categorie

Tuberculose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Tuberculose

25-11-2022 | Man | 71
Antibiotica profylaxe
Na knie prothese een infectie opgelopen en dus weer geopereerd. Daarna drie maanden deze troep moeten slikken. Sterkte pijnstillers zoals oxicodon en morfine werken niet bij dit middel dus al drie maanden erge pijn

03-10-2022 | Vrouw | 65
Tuberculose
Ik moet in december na de 4 maandenkuur met Biologicals gaan beginnen. Dan moet de latente tbc uit mijn lichaam ze zijn. Of t medicijn effect heeft moet nog blijken. Ik neem t pas 1 maand in. En moet nog 3 maanden.

Myambutol

15-07-2019 | Vrouw | 46
ethambutol
Heb veel pijn gehad in de long locatie. Eerst onderzoek van maag en slokdarm. Toen long onderzoek. Bleek in de lymfeklieren tbc te zitten. Geen idee hoe of wanneer ik het heb opgelopen, maar blij dat het gevonden is

15-07-2019 | Vrouw | 46
isoniazide / rifampicine
Na jaren van ziek zijn eindelijk een arts die heeft gevonden wat het wel was

03-04-2019 | Man | 75
Tuberculose
alleen bijwerkingen ik wil wel wetten of ik daar wat aan kan doen stoppen is dan geen op zie wil er wel van af veel pijn

03-04-2019 | Man | 75

15-09-2018 | Man | 63

18-08-2018 | Vrouw | 36
Endocarditis
Ivm de bestrijding van endocarditis kreeg ik intravasculair 2x daags 500 ml toegediend. Hiervan moest ik heel veel (oranje) plassen waarvan ik ging smetten en een vaginale schimmel opliep. Dat kon ik goed schoonhouden met Lactacyd zonder parfum. Verder was het traanvocht en zweet ook oranje. Zag er vreemd uit op de lakens als je wakker werd. Middel heeft 100% geholpen. Ben[lees meer...] er vanaf. (Overigens geen idee wie de fabrikant was. Ik kreeg het in het zkh via infuus.)

Isoniazide

22-09-2017 | Vrouw | 51
isoniazide
Eerst Rifampicine, direct een intolerantie (malaise en griepverschijnselen) na 2 x geprobeerd te hebben op advies van mijn specialist gestopt. Waarna Isoniazide drank (bereid door de Magstrale bereidingsapotheek en dus merkloos) wat al geen doen was omdat de bekertjes niet verder gingen dan 25ml en ik 30 ml per dag moest afmeten. Maar goed na een maand bloedleverwaarde con[lees meer...]trole, op verzoek specialist nog extra meting waarna gebeld direct met het medicijn te stoppen vw snelle achteruitgang leverfunctie.

Isoniazide

12-05-2017 | Vrouw | 51
isoniazide
Tuberculose
16/8 begonnen, na 8 dagen erg hoge koorts en een zwaar verbrand gevoel van de huid, kon zelfs dun laken niet hebben op mijn huid, jeuk en hitte, alsof mijn bloed kookte , plotselinge duizeligheid, veel zware hoofdpijn, pijn in vingers, handen en onderarm. Moest even stoppen van arts kort, om t zien of het verminderde, op 16/9 weer begonnen. en toen vier dagen later hele d[lees meer...]ikke enkels kuiten en knieën inmiddels werd het 12/10/16 en nog steeds veel vocht en pijn, jeuk is vertienvoudigd en krabben of wrijven onderbenen gaf meteen bloeding, snel blauwe plekken, duizeligheid en er kwam pus uit r. been.

01-12-2016 | Man | 14
Bacteriële infectie
Mijn zoon van 14 slikt dit medicijn nu 5 maanden in capsule vorm, na het eerst vier weken via infuus te hebben gekregen. Hij slikt dit samen met Clindamycine, beide in dezelfde dosering. Reden: ernstig gecompliceerde bacteriële infectie (Staf Aureus- PVL) die Osteomyelitis (botinfectie) heeft veroorzaakt. Via arm-infuus deed dit medicijn hem op den duur zeer aan zijn [lees meer...]aderen. De pillen slikken was ook lastig bij de start, ze bleven vaak hangen omdat hij ook nog een sonde door zijn keel had. Deze pillen gingen dan erg branden in zijn keel. Na verwijdering van de sonde slikt hij ze met melk of water en dat gaat prima. Geen last meer van bij inname. Aanvankelijk veel last gehad van misselijkheid en darmen, obstipatie, echter we weten niet of dat van deze medicijnen komt of van de andere (hij slikte toen ook al Clindamycine en kreeg ook nog Labetalol, morfine en andere medicijnen toegediend). Nu al vijf maanden klachtenvrij van bijwerkingen met deze medicijnen.

30-12-2015 | Man | 70
Bacteriële infectie
Ik moet dit middel slikken naast een andere antibiotica (Floxapen) welke eerst 7 weken intraveneus werd toegediend. Veel last van de maag en misselijkheid. Vandaag weer een extra medicijn gekregen; Metoclopramide.

Rifadin

25-01-2013 | Man | 58
rifampicine
Gebruik dit middel in combinatie met ciprofloxacine (2x daags 500mg). Heb geen vervelende bijwerkingen, wel zoals ook in de bijsluiter vermeld kleurt de urine oranje. Dit is echter onschuldig. Het is voorgeschreven voor 3 maanden. de reden is/was een stevige wondinfectie na rugoperatie. Deze infectie begon 3 weken na de operatie, helaas. Het gaat nu de goede kant op. De la[lees meer...]nge periode van gebruik is om er zeker van te zijn dat de bacterie is verdwenen en heeft ook te maken met het 'ijzer'in mijn rug. Zonder 'ijzer' zou de kuur aanzienlijk korter duren was het antwoord op mijn vraag "waarom zo lang".

25-01-2012 | Man | 70
Bloedverdunning
medicijn breekt de werking van bloedverdunner af. Kon INR niet op peil krijgen ondanks frequente verhoging van de dosis bloedverdunners. Verder diarree, smaak- en reukverlies.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4483)
Cholesterol (3286)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2868)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1719)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)