categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

06-03-2024 | Vrouw | 76

misselijkheid

Ik moest er aan wennen, maar van de doacs verdroeg ik deze het best

Dabigatran

06-03-2024 | Vrouw | 76

hartkloppingen duizeligheid hypertensie misselijkheid

Na het overschakelen van Pradaxa op Dabigatran van Accord ernstige bijwerkingen. Zeer ontevreden

02-03-2024 | Vrouw | 82
TIA

duizeligheid

Ik slik sinds 2018 clopidogrel aurobindo 75mg vanwege 3 lichte tia's. Na 2 maanden licht in mijn hoofd en nu na bijna 5 jaar steeds duizeliger . Volgens de dokter kan dat niet van dit medicijn zijn. Ik ga met de dokter nu bespreken of er een alternatief is. Heb ook andere merken gehad maar steeds hetzelfde. Hier is echt niet meer mee te leven. Slik er ook pantoprazol[lees meer...] 40 mg bij en bloeddrukverlagers. Hebben meer mensen hier nog last van na zo lange tijd?

Acenocoumarol

23-02-2024 | Vrouw | 51
acenocoumarol

chronische vermoeidheid pijnlijke spieren

12-02-2024 | Man | 73
Angina pectoris

kleine bloedingen op de huid gemakkelijk blauwe plekken krijgen neusbloedingen

Na het plaatsen van stents wegens een hartaanval kreeg ik o.a. Brilique voorgeschreven in een dosis van 2x 90 mg per dag gedurende 1 jaar. Daarna werd de dosis verlaagd naar 2x 60 mg per jaar gedurende 4 jaar. Vervolgens besloot de cardioloog met Brilique te stoppen vanwege eventuele lange termijn effecten. In de periode dat ik Brilique gebruikte, sportte ik zonder enig p[lees meer...]robleem 2x per week redelijk intensief. Na het stoppen met Brilique kreeg ik echter tijdens of vlak na het sporten meerdere malen een hartkramp. Daarom de cardioloog gevraagd om opnieuw Brilique bij gelegenheid te mogen gebruiken. Sindsdien geen hartkrampen meer gehad. Het lijkt erop dat Brilique (bij mij in ieder geval) de zuurstofuitwisseling in de fijne haarvaten (hart en longen) verbetert. Volgens de cardioloog en de huisarts is dit geen bekende werking van Brillique.

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

09-02-2024 | Vrouw | 24
acetylsalicylzuur
Hartinfarct
Slik al enige tijd Aurobindo vanwege lactose gevoeligheid bij andere merken, bij Aurobindo was dit niet het geval. Nu is de verpakking & samenstelling verandert en krijg meteen weer de klachten die ik bij de anderen ook had.

29-01-2024 | Man | 61
Atriumfibrilleren
Had eerst Sandox, maar die is uit de handel. Nu sinds een maand deze, en lig nu een de bloed transfusie 🥵, per direct stoppen met de Apixaban

25-01-2024 | Vrouw | 74
Bloedverdunning
Ik twijfel of het medicijn toch wat te zwaar is. Vraag het nog eens aan mijn arts

17-01-2024 | Man | 75
Bloedverdunning
Ik slik clopidogrel eveneens vanwege 'n vermeende TIA verleden jaar. Of het middel effectief werkt kan ik niet beoordelen. Wat ik wél weet is dat ik chronisch bloedneus heb want eenmaal bloeden krijg ik het praktisch niet gestopt en ik zit constant onder de blauwe plekken. Dat laatste interesseert me minder maar dat eerste is 'n ramp.

14-01-2024 | Vrouw | 48
Longembolie
Na Dubbele longembolie en longinfarct slik ik nu 3 maanden xarelto 20 mg .Na 3 maanden steeds erger wordende spierpijn. Bij zitten en liggen. In de rug onderrug, maar soms ook benen armen en boven rug. Ik wandel iedere dag, doe oefeningen . Ga naar de fysio naar de.masseur...niets helpt. Slaap slecht maar een paar uurtjes per nacht. Is er dan echt geen alternatief? Ik ka[lees meer...]n wel janken...Ik zie t niet meer zitten. Huisarts heb ik niks aan die zegt dat ik moet blijven bewegen maar diezelfde huisarts heeft mij terwijl ik een longinfarct had en bij haar in de behandelkamer zat weggestuurd naar huis met dat het niks was...moest meer sporten. Na 5 dagen opgenomen in het ziekenhuis maar alleen omdat ik niet meer kon van de.pjjn en een foto eiste. Daarop was te zien dat de.longen vol liepen. En het kwaad was al geschiet. Maar nu die spierpijnen in mijn lijf en soms t gevoel dat er kleine adertjes of spiertjes krassen wat overigens niet zeer doet. De spierpijnen zijn ondragelijk. Ik beweeg wandel oefeningen.

13-01-2024 | Vrouw | 51
Trombose
prima middel weinig last van tot ineens je dit middel zelf moet betalen te belachelijk. dus nu iedere 90 dagen nu een rekening van 204 euro. en maar wachten tot de overheid dit middel weer accepteerd. de gezondheidzorg en medicijnen handel gaat nergens meer over.

Marcoumar

10-01-2024 | Man | 78
fenprocoumon
Bloedverdunning
ik gebruik 1 tablet, de twee volgende dagen 1/2 tablet, volgende dag 1 tablet, daarna twee 1/2 en zo verder, als de stolling bv op 35 staat, moet ik de inname opdrijven, bv: 1 tablet, de volgende dag 3/4, volgende dag 3/4, daarna 1 tablet, een 1/2, daarna 1/2 en zo verder. Door een bloedarmoede, stond de stolling op 48, dan moest ik 7 dagen een volledige tablet innemen, [lees meer...]daarna 7 dagen 3/4 tablet, en daarna terug gewoon, 1 tab, 1/2 tab, 1/2 tab, en zo verder, zo kan ik dit goed onder controlle houden. Om niet te twijfelen, hoeveel ik er nu moet innemen, heb ik in EXEL, een bestandje gemaakt voor een gans jaar, die ik reeds per dag heb ingevuld, zo weet ik altijd de hoeveelheid die ik op die dag moet innemen. Ik wens u veel succes. Vriendelijke groet. Ghislain

Acenocoumarol

09-01-2024 | Man | 42
acenocoumarol
Longembolie
Acenocoumarol beviel me prima, maar het feit dat het een vitamine-K-remmer is, maakte me aan het denken waar vitamine-K goed voor is. Deze vitamine draagt positief bij aan werking van boten, gewrichten en kraakbeen. Aangezien in mijn familie gewrichtsproblemen voorkomen, wilde ik graag verkennen of er andere medicijnen bestonden die op een andere manier werkten. Eerst heb [lees meer...]ik twee andere DOAC's geprobeerd, maar werd gek van de bijwerkingen. Na weer teruggekomen te zijn bij Acenocoumarol toch niet gerust op dat vitamine K verhaal. Zodoende ben ik bij Pradaxa gekomen, waarbij ik het minste bijwerkingen ervaar van de DOAC's.

09-01-2024 | Man | 42
Longembolie
Op jonge leeftijd (+-25 jaar) kreeg ik te maken met een trombosebeen en longembolie. Hiervoor kreeg ik vloeibare bloedverdunners en kwam ik na de opname in het ziekenhuis op Acenocoumarol te staan. 4 a 5 pilletjes per dag, dat hield het bloed mooi dun. Geen last van bijwerkingen. Na een jaar mocht ik hiermee stoppen. Helaas kreeg ik een halfjaar later weer longembolie, du[lees meer...]s vanaf toen was het devies dat ik de rest van mijn leven bloedverdunners zou moeten slikken. Acenocoumarol was toen het voorgeschreven medicijn en die beviel op zich prima (thuisprikken, kalender volgen). Een jaar geleden las ik was berichten over de vitamine-K-remmers (waar Acenocoumarol een van is). Deze zouden negatief effect op gewrichten/het kraakbeen hebben. Vooral oude mensen met artrose zouden van die artrose meer last hebben als ze zo'n vitamine-K-remmer gebruikten. Aangezien ik gewrichtsproblemen in de familie heb, begon ik te denken; waar heb je vitamine K voor nodig? Het blijkt best wel een nuttige vitamine, waardoor ik me af ging vragen of er niet iets anders was dat ik als bloedverdunner kon nemen. Toen na een aantal DOAC's geprobeerd te hebben en heel veel bijwerken te hebben ervaren, overgestapt op Pradaxa. Hier vielen de bijwerkingen voor mij wel mee. Ik heb wel last van een aantal dingen, maar het is goed te handelen. Het vervelendste vind ik de vermoeidheid die ik ervaar. Ik vind het altijd lastig om aan te geven of dit echt door het medicijn komt, maar die indruk heb ik wel. Ik maak het liefst lange nachten (8 tot 9 uur). Als ik korter slaap, voel ik me gebroken. En opstarten duurt ook echt wel even... Dan lijkt er een soort brain fog aanwezig te zijn. Daarnaast merk ik veel gerommel in mijn buik. De ene keer lijken dit wat overgevoeligheidsreacties, maar als ik de term 'prikkelbare-darmsyndroom' hoor, voelt dit ook wel treffend als omschrijving voor de klachten. Als laatste moet ook vaker plassen, wat ik met name 's nachts merk. Vrijwel elke nacht moet ik er een keer uit. Het is natuurlijk de vraag of deze laatste klacht komt door de medicijnen, of door de leeftijd. Qua gebruiksgemak ben ik wel tevreden, hoewel dit wel een medicijn is waar je twee keer per dag aan moet denken en waarvoor je bij inname wel wat aandacht moet hebben. De gebruiksaanwijzing geeft aan dat je het medicijn met een glas water in moet nemen vanwege de kans op slokdarmontsteking. Omdat drinken bij het eten meestal niet stimulerend is voor de vertering van je voedsel, neem ik het liever bij mijn eerste hap van de maaltijd in. Mijn maaltijden zijn qua volume altijd groter dan een glas water, dus daarmee ben ik er wel van verzekerd dat de capsule door mijn slokdarm is op het moment van oplossen. Ik heb dan ook nooit slokdarmklachten gehad. Verder heb ik een agendaherinnering in mijn telefoon die me een mailtje stuurt op het moment dat ik een medicijn moet nemen. Hierdoor vergeet ik het vrijwel nooit.

05-01-2024 | Vrouw | 77
clopidogrel
Na onderzoek Cyp2d19 polymorfisme. Intermediate metaboliser. Verdubbelen dosering. Na 14 dagen acute polyartris in heup, twee kniegewrichten en schoudergewricht, tevens polsen.Koorts. Verhoogde ontstekingswaarden. Volledig immobiel. Rolstoel. Niet als zodanig (h)erkend door zowel huisarts als reumatoloog. Na tijdelijk staken medicatie ivm een ander medisch onderzoek verdw[lees meer...]enen de acute klachten binnen 3 dagen. Wat resteerde waren de chronische pijnen van de beschadigde gewrichtskapsels. Herstelt slecht en langzaam.

05-01-2024 | Vrouw | 66
Hartinfarct
Na infarct moest ik meteen hiermee starten, heb het 2 en halve week uitgehouden, wat een akelig middel. Was super kortademig een half uur na inname tot 7 uur na inname, rechtop slapen en nog adem tekort. Kreeg ook hartritmestoornissen, ook na dotteren en stent. Iom cardioloog nu clopidogrel, nergens meer last van. Ik ga dit nooit meer slikken

24-12-2023 | Man | 82
Atriumfibrilleren
Neem dit medicijn voor het voor komen van een herseninfarct.

22-12-2023 | Man | 63
Bloedverdunning
Wat een troep en waarvoor heb ik deze samen met andere antistollings medicatie. Heb ik een wondje dan duurt het een week voordat bloeden stopt

12-12-2023 | Man | 71
Atriumfibrilleren
Voor een coloscopie moest ik stoppen met de inname van Xarelto. Ik had al maanden pijn in de heupen en bovenbenen bij lopen. Fietsen ging wel. Na een paar dagen mocht ik weer Xarelto slikken en toen merkte ik dat de pijn bij het lopen weer terug kwam. Vervolgens gestopt met het innemen en geen klachten meer.

Lixiana

28-11-2023 | Man | 71
edoxaban
Hartritmestoornis
Geen bijzonderheden. Naast Lixiana gebruik ik nog 7 andere medicijnen omdat ik diabetes ben.

20-11-2023 | Vrouw | 56
Trombose
Vanuit aderontsteking (door infuus) een trombose gekregen en begon met eliquis, daarvan kreeg ik migraine. Toen over op heparine prikken en werd bont en blauw, dus werd hem niet...toen op dit xarelto goedje sinds een paar dagen. Al snel overal jeuk, en pijnlijke stijve gewrichten, en niet vooruit te branden. Nu zag ik net ook dat ik bij mijn enkels vocht vast houd ( die o[lees meer...]ok al ineens pijn deden). Pfff. Met een beetje geluk hoef ik dit maar 4 weken te nemen. Want ben ook wel wat huiverig geworden na het lezen van reacties, en klaar met deze bijwerkingen.

Fragmin

19-11-2023 | Vrouw | 33
dalteparine
Heupslijtage
Naalden lijken bot. Moet het 6 weken gebruiken ben blij dat ik bijna klaar ben. Verschillende naalden weg kunnen gooien omdat ze krom zijn of echt te bot. Als het spuiten lukt dan na de tijd een brandend gevoel en rode/blauwe plekken. Ik spuit in de buik. Moet het gebruiken omdat ik een ganz osteotomie operatie heb gehad.

13-11-2023 | Vrouw | 66
Trombose
nu 14 pillen op..eigenlijk voel ik mij beter dam al jaren..Ik had trombosebeen en keer Xarelto .Ik heb al jaren tintelende handen..Nu zei ,ik tegen mijn man..ze tintelen niet meer...Mijn pijn in been is weg..Hopen dat het zo blijft..Nu nog tevreden

Fraxiparine

07-11-2023 | Vrouw | 55
nadroparine
Trombose
Na hallux-valgusoperatie (verwijdering voetknobbel) moest ik 8 dagenlang dit middel zelf injecteren. Al gauw last van jeuk, droge huid met schilfers, slapeloosheid en obstipatie.

06-11-2023 | Man | 60
Hartklachten

04-11-2023 | Vrouw | 61
Trombose
Na een verwaarloosde trombose in de coronatijd en na pas acht maanden werd er een bloedonderzoek gedaan waaruit bleek dat t toen in 2021 toch trombose was en geen lipoedeem. Ik kreeg toen xarelto 20 mg en meteen na de eerste pil ging t al niet zo goed, dat bleef zo en na de zevende pil wordt ik algeheel niet in orde en ben onder de douche gaan staan, toen begonnen mijn ben[lees meer...]en ontzettend groot te worden en sprongen er hele grote wonden in mijn benen onder de knie. Kon mijn benen niet meer oplichten en ben in paniekstoornis de dokter op gaan bellen maar die wilde niet komen. Na een lang drama van bijna drie maanden kwam er door toedoen van thuiszorghulp een andere dokter die besloot dat ik meteen naar t ziekenhuis moest. Toen klopte mijn hart al steeds langzamer, en had ik t gevoel dat ik was aan t sterven. Twee maanden in t ziekenhuis gelegen en een hele grote wond onder de voet ging niet zo snel dicht dat heeft ook nog zes maanden geduurd. NA MIJN ERVARING MET XARELTO 20 MG ZEG IK DAT IK DAT GEEN MEDICIJN VINDT MAAR EEN LICHAAMSVERWOESTER. MIJN LICHAAM IS NOG STEEDS NIET IN ORDE EN IK HEB INMIDDELS EEN INVALIDEKAART OM MIJN AUTO TE KUNNEN PARKEREN OP EEN INVALIDEPLAATS. MAAR AUTORIJDEN LUKT NOG NIET OMDAT IK MIJN BEEN NIET GOED KAN OPTILLEN OM IN DE AUTO TE KUNNEN STAPPEN EN HEB NU ZOLANG EEN SCOOTMOBIEL TE LEEN. IK BEN HEEL ERG TELEURGESTELD IN DE DOKTER DIE DE XARELTO VOORSCHREEF WANT HIJ HEEFT NIETS MEER LATEN HOREN, TOEN IK HEM DE FOTO S STUURDE VAN MIJN BENEN. KIJK AUB UIT MET XARELTO 20MG DAT BLIJKT EEN FEIT!

02-11-2023 | Vrouw | 63
Trombose
Het is nu bijna 2 jaar geleden maar ik ben bijna gestorven door xarelto 20 mg. Ik heb er 7 tabletten van op en ik was lichamelijk ernstig gewond geraakt, onder de knie steeds nieuwe openspringende grote wonden, onder de voet groot gat waar al necrose uitkwam. Grote uitval van mijn gehele lichaam ondervonden en ik ben nu nog steeds niet goed hersteld en kan niet zo goed me[lees meer...]er lopen, heb nog steeds n probleem met plas ophouden! Ben nog steeds heel moe. De dokter verzwijgt wat er gebeurt is en wil er niet over praten. Had van xarelto hele grote benen gekregen en ik kan t aantonen met foto s van mijn benen, er werd zelfs gesproken over amputatie onder de knieën, de benen hebben ook nog een vreselijk verbrand gevoel gehad en zijn vuurrood geweest, plus ik heb alle gevoel verloren in bijde benen in t ziekenhuis twee jaar geleden, en ik heb een paar maanden geleden ook weer meegemaakt dat ik alle gevoel weer kwijt was in de benen. Xarelto heeft de kwaliteit van mijn leven verwoest na 7 tabletten van 20mg. IK VIND DIT GEEN MEDICIJN, MAAR EEN LICHAAMVERWOESTER ! Ik heb lixiana 60mg gekregen en ben daar ook niet zo blij mee door de bijwerkingen, heel moe veel spierpijn, bloed in urine en soms ophoesten in speeksel algehele zwakte gevoel en door extra vitaminen te gaan gebruiken ben ik ietsje minder moe. Ik gebruik GEEN XARELTO MEER! EN JAREN GELEDEN OOK TROMBOSE GEHAD EN HEPARINE GEKREGEN VAN INTERNIST EN TOEN BINNEN DRIE WEKEN OPGEKNAPT EN UIT T ZIEKENHUIS ONTSLAGEN ZONDER RESTVERSCHIJNSELEN!

29-10-2023 | Vrouw | 73
Hartritmestoornissen
In april in ziekenhuis beland met hartkloppingen en ritmestoornissen . Na diverse onderzoeken Apixaban van Sandoz gekregen. In juli herhaalrecept gekregen Eliquis. Eind juli opeens heel pijnlijke voet. wordt steeds erger. Blijkt artrose te zijn. Ik wijd dit aan dit middel, omdat het vitamine K afremt! Ook veel buikklachten. Diarree en wel 5 keer per dag naar toilet. Ook [lees meer...]duizelig. Ik ga afspraak maken met cardioloog voor ander middel.

19-10-2023 | Man | 79
Atriumfibrilleren
Jarenlang fenprocoumon gebruikt. Na een kleine tia is mij door de neuroloog pradaxa voorgeschreven. Na het innemen in het begin wat last van de slokdarm. Voldoende water drinken overdag. Capsule niet innemen voor het naar bed gaan of even gaan liggen op een bank maar rechtop blijven zitten of staan. Belangrijk is wel niet te vergeten om de twaalf uur een capsule in te nem[lees meer...]en. Zelf hou ik 09:00 en 21:00 uur aan.

Fragmin

19-10-2023 | Vrouw | 32
dalteparine
Naalden lijken wel bot, gaan bijna nier door de huid. Erge jeuk, branderig gevoel en roodheid na het prikken.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6311)
Anticonceptie - overig (4470)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3104)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2530)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2299)
Pijn (2252)
Bloeddruk - betablokkers (1915)
Maagzuur - protonpompremmers (1778)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1702)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1662)
Anticonceptie - eenfase (1586)
Angststoornissen (1569)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1444)
Antibiotica - urineweginfectie (1266)
Depressie - antidepressiva TCA (1227)