categorie

Homeopathie - Fytotherapie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Homeopathie - Fytotherapie

Oscillococcinum

24-12-2023 | Vrouw | 56
anas barbariae / hepatis et cordis extractum
Verkoudheid
Gebruik het direct wanneer verkoudheid voelt opkomen. Het is dan al herhaaldelijk zeer effectief gebleken.

Spascupreel H

13-08-2023 | Vrouw | 61
Spierpijn
Na heupprothese blijvende heuppijn met uitstraling naar de peesplaat op de zijkant.

D-Mannose

02-05-2023 | Vrouw | 24
D-Mannose
Blaasontsteking
Na mijn zoveelste blaasontsteking kwam ik terecht bij dit middel. Het is geen antibiotica kuur maar het bindt zich aan de bacterie die de blaasontsteking veroorzaakt en zo plas je het dus uit. het wordt uit Cranberry’s gehaald dus het is 100% natuurlijk. Ik nam in totaal 4000mg per dag toen ik de blaasontsteking had en momenteel neem ik 1000mg per dag als onderhoudsdoserin[lees meer...]g. Geen klachten meer gehad sinds dien.

Rhodiola rosea

01-02-2023 | Man | 54
rozewortel
Hallo heel wat gelezen hier over medicijnen enz, nou moet ik zeggen, ik heb er helemaal niks mee al deze middelen, maar aangezien het hier dus ook om een depressie gaat plaats ik toch nog even een berichtje ,het hoeft natuurlijk niet voor iedereen te werken, maar wil toch mensen mee geven eens rhodiola rosea te bekijken. Dit product is natuurlijk, en zonder bij werkingen[lees meer...] (Dit is geen reclame ) Maar misschien wel een ide wat u goed kan helpen hopelijk dan maar .bij dit product mag geen antidepressiva enz samen genomen worden, lees eerst info op Google. Op zijn tijd is het natuurlijk ook wel eens fijn mensen wat positieve ervaringen op deze site zetten, ja die staan er wel hoor, maar deze mag er toch zeker bij. Gezien niet iedereen op antidepressiva staat te wachten met zo al wat bij werkingen. Maar goed zie het als een tip. er mogen wat mij betreft ook mensen reageren die hun informatie persoonlijk kwijt willen? Verder aan iedereen veel sterkte met jullie herstel. En blijft positief, en gaat dat op zijn tijd niet echt. Groetjes anoniempje 54

30-06-2022 | Man | 39
kruidenproduct met valeriaan
Ik ben bekend met slaapmedicatie Zopiclon (verwant aan de bekende 'pammetjes') welke ik in tijden van slapeloosheid gebruik - voordat ik met mijn slaaprestrictie therapie start. Tussen de Zopiclon nachten door (en de nachten zonder wat voor hulpmiddel dan ook) gebruik ik ook al wel eens kruidentabletten waaronder deze van A . Vogel. Soms lijkt het iets te helpen, maar het [lees meer...]kan placebo zijn. Vannacht had ik volgens gebruiksaanwijzing 2 tabletjes normale sterkte Dormeasan genomen. Half uur na inname merkte ik duidelijk een dekentje over m'n hoofd en lichaam (met een subtiel hintje hoofdpijn), maar een goede nacht slapen werd het niet. Je wordt suf en mellow, maar een doorgewintrede insomniac krijg je hier niet 123 mee in dromenland, helaas.

22-01-2022 | Man | 42
kruidenproduct met valeriaan
Ik heb er geen effect van gehad en lorazepam hielp dadelijk.

Ymea

20-05-2021 | Vrouw | 53
voedingssupplement
Overgang
Heb Ymea een aantal weken gebruikt ivm overgangsklachten. Kreeg na een paar weken pijn in mijn leverstreek en oranje/bruinachtige vlekken aan de binnenkant van mijn handen. Bij nazoeken op internet blijkt Ymea zilverkaars te bevatten, wat nadelige lich gevolgen heeft. Ben er direct mee gestopt.

30-04-2021 | Vrouw | 29
kruidenproduct met valeriaan
2 van deze tabletjes een half uur voor het slapen. En daarnaast drink ik nog een kopje kamille thee uur voordat ik slaap. Ik lig geen uren meer wakker. Slaap beter door. En kan vroeg in de ochtend ook nog een extra uurtje slaap pakken. zonder dit middel was ik om 5 uur klaar wakker. Ik ben er erg tevreden over. Had al voor dit veel.geprobeerd wat niet werk[lees meer...]te. Dit.is het het enigste wat bij mij werkt.

16-07-2020 | Vrouw | 61
Artrose
Boswelia neem ik in tegen pijnlijke en stijve kniegewrichten a.g.v. artrose. Ik neem het in i.c.m. Curcumine, zwarte besblad, MSM en vitamine C. Na ongeveer een week verdwijnt de pijn en de bewegingsbeperking. Als het een tijd goed gaat verminder ik de inname tot af en toe eens een keer, dus dan alleen nog ter aanvulling. Zodra ik wat pijn begin te voelen in mijn knie neem[lees meer...] ik het weer een tijdje dagelijks in.

26-08-2019 | Vrouw | 46
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik kan al jaren geen gluten, melk en gekruid voedsel eten zonder een ernstig opgezwollen maag te krijgen, vooral na gluten een stekende pijn. Sinds ik Boswellia Serrata slik 1x daags (Focus Supplements - Amazon) 2000 mg 5:1, kan ik gewoon gluten eten. We zijn nu op vakantie en gluten-vrij eten is extra moeilijk. Ik heb af en toe 'gesmokkeld' en gewoon brood meegegeten en h[lees meer...]elemaal geen last gehad. Vandaag zelfs een broodje haring besteld in plaats van een losse zoals anders, en helemaal nergens last van. Geweldig.

Prurilite

19-07-2019 | Vrouw | 55
homeopatisch, Apis
bij insectenbeten zsm een druppel op de plek van de steek en tegelijk een druppel onder de tong, dit enige malen per dag tot dagen herhalen Voorkomt ernstige jeuk én voorkomt tegelijk ernstige zwelling, super tevreden over!!!

31-07-2018 | Vrouw | 53
kruidenproduct met valeriaan
Slaap al jaren heel, heel slecht. Gemiddeld zo'n vier uur per nacht, nooit langer dan twee uur achtereen. Zo veel al geprobeerd, ook dit middel doet totaal niets. Helaas.

03-01-2018 | Vrouw | 77
Artrose
De capsules Bioxera Boswellia Serrata is een Homöopatisches Arzneimittel en werken ook ontstekingsremmend. Ze zijn bij mij getest door mijn Heilpraktikerin. Ik merk dat het tot nu toe effectief is voor artrose in mijn beide knieën. Het betekent niet dat de pijn helemaal weg is, maar wel te dragen. Daarbij blijft het nodig om 2x per week naar fitness te gaan om te lopen[lees meer...], te fietsen, te roeien en een aantal apparaten te gebruiken. Ik ben nl. in 1940 geboren en heb behalve een genetisch bepaalde, ernstige stofwisselingsaandoening die pas op mijn 60e jaar werd gediagnosticeerd door een internist die ook de orthomoleculaire geneeskunde had bestudeerd, ook een aantal auto-immuunziekten w.o. gewrichtsrheuma en psoriasis. De diagnose destijds bracht onder meer aan het licht dat mijn dikke darm zeer geleden had onder het gebruik van - voor mij - verkeerde voeding, waardoor een langzame uitholling van mijn lichaam een feit was geworden. Een veranderd eetpatroon en toediening van voedingssuppletie was/is nodig, omdat allergieën en voedings-intolerantie ook bij deze stofwisselingsaandoening horen. Met "pappen en nathouden" zijn de chronische klachten nu nog wat in te perken. En daar horen dus sinds kort ook de capsules Bioxera Boswellia Serrata bij. Tot slot: ik reageer (altijd al) averechts op medicatie uit de reguliere gezondheidszorg omdat mijn stofwisselingsaandoening Krytopyrrolurie met zich meebrengt dat ik zelf een abnormale hoeveelheid chemicaliën aanmaak in mijn bloed waardoor ik geen vit.B6, zink, mangaan en B12 kon/kan opnemen in mijn bloed. Deze neem ik nu ook via voedingssuppletie in. Alle homeopatische medicatie wordt op elkaar afgestemd en getest en regelmatig gecontroleerd. De orthomoleculaire geneeskunde wordt in Amerika als volwaardig erkend, bij ons nog niet, zodat reguliere artsen mijn aandoening niet kennen.

13-07-2017 | Vrouw | 35
kruidenproduct met valeriaan
Sinds ik mij kan heugen problemen met slapen, met dit pilletje val ik in een diepere slaap, bij de 'extra sterke' word ik wakker met een 'houten kop', dat is minder prettig. Maar de gewone helpen om uitgeruster wakker te worden, aangezien ik zonder heel oppervlakkig slaap, en doodmoe wakker wordt. Dit helpt mij niet zozeer bij het inslapen, maar wel bij doorslapen in[lees meer...] een gezondere diepe slaap.

25-02-2017 | Man | 41
kruidenproduct met valeriaan
Ten gevolge van een burnout in october 2016 begonnen met zolpidem tgv volledige slapeloosheid. Hoewel initieel effectief kreeg ik na 2 maanden ernstige bijwerkingen, en begon de werkzaamheid hiervan erg te verminderen. Vanaf december 2016 proberen afbouwen, en vanaf 9 januari 2017 helemaal gestopt. Slapeloosheid opnieuw begonnen. Begonnen met inname Dormeasan Forte (300 m[lees meer...]g valeriaan). Product is erg succesvol maar de werking heeft zich bij mij langzaam opgebouwd over een 7 tal dagen. Erg efficient ! Dit is GEEN homeopatisch product maar bevat wel degelijk een hoge dosis valeriaan (fytotherapy). Gemerkt dat de inname van antibiotica de werkzaamheid van het product onmiddellijk stopt. Antibiotica gestopt, en binnen 48 uur product opnieuw effectief. Heb het gevoel dat het product ook algemeen positief op de gemoedstoestand werkt (bijna als een AD), en in vrij sterke mate. Heb ook ander product/merk uitgetest met valeriaan maar dit was niet effectief. Zeer tevreden.

14-01-2017 | Vrouw | 30
kruidenproduct met valeriaan
Ik heb gisteren voor het eerst dit medicijn gebruikt en heb meteen een hele nacht doorgeslapen. Dit was al sinds enkele weken niet meer gelukt. Vandaag was ik echter wel heel slaperig en vermoeid, ik vermoed dat dit misschien een bijwerking is in de prille begin fase. Ik hoop echter snel terug zonder medicatie te kunnen slapen maar voorlopig dus wel tevreden. Net opnieuw[lees meer...] ingenomen, benieuwd naar resultaat.

Toxal

06-10-2016 | Vrouw | 60
kruidenformule
Ziekte van Bechterew
Mijn vader gebruikte deze kruidentabletten al als medicatie bij de Ziekte van Bechterew. Ik heb zelf ontsteking aan mijn gewrichten, arthrose en vergroeiingen in mijn rug. Toxal helpt mij om minder pijn te hebben en is al een heel oud medicijn. Het is wat in de vergetelheid geraakt, maar ik beveel het mensen aan.

10-08-2016 | Vrouw | 43
kruidenproduct met valeriaan
Al weken wordt ik om 4 u wakker en kom niet meer in slaap. Ondanks yoga, ademhalingsoefeningen, magnesium, spierontspanning, donkere slaapkamer, 3 nu melatonine, 5htp, kira forte, rhodeolia, oxazepam en slaaptabletten geprobeerd te hebben. Ook citroenmelisse thee voor het slapen gaan. Dus dormesan geprobeerd maar helaas werkt dat ook niet :-( Ik ga terug naar de huisarts[lees meer...] die me AD zal voorschrijven. Dat wil ik eigenlijk niet. Maar halve nachten slapen begint me op te breken. Zeker nu ik niets kan vinden wat werkt.

03-08-2015 | Vrouw | 72
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik heb sinds enkele jaren artrose/slijtage aan mijn rechterknie. 3 Jaar geleden kijkoperatie gehad. Omdat er geen verbetering was heb ik toen injecties gehad met hyaluron zuur. Ook dit hielp niet. Daarna Paracetamol 4 x 1.000 mg p.dag op doktersadvies. Geen resultaat. Afgelopen jaar in januari en juli een injectie in het knie met cortisone. Deze injecties lieten mij vrijwe[lees meer...]l pijnvrij lopen gedurende 5 maanden. Dit jaar in maart weer een injectie gehad die niets heeft gedaan. Een extra pijnstiller gekregen van de huisarts om te kunnen slapen. Hiervan heb ik er in totaal 3 geslikt en ben toen gaan zoeken naar een ander alternatief omdat de Glucosamine ook niets deed. Ik ben heel blij Boswellia ontdekt en gekocht te hebben. Vanaf 4 juli geen Paracetamol of extra pijnstiller meer terwijl het voorschrift is 3x p.dag een capsule en ik er slechts 1 slik. Ben nu niet pijnvrij maar daar is mee te leven.

10-04-2015 | Vrouw | 27
kruidenproduct met valeriaan
Jarenlang ben ik een slechte slaper. Na dit ontdekt te hebben neem ik soms de Dormeasan forte en soms de druppels. Het maakt me echt rustiger en maakt inslapen voor mij makkelijker daar ik vaak uren wakker lag met piekeren en eindeloze gedachten. Ik neem afwisselend ook melatonine 1.9mg en dat werkt ook wel. De combinatie van beiden is ook goed voor momenten waar het meer[lees meer...] nodig is. Doorslapen lukt ook wel beter. Het werkt echt wel. Al is het een hulpmiddel en als ik echt zou vechten tegen men slaap werkt ook dit niet(dan blijf ik zelfs wakker op stilnoct). Het helpt zeker tov vele andere die ik eerder probeerde. Een goed alternatief voor iemand die het lichaam niet wil blijven volproppen met chemische zooi en toch tot rust wil komen.

Spascupreel H

12-03-2015 | Vrouw | 67
homeopathisch
Systemische Lupus Erythematodes (SLE)
Heb lupus met dagelijks spierpijn, vooral schouder en armen. De spierpijn is praktisch volledig verdwenen met spascrupeel (voorheen heb ik twintig jaar spierpijn gehad, vooral monnikskapsyndroom).

04-01-2014 | Vrouw | 74
wierookhars
heb atrose en pds(prikkelbaar darmsyndrom).Voor beide na twee weken merkbaar beter.Ga beslist door.geen bijwerkingen

20-07-2013 | Vrouw | 52
Ziekte van Crohn
Op aanraden van een orthomoleculair therapeute ben ik vorige week ten einde raad begonnen met Boswellia. Al 20 jaar beheersen mijn darmen mijn totale leven. Vele vele operaties, en volhouden, doorzetten en hoopvol blijven, wat 'n klus....... Stoma fistels abcessen drains enz. Na 3 dagen zakte de darmpijn, de verhoging(altijd rond 37.5 38 ) zakte, en ik ben een hele dag p[lees meer...]ijnvrij geweest afgelopen week ! Dat gebeurt maar zelden. Helaas kwam er nog even 'n ACNES operatie(buikvlies zenuwinklemming) bij deze week, waarvan ik nu herstel. Boswellia bevordert ook de wondgenezing. Hoop, ik heb weer hoop.

Chamodent

12-01-2013 | Vrouw | 43
Keelontsteking
Opgenomen in ziekenhuis met zeer ernstige keelontsteking en abces waardoor ik niet kon drinken en verzwakt was. Via infuus 1 keer 4000/400 gekregen en daarna 3 keer daags 2000/200 na 3 dagen kon ik weer na huis en heb tabletten meegekregen 500/125. Gelukkig werkte het heel snel en hoefde ik niet geopereerd worden. Zoals alle antibiotica kan ook dit medicijn bijwerkingen g[lees meer...]even. Ik heb vaginale schimmel en diarree gekregen. Maar laten we eerlijk zijn, antibiotica gebruik je om ernstiger ziek worden te voorkomen. Die bijwerkingen heb ik ook van andere antibiotica gehad en hangt nu eenmaal samen met het gebruik van antibiotica omdat het ook andere goede bacteriën dood. Ben erg tevreden met dit medicijn maar het moet mijns inziens niet als eerste keuze voorgeschreven worden omdat het breedspectrisch is.

Oscillococcinum

04-10-2012 | Vrouw | 26
anas barbariae / hepatis et cordis extractum
Griep
Maandag begon de keelpijn en dinsdag had ik voor de eerste keer in mijn leven een echte griep. Werd wakker 's nachts met een zere keel alsof er scheermesjes in zaten. Spierpijn met name in mijn nek. Hoesten, hoesten, hoesten. Verhoging. Bijna niet kunnen slapen die nacht. Mijn moeder rade mij dit middel aan. Wonder boven wonder voelde zowel ik als mijn zoontje na het gebru[lees meer...]ik hiervan beter. Heel apart immers is het een homeopathisch en zeer verdund middel. Maar het leek echt te werken. Heb mij twee dagen heel erg ziek gevoeld, maar het ging daarna echt beter!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6341)
Anticonceptie - overig (4481)
Cholesterol (3285)
Depressie - antidepressiva overig (3117)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2865)
ADHD - psychostimulantia (2537)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2308)
Pijn (2257)
Bloeddruk - betablokkers (1922)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1714)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1593)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1447)
Antibiotica - urineweginfectie (1278)
Depressie - antidepressiva TCA (1233)