categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

07-10-2020 | Man | 59
Schildklier verwijderd
Ik heb mijn leven lang tyrax gehad , geen problemen Ik zat toen op 4.2. na het stoppen van dit medicijn ben ik veel aan het sukkelen geweest met diverse andere medicijnen ongeveer 3 jaar lang veel elende. Allemaal bijverschijnselen, te sloom, of te stresvol het kwam maar niet goed. Na het bezoeken van deze site ben ik overgestapt op tirosint. Het gaat goed nu goed. ik geb[lees meer...]ruik het nu een half ik zit nu op 2.3 nog ik heb nooit zo goede uitslag gehad. ik bruis van energie. Ik heb mijn leven weer terug.

05-10-2020 | Man | 59
Trage schildklier
Schildklier was te traag, na medicijnen ben ik actiever, slaap ik beter en voel me gezonder. Cholestorol sterk gedaald. Wel kortademig, soms sterke pijn op de borst, voel mijn hart kloppen.

24-09-2020 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Begonnen met euthyrox, overstapt op thyrax ivm gezwollen ogen. Ontzettend last van hartkloppingen, duizelig, moe. Weer terug naar euthyrox en hopen dat de oogklachten los staan van de medicatie.

18-09-2020 | Vrouw | 54

16-09-2020 | Vrouw | 54
Trage schildklier
sinds een 1,5 jaar euthyrox ben begonnen met 25 en daarvoor even thyrax...maar is zonder overleg veranderd in euthyrox....inmiddels zoveel klachten zit nu op 112 mcg ...mijn klachten worden zo heftig dat ik maar eens meer informatie over dit medicijn ging zoeken.. Ik schrik ervan wat hier lees zo vanaf 2019 ongeveer? Ik had altijd een goede conditie....voel me gewoon i[lees meer...]n een klap oud... druk op borst/ benauwd/ gewichtstoename/ slecht slapen/ diary/ passief door vermoeidheid/ onrustig/ prikkelbaar

09-09-2020 | Vrouw | 54
Trage schildklier
ben er ZELF achtergekomen dat euthyrox zijn grondstoffen heeft "gewijzigd"pas geleden is mijn dosis opgevoerd naar 137 , sindsdien ben ik maarliefs 11 kilo aangekomen, heb opgezette enkels en onderbenen, en hartkloppingen in mijn nek ( zo hard dat je het aan de buitenkant kan zien) en heel m kortademig, ik heb ook de ziekte van Parkinson, dit kon er nog wel bij, dank u me[lees meer...]neer de fabrikant !!!!!

05-09-2020 | Vrouw | 61
Trage schildklier
Sinds 2008 gebruik ik Eythirox . Lange periode nodig gehad met nare bijwerkingen . Uiteindelijk gewend. November 2019 nieuwe samenstelling een ramp. December de dosering gehalveerd op advies van de apotheek.juli langzaam weer omhoog. Ik heb geluk .ik zit op een dosering nu van 50 milligram.

03-09-2020 | Vrouw | 54
Trage schildklier
gebruik sinds een tijdje al dit medicijn, met Thyrax nooit problemen gehad , maar sinds de vernieuwing van dit middel, aangekomen, somberheid weer terug en kortademigheid van de aangekome kilo's kortom een heel vervelend medicijn die meer klachten geeft dan als'je het middel niet gebruikt...

31-08-2020 | Vrouw | 25
Trage schildklier
Wanneer ik op mijn 18e merkte dat ik de (school)boeken niet meer productief kon lezen en snel vermoeid was ben ik begonnen aan Euthyrox. Ik had ook een kleine struma en antistoffen in mijn bloed. Inmiddels ben ik 25 jaar oud, en spreken we nog steeds van een subklinische hypothyroïdie. Zonder medicatie zou ik echter maar half zo goed kunnen presteren als dat ik nu doe, daa[lees meer...]r ben ik zeker van.

28-08-2020 | Vrouw | 32
Ziekte van Hashimoto
Op Thyrax werd ik niet stabiel, op euthyrox had ik veel gewrichtspijnen. Op tirosint ga ik echt goed. Ik combineer de Tirosint met thyreoidum voor het aanvullen van een tekort aan T3. Deze combinatie werkt erg goed voor mij.

24-08-2020 | Vrouw | 60
Ziekte van Hashimoto
Bij thyrax gebruik veel hartkloppingen

24-08-2020 | Vrouw | 60
Ziekte van Hashimoto
Thyrax eerst geprobeerd. Veel last van hartkloppingen. Na overstappen op tirosint veel minder hartkloppingen Nadeel medivatie wordt niet volledig vergoed

22-08-2020 | Vrouw | 75
Ziekte van Hashimoto
Sinds een nieuwe producent Van thyrax Mijn klachten zijn veel erger geworden

21-08-2020 | Vrouw | 64
Trage schildklier
In het begin nergens last van, maar toen euthyrox gewijzigde hulpstoffen kreeg werd het ineens anders. Dikke enkels, gewichtstoename, depressief. Ik ben meerdere keren naar de huisarts geweest, maar die kon het ook niet verklaren, maar nu ik de klachten lees over dit middel zal ik met hem over de gewijzigde hulpstoffen gaan praten.

Novothyral

20-08-2020 | Vrouw | 45
levothyroxine / liothyronine
Ziekte van Hashimoto
Hallo, Ik gebruik een combinatie van L-thyroxine en Novothyral alhoewel dat laatste in België niet erkend word door de conventionele artsen. Dit is een combinatie van T4 en T3. Momenteel is dit blijkbaar niet meer beschikbaar in de internationale apotheek. Dit is voor mij problematisch en mijn endocrinoloog trekt er zich niet echt veel van aan. Ik heb dan ook al echt vaak[lees meer...] moeten vechten om erkenning te krijgen voor mijn symptomen en het feit dat T3 innemen bij mij een wereld van verschil maakt. Heeft iemand soms tips voor mij? Bedankt, Veerle

04-08-2020 | Vrouw | 61
Longkanker
Dankzij de immuuntherapie voor longkanker is mijn schildklier aangetast. Schildklierwaarden schommel tussen de 22 en de 26.

30-07-2020 | Vrouw | 51
levothyroxine
Niet in te stellen, hyperklachten, duizelig,spierpijn,hoofdpijn,vermoeidheid, maag/darmklachten,koud/warm,gewrichtspijn,humeurig,gewichtstoename etc etc

18-07-2020 | Vrouw | 43
Schildklier verwijderd
Ivm schildklierkanker werd Thyrax Duotab voorgeschreven. Op gewrichtsklachten na beviel dat redelijk goed. Tot het moment dat de fabrikant besloot over te gaan van potjes op doordrukstrips. De tabletten leken veel sterker te werken dan voorheen, mijn bloedspiegel raakte verstoord en het duurde lang voordat ik weer goed ingesteld was. In 2015 ging de fabriek verhuizen maa[lees meer...]r er bleek geen voorraad te zijn aangelegd. De Thyrax raakte op, en ik moest verplicht overstappen op een ander middel. (Euthyrox)

18-07-2020 | Vrouw | 43
Schildklier verwijderd
Sinds de (verplichte) overstap van Thyrax naar Euthyrox duurde het zeker 6 maanden voor ik weer goed ingesteld was. Uiteindelijk was ik blij, want sinds ik dit middel gebruikte waren mijn gewrichtsklachten verdwenen. Tot voor kort was ik tevreden. Afgelopen voorjaar ben ik de vernieuwde Euthyrox tabletten gaan gebruiken. Ik heb me in 20 jaar nog nooit zo lamlendig, ziek[lees meer...] en depressief gevoeld als nu! Het blijkt dat ik overgevoelig reageer op Mannitol, en heb bijna alle bijwerkingen hiervan. Mijn TSH is in korte tijd fors verhoogd, en ook hier nare bijwerkingen van gekregen. Sinds gisteren ben ik overgestapt op Tirosint, in de hoop dat ik me over een paar weken beter voel. Tip voor als u start met de vernieuwde tabletten: Niet de oude en de nieuwe tabletten door elkaar gebruiken, en ga na 6 weken bloedprikken. Ik ben hierover niet geïnformeerd bij de apotheek, maar dat had me een hoop problemen kunnen besparen. (Zojuist heb ik een melding gedaan bij het Lareb en mijn zorgverzekeraar, hopelijk gaan meer patiënten dit doen)

18-07-2020 | Vrouw | 71
Ziekte van Hashimoto
Ziekte van Hashimoto maar vlieg van hyper naar hypo, endocrinoloog doet er erg makkelijk over en stuurt je doodgewoon weer terug naar de huisarts

14-07-2020 | Vrouw | 63

14-07-2020 | Vrouw | 63
Trage schildklier
Toen Thyrax niet meer leverbaar was overgestapt op Euthyrox. Was eigenlijk een bele verbetering. Werd weer mens. En toen werd de samenstelling gewijzigd en sindsdien ben ik zo ziek dat ik niet meer kan werken! TSH ging omhoog en nu niet meer goed i te stellen. BEDANKT Merck. Goed voor de verkoop deze stunt ?Mijn leven is geruïneerd! Ernstige concentratie stoornis, z[lees meer...]o moe, de kilo's vliegen er weer aan, spierpijn, droog haar , droge huid, opvliegers ( daar was ik vanaf en nu weer terug) ik denk dat het tijd wordt voor een andere leverancier. Moet ik wel weer overstappen met alle gevolgen van dien. Misschien toch maar natuurlijk schildklierhormoon of tirosint. Iemand ervaring ?

11-07-2020 | Vrouw | 52
Hypothyreoïdie
Met Thyrax bleef ik altijd klachten houden. Ook Citomel geprobeerd wat me te veel deed schommelen. Nu al een paar jaar gebruik is Tirosint met daarbij wat natuurlijk schildklierhormoon ( thyreoidum via de natuurapotheek) Ik gebruik 100 Mcg Tirosint en 0,25 thyreoidum (vroeger 125 thyrax) bij een niet meer werkende schildklier na de slok. Ik heb me niet eerder zo goed ge[lees meer...]voeld. Werk full time en onregelmatig en dat gaat allemaal weer. Erg blij met mijn stabiele basis van Tirosint!

Cytomel

08-07-2020 | Vrouw | 58
liothyronine
Extreme prijsstijging Cytomel. 2019 voor 60 tabletten € 52,53. 2020 voor 60 tabletten € 73,05 Onvoorstelbaar dat zulke prijsstijgingen mogelijk zijn............

30-06-2020 | Vrouw | 67
Ziekte van Hashimoto
Vrouw 68 jaar. Was goed ingesteld met thy rax en toen gooide euthorax roet in het eten. Na moeilijk in te stellen schildklier door endocrinoloog Teva schildklierhormoon gaan gebruiken en nu tweejaar goed ingesteld. Op dit moment lichte verhoging. Beleid is even aanzien ivm wisselwerking metformine.

24-06-2020 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Na wijzigen van de samenstelling van Euthyrox , zonder daarover geïnformeerd te zijn door apotheek/huisarts!, heb ik weer veel klachten: enorme moeheid , slecht slapen (veel dromen), gewichtstoename en somberheid. Deze duren nu een aantal weken en beïnvloeden behoorlijk je dagelijks leven! Hiervoor al van Thyrax moeten overstappen vanwege niet leverbaar meer zijn, naar [lees meer...]eerst ander medicijn dat niet goed werkte, toen naar Euthyrox overgestapt. En iedere keer kost het weer maanden om te wennen en de juiste dosering te vinden met de vele ongemakken die er bij horen die zorgen dat je leven on hold staat

08-06-2020 | Vrouw | 73
levothyroxine
Door medische blunder zyuderland ziekenhuis te Heerlen, zij eisten niet dat mijn schildklier was ontstoken, hadden er geen naam voor hebben zij er Graves van gemaakt , welke ik niet heb. Met gevolg een Raj, mijn schildklier is vernietigd, doet nog maar 10% Ben veroordeeld voor de rest van mijn leven aan deze troep. Bij de oude euterox ging het. De nieuwe is een puinhoo[lees meer...]p. Was ik nooit naar dat ziekenhuis gegaan, een ontstoken schildklier hersteld vanzelf na ongeveer een jaar. Vertrouw artsen maar vreselijk. Ik ben het haasje.

26-05-2020 | Vrouw | 30
Hypothyreoïdie
Nu ongeveer een jaar geleden overgestapt op de Tirosint. Ik slik mijn hele leven al levothyroxine, soms perioden gehad met klachten. Na mijn zwangerschap moest ik weer opnieuw ingesteld worden. Mijn bloedwaarden bleken te laag, nu ongeveer over een half jaar vier keer de dosis verder opgeschroefd. Heel veel klachten ervaren passend bij hypotheriodie. Echt vreselijk! Maar n[lees meer...]u weet ik precies dat dit past bij te weinig inname van te weinig schildklierhormoon (traagheid, moe, spierpijn, er moe uit zien, niet op eenvoudige woorden komen) Wanneer ik weer beter ingesteld raak verdwijnen deze klachten en voel ik mij heerlijk een stuk energieker. Ik ben van de euthyrox 100mcg overgestapt naar 100mcg Tirosint, geen goed idee, dosis was al te laag en bloedwaarden werden slechter!

26-05-2020 | Vrouw | 59
Trage schildklier
30 jaar schildklier patiënt. Oude medicijn eurhyrox vaak problemen met darmen maar ondanks te doen. Maar sinds de hulpstoffen zijn gewijzigd voel ik me afschuwelijk, overal pijn , opgezwollen oogleden, benen en handen! Heel mijn dagelijks doen ligt overhoop! Mijn huisarts was niet op de hoogte van gewijzigde hulpstoffen en apotheek heeft er ook niets over gezegd! D[lees meer...]at dit zomaar kan vind ik onbegrijpelijk en al helemaal dat je het vertrouwde medicijn niet meer verkrijgbaar is! Ik ben al ruim een half jaar aan het zoeken welk medicijn nu wel bij me past! En ondertussen maar overleven met een lichaam dat niet meer functioneert.

21-05-2020 | Man | 41
levothyroxine
Mijn schildklieren werken te traag ik moest van de dokter euthyrox innemen. Na een week voelde mijn spieren zeer pijn aan. Ik dacht misschien heb ik te veel gedaan vandaag misschien heb ik gewoon spierpijn? Dan begonnen mijn vingers pijn te doen. Dan begonnen de trillingen. En duizeling in mijn hoofd en vergeetachtig. Ik heb naar de dokter gebeld en dat verteld. de dokter[lees meer...] zegt dat het niet door de medicatie is. Maar ik denk van wel. Nu blijf ik met dat probleem rondlopen. Ik wenste dat ik nooit deze medicatie moest nemen dan had ik nooit deze last.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5194)
Anticonceptie - overig (3795)
Cholesterol (2910)
Depressie - antidepressiva overig (2741)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2379)
Pijn - morfine-achtigen (2216)
ADHD - psychostimulantia (2092)
Pijn (2003)
Verslavingsziekten (1968)
Bloeddruk - betablokkers (1697)
Maagzuur - protonpompremmers (1574)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1528)
Anticonceptie - eenfase (1398)
Angststoornissen (1230)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1174)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1143)
Depressie - antidepressiva TCA (1048)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (971)