categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

04-10-2021 | Man | 52
Hartinfarct
Na een klein hartinfarct in november deze medicatie gaan slikken samen met bloedverdunners en staties. Vanaf dag 1 duizelig en paniekaanvallen etc. cardioloog zegt dat het niet van de medicijnen kan zijn maar ik heb daar zo mijn twijfels bij.

03-10-2021 | Vrouw | 63
Barrett's slokdarm
Graag kom ik in contact met mensen met Barrett slokdarm. Mij is aangegeven dat ik levenslang Pantropazol moet slikken, maar kan het ook zo zijn dat door middel van gezonde voeding klachten verminderen of misschien helemaal verdwijnen. Zodat Pantropazol niet meer nodig is?

03-10-2021 | Vrouw | 26
Slokdarmontsteking
Ik gebruik al ongeveer 6 weken dit medicijn voor mijn slokdarm ontsteking en je word er echt ziek mee vermoeiend druk op buik misselijk en hoofdpijn ik kreeg ook gordelroos na dat me gordelroos over was kreeg ik blaasontsteking. Iemand die zelfde heeft gehad?

01-10-2021 | Vrouw | 64
pantoprazol
Klachten had ik eerst af-en toe. Naarmate tijd vorderde werden klachten heviger en duurden langer. De hoofdpijn aanvallen duurden soms een dag, en waren heel hevig. Ik slik meer medicijnen, w.o bloeddrukverlagers. Desondanks werd bloeddruk steeds hoger. Op het laatst 206/101. Ik heb bij huisarts&cardioloog aangeven dat ik van mening was dat mijn klachten werden veroorzaakt[lees meer...] door medicijnen, maar ik wist niet welke. Ik werd niet serieus genomen. Ik had gelezen over mogelijk magnesiumtekort door pantoprazol. Ik ben vitamines met magnesium gaan slikken, had weinig invloed. Op het laatst het gevoel alsof mijn maag in beton was gegoten, pijnlijk. Ben toen gestopt met pantoprazol. Klachten werden als snel minder. Ben een hogere dosis magnesium gaan slikken. Heel snel zijn bijna al mijn klachten verdwenen. Ik ervaar nu af-en toe nog een lichte druk op mijn oren. Alle andere klachten zijn weg, bloeddruk is weer normaal. Ik slik geen pantoprazol meer.

25-09-2021 | Vrouw | 25
Maagklachten
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven tegen misselijkheid. Na een aantal dagen begon ik me mentaal slechter te voelen: huilen, angst, somber en paniekaanvallen. Ook kreeg ik enorme vermoeidheid, hoofdpijn en duizeligheid. Ik kon alleen maar op bed liggen. Omdat ik niet wist dat het aan het medicijn lag, heb ik het alsnog negen weken geslikt. De dag dat ik ermee stopte voeld[lees meer...]e ik me als herboren!

21-09-2021 | Vrouw | 62
Maagbeschermer
Heb in december een hartinfarct gehad, kreeg een regiment medicijnen waaronder pantoprazol, de eerste maanden ging het redelijk maar nagelang ik ze langer gebruik heb ik steeds meer last van maagklachten, opgezwollen hard gevoel maag, hoofdpijn, soms duizelig en kortademig . Heb hier op deze site eens na zitten kijken en denk dat het bij mij dus ook van de Pantoprazol komt[lees meer...], ik ga proberen om te kijken als ik hier een paar dagen mee stop of dat dit minder wordt.

19-09-2021 | Man | 36
Actinische keratose
Slecht slecht slecht

Nexium

18-09-2021 | Vrouw | 70
Maagzuur (brandend)
Ik wordt volgende maand geopereerd.

18-09-2021 | Vrouw | 74
Barrett's slokdarm
Ben nu aan het afbouwen van nexium icm streng dieet en gember en ev. Iberogast soms zantac .

Nexium Control

18-09-2021 | Vrouw | 74
Barrett's slokdarm
Gebruik nu sinds kort gemberthee, icm zantac en nog wel aan het afbouwen nexium, maar stap over naar verse gember, nog geen maagzuur gehad, heb hiervoor bijna 2 jaar ook nog pantoprazol en esomaprazol geslikt dat nooit meer.

15-09-2021 | Vrouw | 72
Deze medicijn 20mg geen bijverschijnselen

14-09-2021 | Man | 55
Middenrifsbreuk
Gebruik het nu 32 jaar elke dag? Begin nu erg veel gewrichtsklachten te krijgen, heupen ,armen polsen ,elle bogen, pijn tussen de schouders, ik zou niet weten wat ik anders kan innemen? Grt Guus.

Esomeprazol

02-09-2021 | Vrouw | 70
Maagklachten
Ik gebruik al jaren Esomeprasol maar heb al 6 jaar veel slijm vorming, s,nachts wordt ik 3 x per nacht wakker hier door, zijn er nog meer mensen die deze klachten hebben?

24-08-2021 | Man | 69
Geïrriteerde slokdarm

20-08-2021 | Vrouw | 71
Maagbeschermer
Ik neem ze sinds ik bloedverdunners gebruik en doe dit in alle tevredenheid

18-08-2021 | Man | 70
Maagontsteking
Onbegrijpelijk en schandalig !!!! dat huisartsen en o.m. cardiologen dit VERGIF nog steeds durven voorschrijven. Er zijn zoveel klachten bekend en ze doen net of je de eerste bent die met klachten an komt zetten, gewoon misdadig. Slikte eerst gedurende 8 maanden 1 tablet vanwege cardio medicatie, daarna vanwege slijmvliesontsteking in de maag 2 tabletten per dag. Gedur[lees meer...]ende 14 dagen word ik met de dag slechter. Ernstige duizeligheid tot bijna op de grond kletteren aan toe. Misselijkheid , depressie enz. Slik nu nog 1 tablet per dag en overweeg zelfs om er helemaal mee te stoppen . Dit is geen leven met die troep. Volgens mij slikte ik jaren geleden pantoprazol van Sandoz en kan me daar absoluut geen klachten van herinneren,wellicht was dit een beter merk. Of het heeft te maken met het feit dat je naarmate je langer slikt steeds ,eer kans op ernstige bijwerkingen krijgt. Wordt nu door de huisarts naar een neuroloog gestuurd , ipv dat ze zegt stop maar met die rotzooi, ze zouden beter beter moeten weten ……….

Esomeprazol

17-08-2021 | Vrouw | 26
Maagontsteking
Ik kreeg een maagontsteking waardoor ik iets sterkers nodig had dan omeprazol.die ik eerst gebruikte 1 keer per dag 40 mg. Esomeprazol hielp wel beter tegen de maagpijn alleen de klachten zoals moeilijke stoelgang, opgeblazen buik en een ontzettende vieze smaak moest ik even voor lief nemen. Na 2 weken gestopt en terug naar omeprazol die fijner werkt voor mij met dus ook m[lees meer...]inder bijwerkingen.

11-08-2021 | Vrouw | 27
Reflux
Begonnen met omeprazol op basis van magnesium (Sandoz) omdat ik veel last heb van refluxkklachten door stress. werkte voor mij in principe prima. 20 mg. Echter, had de huisarts 40mg voorgeschreven en dit was mij niet verteld. 20mg blijven slikken tot ik een herhaalrecept had aangevraagd en op advies van de huisarts 40mg gaan slikken. Klachten werden met 20mg al een stuk mi[lees meer...]nder. Echter... toen ik het recept ophaalde kreeg ik een totaal ander medicijn mee. Niet van Sandoz, maar van Focus, met arts, apotheker en huusarts assistent overlegd of ik dit wel zomaar kon slikken. Het was een ander merk, en alleen dit werd blijkbaar vergoed door de verzekeraar. Sandoz niet. Kon het gewoon slikken. Dat gedaan, en aan het einde van de week met 40mg begonnen. Op maandag ineens ontzettend veel last van misselijkheid, direct toen ik opstond (ik neem de tabletten in de ochtend) en veel last van maagpijn. Eigenlijk de hele dag door. Klachten lijken minder te worden nadat ik wat gegeten heb, maar echt verschrikkelijk. Kan amper functioneren door dit gevoel. Iemand ervaringen met wisselen van omeprazol op basis van magnesium naar een andere tablet? Ik ben inmiddels weer teruggegaan naar 20mg en heb gevraagd of ik de Sandoz tabletten kan krijgen. Dan maar zelf betalen maar ik wil geen bijwerkingen meer. Dacht eerst dat het kwam door de corona vaccinatie, maar dat lijkt me steeds minder aannemelijk naarmate de tijd verstrijkt.

Omecat

11-08-2021 | Vrouw | 76
Maagklachten
Na jaren gebruik Omeprazol Auro moest ik van de apotheker Omecat gaan gebruiken, groot drama... Nu betaal ik zelf de Omeprazol en het gaat weer goed met grote maaghernia !!!!!

10-08-2021 | Man | 59
Maagzuur (brandend)
Gebruik nu heel weinig meer. Hoe minder medicijnen hoe beter. Persoonlijk gemerkt dat zuurbranden komt na drinken van bier of andere alcohol. Dus dan maar geen bier meer drinken. Heel soms lukt mij dat niet.

Nexium

09-08-2021 | Man | 62
Maagzuur (brandend)
Slikte al ruim 25 jaar Nexium 40 mg vanwege reflux en scheurtje middenrif, onlangs geopereerd aan slokdarmkanker, door Barret slijmvlies, Nexium is daar niet de oorzaak van maar het af en toe vergeten in combinatie met te veel eten vlak voor het slapengaan etc. Was omdat ik bij moest gaan betalen in overleg met huisarts overgestapt naar Esomepasol , hier zou precies hetze[lees meer...]lfde inzitten maar daar mee heb ik veel bijwerkingen van Morgen wil ik terug op de Nexium, bijwerkingen nu Jeuk galblazen droge mond Met Nexium nooit last van gehad

03-08-2021 | Vrouw | 54
Maagzweer
Ik moest dit medicijn gaan gebruiken ivm een zware antibiotica kuur. Ik werd almaar zieker en op een gegeven moment kon ik alleen nog maar als een zombie in bed liggen. Ook na de antibiotica kuur moest ik nog 4 weken doorgaan met dit middel om mijn ontstoken maag te beschermen. Ik heb dit drie dagen volgehouden tot ik er achter kwam dat ik zo beroerd werd door dit medicijn[lees meer...]. Ben onmiddellijk gestopt en begon me vrij snel weer goed te voelen. Puur vergif dit …

30-07-2021 | Vrouw | 65
Reflux
Eerst omeprazol focus, hielp iets maar raakte helemaal verstopt. Over naar omeprazol Teva. Enorme zuuraanvallen, kon niet meer eten, zakte door mijn benen en kon haast niet ademen. Huisarts op vacantie, vervanger verhoogde de dosis. 4 weken op bed gelegen, zonder eten. Paar keer in elkaar gezakt.Uiteindelijk op de spoedeisende hulp beland. Na veel onderzoeken was de concl[lees meer...]usie, bijwerking omeprazol. Het zou een geneesmiddel moeten zijn, het was een hel.

29-07-2021 | Man | 68
Maagklachten
Voorgeschreven gekregen samen met Acetylsalicylzuur als bloedverdunner, preventief denk ik. Ik heb al eens eerder op dit forum gereageerd op dit pure vergif en ruggespraak met neuroloog bracht de raad op te stoppen met Dipyridamol, maar klachten bleven en bleken dus Pantoprazol gerelateerd. Ik ben direct gestopt met dit vergif en als je hier geen ernstige bijwerkingen va[lees meer...]n hebt zoals hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, desoriëntatie en depressief, angstig gevoel, dan zoek op betrouwbare sites op internet maar eens op wat dit spulletje allemaal voor schade aan kan richten in je lichaam op korte én lange termijn… Tip bij maagzuur: lepeltje baking soda (géén bakpoeder) in beetje water oplossen 👍👍👍👍👍

24-07-2021 | Vrouw | 72
Barrett's slokdarm
Eigenlijk hetzelfde als pantoprazol, allemaal gif tabletten en word te pas en onpas geadviseerd. Maar helaas kom je er vaak te laat achter.

24-07-2021 | Vrouw | 72
Barrett's slokdarm
Gebruikte eerst omeprazol en kreeg heftig oorsuizen. Overgestapt op pantoprazol. Jaren gebruikt omdat het volgens arts moet, maar kreeg nooit goede antwoorden over bijwerkingen. Heb flinke spierpijn en en maagpijn. Ook duizeligheids aanvallen. Ben er helemaal klaar mee en heb de tip overgenomen om Bij Zuur te gaan gebruiken. Zit tenminste geen rotzooi in. Heb het nu 4 weke[lees meer...]n gebruikt en géén maagzuur, maagpijn duizeligheid meer. Zeg nog even niets tegen arts want wacht eerst mijn volgende slokdarm onderzoek, in september, af. Als het er goed uitziet laat ik haar weten dat ik die gif pillen niet meer gebruik. Laat ter zijner tijd nog horen hoe dit afloopt. Tetje.

22-07-2021 | Man | 68
Maagbeschermer
Na lichte Tia en slechte ervaring met clopidogrel, door neuroloog overgezet naar Acetylsalicylzuur en Dipyridamol met maagbeschermer Pantoprazol. Eerste weken weinig klachten, maar daarna doffe ellende met zware hoofdpijn, buikpijn en duizeligheid. Zelfs desoriëntatie!! Het duurde even voor ik wist waar het aan lag, maar testend tot de conclusie gekomen dat Pantoprazol [lees meer...]de boosdoener was… Wat een vergif !!! Helemaal gestopt met deze troep en het leven is weer leefbaar ‼️

13-07-2021 | Vrouw | 52
Slokdarmontsteking
Ik had ook vaak een brok in de keel.. Door een gastroscopie zagen ze dat ik een vernauwing bij de maag had.. Uit later onderzoek bleek ik koemelkeiwit allergie te hebben.. Daar kwam dus dat brok gevoel vandaan. En was de maagdarm/ slokdarm ontstoken.

07-07-2021 | Vrouw | 52
Maagzuur (brandend)
Ik heb dit verschrikkelijke medicijn zeker 12 jaar gebruikt. Ik ben sinds 2 weken gestopt omdat ik eindelijk doorhad dat alle vervelende klachten die ik had en nog heb, het gevolg zijn van deze troep. Er is mij nooit verteld wat de gevolgen konden zijn en dat je het niet langdurig moet gebruiken. Nu zijn mijn ijzergehalte en vitaminen in het bloed zo laag dat ik gewoon bij[lees meer...]na niets meer kan. Niet gebruiken tenzij het echt niet anders kan.

30-06-2021 | Man | 80
Maagbeschermer
Gezien gebruik medicatie (bloedverdunner, spierontspanner, antibiotica [i.v.m. blaasontstekingen t.g.v. verblijfskatheter] en pijnbestrijding vanwege polyartrose (vierwekelijks 'depot' via injecties) werd maagbeschermer aangeraden. In het verleden zeldzaam maagbranden; thans nooit meer problemen. Ervaar (voorzover waarneembaar...) geen bijwerkingen. Zeer tevreden.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5515)
Anticonceptie - overig (4036)
Cholesterol (3011)
Depressie - antidepressiva overig (2855)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2529)
Pijn - morfine-achtigen (2323)
ADHD - psychostimulantia (2253)
Pijn (2097)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1646)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1305)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1257)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1223)
Depressie - antidepressiva TCA (1106)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)