categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

24-08-2019

Fenprocoumon (fenprocoumon)

trombose been gehad.
20-08-2019

Ascal Cardio (carbasalaatcalcium)
Angina pectoris

Geen bijwerkingen, doet wat het moet doen
19-08-2019

Lixiana (edoxaban)
Boezemfibrilleren

Na 10 dagen gebruik: duizeligheid, licht in het hoofd, bang te vallen, verminderd inspanningsvermogen. Aanvallen van zweten, warm worden en snelle pols bij trappen lopen en langer staan. Dat verdwijnt na tijdje te zitten. Steeds minder in staat gewone dingen in huis te doen.Onderweg op een rommelmarkt, rustig rondkijkend, niet verder durven lopen; met de auto opgehaald.Ap[lees meer...]otheker vertelt dat het beschreven is bij dit medicijn. Afwachten of het na een tijdje minder wordt haalde niets uit, eerder erger. Na een week klachten gestopt. Na een dag stoppen geen van de klachten meer.Weer boodschappen gedaan, enz
18-08-2019

TIA

Nadat ik in 2018 een TIA heb gehad kreeg ik glopidogrel voorgechreven van het merk teva vanuit het ziekenhuis voorgechreven door de neuroloog .behalve blauwe plekken ging het verder wel .Later dit zelfde jaar kreeg ik van de Apotheek glopidogrel van het merk Sandoz hier heb ik zeer veel last van gehad ik kon niet meer lezen ,kijken, en mijn maag verdroeg geen voedsel meer[lees meer...] .Nadat ik mijn huisarts hierover had ingelicht heeft hij een medische indicatie voorgeschreven voor het mer Teva ,dat is een keer goed gegaan maar afgelopen week bleek het niet meer leverbaar te zijn en dus kreeg ik mijn Glopidogrel van het merk Grepid van de fabrikant Pharmathen S.A uit Griekenland en sinds dien weet ik niet wat me gebeurd allereerst heb ik een bloedneus gehad ten ten tweede bloed mijn tandvlees mijn maag doet en voelt heel naar aan en ik heb heb hoofdpijn Dit alles maakt mij zeer angstig en bezorgd ik ben dan ook erg overstuur en sta stijf van de stress tevens vraag ik mij af hoe het heeft kunnen gebeuren dat mensen want ik meen zeker te weten dat ik niet de enigste ben als oud vuil troep voorgeschreven krijgen in dit land de gezondheid zorg is hier slechter dan slecht .Dit middel barst niet alleen van de bijwerkingen het is ook nog eens gevaarlijk naar mijn mening en dat terwijl ik geen stress mag volgens mijn neuroloog .
13-08-2019

Aneurysma

Op 25 september 2018 is bij mij een ingreep gedaan aan mijn aorta.De operatie is zeer goed verlopen.Hierna kreeg ik te horen dat ik bloedverdunners en Simvastatine moet gebruiken. Mijn hele leven heb ik gelukkig nog nooit medicijnen hoeven te gebruiken.Nu door het innemen van bloedverdunners heb ik zodra ik mij stoot blauwe plekken op mijn armen.Na ruim 2 weken verdwijn[lees meer...]en ze gelukkig weer.
13-08-2019

Hartritmestoornissen

had vroeger nooit hoofdpijn, nu dagelijks druk in mijn hoofd.
11-08-2019

Atriumfibrilleren

Veel pijn in benen ,ben ook bang om een bloeding te krijgen .terwijl er niet in alle ziekenhuizen tegen gif is voor een bloeding
03-08-2019

Beroerte

ik heb elke keer altijd hogebloed druk 144 92 80
24-07-2019

Hartritmestoornis

vanaf het begin begonnen de duizelingen. daarna fikse hoofdpijn. ook nog een keer gevallen met alle gevolgen. een tijd gedacht dat ik een hersenschudding had maar weet nu heel zeker dat her van xeralto komt. nu nog de artsen overtuigen en die willen tot nu toe niet luisteren.
22-07-2019

Heupslijtage

Na totale heup wegens risico op trombose één maand geslikt. Ik herken de bijwerkingen alhoewel ze bij mij gelukkig niet al te zwaar zijn geweest, morgen neem ik de laatste twee capsules. In het najaar nog een keer voor de andere heup, ik zal dan de bijwerkingen weer in de gaten houden! Ik heb ook wel met de verpakking van de capsules lopen worstelen in het begin en kan me [lees meer...]voorstellen dat oudere patiënten met minder kracht, coördinatie in hun vingers of veel pijn moeite hebben om ze eruit te krijgen! Even rustig voor gaan zitten of iemand vragen wellicht :)
20-07-2019

Hartkloppingen

in het begin was ik blij dat ik niet meer elke keer geprikt moest worden na het stoppen van coumarol. Later kon ik bijna niet meer lopen van de pijn in voeten, kuiten, knieeen en handen.
14-07-2019

Longembolie

Ik gebruik dit medicijn nu sinds 3 maanden voor de behandeling na een longembolie. Daarvoor heb ik 2 weken xarelto genomen, maar daarvan kreeg ik elke dag erge migraine. Eliquis heeft bij mij geen sterke bijwerkingen. Ik merk dat mijn haar sneller en vaker uitvalt, heb af en toe hoofdpijn en vergeet dingen snel. Ik heb geen last van bloedingen of maag/darmklachten.
12-07-2019

Bloedstolsels

Wat een ellende, ondanks lage dosering erg veel bijwerkingen, haast niet mee te leven, afrader
10-07-2019

Beroerte

Ik heb 2 herseninfarcten en 7 tia’s gehad in 1,5 jaar. Met clipidogrel alleen niet onder controle te krijgen. Nu 2,5 jaar eliquis. Ben zeer tevreden. Geen bijwerkingen en geen infarcten en tia’s meer. Mijn redding geweest.
08-07-2019

Boezemfibrilleren

Eerste dag gebruik Xarelto, bloed in mijn urinestoma. Na 5 dagen via huisarts naar AvL: geen kanker. Bloeding na enkele dagen gestopt. Dat ging enkele jaren door: soms wel bloed, dan weken niet. Sinds 6 weken is het bloeden niet meer gestopt, urine werd donkerrood. Kreeg bloedarmoede. Staalpillen gehad. Moest van de HA weer beginnen met Xarelto. Urine veranderde i[lees meer...]n bloed. Direct voor altijd gestopt met dit middel. Ik weet nu ook dat er geen tegen middel is voor Xarelto, dus bij inwendige bloeding door val of onverwachte spoedoperaties niet te stoppen bloedverlies. Dan ga je hemelen.
30-06-2019

Hartritmestoornis

Ik ben een 62-jarige man die 2 weken geleden met hartritmestoornissen (tweede keer sinds 2 1/2 jaar) op de SEH terecht kwam i.v.m. een verhoogde hartslag en hartritmestoornissen. Slik sinds 2 1/2 jaar 1 x daags 25 mg Metoprolol (ook een prima middel en geen enkele bijwerking gehad, zelfs geen koude handen en voeten). Moet nu, preventief, 4 weken 2 x daags Apixaban 5 mg sli[lees meer...]kken aangezien ze op de Hartbewaking mijn hart "gereset" hebben, en na 1 x was mijn hartslag weer rond de 60 in rust. Ik vind Apixaban een Top Medicijn. Je hoeft niet naar de trombosdienst, en na 2 weken totaal geen bijwerkingen gehad, geen darmklachten, niet moe voelen, slaap prima en het medicijn heeft totaal geen negatieve invloed op mijn leven. Mijn Cardioloog gaf aan dat als je na 2 weken nog steeds geen bijwerkingen hebt, dan komen ze ook niet meer. Dus begrijp die "Indianenverhalen" hieronder allemaal niet. Is gewoon een meer dan prima medicijn. Hetzelfde las ik destijds ook over Metoprolol. Na 2 1/2 jaar ook totaal geen klachten of bijwerkingen. Wellicht een wat andere, gezonde, levensstijl hanteren misschien ?
27-06-2019

Brilique (ticagrelor)
Hartfalen

Helemaal mee eens. Brilique is een middel dat mij direct na het herstel van 2 hartaanvallen en reanimatie op één dag heeft doen stikken wat een verschrikkelijk beangstigende ervaring is. De verpleging heeft niet altijd door dat ernstige ademnood een gevaarlijke bijwerking van Brilique is en bagatelliseert de klacht terwijl je letterlijk ligt te stikken.
27-06-2019

Brilique (ticagrelor)
Hartfalen

Ik stikte zowat na 2 hartaanvallen en een reanimatie tussendoor van de brilique. De cardioloog wijzigde de medicatie naar Plavix en de benauwdheid verdween onmiddelijk. Voor degenen die het nog nooit hebben meegemaakt - ernstige benauwdheid is doodeng!
21-06-2019

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro (carbasalaatcalcium)
Angina pectoris

Moet maag beschermer gebruiken ,een ander merk gekregen heb nu bijwerkingen van het nieuwe middel ,spier stijfheid en hoofdpijn in de ochtend mijn onderlichaam onder de jeukende bulten . Moet dus op zoek naar een betere vervanger van het eerste middel dat ik 2 jaar lang naar tevredenheid heb gebruikt .denk dat ik ga proberen te stoppen met de carbasalaat calcium.of ee[lees meer...]n minder agressief middel vinden waar men geen maagklachten van krijgt.
20-06-2019

Acenocoumarol (acenocoumarol)
Trombose

Ik was hier heel tevreden over , maar omdat ik DVT voor de 3de x heb moest ik dit levenslang blijven slikken.Ben nu overgestapt naar Xarelto en dat houd in dak ik nu dagelijks 1 tab moet slikken en niet meer geprikt hoeft te worden
20-06-2019

Trombose

Ik heb DVT en moet levenslang tabl slikken, omdat ik dit al voor de 3de x heb.Ben sinds December 2018 hiermee begonnen.Ben er erg tevreden over.
19-06-2019

Dipyridamol / Acetylsalicylzuur (dipyridamol/acetylsalicylzuur)
Hoog cholesterol

19-06-2019

Hoog cholesterol

Overgestapt van ascal en omdat persantin niet meer verkrijgbaar is. Lichte hoofdpijn bij ontwaken, verdwijnt na korte tijd bij het opstaan.
02-06-2019

Herseninfarct

Ik had Ascal en Persantin, door leveringsproblemen nu Clopidogrel. Innemen is makkelijk, maar na een paar weken zeurende spieren en gejaagd gevoel ga ik bij de huisarts om een ander recept vragen
26-05-2019

Herseninfarct

ik moest overstappen van ascal en persantin naar clopidogrel het ging goed tot na inname van 4 weken kreeg ik plotseling last van een hinderlijke schittering in mijn linkeroog wat heel lastig is want daardoor zie je wat slechter verder tot op heden geen last alleen dat van die schittering g
26-05-2019

Xarelto (rivaroxaban)

11 april 2019 kreeg ik een darmonderzoek. 9 april moest ik stoppen met Xarelto. 14 april 2019 mocht ik het medicijn weer innemen. Zondagnacht kreeg ik bloeding en moest ik naar het ziekenhuis. Er was een wondje bij het verwijderen van een poliep. 16 april is dit via 3 nietjes hersteld. Kan dit het gevolg zijn van het medicijn? De dagen na de ingreep heb ikm geen last[lees meer...] gehad.
24-05-2019

Herseninfarct

2 jaar geleden goed afgelopen... Sindsdien pillenslikker Onlangs gigantische bloeduitstorting linker onderbeen, grootte pingpongbal. 48uur aan i infuus gelegen. Infectie ?????
22-05-2019

Acenocoumarol (acenocoumarol)
Longembolie

Na wat geëxperimenteerd te hebben met Xarelto en Pradaxa,nu over naar deze antibloedstolling en regelmatig prikken bij de trombose dienst.Vervelend maar voel mij stukken beter nu,raakte mij zelf steeds verder kwijt ivm de vervelende bijwerkingen,zoals heftige gewrichtsklachten, depressief,maag en darmklachten ,ik hoop dat het zo blijven mag en geen verdere klachten van dez[lees meer...]e medicatie krijg.Het enigste nadeel is het geprik steeds,bloed uit elleboog ader,nu 2 x per week ivm de nodige schommelingen,maar ben ook nog maar een week onderweg met deze medicatie.
18-05-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Ik raad aan iederen om clopidogrel niet innemen. Je krijgt brandende armen en hary kloppingen. Dus begin met ieysvandr natuur
14-05-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

de bloedingen op mijn armen zijn abnormaal. grote wonden na de minste aanraking van een takje, een stootje, etc.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4745)
Anticonceptie - overig (3494)
Cholesterol (2744)
Depressie - antidepressiva overig (2550)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2078)
Pijn (1881)
Verslavingsziekten (1789)
ADHD - psychostimulantia (1769)
Bloeddruk - betablokkers (1571)
Maagzuur - protonpompremmers (1490)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1426)
Anticonceptie - eenfase (1300)
Angststoornissen (1098)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1053)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1045)
Depressie - antidepressiva TCA (978)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (912)