categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

24-09-2022 | Man | 67
Aderverkalking
lopen ging moeilijker,vernauwing slagaders naar benen in buik....gedotterd rechts specialist zei medicijn is voor levenslang

20-09-2022 | Man | 80

Acenocoumarol

13-09-2022 | Vrouw | 72
acenocoumarol
Hartritmestoornissen
Sinds gebruik, nu twee jaar , constante loopneus, vaak grieperig gevoel en heel gauw vermoeid. Terwijl ik voor die tijd veel meer aan kon. vervanger van andere bloedverdunner, waar ik buikklachten van kreeg. Door internet te raadplegen, deze site tegengekomen , omdat ik door kreeg, dat mijn klachten zijn begonnen na het gebruik van dit medicijn .

12-09-2022 | Man | 61
Hartinfarct
Op 20 mei 2022 bij de cardioloog geweest en sindsdien gebruik ik 1 x daags 1 tablet Grepid 75 mg. Na een maand begonnen de klachten zoals spierpijn na een stukje lopen, bij het opstaan, verminderde conditie, pijn bij slapen op de drukplekken zoals heup en schouder, ook kreeg ik meer pijn in hele lichaam, algemene stijfheid, dit is zo erg dat ik mijn bed niet meer uit kan k[lees meer...]omen. Het verbaasd ten zeerste mij dat ik in de bijsluiter van van het medicijn Grepid over genoemde klachten nagenoeg niks lees. Terwijl ik hier stukjes lees van lotgenoten met dezelfde klachten als die ik heb. mvg. Bert

09-09-2022 | Man | 66
Atriumfibrilleren
Ik ben na alle doacs ,op pradaxa gezet ,maar t voelt gewoon niet goed ,ik heb als man opvliegers en onwel voelen dan.Ben erg vermoeid ook .Durf niet te stoppen maar ik voel gewoon dat het niet goed voor me is .Ook psychis meer angst.Weet niet of dit komt van de pradaxa.

Fenprocoumon

06-09-2022 | Vrouw | 74
fenprocoumon
Hartritmestoornissen
Ik heb boezemfiblileren En daarom Fenprocoumon Ik heb erge opgezette voeten al zeker zo'n 3 jaar Ik kan bijna geen schoen/laars aan En ik ga moeilijker lopen Vaak merk ik dat ik me niet lekker voel een paar uur na inname heb nu ook al een week of twee erge bloedneuzen Ik ben op een streng dieet gegaan Al 11 kilo kwijt in 2 en een halve maand Maar mijn voeten blijven dik Ik[lees meer...] neem de fenprocoumon savonds bij mijn eten En een tijdje daarna begint het Soms een gevoel.alsof ik wegzak zo noem ik het Een raar gevoel Slaap ook slecht En heb een heel slechte perioden achter de rug Mijn man dementeerd en woont nadat ik hem 10 jaar heb verzorgd in een verpleeghuis.Dus ik heb een nare tijd ook achter de rug Mast ik voel me toch echt na het innemen van de medicijnniet lekker

06-09-2022 | Man | 78
Atriumfibrilleren
Geen klachten meer gehad.

03-09-2022 | Vrouw | 39

02-09-2022 | Vrouw | 33
Trombose
Inmiddels slik ik bijna 3 jaar apixaban Eliquis. Na vroeger de trombose dienst te hebben gebruikt vind ik deze methode echt een oplossing. Helaas heb ik wel eerst 3 maanden bijwerkingen gehad zoals hoofdpijn, vermoeidheid en misselijkheid. Dit werd na enkele maanden gelukkig minder en ben ik blij met deze tabletten. Dit bericht is eigenlijk ook een oproep! Zijn er net[lees meer...] als ik meer mensen die nu noodgedwongen door de zorgverzekeraar over moeten stoppen op een andere fabrikant van apixaban? Dus van Eliquis/Pfizer naar Sandoz? Het zit zo: het patent is verlopen en nu wordt er overgeschakelt op een goedkoper alternatief. Echter heb ik na het vergelijken van de ingredienten van beide tabletten (eliquis/pfizer versus Sandoz) hier helemaal geen fijn gevoel bij. Er zit bijvoorbeeld in de Sandoz - de goedkopere variant die nu wordt opgedwongen door de apotheek/zorgverzekeraar - MACROGOL 6000. Dit is een anti-constipatiemiddel. Bij langdurig gebruik heeft dit diarree etc tot gevolg. Dit is slechts een voorbeeld. Beide tabletten zijn dus niet 100% gelijk. Met andere woorden, wie ervaart momenteel hetzelfde probleem en wil samen met mij hier iets aan doen?

16-08-2022 | Vrouw | 89
Bloedverdunnen
Mijn moeder kreeg in interne bloedingen die niet op te sporen waren, ook niet na maagdarmonderzoek. Ze heef 4x een bloedtransfusie gehad en het scheelde niet veel of ze was overleden. Zeer gevaarlijke medicatie dus! staat ook in de bijwerkingen, kans op bloedingen. Uiteindelijk kwam de arts er achter dat deze levensgevaarlijke toestand door de xeralto kwam.

15-08-2022 | Man | 75

12-08-2022 | Man | 77
dabigatran etexilaat
Mijn vader slikte pradaxa, al heel snel kreeg hij vochtophoping, een rood gezicht, en hevige hoofdpijn, en onderhuidse bloedingen. Maar vader klaagde nooit. Had een hartritme stoornis waardoor hij voor de bloedverdunners moest bloedprikken. Dat ging niet altijd evengoed. Mijn vader had altijd kleine dunne aders, moeilijk te prikken. Dus werd hij op pradaxa gezet. Dan hoef[lees meer...]de hij niet meer geprikt te worden. Neuroloog schreef hem dit voor, 5 jaar geleden, was een nieuw medicijn. Slikken, en hij hoefde niet meer op controle daarvoor. Ik vond dit raar. Eerst elke week controle, een nieuw medicijn en dan geen controle meer. Mijn vader begon te klagen over hevige hoofdpijn . Kon volgens de neuroloog niet van de pradaxa komen. Op een dag trof ik mijn nog altijd levenslustige vader huilend aan ,hij had zo,n hoofdpijn. Ik schrok van zijn gezicht, gezwollen en knalrood. Met hem naar de 1e hulp. Scans gemaakt, niets te zien. Neuroloog zei, zonde van zijn tijd. Om een lang verhaal kort te maken, de hoofdpijn werd zo erg dat hij alleen nog maar thuis wilde blijven. Onderhuidsbloedingen deden hem veel pijn, kwaliteit van leven ging snel weg. Het stond niet in de bijsluiter van pradaxa, dus kon het niet volgens de neuroloog. Echter op 2 januari 2017 ging ik met mijn vader naar de huisarts voor de hoofdpijn. Hij moest bloed gaan prikken in het ziekenhuis. Zijn bloed leek wel zwart. Om 18.05 die dag, zeg hij nog tegen mijn moeder, ik wordt niet goed. Grijpt naar zijn hoofd, verkrampt, en valt dood neer. Uitkomst na overlijden. Bloedingen in de hersenen . Door pradaxa gebruik. Grappig bijna, dat neuroloog en ziekenhuis dit ontkennen. En nog steeds. Niet gebruiken!!!!

Brilique

11-08-2022 | Man | 63
ticagrelor
Hartinfarct
Na 2 hartoperaties krijg ik een lichte infart. Er zijn toen stands gezet en heb briliqe gekregen. Nog geen 2 jaar later was 1 stand dicht geklapt. Deze is hersteld maar zou nu langdurig aan brilique blijven. De dosering is na 2 jaar verlaagd van 2 x 90 mg naar 2 x 60 mg. Dit heeft de bijwerkingen niet verminderd. Ik blijf kortademig en moet vaak een extra hap lucht nemen.[lees meer...] Dit voelt heel vervelend. Mijn huisarts dacht eerst aan astma en heeft mij een puffer voorgeschreven , deze had totaal geen effect. Brilique is geen prettig geneesmiddel maar blijkbaar noodzakelijk.

06-08-2022 | Man | 62
Longembolie
2 jr. terug beide longen longembolieën kreeg diverse medicijnen waaronder Xarelto aantal keer gevraagd om andere bloedverdunners mijn cardioloog \ei een beroerte is erger nu eindelijk na 2 jr. over naar Apixaban 2 x per dag 5mg, via mijn huisarts . Voel me een stuk lekkerder in me lichaam was net of ik gevangen zat met Xarelto

03-08-2022 | Man | 86

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

01-08-2022 | Vrouw | 64
acetylsalicylzuur
Trombose
Preventief: Na trombose in oog.

Fenprocoumon

28-07-2022 | Vrouw | 22
fenprocoumon
Trombose
In mei is er sinus trombose bij mij gevonden. Aan het begin steeds van fraxiparine over op fenprocoumon, maar door enorme schommeling in INR waardes toch weer fraxiparine. Nu na een aantal weken weer fenprocoumon is mijn INR aardig stabiel (moet tussen 2 en 3 zijn en zit er wel om de week eens boven of onder). Bij het gebruik van fenprocoumon houd ik vocht vast in mijn ben[lees meer...]en en voeten en heb ik last van een opgezwollen buik, ook is er sprake van enorme haaruitval waarbij ik na mijn haren wassen een volledige hand vol heb. Hopelijk lost zich dit snel op, anders toch eens bespreken of er een andere mogelijkheid is.

13-07-2022 | Vrouw | 68
Longembolie
Na vaccin tegen corona kreeg ik 5 uur na het vaccin verdachte klachten, benauwdheid, pijn in mijn rug, na 4 dagen werd ik acuut naar ziekenhuis verwezen en bleek ik een dubbele longembolie te hebben..direct daar voor een week 2 x daags 5 mg en nu 2 x daags 5 mg.. Nu oorsuizen en blauwe ontsierende voeten en oogklachten .

Brilique

10-07-2022 | Vrouw | 69
ticagrelor
Angina pectoris
Na gedotterd te zijn verschillend medicijnen geslikt. Drie dagen geleden gestopt met Brilique en voel me al stukken beter en slaap weer. Wat een troep. Ik heb eerste 2 maanden clopichrogel geslikt maar kreeg daar een heftige allergische reactie van op mijn benen. Na twee maanden is de uitslag nog zichtbaar. Toen aan de Brilique, ik was daar heel vaak kortademig van en[lees meer...] pijn op de borst. Nu in het geheel 3 maanden tabletten gehad en mocht gelukkig stoppen. Het gaat nu goed en ik hoop dat het zo blijft.

10-07-2022 | Vrouw | 54
Longembolie
2 longembolieen gehad moest ze slikken in het ziekenhuis kreeg ik prikken ervoor nu elequise zwaar vermoeid zware benen

05-07-2022 | Man | 61
TIA
Ik heb in 2016 een lichte TIA gehad,en na onderzoek in het ziekenhuis clopidogrel grepid 75 mg gekregen.Na een paar maanden begonnen de klachten zoals spierpijn na een stukje lopen,slechte conditie,pijn bij slapen op de drukplekken zoals heup en schouder,later werd het meer pijn in hele lichaam,stijfheid,zo erg dat ik mijn bed niet meer uit kon komen.daarna kwamen de depre[lees meer...]ssies,ik voelde me net een zombie,niks kon mij meer schelen totale onverschilligheid.Ik was al zover dat ik mijn relatie wilde verbreken,omdat ik het mijn vriendin niet meer wilde aandoen.al deze aandoeningen staan niet in de bijsluiter. Tot het moment 6 weken geleden ging ik naar mijn vriendin en had het medicijn vergeten mee te nemen,omdat ik voor 5 dagen ging dacht ik dat het geen kwaad kon.Na 2 dagen wist ik niet wat me overkwam,de stijfheid verdween,ik voelde me goed werd vrolijker mijn huisarts vond het vreemd,en ik vroeg om acetylcalicylzuur,als vervanger.sindsdien ben ik een nieuw persoon geworden.Dit medicijn heeft een aantal jaren van een leuk leven afgepakt.Ik vind dat de bijsluiters geen eerlijke weergave geven van wat een medicijn met je kan doen.groet van Peter.

05-07-2022 | Vrouw | 67
Trombose
Ik ben niet tevreden met Apizaban , nog beter is Eliquis . Ik b en ook niet tevreden met Abaslaagar insuline , ik gebruik te veel 64 ml per dag ,is zo veel ik gebruik 64 ml Abaslaagar insuline , ik was vroeger minder 20 ml LANTUS is nog beter dan ABAsSLAAR , ik ben nu erger worden meer dik , nu ik heb erg lastig van ellebog arm links nu is meer dig , Antwoord mee.

28-06-2022 | Vrouw | 68

26-06-2022 | Vrouw | 56
Beroerte
16 februari 2021 had ik geen controller over mijn linker hand ben naar ziekenhuis geweest toen bleek ik een hersen infarct te hebben. 21 maart 2022 kreeg ik mijn linker been niet omhoog om te trap op te gaan. Naar het ziekenhuis en weer raak. Gebruik grepid maar voel me helemaal niet goed van..

19-06-2022 | Man | 57
Longembolie
Na gebruik Xarelto overgestapt op Eliquis ivm ernstige bijwerkingen. Echter ook bij gebruik van Eliquis heb ik last van nachtelijke hoofdpijn, ben ik exteem moe, zweetaanvallen, last van mijn darmen (winderig) en periode met jeuk (vnl onder mijn oksels en in mn liezen). Eliquis lijkt iest beter qua bijwerking dan Xarelto maar nog wel te veel last als je dit medicijn nog j[lees meer...]arenlang moet gebruiken.

Acenocoumarol

13-06-2022 | Man | 84
acenocoumarol
Beroerte
Sinds half jaar acenocoumarol 1mg. Elke nacht zeren bovenbenen. Ook eerde met "DOAC". Overweeg aanvraag hartoor sluiting dan geen bloed verdunners meer.

12-06-2022 | Vrouw | 78
Bloedverdunnen
25 jaar geleden bypasoperatie, sindsdien Ascal. Voorjaar 2021 zeer lage bloeddruk, pols 40. Drie dagen en nachten "hartcontrole meting", waarbij 's nachts 2x enige seconden hartstilstand. Daarna hartpacemaker en als bloedverdunner Eliquise 2x 5 mg. Sindsdien steeds bijwerkingen zoals misselijkheid, bloed in ontlasting en urine en ook niet helemaal fit. Aan cardioloog[lees meer...] gevraagd om weer Ascal te mogen slikken. Kan niet. Ik vraag mij af waarom niet want bij een vergelijkend onderzoek tussen Eliquis en b.v. Ascal zijn de effectieve verschillen niet zo groot.

07-06-2022 | Man | 66
Atriumfibrilleren
Ik heb lange tijd er maar 1 per dag ingenomen maar op aanraden cardioloog nu 2x daags 150 mg ,heb nu alleen een abnormale warmte in hoofd en de huid lichaam het geen mij weer veel zorgen geeft en angst.Ik heb nu zowat alle doac s gebruikt er zijn er maar 4,en nu dit weer.wordt er een beetje moedeloos van.

04-06-2022 | Vrouw | 83
TIA
Na een lichte Tia Grepid voorgeschreven gekregen…heb buikpijn ben hondsmoe waar Ik normaal paar uur per dag wandel zit op fitness kortom ben topfit Daarnaast slik ik voor hoge bloeddruk Nifedipine. Sinds ik het slik nog nooit zo beroerd geweest plus dat ik jeuk heb met rode uitslag…..wie herkent dit

31-05-2022 | Man | 59
Longembolie
Dubbele longembolie (ruiterembolue) zonder aanwijsbare reden gekregen. Na 2 dagen ziekenhuis opnane met Xarelto 20mg naar huis gestuurd. Veel bijwerkingen waarvan de extreme vermoeidheid en negatieve stemmingen de boventoon voerde. Algehele malaise nam toe in decweken van Xarelto gebruik. Moet het blijven gebruiken (?) maar vraag mij af wat beter is.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5769)
Anticonceptie - overig (4243)
Cholesterol (3107)
Depressie - antidepressiva overig (2938)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2675)
Pijn - morfine-achtigen (2414)
ADHD - psychostimulantia (2371)
Verslavingsziekten (2167)
Pijn (2158)
Bloeddruk - betablokkers (1822)
Maagzuur - protonpompremmers (1687)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1623)
Anticonceptie - eenfase (1504)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1416)
Angststoornissen (1415)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1339)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1135)