ISO 27001

ervaringen per categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

19-06-2017

Slokdarmontsteking

Slik dit middel nu ruim 17 jaar i.v.m maagzuur klachten en een daardoor ontstane slokdarm ontsteking en slecht sluitende maagklep. Middel doet wat het moet doen bijwerkingen neem je voor lief .gewichtstoename.soms hoofdpijn en een verlaagd B12 vitamine in het bloed. Het is raadzaam om zo nu en dan de nier functie te laten checken.
18-06-2017

PantoPac (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)
Helicobacter pylori

Bacterie verdwijnt, maar blijf maag klachten behouden. Vervolgens hevige blaasontstekingen met bloed in urine en de griep gehad. Hele immuunsysteem was op!
12-06-2017

Rabeprazol (rabeprazol)
Reflux

Ik gebruik dit al heel lang voor reflux klachten, maar nu ook voor een middenrif hernia. Maar ik lees veel over maagzuurremmers, dat ze eigenlijk heel slecht zijn voor de maag. Want maagzuur hebben we juist nodig en zeker als we ouder worden gaat de productie omlaag.
10-06-2017

Middenrifsbreuk

Langdurig gebruik. Zelden door huisarts gecontroleerd. Moet daar zelf om vragen. Niet gebruiken geen optie door scheurtje in middenrif. Eerst ander merk. Kon ik gelijk eten na inname. Nu naar Sandoz en ik moet een uur voor het ontbijt de pil innemen. Jammer, maar helaas.
08-06-2017

Hoest

Dampen vanuit de maag irriteren mijn keel slijmvliezen met kriebelhoest als gevolg. Zonder medicatie wordt het hoesten steeds erger.
25-05-2017

Reuma

20mg is prima, geen bijwerkingen. Sinds maandag echter 40mg en voel ik me vreemd, maar, duizelig, hoofdpijn in voorhoofd en algeheel niet fit en hangerig. Ga morgen de poli bellen, want dit voelt niet goed. Nooit verwacht van dit medicijn.
13-05-2017

Maagklachten

Ik gebruik nu al 5 jaar dagelijks omeprazol op advies van de maag lever darm arts (klep sluit niet goed). Zeer effectief medicijn zonder bijwerkingen. Het is zeer slecht om door te lopen met maagzuur. Rennies etc hielp niet. Voor mij het enige medicijn wat werkt tegen maagzuur / slokdarm klachten.
11-05-2017

Maagzuur (brandend)

Neem sinds een half jaar Omeprazol. Eén capsule van 20 mg om de twee dagen. Nam vroeger bijna elke dag Gaviscon tablet. Maagzuur klachten volledig verdwenen. Nog geen bijwerkingen ondervonden. Buiten iets gewichtstoename. Maar dat komt niet door het medicijn zelf maar door het feit dat ik nu meer goesting heb om te eten. Voordien meed ik vooral zoetigheden omdat dit gegara[lees meer...]ndeerd maagzuur opleverde. Mijn leven is veranderd met Omeprazol !
08-05-2017

Maagzuur (brandend)

Helpt gelijk tegen maagzuur! Alleen kreeg een paar weken giga hoofdpijn, toen 2 weken gestopt en was het weg. Weer begonnen en na een paar dagen weer hoofdpijn en raar drukkend gevoel in mijn voorhoofd net of mijn bloeddruk te hoog was, dat idee dus en een rood gezicht
05-05-2017

Maagklachten

Ik gebruik helaas al jarenlang Losec/Omeprazol vanwege een defecte maagklep. Bijwerkingen: verlaging b12 gehalte, gewrichtspijn.
05-05-2017

Omecat (omeprazol)
Maagklachten

Ik gebruik helaas al jarenlang Losec/Omeprazol vanwege een defecte maagklep. Nu voor de eerste keer van de apotheek Omecat uitgereikt gekregen ruim 2 weken geleden. Reden was: voorgeschreven door verzekeraar CZ. Sinds 2 weken in toenemende mate last van maagzuur, oprispingen en zelfs flinke maagpijn 's nachts, sinds gebruik van de Omecat. Lijkt net alsof ik nu 20 mg i.p.v.[lees meer...] de 40 mg heb ingenomen. Capsules zijn ook de helft kleiner als andere merken. Ben er zelfs mee terug geweest naar de apotheek omdat ik dacht dat ik de 20mg capsules i.p.v. 40mg had gekregen. Apotheek was e.e.a. ook al opgevallen maar ging er vanuit dat het toch de goede dosering was omdat de Omecat 20mg capsules nóg kleiner waren. Als het dan toch de goede dosering is dan helpt de Omecat toch een stuk minder effectief dan bijvoorbeeld Losec of Omeprazol.
02-05-2017

Slokdarmontsteking

Middel werd voorgeschreven door huisarts om mijn maag tot rust te krijgen. Ik had een geïrriteerde slokdarm ter hoogte van het borstbeen. Huisarts vermoedde dat dit kwam door zuur vanuit de maag. Deze klachten namen overigens wel af. Na enkele dagen dit middel te hebben gebruikt werd ik in toenemende mate misselijk. Eerst alleen 's avonds, later ook 's morgens. Naar verl[lees meer...]oop van dagen werd de periode dat ik overdag geen last had steeds kleiner. Hoofdpijn. Een beetje een verdoofd/veraf gevoel. Ook waren er concentratieproblemen. Verder had dit middel obstipatie tot gevolg. Na 8 dagen heb ik bij een waarnemend huisarts de klachten aangegeven en een minder sterk middel gekregen.
27-04-2017

Hernia diafragmatica

Hallo, Reeds een jaar of twee slik ik nu Omeprazol in de dosis van 20mg. De Omeprazol wordt dagelijks met een paar slokken water ingenomen. Dit gebeurt een halfuur voordat ik begin met het ontbijt. Sinds een half jaar ben ik last gaan krijgen van bijwerkingen in de vorm van darmklachten en een ernstig tekort aan vitamine B12 (met vermoeidheidsklachten, krachtsverlies[lees meer...] en gewichtsverlies tot gevolg). De bijwerkingen zijn dermate ernstig aan het worden, dat ik nu opzoek ben naar alternatieven. Het is algemeen bekend dat Omeprazol een maagzuurremmer is en dit maagzuur er voor zorgt dat het eten goed verteert wordt. Dat is volgens mij (na onderzoek) ook precies de reden waarom ik nu steeds vaker darmklachten krijg. Het eten wordt niet meer goed verteert waardoor en af en toe dumpsyndroom optreedt (een versnelde passage van maag naar darm met diarree en krampen als gevolg). De pijnen zijn dusdanig hevig dat ik al redelijk ten einde raad ben. Daarnaast worden voedingsstoffen niet meer juist opgenomen waardoor ik nu een tekort aan Vitamine B12 heb en de afgelopen periode 5 kilo afgevallen ben. Een ander risico is die van botontkalking (welke nog niet van toepassing is ga ik vanuit). Voor het tekort aan vitamine B12 krijg ik van de huisarts (maar ook vrij verkrijgbaar) Methylcobalamine in een dosis van 60.000% ADH. Elke keer als ik zo'n pil neem (tijdens de lunch) krijg ik darmkrampen na het avondeten (alsof mijn maag het niet verwerken kan). Een week lang heb ik als alternatief voor Omeprazol het middel Ranitidine gebruikt, welke op een andere manier op de maag werkt. Dit middel is helaas niet voldoende effectief voor mij en resulteert in (ernstige) misselijkheid en last van zuurbranden. Vandaag ben ik begonnen (zonder tussenkomst arts) met Bij Zuur. Dit is een natuurlijk en homeopathisch middel waarvan ik nog niet kan aangeven of het wel of niet werkt. Ik hoop oprecht dat ik mijn heil kan vinden in andere middelen dan protonpompremmers, anders ben ik bang dat de enige oplossing een operatie is in de vorm van fundoplicatie (diverse mogelijkheden, zie hiervoor google). De operatie ansich schijnt mee te vallen (2-4 dagen in het ziekenhuis, 2-4 week vloeibaar eten) maar de complicaties die deze operatie met zich mee kan brengen (dysfagie; vernauwde slokdarm en eten wat blijft hangen, dumpsyndroom (versnelde passage), en overige standaard complicaties) doen mij huiveren hiervoor. De reden voor mijn uitgebreide verhaal is omdat ik hoop dat meer mensen zich hier in herkennen, en via deze manier op weg geholpen worden om alternatieven te vinden buiten een ziekenhuisopname na. Ik heb zelf namelijk enorm veel moeite om de juiste informatie te filteren uit het internet. Er zijn zoveel mensen en zoveel wensen. Let wel, het betreft hier mijn eigen ervaringen en onderzoek. Dit is geen garantie dat het u ook daadwerkelijk zal helpen.
23-04-2017

Maagzuur (brandend)

Nadat mijn maagklepje defect was geworden, jarenlang Rennies gebruikt voor slapengaan. Dit hielp niet meer. Na ong een half jaar maagzuur branden nachts omeprazol gaan gebruiken. Vanaf dat moment nooit geen last meer gehad. Wel af en toe proberen te minderen, maar dan begon maagzuur branden weer. Geen bijwerkingen.
22-04-2017

Reflux

Hele hoge dosering van kno arts 2x 40 mg. Mondslijmvliesklachten en hoofdpijn en duizelig. Nam toe. Vooral mondklachten waren afschuwlijk. Ben gestopt, hoofdpijn weg en mondklachten minder
21-04-2017

Maagzuur

levenlang = ca 50 jaar zeer frequent ernstig last van maagzuur (tot in de keel vaak). en dus altijd rennies en/of malox bij de hand. sinds gebruik van omeprazol bijna nooit meer klachten dwz sporadisch nog maar. afwisselend 20 en 40mg gebruikt.
19-04-2017

Maagbeschermer

15-04-2017

Maagzuur (brandend)

na bestraling ernstige maagzuur klachten (reflux). Door de huisarts omeprazol voor geschreven. gebruik dit middel nu ruim 2 jaar en heb geen maagzuur klachten meer.
14-04-2017

Maagzuur (brandend)

Gebruik het medicijn al 10 jaar en het werkt goed. Enkele malen getracht te stoppen, maar dat ging niet goed. In het allereerste begin wel enkele bijwerkingen, maar zoals met bijna alle medicijnbijwerkingen, verdwijnen die vanzelf na enkele weken gebruik.
07-04-2017

Maagzuur (brandend)

Voorgeschreven gekregen door huisarts, maar na 1 dag al dusdanige gewichtstoename, dat ik er maar weer mee gestopt ben. Binnen 1 dag, woog ik ongeveer 10 kilo meer dan een jaar ervoor! Belachelijk, dat hier geen waarschuwing voor op de verpakking staat!
05-04-2017

Esomeprazol (esomeprazol)
Maagzuur (brandend)

Tegen de vreselijke maagzuur aanvallen slik ik esomeprazol en het bevalt prima. Ik heb HMS en mijn maagklepje sluit soms gewoon niet. Het komt met vlagen, soms weken niet en dan weer dagen, weken of maanden elke nacht. Ik heb ook omeprazol, maar gebruik ze nu afwisselend dat werkt voor mij het beste. Gelukkig helemaal geen last van bijwerkingen! En als ik nergens meer la[lees meer...]st van heb dan stop ik ermee tot het weer begint. Makkie! Als het heel erg is slik ik er wel eens 2 vandaar dat ik de 20mg gevraagd heb ipv de 40mg. Zo kan ik doseren naar behoefte.
05-04-2017

Maagzuur (brandend)

Mijn ervaring: Ik heb wel eens vaker erge last gehad van zuurbranden in de bovenmaag, bij de huisarts zeggen ze altijd teveel maagzuur en schrijven ze omeprazol voor. Ik ben zelf eens op internet gaat zoeken naar mensen die hetzelfde ervaren, daar kwam ik vaak tegen dat mensen juist vaak te weinig maagzuur aanmaken en dus het verkeerde medicijn voorgeschreven krijgen[lees meer...]. Ik ben namelijk 5 dagen terug begonnen met Betaine HCL (met pepsine) Elke keer als ik een maaltijd eet, neem ik na een aantal happen 2 Betaine HCL tabletten in, sinds een aantal dagen geen last meer van zuurbranden. Te weinig maagzuur behandelen: Betaine Hydrochloric Acid (HCL) voor te weinig maagzuur Betaïne HCL supplementen die 30 of 40 mg pepsine bevatten worden ten zeerste aanbevolen. Wanneer dit bij maaltijden wordt genomen, kan betaïne helpen meer maagzuur te produceren. Het gebruik van betaïne kan je maag helpen om uit zichzelf meer maagzuur te produceren. Ga dus altijd eerst even goed na of je te veel of te weinig maagzuur aanmaakt, dit is te testen door een lepel citroensap in te nemen. Als het zuurbranden minder word heb je te weinig maagzuur, word het brandende gevoel erger dan heb je teveel maagzuur.
04-04-2017

Maagzuur (brandend)

ik gebruik metformine, simvastatine en galvus voor diabetes type 2. Door dit samen te gebruiken kan ik mijn bloedsuikerspiegel laag houden, nuchter 6.5. Ik krijg veel last van maagzuur oprispingen en het lijkt wel alsof het eten terugvloeit in mijn keel. mijn huisarts heeft mij aangeraden om het 1 mnd tegaan gebruiken (Pantoprazol) 1x 50mg p/d. na 1mnd wordt gekeken als er[lees meer...] geen verandering in komt dat ik een maagdarm onderzoek krijg.
03-04-2017

Maagbeschermer

ik gebruik het nu een week dus ik kan nog niet echt zeggen of het helpt of niet. Ik heb last van een droge mond, en ik vraag me af of je gewicht er van toe kan nemen?
01-04-2017

Middenrifsbreuk

08-03-2017

Reflux

Na gebruik eerste tablet maagpijn gekregen, daarbij veel boeren. Gedurende 2 weken hebben de klachten aangehouden. Toen heb ik het ziekenhuis gebeld, waarna ik mocht stoppen. Het brandende gevoel trok weg al was de maagpijn nog niet direct over (logisch).
08-03-2017

Losecosan (omeprazol)

07-03-2017

Maagzuur (brandend)

Ik gebruik het middel nu al 20 jaar en heb geen last meer van zuurbranden.
01-03-2017

Maagklachten

Ik ben met pantoprazol begonnen na behandelingen van chemo en bestraling in verband met borstkanker. Hier heb ik maag klachten van over gehouden. Met pantoprazol blijft dit goed onder controle. Gelukkig geen bijwerkingen
01-03-2017

Maagzuur

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3886)
Anticonceptie - overig (2973)
Cholesterol (2340)
Depressie - antidepressiva overig (2171)
Epilepsie (1963)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1770)
Pijn - morfine-achtigen (1677)
Pijn (1594)
ADHD - psychostimulantia (1497)
Verslavingsziekten (1448)
Maagzuur - protonpompremmers (1339)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1316)
Bloeddruk - betablokkers (1172)
Anticonceptie - eenfase (1089)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (901)
Migraine (860)
Angststoornissen (844)
Depressie - antidepressiva TCA (822)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (807)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!