categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

30-07-2021 | Vrouw | 62
Atriumfibrilleren
Xarelto voorgeschreven na aanval van atriumfibrileren. In eerste instantie weet ik mijn somberheid, slapeloosheid en angstklachten aan de diagnose. Nadat ik ivm extreme duizeligheid (gevoel van steeds om te kunnen vallen, in een winkel met spiegels evenwicht volkomen kwijtgeraakt) en eetproblemen (totaal geen eetlust en snel gewichtsverlies) gestopt was met Xarelto verdwen[lees meer...]en ook mijn somberheid en angstklachten als sneeuw voor de zon en ook de energie en eetlust kwam binnen een week terug. De klachten namen toe na langer gebruik. Nu over op edoxaban en binnen een week dezelfde stemmingsstoornis gerelateerde klachten (somber, angstig, niet slapen en geen eetlust en energie). Blijft zoeken naar iets anders. Voor preventieve medicatie zijn deze bijwerkingen voor mij onacceptabel. Ik wil niet perse een lang leven, maar wel kwaliteit van leven.

27-07-2021 | Man | 73
Voorgeschreven ivm hartinfarct, en TIA

27-07-2021 | Man | 73
clopidogrel
Hoegenaamd géén bijwerkingen, voorgeschreven ivm TIA en hartinfarct..

Arixtra

24-07-2021 | Vrouw | 32
fondaparinux
Trombose
Ik gebruik dit product nu al 3 weken vanwege trombose door mijn hele buik door de vaccinatie astra zeneca. En nu heb ik een bult en een schijf. Bult doet niet zeer, alleen de schijf waar ik vandaag heb geprikt is gevoelig en af en toe pijnlijk.

Grepid

21-07-2021 | Vrouw | 83
clopidogrel
Ik heb een vraag ik gebruik bloed verdunnens maar ik heb erge vineuze inficentie hen heel erge pijn aan mijn benen is die grepid wel goed voor mijn benen volgens mijn niet

15-07-2021 | Man | 69
Hartinfarct
Afgezien van geregelde blauwe plekken en soms moeilijk te stelpen bloedinkjes, bijvoorbeeld na het scheren, in het geheel geen bijwerkingen. Conditie en uuthoudingsvermogen zijn er sterk op vooruit gegaan. Binnenkort is het jaar voorbij en zullen we zien wat er gebeurt als ik stop met dit middel.

02-07-2021 | Vrouw | 68
Longembolie

30-06-2021 | Vrouw | 55
Trombose
stent in gezet gekregen. Alle bijwerkingen gehad.

17-06-2021 | Man | 71

16-06-2021 | Vrouw | 76

14-06-2021 | Man | 69
Beroerte
Na 3 jaar gebruik ben ik toevallig achter gekomen dat er een middel bestaat met dezelfde werking en zonder enige bijwerking: acetylsalicylzuur. Ik heb dat met mijn behandelend arts besproken en hij bleek dat een goed idee te vinden

27-05-2021 | Vrouw | 76
Longembolie
Kteeg eerst fragmin werd steeds slechter zo moe, futloos, haaruitval, half jaar gebruikt spierpijn, overgegaan naar acecounomarol hopent dat slaap futloosheid minder zou worden, maar......erger pfff . Doodmoe, ergste is duizeligheid, voel me slaperig, suffig hoe kan dit? Is hewoon bloedverdunner doe niets heel de dag, wie herkent dit?? Ben ongerust

16-05-2021 | Man | 62
Beroerte
Gebruikt het al zes jaar, alleen een beetje spierpijn. Geen problemen.

13-05-2021 | Vrouw | 74
Atriumfibrilleren
Middel voorgeschreven ter vervanging combi asfalt 100 + dipyridamol 200. Vanwege plotseling boezemfibrilleren. Moet antistolling en bloedverdunner slikken vanwege stolling stoornis FVL(erfelijk) en meerdere CVA en TIA'S. Met schade(NAH) voorheen geen problemen MET Combi. Eerder allergisch gebleken voor clopidogrel en Rivaroxaban. Nu met eliquis apixaban constant opgej[lees meer...]aagd hart slapeloosheid enorme branderige jeuk op hoofdhuid armen en lichaam. En onverklaarbaar gewichtsverlies. Huisarts zegt dat deze bijwerkingen niet ineens zijn???? Ik ben inmiddels moe wanhopig moe met kapotgekrabd lichaam.

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

07-05-2021 | Man | 62
acetylsalicylzuur
i.v.m. claudicatio intermittens

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

07-05-2021 | Man | 62
acetylsalicylzuur
Aderverkalking
In combi met Omeprazol ( auro ) 20 mg geen bijwerkingen.

06-05-2021 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Vanwege boezemfibrilleren en diabetes met dit middel begonnen op voorschrift van cardioloog. Al snel kwam de onrust en een opgejaagd gevoel, alsof ik 20 kopjes koffie op had. Ik voelde permanent mijn hartwerking door mijn hele lijf, mijn hart bonkte al bij geringe inspanning. Ook het slapen ging slecht, met name het inslapen. Ik zat als een angstig en hopeloos wezen vaak [lees meer...]lamgeslagen op de bank en vroeg me af hoe nu verder. Na overleg met apotheker contact opgenomen met cardioloog, die meteen een ander middel (Xarelto) voorschreef. Dit verminderde de klachten met zo'n 80%.

Ascal Cardio

05-05-2021 | Vrouw | 50
carbasalaatcalcium
Bloedverdunnen
4 jaar geleden ben ik aan mijn hart geopereerd (aangeboren hartafwijking ) daar heb ik 46 jaar mee gelopen zonder dat ik het wist (word volgende maand 51 jaar) tevens hebben ze een dubbele bypass en lekkende hartkleppen verholpen 3 operaties in 1. Mijn cardioloog scheef mij bloedverdunner Ascal voor al die tijd geslikt totdat ik in al die jaren er achter kwam dat ik steed[lees meer...]s benauwder begon te worden nog steeds niet van mijn vocht in mijn benen en enkels afgekomen ben en na de operatie heb ik ook ernstige slaapproblemen. Ik heb eigenlijk nooit de bijsluiter gelezen tot gisteren (4 mei 2021) en daar ben ik van geschrokken al die klachten die ik heb stonden daar als bijwerking beschreven. En nu nu loop ik weer ziekenhuis in ziekenhuis uit ze hebben een CT scan van mijn borstholte gemaakt daar hoor ik aanstaande maandag de uitslag van. De cardioloog heeft mij doorgestuurd naar de longarts zij denkt dat ik longembolie of vocht achter de longen heb omdat ik ook zuurstof in het bloed tekort heb maar als ik bij mijzelf na ga krijg ik steeds meer kwaaltjes sinds ik geopereerd ben en als ik die bijsluiter lees van de Ascal en dat vergelijk met mijn klachten denk ik aan de bijwerkingen van Ascal.

Lixiana

01-05-2021 | Vrouw | 43
edoxaban
Atriumfibrilleren
Gebruik begonnen nav hartfibrilatie nav ziekte van Graves. Gebruik het nu 4 jaar. Ik heb meerdere verschillende soorten bloedverdunners gebruikt en Lixiana gaf de minste bijwerkingen. Soms last van duizeligheid maar ervaar verder geen noemenswaardige bijwerkingen. Eenmaal daags neem ik de lixiana s ochtends in.

01-05-2021 | Man | 64
Bloedverdunnen
Preventief gebruik bij af en toe hartritmestoornissen stoornis. Totaal geen bijwerkingen.

30-04-2021 | Vrouw | 61
Hartinfarct
na mild hartinfarct en 1 stent voor de duur van een jaar voorgeschreven gekregen. Ik dacht geen last van bijwerkingen te hebben op de blauwe plekken na. Nadat ik gestopt was, bleek ik snel veel meer lucht te hebben. Bij inspanning (paardrijden) ging mijn hartslag fors omhoog en had ik het gevoel weinig lucht te hebben. Na stoppen met dit middel blijkt mijn hartslag bij dez[lees meer...]elfde inspanning minder fors omhoog te gaan en heb ik herkenbaar meer lucht. In de praktijk merk ik dit verschil pas na stoppen. Ik had er dus weinig last van. Overigens verdwenen de blauwe plekken binnen 2 weken na stoppen.

26-04-2021 | Vrouw | 60
Hartinfarct
Ik had ernstige bijwerkingen bij dit medicijn, ben iom cardioloog overgestapt op clopidogrel 75 mg. Gaat stukken beter, maar ook veel bijwerkingen van de andere medicijnen, metropolol, mee gestopt inmiddels en heb nu nog perindopril waar ik ook mee ga stoppen.

Fraxiparine

26-04-2021 | Vrouw | 48
nadroparine
Ik heb 9 maanden fraxiparine gebruikt 2x daags, dit doordat ik 2 verschillende zware antibiotica kuren 9 maanden heb ingenomen en door de antibioticas kregen we mijn INR niet goed. Na een tijdje gingen de prik plekken enorm jeuken, zelfs zo erg dat ik mijn buik helemaal kapot krabte tot bloedens toe. Ook had ik grote harde schijven / bobbels onderhuids, door bloedingen [lees meer...]onderhuids, hierdoor deed mijn buik redelijk pijn, hierdoor was een spijkerbroek dragen erg pijnlijk. Ik heb de antibiotica ingenomen van april 2020 tot eind januari 2021. Afgelopen vrijdag ben ik weer begonnen met fraxiparine 0,8 ml 2x daags te spuiten, omdat ik aankomende vrijdag geopereerd moet worden en helaas is vanavond de jeuk aan mijn buik weer begonnen.

22-04-2021 | Man | 69
Beroerte
Sportte veel en had zéér goede conditie. Toch herseninfarct, na onderzoeken geen aanwijsbare oorzaak. Eigen interpretatie: waarschijnlijk door stress (Te zware mantelzorgtaak). Zelfs het kleinste wondje geeft veel bloed. Moet dan nog wel eens uitleggen dat het niet ernstig is, door bloedverdunner komt en het zo weer over gaat. Gebruik ook maagbeschermer Pantaprazol 20 m[lees meer...]g en heb verder geen bijwerkingen.

Rivaroxaban

22-04-2021 | Man | 64
Trombose
standaard na mini-maze operatie. last van bloedneuzen deed mij dit om de dag gebruiken wat de professor niet zo'n best idee vond. toch 2 jaar gedaan, tot mijn eigen cardioloog dat waar ik weer bij terug ben me dit ook sterk afraadde. dan laat je die bloedvaten in je neus maar dichtbranden. ben wel benieuwd wat de grootte is van het risico op trombose tussen 20 mg per [lees meer...]dag en 20 mg per 2 dagen...... verder een makkelijk in te nemen middel zonder controle door de trombosedienst.

Fenprocoumon

20-04-2021 | Vrouw | 66
fenprocoumon
Hartritmestoornissen
Ik heb hartritmestoornissen en na een ablatie behandeling zakt mijn hartslag weg. Ik heb sinds die tijd een pacemaker en slik al bijna 15 jaar fenprocoumon. Al die tijd slaap ik slecht. De laatste jaren krijg ik steeds meer last van mijn gewrichten. Is dit voor meer mensen herkenbaar en wat kan ik doen? Overstappen naar een andere kortwerkende bloedverdunners?

19-04-2021 | Man | 75
Bloedverdunnen
Heb reeds 2 trombones gehad, gelukkig met redelijk goede afloop, gelukkig ! Ga eerstdaags aan mijn cardioloog vragen om deze XARELTO te vervangen door een ander medicament , ben echt bang geworden hiervan .

18-04-2021 | Vrouw | 78
Hartritmestoornissen
Ik gebruik eliquis al 5 jaar na een vervanging van de mitrailleur klep , biologische klep en voel mij prima .

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro

17-04-2021 | Man | 66
carbasalaatcalcium
Angina pectoris
Ik slik 1X per dag nu zo'n 2 jaar vanwege lichte dichtslibbing van hartslagader, geconstateerd na dotteren. Ik heb geen last van bijverschijnselen. Het openen van de sachet is niet moeilijk voor mij maar ik kan me voorstellen dat het voor mensen met een lichamelijk probleem wel moeilijk kan zijn.

Plavix

17-04-2021 | Man | 74
Hartinfarct
Prima medicijn gebruik het 25 jaren. Geen vergoeding door de zorgverzekeraars omdat andere fabrikaten goedkoper zijn

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5455)
Anticonceptie - overig (3989)
Cholesterol (2993)
Depressie - antidepressiva overig (2825)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2500)
Pijn - morfine-achtigen (2299)
ADHD - psychostimulantia (2230)
Pijn (2079)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1623)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1285)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1242)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1029)