categorie

Tandpasta

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Tandpasta

19-11-2022 | Man | 48
Gevoelige tanden
Ja, ik heb geen last meer van pijn bij hitte en koude vloeistoffen, echter laat het mondslijmvlies los en zorgt het voor wondjes en irritatie. Hier in Nederland kost een tube bijna 7 euro (anno 2022).

19-11-2022 | Vrouw | 42
mondverzorging
Na gebruik sensodyne paar dagen later dikke lippen, onder en boven de tanden aan binnenzijde rood, geirriteerd slijmvlies. Metaalsmaak op die plekken. Tond voelt aan alsof deze verbrand is door te heet eten. 14 dagen last en domtersbezoek. Wie heeft hetzelfde???

22-09-2022 | Vrouw | 46
Gevoelige tanden
Ik gebruik altijd al (15 jaar) op advies destijds van de tandarts, sensodyne Pro glazur. Deze was onlangs niet in de aanbieding en senaodyne gevoelige tanden wel, dus ik dacht ik kan die wel eens proberen, zo veel verschil kan er toch niet in zitten. Nou dat heb ik geweten. Binnen 2 weken had ik de hele dag een erg droge mond, mn wangen waren wat gevoelig aan de binnenkan[lees meer...]t en ik kreeg aften. Nooit aan de nieuwe tandpasta gedacht totdat ik ging googlen op droge mond en ik ineens dacht ik heb sinds kort nieuwe tandpasta, toen kwam ik op deze site en schrok erg van de verhalen over de bijwerkingen van deze tandpasta. Ben direct gestopt met deze tandpasta, heb pro glazur gekocht en gebruikt en het was na een dag gelijk over. Daarom ook mijn bericht hierbij omdat ik erg dankbaar ben voor deze site.

11-09-2022 | Vrouw | 33
Gevoelige tanden
Ik gebruik altijd sensodyne pro glasur. Dit werkt voor mij het beste. Ik heb ook wel eens paradobtax gebruikt. Maar ik kreeg hier hele pijnlijke plekken van in mijn mond. Ermee gestopt en het ging over. Maar het was echt ontzettend pijnlijk. Ik heb ook wel eens een nieuwe soort van sensodyne gebruikt. Met een nieuwe formule. Hier kreeg ik naar een dag een schrale onderlip [lees meer...]van. Tweede dag zette het helemaal op en mijn tong voelde raar dik aan. Hier ben ik ook meteen mee gestopt omdat ik al wist dat eht daar aan lag. Ik gebruik dus eigenlijk al 4 jaar lang sensodyne pro glasur. Maar nu op dit moment kan ik even al twee dagen dit niet kopen omdat ik geen tijd heb gehad naar de winkel te gaan. Nu heb ik ook al vier jaar last van een dik gevoel in mijn kin en soms zijkant keel of mijn keel en mond. Nu ik dus twee dagen geen sensodyne gebruik lijkt het of deze klachten minder worden. Ik dacht altijd Day het door mijn gebit kwam en ik een ontstoken kies heb. Maar ik denk nu dat het aan de Tandpasta ligt. Aangezien nu de klachten opeens minder worden. Ik heb nu elmex gekocht. Maar ik durf het bijna niet te gebruiken. Omdat ik abng ben voor de reactie erop. Wat zal ik doen?

26-08-2022 | Vrouw | 58
Gevoelige tanden
Gebruik een aantal jaren rapid reliëf op advies van m'n tandarts tegen gevoelige tanden. Bij gebruik werkt het direct. De laatste paar maanden heb ik vaak last van van wondjes in mn mond, in de wangen, op de tong. Jeukend gehemelte dat komt en gaat, ik dacht dat ik hooikoorts of een allergie ineens zou hebben. Ook s nachts hierdoor niet kunnen slapen, gaan googelen en d[lees meer...]enk nu ook dat de sensodyne hier de oorzaak van is, wat me doet besluiten om hiermee te stoppen en over te stappen op andere tandpasta, in de hoop dat mn mond weer snel geneest en m'n gehemelte niet meer jeukt.

12-08-2022 | Vrouw | 29
Gevoelige tanden
Vanwege gevoelige tanden (met name 1 specifieke kies) ben ik deze tandpasta gaan gebruiken. Merkte direct verschil, kon na het tandenpoetsen al spoelen met koud water, wat een tijd lang erg gevoelig was. Na een paar weken kreeg ik plots veel klachten in mijn mond. Ontstoken, pijnlijk en bloedend tandvlees en dikke lippen in de ochtend bij het opstaan. In eerste instantie n[lees meer...]iet kunnen vinden wat de oorzaak is, maar het hangt samen met het gebruik van deze tandpasta. Ik lees nu pas dat veel mensen deze (best ernstige) bijwerkingen hebben. Ik heb een week lang niet goed kunnen eten! Idioot dat dit product verkocht mag worden!!

26-07-2022 | Man | 23
Gevoelige tanden
Sensodyne gaan gebruiken en binnen aantal dagen enorm veel klachten. Erg veel last van tandvlees, rood, bloederig, overal soort van wondjes/blaren, witte aanslag, etc etc. Aantal dagen niet meer kunnen eten, drinken en poetsen. Na bezoek aan tandarts gestopt met sensodyne tandpasta en met de dag gaat het steeds beter en beter. Nooit meer sensodyne tandpasta voor mij.

21-07-2022 | Vrouw | 36
Gevoelige tanden
Op vakantie per ongeluk onze tandpasta van Elmex voor gevoelige tanden vergeten, dus op zoek gegaan naar een alternatief. Ik vond Sensodyne Gevoeligheid en tandvlees. Mocht wat kosten, maar ik wilde van mijn zere tanden en tandvlees af. Nou het deed direct zijn werk, meteen geen last meer van gevoeligheid. Ik zei nog tegen mijn man: dit werkt perfect. Nou helaas mocht ik d[lees meer...]aarna letterlijk op de blaren zitten. Mijn tong voelde de volgende dag raar en alles smaakte raar. En de volgende dag kreeg ik opeens ontzettend pijn aan mijn lippen, tong en tandvlees. Werd steeds erger. Eten en praten werd pijnlijk en ik ontdekte aften in mijn mond. Gelukkig meteen bedacht dat het wel eens van de tandpasta kon komen, dus direct ermee gestopt. Gegooglet en jahoor, meer ervaringen. Wat een ellende. Nooit meer Sensodyne voor mij. En eigenlijk best schandalig dat zoveel mensen zo'n last hebben ervan. Dat kan toch niet goed zijn...

Vitis Tandpasta

15-07-2022 | Vrouw | 40

05-07-2022 | Vrouw | 58
Gevoelige tanden
Al jaren Sensodyne complete gebruikt, bij switch naar Repair en Protect versie pijnlijke tong, mond en geïrriteerde keel! Na stoppen met deze tandpasta en weer de complete te zijn gaan gebruiken, klachten na enkele dagen verdwenen! Wel tevreden over de werking bij gevoelige tanden.

24-06-2022 | Vrouw | 41
Tandverzorging
Ik gebrui het al jaren en ineens sinds een tijdje rare mondklachten, met vlagen zelf praten onmogelijk is of je er wakker van wordt zo’n droge mond snachts en irritatie (ben normaal excellente slaper ). Nu heb ik dusdanige problemen en ook al van alles zelf geprobeerd en met artsenbezoek (zelfs totaan antibiotica kuren ). Ben nu wanhopig maar wat gaan googelen (nu met a[lees meer...]ntibiotica voor heel ander neit gerelateerd problemo ) nu als bijwerking oa nog meer tong en mond problemen heb (soms bijna onwerkbaar of ondraaglijk heel bizar). Maar kan noet eea goed deduceren Ivm meer probelmen en medicatie. Mara heb al langere tijd met tandenpoetsen alsof je prikkend in de brand staan ineens en was vroeger nooit . En dat was het eerste opvallende al lange tijd maar dcaht zal wel aan mij liggen of andere oorzaak hebben. Maar nu na langer zoektocht en eea uitproberen en elimineren. En de verhalen andere vee mensen : Ik ben er nu wel echt van overtuig Sensodyne de oorzaak is . Was even zoektocht. en vindt allerlei verhalen tgv Sensodyne . En ook div verhalen zou zijn ontstaan na verandering van hun receptuur. Ik zit nu hier alles te lezen en ben verdietig en geshockeerd, zo veel ellende van Sensodyne wou mij en iedereen bespaard was. En moet verboden worden. Schokkend dit mi dus meteen ik nu ook bijwerkingen meld. Ik hoop er actie op ondernomen wordt.

08-06-2022 | Vrouw | 44
Tandverzorging
Vooraf nooit problemen met mond/tandverzorging. Voor het eerst lekkende vulling, een groot drama gevoeligheid ging niet over dus op advies poetsen men sensodyne rapid relief. Gewoon drie keer per dag, alle ellende begon bloedend tandvlees, pijn branderig gevoel, aften , blaasjes niet meer kunnen eten alles maar echt alles deed zeer. Uiteindelijk wortelkanaal veel spui[lees meer...]ten gehad tandvlees nog meer geïrriteerd dus nog meer poetsen. Van alles geprobeerd tot mijn man ging Googlen en al deze reacties las. Ben acuut gestopt , voorzichtig weer tandenpoetsen en vertrouwen terug krijgen . Dit product moet echt uit de schappen gehaald worden. Echt niet tevreden

08-06-2022 | Vrouw | 41
Tandverzorging
Al een jaar loop ik af en aan met klachten in mijn mond. Het begint met een scheurtje in mijn mondhoeken, brandnetel gevoel in mijn lippen. Daarna mijn lippen dik en opgezwollen. Blaren en korsten rond en in mijn mond. Het was verschrikkelijk, ik was er letterlijk ziek van. Ik kon nachten niet slapen van de pijn. Om wat te kunnen eten dronk ik smoothies van groeten of frui[lees meer...]t. Normaal eten lukte niet. Zon aanval duurde vaak wel twee weken voordat het weer genezen was. Daarna hield ik vaak dat branderige gevoel in mijn lippen. Alle zalfjes geprobeerd en naar huisarts geweest. Een half jaar terug op deze site gekeken. Ik was in shock, zoveel herkenning. Dit product moet inderdaad zo snel mogelijk uit de schappen, dit kan toch niet waar zijn. Nu een half jaar geen Sensodyne tandpasta meer gebruikt en nooit meer klachten gehad!

06-06-2022 | Vrouw | 34
Tandverzorging
Wekenlang last van een pijnlijke mond met uiteindelijk ontstoken tandvlees. Elke keer als ik poetste bijtte de tandpasta in m’n mond. Ik was zo verdrietig, snapte er niets van want m’n mondhygiëne is prima. Eindeloos aan de slag met ragers en flos. Toen dat niet hielp op internet gezocht naar een nieuwe tandpasta en mondwater.(vitis). Na al 1x gebruiken verminderde de klac[lees meer...]hten weg en voelde ik geen bijtende stof in m’n mond !!!!!! Het moet echt uit de schappen worden gehaald, dit kan niet!

11-05-2022 | Vrouw | 54
Tandverzorging
Ongelofelijk , ik kom er na 2 maanden nu achter waar ik al deze klachten die hier staan beschreven van heb..het kwartje viel uiteindelijk dat ik er tegenop zag mn tanden te poetsen omdat ik zo'n pijnlijke mond had dat zelfs poetsen een ramp was, ik had nog een tandpasta liggen van de tuinen, zo'n natuurlijke variant zonder fluoride en ik had meteen zoiets van dit voelt héé[lees meer...]l anders dan mijn sensodyne die ik overigens al jaren gebruik?? Maar er zijn nu veel meer verschillende soorten te koop met andere verpakkingen en denk dat de samenstelling is veranderd. Ik dacht ik ga eens Googlen op klachten bij sensodyne en voila ik lees hier exact dezelfde klachten als ik heb. Echt verschrikkelijk deze tandpasta, mn tong brandt, binnenkant lippen lijkt wel rauw, smaak is veranderd alsof ik met iets chemisch heb gespoeld! Mn gehemelte doet pijn, wangen, keel..ik wilde net de huisarts bellen tot ik op deze ingeving kwam gelukkig. Meteen mee gestopt! Toch niet normaal dat dit door je tandpasta komt!!

06-05-2022 | Vrouw | 48
Gevoelige tanden
Op advies van tandarts sensodyne rapid relief gaan gebruiken. Maar na 2 weken alleen maar ergere klachten. Geirriteerd tandvlees, pijnlijke tanden ,wondjes op tandvlees en mondslijmvlies ontsteking. Nu k al deze dingen lees van andere weet k zeker ik stop met deze tandpasta !

30-03-2022 | Vrouw | 20
Gevoelige tanden
Op advies van de tandarts dit product gaan gebruiken, na enkele dagen heel erg last van mijn tandvlees. Denkend dat het ergens anders door kwam, gewoon doorgegaan met gebruik. Tot niet meer eten kunnen toe naar de dokter gegaan en medicijnen gekregen. Absoluut een vreselijke reactie op deze tandpasta.

30-03-2022 | Vrouw | 64
Tandverzorging
Na een paar dagen Sensodyne gebruikt te hebben omdat mijn tandvlees wat gevoelig was, de hele mond en de keelholte vol met blaren. Opgezwollen lippen en veel pijn. Kan niet eten. Dacht eerst dat het door de booster kwam, maar nu ik dit lees, wordt het mij wel duidelijk. Nooit meer Sensodyne voor mij!

05-03-2022 | Vrouw | 25
Gevoelige tanden
Ik ben sensodyne gaan gebruiken omdat ik gevoelige tanden had. Eerst sensodyne met die rode en blauwe tandicoon, hierbij had ik na 1 dag al geen gevoelige tanden meer. Na 3 dagen ernstig allergische reactie op het tandvlees. Nu ben ik over op pro glazuur, deze werkt niet tot nauwlijks tegen gevoelige tanden. Maar in ieder geval geen allergische reactie. Toen dacht i[lees meer...]k, laat ik een andere van sensodyne proberen Na 1 dag al gelijk minder gevoelige tanden. Na 3 dagen weer een hevige ernstige reactie. Keel lippen en vooral mn tong helemaal opgezwollen. Veel zweertjes onder mijn tong. Niet normaal veel pijn Dit was de rapid relief + whitening verschrikkelijk.

05-03-2022 | Man | 65
Tandverzorging
Onderzoek over tandpasta o.a. Sensodyne Rapid Relief dat tin(stannous) bevat: www.researchgate.net/publication/340140799 _Cheilitis_caused_by_contact _allergy_to_toothpaste _containing_stannous_tin_-_two_cases

28-02-2022 | Vrouw | 23
Tandverzorging
Tandarts zei dat ik sensodyne moest gebruiken. Dus ben ik dat braaf gaan doen. Alleen jammer dat ik nou wakker wordt met opgezwollen lippen (en branderig) en een branderig gevoel in de mond.

27-02-2022 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Na twee dagen gebruiken, blaren in mijn mond en een branderig gevoel, tot aan mijn keel toe. Lippen zijn ook opgezet niet normaal deze reactie

22-02-2022 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Zoals veel reacties hier ben ik ook "sensodyne slachtoffer" Wat een vreselijke tandpasta, ik las het hier maar het is inderdaad alsof je zoutzuur in je mond hebt gehad. Dezelfde klachten als de meesten hier, blaren, wondjes, keelpijn, gezwollen lippen, gezwollen klieren en slikklachten. dacht eerst nog aan covid, test gedaan, maar negatief. En pas na een week het besef:[lees meer...] dat komt door de tandpasta!!!! Mensen dit is niet normaal toch, we moeten het ook allemaal melden bij Lareb, of een facebookgroep beginnen en massaal aanpakken dit bedrijf!

14-02-2022 | Vrouw | 30
Gevoelige tanden
Ik had last van gevoelige ondertanden. Hiervoor sensodyne rapid relief gekocht. Op zaterdagavond voor het eerst gebruikt en leek geweldig. De gevoeligheid was direct weg. Merkte op zondagavond opeens wat bultjes op in mijn mond. Op maandag erg last van mijn mond. Pijnlijke trekkende pijn over heel mn tandvlees gepaard met afterige bultjes. Direct gestopt met sensodyne en t[lees meer...]erug naar mijn eigen tandpasta. Ik weet niet wat voor naar spul dit is, maar gebruik het niet!!

24-01-2022 | Vrouw | 42
Gevoelige tanden
Rondom mijn menstruatie heb ik snel last van bloedend tandvlees en gevoelige tanden. Om die reden Sensodyne Rapid Relief gaan gebruiken. Binnen 2 dagen had ik wit uitgeslagen, ver terugtrekkend tandvlees, dat helemaal kapot was. Mijn tandvlees was daaromheen rood en opgezet. Tandenpoetsen was een hel. Er verschenen aften in mijn mond en onder mijn tong ontstonden wondjes. [lees meer...]Om mijn lippen heen kreeg ik kleine bultjes die leken op een beginnende koortslip. Mijn lippen zwollen op en droogden uit en scheurden in. Mijn speeksel werd taai. Ik kon niet meer eten en drinken van de pijn. Pas nu na bijna 1 tube later leg ik de link en zie ik overal deze verhalen terug. Wat een troep! Dat deze zooi verkocht mag worden!

20-12-2021 | Vrouw | 36
Gevoelige tanden
Na jaren Sensodyne Fluorid gebruikt hebben stapte ik na receptuurverandering over op Prodent. Bij de tandarts bleek dat de Prodent niets deed om de de gevoeligheid van mijn tandwortels tegen te gaan. Bij de tandarts Sensodyne Rapid gekregen om gevoeligheid van de tandwortels terug te brengen. Na 2 dagen begon mijn hele mond van binnen kapot te gaan en het speeksel liep zo[lees meer...] uit mijn mond doordat mijn lippen helemaal opgezwollen waren. Alleen aan de binnenkant van de boven- en onderlip telde ik al 40 aften. De tong was helemaal kapot en ik had opeens keelpijn. Terug naar de tandarts geweest die dit nog nooit eerder had meegemaakt. En dus ook niet wust waar deze klachten vandaag kwamen. Ik ben met Paradontax gaan poetsen en de klachten namen af. Nog niet wetende/realiserende dat de kwalen aan de Sensodyne Rapid lag. Twee dagen geleden was mijn tandpasta op en pakte ik weer even de Sensodyne rapid. Nu op dag twee beginnen de aften, keelpijn, kapotte tong en overmatigeslijmproductie weer te komen. Ik ben erg blij dit alles te lezen, zo herkenbaar jullie klachten. Ik heb 15 jaar met Sensodyne gepoetst maar sinds ze de receptuur veranderd hebben, heb ik niets dan mondklachten.

14-12-2021 | Vrouw | 65
Gevoelige tanden
Al heel lang last van droge mond en nu smaakverlies. Volgens mij is de samenstelling veranderd en zo ook de verpakkingen. Heb nu meerdere geprobeerd maar heb besloten om acuut met Sensodyne te stoppen.

14-11-2021 | Man | 62
Gevoelige tanden
Ik had zeker 8 jaar Sensodyne gebruikt. tot dat ik veel slijmvorming in de mond kreeg. als ik voor het slapen mijn tanden poetste, dan liep daarna, wanneer ik in bed lag, soms het slijm uit de mond. Ik was steeds bezig met het weg slikken van het slijm. Ook ik heb de klanten service van Sensodyne hier over benadert. Ook bij mij gaf Sensodyne aan dat ze dit probleem niet [lees meer...]herkenden. Sindsdien gebruik ik een ander merk en heb geen problemen meer. Tenzij ik andere merken probeer waar whitening in zit.

13-11-2021 | Vrouw | 30
Gevoelige tanden
Het werd aangeraden door mijn tandarts. Binnen een paar dagen kreeg ik veel pijnklachten in mijn mond. Met onder mijn tong zweertjes en kloofjes. Mega pijnlijk! Kon het eerst niet linken aan de tandpasta. Op vakantie nam ik een andere tandpasta mee en de klachten verdwenen binnen 2 dagen.

04-11-2021 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Oh mensen wat ben ik blij dit te lezen. Tranen over mijn wangen van de pijn, en dacht zou ik allergisch reageren op mijn nieuwe tanpasta (rapid relief sensodyne) ik gebruik hem pas drie dagen, en nu ? Het lijkt alsof ik zoutzuur heb gegeten. Zoveel pijn.. dikke lippen, blaren, wondjes. Het is echt vreselijk. Durf niet te eten alleen koud te drinken. Alles is gezwollen en s[lees meer...]likken doet pijn. Eigenlijk zouden we met zijn allen samen iets moeten ondernemen dit is toch vreselijk?!!!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5827)
Anticonceptie - overig (4284)
Cholesterol (3121)
Depressie - antidepressiva overig (2954)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2702)
Pijn - morfine-achtigen (2426)
ADHD - psychostimulantia (2396)
Verslavingsziekten (2188)
Pijn (2169)
Bloeddruk - betablokkers (1831)
Maagzuur - protonpompremmers (1698)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1628)
Anticonceptie - eenfase (1512)
Angststoornissen (1443)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1437)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1350)
Depressie - antidepressiva TCA (1170)
Antibiotica - urineweginfectie (1152)