, weer bloed prikken, waarde was weer niet goed, weer echo, nu was er wel een trombose te zien (9 jaar terug ook al een trombose gehad aan andere been), dus weer aan de bloedverdun[lees meer...]ners en nu voor het leven, dit werd Xarelto (lekker makkelijk geen controle trombosedienst meer). Thuis vermoedelijk ook nog weer een longembolie gehad, net zoals 9 jaar terug! Xarelto eerst 2X per dag 15mg, daarna 1X daags 20mg, na +/- 6 weken liepen de klachten zo hoog op dat ik weer naar de HA ben geweest, bloed onderzoek en doorverwijzing naar longarts, bloed onderzoek was goed, na overleg met de arts overgestapt op andere bloedverdunner en na 1 dag werden de klachten al minder, dus voor mij geen Xarelto meer dan maar onder controle van de trombosedienst.

08-06-2020 | Vrouw | 66
Aderverkalking
Na het plaatsen van een stent kreeg ik brilique en statine voorgeschreven. De eerste paar dagen na het plaatsen van de stent voelde ik me weer heel erg goed. Maar na een week begon de vermoeiheid langzamerhand steeds meer toe te nemen toe ik na een maand ernstige ademhalingsmoeilijkheden kreeg en mocht stoppen met de statine en de volgende dag voelde het beter. Maar langz[lees meer...]amerhand begint dfe brilque ook steeds meer vermoeiheid te geven hoe langer ik het slik. Ik ben nu bijna 2 maanden aan het slikken en moet nog 4 maanden dan mag ik stoppen. De dagen kruipen voorbij, maar ik probeer me voor te houden dat ik straks weer voluit kan sporten.Nu heb ik nergens geen zin in. Als ik me even inspan dan begin ik moeilijk adem te halen. Als ik niks doe gaat het redelijk. Maar ik moet bewegen anders ben ik bang dat mn bloeddruk ook nog omhoog gaat en daar weer pillen voor moet. Dus als ik 3 km wandel ben ik voor de hele dag op. De assistent cardioloog denkt niet dat het van de brilique komt, Nou als ik hier lees dan denk ik dus van wel. Denk dat eeen cardioloog kennelijk amper de echte bijwerkingen kent van medicijnen. Of ze willen het niet zeggen, want je moet ze toch slikken. Wat een akelig rot gevoel geven die pillen. Brr Ben wat depressief,omdat ik graag beweeg, maar er nu door vermoeiheid totaal geen zin in heb Ik voel me zwak alsof ik zo door mn benen zak. Ik hoop dat de kinderasperine die ik wel levenslang moet slikken straks geen bijwerking geeft. Die laatste hoef ik niet steeds voor naar de trombosedienst.Valt me wel op dat tegen de avond iets beter voel. Zou misschien de brilique weer wat uit mn lichaam zijn. Voordat ik naar bed ga moet ik de tweede pil. De statines begin ik niet meer aan. Dat spul is erger dan de kwaal.

02-06-2020 | Man | 59
Trombose
In de zomer van 2014 had ik weken lang last van een zeurende lichte pijn in mijn linker borst. Daarnaast was ik kortademig. Het bleek een longembolie te zijn en een trombose in mijn rechter onderbeen. Al zo lang ik weet heb ik last van vocht in mijn benen. Meteen boven mijn sokken was altijd een verdikking te zien. Maar trombose was nieuw voor me en komt verder ook niet in[lees meer...] mijn familie voor. Eén jaar lang moest ik acenocoumarol slikken en 2 jaar lang een steunkous dragen. Ook na de 2 jaar heb ik nog regelmatig een steunkous gedragen, omdat ik een zeurende rechter onderbeen had en de steunkous verlichting gaf. Dit is jaren goed gegaan tot 25 juni 2019. Ik was 1, 5 dag terug van mijn vakantie in Canada toen ik plotseling hevige pijn in mijn linker onderbeen had. Het bleek een trombose te zijn. Een diep liggende bloedader bleek geheel afgesloten te zijn. Op de terugweg van Canada had ik zo’n 9 uur op een vliegtuigstoel gezeten, zonder bezoek aan toilet. Ik had wel regelmatig wat oefeningen gedaan met mijn rechter onderbeen, maar niet met mijn linker onderbeen. Verder had ik geen steunkousen aan. Als ik wel regelmatig had gewandeld in het vliegtuig, steunkousen had gedragen en voldoende water had gedronken, dan was er niets aan de hand geweest. Ik besef nu, dat in uitzonderlijke situaties (lange vliegreis) mijn lichaam extra ondersteuning nodig heeft om trombose te voorkomen. Via een echografie werd de trombose in mijn linker onderbeen vastgesteld en als medicijn kreeg ik Rivaroxaban (Xarelto) voorgeschreven. Al vrij snel had ik zowat continue last van een lichte hoofdpijn, lichte pijn in mijn maag en continue jeuk aan beide onderbenen en ik zat niet lekker in mijn vel (maar het was te verdragen). Na de kuur, 3 weken 2x 15mg per dag en 100 dagen 1x 20mg tablet, ben ik in overleg met huisarts en specialist van het ziekenhuis gestopt met bloedverdunners. Ook omdat ik 4 jaar lang, van 2015 tot en met 2019, totaal geen problemen met trombose heb gehad. Verder had ik besloten om voortaan continue, aan beide benen steunkousen te dragen. De bloedstolsels kwamen vanuit mijn onderbenen en door het dragen van steunkousen zou dat verder voorkomen gaan worden. Verder had mijn huisarts aangegeven: als je weer een lange vliegreis maakt kun je preventief starten met het slikken van bloedverdunners om een trombose/longembolie te voorkomen Twintig oktober 2019 had ik mijn laatste Rivaroxaban tablet geslikt. Eind november/begin december werd ik weer langzaam wat kortademig. Er gingen bij mij niet direct alarm bellen rinkelen. Ik droeg altijd steunkousen dus het kon geen trombose zijn. Op 4 december kreeg ik plotseling een paar flinke pijnscheuten in mijn rechterborst. In de nacht van 4 op 5 dec weer (10 minuten lang) en ’s morgens tijdens de rit naar mijn werk had ik weer last van zowat aanhoudende pijnscheuten en de pijn was het hevigst op het moment dat ik ademhaalde. Ik ben omgedraaid en ben naar huis gegaan en heb direct de huisarts gebeld. Onderzoek in het ziekenhuis bevestigde een dubbele longembolie, een longinfarct in de midden kwab van mijn rechterlong en een infectie in mijn longen. Na een dag in het ziekenhuis werd ik naar huis gestuurd met een antibiotica kuur en bloedverdunner Apixaban. Ook weer een nieuwe bloedverdunner die verder geen controle behoeft. Omdat ik ook van deze bloedverdunner dezelfde klachten ondervond als Rivaroxaban, ben ik na +/ 6 weken, in overleg met de specialist overgegaan naar Acenocoumarol. Met Acenocoumarol heb ik nooit klachten gehad. Ik wilde begrijpen wat er aan de hand was. Ik ben bijvoorbeeld in juli 2015, na één jaar slikken van Acenoucomarol gestopt met Acenocoumarol en had daarna geen gezondheidsproblemen. Ik heb met de huisarts en specialist van het ziekenhuis een gesprek gehad, maar ben daar niet wijzer van geworden. Ik heb geopperd dat er een duidelijke relatie moet zijn tussen het stoppen met Rivaroxaban en mijn dubbele longembolie en longinfarct. Ik had veel vragen. O.a. ik droeg altijd steunkousen, waar kwamen die bloedstolsels vandaan? Pas sinds begin 2016 wordt Rivaroxaban

25-05-2020 | Man | 76
Angina pectoris
na dotterbehandeling van de kransslagader van het hart rond 2000, preventief. geringe bijwerking lichte huiduitslag.

22-05-2020 | Vrouw | 67
Hartinfarct
Wat iedereen MOET weten over dit middel. Mijn moeder 67 Jr in 2018 geopereerd aan d'r hart slikt dit middel nu bijna 1,5 jaar terwijl 't maar 6 mnd mocht van de cardioloog... Ik denk wegens nalatigheid ziekenhuis, huisarts en specialisten krijgt zij nu tia' 's van dit middel. Ook staat haar onderrug vol bloed blaartjes en zoals ik hier dus iid meer lees... Ze mag niet s[lees meer...]toppen... Ze moet 't blijven slikken volgens de 'kwakzalvers'... Maar er is helemaal niemand die ons inzicht geeft, helpt, mee zoekt naar 'n ander alternatief... Ze kijken toe hoe een mens tia' 's krijgt en sluiten alle deuren voor spoed hulp. Wat is dit voor zieke shit mensen 😳😳😳 laat je niet snel iets wijsmaken en vecht voor je klachten hierop... 't is niet geschikt voor teveel mensen 😔

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5164)
Anticonceptie - overig (3771)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2732)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2359)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2072)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1954)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1568)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1393)
Angststoornissen (1218)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1162)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1139)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)