categorie

Homeopathie - Fytotherapie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Homeopathie - Fytotherapie

26-08-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik kan al jaren geen gluten, melk en gekruid voedsel eten zonder een ernstig opgezwollen maag te krijgen, vooral na gluten een stekende pijn. Sinds ik Boswellia Serrata slik 1x daags (Focus Supplements - Amazon) 2000 mg 5:1, kan ik gewoon gluten eten. We zijn nu op vakantie en gluten-vrij eten is extra moeilijk. Ik heb af en toe 'gesmokkeld' en gewoon brood meegegeten en h[lees meer...]elemaal geen last gehad. Vandaag zelfs een broodje haring besteld in plaats van een losse zoals anders, en helemaal nergens last van. Geweldig.
19-07-2019

Prurilite (homeopatisch, Apis)

bij insectenbeten zsm een druppel op de plek van de steek en tegelijk een druppel onder de tong, dit enige malen per dag tot dagen herhalen Voorkomt ernstige jeuk én voorkomt tegelijk ernstige zwelling, super tevreden over!!!
31-07-2018

Dormeasan Vogel (kruidenproduct met valeriaan)

Slaap al jaren heel, heel slecht. Gemiddeld zo'n vier uur per nacht, nooit langer dan twee uur achtereen. Zo veel al geprobeerd, ook dit middel doet totaal niets. Helaas.
03-01-2018

Artrose

De capsules Bioxera Boswellia Serrata is een Homöopatisches Arzneimittel en werken ook ontstekingsremmend. Ze zijn bij mij getest door mijn Heilpraktikerin. Ik merk dat het tot nu toe effectief is voor artrose in mijn beide knieën. Het betekent niet dat de pijn helemaal weg is, maar wel te dragen. Daarbij blijft het nodig om 2x per week naar fitness te gaan om te lopen[lees meer...], te fietsen, te roeien en een aantal apparaten te gebruiken. Ik ben nl. in 1940 geboren en heb behalve een genetisch bepaalde, ernstige stofwisselingsaandoening die pas op mijn 60e jaar werd gediagnosticeerd door een internist die ook de orthomoleculaire geneeskunde had bestudeerd, ook een aantal auto-immuunziekten w.o. gewrichtsrheuma en psoriasis. De diagnose destijds bracht onder meer aan het licht dat mijn dikke darm zeer geleden had onder het gebruik van - voor mij - verkeerde voeding, waardoor een langzame uitholling van mijn lichaam een feit was geworden. Een veranderd eetpatroon en toediening van voedingssuppletie was/is nodig, omdat allergieën en voedings-intolerantie ook bij deze stofwisselingsaandoening horen. Met "pappen en nathouden" zijn de chronische klachten nu nog wat in te perken. En daar horen dus sinds kort ook de capsules Bioxera Boswellia Serrata bij. Tot slot: ik reageer (altijd al) averechts op medicatie uit de reguliere gezondheidszorg omdat mijn stofwisselingsaandoening Krytopyrrolurie met zich meebrengt dat ik zelf een abnormale hoeveelheid chemicaliën aanmaak in mijn bloed waardoor ik geen vit.B6, zink, mangaan en B12 kon/kan opnemen in mijn bloed. Deze neem ik nu ook via voedingssuppletie in. Alle homeopatische medicatie wordt op elkaar afgestemd en getest en regelmatig gecontroleerd. De orthomoleculaire geneeskunde wordt in Amerika als volwaardig erkend, bij ons nog niet, zodat reguliere artsen mijn aandoening niet kennen.
13-07-2017

Dormeasan Vogel (kruidenproduct met valeriaan)

Sinds ik mij kan heugen problemen met slapen, met dit pilletje val ik in een diepere slaap, bij de 'extra sterke' word ik wakker met een 'houten kop', dat is minder prettig. Maar de gewone helpen om uitgeruster wakker te worden, aangezien ik zonder heel oppervlakkig slaap, en doodmoe wakker wordt. Dit helpt mij niet zozeer bij het inslapen, maar wel bij doorslapen in[lees meer...] een gezondere diepe slaap.
25-02-2017

Dormeasan Vogel (kruidenproduct met valeriaan)

Ten gevolge van een burnout in october 2016 begonnen met zolpidem tgv volledige slapeloosheid. Hoewel initieel effectief kreeg ik na 2 maanden ernstige bijwerkingen, en begon de werkzaamheid hiervan erg te verminderen. Vanaf december 2016 proberen afbouwen, en vanaf 9 januari 2017 helemaal gestopt. Slapeloosheid opnieuw begonnen. Begonnen met inname Dormeasan Forte (300 m[lees meer...]g valeriaan). Product is erg succesvol maar de werking heeft zich bij mij langzaam opgebouwd over een 7 tal dagen. Erg efficient ! Dit is GEEN homeopatisch product maar bevat wel degelijk een hoge dosis valeriaan (fytotherapy). Gemerkt dat de inname van antibiotica de werkzaamheid van het product onmiddellijk stopt. Antibiotica gestopt, en binnen 48 uur product opnieuw effectief. Heb het gevoel dat het product ook algemeen positief op de gemoedstoestand werkt (bijna als een AD), en in vrij sterke mate. Heb ook ander product/merk uitgetest met valeriaan maar dit was niet effectief. Zeer tevreden.
14-01-2017

Dormeasan Vogel (kruidenproduct met valeriaan)

Ik heb gisteren voor het eerst dit medicijn gebruikt en heb meteen een hele nacht doorgeslapen. Dit was al sinds enkele weken niet meer gelukt. Vandaag was ik echter wel heel slaperig en vermoeid, ik vermoed dat dit misschien een bijwerking is in de prille begin fase. Ik hoop echter snel terug zonder medicatie te kunnen slapen maar voorlopig dus wel tevreden. Net opnieuw[lees meer...] ingenomen, benieuwd naar resultaat.
06-10-2016

Toxal (kruidenformule)
Ziekte van Bechterew

Mijn vader gebruikte deze kruidentabletten al als medicatie bij de Ziekte van Bechterew. Ik heb zelf ontsteking aan mijn gewrichten, arthrose en vergroeiingen in mijn rug. Toxal helpt mij om minder pijn te hebben en is al een heel oud medicijn. Het is wat in de vergetelheid geraakt, maar ik beveel het mensen aan.
10-08-2016

Dormeasan Vogel (kruidenproduct met valeriaan)

Al weken wordt ik om 4 u wakker en kom niet meer in slaap. Ondanks yoga, ademhalingsoefeningen, magnesium, spierontspanning, donkere slaapkamer, 3 nu melatonine, 5htp, kira forte, rhodeolia, oxazepam en slaaptabletten geprobeerd te hebben. Ook citroenmelisse thee voor het slapen gaan. Dus dormesan geprobeerd maar helaas werkt dat ook niet :-( Ik ga terug naar de huisarts[lees meer...] die me AD zal voorschrijven. Dat wil ik eigenlijk niet. Maar halve nachten slapen begint me op te breken. Zeker nu ik niets kan vinden wat werkt.
03-08-2015

Artrose - gewrichtsaandoening

Ik heb sinds enkele jaren artrose/slijtage aan mijn rechterknie. 3 Jaar geleden kijkoperatie gehad. Omdat er geen verbetering was heb ik toen injecties gehad met hyaluron zuur. Ook dit hielp niet. Daarna Paracetamol 4 x 1.000 mg p.dag op doktersadvies. Geen resultaat. Afgelopen jaar in januari en juli een injectie in het knie met cortisone. Deze injecties lieten mij vrijwe[lees meer...]l pijnvrij lopen gedurende 5 maanden. Dit jaar in maart weer een injectie gehad die niets heeft gedaan. Een extra pijnstiller gekregen van de huisarts om te kunnen slapen. Hiervan heb ik er in totaal 3 geslikt en ben toen gaan zoeken naar een ander alternatief omdat de Glucosamine ook niets deed. Ik ben heel blij Boswellia ontdekt en gekocht te hebben. Vanaf 4 juli geen Paracetamol of extra pijnstiller meer terwijl het voorschrift is 3x p.dag een capsule en ik er slechts 1 slik. Ben nu niet pijnvrij maar daar is mee te leven.
10-04-2015

Dormeasan Vogel (kruidenproduct met valeriaan)

Jarenlang ben ik een slechte slaper. Na dit ontdekt te hebben neem ik soms de Dormeasan forte en soms de druppels. Het maakt me echt rustiger en maakt inslapen voor mij makkelijker daar ik vaak uren wakker lag met piekeren en eindeloze gedachten. Ik neem afwisselend ook melatonine 1.9mg en dat werkt ook wel. De combinatie van beiden is ook goed voor momenten waar het meer[lees meer...] nodig is. Doorslapen lukt ook wel beter. Het werkt echt wel. Al is het een hulpmiddel en als ik echt zou vechten tegen men slaap werkt ook dit niet(dan blijf ik zelfs wakker op stilnoct). Het helpt zeker tov vele andere die ik eerder probeerde. Een goed alternatief voor iemand die het lichaam niet wil blijven volproppen met chemische zooi en toch tot rust wil komen.
12-03-2015

Spascupreel H (homeopathisch)
Lupus

Heb lupus met dagelijks spierpijn, vooral schouder en armen. De spierpijn is praktisch volledig verdwenen met spascrupeel (voorheen heb ik twintig jaar spierpijn gehad, vooral monnikskapsyndroom).
04-01-2014

Boswellia Serrata (wierookhars)

heb atrose en pds(prikkelbaar darmsyndrom).Voor beide na twee weken merkbaar beter.Ga beslist door.geen bijwerkingen
20-07-2013

Ziekte van Crohn

Op aanraden van een orthomoleculair therapeute ben ik vorige week ten einde raad begonnen met Boswellia. Al 20 jaar beheersen mijn darmen mijn totale leven. Vele vele operaties, en volhouden, doorzetten en hoopvol blijven, wat 'n klus....... Stoma fistels abcessen drains enz. Na 3 dagen zakte de darmpijn, de verhoging(altijd rond 37.5 38 ) zakte, en ik ben een hele dag p[lees meer...]ijnvrij geweest afgelopen week ! Dat gebeurt maar zelden. Helaas kwam er nog even 'n ACNES operatie(buikvlies zenuwinklemming) bij deze week, waarvan ik nu herstel. Boswellia bevordert ook de wondgenezing. Hoop, ik heb weer hoop.
12-01-2013

Chamodent (homeopathisch)
Keelontsteking

Opgenomen in ziekenhuis met zeer ernstige keelontsteking en abces waardoor ik niet kon drinken en verzwakt was. Via infuus 1 keer 4000/400 gekregen en daarna 3 keer daags 2000/200 na 3 dagen kon ik weer na huis en heb tabletten meegekregen 500/125. Gelukkig werkte het heel snel en hoefde ik niet geopereerd worden. Zoals alle antibiotica kan ook dit medicijn bijwerkingen g[lees meer...]even. Ik heb vaginale schimmel en diarree gekregen. Maar laten we eerlijk zijn, antibiotica gebruik je om ernstiger ziek worden te voorkomen. Die bijwerkingen heb ik ook van andere antibiotica gehad en hangt nu eenmaal samen met het gebruik van antibiotica omdat het ook andere goede bacteriën dood. Ben erg tevreden met dit medicijn maar het moet mijns inziens niet als eerste keuze voorgeschreven worden omdat het breedspectrisch is.
04-10-2012

Oscillococcinum (anas barbariae / hepatis et cordis extractum)
Griep

Maandag begon de keelpijn en dinsdag had ik voor de eerste keer in mijn leven een echte griep. Werd wakker 's nachts met een zere keel alsof er scheermesjes in zaten. Spierpijn met name in mijn nek. Hoesten, hoesten, hoesten. Verhoging. Bijna niet kunnen slapen die nacht. Mijn moeder rade mij dit middel aan. Wonder boven wonder voelde zowel ik als mijn zoontje na het gebru[lees meer...]ik hiervan beter. Heel apart immers is het een homeopathisch en zeer verdund middel. Maar het leek echt te werken. Heb mij twee dagen heel erg ziek gevoeld, maar het ging daarna echt beter!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4776)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2761)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2084)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1574)
Maagzuur - protonpompremmers (1493)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1310)
Angststoornissen (1110)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1054)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)