categorie

Antibiotica - urineweginfectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - urineweginfectie

23-11-2022 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
Ik ben allergisch voor de meeste antibiotica, Fosfomycine heb ik goed verdragen met als enige bijwerking matige misselijkheid. Ik was snel van mijn blaasontsteking af.

22-11-2022 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Na 2e tablet steeds beroerder, hoge koorts, zenuwpijn, gewrichtspijn, last van hoesten. Alarmbellen gingen af omdat een vriend pas geleden op de E.H. was terecht gekomen. Huisartsenpost gebeld en gestopt. Volgende dag koorts en pijn weg.

20-11-2022 | Vrouw | 67
Blaasontsteking
na 1 pil te hebben ingenomen , kreeg ik een anafylactische shock, en wel zo heftig dat ik er bijna aan overleden was, ware het niet dat de dienstdoende arts er binnen 8 minuten was en mij een adrenaline stoot injecteerde waardoor het hart weer goed op gang kwam, daarna volgde ziekenhuisopname, conclusie, mag dit spul nooit meer gebruiken!

Monuril

16-11-2022 | Vrouw | 32
Urineweginfectie
Ik heb vaak blaasontsteking gehad. Normaal neem ik nitrofurantoine maar nu ik in het buitenland ben, was alleen monuril beschikbaar. Ik zag er een beetje tegenop vanwege de hoge dosis, maar gezien de ernst van de klachten (bloed plassen, pijn) toch maar genomen. Ik voelde na een uur meteen verlichting van de klachten, nu (na 3 dagen) zijn alle klachten verdwenen. Qua [lees meer...]bijwerkingen had ik de dag na inname gigantische hoofdpijn en misselijkheid. Geen diarree zoals veel mensen zeggen, wel enorm opgeblazen buik. Dag 2 waren de bijwerkingen weer verdwenen. Voor mij dus een effectief medicijn maar wel 1 dag ziek van geweest.

12-11-2022 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
3 uur na inname van de 1e pil van een 5 daagse kuur ondragelijke jeuk beginnend bij de handpalmen en later uitbreidend naar mijn hele lichaam. Hevige maagpijn, opgezet gezicht, keelpijn en branderige ogen, koude rillingen, hoofdpijn en misselijk. Voor mij NOOIT meer Furabid. Na overleg met de spoedpost meteen moeten stoppen. Ik begrijp niet dat dit middel nog in de handel[lees meer...] is gezien de hoeveelheid meldingen van ernstige bijwerkingen.

04-11-2022 | Vrouw | 58
Urineweginfectie
Medicatie werkt snel, klachten uwi verdwenen snel, maar veel bijwerkingen. Diarree in de nacht, misselijkheid, duizeligheid, vage buikpijn. Erg beroerd van.

02-11-2022 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
De hoofdpijn komt vooral snachts opzetten. Dusdanig dat ik een pijnstiller moet nemen. Die nauwelijks helpt. Overdag ook pijnlijk. Ik wil deze medicatie nooit meer.

30-10-2022 | Vrouw | 71
Blaasontsteking
Erg misselijk, continue diarree, kokhalzen tot overgeven. Heel erg moe. 2 zakjes 3000 mg over periode week met tussenpozen van 4 dagen. Ga dit nooit meer gebruiken. Blaasontsteking wel weg nu hoop ik, heb heel veel gedronken om te spoelen, omdat na 1e zakje na 3 dagen ik toch weer aandrang kreeg. Is ook moeilijk om plas op te houden zoals wordt geadviseerd na inname in de[lees meer...] avond. Blijft het middel misschien toch te kort in de blaas en daardoor minder effectief. De bijwerkingen zijn enorm en dat is niet fijn

Nitrofurantoine

22-10-2022 | Vrouw | 26
Urineweginfectie
Ik heb helaas al een tijdje last van een hardnekkige urineweginfectie. Nadat amoxicilline/clavulaanzuur niet aan sloeg, zijn de bacteriën op kweek zijn gezet. Blijkt te gaan om E. Coli en Klebsiella p. Daarna dus nitrofurantoïne voorgeschreven gerekegen. Na alle bijwerkingen en ervaringen gelezen te hebben durfde ik bijna niet meer te starten, ook was ik niet enthousias[lees meer...]t omdat klebsiella p. redelijk resistent lijkt te zijn tegen dit medicijn. Ik was toch gestart met de kuur, maar ik moet zeggen dat de bijwerken zijn meegevallen. Gisteren werd ik wel even ziek gezien ik de pillen op een (iets te lege) maag had ingenomen (weinig trek door de zwangerschapsmisselijkheid), daarna werd ik erg misselijk en moest ik overgeven. Inmiddels zit ik op de laatste dag, maar mijn urinefweginfectie is nog niet weg 😔 Qua bijwerkingen viel het wel mee (terwijl ik meestal echt slecht tegen antibiotica kan) maar het heeft helaas niet het gewenste effect gehad voor mij.

19-10-2022 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
2e keer dat ik deze medicatie slik door een terug komende blaasontsteking. Eerste keer niet veel bijwerkingen maar nu wel wat flinke bijwerkingen. Huisarts gebeld en gaf aan dat het ‘niks’ is en gewoon zwangerschapskwaaltjes zijn. Ik slaap 14+ uur op een dag, echt in een coma krijg niks mee. Mijn eetlust is weg, als ik wat eet dan ben ik flink misselijk. Geen energie om üb[lees meer...]erhaupt iets te doen. Overal pijn. Morgen de laatste dag en dan hopen dat het klaar is met de terug komende blaasontstekingen. Ik heb meer te doen dan weken in bed te liggen beroerd voelen.

11-10-2022 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Twee dagen voor het stoppen van de kuur, vreselijke hoofdpijn en spugen. Nu nog last van een geïrriteerde keel en tong. Is dit een normale bijwerking?

10-10-2022 | Vrouw | 67
Urineweginfectie
Had het al vaker gebruikt, maar ineens ging het helemaal mis. Kreeg in korte tijd overal rode uitslag, werd benauwd en ontzettend beroerd. Gelukkig had ik een medische achtergrond en herkende meteen een anafylactische shock, mijn man heeft toen meteen dienstdoende arts gebeld, die kwam gelukkig heel snel, anders had ik dit avontuur niet overleefd. Er werd direct adrenaline[lees meer...] in de bloedvaten gespoten, bloeddruk was extreem laag, was compleet van de wereld, daarna met de ambulance naar het ziekenhuis toe waar opname volgde. Zo dankbaar dat de dienstdoende arts zo snel ter plekke was! Mag dit spul nooit meer hebben.

07-10-2022 | Vrouw | 56
Urineweginfectie
Dokter gebeld gingen overleggen en moest gelijk stoppen met deze anti biotica, en verschillende ervaringen gelezen te hebben snap ik niet dat deze niet uit de handel word genomen.

01-10-2022 | Vrouw | 32
Urineweginfectie
Goede antibiotica duurde wel langer als verwacht dat aansloeg pas na dag 3 van de 5. Ik was eerst bang om te nemen na de verhalen van deze pagina... maar ik heb 0.0 last gehad van bijwerkingen ik zou de kuur zo weer nemen zonder angst ! Top

25-09-2022 | Vrouw | 76

17-09-2022 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
5 daagse kuur gekregen voor mijn blaasontsteking, sinds de eerste dag super ziek geworden. Super misselijk en veel hoofdpijn. Mijn hele lichaam voelt zwak en totaal geen eetlust. Eerder gestopt met de kuur vanwege de heftige bijwerkingen

13-09-2022 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
1 pil genomen maar uur erna hevige krampen in maag. Ook erg veel moeite met lopen door de krampen. Stekende pijn in zij (buurt lever) Nu paar uur later brandend gezicht met jeuk. Ik neem zelf de beslissing om kuur niet af te maken en morgenochtend maar contact opnemen met dokter.

Nitrofurantoine

12-09-2022 | Vrouw | 51
nitrofurantoine
Ik slik dit middel al vele jaren omdat ik geen blaas ontsteking mag krijgen. Ik heb maar 1 nier. Nu had ik gevraagd omdat ik dit al 20 jaar slikt of ik mocht stoppen,dat mocht wel.ik stopte en ik kreeg toen weer de pijn terug wat een blaasontsteking geeft,ik ben het toen maar weer gaan slakken en de pijn is weer weg,dit vind ik wel heel raar,kun je nu het stoppen deze pijn[lees meer...] weer terug krijgen?

08-09-2022 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Ik ben al drie dagen naar de arts heen en weer en slaap ook al twee nachten niet van de uitslag en de jeuk !!!!!!!! Het is vreselijk ondragelijk!!! Ondragelijk uitslag en jeuk overal Prednison al verhoogd en tavestyl opgehoogd Gedacht aan opname met infuus Nu tweede nacht ik wordt gek alles komt weer op alles jeukt het is niet te doen. Morgen weer bellen naar de h[lees meer...]uisarts

03-09-2022 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Vijfdaagse kuur gekregen ivm blaasontsteking. Na een uur of twee na inname van de eerste pil ontzettend misselijk en moe. Daarna begon de hoofdpijn en overgeven. Bij de gedachte alleen al dat het tijd werd voor de tweede pil werd ik helemaal naar. In overleg met de huisartsenpost gestopt. Voor mij nooit meer Furabid!

30-08-2022 | Vrouw | 77
Blaasontsteking
werd er heel naar van, ben gelijk gestopt, dat moet een huisarts ook toch weten, Ik zal de andere helpen, mensen neem deze medicijn niet in, er zijn vreselijk bijwerkingen bij, jeetje

22-08-2022 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Gekregen vanwege blaasonsteking na drie pillen doodziek niet meer op mijn benen kunnen staan overgeven spierpijn hoofdpijn wat een waardeloos medicijn. Duizelig een ander medicijn gekregen.

18-08-2022 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Blaasontsteking maar krijg 39 koorts moei geen fut voel mezelf beroerd moet ik het ziekenhuis bellen of niet

09-08-2022 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Een paar uur na de eerste pil, heftige jeuk vooral armen en benen. Volgende dag hap gebeld en moest gelijk stoppen. Heb meer dan een week last van de jeuk.

30-07-2022 | Man | 80
Blaasontsteking
7-daagse kuur 2x p dag ochtends bij het eten en ‘s avonds .Opnieuw daarna last , pijn, bij plassen en ophouden van de plas. Daarvoor een aantal keren dat ik mijn plas niet op kon houden. Ik ben 80 jaar en het minstens 20 jaar geleden dat ik een blaasontsteking had.

28-07-2022 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
Nu 2e zakje genomen. Het lukte mij niet om na inname voor het slapen gaan de hele nacht niet te plassen. 2e poging zelfde probleem, hopelijk heeft het alsnog een beetje zijn werking kunnen doen (4 uur na inname, moeten plassen) Dat branderige gevoel bij plassen na inname herken ik wel, heb 2e keer tijdens het plassen een flesje water leeg laten lopen om urine direct weg te[lees meer...] spoelen, hielp enigzins

24-07-2022 | Vrouw | 73
Blaasontsteking
Na 4 dagen - na kuur van 5 dagen - al 3 dagen geplaagd door hevige jeuk, ( vooral ledematen, oksels en hoofdhuid), na krabben vuurrode bulten en zweterig. Geneesmiddel wel/niet effectief: test nog niet gedaan. Maar… geen buikpijn meer.

15-07-2022 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
5 daagse kuur voor blaasontsteking gekregen. Klachten meteen na een dag over. Kuur afgemaakt. Geen enkele bijwerking. Kortom: tevreden.

13-07-2022 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Kreeg in eerste instantie zonder uitleg dit middel voorgeschreven. Het bracht verlichting: geen pijn en geen hevige aandrang meer. Maar na drie dagen was de urineweginfectie helemaal terug en moest ik in het weekend naar de huisartsenpost (voelt toch een beetje ongemakkelijk met zoiets stoms als een blaasontsteking). Daar kreeg ik van de arts een echte kuur mee (5 dagen ac[lees meer...]htereenvolgens 2 capsules per dag). Dit werkt tot nu toe goed. Helaas is wel gebleken uit een kweekje dat de bacterie resistentie heeft opgebouwd voor de antibiotica van de fosfomycine.

Monuril

11-07-2022 | Vrouw | 58
helpt niks

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5819)
Anticonceptie - overig (4280)
Cholesterol (3119)
Depressie - antidepressiva overig (2951)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2697)
Pijn - morfine-achtigen (2425)
ADHD - psychostimulantia (2396)
Verslavingsziekten (2186)
Pijn (2169)
Bloeddruk - betablokkers (1830)
Maagzuur - protonpompremmers (1698)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1627)
Anticonceptie - eenfase (1510)
Angststoornissen (1440)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1437)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1349)
Depressie - antidepressiva TCA (1169)
Antibiotica - urineweginfectie (1149)