categorie

Antibiotica - urineweginfectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - urineweginfectie

15-10-2021 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Zowat meteen na de inname van de 3de pil zat ik ineens onder de uitslag van top tot teen en jeuk, ik ben er vast allergisch voor,

14-10-2021 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Zeer goed product om de blaas te reinigen. Ontsmetten, Geen enkele bijwerking. Ter info; Ik ben iemand die zeer gevoelig is voor bijwerkingen.

06-10-2021 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Na 2 tabletten misselijk, overgeven en een grieperig gevoel. Baby die borstvoeding krijgt, is ook erg onrustig en huilerig sinds de start van de kuur. Na 4 tabletten maar gestopt.

04-10-2021 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Na eerste capsule al beroerd. Hoofdpijn moe misselijk.

28-09-2021 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Vreselijke buikpijn na inname, klappertanden, rillen, koude koorts. Dacht dat ik één of andere zware ontsteking of niercrisis had. Eerste en meteen ook laatste keer dat ik dit medicament heb genomen.

27-09-2021 | Vrouw | 74
Blaasontsteking
bijwerkingen zijn nog erger dan de kwaal

26-09-2021 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Vreselijk aan de diarree en duizelig. Vraag me af of het geholpen heeft nog steeds branderig gevoel na het plassen. Geef mij maar trimethoprim, nooit geen bijwerkingen van.

24-09-2021 | Vrouw | 45

22-09-2021 | Vrouw | 72
Urineweginfectie
Nooit meer, ik kan niet lezen, niet alleen naar buiten

21-09-2021 | Vrouw | 38
Urineweginfectie
Ik hen alergie voor veel medicatie. En dit helpt snel en goed

13-09-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Heb relatief vaak last van blaasontsteking. Krijg eigenlijk altijd Furabid voorgeschreven. Gelukkig nooit echt extreme klachten. Alleen vaak last van mijn vagina, door middel van een schimmelinfectie en/of kleine wondjes rondom. Daarnaast beginnen mijn darmen te irriteren na het innemen van de pil en volgt er vaak diarree. Verder verminderen de klachten van de blaasontstek[lees meer...]ing wel altijd na een dag. Meestal compleet weg op dag 2.

10-09-2021 | Man | 66
Blaasontsteking
heel erg zweten loopt met gangen van mijn lijf af en een tel later ,heb ik het weer vreselijk koud. en nergens zin in

09-09-2021 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
Bij blaasontstekingen heb ik al veel antibiotica voorgeschreven gekregen. Deze werkt bij mij het best. Echt flinke last van blaasontsteking. Na 1 of 2 pillen al bijna geen last meer. Bij het einde van de kuur van 5 dagen had ik geen last meer. Wel last van maag/darmklachten, zeurend gevoel in onderbuik in de avond. Maargoed, dat is beter dan blaasontsteking. Bij blaasonst[lees meer...]eking vraag ik om dit middel.

06-09-2021 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Voor blaasontsteking Furabid voorgeschreven gekregen. Na één dag begonnen de misselijkheid en de hoofdpijn. Ik ben een paar dagen er niet op uit geweest. Helaas bleek na afloop van de kuur dat deze niet gewerkt heeft. Zegt natuurlijk niets over de effectiviteit, ik had een ander spectrum antibiotica nodig. De capsules waren wel heel klein en makkelijk in te nemen. Mocht he[lees meer...]t wel geholpen hebben, dan waren de bijwerkingen te overzien geweest. Deze verdwenen overigens direct na afloop van de kuur.

02-09-2021 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Ik heb heel veel slechte verhalen gelezen over dit medicijn. Hier een positief verhaal. In 2013 dit medicijn geslikt i.v.m. een nierbekkenontsteking. Nu het medicijn geslikt i.v.m. een blaasontsteking. Ik had een kuur van 5 dagen, 2 pillen per dag. Ik weet niet hoeveel mg per pil. De pillen zijn best groot en ik vind het innemen van pillen moeilijk. Toch ging het erg mak[lees meer...]kelijk met behulp van yoghurt. Weinig last gehad van bijwerkingen. Voor mij een prima medicijn.

02-09-2021 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
In de avond begonnen met de Furabid, met yoghurt ingenomen zoals aangegeven. Diezelfde nacht wakker met enorme misselijkheid, overgeven, hoofdpijn die steeds erger werd tot in de morgen ondraaglijke hoofdpijn. Alsof mn hoofd uit elkaar barstte. Bewegingsloos de hele dag doodziek in bed gelegen. Ochtend portie Furabid nog genomen maar direct weer eruit door overgeven. Huisa[lees meer...]rts gebeld, ik moest direct stoppen en heb iets anders gekregen. De dag erná kom ik pas weer een beetje bij, maar nog steeds hoofdpijn. Voor mij nóóit meer Furabid.

26-08-2021 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
de eerste dag dat ik het gebruikte kreeg ik last van hele erge hoofdpijn en kreeg koorts, de dag erna ging het beter. Op de derde dag kreeg ik overal jeuk, het voelde alsof mijn gezicht gezwollen was. De jeuk heeft twee dagen geduurd. Ik ben nu anderhalve week gestopt maar nu krijg ik eens weer overal jeuk en tintelingen.

25-08-2021 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Ik moest 2x daags gedurende 5 dagen Furabid gebruiken om mijn urineweginfectie/blaasontsteking (dokter weet niet welke van de twee) te behandelen. Bijwerkingen van de medicatie? - Slaapproblemen (ik kom niet meer in slaap de afgelopen dagen terwijl ik nooit last heb in slaap te komen), hoofdpijn, vermoeidheid, algeheel erg ziek en zelfs koortsig gevoel. Heeft het medic[lees meer...]ijn geholpen? Mijn buikpijn is op dag 6 (na de kuur) iets verminderd maar nog niet helemaalweg, ik moet nog steeds ieder uur plassen en nu heb ik te maken met allerlei vervelende bijwerkingen van de medicatie. Deze medicatie heeft mij vooral veel extra klachten gegeven naast mijn al bestaande klachten en mijn bestaande klachten niet opgelost. Ik ga dit melden bij de huisarts! Wat belachelijk dat dit nog wordt voorgeschreven terwijl zoveel mensen te maken krijgen met ernstige bijwerkingen en de effectiviteit van de medicatie duidelijk niet hoog is (zie vele negatieve reacties die hier al geplaatst zijn). Als ik dat van te voren had geweten dan had ik een ander medicijn gekozen, wat een rommel is dit! Ik zou dit aan niemand aanraden. Denk goed na voor je hiermee begint.

22-08-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Kan niet merken dat het enig effect heeft. Nog steeds honderd keer per dag naar de wc. Schimmelinfectie erbij gekregen en aan de diarree. Vandaag laatste pillen morgen naar de huisarts

21-08-2021 | Vrouw | 32

15-08-2021 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
Na 3 weken zelf proberen met water drinken, cranberrysap, warme kruiken, extra warm ondergoed en niet buiten zitten ivm de wind, die verslechtert de ontsteking meteen, toch maar aan de antibiotica , ik wist al dat ik er weer super beroerd van zou kunnen worden. Naast de hierboven genoemde klachten heb ik ook bijna de hele tijd een gevoel van watten in mijn hoofd. Ik had de[lees meer...] arts al gezegd dat ik ziek wordt van deze kuur, kennelijk geen alternatief. De arts was ook een vervanger. Volgende keer vraag ik langer door of er een andere optie is. Ben nu 4 weken verder en voel me nog steeds absoluut niet goed.

14-08-2021 | Vrouw | 66
Urineweginfectie
Na de tweede capsules werd ik misselijk en kreeg hoofdpijn. Werd steeds zieker, voelde me down, ernstige spierpijn en kon bijna niet meer op mijn benen staan. Totaal geen eetlust meer . Huisarts gebeld en ogenblikkelijk gestopt met deze medicatie. Kreeg andere medicijnen. Wil dit medicijn nooit meer hebben. Je schrikt van alle negatieve reacties en ernstige bijwerkingen [lees meer...]van dit medicijn Nooit meer voorschrijven.

08-08-2021 | Vrouw | 66
Urineweginfectie
Ik weet niet of andere dit herkennen, word niet bij de bijwerkingen vernoemd. Ik ben zo extreem moe dat ik niets kan doen, ik sleep mij de dag door. En hoofdpijn . En zoals er al iemand voor mij schreef,ik had geen klachten toen ik met dit medicijn begon en heb juist blaasontsteking klachten gekregen. Ik probeer de kuur nog af te maken, nog 2 dagen

08-08-2021 | Vrouw | 71
Blaasontsteking
Slik pas 1,5 dag. Totaal, 3 geslikt. Tintelingen, dood gevoel in voeten Tijdens lopen, gevoel dat ik ga vallen. Bewegen maakt duizelig. Ik stop ermee

04-08-2021 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
Ik vraag me af, wat is erger het middel of de kwaal. Misselijk, Heel veel pijn bij het plassen, het brand verschrikkelijk, zelfs zitten is zeer gevoelig. Nu 24 uur na laatste pil maar de pijn neemt niet af.

04-08-2021 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Genruikt voor blaasontsteking bij dag zes begin pijn in armen en vingers meteen gestopt nlaasontsteking weg maar de pijn in armen en soms ook benen nu week later mog steeds. Iemand hier ervaring mee gaat dit weg?

03-08-2021 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
IK kreeg al snel iedere dag hoofdpijn, last van misselijkheid, mijn hart klopte veel sneller en heb erg slecht geslapen. Heel veel last van opvliegers en zweten. Nu 2 dagen gestopt en voor het eerst weer normaal kunnen slapen; nog wel wat hoofdpijn maar niet meer misselijk en mijn hartkloppingen zijn ook weg.

Furadantine

02-08-2021 | Man | 75
Blaasontsteking
Voel me futloos, neiging tot braken ,hoesten

28-07-2021 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Na het gebruik van slechts 2 dagen van Nitrofurantoine tegen een blaasontsteking tijdens de zwangerschap, heb ik neuropathie gekregen: tintelingen in handen en voeten, zenuwpijn. Echt vreselijk en dat dag en nacht voor 10 dagen lang (het was op vakantie). De huisarts zei doodleuk dat het wel blijvend zou kunnen zijn en ze er niets tegen kunnen doen... Na thuiskomst heb ik[lees meer...] het direct anders aangepakt: Ik heb echter goede ervaring met homeopathie en acupunctuur en heb 5 x in de week acupunctuur (in R'dam) gedaan. Na elke keer werd het beter en nu is nagenoeg verdwenen! Daarnaast kun je bij een goede homeopaat NItrofurantoine in potentie krijgen om de bijwerkingen te ontstoren. Mijn advies: denk goed na voordat je dit middel gebruikt en probeer alternatieve geneeswijzen als de huisarts niets voor je kan doen.

24-07-2021 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Monuril gisteren ingenomen. De hele dag misselijk geweest maar de pijn van de blaasontsteking is vandaag wel zo goed als weg. Vannacht diaree gekregen die aanhoudt.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5515)
Anticonceptie - overig (4036)
Cholesterol (3011)
Depressie - antidepressiva overig (2855)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2529)
Pijn - morfine-achtigen (2323)
ADHD - psychostimulantia (2253)
Pijn (2097)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1646)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1305)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1257)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1223)
Depressie - antidepressiva TCA (1106)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)