categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

28-03-2020

Omeprazol (omeprazol)

ik heb veel klachten van reflux verkleurde brandende tong borstpijn rugpijn maag darmklachten draai duizeligheid hoofdpijn denk vaak word mijn gezondheid nog is een keer wat beter of niet of moet ik er aan dood gaan 24julie 2019 nog gastrocopie gehad maar zou het nou wel weer willen contoleren en liefst een devinnietiefe oplossing angst voor slokdarmkanker uiteindelijk o[lees meer...]f eerst barett slokdarm word er gewoon weg niet goed van ook slappe spieren denk dak er maar mee stopt en gewoon goede natuurlijk middelen probeert wie heeft er een oplossing voor mij?
27-03-2020

Esomeprazol (esomeprazol)
Maagzweer

Doordat Ascal medicatie ( vanwege stens in kransslagaders ) een " slapend" maagzweertje tussen de maag en twaalfvingerige darm een bloeding ging veroorzaakte , werd mij Esomeprazol 40 mg. voorgeschreven. Dit voorkomt de eventuele bloeding , echter heb ik het vermoeden dat door dit lange gebruik van dit medicijn , mijn stembanden aantast worden waardoor heesheid ontst[lees meer...]aat. Zal dosering van 20 mg. het laatst genoemde probleem kunnen verhelpen of verminderen ? Vr. gr.Paul.
15-03-2020

Aderverkalking

10-03-2020

PantoPac (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)
Helicobacter pylori

Gastrocopie gehad, maag onsteking, opgezwollen maag klep en helio bacterie, in de 12vingerige darm mest cellen. Pantopac gekregen dag 1 ging goed dag 2 ook wel, dag 3 slaap problemen enorm vermoeid misselijk braken, dag 4 hele dag het gevoel of ik omwel ging raken werd bleek helemaal geen energie, dag 5 hele dag door diaree en schimmel infectie in mond opgezwollen tong, md[lees meer...]l arts gebeld direct stoppen met amoxilline met de andere 2 wel doorgaan op dag 6 heb ik geen van alle ingenomen zo enorm ziek van geworden vandaag zit ik op dag 8 en nog op de bank ziek liggen. Het schijnt de amoxilline te zijn die het zwaar heeft veroorzaakt maar ik wil eerst goed herstellen en daarna de ander 2 innemen. Voor degene die dit ook hebben neem tijdens het innemen altijd extra vitamines in zoals c je lichaam reageert enorm op die medicijnen met vitanimes hou je tenmiste nog wat energie over en anders heb je echt niets meer.
08-03-2020

Maagzuur

Ik heb bijna een jaar lang omeprazol gebruikt en kreeg er reumatische pijnen in gewrichten van en ik voelde me als een bejaarde oude man. Ik ben zelfs naar ziekenhuis doorverwezen voor reuma onderzoek. Geen reuma. Toen ging ik bijsluiters lezen van medicijnen die ik gebruik en zag bij omeprazol dat deze reden kon zijn voor pijn in gewrichten. In overleg met arts gestopt me[lees meer...]t Omeprazol voor 14 dagen, maar na 3 dagen was ik weer als herboren. M.a.w. Omeprazol was desastreus voor mij. Ik heb nu Esomeprazol en nergens last van.
28-02-2020

Omeprazol (omeprazol)

Heftige rugpijnen hiervoor krijg ik allerlei pijnstillers maar momenteel beperk ik mij tot de lichte versies vanwege de terminale ziekte van mijn echtgenote. Ik moet kunnen rijden met een voertuig, want het openbaar vervoer is een drama. Ik ben al meerdere keren aan de fentanyl geweest maar daar vind ik dat je daar niet mee mag rijden. Ik betrapte me op een wat slomere rea[lees meer...]ctie in het verkeer met de fiets.
23-02-2020

Omeprazol (omeprazol)

Volgens mij is de hoest na een maand niets verminderd
21-02-2020

Maagzuur (brandend)

nav onderzoek advies van maag-darm-leverarts elke dag nodig voor altijd. Na jaren lichamelijke klachten kreeg ik van elke specialisten/ of alternatieve genezer te horen dat ik best eens last kon hebben vd gevolgen van langdurig gebruik van Omeprazol ( breekt andere funkties af waaronder bv af voeren vd afvalstoffen via de nieren en lever , waardoor verminderde enrgie en v[lees meer...]ermoeidheid en darmstoornissen en gewrichtsproblemen kan veroorzaken..... Wie kan mij zeggen dat dit ook echt zo is? want dan moeten we toch direkt ermee stoppen? Op deze manier werkt dit medicijn averechts immers? onze huisarts vermelde dat er nieuwe Omeprazol op de markt komt-reden?? zelf ben ik het al aan het afbouwen nav al die negatieve berichten
17-02-2020

08-02-2020

Omeprazol (omeprazol)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn

tegen maagzuur van bloedverdunner
07-02-2020

Maagbeschermer

Had last van maagzuur. Na twee dagen al last van paniekaanvallen en een heel warm en tintelend gevoel op mijn borst. Na vier dagen rode huid en allergische reactie en pijn in mijn maag, opgeblazen gevoel en slecht slapen. Ben gestopt, dit is puur vergif.
04-02-2020

Maagzweer

Vorig gediagnosticeerd met burnout/stressklachten...aanvankelijk helemaal geen last van mijn maag, maar door een terugval in september door stress wel behoorlijk veel last gekregen van mijn maag..nu heb ik 6 jr geleden omeprazol 40 mg gehad, want tijdens een gastrocopie werden enkele zweertjes op mijn 12-vingerige darm ontdekt..kreeg wel obstipatie, dus mijn huisarts advis[lees meer...]eerde mij op de inname te staken...daarna ook niets van dat alles geslikt en super goed gegaan..totdat ik dus vorig jaar wel weer klachten kreeg door de stress dus...dacht het wel zou meevallen met mijn maag, ben pas in november naar de huisarts gegaan en kreeg 20mg omepr.mee voor 1 maand..maar begin januari kreeg ik weer last en slik nu weer voor 1 maandje 20 mg...voel nog geen verbetering..heb soms wel een prikkelhoest met uitstraling naar mijn schouderbladen...echt een naar gevoel...en af en toe heb ik ook moeite met slikken..
03-02-2020

Omeprazol (omeprazol)

ik slik nu 5 maanden 20 mg op een dag in combinatie met omeprazol 40 mg maar na het slikken van deze combinatie heb ik juist erg veel last van de maag en overweeg te stoppen wie heeft daar ervaring mee en heeft er ook ondanks de omeprazol maagklachten van
20-01-2020

Esomeprazol (esomeprazol)

maagsapresistentie om te voorkomen dat slokdarm aangetast wordt
15-01-2020

Middenrifsbreuk

Door longarts voorgeschreven voor middenrifsbreukje. Na 4 weken klachten, oedeem wangen ,lippen, verdoofd gevoel gehemelte, prikkeling mond kortademig, spierkrampen, slapeloosheid,steken bij het oog, hoofdpijn, duizeligheid, diaree misselijkheid.Longarts gebeld nee kan niet van de pantoprazol komen! Wel dus, huisarts zei stop er mee en kijk wat er gebeurt, ja hoor alle k[lees meer...]lachten verdwenen! Bizar dat een longarts dit stellig kan zeggen, kan niet.
31-12-2019

Overspannen/burn-out

Eerst lange tijd Ranitidine, geen problemen, november 2019 op verzoek apotheek ingeleverd en nu Pantoprazol
29-12-2019

Pantoprazol (pantoprazol)

Sinds 5 jaar geleden een kleine herseninfarct gehad, zonder bijverschijnselen er aan over te houden. Kreeg grepid, atorvastine voorgeschreven. Na 2 jaar kreeg ik maagproblemen van de medicijnen en de dokter schreef pantoprazol voor. Ging heel goed totdat ik dit jaar verschijnselen kreeg. Overmatig zweten,hartkloppingen overal spierpijn. Opgeblazen gevoel, weinig tot ve[lees meer...]el plassen. Waar dit vandaan kwam geen idee. Ben gaan experimenteren met pantoprazol en ben gestopt. De klachten werden gelukkig minder. een paar dagen later toch weer tabletje geprobeert, maar werd weer zo beroerd, dat ik helemaal gestopt ben, ben nu 1 week eraf en het gaat gelukkig weer heel goed zonder bijwerkingen. Ik snap er niets van zo kon ik gelukkig er tegen en nu helemaal niet meer.
29-12-2019

Maagbeschermer

Gebruikt tijdens slikken van ibuprofen om mijn maag te beschermen. Eerste weken geen klachten maar daarna Maagpijn. Rechtsonder ribben. Dat werd steeds erger. Ook zweetaanvallen. Onaangenaam gevoel. Na het stoppen verdwenen de klachten snel terwijl ik nog steeds de ibuprofen slikte.

Probleemloos lage doses

Omecat (omeprazol)
Reflux

Sinds september 2019 door Zilveren Kruis op dit middel, voorheen probleemloos.

Pantoprazol (pantoprazol)

Heb het gevoel dat ik door dit middel onzeker wordt ,mijn emoties niet meer in bedwang kan houden veel last krijg met slikken en dat het leven me niet zoveel meer kan schelen.
12-12-2019

Panclamox (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)
Bloedarmoede

Vandaag is mijn laatste dag, tot nu heb ik niet zo veel van gemerkt. Had buik pijn elke keer nu lijkt het of het over is. Je krijgt vieze smaak in je mond en diarree, niet dat je met spoed naar wc moet of zo gaat alleen wat makkelijker ontlasting. Voor de rest niks bijzonder heden ervaren. Altijd uur voor de maaltijd en uur voor de avond eten genomen met tussen tijd van[lees meer...] 8 uur
10-12-2019

Pariet (rabeprazol)
Middenrifsbreuk

4 dagem nu geslikt, lig plat op bed, zo duizelig, suf, slaperig kan er niets mee doen, amper lopen , voel me slap en depri, wat erg, lijkt wrl zwaar kalmerend middel, doe niets meer. Maar...geen reflux. Maar kan niet blijven liggen, wat nu???
08-12-2019

Pantoprazol (pantoprazol)

last van maagpijn door gebruik bloeddrukmiddel en bloedverdunner. Dit middel helpt in ieder geval niet erg.
03-12-2019

Maagbeschermer

hiermee begonnen toen ik aanhoudende maagklachten had. het heeft zo'n tien jaar redelijk goed gewerkt, maar van de één op de andere dag werkte het niet meer, gek genoeg
03-12-2019

Rabeprazol (rabeprazol)
Maagbeschermer

Reeds meer dan tien jaar (ernstige) maagklachten, lange tijd omeprazol gebruikt, hielp niet meer. Vorig jaar over moeten stappen op Rabeprazol. Ging een tijdje wel goed, totdat door een "specialist" de dosering werd verhoogd van 1x 20 mg naar 4 x 20 mg. per dag . Niet lang daarna begon de ellende: slecht slapen, en steeds pijnlijker voeten. Laatst kon ik bijna niet meer l[lees meer...]open van de pijn. Voetzolen doen vreselijk pijn. Dus deze week gestopt met die pillen, en heel langzaam aan gaat het iets beter. Wat een keuze: brandend maagzuur of pijnlijke voeten..waardeloos. Ik zie wel wat er van terecht komt
29-11-2019

Reflux

Anno Domini: Nov 2019. Ik had al jaren Ranitidine, maar omdat die vervuilt was met NMDA kreeg ik Pantoprazol voor geschreven, na 4 weken begon ik bijwerkingen te krijgen, dan weer dagen heel veel plassen en dan weer dagen heel weinig plassen. In de NL bijsluiters is dit fenomeen weggelaten, maar als men in het engels zoekt op Pantoprazole dan vind je het bij common side e[lees meer...]ffect: increased or decreased need to urinate Ook kreeg ik na 4 weken een vreemde kots ( overgeefsel) smaak in de keel en rook dit ook door mijn neus. Dus ik voel niks in de slokdarm van zuur, maar proef en ruik het wel. Zekers na het eten, maar als ik dan 1 or 2 Rennies DUO neem is het vrij snel weg, dus het komt echt uit de maag vandaan. Ik vermoed dat de 4 weken waarin ik Pantoprazol gebuikt heb, de maag ernstig veel maagzuur is gaan produceren, het zelfde fenomeen als in december 2017 , toen heb ik ook een aantal dagen Pantoprazol voorgeschreven gekregen ipv Ranitidine en ik had dagen lang afschuwelijk veel maagzuur, totdat het weer door Ranitidine 75mg werd vervangen en toen was ik van de maagzuur klachten af.
27-11-2019

Nexium (esomeprazol)
Maagzuur (brandend)

Gebruikte bij klachten Zantac 75, was er tevreden over. Sinds kort is dit middel uit de schappen gehaald omdat de werkzame stof "Ranitidine" kankerverwekkend zou zijn. Heb toen Zantac Snel geprobeerd, hielp even. Zag ineens in de schappen Nexium Control 20 mg liggen en deze gekocht. Mensen wat een perfect middel, na een paar uur geen klachten meer dit heb ik al jaren n[lees meer...]iet meegemaakt. Kan alles eten en drinken. "Sambal" heet eten of koud en warm drinken geen problemen meer. Gebruik Nexium nu 9 dagen, ik voel me geweldig. Morgen een afspraak met mijn huisarts en ga ik eens praten wat hij hier van vind. (Arts geeft al jaren, dan praat ik over meer dan 40 jaar klachten, geen oplossing te hebben).
23-11-2019

PantoPac (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)
Helicobacter pylori

Ik was een beetje bang geworden na het lezen van de ervaringen van deze kuur. Uiteindelijk toch maar mee begonnen, achteraf viel het allemaal erg mee. Ik had alleen eerste 2 dagen maagpijn, en af en toe was misselijk. Voor de rest van het prima te doen. Wel blij dat ik klaar was, 6 tabletten op een dag is geen pretje .
07-11-2019

Maagklachten

Ik heb een middenrifbreukje en gebruik al jaren Omeprazol 20mg. Ik moet dit gemiddeld 1 tot 2 keer per dag doen maar heb het afgebouwd naar af en toe als ik mijn maag voel opspelen. De ene keer helpt het de andere keer niet. Omdat ik nu al enkele weken hevige buikkrampen heb, adviseerde mijn huisarts mij om de maag even heel goed te beschermen en drie dagen achter elkaar 2[lees meer...]x2 tabletten per dag te nemen. De eerste avond twee tabletten genomen, 's ochtends weer twee en in de loop van de dag liep ik de slalommen alsof ik onder invloed van drugs of alcohol was. Ik kon me amper aan het winkelwagentje vasthouden en een aardige dame hielp mij de boodschappen in de auto te zetten. Ik durfde niet meer naar buiten. Ik hoorde van een buurvrouw dat zij zo duizelig werd van Omeprazol, dus ik heb vandaag niets ingenomen en de duizeligheid is behoorlijk verminderd.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4977)
Anticonceptie - overig (3666)
Cholesterol (2853)
Depressie - antidepressiva overig (2661)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2269)
Pijn - morfine-achtigen (2157)
ADHD - psychostimulantia (2001)
Pijn (1944)
Verslavingsziekten (1884)
Bloeddruk - betablokkers (1634)
Maagzuur - protonpompremmers (1535)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1488)
Anticonceptie - eenfase (1357)
Angststoornissen (1172)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1117)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1092)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (940)