categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

16-01-2020

Aangeboren hartafwijking

Boezemfibrileren en heel hoge bloeddrukken de bloedverdunners moeten stolsels voorkomen tot nu toe geen goed medicijn gevonden ik klooi al vanaf 2003 ben altijd ziek van de bijwerkingen heel naar zo te moeten leven ik ben nu 52 en mijn leven is op bed en op de bank heel triest hoop op een goede bloedverdunner en bloeddrukverlager heb overal erge bijwerkingen van het leven [lees meer...]heeft zijn glans wel verloren voor mij ik knok door voor mijn pracht gezin maar soms denk ik laat het maar klaar zijn want wat kun je je doodziek voelen van pillen 😭 had dit ook met pradaxa xarelto en elequis ben overgevoelig voor medicijnen erg vervelend want als ik stop stijgt mijn bloeddruk weer naar gevaarlijk hoog heel naar
15-01-2020

Hartritmestoornissen

Goed medicijn met bijna geen bijwerkingen.Alleen in het begin wat klachten van hoofdpijn.
15-01-2020

Hartritmestoornissen

Ik gebruikte eerst het medicijn Apixaban 2x daags.Omdat je Rivaoxaban maar 1x daags hoeft in te nemen over gestapt op dit medicijn.Binnen 3 weken gelijk spontaan een bloedneus. In 3 jaar tijd bij het gebruik van Apixaban nog nooit een bloeding gehad.Gelijk weer over gestapt op Apixaban 2x daags.Moet je niet hebben bloedingen.
08-01-2020

CVA (cerebrovasculair accident)

na een hartklep geplaatst in 2010 is er gestart met boedverdunners. In 2018 een herseninfarct gehad waarna meteen begonnen is met Pradaxa. Weinig progressie wat niet in de lijn der verwachtingen stond. Nu ruim 18 maanden later nog heel vermoeid en lusteloos.Voor dat ik een cva kreeg nog volop in het leven werkte nog wandelde veel en heb in het verleden veel aan sport ge[lees meer...]daan nooit gerookt of drank gebruikt
07-01-2020

Xarelto (rivaroxaban)

Na een zware hersenbloeding zit ik al jaren bij de trondosedienst maar mijn neuroloog raden mij aan dit mwdicein te proberen
07-01-2020

Ascal Cardio (carbasalaatcalcium)

06-01-2020

Trombose

Sinds 2 keer trombose gehad.1 keer door een fout in het zhuis.een jaar later omdat ik niet mobiel genoeg was ivm botkneuzing enkel .
30-12-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Verstopping van een ader in mijn linker been en een hartinfarct
26-12-2019

25-12-2019

Brilique (ticagrelor)
Hartinfarct

Door de Brilique in combinatie met acetylsalicylzuur 80, kreeg ik heel snel blauwe plekken, en een speldenpunt gaatje in je vinger, bleef maar bloeden, tot dat de 12 maanden voor bij waren, en ik alleen nog de acetylsalicylzuur gebruikte, had ik geen last meer van blauwplakken en ook het gemakkelijk blijven bloeden was weg. Toen ik de eerste 2 maanden de Brilique ingeno[lees meer...]men had, kreeg ik OOK een Enorme winderigheid met vaak opgezwollen / opgeblazen buik. S’ nachts slaap ik vaak vrij diep en wordt dan wakker, zwetend van de ferme buikpijn en ik moet een uur lang darmgas ontluchten Ik heb vermoedelijk aan het gebruik van Brilique prikkelbaar Darm Syndroom (PDS) overgehouden. Het enigste wat ik er tegen kon doen was aan het FodMap dieet beginnen, en dat werkte gelukkig prima, maar ik moet me daar dan wel strikt aan houden. Bij nacontrole via katheterisatie, bleek dat de Brilique zijn werking wel goed had gedaan, na een jaar waren de stents nog mooi open.
23-12-2019

Xarelto (rivaroxaban)

Eerder Acenocoumarol gehad met bijbehorende regelmatig bloed prikken voor controle. Met Xeralto is dat niet nodig geweest. Al na een dag effect merkbaar door wegtrekken pijnscheuten. Totaal 3 maanden gebruikt.
20-12-2019

Longembolie

Na 2 maanden door lopen met trombose, uit eindelijk ook long embolie gekregen in de ernstigste vorm ruiter embolie, direct xarelto 30mg gekregen, na 5 dagen ziekenhuis hebben ze het vermindert naar 20mg, 2 maanden later kreeg ik long bloeding ook dit hebben ze opgelost in het ziekenhuis, maar toen zijn ze overgegaan op 10mg, nu weer 2 maanden later toch maar weer naar 20m[lees meer...]g, want de trombose kwam terug. helaas heb ik te horen gekregen dat ik het dus de rest van mijn leven moet slikken, maar als dat geen verdere problemen oplevert dan ben ik enorm tevreden, kort om ik ben erg positief over xarelto !
20-12-2019

Grepid (clopidogrel)
TIA

Slik sins 1okt grepid en na een week of 5 werd mijn oorsuizen en vermoeidheid groter ook ben ik duizelig en onstabiel.
19-12-2019

Ademhalingsproblemen

Heb mijn leven veel gerookt, tussenpose van 13 jaar niet en nu 8 jaar rookvrij. Sinds ik dit medicijn slik, merk ik gewoon dat ik kortademig ben geworden. Zeker met hond uitlaten, worden de rondjes het liefst steeds kleiner. Bij elke inspanning moet ik uitheijgen.
18-12-2019

Trombose

Door aangeboren afwijking in de vene cava inferior een zeer heftige diep veneuze trombose opgelopen in beide benen en onderbuik. Men had zoiets nog nooit gezien. Enfin, na een week IC kritisch het verhaal overleefd. Sindsdien eliquis in vrij zware dosering. Eigenlijk geen bijwerkingen, behalve lang bloeden bij wondje en incidenteel bloedneus.
15-12-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Dit is een reactie op de klachten van mevrouw en niet op clopidogrel. Het niet kunnen slapen terwijl je doodmoe bent. Ik herken dat. Precies op het moment dat ik in slaap dreigde te vallen begon mijn hart flink te kloppen,alsof ik net een flinke inspanning had geleverd. Was meteen klaarwakker terwijl ik gelijktijdig ook moe was. Knettergek werd ik ervan. Kwam volgens mij [lees meer...]door de statines. Caffeïne houdende dranken verhoogden bij mij die bijwerking. Dus ook thee en cacaoprodukten. Let op,ook zgn. caffeïne vrije koffie zit toch nog caffeïne… Gestopt met die statinetroep en deze bijwerking was bijna verdwenen. ook maar gestopt met de koffie e.a. en ik slaap vrij snel weer in. Na een paar weken weer es gestart met die statines en het gedonder begon bij de 2e nacht opnieuw, wellicht door geen koffie meer te drinken een stuk minder heftig maar zeer slecht inslapen. Definitief gestopt met statines. Regelmatig ruim water drinken en/of caffeïne vrije theesoorten. Eet nu ter compensatie zoveel mogelijk en voor handen zijnde cholesterol verlagende produkten zoals avocado ,bio rode rijst ( deze rijst-en ander rijstsoorten- voor de zekerheid 24 uur in ruim water inweken vanwege zeer waarschijnlijke aanwezigheid van arseen en dus ook niet elke dag eten)Ik laat ook zoveel mogelijk verzadigde vetten en suikers links liggen. Eet wel vette vissoorten. Valt niet mee en af en toe zondig ik wel.Maar slechte cholesterol (Ldl) is redelijk stabiel gebleven 2.1.
15-12-2019

Ademhalingsproblemen

Droge ogen benauwd neusbloedingen darm bloedingen gehad
14-12-2019

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro (acetylsalicylzuur)

Zie hiervoor onder voorgaand punt 2 'mijn mening' plus het feit dat dit acetylsalicylzuur (van aurobindo) in combinatie met brilique(ticaglor ) na 1 jaar geen 2e hartinfarct heeft weten te voorkomen. Ben sinds een aantal maanden ook met acetylsalicylzuur gestopt maar na een tia (zknhuis wist het vlgs. mij niet helemaal zeker) aan de clopidogrel Sandoz gezet.
14-12-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Op grond van tia dd. 29-11-19 clopidogrel Sandoz voorgeschreven gekregen. Overigens kan ik als patiënt niet de effectiviteit van dit soort medicijnen ervaren. Ik heb geen cameraatje in mijn vaatstelsel aan het werk om het effect waar te nemen.
12-12-2019

Lixiana (edoxaban)
Hartritmestoornis

Hoe en wanneer nemen jullie LEXIANA? S morgens , 's avonds, ????Dat kan je niet vinden op de bijsluiter. Dank voor een antwoord. Gilberte
06-12-2019

Aortaklep aandoening

04-12-2019

TIA

Na een operatie waarbij een deel van de aorta werd vervangen, heeft naar alle waarschijnlijkheid een restje 'aortavoering' tot een heel lichte TIA geleid. De Clopidogrel die ik sindsdien slik, heeft een merkwaardige uitwerking op mijn bloed: bij wondjes stolt het sneller dan voorheen. Donkerrood bloed welt even op, stroomt niet en stolt vervolgens. Prima, maar is dit de be[lees meer...]doeling?
01-12-2019

Rivaroxaban (rivaroxaban)
Hartritmestoornis

Middel ongeveer 1,5 jaar gebruikt. Geleidelijk begon de Gamma-GT op te lopen naar 275 en ALAT ging minder snel mee omhoog. Opgezwollen bovenbuik en diarree. Uiteindelijk - in overleg met arts - besloten om geen bloedverdunner meer te slikken. Wachten op beter...
25-11-2019

Boezemfibrilleren

Na een ernstige gal operatie kreeg ik deze hartritmestoornis. Ben binnen 3 maanden 3 x opgenomen geweest in het ziekenhuis. Wed niet herkend.......hebben mij te lang laten lopen hiermee. De derde keer waren mijn bloedwaarden zo verstoort dat ze geen operatie aandurfden. Toch werd vanwege de ernstige omstandigheden de knoop doorgehakt en volgde de operatie. 10 dagen opgenom[lees meer...]en geweest, alles binnenin was ontstoken......zo ziek geweest! Dit was in 2015. Daarna dus steeds meer achteruit gegaan, terwijl ik daarvoor gezond was. In September 2015, na allerlei onderzoeken, kon geen stap meer verzetten, kreeg ik de Pradaxa voorgeschreven van de cardioloog. Voel me een Zombi, kortademig, spierpijn enz. Ben na 2015 nooit weer de oude geweest, zo jammer. Een klein eindje lopen, 200 meter, lukt zo nu en dan nog. Inmiddels 3 x een cardoversie gehad en een hartablatie, die niet is geslaagd. Vanwege mijn overgewicht durven ze dit niet weer aan te gaan. Ben in deze 4 jaar 15 kilo aangekomen, komt volgens mij van de Prada! Heeft iemand hier ook ervaring mee? Want soms weet ik niet of het door dit medicijn komt, de gewichtstoename of door het niet meer goed kunnen bewegen. Wil er wel graag mee stoppen en dan zien hoe het gaat......maar zit ook niet op een hersenbloeding te wachten........twijfel erg over hoe verder.....Ontvang graag reacties als jullie dit bekend voorkomt allemaal.
21-11-2019

Trombose

Ik heb een verstopte poortader naar de lever heftige pijnen gehad aan de darmen die ook aan het verstoppen waren. Nu 5 pillen per dag om de stolling los te krijgen in de poortader maar heb veel last van tintelingen in gezicht handen en benen en de iNR blijft maar schommelen ik moet mezelf vaak bij spuiten meerdere mensen last van tintelingen ? De arts zegt dat het onmog[lees meer...]elijke is deze bijwerkingen ook wel snel moe
15-11-2019

Fenprocoumon (fenprocoumon)
Trombose

Helaas ondanks fenprocoumon 3x trombose gehad.
13-11-2019

Acenocoumarol (acenocoumarol)

Het iedere keer prikken was lastig ! Ik weet de dosering niet meer, maar wel dat die regelmatig na bloedprikken werd aangepast.
13-11-2019

Rivaroxaban (rivaroxaban)

Na 4 jaar geleden Trombose te hebben gehad een jaar aan de Ancenocoumarol geweest te zijn, moest ik van de hematoloog hier mee stoppen, dat is drie jaar goed gegaan, totdat ik plotseling een dubbele longembolie kreeg, die niet als zodanig werd herkend, maar als een hartprobleem werd beschouwd. Dus wel meteen bloedverdunners en injecties gekregen. Omdat na vierdagen op de [lees meer...]hartafdeling te hebben gelegen en alle onderzoeken te hebben gehad tot aan een kijkoperatie via de pols toe, kwam men tot de conclusie dat mijn hart in orde was en dat het probleem elders moest liggen. Vrijwel direct naar de CT scan gebracht en daar bleek het een dubbele longembolie te zijn met bijna een volledige afsluiting. Hierna kreeg ik medicatie waaronder Xarelto de sterkte is nu afgebouwd tot 10mg per dag en ik ervaar dit als veel prettiger dan het medicijn dat ik eerder gebruikte. Hoef nu niet meer te prikken en maar 2 keer per jaar op controle bij de Hematoloog. Daarnaast draag ik altijd een steunkous.
30-10-2019

Hartfalen

Ik heb altijd voor diastolish hartfalen accenecoumarol gebruikt dat werd een ramp 7 maanden dagelijkse vloeingen had bloedarmoede ontwikkelt gekeken naar andere bloed verdunner kwamen op dabigatran wat moet helpen om mijn bloed niet te klonten ivm hartritme storingen.kreeg kort na gebruik enorme maagpijn.de hartfalen poli adviseerde mij om het in te nemen.met yoghurt sind[lees meer...]sdien heen maagklachten meer voor mij is dit de enige oplossing .
30-10-2019

CVA (cerebrovasculair accident)

Eind juli 2018 een CVA gehad, daarna aan de clopidogrel mer Teva. Ging goed, geen bijwerkingen. Helaas Teva niet leverbaar, sinds die tijd aan de Sandoz, volop bijwerkingen. Slik daartegen nu ook desloratadine 2x per dag en smeer Miconazolnitraat/hydrocortizon erbij om de uitslag tegen te gaan. Zodar ik Teva heb verdwijnen de klachten.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4914)
Anticonceptie - overig (3597)
Cholesterol (2820)
Depressie - antidepressiva overig (2619)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2238)
Pijn - morfine-achtigen (2127)
ADHD - psychostimulantia (1933)
Pijn (1918)
Verslavingsziekten (1847)
Bloeddruk - betablokkers (1611)
Maagzuur - protonpompremmers (1521)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1460)
Anticonceptie - eenfase (1335)
Angststoornissen (1147)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1095)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1074)
Depressie - antidepressiva TCA (1013)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (929)