categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

18-09-2022 | Man | 59
Trage schildklier
Sinds 1 jaar gebruik ik het medicijn thyroxinennatruim Het 1 ste half jaar 50 mg en daarna waren de waarde.s nog niet goed toen moest ik via de HA 75 mg gaan slikken ....maar.nu na 1 jaar voel ik.mij er niet beter op worde ..als.ik de medicatie wel eens vergeet voel ik mij stukker beter ....dus heb de medicatie soms 1 paar dagen express vergeten ..en voelde ik mij niet [lees meer...]meer zo vermoeid en ook geen stress of kwalijke rare dromen of hart steken ...na dat ik de tabletten ben gaan slikken ook storm of harde ruis in mijn hoofd ...vind dit niet normaal ...wie kan mij advies gëven over een andere alternative mediacijn wat beter is ..want word hier inmiddels wanhopig van

14-09-2022 | Vrouw | 54
Ziekte van Hashimoto
tevreden over Thyrax. Toen het een tijd niet leverbaar was moest ik noodgedwongen over naar een ander medicijn wat heel veel ongemakken met zich mee bracht. Voelde me echt slecht toen. Nu weer Thyrax en dat gaat weer goed. Durf alleen niet over te stappen op een zwaardere pil omdat die weer net anders is qua samenstelling / kleurstof etc. dan die ik nu slik. Ik slik 4,75 p[lees meer...]illen van 25 mcg per dag.

08-09-2022 | Vrouw | 49
Hypothyreoïdie
In 2020 geopereerd aan gezwel schildklier. Helft overgebleven en na paar maanden hypothyreoidie. Dus begonnen met levothyroxine teva. Na het slikken kwamen mijn waardes weer in het normale gebied, maar voelde me niet beter. Telkens ophogen, maar dat hielp niet kon uiteindelijk niet meer werken. In ZKH geconstateerd dat ik mijn lichaam zou overvragen, maar ik kon niets. Moc[lees meer...]ht uiteindelijk heel langzaam met fysio conditie opbouwen. Veranderen leefstijl en voeding. Met de mesoloog op zoek naar de oorzaak gegaan. Uiteindelijk met internist besloten om eens te stoppen met levothyroxine. En dat was de beste beslissing ooit. Zie er weer beter uit, conditie gaat met sprongen vooruit, lage bloeddruk en geen onrustig gevoel meer. Ben er nog lang niet, maar ga eindelijk weer de goede richting op.

04-09-2022 | Man | 63
Trage schildklier
Heb dit middel voor te traag werkend schildklier waarbij de bloedwaarden twijfelachtig zijn doch de symptonen aanwezig. Gebruik het nu 3 maand,hoofdpijn is afgenomen,spierpijnen weg,stemming beter (kan beter) Slaap goed doch vroeg wakker! Helpt niet om mijn overgewicht in toom te krijgen! Ik twijfel om het zo te laten of te verhogen,wetende dat het ook tegen je [lees meer...]kan werken. Mijn mening over dit middel is niet negatief!!

28-08-2022 | Vrouw | 60
Schildklier verwijderd
Heel veel klachten met dit medicijn. Dikke keel, depressieve gevoelens, stijf, niet goed kunnen nadenken, veel gewicht aankomen, veel vocht vasthouden, haaruitval, slaapproblemen (niet in slaap kunnen komen), veel dorst.

30-07-2022 | Vrouw | 54
Trage schildklier
Ik gebruik sinds 2000 schildklier tablet ,eerst thyrax,het ging goed ,na een maar jaar weer niet goed overstap naar eurthrax tijdje ging het goed. Daarna Levo ging goed ,daarna weer niet. Bloedwaarde was goed maar toch klachten. 4 maanden geen medicijnen gebruik was van 78 naar 69 kg afgevallen. Bloed geprikt ik moest weer medicijn gaan gebruiken tirosint 13 ug . Ik heb z[lees meer...]oveel bijwerkingen en ik ben weer aangekomen 7 kg zwaarder. Ik voel mij veel zieker dan zonder tablet .

Thyrofix

24-07-2022 | Vrouw | 71
Trage schildklier
Zeer ernstige verzuring en spierpijnen in beide benen ongev. 3-4 uur na inname tablet. Geen breuklijn op tablet hierdoor is tablet niet te halveren en fijn tunen bij instellen niet goed mogelijk. Geen dag aanduiding (ma.di.dag enz)op strip. Dit zou voor controle inname beter zijn. Tot zover goed resultaat verlagen van TSH.

13-07-2022 | Vrouw | 40
Schildklier verwijderd
Ik neem Euthyrox reeds 10 jaar en heb sinds een jaar of twee extreme last van mijn maag . Zijn er aan andere alternatieven dan Euthyrox. Indien ja, hoor ik het graag!

12-07-2022 | Vrouw | 40
Trage schildklier
Ik heb dit middel zo n vier jaar gebruikt. Ik heb mij al die tijd ontzettend slecht gevoeld, ondanks dat de schildklierwaardes steeds goed waren. Ik had klachten als enorme verwardheid, niet kunnen focussen/concentreren, niks onthouden, overprikkeld, depressieve gevoelens, maag/darm problemen, diarree/verstopping, geen eten kunnen verdragen, oververmoeid, slapeloosheid, la[lees meer...]st van mijn spieren/gewrichten, niet meer ongesteld worden en zo nog veel meer. Ik linkte het aan restverschijnselen van de schildklier en heb mij nooit afgevraagd of dit wel eens aan de medicatie kon liggen. Omdat ik steeds meer klachten kreeg, in de ziektewet belandde, diverse deskundigen bij de arm had genomen en eigenlijk ten einde raad was, ben ik daarom research gaan doen op internet en kwam ik bij toeval uit bij bijwerkingen van de Levothyroxine van Teva uit. Deze bijwerkingen kwam exact overeen met mijn klachten. Daarom de Levothyroxine laten staan voor een aantal dagen. Wat blijkt, alle dertig klachten waren allemaal opeens weg! Had ik dit maar vier jaar eerder geweten! Rotzooi is het. Voor mij nooit meer dit middel! Nu Thyrax proberen om te kijken of ik hier beter op reageer.

11-07-2022 | Man | 50

09-07-2022 | Man | 63
Trage schildklier
Bemerkte hinder in mijn leven,teveel hoofdpijn,gewichts toename spierpijn ,droge onderbenen en armen,moeheid,vroeg wakker en niet meer kunnen slapen, na bloed onderzoek was het twijfelen de eerste keer bij volgende bloedonderzoek was het naar tevredenheid huisarts,maar ik beleefde mijn hinder,na overleg toch maar begonnen, ben nu 5 week verder symptonen veranderen langza[lees meer...]am nu, hoofdpijn neemt behoorlijk af,normaal was elke dag. Gebruik levothyrox 2x25mg. Ik besef dat ik nog in probeer fase zit en nog geen nevenwerking bemerk, maar wilde dit aan jullie mededelen. Als er iemand is met soortgelijke verhaal en bijwerkingen ben ik benieuwd Gr fred.

16-06-2022 | Man | 38
Ziekte van Graves
Op mijn 30e ziekte van Graves geconstateerd als hoofdprijs ook de oogziekte erbij. (Erfenis van moeders). Op mijn 35e totale schildklier verwijdering ondergaan. Van meet af aan heb ik Euthyrax gehad. Totaal geen bijwerkingen ook niet toen ik in 2019 overstapte naar de nieuwe formule.

06-06-2022 | Vrouw | 46

31-05-2022 | Vrouw | 72
Trage schildklier
Ik heb jaren Tirax geslikt, ben verplicht overgezet op levothyrox toen het probleem met de verstrekking van Tirax aan de orde was.ik ben van 112 naar 100 toen naar 88 nu naar 75 mcg gebracht,ik loop al meer dan een jaar alles af omdat er gedacht wordt dat ik overspannen ben,ik loop de hele dag te trillen en heb last van Hartkloppingen last van kou brandend gevoel in mij[lees meer...]n lijf,maar de waarden zijn goed volgens de artsen,ik heb haar uitval nagels die afbreken en scheuren, ben dood moe ,maar nee hoor dokter zegt alles is goed,ik wordt er moedeloos van,ik ben 72,heb nog een zoon met Down Cindroom thuis en mijn man zit nu ongeveer 15 maanden in een verzorgingshuis, ik kan niet een normaal leven meer leiden, sorry ik word er gek van.ik heb met Tirax nooit zulke klachten gehad ik slikte 150mcg.

29-05-2022 | Vrouw | 21
Ziekte van Hashimoto
Sinds dosis is verhoogd enkel af en toe migraine bij het stoppen van de pil.

24-05-2022 | Vrouw | 50
levothyroxine
Binnen een half jaar na het gebruik van Tirosint heb ik oogklachten gekregen, veel pijn, tranende ogen, komt vocht eruit, verstopte traanbuis etc. Er is dit jaar een onderzoek uitgekomen dat het van de Tirosint kan zijn. ehealthmepuntcom

21-05-2022 | Vrouw | 63
Trage schildklier
Gebruikte eerst Eutyrox daar ben ik 6 weken mee gestopt,klachten waren na 3 dagen weg voelde me eindelijk weer ik. Omdat mijn schildklier helemaal niet werkte begon ik me slechter te voelen,begon met Thyrax de klachten komen weer terug. Toen ik jong was gebruikte ik Eutyrox en had totaal geen last weet niet wanneer het begon het sluimert langzaam in je lichaam,ik denk do[lees meer...]or de hulpstoffen.

20-05-2022 | Vrouw | 56
Schildklier verwijderd
Halve schildklier verwijderd ivm struma., daarom gebruik van Euthyrox. Gebruik nu 125 mc. Momenteel gaat het goed met deze dosis en anders weer ophogen of verlagen.

28-03-2022 | Vrouw | 74
Trage schildklier
Sinds 10 tallen haren slik ik Levothyroxinenatrum 100 naar volle tevredenheid. Maar sinds 2 jr is er bij mij hoge bloeddruk geconstateerd. Nu slikt ik dagelijks Losartankalium 25. Bij de bloedtest is nu geconstateerd dat ik daardoor een lagere dosering Levothyroxinenatrum moet innemen (75). Nu kom ik in gewicht aan, van 60 naar 64 kilo. Komt dat omdat ik nu Losartankaliu[lees meer...]m erbij inneem????

24-03-2022 | Vrouw | 74
Trage schildklier
veek koude hebben alsook hier en daar pijn ene dag hier andere dag daar alsmaar verschillend ook als ik moet plassen voel ik het niet alleen door buikpijn dan weet ik het maar

18-03-2022 | Vrouw | 51
Trage schildklier
Halve schildklier weg na diagnose kanker

15-03-2022 | Vrouw | 50
Ziekte van Hashimoto
Ik heb van Tirosint geen last. Alleen ophogen geeft even maagklachten maar dat gaat na een paar weken weer over. Zeer tevreden en geen toegevoegde vervelende stoffen.

06-03-2022 | Vrouw | 74
Trage schildklier
neem nu 16 dagen dit medicijn na 1 week moeheid mijn lichaam doet op verschillende plaatsen pijn het lijkt wel vuur in mijn lijf moet ik stoppen ? voor dat ik dit medicijn nam leken men armen en men nek zwaar moe kon zelfs mijn breinaalden niet opnemen van moeitte

26-02-2022 | Vrouw | 70

21-02-2022 | Vrouw | 27
Trage schildklier
Ik ben er sinds 2 jaar achter dat ik een te trage schildklier heb, het begon nadat ik ontdekte dat mijn schildklier heel erg was opgezet en ik veel bij behorende klachten had. Naar de internist gegaan, bloed geprikt (waardes veel te hoog) ... uiteindelijk medicijnen gekregen. Ik begon met euthyrox 75 dit was een hell.. hele dag duizelig misselijk hoofdpijn moe & een opgebl[lees meer...]azen gevoel. Nadat ik 5 x naar de huisarts ben geweest met mijn klachten(aangezien mijn waardes inmiddels goed waren), besloot hij toch thyrax voor te schrijven, dit ging veel beter en de klachten verdwenen langzaam. Nu na 1 jaar ben ik weer terug bij af, weer vreselijke hoofdpijn, duizeligheid en super moe. Ik weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet want mijn waardes zijn prima. heeft iemand hier ervaring mee?? want een dokter neemt je totaal niet serieus ...

14-02-2022 | Vrouw | 27
Ziekte van Hashimoto
Inderdaad, ik lees veel van dezelfde ervaringen als de mijne. Geconstateerd met een lage T4 tijdens mijn zwangerschap... De dokter doet niet eens moeite om uit te leggen waarop dit kan wijzen. Gewoon even wat pilletjes nemen, dat is het beste voor jezelf en je kind. Ondertussen daalt mijn schildklierhormoon maar. Tijdens mijn tweede zwangerschap denkt de gynaecoloog er toc[lees meer...]h eens aan om te kijken of ik geen antistoffen heb. Hoge antistoffen, lage T4 en hoge TSH. Dan naar de dokter om uitleg te vragen (de informatie over antistoffen heb ik via correspondentie tussen de artsen gelezen, niemand doet de moeite om de patiënt te informeren). Volgens de dokter heb ik gewoon een beetje een probleem met een trage schildklier, komt heel vaak voor. Gewoon even pilletjes nemen en dan komt het wel goed. Ik ga naar een andere arts, ja, je hebt Hashimoto... Waarom die eerste arts en gynaecoloog dat niet kunnen zeggen tegen mij blijft voor mij een raadsel. Om thyreoditis uit te sluiten tijdens de zwangerschap lijkt mij maar ook dat mogen ze wel eens zeggen en mijn baby is ondertussen al een jaar dus tijd genoeg om dat aan je patiënt te melden lijkt mij. Ik had een enorme goiter, ben daar zelf achter gekomen, geen enkele arts die dat controleerd. Ik nam 50 mcg, was dat te hoog, verlaagd naar 25. Ik ben zelf aan de slag gegaan om de goiter weg te krijgen via spirulina, blaaswier, etc. Goiter was gekrompen en ik voelde me vele beter. Opnieuw gemeten, was mijn TSH verviervoudigd en mijn T4 nog lager dan zonder medicatie. Ik zit nu terug aan 50, extreem veel last van draaierigheid, hoofdpijn, moeite met inslapen... Leuk, aangename medicatie. Zeker als je nog maar 27 jaar bent...

03-02-2022 | Man | 47
Trage schildklier
Zoek de oorzaak eerst, ipv symptomen te bestrijden Schandalige eenkennige zorg,

02-02-2022 | Man | 55
Trage schildklier
Ik ben veel kilos bij en snrl moe moilijkademen aude tyraxs was beter nu gubruik ik euytrax is heel slech veel meer bijwerking mijn vraag is aan jullie is die tyraxs nu nog verkrijgbaR ofniet fijne dag reactie graag

14-01-2022 | Vrouw | 46
Snel werkende schildklier
Ivm maagzuur klachten bij 1 jaar levothyroxine 125 mcg gebruik en alle goede verhalen die ik had gehoord over Tirosint zelf aan arts voorgesteld over te stappen op Tirosint 125mcg. Ook omdat het zo min mogelijk hulpstoffen bevat en vloeibaar is wilde ik aangezien ik mijn hele leven medicatie nodig heb dit middel graag gaan gebruiken. Een eigen bijdrage had ik daar zeker we[lees meer...]l voor over. Met levothyroxine ben ik heel lastig in te stellen, met Tirosint had ik meteen de goede TSH en T4 waarde na 6 wkn. Ik blij! Maar na 8 wkn begonnen de klachten. Moe, haaruitval, gek tintelend open gevoel bovenop mijn hoofd en problemen met concentratie en geheugen. Ook voelde ik me voor het eerst echt somber. Lab geprikt waardes waren prima. Dus nog even door. Dit alles werd echter steeds erger. Allemaal hypo klachten dus eigenlijk, terwijl mijn labwaardes prima waren. Aangezien het geleidelijk ging heb je niet door dat je echt heel erg achteruit gaat. Wilde het ook niet meteen opgeven en weet dat overstappen tijd nodig heeft. Heb dus een 1/2 jaar doorgezet. Functioneerde toen nog 20% en 1/3 van mijn haar was inmiddels uitgevallen. Ter vergelijking: Ik heb ooit 1 mnd moeten stoppen met schildklierhormoon slikken ivm radioactief jodium behandeling en toen voelde ik me nog beter en kon ik meer dan na een half jaar Tirosint. Aangezien ik helemaal geen schildklier meer heb is de werking /invloed van div schildklier medicatie heel goed te monitoren bij mij. Na 6 mnd icm Lucrin injectie 1 mnd stortte mijn lijf echt helemaal in en kreeg ik syndroom van Tietze/costochondritis door overbelasting bij hypoklachten. Ik heb 3 wkn bijna niks meer kunnen doen. Iom endocrinoloog weer terug naar levothyroxine 125mcg en al binnen een week voelde ik echt een groot verschil goddank! Functioneerde weer 40% en vrij snel daarna was dat 60%. Haaruitval stopte na 8 wkn:-). Tietze/costochondritis neemt langzaam af over de maanden. Conclusie:Tirosint werkt absoluut niet bij mij! Het lijkt alsof het helemaal niet wordt omgezet naar T3. Ook bij levothyroxine heb ik nog restklachten en ben ik moeilijk in te stellen, dus wellicht speelt er bij mij een omzetting probleem. Echter bij Tirosint kon ik gewoon niet meer functioneren. Met levothyroxine gaat dit een stuk beter en gaan we verder zoeken of hier nog verbetering in te te krijgen is met bv Cytomel T3 als de restklachten blijven bij een goede instelling. Had niet gedacht dat overstappen (op Tirosint) zo n impact kon hebben en zo slecht kan uitpakken!

11-01-2022 | Vrouw | 67
Trage schildklier
Denk er ook over om er mee te stoppen. Ben nu onder behandeling van een Ayurvedische arts om mijn immuunsysteem weer normaal te laten werken. Ben heel benieuwd naar ervaring van mensen die inderdaad gestopt zijn

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5765)
Anticonceptie - overig (4233)
Cholesterol (3103)
Depressie - antidepressiva overig (2936)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2669)
Pijn - morfine-achtigen (2410)
ADHD - psychostimulantia (2369)
Verslavingsziekten (2165)
Pijn (2157)
Bloeddruk - betablokkers (1821)
Maagzuur - protonpompremmers (1686)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1622)
Anticonceptie - eenfase (1504)
Angststoornissen (1412)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1409)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1338)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1134)