categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

29-07-2021 | Man | 68
Maagklachten
Voorgeschreven gekregen samen met Acetylsalicylzuur als bloedverdunner, preventief denk ik. Ik heb al eens eerder op dit forum gereageerd op dit pure vergif en ruggespraak met neuroloog bracht de raad op te stoppen met Dipyridamol, maar klachten bleven en bleken dus Pantoprazol gerelateerd. Ik ben direct gestopt met dit vergif en als je hier geen ernstige bijwerkingen va[lees meer...]n hebt zoals hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, desoriëntatie en depressief, angstig gevoel, dan zoek op betrouwbare sites op internet maar eens op wat dit spulletje allemaal voor schade aan kan richten in je lichaam op korte én lange termijn… Tip bij maagzuur: lepeltje baking soda (géén bakpoeder) in beetje water oplossen 👍👍👍👍👍

24-07-2021 | Vrouw | 72
Barrett's slokdarm
Eigenlijk hetzelfde als pantoprazol, allemaal gif tabletten en word te pas en onpas geadviseerd. Maar helaas kom je er vaak te laat achter.

24-07-2021 | Vrouw | 72
Barrett's slokdarm
Gebruikte eerst omeprazol en kreeg heftig oorsuizen. Overgestapt op pantoprazol. Jaren gebruikt omdat het volgens arts moet, maar kreeg nooit goede antwoorden over bijwerkingen. Heb flinke spierpijn en en maagpijn. Ook duizeligheids aanvallen. Ben er helemaal klaar mee en heb de tip overgenomen om Bij Zuur te gaan gebruiken. Zit tenminste geen rotzooi in. Heb het nu 4 weke[lees meer...]n gebruikt en géén maagzuur, maagpijn duizeligheid meer. Zeg nog even niets tegen arts want wacht eerst mijn volgende slokdarm onderzoek, in september, af. Als het er goed uitziet laat ik haar weten dat ik die gif pillen niet meer gebruik. Laat ter zijner tijd nog horen hoe dit afloopt. Tetje.

22-07-2021 | Man | 68
Maagbeschermer
Na lichte Tia en slechte ervaring met clopidogrel, door neuroloog overgezet naar Acetylsalicylzuur en Dipyridamol met maagbeschermer Pantoprazol. Eerste weken weinig klachten, maar daarna doffe ellende met zware hoofdpijn, buikpijn en duizeligheid. Zelfs desoriëntatie!! Het duurde even voor ik wist waar het aan lag, maar testend tot de conclusie gekomen dat Pantoprazol [lees meer...]de boosdoener was… Wat een vergif !!! Helemaal gestopt met deze troep en het leven is weer leefbaar ‼️

13-07-2021 | Vrouw | 52
Slokdarmontsteking
Ik had ook vaak een brok in de keel.. Door een gastroscopie zagen ze dat ik een vernauwing bij de maag had.. Uit later onderzoek bleek ik koemelkeiwit allergie te hebben.. Daar kwam dus dat brok gevoel vandaan. En was de maagdarm/ slokdarm ontstoken.

07-07-2021 | Vrouw | 52
Maagzuur (brandend)
Ik heb dit verschrikkelijke medicijn zeker 12 jaar gebruikt. Ik ben sinds 2 weken gestopt omdat ik eindelijk doorhad dat alle vervelende klachten die ik had en nog heb, het gevolg zijn van deze troep. Er is mij nooit verteld wat de gevolgen konden zijn en dat je het niet langdurig moet gebruiken. Nu zijn mijn ijzergehalte en vitaminen in het bloed zo laag dat ik gewoon bij[lees meer...]na niets meer kan. Niet gebruiken tenzij het echt niet anders kan.

30-06-2021 | Man | 80
Maagbeschermer
Gezien gebruik medicatie (bloedverdunner, spierontspanner, antibiotica [i.v.m. blaasontstekingen t.g.v. verblijfskatheter] en pijnbestrijding vanwege polyartrose (vierwekelijks 'depot' via injecties) werd maagbeschermer aangeraden. In het verleden zeldzaam maagbranden; thans nooit meer problemen. Ervaar (voorzover waarneembaar...) geen bijwerkingen. Zeer tevreden.

28-06-2021 | Vrouw | 62
Middenrifsbreuk
Al 22 jaar slik ik een maagzuurremmer,vanwege een middenrifsbreuk.Neem deze altijd een half uur voor het avond eten .In het begin voor het ontbijt,daar werd ik misselijk van.Bevalt me prima zo,het medicijn werkt goed.Geen last van bijwerkingen 10 kilo afgevallen en anders eten.Daardoor veel minder last van oprispingen.Wel zo nu en dan last van slokdarmkrampen.Dan slik ik e[lees meer...]en paracetamol en gaat het over.In het verleden ook een ander merk maagzuurremmer gehad.Actavis deze hielp niet.Daardoor nu al jaren,hetzelfde merk.Denk wel eens aan stoppen,maar dan zullen de klachten terug komen.Mijn bloed ook wel eens laten onderzoeken op een magnesium tekort.Er waren geen tekorten.Dus slik ik de maagzuurremmer door.Het zal wel levenslang worden.Is heel fijn dat het medicijn zo goed helpt!

28-06-2021 | Vrouw | 20
Maagklachten
Al een tijdje heb ik maagklachten, echt een branderig stekend gevoel. Nu ongeveer vijf weken verder met omeprazol 40 MG. De laatste dagen voel ik me zo onrustig, ik weet niet of het door het medicijn komt.. gelukkig gister de laatste tablet gehad. Mijn klachten zijn nog het zelfde als eerst, het heeft me niet geholpen. Volgende week een echo van mij bovenbuik, ik den[lees meer...]k niet dat er wat uitkomt, maar ergens hoop ik het wel! Iemand ervaring met je onrustig voelen en wanneer na het stoppen verdwijnt dit?

28-06-2021 | Man | 59
Hernia
Preventief goed spul. Langdurig gebruik leidt tot versnel aderverkalking. Jarenlang gebruik ivm hernia diafragmatica. Nu recentelijk een CABG ( 3 x bypass ). Al mijn onderzoeken, leefstijl, nier roken, niet drinken, BMI 23 val ik buiten iedere doelgroep.

24-06-2021 | Vrouw | 44
Maagontsteking
We zijn 1 jaar na gastroscopie en vaststelling maagzweren en helicobacter pylori bacterie, die succesvol uitgeschakeld werd door antibiotica kuur in combinatie met pantomed 40mg 2x daags. Maagzweren waren mooi genezen. Enkele weken geleden gevoel opnieuw van maagontsteking. Huisarts schreef omeprazol EG voor. Maar hiervan heb ik zo'n ongelooflijk hol gevoel, voortdurend h[lees meer...]ongerpijn, maar tegelijk te misselijk om te eten. Ik stopte zelf even met omeprazol en merkte dat dit vrijwel onmiddellijk over was, maar probleem is dat de maagpijn wel snel terugkomt. Ik weet niet wat het vervelendst is, de hongerpijn of de maagpijn. 's Avonds niet kunnen slapen van de honger, steken aan zijde van gal. Gewoon compleet ontregeld... Ik stop ermee en ga proberen met natuurlijk middelen mijn maag te kalmeren, gemberthee, aloe vera-sap, gezond eten, ... We zien wel wat het zegt. En wanneer dit niet helpt wellicht opnieuw gastroscopie... Hoewel dit niet erg is om te laten doen, zie ik er nu toch weer niet naar uit...

Panclamox

13-06-2021 | Vrouw | 46
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Helicobacter pylori
Slik al jaren omeprazol 40mg, ivm refluxziekte. Door chronisch ijzertekort en bloedarmoede heeft internist dmv feces onderzoek heliobacter pylorie ontdekt. Slik dus al jaren omeprazol, zonder bijwerkingen maar moest nu pantoprazol bij de kuur nemen. Daar startte ik een dag eerder mee en daar werd ik snachts paniekerig van en kon er niet van slapen. Gebeld met poli, terug n[lees meer...]aar omeprazol , is prima met amoxicilline en claritromycine te doen. Op een lege maag ‘s ochtends eerst 1 x 40mg omeprazol, 2 x amoxicilli 500 oplossen in water en 1 x claritromycine 500. Een uur voor het avondeten opnieuw. Dag drie een beetje last van darmen ( dunnere ontlasting). Gebeld en gevraagd naar probiotica. Dat mocht en heb ik met advies bij de apotheek aangeschaft. Dat neem ik vlak voor ik ga slapen op een lege maag) met een beetje yoghurt en honing. M’n maag maakt daar geluiden van. Verder gezond eten ( er zijn tips te vinden op het internet). Yoghurt, karnemelk groenten etc en goed water blijven drinken. Al met al een week vol pillen maar zonder al te gekke klachten/ bijwerkingen. Morgen laatste dag. Na deze kuur nog 4 weken omeprazol 40mg blijven doorslikken. Dan over naar famotidine 20mg 1xdaags) voor twee weken voor het tweede feces onderzoek). En dan hopen maar dat het weg is.

29-05-2021 | Vrouw | 57
Maagzuur (brandend)
Ik kreeg propantozol 40 mg vanwege maagbranden. De 1 dagen leek het wel te werken, maar wel steeds moe. Ben hier na 1 week mee gestopt, maar kreeg na 4 dagen weer zuurbranden, heb toen weer 1 week een halfje ingenomen. Vond het toch vreemd dat ik lichamelijke klachten kreeg en zuur kwam omhoog. Ben eens gaan googelen en ik heb volgens mij niet teveel, maar te weinig maagzu[lees meer...]ur, wat meer voorkomt dan teveel maagzuur. Ik gebruik nu 1 betaine pil met pepsine bij de maaltijd een supplement en schijnt te werken. Ik neem geen remmer meer.

14-05-2021 | Man | 77
Maagzuur
Vanwege alle medicijnen bescherming voor de maag

07-05-2021 | Man | 62

07-05-2021 | Man | 62

Esomeprazol

04-05-2021 | Vrouw | 52
esomeprazol
Maagzuur (brandend)
Kreeg medicijn voor maagklachten en maagzuur Maar nu hele zure smaak in mond fe hele dag. Ben sinds 1 week gestopt. Iemand ervaringen hiermee? Groetjes tonnie

22-04-2021 | Man | 64
Hernia

15-04-2021 | Vrouw | 62
Maagzuur
Heeft niet veel effekt...

13-04-2021 | Man | 70
Reflux
Ik weet niet of het ook echt afdoende werkt

12-04-2021 | Man | 72
Middenrifsbreuk
Overerflijkheid van een te hoog maagzuur klachten en teven een scheurtje in het middenrif. Gebruik het al 31 jaar zonder noemenswaardige bijwerkingen. Helaas vergoed de verzekering het. medicijn niet meer omdat het te duur zou zijn. Krijg nu Omapeprasol waarbij ik dagelijks klachten als misselijkheid en hoofdpijn heb .

Nexium

10-04-2021 | Man | 55
esomeprazol
Maagzuur
het werkt echt super, maar de bijwerkeningen zijn minder

03-04-2021 | Man | 67
Maagzuur (brandend)
Krijg steeds meer last van de maag en vaak misselijk , maar heb geen maagzuur meer , probeer nu langzaam af te bouwen

02-04-2021 | Man | 46
Alvleesklierontsteking
Na een alvleesklierontsteking te hebben gehad heeft de specialist dit medicijn voorgeschreven. Ik heb daarna nooit meer, of zeer zelden nog last van maagzuur of wat pijn in de borst rondom betrokken organen. Ik verbaas me echter over de hoeveelheid bijwerkingen welke een behoorlijk aantal mensen ervaren. Misschien behoor ik tot de gelukkige groep die ze niet ervaart.

25-03-2021 | Vrouw | 71
Pancreatitis

21-03-2021 | Man | 40
Maagbeschermer
Dit is een maagbeschermer die ik al jaren gebruik doordat ik een scheurtje in het midden rif heb. Met maagzuur is het dusdanig dat het overgeven wordt en dat werkt weer op het hart waardoor ik atrium defebratie krijg ofwel hart ritme stoornis. Ik gebruik dit medicijn al jaren van sandoz ik kreeg pas geleden andere pantoprazol van het merk pharma zonder erbij na te denke[lees meer...]n. Ik was net geopereerd en dacht dat het van de narcose was maar na het na te kijken scheen ik op dat moment naar dit medicijn over was gestapt. Ik had daar de dokter en de apotheek over geinformeerd en er werd gezegt dat het dezelfde fabriek was maar alleen een ander doosje en merk. dezelfde stoffen dus nu was ik dus al 3 weken misselijk kreeg meerdere misselijkheids pillen die niet werkte. Ik heb toch de pantoprazol sandoz gevraagd die heb ik ook na moeite te doen gekregen. Ik moest ze zelf betalen en nou het misselijk is helemaal weg. Dus toch dacht dat ik gek werd voor mij geen andere meer.

13-03-2021 | Vrouw | 55
Maagbeschermer
Moest Omeprazol slikken i.v.m. pijnmedicatie. Vanaf dag 1 klachten van de "maagbeschermer". Voor start geen klachten bij incidenteel slikken pijnmedicatie. Met Omeprazol van begin tot eind drama.

13-03-2021 | Vrouw | 55
Maagbeschermer
Moest maagbeschermer gaan gebruiken i.v.m. publicatie voor gewrichtsklachten en operatie. Naproxen, Ibuprofen, Diclofenac gehad met wisselend succes. Eerst Omeprazol gebruikt, daarop helemaal heftige klachten . Over op Pantoprazol maar nooit klachtenvrij. Vraag mij af wat erger is het middel of de kwaal?

10-03-2021 | Man | 69
Maagzuur
Het middel werkt bij mij absoluut niet wat het moet doen.

10-03-2021 | Man | 69
Maagzuur
Ik ben 69 jaar en gebruik al 20 jaar Losec, daarvoor heb ik niet 2 maar 20 verschillende medicijnen geprobeerd, er ging een wereld voor mij open toen ik Losec voorgeschreven kreeg. Ik heb 10 jaar geleden een hartstilstand gehad en kreeg in het ziekenhuis omeprazol. Mijn vrouw heeft destijds van huis de Losec meegenomen omdat omeprazol bij mij niet werkt. Afgelopen week kre[lees meer...]eg ik te horen dat Losec voor mij niet meer betaald wordt door de zorgverzekeraar. Ik betaal samen met mijn vrouw bijna € 300,- aan premie + 2 X € 385,- eigen risico dus in feite betaal ik ze nog zelf. Het draait voor de zorgverzekeraars en apothekers maar om een ding en dat is GELD, GELD en nog eens GELD en de gebruikers van dit medicijn bekijken het maar.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5455)
Anticonceptie - overig (3989)
Cholesterol (2993)
Depressie - antidepressiva overig (2825)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2500)
Pijn - morfine-achtigen (2299)
ADHD - psychostimulantia (2230)
Pijn (2079)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1623)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1285)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1242)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1029)