categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

19-02-2020

Tirosint (levothyroxine)
Ziekte van Hashimoto

Aantal jaren geleden moeten wisselen ivm met het tekort van medicatie. Op eigen verzoek bij de internist om Tirosint gevraagd. Na tegenstribbeling mocht ik het toch proberen. Ben door de Tirosint erg verbeterd . Was erg Moe , heel veel spierpijn., down, vergeetachtig,Het is nu nog halen en brengen , er zijn periodes dat ik me super voel maar blijf ook goed in beweging en w[lees meer...]e gaan voor de betere dagen. Ben minder gaan werken en een functie met minder stress doet ook wonderen. De “Hashi”, zoals we mijn ziekte thuis noemen houdt me toch in de greep. Ik neem nu s’nachts mijn medicatie in zodat de koffie ...toch nog na een half uur...in de ochtend geen invloed kan hebben op de werking. Verder ben ik wel benieuwd of er mensen zijn met tinnitus. Dit kan namelijk ook veroorzaakt worden door medicijngebruik. Ik heb er veel last van. Maar veranderen van medicatie doe ik niet. Tijdens de wissels heb ik het slecht gehad. Mijn gewicht heb ik met behulp van weight watchers op peil gekregen, wel langzamer maar gelukt , vriendelijke groeten Elisabeth

Schildklier verwijderd

Toen ik begon met euthyrox: ellende. Heeft een jaar geduurd voordat de waardes goed waren ingesteld en eindelijk van de klachten af was. Nu de nieuwe samenstelling er is, ben ik overgestapt. De verhalen van mensen op internet zeggen mij genoeg! Ga morgen beginnen met tirosint, daar zijn veel mensen inclusief mijn internist bijzonder positief over. Dus een tip: tirosint! [lees meer...]Zitten geen hulpstoffen in. Veel succes allemaal

Ziekte van Hashimoto

Jarenlang tevreden gebruik van Euthyrox. Maar in 2019 veranderde de samenstelling: Lactose eruit en Citroenzuur en Mannitol erin. Mannitol is een zoetstof (die oa maagklachten kan veroorzaken! Lees verder als je dit ook hebt gekregen met de nieuwe euthyrox). Schildklierwaarden bleven goed na de nieuwe samenstelling. Maar er kwamen klachten van misselijkheid en steeds er[lees meer...]ger wordende pijn in de maag en bovenbuik, en daarna ook pijn in de darmen. De misselijkheid werd ondraaglijk en de pijn ook. Ik kon niet meer mijn werk uitvoeren, mijn dagelijkse dingen niet meer doen en voelde me doodziek. In de bijsluiter was niets te vinden over deze bijwerkingen dus ik begreep er niets van. Ik ben toen toch verder gaan zoeken naar mannitol, wat dit was en wat het deed en ontdekte dat veel mensen sinds de nieuwe samenstelling ook dergelijke klachten hadden gekregen. Ik had intussen maagbeschermers in een hoge dosering gekregen en de klachten bleven, maar als ik de maagbeschermer niet erbij slikte werd het NOG erger. Ik ontdekte dat in de maagbeschermer ook mannitol zat. Ben weer naar de huisarts gegaan, want ik zat inmiddels in de medische molen om maagonderzoeken te ondergaan. In overleg met huisarts en apotheek ben ik gestopt met Euthyrox en overgestapt op een levothyroxine zonder Mannitol. En ook de maagbeschermers heb ik niet meer ingenomen. Eerste 2 dagen nog wel klachten, maar voelde wel al anders. Ook veel maagzuurklachten ineens, maar dat is logisch als je al maanden aan een hoge dosering maagzuurremmers zit. En daarna werd alles weer rustig en ging ik me beter voelen. Ik werd gewoon vergiftigd door mijn eigen schildkliermedicijnen! Niet iedereen is overgevoelig voor mannitol natuurlijk. Maar als je sinds de nieuwe samenstelling zieker geworden bent, is het de moeite waard om op deze zoetstof te letten in zowel je medicijnen als in producten die je eet (bv kauwgum). Niet leuk om weer te moeten instellen op een nieuw schildkliermedicijn, maar ik had geen keuze want mijn leven met de vernieuwde Euthyrox was simpelweg niet meer leefbaar. Daarom schrijf ik dit bericht, ik hoop dat ik in elk geval 1 iemand hiermee kan bereiken die er iets aan heeft.

Trage schildklier

Ook ik heb ineens klachten, hart overslaan, moe, weinig spierkracht sinds de wijziging van samenstelling.
14-02-2020

winderigheid spierpijnen gewrichtpijnen
13-02-2020

Euthyrox (levothyroxine)

Sinds nieuwe euthyrax vele bijwerkingen. Druk op hoofd spierzwakte spierpijn onrust.
11-02-2020

Thyrax Duotab (levothyroxine)
Schildklier verwijderd

Ruim 10 jaar geleden is mijn schildklier verwijderd En na maanden van instellen op 200 mg van thyrax, Kon ik weer aardig leven! Gewoon 40 uur per week werken en de rest van de tijd lekker klussen op ons landje en spelen met onze paarden TOTDAT Aspen een paar jaar geleden de door druk strip bedacht had en jeetje wat een ellende heeft me dat gegeven onder tussen ben i[lees meer...]k me baan kwijt geraakt ( omdat ik uit me vel sprong tegen klanten of de baas) Emotionele buien en ben ik aan me hart geopereerd dankzij de doordrukstrip. Over gestapt naar Eltroxin maar de laatste tijd kan ik nauwelijks me ogen open houden en als ik mag slapen slaap ik slecht. Me baan heb ik gelukkig weer terug maar ik ben te moe om te genieten van onze paarden!
11-02-2020

Trage schildklier

Ik ben inmiddels 21 jaar schildklierpatiënt, Begonnen met Thyrax met wisselend succes. Toen dat niet meer voorradig was overgestapt naar de Euthyrox. Toen ik eenmaal goed ingesteld was , was het super. Had mij in jaren niet zo goed gevoeld en toen werden de hulpstoffen gewijzigd. Mijn TSH schoot omhoog en ben tot nu toe niet goed in te stellen. Ernstige haaruitval. Heb gew[lees meer...]oon enorme kale plekken op mijn hoofd. Ben in 3 weken 5 kg. aangekomen, ben niet meer in staat te werken sinds 3 maanden omdat ik zo moe ben en enorm last heb van concentratiestoornissen. Verder ook nog last van hartkloppingen. Ik heb Merck gebeld en gevraagd waarom zij dit mensen aan doen: de medicijnen worden op europees niveau gestandaardiseerd. Zal dat een paar cent schelen voor de farmaceut ? en wie betaald mij als ik straks geen inkomen meer heb door deze onzin? De belangen van de patiënt tellen tegenwoordig niet meer mee. Het is schandalig!
10-02-2020

Trage schildklier

Ik gebruik euthyrox best een tijdje Nooit problemen De laatste 2 maanden nu klachten, heb het gevoel dat ik moeheid terug komt en hartkloppingen
10-02-2020

Trage schildklier

Ik gebruik euthyrox nu meer dan 3 jaar nooit bijwerkingen gehad. Sinds dec. Krijg ik meer klachten. Ben aan het uitzoeken of dit door de nieuwe samenstellingen komt of door?
08-02-2020

Trage schildklier

Jaren slik ik al Euthyrox zonder problemen, door vernieuwde samenstelling, alleen hulpstoffen??? Heb ik ontzettend veel last . Zoveel bijwerkingen en pijn in heel mijn lijf en zwellingen!
05-02-2020

Trage schildklier

Ik slik al jaren Euthyrox en was altijd erg tevreden, mijn waarden waren al jaren stabiel. Echter sinds de wijzing van de samenstelling, moet ik steeds mijn dosering verhogen omdat de tsh-waarden de hoog zijn. Ik ben hier zeker niet blij mee en vraag me af of ze alleen de hulpstoffen hebben gewijzigd.
27-01-2020

Te weinig bijschildklierhormoon

werkt goed maar krijg de laatste maanden last van jeuk op de rug en borst/buik.
27-01-2020

Hypothyreoïdie

Sinds een jaar eindelijk goed ingesteld. Sinds een maand voel ik me meer moe, houd vocht vast, heb meer last van spierpijn en krampen en ook mijn ogen lijken weer achteruit te gaan. Vanmorgen schiet me ineens te binnen dat ik een maand geleden aan een nieuw doosje begonnen ben. Op het etiket van de apotheek stond echter niet dat het de vernieuwde formule was. Tot ik het et[lees meer...]iket van de apotheek eraf haalde. En blijkt dat ik de nieuwe formule gebruik...verklaart opeens mijn klachten.
18-01-2020

Trage schildklier

veel last van euthyrox gebruik het nu anderhalf jaar, eindelijk ging het goed nu nieuwe hulpstoffen weer terug bij het oude veel maagpijn spierpijn vreselijk moe kom de trap bijna niet op het licht aan de mannitol die erin zit . ik heb nu van de huisarts esomeprazol erbij gekregen nog 14 dagen slikken anders ander middel .het is toch niet de bedoeling om een maagbescherm[lees meer...]er in te nemen om die nieuwe hulpstoffen.
17-01-2020

Hypothyreoïdie

Ik gebruik al jarenlang naar tevredenheid Euthyrox. In november 2019 over naar vernieuwde Euthyrox, binnen 6 weken klachten van te traag werkende schildklier en onderdosering. TSH bleek sterk gestegen, nu dosering Euthyrox verhoogd, afwachten en opnieuw instellen, helaas!
16-01-2020

Tirosint (levothyroxine)
Ziekte van Hashimoto

Na het lezen over tirosint werd ik nieuwsgierig naar de positieve effecten. Ik ben overgestapt van thyrax naar tirosint in de hoop dat mijn restklachten( o.a. vaak grieperig zijn en moeheid) zouden verdwijnen. Helaas is dit niet gebeurt. Ik voel me hetzelfde als bij gebruik van thyrax.
16-01-2020

Schildklier verwijderd

Sinds de Thyraxcrisis ben ik overgestapt op Euthyrox. Eerst met wisselend succes, mijn TSH schommelde regelmatig onverklaarbaar met alle gevolgen van dien. Nu ben ik ruim 7 weken bezig met Euthyrox de nieuwe samenstelling, en ik moet zeggen, ik voel mij beter. Ik slaap iets beter, meer energie, en geen "watterig"hoofd meer. Kortom....de eerste tekenen zijn prima. Ik ga vol[lees meer...]gende week vrijdag bloedprikken, ik hoop dat mijn gevoel ook uit de waarden in mijn bloed blijken.
15-01-2020

Euthyrox (levothyroxine)

Al 32 jaar gebruik van Euthyrox. Sinds 11 november de nieuwe samenstelling. Had geen argwaan dacht er niet aan. Tot ik opgezette schildklier voelde, hartritme stoornissen, angstig, depressies nergens zin in,niet slapen. Je denkt aan allerlei zaken waar het aan kan liggen. Heb ik dit heb ik dat? Is er een interactie? Tot alarmbel rinkelde Euthyrox wacht vernieuwd. Naar ha d[lees meer...]ie wist niets van vernieuwde Euthyrox! Ik werd niet geloofd. Mijn TSH was van 0,61 naar 2,93 gegaan. Voelde mij naar. Toen overgestapt naar Thyrax, vroeg of ik iets hogere dosering kreeg daar Thyrax minder hard werkt. Maar nee. Dus weer 6 weken verder weer prikken TSH 5,3.Het is heel lastig om als schildklier patiënt je staande te houden in geloofwaardigheid! Telkens deze medicatie veranderen met alle gevolgen van dien.!Niet geloofd worden door de ha maakt het leven moedeloos temeer daar je je zo slecht erbij voelt! Er wordt veel te weinig geluisterd door de fabrikanten en ha naar ons. Om over begeleiding maar te zwijgen. Gelukkig voel ik zelf mijn lichaam wat het nodig heeft. Alleen om het te krijgen is nogal een strijd!
14-01-2020

Hypothyreoïdie

Ik slik al 20 jaar medicijnen voor de schildklier. Paar jaar terug al dat gedoe gehad met Thyrax. Destijds (verplichte) overstap naar Euthyrox gemaakt. Jarenlang geen klachten gehad. Ging super. Krijg ik de afgelopen maand ineens zoveel klachten. Zo'n pijn in mijn arm, dacht dat ik tennisarm had. Maar de andere arm begon ook. Nu overal pijn. Heel erg vermoeid. Gaandeweg st[lees meer...]eeds meer klachten. Heb bloed laten prikken, geen schokkende afwijkingen. Kom ik er achter dat de hulpstoffen zijn gewijzigd in de Euthyrox. En deze vernieuwde medicijnen slik ik sinds half december 2019. Vraag me af wat ik nu moet doen en of ik nu toch maar weer terug moet gaan naar Thyrax.
13-01-2020

Thyrax Duotab (levothyroxine)
Hyperthyreoïdie

Traag werkende schildklier , al34 jaar Niets geen bijwerkingen

Ziekte van Hashimoto

Ik slik euthytox maar ik voel me belabberd spierpijn veel oedeem in mijn voeten pijn op mijn borst duizelig en hartslag dan vlug dan langzaam. .Voel me echt belabberd en angstig . Hart slaat over pijn op de borst veel spierpijn en vovht in mijn benen . Te lage waarden van schildklier ik slik euthyrox al een hele langen tijd apotheek heeft nooit gezegd dat euthytox veran[lees meer...]dert is. Nou de laatste tijd veel aangekomen.

Ziekte van Hashimoto

Ik had niet door dat de samenstelling van het medicijn is veranderd. Maar voel me al een jaar beroerd met wisselende waarden met dezelfde hoeveelheid inname, dus steeds hoeveelheid aanpassen zonder goede resultaten. Duizelig, obstipatie, moe, gejaagd, lage bloeddruk. Kortom nu ik dit weet, heb ik misschien een verklaring voor mijn malaise.

Euthyrox (levothyroxine)

Ben al 25j schildklier patiënt. Pillen hielpen ontzettend goed tot ik 4 weken geleden de nieuwe formule kreeg. Terug bij af, gezwollen keel, koud, hartkloppingen en de hele boel. Zenuwachtig, angstig..... morgen naar huisarts.
04-01-2020

Hypothyreoïdie

Met de nieuwe samenstelling enorme terugval. Energieloos, moe, veel slapen, gewichtstoename, spierpijn, vatbaar voor infecties. Bloed geprikt. TSH sterk verhoogd. Nu weer bijslikken en opnieuw ingesteld worden. Zucht!!!!
01-01-2020

Trage schildklier

Bij gebruik van de oude samenstelling van Eurhyrox was ik goed ingesteld en voelde ik mij super. Nu heb ik sinds een paar maanden de nieuwe Eurhyrox en heb ik ineens last van hartkloppingen, deuk op de borst, tintelingen in de vingers, veel hoofdpijn, voel me teneergeslagen, energieloos, aankomen, etc. Mega irritant en zelfs onbegrijpelijk. Je zoekt op internet en op forum[lees meer...]s en leest meer vergelijkbare verhalen. Waarom is de samenstelling die voor velen goed was zo aangepakt? Wie heeft hier baat bij?
31-12-2019

Trage schildklier

Ben 10 jaar schildklierpatient en begonnen met thyrax waar ik een gevaarlijke allergische reactie oo kreeg. Daarna euthyrox.. waarik goed op reageerde en redelijk goed was ingesteld tot een jaar geleden waarin mijn waardes voortdurend schommelden. Dan weer te snel, dan weer te langzaam.na een paar maanden was het redelijk goed.had weer energie en mijn klachten namen af..[lees meer...]joepiee.tot er een nieuwe samenstelling kwam in het medicijn. Nu met de nieuws samenstelling die ik nu 3 weken gebruik ben ik heel moe, heb het koud, duizelig en al mijn spieren doen pijn. Moet mijn waardes vandaag prikken dus ben benieuwd..Volgens de apotheek zag ik beren op de weg maar hij voelt mijn lijf niet. Wie heeft deze klachten nog meer?
30-12-2019

Trage schildklier

Sinds 6 weken slik ik de vernieuwde versie. Jarenlang stabiel geweest, geen klachten. Merk vooral dat ik erg vermoeid ben, duizelig, veel hoofdpijn, tintelingen in arm/ hand, koud hebben en last van dunner en broos haar. Nu weer sinds paar dagen erg benauwd en druk op longen. Dacht eerst mijn hart, maar dat blijkt na controle in orde. Nu lees ik op forums van schildklier [lees meer...]en bij son veel klachten over de vernieuwde versie en valt voor mij het kwartje. Kan geen toeval meer zijn. Zodra dokter terug is gauw weer bloedprikken want ik vertrouw het niet
28-12-2019

Ziekte van Graves

Ik ben al 15 jaar schildklierpatient. Na twee jodiumkuren al enige jaren stabiel ingesteld. Sinds drie maand slik ik de nieuwe samenstelling en voel mij niet lekker. Ik lijk wel een soort van maagpijn/pijn in het borstbeen te hebben, moe en met regelmaat duizelig te zijn. Mijn waardes zijn goed en daar moet ik het mee doen. Ik voel mij er zo rot onder! Ik ben al heel wat g[lees meer...]ewend qua Graves en klaag nooit, maar een lichaam wat je min of meer in onzekerheid brengt, is heel vervelend. Zo’n gevalletje tussen de oren, terwijl ik al jaren zonder symptomen door het het leven ga...
26-12-2019

Levothyroxine tabletten (levothyroxine)
Schildklier verwijderd

Ik voelde me constant ziek en ging er jaar na jaar op achteruit, ondanks de zogenaamde goede waarden. Bleek dat ik moeite had met de conversie naar T3! En ook toen heel wat moeite gehad om hulp te krijgen. Uiteindelijk zelf op Cynomel uitgekomen en hulp geëist. Mijn gezondheid ging er sindsdien zienderogen op vooruit!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4951)
Anticonceptie - overig (3636)
Cholesterol (2835)
Depressie - antidepressiva overig (2649)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2253)
Pijn - morfine-achtigen (2144)
ADHD - psychostimulantia (1968)
Pijn (1934)
Verslavingsziekten (1865)
Bloeddruk - betablokkers (1626)
Maagzuur - protonpompremmers (1529)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1476)
Anticonceptie - eenfase (1348)
Angststoornissen (1164)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1109)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1085)
Depressie - antidepressiva TCA (1021)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (936)