categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

06-02-2023 | Man | 73
Atriumfibrilleren
Door dit medicijn is er kans op grote gezondheidsrisico’s . Verlaging trombocytenwaarde 75 grotere kans op bloedingen, extreme verhoging Gamma gt tot 452 terwijl 50 de bovengrens is. Groot gevaar voor leverschade . Niet fit, geen eetlust buikklachten. Deze bijwerkingen staan wel in de bijsluiter .

04-02-2023 | Man | 73
Hartritmestoornissen
Was veel misselijk, minder eetlust, niet fit. Toevallig bloedonderzoek voor jicht werden de foute bloedwaarden geconstateerd

04-02-2023 | Man | 73
Hartritmestoornissen
Misselijk, niet fit, geen eetlust etc

28-01-2023 | Vrouw | 37
Trombose
In 2017 kreeg ik een trombose been. Daar pradaxa voor gekregen 2x daags 1 tablet 150 mg. Ik was wel heel erg vermoeid. Ondanks deze dosis in december 2022 toch weer trombose en een aderonsteking. Pradaxa moest opgehoogd worden naar 2x daags 2 tabletten 150 mg. Afgelopen week naar de internist en mijn bloed is nu gevaarlijk dun, kans op herseninfarct is mega groot. Mo[lees meer...]et vandaag andere bloedverdunners halen. Mijn klachten van de pradaxa zijn extreem moe na innamen. Paniekaanvallen. Extreem warm snachts een rood hoofd. Hartkloppingen.

Persantin

27-01-2023 | Man | 62
dipyridamol
Bloedverdunning
9Door dit middel samen met asfalt brisper 100 mg heb ik nog steeds de functie van de hand

Fragmin

25-01-2023 | Vrouw | 37
dalteparine
Zwangerschap
Gebruikt na operatie/ keizersnede. Na 2 weken steeds hoofdpijn duizelig wazig zien en bloeduitstortingen op de injectie plaatsen. Ook het prikken is pijnlijk en plek waar je geprikt hebt heb je een branderig gevoel. Uiteindelijk maar gestopt met dit middel in overleg met de huisarts.

Clopidogrel

21-01-2023 | Man | 78
clopidogrel
Vermoedelijk een Tia gehad doch is nooit bewezen.

20-01-2023 | Man | 60
Atriumfibrilleren
Ben 4 maanden geleden begonnen met xarelto. Had in het begin geen last, maar nu ben ik geregeld kortademig, duizelig. Mijn boezemfibrilleren is onder controle, dus de noodzaak om xarelto te blijven slikken is er niet meer. Wil er daarom mee stoppen. Ga contact opnemen met mijn cardioloog.

14-01-2023 | Man | 74

28-12-2022 | Man | 89
clopidogrel
wegens een bloedpropje in een ader in één oog heb ik dit medicijn gekregen. Samen met Patoprazol. Twee jaar geleden begonnen maar tot op de dag van vandaag geen enkele verbetevering

Duoplavin

05-12-2022 | Vrouw | 63
clopidogrel/acetylsalicylzuur
Aderverkalking

Rivaroxaban

29-11-2022 | Vrouw | 65

20-11-2022 | Man | 66
Atriumfibrilleren
Ik heb een liefde haat verhouding met dit middel ,hen inderdaad een gloeiend heet hoofd ,kun je opstijgingen ,noemen.En het eten je zit heel snel vol,en hebt vaak reflux klachten het terug komen van voedsel.kortom ik ben niet echt blij met pradaxa.

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

14-11-2022 | Man | 70
acetylsalicylzuur
Bloedverdunning
Na veel bloed verdunners geprobeerd te hebben op deze uitgekomen. Na langere tijd ervaren dat ik intense moeheid heb. Geprobeerd welke van de gebruikte medicijnen dit kon veroorzaken kwam deze uit de test. Helaas geen alternatief en niet slikken is geen optie volgens de cardioloog. Is dit of grotere kans op dood gaan. Redelijk zwart wit. Heb ook op handpalm en onder arme[lees meer...]n spontane onderhuidse bloed uitstortingen zonder dat ik me daarvoor moet stoten o.i.d. Ziet er niet uit.

Brilique

06-11-2022 | Man | 72
ticagrelor
Hartinfarct

03-11-2022 | Man | 44

31-10-2022 | Vrouw | 39
Longembolie
April 2022 cluster longembolie gehad nu nog aan de xarelto 20mg . Heel moe benauwdheid blijft last van me longen net opnieuw ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken op verdenking van een longembolie

Fraxiparine

13-10-2022 | Vrouw | 53
nadroparine
Heupslijtage
Na plaatsing volledige heupprothese 4 weken fraxiparine in de buik prikken. Na twee weken heel vervelende jeuk, onderhuidse schijven en bobbels, blauwe plekken en bultjes op de huid. Overdag nog te doen maar in de nacht verstoord het mijn nachtrust. Verder erg onrustige benen. Het been van de prothese kan ik me voorstellen maar beide benen benen vind ik vreemd.

Fragmin

07-10-2022 | Vrouw | 71
dalteparine
Zie in toenemende mate op tegen het zelf injecteren omdat het echt zeer doet alsof de naald niet scherp is. Na afloop vervelend gevoel. Blauwe plekjes op plaats injectie. Is er geen pilletje als plaatsvervanger zodat ik kan stoppen?

06-10-2022 | Vrouw | 50
Atriumfibrilleren
Gelijk na de inname de eerste dag, de volgende dag veel haarverlies, en slechter zien. Ik vind het een heftig middel. Ben ook altijd extreem vermoeid tijdens deze medicatie. Zal blij zijn als ik weer mag stoppen. Het enige voordeel is, dat het bloedverlies tijdens de menstruatie te doen is. Met andere bloedverdunners was dit extreem.

04-10-2022 | Man | 57
Beroerte
Eind april 2021 kleine beroerte gehad, ga er nog steeds vanuit dat dit door mijn corona infectie veroorzaakt is eb toen 4 dagen onafgebroken hoofdpijn gehad, en in de neurologische mallemolen geraakt. Na vele onderzoeken is mijn lichaam nu ingesteld op 1x per dag Grepid 75mg en Atorvastatine 40mg tevens ook nog een Hydrochloorthiazide 25mg welke ik al had. Na vele weken th[lees meer...]uiszitten weer aan het werk gegaan doch op een of andere manier is de kracht, uithoudingsvermogen en ook mildheid bij luistern verdwenen en anders. Ook vaak krampen 's nachts, vooral onderbeen en rare verkleuringen van de huid in de zomer tevens vooral koude handen altijd terwijl ik in de vriendengroep degene was welke altijd in een t shirt overal heen kon en in bed het kacheltje voor mijn vrouw was. Nu thuis met vreemde spier problemen in been, leek op zweepslag, en schouderspier welke kleine scheurtjes leek te hebben. Fysiotherapeut zegt bij eerste bezoek, gebruik jij cholesterol verlager en nu zit ik mij dus in te lezen. Mooie zooi die ik slik, lijk mij aan het vergiftigen te zijn. Ergste is nog mijn karater verandering waar mijn jonge kinderen en vrouw al een jaar mee moeten dealen. Nu op zoek naar een beter middel!

24-09-2022 | Man | 67
Aderverkalking
lopen ging moeilijker,vernauwing slagaders naar benen in buik....gedotterd rechts specialist zei medicijn is voor levenslang

20-09-2022 | Man | 80

13-09-2022 | Vrouw | 72
Hartritmestoornissen
Sinds gebruik, nu twee jaar , constante loopneus, vaak grieperig gevoel en heel gauw vermoeid. Terwijl ik voor die tijd veel meer aan kon. vervanger van andere bloedverdunner, waar ik buikklachten van kreeg. Door internet te raadplegen, deze site tegengekomen , omdat ik door kreeg, dat mijn klachten zijn begonnen na het gebruik van dit medicijn .

12-09-2022 | Man | 61
Hartinfarct
Op 20 mei 2022 bij de cardioloog geweest en sindsdien gebruik ik 1 x daags 1 tablet Grepid 75 mg. Na een maand begonnen de klachten zoals spierpijn na een stukje lopen, bij het opstaan, verminderde conditie, pijn bij slapen op de drukplekken zoals heup en schouder, ook kreeg ik meer pijn in hele lichaam, algemene stijfheid, dit is zo erg dat ik mijn bed niet meer uit kan k[lees meer...]omen. Het verbaasd ten zeerste mij dat ik in de bijsluiter van van het medicijn Grepid over genoemde klachten nagenoeg niks lees. Terwijl ik hier stukjes lees van lotgenoten met dezelfde klachten als die ik heb. mvg. Bert

09-09-2022 | Man | 66
Atriumfibrilleren
Ik ben na alle doacs ,op pradaxa gezet ,maar t voelt gewoon niet goed ,ik heb als man opvliegers en onwel voelen dan.Ben erg vermoeid ook .Durf niet te stoppen maar ik voel gewoon dat het niet goed voor me is .Ook psychis meer angst.Weet niet of dit komt van de pradaxa.

Fenprocoumon

06-09-2022 | Vrouw | 74
fenprocoumon
Hartritmestoornissen
Ik heb boezemfiblileren En daarom Fenprocoumon Ik heb erge opgezette voeten al zeker zo'n 3 jaar Ik kan bijna geen schoen/laars aan En ik ga moeilijker lopen Vaak merk ik dat ik me niet lekker voel een paar uur na inname heb nu ook al een week of twee erge bloedneuzen Ik ben op een streng dieet gegaan Al 11 kilo kwijt in 2 en een halve maand Maar mijn voeten blijven dik Ik[lees meer...] neem de fenprocoumon savonds bij mijn eten En een tijdje daarna begint het Soms een gevoel.alsof ik wegzak zo noem ik het Een raar gevoel Slaap ook slecht En heb een heel slechte perioden achter de rug Mijn man dementeerd en woont nadat ik hem 10 jaar heb verzorgd in een verpleeghuis.Dus ik heb een nare tijd ook achter de rug Mast ik voel me toch echt na het innemen van de medicijnniet lekker

06-09-2022 | Man | 78
Atriumfibrilleren
Geen klachten meer gehad.

Eliquis

03-09-2022 | Vrouw | 39
apixaban

Eliquis

02-09-2022 | Vrouw | 33
apixaban
Trombose
Inmiddels slik ik bijna 3 jaar apixaban Eliquis. Na vroeger de trombose dienst te hebben gebruikt vind ik deze methode echt een oplossing. Helaas heb ik wel eerst 3 maanden bijwerkingen gehad zoals hoofdpijn, vermoeidheid en misselijkheid. Dit werd na enkele maanden gelukkig minder en ben ik blij met deze tabletten. Dit bericht is eigenlijk ook een oproep! Zijn er net[lees meer...] als ik meer mensen die nu noodgedwongen door de zorgverzekeraar over moeten stoppen op een andere fabrikant van apixaban? Dus van Eliquis/Pfizer naar Sandoz? Het zit zo: het patent is verlopen en nu wordt er overgeschakelt op een goedkoper alternatief. Echter heb ik na het vergelijken van de ingredienten van beide tabletten (eliquis/pfizer versus Sandoz) hier helemaal geen fijn gevoel bij. Er zit bijvoorbeeld in de Sandoz - de goedkopere variant die nu wordt opgedwongen door de apotheek/zorgverzekeraar - MACROGOL 6000. Dit is een anti-constipatiemiddel. Bij langdurig gebruik heeft dit diarree etc tot gevolg. Dit is slechts een voorbeeld. Beide tabletten zijn dus niet 100% gelijk. Met andere woorden, wie ervaart momenteel hetzelfde probleem en wil samen met mij hier iets aan doen?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5895)
Anticonceptie - overig (4318)
Cholesterol (3148)
Depressie - antidepressiva overig (2974)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2720)
Pijn - morfine-achtigen (2442)
ADHD - psychostimulantia (2409)
Verslavingsziekten (2200)
Pijn (2186)
Bloeddruk - betablokkers (1847)
Maagzuur - protonpompremmers (1705)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1636)
Anticonceptie - eenfase (1519)
Angststoornissen (1471)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1459)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1360)
Depressie - antidepressiva TCA (1180)
Antibiotica - urineweginfectie (1168)