ISO 27001

ervaringen per categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

15-06-2018

09-06-2018

Maagbeschermer

Na een TV uitzending ben ik Kaneel met Honing gaan gebruiken. Was eigenlijk hierover bij voorbaat negatief. Maar wat ben ik daar door opgeknapt. Ik gebruik minder dan 1/4 deel van de Nexium en de misselijkheid is grotendeel weg. Ik raad iedereen het aan. Mijn hele welzijn is verbeterd. Wie meer wil weten mag mij mailen. Ik vind het te belangrijk om het niet uit t[lees meer...]e dragen.
02-06-2018

Esomeprazol (esomeprazol)
Maagklachten

27-05-2018

Pantoprazol (pantoprazol)

Een keer in de drie maanden haal ik mijn medicijnen op.. daar zit dan ook pantoprazol penza 40 mg 90 stuks bij. Geen idee waarvoor het is. Mijn huisarts is al enige maanden met pensioen. mijn nieuwe huisarts ken ik nog niet goed. IK heb bij de apotheek gezegd dat ik deze medicijnen niet nodig heb. Ik slik ze ook niet. De apotheek zegt uw arts wil echt dat u ze inneemt. E[lees meer...]n hup daar krijg ik weer 90 stuks. Geen idee wat ze kosten...maar het is weggegooid geld. ik zet de potjes netjes naast elkaar. Ik weet nu al dat ik volgende maand weer een potje me 90 stuks krijg. Vreemd!!!!
07-05-2018

Misselijkheid

Omeprazol leek aanvankelijk te werken maar het effect was na een paar dagen verdwenen. Gestopt een tweetal weken ivm een ontlastingsonderzoek. Daarna weer gestart i.c.m. metoclopramide. Weer hetzelfde: werkt een paar dagen maar daarna stopt het effect.
06-05-2018

Maagzuur (brandend)

Als zuurremmer ok maar bijwerking onleefbaar
01-05-2018

Middenrifsbreuk

Ik gebruik Omeprazol omdat ik zweertjes in de slokdarm had waardoor het eten bleef hangen. Laatste jaar heb ik een nare bijwerking, droge mond. Soms kapotte plekken hierdoor
23-04-2018

Galstenen

Na mijn galblaas operatie veel last van maagproblemen, dit medicijn van de huisarts gekregen, ik heb het jaren geslikt (4 jaar) totdat ik veel klachten kreeg. Extreem moe, 's nachts veel last van spierkrampen in de kuiten. vergeetachtig zijn, veel aangekomen en vocht vasthouden. Na en uitgebreide bloedtest bleek ik een zwaar tekort te hebben aan vitamine B12 en foliumzuur[lees meer...]. Dat werd niet meer opgenomen door deze medicatie. Ik ben ondertussen gestopt met deze medicatie en voel mij een stuk beter.
18-04-2018

Losec (omeprazol)
Maagzuur (brandend)

Zelfs kreeg ik maagvliesontsteking. Na gebruik van Losec 40 mg geen last meer gehad. Met 20 mg hielp het niet voldoende. Enige tijd Omeprazol gebruikt, maar dat hielp ook niet. Het is belangrijk om het 'avonds voor het slapen gaan in te nemen.
09-04-2018

Reflux

Gebruik al jaren maagbeschermers voor reflux eerst omeprazol enkele maanden geleden maagzuur gaat niet over .heb een endoscopie gehad niks gevonden maar maag zuur blijft.nu sinds enkele weken pantoprazol gebruikt helpt ook niet. Iemand enig idee wat ik moet doen eet al geen vet meer en geen koffie of frisdrank
31-03-2018

Maagzuur (brandend)

Ik herken me precies in u Patrick. Sinds 2012 last van brandend maagzuur. In het begin werd het toegewijd aan obstipatie, maar na jaren laxeermiddel te gebruiken is het nogsteeds niet weg. Ik heb ook eigenlijk het idee dat de maagzuur ergens anders vandaan komt nu, waarvan is nog de vraag, mogelijk ook erfelijk . Gebruik nu Esomeprazol 40 Mg capsules sinds 2014, leek lang [lees meer...]te werken naar ik blijf periodes houden waarin ik snachts toch last heb van zuurbranden. Heb ook meerdere onderzoeken gehad (endoscopie, bloedonderzoek, etc. ) maar niks gevonden. Ik heb dus tot nu toe alleen nog maar esomeprazol gebruikt en niet die nexiumpoeder, maar ik lees hier dat er dus verschil blijkt te zijn in werking. Ga dus nu die nexiumpoeder maar eens proberen. Herkent iemand dit verder nog ?
21-03-2018

Rabeprazol (rabeprazol)
Reflux

Plotselinge verergering van langdurige klachten zomer 2016. Vervelendste klachten: talrijke pijnlijke slaaponderbrekingen. Gastroscopie: nog steeds sliding hernia, geen helicobacter pylori. Verhoging naar vijf maal 20mg per etmaal leidde in de herfst tot duidelijk minder klachten, maar veel onrust bij apotheker en huisarts. Afbouw naar drie tabl./etmaal. Additionele Gavi[lees meer...]scon suspensie plus droge biscuits 's nachts verminderen reflux significant, maar gaven vervelende tandvleesproblemen. Suggesties dus welkom!
18-03-2018

Hartinfarct

13-03-2018

Ademhalingsproblemen

12-03-2018

Middenrifsbreuk

Gebruik dit middel om maagzuurbranden te voorkomen door een middenrifbreuk. Het is een prima middel ,werkt goed en langdurig. Ik gebruik dit middel al 16 jaar en heb nog geen bijwerkingen. Ik ben wel aan het kijken naar alternatieven omdat langdurig gebruik afgeraden wordt.
12-03-2018

Herseninfarct

Na lang ook andere (geen maagbeschermer) gebruikt te hebben, en daarmee gestopt te zijn, blijf ik klachten houden. Agressie is exact vanaf het moment van gebruik. Impotentie was en is ook de bijwerking van andere medicijnen. Ik wil weer normaal kunnen leven zonder woede uitbarstingen. Dat is niet wie ik ben. En plezier bij intiem contact mis ik verschrikkelijk.
09-03-2018

Rabeprazol (rabeprazol)
Maagbeschermer

Ik gebruik rabeprazol met name omdat ik pijnstillers gebruik. Nu kreeg ik al 1 jaar terug erge last van mijn rug en nu ook van mijn heup en knie gewrichten. Na bloed onderzoek was mijn fosfaat te laag en dit zorgt zowiezo voor een slechte opname van vitaminen ( en calcium dus ). Omeprazol gaf ook gewrichtsklachten. Gebruik nu Pantoprazol, maar hoop te stoppen met pijns[lees meer...]tiller en zodoende ook met maagzuur remmers.
05-03-2018

Maagzuur (brandend)

Jaren gebruikt , werkte steeds minder , moest steeds meer gebruiken. Kreeg ernstig haaruitval. Gezocht naar andere middelen. Bij mij helpt magere Franse kwark, 3 eetlepels bij het opstaan. Half uur er na pas koffie of eten. Na genoeg geen last meer en mijn ontlasting is bijna weer normaal
18-02-2018

Middenrifsbreuk

diarree en heel veel klachten zoals moeheid, spierpijn. Na bloedonderzoek bleek dat ik van vele mineralen (magnesium, calcium, fosfaat, kalium) en vitamines (vit.B12, B6) te weinig had. Ik denk dat mijn maag deze niet meer op nam.
17-02-2018

Omecat (omeprazol)
Maagklachten

Toen ik vannacht wakker werd voelde ik me zo ziek. Dacht dat ik griep had. Voelde me al dagen zo moe en nu hele erge migraineachtige hoofdpijn met misselijkheid. Paracetamol genomen en de bijsluiter eens gelezen. Schrok. De bijwerkingen die daar staan, heb ik dus heel erg. Zo erg dat ik besluit die rommel niet meer te nemen. Bij het medicijn omneprazol dat ik slechts veert[lees meer...]ien dagen kreeg, had ik dat helemaal niet. Waarom maken ze die rommel als je juist je maagklachten weer terug krijgt?
14-02-2018

Slokdarmontsteking

Gebruikt ivm maag en slokdarmproblemen. Waardeloos; veel geborrel, klachten niet minder, onrustig en oorsuizen. Gestopt
14-02-2018

perfecte ervaring
08-02-2018

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

had bloeding slokdarm/naar maag. door medicatie kon slijmlaag zich herstellen. heb wel last van tekort aan magnesium, nogal eens last van behoorlijke krampen in benen. ook last van winderigheid.
08-02-2018

Pantoprazol (pantoprazol)

omdat mijn maag meer zuur aanmaakte dan normaal is deze tablet voorgeschreven en werkt goed naar tevredenheid
05-02-2018

Reuma

01-02-2018

Esomeprazol (esomeprazol)
Maagzuur (brandend)

Een internist heeft het mij jaren geleden voorgeschreven. Begonnen met 40 mg 1x daags, na een aantal jaren zelf gevraagd om 20 mg en die gebruik ik zo nodig. Omdat ik flink last had van brandend maagzuur is dit voorgeschreven. Toch had ik achteraf liever gezien dat ze het probleem op een andere manier hadden aangepakt, eventueel door operatie. Achteraf blijkt namelijk da[lees meer...]t dit medicijn bij langdurig gebruik kan zorgen voor een opnamestoornis van vitamine B12. Hierdoor zakt waarde van vitamine B12 door de ondergrens met als gevolgd veel medische klachten en o.a. veel neurologische klachten. Niemand heeft mij hier ooit voor gewaarschuwd. Had ik het geweten dan had ik het nooit zo lang geslikt en de klachten op een andere manier aangepakt.
29-01-2018

Omeprazol (omeprazol)

Door COPD Nierfalen Hartproblemen Hoge colesterol Hogebloeddruk en verstopte ader in mijn been eet ik medicijnen alsof het snoepjes zijn,twee keer hartinfarct door al de pillen altijd maagpijn daar kreeg ik in 2006 omeprasol voor hielp goed maar na jaren gebruik veel bijwerking. Gestopt maar de maagpijn was verschrikkelik toen overgestapt op Ranitidine nu maar afwacht[lees meer...]en .
27-01-2018

Maagzuur (brandend)

Na enkele maanden geregeld maagzuur aanvallen te hebben gehad na vet eten en/of alcohol en/of te grote porties ben ik sinds n week aan de Nexium, onder andere vanwege de ervaringen op dit forum. Ik kreeg namelijk het idee dat er wat schade in mn maag zat, wat niet goed herstelde door teveel zuur. Kreeg het zuur dan alleen weg met natriumbicarbonaat, maar dat werkte dan m[lees meer...]aar kort. En wat n supermiddel zeg ! Ik gebruik slechts n halve pil per dag (20 mg) en alle zuurscheuten meteen de eerste dag al helemaal weg, en ook geheel geen bijwerkingen. Ik geef mn maag nog n extra week rust met deze pillen, eet dan ook wat kleinere porties, en probeer dan weer af te bouwen. Kijken of ik dan weer zonder pillen kan.
22-01-2018

Maagzuur (brandend)

bij vlagen last van brandend maagzuur. Omeprazol gebruik ik dan gedurende een week of zo en dat gaat het ook weer zonder.
20-01-2018

Maagzuur (brandend)

Ik denk dat goedkope medicijnen maagklachten geven

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4268)
Anticonceptie - overig (3182)
Cholesterol (2529)
Depressie - antidepressiva overig (2319)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1936)
Pijn - morfine-achtigen (1884)
Pijn (1730)
ADHD - psychostimulantia (1610)
Verslavingsziekten (1607)
Bloeddruk - betablokkers (1473)
Maagzuur - protonpompremmers (1424)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1391)
Anticonceptie - eenfase (1186)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (981)
Angststoornissen (957)
Depressie - antidepressiva TCA (892)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (882)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (857)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!