ISO 27001

ervaringen per categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

21-05-2017

Trage schildklier

Ga NOOIT meer dit medicijn slikken. Herken alle verhalen. Ook ik heb alle bijwerkingen gehad. Depressief en erg vergeetachtig, vreselijk. Had ook een zeer kort lontje, dit komt omdat ik altijd moe was. Vreselijke dromen en achterdochtig, iedereen zei je bent veranderd. Het was een jaar lang overleven. Nu eindelijk weer een goed medicijn Levothyroxine en ook de Thyrax is we[lees meer...]er terug. Dus ik zeg: mensen stoppen met dit vergif!!!!
21-05-2017

Schildklier verwijderd

Wegens een gezwel in mijn schildklier geheel verwijderd. Omdat Thyrax uit de handel ging overgegaan op Euthyrox 112 microgram tabletten. Ook 1 tablet per dag. Ben over Euthyrox 112 zeer tevreden. Heb geen enkel verschil met Thyrax gemerkt.
17-05-2017

Trage schildklier

Bijwerkingen: spierpijn, gewrichtspijn, vocht vasthouden, vergeetachtig, hoofdpijn.
17-05-2017

Trage schildklier

Bijwerkingen: hartkloppingen, overgewicht, vocht, spierpijn, slaapgebrek.
16-05-2017

Trage schildklier

bij mij is een te trage schildklier vastgesteld. De dokter is met een lage dosis begonnen, namelijk 12,5 mg. Ik let al een tijdje op mijn eten, veel beweging etc, maar val niks af, kom eerder bij!! Dus nu mijn hoop dat dit me gaat helpen. Iemand hier ook ervaring mee? En hoelang duurt t voordat t medicijn gaat werken? Alvast bedankt, mvg marlie
16-05-2017

Trage schildklier

Van thyrax, werkte ook niet optimaal, overgestapt op levothoroxine teva wegens niet leverbaar, ca 3 maanden zware hoofdpijn, neiging flauw te vallen zweten, duizelig, misselijk, moe, angsten, vreselijk, h.arts zei maar spanningsklachten, nee nu zijn het andere klachten dan van de thyrax, veel erger. Nu kreeg ik 2 weken geleden dus thyrax terug, nu weet ik het niet meer wee[lees meer...]r hoofdpijn, kramp, moe, kan niet meer zo moe, slaap, lusteloos. Dit is toch geen leven meer, zie overal tegen op. Waarom werkt het zo slecht?...
15-05-2017

Trage schildklier

Ik word niet goed van dit middel Euthyrox, hartkloppingen en misselijk van hart, schiet omhoog naar 120 en dan weer naar 57. Ik kan er niet tegen en moest noodgedwongen stoppen en moest weer terug naar de oude middel. Wat een spul, mijn lichaam lijd hier onder en ben er mee gestopt. Ik word er niet goed van, zo draaien om de benen en slap op de benen, kortademig alsof mijn[lees meer...] keel word dichtgeknepen. Ik weet niet wat hier in zit, maar het is niet goed voor me en dit middel geeft veel bijwerkingen erbij. mvg roelof.
11-05-2017

Ziekte van Hashimoto

Eerst ettelijke jaren Thyrax. Geen specifieke klachten. thyrax 100ug. Thyrax uit de handel over op euthyrox 100ug. Met Euthyrox vermoeidheidsklachten en sombere stemming. Waarden waren niet o.k. Er was een te sterk verschil tussen de waarden. Huisarts adviseerde minderen tot 85ug. Dit zou de hersenen prikkelen om medicatie beter op te nemen. Helaas pakte dit advies sle[lees meer...]cht uit. Raakte uit evenwicht en behoorlijk somber en lusteloos en erg moe. Ik verzocht om doorverwijzing naar endocrinoloog. Deze adviseerde tirosint. Na controle waren de waarden goed. Ik voelde mij veel en veel beter. De eerder genoemde klachten zijn verdwenen en ik voel mij nu goed (Licht wee gevoel in maag, lichte hoofdpijn, licht opgeblazen gevoel in maag). Na 4 maanden een volgende bloedcheck en contact hierover met endocrinoloog.

Hypothyreoïdie

Sinds 10 April slik ik nu de zogenaamde ''nieuwe'' thyrax die pas weer verkrijgbaar is, maar heb nog steeds last van duizelingen, hoofdsuizingen, depri en slap gevoel. Wisselen van dosis heeft ook geen beter effect. Voor de blisterverpakking had ik 40 jaar geen problemen. Denk ook dat er duidelijk iets is veranderd in de formule en vraag me nu af wie en hoe dit medicijn ge[lees meer...]test wordt. De pillen in de blisterverpakking zien er hetzelfde uit. Alleen op het doosje en in de bijsluiter staat een nieuwe datum van 2017. Lijkt allemaal nieuw, maar na inname komen weer de problemen. Heb de afgelopen jaren ook Euthyrox en Tirosint geprobeerd, maar door overstap en verschillende sterktes geen succes. Ook minder of meer dosering helpt niet.

Schildklier verwijderd

21 jaren thyrax naar alle tevredenheid gebruikt. Het is weer verkrijgbaar, ik hoop weer over te kunnen stappen.

Schildklier verwijderd

Ruim een jaar gebruik ik euthyrox en ben nog niet goed ingesteld. Vervelend algeheel gevoel, moe, pijn in de benen, haar uitval. Steeds bloed prikken en waardes blijven schommelen. Hiervoor gebruikte ik 21 jaren thyrax naar alle tevredenheid. Het is weer verkrijgbaar, ik hoop weer over te kunnen stappen.
05-05-2017

Schildklier verwijderd

Omdat de thyrax op was in januari Moest ik overstappen naar euthyrox ben 1op 1 over moeten stappen zeiden ze bij de huisarts. Nou dat heb ik geweten slapeloze nachten, hartkloppingen, depressieve gedachten, huilbuien om niks, doodmoe zijn. Was na 6 weken bloed wezen prikken en mijn tsh was 0,01 en ft4 18 volgens de huisarts prima waarde. Afijn niet dus. Ben terug gegaan e[lees meer...]n slik nu euthyrox 75 mcg. De 1e week leek het goed te gaan maar nu naar 14 dagen voel ik me niet goed. Dus weer maar terug naar de huisarts. Super jammer dit allemaal vooral omdat ik het 1e jaar na verwijdering van mijn schildklier thyrax 100mcg ben gaan slikken en ik voelde me perfect.
04-05-2017

Schildklier verwijderd

Na 20 jaar stabiel te zijn geweest met Thyrax Duotab moest ik afgelopen half jaar er ook aan geloven: overstappen op deze tabletten. Mijn TSH waarden daalden direct (dus ik bleek opeens een te hoge dosis te hebben). Ik voel me draaierig, emotioneel, faible, instabiel en vermoeid. Op het moment dat ik dus eigenlijk de dosis van dit medicijn zou moeten aanpassen (minder slik[lees meer...]ken), vanwege alle bijwerkingen, bleek de DuoTab weer verkrijgbaar te zijn. Sinds gisteren slik nu de DuoTab weer. Ik ga het zien of ik weer terug kan naar de stabiliteit die ik al jaren heb gehad of dat de boel nu goed door de war is en ik mijn dosering alsnog moet gaan aanpassen.
04-05-2017

Trage schildklier

Na 3 maanden beginnen de paniekaanvallen en hoge hartslag. Zweten hoofdpijn druk op de borst. Ik dacht eerst overgedoseerd te zijn, dus bloed laten prikken. Uitslag was tsh van 3,4 en t4 van 18. Ik vind de tsh nogal hoog, omdat hij bij de thyrax altijd onder de 1 zat dus niet overgedoseerd!? Nog maar door blijven slikken, maar de aanvallen werken zo erg dat ik zelfs in het[lees meer...] ziekenhuis op de seh terecht kwam. En ook daar zeiden ze dat ik niet overgedoseerd was, zat tussen mijn oren. Nu weer overgestapt naar thyrax en zelf de dosis verlaagd naar 0,75 en voel me nu na 4 weken al wat beter. Geen paniekaanvallen meer gehad en mijn hartslag ook weer redelijk normaal tussen de 60/110, dit was eerst 43/190 soms 200. Denk dat ik over 3 weken bloed laat prikken en dan wel weer om hoog moet met de dosis. Maar ben bang dat ik dan weer problemen krijg?
03-05-2017

Trage schildklier

Na het niet kunnen leveren van Thyrax 0,1 mg gedwongen overgestapt naar Levothyroxine 0,1 mcgr. Van Thyrax jarenlang geen last, goede bloedwaarden. Bij Levothyroxine gelijk heel veel bijwerkingen, hoofdpijn, spierpijn, duizelig. Algehele malaise! Na een paar weken overgestapt op levotyroxine 0,88 mcgr. Geen verbetering in hoe ik me voel maar wel goede waardes!! Sinds[lees meer...] 2 weken op eigen verzoek weer overgestapt op Thyrax 0,1 mgr. Géén verbetering!! Heel veel hoofdpijn, hartkloppingen, moe.
01-05-2017

Ziekte van Hashimoto

Ook ik moest overstappen van Duotab op Euthyrox en ben gewoon 1 op 1 overgezet met dezelfde sterkte. Aanvankelijk was de 100 ug nog van Duotab maar vanaf december kreeg ik éen tablet voor de volledige dosering van Euthyrox. Langzamerhand kreeg ik allerlei klachten die ik in eerste instantie aan de overgang toeschreef maar bij de jaarlijkse schildkliercontrole bleek mijn T[lees meer...]SH enorm gezakt. Benauwdheid, kortademig, hartkloppingen, slapeloosheid, vermoeidheid, krachteloosheid, stemmingswisselingen. Dus ook ik heb te kampen met overdosering als gevolg van de verplichte overstap van Duotab naar Euthyrox en het is schrikbarend hoe slecht artsen hiervan op de hoogte zijn.
26-04-2017

Trage schildklier

Na een 3 kwart jaar ellende, volhardend eisen om een ander middel, eindelijk gehoord. En toevallig: Hoera!!! de thyrax is terug. En Mensen, na 2 wk ben ik mijzelf weer. Volg je gevoel en eis de thyrax...
26-04-2017

Schildklier verwijderd

Geachte lezers, Dit is voor mij een super slechte vervanger gebleken voor de Thyrax duotab die ik al tien jaar gebruikte. Klachten in de 1e week: huiduitslag borst/schouders. 2e week: huiduitslag borst/schouders, vermoeid, gewrichtsklachten rug. 3e week : huiduitslag borst/schouders, vermoeid, gewrichtsklachten rug, heupen en knieën. 4e week : huiduitslag borst/schouders,[lees meer...] vermoeid, gewricht klachten rug heupen en knieën, stijfheid en samentrekken van spieren, concentratieproblemen. Ben met spoed weer teruggezet op thyrax en nu weer aan het herstellen van de schrik en van deze medische misser. Allergie voor een bepaald bestanddeel misschien?, ....ik weet het niet! Bij mij ging het verschrikkelijk mis, en wil deze pil en periode zo snel als mogelijk vergeten.
23-04-2017

Trage schildklier

Doodmoe, vergeetachtig, concentratiestoornissen, 7 kg bijgekomen, hartkloppingen, en een zeer harde hartslag. Hartoverslagen. Rillen over het hele lijf. Het voelt soms of je een zware griep hebt en dan om de paar weken. Ik heb vrijdag 21 april 2017 met de Thyraxfabriek gebeld en ik heb goed nieuws. Ze leveren de Thyrax weer vanaf 6 april. Bijna niemand weet dit. Daarom maa[lees meer...]k ik het hier bekend. Ik slik sinds een jaar Euthyrox en het schiet niet op. Word nog zieker ervan. Komende week uitslag bloedprikken. En dan ga ik aan de thyrax als mijn huisarts het goed vindt.
23-04-2017

Trage schildklier

Ruim 9 weken geslikt, 9 weken zware hoofdpijn, misselijk, niks kunnen doen, depri werd ik ervan na overstap van thyrax naar levothyroxine. nu is thyrax weer terug, dus huisarts gaf thyrax terug iets minder slikken geen 100 mcgr, maar 75 mcgr. Ik blij, maar de eerste dag... hoofdpijn, maagpijn, misselijk, huilerig, angstig, durfde niet naar buiten, tweede dag, diarree erbij[lees meer...], buikpijn, pffff. weer ellende. Moe. Ben nu echt moedeloos, kan er niet mee werken, steeds bloed prikken, weg eigen bijdrage, aspen moet dit maar vergoeden aan ons. Varkenshormoon slikken? Dan maar eens naar natuurarts, dit is geen oplossing.

Trage schildklier

Hoi allemaal, Ik heb een vraag aan jullie allemaal. Mijn vriendin slikt nu Euthyrox maar sinds die tijd is ze totaal veranderd. Ze ziet dingen die er niet zijn! Haar relatie is stuk gelopen, omdat ze er van overtuigd was dat haar vriend vreemd ging. Ze komt met bewijzen die nergens op slaan. Ze heeft cameraas op gehangen en telefoongesprekken afgeluisterd die bewezen niets[lees meer...], maar voor haar wel! Herkennen jullie dit gedrag of kunnen jullie je voorstellen dat dit in combinatie met het medicijn kan gebeuren? Ik hoop dat jullie mij, maar vooral haar kunnen helpen.

Trage schildklier

Ik heb zeer goede ervaring met thyrax. Ik verloor gewicht en voelde me erg goed.

Trage schildklier

Met thyrax bijna nooit klachten, nu veel klachten! Elke dag hevig spierpijn, altijd moe zijn. Flinke gewichtstoename . Ik verslik me regelmatig en kan soms erg hyper zijn.

Trage schildklier

Mijn ervaring is dat je niet te lang moet door gaan met dit medicijn. Ik ben op een gegeven moment gestopt met het innemen van euthyrox, omdat ik me steeds slechter ging voelen. Daardoor moest de huisarts mij wel doorsturen naar een internist. Die nam mijn klachten echt serieus en vertelde dat er nog wel meer mogelijkheden waren en dat we rustig zouden gaan kijken waar ik [lees meer...]goed op reageerde. Gelukkig was de eerste, tirosint, de oplossing voor mij. Helaas moet je zelf nog wel bijbetalen. Slechte zaak dat de zorgverzekeraars liever hebben dat we ons ziek voelen van een slecht werkend medicijn, dan van een goed werkend medicijn dat misschien wat duurder is. Kostenbesparend is dat ik nu goed ingesteld ben en niet meer zo vaak naar de internist moet of bloed moet prikken.

Trage schildklier

Omdat thyrax niet meer verkrijgbaar was, moest ik over op euthyrox. Dit werd een drama, van te traag werkend ging ik naar te snel werkend en weer terug. Voelde me verschrikkelijk moe en depressief. Na aandringen bij de huisarts mocht ik naar de internist. Deze nam mijn klachten zeer serieus en adviseerde tirosint te gaan gebruiken. Heerlijk, na 3 maanden voel ik me weer he[lees meer...]rboren en zijn de waardes eindelijk weer goed. Een voordeel is ook dat je ze voor de nacht kunt innemen. Dus ook niet meer een half uur voor ontbijt je medicijnen innemen. Prima.

Te weinig bijschildklierhormoon

Medicijn met veel bijwerkingen die invloed heeft op mijn dagelijks functioneren.Na 1/2 uur hoofdpijn, maagpijn, draaierigheid ... In combi met andere medicijnen ivm astma, hart en vaatproblemen is dit medicijn af te raden.

Trage schildklier

Na jodium kuur werkt mijn schildklier te traag. Na overgang van potjes pillen naar strips, lichte bijwerkingen gekregen.

Trage schildklier

Na jodium kuur werkt mijn schildklier te langzaam. Gebruikte thyrax en moest over op dit medicijn. Mijn klachten had ik nog niet gekoppeld aan dit medicijn omdat ik van thyrax nagenoeg geen bijwerkingen had verwachtte ik geen verandering. Ik was zo naïef dat je een goede vervanger krijgt. Omdat de klachten zeer vervelend zijn heb ik maar is gekeken of de oorzaak van mijn k[lees meer...]lachten aan dit medicijn te koppelen is. Blijkbaar is dat de verklaring als ik de klachten van iedereen zo lees hier.

Ziekte van Graves

ziekte van graves houdt in dat de schildklier dan langzaam en dan een poosje snel en dan gewoon werkt. na extreem gevaarlijk snel heb ik een radioactief slokje gehad en toen deed de schildklier het helemaal niet meer. toen moest in thyrax gaan gebruiken en tot nu toe bevalt dit merk me het beste. de minste bijwerkingen voor mij.
18-04-2017

Schildklier verwijderd

Na jaren goed ingesteld te zijn geweest mbv thyrax, start het innemen van euthyrox. Na zes weken geprikt en geen afwijking dus slik maar door! Al jaren één maal per jaar een controle bij de internist zo ook deze keer. De overstap van het medicijn is bij de huisarts gebeurd. Wat een schrik het bloedbeeld was totaal afwijkend; een TSH van 0,08 terwijl ik al jaren tussen de[lees meer...] 2,4 en 2,7 schommel. Alle onvrede/klachten/ pijnen e.d. vielen op de plaats. duizeligheid, spierklachten, gewrichtklachten, hoofdpijn, oogklachten, droge huid, droge haren, hartkloppingen, stemmingen, moeheid, concentratie. Een chronische overdosering heb ik het laatste jaar gehad. Want de dosering van Thyrax is klakkeloos overgezet. Zeer recent heeft er een artikel in het SON blad: 'Feit of fabel" waarin Saskia van den Oever duidelijkheid geeft over de huidige gang van zaken rondom de over dosering. Wat een ramp!! Heel blij dat ik dit weet maar wat ongelooflijk rampzalig om daar nu pas achter te komen. Ik heb weer een lange weg te gaan met een aantal nieuwe klachten ( b.v. spataderen/oog klachten) die de gezondheidszorg alleen maar meer geld gaat kosten. Een heel vervelende ziekte de ziekte van Graves/ levensbepalend maar als dan ook nog de farmaceutische industrie je leven gaat bepalen. In mijn ogen een claim waard.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3865)
Anticonceptie - overig (2960)
Cholesterol (2330)
Depressie - antidepressiva overig (2164)
Epilepsie (1952)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1757)
Pijn - morfine-achtigen (1666)
Pijn (1583)
ADHD - psychostimulantia (1489)
Verslavingsziekten (1441)
Maagzuur - protonpompremmers (1334)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1307)
Bloeddruk - betablokkers (1168)
Anticonceptie - eenfase (1084)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (896)
Migraine (856)
Angststoornissen (837)
Depressie - antidepressiva TCA (819)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (806)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!