ISO 27001

ervaringen per categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

23-10-2017

PantoPac (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)
Maagontsteking

Na lange tijd klachten aan de rechterkant onder mijn rib te hebben. Gevoel of er een ontsteking zat, is uiteindelijk mijn ontlasting nagekeken op de heliobacter bacterie... en ja die was aanwezig... een pantopac kuur gekregen voor 1 week. Totaal geen last van bijwerkingen gehad. Nam wel elke tablet afzonderlijk met een glas water in en liet de tablet zo kort mogelijk in m[lees meer...]ijn mond. Nu na ruim 4 weken weer ontlasting laten onderzoeken en de bacterie zit er nog... dus morgen weer met een nieuwe kuur beginnen.... hoop er deze keer helemaal van af te komen. Na de eerste kuur waren mijn klachten wel een heel stuk minder geworden.
23-10-2017

Barrett's slokdarm

na diagnose eerst omeprazol gebruikt, levert min of meer continue maag-darmpijnen op. na enkele maanden overgestapt op pantoprazol, effectieve werking meestal afdoende, echter ik slaap niet meer fijn en wordt na 5 uur slapen wakker en slaap meestal niet meer in, kortom daardoor niet fit.
19-10-2017

Nexium (esomeprazol)
Maagbeschermer

18-10-2017

Barrett's slokdarm

Medicijn is zeer effectief, maar het blijft oppassen met voeding je kunt niet zomaar alles eten wat je wilt, als je teveel eet of te vet enz. zal je ondanks medicijnen toch klachten krijgen, vooral 's-nachts.
10-10-2017

Barrett's slokdarm

De precieze aanleiding weet ik niet meer. Plots lag ik op de onderzoekstafel van de internist (maagbreuk, maagzuur maar het ergst: verbrande slokdarm door maagzuur). In fine heb ik een haat/liefdeverhouding met Omeprazole. In de beginjaren werkte Omeprazole ook hongeropwekkend (en uiterst lastig bij de wens te vermageren). De huidige generatie lijkt deze bijwerking niet m[lees meer...]eer te hebben (of ik counter die met probiotica die hongerstillend werken). Na een periode 'enkel in geval van maagbelastende medicatie zoals Diclofenac' is de aandoening verergerd zodat ik weer dagelijks Omeprazole moet nemen.
10-10-2017

Esomeprazol (esomeprazol)
Maagzuur (brandend)

Vroeger pantomed 40mg. Na tijd opnieuw klachten. Overgeschakeld op Esomeprazole 20mg. Klachten blijven.
07-10-2017

Maagzuur (brandend)

Na twee maanden gebruik van Omeprazol wegens middenrifbreuk hoorapparaat nodig! Gestopt toen ik merkte dat mijn gehoor van mijn goede oor snel slechter werd. (Het andere is ooit door operaties erg beschadigd) Overgegaan op ranitidine, dat goed werkt en geen problemen geeft. Omeprazol is een PPI dat vooral voor ouderen niet voorgeschreven dient te worden.
06-10-2017

Maagzuur (brandend)

Soms als ik te veel eet of te laat alcohol drink krijg ik last van maagzuur. Ik neem dan een Omeprazol met een rennie, en kan d nacht door zonder wakker te worden van brandend maagzuur
06-10-2017

Maagklachten

Dit medicijn gebruik ik vanwege maagklachten door medicijngebruik. Het doet goed zijn werk en geeft geen bijwerkingen.
04-10-2017

PantoPac (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)
Helicobacter pylori

Na al de negatieve reacties die ik had gelezen nadat door bloedonderzoek was vastgesteld dat ik de helicobacter bacterie heb, valt het mij achteraf reuze mee. De vieze smaak in mijn mond verminderde ik door af en toe een dropje of pepermuntje. Als ik naar het toilet moet heb ik dunne ontlasting, maar niet echt diarree. Ik kreeg de kuur net voordat ik op vakantie ging en[lees meer...] door de vele negatieve reacties ben ik met de kuur na de vakantie begonnen. Verder heb ik geen bijwerkingen.
28-09-2017

Nexium (esomeprazol)
Maagzuur (brandend)

Ik heb het vermoeden dat de Nexium niet altijd van de zelfde kwaliteit is. De laatste maanden heb ik constant hevige misselijkheid, een gevoel dat ik vergiftigd wordt. 5 jaar geleden had ik ineens ook deze problemen, na een maagonderzoek die niets uitwees, kreeg ik het advies van de internist dat ik voorlopig maar dagelijks 4 x 40 mg Nexium moest gaan innemen. Ik heb vr[lees meer...]eselijke maanden gehad. Daarna ging het ineens weer goed. Vreemd !!! Nu herhaald zich de probleem weer. Hevige misselijkheid vanaf het wakker worden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? HELP.
25-09-2017

Rabeprazol (rabeprazol)
Barrett's slokdarm

Klachten begonnen in 2013 na ong. vier jaar gebruik! Dit culmineerde deze zomer in totale uitputting en zware maag/darmklachten afwisselen verstopping en diarhee Nergens werd een lichamelijke oorzaak gevonden, alle bloedwaarden normaal. Uiteindelijk eind augustus 2017 bleken de leverfunctiewaarden licht verhoogd. Leverecho vond een lichte leververvetting! Ik verdacht al[lees meer...] langer Rabeprozal als veroorzaker. Meteen opgehouden met dit middel en op een strak dieet gegaan bijna vetloos, geen koffie en geen druppel alcohol meer. NA 4 weken zijn alle bloedwaarden weer binnen de grenzen. Mijn conclusie is dat er geen maagzuur meer aangemaakt werd! Hierdoor is de gehele spijsvertering in het ongerede geraakt. Maak nu meer maagzuur aan wat slecht is voor mijn Barrett slokdarm. Heb dit in een week onder controle gekregen met: bed aan hoofdeind 10 cm hoger, Alka tabs en Alka Green. Droge havermoutvlokken als maagzuur toch naar boven komt. Hierdoor geen last van maagzuur meer!!!! Ik vermoed dat er duizenden mensen zijn die deze “bijverschijnselen” voor lief nemen. Vind dat huisartsen/ specialisten ook pro-actiever moeten zijn bij gebruik van maagzuurremmers!! Ik heb een heel ander leven in 4 weken tijd gekregen.
14-09-2017

Maagzuur

Slik dit middel nu ruim 19 jaar i.v.m maagzuur klachten en een slecht sluitende maagklep. het medicijn werkt voor mij goed...verder geen klachten meer na gebruik hiervan
09-09-2017

Rabeprazol (rabeprazol)
Barrett's slokdarm

Klachten bestaan al vier jaar en werden steeds erger. Alle gangbare onderzoeken wezen niet op een oorzaak, was dus kerngezond. Toen het te erg werd nuchtere echo van de lever samen met bloedonderzoek leverenzymen. Toen viel het kwartje. Meteen opgehouden met Rabeprazol overgestapt op ouderwets zuiveringszout. Geen druppel alcohol meer (was zeer matige drinker) en voorzic[lees meer...]htig met vet. Voel me als herboren, na twee weken reeds. Over een paar weken weer bloedonderzoek en dan kijken hoe ik verder moet met mijn Barretslokdarm en stille reflux
01-09-2017

Maagontsteking

bij inname van dit medicijn werkt het zeer vlug, dik tevreden.
24-08-2017

Maagklachten

2maanden Omeprazol gebruikt tegen maag- en darmkrampen, maar ik had steeds zuur, pijn en verkramping. Daarom heeft de MDL arts een switch naar Esomeprazol gedaan. Dat werkt ook niet bij mijn klachten.
24-08-2017

Esomeprazol (esomeprazol)
Maagklachten

Sinds september 2015 loop ik rond met darm en maag klachten voorheen was altijd gezond. Met 20 kilos aangekomen zonder verklaring. MDL arts kan niets in mijn bloed vinden en tegen maag- en darmkrampen heb ik nu ruime 2 maanden esomeprazol. Het doet gewoon niets aan mijn klachten: steeds zoveel boeren, darmkrampen en obstipatie dan voorheen. Had ik ook omeprazol en dat midd[lees meer...]el deed ook niets.
22-08-2017

Maagzweer

Het was effectief in de genezing van de 20 kleine zweertjes, maar de oorzaak werd niet weggenomen. Pas toen ik speciaal water ging drinken (ERW) kon ik stoppen met de laatste omeprazol 10. Maar na 3 jaar nog steeds de oorsuizingen. Bij meerdere mensen deze bijwerking gezien. Nu proberen alle tekorten aan te vullen.
15-08-2017

Alvleesklierontsteking

Na opgenomen geweest te zijn met een alvleesklier ontsteking heeft de specialist pantoprazol voor geschreven. Eigenlijk al direct vanaf het moment dat ik het gebruik een zeer positief resultaat met geen merkbare bijwerkingen.
10-08-2017

Hoog cholesterol

Ik gebruik meerdere medicijnen in relatie tot mijn (erfelijk) hoog Cholesterol (waarde 13 in 1992!). Daarna 12 jaar in het Amsterdams MC onder controle geweest. In 2012 bleek ik acute hartaderverkalking te hebben en moest direct geopereerd worden. Dit resulteerde in 6 bypasses! Dit ondanks jarenlang trouw medicijngebruik en aandacht voor het eten. Resultaat van de operatie[lees meer...]; Goed hart, maar ik werd wakker met een CVA, wat mij invalide heeft gemaakt met alle gevolgen vandien. (werk, gezin, sociaal, financieel ...enz). Alles vernietigd door een halfzijdige verlamming. Dus ondanks het gebruik van pillen en controles is medicijngebruik een lachertje .... Ja, ik ben zeer cynisch over medicijngebruik in het algemeen en moet lachen om mensen die heel nauwgezet hun pilletjes innemen. Soms vergeet ik 4 dagen in te nemen door mijn hersenbeschadiging en voel mij op dag 5 wat onrustig, neem mijn hand vol pillen en leef lekker verder.
10-08-2017

Middenrifsbreuk

Ben er nu achter dat de klachten die ik heb wel eens van dit medicijn kunnen komen. Oorsuizen, 3 x per jaar uitslag / jeuk, zeer pijnlijke mond. Ik wil eigenlijk per direct stoppen en overstappen op een homeopatisch middel. Heeft iemand ervaring met het accuut stoppen? Of afbouwen? Ik wil er in ieder geval mee stoppen. Zijn er risico’s bij accuut stoppen? Ik heb geen idee [lees meer...]of de klachten waarvoor ik dit medicijn gebruik terug zullen komen, maar de bijwerkingen ben ik klaar mee. Graag reactie van mensen die hier ervaring mee hebben.
09-08-2017

Maagklachten

Slik al 6 jaar omeprazol, helaas heeft cz de goedkope uitvoering voorgeschreven, dit voor de vierde keer met mijn voorgeschreven medicijnen door mijn cardioloog. Nu erg veel last van misselijkheid. Zo gaat het nooit goed met je, oh ja nu slik ik ook medicijnen tegen misselijkheid. Dus het kost de verzekering toch meer.
05-08-2017

Middenrifsbreuk

Na een maagperforatie tijdens kijkoperatie voor hernia op het middenrif in mei 2010. Mijn familie en goede vrienden, zijn tot twee keer opgeroepen omdat men verwachtte dat ik de volgende ochtend niet zou halen. Ik gebruik sindsdien Pantoprazol 50 mg, Losartan kalium 40 mg en Amlopdine 5mg. Sinds September 2016 krijg ik van een goede familievriend, een sporttraining, en[lees meer...] leef gezonder. Neem dagelijks Mulivitaminen van A tot Z, naast mijn medicijnen in. Nu val ik telkens in slaap; OV-trips, autoritten, thuis of elders. Heeft iemand hiermee ook ervaring?
29-07-2017

Panclamox (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)
Maagzweer

Voorgeschreven door mijn huisarts ivm maagbacteriën. 7 daagse kuur. 6 medicijnen per dag 3x 's morgens 3x 's avonds.. Na de 1e dag wil je al stoppen met het gebruik van deze medicijnen. De bijwerkingen zijn vreselijk alsof je drugs hebt ingenomen.
26-07-2017

Maagklachten

Na eerst een lichter medicijn tegen maagzuur klachten door huisarts omeprazol 40mg voorgeschreven gekregen. Dit medicijn bleek goed te werken, daarna herhaalrecept bij apotheek gehaald en kreeg ik Omecat mee. Na enkele dagen klachten weer volledig terug en ben ik naar apotheek teruggegaan. Bij navraag bleek dit op voorschrift van CZ. Nu weer Omeprazol meegekregen, zelf bet[lees meer...]aald want wordt niet vergoed. Gelijk na 2 dagen klachten weer onder controle.
26-07-2017

Maagklachten

Na eerst een lichter medicijn tegen maagzuur klachten door huisarts omeprazol 40mg voorgeschreven. Dit medicijn bleek goed te werken, daarna herhaalrecept bij apotheek gehaald en kreeg ik Omecat mee. Na enkele dagen klachten weer volledig terug en ben ik naar apotheek teruggegaan. Bij navraag bleek dit op voorschrift van CZ. Nu weer Omeprazol meegekregen, zelf betaald want[lees meer...] wordt niet vergoed. Gelijk na 2 dagen klachten weer onder controle.
25-07-2017

Barrett's slokdarm

Ik heb sinds het gebruik van pantaprozol erg veel pijn in mijn buik en een zeer opgeblazen gevoel. Ik heb nog een doosje pantaprozol van aurobindo liggen, die ik nu ga gebruiken. ik las op internet in een review dat een gebruiker van Pensa ook daarop over was gestapt en aanzienlijk klachten vermindering.
16-07-2017

Maagzuur (brandend)

Gestopt met dit medicijn kreeg uiteindelijk meer last van maagzuur en maagproblemen hoge bloeddruk, impotentie
13-07-2017

Leverkanker

Hoe kan het dat een verzekeraar de kennis en integriteit van een huisarts in twijfel trekt om een apotheker opdracht geeft voorgeschreven medicijnen te veranderen Welke organisatie is / gaat dit gevecht aan ?
10-07-2017

Maagbeschermer

Overgestapt naar Esomeprazol caps.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4019)
Anticonceptie - overig (3039)
Cholesterol (2400)
Depressie - antidepressiva overig (2210)
Epilepsie (2002)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1822)
Pijn - morfine-achtigen (1747)
Pijn (1643)
ADHD - psychostimulantia (1538)
Verslavingsziekten (1499)
Bloeddruk - betablokkers (1409)
Maagzuur - protonpompremmers (1376)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1344)
Anticonceptie - eenfase (1117)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (931)
Angststoornissen (886)
Depressie - antidepressiva TCA (846)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (820)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (779)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!