categorie

Antibiotica - urineweginfectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - urineweginfectie

28-06-2022 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Wat een rot medicatie! Erg ziek geweest op dag 3,4 en 5 van de inname. Zware hoofdpijn en misselijkheid, totaal uitgeput en eindeloos moe. Na de kuur rusteloze benen, jeuk onder de voetzolen en alsof ik spierpijn heb. Naar gevoel in de benen.

23-06-2022 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Ik heb dit medicijn gekregen voor een blaasontsteking. Maar ik wil nooit geen Furabid meer! Ik kreeg last van ernstige vermoeidheid, verwardheid, spierpijn en opgezette klieren en spieren in de nek, ontzettend duizelig, slap, futloos en jeuk onder de voeten. Ik ben na 4 tabletten gestopt met deze kuur.

21-06-2022 | Vrouw | 61

09-06-2022 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Heb het idee dat de klachten juist verergeren..... ppffffffffffffffffff

07-06-2022 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Na inname van de poeder opgelost in water was er vrij snel verlichting. Helaas bleef het hierbij, na enkele dagen nog steeds niet klachten vrij. Ik was steeds duizelig en verloor meer haar dan normaal. Nu een andere kuur voorgeschreven gekregen. Jammer dat ik nu twee kuren achter elkaar moet doen.

06-06-2022 | Vrouw | 29
Urineweginfectie
5 daagse kuur gehad, na 1 dag gestopt. wat een troep. kort na inname kreeg ik hoofdpijn en een heel wazig gevoel. gevolgd door misselijkheid en algeheel gevoel van ziek zijn. nooit meer. heb erna een zakje monuril gekregen. werkt prima, geen bijwerkingen van.

30-05-2022 | Vrouw | 77
Blaasontsteking
Slappe poep, niet echt diarree. Mogelijk klein plekje huidaandoening bij wenkbrauw.

28-05-2022 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Ik heb 8 uur geleden 1 zakje monuril op. Kan wel tegen de muren lopen. Voel me zo ongesteld, moe, koortsig en ik heb al 1 x uit het niets diarree moeten doen. Krijg amper iets binnen, alsook mijn darmen zijn écht hevig aan het rommelen... Ik hoop dat dit snel stopt..

26-05-2022 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Na 7 blaasontstekingen due door een tvt bandje kwamen zei de uroloog dat mijn blaas niet helemaal leeg was .. door dat fout geplaatste bandje. Ik kon kiezen tussen kuren van 3 maanden of zelf cathariseren …. De kuur us bijna afgelopen en ik ben er zo beroerd aan dat ik nu toch zelf gestopt ben. Want mijn gedachtes zijn niet goed! Nu afwachten wat de uroloog gaat voo[lees meer...]rstellen

25-05-2022 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Ik heb fosfomycine gekregen voor blaasontsteking en ter voorkoming van blaasontsteking. Binnen kwartier na inname, hevige jeuk, welke bijna niet te onderdrukken was, zelfs snachts onder douche gestaan. Ik ga dit medicijn nooit meer gebruiken!

20-05-2022 | Vrouw | 70
Urineweginfectie
Donderdagmiddag begonnen met dit medicijn tegen blaasontsteking. Voor het naar bed gaan de 2de pil ingenomen. Om 3 uur in de nacht wakker geworden met een snelle hartslag, erge hoofdpijn( ik heb nooit hoofdpijn),misselijkheid en veel pijn in mijn botten, spieren. Ik kon niet liggen,zitten en lopen door de pijn in mijn lijf. De volgende ochtend de medicatie niet meer i[lees meer...]ngenomen en de arts gebeld. Ik krijg nu een ander antibioticakuur. Voor mij nooit meer Furabid.

29-04-2022 | Vrouw | 52
Blaasontsteking
Niet nemen,ben nu 2 weken verder nog steeds vreselijke jeuk op handen voeten,etc. Moest met ambu naar ziekenhuis,kreeg adrenaline voor de allergische reactie.Na 2 dagen inname werd ik doodziek,2 dgn erna opgeknapt.Na 5 dgn begon de grootste ellende Dit middel kan gelijk,of zelfs nog dagen na kuur reacties geven.

27-04-2022 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Ik moest 4x per dag 1 capsule voor een beginnende blaasontsteking. Heb de eerste dag 3 gehad en had al hoofdpijn daarvan. De volgende morgen om half 7 weer eentje genomen uiteraard met yoghurt. Toen werd de hoofdpijn zo erg dat het niet meer dragelijk was en gevoel van hele slappe benen misselijk en schrale keel met een raar gevoel op de tong. Heb de huisartsenpost gebeld[lees meer...] en uitgelegd wat er aan de hand was met het gebruik van deze antibiotica. Heeft ze mij later terug gebeld en overleg gehad met de dienstdoende arts. Ik moet per direct stoppen en de volgende dag mijn eigen huisarts bellen. Mijn blaasontsteking is nog niet helemaal weg en ben ook bang dat ik een andere krijg en dan weer de zelfde klachten krijg. Wie van jullie heeft dat gehad of was daar ook bang voor?

24-04-2022 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
Sinds oktober 2021 4x blaasontsteking gehad. 1x op kweek gezet. Furabid bleek effectief hiervoor. In maart begon het weer en kwamen de klachten om de 2 weken terug. Iom uroloog: bij klachten direct innemen 2x daags en voor 2 dagen. Nu heb ik een onderhoudskuur voor 3 maanden. 1x daags voor het slapen.

23-04-2022 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Goede ervaring, geen last meer na 3 dagen. En totaal geen bijwerkingen!! Voor mij een goed medicijn, kuur van 5 dagen was genoeg.

09-04-2022 | Man | 55
Blaasontsteking
Gekregen voor een blaasontsteking. Zoals door de apotheek gezegd elke keer ingenomen met melk en geen last gehad van bijwerkingen. Kuur duurde 10 dagen en na 2 dagen al klachtenvrij.

03-04-2022 | Vrouw | 55
Urineweginfectie
De derde dag werden de klachten minder ,geen bijwerkingen Ik raad aan om de capsule tijdens het eten in te nemen dan heb je nergens last van. En heel goed drinken .

02-04-2022 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Op dag 2 onwijs moe, down, misselijk en veel buikpijn. Gesproken met de HAP en mocht direct stoppen! Wat een rommel is dit!! Voor mij nooit meer

26-03-2022 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
In de nacht van donderdag op vrijdag wakker geworden van de blaasontsteking. Ik heb het zo vaak dat ik het meteen herken. Vrijdagochtend met urine naar huisarts. Ik kreeg een kuur Furabid 100 voor 5 dagen. Het is nu de tweede dag dat ik de capsules slik en de blaasontsteking is over maar ik ben nu zo stijf als een plank. Alles doet me zeer, benen, armen, lichaam. Ik zit vo[lees meer...]or een dilemma want weet niet of het van de Furabid komt of van de 2e booster prik die ik gistermiddag heb gekregen. Dit is niet fijn.

22-03-2022 | Vrouw | 48
Urineweginfectie
Gisteravond voor het slapen gaan de 1e capsule van mijn kuur genomen. Na een uur werd ik wakker van onhoudbare JEUK aan beide voeten. Dit bereidde zich gedurende de nacht uit over mijn hele lijf. Optisch niets te zien maar wist niet waar ik het zoeken moest van ellende. Echt ondraaglijk! Het begint nu, 12 uur later, eindelijk wat af te nemen. De huisarts heeft inmiddels ee[lees meer...]n andere antibiotica voorgeschreven.

19-03-2022 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Voor het eerst blaasontsteking gekregen. De huisarts moest het op kweek zetten, voor ik de diagnose kreeg. Dit terwijl ik echt serieuze klachten had en pijn! Maar deze antibiotica bleek een verademing! Binnen 2 dagen merkte ik verbetering. 2 weken voor de blaasontsteking heb ik corona gehad en daar was ik nog moe van. Tijdens de kuur merkte ik ook wel dat ik moe was, maar [lees meer...]of dit van de kuur is of corona weet ik niet.

28-02-2022 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Furabid 2x per dag gedurende 5 dagen voorgeschreven gekregen. Na dag 1 ( na 2e pil) heel erg ziek geworden, koorts, rillingen, overal pijn , heel erg beroerd voelde ik me, meteen gestopt met dit medicijn!!! Niet geschikt voor mij, nooit meer!

24-02-2022 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Na de negatieve reacties , geschrokken. Maar hielp mij fantastisch ,na de 1ste tablet ,klachten over. Elk kwartier moest ik plassen de hele dag , vaak te laat bij de wc.

16-02-2022 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Het hielp binnen enkele uren wel tegen de blaasontsteking 😂 maar zelfs na extra pantozol, rennie en heel veel karnemelk verga ik Vd pijn aan m’n slokdarm maag en loop ik leeg, nu zelfs ook misselijk. Dit spul neem ik nooit meer in!

08-02-2022 | Vrouw | 57
Na 0.45 min ernstige huidirritatie en hartkloppingen Medicatie gestopt

07-02-2022 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Bij blaasonsteking Furabid voorgeschreven gekregen voor 5 dagen. Ingenomen om 8u en 20u, eerst wat eten en daarna met een vol glas melk de tablet ingenomen. Na de eerste dag was de pijn en bloed al verdwenen. Alleen klachten gehad van moeheid en de darmen waren een beetje van streek (meer vezels gegeten toen was het ok) en ik heb wel 2 liter gedronken per dag tijdens de k[lees meer...]uur.

05-02-2022 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Wat een vreselijk medicijn! Ik had het al eens eerder gebruikt, toen wel zonder bijwerkingen (behalve hoofdpijn) maar zonder resultaat waardoor ik na furabid nog een andere antibiotica moest gebruiken. Dit keer was ik al sceptisch of het überhaupt zou werken toen ik deze kuur weer kreeg. Nadat ik 1 capsule had genomen kreeg ik na een paar uur al meteen meer buik en rugpijn[lees meer...]. Eerst dacht ik dat dit door de blaasontsteking kwam. Toen ik na inmiddels 4 capsules me zo slecht voelde ben ik eens gaan zoeken naar reviews van furabid. Dit was een eye opener. Ik ben direct met de kuur gestopt en nu bijna 24 uur na de laatste tablet voel ik me steeds beter. Mijn blaasontsteking zal niet over zijn denk ik maar ik kijk het aan met extra cranberry capsules en vit C en anders vraag ik om een andere kuur. Voor mij nooit geen furabid meer

02-02-2022 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Veel bijwerkingen en bij mij werkte het helemaal niet omdat het ging om een bacteriële infectie Ipv een blaasontsteking. Het plassen ging juist moeilijker na dit medicijn.

01-02-2022 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
ik lag heel de dag vermoeid met hoofdpijn op de bank. Ook moest ik een andere kuur omdat mijn blaasontsteking nog aanwezig is.

29-01-2022 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Na een paar weken last te hebben van een blaasontsteking naar huisarts en furabid voorgeschreven gekregen, ik kan sowieso de antibiotica amoxicilline niet verdragen. In de ochtend 1 capsule ingenomen en daarna raar in het hoofd, binnen een paar uur aan het bibberen en trillen van de kou, gelijk naar bed gegaan en de dag er na doodziek. Hoge koorts, misselijk, zwak, gevoel [lees meer...]van flauwvallen, spierpijnen, moeilijkheden met ademhalen, en doodmoe. Kan na 3 dagen nog alleen maar in bed blijven liggen en af en toe uit bed. En gelijk na een tablet moeten stoppen nooit meer dit medicijn. Ik begrijp niet dat zo’n medicijn verkocht mag worden.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5685)
Anticonceptie - overig (4186)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2917)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2622)
Pijn - morfine-achtigen (2385)
ADHD - psychostimulantia (2346)
Pijn (2142)
Verslavingsziekten (2139)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1493)
Angststoornissen (1378)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1354)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1317)
Depressie - antidepressiva TCA (1150)
Antibiotica - urineweginfectie (1119)