categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

26-07-2021 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Oude Thyrax was uitstekend. En goed ingesteld. Nu niet meer instelbaar, heel veel bijwerkingen. Ben er zoooo klaar mee. Oude Thyrax graag weer terug!!!!!!

25-07-2021 | Vrouw | 82
Ziekte van Graves
Ik heb het overdag heel erg koud, draag twee vesten en dikke sokken. ‘S nachte hevig transpireren , drijfnat.

14-07-2021 | Vrouw | 55
Schildklier verwijderd
Dit medicijn is een lijdensweg om snel ingesteld te krijgen. De producenten zouden eens heel goed hun vele gebruikers moeten monitoren. Mensen doen er 1-2 jaar over om ingesteld te raken als ze geen schildklier meer hebben. Endocrinologen doen hun uiterste best om patiënten te begeleiden met de instelling van dit medicijn. Er kan een wereld verbeterd worden met dit medicij[lees meer...]n.

13-07-2021 | Man | 54
Trage schildklier
Gekomen door teveel hersenvocht daardoor hypofyse onderdrukt die de schildklier aan moet sturen

28-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Gebruikte al jaren euthyrox en was er zeer tevreden over, maar sinds 4 maanden overgestapt op nieuwe formule en veel bijwerkingen. Heb de dosis moeten verhogen, brandend gevoel in slokdarm en maag, veel haaruitval. Vermoedelijk een intolerantie aan het citroenzuur of mannitol. Ik begrijp echt niet waarom ze ingrediënten vervangen waar sommige mensen intolerant voor zijn m[lees meer...]et andere die ook voor klachten kunnen zorgen. Er zijn andere mogelijkheden met minder nare bijwerkingen.

23-06-2021 | Vrouw | 30
Ziekte van Graves
14 maanden lang geslikt. Het begon met opgeblazen gevoel, misselijkheid, diaree, geen eetlust. Uiteindelijk toen ik al 4 dagen niks meer kon eten, na een maagonderzoek ontdekt dat mijn maagslijmvlies helemaal ontstoken is. Medicijnen voor mijn maag gekregen, nadat ik die heb afgebouwd (na 3 maanden) kreeg ik de volgende maagontsteking. Toen weer aan de maagmedicijnen....Si[lees meer...]nds ik de Tirosint niet meer slik, heb ik helemaal geen maagklachten meer. Interessant dat hierover niks in de bijsluiter staat. Ik ben vast niet de einige.

22-06-2021 | Vrouw | 35
Trage schildklier
3 verschillende artsen betrokken bij deze medicatie switch echter geen follow up. Mijn advies kom voor jezelf op als dit medicijn klachten geeft.

18-06-2021 | Vrouw | 71
Ziekte van Hashimoto
Op mijn 41e kreeg ik deze autoimmuunziekte. Ik herinner me nog heel goed hoe het was om diep hypo-thyroid te zijn. Ik kon niet meer goed praten, lalde gewoon alsof ik gedronken had, ik was traag, keek star uit mijnogen. Een zombie gelijk. Na drie dagen substitutie therapie was het alsof het licht weer aanging! Een geweldige ervaring. Ik gebruik het nu 30 jaar en ben zeer[lees meer...] tevreden.

15-06-2021 | Vrouw | 54
Ziekte van Hashimoto
Al bijna een jaar een trage schildklier en sinds ik het weet last van pijnlijke benen, moe. Een dag perongeluk mn medicijnen vergeten en een dag erna geen pijn of moeheid. Na een jaar redelijk ingesteld maar de klachten blijven. Krijg nu een test voor etalage benen. Ik denk dat het de bijwerking van dit medicijn is.

15-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Eerst thyrax na de wisseling van drukstrips over op euthyrox na wijziging vulstoffen, waarbij jeuk klachten en uitslag. Nu sinds 2 maanden op Tirosint.

13-06-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Daar ik extreem moe was deed de dokter een bloedafname. Resultaat : trage schildklier. Neem nu l thyroxine. Mijn bloedwaarden voor de schildklier zijn oké maar ik voel me niet beter. Kan moeilijk inslapen en ben nog meer moe daardoor.

03-06-2021 | Vrouw | 31
Schildklier verwijderd
Ik heb enorme last van mijn benen door thyrax en heftige vermoeidheid daarbij ben ik neerslachtig. Ik ben wel goed ingesteld verder en ik slik de 100 mg. De verpakking is ook echt onduidelijk! Het had beter geweest als er net als bij de pil dagen bij stonden en een kartonnen verpakking om medicatie eruit te halen ipv alminium.

27-05-2021 | Vrouw | 47
Trage schildklier
100 mg per dag Al 3 kilo kwijt Voel mij heel fit en awake Last van kortademigheid Brok in de keel

Thyreoïdum

23-05-2021 | Vrouw | 32
Ziekte van Hashimoto
Ik combineer tirosint met thyreoidum vanwege onvoldoende omzetting naar T3. Ik stel bij en fijn via de thyreoidum. Doordat dit actief hormoon is, reageert dit heftiger, maar stabiliseert dit ook weer snel. Dat vind ik persoonlijk erg prettig, omdat ik erg gevoelig reageer op medicatie. Verder heeft de thyreoidum erg geholpen met: krijgen van warme voeten en handen, optrekk[lees meer...]en van de mist in mijn hoofd, verbeter van concentratie en geheugen, en ik kan met 2 uur minder slaapaf.

21-05-2021 | Vrouw | 58
Trage schildklier
Per toeval na bloedonderzoek trage schildklier, ik had nergens last van dat ik daar iets van merkte. Nu aan de medicijnen en doodziek ervan. Net gestopt om te kijken of het over gaat.

21-05-2021 | Vrouw | 58

19-05-2021 | Man | 52
Trage schildklier
4 weken geleden begonnen met 50 ug nadat de internist een traag werkende schildklier had geconstateerd. Merk nog helemaal niks. Vanaf vandaag ziekgemeld omdat ik het niet meer trok. Altijd maar slapen, moe, hoofdpijn. Morgen terug naar de huisarts, hopenlijk gaan we verhogen.

17-05-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Wat ik heel jammer vind op deze site, is dat bij de beoordeling van Thyrax duotab geen onderscheid gemaakt is (kan worden) tussen de verschillende doseringen die alle drie een andere kleur hebben. De blauwe tabletjes van 0,025 mg bevatten de synthetische kleurstof E132 (indigokarmijn of indigotine) die een allergische reactie kan geven, van huiduitslag tot ademhalingsprob[lees meer...]lemen, hoge en lage bloeddruk e.d. Sinds ik van de witte pilletjes (0,1 mg) naar een lagere dosering moest (om de dag 3-3,5 pilletjes) heb ik veel meer klachten, vooral duizeligheid en zo licht in het hoofd dat het m’n dagelijks leven erg beïnvloedt. Ik vermoed dat het door de kleurstof komt. Mensen die de witte pilletjes slikken hebben daar vanzelfsprekend geen last van. Met de roze pilletjes (0,150 mg) heb ik geen ervaring, maar ook de kleurstof daarin geeft mogelijk problemen?

17-05-2021 | Vrouw | 65
Trage schildklier
Ik ben 65 jaar en gebruik sinds 14 jaar medicijnen voor de schildklier, ik had veel klachten van de Euthyrox, last van spierpijnen, opgeblazen maag, weinig energie, slechte concentratie, nagels die inscheuren, haaruitval enz. Ben 4 mnd geleden overgegaan naar Tirosint en moet zeggen dat ik erg tevreden ben, veel meer energie, mijn maag veel rustiger, spierklachten zij[lees meer...]n weg, mijn nagels zijn veel harder en sterker geworden en mijn concentratie is ook weer veel beter, alleen mijn haaruitval gaat niet zo maar over, zal ook de leeftijd wel doen, mijn bloeduitslagen zijn verder goed, TH4 18,4 TSH 2,6 B12 495 Ferritine 195....dus...ik ben zeer tevreden. Ben één op één overgegaan van de Euthyrox naar de Tirosint, dat viel om de dooie donder niet mee, je hebt toch echt wel die 4 mnd nodig dat je je weer goed gaat voelen. Ik ben zeer tevreden met dit resultaat.

14-05-2021 | Man | 70
Trage schildklier
Na bloedprikken per toeval te Trage Schildklier ontdekt. Dus aan de pillen: Nou zeg wat een TROEP (tenminste dat is mijn gedachte kan het nog niet bewijzen) voorheen nergens last van en dan begint het. Keelpijn, geen energie, duizelig, hees, rauwe keel, trillende ogen, hoofdpijn, en een hele hoop meer van onduidelijke ellendes. Ben nu 4 weken bezig houd e.a nog 2 weken v[lees meer...]ol, en dan bloed prikken en controle. Dan heb ik mijn best gedaan. Indien daarna waardes beter zijn/of niet stop ik ermee. Dit is niet vol te houden.

Novothyral

12-05-2021 | Vrouw | 63
Trage schildklier
Ik kan u verzekeren dat wanneer je zonder Novothyral of Euthyral komt te staan gedurende een week of twee je wereld helemaal veranderd, terug naar af! Waarom blijven de grenzen gesloten voor dit medicijn? Aub, als Coronavaccins er voor iedereen moeten zijn laat dit medicijn er zijn voor wie het nodig heeft! Na jaren gebruik en na zonder herken ik mezelf niet meer! Ik wil[lees meer...] leven, me goed voelen in mijn vel en mijn hoofd!

09-05-2021 | Vrouw | 44
Schildklier verwijderd
Na een allergische reactie op de nieuwe vulstoffen van Euthyrox ben ik overgestapt op Tirosint, en dat bevalt me prima! Natuurlijk is een overstap even lastig vanwege het opnieuw instellen van de juiste dosis. Maar ik heb me in jaren niet zo goed gevoeld als nu; heb sinds 18 jaar geen last van stijve spieren en gewrichten en niet meer zo'n 'mist' in mijn hoofd. Wel j[lees meer...]ammer dat dit middel niet vergoed wordt.

16-04-2021 | Vrouw | 72
Ziekte van Hashimoto
Zo als hierboven vermelde klachten. Ik gebruik op eigen initiatief, Dentaid tegen droge mond waardoor het tandvlees minder erg slinkt, neusslijmvlies dr. Vogel tegen neuskorstjes, zeer slecht slapen, altijd koud. Op huisartsadvies carbogel voor droge ogen, koelzalf van Linette (vette crème wat niet intrekt en uren lang vettig blijft waardoor je kleren vettig worden) vagin[lees meer...]ale crème tegen droogheid ook van Linette. Ik heb al 30 jaar een traag werkende schildklier en slik er al die jaren Euthirox voor en de laatste jaren begonnen bovenstaande klachten. Niemand van mijn huisartsenpost nam het initiatief om eens verder te zoeken waar de opgehoopte klachten vandaan konden komen. Heb een week of 3 geleden contact gezocht met een natuurgeneeskundige en daar kwam uit dat ik Hasimoto heb door bloed te laten prikken wat niet bij mijn huisartsenpost werd gedaan.

10-04-2021 | Man | 84
Trage schildklier
Haaruitval is wel - bijna - weg na de gewenning.

02-04-2021 | Vrouw | 65
Ziekte van Hashimoto
Bij starten medicatie eindelijk beter slapen. Na vier weken ernstige pijn in spieren steken overal en vooral heup en schouderpijn, niet kunnen slapen of wakker worden van de pijn. Aangemeld voor poeptransplantatie. Mocht meedoen maar uiteindelijk was de Vrije T4 te hoog. Kon toch niet meedoen helaas. Nu opnieuw begonnen met medicatie, zelfde klachten

01-04-2021 | Vrouw | 53
Trage schildklier
Wisselende waarden en veel bijwerkingen Ik ben sinds twee jaar heel stijf en moe. Naar reumatoloog vanwege verdenking pmr Uit de scan kwam niets bloedonderzoek na bloedonderzoek er komt niets uit

Novothyral

24-03-2021 | Vrouw | 59
Ziekte van Hashimoto
Jarenlang (12 jaar) gebruikte ik Euthyrox . Op zichzelf, werkte die niet echt. Na jaren van ellende en zelf zoeken, ben ik er achter gekomen op de informatie over T3 , die als Cytomel is verkrijgbaar. Alleen, willen de artsen die niet voorschrijven op basis van "geen wetenschappelijk bewijs beschikbaar". Via artsen in buitenland, begreep ik dat in Duitsland, een combinat[lees meer...]ie van levothyroxine (T4) en liothyronine (T3) onder de naam Novothyral is wel beschikbaar. Zo kwam ik erachter dat dit combinatie voor mij werkt. Enorm verschil met alleen Euthyrox . Maar het kon weer niet voorgeschreven worden in Nederland. Wat en ellende, wat en gedoe! Het was echt strijd tot ik een arts overtuigde om Euthyrox + Cytomel me voor te schrijven. Het ging zeer goed... Tot Merck de samenstelling van Euthyrox veranderde. En sinds 2018-2019 ging echt afwaarts. Ben weer mijn heel oude Novothyral van 2009 , jaaa, 2009! gaan gebruiken en wonder boven wonder, kreeg ik mijn TSH, FT4 en FT3 waarden en mijn leven weer terug binnen 6 WEKEN! Jaaa, maar nee... mijn endocrinoloog beweert dat niet te mogen voorschrijven. Dus, met een dure verzekering in Nederland, ging ik naar het buitenland om van een privé-arts een prive-recept te krijgen en zelf te betalen voor de Novothyral. Het red mijn leven EN is goedkopere - ook nog, vergeleken met de door mijn verzekering " gedekte"en in Nederland erkende medicatie! Intussen, heb ik Tirosint geprobeerd - net als Euthyrox, vreselijke bijwerkingen en niet effectief. Ook Levothyroxine geprobeerd - geen bijwerkingen maar ook geen effect op mijn schildklier waarden. Het wordt dus prive recept en naar buitenland gaan, tenzij genoeg mensen vragen om goedkeuring van Novothyral. Gek is het: alle twee werkzame stoffen zijn apart goedgekeurd in Nederland, maar samen - neen.....

Thyreoïdum

19-03-2021 | Vrouw | 59
Trage schildklier
Ik heb al een eerder bericht over mijn gebruik van Thyreoidum geplaatst. Begin maart van dit jaar. Dit is een aanvulling. Ik ben genezen via integrale geneeskunde, een nieuwe manier, van omgaan met functies van ons lichaam die tijdelijk niet goed functioneren of uitgevallen zijn, bijvoorbeeld na een zwangerschap, wat een uitputting is voor je eigen lijf. Zo kwam het bij mi[lees meer...]j, uiteindelijk boven water, terwijl ik al veel langer, 12 jaar vage rare vermoeidheid en concentratie klachten had. Ook als je twijfelt of je wel een traag werkende schildklier hebt. Dat is nml makkelijk zelf te constateren, door je temperatuur te nemen, elke ochtend, voor 3 dagen achter elkaar, terwijl je nog in bed bent blijven liggen. Daar neem jij het gemiddelde van, en als dat lager is dan 36,4 dan is dat een indicatie, en doe je er goed aan om naar je huisarts te gaan, en je bloed te laten prikken. Ook staat op deze site, een lange lijst met verschijnselen, waarmee je een idee kan krijgen dat je last hebt van je schildklier. Mijn orthomoleculaire vrouwelijke arts in Castricum, werkt o.a op deze manier. Ik herken op deze site veel van haar manier van denken en doen, wat naar mijn verbetering heeft geleid. Met haar begeleiding ben ik van de thyrax en cytomel af, naar de thyreoidum, en daardoor functioneer ik weer goed, en voel ik me weer als vroeger. Mijn zoektocht heeft wel heel lang geduurd, 23 jaar, dat is spijtig en daar heb ik ook om gerouwd. Ik heb veel gemist daardoor. Veel huisartsen en artsen, specialisten zijn onbekend, met deze nieuwe methode. En zeggen ook te snel, dat de waarden goed zijn. Ook als jij je nog steeds even belabberd voelt als, ook al ben je inmiddels wel aan de thyrax, of cytomel. Als je er op tijd bij bent, kan jouw schildklier functie weer helemaal zich herstellen, en hoef je niet levenslang aan de medicatie. Bij mij was dat te lang geleden, helaas. Hoewel bij mij de klachten er al waren op mijn 21 jaar, werd de diagnose pas gesteld toen ik 33 was! De klachten worden niet gekoppeld aan jonge mensen, wat kwalijk is. Er werd bij mij telkens getest op pfeiffer en bloedarmoed, wat ik niet had. Maar bij mijn kinderen, die door mij, alle 3, erfelijk zijn belast, .zijn er 2 gelukkig geheel hersteld. Met hulp van mijn orthomoleculaire arts. Als je gewoon gaat zoeken op internet, onder dat kopje, zal je er vast 1 vinden. De mijne zit in Castricum. Ik ben haar heel dankbaar. Ik ben weer fit en kan weer denken en me ook concentreren, en de eeuwig aanwezige vermoeidheid is verdwenen. Dus ga zoeken, en blijf zoeken. Kijk ook onder praktijk voor integrale geneeskunde., daar kom je veel te weten. En hoef je niet zo een lijdensweg te gaan, als dat ik gedaan heb. (Mijn medicijn.nl : Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd - geen privé gegevens worden doorgegeven - via de knop 'reactie' is het mogelijk vragen stellen bijv. ). (In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

16-03-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Ik ben na 13 jaar nu overgestapt van Euthyrox naar Tirosint, ik had té veel klachten sinds het laatste jaar, met name ernstig last van haaruitval, alles en overal vind je mijn haar, kammen vol kam ik uit. Ik word daar best een beetje heel erg nerveus van. Nu ben ik 7 weken bezig en weet dat mijn lichaam eerst moet resetten, maar toch, ik dacht eerst dat het wat beter [lees meer...]ging, maar mijn haren vallen toch wel weer meer uit, mijn nagels worden nu wel wat sterker en harder, mijn klachten van de Euthyrox verdwijnen nu al, licht in mijn hoofd, last van de spieren, opgeblazen dikke buik, opgejaagd gevoel, slecht slapen, enz. tot zover bevalt de Tirosint wel, slaap veel beter, mijn buik voelt beter. Nu is mijn vraag..heeft iemand dezelfde ervaring als ik ivm haaruitval, zou het toch nog een keertje beter worden. Zou graag een mening van jou willen horen.

16-03-2021 | Vrouw | 33
Trage schildklier
Werkt geweldig! Ik slik dit medicijn nu zo een 2 jaar en ik voel me er een stuk beter door. Ook heb ik hier geen enkele bijwerking van gehad.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5462)
Anticonceptie - overig (3997)
Cholesterol (2995)
Depressie - antidepressiva overig (2829)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2502)
Pijn - morfine-achtigen (2300)
ADHD - psychostimulantia (2232)
Pijn (2080)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1624)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1286)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1243)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1031)