categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

17-10-2019

Marcoumar (fenprocoumon)
Trombose

Wat mijn ervaring is, dat je lever het zwaar krijgt met dit middel als ik ook koffie drink. Daar ben ik mee gestopt, zelfs bij zwarte thee heb ik last. Voel me nu stukken beter. Alcohol valt wel mee. Was een keer ziek, aan de diaree, buikgriep. Pas dan op. mijn INR schoot zo naar 6. Verder nooit geen problemen, snel blauwe plekken. Ben benieuwd of iemand dezelf[lees meer...]de of gelijk waardige ervaringen heeft met de koffie. Bij mijn tromboze dienst hadden ze er nog nooit van gehoord.
15-10-2019

Hartinfarct

Na gebruik van dit medicijn. Ademhalingsproblemen. Gevoel alsof je hoog in de bergen zit met zuurstof tekort. Midden in de nacht wakker worden. Diagnose van huisarts : hyperventilatie. oorzaak bleek bijwerking dit medicijn!
15-10-2019

14-10-2019

09-10-2019

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro (carbasalaatcalcium)
Hartinfarct

Dit is gewone aspirine / acetylsalicylzuur. De zakjes met poeder zijn lastig open te maken. Poeder met ruim water (half glas) innemen. Ik eet elke dag s' morgens een bakje yoghurt (halfvol of mager) en s' middags een glas halfvolle melk, nooit meer last van maagklachten! In Engeland (heb ik gewoond) schrijven ze acetylsalicyzuur tabletten 80 mg gram voor (da t is ki[lees meer...]nder-aspirine) is veel goedkoper, zijn tabletjes in een potje.
02-10-2019

Trombose

Er is bij mij een trombosebeen geconstateerd (DVT). Het begon op vakantie met enorme pijn in mijn kuit, 2 dagen later terug gevlogen uit Rhodos en direct naar de huisarts gegaan. Deze stuurde mij door voor een echo waaruit een DVT zichtbaar was. Ik heb meteen voor 3 weken 2 x daags 15 mg Xarelto gekregen, na deze 3 weken moet ik (op 4 oktober aanstaande) overstappen op 1 x[lees meer...] daags 20 mg gedurende 5 maanden (incl. dragen steunkous) Mijn been was niet dikker of verkleurd. Dankzij de oplettendheid van mijn plaatsvervangende huisarts is mij waarschijnlijk een hoop ellende bespaard.
01-10-2019

Aderverkalking

Ik gebruik Clopidogrel sinds 2 weken en moet dit 6maanden slikken.Kreeg 2 stents in linker en rechter aorta. Had verstopte bloedvaten. Maar ik krijg direcht na inname van Clopidogrel 75mg maagpijn en ook ademnood(maar misschien vanwege mijn astma) Ik drink dan 2 glazen spa(rood) bruis en dat wil wel helpen En ik gebruik ook al enige tijd pantazol 40mg. De maagpijn w[lees meer...]ordt iets minder. En ik loop elke dag een uurtje in het park,
30-09-2019

CVA (cerebrovasculair accident)

20 jaar niet kunnen functioneren naar het gebruik van clopidogrel teva 75 Mg is er voor mij een nieuw leven begonnen ben echt heellll erg blij
19-09-2019

Grepid (clopidogrel)
Perifeer arterieel vaatlijden

Stenose in 1 bovenbeen. Claudicatio intermittens klachten.by
12-09-2019

Hartritmestoornissen

Je krijgt ineens een hoeveelheid medicijnen waar je u tegen zegt, ik had nog nooit van mijn leven medicijnen geslikt, allelerlei tegenstrijdige verhalen en contraindicaties en alles werkt elkaar tegen, volgens mij kreeg ik veel teveel medicatie van de cardioloog moest ik alles blijven slikken en niets mideren. Van die bloedvedunners werd ik vergeetachtig en ik was mezelf n[lees meer...]iet overigens andere medicatie werkt daar ook noet bevorderlijk op. En plotselinge bloedingen zogenaamd nierbekkenontstekkibg, flauwekul het kwam uit mijn vagina, ontkennen dat het van die bloedverdunner kon komen terwijl ik nooit last had na de overgang. Korom ik ben gestopt met al die reguliere troep, alles liep namelijk in de war en mijn hele energiehuishouding lag stil en de spanning in mijn hoofd voelde ik stees hoger worden, dan krijg je pas een hersenbloeding, ik was als een dood vogeltje. Ik voel mij stukken beter nu ik met alle chemische troep ben gestopt. Het lichaam kan zelf met de juiste stimulatie veel zelf opvangen voeding goed afstemmen en goede kruiden ter ondersteuning en een goede integrale arts. Veel reguliere artsen en specialisten in Nederland zijn daar helaas erg fobisch daarover, Nederland loopt daardoor fors achter, laat je niet gek maken. Mijn lijf kan die chemische troep niet aan alleen symptoombestrijding. Overigens mensen die er wel baat bij hebben wil ik natuurlijk niet tekort doen, maar het is niet mijn keuze.
07-09-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Mijn ervaring met dit medicijn is erg. voel me net een zombie.nog 3.5 mnd.dan mag ik stoppen.het is echt rotzooi
03-09-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Na stentplaatsing, eerst ticagrelor voorgeschreven gekregen. Hiervan verschrikkelijke bijwerkingen ondervonden. Na overleg met de cardioloog overgestapt op clopidogrel (grepid), 75 mg. Na dit nu 6 weken gebruikt te hebben, wederom heel vervelende bijwerkingen; hoofdpijn, duizeligheid, veel lucht in maag en darmen / opgeblazen gevoel, hartkloppingen, wazig zien, tintelingen[lees meer...] in vingers, ademhalingsstoornissen. Voor mij staat het vast dat ik ga stoppen met deze medicatie. Dan maar meer risico op een nieuw infarct. Deze medicatie is voor mij invaliderend.
01-09-2019

Brilique (ticagrelor)

een jaar geleden hartkransslagader verstopt , 1 stent geplaatst , gedurende 1 jaar brilique genomen, zonder bijwerkingen, enkel vlug blauwe plekken wat ik slechts een klein ongemak noem.
01-09-2019

Hartinfarct

Sinds januari gebruik ik Brilique 90 mg 2x daags sinds die tijd heb ik ook last van mijn ademhaling gedurende 3a4 uur stopt mijn ademhaling ook regelmatig en moet dan ook moeite doen om het weer op gang te zetten,net weer gebeld met de weekend arts of ik er niet per direct mee mag stoppen want de laatste aanval was echt eng het antwoord was een duidelijke nee ! Mag wel ma[lees meer...]ar op eigen risico morgen naar het ziekenhuis bellen,want om dit middel nog 11 maanden te moeten nemen,ik dacht het niet
29-08-2019

Longembolie

Apixaban voorgeschreven gekregen na een ruiterembolie. Ik slik het nu een jaar en het heeft voor mij maar 1 bijwerking en die is heel prettig: na 30 jaar wekelijkse migraine ben ik nu al een jaar migraine vrij.
28-08-2019

Persantin (dipyridamol)
Hartinfarct

Prima middel, gauw bloedingen maar dat hoort er bij.
28-08-2019

Hartinfarct

15 jsar lang amlodopine 200 mg. gebruikt en geen enkele klacht of bijwerking. Moest omschakelen omdat het uit de handel is genomen met alle klachten van dien.
24-08-2019

Fenprocoumon (fenprocoumon)

trombose been gehad.
20-08-2019

Ascal Cardio (carbasalaatcalcium)
Angina pectoris

Geen bijwerkingen, doet wat het moet doen
19-08-2019

Lixiana (edoxaban)
Boezemfibrilleren

Na 10 dagen gebruik: duizeligheid, licht in het hoofd, bang te vallen, verminderd inspanningsvermogen. Aanvallen van zweten, warm worden en snelle pols bij trappen lopen en langer staan. Dat verdwijnt na tijdje te zitten. Steeds minder in staat gewone dingen in huis te doen.Onderweg op een rommelmarkt, rustig rondkijkend, niet verder durven lopen; met de auto opgehaald.Ap[lees meer...]otheker vertelt dat het beschreven is bij dit medicijn. Afwachten of het na een tijdje minder wordt haalde niets uit, eerder erger. Na een week klachten gestopt. Na een dag stoppen geen van de klachten meer.Weer boodschappen gedaan, enz
18-08-2019

TIA

Nadat ik in 2018 een TIA heb gehad kreeg ik glopidogrel voorgechreven van het merk teva vanuit het ziekenhuis voorgechreven door de neuroloog .behalve blauwe plekken ging het verder wel .Later dit zelfde jaar kreeg ik van de Apotheek glopidogrel van het merk Sandoz hier heb ik zeer veel last van gehad ik kon niet meer lezen ,kijken, en mijn maag verdroeg geen voedsel meer[lees meer...] .Nadat ik mijn huisarts hierover had ingelicht heeft hij een medische indicatie voorgeschreven voor het mer Teva ,dat is een keer goed gegaan maar afgelopen week bleek het niet meer leverbaar te zijn en dus kreeg ik mijn Glopidogrel van het merk Grepid van de fabrikant Pharmathen S.A uit Griekenland en sinds dien weet ik niet wat me gebeurd allereerst heb ik een bloedneus gehad ten ten tweede bloed mijn tandvlees mijn maag doet en voelt heel naar aan en ik heb heb hoofdpijn Dit alles maakt mij zeer angstig en bezorgd ik ben dan ook erg overstuur en sta stijf van de stress tevens vraag ik mij af hoe het heeft kunnen gebeuren dat mensen want ik meen zeker te weten dat ik niet de enigste ben als oud vuil troep voorgeschreven krijgen in dit land de gezondheid zorg is hier slechter dan slecht .Dit middel barst niet alleen van de bijwerkingen het is ook nog eens gevaarlijk naar mijn mening en dat terwijl ik geen stress mag volgens mijn neuroloog .
13-08-2019

Aneurysma

Op 25 september 2018 is bij mij een ingreep gedaan aan mijn aorta.De operatie is zeer goed verlopen.Hierna kreeg ik te horen dat ik bloedverdunners en Simvastatine moet gebruiken. Mijn hele leven heb ik gelukkig nog nooit medicijnen hoeven te gebruiken.Nu door het innemen van bloedverdunners heb ik zodra ik mij stoot blauwe plekken op mijn armen.Na ruim 2 weken verdwijn[lees meer...]en ze gelukkig weer.
13-08-2019

Hartritmestoornissen

had vroeger nooit hoofdpijn, nu dagelijks druk in mijn hoofd.
11-08-2019

Atriumfibrilleren

Veel pijn in benen ,ben ook bang om een bloeding te krijgen .terwijl er niet in alle ziekenhuizen tegen gif is voor een bloeding
03-08-2019

Beroerte

ik heb elke keer altijd hogebloed druk 144 92 80
24-07-2019

Hartritmestoornis

vanaf het begin begonnen de duizelingen. daarna fikse hoofdpijn. ook nog een keer gevallen met alle gevolgen. een tijd gedacht dat ik een hersenschudding had maar weet nu heel zeker dat her van xeralto komt. nu nog de artsen overtuigen en die willen tot nu toe niet luisteren.
22-07-2019

Heupslijtage

Na totale heup wegens risico op trombose één maand geslikt. Ik herken de bijwerkingen alhoewel ze bij mij gelukkig niet al te zwaar zijn geweest, morgen neem ik de laatste twee capsules. In het najaar nog een keer voor de andere heup, ik zal dan de bijwerkingen weer in de gaten houden! Ik heb ook wel met de verpakking van de capsules lopen worstelen in het begin en kan me [lees meer...]voorstellen dat oudere patiënten met minder kracht, coördinatie in hun vingers of veel pijn moeite hebben om ze eruit te krijgen! Even rustig voor gaan zitten of iemand vragen wellicht :)
20-07-2019

Hartkloppingen

in het begin was ik blij dat ik niet meer elke keer geprikt moest worden na het stoppen van coumarol. Later kon ik bijna niet meer lopen van de pijn in voeten, kuiten, knieeen en handen.
14-07-2019

Longembolie

Ik gebruik dit medicijn nu sinds 3 maanden voor de behandeling na een longembolie. Daarvoor heb ik 2 weken xarelto genomen, maar daarvan kreeg ik elke dag erge migraine. Eliquis heeft bij mij geen sterke bijwerkingen. Ik merk dat mijn haar sneller en vaker uitvalt, heb af en toe hoofdpijn en vergeet dingen snel. Ik heb geen last van bloedingen of maag/darmklachten.
12-07-2019

Bloedstolsels

Wat een ellende, ondanks lage dosering erg veel bijwerkingen, haast niet mee te leven, afrader

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4804)
Anticonceptie - overig (3525)
Cholesterol (2777)
Depressie - antidepressiva overig (2577)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2194)
Pijn - morfine-achtigen (2106)
Pijn (1896)
ADHD - psychostimulantia (1832)
Verslavingsziekten (1809)
Bloeddruk - betablokkers (1583)
Maagzuur - protonpompremmers (1500)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1435)
Anticonceptie - eenfase (1318)
Angststoornissen (1122)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1062)
Depressie - antidepressiva TCA (990)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (920)