categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

09-07-2020 | Man | 71
Aderverkalking
lichte kransslagader vernauwing. nog geen infarct Wel plaatsing van 1 stent Kreeg: 1. pantoprazol 40mg (omdat het maagzuurproductie blokkeert snel mee gestopt, bij ouderen is maagzuurproductie zoiezo al verminderd. Maagzuur is nodig voor goede vertering voedsel. Cardioloog was akkoord 2. Brilique 90 mg 2Xdaags 1 stuk. Na 1 jaar gestopt door cardioloog 3. Atorvastatine[lees meer...] 40 mg 1X per dag 1 stuk Na 2 jaar op eigen gezag gestopt. cardioloog niet mee eens 4. Acetylsalisylzuur cardio 80 mg 1Xper dag 1 stuk. Na 2 jaar gestopt. cardioloog niet mee eens 5. Metoprololsuccinaat retard 50 mg 1Xper dag 1 stuk Na een tijd gestopt door cardioloog 6. Perindopril 2,5 mg 1Xper dag 1 stuk Slik dit nog steeds ( last van erectieprobleem) Ben op zoek naar alternatief voor al deze medicijnen. Ben terecht gekomen bij de site van Nettodan . Ga geen advies geven Moet nog beginnen met de inname van natto = gefermenteerde soya.. Rook niet nooit gedaan - alcohol matig nu laten staan geen druppel meer- ben mager 62 kg bij 1,72 m nooit dik geweest- op 67 jaar lichte hartklacht gehad wel stent geplaatst gekregen. Was dit nodig? persoonlijk liever een goed voedingsadvies en levensstijl ontvangen.

09-07-2020 | Vrouw | 45

04-07-2020 | Vrouw | 70
Hartfalen
Acenocoumarol. Van de apotheek een goedkoper middel gekregen. Nu kan ik niet meer slapen en heel onrustige benen. Na half uur wakker en moet ik lopen. Ben helemaal versleten.

03-07-2020 | Vrouw | 48
Hartfalen

29-06-2020 | Man | 43
Trombose
Door de verlaging van 20mg naar 10mg in mei 2020 is er nieuwe trombose gegroeid in mijn rechterlies. Nu weer opgehoogd naar 20mg in de hoop dat de nieuwe trombose weer verdwijnt. Verder een vermoeid gevoel de hele dag, vooral 's middags moeite met mijn ogen openhouden en moeite met ontlasting, maar daar hebben we dan weer de vezelzakjes voor.

Plavix

25-06-2020 | Man | 69
Hartinfarct
Zelfde ervaring en ben nog steeds op zoek naar Plavix! Is er nog wel maar schijnt dat het enkel in ziekenhuizen gebruikte wordt. Dus, het is er wel.

Grepid

15-06-2020 | Vrouw | 62
clopidogrel
in 2018 hartinfarct twee maal gedotterd linkers en rechts hart helft in ziekenhuis daarna geen last meer van kortademigheid pijn aan de longen want dat had ik blijkt dat dit afkomstig was hartinfarct bij vrouwen anders blijkt dus de bij werkingen van chloresterol middelen alle werkte bij mij helaas niet dit is de laatste mogelijkheid grepid 75 mg ook dit geeft bij werking [lees meer...]maar er is geen andere keuze overlg ziekenhuiscardiologe zonder kan niet daar ik anderes omnieuw geholpen moet worden lastig is het wel lijf reageerd anders en ook op andere medicijnen zo helaas is niet anders

13-06-2020 | Vrouw | 74
Atriumfibrilleren
Effectief, hoeveelheid tabletten afhankelijk van INR

Eliquis

10-06-2020 | Vrouw | 77
apixaban
Boezemfibrilleren
Last van boezemfibrilleren. Ik had eerst andere medicatie maar daarvoor moest ik iedere week geprikt worden. Kreeg last van blauwe plekken en ik vond het niet fijn dat ik iedere week en geprikt werd en anders hoeveelheid moest slikken. Daarom heeft de cardioloog eliquis gegeven. Ik slik het nu al 6 jaar. Prima medicatie.

10-06-2020 | Man | 58
Trombose
Pijn in onderbeen, wezen bloedprikken, waarde was niet goed dus een echo laten maken daar was niets op te zien dus geen actie. Na 14 dagen werd de pijn zo hevig dat ik weer naar de HA ben geweest, weer bloed prikken, waarde was weer niet goed, weer echo, nu was er wel een trombose te zien (9 jaar terug ook al een trombose gehad aan andere been), dus weer aan de bloedverdun[lees meer...]ners en nu voor het leven, dit werd Xarelto (lekker makkelijk geen controle trombosedienst meer). Thuis vermoedelijk ook nog weer een longembolie gehad, net zoals 9 jaar terug! Xarelto eerst 2X per dag 15mg, daarna 1X daags 20mg, na +/- 6 weken liepen de klachten zo hoog op dat ik weer naar de HA ben geweest, bloed onderzoek en doorverwijzing naar longarts, bloed onderzoek was goed, na overleg met de arts overgestapt op andere bloedverdunner en na 1 dag werden de klachten al minder, dus voor mij geen Xarelto meer dan maar onder controle van de trombosedienst.

08-06-2020 | Vrouw | 66
Aderverkalking
Na het plaatsen van een stent kreeg ik brilique en statine voorgeschreven. De eerste paar dagen na het plaatsen van de stent voelde ik me weer heel erg goed. Maar na een week begon de vermoeiheid langzamerhand steeds meer toe te nemen toe ik na een maand ernstige ademhalingsmoeilijkheden kreeg en mocht stoppen met de statine en de volgende dag voelde het beter. Maar langz[lees meer...]amerhand begint dfe brilque ook steeds meer vermoeiheid te geven hoe langer ik het slik. Ik ben nu bijna 2 maanden aan het slikken en moet nog 4 maanden dan mag ik stoppen. De dagen kruipen voorbij, maar ik probeer me voor te houden dat ik straks weer voluit kan sporten.Nu heb ik nergens geen zin in. Als ik me even inspan dan begin ik moeilijk adem te halen. Als ik niks doe gaat het redelijk. Maar ik moet bewegen anders ben ik bang dat mn bloeddruk ook nog omhoog gaat en daar weer pillen voor moet. Dus als ik 3 km wandel ben ik voor de hele dag op. De assistent cardioloog denkt niet dat het van de brilique komt, Nou als ik hier lees dan denk ik dus van wel. Denk dat eeen cardioloog kennelijk amper de echte bijwerkingen kent van medicijnen. Of ze willen het niet zeggen, want je moet ze toch slikken. Wat een akelig rot gevoel geven die pillen. Brr Ben wat depressief,omdat ik graag beweeg, maar er nu door vermoeiheid totaal geen zin in heb Ik voel me zwak alsof ik zo door mn benen zak. Ik hoop dat de kinderasperine die ik wel levenslang moet slikken straks geen bijwerking geeft. Die laatste hoef ik niet steeds voor naar de trombosedienst.Valt me wel op dat tegen de avond iets beter voel. Zou misschien de brilique weer wat uit mn lichaam zijn. Voordat ik naar bed ga moet ik de tweede pil. De statines begin ik niet meer aan. Dat spul is erger dan de kwaal.

02-06-2020 | Man | 59
Trombose
In de zomer van 2014 had ik weken lang last van een zeurende lichte pijn in mijn linker borst. Daarnaast was ik kortademig. Het bleek een longembolie te zijn en een trombose in mijn rechter onderbeen. Al zo lang ik weet heb ik last van vocht in mijn benen. Meteen boven mijn sokken was altijd een verdikking te zien. Maar trombose was nieuw voor me en komt verder ook niet in[lees meer...] mijn familie voor. Eén jaar lang moest ik acenocoumarol slikken en 2 jaar lang een steunkous dragen. Ook na de 2 jaar heb ik nog regelmatig een steunkous gedragen, omdat ik een zeurende rechter onderbeen had en de steunkous verlichting gaf. Dit is jaren goed gegaan tot 25 juni 2019. Ik was 1, 5 dag terug van mijn vakantie in Canada toen ik plotseling hevige pijn in mijn linker onderbeen had. Het bleek een trombose te zijn. Een diep liggende bloedader bleek geheel afgesloten te zijn. Op de terugweg van Canada had ik zo’n 9 uur op een vliegtuigstoel gezeten, zonder bezoek aan toilet. Ik had wel regelmatig wat oefeningen gedaan met mijn rechter onderbeen, maar niet met mijn linker onderbeen. Verder had ik geen steunkousen aan. Als ik wel regelmatig had gewandeld in het vliegtuig, steunkousen had gedragen en voldoende water had gedronken, dan was er niets aan de hand geweest. Ik besef nu, dat in uitzonderlijke situaties (lange vliegreis) mijn lichaam extra ondersteuning nodig heeft om trombose te voorkomen. Via een echografie werd de trombose in mijn linker onderbeen vastgesteld en als medicijn kreeg ik Rivaroxaban (Xarelto) voorgeschreven. Al vrij snel had ik zowat continue last van een lichte hoofdpijn, lichte pijn in mijn maag en continue jeuk aan beide onderbenen en ik zat niet lekker in mijn vel (maar het was te verdragen). Na de kuur, 3 weken 2x 15mg per dag en 100 dagen 1x 20mg tablet, ben ik in overleg met huisarts en specialist van het ziekenhuis gestopt met bloedverdunners. Ook omdat ik 4 jaar lang, van 2015 tot en met 2019, totaal geen problemen met trombose heb gehad. Verder had ik besloten om voortaan continue, aan beide benen steunkousen te dragen. De bloedstolsels kwamen vanuit mijn onderbenen en door het dragen van steunkousen zou dat verder voorkomen gaan worden. Verder had mijn huisarts aangegeven: als je weer een lange vliegreis maakt kun je preventief starten met het slikken van bloedverdunners om een trombose/longembolie te voorkomen Twintig oktober 2019 had ik mijn laatste Rivaroxaban tablet geslikt. Eind november/begin december werd ik weer langzaam wat kortademig. Er gingen bij mij niet direct alarm bellen rinkelen. Ik droeg altijd steunkousen dus het kon geen trombose zijn. Op 4 december kreeg ik plotseling een paar flinke pijnscheuten in mijn rechterborst. In de nacht van 4 op 5 dec weer (10 minuten lang) en ’s morgens tijdens de rit naar mijn werk had ik weer last van zowat aanhoudende pijnscheuten en de pijn was het hevigst op het moment dat ik ademhaalde. Ik ben omgedraaid en ben naar huis gegaan en heb direct de huisarts gebeld. Onderzoek in het ziekenhuis bevestigde een dubbele longembolie, een longinfarct in de midden kwab van mijn rechterlong en een infectie in mijn longen. Na een dag in het ziekenhuis werd ik naar huis gestuurd met een antibiotica kuur en bloedverdunner Apixaban. Ook weer een nieuwe bloedverdunner die verder geen controle behoeft. Omdat ik ook van deze bloedverdunner dezelfde klachten ondervond als Rivaroxaban, ben ik na +/ 6 weken, in overleg met de specialist overgegaan naar Acenocoumarol. Met Acenocoumarol heb ik nooit klachten gehad. Ik wilde begrijpen wat er aan de hand was. Ik ben bijvoorbeeld in juli 2015, na één jaar slikken van Acenoucomarol gestopt met Acenocoumarol en had daarna geen gezondheidsproblemen. Ik heb met de huisarts en specialist van het ziekenhuis een gesprek gehad, maar ben daar niet wijzer van geworden. Ik heb geopperd dat er een duidelijke relatie moet zijn tussen het stoppen met Rivaroxaban en mijn dubbele longembolie en longinfarct. Ik had veel vragen. O.a. ik droeg altijd steunkousen, waar kwamen die bloedstolsels vandaan? Pas sinds begin 2016 wordt Rivaroxaban

25-05-2020 | Man | 76
Angina pectoris
na dotterbehandeling van de kransslagader van het hart rond 2000, preventief. geringe bijwerking lichte huiduitslag.

22-05-2020 | Vrouw | 67
Hartinfarct
Wat iedereen MOET weten over dit middel. Mijn moeder 67 Jr in 2018 geopereerd aan d'r hart slikt dit middel nu bijna 1,5 jaar terwijl 't maar 6 mnd mocht van de cardioloog... Ik denk wegens nalatigheid ziekenhuis, huisarts en specialisten krijgt zij nu tia' 's van dit middel. Ook staat haar onderrug vol bloed blaartjes en zoals ik hier dus iid meer lees... Ze mag niet s[lees meer...]toppen... Ze moet 't blijven slikken volgens de 'kwakzalvers'... Maar er is helemaal niemand die ons inzicht geeft, helpt, mee zoekt naar 'n ander alternatief... Ze kijken toe hoe een mens tia' 's krijgt en sluiten alle deuren voor spoed hulp. Wat is dit voor zieke shit mensen 😳😳😳 laat je niet snel iets wijsmaken en vecht voor je klachten hierop... 't is niet geschikt voor teveel mensen 😔

20-05-2020 | Vrouw | 51
TIA
Nu gebruik ik clopidogrel 75mg, daarvoor slikte ik symvastatine dat was een heel wat een vreselijke bijwerkingen ik dacht dat ik dement werd, viel overal overheen en gooide de gekste dingen weg, na een gesprek met de huisarts moest ik direct stoppen, dit waren de bijwerkingen. Nu ik clopidogrel heb gaat het perfect en is alles goed gekomen. Wel vraag ik mij af of je dit me[lees meer...]dicijn iedere dag moet slikken of kan dit na 3x per week, kan het antwoord nergens vinden, misschien weet iemand hier antwoord op want ik ben van mening dit tot je dood te gebruiken ook niet gezond kan zijn?

Ascal 38

17-05-2020 | Man | 76
carbasalaatcalcium
Preventie van nabloeding
geen bijzonderheden

12-05-2020 | Man | 59
rivaroxaban
Ernstige Longembolie gehad (beide longen) vanuit ernstige Trombose in beide benen. Twee maanden later volgde een zgn post Embolie. Gebruik sinds 4 maanden Xarelto 20mG per dag en sinds een maand Metoprol 50mG per dag. Hartslag is veel rustiger en regelmatiger. Bloeddruk wordt iedere dag gemeten al 4 maanden lang, en is behoorlijk gedaald, gemiddeld nu 130 om 90, was 150 om[lees meer...] 100. Heb 1 lichte bijwerking: moeheid. Ben heel content met deze combinatie. CT scan hart is overigens voorbeeldig, hart is 100% gezond.

10-05-2020 | Vrouw | 80
Hartinfarct
Ik voel mij slechter na het hartinfarct In 2019 ; ben ernstig vermoeid. ; heb bloedingen in oogleden, neus en zitvlak ; kon 4 dagen niet zitten na een fietstocht.; Zie slechter. Lopen is moeilijk. Fietsen gaat redelijk , maar dan krijg ik bloedingen.

08-05-2020 | Vrouw | 60
CVA (cerebrovasculair accident)
Kreeg clopidogrel in plaats van Persantin 200 en acetylsalisylzuur. In maart 2019. Na ca 6 weken begonnen de eerste klachten van misselijkheid, overgeven . Da resulteerde in een maagslijmvliesontsteking en een ontsteking van de pancreas. Bij bloedcontrôle bleek suikerwaarde verhoogd te zijn, dus Metformine erbij. Daarna nog veel zieker. Heb in oktober 2019 aangegeven die C[lees meer...]lopidogrel niet meer te willen slikken en terug te willen naar de Persantin. Heb zelf contact opgenomen met de fabrikant Boehringer Ingelheim en die verklaarde, dat Persantin 150 gewoon geleverd kon worden. Meteen gestopt met die Clopidogrel (puur vergif) en overgegaan op de Persantin 150 2x daags + acetylsalisylzeer 1x daags. In november ook Metformine voor te hoge suikerwaarden laten staan. Nu na half jaar eindelijk iets beter, maar de maag blijft erg gevoelig, die heeft veel te lijden gehad van die Clopidogrel.

05-05-2020 | Vrouw | 53
Trombose
Ik gebruik dit medicijn nu 4 maand omdat trombose been kreeg. Ik zweet enorm gauw en veel last van opvliegers . Ik krijg steeds meer last van mijn gewrichten oa ellebogen vingers benen. En nu ook duizeligheid en gauw moe.

01-05-2020 | Vrouw | 68
Hartritmestoornis
Voorgeschreven gekregen voor ritmestoornis na hartoperatie , vervanging aortaklep. Vanaf start moeilijk instelbaar. Moet dit medicijn minimaal 3 maanden blijven gebruiken. Kan niet wachten tot die voorbij zijn. Erg veel bijwerkingen waardoor ik me eerder slechter dan beter ga voelen Pijnlijke hielen, misselijk, duizelig, slecht/ wazig en dubbelzien, moeilijk instelbaar w[lees meer...]aarde gaat op en neer, zeer vermoeid, licht grieperig gevoel met eenzijdige loopneus, veel blauwe plekken en bloedneuzen, veel maagpijn en pijn aan slokdarm

Grepid

30-04-2020 | Vrouw | 49
TIA
Na vermoedelijk meerdere tia s dit medecijnen voorgeschreven gekregen. Slikte al langer symvastatine 20 mg. Tegelijk met de grepid ook pantoprazol 40 mg gekregen ivm maagklachten. Direct na eerste inname grote opstart dosering grepid totaal verzwakt. Heftige hoofdpijnen, spierpijnen, duizelig alsof je het bewust zijn verliest. Druk op achterkant hoofd en aan de bovenkant[lees meer...] op het hoofd een pijnlijke branderige plek. Kon mijn hoofd niet meer rechtop houden of dragen alsof het te zwaar is. Toen medicatie tegen hogebloeddruk gekregen en het leek iets beter te gaan. Daarna verhoging van de dosering symvastatine iom neuroloog en toen was het weer terug bij af. Na vier weken gaan zoeken welke medicijn hiervoor verantwoordelijk voorkon zijn. Na overleg met de apotheeek eerst de symvastatine veranderd, had inmiddels zelf al een aantal dagen de dosis gehalveerd, omdat deze bekent is met veel bijwerkingen en merkte afname klachten , Pravastaine gekregen maar dan wel weer 40 mg en de spierklachten komen na twee dagen alweer terug. Weet nu dus dat de spierklachten samen hangen met de statines. Maar de klachten in het hooft zijn niet veranderd. Ik zou graag horen of iemand deze klachten herkend in combinatie met een van de gebruikte medicijnen.

Fenprocoumon

22-04-2020 | Vrouw | 32
fenprocoumon
Factor V Leiden

22-04-2020 | Vrouw | 32
Factor V Leiden

12-04-2020 | Man | 56
Lokale verdoving
Als ik een medicijn niet kan verdragen, dan krijg ik van mijn huisarts een ander medicijn, dat ik wel kan verdragen. Dus ik begrijp niet dat jou huisarts, niet een ander medicijn voorschrijft. Het geeft meerdere bloedverdunners hoor, en anders zeg je maar dat je er mee stopt, op hun verantwoording. Trouwens ik heb hier ook nooit problemen mee met mijn huisarts.

12-04-2020 | Man | 56
TIA
Ik weet niet wat jij voor arts heb, maar als ik een medicijn niet kan verdragen krijg ik een ander. Zo niet stop ik er mee, maar zo ver is het nog nooit gekomen. We proberen zo lang tot ik een medicijn heb dat ik kan verdragen

10-04-2020 | Man | 63
clopidogrel
Gebruik het nu drie maanden en moet het nog nemen t/m juli , eerste weken lichte nevenwerking gehad , maar die zijn nu volledig weg , ook maandelijkse bloedonderzoeken zijn zeer goed , voor mij een zeer goed geneesmiddel

Ticagrelor

06-04-2020 | Man | 65
Hartklachten
enorme jeuk met name op behaarde plekken en toenemende huiduitslag.

04-04-2020 | Vrouw | 75
Hartklachten
Nadat in december twee stents zijn geplaatst moest ik clopidogrel van Sandoz slikken. Na een paar dagen kreeg ik vreselijke maag/buikpijn. Misselijk, spierpijn en belandde ik op de SEHH omdat ook mijn hart van slag was. Na een opname van drie dagen waarbij geen afwijkingen werden gevonden behalve ongevaarlijke extrasystoles mocht ik naar huis met de mededeling dat ik ondan[lees meer...]ks de bijwerkingen clopidogrel moest blijven slikken voorlopig voor een jaar. Ik ben nu bijnavier maanden verder en ben doodziek door bijwerkingen. Door maagpijn slaap ik nachtenlang niet. Ogen zijn slechter, suis in hoofd. Gehoor slechter. Ben verzwakt door constante diarree. Ondanks herhaaldelijk geklaag bij de arts moet ik blijven slikken anders slibben de stents dicht met dood tot gevolg. Daarom durf ik niet te stoppen. Ik ben mantelzorger voor mijn gehandicapte zoon. Dit middel is puur gif en breekt mijn gezondheid langzaam af. Arts luistert totaal niet en heeft geen alternatief. Dit houd ik geen jaar vol. Ik ben in 3 maanden tijd al 3 x met de ambulance op de SEHH beland waar ze niks voor me kunnen doen. Weet iemand een alternatief voor dit gif genaamd clopidogrel? DIT IS EEN NOODKREET.

01-04-2020 | Man | 67
rivaroxaban
Gelijk aan eerder beschreven ervaring bij iemand had ik anderhalf jaar geleden heftige pijn in de linker kuit. Bij controle in ziekenhuis kwam bloedprop in knieholte uit de bus en daarmee gepaard gaande mogelijke longembolie. Ter behandeling werd Xarelto 20mg voorgeschreven (1xdaags). Dit werkte, want de pijn verdween binnen een termijn van ca 3 weken. Na 9 maanden gebrui[lees meer...]k gesprek met.Longarts, die op basis van mijn ervaringen de dagelijkse dosis verlaagde van 20 naar 10mg. Inmiddels weer 9 maanden verder en pijn In been is niet terug gekomen. Over 3 maanden opnieuw gesprek met Longarts gepland. Heb behalve snellere vermoeidheid geen aantoonbare andere bijwerkingen. Hoop dat ik over 3 maanden mag stoppen met dit middel!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5061)
Anticonceptie - overig (3720)
Cholesterol (2878)
Depressie - antidepressiva overig (2704)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2321)
Pijn - morfine-achtigen (2185)
ADHD - psychostimulantia (2041)
Pijn (1972)
Verslavingsziekten (1917)
Bloeddruk - betablokkers (1665)
Maagzuur - protonpompremmers (1553)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1505)
Anticonceptie - eenfase (1378)
Angststoornissen (1198)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1144)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1119)
Depressie - antidepressiva TCA (1037)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)