categorie

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)

20-01-2021 | Vrouw | 74
levothyroxine
Ik ben een vrouw van 74. Ik slik al jaren een halve euthyrox. Ik ben zeer allergisch maar kon dit medicijn altijd goed verdragen. Een half jaar geleden kreeg ik allerlei klachten. Ernstige spierpijn, nog nauwelijks kunnen lopen,blaasontsteking,last van droge ogen, meer rugpijn als normaal, darm-en maagproblemen. De huisarts stuurde me door naar diverse specialisten in het [lees meer...]ziekenhuis. Tot afgelopen week weinig geholpen. Tot ik hier de recensies van medegebruikers las. Na overleg met huisarts direct gestopt met euthyrox. Het zou van de andere samenstelling van de hulpstoffen kunnen zijn. De apotheek heeft me hierover nooit geïnformeerd. Na 2 dagen stoppen voel ik me al veel beter. Nu afwachten of ik helemaal zonder kan.

Ziekte van Hashimoto
Ik heb gekozen om tirosint te gaan gebruiken na euthirox. Had veel last van deze laatste. Met TIrosint nooit problemen ondervonden. Ophogen geeft natuurlijk wel problemen, maar dat ligt niet aan de capsule.

04-01-2021 | Vrouw | 65
Trage schildklier
Het middel geeft mij meer energie maar ook pijn in het heupgebied, mijn schouders en nek Dit had ik wat betreft de nek en schouders ooit eerder zonder medicatie. Nu is dit ernstig teruggekomen. Het lijkt of al mijn pezen pijn doen in mijn lijf. Ik krijg kleine rode stipjes in de huid hier en daar. Verder gaat het aardig, ben niet meer deprie

Levothyroxine tabletten

31-12-2020 | Vrouw | 48
Ziekte van Graves
Door een zeer lakse internist werd de doses niet goed bijgesteld waardoor ik in de eerste twee maanden van het gebruik van Levothyroxine (samen met Strumazol) 12 kg ben aangekomen. Mijn voeten en enkels waren zo ongelooflijk opgezwollen dat ik mijn schoenen bijna niet meer aankon en mijn sokken in mijn enkels sneden. Qua stemming had ik alleen standje 'chagrijnig' of stand[lees meer...]je 'huilen'. Verschrikkelijk vond ik deze periode, blij dat ik het maar een jaar hoefde te slikken. Tot nu dan.

30-11-2020 | Vrouw | 68
Hypothyreoïdie
Ik slik al 13 jaar Euthyrox en dat ging goed. Nu al 8 maanden enorm veel klachten Ik ben zo moe dat ik zoveel mogelijk apatisch op de bank zit en gewoon zittend in slaap val. Heel kouwelijk. Heel veel spier- en gewrichtspijnen. Na vier maanden fysio nog steeds niet op te lossen of verbetering. Regelmatig duizelig en/of misselijk. Gewichtstoename. Dit allemaal terwijl mijn[lees meer...] waardes goed zijn. Ik wist niet dat de samenstelling van Euthyrox was gewijzigd en kwam daar bij toeval achter. Ik lees dat veel mensen dit soort klachten hebben gekregen dus ik denk dat het echt door de Euthyrox komt maar vind het zo moeilijk om op een ander merk over te gaan want zie ook op tegen het weer opnieuw ingesteld raken. Ik denk dat ik allereerst de Euthyrox maar een paar dagen niet in ga nemen om te kijken of ik mij beter ga voelen. pfffffffff

30-11-2020 | Vrouw | 66
Trage schildklier
Oude samenstelling was prima nieuw is een ellende ik stop steeds een dag met de inname van tablet en voel me dan een stuk beter geen pijnen en kramp meer . Daarna begin ik maar weer met het med het bouwt zich langzaan op tot ik weer barst van de pijn dan stop ik maar weer een dag langer durf ik nirt te stppen

25-11-2020 | Vrouw | 39
Schildklier verwijderd
Euthyrox heb ik jarenlang geslikt zonder problemen. Met de nieuwe samenstelling van Euthyrox ben ik 9 maanden doodziek geweest en 5 maanden opnieuw bezig met instellen op een ander medicijn omdat ik ben overgestapt. Van de nieuwe samenstelling kreeg ik reumatische klachten in handen en voeten, spier -en gewrichtsklachten, huiduitslag . De bloedwaarden die stabiel waren bi[lees meer...]nnen het referentiekader waren ineens ver buiten het referentiekader. En daardoor kreeg ik ook nog alle klachten van een traagwerkende schildklier er bovenop. Voordat de artsen eenmaal zo ver zijn dat het wellicht aan de nieuwe samenstelling van Euthyrox kan liggen had ik al een verwijzing gekregen voor het revalidatiecentrum en was ik bijna uitbehandeld

21-11-2020 | Vrouw | 62
Ziekte van Hashimoto
Ook ik ben overgestapt van thyrax naar tirosint in de hoop dat de stroperigheid zou verdwijnen, maar helaas die is er nog steeds.

Levothyroxine tabletten

17-11-2020 | Vrouw | 49
Schildklier verwijderd
Het instellen wil niet echt lukken blijf met klachten zitten. Moe en spierpijn

07-10-2020 | Man | 59
Schildklier verwijderd
Ik heb mijn leven lang tyrax gehad , geen problemen Ik zat toen op 4.2. na het stoppen van dit medicijn ben ik veel aan het sukkelen geweest met diverse andere medicijnen ongeveer 3 jaar lang veel elende. Allemaal bijverschijnselen, te sloom, of te stresvol het kwam maar niet goed. Na het bezoeken van deze site ben ik overgestapt op tirosint. Het gaat goed nu goed. ik geb[lees meer...]ruik het nu een half ik zit nu op 2.3 nog ik heb nooit zo goede uitslag gehad. ik bruis van energie. Ik heb mijn leven weer terug.

05-10-2020 | Man | 59
Trage schildklier
Schildklier was te traag, na medicijnen ben ik actiever, slaap ik beter en voel me gezonder. Cholestorol sterk gedaald. Wel kortademig, soms sterke pijn op de borst, voel mijn hart kloppen.

24-09-2020 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Begonnen met euthyrox, overstapt op thyrax ivm gezwollen ogen. Ontzettend last van hartkloppingen, duizelig, moe. Weer terug naar euthyrox en hopen dat de oogklachten los staan van de medicatie.

18-09-2020 | Vrouw | 54

16-09-2020 | Vrouw | 54
Trage schildklier
sinds een 1,5 jaar euthyrox ben begonnen met 25 en daarvoor even thyrax...maar is zonder overleg veranderd in euthyrox....inmiddels zoveel klachten zit nu op 112 mcg ...mijn klachten worden zo heftig dat ik maar eens meer informatie over dit medicijn ging zoeken.. Ik schrik ervan wat hier lees zo vanaf 2019 ongeveer? Ik had altijd een goede conditie....voel me gewoon i[lees meer...]n een klap oud... druk op borst/ benauwd/ gewichtstoename/ slecht slapen/ diary/ passief door vermoeidheid/ onrustig/ prikkelbaar

09-09-2020 | Vrouw | 54
Trage schildklier
ben er ZELF achtergekomen dat euthyrox zijn grondstoffen heeft "gewijzigd"pas geleden is mijn dosis opgevoerd naar 137 , sindsdien ben ik maarliefs 11 kilo aangekomen, heb opgezette enkels en onderbenen, en hartkloppingen in mijn nek ( zo hard dat je het aan de buitenkant kan zien) en heel m kortademig, ik heb ook de ziekte van Parkinson, dit kon er nog wel bij, dank u me[lees meer...]neer de fabrikant !!!!!

05-09-2020 | Vrouw | 61
Trage schildklier
Sinds 2008 gebruik ik Eythirox . Lange periode nodig gehad met nare bijwerkingen . Uiteindelijk gewend. November 2019 nieuwe samenstelling een ramp. December de dosering gehalveerd op advies van de apotheek.juli langzaam weer omhoog. Ik heb geluk .ik zit op een dosering nu van 50 milligram.

03-09-2020 | Vrouw | 54
Trage schildklier
gebruik sinds een tijdje al dit medicijn, met Thyrax nooit problemen gehad , maar sinds de vernieuwing van dit middel, aangekomen, somberheid weer terug en kortademigheid van de aangekome kilo's kortom een heel vervelend medicijn die meer klachten geeft dan als'je het middel niet gebruikt...

31-08-2020 | Vrouw | 25
Trage schildklier
Wanneer ik op mijn 18e merkte dat ik de (school)boeken niet meer productief kon lezen en snel vermoeid was ben ik begonnen aan Euthyrox. Ik had ook een kleine struma en antistoffen in mijn bloed. Inmiddels ben ik 25 jaar oud, en spreken we nog steeds van een subklinische hypothyroïdie. Zonder medicatie zou ik echter maar half zo goed kunnen presteren als dat ik nu doe, daa[lees meer...]r ben ik zeker van.

28-08-2020 | Vrouw | 32
Ziekte van Hashimoto
Op Thyrax werd ik niet stabiel, op euthyrox had ik veel gewrichtspijnen. Op tirosint ga ik echt goed. Ik combineer de Tirosint met thyreoidum voor het aanvullen van een tekort aan T3. Deze combinatie werkt erg goed voor mij.

24-08-2020 | Vrouw | 60
Ziekte van Hashimoto
Bij thyrax gebruik veel hartkloppingen

24-08-2020 | Vrouw | 60
Ziekte van Hashimoto
Thyrax eerst geprobeerd. Veel last van hartkloppingen. Na overstappen op tirosint veel minder hartkloppingen Nadeel medivatie wordt niet volledig vergoed

22-08-2020 | Vrouw | 75
Ziekte van Hashimoto
Sinds een nieuwe producent Van thyrax Mijn klachten zijn veel erger geworden

21-08-2020 | Vrouw | 64
Trage schildklier
In het begin nergens last van, maar toen euthyrox gewijzigde hulpstoffen kreeg werd het ineens anders. Dikke enkels, gewichtstoename, depressief. Ik ben meerdere keren naar de huisarts geweest, maar die kon het ook niet verklaren, maar nu ik de klachten lees over dit middel zal ik met hem over de gewijzigde hulpstoffen gaan praten.

Novothyral

20-08-2020 | Vrouw | 45
levothyroxine / liothyronine
Ziekte van Hashimoto
Hallo, Ik gebruik een combinatie van L-thyroxine en Novothyral alhoewel dat laatste in België niet erkend word door de conventionele artsen. Dit is een combinatie van T4 en T3. Momenteel is dit blijkbaar niet meer beschikbaar in de internationale apotheek. Dit is voor mij problematisch en mijn endocrinoloog trekt er zich niet echt veel van aan. Ik heb dan ook al echt vaak[lees meer...] moeten vechten om erkenning te krijgen voor mijn symptomen en het feit dat T3 innemen bij mij een wereld van verschil maakt. Heeft iemand soms tips voor mij? Bedankt, Veerle

04-08-2020 | Vrouw | 61
Longkanker
Dankzij de immuuntherapie voor longkanker is mijn schildklier aangetast. Schildklierwaarden schommel tussen de 22 en de 26.

30-07-2020 | Vrouw | 51
levothyroxine
Niet in te stellen, hyperklachten, duizelig,spierpijn,hoofdpijn,vermoeidheid, maag/darmklachten,koud/warm,gewrichtspijn,humeurig,gewichtstoename etc etc

18-07-2020 | Vrouw | 43
Schildklier verwijderd
Ivm schildklierkanker werd Thyrax Duotab voorgeschreven. Op gewrichtsklachten na beviel dat redelijk goed. Tot het moment dat de fabrikant besloot over te gaan van potjes op doordrukstrips. De tabletten leken veel sterker te werken dan voorheen, mijn bloedspiegel raakte verstoord en het duurde lang voordat ik weer goed ingesteld was. In 2015 ging de fabriek verhuizen maa[lees meer...]r er bleek geen voorraad te zijn aangelegd. De Thyrax raakte op, en ik moest verplicht overstappen op een ander middel. (Euthyrox)

18-07-2020 | Vrouw | 43
Schildklier verwijderd
Sinds de (verplichte) overstap van Thyrax naar Euthyrox duurde het zeker 6 maanden voor ik weer goed ingesteld was. Uiteindelijk was ik blij, want sinds ik dit middel gebruikte waren mijn gewrichtsklachten verdwenen. Tot voor kort was ik tevreden. Afgelopen voorjaar ben ik de vernieuwde Euthyrox tabletten gaan gebruiken. Ik heb me in 20 jaar nog nooit zo lamlendig, ziek[lees meer...] en depressief gevoeld als nu! Het blijkt dat ik overgevoelig reageer op Mannitol, en heb bijna alle bijwerkingen hiervan. Mijn TSH is in korte tijd fors verhoogd, en ook hier nare bijwerkingen van gekregen. Sinds gisteren ben ik overgestapt op Tirosint, in de hoop dat ik me over een paar weken beter voel. Tip voor als u start met de vernieuwde tabletten: Niet de oude en de nieuwe tabletten door elkaar gebruiken, en ga na 6 weken bloedprikken. Ik ben hierover niet geïnformeerd bij de apotheek, maar dat had me een hoop problemen kunnen besparen. (Zojuist heb ik een melding gedaan bij het Lareb en mijn zorgverzekeraar, hopelijk gaan meer patiënten dit doen)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5285)
Anticonceptie - overig (3847)
Cholesterol (2927)
Depressie - antidepressiva overig (2772)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2415)
Pijn - morfine-achtigen (2235)
ADHD - psychostimulantia (2127)
Pijn (2027)
Verslavingsziekten (1996)
Bloeddruk - betablokkers (1713)
Maagzuur - protonpompremmers (1587)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1539)
Anticonceptie - eenfase (1415)
Angststoornissen (1249)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1188)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1166)
Depressie - antidepressiva TCA (1062)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (980)