ISO 27001

ervaringen per categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

17-07-2018

09-07-2018

Trage schildklier

Begonnen met 50 mg en een paar klachten. Verhoogd naar 75 mg en opeens stemmen in mijn hoofd heel wantrouwerig zijn niet mezelf vertrouwen.Echt deze klachten zijn heel heftig en raar nog nooit last van gehad zijn er mede gebruikers die dit ook hebben? Hopelijk krijg ik hier reacties op.
07-07-2018

Trage schildklier

Jammer dat het niet vergoed. Veel beter dan thyrax. Thyrax was 3.25, Tyrosint langzaam naar 2.0 kunnen brengen. Weinig tot geen bijwerkingen. TSH bijna 0.0
04-06-2018

Cytomel (liothyronine)
Trage schildklier

7 jaar geleden heb ik Cytomel voorgeschreven gekregen. Redenen: te trage schildklierwerking én als ondersteuning van antidepressivum Nardil (klassieke MAO-remmer). Helpt mij uitstekend, op allebei de fronten. Maar sinds ik het slik, heb ik een héél snelle veroudering van mijn huid, m.n. de armen en de benen. Ik ben 64, en heb de armen van een vrouw van 80,vréselijk. Ben [lees meer...]een keer gestopt met dit medicijn, onder begeleiding van internist, en binnen een paar weken kreeg ik weer last van depressieverschijnselen. Dus, helaas weer begonnen, met de genoemde bijwerking, die weer gestaag doorgaat. Ik heb dit nog nooit ergens gelezen of gehoord, terwijl mijn interniste de mogelijke bijwerking niet uitsloot.
03-06-2018

Schildklier verwijderd

Had eerst cytomel behalve een beetje moe geen klachten. Nu is alles mij teveel. Hoop dat de specialist mijn weer cytomel gaat voorschrijven.
13-05-2018

Trage schildklier

Op 4 jarige leeftijd bleek ik erg klein te blijven. Dankzij starten Thyroxine behandelingen alsnog goed gekomen qua lengte en ontwikkeling. Zal wel rest van mijn leven moeten slikken.
01-05-2018

Levothyroxinenatrium Teva (levothyroxinenatrium)
Trage schildklier

Overgestapt naar dit medicijn nadat Thyrax niet meer (goed) leverbaar was. Schandalig. Echt schandalig. Al wordt Thyrax gratis en wordt het heel aantrekkelijk gemaakt om weer te nemen, stap ik toch echt niet over. Schandalig dat zo'n product gewoon geen rekening houdt met zijn klanten bij een verhuizing. Heb ook gehoord dat ze liever hebben dat je een ander medicijn neemt [lees meer...]waar ze meer aan verdienen.
16-04-2018

Hypothyreoïdie

10 jaar geleden begonnen met thyrax.Het duurde erg lang voordat ik goed ingesteld was.tja,toen veranderde de verpakking.Dat was voor mij een afschuwelijke periode. Toen Overnaar levothyroxine natrium.Beviel aanvankelijk erg goed. Na een jaar ondanks goed bloedwaardes hondsmodel.Toen de thyrax weer leverbaar was,weer overgestapt. Nu na ruim een half jaar voel ik me gewoon[lees meer...] niet goed. Hartkloppingen,hartoverslagen,kan niet meer tegen koffie en zit niet goed in mijn vel.Bij het minste of geringste enorm gespannen. Misschien toch maar weer een ander proberen?
06-04-2018

Hyperthyreoïdie

Goed ingesteld, totdat medicijn niet meer verkrijgbaar was. Nu weer een ander merk met niet duidelijke verschijnselen. (Onrust)

Schildklier verwijderd

Begonnen met Euthyrox nadat mijn schildklier moet worden verwijderd door kanker. Bijwerkingen zijn spierpijn en stijfheid, neiging tot neerslachtigheid, dit is ondervangen door combi met Armour. Spierpijn en stijfheid bleven echter. Daarom gewisseld naar Thyrax omdat dit minder bijwerkingen zou hebben, helaas blijkt dit bij mij niet zo te zijn

Schildklier verwijderd

Voorheen gebruikte ik Euthyrox in combinatie met Armour en had ik ook al veel spierpijn en stijf gevoel. Ongeveer een half jaar geleden in overleg met mijn internist besloten over te stappen naar Thyrax in combinatie met Armour (zgn. ‘Natuurlijk’ schildklierhormoon). Helaas lijkt het van kwaad tot erger te gaan, nu zijn de spierklachten verergerd tot gewrichtijn en het ver[lees meer...]schieten van gewrichten, o.a. Pols, nek en ruggewervels. Herkent iemand dit?

Alle bijwerkingen.

Hypothyreoïdie

Omdat er geen hulpstoffen in zitten heeft het voor mij een hele ommekeer betekend. Na de wisseling omdat een vorig medicijn uit de handel werd genomen werd ik gedwongen een ander middel te gaan gebruiken. Dat was een regelrechte ramp. Ik was lastig in te stellen op de andere 2,maar met Tirosint was het gelijk goed.

Hypothyreoïdie

Ik was erg moe en humeurig. Dit is heel erg veel minder geworden door de medicatie. Ook merk ik direct wanneer ik een dosis mis.
25-03-2018

Trage schildklier

Toen ik begon kreeg ik het direct daarna zeer koud,last van mijn hart,tintelingen in tong en lippen,overal spierpijn,pijnlijke knieen,last van mijn ogen en slecht zien,concentratie problemen,motoriek probleem,net of ik steeds omval. Ik slik het nu vanaf juni 2017 maar na elke pil krijg ik dezelfde symptomen.Eutyrox geprobeerd,maar had ik helaas nog ergere hartklachten van[lees meer...],ik dacht bij deze pil dat ik echt dood zou gaan,zeer ernstige hartkloppingen en ademhaling probleem,na 1 dag direct gestopt.
27-02-2018

Trage schildklier

Het enige positieve van dit middel is dat ik dankzij de schildklierhormonen wel weer beter sliep dan zonder (dit was mijn eerste ervaring met schildkliermedicatie), maar zodra het de goede kant op ging met verhogen kreeg ik diarree, paniekaanvallen, hartkloppingen. Heel enge dingen die ik nog nooit eerder in mijn leven had gehad. Gezien ik er erg gevoelig voor was met de a[lees meer...]rts besloten kwart tabletjes te gebruiken voor ophogen destijds, maar dat is wel lastig breken.
27-02-2018

Trage schildklier

Na gebruik van Teva en Euthyrox op dit middel gekomen, het ging hierop eindelijk goed met mijn herstel. Enige is wel dat ik eerst 50 en 25 slikte wat me een goede t4 en TSH gaf en toen ik over ging op een capsule van 75 mijn waardes weer heel erg verslechterd zijn, waardoor ik nu weer een capsule van 75 en 13 dagelijks gebruik en wat huiverig ben om dan op een capsule van [lees meer...]88 over te stappen. Verder heel fijn, nog nooit last van hartkloppingen gehad op dit medicijn, het voelt heel erg mild wat ik als prettig ervaar.
26-02-2018

Trage schildklier

Ben van een hoge dosering naar een lage dosering gegaan ,met het gevolg van gewichtstoename
23-02-2018

Ziekte van Graves

Ik gebruik 38mcg per dag en ben in 5 dagen 2 kilo aangekomen.
16-02-2018

Trage schildklier

Na de het verdwijnen van de thyrax ( ik gebruikte toen 25 ug zonder bijwerkingen) een aantal andere medicijnen geprobeerd waarvan de bijwerkingen nog vreselijker waren dan nu. Uiteindelijk kwam ik terecht bij de Tirosint. Toen nog dosis 25 ug. Geen bijwerkingen, mijn haar kwam weer terug, nagels werden harder enz. Door bepaalde omstandigheden moest ik toch de 'nieuwe' thyr[lees meer...]ax weer slikken. Maar nu bleek dat ik daar ook enorme bijwerkingen van kreeg. Dus toch weer terug naar de Tirosint maar nu op 50 mg. Bijna 6 weken. En helaas toch met bijwerkingen. Nu kan het misschien ook zijn dat de wisselingen geen succes zijn. Misschien ( ik hoop het) dat het over een paar weken wat rustiger is.
04-02-2018

Hypothyreoïdie

Sinds start medicatie gaat het alleen maar slechter met mijn gezondheid. Nog vermoeider, verdere afname stemming, toename spanning, huidproblemen (acne). Al met al een algeheel gevoel van malaise. Ik ben dan ook gestopt met dit middel omdat het alleen maar een averechts effect op mijn gezondheid heeft. Ik ga na overleg met de specialst Tirosint proberen. Hopelijk werkt dit[lees meer...] merk voor mij beter.
02-02-2018

Hyperthyreoïdie

Ik ging met 1 klacht naar de arts. Na bloedonderzoek moest ik met medicijnen beginnen en vanaf dag 1 ben ik zo beroerd dat ik mezelf veel ziek moet melden.
28-01-2018

Trage schildklier

Dit was al derde verandering van het med in 4 jaar gebruik. Heb Thyrax Duatab in kleine potjes gehad en na twee jaar kreeg ik Thyrax Duotab in streepjes, dit viel erg tegen! Kreeg binnen een paar dagen alle klachten die ik nooit had, ik kon op een gegeven moment niet meer hardlopen , niet fietsen, mijn hart klopte twee keer sneller, ik mocht de dosering niet verlagen ivm [lees meer...]lage waardes van schildklier hormoon. Na twee jaar moets ik weer overstappen naar Thyrofix 25mcg 3 tab per keer en ik vind het prima medicijn, merk ik geen enkele bijwerking. Nu kan ik berg op zonder enkel moeite. Gistermiddag heb ik mijn med opgehaald bij apotheek en wat een verassing!!! Weer die verschrikkelijke ThyraxDuotab in streepjes! Dit wil ik echt niet meer slikken! Wat moet ik er doen om weer Thyrafix te krijgen?
28-01-2018

Thyrofix (levothyroxine)
Trage schildklier

Het was al derde verandering van het med in 4 jaar gebruik. Heb Thyrax Duatab in kleine potjes gehad en na twee jaar kreeg ik Thyrax Duotab in streepjes, dit viel erg tegen, heb veel bijwerkingen gehad, hartkloppingen, algemene conditie erg verslechterd, ik kon bijna niet fietsen en alleen maar kleine afstanden lopen. Nu al anderhalf jaar slik ik Thyrofix 25mcg 3 tab per [lees meer...]keer en ik vind het prima medicijn, merk ik geen enkele bijwerking. Mijn conditie is verbeterd, geen hartstoringen meer. Ik kan weer berg op, fietsen, lopen etc! Nu moet ik weer overstappen naar ThyraxDuotab in streepjes!!!! Er ben ik gewoon niet mee eens!!! Ik wil niet meer als een oude dame met rollator rondlopen.
25-01-2018

Trage schildklier

buikkramp, onregelmatige hartslag, overslaand hart, spierkrampen, misselijk
13-12-2017

Schildklier verwijderd

Dagelijks vele keren naar toilet diaree
13-12-2017

Schildklier verwijderd

Sinds 1975 heb ik een niet werkende schildklier , heb jaren lang thyrax gebruikt , een poos levotheraxine toen thyrax niet geleverd kon worden. Kreeg problemen met stoelgang , vaak en diaree. Nu sinds 6 december weer thyrax maar er is nog geen verbetering, met de stoelgang.
10-12-2017

Trage schildklier

Algehele malaise, enorme gewichtstoename, vermoeid, Na algehele check Up lab onderzoek kwam trage schildklier naar voren. Ben begonnen met Thyrax 75ug, 6 maanden later verhoogd naar 100 uh. 3 maanden later naar 135 ug. Dus met instellen door goede specialist was ik al een jaar verder. Een tijd later verhoogd naar 150 ug. Effect prima. Heb geen hinder ondervonden aan ti[lees meer...]jdelijk andere fabrikant en toen weer terug naar Thyrax. Nu zou eigenlijk mijn dosering omhoog moeten. Daar wordt mee gewacht geZien mijn leeftijd en de kleine reaerve die ik hierin qua Mg nog maar heb. Tevreden
01-12-2017

Schildklier verwijderd

geen thyrax over naar euthyrox heb nu weer thyrax ben inmiddels 29 kilo aangekomen ben wanhopig gaat maar door
29-11-2017

Trage schildklier

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4294)
Anticonceptie - overig (3198)
Cholesterol (2550)
Depressie - antidepressiva overig (2331)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1953)
Pijn - morfine-achtigen (1893)
Pijn (1739)
ADHD - psychostimulantia (1627)
Verslavingsziekten (1617)
Bloeddruk - betablokkers (1478)
Maagzuur - protonpompremmers (1431)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1394)
Anticonceptie - eenfase (1194)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (986)
Angststoornissen (964)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (902)
Depressie - antidepressiva TCA (897)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (859)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!