categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

16-06-2022 | Man | 38
Ziekte van Graves
Op mijn 30e ziekte van Graves geconstateerd als hoofdprijs ook de oogziekte erbij. (Erfenis van moeders). Op mijn 35e totale schildklier verwijdering ondergaan. Van meet af aan heb ik Euthyrax gehad. Totaal geen bijwerkingen ook niet toen ik in 2019 overstapte naar de nieuwe formule.

06-06-2022 | Vrouw | 46

31-05-2022 | Vrouw | 72
Trage schildklier
Ik heb jaren Tirax geslikt, ben verplicht overgezet op levothyrox toen het probleem met de verstrekking van Tirax aan de orde was.ik ben van 112 naar 100 toen naar 88 nu naar 75 mcg gebracht,ik loop al meer dan een jaar alles af omdat er gedacht wordt dat ik overspannen ben,ik loop de hele dag te trillen en heb last van Hartkloppingen last van kou brandend gevoel in mij[lees meer...]n lijf,maar de waarden zijn goed volgens de artsen,ik heb haar uitval nagels die afbreken en scheuren, ben dood moe ,maar nee hoor dokter zegt alles is goed,ik wordt er moedeloos van,ik ben 72,heb nog een zoon met Down Cindroom thuis en mijn man zit nu ongeveer 15 maanden in een verzorgingshuis, ik kan niet een normaal leven meer leiden, sorry ik word er gek van.ik heb met Tirax nooit zulke klachten gehad ik slikte 150mcg.

29-05-2022 | Vrouw | 21
Ziekte van Hashimoto
Sinds dosis is verhoogd enkel af en toe migraine bij het stoppen van de pil.

24-05-2022 | Vrouw | 50
levothyroxine
Binnen een half jaar na het gebruik van Tirosint heb ik oogklachten gekregen, veel pijn, tranende ogen, komt vocht eruit, verstopte traanbuis etc. Er is dit jaar een onderzoek uitgekomen dat het van de Tirosint kan zijn. ehealthmepuntcom

21-05-2022 | Vrouw | 63
Trage schildklier
Gebruikte eerst Eutyrox daar ben ik 6 weken mee gestopt,klachten waren na 3 dagen weg voelde me eindelijk weer ik. Omdat mijn schildklier helemaal niet werkte begon ik me slechter te voelen,begon met Thyrax de klachten komen weer terug. Toen ik jong was gebruikte ik Eutyrox en had totaal geen last weet niet wanneer het begon het sluimert langzaam in je lichaam,ik denk do[lees meer...]or de hulpstoffen.

20-05-2022 | Vrouw | 56
Schildklier verwijderd
Halve schildklier verwijderd ivm struma., daarom gebruik van Euthyrox. Gebruik nu 125 mc. Momenteel gaat het goed met deze dosis en anders weer ophogen of verlagen.

28-03-2022 | Vrouw | 74
Trage schildklier
Sinds 10 tallen haren slik ik Levothyroxinenatrum 100 naar volle tevredenheid. Maar sinds 2 jr is er bij mij hoge bloeddruk geconstateerd. Nu slikt ik dagelijks Losartankalium 25. Bij de bloedtest is nu geconstateerd dat ik daardoor een lagere dosering Levothyroxinenatrum moet innemen (75). Nu kom ik in gewicht aan, van 60 naar 64 kilo. Komt dat omdat ik nu Losartankaliu[lees meer...]m erbij inneem????

24-03-2022 | Vrouw | 74
Trage schildklier
veek koude hebben alsook hier en daar pijn ene dag hier andere dag daar alsmaar verschillend ook als ik moet plassen voel ik het niet alleen door buikpijn dan weet ik het maar

18-03-2022 | Vrouw | 51
Trage schildklier
Halve schildklier weg na diagnose kanker

15-03-2022 | Vrouw | 50
Ziekte van Hashimoto
Ik heb van Tirosint geen last. Alleen ophogen geeft even maagklachten maar dat gaat na een paar weken weer over. Zeer tevreden en geen toegevoegde vervelende stoffen.

06-03-2022 | Vrouw | 74
Trage schildklier
neem nu 16 dagen dit medicijn na 1 week moeheid mijn lichaam doet op verschillende plaatsen pijn het lijkt wel vuur in mijn lijf moet ik stoppen ? voor dat ik dit medicijn nam leken men armen en men nek zwaar moe kon zelfs mijn breinaalden niet opnemen van moeitte

26-02-2022 | Vrouw | 70

21-02-2022 | Vrouw | 27
Trage schildklier
Ik ben er sinds 2 jaar achter dat ik een te trage schildklier heb, het begon nadat ik ontdekte dat mijn schildklier heel erg was opgezet en ik veel bij behorende klachten had. Naar de internist gegaan, bloed geprikt (waardes veel te hoog) ... uiteindelijk medicijnen gekregen. Ik begon met euthyrox 75 dit was een hell.. hele dag duizelig misselijk hoofdpijn moe & een opgebl[lees meer...]azen gevoel. Nadat ik 5 x naar de huisarts ben geweest met mijn klachten(aangezien mijn waardes inmiddels goed waren), besloot hij toch thyrax voor te schrijven, dit ging veel beter en de klachten verdwenen langzaam. Nu na 1 jaar ben ik weer terug bij af, weer vreselijke hoofdpijn, duizeligheid en super moe. Ik weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet want mijn waardes zijn prima. heeft iemand hier ervaring mee?? want een dokter neemt je totaal niet serieus ...

14-02-2022 | Vrouw | 27
Ziekte van Hashimoto
Inderdaad, ik lees veel van dezelfde ervaringen als de mijne. Geconstateerd met een lage T4 tijdens mijn zwangerschap... De dokter doet niet eens moeite om uit te leggen waarop dit kan wijzen. Gewoon even wat pilletjes nemen, dat is het beste voor jezelf en je kind. Ondertussen daalt mijn schildklierhormoon maar. Tijdens mijn tweede zwangerschap denkt de gynaecoloog er toc[lees meer...]h eens aan om te kijken of ik geen antistoffen heb. Hoge antistoffen, lage T4 en hoge TSH. Dan naar de dokter om uitleg te vragen (de informatie over antistoffen heb ik via correspondentie tussen de artsen gelezen, niemand doet de moeite om de patiënt te informeren). Volgens de dokter heb ik gewoon een beetje een probleem met een trage schildklier, komt heel vaak voor. Gewoon even pilletjes nemen en dan komt het wel goed. Ik ga naar een andere arts, ja, je hebt Hashimoto... Waarom die eerste arts en gynaecoloog dat niet kunnen zeggen tegen mij blijft voor mij een raadsel. Om thyreoditis uit te sluiten tijdens de zwangerschap lijkt mij maar ook dat mogen ze wel eens zeggen en mijn baby is ondertussen al een jaar dus tijd genoeg om dat aan je patiënt te melden lijkt mij. Ik had een enorme goiter, ben daar zelf achter gekomen, geen enkele arts die dat controleerd. Ik nam 50 mcg, was dat te hoog, verlaagd naar 25. Ik ben zelf aan de slag gegaan om de goiter weg te krijgen via spirulina, blaaswier, etc. Goiter was gekrompen en ik voelde me vele beter. Opnieuw gemeten, was mijn TSH verviervoudigd en mijn T4 nog lager dan zonder medicatie. Ik zit nu terug aan 50, extreem veel last van draaierigheid, hoofdpijn, moeite met inslapen... Leuk, aangename medicatie. Zeker als je nog maar 27 jaar bent...

03-02-2022 | Man | 47
Trage schildklier
Zoek de oorzaak eerst, ipv symptomen te bestrijden Schandalige eenkennige zorg,

02-02-2022 | Man | 55
Trage schildklier
Ik ben veel kilos bij en snrl moe moilijkademen aude tyraxs was beter nu gubruik ik euytrax is heel slech veel meer bijwerking mijn vraag is aan jullie is die tyraxs nu nog verkrijgbaR ofniet fijne dag reactie graag

14-01-2022 | Vrouw | 46
Snel werkende schildklier
Ivm maagzuur klachten bij 1 jaar levothyroxine 125 mcg gebruik en alle goede verhalen die ik had gehoord over Tirosint zelf aan arts voorgesteld over te stappen op Tirosint 125mcg. Ook omdat het zo min mogelijk hulpstoffen bevat en vloeibaar is wilde ik aangezien ik mijn hele leven medicatie nodig heb dit middel graag gaan gebruiken. Een eigen bijdrage had ik daar zeker we[lees meer...]l voor over. Met levothyroxine ben ik heel lastig in te stellen, met Tirosint had ik meteen de goede TSH en T4 waarde na 6 wkn. Ik blij! Maar na 8 wkn begonnen de klachten. Moe, haaruitval, gek tintelend open gevoel bovenop mijn hoofd en problemen met concentratie en geheugen. Ook voelde ik me voor het eerst echt somber. Lab geprikt waardes waren prima. Dus nog even door. Dit alles werd echter steeds erger. Allemaal hypo klachten dus eigenlijk, terwijl mijn labwaardes prima waren. Aangezien het geleidelijk ging heb je niet door dat je echt heel erg achteruit gaat. Wilde het ook niet meteen opgeven en weet dat overstappen tijd nodig heeft. Heb dus een 1/2 jaar doorgezet. Functioneerde toen nog 20% en 1/3 van mijn haar was inmiddels uitgevallen. Ter vergelijking: Ik heb ooit 1 mnd moeten stoppen met schildklierhormoon slikken ivm radioactief jodium behandeling en toen voelde ik me nog beter en kon ik meer dan na een half jaar Tirosint. Aangezien ik helemaal geen schildklier meer heb is de werking /invloed van div schildklier medicatie heel goed te monitoren bij mij. Na 6 mnd icm Lucrin injectie 1 mnd stortte mijn lijf echt helemaal in en kreeg ik syndroom van Tietze/costochondritis door overbelasting bij hypoklachten. Ik heb 3 wkn bijna niks meer kunnen doen. Iom endocrinoloog weer terug naar levothyroxine 125mcg en al binnen een week voelde ik echt een groot verschil goddank! Functioneerde weer 40% en vrij snel daarna was dat 60%. Haaruitval stopte na 8 wkn:-). Tietze/costochondritis neemt langzaam af over de maanden. Conclusie:Tirosint werkt absoluut niet bij mij! Het lijkt alsof het helemaal niet wordt omgezet naar T3. Ook bij levothyroxine heb ik nog restklachten en ben ik moeilijk in te stellen, dus wellicht speelt er bij mij een omzetting probleem. Echter bij Tirosint kon ik gewoon niet meer functioneren. Met levothyroxine gaat dit een stuk beter en gaan we verder zoeken of hier nog verbetering in te te krijgen is met bv Cytomel T3 als de restklachten blijven bij een goede instelling. Had niet gedacht dat overstappen (op Tirosint) zo n impact kon hebben en zo slecht kan uitpakken!

11-01-2022 | Vrouw | 67
Trage schildklier
Denk er ook over om er mee te stoppen. Ben nu onder behandeling van een Ayurvedische arts om mijn immuunsysteem weer normaal te laten werken. Ben heel benieuwd naar ervaring van mensen die inderdaad gestopt zijn

21-12-2021 | Vrouw | 66

12-12-2021 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Nog 1 schildklier na diagnose . Afstellen duurt nu 8 maanden. Nog heb ik het idee dat ik niet verder ben dan dat ik begon. Vooralsnog merk ik geen zichtbaar resultaat.

30-11-2021 | Vrouw | 70
Hypothyreoïdie
Sinds het gebruik van de nieuwe euthyrox last van spierpijn en brandend gevoel in maag. Durf hier niet te lang mee door te lopen ook minder fit.

29-11-2021 | Vrouw | 71
Trage schildklier
Mijn schildklier raakte ontstoken door een keelontsteking. Daarna werkte deze niet mee goed. Ik kreeg euthyrox 50mg.

18-11-2021 | Vrouw | 64
Ziekte van Hashimoto
Sinds 13 jaar heb ik Hashimoto. Heb Thyrax geslikt moest van huisarts stoppen vanwege klachten Ben natuurlijk schildkliermiddel gaan slikken . Daar zit T3 in. Ik zet euthyrox 125 NIET om naar T3. Dat komt herhaaldelijk uit de lab onderzoeken. Met Thyrovanz een natuurlijk middel wordt ik weer meer mens. Helaas in deze covid tijd is het niet meer voorradig. Terug naar Eur[lees meer...]hyrox met alle klachten van dien. Ben verpleegkundige en moet hierdoor stoppen met werken. Achter de geraniums en alvast gaan sparen voor een pruik.

Thyreoïdum

02-11-2021 | Man | 73
levothyroxine / liothyronine
Schildklier verwijderd
In 1980 werd op mij schildklier een carcinoom vastgesteld die operatief werd verwijderd. Na langdurig problematisch medicijngebruik van thyrax en cytomel consulteerde ik rond 2010 een arts in Utrecht. Hij steld ondanks normale bloedwaarden een stevige hypo vast en zette me stao voor stap over op thyreoidum. Een algeheel gevoel van welbevinden werd mijn deel, mijn onrust v[lees meer...]erdween, de prikkelingen rond mijn hart lostten op en ik sliep weer goed. Rond 2012 dreigde NSH echter door de IGZ verboden te worden en gelukkig wist een inderhaast in het leven geroepen actiegroep van verontruste nsh-gebruikers kon gelukkig (en tot eigen verbazing) het tij doen keren. Onder strikte voorwaarden werd de productie en het voorschrijven van NSH weer toegestaan. De actiegroep werd de Vereniging van Gebruikers van Natuurlijk Schildklierhormoon (VGNS), die voorlichting over NSH geeft, een artsenlijst voor haar leden verzorgt en zich inspant om NSH vergoed te krijgen.

26-10-2021 | Vrouw | 73
Ziekte van Hashimoto
Ik heb Thyrax al 25 jaar .Sinds een paar jaar veel.klachten Vooral de laatste 2 jaar. Ik voel me erg opgeblazen Slaap heel slecht Hooud veel vocht vast. Heb Hart Ritme stoornis .Ik heb wel veel.stress want mijn man dementerend en woont nog thuis Ik moet iedere dag in elk hoekje en gaatje kijken Want hij bewaard alles .Mijn schildklier waarden waren ook weer slecht daarom[lees meer...] moet ik nu geen 100mg maar 112en een half slikken.Maar de 12 en een half zijn weer de blauwe En daar heb ik een tijd geleden bijwerking van gehad En nu schrijft de dokter weer dezelfde voor

Cytomel

06-10-2021 | Man | 52
liothyronine
Schildklier verwijderd
Hallo, Mijn schildklier is 1,5 jaar geleden verwijderd vanwege een te grote struma... Na euthyrox overgestapt naar thyrax maar behoud "restklachten " die telkens terug komen na een goede periode ..zit nu steeds ft4 rond de 19 ..dit zou goed moeten zijn maar tsh is ongekendhoog boven de 20 ... Ik heb cytomel geprobeerd maar na 2 weken mee gestopt ..5 microgr smorgen en[lees meer...] smiddsgs... Herkennen jlie dit?

05-10-2021 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Zijn er ook mensen op dit forum die gewoon met alle medicatie zijn gestopt. Als ik voor mezelf spreek had ik voor het bekend werd dat de schildklier niet meer werkte Helemaal geen klachten. Denk erover om helemaal te stoppen wat niet verstandig is volgens de arts.

27-09-2021 | Vrouw | 33
Trage schildklier
Wat ben ik blij om te lezen dat zo veel mensen last hebben van dit medicatie na de wijzigingen in de samenstelling. En dat vele dezelfde klachten hebben ervaren. Vanaf juni heb ik een nieuwe verpakking gekregen en daar begonnen de klachten dan ook direct. Het is een op en af. Het zijn een hele hoop vage klachten die opeens ontstaan. Begon langzaam aan aan mijzelf te twijfe[lees meer...]len. Ben een heel gezond persoon die plotsklaps werd neergeslagen. Hier ga ik werk van maken. Beterschap aan de rest!

24-09-2021 | Vrouw | 66
Ziekte van Hashimoto
zoveel spierpijn niet kunnen slapen van de pijn

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5680)
Anticonceptie - overig (4183)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2916)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2619)
Pijn - morfine-achtigen (2382)
ADHD - psychostimulantia (2342)
Pijn (2141)
Verslavingsziekten (2137)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1492)
Angststoornissen (1374)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1346)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1315)
Depressie - antidepressiva TCA (1147)
Antibiotica - urineweginfectie (1118)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1040)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (1019)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (982)
Acne (944)
Kanker - hormonen en antihormonen (828)
Bloeddruk - calciumantagonisten (818)
Migraine (800)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (769)
Darmproblemen - verstopping (746)
Bloeddruk - ACE-remmers (734)