ervaringen per categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

23-02-2017

Trage schildklier

na jaren tobben (moeheid, burnout, gewrichtsklachten, totaal geen energie meer, psychische problemen, hoge bloeddruk, vergeetachtig etc.). Voor de zoveelste keer naar de huisarts gegaan om bloed te prikken. resultaat: THS 10,3, T4 12. De huisarts wilde geen medicijnen voorschrijven. heb erop aangedrongen en kreeg 25 Mcgr voor te langzame schildklier. Er is een nieuwe werel[lees meer...]d voor mij open gegaan. voelde mijn hart weer kloppen en kreeg energie. Ik was in shock door deze resultaten. heb hier jaren mee rondgelopen en ervoor zelfs in therapie gegaan, omdat de huisarts dacht dat dit psychisch was. heb er nu op aan gedrongen om doorverwezen te worden naar de endocrinoloog omdat dit jaren mijn leven heeft beheerst. wilde mij laten afkeuren, omdat ik mij de afgelopen 2 jaar 15 ouder voelde worden. kon de energie van anderen niet begrijpen: waarom had ik die energie niet. wilde soms dat ik een hartaanval zou krijgen en van alles af zou zijn. ik ben er nu zo vanaf dat dit medicijn mij een nieuw leven geeft en toekomst!!!
23-02-2017

Trage schildklier

Net overgestapt van Thyrax naar Euthyrox. Zeer geemotioneerd, niet rationeel kunnen denken, irrationele reacties, angst, stress, spanning in spieren, zeer vermoeid.
22-02-2017

Trage schildklier

Ik gebruik nu 1 jaar Levothyroxinenatrium (62,5 mcg). Pijn in schouders zijn zo goed als verdwenen, maar pijn in heup/benen blijft onverminderd. Overdag valt het mee, zodra ik ga liggen komt de pijn. Ook als ik te lang zit/sta komt de pijn. Dus de slaap wordt een aantal keren per nacht onderbroken. Hierdoor treedt vermoeidheid op overdag. Apotheker gaat kijken of te achte[lees meer...]rhalen is welke stof die pijnen blijft veroorzaken. Bij Thyrax nergens last van, (jaren achtereen gebruikt), hoop dat dit medicijn terug komt.
22-02-2017

Trage schildklier

Vanaf ik gedwongen overstapte van thyrax naar levothyroxine last van brandend maagzuur, eerst had ik er niet bij nagedacht dat het daardoor kwam, omdat ik ervanuit ging dat ik geen klachten zou krijgen. En vaker dan normaal hoofdpijn. Gebruikte 0,150 mg thyrax en ging dus ook naar 150 microgram levo. Is ondertussen 3 keer verlaagd en heb net weer bloed geprikt, ben benieuw[lees meer...]d. Maagzuur word ondertussen steeds erger, huisarts denkt dat dit komt omdat de waardes nog niet goed zijn, maar ik denk dat ik niet tegen levothyroxine kan. Slik er nu omeprazol bij voor het maagzuur anders is het niet te doen. Toch te zot voor woorden, baal enorm. Ik zou het liefst weer thyrax willen, maar of dat nog weer terug komt? Ga denk ik bij de apotheek vragen om iets anders, Tirosint ga ik maar eens vragen, lees je meer goede dingen over dan Levothyroxine.
19-02-2017

Hypothyreoïdie

Ben met Thyrax ook lang wezen kwakkelen, huisarts wilde geen Cytomel voorschrijven. Nu de gedwongen overstap naar Euthyrox en ik ben nog verder van huis! Heb nu zelf de stap gezet naar een complementair arts en ga dierlijk schildklierhormoon gebruiken. Wil me eindelijk wel eens weer echt fit voelen.
18-02-2017

Trage schildklier

na jaren thyrax te hebben gebruikt en later helemaal niets toch weer aan de medicijnen, omdat het niet goed ging, maar ik ben echt niet tevreden, hoopte door medicijnen weer op het goede pad te komen, maar ik zie het somber in. Mijn bijwerkingen: benauwdheid, pijn op borst en misselijk.
16-02-2017

Trage schildklier

Spierpijn /moe/ slecht slapen. Heb sinds het begin van levothyroxine problemen met mijn gezondheid, ik heb jaren thyrax geslikt. Nooit geen last gehad, maar nu heel veel last van mijn keel, soort rauw gevoel in mijn keel wat best pijnlijk is. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
16-02-2017

Trage schildklier

Ik voel me sinds de gedwongen overstap naar euthyrox (van thyrax) ronduit slecht. Uitgeput, depressief, koud, stijf, mat, aangekomen. Mijn waardes zijn binnen de norm, daarom geef ik aan dat het middel enigszins effectief is, maar daar is ook echt als mee gezegd.
15-02-2017

Trage schildklier

Thyrax was prima, jammer dat het niet meer is en of het nog weer leverbaar wordt? Ik verwacht van niet, omdat Aspen ook een alternatief met meer marge levert (Euthyrox). In feite hebben ze gewoon het marktaandeel van Organon gekocht om het om te zetten naar hun eigen product met meer marge, pure geldkwestie dus.
15-02-2017

Trage schildklier

jarenlang (15 jaar zonder problemen) thyrax gebruikt, omdat de schildklier het niet meer doet, zeer tevreden helaas niet meer leverbaar in Nederland. Na een dramatische overstap naar Euthyrox (ziekenhuisopname met hartritmestoornissen) nu aan de levothyroxine, al 6 weken aan het ophogen met de dosering (thyrax was 150mmg) nu inmiddels op 175 mmg levotheroxine, bloedwaarden[lees meer...] zijn goed zit tegen het maximum aan, echter klachten zoals vermoeidheid blijven (halve dagen werken is echt de max), na inspanning zoals bv uurtje tennissen (rustig aan) slaat de boel op hol en sta ik te kotsen op het toilet. zie nog geen of weinig verbetering, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik weer fit ben.
13-02-2017

Trage schildklier

Al jaren thyrax gebruikt. Zeer tevreden.
13-02-2017

Trage schildklier

In september 2016 overgestapt van thyrax naar euthyrox. Wat een ellende. Ik kan niet meer normaal functioneren. In het begin moe, hoofdpijn, misselijk, somber en duizelig. Kan mijn werk niet meer doen. Al drie keer geprikt. Mijn schildklier wordt maar niet stabiel en bij de laatste keer prikken kwam naar voren dat hij bijna helemaal niets meer doet. Nu van 112 euthyrox een[lees meer...] verhoging van 0,25 en na twee weken nogmaals 0,25 omhoog. Echter, ik kreeg nu hartkloppingen en volgens de huisarts ging deze verhoging nu te snel. Voel mij na 5 maanden euthyrox nog steeds ellendig en ben constant misselijk. Wie heeft een aantal goeie tips om van dat ellendige gevoel ( vooral die misselijkheid ) af te komen?
12-02-2017

Trage schildklier

Heel erg moe en huiduitslag, mogelijk als gevolg van de kleurstof in het medicijn. Bij wisseling naar Euthyrox waren klachten weg.
12-02-2017

10-02-2017

Trage schildklier

Ik slik ook nu levothyroxine ben er echt niet blij mee, erg lusteloos en nergens geen puf meer voor, 8 kilo aangekomen, ben echt radeloos, sinds ik schildklier problemen heb nu 8 jaar ben ik al 20 kilo aangekomen, dokter doet er idd niets mee, de dosering is goed zegt hij, meer bewegen, ja of ik daar de puf voor heb. Nu heb ik gehoord dat " euthyrox " beter zou zijn, en da[lees meer...]ar val je weer van af, is dat zo?

Trage schildklier

Had eerst thyrax voelde me beter moest overstappen naar euthyrox nu al heel lang elke dag pijn. Niks te vinden in het bloed dus krijg nu de diagnose Fibromyalgie waar ik niet in geloof. Lees vaak over mensen die sinds ze overgegaan zijn op euthyrox dezelfde klachten hebben.

Trage schildklier

geen bijwerkingen van de thyrax

Trage schildklier

Eerst thyrax voor 20 jaar, nu verplicht over moeten stappen naar euthyrox. Heel veel bijwerkingen zoals trillen, depressief en duizelig. Mijn oude dosering van thyrax was 75 mg., maar de euthyrox 75 mg veel te zware dosering. Nu sinds 2 dagen op lagere dosering van 62,5 mg. Nu dit maar weer uit proberen.
08-02-2017

Trage schildklier

Met thyrax waren mijn bloedwaarden goed . Dus daar was hemeltergend vreden mee
08-02-2017

Trage schildklier

Eerst had thyrax geen probleem. Nu ik euthyrox gebruik weet ik het niet meer. Mijn schildklier is net een jojo. Van 150mg naar 175 Mg naar 200mg, dan weer 175mg nu 150mg euthyrox Weet niet wat ik mee aan moet, ben moe .
04-02-2017

Trage schildklier

Vrouw 68 jaar en ruim 30 jaar schildklierpatient. Afgelopen 5 jaar Thyrax geslikt (150) zonder veel problemen. Nu noodgedwongen overgestapt op Levothyroxine TEVA (150). Eerste 2 maanden voelde ik me goed. Toen begon ik steeds vaker spierpijn te krijgen in de nek en schouders. Daarna ook pijn in de beide handen. Kan steeds moeilijker iets pakken en vasthouden. In de loop v[lees meer...]an de dag zakt de pijn. Nu na 3 maanden slikken TEVA kan ik heel moeilijk uit bed komen van de pijn. Heb huisarts gevraagd om ander medicijn, maar die denkt heel anders. Die wil laten onderzoeken of het hier gaat om spierreuma. Heeft iemand anders ook dit soort klachten. Overigens mijn bloedwaardes volgens HA goed. 1e meting 8-12-2016 TSH 2,2 / FT4 22,5 2e meting 22-1-2017 TSH 4,1/FT4 20,7.
04-02-2017

Trage schildklier

Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Geen bijwerkingen. Ben goed afgesteld. Ik herken mij niet in eerder genoemde ervaringen/bijwerkingen over dit medicijn.
02-02-2017

01-02-2017

Ziekte van Graves

01-02-2017

Ziekte van Graves

Begin januari moest ook ik er aan geloven en na dik 20 jaar Tyrax gebruik over op Euthyrox. Na een aantal dagen kreeg ik spierpijn in heel mijn lijf welke steeds erger werd. Ook kwamen er krampen bij waardoor ik op een gegeven moment niet meer kon lopen en nog steeds bijna niet uit de voeten kan. En dan die erge vermoeidheid. Het erge is dat er geen verbetering optreed ook[lees meer...] niet na aanpassing in de dosering. Van de week maar weer terug naar de huisarts al weet ik nu al dat zij er ook niets aan kan doen. Wat mij vooral boos maakt is dat de fabrikant hier gewoon mee weg komt. Mijn leven staat op zijn kop en met mij ook van vele andere. Werken gaat heel moeizaam, nu halve dagen maar ik ben gesloopt. Gelukkig werk in de zorg en heeft men begrip voor mijn situatie maar hoelang nog?

Schildklier verwijderd

Was erg tevreden over Thyrax. Nagenoeg geen bijwerkingen, af en toe hartkloppingen en slecht slapen.

Schildklier verwijderd

Jaren Thyrax gebruikt, zonder al teveel problemen. Noodgedwongen op Levothyroxine moeten overstappen. Ik heb mij deze afgelopen maanden en tot op heden verschrikkelijk rot gevoeld. Al een lagere dosis gekregen, maar helpt niet. Gelukkig begrijpt mijn man dat ik last heb van heel veel vervelende bijwerkingen, maar op mijn werk hebben ze er geen begrip voor of snappen mijn w[lees meer...]isselstemmingen niet. Ik hoop dat de thyrax weer snel op de markt komt.

Trage schildklier

Sinds 28 jaar gebruik ik Thyrax i.v.m. ziekte van Hashimoto (erfelijke, auto-immuunziekte). Al jaren 200 microgram per dag, voelde me prima. Per 8 januari 2017 noodgedwongen overgestapt op levothyroxine. Na ca 11 dagen voelde ik me beroerd, net alsof ik van 200 microgram naar 0 was gegaan. Symptomen die horen bij onderdosering. Direct mijn bloed laten nakijken. Bleek een h[lees meer...]ele hoge overdosering te hebben, maximaal. Huisarts was verbaasd over de symptomen die ik beschreef en die eerder horen bij een onderdosering. Maar in de praktijk waren al meer mensen geweest die hetzelfde hadden ervaren. Ik stap nu over op Euthyrox. Laten we hopen dat dat wel gaat werken en dat hier niet ook een tekort aan ontstaat. Ik vind het trouwens zonde dat je bij het overstappen naar een nieuw medicijn direct zoveel krijgt voorgeschreven (ik voor 3 maanden). Nu lever ik na twee weken het restant in bij de apotheker en ik vraag me af of ze dit opnieuw kunnen uitleveren of verplicht moeten vernietigen. Zo krijg je vanzelf tekorten... Ik wens iedereen die ook zoveel last ervaart van de overstap naar andere schildkliermedicijnen veel sterkte en hoop voor iedereen die blij was met Thyrax dat het weer snel op de markt komt. Ik hoop ook dat de minister dit leest.
28-01-2017

Trage schildklier

De huisarts heeft dit geneesmiddel met me besproken, omdat ik door mijn Thyrax was. Heb ook Eutyrox al uitgeprobeerd. Ook verschrikkelijk. Slik sinds kort Cytomel! Ik vind dat de huisartsen dit middel bij iedereen moeten voorschrijven. Ben weer klachtenvrij! Dus iedereen die klachten heeft vraag aan je arts Cytomel.
25-01-2017

Tirosint (levothyroxine)
Trage schildklier

Beste Allemaal, Tirosint is mijn redding geweest. Na 10 jaar thyrax stapte ik over op teva.. mijn god.. 3 maanden ellende.. hartkloppingen, benauwd, hyper, trillen, overgeven enz.. ik was een wrak. Ik ging over op tirosint en binnen een week was alles veel beter, ik voelde me zelfs beter dan met thyrax veel meer energie en helder in mijn hoofd. Jammer dat je zelf een gede[lees meer...]elte moet betalen +/- 7,00, maar ik zou iedereen die narigheid ervaart met teva of andere schildklier medicatie adviseren om zeker tirosint te overwegen. Ik voel me als herboren en dat wens ik iedereen. Sterkte dames!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3753)
Anticonceptie - overig (2909)
Cholesterol (2284)
Depressie - antidepressiva overig (2126)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1711)
Pijn - morfine-achtigen (1604)
Pijn (1537)
ADHD - psychostimulantia (1442)
Verslavingsziekten (1408)
Maagzuur - protonpompremmers (1305)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1233)
Bloeddruk - betablokkers (1137)
Anticonceptie - eenfase (1061)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (885)
Migraine (847)
Angststoornissen (817)
Depressie - antidepressiva TCA (806)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (787)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!