categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

07-06-2022 | Vrouw | 64
Maagbeschermer
ivm tijdelijk slikken van bloedplaatjesremmers heb ik de pantaprozol voorgeschreven gekregen in dosis 40. Zelf opgezocht op internet en omdat ik geen klachten had zou dosis 20 genoeg zijn. In overleg met arts en apotheker overgestapt naar 20. Had ernstige slaapproblemen en kwam er maar niet achter wat het was. even gestopt met maagbeschermer en sliep weer beter. Helaas to[lees meer...]ch de maagbeschermer weer moeten nemen. Na 5 maanden van ellende uiteindelijk de maagbeschermer s avonds ingenomen een uur voor de avondmaaltijd. (Voorheen deed ik dat voor het ontbijt en ook een tijd geprobeerd voor de lunch.) Vanaf dat moment kon weer gewoon slapen . Dus nu tevreden over dit medicijn . Jammer dat ik niet wist dat het moment vaan inname van belang kan zijn op je klachten. Heb er 1 stuk over gelezen op internet dat ieder zn eigen bioritme heeft en anders reageert. Ik wilde dit graag delen en hoop dat een ander er wat aan heeft.

Ipraalox

18-05-2022 | Man | 61
Hernia
Gebruik al 25 jaren. Nooit bijwerkingen ervaren. 3 maanden geleden ervaren: 7 dagen achtereen vreselijke diaree aanvallen. Daarna alles over. En nu begint dat weer! Weet niet of dat door de pantoprazol komt. Maar slik geen andere medicatie en kan geen andere oorzaak bedenken. Herkennen anderen dit??

Rabeprazol

12-05-2022 | Man | 38
rabeprazol
Barrett's slokdarm
Rabeprazol voorgeschreven gekregen na jarenlang Pantoprazol geslikt te hebben . Middel werkt prima (2 x maals 2 tabletten) en geen last van maagzuur meer . Een nare bijwerking is het veel te vroeg wakker worden en dan heel moeilijk weer in slaap komen . Als dit nog weken zo blijft vraag ik de arts om een ander middel .

19-04-2022 | Vrouw | 65

09-04-2022 | Vrouw | 57
Maagzuur (brandend)
Ik neem deze medicate sinds twee jaar en heb nog nooit zo slecht gevoeld, refluxis veel erger en ik heb zeer zwaredarmkrampen en ernstige pij in borst en schouders, ik was veel beter met ranitidine , maar dat is niet meerverkrijgbaar in Belgie.

Nexium

05-04-2022 | Vrouw | 75
Helicobacter pylori
Helicobacter pylori ooit opgelopen na vakantie in Istanbul. Na 1 jaar met antibiotica nog niet weg. Daarna aan de Nexium. Gelukkig geen klachten meer. Verschillende andere merken gebruikt maar de hulpstoffen geven veel bijwerkingen. Dus terug naar Nexium. Al ongeveer 25 jaar. Maar nu een middenrifbreuk.

29-03-2022 | Vrouw | 58
Maagbeschermer
Ik slik omeprazol al 2 jaar en kom er nu pas achter dat ik zieker word,bij mij word het gebruikt als maagbeschermer. Ik heb veel klachten zoals krampen in mijn voeten,onverklaarbare zweren over mijn lichaam oorzuisen misselijk vooral in de avond mijn been slaapt en dat merk je niet opgezwollen vingers hoofdpijn jeuk. Ik kwam toevallig op deze pagina. Ik moet nog naar de[lees meer...] internist om mij te onderzoeken omdat ik nu al haaruitval heb ik durf het niet te kammen alle slechte bijwerkingen heb ik. Ook wat de mensen schrijven hier waar ik echt van schrik omdat ik alles heb wat er geschreven staat. Sins een korte tijd ook mijn haar het laat gewoon los bij het haarzakje ik hoor het gewoon kraken bij de zijkant waar het haar loslaat. Nooit gedacht dat dit middel zoveel bijwerkingen heeft. Ik zoek nou al 2 jaar waar mijn klachten van komen ik kan in de morgen nog niet gelijk opstaan omdat ik eerst moet voelen of mijn been slaapt anders rol ik zo van het bed af. Ik ben zo ook van de bank gevallen en kneusde 2 ribben ik viel namelijk tegen mijn koffietafel op,dit is echt een akelig gevoel. Het oorzuisen word er gek van ik hoop als ik stop dat ik weer mezelf ben. Ik heb wel een tip voor degene wat last hebben van zuurbranden op opstoten maagzuur, Ik heb een pakje zuiveringzout ( maagzout ) 1 theelepeltje maagzout met een glas water Doet wonderen voor mijn maag,je moet wel het maagzout eerst lepeltje zout in je mond en dan met gelijk een glas water drinken je merkt het gelijk dat het zuurbranden weg is.

06-03-2022 | Vrouw | 57
Maagklachten
Misselijkheid en zuurbranden bleef. Medicijn is slecht bij langdurig gebruik

26-02-2022 | Vrouw | 59
Middenrifsbreuk
Heb jaren 20 mg geslikt voor maagzuur. Gestopt maagzuur kwam weer heftig terug zelf van water krijg ik maagzuur. Ben nu 10 mg gaan slikken geen problemen met maagzuur. Dus mensen probeer of je ook een lagere dosering kan hebben. Totaal geen bijwerkingen en klachten met deze.

18-02-2022 | Vrouw | 68
Maagzweer
Omdat pantaprazol niet bij de bloedverdunners kon kreeg ik nu omeprazol, naar een week vreselijk brand in mijn maag en slokdarm, stekende pijn tussen mijn borst met uitstraling naar de rug…. Vreselijk wat een bijwerkingen dan maar maagzuur en daar kan je havermoutvlokken voor nemen, een eetlepel zo in de mond en maagzuur zakt weg!!!

18-02-2022 | Vrouw | 68
Maagzweer
Ik kreeg deze tablet eerst voor de maagzuur en later moest het bij de bloedverdunner. Nu 10 jaar gebruikt maar Ik heb nog nooit zoveel maagbrand gehad als met deze tablet vreselijk de pijn zit in je slokdarm, straalt uit tussen de borsten en naar zijkant ribben, of dat alles gebroken is, onbegrijpelijk dat dit gegeven wordt aan mensen!!!!

Nexium

11-02-2022 | Vrouw | 59
Maagzuur (brandend)
Ik kreeg 15 jaar geleden Nexium vanwege middenrifbreukje en cascademaag. In die tijd was men nog niet heel duidelijk om de hoogte van ernstige bijwerkingen en dat stoppen uiterst moeilijk is. Hier kwam ik achter na een scopie waaruit bleek dat ik mocht stoppen met Nexium. Mijn maag was zo verslaafd aan Nexium dat het niet lukte. Een gespecialiseerde internist die alles wis[lees meer...]t over protonpomremmers wees de weg. Drie maanden Famotidine (veel minder heftige maagzuurremmer en geen protonpompremmer) en daarna een drankje of Rennie's. Door Nexium kreeg ik pijn in benen, armen, schouders. Ik kon niet meer op mijn zij slapen. Allerlei onderzoeken waar niets uit kwam. Deze internist herkende het direct. Oorzaak: protonpompremmers. Hij had gelijk.

09-02-2022 | Man | 32
Maagzuur
Is slechte pil hoofdpijn misselijkheid slecht invloeden ik drink niet meer na 3 dagen voel ik mijn zieke person slecht beter mag pijn als die 💊

06-02-2022 | Vrouw | 29
Maagzuur
Ook ik heb maagpijn bij omeprazol. Bij (40mg ) kreeg ik hele erge spierpijn tussen mijn schouderbladen tot dat ik stopte, was het weg. Ik neem nu pas een pilletje van 20mg als ik maagzuur heb, niet van te voren. Snachts word ik wakker van de maagpijn (als ik niet genoeg eet) houd het uren aan, een pijnlijk knagend gevoel in de maag. Als ik teveel eet word ik benauwd onder [lees meer...]het eten, slik problemen (kortademig soms) door mijn opgezette buik. Ik vind omeprazol dan wel weer fijn als je heftige darmkrampen hebt. Werkt daar wel prima tegen maar voor de rest.. nee hoef ze niet meer.

21-01-2022 | Vrouw | 39
Reflux
Al jaren last van een terugkerende maagontsteking/slokdarmontsteking. Gebruikte voorheen pantoprazol kortdurend. Om eens en voor altijd verlost te zijn van een ontsteking in overleg met huisarts besloten om pantoprazol dagelijks in te nemen. Eerst een tijdje van het merk Sandoz en daarna Pensa. Achteraf gezien begon na de merkverandering de ellende; paniekaanvallen, slape[lees meer...]loosheid, concentratieproblemen, “watten in het hoofd” , snel overprikkeld en af en toe wazig zien. Omdat ik overspannen thuiszit dacht ik dat dit bij de overspannenheid hoorde. Bijna op het punt gestaan om aan de anti depressiva te gaan. Nu inmiddels 2 dagen gestopt en de klachten zijn verdwenen als sneeuw voor de zon! Voel me weer zoveel beter! Ongelofelijk…..

12-01-2022 | Man | 76
Middenrifsbreuk
Op advies arts gaan gebruiken na constatering barret slokdarm na langdurig oprispingen maagzuur door scheurtje middenrif.

11-01-2022 | Man | 27
Maagzweer
Ik heb 3 maanden lang gelopen met pijn op de borst klachten. Ik dacht hierbij dat het altijd aan mijn hart lag. Ziekenhuis in ziekenhuis uit, ze konden echter nooit wat vinden aan mijn hart. Tot dat mijn huisarts concludeerde dat ik een maagzweer had. Inverband met vele stress ect. Ze schreef mij omaprazol 40MG voor. Echter vertelde ze hierbij dat het alleen diaree en hoo[lees meer...]fdpijn klachten gaf. Ik heb een kuur van 15 tablet gekregen. Na mijn 6e tablet elke dag 1 kreeg ik een onrustig gevoel tijdens het slapen. Het leek wel of mijn benen in slaapstand waren. Een heel raar tintelend gevoel alsof je ledematen slapen. De volgende ochtend met veel van de zelfde klachten op gestaan. Ik bleef er maar aan denken, ik kreeg hierbij ook hartkloppingen. De avond viel en ik durfde niet meer te slapen. Toch geprobeerd en na twee uur te draaien en met tintelingen in mijn benen , uit bed gestapt en op de bank gaan liggen in kreeg hierbij paniek aanvallen, ik kon niet meer slapen . Ik ben tot half 8 smorgens wakker gebleven en heb direct de huis arts gebelt ze vertelde dat ik waarschijnlijk een vitamine te kort heb en dat ik maar moest bloed prikken. De volgende avond het zelfde verhaal ik kon geen oog meer dicht doen. Mijn benen trilde het bed uit. Na 10 tabletten weg gegooid. En ben benieuwd wat de avond mij nu gaat brengen. Neem deze zooi niet! Het is geen genees middel maar een middel die je leven verstoord.

Panclamox

19-12-2021 | Vrouw | 66
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Slokdarmontsteking
Doorverwezen naar MDL arts voor ernstige slikklachten bij het eten. Na gastroscopie een slokdarmonsteking geconstateerd, veroorzaakt door maagzuur. Panclomox voorgeschreven gekregen voor 7 dagen en daarna nog voor 8 weken Pantoprazol. Paniek bij de apotheek bij het zien van pillen, vooral de Amoxicilline, enorm! Inname is problematisch, de pil heeft een breuklijn maar nog [lees meer...]blijven de helften hangen in mijn keel. Nu neem ik eerst de andere 2 pillen in met yoghurt en dan de Amoxicilline. Dat moet een uur voor het eten, maar heb dan nog steeds het gevoel dat ze boven in mijn slokdarm zitten. Masseren van de keel helpt nauwelijks. Het moet toch mogelijk zijn om zo'n enorme pil in 3 kleinere te leveren. Scheelt een hoop stress bij elke inname. Waarschijnlijk is er meer loos in mijn keel en moet ik daarvoor naar de KNO arts, maar dan nog is het onbegrijpelijk dat dit voorgeschreven wordt bij slikklachten. Volgens de apotheek is er geen vervangend middel. Ben nu op dag 3,

14-12-2021 | Vrouw | 60
Reflux
Ik heb ook n maaghernia en gebruik bijna geen maagzuurremmers meer Want ik ben nu onder behandeling van een osteopaat en het resultaat is top Ben nu 5x geweest , het is prijzig 72,50 per keer ( ik krijg 30 euro vergoed ) maar het is zeker waard om te proberen Hij masseert je maag en brengt hem weer onder je ribben , Hij heeft het mijzelf ook geleerd en zo nu en da[lees meer...]n heb ik nog last maar veel minder

09-12-2021 | Vrouw | 70
Reflux
Als ik alles had geweten was ik hier nooit aan begonnen

07-12-2021 | Vrouw | 27
Maagzuur (brandend)
Na alle nare bijwerkingen hier wil ik toch melden dat ik het medicijn als erg prettig ervaar, en dat lang niet iedereen er zoveel last van heeft. Je leest vaak slechte dingen, maar ik wil hierbij melden dat ik er echt baat bij heb. De vreselijke slokdarmkrampen zijn weg en ook mijn maagzuur is volledig onder controle. Ik voel me echt een stuk beter!

30-11-2021 | Man | 65
Barrett's slokdarm
ik gebruik al 25 jaar dit medicijn 2 x 40 mg en de laatste drie jaar 2 x 40 mg en 1 x 20 mg voor mijn Barrett ontsteking in mijn slokdarm. Ik kan geen dag zonder anders heb ik problemen met oprispend maagzuur. Nu zijn er in mijn maag ook poliepen ontdekt bij het laatste Castroscopie onderzoek de uitslag moet ik nog krijgen. Wel een bijwerking van langdurig gebruik van [lees meer...]dit medicijn.

28-11-2021 | Vrouw | 40
Maagklachten
Ik heb nog nooit iets negatiefs ervaren van deze maagtabletten. Ze doen wat ze moeten doen en dat terwijl ik met omeprazol alleen maar het gevoel had dat ik altijd veel te veel gegeten had. Dus nee niks negatiefs te melden eigenlijk. Kwam hier omdat ik toevallig (kerriesoep gegeten 🙈) erg last van mijn maag heb en twijfel een 2e tablet nemen helpt 😅

28-11-2021 | Vrouw | 64
Middenrifsbreuk
Middenrifsbreuk. Omeprazol is effectief. Echter bij bukken hartritmestoornissen na het eten. Ik overweeg een operatie. Dan ben ik hopelijk maagzuur probleem en hartklachten kwijt. Via google deze combi gezien. Artsen hebben de link niet gelegd. Ik ga in overleg met huisarts.

20-11-2021 | Man | 46
Reflux
In verband met reflux gestart met omeprazol 20mg 1dd1 via huisarts. Minder reflux echter sinds start omeprazol slechter slapen, erg vroeg wakker. Effectief maar paar uur (4-5)uur slaap per nacht. Erg vervelend. Overdag meer duizelig.

05-11-2021 | Vrouw | 75
Reflux
Neem ik het niet, dan weer maagzuur en bloedarmoede

02-11-2021 | Vrouw | 18

02-11-2021 | Man | 69
Maagbeschermer
In eerste instantie gekregen als maagbeschermer samen met Acetylsalcyzuur. Werking leek goed tot allerlei pijntjes opkwamen zoals hoofdpijn, maagpijn, maar vooral pijn in bovenbuik. Tijdelijk gestopt en bijwerkingen verdwenen. Na wat lichte maagklachten door Acetylsalcyzuur toch weer een paar genomen en alle bijwerkingen kwamen in alle hevigheid terug. Direct weer gestopt [lees meer...]en nu op zoek naar oplossing voor Acetylsalcyzuur. Wat een troep zeg …

20-10-2021 | Vrouw | 73
Maagzuur (brandend)
Zelfs nadat ik een maand geen Esomeprazol meer slikte, had ik alle bijwerkingen, die ik beschreef nog. Weer een maand verder kon ik weer lezen, maar de spierkramp en maag- en buikpijn heb ik nog. Ook het gezwollen gevoel. Mijn kleren zitten strakker, terwijl ik gewicht verlies. Morgen begin ik aan Pantaprozol, omdat ik nog altijd last heb van brandend maagzuur.

04-10-2021 | Man | 52
Hartinfarct
Na een klein hartinfarct in november deze medicatie gaan slikken samen met bloedverdunners en staties. Vanaf dag 1 duizelig en paniekaanvallen etc. cardioloog zegt dat het niet van de medicijnen kan zijn maar ik heb daar zo mijn twijfels bij.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5680)
Anticonceptie - overig (4183)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2916)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2619)
Pijn - morfine-achtigen (2382)
ADHD - psychostimulantia (2342)
Pijn (2141)
Verslavingsziekten (2137)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1492)
Angststoornissen (1374)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1346)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1315)
Depressie - antidepressiva TCA (1147)
Antibiotica - urineweginfectie (1118)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1040)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (1019)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (982)
Acne (944)
Kanker - hormonen en antihormonen (828)
Bloeddruk - calciumantagonisten (818)
Migraine (800)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (769)
Darmproblemen - verstopping (746)
Bloeddruk - ACE-remmers (734)