ervaringen per categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

21-02-2017

Reflux

Ben begonnen met Nexium 1 tablet 40 mg. Werkte perfekt, maar mocht van de verzekering niet meer. Toen een ander merk gekregen wat korter en minder effectief werkte. Dosering opgeschroefd naar 2 tabletten aangevuld met Rennies. Sinds 3 jaar vrijwel geen Rennies meer nodig en sinds een jaar gebruik ik nog maar 1 x 40mg. Slokdarmkrampen waren niet direkt weg, dat heeft een ja[lees meer...]ar of 7 geduurd.
21-02-2017

Ademhalingsproblemen

ik heb volgens de specialist een opeenhoping van tij slijm, en ik maak dat te veel aan, en met dit medicijn moet het na ong 2 maanden over zijn. Ik gebruik het nu een week en zie geen enkel resultaat, ik hoest eerst de hele nacht en waardoor het vrij komt, maar nu hoest ik ook overdag, dus het resultaat is bijna nu denk ik.
20-02-2017

Omeprazol (omeprazol)

Ik zou graag zien dat de artsen ook eens goed kijken of je met minder kan. Ik heb last van een rommelige maag en darmen, verder weinig echte problemen, maar die heb ik ook als ik ze niet inneem.
20-02-2017

Maagzuur (brandend)

Eerst gebruikte ik rennies maar mijn nieuwe huisarts gaf aan dat het gebruik van Omeprazol aan te bevelen was. Ik heb een slecht werkende maagafsluiting.
15-02-2017

Maagbeschermer

Ik kreeg eind 2015 hartritmestoornissen (boezemfribrillatie). Hierdoor moet ik o.a. 2 x daags Pradaxa bloedverdunner slikken. Ter bescherming van de maag slik ik 1x daags 40 mg pantoprazol. Ik heb nergens last van maar vraag me wel af wat de gevolgen op lange termijn zullen zijn. Gezien mijn familieverleden zal ik altijd Pradaxa moeten blijven slikken. Vooralsnog voel ik m[lees meer...]e prima.
12-02-2017

05-02-2017

PantoPac (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)
Helicobacter pylori

Wie kan mij iets meer vertellen over de helicobacter bacterie, ik heb vorig jaar pantopac geslikt, maar nu 1 jr later maar weer bloed laten prikken, omdat mijn uitademing niet te harden is, pure ontlasting geur. Bij wie is de bacterie teruggekeerd, of had ik veel langer die pantopac moeten slikken?
28-01-2017

Maagklachten

Kreeg het ivm last van maag klachten. Na 2 dagen gebruik steeds meer last van klachten zoals hoofdpijn, duizelig, druk op borst richting hoofd, in de nacht een droge mond, hele vervelende dromen, onrustig in de nacht. Snel geprikkeld, futloos en moe, hartkloppingen. Na 3 dagen gestopt met gebruiken, bijwerkingen namen meteen af.
25-01-2017

Maagzuur

Ook gekregen vanwege het gebruik van Atorvastatine, dat weer nodig is om het cholesterol te verlagen.
16-01-2017

Maagzuur (brandend)

Met Omeprazol geen maagzuur meer.
09-01-2017

Maagzweer

2 maagzweren door overmatig maagzuur. Esomeprazol in combinatie met 1 Zantac ranitidine 75 p.d. Ga nu uit eigen beweging terug naar 1 esomeprazol per dag +1x Zantac ranitidine. Erg goed alternatief voor of aanvulling op Esomeprazol vind ik Esophageal Guardian. 2 kauwtabletten nemen voor het slapen gaan en geen zure oprispingen in de nacht meer.
07-01-2017

Maagklachten

Door medicatie gebruik omeprazol erg nodig. Wel de echte van het merk Sandoz, Omecat werkt niet, veel maagpijn/ maagzweer/ maagbranden

Maagklachten

Het medicijn doet niets. Na een jaar krijg ik een nieuw onderzoek en hoop ik op een oplossing (betere medicijnen)

Middenrifsbreuk

Omeprazol voorgeschreven gekregen vanwege refluxklachten. In eerste instantie 20 mg, later 40 mg. Zeer effectief, maar teveel bijwerkingen. Tussentijds ranitidine gekregen en inmiddels overgestapt op esomeprazol 20 mg.

Middenrifsbreuk

Twee jaar geleden kreeg ik spontaan extreme maagzuurbranden. De huisarts dacht aan refluxziekte en schreef me omeprazol voor, in eerste instantie 20 mg. Dit ging een tijdje goed, totdat de effectiviteit minder werd. Opgeschroefd naar 40 mg. Helaas kreeg ik hierdoor zware bijwerkingen: Wazig zien, oorsuizen, diaree, tintelende vingers en moodswings. Gestopt en tijdelijk naa[lees meer...]r ranitidine overgegaan. De klachten bleven echter terugkomen. Doorverwezen naar de MLD arts. Na een gastroscopie werd een middenrifsbreuk vastgesteld, welke de refluxklachten veroorzaakt. Op esomeprazol overgegaan, ook 40 mg. Werkt uitstekend. Echter, wederom bijwerkingen. Dit keer in de vorm van insomnia en darmklachten. Nu naar 20 mg en dat gaat een stuk beter. Ik slaap weer normaal, darmklachten zijn verminderd en geen zuurklachten. Nu een beetje spelen en puzzelen met innamemoment en hoeveelheid.
25-12-2016

Maagbeschermer

ik moest eerst omeprazol gebruiken van de huisarts, maar had nog erg veel klachten. na een onderzoek kreeg ik pantoprazol voorgeschreven
25-12-2016

Maagbeschermer

ik gebruik het voor/tegen ontstekingen in de maag, maar reageer er toch heftig op.
15-12-2016

Maagklachten

Na maandenlang maagklachten te hebben gehad (maagpijn, maagzuur) verhoogde mijn huisarts het "medicijn" naar 2 maal 40 mg. Ik begon me gaandeweg steeds beroerder te voelen en toen ik las, dat er ook veel mensen last hebben met te weinig aanmaak van maagzuur i.p.v. teveel maagzuur, ben ik gestopt. Inmiddels gebruik ik twee maal daags een halve theelepel baking soda in een g[lees meer...]root glas water en ja hoor, nergens geen last meer van gehad. Het is zout, dus helaas niet geschikt voor mensen met hoge bloeddruk :-(. Had ik dit maar eerder ontdekt, mijn credo is: zo min mogelijk medicijnen, alleen die waar ik echt niet omheen kan. P.S. Ook mijn dochter is van haar klachten af dankzij baking soda ( zuiveringszout).
13-12-2016

Maagzuur (brandend)

Ik moest een fabrikant kiezen maar voor de duidelijkheid. Ik heb bij geen enkele variant van Pantoprazol klachten gehad. Behalve bij de Pensa variant.
13-12-2016

Maagzuur (brandend)

Ik slik al jaren Pantoprazol van verschillende fabrikanten. En nu heb ik dus de Pensa variant in lichtbruin oranje achtige kleur in potjes meegekregen. De klachten komen terug in alle hevigheid bij het gebruik van Panzoprazol van de fabrikant Pensa. Ik zou zeggen weet wat je rechten zijn als je een medicijn voorgeschreven krijgt die niets aan de aandoening verminderd of z[lees meer...]elfs verergerd, want tegenwoordig is het standaardverhaal van veel apothekers: Sorry maar dat vergoedt uw zorgverzekeraar niet! Onzin! Dit is een veel goedkopere variant van Pantoprazol en goedkoop is duurkoop in mijn optiek (ook voor de zorgverzekeraar!) want als een medicijn helpt tegen een kwaal is er geen vuiltje aan de lucht maar als de klachten terugkomen of verergeren, waarom slikken we dan eigenlijk het medicijn?
06-12-2016

Omecat (omeprazol)
Maagzuur (brandend)

Ik kreeg omecat van de huisarts tegen brandend maagzuur. In een paar weken tijd is de dosering op 40mg gekomen. Eerst merkte ik dat ik minder vaak en minder heftig last had van maagzuur. Maar nu na een aantal maanden heb ik ondanks de omecat + maximale dosering rennies, onafgebroken last ervan. Zonder deze medicijnen is het wel veel heftiger dus het helpt wel, maar ik blij[lees meer...]f er last van houden.
30-11-2016

Esomeprazol (esomeprazol)

8 jaar genomen (voor slokdarmkramp dat zou voort komen uit maagzuur), steeds meer last lichamelijk zonder te weten dat dit van deze medicatie komt. (spierkrampen 's nachts vooral, maagpijnen, slokdarmkrampen ging trouwens niet weg (dus waarom schrijven ze het dan voor), kribbig etc... Op eigen houtje gestopt nu een jaar geleden, stilaan afgebouwd en probleem opgevangen m[lees meer...]et 'gewone' maagzuurremmers, nadien deze ook afgebouwd en mits extra maagzuur te nemen & voedingssupplementen ben ik nu geheel pilvrij! En belangrijker: KLACHTENVRIJ! Extra maagzuur nemen, gezien last van maagzuur in veel gevallen te wijten is aan te weinig maagzuur. Er bestaat wetenschappelijke lectuur over, ik vind dit niet uit. Succes.
29-11-2016

Maagbeschermer

Gebruikte voorheen ongeveer 1 Rennie per dag. Daarna nooit meer. Voorgeschreven ivm sterke bloedverdunners ivm boezemfibrilatie.
25-11-2016

Maagbeschermer

Voor mij geen omeprazol meer vanwege vervelende bijwerkingen en het niet geheel oplossen van het maagzuurprobleem. Het gebruik van omeprazol is in vele gevallen slechts symptoombestrijding. Het bleek (na maagonderzoek) dat ik deze medicatie niet nodig had maar op een andere manier van mijn maagzuurklachten af kon komen. Ik had niet een teveel aan maagzuur maar eerder te we[lees meer...]inig.. Sinds enige weken neem ik 2x per dag een glas water gemengd met een eetlepel Appelciderazijn en gebruik een glas voor de lunch en een glas voor het avondeten. Tijdens het drinken gebruik ik een rietje omdat de appelciderazijn het gebit kan aantasten wegens de zuurgraad van het product. Ik voel me nu veel beter en ben verlost van hinderlijke maagklachten en onnodige kosten. Bovengenoemd product is te koop bij een Ecoplaza/natuurwinkel of een reformwinkel. Mogelijk ook bij de betere supermarkt. Let op: Bij eventueel gebruik uitsluitend een gefermenteerd product nemen en geen gewone tafelazijn! Ik heb hierin niet op eigen houtje gehandeld maar in overleg met de MDL arts en huisarts besproken.
25-11-2016

Maagklachten

perfect om maagzuur te remmen had daarnaast keelklachten, oedeem vorming, keelpijn en slecht slikken. bij toeval gehoord dat t weleens door omeprazol kon komen en idd gestopt en keelpijn verdween.
07-11-2016

Maagbeschermer

Gaat niets anders als voorheen. Dient als voorzorg!!!! Merk nergens iets van. Vraag aan mezelf, twijfel of het nodig is. Twijfel bij gebruik van medicijnen als voorzorg!!
03-11-2016

Middenrifsbreuk

Ik gebruikte verschillende prazolen, al veel meer dan twee decennia in een dosis van 40mg/dag. 's Nachts bleek dat echter niet helemaal toereikend, ondanks verhoging van het bed. Aanvulling met Maalox bleek nodig. Na een nachtelijke, explosieve toename van klachten en daardoor consult op de SEH adviseerde de ziekenhuisarts verdubbeling van de dosis plus maximale dosis para[lees meer...]cetamol. Bij gastroscopie werden kleine poliepen gevonden.
01-11-2016

Maagklachten

Verpakkingswijziging geneesmiddelen Actavis Overname door Aurobindo.. alleen de verpakking is veranderd niet het medicijn. Grrrrrr........ jaren lang heb ik het medicijn Omeprazol Actavis 20mg zonder problemen in kunnen nemen, nu over genomen is door Aurobindo heb ik een en al ellende.. ga je met je klachten naar de apotheek loop je met je kop tegen betonnen muur , nee[lees meer...]m je contact op met aurobindo loop je met je kop tegen betonnen muur .. onterecht moet ik nu naar maag, darm, leverarts, hoe ze hier in Nederland met medicijnen om gaan woord te voor woorden. je heb als gebruiker van medicijn geen poot om op te staan. Waar de apothekers en de fabrikanten goed in zijn zich zelf en andere bedonderen.. als er niks is veranderd aan medicijn, zou ik en zeker ook andere geen nare bijwerkingen hebben. degene die het medicijn slikt, heb de meeste ervaring.. waar niet naar geluisterd word etc...... ze stoppen het in de doofpot en klaar!!
01-11-2016

Maagzuur (brandend)

Gebruikt door mijn man. En ook nog veel sterkere medicijnen. Had dagelijks erge last en ook ´s nachts. Kreeg door al dit maagzuur last van beginnende slokdarmkanker. Toen is het klepje tussen maag en slokdarm vernauwd d.m.v. een operatie. Daarna geen klachten meer gehad en slokdarmkanker is niet meer. Als we dat geweten hadden, was de operatie veel eerder gedaan!
30-10-2016

Maagklachten

Het wordt me steeds duidelijker dat Omeprazol niet zonder ook negatieve gevolgen is. Kreeg ik eerst dit jaar een longontsteking, heb ik tijdelijk Ranitidine gebruikt wat niet effectief genoeg is. Terug naar Omeprazol, wordt het hoesten erger en erger. Het gevoel alsof mijn longen haar elasticiteit verlies, met resultaat nare hoestbuien. Kreeg Activa, is sinds kort verander[lees meer...] in Auro. ( Heb Teva geweigerd vanwege mogelijke kankerverwekkende stoffen volg de E nummers). Het is een zoektocht om de juiste medicijnen te vinden.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3753)
Anticonceptie - overig (2909)
Cholesterol (2284)
Depressie - antidepressiva overig (2126)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1711)
Pijn - morfine-achtigen (1604)
Pijn (1537)
ADHD - psychostimulantia (1442)
Verslavingsziekten (1408)
Maagzuur - protonpompremmers (1305)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1233)
Bloeddruk - betablokkers (1137)
Anticonceptie - eenfase (1061)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (885)
Migraine (847)
Angststoornissen (817)
Depressie - antidepressiva TCA (806)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (787)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!