categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

06-04-2020

Ticagrelor (ticagrelor)
Hartklachten

enorme jeuk met name op behaarde plekken en toenemende huiduitslag.
04-04-2020

Hartklachten

Nadat in december twee stents zijn geplaatst moest ik clopidogrel van Sandoz slikken. Na een paar dagen kreeg ik vreselijke maag/buikpijn. Misselijk, spierpijn en belandde ik op de SEHH omdat ook mijn hart van slag was. Na een opname van drie dagen waarbij geen afwijkingen werden gevonden behalve ongevaarlijke extrasystoles mocht ik naar huis met de mededeling dat ik ondan[lees meer...]ks de bijwerkingen clopidogrel moest blijven slikken voorlopig voor een jaar. Ik ben nu bijnavier maanden verder en ben doodziek door bijwerkingen. Door maagpijn slaap ik nachtenlang niet. Ogen zijn slechter, suis in hoofd. Gehoor slechter. Ben verzwakt door constante diarree. Ondanks herhaaldelijk geklaag bij de arts moet ik blijven slikken anders slibben de stents dicht met dood tot gevolg. Daarom durf ik niet te stoppen. Ik ben mantelzorger voor mijn gehandicapte zoon. Dit middel is puur gif en breekt mijn gezondheid langzaam af. Arts luistert totaal niet en heeft geen alternatief. Dit houd ik geen jaar vol. Ik ben in 3 maanden tijd al 3 x met de ambulance op de SEHH beland waar ze niks voor me kunnen doen. Weet iemand een alternatief voor dit gif genaamd clopidogrel? DIT IS EEN NOODKREET.
01-04-2020

Xarelto (rivaroxaban)

Gelijk aan eerder beschreven ervaring bij iemand had ik anderhalf jaar geleden heftige pijn in de linker kuit. Bij controle in ziekenhuis kwam bloedprop in knieholte uit de bus en daarmee gepaard gaande mogelijke longembolie. Ter behandeling werd Xarelto 20mg voorgeschreven (1xdaags). Dit werkte, want de pijn verdween binnen een termijn van ca 3 weken. Na 9 maanden gebrui[lees meer...]k gesprek met.Longarts, die op basis van mijn ervaringen de dagelijkse dosis verlaagde van 20 naar 10mg. Inmiddels weer 9 maanden verder en pijn In been is niet terug gekomen. Over 3 maanden opnieuw gesprek met Longarts gepland. Heb behalve snellere vermoeidheid geen aantoonbare andere bijwerkingen. Hoop dat ik over 3 maanden mag stoppen met dit middel!
27-03-2020

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro (carbasalaatcalcium)
Angina pectoris

Na ingreep voorgeschreven gekregen, behoorlijk last van de bijwerking op mijn maag, maar geen blauwe of andere zaken.
26-03-2020

trombose in linker been
25-03-2020

Herseninfarct

In 2010 een cva doorgemaakt gecombineerd met een ruiters embolie. Vanaf dat moment werd ik ingesteld op acenocoumarol, echter kregen ze mijn INR niet stabiel en was het risico te groot op trombose. Ik moest regelmatig weken lang trombose spuiten zetten naast de medicatie, erg vervelend.. Gezien het van kwaad naar erger liep werd ik ingesteld op fenprocoumon, wederom een mi[lees meer...]slukking met als resultaat meervoudige long embolieën in 2015. In overleg met de arts en de fabrikant (deze betaalde mijn medicatie gezien die toentertijd niet vergoed werd) ben ik gestart met Pradaxa. In een woord, geweldig! Mijn bloedwaarden zijn al jaren achtereen goed en ik kan onbezorgd mijn leven leiden. Op wat maagzuur na mag ik niet klagen mbt bijwerkingen.
23-03-2020

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro (acetylsalicylzuur)
Aderverkalking

13-03-2020

Acenocoumarol (acenocoumarol)
Longembolie

Instellen van de Acenocoumarol ging prima met het merk TEVA. Binnen 10 dagen zat ik met 3-4 tabletten tussen de 2,1 en 2,4. De volgende levering was echter van Centrafarm, preferent bij mijn zorgverzekeraar. Binnen een week was mijn INR 1,7. Na 2 injecties Fraxiparine en een verhoging van de dosering van gemiddeld 1 tablet per dag zit ik nu met 2,0 op het randje van mijn s[lees meer...]treefgebied. Dat probleem met Centrafarm uit 2017 is kennelijk nog steeds niet opgelost.
05-03-2020

25-02-2020

Boezemfibrilleren

Duizeligheid, licht misselijkheid,zwakte, vermoeidheid, vreemde spiertrekkingen, regelmatig algehele malaise. Hierdoor afgemat.
24-02-2020

Angina pectoris

Vrijwel direct na het begin van de start werd ik benauwd op de borst. Ik kreeg moeite bij inspanning, traplopen en kon niet meer hardlopen. Na 10 maanden gestart met Efient en de problemen waren na een paar dagen voorbij. Eerder Clopidigrel gebruik met ernstige bijwerking.
22-02-2020

Grepid (clopidogrel)
Herseninfarct

Na 2 kleine en 1 groter herseninfarct te hebben gehad, heeft de neuroloog - oncoloog na overleg met een vasculaire neuroloog besloten om te gaan starten met Grepid. Ik was best wel huiverig om te gaan starten hiermee, maar de neuroloog heeft mij gerust gesteld, en aangeven dat de kwaal erger is dan dit middel. Ik slik het middel nu een jaar. Bijwerkingen zijn gelukkig[lees meer...] niet zo erg.
22-02-2020

Trombose

In oktober 2019 kreeg ik last van mijn linker kuit.Omdat ik vrij veel aan sport doe,dacht ik aan overbelasting.Enkele keren bij fisio geweest en het ging iets beter.Totdat ik in een weekend koorts kreeg en bloed begon op te hoesten.Mijn linker enkel vertoonde lichte zwelling.Huisarts dacht aan trombose/longembolie.Opgenomen in het ziekenhuis ,waar protocol longembolie/trom[lees meer...]bosebeen in werking ging.Wel een trombosebeen en in de linkerlong een embolie.Ben nu 4 maanden verder,gebruik 20 mg Xarelto p/d.En een steunkous linkerbeen.Zwelling been is helemaal weg.Geen problemen meer in linker kuit. Geen bijwerking van het medicijn.Volgende controle in april 2020.Hoop dat ik dan van kous geen gebruik meer hoef te maken. En kan stoppen met de bloedverdunners.Voel mij verder goed,maar de conditie is nog niet helemaal weer.Gaat langzaam goede kant op.
19-02-2020

Longembolie

Na een dubbele longembolie bloedverdunners voorgeschreven gekregen. Snel na starten begon mijn menstruatie ondanks dat ik de pil slik (mag zolang ik de medicijnen slik). Menstruatie wilde niet meer stoppen. Na paar huisarts bezoeken uiteindelijk medicijnen voorgeschreven gekregen die bloedingen moesten stoppen. Eerste kuur werkte niet naar na 2de kuur stopte het eindelijk[lees meer...]. Heb er ernstige bloedarmoede aan overgehouden. HB gehalte was 4,8. Dus moest ijzer erbij slikken. Na een gynaecologisch onderzoek paar weken later was bloeden weer begonnen. Wederom kuur gekregen om bloeden te laten stopen. Zodra ik met de bloedverdunners mag stoppen doe ik dat meteen. En advies aan alle medici, als vrouwen last hebben van heftige menstruatie controleer meteen op hb gehalte. Ik heb veel last van de bijwerkingen en bijwerkingen van de bijwerkingen. Dus geen medicatie die ik graag inneem.
18-02-2020

Aderverkalking

Kreeg het voorgeschreven na gedotterd te zijn. Soms een beetje ademnood, erger was dat vaak meteen na inname m'n hartslag van 40 - 50, normaal in onze familie, terug liep naar 30 - 35 en ik erg duizelig werd. Dan met gymnastiek de hartslag weer opgang gebracht. Een week na te zijn gedotterd me via 112 terug naar het ziekenhuis laten vervoeren bij een hartlsag van minder d[lees meer...]an 30. Daar div. onderzoeken ondergaan, aan het infuus gelegen en na 8 uur weer terug naar huis gezonden met het advies om vooral al de voorgeschreven pillen te blijven slikken.
18-02-2020

Fraxiparine (nadroparine)

Ik heb een aanrijding gehad en er zit nu wat bloed rond mijn knie, hiervoor gebruik ik fraxiparine.
08-02-2020

Ticagrelor (ticagrelor)

Hartinfarct

In tegenstelling ik bovenstaand iets moest 'aankruisen' om mijn verhaal verzonden te krijgen kan ik niets zeggen over de effectiviteit omdat ik niet inwendig die effectiviteit kan zien. Wel zou ik willen weten of iemand na gebruik van dit clopidogrel opeens ergenseen pees blessure kreeg. Of nog erger, een geknapte pees...

Hartritmestoornis

na fernprocoumon en zelf-prikken overgestapt op pradaxa 110. Langzame aftakeling, geen spierkracht meer, moeilijk lopen, geen eetlust. Over op xarelto. Weer geheel de oude!

Hartritmestoornissen

na fernprocoumon en zelf-prikken overgestapt op pradaxa. Ernstige vermoeiheidsverschijnselen, vooral in de benen. Geen eetlust, volslagen futloos. Over op xarelto, een verademing. Geen problemen meer.
02-02-2020

Clopidogrel (clopidogrel)

Gebruik deze medicijnen nu sinds 2 dagen. Merk dat ik me heel onrustig voel. Zodra ik in slaap val, word mijn hartslag traag. Zo traag dat ik rare kloppingen krijg en met paniekgevoel wakker word.
01-02-2020

Plavix (clopidogrel)

Na 16jaar klachten vrij met org. Plavix, andere moeten nemen, werden nietmeer vergoed, heel veel bijwerkingen van de hulpstoffen van vervangers, vooral grepid verschrikkelijk kreeg evenwicht stoornis, misselijkheid, braken buikpijn, diarree, erna nog 3anderen geprobeert, nu neem ik niks meer, ga naar specialist terug,
27-01-2020

Pradaxa (dabigatran etexilaat)

Ik slik al 9 jaar deze medicijnen en vindt het wel makkelijk voorheen moest er altijd op vakantie een prikpost worden opgezocht en daar ben ik nu vanaf wel vind ik de medicijnen erg duur 226 euro per 180 stuks voor 3 maanden en had aan de cardioloog gevraagd voor een goedkoper vervangend medicijn maar die veegde dit voorstel zo van tafel af. Ook hier speelt geld weer [lees meer...]een grote rol (reactie hierover kort gesloten met mijn huisarts)
26-01-2020

Hartklachten

Meteen na de eerste inname van Brilique kreeg ik acute ernstige ademnood. Ik kon niet meer gewoon ademen. Het was een bijzonder nare benauwdheid. Ik vind deze ademnood een zeer ernstige bijwerking. De cardioloog heeft mijn klacht meteen serieus genomen en heeft het medicijn geschrapt en vervangen door Efient. Ik heb daar geen enkele bijwerking van. Ik kan weer vrijuit[lees meer...] ademen.
16-01-2020

Acenocoumarol (acenocoumarol)
Aangeboren hartafwijking

Boezemfibrileren en heel hoge bloeddrukken de bloedverdunners moeten stolsels voorkomen tot nu toe geen goed medicijn gevonden ik klooi al vanaf 2003 ben altijd ziek van de bijwerkingen heel naar zo te moeten leven ik ben nu 52 en mijn leven is op bed en op de bank heel triest hoop op een goede bloedverdunner en bloeddrukverlager heb overal erge bijwerkingen van het leven [lees meer...]heeft zijn glans wel verloren voor mij ik knok door voor mijn pracht gezin maar soms denk ik laat het maar klaar zijn want wat kun je je doodziek voelen van pillen 😭 had dit ook met pradaxa xarelto en elequis ben overgevoelig voor medicijnen erg vervelend want als ik stop stijgt mijn bloeddruk weer naar gevaarlijk hoog heel naar
15-01-2020

Eliquis (apixaban)
Hartritmestoornissen

Goed medicijn met bijna geen bijwerkingen.Alleen in het begin wat klachten van hoofdpijn.
15-01-2020

Hartritmestoornissen

Ik gebruikte eerst het medicijn Apixaban 2x daags.Omdat je Rivaoxaban maar 1x daags hoeft in te nemen over gestapt op dit medicijn.Binnen 3 weken gelijk spontaan een bloedneus. In 3 jaar tijd bij het gebruik van Apixaban nog nooit een bloeding gehad.Gelijk weer over gestapt op Apixaban 2x daags.Moet je niet hebben bloedingen.
08-01-2020

CVA (cerebrovasculair accident)

na een hartklep geplaatst in 2010 is er gestart met boedverdunners. In 2018 een herseninfarct gehad waarna meteen begonnen is met Pradaxa. Weinig progressie wat niet in de lijn der verwachtingen stond. Nu ruim 18 maanden later nog heel vermoeid en lusteloos.Voor dat ik een cva kreeg nog volop in het leven werkte nog wandelde veel en heb in het verleden veel aan sport ge[lees meer...]daan nooit gerookt of drank gebruikt
07-01-2020

Xarelto (rivaroxaban)

Na een zware hersenbloeding zit ik al jaren bij de trondosedienst maar mijn neuroloog raden mij aan dit mwdicein te proberen
07-01-2020

Ascal Cardio (carbasalaatcalcium)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4981)
Anticonceptie - overig (3668)
Cholesterol (2854)
Depressie - antidepressiva overig (2663)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2272)
Pijn - morfine-achtigen (2158)
ADHD - psychostimulantia (2004)
Pijn (1947)
Verslavingsziekten (1887)
Bloeddruk - betablokkers (1636)
Maagzuur - protonpompremmers (1536)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1489)
Anticonceptie - eenfase (1358)
Angststoornissen (1176)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1119)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1094)
Depressie - antidepressiva TCA (1028)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (940)