categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Clexane

13-01-2021 | Vrouw | 46
enoxaparine
Gekregen na Hallux Valgus operatie. Ben er niet tevreden over. Teveel bijwerkingen.

13-01-2021 | Man | 68
clopidogrel
Nadat er een vermoeden was van een lichte Tia is mij Clopidogrel voorgeschreven en een aantal onderzoeken in het vooruitzicht. De schrik zat er even goed in, maar na 2 dagen diamedicijn innemen ben ik helemaal van het padje... Voel me als een Zombie met duizelingen, maagklachten, spierpijn en somberheid ... Ga het proberen vol te houden tot aan de onderzoeken volgende wee[lees meer...]k, maar heb er een hard hoofd in. Wat is dit voor vergif ???

11-01-2021 | Man | 73
Longembolie
Gestart met 2 X 15 mg i.v.m dubbele longembolie na 2 maanden overgegaan op 20 mg. Geen problemen en/of bijwerkingen o ondervonden. Middel werkt na volle tevredenheid.

10-01-2021 | Vrouw | 50

01-01-2021 | Vrouw | 44
Complicatie na operatie
Na knieoperatie een aantal dagen gebruikt. Ik kreeg wel last van misselijkheid. Ik weet niet zeker of het van dit medicament of van de celecoxib was.

Pradaxa

19-12-2020 | Man | 66
dabigatran etexilaat
Trombose
Heb mij laten vertellen dat ze op je nieren werken ,moet daarom ieder jaar bloedonderzoek doen. Heb gemerkt dat ik vaker naar toilet moet en deze dan niet op kan houden met gevolg urine verlies.

11-12-2020 | Man | 47
clopidogrel
Na een Tia gehad te hebben, met hart ritme stoornissen, clopidogrel voorgeschreven gekregen. Droge huid, huid uitslag op voorhoofd(Nivea helpt) na inname wordt ik er eerst half uurtje duf van, daarna nergens meer last van op de huiduitslag na dan.

10-12-2020 | Vrouw | 22
Longembolie
Vanwege een longembolie (3 bloedpropjes) zonder gegronde reden op 20 jarige leeftijd bloedverdunners gekregen. Eerst vier maanden injecties. Vervolgens 1 jaar 60 mg Edoxaban, Lixiana en momenteel 30 mg (chronisch). Heeft iemand een idee hoe het zit met de nadelige effecten op langer termijn? en heeft nog iemand dezelfde bijwerkingen?

03-12-2020 | Man | 71
Nergens last van.

Marcoumar

21-11-2020 | Vrouw | 50
fenprocoumon
Trombose
Neem al meer dan 26 jaar Marcoumar, enkel gestopt tijdens 2de zwangerschap (toen overgeschakeld op Fraxiparine inspuitingen) en net voor sommige uitgevoerde operaties. Heb 2 jaar geleden een serieuze spierscheur opgelopen in mijn kuit, en nadien een serieuze bloeding daar gedaan. Dit jaar plots in het ziekenhuis belandt met inwendige bloeding, veroorzaakt door bloedende [lees meer...]eierstoktumor.

21-11-2020 | Man | 46
clopidogrel
Regelrecht vergif ik weet nie waarom de cardiologen en neurologenzo willen vashouden aan dit gif ,alsof er niks anders bestaat.. nooit last van iets gehad sinds ik deze neem alleen maar problemen bij gekregen nu ook hart en bloeddruk.. 3 infarcten door zware val op rug en nadien bloedklonters vertokken in de hersenen..als ze niet snel stoppen met dit vrees ik dat ik alle [lees meer...]medicatie in vuilbak steek en zonder verder doe..liever een korter leven dan geen leven

16-11-2020 | Man | 69
Beroerte
Hm,het komt mij voor dat er een aantal fake (zeer positieve ) ervaringen door de advertiser zelf worden vermeld. Daarnaast, hoe weet men nu als patiënt of bijv. in dit geval Clopidogrel ook werkt waar het voor bedoelt is ?? De bijwerkingen merk je natuurlijk wel. ////// (Red. mijn medicijn.nl: ter informatie, de meningen zijn op dit platform van gebruikers afkomstig. D[lees meer...]us naar waarheid voor elk gebruiker)

11-11-2020 | Vrouw | 53

06-11-2020 | Vrouw | 63
Boezemfibrilleren
Nog net geen week in gebruik. Lichte huiduitslag op de benen. Wordt wel elke dag steeds duizeliger, heb het gevoel door de grond te zakken durf nu de straat niet meer op. Nam het s’morgens in en 2 uur later begint de ellende. Ik ga het nu s’avonds innemen in de hoop dat ik overdag een beetje kan functioneren. Als dat niet helpt ga ik andere medicatie vragen.

Ascal Cardio

27-10-2020 | Man | 73
carbasalaatcalcium
Herseninfarct
wel veel misselijk en benauwd en ook hoofdpijn

26-10-2020 | Vrouw | 44
Trombose
Nou, ik weet niet hoor. Gebruik dit middel al een aantal weken voor mijn arm trombose. Maar het helpt voor geen meter. Ik heb nog steeds erg veel pijn aan mijn arm, dik opgezwollen en brandende aders. Plus dat mijn rechterarm hetzelfde heeft. Ik slikte al meer dan een jaar 10 mg, maar dat heeft niet kunnen voorkomen dat ik opnieuw trombose heb gekregen. Nu 20 mg, maar het [lees meer...]werkt echt helemaal niks. Lijkt wel of ik imuun er voor ben. Je zou zeggen met zo’n hoge dosis dat het met gemak zou moeten werken. Maar nee dus.

Brilique

23-10-2020 | Man | 48
ticagrelor
Hartinfarct
In eerste instantie brilique 90 mg, 2 maal daags gekregen na het plaatsen van 2 stents. Eerste tijd ging goed, totdat ik een blackout kreeg in de auto, dat ging maar net goed! Naar de huisarts, hyperventilatie. Therapie voor mijn ademhaling gekregen, werkt van korte duur. Een uur tot anderhalf uur na het slikken van brilique begint de ellende, oorsuizen, draaierig, omgedr[lees meer...]aaide maag, stokkende ademhaling, hoofdpijn, gejaagd gevoel met een paniekreactie als gevolg. Nu laat ik een eerdere reactie door mijn vrouw lezen, zij vraagt me of ik die geschreven heb... morgen de cardiovasculair verpleegkundige maar eens raadplegen en kijken of we een vervanger kunnen krijgen, dit is geen leven zo.

22-10-2020 | Vrouw | 81
TIA
Na vermoedelijke TIA Clopidogrel voorgeschreven gekregen, een week later ook simvastatine en perindopril. Door barstend koppijn gestopt met simva, vervangen door atorvastatine, daarna doofgevoel in eerst hele rechterkant, later teruggetrokken tot hand (twee vingers) en voet. Als pianist bijna niet te verdragen! Zowel atorvastatine als clopidogrel kan deze bijwerking geve[lees meer...]n. Ik ben (op eigen houtje) gestopt met alle medicatie, neem nu rodegist-rijst met Q10 en Gingko Biloba. Hoop hiermee de bijwerkingen weg te werken.

16-10-2020 | Man | 64
Hartritmestoornissen
Lixiana werkt probleemloos. Na mijn mini mazeoperatie i.v.m. hartritmestoornissen probeerde het ziekenhuis over te schakelen op andere bloedverdunners onder toezicht van de trombosedienst. Dit gaf heel veel bloedingen (zelfs 1 keer 112 gebeld) zowel in als na ontslag uit het ziekenhuis. Daarna weer snel overgestapt op Lixiana en het probleem van bloedingen was over. Dit m[lees meer...]edicijn is wel een stuk duurder dan de andere bloedverdunners maar je hoeft niet naar de trombosedienst. Uiteindelijk is dit medicijn veel goedkoper.

Fraxiparine

14-10-2020 | Man | 77
nadroparine
Arthritis
stijfheid in gewrichten pijn niet kunnen bewegen( arm vingers) lusteloos nergens geen zin in eten smaakt niet enz en die verdunde zoutzuur lijkt mij voor je botten en gewrichten ook niet best

Brilique

14-10-2020 | Man | 59
ticagrelor
Hartinfarct
Na hartinfarct, dotteren met 2 stents 5 tal medicijnen voorgeschreven gekregen. 1 ervan was brilique (ticagrelor) 90 mg. Had enorme problemen met in slaap komen. De adem stokte regelmatig en kreeg paniekaanvallen. Als eerste werd aangegeven dat dit hyperventilatie betrof; Het is ook niet niks wat u heeft meegemaakt. Moest ademhalingsoefeningen gaan doen. Dat hielp zolang a[lees meer...]ls ik daar mee bezig was. Normaal dient gewone ademhaling weer terug te komen na een tijdje. Bij mij kwam dat niet. Na een aantal nachten niet kunnen slapen (of af en toe een kwartiertje vanwege de enorme vermoeidheid) heb ik een verpleegkundige specialist geraadpleegd. Zij kon vertellen dat brilique soms hyperventilatie als bijwerking heeft. Zij heeft direct een andere bloedverdunner voorgeschreven (clopidogrel 75mg 1x per dag). De problemen met de hyperventilatie zijn direct verdwenen.....wat heerlijk om weer gewoon te slapen en te ademen.

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

10-10-2020 | Vrouw | 74
acetylsalicylzuur
Angina pectoris

09-10-2020 | Man | 79
rivaroxaban
Xarelto heeft veel bijwerkingen en is de duurste bloedverdunner; 66,-eu voor 28 tabletten, gaarne info voor een goed en beter middel.

Grepid

05-10-2020 | Man | 67
Angina pectoris
Ik gebruik al 10 jaar Grepid, voorheen Plavix, omdat bij mij toen een stent was dichtgeslibd. Ik heb geen enkele bijwerking van dit medicijn en het geeft mij een veilig gevoel dat mijn stents, nu 4 , mogelijk niet meer dichtslibben

02-10-2020 | Man | 56
Longembolie
in 2010 voor het eerst, zonder aanleiding een longembolie gehad. Eén week in het ziekenhuis gelegen en begonnen met het slikken van acenocoumarol bloedverdunners. Geen bijwerkingen hiervan, maar wel vervelend, dat ik om de week bij de trombosedienst langs moest. Na een half jaar mocht ik van de longarts stoppen met de bloedverdunners, omdat hij van mening was, dat ik gew[lees meer...]oon een keertje pech had gehad en de kans op herhaling minimaal was. Diverse malen terug gegaan naar de huisarts en longarts, omdat ik maar last bleef houden van kortademig- en benauwdheid. Helaas werd ik in 2017 wederom getroffen door een longembolie, deze keer kreeg ik Xarelto 15mg voorgeschreven. Daar was ik erg blij mee, want dan hoef je in ieder geval niet meer langs de trombosedienst voor controle. Echter had ik de eerste twee tot drie maanden veel last van hoofdpijn en duizeligheid. Na een jaar is de dosis verlaagd naar 10mg per dag. Van hoofdpijn heb ik niet zoveel last meer van, echter de klachten van duizeligheid en droge mond is van blijvend aard.

Acenocoumarol

01-10-2020 | Man | 90
acenocoumarol
Boezemfibrilleren
Na boezemfibrilleren door zeer waarschijnlijk alcoholgebruik wat maar een paar keer per jaar wordt ingenomen dit voorgeschreven voor zg. altijd.... Alcoholpercentage wordt heel bizar niet onderzocht in t ziekenhuis. Nu altijd erg moe, sexueel ontremd en hele dag een snotneus. Vreemd dat artsen niet goed onderzoek doen naar oorzaak van 1 x boezemfibrilleren en doorgaan met [lees meer...]slechte medicatie wat veel impact heeft. Ouderen kunnen sowieso weinig medicatie verdragen dus onderzoek is zeker dan erg belangrijk. Tabletjes veel te klein bij bijwerking wazig zicht.

Fenprocoumon

26-09-2020 | Vrouw | 76
fenprocoumon
Boezemfibrilleren
incidenteel boezemfillibreren. 3 tot max. 4 keer per jaar. Heb heel veel klachten van fenprocoumon. Denk toch maar te stoppen. dan maar over op een wat onschuldiger bloedverdunnertje.

25-09-2020 | Man | 69

Acenocoumarol

21-09-2020 | Man | 57
acenocoumarol
Trombose
Ik gebruik nu sinds 2017 de bloedverdunners had trombose in mijn rechter been ,op verzoek van mijn arts na drie maanden gestopt met de bloedverdunners . binnen een week had ik een meervoudige longembolie .veel te vroeg gestopt met de bloedverdunners dus .nu de rest van mijn leven blijven slikken .vijf weken geleden een maagbloeding gehad best heftig zoiets maar kwam van [lees meer...]het roken zeiden ze .ja en ik geloof ook nog aan de kerstman😁

21-09-2020 | Man | 77
Aderverkalking
veel hoofd pijn en niet kunnen lopen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5287)
Anticonceptie - overig (3848)
Cholesterol (2930)
Depressie - antidepressiva overig (2776)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2417)
Pijn - morfine-achtigen (2236)
ADHD - psychostimulantia (2130)
Pijn (2028)
Verslavingsziekten (1996)
Bloeddruk - betablokkers (1714)
Maagzuur - protonpompremmers (1587)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1539)
Anticonceptie - eenfase (1416)
Angststoornissen (1250)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1188)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1166)
Depressie - antidepressiva TCA (1063)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (980)