categorie

Tandpasta

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Tandpasta

24-06-2022 | Vrouw | 41
Tandverzorging
Ik gebrui het al jaren en ineens sinds een tijdje rare mondklachten, met vlagen zelf praten onmogelijk is of je er wakker van wordt zo’n droge mond snachts en irritatie (ben normaal excellente slaper ). Nu heb ik dusdanige problemen en ook al van alles zelf geprobeerd en met artsenbezoek (zelfs totaan antibiotica kuren ). Ben nu wanhopig maar wat gaan googelen (nu met a[lees meer...]ntibiotica voor heel ander neit gerelateerd problemo ) nu als bijwerking oa nog meer tong en mond problemen heb (soms bijna onwerkbaar of ondraaglijk heel bizar). Maar kan noet eea goed deduceren Ivm meer probelmen en medicatie. Mara heb al langere tijd met tandenpoetsen alsof je prikkend in de brand staan ineens en was vroeger nooit . En dat was het eerste opvallende al lange tijd maar dcaht zal wel aan mij liggen of andere oorzaak hebben. Maar nu na langer zoektocht en eea uitproberen en elimineren. En de verhalen andere vee mensen : Ik ben er nu wel echt van overtuig Sensodyne de oorzaak is . Was even zoektocht. en vindt allerlei verhalen tgv Sensodyne . En ook div verhalen zou zijn ontstaan na verandering van hun receptuur. Ik zit nu hier alles te lezen en ben verdietig en geshockeerd, zo veel ellende van Sensodyne wou mij en iedereen bespaard was. En moet verboden worden. Schokkend dit mi dus meteen ik nu ook bijwerkingen meld. Ik hoop er actie op ondernomen wordt.

08-06-2022 | Vrouw | 44
Tandverzorging
Vooraf nooit problemen met mond/tandverzorging. Voor het eerst lekkende vulling, een groot drama gevoeligheid ging niet over dus op advies poetsen men sensodyne rapid relief. Gewoon drie keer per dag, alle ellende begon bloedend tandvlees, pijn branderig gevoel, aften , blaasjes niet meer kunnen eten alles maar echt alles deed zeer. Uiteindelijk wortelkanaal veel spui[lees meer...]ten gehad tandvlees nog meer geïrriteerd dus nog meer poetsen. Van alles geprobeerd tot mijn man ging Googlen en al deze reacties las. Ben acuut gestopt , voorzichtig weer tandenpoetsen en vertrouwen terug krijgen . Dit product moet echt uit de schappen gehaald worden. Echt niet tevreden

08-06-2022 | Vrouw | 41
Tandverzorging
Al een jaar loop ik af en aan met klachten in mijn mond. Het begint met een scheurtje in mijn mondhoeken, brandnetel gevoel in mijn lippen. Daarna mijn lippen dik en opgezwollen. Blaren en korsten rond en in mijn mond. Het was verschrikkelijk, ik was er letterlijk ziek van. Ik kon nachten niet slapen van de pijn. Om wat te kunnen eten dronk ik smoothies van groeten of frui[lees meer...]t. Normaal eten lukte niet. Zon aanval duurde vaak wel twee weken voordat het weer genezen was. Daarna hield ik vaak dat branderige gevoel in mijn lippen. Alle zalfjes geprobeerd en naar huisarts geweest. Een half jaar terug op deze site gekeken. Ik was in shock, zoveel herkenning. Dit product moet inderdaad zo snel mogelijk uit de schappen, dit kan toch niet waar zijn. Nu een half jaar geen Sensodyne tandpasta meer gebruikt en nooit meer klachten gehad!

06-06-2022 | Vrouw | 34
Tandverzorging
Wekenlang last van een pijnlijke mond met uiteindelijk ontstoken tandvlees. Elke keer als ik poetste bijtte de tandpasta in m’n mond. Ik was zo verdrietig, snapte er niets van want m’n mondhygiëne is prima. Eindeloos aan de slag met ragers en flos. Toen dat niet hielp op internet gezocht naar een nieuwe tandpasta en mondwater.(vitis). Na al 1x gebruiken verminderde de klac[lees meer...]hten weg en voelde ik geen bijtende stof in m’n mond !!!!!! Het moet echt uit de schappen worden gehaald, dit kan niet!

11-05-2022 | Vrouw | 54
Tandverzorging
Ongelofelijk , ik kom er na 2 maanden nu achter waar ik al deze klachten die hier staan beschreven van heb..het kwartje viel uiteindelijk dat ik er tegenop zag mn tanden te poetsen omdat ik zo'n pijnlijke mond had dat zelfs poetsen een ramp was, ik had nog een tandpasta liggen van de tuinen, zo'n natuurlijke variant zonder fluoride en ik had meteen zoiets van dit voelt héé[lees meer...]l anders dan mijn sensodyne die ik overigens al jaren gebruik?? Maar er zijn nu veel meer verschillende soorten te koop met andere verpakkingen en denk dat de samenstelling is veranderd. Ik dacht ik ga eens Googlen op klachten bij sensodyne en voila ik lees hier exact dezelfde klachten als ik heb. Echt verschrikkelijk deze tandpasta, mn tong brandt, binnenkant lippen lijkt wel rauw, smaak is veranderd alsof ik met iets chemisch heb gespoeld! Mn gehemelte doet pijn, wangen, keel..ik wilde net de huisarts bellen tot ik op deze ingeving kwam gelukkig. Meteen mee gestopt! Toch niet normaal dat dit door je tandpasta komt!!

06-05-2022 | Vrouw | 48
Gevoelige tanden
Op advies van tandarts sensodyne rapid relief gaan gebruiken. Maar na 2 weken alleen maar ergere klachten. Geirriteerd tandvlees, pijnlijke tanden ,wondjes op tandvlees en mondslijmvlies ontsteking. Nu k al deze dingen lees van andere weet k zeker ik stop met deze tandpasta !

30-03-2022 | Vrouw | 20
Gevoelige tanden
Op advies van de tandarts dit product gaan gebruiken, na enkele dagen heel erg last van mijn tandvlees. Denkend dat het ergens anders door kwam, gewoon doorgegaan met gebruik. Tot niet meer eten kunnen toe naar de dokter gegaan en medicijnen gekregen. Absoluut een vreselijke reactie op deze tandpasta.

30-03-2022 | Vrouw | 64
Tandverzorging
Na een paar dagen Sensodyne gebruikt te hebben omdat mijn tandvlees wat gevoelig was, de hele mond en de keelholte vol met blaren. Opgezwollen lippen en veel pijn. Kan niet eten. Dacht eerst dat het door de booster kwam, maar nu ik dit lees, wordt het mij wel duidelijk. Nooit meer Sensodyne voor mij!

05-03-2022 | Vrouw | 25
Gevoelige tanden
Ik ben sensodyne gaan gebruiken omdat ik gevoelige tanden had. Eerst sensodyne met die rode en blauwe tandicoon, hierbij had ik na 1 dag al geen gevoelige tanden meer. Na 3 dagen ernstig allergische reactie op het tandvlees. Nu ben ik over op pro glazuur, deze werkt niet tot nauwlijks tegen gevoelige tanden. Maar in ieder geval geen allergische reactie. Toen dacht i[lees meer...]k, laat ik een andere van sensodyne proberen Na 1 dag al gelijk minder gevoelige tanden. Na 3 dagen weer een hevige ernstige reactie. Keel lippen en vooral mn tong helemaal opgezwollen. Veel zweertjes onder mijn tong. Niet normaal veel pijn Dit was de rapid relief + whitening verschrikkelijk.

05-03-2022 | Man | 65
Tandverzorging
Onderzoek over tandpasta o.a. Sensodyne Rapid Relief dat tin(stannous) bevat: https://www.researchgate.net/publication/340140799_Cheilitis_caused_by_contact_allergy_to_toothpaste_containing_stannous_tin_-_two_cases

28-02-2022 | Vrouw | 23
Tandverzorging
Tandarts zei dat ik sensodyne moest gebruiken. Dus ben ik dat braaf gaan doen. Alleen jammer dat ik nou wakker wordt met opgezwollen lippen (en branderig) en een branderig gevoel in de mond.

27-02-2022 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Na twee dagen gebruiken, blaren in mijn mond en een branderig gevoel, tot aan mijn keel toe. Lippen zijn ook opgezet niet normaal deze reactie

22-02-2022 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Zoals veel reacties hier ben ik ook "sensodyne slachtoffer" Wat een vreselijke tandpasta, ik las het hier maar het is inderdaad alsof je zoutzuur in je mond hebt gehad. Dezelfde klachten als de meesten hier, blaren, wondjes, keelpijn, gezwollen lippen, gezwollen klieren en slikklachten. dacht eerst nog aan covid, test gedaan, maar negatief. En pas na een week het besef:[lees meer...] dat komt door de tandpasta!!!! Mensen dit is niet normaal toch, we moeten het ook allemaal melden bij Lareb, of een facebookgroep beginnen en massaal aanpakken dit bedrijf!

14-02-2022 | Vrouw | 30
Gevoelige tanden
Ik had last van gevoelige ondertanden. Hiervoor sensodyne rapid relief gekocht. Op zaterdagavond voor het eerst gebruikt en leek geweldig. De gevoeligheid was direct weg. Merkte op zondagavond opeens wat bultjes op in mijn mond. Op maandag erg last van mijn mond. Pijnlijke trekkende pijn over heel mn tandvlees gepaard met afterige bultjes. Direct gestopt met sensodyne en t[lees meer...]erug naar mijn eigen tandpasta. Ik weet niet wat voor naar spul dit is, maar gebruik het niet!!

24-01-2022 | Vrouw | 42
Gevoelige tanden
Rondom mijn menstruatie heb ik snel last van bloedend tandvlees en gevoelige tanden. Om die reden Sensodyne Rapid Relief gaan gebruiken. Binnen 2 dagen had ik wit uitgeslagen, ver terugtrekkend tandvlees, dat helemaal kapot was. Mijn tandvlees was daaromheen rood en opgezet. Tandenpoetsen was een hel. Er verschenen aften in mijn mond en onder mijn tong ontstonden wondjes. [lees meer...]Om mijn lippen heen kreeg ik kleine bultjes die leken op een beginnende koortslip. Mijn lippen zwollen op en droogden uit en scheurden in. Mijn speeksel werd taai. Ik kon niet meer eten en drinken van de pijn. Pas nu na bijna 1 tube later leg ik de link en zie ik overal deze verhalen terug. Wat een troep! Dat deze zooi verkocht mag worden!

20-12-2021 | Vrouw | 36
Gevoelige tanden
Na jaren Sensodyne Fluorid gebruikt hebben stapte ik na receptuurverandering over op Prodent. Bij de tandarts bleek dat de Prodent niets deed om de de gevoeligheid van mijn tandwortels tegen te gaan. Bij de tandarts Sensodyne Rapid gekregen om gevoeligheid van de tandwortels terug te brengen. Na 2 dagen begon mijn hele mond van binnen kapot te gaan en het speeksel liep zo[lees meer...] uit mijn mond doordat mijn lippen helemaal opgezwollen waren. Alleen aan de binnenkant van de boven- en onderlip telde ik al 40 aften. De tong was helemaal kapot en ik had opeens keelpijn. Terug naar de tandarts geweest die dit nog nooit eerder had meegemaakt. En dus ook niet wust waar deze klachten vandaag kwamen. Ik ben met Paradontax gaan poetsen en de klachten namen af. Nog niet wetende/realiserende dat de kwalen aan de Sensodyne Rapid lag. Twee dagen geleden was mijn tandpasta op en pakte ik weer even de Sensodyne rapid. Nu op dag twee beginnen de aften, keelpijn, kapotte tong en overmatigeslijmproductie weer te komen. Ik ben erg blij dit alles te lezen, zo herkenbaar jullie klachten. Ik heb 15 jaar met Sensodyne gepoetst maar sinds ze de receptuur veranderd hebben, heb ik niets dan mondklachten.

14-12-2021 | Vrouw | 65
Gevoelige tanden
Al heel lang last van droge mond en nu smaakverlies. Volgens mij is de samenstelling veranderd en zo ook de verpakkingen. Heb nu meerdere geprobeerd maar heb besloten om acuut met Sensodyne te stoppen.

14-11-2021 | Man | 62
Gevoelige tanden
Ik had zeker 8 jaar Sensodyne gebruikt. tot dat ik veel slijmvorming in de mond kreeg. als ik voor het slapen mijn tanden poetste, dan liep daarna, wanneer ik in bed lag, soms het slijm uit de mond. Ik was steeds bezig met het weg slikken van het slijm. Ook ik heb de klanten service van Sensodyne hier over benadert. Ook bij mij gaf Sensodyne aan dat ze dit probleem niet [lees meer...]herkenden. Sindsdien gebruik ik een ander merk en heb geen problemen meer. Tenzij ik andere merken probeer waar whitening in zit.

13-11-2021 | Vrouw | 30
Gevoelige tanden
Het werd aangeraden door mijn tandarts. Binnen een paar dagen kreeg ik veel pijnklachten in mijn mond. Met onder mijn tong zweertjes en kloofjes. Mega pijnlijk! Kon het eerst niet linken aan de tandpasta. Op vakantie nam ik een andere tandpasta mee en de klachten verdwenen binnen 2 dagen.

04-11-2021 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Oh mensen wat ben ik blij dit te lezen. Tranen over mijn wangen van de pijn, en dacht zou ik allergisch reageren op mijn nieuwe tanpasta (rapid relief sensodyne) ik gebruik hem pas drie dagen, en nu ? Het lijkt alsof ik zoutzuur heb gegeten. Zoveel pijn.. dikke lippen, blaren, wondjes. Het is echt vreselijk. Durf niet te eten alleen koud te drinken. Alles is gezwollen en s[lees meer...]likken doet pijn. Eigenlijk zouden we met zijn allen samen iets moeten ondernemen dit is toch vreselijk?!!!

27-08-2021 | Vrouw | 32
Gevoelige tanden
Ik schrik hier echt van. Ik tob al heel lang met keelklachten. Vorig jaar een heel naar maag onderzoek gehad (met een canule langs je keel) om de oorzaak te achterhalen. Afgelopen zomer vreselijke keel ontsteking gehad. Kan me niet heugen dat ik ooit zo ziek ben geweest, met hoge koorts, opgezette klieren en één uitgedroogde bacteriën bende in mijn mond. Ik heb dagen niet [lees meer...]gegeten omdat ik niet kon slikken. Ik ben nu gaan googelen op mijn tandpasta omdat de "milde" klachten die ik al lang dagelijks heb zoals; mondbranden, loslaten van slijmvlies (draden uit je mond), ontzettend droge mond door te weinig speeksel aanmaak, daardoor stink je weer uit je mond. Ik ben gewoon één van de velen joh. Dit hele bedrijf moet opgedoekt worden. Als ik de kosten zou moeten uitrekenen van al mijn doktersbezoeken, onderzoeken en aangeschafte troep, zoals idd nep speeksel bij de apotheek en dure mondwaters uit Amerika. Daar zou je leuk van op vakantie kunnen. Schandalig, geen woorden voor. Het is gewoon mijn tandpasta....

21-07-2021 | Vrouw | 46
Gevoelige tanden
Heel herkenbaar!!! Ik gebruik al jaren sensodyne, maar blijkbaar nu een andere meegenomen, doe ik eigenlijk wel vaker. Maar dikke lippen, als ik lachte leek het net alsof er verdoving in zat..van binnen heel pijnlijk, zere tong met blaartjes, vaak keelpijn… daardoor al vaak Corona test gedaan, pfffff, nu gestopt en gisteren maar met water tanden gepoetst.. voelt nu veel be[lees meer...]ter.

15-07-2021 | Man | 40
Gevoelige tanden
Sinds een week of 3 gebruik ik Sensodyne Complete Protection. Dit vanwege gevoelige tanden en tandvlees. Het leek nl. een prima alles-in-1 product. Braaf 2x per dag poetsen en niet spoelen (advies). Sinds een week zeer pijnlijke mond, tong, lippen en tandvlees. Aften op de onderlip en onderkant tong incl. Verdikking. Tong voelt net als schuurpapier, smaak verminderd. Lippe[lees meer...]n voelen branderig, net of ze kapot zijn en je er zout op doet. Tandvlees doet pijn - steken/branden - en voelt zeer strak aan. Delen die nooit bloedden, zijn gaan bloeden. Gevoeligheid voor kou is nagenoeg weg, maar mijn tanden “prikken” en “trekken”. Ik herken een heleboel van de klachten hier! Ik ga weer over op mijn oude tandpasta. Weg met die Sensodyne TROEP!

10-07-2021 | Man | 83
Gevoelige tanden
Na de eerste avond poetsen mijn onderlip rood, dik en gebarsten. De dagen erna kwamen er meer plekken bij. Blij deze reacties te lezen. Ik heb het eerder gehad met een bepaalde tandpasta. Heb vanavond direct mijn oude tandpasta weer gepakt en deze ook goed uitgespoeld na het poetsen. Advies tandarts was namelijk niet spoelen na het poetsen. Hopen dat het snel geneest[lees meer...].

23-06-2021 | Vrouw | 58
Tandverzorging
Sensodyne Rapid Relief: Bij gebruik ontstaat warmte sensatie en slijmvorming in de mond, na enige dagen ontstaat ontsteking en blaar- of zweer vorming van mond slijmvlies met een wit beslag. Nadat ik gestopt ben met deze tandpasta duurt het enkele dagen voor deze klachten verdwijnen. Reactie van Sensodyne (GSK Consumer Healthcare) is teleurstellend. “U gaf aan graag te wil[lees meer...]len weten voor welke stof u allergisch kan zijn. Helaas kunnen wij niet constateren door welk ingrediënt iemand een reactie krijgt; ieder lichaam reageert anders. In uw email laat u ons weten dat u graag een vergoeding ontvangt, omdat u aangeeft een mogelijke allergische reactie te hebben gehad. Het is GSK-beleid dat wij geen vergoeding aanbieden in het geval van een mogelijke bijwerking aangezien onverwachte gebeurtenissen zich af en toe kunnen voordoen.”

11-06-2021 | Vrouw | 48
mondverzorging
Ik had de Sensodyne whitening gekocht en al bij het eerste contact in mijn mond aan de binnenkant van mijn onderlip werd het rood en pijnlijk. In de avond nog een keer gebruikt en het begon meteen te bloeden. Ik heb geen allergie en geen gevoelige tanden. Ik vind het ongelooflijk dat dit Produkties verkrijgbaar is. Overigens wel goede ervaring met andere Sensodyne.

10-06-2021 | Vrouw | 68
Tandverzorging
De tandarts schreef een recept uit voor sensodine. Had ik nu maar nooit met deze tandpasta gepoetst. Dit product moet onmiddellijk uit de handel worden genomen.

25-05-2021 | Man | 41
Gevoelige tanden
Na 4 jaar geen raad weten wat ik heb, is vandaag wellicht het lampje gaan branden...de sensodyne rapid relief. Een jaar of 4 geleden ben ik begonnen met deze tandpasta op aanraden van de tandarts. De jaren daarna gediagnosticeerd met 'mondbranden'. Huisarts, KNO arts, tandarts..niemand kon mijn klachten verklaren. Brandende tong, soms met witte blaasjes. Dikke lippen, w[lees meer...]arme lippen, witte blaasjes. Tintelende mond. En ik maar poetsen en poetsen, soms wel 5x per dag omdat ik mijn mond schoon wilde houden.. mijn hemel, ligt het dan aan de tandpasta?! Direct gestopt!! Blij dit te lezen, klachten zijn heel herkenbaar.

19-05-2021 | Vrouw | 23
Tandverzorging
Na een week poetsen met sensodyne kreeg ik rode en pijnlijke plekken op mijn tandvlees. Langzaam verplaatste die plekken zich naar de binnenkant van mijn lippen en de onderkant van mijn tond, die ondertussen vol met blaren zitten. Toen ik las dat andere mensen hier ook last van kregen, en mijn vader die rond dezelfde tijd met dezelfde tandpasta begon te poetsen ben ik gel[lees meer...]ijk gestopt, wat een eng spul!

18-05-2021 | Man | 30
Tandverzorging
Zelfde als alle anderen hier. Op “aanraden van de tandarts” ja ja. Wat een gemeen spul. Ik heb dit tegen de gevoelige tanden gekocht en het werkte direct goed. Maar ik kreeg wat last van de keel. Lang verhaal kort na kort herhaaldelijk gebruik bleek dat de boosdoener van deze keelpijn de sensodyne tandpasta was. Naast last van de keel had ik geen speeksel aanmaak meer. Kr[lees meer...]eeg ik zelfs aften in mijn mond na dagen van geen gebruik. Fijn dat ik lees dat hier mensen zijn die hetzelfde hebben, ondanks dat ik jullie dit ook niet toewens. Hoe dit spul nog op de markt kan zijn is mij een raadsel. Gebruik het niet of stop direct met gebruik.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5680)
Anticonceptie - overig (4183)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2916)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2619)
Pijn - morfine-achtigen (2382)
ADHD - psychostimulantia (2342)
Pijn (2141)
Verslavingsziekten (2137)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1492)
Angststoornissen (1374)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1346)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1315)
Depressie - antidepressiva TCA (1147)
Antibiotica - urineweginfectie (1118)