categorie

Oog - combinaties

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Oog - combinaties

21-08-2019 | Vrouw | 46
Oogontsteking
Dexamthason en Nevanac voorgeschreven door oogziekenhuis Rotterdam na een staar operatie. Na twee dagen druppelen voelde ik licht in mijn hoofd alsof ik een glaasje te veel op had, duizeligheid, druk in mijn hoofd en verhoogde hartslag tot 140-160. Voor de verhoogde hartslag naar het eerste hulp moeten gaan en een eventonderzoek gehad van een week om de hartslag te meten.[lees meer...] Meerdere maken contact gehad met het oogziekenhuis Rotterdam, maar ik moest gewoon blijven druppelen, want de klachten die ik had kwam niet van de oogdruppels. Ik gebruik verder geen ander medicatie. Gevraagd naar een alternatieve oogdruppel en oogziekenhuis Rotterdam had het niet en heeft mij ook niets voorgeschreven. Mijn toestand was zo erg dat ik niet functioneerde, was twee en een half week in de ziektewet en kon niets. Uit mezelf met de medicatie gestopt en de klachten zijn langzaam aan verminderd. Ander oog moet ook geopereerd worden en dat wordt een uitdaging met het oogziekenhuis.

18-08-2019 | Vrouw | 45
Hersentumor
Ik moet dexamethasone gebruiken tegen oedeem ivm met hersenen bestraling. Heeft weinig effect op. Ook met verhogen van de dosis werkt niet echt. Heb nog steeds oedeem rond de tumor. De artsen weten niet wat ze mee moeten. De klachten blijven ondanks het verhogen van de dosering. Typische klachten zoals dunne huid, vermoeiend, duizeligheid, bloeduitstorting, dunne nagels,[lees meer...] dikke hoofd, nek en lymphen zijn ontzettend aanwezig en zeer vervelend. Vreselijke medicatie!

Tobradex

24-06-2019 | Man | 29
dexamethason/tobramycine
Middenoorontsteking
Hoi, 2 Weken geleden buisjes laten plaatsen in de oren. Het ene oor gaat goed, het ander zit nog vol met slijm enz. Door de KNO Tobradex voorgeschreven gekregen, wat in eerste instantie een oogdruppel is, maar ook voor het oor kan gebruikt worden. Na 5 dagen te kuren met dit, werd ik plots misselijk, draaierig tijdens het winkelen. Nu 2 dagen verder nog steeds misselijk[lees meer...]. Na opzoekwerk dacht ik eerder aan een ziekte of een virus op het evenwichtsorgaan maar daarvoor ben ik niet draaierig genoeg. Na verder te hebben gezocht kwam ik uit bij druppelen in het oor en de reactie's van lichaam op bepaalde middeltjes. Gisteren meteen gestopt met druppelen. De misselijkheid was zo extreem dat ik liever dood was. Vandaag iets beter maar nog altijd misselijk, diarree, ... hopelijk kom ik de dag ietwat door. Maar dit medicijn? Nooit meer. Of toch zeker niet tijdens het dragen van buisjes.

29-08-2015 | Vrouw | 49
Oogontsteking
Voorheen gebruikt ik pretforte oogdruppels, hiervan droogt het oog op de duur uit. Dexamthason heeft deze bijwerking absoluut niet. Zit er helaas, in ieder geval tot een staaroperatie, voor de rest van mijn leven aan.

13-05-2015 | Vrouw | 48
dexamethason/chlooramfenicol/polymyxine B
Ik reageerde erg heftig op de druppels. Ze branden erg, maar dat is vrij onbelangrijk. Ik voelde me meteen raar, moe, lamlendig. Na een dag kwam er een soort mist voor mijn oog (ik hoefde maar een oog te druppelen). Een dag later werden dat zwarte vlekken bij opstaan, bukken en inspanning. Op het dieptepunt heel vaak per dag en dan ging het beeld in mijn oog voor wel 10 se[lees meer...]conden op zwart. Gewoon even blind dus. Lopen ging ook moeilijk. Ik heb gebeld met de verpleegkundige van de poli. Zij overlegde met de oogarts en die oordeelde: het is niet oogheelkundig. Lekker dan. Daar zat ik. Het voelde zo slecht dat ik ben gestopt met de druppels. Elke dag ging het beter en verdwenen de klachten langzaam. Toen heb ik nog een keer gebeld en trof een andere verpleegkundige. Die vond dat er verkeerd was gehandeld en zei dat ik meteen moest komen. Nu blijkt dat die druppels voor glaucoom - een sterk verhoogde oogdruk - hebben gezorgd.

Terra-Cortril + Polymyxine B oogzalf

12-07-2012 | Man | 41
hydrocortison / oxytetracycline/ polymyxine B
Dit middel werkt uitstekend! Na jaren van weinig succesvol proberen de klachten, veroorzaakt door posterieure blepharitis (meibomklier dysfunctie), te verminderen hielp deze zalf echt na een paar dagen al de symptomen van droge ogen goeddeels te verhelpen. Het was mooi zolang het duurde,want dit middel mag maar kortstondig gebruikt worden,en nadat ik gestopt ben met het [lees meer...]gebruik van de zalf kwamen de oude klachten geleidelijk aan weer terug helaas. Eigenlijk is blepharitis chronisch en zou er een zalf oid moeten zijn die onbeperkt gebruikt kan worden. Bij mijn weten bestaat zoiets (nog) niet.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5151)
Anticonceptie - overig (3763)
Cholesterol (2895)
Depressie - antidepressiva overig (2728)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2352)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2070)
Pijn (1993)
Verslavingsziekten (1949)
Bloeddruk - betablokkers (1678)
Maagzuur - protonpompremmers (1565)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1524)
Anticonceptie - eenfase (1392)
Angststoornissen (1215)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1158)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1137)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (961)