categorie

Antibiotica - urineweginfectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - urineweginfectie

28-07-2021 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Na het gebruik van slechts 2 dagen van Nitrofurantoine tegen een blaasontsteking tijdens de zwangerschap, heb ik neuropathie gekregen: tintelingen in handen en voeten, zenuwpijn. Echt vreselijk en dat dag en nacht voor 10 dagen lang (het was op vakantie). De huisarts zei doodleuk dat het wel blijvend zou kunnen zijn en ze er niets tegen kunnen doen... Na thuiskomst heb ik[lees meer...] het direct anders aangepakt: Ik heb echter goede ervaring met homeopathie en acupunctuur en heb 5 x in de week acupunctuur (in R'dam) gedaan. Na elke keer werd het beter en nu is nagenoeg verdwenen! Daarnaast kun je bij een goede homeopaat NItrofurantoine in potentie krijgen om de bijwerkingen te ontstoren. Mijn advies: denk goed na voordat je dit middel gebruikt en probeer alternatieve geneeswijzen als de huisarts niets voor je kan doen.

24-07-2021 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Monuril gisteren ingenomen. De hele dag misselijk geweest maar de pijn van de blaasontsteking is vandaag wel zo goed als weg. Vannacht diaree gekregen die aanhoudt.

23-07-2021 | Vrouw | 22
Urineweginfectie
Na dag 1 gebruik van de AB kuur voel ik me ontzettend beroerd. Ik kan al dagen niks, ik lig continue in bed of op de bank. Symptomen van de urine weg infectie verdwenen echter wel na 2 dagen, dat is ook wel het enige positieve wat ik over Furabid weet te benoemen. Ik voel me futloos, heb pijn in mijn hele lichaam en ben somber gestemd. Ik kan nauwelijks eten en iedere k[lees meer...]eer als ik dat probeer eindigt het in een hoest bui die bijna resulteert in overgeven. Ik ben verder gezond en begin 20. Dit heb ik nog nooit eerder mee gemaakt. Ik ben erg geschrokken van de bijwerkingen en negatieve reacties die ik hier lees. Hier zou actie op ondernomen moeten worden!

13-07-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Nooit meer! Er ontstond een ernstige allergische reactie een aantal dagen na inname, waardoor Prednison nodig was (antihistamine werkte niet afdoende). De blaasontsteking was wel over.

13-07-2021 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
De klachten van mijn blaasontsteking verdwenen na 2 dagen. Maar op dag 4 en 5 van de kuur erg misselijk de hele dag en een nare hoofdpijn. Voelde me ziek. Kon niet gaan werken. Bleken toch bijwerkingen te zijn. De dag na de kuur verdwenen de klachten, op lichte hoofdpijn na.

13-07-2021 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Ik heb dit medicijn gebruikt voor mijn blaasontsteking. Dit werkt goed. Dit medicijn verhoogde mijn bloedsuikers gigantisch. Nadat ik de kuur afgemaakt had, werd mijn bloedsuiker in de loop van de dagen erna weer normaal.

28-06-2021 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
Na twee volle dagen de medicatie te hebben ingenomen, werd ik in de avond ineens heel koud en warrig, duizelig. Eenmaal op bed, buikpijn alsof er een zware steen in mijn maag lag. Heel veel zweten en onrustig. Uiteindelijk 3 uur geslapen en werd ik brakend wakker, daarna kwam de diarree. Na 1 volle dag braken en diarree, kwam de vreselijke hoofdpijn. Pijnlijke benen heb[lees meer...]ben aantal dagen geduurd. Ik ben nagegaan of iemand in mijn omgeving buikgriep had, maar niemand. Ook niets verkeerds gegeten. Mijn conclusie is dat dit bijwerkingen zijn van dit medicijn. Doorgegeven aan mijn huisarts, ik wil ze nooit weer.

22-06-2021 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Ik heb nu voor de 2e keer deze antibiotica en schrok eerst van de berichten over bijwerkingen. Maar toch genomen en nu voor de 2e keer en ik heb nergens last van. Met wat vla of yoghurt innemen. De bijwerkingen hoeven dus niet bij iedereen op te treden!

21-06-2021 | Vrouw | 72
nitrofurantoine
Ik wil dit medicijn nooit meer, een week lang vreselijk duizelig en angsten, nu 3 dagen gestopt maar nog steeds angst in mijn lijf

20-06-2021 | Vrouw | 60
Urineweginfectie
Na het stoppen kreeg ik na een week verschrikkelijke jeuk en heb er nog last van

20-06-2021 | Vrouw | 77
Blaasontsteking
Ben enthousiast begonnen. Heb gekeken in mijn DNA het medicijn zou ik goed afbreken. Toen kwamen de bijverschijnselen. Die waren erg vervelend Brandende maag en slokdarm, misselijk , buikpijn, hoofdpijn, onvast op de benen. Heb de kuur afgemaakt, maar ik wil deze medicijnen liever niet weer. Het moet dus liggen aan de vulmiddelen. Dat er in zo'n kleine capsule zovee[lees meer...]l troep zit begrijp ik echt niet! Als ik het goed geteld heb 16 vulmiddelen!

19-06-2021 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Na eerste klachten ad furabid. S ochtends eerste pil genomen. Bij lunch duf. S avonds misselijk. Hele nacht spugen hoofdpijn echt HEL! Volgende dag toch doorgeslikt (..) klachten werden erger. Toen overgestapt op amoxicillin /clavaanzuur. Na 24 uur weer de oude. Pfffff

19-06-2021 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Ben er ziek van veel spugen de hele dag misselijk en erg moe.

18-06-2021 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Word er gigantisch misselijk en beroerd van, met hoofdpijn en buikpijn. Ik ben verder gezond en midden 20, heb eerder andere antibiotica gebruikt voor blaasontsteking maar nooit eerder zulke bijwerkingen gehad. Ik overweeg het advies in de wind te slaan en de kuur gewoon niet af te maken op dit punt.

15-06-2021 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Ik heb deze medicatie voor het eerst gebruikt en nooit meer zal ik het gebruiken. Ik had al twee weken last van een blaasontsteking en omdat het maar niet overging toch overgegeven op medicatie gebruik. Ik heb meteen na een dag al last van bijwerkingen en mijn stemming sloeg om als een blad. Het duurde ook een aantal dagen voordat mijn klachten afnamen en ook niet geheel [lees meer...]verdwenen. Zoals op de bijsluiter vermeld, heb ik vanwege de bijwerkingen contact opgenomen met de huisartsenpost omdat het weekend was. Advies was om door te gaan en evt te stoppen bij koorts en braken. Achteraf gezien erg dom geweest om het op te volgen. Heb mij dagen naar gevoeld en zal weer dagen nodig hebben om weer enigszins fit te voelen en wat weerstand op te bouwen. Als dr bijwerkingen zo erg is kan het toch niet ok zijn. Het betreft maar een blaasontsteking die behandeld wordt met een antibiotica. Waarom blijven geven als zo veel mensen er zo futloos en naar door voelen?

12-06-2021 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Ik plaste 2 weken achtereen bloed (verder geen klachten), 4 dagen na inname geen bloed meer in mijn plas. Maar wel witte sliertjes en vlokken. De huisarts zei dat ik nog steeds blaasontsteking heb (ook al heb ik verder geen klachten). Voor mij werkte deze antibiotica niet. De huisarts bied mij capsules aan maar die krijg ik niet weg. Vandaar dit alternatief. Het drinkt ma[lees meer...]kkelijk weg!

07-06-2021 | Vrouw | 34
Urineweginfectie
Ik had een blaasontsteking en deze heb ik regelmatig. Vorige keer dit medicijn ook gehad, nergens last van en nu na de eerste pil al zoveel bijwerkingen dat ik gestopt ben. Huisarts heeft andere antibiotica voorgeschreven en toen nergens meer last van gehad.

07-06-2021 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Vreselijk, 1ste dag niks aan de hand. Dag 2 een uur na het innemen werd ik beroerd. Hoofdpijn, draaierig, flauwvallen en zo misselijk. Na gespuugd te hebben ging het wel weer en heb ik mijn werk kunnen voortzetten. Die middag thuis was ik moe en erg zwak en ben ik eigenlijk niet van de bank geweest. De tweede pil nog ingenomen en naar bed gegaan. Volgende dag wakker met [lees meer...]Hoofdpijn, de pil ingenomen en een uut later weer boven de wc. Deze dag was de hel op aarde. Spugen, misselijk, een hoofd wat op ontploffen stond, te zwak om te kunnen lopen of eigenlijk mijn ogen open te doen. Ik heb in bed gelegen omdat dat het enige was wat ik kon doen. Nee nooit meer dit.

03-06-2021 | Vrouw | 60
Urineweginfectie
Ik wil het nooit meer slikken .eerst branderig gevoel mij hele schedel daarna ging het onwijs jeuken en tijdens de hele kuur heel veel haaruitval en nu ruim een week later verlies ik nog veel haar .Voelt echt dunner aan

03-06-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Zit nu op pil 3, geen bijwerkingen tot nu toe. De verhalen hieronder zijn heftig maar hoeft niet altijd zo te zijn!

30-05-2021 | Man | 60
fosfomycine
Preventief in moeten nemen na verwijderen van buik,plassonde

21-05-2021 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Medicijn voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Ik had geen klachten die horen bij een blaasontsteking, enkel pijn in mijn rug en steken in de zij. Na innemen van Furabid, na 2 dagen last van blaasontsteking klachten (vaker naar de wc moeten en steeds kleine beetjes). Vanaf de derde dag ontzettende hoofdpijn, duizeligheid en moeheid. Heb nooit echt last van bijw[lees meer...]erkingen, maar het lijkt nu net alsof ik elk moment ‘out’ kan gaan. Verschrikkelijk :(.

20-05-2021 | Vrouw | 69
Urineweginfectie
Ik slik 1 keer per dag 2 capsules van 50mg nitrofurantine . Sinds ik ze slik.heb ik last van veel haaruitval,ik ben vaak misselijk waardoor ik niet kan eten.ben vaak verward.en moet meer als 7 keer per dag plassen,en snachts ook heel vaak opstaan om te plassen.ik ben ook erg moe.en heb snachts last van mijn benen door pijn en doof en zwaar gevoel in mijn benen,en jeuk ove[lees meer...]ral,ik zag dat hier meer mensen last van hebben.ik had ze gekregen voor een chronische blaasontsteking.nu weet ik waar het vandaan komt omdat heel veel mensen hier last van hebben.

19-05-2021 | Vrouw | 70
Urineweginfectie
Ik slik sinds een paar maanden nitrofurant,ik heb heel veel bijwerkingen,hoofdpijn,misselijk,depressief doof gevoel in mijn benen,ernstig haaruitval,weinig eetlust,braakneigingen ,altijd moe en slaperig.ik ben gestopt met dit middel.slikte het al 5 maanden 100 mg per dag capsules.dat was een onderhouds dosering,ik weeg nog maar 46 kilo omdat ik altijd misselijk ben ,ik ben[lees meer...] per direct gestopt toen ik hier ook mensen met dezelfde klachten tegen kwam

05-05-2021 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Na verwijderen van m'n baarmoeder fikse blaasontsteking Deze capsules gekregen 4x per dag 1 capsule. Geen bijwerkingen gehad. 1 week klachtvrij en nu weer een andere kuur teimethoprim 300mg 1x per dag 3 dagen kijken of dese meer effect hebben

05-05-2021 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Afschuwelijk!!! Al eerder dit middel gebruikt met toen enkel wat misselijkheid na inname. Vorig jaar ook al wat jeuk bij de kuur. Nu 1 uur na inname 1e tablet start jeuk voeten, na half uur kwam daar hoofdpijn en misselijkheid bij. Vervolgens overal jeuk en buikkrampen. Vervolgens flinke maagpijn en begonnen met braken....heb nadat ik hier weer toe in staat was mezelf va[lees meer...]n de badkamervloer geraapt en de huisarts gebeld. Kon inderdaad reactie zijn, al na 1 tablet. Krijg nu iets tegen allergische reactie en andere kuur voor de blaasontsteking. Nooit geen nitrofurantoine meer voor mij

05-05-2021 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Prima medicijn, helpt mij altijd bij een blaasontsteking en geeft binnen 24 uur al verbetering van de klachten. Ik neem het in met veel water, met melk of yoghurt geeft het mij juist meer klachten.

03-05-2021 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
Via huisarts furadantine 100 mg gekregen na herhaalde blaasontstekingen. Gebruik middel ongeveer 2x per maand, géén bijwerkingen en binnen 3 uur zijn de klachten stukken minder. Zeer tevreden!

30-04-2021 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Gisteravond begonnen en een capsule ingenomen met yoghurt zoals voorgeschreven. De hele nacht pijn in mijn buik gehad en misselijk en zweetaanvallen. Vanochtend weer een capsule ingenomen na het nemen van een banaan en 2 uur later Probiotica ingenomen (!!) om ook weer goede bacteriën in de darmen te krijgen. Ik heb nu weer enorme buikpijn, hoofdpijn en ook jeuk en stop[lees meer...] er mee.... Ik ga wel AHCC van Vitals bestellen en daarnaast cranberry, vitamine c en d gebruiken.... Gezien de vele negatieve ervaringen vind ik het onbegrijpelijk dat dit product nog gebruikt en aanbevolen wordt, schandalig!

Fosfomycine

29-04-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Vele malen blaasontsteking waarbij nitrofurantoine niet het gewenste effect geeft. Na 1 zakje fosfomycine binnen 2 dagen van de klachten af.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5455)
Anticonceptie - overig (3989)
Cholesterol (2993)
Depressie - antidepressiva overig (2825)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2500)
Pijn - morfine-achtigen (2299)
ADHD - psychostimulantia (2230)
Pijn (2079)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1623)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1285)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1242)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1029)