categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

26-06-2022 | Vrouw | 56
Beroerte
16 februari 2021 had ik geen controller over mijn linker hand ben naar ziekenhuis geweest toen bleek ik een hersen infarct te hebben. 21 maart 2022 kreeg ik mijn linker been niet omhoog om te trap op te gaan. Naar het ziekenhuis en weer raak. Gebruik grepid maar voel me helemaal niet goed van..

19-06-2022 | Man | 57
Longembolie
Na gebruik Xarelto overgestapt op Eliquis ivm ernstige bijwerkingen. Echter ook bij gebruik van Eliquis heb ik last van nachtelijke hoofdpijn, ben ik exteem moe, zweetaanvallen, last van mijn darmen (winderig) en periode met jeuk (vnl onder mijn oksels en in mn liezen). Eliquis lijkt iest beter qua bijwerking dan Xarelto maar nog wel te veel last als je dit medicijn nog j[lees meer...]arenlang moet gebruiken.

Acenocoumarol

13-06-2022 | Man | 84
acenocoumarol
Beroerte
Sinds half jaar acenocoumarol 1mg. Elke nacht zeren bovenbenen. Ook eerde met "DOAC". Overweeg aanvraag hartoor sluiting dan geen bloed verdunners meer.

12-06-2022 | Vrouw | 78
Bloedverdunnen
25 jaar geleden bypasoperatie, sindsdien Ascal. Voorjaar 2021 zeer lage bloeddruk, pols 40. Drie dagen en nachten "hartcontrole meting", waarbij 's nachts 2x enige seconden hartstilstand. Daarna hartpacemaker en als bloedverdunner Eliquise 2x 5 mg. Sindsdien steeds bijwerkingen zoals misselijkheid, bloed in ontlasting en urine en ook niet helemaal fit. Aan cardioloog[lees meer...] gevraagd om weer Ascal te mogen slikken. Kan niet. Ik vraag mij af waarom niet want bij een vergelijkend onderzoek tussen Eliquis en b.v. Ascal zijn de effectieve verschillen niet zo groot.

07-06-2022 | Man | 66
Atriumfibrilleren
Ik heb lange tijd er maar 1 per dag ingenomen maar op aanraden cardioloog nu 2x daags 150 mg ,heb nu alleen een abnormale warmte in hoofd en de huid lichaam het geen mij weer veel zorgen geeft en angst.Ik heb nu zowat alle doac s gebruikt er zijn er maar 4,en nu dit weer.wordt er een beetje moedeloos van.

04-06-2022 | Vrouw | 83
TIA
Na een lichte Tia Grepid voorgeschreven gekregen…heb buikpijn ben hondsmoe waar Ik normaal paar uur per dag wandel zit op fitness kortom ben topfit Daarnaast slik ik voor hoge bloeddruk Nifedipine. Sinds ik het slik nog nooit zo beroerd geweest plus dat ik jeuk heb met rode uitslag…..wie herkent dit

31-05-2022 | Man | 59
Longembolie
Dubbele longembolie (ruiterembolue) zonder aanwijsbare reden gekregen. Na 2 dagen ziekenhuis opnane met Xarelto 20mg naar huis gestuurd. Veel bijwerkingen waarvan de extreme vermoeidheid en negatieve stemmingen de boventoon voerde. Algehele malaise nam toe in decweken van Xarelto gebruik. Moet het blijven gebruiken (?) maar vraag mij af wat beter is.

30-05-2022 | Man | 83
Hartinfarct
Moeilijk innemen blijf lang in de slokdarm zitten ook nadat je 30minuten blijf staan. Slecht in slaap komen ook in de nacht en ochtend heel veel diaree het is een medicijn Dat mijn leven hinderlijke dagen geeft en het leven danig in de war brengt. Mijn vermoeden is dat dit medicijn voor de leeftijd 83jaar niet geschikt is

Lixiana

30-05-2022 | Vrouw | 68
edoxaban

30-05-2022 | Man | 73
Trombose
Diep veneuze tromboze in mijn been (3 bloedklonters) na een operatie aan mijn teen. 2 x per dag Xarelto 15 mg. Pijn en zwelling in mijn been, als gevolg van de trombose, was snel weg. Dus het doet zijn werk. Voel me echter licht draaierig, suf, in mijn hoofd vanaf dag 1 tot nu (2,5 weken). Stoelgang moeilijker (maar nog doenbaar) en voel me de ganse dag vermoeid.

22-05-2022 | Man | 58
Boezemfibrilleren
Ik heb deze medicijn sinds 2 maanden, Heb me vanmorgen me gezicht geschoren en een snijwondje opgelopen, duurde bijna 24 uur dat die dicht zat, s'avonds ging ik naar bed en de volgende morgen werd ik wakken, me hele gezicht onder het bloed inclusief met beddegoed (kon ik weggooien) en een onherstelbare matras.

13-05-2022 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Ik gebruik nu 6 maanden Xaralto. In het begin had ik geen last van bijwerkingen. Misschien wat meer problemen met poepen. Ik gebruik geen alcohol meer en drink ook geen alcoholvrije rode wijn (sulfiet) , door deze triggers kreeg ik boezemfribrilleren Vier maanden geen last. Wel extreme vermoeidheid, niet vooruit kunnen komen en een hoofd vol watten. Ben gevallen en hie[lees meer...]rdoor kwam mijn fiets op mijn borst , 2 maanden geleden en mijn borst is nog gekleurd en doet nog pijn. Volgens mijn tandarts is er geen medicijn om dit medicijn op te heffen. Bij een extreem ongeval, kun.je makkelijk doodbloeden. Verder na telefonisch contact van 5 minuten met de cardioloog. Niets meer gehoord. Ook geen controle afspraak. Ik stop met dit medicijn.

27-04-2022 | Vrouw | 73
Atriumfibrilleren
April 2021 hartritmestoornissen Xarelto voorgeschreven,voel me dodelijk vermoeid . 2cardioversie en ablatie ondergaan hartritmestoornissen verholpen,moet xarelto blijven gebruiken wil stoppen wat een bijwerkingen nog steeds.

26-04-2022 | Vrouw | 49
Longembolie
In sept 21 paar weken klachten gehad en uiteindelijk bleek ik meerdere longembolieen aan beide zijden te hebben plus longinfarct. Gestart met 20 mg xarelto. Dan hevige menstruele bloedingen non stop. Diverse onderzoeken, geen kanker, fijn maar klacht bleef. Uiteindelijk was er een arts die t serieus nam. Over op rivaroxaban. Dat hielp. Plus operatie baarmoederslijmvlies. [lees meer...]Nu terug naar xarelto omdat die ander twee maal daags moet. Moet levenslang want geen oorzaak gevonden. En nu nog altijd moe moe moe. Ik begin te denken of t de bloedverdunners zijn. Stoppen kan eigenlijk niet. Of is t de nasleep van de embolieen. De arts weet t niet.

24-04-2022 | Vrouw | 79
Hartritmestoornissen
Sinds gebruik van eliquis voel ik mij veel beter.Hartritmestoornissen te verwaarlozen. Zeer tevreden !0

23-04-2022 | Man | 67
Trombose
tussen uur 1 en 3 na de inname instabiliteit bij 't stappen - na 1 uur, enkele uren lang , inname zware druk rond de hartstreek - sporadisch erg veel krachtverlies in de onderbenen: zijn het de spieren en/of de zenuwen

18-04-2022 | Man | 79
Onnodig voorgeschreven, vermoeidheid!!!

14-04-2022 | Vrouw | 56
Longembolie
Ik gebruik dit middel nou 6 dagen. Ik kreeg heel snel last van erge buikpijn, krampen in mijn darmen die uitstraalden naar mijn rug en misselijkheid. Om een andere oorzaak uit te sluiten heb ik het middel 24 uur niet gebruik. Mijn klachten verdwenen. Ik ben er weer mee begonnen en ik kreeg gelijk weer last van krampen.

14-04-2022 | Vrouw | 56
Longembolie
Ik ben gestopt met dit middel na 4 maanden IK werd er zo moe van de medicijnen dat dit mijn functioneren in de weg stond. Na het stoppen was de oververmoeidheid gelijk weg. Wat een opluchting. Obstipatie is ook voorbij ik hoef geen lactulose meer te gebruiken. en vreemde gevoel ik mijn hoofd is ook weg.

13-04-2022 | Vrouw | 62
clopidogrel
Eerst leek het te helpen kon beter en verder lopen, na ong 4 weken gebruik begonnen de problemen ik was suf en verward ik kon niet meer recht lopen knalde overal tegenop, auto rijden kon ik niet meer sl met al ik ben gestopt en nu na 3 weken heb ik er nog veel last van nooit meer zal ik bloedverdunners slikken ik sterf liever dan met deze rot klachten om te lopen klinkt er[lees meer...]g maar ik kon echt niks meer.

05-04-2022 | Man | 58
Longembolie
na covid dubbele longontsteking en dubbele longembolie Elquis voor 6 maanden voorgeschreven, na ongeveer 3 weken gebruik een verschrikkelijk oorsuizen gekregen , dag en nacht piep fluit toon en gehoor verlies van 50 % aan 1 kant. Nu wachten op afspraak met arts

01-04-2022 | Vrouw | 66
TIA
Gebruik preventief.

Acenocoumarol

01-04-2022 | Man | 56
acenocoumarol
Hartklep aandoening
Nu ik over gegaan ben naar Fenprocoumon merk ik dat ik meer energie en zin krijg om iets te doen. Ik heb acenocoumarol vanaf mijn openhart operatie waarbij ik een mechanische hartklep kreeg gebruikt. Sinds die tijd altijd kortademigheid en vage klachten waardoor ik mening maal met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht werd. En vervolgens alle uitslagen goed waren. Na [lees meer...]vorig jaar juli weer een operatie gehad te hebben en de klachten nog verder opliepen ben ik weer compleet door de molen geweest. Niets te vinden. Op eigen aandringen overgestapt naar Fenprocoumon 1½ week geleden en ik voel weer leven en energie in mijn lijf komen. Het is nog te vroeg om te zeggen dat de kortademigheid over is.

Clopidogrel

28-03-2022 | Vrouw | 80
Bloedverdunnen
Het is zó erg met deze bijwerkingen dat ik nauwelijks meer functioneer. Met deze ervaringen bij het opstaan in de morgen behoorlijke huilbuien. Medicijnvrij geweest maar na mijn lichte Tia zit ik hier aan vast dus moet het blijven gebruiken helaas...

25-03-2022 | Vrouw | 52
Beroerte
Ben meteen aan de grepid gezet na een lichte beroerte op mijn spraak. Na een paar weken had ik ineens last van kleine puistjes in mijn gezicht. Ik had voor een ander probleem al een anti-jeukzalf, dit erop gesmeerd. Na 2 dagen waren de puistjes verdwenen. Maar... ze kwamen na een week terug. Ze ontwikkelen zich snel, dezelfde dag dat je denkt: hé er zit er 1, hebben ze ook[lees meer...] al witte puntjes. Nu kijk ik net naar mijn hals en er lopen 3 sporen van rode puistjes van links, rechts en vanonder mijn kin naar mijn hals toe. Ik heb binnenkort een afspraak met mijn huisarts, dan ga ik het aankaarten.

24-03-2022 | Vrouw | 66
Bloedverdunnen
Ik hoor veel mensen zeggen, moeilijk uit de verpakking halen. Klopt, maar de apotheek heeft hier speciale doosjes voor. Zijn echt super fijn . Zeker voor mensen met gewrichtsproblemen in handen. Vraag ernaar bij uw apotheek

21-03-2022 | Man | 65
Atriumfibrilleren
Eigenlijk moet ik er 2 per dag nemen van 150 mg,maar neem er maar 1,ik voel me erg vermoeid,het voelt ook alsof ik geen kracht hebt in mijn spieren ,of het effectief is kan ik niet beoordelen .

Fragmin

19-03-2022 | Man | 47
dalteparine
Trombose
Achillespees gescheurd, gips en nu trombose spuitjes. Het spuiten in de buik is iets wat ik niet als heel prettig ervaar. Beetje onnatuurlijk en daarbij is het licht pijnlijk.

16-03-2022 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Vanwege boezemfibrilleren dit medicijn in gebruik sinds een maand. Heb geen enkele bijwerking die in de bijsluiter beschreven staat en medicijn doet wat hij moet doen. In de eerste weken wel wat hieronder vaak vermeld wordt; angstig, opgejaagd, slecht slapen. Maar dat is na enkele weken verdwenen. Het enige waar ik erg veel last van houd is branderige en droge ogen, soms z[lees meer...]o erg dat ik ze niet eens kan open houden. Voor iemand die voor zijn werk bijna de gehele dag voor een beeldscherm zit, zeer vervelend. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben, ben benieuwd of dit inderdaad aan het medicijn kan liggen.

07-03-2022 | Man | 64
Angina pectoris
Geen idee. Heel veel pijn in mijn benen het lijkt erop dat mijn botten pijn doen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5680)
Anticonceptie - overig (4183)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2916)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2619)
Pijn - morfine-achtigen (2382)
ADHD - psychostimulantia (2342)
Pijn (2141)
Verslavingsziekten (2137)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1492)
Angststoornissen (1374)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1346)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1315)
Depressie - antidepressiva TCA (1147)
Antibiotica - urineweginfectie (1118)