categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

31-08-2020 | Vrouw | 66
Bloedverdunnen
Slik het sinds 21 april en merkte de eerste maanden niet veel, maar sinds een paar weken merkte ik steeds meer spierpijn af en toe duizelig enorme droge mond in de nacht en alsmaar meer vermoeidheid. Dacht dat het van de brilique kwam, maar lees nu de bijwerkingen van deze maagzuurremmer en het lampje ging branden en het alarm ging daarbij ook af. Ik stop. Ben bijna 67 ja[lees meer...]ar en ben kennelijk 1 van de mensen, die enorm gevoelig is voor bijwerkingen medicijnen. Ze doen meer kwaad dan goed bij mij. De bril;ique mag gestopt in oktober,omdat ik die maar een half jaar hoefde te slikken vanwege eem stentplaatsing. Vraag me af waarom ik dit middel moet slikken Heb altijd een oersterke maag gehad en over 2 maanden hoef ik enkel nog maar kinderasperine te slikken. Ik eet geen enkel welvaartsvoedsel meer zoals gebak of snoep of andere troep. Gewoon zelf eten klaar maken met veel groenten. Ik stop met deze pil, die me net als de statine 40mg kapot maakte en waar ik ook mee gestopt ben.Ik probeer in oktober nog 1 keer een lage dosis statine van 5 mg en als ik daar ook maar iets van vervelende bijwerking merk gaat die ook de deur uit.Als je zo leven zo slecht word door de bijwerkingen van de medcijnen dan is het dat risico waard om er mee te stoppen. Althans die medicijnen, waar ik ziek van word

30-08-2020 | Man | 65
pantoprazol
Refluxziekte, pijn op borst door slokdarmproblemen, voedsel zakt niet

25-08-2020 | Vrouw | 58
omeprazol
Sinds een virus eind nov 2019 stuwing van slijm in de keelholte, wat soms een verstikkend gevoel geeft, maar altijd moeite met het wegslikken van het slijm. KNO arts zag geen oorzaak, denkt hyperreactief slijmvlies als gevolg van dat virus. Aangezien ik in december ook reflux had heeft ook een MDL arts gekeken. Hij zag een geïrriteerde maag en slokdarm, nooooit last van [lees meer...]gehad! Sinds dat virus allerlei rare klachten, zelfs bloed in mijn urine, gewichtsverlies, uitslag, blauwe plekken, en daardoor ook angstklachten, omdat de oorzaak vaag is. In elk geval is er een biopt genomen van mijn maag, de uitslag moet nog volgen. Ik moest alvast omeprazol 20mg innemen. Keelslijm werd niet minder, de pijn werd wel erger! Als ik inademde voelde ik steken rechts in of onder mijn ribbenkast. Vandaag bwv test mee gestopt en de steken zijn stukken minder! Ik hoop dat het weefsel onderzoek niks uitwijst dan bv stress, want als het om de maagbacterie gaat dan moet ik een maagzuurremmer plus 2 verschillende antibiotica nemen voor langere tijd!!! Dat wil ik niet, al die troep. Wat was het in godsnaam voor virus wat zoveel schade heeft aangericht???

24-08-2020 | Man | 56
Maagzuur (brandend)
Slik al lang Pantoprazol. Eind 2019 opeens ondanks slikken toch veel last van brandend maagzuur. Eind maart ging het weer beter maar drie maanden later plotseling weer heel slecht. Bij toeval ben ik nu achter de hoogstwaarschijnlijke oorzaak gekomen. Eind 2019 kreeg ik Pantoprazol van Pensa, en daarvoor van Sandoz. In april kreeg ik wederom van Sandoz en eind juli kreeg ik[lees meer...] weer van Pensa. Het is geen wetenschappelijk bewijs maar dit is gewoon te toevallig. Vooral omdat ik al vier jaar lang nauwelijks klachten meer had. Detail: het gaat steeds om Lot 200473 (kan dus een slechte batch zijn geweest) Andere klacht over Pensa is dat ze die hele kleine pilletjes in een potje stoppen en niet zoals het eigenlijk hoort in doordrukstrips.

22-08-2020 | Vrouw | 36
Helicobacter pylori
Ik heb deze kuur gekregen ivm maagbacterie. Met heel veel tegenzin begonnen aan de kuur. Ik vond het zo eng kreeg er paniekaanvallen van. Heb direkt na het beginnen pijn op de borstgekregen. Werd er duizelig van. Kreeg schimmelinfectie en jeuk/kloofjes bij mijn anus. Het rare gevoel in mijn maag ging helaas niet over. Ben terug naar de huisarts gegaan en die gaf aan dat he[lees meer...]t even kon duren. Na 7 weken laten testen en de bacterie was weg. Blij natuurlijk, maar had nog steeds last van mijn maag. Ik voelde me de weken daarop erg moe. Teruggegaan naar de huisarts. Heb me toen weer laten testen op de maagbacterie en ijzer. En ja hoor maagbacterie was weer terug en had ijzertekort. Ik heb mijn partner en kinderen ook laten testen op de bacterie maar gelukkig had niemand het van hun. Waarschijnlijk ben ik te vroeg getest na de kuur en was het een foutieve uitslag. Trouwens door maagbacterie kun je dus ook ijzertekort hebben. Je maag neemt niet alles goed meer op. Ik had de 2e kuur voor de maagbacterie gekregen. Heb het weken uitgesteld. Durfde niet met de kuur te beginnen vanwege de bijwerkingen. Uiteindelijk heb ik het volgende gedaan en dit raad ik iedereen aan. Ik ben 1 week voor de kuur begonnen met biologische broccolikiemen te eten. Elke dag 2 keer, 1 bij het ontbijt en 1 x bij het avondeten. Toen begonnen met de kuur. Tijdens de kuur ook doorgegaan met de broccolikiemen en er ook probiotica bijgenomen. Let op neem Probiotica met de stamcellen voor de maagbacterie. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen. Wat was ik blij. Ik ben na de kuur nog een dag of 4 doorgegaan met de broccolikiemen heb toen 10 weken gewacht om me te laten testen op de maagbactierie. Wilde niet weer een foutieve uitslag hebben. En ja hoor eindelijk maagbacterie weg.

06-08-2020 | Vrouw | 53
Maagklachten
Voorgeschreven als maagbeschermer en voor maagklachten. Vanaf begin gebruik werden klachter erger , 1 tablet minder per dag maar steeds zwaardere klachten . Volgens ha ben ik helaas 1 vd 1000 mensen waarbij dit middel averechts werkt, nog nooit zo beroerd geweest.

Esomeprazol

31-07-2020 | Man | 74
esomeprazol
maagbescherming. steeds weer opkomen van voedsel en slechte opname van voedsel

Esomeprazol

23-07-2020 | Vrouw | 73
Middenrifsbreuk
Na 10 dagen het medicijn te hebben gebruikt stond mijn lichaam in 1 dag onder de rode bulten die hevig jeukte. Bleek netelroos te zijn. Kreeg daarbij ook koorts. Ik moest van de huisarts meteen stoppen met het medicijn.

Panclamox

15-07-2020 | Vrouw | 30
Helicobacter pylori
Ernstige maagzuur door bacterie in maag.

Rabeprazol

15-07-2020 | Vrouw | 65
rabeprazol
Maagbeschermer
Gebruik sinds kort ivm Verapamil 120mg onderhoudskuur (gereguleerde afgifte) waar ik ongeveer drie weken geleden mee ben begonnen en in overleg met cardioloog vandaag mee ben gestopt. Ondanks maagbeschermer toch maagklachten gehad deze weken

Nexium

12-07-2020 | Vrouw
Reflux
Ik gebruik nexium voor mijn dochter. Ze had veel last van maagzuur , spugen, oftewel reflux. Toen ze 4 maand was leek de vaste voeding de druppel te zijn. Haar keel was rood en heel erg opgezwollen. Ze kon door de pijn niet meer drinken. De huisarts raadde nexium aan. Haar keel kon genezen, en sinds dien heb ik een heel vrolijk meisje! Wel een shock dat 1 doosje 4[lees meer...]6 euro kost.

Nexium

12-07-2020 | Man | 80
esomeprazol
Ik gebruik al meer dan 20 jaar Nexium 20 mg. 2 maal 1 per dag. Reden van gebruik was toen een maagzweer, en zuur klachten. Probeer wel eens ze te laten staan, maar krijg dan toch weer klachten. Ben nu inmiddels bijna 81, en voel me goed. Heb wel inmiddels suiker type 2 gekregen, maar of dat te maken heeft met langdurig gebruik van nexium weet ik niet. Worden wel om [lees meer...]de paar jaar poliepen verwijderd uit de darmen, dat gebeurd in het MCL te Leeuwarden. Daar werd mij verteld dat Nexium wel de oorzaak zou kunnen zijn. Maar zeker is dat dus niet ! Langdurig gebruik van nexium geeft volgens mij geen klachten of gevaar voor lever, nieren , enz.

06-07-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Ik heb al maanden last van ernstige misselijkheid. Dit veroorzaakte slapeloosheid, gewichtsverlies, depressie en talloze (heftige) paniekaanvallen. Mijn dokter raadde me Phantomed aan. Hij dacht dat ik hoogstwaarschijnlijk last had van maagzuur. Ikzelf geloofde niet dat maagzuur zulke misselijkheid kón veroorzaken. Tóch besloot ik het te proberen. 1 week lang nam ik dageli[lees meer...]jks ‘s ochtens, voor het ontbijt, een tablet in. Na dag 2 merkte ik al verschil. Ik was een pak minder misselijk dan gewoonlijk en had minder last van maagpijn. Ondertussen ben ik twee dagen een tablet vergeten in te nemen. Ik was weldra meteen terug misselijk. Ook vandaag heb ik last van maagklachten. Ik heb de tabletten dus écht nodig om mezelf een hoop misselijkheid te besparen. Zeer effectief dus. (Wel heb ik ‘s nachts last van paniekaanvallen maar dit is blijkbaar een veelvoorkomende bijwerking).

22-06-2020 | Man | 62
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
6 maanden geleden kuur gekregen nadat de Helico bacterie was geconstateerd. Na de kuur 6 weken nog de maagzuurremmer moeten blijven gebruiken omdat de maanwandeling door de kuur erg aangetast bleek door de kuur. Had nooit maagzuur maar direct met begin van de kuur heel heftig..mijn slokdarm en neus waar het ook inliep branden enorm. Bijwerkingen van de kuur waren slecht[lees meer...] slapen, druk hoofd, pijn bij eten, heel moe en spierpijn. 6 weken na de kuur was na test de bacterie verdwenen, echter nu half jaar later heb ik bijholteontsteking ontstekingen, blaasontsteking, maag en buikpijn, keelontsteking en Postnatale drip waarvoor al 8 weken cortison spray voel me heel moe en naar...8 kg afgevallen sinds begin van de kuur, weg nog 47 kg....hoop dat ik me toch snel weer de oude kan voelen..volgens de artsen vernietigd de antibiotica niet alleen de Helico bacterie maar ook heel veel goede bacteria, vandaag alle ontstekingen

21-06-2020 | Vrouw | 55
Artrose

Panclamox

10-06-2020 | Vrouw | 46
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Na lang hondsberoerd te zijn dus 24/7 misselijk wat steeds erger werd én 8 wkn hoesten, veel afviel en geen eetlust. Kwamen ze erachter dat ik de Helico bacterie heb. Nu antibiotica gekregen Panclamox. Ben maandag avond begonnen met 3 tabl, volgende dan 2x 3 tabl. Wie weet hoe snel zo n kuur aanslaat of zal dat per persoon verschillen. Ik heb de kuur voor 1 week. Ik kan nu[lees meer...] nog weinig merken, woensdagavond...Nog licht misselijk en hoesten nog t zelfde. Had iemand ook deze 2 klachten voordat t ontdekt werd?? En hoe snel was je er van af. Ik ben nogal n persoon die zich snel zorgen maakt...Alvast bedankt, groetjes Ingrid

06-06-2020 | Vrouw | 40
Maagzuur

Omecat

05-06-2020 | Man | 59
Maagzuur (brandend)
Een hel is het, en dat omdat de verzekering weer eens de goedkoopste voorschrijft mag ik krom leggen van de pijn, dankzij dit verschrikkelijke verzekerings systeem.

31-05-2020 | Vrouw | 67
Maagklachten
De Antagel moet in de koelkast bewaard worden, maar als je het dan neemt is het heel koud en weer een aanslag op de maag. En als je erna drinkt krijg ik weer maagzuur. Er staat niets in de beschrijving hoe Lang je moet wachten met drinken na de inname! En zuur gevoel blijf ik houden. Is iemand hiermee bekend? Hoe werkt het met drinken tussendoor? Ook met snakken, of na[lees meer...] een poosje met je toetje... weer een uur wachten?

29-05-2020 | Man | 53

21-05-2020 | Vrouw | 61
pantoprazol
Ik vind het gebruik persoonlijk. De ene ervaring is de andere niet. Iedere persoon reageert anders. Ik vind de bijwerkingen, vooral bij gebruik op lange termijn of zelfs levenslang bij Barrett, nogal heftig. Ik heb daarom gekozen voor een natuurlijk middel op kruidenbasis, waaronder Kamille, Gember, Kurkuma, Kardemom, Venkel, Zoethout, Fenegriek, allemaal ontstekingsremmen[lees meer...]d en effectief bij zuur en Gastritis. In dit geval Ayurveda het middel Bij Zuur. Ik heb tot nu toe goede ervaring, geen zuur en slaap prima. Geen overmatig WC bezoek. Ik kan het anderen van harte aanbevelen.

Lanzoprazol

17-05-2020 | Vrouw | 56
lansoprazol
Maagzuur (brandend)
Super medicijn, helemaal verlost van brandend maagzuur

11-05-2020 | Man | 64
Middenrifsbreuk

09-05-2020 | Vrouw | 46
Maagbeschermer
Doordat ik heel veel pijn had in maagstreek ben ik ibuprofen gaan gebruiken. Ik kreeg dit als maagbeschermer. 3weken later bleek ik een ernstig ontstoken galblaas en 8 galstenen te hebben. Die is verwijderd en het advies vd ha was om toch door te slikken. Nu heb ik allemaal vage klachten... Droge mond, hoofdpijnen, gewichtstoename, paniek en angst klachten, depressieve gev[lees meer...]oelens, wazig zien, soms vuurrode wangen, heel erg vermoeid ( val regelmatig in slaap) vermoeidheid begint al na enkele uren na het innemen besef ik me nu... Doordat ik gezond eet en veel vitamines slik, was nadat ik bij de ha was geweest met vermoeidheid klachten... een bloedtest gehad waaruit kwam dat ik vit D tekort kom.. terwijl ik 1000mui per dag slik.. voor mij een rare uitslag. Vanmorgen zat het me niet lekker en ging de bijsluiter lezen. Daar ben ik zo van geschrokken dat ik per direct stop!!! Wish me luck.. morgen 1e dag zonder. Ik heb gelezen dat de maagzuur toe kan nemen maar dan haal ik maar weer gaviscon... beter dat dan al deze bijwerkingen. Ik vind mezelf zo helemaal niet meer leuk... altijd moe en lusteloos

06-05-2020 | Man | 48
Maagzweer
net dag klaar met kuur, maar lijkt nu nog niet veel beter , kan zijn dat het nog even duurt ? branderig op borst en slokdarm blijft vooralsnog . ik ga er van uit dat het beter word maar kan nergens vinden hoelang dat duren gaat. de pijnen bij bepaalde bewegingen op de buik baren mij wel wat zorgen ook. die heb ik niet eerder gehad.

21-04-2020 | Vrouw | 60

20-04-2020 | Man | 63
Anemie door foliumzuurdeficiëntie
Help totaal niet. Zelfs normale paracetamol niet te verdragen. Voorheen de cimitedine werkte wel maar is nergens meer te leveren dankzij de medicijnen importeurs!

19-04-2020 | Man | 34
Maagbeschermer
Ik heb nu 4 dagen pantoprazol wegens maagzuur dat omhoog komt .maar die klachten gaan niet weg en krijg er alleen maar meer klachten bij . Kortademig , benauwdheid , duizeligheid , warrig , hyperventileren met alle kenmerken daarvan , maagpijn en hoofdpijn. . Ik ben er dan ook onmiddelijk mee gestopt en raad het ook niemand aan het is gewoon vergif

11-04-2020 | Vrouw | 56
Maagzuur (brandend)
voor het maagzuur hielp het geweldig, maar binnen een paar dagen krijg ik opgezwollen benen dus moeten stoppen

06-04-2020 | Man | 65
Angina pectoris
combinatie met sterke bloedverdunners (Ticagrelor 90 mg)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5160)
Anticonceptie - overig (3768)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2730)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2356)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2071)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1953)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1565)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1392)
Angststoornissen (1215)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1160)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1137)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)