categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

07-05-2021 | Man | 62

07-05-2021 | Man | 62

Esomeprazol

04-05-2021 | Vrouw | 52
Maagzuur (brandend)
Kreeg medicijn voor maagklachten en maagzuur Maar nu hele zure smaak in mond fe hele dag. Ben sinds 1 week gestopt. Iemand ervaringen hiermee? Groetjes tonnie

22-04-2021 | Man | 64
Hernia

15-04-2021 | Vrouw | 62
Maagzuur
Heeft niet veel effekt...

13-04-2021 | Man | 70
Reflux
Ik weet niet of het ook echt afdoende werkt

12-04-2021 | Man | 72
Middenrifsbreuk
Overerflijkheid van een te hoog maagzuur klachten en teven een scheurtje in het middenrif. Gebruik het al 31 jaar zonder noemenswaardige bijwerkingen. Helaas vergoed de verzekering het. medicijn niet meer omdat het te duur zou zijn. Krijg nu Omapeprasol waarbij ik dagelijks klachten als misselijkheid en hoofdpijn heb .

Nexium

10-04-2021 | Man | 55
Maagzuur
het werkt echt super, maar de bijwerkeningen zijn minder

03-04-2021 | Man | 67
Maagzuur (brandend)
Krijg steeds meer last van de maag en vaak misselijk , maar heb geen maagzuur meer , probeer nu langzaam af te bouwen

02-04-2021 | Man | 46
Alvleesklierontsteking
Na een alvleesklierontsteking te hebben gehad heeft de specialist dit medicijn voorgeschreven. Ik heb daarna nooit meer, of zeer zelden nog last van maagzuur of wat pijn in de borst rondom betrokken organen. Ik verbaas me echter over de hoeveelheid bijwerkingen welke een behoorlijk aantal mensen ervaren. Misschien behoor ik tot de gelukkige groep die ze niet ervaart.

25-03-2021 | Vrouw | 71
Pancreatitis

21-03-2021 | Man | 40
Maagbeschermer
Dit is een maagbeschermer die ik al jaren gebruik doordat ik een scheurtje in het midden rif heb. Met maagzuur is het dusdanig dat het overgeven wordt en dat werkt weer op het hart waardoor ik atrium defebratie krijg ofwel hart ritme stoornis. Ik gebruik dit medicijn al jaren van sandoz ik kreeg pas geleden andere pantoprazol van het merk pharma zonder erbij na te denke[lees meer...]n. Ik was net geopereerd en dacht dat het van de narcose was maar na het na te kijken scheen ik op dat moment naar dit medicijn over was gestapt. Ik had daar de dokter en de apotheek over geinformeerd en er werd gezegt dat het dezelfde fabriek was maar alleen een ander doosje en merk. dezelfde stoffen dus nu was ik dus al 3 weken misselijk kreeg meerdere misselijkheids pillen die niet werkte. Ik heb toch de pantoprazol sandoz gevraagd die heb ik ook na moeite te doen gekregen. Ik moest ze zelf betalen en nou het misselijk is helemaal weg. Dus toch dacht dat ik gek werd voor mij geen andere meer.

13-03-2021 | Vrouw | 55
Maagbeschermer
Moest Omeprazol slikken i.v.m. pijnmedicatie. Vanaf dag 1 klachten van de "maagbeschermer". Voor start geen klachten bij incidenteel slikken pijnmedicatie. Met Omeprazol van begin tot eind drama.

13-03-2021 | Vrouw | 55
Maagbeschermer
Moest maagbeschermer gaan gebruiken i.v.m. publicatie voor gewrichtsklachten en operatie. Naproxen, Ibuprofen, Diclofenac gehad met wisselend succes. Eerst Omeprazol gebruikt, daarop helemaal heftige klachten . Over op Pantoprazol maar nooit klachtenvrij. Vraag mij af wat erger is het middel of de kwaal?

10-03-2021 | Man | 69
Maagzuur
Het middel werkt bij mij absoluut niet wat het moet doen.

10-03-2021 | Man | 69
Maagzuur
Ik ben 69 jaar en gebruik al 20 jaar Losec, daarvoor heb ik niet 2 maar 20 verschillende medicijnen geprobeerd, er ging een wereld voor mij open toen ik Losec voorgeschreven kreeg. Ik heb 10 jaar geleden een hartstilstand gehad en kreeg in het ziekenhuis omeprazol. Mijn vrouw heeft destijds van huis de Losec meegenomen omdat omeprazol bij mij niet werkt. Afgelopen week kre[lees meer...]eg ik te horen dat Losec voor mij niet meer betaald wordt door de zorgverzekeraar. Ik betaal samen met mijn vrouw bijna € 300,- aan premie + 2 X € 385,- eigen risico dus in feite betaal ik ze nog zelf. Het draait voor de zorgverzekeraars en apothekers maar om een ding en dat is GELD, GELD en nog eens GELD en de gebruikers van dit medicijn bekijken het maar.

10-03-2021 | Vrouw | 39
Maagzuur (brandend)
Last van pijn op de borst, en maagzuur branden met relax. Begonnen met omeprazol 40 mg bijwerkingen niet te doen. Na een week overgestapt naar pantoprazol 40mg. Hier ook dezelfde bijwerkingen. Ik ging me steeds zieker voelen en psychische niet in orde. Zoveel onrust, hyperventilatie, slapeloosheid etc etc. Huisarts wilde nog iets anders uitproberen, maar ik ben gaan a[lees meer...]fbouwen en gestopt. Nu ontzettend gezond aan het eten en kijken wat lukt om binnen te houden, metaal weer goed in mijn vel:-) Als ik dit allemaal geweten had was ik er NOOIT aan begonnen!wat een troep... Volgende week gastroscopie in het ziekenhuis.

Esomeprazol

03-03-2021 | Man | 60
esomeprazol
Ik heb reflux maar er blijft steeds een opgeblazen gevoel in de buik ook voel ik het hart overslaan en dan weer pijn tussen schouder blad

Nexium

01-03-2021 | Man | 62
Middenrifsbreuk
Analyse en mogelijke middelen ter verlichting van klachten . Nadat ik aan mijn middenrif breuk was afgeholpen, werd mijn maag voor een deel omgevouwen waardoor er rond de slokdarmuitgang, een steviger vorm verkregen werd waardoor een nieuwe middenrif breuk volgens de specialist , minder vaak alsnog voor kan komen . Op zich is dat een goede voorzorgsmaatregel maar er best[lees meer...]aat o.a. een kans dat de slokdarmklep een beetje open blijft staan . Dit is bij mij nu het geval dus vandaar de Nexium tabletten . Het vervelende hiervan is dat het functionele zuur (mijn inziens) nu veel meer in het lichaam achterblijft ipv afgevoerd. Ik heb daarom naar alternatieven gezocht zoals daar zijn Bi carbonaat en maagzuur neutraliserende hulpmiddelen . Allemaal belasten ze het darm kanaal en voor wat bi carbonaat betreft bestaat er heel snel de kans dat je al snel teveel zout binnen krijgt , dit geeft kans op veel te hoge bloeddruk met all gevolgen van dien .. vanwege een hart risico is dat een extra risico .. helaas .. terug naar Nexium ! Zink tabletten voeren het teveel aan zuur in het lichaam af . Dit gegeven in combinatie met meer regulerende kruiden is gewoon bij een drogist te koop . Voor de goede orde geef ik hier een zoekterm dat jullie eventueel verder kan helpen in het vinden van een acceptabele oplossing voor het tegengaan van de bijwerkingen . Lichaam ontzuren , ontzurende thee of ontzurende vloeistof .

20-02-2021 | Man | 50
Reflux
Ik was overgestapt van omeprazol naar pantoprozol ivm de bijwerkingen die omeprazol bij mij geeft. De eerste 2 dagen ging het goed. Daarna kreeg ik heel veel last van boeren, opgeblazen gevoel in de maag en darmen, buikpijn, buikkrampen. Ook kreeg ik een onaangenaam tintelend en trekkend gevoel op mijn borst waardoor ik dacht dat het maagzuurbranden was. Daarnaast veel wi[lees meer...]llekeurig spierspasmen in de (boven-) buik. Ik werd daar extreem angstig en depressief door waardoor ik last had van slapeloosheid. Nu toch maar weer overgestapt op de omeprazol en na 2 dagen was de buikpijn weg.

15-02-2021 | Man | 46
Maagbeschermer
Ik neem Clopidogrel, en deze pantoprazol voor maagbescherming. Gaat eerste week goed, daarna merk ik dat ik vermoeider word, nergens zin in krijg, en alles te veel is. Ook fysiek merk ik pijn in mijn rechter zij, druk op de maag, en licht benauwd. Toen even de inname van pantoprazol gestopt, en na 2-3 dagen was ineens alles beter. Ik overweeg permanent te stoppen met dit[lees meer...] medicijn, in overleg met de huisarts.

03-02-2021 | Vrouw | 53
Keelpijn
Ik heb al maanden een soort 'brok in de keel' gevoel. Vooral 's nachts als ik lig lijkt het erger te worden. Huisarts geweest, twee coronatesten - beiden negatief, Schildklieronderzoek, bloedprikken, niets vreemds. Twee weken Omeprazol 20mg geslikt maar dat deed niet veel. KNO arts voor verder onderzoek, keel ziet er goed uit, stembanden ook, uiteinde tong en geen rare di[lees meer...]ngen te zien. Ik kreeg van hem nu een maand Omeprazol 40mg maar het lijkt of ik daar echt van ga hoesten, een soort irritante kriebelhoest/kuch die ik niet tegen kan houden. Waarbij mensen omkijken met zo'n blik van "corona-alarm" als ik boodschappen doe. Wie heeft er een soortgelijke ervaring? Dat gevoel in de keel duurt al 4 maanden, het hoesten lijkt van de Omeprazol te komen.

02-01-2021 | Man | 57
Maagzuur
Na mislukte reflex operatie in 1998 deze pillen voorgeschreven gekregen ,begin jaren 1 per dag van 40 mg . De pillen waren op noodzaak voorgeschreven en werden vergoed . In het jaar 2018 of 2019 weet niet meer precies uit het pakket gedaan en kreeg een ander merk dat wel vergoed werd maar klachten werden alleen erger . Apotheek zei ze worden niet meer vergoe[lees meer...]d maar zijn wel te krijgen ,maar dan zelf betalen . Zit nu aan 2 per dag van dit merk en heb ze zelf betaald , heb pillen voor 3 maanden maar een rekening van 240 euro boven op de andere ziekte kosten . Geprobeerd ze toch vergoed te krijgen maar niks .

31-12-2020 | Man | 33
pantoprazol
Na een bacterie opgelopen te hebben moest ik 30 dagen 40g sliken dagelijks, nooit meer dacht dat mijn organen vergiftigd worden zoveel bijwerkingen heb dit nooit gehad met een medicatie.

19-12-2020 | Man | 49
Reflux
Ik heb twee keer Omeprazol voorgeschreven gekregen van de huisarts nadat ik bij hem ben geweest voor maagklachten (vervelend gevoel in de maagstreek, zure oprispingen). Ik slik nu ongeveer zes weken 1x omeprazol 40mg per dag en de laatste tijd zijn mijn darmen van slag en lig ik vaak 's nachts met buikrampen in bed. Ook krijg ik last van vervelende pijn rechts onder mijn[lees meer...] ribbenkast en af en toe pijnscheuten op willekeurige plaatsen in mijn buik.. Al deze bijwerkingen maken mij aan het twijfelen en maken mij onrustig en zenuwachtig waardoor de buikklachten alleen maar toenemen. De buik/darmklachten lijken nu erger dan de oorspronkelijke maagklachten en ik vraag me af wat het slikken daarom nog voor zin heeft. Misschien moet ik het gebruik even staken en overgaan op reguliere maagzuurbinders (gaviscon/maalox), puur om te kijken of de buikklachten dan afnemen. Ik ben benieuwd wie deze klachten herkent.

13-12-2020 | Vrouw | 73

06-12-2020 | Man | 65
Hartfalen
Effectief en gemakkelijk zelf te injecteren. Geen hinderlijke stijve benen en zo.

03-12-2020 | Man | 23
Maagbeschermer
Ik slikte al jaren omeprazol maar na de verergerde klachten stapte ik over naar dit medicijn. Een aantal maanden later inname opgehoogd van 1x naar 2x daags 40mg (de laatste verpakking is Aurobindo). Mijn gewicht is tijdens gebruik van dit medicijn erg afgenomen. Ik kreeg steeds langdurige heftige pijn verspreid over mijn zij aan mijn maagkant en had druk op mijn borst. Ik[lees meer...] sliep soms maar 1 uur per nacht. Ik kon op een gegeven moment helemaal geen eten meer verdragen. Ik kreeg veel psychische klachten na hyperventilatie dat ook voorkwam in rust en 's nachts. Door corona liep het inwendig onderzoek vertraging op maar nadat er op de echo en gastroscopie niks gevonden was stopte ik met dit medicijn en ik voelde me een paar dagen erna direct vele malen beter. Na 2 of 3 weken ermee te zijn gestopt heb ik minder pijn en geen hyperventilatie meer. Ik merk dat mijn maag en darmen erg gevoelig voor bepaald eten zijn geworden, dus ik ben nu sterk aan het dieëten en vermijd stress waardoor de pijn verminderd. Ik kan hiermee weer normaal functioneren. Voor mij dus nooit meer dit medicijn.

01-12-2020 | Vrouw | 69
Maagklachten
heb ook hele slechte ervaring met deze tablet. ben ook duizelig en alles wat er bij de bijwerkingen staat heb ik ook . heel akelig allemaal. ben er nu een paar dagen mee gestopt maar merk dat nog niet.

23-11-2020 | Vrouw | 68
Maagbeschermer
voorgeschreven gekregen als maagbeschermer bij 'n ander medicijn, was soort van verplichting. verschillende merken gehad, maar heb geen bijwerkingen waar ik vanaf weet. wat 't op de lange duur doet? mijn vader had ook medicijnen voor zijn hart en kreeg steeds maagzweren. ik weet niet of hij toen (1978) ook al maagbeschermers kreeg................. indien nìet dan hoef ik m[lees meer...]e niet al te ongerust te maken, maar houd 't wèl goed in de gaten.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5386)
Anticonceptie - overig (3945)
Cholesterol (2963)
Depressie - antidepressiva overig (2806)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2471)
Pijn - morfine-achtigen (2275)
ADHD - psychostimulantia (2191)
Pijn (2059)
Verslavingsziekten (2036)
Bloeddruk - betablokkers (1731)
Maagzuur - protonpompremmers (1609)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1557)
Anticonceptie - eenfase (1438)
Angststoornissen (1271)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1229)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1192)
Depressie - antidepressiva TCA (1079)
Antibiotica - urineweginfectie (1005)