categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

Buscozol

22-09-2022 | Vrouw | 66

17-09-2022 | Man | 45
Bloedarmoede
Ik kwam in 2009 het ziekenhuis met bloedarmoede (hb 2. 6) na langdurige stress en meer dan 120 uur per week moeten werken en van de ene op de andere dag werd ik ziek en kreeg bloedarmoede en k9n helemaal niks meer, en in het ziekenhuis kreeg ik naast de bloedtransfusie ook een zeer hoge dosis omeprazol voorgeschreven naast 400mg ferrofumoraat, en jarenlang belande ik om d[lees meer...]e paar weken weer im het ziekenhuis met ernstige bloedarmoede en een oorzaak werd nooit gevonden na vele onderzoeken ook al gaf ik aan dat ik me steeds dermate duizelig begon te voelen een halfuur na de inname van de omeprazol dat ik soms zelfs bewusteloos raakte, maar dat was volgens de artsen onmogelijk en ik moest doorgaan met de omeprazol terwijl ik helemaal geen last van maagzuur ooit gehad had, ik ben daarna zonder hun medeweten gestopt met de omeprazol en kreeg daarna nooit meer bloedarmoede en ik werd daarna gemeld als zorgmijder door het ziekenhuis , alleen heb ik nu al jaren last van mijn darmen omdat de flora daar veranderd is door de omeprazol. Ik werd ziek gemaakt en ziek gehouden voor het geld door het ziekenhuis want het bleek algemeen bekend dat omeprazol juist bloedarmoede veroorzaakt.

13-09-2022 | Man | 68
Maagzuur (brandend)
Slokdamsluitspier-oprekking 68 jaar geleden. Zorgt bij stress en bepaald eten maagzuur , dit meestal als ik en rust ben. De nexium werkt effectief en langdurig Vervangers lijken mij allemaal placebo's Werking vervangers 3 uur dus totaal niet interessant Vervangers zijn voor mij duurder omdat ze niet of amper werken De nexium werkt langdurig is dus relatief veel goed[lees meer...]koper Het vervelende is dat de cz dit kosteplaatje niet wil erkennen. Ik wil dit zelf wel betalen alleen de apothekers willen dit niet aanschaffen.

12-09-2022 | Vrouw | 33
Maagzuur
Inmiddels sinds juni aan de esomeprazol ivm last van slokdarm zuur wat omhoog in me mond komt .. pijn tussen schouderbladen .. ik heb niet het idee dat dit werkt maar ik moest het z’n inwerkings tijd geven.. 11 oktober naar de MDL arts. Nog meer mensen ervaring hiermee ? En wat hebben jullie uiteindelijk gedaan?

Ipraalox

03-09-2022 | Vrouw | 71
Middenrifsbreuk
Ik gebruik de pantoprazol al ruim 20 jaar. Had veel last van pijn op de borst tot aan mijn keel. Na onderzoek bleek ik geen last van het hart te hebben dus pantoprazol om de pijn te verdrijven. Het werkte prima 1 tablet in de morgen, daarnaast had ik ook zakjes sucrulfaat bij acute pijn om in te nemen dat werkte ook dan. 4 jaar geleden door een onderzoek echo voor een [lees meer...]andere klacht is er ontdekt dat ik een middenrif s reuk heb . Een jaar terug wilde de huisarts dat ik ging minderen en uiteindelijk ging stoppen met pantoprazol. Toen naar 20 mg gegaan en dat werkte ook. Na een tijdje op 10 mg en toen niets meer, dat ging helemaal fout zoveel pijn in de nacht rechtop zitten en dat was ook niet te doen . Ik ben toen maar weer met 20 mg begonnen. Nu 5 weken geleden weer een poging gewaagd en me goed ingelezen om te voorkomen dat de pijn te hevig zou worden. Voor het eten een theelepel droge havermout, goed kauwen en doorslikken. Een stukje geroosterd brood, je kunt van die kleine toast broodjes kopen. Het zakje sulcrofaat maar mag Max 3 per dag. Gemberthee. De eerste 4 weken kon ik eigenlijk niks meer eten of ik had vreselijke pijn dus nam bovenstaande regelmatig. Ik heb doorgezet en nu 5 weken verder en het gaat eigenlijk best goed. Wel de havermout voor elke maaltijd en af en toe een broodje geroosterd. Ben nu 4 dagen zonder klachten en iets positiefs ben nu 4 kg afgevallen en dat is niet overbodig. Toiletgang gaat nu ook beter dagelijks .

27-08-2022 | Vrouw | 52
Maagklachten
Dokter gaf me telkens iets om zuur om te zetten in lichaam eigen sappen maar dat werkte averechts. Na het eten van te pittig, veel voedsel en schillen van bijvoorbeeld aardappel, tomaat, paprika, druiven, appel, abrikoos, nectarine had ik dagen lang pijn in mijn maag, soort van messteken en krampen. Na jaren kwam ik erachter dat mijn lichaam te weinig tot geen zuur aanmaak[lees meer...]te en was Omeprasol (maagbeschermer) het juiste medicijn. Ben begonnen met een kuur en heden neem ik het als ik mijn maag weer opspeelt. Na inname verdwijnt de pijn binnen 15 minuten.

11-08-2022 | Vrouw | 58

Rabeprazol

02-08-2022 | Vrouw | 63
rabeprazol
Reflux
Door scheur in mijn middenrif moest ik zuurremmende medicijnen in gaan nemen dit doe ik nu al 20 jaar veel bijwerkingen en constant over gestap op verschillende tabletten nu sinds een 16 maanden Rabeprazol inmiddels een antireflux operatie achter de rug wil heel graag af van deze medicijnen omdat ik nu weer zulke nare bijwerkingen heb. Zal met deze ook weer moeten stoppen[lees meer...] en er is geen andere alternatief want heb heel de rij van deze medicijnen al geprobeerd zal denk ik wat betere begeleiding nodig hebben met het stoppen na zoveel jaar.

01-08-2022 | Vrouw | 56

13-07-2022 | Man | 58
Barrett's slokdarm
Ik slik al jaren Pantoprazol in verband met Barrett's slokdarm. Ook mij is verteld dat ik mijn levenslang dit medicijn moet slikken. Veel last van spierpijn en spierkramp. Het fosfaat gehalte in mijn bloed is onder niveau. Een van de bijwerkingen schijnt een tekort aan fosfaat te veroorzaken en dat zou de spierpijn etc. verklaren. Neuroloog en MDL arts geven aan dat [lees meer...]het gebruik van Pantoprazol geen invloed heeft. Heb hier geen vertrouwen in en ben opzoek naar een adequate oplossing.

05-07-2022 | Vrouw | 71
Maagzuur
Dood ziek van deze medicatie, Door deze medicatie kan je wazig gaan zien kan je oogontsteking krijgen Staat niet in de bijsluiter , Ook behoorlijk veel last van depressieve klachten Nu ik gestopt ben zijn de klachten weg,

07-06-2022 | Vrouw | 64
Maagbeschermer
ivm tijdelijk slikken van bloedplaatjesremmers heb ik de pantaprozol voorgeschreven gekregen in dosis 40. Zelf opgezocht op internet en omdat ik geen klachten had zou dosis 20 genoeg zijn. In overleg met arts en apotheker overgestapt naar 20. Had ernstige slaapproblemen en kwam er maar niet achter wat het was. even gestopt met maagbeschermer en sliep weer beter. Helaas to[lees meer...]ch de maagbeschermer weer moeten nemen. Na 5 maanden van ellende uiteindelijk de maagbeschermer s avonds ingenomen een uur voor de avondmaaltijd. (Voorheen deed ik dat voor het ontbijt en ook een tijd geprobeerd voor de lunch.) Vanaf dat moment kon weer gewoon slapen . Dus nu tevreden over dit medicijn . Jammer dat ik niet wist dat het moment vaan inname van belang kan zijn op je klachten. Heb er 1 stuk over gelezen op internet dat ieder zn eigen bioritme heeft en anders reageert. Ik wilde dit graag delen en hoop dat een ander er wat aan heeft.

Ipraalox

18-05-2022 | Man | 61
Hernia
Gebruik al 25 jaren. Nooit bijwerkingen ervaren. 3 maanden geleden ervaren: 7 dagen achtereen vreselijke diaree aanvallen. Daarna alles over. En nu begint dat weer! Weet niet of dat door de pantoprazol komt. Maar slik geen andere medicatie en kan geen andere oorzaak bedenken. Herkennen anderen dit??

Rabeprazol

12-05-2022 | Man | 38
rabeprazol
Barrett's slokdarm
Rabeprazol voorgeschreven gekregen na jarenlang Pantoprazol geslikt te hebben . Middel werkt prima (2 x maals 2 tabletten) en geen last van maagzuur meer . Een nare bijwerking is het veel te vroeg wakker worden en dan heel moeilijk weer in slaap komen . Als dit nog weken zo blijft vraag ik de arts om een ander middel .

19-04-2022 | Vrouw | 65

09-04-2022 | Vrouw | 57
Maagzuur (brandend)
Ik neem deze medicate sinds twee jaar en heb nog nooit zo slecht gevoeld, refluxis veel erger en ik heb zeer zwaredarmkrampen en ernstige pij in borst en schouders, ik was veel beter met ranitidine , maar dat is niet meerverkrijgbaar in Belgie.

05-04-2022 | Vrouw | 75
Helicobacter pylori
Helicobacter pylori ooit opgelopen na vakantie in Istanbul. Na 1 jaar met antibiotica nog niet weg. Daarna aan de Nexium. Gelukkig geen klachten meer. Verschillende andere merken gebruikt maar de hulpstoffen geven veel bijwerkingen. Dus terug naar Nexium. Al ongeveer 25 jaar. Maar nu een middenrifbreuk.

29-03-2022 | Vrouw | 58
Maagbeschermer
Ik slik omeprazol al 2 jaar en kom er nu pas achter dat ik zieker word,bij mij word het gebruikt als maagbeschermer. Ik heb veel klachten zoals krampen in mijn voeten,onverklaarbare zweren over mijn lichaam oorzuisen misselijk vooral in de avond mijn been slaapt en dat merk je niet opgezwollen vingers hoofdpijn jeuk. Ik kwam toevallig op deze pagina. Ik moet nog naar de[lees meer...] internist om mij te onderzoeken omdat ik nu al haaruitval heb ik durf het niet te kammen alle slechte bijwerkingen heb ik. Ook wat de mensen schrijven hier waar ik echt van schrik omdat ik alles heb wat er geschreven staat. Sins een korte tijd ook mijn haar het laat gewoon los bij het haarzakje ik hoor het gewoon kraken bij de zijkant waar het haar loslaat. Nooit gedacht dat dit middel zoveel bijwerkingen heeft. Ik zoek nou al 2 jaar waar mijn klachten van komen ik kan in de morgen nog niet gelijk opstaan omdat ik eerst moet voelen of mijn been slaapt anders rol ik zo van het bed af. Ik ben zo ook van de bank gevallen en kneusde 2 ribben ik viel namelijk tegen mijn koffietafel op,dit is echt een akelig gevoel. Het oorzuisen word er gek van ik hoop als ik stop dat ik weer mezelf ben. Ik heb wel een tip voor degene wat last hebben van zuurbranden op opstoten maagzuur, Ik heb een pakje zuiveringzout ( maagzout ) 1 theelepeltje maagzout met een glas water Doet wonderen voor mijn maag,je moet wel het maagzout eerst lepeltje zout in je mond en dan met gelijk een glas water drinken je merkt het gelijk dat het zuurbranden weg is.

06-03-2022 | Vrouw | 57
Maagklachten
Misselijkheid en zuurbranden bleef. Medicijn is slecht bij langdurig gebruik

26-02-2022 | Vrouw | 59
Middenrifsbreuk
Heb jaren 20 mg geslikt voor maagzuur. Gestopt maagzuur kwam weer heftig terug zelf van water krijg ik maagzuur. Ben nu 10 mg gaan slikken geen problemen met maagzuur. Dus mensen probeer of je ook een lagere dosering kan hebben. Totaal geen bijwerkingen en klachten met deze.

18-02-2022 | Vrouw | 68
Maagzweer
Omdat pantaprazol niet bij de bloedverdunners kon kreeg ik nu omeprazol, naar een week vreselijk brand in mijn maag en slokdarm, stekende pijn tussen mijn borst met uitstraling naar de rug…. Vreselijk wat een bijwerkingen dan maar maagzuur en daar kan je havermoutvlokken voor nemen, een eetlepel zo in de mond en maagzuur zakt weg!!!

18-02-2022 | Vrouw | 68
Maagzweer
Ik kreeg deze tablet eerst voor de maagzuur en later moest het bij de bloedverdunner. Nu 10 jaar gebruikt maar Ik heb nog nooit zoveel maagbrand gehad als met deze tablet vreselijk de pijn zit in je slokdarm, straalt uit tussen de borsten en naar zijkant ribben, of dat alles gebroken is, onbegrijpelijk dat dit gegeven wordt aan mensen!!!!

11-02-2022 | Vrouw | 59
Maagzuur (brandend)
Ik kreeg 15 jaar geleden Nexium vanwege middenrifbreukje en cascademaag. In die tijd was men nog niet heel duidelijk om de hoogte van ernstige bijwerkingen en dat stoppen uiterst moeilijk is. Hier kwam ik achter na een scopie waaruit bleek dat ik mocht stoppen met Nexium. Mijn maag was zo verslaafd aan Nexium dat het niet lukte. Een gespecialiseerde internist die alles wis[lees meer...]t over protonpomremmers wees de weg. Drie maanden Famotidine (veel minder heftige maagzuurremmer en geen protonpompremmer) en daarna een drankje of Rennie's. Door Nexium kreeg ik pijn in benen, armen, schouders. Ik kon niet meer op mijn zij slapen. Allerlei onderzoeken waar niets uit kwam. Deze internist herkende het direct. Oorzaak: protonpompremmers. Hij had gelijk.

09-02-2022 | Man | 32
Maagzuur
Is slechte pil hoofdpijn misselijkheid slecht invloeden ik drink niet meer na 3 dagen voel ik mijn zieke person slecht beter mag pijn als die 💊

06-02-2022 | Vrouw | 29
Maagzuur
Ook ik heb maagpijn bij omeprazol. Bij (40mg ) kreeg ik hele erge spierpijn tussen mijn schouderbladen tot dat ik stopte, was het weg. Ik neem nu pas een pilletje van 20mg als ik maagzuur heb, niet van te voren. Snachts word ik wakker van de maagpijn (als ik niet genoeg eet) houd het uren aan, een pijnlijk knagend gevoel in de maag. Als ik teveel eet word ik benauwd onder [lees meer...]het eten, slik problemen (kortademig soms) door mijn opgezette buik. Ik vind omeprazol dan wel weer fijn als je heftige darmkrampen hebt. Werkt daar wel prima tegen maar voor de rest.. nee hoef ze niet meer.

21-01-2022 | Vrouw | 39
Reflux
Al jaren last van een terugkerende maagontsteking/slokdarmontsteking. Gebruikte voorheen pantoprazol kortdurend. Om eens en voor altijd verlost te zijn van een ontsteking in overleg met huisarts besloten om pantoprazol dagelijks in te nemen. Eerst een tijdje van het merk Sandoz en daarna Pensa. Achteraf gezien begon na de merkverandering de ellende; paniekaanvallen, slape[lees meer...]loosheid, concentratieproblemen, “watten in het hoofd” , snel overprikkeld en af en toe wazig zien. Omdat ik overspannen thuiszit dacht ik dat dit bij de overspannenheid hoorde. Bijna op het punt gestaan om aan de anti depressiva te gaan. Nu inmiddels 2 dagen gestopt en de klachten zijn verdwenen als sneeuw voor de zon! Voel me weer zoveel beter! Ongelofelijk…..

12-01-2022 | Man | 76
Middenrifsbreuk
Op advies arts gaan gebruiken na constatering barret slokdarm na langdurig oprispingen maagzuur door scheurtje middenrif.

11-01-2022 | Man | 27
Maagzweer
Ik heb 3 maanden lang gelopen met pijn op de borst klachten. Ik dacht hierbij dat het altijd aan mijn hart lag. Ziekenhuis in ziekenhuis uit, ze konden echter nooit wat vinden aan mijn hart. Tot dat mijn huisarts concludeerde dat ik een maagzweer had. Inverband met vele stress ect. Ze schreef mij omaprazol 40MG voor. Echter vertelde ze hierbij dat het alleen diaree en hoo[lees meer...]fdpijn klachten gaf. Ik heb een kuur van 15 tablet gekregen. Na mijn 6e tablet elke dag 1 kreeg ik een onrustig gevoel tijdens het slapen. Het leek wel of mijn benen in slaapstand waren. Een heel raar tintelend gevoel alsof je ledematen slapen. De volgende ochtend met veel van de zelfde klachten op gestaan. Ik bleef er maar aan denken, ik kreeg hierbij ook hartkloppingen. De avond viel en ik durfde niet meer te slapen. Toch geprobeerd en na twee uur te draaien en met tintelingen in mijn benen , uit bed gestapt en op de bank gaan liggen in kreeg hierbij paniek aanvallen, ik kon niet meer slapen . Ik ben tot half 8 smorgens wakker gebleven en heb direct de huis arts gebelt ze vertelde dat ik waarschijnlijk een vitamine te kort heb en dat ik maar moest bloed prikken. De volgende avond het zelfde verhaal ik kon geen oog meer dicht doen. Mijn benen trilde het bed uit. Na 10 tabletten weg gegooid. En ben benieuwd wat de avond mij nu gaat brengen. Neem deze zooi niet! Het is geen genees middel maar een middel die je leven verstoord.

Panclamox

19-12-2021 | Vrouw | 66
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Slokdarmontsteking
Doorverwezen naar MDL arts voor ernstige slikklachten bij het eten. Na gastroscopie een slokdarmonsteking geconstateerd, veroorzaakt door maagzuur. Panclomox voorgeschreven gekregen voor 7 dagen en daarna nog voor 8 weken Pantoprazol. Paniek bij de apotheek bij het zien van pillen, vooral de Amoxicilline, enorm! Inname is problematisch, de pil heeft een breuklijn maar nog [lees meer...]blijven de helften hangen in mijn keel. Nu neem ik eerst de andere 2 pillen in met yoghurt en dan de Amoxicilline. Dat moet een uur voor het eten, maar heb dan nog steeds het gevoel dat ze boven in mijn slokdarm zitten. Masseren van de keel helpt nauwelijks. Het moet toch mogelijk zijn om zo'n enorme pil in 3 kleinere te leveren. Scheelt een hoop stress bij elke inname. Waarschijnlijk is er meer loos in mijn keel en moet ik daarvoor naar de KNO arts, maar dan nog is het onbegrijpelijk dat dit voorgeschreven wordt bij slikklachten. Volgens de apotheek is er geen vervangend middel. Ben nu op dag 3,

14-12-2021 | Vrouw | 60
Reflux
Ik heb ook n maaghernia en gebruik bijna geen maagzuurremmers meer Want ik ben nu onder behandeling van een osteopaat en het resultaat is top Ben nu 5x geweest , het is prijzig 72,50 per keer ( ik krijg 30 euro vergoed ) maar het is zeker waard om te proberen Hij masseert je maag en brengt hem weer onder je ribben , Hij heeft het mijzelf ook geleerd en zo nu en da[lees meer...]n heb ik nog last maar veel minder

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5765)
Anticonceptie - overig (4233)
Cholesterol (3103)
Depressie - antidepressiva overig (2936)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2669)
Pijn - morfine-achtigen (2410)
ADHD - psychostimulantia (2369)
Verslavingsziekten (2165)
Pijn (2157)
Bloeddruk - betablokkers (1821)
Maagzuur - protonpompremmers (1686)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1622)
Anticonceptie - eenfase (1504)
Angststoornissen (1412)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1409)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1338)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1134)