categorie

Antibiotica - urineweginfectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - urineweginfectie

05-05-2021 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Na verwijderen van m'n baarmoeder fikse blaasontsteking Deze capsules gekregen 4x per dag 1 capsule. Geen bijwerkingen gehad. 1 week klachtvrij en nu weer een andere kuur teimethoprim 300mg 1x per dag 3 dagen kijken of dese meer effect hebben

05-05-2021 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Afschuwelijk!!! Al eerder dit middel gebruikt met toen enkel wat misselijkheid na inname. Vorig jaar ook al wat jeuk bij de kuur. Nu 1 uur na inname 1e tablet start jeuk voeten, na half uur kwam daar hoofdpijn en misselijkheid bij. Vervolgens overal jeuk en buikkrampen. Vervolgens flinke maagpijn en begonnen met braken....heb nadat ik hier weer toe in staat was mezelf va[lees meer...]n de badkamervloer geraapt en de huisarts gebeld. Kon inderdaad reactie zijn, al na 1 tablet. Krijg nu iets tegen allergische reactie en andere kuur voor de blaasontsteking. Nooit geen nitrofurantoine meer voor mij

05-05-2021 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Prima medicijn, helpt mij altijd bij een blaasontsteking en geeft binnen 24 uur al verbetering van de klachten. Ik neem het in met veel water, met melk of yoghurt geeft het mij juist meer klachten.

03-05-2021 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
Via huisarts furadantine 100 mg gekregen na herhaalde blaasontstekingen. Gebruik middel ongeveer 2x per maand, géén bijwerkingen en binnen 3 uur zijn de klachten stukken minder. Zeer tevreden!

30-04-2021 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Gisteravond begonnen en een capsule ingenomen met yoghurt zoals voorgeschreven. De hele nacht pijn in mijn buik gehad en misselijk en zweetaanvallen. Vanochtend weer een capsule ingenomen na het nemen van een banaan en 2 uur later Probiotica ingenomen (!!) om ook weer goede bacteriën in de darmen te krijgen. Ik heb nu weer enorme buikpijn, hoofdpijn en ook jeuk en stop[lees meer...] er mee.... Ik ga wel AHCC van Vitals bestellen en daarnaast cranberry, vitamine c en d gebruiken.... Gezien de vele negatieve ervaringen vind ik het onbegrijpelijk dat dit product nog gebruikt en aanbevolen wordt, schandalig!

Fosfomycine

29-04-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Vele malen blaasontsteking waarbij nitrofurantoine niet het gewenste effect geeft. Na 1 zakje fosfomycine binnen 2 dagen van de klachten af.

22-04-2021 | Vrouw | 69
Urineweginfectie
Ik heb een dosering van 100 mg per dag.furantoine ik had een onderhouds dosering vann100 mg per dag .maar de kuur was 50 tabletten voor een kuur,maar ik heb dit middel al 5 maanden datvvond ik vreemd.ik had voorheen ook een onderhouds dosering maar was wat anders.ik ben hier gekomen .en toen zag ik dat ik niet de enigste was Ik zo veel bijwerkingen ervan(misselijk de hele[lees meer...] dag waardoor ik heel slecht kan eten,vaak wordt ik misdelijk ervan.veel spierpijn.en snachts pijn aan mijn benen.en veel haaruitval.het middel heet: nitrofurant

15-04-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Deze tabletten hielpen wel, maar kuur was te kort.

Fomicyt

15-04-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Verselijke ervaring mee!!!! Ik zal dit medicijn nooit meer gebruiken. Jeuk is erger dan pijn.

13-04-2021 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Ik had sinds maandag dit middel gekregen ivm een blaasontsteking. Afgelopen maanden al meerdere blaasontstekingen gehad. In november had ik deze ook gehaf blerk vanmiddag, ook ziek van geweest, alleen niet zo heftig als nu. Maandag was ik thuis gebleven van mijn werk, gisterenavond de eerste pik genomen werd niet lekker gelijk naar bed gegaan en in slaap gevallen. Vanochte[lees meer...]nd voelde iik mij goed en ben naar mujn werk gegaan. Om 11.00 (12 uur later) de volgende genomen daarna even met mijn collega naar buiten en voelde mij alsmaar beroerder voelen. Mijn collega heeft een EHBOer erbij gehaald voelde mij steeds rotter worden, ze hebben mij toen op de grond gelegd en ben even out gegaan, langzaam aan ging het beter, mijn man werd gebeld en die heeft mij opgehaald. Ik heb de dokter gebeld en verteld, blijkt dat de werkzame stoffen hetzelfde zijn dan die ik in november heb gekregen, ze waren vergeten het op de lijst te zetten dat ik die niet meer mag. Nu heb ik 1 zakje gekregen en ga het vanavond innemen ben benieuwd. Tot nu toe heb ik erge last van mijn arm hoop dat dat snel overgaat. Ik voel mij nog niet helemaal de oude,maar hoop het snel weer te worden. Deze troep hoef ik nooit meer, de apotheek ook ingelicht, dus mocht de dokter het nog een keer verkeerd doen dan heb ik nog de apotheek.

07-04-2021 | Man | 24
Urineweginfectie
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven omdat ik op dat moment al twee weken ziek was. Ik had symptomen van een nierbekkenontsteking en er waren ontstekingscellen in mijn urine aangetroffen. Niet zoveel om het blaasontsteking of nierbekkenontsteking te kunnen noemen, maar genoeg om het voor de zekerheid op kweek te zetten. Omdat de uitslag van de kweek een week op zich zou la[lees meer...]ten wachten, moest ik dit antibioticum gebruiken met een kuur van 7 dagen. De eerste 2-3 dagen was het nog uit te houden. Mijn koorts zakte en mijn urine werd helderder (vooral iets lichter van kleur). Ik voelde me wel erg vermoeid en had last van duizeligheid. Na inname werd ik ook wat misselijk. Na dag 3 werden de bijwerkingen erger. Inmiddels (dag 6) kan ik alleen nog maag op bed en op de bank liggen. Ik voel me doodop en heb veel duizeligheid en ineens weer verhoging, nadat het een paar dagen weg was geweest. Inmiddels blijkt dat ik geen nierbekkenontsteking had en er is tot nu toe geen verklaring voor mijn klachten. Wat wel interessant is, is dat vandaag mijn urine weer is nagekeken en dezelfde hoeveelheid ontstekingscellen en bacteriën is aangetroffen. Wederom niet over de grens van blaasontsteking, maar dit antibioticum heeft dus niks gedaan hiertegen.

Monuril

06-04-2021 | Vrouw | 32
Urineweginfectie
Had maar voor 1 nacht een zakje gekregen. Het moet op een lege maag ingenomen worden..... de hele nacht ziek geweest ervan. En dacht hrt is maar 1 nacht dus zal snel over zijn. Nu week erna nog steeds elke na middag of avond super misselijk

05-04-2021 | Vrouw | 36
Urineweginfectie
Helaas heb ik in de afgelopen maanden meerdere blaasontstekingen gehad waarvoor ik Furabid voorgeschreven heb gekregen. Na de eerste kuur kreeg ik jeuk op mijn heup maar dit was nog wel te doen, maar na elke kuur (4 in totaal) verergerde de jeuk. Het is inmiddels al twee weken terug dat ik mijn laatste kuur heb beëindigd en ik wordt nog steeds helemaal gek van de jeuk, het[lees meer...] lijkt zelfs alleen maar erger te zijn geworden na het stoppen, armen, buik, bovenbenen, billen, knieholtes, al dan niet met bultjes en of rode vlekken (die komen en gaan) - het is gekmakend. Zit onder de blauwe plekken van het krabben en lig uren wakker ‘s nachts. De twee soorten antihistamine die ik inmiddels al heb voorgeschreven gekregen doen niks tegen deze jeuk... Vraag me af hoe lang dit nog gaat duren )-:

01-04-2021 | Man | 77
Bacteriële infectie
De kuur heeft de ontsteking aan blaas/urineweg niet verholpen. Wel vermoeidheid veroorzaakt en veel jeuk, vooral aan benen.

29-03-2021 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Wat een vreselijk spul. Ik heb dit 4 dagen geslikt, totdat ik vanmorgen wakker werd met allemaal bultjes op mijn hele lichaam. Ik heb daarop direct een afspraak gemaakt bij de huisarts en bovengenoemde gemeld. De huisarts vertelde mij later dat dit niet door de antibiotica hoefde te komen en gaf mij anti allergie pillen zodat ik de antibiotica toch kon afmaken.... hier had[lees meer...] ik al mijn bedenkingen bij, maar goed in goed vertrouwen heb ik toch maar antibiotica icm die anti allergie tablet ingenomen..... nog geen uur later zat ik helemaal onder de rode bulten .... wederom Huisarts gebeld. Acuut stoppen met de antibiotica en maar veel water en veel cranberry’s eten.... wat is dat nou voor een advies...🙄

22-03-2021 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Op de vrijdag een na laatste dag van de kuur kreeg ik overal rode vlekken en bulten naar overleg met de huisartsenpost zaterdagmorgen moest ik de kaatste gewoon nemen. Zaterdag hele dag uitslag gehad maar te dragen. Zondag in de avond werd heel erg heftig en kreeg ik buikkrampen erbij. Toch op bed gegaan om in de nacht wakker te worden met een dikke tong die steeds dikker [lees meer...]werd en benauwd. Ambulance moest komen met een epi pen en moest voor observatie mee naar ziekenhuis. Nu is het maandagavond en komen de bulten weer opzetten en ben ik gestresst dat vannacht tong weer dik wordt . Heb zelf epi pennen gekregen en hoop maar dat het niet nodig is en dat de bulten snel verdwijnen. Mag dit middel nooit weer . Zou het niet eens meer willen

21-03-2021 | Vrouw | 75
Urineweginfectie
Nou een vreselijke ervaring. Medicatie die je ziek maken. Gestopt na 2 dagen.

15-03-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Had last van een erge blaasontsteking die tot driemaal toe is teruggekeerd. Eerste twee keer een antibioticakuur van een week gekregen, waarbij 2e kuur met furadantine. De ontsteking kwam opnieuw terug een week later en dan kreeg ik een kuur van 3 maand voorgeschreven met furadantine waarbij ik 1 pilletje per dag moest nemen. Ben nu Halfweg en de meeste klachten zijn verdw[lees meer...]enen, maar krijg nu last van enorm jeukende bultjes op benen en armen vooral. De dokter stelde voor citrizine te gebruiken voor als de jeuk te erg werd. Ook al 2maal een vaginale infectie gekregen door al die antibiotica. Toch zal ik de kuur afmaken want alles is beter dan die vreselijk pijnlijke blaasontsteking.

14-03-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
5 dagen 4 pillen per dag ingenomen. Blaasontsteking is weg maar 2 dagen nadat ik klaar ben met de kuur staat m’n hele lijf in de fik. Overal jeuk, rode bobbels oren handpalmen, knieholtes, nek, armen. Alles jeukt!!!

12-03-2021 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Ik had al een week last van een blaasontsteking neem nu furabid, 5 dagen, 2x per dag slikken. Morgen ochtend ben ik klaar met de kuur. Naa 24 waren mijn klachten al minder en in de loop van de volgende dag weg. Ik maak nu de kuur af en hoop dat het zo goed blijft. Sinds dag 2 heb ik een bittere smaak in mijn mond. Ik word een bewtje misselijk klrt na de pil in te nemen,en [lees meer...]als ik er niks bij eet heel erg misselijk. Licht last van mijn darmen maar niks ernstigs. Ben blij dat het helpt, ik wou een nierbekontsteking vorkomen.

08-03-2021 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Gekregen voor blaasontsteking omdat het een van de weinige middelen is dat kan i.c.m. methotrexaat. Enorme hoofdpijn en sinds vandaag (dag 4) een hele bittere smaak in mijn mond. Alles smaakt ook bitter. Ook futloos en moe.

08-03-2021 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Ik heb deze tabletten eerder gehad zonder problemen maar deze x pfff werd wakker na de eerste pil met eten te hebben ingenomen, en rilde van de kou ,klappertanden . Keelpijn , mijn hoofd voelt alsof het ging exploderen pijn op mijn borst snelle ademhaling vreselijk gelukkig maar voor 1 nacht daarna zakte het God zei dank al voel ik nog wel wat druk en voel me moe

06-03-2021 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Heb het idee,dat blaasontsteking snel onder controle was.Maar ik voel me gewoon beroerd door dit medicijn.Totaal geen energie,pijn in m'n rug.Geen eetlust.Slechte nachtrust.Jeuk onderbenen.Wat een troep in mijn lijf.Heb vanmorgen laatste pil genomen,maar voel me nog steeds niet lekker.

27-02-2021 | Man | 50
nitrofurantoine
Blaasontsteking genomen Na stoppen erg veel jeuk, hoop dat het jeuk snel weer verdwijnt. Ben ook begonnen met fysiotherapie dat heeft ook geholpen

26-02-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ingenomen wegens blaasontsteking. Moest dit 4 keer per dag slikken. Kuur afgemaakt en een dag daarna jeuk overal!!!!! Letterlijk overal zelfs in mijn handpalmen. Heb dit nog nooit mee gemaakt zit er nu nogsteeds mee en kan niet wachten tot dit voorbij is, wil mijn leven terug. Wist nooit van recepten opzoeken voor het gebruik, vertrouwde op de dokters dat het wel goed kwam[lees meer...]. Nahhh na dit ben ik extra voorzichtig voortaan. Slechte medicijn, eerlijk is eerlijk.

24-02-2021 | Vrouw | 51
Helpt helaas niet

18-02-2021 | Vrouw | 30

16-02-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Helpt vrij snel, ben wel erg moe en last van mijn darmen en opgeblazen gevoel.

Monuril

13-02-2021 | Vrouw | 31

08-02-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Dit medicijn NOOIT MEER. Ben 11 weken zwanger en er werd vermoed dat ik een blaasontsteking had, urine werd op kweek gezet maar daar kon niet op gewacht worden, kuur gehad van 7 dagen, op zaterdag kreeg ik de kuur en al vrijwel gelijk begon ik me zieker te voelen, ze hadden al gezegd je kan wat last van maag en darmen hebben dus ik nam het er van, op maandag ochtend voel i[lees meer...]k me prima terwijl ik op zondag nog beroerd was met zelfs een onbekend groene urine, ik denk nou prima en nadat ik de kuur innam werd ik weer onwel waardoor ik de dokter belde of ik mocht stoppen of maagbeschermers kon krijgen. Ze zou het nakijken en terug bellen, belt een uur later terug, je kan stoppen want je heb geen blaasontsteking, de kweek is ook binnen en daarop is niks te zien, lekker dan, geen blaasontsteking, 11 weken zwanger, uit voorzorg gestart en nu nog zieker na gebruik! Nooit meer en ga de huisarts vragen deze nooit meer voor te schrijven

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5383)
Anticonceptie - overig (3944)
Cholesterol (2961)
Depressie - antidepressiva overig (2806)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2471)
Pijn - morfine-achtigen (2275)
ADHD - psychostimulantia (2191)
Pijn (2059)
Verslavingsziekten (2036)
Bloeddruk - betablokkers (1731)
Maagzuur - protonpompremmers (1609)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1555)
Anticonceptie - eenfase (1437)
Angststoornissen (1271)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1228)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1192)
Depressie - antidepressiva TCA (1079)
Antibiotica - urineweginfectie (1005)