categorie

Antibiotica - urineweginfectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - urineweginfectie

15-02-2024 | Vrouw | 33

Bijwerkingen

paniekaanvallen spierpijn misselijkheid

Urine was op kweek gezet, nadat een standaard onderzoek geen urineweginfectie bleek te tonen. Dag later lag dit medicijn klaar, toch een infectie. Wat een drama, paniekaanvallen, misselijk, vermoeid gevoel en spierpijn. Ik moest eerst 50mg 4 keer daags en toen ik met een zwaar opgeblazen buik en een geel gelaat naar de huisartsenpost ging te horen gekregen dat 2x50 mg, 2 k[lees meer...]eer daags ook mocht. Kuur moest ik toch afmaken. Dit leek veel effectiever tegen de blaasontsteking. Die is weg. Paracetamolspiegel opbouwen is echt aangeraden bij dit middel en neem het NIET op nuchtere maag. Heb ik vandaag wel gedaan en verga van de spierpijn. Nog anderhalve dag, blij als ik hiermee klaar ben. Veel poepen en regelmatig diarree.

24-01-2024 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Innemen ging prima en klachten van de blaasontsteking verminderden eerst. Wel gelijk migraine en daarna een dag hoofdpijn. Na 2 dagen weer aandrang en pijn vanonder. Maar urinesediment is schoon. Blijk ik als bijwerking een vulvovaginitis te hebben. Verder zijn mijn darmen erg van slag..helaas moet ik nog 5 dagen wachten op een afspraak bij de dokter...

23-01-2024 | Vrouw | 57

18-01-2024 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
De bijwerkingen waren erger dan de kwaal zelf. Nu nog steeds een brandend gevoel in mijn benen. En erg misselijk. Twee dagen geleden gestopt. Nooit weer Furabid!

15-01-2024 | Vrouw | 54
Blaasontsteking
Ik ben door het gebruik van dit geneesmiddel terechtgekomen op de eerste hulp post van een buitenlands ziekenhuis aangezien er sprake was van een verminderde nierfunctie. Ik hield enorm veel vocht vast en mijn nieren functioneerde niet meer optimaal. Ik heb destijds een hoge dossering anti- histamines gekregen om de klachten te verminderen en het dringende advies om dit me[lees meer...]dicijn nooit meer te gebruiken.

14-01-2024 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Ik liep al 10 weken met een blaasontsteking wat helaas niet van zelf weg ging. Furabid voorgeschreven gekregen, maar ik durfde deze in eerste instantie niet in te nemen vanwege de slechte ervaringen hier en mijn angst emetofobie. Uiteindelijk toch durven innemen. Ik nam deze in met drinkyoghurt en ik heb geen bijwerkingen gehad. 3 dagen na de laatste pil ervaar ik wel nog [lees meer...]wat druk op m'n blaas, dus ik ga nog wel even mijn urine laten controleren om te kijken of de antibiotica volledig geholpen heeft en ik gewoon nog een onrustige blaas heb omdat ik zo lang ermee doorgelopen heb of dat deze antibiotica toch niet zwaar genoeg voor de infectie was.

17-12-2023 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Vreselijke hoofdpijn! Pijn in de onder rug, erg trillen en misselijk. Gelijk gestopt naar de 3e pil. Deze nooit weer. Wat een troep! Blaasontsteking daarentegen wel zo goed als over.

14-12-2023 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad van dit middel. Het werkte al na een paar uur.

Fomicyt

02-12-2023 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
Urine wel altijd op kweek lastig ivm medicijnen krijgen

24-11-2023 | Vrouw | 32

17-11-2023 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Heel fijn medicijn! Werkt snel! Alleen wat moe maar kan ook door de blaasontsteking zelf komen.

12-11-2023 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Kreeg deze kuur voor geschreven van de huisarts vanwege hevige blaasontsteking. Pillen zijn zeer makkelijk te slikken maar de bijwerkingen… had de pil ingenomen en nog geen uur daarna werd ik door ziek. Moest overgeven, nekpijn, hevige pijn in me rug, flauwgevallen, buikpijn, hoofdpijn, geen eetlust en daar boven op nog 41,2 graden koorts. Dus besloot in de nacht maar 112 [lees meer...]te bellen. Opgehaald en aan de sondevoeding en aan het infuus. Eindstand 1,5 week in het ziekenhuis gelegen dus NOOIT meer voor mij.

08-11-2023 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Deze antibiotica gekregen voor blaasontsteking. Blaasontsteking na 5 dagen wel weg. Echter heeft deze antibiotica mijn hele darmflora verpest. Al dagen lang borrelende darmen, maagzuur en wisselende ontlasting. Nu aan de pre en probiotica om alles weer te herstellen.

04-11-2023 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Ivm blaastontsteking eerst hoge dosering d mannose cranberry gebruikt. Blaasontsteking verdween niet dus naar huisarts. Deze AB voorgeschreven gekregen. Heeft niet geholpen en ben er daarnaast heel erg ziek van geworden. Misselijk, braken, huiduitslag en algehele malaise.

03-11-2023 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Nooit meer voor mij mijn hele lijf kapot darmen overstuur niet kunnen eten buikpijn steken linkerzijde slijm bij de ontslasting niet kunnen eten alleen braken ben op

01-11-2023 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Na het lezen van alle slechte ervaringen was ik huiverig om te starten. Omdat mijn blaasontsteking ondanks grote hoeveelheden vit C, cranberry mét D-mannose en baking-soda niet verdween uiteindelijk toch begonnen met furabid (wat ik al in huis had). Mijn ervaring is positief. De blaasontsteking, met alle klachten, verdween en bijwerkingen heb ik niet gehad. Wel nam ik alle[lees meer...] dagen nog een pro-bioticum (bifido lact van Leefit).

28-10-2023 | Vrouw | 52
Urineweginfectie
2de keer in 1 maand dit medicijn gekregen voor blaasontstekingen. 1ste keer een smak gemaakt door coördinatie stoornis dus flinke smak gemaakt, zeer lage bloeddruk en me niet goed voelen en heel moe, niks meer kunnen hebben...en zeer slechte eetlust. Ik had niet gelijk de link gelegd met dit medicijn omdat ik ook andere medicijnen gebruik voor me bloeddruk en hart. Nu bin[lees meer...]nen een maand 2de kuur en zelfde effect...weer coördinatie stoornis bijna 2 x een flinke smak gemaakt, lage bloeddruk alsof ik iedere minuut van de dag net wakker wordt...slechte eetlust...spierpijn...lage rugpijn. Ik was gehalveerd met me bloeddruk en hart medicijnen, maar weer het zelfde effect minder heftig dat wel door halvering. Dus combinatie vind ik niet te doen met andere medicijnen. Voor de rest wil ik dit niet meer gebruiken....te moe en beroerder dreiging vallen dat iets ondernemen vrij slecht lukt.

Furadantine

23-10-2023 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Veel hoofdpijn, erg moe en zeurderig gevoel in onderbuik. Veel dromen, maar dat doe ik altijd al. Klachten van de blaasontsteking waren snel minder. Ben pas op derde dag van kuur. Ook wat misselijk en minder eetlust . Ik hoop dat het hier bij blijft.

21-10-2023 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Voorheen voor een blaasontsteking antibioticakuren gehad van 5, 7 of 19 dagen met veel bijwerkingen en soms weinig resultaat. Zat met tranen in mijn ogen op de wc als ik moest plassen. Was zeer sceptisch over het feit dat 1 zo’n zakje dan wel zou kunnen helpen. Dus voor het naar bed gaan het opgeloste drankje wat niet eens vies was genomen en kon met moeite 5 uur alles o[lees meer...]phouden. Ik was bang dat dit te kort was en het niet zou helpen. Plassen was toen nog een klein beetje gevoelig maar de volgende ochtend helemaal geen last meer. Alleen 2 x lichte diarree gehad die dag en alle klachten waren die avond al weg . Ik vind het TOP-spul , 1 zakje ipv lange kuren!

19-10-2023 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Dit medicijn lijkt te worden ingezet als de minder vervelende antibiotica niet voorradig is. Het is echt de grootste troep die ik ooit tot mij heb genomen in de vorm van antibiotica. Met iedere pil werd ik zieker en kreeg ongelijk heftige hoofdpijn. Ik heb nooit tot weinig last gehad van bijwerkingen bij medicijn gebruik. Maar bij dit middel kon ik bijna alles afstrepe[lees meer...]n. Afrader!

18-10-2023 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Ik heb sinds begin juli bekken instabiliteit door trauma met een overactieve bekkenspier. Na ontspanning van de bekkenspier begon ook de blaasontsteking. Ik liep 2 dagen met een acute blaasontsteking en ik had roze urine. Direct een potje urine laten testen op bloed, dit bleek inderdaad het geval te zijn. Ik kreeg direct dit medicijn en heb de eerste pil om 16.00 uur ingen[lees meer...]omen en de tweede de volgende ochtend om 06.00 uur. Daarna weer in de avond. Ik heb eerst nog gewerkt maar heb mij na twee pillen ziek gemeld en ben naar huis gegaan wegens veel plassen en niet kunnen ophouden, zware vermoeidheid, zware hoofdpijn en griepverscgijnselen. Hoe meer pillen hoe meer ik slaperig eerd en soms gewoon van moe en slaperigheid knock out ging. Ik heb de kuur inmiddels af maar heb een fysieke weerstand en conditie van nul komma nul en nog griepachtig.

11-10-2023 | Vrouw | 36
fosfomycine
Na alles lezen erg angstig geweest om het te gebruiken. Vooral vanwege de bijwerking duizeligheid. Na het innemen alleen erg moe, volgende ochtend een beetje misselijk en slap gevoel. Koortsachtig gevoel en tegen de avond diaree. Het belangrijkste geen pijn met plassen meer dus dat werkte wel snel. Een dag erna bijwerkingen weg en de klachten ook. Dus het viel allema[lees meer...]al reuzen mee.

Fomicyt

08-10-2023 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Ik kreeg twee weken geleden last van een blaasontsteking, naar de huisarts. Argumentin voorgeschreven. Na drie dagen hielp dat niet. Dus ik de huisarts weer gebeld. Moest het maar afmaken. Na eindigen van de kuur kreeg ik weet snel last dus weer naar de huisarts. Maar ze konden niks meer vinden in de urine op een klein spoortje van bloed na. Dat was op vrijdag, maandag moe[lees meer...]st ik maar urine inleveren om op kweek te zetten. Ik heb gezegd nou als jullie me zo laten zitten dan ben ik maandag weer ziek. Ik kreeg niks meer, neem maar paracetamol. De maandag kwam en ik was ziek hoge koorts. Ik kon geen eens urine brengen. Na een aantal dagen toch gelukt. Ze gingen weer kijken en wat denk je een blaasontsteking 🙈ook staat de urine op kweek nu, maar ik kreeg zo zakje. Vrijdagavond u genomen en gewoon zieker geworden. Misselijk, soms braken of neigingen, extreme vermoeidheid, duizelig kortom niet meer functioneren. Ik ga dit nooit meer gebruiken. Wat een rotzooi!

Furadantine

06-10-2023 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Helaas slechte ervaring. Plots heftig verscheidene klachten, koorts,...

04-10-2023 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Bij mij heeft dit middel niet gewerkt. Binnen 1 week na eind kuur is de blaasontsteking terug.

22-09-2023 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Heb al jaren blaasontsteking alleen nu komt het sneller a hier elkaar. Eerder kreeg ik altijd van die grote vieze pillen. Maar nu kreeg ik een zakje , 1 zakje ik denk help het wel want het is er maar 1. Maar het werkt idd wel geen pijn bij het plassen meer. Nog wel een rommelige buik en pijn aan mijn buik. En natuurlijk heb ik alle bijwerkingen. Maar goed hoop dat het s[lees meer...]nel over is.

21-09-2023 | Vrouw | 31
Urineweginfectie
Begonnen met innemen op dinsdag middag en voor het slapen gaan mijn 2e pil genomen. Volgende ochtend dacht ik dat het beter ging, tot een uur later. Alsof er een doos op mijn hoofd was gevallen, ik heb nog nooit zoveel hoofdpijn gehad! Daarna moest ik wel wat eten voor mijn volgende pil, en vrijwel direct daarna heb ik alleen maar overgegeven tot einde dinsdag middag. Da[lees meer...]arnaast paracetamol genomen tegen de hoofdpijn... momenteel (donderdag) nog steeds last van hoofdpijn en misselijkheid, geen eetlust. Verlichting veroorzaakt nog meer hoofdpijn. Ik ben eigenlijk zieker van de antibiotica dan van de klachten waarvoor ik het zou moeten nemen.

20-09-2023 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Na een week inname, niet krachtenvrij dus een aanvullende kuur. Na inname ineens ernstige jeuk van mijn kruin tot aan mijn tenen. Rode vlekken over mijn hele lijf en buikpijn . Beland op de spoedpost en anti histamine gekregen. Nooooooit meer furabid

12-09-2023 | Vrouw | 79
Blaasontsteking
De eerste pil deed de incontinentie van de blaasontsteking verdwijnen. Raar was dat de avond na de laatste van de 10 capsules ik me beroerd voelde en heel vroeg in bed kroop. De hele dag erna vrij hoge koorts en alleen maar kunnen slapen. Voelde me beroerd als nooit tevoren. De dag daarna voelde ik me beter maar ongelofelijk slap en had ik uitslag op mijn benen. Rode plek[lees meer...]ken en plekjes. Voor mij geen Furabid meer, ooit!

10-09-2023 | Man | 86
Blaasontsteking
Dit product heeft ernstige bijwerkingen van duizeligheid (geen autorijden) , misselijkheid & geen etens-lust om maar een paar bijwerkingen te noemen!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6301)
Anticonceptie - overig (4465)
Cholesterol (3270)
Depressie - antidepressiva overig (3099)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2524)
Pijn - morfine-achtigen (2513)
Verslavingsziekten (2295)
Pijn (2251)
Bloeddruk - betablokkers (1909)
Maagzuur - protonpompremmers (1773)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1696)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1661)
Anticonceptie - eenfase (1581)
Angststoornissen (1566)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1441)
Antibiotica - urineweginfectie (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1224)