ervaringen per categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

20-03-2017

20-03-2017

Trage schildklier

Slik al +- 10 jaar schildklier medicijn Thyrax. Moest nu overstappen eerst paar maanden Euthyrox® (levothyroxine) geslikt maar kreeg hier teveel last van bijwerkingen. Na wederom bloedonderzoek over gegaan op Tirosint en moet aangeven dat het langzaam aan steeds beter gaat. De meeste bijwerkingen zijn verdwenen, behalve de moeheid en het zo af en toe hebben van een zeer on[lees meer...]behaaglijk gevoel.
17-03-2017

Euthyrox (levothyroxine)

Sinds december 2009 is na 18 jaar klachten eindelijk Hashimoto vast gesteld. De huisarts schreef me thyrax voor en bij elk wisselende bloeduitslag kreeg ik een andere dosering voorgeschreven, kwartje erbij, kwartje eraf. 4 jaar later eindelijk naar een endocrinoloog, die vertelde dat mijn schildklier het niet meer deed en dat ik niet meer moest wisselen, maar dat ik de res[lees meer...]t van mijn leven op 100 zou zitten, ook zou een dieet niet helpen. In 2014 stapte ik over op natuurlijk schildklierhormoon, voelde me beter en begon eindelijk af te vallen. Toen moest ik vanwege een uitzaaiing veranderen van antihormoontherapie en sloeg mijn schildklier aan het schommelen. Op advies internist toch maar weer terug op thyrax en werd ik stabieler, inmiddels zit ik wel aan 175. Inmiddels ontdekt dat het met Hashimoto wel degelijk belangrijk is om een dieet te volgen, waaronder geen gluten meer en ook geen rauwe broccoli en bloemkool. Nu is mijn thyrax op en moest ik 4 weken geleden over op de euthyrox. Sindsdien brandende spieren vooral in benen en billen. Ik word er helemaal naar van. Mag niet overstappen op een ander merk voordat ik mijn bloedwaarden heb geprikt. Dat ga ik maandag doen, voordat de gebruikelijke 6 weken om zijn.

Snel werkende schildklier

Hallo allen, Ik ben in 2007 heel erg ziek geweest door een te snel werkende schildklier. Ik heb hiervoor een slok gehad en thyrax gekregen. Na paar maanden een tweede slok en toen werkte mijn schildklier te traag. Ik heb nooit geweten dat je je daar zo slecht door kan voelen. Ondertussen ben ik door de Graves al vier keer geopereerd aan mijn ogen en ben ik ongeveer [lees meer...]twee keer per jaar van slag door wisselende waardes. Ik gebruik nu al drie jaar Euthyrox 150 en op zich heb ik geaccepteerd dat ik hiermee moet leven en dat gaat prima. Ik heb nog wel eens vage klachten zoals zere benen, duizeligheid en erg wit in mijn gezicht. Mijn vervelendste kwaal wat ik heb, maar ik weet niet of dit door bijwerkingen of door iets ander komt is dat ik regelmatig last heb van korte tics in mijn hoofd waardoor ik soms van die schrikreacties krijg. Het is altijd wanneer ik rustig zit en ik dan in ene een soort van schokje door mn hoofd/lichaam krijg. Dit gaat vaak gepaard met duizeligheid en het geen controle hebben over mijn hoofd. Beetje chaotisch etc… Het is heel naar en ik kom er niet af. Ik sport regelmatig en eet gezond. Ik ben hiervoor al naar de neuroloog geweest, deze kan niets geks vinden. Mijn schildklierwaardes zijn ‘normaal’ dus helpt de internist je ook niet verder. Ik weet niet of dit kan komen door de medicatie of dat het restklachten zijn. Ik ben alles behalve iemand die klaagt en ik kan ook goed leven met de stempel graves, maar die tikjes zijn heel vervelend. Is hier iemand die hier ook ervaring mee heeft? Ik hoor graag je reactie.

12-03-2017

Trage schildklier

Ook mijn Thyrax was april 2016 helaas op. Heb toen Euthyrox, daarna Cythomel geslikt. Wat een drama. Slik sinds kort Levothyroxine op advies van de huisarts omdat mijn bloedwaarde naar 2 was gezakt. Moet tussen de 8-24 zitten. Eerste week een beetje duizelig. Nu drie weken verder gaat het iets beter. Of ik uit een winterslaap kom, heb iets meer energie, maar nog steeds nie[lees meer...]t zo fit als bij de Thyrax. Ik heb naar de Thyrax fabriek gebeld, maar helaas duurt het minstens nog een half jaar voor ze in de handel zijn, omdat de eerste proef met Thyrax niet voldeed aan de eisen! Dus helaas weer afwachten of deze tabletten wel aanslaan en wachten tot Thyrax weer verkrijgbaar is. Weet iemand waar Thyrax nog wel verkrijgbaar is?
11-03-2017

Ziekte van Hashimoto

Hiervoor Thyrax 150 gehad. Eind vorig jaar over moeten gaan naar Euthyrox. In het begin voelde ik me niet prettig maar daarna voelde ik me vele malen beter dan met Thyrax. Veel minder spontane spierpijn, pijnlijke plekken, slecht slapen en warme benen in bed. Was ik maar jaren eerder met Euthyrox begonnen. Sinds een maand naar 125 in plaats van 150 en ik voel me nog steeds[lees meer...] goed.
08-03-2017

Schildklier verwijderd

30 jaar geleden is mijn schildklier grotendeels verwijderd vanwege vergroting ten gevolge van hypertherioïde. Na 30 jaar Thyrax nu over op levothyroxine. Wat een drama! Opvliegers, transpireren, slapeloosheid, pijn in mijn benen, tintelingen in armen en benen, hartkloppingen. Is er nou echt niemand die voor zoveel mensen die tobben een simpel Thyrax pilletje kan maken? He[lees meer...]lp....het leven is een stuk minder relaxed zo!

Trage schildklier

Na 32 jaar Thyrax nu verplicht overgestapt op Euthyrox. Ik ben niet meer mijzelf. Hartkloppingen, emotioneel, snel geïrriteerd, slapeloosheid, ontstoken ogen, gewichtstoename, concentratieproblemen, rugklachten.

Trage schildklier

Na 32 jaar Thyrax nu verplicht overgestapt op Euthyrox. Hartkloppingen, rugklachten, hoofdpijn, snel geïrriteerd, emotioneel en slapeloze nachten, ontstoken ogen, gewichtstoename. Ken mijzelf niet meer.

Trage schildklier

Na 5 jaar thyrax te hebben gebruikt zonder klachten, verplicht moeten overstappen naar Euthyrox: Ik dacht dat ik extreem overspannen was geworden, niet nadenkend over dat het door deze medicatie kon komen. Ik had inderdaad wel wat stress gehad. toen dacht ik dat het daardoor kwam (al vond ik dit een extreme reactie). Maar accepteren is dan het beste, leek mij, na 10 maand[lees meer...]en gebruik van Euthyrox, toch maar eens gaan kijken of dit medicijn misschien wat veranderde in mij. (Waardes waren wel ok!). Nu 4 weken gestopt met medicijn, voel me niet goed, maar mijn lichaam is zoveel meer ontspannen! Nu naar EC om toch iets te vinden wat wel bij me past.

Trage schildklier

Sinds thyrax er niet meer is kreeg ik euthyrox. Ik vind het echt verschrikkelijk, ik heb dag en nacht hoofdpijn, duizelig, erg moe, spierpijn, ik voel me net als een zombie, nergens geen zin meer in hebben.

Trage schildklier

Ik had eerst euthyrox was heel vaak moe, toen las ik van tirosint. Ik ging met me huisarts overleggen om over te stappen. Maar de tweede dag al spierpijn, druk in me hoofd, na een week heb ik m'n huisarts gebeld, en zei kan de dosis misschien wat bijgesteld worden, dat gedaan ik voel me alleen maar zieker. En 2 kilo aangekomen pff misschien toch maar weer overwegen om eut[lees meer...]hyrox te gaan gebruiken. En de 23e naar de endocrinoloog ook om te kijken hoe het gaat met de bijnieren. Wie heeft nog meer slechte ervaring met tirosint, ik had eigenlijk aleen maar goede ervaringen gelezen.

Trage schildklier

Ik had eerst euthyrox was heel vaak moe, toen las ik van tirosint. Ik ging met m'n huisarts overleggen om over te stappen. maar de tweede dag al spierpijn, druk in m'n hoofd. Na een week heb ik m'n huisarts gebeld, en zei kan de dosis misschien wat bijgesteld worden. Dat gedaan, ik voel me alleen maar zieker. En 2 kilo aangekomen pff misschien toch maar weer overwegen om e[lees meer...]uthyrox te gaan gebruiken. En de 23e naar de endocrinoloog ook om te kijken hoe het gaat met de bijnieren. Wie heeft nog meer slechte ervaring met tirosint? Ik had eigenlijk alleen maar goede ervaringen gelezen.

Trage schildklier

Ik heb na levothyroxine van Teva ( met vooral buikpijn als bijwerking ook tirosint geprobeerd,. Door de positieve ervaringen zag ik het hoopvol in. Maar na enkele dagen kreeg ik al klachten, spier en gewrichtspijn, jeuk en pukkeltjes in mijn gezicht, moe en down ( wat ik normaal echt niet ben). Ik ben nu maar weer terug naar levothyroxine van Teva. Daar krijg ik buikpijn v[lees meer...]an, maar dat is minder erg dan al die andere bijwerkingen. Thyrax was ook nooit helemaal een succes, maar beter dan wat ik nu heb uitgeprobeerd. Ik hoop dus dat thyrax weer verkrijgbaar wordt en ga dan terug! Voor mij dus geen succesverhaal over tirosint :(.

Trage schildklier

Na niet volledig tevreden te zijn over teva overgestapt naar euthyrox. Maandag naar dokter geweest met wat klachten over ontlasting en moeheid. De nieuwe medicatie gestart en aan het eind van de week helemaal emotioneel, niet rationeel kunnen nadenken, angstaanvallen en niet kunnen slapen in de nacht. Na weer een bezoek bij de arts weer terug gegaan naar de oude medicijne[lees meer...]n en doorverwijzing naar specialist in het ziekenhuis. Had ik de klachten maar gewoon voor lief genomen. Al een week thuis ivm angst voor nieuwe angstaanval (is niet meer gebeurd na het stoppen met Euthyrox). Mn waardes zijn altijd goed bij bloedonderzoeken, maar zo voel ik me nooit. Ik hoop dat ze me in het ziekenhuis beter kunnen helpen?? Alweer een jaar aan het kwakkelen nadat thyrax niet meer verkrijgbaar is:(

Trage schildklier

Het duurde even voordat ik goed ingesteld was en het middel goed ingewerkt. Na die tijd ging het goed en voelde ik me weer fit en kon alles aan. Dat is altijd zo gebleven, zo lang ik dit gebruikte. In maart 2016 moest ik overstappen naar euthyrox, dit ging niet lekker, na drie maanden weer terug op thyrax maar ook toen voelde ik me wel iets beter dan met euthyrox maar nie[lees meer...]t fit. Het 4x overstappen in 9 maanden gaat ook niet goed of in je koude kleren zitten. Wat een drama.!!

Trage schildklier

Door gedwongen overstap na thyrax, voel ik me terug bij af, zo slecht. Voel me uitgeput, innerlijk erg koud, hoofdpijn met duizelig, traag en aangekomen. Het middel werkt waarschijnlijk gezien bloedwaarden binnen range aangeven ondanks hoe ik me voel. Na drie weken gebruik klachten opgekomen en niet meer overgegaan.
28-02-2017

Trage schildklier

Na eerst de slok en strumazol voor struma/snel werkende schildklier gehad te hebben, nu een schildklier die nog wel normaal werkt maar een tsh die niet goed is. Jarenlang getobt met allerlei vage klachten wat mij belemmerde in mijn dagelijkse leven. Eindelijk weer verwijsbrief voor internist, (huisarts geloofde niet dat mijn klachten vd schildklier kwam) inmiddels tegende[lees meer...]el bewezen, ik voel me sinds jaren weer beter, niet neerslachtig, nog wel moe maar stuk minder. Bijna geen bijwerkingen, heb wel iets meer last van opvliegers. Maar verder top! Had mijn huisarts maar naar mij geluisterd.
27-02-2017

Trage schildklier

Na 10 jaar probleemloos gebruik van Thyrax, over moeten stappen op levothyroxine. Heel veel nadelige bijwerkingen, bloedwaardes schoten omhoog en ik probeer na 4 weken minderen van de bijwerkingen af te komen maar dat lukt vooralsnog niet.
27-02-2017

Trage schildklier

De eerste 6 weken na overschakelen op Levothyroxine na 10 jaar probleemloos gebruik van Thyrax, nog geen problemen maar na 6 weken liepen de bloed waardes gierend uit de hand en kwam ik in een hyper terecht waar ik na 4 weken minderen nog helemaal niet uit ben. Ben zo enorm kwaad dat zoiets dus gewoon kan in Nederland! Gewoon ongestraft het hele leven van onschuldige mense[lees meer...]n in een puinzooi veranderen!

Hypothyreoïdie

Sinds de overstap van Thyrax naar Euthyrox al 4 x bloed geprikt en van sterkte gewisseld. Nu veel last van pijn in beide benen.

Trage schildklier

In mei 2016 overgestapt van Thyrax Duotabnaar Euthyrox. Geen problemen gehad. Dosering moest na 3 maanden iets omlaag.
25-02-2017

Trage schildklier

Dag allemaal, Ik geloof niet dat mijn schouderpijn (links) door dit medicijn veroorzaakt is. Misschien heb ik teveel gelezen over bijwerkingen. Maar waar gaat het om? Wat zijn de substantiële verschillen in samenstelling tussen al die middelen? Waarom heeft de ene gebruiker last van medicijn A en niet van B. Ik snap dat niet. Wat zijn de feitelijkheden. Ben ook een [lees meer...]klant van deze industrie. groetjes!!!!!

Trage schildklier

Vanaf start gebruik steeds meer gezondheidsproblemen. Mijn arts was redelijk tevreden met bloedwaarden. Ikzelf voelde mij doodziek. Hierdoor ontstonden er problemen op mijn werk. Mijn specialiste luisterde niet naar mij toen ik aangaf dat ik mezelf zo beroerd voelde de bloedwaarden waren voor haar goed. Toen ze zei dat de huisarts het wel weer af kon was voor mij de ma[lees meer...]at vol. Ik heb met mijn huisarts overlegd waar in Nederland de beste specialisten op dit gebied zaten. Volgens haar was dat het Erasmus. In het Erasmus erkende men dat ondanks (voor hen) goede bloedwaarden een aantal patienten veel restklachten bleven houden. Ondertussen hoorde ik van het nieuwe schildklier medicijn Tirosint. In januari 2017 heb ik aan mijn specialist gevraagd of ik dit niet mocht gaan gebruiken. Slechter dan ik mezelf nu voelde kon niet. Zij stond hier positief tegenover. Ik moest wel ook met de cytomel stoppen.( ik gebruikte euthyrox en cytomel samen) dat vond ik erg jammer want de cytomel had mij op zeer slechte momenten er toch weer een beetje bovenop geholpen. Nu gebruik ik dus tirosint. De eerste 1 1/2 week ging het heel goed. Ik was weer helderder in mijn hoofd. Toen kreeg ik een aantal zeer slechte dagen. Nu gaat het weer beter. Ik ben blij dat ik overgestapt ben. Voel mezelf veel beter. Nog lang niet goed waarschijnlijk ben ik op dit moment nog te hoog maar hier wordt aan gewerkt. Beter als met euthyrox. Ik hoop niet dat het gebruik van bijna 3 jaar Euthyrox schade heeft toegebracht. En ik hoop dat met het gebruik van Tirosint ik mij toch steeds iets beter ga voelen.

Trage schildklier

na jaren tobben (moeheid, burnout, gewrichtsklachten, totaal geen energie meer, psychische problemen, hoge bloeddruk, vergeetachtig etc.). Voor de zoveelste keer naar de huisarts gegaan om bloed te prikken. resultaat: THS 10,3, T4 12. De huisarts wilde geen medicijnen voorschrijven. heb erop aangedrongen en kreeg 25 Mcgr voor te langzame schildklier. Er is een nieuwe werel[lees meer...]d voor mij open gegaan. voelde mijn hart weer kloppen en kreeg energie. Ik was in shock door deze resultaten. heb hier jaren mee rondgelopen en ervoor zelfs in therapie gegaan, omdat de huisarts dacht dat dit psychisch was. heb er nu op aan gedrongen om doorverwezen te worden naar de endocrinoloog omdat dit jaren mijn leven heeft beheerst. wilde mij laten afkeuren, omdat ik mij de afgelopen 2 jaar 15 ouder voelde worden. kon de energie van anderen niet begrijpen: waarom had ik die energie niet. wilde soms dat ik een hartaanval zou krijgen en van alles af zou zijn. ik ben er nu zo vanaf dat dit medicijn mij een nieuw leven geeft en toekomst!!!

Trage schildklier

Net overgestapt van Thyrax naar Euthyrox. Zeer geemotioneerd, niet rationeel kunnen denken, irrationele reacties, angst, stress, spanning in spieren, zeer vermoeid.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3789)
Anticonceptie - overig (2921)
Cholesterol (2293)
Depressie - antidepressiva overig (2137)
Epilepsie (1913)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1723)
Pijn - morfine-achtigen (1617)
Pijn (1551)
ADHD - psychostimulantia (1453)
Verslavingsziekten (1417)
Maagzuur - protonpompremmers (1314)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1261)
Bloeddruk - betablokkers (1142)
Anticonceptie - eenfase (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (887)
Migraine (851)
Angststoornissen (825)
Depressie - antidepressiva TCA (810)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (794)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!