ervaringen per categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

08-03-2017

Reflux

Na gebruik eerste tablet maagpijn gekregen, daarbij veel boeren. Gedurende 2 weken hebben de klachten aangehouden. Toen heb ik het ziekenhuis gebeld, waarna ik mocht stoppen. Het brandende gevoel trok weg al was de maagpijn nog niet direct over (logisch).
08-03-2017

Losecosan (omeprazol)

07-03-2017

Maagzuur (brandend)

Ik gebruik het middel nu al 20 jaar en heb geen last meer van zuurbranden.
01-03-2017

Maagklachten

Ik ben met pantoprazol begonnen na behandelingen van chemo en bestraling in verband met borstkanker. Hier heb ik maag klachten van over gehouden. Met pantoprazol blijft dit goed onder controle. Gelukkig geen bijwerkingen
01-03-2017

Middenrifsbreuk

Verschillende maagzuurremmers gebruikt (zonder effect), voordat KNO arts een middenrifsbreuk constateerde. Kreeg omeprazol 20mg. voorgeschreven en vanaf 2010 geen problemen meer gehad. Laatste half jaar de dosering op eigen initiatief gehalveerd, geen probleem. Ben zeer tevreden met dit middel, helpt mij prima.

Omeprazol (omeprazol)

Heb het maar 3 dagen gebruikt, teveel bijwerkingen zoals ernstige hoofdpijn.

Losec (omeprazol)
Maagzuur

Super medicijn. Op verzoek van apotheker eens omeprazol gebruikt (ik moest wel 5 tot 6 tabletten op een dag slikken om de maagzuur te remmen), met de losec heb ik elke ochtend 1 tablet en heb nergens last van.
23-02-2017

Maagzuur (brandend)

Ik kreeg Omeprazol voorgeschreven tegen weken lang brandend maagzuur en als gevolg daarvan een brok in mijn keel. Ik heb 1 tablet ingenomen en een uur later zag ik alles dubbel. Ik kon niet meer scherp zien. Ik ben naar de bijwerkingen gaan zoeken en hij stond erbij. Ik ben direct gestopt met dit middel. De volgende nacht kreeg ik heftige pijn in mijn heupen en bovenbenen.[lees meer...] Nu meer dan 3 dagen later zie ik nog steeds wazig en heb ik nog steeds pijn in mijn heupen en benen. Niet te harden. Ik neem paracetamol tegen de pijn. Ik heb nu ook vitamine B12 ingenomen en hoop dat dit de bijwerkingen te niet doet. Ik las dat Omeprazol de opname van B12 stagneert.
21-02-2017

Reflux

Ben begonnen met Nexium 1 tablet 40 mg. Werkte perfekt, maar mocht van de verzekering niet meer. Toen een ander merk gekregen wat korter en minder effectief werkte. Dosering opgeschroefd naar 2 tabletten aangevuld met Rennies. Sinds 3 jaar vrijwel geen Rennies meer nodig en sinds een jaar gebruik ik nog maar 1 x 40mg. Slokdarmkrampen waren niet direkt weg, dat heeft een ja[lees meer...]ar of 7 geduurd.
21-02-2017

Ademhalingsproblemen

ik heb volgens de specialist een opeenhoping van tij slijm, en ik maak dat te veel aan, en met dit medicijn moet het na ong 2 maanden over zijn. Ik gebruik het nu een week en zie geen enkel resultaat, ik hoest eerst de hele nacht en waardoor het vrij komt, maar nu hoest ik ook overdag, dus het resultaat is bijna nu denk ik.
20-02-2017

Omeprazol (omeprazol)

Ik zou graag zien dat de artsen ook eens goed kijken of je met minder kan. Ik heb last van een rommelige maag en darmen, verder weinig echte problemen, maar die heb ik ook als ik ze niet inneem.
20-02-2017

Maagzuur (brandend)

Eerst gebruikte ik rennies maar mijn nieuwe huisarts gaf aan dat het gebruik van Omeprazol aan te bevelen was. Ik heb een slecht werkende maagafsluiting.
15-02-2017

Maagbeschermer

Ik kreeg eind 2015 hartritmestoornissen (boezemfribrillatie). Hierdoor moet ik o.a. 2 x daags Pradaxa bloedverdunner slikken. Ter bescherming van de maag slik ik 1x daags 40 mg pantoprazol. Ik heb nergens last van maar vraag me wel af wat de gevolgen op lange termijn zullen zijn. Gezien mijn familieverleden zal ik altijd Pradaxa moeten blijven slikken. Vooralsnog voel ik m[lees meer...]e prima.
12-02-2017

05-02-2017

PantoPac (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)
Helicobacter pylori

Wie kan mij iets meer vertellen over de helicobacter bacterie, ik heb vorig jaar pantopac geslikt, maar nu 1 jr later maar weer bloed laten prikken, omdat mijn uitademing niet te harden is, pure ontlasting geur. Bij wie is de bacterie teruggekeerd, of had ik veel langer die pantopac moeten slikken?
28-01-2017

Maagklachten

Kreeg het ivm last van maag klachten. Na 2 dagen gebruik steeds meer last van klachten zoals hoofdpijn, duizelig, druk op borst richting hoofd, in de nacht een droge mond, hele vervelende dromen, onrustig in de nacht. Snel geprikkeld, futloos en moe, hartkloppingen. Na 3 dagen gestopt met gebruiken, bijwerkingen namen meteen af.
25-01-2017

Maagzuur

Ook gekregen vanwege het gebruik van Atorvastatine, dat weer nodig is om het cholesterol te verlagen.
16-01-2017

Maagzuur (brandend)

Met Omeprazol geen maagzuur meer.
09-01-2017

Maagzweer

2 maagzweren door overmatig maagzuur. Esomeprazol in combinatie met 1 Zantac ranitidine 75 p.d. Ga nu uit eigen beweging terug naar 1 esomeprazol per dag +1x Zantac ranitidine. Erg goed alternatief voor of aanvulling op Esomeprazol vind ik Esophageal Guardian. 2 kauwtabletten nemen voor het slapen gaan en geen zure oprispingen in de nacht meer.
07-01-2017

Maagklachten

Door medicatie gebruik omeprazol erg nodig. Wel de echte van het merk Sandoz, Omecat werkt niet, veel maagpijn/ maagzweer/ maagbranden

Maagklachten

Het medicijn doet niets. Na een jaar krijg ik een nieuw onderzoek en hoop ik op een oplossing (betere medicijnen)

Middenrifsbreuk

Omeprazol voorgeschreven gekregen vanwege refluxklachten. In eerste instantie 20 mg, later 40 mg. Zeer effectief, maar teveel bijwerkingen. Tussentijds ranitidine gekregen en inmiddels overgestapt op esomeprazol 20 mg.

Middenrifsbreuk

Twee jaar geleden kreeg ik spontaan extreme maagzuurbranden. De huisarts dacht aan refluxziekte en schreef me omeprazol voor, in eerste instantie 20 mg. Dit ging een tijdje goed, totdat de effectiviteit minder werd. Opgeschroefd naar 40 mg. Helaas kreeg ik hierdoor zware bijwerkingen: Wazig zien, oorsuizen, diaree, tintelende vingers en moodswings. Gestopt en tijdelijk naa[lees meer...]r ranitidine overgegaan. De klachten bleven echter terugkomen. Doorverwezen naar de MLD arts. Na een gastroscopie werd een middenrifsbreuk vastgesteld, welke de refluxklachten veroorzaakt. Op esomeprazol overgegaan, ook 40 mg. Werkt uitstekend. Echter, wederom bijwerkingen. Dit keer in de vorm van insomnia en darmklachten. Nu naar 20 mg en dat gaat een stuk beter. Ik slaap weer normaal, darmklachten zijn verminderd en geen zuurklachten. Nu een beetje spelen en puzzelen met innamemoment en hoeveelheid.
25-12-2016

Maagbeschermer

ik moest eerst omeprazol gebruiken van de huisarts, maar had nog erg veel klachten. na een onderzoek kreeg ik pantoprazol voorgeschreven
25-12-2016

Maagbeschermer

ik gebruik het voor/tegen ontstekingen in de maag, maar reageer er toch heftig op.
15-12-2016

Maagklachten

Na maandenlang maagklachten te hebben gehad (maagpijn, maagzuur) verhoogde mijn huisarts het "medicijn" naar 2 maal 40 mg. Ik begon me gaandeweg steeds beroerder te voelen en toen ik las, dat er ook veel mensen last hebben met te weinig aanmaak van maagzuur i.p.v. teveel maagzuur, ben ik gestopt. Inmiddels gebruik ik twee maal daags een halve theelepel baking soda in een g[lees meer...]root glas water en ja hoor, nergens geen last meer van gehad. Het is zout, dus helaas niet geschikt voor mensen met hoge bloeddruk :-(. Had ik dit maar eerder ontdekt, mijn credo is: zo min mogelijk medicijnen, alleen die waar ik echt niet omheen kan. P.S. Ook mijn dochter is van haar klachten af dankzij baking soda ( zuiveringszout).
13-12-2016

Maagzuur (brandend)

Ik moest een fabrikant kiezen maar voor de duidelijkheid. Ik heb bij geen enkele variant van Pantoprazol klachten gehad. Behalve bij de Pensa variant.
13-12-2016

Maagzuur (brandend)

Ik slik al jaren Pantoprazol van verschillende fabrikanten. En nu heb ik dus de Pensa variant in lichtbruin oranje achtige kleur in potjes meegekregen. De klachten komen terug in alle hevigheid bij het gebruik van Panzoprazol van de fabrikant Pensa. Ik zou zeggen weet wat je rechten zijn als je een medicijn voorgeschreven krijgt die niets aan de aandoening verminderd of z[lees meer...]elfs verergerd, want tegenwoordig is het standaardverhaal van veel apothekers: Sorry maar dat vergoedt uw zorgverzekeraar niet! Onzin! Dit is een veel goedkopere variant van Pantoprazol en goedkoop is duurkoop in mijn optiek (ook voor de zorgverzekeraar!) want als een medicijn helpt tegen een kwaal is er geen vuiltje aan de lucht maar als de klachten terugkomen of verergeren, waarom slikken we dan eigenlijk het medicijn?
06-12-2016

Omecat (omeprazol)
Maagzuur (brandend)

Ik kreeg omecat van de huisarts tegen brandend maagzuur. In een paar weken tijd is de dosering op 40mg gekomen. Eerst merkte ik dat ik minder vaak en minder heftig last had van maagzuur. Maar nu na een aantal maanden heb ik ondanks de omecat + maximale dosering rennies, onafgebroken last ervan. Zonder deze medicijnen is het wel veel heftiger dus het helpt wel, maar ik blij[lees meer...]f er last van houden.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3789)
Anticonceptie - overig (2921)
Cholesterol (2293)
Depressie - antidepressiva overig (2137)
Epilepsie (1913)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1723)
Pijn - morfine-achtigen (1617)
Pijn (1551)
ADHD - psychostimulantia (1453)
Verslavingsziekten (1417)
Maagzuur - protonpompremmers (1314)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1261)
Bloeddruk - betablokkers (1142)
Anticonceptie - eenfase (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (887)
Migraine (851)
Angststoornissen (825)
Depressie - antidepressiva TCA (810)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (794)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!