ISO 27001

ervaringen per categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

15-08-2017

Alvleesklierontsteking

Na opgenomen geweest te zijn met een alvleesklier ontsteking heeft de specialist pantoprazol voor geschreven. Eigenlijk al direct vanaf het moment dat ik het gebruik een zeer positief resultaat met geen merkbare bijwerkingen.
10-08-2017

Hoog cholesterol

Ik gebruik meerdere medicijnen in relatie tot mijn (erfelijk) hoog Cholesterol (waarde 13 in 1992!). Daarna 12 jaar in het Amsterdams MC onder controle geweest. In 2012 bleek ik acute hartaderverkalking te hebben en moest direct geopereerd worden. Dit resulteerde in 6 bypasses! Dit ondanks jarenlang trouw medicijngebruik en aandacht voor het eten. Resultaat van de operatie[lees meer...]; Goed hart, maar ik werd wakker met een CVA, wat mij invalide heeft gemaakt met alle gevolgen vandien. (werk, gezin, sociaal, financieel ...enz). Alles vernietigd door een halfzijdige verlamming. Dus ondanks het gebruik van pillen en controles is medicijngebruik een lachertje .... Ja, ik ben zeer cynisch over medicijngebruik in het algemeen en moet lachen om mensen die heel nauwgezet hun pilletjes innemen. Soms vergeet ik 4 dagen in te nemen door mijn hersenbeschadiging en voel mij op dag 5 wat onrustig, neem mijn hand vol pillen en leef lekker verder.
10-08-2017

Middenrifsbreuk

Ben er nu achter dat de klachten die ik heb wel eens van dit medicijn kunnen komen. Oorsuizen, 3 x per jaar uitslag / jeuk, zeer pijnlijke mond. Ik wil eigenlijk per direct stoppen en overstappen op een homeopatisch middel. Heeft iemand ervaring met het accuut stoppen? Of afbouwen? Ik wil er in ieder geval mee stoppen. Zijn er risico’s bij accuut stoppen? Ik heb geen idee [lees meer...]of de klachten waarvoor ik dit medicijn gebruik terug zullen komen, maar de bijwerkingen ben ik klaar mee. Graag reactie van mensen die hier ervaring mee hebben.
05-08-2017

Middenrifsbreuk

Na een maagperforatie tijdens kijkoperatie voor hernia op het middenrif in mei 2010. Mijn familie en goede vrienden, zijn tot twee keer opgeroepen omdat men verwachtte dat ik de volgende ochtend niet zou halen. Ik gebruik sindsdien Pantoprazol 50 mg, Losartan kalium 40 mg en Amlopdine 5mg. Sinds September 2016 krijg ik van een goede familievriend, een sporttraining, en[lees meer...] leef gezonder. Neem dagelijks Mulivitaminen van A tot Z, naast mijn medicijnen in. Nu val ik telkens in slaap; OV-trips, autoritten, thuis of elders. Heeft iemand hiermee ook ervaring?
29-07-2017

Panclamox (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)
Maagzweer

Voorgeschreven door mijn huisarts ivm maagbacteriën. 7 daagse kuur. 6 medicijnen per dag 3x 's morgens 3x 's avonds.. Na de 1e dag wil je al stoppen met het gebruik van deze medicijnen. De bijwerkingen zijn vreselijk alsof je drugs hebt ingenomen.
26-07-2017

Maagklachten

Na eerst een lichter medicijn tegen maagzuur klachten door huisarts omeprazol 40mg voorgeschreven gekregen. Dit medicijn bleek goed te werken, daarna herhaalrecept bij apotheek gehaald en kreeg ik Omecat mee. Na enkele dagen klachten weer volledig terug en ben ik naar apotheek teruggegaan. Bij navraag bleek dit op voorschrift van CZ. Nu weer Omeprazol meegekregen, zelf bet[lees meer...]aald want wordt niet vergoed. Gelijk na 2 dagen klachten weer onder controle.
26-07-2017

Maagklachten

Na eerst een lichter medicijn tegen maagzuur klachten door huisarts omeprazol 40mg voorgeschreven. Dit medicijn bleek goed te werken, daarna herhaalrecept bij apotheek gehaald en kreeg ik Omecat mee. Na enkele dagen klachten weer volledig terug en ben ik naar apotheek teruggegaan. Bij navraag bleek dit op voorschrift van CZ. Nu weer Omeprazol meegekregen, zelf betaald want[lees meer...] wordt niet vergoed. Gelijk na 2 dagen klachten weer onder controle.
25-07-2017

Barrett's slokdarm

Ik heb sinds het gebruik van pantaprozol erg veel pijn in mijn buik en een zeer opgeblazen gevoel. Ik heb nog een doosje pantaprozol van aurobindo liggen, die ik nu ga gebruiken. ik las op internet in een review dat een gebruiker van Pensa ook daarop over was gestapt en aanzienlijk klachten vermindering.
16-07-2017

Maagzuur (brandend)

Gestopt met dit medicijn kreeg uiteindelijk meer last van maagzuur en maagproblemen hoge bloeddruk, impotentie
13-07-2017

Leverkanker

Hoe kan het dat een verzekeraar de kennis en integriteit van een huisarts in twijfel trekt om een apotheker opdracht geeft voorgeschreven medicijnen te veranderen Welke organisatie is / gaat dit gevecht aan ?

Maagbeschermer

Overgestapt naar Esomeprazol caps.

Esomeprazol (esomeprazol)
Maagbeschermer

Ik zou het moeten gebruiken ter bescherming van mijn maag bij het gebruik van diverse pijnstillende medicijnen en het gebruik van fentinal pleisters.

Maagbeschermer

Werkte verder wel goed, inname was soms (capsule) lastiger. De Pantoprazol is gemakkelijker weg te slikken en de werking is bij mij beter.

Maagbeschermer

Als gevolg van diabetes slik ik diverse medicijnen, zoals cholesterolverlagers en bloedverdunners (i.v.m diverse dotterbehandelingen) en heb ik een insulinepomp. Voorheen had ik altijd intolerantie voor verschillende medicijnen, dit openbaarde zich door maagpijn en heel veel brandend maagzuur. Vrijwel direct na het starten met Pantoprazol waren de vervelende bijwerkingen [lees meer...]volledig verleden tijd. Tot op heden ook geen enkel probleem meer mee gehad.

Maagbeschermer

Ik kreeg omeprazol voorgeschreven omdat sertraline maagzuur problemen gaf. Na lezen dat langdurig gebruik niet goed is, omdat bijv vitamine B niet of minder opgenomen wordt, ben ik gestopt. Voor mijn maagzuur begon ik natuurlijke supplement nemen en die hebben net zoveel of beter resultaat. Ik kreeg goed resultaat met: 1 zuur meloen, 2 aloe vera
07-07-2017

Alvleesklierontsteking

helpt tegen opkomend maagzuur, door ontsteking aan de alvleesklier had ik een cyste die tegen de maag drukte, daardoor de maag kleiner maakte. Door specialist is cyste nu 'leeggehaald', waardoor ik nu veel minder last heb. Wil nu eigenijk liever stoppen/minderen met omeprazol. Ga van 1x daags naar 1x2daags,. Ben benieuwd hoe het verder gaat.
06-07-2017

Maagzuur

Chronisch maagzuur probleem. Huisarts zeer gemakkelijk omeprazol voorgeschreven, verder geen onderzoek. Op 1 januari 2014 voor een flinke bijholteontsteking een breed spectrum antibiotica gekregen. Vanaf toen van alle problemen af. Altijd onderzoek laten doen bij maagzuurproblemen.
06-07-2017

Keelontsteking

Kreeg deze door de KNO arts voorgeschreven om de irritatie van mijn ontstoken keel tegen te gaan i.v.m. (waarschijnlijk) een lichte reflux tijdens mijn slaap. Dit middel zou mijn maagzuur verminderen en daardoor zou ik minder irritatie aan mijn keel hebben wat de ontsteking in stand houd. Of het middel voor deze klachten helpt weet ik niet, daar heb ik het te kort voor geb[lees meer...]ruikt. Na overleg met de KNO arts gestopt met het slikken van dit medicijn vanwege de bijwerkingen en ga vanmiddag een ander medicijn halen bij de Apotheek. Bijwerkingen: verlies eetlust, futloos, ziek voelen, geen energie, last van maag. Steeds het gevoel hebben zo zwak te zijn dat ik geen zin had om iets te ondernemen of wat dan ook. Nadat ik stopte met het slikken van dit medicijn verdwenen de klachten.
19-06-2017

Slokdarmontsteking

Slik dit middel nu ruim 17 jaar i.v.m maagzuur klachten en een daardoor ontstane slokdarm ontsteking en slecht sluitende maagklep. Middel doet wat het moet doen bijwerkingen neem je voor lief .gewichtstoename.soms hoofdpijn en een verlaagd B12 vitamine in het bloed. Het is raadzaam om zo nu en dan de nier functie te laten checken.
18-06-2017

PantoPac (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)
Helicobacter pylori

Bacterie verdwijnt, maar blijf maag klachten behouden. Vervolgens hevige blaasontstekingen met bloed in urine en de griep gehad. Hele immuunsysteem was op!
12-06-2017

Rabeprazol (rabeprazol)
Reflux

Ik gebruik dit al heel lang voor reflux klachten, maar nu ook voor een middenrif hernia. Maar ik lees veel over maagzuurremmers, dat ze eigenlijk heel slecht zijn voor de maag. Want maagzuur hebben we juist nodig en zeker als we ouder worden gaat de productie omlaag.
10-06-2017

Middenrifsbreuk

Langdurig gebruik. Zelden door huisarts gecontroleerd. Moet daar zelf om vragen. Niet gebruiken geen optie door scheurtje in middenrif. Eerst ander merk. Kon ik gelijk eten na inname. Nu naar Sandoz en ik moet een uur voor het ontbijt de pil innemen. Jammer, maar helaas.
08-06-2017

Hoest

Dampen vanuit de maag irriteren mijn keel slijmvliezen met kriebelhoest als gevolg. Zonder medicatie wordt het hoesten steeds erger.
25-05-2017

Reuma

20mg is prima, geen bijwerkingen. Sinds maandag echter 40mg en voel ik me vreemd, maar, duizelig, hoofdpijn in voorhoofd en algeheel niet fit en hangerig. Ga morgen de poli bellen, want dit voelt niet goed. Nooit verwacht van dit medicijn.
13-05-2017

Maagklachten

Ik gebruik nu al 5 jaar dagelijks omeprazol op advies van de maag lever darm arts (klep sluit niet goed). Zeer effectief medicijn zonder bijwerkingen. Het is zeer slecht om door te lopen met maagzuur. Rennies etc hielp niet. Voor mij het enige medicijn wat werkt tegen maagzuur / slokdarm klachten.
11-05-2017

Maagzuur (brandend)

Neem sinds een half jaar Omeprazol. Eén capsule van 20 mg om de twee dagen. Nam vroeger bijna elke dag Gaviscon tablet. Maagzuur klachten volledig verdwenen. Nog geen bijwerkingen ondervonden. Buiten iets gewichtstoename. Maar dat komt niet door het medicijn zelf maar door het feit dat ik nu meer goesting heb om te eten. Voordien meed ik vooral zoetigheden omdat dit gegara[lees meer...]ndeerd maagzuur opleverde. Mijn leven is veranderd met Omeprazol !
08-05-2017

Maagzuur (brandend)

Helpt gelijk tegen maagzuur! Alleen kreeg een paar weken giga hoofdpijn, toen 2 weken gestopt en was het weg. Weer begonnen en na een paar dagen weer hoofdpijn en raar drukkend gevoel in mijn voorhoofd net of mijn bloeddruk te hoog was, dat idee dus en een rood gezicht
05-05-2017

Maagklachten

Ik gebruik helaas al jarenlang Losec/Omeprazol vanwege een defecte maagklep. Bijwerkingen: verlaging b12 gehalte, gewrichtspijn.
05-05-2017

Maagklachten

Ik gebruik helaas al jarenlang Losec/Omeprazol vanwege een defecte maagklep. Nu voor de eerste keer van de apotheek Omecat uitgereikt gekregen ruim 2 weken geleden. Reden was: voorgeschreven door verzekeraar CZ. Sinds 2 weken in toenemende mate last van maagzuur, oprispingen en zelfs flinke maagpijn 's nachts, sinds gebruik van de Omecat. Lijkt net alsof ik nu 20 mg i.p.v.[lees meer...] de 40 mg heb ingenomen. Capsules zijn ook de helft kleiner als andere merken. Ben er zelfs mee terug geweest naar de apotheek omdat ik dacht dat ik de 20mg capsules i.p.v. 40mg had gekregen. Apotheek was e.e.a. ook al opgevallen maar ging er vanuit dat het toch de goede dosering was omdat de Omecat 20mg capsules nóg kleiner waren. Als het dan toch de goede dosering is dan helpt de Omecat toch een stuk minder effectief dan bijvoorbeeld Losec of Omeprazol.
02-05-2017

Slokdarmontsteking

Middel werd voorgeschreven door huisarts om mijn maag tot rust te krijgen. Ik had een geïrriteerde slokdarm ter hoogte van het borstbeen. Huisarts vermoedde dat dit kwam door zuur vanuit de maag. Deze klachten namen overigens wel af. Na enkele dagen dit middel te hebben gebruikt werd ik in toenemende mate misselijk. Eerst alleen 's avonds, later ook 's morgens. Naar verl[lees meer...]oop van dagen werd de periode dat ik overdag geen last had steeds kleiner. Hoofdpijn. Een beetje een verdoofd/veraf gevoel. Ook waren er concentratieproblemen. Verder had dit middel obstipatie tot gevolg. Na 8 dagen heb ik bij een waarnemend huisarts de klachten aangegeven en een minder sterk middel gekregen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3946)
Anticonceptie - overig (3002)
Cholesterol (2368)
Depressie - antidepressiva overig (2188)
Epilepsie (1982)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1799)
Pijn - morfine-achtigen (1707)
Pijn (1618)
ADHD - psychostimulantia (1514)
Verslavingsziekten (1467)
Maagzuur - protonpompremmers (1357)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1329)
Bloeddruk - betablokkers (1180)
Anticonceptie - eenfase (1101)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (913)
Migraine (872)
Angststoornissen (865)
Depressie - antidepressiva TCA (833)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (816)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!