categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

13-11-2019

Euthyrox (levothyroxine)

na verandering van samenstelling is het een drama. Kan helemaal weer opnieuw beginnen met het inregelen van mijn schildklier. Nieuwe samenstelling duidelijk minder krachtig en dus krijg ik nu te weinig schildklierhormonen. Extreem koud, droge huid, veel jeuk, slecht slapen, toename gewicht ect.
31-10-2019

Hypothyreoïdie

Ik heb 1,5 jaar Euthyrox geslikt maar voelde me eigenlijk nooit echt mezelf: heel gejaagd/ stress, labiel gevoel en moe ook bij een lagere dosis terwijl m’n waarden wel goed waren. Nu slik ik Thyrax en voel me veel meer mezelf!
29-10-2019

26-10-2019

Schildklier verwijderd

Was prima ingesteld op de oude formule Euthyrox, neem nu 5 weken de nieuwe samenstelling enorm veel klachten. Hoofdpijn, spierpijn gewricht klachten en doodmoe.
14-10-2019

Trage schildklier

Oude samenstelling Euthyrox geen klachten meer geeft nieuwe samenstelling wel klachten.
14-10-2019

Trage schildklier

Bijna 6 weken geleden overgegaan naar de nieuwe euthyrox. Ben niet blij met verandering. Voel mij heel moe, veel spierpijn, gewichtstoename, lijkt soms wel of ik niet helder kan denken en kom dan ook niet uit mijn woorden. Bloed wordt nog getest.
08-10-2019

08-10-2019

Euthyrox (levothyroxine)

Omdat ik een te snel werkende schildklier had kreeg ik een radio-actieve slok die mijn schildklier volledig uitschakelde terwijl ik voorheen aan de arts gevraagd had of mijn schildklier daarna op een voor mij aanvaardbaar niveau zou werken en hij dit bevestigde, niet dus. Zit nu dus al zo'n 7 tot 8 jaar aan de Euthyrox 175mcg en later is daar 25mcg Cytomel bij gekomen w[lees meer...]at op zich goed ging, ik kon er mee leven. Nu hebben ze die samenstelling veranderd en begin ik opeens allerlei bijverschijnselen te krijgen. Ben hier helemaal niet blij mee, waarom knoeien aan een goed product nou ja redelijk goed.
04-10-2019

Trage schildklier

3 jaar Euthyrox 25 mg met gewenst resultaat met enkele bijwerkingen. Nieuwe formule sinds 2,5 maand, gevolg? Na enkele weken hondsmoe, geen energie, constant hoofdpijn, gewichtstoename, spierpijn, ... Gisteren bloed laten controleren en vanaf nu moet ik 50 mg innemen, hopelijk zonder al te veel bijwerkingen. Nieuwe formule met identieke werking? Neen, ben ik niet van overt[lees meer...]uigd!
02-10-2019

Schildklier verwijderd

Sinds nieuwe samenstelling veel spierpijn, gewrichtspijn en vermoeidheid. Bij de oude formule geen problemen, dus weer bloedwaardes laten prikken.
24-09-2019

Levothyroxine tabletten (levothyroxine)
Ziekte van Hashimoto

Levothyroxine geeft meer bijwerkingen dan dat het helpt. 1.5 jaar geleden Hashimoto vastgesteld (tsh 291 en ft4 <0.1). Had eigenlijk geen klachten, behalve een gezwollen schildklier (tot verbazing van ha). Doorgestuurd naar internist en moest medicatie met 0.12 per week opbouwen tot 100 mcg. Na een maand last van duizeligheid, hoofdpijn, vermoeidheid en concentratie[lees meer...]problemen. Internist dacht dat het door opbouwen kwam. 3 mnd later controle bij de internist, waardes waren normaal. Na een half jaar nog niet beter, doorgestuurd naar kno arts (onderzoek evenwichtsorgaan) en later naar neuroloog. Kwam niets uit. Sinds een half jaar last van drukkend en pijnlijk gevoel achter ogen, sinds 3 mnd wazig zien. Bleek bij optometrist met rechteroog 50% en met linkeroog 45% te zien met de goede sterkte. Ik zag altijd 100% met beide ogen. Blijkt dat ik opeens net genoeg zie om auto te rijden. Moet daarom voldende mnd naar oogarts, ben benieuwd wat daar uit komt. 1.5 jaar na het beginnen met de medicijnen voel ik me slechter dan zonder. Het liefste neem ik de medicijnen niet meer in, maar dat lijkt me ook geen goed plan Zijn er mensen die dezelfde ervaringen hebben?
20-09-2019

Cytomel (liothyronine)
Hypothyreoïdie

Ik hield veel restklachten, zoals vermoeidheid en neerslachtigheid bij het gebruik van alleen Thyrax. Mij laten doorverwijzen naar de internist/endocrinoloog. Zelf voorgesteld om Cytomel te gaan proberen. Hier nu 2 maanden mee bezig. Naar mijn idee helpt het wel en voel ik me beter. Ik slikte voorheen 150mcg Thyrax. Nu 112,5mcg Thyrax en 10mcg Cytomel, verdeeld of 2 gift[lees meer...]en. Het is onzin dat het middel binnen 3 uur is uitgewerkt, zoals ik hier lees. Het heeft een halfwaardetijd van ongeveer 2 tot 3 dagen dus dat kan nooit. Ook werkt het nog enkele dagen door na staken behandeling. Wel jammer dat het zo duur. Ongeveer €4,- per dag. Het wordt sinds 1-1-2019 wel vergoed uit het basispakket.
12-09-2019

Trage schildklier

Na eindelijk, de juiste medicatie en dosis gevonden te hebben, veranderd Euthyrox verpakking en samenstelling. Gevolg doodmoe, lusteloos en gewrichtsklachten. Moet waarschijnlijk terug naar arts om bloed te prikken en dosis opnieuw aan te passen. Dank u Euthyrox.
23-08-2019

Zwangerschap

Dag allen. Tijdens mijn prille zwangerschap kwamen de verloskundige en ik er achter dat ik een traag werkende schildklier heb. Omdat dit heel belangrijk is voor de kleine in mijn buik. Moest ik gelijk starten met 100 mg. De huisarts heeft me gewaarschuwd dat de bijwerkingen kunnen op treden. Dit klopt ook. Ben erg onrustig in mijn hoofd en erg emotioneel. En dat komt ook [lees meer...]mede door de zwangerschap. Ik ben heel erg benieuwd wanneer het medicijn gaat werken. Op internet staat enkele dagen? Ik slik het nu een week. Wanneer heb ik geen last meer van de bijwerkingen?
21-07-2019

Trage schildklier

na dertig jaar komt er nog probleem bij namelijk mijn bijschildklier werkt te hard
13-07-2019

Trage schildklier

Jaren Thyrax en Cytomel gebruikt tot Thyrax verdween. Vanwege allergie op zoek naar medicijn met zo min mogelijk hulpstoffen en dat werd Tirosint. Gebruikte eerst 75 ug, maar dat was teveel, daarna 50 ug maar dat was te weinig, nu gebruik ik 50+13 ug en dat gaat goed. Geen bijwekingen van. Wel groot nadeel is dat er geen pil van 63 ug is. Dat betekent 2x bijbetalen. Er w[lees meer...]ordt maar een paar cent vergoed en de 13 ug moet ik helemaal zelf betalen. Maar ik heb geen keus, want het bevalt mij prima.
21-05-2019

Levothyroxinenatrium Teva (levothyroxinenatrium)
Trage schildklier

Ik heb er nooit een bal van gemerkt dat ik het ben gaan innemen, nu 25 jaar, maar volgens de bloedtesten zijn mijn schildklierwaardes nu goed.
16-04-2019

Ziekte van Hashimoto

Geen verbetering van klachten, merk geen verschil.
03-04-2019

Trage schildklier

Na 25 jaar Thyrax en 6 weken Euthyrox te hebben geslikt te hebben, ben ik overgestapt in augustus 2016 op Tirosint. Eerst 113 mcg en later op 100 mcg wat ik nog steeds gebruik. Ik ervaar geen bijwerkingen en ben zeer tevreden! Wel een aandachtspunt waar ik reeds met Goodlife contact heb opgenomen omdat het aluminium van de blisterverpakking aan de capsule blijft kleven. [lees meer...] Nogmaals, ik ben een zeer tevreden mens!
09-03-2019

Levothyroxinenatrium Teva (levothyroxinenatrium)

Geen nadelige ervaring
14-02-2019

Te weinig bijschildklierhormoon

Sinds de thyrax uit Aspen komt kom ik niet goed ingesteld elke 6weken bloedprikken en controle internist nooit eerder gehad al ruim 35jaar schildklierpatient dit alles zeer vervelend en niet fijn en wat dit allemaal kost!!!!!
08-02-2019

Trage schildklier

TSH wel binnen de marge, maar steeds iets aan de hoge kant.
08-02-2019

Cytomel (liothyronine)
Trage schildklier

Mijn schildklier is verwijderd wegens papillair schildkliercarcinoom. Dus ik ben afhankelijk van schildkliermedicijnen. Uiteindelijk kwam ik uit op 1x per dag 88 mcg Euthyrox. Vrij goede waarden, alleen nogal wat spierpijn en spierkramp. Toen overgegaan op 1x per dag 75 mcg Euthyrox + 2x per dag 5 mcg Cytomel. Ik heb niets gemerkt van de overgang. Mijn TSH-waarde is nu hee[lees meer...]l goed en ik voel mij er prima bij. Mogelijk zet mijn lichaam de FT4 niet zo goed om in FT3, en vangt de Cytomel dit op.
24-01-2019

Euthyrox (levothyroxine)

Een 6-tal jaar geleden ben ik teruggekomen van verlof en had enorme keelpijn. Kon bijna niet meer slikken en ben dus naar de huisarts gegaan, ook omdat ik op minder dan 2 weken bijna 10 kilo was aangekomen. Niet normaal dus. Diagnose was: schildklier werkt niet meer. Raar maar waar, was 3 maand daarvoor nog voor mijn 2-jaarlijkse medische controle geweest en toen was [lees meer...]alles nog OK. Kreeg toen euthyrox 100 voorgeschreven en na een paar maand was ik terug op mijn normaal gewicht. Let wel enorm op mijn voeding (veel groenten, fruit, volkorenbrood, bijna geen rood vlees maar wel kip en kalkoen). Neem nu al 6 jaar euthyrox 100 en heb nog nooit enige bijwerking gehad door dit medicijn.
17-01-2019

Levothyroxine tabletten (levothyroxine)
Hyperthyreoïdie

Mijn schildklier is eerst platgelegd met Strumazol. Daardoor verdwenen al mij vervelende klachten (continu héél heftige opvliegers, m'n lichaam stond in de overdrive-stand, héél slecht slapen, trillen). Nu moet de Levothyroxine een goed evenwicht brengen. Ik merk dat de opvliegers weer in lichte vorm terug komen, af en toe weer wat trillerig, weer wat drukker in mijn lijf[lees meer...], en slechter slapen.
30-12-2018

Snel werkende schildklier

Ik heb thyrax al vanaf de behandeling met radioactief jodium. Ik ben altijd prima ingesteld met thyrax. 2 jaar geleden toen thyrax niet meer leverbaar was, kreeg ik Levothyroxide (vervanger ) Ik werd daar doodziek van! Bleek allergisch te zijn. Wat ik wel erg vind is dat het medicijn niet meer vergoed wordt. Ik zoek mensen met de zelfde ervaring als ik. Ik hoop dat we [lees meer...]het gewoon weer vergoed krijgen met terug werkende kracht ( alle kosten tot nu terug geboekt ).
10-12-2018

Trage schildklier

In 2007 een acute virale schildklierontsteking waarna niet werkende schildklier. Start Thyrax Duotab, kwam weer op normale gewicht tot het niet meer verkrijgbaar was. Wat een drama, 3 keer veranderd van product en niets hielp. Algehele malaise, spierpijn, gewrichtspijn, in 9 maanden kwam ik 12 kg aan. Totdat het weer verkrijgbaar was, alleen maar ziek geweest. Gesta[lees meer...]rt en na 3 weken voelde ik mij weer stukken beter...nu ook weer op gewicht. Ondanks af en toe onregelmatige hartslag, geen ander middel meer. Ik hoop dat er nooit meer zo'n situatie zal ontstaan, wat een ellende.
04-12-2018

Trage schildklier

Ik heb jarenlang Thyrax gebruikt met wisselende resultaten. Van te hoge dosering naar te lage en weer terug.... kortom een heel gedoe om eenbeetje goed ingesteld te raken. Toen de Thyrax enige tijd niet meer te krijgen was ben ik na veel gespeur op het internet overgestapt op Tirosint. Dit zijn zachte parelcapsules zonder enige andere toevoeging. Het heeft eventjes wat tij[lees meer...]d gekost om wederom goed ingesteld te raken maar ik ben zeer tevreden over Tirosint en zou het iedereen aanraden! Klein nadeel... het wordt niet geheel vergoed door de verzekeraars maar ik betaal graag die 2 tientjes per kwartaal om me goed te voelen.
23-11-2018

Ziekte van Hashimoto

Vanaf het begin geen problemen gehad die te wijten zijn aan dit medicijn. Alleen de hypothyreoïdie die verschijnselen geven die horen bij het ophogen van de T4 en de reactie op het lichaam die de hoeveelheid weer moet stabiliseren. Moet nu over naar de 100mcg omdat TSH weer te hoog word dus schildklier weer minder doet. Zal altijd bij Tirosint blijven een fijne makkelijk i[lees meer...]n te nemen capsule.
16-11-2018

Hypothyreoïdie

Merkte toen in de eerste week verschil! Moe wakker worden en half uur na inname was ik een beetje mens. Vervelend dat ik het geneesmiddel een half uur boor ontbij in moest nemen... Toen er in 2016 problemen ontstonden met het leveren ervan, ben ik overgestapt op Euthyrox. Aspen Pharma Trading krijgt mij niet meer terug als ‘klant’, daarvoor hebben ze mij (en vele an[lees meer...]deren) keihard laten vallen. Ik wens APT veel verandering toe.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4841)
Anticonceptie - overig (3541)
Cholesterol (2790)
Depressie - antidepressiva overig (2590)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2213)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1870)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1323)
Angststoornissen (1132)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)