categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

25-01-2023 | Vrouw | 67
Hypothyreoïdie
Inname voor het slapen gaan met water ingenomen. Veel last van stijve pezen en heuppijn Verder voel ik mij wel redelijk energiek

24-01-2023 | Vrouw | 75
Trage schildklier
Na jaren tevreden gebruik van 13 plus 25 tirosint, opeens na inname vreselijke maagpijn, kotsneiging, spuggen het moest eruit kennelijk...hoesten keel en slokdarmpijn.

19-01-2023 | Vrouw | 67
levothyroxinenatrium
ik had longkanker en kreeg levothyroxine teva 100mc gram....nu na goed 3 jaar blijkt dat ik het niet nodig had....MAAR ben 18 kilo aangekomen .....kracht in mn linkerhand weg rechter begint ook .....nu vraag ik me af wat voor troep is dat. ben ik gelukkig geheeld van de uitgezaaide longkanker krijg ik deze problemen.

24-12-2022 | Man | 74
Trage schildklier
Bij verkeerde hoeveelheid kreeg ik depressieve stemming, na aanpassing van de sterkte geen last meer en voel ik mij gezond.

30-11-2022 | Vrouw | 39
Trage schildklier
Ik heb gebruik sinds kort dit medicijn dus ik kan het nog niet goed beoordelen alleen voel ik wel wat spierpijn vooral bij mijn borst hopelijk blijft het hierbij, Ik slik gelukkig maar 12,5 per dag . Vanwege meerdere autoimuuns waaronder een onsteking aan mijn schildklier (thyreoïditis)

15-11-2022 | Vrouw | 31
Trage schildklier
Ik heb eerlijk gezegd alleen de bijwerking dat ik meer honger krijg. Gebruik het samen met ritalin en voorheen ging dit niet goed, nu gelukkig wel. Ik heb alleen niet echt het idee dat ik afval maargoed ik doe er ook niets voor, heb het wel minder snel koud

05-11-2022 | Man | 72
Ziekte van Hashimoto
Sinds ik die troep gebruik heb ik me niet meer lekker gevoeld.toen werd ook nog eens de dosis verhoogd van 75 naar 100 mcg, toen kon ik de krachtsport wel vergeten.fietsen ging ook niet meer.weinig medewerking van arts en endocrinoloog.balen.

14-10-2022 | Vrouw | 29
Ziekte van Hashimoto
Al jaren opzoek na de juiste medicatie, eutyrox tyrax alles geprobeerd waardes waren dan altijd goed maar ik voelde me niet goed. Na een tijd in de ziektewet te hebben gezeten door vreselijke vermoeidheid eindelijk bij de internist gekomen.(mijn huisarts wou mij nooit doorverwijzen ( je waardes zijn goed dus je moet je goed voelen. toen heeft de bedrijfsarts het gedaan. ) [lees meer...]daar heb ik tirosint gekregen en sinds dien gaat het zeker 80% beter met mij. Ik ben echt zeer tevreden. Niet meer dagelijks die vreselijke vermoeidheid. Wel af en toe maar dan moet ik gewoon even stapje terug doen en rustig aan doen. Maar dat hoort nou eenmaal bij.

09-10-2022 | Man | 73
Ziekte van Hashimoto
ik overweeg te stoppen met schildklier medicijn ; heb maar een lage dosis; doet m.i. meer kwaad dan goed.

26-09-2022 | Vrouw | 43
Trage schildklier
Temperatuur regulatie veel beter, soms opvliegers ondanks goede bloedwaarden. Gewicht blijft ongewijzigd.

18-09-2022 | Man | 59
Trage schildklier
Sinds 1 jaar gebruik ik het medicijn thyroxinennatruim Het 1 ste half jaar 50 mg en daarna waren de waarde.s nog niet goed toen moest ik via de HA 75 mg gaan slikken ....maar.nu na 1 jaar voel ik.mij er niet beter op worde ..als.ik de medicatie wel eens vergeet voel ik mij stukker beter ....dus heb de medicatie soms 1 paar dagen express vergeten ..en voelde ik mij niet [lees meer...]meer zo vermoeid en ook geen stress of kwalijke rare dromen of hart steken ...na dat ik de tabletten ben gaan slikken ook storm of harde ruis in mijn hoofd ...vind dit niet normaal ...wie kan mij advies gëven over een andere alternative mediacijn wat beter is ..want word hier inmiddels wanhopig van

14-09-2022 | Vrouw | 54
Ziekte van Hashimoto
tevreden over Thyrax. Toen het een tijd niet leverbaar was moest ik noodgedwongen over naar een ander medicijn wat heel veel ongemakken met zich mee bracht. Voelde me echt slecht toen. Nu weer Thyrax en dat gaat weer goed. Durf alleen niet over te stappen op een zwaardere pil omdat die weer net anders is qua samenstelling / kleurstof etc. dan die ik nu slik. Ik slik 4,75 p[lees meer...]illen van 25 mcg per dag.

08-09-2022 | Vrouw | 49
Hypothyreoïdie
In 2020 geopereerd aan gezwel schildklier. Helft overgebleven en na paar maanden hypothyreoidie. Dus begonnen met levothyroxine teva. Na het slikken kwamen mijn waardes weer in het normale gebied, maar voelde me niet beter. Telkens ophogen, maar dat hielp niet kon uiteindelijk niet meer werken. In ZKH geconstateerd dat ik mijn lichaam zou overvragen, maar ik kon niets. Moc[lees meer...]ht uiteindelijk heel langzaam met fysio conditie opbouwen. Veranderen leefstijl en voeding. Met de mesoloog op zoek naar de oorzaak gegaan. Uiteindelijk met internist besloten om eens te stoppen met levothyroxine. En dat was de beste beslissing ooit. Zie er weer beter uit, conditie gaat met sprongen vooruit, lage bloeddruk en geen onrustig gevoel meer. Ben er nog lang niet, maar ga eindelijk weer de goede richting op.

04-09-2022 | Man | 63
Trage schildklier
Heb dit middel voor te traag werkend schildklier waarbij de bloedwaarden twijfelachtig zijn doch de symptonen aanwezig. Gebruik het nu 3 maand,hoofdpijn is afgenomen,spierpijnen weg,stemming beter (kan beter) Slaap goed doch vroeg wakker! Helpt niet om mijn overgewicht in toom te krijgen! Ik twijfel om het zo te laten of te verhogen,wetende dat het ook tegen je [lees meer...]kan werken. Mijn mening over dit middel is niet negatief!!

28-08-2022 | Vrouw | 60
Schildklier verwijderd
Heel veel klachten met dit medicijn. Dikke keel, depressieve gevoelens, stijf, niet goed kunnen nadenken, veel gewicht aankomen, veel vocht vasthouden, haaruitval, slaapproblemen (niet in slaap kunnen komen), veel dorst.

30-07-2022 | Vrouw | 54
Trage schildklier
Ik gebruik sinds 2000 schildklier tablet ,eerst thyrax,het ging goed ,na een maar jaar weer niet goed overstap naar eurthrax tijdje ging het goed. Daarna Levo ging goed ,daarna weer niet. Bloedwaarde was goed maar toch klachten. 4 maanden geen medicijnen gebruik was van 78 naar 69 kg afgevallen. Bloed geprikt ik moest weer medicijn gaan gebruiken tirosint 13 ug . Ik heb z[lees meer...]oveel bijwerkingen en ik ben weer aangekomen 7 kg zwaarder. Ik voel mij veel zieker dan zonder tablet .

Thyrofix

24-07-2022 | Vrouw | 71
Trage schildklier
Zeer ernstige verzuring en spierpijnen in beide benen ongev. 3-4 uur na inname tablet. Geen breuklijn op tablet hierdoor is tablet niet te halveren en fijn tunen bij instellen niet goed mogelijk. Geen dag aanduiding (ma.di.dag enz)op strip. Dit zou voor controle inname beter zijn. Tot zover goed resultaat verlagen van TSH.

13-07-2022 | Vrouw | 40
Schildklier verwijderd
Ik neem Euthyrox reeds 10 jaar en heb sinds een jaar of twee extreme last van mijn maag . Zijn er aan andere alternatieven dan Euthyrox. Indien ja, hoor ik het graag!

12-07-2022 | Vrouw | 40
Trage schildklier
Ik heb dit middel zo n vier jaar gebruikt. Ik heb mij al die tijd ontzettend slecht gevoeld, ondanks dat de schildklierwaardes steeds goed waren. Ik had klachten als enorme verwardheid, niet kunnen focussen/concentreren, niks onthouden, overprikkeld, depressieve gevoelens, maag/darm problemen, diarree/verstopping, geen eten kunnen verdragen, oververmoeid, slapeloosheid, la[lees meer...]st van mijn spieren/gewrichten, niet meer ongesteld worden en zo nog veel meer. Ik linkte het aan restverschijnselen van de schildklier en heb mij nooit afgevraagd of dit wel eens aan de medicatie kon liggen. Omdat ik steeds meer klachten kreeg, in de ziektewet belandde, diverse deskundigen bij de arm had genomen en eigenlijk ten einde raad was, ben ik daarom research gaan doen op internet en kwam ik bij toeval uit bij bijwerkingen van de Levothyroxine van Teva uit. Deze bijwerkingen kwam exact overeen met mijn klachten. Daarom de Levothyroxine laten staan voor een aantal dagen. Wat blijkt, alle dertig klachten waren allemaal opeens weg! Had ik dit maar vier jaar eerder geweten! Rotzooi is het. Voor mij nooit meer dit middel! Nu Thyrax proberen om te kijken of ik hier beter op reageer.

11-07-2022 | Man | 50

09-07-2022 | Man | 63
Trage schildklier
Bemerkte hinder in mijn leven,teveel hoofdpijn,gewichts toename spierpijn ,droge onderbenen en armen,moeheid,vroeg wakker en niet meer kunnen slapen, na bloed onderzoek was het twijfelen de eerste keer bij volgende bloedonderzoek was het naar tevredenheid huisarts,maar ik beleefde mijn hinder,na overleg toch maar begonnen, ben nu 5 week verder symptonen veranderen langza[lees meer...]am nu, hoofdpijn neemt behoorlijk af,normaal was elke dag. Gebruik levothyrox 2x25mg. Ik besef dat ik nog in probeer fase zit en nog geen nevenwerking bemerk, maar wilde dit aan jullie mededelen. Als er iemand is met soortgelijke verhaal en bijwerkingen ben ik benieuwd Gr fred.

16-06-2022 | Man | 38
Ziekte van Graves
Op mijn 30e ziekte van Graves geconstateerd als hoofdprijs ook de oogziekte erbij. (Erfenis van moeders). Op mijn 35e totale schildklier verwijdering ondergaan. Van meet af aan heb ik Euthyrax gehad. Totaal geen bijwerkingen ook niet toen ik in 2019 overstapte naar de nieuwe formule.

06-06-2022 | Vrouw | 46

31-05-2022 | Vrouw | 72
Trage schildklier
Ik heb jaren Tirax geslikt, ben verplicht overgezet op levothyrox toen het probleem met de verstrekking van Tirax aan de orde was.ik ben van 112 naar 100 toen naar 88 nu naar 75 mcg gebracht,ik loop al meer dan een jaar alles af omdat er gedacht wordt dat ik overspannen ben,ik loop de hele dag te trillen en heb last van Hartkloppingen last van kou brandend gevoel in mij[lees meer...]n lijf,maar de waarden zijn goed volgens de artsen,ik heb haar uitval nagels die afbreken en scheuren, ben dood moe ,maar nee hoor dokter zegt alles is goed,ik wordt er moedeloos van,ik ben 72,heb nog een zoon met Down Cindroom thuis en mijn man zit nu ongeveer 15 maanden in een verzorgingshuis, ik kan niet een normaal leven meer leiden, sorry ik word er gek van.ik heb met Tirax nooit zulke klachten gehad ik slikte 150mcg.

29-05-2022 | Vrouw | 21
Ziekte van Hashimoto
Sinds dosis is verhoogd enkel af en toe migraine bij het stoppen van de pil.

24-05-2022 | Vrouw | 50
levothyroxine
Binnen een half jaar na het gebruik van Tirosint heb ik oogklachten gekregen, veel pijn, tranende ogen, komt vocht eruit, verstopte traanbuis etc. Er is dit jaar een onderzoek uitgekomen dat het van de Tirosint kan zijn. ehealthmepuntcom

21-05-2022 | Vrouw | 63
Trage schildklier
Gebruikte eerst Eutyrox daar ben ik 6 weken mee gestopt,klachten waren na 3 dagen weg voelde me eindelijk weer ik. Omdat mijn schildklier helemaal niet werkte begon ik me slechter te voelen,begon met Thyrax de klachten komen weer terug. Toen ik jong was gebruikte ik Eutyrox en had totaal geen last weet niet wanneer het begon het sluimert langzaam in je lichaam,ik denk do[lees meer...]or de hulpstoffen.

20-05-2022 | Vrouw | 56
Schildklier verwijderd
Halve schildklier verwijderd ivm struma., daarom gebruik van Euthyrox. Gebruik nu 125 mc. Momenteel gaat het goed met deze dosis en anders weer ophogen of verlagen.

28-03-2022 | Vrouw | 74
Trage schildklier
Sinds 10 tallen haren slik ik Levothyroxinenatrum 100 naar volle tevredenheid. Maar sinds 2 jr is er bij mij hoge bloeddruk geconstateerd. Nu slikt ik dagelijks Losartankalium 25. Bij de bloedtest is nu geconstateerd dat ik daardoor een lagere dosering Levothyroxinenatrum moet innemen (75). Nu kom ik in gewicht aan, van 60 naar 64 kilo. Komt dat omdat ik nu Losartankaliu[lees meer...]m erbij inneem????

24-03-2022 | Vrouw | 74
Trage schildklier
veek koude hebben alsook hier en daar pijn ene dag hier andere dag daar alsmaar verschillend ook als ik moet plassen voel ik het niet alleen door buikpijn dan weet ik het maar

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5881)
Anticonceptie - overig (4309)
Cholesterol (3141)
Depressie - antidepressiva overig (2970)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2715)
Pijn - morfine-achtigen (2442)
ADHD - psychostimulantia (2407)
Verslavingsziekten (2197)
Pijn (2183)
Bloeddruk - betablokkers (1841)
Maagzuur - protonpompremmers (1705)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1632)
Anticonceptie - eenfase (1516)
Angststoornissen (1465)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1450)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1355)
Depressie - antidepressiva TCA (1178)
Antibiotica - urineweginfectie (1167)