categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

14-01-2022 | Vrouw | 46
Snel werkende schildklier
Ivm maagzuur klachten bij 1 jaar levothyroxine 125 mcg gebruik en alle goede verhalen die ik had gehoord over Tirosint zelf aan arts voorgesteld over te stappen op Tirosint 125mcg. Ook omdat het zo min mogelijk hulpstoffen bevat en vloeibaar is wilde ik aangezien ik mijn hele leven medicatie nodig heb dit middel graag gaan gebruiken. Een eigen bijdrage had ik daar zeker we[lees meer...]l voor over. Met levothyroxine ben ik heel lastig in te stellen, met Tirosint had ik meteen de goede TSH en T4 waarde na 6 wkn. Ik blij! Maar na 8 wkn begonnen de klachten. Moe, haaruitval, gek tintelend open gevoel bovenop mijn hoofd en problemen met concentratie en geheugen. Ook voelde ik me voor het eerst echt somber. Lab geprikt waardes waren prima. Dus nog even door. Dit alles werd echter steeds erger. Allemaal hypo klachten dus eigenlijk, terwijl mijn labwaardes prima waren. Aangezien het geleidelijk ging heb je niet door dat je echt heel erg achteruit gaat. Wilde het ook niet meteen opgeven en weet dat overstappen tijd nodig heeft. Heb dus een 1/2 jaar doorgezet. Functioneerde toen nog 20% en 1/3 van mijn haar was inmiddels uitgevallen. Ter vergelijking: Ik heb ooit 1 mnd moeten stoppen met schildklierhormoon slikken ivm radioactief jodium behandeling en toen voelde ik me nog beter en kon ik meer dan na een half jaar Tirosint. Aangezien ik helemaal geen schildklier meer heb is de werking /invloed van div schildklier medicatie heel goed te monitoren bij mij. Na 6 mnd icm Lucrin injectie 1 mnd stortte mijn lijf echt helemaal in en kreeg ik syndroom van Tietze/costochondritis door overbelasting bij hypoklachten. Ik heb 3 wkn bijna niks meer kunnen doen. Iom endocrinoloog weer terug naar levothyroxine 125mcg en al binnen een week voelde ik echt een groot verschil goddank! Functioneerde weer 40% en vrij snel daarna was dat 60%. Haaruitval stopte na 8 wkn:-). Tietze/costochondritis neemt langzaam af over de maanden. Conclusie:Tirosint werkt absoluut niet bij mij! Het lijkt alsof het helemaal niet wordt omgezet naar T3. Ook bij levothyroxine heb ik nog restklachten en ben ik moeilijk in te stellen, dus wellicht speelt er bij mij een omzetting probleem. Echter bij Tirosint kon ik gewoon niet meer functioneren. Met levothyroxine gaat dit een stuk beter en gaan we verder zoeken of hier nog verbetering in te te krijgen is met bv Cytomel T3 als de restklachten blijven bij een goede instelling. Had niet gedacht dat overstappen (op Tirosint) zo n impact kon hebben en zo slecht kan uitpakken!

11-01-2022 | Vrouw | 67
Trage schildklier
Denk er ook over om er mee te stoppen. Ben nu onder behandeling van een Ayurvedische arts om mijn immuunsysteem weer normaal te laten werken. Ben heel benieuwd naar ervaring van mensen die inderdaad gestopt zijn

21-12-2021 | Vrouw | 66

12-12-2021 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Nog 1 schildklier na diagnose . Afstellen duurt nu 8 maanden. Nog heb ik het idee dat ik niet verder ben dan dat ik begon. Vooralsnog merk ik geen zichtbaar resultaat.

30-11-2021 | Vrouw | 70
Hypothyreoïdie
Sinds het gebruik van de nieuwe euthyrox last van spierpijn en brandend gevoel in maag. Durf hier niet te lang mee door te lopen ook minder fit.

29-11-2021 | Vrouw | 71
Trage schildklier
Mijn schildklier raakte ontstoken door een keelontsteking. Daarna werkte deze niet mee goed. Ik kreeg euthyrox 50mg.

18-11-2021 | Vrouw | 64
Ziekte van Hashimoto
Sinds 13 jaar heb ik Hashimoto. Heb Thyrax geslikt moest van huisarts stoppen vanwege klachten Ben natuurlijk schildkliermiddel gaan slikken . Daar zit T3 in. Ik zet euthyrox 125 NIET om naar T3. Dat komt herhaaldelijk uit de lab onderzoeken. Met Thyrovanz een natuurlijk middel wordt ik weer meer mens. Helaas in deze covid tijd is het niet meer voorradig. Terug naar Eur[lees meer...]hyrox met alle klachten van dien. Ben verpleegkundige en moet hierdoor stoppen met werken. Achter de geraniums en alvast gaan sparen voor een pruik.

Thyreoïdum

02-11-2021 | Man | 73
levothyroxine / liothyronine
Schildklier verwijderd
In 1980 werd op mij schildklier een carcinoom vastgesteld die operatief werd verwijderd. Na langdurig problematisch medicijngebruik van thyrax en cytomel consulteerde ik rond 2010 een arts in Utrecht. Hij steld ondanks normale bloedwaarden een stevige hypo vast en zette me stao voor stap over op thyreoidum. Een algeheel gevoel van welbevinden werd mijn deel, mijn onrust v[lees meer...]erdween, de prikkelingen rond mijn hart lostten op en ik sliep weer goed. Rond 2012 dreigde NSH echter door de IGZ verboden te worden en gelukkig wist een inderhaast in het leven geroepen actiegroep van verontruste nsh-gebruikers kon gelukkig (en tot eigen verbazing) het tij doen keren. Onder strikte voorwaarden werd de productie en het voorschrijven van NSH weer toegestaan. De actiegroep werd de Vereniging van Gebruikers van Natuurlijk Schildklierhormoon (VGNS), die voorlichting over NSH geeft, een artsenlijst voor haar leden verzorgt en zich inspant om NSH vergoed te krijgen.

26-10-2021 | Vrouw | 73
Ziekte van Hashimoto
Ik heb Thyrax al 25 jaar .Sinds een paar jaar veel.klachten Vooral de laatste 2 jaar. Ik voel me erg opgeblazen Slaap heel slecht Hooud veel vocht vast. Heb Hart Ritme stoornis .Ik heb wel veel.stress want mijn man dementerend en woont nog thuis Ik moet iedere dag in elk hoekje en gaatje kijken Want hij bewaard alles .Mijn schildklier waarden waren ook weer slecht daarom[lees meer...] moet ik nu geen 100mg maar 112en een half slikken.Maar de 12 en een half zijn weer de blauwe En daar heb ik een tijd geleden bijwerking van gehad En nu schrijft de dokter weer dezelfde voor

Cytomel

06-10-2021 | Man | 52
liothyronine
Schildklier verwijderd
Hallo, Mijn schildklier is 1,5 jaar geleden verwijderd vanwege een te grote struma... Na euthyrox overgestapt naar thyrax maar behoud "restklachten " die telkens terug komen na een goede periode ..zit nu steeds ft4 rond de 19 ..dit zou goed moeten zijn maar tsh is ongekendhoog boven de 20 ... Ik heb cytomel geprobeerd maar na 2 weken mee gestopt ..5 microgr smorgen en[lees meer...] smiddsgs... Herkennen jlie dit?

05-10-2021 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Zijn er ook mensen op dit forum die gewoon met alle medicatie zijn gestopt. Als ik voor mezelf spreek had ik voor het bekend werd dat de schildklier niet meer werkte Helemaal geen klachten. Denk erover om helemaal te stoppen wat niet verstandig is volgens de arts.

27-09-2021 | Vrouw | 33
Trage schildklier
Wat ben ik blij om te lezen dat zo veel mensen last hebben van dit medicatie na de wijzigingen in de samenstelling. En dat vele dezelfde klachten hebben ervaren. Vanaf juni heb ik een nieuwe verpakking gekregen en daar begonnen de klachten dan ook direct. Het is een op en af. Het zijn een hele hoop vage klachten die opeens ontstaan. Begon langzaam aan aan mijzelf te twijfe[lees meer...]len. Ben een heel gezond persoon die plotsklaps werd neergeslagen. Hier ga ik werk van maken. Beterschap aan de rest!

24-09-2021 | Vrouw | 66
Ziekte van Hashimoto
zoveel spierpijn niet kunnen slapen van de pijn

09-09-2021 | Vrouw | 39
levothyroxine
De data van wanneer tot wanneer heb ik niet! Maar ik moest er mee stoppen omdat het niet meer leverbaar was,! Terwijl ik het er wel goed op deed!

Levothyroxinenatrium Teva

09-09-2021 | Vrouw | 39
levothyroxinenatrium
Doordat Thyrax niet meer te verkrijgen was gaf de apotheek mij dit medicijn! Het duurde lang voor ik de goede dosering had! De waarde is nu goed, maar ik merk geen verschil! Dat kan ook komen doordat ik meer onder de leden heb!

01-09-2021 | Vrouw | 21
Ziekte van Hashimoto
Na velen verhalen over de positieve werking van Tirosint, ben ik uit vrije wil 1op 1 overgestapt op dit middel. Voorheen heb ik 4 jaar Euthyrox gebruikt. Maar wat helaas is gebeurd is dat m’n TSH na dit middel bijna 2 maanden te hebben gebruikt flink omhoog schoot… naar de 11. Daarvoor zat ik op een waarde van 5 (ook niet helemaal wat het hoort te zijn, maar dacht dat k[lees meer...]omt wel goed als tirosint makkelijk opneembaar is)

Levothyroxinenatrium Teva

16-08-2021 | Man | 45
levothyroxinenatrium
Ziekte van Hashimoto
Ik kreeg dit voorgeschreven nadat een chronische ontsteking van de schildklier was vastgesteld. Aangezien dit een auto-immuunziekte is (Hashimoto) ging het niet vanzelf over en moest ik wennen aan medicatie. In het begin vooral erg lastig qua instellen van de dosering en omgaan met de bijwerkingen (gevoel van onrust). Inmiddels goed ingesteld en het doet prima zijn werk.[lees meer...] Geef het dus vooral even de tijd, minimaal een maand voordat je conclusies trekt. Langzaam opbouwen is wel gewenst. Bijkomend voordeel was dat ik ook veel minder last kreeg van mijn eczeem. Daar had ik al mijn hele leven last van, bij vlagen. Levothyroxine heeft dit grotendeels opgelost. Weet niet of dit een direct resultaat is van de medicatie of dat het puur komt omdat mijn schildklier nu sneller/beter werkt.

10-08-2021 | Vrouw | 60
Trage schildklier
Ik heb al jarenlang een trage schildklier, enige tijd geleden overgestapt naar levothyroxine omdat ik voor tyrax overgevoelig werd, ik ondervind dagelijks duizeligheid, het beïnvloedt mijn bezigheden, middel lijkt nu erger dan de kwaal.. ik wil er gewoon van af

26-07-2021 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Oude Thyrax was uitstekend. En goed ingesteld. Nu niet meer instelbaar, heel veel bijwerkingen. Ben er zoooo klaar mee. Oude Thyrax graag weer terug!!!!!!

25-07-2021 | Vrouw | 82
Ziekte van Graves
Ik heb het overdag heel erg koud, draag twee vesten en dikke sokken. ‘S nachte hevig transpireren , drijfnat.

14-07-2021 | Vrouw | 55
Schildklier verwijderd
Dit medicijn is een lijdensweg om snel ingesteld te krijgen. De producenten zouden eens heel goed hun vele gebruikers moeten monitoren. Mensen doen er 1-2 jaar over om ingesteld te raken als ze geen schildklier meer hebben. Endocrinologen doen hun uiterste best om patiënten te begeleiden met de instelling van dit medicijn. Er kan een wereld verbeterd worden met dit medicij[lees meer...]n.

13-07-2021 | Man | 54
Trage schildklier
Gekomen door teveel hersenvocht daardoor hypofyse onderdrukt die de schildklier aan moet sturen

28-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Gebruikte al jaren euthyrox en was er zeer tevreden over, maar sinds 4 maanden overgestapt op nieuwe formule en veel bijwerkingen. Heb de dosis moeten verhogen, brandend gevoel in slokdarm en maag, veel haaruitval. Vermoedelijk een intolerantie aan het citroenzuur of mannitol. Ik begrijp echt niet waarom ze ingrediënten vervangen waar sommige mensen intolerant voor zijn m[lees meer...]et andere die ook voor klachten kunnen zorgen. Er zijn andere mogelijkheden met minder nare bijwerkingen.

23-06-2021 | Vrouw | 30
Ziekte van Graves
14 maanden lang geslikt. Het begon met opgeblazen gevoel, misselijkheid, diaree, geen eetlust. Uiteindelijk toen ik al 4 dagen niks meer kon eten, na een maagonderzoek ontdekt dat mijn maagslijmvlies helemaal ontstoken is. Medicijnen voor mijn maag gekregen, nadat ik die heb afgebouwd (na 3 maanden) kreeg ik de volgende maagontsteking. Toen weer aan de maagmedicijnen....Si[lees meer...]nds ik de Tirosint niet meer slik, heb ik helemaal geen maagklachten meer. Interessant dat hierover niks in de bijsluiter staat. Ik ben vast niet de einige.

22-06-2021 | Vrouw | 35
Trage schildklier
3 verschillende artsen betrokken bij deze medicatie switch echter geen follow up. Mijn advies kom voor jezelf op als dit medicijn klachten geeft.

18-06-2021 | Vrouw | 71
Ziekte van Hashimoto
Op mijn 41e kreeg ik deze autoimmuunziekte. Ik herinner me nog heel goed hoe het was om diep hypo-thyroid te zijn. Ik kon niet meer goed praten, lalde gewoon alsof ik gedronken had, ik was traag, keek star uit mijnogen. Een zombie gelijk. Na drie dagen substitutie therapie was het alsof het licht weer aanging! Een geweldige ervaring. Ik gebruik het nu 30 jaar en ben zeer[lees meer...] tevreden.

15-06-2021 | Vrouw | 54
Ziekte van Hashimoto
Al bijna een jaar een trage schildklier en sinds ik het weet last van pijnlijke benen, moe. Een dag perongeluk mn medicijnen vergeten en een dag erna geen pijn of moeheid. Na een jaar redelijk ingesteld maar de klachten blijven. Krijg nu een test voor etalage benen. Ik denk dat het de bijwerking van dit medicijn is.

15-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Eerst thyrax na de wisseling van drukstrips over op euthyrox na wijziging vulstoffen, waarbij jeuk klachten en uitslag. Nu sinds 2 maanden op Tirosint.

13-06-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Daar ik extreem moe was deed de dokter een bloedafname. Resultaat : trage schildklier. Neem nu l thyroxine. Mijn bloedwaarden voor de schildklier zijn oké maar ik voel me niet beter. Kan moeilijk inslapen en ben nog meer moe daardoor.

03-06-2021 | Vrouw | 31
Schildklier verwijderd
Ik heb enorme last van mijn benen door thyrax en heftige vermoeidheid daarbij ben ik neerslachtig. Ik ben wel goed ingesteld verder en ik slik de 100 mg. De verpakking is ook echt onduidelijk! Het had beter geweest als er net als bij de pil dagen bij stonden en een kartonnen verpakking om medicatie eruit te halen ipv alminium.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5568)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1120)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)