categorie

Antibiotica - urineweginfectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - urineweginfectie

19-01-2021 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Ondanks vele negatieve reacties, ben ik hier super blij mee. Ik heb sinds overgang elk jaar aantal malen een blaasontsteking. Na inname van 1e capsule vermindert mijn klachten al. Gebruik dit al jaren en nooit klachten ervaren.

18-01-2021 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Na het lezen van de ervaringen heb ik het gebruik uitgesteld. Ik ben absoluut geen voorstander van antibiotica. Zag de hoeveelheid bijwerkingen van andere ervaringen niet zitten. Helaas ging de blaasontsteking niet over en moest ik dit middel gebruiken ivm zwangerschap en kans op nierbekken ontsteking. Ik heb eenmalig wat last gehad van diaree, echter weet ik niet of dit[lees meer...] van het medicijn komt of toeval is. Verder geen bijwerkingen gehad, erg fijn! Enorm opgelucht dat het zo is meegevallen

11-01-2021 | Vrouw | 66
nitrofurantoine
terugkerende blaasontsteking. veel winden wat heel erg vervelend is . ik weet niet of het een bijwerking is? het werkt bijna niet ik heb een nare geur aan mijn urine . nu heb van de apotheek andere nitrofurantoin gekregen en de geur is weg .

06-01-2021 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik heb vaker een blaasontsteking gehad, maar altijd een ander antibioticum dan dit. Dit middel is erger dan de kwaal. Na 3 dagen 1 nacht enorme pijn aan mijn blaas, naar de spoedpost geweest, maar alles was goed. Ik heb de kuur afgemaakt, en ben er nu twee dagen mee klaar, maar ben nog steeds niet lekker, nog steeds diarree en voel wat druk op mijn longen. Ik heb aan mijn [lees meer...]huisarts gevraagd mij dit middel nooit meer te geven.

05-01-2021 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Waar na 16 blaasontstekingen een normale kuur niet meer werkt, is Monuril voor mij een grote uitkomst. Je merkt ongeveer een half uur na inname al dat jouw lichaam bezig is de bacterie uit het lichaam te werken. Een rommelende onderbuik is hierbij volkomen normaal, ik zou het zakje innemen voor het slapen gaan, zodra je wakker wordt, of dit nou midden in de nacht is of in [lees meer...]de ochtend met een volle blaas, voel je direct verlichting. Huilen van blijdschap op de WC! Eindelijk kunnen we weer normaal plassen. Voor iets minder dan Monuril doe ik het nooooit meer!

03-01-2021 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Ivm zwangerschap kreeg ik deze antibiotia voorgeschreven. Ik heb wel vaker antibiotia gehad voor blaasontsteking, maar van deze werd ik echt heel misselijk. De blaasontsteking is gelukkig wel over, maar bij een volgende keer, neem ik een andere antibiotica.

03-01-2021 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Nou ik heb deze een dag voor oud en nieuw gehad maar het werk wel goed aleen de bijwerking is heel erg ik had kouderilling koort buikpijn diaree met bloed en nog erge hooft pijn ik ga er nu mee stopen

01-01-2021 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Al enkele jaren gebruik ik furabid voor regelmatig terugkerende blaasontstekingen,ook nu weer een kuur afgerond. Maar deze keer na 2 dagen na afloop van de kuur,heftige jeuk gekregen met komende en gaande bulten over mijn hele lijf. Hier heb ik nooit last van gehad,ik denk dat de samenstelling is veranderd,nadat het even niet leverbaar is geweest. Ik ga na het weekend d[lees meer...]e huisarts daarover raadplegen en hoop dat de jeuk snel verdwijnt.

29-12-2020 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
100% tevreden. Geen enkele bijwerking gehad en snel van mijn klachten af. Top!

29-12-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Ik kreeg Fruabid voorgeschreven voor een acute, zeer pijnlijke blaasontsteking door de huisartsenpost. Het werkt prima, de blaasontsteking verdwijnt gedurende de kuur. Maar ik voel me vanaf de eerste capsule echt doodziek. Geen energie, duizelig, doodmoe, ik heb alleen maar op de bank gelegen. Vreselijk medicijn!

14-12-2020 | Man | 77
Urineweginfectie
Ik heb periodiek last van urinewegontsteking, toch wel 1 à 2 keer per jaar. Soms is dat te bestrijden met (heel) veel drinken, maar meestal is het 'een abonnement op het toilet'. De éénmalige dosis van Monuril of Fosfomycine (volgens mij hetzelfde) had bij mij vrijwel direct effect; volledig werkzaam na een dag of 2 - 3. Geen bijverschijnselen. Ik wil graag een zakje van d[lees meer...]it medicijn 'op voorraad' hebben, want - op een of andere manier - openbaart zo'n urinewegontsteking zich altijd op een vrijdag...

13-12-2020 | Vrouw | 82
Blaasontsteking
Kreeg dit voor blaasontsteking. Voel me er niet prettig bij. Misselijk en last van mijn buik. Ben nu voor de derde dag begonnen maar denk dat ik stop

11-12-2020 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Heb helaas meendere keren per jaar last van een blaasontsteking. Bij 'lichte' ontstekingen neem ik steeds eerst 1 zakje hiervan voor het slapengaan. Meestal zorgt het wel voor diarree. Door een gastric bypass kan ik niet meer alle soorten medicatie innemen of verdragen. Hier heeft mijn maag geen problemen mee, wat heel fijn is. De werking is wisselend. De ene keer is het i[lees meer...]n de ochtend volledig weg, de andere keer zijn de klachten gewoon een heel stuk minder.

28-11-2020 | Vrouw | 39
Urineweginfectie
Na dagen hoge koorts en zelfs bezoek seh waar ze urine controleerde, troffen ze niets aan. Eigen huisarts laten controleren, ook niets. Toevallig moest ik voor een second opinion in een ander ziekenhuis zijn waar ze ook alles controleerde, bloed, urine, echo van alle organen. De arts belde in de avond dat er wel een infectie was gevonden en schreef deze kuur voor 5 dagen v[lees meer...]oor. De eerste capsule na het avondeten genomen. In de ochtend na ontbijt met yoghurt zoals voorgeschreven, toen heel erg duizelig geworden. De dagen erna geen last meer van gehad. Op de helft van de kuur begon de heftige pijn in mijn rechterflank minder te worden, de koorts ging weg en ik voel mij nu aanzienlijk beter. De kuur heeft bijwerkingen maar die staan bij mij absoluut niet in verhouding tot de klachten waarvoor ik het heb gekregen. Heel tevreden!

28-11-2020 | Man | 22
Blaasontsteking
Ik was bang voor dit middel vanwege alle nare ervaringen die hier staan beschreven. Ook ik heb vaak nare bijwerkingen bij antibiotica. Uiteindelijk toch dit middel genomen omdat ik het aller liefst van mijn blaasontsteking af wilde. 4x 50mg capsule per dag voor 5 dagen. Klachten van de blaasontsteking waren pas 1,5 dag na de afgemaakte kuur weg, ik was dus bang dat het nie[lees meer...]t werkte maar nu na 2 weken geen klachten meer gehad. Werkt top dus! Vanaf dag 4 heb ik een constante druk op mijn voorhoofd gehad en werd ik vermoeid en warm gevoel, dit duurde 4 dagen, dit was daarna over. Voor mij een goed middel dus. Overigens wel álle pillen tijdens/net na de maaltijd ingenomen.

27-11-2020 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Het werkt wel maar volgende keer liever wat anders. Ik voel me draaierig en heb keelklachten die bij mij altijd op mijn stembanden slaan. Heb nu al twee dagen geen geluid meer. Mijn darmen zijn van slag en heb de hele dag hoofdpijn. Nog 1 capsule dan ben ik er klaar mee.

26-11-2020 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
In augustus heb ik twee keer een blaasontsteking gehad. Laatste keer is behandeld met Furabid. De ontsteking is helemaal over. Na een paar dagen voelde ik me niet goed. Huisarts gebeld, maar omdat de ontsteking weg was en ik op de helft van de kuur was toch door gezet en de kuur afgemaakt. Een paar dagen later kreeg ik last van een jeukende neus.. Inmiddels zijn we een paa[lees meer...]r maanden verder. Ik heb jeuk in mijn hele gezicht en hals. Mijn lijf kriebelt , uit bloedonderzoek is niets te vinden van eventueel allergie of andere zaken. de huisarts blijft zeggen dat het niet van de furabid zou kunnen komen. Zijn er meer mensen die na een paar maanden nog last hebben van jeuk?

22-11-2020 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Van alle keren dat ik blaasontsteking heb gehad, werkte Furabid toch wel het beste. Binnen 1 dag was ik van de klachten af. Dit veranderde toen ik laatst dit middel gebruikte, weer voor blaasontsteking. De volgende dag waren alle klachten weg. Met nog twee dagen te gaan kreeg ik last van misselijkheid, maagpijn, diarree en een constant hongergevoel terwijl ik gewoon goed a[lees meer...]t. Twee dagen nadat ik de kuur had afgemaakt kreeg ik ondraaglijke jeuk over mijn hele lichaam, compleet met kleine bultjes hier en daar. Heb er niet van kunnen slapen en heb de dag erop allergiepilletjes gekregen waarmee de jeuk gelukkig wegging. Ik zat onder de rode vlekken en krassen van het krabben. Het middel werkt goed tegen de blaasontsteking, maar ik hoef dit niet weer.

20-11-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Veel bijwerkingen gehad na inname. Vooral de eerste anderhalf uur. Misselijk opgeblazen buik hoofdpijn Niet prettig

17-11-2020 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Ik ben iemand die voor dat ik een medicament in neem op internet kijk naar de ervaringen en ik had heel veel schrik om dit medicament te nemen aangezien heel veel mensen bijwerkingen vertoonden en met al mijn klachten en mijn examen periode waar ik nu inzit kan ik dat er echt niet bij hebben. dus ik heb rond 23 uur deze medicatie ingenomen. 2 uur na mijn avondmaal en op ee[lees meer...]n lege maag en blaas. in name van dit medicament gaat vlot, het smaakt niet vies maar het is ook niet lekker maar het kon er mee door. eens ingenomen ben ik proberen te gaan slapen maar ik vond dat mijn blaas snel een 'vol gevoel' had, om 4 uurs nachts ben ik wakker geworden met serieus rommelende maag en darmen maar ik heb ook het prikkelbaar darm syndroom dus gelukkig worden mijn klachten niet erger. ik ben niet misselijk en dat vind ik al super! over het algemeen ben ik er tevreden over. over een week moet ik nog een zakje nemen en ik ga dat zeker met een gerust hart nemen. Laat je niet beïnvloeden door andere reacties hier, iedereen reageert anders om medicatie dus je gaat het een beetje moeten uitzoeken maar stress er in ieder geval niet om!

06-11-2020 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Klachten van de blaasontsteking werden 's nachts bijna ondraaglijk... Alsof m'n hele vagina/blaas in brand stond. Pff, niet te doen. Zou willen dat ik deze medicatie niet had gekregen. Ik heb al veel pijn moeten meemaken en kan dat dan heel 'mindful' verwerken, maar dit branderige/pijnlijke gevoel was extreem! Aandrang om te plassen bleef. Paracetamol hielp gelukkig o[lees meer...]p een gegeven moment.

05-11-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ik ga niet voor jullie liegen, ik vind het verschrikkelijk om te in te nemen en word al misselijk als ik er aan denk. MAAR als ik een blaasontsteking heb ben ik ONWIJS BLIJ dat deze pilletjes bestaan want letterlijk dezelfde dag verdwijnen de klachten bij mij & dat is echt fantastisch want dan hoef ik niet meer huilend op de wc te zitten. Ergste bijwerking is misselijkheid[lees meer...] en vaak diarree maar het is het meer dan waard. Ik draag deze pilletjes ook standaard mee in mijn tas voor als ik het voel aankomen.

03-11-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Zo voelde ik me ook de eerste weken van mijn zwangerschappen. Alleen was ik nu niet zwanger, maar kwam het door Furabid. Na 5 pillen gestopt. Ik neem het nooit meer.

01-11-2020 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Dit als derde kuur gekregen voor mijn blaasontsteking, bleek voor de eerste 2 kuren resistent. Rugpijn is afgenomen. Ik merk dat ik veel last heb van slapeloosheid, piekeren, vermoeidheid en erg lusteloos ben. Na dag 4 bovendien veel last gekregen van maagzuur. De keus gemaakt om de kuur af te maken ivm eerdere nierbekkenontsteking wat ik absoluut niet nog een keer wil heb[lees meer...]ben.

01-11-2020 | Vrouw | 65
Urineweginfectie
De allereerste keer dat ik Furabid heb gebruikt, in juni 2020 was ik erg tevreden. Nu, de tweede keer een kuur van 5 dagen. Werkt erg snel, dus erg effectief, maar ik had nu zulke buikkrampen, niet normaal meer. Sowieso heb ik bij een urineweginfectie krampen, maar wist deze keer niet of het van het medicijn kwam of de infectie. Nu, een paar dagen later, nog krampen. Duu[lees meer...]rt blijkbaar lang voordat je darmen zich weer normaliseren. Niet zo tevreden dus deze keer.

01-11-2020 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Nadat ik smorgens bloed plasste naar de weekeind dokters post geweest ,urine meegenomen en het was overduidelijk een blaas ontsteking ,thuisgekomen gelijk ingenomen ,na 10 min al gek van de jeuk geworden wn erg misselijk,na een half uur het gevoel dat mijn keel opswol slik moeilijkgeden toen kwam er zware benauwdheid bij ik kreeg echt bijna geen lucht meer ,terug naar de d[lees meer...]okterspost ,mocht ik het niet meer innemen ,gelijk een spuit gekregen en andere penicilline ,na ongeveer 4 uur knapte ik op wat een rot middel zeg

31-10-2020 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Na 1e pil hoofdpijn en dit werd na gebruik steeds erger. Werd er vanmorgen zelfs wakker van. Zere druk op oren, misselijk, hoesten en zere longen. Nu 5 tabletten op en ga de huisartsenpost bellen voor iets anders. Ik heb ook het idee dat ik dikkere lippen en keel krijg(allergische reactie). Wordt hier heel onzeker van in deze Coronatijd.

28-10-2020 | Vrouw | 52
Blaasontsteking
12 dagen na de inname van 1 zakje van dit middel nog erg veel buikpijn en zeer vermoeid. Volgens de apotheek is dit een extreme reactie op dit middel. Fosfomycine wordt in ieder geval aan mij niet meer voorgeschreven.

27-10-2020 | Man | 55

25-10-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Binnen drie minuten kreeg ernstige benauwdheid en extreme jeuk. Met ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis en daar werd ik behandeld. Daar werd mij verteld dat ik een allergische reactie heb gehad op de AB. Dit mag ik nooit meer slikken.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5285)
Anticonceptie - overig (3847)
Cholesterol (2928)
Depressie - antidepressiva overig (2775)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2415)
Pijn - morfine-achtigen (2235)
ADHD - psychostimulantia (2127)
Pijn (2027)
Verslavingsziekten (1996)
Bloeddruk - betablokkers (1714)
Maagzuur - protonpompremmers (1587)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1539)
Anticonceptie - eenfase (1416)
Angststoornissen (1249)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1188)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1166)
Depressie - antidepressiva TCA (1062)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (980)