categorie

Antibiotica - urineweginfectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - urineweginfectie

19-01-2022 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
2 weken na einde kuur echt overal jeuk op mijn lijf. Huid is super onrustig. Even krabben en het is rood met bultjes en bloed uitstortingen. Nu al een dikke week onderweg en nog niet weg. Gelukkig helpt antihistamine wel maar dat geeft weer vreselijke vermoeidheid als bijwerking. Blijkt nu dat de jeuk aanval die ik 2 jaar terug had, ook kwam 2 weken na gebruik van dit medi[lees meer...]cijn. Toen was het binnen een week weg en nu al 8 dagen met intense jeuk. Never nooit meer.

13-01-2022 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
3 dagen geslikt maar de blaasontsteking ging niet weg. Daarnaast voelde het alsof mijn armen en benen in brand stonden regelmatig en handen en voeten voelden vanbinnen gevoelloos of alsof er ijs op lag. Gestopt in overleg met de HA.

11-01-2022 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Nou na tweede pil in de ochtend ineens kippenvel koud 4 denkens, koorts, bloedheet mega benauwd en daardoor paniek en hoesten. Dacht eerst nog door de blaasontsteking. In de avond weer wat rustiger volgende pil en begon weer van voor af aan hel…. Meteen gestopt nieuwe pillen gehad. Nu 2 dagen later nog steeds nare hoest hoop dat het weg gaat pff koorts allemaal wel weg. No[lees meer...]oit meer dit medicijn.

10-01-2022 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
in 2020 had ik om de paar maanden een blaasontsteking. Iedere keer antibiotica gekregen. als die niet hielp op een andere antibiotica overgegaan. twee keer een kweek laten maken, waarop een desbetreffende antibiotica werd gevonden. Daarna Furabid 50 mg iedere dag een pil genomen. Dat ging half jaar goed. Toen weer blaasontsteking, op kweek gezet en antibiotica gehad. Na k[lees meer...]uur antibiotica weer opnieuw naar onderhoud van Furabid gegaan.

09-01-2022 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Knallende koppijn krijg ik ervan, niet normaal!

08-01-2022 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Na de 1e pil verdwenen de klachten sn. Na de 2e pil goed ziek geworden. Koorts liep op tot 39,5, spierpijnen, koude aanvallen met rillen, hoofdpijn. Erg moe.

08-01-2022 | Vrouw | 65

02-01-2022 | Vrouw | 34

Fosfomycine

02-01-2022 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Ik. Had 3 blaasontstekingen en met antibioticum behandeld Echter bleef de sterke geur Ik had toch een ernstige bacterie Na 1 zakje ingenomen van dit middel bij de 4 de ontsteking Merk ik verschil in urine . Ik denk dat dit helpt Wel merk ik vermoeide ogen

30-12-2021 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Al vaker deze kuur gehad. Merk meteen na 2uur al mindering van de klachten. Fikse blaasontsteking met veel bloed, na inname enkele uren later al minder klachten van pijn. Na 5dgn kuur, klachtenvrij. Werkt super

29-12-2021 | Vrouw | 21
Urineweginfectie
Ik ben hier echt van geschrokken dit is de eerste keer dat ik deze antibiotica gehad heb maar wat een verschrikkelijke bijwerkingen overal ernstige jeuk constant naar de wc gaan en slokdarm stond in brand nooit meer voor mijn. Moet ook per direct stoppen van de huisarts

27-12-2021 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Ik durfde Furabid bijna niet te gebruiken na het lezen van de revieuws. 2 x daags ( om 08.00 en 20.00 ) na wat eten ingenomen. Geen enkele bijwerking gehad. Het duurde wel een week na de kuur voordat alle klachten van de blaasontsteking voorbij waren. Ik slik nu weer D-Mannose preventief.

21-12-2021 | Vrouw | 35
Urineweginfectie
Ik heb Furabid een paar keer eerder geslikt, maar de laatste keer kreeg ik meteen urticaria en een enorme jeuk over mijn hele lichaam, en oedem op mond/lip, neus, oog, oor en hals. Ik raakte in paniek omdat ik de gevoel had dat ik bijna niet kon ademen. Naar de huisarts geweest en kreeg en andere medicijn. Mag nu niet Furabid meer slikken.

20-12-2021 | Man | 61
Blaasontsteking
Na 24 uur begon het hoesten, werd steeds erger en op dag 2 leek het wel alsof ik een longontsteking had. Hele nacht door bleef ik hoesten. Linkeroog zwelling, tranend en pijnlijk

05-12-2021 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Mijn zus kreeg kort na inname van furabid een anafalactische shock en moest met spoed naar het ziekenhuis. Als haar partner niet snel was thuis gekomen had zij het waarschijnlijk niet overleefd. Ik denk dat je met het gebruik van een nieuw medicijn moet zorgen dat je niet alleen bent zodat als het fout gaat iemand een ambulance kan bellen! Het begon bij haar bij haar voet[lees meer...]en en eindigde met enorme druk op de borst en benauwdheid.

05-12-2021 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Gebruikt tegen urineweginfectie. Vaak gebruikt als kind. Na meer dan 15 jaar dit nog eens voorgeschreven gehad, als kind nooit enige bijwerking/last van gehad. Kuur ging goed, niks te merken. 2 dagen na stoppen behandeling was 1e symptoom dat ik opmerkte vreselijke jeuk. Nog geen vermoeden hoeveel erger het zou gaan worden! Tegenover elke dag van de kuur stond een dag van[lees meer...] allergische reactie in de ergste vorm. 7 dagen lang wisselden plekken op mijn lichaam zich af van vreselijke jeuk tot vuurrode verkleuring (daarna blauw/paars/grijs), verder zwaar misselijk zijn, tot 2 maal toe flauwvallen... het was toen 30 graden maar ik kon mij niet warm houden - constant koude rillingen, zwelling (oedeem) aan polsen, voeten, oogleden en lippen die dagen aanhield. In mijn doosje stak nog een bijsluiter van 2019 en daarin stond zelf niks vermeld (onbekend klonk het toen nog) van huiduitslag en dergelijke. Deze anafylactische reactie wordt ineens wel vermeld in de nieuwe bijsluiter van maart 2021. Ik nam loratadine (antihistamine) tegen de jeuk in maar dit hielp eigenlijk niet, ook de maximale dosis hielp niet veel. We hebben het elke dag zelf goed gemonitord en huisarts geraadpleegd. Gelukkig zijn mijn keel en tong niet opgezwollen geraakt, het hield op bij mijn lippen, maar anders was een ziekenhuisopname of EpiPen zeker nodig geweest voor deze ernstige anafylaxie. Frappant is dat in de bijsluiter vermeld staat te stoppen met het innemen van Furadantine terwijl ik net de kuur al beëindigd had. Het kan dus ook zeker ontstaan nadien... dit zou nog moeten gewijzigd worden. Ik kan/mag dit nooit meer nemen. Een volgende keer zou het sowieso levensbedreigend zijn... ook nu was het elke dag bang afwachten. Elke vezel van mijn lijf heeft pijn gedaan ( van hoofdkruin tot voetzolen), ik was er zeer zwaar door aangedaan. Meld het bij je huisarts - deze kan een melding maken bij het FAGG (BE) of Lareb (NL) - je kan het ook zelf doen maar het moet sowieso in je medisch dossier komen.

28-11-2021 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Eerst 5 dagen moeten nemen 3x per dag. Had opgejaagd gevoel in borststreek. Na 5 dagen moest ik nog 1x per dag nemen. Kreeg druk op borst en felle jeuk handen en voeten. Dag erna jeuk over hele lichaam. Blaasontsteking is nog niet voorbij pfff

27-11-2021 | Man | 70
Blaasontsteking
Vanaf begin kuur. Misselijk. Tijdens slapen incontinent. Dokterspost gebeld. Krijg ander medicijn

Fosfomycine

23-11-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Na inname heel licht wat brandend maagzuur. Snel verlichting van klachten blaasontsteking en na paar dagen geheel klachtenvrij.

21-11-2021 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Geen enkele last van bijwerkingen en heel snel na het starten van de kuur namen de klachten van de blaasontsteking al af. Ben heel tevreden.

Monuril

18-11-2021 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Nooit meer wat een pijn aan de nieren pfff laatste keer gebruikt

17-11-2021 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Ik ga dit middel nooit meer slikken!

14-11-2021 | Vrouw | 75
Blaasontsteking
Ik heb die furabid nu voor de 2e week heb allerlei vervelende klachten rugpijn pijn in lichaam alsof je als één plumpudding in elkaar zakt .

12-11-2021 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Furabid al een paar keer voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Vrijwel binnen een paar uur komen de bijwerkingen opzetten: hevige hoofdpijn en moe. Maar dat heb je er écht voor over als je de pijn van een urineweginfectie/blaasontsteking kent, want ook binnen een paar uur na inname van de eerste pil zijn de ergste klachten van de infectie zo goed als verdwenen.[lees meer...] Aanrader! Let wel: je krijgt dit antibioticum makkelijk voorgeschreven, dus resistentie is ook van de partij. Niet te vaak doen, dus!

04-11-2021 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Na 1 dag was het net of ik een flinke griep had: misselijk, koude rillingen. Dag 2 kwam er een zware hoest en benauwdheid bij. Dag 3 hoofdpijn. Blaasontsteking was na 2 dagen wel verdwenen. Ben op advies van de huisarts na 5 dagen gestopt. Binnen 15 uur na de laatste inname waren de klachten verdwenen.

03-11-2021 | Vrouw | 75
Blaasontsteking
geen ervaring. spijtig steeds dokters voorschrift nodig ni fijn Ik gebruik deze medicijn al van mij. 20 jaar. het enige dat help bij mij. Op mijn 22jaar zwanger ?werd furandantine voorgeschreven. En ik vraag er steeds. terug naar. Echt. geweldig. . prodùkt. niks anders helpt

02-11-2021 | Vrouw | 35
Urineweginfectie
Binnen 1 uur na eerste pil inname heftige allergische reactie als in anafylactische shock. Hele lichaam jeuk en tintelingen voor ik het door had lag ik buiten bewustzijn en gelukkig op tijd de ambulance die mij adrenaline spuiten heeft gegeven en mee heeft genomen. Ik zat tegen een hartaanval aan. Ze vertelde me dat dit bijna nooit voorkomt zo een heftige reactie gelijk. [lees meer...]Ik heb FURABID daarvoor al 6 keer gehad en nergens last van. Ik mag het in ieder geval nooit meer nemen! Als ik nu een urineweginfectie heb krijg ik FOSFOMYCINE en dat gaat goed!

30-10-2021 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
De eerste 2 dagen vreselijke spierpijn in nek benen en onder rug, gespaard met koorts en constant koude rillingen. Dag 3 begon het nachtelijke transpireren best hevig. En het gevoel van verkouden neus en keelpijn. Blij als de kuur af is.

29-10-2021 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Werd er doodziek van spierpijn nek pijn hoofdpijn hele lichaampijn slaap slecht pffff nou nooit en ook nooit meer gebruik ik dit middel heb de kuur afgemaakt want dat moest gelukkig vanavond de laatste capsule

26-10-2021 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
Kreeg Furabid omdat ik al 10 dagen blaasontsteking had. De pillen 2x daags ingenomen met yoghurt en al na de 2de pil was de pijn weg. Ik kreeg wel darmkrampen en wat pijn in m’n onderbuik, maar dat was prima te doen. Nu, een week na einde kuur heb ik nog steeds kramp in m’n darmen, maar het duurt even voordat ook de goede bacteriën weer terug zijn.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5568)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1120)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)