categorie

Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels)

17-10-2024 | Man | 63
Bloedverdunning

moeilijk in slaap vallen moeite met concentreren moeite met urineren duizeligheid

In juini 2013 een TIA gehad waarop ik ben door gestuurd naar een streekziekenhuis waar ik Clopidogrel moest gebruiken want dat was volgens de arts het beste middel wat er was en de bloedverdunners van de huisarts direct laten staan. Op tweede kerstdag 2023 de volgende TIA waarop ik direct naar het UMCG ben gestuurd. en wat bleek..... de Clopidogrel had bij mij HELEMAAL N[lees meer...]IETS gedaan!!!!!!!!en m n halslagader zat voor ruim 60% dicht . Vervolgens ben ik geopereerd waarna ik PRESUGREL 10 mg kreeg voorgeschreven , ben ik naar de apotheek gegaan en die vond het HEEL VREEMD dat ik dit middel voorgeschreven kreeg !!!!!Ik voel me nog net zo als voor de operatie en denk wel eens : Is dit normaal ????

07-10-2024 | Man | 64
Aderverkalking
ik heb een etalagebeen (rechterbeen)...sinds ik het gebruik is het een stuk minder pijnlijk. De pijn is er nog wel, maar niet zo heftig meer als voorheen.

27-09-2024 | Vrouw | 58
Aderverkalking

chronische vermoeidheid

25-09-2024 | Vrouw | 72

spier- en gewrichtspijn misselijkheid diarree die langer dan 4 weken aanhoudt

Ik heb deze medicatie gekregen na een vaat operatie aan gezien ik lijd aan perifeer vaatlijden, looptraining bood niet genoeg resultaat, rechterlies ader zat helemaal dicht en links enkele aderen. Heb diverse stents en een bypass operatie onder gaan in april, ik kreeg als bloed verdunning clopidogrel 75 mg iets wat ik mijn hele leven lang zou moeten gebruiken. De bijwerk[lees meer...]ingen werden mij iets te machtig dus heb aan de vaat chirurg gevraagd om mij weer op de Acetylsalicylzuur te zetten na 4 maanden gebruik Ja dat vond hij niet echt geweldig maar heeft toch toestemming gegeven. Volgens mij ben ik die troep nog steeds niet kwijt uit mijn lijf ,gezien ik mij nog steeds niet de oude ik voel.

22-09-2024 | Man | 62
Hartklachten

darm/maag van streek duizeligheid jeuk geelzucht obstipatie slapeloosheid

Ik had hartklachten en 2x een beroerte gehad. Nooit last van clopidogrel gehad. Nu echter heb ik meerdere klachten van jeuk maag lever en darmen. Geelzucht gele ogen en snachts niet kunnen slapen van de jeuk en pijn in de buik. Ook de smaak is nu anders. Ik moet een openhartoperatie ondergaan maar door die troep ben ik nu te zwak. Ik ga overleggen om deze troep niet meer t[lees meer...]e slikken.

20-09-2024 | Man | 47
Hartinfarct

vermoeidheid winderigheid opgeblazen buik overgewicht

Preventief stent gekregen. Moest clopidogrel slikken met pantoprazol. Voor mij helaas hel op aarde, extreem vermoeidheid (wat pas na paar maanden ontstaat heel langzaam), steeds pijnlijker maag en buik en winderigheid en gewichtstoename (die gedeeltelijk oorzakelijk is met medicijnen, vermoeidheid maar ook mi der kunnen bewegen. Ik zou onmiddellikk een alternatief kiezen, [lees meer...]de artsen zeggen allemaal het kan niet door de medicijnen komen maar rararara je gebruikt iets anders en de klachten verdwijnen magisch (niet a la minute, ook je lichaam heeft weer tijd nodig zich aan te passen). Slik het niet want de kans op heftife maagzweren is groot.

Xarelto

18-09-2024 | Man | 49
rivaroxaban
Longembolie
April dubbele meervoudige longembolie. 3 mnd spuiten gebruikt na stoppen binnen 2 weken gelijk weer dubbele meervoudige longembolie maar nu stuk heftiger. Eerst 30 mg in ziekenhuis na ontslag this dit doorgezet. Toen over op 20 mg. Op soms bloedend tandvlees na geen bijwerkingen ben er tevreden over. Moet levenslang gebruiken is niet anders.

17-09-2024 | Man | 65
Beroerte

krampen gewrichtspijn acute rugpijn rugspierpijn gezwollen kaak

3 dagen na het slikken begon het, overal spier en gewrichtspijn, ook kaakpijn, gezwollen onderlip, kiespijn, duf gevoel, slaperig, pijnstilling hielp niet. in overleg met arts over gestapt op Ascal gebaseerde bloedverdunner, bijwerkingen gaan geleidelijk weer weg. Wat een vreselijke troep is dit, niet slikken!

08-09-2024 | Vrouw | 84
Atriumfibrilleren

jeuk onderarm jeukt Jeuk over het hele lichaam

Ik vraag me af of dit medicijn de oorzaak is van zoveel jeuk vooral in de nacht.Overdag zwakt het af. Ik slaap er vanaf 4 uur in de nacht slecht door . Sta vroegtijdig op om het te laten verminderen wat helpt. Wie heeft deze klacht ook?

05-09-2024 | Man | 34
Acne/puistjes

acute hoofdpijn

05-09-2024 | Man | 59
Longembolie

duizeligheid oorsuizen beenspieren zijn zwak vermoeidheid vaak moeten plassen

Gebruik het nu ruim 3 maanden maar enorme tinnitus nu aan mijn rechterkant in mindere mate links maar heel duidelijk gerelateerd aan het gebruik van Eliquis. Maandag overleg met internist maar waarschijnlijk is het al irreversibel. Aangezien ik volgens de arts dit spul levenslang moet slikken vrees ik dat ik dit niet ga doen. De kwalitiet van leven wordt zoveel minder(amp[lees meer...]er slapen)dat ik hier geen trek in heb.

Fraxiparine

25-08-2024 | Man | 68
nadroparine
Trombose

Jeukende huid Jeuk over het hele lichaam

Heb ook veel last van enorme jeuk stap over op pradaxa 110 jeuk is weg eindelijk

25-08-2024 | Vrouw | 55

overal uitslag

Ik heb eind 2021 een lichte TIA gehad op het spraakgebied. Ik slikte al simvastatine, omeprazol en levothyroxine. Ik merkte tot voor kort dat ik gaandeweg steeds meer last kreeg van mijn lijf. Ik was allergisch voor clopidogrel, (huiduitslag) maar dat moest ik maar voor lief nemen zei de huisarts. Dan doe je dat, want je weet niet beter. Maar ik had altijd al het idee dat [lees meer...]dit medicijn niet voor mij was. Want de TIA kwam niet weg uit het lichamelijke aspect maar van heftige stresss. 2 weken geleden ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Ik mag een week stoppen met de clopidogrel zei de huisarts toen ik het net kreeg. Zo gezegd zo gedaan. En wat gebeurt: mijn hele lijf klaart op! Nu kan ik zeggen, na 2 weken stoppen, het heeft gaandeweg een impact op je hele lijf. Last van spieren, slapeloosheid, energieniveau enzovoorts. Nu slaap ik als een blok en mijn huis is weer schoon! Daar had ik gewoon de energie niet meer voor, ik deed het hoognodige. En er zijn nog veel meer dingen verbeterd. Zelfs mijn spraak is verbeterd. (Ik had nog een rest spraakgebrek) Ik ben nu een week aan een supplement, ESTER-C 500. Dat doet hetzelfde als de clopidogrel en geeft weinig tot geen bijwerkingen. Ik voel me veel beter, ben weer bijna mezelf. De huisarts wilde het liever niet hebben maar ik heb doorgezet. Mijn lijf! Ze wist weinig tot niets af van Ester-C, ik hoop dat ze zich erin gaat verdiepen. Voor de simvastatine in de plaats ( Na de TIA) kreeg ik atorvastatine. En daar is het allemaal mee begonnen. Dat is een verdienmodel, de cholesterolpillen. Heb je helemaal niet nodig. Ik heb ook de pantoprazol ( vervanger na TIA voor omeprazol) eraf laten halen, die had ik voor reflux. En die heb 15 jaar te lang geslikt! Dus nu alleen de levothyroxine. Ik ben blij dat ik de stap heb gezet.

10-08-2024 | Man | 72
Hartritmestoornissen

kortademigheid beter kortademig als je ligt

Kom veel lucht te kort, wandelen met hond wordt steeds minder, kleine klusjes ook een probleem.

Lixiana

22-07-2024 | Man | 62
edoxaban
Atriumfibrilleren
Had aan de cardioloog gevraagd naar een pil die ik maar 1 keer per dag hoefde te nemen. Kreeg toen deze. Merk van deze net als van de vorige gewoon niks. Mogelijk een beetje neerslachtig. Mocht mijn hart weer eens gaan atriumfibrileren dan kunnen ze meteen behandelen zonder 3 weken wachttijd. maar de laatste keer dat dat was was 1,5 jaar terug en heb ondertussen een ablati[lees meer...]e gehad.

Xarelto

18-07-2024 | Man | 62
rivaroxaban

lichthoofdig gevoelige darmen spierpijn

Longembolie gehad, daarna trombose in been, sinds gebruik Xarelto 20mg steeds ergere klachten, ook in mijn versleten rug. Rugbehandeling gehad in groot bekend ziekenhuis, stonden versteld van Xarelto, wordt daar nooit voorgeschreven, grote gevaarlijke rommel zei de arts. Ben doodmoe, duizelig, spier- rug en maagklachten. Heb besloten er mee te stoppen, zie wel wat er gebeu[lees meer...]rt, kan me niet meer schelen, veel slechter kan het met een mens niet gaan. Ook opgeblazen buik en veel gewichtstoename lijkt wel een bierbuik van max 2 flesjes per week. Nooit meer dit. Hoofd vol watten.

10-07-2024 | Man | 59
Longembolie

jeuk ongerustheid frequent urineren pijn in de onderbuik oorsuizen

Sinds 6 weken gebruik ik deze troep in mijn optiek. Veel bijwerkingen. De effectiviteit zal prima zijn echter was fraxiparine voor mij de eerste keer 12 jaar geleden vele malen beter mbt de bijwerkingen. Echter zal ik ws levenslang antistolling moeten gaan gebruiken omdat ik nu een tweede keer een vte te pakken heb. Ook al zit er 12 jaar tussen. Wel weet ik dat dit m[lees meer...]iddel niet het medicijn gaat worden mocht ik het advies levenslang ontstollen ter hand nemen.

10-07-2024 | Man | 72
Hartritmestoornissen

spierpijn in benen en rug

heel veel spierpijn stijfheid verschrikkelijk 24 uur per dag

Fragmin

27-06-2024 | Vrouw | 61
dalteparine
Aortaklep aandoening

blauwe plekken zwelling van de arm

Pols gebroken, geopereerd en dus 5 dgn fragmin spuiten. Mijn gebroken arm was mijn oedeemarm. Die is 5 dagen heel dik en heel warm geweest. Dag nadat ik gestopt was nam de zwelling af en ging het beter. Mijn buik zag er niet uit.... zelfs een plek van 15 bij 10 van 1 spuitje!!

19-06-2024 | Vrouw | 48
Hoog cholesterol

neerslachtig voelen agressieve gedachten agressie naar mezelf

Ik werd erg neerslachtig van dit medicijn

Clexane

12-06-2024 | Vrouw | 55
enoxaparine
Ik vind het enorm vreselijk dat in de kliniek men kleine spuiten gebruikt met een dunne korte naald en thuis als je het zelf doet ,krijgt men Lange spuiten die moeilijker te hanteren zijn met een langere en dikkere naald waardoor het moeilijker is en meer blauwe plekken. Wij hebben geen opleiding gehad daarvoor maar de verpleging wel

08-06-2024 | Man | 80

haaruitval

29-05-2024 | Man | 74
Trombose

neusbloedingen bult(en) in ringvorm in één gebied buikspieren gescheiden in het midden

16-05-2024 | Man | 48
Hartinfarct

huiduitslag hele lichaam gemakkelijk bloeden winderigheid gemakkelijk blauwe plekken krijgen duizeligheid

Na preventief een stent gekregen te hebben een jaar clopidogrel voorgeschreven gekregen, nu 5 mnd bezig. Sindsdien drie keer een bezoek aan de spoedeisende hulp voor hechtingen bij normale wondjes die niet meer stoppen met bloeden. Winderigheid / opgeblazen gevoel etc is zeker een issue, maar meest vervelende bijwerking die ik eerst niet herkende als zijnde gevolg van clop[lees meer...]idogrel was wel huiduitslag over hele lichaam, veel jeukende rode bultjes. Initieel dacht ik dat ik wellicht iets met zonne allergie had, maar na dagen zonder zon en weken later werd het niet minder maar steeds meer en meer. Toen bij wijze van uitsluiting van oorzaken gestopt met de clopidogrel en na paar dagen verdwenen de bultjes al en de enorme jeuk als gevolg van die bultjes. Blauwe plekken over lichaam ook, niet vervelend of pijnlijk maar wel signaal om goed op te passen en indien dit meer voorkomt bij iemand zeker even contact opnemen met de huisarts.

02-05-2024 | Vrouw | 73

allergische reactie

Eerder heb ik hier geplaatst dat ik een chronische loopneus/ verstopping had van acenocoumarol én verlies van smaak en reuk Vorig jaar voor tien maanden gestopt en na twee maanden waren de klachten verdwenen ! Daarna een ablatieoperatie gehad om eventueel daadwerkelijk te kunnen stoppen. Helaas moest ik er weer aan geloven en heb weer dezelfde klachten. De cardiologe[lees meer...]n zeggen dat het niet van het medicijn kan komen,?? erg jammer, deze klachten zijn erger dan de ritmestoornissen Heb al drie andere bloedverdunners geprobeerd, maar veel buikklachten. Ik ga nu in gesprek met de cardioloog of ik toch niet kan stoppen met deze medicijnen, dit is niet te doen

21-04-2024 | Man | 70
Hartinfarct

wazig zien veranderde stoelgang neusverkoudheid eten loopt vast

In 2011 kreeg ik een hartaanval waarna ik acenocoumarol kreeg voorgeschreven. Ik kreeg ook betablokkers, cholesterolverlagers, plaspillen, maagbeschermers en bloeddrukverlagers. Al deze medicijnen gaven me zoveel bijwerkingen dat ik ze in de loop van de jaren moest afstoten. Alleen acenocoumarol ben ik blijven doorslikken tot begin 2024. Toen las ik dat het middel geasso[lees meer...]cieerd wordt met artrose en jicht (het is een vitamine-K antagonist. Vitamine K heb je nodig voor stevige botten en gewrichten), twee ziektes die mijn ouders hadden (die ook coumarinen slikten !!). Ik wilde dat niet ook meemaken en ben daarom gestopt. Sinds mijn hartaanval heb ik een chronische loopneus. De KNO-arts zag geen relatie met medicijnen en zei dat ik ermee moet leren leven. Inmiddels al 2 buisjes in mijn rechteroor gehad vanwege overtollig snot en nummer 3 komt eraan. Nu lees ik hier dat meer mensen deze bijwerking hebben. Ik hoop dat het nu bij mij overgaat. Dank voor jullie reviews en dit wil ik even met jullie delen.

08-04-2024 | Vrouw | 77

duizeligheid

Ik heb veel last van duizeligheidl Ik heb dit middel gekregen na een lichte tia.

Lixiana

29-03-2024 | Vrouw | 73
edoxaban
Bloedverdunning

duizeligheid bij het opstaan vermoeidheid neerslachtig voelen trillingen

Ik neem LIxiana s'avonds in vanmorgen bij het opstaan zo duizelig dat ik terug in bed ben gevallen! De ganse dag al duizelig en moe en kortademig! Al verschillende producten gebruikt maar altijd bijwerkingen. Dan krijg ik te horen van mijn oncoloog dat het tussen mijn oren zit en dat ik moet loslaten! Bedankt!!! Ik heb ook Xarelto gehad dat was nog erger!

Brilique

21-03-2024 | Man | 60
ticagrelor
Hartinfarct
Na een hartinfarct 2x daags ingenomen. Af en toe wat blauwe plekken, maar verder geen bijwerkingen. Zou na een jaar mogen stoppen, ben op 3/4.

Pradaxa

06-03-2024 | Vrouw | 76
dabigatran etexilaat

misselijkheid

Ik moest er aan wennen, maar van de doacs verdroeg ik deze het best

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6478)
Anticonceptie - overig (4557)
Cholesterol (3339)
Depressie - antidepressiva overig (3165)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2912)
ADHD - psychostimulantia (2595)
Pijn - morfine-achtigen (2538)
Verslavingsziekten (2350)
Pijn (2287)
Bloeddruk - betablokkers (1954)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1817)
Maagzuur - protonpompremmers (1799)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1675)
Anticonceptie - eenfase (1629)
Angststoornissen (1598)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1473)
Antibiotica - urineweginfectie (1319)
Depressie - antidepressiva TCA (1275)