categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Fraxiparine

19-01-2022 | Vrouw | 33
nadroparine
Botbreuk
Vanwege een spiraalbreuk links ( operatie -pin) en zwaar gekneusd + nader af te wachten schade (rechts) in mijn benen door een aanrijding gebruik ik nu bijna een maand fraxiparine. Lastig in te schatten of het effectief is - denk het wel want ik heb geen trombose. Ik herken wel extreme pijnen + uitstralingen tot onder mijn bil maar dit kan ook het been zelf zijn. Ik[lees meer...] injecteer zelf - bij de start dacht meer ik appeltje eitje en na twee weken begon het gevoelig te worden. Lastig om een plek te vinden want mijn hele buik is gevoelig en onderhuids gezwollen + blauwe/gele plekjes. Zelfs het vloeistof voelt pijnlijk aan. Vaak prik ik wel 3/4x voor ik een enigszins acceptabel plekje heb gevonden. Ik was aan het aftellen, moest nog 2 dagen - helaas door tegenslag qua revalideren verlengd. Tabletten zijn geen optie - daar kun je niet zomaar mee stoppen gaf de huisarts aan. Helaas! Ik ben een taaie maar zit de laatste dagen tegen het moment van prikken aan te hikken & ben blij als het weer gedaan is. Ik

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro

13-01-2022 | Vrouw | 69
Niet innemen ,echt doodziek geweest

11-01-2022 | Man | 85
Hartinfarct
Mijn vader kreeg een donkere ontlasting en werd steeds snellere moe en bleker van gelaatskleur. Na enkele dagen uiteindelijk ook pijn op borst, zweten, pijn linker arm. Dit als gevolg van te veel bloedverlies via de dunne darm, waardoor zijn HB gehalte gezakt was naar 4,1. Gezien zijn slechte conditie van het hart werd er geen darm onderzoek gedaan en was er verder nik[lees meer...]s mogelijk dan om de zoveel tijd bloed te krijgen. Na weken aantobben en om de anderhalve week bloedtransfusies dan toch zelf aan cardioloog gevraagd of er iets aangepast kon worden aan de bloedverdunners. Helaas kwam de MDL-arts zelf niet op het idee om te overleggen met cardioloog om de bloedverdunners aan te passen. Gezien zijn ervaring en vakgebied toch een grote tekortkoming. Uiteindelijk is hij de brilique gestopt en een ander medicijn gestart waardoor na enkele dagen zijn ontlasting niet meer donker van kleur was en zijn HB weer op peil blijft.

06-01-2022 | Man | 77
Atriumfibrilleren
Gestopt met xarelto door de bijwerkingen. Gebruikte hiervoor ascetyl 80mg cardio. Omdat ik ouder ben dan 75 jaar nu voor de veiligheid overgestapt op ecenocoumarol via de trombosedienst met zelf prikken. Bevalt tot nu toe goed.

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

16-12-2021 | Man | 70
acetylsalicylzuur
Atriumfibrilleren
De cardiologen willen dat mensen met hartritme stoornissen een beter medicijn gaan gebruiken om een mogelijk CVA te voorkomen

16-12-2021 | Man | 70
Atriumfibrilleren
Op verzoek van alle cardiologen om Xarelto toegebruiken voor mensen met hartritme stoornissen. i.p.v. acetyl Cardio

15-12-2021 | Vrouw | 70
Bloedverdunnen
Deze pil gebruikt op advies van de cardioloog icm medicatie voor hoge bloeddruk. Na gebruik van deze medicatie heb ik non stop last van buikpijn en diarree. Zelf ermee gestopt.

15-12-2021 | Vrouw | 75
TIA
Erg duizelig veel winden laten een vreselijke jeukende huiduitslag .ik begon in 2019 met mylan daarna teva afwisselend met mylan , Sedert juni 2021 krijg ik zentiva en heb een vreselijke uitslag op mijn lichaam en het jeukt vreselijk .Daar had ik van de andere middelen geen last van ,

12-12-2021 | Man | 50

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

12-12-2021 | Man | 50
acetylsalicylzuur

09-12-2021 | Man | 65
Atriumfibrilleren
ga steeds meer last krijgen van soort pijnelijke huid ,geprik,en hartkloppingen ,dat vindt ik vreemd want daat bloedstolsels kreeg ik ze voor.

08-12-2021 | Man | 65
Atriumfibrilleren
ik heb sinds het slikken van elquis 2 migraine aanvallen met aura verschijnselen gehad,komt dit door het middel?

Fragmin

06-12-2021 | Vrouw | 22
dalteparine
Verschrikkelijk, en ik heb geen moeite met mezelf prikken! Na het verwijderen van de prik flinke steken en een extreem brandend gevoel.

21-11-2021 | Man | 73
Bloedverdunnen
Ipv acenecoumarol Voordeel niet meer trombozedienst/prikken Ervaring gering pas 1maand begonnen

20-11-2021 | Man | 77
Ik ben weer terug naar asperinec80 mg

08-11-2021 | Vrouw | 73
Bloedverdunnen
Ik heb jaren Fenprocoumon gebruikt Maar moest plotseling van de cardioloog een paar weken geleden na boezemfibleren en een.cardio versie aan deze bloedverdunner apixaban Wat een rot middel ik voel me iedere dag ziek Duizelig oorsuizen vocht vasthouden en een opgejaagd gevoel Ik mocht gaan stoppen over naar Fenprocoumon Maar moet deze vreselijke tabletten slikken bij de Fe[lees meer...]nprocoumon tot de waarden tussen 2 en 3 zit. Heti s nu nog 1.6.Ik voel me zo naar sindsdien tabletten.Als ik ga stoppen Dan zeker weten eens maar nooit meer deze tabletten

03-11-2021 | Vrouw | 63
Beroerte
Clopidogrel van grepid Pharmathen Ik heb meerdere beroertes gehad sinds 2009 en daarna nóg meerere Eerder om dezelfde reden gestopt met dit medicijn ,maar dit keer zijn de bijwerkingen vele maken erger Er stroomt de hele dag vocht uit mijn neus. Ik heb ook hele waterige diarree en last van braken, en durf niets te eten ! Ik heb dit medicijn eerder gebruik[lees meer...]t ,maar toen “alleen maar “ druipneuzen Het is werkelijk meer dan verschrikkelijk!

27-10-2021 | Man | 62
Longembolie
Hartritmestoornissen en beide longen longembolieen. Nu giga last van mijn huid kan bijna geen kleding verdragen.ook slikproblemen. Verder angst en depressieve klachten loop ik bij een psychiater voor. Ook heb ik een cyp mutatie de medicijnen worden anders verwerkt in mijn lichaam veel bijwerkingen . had ook een betablokker die is al eraf .nu hoop ik deze ook ook met et[lees meer...]en en drinken is net of het op je maag blijft liggen.

Ascal 38

26-10-2021 | Vrouw | 56
Beroerte
Dit lijkt wel 10x bloedverdunnendender dan Ascal. Met alle consequenties van dien. Ik vind het vrij vervelend.

21-10-2021 | Vrouw | 50
Longembolie
Huisarts dacht dat ik overgangsklachten had en schreef me de anticonceptiepil voor. Binnen twee weken ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis met een forse ruiterembolie als gevolg een DVT been. Na 1 week ziekenhuis (IC en zaal) naar huis. In het ziekenhuis medicatie via prikken ontvangen. Daarna 2 weken Xarelto 2x daags 15 mg geslikt. Geen last van bijwerkingen. Nu[lees meer...] slik ik Xarelto 1x daags 20 mg en heb ik hinder van vervelende bijwerkingen. Met de internist overleg ik wat wijsheid is m.b.t. de dosering.

Acenocoumarol

10-10-2021 | Vrouw | 85
acenocoumarol
Trombose
Ik heb in een nacht een Histamine aanslag gehad( dat is een huid aan doening witte rug en armen en dat wordt niet meer goed en kan niet meer in de zon zitten en zit aan een dieet vast. Nu moet ik vitamines slikken (Daosin ik had 3 verpakkingen bestelt 95 E en worden niet vergoedt. Ik heb mn dna test laten doen gevraagt bij m,n huisarts (dat wordt vergoed. Ik heb eerde[lees meer...]r dit medicijn gebruikt maar niet zolang als nu ( 4jaar) Sterkte met alles.

03-10-2021 | Man | 39
Atriumfibrilleren
ivm ablatie moet ik deze medicatie preventief innemen.

03-10-2021 | Man | 65
Hartinfarct
Een halfuur na inname begon de kortademigheid, welke per vlagen telkens terug tot zeer ernstig toe. Na 5 uur werden ze minder frequent en minder ernstig. Het spreek vanzelf dat ik nooit meer producten gaat nemen van AstraSeneca.

02-10-2021 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Opgejaagd gevoel, constant gevoel van stress. Vaak in het geheel geen aanleiding voor. Soms hoofdpijn. Wel gebruiksvriendelijk, behalve als je artrose/reuma klachten aan handen hebt. Dan is het lastig uit de verpakking te krijgen. Sinds 1 jaar in gebruik.

Grepid

26-09-2021 | Vrouw | 71
Angina pectoris
3 maanden erge buikkrampen. Daarna huisarts geconsulteerd. Een ander, gelijke medicijn clopidogrel, wordt niet vergoed door mijn zorgverzekeraar. Uiteindelijk krijg ik de clopidogrel wel voorgeschreven , maar zonder vergoeding zorgverzekeraar, wel weer meer plezier en levenslust!

Acenocoumarol

24-09-2021 | Man | 76
acenocoumarol
Bloedverdunnen
in 2005 na een flinke TIA Aceno Coumarol gekregen wegens stolsels in het bloed waardoor er stollingen in mijn hjersenen vastliepen met als gevolg uitval. Na enkele jaren was ik het buiten staan wachten voor het opengaan van de deur van het prikpunt zat en besprak met mijn cardioloog de situatie inzake de bloedprik wekelijks bij de trombosedienst, na mijn klacht rade hij Pr[lees meer...]adaxa aan, ik heb het genomen en gebruik het nog steeds.

Pradaxa

24-09-2021 | Man | 76
dabigatran etexilaat
Bloedverdunnen
Een ideaal middel voor mij, niet meer in regen en wind buiten staan wachten tot de deur van de trombose-prik open gaat. op advies van mijn cardioloog gekregen en gebruik het al meer dan 10 jaar.

22-09-2021 | Man | 58
Hartfalen
Vervangen ipv Brilique, sinds ik Xarelto neem voel ik me iedere dag meerdere keren duizelig en kort van adem

18-09-2021 | Man | 70
Hartinfarct
Na plaatsing 2 stens een aantal medicijnen waaronder Brilique . 1e weekend thuis zeer veel last ademhaling onder controle te krijgen vaak tegen hyperventileren aan! Gebeld met cardioloog er mocht een betäblkker gehalveerd worden Na 4 weken nog steeds last, nu is briliqeu vervangen door clopidrogrel . Ademhaling direct goed nergens meer last van.

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro

08-09-2021 | Man | 76
Aneurysma
Veel last van maagklachten, buikpijn ,misselijkheid, opboeren en winden laten ,

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5568)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1120)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)