categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

10-04-2021 | Man | 84
Trage schildklier
Haaruitval is wel - bijna - weg na de gewenning.

02-04-2021 | Vrouw | 65
Ziekte van Hashimoto
Bij starten medicatie eindelijk beter slapen. Na vier weken ernstige pijn in spieren steken overal en vooral heup en schouderpijn, niet kunnen slapen of wakker worden van de pijn. Aangemeld voor poeptransplantatie. Mocht meedoen maar uiteindelijk was de Vrije T4 te hoog. Kon toch niet meedoen helaas. Nu opnieuw begonnen met medicatie, zelfde klachten

01-04-2021 | Vrouw | 53
Trage schildklier
Wisselende waarden en veel bijwerkingen Ik ben sinds twee jaar heel stijf en moe. Naar reumatoloog vanwege verdenking pmr Uit de scan kwam niets bloedonderzoek na bloedonderzoek er komt niets uit

Novothyral

24-03-2021 | Vrouw | 59
Ziekte van Hashimoto
Jarenlang (12 jaar) gebruikte ik Euthyrox . Op zichzelf, werkte die niet echt. Na jaren van ellende en zelf zoeken, ben ik er achter gekomen op de informatie over T3 , die als Cytomel is verkrijgbaar. Alleen, willen de artsen die niet voorschrijven op basis van "geen wetenschappelijk bewijs beschikbaar". Via artsen in buitenland, begreep ik dat in Duitsland, een combinat[lees meer...]ie van levothyroxine (T4) en liothyronine (T3) onder de naam Novothyral is wel beschikbaar. Zo kwam ik erachter dat dit combinatie voor mij werkt. Enorm verschil met alleen Euthyrox . Maar het kon weer niet voorgeschreven worden in Nederland. Wat en ellende, wat en gedoe! Het was echt strijd tot ik een arts overtuigde om Euthyrox + Cytomel me voor te schrijven. Het ging zeer goed... Tot Merck de samenstelling van Euthyrox veranderde. En sinds 2018-2019 ging echt afwaarts. Ben weer mijn heel oude Novothyral van 2009 , jaaa, 2009! gaan gebruiken en wonder boven wonder, kreeg ik mijn TSH, FT4 en FT3 waarden en mijn leven weer terug binnen 6 WEKEN! Jaaa, maar nee... mijn endocrinoloog beweert dat niet te mogen voorschrijven. Dus, met een dure verzekering in Nederland, ging ik naar het buitenland om van een privé-arts een prive-recept te krijgen en zelf te betalen voor de Novothyral. Het red mijn leven EN is goedkopere - ook nog, vergeleken met de door mijn verzekering " gedekte"en in Nederland erkende medicatie! Intussen, heb ik Tirosint geprobeerd - net als Euthyrox, vreselijke bijwerkingen en niet effectief. Ook Levothyroxine geprobeerd - geen bijwerkingen maar ook geen effect op mijn schildklier waarden. Het wordt dus prive recept en naar buitenland gaan, tenzij genoeg mensen vragen om goedkeuring van Novothyral. Gek is het: alle twee werkzame stoffen zijn apart goedgekeurd in Nederland, maar samen - neen.....

Thyreoïdum

19-03-2021 | Vrouw | 59
Trage schildklier
Ik heb al een eerder bericht over mijn gebruik van Thyreoidum geplaatst. Begin maart van dit jaar. Dit is een aanvulling. Ik ben genezen via integrale geneeskunde, een nieuwe manier, van omgaan met functies van ons lichaam die tijdelijk niet goed functioneren of uitgevallen zijn, bijvoorbeeld na een zwangerschap, wat een uitputting is voor je eigen lijf. Zo kwam het bij mi[lees meer...]j, uiteindelijk boven water, terwijl ik al veel langer, 12 jaar vage rare vermoeidheid en concentratie klachten had. Ook als je twijfelt of je wel een traag werkende schildklier hebt. Dat is nml makkelijk zelf te constateren, door je temperatuur te nemen, elke ochtend, voor 3 dagen achter elkaar, terwijl je nog in bed bent blijven liggen. Daar neem jij het gemiddelde van, en als dat lager is dan 36,4 dan is dat een indicatie, en doe je er goed aan om naar je huisarts te gaan, en je bloed te laten prikken. Ook staat op deze site, een lange lijst met verschijnselen, waarmee je een idee kan krijgen dat je last hebt van je schildklier. Mijn orthomoleculaire vrouwelijke arts in Castricum, werkt o.a op deze manier. Ik herken op deze site veel van haar manier van denken en doen, wat naar mijn verbetering heeft geleid. Met haar begeleiding ben ik van de thyrax en cytomel af, naar de thyreoidum, en daardoor functioneer ik weer goed, en voel ik me weer als vroeger. Mijn zoektocht heeft wel heel lang geduurd, 23 jaar, dat is spijtig en daar heb ik ook om gerouwd. Ik heb veel gemist daardoor. Veel huisartsen en artsen, specialisten zijn onbekend, met deze nieuwe methode. En zeggen ook te snel, dat de waarden goed zijn. Ook als jij je nog steeds even belabberd voelt als, ook al ben je inmiddels wel aan de thyrax, of cytomel. Als je er op tijd bij bent, kan jouw schildklier functie weer helemaal zich herstellen, en hoef je niet levenslang aan de medicatie. Bij mij was dat te lang geleden, helaas. Hoewel bij mij de klachten er al waren op mijn 21 jaar, werd de diagnose pas gesteld toen ik 33 was! De klachten worden niet gekoppeld aan jonge mensen, wat kwalijk is. Er werd bij mij telkens getest op pfeiffer en bloedarmoed, wat ik niet had. Maar bij mijn kinderen, die door mij, alle 3, erfelijk zijn belast, .zijn er 2 gelukkig geheel hersteld. Met hulp van mijn orthomoleculaire arts. Als je gewoon gaat zoeken op internet, onder dat kopje, zal je er vast 1 vinden. De mijne zit in Castricum. Ik ben haar heel dankbaar. Ik ben weer fit en kan weer denken en me ook concentreren, en de eeuwig aanwezige vermoeidheid is verdwenen. Dus ga zoeken, en blijf zoeken. Kijk ook onder praktijk voor integrale geneeskunde., daar kom je veel te weten. En hoef je niet zo een lijdensweg te gaan, als dat ik gedaan heb. (Mijn medicijn.nl : Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd - geen privé gegevens worden doorgegeven - via de knop 'reactie' is het mogelijk vragen stellen bijv. ). (In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

16-03-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Ik ben na 13 jaar nu overgestapt van Euthyrox naar Tirosint, ik had té veel klachten sinds het laatste jaar, met name ernstig last van haaruitval, alles en overal vind je mijn haar, kammen vol kam ik uit. Ik word daar best een beetje heel erg nerveus van. Nu ben ik 7 weken bezig en weet dat mijn lichaam eerst moet resetten, maar toch, ik dacht eerst dat het wat beter [lees meer...]ging, maar mijn haren vallen toch wel weer meer uit, mijn nagels worden nu wel wat sterker en harder, mijn klachten van de Euthyrox verdwijnen nu al, licht in mijn hoofd, last van de spieren, opgeblazen dikke buik, opgejaagd gevoel, slecht slapen, enz. tot zover bevalt de Tirosint wel, slaap veel beter, mijn buik voelt beter. Nu is mijn vraag..heeft iemand dezelfde ervaring als ik ivm haaruitval, zou het toch nog een keertje beter worden. Zou graag een mening van jou willen horen.

16-03-2021 | Vrouw | 33
Trage schildklier
Werkt geweldig! Ik slik dit medicijn nu zo een 2 jaar en ik voel me er een stuk beter door. Ook heb ik hier geen enkele bijwerking van gehad.

10-03-2021 | Vrouw | 46
Ziekte van Hashimoto
Ik ben 1 op 1 overgestapt van Euthyrox naar Tirosint. 1 maand geprobeerd om te kijken of dit beter zou bevallen. Ik hoopte dat de “zware moeheid “ die soms als een deken over mij heen valt, zou verdwijnen. Helaas is dit niet het geval en ben ik na 1 maand terug gegaan naar Euthyrox. Dit is wat kort, maar langer houd ik niet vol. Bij Tirosint had ik het idee dat ik s’avo[lees meer...]nds pas wakker werd en dat het minder snel werd opgenomen. Ook geen hyperklachten gehad.

09-03-2021 | Vrouw | 35
Trage schildklier
voorheen slikte ik thyrax, veel depressieve klachten, gewrichtspijnen en darmstoornissen, nu gebruik ik sinds enkele maanden tirosint en de klachten zijn verdwenen.

Thyreoïdum

02-03-2021 | Vrouw | 59
Trage schildklier
Ik heb 5 jaar nu ,Thyreoidum, en ben daar dankbaar voor! Ik voel mij weer als vroeger, voordat mijn schildklierfunctie uitviel, 28 jaar geleden. Ik heb al die jaren gezocht naar een oplossing. Iets wat mij echt zou helpen. Want ondanks de pillen via de huisarts en specialisten, voelde ik me nooit goed. Ik leefde onder een kaasstolp, moe, ik had geen denkhoofd, een [lees meer...]opgeblazen gezicht, geen fut, geen concentratie, en altijd raar dik. Waardeloos! Had nooit baat bij thyrax en cytomel. De bloedwaarden daarvan zeggen weinig over de werkelijke effectiviteit, weet ik nu ik een orthomoleculaire arts heb. Thyreoidum is een levend schildklierhormoon, het komt van varkens, en het is niet synthetisch zoals de rest van de middelen. Daarom werkt het zo goed. Het is herkenbaar voor ons lichaam. En het heeft geen enkele bijwerking. (Omdat ik dit bericht niet kon versturen, zonder de bijwerkingen regel ingevuld te hebben, staat daar nu iets!! Maar dat is incorrect. Thyreoidum heeft geen enkel negatief effect, nul.) Het wordt door ons lichaam herkent, dat in tegenstelling tot al die andere chemische gefabriceerde schildklierpillen. Ik ben nu sinds 5 jaar onder de kaasstolp uit, ik slik onder begeleiding van mijn orthomoleculaire arts elke dag: zinkmethionine, selenium-methionine, jodium ( dit is allemaal essentieel voor werking van de schilklier) en thyreoidum. En ik ben gewoon weer mezelf, ik kan weer denken! Voel me enorm fit en baal van al die verspilde jaren van niet passende medicatie, waardoor ik veel gemist heb van mijn leven en ook van de opvoeding van mijn kinderen. Ik was er niet echt. Voelde me altijd moe, en mijn keel voelde zo kunstmatig, als een stuk plastic, met Thyrax, dat is nu gelukkig ook weg. Nadat ik Thyreoidum ging gebruiken werd mij dat pas allemaal duidelijk. En kon ik mezelf ervaren met de energie en helderheid van vroeger, en ik heb om al die verloren jaren echt gerouwd. 23 jaar! Dat is lang. Ik moet het zelf vetalen, het wordt niet vergoed. En je moet een arts vinden met een bredere kijk op genezing. Met kennis op celniveau. Veel artsen kennen het gewoon niet, en handelen puur met de farmaceutische industrie in hun nek, als raadgever. Mijn orthomoleculaire arts ben ik heel dankbaar. Zij begeleid meer mensen in dit traject , en iedereen heeft de zelfde positieve ervaringen met thyreoidum. Dat het geld kost is jammer, juist omdat het zo goed werkt voor mensen met een trage schildklier functie, maar ik neem het voor lief. Het is het meer dan waard!

18-02-2021 | Vrouw | 30
Trage schildklier
Hyperklachten, maar tegelijkertijd ook moe. Verder ook buikkrampen en kon mezelf niet goed aanvoelen als ik in een ander lichaam bewoonde. Kon niet sporten

11-02-2021 | Vrouw | 35
Trage schildklier
Ik slikte voorheen Thyrax. Ik kreeg veel last van maagzuur klachten en had nog wat andere bijwerkingen/klachten. Met de internist besloten om over te stappen na Tirosint. In de hoop dat de maagzuur klachten zouden verdwijnen en de andere bijwerkingen/klachten. Ik slik Tirosint nu 6 maanden. De eerste 2 maanden ging redelijk ik merkte niet echt verschil dat ik mij beter vo[lees meer...]elde. Ik kreeg in de avond hele rare aanvallen dacht dat hoort er wel bij zou wel met instellen te maken hebben.. bleef doorgaan ondanks rare aanvallen en lichte paniek aanvallen.. tot in december vreselijke hartkloppingen opgejaagd warm bij kwamen.. dacht misschien werkt mij schildklier te snel.. bloed geprikt nee juist wat trager.. bleef volhouden met Tirosint wou de hoop niet opgeven .. ik ben nu weer bijna 2 maand verder ik voel mij vreselijk met Tirosint! Vorige week bloed uitslag gekregen zag er goed uit maar ik ben chagrijnig depressieve gevoelens , constant trillen vreselijke hartkloppingen! Versneld verhoogde hartslag. Ik heb vannacht niet kunnen slapen. Ik ben er zo klaar mee wat een vreselijke middel is dit! Ik ga ook terug na Thyrax daar had tenminste nog een “ leven” mee. Nooit meer Tirosint!

03-02-2021 | Vrouw | 68
Trage schildklier
Al wat jaren Euythyrox 25 microgram gebruikt, heb ook last van spierpijn en hoofdpijn. Dacht dat dit door statines kwam die ik gebruikte Rosuvastatine Aurobindo 10 mg. Nu gebruik ik sinds 1 maand deze statine niet meer! Men heeft mij geadviseerd om Rode gist rijsttabletten pillen te kopen. Maar nu ik een verhaal lees van iemand die hoofdpijn en spierpijn kreeg vraag ik[lees meer...] mij af of dit aan de Euthyrox komt! Ga de diabetische verpleegkundige bellen om te vragen wat te doen.

02-02-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Ik heb sinds 13 jaar last van mijn schildklier en heb meteen Euthyrox gekregen en heb daar nooit geen problemen mee gehad. Ik heb sinds bijna een jaar best wel veel klachten en kom er bij toeval achter dat de samenstelling van de medicijnen veranderd zijn. Ik heb ernstig last van haaruitval, onrustiger, minder fit, last van mijn spieren en licht in mijn hoofd. De huis[lees meer...]arts neemt het blijkbaar ook niet zo nauw en deed er ook niks mee en de apotheker net zo, die houden allemaal wijselijk hun mond dicht, wat ik zeker niet vind kloppen. Ik heb mij voor een paar maanden terug alles laten prikken, vitamine D, B12, foliumzuur, T4, T3 enz. en gelukkig zijn de uitslagen allemaal goed. Nou via forums kom ik er achter hoeveel er klachten dat er zijn. Heb nu in overleg met de huisarts toch een andere gekregen, ik ben vrijdag met Tirosint begonnen, waar ik veel positieve reacties over heb gehoord. Ik hoop dat het weer goed gaat komen.

20-01-2021 | Vrouw | 74
levothyroxine
Ik ben een vrouw van 74. Ik slik al jaren een halve euthyrox. Ik ben zeer allergisch maar kon dit medicijn altijd goed verdragen. Een half jaar geleden kreeg ik allerlei klachten. Ernstige spierpijn, nog nauwelijks kunnen lopen,blaasontsteking,last van droge ogen, meer rugpijn als normaal, darm-en maagproblemen. De huisarts stuurde me door naar diverse specialisten in het [lees meer...]ziekenhuis. Tot afgelopen week weinig geholpen. Tot ik hier de recensies van medegebruikers las. Na overleg met huisarts direct gestopt met euthyrox. Het zou van de andere samenstelling van de hulpstoffen kunnen zijn. De apotheek heeft me hierover nooit geïnformeerd. Na 2 dagen stoppen voel ik me al veel beter. Nu afwachten of ik helemaal zonder kan.

Ziekte van Hashimoto
Ik heb gekozen om tirosint te gaan gebruiken na euthirox. Had veel last van deze laatste. Met TIrosint nooit problemen ondervonden. Ophogen geeft natuurlijk wel problemen, maar dat ligt niet aan de capsule.

Levothyroxinenatrium Teva

04-01-2021 | Vrouw | 65
levothyroxinenatrium
Trage schildklier
Het middel geeft mij meer energie maar ook pijn in het heupgebied, mijn schouders en nek Dit had ik wat betreft de nek en schouders ooit eerder zonder medicatie. Nu is dit ernstig teruggekomen. Het lijkt of al mijn pezen pijn doen in mijn lijf. Ik krijg kleine rode stipjes in de huid hier en daar. Verder gaat het aardig, ben niet meer deprie

31-12-2020 | Vrouw | 48
Ziekte van Graves
Door een zeer lakse internist werd de doses niet goed bijgesteld waardoor ik in de eerste twee maanden van het gebruik van Levothyroxine (samen met Strumazol) 12 kg ben aangekomen. Mijn voeten en enkels waren zo ongelooflijk opgezwollen dat ik mijn schoenen bijna niet meer aankon en mijn sokken in mijn enkels sneden. Qua stemming had ik alleen standje 'chagrijnig' of stand[lees meer...]je 'huilen'. Verschrikkelijk vond ik deze periode, blij dat ik het maar een jaar hoefde te slikken. Tot nu dan.

30-11-2020 | Vrouw | 68
Hypothyreoïdie
Ik slik al 13 jaar Euthyrox en dat ging goed. Nu al 8 maanden enorm veel klachten Ik ben zo moe dat ik zoveel mogelijk apatisch op de bank zit en gewoon zittend in slaap val. Heel kouwelijk. Heel veel spier- en gewrichtspijnen. Na vier maanden fysio nog steeds niet op te lossen of verbetering. Regelmatig duizelig en/of misselijk. Gewichtstoename. Dit allemaal terwijl mijn[lees meer...] waardes goed zijn. Ik wist niet dat de samenstelling van Euthyrox was gewijzigd en kwam daar bij toeval achter. Ik lees dat veel mensen dit soort klachten hebben gekregen dus ik denk dat het echt door de Euthyrox komt maar vind het zo moeilijk om op een ander merk over te gaan want zie ook op tegen het weer opnieuw ingesteld raken. Ik denk dat ik allereerst de Euthyrox maar een paar dagen niet in ga nemen om te kijken of ik mij beter ga voelen. pfffffffff

30-11-2020 | Vrouw | 66
Trage schildklier
Oude samenstelling was prima nieuw is een ellende ik stop steeds een dag met de inname van tablet en voel me dan een stuk beter geen pijnen en kramp meer . Daarna begin ik maar weer met het med het bouwt zich langzaan op tot ik weer barst van de pijn dan stop ik maar weer een dag langer durf ik nirt te stppen

25-11-2020 | Vrouw | 39
Schildklier verwijderd
Euthyrox heb ik jarenlang geslikt zonder problemen. Met de nieuwe samenstelling van Euthyrox ben ik 9 maanden doodziek geweest en 5 maanden opnieuw bezig met instellen op een ander medicijn omdat ik ben overgestapt. Van de nieuwe samenstelling kreeg ik reumatische klachten in handen en voeten, spier -en gewrichtsklachten, huiduitslag . De bloedwaarden die stabiel waren bi[lees meer...]nnen het referentiekader waren ineens ver buiten het referentiekader. En daardoor kreeg ik ook nog alle klachten van een traagwerkende schildklier er bovenop. Voordat de artsen eenmaal zo ver zijn dat het wellicht aan de nieuwe samenstelling van Euthyrox kan liggen had ik al een verwijzing gekregen voor het revalidatiecentrum en was ik bijna uitbehandeld

21-11-2020 | Vrouw | 62
Ziekte van Hashimoto
Ook ik ben overgestapt van thyrax naar tirosint in de hoop dat de stroperigheid zou verdwijnen, maar helaas die is er nog steeds.

17-11-2020 | Vrouw | 49
Schildklier verwijderd
Het instellen wil niet echt lukken blijf met klachten zitten. Moe en spierpijn

07-10-2020 | Man | 59
Schildklier verwijderd
Ik heb mijn leven lang tyrax gehad , geen problemen Ik zat toen op 4.2. na het stoppen van dit medicijn ben ik veel aan het sukkelen geweest met diverse andere medicijnen ongeveer 3 jaar lang veel elende. Allemaal bijverschijnselen, te sloom, of te stresvol het kwam maar niet goed. Na het bezoeken van deze site ben ik overgestapt op tirosint. Het gaat goed nu goed. ik geb[lees meer...]ruik het nu een half ik zit nu op 2.3 nog ik heb nooit zo goede uitslag gehad. ik bruis van energie. Ik heb mijn leven weer terug.

Levothyroxinenatrium Teva

05-10-2020 | Man | 59
levothyroxinenatrium
Trage schildklier
Schildklier was te traag, na medicijnen ben ik actiever, slaap ik beter en voel me gezonder. Cholestorol sterk gedaald. Wel kortademig, soms sterke pijn op de borst, voel mijn hart kloppen.

24-09-2020 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Begonnen met euthyrox, overstapt op thyrax ivm gezwollen ogen. Ontzettend last van hartkloppingen, duizelig, moe. Weer terug naar euthyrox en hopen dat de oogklachten los staan van de medicatie.

18-09-2020 | Vrouw | 54

16-09-2020 | Vrouw | 54
Trage schildklier
sinds een 1,5 jaar euthyrox ben begonnen met 25 en daarvoor even thyrax...maar is zonder overleg veranderd in euthyrox....inmiddels zoveel klachten zit nu op 112 mcg ...mijn klachten worden zo heftig dat ik maar eens meer informatie over dit medicijn ging zoeken.. Ik schrik ervan wat hier lees zo vanaf 2019 ongeveer? Ik had altijd een goede conditie....voel me gewoon i[lees meer...]n een klap oud... druk op borst/ benauwd/ gewichtstoename/ slecht slapen/ diary/ passief door vermoeidheid/ onrustig/ prikkelbaar

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5354)
Anticonceptie - overig (3920)
Cholesterol (2950)
Depressie - antidepressiva overig (2797)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2455)
Pijn - morfine-achtigen (2264)
ADHD - psychostimulantia (2173)
Pijn (2051)
Verslavingsziekten (2024)
Bloeddruk - betablokkers (1722)
Maagzuur - protonpompremmers (1602)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1553)
Anticonceptie - eenfase (1428)
Angststoornissen (1268)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1210)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1188)
Depressie - antidepressiva TCA (1070)
Antibiotica - urineweginfectie (995)