ISO 27001

ervaringen per categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

20-04-2017

Te weinig bijschildklierhormoon

Medicijn met veel bijwerkingen die invloed heeft op mijn dagelijks functioneren.Na 1/2 uur hoofdpijn, maagpijn, draaierigheid ... In combi met andere medicijnen ivm astma, hart en vaatproblemen is dit medicijn af te raden.

Trage schildklier

Na jodium kuur werkt mijn schildklier te traag. Na overgang van potjes pillen naar strips, lichte bijwerkingen gekregen.

Trage schildklier

Na jodium kuur werkt mijn schildklier te langzaam. Gebruikte thyrax en moest over op dit medicijn. Mijn klachten had ik nog niet gekoppeld aan dit medicijn omdat ik van thyrax nagenoeg geen bijwerkingen had verwachtte ik geen verandering. Ik was zo naïef dat je een goede vervanger krijgt. Omdat de klachten zeer vervelend zijn heb ik maar is gekeken of de oorzaak van mijn k[lees meer...]lachten aan dit medicijn te koppelen is. Blijkbaar is dat de verklaring als ik de klachten van iedereen zo lees hier.

Ziekte van Graves

ziekte van graves houdt in dat de schildklier dan langzaam en dan een poosje snel en dan gewoon werkt. na extreem gevaarlijk snel heb ik een radioactief slokje gehad en toen deed de schildklier het helemaal niet meer. toen moest in thyrax gaan gebruiken en tot nu toe bevalt dit merk me het beste. de minste bijwerkingen voor mij.
18-04-2017

Schildklier verwijderd

Na jaren goed ingesteld te zijn geweest mbv thyrax, start het innemen van euthyrox. Na zes weken geprikt en geen afwijking dus slik maar door! Al jaren één maal per jaar een controle bij de internist zo ook deze keer. De overstap van het medicijn is bij de huisarts gebeurd. Wat een schrik het bloedbeeld was totaal afwijkend; een TSH van 0,08 terwijl ik al jaren tussen de[lees meer...] 2,4 en 2,7 schommel. Alle onvrede/klachten/ pijnen e.d. vielen op de plaats. duizeligheid, spierklachten, gewrichtklachten, hoofdpijn, oogklachten, droge huid, droge haren, hartkloppingen, stemmingen, moeheid, concentratie. Een chronische overdosering heb ik het laatste jaar gehad. Want de dosering van Thyrax is klakkeloos overgezet. Zeer recent heeft er een artikel in het SON blad: 'Feit of fabel" waarin Saskia van den Oever duidelijkheid geeft over de huidige gang van zaken rondom de over dosering. Wat een ramp!! Heel blij dat ik dit weet maar wat ongelooflijk rampzalig om daar nu pas achter te komen. Ik heb weer een lange weg te gaan met een aantal nieuwe klachten ( b.v. spataderen/oog klachten) die de gezondheidszorg alleen maar meer geld gaat kosten. Een heel vervelende ziekte de ziekte van Graves/ levensbepalend maar als dan ook nog de farmaceutische industrie je leven gaat bepalen. In mijn ogen een claim waard.
16-04-2017

Hypothyreoïdie

Mijn schildklier is door radioactief jodium kapotgemaakt. Gebruikte al jaren Elthyrone 100 microgram. Twee jaar terug is de formule verandert en ook de naamgeving L-Thyroxine. Geen bijwerkingen gehad.

Trage schildklier

I.v.m. het stoppen van de thyrax produktie moest ik overstappen op euthyrox. Dit was een grote ellende, hartkloppingen, dood en doodmoe, emotioneel instabiel, eetbuien, prikkelbaar, enz.

Hypothyreoïdie

I.v.m. het stoppen van de thyraxproduktie moest ik overstapoen op euthyrox. Dit was een grote elkende, hartkloppingen, dood en doodmoe, emotioneel instabiel, enz. Daarom overgestapt op tirosint. Ik voel me beter dan in jaren en geen enkele bijwerking!!

Algemeen bekend met CHT.
06-04-2017

Trage schildklier

Van de Thyrax noodgedwongen omdat ie op was overgestapt op euthyrox 200 ug. Was gezegd dat ik 1 op1 over kon stappen. Gedaan: resultaat dosis te hoog, komt waarschijnlijk ook door de vulstoffen werd er gezegd. Hart kloppingen, erg moe, hoofdpijn en moeite met onthouden. Nu op 175 ug, ben bang dat het weer een lange weg wordt om goed ingesteld te worden.
05-04-2017

Trage schildklier

Sinds december 25 ug tot nu 75 ug nog steeds keelpijn en een naar slikgevoel [slecht slapen] Groet, wilma

Trage schildklier

Van de Thyrax noodgedwongen overgestapt. Bijwerkingen: moe, slaperig, geen energie, leeg, geen leven in de ogen.

Trage schildklier

nadat de Thyrax eruit ging naar de Euthyrox over gegaan. Alleen maar ellende. Niet vooruit te branden, moe, veel slapen, geen energie. Zelf opzoek gegaan naar wat anders. Uit gekomen bij de Tirosint. Aanvraag gedaan bij de dokter (die kende het helemaal niet). Volgende dag 1-1 over gegaan. 2e dag waren al mijn klachten weg! Aanrader!

Trage schildklier

met thyrax knap ingeregeld en heel aardig in het leven staand. nu met euthyrox kompleet over de rooie met alles, totaal ongelukkig. hartkloppingen, depressies, opgejaagd, geiriteerd. branderig en kortademig. voel me vreselijk, nog aan het inregelen, maar wil heel graag thyrax terug.
02-04-2017

Snel werkende schildklier

Na jarenlang gebruik van Thyrax moest ik in december 2016 over op Euthyrox. Zeer vervelend. Veel te hoog ingesteld, met alle klachten van dien. Hoop snel weer over te kunnen op Thyrax.
01-04-2017

Trage schildklier

Sinds januari noodgedwongen overgestapt van Thyrax naar Euthyrox. Ik heb er vreselijk veel bijwerkingen van. Slapeloze nachten, angstig, depressiviteit, hartkloppingen en chronische hyperventilatie. Dat laatste vooral is vreselijk. Mijn hele ademcentrum is nu ontregelt, ik ben ontzettend moe, heb spierpijn en kom amper mijn dagen door. Komende week overleggen met de huisar[lees meer...]ts of ik niet een ander middel kan gebruiken, of weer terug naar de thyrax. Hopelijk krijg ik dan weer mijn leven terug!
31-03-2017

Schildklier verwijderd

Moest vorig jaar overstappen van Thyrax naar Euthyrox. Na problemen met boezemfibrilleren eindelijk ingeregeld. Gaat nu goed. Ga Aspen Frama Trading boycotten. Voor mij geen Thyrax meer.
31-03-2017

Schildklier verwijderd

Ben noodgedwongen over gegaan, naar dit merk. Ben erg moe , spierpijn, alsof ik flink gesport heb, opvliegers, aangekomen, 3kg in 6 weken. Het gevoel alsof er strak elastiek om mijn kuit zit. Snel opgebrand....
26-03-2017

Trage schildklier

Sinds december 2016 begonnen met 25ug nu 75ug levotyraxine [sinds 3 weken]. In het begin was ik erg duizelig, griepgevoel. Sinds twee weken keelpijn, net of mijn keel dicht geknepen wordt. Ik slaap veel minder, toch een beetje een watten gevoel in mijn hoofd en branderige ogen. Niet aangekomen ook niet afgevallen! Graag een reactie!! Bedankt, Wilma
23-03-2017

Trage schildklier

Na de Thyrax overgegaan op Levothyroxine, eerst 1 tablet na 6 weken op 2 tabletten. Bij de eerste tablet voelde ik al allerlei klachten, die met de tweede tablet nog ergerder werden. Moe, lusteloos, hartkloppingen, gejaagd, onrust, gewrichtsklachten, spierpijnen, stijfheid, slapeloosheid, naar in het hoofd, nergens geen energie meer voor. Dit alles gelijk al bij de eers[lees meer...]te controle vermeld. Nou dit medicijn had de minste bijwerkingen werd mij verteld door de huisarts die had de Apotheker gebeld en die kon mijn klachten niet herkennen bij anderen. Dus nooit van gehoord. Maar ik ben er van overtuigd dat dit middel mij zieker maakt dan ik ben. Ik ga vanaf nu dit uitlaten zoeken. Sterkte allemaal laat het er niet bij zitten. Kom in actie!!!!!
23-03-2017

Snel werkende schildklier

Ik heb Graves. Met succes behandeld met radio actief jodium. Na aantal jaren zonder medicatie is schildklier er toch mee op gehouden. Slikte met grote tevredenheid Thyrax. Ben 1 op 1 overgestapt op Euthyrox. De tweede week dat ik het slikte voelde ik me een week 'anders': gejaagder, druk in het hoofd, slecht slapen. Dit heeft zich na die week gestabiliseerd en ik voel me w[lees meer...]eer als vanouds. Merk geen verschil tussen Thyrax en Euthyrox. Prima middel! Mijn bloedwaarden zijn vrijwel identiek. Mijn dochtertje is ook 1 op 1 overgestapt van Thyrax naar Euthyrox: bevalt haar ook prima. Bloedwaarden ook vrijwel identiek.
20-03-2017

20-03-2017

Trage schildklier

Slik al +- 10 jaar schildklier medicijn Thyrax. Moest nu overstappen eerst paar maanden Euthyrox® (levothyroxine) geslikt maar kreeg hier teveel last van bijwerkingen. Na wederom bloedonderzoek over gegaan op Tirosint en moet aangeven dat het langzaam aan steeds beter gaat. De meeste bijwerkingen zijn verdwenen, behalve de moeheid en het zo af en toe hebben van een zeer on[lees meer...]behaaglijk gevoel.
17-03-2017

Euthyrox (levothyroxine)

Sinds december 2009 is na 18 jaar klachten eindelijk Hashimoto vast gesteld. De huisarts schreef me thyrax voor en bij elk wisselende bloeduitslag kreeg ik een andere dosering voorgeschreven, kwartje erbij, kwartje eraf. 4 jaar later eindelijk naar een endocrinoloog, die vertelde dat mijn schildklier het niet meer deed en dat ik niet meer moest wisselen, maar dat ik de res[lees meer...]t van mijn leven op 100 zou zitten, ook zou een dieet niet helpen. In 2014 stapte ik over op natuurlijk schildklierhormoon, voelde me beter en begon eindelijk af te vallen. Toen moest ik vanwege een uitzaaiing veranderen van antihormoontherapie en sloeg mijn schildklier aan het schommelen. Op advies internist toch maar weer terug op thyrax en werd ik stabieler, inmiddels zit ik wel aan 175. Inmiddels ontdekt dat het met Hashimoto wel degelijk belangrijk is om een dieet te volgen, waaronder geen gluten meer en ook geen rauwe broccoli en bloemkool. Nu is mijn thyrax op en moest ik 4 weken geleden over op de euthyrox. Sindsdien brandende spieren vooral in benen en billen. Ik word er helemaal naar van. Mag niet overstappen op een ander merk voordat ik mijn bloedwaarden heb geprikt. Dat ga ik maandag doen, voordat de gebruikelijke 6 weken om zijn.

Snel werkende schildklier

Hallo allen, Ik ben in 2007 heel erg ziek geweest door een te snel werkende schildklier. Ik heb hiervoor een slok gehad en thyrax gekregen. Na paar maanden een tweede slok en toen werkte mijn schildklier te traag. Ik heb nooit geweten dat je je daar zo slecht door kan voelen. Ondertussen ben ik door de Graves al vier keer geopereerd aan mijn ogen en ben ik ongeveer [lees meer...]twee keer per jaar van slag door wisselende waardes. Ik gebruik nu al drie jaar Euthyrox 150 en op zich heb ik geaccepteerd dat ik hiermee moet leven en dat gaat prima. Ik heb nog wel eens vage klachten zoals zere benen, duizeligheid en erg wit in mijn gezicht. Mijn vervelendste kwaal wat ik heb, maar ik weet niet of dit door bijwerkingen of door iets ander komt is dat ik regelmatig last heb van korte tics in mijn hoofd waardoor ik soms van die schrikreacties krijg. Het is altijd wanneer ik rustig zit en ik dan in ene een soort van schokje door mn hoofd/lichaam krijg. Dit gaat vaak gepaard met duizeligheid en het geen controle hebben over mijn hoofd. Beetje chaotisch etc… Het is heel naar en ik kom er niet af. Ik sport regelmatig en eet gezond. Ik ben hiervoor al naar de neuroloog geweest, deze kan niets geks vinden. Mijn schildklierwaardes zijn ‘normaal’ dus helpt de internist je ook niet verder. Ik weet niet of dit kan komen door de medicatie of dat het restklachten zijn. Ik ben alles behalve iemand die klaagt en ik kan ook goed leven met de stempel graves, maar die tikjes zijn heel vervelend. Is hier iemand die hier ook ervaring mee heeft? Ik hoor graag je reactie.

12-03-2017

Trage schildklier

Ook mijn Thyrax was april 2016 helaas op. Heb toen Euthyrox, daarna Cythomel geslikt. Wat een drama. Slik sinds kort Levothyroxine op advies van de huisarts omdat mijn bloedwaarde naar 2 was gezakt. Moet tussen de 8-24 zitten. Eerste week een beetje duizelig. Nu drie weken verder gaat het iets beter. Of ik uit een winterslaap kom, heb iets meer energie, maar nog steeds nie[lees meer...]t zo fit als bij de Thyrax. Ik heb naar de Thyrax fabriek gebeld, maar helaas duurt het minstens nog een half jaar voor ze in de handel zijn, omdat de eerste proef met Thyrax niet voldeed aan de eisen! Dus helaas weer afwachten of deze tabletten wel aanslaan en wachten tot Thyrax weer verkrijgbaar is. Weet iemand waar Thyrax nog wel verkrijgbaar is?
11-03-2017

Ziekte van Hashimoto

Hiervoor Thyrax 150 gehad. Eind vorig jaar over moeten gaan naar Euthyrox. In het begin voelde ik me niet prettig maar daarna voelde ik me vele malen beter dan met Thyrax. Veel minder spontane spierpijn, pijnlijke plekken, slecht slapen en warme benen in bed. Was ik maar jaren eerder met Euthyrox begonnen. Sinds een maand naar 125 in plaats van 150 en ik voel me nog steeds[lees meer...] goed.
08-03-2017

Schildklier verwijderd

30 jaar geleden is mijn schildklier grotendeels verwijderd vanwege vergroting ten gevolge van hypertherioïde. Na 30 jaar Thyrax nu over op levothyroxine. Wat een drama! Opvliegers, transpireren, slapeloosheid, pijn in mijn benen, tintelingen in armen en benen, hartkloppingen. Is er nou echt niemand die voor zoveel mensen die tobben een simpel Thyrax pilletje kan maken? He[lees meer...]lp....het leven is een stuk minder relaxed zo!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3821)
Anticonceptie - overig (2941)
Cholesterol (2314)
Depressie - antidepressiva overig (2151)
Epilepsie (1933)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1743)
Pijn - morfine-achtigen (1647)
Pijn (1568)
ADHD - psychostimulantia (1468)
Verslavingsziekten (1429)
Maagzuur - protonpompremmers (1323)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1282)
Bloeddruk - betablokkers (1156)
Anticonceptie - eenfase (1074)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (891)
Migraine (851)
Angststoornissen (832)
Depressie - antidepressiva TCA (814)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (797)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!