categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Cytomel

06-10-2021 | Man | 52
liothyronine
Schildklier verwijderd
Hallo, Mijn schildklier is 1,5 jaar geleden verwijderd vanwege een te grote struma... Na euthyrox overgestapt naar thyrax maar behoud "restklachten " die telkens terug komen na een goede periode ..zit nu steeds ft4 rond de 19 ..dit zou goed moeten zijn maar tsh is ongekendhoog boven de 20 ... Ik heb cytomel geprobeerd maar na 2 weken mee gestopt ..5 microgr smorgen en[lees meer...] smiddsgs... Herkennen jlie dit?

05-10-2021 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Zijn er ook mensen op dit forum die gewoon met alle medicatie zijn gestopt. Als ik voor mezelf spreek had ik voor het bekend werd dat de schildklier niet meer werkte Helemaal geen klachten. Denk erover om helemaal te stoppen wat niet verstandig is volgens de arts.

27-09-2021 | Vrouw | 33
Trage schildklier
Wat ben ik blij om te lezen dat zo veel mensen last hebben van dit medicatie na de wijzigingen in de samenstelling. En dat vele dezelfde klachten hebben ervaren. Vanaf juni heb ik een nieuwe verpakking gekregen en daar begonnen de klachten dan ook direct. Het is een op en af. Het zijn een hele hoop vage klachten die opeens ontstaan. Begon langzaam aan aan mijzelf te twijfe[lees meer...]len. Ben een heel gezond persoon die plotsklaps werd neergeslagen. Hier ga ik werk van maken. Beterschap aan de rest!

24-09-2021 | Vrouw | 66
Ziekte van Hashimoto
zoveel spierpijn niet kunnen slapen van de pijn

09-09-2021 | Vrouw | 39
levothyroxine
De data van wanneer tot wanneer heb ik niet! Maar ik moest er mee stoppen omdat het niet meer leverbaar was,! Terwijl ik het er wel goed op deed!

Levothyroxinenatrium Teva

09-09-2021 | Vrouw | 39
levothyroxinenatrium
Doordat Thyrax niet meer te verkrijgen was gaf de apotheek mij dit medicijn! Het duurde lang voor ik de goede dosering had! De waarde is nu goed, maar ik merk geen verschil! Dat kan ook komen doordat ik meer onder de leden heb!

01-09-2021 | Vrouw | 21
Ziekte van Hashimoto
Na velen verhalen over de positieve werking van Tirosint, ben ik uit vrije wil 1op 1 overgestapt op dit middel. Voorheen heb ik 4 jaar Euthyrox gebruikt. Maar wat helaas is gebeurd is dat m’n TSH na dit middel bijna 2 maanden te hebben gebruikt flink omhoog schoot… naar de 11. Daarvoor zat ik op een waarde van 5 (ook niet helemaal wat het hoort te zijn, maar dacht dat k[lees meer...]omt wel goed als tirosint makkelijk opneembaar is)

Levothyroxinenatrium Teva

16-08-2021 | Man | 45
levothyroxinenatrium
Ziekte van Hashimoto
Ik kreeg dit voorgeschreven nadat een chronische ontsteking van de schildklier was vastgesteld. Aangezien dit een auto-immuunziekte is (Hashimoto) ging het niet vanzelf over en moest ik wennen aan medicatie. In het begin vooral erg lastig qua instellen van de dosering en omgaan met de bijwerkingen (gevoel van onrust). Inmiddels goed ingesteld en het doet prima zijn werk.[lees meer...] Geef het dus vooral even de tijd, minimaal een maand voordat je conclusies trekt. Langzaam opbouwen is wel gewenst. Bijkomend voordeel was dat ik ook veel minder last kreeg van mijn eczeem. Daar had ik al mijn hele leven last van, bij vlagen. Levothyroxine heeft dit grotendeels opgelost. Weet niet of dit een direct resultaat is van de medicatie of dat het puur komt omdat mijn schildklier nu sneller/beter werkt.

10-08-2021 | Vrouw | 60
Trage schildklier
Ik heb al jarenlang een trage schildklier, enige tijd geleden overgestapt naar levothyroxine omdat ik voor tyrax overgevoelig werd, ik ondervind dagelijks duizeligheid, het beïnvloedt mijn bezigheden, middel lijkt nu erger dan de kwaal.. ik wil er gewoon van af

26-07-2021 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Oude Thyrax was uitstekend. En goed ingesteld. Nu niet meer instelbaar, heel veel bijwerkingen. Ben er zoooo klaar mee. Oude Thyrax graag weer terug!!!!!!

25-07-2021 | Vrouw | 82
Ziekte van Graves
Ik heb het overdag heel erg koud, draag twee vesten en dikke sokken. ‘S nachte hevig transpireren , drijfnat.

14-07-2021 | Vrouw | 55
Schildklier verwijderd
Dit medicijn is een lijdensweg om snel ingesteld te krijgen. De producenten zouden eens heel goed hun vele gebruikers moeten monitoren. Mensen doen er 1-2 jaar over om ingesteld te raken als ze geen schildklier meer hebben. Endocrinologen doen hun uiterste best om patiënten te begeleiden met de instelling van dit medicijn. Er kan een wereld verbeterd worden met dit medicij[lees meer...]n.

13-07-2021 | Man | 54
Trage schildklier
Gekomen door teveel hersenvocht daardoor hypofyse onderdrukt die de schildklier aan moet sturen

28-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Gebruikte al jaren euthyrox en was er zeer tevreden over, maar sinds 4 maanden overgestapt op nieuwe formule en veel bijwerkingen. Heb de dosis moeten verhogen, brandend gevoel in slokdarm en maag, veel haaruitval. Vermoedelijk een intolerantie aan het citroenzuur of mannitol. Ik begrijp echt niet waarom ze ingrediënten vervangen waar sommige mensen intolerant voor zijn m[lees meer...]et andere die ook voor klachten kunnen zorgen. Er zijn andere mogelijkheden met minder nare bijwerkingen.

23-06-2021 | Vrouw | 30
Ziekte van Graves
14 maanden lang geslikt. Het begon met opgeblazen gevoel, misselijkheid, diaree, geen eetlust. Uiteindelijk toen ik al 4 dagen niks meer kon eten, na een maagonderzoek ontdekt dat mijn maagslijmvlies helemaal ontstoken is. Medicijnen voor mijn maag gekregen, nadat ik die heb afgebouwd (na 3 maanden) kreeg ik de volgende maagontsteking. Toen weer aan de maagmedicijnen....Si[lees meer...]nds ik de Tirosint niet meer slik, heb ik helemaal geen maagklachten meer. Interessant dat hierover niks in de bijsluiter staat. Ik ben vast niet de einige.

22-06-2021 | Vrouw | 35
Trage schildklier
3 verschillende artsen betrokken bij deze medicatie switch echter geen follow up. Mijn advies kom voor jezelf op als dit medicijn klachten geeft.

18-06-2021 | Vrouw | 71
Ziekte van Hashimoto
Op mijn 41e kreeg ik deze autoimmuunziekte. Ik herinner me nog heel goed hoe het was om diep hypo-thyroid te zijn. Ik kon niet meer goed praten, lalde gewoon alsof ik gedronken had, ik was traag, keek star uit mijnogen. Een zombie gelijk. Na drie dagen substitutie therapie was het alsof het licht weer aanging! Een geweldige ervaring. Ik gebruik het nu 30 jaar en ben zeer[lees meer...] tevreden.

15-06-2021 | Vrouw | 54
Ziekte van Hashimoto
Al bijna een jaar een trage schildklier en sinds ik het weet last van pijnlijke benen, moe. Een dag perongeluk mn medicijnen vergeten en een dag erna geen pijn of moeheid. Na een jaar redelijk ingesteld maar de klachten blijven. Krijg nu een test voor etalage benen. Ik denk dat het de bijwerking van dit medicijn is.

15-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Eerst thyrax na de wisseling van drukstrips over op euthyrox na wijziging vulstoffen, waarbij jeuk klachten en uitslag. Nu sinds 2 maanden op Tirosint.

13-06-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Daar ik extreem moe was deed de dokter een bloedafname. Resultaat : trage schildklier. Neem nu l thyroxine. Mijn bloedwaarden voor de schildklier zijn oké maar ik voel me niet beter. Kan moeilijk inslapen en ben nog meer moe daardoor.

03-06-2021 | Vrouw | 31
Schildklier verwijderd
Ik heb enorme last van mijn benen door thyrax en heftige vermoeidheid daarbij ben ik neerslachtig. Ik ben wel goed ingesteld verder en ik slik de 100 mg. De verpakking is ook echt onduidelijk! Het had beter geweest als er net als bij de pil dagen bij stonden en een kartonnen verpakking om medicatie eruit te halen ipv alminium.

27-05-2021 | Vrouw | 47
Trage schildklier
100 mg per dag Al 3 kilo kwijt Voel mij heel fit en awake Last van kortademigheid Brok in de keel

Thyreoïdum

23-05-2021 | Vrouw | 32
levothyroxine / liothyronine
Ziekte van Hashimoto
Ik combineer tirosint met thyreoidum vanwege onvoldoende omzetting naar T3. Ik stel bij en fijn via de thyreoidum. Doordat dit actief hormoon is, reageert dit heftiger, maar stabiliseert dit ook weer snel. Dat vind ik persoonlijk erg prettig, omdat ik erg gevoelig reageer op medicatie. Verder heeft de thyreoidum erg geholpen met: krijgen van warme voeten en handen, optrekk[lees meer...]en van de mist in mijn hoofd, verbeter van concentratie en geheugen, en ik kan met 2 uur minder slaapaf.

21-05-2021 | Vrouw | 58
Trage schildklier
Per toeval na bloedonderzoek trage schildklier, ik had nergens last van dat ik daar iets van merkte. Nu aan de medicijnen en doodziek ervan. Net gestopt om te kijken of het over gaat.

21-05-2021 | Vrouw | 58

19-05-2021 | Man | 52
Trage schildklier
4 weken geleden begonnen met 50 ug nadat de internist een traag werkende schildklier had geconstateerd. Merk nog helemaal niks. Vanaf vandaag ziekgemeld omdat ik het niet meer trok. Altijd maar slapen, moe, hoofdpijn. Morgen terug naar de huisarts, hopenlijk gaan we verhogen.

17-05-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Wat ik heel jammer vind op deze site, is dat bij de beoordeling van Thyrax duotab geen onderscheid gemaakt is (kan worden) tussen de verschillende doseringen die alle drie een andere kleur hebben. De blauwe tabletjes van 0,025 mg bevatten de synthetische kleurstof E132 (indigokarmijn of indigotine) die een allergische reactie kan geven, van huiduitslag tot ademhalingsprob[lees meer...]lemen, hoge en lage bloeddruk e.d. Sinds ik van de witte pilletjes (0,1 mg) naar een lagere dosering moest (om de dag 3-3,5 pilletjes) heb ik veel meer klachten, vooral duizeligheid en zo licht in het hoofd dat het m’n dagelijks leven erg beïnvloedt. Ik vermoed dat het door de kleurstof komt. Mensen die de witte pilletjes slikken hebben daar vanzelfsprekend geen last van. Met de roze pilletjes (0,150 mg) heb ik geen ervaring, maar ook de kleurstof daarin geeft mogelijk problemen?

17-05-2021 | Vrouw | 65
Trage schildklier
Ik ben 65 jaar en gebruik sinds 14 jaar medicijnen voor de schildklier, ik had veel klachten van de Euthyrox, last van spierpijnen, opgeblazen maag, weinig energie, slechte concentratie, nagels die inscheuren, haaruitval enz. Ben 4 mnd geleden overgegaan naar Tirosint en moet zeggen dat ik erg tevreden ben, veel meer energie, mijn maag veel rustiger, spierklachten zij[lees meer...]n weg, mijn nagels zijn veel harder en sterker geworden en mijn concentratie is ook weer veel beter, alleen mijn haaruitval gaat niet zo maar over, zal ook de leeftijd wel doen, mijn bloeduitslagen zijn verder goed, TH4 18,4 TSH 2,6 B12 495 Ferritine 195....dus...ik ben zeer tevreden. Ben één op één overgegaan van de Euthyrox naar de Tirosint, dat viel om de dooie donder niet mee, je hebt toch echt wel die 4 mnd nodig dat je je weer goed gaat voelen. Ik ben zeer tevreden met dit resultaat.

14-05-2021 | Man | 70
Trage schildklier
Na bloedprikken per toeval te Trage Schildklier ontdekt. Dus aan de pillen: Nou zeg wat een TROEP (tenminste dat is mijn gedachte kan het nog niet bewijzen) voorheen nergens last van en dan begint het. Keelpijn, geen energie, duizelig, hees, rauwe keel, trillende ogen, hoofdpijn, en een hele hoop meer van onduidelijke ellendes. Ben nu 4 weken bezig houd e.a nog 2 weken v[lees meer...]ol, en dan bloed prikken en controle. Dan heb ik mijn best gedaan. Indien daarna waardes beter zijn/of niet stop ik ermee. Dit is niet vol te houden.

Novothyral

12-05-2021 | Vrouw | 63
levothyroxine / liothyronine
Trage schildklier
Ik kan u verzekeren dat wanneer je zonder Novothyral of Euthyral komt te staan gedurende een week of twee je wereld helemaal veranderd, terug naar af! Waarom blijven de grenzen gesloten voor dit medicijn? Aub, als Coronavaccins er voor iedereen moeten zijn laat dit medicijn er zijn voor wie het nodig heeft! Na jaren gebruik en na zonder herken ik mezelf niet meer! Ik wil[lees meer...] leven, me goed voelen in mijn vel en mijn hoofd!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5515)
Anticonceptie - overig (4036)
Cholesterol (3011)
Depressie - antidepressiva overig (2855)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2529)
Pijn - morfine-achtigen (2323)
ADHD - psychostimulantia (2253)
Pijn (2097)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1646)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1305)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1257)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1223)
Depressie - antidepressiva TCA (1106)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1006)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (997)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (946)
Acne (925)
Kanker - hormonen en antihormonen (796)
Migraine (791)
Bloeddruk - calciumantagonisten (784)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (749)
Bloeddruk - ACE-remmers (715)
Darmproblemen - verstopping (693)