categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

21-01-2023 | Man | 67
Middenrifsbreuk
Stiekem is de samenstelling veranderd sinds de overgang naar Chleplafarm waardoor ik er ontzettend ziek van wordt. Heel geniepig wel hetzelfde doosje en dezelfde kleur en vorm van tablet maar een goedkopere samenstelling

20-01-2023 | Man | 30
Maagklachten
Ivm maagzuurklachten bij de huisarts geweest. Gelijk pantoprazol gekregen 20mg. 1 week 2 stuks per dag en week 2 moest ik 1 stuk per dag nemen. Ik voelde me er gelijk slecht door alleen wist ik niet waardoor het kwam omdat ik ook herstellende was van een burnout. Na 2 weken toch maar mee gestopt want de klachten waren nog niet voorbij en juist erger. Weer opnieuw naar de h[lees meer...]uisarts en toen 2x per dag 40mg gekregen. Ik heb zulke erge klachten gehad dat zelfs de ambulance is geweest en de volgende dag een spoed maagonderzoek heb gehad. Niks uitgekomen.. toen ik eenmaal ging opzoeken over mensen met pantoprazol ervaringen ging er een lampje branden. Nu 2 dagen gestopt en voel me gelukkig al een stuk beter . 5 weken lang geslikt en heb me nog nooit zo slecht gevoeld. Nooit meer pantoprazol voor mij.

19-01-2023 | Man | 72
Maagzuur
Al jaren gebruik ik Omeprazol 20 mg, vroeger zelfs 40 mg. Nu las ik laatst een artikel dat dit middel zorgt voor een magnesium en B12 tekort. Hoe weet ik of dit bij mij het geval is en welke dosering van beide supplementen zijn dan nodig om dit tekort op te heffen. Ik kan nergens een echt antwoord vinden. Is er ook een middel die beide componenten bevat ?

18-01-2023 | Vrouw | 31
Maagklachten
Ik gebruik omeprazol 20mg sinds mijn 28ste (inmiddels 31) Opzich werken ze heel goed op korte termijn, maar op langere termijn niet. De goede punten zijn: niet meer kortademig, meer dingen kunnen eten, geen slikproblemen en opgeblazen buik. Ook een makkelijkere stoelgang (heb pds) De minpunten zijn: een strak gevoel om mijn borstkas, een brok in de keel, spierpijn van [lees meer...]bovenbuik tot aan mijn kaak. Duizelig, hartkloppingen (veel overslagen) onregelmatige hartslag tot slokdarm spasme aan toe. Soms duizelig en deze medicatie lokt hyperventilatie uit door de klachten. Of ik stop en ben weer kortademig doordat maagzuur tot in mijn keel komt (snachts) dus helaas zit er niet anders op dan rechtop te moeten slapen.. wil ik het maagzuur daar houden waar het hoort te zijn. Ik zou zeggen gebruiken voor korte duur, niet te lang tenzij het niet anders kan, de spierpijn is hetzelfde als bij het hart. (En nee mijn hart is al 100x na gekeken) sinds ik deze medicatie gebruik dacht ik regelmatig dat het mijn hart was. Echt niet leuk.

17-01-2023 | Vrouw | 58
Slokdarmontsteking
Na een jaar accuut gestopt na 3 dagen enorm braken en niet verterende voedselbrij, ook diarree en heel veel spierpijnen gehad. Heb ontdekt dat ik teveel water drink rond de maaltijd en daardoor het maagzuur telkens verdunde waardoor een slechte vertering en dus gisting van de voedselbrij met oprispingen. Daardoor vol gevoel en 6 jaar ontsteking onder in slikdarm gehad. Ik [lees meer...]kwam erop iets bitters toe te voegen en las adviezen. Ik heb absint alsem in de tuin staan, her bitterste kruid ooit. Kun je thee van trekken of een paar blaadjes voor de maaltijd nuttigen. Ik eet dan vervolgens eiwitbrood (soort roggebrood met allerlei pitten en zaden) met kaas en drink weinig rond de maaltijd. Ook kleinere porties. In 2 dagen ben ik enorm opgeknapt. Absint ontgift de lever, brengt maagsappen op gang zodat de eiwitstofwisseling weer werkt en de problemen snel verdwijnen. Bijvoet is ook een bekend bitter, stimuleert ook lever dus gal dus eiwitstofwisseling. De enorme spierpijnen in rug en onderrug en benen zijn ook plotseling verdwenen. Anbsint niet meer dan 800 mg per dag. Bepaald voedsel wek of niet. Was ik hier maar eerder op gekomen. Voor mij nooit meer, maagzuur heb je niet voor niks, je hebt het dringend nodig.

14-01-2023 | Vrouw | 71
Maagzuur (brandend)
Heb ook scheurtje in middenrif en ook af en toe krampen in slokdarm.neem dan paracetamol. Ik nam er eerst 2x daags een maar ben pas gestopt en nu nog 1 per dag en gaat prima. Ik slik dit al zeker 25 jaar. Bij s'nachts wel eens maagzuur dan neem ik een Rennie werkt ook prima

22-12-2022 | Man | 61
Maagzuur (brandend)
Jaren getobt met maagzuurremmers, nu gebruik ik omeprazol 40mg dagelijks al 15 jaar, nooit meer( geen dag) problemen meer gehad. Had dagelijks zuurbranden doordat gedeelte van m’n maag boven middenrif zit. Wel darmproblemen gehad waar ik nooit de oorzaak van kon achterhalen, ook niet na darmonderzoek. Las zo”even dat dat bij langdurig gebruik weleens de bijwerking van ome[lees meer...]prazol kon zijn. Vreemd dat ik daar nooit op gewezen ben door mijn darmonderzoekers en huisarts, hadden geen verklaring voor mijn klachten. Heb toch best al aantal malen darmklachten gehad, nu 7 mnd klachtvrij, …. In de gaten houden dus

26-11-2022 | Vrouw | 72
Maagzuur (brandend)
Ik neem het al heel lang. Zou het moeten afbouwen, maar duurt 1 a 2 dagen en heb terug veel last van zuur. Voor de rest heb ik eigenlijk geen klachten.

24-11-2022 | Vrouw | 67
Maagzuur
Ja, 10 mg was voor mij ook voldoende. Moeilijk te krijgen. Alleen bij bestelling.

22-11-2022 | Man | 68

14-11-2022 | Man | 70
Barrett's slokdarm
slokdarm werkt voor 20% goed, 40% een beetje en 40% niet. Heb om kans op slokdarm kanker te voorkomen een maximum aan maag beschermers te weten 3 verschillende.

Nexium

29-10-2022 | Vrouw | 50
Maagklachten
Wat ben ik edn mazzelaar. Mijn eigen mdl was eigenlijk uitgedokterd toeb ik niet tegen omeprazol, pantoprazol en fanetedine vleek te kunnen. Dit middel deed mijn maagpijn agv gastritus binnen 5 uur verdwijnen. Liep er al drie maanden mee rond. 20 mg en het werkt. Neem geen generieke omdst ik vaak vervelende bijwerkungen krijg van hulpstoffen. Dit is gewoon goed!

28-10-2022 | Man | 45
Maagklachten
Precies. het zelfde verhaal met medisch noodzaak maar De A potheek weigert de medicijnen mee te geven terwijl Ie wettelijk geen rechtop heeft

25-10-2022 | Vrouw | 64
Maagzuur (brandend)
Al 25 jaar lang sinds de laatste geboorte van kind, is het maagzuur nooit meer over gegaan.k gaf vaak bloed over, wat ik ook at of dronk maakte niet uit. Esomepralzol slik ik na eerst Omeprazol( wat niet hielp) Al meer dan 15 jaar. Soms heb ik nog t maagzuur en dan loopt het mijn neus in snachts. Brand als zoutzuur. Slok Antagel en wachten tot het overgaat. Neem ik sm[lees meer...]orgens geen Esomeprazol dan heb ik een uur later weer t zuur. IK kan niet zonder. Bijwerkingen heb ik er niet van.

19-10-2022 | Man | 71
Maagontsteking

17-10-2022 | Man | 68

PantoPac

13-10-2022 | Vrouw | 47
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Helicobacter pylori
Paar weken geleden voor het eerst corona gekregen. Daarna enorme maagpijn gehad wat een paar weken aanhield. Getest op de bacterie en postief. Nu de laatste dag van de AB , dan nog 4 weken de maagbeschermers. De dag na eerste inname was ik meteen misselijk en slechte nacht gehad met zweten en hartkloppingen. Misselijkheid is iedere ochtend aanwezig. Slik pro biotica bij [lees meer...]en b12. Diarree zo nu en dan. Iedere dag hoofdpijn van licht tot heftig. Ook fikse zweetbuien. Kreeg in het begin ook rare dromen. De maagpijn speelt nog steeds op maar niiet meer zo erg als ervoor. Ben alleen bang dat de kuur niet werkt omdat de maagpijn dus nog steeds aanwezig is. Heb wel eens vaker een AB kuur gehad die lager was ,toen nauwelijks klachten maar deze zware kuur geeft toch een hoop ongemak. Of de kuur effectief is weet ik.pas over een week of 6.

11-10-2022 | Man | 69
pantoprazol
Vanwege een tumor in de alvleesklier kreeg ik Kreon capsules. Na een Whipple operatie kwam daar Pantoprazol 40mg bij. Heb er goed baat bij. Een tijdje gestopt en een tijdje 20mg gebruikt maar beide keren had dat onmiddellijk invloed op de ontlasting. Nu weer 40mg. Enige probleempje is een soort van neuropathie in de voeten. Pantoprazol kan magnesium tekort veroorzaken w[lees meer...]at deze klachten geeft. Nu dagelijks een tablet multivitamine en probleem lijkt aardig opgelost. Verder geen klachten over Pantoprazol.

Buscozol

28-09-2022 | Vrouw | 19
omeprazol
Ik heb last van maag-darmpijn en sinds ik dit medicijn slik verminderd de mate van opzwellen in de maag heel erg waardoor ik weer normaal een bh kan dragen (kon ik voorheen niet door de mate van opzwellen van mijn maag). Ook helpt dit mijn maag te beschermen tegen maagzuur van een pijnstiller die ik slik (Tramadol).

Buscozol

22-09-2022 | Vrouw | 66

17-09-2022 | Man | 45
Bloedarmoede
Ik kwam in 2009 het ziekenhuis met bloedarmoede (hb 2. 6) na langdurige stress en meer dan 120 uur per week moeten werken en van de ene op de andere dag werd ik ziek en kreeg bloedarmoede en k9n helemaal niks meer, en in het ziekenhuis kreeg ik naast de bloedtransfusie ook een zeer hoge dosis omeprazol voorgeschreven naast 400mg ferrofumoraat, en jarenlang belande ik om d[lees meer...]e paar weken weer im het ziekenhuis met ernstige bloedarmoede en een oorzaak werd nooit gevonden na vele onderzoeken ook al gaf ik aan dat ik me steeds dermate duizelig begon te voelen een halfuur na de inname van de omeprazol dat ik soms zelfs bewusteloos raakte, maar dat was volgens de artsen onmogelijk en ik moest doorgaan met de omeprazol terwijl ik helemaal geen last van maagzuur ooit gehad had, ik ben daarna zonder hun medeweten gestopt met de omeprazol en kreeg daarna nooit meer bloedarmoede en ik werd daarna gemeld als zorgmijder door het ziekenhuis , alleen heb ik nu al jaren last van mijn darmen omdat de flora daar veranderd is door de omeprazol. Ik werd ziek gemaakt en ziek gehouden voor het geld door het ziekenhuis want het bleek algemeen bekend dat omeprazol juist bloedarmoede veroorzaakt.

Nexium

13-09-2022 | Man | 68
Maagzuur (brandend)
Slokdamsluitspier-oprekking 68 jaar geleden. Zorgt bij stress en bepaald eten maagzuur , dit meestal als ik en rust ben. De nexium werkt effectief en langdurig Vervangers lijken mij allemaal placebo's Werking vervangers 3 uur dus totaal niet interessant Vervangers zijn voor mij duurder omdat ze niet of amper werken De nexium werkt langdurig is dus relatief veel goed[lees meer...]koper Het vervelende is dat de cz dit kosteplaatje niet wil erkennen. Ik wil dit zelf wel betalen alleen de apothekers willen dit niet aanschaffen.

12-09-2022 | Vrouw | 33
Maagzuur
Inmiddels sinds juni aan de esomeprazol ivm last van slokdarm zuur wat omhoog in me mond komt .. pijn tussen schouderbladen .. ik heb niet het idee dat dit werkt maar ik moest het z’n inwerkings tijd geven.. 11 oktober naar de MDL arts. Nog meer mensen ervaring hiermee ? En wat hebben jullie uiteindelijk gedaan?

Ipraalox

03-09-2022 | Vrouw | 71
Middenrifsbreuk
Ik gebruik de pantoprazol al ruim 20 jaar. Had veel last van pijn op de borst tot aan mijn keel. Na onderzoek bleek ik geen last van het hart te hebben dus pantoprazol om de pijn te verdrijven. Het werkte prima 1 tablet in de morgen, daarnaast had ik ook zakjes sucrulfaat bij acute pijn om in te nemen dat werkte ook dan. 4 jaar geleden door een onderzoek echo voor een [lees meer...]andere klacht is er ontdekt dat ik een middenrif s reuk heb . Een jaar terug wilde de huisarts dat ik ging minderen en uiteindelijk ging stoppen met pantoprazol. Toen naar 20 mg gegaan en dat werkte ook. Na een tijdje op 10 mg en toen niets meer, dat ging helemaal fout zoveel pijn in de nacht rechtop zitten en dat was ook niet te doen . Ik ben toen maar weer met 20 mg begonnen. Nu 5 weken geleden weer een poging gewaagd en me goed ingelezen om te voorkomen dat de pijn te hevig zou worden. Voor het eten een theelepel droge havermout, goed kauwen en doorslikken. Een stukje geroosterd brood, je kunt van die kleine toast broodjes kopen. Het zakje sulcrofaat maar mag Max 3 per dag. Gemberthee. De eerste 4 weken kon ik eigenlijk niks meer eten of ik had vreselijke pijn dus nam bovenstaande regelmatig. Ik heb doorgezet en nu 5 weken verder en het gaat eigenlijk best goed. Wel de havermout voor elke maaltijd en af en toe een broodje geroosterd. Ben nu 4 dagen zonder klachten en iets positiefs ben nu 4 kg afgevallen en dat is niet overbodig. Toiletgang gaat nu ook beter dagelijks .

27-08-2022 | Vrouw | 52
Maagklachten
Dokter gaf me telkens iets om zuur om te zetten in lichaam eigen sappen maar dat werkte averechts. Na het eten van te pittig, veel voedsel en schillen van bijvoorbeeld aardappel, tomaat, paprika, druiven, appel, abrikoos, nectarine had ik dagen lang pijn in mijn maag, soort van messteken en krampen. Na jaren kwam ik erachter dat mijn lichaam te weinig tot geen zuur aanmaak[lees meer...]te en was Omeprasol (maagbeschermer) het juiste medicijn. Ben begonnen met een kuur en heden neem ik het als ik mijn maag weer opspeelt. Na inname verdwijnt de pijn binnen 15 minuten.

11-08-2022 | Vrouw | 58

Rabeprazol

02-08-2022 | Vrouw | 63
rabeprazol
Reflux
Door scheur in mijn middenrif moest ik zuurremmende medicijnen in gaan nemen dit doe ik nu al 20 jaar veel bijwerkingen en constant over gestap op verschillende tabletten nu sinds een 16 maanden Rabeprazol inmiddels een antireflux operatie achter de rug wil heel graag af van deze medicijnen omdat ik nu weer zulke nare bijwerkingen heb. Zal met deze ook weer moeten stoppen[lees meer...] en er is geen andere alternatief want heb heel de rij van deze medicijnen al geprobeerd zal denk ik wat betere begeleiding nodig hebben met het stoppen na zoveel jaar.

01-08-2022 | Vrouw | 56

13-07-2022 | Man | 58
Barrett's slokdarm
Ik slik al jaren Pantoprazol in verband met Barrett's slokdarm. Ook mij is verteld dat ik mijn levenslang dit medicijn moet slikken. Veel last van spierpijn en spierkramp. Het fosfaat gehalte in mijn bloed is onder niveau. Een van de bijwerkingen schijnt een tekort aan fosfaat te veroorzaken en dat zou de spierpijn etc. verklaren. Neuroloog en MDL arts geven aan dat [lees meer...]het gebruik van Pantoprazol geen invloed heeft. Heb hier geen vertrouwen in en ben opzoek naar een adequate oplossing.

05-07-2022 | Vrouw | 71
Maagzuur
Dood ziek van deze medicatie, Door deze medicatie kan je wazig gaan zien kan je oogontsteking krijgen Staat niet in de bijsluiter , Ook behoorlijk veel last van depressieve klachten Nu ik gestopt ben zijn de klachten weg,

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5881)
Anticonceptie - overig (4309)
Cholesterol (3141)
Depressie - antidepressiva overig (2970)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2715)
Pijn - morfine-achtigen (2442)
ADHD - psychostimulantia (2407)
Verslavingsziekten (2197)
Pijn (2183)
Bloeddruk - betablokkers (1841)
Maagzuur - protonpompremmers (1705)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1632)
Anticonceptie - eenfase (1516)
Angststoornissen (1465)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1450)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1355)
Depressie - antidepressiva TCA (1178)
Antibiotica - urineweginfectie (1167)