categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

07-05-2021 | Man | 62
acetylsalicylzuur
i.v.m. claudicatio intermittens

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

07-05-2021 | Man | 62
acetylsalicylzuur
Aderverkalking
In combi met Omeprazol ( auro ) 20 mg geen bijwerkingen.

06-05-2021 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Vanwege boezemfibrilleren en diabetes met dit middel begonnen op voorschrift van cardioloog. Al snel kwam de onrust en een opgejaagd gevoel, alsof ik 20 kopjes koffie op had. Ik voelde permanent mijn hartwerking door mijn hele lijf, mijn hart bonkte al bij geringe inspanning. Ook het slapen ging slecht, met name het inslapen. Ik zat als een angstig en hopeloos wezen vaak [lees meer...]lamgeslagen op de bank en vroeg me af hoe nu verder. Na overleg met apotheker contact opgenomen met cardioloog, die meteen een ander middel (Xarelto) voorschreef. Dit verminderde de klachten met zo'n 80%.

Ascal Cardio

05-05-2021 | Vrouw | 50
Bloedverdunnen
4 jaar geleden ben ik aan mijn hart geopereerd (aangeboren hartafwijking ) daar heb ik 46 jaar mee gelopen zonder dat ik het wist (word volgende maand 51 jaar) tevens hebben ze een dubbele bypass en lekkende hartkleppen verholpen 3 operaties in 1. Mijn cardioloog scheef mij bloedverdunner Ascal voor al die tijd geslikt totdat ik in al die jaren er achter kwam dat ik steed[lees meer...]s benauwder begon te worden nog steeds niet van mijn vocht in mijn benen en enkels afgekomen ben en na de operatie heb ik ook ernstige slaapproblemen. Ik heb eigenlijk nooit de bijsluiter gelezen tot gisteren (4 mei 2021) en daar ben ik van geschrokken al die klachten die ik heb stonden daar als bijwerking beschreven. En nu nu loop ik weer ziekenhuis in ziekenhuis uit ze hebben een CT scan van mijn borstholte gemaakt daar hoor ik aanstaande maandag de uitslag van. De cardioloog heeft mij doorgestuurd naar de longarts zij denkt dat ik longembolie of vocht achter de longen heb omdat ik ook zuurstof in het bloed tekort heb maar als ik bij mijzelf na ga krijg ik steeds meer kwaaltjes sinds ik geopereerd ben en als ik die bijsluiter lees van de Ascal en dat vergelijk met mijn klachten denk ik aan de bijwerkingen van Ascal.

01-05-2021 | Vrouw | 43
Atriumfibrilleren
Gebruik begonnen nav hartfibrilatie nav ziekte van Graves. Gebruik het nu 4 jaar. Ik heb meerdere verschillende soorten bloedverdunners gebruikt en Lixiana gaf de minste bijwerkingen. Soms last van duizeligheid maar ervaar verder geen noemenswaardige bijwerkingen. Eenmaal daags neem ik de lixiana s ochtends in.

01-05-2021 | Man | 64
Bloedverdunnen
Preventief gebruik bij af en toe hartritmestoornissen stoornis. Totaal geen bijwerkingen.

Brilique

30-04-2021 | Vrouw | 61
ticagrelor
Hartinfarct
na mild hartinfarct en 1 stent voor de duur van een jaar voorgeschreven gekregen. Ik dacht geen last van bijwerkingen te hebben op de blauwe plekken na. Nadat ik gestopt was, bleek ik snel veel meer lucht te hebben. Bij inspanning (paardrijden) ging mijn hartslag fors omhoog en had ik het gevoel weinig lucht te hebben. Na stoppen met dit middel blijkt mijn hartslag bij dez[lees meer...]elfde inspanning minder fors omhoog te gaan en heb ik herkenbaar meer lucht. In de praktijk merk ik dit verschil pas na stoppen. Ik had er dus weinig last van. Overigens verdwenen de blauwe plekken binnen 2 weken na stoppen.

Brilique

26-04-2021 | Vrouw | 60
ticagrelor
Hartinfarct
Ik had ernstige bijwerkingen bij dit medicijn, ben iom cardioloog overgestapt op clopidogrel 75 mg. Gaat stukken beter, maar ook veel bijwerkingen van de andere medicijnen, metropolol, mee gestopt inmiddels en heb nu nog perindopril waar ik ook mee ga stoppen.

Fraxiparine

26-04-2021 | Vrouw | 48
nadroparine
Ik heb 9 maanden fraxiparine gebruikt 2x daags, dit doordat ik 2 verschillende zware antibiotica kuren 9 maanden heb ingenomen en door de antibioticas kregen we mijn INR niet goed. Na een tijdje gingen de prik plekken enorm jeuken, zelfs zo erg dat ik mijn buik helemaal kapot krabte tot bloedens toe. Ook had ik grote harde schijven / bobbels onderhuids, door bloedingen [lees meer...]onderhuids, hierdoor deed mijn buik redelijk pijn, hierdoor was een spijkerbroek dragen erg pijnlijk. Ik heb de antibiotica ingenomen van april 2020 tot eind januari 2021. Afgelopen vrijdag ben ik weer begonnen met fraxiparine 0,8 ml 2x daags te spuiten, omdat ik aankomende vrijdag geopereerd moet worden en helaas is vanavond de jeuk aan mijn buik weer begonnen.

22-04-2021 | Man | 69
Beroerte
Sportte veel en had zéér goede conditie. Toch herseninfarct, na onderzoeken geen aanwijsbare oorzaak. Eigen interpretatie: waarschijnlijk door stress (Te zware mantelzorgtaak). Zelfs het kleinste wondje geeft veel bloed. Moet dan nog wel eens uitleggen dat het niet ernstig is, door bloedverdunner komt en het zo weer over gaat. Gebruik ook maagbeschermer Pantaprazol 20 m[lees meer...]g en heb verder geen bijwerkingen.

Rivaroxaban

22-04-2021 | Man | 64
Trombose
standaard na mini-maze operatie. last van bloedneuzen deed mij dit om de dag gebruiken wat de professor niet zo'n best idee vond. toch 2 jaar gedaan, tot mijn eigen cardioloog dat waar ik weer bij terug ben me dit ook sterk afraadde. dan laat je die bloedvaten in je neus maar dichtbranden. ben wel benieuwd wat de grootte is van het risico op trombose tussen 20 mg per [lees meer...]dag en 20 mg per 2 dagen...... verder een makkelijk in te nemen middel zonder controle door de trombosedienst.

Fenprocoumon

20-04-2021 | Vrouw | 66
fenprocoumon
Hartritmestoornissen
Ik heb hartritmestoornissen en na een ablatie behandeling zakt mijn hartslag weg. Ik heb sinds die tijd een pacemaker en slik al bijna 15 jaar fenprocoumon. Al die tijd slaap ik slecht. De laatste jaren krijg ik steeds meer last van mijn gewrichten. Is dit voor meer mensen herkenbaar en wat kan ik doen? Overstappen naar een andere kortwerkende bloedverdunners?

19-04-2021 | Man | 75
Bloedverdunnen
Heb reeds 2 trombones gehad, gelukkig met redelijk goede afloop, gelukkig ! Ga eerstdaags aan mijn cardioloog vragen om deze XARELTO te vervangen door een ander medicament , ben echt bang geworden hiervan .

18-04-2021 | Vrouw | 78
Hartritmestoornissen
Ik gebruik eliquis al 5 jaar na een vervanging van de mitrailleur klep , biologische klep en voel mij prima .

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro

17-04-2021 | Man | 66
Angina pectoris
Ik slik 1X per dag nu zo'n 2 jaar vanwege lichte dichtslibbing van hartslagader, geconstateerd na dotteren. Ik heb geen last van bijverschijnselen. Het openen van de sachet is niet moeilijk voor mij maar ik kan me voorstellen dat het voor mensen met een lichamelijk probleem wel moeilijk kan zijn.

Plavix

17-04-2021 | Man | 74
Hartinfarct
Prima medicijn gebruik het 25 jaren. Geen vergoeding door de zorgverzekeraars omdat andere fabrikaten goedkoper zijn

Marcoumar

14-04-2021 | Man | 61
fenprocoumon
Longembolie

14-04-2021 | Man | 74

10-04-2021 | Vrouw | 62
Beroerte
Kreeg van apotheek vorig jaar deze voorgeschreven Vreselijk bijna jaar niet kunnen lopen naar voetzorg geweest podotherapeut zei ik weet niet wat dit is had zooltjes aangemeten gekregen het werd steeds erger . Toen bedacht ik heb andere medicijn huisarts gebeld direct stoppen met clopidogrel Ontstoken bloedvaten komt zelden voor.... Ben gestopt en vorige medicijnen weer e[lees meer...]n het is over.

10-04-2021 | Vrouw | 39
Trombose
In december 2020 opgenomen geweest in het ziekenhuis, nadat ik stekende pijn had bij het ademen. Ik had nooit gedacht dat ik trombose en longembolie zou krijgen op 39 jarige leeftijd. Na onderzoeken zijn ze direct gestart met spuiten in de buik en antibiotica. Na 4 dagen ziekenhuis moeten verlaten. Ik heb dan lixiana moeten innemen, ik kreeg toen uitslag op heel mn lichaam[lees meer...] en werd opgezwollen, weken aan een stuk verschrikkelijke jeuk. Snacht niet kunnen slapen door angstaanvallen. Ik heb nog jonge kinderen en begon angstig te worden. Ik sliep niet omdat ik schrik had om niet meer wakker te worden. Ben in een enorm zwart gat beland. Nadat ik naar de dokter ging met de klachten van jeuk en allergie moest ik terug overstappen naar die spuiten, wanneer de allergie verdween moest ik terug lexiana innemen. Nu na 4 maanden neem ik ze nog. Alleen merk ik dat ik er duizelig van wordt. In juli moet ik terug voor 6 maandelijkse controle. Ik hoop dat ik er dan mee mag stoppen. Na trombose durf ik niet meer dromen, het heeft mijn leven enorm verandert. Dokters zijn ook niet duidelijk of je er iets aan overhoud of volledig geneest, dit maakt me nog onzekerder.

08-04-2021 | Man | 68
TIA
Zoals eerder gemeld ben ik dit medicijn als bloedverdunner gaan gebruiken op aangeven van de neuroloog na een lichte Tia. Ook na enkele maanden zijn de bijwerkingen echt niet normaal. Vooral duizeligheid en maagklachten. Wat een troep !! Ga eens vragen of er een alternatief is ...

07-04-2021 | Vrouw | 38
Longembolie
2 x trombosebeen. Laatste x meerdere longembolien in beide longen. FVL nu levenslang bloedverdunners. Heftige bijwerkingen van medicatie. Vooral hoofdpijn en zware benen hielden lang aan. Er is na longembolie post- trombotische benen vast gesteld. Dit was gelijktijdig toen ik starte met xarelto. Ik had hele zware benen en vreemde verkleuringen op mijn benen. Echter nu ik[lees meer...] langer dit middel slik is ook dit weer beter geworden. Ik blijf erbij dat dit eerst is verergerd toen ik begon met dit middel. Langzaam zijn bijna alle bijwerkingen verdwenen. Wel ben ik nog snel vermoeid en mijn energielevel is nog steeds niet op pijl. Of dit nog bij de bijwerkingen hoort weet ik niet. Nadeel is dat een klein wondje lang kan na bloeden en Snel weer open kan raken. Voordeel is dat ik gewoon alles kan eten en drinken, geen trombosedienst taferelen en het gebruiksgemak.

Fraxiparine

03-04-2021 | Vrouw | 33
nadroparine
Trombose
Eerder na zwangerschap tromboembolie gehad. Nu in het gips dus ter preventie van een nieuwe tromboembolie. Eerste keer tijdens 3e zwangerschap bijwerkingen gehad. Dit keer nog heftiger. Harde plakkaten van minimaal 6 cm doorsnede, grillige galbult rondom prikplek, toenemende benauwdheid, uitslag/eczeem rond mond, opgezwollen heet jeukend been/voet.

28-03-2021 | Vrouw | 28
Beroerte
Hee mensen, Op mijn 23e heb ik 2 beroertes gehad. Ik slik clopidogrel 75mg en een maagbeschermer elke dag en moet dit m'n hele leven lang. Begonnen in 2016. Ik heb mega veel klachten en ben me er in de jaren hierop volgend niet beter gaan voelen. Duizelig ook vaak weinig energie. Ik heb nu bijna een jaar thuis gezeten omdat ik zo moe was en licht in m'n hoofd dat ik 't [lees meer...]niet meer aan kon. Ook heb ik verdenking van MS maar dit kunnen ze niet vinden. En is meerdere malen getest. Ook heb ik elk ziekenhuis al gehad in Nederland. ( kleine vlekjes hersenen) ik mag niet stoppen maar iets in mij zegt dat ik me echt slechter ben gaan voelen na gebruik van dit medicijn. En als ik jullie dingen lees erg herkenbaar. Is dit echt mogelijk denken jullie? En zijn er mensen die gestopt zijn en zich beter voelen? Ik ben wel benieuwd maar ook bang om te stoppen met de bloedverdunner. Weet iemand een alternatief en de ervaringen met een ander soort? Ik hoor het graag!

Pradaxa

27-03-2021 | Man | 67
dabigatran etexilaat
Trombose
gebruik overschakeling van marcomar naar pradaxa 2x 150 mg harde capsule , door onregematige INR ,ik nam marcomar reeds 40 jaar nooit eerder problemen ,wel opletten voeding en alcohol ,je kan inr zelf meten met toestelletje kan . bijhet innememen pradaxa steeds met een glas water ,de pradaxa moet in de maag oplossen anders kan je problemen met je darmen ,ik had de capsule[lees meer...] s avonds zonder water ingenomen na enige tijd erge buikpijn ganse nacht ,dus altijd innemen met glas water ,staat ook in bijsluiter.

Pradaxa

27-03-2021 | Man | 67
dabigatran etexilaat
Trombose
gebruik overschakeling vam marcomar door onregematige INR ,ik nam marcomar reeds 40 jaar nooit eerder problemen ,wel opletten voeding en alcohol ,je kan inr zelf meten met toestelletje kan .

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro

25-03-2021 | Man | 59
Bloedverdunnen
Ik heb het middel paar dagen gebruikt resultaat was het zelfde koude handen.en maagpijn..Ben daarnaar met het middel gestopt en heb het vernietigd .,Dit is de zoveelste keer dat dat Big farma de mens ziet als proefkonijn. Ik pas hiervoor.En wat zeggen zij u bent geswitcht naar een ander medicijn Nee het middel word je opgedrongen Want de zorg verzekeraar vergoed het ande[lees meer...]re middel niet meer. Ik betaal liever het oude vertrouwde Mijn keus,mijn leven ... Oja ik bepaal wat in mijn lichaam komt en niemand anders....

23-03-2021 | Vrouw | 47
longenbolie in het verleden

23-03-2021 | Vrouw | 56
Atriumfibrilleren
Hallo zijn erg ook mensen die ernstig jeukende blaadjes krijgen van Xarelto?? Evenals gewrichtspijnen, en ontzettend dikke benen en enorm moe

22-03-2021 | Man | 58
Atriumfibrilleren
2018 2 x hartinfarct gekregen op 1 dag na 1 jaar hartstornissen bij gekregen heb dan lixana gekregen en was veel beter nu heb ook wel nog hartklep die een beetje lek en hartspier linkerkant dat niet meer goed werk maar voel me nu veel beter juist na halve dag werken wel moe maar gaat wel pak nog wel ander pillen bij

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5383)
Anticonceptie - overig (3944)
Cholesterol (2961)
Depressie - antidepressiva overig (2806)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2471)
Pijn - morfine-achtigen (2275)
ADHD - psychostimulantia (2191)
Pijn (2059)
Verslavingsziekten (2036)
Bloeddruk - betablokkers (1731)
Maagzuur - protonpompremmers (1609)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1555)
Anticonceptie - eenfase (1437)
Angststoornissen (1271)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1228)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1192)
Depressie - antidepressiva TCA (1079)
Antibiotica - urineweginfectie (1005)