categorie

Antibiotica - urineweginfectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - urineweginfectie

23-05-2020

Furadantine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Een dag gebruikt en doodziek, nacht niet geslapen, overdag kon ik helemaal niets doen. Lijkt op een hele zware griep. Direct na 4 x 1 per dag gestopt en lig op bed bij te komen van de hoofdpijn, misselijkheid, kan niet goed ademhalen, pijn in benen en armen. ECHT VRESELIJK.
21-05-2020

Blaasontsteking

Heb regelmatig last van blaasontsteking. Kreeg nu dit middel voorgeshreven. Na inname ‘s avonds voor slapen gaan , volgende ochtend geen last meer van blaasontsteking. Maar wel heel veel last van huiduitslag (rode, opgezette jeukende huid over hele lichaam). Zal dit middel daarom niet meer gebruiken.
19-05-2020

Blaasontsteking

Dit middel heeft de ergste pijnscheuten en aandrang verlicht. Maar wow ik stond erna wel echt strak als een trippende pad.. Gelukkig was mijn vriend bij mij anders had ik niet geslapen en vele winkels leegekocht.
08-05-2020

08-05-2020

Urineweginfectie

Beste mensen, Afgelopen dinsdag nacht kwam ik erachter dat ik moeilijk kon plassen en erna gelijk het gevoel had dat ik weer nodig moest. Het brandde en ik wist gelijk dat dit een blaasontsteking was. Ik kon bij de dokter terecht en die heeft mij nitrofurantoine meegegeven, 50 mg. Na de eerste dag slikken voelde ik nul verschil, sterker nog ik werd duizelig, kreeg hoofd[lees meer...]pijn, vele koude rillingen en soms heel warm. Ik had mijn lichaamstemperatuur opgemeten en ik had 37.5, gelukkig geen koorts, maar het voelt wel zo. Het is nu vrijdag nacht en ik ben wakker geworden doordat ik zo misselijk ben en door dr koude rillingen kan ik bijna niet inslaap komen. Ook werkt mijn blaas niet mee want elk uur zit ik zeker weten op de wc en plas ik kleine beetjes. Dag 5 breekt straks aan en ik heb niet veel hoop dat het minder wordt. Kan iemand hier een mening over geven wat ik zou kunnen doen? Zag dat een nieuwe kuur aanvragen vaak heeft geholpen. Ik zou graag snel beter willen worden dus let me know! Thanks in advance Ps: fijn dat dit middel wel werkt voor sommige!
27-04-2020

Blaasontsteking

Over het algemeen zijn er wel veel bijwerkingen te benoemen, maar ik zou het middel, indien nodig, weer nemen. Bovendien heb ik ooit een nierbekkenontsteking gehad en dat wil ik nooit meer. De eerste dag van de antibiotica voelde alsof het mijn klachten van de destijdse nierbekken ontsteking opwekte. Dat gaf mij dubbele gedachten. Oh ik ben precies optijd, ik ben te laat m[lees meer...]et de antibiotica of de antibiotica werkt averechts. (Een maand vokr de antibiotica mijn nierbekken op functioneren getest en die werkte toen optimaal.) Echter werden mijn rugklachten tijdens die eerste antibiotica dag ineens immens. Aangezien mijn kuur zou aflopen op een zondag en ik na 3 dagen amper verschil merkte heb ik de huisarts gebeld met de vraag of ik er niet verstandig aan zou doen om extra tabletten op te halen. Dit werd echter afgeraden, tenzij ik er dinsdag nogsteeds last van heb. Eerder had ik geen last van ernstige rugklachten tijdens de blaasontsteking. Ik was onwijs moe. Ik was draaierig en maakte soms dezelfde balans inschattingen als mijn vader. Hij heeft dit als gevolg van Parkinson. Dat vond ik daarom de eerste dag erg zorg wekkend, maar wist dat het tijdelijk zou zijn. Ik had hoofdpijn, was misselijk, moe en heb ruim een halve week mijn studie en werk niet goed kunnen vervolgen. Daar baalde ik van, want normaal bij een blaasontsteking geneest het vanzelf en kon ik helder werken. Soms op een toilet maar goed, het kon. Daarom ben ik er wel van overtuigd dat dit door de antibiotica komt. Door de lage dosis per pil (50mg ipv 100mg) moest ik om de 6 uur het medicijn slikken, dus ook middernacht wakker worden. Het beste kunnen de medicijnen met eten worden ingenomen, dus voor het slapen gaan smeerde ik een boterham. Dat maakt mij dan ook meer vermoeid. Ik had het gevoel alsof ik veel meer at dan normaal en ik was emotioneler. Ook kreeg ik naar het einde van de kuur toe nachtmerries die zeer fantasierijk waren. Tot wel 4 verschillende op 1 avond. Valse dieren, spinnennesten, levent meubilair en het zien van het witte licht waar men over speekt. Van alles kwam voorbij. Inmiddels ben ik klaar met de kuur en heb ik last van buikpijn en diaree. Al met al, de bijwerkingen zijn wel erg veel. Anderzijds wil je echt geen nierbekkenontsteking. Dat houdt veel langer aan dan een kuur van 5 dagen. Als ik dan zou mogen kiezen, kies ik toch liever een kuur. Kleine sidenoot. Ik merk dat mijn blaasontsteking jaarlijks in precies dezelfde maand van het jaar op haar piek is. Ik heb terugkerende blaasontstekingen maar elk jaar heb ik in april een antibiotica kuur nodig. Kwam ik bij toeval achter. Zo schijnt er tot wel 20% meer antibiotica tegen blaasontsteking verkocht te worden in de zomer. Dat zou weer verband houden met hormonen en dergelijke. Mochten andere dit dus ook hebben. Wellicht goed om te denken over iets preventiefs voor die specifieke maanden. :) (Dit was overigens niet de eerste keer dat ik het middel slikte. Eerdere keren kan ik mij geen bijwerkingen meer herrineren.)
26-04-2020

Blaasontsteking

Furabid helpt al enkele uurtjes na de inname van de eerste capsule, ik ben dan meteen van mijn vervelende klachten af, geen urine-aandrang meer, geen buikpijn meer. Heb al sinds mijn 15 e levensjaar last van steeds terugkerende blaasontsteking, bij uroloog hiervoor onderzocht, uitslag: honeymoon-cystitis, dus blijf hier last van houden.. Gaat vaak een paar maanden goed en [lees meer...]dan is het weer raak na een keer seks te hebben gehad, heel erg vervelend...
26-04-2020

Blaasontsteking

Na 5 dagen nog steeds urine-aandrang, buikpijn en sterk ruikende urine. Deze kuur heeft geen werking bij mij. Normaal kreeg ik altijd Furabid 100 mg, deze hielp mij altijd, na de eerste tablet ingenomen te hebben was ik na enkele uurtjes van mijn klachten af. Zal huisarts bellen voor Furabid.
25-04-2020

Blaasontsteking

Kreeg het middel ivm blaasontsteking. Werd niet lekker in de nacht al, flinke hoofdpijn, misselijkheid, rugpijn, duizeligheid en erg moe. Ondertussen ook koorts en koude rillingen. Huisarts twee keer gebeld en toen andere kuur gekregen.
22-04-2020

Blaasontsteking

Blaasontsteking, zeer sterk onaangenaam ruikende urine. Al snel geen klachten meer en geen bijwerkingen
26-03-2020

Blaasontsteking

Tijdens gebruik na een paar dagen last van benauwdheid/druk. Vooral nog steeds last van benauwdheid en druk op de borst al een week gestopt maar nog last van.
20-03-2020

Blaasontsteking

Na een dag is de pijn en druk op blaas veel minder. Voor de darmen doet het niet veel goeds, rommelde darmen en diarree en dit reeds 2 dagen. Hopelijk snel voorbij deze bijwerking
15-03-2020

Blaasontsteking

Diverse keren per jaar kreeg ik blaasontsteking. Ben allergisch voor antibiotica dus dat was lastig. Uiteindelijk Monuril 3000g voorgeschreven gekregen en na 1 keer gebruik was de blaas weer schoon. Men zeer tevreden met dit medicijn dat voor mij zonder bijwerking werkt. Van antibiotica heb ik altijd heel veel bijwerking, misselijk, hoofdpijn, maagpijn, diarree.
13-03-2020

Blaasontsteking

Heb met regelmaat last van blaasontsteking, vindt het jammer dat meeste meldingen negatief zijn. Bij mij gaan de klachtrn meestal binnen 24 uur weg. Soms is een 5 daagse kuur wel te kort en krijg ik na 2 weken weer klachten. Als bijwerking ervaar ik wel last van diarree, en krijg vaak op de laatste slikdag een schimmelinfectie...die is ook op te lossen met een vaginale cap[lees meer...]sule. Al met al heb ik deze kuur over periode van 15 jaar denk ik 25 keer gehad en werkt het gewoon goed.
28-02-2020

Blaasontsteking

2 Jaar geleden heeft Furabid (onder andere naam) wél afdoende geholpen, maar ms nu andere bacterie. Toentertijd geen bijwerkingen dus ik denk dat het een goed medicijn is voor blaasontstekingen alleen en niet zoals andere antibiotica 's doorwerking voor meerdere klachten. Dus beter voor evtl resistenties. Uit ervaring: andere antibiotoca's meestal 7-daagse kuren, 3x per [lees meer...]dag een tablet. Kuur Furadbid 5 dgn 2x per dag capsule en makkelijker te slikken was al een vooruitgang, maar ja als het mij dit keer niet heeft geholpen van probleem af te komen.
28-02-2020

Blaasontsteking

1 kuur Furabid niet afdoende al waren pijnklachten en bloed in urine snel over. Klachten na 3 dgn weer terug en 2e kuur Furabid. Weer terug naar HA en urine is voor kweek opgestuurd naar Star pas na 2 dgn door HA. 3 Dgn geleden in afwachting op uitslag zakje Monuril gekregen om 11 uur met nadrukkelijke instr. pas voor het slapen in te nemen. Ivm pijnklachten en als avon[lees meer...]dmens zou ik dat niet redden dus op nuchtere maag om 12.30 zakje ingenomen. Pas na 2 uur een b'ham en niets meer gedronken om het zolang mogelijk in te houden, maar aandrang is niet te stoppen dus elk uur naar WC en na 2 uur ook dunne ontlasting, dus had niet veel hoop ivm genezing. Tegen mijn gewoonte in, slechts klein glaasje wijn in de avond en om 1 uur naar bed. Goed doorgeslapen eindelijk. Lichte hoofdpijn maar dat kan ook door 3 wkn stress gekomen zijn. Beetje misselijk maar dat heb ik er voor over. Vanochtend een heldere plas afgegeven en gesmeekt voor preventief nog een zakje ivm komend weekend mocht klachten terugkomen. Neen dus ivm Protocol!! Om reutel uit mijn lijf te krijgen een Valdispert genomen en nu opgelucht en pas volgende week do. uitslag kweek. Om een lang verhaal korter te maken: ik ben zeer tevreden over Monuril ondanks beetje ongemak, maar alles beter dan pijn. Zodra ik weer eens in Spanje of Griekenland ben dan ga ik dit zeker kopen bij apotheek (zonder recept) ter geruststelling dat ik het in huis heb waar dan ook en de ontsteking direct kan onderdrukken. En ja ik heb een "verleden" en toekomst met blaasontstekingen helaas. Ik wens al mijn lotgenoten sterkte en veel water uit de kraan en niet uit de lucht. Ms dat ik nog reageer na uitslag kweek. Deze fijne site is eigenlijk voor beoordeling medicijn maar het is fijn om je ellende te kunnen delen met lotgenoten. Fijn weekend
26-02-2020

Blaasontsteking

Tijdens mijn vakantie, ik was alleen, ben ik ongelofelijk ziek geworden.Ik werd heel erg angstig en ik had vreselijke jeuk over mijn gehele lichaam.ik kreeg koorts en durfde amper naar buiten. Mijn haar viel uit en is een jaar na dato nog niet terug. Niet helemaal. Ik heb nooit de link helemaal gelegd maar nu ik dit ook van andere patienten lees weet ik dat ik allergisch b[lees meer...]en voor dit middel. Ik heb twee kuren achter elkaar gehad destijds, na de eerste kwam het snel weerterug. Mijn advies is neem dit middel gewoon niet.erzijn zat alternatieven.
26-02-2020

Blaasontsteking

De blaasontsteking was snel weg. Ik was intens moe, was kortademig en echt niet lekker. Dacht dat dat van de blaasontsteking kwam hoewel ik me dat niet van een vorige keer kon herinneren. 1 dag na de kuur kreeg ik koorts en voelde me ziek, dacht eerst nog griep.Na 3 dagen kreeg in een jeukende uitslag op mijn benen en toen ben ik gaan zoeken op internet. alles kwam voorbi[lees meer...]j, koorts, moe, uitslag, kortademig, pijn op borst. Ik was dus ziek van de medicijnen. Ben nog wezen bloedprikken om te kijken of ik een virus had, niet dus. Het is mij wel duidelijk, dit middel nooit meer. Heb nu na een week nog steeds pijn in bovenbuik, tintelingen in armen en benen, moe...hoop dat het snel over gaat!
20-02-2020

Blaasontsteking

Na kuur weken last gehad niet weten waar door heel angstig/ na 10 weken weer aan deze kuur en net van de klachten af /na eerste pil daar waren de klachten weer nog steeds daardoor angstig maar nu maar terug naar de huisarts
18-02-2020

Blaasontsteking

Ik kreeg dit medicijn voor een lichte blaasontsteking; naast pijn bij plassen had ik er nauwelijks last van. Na inname van de eerste pil begon ik me binnen een uur beroerd te voelen en dit werd alleen maar erger. Ik kreeg enorme pijn in mijn rechter zij (in/rond mijn nieren, kon daardoor nog amper lopen of zitten, werd emotioneel, werd trillerig, alle energie verdween uit [lees meer...]me, en ik ben bijna een paar keer flauwgevallen. Gelukkig kon ik gelijk terecht bij de huisarts en heb ik een andere kuur gekregen. Binnen een paar uur zijn de bijwerkingen gelukkig bijna volledig verdwenen. Dit medicijn slik ik nooit meer.
17-02-2020

Furadantine (nitrofurantoine)
Blaasontsteking

Voor mezelf een uitstekend medicijn bij 'n blaasontsteking! Na slechts enkele uren voel ik al beterschap en na 3 dagen is het genezen ! Geen bijwerkingen van hoofdpijn, maagpijn, enz... Super produkt !
12-02-2020

Fosfomycine (fosfomycine)
Urineweginfectie

1 zakje voor de nacht innemen van 3000 mg heeft mijn leven verwoest. Ik ben 40, voel mij nu 90! Na 5 dagen kon ik bijna niet meer lopen, en nog steeds 4 maanden na gebruik ! Ik kan niet meer zonder steunkousen😥
05-02-2020

26-01-2020

Blaasontsteking

Wat een negatieve reacties allemaal.. Aan de mensen die deze reviews lezen: laat je niet bang maken. Ik ben 18 jaar en heb regelmatig last van blaasontstekingen. Enorm lastig. Als ik het voel (ook al is het maar een beetje) grijp ik meteen naar een zakje Monuril. Ik drink het op ('s avonds) en dan ga ik, zonder te plassen, slapen. Wanneer ik wakker word en ga plassen is he[lees meer...]t meteen weg. Ik ervaar nooit bijwerkingen. Ik raad aan, aan vrouwen die deze negatieve reacties lezen en nog moeten starten met de inname van Monuril, jezelf niet bang te laten maken. Ik heb een enorm zwakke maag, ben abnormaal snel misselijk, heb snel last van diarree etc. en ik ervaar geen enkele bijwerking. Monuril is zeer doeltreffend. Aanrader! (enkel vervelend dat het zonder voorschrift is.. je moet dus altijd naar de dokter voor onderzoek)
25-01-2020

Blaasontsteking

In december 2019 dit middel gebruikt met minimale bijwerkingen. 22 januari 2020 opnieuw gestart en na de eerst pil ging het helemaal mis, ongeveer 2 uur na inname kwamen de eerste klachten van jeukende handpalmen, rode en branderige armen en benen. De klachten namen toe( druk in hoofd, druk op borst en moeilijker slikken)zo ook mijn bloeddruk! Naar huisartsenpost gebracht[lees meer...] waar ik tegengif en adrenaline kreeg toegediend om de heftige reactie te stoppen en op te vangen om erger ( stikken en/of in shock raken) te voorkomen.... ik zou willen dat dit middel opnieuw wordt onderzocht op de bijwerkingen, de ernst en mate van voorkomen....mogelijk moet de bijsluiter worden aangepast en minder vanzelfsprekend worden voorgeschreven!
24-01-2020

Blaasontsteking

Voordat ik begon aan deze kuur had ik hier alle ervaringen gelezen en was erg huiverig om dit middel te gebruiken. Het valt mij heel erg mee dit middel. Na 2 dagen geen klachten meer van de blaasontsteking en nu na 4 dagen alleen last van wat vermoeidheid en hoofdpijn. Ik ben daar al heel gevoelig voor, heb vaker migraine dus is al mijn zwakke plek en had niet anders verwa[lees meer...]cht fat als ik ergens last van zou hebben het ook weer hoofdpijn zou zijn. Neem het vooral in de ochtend met goed yoghurt of ontbijt in. Alleen met melk kreeg ik een beetje last van mijn maag, dat was niet voldoende. Ik neem er door ervaring ook altijd probiotica bij zodat mijn darmflora ondersteund wordt. Bij een vorige kuur hielp dat ook enorm tegen buikklachten. Ook neem ik er nog granberry capsules en d-mannose bij in om de blaas tijdens en na de kuur schoon te houden. Blijf vooral veel drinken is echt nodig om de afvalstoffen af te voeren. Als ik niet genoeg drink is mijn hoofdpijn ook erger. Dus resultaat al met heel positief met matige bijwerkingen. Lijkt mij als tegenhanger bij al die negatieve berichten best belangrijk te vermelden. Als je al die klachten hebt zoal ik hier onderstaand lees heb je te maken met allergie reacties en is het goed direct je arts te benaderen.
23-01-2020

Blaasontsteking

eerste keer blaasontsteking en deze antibiotica gekregen. Ik gebruik geen medicijnen veder en heb nog nooit last gehad van een antibioticum. Maar deze viel niet zo goed. Na 2 dagen huisarts om iets anders gevraagd omdat ik koortsig werd en pijn in flanken ging krijgen (leek dus verder optrekkende blaasontsteking te worden ipv afnemende klachten). Nu aan de ciprofloxaci[lees meer...]ne en dat werkt prima. Bijna over. Blij mens.
23-01-2020

Blaasontsteking

In 2016 ben ik naar de dokterspost geweest , vertelde de klachten , de stuwingen (net of iemand een riem om mijn hoofd deed en deze keihard aantrok) in mijn hoofd na 2 pillen, mijn gehoor viel dan ook weg, maar het was onzin wat ik vertelde en die bijwerking was niet bekend , dus de kuur even afmaken, dat heb ik natuurlijk niet gedaan, toen ben ik thuis gaan zoeken op alle[lees meer...]rlei sites , gelukkig kwam ik deze bijwerking tegen, het komt zelden voor. Tot op de dag van vandaag heb ik nog last van de stuwingen en de kramp in mijn nek, want daar begint het dan mee.
21-01-2020

Blaasontsteking

Super kuur. Beetje hoofdpijn, maar dat is het dan. Blaasontsteking binnen 2 dagen geen last meer. Ik lees gruwelijke verhalen, maar ik ben 1.60 meter groot en weeg 50kg, dus was huiverig, maar anders dan bovengenoemd nergens last van. Eet er smorgens ook niet bij. Ben er blij mee. Laat je niet afschrikken door rare verhalen. Er zijn nl. maar weinig mensen die hun positieve[lees meer...] mening delen.
17-01-2020

Blaasontsteking

Half uur na innemen enorme duizelingen en zweterig. Buik is enorm aan het rommelen. Vreselijk medicijn ivm de bijwerkingen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5016)
Anticonceptie - overig (3693)
Cholesterol (2867)
Depressie - antidepressiva overig (2684)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2294)
Pijn - morfine-achtigen (2175)
ADHD - psychostimulantia (2020)
Pijn (1951)
Verslavingsziekten (1903)
Bloeddruk - betablokkers (1648)
Maagzuur - protonpompremmers (1545)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1499)
Anticonceptie - eenfase (1368)
Angststoornissen (1191)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1132)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1104)
Depressie - antidepressiva TCA (1032)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (946)