ISO 27001

ervaringen per categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

19-07-2017

Trage schildklier

Was door onbeschofte tekorten van de thyrax producent genoodzaakt om eurhyrox te gaan gebruiken. Heb ongeveer een jaar nodig gehad om een redelijke juiste dosering te vinden. Nog steeds geen dosering waarop ik me goed voel. Gebruik op dit moment 131,25 microgram per dag. 125 microgram geeft een zombiegevoel (Zo lusteloos dat het leven niet meer hoeft) 137,5 geeft zoveel tr[lees meer...]illingen en hoofdpijn dat het zeer pijnlijk en onprettig wordt.
18-07-2017

Thyrax Duotab (levothyroxine)

Waardeloos! Ga nu naar Spanje en koop het bij Sanofil.
17-07-2017

Trage schildklier

Thyrax heeft mij meer pijn gedaan dan dat t mij lief is.. continu hartkloppingen, zelfs snachts. Zo kwam nooit aan mijn slaap toe en werd ik overdag heel kribbig, weinig energie en uiteindelijk durfde ik niet meer te gaan slapen, wegens de hartkloppingen.. Na een mallemolen van bloedtesten en ziekenhuisbezoeken ging ik over naar de euthyrox... geweldig spul!!
17-07-2017

Trage schildklier

Sinds november 2015 weet ik dat ik een te trage schildklier heb. Had eerst thyrax. Hiervan ging mijn hart op hol, werd mijn duizeligheid nog erger en sliep ik nog meer dan voorheen. Daarna overgestapt naar de euthyrox.... wondermiddel!! Sindsdien weinig van de bijwerkingen gemerkt. Ik heb wel haaruitval, sneller moe en ben gewoon vergeetachtig. Sinds dat ik dit medicijn [lees meer...]slik is er een wereld voor mij open gegaan.. kan weer ravotten met mijn kids, kan langer werken, zie de klok van 11 uur, ga ik socialiseren en natuurlijk rij ik auto!!
16-07-2017

Trage schildklier

Voel me zo slecht met nieuwe thyrax, eerst slecht op de levothyroxine, daardoor overgestapt terug op thyrax, ze werken anders, ben doodop, kom geen werk uit mijn handen, voel me suf, wil liefst naar bed, pfffff. Bloed goed. tsh 0,6 ft4 17.2. Hoe kan dit, ik moet juist hyperen, niks hoor. Hopeloos dit gedoe.
11-07-2017

Hypothyreoïdie

Slik reeds 35 jaar Thyrax zonder problemen. Nu met de nieuwe Thyrax uit de productielocatie in Duitsland zijn mijn waardes ontregeld. Met dezelfde dosering als ik altijd had ben ik nu hyper, mijn TSH is 0,06 terwijl dit altijd rond de 1 bleef. Nu ben ik aan het minderen van 0,125 mg naar 0,112 mg. (De blauwe door de helft). Kijken of deze vermindering voldoende is anders t[lees meer...]erug naar 0,100 mg. Er zit duidelijk een hogere dosis Levothyroxine in de nieuwe tabletten Thyrax wat de ontregeling veroorzaakt. Enkele microgrammen kunnen het verschil maken en ervoor zorgen dat je je zo beroerd gaat voelen. Niet fijn.
10-07-2017

Snel werkende schildklier

Thyrax eerst andere verpakking, veel bijwerkingen. Daarna uit de handel genomen. Nu tirosint.
10-07-2017

Tirosint (levothyroxine)
Snel werkende schildklier

Had eerst thyrax, daarna tirosint. Veel beter bijna geen bijwerkingen. Soms even hartkloppingen en even warm.
08-07-2017

Trage schildklier

Ik gebruik Euthyrox 100 mcg 6x per week en sla 1 dag over (werkt voor mij het beste om stabiel te blijven) en heb geen bijwerkingen. Voel me prima.
23-06-2017

Trage schildklier

In november 2016 werd geconstateerd traag werkende schildklier. Vervolgens begonnen met 12.5 mgr, 4 weken later 25 mg, weer later 50 en 75 en 88, en nu zit ik op 100 mg. De bijwerkingen echter werden steeds heftiger, weken pijn in mijn hoofd, niet kunnen concentreren, moeheid, duizelig, als ik mijn hoofd naar rdchts draaide, waren mijn ogen gevoelsmatig nog links..., hierd[lees meer...]oor kon ik ook niet meer autorijden. nu op doktersadvies overgestapt naar thyrax duotab, hoop dat beter gaat worden, want zit nu 2 weken thuis doordat werken nier meer ging, maakte door bovengenoemde klachten fout op fout.
21-06-2017

Schildklier verwijderd

Schildklier verwijderd. De bloedwaarden zijn goed. Ben geen prater dus vraag ook niet veel aan de specialist. Klap helemaal dicht. Bijwerkingen ...krijgt steeds antwoord gaat hartstikke goed, maar voel me niet goed, kom het huis niet uit , litteken doet zeer, stembanden geraakt? Krakende stem en nog steeds na een maand?
19-06-2017

Levothyroxine tabletten (levothyroxine)

De 2e of 3e dag na inname van dit medicijn had ik last van extreme vermoeidheid. vanaf 11.00 uur sórgens kon ik mij niet meer concentreren en kon ook de dag niet meer doorkomen. Verder veel pijn aan gewrichten en huiduitslag in de zon. Normaal gesproken ga ik na mijn werk naar de sportschool maar dat was niet meer mogelijk. Ik ben nu 5 dagen gestopt met dit medicijn en l[lees meer...]angzaam begint mijn energie weer terug te komen. Extreme vermoeidheid en concentratieproblemen waardoor niet mogelijk om te functioneren op het werk en te sporten behoorlijke gewichtstoename.
14-06-2017

Schildklier verwijderd

Werkt uitstekend. Wegens niet beschikbaarheid tijdje overgetapt op Eurthyrax, wat echt een drama was. Thyrax voldoet voor mij uitstekend.
09-06-2017

Trage schildklier

Werkt stukken beter dan de vervanger levothyroxinenatrium
09-06-2017

Trage schildklier

Mijn dochtertje van vijf is ontzettend aangekomen het afgelopen jaar rondom haar buik en bovenbenen en in haar gezicht. Pas toen ik hoorde dat thyrax weer op de markt was, viel het kwartje; deze medicatie heeft gewoon niets voor haar gedaan. Ze werd steeds weer opgehoogd maar zonder resultaat. Toen direct gezegd dat ik weer terug wilde naar thyrax, endocrinoloog had nog[lees meer...] geen andere patiëntjes teruggezet. Apotheek bevestigde echter onmiddellijk dat veel meer patiënten hier last van hadden. Ik hoop dat mijn dochter nu snel weer in juiste verhouding komt en weer beter kan bewegen daardoor. Het is gewoon zielig zo bol. :(
06-06-2017

Trage schildklier

Uiteindelijk hypothyreoïdie geconstateerd. Gestart met Thyrax. Het voordeel was dat de kou uit mijn lijf ging. Verder blijvend moe en vervelende bijwerkingen: vlekken rond de hals, hartkloppingen, slecht slapen, zweten en hartkrampen.. Weinig keuze.
06-06-2017

Trage schildklier

Voorheen gebruikte ik Thyrax 100 ug. 1 dd 1 tabl. Ook daar was ik niet blij mee. Net het gevoel van Botox in mijn hoofd gespoten. Ook de rode vlekken rond de hals, wel minder hevig. Moe, slaapstoornis. Hartkrampen.
31-05-2017

Schildklier verwijderd

In 1998 is mijn schildklier verwijderd en sindsdien heb ik steeds problemen. Sinds 4 jaar heb ik nu Armour als aanvulling op de Euthyrox (150 mcgr) en dit heeft veel verbetering gegeven, maar helaas is en blijft het een vervanging van het 'echte' schildklier hormoon. Nu ben ik in de overgang gegaan en heb ik naast de spierpijn, vermoeidheid honger en lusteloosheid die er[lees meer...]ger zijn geworden, ook nog eens last gekregen van stemmingswisselingen en opvliegers (en niet zo'n klein beetje!!). Het medicijn heeft in mijn leven behoorlijk invloed, waardoor ik een heleboel dingen die ik graag zou doen, niet doe.
21-05-2017

Trage schildklier

Ga NOOIT meer dit medicijn slikken. Herken alle verhalen. Ook ik heb alle bijwerkingen gehad. Depressief en erg vergeetachtig, vreselijk. Had ook een zeer kort lontje, dit komt omdat ik altijd moe was. Vreselijke dromen en achterdochtig, iedereen zei je bent veranderd. Het was een jaar lang overleven. Nu eindelijk weer een goed medicijn Levothyroxine en ook de Thyrax is we[lees meer...]er terug. Dus ik zeg: mensen stoppen met dit vergif!!!!
21-05-2017

Schildklier verwijderd

Wegens een gezwel in mijn schildklier geheel verwijderd. Omdat Thyrax uit de handel ging overgegaan op Euthyrox 112 microgram tabletten. Ook 1 tablet per dag. Ben over Euthyrox 112 zeer tevreden. Heb geen enkel verschil met Thyrax gemerkt.
17-05-2017

Trage schildklier

Bijwerkingen: spierpijn, gewrichtspijn, vocht vasthouden, vergeetachtig, hoofdpijn.
17-05-2017

Trage schildklier

Bijwerkingen: hartkloppingen, overgewicht, vocht, spierpijn, slaapgebrek.
16-05-2017

Trage schildklier

bij mij is een te trage schildklier vastgesteld. De dokter is met een lage dosis begonnen, namelijk 12,5 mg. Ik let al een tijdje op mijn eten, veel beweging etc, maar val niks af, kom eerder bij!! Dus nu mijn hoop dat dit me gaat helpen. Iemand hier ook ervaring mee? En hoelang duurt t voordat t medicijn gaat werken? Alvast bedankt, mvg marlie
16-05-2017

Trage schildklier

Van thyrax, werkte ook niet optimaal, overgestapt op levothoroxine teva wegens niet leverbaar, ca 3 maanden zware hoofdpijn, neiging flauw te vallen zweten, duizelig, misselijk, moe, angsten, vreselijk, h.arts zei maar spanningsklachten, nee nu zijn het andere klachten dan van de thyrax, veel erger. Nu kreeg ik 2 weken geleden dus thyrax terug, nu weet ik het niet meer wee[lees meer...]r hoofdpijn, kramp, moe, kan niet meer zo moe, slaap, lusteloos. Dit is toch geen leven meer, zie overal tegen op. Waarom werkt het zo slecht?...
15-05-2017

Trage schildklier

Ik word niet goed van dit middel Euthyrox, hartkloppingen en misselijk van hart, schiet omhoog naar 120 en dan weer naar 57. Ik kan er niet tegen en moest noodgedwongen stoppen en moest weer terug naar de oude middel. Wat een spul, mijn lichaam lijd hier onder en ben er mee gestopt. Ik word er niet goed van, zo draaien om de benen en slap op de benen, kortademig alsof mijn[lees meer...] keel word dichtgeknepen. Ik weet niet wat hier in zit, maar het is niet goed voor me en dit middel geeft veel bijwerkingen erbij. mvg roelof.
11-05-2017

Tirosint (levothyroxine)
Ziekte van Hashimoto

Eerst ettelijke jaren Thyrax. Geen specifieke klachten. thyrax 100ug. Thyrax uit de handel over op euthyrox 100ug. Met Euthyrox vermoeidheidsklachten en sombere stemming. Waarden waren niet o.k. Er was een te sterk verschil tussen de waarden. Huisarts adviseerde minderen tot 85ug. Dit zou de hersenen prikkelen om medicatie beter op te nemen. Helaas pakte dit advies sle[lees meer...]cht uit. Raakte uit evenwicht en behoorlijk somber en lusteloos en erg moe. Ik verzocht om doorverwijzing naar endocrinoloog. Deze adviseerde tirosint. Na controle waren de waarden goed. Ik voelde mij veel en veel beter. De eerder genoemde klachten zijn verdwenen en ik voel mij nu goed (Licht wee gevoel in maag, lichte hoofdpijn, licht opgeblazen gevoel in maag). Na 4 maanden een volgende bloedcheck en contact hierover met endocrinoloog.

Hypothyreoïdie

Sinds 10 April slik ik nu de zogenaamde ''nieuwe'' thyrax die pas weer verkrijgbaar is, maar heb nog steeds last van duizelingen, hoofdsuizingen, depri en slap gevoel. Wisselen van dosis heeft ook geen beter effect. Voor de blisterverpakking had ik 40 jaar geen problemen. Denk ook dat er duidelijk iets is veranderd in de formule en vraag me nu af wie en hoe dit medicijn ge[lees meer...]test wordt. De pillen in de blisterverpakking zien er hetzelfde uit. Alleen op het doosje en in de bijsluiter staat een nieuwe datum van 2017. Lijkt allemaal nieuw, maar na inname komen weer de problemen. Heb de afgelopen jaren ook Euthyrox en Tirosint geprobeerd, maar door overstap en verschillende sterktes geen succes. Ook minder of meer dosering helpt niet.

Schildklier verwijderd

21 jaren thyrax naar alle tevredenheid gebruikt. Het is weer verkrijgbaar, ik hoop weer over te kunnen stappen.

Schildklier verwijderd

Ruim een jaar gebruik ik euthyrox en ben nog niet goed ingesteld. Vervelend algeheel gevoel, moe, pijn in de benen, haar uitval. Steeds bloed prikken en waardes blijven schommelen. Hiervoor gebruikte ik 21 jaren thyrax naar alle tevredenheid. Het is weer verkrijgbaar, ik hoop weer over te kunnen stappen.
05-05-2017

Schildklier verwijderd

Omdat de thyrax op was in januari Moest ik overstappen naar euthyrox ben 1op 1 over moeten stappen zeiden ze bij de huisarts. Nou dat heb ik geweten slapeloze nachten, hartkloppingen, depressieve gedachten, huilbuien om niks, doodmoe zijn. Was na 6 weken bloed wezen prikken en mijn tsh was 0,01 en ft4 18 volgens de huisarts prima waarde. Afijn niet dus. Ben terug gegaan e[lees meer...]n slik nu euthyrox 75 mcg. De 1e week leek het goed te gaan maar nu naar 14 dagen voel ik me niet goed. Dus weer maar terug naar de huisarts. Super jammer dit allemaal vooral omdat ik het 1e jaar na verwijdering van mijn schildklier thyrax 100mcg ben gaan slikken en ik voelde me perfect.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3923)
Anticonceptie - overig (2989)
Cholesterol (2353)
Depressie - antidepressiva overig (2180)
Epilepsie (1973)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1785)
Pijn - morfine-achtigen (1696)
Pijn (1611)
ADHD - psychostimulantia (1508)
Verslavingsziekten (1457)
Maagzuur - protonpompremmers (1349)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1325)
Bloeddruk - betablokkers (1175)
Anticonceptie - eenfase (1095)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (910)
Migraine (867)
Angststoornissen (856)
Depressie - antidepressiva TCA (828)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (814)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!