categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

10-12-2019

Pariet (rabeprazol)
Middenrifsbreuk

4 dagem nu geslikt, lig plat op bed, zo duizelig, suf, slaperig kan er niets mee doen, amper lopen , voel me slap en depri, wat erg, lijkt wrl zwaar kalmerend middel, doe niets meer. Maar...geen reflux. Maar kan niet blijven liggen, wat nu???
08-12-2019

Pantoprazol (pantoprazol)

last van maagpijn door gebruik bloeddrukmiddel en bloedverdunner. Dit middel helpt in ieder geval niet erg.
03-12-2019

Maagbeschermer

hiermee begonnen toen ik aanhoudende maagklachten had. het heeft zo'n tien jaar redelijk goed gewerkt, maar van de één op de andere dag werkte het niet meer, gek genoeg
03-12-2019

Rabeprazol (rabeprazol)
Maagbeschermer

Reeds meer dan tien jaar (ernstige) maagklachten, lange tijd omeprazol gebruikt, hielp niet meer. Vorig jaar over moeten stappen op Rabeprazol. Ging een tijdje wel goed, totdat door een "specialist" de dosering werd verhoogd van 1x 20 mg naar 4 x 20 mg. per dag . Niet lang daarna begon de ellende: slecht slapen, en steeds pijnlijker voeten. Laatst kon ik bijna niet meer l[lees meer...]open van de pijn. Voetzolen doen vreselijk pijn. Dus deze week gestopt met die pillen, en heel langzaam aan gaat het iets beter. Wat een keuze: brandend maagzuur of pijnlijke voeten..waardeloos. Ik zie wel wat er van terecht komt
29-11-2019

Reflux

Anno Domini: Nov 2019. Ik had al jaren Ranitidine, maar omdat die vervuilt was met NMDA kreeg ik Pantoprazol voor geschreven, na 4 weken begon ik bijwerkingen te krijgen, dan weer dagen heel veel plassen en dan weer dagen heel weinig plassen. In de NL bijsluiters is dit fenomeen weggelaten, maar als men in het engels zoekt op Pantoprazole dan vind je het bij common side e[lees meer...]ffect: increased or decreased need to urinate Ook kreeg ik na 4 weken een vreemde kots ( overgeefsel) smaak in de keel en rook dit ook door mijn neus. Dus ik voel niks in de slokdarm van zuur, maar proef en ruik het wel. Zekers na het eten, maar als ik dan 1 or 2 Rennies DUO neem is het vrij snel weg, dus het komt echt uit de maag vandaan. Ik vermoed dat de 4 weken waarin ik Pantoprazol gebuikt heb, de maag ernstig veel maagzuur is gaan produceren, het zelfde fenomeen als in december 2017 , toen heb ik ook een aantal dagen Pantoprazol voorgeschreven gekregen ipv Ranitidine en ik had dagen lang afschuwelijk veel maagzuur, totdat het weer door Ranitidine 75mg werd vervangen en toen was ik van de maagzuur klachten af.
27-11-2019

Maagzuur (brandend)

Gebruikte bij klachten Zantac 75, was er tevreden over. Sinds kort is dit middel uit de schappen gehaald omdat de werkzame stof "Ranitidine" kankerverwekkend zou zijn. Heb toen Zantac Snel geprobeerd, hielp even. Zag ineens in de schappen Nexium Control 20 mg liggen en deze gekocht. Mensen wat een perfect middel, na een paar uur geen klachten meer dit heb ik al jaren n[lees meer...]iet meegemaakt. Kan alles eten en drinken. "Sambal" heet eten of koud en warm drinken geen problemen meer. Gebruik Nexium nu 9 dagen, ik voel me geweldig. Morgen een afspraak met mijn huisarts en ga ik eens praten wat hij hier van vind. (Arts geeft al jaren, dan praat ik over meer dan 40 jaar klachten, geen oplossing te hebben).
23-11-2019

Helicobacter pylori

Ik was een beetje bang geworden na het lezen van de ervaringen van deze kuur. Uiteindelijk toch maar mee begonnen, achteraf viel het allemaal erg mee. Ik had alleen eerste 2 dagen maagpijn, en af en toe was misselijk. Voor de rest van het prima te doen. Wel blij dat ik klaar was, 6 tabletten op een dag is geen pretje .
07-11-2019

Maagklachten

Ik heb een middenrifbreukje en gebruik al jaren Omeprazol 20mg. Ik moet dit gemiddeld 1 tot 2 keer per dag doen maar heb het afgebouwd naar af en toe als ik mijn maag voel opspelen. De ene keer helpt het de andere keer niet. Omdat ik nu al enkele weken hevige buikkrampen heb, adviseerde mijn huisarts mij om de maag even heel goed te beschermen en drie dagen achter elkaar 2[lees meer...]x2 tabletten per dag te nemen. De eerste avond twee tabletten genomen, 's ochtends weer twee en in de loop van de dag liep ik de slalommen alsof ik onder invloed van drugs of alcohol was. Ik kon me amper aan het winkelwagentje vasthouden en een aardige dame hielp mij de boodschappen in de auto te zetten. Ik durfde niet meer naar buiten. Ik hoorde van een buurvrouw dat zij zo duizelig werd van Omeprazol, dus ik heb vandaag niets ingenomen en de duizeligheid is behoorlijk verminderd.
05-11-2019

Nexium (esomeprazol)

gebruik al jaren Nexium 40 voor de slokdarm heeft heel goed geholpen geen klachten nu krijg ik sinds 2 weken esomeprazol 40 en heb ik last van maagzuur. waarom krijg ik geen Nexium 40 meer !
05-11-2019

26-10-2019

Maagbeschermer

Ik gebruikte dit medicijn al een aantal jaar, als maagbeschermer voor de overige medicatie gebruik. Aan het begin nooit klachten gehad, totdat er hoofdpijn ontstond en steeds meer toe nam. Hoofdpijn nam in dermate toe, dat zelfs mijn zicht vertroebeld werd. Nooit gelinkt aan dit medicijn, maar na zelf onderzoek te doen, toch gestopt. Na drie dagen ging er een wereld voor m[lees meer...]ij open, eindelijk hoofdpijn vrij na zo'n lange tijd!
26-10-2019

Panclamox (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)
Hoofdpijn

Last van misselijkheid, magpijn en hoofdpijn. Na het gebruikt ben ik intolerant/allergisch voor lactose. Iets eten met lactose mijn misselijkheid duurde 3-4 dagen met hoofdpijn en 37,5 c. Na stoppen met lactose probleem opgeloosd. Is de tweede keer van gebruikt van deze medicatie dat ik lactose intolerant wordt. Nu langzaam opbou wen weer. Blijkbaar deze antibioticim ma[lees meer...]akt kapot de productie van de enzyme die de lactose breekt.
25-10-2019

Helicobacter pylori

Eerste 2 dagen wat misselijk na inname, Door het vervolgens in te nemen met yoghurt en yakult geen misselijkheid meer Rommelige darmen en wat winderigheid Zelf heb ik plots het probleem dat mijn haar opeens heel vet aanvoelde .. Voor de rest ,klinkt wel raar maar actiever en minder moe dan voor de start van de kuur ,slaap goed maar kom op een bepaald uur klaarwakker[lees meer...] Al bij al dus klein beetje klachten maar het valt heel goed mee
22-10-2019

Maagzuur (brandend)

Ik heb ruim twee jaar omeprazol gebruikt tegen brandend maagzuur en zuur oprispingen, werkt perfect. Eerste jaar 1x dag 20mg, daarna 1x 20mg om de dag. Maar door veel bijwerkingen ben ik een maand geleden mee gestopt. En ja hoor, weer na elke maaltijd die vervelende brandende maagzuur terug. Ik probeer nu van alles en nog wat, behalve medicijnen. Maar jammer genoeg n[lees meer...]og geen resultaat.... Wel en gelukkig maar geen bijwerkingen meer.
21-10-2019

Reflux

Het was combinatie van reflux en een middenrifbreuk. Ik heb minimaal 10 jaar al deze medicatie geslikt, begon met 40mg, toen dit niet hielp onderzoek laten doen en naar 80mg gegaan. Uit onderzoek kwam een klein middenrifbreuk. Zo verstreken de jaren en bleef ik ondanks de medicatie nog bijna dagelijks last te hebben van zuurbranden, tot zwaar kreunend en jammerend van de p[lees meer...]ijn toe... en ik kan een hoop hebben. Toen is de dosis verhoogd, eerst icm ranitadine, hielp niet voldoende (gelukkig, bleek een medicatie te zijn die verkeerde stoffen had en nu uit de markt is gehaald) en toen 120mg omeprazol. Werkte nog steeds niet... dus ik ben onderzoeken afgegaan in ziekenhuizen en hier uit kwam voort dat mijn maagklep niet sloot waardoor er veel te veel zuur naar boven kwam. Ik heb toen uiteindelijk de optie gekregen geopereerd te worden aan zowel de middenrifbreuk als een anti-reflux operatie. Een operatie die niet zo heel vaak word uitgevoerd. Pittig herstel, maar geslaagd, tot zover. Er komt niks meer in de slokdarm, ben nu na 9 maanden bijna van de omeprazol af, slik nog 20mg en voel dat ik nog wel veel zuur heb, maar het komt niet meer naar boven... overgeven gaat trouwens ook niet meer helaas. Maar vooralsnog zou ik deze operatie aanraden als je dezelfde gradatie van klachten hebt als ik had, want dat is echt geen leven!
09-10-2019

Reflux

Is een operatie een optie? Ervaringen hiermee?
02-10-2019

Panclamox (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)
Helicobacter pylori

Na het lezen van ervaringen over suit middel was ik bang om aan de kuur te beginnen.Ik moet 7 dagen s ochtends en s avonds de pillen innemen en zit nu op dag 3.Tot op heden helemaal geen bijwerkingen behalve wat gerommel in mijn buik.
25-09-2019

Maagzuur

Bij de apotheek kreeg ik een briefje waarop stond: "geen veel voorkomende bijwerkingen bekend"... en volgens de MDL arts waren maagbeschermers / -remmers zo ongeveer de meest gebruikte medicijnen in nederland; Na een dag of 3 begon ik me erg verward te voelen. Dat werd steeds erger, en ik kreeg plots paniek aanvallen en werd erg onrustig/gespannen de hele dag. De klacht[lees meer...]en werden steeds heftiger (brandend/prikkelend gevoel over hele lichaam en bijv. in de slokdarm) tot na 1 week het kwartje viel dat het door deze tabletten komt. Ik was op het verkeerde been gezet door de info van de apotheek omdat er "geen bijwerkingen" stond, en de MDL arts die zei dat half nederland deze tabletten gebruikt. Na 1 week gestopt, en na 1 a 2 dagen ging het al meteen beter. Het was erg heftig allemaal, bizar dat zo'n medicijn verstrekt wordt zonder waarschuwingen vooraf.
22-09-2019

Helicobacter pylori

Was echt bang om ze te slikken die 6 tabletten p.d na het lezen hier en de bijsluiter,maar wat valt het op de dunne ontlasting na mee. Eerste 2 dagen geen last dag 3 begon diaree,waarschijnlijk door eten zak patat,nog 3 en halve dag en dan klaar. Vanaf dag 1 geen maagpijn meer gehad,zo blij
19-09-2019

Maagbeschermer

Gewoon te koop in Spanje en Portugal. Waarom niet in Nederland ?
11-09-2019

Maagbeschermer

ik kreeg maag - darmproblemen. werd duizelig, nare dromen, slecht slapen. na verhoging dosis werd het nog erger. Nu gestopt en het wordt beter
08-09-2019

Hartinfarct

Hartinfarct gehad en stent geplaatst, heb een medicijn (clopidogrel) en medicijn wat ik een jaar moet slikken ivm stent, en daarbij deze maagbeschermer en sindsdien elke dag vervelende borst/maagklachten misselijk diarree, heb ook al pantoprazol geprobeerd , was nog erger. Moet dit een jaar blijven slikken , ben daar niet blij mee!
05-09-2019

Barrett's slokdarm

goede ervaring met pantoprazol
17-08-2019

Pantoprazol (pantoprazol)

Voor mij voor de eerste keer een medicijn voor maag, nu en week bezig met dit medicijn maar verbetering zit er niet in, boertjes gaan door en misselijkheid zakt wel maar komt ook weer op.
13-08-2019

Losec (omeprazol)

Losec mups 40 helpt perfect, gebruik het al meer dan 10 jaar. 10 jaar geleden moest ik van de zorgverzekeraar Menzis/ apotheek Jassies Enschede een generiek (goedkoper) middel gaan proberen. heb ik gedaan. Resultaat: moeilijk weg te krijgen en toch maagzuurbranden ! Heb toen via huisarts d.m.v. medische noodzaakverklaring weer Losec mups 40 voorgeschreven gekregen en[lees meer...] zorgeloos leven! Heb zonder kennisgeving 2 weken geleden weer van de apotheek een ander middel gekregen. Apotheker vertelde dat dit het beleid van de zorgverzekeraar is. Bij zorgverzekeraar gemeld aan het kantoor en in overleg met medewerkster klacht ingediend. (ik ben geen proefkonijn) 13 augustus 2019 bericht gekregen van behandelende dame van deze klacht, dat ze tot 2x toe met de apotheek van mij contact heeft gehad en dat ik de Losec mups 40 niet krijg. Eerst weer 2 generieke middelen gebruiken. Kreeg geen antwoord op de vraag wat een medische noodzaakverklaring die ik wederom had aangevraagd bij mijn huisarts en gekregen, voor een betekenis heeft. GEEN DUS! LOSEC = GEWOON PERFECT VOOR MIJ!!!
12-08-2019

Maagbeschermer

Ik lees dat iemand anders Sandoz niet meer kreeg van de apotheek. Ik had ooit ook zo iets, wilde absoluut mijn oude merk medicijnen. Die zou ik dan zelf moeten betalen volgens de apotheek. Dat vond ik prima en Ik ging ging akkoord....hoefde nooit te betalen dus houd vol !! en eis je oude merk ook al zeggen ze dat het de zelfde werkzame stoffen heeft.
03-08-2019

geen of naulijks?
01-08-2019

Hernia diafragmatica

sinds ik deze gebruik zwaar pijn en maag krampen voorheen medicatie van Pensa Pharma ging jarenlang goed maar het moet goedkoper van de verzekering...
12-07-2019

Esomeprazol (esomeprazol)
Maagzuur

Last van duizeligheid wazig zien
10-07-2019

Losec (omeprazol)
Maagklachten

Geen klachten meer

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4867)
Anticonceptie - overig (3558)
Cholesterol (2798)
Depressie - antidepressiva overig (2599)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2216)
Pijn - morfine-achtigen (2116)
Pijn (1909)
ADHD - psychostimulantia (1902)
Verslavingsziekten (1836)
Bloeddruk - betablokkers (1592)
Maagzuur - protonpompremmers (1512)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1443)
Anticonceptie - eenfase (1326)
Angststoornissen (1136)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1069)
Depressie - antidepressiva TCA (1001)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (922)