ISO 27001

ervaringen per categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

13-12-2017

Schildklier verwijderd

Dagelijks vele keren naar toilet diaree
13-12-2017

Schildklier verwijderd

Sinds 1975 heb ik een niet werkende schildklier , heb jaren lang thyrax gebruikt , een poos levotheraxine toen thyrax niet geleverd kon worden. Kreeg problemen met stoelgang , vaak en diaree. Nu sinds 6 december weer thyrax maar er is nog geen verbetering, met de stoelgang.
10-12-2017

Trage schildklier

Algehele malaise, enorme gewichtstoename, vermoeid, Na algehele check Up lab onderzoek kwam trage schildklier naar voren. Ben begonnen met Thyrax 75ug, 6 maanden later verhoogd naar 100 uh. 3 maanden later naar 135 ug. Dus met instellen door goede specialist was ik al een jaar verder. Een tijd later verhoogd naar 150 ug. Effect prima. Heb geen hinder ondervonden aan ti[lees meer...]jdelijk andere fabrikant en toen weer terug naar Thyrax. Nu zou eigenlijk mijn dosering omhoog moeten. Daar wordt mee gewacht geZien mijn leeftijd en de kleine reaerve die ik hierin qua Mg nog maar heb. Tevreden
01-12-2017

Schildklier verwijderd

geen thyrax over naar euthyrox heb nu weer thyrax ben inmiddels 29 kilo aangekomen ben wanhopig gaat maar door
29-11-2017

29-11-2017

14-11-2017

Trage schildklier

Op mijn 33e te snelwerkende schildklier. Strumazol en daarna 2x jodiumkuur (radio-actieve kuur). Hierdoor teveel toegediend gekregen, waardoor ik een te trage schildklier kreeg. Gewicht is goed gebleven, mocht ook wel iets aankomen, nadat ik op mijn 33e in 2 weken tijd 10 kilo afviel. Ik ben nu 65 en voel mij nog fit, fiets en wandel, pas op de kleinkinderen 2 x per maand [lees meer...]en heb veel sociale contacten. Rond mijn 50e psychische klachten gekregen, achter gezien was dat misschien de overgang. Slecht slapen, veel piekergedachtes, angstaanvallen. Anti depressiva gekregen en dat slik ik nog steeds. Verschillende merken geprobeerd. Gebruik nu al lang Venlafaxine, 75mg. Ik heb 3x geprobeerd te stoppen met anti depressiva. Is me niet gelukt. Dus ik laat het maar zo.
11-11-2017

Trage schildklier

Twintig jaar geleden werd bij mij een trage schildklier geconstateerd. Eerst dacht men aan MS. Ik was ontzetten moe, constipatie, ernstige gewichtstoename, hoge bloeddruk en een erg droge huid. Twee jaar geleden ben ik gediagnostiseerd met een auto-immuun ziekte dat elk deel van mijn lichaam beinvloedde. Mijn bloeddruk wordt soms heel hoog en dan weer heel laag en ik word [lees meer...]duizelig als ik opsta. Ik denk echter dat ik verkeerd gediagnostiseerd ben vroeger. Toen wisten ze helemaal niet zoveel over auto-immuun ziektes. Is er iemand anders met hetzelfde probleem? Ik zou heel graag van u horen. Ik denk erover om te stoppen met de Levothyroxine. Dank u, Shiela
11-11-2017

Trage schildklier

In febr 2015, grote problemen a.g.v. wijziging van verpakking (flesjes naar strips). Na veel onderzoeken bij cardioloog , neuroloog etc. overgegaan naar Euthyrox 50 mg, nu naar 25 mg. Nooit meer terug naar Thyrax DuoTab, Als je op zo'n manier behandelt wordt.

Trage schildklier

Nooit meer terug naar de thyrax vanwege de onbetrouwbaarheid van de fabrikant.

Trage schildklier

De medicijnen voldoen prima. De thyrax destijds ook, maar die zal ik nooit meer gebruiken, omdat ik niet terug wil naar een fabrikant die de patiënten een jaar gewoon heeft laten zitten. Dat was te gek voor woorden.

Schildklier verwijderd

Gedwongen (door leveringsproblemen) overgestapt. Van Thyrax Duotab naar Levothyroxine tabletten. 1 op 1 (0.225mg). Na een maand of 5 enorme problemen gekregen. Angst- en paniekaanvallen. Helaas moeten stoppen met werken. Huisarts schrijft Oxazepam voor. Specialist verlaagd de dosis naar 0.150 mg Levothyroxine. Later naar 0.175mg. De hamvraag is wie hier nu leading is als [lees meer...]het gaat om een verandering van medicijn voor de zelfde aandoening. Als er na b.v. 2 maanden bloed was afgenomen was het probleem misschien onderkend.

Schildklier verwijderd

Medio 2016 gedwongen over te stappen naar een ander schildkliermedicijn 1 op 1. Ik gebruikte 0.225mg. Eind Oktober een enorme hypo gekregen met angst en paniekaanvallen. Gestopt met werken. Huisarts schreef Oxazepam voor. Specialist schroeft de dosis terug naar 0.150mg. 3 maanden later weer omhoog naar 0.175mg. Inmiddels verhoogd naar 0.188mg. maar de echte verbazing komt [lees meer...]als verneem via een patienten forum dat de Thyrax duo tab alweer 3 maanden leverbaar is en niemand aan de bel trekt. De apotheek niet de huisarts niet en de specialist niet. Slordig.

Trage schildklier

Gebruikte medicijnen vanwege hartritmestoornissen storingen. Een medicijn had de schildklier werking geheel stopgezet. Na ongeveer een krappe tweejaar bleek na de halfjaarlijkse controle dat de schildklier weer geheel functioneerde. Internist heeft toen voorgesteld een half jaar te stoppen en dan weer een controle. Bleek te werken en ben nu weer voor een jaarlijkse contro[lees meer...]le terug bij de huisarts. Bij de controle van oktober bleek de schildklier GOED te functioneren. Blijf de jaarlijkse controle gewoon houden, nastreven.

Trage schildklier

wel leveringsproblemen meegemaakt; ik kon wel bij andere apotheek enige voorraad opslaan, omdat ik dit medicijn al heel lang slik. Er zijn enorm veel klachten geweest, omdat Organon overging naar aspen, die een andere verpakking hanteert en die naar de mening van velen sterker werken, dus moet de dosering regelmatig aangepast worden. Verder wel tevreden met thyrax. Ik heb [lees meer...]ook nog nooit enig ander middel gebruikt.

Schildklier verwijderd

In 2004 is bij mij de ene helft van mijn schildklier verwijderd, daarom slik ik de thyrax duotab, toen die niet meer beschikbaar was, kreeg ik de vervanger...maar ik was er niet blij mee, en meteen toe de thyrax weer beschikbaar was ben ik meteen weer over gestapt, en ik ben er heel erg blij mee...want ik moet ze toch mijn verdere leven blijven slikken.

Snel werkende schildklier

Ik gebruik al meer dan twintig jaar thyrax. Ik heb met dit middel nooit bijwerkingen gehad. Wel toen thyrax niet meer te krijgen was, kreeg ik plm 1,5 jaar een ander vervangeng medicijn, welke mij veel hoofdpijn gaf. nu weer terug bij af met Thyrax en geen hoofdpijnen meer. Wel wil ik als opmerking meegeven dat ik de strips niet makkelijk vind, maar het is wel hygienisch[lees meer...]. Voorheen was het kleine potje makkelijker.

Snel werkende schildklier

Ik heb meer dan 30 jaar Thyrax gebruikt. Ik had een te snel werkende schildklier, die na een (radioactieve) jodiumbehandeling is stilgelegd. Ik werd ingesteld op 0,150 mg ( anderhalve tablet van 0, 100 mg) Thyrax Duotab. In de waarden hebben zich geen wijzigingen voorgedaan. Ik heb nooit bijwerkingen gehad en voelde mij altijd uitstekend. Van 23 dec. 2016 tot 20 april 20[lees meer...]17 moest ik overstappen op Levothyroxinenitraat, omdat Thyrax niet meer te verkrijgen was. Toen Thyrax weer op de markt kwam ben ik direct weer teruggekeerd naar dit merk. Levothyroxine nitraat beviel mij niet. Ik had een paar maal duizelingen. Nu gaat alles weer perfect.

Hypothyreoïdie

Kon niet meer goed functioneren.

Tirosint (levothyroxine)
Hypothyreoïdie

Na het stoppen van de Thyraxproductie overgestapt op Teva, maar daar had ik veel bijwerkingen van. Voelde me zeer beroerd. Heb de internist gevraagd om over te mogen stappen naar Tirosint men dat was geen probleem. Moet wel een klein bedrag bijbetalen. Heb me in jaren niet zo goed gevoeld!

Schildklier verwijderd

Gelukkig is Thyrax weer verkrijgbaar na heel veel problemen. Na het wegvallen van Thyrax moest ik overstappen op Euthyrox. Wat is dat een verschrikkelijke tijd geweest met heel veel bijwerkingen: Angsten, Neerslachtig , maar vooral niet meer gelukkig. Er werd al gesproken dat ik in een depressie zat, nou ik wist wel beter. Toen kwam Thyrax weer op de markt en ben daar uit [lees meer...]mijzelf met toestemming van mijn huisarts weer mee begonnen. Nu is alles weer goed geregeld, ik voel mezelf weer gelukkig. Wat kan een medicijn je leven verwoesten, nu maar hopen dat het medicijn Thyrax weer verkrijgbaar blijft.
01-11-2017

Trage schildklier

In eerste instantie, toen ik in de opbouwfase was, ging het goed: ik viel af, ging duidelijker spreken en werd sneller in mijn bewegingen. Nadat ik over ging van 75 naar 100 mg begon de ellende: moe, energieloos, down, slaapstoornissen, jeuk en huiduitslag (pukkeltjes). Ben nu weer terug naar de 75 mg maar merk nog niet veel verbetering.
24-10-2017

Snel werkende schildklier

Ik gebruik Thyrax al zo'n dertig jaar. Mijn schildklier werkte te snel en op een gegeven moment heb ik een radioactieve pil gehad waardoor mijn schildklier er helemaal mee gestopt is. Daarna gebruikte ik al die jaren Thyrax 0.1. Zodra ik de nieuwe Thyrax ben gaan gebruiken waren de waarden ineens niet goed en moet ik meer Thyrax gaan gebruiken. Moet dus weer opnieuw ingest[lees meer...]eld worden. Ik ben benieuwd of dat alleen bij mij het geval is of dat meer mensen dit probleem hebben.
23-10-2017

Tirosint (levothyroxine)
Ziekte van Hashimoto

Heel apart al na 1 dag merkte ik een verandering op in mijn lijf. Ik had jaren last van zeer vermoeide spieren en met name in mijn armen en benen, heb daarvoor van alles geprobeerd, zoals sporten, extra t3, bloedonderzoek op reuma, maar niets hielp echt. Dacht dat er niets aan gedaan kon worden. Las over Tirosint en ben nu dus overgestapt van Euthyrox naar Tirosint. En t[lees meer...]ot mijn grote verbazing gaat t met de vermoeidheid in mijn benen en armen beter! Kan weer fietsen naar mijn werk. Ik hoop echt dat t zo blijft. Ik denk dat de Tirosint omdat t een gelcapsule is beter wordt opgenomen in t lichaam.
18-10-2017

Trage schildklier

Na lang zeuren weer terug op de Thyrax. Heb Euthyrox en Levothyroxine geslikt, omdat de Thyrax uit de handel was. Bloedwaarden bij de Levothyroxine waren perfect, maar wat een drama. Moe, altijd slaap, vocht vast houden, gewichtstoename, suf en vele nare bijwerkingen. Dus nu eindelijk weer terug bij mijn vertrouwde Thyrax. Sport weer en de moeheid vloeit eindelijk uit mijn[lees meer...] lichaam. Beveel het iedereen aan bij bijwerkingen stop met dit medicijn! Geef het aan bij je arts!
18-10-2017

Trage schildklier

Na lang zeuren weer terug op de Thyrax. Heb Euthyrox en Levothyroxine geslikt, omdat de Thyrax uit de handel was. Bloedwaarden bij de Levothyroxine waren perfect, maar wat een drama. Moe, altijd slaap, suf en vele nare bijwerkingen. Dus nu eindelijk weer terug bij mijn vertrouwde Thyrax. Sport weer en de moeheid vloeit eindelijk uit mijn lichaam. Beveel het iedereen aan.
13-10-2017

Trage schildklier

Eind jaren 90 voelde ik me gejaagd, had het erg snel warm en dan weer koud. Kortom het liep niet lekker. Naar de huisarts die constateerde een verminderde functie van de schildklier. Thyrax 0,1 mg voorgeschreven gekregen en de klachten werden snel minder en verdwenen binnen een paar maanden helemaal. Ik gebruik dus al bijna 20 jaar dagelijks Thyrax en heb nergens klachten [lees meer...]over. Tijdens de "thyrax crisis" verplicht over gestapt op een andere producent maar geen enkel probleem ondervonden. Inmiddels weer op Thyrax en het gaat goed. Ik sport redelijk, ben actief, slaap goed en heb nergens last van.
11-10-2017

27-09-2017

Trage schildklier

Moest overstappen van Thyrax naar dit middel, bevalt me uiteindelijk veel beter dan de Thyrax.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4106)
Anticonceptie - overig (3094)
Cholesterol (2460)
Depressie - antidepressiva overig (2259)
Epilepsie (2056)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1861)
Pijn - morfine-achtigen (1801)
Pijn (1686)
ADHD - psychostimulantia (1568)
Verslavingsziekten (1537)
Bloeddruk - betablokkers (1436)
Maagzuur - protonpompremmers (1396)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1369)
Anticonceptie - eenfase (1151)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (951)
Angststoornissen (918)
Depressie - antidepressiva TCA (868)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (843)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (809)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!