categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

23-11-2020 | Vrouw | 68
Maagbeschermer
voorgeschreven gekregen als maagbeschermer bij 'n ander medicijn, was soort van verplichting. verschillende merken gehad, maar heb geen bijwerkingen waar ik vanaf weet. wat 't op de lange duur doet? mijn vader had ook medicijnen voor zijn hart en kreeg steeds maagzweren. ik weet niet of hij toen (1978) ook al maagbeschermers kreeg................. indien nìet dan hoef ik m[lees meer...]e niet al te ongerust te maken, maar houd 't wèl goed in de gaten.

23-11-2020 | Man | 28
Maagzweer
Ik heb deze maagbeschermers bij een zware antibiotica kuur. Na de kuur moest ik nog een maand deze tabletjes slikken.. tot zover geen bijwerkingen van dit medicijn.

Panclamox

23-11-2020 | Man | 28
Maagzweer
2x dd 3 tabletten. 2 daarvan zijn best groot en aangezien ik een slechte pillenslikker ben lepelde ik het naar binnen met een theelepel appelmoes. Na een uur begint bij mij de eerste bijwerking al, pijn in de maagstreek, gevoel alsof je maag een kanteling maakt. Hierna ontstaat er (bij mij) een beroerd gevoel, misselijk en buikpijn. Na 3 uur trekt dit weer weg en voel [lees meer...]ik mij goed, op wat hoofdpijn na. Ook kreeg ik wat rode ogen, alsof je slaap tekort hebt. De kuur duurt 7 dagen en is heftig. Diarree heb ik maar 2x gehad, daar kan je mee leven. Ik ben er flink beroerd van geweest, maar ik heb het er wel voor over. Want de kans op terugkrijgen van de Helycobacter is nihil. En dus krijg je je leven weer terug. Ik moet nog 1,5 dag van de kuur en hierna nog een maand de pantoprazol doorslikken. Ik moest er wat voor over hebben, maar je neemt deze kuur niet voor je zweetvoeten en krijgt het niet voor niets.

12-11-2020 | Vrouw | 36
Maagbeschermer
Ik slik dit als maagbeschermer bij de antibiotica. Doet z'n werk prima. Geen bijwerkingen

12-11-2020 | Vrouw | 60
esomeprazol
6 weken terug begonnen met nexium. Altijd esomeprazol gehad, maar niet de echte. Nooit problemen gehad. Vanaf die tijd begon ik maagkrampen te krijgen. Deze werden steeds heftiger. Niet meer uit te houden. Ik kreeg dan een harde buik, en opgezette maag. Doordat ik ernstige osteoperose heb, ging ik me ernstig zorgen maken en denken dat mijn borstwervels gebroken waren[lees meer...] en deze mijn organen weg duwden of wat dan ook. Door de corona zijn de artsen slecht bereikbaar, maar de pijn werd onhoudbaar. Niet normaal zo heftig. Ik kon ook niet meer op mijn zij liggen. Kon niet meer draaien met mijn middenrif als ik in bed lag, niet meer op mijn rug liggen Onhoudbaar! Nu net een mri en ct scan laten doen en moet nog echo van de buik vanwege mijn organen. De angst wat ik de laatste weken heb gehad. Ik dacht echt ik heb mijn langste tijd gehad! 3 dagen terug zie ik op de aanrecht een nexium liggen. Denk o die heb ik vanmorgen vergeten en neem die in, de hele dag amper last gehad van mijn maag... . 5 min na inname beginnen plots die krampen weer. Toen ben ik gaan denken... Ik ben acuut gestopt ermee en heb me heilerde en een glas bicarbonaat met citroen genomen want ik moet toch iets ipv de maagtablet. En ja hoor.... Mijn krampen zijn weg, ik kan weer eten. Mijn maag is zich aan herstellen.. Dit is toch te gek! Dit is een van de beste maagtabletten,, maar voor mij NOOIT MEER. Mijn krampen waren dus duidelijk van dit middel!

31-10-2020 | Vrouw | 51
Maagbeschermer
Nooit meer dit is gif. Na 3 dagen doodziek. Duizeligheid angstig niet slapen.

25-10-2020 | Man | 61
Maagzuur
Vanwege een middenrif breuk begon ik met verschillende maagzuur blokkers, Nexium werkte het beste omdat hier minder bijwerkingen vanuit gingen . Nu een 7 jaren verder zijn er een aantal bijwerkingen bij gekomen . De meest voorkomende bijwerkingen bij mij variëren onder andere met het krijgen van ontstekingen in gewrichten en mond en onrustiger slapen . Ik kon hier dus niet[lees meer...] goed mee overweg . Ik besloot al vroeg de inname alleen te nemen op het moment dat ik weer klachten kreeg . De inname was dus variabel . Nu dit mij niet helemaal beviel , ben ik overgestapt een een regelmatige dosering maar nu als aangepaste dosering van 20 naar 10 mg per dag en heb ik van bovengenoemde problemen nog nauwelijks last . Vanwege de dagelijkse dosering die ik nu een paar maanden neem, komen de laatste weken wel andere bijwerkingen duidelijker naar boven . Ik ben onvaster op de benen, concentratie achteruitgang, minder goed gefocust in het verkeer , denk/gedachte verandering, stemmings- overheersend, en nog een aantal zoals vermeld in de bijsluiter . Als er andere manieren beschikbaar komen of zijn dan waarvoor dit type medicijnen dient, dan neem ik de overstap . Gebruik het nu al meer dan een paar jaar maar de bijwerkingen worden op bepaalde punten groter, hoewel ik nog maar 10 mg per dag gebruik .

24-10-2020 | Vrouw | 44
Helicobacter pylori
Na twee dagen verminderden de klachten. Dat was heel fijn. De bijwerkingen vielen reuze mee. Wat moe en lichte buik- darmklachten die je kunt hebben bij antibiotica. Wel pro -biotica gebruikt. Tijdens de kuur prima bij kunnen werken.

Rabeprazol

23-10-2020 | Man | 73
rabeprazol
Ongewenste bijwerking van ander medicijn

22-10-2020 | Vrouw | 69
Maagbeschermer
doordat ik een maagzweer heb gehad moet ik voor alles Pantoprazol gebruiken en vooral voor mijn bloedverdunners. Ik neem ze ruim voor het ontbijt in en mijn man heeft dezelfde en neemt ze eigenlijk vlak voor het ontbijt in. Beiden geen problemen gelukkig ermee. Mij valt wel op dat je vaker een ander soort krijgt van de apotheek, dan is het Mylan en en weer Aurobindo, he[lees meer...]el raar

20-10-2020 | Vrouw | 18
Maagklachten
paar dagen na innemen (om maagpijn- en zuur te verminderen) kreeg ik alleen maar meer maagpijn, waarbij duizeligheid, misselijkheid, moeheid, drukkend gevoel op borst en bovenbuik en nog meer klachten die kwamen.. hebben anderen hier last van?

04-10-2020 | Vrouw | 57
Maagbeschermer
Na maagzweer dit moeten beginnen nemen en moeten verder nemen omdat ik diabeet ben . Sedert geen maagzweer meer gehad en zeer tevreden. Als ik nergens last van heb mag ik reduceren naar 1 . Nu mort ik drie nemen omdat ik Medicatie inneem die me maagpijn bezorgd

27-09-2020 | Vrouw | 67
Maagzuur (brandend)
Ik gebruik dit medicijn al jaren en heb last gekregen van verstoppingen, ik moet stoppen want moest nu zakjes gebruiken om naar de toilet te kunnen gaan

26-09-2020 | Vrouw | 67
Reflux
Ongeveer tien jaar geleden heb ik een kuur Pantopac, een cocktail van muugzuurremmer en antibiotica gebruikt. Ik heb daaraan blijvende slapeloosheid overgehouden. Ik gebruik sindsdien medicatie om te kunnen slapen. Terwijl ik een hele goede slaper was. Na vier dagen gebruik van Pantropazol kon ik weer helemaal niet slapen, ondanks de slaapmedicatie. Overgestapt naar and[lees meer...]ere maagzuurremmer.

26-09-2020 | Vrouw | 67
Reflux
De droge mond maakte dat ik reageerde met vreselijke hoestbuien had. Dit kwam de spier tussen slokdarm en maag niet ten goede. Na een week gestopt en een andere maagzuurremmer geprobeerd.

31-08-2020 | Vrouw | 66
Bloedverdunnen
Slik het sinds 21 april en merkte de eerste maanden niet veel, maar sinds een paar weken merkte ik steeds meer spierpijn af en toe duizelig enorme droge mond in de nacht en alsmaar meer vermoeidheid. Dacht dat het van de brilique kwam, maar lees nu de bijwerkingen van deze maagzuurremmer en het lampje ging branden en het alarm ging daarbij ook af. Ik stop. Ben bijna 67 ja[lees meer...]ar en ben kennelijk 1 van de mensen, die enorm gevoelig is voor bijwerkingen medicijnen. Ze doen meer kwaad dan goed bij mij. De bril;ique mag gestopt in oktober,omdat ik die maar een half jaar hoefde te slikken vanwege eem stentplaatsing. Vraag me af waarom ik dit middel moet slikken Heb altijd een oersterke maag gehad en over 2 maanden hoef ik enkel nog maar kinderasperine te slikken. Ik eet geen enkel welvaartsvoedsel meer zoals gebak of snoep of andere troep. Gewoon zelf eten klaar maken met veel groenten. Ik stop met deze pil, die me net als de statine 40mg kapot maakte en waar ik ook mee gestopt ben.Ik probeer in oktober nog 1 keer een lage dosis statine van 5 mg en als ik daar ook maar iets van vervelende bijwerking merk gaat die ook de deur uit.Als je zo leven zo slecht word door de bijwerkingen van de medcijnen dan is het dat risico waard om er mee te stoppen. Althans die medicijnen, waar ik ziek van word

30-08-2020 | Man | 65
pantoprazol
Refluxziekte, pijn op borst door slokdarmproblemen, voedsel zakt niet

25-08-2020 | Vrouw | 58
omeprazol
Sinds een virus eind nov 2019 stuwing van slijm in de keelholte, wat soms een verstikkend gevoel geeft, maar altijd moeite met het wegslikken van het slijm. KNO arts zag geen oorzaak, denkt hyperreactief slijmvlies als gevolg van dat virus. Aangezien ik in december ook reflux had heeft ook een MDL arts gekeken. Hij zag een geïrriteerde maag en slokdarm, nooooit last van [lees meer...]gehad! Sinds dat virus allerlei rare klachten, zelfs bloed in mijn urine, gewichtsverlies, uitslag, blauwe plekken, en daardoor ook angstklachten, omdat de oorzaak vaag is. In elk geval is er een biopt genomen van mijn maag, de uitslag moet nog volgen. Ik moest alvast omeprazol 20mg innemen. Keelslijm werd niet minder, de pijn werd wel erger! Als ik inademde voelde ik steken rechts in of onder mijn ribbenkast. Vandaag bwv test mee gestopt en de steken zijn stukken minder! Ik hoop dat het weefsel onderzoek niks uitwijst dan bv stress, want als het om de maagbacterie gaat dan moet ik een maagzuurremmer plus 2 verschillende antibiotica nemen voor langere tijd!!! Dat wil ik niet, al die troep. Wat was het in godsnaam voor virus wat zoveel schade heeft aangericht???

24-08-2020 | Man | 56
Maagzuur (brandend)
Slik al lang Pantoprazol. Eind 2019 opeens ondanks slikken toch veel last van brandend maagzuur. Eind maart ging het weer beter maar drie maanden later plotseling weer heel slecht. Bij toeval ben ik nu achter de hoogstwaarschijnlijke oorzaak gekomen. Eind 2019 kreeg ik Pantoprazol van Pensa, en daarvoor van Sandoz. In april kreeg ik wederom van Sandoz en eind juli kreeg ik[lees meer...] weer van Pensa. Het is geen wetenschappelijk bewijs maar dit is gewoon te toevallig. Vooral omdat ik al vier jaar lang nauwelijks klachten meer had. Detail: het gaat steeds om Lot 200473 (kan dus een slechte batch zijn geweest) Andere klacht over Pensa is dat ze die hele kleine pilletjes in een potje stoppen en niet zoals het eigenlijk hoort in doordrukstrips.

22-08-2020 | Vrouw | 36
Helicobacter pylori
Ik heb deze kuur gekregen ivm maagbacterie. Met heel veel tegenzin begonnen aan de kuur. Ik vond het zo eng kreeg er paniekaanvallen van. Heb direkt na het beginnen pijn op de borstgekregen. Werd er duizelig van. Kreeg schimmelinfectie en jeuk/kloofjes bij mijn anus. Het rare gevoel in mijn maag ging helaas niet over. Ben terug naar de huisarts gegaan en die gaf aan dat he[lees meer...]t even kon duren. Na 7 weken laten testen en de bacterie was weg. Blij natuurlijk, maar had nog steeds last van mijn maag. Ik voelde me de weken daarop erg moe. Teruggegaan naar de huisarts. Heb me toen weer laten testen op de maagbacterie en ijzer. En ja hoor maagbacterie was weer terug en had ijzertekort. Ik heb mijn partner en kinderen ook laten testen op de bacterie maar gelukkig had niemand het van hun. Waarschijnlijk ben ik te vroeg getest na de kuur en was het een foutieve uitslag. Trouwens door maagbacterie kun je dus ook ijzertekort hebben. Je maag neemt niet alles goed meer op. Ik had de 2e kuur voor de maagbacterie gekregen. Heb het weken uitgesteld. Durfde niet met de kuur te beginnen vanwege de bijwerkingen. Uiteindelijk heb ik het volgende gedaan en dit raad ik iedereen aan. Ik ben 1 week voor de kuur begonnen met biologische broccolikiemen te eten. Elke dag 2 keer, 1 bij het ontbijt en 1 x bij het avondeten. Toen begonnen met de kuur. Tijdens de kuur ook doorgegaan met de broccolikiemen en er ook probiotica bijgenomen. Let op neem Probiotica met de stamcellen voor de maagbacterie. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen. Wat was ik blij. Ik ben na de kuur nog een dag of 4 doorgegaan met de broccolikiemen heb toen 10 weken gewacht om me te laten testen op de maagbactierie. Wilde niet weer een foutieve uitslag hebben. En ja hoor eindelijk maagbacterie weg.

06-08-2020 | Vrouw | 53
Maagklachten
Voorgeschreven als maagbeschermer en voor maagklachten. Vanaf begin gebruik werden klachter erger , 1 tablet minder per dag maar steeds zwaardere klachten . Volgens ha ben ik helaas 1 vd 1000 mensen waarbij dit middel averechts werkt, nog nooit zo beroerd geweest.

Esomeprazol

31-07-2020 | Man | 74
esomeprazol
maagbescherming. steeds weer opkomen van voedsel en slechte opname van voedsel

Esomeprazol

23-07-2020 | Vrouw | 73
Middenrifsbreuk
Na 10 dagen het medicijn te hebben gebruikt stond mijn lichaam in 1 dag onder de rode bulten die hevig jeukte. Bleek netelroos te zijn. Kreeg daarbij ook koorts. Ik moest van de huisarts meteen stoppen met het medicijn.

Panclamox

15-07-2020 | Vrouw | 30
Helicobacter pylori
Ernstige maagzuur door bacterie in maag.

Rabeprazol

15-07-2020 | Vrouw | 65
rabeprazol
Maagbeschermer
Gebruik sinds kort ivm Verapamil 120mg onderhoudskuur (gereguleerde afgifte) waar ik ongeveer drie weken geleden mee ben begonnen en in overleg met cardioloog vandaag mee ben gestopt. Ondanks maagbeschermer toch maagklachten gehad deze weken

12-07-2020 | Vrouw
Reflux
Ik gebruik nexium voor mijn dochter. Ze had veel last van maagzuur , spugen, oftewel reflux. Toen ze 4 maand was leek de vaste voeding de druppel te zijn. Haar keel was rood en heel erg opgezwollen. Ze kon door de pijn niet meer drinken. De huisarts raadde nexium aan. Haar keel kon genezen, en sinds dien heb ik een heel vrolijk meisje! Wel een shock dat 1 doosje 4[lees meer...]6 euro kost.

12-07-2020 | Man | 80
esomeprazol
Ik gebruik al meer dan 20 jaar Nexium 20 mg. 2 maal 1 per dag. Reden van gebruik was toen een maagzweer, en zuur klachten. Probeer wel eens ze te laten staan, maar krijg dan toch weer klachten. Ben nu inmiddels bijna 81, en voel me goed. Heb wel inmiddels suiker type 2 gekregen, maar of dat te maken heeft met langdurig gebruik van nexium weet ik niet. Worden wel om [lees meer...]de paar jaar poliepen verwijderd uit de darmen, dat gebeurd in het MCL te Leeuwarden. Daar werd mij verteld dat Nexium wel de oorzaak zou kunnen zijn. Maar zeker is dat dus niet ! Langdurig gebruik van nexium geeft volgens mij geen klachten of gevaar voor lever, nieren , enz.

06-07-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Ik heb al maanden last van ernstige misselijkheid. Dit veroorzaakte slapeloosheid, gewichtsverlies, depressie en talloze (heftige) paniekaanvallen. Mijn dokter raadde me Phantomed aan. Hij dacht dat ik hoogstwaarschijnlijk last had van maagzuur. Ikzelf geloofde niet dat maagzuur zulke misselijkheid kón veroorzaken. Tóch besloot ik het te proberen. 1 week lang nam ik dageli[lees meer...]jks ‘s ochtens, voor het ontbijt, een tablet in. Na dag 2 merkte ik al verschil. Ik was een pak minder misselijk dan gewoonlijk en had minder last van maagpijn. Ondertussen ben ik twee dagen een tablet vergeten in te nemen. Ik was weldra meteen terug misselijk. Ook vandaag heb ik last van maagklachten. Ik heb de tabletten dus écht nodig om mezelf een hoop misselijkheid te besparen. Zeer effectief dus. (Wel heb ik ‘s nachts last van paniekaanvallen maar dit is blijkbaar een veelvoorkomende bijwerking).

22-06-2020 | Man | 62
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
6 maanden geleden kuur gekregen nadat de Helico bacterie was geconstateerd. Na de kuur 6 weken nog de maagzuurremmer moeten blijven gebruiken omdat de maanwandeling door de kuur erg aangetast bleek door de kuur. Had nooit maagzuur maar direct met begin van de kuur heel heftig..mijn slokdarm en neus waar het ook inliep branden enorm. Bijwerkingen van de kuur waren slecht[lees meer...] slapen, druk hoofd, pijn bij eten, heel moe en spierpijn. 6 weken na de kuur was na test de bacterie verdwenen, echter nu half jaar later heb ik bijholteontsteking ontstekingen, blaasontsteking, maag en buikpijn, keelontsteking en Postnatale drip waarvoor al 8 weken cortison spray voel me heel moe en naar...8 kg afgevallen sinds begin van de kuur, weg nog 47 kg....hoop dat ik me toch snel weer de oude kan voelen..volgens de artsen vernietigd de antibiotica niet alleen de Helico bacterie maar ook heel veel goede bacteria, vandaag alle ontstekingen

21-06-2020 | Vrouw | 55
Artrose

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5232)
Anticonceptie - overig (3810)
Cholesterol (2916)
Depressie - antidepressiva overig (2755)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2389)
Pijn - morfine-achtigen (2227)
ADHD - psychostimulantia (2106)
Pijn (2014)
Verslavingsziekten (1980)
Bloeddruk - betablokkers (1704)
Maagzuur - protonpompremmers (1580)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1531)
Anticonceptie - eenfase (1405)
Angststoornissen (1240)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1179)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1155)
Depressie - antidepressiva TCA (1052)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (975)