ISO 27001

ervaringen per categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

11-09-2017

Trage schildklier

Ik heb eerst natuurlijk schildklierhormoon geslikt zonder enige bijwerking. Toen dat niet meer mocht overgegaan op thyrax met de bijwerkingen: spierpijn, vocht vasthouden en aankomen. Van 200 ug in de loop der jaren naar 75 ug (ben nu 70 jaar).
11-09-2017

Tirosint (levothyroxine)
Trage schildklier

Ik heb eerst natuurlijk schildklierhormoon gebruikt, tot dat niet meer mocht. Helemaal geen klachten op 200 ug. Ben toen overgegaan op Thyrax 200 ug, altijd spierpijn gehad (30 jaar) en kwam ook langzaam aan (niet door over-eten) en hield vocht vast. Nu sinds begin februari Tirosint. Geen spierpijn meer, vocht is grotendeels weg uit mijn benen, ben nu 7 kg afgevallen zonde[lees meer...]r lijnen en voel mij herboren! Ben wel in de loop van de jaren minder ug gaan slikken, nu 75ug.
05-09-2017

Trage schildklier

Kan het zijn dat het als bijwerking enorme winderigheid kan veroorzaken ?????
01-09-2017

Trage schildklier

heb vorig jaar de euthyrox gekregen ivm dat de fabriek van thyrax stopte, maar doordat ik euthyrox moest gaan slikken ging het bergafwaarts. Nu vandaag op 1-9-2017 te horen gekregen dat me schildklier dus helemaal niks meer doet. Nu terug naar de thyrax vanaf vandaag, dus te hopen dat dit ga werken en dat het goed gaat komen, heb 20 jaar geleden al een kleine verwijdering [lees meer...]gehad van de schildklier en wil dat niet nog een meemaken dus. bij deze heb ik een groot probleem ondervonden en ook nog is bijna 17 kilo aan gekomen, probeer die er maar is vanaf te krijgen.
28-08-2017

Trage schildklier

Ik ben naar de huisarts gegaan, toen een griep maar niet over wilde gaan en ik ook daarna heel erg moe bleef. Daarvoor was ik ook wel moe, maar ik dacht eerder aan een burn-out. Mijn TSH was 54 en mijn T4 6. Ik ben toen met een dosis van 75 begonnen. Ik kreeg weer meer energie en het leek best goed te gaan. Na 6 weken werd de dosis met 12.5 verhoogd en daarna kwamen de ver[lees meer...]velende bijwerkingen zoals ieder uur een opvlieger, niet kunnen slapen van de hitte ( \en ik slaap onder een lakentje met het raam open en mijn man slaapt in dezelfde ruimte onder een dekbed), en dag en nacht hoofdpijn. Ook zijn mijn oogleden opgezwollen en als ik al iets heb geslapen en ik wil mijn ogen open doen lukt het eerst niet goed. Vroeger at ik heel veel soja en dat heb ik nu van mijn menu geschrapt. Het schijnt de opname en werking van het medicijn tegen te werken. Ik eet nu veel vis en ook vlees. Ik hoop toch ergens dat de schildklier dan toch weer zelf aan het werk gaat. Iemand daar ervaringen mee? Ik word een beetje wanhopig van de bijwerkingen en ik weet ook niet goed wat nu te doen. Een ander medicijn? Andere dosis geen idee.
26-08-2017

Schildklier verwijderd

ik heb na mijn schildklier verwijdering thyrax tabletten gekregen, en slik die nu 35 jaar zonder problemen, maar wel in de bruine potjes met een watje. de ellende begon met de nieuwe verpakking, omdat zogenaamd in de potjes er te veel zuurstof bij kwam. ten koste van de werking van de tabletten. misschien was diegene die dit verkondigt in 1986 nog niet eens op de wereld.te[lees meer...]rwijl ik ze al slikte. dus in 2014 begonnen de problemen met 350.000 mensen. met alle ellende van dien, wat ontzettend veel geld heeft gekost aan onderzoeken en lichamelijke klachten, omdat er ook door de internisten e.d werd gezegt dat het niet door de verpakking kwam. maar een kwestie van goede instelling was. terwijl meneer de uitvinder gewoon met oogkleppen voor doorging met de productie van de nieuwe verpakking. nu ik weer in na gedwongen overstap op euthyrox wat nog ergere bijwerking had terug in juli op thyrax. met goede hoop. maar dezelfde verpakking en dezelfde ellende van bijwerkingen. ik heb het nu helemaal gehad met deze mishandeling en ga stappen ondernemen om een aanklacht in te dienen en een rechtzaak te beginnen. ik hoop dat er nu eindelijk nog meer mensen zijn die met mij mee denken en ook iets gaan ondernemen om de bruine potjes weer terug te krijgen zonder gerotzooi met onze medicijnen waar wij afhankelijk van zijn, omdat we niet zonder meer kunnen leven.
20-08-2017

Cytomel (liothyronine)
Ziekte van Hashimoto

Sinds anderhalve week op Cytomel van Ace Pharmaceuticals. Endocrinoloog heeft me 1 tablet voorgeschreven verdeeld over de dag, maar één tablet is echt niet genoeg, daar kun je misschien 3 uur mee vooruit. Ben op eigen initiatief er drie per dag van 25 mcg gaan nemen ('s ochtends, 's middags en 's avonds) en nu gaat het wel. Nu nog de arts zien te overtuigen meer voor te [lees meer...]schrijven...
19-08-2017

Trage schildklier

Sinds gisteren ook weer terug op thyrax duotab. Een jaar lang bezig geweest met opnieuw instellen medicatie. Voelt als een jaar roofbouw plegen op lichamelijk gestel. Direct weer terug gestapt naar Thyrax toen ik vernam dat deze weer op de markt was. Terug op oude innamehoogte.
06-08-2017

Trage schildklier

19 juli na heel lang traject van onderzoeken, eindelijk tot de conclusie gekomen dat de schildklier te traag werkt. De hypofyse maken genoeg tot zelfs teveel tsh aan, ondanks dat scheid de schildklier alsnog te weinig hormoon uit. 21 juli gelijk begonnen met 25mg Levothyroxinenatrium, en 28 juli alweer terug bij de huisarts geweest. Ging er eigenlijk vanuit dat de moeheid [lees meer...]wel wat beter zou worden na het slikken van dit medicijn, maar in tegendeels. Ben in deze week nog erger beroerd en vermoeid geweest dan in de periode dat ik nog niet wist wat er aan de hand was met me. Nu op aanraden van de huisarts een dubbele dosis gaan nemen, want het kon niet dat ik zo vermoeid was door dit medicijn. 2 dagen van deze week even wat meer energie en bijna geen last gehad van klachten. maar lig nu alweer een paar dagen doodmoe op bed, hoofdpijn, kom nergens meer aan toe zo beroerd. Dinsdag 8 augustus dus weer terug naar de huisarts, had goede hoop met dit medicijn dat het goed zou komen, maar het lijkt wel of de klachten steeds erger worden.
06-08-2017

Trage schildklier

Sinds 3weken weer terug op Thyrax Duotab 0,1 en een half tabletje 0,025. Of het toeval is of niet, ik kreeg migraine, spierkrampen en griep. Sinds een paar dagen slaap ik heel slecht en heb toch wel redelijk veel hoofdpijn. Of dit nu door de nieuwe Thyrax komt? Ik weet het niet. Doordat de Thyrax een tijd niet verkrijgbaar was eerst over op de Euthyrox, dat beviel echt tot[lees meer...]aal niet , ik werd heel erg depressief. Toen over op de Levotyroxine Teva, dat ging een stuk beter, alleen kon ik niet goed meer tegen warmte en was veel transpireren het gevolg. Nu de twijfel of ik toch niet tegen de Thyrax kan omdat ik de klachten die ik heb genoemd ik al bij eerder gebruik van de Thyrax had. Toch maar weer over op Levotyroxine Teva?
02-08-2017

Ziekte van Hashimoto

Al dertien jaar bekend met de schildklierziekte Hashimoto. Ik slikte dagelijks 175 van het merk Thyrax duo tab. Vorig jaar begin juni overgestapt op Euthyrox, van het merk MERCK met dezelfde dosering. Na een aantal maanden kreeg ik steeds meer klachten, zoals vermoeidheid, een hyper gevoel, kortademig, spierpijn, spierzwakte, wazig zien, en nog veel meer. Sinds januari 20[lees meer...]17 voel ik mij steeds slechter worden en voel mij heel beroerd. Huisarts heeft mij al 3x verlaagd naar 137,5 maar nog kloppen de waardes voor geen meter. Ik ben doorgestuurd naar de endocrinoloog en die heeft mij gelijk de oude Thyrax duo tab voorgeschreven.
25-07-2017

Trage schildklier

Ik was al een tijdje moe en dacht van ja dat zal wel over gaan, maar het bleef. Toen ben ik eind vorig jaar naar de huisarts gegaan en die zei dat ik een traag werkende schildklier heb. Ik neem nu 2 tabletten per dag van 25 milligram van Levothyroxine in en voel mij goed, niet meer moe. Ik wil weer alles doen, ga zelfs wandelen of iets anders doen wat ik leuk vind. Voordat[lees meer...] ik die tablet slikte, deed ik niks, had ik nergens zin in en nu ben super blij met die tabletten. Het liefst zou ik ze niet innemen, maar moet eerlijk zeggen ze doen het goed. Dit was mijn ervaring. Hoop jullie overtuigd te hebben. Tot de volgende keer, als je vraag heb stel ze maar.
19-07-2017

Trage schildklier

Was door onbeschofte tekorten van de thyrax producent genoodzaakt om eurhyrox te gaan gebruiken. Heb ongeveer een jaar nodig gehad om een redelijke juiste dosering te vinden. Nog steeds geen dosering waarop ik me goed voel. Gebruik op dit moment 131,25 microgram per dag. 125 microgram geeft een zombiegevoel (Zo lusteloos dat het leven niet meer hoeft) 137,5 geeft zoveel tr[lees meer...]illingen en hoofdpijn dat het zeer pijnlijk en onprettig wordt.
18-07-2017

Thyrax Duotab (levothyroxine)

Waardeloos! Ga nu naar Spanje en koop het bij Sanofil.
17-07-2017

Trage schildklier

Thyrax heeft mij meer pijn gedaan dan dat t mij lief is.. continu hartkloppingen, zelfs snachts. Zo kwam nooit aan mijn slaap toe en werd ik overdag heel kribbig, weinig energie en uiteindelijk durfde ik niet meer te gaan slapen, wegens de hartkloppingen.. Na een mallemolen van bloedtesten en ziekenhuisbezoeken ging ik over naar de euthyrox... geweldig spul!!
17-07-2017

Trage schildklier

Sinds november 2015 weet ik dat ik een te trage schildklier heb. Had eerst thyrax. Hiervan ging mijn hart op hol, werd mijn duizeligheid nog erger en sliep ik nog meer dan voorheen. Daarna overgestapt naar de euthyrox.... wondermiddel!! Sindsdien weinig van de bijwerkingen gemerkt. Ik heb wel haaruitval, sneller moe en ben gewoon vergeetachtig. Sinds dat ik dit medicijn [lees meer...]slik is er een wereld voor mij open gegaan.. kan weer ravotten met mijn kids, kan langer werken, zie de klok van 11 uur, ga ik socialiseren en natuurlijk rij ik auto!!
16-07-2017

Trage schildklier

Voel me zo slecht met nieuwe thyrax, eerst slecht op de levothyroxine, daardoor overgestapt terug op thyrax, ze werken anders, ben doodop, kom geen werk uit mijn handen, voel me suf, wil liefst naar bed, pfffff. Bloed goed. tsh 0,6 ft4 17.2. Hoe kan dit, ik moet juist hyperen, niks hoor. Hopeloos dit gedoe.
11-07-2017

Hypothyreoïdie

Slik reeds 35 jaar Thyrax zonder problemen. Nu met de nieuwe Thyrax uit de productielocatie in Duitsland zijn mijn waardes ontregeld. Met dezelfde dosering als ik altijd had ben ik nu hyper, mijn TSH is 0,06 terwijl dit altijd rond de 1 bleef. Nu ben ik aan het minderen van 0,125 mg naar 0,112 mg. (De blauwe door de helft). Kijken of deze vermindering voldoende is anders t[lees meer...]erug naar 0,100 mg. Er zit duidelijk een hogere dosis Levothyroxine in de nieuwe tabletten Thyrax wat de ontregeling veroorzaakt. Enkele microgrammen kunnen het verschil maken en ervoor zorgen dat je je zo beroerd gaat voelen. Niet fijn.
10-07-2017

Snel werkende schildklier

Thyrax eerst andere verpakking, veel bijwerkingen. Daarna uit de handel genomen. Nu tirosint.
10-07-2017

Tirosint (levothyroxine)
Snel werkende schildklier

Had eerst thyrax, daarna tirosint. Veel beter bijna geen bijwerkingen. Soms even hartkloppingen en even warm.
08-07-2017

Trage schildklier

Ik gebruik Euthyrox 100 mcg 6x per week en sla 1 dag over (werkt voor mij het beste om stabiel te blijven) en heb geen bijwerkingen. Voel me prima.
23-06-2017

Trage schildklier

In november 2016 werd geconstateerd traag werkende schildklier. Vervolgens begonnen met 12.5 mgr, 4 weken later 25 mg, weer later 50 en 75 en 88, en nu zit ik op 100 mg. De bijwerkingen echter werden steeds heftiger, weken pijn in mijn hoofd, niet kunnen concentreren, moeheid, duizelig, als ik mijn hoofd naar rdchts draaide, waren mijn ogen gevoelsmatig nog links..., hierd[lees meer...]oor kon ik ook niet meer autorijden. nu op doktersadvies overgestapt naar thyrax duotab, hoop dat beter gaat worden, want zit nu 2 weken thuis doordat werken nier meer ging, maakte door bovengenoemde klachten fout op fout.
21-06-2017

Schildklier verwijderd

Schildklier verwijderd. De bloedwaarden zijn goed. Ben geen prater dus vraag ook niet veel aan de specialist. Klap helemaal dicht. Bijwerkingen ...krijgt steeds antwoord gaat hartstikke goed, maar voel me niet goed, kom het huis niet uit , litteken doet zeer, stembanden geraakt? Krakende stem en nog steeds na een maand?
19-06-2017

Levothyroxine tabletten (levothyroxine)

De 2e of 3e dag na inname van dit medicijn had ik last van extreme vermoeidheid. vanaf 11.00 uur sórgens kon ik mij niet meer concentreren en kon ook de dag niet meer doorkomen. Verder veel pijn aan gewrichten en huiduitslag in de zon. Normaal gesproken ga ik na mijn werk naar de sportschool maar dat was niet meer mogelijk. Ik ben nu 5 dagen gestopt met dit medicijn en l[lees meer...]angzaam begint mijn energie weer terug te komen. Extreme vermoeidheid en concentratieproblemen waardoor niet mogelijk om te functioneren op het werk en te sporten behoorlijke gewichtstoename.
14-06-2017

Schildklier verwijderd

Werkt uitstekend. Wegens niet beschikbaarheid tijdje overgetapt op Eurthyrax, wat echt een drama was. Thyrax voldoet voor mij uitstekend.
09-06-2017

Trage schildklier

Werkt stukken beter dan de vervanger levothyroxinenatrium
09-06-2017

Trage schildklier

Mijn dochtertje van vijf is ontzettend aangekomen het afgelopen jaar rondom haar buik en bovenbenen en in haar gezicht. Pas toen ik hoorde dat thyrax weer op de markt was, viel het kwartje; deze medicatie heeft gewoon niets voor haar gedaan. Ze werd steeds weer opgehoogd maar zonder resultaat. Toen direct gezegd dat ik weer terug wilde naar thyrax, endocrinoloog had nog[lees meer...] geen andere patiëntjes teruggezet. Apotheek bevestigde echter onmiddellijk dat veel meer patiënten hier last van hadden. Ik hoop dat mijn dochter nu snel weer in juiste verhouding komt en weer beter kan bewegen daardoor. Het is gewoon zielig zo bol. :(
06-06-2017

Trage schildklier

Uiteindelijk hypothyreoïdie geconstateerd. Gestart met Thyrax. Het voordeel was dat de kou uit mijn lijf ging. Verder blijvend moe en vervelende bijwerkingen: vlekken rond de hals, hartkloppingen, slecht slapen, zweten en hartkrampen.. Weinig keuze.
06-06-2017

Trage schildklier

Voorheen gebruikte ik Thyrax 100 ug. 1 dd 1 tabl. Ook daar was ik niet blij mee. Net het gevoel van Botox in mijn hoofd gespoten. Ook de rode vlekken rond de hals, wel minder hevig. Moe, slaapstoornis. Hartkrampen.
31-05-2017

Schildklier verwijderd

In 1998 is mijn schildklier verwijderd en sindsdien heb ik steeds problemen. Sinds 4 jaar heb ik nu Armour als aanvulling op de Euthyrox (150 mcgr) en dit heeft veel verbetering gegeven, maar helaas is en blijft het een vervanging van het 'echte' schildklier hormoon. Nu ben ik in de overgang gegaan en heb ik naast de spierpijn, vermoeidheid honger en lusteloosheid die er[lees meer...]ger zijn geworden, ook nog eens last gekregen van stemmingswisselingen en opvliegers (en niet zo'n klein beetje!!). Het medicijn heeft in mijn leven behoorlijk invloed, waardoor ik een heleboel dingen die ik graag zou doen, niet doe.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3974)
Anticonceptie - overig (3022)
Cholesterol (2384)
Depressie - antidepressiva overig (2199)
Epilepsie (1988)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1810)
Pijn - morfine-achtigen (1723)
Pijn (1629)
ADHD - psychostimulantia (1531)
Verslavingsziekten (1484)
Bloeddruk - betablokkers (1399)
Maagzuur - protonpompremmers (1364)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1337)
Anticonceptie - eenfase (1108)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (926)
Angststoornissen (874)
Depressie - antidepressiva TCA (841)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (819)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (762)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!