categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

26-05-2020

Hypothyreoïdie

Nu ongeveer een jaar geleden overgestapt op de Tirosint. Ik slik mijn hele leven al levothyroxine, soms perioden gehad met klachten. Na mijn zwangerschap moest ik weer opnieuw ingesteld worden. Mijn bloedwaarden bleken te laag, nu ongeveer over een half jaar vier keer de dosis verder opgeschroefd. Heel veel klachten ervaren passend bij hypotheriodie. Echt vreselijk! Maar n[lees meer...]u weet ik precies dat dit past bij te weinig inname van te weinig schildklierhormoon (traagheid, moe, spierpijn, er moe uit zien, niet op eenvoudige woorden komen) Wanneer ik weer beter ingesteld raak verdwijnen deze klachten en voel ik mij heerlijk een stuk energieker. Ik ben van de euthyrox 100mcg overgestapt naar 100mcg Tirosint, geen goed idee, dosis was al te laag en bloedwaarden werden slechter!
26-05-2020

Trage schildklier

30 jaar schildklier patiënt. Oude medicijn eurhyrox vaak problemen met darmen maar ondanks te doen. Maar sinds de hulpstoffen zijn gewijzigd voel ik me afschuwelijk, overal pijn , opgezwollen oogleden, benen en handen! Heel mijn dagelijks doen ligt overhoop! Mijn huisarts was niet op de hoogte van gewijzigde hulpstoffen en apotheek heeft er ook niets over gezegd! D[lees meer...]at dit zomaar kan vind ik onbegrijpelijk en al helemaal dat je het vertrouwde medicijn niet meer verkrijgbaar is! Ik ben al ruim een half jaar aan het zoeken welk medicijn nu wel bij me past! En ondertussen maar overleven met een lichaam dat niet meer functioneert.
21-05-2020

Euthyrox (levothyroxine)

Mijn schildklieren werken te traag ik moest van de dokter euthyrox innemen. Na een week voelde mijn spieren zeer pijn aan. Ik dacht misschien heb ik te veel gedaan vandaag misschien heb ik gewoon spierpijn? Dan begonnen mijn vingers pijn te doen. Dan begonnen de trillingen. En duizeling in mijn hoofd en vergeetachtig. Ik heb naar de dokter gebeld en dat verteld. de dokter[lees meer...] zegt dat het niet door de medicatie is. Maar ik denk van wel. Nu blijf ik met dat probleem rondlopen. Ik wenste dat ik nooit deze medicatie moest nemen dan had ik nooit deze last.
10-05-2020

Levothyroxine tabletten (levothyroxine)
Ziekte van Hashimoto

Heb nooit problemen gehad met mijn schildklier. Toen ik zwanger werd plotseling moest ik schildklier tablet l thyroxin nemen omdat mijn schildklier was traag werkend.. ze zeggen dat ik Hashimoto heb..volgens mij heb helemaal niks endocrynoloog meteen over levenslang medicatie gesproken.. Voor mijn en mijn baby gezondheid begon ik om de medicatie nemen. Spijtig mijn d[lees meer...]ochter levenloos geboren ( wegens een dom fout) Toen ik besloten stoppen met allerlei medicatie slikken. Mijn schildklierwaarde was goed.. Endokrinoloog zei:als ik zwanger wil ik nog eens worden, moet ik de tabletten nemen. Heb echt serious kinderwens.. dus ongeveer 2 maanden geleden weer begonnen met l thyroxin. Nu heb erg bijwerkingen.. - slaaploosheid -angst -paniek aanvallen ( daar door krijg ik soms geen lucht) -dagelijks hoofdpijn -haaruitval -pijn in mijn borstkast -warmte en dan koud -zweten Ik wil van die medicatie af.. ik voel de me veelste beter zonder.. zelf heb ik nooit klachten gehad. Wat moet ik doen?? Ik vertrouw niet in doktors..tegenwoordig ze willen meteen met pillen volproppen.
07-05-2020

Thyrax Duotab (levothyroxine)
Trage schildklier

Oude Thyrax vond ik niet zo prettig, de nieuwe valt beter. Geen diaree en pds meer
07-05-2020

Trage schildklier

De eerste 3 jaar prima maar langzaam kwamen de klachten en die werden steeds erger tot dat ik volledig ingestort was en 1x met de ambulancedienst werd afgevoerd. Zoooooo ziek en duizelig . Zeer lang in de ziektewet. Nu sinds 5 weken terug op Thyrax en ben al veel klachten kwijt, werken word langzaamaan opgebouwd.
04-05-2020

Cytomel (liothyronine)
Ziekte van Hashimoto

Cytomel wordt steeds duurder. Ik ben er 10 jaar geleden mee begonnen. De prijs is sindsdien van circa 25 euro per 45 stuks naar 65 euro per 45 stuks gestegen. Ik heb een tijd liotheronine T3 van het merk Sandoz in Oostenrijk kunnen halen bij de apotheek voor 2,80 euro per 45 stuks. Cytomel is de enige die Nederland levert en voert de prijs op.
04-05-2020

Schildklier verwijderd

sinds de nieuwe samenstelling van Euthyrox, voel ik mij ook anders. Ik slik 137,5 mg per dag. Ik voelde mij eindelijk lekker ook qua energie maar sinds de andere samenstelling(met andere hulpstoffen) niet meer. Mijn energie ging naar beneden, mijn huid en haar waren erg droog en ik voelde mij erg verdrietig. Op een ander middel overstappen kan ook erg tegenvallen dus ik be[lees meer...]sloot op zoek te gaan naar andere mogelijkheden om mij beter te voelen. Er is aangetoond dat mensen met schilklieraandoeningen en zonder schildklier een tekort kunnen hebben aan ijzer en vitamine D(en inderdaad lagere waarden). Deze ben ik gaan slikken. Ook heb ik voor Zink gekozen omdat die mijn stofwisseling bevorderen , mijn immuunsysteem verbeteren en mij door de overgang heen helpen(ja, ook dat komt erbij:),en voilà! Na een maand deze supplementen te hebben genomen, merkte ik verbetering! En het gaat steeds beter, dit samen met regelmaat, goede voeding en veel warm gekookt water drinken. Neem wel een goed merk van deze supplementen(natuurlijke basis)want je wil niet nog meer troep in je lichaam. Ik heb voor de ijzer-floradix, voor de vitamine D-Golden naturals en voor de zink-een zinkmix van AOV nummer 533. Ik hoop dat iemand iets heeft aan deze informatie. succes!
02-05-2020

Schildklier verwijderd

6 jaar jaar redelijk met het gebruik Euthyrox. Sinds de vernieuwde samenstelling, gewichtstoename, hartkloppingen, gewrichtspijn. Van de oude formule nam ik 112 mg, na bloedcontrole was TSH verhoogd FT 4 te hoog. Nu neem ik 125, gaat wel iets beter binnenkort weer bloedcontrole. Zit nu op een dieet , totaal geen suiker weinig vet en koolhydraten, sporten enz. Val g[lees meer...]een gram af!!
29-04-2020

Ziekte van Hashimoto

Nam vroeger met zeer goed resultaat L thyroxine. Na verandering van de samenstelling (wat niet eens meegedeeld werd! Ik heb het aan den lijve moeten ondervinden) kon ik de dosis niet meer geregeld krijgen. Na lang zoeken overgestapt op Euthyrox. Dat ging eerst goed tot de samenstelling ook weer veranderd werd. Het lukt weer niet meer stabiliteit te bekomen. Nu is het opnie[lees meer...]uw zoeken. Dit heeft mij al een aantal jaren van mijn leven bezig gehouden. En het spijtige is dat het echt een grote invloed heeft op dagelijks functioneren. Nog spijtiger is het dat de reacties van medische kant voornamelijk ongeloof zijn en suggesties om je levens of dieet stijl te veranderen. Alsof ik zelf al niet elke weg naar verbetering onderzocht heb. Om hopeloos van te worden. Ik ken mijn lichaam ondertussen al heel goed en ben het beu om zo betuttelend behandeld te worden.
24-04-2020

Trage schildklier

na in 2007 begonnen met thyrax had ik veel pijn in been/rug kwam er al snel achter dat het aan de thyrax lag over gestapt op euthyrox ,jaren goed gegaan ,en sinds een paar maanden weer die zelfde pijn in been rug ,bedankt merck voor de verandering ,kom kilo`s aan en voel me een wrak
21-04-2020

Trage schildklier

Vraag zijn er ook mensen die t langer gebruiken Euthyrox nieuwe samenstelling Waarbij de klachten na langer gebruik zijn verdwenen?
03-04-2020

Trage schildklier

altijd zeer tevreden geweest over deze medicatie nam vroeger l thyroxine zeer tevreden ze veranderen de formule en ik verdraag ze niet meer dan overgegaan op euthyrox zeer tevreden van nu veranderen ze formule ook en heb weer nevenwerkingen. blijkbaar bestaat er niets anders en nu
30-03-2020

Schildklier verwijderd

Bijna 30 jaar geleden is mijn schildklier vanwege kanker verwijderd. Na eerst Thyrax gebruikt te hebben, ben ik na de leveringsproblemen van dat middel overgestapt op Euthyrox. Sinds de nieuwe samenstelling heb ik last van hoofdpijn, misselijkheid en lichte temperatuursverhoging. Twee maanden geleden heb ik mijn enkel gebroken en ben geopereerd. FSH was altijd vrij constan[lees meer...]t, nu voor controle opeens 4,45 terwijl ik altijd onder de 1 zat. Ook blijk ik dagelijks een oplopende temperatuur te hebben naar 38.0 in begin van de avond. Ik word er erg moe van. Dat er nog neveneffecten van de operatie zijn, kan(lichte huidinfectie) maar dat gaat steeds beter. Is er herkenning bij anderen?
29-03-2020

Hypothyreoïdie

Sinds de Vervanging van de vulstof gaat mijn Tsh omhoog. Vreemd , de werking van de Euthyrox is minder geworden. Hartslag is trager en mijn temperatuur 35.8 Nu weer bloed prikken. Het medicijn is goedgekeurd ..door wie? VIND DIT EEN HELE SLECHTE ONTWIKKELING HEB HET IDEE DAT WIJ DE PROEFPERSONEN ZIJN.
24-03-2020

Ziekte van Hashimoto

Na ophogen Euthyrox in december i.v.m. somberheidsklachten (consult psychiater gehad: patiente heeft weinig ziekteinzicht!) binnen 3 weken verdwijnen somberheid, maar steeds meer maagklachten, half februari zo ernstig dat ik overging op pap en vla eten en een dubbele dosis Pantozol 40 mg. Na een tip over Mannitol in Euthyrox op dit forum, waar ik heel dankbaar voor ben, b[lees meer...]leek Pantozol ook Mannitol te bevatten. Deze week weer terug naar Thyrax, helaas, hoop dat dat minder klachten geeft.
15-03-2020

Trage schildklier

Gebruik nu vele jaren tevreden euthyrox, sinds een week die met vernieuwde hulpstoffen, en voel me lusteloos, heb gewrichtsklachten, en huidklachten. Kreeg na de eerste tablet al jeuk, heb na twee dagen contact gezocht met de dokter, moet laten prikken, en aan de apotheek vragen of er een andere fabrikant is, die euthyrox maakt zonder nieuwe hulpstoffen (die fabrikant is [lees meer...]er niet) nu gaat de apotheker overleggen met de huisarts om euthyrox te veranderen in een ander middel, kwalijk vind ik het dat de huisarts niets wist van de verandering vd hulpstoffen, en dat een fabrikant van een medicijn, dat zo nauw luistert, de stoffen wijzigd.
12-03-2020

Thyreoïdum (levothyroxine / liothyronine)
Ziekte van Hashimoto

Voel me zoveel beter nu ik nsh gebruik, merk dat ik minder vocht vasthoud ( myxoedeem) kan beter functioneren meer energie en voel me minder leeg. Kortom ben er erg blij mee en hoop dit medicijn op de markt blijft.
06-03-2020

Trage schildklier

Ik schrik me rot van wat ik lees en het maakt me woedend. Zijn we gewoon een speelbal van de farmaceutische industrie? Ik gebruikte jaren Thyrax toen ik moest overstappen. Eerst levothyroxine gehad en vervolgens Euthyrox. Wat fijn. Beter dan Thyrax en eindelijk goed ingesteld. Sinds een aantal maanden voel ik me erg moe, heb ik overal pijn in mijn lijf en mijn darmen. Mijn[lees meer...] concentratie is slecht en ik voel me lusteloos. En nu lees ik dat de samenstelling van het medicijn is veranderd. Onvoorstelbaar. Ze hebben geen idee hoeveel impact dit heeft op mensen. Waarom zou je dat doen als velen het gebruiken en zich er goed bij voelen. Ik ga wederom naar de huisarts en overweeg nu ook om over te stappen. Dank jullie voor het delen van de verhalen.
04-03-2020

Schildklier verwijderd

Ik heb geen leven meer. Osteoporose overal spieren pijn, kan amper nog lopen en geen energy.nachtmerries en voel me zo warm, benauwd. Ik ben in 7 jaren ,20 achteruitgegaan. Doe het niet als het niet echt nodig is
02-03-2020

Schildklier verwijderd

Sinds de vernieuwde samenstelling zijn mijn waardes flink gedaald terwijl de dosis gelijk is gebleven. Ook toename van vermoeidheid, spierzwakte en somberheid.
01-03-2020

Euthyrox (levothyroxine)

Moest jaren geleden overstappen van Thyrax en slik nu al jaren Euthyrax. Ben nu ruim een week begonnen met een nieuw doosje en bemerk dat ik opeens ontzettend moe ben en last heb van spierpijnen met name in de ledematen. Uiteindelijk was ik goed ingesteld en kan weer deel uitmaken van het arbeidsproces. Echter nu gaat het opeens weer bergafwaarts. N.a.v. het aantal kla[lees meer...]chten laat ik mijn bloed controleren.
28-02-2020

Hypothyreoïdie

Na het wijzigen van de hulpstoffen niet meer tevreden over de Euthyrox. Daarnaast een allergische reactie op de mannitol. Ik ga nu overstappen naar een ander medicijn na 8 jaar gebruik te hebben gemaakt van de Euthyrox.
26-02-2020

Thyrax Duotab (levothyroxine)
Ziekte van Hashimoto

Heb 3 jaar Thyrax gebruikt maar voelde me er niet goed bij, bleef vermoeid met spierklachten en had ook jeuk, wss van de blauwe kleurstof. Het lukte niet om de juiste dosering te vinden met de minste klachten en ik heb van alles geprobeerd, ook nog in combinatie met cytomel. Daarna ben ik overgestapt op Euthyrox. Was in het begin ook echt heel erg vervelend. Ik heb heel e[lees meer...]rg gehyperd en ben uiteindelijk uitgekomen op 81 mcg Euthyrox. Thyrax werkt dus minder sterk dan Euthyrox. Euthyrox was voor mij echt prima en ben heel lang stabiel geweest tot onlangs dus. Euthyrox is inmiddels qua vulstoffen gewijzigd en daar heb ik helaas last van. Weer hyperen.
26-02-2020

Ziekte van Hashimoto

Ik gebruik Euthyrox al vele jaren in dezelfde dosering naar tevredenheid. Onlangs merkte ik dat ik me niet prettig voelde. Onrust, paniek, stress, zware benen, hartoverslagen. Deze klachten zijn ontstaan na het gebruik van de nieuwe formule Euthyrox. Ik heb de dosering nu verlaagd maar voel me nog niet optimaal maar het is nog te vroeg. Zal pas echt duidelijk zijn over een[lees meer...] week of 6 a 8. Fijn dat er geen lactose meer in zit als je n intolerantie hebt, maar blijkbaar doen de gewijzigde vulstoffen toch iets met de opname van het medicijn ook al zegt de fabrikant dat dat niet zo is. Het is gewoon heel vervelend dat medicatie wordt gewijzigd en dat je weer opnieuw kunt beginnen met zoeken naar de juiste instelling. Ik hoop dat de nieuwe formule mij uiteindelijk net zo goed gaat bevallen als de oude formule. Zo niet, zal ik helaas moeten overstappen op een ander merk.
19-02-2020

Ziekte van Hashimoto

Aantal jaren geleden moeten wisselen ivm met het tekort van medicatie. Op eigen verzoek bij de internist om Tirosint gevraagd. Na tegenstribbeling mocht ik het toch proberen. Ben door de Tirosint erg verbeterd . Was erg Moe , heel veel spierpijn., down, vergeetachtig,Het is nu nog halen en brengen , er zijn periodes dat ik me super voel maar blijf ook goed in beweging en w[lees meer...]e gaan voor de betere dagen. Ben minder gaan werken en een functie met minder stress doet ook wonderen. De “Hashi”, zoals we mijn ziekte thuis noemen houdt me toch in de greep. Ik neem nu s’nachts mijn medicatie in zodat de koffie ...toch nog na een half uur...in de ochtend geen invloed kan hebben op de werking. Verder ben ik wel benieuwd of er mensen zijn met tinnitus. Dit kan namelijk ook veroorzaakt worden door medicijngebruik. Ik heb er veel last van. Maar veranderen van medicatie doe ik niet. Tijdens de wissels heb ik het slecht gehad. Mijn gewicht heb ik met behulp van weight watchers op peil gekregen, wel langzamer maar gelukt , vriendelijke groeten Elisabeth

Schildklier verwijderd

Toen ik begon met euthyrox: ellende. Heeft een jaar geduurd voordat de waardes goed waren ingesteld en eindelijk van de klachten af was. Nu de nieuwe samenstelling er is, ben ik overgestapt. De verhalen van mensen op internet zeggen mij genoeg! Ga morgen beginnen met tirosint, daar zijn veel mensen inclusief mijn internist bijzonder positief over. Dus een tip: tirosint! [lees meer...]Zitten geen hulpstoffen in. Veel succes allemaal

Ziekte van Hashimoto

Jarenlang tevreden gebruik van Euthyrox. Maar in 2019 veranderde de samenstelling: Lactose eruit en Citroenzuur en Mannitol erin. Mannitol is een zoetstof (die oa maagklachten kan veroorzaken! Lees verder als je dit ook hebt gekregen met de nieuwe euthyrox). Schildklierwaarden bleven goed na de nieuwe samenstelling. Maar er kwamen klachten van misselijkheid en steeds er[lees meer...]ger wordende pijn in de maag en bovenbuik, en daarna ook pijn in de darmen. De misselijkheid werd ondraaglijk en de pijn ook. Ik kon niet meer mijn werk uitvoeren, mijn dagelijkse dingen niet meer doen en voelde me doodziek. In de bijsluiter was niets te vinden over deze bijwerkingen dus ik begreep er niets van. Ik ben toen toch verder gaan zoeken naar mannitol, wat dit was en wat het deed en ontdekte dat veel mensen sinds de nieuwe samenstelling ook dergelijke klachten hadden gekregen. Ik had intussen maagbeschermers in een hoge dosering gekregen en de klachten bleven, maar als ik de maagbeschermer niet erbij slikte werd het NOG erger. Ik ontdekte dat in de maagbeschermer ook mannitol zat. Ben weer naar de huisarts gegaan, want ik zat inmiddels in de medische molen om maagonderzoeken te ondergaan. In overleg met huisarts en apotheek ben ik gestopt met Euthyrox en overgestapt op een levothyroxine zonder Mannitol. En ook de maagbeschermers heb ik niet meer ingenomen. Eerste 2 dagen nog wel klachten, maar voelde wel al anders. Ook veel maagzuurklachten ineens, maar dat is logisch als je al maanden aan een hoge dosering maagzuurremmers zit. En daarna werd alles weer rustig en ging ik me beter voelen. Ik werd gewoon vergiftigd door mijn eigen schildkliermedicijnen! Niet iedereen is overgevoelig voor mannitol natuurlijk. Maar als je sinds de nieuwe samenstelling zieker geworden bent, is het de moeite waard om op deze zoetstof te letten in zowel je medicijnen als in producten die je eet (bv kauwgum). Niet leuk om weer te moeten instellen op een nieuw schildkliermedicijn, maar ik had geen keuze want mijn leven met de vernieuwde Euthyrox was simpelweg niet meer leefbaar. Daarom schrijf ik dit bericht, ik hoop dat ik in elk geval 1 iemand hiermee kan bereiken die er iets aan heeft.

Trage schildklier

Ook ik heb ineens klachten, hart overslaan, moe, weinig spierkracht sinds de wijziging van samenstelling.
14-02-2020

winderigheid spierpijnen gewrichtpijnen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5020)
Anticonceptie - overig (3696)
Cholesterol (2869)
Depressie - antidepressiva overig (2686)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2298)
Pijn - morfine-achtigen (2176)
ADHD - psychostimulantia (2021)
Pijn (1954)
Verslavingsziekten (1905)
Bloeddruk - betablokkers (1655)
Maagzuur - protonpompremmers (1545)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1501)
Anticonceptie - eenfase (1371)
Angststoornissen (1191)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1134)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1104)
Depressie - antidepressiva TCA (1034)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (947)