categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

10-10-2021 | Vrouw | 85
Trombose
Ik heb in een nacht een Histamine aanslag gehad( dat is een huid aan doening witte rug en armen en dat wordt niet meer goed en kan niet meer in de zon zitten en zit aan een dieet vast. Nu moet ik vitamines slikken (Daosin ik had 3 verpakkingen bestelt 95 E en worden niet vergoedt. Ik heb mn dna test laten doen gevraagt bij m,n huisarts (dat wordt vergoed. Ik heb eerde[lees meer...]r dit medicijn gebruikt maar niet zolang als nu ( 4jaar) Sterkte met alles.

03-10-2021 | Man | 39
Atriumfibrilleren
ivm ablatie moet ik deze medicatie preventief innemen.

03-10-2021 | Man | 65
Hartinfarct
Een halfuur na inname begon de kortademigheid, welke per vlagen telkens terug tot zeer ernstig toe. Na 5 uur werden ze minder frequent en minder ernstig. Het spreek vanzelf dat ik nooit meer producten gaat nemen van AstraSeneca.

02-10-2021 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Opgejaagd gevoel, constant gevoel van stress. Vaak in het geheel geen aanleiding voor. Soms hoofdpijn. Wel gebruiksvriendelijk, behalve als je artrose/reuma klachten aan handen hebt. Dan is het lastig uit de verpakking te krijgen. Sinds 1 jaar in gebruik.

Grepid

26-09-2021 | Vrouw | 71
Angina pectoris
3 maanden erge buikkrampen. Daarna huisarts geconsulteerd. Een ander, gelijke medicijn clopidogrel, wordt niet vergoed door mijn zorgverzekeraar. Uiteindelijk krijg ik de clopidogrel wel voorgeschreven , maar zonder vergoeding zorgverzekeraar, wel weer meer plezier en levenslust!

24-09-2021 | Man | 76
Bloedverdunnen
in 2005 na een flinke TIA Aceno Coumarol gekregen wegens stolsels in het bloed waardoor er stollingen in mijn hjersenen vastliepen met als gevolg uitval. Na enkele jaren was ik het buiten staan wachten voor het opengaan van de deur van het prikpunt zat en besprak met mijn cardioloog de situatie inzake de bloedprik wekelijks bij de trombosedienst, na mijn klacht rade hij Pr[lees meer...]adaxa aan, ik heb het genomen en gebruik het nog steeds.

Pradaxa

24-09-2021 | Man | 76
dabigatran etexilaat
Bloedverdunnen
Een ideaal middel voor mij, niet meer in regen en wind buiten staan wachten tot de deur van de trombose-prik open gaat. op advies van mijn cardioloog gekregen en gebruik het al meer dan 10 jaar.

22-09-2021 | Man | 58
Hartfalen
Vervangen ipv Brilique, sinds ik Xarelto neem voel ik me iedere dag meerdere keren duizelig en kort van adem

18-09-2021 | Man | 70
Hartinfarct
Na plaatsing 2 stens een aantal medicijnen waaronder Brilique . 1e weekend thuis zeer veel last ademhaling onder controle te krijgen vaak tegen hyperventileren aan! Gebeld met cardioloog er mocht een betäblkker gehalveerd worden Na 4 weken nog steeds last, nu is briliqeu vervangen door clopidrogrel . Ademhaling direct goed nergens meer last van.

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro

08-09-2021 | Man | 76
carbasalaatcalcium
Aneurysma
Veel last van maagklachten, buikpijn ,misselijkheid, opboeren en winden laten ,

Pradaxa

06-09-2021 | Vrouw | 48
dabigatran etexilaat

30-08-2021 | Vrouw | 61
Trombose
Deze medicatie gekregen na operatie totale heup prothese. In het begin geen problemen maar na ong 2 weken ongelooflijk veel jeuk en onderhuidse bulten die pijnlijk zijn en best wel grote omvang hebben. Ga per 31/8 over naar andere trombose medicatie weet alleen nog niet welke

24-08-2021 | Vrouw | 34
nadroparine
Bij mijn vorige zwangerschap in kraambed een trombose been gehad dit was erg pijnlijk. Nu bij derde zwangerschap preventief injecteren begonnen bij 6 weken. Nu nog de hele zwangerschap en daarna ook een periode blijven injecteren. 1x daags. Injecteer voornamelijk in mijn benen. Kleine bulten onderhuids en soms bloeduitstortingen. Ik vind het lastig om me zelf te injecteren[lees meer...] maar weet waarvoor ik het doe. Vaak last van bloed bij ontlasting... niet duidelijk of het door de faxiperine komt. Goede bloeddruk mooi laag 110 om 70. Wel heb ik het idee veel vocht vast te houden...

09-08-2021 | Vrouw | 38
Trombose
Voor ingreep bloedverdunners moeten laten staan en vit. K. gekregen. Ten tijde van gebruik Fraxiparine wordt been meestal dik en geeft precies dezelfde klachten als toen DVT's ontstonden. Dwz. ondragelijke pijnen in liezen, bijna niet op benen kunnen staan, pijn die uitstraalt tot in bil, maar ook door kuit. Ook zittend met golven extreem pijnlijk. Kortom om gek van t[lees meer...]e worden. Verder een gevoel van algehele malaise. Huisarts verwees dit echter naar land der fabelen! Heb inmiddels echter van Lareb begrepen dat toch vaker melding is gemaakt van (extreme) pijnen in benen m.b.t. dit middel. Soms is er ook sprake van hartkloppingen. Heb inmiddels 2x trombose gehad en o.a. liesader etc. zat beide keren volledig dicht. Die pijnen zijn niet van de lucht kan ik u zeggen. Ps. Moet effectiviteit aangeven, maar dat word zover ik weet niet gemeten. Weet het dus niet, maar ga ervan uit dat het doet wat het moet doen.

01-08-2021 | Vrouw | 68
Beroerte
Ik heb mijn beroerte 1,5 jaar geleden op 67 jarige leeftijd meegemaakt en mijn hele leven nooit geen tabletten geslikt ofwel heel weinig alleen in erge noodsituaties , daardoor is me het slikken van de huidige medicijnen erg zwaar gevallen en ik moet heel duidelijk zeggen dat er verdere problemen bijgekomen ipv verminderd. Door de vele bijwerking van clopidogel heb ik er e[lees meer...]norme spierpijn bij gekregen waardoor me het lopen zwaar valt en ik zwaar overweeg of ik voortaan niet al deze troep uit mijn lichaam laat, want ik kan dit geen verbetering noemen maar wel verslechtering ... Jammer dat in deze huidige tijd de meeste dokters alleen maar over chemische middelen kunnen met té veel bijwerkingen kunnen praten ipv over natuurlijke werkzame middelen en zónder bijwerkingen ... Dan moet ik me helaas aansluiten bij dat bericht van 21-11-2020 van die meneer van 46 jaar : ,, Liever een korter leven dan geen leven..."

30-07-2021 | Vrouw | 62
Atriumfibrilleren
Xarelto voorgeschreven na aanval van atriumfibrileren. In eerste instantie weet ik mijn somberheid, slapeloosheid en angstklachten aan de diagnose. Nadat ik ivm extreme duizeligheid (gevoel van steeds om te kunnen vallen, in een winkel met spiegels evenwicht volkomen kwijtgeraakt) en eetproblemen (totaal geen eetlust en snel gewichtsverlies) gestopt was met Xarelto verdwen[lees meer...]en ook mijn somberheid en angstklachten als sneeuw voor de zon en ook de energie en eetlust kwam binnen een week terug. De klachten namen toe na langer gebruik. Nu over op edoxaban en binnen een week dezelfde stemmingsstoornis gerelateerde klachten (somber, angstig, niet slapen en geen eetlust en energie). Blijft zoeken naar iets anders. Voor preventieve medicatie zijn deze bijwerkingen voor mij onacceptabel. Ik wil niet perse een lang leven, maar wel kwaliteit van leven.

27-07-2021 | Man | 73
Voorgeschreven ivm hartinfarct, en TIA

27-07-2021 | Man | 73
clopidogrel
Hoegenaamd géén bijwerkingen, voorgeschreven ivm TIA en hartinfarct..

Arixtra

24-07-2021 | Vrouw | 32
fondaparinux
Trombose
Ik gebruik dit product nu al 3 weken vanwege trombose door mijn hele buik door de vaccinatie astra zeneca. En nu heb ik een bult en een schijf. Bult doet niet zeer, alleen de schijf waar ik vandaag heb geprikt is gevoelig en af en toe pijnlijk.

Grepid

21-07-2021 | Vrouw | 83
clopidogrel
Ik heb een vraag ik gebruik bloed verdunnens maar ik heb erge vineuze inficentie hen heel erge pijn aan mijn benen is die grepid wel goed voor mijn benen volgens mijn niet

15-07-2021 | Man | 69
Hartinfarct
Afgezien van geregelde blauwe plekken en soms moeilijk te stelpen bloedinkjes, bijvoorbeeld na het scheren, in het geheel geen bijwerkingen. Conditie en uuthoudingsvermogen zijn er sterk op vooruit gegaan. Binnenkort is het jaar voorbij en zullen we zien wat er gebeurt als ik stop met dit middel.

02-07-2021 | Vrouw | 68
Longembolie

30-06-2021 | Vrouw | 55
Trombose
stent in gezet gekregen. Alle bijwerkingen gehad.

17-06-2021 | Man | 71

16-06-2021 | Vrouw | 76

14-06-2021 | Man | 69
Beroerte
Na 3 jaar gebruik ben ik toevallig achter gekomen dat er een middel bestaat met dezelfde werking en zonder enige bijwerking: acetylsalicylzuur. Ik heb dat met mijn behandelend arts besproken en hij bleek dat een goed idee te vinden

27-05-2021 | Vrouw | 76
Longembolie
Kteeg eerst fragmin werd steeds slechter zo moe, futloos, haaruitval, half jaar gebruikt spierpijn, overgegaan naar acecounomarol hopent dat slaap futloosheid minder zou worden, maar......erger pfff . Doodmoe, ergste is duizeligheid, voel me slaperig, suffig hoe kan dit? Is hewoon bloedverdunner doe niets heel de dag, wie herkent dit?? Ben ongerust

16-05-2021 | Man | 62
Beroerte
Gebruikt het al zes jaar, alleen een beetje spierpijn. Geen problemen.

13-05-2021 | Vrouw | 74
Atriumfibrilleren
Middel voorgeschreven ter vervanging combi asfalt 100 + dipyridamol 200. Vanwege plotseling boezemfibrilleren. Moet antistolling en bloedverdunner slikken vanwege stolling stoornis FVL(erfelijk) en meerdere CVA en TIA'S. Met schade(NAH) voorheen geen problemen MET Combi. Eerder allergisch gebleken voor clopidogrel en Rivaroxaban. Nu met eliquis apixaban constant opgej[lees meer...]aagd hart slapeloosheid enorme branderige jeuk op hoofdhuid armen en lichaam. En onverklaarbaar gewichtsverlies. Huisarts zegt dat deze bijwerkingen niet ineens zijn???? Ik ben inmiddels moe wanhopig moe met kapotgekrabd lichaam.

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

07-05-2021 | Man | 62
acetylsalicylzuur
i.v.m. claudicatio intermittens

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5515)
Anticonceptie - overig (4036)
Cholesterol (3011)
Depressie - antidepressiva overig (2855)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2529)
Pijn - morfine-achtigen (2323)
ADHD - psychostimulantia (2253)
Pijn (2097)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1646)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1305)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1257)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1223)
Depressie - antidepressiva TCA (1106)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)