ISO 27001

ervaringen per categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

04-12-2018

Trage schildklier

Ik heb jarenlang Thyrax gebruikt met wisselende resultaten. Van te hoge dosering naar te lage en weer terug.... kortom een heel gedoe om eenbeetje goed ingesteld te raken. Toen de Thyrax enige tijd niet meer te krijgen was ben ik na veel gespeur op het internet overgestapt op Tirosint. Dit zijn zachte parelcapsules zonder enige andere toevoeging. Het heeft eventjes wat tij[lees meer...]d gekost om wederom goed ingesteld te raken maar ik ben zeer tevreden over Tirosint en zou het iedereen aanraden! Klein nadeel... het wordt niet geheel vergoed door de verzekeraars maar ik betaal graag die 2 tientjes per kwartaal om me goed te voelen.
23-11-2018

Ziekte van Hashimoto

Vanaf het begin geen problemen gehad die te wijten zijn aan dit medicijn. Alleen de hypothyreoïdie die verschijnselen geven die horen bij het ophogen van de T4 en de reactie op het lichaam die de hoeveelheid weer moet stabiliseren. Moet nu over naar de 100mcg omdat TSH weer te hoog word dus schildklier weer minder doet. Zal altijd bij Tirosint blijven een fijne makkelijk i[lees meer...]n te nemen capsule.
16-11-2018

Hypothyreoïdie

Merkte toen in de eerste week verschil! Moe wakker worden en half uur na inname was ik een beetje mens. Vervelend dat ik het geneesmiddel een half uur boor ontbij in moest nemen... Toen er in 2016 problemen ontstonden met het leveren ervan, ben ik overgestapt op Euthyrox. Aspen Pharma Trading krijgt mij niet meer terug als ‘klant’, daarvoor hebben ze mij (en vele an[lees meer...]deren) keihard laten vallen. Ik wens APT veel verandering toe.
02-11-2018

Lactose-intolerantie

Door mijn lactose intolerantie door de specialist tirosint voorgeschreven Omdat euthyrox enz teveel bijwerkingen hadden. Tirosint is ideaal voor mensen met snelle bijwerking reacties
28-10-2018

28-10-2018

Thyreoïdum (levothyroxine / liothyronine)
Trage schildklier

Enkel overstapsklachten, was erg tevreden. Helaas tijdelijk niet leverbaar, nu drama met Erfa. Een Canadese variant.
05-10-2018

xxx
29-09-2018

geen negatieve ervaringen
27-09-2018

Hyperthyreoïdie

In feb. van 2018 naar de dokter gegaan ivm aanhoudende diarree. Waar ik dacht iets vekeerds te hebben gegeten en even snelle hulp nodig te hebben van de huisarts. Na weken van continu (uit het niets, soms na vet eten) diarree, het steeds meer moe worden (alle "extra" activiteiten al geschrapt 1 voor 1 als; sociale contacten, sporten, uitjes etc.) weer terug naar de dokte[lees meer...]r in april 2018. Bloedprikken, alles lijkt inorde alleen de vitamine D niet. Mag ik bijslikken met tabletjes van de drogisterij, dit is voldoende. in aug. 2018 weer terug naar de dokter ontzettende pijnlijke/vermoeide benen. Kan niet meer goed staan. Kan niet meer 5 dagen achter elkaar werken. Ga van 32 uur tijdelijk naar 17. En zelfs dit met moeite. Dan komt de diagnose schildklier gaat te traag. Lichtelijk vertraagd medicijnen zijn niet nodig. Een week na de diagnose weer bij de dokter, kan nog steeds niet goed lopen/staan. Alles in mn benen vooral brand/trilt alsof ik uren en uren heb gestaan/gelopen. Nu krijg ik toch medicijnen. Ik moet nog 2 weken werken (3 dagen 17 uur) tot aan mn vakantie. De laatste twee weken zit ik de dagen die ik moet werken (ben inmiddels ook aan de medicijnen) met een plastictasje en een extra schone onderbroek in mn zak in de tram. Zo'n last heb ik van maag en darmen. Bij inspanning tril ik (vooral mn handen) en zweet ik ontzettend (ik ruik mezelf onwijs). Na een hele "stille" vakantie (2,5 week achter de rug, nu het laatste weekend in) vandaag naar de stad om te kijken of "het gaat". Hiervoor niet verder buiten geweest van huis dan 100 tot 200m. Ik ben bang. Bang dat ik "ineens moet spugen of poepen". Ik word onzeker van mijn eigen angst. Dit ben ik niet. Ik deed alles alleen. Ik zou zelfs nog alleen koffie drinken of dineren als dat zo uitkomt. Nu zit ik met zwetende handen in de tram en heb ik een paniek aanval zodra ik uitstap in de stad. Mijn partner helpt me kalmeren en na +- 2 uurtjes( op 20min. van huis) is het mooi geweest en gaan we naar huis. Ik ben kapot. Mijn benen zijn heel erg moe en trillen en branden als een malle. Het lijkt op spierpijn maar het is het niet (denk ik). Help ik wil mijn leven terug. Herkent iemand zich hierin?
22-09-2018

Trage schildklier

werkt goed, voel me prima, geen bijverschijnselen
17-09-2018

CVA (cerebrovasculair accident)

ik was erg vermoeid, kreeg 50 ugr. Na 5 jaar werd dit minder, terug naar 25 ugr en nu weer erg vermoeid, na een periode geen last
15-09-2018

Cytomel (liothyronine)
Ziekte van Hashimoto

Ik ben net begonnen met Cytomel, 1/4 om de dag naast natuurlijk schildklier hormoon. Tot nu toe gaat dat goed. Belangrijk om te weten is dat Cytomel tarwe zetmeel bevat, dus gluten bevat en dit houdt de anti stoffen van je Hashimoto in stand waardoor je schildklier verder achteruit gaat. Vanwege de gluten dus ontevreden. ACE pharmaceuticals bied een glutenvrije hypo [lees meer...]allergene variant aan, helaas is die erg duur en wordt hij niet vergoed door mijn verzekering. Mocht iemand het wel vergoed krijgen hoor ik het graag. Ik ga nog verder zoeken naar een gluten vrije optie die betaalbaarder is. Mocht iemand iets weten, tips zijn welkom.
15-09-2018

Ziekte van Hashimoto

i.v.m. kinderwens naar de gynaecoloog gegaan, blijkbaar een te traag werkende schildklier. Heb nu 2 strips van ieder 30 stuks ingenomen, 1 maal per dag op nuchtere maag, dus in totaal 60 stuks. Qua vermoeidheid merk ik nog geen verbetering. Qua afvallen o.i.d. merk ik ook nog niets. Mijn bloedwaardes waren nu goed, zelfs van (schrikbarend) hoog, naar nu binnen de norm[lees meer...]. Hoef pas in december terug te komen voor controle. Hopelijk gaat het met de vermoeidheid beter de komende periode. Nog even afwachten.
11-09-2018

Trage schildklier

Ik krijg sinds 2.5 jaar thyrax. Voorheen geen klachten gehad. Voor iets anders naar het zkh geweest en daar ontdekten ze dat ik een te trage schildklierfunctie heb. Nadat ik thyrax ging gebruiken ben ik ook voor vermoeidheid naar de huisarts geweest. Daarvoor krijg ik nu B12-injecties. Maar ik ben hem nu een aantal keren vergeten in te nemen deze week en merk dat ik veel m[lees meer...]eer energie heb. Ik ga in overleg met de huisarts of ik hem ook echt nodig heb. Ze zijn zo snel met medicijnen geven tegenwoordig...
29-08-2018

Hypothyreoïdie

Eerst jarenlang doorgelopen met klachten, tot het uit de hand liep en ik van futloosheid nieteens de afstand van parkeerplaats naar voordeur kon halen. Pas 27 en hoor vol energie te zijn! Na lang onderzoeken uiteindelijk in het buitenland via echo en bloed achtergekomen dat het de schildklier was. Startte met kleine dosis van 25 mg, voelde me binnen een week al beter. Ik w[lees meer...]ist niet hoe erg ik er aan toe was tot dat ik aan Euthyrox begon. 8 maanden later teruggeweest voor onderzoek, werkte nogsteeds te traag, dosis verhoogd naar 50mg en er ging weer een hele wereld voor me open. Door Euthyrox kan ik weer mijn leven leiden zonder die vage vermoeidheid en waas voor mijn ogen. Ook ontzettend afgevallen en "uitgeblazen". Moet nu toch nog naar 75mg. Maar ik merkte het verschil direct al bij 25. Als ik 1 dag vergeet, klapt de vermoeidheid en symptomen er 2 dagen later bij me in. Goede reminder om te blijven slikken dan. Voor mij heeft het echt gewerkt.
13-08-2018

Trage schildklier

ik had geen specifieke klachten voordat ik het medicijn ging gebruiken. Maar merk na een half jaar geen fysiek verschil met medicijn gebruik.
13-08-2018

Schildklier verwijderd

Mijn schildklier is deels verwijderd ivm een kwaadaardige tumor. Sinds ik Levothyroxine slik heb ik véél meer energie, voel ik me goed en opgewekt, mijn stoelgang is beter. Ik voel me super! Mijn schildklierwaarden zijn mooi en stabiel en ik heb geen bijwerkingen.
01-08-2018

Trage schildklier

Ik had eerst een ander medicijn en ik bleef het maar koud houden en nu ik Tirosint gebruik heb ik het niet meer koud
17-07-2018

09-07-2018

Trage schildklier

Begonnen met 50 mg en een paar klachten. Verhoogd naar 75 mg en opeens stemmen in mijn hoofd heel wantrouwerig zijn niet mezelf vertrouwen.Echt deze klachten zijn heel heftig en raar nog nooit last van gehad zijn er mede gebruikers die dit ook hebben? Hopelijk krijg ik hier reacties op.
07-07-2018

Trage schildklier

Jammer dat het niet vergoed. Veel beter dan thyrax. Thyrax was 3.25, Tyrosint langzaam naar 2.0 kunnen brengen. Weinig tot geen bijwerkingen. TSH bijna 0.0
04-06-2018

Cytomel (liothyronine)
Trage schildklier

7 jaar geleden heb ik Cytomel voorgeschreven gekregen. Redenen: te trage schildklierwerking én als ondersteuning van antidepressivum Nardil (klassieke MAO-remmer). Helpt mij uitstekend, op allebei de fronten. Maar sinds ik het slik, heb ik een héél snelle veroudering van mijn huid, m.n. de armen en de benen. Ik ben 64, en heb de armen van een vrouw van 80,vréselijk. Ben [lees meer...]een keer gestopt met dit medicijn, onder begeleiding van internist, en binnen een paar weken kreeg ik weer last van depressieverschijnselen. Dus, helaas weer begonnen, met de genoemde bijwerking, die weer gestaag doorgaat. Ik heb dit nog nooit ergens gelezen of gehoord, terwijl mijn interniste de mogelijke bijwerking niet uitsloot.
03-06-2018

Schildklier verwijderd

Had eerst cytomel behalve een beetje moe geen klachten. Nu is alles mij teveel. Hoop dat de specialist mijn weer cytomel gaat voorschrijven.
13-05-2018

Trage schildklier

Op 4 jarige leeftijd bleek ik erg klein te blijven. Dankzij starten Thyroxine behandelingen alsnog goed gekomen qua lengte en ontwikkeling. Zal wel rest van mijn leven moeten slikken.
01-05-2018

Levothyroxinenatrium Teva (levothyroxinenatrium)
Trage schildklier

Overgestapt naar dit medicijn nadat Thyrax niet meer (goed) leverbaar was. Schandalig. Echt schandalig. Al wordt Thyrax gratis en wordt het heel aantrekkelijk gemaakt om weer te nemen, stap ik toch echt niet over. Schandalig dat zo'n product gewoon geen rekening houdt met zijn klanten bij een verhuizing. Heb ook gehoord dat ze liever hebben dat je een ander medicijn neemt [lees meer...]waar ze meer aan verdienen.
16-04-2018

Hypothyreoïdie

10 jaar geleden begonnen met thyrax.Het duurde erg lang voordat ik goed ingesteld was.tja,toen veranderde de verpakking.Dat was voor mij een afschuwelijke periode. Toen Overnaar levothyroxine natrium.Beviel aanvankelijk erg goed. Na een jaar ondanks goed bloedwaardes hondsmodel.Toen de thyrax weer leverbaar was,weer overgestapt. Nu na ruim een half jaar voel ik me gewoon[lees meer...] niet goed. Hartkloppingen,hartoverslagen,kan niet meer tegen koffie en zit niet goed in mijn vel.Bij het minste of geringste enorm gespannen. Misschien toch maar weer een ander proberen?
06-04-2018

Hyperthyreoïdie

Goed ingesteld, totdat medicijn niet meer verkrijgbaar was. Nu weer een ander merk met niet duidelijke verschijnselen. (Onrust)

Schildklier verwijderd

Begonnen met Euthyrox nadat mijn schildklier moet worden verwijderd door kanker. Bijwerkingen zijn spierpijn en stijfheid, neiging tot neerslachtigheid, dit is ondervangen door combi met Armour. Spierpijn en stijfheid bleven echter. Daarom gewisseld naar Thyrax omdat dit minder bijwerkingen zou hebben, helaas blijkt dit bij mij niet zo te zijn

Schildklier verwijderd

Voorheen gebruikte ik Euthyrox in combinatie met Armour en had ik ook al veel spierpijn en stijf gevoel. Ongeveer een half jaar geleden in overleg met mijn internist besloten over te stappen naar Thyrax in combinatie met Armour (zgn. ‘Natuurlijk’ schildklierhormoon). Helaas lijkt het van kwaad tot erger te gaan, nu zijn de spierklachten verergerd tot gewrichtijn en het ver[lees meer...]schieten van gewrichten, o.a. Pols, nek en ruggewervels. Herkent iemand dit?

Alle bijwerkingen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4440)
Anticonceptie - overig (3298)
Cholesterol (2606)
Depressie - antidepressiva overig (2402)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2023)
Pijn - morfine-achtigen (1963)
Pijn (1786)
Verslavingsziekten (1680)
ADHD - psychostimulantia (1660)
Bloeddruk - betablokkers (1511)
Maagzuur - protonpompremmers (1455)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1412)
Anticonceptie - eenfase (1232)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1007)
Angststoornissen (996)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (948)
Depressie - antidepressiva TCA (923)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (880)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!