ISO 27001

ervaringen per categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

20-01-2018

Maagzuur (brandend)

Ik denk dat goedkope medicijnen maagklachten geven
16-01-2018

Pantoprazol (pantoprazol)

Maagbescherming ivm medicijngebruik . Sinds ik pantoprazol gebruik heb ik geen last meer dat mijn eten niet zakt.
11-01-2018

Maagbeschermer

preventieve bescherming. Bij inname 's morgens 2 uur later te slaperig; overgestapt op inname 's avonds. Gestopt vanwege blijvend te vlotte ontlasting (geen diarree). Andere medicatie proberen
09-01-2018

Ademhalingsproblemen

Slijmproductie in neus enkele namaf na gebruik, hiervoor hoesten ik 'ochtends veel in de eerste 2 uur na het opstaan.
29-12-2017

Maagzuur (brandend)

ik had erg last van brandmaagzuur en sind ik deze medicijn mee zijn de klachten weg bij mijn
29-12-2017

Maagzuur

Sinds mijn 14e maagzuurklachten en heftige krampen. Steeds mee gesukkeld en veel last van. Door dit medicijn leef ik weer zonder pijn ☺
25-12-2017

Maagbeschermer

Vanaf de eerste dag van inname werd ik misselijk. Vanaf de tweede dag kreeg ik 2 aften, een op de tong en een onder de onderlip ( Heel pijnlijk) en een droge mond. Vanaf dag drie kreeg ik (vooral s'avonds) koude rillingen. Weet niet 100% zeker of dit allemaal.van dit medicijn komt omdat ik ook naproxen neem en paracetamol. Dit omdat ik door een knellende zenuw in mijn rug [lees meer...]heel veel pijn aan mijn rug en rechter been heb. De genoemde bijwerkingen worden wel genoemd in de bijsluiter. Of het medicijn zijn werk doet, geen idee. Is voor mij maagbeschermer dus hoop dat dat werkt. Hoe een medicijn reageert is per persoon anders dus kan zo bij iemand anders andere (of geen) bijwerkingen hebben. De pijn in mijn rug en been bezorgen mij ondanks de pijnstillers toch nog slapeloze nachten. En zolang Ik de pijnstillers slik is het zeker belangrijk maagbeschermer te blijven gebruiken.
19-12-2017

Maagzuur

Heb medicijnen voor maagzuur nl omecat 40 mg bruikbaar tot 02-2018 ! Nu moest ik van apotheek nieuwe komen halen omdat ze maar 3 maanden gebruikt mogen worden!! Dit vind heel raar als ze wel volgen de leverancier gebruikt mogen worden?? vr .gr. (mijn medicijn : privé gegevens verwijderd)
14-12-2017

Reflux

Kreeg eerst vanuit het ziekenhuis waar ze mijn slokdarm vrij gemaakt hadden van een etensprop Omeprasol 40 mg. Omdat ik absoluut geen maagzuur mocht hebben, maar ik werd daar echt ziek van, veel te zwaar voor mij en veel bijwerkingen. Op aanraden van de doktersassistente toen 10 mg 2 x per dag gekregen en dat was toen dus Omecat ipv Omeprasol maar ik ben er tevreden mee. [lees meer...]Alleen de duizeligheid is niet fijn maar is niet zo heel erg. Hoofdzaak ik heb geen maagzuur!
11-12-2017

PantoPac (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)

Na maanden met vervelende klachten te zitten opgescheept kwam naar voren dat ik deze bacterie had. Eindelijk een kuur gekregen en alles ging prima toen opeens de klachten terugkwamen. Ik kreeg door dat dit te maken had met vet voeding (he?). Dus ik stopte met vet eten en de pijn van de avond bleef uit maar ik had nog steeds in de ochtend enorme buikpijn voordat ik naar de [lees meer...]toilet ging. Niet fijn!
06-12-2017

Pijn op de borst

Vanwege hevige slokdarmkrampen schreef mijn huisarts me dit middel voor. Na een week inname kreeg ik plotseling (binnen een minuut) een opgezwollen bovenlip wat uren aanhield. De volgende opnieuw zwelling maar nu aan mijn linkerwang. Ik ben inmiddellijk gestopt met inname, hele nare bijwerkingen. Dat zwelingen aan de lippen en mond kunnen voorkomen staat overigens wel in d[lees meer...]e bijsluiter. Ik vind het een gevaarlijk product gezien de nare bijwerkingen dat het kan hebben.
05-12-2017

Omeprazol (omeprazol)

ik wil altijd voort omeprazol ik heb geen bijwerkingen ik hoef niet bij te betalen
05-12-2017

Omecat (omeprazol)

ik wilde omeprazol maar kreeg omecat kreeg meer last van mijn aandoening
01-12-2017

Hernia diafragmatica

Eerst Omeprazol gebruikt, maar hier ook het zelfde verhaal met vergoeding. Ik merk vrij weinig verschil. Hoewel ik denk dat het oude medicijn iets sneller en langer werkt, maakt het voor mijn gebruik weinig uit.
23-11-2017

Misselijkheid

Het werkt niet bij mij, ondanks hoge dosering. Duizeligheid, buikpijn
16-11-2017

16-11-2017

Middenrifsbreuk

Toen ik met het middel begon, nam ik de voorgeschreven 2x daags in. Ik kreeg vaak last van krampen, maar koppelde dat niet aan dit medicijn. Ik ben geen echte trouwe pillenslikker en omdat omeprazol geen genezing geeft, maar zorgt voor onderdrukking van maagzuur nam ik vaak de pil pas in als ik echt last had van dat zuur. Zelden had ik toen nog last van de krampen. Toen ik[lees meer...] onlangs met een herhaalrecept bij de apotheek kwam, wees hij mij er op dat ik te weinig innam om als chronisch te worden gezien en dan valt het buiten de vergoeding. Ik ging 1x daags slikken en kreeg weer last van krampen. Een kennis die ook dit middel gebruikt kreeg krampen in zijn hartstreek omdat hij magnesium tekort had. Omeprazol breekt namelijk magnesium af waardoor je krampen krijgt; dit middel lijkt dus onschuldiger dan het is als het dit effect op je hart (spier!) heeft.
06-11-2017

Omeprazol (omeprazol)

De arts vermoedde vanwege vergrote tongamandel/geirriteerde keel bij mij verborgen reflux. Er kwam wel slijm in mijn mond maar geen zuur en ik had er niet veel last van. Waarschijnlijk maagslijm. Ik moest 1 maand 80 mg Omeprazol slikken (dit hielp wel) en dan helemaal stoppen met Omeprazol om te kijken of het weer terug kwam. Helaas kwam het probleem 10 x zo erg terug toe[lees meer...]n ik stopte met Omeprazol - rebound effect. Nu zit ik mooi met de gebakken peren omdat ik 'als test' dit medicijn in hoge dosering moest slikken. Enige hoop is dat met heel geleidelijk aan de dosering verlagen de ellende minder zal worden. Binnenkort krijg ik een gastroscopie ...
01-11-2017

Barrett's slokdarm

Kwam terecht bij therapeut i .v.m. ernstige evenwichtstoringen en heftige aanvallen van duizeligheid en een zeer onrustig gevoel. Ook maakten mijn darmen een abnormaal hard geluid en kreeg laatste half jaar harde oorsuizingen. Voelde dat er iets met mijn lichaam aan de hand was waar ik geen vat op had. Toen mijn therapeut vroeg of ik medicijnen gebruik, werd ik plots heel [lees meer...]alert en ben thuis gaan googelen. Kan vertellen dat ik mij een hoedje schrok (en dan druk ik mezelf zacht uit). Ben acuut gestopt met omeprazol en naar huisarts. Zij gaf aan dat die bijwerkingen er inderdaad kunnen zijn, maar dan moest ik over op een andere pil. Nou niet dus...hebben allemaal die vreselijke bijwerkingen. Voel mij op dit moment stukken beter, darmen komen tot rust en heb geen evenwichtstoring. Ben af en toe nog wel duizelig, maar daar kan ik mee leven...althans proberen. Zit nu wel met een probleem want, nooit maagzuur gehad, maar nu dus wel. Daarvoor neem ik eenmaal per dag glas water met backing soda en pas beetje eetgewoonten aan. Dat gaat redelijk. Ook weet ik niet wat ik nu moet doen met die barrett slokdarm, want er zijn geen andere medicijnen buiten die enge pillen. Hoop dat er iemand nog andere tips heeft hierover. Een ding wil ik nog wel kwijt... hoeveel ouderen lopen er rond en bij de therapeut (die weten hier ook niets van) met evenwichtstoring en duizeligheid en weten niet dat het misschien aan die pillen ligt, terwijl dat het een van de meest gebruikte pillen is. Sterkte voor al die mensen die deze afschuwelijke bijwerkingen hebben. Gr..Tetje
23-10-2017

Maagontsteking

Na lange tijd klachten aan de rechterkant onder mijn rib te hebben. Gevoel of er een ontsteking zat, is uiteindelijk mijn ontlasting nagekeken op de heliobacter bacterie... en ja die was aanwezig... een pantopac kuur gekregen voor 1 week. Totaal geen last van bijwerkingen gehad. Nam wel elke tablet afzonderlijk met een glas water in en liet de tablet zo kort mogelijk in m[lees meer...]ijn mond. Nu na ruim 4 weken weer ontlasting laten onderzoeken en de bacterie zit er nog... dus morgen weer met een nieuwe kuur beginnen.... hoop er deze keer helemaal van af te komen. Na de eerste kuur waren mijn klachten wel een heel stuk minder geworden.
23-10-2017

Barrett's slokdarm

na diagnose eerst omeprazol gebruikt, levert min of meer continue maag-darmpijnen op. na enkele maanden overgestapt op pantoprazol, effectieve werking meestal afdoende, echter ik slaap niet meer fijn en wordt na 5 uur slapen wakker en slaap meestal niet meer in, kortom daardoor niet fit.
19-10-2017

18-10-2017

Barrett's slokdarm

Medicijn is zeer effectief, maar het blijft oppassen met voeding je kunt niet zomaar alles eten wat je wilt, als je teveel eet of te vet enz. zal je ondanks medicijnen toch klachten krijgen, vooral 's-nachts.
10-10-2017

Barrett's slokdarm

De precieze aanleiding weet ik niet meer. Plots lag ik op de onderzoekstafel van de internist (maagbreuk, maagzuur maar het ergst: verbrande slokdarm door maagzuur). In fine heb ik een haat/liefdeverhouding met Omeprazole. In de beginjaren werkte Omeprazole ook hongeropwekkend (en uiterst lastig bij de wens te vermageren). De huidige generatie lijkt deze bijwerking niet m[lees meer...]eer te hebben (of ik counter die met probiotica die hongerstillend werken). Na een periode 'enkel in geval van maagbelastende medicatie zoals Diclofenac' is de aandoening verergerd zodat ik weer dagelijks Omeprazole moet nemen.
10-10-2017

Maagzuur (brandend)

Vroeger pantomed 40mg. Na tijd opnieuw klachten. Overgeschakeld op Esomeprazole 20mg. Klachten blijven.
07-10-2017

Maagzuur (brandend)

Na twee maanden gebruik van Omeprazol wegens middenrifbreuk hoorapparaat nodig! Gestopt toen ik merkte dat mijn gehoor van mijn goede oor snel slechter werd. (Het andere is ooit door operaties erg beschadigd) Overgegaan op ranitidine, dat goed werkt en geen problemen geeft. Omeprazol is een PPI dat vooral voor ouderen niet voorgeschreven dient te worden.
06-10-2017

Maagzuur (brandend)

Soms als ik te veel eet of te laat alcohol drink krijg ik last van maagzuur. Ik neem dan een Omeprazol met een rennie, en kan d nacht door zonder wakker te worden van brandend maagzuur
06-10-2017

Maagklachten

Dit medicijn gebruik ik vanwege maagklachten door medicijngebruik. Het doet goed zijn werk en geeft geen bijwerkingen.
04-10-2017

Helicobacter pylori

Na al de negatieve reacties die ik had gelezen nadat door bloedonderzoek was vastgesteld dat ik de helicobacter bacterie heb, valt het mij achteraf reuze mee. De vieze smaak in mijn mond verminderde ik door af en toe een dropje of pepermuntje. Als ik naar het toilet moet heb ik dunne ontlasting, maar niet echt diarree. Ik kreeg de kuur net voordat ik op vakantie ging en[lees meer...] door de vele negatieve reacties ben ik met de kuur na de vakantie begonnen. Verder heb ik geen bijwerkingen.
28-09-2017

Maagzuur (brandend)

Ik heb het vermoeden dat de Nexium niet altijd van de zelfde kwaliteit is. De laatste maanden heb ik constant hevige misselijkheid, een gevoel dat ik vergiftigd wordt. 5 jaar geleden had ik ineens ook deze problemen, na een maagonderzoek die niets uitwees, kreeg ik het advies van de internist dat ik voorlopig maar dagelijks 4 x 40 mg Nexium moest gaan innemen. Ik heb vr[lees meer...]eselijke maanden gehad. Daarna ging het ineens weer goed. Vreemd !!! Nu herhaald zich de probleem weer. Hevige misselijkheid vanaf het wakker worden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? HELP.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4103)
Anticonceptie - overig (3094)
Cholesterol (2459)
Depressie - antidepressiva overig (2258)
Epilepsie (2056)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1859)
Pijn - morfine-achtigen (1801)
Pijn (1686)
ADHD - psychostimulantia (1567)
Verslavingsziekten (1537)
Bloeddruk - betablokkers (1436)
Maagzuur - protonpompremmers (1395)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1369)
Anticonceptie - eenfase (1151)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (951)
Angststoornissen (918)
Depressie - antidepressiva TCA (867)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (842)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (809)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!